به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, January 13, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 874)

 
 

 
 
 
 

874

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 874 :: يکشنبه 24 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ماجرايي بسيار تاسف انگيز
نشايد که نامت نهند آدمي ...

با سلام به شما دوستان خوبم
فرض کنيد با ماشين در جاده داريد مي ريد، يه دفعه مي بينيد جلوي شما يک سواري با يک ماشين حمل پول تصادف شديدي مي کنه. راننده ماشين در بين تکه هاي آهن گير افتاده و از شدت تصادف داره جون ميده و بشدت به کمک شما نياز داره، از طرفي مي بينيد چند ميليون پول نقد و تراول از ماشين حمل پول ريخته وسط جاده. شما چکار مي کنيد؟ به کمک راننده بدبخت مي ريد تا کمکش کنيد يا سعي مي کنيد پولها را جمع کنيد و بعدا بزنيد به چاک؟!
البته در مقام حرف زدن، گفتنش شايد آسون باشه، اما در مقام عمل، اوضاع شايد فرق بکنه!
با کمال تاسف بايد بگم عين اين اتفاق چند روز پيش در نزديکي فيروزکوه افتاده و مسافران بي وجدان اتوبوسي که از محل تصادف عبور مي کرده، پولها را برداشته و فرار کرده اند و راننده ماشين از شدت جراحت و بعلت دير رسيدن نيروهاي امدادي الان در زير خروارها خاک مدفون هست (يعني مرده!). بله در همين ايراني که شعار مي ديم مردمش اينقدر مهربان، عاطفي و ... هستند چنين اتفاقي افتاده و از دهها نفري که در اتوبوس بوده يک انسان پيدا نشده که کمک کنه. مي دونم بارش سخته، خودتون بريد بخونيد.
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دنیای خارق العاده اعماق اقیانوسها
  • پخش زنده از کربلا
  • عکس‌هایی از پل‌های بسیار زیبا
  • قيمت گاز پرمصرفها تا 30 برابر افزايش پيدا مي كند
  • معرفي و دانلود فيلم : دام
  • دانلود انيميشن : We Are The Strange
  • فارسی نویس جوهر نرم افزاری جهت فارسی نویسی در برنامه های مختلف
  • SimWorks AntiVirus v1.30 RooZaaNe (No. 874)
  • پِتِک دینچوز خواننده معروف ترکیه ازدواج کرد!
  • کدام سوره از قرآن بنام امام حسین (ع است؟
  • شایعات عجیب در دنیای هنر در یکسال گذشته
  • ارزانترین اتومبیل جهان به نمایش گذاشته شد
  • بزرگترین دزدی قرن بیستم!
  • جستجوی مشارکتی، هدیه سال نوی جیمی ویلز
  • امنیت روترهای سیسکوی خود را با ابزار بازمتن نیپر بیازمایید
  • زندگي‌نامه مرحوم آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني
  • جديدترين شماره از ماهنامه Virtual Instruments Magazine
  • ایده های زیبا در CES امسال
  • case با شرایط فیزیکی متفاوت
  • روش شناسى حكمت متعاليه
  • 8 نكته مهم براي تغذيه اي سالم تر
  • چطور با آتش مقابله كنيم؟
  • LCD یا پلاسما مسئله این است !
  • نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي شيطان پرستي در ايران
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (873) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پخش زنده از کربلا
دنیای خارق العاده اعماق اقیانوسها
عکس‌هایی از مسجدهای زیبا
اگر اکانت گوگل مان هک شد چکار کنیم؟
اسامي کانديداهاي مطرح مجلس هشتم
به تفکيک شهر و گرايش سياسي
تصاويري از سفر جرج بوش به لبنان و اسراييل
عکس‌هایی از پل‌های بسیار زیبا
کتابخانه الکترونيکي امام حسين عليه السلام

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

توافق يك ماهه ايران و آژانس براي حل تمام مسائل باقي مانده پرونده هسته‌اي

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي امروز از طرح توافق چهار هفته‌اي با جمهوري اسلامي ايران براي حل تمام مسائل باقي‌مانده مربوط به برنامه هسته‌اي ايران خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي امروز از طرح توافق چهار هفته‌اي با جمهوري اسلامي ايران براي حل تمام مسائل باقي‌مانده مربوط به برنامه هسته‌اي ايران خبر داد.
خبرهاي تكميلي متعاقباً به اطلاع خواهد رسيد.
 

روز گذشته اتفاق افتاد
ارتحال آیت الله مجتهدی تهرانی و سید جعفر شهیدی

روز گذشته 2 استاد بزرگ حوزه و دانشگاه حضرت آیت الله احمد مجتهدی تهرانی و دکتر سید جعفر شهیدی به دیار حق شتافتند و جامعه حوزوی و دانشگاهی در سوگ این 2 استاد فرهیخته عزادار شدند.
استاد سيد جعفر شهيدي که روزگاري گفته بود: «سعي كنيد امروزتان بهتر از ديروز باشد.» از كاري كه براي اجتماع مي‌كنيد، انتظار پاداش نداشته باشيد و تكيه‌تان بيشتر بر معنويات باشد.» ساعت يازده بامداد روز گذشته ، 23 دي ماه 1386 ، در حالي در تهران چشم از جهان فروبست که طي 89 سال عمر خويش هر روز را بهتر از ديروز زيست و بي آن که لحظه‌اي در طلب پاداش باشد ، ميراث علمي عظيمي را به ساحت معنوي فرهنگ ايران زمين ارزاني داشت .
آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني استاد حوزه علميه و از علما و استادان اخلاق پيش از ظهر روز گذشته در سن 84 سالگي در گذشت.
آيت‌الله مجتهدي كه مدتي به دليل عفونت ريه در بخش آي‌سي‌يوي بيمارستان بازرگان بستري بود روز گذشته به عالم باقي شتافت. پيكر اين علامه امروز دوشنبه از مقابل مدرسه عالي شهيد مطهري تشييع و در حوزه علميه آيت‌الله مجتهدي به خاك سپرده مي‌شود.

قيمت گاز پرمصرفها تا 30 برابر افزايش پيدا مي كند

يك مقام آگاه وزارت نفت گفت: بهاي گاز دهكها و گروه‌هاي پرمصرف در صورتي كه از الگوي مصرف در نظر گرفته شده براي آنها خارج شوند، تا 30 برابر قيمت كنوني افزايش مي يابد.
اين مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: مصرف بي‌رويه و غير معقولانه گاز در كشور به حدي است كه در چنين شرايطي، مشكل كمبود گاز را ايجاد كرده است.
وي افزود: بخش اعظم مصرف گاز كشور در بخشهاي خانگي و تجاري است كه عمده آن توسط دهكهاي پرمصرف و بالاي درآمدي صورت مي‌گيرد.
به گفته وي، بر اساس طرحي قرار است بهاي گاز دهكها و گروه‌هاي پرمصرف در صورتي كه از الگو و چارچوب بهينه در نظر گرفته شده براي آنها خارج شوند، بصورت تصاعدي و حتي تا 30 برابر قيمت كنوني افزايش يابد.
اين مقام آگاه تصريح كرد: اين اقدام در جهت بهينه‌سازي مصرف گاز در كشور و حذف يارانه سوخت دهكهاي پرمصرف و بالاي درآمدي صورت مي‌گيرد.
وي يادآور شد: قيمت پايين گاز در كشور در مقايسه با بهاي جهاني آن، سبب شده نسبت به مصرف صحيح آن، غفلت و بي‌موالاتي صورت گيرد كه اين امر در دهكهاي بالاي درآمدي و پرمصرف بيشتر به چشم مي‌خورد.
به گزارش فارس، بهاي هر متر مكعب گاز در دنيا حدود 300 تومان است كه در ايران در حال حاضر متر مكعبي 10 تومان محاسبه كه براي دهك‌هاي مختلف درآمدي قدري متفاوت در نظر گرفته شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

دام
Klopka



کارگردان: سرديان گولوبوويچ. فيلمنامه: ملينا پوتا کوليه ويچ، سرديان کوليه ويچ بر اساس داستاني از نناد تئوفيلوويچ. ‏موسيقي: ماريو اشنايدر. مدير فيلمبرداري: الکساندر ايليچ. تدوين: مارکو گلوساک، دژان ئوروسوويچ. طراح صحنه: ‏گوران يوکسيموويچ. بازيگران: نبويسا گلوگوويچ[ملادن]، ناتاشا نيکونوويچ[ماريا]، آنيسا دوبرا[يلنا]، ميکي ‏مانويلوويچ[کوستا آنتيچ]، بوگدان ديکيليچ[دکتر لوکيچ]، ووک کوستيچ[برادر پيتر]، دژان چوکيچ[پيتر]، مارکو ‏ديوروويچ[نمانيا]. 106 دقيقه. محصول 2007 صربستان، آلمان، مجارستان. نام ديگر: ‏The Trap، ‏Klopka - Die ‎Falle‏. برنده جايزه بزرگ جشنواره صوفيه. ‏
ملادن مهندس ساختمان و همسرش ماريا معلم است. آنها با تنها فرزندشان نمانيا زندگي جمع و جور و معمولي را مي ‏گذرانند. تا اين که يک روز نمانيا بدحال شده و در بيمارستان مشخص مي شود که دچار بيماري قلبي است. دکتر لوکيج ‏به آنها مي گويد که تنها راه نجات نمانيا عمل جراحي در خارج از صربستان است و اين کار حدود 30 هزار يورو خرج ‏در بر خواهد داشت. اگر اين جراحي انجام نشود، نمانيا امکان دارد از حمله بعدي جان سالم به در نبرد. ملادن و ماريا ‏استطاعت تهيه اين مبلغ را ندارند. تقاضاي کمک از کارفرمايان، دوستان و فاميل دردي دوا نمي کند، لاعلاج ماريا در ‏روزنامه آگهي درخواست کمک مي دهد. فرداي آن روز شخصي به منزل آنان تلفن زده و از ملادن مي خواهد او را در ‏لابي هتلي گران قيمت ملاقات کند. ملادن در آنجا با کوستا برخورد مي کند، اما هدف کوستا دادن بلاعوض اين پول ‏گزاف نيست. بلکه از ملادن مي خواهد تا در برابر آن مردي به نام پيتر را از سر راه وي بردارد. ملادن ابتدا نمي ‏پذيرد، ولي دو روز در اوج استصال ناچار پيشنهاد کوستا را قبول مي کند. سپس اسلحه اي به همراه عکسي از پيتر و ‏مقداري پيش پرداخت دريافت مي کند. ملادن که اين کار را تنها راه نجات پسرش مي داند، به سراغ پيتر رفته و او را به ‏قتل مي رساند. همزمان ماريا نيز که از رفتار مشکوک ملادن آزرده شده و سکوت وي را بد تعبير مي کند، با وي ‏درگير شده و خانه را ترک مي کند. ملادن که کار را تمام شده مي پندارد، منتظر باقيمانده پول است تا پسرش را راهي ‏سفر کند. اما کوستا ناپديد شده و به نظر مي رسد که قصد پرداخت ندارد....‏‏

چرا بايد ديد؟
سينماي صربستان در سال هاي اخير به دليل ساخت فيلم هايي درباره کشتارهاي قومي و فجايعي که در يوگسلاوي ‏متلاشي شده در ميان تماشاگران ديگر کشورها و منتقدان شناخته شده است. به همين خاطر تجربه ديدار يک فيلم نوآر ‏مدرن با داستاني کم و بيش آشنا از اين سينما به خودي خود تازه است. اما چرا فيلمي چنين ساده، با داستاني تقريباً کليشه ‏اي نماينده کشورش در مراسم اسکار 2008 مي شود؟‏
پاسخ اينجاست که دام يا تله فقط يک نوآر مدرن نيست. بلکه بازتاب چهره جامعه امروز صربستان است. جامعه اي در ‏حال گذار که وقوع چنين حوادثي در آن به دليل نابساماني ها اقتصادي نه فقط متحمل بلکه بي ترديد امکان پذير است. ‏داستان تبديل يک مرد معمولي به يک آدمکش کرايه اي و اجبار وي در انتخاب ميان زندگي فرزندش و مرگ مردي ‏ناشناس!‏
اين يک دو راهي اخلاقي صرف نيست. بلکه نمايي ميکروسکوپي از جامعه پس از ميلوشوويچ است. درامي موقر ‏درباره جامعه اي که ظاهراً جنگ و درگيري هاي قومي از آن رخت بربسته، اما پريشاني هاي پس از آن راه را به سوي ‏خشونت طلبي و قانون گريزي باز کرده است. جايي که زندگي آدمي ارزشي ندارد و زندگي عادي در صلح و آرامش ‏چيزي دست نيافتني به نظر مي رسد. دام روي ملادن و خانواده او زوم مي کند و حالت هاي رواني او را مي کاود تا به ‏نگاهي انتقادي اجتماعي و قابل تعميم به کل صربستان برسد. پايان تکان دهنه، اما قابل حدس فيلم نيز چيزي از مهابت ‏داستان آن نمي کاهد. کوستا نيز به نوعي قرباني شرايط است. او جربزه آدم کشي و برداشتن پيتر-مسبب بدبختي هايش- ‏را از سر راه خود ندارد و با حيله شخص ديگري را گرفتار مي کند. او حتي پول مورد توافق را نيز ندارد تا به ملادن ‏بدهد و به نظر مي رسد که 30 هزار يوروي اهدايي از سوي همسر مقتول که تصادفاً با ملادن آشنا شده، نوعي کفاره ‏گناهان پيتر مرحوم باشد. ‏
فيلم که بر اساس نمايشنامه اي از سردان کوليه وويچ به نام ‏Sky Hook‏ ساخته شده، بهترين فرصت براي آشنايي با ‏کارگردان جوانش سرديان گلوبوويچ متولد 1972 بلگراد است. فرزند پردراگ گلوبوويچ کارگردان که در سال 1993 ‏با ساختن فيلم در آن سوي نا آرامي شروع به کارگرداني کرد. گلوبوويچ با سومين فيلم خود صد مطلق توانست جوايزي ‏از جشنواره هاي معتبر جهاين دريافت و به شهرتي معقول دست يابد. اما حضور تله در مراسم اسکار مي تواند راه وي ‏را براي ساخت فيلم هاي جدي تر و شخصي تر هموار کند. به اين استعداد تازه کشف شده از سينماي اروپاي شرقي بايد ‏اميد بست!‏
ژانر: جنايي، درام، مهيج. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
KLOPKA_2007.XviD.MP3.SER.ENG.part1.rar 
KLOPKA_2007.XviD.MP3.SER.ENG.part2.rar 
KLOPKA_2007.XviD.MP3.SER.ENG.part3.rar 
KLOPKA_2007.XviD.MP3.SER.ENG.part4.rar 
KLOPKA_2007.XviD.MP3.SER.ENG.part5.rar 
KLOPKA_2007.XviD.MP3.SER.ENG.part6.rar 
KLOPKA_2007.XviD.MP3.SER.ENG.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

We Are The Strange


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part1.rar
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part2.rar
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part3.rar
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part4.rar
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part5.rar
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part6.rar
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part7.rar
_We_Are_The_Strange_shp-JFKXVID.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آهنگهايي بمناسبت محرم
 
نام موزیک خواننده

دانلود

ظهر ظهور محمد عبدالحسيني دانلود
عاشورا عليرضا افتخاري دانلود
عاشورا عبدالحسين مختاباد دانلود
عاشورا ايمان مير شكاري دانلود
عزاي حسيني   دانلود
عشق حسين مهرداد كاظمي دانلود
عشق حسين (ع) مهرداد كاظمي دانلود
عطش حميد فرزانه دانلود
غروب روز دهم نادر اسماعيل زاده دانلود
غريبانه   دانلود
غزل تشنگي فرزاد حيدري دانلود


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

فارسی نویس جوهر
نرم افزاری جهت فارسی نویسی در برنامه های مختلف



تایپ هوشمند و آسان: فارسی نویس جوهر یک نرم افزار کاملاً هوشمند است که علاوه بر داشتن بسیاری از قابلیت های تایپی برنامه هایی نظیر Word ، کمترین مزاحمت را برای کاربر فراهم می سازد. همینطور زمانی که کاربر در تایپ کلمه ای دچار اشتباه شود هیچگاه نیازی به پاک کردن کل کلمه نخواهد داشت و کافیست حرف یا حروف اشتباه تایپ شده را پاک کرده و حروف صحیح را تایپ کند یا حتی به وسط جمله ی تایپ شده برگردد و جمله را ویرایش کند بدون اینکه مجبور باشد کلمات را پاک کرده و مجدداً تایپ کند.

بهینه سازی جهت تایپ انگلیسی فارسی: این نسخه از برنامه بشکلی بهینه سازی شده است که کاربر بتواند حتی با فونتهایی دارای کاراکترهای انگلیسی نیستند براحتی دو زبانه (فارسی-انگلیسی) تایپ کند. یعنی فقط یکبار فونت را در زمان تایپ انگلیسی تغییر دهد و برای ادامه ی تایپ فارسی احتیاجی به انتخاب مجدد فونت فارسی نداشته باشد. همینطور در برنامه یک کدپیج مخصوص برای تایپ همزمان فارسی انگلیسی در نظر گرفته شده است تا کاربر براحتی بتواند متون حاوی کلمات انگلیسی را بدون احتیاج به تغییر فونت تایپ کند.

استفاده از فونتهای نرم افزارهای فارسی نویس دیگر: این ویژگی از آن جهت در برنامه در نظر گرفته شده که بعضی از فونتها در برخی نرم افزارهای گرافیکی قابل استفاده نیستند و از طرفی کاربر نیاز به تایپ فارسی در چنین نرم افزارهایی دارد از اینرو توسط این ویژگی از برنامه ی فارسی نویس جوهر کاربر می تواند با انتخاب کدپیج مناسب دیگری نیاز خود را برآورده سازد، همینطور این ویژگی باعث می شود که دامنه ی بسیار وسیعی از فونت (بیش از هزار فونت) در اختیار کاربران قرار گیرد تا جهت تایپ مستقیم فارسی در نرم افزارهای گرافیکی مورد استفاده قرار دهند. لازم به ذکر است که این برنامه استفاده از دو ویژگی ذکر شده در بالا را حتی برای فونتهای نرم افزارهای فارسی نویس دیگر نیز فراهم می کند.

امکان تایپ غیر مستقیم فارسی: این برنامه دارای امکان تایپ غیر مستقیم نیز می باشد تا در صورت عدم موفقیت در تایپ مستقیم در یک نرم افزار گرافیکی، کاربر بتواند متن تایپ شده را توسط عملیات Copy و Paste به نرم افزار گرافیکی مورد نظرش وارد کند.
پشتیبانی از تایپ مستقیم فارسی در بیشترین نرم افزارهای گرافیکی: بدلیل نکات خاصی که در طراحی این نرم افزار مورد توجه قرار گرفته است، این محصول نسبت به نرم افزار های تایپ مستقیم فارسی دیگر در تعداد بیشتری از نرم افزارهای گرافیکی قابل استفاده می باشد.
• 3D Max 7
• Corel Draw 12
• Adobe Photoshop Cs
• Adobe Photoshop Cs2
• Adobe Premiere Pro 1.5
• Adobe Premiere Pro 2
• Ulead Video Studio 10
• Ulead Photo Impact 10
• Ulead Photo Impact 11
• MacroMedia Flash Professional 8
• MacroMedia Flash MX 2004
• MacroMedia Freehand MX 2004
• ACDSee Pro photo manager 8.1
• Swift 3D 4.50
• Swish Max
• Paint .NET 2.64
• BellTech Business Card Designer Pro
• Selteco Banner Shop Gif Animator 5.0.7.2
• Selteco Alligator Flash D

محیط ویرایشگر دارای مبدل فرمت: ویرایشگر این نرم افزار به شما امکان می دهد که متنون تایپ شده در Word را به متن قابل استفاده در نرم افزارهای گرافیکی تبدیل کنید همینطور دارای قابلیت تبدیل فرمتهای Word، پروین 2003، پروین 2005، مریم 4، IPT و جوهر به یکدیگر است.


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 19 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

SimWorks AntiVirus v1.30
S60 SymbianOS



 

این آنتی ویروس برای گوشی های موبایل دارای سیستم عامل سیمبین می باشد. آنتی ویروسهای دیگری مانند Kaspersky و McAfee نیز برای موبایل ساخته شده است ولی این آنتی ویروس از کهنه کاران ویروسهای موبایل است و ویروسها را به خوبی از بین می برد. این آنتی ویروس نسخه جدید می باشد و تمامی ویروسهای منتشر شده برای موبایلها را شناسایی کرده و پاک می کند. این آنتی ویروس توانایی شناسایی و از بین بردن ویروسهای Cabir a, Cabir b, Cabir c, the Mosquitoes dialer trojan, Skulls.a, Skulls.b, Camtimer.a, Camtimer.b, Velasco, Gavno, CommWarriorو همچنین ویروسهای جدیدی مانند Mabir.a , Drever.a, Drever.b, Drever.c, Drever.d , Locknut.d, Locknut.e و Locknut.fرا دارا می باشد. در نسخه جدید برنامه توانایی شناسایی 9 تروجان جدید با نامهای Mabir.a Virus, Skulls.f trojan, Locknut.d trojan Locknut.e trojan, Locknut.f trojan, Drever.b trojan, Drever.c trojan, Redbrowser, و Drever.d trojan اضافه شده است. این آنتی ویروس می تواند به صورت تمام وقت از گوشی شما در برابر ویروسها محافظت کند. توانایی اجرا شدن با روشن شدن گوشی را دارد. توانایی شناسایی ویروس را در SMS های رسیده را دارد و اگر بتوانید به اینترنت متصل شوید می تواند خود را به روز کند. این آنتی ویروس بسیار سبک است و سرعت گوشی را کاهش نمی دهد. این نسخه از برنامه کامل است و نیازی به رجیستر کردن ندارد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

 

          ويژه نامه «باکاروان» :: شماره 5 :: پنجم محرم

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
 


 

  به روايت لهوف
   
  شهادت عبداللّه‌بن‌الحسن(ع)

دستان بزرگ مردی کوچک به یاریت آمده اند و در آخرین دقائق باقیمانده جنگ یاوری از جنس بلور ، چه مردانه خود را برای دفاع ، به کنارت رسانده است ... .
"در این هنگام عبداللّه‌بن‌الحسن‌بن‌علی(ع) که کودکی نابالغ بود، از خیمۀ زنها بیرون آمد و نزدیک حسین(ع) ایستاد. زینب(س) خود را به او رسانید تا او را نگه دارد، ولی شدیداً امتناع کرد و گفت: «به خدا قسم از عمویم هرگز دور نمی‌شوم.» در آن وقت بحربن‌کعب (یا أبجربن‌کعب) و به قولی حرمله‌بن‌کاهل (لعنه‌اللّه علیهما) شمشیر خود را بر حسین(ع) فرود آورد. آن کودک گفت: «وای بر تو ای حرامزاده، آیا می‌خواهی عموی مرا بکشی؟»
ولی آن ناپاک شمشیر را بر حسین(ع) فرود آورد. کودک دست خود را سپر شمشیر قرارداد و دستش به پوست آویخت و فریاد زد: «یا عمّاه!» حسین(ع) او را در بغل گرفت و به سینه چسبانید و فرمود:
«برادرزاده! بر این مصیبتی که بر تو وارد آمده است صبر کن و از خداوند طلب خیر نما! زیرا خداوند تو را به پدران صالحت ملحق می‌کند.» ناگاه حرمله‌بن‌کاهل تیری بر او زد و او را در دامان عمویش، حسین(ع) به قتل رسانید."

 

 

  افق هاي تعزيت
   
  استفاده‏ از مدح‏ها و تمجيدهاى بى‏معنا، مضر است

چيز ديگرى كه بنده در بعضى از خوانندگان جلسات مداحى اطلاع پيدا كردم، استفاده‏ى از مدح‏ها و تمجيدهاى بى‏معناست، كه گاهى هم مضر است. فرض كنيد راجع به حضرت اباالفضل (سلام‏اللَّه‏عليه) صحبت مى‏شود؛ بنا كنند از چشم و ابروى آن بزرگوار تعريف كردن؛ مثلاً قربون چشمت بشم! مگر چشم قشنگ در دنيا كم است؟ مگر ارزش اباالفضل به چشمهاى قشنگش بوده؟! اصلاً شما مگر اباالفضل را ديده‏ايد و مى‏دانيد چشمش چگونه بوده؟! اينها سطح معارف دينى ما را پايين مى‏آورد ...

 

 

  اهداف قيام حسيني
   
  بازگرداندن جامعه ‏ى اسلامى به خط صحيح چه زمانی است؟

اآن وقتى كه راه، عوضى شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خيانتِ كسانى، مسلمين را منحرف كرده و زمينه و شرايط هم آماده است.
البته دوران تاريخ، اوقات مختلفى است؛ گاهى شرايط آماده است، گاهى آماده نيست. زمان امام حسين؛ آماده بود، زمان ما هم آماده بود. امام، همان كار را كردند؛ هدف، يكى بود. منتها وقتى انسان به دنبال اين هدف، راه مى‏افتد و مى‏خواهد عليه حكومت و مركز باطل قيام كند، براى اين‏كه اسلام و جامعه و نظام اسلامى را به مركز صحيح خود برگرداند، يك وقت است كه وقتى قيام كرد، به حكومت مى‏رسد؛ اين يك شكل آن است يك وقت است كه اين قيام، به حكومت نمى‏رسد؛ به شهادت مى‏رسد.
آيا در اين صورت، واجب نيست؟ چرا، به شهادت هم برسد، واجب است. آيا در اين صورتى كه به شهادت برسد، ديگر قيام، فايده‏يى ندارد؟ چرا، هيچ فرقى نمى‏كند؛ اين قيام و اين حركت، در هر دو صورت، فايده دارد - چه به شهادت برسد، چه به حكومت - منتها هركدام، يك جور فايده دارد. بايد انجام داد؛ بايد حركت كرد.
اين، آن كارى بود كه امام حسين انجام داد؛ منتها امام حسين (عليه‏السّلام)، آن كسى بود كه براى اولين بار اين حركت را انجام داد. قبل از او انجام نشده بود؛ چون قبل از او - در زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين - چنين زمينه و انحرافى به وجود نيامده بود، يا اگر هم در مواردى انحرافى بود، زمينه‏ى مناسب و مقتضى نبود. زمان امام حسين، هر دو وجود داشت. در باب نهضت امام حسين، اين اصل قضيه است.
پس مى‏توانيم اين‏جور جمعبندى كنيم، بگوييم:
امام حسين قيام كرد تا آن واجب بزرگى را كه عبارت از تجديد بناى نظام و جامعه‏ى اسلامى، يا قيام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه‏ى اسلامى است، انجام بدهد. اين از طريق قيام و از طريق امر به معروف و نهى از منكر است؛ بلكه خودش يك مصداق بزرگ امر به معروف و نهى از منكر است. البته اين كار، گاهى به نتيجه‏ى حكومت مى‏رسد؛ امام حسين براى اين آماده بود. گاهى هم به نتيجه‏ى شهادت مى‏رسد؛ براى اين هم آماده بود.

 

 

  نواي دل
   
 

در محضر اساتيد - شب پنجم:
استاد توکلي

 

مراسم شب پنجم محرم - حاج منصور ارضي:

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم

قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم

 

مراسم شب پنجم محرم - حاج محمود کريمي:

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6


 

» آرشیو شماره هاي پيشين: 1  2  3  4

» براي مطالعه بيشتر:

 

 يا رب الحسين، بحق الحسين، اشفع صدر الحسين، بظهور الحجه
..::محرم 1429 - التماس دعا::..

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

يا بُنَىَّ! إيّاكَ وَظُلْمَ مَنْ لايَجِدُ عَلَيْكَ ناصِراً إلاّ اللهَ.

بپرهيز از ظلم و آزار رساندن نسبت به كسى كه ياورى غير از خداوند متعال نمى يابد.  

وسائل الشّيعة: ج 11، ص 339، بحارالأنوار: ج 46، ص 153، ح 16.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

24/10/86
پنج روز دیگر خیمه ها شعله ورند.

امام صادق (عليه السلام) فرمود:
سرزمين كربلا و آب فرات، اولين زمين و نخستين آبى بودند كه خداوند متعال به آنها قداست وشرافت بخشيد. (بحار الانوار)

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

پِتِک دینچوز خواننده معروف ترکیه ازدواج کرد!


پتک دینچوز خواننده معروف و پوپولار ترک بالأخره با تهیه کننده معروف "جان تانری یار" ازدواج کرد!
ازدواج آنها از برنامه محبوب ماهواره ای "بیاض شو" به طور مستقیم پخش شد! بیاض شو برنامه ای است که جمعه شبها توسط مجری ماهر ترک از کانال شو تی.وی پخش می شود.
اما یک چیز در این برنامه در نوع خود جالب بود. آنهم اینکه تانری یار در برنامه زنده به طور ناگهانی از پِتِک درخواست ازدواج کرد و همه را غافلگیر کرد.
خواننده جوان ترک که نتوانسته بود جلوی اشکهایش را بگیرد پیشنهاد ازدواج را قبول کرد و در همانجا هم مراسم عقد صورت گرفت!
دینچوز که از خوانندگان خوش سیمای ترکیه است در هنگام پخش آگهی های بازرگانی لباس سفید عروسی پوشید و به صحنه آمد!

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
کدام سوره از قرآن بنام امام حسین (ع است؟



 

پاسخ:

سوره مبارکه «فجر» به عنوان سوره ی امام حسین (ع) مشهور است[1]. امام صادق علیه السلام می فرمایند: سوره فجر را در هر نماز واجب و مستحب بخوانید که سوره ی حسین (علیه السلام) است. هر کس آن را بخواند با حسین بن علی (ع) در قیامت، در درجه ی اول او در بهشت خواهد بود[2].
در قسمت های نهائی این سوره، نفس آرام و مطمئنه مورد خطاب قرار گرفته است خداوند او را به سوی خود می خواند و داخل بندگان خاص خود می کند و سپس او را به بهشت جاودانگی دعوت می کند.[3]
مسلماً مصداق روشن نفس مطمئنه وجود مبارک امام حسین (ع) است و شاید به همین دلیل است که این سوره را سوره ی امام حسین (ع) نامیده اند.[4]

--------------------------------
[1] تفسیر نسیم رحمت، جز 30 ـ 29، ص 389، تفسیر نمونه، ج 26، ص 439.
[2] همان، ص 390، مجمع البیان، ج 10، ص 730.
[3] الفجر،27-30يَأَيَّتهَُا النَّفْسُ الْمُطْمَئنَّةُ*ارْجِعِى إِلىَ‏ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً*فَادْخُلىِ فىِ عِبَادِى*وَ ادْخُلىِ جَنَّتىِ*
[4] تفسیر نمونه، ج 36، ص 439.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

رستم زره پوشید و خدا را نیایش کرد و با گردان روی به سوی چاه آورد هفت پهلوان هرچه کردند نتوانستند سنگ را بجنبانند, سرانجام رستم از اسب بزیر آمد.

زیزدان زور آفرین زور خواست
بزد دست و آن سنگ برداشت راست
بینداخت بر بیشـﮥ شهر چین
بلرزید از آن سنگ روی زمین

پس کمندی انداخت و پس از آنکه او را به بخشایش گرگین واداشت از چاه بیرونش کشید.

برهنه تن و مو و ناخن دراز
گدازنده از درد و رنج و نیاز
همه تن پر از خون و رخسار زرد
از آن بند و زنجیر زنگار خورد

سپس همگی به خانه شتافتند و پس از شست و شوی, شترها را بار کردند و اسبها را آمادﮤ رفتن ساختند.
رستم منیژه را با دلاوران از پیش فرستاد و خود با بیژن و سپاهیان به جنگ افراسیاب پرداخت و پس از شکست او با اسیران بسیار به ایران بازگشتند. پهلوانان ایران چون خبر بازگشت رستم و بیژن را شنیدند به استقبال شتافتند و آنها را به درگاه کیخسرو آوردند. رستم دست بیژن را گرفت و به شاه سپرد, شاه بر تخت نشست و فرمود تا بیژن به پیشش آمد و از رنج و تیمار و زندان و روزگار سخت و دختر تیره روز سخن گفت. شاه:

بفرمود صد جامه دیبای روم
همه پیکرش گوهر و زرش بوم
یکی تاج و ده بدره دینار نیز
پرستنده و فروش هرگونه چیز
به بیژن بفرمود کاین خواسته
ببر پیش دخت روان کاسته
بر نجش مفرسای و سردش مگوی
نگر تا چه آوردی او را به روی
تو با او جهان را به شادی گذار
نگه کن برین گردش روزگار

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
وَإِن كَادُواْ لَيَسْتَفِزُّونَكَ مِنَ الأَرْضِ لِيُخْرِجوكَ مِنْهَا وَإِذًا لاَّ يَلْبَثُونَ خِلافَكَ إِلاَّ قَلِيلاً 76 سُنَّةَ مَن قَدْ أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ مِن رُّسُلِنَا وَلاَ تَجِدُ لِسُنَّتِنَا تَحْوِيلاً 77 أَقِمِ الصَّلاَةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا 78 وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَى أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَّحْمُودًا 79 وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا 80 وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا 81 وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا 82 وَإِذَآ أَنْعَمْنَا عَلَى الإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَى بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ كَانَ يَؤُوسًا 83 قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِيلاً 84 وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً 85 وَلَئِن شِئْنَا لَنَذْهَبَنَّ بِالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ ثُمَّ لاَ تَجِدُ لَكَ بِهِ عَلَيْنَا وَكِيلاً 86

 

ترجمه فارسي مکارم

و نزديك بود (با نيرنگ و توطئه) تو را از اين سرزمين بلغزانند، تا از آن بيرونت كنند!و هرگاه چنين مى‏كردند، (گرفتار مجازات سخت الهى شده،) و پس از تو، جز مدت كمى باقى نمى‏ماندند! «76» اين سنت (ما در مورد) پيامبرانى است كه پيش از تو فرستاديم; و هرگز براى سنت ما تغيير و دگرگونى نخواهى يافت! «77» نماز را از زوال خورشيد (هنگام ظهر) تا نهايت تاريكى شب ( نيمه شب) برپا دار; و همچنين قرآن فجر ( نماز صبح) را; چرا كه قرآن فجر، مشهود (فرشتگان شب و روز) است! «78» و پاسى از شب را (از خواب برخيز، و) قرآن (و نماز) بخوان! اين يك وظيفه اضافى براى توست; اميد است پروردگارت تو را به مقامى در خور ستايش برانگيزد! «79» و بگو: «پروردگارا! مرا (در هر كار،) با صداقت وارد كن، و با صداقت خارج ساز! و از سوى خود، حجتى يارى كننده برايم قرار ده!» «80» و بگو: «حق آمد، و باطل نابود شد; يقينا باطل نابود شدنى است!» «81» و از قرآن، آنچه شفا و رحمت است براى مؤمنان، نازل مى‏كنيم; و ستمگران را جز خسران (و زيان) نمى‏افزايد «82» هنگامى كه به انسان نعمت مى‏بخشيم، (از حق) روى مى‏گرداند و متكبرانه دور مى‏شود; و هنگامى كه (كمترين) بدى به او مى‏رسد، (از همه چيز) مايوس مى‏گردد! «83» بگو: «هر كس طبق روش (و خلق و خوى) خود عمل مى‏كند; و پروردگارتان كسانى را كه راهشان نيكوتر است، بهتر مى‏شناسد» «84» و از تو درباره «روح‏» سؤال مى‏كنند، بگو: «روح از فرمان پروردگار من است; و جز اندكى از دانش، به شما داده نشده است!» «85» و اگر بخواهيم، آنچه را بر تو وحى فرستاده‏ايم، از تو مى‏گيريم; سپس كسى را نمى‏يابى كه در برابر ما، از تو دفاع كند «86»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

aamir1365@gmail.com

يا حسين

با اب طلا، نام حسين قاب كنيد

با نام حسين، يادي از اب كنيد

خواهيد كه سربلند و جاويد شويد

تا اخر عمر تكيه به ارباب كنيد

 

 

onesaeid@yahoo.com

شایعات عجیب در دنیای هنر در یکسال گذشته
 

  • حضور هدیه تهرانی در شبکه «صبا» به عنوان مجری

  • فوت ناصر عبداللهی بر اثر مصرف مواد مخدر

  • ازدواج بهنوش بختیاری با یک خواننده پاپ

  •  ممنوع الفعالیت شدن محمدرضا فروتن به دلیل درگیری پشت صحنه 

  • کشته شدن متهم ردیف اول پخش فیلم منسوب به بازیگر سریال نرگس 

  •  سفر یانگوم به ایران

  •  ارتباط فامیلی فرزاد حسنی با یکی از چهره‌های مشهور نظام

  •  کاندیداتوری نیکی کریمی در انتخابات مجلس

  •  ازدواج پوریا پورسرخ با یک بازیگر سینما

  •  ضرب و شتم فرزاد حسنی پس از گفتگو با سردار رادان

  •  رفع توقیف سنتوری به کارگردانی مهرجویی

  •  توقیف تئاتر «افرا» به کارگردانی بهرام بیضایی 

  •  درگیری رضا کیانیان و پرویز پرستویی

  •  دخالت برخی نهادها در انتشار غیرمجاز CD فیلم‌های در حال اکران

  •  قراردادهای نجومی بازیگران فیلم «اخراجی‌ها»

  •  سفر آمیتا باچان به ایران 

  • کنسرت کریسدی برگ در تهران

  •  بازگشت شادمهر عقیلی به ایران

  • پخش فیلم‌های خصوصی بازیگران مختلف

  •  درگیری رضا رشیدپور و احمدرضا درویش پس از «شب شیشه‌ای»

  •  آلبوم محسن چاوشی مجوز گرفت

  •  مرگ نامزد رضا صادقی در تصادف رانندگی

  •  ازدواج محمدرضا گلزار با یک سوپر استار سینما

  •  انتشار کاست موسیقی رضا شفیعی‌جم

  • مرگ مهدی فخیم‌زاده

  • حضور سوپر استارهای هالیوود در فیلم‌های ایرانی

  •  پناهندگی سیدمحمد حسینی به یک کشور خارجی

  •  توقیف فیلم سنتوری به دلیل استفاده محسن چاوشی

  • توقیف سریال «ساعت شنی»

  •  ممنوع الفعالیت شدن بهرام رادان به دلیل بی‌احترامی به سیمرغ جشنواره

  •  مرگ فریدون آسرایی

  •  خودکشی مهران غفوریان

  •  حضور برخی هنرمندان در مهمانی سفارت انگلیس

  •  درگیری هانیه توسلی با پوریا پورسرخ

  • پخش کلیپ خوانندگان از شبکه‌های ماهواره‌ای بدون اطلاع آنها!

  • انتشار یک فیلم خصوصی از علی دایی

  •  مهاجرت محسن نامجو از ایران


هموطن سلام

 

 

alireza_zare21@yahoo.com

ارزانترین اتومبیل جهان به نمایش گذاشته شد

ارزانترین اتومبیل جهان در دهلی نو، پایتخت هند، به نمایش گذاشته شد.
این اتومبیل برای مصرف خانواده ها در هند طراحی شده است
شرکت خودروسازی "تاتا"، طراح و سازنده این خودرو است که به خاطر قیمت کم آن "اتومبیل مردم" نامیده شده است.
قیمت "اتومبیل مردم" - که با نام تجاری تاتا نانو به بازار عرضه می شود - حدود صد هزار روپیه یا دو هزار و پانصد دلار خواهد بود.
از نظرکارشناسان معرفی این خودرو انقلابی در صنعت خودروسازی محسوب می شود؛ اما طرفداران محیط زیست ابراز نگرانی کرده اند که هجوم اتومبیل های ارزان قیمت باعث خواهد شد که تاثیر سوء مصرف سوخت های فسیلی بر آب و هوا دوچندان شود.
در هر حال، عرضه این اتومبیل ارزان قیمت به ویژه باعث خواهد شد که مردم کشورهای در حال توسعه بتوانند صاحب یک خودروی شخصی شوند.
"راتان تاتا"، رییس شرکت خودروسازی تاتا می گوید که امیدوار است "ارزان ترین" خودروی جهان بتواند زندگی مردم هند را آسانتر و امن تر کند؛ خانواده های کم درآمد در بسیاری از نقاط جهان از جمله هند مجبور هستند چند نفره سوار موتورسیکلت شوند که به لحاظ جانی بسیار خطرناک است.
"تاتا نانو"، چهار در و پنج نفره است و حجم موتور آن که در صندوق عقب خودرو جاسازی شده، 624 سی سی است.
این اتومبیل مجهز به دستگاه تهویه هوا و پنجره برقی یا فرمان هیدرولیک نیست اما مدل دولوکس آن نیز به بازار ارائه خواهد شد.
شرکت "تاتا" قصد دارد در وهله اول 250 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کند و انتظار دارد که در نهایت سالانه تا یک میلیون تقاضا برای این خودروی ارزان دریافت کند.
در حال حاضر از هر هزار نفر از مردم هند یک نفر صاحب خودروست اما اگر "اتومبیل مردم" موفق باشد این وضعیت احتمالا تغییر خواهد کرد.
خبر ساخت و عرضه "نانو"، در حالی اعلام شده است که پیش بینی می شود با توجه به اقتصاد رو به رشد و قدرت خرید مردم هند، در سال های آینده بازار خودرو در داخل این کشور شدیدا رشد کند.
این احتمال وجود دارد که بازارهای خودرو در آفریقا و آمریکای لاتین نیز به خرید "نانو" تمایل نشان دهند.

 

 

amir_gonzales@yahoo.com

ba salam khedmate hameie azaye goruhe gharaghe
dar aval ba arze puzesh az latin budan matne in nameh
man az sale 2006 ozve goruhe garaghe hastam va hamishe say mikonam majaleye ruzaneh ra bakhunam, ke vaghean 1 saaty zaman mibare. va jaye tashakor dare az aghaye mobin bekhatere tamame ghesmatha makhsusan ghesmate narm afzar .
mikhastam khordei begiram az ersale maghalati ke gahan dar majaleh ja migire ke arzeshe tahghighaty nadare, va moteasefaneh nevisandeye in maghalat bar payeie manabe namarbuti eghdam be neveshtane maghale mikonan.,va 15861 ozve in gruh ro kami be gomrahi mikeshune, manzure man bishtar be maghaleye sotune " AZAD"E darbareye " موسیقی شیطانی "ast dar ruzane be shomareye 872.
negarandeye in maghaleh ba komak az manabey mesle
خبر گزاري فارس
-كتاب دشمن خود را بشناس –نوشته سيد مسعود جزايري
-سايت هنر موسيقي
-سايت ضيافت
-وبلاگ بام ايران
وبلاگها پيرامون شيطان پرستي و موسيقي شيطاني

ke man fekr nemikonam baraye mozue maghaleye ishun darbareye musighie sheitani manabe monasebi bashad, chun khode in manabe etelaAte kafi darbareye in jarayan nadarand ke khod kami na ashnast dar jameEye gharb ke az maktab va khat o mashi na maelumi peiravi mikonand.
ba tavajoh be inke nevisandeh az goruhaye RAP be onvane payeie BALACK METAL va ya sabkhaye nazdik be shyetan parasty yad mikone , va be onvane mesal az goruhe 4 nafareye ASE OF BASE nam mibarad :

- ASE OF BASE :كه در سبك موسيقي پاپ از سال 1988 در آمريكا و اروپا برنامه اجرا مي كنند كه اعضاي اين گروه چهار خواننده سياهپوست هستند كه عموما محور اشعارشان پيرامون عشق و روابط آزاد غيراخلاقي ميباشد

darsuraty ke agar kasi kami ba museghie gharbi ashnayat dashte bashe be rahaty mitune be khater biare ke in goruhe ACE OF BASE nam dashte va aslan 4 siahpust nabudan.
ba 1 daghighe vaght gozahtan va jostejuye name in goruhe dar google be in matlab bar mikhorid :

Band : Ace Of Base
Music : Dance-pop

Origin: Gothenburg, Sweden

Members: Jenny Berggren
Jonas Berggren
Linn Berggren
Ulf Ekberg

ke 2 zan va 2 marde hastan va hamegi etefaghan sefid pust.
hamintor ke mibinid in goruhe ahle sued va taghriban dar daheye 80 jozve goruhaye kheili movafaghe pop budand.
man be hichvajh ghasde tarafdari va ya hemayat az museghie sheytani va in mozuat ro nadaram, ama az modiriate site va nevisandegane aziz darkhast daram deghate bishtari be manbae tahghighy, va mokhatabane 15000 nafarie in goruh befarmaiand, va hamchenin age alaghemand be tahghigh dar rabete ba masaele barkhaste az farhange gharbi hastyd, behtar ine ke be site haye khode in goruha ke baEzan be zabane englicy hast moraje e befarmaid va har matlabio lotfan bi tahghigh be khorde khodemun nadim.
ba tashakor
A.G
Porteghal

 

 

mastoor_313@yahoo.com

بزرگترین دزدی قرن بیستم!

فکر می کنید بزرگترین دزدی قرن بیستم چه بوده است؟ طلا؟ الماس و جواهرات؟ پول؟ نفت؟ حدس شما چیست؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

در حالیکه همه مردم و همه جهان فقط نظاره می کنند!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

جستجوی مشارکتی، هدیه سال نوی جیمی ویلز


wikia.gifاز مدت‌ها پیش خبر وارد شدن ویکی‌پدیا و بنیان‌گذارش -جیمی ویلز- در دنیای موتورهای جستجو منتشر شده بود.
بعد از هفته‌ها بحث و گفتگو و پس از چند هفته تست خصوصی، موتور جستجوی «ویکیا» Wikia از هفته بعد در دسترس کاربران اینترنتی قرار خواهد گرفت.
جیمی ویلز عقیده دارد که ویکیا، در آینده نزدیک جایگاه گوگل و دیگر غول‌های جستجوی اینترنتی را به مخاطره نخواهد انداخت. او می‌گوید که هدفش مشارکت دادن داوطلبان برای ارتقای فناوری جستجو به صورت مشارکتی است. به عبارت دیگر ویلز می‌خواهد به همان گونه که به همگان، صرف نظر از مهارت و جایگاه تخصصی‌شان، امکان اضافه کردن و ویرایش مطالب را در ویکی‌پدیا داد، امکان «مشارکت» همگانی را در «ویکیا» فراهم سازد. ویلز می‌خواهد که با ویکیا به تسلط کامل دو یا سه شرکت بزرگ اینترنتی را در زمینه جستجو، پایان دهد.

مهندسان گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ، پیوسته الگوریتم‌های پیچیده جستجو را دستکاری می‌کنند تا نتایج جستجو را بهتر کنند و با اسپمرها مبارزه کنند. آنها همچنین این کار را برای افزایش رنک سایت‌های زیرمجموعه خوشان انجام می‌دهند. شرکت‌های جستجو از بیم سوء‌استفاده شرکت‌ها و اسپمرها، بسیاری از جزئیات را منتشر نمی‌کنند. اما راهبردی که ویلز در پیش گرفته است، می‌خواهد این روند را برای همه شفاف کند.
مشارکت‌کنندگان می‌توانند با تعیین محتوای اصلی یک سایت و ارزش مطالب آن به ویکیا کمک کنند. برای مثال، در مرحله ابتدایی مشارکت‌کنندگان می‌توانند نظر دهند که یک مطالب و محتوای یک سایت مربوط به پاریس هیلتون است و یا یک هتل!
در حالی که موتورهای جستجوی بزرگ، میلیاردها صفحه اینترنتی را اندکس کرده‌اند، ویکیا در هنگام راه‌اندازی تنها 50 تا 100 ملیون صفحه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
در شرایطی که ویلز، قصد دارد با ویکیا، گوگل را به چالش بطلبد، مدتی پیش گوگل هم خبر از شروع پروژه‌ای به نام knol داد که ویکی‌پدیا را به مبارزه طلبیده است.
کارشناسان پیش‌بینی نمی‌کنند که knol جایگاه ویکی‌پدیا را به خطر بیندازد. knol گرچه از ایده ویکی‌پدیا الهام گرفته است اما از جهاتی تفاوت‌هایی با ویکی‌پدیا دارد، مثلا برخلاف ویکی‌پدیا نویسنده هر مطلب مشخص است و گوگل متعهد شده که نویسندگان را در قسمتی از درآمد حاصل از نمایش آگهی‌ها، سهیم کند.

ویکیا

 

 

احسان بهرام غفاري

موسيقي شيطاني

در ستون آزاد شماره 873 مطلبي با عنوان موسيقي شيطاني نوشته شده بود كه كاملا نادرست و غلط بود در ادامه توضيحاتي را در اين باب مي نويسم .
سبك هوي متال : سبك هوي متال بواسطه ويژگي هاي منحصر به فرد آن در ابتدا ميان موسيقيدانان و برخي از افراد خاص كه آنرا درك مي كردند محبوبيت پيدا كرد و سپس بواسطه ويژگي منحصر به فرد آن يعني كلام و زيبايي موسيقي توانست جاي خود را ميان اذهان باز كند . در اين سبك ، شعر اهميت بسزايي دارد و بيانگر تفكر شاعر است . اعتراض به بي عدالتي ،‌ فلسفه و عرفان ، تاريخ ،‌ عشق ، باورها و اعتقادات و ... از جمله مسايلي بود كه در اين اشعار به چشم مي خورد . اما از طرفي هم تفاوت ظاهري اين هنرمندان با مابقي هنرمندان فقط به دليل تفاوت انديشه هاي آنها مي باشد . اينان به قوانين و بي عدالتي هاي اجتماعي و سياسي معترض بوده و از انسان ماشيني ، شيك پوش و مدگرا ( تجمل گرا ) بي زاري مي جستند و به همين دليل ظاهري متفاوت را برگزيدند كه تا امروز هم به همين شكل ادامه پيدا كرده است . بر خلاف آنچه كه بعضي تصور مي كنند اين هنرمندان انسانهايي عجيب نيستند كه در محيطي فرا واقعي زندگي و يا اعتقاد به شيطان پرستي و سست ايماني كه درنوشته دوست عزيزمان نقل شده بود داشته باشند ، بلكه اينان كساني هستند كه به واسطه درك حقيقت اتي خويش قصد دارند اين حقيقت را به ديگران نيز بفهمانند و به همين منظور هم گاه از سخنان خشن و گستاخانه بهره مي جويند ( معمولا براي تشريح واقعي خشونت از كلمات خشن استفاده مي شود . مثلا گفته مي شود مصيبت شوم و نه مصيبت گرامي ! ) .همانطور كه گاه در اشعار عارفين بزرگ همچون مولانا نيز از اين عبارات استفاده شده است . به همين منظور اين مطلب فلسفه خشن بودن موسيقي و اشعار اين سبك موسيقي و بطور كلي موسيقي متال را بيشتر روشن مي سازد . موسيقي اي كه خشن است ولي اين خشونت تند و بي رحم نيست ،‌ بلكه غمگين است و حزن انگيز چرا كه دردهاي بشر را فرياد مي كند و رنجهاي او را به يادش مي آورد و از اينروست كه انسان امروزي به اين نوع موسيقي گرايش دارد و آنرا بخوبي درك مي كند . متال موسيقي امروز است چون انسان معاصر درگير جنگ ،‌ نسل كشي ،‌ تبعيض نژادي ، فقر و استثمار و غيره را تجربه و يا پيش چشم دارد . اين سبك در اواسط دهه ۷۰ و پس از نفوذ هارد راک موجود در بريتانيا به امريکا شکل گرفت و در واقع همان هارد راک ولی با سليقه امريكايي بود که در آن‌ جا به آن کورد‌های سنگين تر و شعرهای اعتراض‌آميز‌تر اضافه کردند و سبک جديدی به نام هوی متال را به وجود آوردند. اين سبک ريشه گرفته از بلوز و راک است که در آن بلوز کمرنگ شده و ديگر فراز و نشيب ريتم‌ها در آن از بين رفته ولی همان اثر روانی و حتی قوي‌تر را در شنونده به وجود می‌آورد .
سبك دث متال : اما باز جا دارد توضيحي هم در مورد اين سبك موسيقي متال بدهم . بر خلاف نظر نويسنده متن اين نوع سبك نه تنها به مساله شيطان پرستي نمي پردازد بلكه نوعي اعتراض به يهودا كه خائن به مسيح عليه السلام است مي باشد . اين سبك سعي بر نشان دادن جنبه هاي مرگ ، درد و وحشت از نظام اخلاقي يهودا دارد . موسيقي كه اشعار حزن براگيز آن با صداي بلند و خشن ادا مي شود و سرشار از ملودي هاي زيبا و قوي مي باشد و از مشخصه هاي آن سولو هاي ( تك نوازي ) با تكنيك و سرعت بالا است و همانند بسياري از شاخه هاي متال نياز به مهارت فراواني در نوازندگي دارد .
نتيجه گيري ؛ بر خلاف آنچه نويسنده مورد نظرش بوده ،‌موسيقي متال نه تنها وابسته به شيطان پرستي نيست بلكه اگر كمي در احوالات اين گروه ها و افراد نظر داشته باشيم ، متوجه مضاميني مي شويم كه كاملا با اعتقادات مسيحيت سر و كار و همسو است . عوايد مالي تورهاي بين المللي اين گروه ها معمولا صرف افراد نيازمند و گرسنه در جهان مي شود و كارهايي از اين قبيل . موسيقي متال همانطور كه پيشتر گفتم خشن ادا مي شود ولي رواج خشونت نمي دهد بلكه آنرا در غالب موسيقي و شعر متهم و ضد جنگ ستيزي ،‌برده داري جنسي و انحرافات است و بر پايه تعاليم مسيح و تعاليم ديني اشعارش سروده مي شود .
مطلب جالب ديگري كه در آن مطلب به چشم مي خورد ، نقل قول از جواني است كه يكي از افراد موثر گروه شيطان پرستي هوي متال !!! نام برده مي شود . ابتدا سوالي كه براي من بوجود مي آيد اين است كه بر چه معياري بايد نظر يك جوان كه حتي سبك موسيقي را از نوع اعتقاد تشخيص نمي دهد را سند قرار داد ؟ از طرفي اين شخص كه بسيار هم گويي جو گير شده است و اسراييل را مسبب وجود سبك هوي متال ( در حاليكه انگليسي و در آمريكا تكميل شده است ) مي داند ، مشخصا در حال چرند بافي و مشكل روحي است كه مي خواهد به نوعي خودش را مطرح كند كه بر احساسات سر خورده اش مرحمي بگذارد ( جملاتش را بار ديگر بخوانيد ) چه گونه تاثيري بر روند شيطان پرستي از نوع گوش دادن به موسيقي !!! مي تواند بگذارد كه از افراد موثر در اين شاخه نام برده مي شود ؟؟؟ مطمينا انتظاري كه از خبرگزاري اي مانند فارس مي رود به شدت بيشتر از مصاحبه و شتاب زدگي اي است كه به آن اقدام كرده است .
به هر حال اين بحث جاي نوشتن بسياري دارد كه از حوصله جمع خارج است . اما بهتر است مبين عزيز نظارتي هر چند كوتاه بر مقالات ارسالي دوستان داشته باشد كه در همين شماره ( 873 ) دوستي با بدترين شيوه ممكن ، قسمتي از اندام اش را حواله به جمع داده بود كه حداقل من با خواندن آن مطلب به يكباره شوكه شدم . همين .

 

 

jadijadi@gmail.com

امنیت روترهای سیسکوی خود را با ابزار بازمتن نیپر بیازمایید

نیپر یا Nipper خلاصه Network Infrastucture Parser است و یک ابزار بازمتن لینوکسی برای بررسی مشکلات امنیتی روترهای سیسکو. این ابزار چیزی حرفه‌ای است و بیشتر از آنکه جینگول مینگول باشد، قوی است.

این برنامه، که به خاطر بازمتن بودن رایگان هم هست، به شما ثابت می‌کند که نرم‌افزار رایگان و بازمتن، به احتمال زیاد عالی است. برنامه روی سخت‌افزارهای زیر کار می‌کند:

- سوییچ‌های سیسکو (IOS)
- روترهای سیسکو (IOS)
- فایروال‌های سیسکو (PIX, ASA, FWSM)
- سوییچ‌های کاتالیست سیسکو (NMP, CatOS, IOS)
- سوییچ‌های کانتنت سرویس سیسکو (CSS)
- فایروال‌های نت اسکرین ژونیپر (ScreenOS)

برای استفاده از نیپر کافی است اول نیپر را از دانلود کنید ( اگر هنوز از لینوکس استفاده نمی‌کنید نگران نشوید، نسخه ویندوزی هم موجود است). بعد به روتر وصل شوید و با show running-configuration کل تنظیمات جاری را بگیرید و در یک فایل متن ذخیره کنید.

حالا دستور زیر را اجرا کنید. نام فایل ورودی و خروجی در اختیار خودتان است ولی توجه کنید که فایل ورودی متنی است و فایل خروجی HTML:

nipper —ios-router —input=testrouterconfig.txt —output=audit.html

خروجی چیزی شبیه به این خواهد بود:

ولی در خروجی چه چیزی پیدا خواهید کرد؟

چیز هایی مثل اینکه:

- نسخه نرم‌افزاری روتر مشکلات امنیتی دارد و لینکی به این مشکلات و روش حل آن‌ها
- پیشنهادهایی درباره سرویس‌هایی که به دیگران اجازه می‌دهند به روتر شما متصل شوند
- دستوراتی که برای بالا بردن ایمنی روتر باید وارد کنید

علاوه بر مسایل ایمنی، نیپر خلاصه‌ای هم از تنظیمات روتر ارائه می‌دهد. از جمله اینکه چه سرویس‌هایی فعال هستند، چه خطوط متصلند، وضعیت کارت‌ها، DNS، زمان محلی و چیزها دیگر.

شکی نیست که مشاهده راهنمای برنامه با استفاده از سوییچ help— کمک زیادی به کشف قابلیت‌های بسیار زیاد آن خواهد کرد.

 

 

gwmorteza@yahoo.com

چند حکايت

گويند : صاحب دلى ، براى اقامه نماز به مسجدى رفت. نمازگزاران ، همه او را شناختند ؛ پس ، از او خواستند كه پس از نماز ، بر منبر رود و پند گويد. پذيرفت.
نماز جماعت تمام شد. چشم ‏ها همه به سوى او بود. مرد صاحب دل برخاست و بر پله نخست منبر نشست.
بسم الله گفت و خدا و رسولش را ستود. آن گاه خطاب به جماعت گفت :
مردم! هر كس از شما كه مى ‏داند امروز تا شب خواهد زيست و نخواهد مرد ، برخيزد !
كسى برنخاست. گفت :
حالا هر كس از شما كه خود را آماده مرگ كرده است ، برخيزد !
باز كسى برنخاست. گفت : شگفتا از شما كه به ماندن اطمينان نداريد ؛ اما براى رفتن نيز آماده نيستيد !

-----------------------------

گويند در بنى اسرائيل ، مردى بود كه مى ‏گفت : من در همه عمر ، خدا را نافرمانى كرده‏ ام و بس گناه و معصيت كه از من سر زده است ؛ اما تاكنون زيانى و كيفرى نديده ‏ام. اگر گناه ، جزا دارد و گناهكار بايد كيفر بيند ، پس چرا ما را كيفرى و عذابى نمى ‏رسد! ؟
در همان روزها ، پيامبر قوم بنى اسرائيل ، نزد آن مرد آمد و گفت :
خداوند ، مى‏ فرمايد كه ما تو را عذاب‏ هاى بسيار كرده ‏ايم و تو خود نمى ‏دانى ! آيا تو را از شيرينى عبادت خود ، محروم نكرده ‏ايم ؟ آيا در مناجات را بر روى تو نبسته ‏ايم ؟ آيا اميد به زندگى خوش در آخرت را از تو نگرفته ‏ايم ؟ عذابى بزرگ‏تر و سهمگين ‏تر از اين مى ‏خواهى ؟

-----------------------------

ابوسعيد را گفتند : كسى را مى ‏شناسيم كه مقام او آن چنان است كه بر روى آب راه مى ‏رود.
شيخ گفت : كار دشوارى نيست ؛ پرندگانى نيز باشند كه بر روى آب پا مى ‏نهند و راه مى ‏روند.
گفتند : فلان كس در هوا مى ‏پرد. گفت : مگسى نيز در هوا بپرد.
گفتند : فلان كس در يك لحظه ، از شهرى به شهرى مى‏ رود.
گفت : شيطان نيز در يك دم ، از شرق عالم به مغرب آن مى ‏رود. اين چنين چيزها ، چندان مهم و قيمتى نيست.
مرد آن باشد كه در ميان خلق نشيند و برخيزد و بخسبد و با مردم داد و ستد كند و با آنان در آميزد و يك لحظه از خداى غافل نباشد.

-----------------------------

مردى از اهل حبشه نزد رسول خدا صلوات الله عليه و آله آمد وگفت : يا رسول الله ! گناهان من بسيار است. آيا در توبه به روى من نيز باز است ؟
پيامبر (ص) فرمود : آرى ، راه توبه بر همگان ، هموار است. تو نيز از آن محروم نيستى.
مرد حبشى از نزد پيامبر (ص) رفت. مدتى نگذشت كه بازگشت و گفت :
يا رسول الله ! آن هنگام كه معصيت مى ‏كردم ، خداوند ، مرا مى ‏ديد ؟
پيامبر (ص) فرمود : آرى ، مى ‏ديد.
مرد حبشى ، آهى سرد از سينه بيرون داد و گفت : توبه ، جرم گناه را مى ‏پوشاند ؛ چه كنم با شرم آن ؟
در دم نعره ‏اى زد و جان بداد.

-----------------------------

كسى نزد اميرمؤ منان على (عليه السلام) از عدم استجابت دعايش شكايت كرد و گفت با اينكه خداوند فرموده دعا كنيد من اجابت مى كنم ، چرا ما دعا مى كنيم و به اجابت نمى رسد ؟! اما در پاسخ فرمود: قلب و فكر شما در هشت چيز خيانت كرده لذا دعايتان مستجاب نمى شود:
1- شما خدا را شناخته ايد اما حق او را ادا نكرده ايد، بهمين دليل شناخت شما سودى بحالتان نداشته.
2- شما به فرستاده او ايمان آورده ايد سپس با سنتش به مخالفت برخاسته ايد ثمره ايمان شما كجا است ؟
3- كتاب او را خوانده ايد ولى به آن عمل نكرده ايد، گفتيد شنيديم و اطاعت كرديم سپس به مخالفت برخاستيد.
4- شما مى گوئيد از مجازات و كيفر خدا مى ترسيد، اما همواره كارهائى مى كنيد كه شما را به آن نزديك مى سازد ...
5- مى گوئيد به پاداش الهى علاقه داريد اما همواره كارى انجام مى دهيد كه شما را از آن دور مى سازد ...
6- نعمت خدا را مى خوريد و حق شكر او را ادا نمى كنيد.
7- به شما دستور داده دشمن شيطان باشيد (و شما طرح دوستى با او مى ريزيد) ادعاى دشمنى با شيطان داريد اما عملا با او مخالفت نمى كنيد.
8- شما عيوب مردم را نصب العين خود ساخته و عيوب خود را پشت سر افكنده ايد .. . با اين حال چگونه انتظار داريد دعايتان به اجابت برسد؟ در حالى كه خودتان درهاى آنرا بسته ايد؟ تقوا پيشه كنيد، اعمال خويش را اصلاح نمائيد امر به معروف و نهى از منكر كنيد تا دعاى شما به اجابت برسد.
امام علی (ع) (نهج البلاغه حكمت 337) : دعا كننده بدون عمل و تلاش مانند تيرانداز بدون زه است.
محمد بن على ترمذى، از عالمان ربانى و دانشمندان عارف مسلك بود. در عرفان و طريقت ، به علم بسيار اهميت مى ‏داد ؛ چنان كه او را "حكيم الاولياء" مى ‏خواندند.
در جوانى با دو تن از دوستانش ، عزم كردند كه به طلب علم روند. چاره ‏اى جز اين نديدند كه از شهر خود ، هجرت كنند و به جايى روند كه بازار علم و درس ، در آن جا گرم ‏تر است.
محمد ، به خانه آمد و عزم خود را به مادر خبر داد.
مادرش غمگين شد و گفت : اى جان مادر ! من ضعيفم و بى ‏كس و تو حامى من هستى ؛ اگر بروى ، من چگونه روزگار خود را بگذرانم. مرا به كه مى سپارى ؟ آيا روا مى ‏دارى كه مادرت تنها و عاجز بماند و تو دانشمند شوى ؟
از اين سخن مادر ، دردى به دل او فرود آمد. ترك سفر كرد و آن دو رفيق ، به طلب علم از شهر بيرون رفتند.
مدتى گذشت و محمد همچنان حسرت مى ‏خورد و آه مى ‏كشيد.
روزى در گورستان شهر نشسته بود و زار مى ‏گريست و مى ‏گفت : من اين جا بى ‏كار و جاهل ماندم و دوستان من به طلب علم رفتند. وقتى باز آيند ، آنان عالم‏اند و من هنوز جاهل.
ناگاه پيرى نورانى بيامد و گفت : اى پسر!چرا گريانى ؟
محمد ، حال خود را باز گفت.
پير گفت : خواهى كه تو را هر روز درسى گويم تا به زودى از ايشان در گذرى و عالم ‏تر از دوستانت شوى ؟
گفت : آرى ، مى‏ خواهم.
پس هر روز ، درسى مى ‏گفت تا سه سال گذشت. بعد از آن معلوم شد كه آن پير نورانى ، خضر (ع) بود و اين نعمت و توفيق ، به بركت رضا و دعاى مادر يافته است.

-----------------------------

از عایشه نقل شده است که روزی گوسفندی را ذبح کردیم و پیامبر (ص) تمام قسمت های آن گوشت را به دیگران انفاق نمود. و تنها کتفی از گوسفند باقی ماند.
من به پیامبر عرض کردم : یا رسول الله (ص) از گوسفند تنها کتفی از آن باقی مانده است.
رسول الله (ص) فرمودند : هر آنچه انفاق کردیم باقی است به غیر از این کتف.

-----------------------------

روزى پيامبر اكرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله از راهى عبور مى ‏كرد. در راه شيطان را ديد كه خيلى ضعيف و لاغر شده است. از او پرسيد: چرا به اين روز افتاده ‏اى؟ گفت: يا رسول ‏الله از دست امت تو رنج مى ‏برم و در زحمت‏ بسيار هستم . پيامبر فرمودند: مگر امت من با تو چه كرده ‏اند ؟ گفت: يا رسول ‏الله، امت ‏شما شش خصلت دارند كه من طاقت ديدن و تحمل اين خصايص را ندارم .اول اين كه هر وقت ‏به هم مى‏ رسند سلام مى ‏كنند. دوم اين كه با هم مصافحه - دست دادن- مى ‏كنند. سوم آن كه ، هر كارى را كه مى‏ خواهند انجام دهند «ان‏ شاء الله» مى ‏گويند ، چهارم از اين خصلت ها آن است كه استغفار از گناهان مى ‏كنند ، پنجم اين كه تا نام شما را مى‏ شنوند صلوات مى‏ فرستند و ششم آن كه ابتداى هر كارى « بسم الله الرحمن الرحيم‏» مى‏ گويند.

 

 

hamed.1360@yahoo.com

آيت‌الله مجتهدي تهراني درگذشت
زندگي‌نامه مرحوم آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني

آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني، استاد حوزه علميه و مدرس اخلاق، ساعت 11:30 ديروز در سن 84 سالگي در بيمارستان بازرگانان تهران درگذشت.
رسول كاتوزيان داماد آيت‌الله مجتهدي تهراني، در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، با تأييد خبر فوت آيت‌الله مجتهدي تهراني اظهار داشت: مراسم تشييع جنازه اين عالم ديني امروز صبح از مقابل مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار مي‌شود.
وي افزود: آيت‌الله مجتهدي در حوزه علميه‌ خودشان به خاك سپرده خواهد شد.
آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني كه مدتي در بخش آي‌سي‌يو بستري بود، از بيماري عفونت ريه نيز رنج مي‌برد.
آيت‌الله مجتهدي تهراني از اساتيد اخلاق و علماي برجسته تهران بود كه رياست علمي و مديريت مدرسه علميه حاج ملا محمدجعفر تهران را كه هم اكنون به نام حوزه علميه آيت‌الله مجتهدي معروف است بر عهده داشت.
در اين مدرسه علميه نزديك به يك هزار طلبه مشغول فراگيري علوم اسلامي هستند.

زندگي‌نامه مرحوم آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني
ملامحمد علي مجتهد، معروف به آيت‌الله حاج شيخ احمد مجتهدي تهراني كه رياست علمي و مديريت يك مدرسه علميه در تهران را بر عهده داشت، از جمله علماء و استادان اخلاق مشهور بود.
مرحوم آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني در نهم مهرماه سال 1302 شمسي در تهران چشم به جهان گشود.
وي در خانداني با تقوي و ورع و فضل و شرف پرورش يافت پدر ايشان مرحوم محمدباقر از كسبه‌هاي معروف و با تقوي و متدين تهران بوده و جد ايشان مرحوم ميرزا احمد از تجار مشهور و از مؤمنين و متدينين عصر خود بود. بعد از اين دو بزرگوار اجداد حضرت آيت ‌الله مجتهدي همگي در كسوت روحانيت و از علماء جليل‌القدر و مبلغين اسلام و از ائمه جماعات مشهور كاشان بودند.
از جمله اجداد ايشان آيات و حجج اسلام، حاج ملا محمدعلي مجتهد و حاج ملامحمد باقر مجتهد و حاج ملا محمد كاظم مجتهد كاشاني بودند.
صاحب كتاب لبا‌ب‌الالقاب تاليف آيت الله مرحوم آخوند ملا حبيب الله شريف كاشاني متوفي 1340 قمري درباره يكي از اجداد ايشان يعني حضرت آيت ‌الله حاج شيخ محمد‌علي مجتهد كاشاني مي‌نويسد: «او فرزند حاج محمدباقر كاشاني است و آيت ‌الله حاج محمد‌علي مجتهد كاشاني عالمي فاضل و مدرسي بزرگوار در علوم شرعي و عقلي بود، به حدي كه فضل و علم و زهدش بر ديگران مسلم و آشكار بود، و آن مرحوم فرزندي داشت به نام حاج ملا ابوالقاسم كه او هم حكيم و منجمي زبردست بود و من آن فرزند را ديده بودم و او در تهران فوت كرد (و در اطراف چهار راه مولوي كه در آن زمان قبرستان بود دفن گرديد) و مرحوم آيت ‌الله حاج محمد‌علي از شاگردان فقيه عاليقدر حضرت آيت‌الله سيدمحمد تقي كاشاني بود و او از شاگردان عالم رباني و معلم اخلاق حاج ملا احمد نراقي است و ملااحمد نراقي استاد شيخ مرتضي انصاري بود و وقتي كه ملااحمد نراقي از رحلت آيت‌الله سيد‌محمد تقي كاشاني باخبر شدند از شدت حزن و اندوه و با صداي رسا و بلند شديدا گريه كردند و از فقدان آن عالم بزرگوار تاسف خوردند.»
آيت‌‌الله مجتهدي در سال 1362 قمري و در سن 19 سالگي به كسوت روحانيت درآمد و قبل از آن در بازار تهران مشغول به كار بود و پدر ايشان يعني مرحوم محمد باقر راضي نبود كه فرزندش طلبه شود ولي بر اثر عشق و علاقه زيادي كه جناب استاد به علم و دانش داشت به سوي طلبگي روي آورد.
با توجه به مخالفت پدر، سال‌ها با عسرت و سختي زيادي، در لباس روحانيت به تحصيل علم پرداخت و بعد از سال‌ها نه تنها پدر راضي شد بلكه بر وجود چنين فرزندي در نزد خويشان و نزديكان و در اجتماع افتخار مي‌كرد.
وي پنج سال بعد يعني در سال 1367 قمري و در سن 24 سالگي ازدواج كرد و در همين سال دروس رسائل و مكاسب را نزد آيات و حجج اسلام آقايان فاضل (پدر حضرت آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني) و سيد‌حسين قاضي و آقا شيخ قاسم نحوي امتحان داد و با موفقيت به اتمام رساند. بعد از قريب دو سال در سن 26 سالگي و در سال 1369 قمري امتحان كفايه و قسمتي از درس خارج را با موفقيت گذراند.
آيت‌الله مجتهدي در ضمن تحصيل، به تدريس كتب حوزوي هم مي‌پرداخت و وقتي كه از قم به تهران آمد شب‌ها در مسجد‌ امين‌الدوله كه مرحوم حاج شيخ محمد حسين زاهد در آنجا مشغول به تدرس و اقامه نماز بود، استاد هم، صبح و عصر به امر تدريس اشتغال داشت و چون مرحوم حاج شيخ محمد‌حسين زاهد در اواخر عمر و با وجود كهولت سن به سختي مشغول تعليم و تربيت طلاب بود، لذا از آيت‌الله مجتهدي تقاضا كرد كه علاوه بر تدريس، شب‌ها هم منبر برود و آيت‌الله مجتهدي در طول دو سال، شش جزء از اول قرآن را با استفاده از تفسير‌ برهان كه مبناي تفسيري ايشان بود براي مستمعين آيات قرآن را تفسير مي‌كرد.
آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني صبح‌ها در مسجد مرحوم حاج سيد عزيزالله بازار جهت طلاب به تدريس كتب ادبيات و فقه مشغول بود و بعد از ظهر‌ها هم براي كساني كه روزها شاغل بودند و بعد از ظهرها درس مي‌خواندند به تدريس كتب حوزوي از قبيل مطول، سيوطي، مغني، منطق و غيره مي‌پرداخت.
دو سال بعد يعني در 21 محرم سال 1372 قمري، ثلمه‌اي در اسلام به وجود آمد و آن رحلت عارف زاهد و معلم اخلاق حاج شيخ محمدحسين زاهد رحمة‌الله عليه بود.
آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني پس از گذشت سه سال از رحلت آن عالم بزرگوار، همچنان به امر تدريس در مسجد مرحوم حاج سيد‌ عزيز‌الله واقع در بازار تهران مشغول بود تا آنكه به درخواست عده‌اي از علماء و مردم متدين، از حضرت استاد تقاضا كردند كه حوزه علميه را به مسجد مرحوم حاج ملا جعفر منتقل كنند كه در آن زمان مسجد، انبار خاك ذغال و خمره ترشي كسبه محل بود، و تجار و مردم متدين با علماء مشورت كردند و به اين نتيجه رسيدند كه آيه‌الله مجتهدي به دلايلي نسبت به علماء ديگر جهت ادامه راه مرحوم حاج شيخ محمد حسين زاهد ارجحيت دارد.
بنابراين با همت تجار و مردم متدين، آيت‌الله مجتهدي توانست حوزه علميه فعلي را كه در تهران خيابان 15 خرداد شرقي، كوچه شهيد مرتضي كياني، كوچه مسجد آقا واقع است تأسيس كند.
در اين حوزه هر سال مراسم عمامه‌گذاري با حضور آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني برگزار مي‌شد.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ بيست و يکم

ای خدای بزرگ،
ای بزرگترین بخشنده، مرا نیز در گوشه ی چشمت نگاهی بخشش آمیز کن ...
ای خدای بزرگ،
ای بزرگترین مهربان، مرا نیز از مهرت سرشار ساز، که مست بوی مهربانیتم ...
ای خدای بزرگ،
ای بزرگترین یار، مرا نیز در این سخت روزگار یاری رسان، که بی یاریت هیچم ...
ای خدای بزرگ،
ای بزرگترین خالق، مرا نیز مخلوقی شایسته برای مخلوقاتت قرار بده...
ای خدای بزرگ،
ای بزرگترین عاشق، مرا نیز عشقی بده برای ورزیدن به تو و خلق تو...
ای خدای بزرگ،
ای بزرگترین بخشاینده، سپاس تو را، سپاس، چگونه سپاست گویم، وقتی برای سپاس گفتنم نیز سپاس باید بکنم و چگونه این سپاس بی نهایت را به انتها برسانم و چگونه بگویم که ای خدای بزرگ من نیز شکر تو را گفتم زمانی که حتی شکر سپاسم را توان گفتن ندارم !
ای خدا ، مرا نیز نگاهی، مرا نیز آغوشی، مرا نیز عشقی، مرا نیز بندگی، مرا نیز فرصتی بیشتر عطا فرما هرچند کوله بارم پر از لطف و مهربانی هاییست که به من ارزانی داشته ای و من هم همچون همیشه کاری از پیش نبرده ام ...
ای خدای بزرگ،
ای بزرگترین عالم، اشکهایم روی گونه هایم خشک می شود وقتی صدایت می کنم و به انتظار می نشینم باز برای جوابی دگر ...
ای خدای بزرگ، با افتخار همچنان بنده ی تو ام ... همانا همین لطفت مرا بس است ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 دي / 14 ژانويه / 5 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
24 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

خشم ايرانيان از يك نامگذاري

خشم ايران نسبت به هفت كشور عربي منطقه خليج فارس كه از 17 ديماه سال 1354 خورشيدي آغاز شده بود بيست و چهارم اين ماه به اوج خود رسيد . اين خشم كه افكار عمومي را در ايران برانگيخته بود پس از نامگذاري يك سرويس خبري به نام «خبرگزاري خليج عربي!» آشکار شده بود كه متعاقب آن دولت ايران سفيران خود را از اين كشورها فراخواند و در نشست اين سفيران در تهران اين نامگذاري يك دسيسه تازه اعلام شد و اخطار گرديد كه احدي حق ندارد نام دو هزار و پانصد ساله خليج فارس را تغيير دهد.
     مفسر راديو دولتي ايران در اين روز اين اقدام ضد تاريخي و ضد فرهنگي را « تحريك ايران به دست شماري از حاكمان عربي، طبق نقشه و سياست دولتهاي خارج از منطقه» خواند و از اين « حاكمان » خواست كه با آتش بازي نكنند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

24/10/58
دستور اخراج كليه خبرنگاران آمريكايي از ايران توسط شوراي انقلاب.

24/10/66
عمليات بيت‌المقدس – 2 .
 

Mobin_s2004@yahoo.com
14 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ماجراي وحدت و ضد وحدت يمن

عبدالفتح اسماعيل يكي از بنيادگذاران جمهوري سياليستي «دمكراتيك خلق يمن (يمن جنوبي)» شش سال پس از تبعيد به اين كشور بازگشت و 13 ژانويه 1986 در اينجا كشته شد. وي كه عقايد ماركسيستي داشت از سال 1969 تا 1980 رئيس جمهوري دمكراتيك خلق يمن بود و در اين سال در پي يك منازعه داخلي از كشور خارج شده بود.
    بندر عدن مركز يمن جنوبي از قرن 16 تا سال 1839 دركنترل عثماني بود و در اين سال انگلستان آن را تصرف كرد تا مانع هر گونه تعرض و لشكركشي دريايي از اروپا به هند شود كه در تصرف ان دولت بود. بندر عدن پس از گشايش آبراه سوئز اهميت فراوان به دست آورده است.
    در سال 1965 دو گروه ناسيوناليست عرب با ائتلاف با قبايل منطقه ، فدراسيون عربستان جنوبي را تشكيل دادند و دوسال بعد كنترل اين سرزمين را كه در شمال با يمن و در شرق با عمان هم مرز بود از دست انگلستان خارج كردند. در ژوئن سال 1969 حكومت به دست گروه ماراكسيستي اين ائتلاف به رياست عبدالفتح اسماعيل افتاد و به جمهوري دمكراتيك خلق يمن تغيير نام داد و با شوروي ، چين و كوبا روابط دوستانه برقرار كرد و مسئله ظفار را با كشورعمان به وجود آورد .
    همزمان جمهوري يمن (صنعا) نيز مورد تاييد دولت سعودي كه قبلا از امام آنجا حمايت مي كرد قرار گرفت و دو يمن در سال 1972 مذاكره با يكديگر را براي تشكيل يك فدراسيون آغاز كردند كه به نتيجه رسيد .
     اختلاف نظر دو بخش فدراسيون يمن در سال 1979 گسترش يافت و كار به جنگ كشيد كه در آوريل سال 1980 عبدالفتح اسماعيل رئيس بخش جنوبي از كشور خارج و به تبعيد رفت و علي ناصر محمد برجايش نشست .
    عبدالفتح در ژانويه 1986 به يمن جنوبي بازگشت كه كشته شد و علي ناصر محمد هم فرار كرد . پس از اين رويداد ، مذاكرات وحدت ميان دو يمن ، اين بار وحدت كامل آغاز شد و 22 ماه مه 1990 كشور واحد يمن به وجود آمد كه علي عبدالله صالح (از شمال) رئيس كشور و علي سالم البيض (از جنوب) مرد شماره 2 اين جمهوري شد كه سه سال و چند ماه بعد علي سالم البيض به حالت قهر از دولت واحد خارج شد به جنوب رفت و اعلام استقلال كرد .
     در پي اين اقدام جنگ داخلي شديد و پر تلفات ميان شمال و جنوب يمن آغاز شد كه در ژوئيه 1994 پس از نزديك به سه ماه به سود شمال پايان يافت و سران حكومت جنوب به خارج فرار كردند . وحدت برقرار شد و علي عبدالله صالح رئيس جمهوري يمن فرمان عفو عمومي داد كه تنها 16 تن را شامل نمي شد .

برخي ديگر از رويدادهاي 14 ژانويه

  • 1641:   هلند ي ها كه از آغاز اين قرن وارد رقابتهاي استعماري اروپائيان در آسيا شده بودند و پا جاي پاي پرتغاليها مي گذاردند بندر مالاكا را كه ناظر بر راه دريايي چين و ژاپن با اروپاست از دست پرتغاليها خارج ساختند و خود بر جاي آنان نشستند.

  • 1690:   كلاري نت ( نوعي ساز بادي ــ قره ني ) اختراع شد.

  • 1799:   دولت تازه تاسيس ايالات متحده نخستين سفارش بزرگ خريد اسلحه را داد و از كارخانه « الي ويتني » ده هزار ماسكت ( تفنگ ساچمه باروتي ) خريداري كرد.

  • 1929:   امان الله پادشاه افغانستان كه به يك دژ نظامي پناهنده شده بود به سود برادرش كه تنها سه روز پادشاه بود كناره گيري كرد.

  • 1963:   (24 ديماه 1341 خورشيدي) در تهران اعلام شد كه از اين پس درانتخابات ايران از كارت الكترال استفاده خواهد شد.

  • 2000:   آماري كه در سال 2000 در 76 كشور پيرامون خانوارها تهيه شده است انتشار يافت كه با آمار مشابهي كه در 1985 تهيه شده بود مقايسه شده است . اين مقايسه كوچك شدن اعضاي خانوارها را نشان مي دهد و دليل آن كاهش ازدواج ، بالارفتن متوسط عمر و افزايش بازنشسنگان و سالخوردگان درموارد بسيار محدود شدن فرزندان يك خانوار به دو تا ، افزايش ترك خانوار از سوي فرزندان پس از فراغت از تحصيل و .... به اين ترتيب ديگر به حد گذشته نياز به ساختن خانه هاي بزرگ و آپارتمانهاي بيش از دو اطاق خوابه نيست.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    5 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     هجوم سپاه كفربدستور ابن زياد پس ازاستقراركاروان امام حسين (ع)

    5 محرم 61 - پس ازاستقراركاروان امام حسين (ع) دردشت كربلا، سپاه كفربدستورابن زياد ازهرطرف به اين مكان هجوم آوردند. درمنابع سپاه دشمن را تا اين روزازايام محرم سال61هجري نزديك به 30000تن ذكركرده اند. سپاه عمربن سعد بيش از5000تن و نيز4000سربازبه سركردگي شمر، ازجمله آنان بودند. همچنين حرّبن يزيد رياحي با افرادش تحت نظرعمرسعدبود. مسعودي نقل كرده است همه كسانيكه درجنگ با امام حسين (ع) شركت داشتند ازاهالي كوفه بودند؛ كوفياني كه خود با سرورشهيدان بيعت كردند و پس ازدعوت ايشان به كوفه، فريب فرماندهان سپاه كفررا خوردند و امام حسين (ع) را تنها گذاشتند. اما حماسه مظلوميت امام حسين (ع) درتاريخ جاويدان ماند و امروزاباعبدالله الحسين (ع) و ياران اندك اما مخلص ايشان نمونه و مظهرشجاعت و ايمان قاطع به پروردگاريكتا براي انسانهاي آزاده اند.

     

     درگذشت محمّدبن حكيم عالم برجسته علوم قرآني درچين

    5 محرم 1081 - محمّدبن حكيم عالم برجسته علوم قرآني درچين بدرود حيات گفت. وي نزد چيني ها به چانگ چي ماي معروف است. حكيم درسرزمين چين زبانهاي فارسي و عربي و علوم اسلامي را تدريس مي‎كرد و عمرخود را وقف تبليغ و تدريس فرهنگ غني اسلام دراين كشوركرد. ازتأليفات ارزشمند محمّدبن حكيم« دستورزبان فارسي به زبان چيني» را مي‎توان نام برد. همچنين «مسجد بزرگ استان جي نينگ» ازبناهايي است كه استاد حكيم دايركرده است.

     

     درگذشت مرحوم ملا احمد معروف به فاضل مراغه‎اي ازعلماي گرانقدرآذربايجان

    5 محرم 1310 - مرحوم ملا احمد معروف به فاضل مراغه‎اي ازعلماي گرانقدرآذربايجان و مجتهد فقيه والامقام درگذشت. فاضل مراغه اي پس ازبازگشت ازحوزه نجف، تدريس را آغازكرد و اندوخته هاي خود را دراختياردانش پژوهان قرارداد. ازاين عالم وارسته تفسيري بربخشي ازقرآن مجيد و چند حاشيه بركتب مختلف به جاي مانده است.

     

     تصويب قانون آزادي مطبوعات درمجلس شوراي ملي

    5 محرم 1326 - قانون آزادي مطبوعات درمجلس شوراي ملي تصويب شد. بدين ترتيب نخستين روزنامه هاي فارسي زبان پس ازمشروطيت درايران انتشاريافت كه ازآن جمله روزنامه مجلس را به مديريت سيد محمد صادق طباطبايي مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -12
    -2

    اهواز

    1
    12

    تبريز

    -13
    -4

    شيراز

    -1
    10

    مشهد

    -17
    -7

    بندرعباس

    12
    21

    کرمان

    -4
    4

    اصفهان

    -16
    -1

    يزد

    -8
    -2

    کرمانشاه

    -12
    -1

    اراک

    -21
    -7

    رشت

    -2
    3

    دبی

    16
    20


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1378 تومان
    940 تومان
    1860 تومان
    850 تومان
    252 تومان
    259 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    206000 تومان
    101500 تومان
    51500 تومان
    197000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.13

    اذان مغرب : 17.32

    اذان صبح فردا : 5.45

    طلوع آفتاب فردا : 7.14

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Virtual Instruments Magazine
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Virtual Instruments Magazine
     

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 16 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    --------------------------------------------------------------

    ایده های زیبا در CES امسال


    تا حالا فکر می کردید که در فضای یک خودرو چه مکانهایی مناسب برای گذاشتن یک مانیتور LCD زیباست؟ حالا ما گزارش می دهیم و شما تصمیم بگیرید. نمایشگاه CES امسال شاهد ایده های جدیدی از مکانهای قرار گرفتن یک نمایشگر در فضای داخل اتوموبیل بود. تنوع مدلهای متنوع خودرو آنقدر زیاد بود که دیگر فراموش می کردیم که هدف از گذاشتن یک نمایشگر چه بود! فضاهای عجیبی نظیر شیشه جلوی اتوموبیل, لوله اگزوز , پشت صندلی های جلو ... هر یک زیبایی طراحی و ایده را شامل بودند. از بین تمامی مدلهای موجود این ماشین قرمز دارای زیباترین ایده جاگذاری این نمایشگر بود! اما هنوز در عجبیم که چه کسانی می توانند تصاویر پخش شده از این نمایشگر را نظاره کنند. بی شک اتوموبیلهایی که در یک مسابقه از شما عقب مانده اند!

    case با شرایط فیزیکی متفاوت



     

    در کنار جدیدترین laptop ها با زیباترین طرح ها و بالاترین کیفیتها هنوز در نمایشگاه CES2008 ردپاهایی از Case های کامپیوتر های معمولی دیده می شود. اما باز هم عجیب و غریب! این case را که در تصویر مشاهده می کنید محصول شرکت LIAN LI می باشد که دارای ساختار بدنه از جنس آلومینیوم جامد و پنجره های مشبک پلاستیکی ست. مسلم است که کارکرد آن نیز مانند هر سیستم دیگر منجر به داغ شدن مجموعه خواهد شد. اما این بار LED fan ها وظیفه خنک کردن این مجموعه را بر عهده دارند. جالب آنجاست که این مجموعه دارای یک اگزوز پلاستیکی نیز هست. خدا می داند که از کارکردن کدام بخش آن قرار است از case بیچاره دود خارج شود!
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    روش شناسى حكمت متعاليه


    نويسنده: احمد ابوترابى

    معرفی کتاب:
    براى حكمت متعاليه صدرالمتألهين دو معنا مى توان در نظر گرفت: يكى، «فلسفه اولى» و ديگرى، مكتبى است كه با روش ويژه اى، مسائل فلسفى را بررسى مى كند. روش شناسى حكمت متعاليه از ديدگاه صدرالمتألهين و نقد و بررسى آن، موضوع اين مقاله است. پيروى از اين روش، طبعا، دستاوردهاى متفاوت با دستاوردهاى فلسفه مشّاء و علم كلام و حتى اندكى متفاوت با دستاوردهاى شيوه اشراقى و عرفانى خواهد داشت.
    شيوه حكمت متعاليه داراى دو بُعد سلبى و ايجابى است. ناكفايتى عقل براى دست يابى به حقايق و نارسايى عرفان براى ادراك حقايق و زيان هاى سطحى نگرى و ظاهربينى در بررسى شريعت در بُعد سلبى اين مكتب بيان مى شود. نقش عقل و وجدان عرفانى و كيفيت امتزاج برهان و وجدان و نقش شريعت در وراى اين دو علم به عنوان مصحّح و مؤيّد عقل و عرفان و هماهنگى راه برهان، وجدان و شريعت در وصول به حقايق در بُعد اثباتى اين مكتب جا دارد.
    اين مكتب هدف از تعليم و تعلّم را تنها دست يابى به مجموعه اى از مفاهيم و اصطلاحات و گزاره هاى ذهنى نمى داند، بلكه هدف را معرفتى مى داند كه با كمال نفسانى صاحب معرفت همراه است. امتياز ديگر اين مكتب آن است كه روش تحقيق آن بر معرفت شناسى متقنى مبتنى است، در عين حال، داراى نارسايى هايى نيز هست و راه نقد در آن مسدود نيست.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    - مفهوم شناسى «حكمت متعاليه»

    - روش شناسى حكمت متعاليه

    - جنبه سلبى روش حكمت متعاليه
    وجه عدم كفايت عقل
    عدم كفايت وجدان و مكاشفه
    وجه عدم اكتفا به وجدان و مكاشفه
    جدايى راه عرفان از راه جهله صوفيه
    نيازمندى تفسير شريعت به عقل و كشف

    - عناصر ايجابى به شيوه حكمت متعاليه

    - نقد و بررسى
    1) پيشينه حكمت متعاليه در حكمت اشراق
    2) تفاوت روش حكمت متعاليه و طريقه حكمت اشراق
    3) مبانى معرفت شناختى روش حكمت متعاليه

    - منابع شناخت در روش حكمت متعاليه

    - ارزش شناخت در حكمت متعاليه

    - بررسى درون دينى معرفت شناختى حكمت متعاليه

    - بررسى برون دينى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    8 نكته مهم براي تغذيه اي سالم تر


    یک برنامه غذایی متعادل و سالم انواع مختلفی از مواد غذایی را شامل می شود که عبارتند از: میزان زیادی میوه و سبزیجات، مواد غذایی نشاسته دار مثل نان و سیریال درست شده از غلات، مواد غذایی پروتئین دار مثل گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، و بعضی از مواد لبنی.


    1. غذای خود را بر پایه مواد غذایی نشاسته دار قرار دهید
    مواد غذایی نشاسته دار مانند سیریال، نان، برنج، پاستا، و سیب زمینی بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهد. تا آنجا که می توانید انواع مختلف این موادغذایی را جزء برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.
    مواد غذایی نشاسته دار باید حدود یک سوم مواد غذایی مصرفی ما را تشکیل دهد. این مواد منبع بسیار خوب از انرژی و مهمترین منبع موادمغذی در برنامه غذایی ما هستند. علاوه بر نشاسته، این مواد همچنین حاوی فیبر، آهن، کلسیم و ویتامین های B هستند.
    همه ی ما باید سعی کنیم میزان بیشتری از این مواد را به طور روزانه مصرف کنیم—حداقل یکی از انواع این مواد نشاسته دار را در هر وعده غذایی خود بگنجانید. به این ترتیب می توانید صبحانه را با سیریال شروع کنید، برای ناهار ساندویچ و سیب زمینی میل کنید و پاستا یا برنج نیز برای وعده شامتان باشد.
    بعضی از مردم تصور می کنند که غذاهای نشاسته دار چاق کننده هستند، اما جالب است بدانید که گرم به گرم، حتی کمتر از نیمی از کالری های آن را چربی تشکیل میدهد. شما فقط باید مراقب میزان روغن مصرفی خود به هنگام طبخ یا سرو این نوع غذاها باشید، چون همین روغن است که کالری این غذاها را بالا می برد.
    چرا باید از مواد غذایی ساخته شده از غلات و حبوبات استفاده کنیم؟
    این نوع مواد غذایی نسبت به سایر مواد غذایی نشاسته دار، حاوی میزان زیادی فیبر و سایر موادمغذی هستند.
    همچنین این نوع غذاها بسیار کندتر هضم می شوند، به همین دلیل برای مدت زیادی شما را سیر نگاه می دارد.
    موادغذایی حاوی غلات و حبوبات عبارتند از:
    نان جو و گندم
    پاستا ساخته شده از گندم ساییده و برنج قهوه ای
    سیریال های صبحانه


    2. میزان زیادی میوه جات و سبزیجات مصرف کنید
    همه جا شنیده ایم و همه می دانیم که باید تا می توانیم از سبزیجات و میوه جات مصرف کنیم. اما باز اکثر ما از این مسئله غفلت می کنیم و آنطور که باید و شاید از این مواد غذایی مفید برای بدن استفاده نمی کنیم.
    باید سعی کنید حداقل 5 وعده از سبزیجات و میوه جات مختلف در روز مصرف کنید. مطمئناً کار چندان دشواری نیست!
    این وعده ها میتواند شامل موارد زیر باشد:
    یک لیوان آبمیوه، و یک تکه موز همراه با سیریال صبحانه
    یک بشقاب سالاد همراه با ناهار
    یک گلابی برای وعده عصرانه
    نخود فرنگی یا سایر سبزیجات به همراه شام
    سبزیجات و میوه جات را می توانید به صورت های مختلف، از قبیل تازه، منجمد، کنسرو شده، خشک شده یا آب گرفته شده، استفاده کنید اما حواساتان باشد که سیب زمینی جزء موادغذایی نشاسته دار به حساب می آید، نه میوه جات و سبزیجات.


    3. بیشتر ماهی بخورید
    همه ی ما باید سعی کنیم میزان بیشتری از ماهی را جزء مواد غذایی مصرفی روزانه خود درآوریم. خوب است اگر هر هفته یک وعده از ماهی های روغن دار استفاده کنیم چون منبع بسیار خوبی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است.
    دو وعده ماهی در هفته به نظر کافی می رسد، که یکی از این وعده ها باید ماهی روغن دار باشد. ماهی را میتوانید به صورت تازه، منجمد، یا کنسروی استفاده کنید، اما حواستان به میزان بالای نمک در ماهی های کنسروی و دودی باشد.
    ماهی روغن دار چه نوع ماهی است؟
    بعضی از ماهی ها روغن دار نامیده می شوند چون حاوی میزان زیادی از برخی روغن ها هستند که اسید چرب امگا 3 نامیده می شود که برای سلامت نگاه داشتن قلب بسیار مفید است.
    چه میزان؟
    گرچه بیشتر ما باید میزان بیشتری از ماهی های روغن دار استفاده کنیم، اما خانم های حامله باید حداکثر فقط دو وعده از این نوع ماهی در هفته استفاده کنند (هر وعده معادل 140 گرم می باشد). برای سایر بزرگسالان نیز مصرف آن نباید از 4 وعده در هفته تجاوز کند.
    نمونه هایی از ماهی های روغن دار:
    سالمون (ماهی آزاد)، ماکارل (ماهی اسقومری)، قزل آلا، شاه ماهی، ماهی تن تازه، ساردین، مار ماهی
    انواع ماهی های غیر روغنی:
    کود، قسمی ماهی، ماهی دیل، کولی، کنسرو تن ماهی، لقمه ماهی، هیک
    کوسه ماهی، اره ماهی، و نیزه ماهی
    مصرف این نوع ماهی ها نباید بیشتر از یک وعده در هفته باشد. این مسئله به خاطر میزان بالای جیوه در آنهاست.
    افرادی که معمولاً میزان زیادی ماهی مصرف میکنند، باید سعی کنند از انواع مختلفی از ماهی استفاده کنند.
    برای سالم ماندن بدن ما نیاز به میزانی چربی دارد. آنچه مهم است نوع چربی مصرفی ماست. به طور کلی دو نوع چربی موجود است:
    چربی اشباع: میزان زیاد از این نوع چربی می تواند با بالا رفتن کلسترول خون و افزایش احتمال بیماری های قلبی همراه باشد.
    چربی غیر اشباع: استفاده از این نوع چربی به جای چربی اشباع احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
    تا می توانید باید از مصرف غذاهایی که در آن از چربی های اشباع استفاده شده است خودداری کنید. به جای این نوع غذاها می توانید از موادغذایی که حاوی چربی های غیراشباع هستند، مثل روغن های گیاهی (روغن آفتابگردان، روغن زیتون)، روغن ماهی، آوکادو، آجیل، و دانه ها استفاده کنید.

    غذاهای حاوی چربی اشباع:
    تا می توانید باید کمتر از این نوع غذاها استفاده کنید.
    سوسیس، کالباس و گوشت هایی که چربی سفید در آنها به وضوح دیده میشود.
    پنیر سخت
    لارد (چربی خوک)
    شیرینی
    کیک و بیسکویت
    کره و خامه
    روغن نارگیل، کرم نارگیل و روغن خرما
    برای انتخابی سالم تر می توانید به جای کره و لارد از روغن های گیاهی استفاده کنید. و هنگام خوردن گوشت، برش های باریک از آن را بردارید و کوچکترین تکه چربی که می بینید را جدا کنید.

    از کجا بدانیم چه غذایی چربی زیاد دارد؟
    هنگام خرید به برچسب موادغذایی خوب دقت کنید تا ببینید از چه میزان چربی تشکیل شده است. معمولاً روی این برچسب ها قید می شود که در هر 100 گرم از آن مواد چه میزان چربی موجود است.
    روی برچسب برخی از موادغذایی همچنین میزان چربی اشباع هم درج می شود. از راهنمای زیر می توانید بفهمید چه میزا از این چربی زیاد و چه میزان کم است.

    چربی زیاد:
    20 گرم یا بیشتر در هر 100 گرم
    5 گرم یا بیشتر چربی اشباع در هر 100 گرم

    چربی کم:
    3 گرم یا کمتر در هر 100 گرم
    1 گرم یا کمتر چربی اشباع در هر 100 گرم
    اگر میزان کلی چربی بین 3 گرم و 20 گرم در هر 100 گرم بود، آن موادغذایی حاوی میزان متوسطی از چربی است. بین 1 گرم و 5 گرم چربی اشباع نیز میزان متوسط از این چربی را نشان میدهد.
    سعی کنید موادغذایی را انتخاب کنید که حاوی میزان کمتری چربی باشد (3 گرم یا کمتر در هر 100 گرم) و دست از خوردن غذاهایی که حاوی میزان بالایی چربی (20 گرم یا بیشتر در هر 100 گرم) هستند، بردارید.


    4. کمتر قند بخورید
    مردم ایران معمولاً خیلی از مواد قندی استفاده می کنند. همه ی ما باید سعی کنیم تا آنجا که می توانیم مصرف این نوع مواد غذایی مثل شکلات، شیرینی، کیک و بیسکویت را کمتر کنیم و از نوشیدنی های شیرین نیز کمتر استفاده کنیم.
    مصرف بالای مواد غذایی قنددار باعث پوسیدگی دندان ها می شود، به خصوص اگر این مواد قندی بین وعده های غذایی مصرف شوند. این نوع مواد غذایی همچنین حاوی میزان زیادی کالری است که قطع استفاده از آنها می تواند به کنترل وزنتان نیز کمک کند.
    از کجا بدانیم که غذایی حاوی میزان زیادی موادقندی است؟
    به برچسب مواد غذایی نگاه کنید. لیست ترکیبات روی برچسب معمولاً با ماده ای شروع می شود که بیشترین میزان را دارد.
    اما باید مراقب سایر کلماتی که مفهوم موادقندی دارد هم باشید، مثل ساکاروز، گلوکز، فروکتوز، مالتوز، نشاسته هیدرولیز شده و قند معکوس، شهد ذرت و عسل. اگر یکی از این نام ها را در بالای لیست ترکیبات روی برچسب مشاهده کردید، به این معناست که آن ماده غذایی حاوی میزان زیادی موادقندی است.
    یکی دیگر از راه های تشخیص اینکه ماده غذایی از چه میزان موادقندی تشکیل شده این است که روی برچسب نگاهی به رقم میزان کربوهیدرات بیندازید. اما این رقم نمیتواند شما را از قندهای افزودنی به ماده غذایی باخبر کند.

    قند زیاد:
    10 گرم یا بیشتر در هر 100 گرم

    قند کم:
    2 گرم یا کمتر در هر 100 گم
    اگر میزان قند بین 2 گرم و 10 گرم در هر 100 گرم بود، میزان متوسط به حساب می آید.


    5. کمتر نمک بخورید—کمتر از 6 گرم در روز
    بیشتر مردم فکر میکنند نمک زیاد مصرف نمی کنند، به خصوص آنهایی که هنگام صرف غذا به آن نمک اضافه نمی کنند. اما نباید اینقدر هم مطمئن بود!
    تقریباً %85 از مردها و %69 از مردها نمک زیاد مصرف می کنند. بزرگسالان—و کودکان بالای 11 سال—نباید بیش از 6 گرم نمک در روز مصرف کنند. و کودکان کم سن تر باید حتی از این میزان نیز کمتر استفاده کنند.
    تقریباً %75 از نمک مصرفی ما از غذاهای فراورده ای تشکیل می شود، مثل بعضی از سیریال های صبحانه، سوپ، سُس، نان، بیسکویت، و غذاهای آماده. به هیمن خاطر ممکن است بدون اینکه خودتان بدانید میزان زیادی نمک در روز مصرف کنید.
    خوردن نمک زیاد باعث بالا رفتن فشارخون می شود و افرادی که فشارخون دارند، سه برابر بیشتر از افراد عادی به بیماری های قلبی و سکته مبتلا می شوند.
    از کجا بدانیم که غذایی حاوی میزان زیادی نمک است؟
    نمک معمولاً با عنوان سدیم روی برچسب های موادغذایی نوشته می شود.

    نمک = سدیم x 2.5

    نمک زیاد:
    1.25 گرم یا بیشتر نمک در هر 100 گرم
    0.5 گرم یا بیشتر سدیم در هر 100 گرم

    نمک کم:
    0.25 گرم یا کمترنمک در هر 100 گرم
    0.1 گرم یا کمتر سدیم در هر 100 گرم
    سعی کنید تا می توانید از موادغذایی استفاده کنید که حاوی میزان کمتری از نمک باشند.


    6. فعالیت کنید و وزنتان را متناسب نگاه دارید
    پایین تر یا بالاتر بودن از وزن متعادل به هیچ وجه خوب نیست. داشتن اضافه وزن میتواند مشکلات سلامتی مانند بروز بیماری های قلبی، فشارخون بالا یا دیابت به وجود آورد. کمبود وزن داشتن نیز برای سلامتی بدن ضرر دارد.
    اگر نگران وزنتان هستید، می توانید به متخصصین تغذیه مراجعه کنید. اما اگر فکر میکنید فقط مقدار کمی اضافه وزن دارید، می توانید از راهنمایی های زیر استفاده کنید.
    فقط به اندازه ای که بدنتان نیاز دارد غذا بخورید.
    انتخاب های غذاییتان را سالم تر کنید. از غذاهایی کم چربی تر و کم قند تر استفاده کنید و میزان زیادی سبزیجات و میوه جات و حبوبات بخورید.
    فعالیت بدنیتان را تا حد ممکن بالا ببرید.
    خوب است که از انواع مختلفی از مواد غذایی استفاده کنید تا انواع مواد مغذی به بدنتان برسد.
    فعالیت جسمی راه بسیار خوبی برای سوزاندن کالری های اضافی است و به کنترل وزنتان نیز کمک میکند. ورزش و رفتن به باشگاه هم در این زمینه کمکتان خواهد کرد.
    اگر بیش از میزان نیاز بدن غذا بخوریم، وزنمان افزایش می یابد. به این خاطر که این انرژی ها که مصرف نمی شود معمولاً به صورت چربی ذخیره می شوند. حتی میزان کمی از انرژی اضافی در روز هم باعث اضافه وزن می شود.
    اما مراقب باشید، همه ی رژیم های غذایی نیز برای سلامتی شما مفید نیست و در طولانی مدت تاثیر نمی گذارد. تنها راه خلاص شدن از وزن اضافه و باقی ماندن در وزن متناسب بدن، تغییر عادات و شیوه های زندگی است. کم کردن 0.5 تا یک کیلو وزن در هفته خوب است و این روند را تا جایی ادامهدهید که به وزن ایدآل خود برسید.


    7. به میزان کافی آب بنوشید
    برای جلوگیری از خشک شدن آب بدن باید روزانه 6 تا 8 لیوان (1.2 لیتر) آب یا سایر مایعات بنوشیم.
    هنگام گرما یا فعالیت جسمی بالا بدن ما به میزان بیشتری آب نیاز دارد. اما اگر میخواهید وزنتان روز به روز بالا نرود، تا می توانید سعی کنید از نوشیدن نوشابه به جای آب خودداری کنید.

    نوشیدنی های الکلی
    هیچ چیز بدتر از این نیست که به نوشیدن این نوع مشروبات عادت کنید. نوشیدن زیاد از مشروبات الکلی مشکل زا خواهد بود. الکل همچنین میزان بالایی کالری دارد، و قطع نوشیدن این مشروبات میتواند به کنترل وزن بدن نیز کمک کند.
    برای حفظ سلامتی خود از نوشیدن مشروبات الکلی جداً خودداری کنید.


    8. صبحانه را از دست ندهید
    صبحانه می تواند انرژی مورد نیاز بدن برای آغاز کردن روز، و همچنین برخی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را تامین کند.
    بعضی از افراد صبحانه نمی خورند چون فکر می کنند به کم کردن وزن کمک می کند. این افراد باید بدانند که نخوردن یکی از وعده های غذایی باعث کاهش وزن نمی شود و برای سلامتی نیز ضرر دارد، چون با این کار بدن برخی موادمغذی مورد نیاز خود را از دست می دهد.
    تحقیقات نشان می دهد که خوردن صبحانه حتی می تواند به افراد چاق برای کم کردن وزن هم کمک کند. این به آن خاطر است که وقتی ما صبحانه نمی خوریم، قبل از ناهار حتماً گرسنه خواهیم شد و رو به میان وعده هایی می آوریم که معمولاً سرشار از چربی و قند هستند، مثل بیسکویت، پیراشکی، یا شیرینی.
    پس به جای این، بهتر است یک پیاله سیریال و یک تکه موز و یک لیوان آب پرتقال صبحانه را از دست ندهیم تا سلامت تر زندگی کنیم.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    با آتش مقابله كنيم؟  
     

    آتش سوزی یکی از مواردی است که هر روزه در گوشه و کنار شهرها اتفاق می‌افتد. آتش زمان و مکان نمی شناسد و مهم نیست که شما چقدر برای آن آمادگی دارید.
    او هر وقت که بتواند حضور می یابد و این شمایید که باید از این مهمان ناخوانده پذیرایی کنید.حال فکر می کنید آمادگی آن را دارید؟ مهمانی ناخواسته و مخرب.
    برای جلوگیری از آتش سوزی راه های زیادی را شنیده و یا آموخته ایم.اما ممکن است در میان آموخته های ما بسیاری از موارد از قلم افتاده باشند. پس توصیه های مارا جدی بگیرید.

    1- اگر بچه دار هستید یک کمد مخصوص برای اجناس خطرناک و قابل احتراق خود در نظر بگیرید که قفل مطمئنی داشته باشد و مرافب باشید که هر چند وقت یکبار برای مطمئن شدن از گرم نشدن کمد به آن سر بزنید.

    2-هیچوقت به رابط های لوازم برقی چندین دوشاخه وصل نکنید و مراقب پریدن فیوز منزلتان باشید.

    3- سیمهای لوازم برقی خود را از زیر فرش ها و موکت ها رد نکنید زیرا سیم ها براحتی پاره می شوند و ممکن است باعث آتش سوزی شود.

    4- برای وصل کردن سیم ها به دیوار از چسب استفاده کنید زیرا اجناسی همچون سوزنهای ته گرد میتوانند باعث پارگی سیم ها شده و خطرآفرین باشند.

    5- سیم های فرسوده را قبل از ایجاد آتش سوزی تعویض کنید.

    6- مواد قابل احتراق را از نزدیک محل های گرم همچون اجاق گاز دور کنید.

    7-اجناس برقی که بطور غیر عادی داغ شده اند را هر چه سریعتر از برق بکشید و به یک برقکار نشان دهید.

    8-لامپ های پر نور قوی که گرمای زیاد تولید می کنند را استفاده نکنید زیرا داغی زیاد آن باعث آتش سوزی می شوند خصوصا اگر سقف منزلتان چوبی است.

    9- حتما قبل از خواب و یا خروج از منزل آتش های روشن سیگار یا شومینه را خاموش کنید.

    10- لوازم برقی موجود در حمام را هنگام خروج از منزل از برق بکشید.

    11- برای آمادگی از اتفاقات احتمالی یک سطل تهیه کنید و در آن کمی ماسه و شن بریزید و کمی جوش شیرین استفاده کنید که سریعا بتوانید آتش احتمالی را خاموش کنید. این سطل را در چند جای منزل داشته باشید.

    12- اگر در برج های مسکونی زندگی می کنید به یاد داشته باشید که هنگام آتش سوزی از پله اضطراری استفاده کنید و سوار آسانسور نشوید.

    با وجود همه این موارد ممکن است این اتفاق ناگوار برایتان به وقوع بپیوندد.

    هنگام آتش سوزی چه کنیم؟

    1- به محض شنیدن بوی آتش خانواده خود را از منزل خارج کنید و سریعا همسایه ها را مطلع کرده و به آتش نشانی تلفن کنید.

    2- اگر منزلتان آتش گرفته است به هیچ وجه به داخل خانه برنگردید.

    3-برای خاموش کردن مواد نفتی و یا وسایل الکتریکی از آب استفاده نکنید. با گذاشتن یک در پوش آن را خاموش کنید.

    4-هنگام وقوع آتش اگر نمی توانید به کپسول آتش نشانی دسترسی پیدا کنید فورا از منزل خارج شوید.

    5- در صورت آتش گرفتن کاغذ و یا لباس از رسیدن هوا به آن جلوگیری کنید و یا روی آن آب بریزید.

    6-حتی اگر وسایل کوچکی همچون ماهیتابه شما آتش گرفته است مراقب باشید. چون آتش های کوچک سریعا به تمام نقاط سرایت می کنند.

    7- اگر لباس کسی آتش گرفته است با انداختن یک پتوی سنگین یا ریختن آب آن را خاموش نمایید.

    با امید دور بودن آتش از شما لطفا نکات بالا را جدی بگیرید.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    LCD یا پلاسما مسئله این است !


    اگر جدیدا تجربه گشتن در بازار دیجیتال جهت خرید یک تلویزیون جدید را داشته باشید(البته از نوع مایه داری آن را میگویم وگرنه مارا که با این حرفا کاری نیست!) حتما با این دو اصطلاح برخورد کرده اید : LCD و پلاسما . دو محصولی که در ظاهر بسیار به یکدیگر شبیه هستند هر دو دارای یک صفحه تخت با ابعاد نسبتا بزرگ می باشند ولی این ظاهر ماجراست خب اگر به این موضوع برخورده اید و گفته های بازاری فروشنده نیز قانع تان نکرده است به ادامه مطلب توجه کنید.
    شباهت LCD و پلاسما پس از عبور از ظاهر مشابه شان در همین جا پایان می پذیرد چرا که این دو از دو نوع تکنولوژی متفاوت برای نمایش تصویر استفاده می کنند که البته این دو تکنولوژی نیز هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

    1- LCD :و یا Liquied Crystal Display (بعبارت ساده تر صفحه نمایش با تکنولوژی کریستال مایع) به این صورت عمل میکند که ذرات ریز کریستال مایع در میان دو صفحه شیشه ای تخت بصورت اصطلاحا ساندویچ شده قرار میگیرند که با تغییر اندازه جریان الکتریکی وارده به کریستالها تصویر نهائی شکل می گیرد.

    2- پلاسما : تکنولوژی شکل گیری تصویر در این نوع نمایشگرها نسبت دوری با اتفاقی که در لامپ های فلوروسنت رخ می دهد، دارد. بدین نحو که صفحه نمایش از چندین سلول تشکیل شده است که در هر سلول دو صفحه مجزا شیشه ای وجود دارد که این دو صفحه توسط یک شکاف از یکدیگر جدا شده اند ،در درون این شکاف ترکیب گاز نئون - زنون (Neon-Xenon) قرار میگیرد که در حین ساخت دستگاه این گاز به فرم مایع (Plasma) در می آید ، و هنگامی که تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد این گاز باردار شده و تولید فسفر قرمز ، آبی و بالاخره سبز را می نماید که این نیز در نهایت موجب شکل گیری تصویر میگردد. که به هر واحد این فسفرهای رنگی در اینجا پیکسل گفته میشود.

    خب اینها اتفاقاتی هستند که در پس زمینه اتفاق می افتند ولی برای مقایسه بین این دو، مهم کیفیت تصویر نهائی به نمایش درآمده است و نه آنچه پشت تصویر رخ میدهد که باز هم در این زمینه هر تکنولوژی مزایا و معایب خود را دارد که به آن می بپردازیم:

    الف) مزایای پلاسما ها بر LCD ها:
    شاید بزرگترین عامل برتری پلاسما ها علاوه بر فاکتور قیمت توانائی آنها در به نمایش درآوردن کامل رنگ مشکی است چیزیکه بزرگترین عامل ضعف LCD ها می باشد تا جائیکه تقریبا هیچ LCD پیشرفته ای نیز قادر به نمایش کامل رنگ مشکی نیست و در هر حال مقداری نور از پس زمینه به بیرون تراوش میکند.
    دومین عامل برتری پلاسما ها زاویه دید نسبتا بالای آنها نسبت به رقیبان LCD خود است که در اینجا با فاصله گرفتن از یک پنل LCD کیفیت تصویر به نمایش در آمده کم کم رو به افول میرود در حالیکه این موضوع در مورد پلاسما ها تقریبا ثابت است که این مورد نیز مشابه بقیه موارد این قسمت با پیشرفت سریع LCD ها رو به بهبودی است.
    سومین مورد تفوق پلاسما ها در توانائی نمایش با کیفیت رنگ هاست جائیکه بازهم همان تراوش نور از پس زمینه LCD ها بر کیفیت رنگ های به نمایش درآمده تاثیر دارد . ممکن است این نکته را نیز شنیده باشید که LCD ها در توانائی دنبال کردن تصاویر سریع (مثلا در یک فیلم حادثه ای با فریم های سریع ) کند عمل میکند و سایه تصویر قبلی بروی تصویر فعلی تاثیر گذار است که این نکته مربوط به پنل های نسبتا قدیمی LCD میباشد که با کاهش زمان پاسخگوئی LCD ها این نکته نیز مرتفع شده است.
    و اما می رسیم به بزرگترین عامل برتری پلاسما ها بر پسرعمو های LCD شان و آن هم مطمئنا چیزی نیست مگر قیمت ! پلاسما ها مخصوصا در سایزهای بالا قیمت بسیار پائین تری را نسبت به LCD ها ارائه میکنند مثلا یک پلاسمای 42 اینچی در حدود 30 درصد بزرگتر از یک LCD با اندازه 37 اینچ است در حالیکه هردو قیمتی تقریبا مساوی دارند (چیزی نزدیک 2 میلیون تومان) . البته مطمئن باشید که در سال های آینده این نسبت به علت سرمایه گذاری وسیع در صنعت LCD به نفع LCD تغییر جهت خواهد داد ولی در آن موقع هم باز این نسبت در مورد ابعاد بالاتر (مثلا پلاسمای "52 در مقابل LCD "42) برقرار خواهد بود.

    ب) مزایای LCD ها بر پلاسماها :
    اگر از LCD ها ناامید شده اید باید بگویم که این پایان ماجرا نیست . LCD ها قادر به نمایش پیکسل های بیشتری نسبت به پلاسماهای هم سایز خود می باشند ، علاوه بر آن مصرف برق LCD ها نسبت به رقیبان پلاسمای خود در حدود 30 درصد کمتر میباشد و از اینها گذشته وزن آنها نیز بسیار کمتر از پلاسماهاست که این موضوع حمل ونقل و نصب دیواری آنها را آسانتر می کند.
    طول عمر LCD ها نیز بالاتر از رقیبان پلاسمای خود است (که این نسبت در مورد پنل های قدیمی پلاسما بیشتر مشهود بود که عمری در حدود 20000 ساعت داشتند یعنی چیزی در حدود تماشای روزی 8 ساعت برای تقریبا 7 سال جائیکه LCD ها طول عمر 60000 ساعت را دارا می باشند) که با تولید پلاسماهای پیشرفته این نسبت بطرز مشهودی بهبود یافته است و به رقمی نزدیک به همان 60000 ساعت نزدیک شده است.(لازم به یادآوری است که طول عمر یک پنل زمانی ست که روشنائی صفحه به نصف مقدار اولیه نزول میکند).
    نکته نهائی در مورد ضعف های پلاسما در قبال LCD پدیده ایست به نام جا افتاده گی تصویر(Burn-in) که در طی آن اگر تصویری بمدت طولانی بروی صفحه ثابت بماند سایه این تصویر تا مدتها بروی صفحه نمایش باقی می ماند که به لطف پیشرفت فناوری و ویژگی های پلاسماهای جدید مثل استفاده از Screen Saver این موضوع به حداقل رسیده است.
    یک نکته مهم دیگر نیز در اینجا باقی میماند و آن هم پشتیبانی دستگاه از فرمت HD است که تصاویر با کیفیت را ارائه میکند . برای اینکه از این مورد مطمئن شوید حتما دستگاه شما (پلاسما یا LCD) میبایست حداقل از رزولوشن 720در 1280 پشتیبانی کند که این البته شرط لازم است و نه کافی.
    خب پس از اینکه با این دو نوع تکنولوژی آشنا شدیم حالا نوبت به انتخاب میرسد در این رده اگر دلتان به حال جیب مبارک سوخته باشد و در عین حال خواهان یک تکنولوژی برتر هستید مطمئنا پلاسما انتخاب بهتری ست .ولی اگر قیمت در درجه اهمیت پائینی برای شما قرار دارد و کیفیت بالای تصویر ، حمل آسان ، مصرف پائین انرژی و از همه مهمتر خلاص شدن از تکنولوژی دردسر ساز "لامپ تصویر" برایتان مهم است بدون شک به LCD فکر کنید.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران
     

    قسمت اول

    يكي از جريان‌هاي فاسد فكري و فرهنگي كه ابتدا مرزهاي اخلاقيات را در كشورهاي اروپايي و آمريكايي در هم شكسته و سپس به سرزمين‌‌هاي شرقي رسيد شيطان‌پرستي يا شيطان‌گرايي است.
    کشور عزيزمان ايران علي‌الخصوص در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب نسبت به ديگر كشورهاي اسلامي و شرقي با بيشترين حجم و تنوع آسيب‌ها و تهديدات فرهنگي دست به گريبان بوده‌ است. در اين ميان تلاش كشورهاي غربي براي استحاله فرهنگي نيز به عنوان عامل شتاب‌دهنده نقش موثري ر ايفا كرده است . هدف پژوهش حاضر بررسي اجمالي شكل‌گيري اين نحله در جهان غرب و سپس راهيابي آن به كشورمان است.

    شيطان‌پرستي يكي از جريان‌هاي ضد فرهنگي بين‌المللي است كه به دليل ماهيت و عملكرد داراي زواياي پنهاني مي‌باشد . لكن در گردآوري داده‌ها سعي شده‌است از كامل‌ترين اطلاعات موجود و قابل دسترسي بهره‌برداري شود ، اما علي‌رغم تدابير علمي متخذه احتمال تاريك ماندن برخي از ابعاد اين " تهديد خاموش فرهنگي " نيز وجود دارد .
    لذا از خوانندگان گرامي تقاضا مي‌شود تا در صورت تمايل هر گونه اطلاعات تكميلي شامل : معرفي شخصيت‌هاي تاريخي و فرهنگي سياسي مرتبط با موضوع پژوهش ،مصاحبه‌ها و فيلم‌هاي مستند داستاني مرتبط ، كانون‌هاي تجمع و پايگاه‌هاي اينترنتي فعال كه در اين شماره بدان‌ها اشاره شده را در اختيار قرار دهند ،‌ تا به فضل الهي در شماره‌هاي بعدي امكان ارائه اطلاعات كامل‌تر فراهم آيد .


    1) آشنايي با شيطان‌پرستي

    1. تعريف كلي
    سال‌هاي پس از رنسانس را مي‌توان به سال‌هاي افسار گسيختگي جهان غرب در تمامي ابعاد فردي و اجتماعي و جنبه‌هاي متعدد منتهي به روابط انساني توصيف كرد .
    پس از برداشته شدن يوق تعاليم متعصب كليساي كاتوليك از گردن انسان غربي ، چند كنش عمده فكري و فلسفي شكل گرفت كه شرح آن در حوصله اين مقال نمي‌گنجد ،‌ لكن آنچه قابل توجه است ، رويكر‌د‌هاي متفاوت به مساله انسان و رابطه او با خدا است كه زمينه‌هاي شكل‌گيري بسياري از جريان‌هاي فلسفي را فراهم آورد .
    نكته‌اي كه نبايد از ذهن دور بماند ،‌تاثيرات گسترده مكاتب يوناني و شرقي بر انديشه متفكران غربي است .
    در هر حال با در نظر گرفتن موارد فوق‌الذكر دامنه انتقاد‌گرايي به مباحث اصلي توحيدي يعني جايگاه خدا ، انسان و شيطان نيز رسيد .
    قرن‌ها بعد يعني در سال‌هاي آغازين قرن بيستم برخي از عناصر فاسد‌‌الاخلاق با اتكا به گرايشات و نظريات توراتي و پروتستاني به صورت مخفيانه جريان " شيطان‌پرستي " را با ويژگي‌هايي همچون گناه‌گرايي ، ‌قتل ، ‌تجاوزات جنسي ، هدم اصول اخلاقي ، بي‌توجهي به مسائل توحيدي و ... پايه‌گذاري كردند .
    اگرچه فطرت خداجوي انساني عاملي بازدارنده در تمايل يافتن تعداد وسيعي از افراد جامعه انساني به اين جريان شده ، لكن استفاده از موسيقي‌هاي جذاب و متنوع ، انجام اعمال خارق‌العاده و دور از ذهن ،‌ تهي‌شدن انساني غربي و عصر جديد از معنويت و اتصال به منبع فيض موجبات گرايش افراد اندكي را به اين گروه‌ها فراهم آورد .
    نكته حائز اهميت آن است كه علي‌رغم عدم استقبال عمومي از عضويت در گروه‌هاي شيطان‌پرستي ، آموزه‌ها و تعاليم گمراه‌كننده‌اي توسط ايشان و به وسيله ابزارهايي كه در اختيار ايشان توسط قدرت‌هاي بزرگ سياسي قرار گرفته ، ‌منتشر شده و مي‌شود و اين گروه‌ها در سراسر جهان همواره به عنوان كانون هاي فحشا و فساد شناخته مي‌شوند .
    سال 1960 را مي‌توان به صورت جدي آغاز دور جديد حيات و فعاليت شيطان‌پرستان در آمريكا دانست (1) ، ‌صرف‌نظر از انواع شيطان‌پرستي كه طي ساليان متمادي باستاني همچون يونان ، عراق ، ‌ايران و ... وجود داشته است . هدف اين پژوهش بررسي و مطالعه جريان خاص شيطان‌پرستي مسيحي است كه در سال 1960 ميلادي رسماً در كشور آمريكا فعاليت خود را به عنوان يك فرقه و مكتب آغاز كرده‌است .
    نكته ضروري نقش قابل توجه يك مامور شناخته شده سازمان مركزي جاسوسي آمريكا در شكل‌گيري جريان مذكور مي‌باشد كه طي پژوهش به آن اشاره خواهد شد .


    2. شيطان‌پرستي ديني (2)
    اگرچه ضروري است كه متذكر شويم اينكه اساساً آيا مي‌توان شيطان‌پرستي را ديني خواند ، محل سوال‌هاي جدي است ، لكن با توجه به اينكه در اغلب كشورها چنين دسته‌بندي ارائه شده است از عنوان " شيطان‌پرستي ديني " عيناً استفاده مي‌شود .
    مبناي بنيادين اين نوع از گرايش به شيطانيسم ، پرستش يك نيروي ماوراء الطبيعه اساطيري و يا چند خدايي مي‌باشد . عمده پيروان آن به " خدايان " رم باستان ، ‌الهه‌هاي شرقي
    و ... گرايش دارند . (3)
    اما ركن اصلي اين نوع نيز مانند ساير انواع تاكيد بر پرورش استعدادهاي شخصي انسان و در حقيقت خودپرستي است .
     

    3. شيطان‌پرستي فلسفي
    اين نوع گرايش عبارت است از اينكه محور و مركز عالم انسان است‌" اين شاخه از شيطان‌پرستي به پايه‌گذاري اين فرقه به نام " آنتوان لاوي "(4) نسبت داده مي‌شود .
    اين نوع شيطان‌گرايي نيز مانند دو نوع ديگر يعني ديني و گوتيك از مبناي اعتقادي يهوديت نشات گرفته است . (در بخش سوم به تفضيل در اين خصوص بحث خواهد شد.)
    * آشنايي گذرا با " آنتوان لاوي "
    نام كامل وي " آنتوان شزاندر لاوي " (Anton Szandor Lavey) مي‌باشد . وي در يازدهم آوريل سال 1930 ميلادي در شيكاگو آمريكا متولد و به همراه خانواده‌اش به سانفرانسيكو عزيمت نموده و تا زمان مرگش در آنجا ساكن مي‌شود .
    وي شخصيتي ناهنجار و ناسازگار بوده كه در سن 17 سالگي ضمن فرار از تحصيل و حضور در خانه به عنوان خدمه و دلقك به يك سيرك مي‌پيوندد .
    لاوي در سال 1950 ميلادي در دايره جنايي پليس آمريكا به عنوان عكاس جنايي مشغول به كار مي‌شود (5) كه تاثيرات عمده‌اي را نيز مي‌پذيرد .
    آنتوان در سال 1952 با " كارول لنسيگ " ازدواج مي‌كند اما بنابر دلايلي اعم از عدم
    التزام به اصول اوليه اخلاقي و پايبندي به روابط خانوادگي و شيفتگي به زن ديگري به نام " داين هگارتي " از همسر اولش جدا شده و از سال 1960 به بعد روابط نامشروعي را با وي آغاز مي‌كند . لاوي يك فرزند نامشروع از هگارتي كه هرگز با وي ازدواج نكرد را به دست مي‌آورد .
    وي همچنين علاقه وافري به نوازندگي پيانو داشته و طبق اطلاعات موجود در همين سال‌ها روابط جدي و پردامنه را با برخي عناصر سازمان (CIA) همچون " مايكل آكينو " (6)
    برقرار مي‌كند .
    اين فرد مرتبط با سازمان جاسوسي آمريكا در تاريخ 30 آوريل 1966 در حال كه براي جمعي از اعضاي حلقه‌هاي سري " دايره اسرار‌آميز " با سري تراشيده سخن مي‌گفت ، مدعي بنيان‌گذاري " ‌كليساي شيطان " شد .
    نامبرده كتابي را تحت عنوان " انجيل شيطان " و كتاب ديگري نيز با نام " آئين ‌پرستش شيطاني " به چاپ رساند . روز مرگ لاوي با نام " هالووين " در آمريكا شناخته مي‌شود .

    ادامه دارد ...

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive