به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, January 10, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 871)

 
 

 
 
 
 

871

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 871 :: جمعه 21 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

Base موتور جستجوی مقالات آکادمیک

از امروز یک اسم دیگر را باید در کنار اسم های قبلی یعنی scirus ، academic live ، Google scholar و … بنویسید و البته پیشنهاد میکنم این اسم جدید یعنی Base رو بهتر است کمی پر رنگ تر بنویسد. آگاهان حتما می دانند که این اسم ها موتور های جستجوی محتوا و مستندات علمی اند. پشتیبان Scirus یک موسسه قدیمی و معتبر در هلند است که کارهای مشابه ای نیز همچون Scopus نیز کرده اند ( یادم باشد که یک روزی در مورد این موسسه بنویسم) و آن دو تای دیگر یعنی Google Scholar و Live Academic هم از سوی گوگل و مایکروسافت راه اندازی شده اند. در باره همه اینها و خیلی ها دیگر میتوانید مطالب زیادی در آرشیو پیدا کنید.

Base از این جهت متمایز است که از سوی یک دانشگاه راه اندازی شده است : دانشگاهی در بیله فیلد آلمان پروژه Base که مخفف شده عبارت Bielefeld Academic Search Engine است را پشتیبانی می کند و توانسته است با جستجوگری قوی که از کمپانی خوشنام نروژی در عرصه جستجو یعنی Fast نیرو میگیرد یک سرویس قابل اعتنا و درخور برای کسانی ایجاد کند که خیلی زود تحسین خیلی ها را برانگیخته و کم کم دارد خودش را به عنوان یک رقیب قدرتمند معرفی می کند.

طبق آمار فعلی Base که آخرین به روزرسانی آن مربوط به دو روز قبل می باشد، شما می توانید در میان بیش از هفت میلیون و سیصد هزار سند و مقاله جستجو کنید که این مجموعه از ایندکس شدن نزدیک به ۵۵۰ مرجع معتبر علمی و داشگاهی در بانک اطلاعاتی سایت ایجاد شد است. واقعا جذاب نیست؟ آن هم با نتایجی خوب و متفاوت و رقبا.
به نظر من دو مزیت بزرگ Base یعنی پشتیبانی یک دانشگاه و تکنولوژی قدرتمند پشتش یعنی Fast خیلی آن را برای آینده امیدوار کننده نشان می دهد.

ورود به سايت Base-search.net


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • فیلم ایران از ماجرای تنگه هرمز
  • آکواریوم بسیار بزرگ و دیدنی در ژاپن
  • به اندازه كل اتحاديه اروپا گاز مصرف مي كنيم
  • معرفي و دانلود فيلم : باد ما را خواهد برد
  • معرفي و دانلود سريال : بي صدا فرياد کن قسمت دوم
  • دانلود انيميشن : Olive The Other Reindeer
  • امنيت كامل با Kaspersky Internet Security 7
  • نقشه جامع راه‌های ایران بر روی موبایل
  • درام زندگی یک انسان با چهره ای وحشتناک!
  • لينک دانلود 4 کتاب در رابطه با محرم
  • سال2008 تلویزیون‎های تخت بدون سیم
  • گربه و دختر چکمه پوش
  • خداحافظ نوكيا!
  • دستور آشپزی هفته: تِرشَـــــــک
  • احترام به امام يعني چه؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه Macworld
  • مسنجر ماهواره ای 
  • پرسمان عصمت
  • تفاوتهاي شيوه هاي گفتگو : در خانمها و آقايون
  • چطور مراقب فرش زیر پایمان باشیم؟
  • پرسابقه‌ترين حاجي ايراني با 51 سفر حج تمتع!
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (870) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

فیلم ایران از ماجرای تنگه هرمز
ويژه نامه محرم (سايت عرفان)
 تصاوير ديدني از آموزش مهمانداران در چين
آکواریوم بسیار بزرگ و دیدنی در ژاپن
تصاویر جالب از عکاسان
تصاویری از گاوبازی
تصاویر دیدنی و جالب از زندگی مردم چین
پايگاه تخصصي اطلاع رساني ذاکرين

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

احتمال قطعي گاز
در شهر دوميليون نفري تبريز


بدنبال استمرار سرماي شديد يك هفته‌اي در آذربايجان شرقي اقدامات اضطراري براي جلوگيري از تشديد اوضاع در زندگي عادي مردم شهرها و روستاهاي اين استان پيش‌بيني مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در تبريز، گسترش تدريجي قطعي گاز در شهرها و روستاهاي استان آذربايجان شرقي موجب تشديد ترس عمومي نسبت به قطع گاز در ديگر شهرها و بخصوص در تبريز شده است و شنيده‌ها حاكي از تلاش مسئولان براي آمادگي نانوايي هاي استان در مواجهه با قطعي گاز است و به همين منظور سهميه‌هاي نفت و گازوئيل براي تمامي نانوايان در نظر گرفته مي شود.
براساس اين گزارش، همچنين در اين راستا سهميه آرد نانوايان نيز افزايش يافته تا در صورت يخبندان و بسته شدن راه‌ها بتوانند از سهميه ذخيره استفاده كنند.
اين گزارش مي افزايد، قطعي گاز پس از نواحي اهر، هادي شهر، مراغه و هريس بتدريج به منطقه تبريز در حال رسيدن است و هشدارها نسبت به قطع گاز در اين شهر 8/1 ميليون نفري جدي‌تر شده است.
برپايه اين گزارش، مشكل شدن زندگي در شهرهاي استان در حالي احساس مي‌شود كه تا 10 ميليون متر مكعب گاز كارخانجات نيز به مصارف خانگي شهرها و روستاهاي آذربايجان شرقي افزوده شده است.
در همين حال ادارات و سازمان‌ها از سوي شركت گاز تهديد شده‌اند كه در صورت عدم توجه به دستورالعمل دولت مبني بر ضرورت كنترل سامانه‌هاي گرمايشي ساختمان‌هاي اداري گاز آنها قطع خواهد شد.
گزارش فارس مي افزايد، صف پمپ بنزين جايگاه ها در اكثر شهرهاي استان شلوغ و پر ازدحام شده كه گوياي ترس مردم از مسدود شدن راه هاي مواصلاتي و احتمال عدم توزيع بنزين است.
علاوه بر آن بازار لوازم خانگي برقي(بخاري‌ها برقي) نيز داغ شده و مردم سعي مي‌كنند با خريد بخاري برقي از انرژي برق بجاي گاز در موقع قطع جريان گاز استفاده كنند.

معاون برنامه‌ريزي وزير نفت:
به اندازه كل اتحاديه اروپا گاز مصرف مي كنيم

معاون برنامه‌ريزي وزير نفت با انتقاد از مصرف غيرمنطقي و بيش از حد انرژي گفت: در حال حاضر بيش از450 ميليون متر مكعب گاز روزانه در كشور توليد و توزيع مي‌شود كه اين رقم برابر كل مصرف گاز اتحاديه اروپا مي‌باشد.
اكبر تركان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اظهار داشت: رفتار مصرف‌كنندگان در بحث انرژي ، مسرفانه بوده و منصفانه نيست.
وي افزود: در حال حاضر بيش از 450 ميليون متر مكعب گاز روزانه در كشور توليد و توزيع مي‌شود كه اين رقم در نوع خود بي‌سابقه است به گونه‌اي كه تقاضاي كنوني گاز كشور برابر كل مصرف اتحاديه اروپا مي‌باشد.

*سهميه گاز 110 ميليون متر مكعبي نيروگاهها را مردم مصرف مي‌كنند
تركان گفت: در حال حاضر معادل 110 ميليون متر مكعب گازي كه بايد روزانه به نيروگاه‌ها تحويل داده شود، سوخت مايع در اختيار آنها قرار مي‌گيرد. بسياري از صنايع و كارخانه‌ها نيز در اثر افت يا قطع گاز آنها، توليد خود را كاهش داده‌اند.
به گفته وي، تامين رفاه مردم يك اصل است اما نبايد مصرف غير بهينه و مسرفانه انرژي در كشور سبب تعطيلي و ضرر و زيان به توليد كشور شود.
معاون برنامه‌ريزي وزير نفت يادآور شد: اسراف، امري حرام و مذموم است و همگان مي‌دانند اسراف كاري ، بركت را از جامعه مي‌گيرد. متوسط بازدهي نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي كشور به ازاي دريافت هر متر مكعب گاز، توليد 5/3 كيلو وات ساعت برق بوده در حالي كه استاندارد و متوسط آن در دنيا توليد 5/5 كيلووات ساعت برق به ازاي هر متر مكعب گاز است.
وي يادآور شد: به عبارت ديگر 70 درصد از هر متر مكعب گازي كه به نيروگاه‌ها خصوصا نيروگاه‌هاي قديمي داده مي‌شود، بصورت گرما هدر مي‌رود. اين اسراف كاري در شوفاژ‌ها، موتورخانه‌ها، بخاريهاي با راندمان پايين و بسياري موارد ديگر به چشم مي‌خورد.

* قيمت جهاني گاز 30 برابر قيمت گاز در ايران است
تركان تصريح كرد: اين گونه اسراف در مصرف انرژي در واقع به باد دادن ثروت ملي است و راه‌حل آن نيز اصلاح قيمت است. قيمت جهاني گاز، متر مكعبي 300 تومان است كه به يك سي‌ام قيمت به مصرف كننده داده مي‌شود. همين امر سبب مي‌شود در مصرف اين نعمت، بي‌مبالاتي صورت گيرد.
به گفته تركان ، اين قيمت پايين بايد به دهكهاي پايين درآمدي جامعه تعلق گيرد نه تمامي دهكها، دهكهاي بالاي درآمدي كه مصرف گاز بيشتري دارند بايد بهاي بيشتري بپردازند.

*يارانه دهكهاي پرمصرف گاز بايد قطع شود
معاون وزير نفت با اشاره به مصرف ماهانه 1000 تا 1500 متر مكعب گاز توسط برخي خانوارها در كشور گفت:اينها در واقع مسرفيني هستند كه بايد پول بيشتري بدهند، بهاي واقعي گاز را بپردازند و يارانه‌اي نيز به آنان تعلق نگيرد. بايد بر حسب دهكهاي مختلف مصرفي و درآمدي، نرخ‌هاي گاز مختلفي تنظيم و دريافت شود.
وي يادآور شد: انرژي كه سالانه در كشور مصرف مي‌شود بيش از 100 ميليارد دلار است كه نشان از رفتار مسرفانه و غير منطقي دارد و نمي‌تواند ادامه پيدا كند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

باد ما را خواهد برد



نويسنده و کارگردان: عباس کیارستمی
مدير فيلمبرداري: محمود کلاری
تدوین: عباس کیارستمی
موسیقی: پیمان یزدانیان
طراح صحنه: عباس کیارستمی
بازيگران: بهزاد دوراني
سال ساخت: 1378

خلاصه داستان:
یک گروه فیلمسازی مستند برای تهیه گزارشی از مراسم ویژه سوگواری به روستایی در کردستان می روند. پیرزنی در حال مرگ است. گروه انتظار مرگ او را می کشند تا بتوانند از مراسم ویژه خبر تهیه کنند. اما اتفاقی پیش بینی نشده به وقوع می پیوندد ...

يادداشت:
باد ما را خواهد برد پس از فیلمهای گزارش (1356)، اولی ها (1363)، خانه دوست کجاست؟ (1365)، مشق شب (1367)، کلوزآپ (1368)، زندگی و دیگرهیچ (1370)، زیر درختان زیتون (1373) و طعم گیلاس (1375) نهمین فیلم بلند کیارستمی است که در بخش جشنواره جشنواره های هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم هنوز به اکران عمومی درنیامده است.


براي مشاهده آنلاين فيلم اينجا را کليک کنيد.
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 


 
معرفي و دانلود سريال

بي صدا فرياد کن
قسمت دوم

بعد از مدتها تاخير در قرار دادن سريالهاي تلويزيوني، مجددا اين بخش پرطرفدار را در روزانه راه اندازي کرديم. در دور جديد دوست بسيار عزيزم «عمو کاوه» مسئوليت اين بخش را به عهده دارند. براي شروع هم سريال جذاب و ديدني «بيصدا فرياد کن» ساخته مهدي فخيم زاده را انتخاب کرده ايم که جمعه هفته گذشته (شماره 864 روزانه) قسمت اول آن را براي دانلود گذاشته بوديم و اين هفته نوبت ميرسه به قسمت دوم اين سريال.
لازم به توضيح است «بي‌صدا فرياد كن» در ژانر پليسي تهيه شده و داستان آن درباره توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان قرص‌هاي اكستازي است.
ضمنا براي سهولت در دانلود، فايل مربوطه بر روي دو سرور مختلف قرار داده شده است.

براي مشاهده عکسهايي از اين سريال اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود قسمت اول

سرور1

سرور2

رمز فايل: www.mobin-group.com


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن

Olive The Other Reindeer


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part1.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part2.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part3.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part4.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part5.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part5.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part6.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part7.rar 
Olive.The.Other.Reindeer.2000.DVDRIP.XVID-eXtaCY.part8.rar

رمز فايل: areg


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آهنگهايي بمناسبت محرم
 
نام موزیک خواننده

پخش

خورشيد عاشورا محسن روح افزا پخش
خيمه هاي تشنه لب محمد عبدالحسيني پخش
دشت بلا سعيد خوانساري پخش
دشت عطش محمد گلريز پخش
دل شوريده مهرداد كاظمي پخش
دلم گرفته جمشيد نجفي پخش
رحمت حق داود فراهاني پخش
رهرو عشق حميد غلامعلي پخش
روز عاشورا محسن حسن زاده پخش
ساربان ساربان محسن حسن زاده پخش
ساز ني نوا محسن حسن زاده پخش


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

امنيت كامل با
 Kaspersky Internet Security 7.0.1.321 Final+Crack
 


بهترين آنتي ويروس از نظر وب سايت آسان دانلود ، پس فرصت را از دست ندهيد و سريعاً دانلود كنيد .
شايد کمتر کساني پيدا شوند که با کامپيوتر و اينترنت سر و کار داشته باشند و نام محصولات امنيتي کمپاني مشهور KasperSky را نشنيده باشند. کمپاني Kaspersky با ارائه محصولات قدرتمند امنيتي خود توانسه است از خيلي از کمپاني هاي مشهور در اين زمينه پيشي بگيرد. امروزه با گسترش استفاده از اينترنت تهديداتي هم که کامپيوتر ها را تهديد مي کنند به مراتب بيشتر از گذشته شده اند از جمله ورود هکر ها به سيستم و دزديده شدن اطلاعات شخصي و محرمانه کاربر و ... که استفاده از يک Antivirus به تنهايي نمي تواند امنيت کاربران را تامين کند. Kaspersky Internet Security نرم افزاري همه جانبه و قدرتمند براي مقابله با انواع ويروس ها، کرم هاي اينترنتي ، هکر ها، نرم افزارهاي جاسوسي ، نرم افزار هاي تبليغاتي مخرب و مزاحم که باعث کند شدن سرعت اينترنت مي شوند و ... مي باشد.
از جمله ويژگيهايي كليدي اين نرم افزار عبارنتد از  :
 - محافظت جامع و همه جانبه در برابر تمامي تهديدات اينترنتي
 - داراي يک Firewall بسيار قدرتمند
 - مقابله با ايميل هاي ناخواسته (Spam) و سرقت هاي اينترنتي
 - محافظت به صورت Real-time از تمامي راههايي که ممکن است ويروس يا ديگر نرم فزار هاي مخرب به سيستم وارد شوند
 - محافظت در برابر انواع Spyware، Adware، Worms، Trojans، Virus و ديگر برنامه هاي مخرب
 - قابليت جبوگيري از باز شدن صفخات تبلیغاتی مزاحم (pop-up)
 - برگرداندن تغييرات ايجاد شده توسط برنامه هاي مخرب
 - سازگار با ويندوز Vista و سيستم هاي 64 بيتي
 - آپديت سريع و هميشگي
 و ...
قابلیت های جدید در آخرین نسخه این نرم افزار :
 - تغيير و بهينه سازي در ظاهر نرم افزار
 - توانايي يافتن خطرات اينترنتي ناشناخته
 - نصب سريع نرم افزار و استفاده از تنظيمات پيش فرض
 - اضافه شدن قابليت کنترل و عدم اجازه دسترسي ديگران کاربران به برخي از سايت هاي اينترنتي
 - اضافه شدن Wizard ـي امنيتي براي تصيح سريع مشکلات در تنظيمات و عملکرد برنامه ها
 - گرفتن جديدترين اخبار از Kaspersky Lab به وسيله کامپوننت News Agent
 - بهبود و بهينه سازي فايروال نرم افزار
 - بهينه سازي و افزايش دامنه جستجوي نرم افزار برای پیدا کردن و از بین بردن ویروس ها و برنامه های مخرب جدید.

طريقه استفاده و كرك كردن نرم افزار :
 - افرادي كه اين آنتي ويروس قدرتمند را دريافت نكرده اند مي توانند آن را دانلود كرده و از اين كرك استفاده كرده
 - كساني كه نرم افزار را نصب كرده اند و كرك قبلي آنها از كار افتاده است مي توانيد آنتي ويروس را Uninstall كرده و سپس بعد از رستارت كردن كامپيوتردوباره آنتي ويروس را نصب كنيد و آن را كرك كنيد. 
توجه : آن دسته از دوستاني كه آنتي ويروس را نمي خواهند Uninstall كنند مي توانند از مراحل زير استفاده كنند :
بر روي آنتي ويروس خود كليك كرده و آن را اجرا كنيد.
سپس بر روي گزينه Activation كليك كرده و در قسمت View detailed info on keys روي Delete Key كليك كنيد. و بر روي Yes كليك كنيد.
حالا در قسمت Purchase Key گزينه Install Key كليك كنيد. با انتخاب كردن گزينه Apply existing license key روي دكمه Next كليك كنيد . حالا دكمه Browse كليك كنيد و در پنجره باز شده فايل كرك كه از وب سايت آسان دانلود گرفته ايد را انتخاب كنيد را انتخاب كنيد و روي دكمه Open كليك كنيد.
روي دكمه Next كليك كنيد حالا بر روي Finsh كليك كنيد.
آنتي ويروس شما كرك شد و امیدوارم در استفاده از این نرم افزار قدرتمند نهایت استفاده را ببرید.

طريقه فعالسازي :
بعد از نصب نرم افزار در مرحله اي كه از شما كد فعال سازي مي خواهد ، با انتخاب كردن گزينه Apply existing license key سپس با استفاده از فايل كرك ( 2008.07.11-.key) در قسمت Browse و دادن فايل مربوطه و تبديل شدن نرم افزار به نسخه فول ورژن ، از اين آنتي ويروس قدرتمند لذت ببيريد !


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 29 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نقشه جامع راه‌های ایران بر روی موبایل

نقشه حاضر جدیدترین نقشه عمومی کشور است که اسامی مراکز استانها (30 مرکز) مراکز شهرستان (296 مورد ) و شهرهای کوچک ( 734 مورد ) مطابق آخرین تقسیمات مصوب وزرات کشور در آن قرارگرفته ضمن آنکه سایر عوارض طبیعی و مصنوعی مورد نیاز نقشه 1000000/1 از قبیل انواع راههای ارتباطی و همچنین فاصله بین دو شهر مطابق راهنمای علائم در آن مشخص میباشد.

گستردگی کشور عزیزمان ایران و تنوع اقلیمی آن و از طرفی لزوم شناخت ایرانیان خصوصاً جوانان از میهن خود ضرورت وجود نقشه‌های کامل از آن را با ابزار نمایشی مناسب هر چه بیشتر آشکار می نماید. نفوذ تلفن همراه در کشور و مزایای منحصر بفرد آن باعث گردیده سازمان نقشه برداری کشور محیطهای همراه را بعنوان وسیله مناسبی جهت ارایه نقشه ها برگزیند. نقشه حاضر جدیدترین نقشه عمومی کشور است که اسامی مراکز استانها (30 مرکز) مراکز شهرستان (296 مورد ) و شهرهای کوچک ( 734 مورد ) مطابق آخرین تقسیمات مصوب وزرات کشور در آن قرارگرفته ضمن آنکه سایر عوارض طبیعی و مصنوعی مورد نیاز نقشه 1000000/1 از قبیل انواع راههای ارتباطی و همچنین فاصله بین دو شهر مطابق راهنمای علائم در آن مشخص میباشد .

امکانات این نرم افزار :
- امکانات نمایش از قبیل حرکت در جهات اصلی و فرعی
- امکانات بزرگنمایی و کوچک نمایی و…
- امکان نصب نرم افزار برروی گوشیهایی که سیستم عامل آنها Symbian و برنامه نویسی Java را پشتیبانی می کنند.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 

 
 

 

 

          ويژه نامه «باکاروان» :: شماره دو :: دوم محرم

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
 


 

  به روايت لهوف
   
  ورود حضرت امام حسين (عليه السلام) به كربلا

گوش دل باز كن كه جان بینی
آن چه نادیدنی ست آن بینی

نوای كاروان در فضا طنین انداز ست و اطفال و زنان حرم چه با شكوه و عظمت حسین (علیه السلام) را همراهی می كنند. غم بر دل سایه افكنده و نفسها به شماره اند چرا كه امام دستور توقف داده اند.
"حضرت فرمود: انزلوا، هاهنا والله محطّ رکابنا و سفک دمائنا، هاهنا وَاللهِ مخطّ قبورنا، وهاهنا والله سبی حریمنا، بهذا حدّثنی جدّی؛ «فرود آیید، به خدا که این جا جای فرود آمدن و ریختن خونهای ماست، و اینجا جایگاه قبور ماست، به خدا که این جا جای به اسارت رفتن حَرَم ماست و این خبر را جدّم به من داده است».
همگان فرود آمدند، و حرّ با لشکرش نیز در کناری فرود آمدند، و حسین علیه‌السّلام نشست و شمشیرش اصلاح می‌کرد و می‌فرمود:

یا دَهرُ اُفّ لَکَ مِن خَلیل
کَم لَکَ بِالاِشراقِ وَ اللأصیلِ

تفو بر تو ای روزگار که چه بد دوستی هستی و چقدر در هر شبانگاه و بامداد برای تو بود..."
خدایا مباد كه این سخنان به گوش خواهر برسد و زینبی (سلام الله علیها) كه تا كنون جدایی برادر را تصور نكرده
این جملات را چگونه در دل هضم كند و تنها اشك است و اشك كه دل برادر را می لرزاند...
"راوی می‌گوید: زینب دختِ فاطمه علیها‌السلام این سخنان را بشنید و گفت: برادرم این سخن تو سخن کسی است که
به مرگ خود یقین دارد.
فرمود: آری خواهرم.
زینب: وای بر من، حسین مرا خبر از مرگ خود می‌دهد.
گوید: زنان گریستند و لطمه بر چهره‌ها زده گریبان چاک زدند.
ام‌کلثوم ندا برداشت: وامحمّداه واعلیاه وا امّاه وافاطمتا وا اخاه واحسنا و احسینا....
حسین علیه‌السلام خواهر را تسلّی داد و فرمود: (یا اختاه تعزَّی بعزاء الله، فانّ سکّان السَّموات یفنون و اهل الارض کلهم یموتون و جمیع البریه یهلکون، یا اختاه یا امّ‌الکلثوم! و انتِ یا زینب و انتِ یا رقیه و أنتِ یا فاطمه و أنتِ یا رباب! انظرنَ اِذا أنا قُتِلتُ فلاتشققن علیّ جیباً و لاتخمشن علیّ و جهاً و لاتقلن علیّ هجراً). «خواهرم! خود را به آرامش خدا تسلّی ده، چه ساکنان آسمانها می‌میرند و زمینیان به جای نمانند، و ما سوی اللّه به مرگ گرفتار آیند."

 

 

  افق هاي تعزيت
   
  چگونگی آهنگ مداحی

در آهنگ‏هایى كه اسمش را آهنگ پاپ مى‏گذارند، من مخالفتى با لهجه‏هاى خودمانى ندارم؛ اما چرا انسان تقلید كند؟ این همه مایه‏ى ابتكار در درون انسان وجود دارد؛ برود از فلان گوینده‏ى بى‏سروپاى مثلاً اسپانیایى یا آرژانتینى تقلید كند كه مثلاً چه بشود؟! آن هم در مفاهیمِ به این مهمى. آدم با یك چیز مهمل، مستمع را معطل كند؛ جوان را بیخود معطل و سرگرم كند؛ اینها درست نیست. مضامین باید همراه با فكر، همراه با عمق، همراه با معرفت و همراه با عاطفه باشد؛ یعنى صیقل و لعاب عاطفه حتماً در آن وجود داشته باشد تا شیرین شود.

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیأت رزمندگان اسلام 3/6/13

 

 

  اهداف قيام حسيني
   
  چرا حسین(ع)
چرا امام حسين، اين كار را بكند؟ چون زمينه‏ى انجام اين واجب، در زمان امام حسين پيش آمد. اگر اين زمينه در زمان امام حسين پيش نمى‏آمد، مثلاً در زمان امام على‏النقى (عليه‏السّلام) پيش مى‏آمد، همين كار را امام على‏النقى (عليه‏السّلام) مى‏كرد؛ حادثه‏ى عظيم و ذبح عظيم تاريخ اسلام، امام على النقى (عليه‏الصّلاةوالسّلام) مى‏شد. اگر در زمان امام حسن مجتبى يا در زمان امام صادق (عليهما السلام) هم پيش مى‏آمد، آن بزرگواران عمل مى‏كردند. در زمان قبل از امام حسين، پيش نيامد؛ بعد از امام حسين هم در تمام طول حضور ائمه تا دوران غيبت، پيش نيامد!

تکلیف حسین(ع) چه بود؟
... به‏طور طبيعى انجام اين واجب، به يكى از دو نتيجه مى‏رسد: يا نتيجه‏اش اين است كه به قدرت و حكومت مى‏رسد؛ اهلاً و سهلاً، امام حسين حاضر بود. اگر حضرت به قدرت هم مى‏رسيد، قدرت را محكم مى‏گرفت و جامعه را مثل زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين اداره مى‏كرد. يك وقت هم انجام اين واجب، به حكومت نمى‏رسد، به شهادت مى‏رسد. براى آن هم امام حسين حاضر بود.
اسلام بر قلب مقدس پيغمبر اكرم نازل شد؛ نماز را آورد، روزه، زكات، انفاقات، حج، احكام خانواده، ارتباطات شخصى، جهاد فى‏سبيل‏اللَّه، تشكيل حكومت، اقتصاد اسلامى، روابط حاكم و مردم، و وظايف مردم در مقابل حكومت را آورد. اسلام، همه‏ى اين مجموعه را بر بشريت عرضه كرد؛ همه را هم پيغمبر اكرم بيان كرد.
«ما من شى‏ء يقربكم من الجنة و يباعدكم من النّار الّا و قد نهيتكم عند و امرتكم به»؛ پيغمبر اكرم (صلى‏اللَّه عليه و آله)، همه‏ى آن چيزهايى را كه مى‏تواند انسان و يك جامعه‏ى انسانى را به سعادت برساند، بيان كرد؛ نه فقط بيان، بلكه آنها را عمل و پياده كرد. خوب، در زمان پيغمبر، حكومت اسلامى و جامعه‏ى اسلامى تشكيل شد، اقتصاد اسلامى، پياده شد، جهاد اسلامى برپا و زكات اسلامى گرفته شد؛ يك كشور و يك نظام اسلامى شد. مهندس اين نظام و راهبر اين قطار در اين خط، نبى‏اكرم و آن كسى است كه به جاى او مى‏نشيند.
خط هم روشن و مشخص است. بايد جامعه‏ى اسلامى و فرد اسلامى از اين خط، بر روى اين خط و در اين جهت و از اين راه حركت كند؛ كه اگر چنين حركتى هم انجام بگيرد، آن وقت انسانها به كمال مى‏رسند، انسانها صالح و فرشته‏گون مى‏شوند، ظلم در ميان مردم از بين مى‏رود، بدى فساد، اختلاف، فقر و جهل از بين مى‏روند، بشر به خوشبختى كامل مى‏رسد و بنده‏ى كامل خدا مى‏شود.
اسلام اين نظام را به وسيله‏ى نبى‏اكرم آورد و در جامعه‏ى آن روز بشر پياده كرد. در كجا؟ در گوشه‏يى كه اسمش مدينه بود و بعد هم به مكه و چند شهر ديگر توسعه داد.
سؤالى در اين‏جا باقى مى‏ماند و آن اين‏كه اگر اين قطارى را كه پيغمبر اكرم برروى اين خط، به راه انداخته است، دستى، يا حادثه‏يى آمد و اين قطار را از خط خارج كرد، تكليف چيست؟ اگر جامعه‏ى اسلامى منحرف شد، اگر اين انحراف به جايى رسيد كه خوف انحراف كل اسلام و معارف اسلام بود، تكليف چيست؟
دو جور انحراف داريم؛ يك وقت مردم فاسد مى‏شوند - خيلى وقتها چنين چيزى پيش مى‏آيد - اما احكام اسلامى از بين نمى‏رود؛ ليكن يك وقت مردم كه فاسد مى‏شوند، حكومتها هم فاسد مى‏شوند، علما و گويندگان دين هم فاسد مى‏شوند! از آدمهاى فاسد، اصلاً دين صحيح صادر نمى‏شود؛ قرآن و حقايق را تحريف مى‏كنند، خوبها را بد، بدها را خوب، منكر را معروف و معروف را منكر مى‏كنند! خطى را كه اسلام - مثلاً - به اين سمت كشيده است، صدوهشتاد درجه به سمت ديگر عوض مى‏كنند! اگر جامعه و نظام اسلامى به چنين چيزى دچار شد، تكليف چيست؟
اگر جامعه، منحرف شد، بايد كارى كرد؛ خدا حكمى در اين‏جا دارد. در جوامعى كه انحراف به حدّى پيش مى‏آيد كه خطر انحراف اصل اسلام است، خدا تكليفى دارد؛ خدا انسان را در هيچ قضيه‏يى بى‏تكليف نمى‏گذارد.
پيغمبر، اين تكليف را فرموده است - قرآن و حديث گفته‏اند - اما پيغمبر كه نمى‏تواند به اين تكليف عمل كند.
چرا نمى‏تواند؟ چون اين تكليف را آن وقتى مى‏شود عمل كرد كه جامعه، منحرف شده باشد. جامعه در زمان پيغمبر و زمان اميرالمؤمنين كه جامعه، به آن شكل منحرف نشده است؛ در زمان امام حسن كه معاويه در رأس حكومت است، اگرچه خيلى از نشانه‏هاى آن انحراف، پديد آمده است، اما هنوز به آن حدى نرسيده است كه خوف تبديل كلى اسلام وجود داشته باشد.
شايد بشود گفت در برهه‏يى از زمان، چنين وضعيتى هم پيش آمد؛ اما در آن وقت، فرصتى نبود كه اين كار انجام بگيرد - موقعيت مناسبى نبود - اين حكمى را كه جزو مجموعه‏ى احكام اسلامى است، اهميتش از خود حكومت، كمتر نيست؛ چون حكومت، يعنى اداره‏ى جامعه. اگر جامعه به تدريج از خط، خارج و خراب و فاسد شد و حكم خدا تبديل شد، اگر ما آن حكم تغيير وضع و تجديد حيات - يا به تعبير امروزِ انقلاب، اگر آن حكم انقلاب - را نداشته باشيم، اين حكومت به چه دردى مى‏خورد؟
پس اهميت آن حكمى كه مربوط به برگرداندن جامعه‏ى منحرف به خط اصلى است، از اهميت خود حكم حكومت، كمتر نيست. شايد بشود گفت كه اهميتش از جهاد با كفار، بيشتر است. شايد بشود گفت اهميتش از امر به معروف و نهى از منكر معمولى در يك جامعه‏ى اسلامى، بيشتر است. حتّى شايد بشود گفت اهميت اين حكم، از عبادات بزرگ الهى و از حج، بيشتر است.
چرا؟ براى خاطر اين‏كه در حقيقت اين حكم، تضمين كننده‏ى زنده شدن اسلام است؛ بعد از آن كه مشرف به مردن است، يا مرده و از بين رفته است.
خوب، چه‏كسى بايد اين حكم را انجام بدهد؟ چه كسى بايد اين تكليف را به جا بياورد؟
يكى از جانشينان پيغمبر، وقتى در زمانى واقع بشود كه آن انحراف، به وجود آمده است؛ البته به شرط اين‏كه موقعيت مناسب باشد. چون خداى متعال، به چيزى كه فايده ندارد، تكليف نكرده است. اگر موقعيت مناسب نباشد، هركارى بكنند، فايده‏يى ندارد؛ اثر نمى‏بخشد. بايد موقعيت مناسب باشد.
البته موقعيت مناسب بودن هم معناى ديگرى دارد؛ نه اين‏كه بگوييم چون خطر دارد، پس موقعيت مناسب نيست؛ مراد اين نيست. بايد موقعيت مناسب باشد؛ يعنى انسان بداند اين كار را كه كرد، نتيجه‏يى بر آن مترتب مى‏شود؛ يعنى ابلاغ پيام به مردم خواهد شد، مردم خواهند فهميد و در اشتباه نخواهند ماند. اين، آن تكليفى است كه بايد يك نفر انجام مى‏داد.
حالا در زمان امام حسين (عليه‏السّلام)، هم آن انحراف به وجود آمده، هم آن فرصت پيدا شده است. پس امام حسين بايد قيام كند؛ انحراف پيدا شده است.

 

 

  نواي دل
   
 

در محضر اساتيد - شب دوم:
اسدي گرمارودي

 

مراسم شب دوم محرم - حاج محمود کريمي

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5
 

 يا رب الحسين، بحق الحسين، اشفع صدر الحسين، بظهور الحجه
..::التماس دعا::..

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

إعْمَلْ عَمَلَ رَجُل يَعْلَمُ أنّه مأخُوذٌ بِالاْجْرامِ، مُجْزى بِالاْحْسانِ.

كارها و أمور خود را همانند كسى تنظيم كن و انجام ده كه مى داند و مطمئن است كه در صورت خلاف تحت تعقيب قرار مى گيرد و مجازات خواهد شد. و در صورتى كه كارهايش صحيح باشد پاداش خواهد گرفت.

بحارالأنوار: ج 2، ص 130، ح 15 و ج 75، ص 127، ح 10.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

21/10/86
هشت روز تا طواف نیزه ها به دور کعبه دلها ...

حضرت على (عليه السلام) روزى گذرش از كربلا افتاد و فرمود:
اينجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهيدان است شهيدانى كه نه شهداى گذشته و نه شهداى آينده به پاى آنها نمى‏رسند. (تهذيب)

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

درام زندگی یک انسان با چهره ای وحشتناک!

مردی که بخاطر یک مشکل ژنتیکی در سیستم عصبی اش یک تومور زشت و وحشتناک 23 کیلوگرمی را در صورتش داشت جراحی شد.
سال گذشته تومور صورت هوانگ چونجای چینی به 23 کیلوگرم رسیده بود که با عملیات جراحی 13 کیلوگرم از این تومور برداشته شد. اکنون این مرد با 10 کیلوگرم ضایعات روی صورت زندگی می کند.
این مرد 32 ساله چینی که در یک عمل جراحی دیگر 4 کیلوگرم از تومور صورتش برداشته خواهد شد قبل از انتقال به اتاق جراحی اشک می ریخت.
به گزارش روزنامه حریت، بعد از این جراحی، درمان وی تا بهبودی کامل ادامه خواهد یافت.

جهت دیدن عکس های بیشتر از این مرد اینــــجا کلیک کنید

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
چرا امام حسن(ع) در حالی که می توانستند علیه امویان قیام کنند ولی این کار نکردند و تنها امامی که قیام کرد امام حسین (ع) بود، دلایل آن حضرت برای قیام چه بود؟  



 

پاسخ:

اساساً اسلام دین رحمت و صلح و صفاست، تاریخ اسلام و زندگی پیامبر(ص) و ائمه(ع) بیانگر همین معناست، مگر در مواردی که پیامبر(ص) و یا ائمه(ع) مجبور به جنگ و نبرد می شدند که آنهم جنبه ی دفاعی داشت. امام حسن (ع) هم آن گاه که به خلافت رسیدند با مخالفت و لشگر کشی معاو یه روبرو شدند و از این جهت لشگری را تجهیز نمودند، تا به دفاع و مقابله برخیزند اما در ادامه، شرایطی فراهم شد که امام مجبور شدند، از اسلام به گونه ی دیگر دفاع نمایند[1]. اما درباره ی علت صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) باید گفت: اینها دو حادثه ی تاریخی هستند که معلول شرایط و اوضاع سیاسی و اجتماعی زمان خود هستند و این دو واقعه را باید با در نظر گرفتن اوضاع و احوال زمان خودشان بررسی نمود.
از نگاه ما امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هر دو امام و معصوم از خطا و اشتباهند. سرّ صلح و قیام هریک از این دو بزرگ وار، در متفاوت بودن شرایط سیاسی _ اجتماعی زمان آن دو حضرت، نهفته است که در ذیل به پاره ای از آن اشاره می شود:
1. آنچه در تاریخ مسلم است، این است که معاویه شخص حیله گری بود، و ظاهر احکام اسلامی را تا حدودی مراعات می کرد. بر خلاف یزید که نه تنها دشمنی با اسلام را در نهاد خود ـ مانند پدرش ـ داشت، بلکه این دشمنی را ابراز و آشکار می کرد و به هیچ یک از مقدمات اسلامی پایبند نبود[2]. به همین جهت بود که امام حسین (ع) در زمان حیات معاویه با آن که نامه هایی از اهل عراق برای دعوت به قیام علیه معاویه داشتند، دست به این کار نزدند و فرمودند، « امروز، روز قیام نیست، خداوند شما را مورد رحمت قرار دهد، تا زمانی که معاویه زنده است کاری نکنید و در خانه ها مخفی شوید»[3].
2. پیدا شدن نیروهای خوارج و نبود یاران مخلص و فرمانده هان فداکار[4] و ضعف داخلی، توان و قدرت نظامی امام حسن (ع) را ضعیف کرده بود، مضافاً بر این کراهت مردم از شرکت در نبرد با معاویه،[5] از دلایل صلح آن حضرت است که خود می فرماید! « دیدم بیشتر مردم خواستار صلح اند و از جنگ بیزارند، دوست نداشتم آنان را بر آنچه که نمی پسندیدند وادار کنم. پس به خاطر حفظ جان ـ عده ی کمی از_ شیعیانم، صلح کردم»[6] .
3.امام حسن (ع) در مقام خلیفه ی مسلمانان بودند و درگیری آن حضرت با معاویه و کشته شدن او به دست لشکر معاویه، شکست مرکز خلافت مسلمانان بوده و به گفته ی استاد مطهری، این چیزی بود که حتی امام حسین (ع) هم از این نوع کشته شدن پرهیز داشتند که کسی در جای پیامبر (ص) و در مسند خلافت کشته شود[7] و به همین جهت بود که امام حسین (ع) حاضر نبودند در مکه کشته شوند؛ چرا که احترام مکه ازبین می رفت. بنابر این ، شرایط این چنینی به هیچ وجه اقتضای جنگ و نبرد را نداشت، و صلح یک تاکتیک مهم بود، برای سامان دادن به وضعیت مردم مسلمان و تثبیت پایه های حکومت اسلامی.
و لذاست که ما معتقدیم: اگر امام حسین (ع) به جای امام حسن(ع) بودند، همین کار را می کردند.
گواه ما آن است که بعد از صلح امام حسن (ع) عده ای خدمت امام حسین (ع) رسیدند و گفتند ما صلح را قبول نداریم آیا با تو بیعت کنیم ؟
حضرت امام حسین (ع) فرمودند: نه هر چه برادرم حسن(ع) کرده من تابع همان هستم. [8]
اما شرایط زمان امام حسین (ع) درست برعکس شرایط امام حسن (ع) بود. به دلیل این که:
1. اولین تفاوت اساسی شرایط امام حسین (ع) با زمان امام حسن (ع) که سبب قیام امام حسین (ع) شد، این بود که یزید از آن حضرت تقاضای بیعت کرده بود وبیعت امام حسین (ع) با یزید ـ که به هیچ یک از احکام و ظوا هر اسلامی پایبند نبود ـ؛ یعنی به رسمیت شناختن ظلم، ستم، فساد و .... و این مساوی بود با از بین رفتن اسلام و مقدسات دینی. در حالی که معاویه از امام حسن (ع) تقاضای بیعت نکرده بود و یکی از موارد صلح نامه همین عدم تقاضای بیعت بود.
2. همان مردمی که در زمان امام حسن (ع) تمایلی به نبرد با معاویه نداشتند[9]، در مدت بیست سال حکومت معاویه از ظلم و ستم امویان به ستوه آمده بودند و کوفه تقریباً یک شهر آماده برای تشکیل حکومت از طرف امام حسین(ع) بود و این حجتی بود بر امام حسین (ع) و می بایست به آن ترتیب اثر می دادند[10].
3. مهم ترین عامل قیام امام حسین (ع) ، عامل امر به معروف و نهی از منکر بود.
معاویه در مدت بیست سال حکومتش، بر خلاف اسلام عمل کرده، ظلم و ستم نموده، احکام اسلام را تغییر داده، بیت المال را حیف و میل کرده، خون های مردم را به ناحق ریخته و به مفاد صلح نامه و به کتاب خدا و سنت پیامبر عمل نکرده بود، هم چنین بعد از خودش پسر شراب خوار و سگ بازش را به عنوان جانشین معرفی کرده و ... و این همه باعث گردید که امام حسین (ع) به عنوان وظیفه قیام نموده و امر به معروف و نهی از منکر کند. در حالی که این وضعیت معاویه در زمان امام حسن (ع) برای مردم بر ملا نشده بود و شاید به همین جهت باشد که می گویند: صلح امام حسن (ع) زمینه ساز قیام امام حسین (ع) شد ؛یعنی با مفادی که در صلح امام حسن (ع) بوسیله ی آنحضرت گنجانده شده بود، راه هرگونه فریب و نیرنگ را بر معاویه بست، اگر چه معاویه بعداً به مفاد صلح نامه وفا دار نماند، ولی این چیزی جز رسوایی برای او در جامعه ی اسلامی و زمینه سازی برای قیام امام حسین(ع) بر ضد فرزندش را به ارمغان نیاورد. برخی از مفاد صلح نامه ی امام حسن (ع) از این قرار است:
1. معاویه به کتاب خدا و سنت رسولش عمل کند.
2. امر خلافت بعد از وی به امام حسن (ع) برسد و در صورت بروز هر حادثه ای به امام حسین (ع) تفویض شود.
3. سب و دشنام علی(ع) در منابر و نمازها منع شود.
4. از بیت المال کوفه که موجودی آن پنج میلیون درهم است چشم پوشی شود.
5. مسلمانان و شیعیان در امان باشند.
از مفاد این صلح نامه به خوبی استفاده می شود که امام حسن (ع) هرگز در صدد تثبیت خلافت معاویه نبوده، بلکه تنها به جهت مصالح اسلام و مسلمانان و با توجه به اقتضای زمان و شرایط جامعه اسلامی تن به چنین کاری داد.
بنابراین، با توجه به شرایطی که در زمان امام حسن (ع) بر جامعه ی اسلامی حاکم بود و امام در مسند خلافت بود با معاویه صلح کرد؛ چرا که شرایط مختلف بوده و با هم تفاوت داشت، لذا شرایط زمان امام حسن (ع) اقتضای صلح و زمان امام حسین (ع) اقتضای قیام داشت.
برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به کتاب سیری در سیره ی ائمه اطهار، اثر استاد مطهری، صص 51 ـ 97.

--------------------------
[1] رضوانی، علی اصغر، پاسخ به شبهات واقعه ی عاشورا، ص 35.
[2] رضوانی، علی اصغر، پاسخ به شبهات واقعه ی عاشورا، ص319.
[3] المجمع العالمی لاهل البیت(ع)، سلسلة اعلام الهدایة، امام حسین (ع)، ص 147.
[4] گفته اند: امام (ع) 4 امیر لشگر انتخاب کرد که معاویه همه ی آنها را با پرداخت رشوه به سوی خود کشاند. رضوانی، علی اصغر، پاسخ به شبهات واقعه ی عاشورا ، ص316.
[5] وقوع سه جنگ ـ جمل، صفین و نهروان ـ در زمان امام علی (ع) ، حالت بدبینی و خستگی نسبت به جنگ را در بین یاران امام حسن (ع) موجب شده بود.
[6] المجمع العالمی لاهل البیت(ع)، سلسلة اعلام الهدایة، امام حسین (ع)، ص 147.
[7] مطهری، مرتضی، سیری در سیرة ائمه اطهار (ع)، ص77.
[8] مطهری، مرتضی، سیری در سیرة ائمه اطهار (ع)، ص96.
[9] امام حسن (ع) در آخرین خطبه های که انجام دادند از مردم درباره ادامه ی جنگ نظر خواهی کردند. آنان از هر طرف فریاد زدند که ما زندگی و بقا را می خواهیم ،پس صلح نامه را امضا کن. رضوانی، علی اصغر، پاسخ به شبهات واقعه ی عاشورا، ص 316.
[10] مطهری، مرتضی، سیری در سیرة ائمه اطهار (ع)، ص 81.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

جز رستم کسی را برای رهائی بیژن شایسته ندیدند. کیسخر فرمود تا نامه ای نوشتند و گیو را روانـﮥ زابلستان کرد, گیو شتابان دو روزه راه را یکروز سپرد و به زابلستان رسید.
رستم چون از داستان آگاه گشت از بهر بیژن زار خروشید و خون از دیده بارید زیرا که از دیر باز با گیو خویشاوندی داشت, زن گیو دختر رستم و بیژن نوادﮤ او بود و رستم خواهر گیو را هم به زنی داشت.
به گیو گفت: زین از رخش بر نمی ‌دارم مگر آنگاه که دست بیژن رادر دست بگیرم و بندش را بسوئی بیفکنم. پس از آنکه چند روز به شادی و رامش نشستند نزد کیخسرو شتافتند. کیخسرو برای رستم جشن شاهانه‌ ای ترتیب داد و فرمود تا در باغ گشادند و تاج زرین و تخت او را به زیر سایـﮥ گلی نهادند:

درختی زدند از بر گاه شاه
کجا سایه گسترد بر تاج و گاه
تنش سیم و شاخش زیاقوت زر
برو گونه گون خوشهای گهر
عقیق و زیر جد همه برگ و بار
فرو هشته از شاخ چون گوشوار
بدو اندرون مشک سوده به می
همه پیکرش سفته برسان نی
بفرمود تا رستم آمد به تخت
نشست از بر گاه زیر درخت

کیخسرو پس از آن از کار بیژن با او سخن گفت و چارﮤ کار را بدست وی دانست. رستم کمر خدمت بر میان بست و گفت:

گر آید به مژگانم اندر سنان
نتابم زفرمان خسرو عنان

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
قُل كُونُواْ حِجَارَةً أَوْ حَدِيدًا 50 أَوْ خَلْقًا مِّمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَن يُعِيدُنَا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ قَرِيبًا 51 يَوْمَ يَدْعُوكُمْ فَتَسْتَجِيبُونَ بِحَمْدِهِ وَتَظُنُّونَ إِن لَّبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِيلاً 52 وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُواْ الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا 53 رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِكُمْ إِن يَشَأْ يَرْحَمْكُمْ أَوْ إِن يَشَأْ يُعَذِّبْكُمْ وَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ وَكِيلاً 54 وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِمَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِيِّينَ عَلَى بَعْضٍ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا 55 قُلِ ادْعُواْ الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِهِ فَلاَ يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنكُمْ وَلاَ تَحْوِيلاً 56 أُولَـئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا 57 وَإِن مَّن قَرْيَةٍ إِلاَّ نَحْنُ مُهْلِكُوهَا قَبْلَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ أَوْ مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا كَانَ ذَلِك فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا 58

 

ترجمه فارسي مکارم

بگو: «شما سنگ باشيد يا آهن، «50» يا هر مخلوقى كه در نظر شما، از آن هم سخت‏تر است (و از حيات و زندگى دورتر مى‏باشد، باز خدا قادر است شما را به زندگى مجدد بازگرداند) آنها بزودى مى گويند: «چه كسى ما را بازمى‏گرداند؟!» بگو: «همان كسى كه نخستين بار شما را آفريد» آنان سر خود را (از روى تعجب و انكار،) به سوى تو خم مى‏كنند و مى‏گويند: «در چه زمانى خواهد بود؟!» بگو: «شايد نزديك باشد! «51» همان روز كه شما را (از قبرهايتان) فرامى‏خواند; شما هم اجابت مى‏كنيد در حالى كه حمد او را مى‏گوييد; مى‏پنداريد تنها مدت كوتاهى (در جهان برزخ) درنگ كرده‏ايد!» «52» به بندگانم بگو: «سخنى بگويند كه بهترين باشد! چرا كه (شيطان بوسيله سخنان ناموزون)، ميان آنها فتنه و فساد مى‏كند; هميشه شيطان دشمن آشكارى براى انسان بوده است! «53» پروردگار شما، از (نيات و اعمال) شما آگاهتر است; اگر بخواهد (و شايسته بداند)، شما را مشمول رحمت خود مى‏سازد; و اگر بخواهد، مجازات مى‏كند; و ما تو را بعنوان مامور بر آنان نفرستاده‏ايم (كه آنان را مجبور به ايمان كنى!) «54» پروردگار تو، از حال همه كسانى كه در آسمانها و زمين هستند، آگاهتر است; و (اگر تو را بر ديگران برترى داديم، بخاطر شايستگى توست،) ما بعضى از پيامبران را بر بعضى ديگر برترى داديم; و به داوود، زبور بخشيديم «55» بگو: «كسانى را كه غير از خدا (معبود خود) مى‏پنداريد، بخوانيد! آنها نه مى‏توانند مشكلى را از شما برطرف سازند، و نه تغييرى در آن ايجاد كنند» «56» كسانى را كه آنان مى‏خوانند، خودشان وسيله‏اى (براى تقرب) به پروردگارشان مى‏جويند، وسيله‏اى هر چه نزديكتر; و به رحمت او اميدوارند; و از عذاب او مى‏ترسند; چرا كه عذاب پروردگارت، همواره در خور پرهيز و وحشت است! «57» هيچ شهر و آبادى نيست مگر اينكه آن را پيش از روز قيامت هلاك مى‏كنيم; يا (اگر گناهكارند، ) به عذاب شديدى گرفتارشان خواهيم ساخت; اين، در كتاب الهى ( لوح محفوظ) ثبت است «58»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

alirezamoaz@gmail.com

لينک دانلود 4 کتاب در رابطه با محرم
 

1. دانلود « اسرار عاشورا جلد 1 و 2 » سيد محمد نجفى يزدى

2. دانلود « لهوف » سيد ابن طاووس

3. دانلود « پيام عاشورا » حاوى بيش از 160 پيام از حسين بن على

4. دانلود « فرهنگ عاشورا » جواد محدّثى

 منبع

 

 

onesaeid@yahoo.com

عصر تکنولوژی و مناطقی از زمین که هنوز ناشناخته اند

 وجود اکتشافات ميكروسكپی و ماکروسکپی ،تاریخی و تکاملی و اکتشافات فضایی ،جالب است بدانید هنوز هم نقاط بسیاری در روی زمین وجود دارد که ناشناخته اند . خبرگزاری مهر مطلبی از مجله علمی New scientist نقل کرده است که خواندنی است :
براساس تحقیقات Survival International در حال حاضر بیش از 100 قبیله و در مجموع حدود 40 هزار نفر وجود دارند که هنوز با بقیه دنیا تماس برقرار نکرده اند:
Gangkar Puensum واقع در بوتان با 7 هزار و 541 متر ارتفاع، اولین محل در آخر دنیا و بلندترین مکانی است که دست انسان تاکنون به آن نرسیده است.
کوهنوردان سه بار برای رسیدن به قله این کوه تلاش کرده اند اما از سال 1994 دولت این کشور آسیایی به منظور احترام گذاشتن به مذاهب سنتی جمعیتهای محلی تلاشهای جدید را ممنوع اعلام کرد.
کوههای Nyainqentangla شرقی است که از 164 قله این کوههای تبتی هنوز هیچ انسانی قدم به 159 قله آن که همگی در ارتفاع بالای 6 هزار متر واقع شده اند، نگذاشته است.
مناطق دست نیافته ای در "گرینلند" و قطب جنوب در رتبه سوم این مناطق قرار دارد .
در رتبه چهارم "آخرین محلهای" زمین در زیر زمین واقع شده است. این محل، بزرگترین غار انگلیس است که با نام "تیتان" شناخته می شود و در "دربی شایر" واقع شده است. این غار در سال 1999 کشف شد و از آن زمان تاکنون غارنوردان هنوز راهی برای رسیدن به اعماق آن پیدا نکرده اند. این غار در زمانی کشف شد که تصور بر این بود هیچ حفره ناشناخته ای در روی زمین وجود ندارد.
در رتبه پنجم آخرین محل زمین بیابانی به مساحت 50 هزار کیلومتر مربع در نزدیکی دریای آرال است. در حقیقت این بیابان تاکنون در هیچ نقشه جغرافیایی مشخص نشده است و تنها یک تصویر ماهواره ای از آن وجود دارد.
در رتبه بعدی این رده بندی، منطقه ای در پاراگوئه قرار گرفته است. در این کشور منطقه ای در آخر دنیا وجود دارد که محلی در حدود 100 کیلومتر است و در آن گروهی از انسانها زندگی می کنند که تا قبل از سوم مارس 2004 هرگز کسی آنها را ندیده بود. در این سال دانشمندان تصمیم گرفتند برای شناسایی اعماق جنگلهای پاراگوئه وارد این منطقه شوند و در کمال شگفتی گروهی از انسانها را شناسایی کردند که هرگز با مناطق متمدن زمین هیچ تماسی برقرار نکرده بودند.

 

 

alireza_zare21@yahoo.com

سال2008 تلویزیون‎های تخت بدون سیم

سال 2007 سال تلویزیون های صفحه تخت بود اما در سال 2008 باید منتظر چه تحولی بود!
دوشنبه گذشته یکی از بزرگترین نمايشگاه های بين المللی لوازم الکترونيکی موسوم به سی ای اس (CES) در لاس وگاس آمریکا افتتاح شد.
شرکت های تولید کننده فنآوری های مدرن طی این نمایشگاه سعی کردند هر چه در چنته دارند را رو کنند و به همین دلیل این رویداد بزرگ می تواند ایده ای از آنچه در سال 2008 پشت ویترین فروشگاه ها به نمایش در خواهد آمد، بدست دهد.
سال 2007 سال تلویزیون های صفحه تخت بود. فروش این نمایشگر های نازک و بزرگ در اغلب کشورهای پیشرفته بسیار چشمگیر بوده و تجربه تماشای تلویزیون را در بسیاری از خانه ها تغییر داده است.
اما هر چه این تلویزیون ها روی دیوار جذاب و زیبا به نظر می آیند، رشته سیم هایی که از آنها آویزان است اغلب صاحبانشان را کلافه می کند.
دارندگان تلویزیون های صفحه تخت در بهترین حالت، این سیم ها را که برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا و صدا از دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند در قالب هایی هم رنگ دیوار پنهان می کنند یا با کمی سلیقه آنها را پشت گلدان یا وسایل دیگر مخفی می سازند. این نمایشگر های نازک و بزرگ تجربه تماشای تلویزیون را در بسیاری از خانه ها تغییر داده است
اما راه حلی که امسال قرار است توسط صنایع سازنده دستگاه های الکترونیکی ارائه شود، از همه اینها جذاب تر است و همه را از شر این سیم های مزاحم خلاص می کند.
سه سیستم تازه بر پایه فن آوری بی سیم در نمايشگاه بين المللی لوازم الکترونيکی لاس وگاس عرضه شد تا تصاویر تلویزیونی با کیفیت بالا و صدا را بدون نیاز به سیم های گرانقیمت به این تلویزیون ها منتقل کند.
در سال های گذشته نیز برخی شرکت ها مدعی دست یافتن به این فناوری شده بودند اما هنوز هیچ خبری از دستگاه هایشان نبود.
اکنون شرکت های بزرگ تلویزیون سازی نظیر سونی، توشیبا، سامسونگ و پاناسونیک پا به این عرصه گذاشته اند تا موفقیت آن را تضمین کنند و قرار است شرکت رایانه ای اینتل نیز که پیشتاز فن آوری های بدون سیم برای دسترسی به اینترنت است به آنها بپیوندد. در سیستمی که این شرکت ها از آن حمایت می کنند، یک تراشه کوچک قرار است در دستگاه هایی نظیر پخش کننده های دی وی دی، گیرنده های ماهواره یا دوربین های دیجیتال تعبیه شود و تصویر و صدا را به دستگاه تلویزیون ارسال کند.
برای انتقال سیگنال های حاوی داده های دیجیتال، این فن اوری از پهنای باند ویژه ای استفاده می کند تا با دیگر شبکه های بی سیم در منازل تداخل پیدا نکند. بر خلاف روش های پیشین برای انتقال بدون سیم تصاویر تلویزیونی، فن آوری تازه نیازی به فشرده کردن اطلاعات ندارد و به همین دلیل با افت کیفیت در تصویر مواجه نخواهد شد.
طراحان این سیستم برای رفع نگرانی شرکت های فیلم سازی گیرندگی این دستگاه را محدود کرده اند تا نتوان از آن برای چند دستگاه تلویزیون استفاده کرد. برای انتقال تصویر و صدا، دستگاه های پخش کننده باید حداکثر در ده متری گیرنده تلویزیون قرار داشته باشند.
اگر همه چیز به خوبی پیش رود این فن آوری به مرور از چند ماه دیگر در دستگاه های تازه جای خواهد گرفت. هر چند خریداران باید کمی در بودجه خود تجدید نظر کنند و حداقل 100 دلار بیشتر بپردازند.

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

گربه و دختر چکمه پوش


قصه گربه چکمه پوش را دوستی برایم فرستاد و مرا یاد قصه ای دیگر انداخت که در پی قصه گربه چکمه پوش آمده است.


گربه چکمه پوش


یکی بود یکی نبود در روزگاران قدیم پیرمردی دم مرگ سه پسرش را جمع کرد تا دارایی های خود را بین اشان
قسمت کند، پیرمرد خانه را به برادر بزرگتر، مغازه را به برادر وسط و چون چیزی باقی نمانده بود گربه اش را به
به برادر کوچک و برای این که سه نشود با لحن حکیمانه ای افزود "پسرم اگر عقل داشته باشی خودت
ارزش سهم الارث ات را خواهی فهمید» (اساساً آدم وقتی بلد نباشد چهار قلم جنس را درست تقسیم بر سه کند ناچاراست که سخنان حکیمانه ول بدهد.)
بعد هم مُرد چون نقش دیگری در این قصه نداشت. گربه با لحن مودب گفت ارباب غم به دل خود راه نده، من تو را
خوشبخت خواهم کرد، کافی است برای من یک جفت چکمه مهیا کنی.
" پسر چنین کرد، گربه چکمه های ساق بلند را پوشید و در حالی که از در خانه بیرون می رفت گفت:
" ارباب عزیز، هنگامی که باز گردم تو ثروتمندترین مرد این شهر خواهی بود متأسفانه این قصه همین جا تمام شد
چون همان روز گربه را به جرم پوشیدن چکمه ساق بلند و «تبرج» دستگیرو روانه زندان کردند. به هر حال واگویی
قصه های قدیم این دور و زمانه کار چندان راحتی نیست

آینه چیان

------------------

دختر چکمه پوش

یکی بود یکی نبود در روزگارانی نه چندان قدیم، زنی در حال مرگ سه دخترش را صدا می زند خانه اش را می دهد به دختر بزرگ،ماشین اش را می دهد به دختر وسطی و چون چیز با ارزشی نمانده بود یک جفت چکمه ساق بلندش را می دهد به دختر کوچیکه و حکیمانه می گوید «دخترم اگر عقل داشته باشی ارزش سهم الارثت
را خواهی فهمید و زن میمیرد و از داستان خارج می شود . دختر چکمه ساق بلند را به پا کرده
پاچه شلوار جین اش را می تپاند داخل چکمه از خانه که خارج می شود به پدرش
می گوید « پدر غم به دل راه مده» دختر در حال خارج شدن باز هم
می گوید تا من باز گردم تو مرد ثروتمندی خواهی شد و از خانه خارج می شود
وقتی پلیسی می خواهد دختر را به جرم بد حجابی و اخلال در نظم عمومی دستگیر
کند سوار اولین ماشین مدل بالایی که جلوی پایش ترمز میکند شده و میرود .
البته قصه ما تمام نمی شود .
مدتی بعد که دختر بر گردد هم صاحب خانه است هم ماشین و....
و پدر هم کلاهش را گذاشته است بالاتر و بهر حال واگویه قصه های نه چندان قدیم هم
در این دوره زمانه چندان راحت نیست .

توکلی

 

 

mastoor_313@yahoo.com

خداحافظ نوكيا!

 
 لارس ولف كه يكي از مديران شركت نوكياست، در گفت‌وگو با نشريه‌ي يهودي جروزالم‌پست در سال 1380، خبر از وجود «پروژه اسرائيل» با هدف گسترش سرمايه‌گذاري‌ها و حضور بيشتر در سرزمين‌هاي اشغالي داد.
اين شركت حضور خود در اسرائيل را با يك سرمايه‌گذاري 500 ميليارد توماني در سال 1379 آغاز كرد و بخش عمده‌ي اين سرمايه‌ در اختيار شركت‌هاي اسرائيلي قرار گرفته‌است.
نوكيا چند مجتمع تحقيقاتي و صنعتي را در سرزمين‌هاي اشغالي راه‌اندازي كرده و بخشي از فرايند طراحي و توليد محصولاتي مانند باتري گوشي‌هاي تلفن همراه در اين مجتمع‌ها انجام مي‌شود.

 ديكشنري بابل: شركت سازنده و ناشر فرهنگ‌نامه‌ي بابل كه اين روزها نام كمابيش شناخته‌شده‌اي است، در سال 1375 در اسرائيل تاسيس شده‌است. اين شركت هم‌اكنون با به كار گيري حدود هشتاد نفر، دفاتري در سرزمين‌هاي اشغالي و آلمان دارد.
نام و نشان عجيب اين شركت يكي از نخستين عناصري است كه توجه مخاطب را به خود جلب مي‌كند. برگزيدن نام يك دولت باستاني كه روزگاري يهوديان در آن زيسته‌اند و استفاده از تصوير دو نهر آب، ياداور آرمان موهوم حکومت يهودي از نيل تا فرات است.فراموش نكنيم كه آن‌چه نشان تجاري شركت مي‌نماياند، قلمرو سرزمين همان دولتي است كه اين شركت نامش را برخود دارد. جالب آنكه كره‌ي زميني كه شركت بابل به تصوير كشيده است، به جز همين دو رود و قلمرو ميان آن هيچ جاي ديگري ندارد.
عجيب‌تر اين كه اين شركت دو پايگاه يكسان در اينترنت دارد كه در يكي از اين دو، هيچ نام و نشاني از اسرائيل پيدا نمي‌شود و به جاي آن نشاني دفاتر شركت در فلسطين، اردن و ديگر كشورهاي اسلامي نوشته‌شده‌است.

تهيه شده در
جنبش دانشجويان جهان اسلام

 

.

alirezamajidi@gmail.com

تکامل

عکس جالبی از نیویورک تایمز، سایه یک پزشک را در هنگام عبور از روبروی پوستر مراحل تکامل جنین انسان در یک کلینیک نازایی، نشان می‌دهد:

 infertility_6001.jpg

برای دیدن نمای بزرگ‌تر، روی عکس کلیک کنید.

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
تِرشَـــــــک ( غذای کُردی)

مواد لازم :
برنج: 100 گرم
نخود: 50 گرم
بلغور: 150 گرم
پیاز خرد شده: 1 عدد
گوشت گوسفندی: 300 گرم
گوشت چرخ کرده: 150 گرم
جعفری: 50 گرم
کرفس و برگ چغندر: 100 گرم
گوجه فرنگی: 1 عدد
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق
نمک؛ فلفل؛ زردچوبه، روغن: به میزان لازم
آرد سفید: به میزان لازم

طرز تهیه:
برنج را کته کنید و قبل از دم کشیدن زیر آن را خاموش کنید تا سرد شود؛ بلغور و نخود را خیس کرده و اجازه بدهید تا یک ساعت خیس بخورد. نصف پیاز را خرد کرده با گوشت گوسفندی خرده شده سرخ کنید وقتی گوشت خوب تفت داده شد نخود را به آن اضافه کنید یک لیوان آب به نخود و گوشت اضافه کنید و مهلت بدهید تا خوب بپزد؛ باقیمانده پیاز را نیز خرد کرده و همراه با گوشت چرخ کرده سرخ کنید. نمک؛ فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید کمی آب بریزید و درب ظرف را بگذارید تا گوشت بپزد و آب آن خشک شود جعفری را به آن اضافه کنید کمی تفت دهید سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود؛ برنج و بلغور را با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا بلغور نیز خرد شود و کاملا با برنج مخلوط شود سپس کمی آرد سفید اضافه کنید تا حالت چسبندگی پیدا کند؛ از این مواد به اندازه یک نازنگی برداشته و وسط آن را یا مایه گوشت چرخ کرده وجعفری پر کنید و آن را بسته و گرد کنید بعد که تمام برنج و بلغور ها را پر کردید تمام مواد؛ کرفس و برگ چغندر خرد شده را داخل قابلمه گوشت و نخود بریزید و کوفته های درست شده را داخل مواد بگذارید تا کاملا با بقیه مواد بپزد؛ گوجه فرنگی را پوره کنید و همراه با رب گوجه فرنگی مخلوط کنید و در انتها به مواد اضافه کنید بعد از ده دقیقه غذا برای سرو کردن حاضر است.
این غذا از غذاهای سنتی کردی است و به خاطر وقت زیادی که برای تهیه می برد معمولا در روزهای تعطیل پخته می شود.
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

jadijadi@gmail.com

مهمان جدید ما: روبرتو از ایتالیا


روبرتو (که اون «تو» آخر رو باید قوی بگین) یک پسر ۲۶ ساله است. البته شناسنامه‌اش می گه ۳۴ ولی هم ظاهر جوون‌تری داره و هم دلی جوون‌تر. سه سال پیش از ایتالیا خارج شده و با همین تیپی که می‌بینید فرانسه، ایرلند و چند کشور اروپایی دیگه رو زمینی و قدم به قدم رد کرده تا برسه به ارمنستان و ترکیه و حالا ایران.
حدود دو هفته است که ایرانه و خراسان رو دیده و بسیار پسندیده! دلیلش هم موسیقی است. به موسیقی‌های محلی گوش می ده و علاقه داره. یک نی ارمنی هم با خودش آورده و دنبال اینه که با یک سه‌تار عوضش کنه (: خودش گیتار و بانجو و اینجور چیزها می زنه.
یک تی‌شرت داره که روش به زبان‌های مختلف نوشته «من به برلوسکونی رای ندادم» ولی این روزها که سرده بیشتر پولیور و کتش رو می پوشه که روش یک علامت آگاهی از ایدز (روبان قرمز) سنجاق شده.
روبرتو سه روز است که مهمون ما است. بدیش اینه که ما اهل موسیقی نیستیم ولی خب گپی می زنیم. ظهر باهاش رفتیم پیتزا خوردیم که گفت اصلا شبیه پیتزاهای ایتالیایی نیست. قابل توجه دوستان نوکیایی اینکه، همه پیتزاها جلوشون نوشته بود «با سس آلفردو» و روبرتو با خنده می‌گفت در ایتالیا چیزی به اسم سس آلفردو وجود نداره. امشب هم برامون «پاستا» پخت. تند بود و خوشمره. فکر کنم ماهی تن و زیتون رو هم بهش اضافه کرده بود موقع پختن.
مشکلش گیر افتادن در سرما است و زمین‌گیر شدن هفته اخیر در تهران (: به زودی می‌خواه راه بیافته به بقیه موسیقی‌های ایران هم گوش کنه (:

 

 

yazynh@yahoo.com

احترام به امام يعني چه؟

چندي پيش مطلبي در رابطه با سخنان اكبر اعلمي در مورد سيدالشهدا (ع) نوشته شده بود كه ظاهرا به دفاع از سخنان اعلمي پرداخته و گفته اين سخنان به هيچ عنوان بي‌احترامي به امام حسين (ع) نبوده است. يك مساله‌اي كه مطرح است، بحث امام‌شناسي است. متاسفانه ما در امام‌شناسي بسيار ضعيف هستيم. نمي‌دانيم امام واقعا كيست. فكر مي‌كنيم امام يكي است مانند بقيه. بنده به دوستان پيشنهاد مي‌كنم كه يك‌بار هم كه شده معني زيارت جامعه كبيره را بخوانند تا متوجه شوند، امام كيست. فرازهايي از اين زيارت عبارت است از:
... خداوند شما را به صورت نورهايي (پيش از آفرينش جهان) آفريد و گرداگرد عرش خود قرارتان داد تا آنگاه كه با آوردنتان در اين جهان بر ما منت گذارد و قرارتان داد در خانه‌هايي ... و مقرر داشت درودهاي ما را بر شما و مخصوص گردانيد دوستي شما را براي ما تا موجب پاكي اخلاق ما و پاك شدن خود ما و تزكيه نفس ما و كفاره گناهان ما باشد ... به خاطر شما فرو ريزد باران را و به خاطر شما است كه نگهدارد آسمان را از اينكه بر زمين افتد جز به اذن او و به خاطر شما بگشايد اندوه را و برطرف كند سختي را ...
مگر امام آدم معمولي است كه مثل آدم‌هاي معمولي با او حرف بزنيم و بعد هم بگوييم مگر چه گفتيم؟ بي‌احترامي نكرديم. در حديث است از حضرت علي (ع) كه به جنابين سلمان و ابوذر (رض) فرمود: شما هر قدر هم تلاش كنيد به يك درصد معرفت ما نيز نخواهد رسيد. منظور از اين حديث چيست؟ يعني آي جناب سلمان با بالاترين مرتبه ايمان! (ايمان ده مرتبه است كه جناب سلمان هر ده مرتبه آن را دارا بود) هر قدر هم كه تلاش كني باز يك درصد مقام ما را حتي نمي‌تواني بشناسي و بفهمي؛ چه رسد به اين كه به آن مقام برسي. اين وضع جناب سلمان است. حال خودتان ببينيد وضع اعلمي‌ها چيست!!! در حديث ديگر علي (ع) مي‌فرمايد به ما خدا نگوييد، اما هر چيز ديگر كه بگوييد و هر توصيفي كه بكنيد، صحيح است.
با توجه به اين مقامات حال آيا باز هم مي‌توان حتي براي مثال زدن از نام مقدس سالار شهيدان استفاده كرد؟؟؟ فكر كرديد بي‌احترامي يعني چه؟ حتما بايد كسي نعوذ بالله فحش بدهد تا بگوييم بي‌احترامي كرده است؟؟؟ انسان تنها بايد براي مدح و ثنا و يا الگوبرداري نام مقدس امام را بياورد. نام امام نان و پنير نيست كه هر وقت بخواهيم آن نام را بياوريم و از آن براي مقاصد شخصي خود استفاده كنيم! بلي دوستان، نام امام را براي مثال زدن هم نبايد آورد، چه رسد به اين كه بخواهيم به گونه‌اي در مقابل آن جبهه‌گيري كنيم، مانند صحبت‌هاي اعلمي!!! وقتي ما كابينه امام را زير سوال ببريم يعني علم و عصمت او را زير سوال برده‌ايم. اشخاص كابينه جزو مقدسات نيستند، اما خود كابينه چرا؟ ما مي‌توانيم بگوييم فلان والي امام فلان جا اشتباه كرد. مانند شركت عثمان بن حنيف، والي اميرالمومنين (ع) در مجلس اشراف. اشخاص كابينه يعني شخص را زير سوال مي‌بريم و اشكالي هم ندارد. اما اگر خود كابينه را زير سوال ببريم، در واقع انتخاب حضرت (ع) را زير سوال برده‌ايم. در مورد واليان حضرت علي (ع) هم حضرت خود، آن‌ها را كنار گذاشت، آيا اين درست است كه ما نستجير بالله بگوييم حضرت علي (ع) در انتخاب فلان والي اشتباه كرد و انتخاب حضرت را زير سوال ببريم؟ سخنان اعلمي چنين بويي مي‌داد. حتي اگر منظور او چنين نبوده است كه اميدواريم همين‌طور باشد، نبايد چيزي بگويد كه منجر به سوءتفاهمات و برداشت بد ديگران شود.
در ضمن هنگامي كه كسي احترام امام معصوم (ع) را نگاه نمي‌دارد، نبايد انتظار داشته باشد ديگران احترام او را نگاه دارند.
والسلام
هَدينَا اللهُ جَميعًا اِلَي الصِّراطِ الْمُسْتَقيمِ
وَ عَلَّمَنَا اللهُ مَعالِمَ الدّينِ

 

 

amkamalis@yahoo.com

نوشته ای برای مستور_313

با سلام به همه دوستان
دوست عزیزمان که با آی دی "مستور_313" در روزانه مطلب می نویسند در شماره 870 روزانه مطلب جالبی در مورد شرکت "نستله" نوشته بودند. بنده با حرف اصلی پشت آن نوشته موافقم اما در عین حال در آن ایرادی نیز میبینم که عرض میکنم و از ایشان یا سایر دوستان تقاضا دارم اگر توضیحی دارند ذکر کنند.

و اما مطلب اول
اگر اشتباه نکنم متن دوست ما اشاره به شرکت نستله داشت که گفته میشود حامی صهیونیسم است. و اگر باز اشتباه نکنم یکبار در روزانه یکی از دوستان لیستی از شرکتها و کارخانجات حامی صهیونیسم را درج کرده بود و احتمالا ایشان هم آنرا در روزانه یا دیگر سایتها دیده اید و بر آن اساس متنشان را نوشته اند. اما دوست من، اگر دلخور نشوید به نظر من آن نوشته مطلب را کمی ساده گرفته. اجازه بدهید کمی توضیح بدهم. از شما یک سوال دارم و آن اینست که شما چه تعریفی از صهیونیسم دارید. میدانید که آنرا میتوان چند جور تعریف کرد. مثلا میتوان تعریفهای زیر را ارائه کرد
اول: حرکتی برای اعطای یک سرزمین به قوم یهود برای ایجاد وطنشان که آن سرزمین الزاما فلسطین یا لااقل تمام آن نیست.
دوم: جنبشی برای ایجاد کشور یهود بر پایه قومیت یهودی در فلسطین
سوم: تلاش برای ایجاد کشور یهود بر پایه دین یهود در سرزمینی که متغلق به خود میدانند که در این صورت قطعا چنین کشوری باید شامل تمام مناطقی که فلسطین نامیده میشود باشد
چهارم: تلاش برای تشکیل کشور بزرگ یهودی که در بیشترین حد خود شامل مرزهایی مثلا از نیل تا فرات است
پنجم: تلاش برای تسلط قوم یهود بر مقدرات جهان
.
.
.
واضح است که هر کس و در هر زمان وقتی از صهیونیسم حمایت یا با آن مخالفت میکند یکی از تعاریف بالا یا نظایر آنرا درنظر دارد. مثلا شاید برای عامه مردم در غرب تعریف اول مورد قبول باشد و چون آن تعریف کمترین مشکل را ایجاد میکند پس بسیار قابل قبول تر است. حتی در بین سران صهیونیسم نیز تعریف واحدی وجود ندارد کما اینکه بسیاری از فعالان صهیونیست مخصوصا در ابتدای کار اصولا افراد متدینی نبوده اند و به اصطلاح امروز برای شریعت یهود چندان تره خورد نمی کرده اند و دغدغه اصلی آنها تجمع همه کسانی بوده که وابستگی نژادی به قوم یهود دارند (از متدینین گرفته تا منکران دین یهود) و همانطور که میدانید در ابتدا چندان حساسیتی روز محل کشور هم نداشته اند و حتی صحبت از آرژانتین یا یکی از متصرفات آفریقایی انگلیس هم به میان آمده بوده و در ادامه به علت نیاز هسته عمدتا سکولار صهیونیسم به حمایت جامعه دینی یهود و برای نزدیکی به لایه های قدرتمند علمای دین یهود بود که روی ارض موعود و فلسطین متمرکز شدند. در ضمن اگر توجه کنیم که بسیاری از کسانی که زیر علم صهیونیسم سینه میزنند اصولا نه از نژاد یهودند و نه دین یهودی دارند و حتی بسیاری اصلا اعتقاد دینی از هیچ نوع ندارند و به بی دینی خود اعتراف و حتی افتخار هم میکنند، پس میبینیم که برای خیلی ها صهیونیسم تعریف دینی یا حتی نژادی ندارد
خلاصه کلام اینکه تعاریف متفاوت بالا باعث میشود وقتی کسی ادعای مخالفت با این پدیده را بکند لازم باشد که معین کند با کدام یک مخالف است. به نظر حقیر اگر مبارزه با صهیونیسم را در مبارزه با دین یا قوم یهود تعریف کنیم عملا به نوع دیگری از نژادپرستی یا افراط دینی دچار شده ایم که هم خجالت آور و شرم آور است و هم پوچ و بی عاقبت و بی ارزش
اما بهتر است که کمی دایره نظر را بازتر کنیم و مشکلات موجود را قومی یا دینی تفسیر نکنیم. به عبارت دیگر بهتر است دنیا را میدان تلاش یک قوم برای برتری بر دیگران یا حتی یک دین در مقابل دیگران نبینیم. به نظر بنده دنیا میدان مبارزه دو تفکر است. یکی آن است که همه منابع مادی و معنوی دنیا را برای خود میخواهد و دیگری آنکه سعادت همه بشر را در نظر دارد. با این تعریف باید از دوستمان مستور بخواهیم لیستی از شرکتهایی که در اردوی اول نیستند تهیه کند و مطمئن هستم که چنین لیستی اگر وجود داشته باشد چندان طولانی نیست
دوست عزیز حتما این بیت شعر را شنیده اید که

گر رسم شود که مست گیرند
در شهر هرآنکه هست گیرند

اگر بخواهیم واقعا حامیان تفکر سلطه جو را تحریم کنیم نه تنها دیگر باید خواب یک نسکافه گرم را ببینید بلکه باید خیلی چیزهای دیگر را نیز از زندگی خود حذف کنید. تمرکز روی شرکتهایی که علنا از دولت اسرائیل در جایی دفاع کرده اند دردی را دوا نخواهد کرد. اصلا چرا راه دور برویم همین اینترنتی که ما و شما از آن استفاده میکنیم مگر ساخته و در مالکیت کیست؟ مگر تمام سایتهایی که دم از مخالفت با اسرائیل و آمریکا میزنند از امکانات همان نظام سلطه در اینترنت بهره مند نیستند؟ دوست من اگر واقعا دلتان برای مظلومان فلسطین میسوزد باید همه فعالیت اینترنتی خود را تعطیل کنید چون تمام شرکتهای اینترنتی بزرگ و اصولا تمام شرکتهای بزرگی که در زمینه آی تی فعالیت دارند خود قسمت بزرگی از همان نظامی هستند که شما میخواهید با آن مبارزه کنید. پس زیاد به خود سخت نگیرید و با خیال راحت برای خود نسکافه نستله درست کنید و میل کنید چون کار وابستگی ما به غرب خرابتر از آنست که با یک نسکافه نخوردن شما درست شود
مطلب دوم: متاسفانه یک رسم ناخوشایند در روزانه در مورد نامشخص ماندن نام افراد وجود دارد. اکثر دوستان به دلایلی که بر بنده نامشخص است از ذکر نام خود ابا می کنند. البته روش درستتر محفوظ نگاه داشتن نامها آنست که اشخاص در مطبوعات برای خود نام مستعار اختیار می کنند اما در روزانه بعضی از دوستان ترجیح میدهند ناشناخته بمانند شاید یک دلیل آن حافظه تاریخی ایرانیان است که آکنده از شک و تردید و بی اعتمادی است شاید به دلیل وجود چنین فضایی است که دوستان ترجیح میدهند به اصطلاح "آسه بروند و آسه بیایند که گربه شاخشون نزنه". بامزه تر اینجاست که دوستانی که مطالب غیر سیاسی یا نوشته هایی در دفاع از دولت فعلی هم مینویسند همین کار را میکنند و حتی شاید تعداد افرادی که بطور ناشناس و با آی دی محفوظ یا بدون ذکر نام از دولت کنونی دفاع میکنند بیشتر از منتقدین بی نام باشد. در هر صورت پیشنهاد می کنم که دوستان سعی کنند نام خود را در ایمیل ها ذکر کنند (حتی اگر نام مستعار باشد) تا اقلا دیگر اعضا بتوانند به نوشته های ایشان ارجاع بدهند

با تشکر
امیر کمالی

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ هجدهم

۱. خدای دانا (راستکار و رهبر راستی) را گرامی می دارم.
۲. ما از انديشه٬ گفتار و کردارِ نيکی که هم اکنون می شود يا پس از اين خواهد شد٬ می باشيم. پس ما ستايندگان و در خواهندگانِ آنچه نيکو است٬ می باشيم.
۳. خدايا٬ ما آنچه انديشيده ايم و گفته ايم و کرده ايم٬ (از راهِ راستیِ زيبا) بر گزيده ايم.
از اين کارها٬ بهترينش برای دو هستیِ باد.
۴. برای جهانِ زنده٬ با کارهايی که بهترين هستند٬ در می خواهيم که آرامش و آبادی بر دانا و نادان٬ بر توانا و ناتوان ارزانی شود.
۵. «توانايی از آنِ تواناترين باد.» اين است آنچه ما برای خدای دانا و بهترين راستی پيشکش می کنيم٬ آگهی می کنيم٬ نيايش می کنيم.
۶. هرچند يک مرد يا يک زن راستی را بيشتر در يابد٬ بهتر است. او بايد خود٬ آن را نيک به کار بندد و به ديگران بگويد تا آنان نيز آن را چنان که شايد٬ ورزند.
۷. ما و جهانِ زنده برای خدای دانا بهترين نيايش و ستايش را داريم.
اين را برای تو می ورزيم و (تا آنجا که می توانيم) به ديگران فراز می گوييم.
۸. در سرای راستی٬ در انجمنِ راستی٬ برای همه و هر کس بهترين آرزو (پاداش) هر دو زندگانی است.
۹. با انديشهء بهتر٬ ای خدای (دانا٬ براستی) اين سخن ها را فراز گفته ايم و ترا نگهبان و آموزگارِ اينها می دانيم.
۱۰. از روی راستی و منش نيک ٬ (ای خدا) با ستايش هايی که شايانِ تو٬ با سخن هايی در خورِ تو٬ با نماز هايی ويژهء تو٬ (ترا نگاهبان و آموزگارِ اينها می دانيم).
الهی آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 دي / 11 ژانويه / 2 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
21 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
انگليسي ها 14 افسر ايراني را كه براي دفاع از وطن با آنان جنگيده بودند اعدام كردند!

خانواده هاي افسراني كه توسط انگليسي ها اعدام شده بودند براي شكايت از وثوق الدوله رئيس الوزراء وقت كه به اعتراض آنان توجه نكرده بود در اين روز در سال1297 خورشيدي( 11 ژانويه 1919 ) مقابل كاخ گلستان اجتماع كردند ولي از دست دربار سلطان احمدشاه هم در اين زمينه كاري برنيامد! . انگليسي ها 22 تيرماه همين سال ( ژوئيه 1918 ) درست چهارماه مانده به پايان جنگ جهاني اول 14 افسر نيرو هاي مسلح ايران را بدون كوچكترين دليل اعدام كرده بودند ــ موضوعي كه مورخان ، آن طور كه بايد به آن توجه نكرده اند.
     اين افسران به منظور دفاع از وطن كه قبلا اعلام بي طرفي كرده بود با نيروهاي انگليسي جنگيده و بعدا دستگير شده بودند.
     انگليسي ها ماهها پس از اين كه لنين همه معاهدات مغاير تماميت و حاكميت ايران و امتيازات و مطالبات روسيه را يكجانبه لغو كرد ؛ پس از سازش محرمانه با وثوق الدوله در باره عقد قراردادي كه چندي بعد تنطيم شد ( قرارداد 1919سال ) به منظور سرپرستي مطلق و انحصاري بر ايران اعلام كردند كه نيروهاي خود را از ايران بيرون خواهند برد و « اس پي آر » را منحل خواهند كرد!.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

21/10/59
محاصره هويزه توسط دشمن در ادامه تعقيب نيروهاي خودي در عمليات نصر .

جبهه مياني : مقاومت نيروهاي خودي در مقابل پاتك دشمن در ميمك و ادامه درگيري در گيلان غرب ، سرپل ذهاب ، ريجاب و تنگه حاجيان .

جبهه شمالي : درگيري در ارتفاعات سر دوش مريوان با ابتكار عمل خودي .

اخبار پراكنده فعاليت نيروهاي ضد انقلاب داخلي و ارتباطات آنها با عراق .

گزارش اسراي عراقي از تقويت استعداد جنگي دشمن از جمله توسط سلاحهاي غنيمتي از ايران .

اقدامات و تحرّكات رئيس جمهور ( بني صدر ) : پيام قدرداني رئيس جمهور از فرماندهان ستاد اروند و منطقه غرب كشور براي انجام عمليات اخير در جنوب و غرب كشور .

بررسي عمليات توكّل در جلسه با فرماندهان نظامي در جنوب .

توجيه بني صدر از شكست عمليات توكل و تلاش براي مقصّر نشان دادن حريفان سياسي خود .

پاسخ به تلگرام آقاي پسنديده و اعلام لزوم وجود حمايت و اعتماد نسبت به نيروهاي مسلح و پرهيز از شتابزدگي در انجام عمليات عليه دشمن .

انتقاد رئيس جمهور از كساني كه پيش از انقلاب و پيش از جنگ خيانت كردند و سازمان و روحيه ارتشيان را در استان خوزستان ويران كردند .

اعلام حمايت حزب مائوئيستي رنجبران از رئيس جمهور : مانند رئيس جمهور ، جلوي تازه به دوران رسيده ها مي ايستيم ، همانطور كه جلوي رژيم سابق ايستاديم .

تلاش دولت براي حل مسئله گروگانها در زمان حاكميت كارتر با تقديم دو لايحه دو فوريتي به مجلس و دلائل و توضيحات سخنگوي دولت ( بهزاد نبوي ) در اين باره و تصويب به فوريت هر دو لايحه در مجلس .

تحركات كشورهاي غربي در تقويت عراق : سفر كيسينجر به بغداد .

قرارداد نظامي 4/14 ميليارد فرانكي فرانسه و عراق .

بيانيه مشترك انگلستان و مغرب در حمايت از مواضع سياسي عراق .

دي ولت چاپ آلمان : به نظر سعوديها ايران و عراق بايد صلح كنند و اجلاس آتي كنفرانس اسلامي در مكه ، موضوع جنگ اين دو كشور را بررسي خواهند كرد .

گزارش گاردين از نقش عربستان سعودي در بازار نفت و تلاش اين كشور براي جلوگيري از افزايش قيمت نفت به وسيله كشورهاي تندرو نظير ايران و نيز تاثير افزايش قيمتها بر اقتصاد آمريكا . گزارش ساندي تايمز از تشديد فعاليت سلطنت طلبان و موضع تهاجمي آنها در خارج كشور .

21/10/65
عمليات كربلاي 5 (آغاز مرحله دوم)

Mobin_s2004@yahoo.com
11 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تبعه اول

اكتاويوس ( اوكتاويان ) چند سال پس از آن كه سناي روم او را با لقب اوگوستوس به عنوان تنها كنسول روم ( امپراتور انتخابي ) تعيين كرد و نگهبان دمكراسي و حقوق مردم قرار داد يازدهم ژانويه سال 23 پيش از ميلاد در مراسمي ناگهان و بدون مقدمه خود را تبعه اول وبالاتر از همه اتباع ديگر و همسرش را هم بانوي اول روم ( بانوي بانوان ) خواند و اين رسم از آن زمان در دنياي غرب رايج شده است كه رئيس كشور را مرد اول و همسرش را زن اول حطاب كنند .
    اكتاويوس در يك تصميم ديگر متصرفات روم را هم به ايالات مختلف تقسيم و انها را ايالات روم خواند كه پس گرفتنشان مشكلتر شد. تصميم بعدي اكتاويوس پايين آوردن سن ازدواج دختران بود كه طبق اين تصميم او ، انعقاد قرارداد نامزدي دختران به 10 سالگي پايين آمد كه از 12 سالگي هم مي توانستند به خانه شوهر بروند.

برخي ديگر از رويدادهاي 11 ژانويه

  • 1922:   براي نخستين بار انسولين روي يك پسر 14 ساله كانادايي به نام لئونارد تجربه شد.
        

  • 1963:   شوراي وزيران وقت تصويب كرد كه اصول شش گانه معروف به انقلاب سفيد ششم بهمن ماه به رفراندم گذارده شود.

  • 1989:   يك هفته پس از سقوط دو جت جنگنده ليبي در يک جنگ هوايي با جنگنده هاي آمريكايي در آسمان مديترانه كارشناسان شوروي به بررسي ضعف جنگنده هاي ساخت اين كشور پرداختند . در سال 1981 نيز دوهواپيماي ساخت شوروي نيروي هوايي ليبي در جنگ با هواپيماهاي آمريكايي از نوع اف ــ 14 سرنگون شده بودند.

  • 1991:   كنگره آمريكا به جورج بوش ( پدر ) اجازه جنگ با عراق را داد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    2 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     اقامت حضرت امام حسين (ع) درمسيرحركتشان ازمكه به عراق،
    بربالاي تپه اي بنام حُمُم

    2 محرم 61 - حضرت امام حسين (ع) درمسيرحركتشان ازمكه به عراق، بربالاي تپه اي بنام حُمُم منزل كردند تا درصورت لزوم آماده هرگونه مقابله با دشمن باشند. امام حسين (ع) احتمال درگيري و برخورد با دشمن را پيش بيني مي‏‎كردند و مي‎دانستند كه درمدتي كوتاه بايد مهيّاي درگيريهاي وسيع تري باشند. بدين ترتيب حضرت اباعبدالله امركردند كه مكاني مناسب براي خيمه ها درنظرگرفته شود و آن مكان دشت كربلا شد. امام بزرگوارو سرورشهيدان، كربلا را موضع يخ و دشمني براي خود و يارانشان خواندند و اين پهن دشت سوخته به نشانه ازخودگذشتگي، ايثارو آزادي درتاريخ جاودان شد و امام حسين (ع) و يارانشان به منزله انسانهاي نمونه و جاودانه تاريخ الگوي آيندگان قرارگرفتند.

     

     ورود امام حسين (ع) به سرزمين کربلا

    2 محرم 61 - ورود امام حسين (ع) به سرزمين کربلا

     

     تولد تقيُ الدّين اوحدي دقاقي اصفهاني شاعرتواناي ايراني

    2 محرم 973 - تقيُ الدّين اوحدي دقاقي اصفهاني شاعرتواناي ايراني بدنيا آمد. او شاعري پركاربود و چند مجموعه شعرازخود بجاي گذاشت. اوحدي اصفهاني دردربارشاه اسماعيل دوم، و سلطان محمد خدابنده ازاحترام بسياربرخورداربود و درزمان شاه عباس اول به هندوستان سفركرد. اوحدي اصفهاني درهندوستان،« تذكره عَرَفاتُ العاشقين» را نوشت.« ساقي نامه، كعبه ديدار، يعقوب و يوسف، لوح محفوظ، ديوان قصايد، تَبصِرةُ العارفين و كَعبَةُ الحَرَمين» هفت اثرمنظوم اوحدي اصفهاني بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -6
    0

    اهواز

    6
    14

    تبريز

    -10
    -1

    شيراز

    1
    9

    مشهد

    -10
    0

    بندرعباس

    10
    20

    کرمان

    -3
    6

    اصفهان

    -5
    5

    يزد

    -3
    4

    کرمانشاه

    -3
    5

    اراک

    -8
    0

    رشت

    0
    5

    دبی

    14
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    941 تومان
    1880 تومان
    850 تومان
    250 تومان
    259 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    205000 تومان
    99500 تومان
    51000 تومان
    198000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.12

    اذان مغرب : 17.29

    اذان صبح فردا : 5.46

    طلوع آفتاب فردا : 7.15

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Macworld
    ماه فوريه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Macworld
     

    تاریخ انتشار: فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 158
    حجم فایل: 23 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    --------------------------------------------------------------

    مسنجر ماهواره ای


    شاید تاکنون برایتان اتفاق افتاده باشد که در جایی باشید که امکان دسترسی به تلفن ثابت نیست , گوشی موبایلتان هم طبق معمول از آنتن دهی خوبی برخوردار نیست , فریادهایتان هم هر چه قدر بلند باشند به گوش احدی نمی رسد, خبری از اینتر نت و ایمیل و مسنجر هم نیست. موقعیتی شبیه رابینسون کروزوئه در یک جزیره تک و تنها! چه می کنید؟ در چنین شرایطی هیچ چیز به اندازه یک عدد مسنجر ماهواره ای نمی تواند مفید باشد. CES امسال شاهد تولد spot Satellite Messengers زیبایی هست که می توانند موقعیت شما را به کمک سیستم GPS مرکزی ردیابی کرده و آن را به دوستان و یا خانواده شما اطلاع دهد. پیشتیبانی این سیستم تنها از طریق تکنولوژی مخابره ماهواره ای دیتا می باشد. دیگر جای نگرانی نیست . پوشش دهی ماهواره ای مناطق کره زمین بسی آسانتر از پوشش دهی آنتن های موبایل است. با خیال راحت می توانید سر به بیابان بگذارید. هرگز گم نخواهید شد! 
    منبع
     

    صفحه نمایشگر با انحنا



     

    اگر اهل بازیهای کامپیوتری هستید به خوبی می توانید تک تک مشکلاتی را که ناشی از نداشتن زاویه دید مناسب و یا رزولوشن پایین ممکن است رخ دهد را نام ببرید. گاهی اوقات حتی دلتان می خواهد که مثلا صفحه نمایشگر نیز همراه اتوموبیل شما در پیست مسابقه به اطراف حرکت کند ! کمپانی ALIENWARE با ارائه محصول جدید خود تا حدی می تواند این قبیل مشکلات را برای باریکنندگان حرفه ای مرتفع سازد. این شرکت توانست اولین صفحه نمایشگر با انحنا را روانه نمایشگاه CES2008 سازد. در کنار ظاهر زیبای آن می توانیم به قدرت پاسخ دهی 0.02 میلی ثانیه , رزولوشن 2880 در 900 , عرضی معادل با 3 Feet اشاره کنیم. از این پس بازیکنندگان حرفه ای برای لذت بردن از شوق پیروزی ملزم به داشتن یک دستگاه DLP RPTV خواهند بود!

    ويدئوي مرتبط
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پرسمان عصمت



     

    معرفی کتاب:
    عصمت به عنوان یکی از اعتقادات اندیشه دینی به خصوص اندیشه شیعی همواره مورد توجه و نقد منتقدان و مخالفان قرار داشته است. چیستی عصمت، دامنه عصمت و پی آمدهای اعتقاد و عدم اعتقاد به عصمت از جمله مهمتریت پرسش هایی است که در این زمینه مورد توجه بوده است.
    نوشتار حاضر در صدد است تا ضمن بازتعریف مفهوم عصمت، مهمترین پرسش هایی که در این زمینه مطرح شده است را بیان کرده و پاسخی درخور به آن ها بدهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● کلیات
    ● پیشگفتار
    ● واژه شناسى
    ● عصمت و اختیار
    ● ناسازگارى با طبیعت انسانى
    ● عصمت در ادیان دیگر
    ● پى آمدهاى اعتقاد به عصمت
    ● عصمت در دریافت و ابلاغ وحى
    ● عصمت در اعتقادات
    ● عصمت از گناه
    ● عصمت از خطا
    ● تفاوت درجات معصومان
    ● برخورد اصحاب پیامبر با مسأله عصمت
    ● تفاوت عصمتِ قبل و بعد از نبوّت
    ● عصمت امامان
    ● عصمت انسان هاى دیگر
    ● عصمت حضرت زهرا(س)
    ● آیه تطهیر
    ● نقش شیعه در رواج اندیشه عصمت


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    تفاوتهاي شيوه هاي گفتگو
    در خانمها و آقايون

    همه ي شما حتماً مي دانيد که وقتي صحبت از شيوه ي برقراري ارتباط مي رسد، خانم ها و آقايان کاملاً روي طول موج هاي مختلفي قرار گرفته اند. يك مجله در ماه اين مشکل ديرينه را از ديدگاهي بسيار جديد و جالب بررسي کرده است. نويسنده ي اين مطلب با يك روانشناس مصاحبه اي انجام داده است. تحقيقات وي نشان مي دهد که تفاوت هاي بين روش ها و سبک هاي برقراري ارتباط در خانم ها و آقايان، فراتر از اجتماعي شدن محض است، و به نظر مي رسد که ريشه در ساخت جنسيتي آنها داشته باشد.
    او اولين بار وقتي متوجه اين مسئله شد که نوارهاي ويدئويي را که توسط محقق ديگري گرفته شده بود و در آن از دوستان نزديک خواسته شده بود که با هم گفتگويي را آغاز کنند، بررسي ميکرد. برخلاف دخترها، پسرها از اين درخواست احساس ناراحتي ميکردند. دخترها در تمام گروههاي سني وقتي با هم روبه رو مي شدند، فوراً شروع به صحبت ميکردند، و گفتگو را با حل مشکل يکي از دخترها به پايان مي رساندند. از طرف ديگر پسرها، به موازات هم مي نشستند و از يک بحث به بحث ديگري مي پريدند و همه ي گفتگوها حول قرارهايي که مي خواهند با هم بگذرانند مي چرخيد.
    وي مشاهده کرد که، "براي مردها، گفتگو راهي براي استحکام بخشيدن به وضعيت و مقام خود در گروه است. آنها براي حفظ آزادي و استقلال خود گفتگو مي کنند. از طرف ديگر خانم ها، براي ايجاد صميمت و نزديکي صحبت و گفتگو ميکنند. براي آنها حرف زدن ذات و جوهره ي صميميت است، از اينرو دوستي نزديک و صميمي براي آنها به معناي نشستن کنار هم و صحبت کردن است. براي پسرها، فعاليت ها و انجام کارها با يکديگر مهم است. نشستن و حرف زدن تنها جزء ضروريات دوستي نيست."
    حتي از اين مشاهدات ساده نيز، کاملاً مشخص است که چرا زن ها و مردها در صحبت کردن با يکديگر اينقدر مشکل دارند. زن ها با صحبت کردن با دوستان و عاشقان خود، احساس نزديکي و صميميت ايجاد مي کنند. مردها از گفتگو در اين راه بهره نميگيرند، به همين خاطر است که نمي فهمند که خانم ها چرا اينقدر پشت سر هم حرف ميزنند و حرف مي زنند و ...در نتيجه بسياري از مردها به روشي صداي زنها را قطع مي کنند.
    مردها از روش ها گفتگوي مختلفي که زن ها براي ايجاد صميمت بين خود استفاده ميکنند، کاملاً گيج و مبهوت هستند. يکي از اين روش ها "گفتگوي مشکلات" است. او ميگويد، "براي خانم ها صحبت درمورد مشکلات جوهر ارتباط است. من مشکلاتم را با شما درميان مي گذارم، و شما نيز همينطور، درمورد مشکلات خودتان با من صحبت مي کنيد. و اين دليل نزديکي ماست. اما مردها، حرف زدن درمورد مشکلات را براي گرفتن توصيه مي دانند. از اينرو با يک راه حل به آن پاسخ مي دهند." و پيداست که وقتي مردها با چنين روشي به دردل خانم ها درمورد مشکلاتشان پاسخ مي دهند، زن تصور خواهد کرد که او قصد کوچک کردن مشکل او و يا کم کردن شر او از سرش را داشته است.
    در چشم زن، مرد از درِ حمايت و پشتيباني برمي آيد، چون مردها فقط براي گرفتن راه حل درمورد مشکلاتشان با هم بحث مي کنند. مرد فکر نمي کند که زن با مطرح کردن مشکلاتش براي وي قصد نزديک شدن بيشتر به او را داشته است. به خاطر اين تفاوت ها، بيشترين شکايتي که مردها از زن ها دارند اين است که، "زن ها مدام شکايت ميکنند، و اصلاً هم کاري براي حل آن نمي کنند. مردها ذات شکايت کردن خانم ها را درک نکرده اند."
    از اين شيوه هاي مختلف، نکته ي جالبي برداشت مي شود: زن، که به دنبال ايجاد نزديکي و صميميت با مرد خود است، با او درمورد مشکلات خود صحبت مي کند. او از آن مرد انتظار دارد همانطور پاسخگو باشد که دوستان دخترش پاسخگو بودند و با او درمورد مشکلات خودش حرف بزند. اما مرد، اين گفتگوها به خاطر گرفتن توصيه و راه حل تلقي مي کند، نه صميميت. او مشکل را بررسي کرده و يک راه حل ارائه مي دهد، همانطور که دوستان پسرش سابقاً براي او مي کرده اند. اما وقتي زن باز هم صحبت درمورد اين مشکلات را ادامه مي دهد، گويي توصيه ي او را ناديده گرفته است، ابتدا کاملاً گيج و مبهوت و بعد عصباني مي شود. مرد مطمئن مي شود که زن ها فقط درمورد هيچ و پوچ حرف مي زنند. و زن هم تصور خواهد کرد که مردش هيچ احساسي به او ندارد چون طوري با او صحبت نمي کند که احساس نزديکي کند.
    زن ها بايد بدانند که گفتگوي مردها فقط به خاطر موقعيت است. يکي از اصلي ترين اهداف حيوانات نر در زندگي زوج گيري است. براي اين منظور آنها بايد آنقدر قوي و نيرومند باشند تا بتوانند با رقيبان ديگر برخورد کنند و آنها را شکست دهند. همينطور که بزرگتر مي شوند، با اولويت بندي کارها زمان را مي گذرانند. و وقتي اين نر آنقدر بزرگ شد که بتواند در برابر حريفان نر ديگر بايستد، خواهد توانست که ماده ي مورد علاقه ي خود را انتخاب کند.
    جنس نر انسان نيز به طريقي کاملاً مشابه عمل مي کنند. پسرها براي گرفتن درجات اجتماعي بالا، دستور مي دهند. آنها براي ايجاد نفوذ و تسلط دستور مي دهند نه براي اينکه واقعاً مي خواستند آن عمل انجام گيرد. و آن پسرهايي هم که مجبور به انجام آن دستورات بودند، شان و مقام پاييني داشتند.
    اين موضوع در مشاهده ي يکي ديگر از اختلافات زن ها و مردها با يکديگر نيز اهميت دارد. زن ها نمي توانند پايداري مردها را در مواقع درخواست کمک متوجه شوند. زن ها بايد مطالب بالا را به خاطر آورده و بفهمند که، براي مردها انجام کارهايي که از آنها خواسته شده، به معناي از دست دادن شان و مقام خود در آن رابطه است. مردها معمولاً فکر ميکنند که زن ها قصد کنترل کردن آنها را دارند. آنچه از نظر زن ها فقط يک درخواست کوچک است، از نظر مردها شيوه اي براي کنترل کردن به شمار مي رود.
    محقق اين موضوع را گسترده تر بررسي مي کند:
    "زنها مي خواهند که مردها هر چه آنان مي خواهند انجام دهند. اگر زني بداند که کاري که انجام مي دهد واقعاً مرد را مي آزارد، انجام آن کار را متوقف ميکند. اگر بداند که مرد مي خواهد او کاري را انجام دهد، سعي در انجام آن کار خواهد کرد. او اين را معناي عشق مي داند و تصور مي کند که مردش هم بايد مثل او فکر و عمل کند. اما مردها در برابر کارهايي که از آنها خواسته مي شود، بسيار مقاوم و پايدار هستند. يعني دقيقاً متضاد با خانم ها!" او يادآور مي شود که، البته مردهايي هم وجود دارند که بسيار براي زنهايشان کمک کننده هستند.
    کاملاً متغاير با شيوه ي گفتگوي مردها، که در پي ايجاد و حفظ مقام و رتبه است، گفتگوهاي خانم ها بسيار تساوي طلبانه تر است. وقتي زن ها به هم مي رسند، درمورد مشکل يکي از خودشان به بحث مي نشينند و نتيجه ي بحث را بر مبناي خواست همه مي گيرند. اين نوع گفتگو بسيار مهمتر و تقريباً شبيه به سبک مديريت ژاپني هاست . مردهايي که با بازرگانان ژاپني در دادوستد هستند، بايد به کلي شيوه گفتگوي خود را تغيير دهند و مجبور مي شوند نزديکتر و صميمانه تر برخورد کنند.
    خوانندگان اين مقاله احتمالاً اين احساس را پيدا خواهند کرد که شيوه ي زنان برتر از شيوه ي مردان است. درواقع، از شروع جنبش هاي زنان، افراد بسياري اعلان داشته اند که مردها اصلاً شيوه ي گفتگو را بلد نيستند (چرا؟ چون به شيوه ي خانم ها گفتگو نمي کنند). آموزش هاي زيادي براي تعليم دادن روش هاي گفتگو به مردان انجام گرفته است. اما هيچ گونه آسيب و اشکالي متوجه شيوه و سبک گفتگوي مردان نيست، و شيوه ي گفتگوي زنها هم البته اشکالات خاص خود را دارد.
    يکي از حقايق جالبي که من کشف کردم مربوط به شيوه ي گفتگو با توافق عموم خانم هاست. براي خانم ها موافقت و رضايت عموم به معناي مطابقت و يکساني آنهاست. اگر يکي از زنان در جمع بخواهد که نظر خود را پيش ببرد، هميشه مشکلي وجود خواهد داشت. "اگر دختري کاري را انجام دهد که دختر ديگر نپسندد، مورد انتقاد قرار گرفته و گاهي طرد مي شود..." من فکر ميکنم دخترهاي زيادي تا به حال با چنين طرد شدگي از جمع دوستان خود روبه رو شده باشند.
    در خاتمه، هر دو جنسيت بايد بتوانند اختلافات و تفاوت هاي موجود در شيوه ي گفتگوي يکديگر را بدانند، و انتظار غيرممکن نداشته باشند. زن ها بايد ياد بگيرند که آن نوع گفتگوي صميمي که با دوستان همجنس خود دارند را فقط بايد با همانها حفظ کنند و انتظار داشته باشند. اينکه بخواهند مردشان را هم به يکي از دوستان دخترشان تبديل کنند، غيرممکن خواهد بود و شکست مي خورند، چون مردان به طور کلي احساس صميميت و نزديکي را به آن شکل ايجاد نمي کنند. مردها نيز بايد بفهمند که وقتي زنشان صحبت ميکند، سعي دارد که با او ارتباط برقرار کند، حرف نمي زند که فقط حرفي زده باشد، و همچنين مثل دوست هاي پسر او براي تحکيم موقعيت خود صحبت نمي کند. اگر او هم بتواند آنچه در خود دارد با او تقسيم کند، زن متوجه خواهد شد که مردش او را کنار نمي زند، و نيز دوستش دارد و مي خواهد تا به او نزديک شود.
    پس از خواندن اين مقاله، ديگر آسان است که بفهميم يکي از منابع اصلي جنگ و جدل هاي بين جنسيت هاي مختلف، به خاطر تفاوت در شيوه ي گفتگو و ارتباط برقرار کردن آنهاست. شايد اگر مردها ديگر انتظار نداشتند که زن ها هم مثل آنها گفتگو کنند، ما انرژيمان را صرف بررسي نحوه ي تحسين کردن دو جنسيت از يکديگر مي کرديم. البته اگر زنها و مردها دقيقاً مثل هم بودند، زندگي بسيار کسل کننده و يکنواخت مي شد .
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    مراقب فرش زیر پایمان باشیم؟ 
     


     

    اکثر ما ایرانی ها در هر وضعیت مالی که باشیم سعی می کنیم که در منازلمان فرشی پهن کنیم.
    مهم نیست که این فرش چه قیمتی داشته باشد اما نفس عمل برای ما که همان پهن کردن فرش است سالیان سال است که ادامه دارد. آیا می دانید چطور باید از این دارایی خود نگهداری کنیدو چفدر در مورد آن اطلاعات دارید؟
    - فرش ها هفته ای یک بار باید جارو شوند. این عمل باعث بالا رفتن عمر فرش شما می شود زیرا از جرم گرفتن رشته های آن جلوگیری می کند. هر چند هفته یک بار نیز وقت بیشتری بگذارید و دور آن را که امکان جمع شدن آلودگی وجود دارد به خوبی غبار رویی کنید.
    -جارو کشیدن فرش خود را با قسمت کردن آن به تکه های کوچک در ذهنتان با دقت بیشتری انجام دهید.
    -برای جارو کردن فرش عجله نکنید بخصوص اگر صاحب فرش های پرز بلندی همچون گبه ها هستید زیرا آلودگی در آنها دیر تر از بین می رود دسته جاروی خود را از یک نقطه خاص چندین بار عبور دهید تا مطمین شوید غبار ها کاملا گرفته شده اند.
    -نقاطی را که در دسترس تر است و معمولا جلوی راه و رفت و آمد است را با دقت بیشتری جارو بکشید
    -برای جلوگیری از بوی بد مقداری جوش شیرین را به کیسه جاروبرقی خود اضافه کنید.

    تمیز کردن نقاط کثیف فرش:
    اولین چیزی که هنگام ریختن هر چیزی روی فرشتان پیشنهاد می کنیم این است که سریعا آن را بشویید. اگر همان لحظه که چیزی روی فرشتان ریخته است آن را پاک کنید امکان از بین رفتن جای آن بیشتر وجود دارد.در ضمن از نکات زیر غافل نشوید:
    - قبل از اضافه کردن هر شوینده ای با ناخن خود ماده افتاده روی فرشتان را بردارید.
    -در قسمت کوچکی از فرشتان ماده پاک کننده را امتحان کنید تا مطمین شوید آسیبی به فرشتان نمی زند.
    - نقطه لک شده را نسابید زیرا ممکن است کثیفی به نقاط دیگر فرشتان سرایت کند.
    - ماده تمیز کننده را از بیرون از لک به سمت آن بریزید تا کثیفی به نقط دیگر نرسد و پس از انجام کار فورا آن نقطه را با دستمال خیس پاک کنید.
    -اگر احساس کردید پس از خشک کردن نقطه شسته شده هنوز فرشتان خیس است یک حوله نازک را روی نقطه خیس قرار داده و جسم سنگینی را روی آن بگذارید.

    راه حل‌هایی برای لک های خاص:
    لکه‌های اسیدی: این لکه ها که ممکن است حتی با ریختن مقداری سرکه پدید آیند به عکس العمل سریع شما نیاز دارند. فورا روی آن مقدار کمی جوش شیرین و آب بریزید و سپس مقدار بسیار کم محلول رقیق آمونیاک و آب اضافه کنید. دقایقی بعد فرش را آب بکشیدو آن را جارو بزنید.
    لکه خون: تا آنجا که می توانید آن را با پارچه ای جذب کنید سپس یک قاشق چایخوری از مواد شوینده را با یک قاشق همان اندازه سرکه سفید مخلوط کرده و مقداری آب ولرم بریزید تا مایع رقیقی بدست آید انگاه آن را به نقطه لک بمالید و بگذارید خشک شود و به آرامی جارو بکشید.
    کره: هر چقدر می توانید از کره را با دست خود بردارید و سپس مقدار کمی محلول شوینده را به محل بمالید و بگذارید خشک شود.
    مایع شمع: فورا مقداری یخ را روی لک آب شمع بگذارید زیرا باعث یخ زدن شمع می شود و براحتی از روی فرش کنده می شود.
    آدامس: سریعاً به روش مایع شمع آن را سرد کنید تا براحتی کنده شود.
    شکلات و قهوه: سریعا آن را از روی فرش بردارید و دقیقا به روش لکه های خون و با استفاده از مواد شوینده و آب و سرکه سفید آنرا تمیز کنید.
    لک آبرنگ: بلافاصله روی ان جوهر خشک کن قرار دهید و آنرا با اطو گرم کنید تا لک را به خود بکشد. سپس از مواد شوینده استفاده کنید و دقایقی بعد آنرا بشویید.
    میوه: لکه های میوه گاها خیلی سخت پاک می شوند. به محض افتادن میوه آنرا بردارید و جای آن را با ناخن بخراشید سپس به روشهای قبلی و با استفاده از مخلوط آب ولرم و کمی سرکه سفید و مایع شستشوی رقیق آنرا تمیز کنید و سپس آب بکشید.
    لکه‌های سس سالاد و آب گوشت: بدون آن که به آنها دست بزنید تا پخش تر شوند به روش استفاده از آب و سرکه سفید و مایع تمیز کننده اکتفا کنید و سپس آن را تمیز کنید و آب بکشید.

    تمیز کردن اساسی‌تر فرش‌ها:
    زمانی می رسد که دیگر تنها جارو زدن این وسایل و زدودن خاک از آن پاسخگو نیست و باید فکر اساسی برای تمیز کردن آن کرد که معمولا این احساس زمانی رخ می دهد که فرش به رنگ سابق نباشد و کرک گرفته باشد و یا آنقدر خاک داشته باشد که شما آن را درک کنید. یک راه سپردن فرشتان به فرش شوییهات و راه دیگر ان است که خودتان دست بکار شوید و آن را تمیز کنید. اگر خودتان قصد این کار را کردید به روش زیر عمل کنید:
    - ابتدا از اینکه رنگ های بکار رفته در فرشتان نمی روند مطمین شوید. با یک حوله کوچک که به مایع تمیز کننده فرشتان آغشته است قسمت کوچکی از فرش را که دیده نمی شود را با نگه داشتن حوله روی آن امتحان کنید. اگر رنگها به حوله منتقل نشده بود می توانید کارتان را شروع کنید.
    -ابتدا فرش را خوب جارو کنید و لکه های روی آنرا به روشهای بالا کم رنگ کنید.
    - قبل از استفاده از شامپوی فرش روش استفاده از آن را دقیق بخوانید.
    -شامپو را به آرامی روی فرش بمالید.
    -اگر پایه های لوازم دیگر منزلتان به شامپو آلوده شدند فورا آنها را تمیز کنید.
    -پس از شامپوی فرش آن را رها کنید و کشیدن حوله نمدار را فراموش نکنید.
    - تا زمان خشک شدن فرشتان روی آن راه نروید.

    مشکلات خاص فرش:
    اگر فرش شما به دلایلی دچار سانحه ای همچون لک های پاک نشدنی شد می توانید پایه صندلی را روی آن نقطه قرار دهید و یا یکی از روش های ما را امتحان کنید:
    -اگر بخاطر پاک کردن یک لکه مقداری از رنگ فرشتان کم رنگ شده است مقداری رنگ اکرولیک یا جوهر رنگ مورد نظر را با احتیاط روی پرز های فرشتان بچکانید.
    -اگر پرزهای قسمت‌هایی از فرشتان بخاطر قرار گرفتن طولانی مدت پایه های وسایلتان دچار تو رفتگی شده است با حفظ فاصله اطوی بخار خود را روی محل بگیرید.و اگر جنس پرزهای فرشتان مواد مصنوعی است مراقب آب شدن آن باشید.
    -اگر چله‌های فرشتان کوتاه شده و یا از بین رفته اند سعی در بیرون کشیدن آن نکنید زیرا به فرشتان آسیب می رسد بلکه اها را با قیچی هم اندازه کنید.
    -اگر قسمت کوچکی از فرش شما تا آنها سوخت پرزهای سوخته شده را بچینید. سپس مقداری چسب را به کف فرش و محلی که سوخته است بمالید. مقداری پرز را از فسمتهای دیگر فرش بطور نا محسوس بردارید و روی چسب بگذارید. محل سوخته شده کمتر به چشم می آید.
    به هر حال امیدواریم با استفاده از این روشها بتوانیم از دور ریختن فرشتان و پرداخت پول برای جایگزین کردن فرش جدید جلوگیری نماییم.موفق باشید.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    پرسابقه‌ترين حاجي ايراني
    با 51 سفر حج تمتع!



     

    تشرف به حج، هميشه به عنوان يكي از آرزوهاي ديرين مسلمانان به ويژه ايرانيان مطرح بوده است. طوري كه گاهي عمر علاقه‌مندان، سال‌ها در پي اين انتظار و آرزو به سر آمده و ديدار از سرزمين وحي براي آنان ممكن نشده است. در چنين وضعيتي، اگر كسي توفيق حتي يك سفر را پيدا كند، برخود خواهد باليد كه هماي سعادت بر شانه‌هايش نشسته و خداوند براي او دعوتنامه حج فرستاده است.
    تصور كنيد كه اين سفرها به عنوان يك برنامه سالانه در زندگيتان گنجانده شده و دست كم حدود پنجاه بار در طول حيات شما تكرار شود. آن وقت، مانند حاج مصطفي رشيدي كه از شانزده سالگي به حج تمتع مشرف شده، خوش‌اقبال و بلنداختر خواهيد بود؛ مردي از فيروزآباد فارس كه اولين سفرهايش را به صورت غيررسمي و از راه دريا تجربه كرده و سال‌ها به حمله‌داري و خدمتگزاري زائران بيت‌الله الحرام پرداخته است.
    او، نمي‌داند كه در سفر امسال، چهل و نهمين، پنجاهمين يا پنجاه و يكمين حج تمتع را گذاشته است، اما خوب به ياد دارد روزي را كه از طرف يكي از علماي استان فارس براي عزيمت به خانه خدا نيابت گرفت و از آن سال به بعد، خداوند، جواز حج مداوم را به او داد و تا امروز، غير از چند سال تعطيلي حج، همه ساله به مكه مكرمه و مدينه منوره سفر كرد.
    خاطرات حاج مصطفاي هفتاد و يك ساله خيلي شنيدني است. شايد لازم باشد ساعت‌ها كنار او بنشيني و نقل اين سال‌ها را از زبان خود او بشنوي. سفرهاي زياد، از او يك سخنگوي مسلط به فرهنگ حج و زبان عربي نيز ساخته كه در نوع خود جالب است.
    دلتان نمي‌خواهد با اين حاجي پرسابقه بيشتر آشنا شويد؟ اين گفت و شنود را دنبال كنيد.


    چگونه دعوتنامه اولين سفر را گرفتيد؟
    سال سي و يك، شانزده ساله بودم كه به مشهد و زيارت امام هشتم رفتم. آنجا از خدا خواستم كه حج نصيبم كند. روز شهادت امام رضا (ع) بود كه حاجتم را گرفتم. وقتي به فيروزآباد برگشتم، يكي از علماي آنجا از من خواست به نيابت از او به حج مشرف شوم. نمي‌دانستم قبول كنم يا نه. راه و چاه را نمي‌شناختم و اصلاً معلوم نبود يك بچه شانزده ساله چگونه مي‌تواند خودش را به هزاران كيلومتر آنطرف‌تر برساند. اما آن عالم به من اصرار كرد كه نيابتش را قبول كنم.


    چرا اين نيابت را به شما داد؟
    او در زمان آيت‌الله بروجردي، يكي از علماي منطقه بود و من پيش او جامع‌المقدمات (از دروس طلبگي) را مي‌خواندم. گاهي هم با او در سفر قم و دیدار با مراجع عظام همراه مي‌شدم و باهم انس زيادي داشتم.


    از همان سال اول، دعوتنامه سالانه گرفتيد؟
    تا امروز كه اينجوري بوده است. چون در سفر اول، وقتي چشمم به خانه خدا افتاد، از صاحب كعبه خواستم كه هرسال مرا به حج دعوت كند. اتفاقاً سال بعد هم يك نفر ديگر به من نيابت داد و با چهار ـ پنج نفر ديگر، راهي عربستان سعودي شديم.


    فكر مي‌كنم عزيمت به مكه و مدينه در آن سال‌ها خيلي پرزحمت بوده است.
    براي شما قابل تصور نيست. ما با اتومبيل از فيروزآباد تا بوشهر، بندر دير يا بندر گناوه مي‌آمديم. تازه در آنجا سوار لنج بادباني مي‌شديم و به بحرين، قطر يا امارات می‌رفتیم. آنجا بايد چند روز مي‌مانديم و بعد، با گذشتن از يك خليج، خودمان را به اول سرزمين «خُبَر» (عربستان) مي‌رسانديم. از آنجا با ماشين‌هاي باري، اول به قطيف و احصاء و سپس به دهران و ظهران مي‌رفتيم. تازه ما به رياض رسيده بوديم و بايد با ماشين‌هاي ديگري به مكه مي‌رفتيم. آن زمان، هيچ جاده‌اي در عربستان آسفالت نداشت و راه‌ها رملي بود. گاهي تا ركاب كاميون در شن فرو مي‌رفت و بايد به زحمت آن را خارج مي‌كرديم. چوب‌هاي مخصوصي را زير چرخ كاميون مي‌انداختيم تا از دل شن در بيايد.


    خرج سفر در آن سال‌ها چقدر بود؟
    سال اول را دقيقاً به ياد ندارم، اما بعدها كه خودم حمله‌دار (مدير كاروان) شدم، هفتصد تا هشتصد تومان از زائر مي‌گرفتم. البته با اين پول، گاهي تا پنج ماه در سفر بوديم و در عتبات عاليات (عراق)، اردن، قدس، مصر، سوريه، لبنان، مكه و مدينه اقامت مي‌كرديم. اين هزينه در سال‌هاي بعد تا 3 هزار تومان هم رسيد.


    از كجا شروع مي‌كرديد؟
    اولين مقصد ما، مكه و مدينه بود. چون قرار بود قبل از هرچيز، زائران را به خانه خدا ببريم. اگر پول كافي و ميل به ادامه سفر داشتند، آنجا تصميم مي‌گرفتند كه به عراق هم بروند. باز اگر دوست داشتند اين سفر ادامه پيدا كند، ما آنها را به سوريه، لبنان و باقي جاها مي‌برديم. خيلي‌ها هم دوست داشتند به مصر و زيارت حضرت نفيسه، عروس امام جعفر صادق (ع) بروند.


    گذرنامه‌اي هم كه در كار نبود.
    آن روز ما برگه‌هايي به نام «علم خبر» مي‌گرفتيم. البته از ايران به صورت غيررسمي خارج مي‌شديم. اين برگه را در بحرين، قطر يا امارات به ما مي‌دادند.


    سفرهاي متوالي شما تا امروز ادامه پيدا كرده است. آيا هر بار براي حج سال بعد از خدا تقاضا مي‌كرديد؟
    اولش از خدا خواستم كه دست كم هفت بار مرا به حج بطلبد. وقتي به هفت بار رسيد، معامله‌مان را با خدا فسخ كرديم و تعدادش را به هفتاد رسانديم! تا آن هفتاد سفر، بيست سفر ديگر مانده است.


    چه كراماتي در اين سفرها مشاهده كرده‌ايد؟
    سال پنجاه يا پنجاه و يك بود كه ما در مدينه در منزل سادات بني‌هاشم اقامت داشتيم. دوره ملك فيصل بود و دولت تصميم گرفته بود مزار اسماعيل، فرزند امام صادق (ع) را كه در موقعيت فعلي پله‌هاي بقيع واقع شده بود، جابه‌جا كند. قبر آن حضرت در خانه امام ششم بود و سقف بناي بسيار قديمي خانه در حال فروريختن بود.


    يعني اين خانه در محله بني‌هاشم و ورودي بقيع واقع شده بود؟
    بله. خانه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) از جمله امام حسن (ع)، امام حسين (ع) و امام صادق (ع) در اين محله بود و هنوز مي‌شد بقاياي آن محله و خانه‌ها را به چشم ديد. آب گواراي مدينه هم از خانه امام حسين (ع) بيرون مي‌آمد. آب كم بود و كوزه‌هاي كوچك و گلي را در حرم گذاشته بودند كه مردم از آن بنوشند. حرم پيغمبر (ص) هم تنها دو در ورودي داشت. يكي باب جبرئیل و يكي باب نساء.


    از جابه‌جايي قبر حضرت اسماعيل مي‌گفتيد.
    مزار آن حضرت در راه واقع شده بود. ما به اتفاق سادات بني‌هاشمي براي تخريب ديوار رفتيم. قبر را شكافتيم و لحد را برداشتيم. جنازه تازه و مطهر را از آنجا خارج كرديم و به بقيع برديم. گويي او را يك ساعت قبل دفن كرده بودند.


    با اين توصيف‌هاي شما، مدينه آن زمان زيباتر بود يا حالا كه حرم و صحن و سراي پيامبر، اينقدر باشكوه و مجلل است؟
    آن وقت معنوي‌تر بود، اما الآن خيلي بهتر، تميزتر و شكوهمندتر است.


    اولين حجي را كه نيابت نداشتيد و مال خودتان بود، كي مشرف شديد؟
    سال سي و نه بود. تا آن زمان، همه را نيابت آمده بودم و استطاعت مالي نداشتم كه حج تمتع بيايم. من يك كارگر ساده ساختماني بودم و درآمد خيلي كمي داشتم. درآمد يك سال را جمع كردم تا به هشتصد تومان رسيد و «مستطيع» شدم.


    مجرد بوديد؟
    بله. سال بعد از تشرف به حج تمتع ازدواج كردم.


    وگرنه هيچوقت مستطيع نمي‌شديد! آن سال هم به شكل غيررسمي از كشور خارج شديد؟
    بله. نمي‌گذاشتند به اين سادگي‌ها آدمي به سن و سال من به حج برود. راستش، شهرباني شيراز كه متولي امور حج بود، فهميده بود كه من به صورت غيرقانوني از كشور خارج مي‌شوم. حتي يك بار دستگيرم كردند و تعهد گرفتند كه ديگر اين كار را نكنم.


    چون سرباز بوديد، مانع از اين كار مي‌شدند؟
    يكي از دلايلش همين بود. البته من معاف شدم، اما چون قبلاً بارها از مرز خارج شده بودم، شهرباني درست سر بزنگاه، وقتي پايم به شيراز رسيد، دستگيرم كرد.


    پس بايد ماجرا را تعريف كنيد.
    سفر به مكه و مدينه با آن همه زحمت و رنج، خسته‌مان كرده بود. با خودم گفتم هرطور شده بايد با هواپيما به شيراز برگردم. يكي از همولايتي‌هاي ما در ظهران عربستان، پولي به من قرض داد تا بليت بخرم و از قطر با هواپيما به شيراز بروم.


    يادتان مي‌آيد چقدر از او پول گرفتيد؟
    2 هزار تومان. آدم پولداري بود. نشاني داد كه پول را در شيراز به چه كسي پس بدهم. من هم اين پول را گرفتم و راهي قطر و از آنجا با هواپيما راهي شيراز شدم. همينكه از هواپيما پياده شدم، يك نفر جلويم را گرفت و پرسيد: تو مصطفي رشيدي هستي؟ گفتم: بله. گفت: تو از زير كدام گل به مكه رفتي؟ خلاصه مرا به شهرباني بردند و رئيس اطلاعات آنجا خيلي اذيتم كرد. آنقدر كتكم زدند كه غش كردم.


    خلاصه لذت هواپيماسواري از دماغتان درآمد.
    بله. حتي تمام وسايل را گرفتند و خودم را به حبس انداختند. آنقدر التماس كردم و خودم را به بيماري زدم كه رهايم كردند. تعهد گرفتند كه ديگر از راه قاچاق به مكه نروم. قبول كردم و آزاد شدم. اما سال ديگر، دوباره وسايلم را جمع و جور كردم تا عازم مكه شوم. در شيراز، پيش يكي از دوستانم ايستاده بودم و منتظر ماشين بودم كه رئيس اطلاعات شهرباني مرا ديد. نزديك آمد و به اسم صدايم كرد. بعد گفت: باز هم قصد سفر به مكه داري؟ تازه من حدود پانزده تا زائر هم با خودم آورده بودم. دست آخر از آن دوست شيرازي تعهد گرفتند كه من به مكه نروم. اما رفتم!


    چگونه مدير كاروان شديد و رسماً به حمله‌داري پرداختيد؟
    سال بعد، دوباره همان رئيس اطلاعات شهرباني مرا در شيراز ديد. به شهرباني احضارم كرد. گفتم، حتماً دوباره يكي راپورت ما را به او داده است. در راه، هزار بار «انا انزلنا» و «قل اعوذ برب‌الناس» خواندم كه كاري به كارم نداشته باشد. اما او در شهرباني گفت: راستش را بگو. آن روز مرا نفرين كردي؟ ترسيدم. گفتم:‌ نه. من نفرينتان نكردم. گفت: حالا كه اينقدر اصرار به رفتن داري، چرا نمي‌آيي از راه قانوني به مكه بروي؟ خودش كارها را درست كرد و من در استانداري امتحان حمله‌داري دادم. آن وقت به حج مي‌گفتند: «حج مناسكي» يعني يك حمله‌دار بايد تمام كارها را خودش مي‌كرد. رفت و آمد، تداركات، اسكان، تغذيه، اعمال زائران و ... همه به عهده او بود.


    جور كردن امكانات براي زائران سخت نبود؟
    در عين حال كه كار روي دوش يك نفر بود، اما كارها خيلي راحت جلو مي‌رفت و زائران، جز براي زيارت حرم پيامبر (ص) و انجام اعمال و مناسك حج، مقصود ديگري نداشتند. آن وقت، هتلي در مكه يا مدينه نبود و از زائران با اين غذاهاي رنگارنگ پذيرايي نمي‌شد. جاي فعلي محكمه مدينه يا در سمت باب جبرئيل حرم، تماماً باغ بود. ميان نخل‌ها چادر مي‌زديم. هر نفر، 2 پتو داشت. يكي زير و ديگري را رو مي‌انداختيم. سرمان را هم روي كرسي‌بندي دور نخل مي‌گذاشتيم و مي‌خوابيديم. غذاي ما هم نان خشك فيروزآباد و روغن گوسفندي بود كه با شكر مخلوط مي‌كرديم و مي‌خورديم. اگر هم مي‌خواستيم يك غذاي پختني بخوريم، يك قابلمه سر چراغ نفتي مي‌گذاشتيم، گوجه فرنگي مي‌پختيم و با نان مي‌خورديم. چلومرغ و خورشت فلان در بساط ما نبود.


    چند تا زائر با خودتان مي‌برديد؟
    وقتي به شكل غيررسمي مي‌رفتيم، معمولاً بيست نفر همراه داشتيم. زماني كه حمله‌دار شدم، كار سخت‌تر بود. بايد تمام استان فارس را مي‌گشتيم و چهل تا پنجاه زائر پيدا مي‌كرديم. مردم توان پرداخت پول زياد را نداشتند.


    از مدينه گفتيد، اما توصيفي از شهر مكه و خانه خدا نداشتيد.
    مكه هم خيلي ساده و جالب بود. مردم در مسعي، هم راه مي‌رفتند و هم از دكان‌هاي آنجا خريد مي‌كردند. خانه خدا هم آنقدر خلوت بود كه مي‌شد روي بام كعبه نشست، دعا و نماز خواند يا حتي خوابيد! كارگراني بودند كه يك ريال مي‌گرفتند و حاجيان را با يك زنبيل از هجر اسماعيل بالا مي‌كشيدند.


    در اين همه سال كه به حج مشرف شده‌ايد، حتماً چشمه‌هايي از عنايت و توجه خداوند را مشاهده كرده‌ايد.
    بسيار زياد. آن وقت‌ها راه عرفات به مشعر، خيلي نامناسب و خسته‌كننده بود. پيرمرد حدوداً هشتاد ساله‌اي در كاروان داشتيم كه زمان برداشتن عمود خيمه‌ها گم شد. هوا تاريك بود و هرچه گشتيم پيدايش نكرديم. پاهايمان برهنه و تاول زده بود. به صاحب‌الزمان (عج) متوسل شديم و گفتيم: «اي پسر فاطمه! خودت حاجي ما را پيدا كن و به داد ما برس.» مي‌ترسيديم كه زير دست و پا بماند. به هر حال آن پيرمرد، امانتي دست ما بود. باور كنيد، كمتر از يك كيلومتر جلو رفته بوديم كه يك نفر از ميان جمعيت داد زد: «حاج مصطفي! بيا حاجي‌ات را بگير.» رفتم جلو و ديدم پيرمرد مثل بيد مي‌لرزد. هرچه گشتم، صاحب صدا را كه مرا به اسم خوانده بود، پيدا نكردم. پيرمرد هم نفهميده بود كه كسي دستش را گرفته و پيش ما آورده است.


    خيلي‌ها دوست دارند مثل شما درخواست حج مادام‌العمر بكنند. چگونه بخواهند؟
    خدا خيلي سفر اولي‌ها را دوست دارد. زائري كه براي اولين بار مشرف شده، اگر از خدا بخواهد، اطمينان داشته باشد كه تا آخر عمر به حج خواهد آمد. چون حج، موهبت خداست و نصيب و قسمت و پول در آن دخالتي ندارد. اگر او دعوتش را بفرستد، هيچكس نمي‌تواند مانع شود.


    در شرايط فعلي كه حج پياپي، بسيار سخت و تقريباً غيرممكن است، چه مي‌كنيد؟
    من از سال هفتاد و پنج كه مدير كاروان نيستم، به عنوان زائر به حج مي‌آيم. براي چهار ـ پنج سال آينده هم نوبت دارم. بعدش هم خدا بزرگ است. البته فكر نمي‌كنم عمرم كفاف بدهد. از خدا خواسته‌ام كه اگر به حج مشرف نشدم، آن سال، سال مرگ من باشد.

    منبع:
    hajj.ir
     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive