به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, January 8, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 869)

 
 

 
 
 
 

869

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 869 :: چهارشنبه 19 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

مشکل بزرگي بنام گاز در دومين کشور دارنده منابع گاز در جهان .... مسخره هست نه؟!


با سلام به همه دوستان عزيزم
مايه بسيار تاسف است که در کشوري که رتبه اول ذخاير گاز خاور ميانه و رتبه دوم در جهان را داره در اين سرماي استخوان سوز، مردم کشورش در برخي از استانها از قطعي گاز جانشان به لبشان برسه. مثلا در استانهاي مازندران، گلستان، آذربايجان شرقي، اردبيل، آذربايجان غربى، لرستان و خراسان رضوى مشکل قطعي گاز بسيار جدي است و در ديگر استانها (بخصوص استانهاي غربي) افت فشار گاز وجود داره و حتي اين افت فشار گاز گريبانگير تهران (قسمتهاي شمال شرق شهر) را هم گرفته!
اينکه مصرف در کشور بالاست به هيچ وجه توجيه نمي کنه در کشوري که رتبه دوم ذخير گازي در جهان را داره قطعي گاز داشته باشيم. برام جالبه بدونم در کشورهايي که ذخاير گازشان بسيار کمتر از ايران هست و يا اصلا خودشان وارد کننده گاز (و کلا سوخت) هستند در اين سرماي شديد چه مي کنند؟
من نمي دونم اگر کشور ما اين موهبت عظيم خدادادي را نداشت و جزو وارد کنندگان گاز بوديم الان وضعيت کشور در چه حالي بود؟
ديروز يکي از مسئولين شرکت گاز با پرروئي و وقاحت تمام در تلويزيون اعلام کرده اگر سرما ادامه داشته باشه، گاز شهرهاي بيشتري از کشور قطع خواهد شد! به نظر حضرات انگار گاز براي مصرف در روزهاي گرم هست! و در سرما گاز قطع ميشه!
يکي نيست بگه اگر اين وزارت عريض و طويل نفت نتواند سوخت را براي فصل سرما تهيه کنه که به درد لاي جرز ديوار هم نمي خوره!

براي من که واقعا غيرقابل تصور است که در اين سرماي شديد هموطنانم بدون داشتن گاز بايد چه بکنند؟ حتي اونطوري که از برخي شهرها خبر مياد، مردم در تهيه نان هم با مشکل مواجه شده اند (به علت نبودن سوخت!).
به اين تصاوير توجه بفرمائيد

و اما مسخره ترين حرف سال را مدير كل روابط عمومى شركت ملى(!) گاز زده و گفته: «براساس دستورالعمل جديد شركت ملى گاز به تمامى مشتركان شهرهايى كه با بيش از ۲ روز قطعى گاز مواجه بوده اند ۵۰۰ هزار ريال براى خريد بخارى هاى نفت سوز و گاز مايع سوز پرداخت خواهد شد.»
با عرض پوزش، نمي دونم اينها مردم را خر فرض کرده اند يا اينکه خودشون ....

در اين رابطه ديروز مقاله اي با عنوان «سريال تكراري قطع گاز، سوء مديريت يا كمبود» به دستم رسيد که در ستون آزاد شماره امروز روزانه قرار داده ام.

باقي بقايتان!
مبين


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاويري از يخبندان وحشتناک در ژنو
  • عجيبترين تصاوير سال 2007 ميلادي
  • گالری ترس
  • معرفي و دانلود فيلم : رمانتيک
  • دانلود انيميشن : One Hundred and One Dalmatians
  • کنسرت پيانو موتزارت
  • آهنگ جدید و بسیار زیبا از حمید احدی به نام حسین
  • Learn To Speak English v 8.1
  • موزيك هاي بسيار زيبا براي موبايل
  • بزرگترین ساختمان ساخته شده از کارتهای بازی
  • ملاقات پوریا ناظمی با آرتور سی کلارک
  • کلی آدم تاریخی و مشهور در یک نقاشی، اینبار با ذکر اسامی
  • عجایب آسمان ها
  • انگيزه ي مخالفت با نظارت استصوابي و چند شبهه
  • جديدترين شماره از ماهنامه Macworld
  • با آقای Microsoft Zune آشنا شوید
  • «كلنگ نيوز» افتتاح شد
  • خانمها درک میکنند: حسادت پوچ و بی معناست
  • چطور می‌خندیم؟
  • رویدادهای مهم در سال جدید میلادی
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (868) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


گرگان - گاز حدود ‪ ۵۰‬درصد از مردم گرگان قطع شده است كه اين افراد مجبورند در صف هاي طولاني نفت سوخت خود را تامين كنند. (ايرنا)

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه الکترونيکي محرم (تبيان)
والپیپرهای خوب
طرحهای زیبای هنری با خودکار 
25 ستاره سينماي جهان در سال 2007
همه موزیک‌‌های خاطره انگیز دوران کودکی برای دانلود
تصاويري از مسدود شدن آزادراه زنجان - قزوين
دانلود متن کامل کتب تمامی مقاطع تحصیلی
بانک صوتي ويژه ايام محرم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

ورود سامانه‌ بارش‌زاي جديد به كشور
از روز پنجشنبه

سازمان هواشناسي با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد: سامانه بارش‌زاي ديگري از روز پنج‌شنبه 20 دي از جنوب غرب وارد ايران مي‌شود و بيشتر استان‌ها به ويژه نيمه جنوبي كشور را تا روزهاي آغازين هفته آينده تحت تاثير قرار مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس در اطلاعيه دفتر پيش‌بيني سازمان هواشناسي آمده است؛ با توجه به نفوذ جريانات غربي به عرض‌هاي جنوبي كشور، پيش‌بيني مي‌شود كه همچنان سامانه‌هاي بارش‌زا در روزهاي آينده به تناوب از روي كشور عبور كنند. بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان مي دهد كه هسته سامانه بارش‌زاي فعالي كه در روزهاي پيشين مناطق مختلف كشور را تحت تاثير قرار داده بود، اكنون در شمال درياي خزر است و در روزهاي سه‌شنبه 18 دي تا روز پنج‌شنبه 19 دي كمي از شدت سرما در نيمه غربي و سپس نيمه شرقي كاسته مي‌شود.
سامانه بارش‌زاي ديگري نيز از روز پنج‌شنبه 20 دي از جنوب غرب وارد ايران مي‌شود و بيشتر استان‌ها به ويژه نيمه جنوبي كشور را تا روزهاي آغازين هفته آينده تحت تاثير قرار مي دهد از اين رو در روزهاي جمعه و شنبه ابتدا نيمه غربي و سپس نيمه شرقي كشور در دامنه فعاليت بارشي اين سامانه قرار مي‌گيرند.
بر اين اساس از اواخر روز پنج‌شنبه 20 دي تا روز دوشنبه 24 دي پيش‌بيني مي‌شود كه غالب استان هاي كشور درگير بارش متناوب برف باشند و بارش شديد براي استان‌هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان و بخش‌هاي جنوبي كرمان در روزهاي جمعه، شنبه و يك‌شنبه پيش‌بيني مي‌شود. از روز جمعه افزايش شدت سرما از شمال كشور به سوي جنوب رخ خواهد داد.
از روز سه‌شنبه 25 دي تا روز سه‌شنبه 2 بهمن نيمه غربي كشور درگير سامانه بارشي ديگري خواهد بود كه شدت آن كمتر از سامانه قبلي است. در اين دوره از شدت سرما قدري كاسته مي‌شود و به طور ميانگين حدود 4 درجه در سطح كشور افزايش دما پيش‌بيني مي‌شود.

سفر اساتید دانشگاه کلمبیا برای عذرخواهی رسمی از احمدی نژاد

تیمی از اساتید برجسته ومدیران گروههای مختلف دانشکده های علوم انسانی کلمبیا در قالب هیاتی علمی و برای عذرخواهی رسمی از رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر از نیویورک، در پی اظهارات اهانت آمیز بولینگر رئیس دانشگاه کلمبیا در زمان حضور رئیس جمهور ، این گروه که از مدیران دانشکده ها و اساتید برجسته دانشگاه کلمبیا تشکیل شده است در اقدامی ابتکاری و برای رفع کدورت، همچنین انتقال تجربه سفر دیدار از نزدیک ایران اسلامی به تهران سفر می کنند.
مدیران واساتید دانشکده های تاریخ، مردمشناسی، مطالعات خاورمیانه، فلسفه و اسلام شناسی که ازمنتقدان جدی رفتار رییس این دانشگاه در برابر دکتر احمدی نژاد به شمار می روند در طی این مدت بارها و با عناوین مختلف رفتار رییس این دانشگاه را مورد انتقاد قرارداده اند.
یکی از اساتید شرکت کننده در این سفر که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه مهمترین موضوع این سفر دیدار با رییس جمهوری ایران و تقدیم اعتذار رسمی به وی است افزود: این تیم برنامه سفرخود رانیز آماده کرده است
او با اشاره به برنامه این گروه برای بازدید از دانشگاههای ایران در شهرهای مختلف، دیدار با اساتید و دانشجویان، احتمال اعطای بورس و امضای تفاهم نامه همکاری با بعضی از دانشگاهها، نسبت به سفر احتمالی به شهر مذهبی قم و بازدید از حوزه های علیمه نیز ابراز تمایل نمود.
در عین حال بر اساس خبرهای رسیده بولینگر رئیس دانشگاه کلمبیا به افراد مذکور اخطار کرده است که اگر می خواهند به ایران سفر کنند نه با عنوان هیاتی از اساتید دانشگاه ، بلکه باید این سفر را یک سفر شخصی قلمداد کنند زیرا در این زمینه نماینده دانشگاه محسوب نمی شوند.
این درحالی است که روزنامه امریکایی واشنگتن پست نیز در هفته گذشته با درج مطلبی در خصوص ادامه انتقاد از رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل رفتار ناپسند در برابر رییس جمهور ایران، نوشت: برای بولینگر، اظهارات تندی که وی در معرفی احمدی‌نژاد ارائه کرد به معنی روشن کردن فتیله مشاجراتی است که پس از سه ماه همچنان دانشگاه کلمبیا را در بر گرفته است.
به گزارش خبرنگار مهر "دیک بالیت" یکی از اساتید علوم اسلامی این دانشگاه که به عنوان یکی از اعضای نماینده این دانشگاه از رییس جمهور ایران دعوت به عمل آورده بود، با انتقاد از رفتار بولینگر می گوید: از آن زمان تا کنون آنقدر درگیری ومشاجره دراین دانشگاه داشته ایم که من طی بیش از سه دهه حضورم دراین دانشگاه نظیر آن را ندیده ام.
بولینگر که متهم شده برای جلب رضایت حامیان مالی دانشگاه، از اعتماد اساتید امور خاورمیانه و مدعوین احمدی نژاد سوء استفاده کرده است، تا کنون به درخواست خبرنگار مهر برای مصاحبه اختصاصی پیرامون رفتار عجیب ، غیر محترمانه و غیر آکادمیک خود در معرفی رییس جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا، پاسخ نداده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

روز شب روز شب
Day Night Day Night



نويسنده و کارگردان: جوليا لاکتو. مدير فيلمبرداري: بنوآ دبي. تدوين: جوليا لاکتو، مايکل تيلور. طراح صحنه: کلي مک ‏گئي. بازيگران: لوئيزا ويليامز[دختر]، جاش فيليپ وينستاين[فرمانده]، گرت ساکس[هماهنگ کننده]، تشي هون ‏کيم[راننده]، آنه ماري لاولس[دستيار بمب ساز]، فرانک داتلو[بمب ساز]. 94 دقيقه. محصول 2006 آمريکا، آلمان، ‏فرانسه. نام ديگر: ‏Jour nuit, jour nuit‏-‏‎ Zwei Tage zwei Nächte‎‏. برنده جايزه ويژه کارگردان جوان از ‏جشنواره کن، برنده جايزه فيپرشي از جشنواره شيکاگو، برنده يک جايزه و نامزد جايزه بهترين فيلم اول از جشنواره ‏روحيه مستقل، برنده جايزه بهترين فيلم از جشنواره مونترال، برنده جايزه بهترين فيلم داستاني از جشنواره ووداستاک. ‏
دختري 19 ساله وارد نيويورک شده و با هدايت راننده اي آسيايي تبار به آپارتماني وارد مي شود. به وي گفته مي شود ‏تا از نزديک شدن به پنجره ها و خروج از آن محل خودداري کند. مدتي بعد چند نفر که نقاب بر چهره دارند، به ديدار ‏وي مي آيند. با ورود آنان مشخص مي شود که اعضاي گروهي تروريستي بوده و قرار است دختر را براي يک بمب ‏گذاري انتحاري در ميدان تايمز آماده کنند. در طول چند روز، دخترک براي اجراي عمليات آماده مي شود. در روز ‏موعود با کوله پشتي حاوي بمب به ميدان تايمز مي رود تا در اوج شلوغي آن را منفجر کند. اما بر خلاف انتظارش بمب ‏عمل نمي کند و دخترک در خيابان سرگردان مي شود....‏

چرا بايد ديد؟
نقطه اوج تلاقي ميني مالسيم در سينما با جنجالي ترين موضوع روز دنيا، يعني بمب گذران انتحاري که چند فيلم شاخص ‏نيز مانند تروريست[1999، سانتوش سيوان] در اين زمينه قبلاً ساخته شده است. چوليا لاکتو کارگردان فيلم که 9 سال ‏قبل با اولين فيلم لحظه برخورد شناخته شد، به رغم جوايزي که نثار آن شد تا امروز فيلم ديگري نساخته است. اما با ‏روز شب روز شب نشان مي دهد که در طول چند سال گذشته تغييرات بزرگي در نحوه نگاهش به سينما ايجاد نشده ‏است. فيلم دوم لاکتو همچون ساخته پيشين با وجود داستاني بودنش به دليل پرهيز از هر گونه ترفندهاي داستاني معمول ‏ساختاري مستندگونه دارد. از دلايل انتخاب دختر چيزي به ما عرضه نمي شود. هيچ کس نامي ندارد و از همه بدتر اين ‏که گروه تروريستي نيز هويت روشني ندارد. مهم انتخاب و عملکرد دختر جوان است و سرگشتگي اش در نيويورک ‏زماني که در مي يابد بمب منفجر نخواهد شد. لاکتو به شکلي ميکروسکوپي بر اعمال دخترک در طول مدت اقامتش در ‏آپارتمان نظارت مي کند. هر حرکت کوچک او را به تصوير مي کشد و از وي چهره اي ژان دارک گونه تصوير مي ‏نمايد. چهره دخترک را غمي غريب فرا گرفته و ايمانش خلل ناپذير به نظر مي رسد. لاکتو شوخي سرنوشت را با چنين ‏دختري ترسيم مي کند، از صداي پس زمينه شهر و نورهاي رنگارنگ ميدان تايمز استفاده مي کند تا بيهودگي مرگ او ‏و اين که بازيچه اي بيش نيست را به ما بفهماند. فيلم شرح رويارويي ايمان با سرنوشت است و اين که امکان شکست را ‏بايد هميشه در نظر گرفت. دوستداران سينماي ميني ماليستي با ديدن فيم به وجد خواهند آمد، اما توصيه مي کنم کساني ‏که به دنبال حادثه و هيجان هستند از سينمايهاي نمايش دهنده فيلم دوري کنند!‏
اين هم يک عنوان سينمايي براي اين که چرا بايد اين فيلم را ديد:چگونه ياد گرفتم دست از هراس بردارم و با يک بمب ‏گذار انتحاري همدلي کنم؟‏‎ ‎
ژانر: جنايي، درام، مهيج. ‏‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/59435615/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.001
http://rapidshare.com/files/59435638/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.002
http://rapidshare.com/files/59435635/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.003
http://rapidshare.com/files/59435646/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.004
http://rapidshare.com/files/59435642/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.005
http://rapidshare.com/files/59435626/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.006
http://rapidshare.com/files/59435640/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.007
http://rapidshare.com/files/59435617/bestdivx-dndnrp-xvid.avi.008

رمز فايل: ندارد

بعد از دانلود توسط نرم افزار HJ Split فايلها را به هم join کنيد.

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

The Flight of Dragons


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
fodragons.part1.rar
fodragons.part2.rar
fodragons.part3.rar
fodragons.part4.rar
fodragons.part5.rar
fodragons.part6.rar
fodragons.part7.rar
fodragons.part8.rar

رمز فايل: VindiKat


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: بيکلام

کنسرت پيانو موتزارت
قسمت دوم

«ولفگانگ آمادئوس موتزارت» آهنگساز اتریشی، که از نابغه‌های موسیقی و از بزرگترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود. او در زندگی بسیار کوتاه خود ۶۲۶ شاهکار موسیقی در سبک اپرا، سمفونی، کنسرت، کلیسایی، سونات، دیورتیم، سرناد، و کارهای صدایی از خود باقی گذاشت. 27 قطعه از کنسرت پيانو اين نابغه عالم موسيقي را براي دانلود آماده کرده ايم که 13 قطعه آن را ديروز براي دانلود قرار داده بوديم و 14 قطعه باقي مانده را امروز براي دانلود آماده کرده ايم. 
 

Piano Concert

piano_con14_1

piano_con14_2

piano_con14_3

No.14

Piano Concert

piano_con15_1

piano_con15_2

piano_con15_3

No.15

Piano Concert

piano_con16_1

piano_con16_2

piano_con16_3

No.16

Piano Concert

piano_con17_1

piano_con17_2

piano_con17_3

No.17

Piano Concert

piano_con18_1

piano_con18_2

piano_con18_3

No.18

Piano Concert

piano_con19_1

piano_con19_2

piano_con19_3

No.19

Piano Concert

piano_con20_1

piano_con20_2

piano_con20_3

No.20

Piano Concert

piano_con21_1

piano_con21_2

piano_con21_3

No.21

Piano Concert

piano_con22_1

piano_con22_2

piano_con22_3

No.22

Piano Concert

piano_con23_1

piano_con23_2

piano_con23_3

No.23

Piano Concert

piano_con24_1

piano_con24_2

piano_con24_3

No.24

Piano Concert

piano_con25_1

piano_con25_2

piano_con25_3

No.25

Piano Concert

piano_con26_1

piano_con26_2

piano_con26_3

No.26

Piano Concert

piano_con27_1

piano_con27_2

piano_con27_3

No.27

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگهايي بمناسبت محرم
 
نام موزیک خواننده

دانلود

آئين عشق چنگيز حبيبيان دانلود
آرزوي ديدار احد جنگ زاده دانلود
آفتاب عاشورا نادر اسماعيل زاده دانلود
آفتاب عاشورا   دانلود
آه دل محسن حسن زاده دانلود
احوالات حضرت رقيه نادر جوادي دانلود
اربعين حسيني صادق پرتوي دانلود
از كربلا تا شام حميد غلامعلي دانلود
امام حسين ( ع ) سعيد خوانساري دانلود
امير كاروان محمد گلريز دانلود
اي حسين جان رسول نجفيان دانلود
با كاروان كربلا چنگيز حبيبيان دانلود


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Panda Internet Security 2008 v12.00.00 یک مجموعه کامل امنیتی
 


برقراری امنیت برای سیستم های کامپیوتری امروزه یکی از مهمترین مواردی می باشد که تمامی کاربران در سطوح مختلف به آن عمل می کنند. کاربران خانگی ، ادارات و شرکت ها ، فرودگاه ها و ... همگی به دنبال برقراری امنیت بیشتر برای سیستم های خود می باشند تا بدین شکل از به وجود آمدن مشکلات ناشی از حملات هکرها و ویروس ها به سیستم های کامپیوتری جلوگیری نمایند. به همین علت و افزایش نیاز کاربران به امنیت بیشتر ، تعدادی از شرکت های تولید کننده نرم افزار ، تمامی اهداف خود را برای طراحی و ساخت نرم افزارهای امنیتی پایه ریزی نمودند. نرم افزارهایی که هر یک از آن ها با توانایی هایی که به کاربر می دهند ، کاربر را قادر می سازند تا یک امنیت نسبی مناسب را برای سیستم هایشان فراهم نمایند.
در این مطلب درباره یکی از بهترین های این زمینه صحبت می کنیم.
Panda Internet Security 2008 نسخه جدید نرم افزاری قدرتمند و مشهور در زمینه برقراری امنیت می باشد که توسط کمپانی بزرگ و پرطرفدار Panda Security طراحی شده است. بسیاری از کاربران با نام این کمپانی از طریق برنامه ضد ویروس پاندا آشنا شده اند. هم اکنون و در آستانه سال 2008 این شرکت اقدام به ارائه نسخه جدید ابزار امنیتی اینترنتی خود نموده است که کاربران به کمک ابزارهای موجود در برنامه دارای توانایی بیشتری برای برقراری امنیت می باشند. این نرم افزار از 10 بخش مختلف امنیتی مدیریتی تشکیل شده و هر یک از این بخش ها دارای یک هسته کنترلی قوی می باشند.

این بخش ها عبارتند از:
Antivirus : ابزاری برای مبارزه و پاکسازی ویروس ها
AntiSpyware : ابزار مبارزه با برنامه های جاسوسی
AntiPhishing : جلوگیری از برنامه های دزدی هویت
Firewall : دیوار آنشی قدرتمند برای جلوگیری از نفوذ هکرها
Identity Protect : ابزار حفاظت از اطلاعات شخصی
Backup : تهیه فایل های پشیبان از اطلاعات شما
AntiSpam : ابزار حفاظت از کاربران در مقابل هرزنامه ها
Parental Control : ابزار کنترلی برای والدینی که قصد دارند تا فرزندان خود در هنگام استفاده از اینتنرت و سایت های مختلف محدود نمایند.
TotalScan Pro : ابزار اسکن نمود سیستم برای عیب یابی و کشف ویروس ها
و ... .


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 50 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

آيا گوشي شما معتبر است ، آنلاين چك كنيد.


همانطور كه همه شما مي دانيد هر گوشي موبايل توسط يك كد ۱۵ رقمي به نام IMEI شناخته مي شود و توسط همين كد نيز قابل شناسايي و رهگيري است. اين كد توسط شركت سازنده مشخص مي گردد.
اين شماره را مي توانيد هم با تايپ #۰۶#* بيابيد و هم از برچسب متصل شده شركت در قسمت جاگذاري باطري گوشي ببينيد.
با استفاده از وب سايت Numberingplans مي توانيد تمام اطلاعات موجود در رابطه با گوشي خود را ازطريق شماره IMEI بيابيد . اطلاعاتي همچون : كارخانه سازنده ، مدل گوشي ، كشور تاييد كننده گوشي ، آگاهي از اعتبار يا عدم اعتبار گوشي و ….
در ورود اطلاعات به فرم مربوطه دقت كنيد كه همه چيزي كه مشاهده مي كنيد وارد كنيد (خط فاصله اگر هست فراموش نشود)

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

النّاسُ عَبيدُالدُّنْيا، وَ الدّينُ لَعِبٌ عَلى ألْسِنَتِهِمْ، يَحُوطُونَهُ ما دارَتْ بِهِ مَعائِشَهُمْ، فَإذا مُحِصُّوا بِالْبَلاء قَلَّ الدَّيّانُونَ.

فرمود: افراد جامعه بنده و تابع دنيا هستند و مذهب، بازيچه زبانشان گرديده است و براى إمرار معاش خود، دين را محور قرار داده اند ـ و سنگ اسلام را به سينه مى زنند ـ .
پس اگر بلائى همانند خطر ـ مقام و رياست، جان، مال، فرزند و موقعيّت، ... ـ انسان را تهديد كند، خواهى ديد كه دين داران واقعى كمياب خواهند شد.


محجّة البيضاء: ج 4، ص 228، بحارالأنوار: ج 75، ص 116، ح 2.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

19/10/86
ده روز دیگر کربلا به خون خواهد نشست

امام صادق (ع) : هیچکس نیست که درباره حسین(ع) شعری بگوید و بگرید و بگریاند ، مگر اینکه خداوند بهشت را بر او واجب گرداند و او را بیامرزد .
(بحار الانوار)

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

نقل است كه بو علي سينا به آوازه شيخ ابو الحسن خرقاني عزم خرقان كرد . چون به وثاق شيخ آمد ، شيخ به گرد آوردن هيزم رفته بود . پرسيد كه : شيخ كجاست ؟ زنش گفت : با آن زنــد يق كــذاب چـه كـار داري ؟ و پشت سر شوهر خود بسيار از اين قبيل نا سزاها گفت زيرا مخالف شوهر خود بود . بوعلي عزم صحرا كرد تا شيخ را ببيند . شيخ را ديد كه همي آمد و خرواري هيزم بر پشت شيري نهاده بود . بوعلي از دست برفت و گفت : شيخنا ! اين چه حالت است ؟ گفت : آري ، تا ما بار چنان گــرگـــي ( يعني چنان زنـــي ) را نكشيم چنين شيري بار مــا نكشــــد . تذكره ا لاوليا ء

***************

اتوبوس پــر بود از دود سيگــــار . خانمي به بليت فروش گفت : خفه شدم . اين پنجره را باز كنيد . خانم ديگر كه پهلوي او نشسته بود ، گفت : باز نكنيد . از سرما مردم . دعوا شروع شد و بليط فروش به مسافري كه روي صندلي جلو نشسته بود گفت : آقا دستم بدامنت اگر شما جاي من بوديد چه كار مي كرديد ؟ مرد كه از دست زنان دل پري داشت جواب داد : پنجره را مي بستم تا اولي خفه شود ، بعد باز مي كردم تا دومي

*************

خانمي سر سفره ، غذا قسمت مي كرد . آنشب خوراك مغز درست كرده بودند . خانم فراموش كرد به شوهرش مغز بدهد ، يكي از بچه ها گفت : مادر جان بابا مغز ندارد
بابا گفت : اگر مغز داشتم ، چرا مادر تو را مي گرفتم

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

بریتنی اسپیرز دیوانه شده است!


بریتنی اسپیرز که روز جمعه گذشته بعد از جنجال بر سر قیمومیت فرزندانش به بیمارستان منتقل شده بود به حالتی دچار شد که پاهایش را به تخت بیمارستان بستند.
اسپیرز 72 ساعت است که تحت نظر و تدابیر شدید پزشکی قرار دارد.
دادگاه لس آنجلس دو روز گذشته حق قیمومیت بریتنی بر فرزندانش را بخاطر صرف مشروبات الکلی از وی گرفت و به شوهر سابقش کوین فدرلین داد.
فدرلین برای تحویل گرفتن فرزندان اسپیرز به خانه او آمد و با تحویل ندادن آنها به پدر از سوی بریتنی، دعوایی بین آنها شکل گرفت که باعث بهم خوردن وضعیت روحی و روانی اسپیرز این خواننده معروف آمریکا شد.
شوهر سابق بریتنی گفته است که به وی یک تپانچه برای حفاظت از خودش داده بوده و از این می ترسیده که اسپیرز فرزندانش را با آن تپانچه بکشد.
اسپیرز و فدرلین از ازدواجشان دو فرزند پسر 2 و یک ساله دارند

جهت دیدن عکس های بیشتر کلیک کنید - روزنامه حریت

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
مسيحيت جهت جبران چه كمبودي، عهد قديم (تورات) را در كنار عهد جديد خود قرار داده است؟ 



 

پاسخ:

تنخ «Tenekh»‌كتاب مقدس يهوديان است كه شامل تورات، نبييم (كتابهاي انبيا) و كتوبيم (رساله ها) است بنابراين، كتاب مقدس آنان به سه بخش تقسيم مي شود. تورات، كتابهاي انبياء رساله ها،پس تورات بخشي از كتاب مقدس يهوديان مي باشد. يهوديان و مسيحيان اتفاق نظر دارند كه عهد قديم الهام شده است. انجيل: مسيحيان اعتقاد ندارند كه عيسي ـ عليه السّلام ـ كتابي به نام انجيل آورده است آنان معتقدند،‌بعد از عروج عيسي ـ عليه السّلام ـ پيروان وي، اقوال، ‌اعمال و حوادثي را كه براي آن حضرت اتفاق افتاده بود به صورت روايت هاي شفاهي، نقل مي كردند و يك سنت شفاهي در بين آنها، رايج بود تنها در نيمه ی دوم قرن اول ميلادي بود كه فكر كتابت اين سنت در ميان پيروان مسيحيت، قوت گرفت و عدّه اي به نوشتن اقوال و اعمال عيسي ـ عليه السّلام ـ كه در آن زمان رايج بود و از سوي حواريان و شاگردان آنها نقل مي شد پرداختند در ميان مسيحيان اوليه كتاب مقدس مفهومي معادل عهد عتيق داشت و اناجيل و نامه ی رسولان بتدريج به شكل عهد جديد درآمد، ايرونيموس كه در قرن چهارم ترجمه «ولگانا» را منتشر كرد از نخستين كساني است كه در كنار عهد عتيق، عهد جديد را نيز كتاب مقدس خوانده است. بنابراين مسيحيت خود داراي كتاب آسماني كه از طريق وحي بر عيسي ـ عليه السّلام ـ نازل شده باشد، نيست و لذا اين كمبود را با به رسميت شناختن عهد قديم جبران نموده است. اين در حالي است كه مسيحيان تمام مضامين عهد عتيق را لازم الاجرا نمي دانند زيرا عهد عتيق شامل احكام بسياري است كه مسيحيان به آن عمل نمي كنند. و معتقد به نسخ آنها مي باشند. علاوه بر اينكه اين كتاب (عهد عتيق) به اعتقاد مسيحيان منسوخ شده است اصل آن نيز مورد اشكال و خدشه از طرف برخي از محققين يهودي و مسيحي قرار گرفته است توماس ميشل نويسنده كتاب «كلام مسيحي» مي گويد: در قديم مردم معتقد بودند كه موسي ـ عليه السّلام ـ تورات را نوشته است اما مطالعات جديد كتاب مقدس نشان مي دهد كه پاسخ به مسئله اصل و منشأ تورات از آنچه در ابتدا تصور مي شد، دشوارتر است تورات در طول نسلها پديد آمده است در ابتدا روايتهايي وجود داشته كه قوم يهود آنها را به طور شفاهي به يكديگر منتقل مي كردند سپس روايات مذكور در چند مجموعه نوشته شد كه برخي از آنها در باب تاريخ و برخي ديگر در باب احكام بود سرانجام در قرن پنجم ميلادي اين مجموعه ها در يك كتاب گردآمد. در نتيجه تورات كتاب مقدس يهوديان كه به عهد عتيق معروف است از اين ديدگاه داراي سند مشخص نمي باشد و معتقدند كه اين كتاب نوشته ی موسي نيست بلكه ديگران بعدها آن را به نگارش درآورده اند همچنين محتواي آن نيز مورد اشكال آنها مي باشد و اعتقاد به نسخ آن دارند. در عين حال مسيحيان آن را جزء كتاب مقدس مي دانند و علت اين كارهاي آنها چند چيز مي تواند باشد: 1. عدم برخورداري مسيحيت از كتابي كه از وحي سرچشمه گرفته باشد. چون آنها معتقد نيستند كه اناجيل توسط وحي بر عيسي ـ عليه السّلام ـ نازل شده اند. 2. علت ديگر در پذيرش محتواي اين كتاب توسط مسيحيان اين مي تواند باشد كه آنها همانگونه كه خود مي گويند بعد از عروج عيسي ـ عليه السّلام ـ هيچگونه كتاب يا رساله اي كه عقايد و عمل آنها را منتسب به خدا نمايند در اختيار نداشته اند لذا بالاجبار محتواي تورات كتاب يهوديان را براي اين كمبود به رسميت شناخته اند. و از آن بهره گرفته اند. 3. محتواي اناجيل در حدي نيست كه بتواند جوابگوي آنها در همه ی‌ زمينه ها باشد. زيرا چهار انجيل كه آنها به رسميت شناخته اند بسياري از مسائل شان مشترك و تكراري مي باشند. بنابراين مسيحيان براي جبران اين كمبود ناگزير به پذيرش تورات به عنوان كتاب مقدس تن در داده اند. منابع براي مطالعه ی بيشتر: 1. مسيحيت و بدعتها، ترجمه عبدالرحيم سليماني. 2. مقايسه اي ميان تورات، انجيل، قرآن و علم، دكتر بوكاي حواريون از حضرت عيسي ـ عليه السّلام ـ سؤال كردند: چه چيز از همه ی اشيا سخت تر است؟ فرمود: سخت ترين اشياء غضب خدا است گفتند: از چه چيز خود را حفظ كنيم؟ فرمود: از غضب كردن. 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

گرسیوز چنان کرد و منیژه را برهنه پای و گشاده سر تا چاه کشاند و به درد و اندوه واگذاشت. منیژه با اشک خونین در دشت و بیابان سرگردان ماند. پس از آن روزهای دراز از هر در نان گرد می‌کرد و شبانگاه از سوراخ چاه به پائین می ‌انداخت و زار می گریست.

شب و روز با ناله و آه بود
همیشه نگهبان آن چاه بود

از سوی دیگر گرگین یک هفته در انتظار بیژن ماند و چون خبری از او نیافت پویان به جستنش شتافت و هر چه گشت گم کرده را نیافت, از بداندیشی دربارﮤ یار خود پشیمان گشت و چون به جایگاهی که بیژن از او جدا شده بود رسید, اسبش را گسسته لگام و نگون زین یافت, دانست که بر بیژن گزندی رسیده است.
با دلی از کردﮤ خودپشیمان به ایران بازگشت. گیو به پیشبازش شتافت تا از حال بیژن خواستار شود. چون اسب بیژن را دید و از او نشانی نیافت مدهوش بر زمین افتاد, جامع بر تن درید و موی کند و خاک بر سر ریخت و ناله کرد:

به گیتی مرا خود یکی پور بود
همم پور و هم پاک دستور بود
از این نامداران همو بود و بس
چه انده گسار و چه فریاد رس
کنون بخت بد کردش از من جدا
چنین مانده ‌ام در دم اژدها

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
موَإِمَّا تُعْرِضَنَّ عَنْهُمُ ابْتِغَاء رَحْمَةٍ مِّن رَّبِّكَ تَرْجُوهَا فَقُل لَّهُمْ قَوْلاً مَّيْسُورًا 28 وَلاَ تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا 29 إِنَّ رَبَّكَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاء وَيَقْدِرُ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِيرًا بَصِيرًا 30 وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم إنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْءًا كَبِيرًا 31 وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً 32 وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا 33 وَلاَ تَقْرَبُواْ مَالَ الْيَتِيمِ إِلاَّ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّى يَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُواْ بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْؤُولاً 34 وَأَوْفُوا الْكَيْلَ إِذا كِلْتُمْ وَزِنُواْ بِالقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً 35 وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً 36 وَلاَ تَمْشِ فِي الأَرْضِ مَرَحًا إِنَّكَ لَن تَخْرِقَ الأَرْضَ وَلَن تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولاً 37 كُلُّ ذَلِكَ كَانَ سَيٍّئُهُ عِنْدَ رَبِّكَ مَكْرُوهًا 38

 

ترجمه فارسي مکارم

و هرگاه از آنان ( مستمندان) روى برتابى، و انتظار رحمت پروردگارت را داشته باشى (تا گشايشى در كارت پديد آيد و به آنها كمك كنى)، با گفتار نرم و آميخته با لطف با آنها سخن بگو! «28» هرگز دستت را بر گردنت زنجير مكن، (و ترك انفاق و بخشش منما) و بيش از حد (نيز) دست خود را مگشاى، تا مورد سرزنش قرار گيرى و از كار فرومانى! «29» به يقين، پروردگارت روزى را براى هر كس بخواهد، گشاده يا تنگ مى‏دارد; او نسبت به بندگانش، آگاه و بيناست «30» و فرزندانتان را از ترس فقر، نكشيد! ما آنها و شما را روزى مى‏دهيم; مسلما كشتن آنها گناه بزرگى است! «31» و نزديك زنا نشويد، كه كار بسيار زشت، و بد راهى است! «32» و كسى را كه خداوند خونش را حرام شمرده، نكشيد، جز بحق! و آن كس كه مظلوم كشته شده، براى وليش سلطه (و حق قصاص) قرار داديم; اما در قتل اسراف نكند، چرا كه او مورد حمايت است! «33» و به مال يتيم، جز به بهترين راه نزديك نشويد، تا به سر حد بلوغ رسد! و به عهد (خود) وفا كنيد، كه از عهد سؤال مى‏شود! «34» و هنگامى كه پيمانه مى‏كنيد، حق پيمانه را ادا نماييد، و با ترازوى درست وزن كنيد! اين براى شما بهتر، و عاقبتش نيكوتر است «35» از آنچه به آن آگاهى ندارى، پيروى مكن، چرا كه گوش و چشم و دل، همه مسؤولند «36» و روى زمين، با تكبر راه مرو! تو نمى‏توانى زمين را بشكافى، و طول قامتت هرگز به كوه‏ها نمى‏رسد! «37» همه اينها گناهش نزد پروردگار تو ناپسند است «38»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

bikas_19900@yahoo.com

باز هم کليپ موبايل
 

سلام رفيق هاي خوب من ... حال شما !
واسه الان 3 كليپ باحال گذاشتم خيلي جالب هستن هر كدوم رو كه خواستين دانلود كنين ::
خب با اجازه
aDiuS Mi aMiGo & sEnyOrIta

 

 

surrealist@gmail.com

برف که ببارد، آدم‌ها دو دسته می‌شوند،

بعضی تنها‌تر...

و بعضی‌ها هم مهربان‌تر...
 

 

 

mhrsanei@googlemail.com

نيمه خالي ليوان را پر كنيم

حدود يك ماه پيش در مورد روانشناسي ورزش و نقش آن در بدنسازي مطلبي نوشتم مبحث روانشناسي ورزش بدنسازي را در مباحث گوناگون مي توان مطرح كرد و متاسفانه در كشور ما كمتر به اين مورد پرداخته مي شود كافيست پيگير مطالب هفته نامه و ماهنامه هاي بدنسازي باشيد و كلي مطلب در ارتباط با تغذيه – تمرين – مكملها پيدا كنيد اما مصرف يك سال مكمل هاي جي كاتلر ! را به كسي جايزه مي دهم تا مطلبي در اين نشريه ها پيدا كند در مورد نحوه برخورد مربي با بدنسازي كه با هزينه گزاف در فلان مسابقه مقامي كه مستحق بوده نياورده است و راه حل برای برگشت روحيه و انگيزه او كه تصميم گرفته ديگر دست به وزنه نزند -
مثالي كه در مورد شان ري در مطلب قبل آوردم ( افت شديد روحي و كسب نتيجه ضعيف در مسابقه ) يك مورد ديگر از اهميت آمادگي ذهني را در مسابقه در مورد آرنولد مثال مي زنم .
همچنان فيگورهاي خاص را مي گرفتم كه ناگهان يكي از اعضاي هيئت داوران ناخواسته گفت " خداي من اين مرد از كجا پيدايش شده است " كه زماني اين حرف را شنيدم در همان صحنه باورم شد كه پيروز خواهم شد و همين احساس غرور و اطمينان چنان موج قدرت را بر بدنم حاكم ساخت كه فيگورهاي بعد از آن يكي بعد از ديگري برجسته تر ادامه يافت . بدنم پر از انرژي شده بود و خون به راحتي بين عضلاتم مي چرخيد .
...
يقين داشتم كه برنده خواهم شد و همينگونه نيز شد .
( كسب اولين عنوان جهاني آرنولد در سن نوزده سالگي )
از كتاب Arnold's The education of bodybuilder
روحيه دادن به ورزشكار حين تمرين و ايجاد انگيزه براي ادامه آن ( گوشزد كردن نقاط ضعف در كنار ذكر پيشرفت هائي كه داشته ) – آمادگي ذهني و روحي رواني هنگام مسابقه و نحوه برخورد و برگرداندن انگيزه بدنسازي كه در مسابقه مقام شايسته نياورده ( اين مورد در ورزش ما اهميت بيشتري نسبت به ساير ورزشها دارد چرا كه ماهيت بدنسازي رقابتي به شكل ساير ورزشها نيست و نتيجه مسابقه تمام و كمال به راي داور بستگي دارد ) همگي از وظايف مربي آگاه و دلسوز است .

مطلب قبلی : نیمه پر این لیوان چه قدر خالی است - در وبلاگ فیتنس لاغری پایدار www.getinshape.blogfa.com

-------------
با تشکر از مبین عزیز
صانعی

 

 

mastoor_313@yahoo.com

پیشگویی های عیسی پسر مریم

« از جنگها خواهید شنید، و شایعات جنگها؛ زیرا ملتی علیه ملتی برخواهد خاست و مملکتی علیه مملکت دیگر » 1
قرن بیستم که در نظر همه ی جهان غرب قرن آمال و ارزوها و صلح و دوستی بود با یک شروع شوم روبرو شد. وقوع دو جنگ جهانی در اوایل این قرن باعث حرف و حدیث ها و ناامیدی بسیاری از متفکران و خردمندان از تکنولوژی غرب شد.

« و نیز خشکسالی خواهد بود...»2
اواخر سال 1996 بانک جهانی گزارش کرد: که روزانه بیش از 800 میلیون نفر در جهان در گرسنگی به سر می برند و بیش از 500 میلیون کودک غذای کافی برای رشد روانی و جسمانی دریافت نمی کنند. معاون بانک جهانی اعلام کرده که روزانه 40 هزار نفر در جهان بر اثر گرسنگی می میرند که غالباً در مناطق روستایی رخ می دهد!!!!

« و نیز بیماری های مهلک خواهد بود...» 3
با مشاهده ای دقیق می یابیم در چند قرن اخیر بیماری هایی نظیر هپاتیت، وبا، ایدز و... و بیماری هایی که تاکنون سابقه ای در جهان نداشته بسیار رایج شده و جان بسیاری را گرفته است.

« در جاهای متعدد، زمین لرزه خواهد بود»4
سالنمای جهانی به ما می گوید بین سالهای 1000 تا 1800 میلادی تنها 21 زمین لرزه همده ی وجود داشت.
بین سالهای 1800 تا 1900 تعداد آن واقعه 18 بود. بین سالهای 1900 تا 1950، 33 زمین لرزه ی بزرگ به وقوع پیوست. تقریباً به اندازه ی آنچه در طی 1850 سال گذشته اتفاق افتاده بود!!!!
بین سالهای 1950 تا 1991 ، 93 زمین لرزه ی بزرگ اتفاق افتاد تقریباً 3 برابر تعداد آن در نیم قرن گذشته و جان 3/1 میلیون نفر از مردم در سراسر جهان بر اثر این واقعه از دست رفت.

« دنیایی پر از خشونت... » 5
همانطور که در دوره ی نوح بود، در زمان آمدن پسر انسان نیز چنین خواهد بود.»6
«در ایام نوح زمین در برابر خداوند فاسد و پر از خشونت بود»7
« ضد مسیح می آید..»8
***
و همانطور که عیسی بر فراز کوه زیتون نشسته بود حواریون به سوی او آمدند و گفتند:
« به ما بگو نشانه های آمدن تو و پایان دنیا چه خواهد بود؟!» ...

----------------
پی نوشت:
1- متی 24:6
2- متی 24:7
3- همان
4- همان
5- پیدایش 11:6
6- متی 24:37
7- پیدایش 11:5
8- یوحنا 2:18

 

 

r_ardeshir@yahoo.com

حسین جان من است !!

:. شهید در لغت، به معناى حاضر، ناظر، به معناى گواه و گواهى دهنده و خبر دهنده راستین و امین و هم چنین به معنى آگاه و نیز به معنى محسوس و مشهود، كسى كه همه چشم‏ها به او است و بالاخره به معنى نمونه، الگو و سرمشق است.

:. در شهادت حسینى، شهید با خوب مردن پیروز مى‏شود و در شهادت حمزه‏اى، با خوب كشتن. در شهادت حسینى، شهید با شكست ظاهرى از دشمن پیروز مى‏شود و در شهادت حمزه‏اى، شهید با پیروزى بر دشمن. در شهادت حسینى، وظیفه اولیه شهید، شهادت است و در شهادت حمزه‏اى، وظیفه اولیه شهید، مجاهدت و تلاش براى شكست دشمن است.

:. شهادت حسینى كشته شدن مردى است كه خود براى كشته شدن خویش قیام كرده است... امام حسین‏علیه السلام از مقوله دیگرى است؛ او نیامده است كه دشمن را با زور شمشیر بشكند و خود پیروز شود، و بعد موفق نشده و یا در یك تصادف یا ترور توسط وحشى، كشته شده باشد. این‏طور نیست، ...

:. نام او، یاد او، خاطره او و داستان شگرف كربلاى او، همه و همه در طول تاریخ براى همه نسل‏ها نیروبخش، حیات آفرین، امیدزا و انقلاب گستر است. به راستى كدامین ملت را مى‏توان سراغ گرفت كه با روح و خون حسین همگرایى كنند و به افتخار یكى از دو پیروزى نرسند؟ خون حسین، مایه حیات‏ بخشى است كه در گذر زمان بر كالبد ملت‏ها دمیده مى‏شود و آنها را به زندگى فرا مى‏خواند و حسین‏علیه السلام زنده جاویدى است كه هر سال، دوباره شهید مى‏شود و همگان را به یارى جبهه حق زمان خود، دعوت مى‏كند...

:. این كه حسین فریاد مى‏زند - پس از این كه همه عزیزانش را در خون مى‏بیند و جز دشمن كینه توز و غارتگر در برابرش نمى‏بیند - فریاد مى‏زند كه: «آیا كسى هست كه مرا یارى كند و انتقام كشد؟» «هل من ناصر ینصرنى؟»؛ مگر نمى‏داند كه كسى نیست كه او را یارى كند و انتقام گیرد؟ این «سؤال»، سؤال از تاریخ فرداى بشرى است و این پرسش، از آینده است و از همه ماست و این سؤال، انتظار حسین را از عاشقانش بیان مى‏كند و دعوت شهادت او را به همه كسانى كه براى شهیدان حرمت و عظمت قائلند، اعلام مى‏نماید.

 دکترعلی شریعتی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

26 دسامبر سال 1982: رایانه‌های شخصی، به عنوان شخصیت برجسته سال انتخاب شدند!

سنت انتخاب یک فرد به عنوان مرد سال از سوی مجله تایم از سال 1927، شروع شد، در این سال، چارلز لیندبرگ به عنوان مرد سال انتخاب شد.
انتخاب کاربران محتواساز اینترنت به عنوان شخصیت سال در سال گذشته، انتخاب هوشمندانه و جالبی بود. اما خوب است بدانید که دو بار هم، اجسام بی‌جان از سوی نویسندگان تایم، به عنوان شخصیت سال انتخاب شده‌اند.
در سال 1982، رایانه‌های شخصی مرد، یا بهتر بگویم ماشین برگزیده سال شدند. در سال 1988، کره زمین، عنوان شخصیت برگزیده سال را از آن خود کرد.
مقاله آن زمان تایم که خبر از انتخاب رایانه‌های شخصی می‌داد، نشان‌دهنده آگاهی نویسندگان تایم از توان رایانه‌های شخصی در حیات مدرن انسان‌ها می‌داد. در سال 1983، 80 درصد آمریکایی‌های انتظار داشتند که در آینده نزدیک کامپیوترها مانند دستگاه‌های تلویزیون و ماشین‌های ظرفشویی مبدل به لوازم عادی خانه‌ها شوند.

 1101830103_4002.jpg

رایانه‌های ابتدایی سال 1982 می توانستند کارهایی چشمگیری انجام دهند، کارهایی که پیش از آن تنها از عهده پردازنده‌های بزرگ ادارات و شرکت‌ها برمی‌آمد. با رواج تراشه‌های سیلیکونی، اندازه کامپیوترها بسیار کوچک شد و آنها به خانه‌ها راه یافتند.
در سال 1980، 724 هزار رایانه شخصی در امریکا فروخته شد. سال بعد فروش به 1.4 میلیون دستگاه رسید و در سال 1982 فروش مجددا دو برابر شد.
در سال 1982 کامپیوتر توانست رقبای انسانی قدرتمندی مانند رونالد ریگان و مارگارت تاچر را شکست دهد و ماشین برتر سال شود.

منبع

 

 

Ali.Izadi@gtbahain.com

قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:- 'من صلى علي في يوم ألف صلاة
لم يمت حتى يبشر بالجنة'
Rasoole khoda, hazrate mohammed (S) farmood: hark as roozi hezar (1000) bar bar man salavat befrestad, az donya nakhahad raft magar in ke behesht ra be oo besharat dahand.


وقال صلى الله عليه وآله وسلم:-'من صلى علي في يوم مائة مرة قضى الله
له مائة حاجة :سبعين منها لآخرته وثلاثين منها لدنياه'
Rasoole khoda, hazrate mohammed (S) farmood: kesi ke roozi sad (100) bar bar man salavat befrestad, khodavande motta'al sad (100) arezooye oo ra baravarde mikonad, haftad (70) taye an baraye akherat va see (30) taye an dar donya.


وقال صلى الله عليه وآله وسلم:-'من صلى على حين يصبح عشرا وحين يمسى
عشرا أدركته شفاعتي يوم القيامة'
Rasoole khoda, hazrate mohammed (S) farmood: kesi ke dah (10) bar dar sobh va dah (10) bar dar shab bar man salavat befrestad, rooze qiyamat shafa'atash mikonam.


وقال صلى الله عليه وآله وسلم:-'من صلى علي واحدة صلى الله عليه عشر
صلوات وحط عنه عشر خطيئات ورفع له عشر درجات'
Rasoole khoda, hazrate mohammed (S) farmood: kesi ke yek (1) salavat bar man befrestad, khoda bar oo dah (10) salavat miferestad va oo rah dah (10) daraje nazde khodash balater mibarad.


وقال صلى الله عليه وآله وسلم:- 'إن أولى
الناس بي يوم القيامة أكثرهم علي صلاة'
Rasoole khoda, hazrate mohammed (S) farmood: boland martabat tarin ensanha dar rooze qiyamat kesani hastand ke bishtar az hame bar man salavat miferestand.


إنشرها
ولك الأجر بإذن الله تعالى
In matn ra be kesai ke mishnasi FORWARD kon, ajret insha'allah ba khoda.


إذا ضاقت بك الدنيا فلا تقل:
يارب عندي هم كبير .... ولكن قل:
يا هم لي رب كبيــــــــــر
agar roozi az donya (va moshkelatesh) khaste va andoohgin shodi, nagu "ey KHODA man GHAME bozorgi daram" begu "ey GHAM, man KHODAYE bozorgi daram"


Baraye man ham kheyli doa konid ke be doatoon niyazmandam…

 

 

jadijadi@gmail.com

ترجمه «فقط برای تفریح» تمام شد!
ناشر سراغ ندارید؟

نمی‌دونم بقیه مترجین وقتی ترجمه اولین کتابشون تموم می شد چه حسی داشتن ولی من که احساس عجیبی دارم. مثل یک کوه که در طول چند ماه قدم به قدم ازش بالا رفته باشیم و دقت کنین که می گم «باشیم» چون بخصوص در مراحل آخر احساس می کردم همه با هم داریم میریم جلو. البته کتاب فردا در فروشگاه‌ها نخواهد بود. من یک ناشر لازم دارم و یک ویراستار. اصلا نمی دونم روندش چیه. کسی اطلاعاتی / آشنایی داره؟ می‌خوام خوب چاپ بشه و می‌خوام این ژانر رو ادامه بدم.
کتاب بعدی رو هم با هم انتخاب می کنیم (: فعلا خوشحال می شم اگر کسی اطلاعاتی داره بهم بده:‌ ناشر؟ ویراستار؟ آیا ناشر و ویراستار با هم کار می کنند؟ چاپ چقدر طول می کشه؟ مجوز رو ناشر می گیره؟ چقدر حقوق می دن به من؟ باهاش چند کیلو استیک می تونم بخرم؟ چند کیلو هویج؟ ممنون.

 

 

khaanbabol@gmail.com

حسين در نگاه غير شيعه

مى‏نويسند زيبايى ، آدرس خانه خدا است و حسين يعنى زيبا كه از حسن و زيبايى صادر مى‏شود . اگر زيبايى با آزادگى ممزوج شود، تنديسى جاودان خواهد ساخت كه نظيرى براى آن نتوان يافت.
در اين گلگشت مى‏خواهم درباره كسى بنويسم كه به قول عقّاد، پيامبرش او را «سرور جوانان بهشتى‏» ناميد؛او را به «پسر من‏» خطاب مى‏كرد و درباره‏اش مى‏فرمود: «آيا نمى‏دانى كه گريه‏اش مرا مى‏آزارد.»
عظمت واقعه عاشورا و قهرمانانش چنان است كه بسيارى از متفكران جهان آن را ستوده، درباره‏اش سخنان نغز گفته‏اند.
به من ايراد نگيريد كه مگه انديشمندان ما كم بودند كه از غير شيعه مايه ميگذاري؟!!
ولي حق بدهيد به كسي كه براي دانستن تفكر علماي غير شيعه خودش را به آب وآتش بزند تا كه شايد چيزي دستگيرش شود.و بهترين لحظه عمرش موقعي است كه ببيندكساني كه نه ما را قبول دارند ونه مذهب مارا ونه رهبران ما را!!!! اما چنان به حسين(ع) احترام مي كنند كه انگار رهبر آنهاست وشايد هم در درون خودشان رهبر باشد.
پس مي توانم اين حق را به خودم بدهم كه دوستان خود را نيز از گفتار ديگر ان نسبت به امام حسين(ع) آگاه سازم........

كاپيتان هانيبلت:
آن شب (شب عاشورا) هنگامى كه آتش اردوها در اطراف او در بيابان برق مى‏زد، پيروان خويش را به اطراف خود جمع كرد و طى يك سخنرانى طولانى و قلب نواز با آنها سخن گفت و بيعت‏ خود را از آنها برداشت؛ آنها را از اتفاقات صبح فردا آگاه كرد و فرمود: يقينا قتل عام انجام خواهد شد و كسانى كه با من بمانند يقينا شهيد خواهند شد . سپس عمل بسيار زيبايى انجام داد كه نشانه آگاهى كامل او از ضعف بشرى و قدرت روح فداكارى وى و علامت قلب رئوف آن بزرگوار بود . تمام چراغ‏هاى اردو را خاموش كرد و سپس به پيروان خود گفت: هر كس جرات و قلب ايستادگى و شهادت را در خود نمى‏بيند، در تاريكى به طور ناشناس و بدون خجلت ‏برود. صبح روز عاشورا، در حالى كه ابرهاى ارغوانى در آسمان شرق جمع مى‏شد، تمام ياران آن شب با ايمان دور امام را گرفتند و همگى آماده مرگ و شهادت بودند.

جرح جرداق (مسيحى):
فرق على (ع) با معاويه اين است كه اصحاب معاويه فريفته جاه و زر و زور، مقام و منصب بودند، ولى ياران امام على (ع) فريفته اخلاق و فضيلت و كرامت او شدند و نمونه آن در اصحاب فرزندانش پديدار بود كه وقتى يزيد مردم را تشويق به قتل امام حسين (ع) و مامور به خونريزى مى‏كرد، ياران يزيد مى‏گفتند: «كم تهب لنا؛ يعنى چقدر و چه مبلغ مى‏دهى تا او را بكشيم‏» اما انصار امام حسين (ع) به او مى‏گفتند: «يا حسين نموت معك؛ ما با تو هستيم و با تو مى‏ميريم .» از جمله حبيب اين پير حافظ قرآن به امام حسين (ع) در شب عاشورا گفت: اگر هفتاد بار كشته شويم، سوزانده شويم و پراكنده شويم و سپس جمع شويم و از نو زنده شويم، باز مى‏خواهيم در ركاب تو جنگ كنيم و كشته شويم .

ونستان (امريكايى):
تا وقتى مسلمانان مثلث جاودانه‏اى چون: قرآن كه تلاوت شود و پيام‏هايش پيروى گردند، كعبه‏اى كه قصد شود و ايجاد همدلى و وحدت كند و حسينى كه ياد شود و از او الهام گرفته شود دارند، هيچ كس قدرت نفوذ و تسلط كامل بر آنها را نخواهد داشت.

عباس محمد عقاد (مصرى):
جنبش امام حسين (ع) و رفتن او از مكه به سوى كشور عراق حركتى نيست كه با سنجش حوادث امروز و با پيش آمدهاى روزانه معمولى به آسانى بتوان در آن قضاوت كرد؛ زيرا جنبش امام حسين (ع) يكى از بى ‏نظيرترين جنبش‏هاى تاريخى است كه تاكنون در زمينه دعوت‏هاى دينى و يا نهضت‏هاى سياسى پديدار شده است .

ماربين (آلمانى):
امام حسين بن على (ع) كه از دختر محبوب پيامبر (ص) فاطمه (س) متولد شد، تنها كسى است كه در چهارده قرن پيش دربرابر حكومت جور و ظلم قد علم كرد . . . موضوعى را كه نمى‏توان ناديده گرفت اين است كه حسين (ع) اول شخص سياستمدارى بود كه تا به امروز احدى چنين سياست مؤثرى اختيار ننموده است . حسين (ع) به شعار هميشگى خود مى‏گفت: من در راه حق و حقيقت كشته مى‏شوم و دست‏ به ناحق نخواهم داد.

علامه علائلى، (نويسنده مصرى):
تاريخ هر ملتى واقعا تاريخ بزرگان آن است . پس هر ملتى كه رجال بزرگ ندارد تاريخ سترگ ندارد يا اصلا تاريخش شايسته نگارش نيست؛ و ما چون حسين (ع) را ميان رجال تاريخ داريم نه تنها بزرگوارى را مانند رجال تاريخى ديگر در نظر داريم، بلكه بزرگترين رجال تاريخ است كه همه را كوچك كرده و شخصيت ‏خود را سرمقاله همه آنان پديد آورده و اين عجيب نيست؛ زيرا همه مردان عالم را كه تاريخ شناخته، عمر خود را در تحصيل مجد و بزرگوارى زمين صرف كرده‏اند؛ ولى حسين (ع) مجد آسمان را طلبيد و جان خود را فداى آن كرد.

دكتر طه حسين (مصرى):
ابن زياد چنان مى‏پنداشت كه با كشتن حسين (ع) فتنه را ريشه كن و شيعه را نوميد خواهد ساخت و به اين ترتيب آنان را وادار خواهد كرد كه دست از آرزوها بشويند و به آنچه ناچار بايد به آن گردن نهند سرفرود آورند . ابن زياد فتنه را گداخته‏ تر كرد و كار بد او كارهاى بد ديگرى را سبب شد و خون‏هاى ريخته شده و شكنجه‏هايى كه به كودكان و زنان داده شد همه بر خلاف آن چه ابن زياد مى‏خواست نتيجه به بار آورد.

ابن ابى الحديد معتزلى (شارح معروف نهج البلاغه) مى‏نويسد:
سرور مردانى كه داراى حس امتناع بودند، آن كسى كه حميت‏ به مردم آموخت و به آنان فهماند كه زير سايه شمشير مردن از پستى و مذلت ‏بهتر است، حسين بن على (ع) است . به او و يارانش پيشنهاد امان شد، وليكن نپذيرفت و زير بار ذلت نرفت و فرمود: آگاه باشيد كه ناكس فرومايه‏اى به من اتمام حجت فرستاده و مرا ميان كشته شدن و تسليم شدن مخير ساخته، ليكن ذلت از حضرت من دور است . نه خدا راضى است كه من ذليل شوم نه پيامبرش و نه مردان با ايمان دنيا و نه آن دامن پاكى كه مرا پرورش داده و نه آن روح با مناعت كه من دارم . من هرگز طاعت لئيمان را بر كشته شدن به شرافت ترجيح نخواهم داد .

 

 

javadi_hossein@hotmail.com

کتاب الکترونیکی:
انسان برای تمدن یا تمدن برای انسان؟

فصل 12 تمدن برای انسان

مقدمه:
کشفیات علمی در دهه های پایانی قرن بیستم اسرار شکفت انگیزی از کنش متقابل بین تمام موجودات را آشکار ساخت و جهان بینی انسان را به طور حیرت انگیزی متحول کرد. این کشفیات نشان می دهد که طبیعت بیجان چگونه رفتار و کنش اجزای خود را تنظیم می کند و علاوه بر آن تلاش می کند این نظم را حفظ کند. هر پدیده ای که بخواهد این نظم را مختل کند، سامانه ی پدیده ی اخلال کننده را متناسب با نظم خود دگرگون می سازد. طی این فرآیند، جهان نظمی جدید می گیرد و این چرخه ادامه می یابد. در نظام هستی، موجودیت انسان و حتی پدیده ی حیات، بخش بسیار کوچکی از طبیعت محسوب می شود و نباید و نمی تواند قوانین حاکم بر طبیعت را نادیده بگیرد و یا تغییر دهد. پیروی انسان از قوانین طبیعی، جزئی از نظام آفرینش است که تخطی از آن امکان پذیر نیست.
برخی از این قوانین و کنش بین پدیده های طبیعی به طور اجمال در فصول گذشته مورد بررسی و تشریح قرار گرفت. انسان با تلاشی به قدمت تاریخ تمدن، سعی کرد قوانین طبیعی را بشناسد و به نفع خود مورد بهره برداری قرار دهد. این بهره برداری موجب وارد ساختن تغییرات زیادی در محیط زیست شد که تدوام حیات انسان را با خطر رو به رو کرد. به همین دلیل سازمان های مسئول جهانی تلاش کردند با تدوین و اجرای قوانین مانع از گسترش و یا تداوم تخریب محیط زیست شوند. گام های مؤثری نیز در این زمینه برداشته شده است که قابل تقدیر است. این نگرش و جهت گیری سازمان های جهانی تنها مشمول رابطه ی انسان با طبیعت نیست، بلکه رابطه انسان با انسان را نیز در بر می گرد و امروزه انسان و توسعه انسانی به عنوان یک هدف اصلی در برنامه ریزی های کلان تجویز می شود.
در مجموع می توان چنین گفت که این برنامه ریزی ها به دو بخش کلی قابل تقسیم است: یک رابطه ی انسان با طبیعت و دوم رابطه ی انسان با انسان. هرچند برنامه ریزی و اجرای آن در بخش اول چندان ساده نیست، اما پیچیدگی و اهمیت بخش دوم، یعنی رابطه ی انسان با انسان را ندارد.
قبل از تشکیل اجتماع، رابطه ی انسان با انسان نیز مانند سایر موجودات از قوانین ساده ای تبعیت می کرد که انسان در آن تصرفی نداشت. اما با تشکیل جامعه و ظهور پدیده ای به نام تمدن، این رابطه تحت تأثیر قرار گرفت و رو به پیچیدگی گذاشت و هرچه تمدن پیشرفته تر می شد، رابطه انسان با انسان نیز پیچیده تر می شد. این پیچیدگی موجب شد که بسیاری از پیش بینی های برنامه ریزان با خطای قابل توجهی همراه باشد که سرانجام جامعه ی جهانی را مجبور کرد تا به رویکرد توسعه انسانی بپردازند.
رویکرد توسعه انسانی زمانی با موفقیت همراه خواهد شد که تلاش شود تمدن در خدمت انسان باشد نه انسان ابزار پیشرفت تمدن. برای نیل به چنین هدف ارزشمند و تأثیر گذاری باید برخی از امکانات جامعه به عنوان حقوق اولیه انسان به همه ی افراد پرداخت گردد و این حقوق تحت هیچ شرایطی قابل سلب نباشد و هیچ برنامه ای در تضاد با آن تنظیم نگردد. هدف این فصل بیان و توضیح همین حقوق است.

12 – 1 پیروزی نهایی
جامعه ی بشریت در عصر اطلاعات و فراصنعتی، فرصتی می خواهد تا هویت انسانی خویش را بروز دهد. این هویت در دو زمینه قابل بیان و درک متقابل است. یکی در زمینه عقلانیت و اندیشه پروری به شیوه ای جدید تا به تولید انبوه بپردازد و تمامی نیازهایی را برآورده کند که در طول تاریخ همواره تنها گروه های خاصی(آنهم بسیار محدود) از آن بهره مند بودند. دیگری بیان احساسات و عواطف انسانی خویش که سرچشمه ی جوشان عشق و الفت و نوع دوستی است. رشد فنآوری و دانش، بهرویژه نانو تکنولوژی و امید به پیشرفت در زمینه میکرو ربات ها از یکسو چنان آینده ی روشنی را در مقابل انسان به نمایش می گذارد که تنها در اسطوره های یونانی، آنهم با خدایانش قابل قیاس است. از سویی دیگر رشد سرسام آور و انتقال سریع اطلاعات چنان به رؤیای دیرینه ی انسان جامه ی عمل پوشانده که جادوگران افسانه ای را تداعی می کند.
این دست آوردها که حاصل تلاش چند هزار ساله ی تمدن بشری است، نیازمند بستری مناسب است تا انسان بتواند بخوبی از آن بهره برداری کند. صلح و امنیت نیاز امروز بشریت است تا در سایه ی آن هویت واقعی و انسانی خود را نشان دهد. این نوشته چنین دست آوردی را پیروزی نهایی بشریت می داند.
پیشرفت در فنآوری های الکترونیکی موجب شد که همه ی مردم جهان به طور مستقیم در جریان بسیاری از اطلاعات قرار گیرند که برای انسان اوائل قرن بیستم قابل تصور نبود. در این اثنا بزرگترین انقلاب تاریخ حیات انسان به وقوع پیوست و مردم رایانه های خود را بیکدیگر وصل کردند و عصر اینترنت آغاز شد.
پست الکترونیکی و وبلاگ نویسی و ده ها خدمات دیگر اینترنتی مورد استفاده مردم قرار گرفت. هزینه ی حفظ وانتشار اطلاعات به حدی کاهش یافت که هر کس بسادگی می تواند افکار و نظر خود را در دید و قضاوت مردم سراسر جهان قرار دهد. اینها همه گویای آن است که برای نخستین بار در طول تاریخ حیات انسان، روابط از سطح حکومت ها به روابط بین ملت ها در حال تغییر است.
امروز یک زخمی عراقی می تواند با مادر سرباز آمریکایی که کشورش را تسخیر کرده به گفتگو بپردازد و از درد و رنج یکدیگر آگاه شوند.
این یعنی هویتی جدید برای انسان امروزی که دارای موقعیتی جهانی است و هرکس به اندازه ی توانش می تواند به سادگی خود را در سطح جهان مطرح کرده و جایگاه خود را کسب کند. حضور مجازی انسان عادی در سطح جهان موجب ارتباط و آشنایی با اندیشه ها و عواطف مردم با یکدیگر شده و حکومت ها را به تدریج تضعیف می کند و سرانجام، حکومت ها به سطح یک هیئت مدیره ی عالی مقام تنزل خواهند کرد.
زورآزمایی های گذشته ی حکومتها به طور چشم گیری ناکامی خود را در مقابل دید و قضاوت بشریت قرار داده و وجدان انسان را جریحه دار کرده است. رنج همه ی مصایب ناشی از لشگرکشی ها و کشورگشایی ها، بر وجدان انسان امروزی سنگینی می کند. دشمنی های کاذب به تدریج جای خود را به رقابت های واقعی می دهد. انسان امروزی احساس نیاز به کشور گشایی ندارد و آن را بی نتیجه می داند. تجربه ی تلخ آمریکا از جنگ ویتنام و خسارت جبران ناپذیر ورود ارتش شوروی به افغانستان که سرانجام در تسریع فروپاشی شوروی تأثیر زیادی داشت و متعاقب آن لشگر کشی آمریکا و متحدانش به افغانستان و عراق وجدان بشریت را آزار می دهد، حتی اگر به بهانه مبارزه با دیکتاتوری و تروریسم باشد.
هزینه ی لشگر کشی آمریکا برای مردم عادی جهان(حتی برای مردم آمریکا) بسیار بیشتر از منافعی است که سیاستمداران توجیه می کنند. به عنوان مثال هزینه ی تولید و حمل و پرتاب یک راکت با هزینه های تخریبی ناشی از انفجار آن را در نظر بگیرید و صدمات روحی وارد و هزینه ی درمان زخمی ها را نیز به آن اضافه کنید. علاوه بر آن فشار عصبی ناشی از آن به مردم جهان و احتمال تلاش انتقام جویانه ی مصدومین و بازماندگان قربانیان این رویداد که می تواند به صورت تروریزم بروز کند، بخشی از هزینه ای است که به جامعه ی بشریت تحمیل می شود. همه ی این هزینه ها از امکانات عمومی بشریت به هدر می رود و توجیه سیاستمداران و جنگ افروزان نیز کارایی گذشته را ندارد. رشد دانش و آگاهی عمومی و سرعت انتشار اطلاعات و اخبار، بسیار بیشتر از آن است که بلندگوهای تبلیغاتی حکومت ها بتوانند عملکرد خود را از دید و قضاوت عمومی خارج کنند.
دشمن و دوست نیز تعریف تاریخی و سنتی خود را از دست داده و جای خود را به رقیب و همکار داده است. حکومت ها یا با یکدیگر همکاری می کنند تا منافع مشترک خود را تأمین کنند، یا رقابت می کنند و امتیاز توان برتر خود را کسب می کنند. جنگ واقعی، نبرد با تبعیض، تبهکاری ها، فقر، تولید و توزیع مواد مخدر، فحشا، کودک آزاری، تخریب محیط زیست و ده ها ناهنجاری های دیگری است که جامعه ی بشریت از آنها رنج می برد. این نبرد زمانی امکان پذیر است و می توان به پیروزی آن امیدوار شد که با یک حرکت اصولی برای رفع مشکلات امروزی اقدام کنیم و در ضمن از بروز مشکلات آتی پیشگیری کنیم و آن پرداخت حق تمدن به شهروندان در سراسر جهان است.

ادامه دارد ...

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

شرح کامل قيام خونين مردم قم


رحلت مرموز آيت الله حاج سيد مصطفى خمينى فرزند حضرت امام در آبان 1356، شتاب خاصى به حركت انقلاب اسلامى بخشيد كه مى توان موج برخاسته از آن را به عنوان آغاز قيام عمومى مـردم دانست . مجالس يادبود متعددى در سرتاسر كشور برگزار و در پى هر يك از اين مجالس ، تـظـاهـرات گـسترده اى عليه رژيم شاه به راه افتاد و بار ديگر حضرت امام (ره ) به عنوان رهبر حركت اسلامى در جامعه مطرح گرديد از اين رو دستگاه حاكم و به ويژه شخص شاه بر آن شد تا با توهين به ساحت امام (ره ) چهره ايشان را در انظار عمومى مشوه سازد و با نوشتن مقاله اى با صراحت به آن بزرگوار توهين نمايد.
در اواسـط دى 1356، كـه پاكت مهجور به مهر دربار از دفتر هويدا وزير دربار شاه خارج مى شد، كارگزاران رژيم گمان نمى كردند كه آتش به دامن رژيم شاه بيفتد.
پيك دربار نامه را به داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردى داد او نيز نامه را جهت انتشار بـه روزنـامـه اطـلاعـات داد. مـسعودى صاحب امتياز روزنامه پس از مطالعه مقاله چاپ آن را براى آينده روزنامه خطرناك يافت و نگران واكنش علما و روحانيون شد اما در تماس با وزير اطلاعات و جـهـانـگـردى و نـخـسـت وزيـر (آمـوزگـار) دريافت كه برخى از مفاد تند و تحريك آميز آن به خواست شاه در مقاله نوشته شده است .
شـاه دستور نگارش مقاله (ايران و استعمار سرخ و سياه ) را در حالى داده بود كه قبلا متن آن را در گفت وگو با يك خبرنگار آمريكايى بيان كرده بود.
گزارشى از عراق مبنى بر اين كه ((آيت الله خمينى در رساله عمليه خود سلطنت را غير شرعى اعـلام كـرده اسـت )) و اين نظر در چاپ جديد رساله چاپ خواهد شد شاه را بر انگيخت كه دستور نگارش مقاله را داد.
در ايـن مـقاله كه نويسنده آن ((احمد رشيدى مطلق )) ذكر شده بود به طور صريح بى حجابى را فـضـيـلت دانـسـتـه و حـجـاب را كهنه پرستى و ارتجاع سياه معرفى و به ساحت مرجع عالم تـشـيـع امـام خـمـينى اهانت كرده و قيام خرداد 1342 را توطئه استعمار سرخ و سياه معرفى شده بود.
بـا پـخش روزنامه اطلاعات اولين واكنش آغاز شد مدرسين حوزه علميه قم در جلسه اى در بيت آيت الله حـسـيـن نورى تصميم گرفتند تا اقدامى هماهنگ عليه رژيم داشته باشند پس از بررسى ابـعـاد گـونـاگـون روز هـيـجـدهـم دى درس هـاى حـوزه تعطيل شد.
صـبـح هـيـجـدهـم دى مـاه طلاب با تشكيل اجتماع بزرگى ، تظاهرات و راهپيمايى خود را آرام به سوى منازل مراجع وقت شروع نمودند.
عـده اى از طـلاب در مقابل بيت حضرت آيت الله العظمى گلپايگانى (ره ) تجمع نمودند و معظم له طى سخنانى فرمودند: اين ها به آن آقا ((خمينى )) توهين نكردند اين ها به ما توهين كردند، بـراى ايـن كـه بـا ايـن كـار نـشان دادند و خواستند بگويند كه آن آقا با ما مخالف است و مفهوم حرف شان اين است كه ما با اين ها (رژيم شاه ) موافقيم توهين به ماست ما در گذشته با اين ها مخالف بوده ايم و در آينده نيز مخالف خواهيم بود.
سـپـس طـلاب در مـقـابـل مـنـزل عـلامـه طـبـاطبايى تجمع نمودند. اما به علت كسالت از طرف ايشان آيت الله محمد يزدى پـيـرامـون شـخـصـيت حضرت امام و مبارزات آن بزرگوار و محكوميت رژيم پهلوى سخنانى ايراد كرد.
تـظـاهر كنندگان آنگاه در مقابل مدرسه آيت الله مكارم شيرازى تجمع كردند و ايشان فرمودند:
((مـسـاءله هـتاكى نسبت به آيت الله العظمى خمينى نيست . اين در واقع هتاكى به تمام مقدسات و بـه هـمه ماست . طلاب نبايد از همديگر جدا شوند و بايد وحدت داشته باشند اگر نباست زنده بـمانيم همه بايد زنده بمانيم و اگر نباست بميريم ، همه بايد بميريم جدايى بين ما نخواهد بود.))
در ادامـه تـظاهر كنندگان به منزل آيت الله وحيد خراسانى رفتند و ايشان درباره مساءله آزادى زن و جايگاه آن در اجتماع از نظر اسلام سخنرانى كردند.
بـازاريـان قم با مشاهده حركت حوزه علميه به حمايت از آن روز نوزدهم دى ماه بازار و خيابان ها را تعطيل نمودند.
بـا تـعـطيل شدن قم سازمان اطلاعات و امنيت قم و شهربانى به كمك نيروهاى اعزامى از تهران در سطح شهر به ويژه در حوالى مدارس علميه و حرم مطهر مستقر شدند.
اقـشـار مـخـتلف مردم و طلاب با جتماع در مقابل مدرسه خان و ميدان آستانه چون روز گذشته به سمت بيت علما و مراجع حركت كردند. حضرت آيت الله ميرزا هاشم آملى (ره ) در اجتماع مردم و طلاب در بـيـت ايشان به بيان عظمت و شخصيت فوق العاده حضرت امام پرداخت و هياءت حاكمه و رژيم پهلوى را مورد نفرت روحانيت و ملت قلمداد كرد.
ساواك قم طى گزارشى مى نويسد: ((ساعت 30/10 صبح بيش از 5000 نفر از طلبه هاى علوم ديـنـى در مـسـجـد اعـظـم اجـتـمـاع كـردنـد و از آنجا به منزل چند تن از روحانيون رفتند و از آنان خواستند كه از امام خمينى دفاع كنند)).
نيروهاى رژيم با آرايش ضد شورش ، ماشين هاى آب پاش و نفربرهاى نظامى در انتظار تجمع بـعـد از ظـهـر مـردم قـم بـودنـد مـردم قـصـه راهـپـيـمـايـى بـه سـوى خـيـابـان بـيـگـدلى و منزل آيت الله نورى همدانى را داشتند.
بـعـد از تـجـمـع مـردم آيـت الله نـورى طـى سـخـنـانـى فـرمـودنـد: ((هـر كـجـا نـهـضـت قابل توجه اى به وجود آمده روحانيت راستين اسلام در پيشاپيش آن در حركت بوده و رهبرى نهضت بـه دسـت آنـان هـدايـت مـى شـد، و روحـانـيـت اصـيـل هـسـتـنـد روحـانـيـت اصيل با آيت الله العظمى خمينى و در پشت سر ايشان است و مبارزه دستگاه طاغوتى با اسلام و رهبرى آيت الله خمينى به جايى نخواهد رسيد.))
آيـت الله نـورى هـمـدانـى خـطـاب بـه شـاه و مـقـايـسـه كـارهـاى امـام بـا شـاه اشـعـار ذيل را خواندند:
چون تو خفاشان بسى بيند به خواب
اين جهان ماند يتيم از آفتاب
مه فشاند نور و سگ عوعو كند
هر كسى بر طينت خود مى تند
بـعـد از سـخـنـرانـى آيـت الله نـورى جـمـعـيـت قـصـد عـزيـمـت بـه مـنازل سلطانى و طباطبايى و مشكينى را داشتند كه اولين درگيرى به وسيله ماءموران رژيم رخ داد يـكـى از آن هـا شـيـشه بانك صادرات را شكست و ماءمور ديگرى همان شيشه را با آجر نشانه گـرفـت هـمـيـن بـهـانه كافى بود كه اسلحه ها به طرف مردم نشانه گيرى شود و با دستور فـدمـانـه نـيروهاى امنيتى تيراندازى شروع شد و با به زمين افتادن تعدادى از مردم ، جمعيت در كـوچـه هـاى اطـراف پـنـاه گـرفـتـنـد مـردم بـا هـرچـه كـه بـه دسـت مـى آوردنـد مـقـابـل مـاءموران مسلح رژيم ايستادند. جنگ و گريز تا ساعاتى از شب ادامه يافت مجروحان به بـيـمـارسـتـان هـا مـنـتـقـل شـدنـد و عـده اى بـراى آگـاهـى از حـال مـجـروحـيـن مـقـابـل بـيمارستان اجتماع كردند در روز نوزدهم دى ماه شش نفر شهيد و دهها تن مجروح شدند.
رژيـم ، شـب بيستم دى ماه شهر را مملو از نيروهاى امنيتى كرد و به نوعى در شهر حكومت نظامى اعمال كرد.
عكس العمل رژيم
رژيـم پـهـلوى بـعـد از واقـعـه خونين 19 دى عده اى از كارمندان و اعضاى حزب رستاخيز را جمع آورى و بـا بـه راه انـداخـتـن تظاهراتى سعى كرد تا نشان دهد كه روشنفكران ايران ((شورش مرتجعين قم )) را محكوم مى كنند.
تـظـاهـر كـنـنـدگـان قـلابـى ، صـبح روز 23 دى 1356 با اتوبوس عازم قم شدند و طى يك راهپيمايى به حمايت از شاه پرداختند و با شعار ((جاويد شاه )) به سمت حرم حركت كردند.
نتايج و پيامدهاى قيام نوزدهم دى
1 ـ سازش شاه و كارتر و پوچ بودن شعار فضاى باز سياسى شاه را به مردم نشان داد.
2 ـ ثابت كرد كه شاه از حركت مذهبى ـ سياسى به رهبرى روحانيت و در راءس آنها امام خمينى (ره ) بيش ‍ از هر حركت سياسى ديگر وحشت دارد.
3 ـ آنـچـه را كـه رژيـم از آن وحـشـت داشت به تبع قيام نوزده دى به وقوع پيوست و حوزه هاى علميه و روحانيت در خط امام به حركت در آمدند وزمينه اى فراهم گردند كه نهضت در مسير صحيح مبارزه قرار كيرد و تمام ترفندهاى بعدى رژيم نيز بى اثر باشد.
4 ـ روشن شد كه جريان حقوق بشر و فضاى باز سياسى ، طليعه اى براى ميدان دادن به ملى گـراهـا و ليـبـرال هـا و... بـوده و آمـريـكـا و رژيـم شـاه عملاً در جذب مردم به سوى ميانه روها موفقيتى نداشته اند وآنان هيچ پايگاهى در ميان مردم ندارد.
5 ـ مـتجرين حوزه ها و كسانى كه مروج جدايى دين از سياست بودند و همواره درس و بحث و فقه و اصول و... را به مبارزه با شاه ترجيح مى دادند شكست خوردند و مردم نيز فهميدند كه بايد سراغ جه كسانى بروند.
6 ـ ماهيت رژيم ضد مردمى شاه را براى بسيارى آشكار كرد و از آن پس شعار ((مرگ بر شاه )) شعار اصلى و تكيه كلام تودهاى انقلابى شد.
7 ـ باعث بعميق و مردمى شدن نهضت و شركت توده هاى مذهبى ، به ويژه جوانان گرديد.
8 ـ بـا قـيـام قـم آهـنـگ حركت انقلاب به صورت ((استراتژى چهلم )) پشت سر هم با صورت و محتواى كاملاً اسلامى شتاب فزاينده و گسترده ترى به خود گرفت و رهبرى امام به عنوان نقش اصلى مبارزه با شاه ظاهر شد.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ شانزدهم

ای خدای دانا
تو كه همواره آیین راستی و منش نیك را استوار داشته ا‌ی، مرا چنان بیاموز كه اندیشه‌های خردمندانه و گفته‌های زبانِ تو را بازگو كنم. خواسته ام آموزش‌هایی است كه از آن‌ها بهترین زندگانی پدید آمده است.
ای خداوند جان و خرد
كسانی را كه نیكوكار و نیك‌اندیش و بر راهِ راستی و درستی می‌بینی، كام‌روا ساز، بسی كام‌روا نیك می‌دانم كه هیچ نیایشی نیست كه از جان و دل برآید و بی‌پاسخ بماند.
ای خدای دانا
با بودن این بخشش‌ها، از ما كاری سر نزند كه تو و راستی و بهترین اندیشه را بیازاریم. ما همه با هم تو را می‌ستاییم زیرا كه تنها تو را سزاوار ستایش می‌دانیم .
ای كه بهترین هستی و با بهترین راستی هماهنگ هستی، با مهر و دل‌بستگی، بخشش‌های نیك‌منشی و درست‌اندیشی را برای خود و همه برای همیشه می‌خواهم .
ای راستی، آن نیكی و بهره را ارزانی دار. ای آرامش درونی، آرزوی مرا برآر .
آری آن نیرو و توانایی را بخش كه پیام اندیشه‌انگیز تو را با كام‌یابی به همه برسانیم .
مزدا، از منشِ نیك برس و از آیینِ راستی زندگانی درازی را ارزانی دار.
خدیا، با سخنان راستینِ خود مرا یاری كن و نیرو بخش تا آزارِ بدخواهان را از میان بردارم .
من منش نیك را دریافته‌ام. پس چه هنگام راستی تو را خواهم دید؟
كی راه خدای بس توانا را خواهم یافت؟
ما را تنها به راه خودت راهنمایی کن و بس ...
الهی آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 دي / 9 ژانويه / 29 ذيحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
19 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پول ايران (سكه داريك) در ژانويه 2007 ميلادي دو هزار و 511 ساله شد

دو سوي يك سكه «داريك» باقيمانده از دوران هخامنشيان

دو سوي يك سكه «داريك» باقيمانده از دوران هخامنشيان

طبق نوشته مورخان يونان كه كارهاي داريوش بزرگ را دقيقا و وسيعا شرح داده و بررسي هاي مستشرقين اروپايي و تطبيق تقويم ها، پول رسمي ايران (سكه داريك) در ژانويه سال 2007 (ماه جاري) 2 هزار و 511 ساله مي شود. داريوش بزرگ دستور ضرب اين سكه را در نخستين ماه زمستان سال 504 پيش از ميلاد (ديماه) داده بود. سكه هاي داريك (گرفته شده از نام داريوش) كه تا پايان عهد هخامنشيان رايج بودند داراي وزن تقريبا برابر بودند و از اين لحاظ، ايران در صدر ملل قرار دارد. نقش تصوير شاه وقت (رئيس کشور) بر يکطرف سکه نيز از زمان داريوش مرسوم شده است.
    بسياري از كشورها نام پول ملي را از اسامي تاريخي گرفته اند، مثلا پول ونزوئلا از نام سيمون بوليوار، تاجيكستان از نام سامانيان (ساماني) و ... ولي نام پول ملي ما، ريال، از اسپانيا است!. چرا ما نبايد پول ملي خود را به نام باستاني اش «دارا (داريك)» بازگردانيم؟!. يكي از غفلت هاي پهلوي ها در دوران سلطنت خود، همين بود. اينان مراسم دو هزار و پانصدمين سال تاسيس دولت مركزي ايران را برگذار كردند، ولي نام پول ملي را به اسم باستاني اش باز نگردانيدند و الفباي فارسي را تغيير ندادند تا تلفظ ها يكسان شود. فارسي يك زبان «هند ـ اروپايي» است كه لازم است به الفبايي نوشته شود كه داراي حروف صوتي (واول) باشد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

19/10/59
گزارش عمليات ضربت ذوالفقار در ارتفاعات ميمك و تك پشتيباني كنجان چم : پيشروي در ارتفاعات مرزي ميمك از دو محور تنگه بينا و سرني در شمال و جنوب آن در شروع عمليات و سپس عقبنشيني در محور شمالي و تثبيت پيشروي در جنوب ( حوالي پاسگاه نيخزر ) .

پيشروي اوليه و توقف و در نهايت عدم پيروزي در محور كنجان چم .

ادامه عمليات نصر : عقبنشيني كامل خودي به مواضع قبل از عمليات ، درگيريهاي پراكنده سپاه و خطر سقوط هويزه و سوسنگرد در صورت ادامة پيشروي دشمن .

عمليات ايذائي سپاه در فياضيه ـ گلوله باران اهواز و دزفول توسط دشمن ـ بمباران پادگان حميد توسط نيروي هوائي ارتش خودي .

آماري از ضايعات انساني امروز عمليات نصر به نقل از روزنامه انقلاب اسلامي .

جبهه مياني : عمليات محدود در تنگه حاجيان ، بر آفتاب و چغالوند .

حاكم شرع دادگاه انقلاب اسلامي آبادان و خونين شهر : اعلام غير قانوني بودن فعاليت مستقل فدائيان اسلام در جبهه ها و لزوم تحت پوشش سپاه قرار گرفتن در صورت تمايل به حضور در جبهه ها .

مسئول رزمندگان به فدائيان اسلام در آبادان : درخواست جلسه خصوصي براي بيان گله و اعتراض . ملاقات رئيس جمهور با سفيران جمهوري اسلامي ايران و گزارش تلويحي شكست در عمليات اخير .

گزارش روزنامه جمهوري اسلامي از ملاقات نماينده امام در شوراي عالي دفاع ( آيتا … خامنهاي ) در بازگشت از جبهه هاي جنوب با امام امت و گزارش عمليات اخير و نيز طرح مسأله در خطبه هاي نماز جمعه .

تشنج و درگيري در مراسم نماز جمعه ورامين هنگام سخنراني رئيس ديوان عالي كشور ( دكتر بهشتي ) و موضعگيري تند روزنامه هاي جمهوري اسلامي عليه طيف متنوع درگير عليه روحانيت .

گزارش روزنامه انقلاب اسلامي از برگزار نشدن سخنراني دكتر آيت در مسجد اعظم قم ، به دليل خروج مردم از مجلس ترحيم همراه با شعار ، به طرفداري از رئيس جمهور و ايجاد درگيري و زد و خورد بين افراد .

تحولات و اقدامات مربوط به گروگانها : مذاكرات ده ساعته معاون وزير خارجهآمريكا ( وارن كريستوفر ) بابن يحيي وزير خارجه الجزاير در الجزيره .

گزارش وزير خارجه آمريكا ( ادموند ماسكي ) از آخرين توافقات و مذاكرات ايران ـ دو پهلوگوئي رئيس جمهور جديد آمريكا ( ريگان ) در برخورد با تصميمات كارتر و ارائه پيشنهاد اولتيماتوم و اعلان جنگ به ايران توسط اطرافيان ريگان .

زارش گاردين از جناحبندي هاي سياسي در اجلاس آتي كنفرانس اسلامي .

گزارش كردهاي مقيم لندن از اقدامات جديد صدام عليه اكراد مخالف جنگ با ايران .

سفر يك هيأت 130 نفره از نويسندگان روشنفكران عراقي به يمن و سومالي جهت توجيه مواضع عراق در جنگ .

بازتاب عمليات هويزه : آسوشيتدپرس : درج ادعاهاي طرفين . نيويورك تايمز : شدت حمله ايران رو به كاهش است . منشاء حمله جريانات سياسي بوده است

. راديو اسرائيل : عراق براي اولين بار به حمله ايران اعتراف كرد .

رئوس اهم مطالب مندرج در گزارش مفصل لوموند از جنگ ايران و عراق : شرحي از اقدامات عراق براي تجهيز نظامي ـ مقايسه معضلات ايران در زمينه هاي اقتصادي و سياست خارجي با آسودگي عراق در اين دو زمينه ـ طرح و تحليل اين سؤال كه چه كسي در جنگ پيروز خواهد شد ؟ ـ مقايسه عملكرد دو كشور در زمينه سياست خارجي و اثرات مواضع ايران در انزواي اين كشور .

19/10/65
عمليات كربلاي 5.

19/10/66
ارن بروتنس معاون بخش روابط بين‌المللي كميته مركزي حزب كمونيست شوروي: شوروي ايده يك تحريم فروش اسلحه به ايران را رد نمي‌كند.

شولتز وزير خارجه آمريكا: آمريكا در رابطه با جنگ ايران و عراق و قطعنامه 598 در سازمان ملل بشدت فعاليت مي‌كند در عين حال درخ هم به وظايف خود عمل مي‌كند و حضور فعال دارد.

 

 

 قيام خونين مردم قم

19 دي 1356 - قيام خونين مردم قم

 

سقوط هواپيماي فالکن(شهادت سردار حاج احمد کاظمي)

19 دي 1384 - صبح امروز يك فروند هواپيماي نظامي(جت فالكون) حامل فرمانده‌ي نيروي زميني سپاه در حوالي اروميه، سقوط كرد و همه‌ي ‌12 سرنشين آن به شهادت رسيدند. معاون روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اسامي شهيدان اين حادثه را بدين ترتيب اعلام كرد:

‌1- سردار سرلشكر پاسدار احمد كاظمي فرمانده‌ي نيروي زميني سپاه

‌2- سردار سرتيپ پاسدار سعيد مهتدي جعفري فرمانده‌ي لشكر ‌27 محمد رسول‌الله

‌3- سردار سرتيپ پاسدار سعيد سليماني معاون عمليات نيروي زميني سپاه

‌4- سردار سرتيپ پاسدار نبي‌الله شاه‌مرادي معاون اطلاعات نيروي زميني سپاه

‌5- سردار سرتيپ پاسدار خلبان عباس كربندي مجرد فرمانده‌ي پايگاه هوايي قدر نيروي هوايي سپاه و خلبان يكم پرواز

‌6- سردار سرتيپ پاسدار غلامرضا يزداني فرمانده‌ي توپخانه‌ي نيروي زميني سپاه

‌7- سردار سرتيپ پاسدار صفدر رشادي معاون طرح و برنامه‌ي نيروي زميني سپاه

‌8- سردار سرتيپ پاسدار خلبان احمد الهامي‌نژاد فرمانده‌ي دانشكده‌ي پروازي نيروي هوايي سپاه و كمك خلبان

‌9- سردار سرتيپ دوم پاسدار حميد آذين‌پور رييس دفتر فرماندهي نيروي زميني سپاه

‌10- سرهنگ پاسدار مرتضي بصيري مهندس پرواز

‌11- برادر پاسدار محسن اسدي افسر همراه فرمانده‌ي شهيد نيروي زميني سپاه

Mobin_s2004@yahoo.com
9 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
در به در در جستجوي يك پادشاه براي كشور يونان!

همايشهاي لندن با شركت قدرتهاي اروپايي كه به پيمانها و تصميم گيري هاي متعدد درباره ساير كشورها انجاميد, در اين روز - نهم ژانويه سال 1828 براي تعيين مرزهاي يونان آغاز به كار كرد. در اين نشست لندن مرزها و نوع حكومت «يونان مستقل» تعيين شد و شركت كنندگان اصرار كردند كه نظام حكومتي يونان سلطنتي باشد ولي يافتن يك پادشاه براي يونان كاري دشوار بود و پنج سال طول كشيد!. يونان قبلا پادشاهي نبود و دودمان سلطنتي نداشت . لذا از يک کشور ديگر برايش پادشاه تعيين کردند و پادشاهان خارجي يونان در طول يک قرن و نيم عمر سلطنت اين کشور همواره يا دچار مشکل بودند و يا مشکل ساز ، تا اين که در دهه هفتم قرن 20 يوناني ها با يک رفراندم به نظام سلطنتي پايان دادند . يونانيان پايه گذار دمکراسي در جهان هستند .

 

جنجال رخنه پزشكان يهودي به كرملين

به نوشته گاهنامه ( کرونيکل ) قرن بيستم ،بنگاه نشر DK, اوايل ژانويه سال 1953 در مسكو جنجال رخنه پزشكان يهودي به كرملين بلند شد كه 13 ژانويه (چند روزبعد) منجربه بازداشت 9 تن از آنان گرديد. در صفحه 728 اين گاهنامه چنين آمده است:
    «راديو شوروي روز 13 ژانويه گفت: پزشكان تروريست يهودي كه به دستور سازمانهاي صهيونيستي و سازمانهاي اطلاعاتي انگلستان و آمريكا مامور قتل سران كرملين از طريق تجويز داروي عوضي و يا تزريق بيش از نياز دارو شده بودند دستگير شده اند. اين راديو مرگ يك عضو پوليت بورو (دفتر سياسي حزب كمونيست حاكم), و نيز مدير اداري وزارت دفاع را به اين پزشكان نسبت داد و گفت كه آنان تعمدا تشخيص نادرست مي دادند.».
    اين گاهنامه اضافه كرده است كه در پي پخش اين خبر از راديو شوروي, احساسان ضد يهود روسها تحريك شد, مخصوصا كه چند روز پيش از آن در جمهوري چك اسلواكي چهار ده تن به اتهام خيانت به كشور و همدستي با غرب دستگير شده بودند كه يازده نفر شان يهودي بودند.
    «تاريخ» نشان داده است كه استالين دو ماه بعد بر اثر سكته مغزي درگذشت و در نيمه اول دهه 1980 نيز سه تن از رهبران شوروي در فاصله كوتاهي يكي پس از ديگري فوت شدند که گورباچف جانشين آخرين آنان شد. ولي تا اين لحظه کسي رسما مدعي نشده است که مرگ اين چهارتن بر اثر توطئه بوده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 9 ژانويه

  • 1558:   فرانسويان به فرماندهي «دوگ دوگيز» بندر «كاله» اين كشور را از دست انگليسي ها خارج ساختند.

  • 1760:   افغانها در جنگ با «ماهاراتهاس» مهاراجه هندي پيروز شدند.

  • 1822:   كلني آمريكايي «ليبربا» در غرب آفريقا مركب از سياهپوستان آزاد شده از بردگي در آمريكا تاسيس شد كه اينك كشور «ليبريا» است.

  • 1907:   در اوج اختلاف موافقان و مخالفان مشروطيت, روزنامه صوراسرافيل در تهران انتشار خود را آغاز كرد كه يكي ازنويسندگانش دهخدا بود.

  • 1935:   اعلام شد كه در نخستين سال روي كار آمدن هيتلر درآلمان توليد فولاد اين كشور 104 درصد افزايش يافته بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    29 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت ميرزا ابوطالب كليم معروف به كليم همداني ازشاعران ايراني تبارهند

    29 ذي الحجه 1061 - ميرزا ابوطالب كليم معروف به كليم همداني ازشاعران ايراني تبارهند دركشميردرگذشت. او تحصيلاتش را درهمدان، كاشان و شيراز به پايان رساند. سپس به هند رفت و به سبب استعداد سرشارش درنظم و نثرمورد توجه شاه جهان قرارگرفت. شهرت كليم همداني بيشتربه سبب غزليّات اوست. ابداع معاني و خيالهاي رنگين به غزل او لطف ويژه‎اي بخشيده است. با نظري به ديوان كليم درمي‎يابيم كه او درانواع شعرازغزل، قصيده و ترجيع بند گرفته تا قطعه و تركيب و رباعي طبعي روان داشته است. همچنين كثرت مضامين ابداعي او سبب شده كه وي را خَلّاقُ المَعاني ثاني يعني آفريننده معاني دوم لقب دهند. جديدترين و بهترين چاپ ازديوان كليم همداني با مقدمه تصحيح و تعليقات محمد قهرمان به همّت انتشارات آستان قدس رضوي چاپ شده است.

     

    درگذشت ابن سوده ازعالمان و قاضيان مشهورقرن19هجري قمري درمراكش

    29 ذي الحجه 1209 - ابن سوده ازعالمان و قاضيان مشهورقرن19هجري قمري درمراكش درگذشت. او مقام شيخ الشُّيوخي داشت و ازنوابغ مغرب بشمارمي‎رفت. ابن سوده درسال1811هجري قمري به حج رفت و آنجا مقيم شد. او درزمان اقامتش درمكه معظمه و مدينه منوره به تدريس پرداخت و شاگردان بسياري را آموزش داد. سپس به زادگاهش بازگشت و به تدريس علوم اسلامي، تفسير، حديث، فقه، كلام و منطق مشغول شد. ابن سوره تأليفات فراواني دارد كه ازمهمترين آنها «زادُ المَجد درچهارجلد، شَرحُ الاَربَعين النَّوَويَّه و شرحُ الاميةُ‌ الزّقّاب درعلم قضا» را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -6
    0

    اهواز

    6
    12

    تبريز

    -11
    -1

    شيراز

    -3
    6

    مشهد

    -8
    0

    بندرعباس

    9
    19

    کرمان

    -5
    5

    اصفهان

    -6
    2

    يزد

    -6
    4

    کرمانشاه

    -5
    2

    اراک

    -7
    -1

    رشت

    0
    3

    دبی

    15


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    941 تومان
    1880 تومان
    850 تومان
    250 تومان
    259 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    204000 تومان
    99000 تومان
    51000 تومان
    193500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.11

    اذان مغرب : 17.28

    اذان صبح فردا : 5.54

    طلوع آفتاب فردا : 7.15

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Mix Magazine
    ماه دسامبر
     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Mix Magazine
     

    تاریخ انتشار: دسامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 144
    حجم فایل: 53 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    پوشش ویژه CES 2008

    افتتاح CES2008


    بزرگ ترین نمایشگاه محصولات الکترونیک و فناوری امروز در لاس وگاس آمریکا افتتاح شد. نمایشگاه CES که در حال حاضر بزرگترین نمایشگاه فناوری در جهان محسوب میشود هر سال در اولین ماه سال جدید میلادی برگزار میشود. امسال در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیل گیتس مدیر عامل شرکت مایکروسافت برای دوازدهمین بار به سخنرانی در آن پرداخت. وی در این سخنرانی اعلام کرد که این آخرین باری است که وی رسما در این نمایشگاه شرکت میکند.
    هر سال در این نمایشگاه فناوری های جدید زیادی معرفی میشوند. در نارنجی تلاش خواهیم کرد در طی روزهای برگزاری نمایشگاه شما را از مهمترین رویدادهای آن مطلع سازیم.

    آطلاعات بیشتر در مورد CES :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Show
     

    معرفی کاغذ الکترونیک شرکت LG
    و فیلیپس در نمایشگاه CES



     

    شرکت LG و فیلیپس اعلام کردند که در نمایشگاه امسال CES که تا چند روز دیگر در آمریکا برگزار میشود نخستین کاغذ الکترونیکی ( e-paper ) خود را معرفی خواهند کرد. این کاغذ الکترونیک در سایز یک کاغذ A4 ساخته شده و مانند یک کاغذ معمولی انعطاف پذیر است. این کاغذ که عملا یک صفحه نمایش است 14.3 اینچ تصویر ارایه میکند. و دارای وضوح تصویر 1280 در 800 پیکسل است. با کیفیت رنگ 16.7 میلیون رنگ. و البته ضخامت فقط 300 میکرومتر! زاویه دید این کاغذ الکترونیک 180 درجه ی کامل است.
    این مطلب را میتوان به این گونه هم نوشت : این محصول به این معنی است که شما یک مانیتور LCD انعطاف پذیر خواهید داشت که در سایز و ضخامت یک صفحه کاغذ است! تازه آن هم با زاویه ی دید کامل.
     

    سخنراني بیل گیتس در نمایشگاه CES 



     

    پخش مستقیم بازی های المپیک امسال در پکن با کیفیت نزدیک به HD از سایت NBC انجام خواهد شد. بیل گیتس به همراه باب کاستاس در سخنرانی در نمایشگاه CES 2008 اعلام کردند که 3600 ساعت از مسابقات المپیک پکن در سال 2008 به صورت مستیم از سایت NBColympics پخش خواهد شد. این ویدیو ها با استفاده از تکنولوژی جدید مایکروسافت به نام Silverlight ارایه خواهند شد. بیل گیتس مدتی پیش گفته بود که به زودی مردم به تلویزیون های فعلی خواهند خندید. به نظر میرسد پخش مستقیم بازی های المپیک از طریق اینترنت با کیفیت بالا یکی از حرکات در جهت تحقق این وعده است.

    سایت پخش بازی ها : http://www.nbcolympics.com

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    تاريخ تفسير قرآن كريم
    جلد دوم



    نويسنده: حبيب الله جلاليان
     

    معرفی کتاب:
    مجموعه حاضر در سه جلد ارائه شده است که کتاب حاضر جلد دوم از این مجموعه می باشد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● تفسير قرآن در عصر تدوين
    نخستين مدون تفسير قرآن كريم
    1- ابن عباس (م 68 ه . ق)
    2- سعيد بن جبير (شهادت 94 يا 95 ه . ق)
    3- فراء نحوى (م 207 .ه)
    4- عكرمه (م 104 يا 105 .ه)
    5- عمروبن عبيد
    6- ابن جريح (م 150)
    قول ارجح درباره اولين مدون تفسير
    سير تدريجى تفسير عقلى
    گسترش بحثهاى مستقل و تخصصى در تفسير قرآن كريم
    نمونه هايى از تفاسير تخصصى
    تفسير به مأثور
    اسباب و علل ضعف پاره اى از تفاسير به مأثور
    1- وضع و جعل حديث
    2- مسائل سياسى
    3- حذف اسناد
    4- پيدايش فرقه شعوبيه
    الف: جعل حديث از طرف اعراب نژاد پرست
    ب: مقابله شعوبيه با عرب نژاد پرست در جعل حديث
    5- تداخل انواع تفسيرها
    6- ورود اسرائيليان در تفسير قرآن كريم
    ورود اسرائيليان در تفسير قرآن
    اقسام اسرائيليات
    1- عبدالله بن سلام (م 43 ه . ق)
    2- كعب الاحبار (م 32 ه . ق)
    3- وهب بن منبه (م 110 ه . ق).
    4- عبدالملك بن عبدالعزيز بن جريح (م 150 - 159 ه . ق)
    ابن عباس ناقل اسرائيليات در تفسيرنبوده است
    پاسخ به شبهه و رفع اتهام
    مصادر ابن عباس در تفسير قرآن
    1- پيامبر گرامى اسلام (ص)
    2- تفسير على بن ابيطالب (ع)
    3- اشعار كهن عربى
    4- طرز گفتار باديه نشينان

    ● مشهورترين كتب تفسير به مأثور و معرفى آنها
    الف: تفاسير مأثور مشهور اهل سنت
    ب: تفاسير مأثور مشهور شيعه اماميه
    الف: تفاسير مأثور اهل سنت:
    1- جامع البيان فى تفسير القرآن (طبرى)
    2- تفسير بحرالعلوم (سمرقندى)
    3- الكشف و البيان عن تفسير القرآن (ثعلبى)
    4- معالم التنزيل (بغوى)
    5- المحر الوجيز فى تفسير الكتاب العزيز(ابن عطيه)
    6- تفسير القرآن العظيم (ابن كثير)
    7- الجواهر الحسان فى تفسير القرآن (ثعالبى)
    8- الدارالمنثور فى تفسير المأثور (سيوطى)
    ب: تفاسير مأثور شيعه اماميه
    1- تفسير قمى
    2- تفسير نور الثقلين
    3- تفسير البرهان (بحرانى)
    4- تفسير الهادى و مصباح النادى (بحرانى)
    5- تفسير صافى (فيض كاشانى)
    6- تفسير الائمة لهداية الامة (نصيرى طوسى)
    7- التفسير بالمأثور
    8- تفسير عياشى
    تفسير به رأى
    اول: تفسير به رأى صحيح
    دوم: تفسير به رأى ممنوع
    نمونه هايى از تفسير به رأى ممنوع
    آياتى از قرآن كريم در مورد تفسير به رأى جايز
    آياتى از قرآن كريم در مورد تفسير به رأى ممنوع
    تفسير به رأى ممنوع در احاديث و روايات

    ● مكتب معتزله
    اصول اعتقادات معتزله
    1- توحيد:
    2- عدل:
    3- وعد و وعيد:
    4- منزلة بين المنزلتين:
    5- امر به معروف و نهى از منكر:
    موضع معتزله در تفسير قرآن
    اهم كتب تفسير معتزله


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    مرگ مشکوک در ساعت 11

    چند وقتی بود در بخش مراقبت های ویژه یک بیمارستان معروف، بیماران یک تخت به خصوص در حدود ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه جان می سپردند و این موضوع ربطی به نوع بیماری و شدت و ضعف مرض آنان نداشت. این مسئله باعث شگفتی پزشکان آن بخش شده بود، به طوری که بعضی آن را با مسائل ماورای طبیعی و بعضی دیگر با خرافات و ارواح و اجنه و موارد دیگر در ارتباط می دانستند. کسی قادر به حل این مسئله نبود. که چرا بیمار آن تخت درست در ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه می مرد. به همین دلیل گروهی از پزشکان متخصص بین المللی برای بررسی موضوع تشکیل جلسه دادند و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر بالاخره تصمیم بر این شد که در اولین یکشنبه ماه، چند دقیقه قبل از ساعت ۱۱ در محل مذکور برای مشاهده این پدیده عجیب و غریب حاضر شوند. در محل و ساعت موعود، بعضی صلیب کوچکی در دست گرفته و در حال دعا بودند، بعضی دوربین فیلمبرداری با خود آورده و... دو دقیقه به ساعت ۱۱ مانده بود که « پوکی جانسون » نظافتچی پاره وقت روزهای یکشنبه وارد اتاق شد. دوشاخه برق دستگاه حفظ حیات ( Life support system ) را از پریز برق درآورد و دوشاخه جاروبرقی خود را به پریز زد و مشغول کار شد!  

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    7 باور غلط در مورد مواد غذايي

    از قـدیم گفتـه اند، شمـا نشـانـگر آنـچه هسـتـیـد کــه می خورید، امـا ایـن گفتـه چنـدان هم صحیح نیست. مـمــکن اسـت کســی ســبـزیـجات بـخـورد امـا هـیـچ شباهتی به کلم نداشته باشد. همینطور غارنشینان بـا اینـکه مــاموت و فیل به عنوان غذا می خوردند، اما هیـچوقت عاج در نـیاوردند. هـویج هـم بـا ایـنـکـه برای بیـنایی بسیـار مــفید است، اما به شما بینایی نمی دهد کـه بتـوانید درون هـمـه چـیـز را هـم مـثـل اشـعه ایکس و رادیولوژی ببینید.
    اینها عقایدی در مورد مواد غذایی هستند که به روح و روان ما نسوخ کرده است و قرنها غذاهای زیادی را از چشم ما انداخته اند. عقایدی که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم به کلی منسوخ شده اند اما هنوز هم در نظر ما واقعیت دارند. اما دیگر وقتش رسیده است که آنها را از ذهنمان بیرون کنیم.


    موادغذایی خام بهتر از موادغذایی پخته شده است
    بادمجان و لوبیا گاهی ترکیبات سمی در خود دارند که اگر به صورت خام خورده شوند، می تواند باعث ایجاد اختلال در سیستم گوارشی شود. سایر سبزیجات مثل هویج حاوی مواد مغذی ضعیفی هستند که ممکن است در اثر سرخ شدن از بین بروند. اما هویج پخته شده (آب پز شده) همچنان مواد مغذی و ویتامین های خود را حفظ خواهد کرد.
    فکر می کنید ماهی خام بهتر از ماهی پخته شده است؟ هیچ سندی موجود نیست که طبق آن گفته شود سوشی فواید بیشتری نسبت به ماهی کبابی دارد. کاری که شما باید بکنید این است که از ترکیبی از سبزیجات و میوه جات خام و پخته شده استفاده کنید، و برای تشخیص از فکر خودتان هم می توانید استفاده کنید. اگر ماده غذایی معمولاً به صورت خام خورده می شود، شما هم آن را به آن صورت مصرف کنید. ولی اگر معمولاً به صورت پخته شده یا کبابی مورد استفاده قرار میگیرد، از خوردن خام آن خودداری کنید.


    تخته خرد کن های پلاستیکی، بهداشتی تر هستند
    به هیچ وجه اینطور نیست. یک زمان تصور می شد که منافذ ریز روی تخته خردکن های چوبی، باکتری های مضر در خود جمع می کند. و به نظر می رسید که پلاستیک سطحی صاف تر داشته و مانع از جمع شدن باکتری در خود می شود. جالب است بدانید که دقیقاً برعکس است. در سال 1993 میکرب شناسان دانشگاه ویسکونسین در آزمایشگاه مخصوص، هر دو نوع تخته را با نوعی باکتری که باعث مسمویت غذایی می شود آلوده کردند.
    دوست دارید بدانید نتیجه آن چه شد؟ باکتری ها در تخته چوبی طی 3 دقیقه خشک شده و از بین رفتند، اما روی تخته پلاستیکی تکثیر کرده و حتی بیشتر هم شدند. پس اگر به تازگی قصد خرید تخته مخصوص خرد کردن برای آشپزخانه تان هستید، نوع چوبی را انتخاب کنید. البته نوع پلاستیکی نیز می تواند تمییز باشد اما باید هر هفته آن را با محلول ماده سفید کننده و آب به دقت شستشو دهید.


    قهوه باعث بالا رفتن فشارخون می شود
    نمی توانیم بگوییم اصلاً اما فقط کمی. محققان مرکز تحقیقات بالینی و اپیدمیولوژی جان هاپکینز ولز دریافتند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، فشار خون سیستولیک (انقباضی) را حدودmmHg 19 و فشار خون دیاستولیک (انبساطی) را mmHg 27 بالا می برد. آندسته از افرادی که عادت دارند 5 فنجان یا حتی بیشتر قهوه در روز مصرف کنند، 1.6 درصد بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند.
    اما وقتی محققین مصرف مشروبات الکلی، سیگار و رژیم غذایی را به حساب آوردند، رابطه بین فشارخون بالا و مصرف قهوه تقریباً ناپدید می شود. اما به طور کلی، افرادی که عادت به نوشیدن قهوه دارند نسبت به افرادی که اصلاً از قهوه استفاده نمی کنند، فشار خون بالاتری دارند.
    قهوه ممکن است کمی فشار خون شما را بالا ببرد، اما خوب است بدانید که عادات رفتاری دیگری هستند که بیش از نوشیدن قهوه بر فشارخون شما تاثیر می گذارند.


    در روز باید سه وعده غذا خورده شود
    صبحانه، ناهار و شام جزء عرف و عادت درآمده است. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بايد سه وعده غذا در روز خورد. پس بهتر است هر زمان که گرسنه می شوید غذا بخورید و به آن اندازه بخورید که فقط گرسنگیتان برطرف شود. بعضی از برنامه های غذایی 5 یا حتی 7 وعده غذایی را توصیه می کنند که شامل غذاهایی سبک و چاشت هایی سالم و مقوی است. البته 5 یا 7 وعده غذا خوردن سلامتی شما را تضمین نمیکند. اکثر این رژیم های غذایی خوردن میزان زیادی سبزیجات و میوه جات و پرهیز از مصرف غذاهای پر چربی را در روز توصیه می کنند. آنچه سلامتی شما را تضمین میکند به چیزهایی که میخورید بستگی دارد نه تعداد دفعات خوردن آن. اگر با توجه به زمان گرسنه شدنتان غذا بخورید، مطمئناً بیشتر و سالم تر زندگی خواهید کرد.


    گوشت را نباید به هیچ عنوان دوباره فریز کرد
    اگر یخ گوشت فریز شده را در آب گرم باز کرده اید، هیچ اشکالی ندارد که آن را دوباره به داخل فریزر برگردانید. باکتری که موجب مسمومیت غذایی میشود نمی تواند خیلی سریع در فریزر رشد کند، علاوه بر این موقع پخته شدن یا کباب شدن گوشت، هر نوع باکتری موجود در آن از بین خواهد رفت. پس اگر بعد از بیرون گذاشتن بسته گوشت، وقت نکرده اید که غذایتان را درست کنید، می توانید بدون هیچگونه نگرانی آن را دوباره به فریزر برگردانید. اما حواستان باشد: فریز کردن دوباره گوشت ممکن است بر کیفیت گوشت تاثیر بگذارد و باعث خشک شدن آن شود.


    رنگ های مصنوعی غذایی باعث بی قراری و تکاپوی زیاد کودکان می شود
    هیچ تحقیق علمی تا به امروز ثابت نکرده است که رنگ های غذایی موجب بروز بیقراری و پرتکاپویی در کودکان می شود. در اواخر دهه ی هفتاد، برخی تحقیقات نشان داد که بین این دو مسئله رابطه مستقیم وجود دارد اما این تحقیقات بعدها توسط انجمن های علمی بی اعتبار تلقی شدند. رنگ های غذایی از منابع بیشماری به دست می آیند که ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. همین مسئله باعث میشود که تشخیص رابطه ی مصرف این رنگ ها در مواد غذایی و بی قراری و عصبی شدن کودکان دشوار شود.


    سگ ها همه چیز می خورند
    ممکن است هر چیزی جلوی سگتان بگذارید با ولع زیاد بخورد، اما یادتان باشد که معده او از آهن ساخته نشده است. شکلات که یکی از گران ترین شیرینی جات است میتواند باعث مردن سگتان شود. این دسر خوشمزه حاوی ترکیبی به نام تئوبرومین است که می تواند در سگ ها منجر به حمله قلبی شود. اما با خوردن چقدر شکلات این اتفاق می افتد؟
    بستگی به نوع شکلات و اندازه سگتان دارد. به ازای هر پوند از وزن سگتان، باید یک اونس شکلات شیری، یک سوم اونس شکلات نیمه ترکیبی و یک دهم اونس شکلات خالص خورده باشد تا منجر به مرگ او شود.
    اما شکلات تنها ماده غذایی انسانی نیست که موجب مرگ سگ ها می شود. پیاز، و سیر هم ممکن است وضعیت وخیمی به نام آنمی همولیتیک در سگ می شود که باعث می شود گلوبول های قرمز خون حیوان مثل بمب بترکد. سگ شما احتمالاً یکی دو روز پس از خوردن سیر یا پیاز دچار اسهال شده و بی حال می شود. برای رسیدن به این حالت سگ باید چیزی درحدود یک پوند پیاز خورد باشد. پس اگر شک بردید که سگتان ممکن است از این سبزیجات سمی خورده باشد، خیلی زود باید به دامپزشک مراجعه کنید.


    خیال یا واقعیت ؟
    مراقب عقاید، شایعات و عادات مربوط به مواد غذایی باشید. در اکثر موارد این باورها کاملاً اشتباه از آب درمی آیند. برای تشخیص اشتباه یا درست بودن آن می توانید از عقل سلیم خودتان استفاده کنید. سعی کنید در برنامه غذاییتان بیشتر از انواع سبزیجات و میوه جات استفاده کنید، اما افراط نکنید. باتوجه به این توصیه و نادیده گرفتن باورهای متداول در مورد مواد غذایی، می توانید زندگی سالم و طولانی داشته باشید.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    مراقب کیف‌قاپ‌ها باشیم؟ 
     


     

    کیف دزدی یکی از شایع ترین انواع دزدی ها در جهان است.
    آنها با چنان مهارتی این کار را انجام می دهند که شما پس از متوجه شدن ماجرا و از دست دادن اموالتان باید ساعت‌ها فکر کنید تا بفهمید کی و کجا این بلا سرتان آمده است.
    کیف قاپ می تواند بدون آنکه اسلحه ای در دست بگیرد با استفاده از بی توجهی شما کیف پولتان را بردارد و براحتی از محل دور شود. بدترین اتفاق زمانی می افتد که شما در حال سفر باشید. او می تواند پولها و کارتهای اعتباری شما را بردارد و سفر را برایتان تلخ کند و مطمئن باشید امکان دنبال کردن و گرفتن دزد در جایی که شما غریبه اید بسیار کم است.
    راه‌های مختلفی در سراسر جهان برای دزدیدن کیف‌های پول بکار گرفته می شود که راحتترین آنها این است که دزد بدون آنکه از شیوه ای عجیب و یا وسیله ای استفاده کند براحتی دست در جیب و یا کیفتان می کند و پولها و یا کیف پولتان را بر می دارد.
    بهترین زمان برای دزدیدن پول با این روشها زمانی است که شما در انتظار هواپیما یا اتوبوس به خواب رفته اید و وسایل تان را بدون دقت رها کرده اید یا وقتی که دانش آموزان یا دانشجویان در محلهای شلوغ گرم صحبت می شوند و این امکان را برای دزد فراهم می آورند.
    بیرون آوردن کیف پول از داخل کیف های دستی روش دیگر کیف دزدهاست که وقت بیشتر و خطر بیشتری می طلبد.فردی که قصد دزدی دارد می بایست به کیف شما که احتمالا در دستان یا بر روی شانه شماست نزدیک شود و این خطر بزرگی است.
    پس بهترین کار آن است که هر گونه تماس میان دزد و شخص مورد نظر دیده نشود و این کار کاملا پنهانی صورت بگیرد.
    زمانی که شما در مترو و یا ایستگاه های دیگر هستید معمولا بخاطر ازدحام مردم فشارهای مختلف و لمس شدن کیفتان برایتان عادی است پس این بهترین فرصت است که کیف قاپ به مقصودش برسد. به یاد داشته باشید که این افراد معمولا برای اینکه دستهایشان هنگام دزدی دیده نشود یک روزنامه یا مجله و یا کت و لباس بدست می گیرند.
    یکی از روشهای تیم های دزدی روش ساندویچ است. آنها از جلو و عقب شما را دنبال می کنند و در یک لحظه کسی که جلوی شما راه می رفته است بطور ناگهانی می ایستد تا شما به او برخورد کنید.
    شخص دیگری هم که پشت سرتان است خودش را به شما می کوبد تا شما کاملا دست پاچه شوید و بخاطر این حادثه دست و پایتان را گم کنید.
    در حالی که شما مشغول غذرخواهی از فردی که جلوی شما بوده و با او برخورد کرده اید هستید شخص پشت سرتان براحتی دست در کیفتان کرده و پولهایتان را می دزدد، در حالی که شما متوجه هیچ اتفاقی نشده اید.
    در این روش از "حواس پرتی " شما استفاده می شود. در واقع ثابت شده است که زمانی که انسانها فکرشان ناگهان به موضوعی مشغول شود دیگر موضوعات همچون مراقبت از کیف هایشان را فراموش می کنند.
    در استفاده از این خصوصیت انسان دزدها از روشهای بسیار متنوعی می توانند استفاده کنند. آنها دعوای ساختگی درست می کنند و شما در حالی که دارید میانجیگری می کنید توسط افراد دیگر تیم مورد سرقت واقع می شوید و یا اینکه کودکی با نشان دادن نقاشی اش حواستان را پرت کرده و دیگر دوستانش از پشت سر کیفتان را بر می دارند.
    روش دیگر کیف قاپها برانگیختن احساس" دلسوزی" شماست. آنها با انداختن وسایلشان روی زمین احساس دلسوزیتان برای کمک به آنها را بر می انگیزند و درست زمانی که شما در حال کمک هستید و توجهتان به کیفتان کم شده است فرد دیگر گروه سراغ کیفتان می رود.
    حتی وقتی شما در استخر و یا دریا مشغول شنا هستید یکی از اعضا خودش را به غرق شدن می زند و وقتی برای کمک به او وسایلتان را ترک می کنید عضو دیگر براحتی کیفتان را خالی می کند و یا و سایلتان را بر می دارد پس مراقب فیلم هایی که دزدها برایتان بازی می کنند باشید.ممکن است شما در مترو و یا خیابان شلوغی در حال راه رفتن باشید و یکی از اعضای تیم دزدی فریاد بزند کیفم را دزدیدند. شما ناخود آگاه توجهتان به پولهایتان جلب می شود و دستتان را برای لمس کردن کیفتان به جیب می برید. این بهترین کار برای یک دزد است زیرا او دیگر دقیقا می داند که در کدام جیب شما اشیاء قیمتی تان قرار دارد.
    آنها اکثر اوقات حوالی دستگاه های خود پرداز پول داخل خیابانها نیز می ایستند تا محل پولهایتان را بهتر شناسایی کنند. آنها روشهای متعددی برای برداشتن پولهایتان دارند که مطمئنا دانستن و آگاهی از همه آنها در یک زمان کار آسانی نیست. اما راه هایی وجود دارد که می توانید کارشان را سختتر کنید:
    - راحتترین محل برای برداشتن کیف پولتان جیب عقب شلوارتان است. هرگز کیف پولتان را در آن جیب قرار ندهید. می توانید از جیبهای جلو استفاده کنید اما باز هم بدانید که از خطر دزدی مصون نیستید. بهترین کار انداختن یک کیف کوچک بند دار زیر پیراهنتان است.
    با گذاشتن پولهایتان در آن محل آرامش بیشتری دارید. دزدها عموما توجه شان به کول پشتی ها و کیفهای زنانه نیز جلب می شود. سعی کنید اشیاء قیمتی خود را در آنها نگذارید و یا در حال راه رفتن کیفتان را کنار پهلویتان نگه دارید و دستتان را نیز روی آن بگذارید.
    مهم است که شما در حال راه رفتن طوری وانمود کنید که مقصدتان کاملا مشخص است. دزدها منتظر افرادی هستند که به نظر می رسد گیج شده و مقصدشان را گم کرده باشند.
    اگر شما طوری رفتار کنید که آنها شما را به عنوان طعمه انتخاب نکنند بزرگترین خدمت را به خود کرده اید زیرا آنها هرگز نمی خواهند طرف کسی بروند که به نظر می رسد برای آنان مشکل ساز خواهد شد.
    سعی کنید هرگز تمام پولها یا اشیائ قیمتی تان را در یک جا قرار ندهید که اگر مورد دزدی واقع شدید همه چیزتان را از دست ندهید. نوشتن شماره کارتهای اعتباری و یا تراول چکها کار بسیار مفیدی است. هرگز رمز کارتهای اعتباریتان را با خود حمل نکنید و آنها را در محلی امن نگهداری کنید.
    اگر در سفر هستید به خصوص در خارج از کشورتان همیشه گذرنامه تان را در هتل یا محل مطمئن اقامتتان نگه دارید.
    اگر مجبور به حمل آنها هستید حتما شماره گذرنامه تان را در هتل داشته باشید و کپی آن را به دوستان یا اعضای خانواده در کشور خودتان بدهید که در صورت دزدیده شدن گذرنامه تان امکان "فکس" شدن آن برایتان وجود داشته باشد و در آن کشور بدون گذرنامه روزهای متمادی گرفتار نشوید.
    اگر در کشور خود یا در مسافرت متوجه شدید که گذرنامه یا کارتهای اعتباریتان گم شده اند فورا با بانک خود تماس گرفته و حساب را مسدود کنید و شکایتی را در مرکز پلیس به ثبت برسانید.
    ممکن است با دزدیده شدن شناسنامه یا کارت ملی شما دزدان بخواهند با استفاده از کارتهایتان کارهای خلافشان را انجام دهند پس فورا گزارش گم شدن آنها را به پلیس و همچنین مراکز ثبت بدهید.
    به یاد داشته باشید که در تمام کشورهای جهان کیف دزدها وجود دارند پس کاری که شما می توانید انجام دهید آن است که با هوشیاری و دقت خود را از خطر طعمه شدن دور نگه دارید.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    سريال تكراري قطع گاز،
    سوء مديريت يا كمبود

    رشيد غريبي اندبيلي

    همه ساله همزمان با آغاز فصل سرما و يخبندان به ويژه مناطق سردسير و كوهستاني، يكي از مهمترين مشكلات مردم قطع پشت هم جريان گاز و مشكلات مربوطه به آن است. اين مناطق كه در اين فصل به خاطر سرماي هوا به شدت به سوخت و انرژي نيازمند مي‌شوند، در اوج نياز با قطع گاز روبه‌رو شده كه مشكلات فراواني را بر‌اي مردم به پديد مي‌آورد و همواره مسئولان محترم نيز با وعده برطرف كردن موقت مشكلات با ژست مديريتي خاصي، قول برطرف كردن آن را تا سال آينده داده و مي‌گويند با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و اصولي، هم‌وطنان عزيز سال آينده شاهد چنيين مشكلات نخواهند شد، چرا كه تدابير لازم را تا سال آينده خواهند انديشيد!
    اما امسال، مي‌بينيم كه قطع گاز در برخي مناطق شمالي و غرب كشور در روزهاي اخير، مشکلاتي را در برخي شهرها پديد آورده و مدارس برخي شهرها نيز به خاطر سردي هوا و قطع گاز، تعطيل شده است.
    بنا بر گزارش‌ها، گاز چند شهر در استان‌هاي گلستان، مازندران، سمنان و كردستان قطع شد و برخي استان‌ها همچون اردبيل، گيلان و گلستان نيز افت فشار گاز داشتند؛ براي همين شرکت ملي گاز ايران از مردم خواسته است بر‌اي جلوگيري از افت فشار و قطع گاز در مصرف آن صرفه‌جويي کنند.
    اما به نظر مي‌رسد چنين مشكلاتي در ايران، كشوري كه از لحاظ دارا بودن ذخاير گازي در رتبه دوم است و ميزان ذخاير گازي اثبات شده آن تا سال 2005، 5/27 تريليون متر مكعب بوده، يعني معادل 16 درصد كل ذخاير جهان، امري غير قابل پذيرش و توجيه است، چرا كه با همين حجم ذخيره كه يكي از نعمت‌هاي خدادي ماست، در صورت برنامه‌ريزي درست و اصولي، قاعدتا نه تنها نبايد در كشور، كوچكترين مشكلي داشته باشيم، بلكه بايد نياز‌هاي كشورهاي ديگر را برطرف كرده و از اين راه عايدات فراواني نصيب كشور نمايم.
    اما به نظر مي‌رسد عوامل گوناگوني باعث تكرار چنين مشكلاتي مي‌شود كه توجه به آنها مي‌تو‌اند در رفع آن مؤثر باشد:
    1ـ يكي از مهمترين علل پديد آمدن چنين مشكلي، ضعف مديريت و نبود برنامه‌ريزي درست و اصولي است. امروزه كشورهايي در جهان هستند كه وضعيت اقليمي‌ آنها، بسيار سردتر از ايران بوده و گاه حتي بيش از هشت ماه سال را در سرماي چندين درجه زير صفر به سر مي‌كنند و قاعدتا نياز آنها به منابع سوختي، چندين برابر نياز ماست، اما هيچ‌كدام از مشكلات ما را ندارند.
    اين در حالي است كه در ايران با ورود كوچكترين جبهه هو‌اي سردي به كشور، مشكلاتي از اين دست به اوج خود مي‌رسد و اگر مسئولان مي‌توانستند با برنامه‌ريزي درست بر‌اي چنيين روزهايي، تدابير لازم را بينديشند، هم‌ميهنان عزيزمان چنين مشكلاتي نداشتند.
    در همين زمينه گفته مي‌شود کارشناسان فني در دستگاه‌هاي مسئول از آغاز تابستان جاري، با فرستادن نامه‌هايي به مقامات مربوطه، و با پيش‌بيني چنين وضعي بر‌اي افزايش مصرف گاز در کشور، هشدار داده بودند: چنانچه فازهاي 8 و 9 پارس جنوبي تا پايان پاييز به بهره‌برداري نرسد و وارد شبکه اصلي گاز کشور نشود، زمستان امسال با کمبود گاز روبه‌رو خواهيم شد، ولي گويا به اين نظريات کارشناسي، توجهي نشده و كوتاهي در راه‌اندازي نشدن فازهاي 8 و 9 پارس جنوبي، باعث دردسر مردم در فصل سرما شده است.
    حال اين پرسش پيش مي‌آيد، چگونه است در كشوري كه اين حجم عظيم گاز را دارد و مدعي صدور آن به كشورهاي جهان است و حتي به خاطر رقابت با رقباي خود و ملاحظات سياسي، قيمت آن را با نرخ كمتر به ديگر كشورها مي‌دهد، خود توان تأمين نيازهاي داخلي كشورش را ندارد و دست به دامن ديگر كشورها مي‌شود؟
    2ـ سوءاستفاده تركمنستان از وضعيت كنوني سرما و قطع صدور گاز آن كشور به ايران، از ديگر علل پديد آمدن چنين مشكلي بر‌اي هم‌وطنان عزيز است. در همين زمينه، يك مقام آگاه در وزارت نفت گفت: در پي سرد شدن شديد هو‌اي كشور، تركمنستان از اين فرصت استفاده كرده و با قطع صادرات گاز به ايران، خواستار افزايش قيمت گاز شده است.
    اين مقام آگاه با اشاره به علت قطع واردات گاز از كشور تركمنستان اظهار داشت: اين كشور از روز شنبه به بهانه انجام برخي تعميرات فني و عملياتي، اقدام به قطع گاز خود كرده است.
    وي مي‌گويد: اين بهانه در حالي است كه اين موقع از سال با توجه به سرما‌ي هوا و شرايط خاص اقليمي و آب و هوايي حاكم، زمان مناسبي بر‌اي انجام تعميرات نيست و تعميرات، تنها بهانه‌‌اي بر‌اي قطع گاز است.
    به گفته وي، تركمنستان خواستار دو برابر شدن بهاي گاز صادراتي خود به ايران است و سرد شدن شديد هو‌اي كشور در اين روزها و نياز به گاز، سبب شده تركمنستان از اين فرصت استفاده كرده، خواستار افزايش بهاي گاز صادراتي خود به ايران شود.
    اين حربه كه ويژه كشورهاي به ارث مانده شوروي سابق است، بارها و بارها بر‌اي كشورهاي گوناگون تكرار شده كه آخرين مورد سوء استفاده روسيه از كشور اوكراين در سال گذشته بود كه در اوج سرما و يخبندان به بهانه افزايش قيمت گاز، گاز اين كشور را قطع كرده و درخواست مبالغ اضافي شده تا از اين حربه، بيشترين استفاده لازم را برده باشد و هم‌اكنون نيز تركمنستان از همان حربه بر‌اي به كرسي نشاندن حرف خود استفاده مي‌كند و اگر مسئولان محترم در اين زمينه چاره مي‌انديشيدند، مسلما هم‌اكنون هم‌وطنان عزيزمان دچار چنين سختي‌ها نمي‌شده و شركت ملي گاز ايران نيز مجبور به قطع گاز صادراتي ايران به تركيه نمي‌شده تا به اعتبار ايران خدشه‌‌اي وارد نمي‌شد.
    به هر حال، امروزه تاوان ضعف مديريتي پاره‌‌اي از مديران را مردم محروم و زحمت‌كش برخي استان‌هاي سردسير مي‌دهند؛ همان مردمان ايثارگري كه با همه توان خود بر‌اي حراست از كيان ميهن عزيز و انقلاب اسلامي جانفشاني كردند. حال وظيفه مسئولان، تنها خدمت‌رساني به آنهاست كه ولي‌نعمت‌هايشان هستند و اميد است با تمام توان در رفع مشكلات پديد آمده تلاش كنند.

     

     

     

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive