به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, January 22, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 879)

 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

879

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 879 :: سه شنبه 3 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

Blabberize!

باسلام
امروز با معرفي يک سرويس نسبتا جديد اينترنتي در خدمت شما عزيزان هستم.
Blabberize سرویس جدیدی است که می توانید توسط آن برای شخصیت های موردنظرتان کارکترهای سخنگو بسازید. مبنای این عمل شبیه سازی حرکات لب ها و دهان بر روی تصاویر خواهد بود. استفاده از Blabberize بسیار آسان و لذت بخش است. هر کاربر می تواند یک تصویر انسانی در سایت آپلود کرده و پس از انتخاب یک دهان و ضبط یک یا چند جمله کار را تمام کنند. امکان به کارگیری محصول نهایی درون صفحات وب نیز ممکن می باشد.
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • يه خيابون بهشتي ....
  • عکسهای کارت پستالی از برج میلاد
  • غزه در آستانه انفجار قرار دارد
  • معرفي و دانلود فيلم : مرگ در مراسم تدفين
  • دانلود انيميشن : Return to Never Land
  • آلبوم Dare To Dream  اثر «ياني»
  • آهنگ زيباي بزم ما باصداي بهرام حصيري
  • WinAmp Pro v5.52 Multilanguage
  • فعال سازی و استفاده از سرویس های جدید تالیا
  • اسکناس 10 میلیون دلاری هم منتشر شد!
  • گواهی حجرالاسود به امامت حضرت سجاد
  • مزایای تهران
  • عاشوراي غزه
  • پاناسونیک تلویزیون اینترنتی گوگل را می‌سازد
  • چقدر خنده داره
  • انرژی زمین گرمایی و كاربردهای آن
  • صهيونيست‌ها به دنبال ايست قلبي غزه
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • تلویزیون ضد آب
  • خانه و معنا
  • فركانس مغزتان را تنظيم كنيد
  • چطور کره زمین را نجات دهیم؟ 
  • شيطان‌پرستي در ايران (تاريخي)
  • کارهای عجیب برای بازسازی یک شرکت عجیب
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (878) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

يه خيابون بهشتي ....
گونه هاي جديد آبز يان در آسيا
طريقه ساختن يك كاردستي جالب با كاغذ
عکسهای کارت پستالی از برج میلاد
یکی از بهترین تصاویر ماهواره ای قله دماوند، رشته کوه البرز
و دریای خزر
ويدئويي کوتاه در مورد «تل زينبيه»
كارهاي ديدني با چوب درختان 
ویژه نامه سالگرد شهادت نواب صفوی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

1001 نفر در تهران تاييد صلاحيت شدند

فرماندار تهران گفت: از مجموع 1403 نفر داوطلب شركت در انتخابات مجلس براي حوزه تهران 1001 نفر تاييد صلاحيت شدند.
حسين طلا با اعلام تاييد صلاحيت 1001 نفر در حوزه انتخابيه تهران اعلام داشت: 394 نفر يا تاييد صلاحيت نشدند يا شرايط لازم را احراز نكردند و 8 نفر نيز انصراف دادند.
وي با اشاره به مواد 28، 29 و 30 قانون انتخابات اظهار داشت: هيئت‌هاي اجرايي با تلاش شبانه‌روزي ظرف مدت 10 روز توانستند با توجه به قانون كار بررسي صلاحيت افراد در اين حوزه را بررسي كنند و از صبح امروز نتيجه تاييد و يا رد صلاحيت به داوطلبان اعلام شده است.

غزه در آستانه انفجار قرار دارد


جنبش مقاومت اسلامی حماس هشدار داد که نوار غزه به فعل تشدید محاصره در آستانه انفجاری بزرگ قرار دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابو زهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس یکشنبه شب گذشته (20/1/2008) در کنفرانسی خبری در واکنش به قطع برق نوار غزه اظهار داشت که هدف از محاصره غزه به زانو درآوردن ملت فلسطین و وادار کردن آن به چشم پوشی از اصول و آرمان های آن است. وی تاکید کرد:«توطئه سرکوب غزه هرگز موفق نخواهد شد و ما به رغم همه رنج ها و محنت ها به همگان می گوییم که هرگز پرچم صلح را بالا نخواهیم برد و تسلیم نخواهیم شد.»
ابو زهری تصریح کرد:«آن چه در غزه رخ می دهد حادثه ای گذرا نیست بلکه مرگ تدریجی یک ملت به علت تشدید محاصره و قطع برق غزه و جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارویی است.»
سخنگوی حماس آمریکا را مسئول اصلی جنایت های اشغالگران دانست و خاطرنشان ساخت که جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا بود که در قالب سفر اخیرش به منطقه، به رژیم صهیونیستی برای تشدید جنایت هایش چراغ سبز نشان داد.
ابو زهری در بخشی دیگر از سخنانش سکوت جامعه بین الملل در قبال جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و از امت اسلام خواست تا با برپایی تظاهرات گسترده به دولت های خود برای پایان دادن به محاصره کنونی فشار آورند.
وی همچنین سلام فیاض رئیس کابینه غیر قانونی رام الله را جنایت کار خواند و گفت:«فیاض با حمایت هایش از جنایت های اشغالگران در غزه و ابراز نگرانی اش از کشته شدن دو صهیونیست در الخلیل و حمله علیه مقاومت، یک جنایتکار و خائن به شمار می آید.»
سخنگوی حماس در پایان سخنانش از رسانه های گروهی خواست تا اغلب فعالیت های خود را به شرح محنت ها و آلام ملت فلسطین برای جهانیان اختصاص دهند.

اطلاعیه حامیان گربه ‏ها در تهران!

ساكنان برخي مناطق غربي تهران درچند شب اخير شاهد پخش اعلاميه‌هايي در حمايت از گربه‌هاي شهر و درخواست براي عدم قراردادن زباله‌ها در مخازن زباله بودند.
به گزارش ایرنا، ‬دراين اعلاميه‌ها كه طي چند شب گذشته در سطح نسبتا وسيعي از برخي مناطق غربي تهران به‌داخل منازل شهروندان انداخته شد، از شهروندان خواشته شده است كه زباله‌هاي خود را داخل مخازن زباله نريزند.
دراين اعلاميه از شهروندان درخواست شده است تا با قرار دادن مانده غذاهاي خود در پايين يا كنار اين سطل‌ها در ظرف‌هاي يكبار مصرف يا روي يك تكه روزنامه به نگاههاي ملتمسانه گربه‌ها جواب دهند.
اين اعلاميه بدون هيچ نام و نشاني در منازل شهروندان انداخته شده و حتي بر روي مخازن زباله در معابر شهر نيز نصب شده تا شهروندان از انداختن زباله‌ها در داخل مخازن خودداري كنند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

مرگ در مراسم تدفين
Death at a Funeral



کارگردان: فرانک اُز. فيلمنامه: دين کريگ. موسيقي: موري گولد. مدير فيلمبرداري: اليور کرتيس. تدوين: بورلي ميلز. ‏طراح صحنه: مايکل هاولز. بازيگران: ماتيو مک فيدن[دانيل]، روپرت گريوز[رابرت]، آلن تيودايک[سايمون اسميت]، ‏ديزي داناوان[مارتا]، کريس مارشال[تروي]، اندي نايمن[هاوارد]، جين آشر[ساندرا]، کيلي هاوز[جين]، پيتر وون[عمو ‏الفي]، اون برمنر[جاستين]، پيتر دينکليج[پيتر]. 90 دقيقه. محصول 2007 آلمان، آمريکا، انگلستان. نام ديگر: ‏Sterben für Anfänger‏. برنده جايزه تماشاگران از جشنواره لوکارنو، برنده جايزه تماشاگران از جشنواره هنر کمدي ‏ايالات متحده. ‏
دانيل جواني موقر و محترم که با جين ازدواج کرده، هنوز در خانه پدري زندگي مي کند. زماني که پدرش فوت مي کند، ‏همه کارهاي مربوط به مراسم تدفين به گردن او مي افتد. ظاهراً در آن صبح غم انگيز همه چيز آماده است و دانيل مهيا ‏شده تا تابوت حامل پدرش توسط موسسه کفن و دفن براي آخرين وداع به خانه آورده شود. پسر ديگر خانواده که ‏نويسنده اي مشهور و خودخواه است از نيويورک به راه افتاده و اقوام نيز در راهند تا هر چه زودتر مراسم آغاز شود. ‏اما اولين اتفاق با آوردن جسد اشتباه توسط مامورين موسسه رخ مي دهد. يکي از پسر عموها نيز اشتباهاً قرص هاي ‏روان گردان را در قوطي واليوم گذاشته و در نتيجه نامزد خواهرش مارتا که دچار استرس شده، يکي از آنها را مي ‏خورد. با رسيدن آنها به ميهماني نامزد جوان از خود رفتاري سبک مغزانه به نمايش مي گذارد و مراسم را به هم مي ‏ريزد. همزمان مارتا نيز از مزاحمت هاي دست دوست پسر سابق خود که به مراسم تدفين آمده، در عذاب است. اما ‏فاجعه بزرگ در راه است که منشاء آن مردي کوتوله و مرموز به اسم پيتر است که اصرار دارد با دانيل تنها صحبت ‏کند. فرجام گفت و گوي اين دو نفر در خلوت نيز چيزي نيست جز اين که مرحوم قبل از فوت تمايلات همجنسگرايانه ‏پيدا کرده و با جناب ايشان روي هم ريخته بودند. و حالا پيتر براي گرفتن سهم خود از ارثيه در آنجا حاضر و اگر دانيل ‏و برادرش 50 هزار پوند به وي ندهند عکس هاي روسايي برانگيزي را که در اختيار دارد به همه حاضران نشان ‏خواهد داد...‏‏

چرا بايد ديد؟
فرانک اُز متولد 1944 انگلستان با بازيگري و صحبت کردن به جاي عروسک هاي مشهور نمايش جيم ‏هنسون[‏Muppets Show‏] وارد دنياي نمايش شد. قريحه کمدي او سبب شد تا بعدها در اين ژانر صاحب کارنامه قدر ‏شود و از ابتداي دهه 1980 به کارگرداني نيز بپردازد. همکاري با بسياري از افراد سرشناس هاليوود مانند جان لنديس ‏يا استيو مارتين نيز برايش موفقيت به دنبال داشت. هر چند فيلم اولش کريستال سياه نيز موفق به دريافت جايزه بزرگ ‏جشنواره فيلم هاي فانتزي شد، اما کار در دنياي نمايش هاي عروسکي تلويزيوني از جمله ‏Sesame Street‏ و ‏Muppets Show‏ بود که جوايز معتبري چون امي برايش فراهم کرد. با فيلم حقه بازان پست کثيف[1988] توانست ‏جايگاهي معتبر براي خود در سينماي آمريکا فراهم کند و تا امروز پاي کمدي هاي تماشايي و مفرحي چون بوفينگر ‏امضاء انداخته است، ولي بي گمان دوازدهمين فيلم بلند او مرگ در مراسم تدفين-تا اين لحظه- شاه اثر کارنامه هنري ‏اوست. ‏
مرگ در مراسم تدفين يک کمدي موقعيت ناب انگليسي است که با هزينه 9 ميليون دلار توليد و فقط در آمريکا موفق به ‏کسب همين مبلغ شده است. سنت شوخي با مراسم در تدفين خاص انگليسي هاست. نمونه هاي بسياري از اين دست در ‏ميان توليدانت شبکه ‏HBO‏ نيز يافت مي شود[مثل ‏Six Feet Under‏]. اما مرگ در مراسم تدفين با شروع غافلگير ‏کننده اش نويد فيلمي متفاوت و تاثيرگذار تر را مي دهد. فيلمي که بسياري از تابوهاي جامعه انگلستان را به چالش مي ‏طلبد[برخي از اين تابوها جهاني است] و در واقع مرگ يک پدرسالار بهانه اي براي همه نوع تسويه حساب هاي ‏خانوادگي را فراهم مي کند. موقعيت هاي کميکي که کارگردان و نويسنده فيلمنامه فراهم کرده اند، شايد در مقايسه با ‏کمدي هاي شلوغ آمريکايي که خنده اي مقطعي و گذرا مي آفرينند، فيلم کم جاني به نظر بيايد. اما در پس از ظاهر، ‏کمدي سياه و با وقاري جريان دارد که بعدها چون شرابي کهنه روي بيننده اثر خواهد گذاشت. مراسم تدفين که در همه ‏جا دنيا کم و بيش آييني مقدس و جدي شمرده مي شود، در اين فيلم به مثابه محل کاليدشکافي رفتاري زندگان به کار ‏گرفته شده و تمامي روابط اجتماعي جوامع مدرن را به سخره مي گيرد. شخصيت هايي که هر کدام به نوعي ناهنجار ‏محسوب مي شوند، داراي ويژگي هاي رفتاري نه چندان خوشايند-مانند خودخواهي و برتري جويي- هستند و مي شود ‏گفت که رابطه جنسي نامتعارف پدر مرده کمتر از رفتار آنان شرم آور است. در پايان فيلم همه ياد مي گيرند که با ‏صداقت و چشم پوشي از عيوب يکديگر در کنار هم زندگي کنند. پدر مرده نيز بالاخره در گور آرام مي گيرد و قبل از ‏اين که جنايت و مرگي ديگر[مرگ ظاهراً تصادفي پيتر] فرصت تشيع جنازه تازه اي را فراهم کند، همگي به خانه هاي ‏خود مي روند. به اين طريق يک کمدي فجايع! تمام مي شود، اما باور کنيد که خنده هاي شما به اين زودي ها تمام ‏نخواهد شد... ‏
ژانر: کمدي، درام. ‏


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم اينجا کليک کنيد.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/82829113/backup_2266.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/82841924/backup_2266.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/82852172/backup_2266.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/82861364/backup_2266.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/82869151/backup_2266.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/82877400/backup_2266.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/82883954/backup_2266.part7.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: بيکلام

Dare To Dream
اثر «ياني»


 

دانلود

A LOVE FOR LIFE

0

دانلود

A NIGHT TO REMEMBER

1

دانلود

ARIA

2

دانلود

DESIRE

3

دانلود

FACE IN THE PHOTOGRAGH

4

دانلود

FELITSA

5

دانلود

IN THE MIRROR

6

دانلود

NICE TO MEET YOU

7

دانلود

ONCE UPON A TIME

8

دانلود

SO LONG MY FRIND

9

دانلود

THE ONE WHO KNOWS

10

دانلود

YOU ONLY LIVE ONCE

11

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي بزم ما باصداي بهرام حصيري
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

WinAmp Pro v5.52 Multilanguage


حتما با یکی از نرم افزار های قدیمی و قدرتمند در زمینه پخش فایل های صوتی آشنا هستید. Winamp یک نرم افزار چند رسانه ای سریع، قابل انعطاف و ایجاد صدا با بهترین کیفیت آن برای ویندوز می باشد.
نرم افزار Winamp قادر به پشتیبانی خیلی از فایل های صوتی (MP3, OGG, AAC, WAV, MOD, XM, S3M, IT, MIDI و..) و فایل های ویدئویی (AVI, ASF, MPEG, NSV) است. مثل تمام ورژن های آن قادر به پشتیبانی از ظاهر کلاسیک و پوسته های بسیار زیبا که به صورت رایگان در سایت آن موجود است، تجسم های شنیداری (رقص نور) بسیار زیبا و خیالی، یک کتابخانه قوی برای دسته بندی صوت ها، پشتیبانی از رادیو و تلویزین اینترنتی، ایجاد سی دی های صوتی و رایت سی دی از قابلیت های مهم این نرم افزار می باشد.

قابلیت های مهم دیگر:
رادیو و تلویزیون آنلاین
کتابخانه قدرتمند موسیقی
رایت سی دی و ایجاد سی دی های صوتی
سازگار با دستگاه های قابل حمل موسیقی
اجرای بیشتر فایل های صوتی و انواع تصویری
ظاهر زیبا و پشتیبانی از حالت کلاسیک و پیشرفته


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 11 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

فعال سازی و استفاده از سرویس های جدید تالیا
قسمت اول


تالیا را میتوان دومین اپراتور و نخستین شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری در کشور نامید. تالیا با ارائه سرویس هایی با کیفیت مطلوب و همچنین قیمت مناسب توانسته است کاربران زیادی را جلب نماید. اندک زمانی است که خدمات فوق العاده ای به این سیم کارت ها افزوده شده است اما بسیاری از کاربران هنوز از آنها بی خبرند یا طریقه استفاده از این خدمات نوین را نمی دانند. این 11 سرویس جدید عبارتند از: اتصال به اینترنت ، كنفرانس تلفنی ، ارسال و دریافت ایمیل از طریق SMS ، نمایش محدوده پوشش شبكه ، پرینت مكالمات ، محدودیت تماسهای ورودی ، دریافت پیام های فرهنگی تبلیغاتی ، اطلاعات هواشناسی ، خرید اینترنتی كارت شارژ ، دریافت پیام صوتی و خرید کارت شارژ از طریق ATM ؛ در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه کار این 11 سرویس جدید بپردازیم. انتظار مکالمه ، نمایشگر ، انتقال مکالمه دریافتی به شخص دیگر و پیام کوتاه نیز 4 سرویس پیشین دیگر تالیا بودند که به بررسی آنها نیز خواهیم پرداخت.

اتصال به اينترنت (Data)
مشتركين تاليا در محدوده آنتن دهي تهران مي توانند با استفاده از اين سرويس به اينترنت متصل شوند. اتصال با سرعت 14400 كيلو بايت در ساعت مي باشد و هزينه آن مطابق با هزينه مكالمه تلفني است. براي اتصال به اينترنت بايد گوشي مشترك امكان اتصال به اينترنت از طريق (Data) GSMراداشته باشد. براي درخواست فعال سازي اين سرويس،كافيست مشترك از سیم کارت تالیای خود يك پيام كوتاه حاوي شماره موبايل خود را به شماره 50003232 ارسال نمايد. شماره موبايل ارسالي مي تواند با 0098 يا 98+ شروع شود يا بصورت ساده (مثلا XXXXXXX 0932 ) نوشته شود. سرويس اتصال به اينترنت تا 48 ساعت بعد از ارسال اين پيام كوتاه فعال خواهد گرديد. به منظور استفاده از اين سرويس بايد در گوشي يك اتصال اينترنتي بر مبناي شبكه GSM با شماره اتصال 909201000 ايجاد گردد و نوع شماره گيري آن ISDN و سرعت اتصال 14400 تعيين شود. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

تنظیمات مورد نیاز در 4 گوشی رایج:

  • اتصال درگوشي سوني اريكسون:

    • W950i,M600i,P990
      Main menu........Tools……….Control panel……connection……Internet Account ……….. More……..select new Account…….select Dial up…….. Dial up Account…………Account name ………Phone Number 90920100…..save
       
    • Z550i,S500i,K800i
      Main Menu………Internet Setting……….Create New profile………yes……Name……..New Account……….Add CS Data…….Name……………Phone Number………909201000…….save
       
    • T630, k700
      Main Menu ………connectivity ……data COM data account…New Account GSM……..Name:…………. Ok……….Phone Number:909201000……Edit ……….dial type………ISDN……….ok data rate…………14.4 k bits…………..save
       
    • در مابقی گوشی ها ی سونی اریکسون از منوی اصلی وارد Web access شده ودرقسمت Connectivity گزينه Data com را انتخاب و با وارد شدن در Data account و زدن New account يك اتصال اينترنتي بسازيد و نوع آنرا GSM انتخاب كنيد. در هنگام ساختن اين اتصال براي آن نام و شماره اتصال به اينترنت را وارد نماييد. در قسمت هاي Username و Password اهميتي ندارد كه چه اطلاعاتي وارد شده باشد. وقتي كه اتصال ساخته شد وارد قسمت Edit آن شده و گزينه Dial type را بر روي ISDN تنظيم كنيد. در قسمت Speed 14400 را انتخاب كنيد . در نهايت در قسمتInternet services در تنظيمات از بين اتصالات ساخته شده ، موردي كه مايليد از آن استفاده كنيد را انتخاب كرده و Connect شويد


     
  • اتصال در گوشي نوكيا:

    • Nokia 3230, 3250
      Main …….. web………options……….settings ………default access point change……….. option ………….UN existing connection connection …………name……………. data bearer………..data call………dial up Number: 909201000 data call type: ISDN110 …………maximum data speed: 14400…………..save
    • NOKIA 6610i
      Main Menu………Internet Setting……….Create New profile………yes……Name……..New Account……….Add CS Data…….Name……………Phone Number………909201000…….save
       
  • اتصال در گوشي موتورولا :

    • ابتدا وارد قسمت Web session شده و گزينه New entry را انتخاب نماييد و نام اتصال را در قسمت Name وارد نماييد سپس در Service type1 وService type2 گزينه http را انتخاب نماييد.CSD No را 909201000 قرار داده و Speed را 14400گذاشته و در نهايت Line type را بر روي ISDN تنظيم كنيد. در انتها دكمه Done را بزنيد. براي اتصال به اينترنت روي اسم كليك كرده و گزينه Lunch را انتخاب نماييد.

       

  • اتصال در گوشي سامسونگ:

    • ابتدا وارد منوي گوشي شده سپس وارد قسمت Browser شويد و در قسمت Profile setting پروفايلي كه مايليد با آن به اينترنت متصل شده راانتخاب كنيد و يا پروفايل جديدي بدين منظور بسازيد. بعد از وارد شدن به پروفايل در قسمت Bearer گزينه GSM را انتخاب نماييد. سپس وارد GSM Setting شويد و در قسمت Dial Number شماره 909201000 را وارد نماييد. همچنين در قسمت Data call Type گزينه ISDN را انتخاب نماييد و تغييرات داده شده را ذخيره كنيد.
       

كنفرانس تلفني ( Call Conference )
مشتركين تاليا مي توانند با استفاده از اين سرويس با توجه به قابليت گوشي خود، حداكثر با 6 نفر به طور همزمان مكالمه نمايند. براي درخواست فعال سازي اين سرويس كافيست مشترك از سیم کارت تالیای خود يك پيام كوتاه حاوي شماره موبايل خود را به شماره 50004242 ارسال نمايد. شماره موبايل ارسالي مي تواند با 0098 يا 98+ شروع شود يا بصورت ساده (مثلا XXXXXXX 0932 )نوشته شود. سرويس كنفرانس تلفني تا 48 ساعت بعد از ارسال اين پيام كوتاه فعال خواهد گرديد. پس از فعال شدن سرويس كنفرانس تلفني مشترك در حين مكالمه مي تواند با ورود به قسمت Option گوشي خود تماس جديدي را به مكالمه خود اضافه نمايد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

ارسال و دريافت ايميل از طريق SMS
مشتركين تاليا مي توانند بدون اتصال به اينترنت از سرويس پيام كوتاه جهت ارسال و دريافت ايميل استفاده نمايند. براي فعال سازي اين سرويس،كافيست مشترك از سیم کارت تالیای خود يك پيام كوتاه خالي به شماره 50001 ارسال نمايد. در اين حالت بر اساس شماره تالياي مشترك، آدرس ايميلي به وي اختصاص مي يابد. بطور مثال اگر شماره مشترك 09329000000 بوده است آدرس ايميل وي 9000000@sms.taliya.ir خواهد بود. از اين پس مشترك مي تواند به هر فردي كه در ليست آدرس ايميل وي باشد ، با ارسال پيام كوتاهي حاوي آدرس ايميل فرد و موضوع و متن ايميل، ايميل را به شماره 5000 ارسال كند و ايميل هاي دريافتي از افرادي كه در ليست ايميل وي ذكر شده اند را به صورت پيام كوتاه روي گوشي خود مشاهده نمايد.جهت اضافه کردن آدرس ایمیل اشخاص به لیست مورد نظر کافیست آدرس ایمیل مربوطه را به شماره 50002ارسال کند. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

ادامه دارد ...

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

لَوْ شَتَمَنى رَجُلٌ فى هذِهِ الاُْذُنِ، وَ أَوْمى إلىَ الْيُمْنى، وَ اعْتَذَرَ لى فىِ الاُْخْرى لَقَبِلْتُ ذلِكَ مِنْهُ، وَ ذلِكَ أَنَّ أَميرَ الْمُؤْمِنينَ (عليه السلام) حَدَّثَنى أَنَّهُ سَمِعَ جَدّى رَسُولَ اللهِ (صلى الله عليه وآله)يَقُولُ: لا يَرِدُ الْحَوْضَ مَنْ لَمْ يَقْبَلِ الْعُذرَ مِنْ مُحِقٍّ أَوْ مُبْطِل.

چنانچه با گوش خود بشنوم كه شخصى مرا دشنام مى دهد و سپس معذرت خواهى او را بفهمم، از او مى پذيرم و گذشت مى نمايم، چون كه پدرم اميرالمؤمنين علىّ (عليه السلام) از جدّم رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) روايت نمود: كسى كه پوزش و عذرخواهى ديگران را نپذيرد، بر حوض كوثر وارد نخواهد شد.

إحقاق الحقّ: ج 11، ص 431.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

واعظی بر منبر می گفت ، هر که نام آدم و حوا را نوشته بر در خانه آویزد شیطان بدان خانه نیاید . طلحک از پای منبر بر خواسته گفت :
مولانا ،شیطان در بهشت ، در جوار خدا ، به نزد ایشان رفت و بفریفت چگونه میشود که بر در خانه ما از اسم ایشان بپرهیزد ؟


داستان الخناس (1)
حوا بالاخره میوه یا گندم ممنوع را چید . هم خودش خورد و هم به خورد آدم داد . هنوز آن خوردنی از گلوی ایشان پائین نرفته بود که گندش بالا آمد . فورا از آسمان حکم تبعید آنها به زمین صادر شد و به طرف پائین معلقشان کرد .
در بین راه مرتبا شیطان در جلوی آنها مجسم میشد و به قهقهه به ریش آدم و گیس حوا می خندید و می گفت : دیدید چه گونه گولتان زدم . . . . ؟
حوا که دید آدم از این موضوع اندوهگین و عصبانی است گفت : غصه نخور ، اگر او شیطان است من صد درجه از او شیطان ترم . بلایی به سرش بیاورم تا بداند حوا کیست ، و از شیطان بودنش زیاد بخود غره نشود .
وقتیکه به زمین رسیدند حوا با شیطان رفیق شد و او را به میهمانی دعوت می کرد و برای بچه شیطان که الخناس نام داشت عروسک درست کرده و او را سرگرم بازی میکرد .

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

اسکناس 10 میلیون دلاری هم منتشر شد!

کشور زیمبابوه که در دنیا بیشترین رشد تورم را شاهد است اسکناس 10 میلیون دلاری منتشر نموده است!
بانک مرکزی این کشور برای پاسخگویی به نیازهای بازار اسکناس 10 میلیون دلار زیمبابوه را منتشر کرد. فکر می کنید این 10 میلیون دلار چقدر می ارزد؟ تنها 3.90 دلار آمریکا!!
تخمین زده می شود طی هشت سال گذشته تورم در این کشور هرسال 50 درصد افزایش یافته است. دولت زیمبابوه 3 چهار ماه است که از اعلام نرخ تورم منصرف شده است و تنها به اعلام نرخ تقریبی آن می پردازد!
به گزارش روزنامه حریت ترکیه در حالی که هرروزه جلوی بانک مرکزی زیمبابوه صف طویلی برای دریافت پول نقد تشکیل می شود آن کشور هر روز تنها به چاپ اسکناس برای پاسخ به نیازمندیهای پولی اکتفا می کند. این امر باعث بالاتر رفتن نرخ تورم می شود.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
اسرای کربلا چندم محرم از کربلا به سمت شام حرکت کردند؟



 

پاسخ:

طبق نقل کتابهای تاریخی و مقاتل، کاروان اسراء کربلا در روز یازدهم محرم از کربلا حرکت کرده و در روز دوازدهم به کوفه وارد شدند و در روز نوزدهم محرم از کوفه به سوی شام حرکت کردند و در روز اول صفر به شام وارد شدند[1].

-----------------------------
[1] محمد باقر ملبوبی، الوقایع و الحوادث، ج 4، ص 114.

 
 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

سئوال
متأسّفانه می بینیم کسانی که شاهنامه را نخوانده اند، با آوردن چند بیت الحاقی از شاهنامه، فردوسی را به ناروا به «زن ستیزی» متّهم می کنند، دیدگاهتان را در این باره بفرمایید؟

جواب
دریغا که بیشتر نزدیک به تمام ما ایرانیان، هنوز یادنگرفته ایم که هر سخنی را با سند و پشتوانه ی با اعتبار و پذیرفتنی بر زبان یا قلم بیاوریم و از حرف زدن و به ویژه گفتاوَرد از سخنان و سروده ها و نوشته های دیگران، بر پایه ی سست و نادرست ِ شایعه ها و گفته های مشهور و رایج بپرهیزیم.
شاهنامه ی فردوسی مانند دیگرْ متن های ادبی ی ما – و در واقع، بیش از همه ی آنها – دستْ خوش دخالت های ناروای رونویسان (کاتبان) دستْ نوشت ها و دیگرْ مردمی که تنها به زبان دیگران و گوش خود اطمینان دارند، بوده و از همین رو صدها بیت از سروده های دیگرْ سرایندگان و یا از به اصطلاح طبعْ آزمایی های خود را بر آن افزوده و یا واژه ها و ترکیب هایی را به خواست ِ خود در بیت های سروده ی فردوسی، تغییرداده اند
و چیزهایی ناروا و ناسازگار با ساختار منظومه را جایگزین سخنان اصلی ی شاعر کرده اند که سپس به چاپ هایی از این منظومه نیز راه یافته است و بسیاری از خوانندگان این اثر، به صِرف ِ این که چنین بیت هایی در شاهنامه آمده و نام فردوسی را بر خود دارد، آنها را بی هیچ گونه پژوهش و کاوشی از استاد ِ توس دانسته و در همه جا بازگفته و بازنوشته اند
و چنان رواجی بدانها داده اند که اگر کسی بگوید آنها از فردوسی نیست و افزوده (الحاقی) است، به او پوزخند می زنند و او را "بی سواد" و "ناآگاه" می خوانند.
برای نمونه، بیت بسیار مشهور ِ «چو ایران مباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد» بر پایه ی پژوهش های دستْ نوشت شناختی ی امروزین، از سروده های فردوسی نیست. امّا شما افزوده بودگی ی آن را در میان گروه های گوناگون مطرح کنید و ببینید واکنش آنها چیست و چند تن این سخن را از شما می پذیرند.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
وَإِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُوا إِلَى الْكَهْفِ يَنشُرْ لَكُمْ رَبُّكُم مِّن رَّحمته ويُهَيِّئْ لَكُم مِّنْ أَمْرِكُم مِّرْفَقًا 16 وَتَرَى الشَّمْسَ إِذَا طَلَعَت تَّزَاوَرُ عَن كَهْفِهِمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَإِذَا غَرَبَت تَّقْرِضُهُمْ ذَاتَ الشِّمَالِ وَهُمْ فِي فَجْوَةٍ مِّنْهُ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ مَن يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِي وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُ وَلِيًّا مُّرْشِدًا 17 وَتَحْسَبُهُمْ أَيْقَاظًا وَهُمْ رُقُودٌ وَنُقَلِّبُهُمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَذَاتَ الشِّمَالِ وَكَلْبُهُم بَاسِطٌ ذِرَاعَيْهِ بِالْوَصِيدِ لَوِ اطَّلَعْتَ عَلَيْهِمْ لَوَلَّيْتَ مِنْهُمْ فِرَارًا وَلَمُلِئْتَ مِنْهُمْ رُعْبًا 18 وَكَذَلِكَ بَعَثْنَاهُمْ لِيَتَسَاءلُوا بَيْنَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَى طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا 19 إِنَّهُمْ إِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ يَرْجُمُوكُمْ أَوْ يُعِيدُوكُمْ فِي مِلَّتِهِمْ وَلَن تُفْلِحُوا إِذًا أَبَدًا 20

 

ترجمه فارسي مکارم

و (به آنها گفتيم:) هنگامى كه از آنان و آنچه جز خدا مى‏پرستند كناره‏گيرى كرديد، به غار پناه بريد; كه پروردگارتان (سايه) رحمتش را بر شما مى‏گستراند; و در اين امر، آرامشى ب شما فراهم مى‏سازد! «16» و (اگر در آنجا بودى) خورشيد را مى‏ديدى كه به هنگام طلوع، به سمت راست غارشان متمايل مى‏گردد; و به هنگام غروب، به سمت چپ; و آنها در محل وسيعى از آن (غار) قرار داشتند; اين از آيات خداست! هر كس را خدا هدايت كند، هدايت يافته واقعى اوست; و هر كس را گمراه نمايد، هرگز ولى و راهنمايى براى او نخواهى يافت! «17» و (اگر به آنها نگاه مى‏كردى) مى‏پنداشتى بيدارند; در حالى كه در خواب فرو رفته بودند! و ما آنها را به سمت راست و چپ ميگردانديم (تا بدنشان سالم بماند) و سگ آنها دستهاى خود را بر دهانه غار گشوده بود (و نگهبانى مى‏كرد) اگر نگاهشان مى‏كردى، از آنان مى‏گريختى; و سر تا پاى تو از ترس و وحشت پر مى‏شد! «18» اين‏گونه آنها را (از خواب) برانگيختيم تا از يكديگر سؤال كنند; يكى از آنها گفت: «چه مدت خوابيديد؟!» گفتند: «يك روز، يا بخشى از يك روز!» (و چون نتوانستند مدت خوابشان را دقيقا بدانند) گفتند: «پروردگارتان از مدت خوابتان آگاهتر است! اكنون يك نفر از خودتان را با اين سكه‏اى كه داريد به شهر بفرستيد، تا بنگرد كدام يك از آنها غذاى پاكيزه‏ترى دارند، و مقدارى از آن براى روزى شما بياورد اما بايد دقت كند، و هيچ كس را از وضع شما آگاه نسازد «19» چرا كه اگر آنان از وضع شما آگاه شوند، سنگسارتان مى‏كنند; يا شما را به آيين خويش بازمى‏گردانند; و در آن صورت، هرگز روى رستگارى را نخواهيد ديد!» «20» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

niceboy_1380@yahoo.com

امشب براي نابودي اسرائيل و آزادي غزه
همگي سوره حشر را مي خوانيم.

اين سوره در مورد مبارزه اسلام و يهود مي باشد
 

لطفا اين پيغام را از طريق ايميل و اس.ام.اس به دوستان خود نيز ارسال کنيد

 

 

sedaghat_gh@yahoo.com

هوا بدجورى توفانى بود و آن پسر و دختر كوچولو حسابى مچاله شده بودند. هر دو لباس هاى كهنه و گشادى به تن داشتند و پشت در خانه مى لرزيدند. پسرك پرسيد:«ببخشين خانم! شما كاغذ باطله دارين»
كاغذ باطله نداشتم و وضع مالى خودمان هم چنگى به دل نمى زد و نمى توانستم به آنها كمك كنم. مى خواستم يك جورى از سر خودم بازشان كنم كه چشمم به پاهاى كوچك آنها افتاد كه توى دمپايى هاى كهنه كوچكشان قرمز شده بود. گفتم: «بيايين تو يه فنجون شيركاكائوى گرم براتون درست كنم.»
آنها را داخل آشپزخانه بردم و كنار بخارى نشاندم تا پاهايشان را گرم كنند. بعد يك فنجان شيركاكائو و كمى نان برشته و مربا به آنها دادم و مشغول كار خودم شدم. زير چشمى ديدم كه دختر كوچولو فنجان خالى را در دستش گرفت و خيره به آن نگاه كرد. بعد پرسيد: «ببخشين خانم! شما پولدارين »
نگاهى به روكش نخ نماى مبل هايمان انداختم و گفتم: «من اوه... نه!»
دختر كوچولو فنجان را با احتياط روى نعلبكى آن گذاشت و گفت: «آخه رنگ فنجون و نعلبكى اش به هم مى خوره.»
آنها درحالى كه بسته هاى كاغذى را جلوى صورتشان گرفته بودند تا باران به صورتشان شلاق نزند، رفتند. فنجان هاى سفالى آبى رنگ را برداشتم و براى اولين بار در عمرم به رنگ آنها دقت كردم. بعد سيب زمينى ها را داخل آبگوشت ريختم و هم زدم. سيب زمينى، آبگوشت، سقفى بالاى سرم، همسرم، يك شغل خوب و دائمى، همه اينها به هم مى آمدند. صندلى ها را از جلوى بخارى برداشتم و سرجايشان گذاشتم و اتاق نشيمن كوچك خانه مان را مرتب كردم. لكه هاى كوچك دمپايى را از كنار بخارى، پاك نكردم. مى خواهم هميشه آنها را همان جا نگه دارم كه هيچ وقت يادم نرود چه آدم ثروتمندى هستم.

 

 

mastoor_313@yahoo.com

گواهی حجرالاسود به امامت حضرت سجاد

امام محمّد باقر علیه السّلام حكایت نماید:
مدّتی پس از آن كه امام حسین علیه السّلام به شهادت رسید، روزی محمّد بن حنفیّه به حضرت سجّاد، ‏امام زین العابدین علیه السّلام گفت: ای برادر‏‎ ‎زاده! تو خوب می‌دانی كه رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله، ‏وصایای امامت را به پدر من امیرالمؤ منین علی علیه السّلام تحویل داد و او نیز این امانت الهی را به برادرم ‏امام حسن مجتبی علیه السّلام سپرد و پس از آن هم به امام حسین علیه السّلام داده شد و او در ‏صحرای سوزان كربلأ به شهادت رسید.
و می‌دانی كه پدرت وصیّتی درباره امامت نكرده است، و چون تو جوانی بیش نیستی؛ پس با من كه عموی ‏تو و هم ردیف پدرت می‌باشم؛ و همچنین از تو بزرگ‌تر و با تجربه هستم و من عموی تو و هم ردیف پدرت ‏می‌باشم و من بزرگ و با تجربه‌ام. بنابر این در امر امامت و رهبری جامعه اسلامی با من نزاع نكن؛ زیرا كه آن حقّ من خواهد بود.
امام سجّاد علیه السّلام در مقابل او چنین اظهار داشت: ای عمو! رعایت تقوای الهی كن و از خدا بترس و ‏در آنچه حقّ تو نیست ادعّا نكن، من تو را موعظه می‌كنم كه مبادا در ردیف بی خردان باشی.
همانا پدرم امام حسین علیه السّلام پیش از آن كه عازم عراق گردد، با من عهد نمود و وصایای امامت را به ‏من سپرد و این سلاح حضرت رسول است، كه نزد من موجود می‌باشد.
بنابراین، آنچه را استحقاق نداری مدّعی آن مباش كه برایت بسی خطرناك است و مرگ زودرس، تو را فرا ‏می‌گیرد؛ پس بدان كه خداوند متعال وصایت و امامت را تنها در ذریّه امام حسین علیه السّلام قرار داده ‏است.
و چنانچه مایل باشی، نزد حجرالا سود برویم و از آن شهادت طلبیده و آن را حاكم قرار دهیم.
امام باقر علیه السّلام فرمود: چون محمّد حنفیّه به همراه آن حضرت كنار حجرالا سود آمدند، امام زین ‏العابدین علیه السّلام به محمّد حنفیّه خطاب نمود: تو از خدا بخواه و او را بخوان كه این سنگ به سخن آید.
پس محمّد حنفیّه هر چه دعا كرد، اثری ظاهر نگشت، و بعد از آن امام سجّاد علیه السّلام فرمود: اینك ‏نوبت من است؛ چون اگر حقّ با تو می‌بود جواب می‌شنیدیم.
محمّد حنفیّه گفت: اكنون تو از خدا بخواه كه این سنگ شهادت دهد.
سپس امام سجّاد علیه السّلام دعائی را زمزمه نمود و سنگ را مخاطب قرار داد و فرمود: تو را قسم ‏می‌دهم به آن كسی كه میثاق پیغمبران ودیگر اوصیأ را در تو قرار داد، شهادت دهی كه امامت و وصایت ‏پس از پدرم امام حسین علیه السّلام حقّ كدام یك از ما دو نفر می‌باشد.
ناگهان سنگ به حركت درآمد، به طوری كه نزدیك بود از جای خود بیرون آید؛ و آن گاه با زبانی فصیح به ‏عربی چنین گفت: خداوندا! من شهادت می‌دهم كه وصایت و امامت بعد از حسین ابن علی، حقّ پسرش ‏علی بن الحسین خواهد بود.
و محمّد بن حنفیّه با مشاهده این چنین معجزه ای، حقّ را پذیرفت و امامت و ولایت امام سجّاد علیه ‏السّلام را قبول كرد و از او در تمام مسائل و امور اطاعت نمود.

كافی، ج 1، ص 348، ح 5،‎ ‎و نیز: احتجاج طبرسی: ج 2، ص 147، ح 185.‏

 

 

tupol_love@yahoo.com

مزایای تهران

*درتهران برويد، در تاکسی نظرات سياسی تان را بگوييد، در کوه برقصيد، اما برای ملاقات با نامزدتان بايد به يک خانه خلوت برويد.

*تهران تنها شهری است که در آن دو نفر روی دوچرخه می نشينند، چهار نفر روی موتورسيکلت می نشينند، شش نفر توی ماشين می نشينند، ۲۵ نفر توی مينی بوس می نشينند و ۶۰ نفر سوار اتوبوس می شوند!

*تهران تنها شهری است در دنيا که پياده ها حتما از وسط خيابان رد می شوند، اتومبيل ها حتما روی خط عابر پياده توقف می کنند و موتورسيکلت ها حتما از پياده رو عبور می کنند!

*تهران تنها شهر دنياست که در آن هميشه همه چراغ ها قرمز است، اما هر کس دوست داشت از آن عبور می کند!

*در تهران از همه جای ماشين ها صدا در می آيد، جز از ضبط صوت آنها!!!!

*در تهران هيچ جای زنها معلوم نيست، با اين وجود مردها به همه آن جاهايی که ديده نمی شود هم نگاه می کنند!!!!

*همه در خيابان ها و پارک ها با صدای بلند با هم حرف می زنند، جز سخنرانان که حق حرف زدن ندارند!!

*تهران تنها شهری است در دنيا که همه صحنه های فيلمهای بزن بزن را در خيابان های شهر می توانيد ببينيد، اما تماشای اين فيلمها در سينما ممنوع است!!

*ماشين ها در کوچه های تنگ با سرعت ۷۰ کيلومتر حرکت می کنند، در خيابانها با سرعت ۲۰ کيلومتر حرکت می کنند و در بزرگراهها پارک می کنند تا راه باز شود!!!

*و تهران تنها شهری است در دنيا که در شمال شهرمردم در سال ۲۰۰۸ ميلادی زندگی می کنند و در جنوب شهر در سال ۷۰ هجری قمری !!!!!!!!!!
 

 

 

mortaskhiri@gmail.com

عاشوراي غزه


کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
کاروان حسین ابن علی به کربلا رسیده است... دیگر آب نیست... و عصر عاشوراست.
چقدر زود دیر می شود.
مهدی قائم امروز در غزه ایستاده است و ندا سر می دهد که هل من ناصر ینصرنی و هل من معین یعیننی؟ او ایستاده است و کاروان او امروز در غزه خیمه ها را پهن کرده است.
ندای خمینی را نشنیدیم که راه قدس از کربلاست و با هزار اسرائیلیات ترجمه کردیم که در هیجان جنگ بودیم و چیزی گفتیم. حال ای کسانی که نشنیده اید ندای زاده زهرا را بشنوید...
امروز عاشورا است و وقت امتحان مسلمین! چه کرده ایم؟
ندای امام موسی صدر را نشنیده اید؟ یا للمسلمین گفتارمان؟ کردارمان؟ رضایتمان؟ سکوتمان؟ کدام مهدی فاطمه را امروز نتها گذاشته است. نکند می خواهید مختار شوید به نوشدارو بعد از مرگ سهراب روی بیاورید که بله حاج آقا عملکرد ما خیلی خوب بود و ان شاء الله خدا توفیق ما را افزون کند.
چه کرده ایم؟
حداکثر تلاشمان این بوده است که ارگانی فشل را فرا خوانده ایم که سر و ته اش با یکدیگر نمی خواند. از این ارگان چه می خواهیم؟ آیا آرزوی ما از این ارگان همان آرزوی مختار نیست؟ که پسفردا بگوییم ما که سعی خود را کرده ایم...
همه ما می دانیم که انتهای این همایشها چیست. محکوم می کنند... رفیقی لوتی دارم که زبانش قفل و بست کمتری دارد و در این گونه موارد بهترین جواب را می دهد...
اما انتظار از چنین ارگان هایی چیست؟

1- شکست عملی حصر اسرائیل:
غزه سرزمینی است که ارتباط زمینی با مصر دارد و ارتباط دریایی با مدیترانه
هر چند که حسین ابن علی از کسی اسب نخواست؟؟؟

2- استفاده از حربه های اقتصادی برای تحت فشار گذاشتن جهان برای عکس العمل
البته لازم به تذکر است این روش هانی است اما با خیانت و ترس قوم خود موجه شد و چون مسلم ابن عقیل به شهادت رسید.

3- تحت فشار گذاشتن دوستانی که دست دوستی به سمت اسرائیل بلند کرده اند.
که مرحوم امام رضوان الله علیه بارها خطر دوستی با ایشان را چون رهبر فرزانه انقلاب هشدار داده است. اما کجاست گوش شنوا...
اما راه امام چه بود؟
چرا ما از یاد برده ایم که راه قدس از کربلا می گذرد؟
چرا ما از یاد برده ایم که امام ارگان های بین المللی را خدعه ای پست می دانستند و کاربرد آنها را در تضییع حق مستضعفین دنیا می دانستند؟
چرا ما از یاد برده ایم که جغرافیا نداریم؟
چرا ما از یاد برده ایم که دائم در معرض تکلیف خدای باری و تعالی هستیم؟
اما از ما چه انتظار می رود؟

1- انتظار می رود در کربلا باشیم و ندای مهدی فاطمه را در غزه جواب دهیم.
اگر زهیر بودیم حسینی شویم. اگر بریر بودیم برسیم. اگر حر هستیم توبه کنیم. اگر در کربلا هستیم نرویم. اگر از اصحاب رسول هستیم برسیم نه در اربعین. چه رسد به اینکه مختار باشیم یا بدتر از آن عباسی...

2- شمشیر بکشیم و دشمن را مشغول خود کنیم تا نتواند به عاشورا برسد.
نه چون نصرانی فقط راوی باشیم...

اما ما چه کرده ایم؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پاناسونیک تلویزیون اینترنتی گوگل را می‌سازد

گوگل با همکاری پاناسونیک قصد دارد، یک تلویزیون اینترنتی بسازد که قادر به نشان دادن محتواهای اینترنتی مثل عکس و ویدئو باشد، این تلویزیون که قرار است بهار وارد بازار شود، می‌تواند به صورت مستقیم ویدئوهای یوتیوب و عکس‌های سرویس پیکاسای گوگل را نمایش دهد.
این کار را می‌توان اولین گام در راه رسیدن به تلویزیون‌های اینترنتی با وضوح بالا دانست.

 r680161675.jpg
از چپ به راست: مایک هوروویتز، مدیر پیکاسا- استیو چن، مؤسس یوتیوب- توشیرو ساکاماتو، رئیس پاناسونیک

انتشار این خبر ارزش سهام گروه صنعتی ماتسوشیتا که پاناسونیک متعلق به آن است را بالا برد. ماتسوشیتا بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون‌های پلاسما است و گرچه مقاماتش تا به حال عقیده داشتند که فناوری پلاسما برای ساخت تلویزیون‌های بزرگ‌تر از 37 اینج مقرون به صرفه‌تر است، اما به تازگی علاقمند به سرمایه‌گذاری در بازار تلویزیون‌های LCD شده‌اند.

منبع

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات یک مرده 3


ای کاش عشق را زبان سخن بود «شاملو»

نمی دونم خانومی چرا همش هوس یه چیز شیرین دارم، مثل خرما یا حلوا .
نمی دونم مرده ها همه این جوری هستند؟ وقتی هوس یه چیز شیرین می کنم یاد تو می افتم، چند شب پیش بعد از شب شعر همه مرده های شعر دوست با شاعرها زدیم از قبرستون بیرون جات خالی خانومی، اول رفتیم کافه رشت کمی موندیم سوت و کور بود، بعد رفتیم هتل مرمر نه از نویسندگان خبری بود نه از روزنامه نگاران که تو سر و کله هم بزنند و به هم پز بدند . دسته جمعی رفتیم کافه نادری . یادت هست خانومی؟ دست
می انداختم کمرت، جوون بودیم تو خوشگل ترین دختر عالم بودی که باهات ازدواج کرده بودم . می رفتیم کافه نادری همین شاعران مرده اون جا جمع
می شدند. تو قهوه ترک با کیک سفارش می دادی، من هم فقط قهوه ترک
می خوردم با شیرینی نگاه تو که به
چشم های من زل می زدی و به شعر خونی شاملو گوش می دادی، من هم مست شعر چشمان تو به جوون های شاعری نگاه می کردم که دور و بر شاملو پرسه می زدند که به شعرشون گوش کنه و نظرش رو بگه ....یادش بخیر خانومی چه زود گذشت اما تو هنوز شعر ناتموم من هستی . بعضی وقتا میرم به شیرینی فروشی گل سرخ... یادت هست خانومی تو شیرینی خامه ای دوست داشتی با هم می رفتیم به گل سرخ برات شیرینی
خامه ای می گرفتم . بعضی وقتا هم برای دیدن کتاب های تازه چاپ شده می رفتیم خیابون شاه آباد بعد ازخریدن چند کتاب یادت هست؟ خسته که می شدیم می رفتیم قنادی نوبخت . تو هم مثل همیشه شیرینی خامه ای سفارش می دادی ازاون شیرینی های گنده قد توپ بیسبال .. همیشه فکر
می کردم چون نی قلیون و لاغر بودی شیرینی خامه ای می خوردی که یه کم چاق تر بشی . ولی من همیشه تو رو همون جوری لاغر دوست داشتم همیشه بهت می گفتم :
« خانومی تو همیشه برام مثل یه مداد لاغر بمون همین طوری که هستی .»
این جا خانومی توی این قبرستون همه مرده ها آزاد هستند، شب جمعه یا هر روز دیگه ای نداره فقط نمی دونم چرا مرده ها رسم کردند شب ها از قبرشون میان بیرون . من هم هر وقت از قبرم می خوام بیام بیرون اول به طبقه دوم به جای تو که هنوز نیامدی نگاه
می کنم دلم می گیره، آخه نمی دونم چه جوری می خوای رو این بلوک های سیمانی کف طبقه دوم و سقف طبقه اول که برای من خریدی بخوابی؟ من رو خاک هستم فکر نمی کنم بدن ظریف ات طاقت تحمل سفتی این بلوک ها رو داشته باشه . تو تو خونه همیشه روی تشک نرم
می خوابیدی، الانه هم حتما روی همون تشک می خوابی، پس سعی کن حالا
حالا ها نیای این جا . درسته که من منظرم تو بیای پیش من اما اذیت می شی بخدا... اما دو روز که طاقت بیاری عادت می کنی . باهم می ریم تو قبرستون گشت می زنیم . خیلی دلم می خواد خانومی خواننده های مرده هم یه کنسرتی بذارند . بنان....دلکش....ویگن....
وای خانومی یادت هست؟ تو کافه نادری همیشه آهنگ های ویگن را می گذاشتند . یادت هست من عاشق ترانه الهه ناز بنان بودم هر شب تو خونه تو آهنگ های دلکش رو گوش می کردی من هم الهه ناز بنان رو .آخه تو برام همون الهه ناز بودی و هستی . گوش کن خانومی اگه خواستی بیای سر قبر من این دفعه همون ظبط صوت کوچک من رو با نوار بنان را بیار بشین رو سنگ قبرم اما...اول با گلاب سنگ قبرم رو بشور تا روپوشت کثیف و خاکی نشه، بعد یه شعر از فروغ برام بخون زمزمه کن نمی خوام مرده های دیگه صدای ناز تو رو بشنوند، بعد آهنگ الهه ناز بنان را بذار ظبط رو بذار رو سنگ قبرم اون بالا نزدیک گوشم وقتی بنان
می خونه تو هم باهاش زمزمه کن بعد اگه خسته نمی شی ترانه ای هم از دلکش که بلدی برام بخون، فقط برای من بخون چون قبرهای کناری من مرد توشون چال شده . فقط برای من بخون خانومی آخر سر لبای خوشگلت رو بذاز روی اسم من که روی سنگ نوشته شده بوسه های ناز بده درست این است زبان سخن عشق .
می دونم بخدا می دونم زبان عشق تو هستی و من که زیر خروارها خاک منتظرم که بیای پیش من .
توکلی

 

 

am0okaveh@yahoo.com

چقدر خنده داره

چقدر خنده داره که یک ساعت عبادت به درگاه الهی دیر و طاقت فرسا میگذره ولی 60 دقیقه بازی یک تیم فوتبال مثل باد می گذره!

چقدر خنده داره که 100 هزار تومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی که با همون مقدار پول به خرید می ریم کم به چشم میاد!

چقدر خنده داره که یه ساعت عبادت طولانی به نظر میاد اما یه ساعت فیلم دیدن به سرعت میگذره!

چقدر خنده داره که وقتی می خوایم عبادت و دعا کنیم هر چی فکر می کنیم چیزی به فکرمون نمی یاد تا بگیم اما وقتی که می خوایم با دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم!

چقدر خنده داره که وقتی مسابقه ورزشی تیم محبوبمان به وقت اضافه می کشه لذت می بریم و از هیجان تو پوست خودمون نمی گنجیم اما وقتی که مراسم دعا و نیایش طولانی تر از حدش می شه شکایت می کنیم و آزرده خاطر می شیم!

چقدر خنده داره که خوندن یه صفحه دعا سخته اما خوندن 100 صفحه از پرفروشترین کتاب رمان دنیا آسونه!

چقدر خنده داره که سعی میکنیم ردیف جلو صندلی های یک کنسرت یا مسابقه رو رزو کنیم اما به آخرین ردیف یک مکان مذهبی تمایل داریم!

چقدر خنده داره که برای عبادت و نیایش هیچ وقت زمان کافی در برنامه روزمره خود پیدا نمی کنیم اما برای بقیه برنامه ها رو سعی می کنیم تو آخرین لحظه هم که شده انجام بدیم!

چقدر خنده داره که شایعات روز نامه ها رو به راحتی باور می کنیم اما معجزات الهی رو به سختی باور می کنیم!

چقدر خنده داره که همه مردم می خوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری در راه خدا انجام بدن به بهشت برن!

چقدر خنده داره که وقتی جوکی رو از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل به دیگران ارسال می کنید به سرعت آتشی که در جنگلی انداخته شود همه جا را فرا می گیرد اما وقتی که سخن و پیام الهی رو می شنوید دو برابر در مورد گفتن و یا نگفتن اون فکر می کنید!

خنده داره. اینطور نیست؟!
دارید می خندید؟
دارید فکر می کنید؟

این حرفارو به گوش بقیه هم برسونید و از خداوند سپاس گذار باشید که او خدای مهربان و دوست داشتنی است.

پی نوشت : آیا این خنده دار نیست که وقتی که می خواید این حرفارو به بقیه بزنید خیلی ها رو از لیست پاک می کنید بخاطر اینکه شک دارید که اونها به چیزی اعتقاد دارند ؟!!!

خنده داره؟ . . .نه

 

 

salarilaleh@yahoo.com

در آن لحظه که زنجيرهاي سکوت در هم شکست
در آن لحظه که گرماي وجودت را حس کردم
تو , مرا نمي دانستي
اما ...........
من از دور مي فشردم دستانت را
درد و دل کردن با تو را به هزار لحظه شادي نخواهم داد.
شايد تو در همهمه صحبت با دوستانت بودي
اما...... من در آرامش خيالم در سخن گفتن با تو
زمزمه مي کنم..
آهاي.........
مي شنوي صدايم را
فرياد خواهم زد. رو به دريا. بالاي سر کوه,
اين منم که به سوي تو سرازيرم
ببين مرا
اگر اين بغض امانم مي داد
زمزمه مي کردم برايت,..........
التماس را ببين
رو به رويت ايستاده ام و فرياد مي زنم اما...........
مرز فاصله نگذاشت ببيني صدايي از من
آرام مي گويم, آرام فرياد مي زنم.
آه.................
فاصله را ورق خواهم زد.
زمزمه مي کنم, ببين مرا, رو به رويم ايستاده اي
شگفت نمي بيني مرا,
بغض گلويم را رها کرد
حال گریه اماني براي سخن گفتن با تو را نمي داد
سخن گفتي:
از چه پريشاني
بگو , بگو , مي شنوم تو را
گفتم:دريا شو ,..............
شنا خواهم کرد در وجودت ,
خورشيد شدي و من پريدم در آسمانت

و من ..... آرام شدم
لاله

 

 

amir_javadi4@yahoo.cm

انرژی زمین گرمایی و كاربردهای آن

زمینی كه زیر پای ما قرار دارد، منبع بسیار عظیم انرژی است. این انرژی كه به صورت حرارت از اعماق زمین به سطح آن هدایت می شود در صورت توسعه فناوری استخراج آن، به تنهایی قادر خواهد بود كلیه نیازهای انرژی امروز و آینده بشر را تامین كند. طبق محاسبه ها، مشخص شده است كه انرژی حرارتی ذخیره شده در ۱۱ كیلومتر فوقانی پوسته زمین معادل پنجاه هزار برابر كل انرژی به دست آمده از منابع نفت و گاز شناخته شده امروز جهان است. پس این منبع عظیم انرژی می تواند در آینده جایگزین قابل اطمینانی برای انرژی حاصل از سوخت های فسیلی باشد. البته بدیهی است كه بهره برداری گسترده از ذخایر انرژی زمین گرمایی، مستلزم توسعه بیشتر در زمینه تكنیك های اكتشاف و استخراج آن است.

انرژی زمین گرمایی چیست؟
اصطلاح زمین گرمایی ترجمه واژه Geothermal است كه ریشه یونانی داشته و از كلمات Geo به معنای زمین و Therme به معنی حرارت تشكیل شده است. در حقیقت انرژی زمین گرمایی، انرژی ای است كه از سیال آب داغ یا بخارداغ موجود در اعماق زمین به دست می آید.
این انرژی در مخزن زمین گرمایی متمركز شده است كه برای دسترسی به آن در محل مخزن، چاهی عمیق حفر می كنند. سیال خروجی از چاه، عامل انتقال انرژی از مخزن به سطح زمین است. البته عمق مخزن زمین گرمایی نباید بیش از سه هزار متر باشد زیرا بهره برداری از انرژی آن با فناوری كنونی بشر توجیه اقتصادی ندارد. با افزایش عمق زمین درجه حرارت افزایش می یابد. این افزایش حرارت را شیب حرارتی می نامند. تمام منابع انرژی زمین گرمایی در نقاطی واقع شده اند كه از شیب حرارتی بالایی برخوردارند.

تاریخچه
این انرژی از ابتدای خلقت مورد استفاده انسان بوده است. بدین ترتیب كه از آن برای شست وشو، پخت وپز، استحمام، كشاورزی و درمان بیماری ها استفاده می شد. اسناد و مدارك موجود ثابت می كند كه ساكنان كشورهایی نظیر چین، ژاپن، ایسلند و نیوزیلند در گذشته های دور از این انرژی استفاده می كردند. در سال ۱۸۲۸ فردی به نام لاردرللو در كشور ایتالیا برای تهیه اسید بوریك از حرارت آب های گرم به جای سوزاندن هیزم استفاده كرد. در سال ۱۹۰۸ در منطقه مذكور نخستین نیروگاه زمین گرمایی به ظرفیت ۲۰ كیلووات راه اندازی شد كه در سال ۱۹۴۰ ظرفیت آن به ۱۲۷ مگاوات افزایش یافت. تا سال ۱۹۵۰ بهره گیری از انرژی زمین گرمایی رشد چندانی نداشت، اما حد فاصل سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۳ به دلیل گران شدن بی سابقه و ناگهانی نفت، همه كشورها به فكر استفاده از انرژی های جایگزین افتادند و به تدریج كشورهایی چون آمریكا، ایسلند، فیلیپین، اندونزی و اغلب كشورهایی كه روی كمربند زمین گرمایی جهانی قرار داشتند بهره برداری از این انرژی را شروع كردند.
 


نشانه های انرژی زمین گرمایی
مهمترین نشانه های منابع زمین گرمایی موارد زیر است

  1. سنگ های آتشفشانی جوان جوان تر از یك میلیون سال
  2. چشمه های آبگرم
  3. بخارفشان یا گازفشان
  4. آب فشان
  5. نواحی دگرسان شده
  6. گل فشان
  7. كوه های آتشفشانی فعال

البته ذكر این نكته ضروری است كه برای آغاز بررسی های اكتشافی در یك منطقه زمین گرمایی، بیش از یك نشانه باید در منطقه وجود داشته باشد.
موارد كاربرد انرژی زمین گرمایی
پس از انجام بررسی های اكتشافی و حفر چاه های اكتشافی و تولیدی در میدان زمین گرمایی، مسئله كاربرد انرژی زمین گرمایی مطرح می شود. مهمترین عامل در تعیین نوع كاربرد مخزن زمین گرمایی، درجه حرارت آن است. امروزه منابع زمین گرمایی را بر اساس درجه حرارت به سه دسته كلی حرارت بالا، حرارت متوسط و حرارت پایین تقسیم می كنند. مبنای این تقسیم بندی، درجه حرارت مخزن در عمق یك كیلومتری زمین است. به این ترتیب كه اگر درجه حرارت مخزن در عمق مذكور بیش از
۲OOC باشد آن را حرارت بالا می نامند. درجه حرارت مخازن حرارت متوسط و پایین به ترتیب بین ۱۵۰C و ۲۰۰C و كمتر از ۱۵۰C است. امروزه از مخزن های زمین گرمایی به دو صورت عمده كاربرد غیر مستقیم تولید برق و كاربرد مستقیم انرژی حرارتی استفاده می شود.


تولید برق
به منظور تولید برق از انرژی زمین گرمایی، سیال مخزن آب داغ یا بخار از طریق چاه های حفر شده به سطح زمین هدایت شده و پس از به چرخش درآوردن توربین در نیروگاه، برق تولید می كند. بدیهی است كه از مخازن حرارت بالا بیشتر برای تولید برق استفاده می شود. در حال حاضر
۲۲ كشور جهان به كمك منابع زمین گرمایی خود بیش از MW ۸۲۰۰ برق تولید می كنند. در نیروگاه های زمین گرمایی، انرژی الكتریكی به كمك چرخه های مخصوصی تولید می شود. مهمترین و رایج ترین آنها عبارتند از:

چرخه تبخیر آنی
در این دسته از چرخه های تولید برق، سیال زمین گرمایی پس از خروج از چاه، وارد یك جداكننده شده و بخار حاصل به سمت توربین و آب داغ به سمت چاه های تزریقی و برج خنك كننده روانه می شود. حال، برحسب اینكه عمل جدایش یا تبخیر آنی در یك مرحله یا دو مرحله انجام شود و برحسب وجود یا عدم وجود كندانسور، سه نوع چرخه تبخیر آنی وجود دارد: چرخه تبخیر آنی یك مرحله ای بدون كندانسور، چرخه تبخیر آنی یك مرحله ای با كندانسور، چرخه تبخیر آنی دومرحله ای.

چرخه دومداره
از این چرخه برای تولید برق از مخزن های زمین گرمایی حرارت پایین استفاده می شود. حدود ۵۰ درصد مخازن زمین گرمایی شناخته شده جهان درجه حرارتی بین ۱۵۰C تا ۲۰۰C دارند، كه اگر برای تولید برق از آنها از چرخه تبخیر آنی استفاده شود، چرخه مزبور بازده بسیار پایینی خواهد داشت. در این چرخه از سیال عامل برای تولید برق استفاده می شود بدین ترتیب كه آب داغ، سیال عامل را در یك مبدل حرارتی، گرم و به بخار تبدیل می كند. بخار حاصل، توربین را به حركت در آورده، برق تولید می كند. از جمله مزیت های مهم این چرخه، عدم وجود خوردگی یا رسوب گذاری توسط سیال عامل است. در حال حاضر مهمترین كشورهای جهان از نقطه نظر تولید برق از منابع زمین گرمایی، كشورهای آمریكا ۲۲۲۸ مگاوات، فیلیپین ۱۹۰۹ مگاوات، ایتالیا ۷۶۹ مگاوات، مكزیك ۷۵۵ مگاوات و اندونزی ۵۹۰ مگاوات هستند.

كاربرد مستقیم
كاربرد مستقیم انرژی زمین گرمایی، بهره برداری بدون واسطه از انرژی زمین گرمایی است. در این حالت، انرژی زمین گرمایی به انرژی الكتریكی تبدیل نمی شود، بلكه فقط از انرژی حرارتی آن استفاده می شود. مخزن های زمین گرمایی كه دمای آنها بین ۶۵C تا ۱۵۰C است برای تولید برق، توجیه اقتصادی ندارد، لذا این گونه مخزن ها برای استفاده مستقیم از انرژی حرارتی، مناسب هستند. مخزن های زمین گرمایی حرارت پایین، نسبت به مخزن های حرارت بالا گستردگی بیشتری دارند. آب داغ مخزن های حرارت پایین را می توان با دستگاه های حفاری چاه های آب استخراج كرد. یك محقق ایسلندی به نام لیندال به منظور نشان دادن موارد كاربرد انرژی زمین گرمایی، نموداری تهیه كرده است كه در آن موارد مختلف كاربرد سیال زمین گرمایی بر حسب درجه حرارت آن ارائه شده است. همان گونه كه در نمودار لیندال مشخص شده است، موارد بهره برداری مستقیم از انرژی زمین گرمایی را می توان به ۶ رده كلی زیر تقسیم بندی كرد:

  1. گرمایش ساختمان ها
  2. كشاورزی
  3. دامپروری
  4. كاربردهای صنعتی
  5. درمان بیماری ها
  6. سایر

گرمایش ساختمان ها
این مورد متداول ترین كاربرد مستقیم انرژی زمین گرمایی است. حدود ۳۷ درصد كاربرد مستقیم انرژی زمین گرمایی در سراسر جهان را گرمایش فضاهای مختلف مسكونی، تجاری، اداری و غیره به خود اختصاص می دهد. البته در صورت نامناسب بودن كیفیت آب از نظر شیمیایی، از مبدل حرارتی برای گرمایش استفاده می شود. یكی از مزیت های مهم سیستم های گرمایشی این است كه آب داغ پس از تٲمین حرارت فضاهای مختلف، مجددا به درون مخزن زمین گرمایی تزریق می شود و در نتیجه میزان آلودگی زیست محیطی آن بسیار پایین است.
شایان ذكر آنكه امروزه انواع خاصی از مبدل های حرارتی وجود دارند كه درون چاه های زمین گرمایی تعبیه شده و حرارت آب داغ مخزن را به آب شیرین درون مبدل منتقل می كنند. درجه حرارت آب گرم مورد نیاز برای سیستم های گرمایشی حدود
۶۰C یا بالاتر است. امروزه كشورهای ایسلند، فرانسه، مجارستان و ژاپن برای تٲمین حرارت سیستم های گرمایش مركزی خود از انرژی زمین گرمایی استفاده می كنند. به عنوان مثال شهر ۱۵۰
هزار نفری ریكیاویك مركز ایسلند تماما به وسیله آب داغ تولیدی از مخزن های زمین گرمایی مجاور شهر تامین می شود.

ادامه دارد ...

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

گزارشي از محاصره شديد فلسطينيان مظلوم غزه؛
صهيونيست‌ها به دنبال ايست قلبي غزه


رژيم صهيونيستي به بستن گذرگاه هاي بازرگاني و تشديد تحريم ها و محاصره ظالمانه عليه نوار غزه از پنج ماه قبل تاكنون همچنان ادامه مي دهد. اين تحريم‌ها و محاصره تاثيري بسيار منفي بر همه بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي ، انساني و بهداشتي نوار غزه گذاشته است به طوري كه همه بخش‌هاي اقتصادي به طور كلي ويران و مجموعا اقتصاد فلسطين متحمل زيان‌هاي سنگيني شده است. آمارهاي بين المللي و داخلي حاكي از آن است كه بر اثر بسته ماندن گذرگاه هاي بين المللي حجم زيان‌هاي نوار غزه روزانه يك ميليون دلار است به عبارت ديگر حجم كل زيان‌ها در طول پنج ماه اخير به 150 ميليون دلار رسيده است. ميزان خسارت هاي وارده بر بخش هاي مهم اقتصادي به شرح زير است:

ساخت و ساز
همه طرح‌ها و پروژه‌هاي ساخت و ساز و توسعه كه توسط سازمان كاريابي و حمايت از پناهندگان فلسطيني "آنروا" اجرا مي شد و منبع درآمد بيش از 121 هزار نفر و يكي از بخش‌هاي حياتي و مهم براي انواع شغل‌‌ها در نوار غزه به شمار مي آمد به فعل محاصره و بسته مانده گذرگاه ها متوقف شده است و بودجه اختصاص يافته به طرح‌هاي متوقف شده به خاطر كمبود مواد اوليه و آلات و ادوات سازندگي از قبيل سيمان و آهن و غيره 93 ميليون دلار تخمين زده شده است. همه طرح‌هاي عمراني و تاسيساتي خصوصي و عمومي و پروژه هاي زيرساختي در نتيجه نبود آلات و ادوات ساخت و ساز متوقف شده‌اند. يكي از طرح هاي متوقف شده طرح توسعه خيابان "صلاح الدين" با بودجه نزديك به 18 ميليون دلار است. همچنين كار طرح توسعه خيابان النصر يكي از خيابان‌هاي اصلي بازرگاني در نوار غزه نيز متوقف شد. 
روي هم رفته بودجه همه طرح‌هاي عمراني كه در نوار غزه متوقف شده‌اند از جمله طرح هاي آنروا و برنامه توسعه سازمان ملل 160 ميلون دلار است. تقريبا همه كارخانجات سيمان، بلوك، بتون، كاشي، سنگ گرانيت لوله‌هاي فاضلآب و غيره تعطيل شده‌اند.

بخش خياطي
صعنت خياطي نيز از محاصره تحميلي در امان نماند. بسته ماندن گذرگاه‌ها زيان سنگيني بالغ بر 10 ميليون دلار به صاحبان كارگاه‌هاي خياطي وارد كرد و اين هزينه معادل يك ميليون قطعه لباس است كه براي فصل تابستان آماده صادرات به بازارهاي "اسرائيل" بود. در600 كارگاه خياطي نزديك به 25 هزار كارگر فعاليت مي كردند كه هم اكنون همگي بيكار شده‌اند، به طوري كه 90 درصد توليدات كارگاه‌هاي خياطي براي بازارهاي رژيم صهيونيستي و 10 درصد براي بازارهاي داخلي بودند. همچنين توليدات البسه براي بازار داخلي به علت نبود پارچه كافي متوقف شد. حجم زيان‌هاي وارده در اين صنعت در طول تاريخ ياد شده به بيش از بيست ميليون دلار رسيد.

لوازم خانگي
بخش توليد لوازم خانگي به عنوان يكي از بخش هاي حياتي جامعه در طول اين مدت به طور كلي ويران گشت و ميزان توليد آن به دليل نبود مواد اوليه كافي، به ميزان 90 درصد كاهش يافت و همين مساله باعث شد تا شش هزار كارگر در اين بخش بيكار شوند و به طور كلي ميزان خسارت هاي وارده اين بخش در طول اين مدت بالغ بر 12 ميليون دلار ذكر شده است.

صنايع فلزي و مهندسي
بسته ماندن گذرگاه‌ها باعث رسيدن آسيب جدي به بخش صنايع فلزي و معدني شده است. بيش از 95 درصد كارخانجات در اين بخش بسته شدند و بيش از 7000 كارگر بخش صنايع معدني و فلزي بيكار شدند اين بخش نيز به علت عدم فراهم شدن مواد خام لازم در معرض تخريب و ويراني كامل قرار گرفتند. همچنين طي سال‌هاي گذشته بر اثر ادامه حملات هوايي و زميني نظاميان صهيونيست، صدها كارخانه و كارگاه به طور كامل ويران گشته اند.

واردكنندگان و تجار
در نتيجه توقف كالاها در بنادر رژيم صهيونيستي نزديك به 2000 وارد كننده فلسطيني ماهانه بالغ بر 5 ميليون دلار زيان مي بينند و به طور كلي واردكنندگان و تجار در طول اين مدت 25 ميليون دلار زيان ديده اند.

گردشگري
بخش گردشگري به علت بسته ماندن گذرگاه‌ها به طور كامل فلج شده است. 39 شركت و دفتر جهانگردي و سياحت به همين خاطر و نيز عدم آزادي سفر به ويژه سفر به حج و عمره با بحران و مشكلات جدي رو به رو شده‌اند و به تبع آن هتل داران نيز زيان‌هاي سنگيني ديده‌اند و ميزان فعاليت در اين زمينه به صفر رسيده است. همچنين سالن‌هاي غذاخوري نيز تعطيل گشته‌اند. يكي از هتل هاي غزه موسوم به "موفبك" با 250 سوئيت با هزينه‌اي بالغ بر 35ميليون دلار تاسيس شد و قرار بود كه در سال 2006م. افتتاح شود اما افتتاح آن به علت بسته ماندن گذرگاه ها به تعويق افتاد.
همچنين كار ساخت پلاژها در ساحل درياي غزه با هزينه 9ميليون دلار كه قرار بود شركت مشتل آن را بسازد، متوقف شد.

صنايع غذايي
محصولات كارخانجات توليد مواد غذايي در نوار غزه از زمان بسته شدن گذرگاه‌ها به ميزان چشمگيري كاهش يافته است.
بيش از سه كارخانه توليد نوشابه هاي گازي كه در آن بيش از 900 نفر كار مي‌كردند كاملا از ادامه فعاليت باز مانده‌اند. رژيم صهيونيستي مانع از ورود ماده co2 ماده اصلي توليد اين نوشابه‌ها به نوار غزه مي‌شود و روي هم رفته اين بخش بر اثر ادامه بسته ماندن گذرگاها سه ميليون دلار خسارت ديده است.

كشاورزي
ادامه بسته ماندن گذرگاه‌ها، بخش كشاورزي را نيز مانند ساير بخش‌ها در معرض نابودي قرار داده است و در صورتي كه كشاورزان نتوانند محصولات‌شان را صادر كنند به شدت زيان خواهند ديد. 80 درصد محصولات كشاورزي به علت عدم اجازه واردات داروهاي زراعتي و كودهاي شيميايي و آفت كش‌ها در معرض نابودي قرار گرفته‌اند و همچنين 40 هزار كارگر در اين بخش بيكار شده‌اند. 
پيش‌بيني مي‌شود كه حجم زيان‌هاي وارده به اراضي زير كشت توت فرنگي به نزديك 10 ميليون دلار برسد. همچنين 4500 نفر در اين بخش مشغول فعاليت هستند كه با وارد آمدن يك چنين زيان‌هايي بيكار خواهند شد. گل كاران و بيش از هزار كارگر اين بخش نيز تاكنون 4 ميليون دلار خسارت ديده اند.
صادرات بيش از 25 تن سيب زميني و انواع سبزيجات به بازارهاي رژيم صهيونيستي و كشورهاي عربي در نتيجه ادامه محاصره متوقف شده است و اين محصولات به منظور تلف نشدن، در بازهاري داخلي به قيمت بسيار ارزان فروخته شدند. 
كشاورزان انجير هندي به علت ناتواني در صادرات محصولات شان و به دليل فروش ارزان اين محصولات در داخل متحمل زيان شديدي شده‌اند. انجير هندي يكي از اصلي ترين ميوه هايي است كه در منطقه "المواصي" واقع در خان يونس به مقدار زياد و در مساحت 7000 دونم(هر دونم در فلسطين تقريبا 900 متر مربع)‌ كاشته مي‌شود.

منطقه صنعتي غزه
بسته ماندن گذرگاه‌هاي بازرگاني مهمترين طرح ‌اي سرمايه گذاري در نوار غزه يعني "منطقه صنعتي غزه" را با خسارت‌هاي سنگيني مواجه كرده است. اين منطقه از سال 1999م. فعاليت خود را آغاز كرد و در آن 45 كارخانه فعاليت مي‌كردند كه هم اكنون همه آنان بسته شده اند. 
همچنين بسياري از كارخانه داران هم اكنون براي اين كه مشتري‌هاي خود را از دست ندهند و ورشكسته نشوند فعاليت‌هاي خود را در خارج آغاز كرده‌اند. كل بودجه هزينه شده براي منطقه صنعتي غزه نزديك به 30 ميليون دلار است كه نخستين فاز آن به قيمت 18 ميليون دلار اجرا شده است. پيش بيني مي‌شد كه در اين طرح 25 هزار كارگر فعاليت كنند. طي سال‌هاي گذشته 2500 نفر در اين پروژه فعاليت كردند. اين تعداد در سال گذشته به 1800 نفر كاهش يافت و طي شش ماه گذشته تعداد كارگران بيش از اين كاهش يافت و به 300 نفر رسيد.

سرمايه گذاري
بر اثر ادامه محاصره و بسته ماندن گذرگاه‌ها، بخش سرمايه گذاري در فلسطين به طور كل و در استان‌هاي غزه به طور خاص آسيب ديدند. تخريب اين بخش از مهمترين اهداف سياسي رژيم صهيونيستي به شمار مي‌آيد و مي‌توان گفت كه زيان‌هاي بخش سرمايه گذاري بيش از همه به اقتصاد فلسطين آسيب رساند. اين زيان‌ها در موارد زير خلاصه مي شود:
ـ فرار سرمايه هاي داخلي به كشورهاي مجاور
ـ فرار بسياري از شركت هاي خارجي فعال در عرصه سرمايه گذاري در فلسطين
ـ توقف سرمايه گذاري‌هاي خارجي و فلسطيني و عربي
ـ توقف فعاليت‌ها در بخش توسعه مناطق آزاد صنعتي و بسياري از طرح‌هاي سرمايه گذاري
ـ از بين رفتن همه آن چه كه تشكيلات خودگردان براي صادرات كلاهاي فلسطين در جهان و جذب سرمايه هزينه كرده بود به طوري كه سال‌ها زمان نياز است تا اوضاع مانند سابق شود.

بانك‌ها
عملكرد بانك‌هاي فلسطين در استان‌هاي غزه در نتيجه بسته ماندن گذرگاهها به ميزان بالايي كاهش يافت. مشكلات بانك‌ها در پي قطع تعامل و همكاري بانك‌هاي صهيونيستي با بانك‌هاي فلسطيني، افزايش يافت. اغلب بانك‌هاي استان غزه نقدينگي ارزي ندارند و به علت بدهي‌هاي بالا در معرض تعطيلي قرار گرفته اند.

ترانزيت كالا
بخش ترانزيت كالا به علت ادامه محاصره و بسته ماندن گذرگاه‌ها آسيب جدي ديده است. از آغاز انتفاضه الاقصي تاكنون از ورود 450 كاميون باربري به اسرائيل براي انتقال كالا و محصولات به نوار غزه جلوگيري شده است و اين مساله زيان‌هاي سنگيني را به بخش حمل و نقل و ترانزيت در نوار غزه وارد آورده است و همچنين بسته شدن گذرگاه‌هاي تجاري به مدت 150 روز منجر به تعطيلي 90 درصد فعاليت هاي ترانزيتي شده است. در تاريخ 2007/10/28 گذرگاه مرزي "صوفا" تعطيل و تنها گذرگاه "كرم شالوم" براي واردات كالا اختصاص داده شد و تعداد كاميون هاي باربري روزانه به 30 دستگاه كاهش يافت و بر اثر آن 450 راننده و بيش از هزار كارگر كه در كار تخليه و بارگيري فعاليت مي‌كردند بيكار شدند.

فقر و بيكاري
به طور كلي نرخ فقر و بيكاري در اراضي فلسطين به ويژه از آغاز انتفاضه الاقصي تاكنون به طور چشمگيري افزايش يافته است. نظاميان صهيونيست با اعمال سياست محاصره و بستن گذرگاه‌هاي مرزي، مانع از رفتن بيش از 120 هزار كارگر به اراضي اشغالي 48 شده‌اند و بدين ترتيب نوار غزه منبع درآمد مهمي را از دست داده است. 
با وجود اوضاع بسيار سخت اقتصادي و معيشيتي نوار غزه شمار كارگران اين منطقه پيش از محاصره، 215 هزار نفر بودند و در پي محاصره از پنج ماه پيش تاكنون اين تعداد به صفر رسيده است. بر اساس آخرين آمارها، نرخ بيكاري در نوار غزه 80 درصد و نرخ فقر 90 درصد است و اغلب ساكنان اين منطقه متكي به كمك هاي انساني سازمان "آنروا" و "فائو" و جمعيت هاي خيريه هستند. 
اوضاع سخت سياسي و اقتصادي و معيشتي نوار غزه بر همه موسسات از جمله موسسات آموزشي تاثير منفي گذاشته است، به طوري كه بسياري از خانواده‌هاي فلسطيني نمي‌توانند هزينه تحصيل و مستلزمات آن از جمله كيف، كفش و لباس فرزندان خود را تامين كنند. اين مساله دانش آموزان را با ياس و نااميدي مواجه كرده است. اگر محاصره ادامه پيدا كند همه چيز در نوار غزه از بين مي‌رود و نيروي كاري وجود نخواهد داشت و در اين صورت بايد نوار غزه را منطقه‌اي آسيب ديده خواند.

گراني
مصرف كنندگان در نوار غزه به علت كمبود شديد كالاهاي مورد نياز در بازار و احتكار برخي از كالاهاي اساسي از گراني شديد در مضيقه هستند. گراني از 30 درصد به 1000 درصد رسيده است. قيمت برخي از كالاها عبارتند از:
ـ يك كيلو گوشت قرمز 12 دلار
ـ يك كيلو مرغ 3 دلار
ـ يك پاكت سيگار 4 الي 8 دلار
ـ يك ليتر بنزين 5/1 دلار
ـ يك ليتر سولار 2/1 دلار
ـ يك گوني (40 كيلويي) آرد 40 دلار
ـ كپسول خالي گاز 70 دلار
ـ پر كردن كپسول گاز 13 دلار
ـ يك گالن (20 كيلويي) روغن زيتون 140 دلار
ـ يك گالن (6/3 ليتري) بتونه آهني براي خودرو 80 دلار
ـ يك گالن (16 ليتري) تينر 100 دلار
ـ يك گالن (18 ليتري) چسب چوب 100 دلار
سوالي كه در اين جا مطرح مي‌شود اين است كه چگونه يك مصرف كننده مي‌تواند در سايه اين گراني و كمبود شديد كالاهاي مورد نياز و ادامه بسته ماندن گذرگاه ها نيازهاي روزانه خود را تامين كند؟
براي حل معضل گذرگاه ها مي‌بايست به دنبال راه حل ريشه اي بود تا گذرگاه ها بيست و چهار ساعته و بدون هيچ گونه مشكل و مانعي به روي مردم و تجار باز باشد.

نمودار محاصره شرح ذخيره
1) دارو(85نوع): 0
2) دارو(138نوع): تا سه ماه
3) داروهاي روانپزشكي: 0
4) كيسه‌هاي عمليات ضد عفوني: 0
5) لوازم التحرير: 0
6) گازهاي داراي مصرف پزشكي: 2 هفته
7) انواع پارچه و البسه: 0
8) مواد غذايي: 2 هفته
9) مواد پاك كننده: 2 هفته
10) سوخت: 2 هفته
11) لوازم و تجهيزات پزشكي: 2 هفته
12) بانك خون به علت كمبود لوازم پزشكي تعطيل شده است

آمار تعداد بيماران و قربانيان ايست هاي بازرسي و موارد مربوط به جلوگيري از سفر بيماران به خارج:
ـ شهادت 18 مرد و زن بيمار در ايست‌هاي بازرسي به خاطر ممانعت از سفر آنان به خارج براي درمان به موقع در ماه نوامبر
ـ شهادت 44 نفر به خاطر محاصره و بسته ماندن گذرگاه ها از ژوئن گذشته تاكنون
ـ 600 الي 700 بيمار براي درمان ماهانه خود نياز به سفر خارجي دارند.
ـ 250 الي 300 بيمار به درمان فوري نيازمندند و هر گونه تاخير در درمان، زندگي آنان را به خطر مي اندازد به علاوه اين كه تعداد بيماران سرطاني و كليوي به 900 نفر رسيده است.

ماه اكتبر :
ـ جلوگيري از سفر 253 بيمار
ـ جلوگيري از سفر 190 بيمار تحت مراقبت هاي پزشكي
45 درصد بيماراني كه با انتقال آنان به خارج ممانعت شده مبتلا به بيماري هاي چشم، استخوان، ستون فقرات، سرطان و خون هستند و از تاريخ 2007/11/1 تا 7/11/ 2007 تعداد اين بيماران به 19 نفر رسيد و در اين ميان به درخواست 39 بيمار براي سفر به خارج پاسخي داده نشد.
طي روزهاي پنجشنبه الي دوشنبه آخر ماه اكتبر از سفر 106 بيمار به خارج جلوگيري و با درخواست آنان مخالفت شد.
فقط در روز سه شنبه از انتقال 13 بيمار جلوگيري به عمل آمد.
11 بيمار تاكنون هيچ پاسخي به درخواست خود دريافت نكرده‌اند.

بيماران سرطاني
در نوار غزه 450 بيمار سرطاني وجود دارد كه 35 درصد آنان كودك و 26 درصد زن هستند. به بيماران سرطاني اجازه سفر به خارج براي درمان يا تكميل دوره درمان يا عمل جراحي و همچنين اجازه ورود داروهاي ويژه اين بيماري داده نمي‌شود و بيماران سرطاني هم اكنون در معرض مرگ قرار دارند.

بيماران كليوي
در نوار غزه 400 بيمار كليوي و دياليزي وجود دارد. اين بيماران در هفته سه بار نياز به دياليز دارند اما به علت ادامه محاصره و از كار افتادگي دستگاه‌هاي دياليز و جلوگيري از ورود قطعات يدكي اين دستگاه‌ها، اين دسته از بيماران با خطر حتمي مرگ مواجه اند.

بيماران قلبي
400 الي 450 بيمار قلبي از كمبود داروي كافي و خرابي تجهيزات پزشكي بخش هاي مختلف قلب رنج مي برند.

دستگاه هاي دياليز
وزارت بهداشت جمعا 69 دستگاه دياليز در اختيار دارد كه در چهار بيمارستان توزيع شده‌اند. از اين تعداد 20 دستگاه به خاطر جلوگيري اشغالگران از ورود قطعات يدكي براي تعمير آنها از كار افتاده‌اند و تاريخ مصرف 3 دستگاه نيز گذشته است و در هر لحظه ممكن است كه خراب شوند.

جدول تجهيزات ضروري و مهم پزشكي از كار افتاده در بيمارستان هاي اصلي
اسامي تجهيزات از كار افتاده بيمارستان‌ها:
الشفاء: 29
ناصر: 47
تل‌السلطان: 22
شهداء الاقصي: 20
بيت حانون: 14
العيون: 11
ابو يوسف النجار: 4
الأوروبي: 15
محمد الدره: 26
كمال عدوان: 3

آمار فوق نشان دهنده توطئه رژيم صهيونيستي براي نابودي بخش بهداشت و درمان فلسطين و هدف از آن تضعيف اراده ملت و چشم پوشي آن از اصول و آرمان‌هاي ملي است.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ بيست و ششم

خدایا ...
چشمانم را می گشایم، دیواری است به بلندای نا امیدی ...
در خود می پیچم و بغض می کنم .
چون درختی شده ام که تبر بر شاخسارش فرو می آورند و نفس در ریشه هایش تنگ می شود ...
خدایا در این دیوار پی روزنم که خویش را از این همه منجلاب فسادی بیرون کشم ...
خدایا دستتت را بر شانه های خسته ام قرار بده ...
ای خدای بزرگ
تویی که به کوه فرمان ایستادن داده ای و به رود فرمان رفتن ...
به پرندگان فرمان پرواز و به ستارگان فرمان درخشیدن داده ای .
به من نیز بیاموز ایستادن و رهایی را ...
پرواز و روشنایی را ...
تا شاخسار شکسته ام را جوانه های امید بشکفد ...
ای خدای بزرگ ...
ای خدای متعال ...
و ای خدای منّان می خواهم یاد بزرگت در تار و پود جانم رسوخ کند ...
آنچنان که باران به درختان می بخشد تا شاخه های بلند به آسمان برسد ...
من درمانده تشنۀ محبّت توام ...
صدایم کن تا حجم این همه فریاد از خاطرم پاک شود ...
تا جز صدای پاک قدسی تو چیزی نشنوم ...
خدایا ...
ای خدای بزرگ و مهربان ...
نگاهم کن تا فراموش کنم این نگاههای بی خورشید و آشفته را ...
و جز چشمان مهربان تو هیچ نبینم ...
می خواهم خالی شوم از هر چه غیر توست ...
از این زمین پر هیاهو که درشب و روزش مردم روح و تن می سپارند ...
خدایا دلم تنگ آرامشی ژرف است، تو را می خوانم ...
دستم را بگیر و خاطر ابریم را به خورشید بسپار ...
و لحظه ای این جان بی قرار را به خویش نگذار ... یا ارحم راحمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 بهمن / 23 ژانويه / 14 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
3 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
انقلاب اداري در ايران، با ايجاد ديوان کيفر

با هدف مبارزه با فساد اداري از جمله اختلاس و ارتشاء و پارتي بازي كه در عهد قاجارها در ايران گسترش يافته و در ادارات دولتي به صورت يك امر عادي در آمده بود و از پيشرفت كار جلوگيري مي كرد، از سوم بهمن ماه 1307 هجري سازمان قضايي ويژه و مختص تعقيب قضايي و مجازات مقامات و كاركنان سازمانهاي عمومي (ادارات دولتي، شهرداري ها و ...) به نام ديوان كيفر كاركنان دولت در تهران آغاز بكار كرد كه در تاريخ ايران يك انقلاب اداري به شمار آورده شده است.
    در آن زمان، علي اكبر داور وزير دادگستري وقت خوشنامترين و بي نظرترين قضات ايران از جمله عبدالعلي لطفي (سه دهه بعد، وزير دادگستري دولت مصدق)، علي حائري شاهباغ (در زمان دكتر مصدق، دادستان تهران)، الهيار صالح و ... را به عضويت در اين ديوان منصوب كرد كه اندكي پس از تاسيس، دست به تعقيب قضايي و توقيف مقامهايي چون عبدالحسين تيمورتاش وزير دربار زد.
     رضاشاه در بهمن 1307 ضمن ديدار با اين قضات از آنان خواسته بود كه بدون ملاحظه و با شدت تمام با دزدان اداري كه در سازمانهاي دولتي لانه كرده اند و به شهرت ايران در افكار عمومي جهان لطمه زده اند و نيز هرگونه فساد اداري مبارزه كنند و چهره فرهنگ اداري ايران را از لوث وجود افراد فاسد پاك سازند.
     داور كه سالها بعد با خوردن ترياك خودكشي كرد در اين مراسم گفته بود كه با اجراي قانون تاسيس دفاتر اسناد رسمي، مسئله بزرگ ديگر كه سند سازي (جعل و تزوير) براي خوردن املاك افراد و جامعه (اراضي ملي) است نيز حل خواهد شد و تكليف دولت كه حفظ اموال اتباع است و در قانون اساسي به آن متعهد شده است به انجام خواهد رسيد.

 

 تشكيل كميته هماهنگي مركزي در تهران

3 بهمن 1357 - درآستانه پيروزي انقلاب اسلامي براي جلوگيري ازآشفتگي كميته هماهنگي مركزي درتهران تشكيل شد. اين كميته ازهمه كارمندان و كارگران و ديگرقشرهاي مردم دعوت كرد كه تا تحقيق نظام جمهوري اسلامي به اعتصاب و مقاومت خود ادامه دهند. دراين روزحضرت امام خميني(ره) دراعلاميه‎‏اي شوراي سلطنت را غيرقانوني اعلام كردند. همچنين شهرقم كه درحكومت نظامي بسرمي‎برد ازقواي نظامي و انتظامي رژيم تخليه شد و شهربه طور كامل تحت نظارت مردم قرارگرفت اين امرنويد بخش پيروزي نهايي درآينده‎اي نزديك و تحولي شگرف درتاريخ كشورمان بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
23 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
مرگبارترين زلزله در تاريخ بشر

23 ژانويه سال 1556 مرگبارترين زلزله تاريخ بشر در ايالت شانسي (شان شي، شان هسي) چين روي داد و 800 هزار تا يك ميليون نفر را كشت. اين زلزله در قسمت كوهستاني اين ايالت كه شمال آن را صحراي شن فرا گرفته است روي داده بود. جاده ابريشم از شهر «شيان» در همين ايالت آغاز مي شود. همين زلزله سبب شد مسلمانان كه در آن ايالت چين به «هوني» ها معروف بودند از آنجا مهاجرت كنند.

 

تاسيس پارلمان در انگستان

بيست و سوم ژانويه سال 1265 ميلادي ( درست742 سال پيش) روزي است كه پارلمان انگلستان آغاز بكار كرد و به تدريج حكومت اين كشور پارلماني شد كه براي پاره اي از كشورها الگو شده است. در يك حكومت پارلماني، گزينش رئيس دولت به جاي انتخابات عمومي، در دست پارلمان است.

 

جنجال جهاني كشتي «پوئبلو»

باچر فرمانده پوئبلو

23 ژانويه 1968 ناوچه هاي جمهوري دمكراتيك خلق كره (كره شمالي) كشتي تجسسي آمريكايي «پوئبلو» را تصرف و 83 افسر و ملوان آن را بازداشت كردند. در آن زمان، بازداشت اين افراد كه يازده ماه در زندان كره شمالي بودند به يك مسئله جهاني مبدل شده بود و تا فرمانده كشتي اعتراف نكرد كه در آبهاي كره شمالي ماموريت استراق سمع (جاسوسي) داشته وي و ملوانان كشتي آزاد نشدند. اين كشتي 906 تني مجهز به دستگاههاي الكترونيك استراق سمع و ساير وسائل تجسسي بود. اينك عمدتا ماهواره ها از فضا اين اطلاعات را جمع آوري مي كنند و به همين دليل آزمايش موشك ضد ماهواره چين (در ژانويه 2007) در غرب توليد نگراني فراوان كرده است.
    در آن روز پوئبلو كه مسلح بود در برابر ناوچه هاي كره شمالي مقاومت نكرده بود و به همين سبب فرمانده آن، كاپيتان لويد باچر پس از آزاد شدن مجبور به اداي توضيح در برابر پنج ادميرال امريكايي شد. وي توضيح داده بود كه اگر مقاومت مي كرد همه افراد او كشته مي شدند و اين مقاومت مانع از تصرف كشتي هم نمي شد.
    وزارت خارجه آمريكا پس از تصرف پوئبلو، اعلام كرده بود كه اين کشتي در خارج از 12 مايل آبهاي ساحلي كره شمالي تصرف شده بود، ولي دولت كره شمالي تاكيد بر ورود اين كشتي به آبهاي ساحلي آن كشور در درياي ژاپن داشت که بالاخره کاپيتان کشتي به آن اعتراف کرد.

برخي ديگر از رويدادهاي 23 ژانويه

  • 1561:   فرانسيس بيكن انديشمند انگليسي به دنيا آمد.

  • 1793:   براي دومين بار آلمان و روسيه «لهستان» را ميان خود قسمت كردند . بار سوم ، اين تقسيم در سال 1939 انجام گرفت .

  • 1849:   اختراع ماشين ساخت پاكت به ثبت رسيد.

  • 1932:   (1310 هجري خورشيدي ) ميان ايران و جمهوري تركيه يك موافقتنامه مرزي ، حكميت و پيمان مودت امضاء گرديد.

  • 1950:   (1328 خورشيدي) نخستين بانك غير دولتي ايران به نام «بانك بازرگاني» تاسيس شد كه در ساختمان سابق بانك شاهي انگلستان در ميدان توپخانه مستقر گرديد و آغاز بكار كرد. بانك بازرگاني پس از انقلاب سال 1357 بمانند ساير بانكها ملي شد.

  • 1973:   ريچارد نيكسون رئيس جمهوري آمريكا توافق اين دولت با دولت ويتنام شمالي را براي پايان دادن به جنگ دو كشور اعلام داشت.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    14 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    دفن شهداي کربلا توسط قوم بني اسد

    13 محرم 61 - دفن شهداي کربلا توسط قوم بني اسد

     

     تولد «ابوعبدالله حسين بن حجّاج بغدادي» شاعرايراني نژاد شيعه

    14 محرم 330 - «ابوعبدالله حسين بن حجّاج بغدادي» شاعرايراني نژاد شيعه مذهب و ازعلما و نويسندگان قرن چهارم هجري قمري متولد شد. او درسرودن شعرذوقي سرشارداشت و به سبب داشتن قريحه شاعري به معلم ثاني ملقب بود. حجاج بغدادي به علت سبك خاصش درطنز همچنين رواني و دلچسبي مضامين و الفاظي كه براي اشعارش انتخاب مي كرد شاعري ممتازشناخته شد. او ازسرايندگان واقعه غديرخم و مداح اهل بيت عصمت و طهارت بود. شريف رضي دانشمند معاصروي منتخب اشعارحجاج بغدادي را دركتابي بنام «الحُسن من شِعرالحُسين» گردآوري كرده است.

     

     درگذشت سيد صدرالدين عاملي اصفهاني ازمراجع شيعه دراصفهان

    14 محرم 1264 - سيد صدرالدين عاملي اصفهاني ازمراجع شيعه دراصفهان بدرود حيات گفت. نسب او با چندين واسطه به ابراهيم بن موسي بن جعفر(ع) مي رسد. ايشان دوره فقه و اصول، حديث، عروض و ادبيات را نزد علماي بزرگ گذراند و سپس تحقيق و مطالعه و تدريس را آغاز كرد. اُسوه عترت، منظومه رضاعيه و چندين حاشيه بركتب مهم و مرجع اهل شيعه ازمهمترين آثارعاملي اصفهاني محسوب مي شوند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -7
    3

    اهواز

    8
    18

    تبريز

    -10
    1

    شيراز

    1
    13

    مشهد

    -15
    -3

    بندرعباس

    11
    18

    کرمان

    -6
    7

    اصفهان

    -7
    6

    يزد

    -4
    5

    کرمانشاه

    -4
    6

    اراک

    -15
    -4

    رشت

    2
    6

    دبی

    16
    20


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1369 تومان
    943 تومان
    1838 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    210000 تومان
    102000 تومان
    52000 تومان
    197000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.16

    اذان مغرب : 17.41

    اذان صبح فردا : 5.43

    طلوع آفتاب فردا : 7.11

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    28 ژانويه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 28 ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 56
    حجم فایل: 13 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    شرکت Transcend حافظه SD
    با ظرفیت 16 گیگا بایت را معرفی کرد


    قبلا هم در مورد در راه بودن حافظه های 16 گیگابایتی SD خبرهایی به گوش رسیده بود اما بالاخره شرکت Transcend بود که موفق به ساخت اولین نوع آن شد. این حافظه که بر اساس نسل جدید حافظه های SD به نام SD2 ساخته شده این امکان را دارد که از فایل سیستم FAT32 پشتیبانی کند. این حافظه دارای سرعت انتقال اطلاعات 6 مگابایت در ثانیه و گارانتی مادام العمر است. با چنین حافظه ی 16 گیگابایتی میتوان بیشتر از 8000 عکس با وضوح تصویر بسیار بالا با دوربین دیجیتال گرفت و بر روی کارت نگهداری کرد. این حافظه امکان تشخیص خودکار خطا ها به هنگام انتقال اطلاعات و تصحیح آنها را نیز دارد.
    منبع

    تلویزیون ضد آب



     

    چه قدر طرفدار دیدن برنامه های تلویزیونی هستید؟ تا حالا شده به خاطر دیدن یک فیلم برنامه شنا و یا حمام خود را کنسل کرده باشید؟ تلاش طراحان موجب شد تا در حال حاضر انواع نمایشگر ها و mp3 player های ضد آب در بازار موجود باشد. اما پس تلویزیون ضد آب چی؟! در یک اقدام جالب دیگر تلویزیون ضد آبی با مدل LVT-WD40 که حاصل تلاش شرکت SANYO است وارد عرصه رقابت محصولات waterproofشد. اهمیت این طراحی در چگونگی آنتن دهی و یافتن فرکانس های مورد نیاز جهت ارتباط با کانال های تلویزیونی هر منطقه در زیر آب است. متفاوت بودن محیط سیالاتی شبیه آب که تغییر سرعت سیگنالهایی از قبیل نویز و حتی نور را به دنبال دارد اهمیت طراحی این محصول را بیان میکند. دیگر نگران نباشید . می توانید تنها با پرداخت 450 دلار حتی در حال شیر جه زدن و شنا در استخر هم برنامه مورد علاقه خود را ازطریق تلویزیون ضد آبتان دنبال کنید.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    خانه و معنا
    درآمدی بر مبانی نظری معماری اسلامی


    نويسنده: عليرضا باونديان

    معرفی کتاب:
    تمدن اسلامی، به یمن وجود رسول مکرم اسلام (ص) آورده های ارجمندی – نه تنها برای مسلمانان – که برای جامعه جهانی به همراه داشت. ازجمله ارمغان های مبارک این تمدن، معماری اسلامی می باشد. اگرچه برخی به غلط و برخی به مرض و غرض، معماری اسلامی را فراتر از هماهنگ شدن بیرونی و صوری ِمعماری بومی ِسرزمینهای نومسلمان با مشی اعتقادی جدید ندانستند و معرفی نکردند، ولی این معماری توانست ارکان ارزشی تمدن اسلامی را به عصرها و نسل های آتی منتقل کند و درحوزه معماری – بویژه معماری دینی – طرح نوینی درافکند.
    معماری اسلامی، حاصل نهادینه شدن ایمان دینی و الهام اسلامی در جان و دل معمارمسلمان و مومن است و ازقضا دارای مبانی ارزشمندی است که واکاوی آن در این مجال ای بسا برای معماران و هنرمندان این دیارمغتنم و خواندنی باشد. خاصه آنکه دیگر به یقین دریافته ایم که مهمترین چالش جدی بر سر راه معماری و هنر ما، گسست از هویت های ارزشی ماست.
    نوشتار حاضر نگاهی دارد به چیستی و ویژگی های معماری اسلامی و به به مباحثی چون نظام فکری معماری اسلامی، انواع تزیین در معماری اسلامی و هندسه معماری اسلامی می پردازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● معماری و تمدن اسلامی

    ● بنا و معماری

    ● خانه و خانه سازی

    ● خانه اعتقادات جمعی

    ● فضا

    ● معماری و عقیده معنوی

    ● گنبد

    ● جلوه گری نور و ذوق ایرانی

    ● چهار نظام فکری در معماری اسلامی

    ● انواع تزیین در معماری اسلامی

    ● اعطای وجه تزیینی به عناصر ساختمانی

    ● توجه به جنبه های معنوی رنگ

    ● ملازمت پیوسته با خوشنویسی

    ● هندسه خاص و خالص

    ● هندسه معماری اسلامی

    ● تقارن

    ● تقابلِ متضاد در فضای بیرون و درون

    ● خدابنیادی و دعوت دینی

    ● پیوستگی و پویش پیام


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    فركانس مغزتان را تنظيم كنيد
     

    مادر بزرگ 94 ساله ی من که زنی تیز و زیرک است، همه ی عمر خود استاد حل جدول بوده و در این زمینه یک هنرمند به شمار می رود. حل جدول بسیار زمان می برد، و این روزها وقت اضافه ی زیادی دارد و به خوبی به این کار می رسد. من فکر میکنم بین حل جدول و اینقدر زیرک و تیز بودن در سن 94 سالگی ارتباطی مستقیم وجود دارد. بهتر است بدانید که مغز نیز مثل ماهیچه ها، ماشین ها و کامپیوترها باید به طور مداوم در حرکت باشد تا بتواند در اوج بماند.
    تحقیقات بسیار بر این مسئله تاکید دارند که افرادی که معمولاً ساکن و غیر فعال هستند، در سن پیری، دو برابر افراد فعال و پرتکاپو به آلزایمر مبتلا می شوند. مطمئناً فعالیت و تکاپو فواید بسیار زیادی داشته که هیچ کس را یارای انکار آن نیست.

    تمرینات فکر

    گام های کوچک
    تمرینات جسمی و ورزش فایده ی زیادی برای بدن شما دارد. با اینحال برایتان سخت است که از جا بلند شوید، به باشگاه بروید، نوشابه ی انرژی زا بخورید و فعالیت داشته باشید. تمرین دادن ذهنتان هم با بدنتان هیچ فرقی نمی کند. سعی کنید با ایجاد تغییرات کوچک در طریقه ی زندگیتان، فرکانس مغزتان را تنظیم کنید.
    مهارت های ریاضی را به کار گیرید: سابقاً به مرد ژاپنی میانسالی انگلیسی تدریس می کردم که عادت داشت همه ی حسابهای خود را با چرتکه حساب کند. به خاطر همین سرعتش بسیار بالاتر از ماشین حساب بود و بسیار سریعتر از سایر دانش آموزان یاد میگرفت. شما هم می توانید با تمرینات مختلف ریاضی، مثل تراز کردن حساب های دفترچه چکتان اول با مداد و بعد در فکرتان، کمی مغزتان را ورزش دهید. می توانید ماشین حساب هم کنارتان بگذارید تا حسابها را از نو چک کنید، اما نباید برای مدت زیادی از آن استفاده کنید.
    مهارت های زبانی را به کار گیرید: هر روز، روزنامه های مختلف فرصتهایی عالی برای فعال کردن مغزتان از طریق جدول در اختیارتان می گذارند. اگر دفعه ی اول نتوانستید جدول را به طور کامل حل کنید، ناامید نشوید. با تمرین بهتر خواهید شد.
    یادسپاری: سعی کنید هر روز یا هر هفته کلمات، جمله ها و نقل قول های مختلف را از بر کنید. در این زمینه تقویم ها و وب سایتهای مختلف می توانند به شما کمک کنند و نقل قول های مختلفی را در اختیارتان بگذارند.
    اتینترنت گردی کنید: سعی کنید بهترین استفاده را از اینترنت ببرید. به سایتی مثل Wikipedia.com بروید و موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. همانطور که مطالب را بررسی می کنید، لینک های مربوط را نیز چک کنید.


    گام های بزرگ
    این گام ها نیازمند تعهد و مسئولیت پذیری هستند، یعنی نمی توانید عادی از کنار آنها رد شوید. اگر انگیزه و وقت کافی داته باشید، بهترین استفاده را از آن خواهید برد.
    سرگرمی ها: برای خود سرگرمی ویژه ای تدارک ببینید که نیاز به فکر کردن داشته باشد. نقاشی و عکاسی علاوه بر بالا بردن دیدگاه شما در مورد جهان، فکرتان را نیز ارتقاء می دهد. به علاوه بازی هایی مثل شطرنج افکاری استراتژیک در ذهنتان ایجاد می کنند و یکی از بهترین راه ها برای گذران وقت اضافه می باشند.
    به مدرسه برگردید: در یک کلاس آموزشی ثبت نام کنید. معمولاً در دانشکده های محل کلاسهای گیاه شناسی، تاریخ، نقد و...تشکیل می شود. دقت کنید که حتماً رشته ی انتخاتبی را برحسب علاقه تان انتخاب کنید.
    زبانی جدید: یادگیری یک زبان جدید، مغزتان را مجبور می کند که به طریقی جدید فکر کند و آن را به فعالیت خواهد انداخت. زبان هایی که به انگلیسی نزدیک هستند، مثل ایتالیایی و اسپانیایی، یا زبان آلمانی، از نظر قواعد شما را به خود مشغول می کنند، در حالیکه زبان هایی مثل روسی و عبری با الفبایی جدید، فکر شما را از هر دو جهت مشغول خواهد کرد.
    موسیقی: موسیقی نیز نوعی زبان است. یادگیری طریقه ی خواندن موسیقی و نواختن یک آلت موسیقی، خلاقیت شما را بالا می برد، به ویژه اگر تصور کنید که استعداد موسیقی هم ندارید. دانشمندان عقیده دارند که بهترین راه برای پرورش فکر و ذهن، تمرکز روی نقاطی است که در آنها ضعف داریم.


    تغذیه
    غذای مناسب، مواد مورد نیاز مغز برای ایجاد ارتباطاتی سالم تر میان سلول ها را فراهم می آورد و به آنها کمک میکند تا در برابر آسیب ها مقاومت کنند. به این ترتیب مغز آماده می شود تا با چالش های مختلف دست و پنجه نرم کند.

    کولین
    کولین یکی از انواع ویتامین های B چربی شکل است که یکی از مواد مغذی مخصوص مغز به حساب می آید. به همین دلیل قادر است تا سلامت مغز را بالا برده و حافظه را تقویت کند.
    منابع: تخم مرغ، آجیل و گوشت.

    اسید چرب امگا 3
    اسید چرب امگا 3 جزء ترکیبات غشای سلول های مغزی است که باید با ذخیره ی جدیدی از اسیدهای چرب تغذیه شود. یادگیری چیزی تازه ارتباطی جدید بین سلول های مغز ایجاد می کند و نیاز به پوسته ها و غشای جدیدی برای پوشش دادن به آنهاست.
    منابع: ماهی های روغنی مثل ماهی آزاد، قزل آلا، اسقومری و ساردین. ماهی تن تازه هم بسیار خوب است اما تا می توانید از تن کنسرو شده اجتناب کنید چون روغن آن حین فرایند برمی گردد.

    آنتی اکسیدان ها
    آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین C و E و بتا-کاروتین باعث سرزنده شدن و سلامت گشتن سلول ها می شود و از آنها در برابر آسیب های ایجاد شده از طریق رادیکال های آزاد محافظت می کند.

    منابع ویتامین E: زردآلو، آجیل، حبوبات، روغن ماهی، و روغن های گیاهی.

    منابع ویتامین C: مرکبات، توت فرنگی، اسفناج، کلم بروکلی، طالبی، و فلفل سبز.

    منابع بتا-کاروتین: شیر، هویج، کلم بروکلی، هلو، و زرده ی تخم مرغ.

    فتوشیمیایی ها
    فتوشیمیایی ها ترکیباتی گیاهی هستند که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. تحقیقات نشان داده است که موجب تقویت حافظه می شوند.
    منابع: زغال اخته، توت فرنگی، و اسفناج


    مغزتان را فعال کنید
    اگر بتوانید در شیوه ی زندگیتان تغییرات کوچک و بزرک بدهید، مطمئناً خواهید توانست برای چند سال آینده ذهنتان را تقویت کرده و پرورش دهید. یک ضرب المثل می گوید دود از کنده بلند می شود، و بالا رفتن سن خرد نیز افزایش می یابد. مادامیکه تجربه باعث بالا بردن خِرَد می شود، بدون فعال کردن مغزتان از طریق ورزش و تغذیه، به کار بردن آن خِرد کاری دشوار میگردد .
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    کره زمین را نجات دهیم؟  
     

    درست زندگی کردن برای نجات زمین کار سختی نیست. با انجام چند کار کوچک می‌توانیم به نحوی زندگی کنیم که زمین را از آسیب‌های هر روزه دنیای جدید دور کنیم.
    مراقبت کردن از کره خاکی که روی آن زندگی می‌کنیم وظیفه‌ای است که بر عهده همه ماست و باید از پس آن برآییم. سبز زندگی کردن کار سختی نیست و تنها چند نکته برای رعایت شدن دارد. ده نکته زیر به شما کمک می‌کند تا بدانید چطور به نوبه خودتان از کره زمین مراقبت کنید.

    1- به نحوه استفاده از آب دقت کنید. دقت به چیزهای کوچک می‌تواند تفاوت‌های بزرگ بیافریند. اگر هر زمان که دندانتان را مسواک می‌زنید آب را ببندید کار مفیدی انجام دادید و ممکن است بتوانید روزانه تا 200 گالن آب را از هدر رفتن نجات دهید. لباس‌هایتان را تا جایی که می‌توانید به جای شستن با آب داغ با آب سرد بشویید.

    2- اتومبیلتان را در خانه بگذارید. اگر سعی کنید حتی دو روز در هفته اتومبیل را در خانه بگذارید و به روش‌های دیگر به محل مورد نظر برسید تصور کنید چقدر بنزین را به هوا دود نکرده‌اید.

    3- به محل کارتان با دوچرخه بروید. با این روش می‌توانید هم مصرف بنزین را پائین بیاورید و هم کالری بیشتری در روز بسوزانید. وجود هر اتومبیل اضافه در خیابان‌ها تغییر زیادی ایجاد می‌کند.

    4- به بازیافت فکر کنید. در هر کالایی که می‌خرید به بسته بندی‌اش دقت کنید و آن را انتخاب کنید که بسته بندی آسانتری دارد. اگر کارخانه‌ای با 7000 کارمند کاغذهایش را به درستی از دیگر زباله‌ها جدا کند و این کاغذها بازیافت شوند مانند آن است که 400 اتومبیل را از جاده‌ها خارج شود.

    5- مقدار زباله‌هایتان را کم کنید. می‌دانید هر فرد در هر سال چد تن زباله تولید می‌کند؟ این زباله‌ها برای زمینی که در آن زندگی می‌کنیم سم است.

    6- لامپ‌های منزلتان را عوض کنید. لامپ‌های فلوروسنت 10 برابر از لامپ‌های عادی بیشتر عمر می‌کند و دو سوم کمتر انرژی مصرف می‌کند. اگز برای منزلتان لوازم الکترونیکی می‌خرید به بر چسب انرژی دقت کنید.‍[درباره برچسب انرژي]

    7- منزلتان را از هدر رفتن انرژی ایمن کنید. فیلترهای هواکش‌های منزلتان را تمیز کنید که برای بهتر شدن هوای منزل مجبور به کار کشیدن بیشتر از آنها نباشید. وقتی از منزل بیرون می‌روید تهویه هوا را را خاموش کنید و یا روی درجه کمتر بگذارید.

    8- به اتومبیلتان بیشتر برسید. تنظیم باد لاستیک‌ها و تعویض به موقع روغن از آلودگی هوا می‌کاهد و دقت کنید که بهترین نوع روغن را که با محیط زیست سازگاری دارد استفاده کنید.

    9- به دقت برانید و سرعت‌تان را کم کنید. راندن 100 کیلومتر در ساعت به جای 110 کیلومتر در ساعت چندین لیتر بنزین کمتر در روز مصرف می‌کند. آرامتر برانید و کمتر ترمز کنید.

    10- وقتی در اتاق نیستید چراغ‌ها را خاموش کنید. اینکار می‌تواند کم کم به کمکی بسیار بزرگ برای کره زمین تبدیل شود تا در آینده راحت‌تر زندگی کنید.

    تلاش کنید تا برای کره‌ای که در آن زندگی می‌کنید لااقل مضر نباشید. برای زندگی بهتر به زمین بهتر احتیاج دارید.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران

    قسمت ششم


    5) شيطان‌پرستي در ايران (تاريخي)

    1. دروزي‌ها
    دروزي‌ها اقوام مهاجري هستند كه از مناطق غربي كشور طي فاصله زماني حداقل 10 قرن پيش به دليل آزارهاي حكومت وقت بر عليه شيعيان فراري شده و در مناطق از فلسطين اشغالي ، سوريه ، لبنان و ... سكني گزيده اند .
    برخي از مورخان و كارشناسان اديان بر اين باورند كه دروزهاي " درون‌گرا " نوعي از شيطان‌پرستي را اختيار كرده‌اند و ريشه‌هايي از ايشان نيز در عراق و ايران (مناطق غرب كشور ايران) مستقر هستند و داراي معبد مقدس مي‌باشند .

    2. گنوسي‌ها
    با فرض صحيح‌تر استنادهاي تاريخي دقيق انتصاب شيطان‌پرستي به فرقه گنوسي منشعب از اهل حق مي‌باشد كه آشكارا به شيطان‌پرستي روي آورده‌اند.
    طبيعي است فرق تصوف نيز مجموعا تحت تاثير اين اقطاب بوده و شكل‌گيري شيطان‌پرستي در ميان ايشان (آنگونه كه در فرقه گنوسي ديده مي‌شود) امري بديهي است .
    لكن گنوسي‌ها از جذب ،معاشرت و رويارويي با ساير مردم پرهيز داشته و در چند دسته كوچك به مراسمات خاص شيطان‌پرستي همچون قرباني و حج شيطان و... مي‌پردازند .


    6) ورود شيطان‌پرستي به ايران (جديد)
    نوع جديد شيطان‌پرستي طي يك بازة زماني 10ساله با چند وقفه به ايران ورود يافته‌ است .

    1. نحوه ورود
    چند گروه عامل و حامل ورود شيطان‌پرستي به ايران بوده اند كه در بند بعدي به آنها اشاره خواهد شد . اما به صورت كلي و از منظر عوامل چند اقدام نقش بسزايي را در خصوص ورود جريان مذكور ايفا كرده است .
    1ـ1 مهمترين ورود شيطان‌پرستي به ايران رواج يافتن ميل جوانان به استفاده از موسيقي متاليكا و ساز گيتار بوده است .
    طي 10 سال گذشته موسيقي متاليكا به صورت زيرزميني و غيرمجاز وارد كشور شده و در چارچوب آن مفاهيم نحله انحرافي مورد بحث در اختيار جوانان قرار گرفته‌است .
    2ـ1 اقدام تامل‌‌برانگيز و بسيار ناشيانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت آقاي خاتمي در صدور مجوز براي گروه‌ها ، آلبوم‌ها و كتاب هاي اشعار موسيقي متاليكا نيز نقش اساسي را در جلب توجه عموم مخاطبين جوان به اين نحله انحرافي فراهم آورد .
    در واقع بايد تاكيد كرد كه در كنار موسيقي زيرزميني ،‌وزارت فرهنگ و ارشاد وقت نقش در‌واز‌بان ورود يك جريان با شرايط مورد اشاره ايفا كرد .
    گفتني است " ‌هوي متال " ، " متال تاريك " ، " گوتيك متال يا متال گوتيك " چند سبك از موسيقي شيطاني متاليكا بود كه به يمن غفلت اعجاب‌انگيز مسئولين فرهنگ كشور كه جدال و " ‌اصلاحات‌ " سياسي را پيشه خود قرار داده بودند وارد كشور شد ، ‌نمونه اي از متون ترجمه شده‌اي كه به صورت قانوني ! در كشور به فروش رسيد در ادامه مي‌آيد :
    uniting our tearful eyes...
    enchanting
    At night... I kiss the serpent in thy tears
    For years... thy sorrow I've mourned
    تاريكي ... قلب خون آلود مرا در آغوش مي گيري
    روياهايم .... چشمان اشكبارمان را متحد مي كند
    فريبنده
    در شب .... ابليس را در اشكهايم مي بوسم
    براي سالها ... غم هاي تو سوگواري من است
    Harken my moonchilds cry
    yearning for another night
    Mourning my once beloved
    mezmorized and ravendark
    گوش كن به صداي گريه فرزندان ماه من
    كه آرزوي شبي ديگر را دارند
    ماتم مورد علاقه من
    هيپنوتيزم و تاريكي
    My pale enchantress of the night
    at last my candle's burning down
    The wintermoon is shining bleak
    for thee my enchantress
    جادوگر زنداني شب
    از آخرين شمع سوزانم
    ماه پاييزي سياه غم انگيز مي درخشد
    جادوگر من براي تو
    Enchanting all my dreams
    a beauty and her flood of tears
    Nightfall embrace my heart
    mezmerized and ravendark
    روياهايم را فريب بده
    زيبا و سيل اشكهايش
    سقوط شب قلب مرا در آغوش مي گيرد
    هيپنوتيزم و تاريكي
    My pale enchantress of the night
    I desire thee
    جادوگر زنداني شبهاي من
    من تو را آرزو مي كنم
    Fearful I walk with thee... through dusk
    Through winds of loss... Her beauty and her
    با ترس با تو قدم مي زنم ... به سوي خاك
    به سوي بادهاي گمراهي ... او زيباست
    flood embrace my bleeding heart
    Tearful I fall with thee... at last
    Lead me there... to where thy shadows cast
    طوفان در آغوش مي گيرد قلب خونين مرا
    با اشك سقوط مي كنم با تو ... در آخر
    مرا راهنمايي كن ... به جايي كه سايه‌هايت پخش مي شوند
    They dance in velvet darkness lost
    آنها مي رقصند در مخمل از دست رفته تاريكي
    Rise... bleak winterfullmoon
    Rise...
    برخيز اي ماه غمگين
    برخيز ....

    ادامه دارد ...

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    کارهای عجیب
    برای بازسازی یک شرکت عجیب



     

    جاناتان آی. شوارتز افکار بزرگ زیادی دارد. این یکی از‌ افکار اوست: او عقیده دارد که شرکت رایانه‌ای‌ سان مایکروسیستمز خیلی هم با مثلاً ناشر این هفته‌نامه متفاوت نیست! چون هر دو در کار فروش دارایی‌های معنوی هستند، یکی در غالب نرم‌افزار و دیگری در غالب مقاله. تنها چیزی هم که در نهایت اهمیت دارد این است که تا حد امکان مخاطبان بیشتری را به خرید کالای معنوی خود ترغیب کنیم.
    در مورد سان، هر قدر شرکت‌های بیشتری برای سرورهای خود از سیستم عامل این شرکت استفاده کنند، برنامه‌نویس‌های بیشتری هم برای آن برنامه‌های کاربردی خواهند نوشت و در نتیجه شرکت‌های بیشتری به خرید سرورهای این شرکت و عقد قرارداد پشتیبانی با آن ترغیب خواهند شد.
    این توضیحات به خوبی روشن می‌کنند که چرا آقای شوارتز دو سال پیش هیئت مدیره سان را قانع کرد که تنها تاج پادشاهی جواهرنشان این شرکت یعنی سیستم عامل سولاریس را به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار بدهند. کمتر از یک سال بعد نوبت ریز‌پردازنده‌های اسپارک این شرکت هم رسید و شوارتز نقشه معماری آنها را برای عموم منتشر کرد.
    در نوامبر سال گذشته هم همین ماجرا برای جاوا، زبان برنامه‌نویسی محبوب و پرکاربرد این شرکت، روی داد. در هر مورد، سان نه تنها نرم‌افزارش را به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار می‌دهد بلکه کد‌های اصلی آن را نیز برای برنامه‌نویسان افشا می‌کند تا آنها در فرآیند بهینه‌سازی نرم‌افزار مشارکت کنند. شوارتز دراین‌باره می‌گوید: «همین که مخاطب محصول شما زیاد باشد خودش ایجاد ارزش می‌کند، حتی اگر آنها به شما مستقیماً پول ندهند.»
    این طرز فکر باعث بروز رفتارهایی می‌شود که برای یک مدیرعامل واقعاً عجیب هستند. اگر با خود شوارتز ۴۲ ساله صحبت کنید خواهد گفت که به جای جلب چند صد مدیر ارشد اطلاعاتی که ممکن است واقعاً محصولات سان را بخرند، به جلب توجه جوانانی علاقه دارد که از جاوا برای اجرای یک بازی یا ورود به یک شبکه اجتماعی روی گوشی موبایل خود استفاده می‌کند. به همین دلیل است که او بیشتر شب‌ها به جای سعی در به دست آوردن مشریان سازمانی، مشغول خالی کردن ایده‌های تازه خود روی وبلاگش است: (blogs.sun.com/jonathan)
    شوارتز می‌گوید: صنعت ما در حال تغییر ماهیت است، حالا تصمیمات مهم دیگر در جمع چند مدیرعامل و سهام‌دار در زمین گلف اتخاذ نمی‌شود؛ حالا این توده مردم هستند که گرایش‌های آینده را مشخص می‌کنند. کاشکی می‌توانستم خوب گلف بازی کنم. ولی من چنین آدمی نیستم. جای من در میان کاربران و مصرف‌کنندگان است.
    ولی یک گروه خیلی مهم از مردم –سهام‌داران سان- وجود دارند که هنوز قانع نشده‌اند این ایده‌ها بازدهی هم خواهد داشت. شوارتز موفق شده که جلوی سقوط پیوسته سان در چند سال اخیر را بگیرد. اما رشد چندانی هم ایجاد نکرده است. سیاست‌های صرفه‌جویی و بهینه‌سازی‌هایی که او در عملیات روزانه این شرکت ایجاد کرده است باعث شد ضرر ۸۶۴ میلیون دلاری سان در سال ۲۰۰۶ به ۴۷۳ میلیون دلار سود در سال مالی جاری تبدیل شود. سهام سان هم که حالا حدود ۵.۷۵ دلار قیمت دارد، وقتی شوارتز آغاز به کار کرد کمتر از ۵ دلار بود.
    ولی سرعت رشد بسیار کند است. انتظار می‌رود در سه‌ماه مالی جاری رشد در‌آمدهای سان ۳ درصد باشد در حالی که در بازه زمانی مشابه رشد درآمد HP بیشتر از ۱۲ درصد و IBM بیش از ۶ درصد خواهد بود. سان با وجود گردش مالی ۱۴ میلیارد دلاری‌اش دیگر به زحمت در سیلیکون‌ولی وزنه‌ای قابل توجه محسوب می‌شود.
    پس چرا چشم‌های زیادی به شوارتز و عملکرد او در بازگرداندن سان به روزهای پرشکوه گذشته، دوخته شده‌اند؟ یک دلیل این است که او مثال زنده شیوه جدید مدیریت فناوری است؛ شیوه‌ای که در همه محافل تخصصی موضوع بحث است. از طرف دیگر اگر او موفق به بازگرداندن سان به جایگاه گذشته‌اش به عنوان یک شرکت تأثیرگذار بشود، یکی از شکوه‌مندترین بازگشت‌های تاریخ فناوری را رقم خواهد زد. روزگاری نه چندان دور سان جایگاه یکتایی در میان همه شرکت‌های فناوری داشت.
    سان در اوایل دهه ۱۹۸۰ وارد صحنه شد. رایانه‌های سان در آن زمان چنان قدرت زیاد و قیمت‌های پایینی داشتند که در زمانی کوتاه غول‌های بزرگی مثل DEC را از صحنه رقابت خارج کردند. از یک منظر سان اولین شرکت اینترنتی بود؛ شرکتی که مسئول خلق چندین و چند فناوری‌ بنیادین در جهت به حقیقت رساندن این شعار بود: «شبکه همان رایانه است.»
    گروه چهار نفرة نخبه‌ای که هدایت سان را بر عهده داشتند –اسکات مک‌نیلی مدیری مادرزاد، بیل جوی نابغه نرم‌افزار، وینود خوسلا سرمایه‌گذاری که به سان اعتماد کرد، و آندره‌آ بشتول‌هایم نابغه سخت‌افزار- بزرگان صنعت فناوری مثل اینتل و DEC را کنار زدند و سکان هدایت این صنعت را در دست گرفتند. سان چهارمین تولیدکننده بزرگ رایانه در جهان شد، اما بعد مدیریت آن با چند تصمیم اشتباه کاری و عدم توجه به اینکه فناوری‌های ارزان (مثل پردازنده اینتل و سیستم عامل لینوکس) کلید موفقیت هستند، با محصولات گران و انحصاری‌اش زمینه شکست سان را فراهم کرد.
    مک‌نیلی حتی وقتی که فروش سان از ۱۸.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ رسید، حاضر نشد بودجه هنگفت تحقیق و توسعه سان را کم کند. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ که بیشتر شرکت‌های فناوری مشغول پول پارو کردن بودند، سان حدود ۴.۷ میلیارد دلار ضرر کرد.
    یک دلیل دیگر که ثابت می‌کند باید کارهای شوارتز را مطالعه کرد این است: او چه موفق بشود و چه شکست بخورد، بدون شک تمام توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. واضح است که این مرد می‌خواهد مورد توجه قرار بگیرد. زمانی، وقتی شوارتز یک کار‌آفرین جوان بود که می‌خواست استیو جابز و شرکتش NeXT را به پشتیبانی و تبلیغ محصولات شرکت نرم‌افزاری‌اش Lighthouse Design قانع کند، یکی از کارمندان این شرکت در ایمیلی که برای از سر باز کردن او فرستاد نامش را اشتباه نوشت. شوارتز جواب آن ایمیل را با ایمیل دیگری داد که در آن حروف اشتباه تایپ شده را بزرگ‌تر و بزرگ‌تر نوشته بود تا جایی که در خط آخر هر حرف یک اینچ طول داشت.
    شوارتز موفق شد که جابز را به همکاری با خودش متقاعد کند. ولی یک اختلاف در مورد نحوه قیمت‌گذاری باعث شد چنان میان این دو نفر شکرآب شود که ارتباطشان فقط به‌واسطه مدیر ارتباطات فنی NeXT یعنی کریس‌ مک‌اسکیل ادامه پیدا کرد. مک‌اسکیل در خاطراتش شوارتز را مردی پر جوش و خروش تصویر کرده است: مردی که باعث شده بود استیو جابز از شدت خشم به مرحله انفجار برسد.
    در سال‌های بعد که اپل، Lighthouse را خرید، شوارتز باز هم دردسرساز بود. او در هشت سال اول حضورش در سان ۹ بار شغل عوض کرد. او بارها زبان به اعتراض گشود و تغییراتی که خودش و دیگران خواستارش بودند را با صدای بلند اعلام کرد. حتی وقتی که به دنبال پیدا کردن هوادار برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی در سان بود، باز هم این اخلاقش را کنار نگذاشت. وقتی مک‌نیلی شکست خود خیلی از مدیران سان فرار کردند، ولی شوارتز ماند و برای کم کردن هزینه‌ها و رایگان کردن سیستم عامل سولاریس تلاش کرد.
    پیتر یارد، یکی از مدیران سان که در سال ۲۰۰۳ آن را ترک کرد، می‌گوید: «حرف‌های شوارتز برای کسانی که در خارج از سان بودند بدیهی بود، ولی در خود سان او تنها کسی بود که جرأت داشت چنین سخنانی را به زبان بیاورد.» یارد به یاد می‌آورد که در سال ۲۰۰۳ شوارتز خیلی سعی کرد او را از رفتن منصرف کند: «ببینم نکند فکر می‌کنی ما می‌خواهیم با یک دسته آدم چاق میان‌سال گلف بازی کنیم؟ بیا با هم سان را تغییر بدهیم.»
    مک‌نیلی قدرت مدیریت شوارتز را تشخیص داد و علی‌رغم همه مخالفت‌هایی که در مورد تاکتیک‌ها با هم داشتند، در مورد فلسفة کاری هم‌نظر بودند و آینده را در شبکه می‌دانستند. به هر روی تفاوت‌های میان این دو قابل چشم‌پوشی نبود. مک‌نیلی، که هنوز رئیس هیئت‌مدیره است و هر روز با شوارتز صحبت می‌کند، یک گلف‌باز کارکشته و قدیمی است و برای به دست آوردن مشتری‌های سازمانی سر و دست می‌شکند. شوارتز که سال ۱۹۹۹ ازدواج کرد و حالا دو فرزند دارد، بیشتر علاقه ‌دارد در مهمانی‌های نوجوانان دبیرستانی و دانشجویان‌ شرکت کند، در فست‌فود‌ها ساندویچ بخورد. او البته به گفته خودش آی‌پاد ندارد ولی عاشق شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است.


    ● موفقیت‌های کوچک
    شوارتز موفق شد که با تصمیم اخیرش در تغییر نشان سان در بازار سهام از SUNW به JAVA هیاهوی زیادی به وجود آورد. سهام سان جزو فعال‌ترین سهام‌ها در بازار بورس است. اما او اصرار دارد که این تغییر نشان تجاری باعث می‌شود توجه میلیارد‌ها انسانی که نام JAVA و نشان فنجان قهوه داغ را هر روز در گوشی‌های موبایل خود می‌بینند، به سهام سان جلب شود.
    او با پیش‌بینی واکنش‌های منفی‌ای که ممکن بود روی بدهد در وبلاگش نوشت: «تعداد کسانی که لوگوی جاوا را می‌شناسند بسیار بیشتر از کسانی است که سان را می‌شناسند.» ولی درصد زیادی از ۳۶۴ نظری که در مورد این مطلب در وبلاگ شوارتز ثبت شد این حرکت را یک اقدام تبلیغی توخالی دانستند و حتی عده‌ای عقیده داشتند این حقیقت که جاوا از دهه ۹۰ تا به حال در محافل فناوری موضوع جالب توجهی نبوده این حرکت را بی‌معنی‌تر نیز جلوه می‌دهد.
    این‌طور نبود که همه شوارتز را برای صندلی مدیرعاملی سان مناسب بدانند. ورود او با نگرانی منطقی عده‌ای همراه بود که عقیده داشتند عدم وجود دستاوردهای بزرگ و تجربه‌های ارزشمند اعتماد به نفس قابل تحسین او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
    شوارتز بارها نشان داده بود که در معرض خطر افتادن به دام حباب دات‌کام قرار دارد. او در دوره حباب دات‌کام‌ها آن‌قدر سهام شرکت‌های نامطمئن را خریده بود که در بازه زمانی بین ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ سان مجبور شد حدود ۴ میلیون دلار بدهی او را پرداخت کند تا مشکلی مالی برایش پیش نیاید.
    یکی از مدیران سان که در سال ۲۰۰۵، وقتی قطعی شد که شوارتز جای مک‌نیلی را خواهد گرفت، سان را ترک کرد می‌گوید: «اشتباه او در خرید سهام شرکت‌های دات‌کام آن‌قدر بزرگ بود که با خودم فکر کردم باید یک دستگاه دروغ سنج برایش بخریم تا بتواند کسانی که سرش کلاه می‌گذارند و سهام خود را به او قالب می‌کنند را شناسایی کنیم. او بسیار شاداب و باهوش است، ولی تفکر عمیق و تجربه را هنوز در او نمی‌بینم.»
    نقطه توافق شوارتز و منتقدانش این است که اگر برنامه‌نویس‌ها و شرکت‌ها سولاریس را بیشتر به کار ببرند، درصد استفاده از سولاریس بیشتر می‌شود و احتمال زیادی وجود دارد که شرکت‌ها به خرید رایانه‌های سرور ساخت سان تمایل بیشتری پیدا کنند. سرورها ۴۶ درصد فروش سان را تشکیل می‌دهند. اگر این اتفاق بیفتد دست‌کم قرارداد‌های پشتیبانی و خدمات برای سولاریس بیشتر خواهد شد که خودش منبع بسیار خوبی برای کسب در‌آمد است.
    برای اولین بار پس از سال‌ها به نظر می‌رسد که حرکتی واقعی در سان به وجود آمده است. طبق آمار مؤسسه اوانز، تعداد برنامه‌نویس‌هایی که با سولاریس کار می‌کنند از ۱.۸ درصد در سال گذشته به ۳.۴ درصد در سال جاری رسیده است.
    شواهد غیر‌قابل انکاری هم وجود دارد که نشان‌ می‌دهند دست‌کم درصدی از اعتبار گذشته سولاریس احیا شده است. بعضی از شرکت‌های معروف وب ۲.۰ مثل Ning.com، Linked-In و Twitter از سولاریس استفاده می‌کنند. سان حتی موفق شده دوباره سولاریس را به موضوع درس بعضی از دانشکده‌های مهندسی تبدیل کند. اواخر دهه ۹۰ بود که سولاریس از موضوع درس دانشگاه‌ها خارج شد.
    سال گذشته سان پیشنهادی را بررسی کرد که به موجب ‌آن همه فارغ‌التحصیلان رشته علوم رایانه دانشگاه برکلی فرصت کار در سان را پیدا می‌کردند. البته این پیشنهاد عملی نشد ولی سان بسیاری از این فارغ‌التحصیل‌ها را استخدام می‌کند. شوارتز می‌گوید: «با شنیدن این خبرها به خودمان گفتیم: هی. مثل اینکه دوباره داریم به روزهای خوش گذشته برمی‌گردیم.»
    مک‌نیلی همیشه از لینوکس دوری می‌کرد، ولی شوارتز با تمام توان تلاش کرد که جامعه اُپن‌سورس و دوستداران لینوکس را به خود جلب کند. سان دارد روی یک نسخه جدید از سولاریس به نام «پروژة ایندیانا» کار می‌کند که واسط کاربری قدیم و خشک آن را به واسط کاربری زیبا و آشنا‌تر لینوکس نزدیک خواهد کرد.
    پیتر براون، مدیر اجرایی بنیاد نرم‌افزار آزاد که مسئول هماهنگ کردن برنامه‌نویسان لینوکس است، می‌گوید: علاقه زیادی به سولاریس وجود دارد، بدون شک این سیستم‌عامل دوباره جایگاهی را در میان برنامه‌نویس‌ها به دست خواهد آورد.


    ● یک‌عالمه بارگذاری‌های مجانی
    سؤال این است که: چقدر؟ سان اعلام کرده است که سولاریس تا به حال حدود ۱۱ میلیون بار از سایتش بارگذاری شده است. ولی بنا بر گزارش مؤسسه پژوهشی IDC فقط ۳۶ هزار مرتبه از آن بارگذاری‌ها در سال ۲۰۰۶ به عقد قرارداد پشتیبانی و خدمات منجر شده‌اند. این را در برابر ۱.۱ میلیون قراردادی قرار بدهید که رد‌هت برای پشتیبانی از لینوکس بسته است.
    دن کازنتسکی، کارشناس باتجربه صنعت نرم‌افزار می‌گوید: «من به‌شخصه در هفته گذشته ۳ بار سولاریس را بارگذاری کردم تا ویژگی‌های جدیدش را ببینم و با تغییراتش آشنا شوم. بنابراین تعداد بارگذاری‌ها معیار خوبی برای سنجش میزان کاربرد یک نرم‌افزار نیست.»
    علاوه بر این بیشتر بارگذاری مذکور برای رایانه‌های دل و HP و IBM بوده‌اند که از پردازنده‌های اینتل و AMD استفاده می‌کنند. سان برای پول در‌آوردن باید کاربران را راضی کند که رایانه‌های خودش و ترجیحاً آنهایی که از پردازنده‌های SPARC استفاده می‌کنند و برای سان پرمنفعت‌تر هستند را بخرند. ولی از هر منظری که نگاه کنیم به نظر نمی‌رسد که افراد زیادی این کار را بکنند.
    همه اینها به فشار وارد بر سان برای بیشتر کردن حاشیه سوددهی ناچیزش اضافه می‌کنند. یک راه این است که حوزه کاربرد سولاریس از رایانه‌های بزرگ و سرورها به جاهای دیگر هم گسترش داده شود. فروش انباره‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر سولاریسِ سان به نام Thumper در عرض ۶ ماه از ۰ به ۱۰۰ میلیون دلار رسید. از سوی دیگر این مبلغ برای یک شرکت ۱۴ میلیارد دلاری به‌هیچ‌وجه قابل توجه نیست.
    این موارد منتقدان را به این نتیجه می‌رساند که فعالیت‌های شوارتز تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت. به عقیده بعضی از کارشناسان امر، اگر سان عرضه رایگان سولاریس را در میانه دهه ۱۹۹۰ آغاز کرده بود، ممکن بود توانسته باشد تا به حال از پیشرفت لینوکس و ویندوز جلوگیری کند.
    حالا شوارتز باید با این تفکر که دوره سان به اتمام رسیده مبارزه کند. جیم زملین می‌گوید: «حکایت سان مثل دوران نوجوانی خودم است که مهمانی می‌دادم و خودم فکر می‌کردم مهمانی‌های بسیار عالی‌ای هستند فقط مشکل این بود که هیچ‌کس نمی‌آمد. من شک ندارم که جاناتان بسیار باهوش است. ولی من فکر می‌کنم شانس چندانی ندارند.»

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive