به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, January 5, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 866)

 
 

 
 
 
 

866

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 866 :: يکشنبه 16 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ویجت‌های مترجم گوگل و مایکروسافت
 

سلام عرض شد
اخیرا گوگل و مایکروسافت ویجت‌های مترجم خودشون رو برای وبلاگها و سایت‌هایی که زبانشون غیر از انگلیسی‌ه منتشر کردند که کاربران به وسیله اون میتونند که این وبلاگها رو به انگلیسی ترجمه کنند و بالعکس.طبق اعلام سایت ویکی‌پدیا تنها 35.2 درصد از کاربران اینترنت انگلیسی زبان هستند.پس شما با این ویجت‌ها میتونید که آمار بازدیدکنندگان‌تون رو بالا ببرید.

ویجت مترجم مایکروسافت از 11 زبان پشتیبانی میکنه و بر پایه جاوا-اسکریپت نوشته شده و به صورت لیست باز شونده طراحی شده.

[ برای دریافت به اینجا بروید ]

 

اما، ویجت مترجم گوگل از 13 زبان پشتیبانی میکنه و این هم بر پایه جاوا-اسکریپت نوشته شده ، همچنین در زیر این ویجت لینکی قرار داده شده که کاربران دیگه رو به منبع این وبجت هدایت میکنه.  [ برای دریافت به اینجا بروید ]

+ هر دوی این ویجت‌ها هنوز فاقد هر گونه شخصی‌سازی هستند و تنها از یک نوع قالب پیروی می‌کنند!

منبع:Technology Bites


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (865) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس های زیبای فناوری نانو
  • برنامه غذایی کودکان یک تا 12 سال
  • شروط شوراي نگهبان براي انتخابات رایانه‌ای
  • معرفي و دانلود فيلم : اين جهان آزاد
  • دانلود انيميشن : The Many Adventures of Winnie The Pooh
  • آلبوم زيباي دل سپرده باصداي چنگيز حبيبيان
  • سرود وطنم
  • جديدترين نسخه از نرم افزار GetRight Pro v6.3c WinAll
  • کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل
  • سود و زيان بوسه
  • خدايا شكايت دارم
  • دختر 4 ساله‌ای که فقط با حیوانات حرف می‌زند
  • خاطره سرجيوس
  • چرا امام حسين عليه السلام قيام کرد ولي پدرش نه؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه Harvard Business Review
  • واگردهاي فمينيستي در ازدواج
  • ميو به دنبال عشقش ؛ تايتانيك 2
  • آداب استفاده از تلفن همراه
  • چطور براي دقايقي از دندان‌درد خلاص شويم؟
  • Nokia N95 8GB ‏جای پای استاد‏
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس های زیبای فناوری نانو
تصاوير بامزه از حيوانات
ويژه نامه محرم (hawzah)
مجموعه عکسهای جالب
برنامه غذایی کودکان یک تا 12 سال
لينک دانلود کتاب با فرمت pdf
تصاويري از پرتاب مواد محترقه توسط تماشاگرنماها در اصفهان

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شروط شوراي نگهبان براي انتخابات رایانه‌ای


سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی آخرین نظر این شورا را درباره رایانه ای شدن انتخابات مجلس هشتم تشریح کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، عباسعلی کدخدایی گفت: شورای نگهبان با مراحل نام نویسی از نامزدهای انتخاباتی، استعلام از مراجع چهارگانه و همچنین مرحله تجمیع به صورت رایانه ای به طور قطع موافقت کرده است و اگر وزارت کشور بتواند آن را اجرا کند مشکلی نیست.
وی افزود : درباره مرحله آن لاین بودن سیستم در روز رای گیری، شورای نگهبان قطعا موافقت نکرد ، اما به وزارت کشور اجازه داد به موازات شیوه سنتی، روش آن لاین را برای تجربه اندوزی در انتخابات بعدی انجام دهد.
سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: درباره شمارش آرا فقط در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با توجه به اقدامات وزارت کشور مشروط شد به اینکه برنامه نرم افزاری تا اواسط دی به شورای نگهبان ارائه شود و به احتمال قوی، این کار شدنی است.
کدخدایی با بیان اینکه آموزش و تهیه زیرساخت ها و وسایل فنی به خصوص رایانه به بررسی بیشتر و اجرای این مراحل تا پایان بهمن منوط شده است گفت: چنانچه این دو شرط انجام شود احتمال شمارش رایانه ای در تهران وجود دارد و ما منتظر نتیجه کار وزارت کشور هستیم.
وی افزود: پیش بینی ما این است که وزارت کشور بتواند به شرایط ما عمل کند و شمارش آرای تهران رایانه ای شود.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا سن رای دهندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی با مجلس خبرگان متفاوت است یا خیر، گفت: طبق اصلاحیه اخیر در قانون انتخابات، سن رای دهندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان 18سال به بالاست.
وی افزود: همه افراد بالای 18سال تا 24 اسفند امسال می توانند هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، و در شهرهایی که انتخابات میان دوره ای خبرگان برگزار می شود، درانتخابات مجلس خبرگان شرکت کنند.
کدخدایی گفت: براساس آمارهای رسمی ما، کمتر از 43میلیون نفر می توانند در انتخابات 24 اسفند شرکت کنند.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیروز آیت اللهی رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرده است که 43 میلیون و 700 هزار نفر می توانند در انتخابات این دوره شرکت کنند گفت: آن آمار صحیح نیست.
وی اضافه کرد: واجدان شرایط رای دادن زیر 43 میلیون نفر هستند و آمار دقیق را در جلسات آینده بیان خواهم کرد.
سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور نمایندگان نامزدها در مراحل مختلف برگزاری انتخابات گفت: در قانون به حضور نمایندگان اشخاص حقیقی در روز رای گیری تا پایان شمارش آرا و البته بدون دخالت در امر اجرا، نظارت یا شمارش، تصریح شده است.
کدخدایی درباره تعیین صلاحیت داوطلبان گفت: هیچ تغییری در این باره داده نشده است و ما بر اساس قانون اساسی، صلاحیت ها را بررسی خواهیم کرد.
وی افزود: اگر مواردی از بداخلاقی های انتخاباتی باشد که در صلاحیت فرد تاثیر بگذارد قطعا بررسی خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان درباره اعلام نتایج انتخابات گفت: در شمارش آرا، آمار نهایی را باید وزارت کشور به شورای نگهبان اعلام کند و اگر شورا آن را تایید کرد، وزارت کشور باید آمار تایید شده شورا را اعلام کند و این آمار ملاک خواهد بود.
خبرنگاری پرسید: برخی از گروه های اصلاح طلب از همسویی هیئت های نظارت و اجرایی با یکدیگر در بررسی صلاحیت ها نگرانند، موضع شورای نگهبان در این باره چیست؟
کدخدایی با بیان اینکه ما موظف نیستیم نگرانی احزاب و افراد را برطرف کنیم افزود: وظیفه ما عمل بر اساس قانون است.
وی تاکید کرد: پرونده همه داوطلبان در مرحله تعیین صلاحیت ها، بررسی خواهد شد.

شکست تیم فوتبال ایران برابر هانزاروستوک

تیم فوتبال کشورمان در نخستین دیدار تدارکاتی خود برای حضور در مرحله گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی، برابر هانزاروستوک آلمان تن به شکست داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی عصر امروز برابر میهمان خود هانزاروستوک آلمان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.
برپایه این گزارش، در این دیدار که به قضاوت ندی مظفری زاده در ورزشگاه آزادی در حضور کمتر از دو هزار نفر برگزارشد، توبیاس راسیت در دقیقه 36 و ست کوویچ در دقیقه 65 گلهای برتری تیم فوتبال هانزاروستوک را به ثمر رساندند.
در این دیدار ابراهیم زاده مربی موقت تیم ملی کشورمان بیشتر به بازیکنان امید و جانشین بازی داد. کادر فنی تیم ملی در این دیدار سعی کرد از اکثر نفرات دعوت شده به اردو استفاده کند تا شناخت بهتری نسبت به این بازیکنان بدست آورد.
تیم فوتبال کشورمان در دومین دیدار تدارکاتی خود برای حضور در مرحله گروهی رقابت های مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، عصر روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی میزبان تبم فوتبال قطر خواهد بود.
ملی پوشان کشورمان در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی درگروه پنجم و با تیم های ملی امارات، سوریه و کویت همگروه هستند که در نخستین دیدار خود در این مرحله روز 17 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه خواهند بود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

اين جهان آزاد.../جهان آزادي است
It's a Free World...



کارگردان: کن لوچ. فيلمنامه: پل لاورتي. موسيقي: جورج فنتون. مدير فيلمبرداري: نايجل ويلوگبي. تدوين: جاناتان ‏موريس. طراح صحنه: فرگوس کلگ. بازيگران: کايرستون ويرينگ[آنجي]، جوليت اليس[رز]، لسلاو ژورک[کارول]، ‏جو استيفليت[جمي]، کالين کوگلين[جف]، ريموند ميرنز[اندي]، فرانک گيلهولي[درک]، ديويد دويل[توني]، مگي ‏راسل[کتي]، داود راستگو[محمود]، مهين امين نيا[همسر محمود]. 96 دقيقه. محصول 2007 انگلستان، ايتاليا، آلمان، ‏اسپانيا. نام ديگر: ‏These Times‏. برنده سه جايزه و نامزد شير طلايي جشنواره ونيز. ‏
آنجي، دختر زيباي لندني که در يک آزانس کاريابي کار مي کند به علت رفتار غير مودبانه اش در ملاعام با يکي از ‏روسايش اخراج مي شود. کار وي در اين آژانس مصاحبه افرادي از کشورهاي اروپاي شرقي و انتقال آنان به انگلستان ‏جهت کار است. کاري که چندان هم قانوني نيست. پس از رفتار غير منصفانه صاحبان آزانس با او، آنجي تصميم مي ‏گيرد تا آژانس خود را در ايست اند برپا کرده و با معرفي خارجيان بي پناه به صاحبان حرف در آمدي براي خود فراهم ‏کند. چون بايد هزينه زندگي خود و فرزندش را تامين کند. آنجي با کمک رز شرکت کاريابي کوچکي به راه مي اندازد و ‏در مدت زماني کوتاه موفق مي شود تا سر و صورتي به اوضاع خود بدهد. همزمان با پسري از اهالي اروپاي شرقي ‏نيز رابطه اي عاشقانه برقرار مي کند و به نظر مي رسد که اوضاع رو به بهبود است. اما آشنايي وي با مردي ايراني به ‏نام محمود که پس رد شدن تقاضاي پناهندگي سياسي شان، زندگي مخفيانه اي را مي گذراند همه چيز را عوض مي کند. ‏آنجي بعد از ملاقات با همسر و دو دختر محمود که در بيغوله اي زندگي مي کنند، آنها را به خانه خود مي برد. مدتي بعد ‏نيز مدارک شناسايي جعلي براي وي تهيه کرده و او را سر کار نيز مي فرستد. در حالي که رز از اين تصميم وي ‏راضي نيست. اما به نظر مي رسد که آنجي بر خلاف روساي سابق خود نمي تواند در برابر بدبختي ديگران بي تفاوت ‏باقي بماند....‏‏

چرا بايد ديد؟‎ ‎
کن لچ صرفاً يک فيلمساز يا کارگرداني صاحب سبک و علاقمند به حوادث سياسي و اجتماعي نيست. او وجدان بيدار و ‏اگاه زمانه ماست. مردي که فارغ از هر مرز و جغرافيايي انسان بودن را مي جويد و تبليغ مي کند. شيفته اردوگاه چپ ‏است و ناقد سر سخت جهان سرمايه داري که آن را باعث بدبختي انسان بسياري مي داند. آخرين فيلم او نيز به رغم ‏ظاهر جمع و جور و کم هزينه اش، فيلم بزرگي است. فيلمي که به معضل کاريابي در جوامع سرمايه داري مي پردازد و ‏انگشت روي نکته حساسي چون کارگردان خارجي، مهاجر يا پناهندگان و افراد فاقد اجازه اقامت مي گذارد. طبيعي است ‏که در چنين پروسه اي آن چه روي مي دهد سوء استفاده کارفرمايان، دلال ها و واسطه ها-همچون شرکت هاي ‏کاريابي- از موقعيت اسف بار چنين انسان هايي است. کساني که به دليل جنگ، سرکوب، موقعيت نابسامان اقتصادي يا ‏سياسي کشور خود تن به گريز يا مهاجرت داده اند. ‏
اما لوچ از انتقاد به خود نيز روي گردان نيست. شخصيت اصلي فيلم او دختري است که بعد از مزاحمت جنسي روسايش ‏رانده مي شود. اما او نيز در آغاز کار با همان بي رحمي با کارگران مهاجر برخورد مي کند که روساي سابقش مي ‏کردند. تنها يک اتفاق باعث مي شود تا وي انسانيت از دست رفته را بازيابد و آن برخورد با پناهنده اي ايراني و خانواده ‏اوست. کن لوچ از سقوط اخلاقيات دنياي غرب سخن مي گويد، در جايي که دنياي سرمايه داري آن را جهان آزاد مي ‏نامند. اما هيچ کس در اين جهان آزاد نيست. هر کس به نوعي اسير سيستم سرمايه داري است و مي تواند تبديل به ‏کارفرما يا واسطه اي جابر يا قرباني اين سيستم شود. آنجي و رز هر قرباني و در دقايقي جابر هستند. لوچ در اين فيلم ‏کساني را در برابر آنجي قرار مي دهد که در اين هرج و مرج موجود در بازار کار حاضر به انجام هر کاري در ازاي ‏تکه نان هستند. اما آشنايي با محمود تلنگري است که به روح آنان وارد مي شود. آنجي-که خود در زندگي خانوادگي ‏مشکلات فراوان دارد- ابتدا براي او مدارک هويت جعلي و سپس کار تهيه مي کند. او را به خانه خود مي برد و به ‏زودي دوستان محمود نيز تبديل به ارباب رجوع آنجي مي شوند. آنها براي کمک به ديگر انسان ها از اصول اخلاقي و ‏قوانين جامعه سرمايه داري عدول مي کنند و حرف اصلي لوچ نيز همين است. آيا زمان آن نرسيده تا در اين قوانين و ‏قراردادهاي اجتماعي تجديد نظر شود؟ آيا زمان آن نرسيده که همگي براي دست يافتن به انسانيت کم رنگ شده خود، اين ‏قوانين را زير پا بگذاريم؟
اين جهان آزاد يک درام خوش ساخت از کارگرداني فهيم و متعهد به معناي واقعي کلمه است. واقعاً جاي خوشحال است ‏که هنوز فيلمسازاني چون لوچ با سماجت باورهاي نيک و انساني خود را در فيلم هايشان بازتاب مي دهند. متشکريم ‏آقاي لوچ و خوشحاليم از اين که هنوز هستيد...‏
ژانر: درام. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/74997958/I2532t2458F965r7563W253r.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/74998544/I2532t2458F965r7563W253r.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/74998988/I2532t2458F965r7563W253r.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/74999509/I2532t2458F965r7563W253r.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/75000023/I2532t2458F965r7563W253r.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/75000596/I2532t2458F965r7563W253r.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/75001146/I2532t2458F965r7563W253r.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/75001269/I2532t2458F965r7563W253r.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

The Many Adventures of Winnie The Pooh


براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
ThMndvntrsfWnnthPh_-_UPPED_BY_SLIMEY_-.part1.rar 
ThMndvntrsfWnnthPh_-_UPPED_BY_SLIMEY_-.part2.rar 
ThMndvntrsfWnnthPh_-_UPPED_BY_SLIMEY_-.part3.rar 
ThMndvntrsfWnnthPh_-_UPPED_BY_SLIMEY_-.part4.rar 
ThMndvntrsfWnnthPh_-_UPPED_BY_SLIMEY_-.part5.rar 
ThMndvntrsfWnnthPh_-_UPPED_BY_SLIMEY_-.part6.rar 
ThMndvntrsfWnnthPh_-_UPPED_BY_SLIMEY_-.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

دل سپرده
باصداي چنگيز حبيبيان

آلبوم زيباي دل سپرده باصداي چنگيز حبيبيان
 

دانلود

آنام گل

0

دانلود

داد از فلک

1

دانلود

دل سپرده

2

دانلود

فتان گوزل

3

دانلود

غم تنهايي

4

دانلود

قبله دل

5

دانلود

روزهاي آفتابي

6

دانلود

ستاره

7

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

سرود وطنم


این آهنگ که گفته مي شود اولين سرود ملي ما ايرانيان است، در دوره قاجار توسط موسیو لومر فرانسوی ( موسیقی دان نظامی اعزامی به ایران) برای پیانو ساخته شده است و یک بار به هنگام ورود مظفرالدین شاه قاجار و در حضور وی در پاریس اجرا گردیده است. بعد از مدتها این آهنگ توسط ارکستر ملل ایران در مهرماه ۸۴ در تالار وحدت اجرا گردیده است. نکته مهم درباره این اجرا اینست که به درخواست رهبر ارکستر ملل (پیمان سلطانی)، ترانه ای برای آن توسط بیژن ترقی (ترانه سرای مشهور معاصر که اکنون 70 سال سن دارد) سروده شده و این سرود با صدای زیبای سالار عقیلی به یک آهنگ میهن پرستانه خیره کننده تبدیل شده است.
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جديدترين نسخه از نرم افزار
GetRight Pro v6.3c WinAll
 


جديدترين نسخه از نرم افزار GetRight Pro که براي مديريت دانلود فايل از اينترنت بکار مي ره. اين نرم افزار هم باز اونقدر نرم افزار معتبري هست که نياز به توضيح بيشتر من نيست.


لينک دانلود  (حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل


مدت زمانی است که شرکت ایرانسل ، توانسته است با بهره گیری از شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ارائه سرویس های قابل رقابت با دو اپراتور دیگر بازار خوبي را در جامعه امروزی موبايل ايران فراهم نماید. همچنین اخیرأ قیمت سیم کارت های اعتباری ایرانسل به 15 هزار تومان کاهش یافته است و با قابلیتهایی که به تنهایی فراهم کرده است همانند MMS و GPRS توانسته است استفاده کنندگان زیادی را جدب کند. اما این سیم کارت های اعتباری نیز در دورن خود ترفندهای مخفی را دارا هستند! فعال سازي پيامگير ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده میشود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر میباشد.
کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت اعتباری ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:
#1*1*3*140* فعال سازی پیامگیر
#3*1*3*140* فعال سازی ذخیره شماره تماس گيرنده
#4*1*3*140* حذف همه سرویس ها
#5*3*140* دریافت تنظیمات MMS
#6*3*140* دریافت تنظیمات GPRS

لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گيرنده شما را قادر مي سازد تا بدانيد در زماني كه در دسترس نبوده ايد، چه كساني با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده يا خارج از محدوده پوشش شبكه باشد، كسي كه با شما تماس مي گيرد، به يك سرويس پيام گير هدايت مي شود كه در آنجا شماره اين شخص ذخيره مي شود. هنگامي كه تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گيرد، ليستي از تمام شماره هايي كه با شما تماس گرفته اند به همراه زمان اين تماسها از طريق SMS براي شما ارسال مي گردد.اين سرويس و سرويس پيام گير صوتي نمي توانند همزمان فعال باشند. شما تنها مي توانيد از يكي از دو سرويس ذخيره شماره تماس گيرنده يا پيام گير صوتي در يك زمان استفاده نماييد.

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ التُّجارِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبْيدِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبادَةٌ الْأحْرارِ، وَ هِيَ أفْضَلُ الْعِبادَةِ.

همانا عدّه اى خداوند متعال را به جهت طمع و آرزوى بهشت عبادت مى كنند كه آن يك معامله و تجارت خواهد بود و عدّه اى ديگر از روى ترس خداوند را عبادت و ستايش مى كنند كه همانند عبادت و اطاعت نوكر از ارباب باشد و طائفه اى هم به عنوان شكر و سپاس از روى معرفت، خداوند متعال را عبادت و ستايش مى نمايند; و اين نوع، عبادت آزادگان است كه بهترين عبادات مى باشد.

تحف العقول: ص 177، بحارالأنوار: ج 75، ص 117، ح 5.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

16/10/86
سيزده روز دیگر کربلا به خون خواهد نشست

تولد امام حسین(ع) در ماه شعبان است که شهادت هیچکدام از معصومین در آن ماه نقل نشده است و شهادت آن بزرگوار در ماه محرم است که تولد هیچ یک از معصومین در آن ماه اتفاق نیفتاده است ( کتاب سحاب رحمت )

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

سود و زيان بوسه (2)

مي گويند قديمي ترين كتابي كه در آن از بوسه سخن به ميان آمده است ، ( مهابراتا ) است كه بزرگترين اثر رزمي هنديان مي باشد . در اين كتاب نوشته شده كه بوسه از دو هزار سال پيش ميان ملت هند رواج داشته است . به اين جهت يكي از دانشمندان كه در اين زمينه تحقيق كرده مي گويد : بوسه در هندوستان متولد شد و از آنجا به چين ، ايران و يونان رفت و يونانيان اين كار هوس انگيز را به ساير مردم اروپا ياد دادند .
اما هرودت مورخ يوناني آنجا كه از تمدن ايران سخن مي گويد ، مي نويسد : ايرانيان بيش از ساير مردم به بوسيدن اهميت مي دهند و در رموز اين فن بسي ماهر و چيره دستند مخصوصا مردان ، وقتي به دوستي ميرسند كه مدتي از ديدار او محروم بوده اند. من هرگز نديده ام كه در ملا عام مردي زني را ببوسد .
خواستم از لعل او دو بوسه و گفتم تربيتي كن به آب لطف خسي را
گفت : يكي بس بود ، كه گر دو ستاني فتنه شـــود ، آزمود ه ايم بسي را
عمر دوباره است بوسه من و هرگز عمر دوبــاره نــداده اند كسي را ( فرخي سيستاني )

*********************************
سخني روز گـفتــه ام با وي
راه انــديشه شــبش زده ام
تا نگويد به هيچ كس اين راز
قفلي از بوسه بر لبش زده ام
(ناظرزاده كرماني)

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

خبر انتقال بریتنی اسپیرز به بیمارستان
مهم ترین خبر آمریکا شد!


به گزارش شبکه تلویزیونی 24 بریتنی اسپیرز پس از مجادله ای که با دوست پسر سایقش برای قیمومیت دو فرزندش داشت به بیمارستان منقل شد. اسپیرز که نصفه شب و به هنگام رسیدن آمبولانس امداد به صورت نیمه بیهوش افتاده بود هنوز در بیمارستان است. این خبر اولین بار در سایت اینترنتی دیلی میل منتشر شد و به تبع آن برخی خبرنگاران با اجاره هلی کوپتر به تعقیب آمبولانس حامل اسپیرز پرداختند!
این خبر حتی اخبار سیاسی آمریکا را هم تحت الشعاع خود قرار داده است.
پیش از این خبرهایی مبنی بر مشکل روحی و روانی این خواننده جوان بر سر زبانها افتاده بود و همسایگان گفته اند بعد از آنکه اسپیرز برای قیمومیت دو فرزندش با شوهرش درگیر شد بین او و شوهر(دوست پسر)سابقش جدال لفظی سختی پیش آمد. حال بریتنی اسپیرز خراب شد و بلافاصله همسایگان آمبولانس خبر کردند و بریتنی را برای کنترل روحی روانی به بیمارستان منتقل نمودند. همسایگان گفته اند بریتنی احتمالا قبل از بحث و جدل با شوهر- دوست پسر سابقش مواد روانگردان استعمال کرده است

پی نوشت -
عکس های انتقال بریتنی به بیمارستان را در روزنامه حریت ببینید

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
مسيحيان مسيح را پسر خدا مي‌دانند آيا مي‌شود اين مقوله را تشبيه كرد به خون خدا دانستن امام حسين ـ عليه السلام ـ (زيارت وارث مي‌گويد يا ثار الله و ابن ثاره) دين اسلام چه جوابي مي‌دهد ؟



 

پاسخ:

قبل از پرداختن به پاسخ سؤال فوق ابتدا بايد معلوم گردد كه منظور مسيحيان از فرزند خدا بودن حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ چيست؟ و در ثاني اين كه در زيارت وارث امام حسين ـ عليه السلام ـ را با عبارت «ثارالله» توصيف كرده به چه معناست و در نهايت آيا اين دو مطلب شباهتي به هم ديگر دارند و مي‌توان هر دو را موجب شرك، تشبيه، تجسيم و... دانست يا نه؟ 1. عقيده مسيحيان در مورد عيسي ـ عليه السلام ـ پولس كه از ديدگاه مسيحيان، بنيان‌گذار مسيحيت كنوني است از همان آغاز تبليغ مسيحيت خود ساخته‌اش، حضرت عيسي را به عنوان فرزند خدا معرفي مي‌كرد و در جاي جاي نوشته‌هاي خود كه به كليساهاي مختلف مي‌نوشت (و اكنون جزو بخشي از عهد جديد كتاب مقدس مسيحيان به شمار مي‌رود) اين انديشه را شايع مي‌ساخت. او در نامه‌اي به مسيحيان روم مي‌نويسد: «... اين مژده درباره فرزند خدا يعني خداوند ما عيسي مسيح مي‌باشد كه به صورت نوزادي از نسل داود نبي به دنيا آمد، اما با زنده شدنش پس از مرگ، ثابت كرد كه فرزند نيرومند خدا و داراي ذات مقدس الهي است.» و در نامه ديگري مي‌نويسد: «چقدر بايد خدا را شكر كنيم خدايي كه پدر خداوند ما عيسي مسيح است.» در انجيل يوحنا چنين آمده كه: «در ازل پيش از آن كه چيزي پديد آيد «كلمه» وجود داشت و نزد خدا بود. او همواره زنده بوده و خود او خداست هر چه هست به وسيله او آفريده شده است... «كلمه خدا» انسان شد و بر روي اين زمين و در بين ما زندگي كرد.» بنابراين مسيحيان حضرت عيسي را خدا و فرزند خدا مي‌دانند كه به صورت انسان ظهور كرده است و همانند خداوند ازلي و قديم است و طبق اين اعتقاد او شريك خداوند در آفرينش و تدبير جهان است. در قرآن كريم نيز به اين اعتقاد مسيحيان اشاره شده است، چنان كه خداوند مي‌فرمايد: «... و نصاري (مسيحيان) گفتند: مسيح پسر خداست اين سخني است كه با زبان خود مي‌گويند كه همانند گفتار كافران پيشين است، خدا آنان را بكشد، چگونه از حق انحراف مي‌يابند.» «آنها دانشمندان و راهبان خويش را معبودهايي در برابر خدا قرار دادند و مسيح فرزند مريم را در حالي كه دستور نداشتند، جز خداوند يكتايي را كه معبودي جز او نيست بپرستند، ‌او پاك و منزه است از آنچه شريكش قرار مي‌دهند.» و البته در آيات ديگر نيز خداوند را از داشتن فرزند منزه دانسته و نسبت دادن هرگونه مثل و شبه به خداوند را مردود مي‌شمارد، و مي‌فرمايد: «ليس كمثله شيء» و به پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌فرمايد كه «بگو خدا خالق همه چيز است و اوست يكتا و پيروز». علاوه بر آيات فوق در هيچ يك از ديگر آيات يا روايات اسلامي، هيچ كس به عنوان فرزند خداوند معرفي نشده است و در مورد پيامبر اسلام ـ صلّي الله عليه و آله ـ كه اشرف انبياء مي‌باشد در قرآن كريم چنين آمده است كه: «محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ فقط فرستاده خداست و پيش از او، فرستادگان ديگري نيز بودند...». اما اين كه در زيارات مربوط به شهداي كربلا و امام حسين ـ عليه السلام ـ از آن حضرت با عنوان «ثار الله و ابن ثاره» نام برده شده نمي‌تواند دليلي بر فرزند داشتن خدا يا جسم بودن خدا و يا... باشد و شايد سؤال كننده گرامي در معناي اين كلمه اشتباه كرده است پس بهتر است به معني كلمه «ثار» در لغت اشاره شود. 2. ثار در لغت: در مورد ريشه كلمه «ثار» دو احتمال مي‌تواند وجود داشته باشد. الف) ثار از ريشه «ثور» به معني برانگيخته شدن و شوريدن گرفته شده باشد. كه در اين صورت «ثارالله» به معني «برانگيخته خدا و كسي كه به خاطر خدا قيام كرده است» مي‌باشد و «ابن ثارالله» ، فرزند قيام كننده به خاطر خدا معني مي‌دهد. ب) ثار از ريشة ثأر (مهموز العين) به معني خون خواهي وگرفتن انتقام مقتول، گرفته شده باشد كه در اين صورت «ثار الله» اضافه مصدر به فاعل بوده و به معني كسي كه خداوند انتقام خون او را خواهد گرفت مي‌باشد. از ميان دو معني فوق، معني اخير مورد استعمال بيشتري دارد و علامه مجلسي ضمن اين كه مي‌گويد: ثار از الثأر (مهموز العين) اخذ شده در مورد معني آن دو احتمال مي‌دهند: احتمال اول: ثار الله به معني كسي است كه خداوند از دشمنان او خون‌خواهي خواهد كرد. احتمال دوم: ثارالله يعني كسي كه به هنگام رجعت، انتقام خون خود و اهل بيتش را به امر الهي از دشمنان خواهد گرفت. با توجه به مطالب فوق «ثار» را چه از ريشه «ثور» گرفته باشيم كه به معني برانگيخته شدن است و چه از ريشه «ثأر» كه به معني خونخواهي مقتول است، ثار الله معني خون خدا نمي‌دهد و اگر در جايي اين كلمه را به معني خون خدا ترجمه كرده‌اند يا همين معناي «كسي كه خدا خون‌خواه اوست» مورد نظر بوده و يا اشتباه كرده و معناي آن را متوجه نشده‌اند. زيرا هيچ دليل و مدركي وجود ندارد كه ثارالله را خون خدا معنا كنيم.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از ترس جان

بیامد بر شاه توران بگفت
که دخترت از ایران گزیدست جفت
افراسیاب از این سخن چون بید در برابر باد برخود لرزید و خون از دیدگان فرو ریخت و از داشتن چنین دختری تأسف خورد.

کرا از پس پرده دختر بود
اگر تاج دارد بد اختر بود
کرا دختر آید بجای پسر
به از گور داماد ناید ببر

پس از آن به گرسیوز فرمان داد که نخست با سواران گرد کاخ را فرا گیرند و سپس بیژن را دست بسته به درگاه بکشانند.
گرسیوز به کاخ منیژه رسید و صدای چنگ و بانگ نوش و ساز به گوشش آمد, سواران را به گرد در و بام برگماشت و خود به میان خانه جست و چون بیژن را میان زنان نشسته دید که لب بر می‌ سرخ نهاده و به شادی مشغول است خون در تنش بجوش آمد و خروشید که, ناپاک مرد

فتادی به چنگال شیر ژیان
کجا برد خواهی تو جان زین میان

بیژن که خود را بی سلاح دید بر خود پیچید و خنجری که همیشه در موزه پنهان داشت بیرون کشید و آهنگ جنگ کرد و او را به خون ریختن تهدید نمود.
گرسیوز که چنان دید سوگند خورد که آزارش نرساند, با زبان چرب و نرم خنجر از کفش جدا کرد و با مکر و فسون دست بسته نزد افراسیابش برد. شاه از او بازخواست کرد و علت آمدنش را به سرزمین توران جویا شد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
سورة الإسراء

 
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ 1 وَآتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ أَلاَّ تَتَّخِذُواْ مِن دُونِي وَكِيلاً 2 ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ إِنَّهُ كَانَ عَبْدًا شَكُورًا 3 وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا 4 فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُوْلِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولاً 5 ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا 6 إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ لِيَسُوؤُواْ وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيرًا 7

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة الإسراء
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
پاك و منزه است خدايى كه بنده‏اش را در يك شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصى -كه گرداگردش را پربركت ساخته‏ايم- برد، تا برخى از آيات خود را به او نشان دهيم; چرا كه او شنوا و بيناست «1» ما به موسى كتاب آسمانى داديم; و آن را وسيله هدايت بنى اسرائيل ساختيم; (و گفتيم:) غير ما را تكيه‏گاه خود قرار ندهيد! «2» اى فرزندان كسانى كه با نوح (بر كشتى) سوار كرديم! او بنده شكرگزارى بود (شما هم مانند او باشيد، تا نجات يابيد!) «3» ما به بنى اسرائيل در كتاب (تورات) اعلام كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد، و برترى‏جويى بزرگى خواهيد نمود «4» هنگامى كه نخستين وعده فرا رسد، گروهى از بندگان پيكارجوى خود را بر ضد شما ميانگيزيم (تا شما را سخت در هم كوبند; حتى براى به دست آوردن مجرمان)، خانه‏ها را جستجو مى‏كنند; و اين وعده‏اى است قطعى! «5» سپس شما را بر آنها چيره مى‏كنيم; و شما را به وسيله داراييها و فرزندانى كمك خواهيم كرد; و نفرات شما را بيشتر (از دشمن) قرارمى‏دهيم «6» اگر نيكى كنيد، به خودتان نيكى مى‏كنيد; و اگر بدى كنيد باز هم به خود مى‏كنيد و هنگامى كه وعده دوم فرا رسد، (آنچنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت كه) آثار غم و اندوه در صورتهايتان ظاهر مى‏شود; و داخل مسجد (الاقصى) مى‏شوند همان گونه كه بار اول وارد شدند; و آنچه را زير سلطه خود مى‏گيرند، در هم مى‏كوبند «7»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

soookhteh@gmail.com

خدايا شكايت دارم

خدايا شكايت دارم؛
از دشمني اين نفس كه مرا گمراه مي كند
و به معصيتهاي تو بسيار حريص است
خدايا شكايت دارم؛
از اين شيطان كه مرا به سوي كارهاي باطل مي كشاند
و بين من و طاعت تو و رسيدن به قربت جدايي مي افكند
خدايا شكايت دارم؛
از اين قلب قسي
از اين چشمي كه از ترس تو اشك نمي ريزد
خدايا تمنا مي كنم كه جز با احسان وكرمت با من برخورد نكني
اي مهربانترين مهربانان


مضموني از مناجاة الشاكين از مناجات خمس عشر

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

کتابخانه عاشورا - 4
نهضت عاشورا از آغاز تا پايان (1)
 

  با كاروان حسينى ج 4 عزت الله مولايي - محمد جعفر طبسي 
  با کاروان حسيني - ج 1 علي الشاوي 
  با کاروان حسيني - ج 2 شيخ نجم الدين طبسي 
  با کاروان حسيني - ج 3 طبسى ، شيخ محمد جواد  
  با کاروان حسيني از مدينه تا مدينه جلد 5 محمد جعفر طبسي 
  با کاروان حسيني از مدينه تا مدينه 6 محمد امين پور اميني  
  بلاغ عاشورا  
  پژوهشي در مقتل هاي فارسي  
  اسيران و جانبازان كربلا مظفرى ، محمد ـ جمشيدى ، سعيد 


* براي مشاهده متن کامل کتابها کافيست روي عنوان هر کتاب کليک کنيد

 

 

onesaeid@yahoo.com

دختر 4 ساله‌ای که فقط با حیوانات حرف می‌زند
 

رز ویلکوک" دختر 4 ساله‌ای است که هنوز نتوانسته است کلمه‌ای با والدینش صحبت کند اما در عوض می‌تواند ساعت ها با حیوانات ارتباط برقرار کند.

 او فقط با حیوانات حرف می‌زند

زمانی که والدین انگلیسی رز متوجه شدند که کودکشان به دلیل نامعلومی زبان باز نمی‌کند به پیشنهاد یک روانشناس او را به یک مزرعه بردند تا به حیوانات نزدیک شود و شاید تحت تاثیر قرار بگیرد.
این سفر به مزرعه والدین رز را متوجه کرد که او می‌تواند در کنار حیوانات مختلف از خود عکس العمل نشان دهد و در واقع با آنها ارتباط برقرار کند.
ظاهرا رز زمانی که در کنار یک گاو ایستاده بود برای اولین بار از خود صدایی تولید کرد که می‌تواند نشانه‌ای از بهبودی او باشد و در عین حال قابلیت برقراری ارتباط او با حیوانات را نشان دهد.

 ارتباط او با حیوانات

پدر و مادر رز به توصیه پزشکان او را به آمریکا منتقل خواهند کرد تا با شنا در کنار دلفین‌ها وضعیت او رو به بهبود رود.

 

 

yazynh@yahoo.com

مطلبي كوتاه اما حيرت‌انگيز

مدعيان دفاع از نمايندگان ملت كه به استفاده از لفظ «غلط‌هاي زيادي اعلمي» انتقاد كرده بودند، چرا الان از استفاده از لفظ گوسفند براي احمدي‌نژاد انتقاد نمي‌كنند؟! حال آن كه گناه اعلمي جسارت به ساحت مقدس امام حسين (ع) بود و گناه احمدي‌نژاد رفتن به زيارت خانه خدا! ظاهرا مشكل منتقدين با اسلام است و نه با توهين!!!

 

 

mastoor_313@yahoo.com

خاطره سرجيوس

سالها پس از صعود عيسى، عليه السلام، بر آسمان (حدود سال 582 ميلادى) راهبى به نام«سرجيوس1» در مسير شام در ناحيه بصرى (بوصرا) به عبادت و ارشاد نصرانيان اشتغال داشت، او در كتب مقدس آيين خويش خوانده بود كه پيغمبر آخرالزمان و منسوخ كننده تورات و انجيل در سن كودكى با كاروانى از شهر بصرى عبور خواهد كرد و از آن دير مقدّس نيز خواهد گذشت.
مهمترين علامتى كه سرجيوس را انديشمند ساخته بود مطالعه بشارات مندرجه در كتب انبياء سلف بود، مخصوصاً ابرى كه بر وجود مقدس رسول خداوند بزرگ، خالق كائنات سايه‌افكن از گرماى خورشيد آتش‌افشان خاورى است.
»سرجيوس« با خود مى‌گفت و مى‌انديشيد اگر چنين ابرى با كاروان در اين فصل غيربارانى ديده شود به راز بزرگ جهان پى برده ام. خداوند يكتا رسول خود را تعيين فرموده است و من او را شناخته ام. خبر به او رسيد كه كاروانى به مقصد شام در راه است، «سرجيوس» بر بام كليسا برآمد و با بى‌صبرى به كرانه‌هاى دور چشم دوخت. كاروان نزديك مى‌شد، ولي«سرجيوس» ابرى به چشم ‌مى ديد، باد شديد مى‌وزيد و او با خود انديشيد حتماً باد ابر را ناپديد كرده و رانده است. بناگاه ديد تيزبينش نقطه سفيدى را از دور بر فراز كاروان مقدس مشاهده كرد كه وزش باد اثرى در تلاش آن ندارد. اين قطعه ابر به سان چترى شيرگون بر بالاى سر محمّد، صلّى اللّه عليه وآله، سايه افكنده بود و با قافله حركت مى‌كرد و مانع تابش آفتاب بر آن جمال يزدانى بود.
«سرجيوس» كه نقاش ماهرى بود پس از ملاقات با رسول اكرم، صلّى اللّه عليه وآله، سيماى ملكوتى آن حضرت را ترسيم نمود. در اين تابلو كه يك سند تاريخى مهم است و هم اكنون در موزه رم موجود است ابرى شيرگون به شكل چتر سايه‌بان و بسيار جلى اثر قلمى «سرجيوس» به چشم مى‌خورد. اين ابر مقدس فقط در دوران كودكى حضرت محمد، صلّى اللّه عليه وآله، در نخستين سفر به شام سايه‌افكن بوده است.

پى نوشتها:
×. به نقل از محمد رسول الله، ذبيح الله قديمى رضوانى، شركت سهامى افست، 1358، ص159.
1. Sirgius

 

.

alirezamajidi@gmail.com

دزد واقعا بدشانس

عکس‌هایی که به صورت تصادفی در صفحه اول یک روزنامه محلی در شهر کوچک 30 هزار نفری لویستون Lewiston ایالت آیداهو، منتشر شده بود، باعث دستگیری یک دزد واقعا بدشانس شد.
این روزنامه چندی پیش در صفحه اول خود عکسی از یک مرد درشت‌هیکل که کت چهارخانه آبی- مشکلی به تن کرده کرده بود، چاپ کرده بود. این عکس «مایکل میلهاوس» را در حال نصب ترئینات جشن کریسمس در بیرون یک فروشگاه، نشان می‌داد.

 SDGSDGSDG.jpg

اما در قسمت زیر صفحه اول، عکس دیگری هم به چاپ رسیده بود. عکسی از مردی که در حال دزیدن کیف پول یک زن، است و از فیلم یک دوربین امنیتی فروشگاه گرفته شده بود. مردی که در عکس دوم دیده می‌شود، کاملا مشخصات مرد اول را داشت: قوی‌هیکل و دارای یک کت چهارخانه مشکلی و آبی!

 SDAGSDGSDG.jpg

مقامات پلیس متوجه قضیه شدند و این دزد بدشانس را که حتی نامش در صفحه اول روزنامه محلی «لوینستون تریبون» به چاپ رسیده بود، دستگیر کردند. در اینجا می‌توانید صفحه اول روزنامه را به صورت کامل با فرمت PDF ببینید.
وقتی بخت و اقبال از آدم روی بگرداند، باید انتظار هر بدبختی‌ای داشت!
منبع

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

حماسه شهداى هويزه

در آذر 1359 پـس از شـكست بيش از دوگردان از نيروهاى عراقى در جنوب سوسنگرد به وسيله سـربـازان اسـلام ، يـك گـروهـان از بـرادران سـپـاه اهـواز جـهـت حفاظت و پدافند شهر هويزه از سوسنگرد عازم هويزه شدند.
ايـن افـراد پـس از رسـيـدن بـه منطقه و استقرار، عهده دار حفاظت از جنوب تا جنوب غربى شهر هويزه شدند.
نـيـروهاى عراقى در اين منطقه متشكل از واحدهاى تانگ از نوع ((تى ـ 62)) و ((تى ـ 55)) موشك هـاى زمـيـن بـه زمـيـن و امـكـانـات نـظـامى پيشرفته و بيش از 6 هزار نفر پياده بودند ولى همين نيروهاى اندك مدافع شهر از كمترين امكانات دفاعى هم بى بهره بودند.
نـيـروهـاى دشـمن در آغاز هجوم سراسرى خود، ظرف 48 ساعت از محور هويزه تا كرخه پيشروى كـرده و در امـتـداد آن مـسـتـقـر شـده بـودنـد، به طورى كه فاصله آن ها تا هويزه از 10 كيلومتر تجاوز نمى كرد.
تاكتيك نيروهاى دشمن اين بود كه با تصرف سوسنگرد، هويزه خود به خود سقوط مى كند در چنين شرايطى 50 تا 60 نفر از برادران سپاه براى جلوگيرى از پيشروى دشمن مسؤ وليت مين گذارى جاده هاى منتهى به جبهه هاى دشمن را به عهده گرفتند زيرا اين جاده ها براى دشمن به مـانـنـد رگ هـاى حـيـاتـى بـراى ادامـه تـجـاوز مـحـسـوب مـى شـد دو هـفـتـه قـبل از آن كه عمليات مدافعان اسلام عليه نيروهاى عراقى در اين منطقه انجام گيرد، بنى صدر دستور تخليه هويزه را از برادران بسيج و پاسدار صادر و دستور داد كه در سوسنگرد مستقر شوند.
اين دستور بنى صدر، با مخالفت جدى برادر سيد محمد حسين علم الهدى و ديگر برادران مواجه شد بعد
از آن كه شهيد بزرگوار علم الهدى با آيت الله خامنه اى تماس گرفت دستور بنى صدر لغو شد و برادران پاسدار در هويزه باقى ماندند.
يـك هـفته بعد تصميم گرفته شد كه از محور هويزه و سوسنگرد حمله انجام گيرد اين عمليات را مـى تـوان نـقطه عطف عمليات منظم برادران ارتش و سپاه دانست . بار ديگر بنى صدر شعار جـدايـى ارتـش از سـپـاه را سر داد و اظهار داشت . سپاه نبايد در اين عمليات شركت كند. برادران بـسـيـجـى و سـپـاه كه در منطقه حضور داشتند و اغلب با منطقه آشنايى داشتند اين ترفند بنى صدر را ضربه شديدى بر پيكر عمليات مى دانستند.
بـار ديـگـر ايـن مـوضـوع با تلاش برادر علم الهدى و تماس هاى مكرر ايشان با مسؤ ولين در تهران حل شد و قرار شد نيروهاى سپاه به عنوان پياده ارتش در عمليات شركت كنند.
15 دى 1359، روز آغاز عمليات بود براى اين عمليات دو تيپ از لشكر 16 زرهى قزوين و يك تيپ از لشكر 92 زرهى اهواز در نظر گرفته شده بود كه دو گردان از نيروهاى سپاه و عده اى هـم از نـيروهاى جنگهاى نامنظم (شهيد چمران ) ارتش را يارى مى دادند. از جمله اهداف اين عمليات پـاك سازى شمال و جنوب كرخه نور از وجود نيروهاى متجاوز ارتش عراق و آزادسازى پادگان حميد و منطقه جفير بود نتايج عمليات در اين روز موفقيت آميز بود. اما هنوز عقبه هاى اصلى دشمن در پـادگـان حـمـيـد و سـه راهـى جفير آسيب نديده بود، رزمندگان اسلام پس از تصرف مرزهاى كـرخـه و حـاج بـدر، قـصـه پـيـشروى به سوى پادگان حميد را داشتند بنا به دلايلى ، مانند نرسيدن مهمات ، قرار بر اين شد كه ادامه عمليات در 16 دى ماه انجام گردد.
16 دى مـاه 1359، بـرادران سـپـاه در جـلو تـانگ هاى ارتش مستقر شده و منتظر دريافت رمز حمله بـودنـد كـه ناگهان متوجه حركاتى از سوى جبهه دشمن شدند. رفت و آمد تانگ هاى دشمن زياد شـد و پـس از آن هـواپـيـمـاهـاى دشـمـن در آسمان ظاهر و تلاش كردند تا جبهه نيروهاى اسلام را بـمـبـاران كـنـنـد. از طـرف ديـگر نيروهاى اسلام زير آتش توپخانه ، كاتيوشا و خمپاره قرار گرفتند.
از آنـجـايـى كه عراقى ها شناخت دقيقى از منطقه داشتند، گلوله باران دشمن موجب شهادت عده اى اى رزمـنـدگـان اسـلام گـرديـد. لشـكـر 9 مـكانيزه ارتش عراق دست به عمليات زده بود و چون نـيـروهـاى ، انـتـظـار ايـن حـمـله را نـداشـتـنـد فـرمـانـدهـان دسـتـور عـقـب نـشـيـنـى بـه طـول 500 مـتر را به صورت تاكتيكى صادر كرد. اين دستور باعث شد تانگهاى ما عقب نشينى كنند و عراقى ها با اين تصور كه نيروهاى اسلام شكست خورده فرار كرده اند وارد منطقه شدند.
در ايـن ضـدحـمـله سـنـگـيـن دشمن كه نيروهاى ما مجبور به عقب نشينى شدند بيش از يكصد تن از بـرادران پـاسـدار، جـهـاد دانـشـجـويـان پيرو خط امام از جمله حسين علم الهدى مفقود الاثر و شهيد شـدنـد در پـى ايـن حـادثـه نـيـروهـاى دشـمـن در تـاريـخ 18 دى 1359 هـويـزه را اشـغـال و پـس از آن فـرمانده عراقى (خليل الدورى ) دستورداد تعدادى از مردم بى گناه را دست بـسته در يك گودال قرار داده و به شهادت برسانند سپس با ديناميت و بلدوزر شهر را نابود كردند.
1800 واحـد مـسـكـونـى و تـجـارى و سـه مـسـجـد و دو حـسـيـنـيه تخريب و شهر به تپه اى خاك مبدل گشت .

 

 

jadijadi@gmail.com

ثبت نام کاندیداهای نمایندگی مجلس هم اینترنتی شد، سایت داون است


این ثبت نام اینترنتی دیگه داره می شه یک معضل. به نظر می رسه هر سازمانی با اینترنتی کردن ثبت نام، کل مسوولیت هاش رو بیخیال می شه و سرویس رو فقط در اختیار اون ۱۰ درصدی قرار می ده که اینترنت دارند و بقیه ۹۰٪ جمعیت کشور رو با یکسری کاغذ و مدرک در دست در به در خونه دوست و آشنا و کافی نت می کنه برای ثبت نام.
سه چهار روز قبل مادرم کاغذهاش ر-و داد به من که براش ثبت نام مجوز کار یا همچین چیزی بکنم. اون خودش داستانی داره ولی بامزه ترینش اینه که جزو مدارک، ۲ قطعه عکس هم بود! اینترنت و دو با هم توی یک قوطی می رن مگه؟ مادر من که هنوز ده دقیقه هم اینترنت ندیده، درک می کرد که وقتی چیزی می ره توی کامپیوتر امکان بی نهایت تکثیر ازش وجود داره و نیازی به دو قطعه عکس نیست.
بگذریم. حالا هم آقایون اعلام کردن که انتخابات نمایندگی مجلس فقط از طریق اینترنت خواهد بود به آدرس election.moi.ir بنا به علاقه رفتم به این سایت. از نمونه‌های قبلی یک کم بهتر است. حداقلش اینه که با فایرفاکس هم قابل پر کردن است ولی نکته وحشتناک اینه که طبق معمول ایران با aspx نوشته شده (به این فکر کنید که برنامه انتخابات یک کشور رو با نرم افزاری طراحی کنید که معلوم نیست توش چیه و چیکار می کنه!) و حالا هم داون است (: خوشبختانه قبل از داون شدن من ازش اسکرین شات گرفتم ولی به هرحال من هم از اون مرحله نتونستم جلوتر برم و سرور داون شد. حالا تصور کنید استرس کسانی که می خوان توی انتخابات ثبت نام کنن و رییس جمهور یک کشور بشن ولی سرور مربوطه داون هست. کیبرد آزاد من در کل این سه ماه اخیر داون نبوده (: اون وقت سایت ثبت نام مجلس یک کشور وضعش اینه (:
بحث من این نیست که اینترنت بده یا نباید مدرن شد. اتفاقا من طرفدار اینرتنت و مدرن شدن کارها هستم ولی ۱- کار رو باید به کاردان سپرد نه به پسرخاله و ۲- مدرن شدن نباید باعث سلب حقوق / برابری کسانی بشه که مدرن نیستند.
دولت الکترونیک به معنی پاسخگو شدن دولت است نه شانه خالی کردن از مسوولیت ها به بهانه اینترنت بودن همه چیز.

 

 

mtymeta@gmail.com

مشکل اصلی؟
پیرامون صحبت های آیت الله شاهرودی

به نام خدا

سلام
پنجشنبه در سخنرانی آقای شاهرودی در فیضیه ی قم، چند نفر از طلاب از ایشان انتقاد می کنند که به مسائل روز و عملکرد قوه قضائیه بپردازید. خبر کوتاهی هم از این موضوع در سایت های خبری منتشر شده بود. دیشب سایت تابناک، در خبری با عنوان "مشکل نظام جمهوری اسلامی پرونده موسویان نیست!" و "به گزارش خبرنگار تابناک" مطالب بیشتری را از قول آقای شاهرودی منتشر کرد. البته از آنجایی که بارها دیده ام که این سایت، حرف های دیگران را به نفع خود تحریف می کند، این بار هم می شود امید داشت که همه ی حرف های منتشر شده را آقای شاهرودی نگفته باشند؛ اما چون کلیت این حرف ها را همه گزارش کرده اند، قسمتی از صحبت های ایشان و چند نکته در این رابطه در زیر ذکر می
شود؛

- در دولت قبلي مي گفتند روزنامه ها را كيلويي بسته اند والان هم در مورد پرونده موسويان چيزهاي ديگري مطرح مي شود كه هيچ كدام درست نيست‏.‏ مگر مشكل نظام ما اينست كه آقاي موسويان چه كسي هست يا نيست؟
دعواي شخصي ‏2 ‏نفر را نبايد به رخ نظام كشيد‏.

- چرا به قوه قضاييه اعتراض مي كنيد، اين قوه كه تمام اموال او را پس گرفت و جزايري را زنداني كرد. 6 سال در زندان پدرش در آمده و مادرش سكته كرده و همسرش از وي جدا شده است. ‏ برويد به وزارت امور اقتصادي و دارايي كه به وي وام داده ونمايندگاني كه از وي پول گرفته اند ، اعتراض كنيد‏.

چند نکته؛

1- یکی از انتقاداتی که همواره به آقای شاهرودی می شود، این است که ایشان خودشان را در جایگاه یک مدیر مملکت که مسئولیت قوه ی قضائیه برعهده ی اوست، نمی بینند. این که مشکل نظام، پرونده ی آقای موسویان نیست، حرف صحیحی است؛ بله نظام در حوزه های مختلف، هزاران مشکل بزرگ و کوچک مختلف دارد. اما نکته این جاست که هر کدام از این معضلات یک مسئولی دارد که او باید پاسخگوی آن حوزه باشد. مثلاً وزیر کشاورزی باید در زمینه ی عملکردش در خودکفایی کشور در تولید برنج پاسخگو باشد؛ نمی شود که بگوید "ای بابا! مشکل کشور که برنج نیست!". همین طور رئیس قوه ی قضائیه هم باید نسبت به پرونده های قضائی پاسخگو باشد؛

ایشان گفته اند که به وزارت اقتصاد و نمایندگان مجلس اعتراض کنید. البته حرف درستی است، اما چیزی از وظیفه ی قوه ی قضائیه کم نمی کند! بلکه عذر بدتر از گناه است؛ اگر تخلفی از سوی وزارت دارایی یا نمایندگان مجلس رخ داده هم کسی که باید اول از همه اعتراض و متخلف را محاکمه کند، قوه ی قضائیه است!

2- صحبت های آقای شاهرودی درباره ی شهرام جزایری هم عجیب است؛ سکته ی مادر او یا جدایی همسرش چیزی نیست که دغدغه ی ملت باشد. ملت با کسی خصومت شخصی ندارد که مشکلات او موجب رضایت اش شود. موضوع، ابهامات پرونده است. بعد از سالها شعار مبارزه با فساد، و تأکیدات رهبری در برخورد با ام الفساد ها و دانه درشت ها، با عملکرد قوه قضائیه معلوم شد که ظاهراً در کشور کلاً یک مفسد اقتصادی وجود دارد و آن هم آقای جزایری است! حتی در همین پرونده هم به افکار عمومی پاسخ داده نمی شود که چرا از مجموع افراد (به خصوص شخصیت های سیاسی) که نام شان در پرونده مطرح شده بود، فقط همین یک نفر دارد محاکمه می شود؟ محاکمه ی همین یک نفر هم خیلی طول می کشد؛ دو هفته پیش، و بعد از آن که شایعاتی راجع به تبرئه ی جزایری پخش شده بود، اعلام شد که رأی دادگاه تجدید نظر به زودی اعلام می شود! نکته : جزایری آبان 80 بازداشت شد و الآن دی 86 است.

البته بگذریم که اگر نبود اعاده حیثیتی که اطلاعات کرد (بعد از فرار آقای جزایری در سال گذشته)، همین یک مورد سمبل مبارزه با مفاسد اقتصادی هم از چنگ قانون پریده بود!

3- در پایان ضمن تأیید این صحبت که مشکل نظام، موسویان نیست، خوب است یادآوری شود که طلاب و دانشجویان انقلابی هم که سال هاست از قوه ی قضائیه انتقاد می کنند، هیچ وقت چنین اعتقادی نداشته اند؛ اگر مشکل نظام، موسویان بود که خیلی راحت تر می شد حل اش کرد. مشکل، عدم وجود اراده ی جدی (و حتی شاید پتانسیل جدی) برای مبارزه با فساد است. تیتر خبر فوق، من را یاد جزوه‌ ای از آقای معبودی انداخت که عنوانش این بود "مشکل اصلی، قوه ی قضائیه است!".

... آقاي مشكيني  علني به آقاي يزدي خطاب كردند و گفتند: حضرت آيت الله يزدي! بنده از اينجا عرض مي‌كنم، اگر ذره‌اي در مورد رسيدگي به جرم بانك صادرات تسامح انجام بشود، شما هم در خيانت اين‌ها شريك هستيد...

مطالعه ی این جزوه ی کوچک را توصیه می کنم. فایل ورد آن را هم اینجا گذاشته ام. البته به هیچ وجه منظور این نیست که همه خوب اند و یکی بد! وقتی یک مشکلی در سیستم هست، معمولاً همه کم یا زیاد، تقصیر یا قصوری نسبت به آن دارند؛ اما... منظور را در خود جزوه بخوانید!

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

شهيد مطهري: چرا امام حسين عليه السلام
قيام کرد ولي پدرش نه؟


چرا امام حسن صلح کرد یا چرا امام حسین صلح نکرد ؟ اصلا چرا ما درباره‏ این دو امام بگوئیم ، قدری جلوتر برویم . چرا علی بن ابی طالب در زمان‏ خلافت ابوبکر قیام نکرد ؟ چرا در زمان خلافت عمر قیام نکرد ؟ چرا در زمان‏ خلافت عثمان قیام نکرد ولی بعد از عثمان که آمدند با او بیعت کردند ، محکم ایستاد ، در صورتی که از نظر علی بن ابی طالب همانطوری که ابوبکر غاصب بود معاویه هم غاصب بود . برای اینکه آنچه که در نظر اسلام اصالت‏ دارد مطلب دیگری است و آن اینست که آن اقدامی که حفظ حوزه اسلام با او بشود ، بر هر اقدام دیگر مقدم است .
...
پیغمبر حضرت علی را برای خلافت نامزد کرده است ، یکدفعه بعد از پیغمبر جریان دیگری به وجود می‏آید ، پیر مردها و اکابر اصحاب پیغمبر به‏ فکر می‏افتند که از این قضیه استفاده بکنند . در همان حال مردمی تازه‏ مسلمان هستند که هنوز اسلام در دل آنها نفوذ نکرده است ، تازه شهرت اسلام‏ به دنیای خارج عرب کشیده شده است . حالا مصلحت اسلام ایجاب می‏کند که‏ یک آرامش کاملی برقرار باشد . اولا باید غائله مرتدها خوابانده شود .
ثانیا آنها که از دور می‏آیند که این حسابها سرشان نمی‏شود . از نظر آنها علی بن ابی طالب و ابوبکر علی السویه هستند . مصلحت اسلام اینطور ایجاب‏ می‏کند که حالا که اینها عمل ناشایستی مرتکب شده‏اند ، آن کسی که در اینجا ذیحق است ، دندان روی جگر بگذارد البته نه به خاطر جان خودش بلکه به‏ خاطر مصلحت اسلام . مصلحت اسلام اینطور ایجاب می‏کند که علی ( ع ) دندان‏ روی جگر بگذارد و در صف مأمومین ابوبکر هم شرکت بکند و با عمر نیز همینطور رفتار کند و به سؤالات و اشکالات مردم جواب بدهد . چیزی که از نظر علی اصالت دارد حیثیت و آبروی اسلام است . در اینجا دندان روی جگر گذاشتن، بهتر آبروی اسلام را حفظ می‏کند یا لااقل کمتر آبروی اسلام را می‏برد.
...
اما قضیه می‏گذرد ، اوضاع زمان تغییر می‏کند ، اسلام جهانگیر می‏شود . زمان‏ معاویه پیش می‏آید ، معاویه حیثیت عمر و ابوبکر را ندارد . او کسی است‏ که خودش و پدرش سالها علیه اسلام جنگیده‏اند . حسابها عوض شده است . در اینجا علی با معاویه می‏جنگد . زمان امام حسن پیش می‏آید . در این زمان در اثر جریانهای زیادی که در زمان امیرالمؤمنین پیش آمد و از همه بالاتر آن‏ حالت سست عنصری‏ای که اصحاب امام حسن به خرج دادند ، اگر امام حسن‏ مقاومت می‏کرد ، کشته می‏شد ولی نه کشته شدن شرافتمندانه و افتخارآمیز آنگونه که حسین بن علی کشته شد . حسین بن علی با هفتاد و دو نفر کشته شد ، یک شهادت آبرومندانه و در یک وضع و شرایط خاص که هزار و سیصد سال‏ دارد اسلام را آبیاری می‏کند . در زمان امام حسن یک حالت رخوت و سستی و خستگی در شیعیان پیدا شده بود که اگر این کار ( مقاومت در مقابل معاویه‏ ) ادامه پیدا می‏کرد ، یک وقت خبردار می‏شدند که حضرت را دست بسته‏ تحویل معاویه داده‏اند . هنوز صابون معاویه و بنی امیه درست به جامه مردم‏ نخورده بود . بیست سال معاویه حکومت کرد ، مغیره بن شعبه و زیادبن ابیه‏ که به جان مردم افتادند آنوقت مردم فهمیدند که اشتباه کردند که در زمان‏ حضرت علی دعوت او را لبیک نگفتند ، اشتباه کردند که امام حسن را تحویل‏ معاویه دادند . لهذا بعدها ( بعد از حادثه کربلا ) عده‏ای پیدا شدند و توابین را به وجود آوردند که همانها بودند که دور مختار را گرفتند .
...
عواملی بود که شرایط را برای قیام امام حسین ( ع ) مساعد می‏کرد . گذشته‏ از این ، وضع یزید با وضع معاویه فرق می‏کرد . معاویه در لباس نفاق کار می‏کرد ، یزید در لباس کفر ، معاویه لااقل روی کارهایش سرپوش می‏گذاشت ، علنا شراب نمی‏خورد ، علنا سگ بازی نمی‏کرد ، صورت ظاهر را حفظ می‏کرد ، ولی یزید جوانی بود دیوانه و پرده در که حساب موقعیت خودش را نمی‏کرد که هر چه هست بالاخره مردم او را خلیفه پیغمبر می‏دانند . اینقدر شراب‏ می‏خورد تا مست می‏شد و در حضور جمعیت به پیغمبر ناسزا می‏گفت . واقعا اگر قضایای کربلا نبود و امام حسین قیام نمی‏کرد و سبب نمی‏شد که یزید از بین برود و او همان بیست سالی را که معاویه خلیفه بود خلافت می‏کرد ، اصلا حوزه اسلام منقرض می‏شد . پس شرایط زمان خیلی فرق می‏کند . بنابراین امام‏ حسن همان برنامه را اجرا کرد که امام حسین اجرا کرد و امام حسین همان‏ برنامه را اجرا کرد که امام حسن اجرا کرد ، فقط شکل کارشان با هم فرق‏ داشت ، ولی روح هر دو یکی بود .
...
(شهید مطهری کتاب مقتضیات زمان 1)

***

آیت الله مطهری در کتاب سیری در نهج البلاغه:
حضرت علی ع: من اول دستم را پس کشیدم تا آنکه دیدم گروهی از مردم از اسلام برگشتند ( مرتد شدند اهل رده ) و مردم را به محو دین محمد دعوت می‏کنند ، ترسیدم که اگر در این لحظات حساس اسلام و مسلمین را یاری نکنم خرابی یا شکافی در اساس‏ اسلام خواهم دید که مصیبت آن بر من از مصیبت از دست رفتن چند روزه‏ خلافت بسی بیشتر است .
حضرت زهرا س خطاب به حضرت علی ع: پسر ابو طالب چرا به گوشه خانه خزیده ‏ای ؟ تو همانی که شجاعان از بیم‏ تو خواب نداشتند اکنون در برابر مردمی ضعیف سستی نشان می‏دهی ، ایکاش‏ مرده بودم و چنین روزی را نمی‏دیدم .
علی خشمگین از ماجراها از طرفی همسری که بی‏نهایت او را عزیز می‏دارد این چنین تهییج می‏شود ، این چه قدرتی است که علی را از جا نمی‏کند ، پس‏ از استماع سخنان زهرا با نرمی او را آرام می‏کند که : نه ، من فرقی‏ نکرده‏ام ، من همانم که بودم ، مصلحت چیز دیگر است تا آنجا که زهرا را قانع می‏کند و از زبان زهرا می‏شنود : « حسبی الله و نعم الوکیل » .
ابن ابی الحدید در ذیل خطبه 215 این داستان معروف را نقل می‏کند : روزی فاطمه سلام الله علیها علی ( ع ) را دعوت به قیام می‏کرد ، در همین‏ حال فریاد موذن بلند شد که اشهد ان محمد رسول الله علی ( ع ) به زهرا فرمود آیا دوست داری این فریاد خاموش شود ؟ فرمود : نه ، فرمود سخن من‏ جز این نیست .
مقصود از سکوت ، ترک قیام و دست نزدن به شمشیر است ، و الا چنانکه‏ قبلا گفته‏ا یم ، علی از طرح دعوی خود و مطالبه آن و از تظلم در هر فرصت‏ مناسب خودداری نکرد .
علی از این سکوت به تلخی یاد می‏کند و آنرا جانکاه و مرارتبار می‏خواند: " « و اغضیت علی القذی و شربت علی الشجی و صبرت علی اخذ الکظم و علی امر من العلقم » " .
خار در چشمم بود و چشمها را بر هم نهادم ، استخوان در گلویم‏گیر کرده‏ بود و نوشیدم ، گلویم فشرده می‏شد و تلختر از حنظل در کامم ریخته بود و صبر کردم .
سکوت علی سکوتی حساب شده و منطقی بود.
...
" « و الله لابن ابیطالب آنس بالموت من الطفل بثدی امه » " ( نهج البلاغه ، خطبه . 3 ) .
به خدا سوگند که پسر ابوطالب مرگ را بیش از طفل پستان مادر را دوست‏ می‏دارد ، علی با این بیان به ابوسفیان و دیگران فهماند که سکوت من از ترس مرگ نیست ، از آن است که قیام و شهادت در این شرایط بر زیان‏ اسلام است نه به نفع آن .
علی خود تصریح می‏کند که سکوت من حساب شده بود ، من از دو راه آنرا که‏ به مصلحت نزدیکتر بود انتخاب کردم : " « و طفقت ارتای بین ان اصول‏ بید جذاء او اصبر علی طخیه عمیاء ، یهرم فیها الکبیر و یشیب فیها الصغیر و یکدح فیها مؤمن حتی یلقی ربه ، فرایت ان الصبر علی هاتی احجی فصبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی » " ( نهج البلاغه ، خطبه . 5 ) .
در اندیشه فرو رفتم که در میان دو راه کدام را برگزینم ؟ آیا با کوته‏ دستی قیام کنم یا بر تاریکیی کور صبر کنم ، تاریکیی که بزرگسال در آن‏ فرتوت می‏شود و تازه سال پیر می‏گردد و مؤمن در تلاشی سخت تا آخرین نفس‏ واقع می‏شود ، دیدم صبر بر همین حالت طاقتفرسا عاقلانه تر است پس صبر کردم در حالیکه خاری در چشم و استخوانی در گلویم بود .

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ سيزدهم

خدایا ...
من هیچم و تو همه چیز من هستی
خدایا ...
در من شعله تسلیم را بیفروز و تو زندگی مرا تدوین کن که من بنده توأم
و از بنده جز فرمانبرداری سرور خود چه کاری بر می آید؟
پروردگارا ...
دست نياز به سوي درگاهت دراز مي كنم و تو را مي ستايم كه يگانه معبود و ياور من هستي در دنيايي كه نشاني از محبت ندارد، من فقط به يك مهربان مي انديشم پس دستم را بگير كه به دستگيريت محتاجم، براي فردا توشه اي ندارم، اگر چراغ اميد را فرا راهم روشن نكني چنان فرو مي مانم كه برخاستنم محال است . دستم را بگير ...

لبم پـــر شکایت شبم بـی نهایت
در این تیره شبها نثارت خــــــــدایا
دل سر به راهی الهـــی الهـــــی
در این جاده های سرد و ناحد
منم آن مســافری که خواهد
رسم تا به شهر روشنـــــایی
اگر تــــو مـــرا چنین بخواهی
الـــهی الـــــهی ببین ناتــــــــوانم
برافکن به جـــانم کمند بلند نگاهی
الـــهی الـــــهی شــب بی نصیبی
در اوج غریبـــــی ... مگر در تو گیرم پناهی
الـــهی الـــــهی بسویت نگـاهد دل من
دل شب پنــــاه دل من ستاره گواه دل من
که این اشک و آه دل من بود پیش رویت به عذر گناهی
الـــهی الـــــهی سحر میزند سر
دلـــم میزند پــر بســـویت الهی
الـــهی الـــــهی در این سایه روشن
به تو می رسم من به پــــرواز آهی
آه ... الهی الهی
الهی آمین ...
 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

16 دي / 6 ژانويه / 26 ذيحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
16 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه 2 زن حكمران كرمان و فارس شدند

آباقا خان (آباقا آن) ايلخان مغول ايران (پسر هلاكو خان) در اين روز در ژانويه 1270 ميلادي ضمن انتصابات خود، دو زن را حكمران دو ايالت بزرگ ايران كرد؛ آبش خاتون حكمران فارس و تركان خاتون حكمران كرمان شد.
     تركان خانون از قراختايي ها و آبش خاتون ازخانواده اتابكان فارس بود. در انتصابات اين روز، مقام صاحبديواني (معادل بزرگ وزير، بدون اختيارات نظامي) به شمس الدين محمد جويني و حكومت اصفهان و اراك به پسر او بهاءالدين داذه شد و عطاملك جويني مولف معروف در سمت خود حكومت بغداد كه از زمان هلاكو خان آن را بر عهده داشت تثبيت گرديده بود.

 

روزي که بحرين در پارلمان ايران داراي نماينده شد

در اجراي اصلاحيه قانون انتخابات ايران، از چنين روزي در دي ماه 1331 بحرين داراي يك نماينده در مجلس شوراي ملي شد. اين قانون در چهارم دي ماه آن سال به تصويب رسيده بود. بحرين كه طبق قانون مصوب، تا اواخر دهه 1340 كه شاه، در مصاحبه اي در هند، درپاسخ به پرسش يك روزنامه نگار (!) ناگهان و به طور غير منتظره با انجام رفراندم و آن هم يكجانبه و تنها در بحرين موافقت كرد، استان چهاردهم ايران به حساب مي آمد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

16/10/59
گزارش روز دوم عمليات هويزه : پيشروي مجدّد ، توقف و عقبنشيني خودي .

جا ماندن پيشتازاني چون حسين علم الهدي در منطقه

تشريح چگونگي جا ماندن در منطقه و درگيري محاصره شدگان با تانكهاي دشمن از زبان و قلم معدود نجات يافتگان از محاصره .

آمار اوليّه شهداء و مفقودين .

گزارشي از كتاب « جنگ خليج » ( چاپ انگلستان ) دربارة حوادث روز گذشته و امروز عمليات نصر ( هويزه ) .

آتش توپخانه دشمن روي دزفول و آبادان .

چند درگيري و پاكسازي در جبهه شمالي .

گزارش استانداري خوزستان درباره اقدامات عراق براي جبران كمبود نيروي انساني .

گزارش روزنامه الاهرام از خسارتهاي وارد شده به ايران و عراق .

سخنان امام خميني دربارة اختلافات و منشاء آن ، خصائصي كه دولت را مطلوب مردم خواهد كرد ، تأكيد بر انجام تكليف در جنگ بدون ترس از ارعاب دشمن ، در ديدار با نخست وزير و وزيران و نيز سخنان ايشان در ديدار با دانشجويان خارج از كشور و سفرا و كارداران درباره آثار خصلتهاي انقلابي و ساده زيستي در عظيم نشان دادن جمهوري اسلامي به جهانيان .

درگيري در سخنان آيت الله بهشتي در مشهد .

تحليل فرمانده سپاه غرب كشور ( محمد بروجردي ) از جنگ ، آغاز و تداوم آن .

سخنراني صدام و اعلام مواضع در قبال اشغال ايران ، لوازم عقبنشيني ، تداوم جنگ ، هيأتهاي صلح بينالمللي ، خلقهاي ايران و …

بازتاب سخنان صدام : خبرگزاري فرانسه : رئيس جمهور عراق خواسته است . اختلافات دو كشور از راههاي مسالمتآميز حل شود .

راديو بغداد : عراق با وجود پيروزي قاطع ، به شرط آن كه حقوق عراق و كشورهاي عربي ( نظير استرداد سه جزيره ) رعايت شود ، جنگ را متوقف خواهد كرد .

وزير دفاع عراق : ارتش عراق بعد از 4 ماه امروز قدرت بيشتري دارد و توانسته است براي هميشه به شوكت و نقش ايران در منطقه به عنوان ژاندارم خليج فارس خاتمه دهد

پيام سيد محمدباقر حكيم به نيروهاي مسلح عراق : اين جنگ تاكنون چيزي جز هزاران قرباني نداشته است .

شما بايد بنا بر مسئوليت تاريخي خود ملت عراق را از شر طاغوت عراق نجات دهيد و به صفوف مجاهدين مسلمان عراقي بپيونديد .

تلگرام " حركت مردم مسلمان عراق " به مسئولان جمهوري اسلامي ايران .

گزارش و تفسير تاس از حضور نظامي آمريكا در آبهاي منطقه و سخنان كيسينجر و فرمانده نيروي دريائي فرانسه در اين باره .

مقاله تحقيقي و مفصل فارين افرز : موقعيت و مواضع شوروي در جنگ : شوروي از جنگ آگاه بوده امّا مايل يا قادر به جلوگيري از آن نبوده است .

شوروي ميخواهد با تعادل موجود در سياست خود نسبت به ايران و عراق ، در موقع مناسب نقش ميانجي ايفا كند.

ـ تشريح مقدمات شمارش معكوس براي آغاز جنگ ايران و عراق با ذكر دو شكست آمريكا در طبس و كودتاي نوژه.

ـ بررسي علل عدم موفقيت عراق در صحنه هاي عمليات .

تفسير راديو لندن از عمليات هويزه : اجراي عمليات ناشي از فشار سياسي بود ، نه آمادگي نظامي .

گزارش مفصل لوموند از توان لجستيك طرفين درگير در جنگ ، زمينه سازي عراق براي شروع جنگ ، موقعيت بني صدر ، ارتش و جنگ در درگيريهاي سياسي داخلي و نيز دو برداشت متفاوت جناحهاي درگير در مسائل داخلي ايران .

اعلام مواضع سازمان مجاهدين خلق درباره جنگ و انتقاد از محدوديتهاي كه براي شركت مستقل آنان در جنگ وجود داشته است .

16/10/64
هشدار عراق به كشورهاي عربي منطقه خليج فارس كه چنانچه در جنگ تحميلي از عراق حمايت نكنند بغداد امنيت داخلي آنها را در معرض خطر جدي قرار خواهد داد.

 

 درگذشت علي اسفندياري متخلص به نيما يوشيج

16 دي 1338 - علي اسفندياري متخلص به نيما يوشيج ازشاعران نوپردازمعاصرو پدرشعرفارسي با زندگي وداع كرد. اودردهكده يوش مازندران بدنيا آمد. درتهران تحصيلاتش را ادامه داد و زبانهاي فرانسه و عربي راآموخت. نيما به تشويق استادش نظام وفا سرودن شعرراآغازكرد و سرانجام سبكي درشعرايران پديدآورد كه به شعرنو يا شعرنيمايي مشهوراست. مباني و اصول شعري نيما را ازنوشته‎هايش مي‎توان دريافت زيرا او دراغلب آثارمنثورش به شرح آراء خود پرداخته است. ازويژگيهاي شعرنيما بيان عيني شعرو به كارگيري وزن و قافيه به تناسب است. براي نيما وزن تابع زبان شعراست كه ازصورت طبيعي كلام و آهنگ گفتارسرچشمه مي‎گيرد و درخدمت بيان عيني شعردرآمد. اززيباترين آثارنيما يوشيج« قطعه شعرافسانه» را مي‎توان نام برد.

Mobin_s2004@yahoo.com
6 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
اختراع تلگراف

Samuel Morse

Samuel Morse

ساموئل مورس Samuel Morse استاد هنر و نقاشي دانشگاه نيويورك ششم ژانويه سال 1838 ميلادي دستگاه تلگرافي را كه ساخته بود و مي توانست هر دقيقه ده كلمه مخابره كند به معرض نمايش گذارد . مخابره با اين دستگاه برپايه فن الكترومغناطيس و قطع و وصل جريان برق بود . هر وصل كوتاه مدت كه ايجاد مغناطيس مي كرد صدا و يا علامت نقطه بود و وصل طولاني تر صداي طولاني تر و خط به وجود مي آورد . وي قبلا در برابر هر حرف الفبا تعدادي از اين نقطه و خط ها را قرار داده بود و يك واژه نامه مورس به وجود آورده بود. فرضا ؛ يك خط و يك نقطه علامت « الف يا إ » ، و از شنيدن صدا ها يا ديدن علامات مي شد كلمه را درك كرد.نام اين الفباي خط و نقطه اي « كد مورس » گذارده شده است.
    مورس كه پسر يك كشيش ساكن شهرستان بوستون بود و از « ييل » در رشته هنرهاي زيبا فارغ التحصيل شده بود علاقه وافري به الكتريسته و سياست هم داشت ، ولي خيلي زود در سياست شكست خورد و نه توانست به عضويت شوراي شهر نيويورك در آيد و نه عضو كنگره شود بنابر اين به علاقه ديگر خود الكتريسته پرداخت و در سال 1837 موفق به ساختن دستگاه خانگي تلگراف شد. باطري كه اين دستگاه را تغذيه مي كرد از ظروف متعدد آب اسيد ساخته شده بود.
مورس پس از نمايش دستگاه مخابره علامات كه با كمك يك استاد علوم آن را ساخته بود براي جلب كمك مالي به واشيگتن رفت و با پولي كه از كنگره ( دستگاه مقننه ) آمريكا گرفت به تكميل دستگاه خود پرداخت و در سال 1843 ميان شهرهاي بالتيمور و واشنگتن ارتباط تلگرافي برقرار كرد كه ظرف ده سال اختراع او جهاني شد و همه جا تير هاي تلگراف بالا رفت و ....
    مورس كه در 27 آوريل سال 1791 به دنيا آمده بود دوم آوريل 1872 در 80 سالگي از بيماري ذات الريه در نيويورگ درگذشت، ولي تا الفباي مخابراتي مورس زنده است نام او هم باقي است .

 

نگاهي به برخي از اسناد محرمانه دولت انگلستان در دهه 1970

اسناد محرمانه نخست وزيري انگلستان كه حاوي يادداشتهاي مبادله شده ميان سران دولت وقت و شرح مذاكرات جلسات رسمي است و در نخستين هفته از ژانويه 2005 علني شده اند نشان از عمق كم تصميمات و اطلاعات و سلائق شخصي مي دهد.
     براي مثال: در سال 1974 كه انگلستان در بلفاست ( ايرلند شمالي ) با اعتصاب اتحاديه ها و قطع برق رو به رو شده بود، هارولد ويلسون نخست وزير وقت تصميم گرفته بود كه يك زيردريايي اتمي به آنجا بفرستد تا با استفاده از رآكتورهاي آن، جريان برق برقرار شود و دستور حركت به اين زيردريايي هم داده شده بود كه مقامات ديگر مانع شدند و به ويلسون حالي كردند كه رآكتور هاي زيردريايي تنها قادر به تامين چند صد كيلو وات برق است و بلفاست نياز به 360 مگاوات برق دارد. ويلسون سپس تصميم گرفته بود كه به ايرلند شمالي استقلال محدود و يك سال به يك سال دهد ولي به او گفتند كه اگر دولت ايرلند شمالي پس از كسب اين اسبقلال ولو محدود، از مجمع عمومي سازمان ملل تقاضاي عضويت كند و راي لازم را بياورد؛ كنترل آن از دست مي رود و انگلستان در مجمع عمومي سازمان ملل نفوذ چندان ندارد.
    در پي انفجار نوامبر 1974 بيرمنگام و قتل 21 تن و جرح 160 نفر ديگر كه كار ايرلندي ها بود، يك عضو كابينه پيشنهاد كرده بود كه در انگلستان كارت شناسايي ملي براي مردم تهيه شود تا از رخنه جلوگيري بعمل آيد و ديگر چنين حوادثي رخ ندهد كه هارولد ويلسون پس از دريافت نظر كارشناسان آن پيشنهاد را كه بي فايده و پر خرج و درد سر ساز تشيص داده شده بود رد كرد. در اين اسناد كه طبق قانون علني شدن پس از 30 سال به آرشيو عمومي داده شده اند آمده است كه پس از كناره گيري ويلسون از نخست وزيري ، كالاهان وزير امور خارجه برجايش نشست ولي مدتها حاضر نمي شد ساختمان محل اقامت وزير خارجه را ترك و به ساختمان نخست وزيري ( شماره 10 داونينگ استريت ) اثاثه كشي كند و دليلش اين بود كه همسرش از زندگي در اين خانه قديمي بدش مي آيد. بالاخره صاحبجمع اموال وزارت امور خارجه با دادن اخطاريه، كالاهان و همسرش را مجبور به تخليه خانه كرد و ....
    

برخي ديگر از رويدادهاي 6 ژانويه

  • 1412:   ژاندارك در« دومرمي» در منطقه ارلئان فرانسه به دنيا آمد.

  • 1535:   شهر ليما ( پرو ) توسط فرانسيسكو پيزارو از عوامل استعمار اسپانيا در قاره امريكا ساخته شد.

  • 1900:   بوئر هاي افريقاي جنوبي به پايگاه نيروهاي استعمارگر انگلستان در «ليدي اسميت » شبيخون زدند و بيش از يك هزار انگليسي را كشته و يا زخمي ساختند.

  • 1912:   نيروهاي ايالات متحده در كشور هندوراس پياده شدند و آنجا را گرفتند.

  • 1966:   محمد باراني . سرباز وظيفه ، كه در پادگان لويزان در ناهار خوري افسران سه سرهنگ را كشته بود اعدام شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    26 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وفات محمد علي موسوي عاملي اصفهاني عالم شيعي

    26 ذي الحجه 1274 - محمد علي موسوي عاملي اصفهاني عالم شيعي بدرود حيات گفت. محمد علي اصفهاني ازنوابغ روزگارخود بشمارمي‎رفت و طبق روايتهاي متعدد در12سالگي كتاب «اَلبَلاغُ المُبين في اَحكامِ الصِّبيان و البالغين» را نوشت. گفتني است كه سيد محمد باقرشفتي پس ازملاحظه اين كتاب به اجتهاد نويسنده آن گواهي داد و ازآن پس محمد علي اصفهاني به آقا مجتهد معروف شد.« ديوان اشعاربا تخلص عارف و كتاب فَرائِد الفَوائِد » ازآثارآقا مجتهد بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    0
    3

    اهواز

    8
    20

    تبريز

    -10
    -2

    شيراز

    0
    12

    مشهد

    -4
    3

    بندرعباس

    15
    22

    کرمان

    0
    10

    اصفهان

    -3
    7

    يزد

    0
    8

    کرمانشاه

    -3
    8

    اراک

    -3
    3

    رشت

    3
    8

    دبی

    18
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1375 تومان
    943 تومان
    1885 تومان
    830 تومان
    255 تومان
    260 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    205000 تومان
    98000 تومان
    50000 تومان
    195000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 17.25

    اذان صبح فردا : 5.45

    طلوع آفتاب فردا : 7.15

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Harvard Business Review
    ماه ژانويه
     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Harvard Business Review
     

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 144
    حجم فایل: 24 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    حافظه flash چوبی


    تا حالا USB با بدنه چوبی دیدید؟ عجیب است! هر چه قدر هم علم و تکنولوژی پیشرفت کند اما سنت قدیمی نمی شود. شاید بعضی ها باشند که علاقه به وسایل دستی و تزئینی چوبی داشته باشند و همیشه به دنبال خرید جا کلیدی های چوبی , پیپ چوبی و یا اقلام تزئینی دیگری باشند. حالا اگر یک  USB  با بدنه چوبی هم بخواهید موجود است. این طرح که متعلق به کمپانی Thalbach می باشد با استفاده از چوبهای زیبایی نظیر درخت بلوط , افرا  و حتی چوبهایی که در محیط در معرض سایش نیز قرار گزرفته اند بدنه زیبایی برای حافظه flash  شما در نظر گرفته تا کلکسیون اقلام چوبی شما کامل شده و همه چیز در جیبتان ست شود.
    منبع

     

    صندلی ساخته شده از CD



     

    CD که زمانی بسیار پر ارزش بود حالا این قدر ارزان و در دسترس شده که فردی به نام Belen Hermosa با استفاده از صد ها عدد از آنها این صندلی را ساخته است. البته به نظر صندلی راحتی نمی آید. فکر کنم بیشتر به درد استفاده در کنار استخر بخورد. من که ترجیح میدهم روی یک صندلی ساخته شده از DVD بشینم !
     منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    واگردهاي فمينيستي در ازدواج



    نويسنده: آمنه - بختياري / مريم - فرهمند
     

    معرفی کتاب:
    فمينيسم با طرح محوري موضوع آزادي جنسي زن و طرد نقش هاي كليشه اي مادري و همسري در خصوص ازدواج و خانواده دچار تعارضاتي گرديد و موضع گيري خاصي را در اين راستا اتخاذ نمود كه عمدتاً در جهت مخالفت و حذف اين بنيان هاي اجتماعي بود. از نقطه نظر فمينيسم راديكال، مردان در جايگاه سلطه هستند و ارتباط با آنان انقياد زنان را در پي دارد، لذا سيستم هاي متعامل زنان و مردان نظير خانواده بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد. اين تندروي هاي فمينيستي علي رغم ظاهر فريبنده اش، ناهنجاري هاي فرهنگي، اجتماعي را ايجاد نمود كه اكنون با شكست در تعيين جايگاه مطلوب براي زنان به بن بست رسيده است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    1) فمينيسم، جنس و جنسيت
    2) فمينيسم و انقياد جنسي زنان
    3) فمينيسم، ازدواج و خانواده
    4) ازدواج، مشاركت اجتماعي و رويكردهاي فمينيستي
    5) ازدواج در اسناد بين المللي زنان 


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    ميو به دنبال عشقش ؛ تايتانيك 2
    (گربه عاشق)



     

    - توضيح فيلمنامه نويس شماره (1): داستان اين فيلم بر اساس واقعيت بوده، اما تمام نامها الكي هستند.


    پلان اول: (يك كوچه بن بست)- «ميو» بي هدف در كوچه قدم مي زند كه ناگهان دو آجر بر كله او فرود مي آيد.
    - توضيح فيلمنامه نويس شماره (2): اين دو آجر را كارگردان به سر «ميو» مي زند تا به طريقي فيلم شروع شود. «ميو» بر اثر ضربه اول دچار بحران شخصيت مي شود و فراموش مي كند يك گربه است و بر اثر ضربه دوم به ياد دوران كودكي اش مي افتد و روزهايي كه در خرابه هاي... با بچه اي به نام «ملوس» همبازي و به اين فكر مي كند كه حتماً «ملوس» تا اين زمان بزرگ شده و يك دل نه، بلكه 99 قلوه عاشق او مي شود.
    - توضيح فيلمنامه نويس شماره (3): اصولاً براي عاشق شدن به هيچ دليل منطقي و غيرمنطقي نيازي نيست (براي اطلاعات بيشتر به اكثر فيلمهاي فارسي و هندي مراجعه شود)
    پلان دوم( محل زندگي ميو و مادرش در يك خرابه):
    ميو به مادرش مي گويد: «مامان، ملوس يادته؟»
    مادر ميو: «آره پسرم. همون دختر كه توي... هم خرابه اي ما بود؟!»
    ميو: «من مي خوام باهاش ازدواج كنم.»
    مادر ميو: «باشه پسرم، سطح فرهنگ مون كه يكيه، فاصله طبقاتي هم نداريم، ازدواج كن!»
    - توضيح فيلمنامه نويس شماره (4): اي كاش تمام مادرها به مانند مادر ميو در امور خير چوب لاي چرخ جوانان نگذارند.
    مادر ميو انگار كه تازه چيزي به يادش آمده باشد، مي گويد: «اما پسرم، اين همه راه رو مي خواي چه جوري بري؟»
    ميو: «همون طوري كه اومديم؟ پشت يك وانت سوار مي شم.»
    مادر ميو: «نه پسرم، جاده ها خيلي خطرناكن، مگه نمي دوني حوادث جاده اي چقدر زياد شده، جوونمرگ مي شي!»
    ميو: «پس با هواپيما مي رم.»
    مادر ميو: «باشه پسرم، هر چند هواپيماها يكي درميون چرخشون پنچر مي شه يا بين زمين و هوا بنزين تموم مي كنن، اما باز هم از ماشين مطمئن تره!
    پلان سوم: (داخل فرودگاه) «ميو» به فرودگاه مي رود و چون پول نداره بليت هواپيما بخره، در يك فرصت مناسب داخل كيف يكي از مسافران كه قصد رفتن به ... داشته پنهان مي شود و هواپيما هم طبق معمول با تأخير راه مي افته!
    پلان چهارم (داخل هواپيما): ميو حوصله اش در كيف سر رفته است و خيلي هم دوست دارد داخل هواپيما رو ببينه. بخصوص كابين خلبان، تا بعد برا ملوس تعريف كنه. ميو خيلي آهسته از كيف در مياد و به دور و بر نگاهي مي اندازه و رو به دوربين مي كنه و ميگه: «اين قدر هواپيما هواپيما مي گفتن همين بود؟! اينكه با اتوبوس فرقي نداره، فقط خلوت تره!»
    - توضيح غيرضروري فيلمنامه نويس شماره(5): ميو يك بار سوار اتوبوس شده بود كه چون سرش چند دفعه زير پاي مسافران لگد شده بود، ديگه پشت دمش رو داغ كرده بود كه با اتوبوس اين ور و آن ور نره!
    ميو به كابين خلبان رسيده، ميو (در يك كلوزآپ)، «واقعاً فكرش رو نمي كردم روزي بتونم به اين بالا بالاها برسم»، ميو محو تماشاي كابين خلبان بود. يك دفعه خانوم مهماندار وارد كابين مي شود. «ا ا ا» (اين «ا» صداي جيغ خانوم مهماندار است)
    ميو: «چي شده؟ پنچر كرديم؟ بنزين هواپيما تموم شده؟!»
    خلبان: «چي شده خانوم؟!»
    خانوم مهماندار: «يك گربه!»
    ميو:«آخيش! خيالم راحت شد، فكر كردم داريم سقوط مي كنيم»
    خلبان: «ترسيدم خانوم، فكر كردم موش ديدي!»
    خانوم مهماندار: «آقاي خلبان، ما اكنون در ارتفاع 1500 مايلي از زمين هستيم.»
    خلبان: «يادم اومد !ترمز اضطراري رو بكشين.»
    خانوم مهماندار: «آقاي خلبان! ما الان سوار هواپيما هستيم نه قطار!»
    خلبان: «آها خوب پس بايد در فرودگاه... فرود اضطراري كنيم.»
    ميو: «چرا فرود؟ !من بايد برم... به ملوس برسم!»
    پلان پنجم: هواپيما فرود مي آيد و يك گروه پنجاه نفري وارد هواپيما مي شوند.
    خلبان: «اين گربه رو بگيرين!»
    ميو: «مي خواين من هم كمكتون كنم؟!»
    كه يك دفعه يك آجر توي كله ميو مي خورد.
    - توضيح فيلمنامه نويس شماره (6): اين آجر هم توسط كارگردان به سر ميو مي خورد تا داستان در مسير اصلي خود پيش رود.
    ميو كه تا اين لحظه دچار بحران شخصيت بود مداوا مي شود و به شخصيت اصلي خودش كه يك گربه است پي مي برد!
    ميو: «منو نگيرين من بايد به ... برم و با ملوس ازدواج كنم.»
    - براي اينكه فيلم طولاني بشه و خنده دار بشه، سه ساعت و نيم بايد پنجاه نفر دنبال «ميو» بدوند و «ميو» هي فرار كنه و اونها هي به هم بخورند و بيفتند!
    پلان ششم: دوربين يك دور 360 درجه اي مي زند و 49 نفر را نشان مي دهد كه خسته هر كدام در گوشه اي نشسته يا دراز كشيده اند برخي هم سرشان زخمي است، چون حين دنبال كردن ميو به هم خوردن!
    نفر پنجاهم يك موش پلاستيكي را به طرف ميو مي گيرد و مي گويد: «بيا پسر خوب اين رو بخور!»- ميو: «آقاي كارگردان من گربه ام، خر كه نيستم! يعني من فرق موش پلاستيكي با غيرپلاستيكي رو نمي فهمم! من فريب نمي خورم!»
    كارگردان: «طبق فيلمنامه تو بايد گول بخوري تا بتونن بگيرنت!»
    ميو: «من گول نمي خورم!»، كارگردان: «پس خودت خواستي!»، يك آجر ديگر هم بر كله ميو فرود مي آيد و «ميو» دچار تحول دروني مي شود و در جهت آسايش بقيه مسافران هواپيما خودش را تسليم مي كند.
    * پلان هفتم: ميو به سوي غروب آفتاب دور از زادگاه و معشوقه اش در خرابه هاي شهر غربت قدم مي زند!

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    آداب استفاده از تلفن همراه


    1- در حـين رانندگي ابـتـدا در مـحـل مـناسبي پارك نموده سپـس از تـلفن همراه خود استفاده كنيد. چنانچه قادر به چـنـيـن كـاري نمي بـــاشيد، حداقل از هندز فري استفاده نماييد.

    2- يك آهنـگ ملايـم و غـيـر آزار دهنده براي زنگ تلفن خود انتخاب كنيد. بلندي زنگ تلفن را نيز در سطح پايين تنظيم كنيد.

    3- هميشه تلفن همراه خود را در اماكن عمومي نظير كتابخانه، كليسا، مساجد، محل كار، بيمارستان، جلسات، رستوران، كافي شاپ، ميهماني ها، داخل آسانسور، تاكسي، وسايل نقليه عمومي، كلاس درس و موزه ها خاموش كنيد و يا حداقل آنها را بروي منشي تلفني و يا حالت ويبره (سيستم لرزاننده) قرار دهيد.

    4- با صداي آهسته و لحن آرام با تلفن همراه صحبت كنيد. گوشي ها به گونه اي طراحي گرديده اند كه صداي ضعيف نيز از طريق آنها قابل انتقال ميباشد. برخي مكالمات خاص كه لحن تند، خشن و احساسي را طلب ميكنند را به زمان مناسب تري موكول كنيد. از پشت تلفن همراه با همسر خود مشاجره نكنيد، كسي را توبيخ و يا سرزنش نكنيد و يا با رييس خود بگو مگو نكنيد.

    5- تا حد ممكن از جلب توجه هنگام صحبت كردن با تلفن همراه خودداري كنيد. تلفن همراه صرفا به منظور ارتباط موثرتر ساخته شده است.

    6- هر فردي داراي يك حريم و يا فضاي شخصي است كه وي را احاطه كرده. اين فضا احساس امنيت و آرامش را براي فرد فراهم مي آورد، به ويژه در مكانهاي شلوغ و پر ازدحام. كاربر هوشمند تلفن همراه به حريم شخصي افراد احترام گذاشته و هنگام مكالمه با تلفن همراه حداقل 6-3 متر از نزديك ترين فرد فاصله ميگيرد. و چنانچه اين فضا در اختيار نباشد منتظر مي ماند تا اطرافش خلوت گردد.

    7- اتاق هاي شلوغ، داخل صف ها و راهروهاي باريك مكانهاي مناسبي براي مكالمه با تلفن همراه نمي باشند.

    8- برخي اوقات محتواي مكالمه بايستي محرمانه، خصوصي و پوشيده باقي بمانند، بنابراين در مكانهاي عمومي از عنوان كردن برخي مسايل خاص، مشاجرات و اطلاعات شخصي خودداري كنيد.

    9- شماره تلفن همراه خود را صرفا در اختيار افراد آشنا و قابل اعتماد قرار دهيد. شماره تلفن ديگران را نيز تنها با كسب اجازه در اختيار فرد ديگري قرار دهيد.

    10- هرگز تلفن همراه شخص ديگري را پاسخ نگوييد. همچنين هيچگاه پيام كوتاه دريافتي تلفن همراه شخص ديگري را پاسخ نداده و يا آن را نخوانيد. تلفن همراه يك وسيله كاملا شخصي است.

    11- هرگزعكس فردي را بدون كسب اجازه از وي نگيريد و در گوشي تلفن همراه ذخيره نكنيد.

    12- تلفن همراه را در دست خود نگه نداريد. چنانچه از تلفن همراه استفاده نمي كنيد آن را درون جيب و يا كيف خود قرار داده و در معرض ديد ديگران قرار ندهيد. خطر سرقت تلفن همراه همواره در كمين شماست.

    13- چنانچه دراماكن عمومي و يا حين گفتگوهاي دو نفره ناچار به پاسخگويي به تلفن همراه ميباشيد، قبل و پس از انجام مكالمه از طرف مقابل خود عذرخواهي كنيد.

    14- چنانچه سر و وصداي محيط پيرامون شما زياد است، عوض فرياد كشيدن، به يك مكان ساكت و خلوت تر برويد. همچنين چنانچه اشكال از برقراي ارتباط است باز فرياد كشيدن و با صداي بلند صحبت كردن مشكلي را حل نمي كيند (و تنها باعث آزار اطرافيان و سلب آسايش ديگران ميشود).بنابراين آهسته صحبت كنيد.

    15- با نزاكت باشيد و پيامهاي كوتاه (sms) دريافتي را تاييد كنيد. يك "بله" و يا "ok" كفايت ميكند.

    16- از مختصر نويسي بيش از حد هنگام ارسال پيام كوتاه خودداري كنيد. با اينكه مخفف ها و حروف اختصاري براي بسياري روشن و قابل پذيرش ميباشند، اما در نهايت براي آناني كه با آنها آشنايي كافي ندارند، باعث سر در گمي و سوء ارتباط ميگردند. بنابراين پيام ها را با املاء و فواصل صحيح ارسال كنيد.

    17- از ارسال پيام هاي كوتاه ديگران براي ديگر افراد خودداري ورزيد. اين عمل تنها اتلاف وقت، هزينه بر و به دور از نزاكت ميباشد.

    18- به پيام هاي كوتاه خود جنبه شخصي بدهيد. از ارسال پيام هاي غيرشخصي به گروهي از افراد خودداري ورزيد. تلفن همراه براي استفاده شخصي است و نه براي ارسال پيام هرز به دوستان.

    19- پيام هاي ارسالي و يا دريافتي را بطورروزانه پاك كنيد. بسياري ازروابط به علت سوء تعبير و سوء برداشت پيام هاي كوتاه از هم پاشيده شده اند.

    20- تلفن همراه يك ابزار ارتباطي در مواقع اضطراري و فوريتي است و نه يك وسيله تفريح و يا گفتگوهاي دوستانه و طولاني مدت.

    21- زمان مكالمه با تلفن همراه بايستي كوتاه و مختصر باشد.

    22- هنگام صحبت با تلفن همراه همزمان با اطرافيان خود صحبت نكنيد. چراكه موجب آزار و سردرگمي آنان ميگردد.

    23- هيچگاه از تلفن همراه خود براي فخر فروشي و تحت تاثير قرار دادن ديگران استفاده نكنيد.

    24- در برخي اماكن همچون بيمارستانها و داخل هواپيما كه امكان تداخل امواج تلفن همراه وجود دارد، از روشن كردن تلفن همراه خود خودداري كنيد.

    25- در برخي از اماكن دولتي، موزه ها، سينما ها، تاتر و يا نمايشگاه ها كه عكس برداري و فيلم برداري ممنوع ميباشد، با تلفن همراه خود عكس و يا فيلم نگيريد.

    26- در اماكن پر ازدحام از گرفتن عكس با گوشي تلفن همراه خود خودداري كنيد. چراكه ممكن است ديگران به اشتباه تصور كنند كه شما در حال گرفتن عكس آنها ميباشيد.

    27- به خاطر داشته باشيد هر قدرشما خود را بيشتردر دسترس قراردهيد (به تمام پيام هاي كوتاه و يا تماسها فورا پاسخ گوييد) ديگران نيزبيشترازشما توقع خواهند داشت تا "در تمام اوقات" در دسترس باشيد. و چنانچه بطور مستمر و فوري به تماس و يا پيام كوتاه آنان پاسخ ندهيد، ممكن است از دست شما عصباني گردند.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    براي دقايقي از دندان‌درد
    خلاص شويم؟ 
     


     

    دندان درد با وجود آنكه داروهاي پيشرفته زيادي براي آسان كردن اين درد توليد شده است به راحتي قابل تحمل نيست.
    اما زماني كه براي اولين لحظات با درد دندان مواجه مي شويد، معمولا درد شما را خيس عرق مي كند.
    دندان درد ها انواع گوناگون دارند. شما مايع سرد يا گرمي مي خوريد و ناگهان از درد منقلب مي‌شويد يا حتي شيريني ها شما را براي لحظاتي دچار دندان درد مي كنند. برخي از مردم هم به خاطر مشكلات سينوسشان دندان درد مي گيرند و آن زماني است كه تنها دندان هاي بالاي آنان درد مي گيرد.
    ساييده شدن دندان هم گاهي اوقات شما را به دندان درد مي اندازد كه در اين صورت معمولا حساس شدن دندان برايتان مشكل ساز شده و باعث درد مي شود.
    برخي از انواع اين دردها احتياج به رسيدگي فوري دارند. دردهايي كه شما را نيمه هاي شب از خواب بيدار مي كنند و يا حتي كارايي روزانه شما را در طول روز به حد صفر مي رسانند آن دسته از مشكلاتي هستند كه باعث مي‌شوند شما سريعا با دكترتان تماس بگيريد و تقاضاي كمك كنيد كه معمولا ممكن است حتي به خاطر رسيدن چرك به عصب دندان رخ داده باشد.
    قبل از آنكه به مطب دكتر برسيد
    اما قبل از آنكه شما بتوانيد خود را به مطب دكترتان برسانيد تا كمكي به شما بكند چه خواهيد كرد؟
    از شدت درد فرياد مي زنيد يا اينكه گريه مي كنيد و احساس مي كنيد روز بعدي براي زندگيتان وجود ندارد. آرام باشيد، چند راه براي آرام كردن دردتان تا رسيدن به دكتر به شما پيشنهاد مي كنيم:

    - دو قرص ايپوبروفن با هم بخوريد. در ميان مسكن هاي قوي اين دارو براي دندان مناسب تر است.

    - از اسپري هاي بي حسي استفاده كنيد. آنها مي توانند براي مدتي روي اعصاب دندانتان تاثير بگذارند تا بتوانيد خود را به دكتر برسانيد. آنها در داروخانه ها در دسترس شما هستند

    - كمپرس يخ بگذاريد. روي گونه خود مقداري يخ كه داخل يك كيسه است بگذاريد، كمك‌تان مي كند.

    - نگه داشتن آب يخ در دهانتان ممكن است كمكتان كند اما اگر مي بينيد باعث درد بيشتر و حساس شدن دردتان مي شود از آن صرفنظر كنيد.

    - سرتان را بالا نگه داريد. با اينكار از فشار وارده به دندانتان كاسته مي شود.

    - دهانتان را بشوييد. گاهي اوقات گير كردن عذا بين دندانهايتان مي تواند به اندازه خرابي دندان دردناك واقع شود.

    - به هيچ عنوان سرد، گرم و يا شيريني ها را وارد دهانتان نكنيد

    - با تكه اي از آدامس دندانتان را بپوشانيد.


    به شدت دوري كنيد هيچ كمكي به شما نمي‌كنند:

    - آسپرين را روي دندانتان نگذاريد. اگر مي خواهيد حالتان بهتر شود آن را با آب بخوريد. گذاشتن آن روي لثه مي تواند آنرا زخم كند كه خوب شدن آن 3 يا 4 روز طول مي كشد.

    - اگر درد از بين رفت شما خوب نشده ايد. تصور نكنيد با قطع شدن درد مشكل از ميان رفته است. آن را جدي بگيريد و سريعا به دكتر مراجعه كنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1179- به يارو ميگن:
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    به تو چه که به يارو چی ميگن اگه بگن آشغالا رو ببر پايين حال نداری اما براي فضولی اين همه راه پايين ميای ؟ (4345-0918)

    1180- آن سوي ناكاميها خداست كه داشتنش جبران همه ي نداشته هاست. (7314-0915)

    1181- به يه مرد ميگن آرزوت چيه؟ ميگه کاش زنها رو مثه اسکناس ميشد خردشون کرد ! مثلاً يه 40 ساله بدی دوتا 20 ساله بگيری.(1748-0912)

    1182- يه روز مامانم نفرينم کرد،گفت الهی درد بی درمون بگيری،نفرينش منو گرفت،دلم اسيره تو شد. (1548-0912)

    1183- شبی در محفلی ذکر علی بود، شنيدم عالمی فرزانه فرمود: اگر آتش به زيره پوست داری، نسوزی گر علی را دوست داری. *عيد غدير مبارک* (1548-0912)

    1184- راز غدیر تو خداوندگار ، کرده ز آیات خودش آشکار - ای هدف آیه بلغ رسول , طاعت با حب تو گردد قبول . بزرگترین عید امت اسلام بر شما تبریک وتهنیت باد . (8654-0912)

    1185- به اندازه گريه ي گنجيشک دوست دارم شايد اين دوست داشتن کم به نظر برسه اما يک چيزو نميدونی.گنجيشکا زمانی که گريه ميکنن ميميرند.. (4435-0935)

    1186- خداي اطلاسيها با تو باشد، پناه بي کسيها باتو باشد، تمام لحظه هاي خوب يک عمر، بجز دلواپسيها باتو باشد...با آرزوي بهترين خوبيها و بزرگترين شادي هاي دنيا براي شما عيد غدير مبارک....... (6094-0915)

    1187- غدير تنها يک برکه نيست،اقيانوسی است به وسعت بشريت،به عمق تاريخ، به پاکي عشق ،به ذلالي رسول ،و به شگفتيه علی. مبارکتان باد! (4435-0935)

    1188- يه آسمون گلهاي ياس و ميخك يه دريا عشق و اشتياق و پولك يه حس مهربون و قلب بي قرار و کوچک فقط ميخواد بگه که.. *عيد شما مبارک*. (1548-0912)

    1189- پادشاهی از عارفی پرسيد، جمله ای براي من بگو وقتي که شادم، غمگين شوم و بر عکس! عارف گفت: "اين نيز بگذرد". (3145-0917)

    1190- الهي شمع بشي پروانه شم دورت بگردم بعدش فوتت كنم خاموش بشي هرهر بخندم (4435-0935)

    1191- تاراج دل به طاق دو ابروي دلبر است/بختش بلند هر که گرفتار حيدر است// عيد غديره خم مبارک. (8125-0912)

    1192- زندگی مثل شطرنج ميمونه ... اگه بازی بلد نباشی همه ميخوان يادت بدن... ولی اگه خوب بازی کنی همه ميخوان شکستت بدن...!!! (3145-0917)

    1193- فرا رسيدن سال 2008 ميلدی و تولد عيسي مسيح و آغاز كريسمس به شما و خانواده ي محترمتان هيچ ربطی ندارد. صبر کنيد تا نوروز! (9288-0913)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    Nokia N95 8GB‏
    جای پای استاد‏

     

    نوشتن در باب اولین آپشن پر فروش ترین محصول نوکیا در سال گذشته یعنی ‏N95‎‏ بی اغراق تجربه ای بیاد ماندنی ست. ‏جائیکه عدم وجود منبع مناسب برای شناخت آن، ‏N95 8GB‏ را در دایره ای از سوالات محاط نموده است و عدم گستردگی ‏آن به نسبت نیای خود، کار را به جایی رسانیده است که تنها تغییرات اعمال شده در گذار از ‏N95‎‏ به ‏N95 8GB‏ تغییرات ‏ظاهری آن پنداشته می شود. در ادامه به بررسی کاملی از این تازه وارد و تفاوت های آن با ‏N95‎‏ خواهیم پرداخت.‏
    بدون هیچ اغراقی می توان ‏N95‎‏ را پرفروش ترین محصول نوکیا در یکی دو سال گذشته نام نهاد و شاید بزرگترین و رویایی ‏ترین آرزوی نوکیا این باشد که موفقیت این گوشی را به نوعی بتواند تکرار کند البته با توجه به امکاناتی که در لحظه ورود ‏N95‎‏ به بازار در آن تعبیه گردیده بود پیش بینی این موفقیت برای مسئولان نوکیا هم کاملا قابل حدس بود که این موضوع را ‏می توان در برچسب جعبه ‏N95‎‏ که عبارت ‏N95-1‎‏ بروی آن درج شده بود مشاهده کرد که به وضوح قصد نوکیا از ادامه راه ‏N95‎‏ و ارائه مدلهای بعدی آن را نشان می داد. حالا و پس از حدود یک سال، ورژن جدید این گوشی با کد ‏N95-2‎‏ و با نام ‏N95 8GB‏ به بازار ارائه گردیده است که شاید اولین پرسشی که مشاهده این گوشی در ذهن ایجاد می کند تفاوتهای آن ‏با نمونه اصلی و برتری های احتمالی آن است و آیا اینکه اصولا پرداخت هزینه ای بالاتر برای تعویض نمونه اولیه با این تازه ‏وارد توجیه منطقی مشخصی دارد یا خیر؟
    حتی قبل از دیدن خود گوشی با مشاهده جعبه آن می توان هم خانواده بودن این دو را از ظاهر جعبه تشخیص داد که در ‏آن تنها تغییری که می توان مشاهده نمود عکس متفاوت آن دو است و فرم و نوشته های روی آن کاملا مشابه مدل قبلی ‏ست. با گشودن جعبه اما تغییرات آغاز می شود و ظاهر اسپورتی آن کاملا جلب نظر می کند. در درون جعبه علاوه بر ‏وسایل مشترکی که در درون آن دیده می شود (همانند شارژر، پورت ‏USB‏ و...) به هدست و ریموت کاملا جدید و کارامدی ‏بر می خوریم که علاوه بر زیبائی فوق العاده خود دارای دکمه های مولتی مدیائی بیشتر و کامل تری نسبت به نمونه ‏موجود در جعبه ‏N95‎‏ بوده و دقیقا همانی ست که در ‏N81 8GB‏ نیز دیده بودیم. از دیگر تغییراتی که در این جا می توان ‏یافت عدم حضور کیسه چرمی حمل گوشی ست که در ‏N95‎‏ وجود داشت. ‏

    و اما خود گوشی، ‏
    در برخورد اول ‏N95 8GB‏ بزرگتر و حجیم تر از ‏N95‎‏ به نظر می رسد که البته از لحاظ ابعاد کوچکترین تغییری در اینجا دیده ‏نمی شود و ابعاد آن 21×53×99 میلیمتر می باشد که دقیقا همان ابعاد گوشی اصلی ست ولیکن آنچه باعث می شود ‏N95 8GB‏ را بزرگتر و حجیم تر ببینیم یکی افزایش هشت گرمی وزن آن است که به 128 گرم رسیده است و دیگری ‏افزایش حجم دستگاه می باشد که از ‏‎90 cc‎‏ به ‏‎95 cc‎‏ تغییر حجم داده است. کیفیت ساخت قطعات و اتصالات در گوشی ‏بسیار بهبود یافته و کاملا نسبت به نمونه اصلی خود تغییرات داشته است. ‏
    مکانیزم باز و بسته نمودن گوشی نیز از این تغییرات بی نصیب نمانده است و حرکت بی نقص گوشی در هنگام جای ‏گرفتن در هر سه حالت موجود(حرکت رو به بالا، رو به پائین و حالت بسته) با یک صدای خوشایند "کلیک" همراه است. و ‏شاید تنها نکته منفی که در برخورد اول بتوان در ظاهر گشوی پیدا نمود جذب اثر انگشت توسط قسمتهای شفاف روی ‏گوشی باشد. ‏
    در بالاترین قسمت روی گوشی اسپیکر برقراری تماس، سنسور تنظیم نور بهمراه دوربین تماس های ویدئویی را می توان ‏مشاهده کرد که همانند نمونه موجود در ‏N95‎‏ کمی از سطح دستگاه بالاتر قرار گرفته است. حذف نام ‏Nokia‏ و بسنده ‏نمودن به ‏N95 8GB‏ در اینجا از دیگر تغییرات موجود در این قسمت است. ‏
    در زیر این قسمت نمایشگر فوق العاده گوشی دیده می شود که پیدا نمودن رقیب برای آن تقریبا غیر ممکن است جائیکه ‏بواسطه افزایش 0.2 اینچی در سایز آن حتی ‏N95‎‏ اصلی نیز در مقابل آن کم می آورد! اندازه این صفحه نمایش بی نظیر ‏‏2.8 اینچ می باشد که همانگونه که گفته شد نسبت به نمایشگر 2.6 اینچی ‏N95‎‏ به میزان 0.2 اینچ تغییر اندازه داده ‏است ولیکن دیگر مشخصات آن همانند رزولوشن 320×240 پیکسلی آن و یا قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ در آن کاملا ‏مشابه نمونه موجود در ‏N95‎‏ می باشد. ‏
    کیفیت و شفافیت تصویر در این صفحه نمایش به گونه ای بالاست که یافتن نقطه ضعف در آن کاملا کار دشواری ست؛ ‏خوانائی و نمایش تصاویر در آن حتی در نور مستقیم خورشید نیز کاملا مناسب است و از این لحاظ نیز می توان آن را کاملا ‏بی رقیب تصور نمود. بااینکه به نظر کیفیت تصاویر به نمایش درآمده در این نمایشگر به نسبت نمونه موجود در ‏N95‎‏ اصلی ‏کمی بالاتر است ولی با کمی اغماض می توان این دو را در این زمینه نیز نسبتا برابر دانست.‏
    در زیر صفحه نمایش دکمه کنترل گوشی قرار گرفته است که از لحاظ تعداد و محل قرارگیری کاملا مشابه نمونه اصلی ‏دستگاه می باشند ولیکن از لحاظ ابعاد و فرم جای گیری شیوه ای کاملا متفاوت از ‏N95‎‏ اصلی اتخاذ نموده اند. در اینجا ‏دکمه ها کاملا جمع تر و نزدیک تر به هم طراحی گردیده اند، درست در زیر صفحه نمایش، دکمه های ‏Soft-Key‏ گوشی ‏جای دارد که در ادامه به دکمه های سبز و قرمز همیشگی و دکمه های ‏C‏ و ‏Pencil‏ منتهی می گردند که این مجموعه ‏دکمه های دوگانه ‏Multimedia‏ و ورود به منوی اصلی گوشی را احاطه کرده اند که دو دکمه مذکور از لحاظ ابعاد بیشترین ‏تعییر را متحمل گردیده اند جائیکه ابعاد این دو تقریبا نصف گردیده است. ‏
    دکمه ‏D-Pad‏ گوشی نیز در میانه این قسمت جای گرفته است که از لحاظ ابعاد تقریبا با نمونه اصلی برابر است ولی به ‏نظر می رسد که دکمه تائید مرکزی به نسبت نمونه اصلی کمی برجسته تر و بزرگتر طراحی شده است. مکانیزم قفل ‏صفحه کلید گوشی نیز کمی متفاوت گردیده است بدین صورت که برای قفل نمودن صفحه کلید می بایست دکمه سمت ‏چپ ‏Soft-Key‏ و سپس بلافاصله دکمه سمت راست آن را بفشاریم تا این عمل انجام گیرد و با گشودن گوشی در هر ‏کدام از جهت های دلخواه قفل باز می گردد.‏
    ‏ یکی از قسمتهای نسبتا بدون تغییر گوشی مطمئنا صفحه کلید اصلی آن است که با گشودن گوشی رو به بالا نمایان ‏می گردد در اینجا همانند نمونه اصلی تمامی کلیدها در ردیف هایی نسبتا هلالی شکل قرار گرفته اند و ابعاد و فضای ‏اختصاص یافته برای هر دکمه، تایپ بااین صفحه کلید را به امری کاملا راحت تبدیل می کند. در اینجا همانند نمونه اصلی ‏ردیف بالایی این صفحه کلید از فضایی کافی جهت دسترسی برخوردار است و مشکل همیشگی گوشی های گشوئی ‏در دسترسی به بالاترین ردیف کلید ها در اینجا کاملا رفع گردیده است. ‏
    و اما از دیگر اصلاحات انجام گرفته در ساختار ‏N95 8GB‏ می توان به فرم دکمه های مخصوص موسیقی دستگاه اشاره کرد ‏که با حرکت گوشی رو به پائین ظاهر می گردند که همواره یکی از نکات مورد بحث در ساختار ‏N95‎‏ محسوب میگردید چرا ‏که با قرار گرفتن این دکمه بر کف، فشردن و استفاده از آنها به راحتی دیگر کلیدهای گوشی نبود ولی در اینجا ساختار این ‏کلید ها کاملا دستخوش تغییرات گردیده است و کاملا برآمده طراحی گردیده اند و احساس فشردن در آنها (‏Tactile ‎Feedback‏) کاملا بهبود یافته است. ‏
    نور پس زمینه صفحه کلیدهای سه گانه گوشی برخلاف پس زمینه آبی رنگ نمونه اصلی به رنگ سفید کاملا پر نور می ‏باشد که در مقایسه با ‏N95‎‏ عملکردی رضایت بخش تر دارد. از دیگر تغییراتی که می توان مشاهده کرد عدم احضار منوی ‏Multimedia‏ با گشودن گوشی رو به پائین می باشد ، امری که در ‏N95‎‏ بصورت پیش فرض اتفاق می افتاد.‏

    در قسمت سمت چپ گوشی همانند نمونه اصلی یکی از اسپیکرهای استریوی گوشی بهمراه پورت 3.5 میلیمتری اتصال ‏هدست بهمراه پورت ‏Infrared‏ گوشی مشاهده می گردد که تنها تفاوت قابل ذکر در این قسمت حذف اسلات کارت ‏حافظه در این قسمت است که همانطور که می دانید بعلت حافظه داخلی هشت گیگابایتی گوشی (دقیقا 7672 ‏مگابایت) ، نوکیا ترجیح داده است که در این مدل از کارت حافظه استفاده نکند. ‏
    سمت راست گوشی اما کاملا بدون تغییر است و در آن از بالا به پائین اسپیکر دوم گوشی بهمراه دکمه دوگانه افزایش و ‏کاهش صدا ، بهمراه دکمه دسترسی به آلبوم و عکس های گرفته شده بهمراه دکمه دو حالته شاتر دوربین قرار گرفته ‏است. در بالای گوشی نیز درست همانند نمونه اصلی تنها دکمه قابل مشاهده دکمه خاموش/روشن گوشی ست که با ‏یک دایره نقره ای رنگ احاطه گردیده است. در قسمت پائین گوشی نیز با هیچ تغییری روبرو نیستیم و پورت اتصال شارژر ‏بهمراه پورت ‏Mini USB‏ ، میکروفون برقراری تماس و محلی برای اتصال بند ، المانهای موجود در این قسمت را تشکیل می ‏دهند.‏
    یکی از تغییرات ظاهری موجود در گوشی که شاید آن را در نگاه اول تشخیص ندهید در ابعاد قسمت کشوئی گوشی رخ ‏داده است که برای آن که متوجه این موضوع شوید می بایست یک بار دیگر ‏N95‎‏ را از زاویه پائین آن بررسی کنید، در اینجا ‏قسمت اصطلاحا کشوئی گوشی در میانه کار قرار گرفته و لبه های کناری گوشی (که دارای رنگی متفاوت از قسمت ‏کشوئی هستند) در دو طرف آن واقع گردیده اند و در حقیقت قسمت کشوئی گوشی با کمک این لبه های کناری ست ‏که در هنگام بسته بودن کل رویه گوشی را می پوشاند . ولیکن این ماجرا در ‏N95 8GB‏ بطرز کاملا بی سر و صدائی تغییر ‏یافته است چرا که در اینجا قسمت کشوئی گوشی به تنهائی کل روی کار را از یک لبه تا لبه دیگر پوشش می دهد که ‏همین پهن تر شدن رویه گوشی از دیگر دلایلی ست که در برخورد اول ‏N95 8GB‏ را حجیم تر از آنچه هست می بینیم.‏
    و اما تغییرات ظاهری در قست پشت گوشی نیز همچنان ادامه دارد و مهمترین المان گوشی در این قسمت یعنی دوربین ‏دستگاه نیز از این تغییرات مصون نمانده است، بدون شک اولین تغییری که در این قسمت بیش از سایرین خود را نشان ‏می دهد، حذف کاور دوربین در اینجاست (که هرچه فکر میکنم دلیل این کار را متوجه نمی شوم) که این خود به تنهایی ‏لنز دوربین را مستعد گرفتن گرد و خاک و البته خش دار شدن می کند؛ تنها تدبیری که برای جلوگیری از این موارد در این ‏لنز جدید اندیشده شده است بیشتر فرو بردن آن در کف به نسبت نمونه اصلی ست که راه حل آنچنان کارآمدی به نظر ‏نمی رسد. از دیگر تغییرات اعمال شده در این قسمت تغییر مکان فلش ‏LED‏ دستگاه از راست به پائین است که به نظر ‏بیشتر جنبه زیبائی دارد تا کارائی. ‏
    و اما شاید مهمترین تغییری که بتوان در گذار از ‏N95‎‏ به ‏N95 8GB‏ سراغ گرفت در زیر کاور پشتی گوشی جای گرفته است ‏جائیکه باتری جدید نوکیا با کد ‏BL-6F‏ با ظرفیت ‏‎1200 mAh‎‏ ، جایگزین پاشنه آشیل معروف ‏N95‎‏ یعنی باتری ضعیف آن ‏گردیده است. این باتری جدید اما واقعا چیزی فراتر از انتظاری ست که تجربه استفاده از ‏N95‎‏ در ما ایجاد کرده است چرا ‏که صرفنظر از میزان اعلام شده دوام این باتری (280 ساعت در حالت ‏Stand-by‏ و 6 ساعت در حالت مکالمه) ، در یک ‏استفاده شدید از آن با یک بار شارژ حتی تا 4 روز نیز می توان بروی این باتری حساب کرد که در مقایسه با نمونه قبلی ‏بهبود کارکردی معادل 50 تا 60 درصد را نشان می دهد البته این بهبود کارائی تنها مدیون این ‏‎250mAh‏ اضافی میان این ‏دو باتری نبوده و عمدتا سیستم جدید بکار گرفته شده در این گوشی مهمترین دلیل این بهبود عملکرد محسوب می گردد. ‏خصوصیتی با نام ‏Demand Paging‏ که در آن تنها قسمتهای کاملا ضروری مورد نیاز برای اجرای یک ‏Application‏ در ‏RAM‏ ‏لود می گردند و بقیه قسمتها تنها در حافظه داخلی یا حافظه اصلی گوشی نگه داری می گردند که این باعث استفاده ‏کمتر از ‏RAM‏ و در نتیجه صرفه جوئی در مصرف باتری می گردد. ‏
    در زیر باتری نیز مثل همیشه محل قرارگیری سیمکارت جای دارد که دارای مکانیزم جایگذاری مخصوص به خود می باشد.‏
    و اما از مسائل ظاهری گوشی که بگذریم نگاهی به درون آن نیز خالی از لطف نمی نمایاند؛ جائیکه سیستم عامل ‏همیشگی نوکیا در این کلاس یعنی ‏Symbian 9.2 Feature Pack 1‎‏ درست همانند نمونه اصلی در اینجا نیز قرار گرفته ‏است و شاید مهمترین نکته قابل اشاره و متفاوت نسبت به نمونه اصلی همان خاصیت ‏Demand Paging‏ موجود در ‏گوشی ست که در کارکرد آن کاملا موثر بوده و انتظار دیدن آن قبل از ارائه نسخه 9.3 از ‏Symbian‏ کاملا عجیب و خوشایند ‏به نظر می رسد.‏
    ‏ منوی اصلی گوشی همانند نمونه اصلی به دو فرم ماتریسی 3×4 و بصورت نمایش لیستی قابل مشاهده است که ‏باوجود بکارگیری ‏Feature Pack 1‎‏ در ساختار آن امکان نمایش به فرم نعل اسبی و ‏V‏ شکل در آن وجود ندارد. پاسخ ‏گوشی در گشودن منو ها و برنامه های مختلف بسیار سریع و در بعضی موارد آنی می باشد . از نکات جالب و منحصر به ‏فرد در اینجا این است که کلیه برنامه ها و قسمت های مختلف گوشی (از جمله صفحه ‏Active Stand-by‏) قابلیت به ‏نمایش درآمدن در حالت افقی را نیز دارند که با استفاده از خاصیت چرخش اتوماتیک موجود در گوشی که نسبت به ‏N95‎‏ ‏کاملا سریع تر عمل می کند می توان در هر منوی دلخواه تنها با چرخاندن گوشی نمایش منو را نیز میان افقی و عمودی ‏سوئیچ نمود.‏
    دایره آبی برای یادآوری خاموش کردن برنامه های غیر ضروری در حال اجرا بدور ‏Application‏ مورد نظر همانند نمونه بکار ‏گرفته شده در ‏N81‎‏ در اینجا نیز دیده می شود. ‏
    منوی آشنای ‏Active Stand-by‏ مثل همیشه بدون تغییر نمانده است و از تغییرات موجود در این منو می توان به افزوده ‏شدن نوار جستجو اشاره کرد که در طی آن می توان محتویات گوشی و یا اینترنت را مورد جستجو قرار داد که گزینه ‏مناسبی برای قرارگیری در این قسمت می باشد. حتی در این قسمت امکان قرار دادن میانبر یک صفحه اینترنتی دلخواه ‏نیز وجود دارد. ‏
    یکی از منوهای جالبی که تقریبا همیشه از یک گوشی نوکیا به دیگری تغییر کرده است منوی موسوم به ‏Multimedia ‎Menu‏ می باشد که در اینجا نیز کاملا دگرگون گردیده است و ساختار بکار رفته در آن کاملا یادآور نمونه بکار گرفته شده در ‏N81 8GB‏ می باشد ولیکن ظاهر آن باز هم متفاوت و منحصر به فرد طراحی گردیده است. ساختار سه بعدی این منو به ‏فرمی ست که تمامی گزینه های در دسترس همانند دسترسی به ویدئو های موجود در گوشی، آهنگ های درون آن، ‏دسترسی به آلبوم و گالری، دسترسی به مرورگر اینترنت و ... همگی به فرم نیم دایره و سه بعدی در بالای صفحه قرار ‏گرفته و با احضار هر کدام بقیه در پشت قرار می گیرند ساختاری که کاملا قابل سفارشی کردن نیز می باشد.این منو از ‏طریق دکمه اختصاصی آن بروی صفحه کلید رویی گوشی قابل دسترس است.‏
    دفترچه تلفن بکار رفته در اینجا نیز تقریبا مشابه نمونه اصلی آن است جائیکه می توان بصورت نامحدود (به اندازه حافظه ‏گوشی) کنتاکت به این دفتر تلفن افزود و برای هر نام نیز امکان استفاده از زنگ و ویدئوی دلخواه وجود دارد. ‏
    از قسمت های نسبتا جدید به کار گرفته شده در گوشی در منوی ‏Call Log‏ یافت می شود که در آن علاوه بر ذخیره تا 20 ‏عنوان برای هر کدام از ‏Missed call‏ ها ، ‏received call‏ ها و ‏Dialed call‏ ها ، امکان ذخیره کلیه ارتباطات برقرار شده ‏بواسطه این گوشی (اعم از ‏Message‏ ها ، بلوتوث ها ، تماس ها و ...) در طی 30 روز گذشته، امکان پذیر است که ‏بااینکه این زمان برای کمتر نمودن فضای اشغالی از حافظه، قابل کاهش است ولیکن چون (حتی در یک ماه کاملا شلوغ) ‏این میزان از چند کیلوبایت ناقابل فراتر نمی رود بهتر آن است که در آن تغییری حاصل نکنیم.‏

    یکی از قسمت های نسبتا بدون تغییر دیگر، پلیر دستگاه است که گذشته از تمامی شباهتهایی که با نمونه اصلی در ‏اجرای فرمتهای مختلف صوتی و پشتیبانی از ‏M3U‏ برای ‏Playlist‏ در آن میبینیم چند نکته کوچک جدید نیز در آن وجود دارد ‏یکی یافتن فایلهای جدید موزیک در آن تنها با یک بار ‏Refresh‏ نمودن بهمراه دسته بندی اتوماتیک آهنگ ها بر اساس نام ‏خواننده ، نام آلبوم و... می باشد. پس از اتصال گوشی از طریق پورت ‏USB‏ به کامپیوتر نیز گوشی از شما برای جستجوی ‏فایل های موسیقی جدید سوال می کند.امکان ساخت نمونه جدید و اصلاح اکولایزرهای موجود نیز از دیگر امکانات گوشی ‏ست که امکاناتی جزئی و مختصر هستند. آخرین تغییری که به نسبت دیگر هشت گیگابایتی نوکیا یعنی ‏N81 8GB‏ در ‏اینجا دیده می شود اینکه در اینجا می توان پلیر دستگاه را پس از احضار هر زمان که خواسته باشیم غیر فعال نمائیم ‏‏(امکانی که در ‏N81 8GB‏ غیر ممکن بود). از لحاظ کیفیت پخش و بلندی صدای گوشی ، ‏N95 8GB‏ کاملا مشابه ‏N95‎‏ عمل ‏می کند.‏
    پلیر پخش فیلم تعبیه شده در گوشی از نوع ‏Real player‏ بوده که امکان نمایش فیلم را در هر دو حالت افقی و عمودی ‏داشته و می تواند بصورت تمام صفحه نیز به نمایش فیلم بپردازد . در درون منوهای گوشی به یک ‏Flash Player‏ نیز بر می ‏خوریم که کار خود را در اجرای فایل های ‏SWF‏ بخوبی انجام می دهد. رادیو ‏FM‏ بدون خاصیت ‏RDS‏ نیز در گوشی تعبیه ‏گردیده است.‏
    گالری داخلی تعبیه شده در گوشی نیز تقریبا بدون هیچ تغییری دیده می شود و در آن تقریبا تمامی امکاناتی که در دیگر ‏سری ها می بینیم دیده می شود و در آن علاوه بر قابلیت نمایش عکس ها بصورت افقی و ×8 زوم در آنها ، یک ‏File ‎Manager‏ داخلی نیز برای برنامه های نصب شده در درون گوشی وجود دارد که این یکی نیز چیز جدیدی نیست.‏
    و اما دوربین ، خبر خوب اینکه دوربین در ‏N95 8GB‏ از لحاظ کیفیت دچار هیچگونه تغییری نشده است و همچنان کیفیت ‏فوق العاده خود را حفظ نموده است البته حذف کاور دوربین در اینجا یک نکته منفی محسوب می شو د. تغییرات جزئی ‏اتفاق افتاده در ساختار این دوربین را می توان در این موارد خلاصه نمود: افزایش سرعت آماده به کار شدن دوربین از چهار ‏به سه ثانیه و کاهش زمان ذخیره عکس پس از گرفتن آن به زیر 3 ثانیه ، افزوده شده خطهای چهار گانه عمود برهم در ‏صحنه عکاسی (که اولین بار در ساختار ‏N81 8GB‏ دیده شدند) و افزودن قابلیت روشن نمودن دائمی فلاش دوربین و ‏استفاده از آن بعنوان چراغ قوه (به نظر میرسد که نور این فلش کمی نسبت به نمونه اصلی بیشتر شده است) . که جدا ‏از این موارد دیگر هیچ نوع تغییر قابل ذکری در ساختار این دوربین نمی توان سراغ گرفت. ‏
    فیلمبرداری صورت گرفته توسط این دوربین نیز تفاوت چشمگیری با نمونه اصلی نداشته و به فرم ‏MPEG-4‎‏ و با 30 فریم در ‏ثانیه صورت می گیرد که عنوان ‏DVD Like‏ که توسط نوکیا به آن اطلاق می گردد کاملا در خور آن است و شاید تنها رقیبی ‏که بتوان برای آن تصور نمود گوشی ال جی با نام ‏LG KU990 Viewty‎‏ می باشد . تنها نکته قابل ذکر در رابطه با این دوربین ‏میزان فضایی ست که با بالاترین رزولوشن ممکنه از حافظه اشغال می کند : 20 مگابایت باازای تنها یک دقیقه! ‏
    از لحاظ امکانات ارتباطی نیز تنها اختلاف میان این دو گوشی تغییر کلاس ‏GPRS‏ در ‏N95 8GB‏ از کلاس 10 (‏‎32 Kbps‎‏ تا ‏‎48Kbps‏) به کلاس 32 (‏‎64.2 Kbps‎‏) می باشد و دیگر گزینه های گوشی اعم از ‏EDGE‏ ، ‏HSCSD، ‏Wi-Fi، ‏‎3G، بلوتوث ، ‏اینفرارد و ‏USB‏ کاملا مشابه ‏N95‎‏ می باشد.‏
    از لحاظ امکان برقراری تماس این گوشی دقیقا همانی ست که از یک نوکیا انتظار آن را داریم : صدای کاملا بلند بهمراه ‏ویبره ای بسیار قوی که امکان ندارد حتی در شلوغ ترین لحظات تماسی را از دست بدهید.‏
    حافظه داخلی بکار رفته در گوشی نسبت به نمونه بکار رفته در ‏N95‎‏ از 160 مگابایت به 133 مگابایت کاهش یافته است ‏ولیکن ‏RAM‏ گوشی دو برابر شده و به 128 مگابایت افزایش یافته است که این در اجرای بی درنگ بسیاری از برنامه ها ‏بسیار موثر است از جمله در مرورگر اینترنت گوشی که بدون شک یکی از اشغال کنندگان اصلی ‏RAM‏ دستگاه می باشد ‏صفحات کاملا سریع تر و بی درنگ تر از پیش اجرا می گردند.‏
    برنامه های مرور ‏Office‏ و ‏PDF‏ نیز مانند گذشته در ساختار داخلی گوشی قرار گرفته اند که باز همانند گذشته امکان تغییر ‏در این پرونده ها از طریق برنامه های پیش فرض موجود در گوشی وجود نداشته و برای اینکار می بایست از دیگر برنامه ‏های موجود در اینترنت استفاده کرد.‏
    بازی های نصب شده در گوشی دو عدد می باشند که همانند گوشی ‏N81 8GB‏ هردو بر پایه پلتفرم ‏N-Gage‏ بوده و با ‏اینکه این دو بازی هر دو ‏Demo‏ می باشند (چون هنوز سایت ‏N-Gage‏ بطور رسمی ارائه بازی های این مدلی را آغاز نکرده ‏است)، در نوع خود تجربه ای کاملا استثنائی از بازیهای موبایلی را ارائه می دهند. خروجی تلویزون موجود در این مدل نیز ‏امکان استفاده از گوشی بعنوان یک کنسول دستی جهت بازی بروی تلویزیون را به کاربر هدیه می دهد.‏
    و اما آخرین نقطه در بررسی این گوشی بدون شک پرداختن به ‏GPS‏ داخلی آن است که تنها موارد اختلافی که می توان ‏به آن اشاره کرد استفاده از چیپ ست ‏SiRF Star II‏ در آن بهمراه 3 روز استفاده رایگان از قابلیت راهنمای صوتی آن است ‏که در مورد اول با وجود نسخه ‏SiRF Star III‏ در بازار، استفاده نوکیا از یک چیپ ست قدیمی تر کمی جای سوال دارد. ‏بغیر از این موارد مشکلات موجود در ‏GPS‏ گوشی ‏N95‎‏ در اینجا نیز وجود دارد ( مواردی نظیر مشکلات ارتباط با ماهواره ‏مخصوصا زمانی که در حال حرکت هستید و ...)‏
    و اما شاید مهمترین لحظه در این بررسی تصمیم در رابطه با این موضوع است که آیا اقدام به مهاجرت از ‏N95‎‏ به ‏N95 ‎‎8GB‏ اقدامی عاقلانه و ارزیدنی ست یا خیر. در یک نگاه، بسیاری از مشکلات یافت شده در نمونه اولیه در اینجا برطرف ‏گردیده است و از چندین مورد بسیار با ارزش همانند افزایش حافظه و البته دو برابر شدن ‏RAM‏ نمی توان به راحتی گذر ‏کرد و در کل نتیجه ای که می توان از آن گرفت این است که مطمئنا اقدام به تعویض ‏N95‎‏ با نسخه جدید آن امری ست که ‏بهیچ عنوان شما را پشیمان نخواهد کرد که قیمت کاملا مناسب آن نیز به این وسوسه کاملا دامن می زند چرا که ‏N95 ‎‎8GB‏ در بازار با قیمتی میان 630 تا 670 به فروش می رسد که اگر قیمت آن را با ‏N95‎‏ معمولی که با قیمت 530 تا 570 ‏بفروش می رسد مقایسه کنیم میزان شیرینی این معامله کاملا مشهود می گردد.‏

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive