به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, January 7, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 868)

 
 

 
 
 
 

868

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 868 :: سه شنبه 18 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

50 گیگابایت فضای رایگان


سلام عرض شد
ADrive یک سایت تازه تاسیس‌ه که به شما 50 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره فایلهاتون روی وب میده.این سایت که هنوز در مرحله بتا(Beta) قرار داره کاملا رایگان و هنوز سرویس برتر(Premium)ش راه نیفتاده. راحتی کاربرد و همچنین امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌ها از مزایای این سایت به حساب میاد.
در کل میشه مزایای این سایت رو به شرح زیر ذکر کرد:
ذخیره،اشتراک و مدیریت 50 گیگابایت فضای تحت وب
مدیریت آسان فایل‌ها
عدم وجود محدودیت در حجم فایل‌ها برای آپلود
قابلیت دانلود و پشتیبانی از نرم‌افزارهای مدیریت دانلود
رایگان بودن تمام امکانات سایت
همینطور که میبینید این سایت امکانات خوبی رو در دسترس کاربران قرار میده و استفاده اون برای همه(به دعوت‌نامه نیازی نیست!) آزاده.


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاويري از يخبندان وحشتناک در ژنو
  • عجيبترين تصاوير سال 2007 ميلادي
  • گالری ترس
  • معرفي و دانلود فيلم : رمانتيک
  • دانلود انيميشن : One Hundred and One Dalmatians
  • کنسرت پيانو موتزارت
  • آهنگ جدید و بسیار زیبا از حمید احدی به نام حسین
  • Learn To Speak English v 8.1
  • موزيك هاي بسيار زيبا براي موبايل
  • بزرگترین ساختمان ساخته شده از کارتهای بازی
  • ملاقات پوریا ناظمی با آرتور سی کلارک
  • کلی آدم تاریخی و مشهور در یک نقاشی، اینبار با ذکر اسامی
  • عجایب آسمان ها
  • انگيزه ي مخالفت با نظارت استصوابي و چند شبهه
  • جديدترين شماره از ماهنامه Macworld
  • با آقای Microsoft Zune آشنا شوید
  • «كلنگ نيوز» افتتاح شد
  • خانمها درک میکنند: حسادت پوچ و بی معناست
  • چطور می‌خندیم؟
  • رویدادهای مهم در سال جدید میلادی
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (867) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاوير خنده دار
تصاويري از يخبندان وحشتناک در ژنو
البته مربوط به سال 2005 هست
ويژه نامه محرم (سايت بلاغ)
نقاشيهاي عجيب و جالب روي ديوار
عجيبترين تصاوير سال 2007 ميلادي (AFP)
گالری ترس (18+)
تصاويري جالب از شركت گوگل
قيام امام حسين عليه السلام بخاطر رضايت مردم نبوده،
بلکه بخاطر رضايت خدا و براي مردم بوده

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

ناو هاي آمريكا در حال ورود به آبهاي منطقه شناسايي و مورد سئوال قرار گرفتند

يك مقام آگاه در نيروي دريايي سپاه گفت: هيچ برخورد غير عادي ميان نيروهاي گشت سپاه و ناوهاي آمريكا در آبهاي بين المللي در تنگه هرمز رخ نداده است.
اين مقام آگاه در نيروي دريايي سپاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري فارس افزود: ساعت 7 و40 دقيقه صبح ديروز طبق روال گذشته شناورهاي نيروي دريايي سپاه در تنگه هرمز مشغول گشت زني عادي و كنترل شناورهاي ورودي و خروجي به خليج فارس بودند كه سه فروند ناو آمريكا در حال ورود به آبهاي منطقه از سوي اين شناورها مشاهده شدند كه مطابق معمول مورد شناسايي و سئوال قرار گرفتند.
وي گفت: ناوهاي آمريكايي نيز طبق روال گذشته ضمن معرفي خود شماره بدنه ناوها را اعلام كردند و بدون هيچ گونه روال غيرعادي به مسير خود ادامه دادند.
طبق كنوانسيون بين المللي قانون درياها شرايطي براي عبور از تنگه ها مانند تنگه هرمز تعيين شده است كه اين شرايط توسط كشورهاي ساحلي تنگه ها مورد اجرا و دقت قرار مي گيرد. يكي از مواد اين كنوانسيون عبور بي ضرر از تنگه ها است.
امروز برخي رسانه‌هاي غربي مدعي شدندكه پنج قايق ايراني ديروز در تنگه هرمز به اذيت و آزار سه كشتي جنگي نيروي دريايي آمريكا مبادرت ورزيدند و پيام‌هاي تهديد‌آميز ارسال كردند.

سند شش دانگ جزيره دولتي خارك،
به نام بخشدار جوان!

ناسازگار ی و اقدامات خلاف قانون بخشدار جزیره خارک که بزرگترین شرکت های نفتی و گازی کشور در آن حضور داشته و به استخراج منابع زیرزمینی مشغولند، سبب شده تا بحران بزرگی برای فعالیت ها و اکتشافات به عمل آمده در این جزیره به وجود آید.
بنابر اظهارات بر خی مقامات مطلع محلی به خبرنگار بولتن نیوز، در حال حاضر شرکت انیس گستر خارک که از پیمانکاران شرکت نفت است متعلق به بخشدار خارک بوده و در حالی به نام دختربچه وی که انیس نام دارد ثبت شده است که نزدیکان و اقوام آقای بخشدار در آن سهامدار بوده و ماهانه دهها میلیون تومان را نصیب آقای بخشدار و نزدیکانش می کند.
اين شركت آقاي بخشدار كه به ضميمه يك شركت پيمانكاري ديگر او را از خوان پر نعمت نفت بهره مند مي كند، سبب كم شدن طمع نماينده دولت در منطقه نشده و او در بخشنامه اي از تمامي شركت هاي نفتي فعال در منطقه خواسته است تا براي اكتشافات و عمليات مختلف نفتي از او اجازه گرفته و عوارض پرداخت كنند كه با اين حساب جزيره خارك كه از سال 1337 تا كنون دولتي مي باشد بايد به بخشدار خود كه تمامي حقوق و مزاياي كاركنان و ساير نهادهاي دولتي منطقه زير مجموعه اش از نفت تامين مي شود عوارض داده و اجازه بگيرد.
بنا بر اين گزارش، كيسه بزرگ اين بخشدار جوان از اين دريافتي ها پر نشده و با مجوزي كه به بسياري از افراد غير بومي منطقه كه از قضا فاميل هاي او نيز مي باشند براي ورود به جزيره داده است، بب شده تا ساليانه 3 ميليارد تومان هزينه درمان رايگاني كه در اين جزيره صورت مي گيرد به خزانه دولت تحميل شود.
این مشکلات در حالی گریبانگیر این جزیره نفت خیز می شود که جدیدا اداره کار این شهر نیز پیرو بخشداری بر سر پیمانکاری پروژه های نفتی مانع ایجاد کرده و پیمانکاران و افراد معرفی شده از جانب وزارت نفت را رد کرده و مدعی می شود که آنها بومی منطقه نیستند!
گفتنی است که از چندی پیش در ادامه اقدامات آقای بخشدار خارک، فشارهایی بر این جزیره قطب صادراتی کشور وارد شده تا آن را از حالت صنعتی خارج و به منطقه مسکونی تبدیل نمایند و این نکته ای است که به شدت اعتراض برخی کارشناسان را برانگیخته است.
شايان ذكر است كه اين بخشدار جوان به مدد حمايت هاي برادرش كه از مسئولان سابق امنيتي خارك بوده به اين سمت دست يافته است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

رمانتيک
Romantik



نويسنده و کارگردان: سينان چتين. موسيقي: انتخابي. مدير فيلمبرداري: ربه کا هاس، کاميل چتين. تدوين: باريش دنگه. ‏طراح صحنه: آيدا ئوزتوپراک، عصمت ارگون. بازيگران: اوکان باي ئولگن[عمر]، تئومان[گوکهان]، ياسمين کوزان ‏اوغلو[ياسمين]، نايل کيرمزي گول[چيوي]، سميح سرگن[مظهر]، ديويد همينگز[دکتر سعدون]، اسين مورال ‏اوغلو[اسين]، ربه کا هاس[آسوده]، رئيس پليس[صلاح الدين دومان]، صحرا تس چتين[کودکي ياسمين]، رافائل جمو ‏چتين[کودکي گوکهان]، نولان همينگز[جواني دکتر سعدون]، توپراک سرگن[جواني مظهر]. 100 دقيقه. محصول ‏‏2007 ترکيه. ‏
عمر و گوکهان دو دست صميمي هستند. يک روز عمر با دختري زيبا در ايستگاه اتوبوس آشنا مي شود. اين دختر ‏ياسمين نام دارد و فرزند مظهر يکي از افراد متمول و با‏‎ ‎نفوذ ترکيه است. اما مدت هاست قدرت تکلم خود را از دست ‏داده است. با اين حال عمر که عاشق او شده، به توصيه هاي گوکهان مبني بر دوري از ياسمين وقعي نمي گذارد. تا اين ‏که ياسمين بعد از سال ها با احساس عشقي که در وي نسبت به عمر ايجاد شده، زبان به سخن گفتن باز مي کند. پدر ‏ياسمين که از اين واقعه بسيار خوشحال شده، عمر را با آغوش باز مي پذيرد. اما مدتي بعد، عمر به دنبال يک شيطنت و ‏به قصد به دست آوردن دل ياسمين، تلاش مي کند تا اتومبيل محبوب وي را بدزدد. ولي در حين سرقت پليسي سر رسيده ‏و عمر با استفاده از سلاحي که گوکهان به او داده، مامور را به قتل مي رساند. عمر به تشويق و کمک گوکهان از ترکيه ‏گريخته و در آلمان ساکن مي شود. چند سالي مي گذرد و نامه هايي که به ياسمين نوشته، بي جواب مي ماند. پس از ‏پرس و جو مي فهممد که پليس در تعقيب وي نيست، از اين رو به ترکيه بازگشته و به خاطر احساس گناهي که داشته ‏خود را وقف خدمت در اداره پليس مي کند. در اين فاصله گوکهان نيز به ياسمين و پدرش نزديک شده و اعتماد آن دو را ‏به دست مي آورد. اما دست تصادف بار ديگر عمر را بر سر راه مظهر-‏‎ ‎پدر ياسمين- مي گذارد که فعاليت هاي ‏مشکوک وي توجه رئيس پليس را جلب کرده است...‏

چرا بايد ديد؟
لطفاً با خواندن خلاصه داستان بالا درباره فيلم و پيرنگ فيلمفارسي گونه آن تصميم نگيريد. چون واقعيت آن طور که به ‏نظر مي رسد نيست. اين جمله چکيده کلام سينان چتين و فيلم رمانتيک نيز هست: پرده باورها هر چقدر ضخيم تر باشد، ‏آفتاب عقل به همان اندازه ديرتر طلوع خواهد کرد!‏
به همين خاطر خلاصه داستاني که در بالا خوانديد با فيلم تفاوت هاي زيادي-لااقل از نيمه دوم به بعد- دارد. تا ميانه فيلم ‏همه چيز گرما و لطافت يکي فيلمفارسي[يا فيلم ترکي] را دارد. يک دختر و دو پسر که يکي بدمن از آب درآمده و براي ‏رسيدن به دخترک، قهرمان قصه را با دسيسه از ميدان بيرون مي کند. اما همان گونه که در نيمه دوم فيلم عمر و ما مي ‏فهميم قهرمان اصلي قصه گوکهان است. اين عمر است که ناخواسته وارد نقشه او شده و عمر براي برداشتن وي از سر ‏راه اجراي نقشه اش-يعني انتقام از پدر ياسمين که با مادر متوفاي وي ارتباط داشته- کم خطر ترين راه [قتل ساختگي] ‏را ترتيب مي دهد. سينان چتين داستان دو قهرمان را در فيلم روايت مي کند. قصه دو انتقام و شايد بيشتر و اين که هرگز ‏حتي به چشمان خود اطمينان نکنيد. چون حادثه اي را که مي بينيد از زاويه ديد شخصي ديگر، معنايي متفاوت دارد. ‏هرگز همه حقيقت در نزد يک نفر نيست. و اگر کسي با باورهايي غلط تصميم به چشم پوشي کردن از ديگر زواياي ديد ‏گرفته باشد، فرجام خوشي نخواهد داشت. ‏
سينان چتين متولد 1953 وان، ترکيه از دهه 1970 با کار در زمينه گرافيک و عکاسي وارد دنياي هنر شد. در 1975 ‏با دستياري زکي ئوکتن شروع به فعاليت سينمايي کرد و بعدها با کارگردان هاي مشهوري چون عاطيف يلماز و شريف ‏گورن همکاري نمود. پس از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه حاجت تپه آنکارا در رشته تاريخ هنر با ساختن فيلم هاي ‏مستند کارگرداني را آغاز و در 1980 اولين فيلم بلندش قصه يک روز را ساخت. همزمان فيلم هاي تبليغاتي نيز ساخت ‏و شرکت توليد فيلم خودش-پلاتو- را تاسيس کرد. مشاور تانسو چيللر[رئيس جمهور وقت] شد. . با فيلم برلين در ‏برلين[با شرکت هوليا افشار] جايزه وزارت فرهنگ و انجمن منتقدان سينمايي ترکيه را گرفت، ولي بعد از ساخت ‏فانتزي هاي شخصي مانند آقاي ‏A‏ به سوي ساختن فيلم هاي مردم پسند روي آورد. دو فيلم کميسر شکسپير و ‏پروپاگاندا[آخرين فيلم کمدين مشهور ترکيه کمال سونال] او رکوردشکن شدند. چتين به واسطه شرکت پلاتو و استعدادش ‏در تهيه کنندگي و ساخت فيلم هاي تبليغاتي يکي از ثروتمندترين مردان ترکيه است و سال گذشته مجله فوربس روي جلد ‏خود را به او اختصاص داده بود. رمانتيک آخرين فيلم اوست که توليد آن از 2002 آغاز و با وقفه هاي طولاني همراه ‏بود. سرانجام رمانتيک با تکرار چندين و چند باره فيلمبرداري و افزودن نماهايي تازه آماده شد و امسال به نمايش در ‏آمد. شايد حاصل کار چتين براي کساني که زياد فيلم مي بينيد و همه شگردهاي روايي کلاسيک را مي شناسند، لقمه ‏گلوگيري نباشد. اما براي تماشاگر خو کرده به قراردادهاي چنين فيلمي بي ترديد تازه خواهد بود. چتين تعمداً در ريخت ‏شناسي قهرمان دست مي برد و در پايان ميزان همدلي تماشاگر با گوکهان بيش از عمر خواهد بود که عملاً به حاشيه ‏رانده شده است. هر دو قطب ماجرا و حتي بهتر است گفت که همه افراد درگير به اين نتيجه مي رسند که چيزي که به ‏حقيقت بودن آن باور داشتند، عاري از حقيقت بوده است. زاويه نگاه شان تنها جزئي از حقيقت را به آنها ارزاني داشته و ‏اين پازل بايد به شکل جمعي سر هم شود. نمي خواهم با اشاره به راشومون ارج و قرب رمانتيک را بالا ببرم، ولي ‏ورود چنين پيرنگي به بدنه سينماي تجاري ترکيه بدون شک اتفاق فرخنده اي است. سينمايي که از يک دهه و نيم قبل تا ‏امروز دوره نوزايي شگرفي را طي مي کند و در آينده محصولات بسيار با ارزي به تاريخ سينما خواهد افزود. رمانيتک ‏به عنوان پيروزي سينماي عامه پسند در حال ارتقاء کيفي شايسته توجه است. براي دوستداران تئومان آوازخوان[که نام ‏فيلم نيز از ترانه او گرفته شده] و طرفداران خانم ياسمين کوزان اوغلو سوپر مدل[فرزند آهو توغباي مانکن و بازيگر] ‏تماشاي اين فيلم خالي از تفريح نخواهد بود. اما خواهش مي کنيم آن را با ژول و ژيم مقايسه نفرماييد!‏
رمانتيک آخرين فيلم ديويد همينگز[بازيگر آگرانديسمان آنتونيوني] است که پسرش نقش جواني وي را ايفا کرده است. ‏همينگز قبل از نمايش رمانيتک از دنيا رفت. فيلم به او تقديم شده است. ‏‎ ‎
ژانر: درام. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Romantik.2007.DVDRip-imajteam-ByAYBERK.part1.rar 
Romantik.2007.DVDRip-imajteam-ByAYBERK.part2.rar 
Romantik.2007.DVDRip-imajteam-ByAYBERK.part3.rar 
Romantik.2007.DVDRip-imajteam-ByAYBERK.part4.rar 
Romantik.2007.DVDRip-imajteam-ByAYBERK.part5.rar 
Romantik.2007.DVDRip-imajteam-ByAYBERK.part6.rar 
Romantik.2007.DVDRip-imajteam-ByAYBERK.part7.rar

رمز فايل: imajteam

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

One Hundred and One Dalmatians


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/34299744/101.dalmatians.part1.rar  
http://rapidshare.com/files/34306104/101.dalmatians.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/34312281/101.dalmatians.part3.rar  
http://rapidshare.com/files/34318440/101.dalmatians.part4.rar  
http://rapidshare.com/files/34325386/101.dalmatians.part5.rar  
http://rapidshare.com/files/34330846/101.dalmatians.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/34335654/101.dalmatians.part7.rar  
http://rapidshare.com/files/34336822/101.dalmatians.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: بيکلام

کنسرت پيانو موتزارت
 

«ولفگانگ آمادئوس موتزارت» آهنگساز اتریشی، که از نابغه‌های موسیقی و از بزرگترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود. او در زندگی بسیار کوتاه خود ۶۲۶ شاهکار موسیقی در سبک اپرا، سمفونی، کنسرت، کلیسایی، سونات، دیورتیم، سرناد، و کارهای صدایی از خود باقی گذاشت. 27 قطعه از کنسرت پيانو اين نابغه عالم موسيقي را براي دانلود آماده کرده ايم که 13 قطعه آن امروز تقديم شما علاقه مندان به موسيقي مي گردد.

 

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبا از حمید احدی
به نام حسین


لينک دانلود

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Learn To Speak English v 8.1
(4 CD Full)
 


مجموعه‌ي كامل «ياد بگيريد انگليسي حرف بزنيد» يك مجموعه‌ي مركب از چهار سي‌دي است كه شامل چهار دوره‌ي آموزشي با بيش از 100 تمرين و پوشش‌دادن مباحثي مانند مباني، سفر، تجارت، و كارهاي روزمره است. به كمك اين خودآموز مي‌توانيد طرز تلفظ، دايره‌ي لغات، درك شنيداري، صحبت‌كردن، نوشتن، و گرامر زبان انگليسي را به خوبي و رواني و به صورت زنده فرا بگيريد. با استفاده از يك شيوه‌ي منحصر به فرد تدريس، مي‌توانيد زبان انگليسي را به صورتي كه دوست داريد و مطابق با وقت و حوصله‌تان در خانه و يا هر جاي ديگري كه راحت هستيد، ياد بگيريد.


لينکهاي دانلود

CD 1
Learn.To.Speak.English.8.1.CD1.by.abomishary.part1.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD1.by.abomishary.part2.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD1.by.abomishary.part3.rar

CD 2
Learn.To.Speak.English.8.1.CD2.by.abomishary.part1.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD2.by.abomishary.part2.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD2.by.abomishary.part3.rar

CD 3
Learn.To.Speak.English.8.1.CD3.by.abomishary.part1.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD3.by.abomishary.part2.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD3.by.abomishary.part3.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD3.by.abomishary.part4.rar

CD 4
Learn.To.Speak.English.8.1.CD4.by.abomishary.part1.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD4.by.abomishary.part2.rar 
Learn.To.Speak.English.8.1.CD4.by.abomishary.part3.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD4.by.abomishary.part4.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD4.by.abomishary.part5.rar
Learn.To.Speak.English.8.1.CD4.by.abomishary.part6.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

موزيك هاي بسيار زيبا براي موبايل


مجموعه موزیک های بسیار زیبا و شنیدنی برای موبایل. این مجموعه به صورت آهنگ های مختلف با ریتم زیبا می باشد .
 

لينک دانلود

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

قيلَ: مَا الْفَضْلُ؟ قالَ (عليه السلام): مُلْكُ اللِّسانِ، وَ بَذْلُ الاْحْسانِ، قيلَ: فَمَا النَّقْصُ؟ قالَ: التَّكَلُّفُ لِما لا يُعنيكَ.([3])

از حضرت سؤال شد كرامت و فضيلت انسان در چيست؟
در پاسخ فرمود: كنترل و در اختيار داشتن زبان و سخاوت داشتن، سؤال شد نقص انسان در چيست؟ فرمود: خود را وا داشتن بر آنچه كه مفيد و سودمند نباشد.


مستدرك الوسائل: ج 9، ص 24، ح 10099 به نقل از مجموعه شهيد.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

18/10/86
يازده روز دیگر کربلا به خون خواهد نشست

امام رضا (ع) : اگر می خواهی که ثوابت مانند ثواب کسانی باشد که با حضرت حسین شهید شدند هرگاه یاد او می کنی بگو « یا لَیتَنی کُنتُ مَعَهُم فَأفوزَ فَوزا" عَظیما – کاش با آنها بودم و به رستگاری بزرگ نائل می شدم .» (عیون الاخبار)

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

سود و زيان بوسه (قسمت 4  و پاياني)

معذالك نويسنده اي در يكي از مجلات انگليسي مي نويسد : با وجود همه اين اشكالات و محدوديتها بوسيدن به موجب آيات صريح انجيل علامت صلح و صفا و محبت و ترك خصومت است و انجيل نيز خود مردم را به صلح و صفا و محبت و ترك خصومت دعوت مي نمايد .
اين بوسه ها كه ميوه باغ جواني اند بنيانگذار دوستي جاوداني اند ( كريم فكور )
اغلب شاعران و نويسندگان بوسه را مايه ايجاد يا تشديد عشق و محبت در ميان زن و شوهر دانسته اند .
جان كلارك مي گويد : بوسه ميزان محبت زن و شوهر را بالاتر مي برد .
رابرت برنس عقيده دارد كه ميان زن و شوهر سيلي قفل عشق و بوسه كليد عشق است . لابد به همين جهت است كه بعضي از مردها اول زن خود را كتك مي زنند
و بعد با بوسه ، سيلي را تلافي مي كنند . رابرت هريك مي گويد : بوسه چيست ؟ ساروج بناي عــــــــــشق .
اين سخن نيز در باره اثر عميق بوسه است : صداي بوسه دو دوست به بلندي صداي يك توپ نيست ولي انعكاس آن خيلي بيشتر طول مي كشد ( او- دبليو - هولمز)
اما شكسپير ، كه در شمار زيرك ترين شاعران جهان است ، حقيقتي را بدين صورت بيان كرده است : اگر بوسه تنها لذت بستر بود زن شوهر ديگري مي كرد .
خواهش بوسه اين بحث را با دو شعر فكاهي از شادروان سيد غلامرضا روحاني پايان ميدهيم :
گفتم كه بـوسه اي به من بيـنوا بــد ه پنــداشت من گـدايم و گفتا خدا بده
گفتم كه تشنه لب لعلم ، به خنده گفت سر كنگبين بخور جگرت را جلا بده

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

حکایتی از ترور و بمب گذاری در ترکیه:
مروه هیچگاه پدرش را نخواهد دید!


در انفجاری که روز پنج شنبه در دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه رخ داد پنج نفر کشته و 67 نفر زخمی شده بودند. تروریست ها یک ماشین پر از مواد منفجره را هنگام عبور یک اتوبوس نظامی از راه دور منفجر کرده بودند. چهار کشته این بمب گذاری دانشجو و دانش آموز بوده اند.
این اتفاق در یکی از شلوغترین خیابانهای شهر یک میلیون نفری دیاربکر روی داده بود.
در چندمتری محل انفجار، یک مدرسه با هفتصد دانش آموز قرار داشت و به گفته یکی از معلمان، اگر انفجار پنج دقیقه دیرتر و هنگام تعطیلی مدرسه صورت می گرفت یک فاجعه انسانی رخ می داد. اکثر کشته شدگان یا دانش آموز و دانشجو بودند یا والدینی که منتظر بیرون آمدن فرزندانشان از مدرسه بودند.
مروه کایا دختر 14 ساله دیاربکری هنگامی که از مدرسه بیرون آمد همه جا رنگ خون گرفته بود. و او پریشان و گریان به دنبال یافتن پدرش بود. پدری که منتظر خروج دخترش از مدرسه بود. اما دختر هیچگاه پدرش را نخواهد دید. چرا که پدرش در اثر این انفجار جان خود را از دست داده است.
دانش آموزان مدرسه هم دو تن از همشاگردیهایشان را دیگر نخواهند دید. آنها نیز جزء کسانی بودند که در این انفجار جان خود را از دست دادند.

جهت دیدن عکس های این انفجار که از سوی جدائی طلبان پ.ک.ک انجام شده بود ایــــنجا کلیک کنید

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
اگر كتاب مقدس براساس الهام نوشته شده، چرا مشتمل بر امور متناقض است؟



 

پاسخ:

مسيحيان معتقدند كه خداوند كتابهاي مقدس را به وسيله مؤلفاني بشري نوشته است. و براساس اين اعتقاد مي‌گويند كه كتابهاي مقدس يك مؤلف الهي و يك مؤلف بشري دارند. به عبارت ديگر مسيحيان معتقدند كه خدا كتاب مقدس را به وسيله الهامات روح‌القدس تأليف كرده و براي اين منظور مؤلفاني از بشر را براي نوشتن آنها برانگيخته و آنان را در نوشتن به گونه‌اي ياري كرده كه فقط چيزهايي را كه او مي‌خواسته است، بنويسند. از نظر مسيحيان خدا مؤلف نهائي كتاب مقدس است جز اينكه اين عمل را از طريق مؤلفاني بشري كه كارگزاران وي بوده‌اندبه انجام رسانيده است. حتي برخي از مسيحيان مي‌گويند كه كتاب مقدس با همين الفاظ الهام شده‌اند و خدا پيام خود را كلمه به كلمه به كاتب بشري منتقل كرده و وي چيزهايي را كه خدا املا نموده با امانت ثبت كرده است. (بعضي ديگر مي‌گويند: كه هر كلمه ي كتاب مقدس با وحي يزدان نازل شده و معتقدند كه) كتاب مقدس از فساد و تحريف و تغيير «مصون مانده و اگر كتاب مقدس مي‌گويد: كه خدا استراحت كرد،‌يا ترسيد، يا پشيمان شد، يا خشمناك و غمگين گرديد، اين بيانات بايد به همان شكل ظاهري پذيرفته شوند. خداوند علاوه بر اين الهام خارجي خود در كتاب مقدس يك الهام دروني نيز به ما عطا كرده است. از سوي ديگر با يك نگاه اجمالي به كتاب مقدس (عهد جديد و عهد قديم) روشن مي‌گردد كه اين ادعا با محتواي كتاب همخواني ندارد. زيرا تناقضات و موهوماتي كه در عهدين وجود دارد،‌انتساب كتاب را به خدا مشكل مي‌سازد. تناقض در كتاب مقدس: تناقض‌گويي‌هاي تورات و انجيل در حدي است كه جا دارد كتابي جداگانه و مستقل در اين زمينه نوشته شود و ما در اينجا به چند نمونه از آنها اشاره مي‌كنيم: 1 . در تورات در جريان ذبح فرزند ابراهيم ـ عليه السلام ـ توسط او در سه آيه به دنبال هم از «ذبيح» به يگانه فرزند تعبير شده است: «... اكنون پسر خود را كه يگانه توست و او را دوست مي‌داري ـ يعني اسحاق را بردار....» «... الان دانستيم كه تو از خدا مي‌ترسي چون كه پسر يگانه خود را از من دريغ نداشتي... «... به ذات خود قسم مي‌خورم چون كه اين كار را كردي و پسر يگانه خود را دريغ نداشتي..... در جملات فوق از يكطرف تأكيد بر يگانه فرزند شده و اينكه ذبيح يگانه فرزند ابراهيم بوده است و در سه جا آن را تكرار نموده است و در عين حال گفته است كه مقصود از يگانه فرزند اسحاق مي‌باشد. در حاليكه عبارت صريح عهد عتيق وعده تولد اسحاق را سيزده سال پس از تولد اسماعيل مي‌داند بنابراين اسماعيل تا چهارده سالگي يكتا فرزند ابراهيم است و اسحاق هيچ گاه يگانه و تنها فرزند ابراهيم ـ عليه السلام ـ نبوده است. اين دو بيان تعارض آشكار با هم دارند و با هيچ توجيهي قابل جمع نيست. 2 . كتاب مقدس (عهد جديد) حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ را گاهي خدا و گاهي فرزند خدا و گاه هم انسان و بنده خدا معرفي مي‌كند: «در ازل كلمه بود كلمه با خدا بود، كلمه خود خدا بود....» «در ازل كلمه بود همه چيز به وسيله او هستي يافت و بدون او چيزي آفريده نشده است» «من و پدر يك هستم» «... اگر چه او از ازل داراي الوهيت بود ولي اين را غنيمت نشمرد كه برابري با خدا را به هر قيمتي حفظ كند.» مسيح بنده خدا: برخلاف مطالبي كه گذشت گاهي عهد جديد مسيح ـ عليه السلام ـ را بنده خدا معرفي مي‌كند و مي‌گويد: (عيسي) پيامبري مانند ساير پيامبران است كه بر شريعت موسوي مهر تأييد مي‌زند.» «... از اينكه صفتي كه شايسته خدا است، مانند نيكو به او نسبت داده شود خشمگين مي‌شود...» 3 . عيسي ـ عليه السلام ـ پسر كيست؟ عهد جديد براي حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ چندين پدر درست نموده و مشخص هم نگرديده كه بالاخره حضرت عيسي فرزند كدام يك از آنها مي‌باشد!! گاهي مي‌گويد يوسف نجار پدر حضرت يوسف ـ عليه السلام ـ است اين مطلب به طور آشكار يا به طور كنايه در چند مورد از عهد جديد آمده است: «... يعقوب، يوسف، شوهر مريم را آورد كه عيسي مسيح از او متولد شد.» «... و همه بر وي شهادت دادند و از سخنان فيض‌آميزي كه از دهانش صادر مي‌شد تعجب نموده گفتند مگر اين پسر يوسف نيست؟» «... آيا اين پسر نجار نمي‌باشد و آيا مادرش مريم نيست؟» از اين موارد استفاده مي‌شود كه عيسي پسر يوسف نجار بوده است در عين حال مي‌گويند كه او از روح‌القدس بوجود آمده است: «مريم نامزد يوسف بود و قبل از آنكه با هم درآيند او را از روح‌القدس حامله يافتند....» و در موارد ديگري از عهد جديد اسرار دارند كه عيسي ـ عليه السلام ـ پسر داود بوده است «دو كور عقب او افتاد گفتند پسر داود به ما رحم كن» «... خداوند تخت پدرش داود را بدو عطا خواهد فرمود.» «... تمام آن گروه در حيرت افتاده گفتند آيا اين شخص پسر داود نيست.»

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از قضا پیران دلیر از راهی که بیژن را به مکافات می رساندند گذر کرد و ترکان کمربسته را دید که داری بر پا کرده و کمند بلندی از آن فرو هشته اند, چون پرسید دانست که برای بیژن است. بشتاب خودرا به او رساند. بیژن را دید, که برهنه با دستهائی از پشت بسته, دهانش خشک و بیرنک بر جای مانده است. از چگونگی حال پرسید. بیژن سراسر داستان را نقل کرد. پیران را دل بر او سوخت و دستور داد تا دژخیمان کمی تأمل کنند و دست از مکافات بدارند و شتابان به در گاه شاه آمد, دست بر سینه نهاد و پس از ستایش و زمین بوسی , بخشودگی بیژن را خواستار شد.
افراسیاب از بدنامی خویش و رسوائی که پدید آمده بود گله ها کرد:

نبینی کزین بی هنر دخترم
چه رسوائی آمد به پیران سرم
همه نام پوشیده رویان من
ز پرده بگسترد بر انجمن
کزین ننگ تا جاودان بر درم
بخندد همه کشور و لشکرم

سرانجام افراسیاب پس از درخواستهای پیاپی پیران راضی گشت که بیژن را به بند گران ببندند و به زندان افکنند و به گرسیوز دستور داد که سراپایش را به آهن و زنجیر ببندند و با مسمارهای گران محکم گردانند و نگون به چاه بیفکنند تا از خورشید و ماه بی‌ بهره گردد و سنگ اکوان دیو را با پیلان بیاورند و سر چاه را محکم بپوشانند تا به زاری زار بمیرد, سپس به ایوان منیژه برود و آن دختر ننگین را برهنه بی تاج و تخت تا نزدیک چاه بکشاند تا آنکه را در درگاه دیده است در چاه ببیند و با او به زاری بمیرد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
مَّن كَانَ يُرِيدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِيهَا مَا نَشَاء لِمَن نُّرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ يَصْلاهَا مَذْمُومًا مَّدْحُورًا 18 وَمَنْ أَرَادَ الآخِرَةَ وَسَعَى لَهَا سَعْيَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ كَانَ سَعْيُهُم مَّشْكُورًا 19 كُلاًّ نُّمِدُّ هَـؤُلاء وَهَـؤُلاء مِنْ عَطَاء رَبِّكَ وَمَا كَانَ عَطَاء رَبِّكَ مَحْظُورًا 20 انظُرْ كَيْفَ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَلَلآخِرَةُ أَكْبَرُ دَرَجَاتٍ وَأَكْبَرُ تَفْضِيلاً 21 لاَّ تَجْعَل مَعَ اللّهِ إِلَـهًا آخَرَ فَتَقْعُدَ مَذْمُومًا مَّخْذُولاً 22 وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلاَهُمَا فَلاَ تَقُل لَّهُمَآ أُفٍّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلاً كَرِيمًا 23 وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُل رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا 24 رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ إِن تَكُونُواْ صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلأَوَّابِينَ غَفُورًا 25 وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا 26 إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُواْ إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا 27

 

ترجمه فارسي مکارم

آن كس كه (تنها) زندگى زودگذر (دنيا) را مى‏طلبد، آن مقدار از آن را كه بخواهيم -و به هر كس اراده كنيم- مى‏دهيم; سپس دوزخ را براى او قرار خواهيم داد، كه در آتش سوزانش مى‏سوزد در حالى كه نكوهيده و رانده (درگاه خدا) است «18» و آن كس كه سراى آخرت را بطلبد، و براى آن سعى و كوشش كند -در حالى كه ايمان داشته باشد- سعى و تلاش او، (از سوى خدا) پاداش داده خواهد شد «19» هر يك از اين دو گروه را از عطاى پروردگارت، بهره و كمك مى‏دهيم; و عطاى پروردگارت هرگز (از كسى) منع نشده است «20» ببين چگونه بعضى را (در دنيا بخاطر تلاششان) بر بعضى ديگر برترى بخشيده‏ايم; درجات آخرت و برتريهايش، از اين هم بيشتر است! «21» هرگز معبود ديگرى را با خدا قرار مده، كه نكوهيده و بى‏يار و ياور خواهى نشست! «22» و پروردگارت فرمان داده: جز او را نپرستيد! و به پدر و مادر نيكى كنيد! هرگاه يكى از آن دو، يا هر دوى آنها، نزد تو به سن پيرى رسند، كمترين اهانتى به آنها روا مدار! و بر آنها فرياد مزن! و گفتار لطيف و سنجيده و بزرگوارانه به آنها بگو! «23» و بالهاى تواضع خويش را از محبت و لطف، در برابر آنان فرود آر! و بگو: «پروردگارا! همان‏گونه كه آنها مرا در كوچكى تربيت كردند، مشمول رحمتشان قرار ده!» «24» پروردگار شما از درون دلهايتان آگاهتر است; (اگر لغزشى در اين زمينه داشتيد) هر گاه صالح باشيد (و جبران كنيد) او بازگشت‏كنندگان را مى‏بخشد «25» و حق نزديكان را بپرداز، و (همچنين حق) مستمند و وامانده در راه را! و هرگز اسراف و تبذير مكن، «26» چرا كه تبذيركنندگان، برادران شياطينند; و شيطان در برابر پروردگارش، بسيار ناسپاس بود! «27»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

apollyon_10000@yahoo.com

کليپ موبايل
 
سلام رفقاي عزيزم ... ببخشيد يه مدتي پست ندادم
ولي الان يه پست خوشگل آماده كردم اميدوارم خوشتون بياد يه پيزن عضصباني كه با يه مسلسل داره به يه سيبل بيچاره و بيگناه شليك مي كنه ::
با اجازه
aDiuS Mi aMiGo & sEnYoRiTa

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

گوش كن كه قافله سالار چه می خواند : و لما توجه تلقاء مدین قال عسی ربی ان یهدینی سواء السبیل ... آیا تو می دانی كه از چه امام آیاتی كه در شأن هجرت نخستین موسی است فرا می خواند ؟ عقل محجوب من كه راه به جایی ندارد ... ای رازداران خزاین غیب ، سكوت حجاب را بشكنید و مهر از لب فروبسته اسرار برگیرید و با ما سخن بگویید . آه از این دلسنگی كه ما را صُمُّ بُكم می خواهد ... آه از این دلسنگی !

سر آنكه جهاد فی سبیل الله با هجرت آغاز می شود در كجاست ؟ طبیعت بشری درجست و جوی راحت و فراغت است و سامان و قرار می طلبد . یاران ! سخن از اهل فسق و بندگان لذت نیست ، سخن از آنان است كه اسلام آورده اند اما در جستجوی حقیقت ایمان نیستند . كنج فراغتی و رزقی مكفی ... دلخوش به نمازی غراب وار و دعایی كه برزبان می گذرد اما ریشه اش در دل نیست ، در باد است . در جست و جوی مأمنی كه او را ازمكر خدا پناه دهد ؛ در جست و جوی غفلت كده ای كه او را از ابتلائات ایمانی ایمن سازد، غافل كه خانه غفلت پوشالی است و ابتلائات دهر ، طوفانی است كه صخره های بلند را نیز خرد می كند و در مسیر دره ها آن همه می غلتاند تا پیوسته به خاك شود. اگر كشاكش ابتلائات است كه مرد می سازد ، پس یاران ، دل از سامان بركنیم و روی به راه نهیم . بگذار عبدالله بن عمر ما را از عاقبت كار بترساند . اگر رسم مردانگی سرباختن است ، ما نیز چون سید الشهدا او را پاسخ خواهیم گفت كه : « ای پدر عبدالرحمن ، آیا ندانسته ای كه از نشانه های حقارت دنیا در نزد حق این است كه سر مبارك یحیی بن زكریا رابرای زنی روسپی از قوم بنی اسرائیل پیشكش برند ؟ آیا نمی دانی كه بر بنی اسرائیل زمانی گذشت كه مابین طلوع فجر و طلوع شمس هفتاد پیامبر را كشتند و آنگاه در بازارهایشان به خرید و فروش می نشستند ،آن سان كه گویی هیچ چیز رخ نداده است ! و خدا نیز ایشان را تا روز مؤاخذه مهلت داد .» اما وای از آن مؤاخذه ای كه خداوند خود اینچنین اش توصیف كرده است : اخذ عزیز مقتدر .

آه یاران ! اگر در این دنیای وارونه ، رسم مردانگی این است كه سر بریده مردان را در تشت طلا نهند و به روسپیان هدیه كنند ... بگذار اینچنین باشد .این دنیا و این سر ما !

فقط 2 روز ديگر تا محرم باقي مانده .... آيا خود را براي محرم حسين آماده کرده ايم؟

 

 

onesaeid@yahoo.com

بزرگترین ساختمان ساخته شده از کارتهای بازی
 

بزرگترین ساختمان ساخته شده از کارتهای بازی
بزرگنمایی

  Bryan Berg بریان برگ ۳۳ ساله  بزرگترین اسمانخراش ساخته شده از کارت های بازی را ساخت و با این ساختمان  ۸ متری ( ۲۵ فوتی و ۹ اینچی . ) رکورد کارهای قبلی خودش را شکست .
 مدلهایی از کلیساها ، اسمانخراش ها و استادیوم ها از کارهای قبلی او هستند . این فرد امریکایی .که کارتها را بدون هیچ گونه چسبی یا وسیله ای روی هم سوار می کند ،هنرش در شناخت خوبی است که از مرکز ثقل دارد . او از کارتهایی با وزنهای مختلف و نیز یک توری بخصوص استفاده می کند .
او در این  شاهکار که ساختش ۳ هفته به طول کشید از ۱۸۰۰ بسته کارت استفاده کرده است .
 بریان که ساختن خانه های کارتی  را سرگرمی خوبی برای خودش می داند این کار را از ۸ سالگی شروع کرده و در سن ۱۷ سالگی موفق شده رکورد گینس را  در ساخت خانه های کارتی با ساختمانی۴.۵ متری  بشکند .
او یقین دارد که روزی ساختمانهایی بلندتر از ۳۰ متر خواهد ساخت.

dailymail.co.uk

 

 

masoud_star888@yahoo.com

 

 

soheila_atashfaraz@yahoo.com

چرا مردها داراي وجدان پاکي هستند؟
به اين دليل که هيچ گاه از آن استفاده نمي کنند.

اگر يک مرد و يک زن با هم از يک ساختمان 10 طبقه به پايين بيفتند کداميک زودتر به زمين ميرسد؟
خانم، چرا که آقا راه را گم مي کند.

چرا مردها هميشه خوشحالند؟
چون آدم هاي بي خيال فقط مي خندند.

چرا روانکاوي مردها خيلي سريع تر نسبت به خانم ها انجام مي پذيرد؟
زيرا هنگاميکه زمان بازگشت به دوران کودکي فرا مي رسد، مردها همان جا قرار دارند

شباهت آقايون با آگهي هاي بازرگاني چيست؟
شما نمي توانيد يک کلمه از حرف هاي آنها را باور کنيد و هيچ چيز براي زماني بيش از 60 ثانيه دوام نمي آورد.

ورزش کنار درياي آقايون چيست؟
هر موقع خانمي را مي بينند شکم هايشان را تو مي دهند.

فرق بين نرخ اوراق بهادار با مردها در چيست؟
نرخ اوراق بهادار رشد مي کند.

خدا بعد از خلق مرد ها چه گفت؟
من مي تونم کارمو بهتر از اين انجام بدم.

دليلي که مردها به مسائل کاري خود فکر نمي کنند ؟
1- فکري ندارند
2- کاري ندارند

آقايون لباس هايشان را چگونه دسته بندي مي کنند؟
''کثيف'' و '' کثيف اما قابل پوشيدن ''

چه کسی مي تواند يک ماشين ارزان قيمت 2 ميليون توماني بخرد و يک سيستم صوتي 4 ميليون توماني بر روي آن نصب کند ؟
تنها يک مرد .

يک خانم 35 ساله به بچه دار شدن فکر مي کند، يک مرد 35 ساله به چيزي فکر مي کند؟
به قرار گذاشتن با بچه ها .

شما به مردي که همه چيز دارد چه ميدهيد؟
زني که به او نشان دهد چگونه مي تواند از آنها استفاده کند.

فرق يک شوهر جديد با يک هاپوي جديد در چيست؟
بعد از يک سال هاپو هنوز هم از ديدن شما به هيجان مي آيد.

نازکترين کتاب دنيا چه نام دارد؟
چيزهايي که مردان در مورد زنان مي دانند .

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ملاقات پوریا ناظمی با آرتور سی کلارک

پوریا ناظمی، یکی از کارشناسان برنامه آسمان شب چندی پیش با آرتور سی کلارک، یکی از بزرگترین علمی-تخیلی‌نویس‌های دنیا ملاقات کرده بود که در وبلاگش در این باره به صورت مشروح توضیح داده است. امروز برنامه آسمان شب اختصاص داشت به سی کلارک. ویدئوی کوتاهی هم از دیدار ناظمی با سی کلارک پخش شد که من این ویدئو را در یوتیوب آپلود کردم:

لینک ویدئو

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

کتابخانه عاشورا

در 4 روز گذشته لينک متن کامل کتابهاي مرتبط با بحث عاشورا را در مجله قرار داده بودم. بخاطر استقبال خوب دوستان و درخواستهاي مکرر ايشان، کل لينکها را بصورت يکجا مجددا قرار مي دهم.
براي مشاهده متن کامل کتابها کافيست روي عنوان هر کتاب کليک کنيد.
التماس دعا

 

آثار و نتايج قيام عاشورا

  پيام هاى عاشورا محدّثى ، جواد 
  پيامدهاى عاشورا اردكانى ، سيدابوالفضل 
  راهبردهاى عاشورا گروه نويسندگان 
  عبرت هاى عاشورا الهامى نيا، على اصغر 
  عزت عاشورايي گروه نويسندگان 
  قيام عاشورا و انقلاب اسلامي گروه نويسندگان 

 

زندگينامه شهداي کربلا

  ابصار العين فى انصار الحسين(ع) الشيخ محمد بن طاهر السماوي 
  پژوهشى پيرامون شهداى كربلا بينش ، عبدالحسين ـ درياب ، باقر ـ رحمتى ، رضا ـ شاكر، ابولقاسم ـ جمشيدى ، سعيد ـ مقيمى ، سيدعلى 
  ذخيرة الدّارين الحسينى حائرى ، عبدالمجيد بن محمدرضا، تحقيق : درياب ، باقر 

 

فرهنگ ادبي عاشورا

  پژوهشي در مقتل هاي فارسي  
  درآمدي بر دائرة المعارف امام حسين (ع)  
  سرشك خوبان در سوگ سالار شهيدان المحمدى ، محمدباقر ـ ترجمه : بينش ، عبدالحسين ـ جمشيدنژاد، غلام رضا 
  سفر خون جواد محدثي 
  شيوه نامه دائرة المعارف امام حسين(ع) سيد ابولقاسم حسيني(ژرفا) 
  شکوه شعر عاشورا در زبان فارسي علي اکبر مجاهدي 

 

نهضت عاشورا از آغاز تا پايان

  با كاروان حسينى ج 4 عزت الله مولايي - محمد جعفر طبسي 
  با کاروان حسيني - ج 1 علي الشاوي 
  با کاروان حسيني - ج 2 شيخ نجم الدين طبسي 
  با کاروان حسيني - ج 3 طبسى ، شيخ محمد جواد  
  با کاروان حسيني از مدينه تا مدينه جلد 5 محمد جعفر طبسي 
  با کاروان حسيني از مدينه تا مدينه 6 محمد امين پور اميني  
  بلاغ عاشورا  
  پژوهشي در مقتل هاي فارسي  
  اسيران و جانبازان كربلا مظفرى ، محمد ـ جمشيدى ، سعيد 
11    زمينه هاي قيام امام حسين (ع ) ج 1 عبدالمحمدى ، حسين 
12    زمينه هاي قيام امام حسين (ع) - جلد 2 گروه نويسندگان 
13    عاشورا شناسي  
14    قيام جاودانه محمدرضا حكيمي 
15    لهوف علي بن موسي بن جعفر (ابن طاووس) - مترجم :صادق حسن زاده 
16    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد اول) الشاوى ، على 
17    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد دوم) طبسى ، نجم الدين 
18    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد سوم) طبسى ، محمد جواد 
19    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد 4) مولايى ، عزت الله ـ طبسى ، محمدجعفر 


* براي مشاهده متن کامل کتابها کافيست روي عنوان هر کتاب کليک کنيد

 

 

jadijadi@gmail.com

کلی آدم تاریخی و مشهور در یک نقاشی،
اینبار با ذکر اسامی

این عکس رو مدت ها پیش اکثر ما دیده ایم: یک نقاشی با حضور یک عالمه آدم مشهور در تاریخ. حالا در یکی از زیرزمین‌های اینترنت، یک نفر عکس رو فرستاده بود و به شوخی زیرش نوشته بود: اگر کسی بتونه اسم همه رو بگه، یک بلیط اینترنت برنده است. نکته جالب این بود که چند ساعت نگذشته، نفر اول عکس زیر رو فرستاد.
واو... اسم همه به جز سه چهار نفر نوشته شده. واقعا فکر می کنید چرا کسی اینکار رو می کنه؟ خودشون می گن برای Lulz! ( که شکلی تحریف شده از lol است ) : برای خنده.

برای دیدن عکس، روی اين لينک کلیک کنید

 

 

mastoor_313@yahoo.com

عجایب آسمان ها

در راه عروج به آسمانها دیدم گروهی به كشت و زرع مشغول بودند. از یك طرف می كاشتند و از جانب دیگر درو می كردند. یعنی به سرعت محصول می داد. از جبرئیل پرسیدم آنها كیستند؟
گفت مجاهدین در راه خدا هستند كه حسنات آنها هفتصد برابر پاداش دارد و آنچه از مال و جان در راه خدا دهند چندین برابر عوض گیرند. فرمود چون برفتم دیدم گروهی را كه سر آنها را به سنگ می كوبند و هر بار كه می كوبند باز درست می شد و بار دیگر به سنگ می كوبیدند.
پرسیدم این ها كه هستند؟ گفت آنان كه در نمازهای فرضیه تقصیر می كنند و نماز نخوانده می خوابند و كاهلی در نماز دارند و این غذاب را تا قیامت دارند. فرمود جماعتی را دیدم كه هر یكی كهنه پارچه ای بر عورت خود نهاده آنان را به دوزخ می كشیدند، پرسیدم اینان كه هستند؟ گفت آنان كه زكات مال نداده اند در این عذاب باشند تا قیامت. گروهی دیگر را دیدم كه پاره ای گوشت پاكیزه پخته در پیش اینان نهاده و گروهی گوشت پلید و خام. پرسیدم اینها كیستند؟ گفت آنان كه گوشت پاك و حلال را پیش رو دارند و گوشت حرام می خورند آنان كسانی هستند كه زنان پاك و پاكیزه خود را رها می كنند و به زنا و حرام اقدام می نمایند و بالعكس.
فرمود به مردی برخوردم كه پشته هیزم جمع می كرد و نمی توانست بلند كند. دیگری می آمد و بلند می كرد و برپشت او می گذاشت. گفتم او كیست؟ گفت از امت تو كه امانات مردم را می گیرد و قیام به رد آن نمی كند و دیگری می گیرد و برسر او می نهد. فرمود گروهی را دیدم كه لبهای آنان و زبانهایشان را با قیچی های آتشین می بریدند.هرگاه می بریدند باز به هم می پیوست و این عذاب هم چنان ادامه داشت. گفتم اینان كیستند؟ گفت خطیبانی كه مردم را به عمل صالح وعظ می كنند و خودشان عمل نمی نمایند. فرمود به جایی رسیدم كه از سوراخ كوچكی گاوی بزرگ بیرون می آمد و چون می خواست به جای خود برگردد نمی توانست. پرسیدم این چیست؟ جبرئیل گفت این مردی است كه سخنی بزرگ بگوید و پشیمان شود و هرگاه بخواهد برگردد نمی تواند. فرمود به جایی رسیدم كه بوی خوش به مشام می رسید و آوازی دلكش شنیدم. گفتم این چه سرزمینی است و چه بویی است و چه آوازی است؟
گفت بوی بهشت است و آواز خازنان جنت كه می گویند: «بارالها آنچه وعده فرمودی به ایجاد رسان كه شرف و حریر دیبا و لولو و مرجان و زر و سیم من بسیار رسید. اكواب، آب، شیر، می و انگبین به نهایت رسید. آنچه فرمودی و به آنان كه وعده دادی بفرمای به سوی من آیند و آورند. فرمود به وادی رسیدم بوی كریه و آوای ناخوش شنیدم. پرسیدم چیست و كجاست؟
جبرئیل گفت این وادی دوزخ است و آواز خازنان دوزخ كه «بارالها آنچه وعده فرمودی بده كه سلاسل، زقوم و حمیم و سعیر و ضریع و نحسلین و غساق من بسیار شده. قعر من خطیر و گرمای من سخت كشنده است.» گفتم چیست؟ گفت محل هر كافر و مشرك خبیث و جباری است كه به روز حساب عقیده ندارد.
پیغمبر فرمود در مسیر خود مردی را دیدم كه به دست راست دری داشت كه بوی خوش استشمام می شد و هرگاه بدان نگاه می كرد مسرور می شد و به دست چپش دری بود كه بوی ناخوش استشمام می شد و چون بدان می نگریست دلتنگ می شد و می گریست. گفتم جبرئیل این كیست؟ گفت پدر تو آدم است كه درب بهشت و جهنم به دست راست و چپ اوست. به دست راست بهشت را می دید كه فرزندانش به بهشت می روند، مشعوف می شد و به جهنم می نگریست كه فرزندی از او به جهنم می رود، گریان می شد. فرمود به جایی رسیدیم. جبرئیل گفت پیاده شو و نماز بگذار. گفت می دانی كجاست؟ گفتم نه. گفت مدینه طیبه است كه محل مهاجرین و هجرتگاه تو می باشد. از آنجا گذشتم. به محلی رسیدم، گفت فرود آی و نماز بگذار.
من نیز نماز نهادم. گفت این طور سینا است كه موسی با خدای خود مناجات می كرد. باز به نقطه ای رسیدم، گفت پیاده شو و نماز بگذار. گفتم كجاست؟ گفت بیت الحلم زادگاه عیسی است و از آنجا به بیت المقدس رسیدیم كه انبیا و فرشتگان را دیدم به كرامت به استقبال من آمده و سلام كردند و گفتند تو اول كسی هستی كه روز قیامت محشور می شوی و لوای شفاعت به دست می گیری. پیغمبر فرمود در میان آسمانها فرشته ای دیدم كه هزار هزار سر داشت و بر هر سری هزار هزار صورت بود و تسبیح خدای تعالی می كرد و به هر زبانی به هزار لغت تسبیح می گفت. به او خطاب شد ما بنده ای داریم كه تسبیح و عبادت او برابر تسبیح و عبادت تو می باشد، اما تسبیح و ثواب تسبیح او بیش از ثواب تسبیح تو می باشد.

●عبادت و ایام
از بهترین اوقات شریف عبادت بین طلوعین صبح است. اخبار زیادی از اهل بیت (ع) در فضیلت این وقت و تشویق برعبادت و ذكر تسبیح در آن وارد شده است، این ساعت و لحظات غروب را ساعتهای غفلت گویند و شیطان افراد خود را در حین غروب و طلوع آفتاب برای انحراف انسان گسیل می دارد، پس در این دو ساعت بسیار به خداوند پناه ببرید و به یاد خدا باشید. دلهای غمگین غروب را با نماز اول وقت مغرب تسكین دهید و غفلت سحر صبحگاهی را با نماز و قرآن به بشاشت و طراوت روح تبدیل كنید. از امام باقر (ع) روایت است كه خواب هنگام صبح شوم است و روزی را منع می كند. خداوند رزاق رزق و روزی انسان را در ما بین طلوع فجر تا طلوع آفتاب صبحگاهی قسمت می كند، پس بپرهیزید از خواب و غفلت و كسالت در این وقت مابین طلوعین كه خوشبختی و خوش روزی بودن انسان به وسیله بیداری و عبادت در آن تامین می شود.

 

 

asfandakh@yahoo.com

انگيزه ي مخالفت با نظارت استصوابي
و چند شبهه

متن زير برگرفته از جلد سوم كتاب پرسشها و پاسخها، تاليف حضرت استاد علامه مصباح يزدي است.

با عنايت به جايگاه عقلايي و قانوني نظارت استصوابي كه در همه ي كشورها و نظامهاي دنيا امري پذيرفته شده و جا افتاده است ( رجوع كنيد به پست قبل )، اين سوال مطرح مي شود كه چرا برخي در سخنراني ها و نوشته هاي خود به مخالفت با اين نظارت مي پردازند و درصدد حذف آن هستند؟
در پاسخ بايد گفت: واقعيت اين است كه هيچ جناح و گروه سياسي در كشور نيست كه قائل به نظارت نباشد و سابقه ي عملكرد برخي مخالفان امروزين نظارت استصوابي، نشان مي دهد كه خود به هنگام تصدي امور، چنين نظارتي را اعمال و شديدا از آن دفاع مي كردند. اما هم اكنون به انگيزه ي سياسي - و نه انگيزه ي ديني و ملي - و تامين منافع گروهي و طيفي خود از در مخالفت با نظارت استصوابي در مي آيند، تا بتوانند افرادي كه واجد صلاحيت نيستند را وارد مراكز تصميم گيري و حساس نظام كنند و از اين طريق اهداف حزبي و اغراض سياسي خود را برآورده سازند.
مثلا به هنگام انتخابات مجلس خبرگان، سعي مي كنند افراد غير مجتهد - كه از نظر قانوني واجد صلاحيت نيستند - را وارد مجلس خبرگان كنند تا از اين طريق به مقاصد خود دست يابند؛ و چون شوراي نگهبان مطابق قانون با خواست غير عقلاني و غير قانوني آنان مخالفت مي كنند، سعي در حذف نظارت استصوابي دارند و پيشنهاد مي كنند: شوراي نگهبان تنها حق نظارت بر روند انتخابات را دارد و بدون اعمال هيچگونه برخورد عملي با تخلفات و كارهاي خلاف قانون، صرفا مي بايست گزارش كننده ي ماوقع باشد.اما اينكه به چه كسي بايد گزارش دهد و آيا اساسا قانون مقام ديگري را كه شوراي نگهبان گزارش خود را تقديم او كند در نظر گرفته است يا خير؟ سوالهايي است كه هرگز به آن جواب نمي دهند.
اين مخالفتها گاهي نيز از سوي كساني كه با حاكميت اسلام و احكام حياتبخش آن بر اين كشور سر ستيز دارند صورت مي گيرد و اينان در پي آنند كه تحت لواي حمايت از « جمهوريت » نظام، به سست كردن و منزوي ساختن « اسلاميت » آن بپردازند و با حذف شرايطي كه در اثر داشتن ويژگي اسلامي نظام براي داوطلبان انتخاباتي درنظر گرفته شده است، انگيزه هاي ضد ديني و ضد مردمي خود را عملي كنند.
ما در اينجا به طرح و پاسخ دو شبهه از ميان شبهاتي كه مخالفان نظارت استصوابي مطرح كرده اند مي پردازيم، تا بي پايه بودن دلايل اين گروه نمايان تر شود.

1- اصل برائت
گاه چنين گفته مي شود كه اصل بر برائت افراد است و اين كه همه ي انسانها خوبند مگر خلاف آن ثابت شود. پس بنابراين جستجو در احوال ديگران براي اثبات صلاحيت آنها كاملا بي مورد و خلاف اصل است.
در پاسخ، نخست بايد ديد جايگاه اصل برائت كجاست، تا در پرتو آن معلوم شود اساسا اين مورد از موارد جريان اصل برائت است يا خير.
اصل برائت مي گويد: اگر كسي بخواهد به كسي نسبتي ناروا بدهد و او را به مجازات برساند، بايد آن را ثابت كند وگرنه تا دليلي اقامه نكرده است، مطابق اين اصل هيچ اتهامي وارد نيست و طبعا دليل كه اقامه شد، اصل برائت از كار مي افتد.
ولي در جايي كه وجود يك سري ويژگي ها و توانايي شرط گزينش است، نمي توان وجود آنها را مفروض تلقي كرد و به تفحص براي احراز آنها نپرداخت. به تعبير ديگر: اصل برائت عدم وجود اتهام را ثابت مي كند، نه وجود لياقت و توانمندي را. مثلا آيا مي توان همه ي افراد جامعه را بر مبناي اصل برائت مجتهد دانست؟ آيا در اثبات مهارت ها و توانايي هاي صنعتي مي توان بر مبناي اصل برائت حكم كرد؟ و آيا پليس بر اساس اصل برائت به متقاضيان گواهينامه ي رانندگي مي دهد؟
از ساده ترين امور تا پيچيده ترين آنها وقتي عقلا و قانونا شرايطي براي واگذاري مسئوليت وضع شده باشد، احراز آن شرايط نيز حتمي خواهد بود.

2- التزام به ولايت فقيه و تفتيش عقايد
گاه چنين وانمود مي شود كه شرط « التزام به اسلام و ولايت فقيه » در نامزدهاي انتخابي نوعي تفتيش عقايد است و تفتيش عقايد اشخاص هرگز مجاز نيست.
در پاسخ بايد گفت: تفتيش عقايد آن است كه شخصي را بدون هيچ ضرورتي و تنها به دليل داشتن عقيده اي مورد مؤاخذه قرار دهيم؛ ولي اگر احراز يك پست يا مسئوليت منوط به شرط خاصي باشد، تحقيق و تفحص درباره ي آن به هيچ وجه تفتيش عقايد نيست.
از اين رو درباره ي كساني كه داوطلب نمايندگي مجلس شوراي اسلامي مي شوند، بايد تحقيق كرد كه آيا شرط نمايندگي را دارند يا خير. آيا قانون اساسي را قبول دارند تا در دوران نمايندگي در چارچوب آن حركت كنند يا نه. آيا التزام عملي به اسلام دارند تا در چارچوب موازين آن به وضع قانون بپردازند يا خير.
بنابراين كسي كه نماينده مي شود بايد ملتزم به قانون اساسي و اصل مؤكد آن يعني ولايت فقيه باشد و - بجز اقليتهاي ديني - التزام عملي به اسلام داشته باشد؛ و اين هرگز تفتيش عقايد نيست. اگر چنانچه مبنا قرار دادن شرايط براي گزينش و تاييد صلاحيت تفتيش عقايد محسوب گردد، خود قانون اساسي را در بسياري موارد بايد تخطئه كرد. زيرا در قانون اساسي آمده است رييس جمهور بايد از رجال مذهبي و سياسي و ... باشد و اگر بخواهيم تحقيق كنيم كه آيا اين شخص از نظر مذهبي و سياسي توان پذيرش اين پست مهم را دارد يا خير، بايد به تفتيش عقايد متهم شويم؛ در حالي كه چنين نيست.
البته بايد توجه داشت شخصي كه خود را نامزد يك مسئوليت و مقام كرده است، در همان قسمت مربوط و راجع به شرايط لازم براي تصدي آن مقام مي توان درباره ي او تحقيق و تفحص كرد، ولي نسبت به قسمت پنهان و غير مربوط زندگي او نبايد دخالت كرد.

 

 

amkamalis@yahoo.com

سلام به همه دوستان گروه

در دو شماره اخیر روزانه مطالبی از دوستمان با آی دی yazinh@yahoo.com درج شده بود که از دو نظر توجه بنده را جلب کرد و به همین علت این متن را به ایشان و شما تقدیم می کنم

مطلب اول: در شماره 866 دوست ما از برخورد دوگانه با موضوع آقای اعلمی و عکس رئیس جمهور در سفر حج گلایه کرده بودند. البته من نه جزو کسانی بودم که به آقای اعلمی اعتراض کردند و نه جزو مدافعان آنها. اما باید بگویم که توهین به هر شخصی (سوای هرگونه فکر، نظر، گفته یا عملکرد احتمالی آن شخص) کاری نیست که چندان قابل دفاع باشد. به عبارت دیگر هر کسی (حتی با پایینترین سطح دانش) حق دارد در مورد اظهارات آقای اعلمی یا عمل رئیس جمهور در استفاده از وانت در سفر حج دارای نظر مثبت یا منفی باشد. به علاوه هر کس باید دارای این امکان باشد که نظر خود را در این موارد یا هر مورد دیگر بیان کند و دیگران هم باید بتوانند امکان مشابهی را برای نقد اظهارات فوق داشته باشند. تا اینجای کار همه چیز خوب است اما مشکل آنجا درست میشود که افراد در تایید یا انتقاد از عمل یا گفته دیگران از دایره انصاف و ادب خارج میشوند و هیجان را جایگزین عقل میکنند. مثلا در مورد ماجرای آقای اعلمی در کنار انتقاد از ایشان، بعضی از دوستان از الفاظ توهین آمیز استفاده کردند و همچنین دوست خوب ما احسان هم در نقد عمل رئیس جمهور احتیاجی به ذکر الفاظی مانند گوسفند و سبزی و غیره نداشتند. در هر دو مورد اقلا من یک نفر که خواندن قسمتهای توهین آمیز یا کنایه های نیش دار دوستان گروه در نوشته هایشان کمکی به توجیه عقیده ایشان در نزد من نمی کند و فکر هم نکنم اگر خوانندگان استدلال کسی را در موضوعی نپسندند بتوان با افزودن کنایه و توهین به متن خود آنرا به افراد قبولاند. توجه کنید که این حتی به معنی کاهش سطح انتقاد افراد از یکدیگر نیست بلکه اتفاقا وقتی شخص از درج توهین یا مثالهای زننده در نوشته اش خودداری کند جا برای استدلال و منطق فراختر میشود.
در ضمن در مورد اظهارات آقای اعلمی هم نظر شخصی من اینست که اگر منظور ایشان شخص امام حسین(ع) بوده انصافا سخن نابجایی بوده اما اگر درست به خاطر بیاورم ایشان در مورد کابینه امام حسین(ع) صحبت کردند نه شخص ایشان و فکر نمی کنم استیضاح کارگزاران حکومت حتی در زمانی که امام معصوم در راس قرار دارند اشکال داشته باشد. به گمانم این مساله حتی در دوره حکومت حضرت امیر المومنین علی (ع) نیز مرسوم بوده که افراد از کارگزاران حکومت ایشان که گاها از نزدیکان ایشان بودند به آن حضرت شکایت میکردند و ایشان هم با اینکه در بعضی موارد کارگزاران مرتکب خلافی نشده بودند ولی مساله را با جدیت پیگیری میکردند. پس استیضاح وزیران ائمه هم چندان منافی اسلام نیست. در هر صورت اگر دوستان با نظراتشان ایرادات گفته من را اصلاح کنند ممنون میشوم

مطلب دوم: در شماره 865 دوست ما در خلال مطلبی که در پاسخ آقا احسان نوشته بودند در مورد موج گرایش به اسلام در غرب گفته بودند و از جمله از انگلیس به عنوان نمونه رشد اسلام خواهی نام برده بودند. البته این مطلب را در حاشیه گفتار اصلی خود آورده بودند اما از آنجا که در نوشته های دیگر دوستان در روزانه هم این موضوع را دیدم، خواستم در مورد آنچه که بنام گرایش به اسلام در غرب خوانده میشود در حد دانسته ها و مشاهدات ناچیزم مطلبی بنویسم
آنچه که در غرب و مثلا انگلیس از اسلام نمایش داده میشود اصلا چیزی نیست که بتواند موجب گرایش افراد به آن شود. به علاوه عملکرد جوامع مسلمان در این کشورها هم به ندرت کمکی به تصحیح این نگاه می کند. حتی در بیشتر موارد جوامع مسلمان دانسته یا ندانسته به افزایش نگاه منفی به اسلام کمک می کنند و غیر مستقیم آب به آسیاب دشمنان اسلام میریزند. به علاوه شاخصه های جوامع مسلمان در بسیاری از کشورهای غربی با آنچه که مثلا جامعه مهاجران ایرانی در آمریکا از آن بهره مند است بسیار متفاوت است. مثلا در مورد ایرانیان ساکن آمریکا گفته میشود که دارای بالاترین درصد افراد تحصیل کرده بوده و پس از یهودیان آن کشور متمول ترین اقلیت آمریکا هستند و بسیاری از مشاغل و مناصب علمی و دانشگاهی را در اختیار دارند. اما مثلا درانگلیس پایین ترین میزان تحصیلات، بالاترین نرخ بیکاری و کمترین دسترسی به خدمات بهداشتی متعلق به مسلمانان است و به ندرت فرد مسلمانی را در مشاغل سطح بالا یا موفق در تجارت یا دست اندرکار امور رسانه ای میبینیم و اکثر مسلمانان دارای مشاغلی مانند رانندگی تاکسی، کار در کارخانجات و حداکثر تملک خاروبار فروشی و امثالهم هستند. البته میتوان یکی از علل این امر را در سوء نیت سیستم حاکم در مورد آنها دانست اما اگر به همین دلیل بسنده کنیم راه به خطا رفته ایم. یکی از علل مهم ضعف مسلمانان انگلیس خود آنها هستند. چون بر عکس ایران، بسیاری از مهاجران مسلمان به انگلیس در کشور اولیه خود که اکثرا پاکستان، بنگلادش، هند، سومالی، عراق و ترکیه هست نیز دارای موقعیت مناسبی نبوده و با همان وضع نسبتا اسفبار و با استفاده از قانون کشورهای مشترک المنافع یا به عنوان آواره جنگی راهی انگلیس شده اند و اکثرا دو گزینه بیشتر نداشته اند یا باید تا حد زیادی هویت قبلی خود را رها میکردند یا اینکه علاوه بر هویت دینی، آداب و رسوم و طریقه زندگی گذشته خود را هم حفظ میکردند. این طریقه زندگی در بسیاری موارد همان روش مرسوم روستاهای جنوب آسیا یا شمال آفریقا بوده که به ناگاه به قلب غرب منتقل شده و با کمترین تغییر حفظ شده. این روش زندگی چه درست بوده و چه غلط، به ندرت میتواند دل آنکه از فرهنگ غرب دلزده است را برباید و به اسلام هدایت کند و چنین کسانی بیشتر به عقاید دین هندو یا بودا یا حتی پاگانیسم کشش می یابند.
به هر حال تا آنجا که بنده دیده ام گرایش به اسلام (و مخصوصا تشیع) در انگلیس بیشتر در فرزندان مهاجران آسیایی دیده میشود که در مقابل نخوت و تکبر و نژادپرستی آشکار و نهان جامعه ای بسیار متفاوت و محافظه کار، دنبال پاسخهایی به پرسشهای خود هستند. و مردم اصلی انگلیس تحت تاثیر تبلیغات شدید و غیر مستقیم رسانه ها نه تنها گرایش وسیعی به دانستن درمورد اسلام ندارند بلکه نوعی ترس و پرهیز از اسلام در بین آنها دیده میشود و رهبران مسلمانان انگلیس نیز ظاهرا یا توانایی علمی برای ارائه اسلام صحیح ندارند یا اختیار چنین کاری را ندارند یا شاید هم خود با این نگاه منفی به اسلام موافقند. وا.. اعلم
خلاصه اینکه برای بسیاری از غیر مسلمانان در انگلیس اسلام محدود میشود به قوانین شریعت و قوانین شریعت هم محدود میشود به اعدام، سنگسار و قطع دست و پا. و چیزی که یک انگلیسی غیر مسلمان از کلمه "مسلمان" به ذهنش متبادر میشود اکثرا عبارتست از یک انسان خشن، بی تحمل مخالف و آماده برای خشونت. حتی در پی اقدامات تروریستی اخیر در انگلیس که تعدادی پزشک مهاجر در آن دخیل بوده اند، بهانه لازم به دست آمده تا چنین عنوان شود که مسلمانان هرچه بیشتر تحصیل کنند تروریستتر میشوند و لابد در نتیجه بهتر است که همین راننده تاکسی و خواروبار فروش باقی بمانند

با تشکر
امیر کمالی

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ پانزدهم

پروردگارا ...
من همان پریشان حال همیشگی ام با چشمانی پر از اشک
با قلبی آکنده از درد با دستی که همیشه به سوی درگاهت دراز است
ازین دنیای تیره و تار به تو پناه آورده ام
پروردگارا ...
یاریم ده و نگذار در باتلاق دنیا فرو روم دلم برایت تنگ است دستهایم را بگیر ...
پروردگارا ! به من توانايى ده که قلبى آرام داشته باشم و عشقى پايدار ...
پروردگارا ...
به اين گمشده ى از راه مانده معرفت عطا کن ...
شناخت عاشقان سرا پا محو وصالت را نصيبم کن ...
از باده محبت خود به کام تشنه من بچشان ...
و شمع پر نور عشقت را در تاريکخانه دل من روشن بنما ...
از شراب وصلت مستم کن و از منيت و خوديت خود نيستم گردان ...
مرا از درگاهت مران و از عنايت و رحمتت محرومم مگردان ...
دنيا گذران است و من نيز خواهم رفت و خواهم رفت ...
خدايا ...
تقديرم را به گونه اى رقم بزن كه خوشنودى تو در آن باشد
من جز اين نمي خواهم و نخواهم خواست ...
بارالها ...
زيبایى عشق را بر چهره ام بنشان ...
و آرامش از دست رفته ام را به قلبم بازگردان ...
محبتش را هر روز در قلبم افزون تر كن ، و محبت مرا در قلب او ...
اميد ، ايمان ، اراده ، كمال و سعادت را بر زندگيمان حاكم ساز كه فقط تويى توانا بر هر كار ...
آه ای خدا ...
هر وقت نااميد مي شم ، غمگين ميشم ، دلم ميشكنه يا ... سوره يس رو ميخونم ...
چقدر ابهت داره به خصوص سه آيه آخرش .
خدايا ...
من در مقابل قدرت بى كران تو هيچم . منو به حال خودم وا نگذار ...
آيا نيست آنكه آفريد آسمانها و زمين را توانا بر آنكه بيافريند مانند ايشان را ...
بلى اوست آفريننده دانا .
جز اين نيست كار او ، گاهى كه چيزى خواهد كه بدو گويد بشود ، پس بشود ...
پس منزه هست آنكه بدستش پادشاهى هاى همه چيز است ...
و بسوى او بازگردانيده شويد ...

ای خدا ... فقط به صدای دلم گوش کن ... دلی که جای تو است ... قول می دهم ...
الهی آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

18 دي / 8 ژانويه / 28 ذيحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
18 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که مظفرالدين شاه قاجار درگذشت - دوران او در يک نگاه

 مظفرالدين شاه

مظفرالدين شاه

مظفرالدين شاه قاجار هشتم ژانويه 1907(هجدهم ديماه سال 1285 خورشيدي) و ده روز پس از امضاي نظام نامه مشروطيت (قانون اساسي كه عمدتا از قانون اساسي بلژيك ترجمه شده بود) در 54 سالگي، ظاهرا از بيماري سل درگذشت و ده روز بعد پسرش محمدعلي ميرزا تاجگذاري كرد و شاه شد؛ بدون اين كه از نمايندگان مجلس شوراي ملي براي شركت در اين مراسم دعوت بعمل آورد.
     مظفرالدين شاه كه مانند پدرش و عمدتا با استقراض پول با بهره سنگين از بيگانه (روسيه و انگلستان) سه بار (در سالهاي 1900، 1902 و 19005) به سفر اروپا رفته بود! داراي شش پسر و 18 دختر بود. وي پس از قتل پدرش ناصرالدين شاه به دست ميرزا رضاي كرماني در سال 1896 ميلادي به شاهي رسيده بود.
     مظفرالدين شاه قاجار 35 سال وليعهد بود و در تبريز مي زيست و در نتيجه به دور از بازي هاي سياسي تهران و كسب تجربه. در زمان سلطنت او نيز كه مردي كارآمد نبود مقامات كشوري و لشكري همان ها و از همان خانواده هاي انگشت شمار بودند كه در زمان ناصرالدين شاه و پدر او محمد شاه بركرسي رياست مي نشستند؛ واجد شرايط لازم براي مديريت سازمانهاي عمومي نبودند، دلواپسي وضعيت مردم (عوام الناس) و دلسوزي براي كشور نداشتند، داراي حرمسرا و املاك شخصي و تشريفات بودند و بيشتر وقت خود صرف آن امور و رقابت و دشمني با يكديگر مي كردند، داراي خصلتي خود خواه و مستبد بودند، امتياز طبقاتي و داشتن مقام و منزلت را يك حق طبيعي براي خود مي پنداشتند، زير نفوذ دولتهاي استعمارگر وقت قرار داشتند و مرعوب آنها بودند، و به همين دلايل وضعيت كشور - در جهاني كه چهار نعل به پيش مي رفت، هميشه درحالت پس رفتن بود. قرارداد انحصار نفت «دارسي» براي مدت 60 سال در زمان مظفرالدين شاه امضا شد كه نفت ما بعدا دربست در اختيار انگلستان قرار گرفت و ....

هفت تن از دختران مظفرالدين شاه

هفت تن از دختران مظفرالدين شاه

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

18/10/59
وزير خارجه آمريكا: سياست ما هميشه استفاده از مذاكره بجاي اسلحه است. (در ديدارش با سعدون حمادي وزير خارجه عراق در نيويورك.)

تداوم اوضاع نابسامان نيروهاي خودي در جنوب كرخه و عقب نشيني بيشتر .

البعث ارگان حزب حاكم سوريه ضمن شادباش پيروزي ايران در جبهه ها ، شكست نيروهاي عراقي را نتيجه طبيعي جنگ ناعادلانهاي اعلام كرد كه صدام براي قدرت بيشتر آمريكا در كشورهاي خليج ، آن را شروع كرد .

گزارش مفصل واحد اطلاعات سپاه خوزستان از فعاليت نيروهاي عراقي و برخي عناصر ضدانقلاب داخلي در مناطق اشغالي و برنامه ريزي و اقدامات آنها در جهت جذب مردم مناطق اشغالي به اردوي دشمن .

مضامين سخنان امروز امام خميني : اظهارنظر امام پيرامون جايگاه تخصّص و مكتب و نفي تخصّص منهاي تربيت و نفي توجه به تخصّص بدون در نظر گرفتن انحرافات و وابستگيهاي سياسي . قابل ذكر است كه بحث تخصّص و مكتب به صورت يك بحث رايج سياسي بين جناحهاي درگير درآمده است .

دعوت امام از گروههاي سياسي داخلي . دعوت امام از گروههائي كه مسلّحانه با نظام در تعارضند ، به كنار گذاردن سلاح و ورود به دامن ملت و قرار گرفتن در پناه اسلام و نيز تاكيد بر اينكه داشتن سلاح دليل بر توطئه خيانت است و محروميت از مشاغل را در پي دارد .

اعلام موضع ايران توسط وزير مشاور در امور اجرائي ( بهزاد نبوي ) : اگر صدام در اجلاس آتي كنفرانس اسلامي در رياض شركت كند ، ايران در آن شركت نخواهند كرد .

نمودهايي از تحركات ايذايي عليه نظام ، در داخل كشور .

كسب توافق تهران و بغداد براي خروج 70 كشتي خارجي از اروند رود توسط اولاف پالمه فرستاده سازمان ملل ، به عنوان نخستين گام پايان مخاصمات ايران و عراق .

تحركات سياسي راجع به گروگانهاي آمريكائي : مخالفت كويت ، بحرين ، قطر ، امارات متحده عربي و عربستان با ارسال تجهيزات نظامي به ايران توسط آمريكا ( در صورت آزادي گروگانها ) ، و اعلام اين امر به سفير آمريكا در كشورهاي مزبور .

مذاكرات وارن كريستوفر معاون وزارت خارجه آمريكا با محمد بن يحيي وزير خارجه الجزاير دربارة پيشنهادهاي واشنگتن به تهران راجع به آزادي گروگانها .

تحركات اردن و كويت در حمايت از صدام .

وزير نفت و معاون سوريه : توقف صادرات نفت عراق از خاك سوريه به دليل آسيب پالايشگاه كركوك است كه بعد از ترميم آن ، از سرگرفته خواهد شد . ( پالايشگاه كركوك با بمباران جنگندههاي ايران آسيب ديده است . )

تحليل فارين افرز چاپ آمريكا از اثرات جنگ ايران و عراق .

ـ آمريكا آموخت كه به آمادگي نظامي خود براي مداخله مؤثر در منطقه بيافزايد . ـ

تفرقه اعراب بيشتر از وحدت آنها عليه اسرائيل بوده است اما عراق سود برده زيرا حمايت عربستان سعودي را بدست آورده و مخالفت ليبي و سوريه مهم نيست ، اسرائيل فعلاً آسوده است زيرا توجه اعراب به جاي ديگر ( جنگ ايران و عراق ) معطوف شده است .

ـ فشار اوپك بر مصرف كنندگان برداشته شده و ديگر خطري براي غرب ايجاد نميكند . اقتصاد ايران فلاكت بار شده است .انزواي ايران بيشتر شده در حاليكه حتّي با خروج داوطلبانه عراق ، ايران در آباد كردن خوزستان و راهاندازي نفت محتاج خارجيها است .

Mobin_s2004@yahoo.com
8 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه گاليله درگذشت

Galileo Galilei

گاليله Galileo Galilei فيزيكدان، فضا شناس، فيلسوف و دانشمند بزرگ قرون جديد و سازنده تلسكوپ هشتم ژانويه سال 1642 ميلادي درگذشت. وي در 15 فوريه سال 1564 در پيساي ايتاليا به دنيا آمده بود.
    وي بود كه اعلام كرد زمين و ستارگان در مداري مشخص به دور خورشيد مي چرخند. تا آن زمان گمان مي رفت كه خورشيد به گرد زمين مي چرخد.
    گاليله كه در دو دانشگاه در ايتاليا تدريس كرد پس از ساختن تلسكوب و اطلاق اين واژه بر آن، قمرهاي سياره مشتري را با آن كشف كرد. ابتکار روش تجربي براي تحقيقات علمي نيز از اوست. درگيري گاليله با مقامات وقت كليساي كاتوليك فصلي از تاريخ آن زمان اروپا را تشكيل مي دهد.

برخي ديگر از رويدادهاي 8 ژانويه

  • 1918:   وودرو ويلسون رئيس جمهوري وقت آمريكا اصول 14 گانه خود براي برقراري يك صلح پايدار را اعلام داشت . وي قبلا استاد دانشگاه بود.
        

  • 1957:   به تصميم خروشچف بارديگر منطقه خود مختار « چچنو ــ اينگوش » در قفقاز شمالي تاسيس شد. استالين آن را منحل و بسياري از چچني ها را به اتهام قصد همكاري با نيروهاي هيتلر به نقاط ديگر شوروي تبعيد كرده بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    28 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     واقعه حرّه بوقوع پيوست

    28 ذي الحجه 63 - واقعه حرّه بوقوع پيوست. دراين سال مردم مدينه، مروانِ بن حَكَم عامِل يزيد را ازمدينه بيرون راندند زيرا ازظلم به تنگ آمده بودند. بعد ازاين رويداد مسلم بن عُقبَه با سپاهي عظيم ازشام به طرف مدينه حركت كرد و دست خود را به خون مردم اين شهرآلوده كرد. كشتارمسلم بن عُقبَه درتاريخ صدرالسلام بي سابقه ذكرشده است؛ بطوريكه دربرخي منابع آمده است كه بيش از10000تن بدست مسلم بن عُقبَه كشته شدند.

     

     شهادت ستارخان ملقب به سردارملي

    [28 ذي الحجه 1332 - ستارخان ملقب به سردارملي ازرهبران مبارزو آشتي ناپذيرنهضت مشروطه براثرجراحت ناشي ازاصابت گلوله به شهادت رسيد. ستارخان روحي بلند و بي‎تاب داشت و ازحاكمان و زمامداران ستمگرو بي كفايت قاجاريه كينه‎اي عظيم دردل داشت. اوبا باقرخان كه مجاهدي آزاديخواه بود همنوا شد و پس ازمدتي با فتح شهرهاي متعدد، به طرف تهران حركت كرد. ستارخان درفتح تهران با مجاهدان جنوب ايران و گيلان همكاري و سرانجام جان خود را دراين راه نثاركرد. مخالفان نهضت مشروطه ستارخان و همراهانش را درباغي نزديك تهران به گلوله بستند و ستارخان چند روز بعد شهيد شد و پيكرش درباغ طوطي حرم حضرت عبدالعظيم(ع) به خاك سپرده شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -8
    -2

    اهواز

    2
    13

    تبريز

    -13
    -6

    شيراز

    -6
    4

    مشهد

    -16
    -5

    بندرعباس

    7
    17

    کرمان

    -11
    0

    اصفهان

    -10
    0

    يزد

    -8
    0

    کرمانشاه

    -10
    0

    اراک

    -12
    -8

    رشت

    0
    3

    دبی

    14
    18


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1378 تومان
    942 تومان
    1882 تومان
    855 تومان
    255 تومان
    260 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    204000 تومان
    98500 تومان
    50500 تومان
    194500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 17.26

    اذان صبح فردا : 5.45

    طلوع آفتاب فردا : 7.15

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Macworld
    ماه ژانويه
     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Macworld
     

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 144
    حجم فایل: 20 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    منتظر حافظه های فلش
    1000 گیگابایتی باشید


    محققان موفق به ساخت نوع جدیدی از حافظه با استفاده از تکنولوژی نانو شده اند که این امکان را فراهم میکند تا با هزینه ی کمتر و کاهش مصرف انرژی حافظه هایی با ظرفیت بسیار بالا تولید کرد. این تکنولوژی که با استفاده از تحریک اتم های فلز مس به وجود آمده از نظر هزینه ی یک دهم حافظه های فعلی خواهد بود و از نظر مصرف انرژی 1000 برابر کمتر از حافظه های فلش فعلی مصرف خواهد کرد. با استفاده ی از این پیشرفت یک حافظه جیبی کوچک امکان ذخیره یک ترابایت معادل 1000 گیگابایت را خواهد داشت. محققین دانشگاه آریزونا که بر روی این حافظه جدید کار میکنند نام این تکنولوژی را PMC نهاده اند. اعلام شده که این حافظه ها به زودی و طی 18 ماه آینده در دسترس خواهد بود.
    از این به بعد میتوانید به جای عکس گرفتن یک دوربین فیلم برداری روی خودمان نصب کنیم و از اول زندگی تا آخر زندگی خودمان را فیلم برداری کنیم بدون اینکه مشکل کمبود حافظه داشته باشیم!
    اطلاعات بیشتر
     

    با آقای Microsoft Zune آشنا شوید



     

    این آقای خوشتیب که ملاحظه میکنید آنقدر عاشق mp3player شرکت مایکروسافت به نام Zune بود که تصویر آن را بر روی بدنش خاکوبی کرده بوده. علاوه بر آن چند خالکوبی دیگر نیز از شعارهای تبلیغاتی Zune را بر روی خود درج کرده بود. دوستان وی هم او را Zune صدا میکردند. حالا وی آنقدر جو گیر شده که به صورت رسمی و قانونی اسم کوچک خود را به نام Microsoft و فامیل خود را به Zune تغییر داده!
    سلام آقای Microsoft Zune.

    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    تاريخ تفسير قرآن كريم
    جلد اول



    نويسنده: حبيب الله جلاليان
     

    معرفی کتاب:
    متجاوز از چهارده قرن، از تاريخ تنزيل قرآن مجيد مى گذرد. و تفسير اين كتاب مبين و مبارك سابقه اى از صدر اسلام تاكنون دارد. دانشمندان اسلامى همه توان و تخصص و استعداد و دانش خويش را با علاقه و افر و عشق سرشار همه عمر را به پاى تبيين و تفسير اين كتاب عظيم صرف نموده و همه هم خود را در اين راه مقدس و خطير مصروف داشته اند. ارباب ادب و اصحاب بلاغت، از بعد ادبى دقائق و ظرائف كلمات و الفاظ نورانى قرآن را كه به زبان (عربى مبين) نازل گرديده، مورد بحث و فحص قرار داده و به «تدبر» و تبيين ارتباط محكم مفاهيم و انسجام متقن مضامين و هم آهنگى زيباى معانى و اثبات «عدم اختلاف» در كلام الله مجيد پرداخته اند. متكلمان و حكماى اسلام نيز، زبان برهان گشودند و روش تعقلى و مبانى و قواعد فلسفى رابه خدمت تفسير قرآن كريم در آوردند.
    نوشتار حاضر نگاهی است به تاریخ تفسیر قرآن کریم بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا عصر حاضر که دسته های مختلف مفسرین قرآن کریم و ادوار تاریخی مفسرین را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.
    مجموعه حاضر در سه جلد ارائه شده است که کتاب حاضر جلد اول از این مجموعه می باشد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● معناى تفسير
    معناى لغوى تفسير
    عناى اصطلاحى تفسير
    كلمه تفسير در قرآن و حديث
    معناى لغوى تأويل
    معناى اصطلاحى تأويل
    استعمال تأويل در قرآن
    استعمال تأويل در روايات
    معنى ترجمه
    ترجمه و بازگردانى قرآن كريم
    1- ريشه لغوى و جنبه ادبى آن
    2- انواع و اقسام آن
    3- سير فقهى آن
    4- شرائط ترجمه
    5- فوائد ترجمه قرآن
    فرق تفسير و تأويل
    ضرورت تفسير قرآن كريم
    1- آيات الاحكام قرآن (قانون اساسى همه عصرها)
    2- قرآن معجزه جاويد است
    3- قرآن منبع مطمئن شناخت جهان هستى
    تفسير قرآن كريم در عصر نبى اكرم (ص)

    ● تفسير قرآن كريم در عصر صحابيان
    مفسرين مشهور از صحابه پيامبر (ص)
    اميرالمؤمنين على بن ابيطالب ع)
    1- عبدالله بن عباس (م 68 ه.ق)
    2- عبدالله بن مسعود (م 32 ه.ق)
    3- ابى بن كعب (م 19 بين 32 ه . ق)
    4- زيد بن ثابت ضحاك انصارى (م 45 ه . ق)
    5- جابر بن عبدالله انصارى (م 74 ه . ق)
    مشخصات تفسير در عهد صحابه
    منابع صحابيان درتفسير قرآن كريم
    1- قرآن كريم
    2- منبع دوم: سنت
    3- مصدر سوم: اميرالمؤمنين على (ع)
    4- مصدر چهارم: اجتهاد و استنباط
    5- اخبار اهل كتاب
    6- اشعار و ادبيات جاهليت عرب
    تفسير در عصر تابعين
    مفسران معروف مكه در دوره تابعين
    1- سعيد بن حُبير (م 95 ه . ق)
    2- مجاهد بن جبر مكى (21 - 104 ه.)
    3- عكرمه (104 يا 105 ه . ق)
    4- عطاء بن أبى رباح مكى (م 114 ه . ق)
    5- طاووس بن كيسان يمانى (م 104 يا 108 ه.ق)
    مفسران معروف مدينه در عصر تابعين
    1- ابو العاليه رفيع بن معران رياحى (م 90 يا 93 ه . ق)
    2- زيد بن اسلم (م 136 ه . ق)
    3- محمد بن كعب قرظى كوفى مدنى (م 117 يا 118 ه . ق)
    مدرسه تفسير قرآن در عراق
    مشهورترين از مفسرين در مدرسه عراق
    1- علقمة بن قيس (م 61 ه . ق)
    2- مسروق بن اجدع (م 63 ه . ق)
    3- اسود بن يزيد نخعى (م 74 يا 75 ه . ق)
    4- مرة همدانى كوفى (م 76 ه . ق)
    5- عامر شعبى كوفى (م 104 ه . ق)
    6- حسن بصرى (م 110 ه . ق)
    7- قتاده (م 117 ه . ق)
    ويژگيهاى تفسير قرآن در عصر تابعين
    مفسرين مشهور صحابه
    مفسرين معروف تابعين
    الف: مفسران مكه
    ب: مفسران مدينه
    ج: مفسران عراق
    مفسران بصره
    مفسران كوفه
    گروه ديگر از مفسران دوره تابعين و كمى پس از آن


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    «كلنگ نيوز» افتتاح شد



     

    همزمان با شب عيد سعيد غدير، دور از چشم همه و با حضور بيش از هفده تن از شخصيت هاي برجسته سياسي و فرهنگي سايت خبري- تحليلي «كلنگ نيوز» با مديريت نامحسوس و محدود و با هدف تخريب ريشه ها و تحريف انديشه ها راه اندازي شد...
    عبدل اصغر الف، يكي از مديران مياني اين سايت در مراسم افتتاحيه رسمي سايت با اشاره به اينكه دو سال است، آزمايشي در حال آماده سازي سايت هستيم، گفت: هدف به هر شكل و عنوان، وسيله را توجيه مي كند و ما اين را ثابت خواهيم كرد كه مي توانيم.
    وي تأكيد كرد: ما مثل «هوا نيوز»، «خفاش نيوز»، «آفتابه نيوز» و «شيلنگ نيوز» يا اين سايت هاي كارتابل يا رها يا روبازي نيستيم كه به خاطر يك نفر منافع باقي را لجن مال كنيم، ما به خاطر يك نفر باقي را اصلاً حساب نمي‌كنيم!
    عبدل اصغر كه نام مستعارش «قاف- صاد» است در ادامه تصريح كرد: استراتژي پشت اين سايت بيداد مي كند و بايد ببينيد كه ما در روزهاي آينده چه بلايي سر بلاهاي روزگار مي آوريم.
    وي كه با استقبال بي نظير رسانه هاي گروهي در مراسم افتتاحيه روبرو شده بود، در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد آيا شما از طريق برخي مسئولان يا مسئولان سابق و اسبق و حتي رژيم قبل حمايت مي شويد، با چشم غره، پرخاش كرد: «مگر كوريد! نمي بينيد در بخش «درباره ما» سايت «كلنگ نيوز» نوشته شده ما به هيچ ارگان يا حزبي وابسته نيستيم! چرا مي خواهيد ما را به آقاي [...] ربط دهيد يا در مقابل [...] قرار دهيد.
    وي كه بدجوري عصباني شده بود، در حاليكه انگشت سبابه اش را تا ته توي گوش راستش كرده بود، افزود: ما هدفمان انتخابات آينده است، از هيچ سدي هم در اين راه نمي ترسيم، مثل بولدوزر روشن گري مي كنيم، اذهان عمومي بايد بدانند كه به [...] راي ندهند، بدبختشان مي كند، بايد بفهمند که به [...] راي بدهند. البته اين به معناي طرفداري ما از [...] نيست.
    وي كه با كف و سوت شخصيت هاي برجسته حاضر در سالن روبرو شده بود، ابراز اميدواري كرد: ما برنده انتخاباتيم چرا كه «كلنگ نيوز» ضمن خانمان براندازي برخي چهره هاي كشور از بيخ و بن، 14 سايت ديگر در آب نمك آماده دارد تا به محض هك يا فيلتر شدن، آن ها را هوا كند.
    وي هشدار داد: به همه هشدار مي دهيم كه با ما درنيفتند، والا ديگر اصولگرا و اصلاح طلب حاليمون نيست، فك مي ياريم پايين اونم با كلنگ! 84 فضاي اينترنتي خريداري كرديم كه تا روزهاي آينده و با نزديكي به انتخابات 24 سايت ديگر را راه اندازي مي كنيم.
    عبدل اصغر فلسفه انتخاب نام كلنگ نيوز را نيز اين چنين تشريح كرد: در اين 29 سال گذشته هيچ حركت بدرد بخوري در سطوح مديران انجام نشده و به نوعي خانه از پاي بست ويران است، پس ما(!) قصد داريم با تمام توان كلنگ زنان و با اطلاع رساني شفاف، حراف و حلاف (تحليلي) ضمن اداي دين به مردم(!) آنها را در مسير انتخاب آينده روشن رهنمون باشيم(!) براي همين دنبال اسم بامسمايي مي گشتيم كه تمام اين اهداف را دربار معنايي خود داشته باشد.(!)
    در اين مراسم برخي حضار سياسي به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند که گزارش آن متعاقبا روي خروجي برنا قرار خواهد گرفت.

    برخي از آخرين تيترهاي کلنگ‌نيوز بدين شرح است:
    * پشت پرده لبخند [...] به [...]
    * آخرين سوتي هاي آقاي [...]
    * افتتاح 214 طرح در يك ثانيه توسط [...]
    * پسردايي همسايه خاله [...] را بهتر بشناسيد.
    * باج گيري به شيوه ارسال SMS تازه ترين ترفند [...]
    * تازه ترين افشاگري كلنگ درباره ماشين هاي اجاره اي آقاي [...]
    * انتقاد شديد آيت الله[...] از [...]
    * يک نماينده مجلس: جعبه سياه انتخابات نهم را رو مي‌کنم.
    * سهميه بندي بنزين در چنبره آقاي معاون.
    * چه کسي[...] را به احمدي‌نژاد تحميل کرد؟
    *حاج [...] در مراسم عرفه:[...] عمربن سعد نه معاويه اصلا [...]است
    *خانم[...] كلنگ نيوز و [...] و [...] را دروغگو خواند ، ببخشيد ماكه تازه راه افتاديم!!!
    *طرح امنيت اجتماعي بايد اجرا شود
    *كي گفته طرح امنيت اجتماعي بايد اجرا شود  

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    خانمها درک میکنند:
    حسادت پوچ و بی معناست


    اگر تا کنون حس حسادت نسبت به چيزي داشتيد، یا به عبارتی اگر واقعاً يک چنين حسي کرده باشيد، آنوقت دقيقاً متوجه مي شويد که منظور من چيست. قلبتان آنقدر تند مي زند که گويي مي خواهد از سينه تان جدا شود. نفستان در سينه حبس ميشود و ترس تمام وجودتان را فرا مي گيرد. حسادت نه تنها مي تواند عزت نفس را در وجود شما بکشد، بلکه اجازه نمي دهد بدن شما به صورت نرمال واکنش نشان داده و عملکرد روزانه طبيعي خود را دنبال کند. حسادت مي تواند روابط را از هم بپاشاند و خانواده ها را نابود کند.
    براي بيشتر خانم ها حسادت به صورت يک حس هميشگي در مي آيد و به مرور زمان تبديل به يک بيماري مزمن مي شود. زمانيکه اين حس به آنها حمله مي کند، هيچ گونه کنترل و قدرتي بر روي آن ندارند.
    سايت اينترنتي اعتماد به نفس براي خانم ها (selfesteem4women.com) تحقيقات متعددي را بر روي 000/50 زن انجام داده که در اين ميان نيمي از آنها با قاطعيت تمام اظهار داشته اند که حس حسادت در آنها وجود دارد. به هر حال اگر يک خانم باشيد به احتمال 50-50 قادر هستيد که اين حس را در وجود خود نابود کنيد.
    يکي از موارد جالب در مورد حسادت اين است که مقوله حسادت هر روزه در حال رايج تر شدن مي باشد، اما حتي اگر مانند بيماري به نظر برسد، بايد توجه داشت که يک بيماري به حساب نمي آيد. شما مانند بيماري نمي توانيد آنرا از کس ديگري بگيريد و از ديگران به شما سرايت نمي کند. اما چرا در حال حاضر حسادت شايع تر از گذشته است؟
    خانم ها به خصوص در جوامع غربي اخيراً تغييرات و تحولات اجتماعي قابل توجهي را در حال تجربه کردن هستند. خانم ها در حال حاضر موقعيت هاي زيادي را براي پيشرفت و ترقي در برابر خود دارند که در طول تاريخ بي نظير بوده است. در يک کلام مي توان گفت که خانم ها به طور کلي انتخاب هاي بي سابقه اي را در زندگي پيش روي خود مي بينند.
    حتي خانم هايي که از دنياي جنسي به دور هستند باز هم اين حق را دارند که شريکي رمانتيک مطابق با آنچه خودشان مي خواهند انتخاب کنند. آنها مي توانند انتخاب کنند که با چه کسي و براي چه مدت زماني ارتباط برقرار کنند. آنها مي توانند انتخاب کنند که مادر شوند و يا کار کنند، و حتي مي توانند هر دوي اين موارد را در کنار هم داشته باشند؛ اما چرا برخي از خانم ها توانایی بزرگداشت چنين موقعيت مناسبي که در پيش رويشان قرار گرفته است را ندارند؟ چرا به جاي اينکه احساس قدرت کنند باز هم برخي از آنها تصور مي کنند که ناامن هستند، در دام گرفتار مي شوند و ميترسند؟ دليلش اين است که وقتي قدرت انتخاب کردن به ميان مي آيد، ميزان انتخاب ها زياد مي شود و در اين حالت خانم ها قدرت انتخاب کردنشان را از دست مي دهند.
    اين حقيقت ساده مي تواند به شما کمک کند تا در دور تسلسل حسادت گرفتار نشويد؛ اما شما بايد اين قدرت را در وجود خود افزايش دهيد. در عين حال بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که تنها با خواندن لغات و کلمات به نتيجه ي دلخواه نميرسيد.
    در اين ميان شما نياز به شجاعت نيز داريد. خانم هايي که نمي توانند خودشان را با مبحث "از دست دادن" تطبيق دهند، معمولاً در رديف انسان هاي حسود قرار ميگيرند. حسادت زماني در وجود شما ايجاد مي شود که خودتان را در موقعيتي ببينيد که در حال از دست دادن چيزي هستيد که برايتان ارزشمند بوده است و يا چيزي را که مال شما بوده از شما بگيرند.
    اما زماني که حس حسادت به شما دست مي دهد، چه اتفاقي مي افتد؟ احساسات شما سبب بروز چه نوع رفتاري در شما مي شوند؟ شما ديگر دوست داشتني نخواهيد بود، بيش از اندازه و به صورت غير منطقي متوقع مي شويد، توانايي اعتماد کردن به ديگران را از دست مي دهيد، و در حقيقت مي توان گفت که هر چيزي که ميخواهيد باشيد درست در نقطه ي عکس آن قرار مي گيريد و تبديل به شخصي ميشويد که اصلاً دلتان نمي خواهد باشيد. رفتارتان تاثير عکسي بر روي اطرافيان ميگذارد و زمانيکه کاري را انجام مي دهيد تا به نتيجه ي خاصي برسيد، دقيقاً به نقطه عکس آن نتيجه مي رسيد. حسادت سبب مي شود تمام چيزهايي را که قصد داريد از آنها محافظت کنيد، از دست بدهيد.
    از سوي ديگر خانم هايي که مي توانند قبول کنند که هميشه احتمال از دست دادن وجود دارد، مي توانند خيلي راحت تر بر مشکلات خود غلبه کرده و از توانايي ها و داشته هاي خود به بهترين نحو استفاده کنند. به جاي اينکه ناراحت اين امر باشند که ممکن است زماني شغل، دوست و يا چيز ديگري را از دست دهند، تمام حواس خود را بر روي اين مطلب متمرکز مي کنند که از لحظه هايي که در آن شغل هستند و يا از زماني که با آن فرد بخصوص هستند، بيشترين لذت را ببرند. اين نوع نگرش، خانم هاي حسود را از خانم هاي غير حسود جدا مي کند. اين نگرش جالبي است و به راحتي مي تواند نظر ديگران را به شما جلب کند.
    از اين گذشته زمانيکه ديگران چنين خصيصه ي اخلاقي جذابي را در وجود شما کشف کنند، ديگر به راحتي از شما جدا نخواهند شد.

    گام بعدي براي خانم هاي حسود.....
    بايد بپذيريد که شما هم انسان هستيد و قبول کنيد که نمي توانيد کل دنيا را مجاب کنيد که مطابق ميلتان عمل کند. با اين وجود بايد توجه داشته باشيد که:
    حق انتخاب داريد
    مي توانيد بر روي ديگران تاثير گذار واقع شويد (اما نه اينکه بخواهيد آنها را کنترل کنيد.)
    اگر هشيارانه انتخاب کنيد و تاثير مثبت بگذاريد، احتمال ايجاد حس اعتماد به نفس، امنيت و ارزش به بالاترن ميزان خود افزايش پيدا مي کند.
    شما به عنوان يک زن، توانايي هايتان خيلي بالاتر از آن چيزي است که فکرش را ميکنيد. هر لحظه اين حقيقت را در ذهن خود مرور کنيد و آنرا با خود تکرارا نماييد. اگر مي خواهيد اين مطلب همواره در ذهنتان باشد مي توايند بر روي يک تکه کاغذ بنوسيد "من از عهده ي همه کارها بر مي آيم" يا مي توانيد آنرا با رژ لب بر روي آينه اي که هر روز خودتان را در آن نگاه مي کنيد، بنويسيد!
    مسئوليت کامل اين حس را به عهده بگيريد. هيچ کس مسبب آن نيست، جز خود شما؛ و اگر قرار است تنها يک نکته از اين مقاله در ذهنتان باقي بماند اين مطلب را به خاطر بسپاريد: اگر اجازه دهيد حسادت بر شما غلبه کند، هميشه چيزي را که در تلاش براي محافظت از آن هستيد، از دست خواهيد داد.
    هيچ شکي وجود ندارد – حسادت امري پوچ و بي اساس است.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    می‌خندیم؟ 
     


     

    انسان خندیدن را دوست دارد. هر انسان بالغ به طور متوسط در روز 17 بار می‌خندد و همین علاقه انسان به خندیدن است که باعث پدید آمدن جوک و طنز و حتی کمدی شده است.
    خندیدن برای ما نشاط آور است و به همین خاطر به خندیدن علاقه داریم. اما جالب است بدانید انسان ها تنها موجوداتی هستند که می خندند.
    خندیدن مکانیزم پیچیده ای دارد که در عین حال می تواند دوای درد بسیاری از دردها باشد و دانشمندان هنوز هم معتقدند که خنده می تواند در درمان بیماری ها مؤثر باشد.


    خنده چیست؟
    خنده از دو قسمت تشکیل شده است که یکی به حالت صورت و دیگری به صدایی که تولید می شود اطلاق می شود.
    وقتی ما می خندیم، مغز دستور این عمل ها را صادر می کند و اگر شدیدتر بخندیم، دستوراتی برای تکان خوردن دست ها و پاها نیز صادر می شود.
    هنگام خنده 15 ماهیچه صورت به حرکت در می آیند که مهم ترین آنها مکانیزم حرکت لب های بالای شماست.
    ماهیچه های حلق شما دچار انقباض می شوند و به همین علت شما دچار بریده نفس کشیدن می شوید.
    گاهی اوقات در حالت های شدید خنده مجراهای اشکی شما هم وارد کار می شوند و در حالی که شما از شدت خنده دهان خود را برای گرفتن اکسیژن بیشتر باز و بسته می کنید صورت تان هم از اشک خیس می شود و حتی رنگ چهره تان به قرمز تغییر می کند و صداهای عجیبی نیز تولید می کنید.
    محققان بسیاری تا کنون سعی کرده اند که از مکانیزم خنده بیشتر بدانند، اما مشکل این است که در هنگام تحقیقات، خنده افراد زود از بین می رود .
    یکی از محققان تحقیق خود را روی صدای خنده متمرکز کرد و به این نتیجه رسید که همه خنده ها از یکی از صداهای ها-ها-ها یا هو-هو-هو پیروی می کنند و امکان ندارد فردی بتواند با ترکیب این دو صدا بخندد.
    محققان معتقدند که در بدن انسان یابنده هایی وجود دارد که خنده را تشخیص می دهد و باعث ادامه یافتن آن می شود. از نظر آنها خنده یک عکس العمل کاملاً اتوماتیک و نا خودآگاه است.


    چرا می‌خندیم؟
    بیشتر محققان معتقدند که خنده باعث ایجاد کشش و رابطه نزدیک میان انسان ها می شود. وقتی شما با کسی احساس راحتی می کنید با او می خندید و این احساس را نشان می دهید.
    اینکه شما نمی خواهید در یک گروه احساس تنهایی کنید، باعث می شود هنگام خنده با آنان بخندید و آنها را همراهی کنید و به همین دلیل است که خنده را مسری می دانند.
    اگر دقت کرده باشید معمولاً اگر بزرگ خانواده و یا حتی رئیس تان بخندد، شما نیز می خندید و این دقیقاً همان حالتی است که گفته می شود با خنده می توان رفتارهای دیگران و حتی خلقیات آنان را کنترل کرد.
    به طور مثال اگر هنگام خطر شما بخندید و فرد تهدیدکننده نیز بخندد تا حدود زیادی مشکل حل می شود.
    یکی از محققان خنده انسان را با آواز پرنده ها مقایسه می کند و معتقد است که خنده یک عکس العمل طبیعی انسان برای ایجاد رابطه است.
    تحقیقات دیگر نشان می دهد که خنده در زمانی که در یک گروه هستند، 30 برابر زمانی است که شما تنها مثلاً جلوی تلویزیون نشسته اید.


    خنده و مغز:
    ما می دانیم که قسمت های مختلف مغز، در مکانیزم خنده مؤثرند. به طور مثال عکس العمل های عاطفی بزرگترین حرکت های مغز را تولید می کنند.
    محققان معتقدند که هنگام خنده قسمت های مختلف مغز وارد کار می شود، اما هنوز به طور دقیق رابطه میان خنده و مغز مشخص نشده است.
    برای انجام این تحقیقات چندین نفر به دستگاه های پیشرفته متصل شدند و نتیجه اینکه هنگام خنده امواجی که توسط مغز آنان تولید می شد کاملا یکسان بود. براساس این تحقیقات:
    ابتدا قسمت چپ فعال شده و کلمات و جوک ها را تحلیل می کند.
    سپس قسمت جلویی ان که مربوط به احساسات است، بسیار فعال می شود.
    قسمت راست مغز اطلاعات مربوط به جوک را تحلیل می کند.
    قسمت پشت سر که دستور حرکات دهان و یا دست ها را صادر می کند، فعال می شود.
    رفتارهای خارجی ظاهر می شوند.
    قابل ذکر است که راهی که خنده در مغز طی می کند با راهی که هنگام احساسات شدید طی می کنیم، کاملا متفاوت است و به همین خاطر است که محققان معتقدند که هر گونه اختلالی در این بخش مغز می تواند انسان را از خندیدن باز دارد و یا به آن شکلی غیر عادی دهد.


    سیستم فعال:
    سیستم فعال مغز که گفته می شود، در مکانیزم خنده دخیل است در قسمت مرکزی قرار دارد. این قسمت بسیار مهم است زیرا حرکاتی را که برای انسان بسیار حیاتی است کنترل می کند.
    این قسمت از مغز در حیوانات بسیار قدیمی همچون تمساح ها نیز وجود داشته است که با استفاده از آن و بو کشیدن طعمه خود را انتخاب می کرده اند، اما در مورد انسان ها این بخش در احساسات و انگیزه انسان مورد استفاده قرار می گیرد.
    محققان معتقدند که "آمیگدالا " و "هیپو کامپوس" بیشترین نقش را در احساسات انسان ایفا می کنند.
    امیگدالا با هیپوکامپوس ارتباط برقرار می کند و همین ارتباط باعث احساساتی همچون عشق و دوستی و احساسات روزانه می شود.
    هیپوتالاموس بخشی است که موجب تولید صداهای گوناگون هنگام خنده می شود.


    چه چیزهایی خنده دار است؟
    بر اساس تئوری ناسازگاری انسان زمانی می خندد که چیزهایی را بشنود که از نظر عقلی و اتفاقات روزمره غیر ممکن به نظر برسند.
    جوک ها زمانی خنده دارند که ما یک انتظار دیگر از پایان آنها داریم اما به شکلی دیگر ظاهر می شوند. وقتی جوکی شروع به تعریف می شود، مغز ما ناخودآگاه شروع به پیش بینی آن می کند و وقتی پایان آن کاملاً متفاوت با آن چیزی است که ما تصور می کردیم ،خنده دار به نظر می رسد.
    اکنون ما احساسات جدیدی داریم که تفکرات قبلی ما را نسبت به آن موضوع تغییر داده است.
    تئوری برتری بیان می کند که ما زمانی به یک جوک می خندیم که حماقت اشخاص و نادانی و اشتباهات آنان بیان شود . این احساس برتری به شخص باعث می شود ما احساس خرسندی کرده و بخندیم.
    تئوری آسودگی معتقد است انسان می خندد چون احتیاج دارد که بدنش را از تنش های روزانه پاک نماید. زیرا خندیدن می تواند این عصبیت های روزانه را تا حد بسیاری کم نماید.


    چه چیز هایی خنده‌دار نیستند؟
    مهم ترین موضوع در این میان سن است. کودکان و نوزادان در حال کشف دنیای اطراف خود هستند پس موضوعات برای آنان کاملا متفاوت است.
    یک کودک ممکن است به جوک های ساده ای که مثلاً یک فیل در آن نقش اول را بازی می کند، بخندد.
    در مورد نوجوانان قضیه فرق می کند. آنها به موضوعات روزمره شان مانند غذا و تفریحات می خندند که به آنان احساس برتری می دهد.
    وقتی بزرگتر می شویم، افکار و فیزیک ما تغییر می کند. هر چه بیشتر دنیا دیده شویم به مسائل متفاوت تری همچون تفاوت آدم ها می خندیم. خنده دقیقاً در سنین مختلف در مورد مسائلی صورت می گیرد که استرس ما را کمتر کند.
    اینکه در کدام کشور و با چه فرهنگی بزرگ شده ایم، نیز فرق می کند. شما معمولاً اگر جوک های کشور های دیگر را بشنوید، کمتر برای تان خنده دار است و این به تفاوت فرهنگ ها بر می گردد.
    وقتی کسی به شما می گوید که جوک تان اصلا خنده دار نبود هم دو دلیل می تواند داشته باشد یکی احساس منفی که در شخص ایجاد شده و دیگری اینکه آن شخص نکته جوک را نفهمیده و یا برایش جذاب نبوده است.


    خنده و سلامت:
    همه ما می دانیم که خنده برای بسیاری از دردها درمان است. مهم ترین کاری که خنده برای ما انجام می دهد آن است که به اعصاب ما تعادل داده و همین موضوع از امراض مختلف جلوگیری می نماید.
    خنده هورمونهای استرس را بسیار کم کرده و باعث می شود که ما کمتر عصبانی شویم و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌نماید.
    این عمل همچنین باعث بالا رفتن سلول های پروتئین که از بیمار شدن مان جلوگیری می کند، می‌شود. بیشتر شدن بزاق دهان از ورود بیماری های عفونی از طریق دهان جلوگیری کرده و کمک بزرگی به ما می‌کند.جالب است بدانید که 100 بار خندیدن برابر 15 دقیقه دوچرخه سواری کردن است، پس خنده می‌تواند یک ورزش به حساب بیاید. اکسیژن‌خون بالا رفته و فشار خون پایین می‌اید.
    به گفته پزشکان اکثر مردم احساسات منفی خود از قبیل ترس یا نفرت را در خود نگه می دارند و خنده راهی است، برای بیرون ریختن این احساسات و به همین دلیل است که افراد ترس خورده را معمولاً به رفتن سینما برای دیدن فیلم های خنده دار ترغیب می کنند.


    برای بیشتر خندیدن:
    چیزهایی را که برایتان جالب است و شما را می خنداند شناسایی کنید و انها را بیشتر وارد زندگی خود کنید.
    اطراف خود را از ادمهای شاد پر کنید
    خودتان سعی کنید که فرد با مزه تری باشید!! خنداندن اطرافیانتان می تواند برای شما هم مفید باشد پس از این فرصت استفاده کنید.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    رویدادهای مهم در سال جدید میلادی



     

    برخی از رویدادهای مهمی در سال جدید میلادی بنظر خبرنگاران خبرگزاري «نووستی» روسيه به شرح زیر هستند:


    1.انتخابات ریاست جمهوری در روسیه
    روز 2 مارس برگزار می شود. اواخر دسامبر 2007 "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه از کاندیداتوری "دمیتری مدویدیف" معاون اول نخست وزیر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد که از سوی چهار حزب "روسیه واحد"، "روسیه عادل"، حزب کشاورزی و "نیروی شهروندی" مطرح شده بود.
    ممکن است پوتین پس از ماه مه 2008 که دوره ریاست جمهوری وی پایان خواهد یافت، به نخست وزیری برسد. چنین پیشنهادی را مدویدیف به وی مطرح کرده بود که پوتین نیز آن را پذیرفت. در عین حال رئیس جمهور کنونی از هر گونه تغییر در حوزه اختیارات رئیس جمهور و نخست وزیر امتناع کرد.

    2.انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا
    روز 4 نوامبر 2008 برگزار می شود. در ماه ژانویه اولین انتخابات میان دوره ای برگزار می شود تا تعیین شود که چه کسی از حزب جمهوری خواهان و چه کسی از دموکرات ها در انتخابات شرکت خواهد کرد.

    3.بازی های المپیک پکن
    بیست و نهمین دوره مسابقات تابستانی المپیک در پکن طی روزهای 8 تا 24 اوت برگزار می شود. در این بازی ها 302 مدال (165 مدال برای مردان، 127 برای زنان و 10 مدال مختلط) در 28 رشته مختلف اعطا می شوند.

    4.تعیین احتمالی وضعیت حقوقی کوزوو
    ممکن است بطور یکجانبه استقلال کوزوو که رسماً در ترکیب صربستان قرار دارد، اعلام شود. برخی از کشورهای غربی آمادگی خود برای برسمیت شناختن استقلال کوزوو را اعلام کرده اند، در صورتی که روسیه اصرار دارد وضعیت کوزوو از طریق توافق بین بلگراد و پریشتینا تعیین شود. در مسکو معتقدند که اعلام یکجانبه استقلال کوزوو می تواند الگویی خطرناک در روابط بین الملل، از جمله برای جمهوری های برسمیت شناخته نشده در فضای شوروی سابق، یعنی آبخازی، اوستیای جنوبی و پریدنستروویه باشد و آنان نیز مدعی برسمیت شناختن استقلال خود شوند. در این راستا ممکن است مشکلاتی جدی در قبرس و اسپانیا نیز بوجود بیایند.

    5.انتخابات ریاست جمهوری در گرجستان
    روز 5 ژانویه انتخابات ریاست جمهوری و رفراندوم در گرجستان درباره تاریخ برگزاری انتخابات پارلمان و الحاق به ناتو برگزار می شوند.
    انتخابات پیش از موعد، در نوامبر سال گذشته میلادی پس از تظاهرات گسترده اپوزیسیون در تفلیس تعیین شد. در آن زمان نیروهای پلیس طرفداران اپوزیسیون که در تظاهرات شرکت داشته و برکناری رئیس جمهور و برگزاری انتخابات پارلمان در بهار 2008 را مطالبه می کردند را متفرق کردند.

    6.انتخابات پارلمان در پاکستان
    روز 18 فوریه در پاکستان انتخابات پارلمان برگزار می شود. بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان که روز 27 دسامبر کشته شد، بالواقع مدعی نخست وزیری کشور بود که اکنون به گفته کارشناسان قتل وی منجر به افزایش بی ثباتی سیاسی و اقتصادی نه تنها در کشور و بلکه در منطقه می شود.

    7.کاهش دوران خدمت سربازی در روسیه
    بمنظور جذاب ساختن خدمت سربازی در روسیه، مدت این دوره به یک سال کاهش می یابد که طی آن دوره آماده باش نظامی افزایش یافته و در عوض مراحل درسی فشرده می شود. در سال 2007 نیز دوره سربازی به جای دو سال به 18 ماه کاهش یافته بود.

    8.تجزیه اتحادیه "سیستم واحد برق روسیه"
    از اول جولای 2008 اتحادیه "سیستم واحد برق روسیه" به 14 کمپانی منطقه ای تجزیه می شود.

    9.آغاز به کار بازارهای بورس در روسیه
    بازار بورس نفت روسیه در سن پطرزبورگ آغاز بکار می کند که طبق حکم دولتی، خریداران اصلی (وزارت دفاع و وزارت کشاورزی) باید سالانه 15% از سوخت مورد نیاز خود را از آن خریداری کنند. همچنین در سن پطرزبورگ بازار بورس بین المللی فرآورده های نفتی گشایش می یابد که تا اواخر سال جاری معاملات Rebco برای عرضه نفت از بندر پریمورسک که اکنون معاملات آن در NYMEX نیویورک انجام می شود را آغاز می کند.
    بازارهای بورس ماهی نیز در نیمه دوم 2008 در مناطق کامچاتکا، ساخالین، ولادی واستوک، کالنینگراد و مورمانسک فعال می شوند.

    10.جام قهرمانی فوتبال اروپا
    از 7 لغایت 29 ژوئن در اتریش و سوئیس بازی های جام قهرمانی فوتبال اروپا برگزار می شود که در 16 تیم و از جمله تیم ملی روسیه شرکت دارند. تیم روسیه در مرحله اول با تیم های اسپانیا، یونان و سوئد بازی خواهد داشت.

     

     

     

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive