به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, January 20, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 878)

 
 

 
 
 
 
 
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 878 :: دوشنبه 1 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

در مورد مشکلات چند روز پيش


با سلام و همه شما دوستان
هفته گذشته دو روز سايت گروه از کار افتاد. روز چهارشنبه (26 دي) و روز جمعه (28 دي مصادف با روز تاسوعا) از صبح تا عصر، سايت گروه (mobin-group.com) در دسترس نبود و مجله روزانه نيز بطور ناقص باز مي شد.
و اما علت بوجود آمدن اين مشکل: شرکت سرويس دهنده آمريکايي بدون اطلاع قبلي سايت را در اين دو روز بست. که بعد از صحبتهاي مفصل و انجام پاره اي تغييرات سايت مجددا فعال شد.
دفعه اول (روز چهارشنبه) به علت ترافيک بسيار بالاي سايت و به بهانه اينکه موجب شده سرور بشدت مشغول باشد، شرکت آمريکايي سايت را بست. جالب اينکه بسياري از فايلهايي که براي دانلود گذاشته ميشه روي سرور رپيدشر و ديگر سرورها مي باشد و روي هاست گروه فايلهاي زيادي قرار ندارد، اما با اينهمه، ترافيک سايت بسيار بالاست و بخاطر مراجعات زياد براي مشاهده مجله روزانه، باعث شد سايت را غيرفعال کنند که بعد از صحبتهاي مفصل و حذف برخي فايلهاي صوتي، عصر همان روز سايت فعال شد.
بار دوم، روز جمعه بود که از اولين ساعات صبح سايت غير فعال شده بود و اينبار بهانه شرکت آمريکايي، برخي از مجلات خارجي بود که براي دانلود گذاشته شده بود که مجبور شديم براي جلب نظر طرف آمريکايي، همه مجلات را از روي سايت حذف کنيم و ساعت 4 عصر همانروز مجددا سايت فعال شد.
به همين دليل باطلاع دوستان عزيز مي رسانم متاسفانه امکان دانلود مجلاتي خارجي که در شماره هاي پيشين براي دانلود گذاشته شده اند وجود ندارد.
از اين به بعد هم بايد سعي کنيم فايلها را با نامهاي فارسي براي دانلود بگذاريم تا مشکلات اينچنيني پيش نيايد.


باقي بقايتان
مبين

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • در کربلا چه گذشت؟
  • مک ورلد 2008 را به طور کامل در این لینک ببینید
  • رساله دکترای لویی پاستور
  • افزايش دوباره قيمت بليت هواپيما
  • معرفي و دانلود فيلم : دم ببر
  • دانلود انيميشن : Lady and the Tramp
  • اپراي "موبي ديك" براي اولين بار در جهان به روي صحنه مي‌رود
  • AVG Anti-Virus Professional Edition 7.5.488 یکی از بهترین برنامه های ضد ویروس حال حاضر
  • نرم افزار تك زنگ براي موبايل
  • خمیردندان ممکن است به مرگ منجر شود!
  • اجساد شهدای کربلا در چه روزی و توسط چه کسانی شناسایی و دفن شدند؟
  • ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی(3)
  • اولین خطبه حضرت مهدی (عج) در صبح شنبه عاشوراي موعود
  • برنامه‌ای برای چت آسان با دوستان فیس‌بوکی
  • فرزند منا
  • دستور آشپزی هفته: خورش هویج با خلال پسته
  • دانلود نوحه عربی فارسی  «أنا مظلوم حسین»
  • سرنوشت جنایتکاران کربلا؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه IEEE Spectrum
  • کوچکترین موبایل نوکیا
  • جريان شناسي چپ در ايران
  • عشق حقيقي چيست؟
  • چطور یک وان‌دوگراف بسازیم؟ 
  • موسيقي و شيطان‌پرستي
  • آنچه باید در مورد آنفلوآنزای پرندگان بدانید
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (877) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

در کربلا چه گذشت؟
رساله دکترای لویی پاستور [PDF]
پيانوي يخي
مک ورلد 2008 را به طور کامل در این لینک ببینید
کاردستیهای جالب
در ماتم محرم محراب
ويژه نامه سالروز شهادت امام سجاد (عليه السلام)
عكسهاي زيباي يك عكاس طبيعت
ترين هاي خيابانهاي دنيا
ادای نذر مسیحیان ارامنه خیابان زرکش (تهران نو)
در روز عاشورای حسینی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نداشتن برنامه و افزايش دوباره قيمت بليت هواپيما


امسال براي سومين بار، قيمت بليت‌هاي هواپيما با افزايش 15 تا 17 درصدي روبه‌رو شد.
با بخشنامه جديد سازمان هواپيمايي کشوري که در دي ماه 86 به آژانس‌ها و شركت‌هاي هواپيمايي اعلام شد، قيمت بليت‌هاي هواپيما در بسياري از مسيرهاي داخلي افزايش يافت؛ اين افزايش قيمت بين 15 تا 17 درصد بوده است.
بنا بر اين گزارش، سازمان هواپيمايي کشوري، پيشتر دو بار نيز قيمت مسيرهاي داخلي را افزايش داده بود که با افزايش اخير، قيمت بليت هواپيما در سال 86 افزايشي بيش از 50 درصدي داشته است.
براي مثال، قيمت بليت هواپيماي تهران ـ اردبيل، ابتدا از 21 هزار تومان به 24 هزار تومان و پس از آن به 27 هزار تومان و اکنون به 31.500 تومان افزايش يافته و يا مسير تهران ـ اصفهان از 24.500 به 31.500 افزايش قيمت داشته است.
اين افزايش قيمت‌ها، در حالي است که سازمان هواپيمايي کشوري پيشتر و در روزهاي پاياني آذر اعلام کرده بود تا پايان سال 86 حتي در ايام عيد 87، هيچ برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت هواپيما ندارد و از دفاتر فروش خواسته بود نسبت به رعايت نرخ‌هاي مصوب اقدام كنند.
اين سازمان همچنين گفته بود، هيچ پيشنهادي از سوي شركت هواپيمايي، مبني بر افزايش قيمت بليت نداشته است.

زمزمه دلار 700توماني؟

دنياي اقتصاد – يك ماه پيش، همزمان با روزهايي كه رياست‌محترم جمهوري گزارش اقتصادي خود را براي ارائه به مردم آماده مي‌كرد، شايعه‌اي در محافل اقتصادي كشور به سرعت منتشر شد كه براساس آن گفته مي‌شود رييس‌جمهوري قصد دارد «كاستن از نرخ دلار» را به عنوان مهم‌ترين راهكار موردنظر دولت براي مهار تورم به مردم اعلام كند.
اگرچه پس از پايان گزارش رييس‌جمهور و عدم‌اشاره محمود احمدي‌نژاد به چنين راهكاري، اين شايعه داغ به سرعت فروكش كرد، اما ديروز خبرگزاري دولتي ايسنا از بررسي طرحي در شوراي پول و اعتبار و مركز پژوهش‌هاي مجلس خبر داد كه بر مبناي آن قرار است نرخ دلار از 940تومان به 700تومان كاهش يابد.
براساس اين گزارش، پيشنهاد كاهش نرخ دلار از 940تومان به 700تومان ابتدا در شوراي پول و اعتبار با هدف كنترل تورم مطرح شده و در حال حاضر نيز اين طرح از سوي مركز پژوهش‌هاي مجلس و ساير نهادهاي كارشناسي دولتي در حال بررسي است.
اين خبرگزاري به مبدا اصلي اين پيشنهاد هيچ اشاره‌اي نكرده است، اما با توجه به فرآيند تصميم‌سازي‌هاي اقتصادي در سال‌هاي اخير به نظر مي‌رسد اين پيشنهاد نيز از سوي بدنه كارشناسي دستگاه‌هاي تخصصي به بالا ارائه نشده و احتمالا در مسيري معكوس به جريان افتاده است.
اگرچه با توجه به رويكردهاي جديد و مستقلانه بانك مركزي در دوره رييس‌كل جديد، تصويب چنين پيشنهادي بعيد به نظر مي‌رسد، اما نفس طرح چنين ديدگاهي آن هم براي تامين هدفي چون «مهار تورم» حاكي از ذهنيت‌هاي نادرست از علل تورم است كه بدون اصلاح اين ذهنيت‌ها، درك اشتباه از صورت مساله ادامه خواهد يافت و امكان مقابله با تورم ضعيف‌تر خواهد شد.
گفته مي‌شود موافقان دلار 700توماني به استدلال لرزان «كاهش ارزش دلار در بازار جهاني» تكيه مي‌كنند، غافل از اينكه اين اتفاق، سياست خود خواسته آمريكايي‌ها براي مقابله با كسري تجاري اين كشور است و ارتباطي با معادلات تعيين نرخ ارز ندارد؛ تا حدي كه برخي از كشورهاي در حال توسعه به ويژه چين نه تنها در دام تقويت پول ملي خود به دليل كاهش ارزش دلار نمي‌افتند، بلكه براي سياستي معكوس با واشنگتن در نبردي سخت درگيرند.
صاحبنظران اقتصادي اعتقاد دارند نرخ ارز در كشورهاي داراي تورم بالا بايد به اندازه مابه‌التفاوت تورم داخلي با ميانگين تورم شركاي تجاري افزايش يابد و نه كاهش. حركت در مسير معكوس تنها به نفع واردكنندگان و به ضرر صادركنندگان و توليدكنندگان داخلي خواهد بود. ضمن اينكه كشور ما در چند سال اخير از مسير مديريت علمي نرخ ارز انحراف پيدا كرده و ريشه اصلي بيماري هلندي نيز به همين مساله برمي‌گردد. ترديد نبايد كرد كه تجويز دلار 700توماني براي اقتصاد ايران در شرايط فعلي بيشتر به تزريق ميكروب‌‌هاي بيماري هلندي شباهت دارد تا داروي معالجه اين بيماري.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

دم ببر
The Tiger's Tail



نويسنده و کارگردان: جان بورمن. موسيقي: استيون مک کئون. مدير فيلمبرداري: سيموس ديساي. تدوين: ران ديويس. ‏طراح صحنه: ميو پيترسون. بازيگران: برندان گليسون[ليام اوليري]، کيم کاترال[جيم اوليري]، کيان هيندز[پدر اندي]، ‏شو نمک گينلي[دکلن موري]، آنجلينا بال[اورسولا]، کتي بلتن[سالي]، دنيس کانوي[برتي برنان]. 107 دقيقه. محصول ‏‏2006 ايرلند. برنده جايزه بهترين فيلمبرداريو بهترني موسيقي و نامزد جوايز بهترين بازيگر زن نقش مکمل/سينيد ‏کيوزاک، بهترين طراحي لباس، بهترين کارگرداني، بهترين گريم، بهترين صدابرداري از مراسم فيلم هاي سينمايي و ‏تلويزيوني ايرلند. ‏
ليام اوليري، مدير يک شرکت توسعه و عمران- که در دوره رونق اقتصادي معروف به دم ببر يا ببر سلتي ثروتمند شده ‏برنده جايزه بازرگان سال ايرلند مي شود. او با همسر و پسرش زندگي مرفه و آرامي را مي گذراند، اما در پس اين ‏ظاهر همه چيز در حال فروپاشي است. آخرين طرح وي- ساختن يک استاديوم عظيم- بيش از اندازه طولاني شده، ‏پسرش از او و افکار کاپيتاليستي اش نفرت دارد و شبح همزادي خشمگين ليام را تعقيب مي کند. پيامد رويارويي هاي ‏چندباره با اين همزاد، پرس و جوي ليام درباره گذشته خويش است. اين تحقيق ليام را به سوي حقيقتي پنهان رهنمون مي ‏سازد و مي فههمد زني که او را هميشه خواهرش مي پنداشته، مادر واقعي اوست و برادر دوقلويي هم دارد...‏

چرا بايد ديد؟
دوره رونق اقتصادي چشمگير ايرلند در آغاز دهه 1990 معروف به ببر سلتي [‏Celtic Tiger‏] يا معجزه اقتصادي ‏ايرلند با فرا رسيدن قرن تازه دچار رخوت و کندي شد و فقط در سال 2003 بار ديگر اوجي تازه يافت. اين دوره ايرلند ‏را تبديل به يکي از ثروتمندترين کشورهاي اروپا کرد، در حالي که تا پيش از آن ايرلندي ها از فقري نسبي رنج مي ‏بردند. اما سياست بازار آزاد نظام سرمايه داري بسياري را خوش نيامد و با وجود رفاه به دست آمده، بسياري از جوانان ‏به سوي آموزه هاي سوسياليستي کشيده شدند. در حالي که دنيا هنوز از شوک ناشي از سقوط بزرگ ترين سيستم ‏سوسياليستي موجود رهايي نيافته بود. ‏
جان بورمن متولد 1933 لندن، سازنده شاهکارهايي چون درست به هدف، جهنم در اقيانوس آرام، نجات يافتگان، اميد ‏و افتخار، ژنرال و زاردوز با فيلمي درباره رنج هاي رونق اقتصادي کشورش بازگشته است. فيلمي درباره بحران ‏هويت و قهرماني که از آن رنج مي برد. کسي مانند ببري که از لگد شدن پايش به خرخر افتاده، اما دنداني براي دريدن ‏ندارد!‏
احساس گناه ناشي از زيستن زندگي شخصي ديگر، کنايه بورمن به زندگي مدرن در ايرلند است. اوليري و همه ايرلندي ‏همچون او بايد راهي سفري براي شناخت خود شوند و بديهي است که چنين کاري خالي از مخاطره نيست. بورمن در ‏اين فيلم دستاوردهاي نئوليبراليسم و سياست متکي بر بازار آزاد را زير سوال مي برد، اما آلترناتيوي چون سوسياليسم ‏را نير توصيه نمي کند. شايد تلفيقي از سوسياليسم و دموکراسي چاره ساز به نظر بيايد، ولي بورمن ترجيح مي دهد تا به ‏آسيب شناسي شخصي و جمعي چنين نظام هاي دلخوش باشد. قهرمان يا بهتر بگوييم ضد قهرمان او در مقابله با پسرش-‏در آغاز فيلم- او را به خاطر دل بستن به سوسياليسم و زيستن در محيطي بورژوايي در دل دستاوردهاي کاپيتاليسم ‏ريشخند مي کند. اما در پايان بورمن و اوليري انگشت اتهام خود را متوجه جامعه طبقاتي خودخواهي مي کنند که جز به ‏رفاه به هيچ چيز ديگري فکر نکرده است. دم ببر هر چند نشانه هايي از کارهاي پيشين بورمن را با خود دارد و از ‏فيلمبرداري خوب سيموس ديساي بهره مند است، اما برابيهوده خواهد بود اگر آن را با تريلرهاي دهه هفتادي اش مقايسه ‏کنيم. با اين ديدار از فيلمي که به کنکاش درباره واقعه اي چنين مهم در تاريخ معاصر[که مشابه آن هم اکنون براي ‏ببرهاي جنوب شرقي آسيا-هنک کنگ، تايوان، کره جنوبي و سنگاپور-در حال رخ دادن است] پرداخته، خالي از ‏هيجان نيست. بازي هاي خوب و کارگرداني بي نقص بورمن نيز نيازي به تعريف ندارد!‏
ژانر: درام، راز آميز، مهيج. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/60337065/S3N.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/60343658/S3N.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/60347662/S3N.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/60354747/S3N.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/60358242/S3N.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/60361116/S3N.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/60364024/S3N.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/60364776/S3N.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Lady and the Tramp


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

اپراي "موبي ديك" براي اولين بار در جهان
به روي صحنه مي‌رود
 

خبرگزاري آسوشيتدپرس از دالاس گزارش داد كه "بن هپنر" خواننده تنور نقش "ناخدا اهب" را بازي مي‌كند.
موسيقي اين اثر توسط "جيك هگي" تصنيف شده است.
قرار است "موبي ديك" كه يكي از پنج اثري است كه "اپراي دالاس" آن را به روي صحنه خواهد برد، آوريل سال ‪ ۲۰۱۰‬به اجرا درآيد.
"موبي ديك" داستان ناخدايي است كه صيد يك نهنگ بزرگ به نام " موبي ديك" ذهن او را به خود مشغول كرده است.
"جاناتان پل"، مدير برنامه هنري "اپراي دالاس" اين داستان بلند را يك دنياي صغير خواند كه تنش‌ها و نگراني‌هاي توصيف شده در كتاب توسط نويسنده آمريكايي آن به ويژه در دنياي امروزين ما، كه روز به روز كوچكتر مي‌شود، بيشتر مناسبت پيدا مي‌كند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

AVG Anti-Virus Professional Edition 7.5.488
یکی از بهترین برنامه های ضد ویروس حال حاضر


برقراری یک محیط امن برای سیستم های کامپیوتری متعلق به شرکت ها و یا خانگی به یک اندازه دارای اهمیت می باشند. ویروس ها ، هکرها ، برنامه های مخرب و جاسوسی و ... همگی امروزه به عنوان مهمترین تهدید های سیستم های کامپیوتری محسوب می شوند که مدیران سیستم ها و کاربران با استفاده از نرم افزارهای حفاظتی و ضد ویروس در مقابل آن ها مقابله می کنند. این نرم افزارها که توسط شرکت های امنیتی برای کاربران فراهم می شوند به آن توانایی مراقبت از سیستم ها را می دهند.
در این مطلب نسخه جدید یکی دیگر از برنامه های ضد ویروس مشهور را به شما معرفی می کنیم.
Avg AntiVirus یکی از قدیمی ترین برنامه های ضد ویروس از نظر سابقه در میان برنامه های ضد ویروس می باشد. در این نرم افزار با یک هوش مصنوعی مناسب کاربران قاردند تا در زمان آلوده شدن سیستم ها به ویروس ، اقدام به پاکسازی آن ها نمایند. همچنین به کمک این نرم افزار ضد ویروس کاربران با امنیت بیشتری قادر به گشت زنی و در اینترنت و وب می باشند. این نرم افزار با نظارت مداوم بر عملکرد سیستم و فایل های اجرایی و پروسه های اجرا شده در حافظه مانع از اجرای ویروس ها و آلودگی سیستم ها می شود. این برنامه قدرتمند محصولی از شرکت Grisoft می باشد.


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 36 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار تك زنگ براي موبايل


وقتي مي خواهيد با يك نفر شوخي كنيد يا يكي از دوستان خود را كمي اذيت كنيد ، يكي از راحت ترين و در عين حال مؤثرترين كارها براي رسيدن به مقصود خود ، تك زنگ زدن يه گوشي فرد مورد نظر است !
اما گاه نيز اتفاق مي افتد كه يادتون ميره تماس رو بلافاصله قطع كنيد و دوستتون گوشي رو بر مي داره و اينجاست كه شما ضرر كرده ايد و نه او !
اما اينبار قصد معرفي نرم افزاري را براي گوشي هاي سيمبيان سري ۶۰ داريم كه شما را در اين مورد كمك مي كند .
كافي است ليست فرد يا افرادي را كه مي خواهيد به آنها تك زنگ بزنيد را به برنامه بدهيد تا خود برنامه به صورت اتواتيك پس از برقراري تماس و اولين بوق تماس را قطع كند .
آيكونهاي مختلف شما را از موفقيت آميز بودن يا نبودن عمل تك زنگ مطلع مي سازد.
نام اين نرم افزار RingRing مي باشد و شما مي توانيد نسخه كامل آن را از طريق لينک زير دانلود كنيد .

لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

 

          ويژه نامه «باکاروان» :: شماره 12 :: دوازدهم محرم

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
 


 

  اينک عاشورا
   
  ... سلام بر آن کسی که میکائیل در گهواره با او تکلّم می‌نمود، سلام بر آن کسی که عهد و پیمانش شکسته شد، سلام بر آن کسی که پرده حُرمَتش دریده شد، سلام بر آن کسی که خونش به ظلم ریخته شد، سلام بر آنکه با خونِ زخم‌هایش شست و شو داده شد، سلام بر آن که از جام‌های نیزه‌ها جرعه نوشید، سلام بر آن مظلومی که خونش مباح گردید، سلام بر آنکه در ملأ عام سرش بریده شد، سلام بر آنکه اهل قریه‌ها دفنش نمودند، سلام بر آنکه شاهرَگش بریده شد، سلام بر آنکه مدافعِ بی یاور، سلام بر آن محاسنِ بخون خضاب شده، سلام بر آن گونه‌ی خاک آلوده، سلام بر آن بدنِ برهنه، سلام بر آن دندانِ چوب خورده، سلام بر آن سرِ بالای نیزه رفته، سلام بر آن بدن‌های برهنه و عریانی که در بیابان‌ها (یِ کربلا) گُرگ‌های تجاوزگر به آن دندان می‌آلودند، و درندگان خونخوار بر گِردِ آن می‌گشتند، سلام بر تو ای مولای من و بر فرشتگانی که بر گِردِ بارگاه تو پَر می‌کِشند، و اطرافِ تُربتت اجتماع کرده‌اند، و در آستانِ تو طواف می‌کنند، و برای زیارت تو وارد می‌شوند. ...

زیارت ناحیه مقدّسه

 

 

  افق هاي تعزيت
   
  شادابى فكر و آميختگى آن با عواطف

هيأت، نماد تجمع عاطفى و فكرى بر محور شخصيت حسين‏بن‏على (عليه‏السّلام) است؛ مجلس عزادارى و دسته‏ى سينه‏زنى است؛ اسمش را هرچه مى‏خواهند، بگذارند. مراد اين است كه گروهى دور هم جمع مى‏شوند و پايه‏ى كارشان بر عواطف و فكر - هر دو - است؛ عواطفِ تنها نيست، انديشه‏ى خشك بى‏عاطفه هم نيست. اگر عواطفِ تنها باشد، اثربخش نيست و در واقعِ زندگى اثر نمى‏گذارد. اگر انديشه و فكر، خشك و بى‏عاطفه باشد، ماندگارى و نفوذ و گستردگى نخواهد داشت. شادابى فكر به آميختگى آن با عواطف است. محور هم وجود مقدس اباعبداللَّه (عليه‏الصّلاةوالسّلام) است؛ يك سرچشمه‏ى خشك نشدنى؛ دريايى كه انسان هرگز نمى‏تواند به عمق آن برسد؛ از عاطفه و فكر، هر دو.

 

 

  اهداف قيام حسيني
   
  قيام حسينى جهت نجات بندگان از جهل و سرگردانى

يك جمله در زيارت اربعين امام حسين (عليه‏الصّلاةوالسّلام) ذكر شده است كه مانند بسيارى از جملات اين زيارتها و دعاها، بسيار پُرمغز و در خور تأمل و تدبر است. امروز به مناسبت روز تاسوعا و روز عزا، در خطبه‏ى اول قدرى پيرامون همين جمله - كه ناظر به جهت قيام حسينى است - عرايضى عرض مى‏كنيم؛ آن جمله اين است: «و بذل مهجته فيك». اين زيارت اربعين است؛ منتها فقره‏هاى اول آن، دعاست؛ كه گوينده‏ى اين جملات خطاب به خداوند متعال عرض مى‏كند: «و بذل مهجته فيك»؛ يعنى حسين‏بن‏على، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «ليستنقذ عبادك من الجهالة»؛ تا بندگان تو را از جهل نجات بدهد؛ «و حيرة الضّلالة»؛ از سرگردانىِ ناشى از ضلالت و گمراهى آنها را برهاند. اين يك طرف قضيه است، كه طرفِ قيام كننده است - كه حسين‏بن‏على (عليه‏السّلام) است - طرف ديگر قضيه، در اين فقره‏ى بعدى معرفى مى‏شود: «و قد توازر عليه من غرّته الدنيا و باع حظّه بالارذل الأدنى»؛ نقطه‏ى مقابل، آن كسانى بودند كه فريب زندگى، آنها را به خود مشغول كرده بود؛ دنياى مادى، زخارف دنيايى، شهوات و هواهاى نفس، آنها را از خود بيخود كرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنى»؛ سهمى را كه خداى متعال براى هر انسانى در آفرينش عظيم خود قرار داده است - كه اين سهم عبارت است از سعادت و خوشبختى دنيا و آخرت - به بهاى پست و ناچيز و غير قابل اعتنايى فروخته بودند. اين، خلاصه‏ى نهضت حسينى است.
با مداقّه‏ى در اين بيان، انسان احساس مى‏كند كه نهضت حسينى در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، كه هر دو هم درست است؛ اما مجموع دو نگاه، نشاندهنده‏ى ابعاد عظيم اين نهضت است: يك نگاه، حركت ظاهرى حسين‏بن‏على است؛ كه حركت عليه يك حكومت فاسد و منحرف و ظالم و سركوبگر - يعنى حكومت يزيد - است؛ اما باطن اين قضيه، حركت بزرگترى است كه نگاه دوم، انسان را به آن مى‏رساند؛ و آن حركتِ بر عليه جهل و زبونى انسان است. در حقيقت، امام حسين اگرچه با يزيد مبارزه مى‏كند، اما مبارزه‏ى گسترده‏ى تاريخى امام حسين با يزيدِ كوته‏عمرِ بى‏ارزش نيست؛ بلكه با جهل و پستى و گمراهى و زبونى و ذلت انسان است؛ امام حسين با اينها دارد مبارزه مى‏كند.

 

 

  نواي دل




 

» آرشیو شماره هاي پيشين: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
 

شماره پاياني (12)
اگر اين مجموعه 12 قسمتي ثوابي داشته باشد تقديم به اشکهاي منتظران
 يا رب الحسين، بحق الحسين، اشفع صدر الحسين، بظهور الحجه
..::محرم 1429 - التماس دعا::..

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

أنَا قَتيلُ الْعَبَرَةِ، لايَذْكُرُنى مُؤْمِنٌ إلاّ اِسْتَعْبَرَ.

من كشته گريه ها و اشك ها هستم، هيچ مؤمنى مرا ياد نمى كند مگر آن كه عبرت گرفته و اشك هايش جارى خواهد شد.


أمالى شيخ صدوق: ص 118، بحارالأنوار: ج 44، ص 284، ح 19.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

خیمه خورشید سوخت ...

چون حضرت قائم (عج) ظهور کنند، بین رکن و مقام ایستاده، پنج ندا می کنند :
1. ای اهل عالم آگاه باشید که من امام قیام کننده ام. 2. ای اهل عالم آگاه باشید که من شمشیر انتقام گر هستم. 3. ای اهل عالم آگاه باشید که جدم حسین را تشنه شهید کردند. 4. ای اهل عالم آگاه باشید که جدم حسین را عریان رها کردند. 5. ای اهل عالم آگاه باشید که بدن جدم حسین را از روی دشمنی خُرد کردند. ( الزام النّاصب )
 

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

خمیردندان ممکن است به مرگ منجر شود!

در انگلستان ادعا می شود فرانسچسکا ساننا، دختر نوزده ساله بخاطر حساسیت به خمیر دندان جان خود را از دست داده است.
این دختر انگلیسی اهل لنسشایر، مانند هر صبح شروع به مسواک زدن دندانهایش نمود. دختر جوان اندکی بعد از مسواک زدن وارد کما شد. فرانچسکا علیرغم آنکه توسط پدر و مادرش به نزدیکترین بیمارستان منتقل شد جان سپرد.
ادعا می شود این دختر بخاطر یک آلرژی فوق العاده مرگبار با عنوان آکوت آنافیلاکتیک مرده است. کارخانه سازنده خمیر دندان نیز اعلام کرده است که خانواده فرانچسکا سالهاست که محصول آنها را استفاده می کند و هیچ شکایتی از این بابت نداشته اند.
دندانپزشک مشهور لندنی علی ییلدریم نیز گفته است که تا به حال چندان به نمونه فرانچسکا برنخورده است. وی ضمن آنکه وجود فلوراید را در تمامی محصولات امری طبیعی دانسته است بر آزمایش عصاره و محتویات خمیردندانها پیش از مصرف تأکید کرده است.

لینک متن کامل خبر

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
اجساد شهدای کربلا در چه روزی و توسط چه کسانی شناسایی و دفن شدند؟



 

پاسخ:

شهادت امام حسین(ع) و اصحابش در دهم محرم سال 61(ه. ق)، بوده است و دفن بدن مطهر آنحضرت(ع) و اجساد مطهر شهدای کربلاء در پایان روز دوازدهم (شب سیزدهم) محرم توسط گروهی از مردان قبیله بنی اسد[1] که درنزدیکی کربلا چادر زده و سکونت داشتند انجام شده است.
وقتی لشکر عبیدالله زیاد به سوی کوفه حرکت کرد بدنهای پاک و مطهر امام حسین (ع) و اصحاب یاران باوفایش به صورت بسیار جگر خراشی روی زمین باقی مانده بود و کسی جرأت نمی کرد آنها را دفن کند، تا این که زنان قبیله بنی اسد مردان خود را مورد شماتت قرار دادند و آنان را به انجام دفن این عزیزان ترغیب نمودند. به دنبال آن مردان قبیله بنی اسد برای دفن آمدند ولی چون بدن ها پاره پاره بود بدنها را نمی شناختند و در حالت تحیر و تردید باقی ماندند در این هنگام امام سجاد (ع) بصورت ناشناس در جمع آنان حاضر و یکی یکی بدنها را به بنی اسد معرفی کرده و آنها بدنها را دفن می کردند. پس از دفن شهدا حضرت امام سجاد(ع) خود را به آنان معرفی کردند.[2]

------------------------------------------
[1] در«دایرة المعارف تشیع‏»آمده است:
«بنی اسد،نام تیره‏ای از قبایل عرب،از فرزندان اسد بن خزیمه بن مدرکه...این قبیله‏توفیق و افتخار دفن پیکر مطهر حضرت سید الشهدا و انصار آن حضرت را پس از واقعه‏کربلا در سال 61 ق.داشتند.جمعی از اصحاب،علما،شعرا و زعمای امامیه از این قبیله‏برخاسته‏اند.برخی از همسران پیامبر اکرم‏«ص‏»نیز از همین قبیله بوده‏اند.این قبیله درسال 19 هجری از بلاد حجاز به عراق رفته،در کوفه و غاضریه از نواحی کربلا سکونت‏کردند.از قبایل سلحشور عرب محسوب می‏گردند.هنگام بنای کوفه،این قبیله محله‏خاصی را در جنوب مسجد کوفه به خویش اختصاص دادند.در سال 36 هجری در جنگ‏جمل،با علی‏«ع‏»بیعت کردند و در کنار آن حضرت جنگیدند.در قیام عاشورا در سال 61به سه دسته تقسیم شدند:موافق با حضرت و مخالف و بی‏طرف.حبیب بن مظاهر،انس‏بن حرث،مسلم بن عوسجه،قیس بن مسهر،موقع بن ثمامه و عمرو بن خالد صیداوی ازسران موافق بودند و حرملة بن کاهل اسدی،قاتل طفل شیر خوار،از سران مخالف بود.
گروهی از دسته سوم(بی‏طرفها)پس از شهادت حسین،زنانشان بر میدان جنگ گذر کرده‏و اجساد را دیدند و تحت تاثیر قرار گرفتند و به سرزمین خود رفته،مردان را جهت دفن‏اجساد، خبر کردند.ابتدا زنان بیل و کلنگ به دست گرفته به طرف کربلا روان شدند.پس ازمدتی وجدان مردان بنی اسد بیدار گشت و به خود آمدند و به دنبال زنان راه افتاده به دفن‏اجساد امام و یارانش پرداختند.این فداکاری سبب شهرت آنان شد و از آن پس شیعیان به‏نظر احترام و محبت به قبیله بنی اسد می‏نگرند». نک: دایرة المعارف تشیع،ج 3،ص 340؛ محدثی، جواد، فرهنگ عاشورا، واژه بنی اسد.
[2] نک: عبداالرزاق الموسوی المقرم ، مقتل الحسین، ص 414؛ محمد باقر ملبوبی، الوقایع و الحوادث، ج 4، صص 59 ـ 60 ـ 61 ؛ مروج الذهب،ج 3،ص 63؛ فرهنگ عاشورا، واژه بنی اسد.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

هرگاه فردوسی این دریافت و توان پاسخ گویی را نداشت و خویشکاری نمی ورزید و گردش زمانه که پیوسته روی در آشوب وتباهی ی بیشتر داشت، به یکی دو نسل پس از او می رسید، چه بسا که فرصت از دست می رفت و کار از کار می گذشت و بر ما نیز همان می رفت که بر مصریان رفت.
براین بنیاد، باید پذیرفت که فردوسی درست در لحظه ی تاریخی ی سرنوشت ساز برای فرهنگ ایرانی و زبان فارسی پدیدارشد و خود نیز از پایگاه و نقشْ ورزی ی سِترگش به خوبی آگاهی داشت و بارها در شاهنامه بدان اشاره کرده است.

سئوال
برخی بر این باورند که شاهنامه تنها روایتگر داستان های استوره یی است در حالی که شاهنامه به باور بسیاری از پژوهشگران، بیانگر تاریخ ایران نیز هست. رابطه ی شاهنامه با استوره و تاریخ چیست؟

جواب
اصلی ترین و عمده ترین و مهمّ ترین بخش ِ درونمایه ی شاهنامه، روایت ها و میانْوَردهای پهلوانی (حماسی) ی ایرانیان در روزگاران کهن ِ پیشْ تاریخی است. استوره های باستانی پیش زمینه ی این روایت هاست؛ امّا این اثر، روایتگر ِ سرراست ِ آنها نیست.
فردوسی، همه ی روایت های آمده در شاهنامه اش را از گیومرت ِ استوره تا یزدگرد سوم ساسانی، «تاریخ» می انگاشت و این، تعریفِ روزگار او از تاریخ بود که با تعریف امروزین و دانشگاهی ی «تاریخ»، یکسره ناهمخوان است.
امّا به هر روی، ما امروز ردّ ِ پای بسیاری از استوره ها، روایت های پهلوانی ی ملّی و گرته ای از تاریخ سرزمین و کارنامه ی نیاکانمان و بسیاری از ارزش های فرهنگی ی کهن را در این گنج شایگان می یابیم و در رویکردی روزْآمد به تاریخ به منزله ی یک دانش با سامان ها و بُنْ مایه های ویژه اش نیز از این مجموعه ی عظیم، بی نیاز نیستیم.
 

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
مَّا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ وَلَا لِآبَائِهِمْ كَبُرَتْ كَلِمَةً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ إِن يَقُولُونَ إِلَّا كَذِبًا 5 فَلَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ عَلَى آثَارِهِمْ إِن لَّمْ يُؤْمِنُوا بِهَذَا الْحَدِيثِ أَسَفًا 6 إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَى الْأَرْضِ زِينَةً لَّهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا 7 وَإِنَّا لَجَاعِلُونَ مَا عَلَيْهَا صَعِيدًا جُرُزًا 8 أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا 9 إِذْ أَوَى الْفِتْيَةُ إِلَى الْكَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا 10 فَضَرَبْنَا عَلَى آذَانِهِمْ فِي الْكَهْفِ سِنِينَ عَدَدًا 11 ثُمَّ بَعَثْنَاهُمْ لِنَعْلَمَ أَيُّ الْحِزْبَيْنِ أَحْصَى لِمَا لَبِثُوا أَمَدًا 12 نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُم بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى 13 وَرَبَطْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا فَقَالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَن نَّدْعُوَ مِن دُونِهِ إِلَهًا لَقَدْ قُلْنَا إِذًا شَطَطًا 14 هَؤُلَاء قَوْمُنَا اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً لَّوْلَا يَأْتُونَ عَلَيْهِم بِسُلْطَانٍ بَيِّنٍ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا 15

 

ترجمه فارسي مکارم
نه آنها (هرگز) به اين سخن يقين دارند، و نه پدرانشان! سخن بزرگى از دهانشان خارج مى‏شود! آنها فقط دروغ مى‏گويند! «5» ج)گويى مى‏خواهى بخاطر اعمال آنان، خود را از غم و اندوه هلاك كنى اگر به اين گفتار ايمان نياورند! «6» ما آنچه را روى زمين است زينت آن قرار داديم، تا آنها را بيازماييم كه كدامينشان بهتر عمل مى‏كنند! «7» (ولى) اين زرق و برقها پايدار نيست، و ما (سرانجام) قشر روى زمين را خاك بى گياهى قرار مى‏دهيم! «8» آيا گمان كردى اصحاب كهف و رقيم از آيات عجيب ما بودند؟! «9» « زمانى را به خاطر بياور كه آن جوانان به غار پناه بردند، و گفتند: «پروردگارا! ما را از سوى خودت رحمتى عطا كن، و راه نجاتى براى ما فراهم ساز!» «10» ما (پرده خواب را) در غار بر گوششان زديم، و سالها در خواب فرو رفتند «11» سپس آنان را برانگيختيم تا بدانيم (و اين امر آشكار گردد كه) كدام يك از آن دو گروه، مدت خواب خود را بهتر حساب كرده‏اند «12» ما داستان آنان را بحق براى تو بازگو مى‏كنيم; آنها جوانانى بودند كه به پروردگارشان ايمان آوردند، و ما بر هدايتشان افزوديم «13» و دلهايشان را محكم ساختيم در آن موقع كه قيام كردند و گفتند: «پروردگار ما، پروردگار آسمانها و زمين است; هرگز غير او معبودى را نمى‏خوانيم; كه اگر چنين كنيم، سخنى بگزاف گفته‏ايم «14» اين قوم ما هستند كه معبودهايى جز خدا انتخاب كرده‏اند; چرا دليل آشكارى (بر اين كار) نمى‏آورند؟! و چه كسى ظالمتر است از آن كس كه بر خدا دروغ ببندد؟!» «15»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mjs_band@yahoo.com

کربلا بود و یک دشت از عطش
کربلا بود و یک گوهر توی تشت
کربلا بود و دل ها سوخته
چشم بر چشم مولا دوخته
کربلا بود و هزار عشق و وفا
کربلا بود و صدایی بی صدا
کربلا بود و غسل در
دریای خون
نغمه انا الیه راجعون
کربلا بود و آسمان نیلی
بر صورت دختران میخورد سیلی
حال چه ماندست از آن روز ها
به جز این دو روز تعطیلی

مجتبی صحی

 

 

helia_k48@yahoo.com

ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی(3)

31. I was keeping my fingers crossed خدا خدا می کردم .

32.What on earth shall i do now? حالا چه خاکی به سرم بریزم

33.A sound mind in a sound body عقل سالم در بدن سالم است .

34.You can not get blood out of a stone کف دستم را بو نکردم.

35. A garden full of weeds عالم بی عمل نبور بی عسل .

36.Plenty,in time of adversity not one many twenty تا پول داری رفیقتم قربون بند کیفتم.

37.Cool down=take it easy .جوش نزن

38.They that dance must pay the fiddler هر کسی خربزه می خورد پای لرزش هم می نشیند.

39.Many a little makes a mickle اندک اندک جمع شود وانگهی دریا شود.

39.Little and often fills the purse همان مفهوم بالایی.

40.Take it or leave it ! می خوای بخوای, نمی خوای نخوای

ادامه دارد...

 

 

mastoor_313@yahoo.com

اولین خطبه حضرت مهدی (عج)
در صبح شنبه عاشوراي موعود

صبح شنبه عاشورای موعود که بناست حضرت مهدي(عج) ظهور کنند، وارد مسجدالحرام می شوند و دو رکعت نماز رو به کعبه و پشت به مقام به جا می آورند و پس از دعا به درگاه الهی به نزدیک کعبه رفته و با تاکید بر حجرالاسود رو به جهانیان کرده و اولین خطبه تاریخی خویش را پس از حمد خداوند و سلام و صلوات بر آستان با عظمت پیامبر اکرم (ص) و خاندان بزرگوارشان سلام الله علیهم اجمعین ایشان بیان می کنند.
مهدي موعود چنين بيان مي كنند: ای مردم! ما برای خداوند یاری می طلبیم و کیست که ما را یاری کند. آری ما خاندان پیامبرتان محمد مصطفی (ص) هستیم و سزاوارترین مردم نسبت به خدا و ایشان.
هر کس با من در رابطه با آدم محاجه کند من سزاوارترین مردم نسبت به اویم و همین طور راجع به نوح، ابراهیم و محمد (ص) و دیگر پیامبران و کتاب خداوند که به هر کدام از دیگر مردم اولی هستم.
مگر خداوند متعال در کتابش نفرموده است: "به درستی که خداوند آدم، نوح، خاندان ابراهیم (ع) و خاندان عمران را بر جهانیان برگزید، خاندانی که برخی از آنها از بعضی دیگرند و خداوند شنوا و داناست."
من بازمانده آدم، ذخیره نوح، برگزیده ابراهیم و عصاره وجود محمد (ص) هستم. هر کس درباره سنت رسول الله (ص) با من محاجه کند، من سزاوارترین مردم نسبت به آن هستم.
هر که امروز کلام مرا می شنود، به خداوند متعال قسم می دهم که به غایبان برساند، به حق خداوند متعال و رسول گرامیش و حق خودم از شما می خواهم که من حق قرابت و خویشاوندی رسول الله (ص) را بر گردن شما دارم که شما ما را یاری کنید و در مقابل آنها که به ما ظلم می کنند، حمایت کنید که اهل باطل به ما دروغ بستند.
از خدا بترسید و خدا را درباره ما در نظر داشته باشید، ما را خوار نکنید و یاريمان کنید تا خداوند متعال شما را یاری کند.
سپس حضرت دست هایشان را به آسمان بلند کرده و با دعا و تضرع این آیه را به درگاه الهی عرضه می دارند. "امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء؛ کیست آن که وقتی شخص مضطر دعایش کند، او را پاسخ داده و بدی را از او برطرف کند."

منبع:
کتاب شش ماه پایانی، نوشته مجتبی الساده، ترجمه محمود مطهری نیا.

 

 

salarilaleh@yahoo.com

امان از این اقتدار که ...

سلام من با متنی که در مورد پیشرفت ترکیه بود
و اقای غفاری نوشته بودند بسیار موافقم
چون من در کشوری زندگی می کنم که فقط 50 سال اقتدار دارد اما خجالت می کشیم از قدمت 2000 ساله خودمان حرف بزنیم چون اصلا ما را بر خلاف تصور ایرانیهایی که در ایران هستند و فکر می کنند دوست مالزی هستند اصلا مالزی ایران را نمی شناسد و نمی داند در کجای نقشه است
مالزی که رئیس جمهور ان روزی به جناب اقای خاتمی گفته بود اگر من مردم تور ا داشتم جهان را تسخیرمیکردم چون من مردم خودم را از بالای درختها پایین اوردم و این شدند.
باید شما دوستان بدانید هنوز هم مردمی هستند که واقعا روی درختها زندگی می کنند اما از تمام امکانات دنیا با خبرند
ما هنوز در کشورمان خانواده هایی داریم که در حسرت یک کامپیوتر مانده اند اما اینجا مردم با اینترنت دنیا را در دست دارند
به جوانهای اینها نگاه می کنی برای جوانهای زیبا عاقل و باشعور کشور خودمان باید اشک بریزیم که چطور عمر نازنین خود را با استرس لباس پوشیدن در خیابان تلف می کنند.
و دانشگاههایشان پر شده است از ایرانی .تمام سرمایه کشور به جیب اینها میرود به جای اینکه در ایران طوری امکانات فراهم شود که جوان درس را به راحتی بخواند .افسوس که باید اینجا باشید تا ببینید چطور ما مردم نابود شدیم و کسی به دادمان نمی رسد من ادم سیاسی نیستم و کاری هم به سیاست بازی ندارم اما واقعا دیدن این چیزها اینقدر راحت است که هر بچه ای با یه بار امدن به مالزی متوجه می شود چطور دارد زندگی میکند چه برسد به بزرکترها که اختلاف خیابان و بازار و مدرسه و دانشگاه و مسجد باور کنید مسجد را کاملا می بیند.
اقای غفاریها بدانند ما مسلمانیم اما راحت دروغ می گوییم راحت تهمت میزنیم/غیبت میکنیم/اما اینها هم مسلمانند کاری به هم ندارند چه برسد به تهمت و دروغ و افترا..............و
وقتی ازایران و حضور او واقتدار او حرف میزنیم با تعجب نگاهت میکنند چون راه برای توریست بسته است و حق دارد که نداندایران کجاست
ترکمنستان و ترکیه که سهل است کشورهای کوچک اسیای جنوب شرقی هم برای ما بیشتر از ما حرف دارند
11/30-لطفا از اوردن اسمم خودداری کنید چون دانشجو هستم متشکرم کوالالامپور

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

بمناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع)
فرزند منا

"ای فرزند عزیزم! بدان این عمر توست که با گذشت ساعت‏ها از دست می‏رود، نه چیزی دیگر و نیز توجه داشته باش که تو به نعمتی نمی‏رسی مگر با جدایی از نعمتی دیگر، پس بپرهیز از آرزوی دراز، زیرا که چه بسیار آرزومندان که به آرزوی خویش نرسیدند ..."
فرازی از وصیت امام سجاد (علیه السلام) به فرزندشان


بعد از واقعه‏ی کربلا و آمدن خاندان نبوت به شام، یزید سرمست از غرور و شادمان از پیروزی، مجلس جشن بزرگی در مسجد جامع دمشق برپا کرد. در این مجلس عمومی که همه‏ی اسیران نیز حضور داشتند، یک خطیب رسمی ماموریت یافت تا از امیرالمومنین و امام حسین (علیهما السلام) بدگویی کند و شیوه‏ای که از زمان معاویه به جای مانده بود را ادامه دهد. پس از پایان صحبت خطیب، حضرت سجاد (علیه السلام) لب به سخن گشودند و فرمودند: "به من اجازه دهید که بر بالای این چوب‏ها بروم و کلماتی بگویم که رضای خدا در آن است و شنوندگان آن نیز اجر و ثواب خواهند برد." یزید که از نتیجه‏ی سخنرانی امام بیم‏ناک بود، در ابتدا مخالفت کرد ولی در نهایت به واسطه‌ی اینکه افکار عمومی مردم تحریک شده بود، مجبور شد که با سخنرانی امام موافقت کند. هنگامی که امام بر فراز منبر قرار گرفتند، سخن خود را با حمد و ثنای الهی آغاز کردند و در ادامه برای انبوه حاضرانی که از فرط سال‏ها تلاش‏ تبلیغی و گمراه‌کننده‏ی حکومت معاویه و فرزندش یزید، سفارشات مؤکد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به اهل بیت را از یاد برده بودند و جایگاه، مقام و مسئولیت خاندان نبوت در ساختمان دین را نمی‏دانستند، به معرفی خود پرداختند و فرمودند:
"هر کس مرا می‏شناسد که می‏شناسد و هر کس که نمی‏شناسد، بداند که من فرزند مکه و منا(1) هستم، من فرزند زمزم و صفا هستم ..."
این جمله اشاره به این معنا دارد که اگرچه ما امسال به منا نرفتیم و در آنجا وقوف و بیتوته نکردیم(2) و گوسفند نکشتیم، ولی منا از ما است، چون منا مثل مکه، مدینه و حتی همانند خود کعبه زمین و خانه‏ای مرده بود که سال‏ها پیش روح از آن رخت بربسته بود و این ما بودیم که با کربلا رفتن خود آن سرزمین مرده را زنده کردیم و هر کس که زمین مرده‏ای را زنده کند، آن زمین از آن اوست.(3) کسی با قربانی کردن گوسفند و شتر مالک منا نمی‏گردد، چون منا با این چیزها زنده نخواهد شد. منا با قربانی کردن پدر، برادر، عمو و اصحاب و تقدیم اسیر و جانباز در راه خدا زنده می‏شود. از این جهت است که ما صاحب منا و وارث آن هستیم؛ چنانکه وارث صفا، مروه، زمزم و کعبه نیز هستیم. چون قیام ما بود که کعبه را زنده کرد، به حج بها داد و آبروی حج را حفظ کرد وگرنه گوسفند کُشتن، به دور خانه‏ی خدا طواف کردن و سعی بین صفا و مروه، کار بسیار سهلی است که هر کسی از عهده‌ی آن بر می‌آید.
آنگاه فرمود: "من فرزند کسی هستم که او را بر آسمان بردند ...، من فرزند رسول الله و فرزند علی مرتضی هستم." و سپس فرمود: "من فرزند فاطمه زهرا و فرزند سرور زنان عالم هستم."
با این سخنرانی، جنگی که به دنبال بیعت ‏خواهی یزید از امام حسین (علیه السلام)، از مدینه آغاز شده بود با پیروزی امام حسین (علیه السلام) در دمشق به پایان رسید. در پی سخنان حضرت امام سجاد (علیه السلام) اوضاع سیاسی شام را دگرگون شد و مردمی که برای پیروزی یزید و حکومت اموی جشن گرفته بودند، از خواب غفلت بیدار شدند و مجلس جشن و شادی‏شان به مجلس گریه، ضجه و عزا تبدیل گشت.

برگرفته از کتاب حماسه و عرفان، اثر آیه الله جوادی آملی
 (به همراه توضیحات بیشتر)

 

25 محرم ‏الحرام، سالروز شهادتسید ساجدان و زینت عابدان،
امام علی بن حسین (علیه السلام)
تسلیت باد

 

.

alirezamajidi@gmail.com

برنامه‌ای برای چت آسان با دوستان فیس‌بوکی

اگر از عاشقان فیس‌بوک هستید و اگر هر روز در فیس‌بوک پیام‌های زیادی برای دوستانتان می‌فرستید، شاید به این فکر افتاده باشید که چقدر خوب بود می‌شد مثل جی‌چت یا یاهو مسنجر با دوستان فیس‌بوکی به چت نشست.
برنامه social.im دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این برنامه یک اپلیکیشن نیست، بلکه یک کلاینت پیام‌رسانی بلادرنگ است که از
API فیس‌بوک استفاده می‌کند و چت با فیس‌بوکی‌ها را مثل جی‌چت و یا یاهو مسنجر ممکن می‌کند.

 social.im.gif

ناگفته پیداست که تنها در صورتی که دسترسی به فیس‌بوک داشته باشید می‌توانید از این برنامه را نصب و اجرا کنید. من این برنامه را تست کردم ولی با توجه به اینکه شخص دیگری در لیست من، این برنامه را نصب نگرده بود، تستم کامل نشد.

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

عباس من تاسوعای تو شد باز هم


گفتند کشته شد
من باورم نشد
گفتند سر سپرده بود
باورم شد...اما
گفتند سرش به نیزه شد
من باورم نشد
گفتند باور کنی....نکنی
بالا بلند بود و رشید
سقای نینوا بود
یار حسین
برادر حسین
باورم شد...
گفتند دستان بلندش به تیغ کین
از تن جدا شد
من باورم نشد
گفتم چه کرد فرات؟
گفتند خجل شد و غمین
من باورم نشد
گفتند خروشید و ضجه زد
من باورم نشد
باید که خشک می شد
آن آّ ب بی وفا
باور کنید باید
می مرد و خشک می شد فرات
گفتند تکه...تکه کردنش ظالمان
من باورم نشد
عباس من؟ هرگز...
هر تکه اش حالا
عباس دیگر است...

گفتم که گفته بود حسین
عباس جان من نرو
امروز روز توست
باور کنید گفته بود
عباس رفته بود...چرا؟
زینب تشنه بود
اکبر تشنه بود
اصغر تشنه بود
خون گریه کن فرات
عباس تشنه بود

توکلی

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
خورش هویج با خلال پسته (دامغانی ها)

مواد لازم:
هویج: 500 گرم
سینه مرغ بدون استخوان: 500 گرم
پیاز: یک عدد
زعفران؛ نمک؛ فلفل: به میزان لازم
شکر: یک قاشق غذاخوری
آب غوره یا آب لیمو: نصف لیوان
روغن: به میزان لازم
خلال پسته: 100 گرم
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری


طرز تهیه:
هویج را پوست گرفته و به صورت خلالی خرد کنید و در کمی روغن تفت بدهید؛ سینه مرغ را نیز به اندازه هویج ها یا به صورت کبریتی خرد کنید؛ پیاز را خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود؛ بعد مرغ را نیز به پیاز افزوده و کمی سرخ کنید بعد از سرخ شدن مرغ هویج را نیز به آن اضافه کرده و رب گوجه فرنگی را نیز با هویج و مرغ کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شده و رنگ بیاندازد؛ نمک؛ فلفل؛ آب غوره یا آبلیمو و زعفران را نیز به خورش اضافه کنید و اجازه بدهید تا خورش با یک لیوان آب که به آن اضافه می کنید چند جوش بخورد و جا بیافتد. بعد از اینکه خورش جاافتاد خلال پسته را نیز به آن اضافه کنید و صبر کنید تا کمی خلال پسته ها نرم شوند؛ این خورش نباید زیاد آبدار باشد؛ در ضمن می توانید بجای مرغ از گوشت گوسفند نیز استفاده کنید.
غذا آماده سرو است
نوش جان 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

pedram_fox222@yahoo.com

دانلود نوحه عربی فارسی
«أنا مظلوم حسین»
 

اجرای این نوحه در تاریخ 22 دی ماه 1386 در کربلای معلا توسط «نزار القطری» بوده است که شبکه سوم سیما بعد از اخبار شبانگاهی 24 دی ماه، برای اولین بار آن را پخش کرد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

http://pr.irib.ir/Pictures/20080120Ana%20Mazlum%20Hosein.mp3

http://www.shia-news.com/Download/Ana%20Mazlum%20Hosein.mp3

(با حجم 2.71Mb)

اگر از لینک اول نتونستید از لینک دوم استفاده کنید.


متن شعر:

انا مظلوم حسین
انا محروم حسین

لم یا قوم تریدون ببغی و فساد
لم تسعون بقتلی بلجاج و عناد

لیس والله سوانا خلف بعد النبی
فرض الله علی طاعتنا کل عباد

انا مظلوم حسین
انا محروم حسین

من له جد کجدی فی الوری
او کشیخی فانا ابن العلمین

فاطم الزهرا امی و ابی
قاصم الکفر ببدر و حنین

عبدالله غلاما یافعا
و قریش یعبدون الوثنین

یعبدون اللات و العزی معا
و علی کان صل القبلتین

و ابی شمس امی قمر
فانا الکوکب و ابن القمرین

انا مظلوم حسین
انا محروم حسین

چیست تقصیر من ای قوم که امروز جهانی
شده آماده به قتلم همه با تیغ و سنانی
در شما نیست ز اسلام نه نامی و نشانی

انا عطشان و قد احرق نطقی و لسانی
انا ظمئان و قد احرق قلبی و فوادی

انا مظلوم حسین
انا محروم حسین

زیر خنجر شه لب تشنه حسین گفت:
تو ای شمر ستمکار!
تو ای ملحد مکار!
تو ای کافر غدار!

اگر من نشناسی، بگویم بشناسی

حسینم و ضیاء القمرینم ، قتیل الودجینم
امام الحرمینم انا الفضه وابن الذهبینم

انا مظلوم حسین
انا محروم حسین

منم شهپر کبری منم آیه تقدیر
منم نخله خوبان منم زاده زهرا

منم عرش و منم فرش
منم کرسی و لوح و قلم و باعث ایجاد دو عالم

انا مظلوم حسین
انا محروم حسین

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

فرداي عاشورا


فرداي عاشورا روز يازدهم محرم نيست كه عاشورا براي حسينيان غروب نكرده است. فرداي عاشورا روزي است كه در پاسخ به نداي «اين طالب بدم المقتول بكربلا» صدايي ميفرمايد: «انا المهدي المنتقم» كه حسين(ع) فرمود: نهمين فرزند من قائم به حق است. خداوند به وسيله او زمين را دوباره زنده خواهد ساخت و دين را حاكميت خواهد بخشيد.
آنان كه عاشورا را روز دهم محرم مي انگارند با غروب آفتاب عاشورايشان پايان مي‏پذيرد. صبحدم روز يازدهم محرم سال 61 هجري نيز هنگامي كه خورشيد شرمگين از كرده كوفيان بار ديگر بر سرزمين كربلا تابيد، عاشورا براي بسياري تمام شد و هر كس راه خود را پيش گرفت كه ماموريت شهيد كردن حقيقت و سر بريدن عدالت ديگر پايان يافته بود. فرماندهان سپاه كوفه كه فرمان حكمراني بر ولايت دنيوي را به شرط زير پا گذاشتن ولايت حسين بن علي(ع) در جيب داشتند، بيدرنگ عزم مقصد كردند. لشكريان پياده هم با غنيمتهايي كه از كاروان آلا... به دست آورده بودند راهي كوفه شدند.
اما برخي كه هنوز خندق عفن آلود طمع آنها پر نشده بود، در آرزوي دريافت پاداشي افزونتر همراه كاروان مطهر شهدا و پابه پاي زنان و فرزندان اهل بيت(ع) كه نه ... تازيانه بر دست و سواره، راهي شام شدند تا دستمزد خوشخدمتي به دستگاه اموي را دريافت كنند. خوش‏خدمتي به فرزند معاويه آن هم با كشتن حسين(ع) فرزند حضرت رسول(ص).
براي آنان نيز عاشورا تمام شده بود. صبحدم روز يازدهم محرم خشك مذهبان دنياپرست، آنهايي كه حسين بن علي(ع) اهل «ادهان» و مسامحه با حاكميت براي حفظ امنيت ناميدشان، نذر خود را ادا كردند و به شكرانه خوابيدن فتنه حسين و حفظ حكومت يزيد! دهها مسجد در كوفه ساختند.
اصحاب «لامعك و لاعليك» و دينداران فارغ از تكليف كه سرتاسر زمان واقعه بر فراز ارتفاعات مشرف به كربلا دستمالها را بر ديده نهاده بودند و هاي هاي ميگريستند كه خدايا حسين را ياري كن اولين دسته هاي عزاداري را به راه انداختند و مويه كنان به سوي خانه هايشان روانه شدند كه عاشورا براي آنان نيز تمام شده بود.
تنها دست‌هاي اندك از ميان سپاهيان پس از آن كه كشتند و سوختند و بردند، يكباره به خود آمدند و دانستند كه كار زشتي كرده اند. نخست خود را سرزنش كردند كه آه! چه كرديم و چه بدكاري كرديم! سيد جوانان اهل بهشت را براي خشنودي مردي تبهكار به دست خود به خاك و خون كشيديم. خود ما او را خوانديم. او خيرخواه ما بود، اما نه تنها او را ياري نكرديم، بلكه او و پيروانش را پيش پاي حكومت دمشق قرباني كرديم!
پس پشيماني جاي خشم را گرفت و سرافكنده راهي ديارشان كرد. هر چند براي آنان نيز ديگر دير شده بود چرا كه عاشوراي آنان نيز پايان يافته بود. كوفه اما زماني به هشياري كامل رسيد و طعم زشتي كار خود را چشيد كه كاروان بازماندگان عاشورا وارد كوفه شدند. از اهالي كوفه آنهايي كه بيش از بيست سال عمر داشتند زينب(س) را در روزهاي خلافت اميرمومنان(ع) در اين شهر ديده بودند، پس حرمت او را در ديدگان علي(ع) و حشمت او را نزد اهلبيت(ع) به ياد آوردند. چنين شد كه وقتي كاروان اهلبيت(ع) را چون اسيران كافر به اين شهر آوردند، كوي و برزن پر از شيون و زاري گشت و به يكباره فرياد و فغان از هر گوشه برخاست.
اما ديگر دير شده بود. چنانكه حضرت زينب (س) خطاب به آنان گفت: «هرگز ديده هايتان از اشك تهي مباد! هرگز ناله هايتان از سينه بريده نگردد! شما به سان آن زن ميمانيد كه آنچه داشت مي رشت و يكباره رشته هاي خود را پاره مي كرد. شما گياه سبز و تر و تازهاي را مانيد كه بر لجن روئيده ايد. آري به خدا گريه كنيد! كه سزاوار گريستنيد. چه ننگي بدتر از كشتن پسر پيامبر و سيد جوانان بهشت. تعجب ميكنيد كه از آسمان قطره هاي خون بر زمين ميچكد، اما بدانيد كه خواري عذاب رستاخيز سختتر خواهد بود. اگر خدا هم اكنون شما را به گناهي كه كرديد نمي گيرد، آسوده نباشيد. خدا كيفر گناه را فوري نميدهد، اما خون مظلومان را هم بي كيفر نميگذارد.»
اين سخنان با چنين عبارت شيوا كه از دلي سوخته برمي آمد و از دريايي مواج از ايمان خدا نيرو ميگرفت، همه را دگرگون كرد و آه از نهاد شنوندگان برآمد. اما دريغ و درد كه براي آنان عاشورا روز دهم محرم سال 61 هجري قمري بود كه با غروب آفتاب پايان يافت.اما براي ياران عاشورايي امام چه؟ آيا عاشورا تنها برگي از صفحات پايان يافته تاريخ است؟ آيا عاشورا با غروب آفتاب روز دهم پايان يافت؟ آيا قيام حسين (ع) نيز در كربلا شهيد شد؟ اگر اينگونه است چرا آنهايي كه عاشورا را تنها روزي از روزها مي انگارند هنوز نتوانسته اند خون حسين بن علي(ع) و اصحابش را شست و شو كنند؟ چرا محبت حسين(ع) هر روز زنده تر از روز پيشين در قلب آزادي خواهان جهان مي جوشد و چرا عاشورا هر روز انقلابي تازه پديد ميآورد. چرا كربلا هنوز قبله كساني است كه مرگ باعزت را بر زندگي باذلت ترجيح ميدهند و چرا نهضت حسين(ع) در هميشه تاريخ جاري است؟ اين شعله جانبخش محبت حسين(ع) در دل عدالتخواهان و اين مايه الهام بخش انقلابهاي عدالت محوران از چهرو خاموش و كم سو نميشود؟
فرمود: «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» عاشورا روزي است كه غروب نخواهد كرد. چرا كه مبارزه حق و باطل هنوز به پايان نرسيده و جبهه درگيري خير و شر در همه زمانها و مكانها پيوسته و مداوم است. با اين تعبير آنهايي كه عاشورا را روز دهم محرم سال 61 هجري مي دانند، ره به خطا برده اند كه تقابل حسينيان و يزيديان تا ظهور امام منتقم(عج) ادامه خواهد داشت. امامي كه نخستين كلامش ياد سيدالشهدا(ع) و اولين شعارش فرياد خونخواهي حسين(ع) است، هنگامي كه در بين ركن و مقام كعبه براي مردم خطبه خواهد خواند.
فرداي عاشورا روز يازدهم محرم نيست كه عاشورا براي حسينيان غروب نكرده است. فرداي عاشورا روزي است كه در پاسخ به نداي «اين طالب بدم المقتول بكربلا» صدايي ميفرمايد: «انا المهدي المنتقم» كه حسين(ع) فرمود: نهمين فرزند من قائم به حق است. خداوند به وسيله او زمين را دوباره زنده خواهد ساخت و دين را حاكميت خواهد بخشيد. او حق را برخلاف ميل مشركان و دشمنان احقاق خواهد كرد.» «عظما... اجورنا بمصابنا بالحسين عليه السلام و جعلنا و اياكم من الطالبين بثاره مع وليه الامام المهدي عليهم السلام.» بزرگ نمايد خدا اجرهاي ما را به مصيبت ما بر حسين عليه السلام و قرار دهد ما و شما را از خون‏خواهان او با وليّش امام مهدي از آل محمد عليهم السلام.

نويسنده: مهدي مذهّبي

 

 

alireza_zare21@yahoo.com

سرنوشت جنایتکاران کربلا؟

قیام مختار ثقفي:
نام : مختار, نام پدر: ابو عبيد ثقفي , قبيله اش ثقيف , كنيه اش ابو اسحاق است . لقب مختار كيسان مي باشد. و فرقه كيسانيه به مختار منسوب هستند. مختار معتقد به امامت ائمه معصومين (ع ) است و اين گروه , پس از مختار, خود را به او منسوب كرده اند.
مختار در سال اول هجرت متولد شد و جنگجوئي شجاع بود. او به همراه پدرش , در سيزده سالگي در يكي از جنگ ها شركت كرد. مختار مردي عابد و زاهد بود. پدر او در يكي از جنگها به شهادت رسيد و تحت سرپرستي عمويش سعد قرار گرفت . خانواده او به سرپرستي عمويش به كوفه هجرت كردند. علي (ع ) كوفه را مركز خلافت قرار داد. آن حضرت عموي مختار را استاندار مدائن كرد و مختار نيز در كنار عمويش در آن جا ساكن شد. مختار پس از شهادت علي (ع ) به بصره رفت و مدتي در آنجا ماند. پس از مدتي دوباره به كوفه آمد. وقتي كه مسلم بن عقيل از سوي امام حسين (ع ) به كوفه رفت , در منزل مختار سكونت كرد و به خاطر همكاري با مسلم بن عقيل به زندان انداخته شد.
عبدالله عمر خواهر مختار, صفيه را به زني گرفت و به اين ترتيب مختار فاميل عبدالله بن عمر شد. مختار در زمان وقوع حادثه كربلا در كوفه زنداني بود. خاندان مختار از شيعيان مخلص اهلبيت (ع ) بودند. عموي مختار سعد بن مسعود ثقفي صحابه پيامبر و از شخصيتهاي بزرگ اسلامي بشمار مي رفت . عمويش در همه ي مراحل در كنار علي (ع ) بود. حضرت امام باقر(ع ) توجه خاصي به مختار داشت . روزي به پسر مختار فرمود: خداوند پدرت را رحمت كند, او حق ما را گرفت , قاتلين ما را كشت و به خونخواهي ما قيام كرد. امام صادق (ع ) فرمود: پس از حادثه كربلا, هيچ بانوئي از بانوان خاندان ما, خود را آرايش نكرد تا آنكه مختار سر عبيدالله بن زياد و عمر بن سعد را براي ما به مدينه فرستاد. ميثم تمار و مختار هر دو در كوفه زنداني بودند. روزي ميثم به مختار گفت : تو از زندان آزاد مي شوي و اين عبيدالله ستمگر را مي كشي و پاي خود را روي صورت او مي گذاري . ميثم و مختار هر دو به اعدام محكوم شدند ولي مختار به وساطت عبدالله بن عمر كه شوهر خواهرش بود از اعدام و زندان نجات يافت . اين , خلاصه اي است درباره خود مختار.

خروج مختار:
مقدمات قيام , قبلا" آماده شده بود و نيروهاي انقلابي در آمادگي كامل بسر مي بردند. هنگام غروب , ابراهيم اشتر كه مرد شماره ي 2 انقلاب بود, بالاي مناره ي مسجد رفت و اذان گفت . نيروهاي وفادار به انقلاب به سوي مسجد روان شدند و پشت سر ابراهيم اشتر, فرمانده نيروهاي جنگي مختار, نماز خواندند. پس از نماز به دستور ابراهيم اشتر, جمعيت حاضر در مسجد، با هم به سوي خانه مختار, فرمانده كل نيروهاي انقلابي , حركت كردند. رئيس شهرباني كوفه خود را به سرعت به استاندار رساند و به او گفت : به زودي مختار قيام خواهد كرد, بايد مراقب باشي . استاندار كوفه عبدالله بن مطيع بود كه از سوي عبدالله بن زبير نصب شده بود. روز دوشنبه دوازدهم ربيع الاول سال 66 هجري قمري از سوي عبدالله بن مطيع در كوفه حكومت نظامي برقرار شد. رئيس شهرباني به همه ي نقاط حساس و مهم كوفه , نيروي نظامي اعزام كرد و مراكز مهم نظامي تحت مراقبت شديد قرار گرفت . از سوي استاندار عبدالرحمن بن سعيد مأمور حفظ ميدان سبيع شد, كعب بن ابي كعب مأمور كنترل ميدان بشر گرديد, شمر بن ذي الجوش مراقب ميدان سالم بود, عبدالله بن مخنف مسؤول حفظ ميدان صائدين شد, ابو حوشب مسؤول كنترل ميدان مراد شد و ثبث بن ربعي به خارج شهر به نقطه اي به نام شوره زار اعزام شد. اين مسؤولان هر كدام نيروهاي جنگي ورزيده اي در اختيار داشتند و به اين ترتيب همه جاي كوفه تحت كنترل اينها درآمد. ابراهيم اشتر همچنان به طرف خانه مختار در حركت بود و او مي ديد كه شهر در كنترل نيروهاي استاندار است ولي بدون هيچگونه ترس به اين عمل خود ادامه داد. حميد بن مسلم مي گويد: شب سه شنبه بود كه به طرف خانه مختار حركت كرديم . به خانه عمرو بن حريث رسيديم , تعداد ما در حدود يكصد نفر بود, همه مسلح بوديم , شمشيرهايمان زير لباسمان بود, زره هم پوشيده بوديم . حركت كرديم تا به خانه سعيد بن قيس رسيديم , از آن خانه هم گذشتيم تا به خانه اسامه رسيديم . ما به طرف باب الفيل پيش رفتيم تا به خانه مختار برسيم . ما درست به سوي قلب دشمن مي رفتيم . همچنان به پيش مي رفتيم كه ناگهان فرمانده نيروهاي دشمن راه را بر ما بست و گفت : چه كاره ايد؟ كجا مي رويد؟ ابراهيم گفت : من ابراهيم هستم فرزند اشتر. رئيس پليس گفت : اين افراد مسلح كيستند؟ شما مشكوك هستيد و نمي گذارم برويد. ابراهيم گفت : اي بي پدر برو كنار. رئيس پليس گفت : هرگز نمي شود. مردي پشت سر رئيس پليس بود به نام ابوقطن و ابراهيم با او سابقه ي دوستي داشت . ابراهيم به او گفت : اي ابا قطن بيا جلو. او فكر كرد كه ابراهيم مي خواهد از او بخواهد كه اين رئيس مانع حركت ما نشود. ابو قطن جلو آمد و ابراهيم ناگهان نيزه او را گرفت و گفت : عجب نيزه اي است ها؟! ناگهان نيزه را در گلوي رئيس پليس فرو برد و او را از پا درآورد و همراهان ابراهيم سر او را از بدن جدا كردند. نيروهاي تحت فرماندهي رئيس پليس وقتي اوضاع را چنين ديدند صحنه را ترك كردند. برخي از آن نيروها اين جريان را به اطلاع استاندارد كوفه رساندند.
ابن مطيع پسر رئيس پليس را رئيس پليس كرد. ما رفتيم تا به خانه مختار رسيديم و جريان را به او گفتيم . ابراهيم به مختار گفت : بايد همين امشب برنامه را شروع مي كنيم و مختار گفت : خداوند تو را به خير و خوبي مژده بدهد. در همان شب , قيام رسما" اعلام شد. عمليات قيام در سه مرحله خلاصه مي شد: الف . آزادسازي كوفه ب . سركوب ضد انقلاب داخلي ج . آماده سازي نيروي كافي براي جنگ با نيروهاي شام .
فرمان قيام مختار رسما" فرمان قيام را صادر كرد و مسؤوليت هر يك از فرماندهان مشخص شد. وضع شهر كوفه غيرعادي است , آثار تشنج در همه جا پيداست . فرياد »يا لثارات الحسين « به گوش مي رسد. خود مختار لباس رزم بر تن كرد. مردم از هر سو به انقلابيون مي پيوستند. گاهي در مدخل شهر درگيري پيش مي آيد. ثيث بن ربعي نزد استاندار رفت و او را به جنگ تشويق كرد. مختار دستور داد نيروهاي انقلابي بيرون بريزند و حركت كنند. نيروهاي انقلابي گروه گروه به محله ديرهند آمدند و زير پرچم مختار و ابراهيم قرار گرفتند. برخي از رؤساي قبايل اطراف داخل كوفه شدند و خود را به نيروهاي مختار رساندند. اكثر مردم عراق آن زمانها ايراني بودند. ايرانيان نيز به مختار و ابراهيم پيوستند. صبح شد, رهبر قيام مختار جلو ايستاد و نماز را به جماعت اقامه كرد. از سوي استاندار كوفه منادي ندا داد: اي مردم كوفه هر كس امشب به مسجد كوفه نيايد خونش هدر است . جمعيت زيادي به مسجد رفتند. ابن مطيع تعدادي از سران قبال كوفه را مأموريت داد تا هر كدام گروهي را فرماندهي كنند. ابن مطيع بيشتر سران و فرماندهان خود را از قاتلين كربلا انتخاب كرد و نيروهاي خود را به اين صورت سازماندهي كرد:
1. شبث بن ربعي به فرماندهي چهار هزرا نفر انتخاب شد.
2. راشد, رئيس پليس , به فرماندهي چهار هزار نفر,
3. شداد بن ابيجر به فرماندهي سه هزار نفر,
4. عكرمه بن ربعي به فرماندهي سه هزار نفر
5. عبدالرحمن بن سويد به فرماندهي سه هزار نفر.
مختار ابراهيم اشتر را با 900 پياده نظام و نعيم بن هبيره را با 900 نفر به طرف مقر فرماندهي دشمن روانه كرد. مختار به آنان گفت : برويد, با دشمن روبرو شويد, هنگامي كه به دشمن رسيديد با نيروهاي پياده درگير شويد و حمله را شروع كنيد. مواظب باشيد هدف تيراندازان قرار نگيرد. مختار تأكيد كرد: به مقر خود باز نگرديد تا پيروز شويد يا همه كشته شويد. اين 1800 نفر به جنگ راشد رفتند كه چهارهزار نفر نيرو در اختيار داشت .
مختار يزيد بن انس را با 900 نفر به سوي نيروهاي شبث بن ربعي فرستاد كه چهار هزار نفر بودند. نيروهاي مختار و ابن مطيع با هم درگير شدند. درگيريها در همه جبهه ها به شدت ادامه يافت و آخر سر نيروهاي استاندار كوفه شكست خوردند و خود استاندار شبانه به صورت مخفي و در لباس زنانه از قصر فرار كرد و به اين ترتيب كوفه تسخير شد و بسياري از نيروهاي غيرانقلابي و ضدانقلابي به نيروهاي مختار پيوستند. مختار در كوفه يك حكومت شيعي انقلابي تشكيل داد. تشكيل اين حكومت بر اساس مكتب اهلبيت و با اجازه ي آنان صورت گرفت . روز جمعه بود, همه در نماز جمعه حاضر شدند.
مختار در خطبه هاي نماز جمعه گفت : اي مردم كوفه ! من از جانب اهلبيت پيامبر مأموريت يافته ام تا به خونخواهي امام مظلوم حسين به علي و شهداي كربلا قيام كنم و انتقام خون آن گلگون كفنان را بگيرم و تا آخرين نفس اين هدف را تعقيب خواهم كرد. پس از سخنراني مردم گروه گروه با مختار بيعت كردند. مختار پس از تصرف كوفه و عادي شدن اوضاع به سازماندهي نيروهاي انقلابي پرداخت . ابراهيم بن اشتر نخعي را فرمانده كل نيروهاي مسلح كرد, عبدالله بن كامل را رئيس كل شهرباني كرد و ابو عمره ي كياني را هم فرمانده گارد مخصوص كرد. پس از اين , عبدالله بن حارث نخعي را استاندار ارمنيه , محمد بن عمير را استاندار آذربايجان , عبدالرحمن بن سعيد را استاندار موصل , اسحاق بن مسعود را استاندار مدائن , قدامه بن ابي عيسي را فرماندار بهقباد بالا, محمد بن كعب را فرماندار بهقباد مياني , حبيب بن منفذ را فرماندار بهقباد پاييني و سعيد بن حذيفه را استاندار حلوان كرد. مختار پس از تسلط بر اوضاع خودش قضاوت مي كرد و از صبح تا غروب قضاوت مي كرد و بعد از مدتي عبدالله بن مالك را قاضي قرار داد. روزها و شب ها مي گذشت و در اين ميان نيروهاي ضدانقلابي مخفيانه خود را سازماندهي مي كردند. پس از آنكه قوت يافتند, ناگهان وضع كوفه را به هم زدند. جنگ در كوفه آغاز شد و بسيار خطرناك گرديد. مختار در محاصره قرار گرفت . ابراهيم اشتر به كوفه بازگشت و اين امر روحيه ي دشمن را ضعيف و در پايان به شكست دچار ساخت . اين بار پانصد نفر از ضدانقلاب ها اسير شدند. اين اسيران دست بسته به مقر مختار آورده شدند. آنان را از مقابل مختار عبور مي دادند و در ميان آنان هر كس كه در حادثه كربلا دست داشت , مجازات مي شد. از ميان اين پانصد نفر, 248 نفر از عوامل حادثه كربلا بودند. فرمان اعدام اين 248 نفر صادر شد. همه را گردن زدند.
پس از اين ماجرا آنان كه در قتل امام حسين (ع ) دست داشتند مخفي شدند. مختار فرمان داد, قاتلان امام حسين را تعقيب كنيد. در پي اين فرمان عمليات تعقيب و دستگيري قاتلان كربلا شروع شد. ده نفر از قاتلان حادثه كربلا كه بر بدن امام حسين اسب تاخته بودند دستگير و به پشت خوابانده شدند. آنان را به زمين ميخ كوب كردند و اسب ها را با نعل آنقدر بر آنان تاختند كه به هلاكت رسيدند. شمر شتر امام حسين را كه مخصوص امام حسين بود, به عنوان غنيمت به كوفه آورده و آن را به شكرانه كشتن امام حسين ذبح كرده و بين دشمنان اهلبيت تقسيم كرده بود. به دستور مختار آن خانه ها شناسائي شدند و خراب كردند و كساني را كه با آگاهي از گوشت آن شتر خورده بودند, اعدام كردند.
به روايتي شمر بن ذي الجوشن در حال فرار زخمي و اسير شد. مختار دستور داد او را گردن زدند و بعد بدن او را در روغن جوشان افكندند. بجدل بن سليم كه انگشتر امام را از دست امام در آورده و غارت كرده بود, دستگير شد. مختار دستور داد انگشتانش را قطع كردند, دو پايش را هم قطع كردند و در همان حال مرد. خولي كه سر امام حسين را به كوفه برده بود, دستگير شد. مختار دستور داد كه او را در مقابل خانه اش كشتند و جسدش را آتش زدند. سنان بن انس كه روز عاشورا بر بدن امام حسين نيزه مي زد و مي توان گفت كه يكي از قاتلان اصلي امام حسين است , دستگير شد. او را دست بسته نزد مختار آوردند. مختار دستور داد: اول انگشتان او را ببريد, سپس دو دستش را, سپس دو پايش را و زنده زنده داخل روغن جوشان بيندازيد.
حكيم بن طفيل كه امام را با تير مي زد و قاتل حضرت عباس است , دستگير شد و نيروهاي انقلابي خودشان او را تيرباران كردند چون ترسيدند كه عدي از مختار عفو او را بخواهد. حرمله كه علي اصغر را كشته بود, دستگير و نزد مختار آورده شد, مختار دستور داد اول دو دست او را قطع كردند, سپس دستور داد دو پايش را هم بريدند و پس از آن او را آتش زدند و به اين ترتيب قاتلان امام حسين هم كيفر خود را ديدند.
براي آگاهي كامل , به كتاب »ماهيت قيام مختار بن ابي عبيد« نوشته سيد ابو فاضل اردكاني , از انتشارات مركز مطالعات و تحقيقات اسلامي , مراجعه شود. اين توضيح مختصر, از اين كتاب برداشته شده است .

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ بيست و پنجم

و بازهم ای خدای بزرگ من ...

« ترا به شهادت می طلبم که در تمام عمر رنج بارم به حقیقت یکبار عشق ورزیدم و آنهم بازیچه کالبد خاکی او شد »

ای خدا
روزیکه به امر تو رستاخیز بر پا می شود و خفتگان سرزمینهای ناشناس سر از خاک بر می دارند ، تو به خاطر دل سوخته من به او رحمت آور گرچه در عالم مردگان دلدادگان یکدیگر را باز نشناسند ولی تو که کاشف هر رازی ما را در کنار هم به خوبی خواهی شناخت.
از تو تمنا می کنم آن موقعی که همه چیز حتی خورشید و ماه و ستارگان به خواب ابدی فرو رفته اند و امواج دریا ها در سکون وحشت زایی بسر می برند به او رحمت آور ...
من چون می ترسم در آن دنیای ظلمانی و پر سکوت محبوبم را نشناسم احساس میکنم که باید از هم اکنون همه مردگان را بپرستم شاید یکی از آنها یار دیرینم باشد ...
اگر مرا بگذارد و بگذرد و به دیگری بپیوندد تو به آه و ناله و ضجه من توجهی نکن و پرتو رحمت خود را از او دریغ مدار ...
آن وقت است که دیار مرگ برای من دیارخوشبختی خواهد شد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 بهمن / 21 ژانويه / 12 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
1 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ترس دولت روسيه از نادر شاه:
بدون جنگ از همه دعاوي خود گذشت و از همان راهي كه آمده بود باز گشت

نادر شاه

21 ژانويه سال 1732دولت روسيه طبق يادداشتي كه در رشت به نماينده دولت ايران تسليم شد مفاد قرارداد سال 1724 خود با دولت عثماني را كه به امضاي پتر يكم و سلطان عثماني رسيده بود كان لم يكن و بلااثر اعلام داشت. طبق اين قرارداد كه با ظهور نادر و از ترس او لغو شد، دولتين روسيه و عثماني با سوء استفاده از ضعف ايران به سبب جنگ داخلي (تصرف اصفهان به دست قندهاري ها) توافق كرده بودند كه سراسر غرب ايران ــ از گرجستان تا خوزستان ــ به عثماني و نواحي ساحلي شمال ايران ــ از حاجي طرخان تا استراباد ــ به روسيه تعلق داشته باشد. پتر يكم تزار روسيه چند روز پس از امضاي اين قرار داد درگذشته بود.
     در سال 1724 دولت عثماني هنگامي كه شنيد كه پتر يكم امپراتور روسيه با 45 هزار سرباز و صدها توپ در حاجي طرخان مستقر شده و قصد راندن به جنوب و رساندن خود به آبهاي اصطلاحا گرم اقيانوس هند را دارد كه هدف نهايي اوست پيشنهاد انعقاد آن قرارداد را داده بود كه ميان دو كشور برسر ايران كه اوضاع مبهمي داشت درگيري روي ندهد و به علاوه، روسها طمع به غرب ايران نكنند. پتر يکم با اين پيشنهاد موافقت كرده بود.
     جانشينان پتر پس از اطلاع از ظهور نادر و قلع و قمع قندهاري ها و عقب راندن عثماني و بركنار كردن طهماسب دوم شاه صفوي، حساب كار خود را كردند و ضمن لغو يكجانبه قراردادي كه باعثماني امضاء كرده بودند از همه دعاوي خود دست برداشتند و دستور بازگشت نيروها را صادر كردند.
     باوجود لغو اين قرار داد و باز گرداندن نيروها، روسيه در بيرون بردن باقيمانده واحدهاي نظامي خود از بادكوبه (باكو) تعلل مي ورزيد كه نادر دو سال بعد عازم داغستان شد و روسها با شنيدن اين خبر به واحدهاي باقيمانده در دژ بادكوبه دستور تخليه و بازگشت فوري دادند و شتاب در اين كار به قدري زياد بود كه سربازان روس تعدادي از توپهاي خود را برجاي گذارده بودند.
     اسناد آرشيو «سن پترز بورگ» نشان مي دهد كه به تزار وقت روسيه (جانشين پتر يکم) گزارش كرده بودند كه اگر نادر از منطقه دربند قفقاز عبور كند به تصرف روسيه قانع نخواهد شد و تا اروپاي مركزي پيش خواهد راند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

01/11/63
بركناري سرتيپ اسماعيل نعيمي معاون فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق.

01/11/66
ورود موشكهاي كروز امريكايي به خليج فارس.

اعضاي دائمي شوراي امنيت در زمينه چهارچوب تحريم فروش اسلحه به ايران به توافق رسيدند.
ايجاد تاسيسات نظامي در اطراف خليج فارس از سوي امريكا. (اين تاسيسات پس از 6 سال به اتمام رسيده است)

بحرين، مقر واحد كشتيهاي نيروهاي دريايي امريكا.
واگذاري سه پايگاه از جانب عمان به امريكا و اجاره به آمريكا جهت ايجاد انبار ذخاير خود.

خروج بخشي از ناوگان دريايي و مين‌روب‌هاي فرانسوي از خليج فارس

 

درگذشت محدث گرانقدر شيخ عباس قمي

1 بهمن 1319 - حاج شيخ عباس قمي محدث فاضل و عالم بزرگوار شيعه درگذشت. وي در سال 1316 شمسي براي تكميل تحصيلات خود راهي نجف اشرف شد و چون بيشتر به علم حديث علاقمند بود از محضر پرفيض علامه حاج ميرزا حسين نوري بهره‏مند شد. حاج شيخ عباس قمي بيشتر ايام ملازم و همراه علامه نوري بود. از حاج شيخ عباس قمي آثار ارزشمندي بيادگار مانده است كه از آن ميان منتهي الآمال و مفتاح الجنان را مي‏توان برشمرد.

 

 اعدام انقلابى حسنعلى منصور

1 بهمن 1343 - حسن علي منصور نخست‏ وزير  به دست محمد بخارايي از اعضاي فداييان اسلام هدف گلوله قرار گرفت. منصورعامل اجراي كاپيتولاسيون و از مهره هاي فعال اِمريكا در ايران بود. او علاوه بر تصويب كردن قانون مصونيت سياسي مستشاران اِمريكايي در ايران، در تبعيد آيت الله خميني به تركيه نقش فعالي داشت. منصور در راه مجلس شوراي ملي و در زماني حامل لايحه مصوبه هئيت دولت مبني بر اعطاي هشتاد و پنج درصد امتياز نفت فلات قاره به شركتهاي نفتي بود هدف گلوله قرار گرفت و چند روز بعد هم از دنيا رفت.

Mobin_s2004@yahoo.com
21 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين اتومبيل «اپل» ساخته شد

Adam Opel

21 ژانويه سال 1899 كارخانه «آدام اپلAdam Opel» آلمان نخستين دستگاه اتومبيل ساخت خود به نام «اپل» را به معرض تماشاي عمومي گذارد. اين كارخانه كه در 21 ژانويه سال 1863 در «روسل شايم» آلمان (نزديك فرانكفورت) تاسيس شده بود قبلا قفل، چرخ خياطي و دوچرخه توليد مي كرد. كمپاني جنرال موتورز آمريكا كارخانه اپل را در سال 1929 به مبلغ 33 ميليون دلار از خانواده آدام اپل (كه سالها قبل از آن فوت شده بود) خريداري كرد و با راه اندازي كارخانه «واكسهال» انگلستان به صورت جنرال موتور اروپا درآورد.
    «اپل» در دهه 1970 در ايران مونتاژ مي شد و در دو نوع با نام «شورلت ايران» به فروش مي رسيد!. پس از انقلاب، احتمالا همين نام سبب توقف توليد آن در ايران شد.

 

كنكورد در خطوط هوايي

هواپيماي تجاري فوق سرعت صوت «كنكورد» ساخت يك كنسرسيوم اروپايي كه توليد آن قبلا تكميل شده بود از 21 ژانويه 1976 در دو خط هوايي فعاليت مسافررساني خودرا آغاز كرد. فعاليت اين نوع هواپيما كه هردستگاه آن در آن زمان 46 ميليون دلار بها گذاري شده بود در 26 نوامبر 2003 پايان يافت و از خطوط هوايي برچيده شد. كنكورد در طول 27 سال پرواز تنها يك سقوط داشت. توپولف (تي يو ـ 144) دومين هواپيماي تجاري فوق سرعت صوت است كه در روسيه ساخته شده است.

 

شقّه شدن «پوگاچف» انقلابي معروف روسيه

پوگاچف در قفس آهنين

پوگاچف در قفس آهنين

بيست و يکم ژانويه سال 1775 (طبق تقويم ميلادي سابق: دهم ژانويه اين سال) «يمليان پوگاچفYemelyan Ivanovich Pugachev» قزاق انقلابي روسيه، به فرمان تزار وقت در مسكو چهار شقّه شد. وي كه از قزاقهاي ناحيه «دنDon» بود قبلا سروان ارتش تزار بود و در جنگ با عثماني و آلمان شركت كرده بود. پوگاچف در جريان يك ماموريت داخلي در منطقه ولگاVolga از مشاهده وضعيت رقت برانگيز سرفهاي منطقه (كشاورزاني كه با مزرعه بفروش مي رسيدند و به نوعي «برده» بودند) و نيز نبودن قانون و ضوابط رعايت حق و انصاف آزرده شد و برضد تزار وقت (كاترين دوم) كه پوگاچف تزارها را منشاء ظلم و فساد مي دانست دست به قيام زد و در اندك مدتي بيش از ده هزار هوادار مسلح به دست آورد و شهرستان «كازانKazan» را تصرف كرد ولي بعدا از ارتش تزار كه به فرماندهي دو ژنرال از دو سوي وي را مورد حمله قرار داده بودند شكست خورد و تني چند كه خودشان را در زمره ياران او جازده بودند تا بلكه به نوايي برسند وي را در 14 سپتامبر 1974 دستگير و به ژنرالهاي تزار تسليم كردند كه در يك قفس آهنين به مسكو منتقل و در اينجا در يك ميدان عمومي شقّه شد. پوشكين نويسنده نامدار روس در كتاب «دختر كاپيتان» جزئيات دستگيري و قتل پوگاچف را شرح داده است.

 

روزي كه لوئي16 گردن زده شد

لوئي شانزدهم

ساعت ده و سي دقيقه بامداد 21 ژانويه 1793 لويي شانزدهم كه سه روز پيش از آن در يك دادگاه انقلاب پاريس به اتهام خيانت به وطن (دعوت محرمانه از دولت هاي خارجي براي حمله نظامي به فرانسه و بازگرداندن او به سلطنت) به اعدام محكوم شده بود در برابر چشمان هزاران پاريسي با گيوتين گردن زده شد و سر او را دقايقي چند در برابر جمعيت گرفتند و جمعيت فرياد زنده باد جمهوري برآورد. لويي 16 پيش از قراردادن گردنش در دستگاه گيوتين، چند جمله خطاب به مردم بيان داشته بود، ولي طبّالان صداي طبلها را آن چنان بلند كردند كه جز اطرافيان، كسي متوجه حرفهاي او نشد. باوجود مخالفت لويي، جّلاد دستهاي اورا از پشت بست و گردنش را زير گيوتين قرار داد.
    

 

روزي که لنين درگذشت

آخرين عكس لنين و همسرش كه وصيتنامه خود را به او ديكته كرده بود

آخرين عكس لنين و همسرش كه وصيتنامه خود را به او ديكته كرده بود

 21 ژانويه 1924 لنين رهبر انقلاب بلشويکي اکتبر 1917، بنيادگذار روسيه شوروي و طراح سوسياليسم لنينيستي در پي يك سكته مغزي كه قبلا عارض او شده بود، پيش از آن كه نظام تازه اش هفت ساله شود درگذشت. سپس وارثان انقلاب بلشويکي (توده يي) روسيه، بدون توجه به وصيتنامه لنين، بر سر قدرت وارد يك جنگ شش ساله شدند كه فاتح اين جنگ استالين بود كه عقيده به استقرار سوسياليسم از راه خشونت و نيز صدور سوسياليسم به ساير كشورها داشت. حتي آن قسمت از وصيتنامه لنين كه در كنار مادرش دفن شود نه در يک ميدان شهر مسکو و در ساختماني اختصاصي، و «سن پترزبورگ» را به اسم او به «لنينگراد» تغيير نام ندهند و مقامات دولتي و حزبي همانند مردم معمولي (عوام الناس) زندگي ساده داشته باشند و از تجمل بپرهيزند رعايت نشد و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 21 ژانويه

  • 1824:   توماس جكسون ژنرال معروف كنفدراسيون آمريكا در طول جنگهاي داخلي اين كشور به دنيا آمد. وي كه به علت دلاوري هايش به «ستون وال» معروف شده بود در سال 1863 كشته شد. ويرجينيايي ها هجدم ژانويه هر سال را به عنوان روز «لي ـ جكسون» برگزار مي كنند. در طول جنگهاي داخلي آمريكا، ژنرال لي فرمانده كل نيروهاي كنفدراسيون بود.

  • 1861:   سناتورهاي ايالات جنوبي آمريكا از جمله جفر سون ديويس كه بعدا رئيس كنفدراسيون آمريكا شد از عضويت سنا كناره گيري كردند كه مقدمه جنگ داخلي 4 ساله آمريكا شد.

  • 1925:   نظام حكومتي آلباني واقع در ساحل درياي آدرياتيك جمهوري شد. اين سرزمين قبلا از متعلقات عثماني در اروپا و پيش از آن وابسته به امپراتوري روم بود.

  • 1952:   در پي بسته شدن كنسولگري هاي انگلستان به تصميم دكتر مصدق در شهرهاي ايران ، مردم در سراسر كشور دست به شادماني زدند و اين روز را تعطيل عمومي اعلام كردند، زيرا كه خاطرات بدي از مداخله اين كنسولگري ها در امور وطن خود به ويژه پس از تقسيم ايران ميان روسيه و انگلستان داشتند.

  • 2002:   جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا ايران ، عراق و كره شمالي را « محور شرارت Axis of Evil»خواند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت امام سجاد (ع)

    12 محرم 95 - بنابر روايتهاي مشهور حضرت امام سجاد (ع) چهارمين پيشوا ي مسلمين جهان به دسيسه وليد بن عبد الملك به شهادت رسيدند . برخي از مورخان شهادت آن حضرت را در روزهاي 18.يا25 محرم ذكر كرده اند.امام سجاد (ع ) در حماسه عاشورا و وقايع پس از آن شاهد همه صحنه هاي شهادت ، اسارت ، و توهين به خاندان عصمت و طهارت بودند ،ايشان بعد از اين واقعه بزرگ اما مصيبت بار ، پيام آور حماسه سازان عاشوراي حسني به امت اسلام بودند و توطئه هاي بني اميه را براي محو حقايق كردند تاريخ با مجاهدتهاي امام سجاد (ع) چهره واقعي كربلا را باز شناخت . از امام سجاد (ع ) علاوه بر مجاهدتهاي بسيار شان براي حفظ اسلام ، مجموعه دعاهاي عرفاني آن حضرت به يادگار باقي است كه به نام صحيفه سجاديه مشهور و از كتب معتبر مسلمانان است .

     

     رسيدن کاروان اسيران كربلا به كوفه

    12 محرم 61 - كاروان اسيران كربلا متشكل از زنان و دختران وكودكان خرد سال به فرمان ابن سعد به كوفه رسيد . در اين سفر كوتاه از كنار اجساد مطهر شهيدان كربلا عبور دادند و آنان با ديدن اين مناظر دلخراش بيتاب شدند ، اما صبر پيشه كردند . حضرت زينب (س) با بيان خصوصيات ظالمانه بني اميه و و شرح مقام شهيدان اسلام اين واقعه را نشانه سر افرازي اسيران خاندان پيامبر(ص) دانستند . مشاهده كوفه واهلش براي اهل بيت بسيلر غم انگيز و دردناك بود ، زيرا مولا علي (ع) بيشتر ايام خلافتشان رادر اين شهر سپري كرده بودند اما اكنون اهل بيت آن حضرت به اسيري وارد كوفه مي شدند . اين كاروان نزديك به يك ماه و نيم در كوفه ماندند و دو روزپيش از اربعين سالار شهيدان به طرف شام حركت داده شدند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -6
    3

    اهواز

    7
    18

    تبريز

    -13
    1

    شيراز

    1
    12

    مشهد

    -16
    -4

    بندرعباس

    11
    21

    کرمان

    -3
    6

    اصفهان

    -7
    5

    يزد

    -7
    3

    کرمانشاه

    -7
    6

    اراک

    -12
    -5

    رشت

    0
    6

    دبی

    16
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1372 تومان
    937 تومان
    1845 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    210000 تومان
    102500 تومان
    53000 تومان
    197000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.15

    اذان مغرب : 17.29

    اذان صبح فردا : 5.44

    طلوع آفتاب فردا : 7.12

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    IEEE Spectrum
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    IEEE Spectrum

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 92
    حجم فایل: 8 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    آغاز به ساخت بلند ترین چرخ و فلک جهان در چین


    معمولا هر کسی با دیدن چرخ و فلک 114 متری شهر توکیو در ژاپن حیرت زده میشود. اما حالا وقت آن رسیده که شهر پکن در چین این کار را انجام دهد. از دیروز چینی ها عملیات ساخت بلندترین چرخ و فلک جهان را با هزینه 99 میلیون دلار آغاز کرده اند. ارتفاع این چرخ و فلک 207 متر خواهد بود و دارای 48 اتاقک است که هر یک قادر است 40 مسافر را با خود حمل کند. به این معنی که ظرفیت حمل این چرخ و فلک 1920 مسافر است. قرار است که این غول بلند قد تا سال 2009 راه اندازی شود. فکرش را بکنید چقدر زمان لازم است تا این همه مسافر سوار چرخ و فلک بشود...
    منبع

    کوچکترین موبایل نوکیا



     

    رقابت در طراحی و ساخت گوشی های موبایل بیشتر در زمینه افزایش کیفیت و قابلیت های آن دیده می شود. اما انگار این بار نوکیا در یک اقدام جالب دیگر کوچکترین سایز گوشی تلفن همراه را با قابلیت هایی که حتی نمی توانید تصور کنید به بازار عرضه کرد. آنچه که در تصویر مشاهده می کنید ماکت یک گوشی نوکیا مدل 5200 است که تنها در بین دو انگشت شما جای می گیرد. مدل حقیقی این گوشی قادر به فعالیت در شبکه های CDMA , GSM خواهد بود.علاوه بر آن دارای 4 گیگا بایت حافظه داخلی و نیز امکاناتی نظیر رادیو, بلوتوث, و اینفرا رد می باشد.
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    جريان شناسي چپ در ايران


    نويسنده: حميد احمدي حاجيكلايي

    معرفی کتاب:
    تحولات داخلی روسيه در اوايل قرن بيستم كه بر پايه هاي انديشة سوسياليستي ایجاد شده بود و بدنبال آن، انقلاب 1917 روسيه، تأثيرات عميقي بر جنبش ها و رجال سياسي جهان بر جاي گذاشت. ایران نيز به دليل همجواري با روسيه و روابط سنتي ميان رجال سياسي و فرهنگي و دولتي با سياستمداران و انديشه ورزان روسي از اين حركت تأثير پذيرفت. اين تأثير پذيري تا ساليان متمادي در بخش اعظمي از گروههاي سياسي و فكري و حتي بخش هايي از جنبش ضد استبدادي در ايران جريان مي يابد، و عمدتاً جمعيت هايي با عناوين مختلف در طيف چپ متأثر از اين حركت تحت عناوين احزاب سوسياليستي و يا كمونيستي در ايران ايجاد مي گردد كه در بسياري تحولات ايران، داراي نقش بودند. به همين دليل، شناخت تاريخ معاصر ايران و آشنائي با بازيگران اين عرصه، نيازمند شناخت جريان هايي است كه در ايجاد تحولات معاصر ايران، ايفاي نقش نمودند.
    نویسنده این نوشتار درصدد است تا به تبارشناسی جریان چپ در ایران از آغاز نهضت مشروطه تا اضمحلال حزب توده در ایران بپردازد و فعالیت های احزاب مختلف سوسیالیستی و مارکسیستی را در تاریخ معاصر ایران مورد ارزیابی قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● نخستين تماس ايرانيان با جنبش چپ

    ● نخستين گروههاي چپ در ايران

    ● از «انجمن هاي مخفي» تا حزب «اجتماعيون عاميون»

    ●رهبران حزب «سوسيال دموكراسي»

    ● مشروطيت و حزب «سوسيال دمكرات»

    ● سرانجام «حزب دمكرات»

    ● حزب سوسياليست

    ● حزب «عدالت»، نخستين حزب كمونيستي ايران

    ● حزب كمونيست ايران
    حزب كمونيست ايران و حكومت رضاخان
    حزب كمونيست ايران و توجه به روشنفكران

    ● گروه ماركسيستي 53 نفر

    ● حزب توده ايران
    خط مشي حزب توده ايران
    حزب توده و نهضت ملي شدن صنعت نفت
    انشعاب در حزب توده
    پي آمدهاي انشعاب در حزب توده ايران
    سازمان ها و تشكيلات وابسته به حزب توده


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    عشق حقيقي چيست؟
     

    "عـشق یـعنی صبر و شـکیبایی، یعنی مهربانی؛ عشـق رنــگ حسد و مـباهات به خود نمی گیرد، تکبر و غرور نمیشناسد، گستاخانه عمل نمیکند، به سادگی خشمگین نمی شود، و اشتباهات را بـدست فراموشی میسپارد. عشق از بدیـها رنج میبـرد و با حقیقت شکوفـــا میشود. مامن امنی برای ماواست، با خود امید و اطمینان را به ارمغان می آورد و تا ابد جاودان باقی میماند، عشق هیچ گاه مغلوب نخواهد شد."

    قطعه بالا خصوصیات یک عشق حقیقی را به تصویر کشیده است. این خصوصیات در روح عشق های الهی به چشم می خورد. ما هم باید سعی کنیم تا از این تعابیر در عشق های زمینی بهره بگیریم. مشکل اساسی که امروزه بیشتر افراد با آن روبرو هستند این است که در روابط احساسی خود به هیچ وجه به دنبال یافتن ویژگی های "دوست داشتن واقعی" نیستند. در عوض همه به دنبال خصوصیات ظاهری، شهرت و ثروت طرف مقابل هستند. همانطور که می دانید این گزینه ها به هیچ وجه جزء مفروضات یک عشق حقیقی نبوده و به مرور زمان در روابط رنگ می بازند؛ به همین دلیل نباید معیار اصلی انتخاب خود را بر پایه گزینه های زودگذر استوار سازیم.
    "عشق الهی با عشق زمینی متفاوت است. خداوند به دنبال چیزهایی که انسانها از روابطشان انتظار دارند نیست. مردم فقط به ظواهر امور اهمیت میدهند؛ اما خداوند به دنبال پاکی و معصومیت موجود در قلب انسانهاست."
    عشق صرفاً بیان احساسات نیست و تنها در مقام عمل و در سایه اعمال از خودگذشتگی است که معنا پیدا می کند. البته بیان احساسات جزء لاینفک عشق ورزی محسوب می شود اما نمی توان بر روی آن به عنوان تنها معیار عاشقی حساب باز کرد. از خود گذشتگی حقیقی همیشه ما را به سمت عملی کردن گفته هایمان هدایت می کند و از این طریق می توانیم به عشق حقیقی دست پیدا کنیم.
    "سعی کنید تا جایی که می توانید با زبان و گفته هایتان عشق نورزید بلکه با حقیقت اعمالتان دوست داشتن خود را منعکس کنید."
    سکس، عشق نیست! ما یاد گرفته ایم که دوست داشتن و برقراری رابطه جنسی مشابه هم هستند. اما این مطلب صحت ندارد. رابطه جنسی امری است برای تکمیل ازدواج های قرادادی و تنها زمانی زیباست که پا را فراتر از حد و مزر تعیین شده آن نگذاریم، در غیر اینصورت به امری نکوهیده تبدیل می شود.


    سکس پیش از ازدواج
    برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج در اکثر موارد چیزی جز رنج و ناامیدی را برای طرفین به همراه ندارد. در تمام کتابهای آسمانی به گونه ای به این مطلب اشاره شده است که وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند روح و جسم آنها یکی می شود و برقراری رابطه جنسی نیز حسن ختامی برای نمایش منتهاي این پیوند و انسجام است. زمانیکه دو نفر پس از برقراری رابطه جنسی ارتباط خود را با یکدیگر قطع می کنند درست مثل این است که جسم و روحشان را از وسط به دو نیم می کنند. به همین دلیل هم هست که نوجوانان و جوانان به افرادی که بدنشان را در اختیار آنها قرار میدهند وابسته شده و نسبت به آنها ضعیف و آسیب پذیر می شوند. به راحتی میتوان دریافت که سکس پیش از ازدواج منظر صبر و شکیبایی نیست، مهربان نبوده و از شما محافظت نمی کند و خلاصه در یک کلمه اصلا عشق نیست.


    تشخیص عشق حقیقی
    ما تنها زمانی می توانیم معنای عشق حقیقی را در یابیم که به آن رسیده و با تمام وجود آنرا حس کرده باشیم. اگر وارد یک رابطه شویم که تمام خصوصیات عشق حقیقی را داشته باشد و خودمان نیز احساس کنیم که تا پایان عمر تمایل به ادامه ارتباط را داریم بعد تازه آن موقع است که می توانیم بگوییم حقیقتاً "عاشق" هستیم. 3 نشانه که می تواند ما را به سمت چنین احساسی راهنمایی کند به قرار زیر است:
    ما باید...
    1) رفتارمان مطابق با فرامين الهی باشد.
    2) کاملا با خودمان صادق باشیم.
    3) توانایی درک تعهدی که با عشق به میان می آید را داشته باشیم.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    یک وان‌دوگراف بسازیم؟  
     

    وان دوگراف دستگاهی است که می‌تواند یک‌عالمه الکتریسیته ساکن تولید کند، درست مثل ابرها؛
    به‌طوري كه وقتی دست‌تان را به آن می‌زنید، می‌توانید جرقه‌هایی مثل رعد و برق را در اتاق خودتان ببینید!


    چی لازم دارم؟

    یک کش پهن لاستیکی
    سیم
    میخ
    یک آرمیچر کوچک مثل موتور بادبزن
    یک تکه لوله PVC
    یک سیخ چوبی
    کیسه پلاستیکی
    نوارچسب
    قوطی نوشابه فلزی
    بطری نوشابه پلاستیکی
    2 باتری 3ولتی
    یک ظرف ماست پلاستیکی کوچک
    چه کار کنم؟

    1 - وسط ظرف ماست را سوراخ کنید.
    2 - آرمیچر را درست زیر سوراخ به ظرف بچسبانید.
    3 - میخ را داغ کنید و با احتیاط 2 سوراخ برای عبور سیم‌های آرمیچر در دیواره ظرف درست کنید. سیم‌ها را از سوراخ‌ها رد کنید.
    4 - سوراخ دیگری درست عمود بر محور موتور آرمیچر ايجاد كرده و از آن یک سیم آزاد بگذرانید که سیم زمین بشود.
    5 - لوله PVC را روی ظرف بگذارید. بالای لوله یک تکه از سیخ چوبی را قرار دهید. دور سیخ را با نوارچسب بپیچید تا کلفت شود. حالا کش را دور سیخ بیندازید. سر دیگر کش را به محور آرمیچر بیندازید. همه چیز را با نوارچسب سفت کنید.
    6 - حالا سر و ته بطری پلاستیکی را ببرید. لوله PVC باید در بطری جا شود. روی سر بطری هم قوطی نوشابه را بگذارید.
    7 - انتهای بطری نزدیک به قوطی را سوراخ کنید؛ از آن یک سیم - که سرش را لخت کرده‌اید - بگذرانید و آن را به قوطی وصل کنید و با چسب محکم کنید.
    8 - حالا سیم‌های بیرون‌آمده از ظرف ماست را به باتری‌ها وصل کنید. بعد از چند دقیقه همه چیز برای رعد و برق حاضر است؛ کافی است به قوطی دست بزنید.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران

    قسمت پنجم


    4) موسيقي و شيطان‌پرستي
    در بخش‌هاي گذشته اشاره كرديم كه نحله مورد مطالعه با استفاده از موسيقي نتوانست به نفوذ خود در اقصي نقاط جهان تحقق بخشد .
    عمده اين اقدامات در فضاي تاسيس و فعاليت گروه متاليكا تاكنون دنبال شده است كه در ادامه به معرفي آن خواهيم پرداخت .
     


    1. آشنايي با متاليكا
    در سال 1981 يك نوازنده درام به نام " ‌لارس الريچ " با انتشار يك آگهي فراخوان تشكيل يك گروه هوي متال را اعلام و پس از مدتي موفق به جذب افراد مختلفي مي‌شود .
    فعاليت اين گروه‌ها مانند ساير گروه هاي هوي متال به صورت غيرقانوني و زيرزميني در ظاهر و در باطن با حمايت سازمان‌هاي جاسوسي ايالات متحده آمريكا با شعارهاي اجتماعي و اعتراضي ادامه و گسترش مي‌يابد .
    اين گروه چند سال بعد پيشنهادهاي Black metal را نيز ادامه داد و ضمن ارائه آثار مختلف زمينه را براي شكل‌گيري گروه هاي بعدي فراهم آورد .
    * ارزش‌هاي القايي متاليكا :
    متاليكا در حقيقت ضدارزش‌هايي را ارائه مي‌نمايد كه شامل " بازگشت به تاريكي "
    (محور اصلي تفكرات شيطان‌پرستان ، بي‌رحمي و تجاوزات جنسي ، فحاشي ، هجوم و حمله به جامعه و فرهنگ عمومي آن) مي‌باشد .
    خوانندگان اين گروه بر روي صحنه و در كليپ‌هاي خياباني دست به خوردن و آشاميدن ميوه‌هاي فاسد ، ‌ادرار ، مدفوع ، خون و مردار نموده و از كثيف‌ترين گروه‌هاي موسيقي جهان به حساب مي‌آيند .
    همچنين گفتني است متاليكا از هم‌جنس بازي نيز دفاع مي‌نمايد و آلبومي را در سالروز مرگ " ‌كوئين " ، همجنس‌باز بنام آمريكايي منتشر كرد .
    برخي آمارها حكايت از اين امر دارد كه تاكنون بيش از ده ميليون و دويست هزار كپي از آلبوم هاي اين گروه " موسيقي شيطاني " به فروش رسيده است .
    براي آشنايي با افكار خوانندگان و اداره‌كنندگان گروه‌هاي متاليكا در ادامه برخي از اشعار ايشان با ترجمه آن ارائه مي‌شود :
    Band: Nargaroth
    Song:The Day Burzum Killed Mayhem
    Album: Black Metal Ist Krieg (2001)
    a year of misery ?
    سال بدبختي ؟
    Darkness fills the sky.
    تاريكي آسمان را در برگرفت
    I hear the warriors cry.
    صداي گريه سلحشور را مي شنوم
    The legend tells a story
    افسانه‌ها داستاني را بيان مي كنند
    From a Viking from the north,
    از وايكينگي از شمال
    Who met a Death Warrior
    چه كسي سلحشور مرگ را ملاقات كرده؟
    Black Metal was never really the same.
    بلك متال هرگز يكسان نبود
    The legend call it murder
    افسانه‌ها آن را كشتار ناميدند
    And the Viking had survived.
    و وايكينگ نجات يافت
    But the eyes of the Death Warrior
    اما چشمان سلحشور مرگ
    Never saw again the sun upon the sky.
    هرگز خورشيد را بر فراز آسمان نديد
    And the quintessence:
    و در اصل:
    Everyone recognized war,
    همگان جنگ را تاييد كردند
    That Black Metal isn't just Entertainment anymore.
    بلك متال فقط يك سرگرمي نبود
    I can still remember
    هنوز هم مي توانم به ياد بياورم
    My emotions so confused.
    احساسات فوق العاده مغشوشم را
    My soul was seeking answers.
    روحم به دنبال پاسخ بود
    No knife I let unused.
    تيغه اي نبود كه بگذارم بي استفاده بماند
    So many questions
    سوالات بسيار زيادي
    I had to satisfy.
    مجبور بودم كه خرسند باشم
    My soul was under torture,
    روحم زير شكنجه بود
    But I knew my way was right
    اما من مي دانستم كه راه من درست است
    I see a cemetery fall asleep under fog
    قبرستاني را ديدم كه در زير مه به خواب رفته بود
    And I know the old days will never come Again.
    و من مي دانم كه روزهاي گذشته هرگز باز نمي گردند
    1993, this year of misery was the knife
    سالي از بد بختي كه همانند چاقويي
    which split the Black Metal scene apart.
    چشم انداز بلك متال را از هم جدا ساخت
    Since that mighty day Black metal split his Way,
    بعد از آن روز بزرگ بلك متال توسط او دو نيم شد
    And the unity was never the same again.
    و يگانگي هرگز به جود نيامد
    Lies, rumors and hate. Moneymaking, sadness And shame
    دروغ‌ها ، شايعات و نفرت. منافع، دلسردي و شرمساري.
    And all this by, the Day as Burzum Killed Mayhem.
    و همه اينها در روزي كه بارزام مايهم را كشت
    Remember this day! Remember this way!
    اين روز را به خاطر سپار، اين طريق را به خاطر سپار
    That you never betray, what here leads you On your way!
    تو هرگز تسليم نخواهي شد، كه در اينجا به راهي سوقت دهند
    And I never will forget
    و من هرگز فراموش نخواهم كرد
    The day as this both warriors met.
    روزي را كه اين دو سلحشور رودررو شدند
    The blood was hot the moon was red
    خون جوشان بود و ماه قرمز رنگ،
    And Black Metal created his own grave.
    و بلك متال براي خود قبري ايجاد كرد
    And I dream from days before
    و من رويايي ديدم از روز قبل
    Black Metal Maniacs, no whore,
    مجنونان بلك متال، هيچ فحشايي نبود
    In the legions of war
    در سپاه نبرد
    The demons in our heads the law.
    شياطين بر سر ما قانون،
    So I summon you once again,
    و من تو را بار دگر فرا خواندم
    We should never forget the pain
    ما هرگز نبايد رنج را از ياد ببريم
    From older days in our veins
    از روزگاران گذشته در شاهرگ ما
    We now cut of that it can flow like rain.
    تكه اي از آن هست كه همانند باران گردش كند
    Arrghh, this was the legend from
    اين افسانه اي بود از

    2. دلايل استفاده از موسيقي
    الف . جاذبه هاي مجازي و حاشيه‌اي موسيقي متاليكا مانند ايجاد فضا براي روابط آزاد دختران پسران
    ب. ارزان و قابل دسترسي بودن موسيقي با توجه به ارتقاء‌تجهيزات فني تكثير و توزيع
    ج . كاهش سطح حساسيت يا حساسيت زدايي از طريق نفوذ به خانواده‌ها ،شركت‌ها ،‌اتومبيل‌هاي شخصي ،رايانه‌هاي شخصي بالاخره گوشي‌هاي تلفن همراه

    3. روند و روال
    روند و روالي كه موسيقي متاليكا در گسترش مقوله شيطان‌پرستي تاكنون طي كرده است بسيار قابل توجه مي‌باشند .
    ظهور يك خواننده جديد دقيقا به مثابه يك شيطان جديد همواره جمع تازه‌‌اي از علايق و عواطف اقشار مختلف مردم در كشورهاي جهان را (علي‌الخصوص جوانان) به خود جلب مي‌كند.
    نقش موسيقي متال نقش حساس گسترش دامنه مخاطبين شيطان‌گرايي مي باشد . از سوي ديگر با گذشت زمان خوانندگان متاليكا همه روزه بيشتر تمايلات شيطاني خود را آشكار مي‌نمايند و بدين‌سان مي‌توان آنها را تنها عامل تبليغ شيطان‌گرايي معرفي كرد .

    4. مرلين منسون
    همانطور كه در بخش قبلي به آنها اشاره شد ، استفاده از موسيقي و به تبع آن ظهور خوانندگان جديد به مثابه شياطين نو ،ظرفيت‌هاي جديدي را در اختيار شيطان‌پرستان قرار داد .
    "برايان هاگ وارنر" نام اصلي فردي است كه امروز به مرلين منسون يا به اختصار (MM) شهرت يافته است .
    وي كه اكنون علاوه بر هواداران چندين هزار نفري در اقصي نقاط جهان به عنوان شيطان بزرگ شناخته و مورد پرستش قرار مي‌گيرد . مانند ساير افرادي كه از چهره‌هاي شاخص شيطان‌پرستي به حساب مي‌آيند دوران كودكي توام با سختي‌هاي فراوان مانند فقر و تنگدستي را سپري كرده‌است .
    " برايان وارنر " يا (MM) تاكنون توانسته است نقش يك منجي را براي شيطان‌پرستي ايفا كند و اين افراد را از بن‌بست عزلت خارج كرده و مجددا به عرصه فعاليت‌هاي اجتماعي وارد سازد .
    مرلين منسون نيز مانند ساير چهره‌هاي شناخته شده شيطانيسم چندين مرحله در طول عمرش يعني طي 38 سال گذشته ، براي مدت چند ماه يا چند هفته از نظر‌ها دور شده و پس از طي زمان موردنظر با ارائه يك كنسرت بزرگ و يا در چهره‌اي جديد و البته سخيف‌تر از گذشته ظاهر مي‌شود .
    (لازم به ذكر است كه شيطان‌پرستان ادعا مي‌كنند كه در اين مدت به ملاقات شيطان و يا شياطين مي‌روند و دستوراتي را دريافت مي‌كنند.)
    گفتني است طبق اطلاعات موجود زماني كه اين افراد " غيب " مي‌شوند ، جلساتي را با برخي مقامات بلندپايه امنيتي آمريكا و رژيم صهيونيستي برگزار مي‌نمايند و خواسته‌هايشان را مبني بر حمايت‌هاي مالي ، حقوقي و ... بيان و از حمايت ايشان برخوردار مي‌شوند .
    تصوير فوق از فرد مذكور است كه قرباني ديگري و نمادي از شيطان يعني گربه را در دست دارد . (موجودي كه توسط وي بايد قرباني شود.)
    با توجه به اهميت نقش (MM) در هدايت و جذب جوانان و نوجوانان ايراني به شيطان‌پرستي در آينده به خواست خداوند پژوهش كامل ارائه خواهد شد .

    ادامه دارد ...

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    آنچه باید در مورد
    آنفلوآنزای پرندگان بدانید

    آنفلوانزای مرغی بیماری مسری حیوانات است که توسط ویروس ایجاد می شود. این ویروس بطور طبیعی پرندگان و بصورت کمتر شایعی خوک ها را درگیر می نماید. این ویروس توانسته است انسان را نیز آلوده نمایداین بیماری بر روی اندام های مختلف داخلی تاثیر می گذارد و حتی میتواند در عرض 48 ساعت ، مرگ ومیر تا 100 درصد را ایجاد نماید.
    یگانه آهی، کارشناس ارشد آموزش بهداشت و مریم رضا زاده، کارشناس مامایی در مقاله ای مشترک در خصوص آشنایی با بیماری آنفلوانزای پرندگان و نحوه انتقال آن به انسان آورده اند: ویروس های گونه H5 و H7 در ابتدا به فرم کمتر بیماریزا، پرندگان را درگیر می کنند و سپس وقتی ویروس در بین پرندگان شروع به رشد کرد، در عرض چند ماه به فرم بشدت بیماریزا تبدیل می گردد. به همین دلیل، حضور ویروس های گونه H5 و H7 ، حتی وقتی که نشانه های اولیه آلودگی بسیار خفیف باشد ، از اهمیت بسزایی برخورداراست.


    آیا پرندگان مهاجر ویروس های بشدت بیماریزای آنفلوانزا را پراکنده می کنند؟
    نقش پرندگان مهاجر، در پراکنده نمودن ویروس های بشدت بیماریزای آنفلوانزا بطور کامل شناخته نشده است. مرغ های دریایی وحشی به عنوان منبع طبیعی ویروس های آنفلوانزای نوع A در نظر گرفته می شوند. آنها احتمالا، قرن ها است که ویروس های آنفلوانزا را بدون آسیب رسانی واضح حمل می کرده اند.کما اینکه ، آنها به عنوان ناقل فرم کمتربیماریزای ویروس های گونه H5 و H7 نیز شناخته شده اند. شواهد قابل توجهی نشان می دهد که پرندگان مهاجر ، فرم کمتربیماریزای ویروس های گونه H5 و H7 را وارد گروه ماکیان می نمایند که این ویروس ها ، سپس به فرم بشدت بیماریزا تبدیل می گردند. وقایع اخیر ، این احتمال را بیشتر مطرح می نماید که پرندگان مهاجر بطور مستقیم ویروس H5N1 را به فرم بشدت بیماریزا پراکنده می کنند.


    چه نکته قابل ذکری در رابطه با بروز اخیر بیماری در بین ماکیان وجود دارد؟
    از نظر آماری ، بروز فرم بشدت بیماریزای آنفلوانزا که در اواسط سال 2003 در آسیای جنوب شرقی شروع شد، بزرگترین و شدیدترین است. تا قبل از این زمان ، هرگز سابقه نداشته است که چندین کشور بطور همزمان دچار این بیماری و از دست دادن تعداد بسیار زیادی از پرندگان شوند . عامل این بیماری (ویروس H5N1 ) ثابت کرده است که بطور مشخصی، بسیار قوی است. علیرغم مرگ و یا انهدام در حدود 150 میلیون پرنده ، این ویروس، در حال حاضر آندمیک ( بومی ) کشورهایی چون اندونزی، ویتنام، کامبوج، چین، تایلند و لائوس شناخته می شود. انتظار می رود که کنترل بیماری در پرندگان ، چندین سال طول بکشد.


    کدام کشورها در حال حاضر تحت تاثیر شیوع بیماری پرندگان قرار گرفته اند؟
    از اواسط دسامبر 2003 تا اوایل فوریه 2004 ، بیماری در 8 کشور آسیایی (کره ، ویتنام ، ژاپن ، تایلند ، کامبوج ، لائوس ، اندونزی و چین ) گزارش شده است. اکثر این کشورها هرگز در گذشته دچار این بیماری نشده بودند و چنین تجربه ای را نداشته اند.در اوائل اوت 2004 ، مالزی اولین همه گیری ویروس H5N1 را در این کشور گزارش نمود و نهمین کشور آسیایی آلوده شد. روسیه ، در اواخر جولای 2005 و بدنبال آن در اوائل اوت ، قزاقستان اولین همه گیری خود را اعلام نمودند.تقریبا در همین زمان ، مغولستان از یافتن پرندگان مهاجر مرده از ویروس H5N1 ، گزارش داد.
    در اکتبر 2005 ، همه گیری در پرندگان ترکیه و رومانی مورد تائید قرار گرفت. همه گیری در پرندگان وحشی و اهلی در سایر مناطق در حال رسیدگی و بررسی است. مقامات آلمانی ، کشف یک مورد گربه خانگی مبتلا به ویروس H5N1 را در شمال جزیره روگن (Ruegen ) اعلام کردند. بیش از 100 مورد پرنده وحشی ، از اواسط فوریه در این جزیره مرده اند که نتایج آزمایشات در چندین مورد، ابتلا به ویروس H5N1 را تایید نموده است. دولتهای اروپایی، در پی روبرو شدن با روند افزایش قوهای مرده و خطر انتقال بیماری توسط پرندگان مهاجر از آفریقا ، مراقبت های بیشتری را اعمال می کنند.
    سه کشور آلمان ، اتریش و ایران ، مواردی از آنفلوانزای پرندگان را در قوهای وحشی کشف و اعلام کرده اند. آلمان و اتریش ، سومین و چهارمین کشور از کشورهای اتحادیه اروپا هستند که سه روز بعد از ایتالیا و یونان ،آنفلوانزای پرندگان (H5N1 ) را گزارش نموده اند.


    این بیماری چه گرفتاری هایی برای سلامت انسان دارد؟
    اولین خطر عمده ، خطر آلودگی مستقیم است و آن هنگامی است که ویروس از پرندگان به انسان ها سرایت می کند و منجر به بیماری خیلی شدید می گردد . بر خلاف آنفلوانزای فصلی متداول که عفونت صرفا باعث ایجاد علائم تنفسی خفیف می شود ، بیماری حاصل از H5N1 با تخریب سریع و بسیار مرگبار توام است. پنومونی ویروسی اولیه و از کارافتادن اعضا مختلف بدن در این بیماری شایع است. در همه گیری جاری ، بیش از نیمی از افراد مبتلا به ویروس فوت کرده اند. عمدتا کودکان و نوجوانانی که قبلا سالم بوده اند ، گرفتار بیماری شده اند.
    دومین خطر عمده که بسیار اهمیت دارد ، این است که چنانچه ویروس ، به اندازه کافی فرصت یابد به فرم بسیار مسری ، تغییر شکل می یابدو براحتی از فرد به فرد منتقل می شود. انتقال بيماري از انسان به انسان مي‌تواند نشانه‌اي از ايجاد جهش در ويروس باشد كه در اين صورت احتمال بروز همه‌گيري جهاني قوت مي‌يابد.


    در کجا موارد آلودگی انسانی پیش آمده است؟
    شواهد آزمایشگاهی در حال حاضر، موارد انسانی گزارش شده در کشورهای کامبوج ، اندونزی ، تایلند و ویتنام را تایید می نماید. هنگ کنگ ، دو همه گیری را در گذشته تجربه کرده است. در سال 1997 در اولین گزارش آلودگی انسانی با ویروس H5N1 ، 18 نفردچاربیماری شده بودند که از این تعداد ، 6 نفر از بین رفتند. در اوائل سال 2003 ، دو نفر به ویروس آلوده شدند که یکی از آنان فوت کرد.


    چگونه افراد آلوده می شوند؟
    در حال حاضر ، تماس مستقیم با پرندگان و یا سطوح و اشیاء آلوده به مدفوع پرندگان، بعنوان خطر اصلی آلودگی انسانی در نظر گرفته می شود.اغلب موارد انسانی ، در مناطق حومه شهر ها ویا در روستاها پیش آمده است ( در مناطقی که بسیاری از خانوارها، پرندگان کوچک را نگهداری می کنندو این پرندگان ، اغلب وارد خانه ها و یا محل بازی بچه ها در نواحی بیرون منزل می شوند). از آنجا که پرندگان آلوده مقادیر متنابهی ویروس را از طریق مدفوع ، دفع می نمایند ،آلودگی در چنین شرایطی به وفور صورت می گیرد.بعلاوه ، از آنجا که بسیاری از خانواده های آسیایی ، منبع درآمد و غذایشان از طریق این پرندگان تامین می گردد ، پرندگانی را که نشانه هایی از بیماری در آنها بوجود آمده را یا می خورند ویا می فروشند. این عادتی است که به سختی قابل تغییر است. به نظر می رسد که آلودگی در هنگام ذبح ، پر کندن پرندگان ، تکه کردن قطعات گوشت و یا مهیا کردن پرندگان برای پخت و پز پیش می آید.


    آیا خوردن گوشت پرندگان و یا محصولات آنها بی خطر است؟
    این ویروس از طریق غذای پخته منتقل نخواهد شد. تا بحال مستنداتی مبنی بر اینکه فردی از طریق مصرف غذا و یا محصولات کاملا پخته شده پرندگان ، آلوده شده باشد ، مشاهده نگردیده است ، حتی در مواردی که این محصولات آلوده به ویروس H5N1 بوده اند. در کشورهایی که در حال حاضر آلودگی را تجربه می کنند ، بایستی احتیاطات لازم صورت گیرد. در مناطق عاری از بیماری ، با پیروی از دستورات بهداشتی و پخت کامل غذا می توان از گوشت پرندگان و یا محصولات آنها استفاده نمود. لازم به ذکر است که این ویروس نسبت به حرارت بسیار حساس است. درجه حرارت معمولی که برای پخت و پز غذا بکار می رود (°70 در تمامی قسمت های غذا ) ویروس را از بین خواهد برد. مصرف کنندگان بایستی اطمینان حاصل نمایند که تمامی قسمت های گوشت پرندگان کاملا پخته ( گوشت صورتی نباشد ) و تخم مرغ نیز کاملا پخته باشد ( زرده نبایستی حالت مایع داشته باشد ) .
    همچنین مصرف کنندگان بایستی توجه نمایند تا در هنگام تهیه و آماده سازی غذا ، گوشت خام پرندگان ویا محصولات آنها در تماس با محصولات وموادی که به صورت خام مصرف می شوند ، قرار نگیرند.
    افراد مسئول تهیه غذا ، پس از جابجایی گوشت ویا محصولات خام پرندگان ، بایستی دستهایشان را بطور کامل بشویند و تمامی سطوحی را که با گوشت پرندگان در تماس قرار گرفته اند را تمیزو ضدعفونی کنند. بدین منظور استفاده از صابون و آب داغ کافی است. در مناطق آلوده ، نبایستی تخم مرغ خام به غذاهایی که مجددا تحت حرارت قرار نمی گیرند اضافه شود.


    آیا ویروس براحتی به انسان سرایت می کند؟
    اگر چه بیش از 100 مورد انسانی در همه گیری اخیر آلوده شده اند ، این رقم در مقایسه با تعداد پرندگان آلوده و در مقایسه با تعداد موارد فرصت در معرض خطر قرار گرفتن بخصوص درمناطقی که نگهداری پرندگان در حیاط خانه متداول است ناچیز به حساب می آید. . در حال حاضر مشخص نیست که چرا صرفا برخی از انسانها که در معرض آلودگی قرار می گیرند به بیماری مبتلا می شوند و سایرین آلوده نمی شوند.


    چرا همه گیری جهانی یک واقعه ترسناک است؟
    این یک رویداد قابل ملاحظه است که می تواند بسرعت تمام کشورها را آلوده نماید. با توجه به اینکه منشا آلودگی ، ویروسی است که به سرعت با عطسه و سرفه پراکنده می گردد ، همه گیری غیر قابل توقف است. در حقیقت بیماران آلوده می توانند ویروس را قبل از ظهور نشانه های بیماری ، دفع نمایند . بنابراین خطر انتشار بیماری از طریق "مسافران هوایی بدون نشانه" وجود دارد.
    چنانچه فرض شود که در صورت وقوع همه گیری ، ویروس، بیماری را بطور خفیف ایجاد نماید در حدود 2 تا 7.4 میلیون مرگ ( پیش بینی بر اساس آمار همه گیری سال 1957 ) در جهان اتفاق می افتد. مسلما پیش بینی برای یک ویروس سمی تر ، بسیار بالاتر خواهد بود. همه گیری باعث فشار مقطعی بسیار زیادی به سیستم های بهداشتی- درمانی می شود زیرا موج عظیمی از افراد در پی یافتن درمان های طبی و یا بیمارستانی خواهند بود. همچنین عدم حضور گسترده کارکنان سرویس های ضروری مانند : نیروهای مجری قانون ، حمل و نقل و ارتباطات می تواند جامعه را مختل کند و بر روی سیستم های تجارت و بازرگانی تاثیر بگذارد.
    از طرفی از آنجا که در تمامی کشورها ممکن است شرایط اضطراری پیش آید لذا امکان کمک کشور ها به یکدیگر ممکن است میسر نباشد.


    تولید واکسن در چه موقعیتی است؟
    واکسن موثر بر علیه ویروس همه گیر تا این لحظه وجود ندارد.واکسنی که همه ساله برای مقابله با آنفلوانزای فصلی تولید می شود ، قادر به مقابله با ویروس آنفلوانزای همه گیر نیست. اگر چه تهيه واکسن انساني آنفلوانزاي پرندگان در دنيا مراحل پاياني را مي گذراند ، هیچ واکسنی در حال حاضر برای تولید انبوه وجود ندارد و انتظار هم نمی رود که تا چند ماه پس از شیوع همه گیری ، میسر باشد زیرا واکسن بایستی کاملا با ویروس همه گیر تطابق داشته باشد، لذا تولید انبوه زمانی صورت می گیرد که همه گیری اعلام گردد. انتظار می رود ظرفیت تولید جهانی واکسن بسیار پایین تر از تقاضا در دوران همه گیری باشد. كشور ایران نیزآمادگي لازم براي آغاز کار و خريد فناوري توليد واکسن آنفلوانزاي پرندگان ويژه انسان را دارد که این امربه سازمان بهداشت جهاني اعلام شده است.


    راهنمای سازمان بهداشت جهانی در رابطه با بهداشت جامعه
    شیوع آنفلوانزای پرندگان با منشاء ویروسی H5 و H7 برای بخش کشاورزی اهمیت بسزایی دارد و می تواند عواقب اقتصادی قابل توجهی داشته باشد. همچنین شیوع این بیماری در رابطه با سلامت انسان اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی ، یکسری تدابیر پیشگیرانه را پیشنهاد می نماید تا در رابطه با آلودگی افراد در معرض خطر بیماری مدنظر قرار گیرد. امروزه اغلب موارد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان از ویروس های نوع H5 و H7 بوده است. به دلایل متعدد ، ویروس بشدت بیماریزای H5N1 از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ویروس موجب بیماری با شدت زیاد و مرگ و میر بالا می گردد.
    ثابت شده است که کنترل این ویروس در پرندگان بسیار مشکل است و بصورت یک بیماری بومی در پاره ای از مناطق آسیای جنوب شرقی درآمده است.


    محافظت از افرادی که به لحاظ موقعیت شغلی در معرض خطر هستند
    افرادی که به لحاظ موقعیت شغلی در معرض خطر هستند بایستی از وسایل حفاظت شخصی استفاده نمایند:
    استفاده از لباس های محافظت کننده (ترجیحا لباس هایی که بطور کامل بدن را بپوشاند ) و علاوه بر آن استفاده از روپوش آمپرمابل یا گان جراحی با آستین بلند,استفاده از دستکش پلاستیکی صنعتی (دستکش کار),استفاده از ماسک تنفسی N95 (NIOSH-Certified یا مشابه )و در صورت موجود نبودن استفاده از ماسک جراحی استاندارد کاملا چسبان,استفاده از عینک ایمنی و استفاده از چکمه های پلاستیکی یا پوششهای حفاظتی یکبار مصرف پا ضروری است.


    مراقبت های بهداشتی
    افرادی که به لحاظ موقعیت شغلی در معرض خطر هستند بایستی ازاولین نشانه های آلودگی با ویروس H5N1 آگاه باشند .اگر چه بایستی توجه داشته باشند که بسیاری از بیماریهای مشترک دیگر ، ممکن است نشانه های اولیه مشابه با این بیماری راداشته باشند.
    نشانه های اولیه بیماری در اکثر بیماران آلوده به ویروس H5N1 ، تب 38 ° یابالاتربه همراه علائم تنفسی شبیه به آنفلوانزا شامل سرفه ، آبریزش بینی ، گلودرد و (در موارد غیر شایع ) تنگی نفس مشاهده می گردد. اسهال آبکی در مراحل اولیه بیماری وجود دارد و ممکن است علائم تنفسی تا یک هفته پیشرفت کند. ممکن است علائم گوارشی - روده ای ( درد شکمی ، استفراغ ) پیش بیاید و همچنین سردرد نیز گزارش شده است. اخیرا 2 بیمار با نشانه های آنسفالوپاتی ، اسهال و بدون علائم تنفسی گزارش شده است.
     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive