به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, January 28, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 883)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

883

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 883 :: سه شنبه 9 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

جمع بندي نظرات شما
 

باسلام
قبل از هر چيز از اون دسته از اعضا محترم گروه مبين که ديروز 3 ايميل نامربوط  با نام گروه برايشان ارسال شده بود پوزش مي طلبم. دوستان دقت داشته باشند ايميلهايي که در قسمت فرستنده آن (sender) نوشته شده MoBiN از طرف من ارسال شده و باقي ايميلهايي که  نام گروه (mobin-group) داشتند اما عناوين (Subject) نامربوطي  در کنارشان بود، توسط گروه ارسال نشده و Spam مي باشند  و بهتره همانطور بازنکرده، پاکشان کنند.

و اما برسيم به بحث اصلي خودمون، اگر يادتون باشه در شماره ديروز روزانه (882) در قسمت سخن مبين، ايميل يکي از دوستان گروه نوشته شده و از شما عزيزان خواسته بودم که در صورت تمايل نظر خودتان را در مورد آن موضوع (چرا خانم ها نباید با آقایون متاهل ارتباط برقرار کنند؟) ارسال نمائيد. در اين راستا ديروز تعداد قابل توجهي ايميل از سوي شما عزيزان ارسال شده و لطف کرده و در مورد موضوع مربوطه اظهار نظر نموده بوديد.
اين نظرات ارسالي را يکجا جمع کرده ام که مي توانيد در اين صفحه آنها را مشاهده نمائيد. فقط قبل از اينکه  بريد و نظرات را بخونيد، اجازه بديد چند نکته کوتاه را در مورد نظرات ارسالي دوستان عرض بکنم:

  1. در بين نظرات، هم نظر موافق و هم نظر مخالف وجود دارد. البته تعداد مخالفين بيشتر است. ضمنا از نظر جنسيت، خانم هاي گروه کمي بيشتر از آقايون نسبت به اين موضوع حساسيت نشان داده و ابراز نظر کرده اند.
  2. اغلب نظرات نسبتا کوتاه (در حد يک پاراگراف)  مي باشد که مطالعه همه نظرات با صرف وقت نسبتا اندکي را ممکن ساخته.
  3. در بين نظرات ارسالي بعضي از دوستان سرگذشت خود را نوشته اند که در نوع خود جالب و تامل برانگيز است. ضمنا يکي از نظرات هم مربوط ميشه به دختر خانومي که پدرش زن دوم گرفته و ... خودتون بريد بخونيد!
  4. برخي از دوستان بطور احساسي ابراز نظر کرده اند و عده اي ديگر خيلي منطقي به موضوع نگاه کرده اند. همچنين دوستاني با سلايق مختلف و گوناگون (با نگاه مذهبي و يا ديدگاه کاملا غربي) به اين موضوع پرداخته اند.
  5. نکته آخر اينکه اغلب دوستاني که اظهار نظر کرده اند بار اولشان بود که مطلبي را براي درج در مجله ارسال مي نمودند و از اعضا فعال و نويسندگان ثابت مجله کمتر در بين اين اظهار نظرکنندگان ديده مي شود. که اين مسئله خودش جاي خوشحالي هست که تعداد بيشتري از دوستان سکوت را شکسته و شروع به اظهار نظر نموده اند.

در کل به نظرم اين کار که در مورد يک موضوع واحد، همه دوستان با سلايق و عقايد مختلف اظهار نظر نمايند کار جالبي هست  و البته بايد اعتراف کنم که بصورت اتفاقي و ايميل يکي از دوستان گروه باعث شد که جرقه اين کار در ذهنم زده بشه و چون تجريه خيلي خوبي بود، لذا اگر دوستان موافق باشند و همراهي نمايند، در آينده نيز با طرح چنين موضوعات اجتماعي و فرهنگي، از همه دوستان بخواهيم که در مورد آن اظهار نظر کنند.
شخصا معتقدم، اينکه تعداد زيادي از دوستان گروه در مورد يک موضوع به اظهار نظر بپردازند (هر چند در بينشان نظرات احساسي و نه چندان عميق و علمي باشه) بهتر از آن هست که چند نفر عده خاص در مورد موضوعي صحبت کنند (هر چند بسيار عميق و علمي) و بقيه فقط ناظر باشند!
در پايان از همه عزيزاني که لطف کرده و ابراز نظر کرده بودند تشکر و قدرداني مي نمايم.

براي مشاهده صفحه مربوط به نظرات دوستان اينجا کليک کنيد


موخره: اگر ظرف امروز و فردا نظر جديدي دريافت کنم، در صفحه مربوط به نظرات اضافه خواهم کرد.

باقي بقايتان
مبين
mobin_s2004@yahoo.com

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویر تماشایی از پرندگان
  • کارهای جالب موتورسواران
  • انتشار نتايج تکان‌دهنده بخشش غير کارشناسي وام
  • معرفي و دانلود فيلم : اجرا
  • دانلود انيميشن : Bah, Humduck! A Looney Tunes Christmas
  • آلبوم جدید و زیبای The One با نام نیستی پیشم (با دو کیفیت)
  • آهنگ «حالا چرا؟» تیتراژ ابتدائي سريال شهریار
  • جديدترين نسخه از نرم افزار محبوب JetAudio v7.0.5.3040 Plus
  • برنامه مخفی کردن فایلها برای موبایل
  • دختر نابغه ایرانی در آلمان
  • «كوچه هاي بن بست»
  • زایمان تلفنی در بویین‌زهرا، بابیش از 120 تماس تلفنی
  • هفت اصل بیل گیتس
  • غزه: نه حقوقی، نه ترحمی!
  • تاوان، بهترین فیلم گلدن گلاب
  • جديدترين شماره از هفته نامه Science
  • اهنگ فلسطین...گروه صدای خرد کانادا
  • گوشی موبایل خود را با انرژی نور خورشید شارژ کنید
  • ايدئولوژى و روش در علم اقتصاد
  • حاشیه های فوق ستاره
  • مهارت هاي ارتباطي براي رسيدن به موفقيت
  • چطور روغن را نگهداري كنيم؟
  • ۲۵ راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا
  • مواجهه غرب مسيحي با خيزش شيعي
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (882) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عروسکهای ژاپنی
تصاویر تماشایی از پرندگان
لوگوهای مثلثی حمایتی از غزه برای صاحبان وبلاگها و سایتها
کارهای جالب موتورسواران
تصاویر منتخب 2007 به انتخاب msnbc
عکس هایی از ماشین پژو ۲۰۷ عنکبوت

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

انتشار نتايج تکان‌دهنده
بخشش غير کارشناسي وام


در حالي که کارشناسان توزيع بي‌رويه وام و افزايش نقدينگي را يکي از دلايل اصلي رشد لجام‌گسيخته تورم ارزيابي مي‌کنند، انتشار نامه رئيس کل بانک مرکزي به رئيس‌جمهور، پرده از آمار تکان‌دهنده سوءاستفاده از اين وام‌ها برداشت.
ارايه طرح‌هاي صوري در قالب طرح‌هاي زودبازده اشتغال‌زا منجر به سودجويي بسياري بدون ايجاد اشتغال شده و اين در حالي است که طبق نامه مزبور، در بسياري از نقاط اشتغال‌زايي انجام شده کمتر از سه درصد است!
نامه مذکور به اين شرح مي باشد:

جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
با سلام
همانطور كه مستحضريد توفيق طرح‌هاي سرمايه‌گذاري و اعتبارات بانكي، در گرو انجام مطالعات صحيح و دقيق، اجرايي و مديريتي مجري طرح و نظارت فني و مالي سرمايه‌گذار يا بانك تأمين‌كننده اعتبار در طول دوران اجرا بهره‌برداري طرح سرمايه‌گذاري است.
ـ ايده حمايت و توسعه طرح‌هاي زودبازده و اشتغال‌زا، و توزيع اعتبارات آن در سطح كشور و ترويج آن كار صحيح بوده است.
اين ايده محصول تشخيص صحيح مسأله توزيع درآمد و امكانات در سطح كشور بود. لازمه توفيق در تحقق اين ايده،اجراي خوب و سنجيده طرح است
از ابتداي شروع طرح، مطالبي در خصوص مشكلات اجرائي مربوط به انتخاب طرح و معرفي مجري و سرمايه‌گذار مطرح مي‌شود. اخيراً گزارش رسمي در اين خصوص از مراجع مختلف تهيه و ارائه شده است كه مؤيد آن مطالب و نگراني‌هاست. دو نمونه پيوست يكي گزارش اداره كل اقتصاد و دارايي قم، و يكي گزارش مندرج در خبرنامه پولي و مالي وزارت اطلاعات، جهت ملاحظه حضورتان ارسال مي‌گردد.
ـ بر اساس گزارش اداره كل اقتصادي و دارايي استان قم، نسبت اشتغال ايجاد شده به اشتغال پيش‌بيني شده در طرح‌ها 8/2 درصد است. 68 درصد طرح‌ها، حداكثر 20 درصد پيشرفت داشته اند و 15 درصد طرح‌ها، بيش از 80 درصد پيشرفت داشته‌اند. حدود 46 درصد طرح‌ها وجود خارجي ندارند. مبلغ سرانه وام پرداختي جهت ايجاد اشتغال يك شغل 133 ميليون ريال در فرم متقاضي ثبت شده است اما در عمل هزينه ايجاد هر شغل 6/4 ميليارد ريال بوده است.
مظاهري در ادامه با اشاه به گزارش مندرج در نشريه يک دستگاه امنيتي در آبان ماه جاري آورده است: 190 طرح با تسهيلات دريافتي 536 ميليارد ريال بازديد شده، تعداد اشتغال پيش‌بيني شده از اجراي اين طرح‌ها، 3799 نفر و تعداد اشتغال تعهد شده در قراردادها 2615 نفر بوده كه در عمل تنها 270 فرصت شغلي حاصل اعطاي تسهيلات مذكور بوده است. علت آن هم ذكر شده كه تسهيلات اعطايي براي طرح مورد نظر مصرف نشده و در برخي موارد تسهيلات اعطايي صرف مكانيزه كردن بنگاه‌هاي توليدي و در نتيجه عدم استخدام نيروي جديد و حتي اخراج نيروي كار قديم شده است.
- در سفر اخير ايلام، مطالب مشابهي از طرف مسئولين آن استان بيان مي‌گرديد.
- با عنايت به موارد فوق پيشنهاد مي‌شود براي حمايت از اين ايده به ثمر رسيدن اهداف آن و از طرفي به دست آوردن محك سنجش توفيق و عدم توفيق در هر استان و برنامه‌ريزي براي سال آتي هيأت يا هيأت‌هايي متخصص و در عين حال مستقل و با شهامت و بدون پيش‌قضاوتي به طور همزمان به استان‌هاي مختلف اعزام و گزارش فني و كارشناسي و مستند از همه استان‌ها جمع‌اوري و به رياست جمهوري ارائه گردد.
يقينا اين ارزيابي امكان به دست آوردن يك قضاوت صحيح و جامع از عملكرد طرح و راه‌كارهاي لازم براي ارتقاء كيفي و كمي طرح در سال آتي و بهره‌وري بالاتر از منابع و امكانات به دست خواهد داد.
در صورت تأييد اين پيشنهاد اينجانب براي طراحي برنامه اعزام گروه‌هاي ارزياب آماده همكاري و همفكري هستم.
طهماسب مظاهري

لازم به ذكر است كه پيش از اين نيز برخي كارشناسان به نحوه اعطاي تسهيلات بانكي و اثرات تورمي آن اعتراض كرده بودند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

اجرا
Rendition



کارگردان: گوين هود. فيلمنامه: کلي شين. موسيقي: پل هپکر، مارک کيليان. مدير فيلمبرداري: ديون ببه. تدوين: مگان ‏گيل. طراح صحنه: بري رابيسون. بازيگران: عمر متوالي[انور الابراهيمي]، ريس ويترسپون[ايزابلا فيلدز-‏الابراهيمي]، جک جايلنهال[داگلاس فريمن]، پيتر سارسگارد[الن اسميت]، آلن آرکين[سناتور هاوکينز]، مريل ‏استريپ[کورين ويتمن]، ايگال نائور[عباسي فاوال]، محمد خائوس[خالد]، زينب ئوکاش[فاطمه فاوال]. 120 دقيقه. ‏محصول 2007 آمريکا، آفريقاي جنوبي. برنده جايزه بهترين فيلم داستاني از جشنواره ميل ولي. ‏
پس از ناپديد شدن انور الابراهيمي هنگام در پرواز آفريقاي جنوبي به واشنگتن، همسر آمريکايي تبارش ايزابلا فيلدز ‏شروع به جستجو براي يافتن وي مي کند. همزمان داگلاس فريمن مامور اطلاعاتي نيز که براي تحقيق در زمينه فعاليت ‏هاي تروريستي به مصر رفته، بعد از نجات يافتن از يک بمب گذاري انتحاري، مامور نظارت در بازجويي يکي از ‏مظنونين توسط پليس مصر مي شود. اين مظنون کسي نيست جز انور الابراهيمي که پس از بازداشت در فرودگاه ‏واشنگتن، به زنداني در خارج از آمريکا منتقل و سپس به سازمان اطلاعات مصر تحويل داده شده است. داگلاس ناظر ‏بازجويي از الابراهيمي توسط عباسي فاوال مي شود. به موازات اين کار، ايزابلا نيز از دوستي قديمي به نام آلن اسميت ‏‏- که در دفتر سناتور هاوکينز کار مي کند- کمک مي خواهد. تحقيقات اسميت ثابت مي کند که انور توسط نيروهاي ‏امنيتي بازداشت و به خارج از آمريکا منتقل شده است. از سوي ديگر عباسي فاوال نيز دخترش فاطمه است که مدتي ‏پيش بي خبر خانه را ترک کرده است و به زودي راه همه اين افراد ناخواسته با همديگر تلاقي مي کند...‏

چرا بايد ديد؟
گوين هود متولد 1963 با فيلم قبلي اش زاتسي[برنده اسکار بهترين فيلم خارجي] شناخته شد. وکيل سابق که پس از ‏تحصيل سينما در دانشگاه کاليفرنيا به فيلمسازي روي آورد و از سال 1998 با فيلم مغازه دار شروع به کارگرداني کرد. ‏هر چند مغازه دار و فيلم هاي بعدي او يک آدم منطقي[1999]، در صحرا و ميان طبيعت وحشي[2001] موفق به ‏کسب جوايزي مهم و با ارزش از جشنواره هاي بين المللي شدند، اما نمايش زاتسي[تبهکار] شهرت جهاني را نصيب او ‏کرد. فيلمي بر اساس داستاني از آتول فوگارد که به چند روز از زندگي تبهکاري جوان در ژوهانسبورگ مي پرداخت. ‏بنابراين انتخاب داستاني درباره تروريسم بنيادگراين مسلمان براي دستمايه اولين فيلم آمريکايي اش کمي دور از ذهن ‏بود. با اين حال هود تلاش کرده تا قصه را به شکل دلخواه خود-چه از نظر روايي و چه از جهت مضموني- روايت کند. ‏هدف وي بيشتر سرزنش کساني است که داعيه مبارزه با تروريسم را دارند و در اين راه حاضر به زير پا گذاشتن تمامي ‏اصول انساني و دموکراتيک هستند. اجرا يک فيلم ضد بوش و مخالف تفکرهاي اوست. خطر تروريست هاي مسلمان را ‏به هيچ نمي گيرد، و ترجيح مي دهد تا نگاهي از درون نيز به آن بيندازد. سبعيت موجود ميان هر دو طرف، به موازات ‏روابط عاطفي چند زوج متعلق به گروه هاي مخالف و متفاوت از نظر فرهنگي، باعث فروپاشي و بعدها بازسازي ‏اخلاقي شان مي شود. همين امر اجرا را تا حد يک درام عاشقانه پر هيجان با پس زمينه سياسي تقليل مي دهد، اما ‏فراموش نبايد کرد که استاداني چون گاوراس نيز اين حيطه را بارها آزموده اند[مثلاً گمشده] و گاه نتايج مثبتي نيز به ‏چنگ آورده اند. شايد بشود کليدي ترين مسئله اجرا و گوين هود را مذمت شکنجه و کلاً روش هاي برخورد با رفتار ضد ‏اجتماعي و ضد انساني دانست. استدلال هاي کساني چون کورين وايتمن که انجام کارهايي چنين کثيف را متضمن ايجاد ‏و حفظ امنيت مي دانند، محلي از اعراب ندارد. اگر کمي خوش بيني به خرج بدهيم، مي شود اجرا را به عنوان فيلمي ‏صادق عليه سياست هاي بوش از هاليوود قبول کرد. در غير اين صورت مي توانيد آن را به عنوان درامي پر تعليق از ‏تلاش هاي يک زن براي رهانيدن شوهر بيگناهش ببينيد!‏
ژانر: درام، مهيج. ‏. ‏
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/84921961/rip123.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/84924025/rip123.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/84926085/rip123.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/84928140/rip123.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/84930071/rip123.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/84932085/rip123.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/84934128/rip123.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/84934483/rip123.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Bah, Humduck! A Looney Tunes Christmas


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
bhaltc.part1.rar
bhaltc.part2.rar
bhaltc.part3.rar
bhaltc.part4.rar
bhaltc.part5.rar
bhaltc.part6.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

The One
باصداي نيستي پيشم

آلبوم جدید و زیبای The One با نام نیستی پیشم (با دو کیفیت)
 

براي دانلود، بعد از کليک روي هر يک از لينکهاي فوق، صفحه اي باز مي شود که در آن روي دکمه قرمز رنگ کليک کنيد تا دانلود آهنگ شروع شود.
 

تک موزیک

آهنگ «حالا چرا؟» تیتراژ ابتدائي سريال شهریار
باصداي موذن و عقیلی
 


حالا چرا؟ - تیتراژ ابتدایی شهریار
3:18 دقیقه
با صدای: ودود موذن و سالار عقیلی
آهنگساز: فرهاد فخرالدینی
 شعر: استاد شهریار

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جديدترين نسخه از نرم افزار محبوب
JetAudio v7.0.5.3040 Plus VX


با استفاده از این برنامه که به نظر بنده بهترین برنامه Player برای ویندوز است، می توانید تمامی فرمتهای صوتی و تصویری را پخش کنید. می توانید کار تبدیل انواع فرمتهای صوتی و تصویری را به یکدیگر انجام دهید. می توانید Audio CD را به MP3 تبدیل کنید. می توانید CD صوتی رایت کنید. می توانید صدای انواع فرمت فیلم را استخراج کنید. می توانید صدا را برش دهید. می توانید برای موزیکها موسیقی متن درست کنید. می توانید به رادیوهای اینترنتی گوش دهید و.... برای اینکه این برنامه بتواند همه فرمتهای صوتی و تصویری را بخواند باید پلاگین آنها به ویندوز اضافه شود. برای این کار باید برنامه K-Lite Mega Codec Pack (که لينک دانلودش در زير قرار دارد) در ویندوز نصب باشد. این نسخه هم آخرین و بهترین نسخه از این برنامه می باشد (K-Lite Codec Pack 3.7.0 FULL) و هیچ محدودیت ساختاری و زمانی ندارد.


لينک دانلود JetAudio v7.0.5.3040 Plus VX
(حجم  فايل حدود 21 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود K-Lite Codec Pack 3.7.0 FULL (حجم  فايل حدود 13 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

برنامه مخفی کردن فایلها برای موبایل


با استفاده از این برنامه می توانید فایلهای خود را در گوشی های دارای امکان جاوا مخفی کنید. البته چون ظاهرا این کار ساده نیست برنامه هم امکانات زیادی نمی دهد. این برنامه بر روی سونی اریکسون K750i تست شده و کار می کند. شما در ورود به این برنامه باید برای آن پسورد انتخاب کنید. سپس یک فایل را Encrypt یا Lock می کنید و دیگر آن فایل در گوشی قابل مشاهده نمی باشد. از طریق خود برنامه و در قسمت Unlock یا Decrypt نیز می توانید فایل را از این حالت خارج کنید. این برنامه بر روی Nokia 6600 نصب نشد ولی ظاهرا باید در گوشی های سیمبین سری 60 نوکیا نسخه 2 نیز کار کند. همچنین طبق اطلاعات برنامه سری N‌نوکیا نیز از این برنامه پشتیبانی می کنند و گوشی های سونی اریکسون D750, K700, K750, W550i, W800i, Z1010 نیز برنامه را اجرا می کنند.

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

أيُّما إثْنَيْنِ جَرى بَيْنَهُما كَلامٌ، فَطَلِبَ أَحَدُهُما رِضَى الاْخَرِ، كانَ سابِقَهُ إلىَ الْجَنّةِ.

چنانچه دو نفر با يكديگر نزاع و اختلاف نمايند و يكى از آن دو نفر، در صلح و آشتى پيشقدم شود، همان شخص سبقت گيرنده، جلوتر از ديگرى به بهشت وارد مى شود.

محجّة البيضاء: ج 4، ص 228.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

یهودئی از مسیحی پرسید : از حضرات موسی و عیسی کدام برترند ؟
مسیحی گفت : عیسی مردگان را زنده میکرد و موسی مردی را بدید و او را بیفکند و آن مرد بمرد ، عیسی در گاهواره سخن میگفت و موسی در چهل سالگی میگفت : خدایا گره از زبانم بگشای تا مردم سخنم را دریابند .


مردی رند در راه کودکی را بدید که سخت گریه میکرد و هر چه مادرش نوازشش میکرد کودک ساکت نمی شد . مرد کودک را گفت : خاموش شو و ار نه مادرت را بکار گیرم .
مادر گفت : طبیعت کودکان را مگر نمی دانی ؟ این طفل تا آنچه میگوئی نبیند ، راست نشمارد و باور نکند .


زن مزید حامله بود ، روزی به شوهر خود نگریست و گفت : وای بر من اگر فرزندم شبیه تو باشد . مزید گفت : وای بر تو ! اگر چون من نباشد .


مردی کنیز خود را دید که با کسی نزدیک شده است . کنیزک را گفت : ای عفریته چرا چنین کردی ؟ کنیزک گفت : ای آقای من او مرا بسرت قسم داد که با من درآمیزد و تو از محبت من بخود آگاهی که چقدر دوستت میدارم ، چگونه میتوانستم دعوتش را رد کنم در حالی که سر تو را قسم خورده است ؟
ع زاکانی

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

2 میلیون دلار جایزه برای قتل اورهان پاموک
تعیین شده بود!

در ترکیه خبر دستگیری یک گروه که برای قتل اورهان پاموک جایزه ای 2 میلیون لیره ای (نزدیک به 2 میلیون دلار) تعیین کرده بود کشور را در شوک فروبرد.
به نوشته روزنامه حریت، این گروه در طی یک شنود تلفنی دستگیر شدند. هنوز در مورد ریشه های این گروه و اعتقادات آنها هیچ خبری منتشر نشده است. گروه حتی نوع اسلحه ای که با آن باید اورهان پاموک کشته می شد را نیز مشخص کرده بودند. این گروه که در مطبوعات ترکیه از آن به عنوان گروه "ارگنه کن" نام برده می شود بعد از ماهها شنود پلیس ترکیه به دام افتاد.
پلیس در 40 عملیات پلیسی - امنیتی 33 نفر را تحت نظر گرفت.
اورهان پاموک برنده سال قبل جایزه نوبل ادبیات در ترکیه از جمله افراد منتقد شناخته می شود که چندین بار بخاطر صحبتهایش به دادگاه احضار شده بود. گویا متهمان می خواستند با ترور اورهان پاموک، ترکیه را در قتل وی مقصر بدانند و با توجه به احضار وی به دادگاه، طبیعتا با قتل وی اولین نگاهها هم متوجه دولت می شد.
در بین دستگیرشدگان، چندین نفر از جمله یک افسر بلندپایه بازنشسته هم دیده می شوند.
سال گذشته نیز با قتل هرانت دینک حمله رسانه ای شدیدی علیه ترکیه هم در داخل کشور و هم در خارج آن به راه افتاد. نخست وزیر ترکیه در لحظات اولیه قتل دینک از آن با عبارت شلیک به دموکراسی یاد کرده بود و استاندار، رئیس شهربانی و چندین مقام شهر ترابزون را نیز از کار برکنار کرده بود. دادگاه قاتلان هرانت دینک همچنان ادامه دارد.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

شبهه:
حوزه‌هاي علمي و بيوت مراجع معظم تقليد تفاوتي با دستگاه‌هاي كليساي مسيحي قرون وسطي ندارد مثلاً شيوه دريافت و مصالحه وجوهات شرعي كه دست به دست مي‌شود ، اين همان بهشت‌ فروشي مسيحيّت مي باشد.و نيز كفاره گناهاني را كه با پول مثلاً كفاره روزه عوض مي‌كنند بري‌الذمّه اعلام مي‌كنند و... .


 

پاسخ:
قبل از بيان تفاوت رفتار كليسا و آنچه در بيوت مراجع معظم تقليد صورت مي‌گيرد لازم است براي آگاهي بيشتر از اعمال كليسا در قرون وسطي و جريان گناه‌بخشي يا بهشت‌فروشي كه به آن اشاره شده است به طور خلاصه بيان گردد تا تفاوت ميان اين دو عمل روشن‌تر گردد.
در قرون وسطي از طرف كليسا كفّاره‌هاي سنگيني براي افراد گناهكار مقرّر مي‌داشتند از آنجايي كه اين كفاره‌ها مجازاتهايي بودند كه به وسيله كليسا اعمال مي‌شدند اين امكان وجود داشت كه تغييراتي در آنها به وجود آيد و يا مورد عفو قرار گيرند در خلال قرون وسطي اين اصل تأسيس شد كه مجازاتهاي سخت مي‌توانند به وسيله پرداخت پول جبران گردند. مجازاتها در عالم برزخ نيز به صورت موقت نه دائم تلقي مي‌شدند اين ايده بعدها تقويت شد. كه اين مجازاتها هم مي‌توانند به وسيله كليسا تخفيف داده شوند و بنابر اين سيستم گناه‌بخشي كشيش مطرح شد. وقتي نسبت به ارواح در عالم برزخ نيز توسعه يافت مقتضيات زمينه را براي عمل افتضاح‌آور فروش بخشش‌نامه از طرف كشيش آماده كرد.[1]
در بيوت مراجع تقليد براي رفع مشكلات و گرفتاري مؤمنين تسهيلاتي مانند مصالحه در مورد وجوهات شرعي و يا اخذ كفاره روزه و همچنين موارد ديگر وجود دارند كه داراي اساس و مباني شرعي مي‌باشد. و تنها جايي است كه براساس خواسته‌هاي نفساني و يا جلب منفعت شخصي از احساسات ديني مردم سوء استفاده نمي‌شود. البته مقصود مراجع بزرگ تقليد امثال حضرت امام، آيت الله بهجت و... است، نه هر كه سر بتراشد...
يكي از كارهايي كه توسط بيوت مراجع معظم صورت مي‌گيرد مسأله «مصالحه» راجع به وجوهات شرعي است كه شما نيز به آن اشاره نمود‌ه‌ايد و روزمره انجام مي‌گيرد.
مصالحه به معناي تراضي طرفين مي‌باشد. و ما شيعيان معتقديم كه ائمه معصومين ـ عليهم السلام ـ براساس براهين عقلي و دلايلي شرعي غير قابل انكار بر مردم ولايت دارند و در زمان غيبت به جهت عدم دسترسي به امام عصر (عج) بنا به دلايل و شواهد مسلم كه مجال ذكر آنها نيست، مجتهد جامع‌الشرايط به عنوان نائب عام از طرف امام عصر (عج) به رتق و فتق امور مردم مي‌پردازد. از آن جمله مصالحه در مورد وجوهات شرعي در موارد مشكوك و مجهول كه بدهكار نمي‌داند چه اندازه بر ذمه او خمس تعلق گرفته است يعني في‌الجمله علم به تعلق خمس دارد اما مقدار آن مجهول است، بنابراين مجتهد جامع‌الشرايط مي‌تواند مصالحه كند.[2]
بديهي است كه اين عمل به هيچ وجه به معناي فروختن بهشت و يا تضمين آن نمي‌باشد. بلكه به ظاهر تكليف از شخص ساقط شده است.
و دست به دست و يا دست‌گردان وجوهان در صورتي است كه شخص خمس بر ذمه او است و لكن قادر به پرداخت همه آن نمي‌باشد. مجتهد جامع الشرايط به عنوان نائب امام(عج) مبلغي را از بدهكار اخذ مي‌كند، سپس به او به عنوان قرض مي‌دهد همين‌طور تكرار مي‌گردد. تا كل مبلغ اين‌گونه به مجتهد پرداخت گردد. اين عمل براي اين است كه بدهكار فرصت براي پرداخت همه بدهي‌شان داشته باشد، بديهي است كه اين‌گونه تصرف در مال امام ـ عليه السّلام ـ بر سبيل مصلحت است نه اتلاف و بخشيدن و...
اما در مورد كفّاره، كسي كه بدون عذر روزه نگيرد از طرف شرع مقدس اسلام براي او جريمه تعيين گرديده كه به عنوان كفّاره يكي از كارهاي ذيل را انجام دهد، يا دو ماه روزه بگيرد يا شصت فقير را سير نمايد و يا به هر كدام يك مُد طعام كه تقريباً 750 گرم است بدهد.[3]
بنابراين بعضي افراد كه گرفتن كفاره روزه برايش دشوار است راه ديگري كه شرع مقدس براي او تعيين نموده انتخاب مي‌كند، يعني اطعام شصت فقير، براي اين كار به بيوت مراجع معظم تقليد مراجعه مي‌كند كه از همه جا مطمئن‌تر است، و با پرداخت وجه، اين وظيفه را به عهده آنان واگذار مي‌نمايد.
تصديق مي‌فرمايد كه در اين جا گناه با پول عوض نگرديد بلكه شخص به وظيفه شرعي خود عمل نموده و به جاي اينكه خودش شصت فقير را اطعام نمايد اين وظيفه را به مجتهد سپرده است.
از مجموع آنچه گذشت روشن شد، كارهايي كه در بيوت مراجع صورت مي‌گيرد با آنچه در كليسا عمل مي‌شوند تفاوت جوهري دارند و قياس مع‌الفارق است.
صدهزاران اين چنين اَشباه بين
فرق‌شان هفتاد ساله راه بين
زين عصا تا آن عصا فرقي است ژرف
زين عمل تا آن عمل راهي شگرف

------------------------------------
[1] . اينار مولند، ترجمه انصاري، محمدباقر و مهاجري، مسيح، جهان مسيحيت، تهران، اميركبير، اول 1368 ه.
[2] . قمي، ميرزا ابوالقاسم، جامع الشتات، ص 211، مؤسسه كيهان، اول 1413 هـ.
[3] . امام خميني(ره)، توضيح‌المسائل، ص 188، تهران، محراب، بي‌تا.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

داستان ایرج از زبان و قلم دانای طوس، روایت دیگری از تاریخ است
ایرج از همۀ آن گردنکشان و شمشیرکشان از زمین تا آسمان دور است.
دانای طوس در این داستان که بنیاد شاهنامه و پدید آمدن ایران و توران است، نشان می دهد که قدرت چه هیولایی است و مهر و مدارا و خرد و دانایی چه گوهر تابناکی است.
بنیاد سیاست و حکومت از دیدگاه فردوسی در این داستان نهاده می شود.
بنیاد فرمانروایی بر این گوهران است:
داد. خرد. مهر و مدارا
و در گوهر بدخویان و ستمگران نیز:
قدرت. آز. فزون خواهی و رشک
بن و پایه ی نخستین سوگنامۀ بزرگ شاهنامه براین ها شکل می گیرد و به پیش می رود. ایرج ، پدر و بنیانگذار ایران است.
ایران از میان این کشمکش است که بر زمین پدیدار می شود.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الكهف آيات: 110 محل نزول: مکه
 
 
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا 46 وَيَوْمَ نُسَيِّرُ الْجِبَالَ وَتَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَدًا 47 وَعُرِضُوا عَلَى رَبِّكَ صَفًّا لَّقَدْ جِئْتُمُونَا كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ بَلْ زَعَمْتُمْ أَلَّن نَّجْعَلَ لَكُم مَّوْعِدًا 48 وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا 49 وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاء مِن دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلًا 50 مَا أَشْهَدتُّهُمْ خَلْقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَا خَلْقَ أَنفُسِهِمْ وَمَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا 51 وَيَوْمَ يَقُولُ نَادُوا شُرَكَائِيَ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَجَعَلْنَا بَيْنَهُم مَّوْبِقًا 52 وَرَأَى الْمُجْرِمُونَ النَّارَ فَظَنُّوا أَنَّهُم مُّوَاقِعُوهَا وَلَمْ يَجِدُوا عَنْهَا مَصْرِفًا 53

 

ترجمه فارسي مکارم

مال و فرزند، زينت زندگى دنياست; و باقيات صالحات ( ارزشهاى پايدار و شايسته) ثوابش نزد پروردگارت بهتر و اميدبخش‏تر است! «46» و روزى را به خاطر بياور كه كوه‏ها را به حركت درآوريم; و زمين را آشكار (و مسطح) مى‏بينى; و همه آنان ( انسانها) را برمى‏انگيزيم، و احدى از ايشان را فروگذار نخواهيم كرد! «47» آنها همه در يك صف به (پيشگاه) پروردگارت عرضه مى‏شوند; (و به آنان گفته مى‏شود:) همگى نزد ما آمديد، همان گونه كه نخستين بار شما را آفريديم! اما شما گمان مى‏كرديد ما هرگز موعدى برايتان قرار نخواهيم داد! «48» و كتاب ( كتابى كه نامه اعمال همه انسانهاست) در آن جا گذارده مى‏شود، پس گنهكاران را مى‏بينى كه از آنچه در آن است، ترسان و هراسانند; و مى‏گويند: «اى واى بر ما! اين چه كتابى است كه هيچ عمل كوچك و بزرگى را فرونگذاشته مگر اينكه آن را به شمار آورده است؟! و (اين در حالى است كه) همه اعمال خود را حاضر مى‏بينند; و پروردگارت به هيچ كس ستم نمى‏كند «49» به ياد آريد زمانى را كه به فرشتگان گفتيم: «براى آدم سجده كنيد!» آنها همگى سجده كردند جز ابليس -كه از جن بود- و از فرمان پروردگارش بيرون شد آيا (با اين حال،) او و فرزندانش را به جاى من اولياى خود انتخاب مى‏كنيد، در حالى كه آنها دشمن شما هستند؟! (فرمانبردارى از شيطان و فرزندانش به جاى اطاعت خدا،) چه جايگزينى بدى است براى ستمكاران! «50» من هرگز آنها ( ابليس و فرزندانش) را به هنگام آفرينش آسمانها و زمين، و نه به هنگام آفرينش خودشان، حاضر نساختم! و من هيچ گاه گمراه‏كنندگان را دستيار خود قرار نمى‏دهم! «51» به خاطر بياوريد روزى را كه (خداوند) مى‏گويد: «همتايانى را كه براى من مى‏پنداشتيد، بخوانيد (تا به كمك شما بشتابند!)» ولى هر چه آنها را مى‏خوانند،جوابشان نمى‏دهند; و در ميان اين دو گروه، كانون هلاكتى قرارداده‏ايم! «52» و گنهكاران، آتش (دوزخ) را مى‏بينند; و يقين مى‏كنند كه با آن درمى‏آميزند،و هيچ گونه راه گريزى از آن نخواهند يافت «53»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

fany1950@yahoo.fr

يخ زدگي در همدان و اردبيل

http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8611020341

http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8611010332

 

 

محفوظ

سلام
در ابتدای امر از شما به دلیل مطالب خوبتان در روزانه تشکر می کنم من یکی از این مردمم کسی که درس خوانده مدرک گرفته و به سرکار رفته است. من می بینم که تمام مطالبی را که دوستان عزیز برایتان می فرستند ریشه هایی در واقعیت دارد. پسرانی را می بینم که تمام وقتشان سر کوچه می گذرد. زنانی را می بینم که با آخرین متد مد دنیا در خیابانها قدم می زنند و کسانی را می بینم که تمام وقتشان صرف مردم می شود. نمی دانم آیا شهر من اینگونه است یا همه جا اینچنین است. دغدغه ام بر سر متالیکا و پسران سر کوچه نیست یا زنانی که شوهر دیگری را می دزدند. غصه ام از این چند دستگی است . ما را چه شده است؟ مگر همه ایرانی نیستیم؟ چرا همفکر و همصدا نیستیم؟ چه کسی به این چند دستگی دامن می زند؟ مردان را درمقابل زنان قرار می دهد، پسران را در برابر دختران می گذارد، مسلمان را در برابر کلیمی و مسیحی صف می دهد. مبین عزیز، دوست گرامی؛ من خود مسلمانی هستم که بهترین یارانم کلیمی هستند. با زنان مشکلی ندارم. از سیاست بازی به شدت متنفرم. متاهلم و همسرم را بسیار دوست دارم. به عقاید و آرا تک تک افراد احترام می گذارم و از آنها یاد می گیرم. من اعتقاد دارم کسانی دارند مردم ما را در بازی عقاید قرار می دهند . از هموطنان خوب ایرانی می خواهم بیدارتر شوند و در بازیشان قرار نگیرند.
با تشکر وسپاس
سینا

 

 

sedaghat_gh@yahoo.com

دختر نابغه ایرانی در آلمان

دختری ایرانی بنام مینو تیزابی که چهارده سال سن دارد در آلمان موفق شده است تحصیلات متوسطه (دیپلم) را با معدل 1.0 که بالاترین نمره ممکن در آلمان است به پایان برساند.ا
تا کنون هیچ دانش آموزی در این سن و با این معدل موفق به دریافت دیپلم تحصیلات متوسطه در آلمان نشده است.ا
مینو معتقد است از داشن آموزان دیگر باهوشتر نیست ولی همه معلمان و مسئولین مدرسه ای که او در آنجا دوره دیپلم اش را گذرانده است مینو را یک نابغه می دانند.
مینو در سه سالگی قادر به خواندن بود و در شش سالگی بدون گذراندن کلاس اول و دوم تحصیلاتش را از کلاس سوم آغاز کرد و یکسال بعد کلاس پنجم را در سه هفته به پایان رساند. بزرگترین آرزوی مینو دریافت معدل یک بود که اکنون به این آرزویش رسیده و گفته است که قصد دارد در دانشگاه شهر هایدلبرگ و یا مونیخ در رشته پزشکی ونهایتا تحقیقات پزشکی ادامه تحصیل بدهد و هدفش از انتخاب این رشته نجات جان انسانهاست که آن را یک وظیفه برای خود می داند. پدر مینو آقای جمشید تیزابی هم گفته است که تمام تلاش خود را برای ادامه تحصیل دخترش انجام خواهد داد.
البته نه تنها بهره هوشی بسیار بالا و استعداد فوق العاده مینو، که رفتار او در برخورد با همکلاسیان و معلمانش نیز موجب تحسین بسیاری از مردم آلمان شده است.

 

 

dadashjoun2006@yahoo.com

مشاوران جوان: هدف درست و روشی نادرست

یکی از مسایلی که از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم مورد توجه قرار گرفت لزوم جوان گرایی و بها دادن به جوانان در اداره کشور بود. بر خلاف دولت سازندگی که عملا اعتقادی به دخالت دادن جوانان نداشت و دولت اصلاحات که فقط در زمان انتخابات و به صورت مقطعی جوانان را مورد توجه قرار می داد، دولت نهم از ابتدا و با طرح مشاوران جوان این امید را در دلها زنده کرد که بالاخره دولت مردان به لزوم جوانگرایی پی برده اند و برای آن برنامه ی عملی هم دارند.
اما با گذشت مدتی معلوم شد که این طرح سرنوشت خوبی ندارد و موفق نمی شود. ایده ای که اگر به درستی به آن پرداخته می شد می توانست کشور را متحول کند به دلیل بی برنامگی با شکست مواجه شد. رییس مشاوران جوان به جای برنامه ریزی و استفاده ی مناسب از این فرصت بی نظیر که دولت ایجاد کرده بود وارد بازی های سیاسی انتخابات و … شد و با استعفا دادن از سمت مشاور جوان و ارایه ی لیست برای انتخابات شوراها آخرین تیر را هم به پیکر نیمه جان مشاوران جوان زد.
عملکرد مشاوران جوان باعث شد رهبری در دیدار با بسیج دانشجویی صراحتا از آن انتقاد کند و رییس جمهور نیز در چند سخنرانی موفق نبودن آن اشاره کند. پروژه ی مشارکت دادن جوانان در اداره ی کشور تبدیل شد به ارتقای شغلی آقای بذرپاش! جدای از این بحث که آیا بذرپاش لیاقت این پست ها را دارد یا خیر اینکه به جای ایجاد فرصت برای همه ی جوانان فقط یک نفر مورد توجه قرار گیرد و هر چند ماه ارتقا پیدا کند آفت های بسیاری دارد از جمله بدبینی جامعه و به ویژه جوانانی که خود را شایسته می بینند ولی از آن ها استفاده نمی شود.
از دولت نهم انتظار می رود به جای این قبیل کارها به فکر احیای مشاوران جوان با برنامه ریزی اصولی باشد. جوانگرایی هدفی درست ولی این روش، روشی نادرست است.

 

 

viski_601@yahoo.com

روزی مردی به سفر میرود و به محض ورود به اتاق هتل ، متوجه میشود که هتل به کامپیوتر مجهز است . تصمیم میگیرد به همسرش ایمیل بزند . نامه را مینویسد اما در تایپ ادرس دچار اشتباه میشود و بدون اینکه متوجه شود نامه را میفرستد . در این ضمن در گوشه ای دیگر از این کره خاکی ، زنی که تازه از مراسم خاک سپاری همسرش به خانه باز گشته بود با این فکر که شاید تسلیتی از دوستان یا اشنایان داشته باشه به سراغ کامپیوتر میرود تا ایمیل های خود را چک کند . اما پس از خواندن اولین نامه غش میکند و بر زمین می افتد . پسر او با هول و هراس به سمت اتاق مادرش میرود و مادرش را بر نقش زمین میبیند و در همان حال چشمش به صفحه مانیتور می افتد:
گیرنده : همسر عزیزم
موضوع : من رسیدم
میدونم که از گرفتن این نامه حسابی غافلگیر شدی . راستش انها اینجا کامپیوتر دارند و هر کس به اینجا می اد میتونه برای عزیزانش نامه بفرسته . من همین الان رسیدم و همه چیز را چک کردم . همه چیز برای ورود تو رو به راهه . فردا میبینمت . امیدوارم سفر تو هم مثل سفر من بی خطر باشه . وای چه قدر اینجا گرمه

 

.

behrooztavakkoli28@yahoo.com

«كوچه هاي بن بست»

صددفعه بهت گفته بودم توي هيچ كوچه
بن بستي نرو . گوش نكردي . ايستادم سر كوچه نيامدي ،يعني چه؟ يعني گم شدي؟
رفتم تو كوچه همه درهاي بسته خانه ها را زدم هر كسي چيزي گفت پيدات نكردم راست راستي گم شده بودي . مگه ميشه
من هميشه از كوچه هاي بن بست بدم ميومد بهت كه گفته بودم دلم مي خواد كوچه باز بشه رو به يك نارنجستان و تو را ببينم كه داري نارنج مي چيني و مي ريزي تو سبد .دلم مي خواد كوچه باز بشه رو به صحرايي پر از شقايق و تو رو ببينم كه داري شقايق مي چيني و مي ريزي تو دامنت. دلم مي خواد كوچه باز بشه رو به گورستاني كه ببينم تو روي گور من نشسته اي و گريه مي كني . اما الان؟؟؟
اقلا بخوان.... كوچه هاي بن بست زياد هستند سال ها طول مي كشد تا همه را بگردم آوازي بخوان همان ترانه قديمي را كه دوست داري
«آمد نو بهار طي شد هجر يار....»
صدايت را كه بشنوم پيدايت خواهم كرد تمام كوچه هاي بن بست را گشتم تمام درها را
بو كشيدم شايد عطر تو را استشمام كنم هيچي نبود پس عطرت كجا پخش شده ؟توي كدوم كوچه؟؟من كه گفته بودم كوچه هاي
بن بست يعني كوچه هاي تعطيل . حالا برايم بخوان تا بفهمم كجا هستي؟ تا بفهمم كه گم نشدي اگه گم شده باشي چه؟
خودت كه ميدوني براي هميشه دربدر تو خواهم شد اين را مي خواهي؟؟؟؟؟
توكلي

 

 

alireza1384@gmail.com

اندر حکایت برف و سرما
زایمان تلفنی در بویین‌زهرا، بابیش از 120 تماس تلفنی

به دنبال تلاش طولانی مدت 8 اكیپ امدادی در برف و كولاك شدید منطقه بوئین زهرای استان قزوین، زن باردار و نوزاد او از مرگ نجات یافتند. در پی اعلام گزارشی مبنی بر شروع درد زایـمـان مـادر بارداری از سوی بهورز خانه بهداشت روستای آدار به شبكه بهداشت و درمان بویین‌زهرا در روز شنبه هفته جاری، تیم كاملی متشكل از اكیپ چهار نفره امدادی شامل یك پزشك و سه ماما از مراكز بهداشتی، درمانی آبگرم و حصار ولیعصر (عج)، به همراه دو آمبولانس و 4 اكیپ از پـرسـنـل راهداری و بخشداری آوج و آب‌گرم، علی‌رغم بارش برف و كولاك شدید به محل اعزام اما در مسیر، گرفتار كولاك شدید و نقص فنی خودرو امدادی شدند. بر اساس این گزارش، پس از تـوقـف خـودروهـای امـدادی، بـالـگـرد اعـزامـی به روستای یاد شده نیز به دلیل شرایط جوی امكان فرود نیافت. بدین ترتیب، سرانجام گروه‌های امدادی از طریق انجام راهنمای تلفنی در تلاشی طولانی، اقدامات درمانی لازم را برای مادر و نوزاد وی انجام و وی را از مرگ نجات دادند. هم اكنون حال عمومی مادر و نوزاد دخترش كه <زینب> نامگذاری شده است، مطلوب توصیف می‌شود. به گفته سخنورمسئول شبكه بهداشت و درمان بویین‌زهرا، تا رسیدن تیمهای امدادی، شبكه بهداشت و درمان بویین زهرا برای نجات جان مادر باردار و فرزندش، چاره‌ای جز راهنمایی تلفنی جهت كمك به انجام زایمان زن باردار توسط خانواده وی نیافت تا این كه سرانجام نوزاد در ساعت 4 صبح روز یكشنبه گذشته به دنیا آمد. سخنور افزود: بعد از زایمان جفت در بدن مادر باقی مانده بود كه در این زمینه با یك متخصص زنان و زایمان تماس گرفته و مشورت های لازم داده شد. بــــــــــــه گفته مسئول شبكه بهداشت و درمان بویین زهرا، تیم امدادی نیز پس از گذشت نزدیك به دو شبانه‌روز، ساعت 5 صبح روز دوشنبه موفق شد بر سر بالین مادر و نوزادش حاضر شود. سخنور گفت: برای امدادرسانی به ایـــــــــــن مادر و نوزاد بیش از120 تماس تلفنی در طی دو روز با این خانواده برقرار شد.

 

 

salarilaleh@yahoo.com

هفت اصل بیل گیتس

بیل گیتس هراز گاهی در دانشگاهها و دبیرستانهای امریکا با دانشجویان و دانش آموزان ملاقات داشته و برای آنها سخنرانی می کند. گیتس اخیرا طی یک سخنرانی در یکی از دبیرستانهای امریکا خطاب به دانش آموزان گفت که در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی آموزند.
او هفت اصل مهم را که دانش آموزان در دبیرستان فرا نمیگیرند به شرح زیر نام برد:

اصل اول: در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.

اصل دوم: دنیا هیچ ارزشی برای عزت نفس شما قایل نیست. در این دنیا از شما انتظار میرود قبل از اینکه نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید کار مثبتی انجام دهید.

اصل سوم: پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام شدن کسی به شما حقوق فوق العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد به همین ترتیب قبل از آنکه بتوانید به مقام و موقعیت بالاتری برسید باید برای مقام ومزایایش زحمت بکشید.

اصل چهارم: اگر فکر میکنید آموزگارتان سخت گیر در اشتباه هستید پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رییس شما سخت گیرتر از آموزگارتان است چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.

اصل پنجم: آشپزی در رستورانها باغرور و شان شما تضاد ندارد. پدربزرگهای ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند از نظر آنها این کار یک فرصت بود.

اصل ششم: اگر در کارتان موفق نیستید والدین خود را ملامت نکنید از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

اصل هفتم: قبل از آنکه شما متولد بشوید والدین شما هم جوانان پر شوری بودند و به قدری که کنون به نظر شما میرسد ملال آور نبودند.

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

غزه: نه حقوقی، نه ترحمی!

مصطفی ال جمال، 76 ساله، این روزها برای پیدا کردن داروهای پسرش خانه به خانه در می زند.
« یحیی ال جمال» پسر 53 او در خنه در بستر بیماری افتاده است و در کنارش یک دستگاه اکسیژن فعلا او را زنده نگه داشته است.
مصطفی می گوید :" وضعیت پسرم هر لحظه بدتر می شود. ما دو ماه است که منتظر دارو هستیم."
سال گذشته، دختر 44 ساله مصطفی، که مادر 6 بچه بود در اثر سرطان سینه درگذشت. او در شرف بهبود بود که اسرائیلی ها دسترسی به دارو را مسدود کردند، تا جائیکه دیگر هیچ تنابنده ای قادر نبود او را زنده نگه دارد.
مصطفی دوباره می بیند که همان اتفاق این بار برای پسرش در حال وقوع است. سرطان یحیی از کلیه اش شروع شد، و تا ریه راستش گسترش پیدا کرد و حالا به کبدش رسیده است. دو بار، یکبار در 20 جولای و بار دوم در دوم اکتبر سال گذشته، به یحیی اجازه داده شد تا به مرکز پزشکی «سورسکی» در تل آویو برده شود... در بار دوم مراجعه او به آنجا ، بیمارستان موافقت کرد تا در قبال 35500 شکلس ( معادل 9000 دلار) 28 قرص به او داده شود.
انتقال او به یک بیمارستان اسرائیلی می تواند به یحیی دارو و امید را برگرداند، اما مقامات اسرائیلی از دادن اجازه عبور برای امور پزشکی نیز ممانعت بعمل می آورند. داروهایی که قبلا به یحیی داده شده بود، اهدایی نبودند، دولت اسرائیل هزینه داروهای بیماران فلسطینی که در بیمارستان های اسرائیل معالجه می شوند را از محل مالیات هایی که به نمایندگی از طرف مقامات فلسطینی ، از مردم فلسطین دریافت می کند، کسر می کند. دولت اسرائیل بخش عمده مالیات هایی که از فلسطینیان می گیرد را به جای اینکه برای آنها خرج کند ، ذخیره می کند. مقامات فلسطینی هم هر وقت برایشان مقدور باشد، هزینه های دارو و درمان را می پردازند.
اینک اسرائیل، غزه را بعنوان " یک جنگ واقعی" اعلام کرده است، مرزهای این منطقه را بسته است و مانع از تردد اهالی منطقه به بیمارستان های اسرائیل، اردن ، مصر و کرانه باختری ( کرانه باختری رود اردن ، مناطق فلسطینی که از سال 1967 به اشغال اسرائیل درآمده است) می شود.
اسرائیل مرزهای غزه را بسته است، چون اهالی این منطقه برای تشکیل دولت، به حماس رای دادند، حماسی که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.
تلاش های جامعه جهانی و هزاران نفر از خود مردم اسرائیل در داخل کشور سبب شد که به اسرائیل فشار آورده شود تا اجازه دهد چند محموله پزشکی وارد شود. اما هرج و مرج ناشی از محاصره، وضعیت بسیار نابسامانی در کمک رسانی پدید آورده است.
خالد رعدی، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که :" تا کنون 72 نفر از مردم منطقه بدلیل کمبود دارو و نداشتن مجوز عبور برای رفتن به مراکز پزشکی فوت کرده اند." این درگذشتگان عمدتا از میان زنان، افراد مسن و کودکان بوده اند.
رعدی از جامعه جهانی خواست تا بر اسرائیل فشار وارد کنند تا این کشور اجازه دهد اقلام پزشکی مورد نیاز در دسترس بیماران غزه قرار بگیرد.
دکتر ایمان ابو کعان، یکی از پزشکان معالج « یحیی ابو جمال» می گوید:" اگر داروی مورد نیاز یحیی به او می رسید، مسئله یحیی اینطور که الان وخیم است، وخیم نمی شد." دکتر کعان می گوید که بیمارستان غزه، یعنی جائیکه او یحیی را معالجه می کند، دارای دو اتاق رادیولوژی برای بیش از 5 بیمار سرطانی است که این کافی نیست. و کمبود تخت بیمارستانی، باعث می شود که بیمارانی که در حالت بازیابی و مراقبت های پس از معالجه هستند، با پتوهایی که خودشان باید از خانه بیاورند، روی زمین بخوابند. از بیماران دیگر که احتیاج به خدمات درمانی دارند، خواسته می شود که بیمارستان را ترک کنند. این بدان معناست که مراقبت های ضروری غالبا امکان پذیر نمی باشند.
مقامات اسرائیلی اغلب تلاش می کنند تا با گرفتن "اطلاعات امنیتی" از فلسطینی ها، به آنها اجازه دسترسی به خدمات پزشکی را بدهند.
« میری واین گارتن» سخنگوی گروه اسرائیلی « پزشکان برای حقوق بشر» (IPS) می گوید:" در موارد متعددی ما متوجه شده ایم که فلسطینیانی که دارای اجازه امنیتی بوده و جواز رفت و آمد دارند ، برای بازجویی به سرویس مخفی اسرائیل (GSS, Shabak) واقع در منطقه بازرسی Erez فراخوانده شده اند و از آنها خواسته شده است که به شرط دادن اطلاعات در مورد مظنونین، به آنها خدمات پزشکی داده می شود. اگر آنها از دادن اطلاعات خودداری کنند، آنها را به غزه باز می گردانند و به آنها گفته می شود که دیگر جواز رفت و آمد آنها را تمدید نخواهند کرد."
« واین گارتن» موارد متعددی از این نمونه ها را ثبت کرده است. او می گوید:" این حرکت تعمدی : " امتناع از دادن خدمات درمانی" و یا نحوه ارائه خفت بار درمان، کاملا غیرعادلانه ، بی رحمانه، غیر انسانی و نقض آشکار « کنوانسیون سازمان ملل علیه شکنجه» است.
با این اوصاف ، «مصطفی» همچنان در انتظار کمک است. این پدر مصیبت زده می گوید:" ما در طلب چیزی بیشتر از حقمان نیستیم. برای رضای خدا، به ما کمک کنید که بتوانیم به بیمارستان تل آویو برویم. این حق پسرم است که زنده بماند. تمام چیزی که من درخواست دارم، تنها کمی ترحم و شفقت است."

محمد عمر
Inter Press Service
برگردان المیرا مرادی

 

 

baroone_eshgh63@yahoo.com

ارتباط استفاده از تلفن همراه با خواب

گروهی از پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تلفن همراه می تواند مانع خواب مناسب شود.
این پژوهش که هزینه انجام آن توسط "مجمع تولید کنندگان موبایل"، انجمنی از شرکتهای تولید کننده گوشی تلفن همراه، تامین شد، به این نتیجه رسید که امواج رادیویی منتشر شده توسط گوشی های تلفن همراه می تواند باعث بی خوابی، سردرد و گیجی شود.
همچنین ممکن است این امواج از طول خواب عمیق انسان بکاهند و در نتیجه مانع ایجاد احساس تازگی پس از خواب شوند.
در این پژوهش که بطور مشترک توسط انستیتو کارولینسکا در سوئد و دانشگاه وین استیت در آمریکا انجام شد، 35 مرد و 36 زن بین 18 تا 45 سال مورد مطالعه قرار گرفتند.
در جریان تحقیقات علی رغم آنکه به همه این افراد گفته شد که در معرض انتشار امواج قرار می گیرند، اما تنها برخی از آنها در معرض انتشار امواج قرار گرفتند تا این پژوهش، تبعات روحی-روانی و ناشی از تلقین افراد مورد آزمایش را نیز دربرگیرد.
کسانی که واقعا در معرض امواج رادیویی قرار گرفته بودند، زمان بیشتری طول کشید تا وارد اولین مراحل عمیق تر خواب شوند و بدن آنها زمان کمتری در عمیق ترین مرحله خواب باقی ماند.
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که: "انتشار امواج 884 کیلوهرتزی، بر روی آن دسته عناصر خواب که نقشی عمده در رفع خستگی روزمره ایفا می کنند، تاثیری منفی می گذارد."
به نظر می رسد انتشار امواج رادیویی، تولید هورمون ملاتونین، عامل کنترل نظم درونی بدن، را مختل می کند.
حساسیت به امواج
تقریبا نیمی از افرادی که پژوهش بر روی آنها انجام شد، خود را "حساس به امواج" می دانستند و گفته بودند در اثر استفاده از موبایل دچار عوارضی مثل سردرد می شوند.
با این وجود در جریان تحقیقات ثابت شد که آنها نمی توانند تشخیص دهند که در معرض امواج قرار گرفته اند یا خیر.
آلسدیر فیلیپس، مدیر موسسه Powerwatch که بر روی تاثیر امواج الکترومغناطیس بر روی بدن انسان تحقیق می کند، گفت: "این پژوهش نشان می دهد که بهتر است برای انجام تماسهای تلفنی در شب از تلفن ثابت استفاده شود و تلفن همراه در کنار محل خواب قرار داده نشود."
با این وجود مایک دولان، مدیر عامل "انجمن اپراتورهای موبایل" گفت :"نتایج این تحقیق با دیگر پژوهشها هماهنگ نیست."
او گفت: "این واقعا یک قطعه کوچک از یک پازل بسیار عظیم علمی است. تاثیر استفاده از تلفن همراه بسیار پایین است و یک پژوهش آنرا برابر با نوشیدن یک فنجان قهوه دانست."
در ماه سپتامبر سال گذشته در نتایج یک پژوهش عمده که در بریتانیا و توسط برنامه ای موسوم به MTHRP انجام شد و شش سال به طول انجامید، اعلام شد استفاده از تلفن همراه در کوتاه مدت خطری برای مغز نخواهد داشت.
با این وجود این پژوهش نتوانست احتمال افزایش خطر ایجاد سرطان در اثر استفاده طولانی
مدت از تلفن همراه را رد کند.
قربون خودم ، ممله

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

اهنگ فلسطین...گروه صدای خرد کانادا

گروه صدای خرد گروه موسیقی کاناداییست که درباره موضوعات مختلفی چون ایمان و سیاست واوضاع دنیا می پردازد.این گروه در کنسرت صلح لندن به منظور کمک به قربانیان جنگ دارفور شرکت کرد.در بیوگرافی گروه در سایت رسمی گروه با این جمله پایان می پذیرد: بیایید و کلمات را به هرکسی می توانید برسانید تحول روی نخواهد داد مگر انکه بخواهی دنیا را تغییر دهی وانچه می دانی را نشان دهی
ترانه فلسطین شاید کنکاشی باشد بر تعارض موجود در ذهن انسان غربی که می خواهد برای یک بار هم شده چشم وجدان خود را بگشاید وحقیقت فلسطین را درک کند واز همه انچه برایش ساخته اند رها شود واز خواب غفلت برون اید.


Close my eyes tonight
امشب چشمهایم را ببند

My conscience by my side
اما وجدانم را بیدار نگه دار

It's hard to live this life
ادامه دادن به این زندگی سخت است

Where truth begins with lies
جایی که حقیقت با دروغها اغاز می شود

So I won't sleep… I will stay awake
Cause if I dream… they will/then they'll take their claim
اگر رویا ببینم آیا انها حقشان را خواهند گرفت؟
پس نمی خواهم خفته باشم .می خواهم هوشیار وبیدار بمانم

Oh I try… oh I try to fight
To stay awake tonight
اوه ..من مبارزه می کنم تا امشب بیدار وهوشیار باشم

Palestine, Palestine, Palestine… always on my mind
فلسطین فلسطین فلسطین …همیشه در ذهن منی

Truth is where desire ends
حقیقت جاییست ارزوها پایان می یابد

A meaning to an end
مقصود ومعنی پایان

I search myself all the time
من به دنبال خودم در تمام زمانها بودم

To change what's in my mind
تا ذهنیاتم را تغییر دهم

So I won't sleep… I will stay awake
Cause if I dream… they will/then they'll take their claim
اگر رویا ببینم آیا انها حقشان را خواهند گرفت؟
پس نمی خواهم خفته باشم .می خواهم هوشیار وبیدار بمانم

Oh I try… oh I try to fight
To stay awake tonight
اوه ..من مبارزه می کنم تا امشب بیدار وهوشیار باشم

Palestine, Palestine, Palestine… always on my mind
فلسطین فلسطین فلسطین…همیشه در ذهن من

I can't find peace cause it's hard to release what we've done
نمی توانم صلح را پیدا کنم زیرا خیلی سخت است انچه انجام داده ایم را ببخشم(صرف نظر کنم)

What we could be if we'd only see what we've become
اگر ما تنها نظاره گر انچه در خورش بوده ایم چه می توانیم باشیم

It's unbelievable it's undeniable ohhhh!
اوه ..غیر قابل باور وانکارناپذیراست!

I want free, won't sleep, won't dream, won't eat, won't breathe
نمی خواهم بخوابم و رویا ببینم.بخورم.یا.نفس بکشم

Won't give in to what's building inside of me
نمی خواهم تسلیم انچه که در درونم ذهنم ساخته اند شوم
می خواهم ازاد باشم

Close my eyes tonight
چشمهایم را ببند امشب

My conscience by my side
اما وجدانم را بیدار نگه دار

دانلود اهنگ -اختصاصی سایت فرزندان سلمان فارسی

دریافت متن ترانه به صورت فرمت word

 

 

alirezamajidi@gmail.com

تاوان، بهترین فیلم گلدن گلاب

در گلدن گلابی که امسال در آن خبری از مراسم مجلل اهدای جوایز نبود، فیلم تاوان یا Atonement توانست برنده جایزه بهترين فيلم سينمايي درام و بهترین موسیقی متن شود.
اعتصاب نویسندگان هالیوود که مانع برگزاری مراسم امسال گلدن گلاب شد، حتی برگزاری مراسم ماه آینده اسکار را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. اعتصاب نویسندگان تا به حال 800 میلیون دلار به استودیوهای فیلمبرداری زیان وارد آورده است. شبکه
NBC هم که حق پخش مراسم امروز را با پرداخت مبلغ 6 میلیون دلار به دست آورده بود، یکی دیگر از متضررهای برگزار نشدن  مراسم امسال بود.
جولی کریستی، که او را به خاطر بازی در فیلم دکتر ژیواگو و در نقش لارا هرگز فراموش نخواهیم کرد، توانست به خاطر بازی در فیلم دور از او
Away from Her، عنوان بهترین هنرپیشه زن نقش درام را به دست آورد. سنت همیشگی بها دادن به بازیگرهای نقش‌های دارای اختلالات روانپزشکی این بار هم جواب داد و کریستی به خاطر ایفای نقش یک بیمار مبتلا به آلزایمر در این فیلم برنده جایزه شد.

 Julie Christie.jpg

جولی کریستی برای برنده شدن در گلدن گلاب امسال رقیبان بسیار سرسختی داشت: آنجلینا جولی برای بازی در فیلم A Mighty Heart، جودی فاستر برای ایفای نقش در فیلم The Brave One و کیت بلانشت برای بازی کردن در فیلم الیزابت: عصر طلایی.
البته کیت بلانشت نباید چندان ناراحت باشد، چرا که او با اینکه نتوانسته بود بهترین هنرپیشه زن شود، به خاطر ایفای نقش یک مرد که کسی نیست جز جناب باب دیلان، بهترین هنرپیشه زن نقش مکمل شد!
فیلم Sweeney Todd به کارگردانی تیم برتون برنده دو جایزه شد، جایزه اول عنوان بهترین فیلم کمدی یا موزیکال بود. جانی دپ یکی از هنرپیشه‌های این فیلم، بهترین بازیگر مرد نقش کمدی شد.
دانیل دی لوئیس توانست با پشت سر گذاشتن جورج کلونی و دنزل واشنگتن که به ترتیب در فیلم‌های مایکل کلایتون و گنگستر آمریکایی بازی کرده بودند، بهترین هنرپیشه مرد نقش درام شود. او به خاطر بازی در فیلم خون به پا می‌شود یا There Will Be Blood این جایزه را برد.
نه پرسپولیس پرحاشیه مرجان ساتراپی و نه بادبادک‌باز، هیچ کدام نتوانستند برنده بهترین فیلم خارجی گلدن گلاب شوند،  چرا که فیلم «اتاقک غواصی و پروانه» برنده این جایزه شد. کارگردان این فیلم یعنی جولين شنابل هم بهترین کارگردان گلدن گلاب شد.

اما می‌رسیم به فیلم تاوان یا Atonement ، کارگردان این فیلم «جو رایت» است، کسی که با فیلم غرور و تعصب، دو سال پیش گل کرده بود. درباره فیلم غرور و تعصب در اینجا پستی دارم، یادش به خیر!

 Atonement.jpg

امروز ظهر که خبر برنده شدن فیلم تاوان را در بالاترین دیدم، بلافاصله تصمیم گرفتم دانلودش کنم، بعد از مرارت بسیار تا این لحظه توانسته‌ام نیمی از فیلم را دانلود کنم، زحمت دانلود نیمه دوم فیلم را باید سیستمم امشب بکشد!
داستان در سال های 1930 روی می دهد، کایرا نایتلی مثل غرور و تعصب یکی از هنرپیشه‌های اصلی فیلم تاوان است، او در نقش سیسیلی بازی می‌کند، دختری که عشق پاکش به «رابی» با بازی «جيمز مک اووی» با سوء تعبیر خواهر کوچکترش مواجه می‌شود. خواهر کوچک‌تر او پاپوش بزرگی برای رابی می‌دوزد و این دو را ناکام می‌کند. سال‌ها بعد خواهر کوچک‌تر در صدد جبران برمی‌آید، ولی دیگر بسیار دیر شده است.
این رومانس و این کشمکش‌ها وقتی جالب می‌شوند که در بطن جنگ جهانی دوم رخ می‌دهند و به تصویر کشیده می‌شوند.
داستان فیلم تاوان از رمانی به همین نام، اثر يان مک اوان اقتباس شده است. رمان تاوان در سال 2001 وارد بازار کتاب شد و موفقیت زیادی برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد، چرا که در لیست پرفروش ترین کتاب‌ها قرار گرفت و برنده جایزه بوکر شد.

 Atonement (1).jpg

فیلم تاوان خوش‌ساخت است، دست‌کم تا اینجایی که من دیده‌ام!، فیلم به صورت اتوبیوگرافی و از زبان خواهر کوچک‌تر نقل می‌شود. یکی از نکات جالب این فیلم پرداخت فوق‌العاده آن است، بعضی صحنه‌ها را در این فیلم دوبار و از زاویه دید خواهر کوچک‌تر و سپس خواهر بزرگ‌تر می‌بینیم، ابتکاری که من حضور ذهن ندارم در فیلم دیگری هم شاهدش بوده‌ایم یا نه.
متأسفانه داستان کامل فیلم را پیشتر خوانده‌ام و می‌توانم حدس بزنم نیمه دوم فیلم صحنه‌های زیباتری از نیمه اول داشته باشد.
موسیقی فیلم که برنده جایزه گلدن گلاب امسال شده است، واقعا زیباست و یکی دیگر از نقاط قوت فیلم است، داریو ماریانلی که پیش از این آهنگ‌سازی فیلم‌های V for Vendetta و خداحافظ هاوانا را برعهده داشته، این بار موسیقی زیباتری خلق کرده است. در سایت فیلم می‌توانید به صورت آنلاین به قطعاتی از موسیقی متن فیلم گوش کنید.(و البته دانلودش هم بکنید، از من نشنیده بگیرید!)
جالب است بدانید که طبق نظرسنجی که توسط مجله «اين استايل» انجام شده، پیراهن ابریشمی سبزرنگ کایرا نایتلی در فیلم تاوان، به عنوان بهترین لباس سینمایی در طول تاریخ سینما انتخاب شده است و بر پیراهن سفید رنگ مارلين مونرو در فیلم خارش هفت ساله The Seven Year Itch و پیراهن مشکی آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی پیشی گرفته است!

 Atonement (2).jpg

بازی کایرا نایتلی در این فیلم خوب است، باز هم او بازی چهره و میمیک خوبی دارد، اما به اعتقاد من بازی نایتلی آنقدر خوب نیست که بتوانیم بخت بردن اسکار، برایش قائل شویم.

لینک‌های مفید:
- جمع‌بندی نظراتی که روزنامه‌ها و رسانه‌های معتبر درباره فیلم تاوان نوشته‌اند: سایت متاکریتیک

-
سایت رسمی فیلم

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ سي

پروردگار من ...
بروان مقدس محمد و آل محمد درود فرست و ايمان مرا بميزان تمام و كمال برسان و آنچنان كن كه يقين من در عقيدت من بر مقام والاتري قر ار گيرد و نيت مرا همواره با صلاح و صواب مقرون فرما .
اي پروردگار متعال ...
در سايه لطف خويش بر نيت پاك من توسعه و توفيق ارزاني فرماي و يقين مرا نسبت به عقيدت من با صحت و سلامت بياراي و از رفتار و گفتارم انچه دستخوش فساد شده است ، ازاصلاح خويش بي نصيب مگردان .
پروردگارا ...
بروان محمد و آل محمد رحمت فرست و در مشكلات زندگي يار و ياور من باش . كمك كن تا اين بار سنگين بر شانه هاي من فشار نياورد و مرا بخويشتن مشغول ندارد .
خداي من ...
فردا كه به روز رستاخيز از خاك بر خيزم در پيشگاه عدل و انتقام تو از گفتار و كردارم باز خواست خواهم شد ... مقدر فرماي كه هم امروز به فرداي خود بينديشم و مسووليت خويش را آنچنانكه تو خواهي ايفا كنم .

(دعاي مكارم الاخلاق از امام سجاد عليه السلام )
آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 بهمن / 29 ژانويه / 20 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
9 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زماني كه تهران چهره ديپلماتيك تازه به خود گرفت

درچنين روزهايي در سال 1296 هجري شمسي (ژانويه 1919 ميلادي ) با ورود نخستين نماينده دولت بلشويكي روسيه ، تهران كه دهها سال اسير بازيهاي انگلستان و روسيه بود و گاهي اوقات نمي دانست به ساز كدام يك برقصد چهره ديپلماتيك تازه اي به خود گرفته بود ، زيرا مسكو قبلا از همه دعاوي روسيه درقبال ايران و امتيازاتي كه به دست آورده بود و حتي پولي را كه قرض داده بود صرف نظر كرده بود.« براوين » نماينده ديپلماتيك دولت بلشويكي روسيه هشتم بهمن وارد تهران شده بود. ورود وي به دولت وقت ايران اين جرات را داده بود كه در همين ماه رسما از انگلستان بخواهد كه به نوبه خود ، همانند روسيه ، از دعاوي و امتيازاتش صرفنطر كند ؛ موافقتنامه سال 1907 سن پترزبورگ ( تقسيم ايران ) را لغو و نيروي « اس پي آر » را كه طبق نقشه ژنرال پرسي سايكس به وجود آمده و تابع انگلستان است منحل و يا به ايران تحويل دهد.پاره اي از نويسندگان فشار و تهديد مسلحانه چند افسر ايراني را در همين ماه به تغيير فرمانده روس پادگان باغشاه كه احتمال داده مي شد متمايل به دولت تازه مسكو باشد به حساب انگليسي ها و واكنش آنها به تحولات تهران نوشته اند. واكنش هاي انگلستان تا كودتاي سال 1299 و تغيير دولت ادامه داشت . ديدار و مذاكرات دهم بهمن سال 1299 ژنرال آيرونسايد كه سالها بعد يك قهرمان ملي انگلستان شد با ژنرال رضا خان پهلوي فرمانده تيپ قزاق و متعاقب آن حركت تيپ از قزوين به سمت تهران و انجام كودتا بزرگترين ورق همين بازي بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

09/11/58
كارتر: امريكا حاضر به هرگونه كمكي به ايران در شرايط بحراني است.

09/11/65


هاشمي رفسنجاني: من تصور مي‌كنم زمان براي گفتگو يا مذاكره با آمريكا مناسب نيست. بزرگترين نگراني دارائي‌هاي ايران است كه هنوز در آمريكا بلوكه است.
پايان كار كنفرانس اسلامي و صدور قطعنامه‌اي در مورد جنگ ايران و عراق.

 

شهادت 5تن از فرماندهان رشيد لشكر اسلام

9 بهمن 1360 - 5تن از فرماندهان رشيد لشكراسلام كه دوران جنگ تحميلي درسركوبي قواي متجاوز رژيم بعثي دلاوريهاي كم نظيري ازخود نشان داده بودند؛ به شهادت رسيدند. حسن باقري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مجيد بقايي فرمانده قواي اول كربلا ازگروه همين شهيدان بودند كه براي بازرسي به خط مقدّم جبهه رفته بودند. شايان توجه است كه شهيد باقري بعد ازپيروزي انقلاب اسلامي درتحريريه روزنامه جمهوري اسلامي اداي وظيفه مي‎كرد و شهيد بقايي نيزدرزمان انقلاب ازجمله سربازاني بود كه به امرحضرت امام خميني(ره) ازپادگان گريخت و به صف مبارزان و انقلابيون پيوست.

Mobin_s2004@yahoo.com
29 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ثبت اختراع انجين بنزيني اتومبيل

كارل بنز

كارل بنز

«كارل بنز» 29 ژانويه سال 1886 اختراع تازه خود (موتور يا انجين بنزيني، يا انفجاري) را در كارلسروهه آلمان به ثبت داد. وي براي نخستين بار در جهان، جزئيات ساختار اتومبيلي را به ثبت داده بود كه داراي كاربوراتور، كلاچ و شمع (توليد جرقه» بود.
    كارل بعدا با «گوتليب دايملر» شريك شد و كسب و كار اتومبيلسازي خود را تحت نام «دايملر بنز» رونق بخشيد.

افزايش روز افزون جهاني توليد خودرو
آمار خودرو درپايان سال 1926 ميلادي

زيباترين خودرو سواري كوپه ساخت1926

29 ژانويه سال 1927 آمار جهاني خودرو مربوط به پايان سال 1926 انتشار يافت كه نشان مي داد 39 درصد كل خودروهاي جهان در ايالات متحده سرگرم كارند و مردم اين كشور كه دلبستگي ويژه به خودرو يافته اند داراي 9 ميليون خودرو شماره شده ــ داراي پلاك ) هستند. كل خودروهاي جهان كمي بيش از 23 ميليون بود. طبق همين آمار ظرف سه سال منتهي به دسامبر 1926 هشت ميليون خودرو تازه درجهان ساخته شده بود.

 

ژنرال آمريكايي پس از 42 روز از اسارت گارد سرخ ايتاليا آزاد شد

ژنرال دازير

29 ژانويه در سال 1982 ژنرال آمريكايي جيمز دازير James Dozier از اسارت گارد سرخ ايتاليا آزاد شد . وي كه در پايگاه «ورونا» در شمال ايتاليا مستقر بود 42 روز پيش از آن ربوده شده بود. اين گارد مركب از چپگرايان از آغاز تاسيس خود ــ 11 سال پيش از اين دهها تن از جمله « آلدومورو » نخست وزير ايتاليا را ربوده بود . آلدو مورو در طول اسارت كشته شده بود . براي يافتن ژنرال دازير بيش از پنج هزار پليس ايتاليا بسيج شده بودند و سرانجام اورا در آپارتماني يافتند .در اين آپارتمان پنج عضو گارد سرخ از ژنرال دازير مراقبت مي كردند كه همگي دستگير شدند.

 

زمين لرزه ژانويه 1995 ژاپن

29 ژانويه 1995 ، 12 روز پس از وقوع زمين لرزه در منطقه صنعتي كوبه در ژاپن هنوز از ميزان تلفات رقم درستي به دست نيامده بود و ظرف اين مدت چهار هزار جنازه از زير قطعات سيمان و تير آهن هاي آپارتمانها بيرون كشيده شده بود كه سختي عمليات نجات در دنياي صنعتي را ثابت مي كند. اين زلزله 20 ثانيه طول كشيده بود و به همان گونه كه از عكس بر مي آيد خيابان اسفالته و پلهاي اهنين را همانند مقوا در هم مچاله كرده است.

 

كشف تونلي در زير مرز آمريكا و مكزيك!

كشف يك تونل زير زميني (عكس بالا) به طول727 متر ميان مكزيك و ايالات متحده، بسياري را مبهوت ساخته و اين سئوال برايشان مطرح شده است كه چطور اين همه مامور امنيت ملي با اين هزينه و دستگاههاي الكترونيك نتوانستند قبلا آن را كشف كنند. خبر كشف اين تونل پنجشنبه شب 27 ژانويه 2006 و به تفصيل از شبكه هاي تلويزيوني آمريكا پخش شد. ظاهرا پليس مكزيك آن را كشف و به ماموران مرزي آمريكا گزارش كرده بود. هنوز معلوم نيست كه تونل از چه زماني داير شده است. در اين تونل ماموران مربوط چندين تن انواع مواد مخدر بسته بندي شده را كشف كرده اند. اين تونل كه با سيمان و مصالح خوب ساخته شده است به چراغ، هواكش و دستگاه تخليه آب مجهز است. تونل در عمق 26 متري از سطح زمين ساخته شده است. عرض تونل يك و نيم متر است. يك سر تونل در انبار بزرگي در شهر «تي هوانا»ي مكزيك و سر ديگرش در شهرك «اوتاي مسا»ي كاليفرنيا واقع در نزديكي شهر سن ديه گو قراردارد.
     شبكه هاي تلويزيوني آمريكا گفتند كه از طريق اين تونل نه تنها مواد مخدر و از جمله «مت» با حجمي زياد به داخل آمريكا وارد مي شد، بلكه قاچاق آدم و احتمالا تروريست هم صورت مي گرفت، و اين در حالي است كه وزارت امنيت ملي بيشتر نيرو و پولش را صرف بازرسي مسافران هوايي مي كند كه باعث رنجش برخي از مردم است.

برخي ديگر از رويدادهاي 29 ژانويه

  • 1943:   (1321) دكتر ميلسپو كارشناس آمريكايي امور مالي و اداري براي اصلاح اين امور در ايران و نوسازي ماليه ايران وارد تهران شد و با اختيارات كامل كار خود را آغاز كرد . ايران از شهريور سال 1320 تحت اشغال نظامي كشورهاي در حال جنگ با آلمان بود.

  • 1980:   (1358) شش تن از اعضاي سفارت سابق آمريكا در تهران كه در جريان تصرف اين سفارت فرار كرده و در سفارت كانادا پنهان شده بودند با گذرنامه ديپلماتيك كانادا به عنوان اعضاي سفارت اين كشور با يك پرواز عادي از تهران خارج شدند. مهر ويزاي ورودي آنان به تهران را « سيا » ساخته بود تا ايجاد ترديد نكند.

  • 1987:   گورباچف رهبر وقت شوروي اعلام كرد كه فضاي باز سياسي شوروي هنوز به كمال نرسيده و براي رسيدن به دمكراسي به تمرين آزادي بيشتري نياز است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    20 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت اِبن زاكور اديب ، فقيه مورّخ مشهور عرب در شهر فاس

    20 محرم 1120 - اِبن زاكور اديب ، فقيه مورّخ مشهور عرب در شهر فاس در گذشت او شاعري مديحه سرا بود و اكثر اشعارش در وصف پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار(ع) است . از آثار ابن زاكور در مجموع 18 اثر در منابع ذكر كرده اند كه بيشترآنها در باره «علوم اسلامي و عربي ، حديث ، عروض ، قافيه ، و حتي علوم طب ، هيئات ، نجوم ، و حساب» تأليف شده است .

     

     عزل ميرزا تقي خان امير كبير صدر اعظم لايق و با كفايت ناصرالدّين شاه

    20 محرم 1268 - ميرزا تقي خان امير كبير صدر اعظم لايق و با كفايت ناصرالدّين شاه واز رجال سياسي با تد بير و وطن پرست ايراني از صدارت عزل شد . اين مرد با كفايت و فداكار در دوران صدارت خود خدمات شايسته و درخور تحسيت به ايران و ايرانيان كرد. .كه جملگي از درايت و هوش سياسي اين رادمرد تاريخ اين مرزبوم حكايت مي كند . ولي دباريا ن قاجار به كمك عوامل بيگانه پس از عزل امير كبير به اين نيز بسنده نكردند و با دسيسه هاي بي وقفه فرمان قتل امير كبير را از ناصرالدين شاه گرفتند و سر انجام اين مرد آزاده و مومن و سنيزجو با دخالت عوامل بيگانه به طرز فجيع به قتل رسيد . امير كبير فردي كاردان و باهوش و وطن پرست بود .او منافع ملت را بر همه چيز مقدم مي دانست و اهميت براي اجانب و مزدوران آنها قائل نبود.از مهمترين اقدامات فرهنگي امير مي توان به تأسيس مدرسه دارا لفنون در تهران اشاره كرد ، امير در دوره صدارت كوتاه خويش خدمات و اصلاحات بسياري انجام داد كه از آن جمله: « امنيت و استقرار ثبات در امور دولت، اصلاح امور قضايي، تأسيس چاپخانه ، ترويج ترجمه و نشر كتب و روز نامه هاي علمي و فرهنگي، تقويت بنيه اقتصادي كشور، ايجاد بيمارستانهاي متعدد و مرمّت ابنيه تاريخي» .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -4
    3

    اهواز

    7
    15

    تبريز

    -6
    1

    شيراز

    -1
    11

    مشهد

    -6
    2

    بندرعباس

    10
    22

    کرمان

    -3
    11

    اصفهان

    -6
    7

    يزد

    -1
    9

    کرمانشاه

    -5
    2

    اراک

    -10
    -2

    رشت

    2
    9

    دبی

    15
    20


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1374 تومان
    938 تومان
    1855 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    222000 تومان
    107000 تومان
    57000 تومان
    207500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.17

    اذان مغرب : 17.47

    اذان صبح فردا : 5.41

    طلوع آفتاب فردا : 7.07

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Science Magazine
    25 ژانويه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Science

    تاریخ انتشار: 25 ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 167
    حجم فایل: 11 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    پخش کننده ی قابل حمل
    با دوربین 12 مگاپیکسلی


    شرکت چینی Newman دستگاه پخش کننده ی قابل حمل جدید را ارایه کرده که علاوه بر قابلیت پخش فایل های موسیقی و ویدیویی یک دوربین عکاسی 12 مگاپیکسلی نیز به همراه دارد. این دستگاه که با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم برداری هم میکند به فلاش نیز مجهز است و دوربین آن قابلیت چرخش تا 180 درجه را دارد. این دستگاه با نمایشگری 3 اینچی خود عکس ها را نشان میدهد و البته فایل های متنی را نیز برای شما نمایش میدهد. حافظه این دستگاه از نوع SD و MMC است و برای انتقال اطلاعات از پورت USB2 نیز استفاده میکند. مهمترین نکته در مورد این دستگاه قیمت آن است که فقط 132 دلار اعلام شده است! در چنین مواقعی است که نمیدانیم از دست این چینی ها به کجا پناه ببریم. ضمن اینکه دچار شک میشویم که این دستگاه را "دوربینی" بنامیم که فایل های چند رسانه ای را پخش میکند یا دستگاه "پخش کننده ای" که دوربین دارد. 
    منبع

    گوشی موبایل خود را با انرژی نور خورشید شارژ کنید



     

    حتما تا حالا برایتان اتفاق افتاده که در جاهایی باشید که امکان دسترسی به برق برای شارژ وسایلی نظیر موبایل وجود نداشته و طبق معمول با جمله low battery مواجه شدید. و یا به دلیل نوع حرفه خود مجبور هستید ساعات طولانی را در طول روز در زیر آفتاب قدم زده و فعالیت داشته باشید . دیگر نگران نباشید. کیف دستی را که در تصویر مشاهده می کنید علاوه بر کیف نوعی شارژر خورشیدی نیز محسوب می شود. سطح رویه این کیف کاملا از photo-cell های ذخیره کننده انرژی نور خورشید پوشیده شده است. تنها لازم است برای مدت زمانی حدود 6-8 ساعت در زیر نور خورشید باشد. بعد از آن کیف شما همانند یک بانک انرژیست که می تواند وسایلی نظیر PDA , گوشی موبایل و ...را شارژ کند. ذخیره انرژی آن بسته به مقدار ولتاژ لازم جهت شارژ وسایل مذکور می تواند دوام داشته باشد. این محصول با قیمت های متنوعی نظیر 412$ , 383$ , 274& در بازار موجود است.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    ايدئولوژى و روش در علم اقتصاد


    نويسنده: همایون - کاتوزیان
    مترجم: يدالله - دادگر

    معرفی کتاب:
    يكى از مقوله هاى با اهيت پيرامون علم اقتصاد، بحث هاى روش شناختى و همچنين موضوع تأثير انديشه هاى فلسفى و ارزشى در تئورى هاى اين علم مى باشد. اين مباحث چه از ناحيه روش هاى بررسى علمى و تفكيك آن ها از روش هاى غير علمى، و چه از نظر نقش ديدگاه هاى فكرى مكاتب و نظام هاى مختلف اقتصادى، جايگاه برجسته اى را در ادبيات مربوط به اين رشته به خود اختصاص داده است. نوشته اى كه ترجمه اولين قسمت آن از نظر مى گذرد يكى از مجموعه هاى ارزشمند در اين زمينه مى باشد. نويسنده كه از اساتيد معروف دانشگاه «كنت» (kent) در انگلستان مى باشد، از صاحب نظران ايرانى الاصل است كه به ايران و ارزش هاى جامعه ايرانى بسيار پايبند است.(1) نويسنده با اعتقاد بر اين كه علم اقتصاد در شرايط و اوضاع و احوال فعلى دستخوش بحران مى باشد، ريشه بحران مذكور را به چارچوب و فلسفه اقتصادى، روش ها، تئورى ها و عقايد حاكم بر آن ها مرتبط دانسته، هر گونه راه حل در ارتباط با اين بحران را نيز مبتنى بر اين نگرش روش شناختى مى داند. و با ديدى نقادانه مرورى بر خاستگاه تئورى ها مى نمايد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مبحث اول: علم اقتصاد و فلسفه علوم اجتماعى
    وظايف و فلسفه علوم اجتماعى
    در ارتباط با قلمرو و مناسبت موضوع

    ● مبحث دوم: دور نماى تاريخى از اقتصاد سياسى تا اقتصاد اثباتى
    پيشرفت عقايد اقتصادى
    تحولات روش هاى تجزيه و تحليل اقتصادى

    ● بخش سوم: كنكاش در روشهاى تجزيه و تحليل علمى در علوم اجتماعى و علم اقتصاد
    روشهاى تجزيه و تحليل
    ملاحظات قابل استنتاج


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    حاشیه های فوق ستاره

    چهل و پنج سال کار هنری در بالاترین سطح آن هم بدون حاشیه چیزی که باور کردنش برای خودش هم مشکل بود ولی واقعیت داشت. او فوق ستاره سالهای دور و نزدیک سینما بود. فوق ستاره ای پاستوریزه که در طول چهل و پنج سال فعالیت هنری حتی یک بار هم دچار حاشیه نشده بود. دیگران فکر می کردند به علت مراقبت و مواظبت و ذکاوت اوست که تا به حال هیچ حاشیه ای پیرامونش ایجاد نشده است، ولی خودش خوب می دانست که اصلا حاشیه ای ندارد و این آزارش می داد.
    بالاخره یک روز تصمیم گرفت هر طور شده وارد حاشیه بشود به همین دلیل یک فایل بلوتوث از خودش در حال رقص در یک مجلس لهو و لعب منتشر کرد اما هر چه منتظر ماند حاشیه ای زندگی اش را در بر نگرفت و حتی یک خبرنگار هم از روزنامه های زرد به سراغش نیامد. بعد به فکر ازدواج مجدد افتاد و در اختتامیه ی جشنواره ی فیلم های ملی به مجری زن مراسم که یک دختر بیست و یک ساله از فوق ستاره های سینمای کشور بود پیشنهاد ازدواج داد اما همه آن را یک شوخی هنری تلقی کردند. شب بعد از مراسم در کوچه پس کوچه های پایین شهر با یک دسته از اراذل و اوباش درگیر شد و دو نفر از آنها را راهی بیمارستان کرد اما این درگیری هم برای او حاشیه ساز نشد. فردای آن روز در یک میتینگ تبلیغاتی باگوجه به صورت یکی از سران ارشد مملکت زد اما پلیس فردی را که کنار او بود دستگیر کرد و به حرفهای فوق ستاره سینما توجهی نکرد. یک هفته بعد در یک گروگان گیری صد و پنجاه نفر از دانش آموزان یک مدرسه را به گروگان گرفت اما حتی یک خبرگزاری این خبر را منتشر نکرد. یک ماه بعد با مراجعه به دادگاه و ارائه مدارک به ایجاد رابطه غیر افلاطونی با یک هنرجوی خیلی خیلی جوان اعتراف کرد اما سودی نبخشید.
    یک سال بعد وقتی مست لایعقل از خیابان می گذشت با یک دوچرخه تصادف کرد و جان سپرد. فردای آن روز یک روزنامه محلی در صفحه حوادث خود نوشت: «هنرمند مردمی و متعهد بدون هیچ حاشیه ای به دیار باقی شتافت.»

    رضا ساکی
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    مهارت هاي ارتباطي
    براي رسيدن به موفقيت  
     

    کودکان از همان لحظه ی تولد راه و رسم برقراری ارتباط را یاد می گیرند. آنها اولین ارتباط خود را از طریق گریه کردن با مادر خود آغاز می کنند. بعد از آن طی زندگی، پیشرفت فرد در این مسئله به برقراری ارتباط او با سایرین، و سایرین با وی بستگی دارد. مهارت های ارتباطی سرمایه ای مهم برای هر فرد در راه موفقیت به شمار میرود.
    توانایی برقراری ارتباط برای همه ی مخلوقات زمین الزامی است، و انسانها نیز از این قانون مستثنی نیستند. البته، ارتباط انسانها بسیار پیچیده تر و دشوارتر از سایر مخلوقات است. راه های متعدد و مختلفی برای برقراری ارتباط میان انسانها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا درمورد مهارت های ارتباطی میان فردی صحبت کنیم که برای رسیدن به موفقیت مسئله ای حیاتی است.
    اتفاقی نیست که اکثر شرکتها و سازمانها در برنامه ی آموزشی خود برای پیشرفت شغلی کارکنان، مهارت های ارتباطی را نیز می گنجانند. تا حد زیادی میتوان گفت که اصلی ترین عامل موفقیت شرکتها، صلاحیت برقراری ارتباط کارکنان آن است. آنها که به نوع بخصوصی از مهارتهای ارتباطی مثل سخنرانی در جمع نیاز دارند، دوره های ویژه در شرکت یا خارج از آن برای آندسته از کارکنان تدارک دیده می شود.
    معدود افرادی هستند که عقیده دارند هرچه مهارتهای ارتباطی فرد قوی تر باشد، به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهد کرد و آینده ی شغلی درخشانتری خواهد داشت. همه می دانیم که فاکتورهای مهم دیگری نیز برای کسب موفقیت در کار وجود دارد، اما از اهمیت مهارتهای ارتباطی در این زمینه نباید غافل بود.


    مزایای مهارتهای ارتباطی
    منافع و مزایای مهارتهای ارتباطی بسیار زیاد و مختلف است. این مهارتها می تواند زندگی شما را در آینده به طرقی حفظ کند، قلب فرد مورد علاقه تان را برباید یا ازدواجتان را نجات دهد.
    در کار و تجارت هم، فواید و مزایایی از قبیل موارد زیر خواهد داشت:


    کنترل کارمندان
    کنترل کارمندان نیازمند ارتباط پایدار و موثر است. اگر نتوانید با افراد زیردستتان رابطه برقرار کنید، توانایی شما در مدیریت محدود خواهد شد و روحیه ی کارکنان را از بین خواهد برد. نیاز به برقراری ارتباط به طور صحیح در زمانهای مامور کردن، تشویق کردن، درک کردن کارمندان و آموزش دادن به آنها الزامی است.
    ارتباط خوب با کارمندان، به شما فرصت می دهد بتوانید آنها را ترغیب و تشویق کنید و انگیزه ی لازم برای کار را به آنها بدهید. داشتن مهارت برقراری ارتباط صحیح، از شما مدیری بهتر و کامل تر می سازد.


    برخورد با افراد خارج از سازمان
    چه برای یک شرکت کار کنید یا یک سازمان یا اداره ی دولتی، باید با افرادی خارج از آن شرکت یا سازمان از طریق تلفن ارتباط برقرار کنید. داشتن مهارتهای برقراری رابطه، باعث می شود بتوانید در چنین موقعیتی هم خود و شرکتتان را به بهترین شکل به طرف مورد نظر نشان دهید، از اینرو تاثیرگذاری شما دو برابر اهمیت پیدا می کند، اول به خاطر تصویری که از شرکت یا سازمان محل کار خود به آنها نشان می دهید، دوم به خاطر پیشرفت کاری خودتان.


    ایجاد اعتماد به نفس
    با پیشرفت مهارتهای ارتباطیتان، خواهید دید که اعتماد به نفستان نیز رو به افزایش است، از اینرو تقویت مهارتهای ارتباطی می تواند جزء استراتژی های طولانی مدت شما برای رسیدن به موفقیت باشد.
    بهتر است بدانید که ارتقاء مهارتهای ارتباطی در جنبه های مختلف زندگی شما، فواید و منافع متعدد دیگری نیز دارد.


    راه های پیشبرد مهارتهای ارتباطی
    دوره های آموزشی یادگیری مهارتهای ارتباطی بسیار متداول هستند، و امکان دارد حتی کارفرمای خودتان نیز چنین دوره هایی را برای کارمندان شرکت برپا کند. نوع دوره ی انتخابی شما بستگی به نیازهای شما دارد، دوره های مهارت سخنرانی در جمع، مهارت برقراری ارتباط کلامی، مهارتهای تلفنی، مهارتهای ارتباطی نوشتاری، و...شما باید با مشورت با رئیستان، یکی ا این دوره ها که بیشتر مورد نیازتان است را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید.
    تمرین نیز ضروری است، به همین خاطر بهتر است در هر موقعیت مناسبی با کارمندان یا همکاران خود صحبت کنید. سه نکته ی دیگر نیز وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:
    1. ارتباط مسئله ای دو طرفه است. فقط حرف زدن شما برای کارکنان شرکت مهم نیست. شما باید آنها را نیز ترغیب کنید تا آزادانه با شما گفتگو کنند. در بعضی موارد، این مسئله ای ساده نیست، به همین دلیل مهارتهای برقراری ارتباط میان فردی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. شنونده ی خوب بودن نیز چزء مهارتهای ارتباطی است. در واقع، شنونده ی خوب بودن، برای هر فردی سرمایه ای فوق العاده محسوب میشود.
    2. هر کسی که طرف صحبت شما باشد یک فرد محسوب می شود. یک گروه نیز ترکیبی از افراد مختلف است، و این را باید به یاد داشته باشید. باید مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید با آنها ارتباط صحیح برقرار کنید.
    3. اگر کارمندان و کارکنان یادی زیر دست شما هستند، داشتن یک حافظه ی خوب بسیار به شما کمک خواهد کرد. چون برای اینکه بتوانید مدیری قدرتمند و خوب باشید، باید تک تک کارمندان خود را خوب بشناسید.
    حافظه در سایر انواع برقراری ارتباط نیز نقش مهمی دارد. یک نمونه ی آن سخنرانی در جمع است، چون صحبت با گروهی از افراد از حفظ باعث بالا بردن اعتماد به نفس و تاثیر گذاری شما می شود. اگر سخنرانی حین صحبت کردن مداوم به یادداشت های خود نگاه کند، تاثیر کمتری بر مخاطبین خود خواهد داشت.
    حافظه همچنین برای ارائه ی ایده ها، کارها و پیشنهادهایتان به بالا دستانتان مفید است. اگر بتوانید همه ی اطلاعات لازم را کسب کنید، نه تنها سطح کاریتان بالاتر خواهد رفت، بلکه تاثیرگذاری بیشتری هم خواهید داشت.
    برقراری ارتباط مبحثی بسیار گستره است، اما باید از جایی شروع کنید تا بتوانید مهارتهای ارتباطی خود را ارتقاء دهید. شاید بهترین نقطه ی شروع، نقطه ضعفهایتان باشد. بهتر است با رئیستان درمورد این مسئله گفتگو کنید. و اگر رئیسی ندارید، یکی از دوستانتان که به عقاید و نظرات او احترام میگذارید، بهترین کسی است که میتوانید در مورد نقطه ضعفهایتان با او صحبت کنید.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    روغن را نگهداري كنيم؟
     

    انسان از دير باز روش‌هاي مختلفي را براي حفظ مواد غذايي مصرفي‌اش از فساد و تخريب به کار برده است.
    نگهداري صحيح و مناسب هر ماده غذايي به طولاني شدن عمر ماندگاري ،‌حفظ ارزش هاي تغذيه اي و پيشگيري از بيماريهاي حاصل از فساد آنها مي انجامد.
    روغن يکي از مواد غذايي است که به دليل استفاده ي گسترده در تهيه غذا بايد به سلامت آن توجه داشت . آنچه در پي مي آيد توصيه هايي است که مي بايست براي نگهداري بهتر اين ماده غذايي به آنها توجه کرد.

    براي نگهداري روغن بايد به نکات زير توجه کرد:
    روغن ها و چربي ها ترکيبات فاسد شدني هستند . به طور کلي وجود رطوبت ، مجاورت با اکسيژن هوا، آهن و مس ، حرارت و نور باعث تشديد فساد روغن مي گردد.
    بنابراين روغن بايد در محل خشک و خنک و دور از نور و در ظرف درب بسته نگهداري شود و پس از هر بار مصرف روغن ، درب ظرف محکم بسته شود.
    بسته بندي روغن بايد حتي الامکان در ظرف غيرقابل نفوذ به نور و محکم و بي عيب باشد.
    نحوه نگهداري روغن در فروشگاهها مهم است . ظروف نگهداري روغن در صورتي که شفاف باشد بايد به دور از نور و در محل خنک نگهداشته شود . بويژه از نگهداري و چيدن روغن هاي مايع با بسته بندي شفاف در پشت شيشه فروشگاهها که موجب فساد روغن مايع مي شود بايد خودداري شود.
    نگهداري صحيح روغن غني شده با ويتامين‌هاي A ، D براي حفظ ويتامين هاي موجود در آن بسيار مهم است. روغن غني شده بايد در بسته‌بندي بطري کدر و يا قوطي هاي فلزي عرضه شود. اين نوع روغن حساستر از روغن هاي معمولي است و نبايد تحت درجه حرارت بالا قرار بگيرد.
    توجه به مشخصات روغن که بر روي برچسب بسته بندي آن ذکر شده است، از جمله نام و نوع فرآورده، شماره پروانه ساخت، نام کارخانه، شرايط نگهداري و مصرف، تاريخ توليد و انقضاء ضروري است.
    بر اساس دستورالعمل اداره کل نظارت بر مواد غذايي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي از ابتداي سال 1383 انواع روغن هاي نباتي جامد بايد داراي برچسبي باشند که ميزان اسيد چرب اشباع و اسيد چرب ترانس بر روي آن درج شده باشد.
    روغن‌هاي جامد يا نيمه جامدي که حاوي کمترين مقدار اسيدچرب اشباع و اسيدچرب ترانس باشند براي استفاده سالم تر هستند. در مورد روغن غني شده با ويتامين هاي A و D توجه به درج نوع و مقادير ويتامين روي برچسب ضروري است.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران



     

    دوستان عزيزي که مايل هستند اين سلسله مقاله را که در 9شماره قبلي روزانه نوشته شده بود را بصورت يکجا مطالعه کنند، مي توانند به اين آدرس و نيز اين آدرس مراجعه کنند.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    ۲۵ راز در معروف ترین
    موتور جستجوی دنیا

    ۱) همه‌چیز در نحوه نوشتن
    ‌با اطلاع از چگونگی نوشتن عبارات جستجو در موتورهای جستجو، می‌توانید اطلاعات موردنیازتان را به راحتی پیدا کنید. به عنوان مثال دستور <کلمه مورد نظر: INURL> باعث می‌شود تا موتور جستجوی گوگل، همه صفحاتی که در آدرس URL آن‌ها، کلمه مورد نظر وجود داشته باشد را برایتان فهرست کند.


    ۲) نوار ابزار گوگل
    با اضافه کردن نوار ابزار گوگل به مرورگرتان، از این پس می‌توانید کار جستجو را با سرعت و راحتی بیشتری انجام دهید. یکی دیگر از امکانات این نوار ابزار، جلوگیری از نمایش پنجره‌های تبلیغاتی است. برای دریافت این برنامه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی TOOLBAR.GOOGLE.COM مراجعه کنید.


    ۳) چه کسی به سایت شما لینک داده است‌
    بسیاری از مدیران سایت‌ها علاقه‌مندند بدانند چه کسانی (از سایت خود) به سایت آن‌ها لینک داده است. گوگل به این سوال پاسخ می‌دهد. می‌توانید در قسمت جستجو، عبارت <نشانی سایت:LINK> را وارد کرده و کلید ENTER را بزنید. نتیجه این درخواست، فهرست سایت‌هایی است که به سایت شما لینک داده‌اند.


    ۴) کاربردهای تجاری
    موتور FROOGLE.GOOGLE.COM فهرست محصولات فروشگاه‌های ONLINE را تهیه می‌کند و موتور CALATOGS.GOOGLE.COM برای نمایش و درخواست کاتالوگ محصولات به‌کار می‌رود.


    ۵) نگاهی به آینده
    ‌مدیران گوگل همیشه نیم‌نگاهی به آینده دارند. اگر می‌خواهید بدانید چه در سر آن‌ها می‌گذرد و قرار است در آینده چه کارهایی انجام دهند، بهتر است سری به آزمایشگاه آن‌ها بزنید و خود از نزدیک با خدمات و محصولات آتی گوگل آشنا شوید. آدرس آزمایشگاه گوگل LABS.GOOGLE.COM/GVS.HTML می‌باشد.


    ۶) تعیین بازه‌ های تاریخی
    نتایج مطلوب‌تر در اغلب موارد، زمانی که جستجویی را با گوگل انجام می‌دهید، نتیجه آن هزاران سایت و وبلاگ و نشانی می‌باشد که در واقع بسیاری از آن‌ها کاربرد چندانی ندارند و با موضوع موردنظرتان هماهنگ نیستند. یکی از روش‌های مؤثر در کاهش حجم نتایج جستجو، تعیین بازه‌های تاریخی است. مثلاً زمانی که بازه‌ای را بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ تعریف می‌کنید، گوگل با تبعیت از آن، فقط آن دسته از صفحاتی که دربازه مذکور ایجاد یا روزآمد شده‌اند را برایتان فهرست می‌کند (برای تعریف بازه‌های تاریخی به گزینه <جستجوی پیشرفته> مراجعه کنید).


    ۷) فقط صفحات جدید
    جستجو بدون ذکر تاریخ، نتایج بی‌شماری در پی دارد. انبوه نتایج، نه تنها به یافتن مطلب موردنظرتان کمکی نمی‌کند، بلکه موجب سردرگمی‌تان نیز می‌شود. علاوه براین اگر بعد از یک بررسی طولانی بین نتایج جستجو، به اطلاعات موردنظرتان رسیدید و متوجه قدیمی بودن آن‌ها شدید، چطور؟ اگر به دنبال اطلاعات جدید و روزآمد هستید، در قسمت جستجوی پیشرفته، عبارات <۳ ماه>، <۶ ماه> و حتی <یک‌سال> را در مقابل گزینه DATE وارد کنید تا گوگل بسته به تاریخ ذکر شده، فقط فهرست صفحات جدید را برایتان نمایش دهد. مثلاً اگر عبارت <۳ ماه> را انتخاب کنید، گوگل تمامی صفحاتی که در سه ماه گذشته ایجاد یا بروز شده‌اند را جستجو و آن‌هایی که با موضوع موردنظرتان منطبق هستند را نمایش می‌دهد.


    ۸) مستثنی کردن کلمات
    با مستثنی کردن کلمات، علاوه بر کاهش حجم نتایج جستجو، می‌توان به اطلاعات موردنظر نزدیک‌تر شد. با گذاشتن علامت <-> قبل از کلمه‌ دلخواه، گوگل آن کلمه را استثنا قلمداد کرده و از نمایش صفحاتی که حاوی چنین کلمه‌ای باشند، پرهیز می‌کند. مثلاً نتیجه عبارت ، همه صفحاتی که مربوط به ایران هستند و از تهران نامی نبرده‌اند را شامل می‌شود.


    ۹) WILDCARDها
    زمانی که به‌طور کامل از کلمات موضوع مورد جستجو آگاهی ندارید، بهتر است از کاراکتر کمکی ستاره <*> استفاده کنید. کاراکتر <*> معنی <هرچیز> می‌دهد. مثلاً عبارت می‌تواند نتایجی نظیر ، و یا نتایجی از این دست را حاصل شود.


    ۱۰) عناوین صفحات‌
    معمولاً همه صفحات وب، عنوان دارند. گاهی‌اوقات استفاده از این عناوین، به شما در پیدا کردن مطالب مورد نیازتان کمک شایانی می‌کند. مثلاً عبارت <کلمه مورد نظر: INTITLE>، گوگل را بر آن می‌دارد تا فقط عناوین صفحات را برای یافتن کلمه ذکر شده، جستجو کند.


    ۱۱) شرکت در گروه‌های خبری
    اینترنت فراتر از ایمیل و صفحات وب است. به عنوان مثال گروه‌های خبری (NEWS GROUP) یکی دیگر از خدماتی است که از طریق اینترنت ارایه می‌شود. گروه‌های خبری گوگل، گروه‌های معروف و معتبری هستند که شرکت در آن‌ها، به نوبه خود، کار لذت‌بخشی است. آدرس گروه‌های خبری گوگل از این قرار است: GROUPS.GOOGLE.COM


    ۱۲) جستجوی خودکار
    جستجو در اینترنت، قصه سوزن و انبار کاه است. گاهی‌اوقات ممکن است علیرغم صرف وقت زیاد، باز هم به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین هر ابزاری که در این پروسه، از اتلاف وقت جلوگیری کند، بسیار باارزش است. یکی از این ابزارها، <پیغام‌دهنده> گوگل نام دارد. این ابزار با دریافت آدرس ایمیل و عبارت مورد جستجو، به طور خودکار و روزانه، جستجویی را براساس عبارت دریافتی ترتیب داده و هر زمان که اطلاعات جدیدی را یافت نماید، آدرس آن را برایتان ایمیل می‌کند. آدرس پیغام‌دهنده گوگل به این ترتیب است: HTTP://WWW.GOOGLEALERT.COM/


    ۱۳) جستجوگر اخبار
    این ابزار نیز همانند پیغام‌دهنده گوگل، مشخصات اخبار موردنظر را به همراه آدرس ایمیل دریافت کرده و روزانه (بنا به درخواست کاربر، قابل تنظیم است). براساس عبارت دریافتی، جستجویی را در سایت‌های خبری ترتیب می‌دهد و در صورت یافتن اطلاعات مناسب، آن را برایتان ایمیل می‌کند. آدرس این ابزار http://www.GOOGLE.COM/NEWSALERTS است.


    ۱۴) ماشین‌حساب گوگل
    گوگل برای حل معادلات ریاضی هم، ابزاری دارد که بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند. این ابزار علاوه بر حل معادلات ریاضی، قابلیت تبدیل انواع واحدها به یکدیگر را نیز دارد. برای آشنایی بیشتر با این ابزار کارآمد به آدرس زیر مراجعه کنید: HTTP://WWW.GOOGLE.COM/HELP
    /FEATURES.HTM#CALCULATOR


    ۱۵) معنی کلمات
    اگر معنی یا بهتر بگوییم، تعریف کلمه‌ای را نمی‌دانید، در کادر جستجو <کلمه موردنظر: DEFINE> را نوشته و کلیدENTER را بزنید. در جواب این جستجو، علاوه بر تعریف کلمه، لینکی نیز نمایش داده می‌شود که با کلیک روی آن، به جزییات بیشتری می‌رسید.


    ۱۶) ترجمه کنید
    در حال حاضر، ماشین ترجمه‌ گوگل می‌تواند انگلیسی را به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه کند (امکان ترجمه بالعکس نیز وجود دارد). برای استفاده از این مترجم ماشینی به آدرسHTTP://WWW.GOOGLE.COM/LANGUAGE_TOOLSفHL=EN بروید.


    ۱۷) تصویریاب
    من شخصاً همیشه گوگل را به خاطر ابزار تصویریاب‌اش ستوده‌ام. این ابزار با دریافت کلمه یا عبارتی، تصاویر موجود روی اینترنت را جستجو کرده و در نهایت آن‌هایی را که با عبارت دریافتی منطبق هستند، فهرست می‌کند. برای استفاده از این ابزار به آدرس http://www.GOOGLE.COM/IMGHP مراجعه نمایید.


    ۱۸) پرسش و پاسخ
    تحقیق و جمع‌آوری مطالب از اینترنت، کار وقت‌گیری است. اگر برای انجام این‌کار وقت کافی در اختیار ندارید. سری به آدرس HTTP://ANSWERS.GOOGLE.COM/ANSWERS بزنید و با مطرح کردن سوالاتتان و بررسی جواب‌ها، سریع‌تر به هدف‌تان برسید.


    ۱۹) نمایش پنجره تنظیمات
    ‌گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا نحوه نمایش نتایج را مطابق میل‌تان تنظیم کنید. به عنوان مثال با مراجعه به آدرس http://www.GOOGLE.COM/PREFERENCES می‌توانید تعداد نمایش نتایج در هر صفحه را تعیین نمایید. علاوه براین در قسمت تنظیمات امکانات دیگری نظیر SAFE SEARCHING نیز وجود دارد. با فعال کردن این گزینه، گوگل از نمایش سایت‌هایی که به هر دلیلی غیرمجاز هستند، پرهیز می‌کند.


    ۲۰) آمار استفاده از گوگل
    در سایت http://www.GOOGLE.COM/PRESS/ZEITGEIST.HTML آمار جهانی استفاده از گوگل موجود است. در این سایت جزییاتی از چگونگی استفاده ملل مختلف از گوگل و الگوهای جستجوی آن‌ها وجود دارد.


    ۲۱) جستجو در دسته‌بندی‌ها
    علاوه بر جستجوی کلی وب، گوگل امکان جستجو در دسته‌بندی‌ها (CATEGORIES) را نیز می‌دهد. به عنوان مثال برای یافتن اطلاعاتی درباره هنر، تجارت، ورزش و ... می‌توانید ضمن مراجعه به نشانی http://www.GOOGLE.COM/DIRHP، جستجویی را در دسته‌بندی‌های گوگل ترتیب بدهید و سریع‌تر به هدف‌تان برسید.


    ۲۲) برای بلاگرها
    وبلاگ داشته باشیم یا نه؟ ایده داشتن یک وبلاگ شخصی، بسیار جالب است و این‌که با در اختیار داشتن یک وبلاگ شخصی حرف دلمان را به گوش جهانیان برسانیم، فکر بسیارخوبی است. برای ساخت یک وبلاگ شخصی، به آدرس http://www.BLOGGER.COM/START مراجعه نمایید. این سایت متعلق به گوگل است.


    ۲۳) جستجوی داخل فایل‌ها
    با کمک گوگل می‌توان داخل فایل‌های مشخصی را برای یافتن کلمه‌ای دلخواه جستجو کرد. مثلاً عبارت FILETYPE:DOC IRAN> > گوگل را برآن می‌دارد تا تمامی فایل‌های DOC (مربوط به برنامه MICROSOFT WORD) را به منظور یافتن واژه‌ی IRAN جستجو کرده و آن‌هایی که دارای چنین کلمه‌ای هستند را فهرست کند.


    ۲۴) کلمات عمومی
    برخی کلمات عمومی نظیر THE ،TO ،AT و غیره، زمانی که در عبارت مورد جستجو ذکر می‌شوند، توسط گوگل نادیده انگاشته می‌شوند و تاثیری در نتیجه ندارند. حال اگر می‌خواهید چنین کلماتی در نتیجه جستجو موثر باشند کافی است یک علامت <+> در مقابل آن‌ها بگذارید.


    ۲۵) موتورهای جستجوی تخصصی
    با این ترفند می‌توانید ضمن معرفی منابع موردنظرتان به گوگل، از آن بخواهید که نتایج جستجو را فقط از همان منابع بیاورید. مثلاً برای جستجو در سایت مایکروسافت به روش زیر عمل می‌شود: HTTP://WWW.GOOGLE.COM/DIRHP،

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    مواجهه غرب مسيحي
    با خيزش شيعي



     

    1. غرب جديد مسيحي، حزب‌الله آمريكايي
    شايد بسياري غرب جديد را فقط غرب فوق‌صنعتي بدانند، امّا واقعيت اين است كه غرب جديد، غربي است با رويكرد مذهبي به منازعات كلان سياسي و پايان تاريخ.
    مواجهه غرب با جهان اسلام را مي‌توان به سه دورة مهم تقسيم كرد: الف ـ دوره جنگ‌هاي صليبي، ب ـ دورة استعمار،هم‌زمان با انقلاب صنعتي در غرب، ج ـ از تأسيس دولت اسرائيل به دست غرب تا كنون.
    دوره اخير، دوره غرب جديد است كه براي يافتن مختصات آن، بايد تاريخ را گذرا نظاره كنيم.
    قرن 15 ميلادي: در اين قرن، يهوديان از تمدن مسيحي اروپا طرد شده، مجبور شدند در مناطق محصور (گتو) زندگي كنند. كليساي كاتوليك، سقوط اورشليم و پراكنده شدن قوم اسرائيل را مجازاتي از جانب خداوند مي‌دانست كه به دليل صليب كردن مسيح بدان گرفتار شده‌اند، از اين‌رو كوشيد تا يهوديان را از اروپا بيرون براند يا آنان را از آيين يهود برگرداند كه در كشورهايي مثل پرتغال و اسپانيا، اين اتفاق رخ داد.
    قرن 16 ميلادي: در اين قرن، جنبش اصلاح ديني (پروتستانيسم) جريان مسيحيت يهودي را پديد مي‌آورد. «مارتين لوتر» مؤسس پروتستانيسم، در سال 1533 كتاب مسيح يهودي متولد شد را به رشته تحرير درآورد و به يهوديان به عنوان فرزند پروردگار اعتبار بخشيد و عهد قديم را مرجع والاترين اعتقادات مسيحي دانست.
    در سال 1538 وقتي به دستور «هنري دوم»، انگلستان از كليساي كاتوليك جدا شد، مسيحيت يهودي همراه با جنبش اصلاح ديني در انگلستان رونق يافت.
    در قرن شانزدهم، اعتقاد به طرح خداوند براي پايان تاريخ، از سوي مسيحيت يهودي وارد مناقشات مذهبي شد. براساس اين اعتقاد، تاريخ خداوندي با ظهور مسيح و آغاز هزارة خوشبختي آغاز خواهد شد. در اين ميان كتاب دانيال (عهد قديم) و مكاشفات يوحنا (عهد جديد) مورد تفسير جديد قرار گرفت كه بر اساس آن، پيش از آمدن مسيح براي حكومت بر جهان در هزارة خوشبختي، دو گام عظيم برداشته خواهد شد: الف ـ بازگشت يهوديان به صهيون (اورشليم)، ب ـ ساخت معبد سليمان. از اين رو، انگلستان در قرن شانزدهم، اين رسالت مقدس را بر عهده گرفت تا يهوديان را پيش از آمدن مسيح و حكومت بر جهان، به اورشليم اعزام كند.
    اين خيزش، در دوران رنسانس رونق بيشتري يافت. «جان لاك» ـ بنيان‌گذار ليبراليسم ـ «روسو» ـ فيلسوف قراردادهاي اجتماعي ـ «كانت» و «جان ميلتون» همگي طرفدار انديشة تأسيس اسرائيل بودند. از اين رو، جنبش صهيونيزم مسيحي چند دهه پيش از صهيونيزم يهودي (1879) شكل گرفت.
    در قرن 17 ميلادي، با مهاجرت پيوريتن‌ها به آمريكا، اين جنبش به اوج خود رسيد. آنها اين تفكر را با خود به آمريكاي كشف شده بردند و آن را «اسرائيل جديد» ناميدند. به زبان عبري نماز مي‌خواندند و نام فرزندانشان را از داستان‌هاي تورات انتخاب مي‌كردند. اوّلين كتابي كه در آمريكا منتشر كردند مزامير داوود بود. با قتل‌عام سرخ‌پوست‌ها، يك كشور بزرگ براي جنبش مسيحيت يهودي‌گرا كه از انگلستان شروع شده بود، پديد آمد.
    در قرن هجدهم، تفكر مسيحي بنيادگرا مبتني بر بازگشت يهود به فلسطين، براي پايان تاريخ و آغاز هزارة خوشبختي با ظهور مسيح، جايگاه ويژه‌اي در فرهنگ آمريكايي و وجدان مردم آنجا يافت.
    در قرن نوزدهم، صهيونيسم مسيحي آمريكايي در مورد اقامت يهود در فلسطين از ديگران پيشي گرفت. رهبر اين حركت «ويليام بلاكستون» ـ مبلغ مسيحي پروتستان ـ بود كه طيّ نامه‌اي به «هريسون» ـ رئيس‌جمهور آمريكا ـ از وي خواست براي بازگرداندن يهوديان به فلسطين دخالت كند. موضع بلاكستون حتي شديدتر از «هرتزل» ـ مؤسس صهيونيسم يهودي ـ بود كه انديشه ايجاد يك سرزمين قومي را براي يهوديان در قبرس يا اوگاندا پيشنهاد مي‌كرد. بلاكستون نسخه‌اي از تورات را كه صفحاتي از آن را علامت زده بود، براي هرتزل فرستاد و به او يادآوري كرد كه تورات، فلسطين را به عنوان سرزمين موعود براي قوم برگزيده تعيين كرده است.
    در قرن بيستم اين انديشه در اعتقادات ديني و فرهنگ مردم آمريكا رسوخ كرد و به دولت‌مردان هم راه يافت. «جيمي كارتر» در مارس 1979 در پارلمان اسرائيل گفت:
    هفت تن از رؤساي جمهور آمريكا به اين حقيقت ايمان آورده‌اند كه روابط آمريكا و اسرائيل فراتر از يك رابطه خصوصي است. اين رابطه در وجدان، اخلاق، ديانت و معتقدات مردم آمريكا ريشه دارد. ما ميراث تورات را با شما تقسيم مي‌كنيم.
    از ابتداي سال 1976، رشد و گسترش مسيحيت سياسي بنيادگرا ـ اصطلاحاً راست مسيحي ـ شدت گرفت. به طوري كه بين يك پنجم تا يك سوم آمريكاييان از نو غسل تعميد به جاي آوردند كه به «مسيحيان از نو متولد شده» معروفند. پيروان كليساهاي افراطي و انعطاف‌ناپذير افزايش يافت، شبكه‌هاي تلويزيوني مذهبي (مثل CBN) و كليساهاي تلويزيوني تأسيس شد. سازمان‌هاي راست مسيحي، گفتمان اصول‌گرايانه‌اي را آغاز كردند كه مضمون آن، آماده ساختن آمريكا براي بازگشت مجدّد مسيح و پايان جهان بود. بازگشت يهوديان به قدس پس از جنگ 1967، نشانه‌اي از صحت پيشگويي‌هاي تورات و گام ماقبل آخر بازگشت مسيح، يعني بازسازي معبد سليمان تلقي گرديد. رشد جريان راست مسيحي، آن را به يك نيروي مؤثر در انتخابات رياست جمهوري و كنگره درآورد و 25 درصد از مجموع رأي‌دهندگان آمريكا در دهه 90 را كه رأي‌دهندگان يهودي بود، به خود اختصاص داد.
    ائتلافات راست مسيحي با راست سياسي در داخل حزب جمهوري‌خواه، تشكلي را به وجود آورد كه به نام «حزب‌الله آمريكا» شناخته مي‌شود. رونالد ريگان، نامزد حزب جمهوري‌خواه در سال 1980 با كشيش بيلي گراهام، رهبر سازمان اكثريت اخلاقي ائتلاف نمود و بدين ترتيب در انتخابات پيروز شد. او در واقع كانديداي حزب‌الله بود!
    بالاتر اينكه حزب جمهوري‌خواه در انتخابات مقدماتي رياست‌جمهوري در سال 1988، اصلاً به يك كشيش ـ پت رابرتسون رهبر ائتلاف مسيحي ـ اجازه داد كه خود را نامزد نمايد. اين امر در انتخابات اوّليه رياست جمهوري در سال 2000 نيز تكرار شد و «گري‌بوئر» نماينده راست مسيحي خود را نامزد كرد. كشوري سكولار كه جريانات بنيادگرا در جهان اسلام را سركوب مي‌كند و خواستار جدايي آيت‌الله‌ها از سياست در ايران است، خود گام‌هايي برمي‌دارد كه احتمالاً در دهة آتي، رئيس‌جمهور آمريكا يك كشيش بنيادگرا و يك مسيحي صهيونيست خواهد شد!
    گرچه اين كشيش‌ها نتوانستند رأي حزب را با اكثريت كسب كنند، امّا كانديداي حزب ـ بوش ـ كه نماينده اين جريان است و با كمك جنبش مسيحيت بنيادگرا و صهيونيسم رأي آورد؛ امروز خود را سرباز مسيح مي‌داند و در همه اردوگاه‌هاي اشغالگران در عراق، تابلوي مسيح با حمايت تفنگ‌داران آمريكايي نصب كرده است.
    بنابراين غرب جديد، فقط غرب فوق مدرن و سرمايه‌دار نيست، يك جريان قوي مذهبي با انديشه‌هاي توراتي براي پايانتاريخ است كه هستة مركزي آن ايالات متّحده و سپس انگلستان است كه در حال تبليغ اين بنيادگرايي در مسيحيت در مسيحيت كاتوليك اروپا نيز مي‌باشد.


    2. اسلام شيعي و سنّي معاصر، يك سو ائتلاف يك سو درگيري.
    2-1. ايجاد و بقاي جهان سنّي: حدوث و شيوع تفكر سنّي در دنيا، مديون فتوحات خلفاي بعد از رسول‌الله(ص) است نه انتخاب سنّي‌گري (در مقابل شيعه) از سوي مردم. هر كشوري فتح مي‌شد، به تفكر و عقايد خلفا و حاكمان به اسلام درمي‌آمد و چون جريان تشيّع در عهد اوّليه اسلام، جريان تضعيف شده‌اي بود، عملاً آشنايي به ندرت انجام مي‌شد.
    جنگ‌هاي صليبي جهان غرب و مقاومت و سرداري سنيّاني مثل صلاح‌الدّين ايّوبي، در كنار زبوني شيعيان اسماعيلي فاطمي در مصر، موجب بقاي تفكر سني در اكثريت جهان اسلام شد و اين در حالي بود كه هنوز شيعه اثني‌عشري، هيچ حكومتي در دست نداشت.

    2-2. ايجاد جوامع شيعي: با انزواي امامت در جهان اسلام و سخت‌گيري‌هاي اموي و عبّاسي، تشيّع تضعيف شد و گروه‌ها و جوامع كوچك شيعي، در اطراف نقاط جهان اسلام به گونه‌اي پراكنده شكل گرفت. شهرهايي مثل كوفه، بغداد، نهاوند، همدان، قزوين، ري، نيشابور، توس، مراكش، سمرقند، حلب، حله و... هركدام مراكزي براي شيعيان شدند.
    در سال 94 ق شهر قم در جنوب ري ـ تهران ـ كه در زمان فتوحات ويران شده بود، به دست اعراب اشعري كه مجبور بودند به علّت عقايد شيعي خود كوفه را ترك كنند، بازسازي شد و شعبه‌اي از جامعه شيعي اوّليه كوفه گرديد و مدّت زماني طولاني به عنوان يك منطقه كوچ‌نشين عربي، ماهيّت خود را حفظ كرد. وقتي در سال 201 ق. حضرت فاطمه معصومه(س) در راه ديدار برادر خويش ـ امام رضا(ع) ـ در ساوه بيمار شده، درگذشتند، پيكرشان به قم منتقل شد و از آن پس بر رونق شيعي آن شهر افزوده گرديد، به طوري كه محدّثاني بزرگ و عالماني معروف ـ از جمله نايب سوم امام عصر(ع) در غيبت صغري ابن روح نوبختي ـ از آن شهر برخاستند.
    در آغاز قرن چهارم هجري با ضعف سياسي خليفه مسلمين در بغداد، «حكومت آل بويه» در غرب ايران و بغداد شكل گرفت و از شيعيان حمايت نمود. آنها براي اوّلين بار رسوم شيعي مثل عزاداري محرم و جشن غدير را به شكل عمومي در عراق (نجف و كربلا) و برخي مناطق ايران برپا كردند. گرچه آنها عقايد شيعي خويش را پنهان نمي‌كردند، ولي هرگز نكوشيدند خلافت مركزي سنّي را براندازند و حتي اصراري به شيعه كردن عراق و ايران نداشتند. خليفه سنّي هم‌چون گذشته، رئيس رسمي دين اسلام بود و عده زيادي از جمعيّت ايران و عراق سنّي بودند.
    همانند آل‌بويه در بغداد و غرب ايران، «حمدانيان عرب» در موصل و حلب نيز شيعيان را تشويق مي‌كردند و حلب از آن پس، پايگاهي شيعي شد كه نقش زيادي در حوادث بعد ايفا نمود.
    اين جنبش‌هاي حامي شيعيان با روي كار آمدن سلجوقيان كه سنيّاني متعصب بودند، از بين رفت. سلجوقيان براي مهار تهديد تشيّع در قرن چهارم هجري و در دفاع از مذهب سنّي پديد آمدند و شيعيان را طرد و لعن كردند.
    در قرن هشتم هجري، جنبش شيعي با گرايش درويشي در نهضت سربداران در شهرهاي نيشابور و توس و... به وجود آمد كه آموزه‌هايي چون «انتظار مهدي موعود» در آن بسيار برجسته بود، امّا اين حكومت‌هاي كوچك نتوانست قدرتي فراگير براي تشيّع را موجب گردد.
    حكومت صفويه در قرن دهم هجري، اوّلين حكومتي بود كه به ياري عالمان شيعي حلب و جنوب لبنان و انديشه فقهي حلّه، جامعه‌اي شيعي در ايران پديد آورد و مذهب تشيع را مذهب رسمي نمود و زمينه حكومت شيعي را در قرون بعد در قالب انقلاب اسلامي ايران فراهم كرد.

    2-3. ايران جديد، مركز خيزش شيعي
    تاريخ ايران را مي‌توان به چند دوره تقسيم كرد:
    الف ـ ايران قبل از اسلام (باستان): در اين دوره امپراطوري و تمدّن ايراني وجود دارد، امّا اسلام نيست. عقايد زرتشتي با بحران مواجه است، به طوري‌كه در اواخر اين دوره، شاهد قيام‌هايي عليه مذهب زرتشتي هستيم.
    ب ـ ايران پس از اسلام (فتوحات): اينجاست كه اسلام ظهور مي‌كند و نارضايتي‌هاي مردم از مذهب حاكم، موجب پذيرش دلخواه اسلام مي‌شود. به تعبير شهيد مطهري اگر اسلام به داد ايرانيان نمي‌رسيد، مردم ايران مسيحي مي‌شدند، امّا زرتشتي نمي‌ماندند.1
    لكن در اين دوره، ايران به عنوان يك كشور مستقل و متصل از بين رفته، مليّت آن تضعيف مي‌شود. بر هر قسمتي از ايران طايفه‌اي حكم مي‌راند كه زير نظر خليفه مسلمين است.
    ج ـ ايران دوران صفويه: در اين دوران، تشيّع، مذهب رسمي ايران شده و گرايشات درويشي، منطبق بر فقاهت شيعي مي‌شود. هجرت عالمان شيعي از لبنان و عراق، ايران را يك مركز مهم و اصلي‌ترين قدرت شيعي مي‌نمايد. در اين دوره غير از مذهب شيعه، ايرانيّت نيز به ايران برمي‌گردد و دوباره كشور، يك‌پارچه متصل مي‌شود.
    د ـ دوره انقلاب اسلامي: اين دوره جامعه شيعي بار مي‌يابد. در دوران پس از تأسيس صفويه، مردم شيعه بودند و فقه شيعه رايج بود امّا سلاطين و شاهان غاصب در نوساناتي بودند. گاه به عقايد و فقه شيعي ملتزم، و گاه از آن فاصله مي‌گرفتند، به طوري كه از زمان پهلوي اوّل، مقابله با تشيّع و آموزه‌هاي آن در دستور كار قرار گرفت و غرب‌زدگي جاي مظاهر شيعي نشست، امّا با انقلاب اسلامي، اين حركت سركوب شد و حكومتي براساس آموزه‌هاي شيعي پديد آمد كه هسته اصلي تشيّع در قرن معاصر گرديد و به خيزش‌هاي شيعي ديگري در عراق، لبنان، فلسطين، يمن و... منجر شد. وجهة اصلي اين حركت شيعي، استكبارستيزي مبتني بر آموزه‌هاي شيعي است. اين هسته مقاومت شيعي و شعبه‌هايش، ائتلافي در برخي جنبش‌هاي سنّي مثل اخوان المسلمين، حماس، جهاد اسلامي و... را هم منجر شده است كه البتّه در سوي مقابل، تحريم‌هايي از سوي برخي دول عربي سنّي مثل مصر، عربستان و... را در پي داشته است.


    3. مواجهه غرب جديد با خيزش شيعي
    تا اين‌جا مشخص شد كه هسته مركزي غرب ـ با محوريت آمريكا ـ امروز و موتور محرك و مغز متفكر آن، يك رويكرد بنيادگرايانه براي پايان تاريخ دارد كه از قضا در مقابل آن هسته مركزي، جريان خيزش اسلامي است كه پس از انقلاب اسلامي ايران شكل گرفته و يك رويكرد اصول‌گرايانه متكي به سنّت شيعي و با توجه به آخرالزّمان و پايان تاريخ دارد و انقلاب خويش را مقدمه ظهور مهدي موعود مي‌داند. پس بالتبع بايد سياست‌ها و راهبردهاي مواجهه جنبش مسيحيت صهيونيست با خيزش شيعي را مورد مداقّه جدي قرار دهيم.

    1-3. رويكرد غرب جديد در جبهه تشيع، پروژه تشيع وهابي يا وهابيت ايراني
    سرمداران غرب جديد به دنبال سست كردن عقايد و آموزه‌هاي شيعي به خصوص شهادت‌طلبي عاشورايي و انتظارخواهي مهدوي‌اند. نوك پيكان اين حركت، آرا و نظرات فوكوياما درباره پايان تاريخ است. ده‌ها سايت و كانال ماهواره‌اي در اين باره فعاليت و شبهه‌پراكني مي‌نمايند. اينان از پول و امكانات عربستان، در تلاش براي يك جنگ سايبرناتيك استفاده كرده و با خرج مسلمين، وهابيّت عربستاني ترويج مي‌كنند و حتي به دنبال وهابي كردن عقايد شيعي به دست روشنفكران غرب‌زده‌اند. زير سؤال بردن زيارت، شهادت، شفاعت، مغايرت امامت با دموكراسي و زيارت جمكران با مدرنيسم و... را در گفته‌ها و نوشته‌هاي اينان مي‌توان ديد. در كنار اينها، از فيلم‌ها و بازي‌هاي كامپيوتري مخرب نمي‌توان گذشت كه بي‌شمارند.

    2-3. رويكرد غرب جديد در جهان سنّي، منزوي‌سازي حركت شيعي و بي‌اعتبار كردن آن
    غرب جديد، در جهان سنّي چندين دستور كار براي انزواي خيزش شيعي دارد:
    از يك سو با تابلو كردن القاعده و ستاره كردن بن‌لادن و زرقاوي و نمايندگان تناوبي آنها، تنها به دنبال يافتن بهانه‌اي براي تهاجم به جهان اسلام نيست، بلكه به دنبال خارج كردن پرچم مقاومت و خيزش از دست شيعه و سپردن به دست مبارزاني توهمي و پوشالي چون بن‌لادن مي‌باشد. اگر پرچم خيزش عليه غرب صهيونيست به دوش امام خميني و پيروان او باشد، جريان راستيني است كه تا فتح قلّه‌هاي استكبار ادامه مي‌يابد. امّا غرب با ستاره كردن كساني مثل صدام و بن‌لادن و... براي طيف بنيادگراي مسلمان، مي‌تواند به خوبي، آن را كنترل كند و چهره‌اي مضحك، غيرانساني و غيرامروزي هم از اصول‌گرايي اسلامي در دنياي امروز نمايش دهد. واقعاً القاعده و صدام و... كدام حركت ضدّ غرب را سامان دادند؟!! جز اينكه به مقاصد آنها كمك كردند و در گام بعد، شمشير آنها بر عليه تشيّع (نه جريان صهيونيسم) شدند. صدور فتوا از سوي مفتيان وهّابي براي قتل شيعيان از جملة اين تلاش‌هاست.
    از آن سو، حركت شيعي را كه تنها حركت ضدّ صهيونيسم است، در مقابل با اهل سنّت قرار مي‌دهد و از هلال شيعي سخن مي‌گويد و چنين مي‌نماياند كه هلال شيعي در مقابل اهل سنّت است! به همت شوراي روابط خارجي آمريكا، همايشي به نام «بروز هلال شيعي و تأثيرات آن بر خاورميانه و سياست‌هاي آمريكا» برگزار مي‌شود كه سخنرانان به طرح ديدگاه‌هاي خود درباره نفوذ تشيّع در كشورهاي خاورميانه و نقش ايران در اين ميان و سياست‌هاي آمريكا براي مواجهه با اين پديده مي‌پردازند و از طرف ديگر در همان زمان، يونگي پريماكف، نخست‌وزير اسبق روسيه در آن سوي دنيا واداشته مي‌شود كه در مؤسسه خيريه ملك فيصل از ايجاد كمربند شيعي در منطقه هشدار دهد! در فاصله اندكي همين سخنان از سوي پادشاه اردن و ساير سياسيون عرب تكرار مي‌شود. اثر چنين رسوباتي در جهان سنّي اين است كه مثلاً حزب‌الله لبنان در 33 روز اسرائيل را شكست مي‌دهد، امّا چندين ماه است كه در درگيري‌هاي داخلي معطّل است؛ چون تبليغات مسموم، حزب‌الله را ضدّ سنّي و منازعه را قومي و مذهبي جلوه داده است!
    گام ديگر اينكه در پروژه‌اي به طور جدّي سعي دارند، اساساً شيعه را ايراني و تشيّع را مساوي اسلام مجوسي جلوه دهند. در اين باره، تلاش‌هاي بسيار زيادي صورت داده‌اند كه آخرين تلاش آنها، توليد فيلم 300 مي‌باشد.
    اثر اين راهبرد اين مي‌شود كه مثلاً دولت نوري المالكي به علّت شيعه بودن اگرچه مورد حمايت ظاهري آمريكاست، امّا از سوي جهان عرب تاكنون به رسميّت شناخته نشده است.

    3-3. رويكرد غرب جديد در جهان مسيحي، متشيّع سازي مسيحيت
    جالب اينكه اين تفكر، وقتي با دنياي مسيحي مواجه مي‌شود، سعي مي‌كند آموزه‌هاي شيعي را به نفع خود و مسيحيان را به شكل شيعي بسيج كند. غلامعلي افروز مي‌گويد:
    در كليسايي در كشوري اروپايي ديدم پدر روحاني چيزي مي‌خواند و مردم هم سينه مي‌زنند! وي در جواب گفت اين كار را از شيعيان اقتباس كرده است. اين عمل در چند كليساي ديگر نيز تقليد مي‌شود. در فيلم مصائب مسيح كه فيلمي كاتوليكي است، باز اين را مي‌يابيم كه از آموزه‌هايي مثل ثاراللّهي بودن، تبرك به خون و اشك آسمان و... استفاده مي‌شود. جديدترين كد در اين باره، مستند شبكه abc از كمپ انجيلي تحت عنوان «بچه‌ها در آتش» است كه بچه‌هاي مسيحي را براي شهادت‌طلبي براي ظهور مسيح آماده مي‌نمايد.

    محسن قنبريان
    ماهنامه موعود شماره 84

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive