به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, January 11, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 872)

 
 

 
 
 
 

872

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 872 :: شنبه 22 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

دوربینهای اتوبانی را سرکار بگذارید!



راستش تا حالا در این مجله الکترونيکي سعی کرده ام لینک یا نوشته نگذارم که بدآموی داشته باشه ولی این یکی نمی دونم چطور میشه. در هر صورت چون در ایران دردسترس نخواهد بود لذا محض اطلاع دوستان عشق سرعت و خلاف (از نوع ترافیکی البته) عرض می کنم که می تونند با خرید این وسیله (که لینکش اینجاست) اسپری خریداری کنند قبل از حرکت در اتوبان روی پلاک بپاشند بعد هم دیگر بی خیال دوربین و جریمه.


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دوربینهای اتوبانی را سرکار بگذارید!
  • تصاویر دیدنی از ژاپن 
  • سخنرانيهاي استاد انصاريان براي دانلود
  • مشکل گاز تا سه شنبه برطرف می شود
  • معرفي و دانلود فيلم : حکم اعدام
  • انيمشين سه بعدي از پياده روي روي ماه
  • TextAloud MP3 v2.260 برنامه ای برای تبدیل متن به فایل صوتی
  • مجموعه اي از ۳ تم مخصوص ايام محرم
  • سمند ایرات ترکیه در حال تسخیر ترکیه است... اگر!
  • چرا امام حسين (ع) در زمان معاويه قيام نكرد؟
  • ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی(1)
  • فاصله تاج زاده از حرف تا عمل
  • مثنوي حضرت رقيه
  • سارا لي در اسرائيل!
  • پیکسل بیشتر دوربین، کیفیت کمتر عکس!!
  • آخر دنیا چه شکلیه؟
  • محرم و عاشورا از دیدگاه بزرگان
  • جديدترين شماره از ماهنامه Animation
  • LG P300U
  • جنسيت، اسلام، فمينيسم
  • خود ادراكي در مقابل واقعيت
  • چطور منزل‌مان را از دزدي ايمن كنيم؟
  • ۱۰ آلبوم برتر سال ۲۰۰۷، به انتخاب رولينگ استون
  • رابط نرم افزاری در اینترنت
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (871) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ماهي به رنگ عشق
ويژه نامه الکترونيکي محرم (تبيان86)
تصاویر دیدنی از ژاپن 
تبلیغ جالب جوراب زنانه!
پرونده خواندنی روزنامه اعتماد برای بیتلز
میلیاردرهای اینترنتی جوان
2 پیام مخفی در لوگوی 2008 گوگل
اولی البته اصلا مخفی نبود!
سخنرانيهاي استاد انصاريان براي دانلود
ويژه دهه اول محرم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رئيس جمهور در ساري
مشکل گاز تا سه شنبه برطرف می شود



 

بازدید احمدی نژاد از مناطق مختلف ساری
رئیس جمهوری اسلامی ایران ديروز (جمعه) پس از ورود به ساری ، حدود 45 دقیقه در خیابانهای این شهر به گشت زنی پرداخت و از مناطق مختلف شهر بازدید کرد.
دکتر احمدی نژاد و هیئت همراه در حالیکه سوار بر خودرو بودند با حضور در خیابانهای مختلف شهر ساری آخرین وضع این شهر را از نزدیک مشاهده کردند.
مردم شهرساری در این بازدید متوجه حضور رئیس جمهور و هیئت همراه نشدند.
آقای احمدی نژاد هم اکنون پس از گشت 45 دقیقه ای به محل استانداری مازندران در ساری آمده است تا شخصا بر چگونگی کمک رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان نظارت کند.
استان های مازندران ،گلستان و گیلان در سرمای اخیر با قطع گاز مواجه بوده اند.

مسئولان تا رفع مشکلات با تمام توان تلاش کنند
رئیس جمهوری با تشکر از تلاشهای صورت گرفته در چند روز اخیر در پی سرمای شدید و بی سابقه تاکید کرد: مسئولان استانی در عین حال باید بدانند که مردم همچنان مشکل دارند و تا رفع مشکل همه باید با تمام وجود تلاش کنند.
محمود احمدی نژاد در جلسه مشترک شورای حوادث غیرمترقبه سه استان مازندران، گیلان و گلستان در ساری خطاب به مسئولان استانی افزود: شما باید با همین قوت تلاش خود را ادامه دهید و از یکایک خانه های مردم خبر بگیرید و تا زمانی که حتی یک خانه مشکل داشته باشد دست از تلاش برندارید.
رئیس جمهور با اشاره به گلایه های به حقی که مردم در این خصوص دارند تصریح کرد: ما همواره باید بدانیم که نوکر همه مردم هستیم.
احمدی نژاد با تشکر از همکاری و صبوری همه مردم بویژه مردم پنج استان مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل و آذربایجان غربی گفت: همه مردم و به ویژه مردم این چند استان نشان دادند مردمان جوهرداری هستند و به واقع ویژگیهایی که در تاریخ از خود نشان داده اند در روح و جانشان جاری است.
وی با اشاره به همدلی مردم سراسر کشور با مردمان استانهایی که در این چند روز مشکلات بیشتری داشته اند، افزود: من در همین تهران خانواده هایی را می شناسم که برای حرکت در مسیر صرفه جویی همه در یک اتاق جمع شده اند تا حداقل کاری برای دیگر هموطنان خود بکنند که مشکلات بیشتری دارند ، و باید از همه آنها تشکر کرد.
رئیس جمهور از مسئولان استانی و همه کسانی که سعی می کنند با تمام وجود در خدمت مردم باشند تقدیر کرد و افزود: در برخی جاها ضعف ها و ایراداتی داشته ایم که باید هرچه سریع تر آنها را رفع کنیم.
احمدی نژاد همچنین با انتقاد از کسانی که تلاش کردند از این مسئله سوء استفاده کنند به موفقیت بزرگ ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای اشاره کرد و افزود: ملت ایران در این مسیر حتی در مواجهه با تهدید نظامی دشمنان و قدرتهای به اصطلاح بزرگ ایستاد و به لطف خدا اراده خود را به آنان تحمیل کرد حال چگونه برخی ها فکر می کنند که می توانند اراده ملت ایران را در مقابل چنین مشکلات پیش پا افتاده ای خدشه دار کنند.
رئیس جمهور با اشاره به افت فشار گاز در مناطق شمالی کشور ان را ناشی از ضعف مدیریت در نوع طراحی شبکه گازرسانی در این مناطق دانست که موجب شده است شمال کشور اخر خط گازی شبکه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تامین گاز کل کشور از داخل باید در راس برنامه ریزی کلان و بلندمدت قرار گیرد ، گفت: باید در کشور حلقه های انتقال گازی درست و طراحی کنیم که هیچ گاه شمال کشور آخر خط گازی نباشد و البته این کار سختی است چون باید لوله ها را از کوهستان البرز بگذرانیم اما شدنی است و باید برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
احمدی نژاد افزود.. برخی ضعف ها و مشکلات را در برنامه ریزی قبول داریم آن هم بدلیل این که واقعا این سرما بی سابقه و غیرقابل پیش بینی بود.
رئیس جمهور در عین حال تلاش مسئولان در رسیدگی به مشکلات مردم را با توجه به بی سابقه بودن موج سرما قابل تقدیر خواند و افزود: در برخی کشورهای به اصطلاح پیشرفته وقتی یک موج سرمای شدید می آید دهها نفر جان خود را از دست می دهند اما چنین چیزی را در اینجا شاهد نبودیم.
احمدی نژاد سرمای سنگین ، بی سابقه و غیرقابل پیش بینی را علت اصلی مشکلات بوجود آمده دانست و گفت: پیش بینی موج سرما می شد اما نه به این میزان سرما که در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه ما هرچه داریم متعلق به ملت است گفت: یک لحظه ناراحتی مردم نیز برای ما قابل تحمل نیست و با تمام وجود برای رفع آنها تلاش می کنیم.
احمدی نژاد سپس بر اجرای کارهای کوتاه مدت و بلندمدت و رسیدگی برای حل این مشکل تاکید و تصریح کرد: در کوتاه مدت باید به راحتی نفت سفید و گاز مایع را در دسترس مردم قرار دهیم و مایحتاج عمومی آنها را نیز تامین و برای آینده پیش بینی کنیم.
رئیس جمهور در آغاز سخنان خود فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت.
در آغاز این مراسم هم مسئولان استانی مازندران ، استاندار مازندران، استاندار گلستان، معاون استاندار گیلان و امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در استان مازندران گزارشی از وضع موجود و فعالیت های صورت گرفته ارایه کردند.
وزیران نفت و بازرگانی هم با تشریح فعالیت های صورت گرفته راهکارهای خود را برای حل سریع مشکلات ارائه کردند.

مشکل گاز تا سه شنبه برطرف می شود
آقای احمدی نژاد پس از پایان جلسه بررسی مشکلات گاز استانهای شمالی در ساری، افزود: سرمای بی سابقه، نقص فنی در شبکه های گازرسانی و مشکلات فنی ایجاد شده در گاز وارداتی را مهمترین عوامل ایجاد مشکل گازکشور است .
وی گفت : با انجام اقدامات کوتاه مدت و برطرف کردن نقص فنی و همچنین براورده کردن نیازهای ضروری مردم این مشکل تا سه شنبه هفته بعد برطرف می شود.
رئیس جمهوری افزود : با کاهش گاز مصرفی در استانهای دیگر و انتقال گاز به استانهای شمالی کمبود گاز در این استانها برطرف می شود.
احمدی نژاد درباره اقدامات زیربنایی برای برطرف کردن مشکل گاز افزود : تا آغاز دور دوم سفر هیئت دولت به استان مازندران وزارت نفت موظف است با انشعاب از 3 خط لوله اصلی از جمله خط لوله مشهد و هدایت گاز به استانهای شمالی کمبود گاز این استانها را برطرف کند .
شايان ذکر است رییس جمهور بعدازظهر ديروز به تهران بازگشت.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

حکم اعدام
Death Sentence



کارگردان: جيمز وان. فيلمنامه: ايان جفرز بر اساس داستاني از برايان گارفيلد. موسيقي: چارلي کلوزر. مدير ‏فيلمبرداري: جان آر. لئونتي. تدوين: مايکل ان. کنو. طراح صحنه: جولي برگهوف. بازيگران: کوين بيکن[نيک هيوم]، ‏گرت هدلوند[بيلي درلي]، کلي پرستون[هلن هيوم]، جوردن گرت[لوکاس هيوم]، استوارت لافرتي[برند نهيم]، عايشه ‏تيلر[کارآگاه واليس]، جان گودمن[بونس درلي]، مت اوليري[جو درلي]. 110 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. ‏
آمريکا، زمان حال. نيک هيوم، هنگام بازگشت از تماشاي مسابقه هاکي پسرش براي سوخت گيري در پمپ بنزيني ‏توقف مي کند. پسرش برندان نيز براي خريد وارد فروشگاه پمپ بنزين مي شود، اما ناگهان گروهي جوان مسلح سر ‏رسيده و برندان را در مقابل چشمان پدرش به قتل مي رسانند. نيک که با تبهکاران درگير شده، موفق به ديدن چهره ‏قاتل-‏‎ ‎جو درلي، جوان ترين عضو گروه-‏‎ ‎مي شود. مدتي بعد جو دستگير و نيک او را شناسايي مي کند. اما وقتي درمي ‏يابد که جو بعد از گذراندن محکوميتي کوتاه آزاد خواهد شد، حرف خود را پس مي گيرد. جو آزاد مي شود و مورد ‏استقبال اعضاي گروهش قرار مي گيرد. شب هنگام نيک پس از تعقيب جو موفق به کشتن وي و گرفتن انتقام خون ‏پسرش مي شود. اما بيلي- برادر بزرگ جو- که رهبري گروه را بر عهده دارد، پس از فهميدن ماجرا تصميم به کشتن ‏نيک مي گيرد. تبهکاران نيک را تعقيب مي کنند، اما نيک موفق مي شود پس از کشتن يکي ديگر از آنان بگريزد. اين ‏واقعه خشم اراذل را برانگيخته و او را در محل کارش مورد تهديد قرار مي دهند. هدف آنان اينک نه فقط از ميان بردن ‏نيک، که همسر و لوکاس دومين پسر اوست. همزمان کارآگاه واليس که مسئول پرونده شده، به دست داشتن نيک در اين ‏دو قتل مظنون مي شود. اما برگه اي دال بر تاييد سوءظن خود ندارد. ولي تهديد تبهکاران موثر واقع شده و نيک براي ‏محافظت از خانواده اش دست کمک به سوي وي دراز مي کند. واليس با وجود عدم همکاري نيک، چند مامور براي ‏محافظت از خانه وي مي گمارد. شب هنگام بيلي و دارو دسته اش سر رسيده و بعد از کشتن پليس ها خانواده نيک و ‏سپس خود او را هدف تيرهاي خود قرار مي دهند. نيک نجات مي يابد و در بيمارستان چشم باز مي کند. همسرش مرده ‏و پسر دومش در کما فرو رفته است. نيک از بيمارستان مي گريزد و به سراغ يک فروشنده اسلحه مي رود. در آنجا مي ‏فهمد که فروشنده بونس درلي، پدر جو و بيلي است. اما با اين وجود بونس به او اسلحه مي فروشد. نيک همه اعضاي تيم ‏بيلي را يافته و آنها را مي کشد. سپس به خانه بازگشته و در انتظار افراد پليس به تماشاي فيلم خانوادگي خود مي نشيند. ‏واليس که براي دستگير کردن وي آمده، خبر به هوش آمدن لوکاس را به او مي دهد. ‏

چرا بايد ديد؟
موج تازه اي از فيلم هاي خشن و انتقام جويانه در سينماي آمريکا در حال شکل گرفتن است. موج فيلم هايي که پنداشته ‏مي شد در اواسط دهه 1980 به پايان دوره سروري خود رسيده اند. فيلم هايي که آرزوي مرگ[با شرکت چارلز ‏برانسون] آغازگر آن بود و مبلغ ‏Vigilantism‏ که شما را به اجراي فردي قانون تشويق مي کرد. فيلم هايي که هجو ‏سيستم کند پليس يا دادگستري و ناکارآمدي آنها بود و از وجوه منتقدانه فاصله زيادي داشت. فيلم هايي که نظام قضايي و ‏نارسايي هاي آن را آماج تيرهاي زهرآگين انتقاد خود کرده اند، در سينماي آمريکا کم نيست. جدي ترين سرآغاز اين ‏حرکت من يک فراري از دسته زندانيان زنجيري هستم[1932] بود که باعث تغييراتي در سيستم قضايي آمريکا شد. اما ‏فيلم هاي دنباله رو آرزوي مرگ به تاسي از هري کثيف ها اعمال خشن و فردي قانون را تجويز مي کردند. اين رفتار ‏در ايالت هايي که حکم اعدام در آنها وجود نداشت، بيشتر مورد استقبال قرار گرفت. چون وابستگان مقتولين از مشاهده ‏آزادي قاتل يا قاتلن پس از گذراندن حبسي کوتاه خشنود نبودند. هري خبيث به عنوان پليسي که يک تنه عدالت را با ‏مگنوم خود اجرا مي کرد تبديل به آجان مقدس شد و چارلز برانسون نيز با بازي در چند دنباله ديگر از آرزوي مرگ به ‏شکار ازادل و اوباش شهري رفت تا مرهمي بر زخم هاي از دست دادن نزديکان خود بگذارد. اما چرا بعد از گذشت دو ‏دهه بر ديگر اين موج سر برآورده و شهروندان را به چنين رفتارهايي تشويق مي کند؟‏
گسترش خشونت هاي خياباني، رواج استفاده از انواع مواد مخدر در ميان جوانان که براي فرار از روزمرگي ناشي از ‏زندگي در جوامع مرفه به آن پناه مي برند، لذت قانون شکني و جذابيت ياغيگري در کنار تروريسم تبديل به معضل ‏اساسي دنياي غرب و حتي شرق شده است. پديده خونخواهي، انتقام فردي و نارسايي قانون در برخورد با تبهکاران گاهاً ‏نابغه نضج گرفته و فيلمسازاني که به ساخت فيلم هيا خونبار علاقمند هستند را نيز جذب خود کرده است. جيمز وان ‏متولد 1977 نويسنده و کارگردان مالزيايي تبار سه گانه ارّه اولين آنها نيست و آخرين شان نيز نخواهد بود. کسي با ‏ساختن ارّه ها نشان داد که از نمايش خشونت و خون خشنود مي شود و راه هاي بديع قصابي را مي داند. حکم اعدام ‏ادامه چنين نگرشي است که از يک مرد خانواده در نهايت اغراق يک انتقامجوي زبده مي سازد. همچون فيلم هاي ‏استيون سيگال يا ژان کلود وندام نه جان به او مي بخشد تا آرنولد وار تبهکاران بي پرد و مادر را از ميان بردارد. خنده ‏دار ترين گره هاي داستان وجود پدر سودجوي برادران درلي و انگيزه انتقم جويي برادر بزرگ تر است. ظاهراً ‏حضرت شان فراموش کرده که خون اول را برادر کوچک ايشان براي اثبات جربزه اش ريخت
ژانر: اکشن، درام، مهيج. ‏


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم اينجا کليک کنيد.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/81103910/hasdeathsentence.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/81105047/hasdeathsentence.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/81096390/hasdeathsentence.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/81097951/hasdeathsentence.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/81099716/hasdeathsentence.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/81101006/hasdeathsentence.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/81102391/hasdeathsentence.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/81102617/hasdeathsentence.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


 

دانلود انيميشن

انيمشين سه بعدي از پياده روي روي ماه
IMAX Magnificent Desolation



 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
IMAX-Magnificent-Desolation-2005-DVDRip-XviD-VoMiT-part1-rar
IMAX-Magnificent-Desolation-2005-DVDRip-XviD-VoMiT-part2-rar
IMAX-Magnificent-Desolation-2005-DVDRip-XviD-VoMiT-part3-rar
IMAX-Magnificent-Desolation-2005-DVDRip-XviD-VoMiT-part4-rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آهنگهايي بمناسبت محرم
 
نام موزیک خواننده

دانلود

ساز نينوا محسن حسن زاده دانلود
ساقي نامه   دانلود
سالار شهيدان   دانلود
سالار مظلومان محسن حسن زاده دانلود
سايبان آسمانها محسن حسن زاده دانلود
سرو خزان حميد غلامعلي دانلود
سقاي تشنگان محمد اصفهاني دانلود
سوگ عاشورا   دانلود
سوگواري امام حسين علي خدائي دانلود
سوگواري كربلا جواد يادگاري دانلود


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

TextAloud MP3 v2.260
برنامه ای برای تبدیل متن به فایل صوتی



امروزه کاربران سیستم های کامپیوتری هر روزه با متون زیادی برای خواندن در ارتباط می باشند. خواندن نامه های الکترونیکی ، متون موجود در یک وب سایت ، گزارشات کاری روزانه و .... ! آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نرم افزاری این متون را برای شما بخواند و شما در حین گوش دادن به مطلب مورد نظر کارهای دیگر خود را نیز انجام دهید؟ امروزه با پیشرفت صنعت نرم افزاری می توان به راحتی چنین نرم افزارهای را یافت. نرم افزارهایی که برای راحتی کاربران و انجام نیازهای مختلف آن ها به صورت پیشرفته ساخته می شوند.
در این مطلب نرم افزاری را در این زمینه به شما معرفی می کنیم.
TextAloud MP3 نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن ها کاربران قادر خواهند بود تا متون مورد نظر خود را به جای خواندن و مطالعه گوش کنند. این نرم افزار به کمک ابزارهای پیشرفته موجود در خود این توانایی را دارا می باشد که به وسیله این ابزار اقدام به پخش متون نماید. همچنین در این نرم افزار می توان فایل های صوتی در حال پخش را ذخیره سازی نمود تا در زمان های دیگر نیز با مراجعه به این فایل ها اقدام به گوش دادن این متون نمایید. این نرم افزار یکی از محصولات NextUp Technologies می باشد.

از ویژگی های دیگر این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- توانایی خواندن متون و پخش متن مورد نظر به صورت صوتی
- توانایی ذخیره سازی صدای پخش شده با فرمت MP3
- توانایی ساخت دستگاه منشی به کمک نرم افزار
- سازگاری با نرم افزارهای مختلف
- سازگار با مجموعه نرم افزارهای MS Office
و ... .


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 3 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مجموعه اي از ۳ تم مخصوص ايام محرم
براي گوشيهاي سوني اريكسون



 

با توجه به فرارسيدن ماه محرم ، قصد معرفي ۳ پوسته زيبا را براي گوشيهاي سوني اريكسون داريم كه متناسب با اين ايام مي باشد .


لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

 

          ويژه نامه «باکاروان» :: شماره سه :: سوم محرم

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
 


 

  به روايت لهوف
   
  ذكر مصيبت دختر سه ساله

وقتي كه صبح شد، پس از خواندن نماز صبح و ... (هميشه همراه عمّه سادات بوده) ناگهان مشاهده كرد كنار چادرهايشان، نيزه‌ها برپا است.
نورانيت سر ابي‌عبدالله (ع) از دور، دلِ دختر را برده است. زانوكشان به سمت نيزه‌اي كه سر بابا بر آن بود آمد.
اوّل يك نگاهي به صورت پدر نمود. ديد يك طرف صورت سياه شده و خاكي ...
راوي مي‌گويد:
ديدم، نيزه خودش به قدرت الهي خم شد. (دست بچّه كه به بالاي نيزه نمي‌رسد لذا نيزه خم شد و در بغل دختر قرار گرفت ...)
سر را در آغوش گرفت و ... (زمزمه مي‌كرد) بابا! قربان سرشكسته‌ات شوم ...

فراز آخر ذكر مصيبت و زبان حال:
به هر صورتي كه بود دختر روي پاهايش ايستاد.
قرآن مي‌گويد:
يوسف (ع) از بالاي چاه توسط برادرانش انداخته شد.
حال پس از سال‌ها كه حضرت يعقوب (ع) فرزندش را ديد و ملاقات نمود و ... از او سؤال مي‌كند كه آن وقتي كه توي چاه افتادي چه شده و كجاي بدنت درد گرفت و ... چه بلايي به سرت آمد.
يوسف گفت: خدا محبّت دارد و ...
حال شما به خيالتان فكر نمي‌كنيد كه وقتي سرِ پدر در بغل دختر قرار گرفت با بچّه درد و دل نكرده است و از او سؤال نكرد كه:
(دختر بچّه‌ يا پسر بچه وقتي آرام هم مي‌افتد زودي بدنش كبود مي‌شود چه برسد كه از فاصله‌اي روي زمين بيفتد)
 

به‌ گيسوان‌ پريشان‌ نظاره‌ جايز نيست
‌ نظر به‌ پيرهن‌ پاره‌ پاره‌ جايز نيست‌

نگاه‌ دختر شامي‌ نگاه‌ ترديد است
‌ براي‌ دوست‌ شدن‌ استخاره‌ جايز نيست‌

به‌ جان‌ خسته‌ سزاوار نيست‌ خنده‌ زدن‌
به‌ جسم‌ سوخته‌ حتي‌ اشاره‌ جايز نيست‌

ز خار پاي‌ غريبي‌ چو بوسه‌ باران‌ بود
دواندنش‌ به‌ بيابان‌ دوباره‌ جايز نيست‌

هنوز دامن‌ آتش‌ گرفته‌ مي‌سوزد
به‌ جان‌ سوخته‌ دامن‌ شراره‌ جايز نيست‌

به‌ سوي‌ قافلة‌ بانوان‌ معصومه‌
نگاه‌ خيره‌ سر چشم‌ پاره‌ جايز نيست‌

براي‌ بردن‌ سوغات‌ نزد دختر خويش‌
ز گوش‌ پارة‌ من‌ گوشواره‌ جايز نيست‌

به‌ قصد سيلي‌ و ترساندن‌ و زدن‌ دل‌ شب‌
به‌ نعره‌ در پي‌ دختر سواره‌ جايز نيست‌

 

 

  افق هاي تعزيت
   
  مدح ائمه‏ ى هدى‏ (عليهم ‏السلام) يك ارزش است

شما برادران عزيز مداح كسانى هستيد كه از زبان و حنجره‏ى شما امواج نورانى و معطر مديحه‏ى دختر پيغمبر و ائمه‏ى هدى‏ (عليهم‏السلام) ساطع مى‏شود و در دل مخاطبانتان مى‏نشيند؛ اين خيلى ارزش است. ....رتبت مداحى و منبر مداحى يكى از باشرافت‏ترين رتبه‏ها و منبرهاست. در اين زمينه ما خيلى صحبت كرده‏ايم، كه ديگر نمى‏خواهيم تكرار كنيم. امروز هم بحمداللَّه اقبال مردم و جوان‏ها به نواى مداحان، اقبال خوبى است. مى‏بينيد مردم، استقبال مى‏كنند، علاقه نشان مى‏دهند، اجتماع مى‏كنند، صحبت مى‏كنند، پول مى‏دهند؛ اين يك موقعيت است. موقعيت وقتى حساس شد، وظيفه حساس و خطير مى‏شود.

 

 

  اهداف قيام حسيني
   
  یزید بن معاویه کیست؟

یزید که بعد از معاويه به حكومت رسيده است حتّى ظواهر اسلام را هم رعايت نمى‏كند! شرب خمر و كارهاى خلاف مى‏كند! تعرضات و فسادهاى جنسى را واضح انجام مى‏دهد! عليه قرآن حرف مى‏زند، علناً شعر برخلاف قرآن و بر رد دين مى‏گويد، علناً مخالف با اسلام است!
منتها چون اسمش رئيس مسلمانهاست، نمى‏خواهد اسم اسلام را براندازد. او عامل به اسلام، علاقه‏مند و دلسوز به اسلام نيست؛ بلكه با عمل خود، مثل چشمه‏يى كه از آن مرتب آب گنديده تراوش مى‏كند و بيرون مى‏ريزد و همه‏ى دامنه را پر مى‏كند، دارد از وجود او آب گنديده مى‏ريزد و همه‏ى جامعه‏ى اسلامى را پر خواهد كرد! حاكم فاسد، اين‏جورى است ديگر؛ چون حاكم، در رأس قلّه است، آنچه از او تراوش كند، در همان‏جا نمى‏ماند - برخلاف مردم عادى - بلكه مى‏ريزد و همه‏ى قلّه را فرا مى‏گيرد.
مردم عادى، هركدام جاى خودشان را دارند. البته هر كس كه بالاتر است، هر كس كه موقعيت بالاترى در جامعه دارد، فساد او ضررش بيشتر است. فساد آدمهاى عادى، ممكن است براى خودشان، يا براى عده‏يى دور و برشان باشد؛ اما آن كسى كه در رأس قرار گرفته است، اگر فاسد شد، فساد او مى‏ريزد و همه‏ى فضا را پر مى‏كند؛ همچنان‏كه اگر صالح شد، صلاح او مى‏ريزد و همه‏ى دامنه را فرا مى‏گيرد.
يك چنين كسى با آن فساد، بعد از معاويه، خليفه‏ى مسلمين شده است! خليفه‏ى پيغمبر! از اين انحراف بالاتر؟! زمينه هم آماده است. زمينه آماده است، يعنى چه؟ يعنى خطر نيست. چرا، خطر كه هست؛ مگر ممكن است آن كسى كه در رأس قدرت است، در مقابل انسانهاى معارض، براى آنها خطر نيافريند؟ جنگ است ديگر. شما مى‏خواهى او را از تخت قدرت پايين بكشى و او بنشيند تماشا كند! بديهى است كه او هم به شما ضربه مى‏زند. پس خطر هست.

 

 

  نواي دل
   
 

در محضر اساتيد - شب سوم:
استاد انصاريان

 

مراسم شب سوم محرم - حاج منصور ارضي:

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم

قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم

 

» آرشیو شماره هاي پيشين: 1  2
 

 يا رب الحسين، بحق الحسين، اشفع صدر الحسين، بظهور الحجه
..::محرم 1429 - التماس دعا::..

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

عِباداللهِ! لا تَشْتَغِلُوا بِالدُّنْيا، فَإنَّ الْقَبْرَ بَيْتُ الْعَمَلِ، فَاعْمَلُوا وَ لا تَغْعُلُوا.

اى بندگان خدا، خود را مشغول و سرگرم دنيا ـ و تجمّلات آن ـ قرار ندهيد كه همانا قبر، خانه اى است كه تنها عمل ـ صالح ـ در آن مفيد و نجات بخش مى باشد، پس مواظب باشيد كه غفلت نكنيد.

نهج الشّهادة: ص 47

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

22/10/86
هفت روز دیگر رقیه پدر را نخواهد دید .

امام صادق (عليه السلام) فرمود:
هيچ پيامبرى در آسمانها و زمين نيست مگر اين كه مى‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زيارت امام حسين (عليه السلام) مشرف شوند، چنين است كه گروهى به كربلا فرود آيند و گروهى از آنجا عروج كنند.
(مستدرك الوسائل)

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

سمند ایرات ترکیه در حال تسخیر ترکیه است... اگر!

سمند ایران محصول ایران خودرو به قیمت تقریبی 15 میلیون و پانصد تومان در ترکیه عرضه خواهد شد. این خبر در روزنامه پرتیراژ ملیت ترکیه با عنوان رقابت اتومبیل های ارزان قیمت در بازار؛ سمند ایران در طول سال به قیمت 19990 لیره کار شده است.
طبق اطلاعیه شرکت عرضه کننده سمند در ترکیه قیمت این خودرو در بازار در طول سال تغییر نخواهد کرد. قیمت تقریبی سمند 15 میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود که نسبت به قیمت سایر خودروها در ترکیه تقریبا ارزان است.
جالب اینجاست که این ماشین ایرانی با تبلیغات خوب در ترکیه و دید مثبت ترکها به ایران از استقبال بسیار خوبی برخوردار است به طوری که تمام سمندهای عرضه شده قبل از ورود به ترکیه پیش فروش شده اند! با توجه به استقبال شایان ترکها از خودروهای ایرانی، ترکها تا کنون 19 هزار خودرو از ایران سفارش داده اند که 12 هزار از این خودروها، سمند می باشد.
سمند عرضه شده در ترکیه از نوع ال.ایکس دارای کیسه هوای راننده، سیستم ABS، بخاری، صندلی های جلوی نیمه اتوماتیک، قفل ایمنی مرکزی، شیشه بالابر برقی، آینه های الکتریک، چراغ مه شکن و سیستم هشدار دهنده مسافت قابل پارک می باشد.
مدل لیموزین و تشریفاتی سمند نیز طی ماههای جاری در ترکیه وارد بازار خواهد شد.

پی نوشت –
باید به مسئولان مذاکره کننده صادرات خودرو تبریک گفت. در جائی که انحصار خودرو در دست شرکتهای غربی، ژاپنی و کره ای است فروش 19 هزار خودرو در طول یک سال آنهم به قیمتی معقول یک موفقیت اقتصادی است.
خدا کند که سمندهای ایرانی در ترکیه به مشکل فنی برنخورند چون در آنصورت مشکلات برای همیشه در ذهنها باقی خواهد ماند! و در بازار رقابتی ترکیه انتخاب یک حق است و هرکس معمولا می کوشد بهترین جنس را انتخاب کند.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
چرا امام حسين (ع) در زمان معاويه قيام نكرد؟  



 

پاسخ:

وضعيت حكومت و موضعگيرى مردم و موقعيت امام حسين (ع) با حكومت در زمان معاويه با زمان يزيد از جهات عديده‏اى متفاوت بود كه اهم آن از این قرار است:
1. امام حسن مجتبى (ع) در زمان حيات و دوران امامتشان، هنگامى كه از يارى مردم در جنگ با معاويه مأيوس گشته و فرماندهى لشكر ايشان (ع) توسط معاويه به واسطه ی تطميع يا تهديد، از جنگ كناره‏گيرى كردند، براى حفظ اسلام و كيان جامعه ی اسلامى و حفظ جان ياران باقى مانده و امتحان و اتمام حجت بر معاويه و مردم، تن به صلحى ناخواسته دادند. گرچه مفاد صلحنامه امورى بود كه جنگ به خاطر آنها پيگيرى مى‏شد، از جمله:
الف- ممنوعيت معاويه از اذيت و آزار علويان؛
ب- شروط مالى، از جمله برگرداندن حقوق ماليه ی غصب شده، به علويان و انصار و خواص امام على (ع)؛
ج- منع معاويه از سبّ و لعن امام على ابن ابيطالب (ع) در مجامع عمومى؛
د- منع معاويه از استفاده از لقب "اميرالمؤمنين" براى خود؛
ه- منع او از تعيين جانشينى براى خود مثل يزيد و....[1]
امام حسين (ع) پس از شهادت امام حسن(ع)، به احترام پيمانى كه آن امام همام در شرایط زمانی خاص با معاويه بسته بودند، از درگيرى مستقيم و خونين با معاويه اجتناب مى‏نمودند؛[2] و به اقدامات امام و برادر خویش احترام می گذاشتند لكن پس از مرگ معاويه، جايى براى احترام به اين پيمان باقى نماند؛ زيرا با شهادت امام حسن (ع) و مرگ طرف دوم پیمان نامه، مدت قرارداد به اتمام رسید.
2. معاويه، خود نيز از رويايى خونين با حسنين (ع) فرار مى‏كرد و از تبعات ريخته شدن خون آن بزرگواران واهمه داشت و براى حفظ حكومت خود، ناچار به تحمل وجود آن دو بزرگوار بود، و ديگران را نيز از رويارويى علنى منع مى‏كرد و از تبعات آن بر حذر مى‏داشت، لذا حتى در جريان گرفتن بيعت براى يزيد به عنوان خليفه‏ى پس از خود، در مورد امام حسين (ع) متوسل به زور و شمشير نگشت و به يزيد هم سفارش كرد كه از اين امر پرهيز نمايد، لكن يزيد چون جوانى خام و بى تجربه و مغرور بود به اين وصيت عمل نكرد و در اولين روزهاى خلافتش به حاكم مدينه دستور داد كه يا از حسين (ع) بيعت بگيرد و يا سر او را از تن جدا كند.
و اين شيوه‏ى يزيد بود كه سبب رويارويى مستقيم و خونين او با امام حسين (ع) گرديد؛ زيرا امام (ع) حتى به قيمتى كه در كربلا پرداخت، حاضر به بيعت با يزيد نگرديد. و همين عمل ناپخته‏ى يزيد، سبب شد كه دودمان آل ‏ابوسفيان بر باد رود.[3]
3. معاويه سياست مدار ماهرى بود و جانب ظاهر را در مجامع عمومى نگاه مى‏داشت و فساد درونى او و حكومتش بر عوام مخفى مانده بود و مردم او را مسلمان و خليفه ی رسول الله (ص) مى‏انگاشتند و مروّج اسلام به حساب مى‏آوردند، لكن يزيد اين مهارت را نداشت و فساد و شهوت رانى و بولهوسى او بر خاص و عام روشن‏تر از آفتاب بود و علناً اظهار كفر و الحاد و افتخار به شرك پدران و اجدادش مى‏كرد و براى پيامبر (ص) نيز هيچ احترامى را نگه نمى‏داشت، لذا ادامه‏ى وضعيت صلح در زمان يزيد، به معناى تأييد آن همه فساد آشكار و در نتيجه انحراف بيشتر عامه ی مردم بود[4] و ادامه ی حكومت يزيد به منزله‏ى وداع با اسلام و نابودى شريعت به حساب مى‏آمد.[5]
4. قبلاً اشاره شد كه معاويه با زرنگى خاصى از رويا رويى با امام حسين (ع) اجتناب مى‏كرد، حال اگر امام (ع) در زمان معاويه، پيش دستى نموده و از جانب ايشان قيامى شروع مى‏شد، براى معاويه، به واسطه‏ى تبليغات گسترده و نافذى كه داشت، اين امكان وجود داشت تا قيافه ی حق به جانب به خود گرفته و مردم را فريفته و آثار نهضت حسينى (ع) را لوث نموده و واقعه ی را به نفع خود پايان بخشد و حكومت بنى اميه استمرار بيشترى بيابد. اما از آن جا كه يزيد، فسادش آشكار و تجربه ی سياسى‏اش اندك بود، خود در مقابله با امام (ع) پيش دستى كرد و پس از شهادت امام حسين (ع) و يارانش نيز اين فرصت و اين مهارت را نداشت تا آثار نهضت را محو نمايد و هر چه در اين راه بيشتر كوشيد، تأثيرى وارونه داشت و بر روشنگرى مردم بيشتر افزود و بيشتر خود را رسوا نمود تا بالاخره حكومت آل اميه را به نابودى كشانيد. اين تفاوت فاحش بين اين دو حاكم و سياست مدار، امرى نبود كه بر امامى دور انديش مثل امام حسين (ع) مخفى باشد.
5. در زمان معاويه، از طرف مردم، دعوت علنى و فراگيرى براى قيام و استمداد از امام (ع) براى مبارزه با ظلم و فسادهاى امويان صورت نگرفت و اعلام حمايت‏ها و دعوت‏هاى محدوده‏ى كه ابراز مى‏شد، براى مبارزه با سياست‏هاى نيرنگ بازى چون معاويه، كافى نبود، لكن پس از مرگ معاويه، با به حكومت رسيدن يزيد و آشفته شدن وضعيت اداره‏ى بلاد اسلامى، مردم كوفه به خروش آمده و هزاران نامه‏ى امضا شده كه با شترها حمل مى‏شدند، به خدمت امام حسين (ع) فرستاده شد و از ايشان براى رهبرى قيام بر عليه امويان و اداره ی امت اسلامى دعوت رسمى و علنى به عمل آمد.
پس از مرگ معاويه و مردن طرف قرارداد صلح، و به حكومت رسيدن شخصى ظاهر الفساد چون يزيد، و با حصول اين تقاضاى گسترده از جانب مردم، جايى براى عدم قيام امام حسين (ع) و عدم اجابت درخواست مردم باقى نماند و اگر امام (ع) اين دعوت را اجابت نمى‏كردند و به جانب عراق حركت نمودند، - در نظر عوام - اين عمل به منزله‏ى بى اعتنايى به سرنوشت امت اسلامى و سرانجام دين اسلام و بى اعتنايى به داد خواست مظلومان براى مبارزه با فساد و ظلم گذاشته مى‏شد و تبعات آن جبران‏ ناپذير بود، اما آن خروج امام (ع) در ايام حج به طور علنى و آشكار و آن وقايع جگرسوز عاشورا و عمليات شنيع امويان با كشته‏هاى آل رسول الله (ص) و اسيران آن خاندان، ماهيت حكومت امويان را بر همگان هويدا نمود، به گونه‏اى كه حجت را بر تمامى حقيقت جويان و حق طلبان در طول تاريخ از آن زمان تاكنون و تا دنيا، دنيا است، تمام كرد و جايى براى تحريف تاريخ خلفاى غاصب باقى نگذاشت و هر چه خصم در محو آثار آن بيشتر مى‏كوشد، ثمرات آن نهضت؛ يعنى احيای شريعت ناب محمدى (ص) تا روز قيامت، بيشتر چشمگير مى‏شود و به راستى امام حسين (ع) با قيامش چراغ هدايت و كشتى نجات امت اسلامى گرديد و اينك بر ما است كه زينب‏وار (س) و سجادگونه (ع) از زحمات ائمه ‏عليهم السلام پاس بداريم و مرام آنان را در سوگوارى‏ها و ساير مراسم‏هاى مذهبى به دنياى طالب حق و حقيقت بنمايانيم.

منابع، براى مطالعه‏ى بيشتر:
بلاذرى، انساب الاشراف، ج2.
ابن عساكر، تهذيب تاريخ دمشق، ج2.
علامه مجلسى، بحارالانوار، ج44.
ابن اثير، الكامل فى التاريخ، ج3.
الدينورى، ابن قتيبة، الامامة و السياسة.
شيخ مفيد، الارشاد.
يعقوبى، ابن واضح، تاريخ يعقوبى.
مسعودى، مروج الذهب.
اصفهانى، ابوالفرج، مقاتل الطالبين.
آل ياسين، محمد حسن، الامام الحسن بن على (ع).

--------------------------------------
[1] ر.ك: امين عاملى، سيد محسن، امام حسن و امام حسين (ع)، ص70 و 54.
[2] همان، ص148.
[3] ر.ك: محدثى، جواد، فرهنگ عاشورا، ص27 - 38 و ص428 - 430.
[4] ر.ک: نمايه: فساد در حكومت‏هاى اسلامى، سؤال: 103 (سایت: ۱۰۱۹).
[5] محدثى، جواد، فرهنگ عاشورا ، ص 484 و 482؛ امين عاملى، سيد محسن، امام حسن و امام حسين (ع)، ص282 و 276.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

گرگین نیز به وساطت رستم مورد بخشش شاهانه قرار گرفت. اما چون کیخسرو از نقشـﮥ لشکر کشی رستم پرسید پاسخ داد که این کار جز با مکر و فریب انجام نگیرد و پنهانی باید آمادﮤ کار شد تا کسی آگاه نگردد و به جان بیژن زیان نرسد.
راه آن است که به شیوﮤ بازرگانان به سرزمین توران برویم و با شکیب فراوان در آنجا اقامت گزینیم. اکنون سیم و زر و گهر و پوشیدنی بسیار لازم است تا هم ببخشیم و هم بفروشیم.
پس از آن هفت تن از دلاوران و هزار سوار دلیر برگزید و براه افتاد.
لشکریان را در مرز ایران گذاشت و خود با هفت پهلوان, همه با لباس بازرگانان به شهر توران روی آوردند.
ده شتر بار گوهر و صد شتر جامعـﮥ لشکریان را حمل می‌کرد, چون به شهر ختن رسید در راه پیران و یسه را که از نخجیر گاه باز می‌گشت دید, جامی پراز گوهر نزدش برد و خود را بازرگانی معرفی کرد که عزم خرید چارپا و فروش گوهر دارد و از او حمایت خواست و جام پر گهر تقدیمش کرد.
پیران چون بر آن گوهرها نگریست بر او آفرین کرد و با نوازش بسیار خانـﮥ خود دعوتش نمود. اما رستم اجازه خواست که جای دیگری بیرون شهر برگزیند, پیران وعده کرد که پاسبانان برای نگاهداری مال التجاره ‌اش برگمارد.
رستم خانه ای گزید و مدتی در آن اقامت کرد, از گوشه و کنار برای خرید دیبا و گهر به درگاهش رو نهادند و او مدتها در آن خانه به داد و ستد پرداخت.
روزی منیژه سر و پا برهنه با دیدگان پر اشک نزد رستم شتافت و پس از ثنا و دعا, با زاری و آه پرسید: ای بازرگان جوانمرد که از ایران آمده ای بگو که از شاه و پهلوانان, از گیو و گودرز چه آگاهی داری, هیچ نشنیده ای که از بیژن خبری به ایران رسیده باشد و پدرش چاره گر بجوید آیا نشنیده اند که پسرشان در چاه, در بندگران گرفتار است؟
رستم ابتدا بر این گفته ها گمان بد برد و خود را بظاهر خشمگین ساخت و گفت: نه خسرو می شناسم و نه گیو و گودرز را , اصلاً در شهری که کیخسرو است, اقامت ندارم.
اما چون گریه و زاری دختر را دید, خوردنی پیشش نهاد و یکایک پرسشهائی کرد, منیژه داستان بیژن و گرفتاریش را در آن چاه ژرف نقل کرد و خود را معرفی نمود:

منیژه منم دخت افراسیاب
برهنه ندیده تنم آفتاب
کنون دیده پر خون و دل پر ز درد
ازین در بدان در دور خساره زرد
همی نان کشکین فراز آورم
چنین راند ایزد قضا بر سرم
برای یکی بیژن شور بخت
فتادم ز تاج و فتادم زتخت

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
وَمَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالآيَاتِ إِلاَّ أَن كَذَّبَ بِهَا الأَوَّلُونَ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُواْ بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالآيَاتِ إِلاَّ تَخْوِيفًا 59 وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلاَّ فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي القُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلاَّ طُغْيَانًا كَبِيرًا 60 وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلآئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إَلاَّ إِبْلِيسَ قَالَ أَأَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طِينًا 61 قَالَ أَرَأَيْتَكَ هَـذَا الَّذِي كَرَّمْتَ عَلَيَّ لَئِنْ أَخَّرْتَنِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ إَلاَّ قَلِيلاً 62 قَالَ اذْهَبْ فَمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ فَإِنَّ جَهَنَّمَ جَزَآؤُكُمْ جَزَاء مَّوْفُورًا 63 وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِم بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الأَمْوَالِ وَالأَوْلادِ وَعِدْهُمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلاَّ غُرُورًا 64 إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ وَكَفَى بِرَبِّكَ وَكِيلاً 65 رَّبُّكُمُ الَّذِي يُزْجِي لَكُمُ الْفُلْكَ فِي الْبَحْرِ لِتَبْتَغُواْ مِن فَضْلِهِ إِنَّهُ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا 66

 

ترجمه فارسي مکارم

هيچ چيز مانع ما نبود كه اين معجزات (درخواستى بهانه‏جويان) را بفرستيم جز اينكه پيشينيان (كه همين درخواستها را داشتند، و با ايشان هماهنگ بودند)، آن را تكذيب كردند; (از جمله،) ما به (قوم) ثمود، ناقه داديم; (معجزه‏اى) كه روشنگر بود; اما بر آن ستم كردند (و ناقه را كشتند) ما معجزات را فقط براى بيم دادن (و اتمام حجت) مى‏فرستيم «59» (به ياد آور) زمانى را كه به تو گفتيم: «پروردگارت احاطه كامل به مردم دارد; (و از وضعشان كاملا آگاه است) و ما آن رؤيايى را كه به تو نشان داديم، فقط براى آزمايش مردم بود; همچنين شجره ملعونه ( درخت نفرين شده) را كه در قرآن ذكر كرده‏ايم ما آنها را بيم داده (و انذار) مى‏كنيم; اما جز طغيان عظيم، چيزى بر آنها نمى‏افزايد!» «60» (به ياد آوريد) زمانى را كه به فرشتگان گفتيم: «براى آدم سجده كنيد!» آنها همگى سجده كردند، جز ابليس كه گفت: «آيا براى كسى سجده كنم كه او را از خاك آفريده‏اى؟!» «61» (سپس) گفت: «به من بگو، اين كسى را كه بر من برترى داده‏اى (به چه دليل بوده است؟) اگر مرا تا روز قيامت زنده بگذارى، همه فرزندانش را، جز عده كمى، گمراه و ريشه‏كن خواهم ساخت!» «62» فرمود: «برو! هر كس از آنان از تو تبعيت كند، جهنم كيفر شماست، كيفرى است فراوان! «63» هر كدام از آنها را مى‏توانى با صدايت تحريك كن! و لشكر سواره و پياده‏ات را بر آنها گسيل دار! و در ثروت و فرزندانشان شركت جوى! و آنان را با وعده‏ها سرگرم كن! -ولى شيطان، جز فريب و دروغ، وعده‏اى به آنها نمى‏دهد- «64» (اما بدان) تو هرگز سلطه‏اى بر بندگان من، نخواهى يافت (و آنها هيچ‏گاه به دام تو گرفتار نمى‏شوند)! همين قدر كافى است كه پروردگارت حافظ آنها باشد» «65» پروردگارتان كسى است كه كشتى را در دريا براى شما به حركت درمى‏آورد، تا از نعمت او بهره‏مند شويد; او نسبت به شما مهربان است «66»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

niceboy_1380@yahoo.com

مثنوي حضرت رقيه

با سلام و عرض تسليت ايام شهادت سرور سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام)

امروز سوم محرم هست و دوستان هيئتي بهتر مي دونند که سوم محرم منتسب به زهراي سه ساله، بنت السلطان، حضرت رقيه (سلام الله عليها) مي باشد. به اين بهانه، «مثنوي حضرت رقيه» با صداي يونس حبيبي  (ميثم) را تقديم شما دلسوختگان و محبان خاندان عصمت و طهارت مي کنم. حجم فايل حود 6 مگابايت مي باشد که توصيه مي کنم حتما دانلود کنيد که بسيار شنيدني است.

براي دريافت فايل اينجا کليک کنيد

التماس دعا

 

 

helia_k48@yahoo.com

ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی(1)

با سلام خدمت اعضای محترم روزانه:
بعلت جذب شدن دوستان جدید زیادی در مجله بنده در نظر دارم تمام مطالب آموزشی انگلیسی رو که در طی یک و نیم سال گذشته به این مجله ارسال کرده ام را مجددا بفرستم .

1.Once upon a timeیکی بود یکی نبود

2.When there is a will,there is way خواستن توانستن است .

3.Take no painزحمت نکش.

4.It slipped my tongueاز دهنم در رفت.

5.I decided to do without itاز خیرش گذشتم.

6.Do not cost your pearls before swineپول علف خرس است.

7.Longer is the best sauce آدم گرسنه سنگ هم می خورد

دلخوشی ازش ندارم . 8.Iam sore at her

9.You can not serve God & mammonشما نمی توانید هم به خدا خدمت کنید هم به ثروت

10.You don,t lose by itاز آن بد نمی بینی.

11.Heaven help him this timeخدا به دادش برسد.

12.it is a herculean task کار حضرت فیل است .

13.You must be out of your mind تو باید دیوونه شده باشی.

14.I felt it in my bones به دلم برات شده بود .

15.Put yourself to gethere حواست را جمع کن .

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

فاصله تاج زاده از حرف تا عمل

تاج زاده

اين روزها ستاد انتخابات وزارت كشور و فرمانداريها حال و هواي خاصي دارد؛ به خاطر ثبت نام كانديداها. پنج شنبه يك روز شلوغ بود؛ از نظر ازدحام كانديداها ... مستقل ها، اصولگراها و اصلاح طلبان. از هر سه اين طيف ها خبرنگار هم بود و هر كدام به اقتضاي شرايط و فرد كانديدا سوالاتي را مطرح ميكردند.
مصطفي تاج زاده عضو شوراي مركزي مشاركت و سازمان مجاهدين كه اخيرا به علت توهين به شخصيت هاي نظام و مراجع دوباره نامش بر سر زبان ها افتاده بود هم آمده بود براي ثبت نام؛ يك متن بسيار تند هم براي خودش آماده كرده بود. وقتي اولين خبرنگار سوال را از او پرسيد، شروع به خواندن متن خودش كرد...
پس از چند دقيقه خواستم سوالي بپرسم كه روي خود را از من برگرداند به سمتي ديگر و گفت: من به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس جواب نمي دهم
تاج زاده در قسمتي از مصاحبه اش مي گفت: از جناح مقابل انتظار داريم مخالفان خود را تحمل كنند ...
جالب بود برايم؛ اين فاصله بين حرف تا عمل ...

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خود كشي

يه نگاهي بندازم...واي خدا جون چه بلنده هفت طبقه... اي بابا تو هم كه اون پايين ايستادي... خوب شد اومدي...
بهت كه گفته بودم خودم را فقط براي تو خواهم كشت تا بفهمي چقدر دوستت دارم... آهاي نگاه كن من هستم عاشقت شناختي؟ ديگه تموم شد. تمومش مي كنم خودم را مي اندازم پايين
مي خواستم تو اطاق خودم را دار بزنم راستش ترسيدم طناب پاره بشه سقف بريزه بعد بابام مجبورم كنه اين همه راه برم تا محله ديگه گچ بخرم و بيام سقف را گچ بگيرم بعد دستم را بگيره ببره پيش حسن مكانيك دوستش... تو كه
ميدوني من حوصله كار كردن ندارم درس هام ميمونه... تو مكانيكي هم آنقدر صدا هست
كه نميشه صداي آهنگ را از گوشي شنيد يا درس خوند ..در ضمن بابا حتما بهم ناهار و شام نميداد و ميگفت پسر گشنگي نكشيدي تا عاشقي يادت بره....
گوش كن ديگه تحمل ندارم مي خوام خودم را فقط بخاطر تو بندازم پايين
خوبه...خوبه بيخودي گريه نكن به صورتت چنگ ننداز آرايشت پاك مي شه من كه پول ندارم برات روژ گونه و روژ لب بخرم
تو هم كه هر روز وقتي مياي بيرون بايد آرايش كرده باشي .
آهاي دختر خوشگل نيگا كن مي خوام خودم را بندازم از اين بالا پايين بذار وقتي مردم گريه كن به صورتت چنگ بنداز حالا زوده
وقتي موهات را مي كشي و زار ميزني مواظب باش آرايش موهات خراب نشه
خودت گفتي تازه آرايشگاه بودي مگه نه؟؟؟
خوبه...خوبه... نشين رو علف ها روپوشت كثيف مي شه
وقتي خبرنگارها اومدند بگو كه من بخاطر تو خودم را انداختم رو آسفالت خيابون يادت نره وقتي من مردم مي فهمي چقدر عاشقت بودم آخه تو خيلي خوشگل هستي
ديگه گريه نكن حرف گوش كن برو عقب كنج اون ديوار اونور خيابون
نمي خوام له شدن منو ببيني برو...برو...
اي بابا چي دارم مي گم امتحان ها نزديك شده از بس درس خوندم مثل اين كه قاطي كردم
اصلا واسه چي اومدم پشت بوم؟؟؟ آهان بابا
ملحفه هارو شسته داده پهن كنم رو بند
به من چه؟؟
من فقط يه عاشق هستم رخت شور كه نيستم
زورت به مامان نمي رسه به من مي گي
رخت هارو پهن كنم...بايد زودتر برم پايين ناهار حاضره
ناهارم را بخورم بشينم درس رياضي بخونم...آهاي با تو هستم دختر خوشگل محل .. درسم كه تموم شد من سر كوچه
هستم با بچه ها بازم بيا مي خوام ببينمت....باشه؟؟؟؟
توكلي

 

 

mastoor_313@yahoo.com

سارا لي در اسرائيل!

 
 
 سارالی بزرگترین تولیدكننده‌ی پوشاك دنیاست. این شركت مالك بیش از چهل‌درصد سهام شركت دلتاجلیل (بزرگترین تولیدكننده‌ی پوشاك اسراییل) و مهم‌ترین شریك تجاری آن است. تولیدات این شركت با عناوین و نشان‌های مختلفی در كشورهای مختلف به فروش می‌رسد.
مدیر این شركت به پاس پشتیبانی از نظام اقتصادی اسراییل و سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی، جایزه‌ی جوبیلی را از بنیامین  نتانیاهو (نخست‌وزیر پیشین این رژیم) دریافت كرده است.
پایگاه رسمی سارالی در شبكه‌ی اینترنت، كاربران را تهدید كرده است كه هر اقدام مشكوك به ارتباط با مقوله‌ی تحریم اسراییل را به مقامات قضایی ایالات متحده گزارش خواهد كرد.
 
 

تيمبرلند: جفری سوارتز مدیرعامل و رییس هیات‌مدیرهی شرکت در پایان یک سفر چهارروزه به سرزمین‌های اشغالی، در گفتگو با نشریه‌ی یهودی جروزالم‌پست تاکید کرد كه اسراییل باید پیامش را به گوش جهانیان برساند.
وی که فرزند یک خانواده‌ی دوآتشه‌ی یهودی است، به دولت اسراییل توصیه کرد كه صد سرباز را به عنوان مبلّغ به میان مردم آمریکا بفرستد تا واقعیت را برای آمریکاییان توضیح دهند. او اضافه کرد كه با احساس وظیفه‌ی فراگیر کردن پیام اسراییل به کشورش بازمی‌گردد.
شرکت تیمبرلند بیش از بیست فروشگاه در سرزمین‌های اشغالی دایر کرده و یکی از تولیدکنندگان پوتین‌های سربازان ارتش رژیم اشغالگر قدس است.
این خانواده یکی از مهم‌ترین پشتیبانان مالی موسسات آموزشی یهودیان در آمریکاست.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پیکسل بیشتر دوربین، کیفیت کمتر عکس!!

وقتی به بازار برای خرید دوربین دیجیتال می‌روید، یکی از شاخص‌های مهمی که حتما می‌پرسید و به آن اهمیت می‌دهید، وضوح عکس یا تعداد پیکسل آن است. مسلما یک دوربین 12 مگاپیکسلی از یک دوربین 6 مگاپیکسلی بهتر است.
ولی ظاهرا باید در درستی چنین چیزی در مورد دوربین‌های فشرده compact، شک و تردید کنید!
یک آزمایشگاه مستقل تست کیفیت عکس در آلمان به نام «مهندسی عکس» یا Image Engineering، که یکی از کارهایش تست دوربین‌های دیجیتال برای مجله آلمانی Color Photo and c't است، نظر دیگری دارد. آنها متوجه شدند کیفیت عکس دوربین‌هایی با پیکسل بیشتر به جای بهتر شدن بدتر می‌شود.
به علت یک باور عمومی که می‌گوید دوربین با پیکسل بیشتر کیفیت بهتری دارد، بیشتر شرکت‌های دوربین‌سازی ترغیب شده‌اند که دوربین‌های با پیکسل بیشتر بسازند تا مردم را مشتاق به خرید آنها کنند.
در سال 1995، نخستین دوربین‌های دیجیتال وارد بازار شدند. شرکت‌های کاسیو و کداک نخستین شرکت‌هایی بودند که دوربین دیجیتال برای مصرف کاربران عمومی ساختند. این مدل‌های اولیه تعداد پیکسل کمی داشتند و کیفیت این عکس‌ها به خصوص هنگام چاپ، اصلا قابل قبول نبود. در سال 1996، دوربین‌ها به وضوح 800 هزار پیکسل رسیدند و در سال 1998، وضوح دوربین‌ها به 2 مگاپیکسل یعنی دو میلیون پیکسل رسید. این وضوح عکس برای چاپ یک عکس با ابعاد 10 در 15 سانتیمتر روی یک کاغذ
A4 مناسب بود.
در ان سال‌ها واقعا عبارت «پیکسل بیشتر، کیفیت بهتر»، صادق بود و به همین خاطر این مطلب در ذهن مردم به عنوان یکی از شاخص‌های مهم انتخاب و خرید دوربین دیجیتال حک شد.
زمان به سرعت می‌گذشت تا اینکه در نمایشگاه فتوکینا در سال 2004، دوربین‌هایی با وضوح 6 مگاپیکسل به نمایش گذاشته شد. متخصصان عقیده داشتند که عکس‌هایی که با دوربین‌های 6 مگاپیکسلی گرفته می‌شوند، نسبت به عکس‌هایی که روی فیلم‌های 35 میلیمتری ثبت می‌شود تا اندازه‌ای برتری دارد.
اما متأسفانه از این زمان دیگر کیفیت عکس‌ها به موازات بیشتر شدن پیکسل بهتر نشد!
دوربین‌های 8 مگاپیکسلی که در سال 2006، وارد بازار شدند، خطاها یا اصطلاحا نویزهای noise زیادی در محیط‌های با نور کم داشتند و در عکس‌هایی که کنتراست رنگی زیادی داشند، به وضوح می‌شد، حاشیه‌های رنگی دید.
این مشکل را در دوربین‌های 10 تا 12 مگاپیکسلی که این روزها در بازار یافت می‌شوند، می‌توان مشاهده کرد. شرکت‌های تولیدکننده دوربین در تلاش هستند، چنین نقصی را با نرم‌افزارهای کاهش‌دهنده پارازیت و ویرایشگر عکس، کاهش دهند. ولی با مرور عکس‌های این دوربین‌های می‌توان مشاهده کرد که چندان در این کار موفق نبوده‌اند.

 kompromiss.jpg

پیکسل بیشتر، کیفیت بدتر!
ولی به راستی دلیل چنین چیزی چیست؟ دوربین‌های جمع و جور امروزی، مسلما مجبورند حسگرهای نورهای کوچکی هم داشته باشند، حسگرهایی مثلا با ابعاد 7.5 در 9.4 میلیمتر یا 5.4 در 6.8 میلیمتر، بنابراین بدیهی است که برای افزایش پیکسل‌ها چاره‌ای جز کوچکتر کردن پیکسل‌ها نیست!

 MORE PIXEL.gif

نتیجه چنین چیزی، کاهش «حساسیت» و افزایش «نویز» دوربین است، چرا که میزان نوری که به وسیله هر یک از این پیکسل‌های کوچک جمع‌اوری می‌شود، کمتر خواهد بود.
ما انتظار داریم که افزایش پیکسل‌ها، جزئیات بیشتری در اختیار ما بگذارد و به عبارتی وضوح عکس را بالا ببرد ولی باید توجه داشت که
برای داشتن یک عکس پروضوح به لنزهای بهتر با خطای رنگی Chromatic aberration کمتر هم نیازمندیم. اما این لنزهای بهتر، ابعاد بزرگ‌تری هم دارند و نمی‌توانند در دوربین‌های کوچک امروز جاسازی شوند.
به علاوه در پیکسل‌های کوچک‌تر، پدیده فیزیکی «پراش» نور بیشتر می‌شود و وضوح عکس را کم می‌کند.
به علاوه مثلا برای ذخیره عکس‌های فشرده‌نشده دوربین‌های 12 مگاپیکسلی به فضای بیشتری نیاز داریم، یعنی تقریبا 36 مگابایت به ازای هر عکس. بنابراین سرریز اطلاعات منجر می‌شود که زمان بیشتری صرف ویرایش عکس شود و به ظرفیت‌های حافظه‌ای بسیار بیشتر احتیاج داشته باشیم.

 f50fd_front_open-lo-rez.jpg

بنابراین اگر مسئله را به صورت خلاصه بخواهیم جمع و جور کنیم باید بگوییم که مشکل اصلی در دوربین‌های با پیکسل بیشتر واقعا تعداد پیکسل بیشتر نیست، بلکه کوچک شدن تعداد پیکسل‌ها است. اگر بخواهیم با افزایش تعداد پیکسل، وضوح و کیفیت بهتری در عکس‌ها ببنیم، باید اندازه حسگرها و لنزها را بزرگ‌تر کنیم و این کار مسلما دوربین را بزرگ‌تر خواهد کرد. اما مشتری‌های آماتور این روزها چندان میانه‌ای با دوربین‌های بزرگ ندارند.
در مورد دوربین‌های SLR یا دوربین‌های دیجیتال با لنزهای انعکاسی، مسئله به همین ترتیب است ولی اندازه حسگرهای این دوربین‌ها بزرگ‌تر است و بنابراین این دوربین‌ها در پیکسل‌های بیشتر، حساسیت بیشتر و نویز کمتری دارند.
بنابراین دو مورد دوربین‌های کوچک، بهترین تعداد پیکسل 6 مگاپیکسل است. به عبارت دیگر اندازه هر پیکسل باید بیشتر از  3 میکرومتر باشد.

منبع : 6mpixel.org

 

 

amkamalis@yahoo.com

دفاع از امام یعنی چه؟

سلام به همه دوستان گروه
دوست بسیار عزیزمان با آی دی yazynh@yahoo.com مطلبی با عنوان "احترام به امام یعنی چه؟" در شماره 871 نوشته بودند که بسیار آموزنده بود. اما از آنجا که گمان می کنم روی صحبت ایشان تا حدودی مطالب قبلی بنده بوده لذا برای رفع سوء تفاهم مطلب زیر را تقدیم می کنم
مطالبی که دوست ما در شماره قبل در مورد شأن و جایگاه ائمه (ع) نوشته بودند بسیار متین بود و لااقل برای من آموزنده و تفکر برانگیز بود اما ظاهرا بنده نتوانسته بودم منظورم را به درستی بیان کنم، پس مجددا آنها را بیان می کنم
اول: هر حرف غلطی در مورد کسی را نمی توان توهین به آن شخص دانست. البته فرمایش شما در مورد اینکه حفظ احترام ائمه (ع) مهمتر است معقول است اما هنوز هم به نظر بنده استیضاح غیر معصوم چندان مشکل دار نیست (لطفا توجه کنید که همین حالا هم بعضی مسئولین استیضاح میشوند و بعضی در جریان دفاع از خود میتوانند اعمال خود را توجیه کنند و بعضی نیز نمی توانند اما آیا درست است که آنان که توانسته اند از خود دفاع کنند پس از رای اعتماد مجدد به علت استیضاحی که درست نبوده استیضاح کننده را مورد توهین قرار دهند؟) در هر صورت اگر بتوانید بنده را توجیه بنمایید ممنون میشوم. در هر حال تاکید اصلی حرف من روی بند بعدی است
دوم: حرف اصلی من چگونگی دفاع یا انتقاد است. حتما قبول دارید که سوای اینکه دفاع یا انتقاد از چیزی درست است یا غلط، نحوه و چگونگی انجام این انتقاد یا دفاع هم مهم است. بطور اخص تکیه من بر روی سخنان توهین آمیزی است که گاه و بیگاه در انتقاد از افراد شنیده میشود. تاکید میکنم که این مساله مستقیما ربطی به مساله آقای اعلمی ندارد و منحصر به آن هم نیست و همانطور که قبلا هم گفتم در مورد مساله تصویر رئیس جمهور و خیلی موارد دیگر هم این نوع انتقاد توهین آمیز و غیر سازنده دیده شده است. لطفا توجه کنید که اصل مطالب قبلی و فعلی من اصلا در باب تشخیص مصادیق توهین به ائمه (ع) و اینکه آیا آن صحبت آقای اعلمی توهین بوده یا نه نیست. بلکه لب مطلب من این بود که وقتی از چیزی خوشمان آمده یا ناراحت شده ایم چگونه باید آنرا بیان کنیم. بگذارید ساده تر بگویم اگر یک نفر که فارسی بلد است اما از رجال و جناحهای کنونی کشور اطلاع ندارد نوشته های بعضی از افراد از دو گروه موافق و مخالف را بخواند به سختی میتواند تنها بر اساس انشای افراد تشخیص دهد که مثلا کدام مربوط به موافقان اعلمی است و کدام مربوط به مخالفانش. یا کدام دسته طرفدار اقدامات دولت است و کدام مخالف. دلیل آن هم اینست که بعضی افراد در دو سوی میدان (تاکید میکنم بعضی افراد نه همه) دقیقا دارای انشاء و ادبیات مشابه هستند و در توهین به طرف مقابل گوی سبقت را به تناوب از هم میربایند. این مساله برای دوستان متدین زشتی بیشتری دارند چون لااقل طرف مقابل داعیه دینداری ندارد و بی ادبی آنها تنها به پای خودشان نوشته میشود اما اگر دوستان متدین قلم خود را به الفاظ رکیک حتی در حق افراد نابکار بیالایند قباحت آن چند برابر است چون در نظر افراد خارج از گود کار آنها به پای اسلام و دین هم نوشته میشود
سوم: دوست ما در انتهای متنشان فرموده بودند وقتی کسی که احترام ائمه (ع) ر نگاه نمی دارد نباید انتظار داشته باشد احترامش را نگه دارند. اما به نظر حقیر این فرمایش با روش بزرگان دین و معصومین متفاوت است و در ضمن با بقیه متن دوستمان هم که متانت خاصی داشت همخوانی ندارد. تا جایی که اطلاعات ناقص من اجازه میدهد موردی را به یاد نمی آورم که مثلا ائمه(ع) نعوذ با... از کلمات و عباراتی مانند "پست فطرت" یا "گ... خوردن" یا "زر زدن" یا "غلط زیادی کردن" یا امثال آن استفاده کرده باشند اما نظایر این کلمات در موارد مختلف و به دفعات از بعضی افراد در هر دو سوی میدان شنیده میشود و فکر کنم تنها جای فحشهای ناموسی و نام بردن از مادر و خواهر افراد در نوشته بعضی دوستان خالی است که اگر این اتفاق بیافتد دیگر گالری الفاظ رکیک در متون به اصطلاح سیاسی بعضی افراد کامل میشود. دوست من، همه میدانیم که ائمه (ع) دارای دشمنان بسیاری بوده اند و ایشان از جهات متعدد آماج حملات مختلف بوده اند اما جایی ندیده و نخوانده ام که ایشان به سرسخت ترین دشمنانشان هم کوچکترین توهینی (در قالب الفاظ رکیک) کرده باشند. البته اگر اشتباه نکنم مساله نفرین و لعنت کردن وجود داشته اما در آن هم از الفاظ زشت استفاده نشده است. البته اعتراف دارم که اطلاعات من کامل نیست. لطفا در این مورد من را راهنمایی کنید. در ضمن چندین روایت وجود دارد در مورد اینکه افرادی مستقیما و رودررو به ائمه (ع) ناسزا گفته اند و نه تنها ایشان به شکل مشابه جواب نداده اند بلکه رفتار صحیح و مودبانه ایشان باعث شرمندگی و گاها هدایت طرف مقابل شده. دوست من شما که معلوم است احترام فراوانی برای ائمه قائل هستید خوب است که در مورد این رفتار هم به دوستان از هر دو سوی میدان تذکر بدهید
نکته آخر: بنده باز هم تاکید میکنم به هیچ وجه نمی گویم که دست از ابراز نظر بردارید. هر وقت کسی در صحبت یا عمل دیگران ایراد یا انحرافی می بیند باید اظهار نظر کند تا گفته ها و کارها اصلاح شوند و اصلا شاید یک تعبیر از امر به معروف و نهی از منکر هم همین اظهار نظر و حساسیت به گفته ها و کرده های افراد باشد. پس من نمی گویم که اگر مثلا در نوشته های آقا احسان ایراد میبینید آنرا بیان نکنید بلکه بر عکس اگر افراد در انتقاد از حرف کسی دور الفاظ رکیک نگردند انتقاد آنها کوبنده تر و متین تر و پسندیده تر خواهد بود و به تعداد موافقان فرد منتقد می افزاید و حرف منتقدین را به کرسی مینشاند

با تشکر
امیر کمالی

 

 

jadijadi@gmail.com

آخر دنیا چه شکلیه؟


درباره آخر دنیا، روزی که یک جنگ جهان رو نابود کرده، روزی که انرژی اتم کار دست ما داده، روزی که موجودات فضایی به ما حمله کردن و ... فیلم‌های زیادی ساخه شده. حالا یک وبلاگ علمی تخیلی‌نویس، جدولی تهیه کرده از مفاهیم این فیلم‌ها و طبقه بندی اونها. این وبلاگ، ۱۴ تا از مشهورترین فیلم‌های علمی تخیلی رو از لحاظ مفاهیمی مثل «کمبود منابع»، «حضور جنگ سالاران»، «آدم‌های تغییر یافته» و حتی «نوشیدن ادرار توسط آدم‌ها» طبقه بندی کرده و یک جدول در این باره کشیده. به نظر من اون جدول خیلی جذاب نیست. نتیجه باید به شکل نموداری رسم بشه که تاثیر هر کدوم از این مفاهیم رو در کل فیلم‌ها نشون بده.
ی تونه به ما نشون بده که در یک دید کلی، آخر دنیا در فیلم‌های هالیوود به چه شکل ترسیم می شه. مثلا مفهوم زمین‌های سوخته که برمی‌گرده به نابودی طبیعت و ناتوانی انسان از استثمار زمین، کاملا پر رنگه، ترس از حیوانات آدم‌خوار خیلی کمه و فرقه‌های مذهبی هم پر رنگ نخواهند بود. خطر بزرگ در نابودی طبیعت است (زمین‌های سوخته + کمبود منابع + تولید نسل اجباری) و جنگ انسان‌ها با یکدیگر (جنگ سالاران +‌ آدم‌های تغییر یافته (mutant) ). من که زمانه فعلی رو ترجیح می دم به اون موقع (:

 

 

yazynh@yahoo.com

معصوم به چه معناست؟

با توجه به اين كه مقاله قبلي بنده سوالات و شبهاتي را به وجود آورده بود، بر آن شدم تا در اين مقاله پاسخ اين شبهات را با توجه به نظراتي كه در ايميل دوستان براي من فرستاده بودند، بدهم.
متاسفانه هر چه كه ما مي‌كشيم از جهل و بي‌سواديمان است. مثلا دوست عزيزي با تعجب از من پرسيد يعني شما مي‌گوييد امامان گناه و اشتباه نمي‌كردند؟!!! و يا مگر بين اسلام با ساير اديان الهي و يا پيامبر اسلام (ص) با ساير پيامبران (ع) فرقي هم وجود دارد؟!!! واقعا جاي تاسف دارد كه ما حتي در اين حد نيز پيامبر و امامان خود را نمي‌شناسيم. خدمت اين دوستان بايد عرض كنم پيامبران و امامان همگي قابل احترام هستند و داراي مقامات بالايي مي‌باشند، اما مقام و مرتبه آن‌ها با هم يكي نيست. پيامبر گرامي اسلام (ص)، حضرت زهرا (س) و 12 امام (ع) همگي معصوم هستند. معصوم به اين معناست كه دچار هيچ گونه گناه و اشتباهي نمي‌شوند. شواهد براي اين مساله زياد است. اما محكم‌ترين آن آيه تطهير است كه در سوره مباركه احزاب آيه شريفه 33 مي‌فرمايد:
إِنَّما يُريدُ اللهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا
خداوند فقط مي‌خواهد پليدي و گناه را از شما اهل بيت دور كند و شما را كاملا پاك سازد.
فكر مي‌كنم قضيه ديگر كاملا روشن باشد.
حال چرا اين بزرگواران در دعاهاي خود براي خود طلب مغفرت مي‌كردند؟ زيرا اين قدر حضور و عظمت خدا را حس مي‌كردند كه با اين كه معصوم بودند باز هم احساس گناه مي‌كردند. مثالي براي شما مي‌زنم. فرض كنيد پاي بنده درد مي‌كند به گونه‌اي كه نمي‌توانم آن را جمع كنم و هر وقت مي‌نشينم بايد آن را دراز كنم. اگر من در خانه تنها نشسته باشم، خب مشكلي نيست و پاي خود را دراز مي‌كنم. اگر كسي خانه ما باشد و يا به عبارت ديگر من حضور كسي را در خانه حس كنم، چطور؟ اگر من انسان مودبي باشم پاي خود را دراز مي‌كنم، اما معذب مي‌شوم از اين كه جلوي ديگران مجبورم پاي خود را دراز كنم و دايم از آن‌ها معذرت مي‌خواهم، در صورتي كه اين كار من گناه يا اشتباه نيست. زيرا پا درد امان مرا بريده است و به هيچ وجه قادر نيستم پاي خود را جمع كنم. امام نيز همين‌گونه است. اين قدر حضور خدا را حس مي‌كند، كه حتي از خوابيدن خود در مقابل خدا و غافل بودن از خدا در خواب كه به ناچار مقتضاي بدن همه انسان‌ها است، خجالت مي‌كشد و طلب مغفرت مي‌كند. همين كه مجبور است با انسان‌هاي عادي و غافل سر و كار داشته باشد، احساس گناه مي‌كند. در روايات است كه رسول خدا (ص) به علت ارتباط با مردم عادي احساس گناه مي‌كردند و روزي 70 مرتبه طلب مغفرت مي‌نمودند. به اين گناه در علم اخلاق «ذنب مرتبه‌اي و مقامي» مي‌گويند. يعني متناسب با مرتبه و مقام خود احساس گناه مي‌كند. در سوره مباركه فتح آيه شريفه 2 آن‌جا كه مي‌فرمايد «لِيَغْفِرَ لَكَ اللهُ ما تَقَدَّمَ ِمِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّرَ» به اين مساله اشاره شده است. حال آيا رسول واقعا گناه‌كار بوده كه طلب مغفرت مي‌كرده و يا بالاتر از آن خداوند به او مي‌فرمايد براي خود طلب مغفرت كن (مانند سوره مباركه نصر آيه آخر)؟ خير، اين گناه نيست. اين احساس گناه است. درست مانند آن پا دراز كردن كه مثال زده شد.
و اما چرا ما به اهانت به كتب آسماني ديگر در روزانه اعتراض نمي‌كنيم؟ اولا ما اهانتي به كتب آسماني در مقالات نوشته شده نديديم. دوست عزيزي كه واقعا از او ممنون هستيم، صرفا مطالب موجود در اين كتب را براي ما نقل مي‌كند تا بدانيم كه اين كتب چقدر تحريف شده هستند و قابل استفاده نمي‌باشند. قطعا اگر همان كتاب آسماني كه توسط پيامبران پيشين آمده بود الان در دست ما بود، قابل استفاده و استناد بود. اما متاسفانه اين كتب به قدري مطابق با آيه شريفه 15 از سوره مباركه مائده تحريف شده‌اند، كه ديگر براي ما سودي ندارند. آن‌جا كه مي‌فرمايد:
يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ
اي اهل كتاب! پيامبر ما به سوي شما آمد و بسياري از حقايق كتاب آسماني (منظور كتب آسماني قبلي است) را كه شما مخفي مي‏كرديد، روشن مي‏سازد.
يعني اديان ديگر در زمان خود پيامبر اسلام (ص) نيز تحريف شده بودند و خداوند مي‌فرمايد مسايلي را كه شما از كتاب آسماني خود مكررا كتمان و حذف مي‌كرديد، به اطلاع شما مي‌رساند. استفاده از كلمه كنتم ماضي استمراري مي‌سازد و تكرار مساله را گوشزد مي‌كند.
خود پيامبران الهي كه قطعا براي ما قابل احترام و هدايت‌گر هستند و بنده نديدم كه دوست عزيزمان العياذ بالله به آن‌ها بي‌احترامي كرده باشد. پيامبران پيشين نيز مقام عصمت دارند، اما مقام عصمت مراتبي دارد كه قطعا مرتبه عصمت آنان از مرتبه عصمت 14 معصوم ما پايين‌تر است و حتي قابل مقايسه نيست. مرحوم فائز شوشتري در مقام امام باقر (ع) مي‌سرايد:
در جاه و رتبه صد چو سليمان به عز و جاه در زير بال طايري از كويش اندر است
و يا دوستي مي‌گفت آيا امام خميني (ره) هم امام و معصوم هستند؟!!! خير. كلمه امام به معني پيشوا و رهبر است و استفاده از اين لفظ براي مرحوم امام خميني هم جنبه احترام دارد و هم به معني رهبر بودن ايشان است و اين با مقام عصمت و امامت معصومين (ع) فرق دارد.
هَدينَا اللهُ جَميعًا اِلَي الصِّراطِ الْمُسْتَقيمِ
وَ عَلَّمَنَا اللهُ مَعالِمَ الدّينِ

 

 

gwmorteza@yahoo.com

محرم و عاشورا از دیدگاه بزرگان

ـ مهاتماگاندي (رهبر استقلال هند): من زندگي امام حسين، آن شهيد بزرگ اسلام را به دقت خوانده‌ام و توجه كافي به صفحات كربلا نموده‌ام و بر من روشن شده است كه اگر هندوستان بخواهد يك كشور پيروز گردد، بايستي از امام حسين پيروي كند.

ـ محمد علي جناح (قائد اعظم پاكستان): هيچ نمونه‌اي از شجاعت، بهتر از آنكه امام حسين از لحاظ فداكاري و تهور نشان داد در عالم پيدا نمي‌شود. به عقيده من تمام مسلمين بايد از سرمشق اين شهيدي كه خود را در سرزمين عراق قربان كرد پيروي نمايد.

ـ چارلزديكنز (نويسنده معروف انگليسي): اگر منظور امام حسين جنگ در راه خواسته‌هاي دنيايي بود، من نمي‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنين حكم مي‌نمايد كه او فقط به خاطر اسلام، فداكاري خويش را انجام داد.

ـ توماس كارلايل (فيلسوف و مورخ انگيسي): بهترين درسي كه از تراژدي كربلا مي‌گيريم، اين است كه حسين و يارانش ايمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن كردند كه تفوق عددي در جايي كه حق با باطل رو برو مي‌شود اهميت ندارد و پيروزي حسين با وجود اقليتي كه داشت، باعث شگفتي من است.

ـ ادوارد براون (مستشرق معروف انگليسي): آيا قلبي پيدا مي‌شود كه وقتي درباره كربلا سخن مي‌شنود، آغشته با حزن و الم نگردد؟ حتي غير مسلمانان نيز نمي‌توانند پاكي روحي را كه در اين جنگ اسلامي در تحت لواي آن انجام گرفت انكار كنند.

ـ فردر جمس: درس امام حسين و هر قهرمان شهيد ديگري اين است كه در دنيا اصول ابدي عدالت و ترحم و محبت وجود دارد كه تغيير ناپذيرند و همچنين مي‌رساند كه هرگاه كسي براي اين صفات مقاومت كند و در راه آن پافشاري نمايد، آن اصول هميشه در دنيا باقي و پايدار خواهد ماند.

ـ ل.م.بويد: در طي قرون، افراد بشر هميشه جرأت و پردلي و عظمت روح، بزرگي قلب و شهامت رواني را دوست داشته‌اند و در همين هاست كه آزادي و عدالت هرگز به نيروي ظلم و فساد تسليم نمي‌شود. اين بود شهامت و اين بود عظمت امام حسين. و من مسرورم كه با كساني كه اين فداكاري عظيم را از جان و دل ثنا مي‌گويند شركت كرده‌ام، هر چند كه 1300 سال از تاريخ آن گذشته است.

ـ واشنگتن ايروينگ (مورخ مشهور آمريكايي): براي امام حسين (عليه‌السلام) ممكن بود كه زندگي خود را با تسليم شدن به يزيد نجات بخشد، ليكن مسؤوليت پيشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمي‌داد كه او يزيد را به عنوان خلافت بشناسد. او به زودي خود را براي قبول هر ناراحتي و فشاري به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بني اميه آماده ساخت. در زير آفتاب سوزان سرزمين خشك و در روي ريگهاي تفتيده عربستان، روح حسين فنا ناپذير است. اي پهلوان و اي نمونه شجاعت و اي شهسوار من، اي حسين!

ـ توماس ماساريك: گرچه كشيشان ما هم از ذكر مصائب حضرت مسيح مردم را متأثر مي‌سازند، ولي آن شور و هيجاني كه در پيروان حسين (عليه‌السلام) يافت مي‌شود در پيروان مسيح يافت نخواهد شد و گويا سبب اين باشد كه مصائب مسيح در برابر مصائب
حسين (عليه‌السلام) مانند پر كاهي است در مقابل يك كوه عظيم پيكر.

ـ موريس دوكبري: در مجالس عزاداري حسين گفته مي‌شود كه حسين، براي حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگي مقام و مرتبه اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زيربار استعمار و ماجراجويي يزيد نرفت. پس بياييد ما هم شيوه او را سرمشق قرار داده، از زيردست استعمارگران خلاصي يابيم و مرگ با عزت را بر زندگي ذلت ترجيح دهيم.
ـ ماربين آلماني (خاورشناس): حسين (عليه‌السلام) با قرباني كردن عزيزترين افراد خود و با اثبات مظلوميت و حقانيت خود، به دنيا درس فداكاري و جانبازي آموخت و نام اسلام و اسلاميان را در تاريخ ثبت و در عالم بلند آوازه ساخت. اين سرباز رشيد عالم اسلام به مردم دنيا نشان داد كه ظلم و بيداد و ستمگري پايدار نيست و بناي ستم هرچه ظاهرا عظيم و استوار باشد، در برابر حق و حقيقت چون پر كاهي بر باد خواهد رفت.

ـ بنت الشاطي: زينب، خواهر حسين بن علي (عليهماالسلام) لذت پيروزي را در كام ابن زياد و بني اميه خراب كرد و در جام پيروزي آنان قطرات زهر ريخت، در همه حوادث سياسي پس از عاشورا، همچون قيام مختار و عبدالله بن زبير و سقوط دولت امويان و برپايي حكومت عباسيان و ريشه دواندن مذهب تشيع، زينب قهرمان كربلا نقش برانگيزنده داشت.

ـ لياقت علي خان (نخست وزير پاكستان): اين روز محرم: براي مسلمانان سراسر جهان معني بزرگ دارد. در اين روز، يكي از حزن آورترين و تراژديك ترين وقايع اسلام اتفاق افتاد، شهادت حضرت امام حسين (عليه‌السلام) در عين حزن، نشانه فتح نهايي روح واقعي اسلامي بود، زيرا تسليم كامل به اراده الهي به شمار مي‌رفت. اين درس به ما مي‌آموزد كه مشكلات و خطرها هرچه باشد، نبايستي ما پروا كنيم و از راه حق و عدالت منحرف شويم.

ـ جرج جرداق (دانشمند و اديب مسيحي): وقتي يزيد، مردم را تشويق به قتل حسين و مأمور به خونريزي مي‌كرد، آنها مي‌گفتند: «چه مبلغ مي‌دهي»؟ اما انصار حسين به او گفتند: ما با تو هستيم. اگر هفتاد بار كشته شويم، باز مي‌خواهيم در ركابت جنگ كنيم و كشته شويم.

ـ احمد محمود صبحي: اگر چه حسين بن علي (عليهماالسلام) در ميدان نظامي يا سياسي شكست خورد، اما تاريخ، هرگز شكستي را سراغ ندارد كه مثل خون حسين (عليه‌السلام) به نفع شكست خوردگان تمام شده باشد. خون حسين، انقلاب پسر زبير و خروج مختار و نهضتهاي ديگر را در پي داشت، تا آنجا كه حكومت اموي ساقط شد و نداي خونخواهي حسين، فريادي شد كه آن تختها و حكومتها را به لرزه در آورد.

ـ آنطون بارا (مسيحي): اگر حسين از آن ما بود، در هر سرزميني براي او بيرقي بر مي‌افراشتيم و در هر روستايي براي او منبري بر پا مي‌نموديم و مردم را با نام حسين به مسيحيت فرا مي‌خوانديم.

ـ گيبون (مورخ انگليسي): با آنكه مدتي از واقعه كربلا گذشته و ما با صاحب واقعه هم وطن نيستيم، مع ذلك مشقات و مشكلاتي كه حضرت حسين (عليه‌السلام) تحمل نموده، احساساست سنگين دل ترين خواننده را بر مي‌انگيزد، چندانكه يك نوع عطوفت و مهرباني نسبت به آن حضرت در خود مي‌يابد.

ـ نيكلسون (خاورشناس معروف): بني اميه، سركش و مستبد بودند، قوانين اسلامي را ناديده انگاشتند و مسلمين را خوار نمودند... و چون تاريخ را بررسي كنيم، گويد: دين بر ضد فرمانفرمايي تشريفاتي قيام كرد و حكومت ديني در مقابل امپراتوري ايستادگي نمود. بنابراين، تاريخ از روي انصاف حكم مي‌كند كه خون حسين (عليه‌السلام) به گردن بني اميه است.

ـ سرپرسي سايكس (خاورشناس انگليسي): حقيقتا آن شجاعت و دلاوري كه اين عده قليل از خود بروز دادند، به درجه‌اي بوده است كه در تمام اين قرون متمادي هر كسي آن را شنيد، بي اختيار زبان به تحسين و آفرين گشود. اين يك مشت مردم دلير غيرتمند، نامي بلند غير قابل زوال براي خود تا ابد باقي گذاشتند.

ـ تاملاس توندون (هندو، رئيس كنگره ملي هندوستان): اين فداكاريهاي عالي از قبيل شهادت امام حسين (عليه‌السلام)، سطح فكر بشريت را ارتقا بخشيده است و خاطره آن شايسته است هميشه باقي بماند و يادآوري شود.

ـ محمد زغلول پاشا (در مصر، در تكيه ايرانيان): حسين (عليه‌السلام) در اين كار، به واجب ديني و سياسي خود قيام كرده و اينگونه مجالس عزاداري، روح شهامت را در مردم پرورش مي‌دهد و مايه قوت اراده آنها در راه حق و حقيقت مي‌گردد.
ـ عبدالرحمان شرقاوي (نويسنده مصري): حسين (عليه‌السلام)، شهيد راه دين و آزادگي است. نه تنها شيعه بايد به نام حسين ببالد، بلكه تمام آزاد مردان دنيا بايد به اين نام شريف افتخار كنند.

ـ طه حسين (دانشمند و اديب مصري): حسين (عليه‌السلام)، براي به دست آوردن فرصت و از سرگرفتن جهاد، در آتش شوق مي‌سوخت. او زبان را درباره معاويه و عمالش آزاد كرد، تا به حدي كه معاويه تهديدش نمود. اما حسين، حزب خود را وادار كرد كه در طرفداري حق سختگير باشند.

ـ عبدالحميد جودة السحار (نويسنده مصري): حسين (عليه‌السلام) نمي‌توانست با يزيد بيعت كند و به حكومت او تن بدهد، زيرا در آن صورت، بر فسق و فجور، صحه مي‌گذاشت و اركان ظلم و طغيان را محكم مي‌كرد و بر فرمانروايي باطل تمكين مي‌نمود. امام حسين به اين كارها راضي نمي‌شد، گرچه اهل و عيالش به اسارت افتند و خود و يارانش كشته شوند.

ـ علامه طنطاوي (دانشمند و فيلسوف مصري): (داستان حسيني) عشق آزادگان را به فداكاري در راه خدا بر مي‌انگيزد و استقبال مرگ را بهترين آرزوها به شمار مي‌آورد، چندانكه بر شتاب به قربانگاه، بر يكديگر پيشي جويند.

ـ العبيدي (مفتي موصل): فاجعه كربلا در تاريخ بشر نادره‌اي است، همچنان كه مسببين آن نيز نادره‌اند... حسين بن علي (عليهماالسلام) سنت دفاع از حق مظلوم و مصالح عموم را بنا بر فرمان خداوند در قرآن به زبان پيامبر اكرم وظيفه خويش ديد و از اقدام به آن تسامحي نورزيد. هستي خود را در آن قربانگاه بزرگ فدا كرد و بدين سبب نزد پروردگار، «سرور شهيدان» محسوب شد و در تاريخ ايام، «پيشواي اصلاح طلبان» به شمار رفت. آري، به آنچه خواسته بود و بلكه برتر از آن، كامياب گرديد.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ نوزدهم

از تنگنای محبس تاریکی وز منجلاب تیره این دنیا …
بانگ پر از نیاز مرا بشنو آه ای خدای قادر بی همتا.
خداوندا فقط تو آگاهی و تو می دانی که دست از غیر تو شسته ام.
به ملکوت آسمانت نظر دوخته ام. برای بیان رازهای درونم گوشی شنواتر از تو نیافتم.
و دوستی مهربانتر از تو پیدا نکردم.
دوست دارم شانه به شانه هم راه برویم.
بر تپه های تنهایی بنشینیم و من بگویم و تو بشنوی.
آرام برایت نجوا کنم و تو با دست بادت موهایم را نوازش کنی و با قطرات بارانت برایم گریه کنی و با رنگین کمان هفت رنگت دلم را شاد سازی.
خدایا در پهنه دنیایی که برایمان ساختی از انسانیت رنگی و اثری نمانده است چه انسانها که اکنون از گرسنگی و فقر کودکان خویش را به خواب وا می دارند.
چه بسیار انسانهایی که در دام عفریت فقر گرفتار آمده اند و صبر از کف داده اند و عفت و عزت خویش را در هر بازاری به فروش گذاشته اند. چه بسیار انسانهایی که همچون زالو از شیشه عمر دیگران سیراب می شوند و پا بر گرده بندگانی می گذارند که خود قانون بردگی شان را پاره کرده اند.
خدایا، خدایا.... بارها شده است که دلم برایت تنگ شده، بارها دلم برای نگاهت، صدایت و نوازشهایت تنگ شده. دلم برای این همه ظلمی که در لحظه لحظه زمان ها شاهد و ناظر آن هستی می سوزد. دوست داشتی بندگانت در نهایت مهربانی و صلح با هم زندگی کنند و دم به دم شیطان درون خویش ندهند.
اما انگار خدایا این آرزو برایت هر روز دست نیافتنی تر می شود.
خدایا مباد امیدت به متحول شدن ما به احسن حالات ناامید گردد و برای خوب شدن مان دعا نکنی. من نیز با تو ای خدای مهربانم دعا می کنم برای عاقبت به خیر شدن نسل انسانها. نسلی که همچون ققنوس از خاکستر ظلم ها و عداوت ها سر بر می آورد تا فقط و فقط صلح را دریابد و دوستی و شادی و مهر را.
دعایم را بپذیر و آن را به اجابت برسان ... همانا تو قادر و توانایی ...
الهی آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 دي / 12 ژانويه / 3 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
22 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
عبور از گذرگاه خيبر: روزي که امير تيمور با عبور از تنگه خيبر وارد هند شد

12ژانويه سال 1397 ميلادي امير تيمور گوركان به منظور تصرف هند از گذرگاه خيبر گذشت . 341 سال بعد در همين ماه نادر شاه افشار ارتش ايران را از اين گذرگاه وارد شبه قاره هند كرد و هر دو موفق به تصرف دهلي شدند. تيموريان كه بعدا با كمك صفويه ايران بر هند شمالي و غربي مسلط شدند مدتها بر اين سرزمين حكومت كردند كه در تاريخ به امپراتوران مغولي هند معروفند و نادر شاه با تصرف دهلي با اين كه پادشاه تيموري وقت را ابقاء كرد باعث تضعيف اين امپراتوري شد و راه برتصرف و استعمار و سپس تجزيه اين شبه قاره توسط انگليسي ها هموار گرديد. انگليسي ها كه يك قرن و نيم پس از عبور نادر از تنگه خيبر، در همين منطقه به دست افغانها قتل عام شدند هنوز سياست قديمي خود در افغانستان و دره سند را تغيير نداده و آمريكا را هم در آن شريك و با استفاده از ضعف روسيه و رويدادهاي ديگر در آن منطقه به صورت نيروي برتر درآمده اند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

22/10/59
خروج نيروهاي خودي از هويزة محاصره شده : نوميدي پاسداران مستقر در هويزه از رسيدن نيروهاي كمكي و تغيير اوضاع و اقدام به ترك شهر پس از تله گذاري براي دشمن در ساعت 23 روز 22 دي .

گزارش دو تن از نيروهاي مقاومت هويزه از آخرين ساعات اقامت در اين شهر .

پيشروي گام به گام و محتاطانه عراق در هراس از مقاومت مردمي در هويزه .

آتش شديد توپخانه و كاتيوشا روي شهر براي ترغيب بقاياي نيروهاي مقاومت به خروج از شهر در روز 22 دي ، استقرار يك گردان تانك و يك گردان پياده دشمن در 1500 متري شرق هويزه و نيز قطع كامل جاده هويزه ـ سوسنگرد در 23 دي .

گزارش واحد تحقيقات سپاه دشت آزادگان در ساعت 30/12 روز 25 دي : نيروهاي زرهي دشمن ، هويزه را كاملاً تحت پوشش خود قرار دادهاند .

دشمن از بستان تا خونينشهر نيز جدي است . امّا امروز نيز دشمن وارد هويزه نشد .

27 دي ماه 59 : آخرين گامهاي ارتش اشغالگر : ورود دشمن به هويزه و غارت منازل پس از 5 شبانه روز محاصرة شهر خالي .

22/10/62
هشدار نخست وزير به دولت انگلستان براي تحويل سلاح‌هاي شيميايي به عراق.

22/10/66
خروج سه فروند از ناوهاي جنگي ايتاليا از خليج فارس.

Mobin_s2004@yahoo.com
12 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
از خواست ليندن جانسون تا نتيجه كار

ليندن جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا 12 ژانويه سال 1966 اعلام كرد كه نيروهاي اين كشور تا پايان كار كمونيستها در ويتنام باقي خواهند ماند . «تاريخ» نشان داد كه چنين نشد ؛ آنان رفتند و كمونيستها ماندند.
     جانسون با اين سياست، شمار نطاميان آمريكايي در ويتنام را به بيش از نيم ميليون رسانيد كه 58 هزار تن از آنان كشته شدند.

برخي ديگر از رويدادهاي 12 ژانويه

  • 1879:   نيروهاي استعمار گر انگليسي در افريقاي جنوبي حمله به سرزمين زولوها را آغاز كردند تا آن را هم تصاحب كنند.

  • 1950:   پارلمان همه شوروي بار ديگر مجازات اعدام براي خائنان به وطن ، جاسوسان و خرابكاران ضد سوسياليسم را برقرار كرد.

  • 1970:   با فرار سرهنگ اوجوك وو و شكست نيروهاي تجزيه طلب نيجريه ، ماجراي بيافرا كه باعث مرگ يك ميليون تن شد پايان يافت . كشف نفت و تحريك شركتهاي نفتي اين مسئله را به وجود آورده بود.

  • 1974:   ليبي و تونس باهم جمهوري اسلامي عرب را در شمال آفريقا به وجود آوردند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     رسيدن «عمربن سعدابن ابي وقّاص» به نينوا به همراه 4000سرباز

    3 محرم 61 - «عمربن سعدابن ابي وقّاص»همراه 4000سربازبه نينوا رسيد تا با امام حسين (ع) وارد جنگ شود. ابن زياد ابتدا به او وعده حكومت ري را داد اما چون ازورود امام به كوفه آگاه شد پيكي به جانب عمرسعد روانه كرد و به اودستورداد كه نخست به كربلا رود و بعد ازسركوبي حضرت امام حسين (ع) روانه ري شود. عمرسعد ابتدا ازاين كارامتناع ورزيد اما سرانجام به طرف كربلا روانه شد. بعد ازورود عمرسعد به كربلا حرّبن يزيد رياحي همراه سپاهش زيرنظراو قرارگرفتند. عمربن سعد ابن ابي وقّاص ازاين پس بطورمستقيم رودرروي امام حسين (ع) سرورشهيدان ايستاد تا بتواند به حكومتي دست يابد اما تنها آتش دوزخ را براي خود مهيّا ساخت.

     

     تولد « اِبن خَلوف» اديب، كاتب و شاعرمالكي مذهب

    3 محرم 829 - «اِبن خَلوف» اديب، كاتب و شاعرمالكي مذهب بدنيا آمد. او دردوران كودكي با پدرش عازم سفرمكه و سپس بيت المقدس شد و درجواني به قاهره رفت. اين مسافرتها آغازو پايان تحصيلاتش بود. ازابن خلوف ديوان اشعاري باقيست كه بيشترابياتش درمدح و ثناي حضرت رسول اكرم (ص) است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -9
    -3

    اهواز

    5
    10

    تبريز

    -12
    -3

    شيراز

    -2
    6

    مشهد

    -12
    -2

    بندرعباس

    8
    18

    کرمان

    -6
    4

    اصفهان

    -7
    3

    يزد

    -5
    2

    کرمانشاه

    -5
    1

    اراک

    -10
    -2

    رشت

    -2
    3

    دبی

    12
    18


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1376 تومان
    941 تومان
    1876 تومان
    850 تومان
    254 تومان
    259 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    205000 تومان
    99500 تومان
    51500 تومان
    197000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.12

    اذان مغرب : 17.29

    اذان صبح فردا : 5.46

    طلوع آفتاب فردا : 7.15

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Animation
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Animation
     

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 64
    حجم فایل: 11 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    --------------------------------------------------------------

    LG P300U


    در بین محصولات موجود در نمایشگاه ردپای محصولات ال جی را دنبال می کردیم که ناگهان به laptop p300 U بر خوردیم. ظرافتی زیبا با بالاترین ظرفیت حافظه ممکن آنچنان مجذوبمان کرد که فراموش کردیم چه رقیبهای سر سختی را پشت سر گذاشته تا توانسته به CES امسال راه یابد. از ویژگی های حائز اهمیت این ست می توان به صفحه نمایشگر 13.3 اینچی با ظرفیت 1280 در 800 پیکسل , هسته 2.2 گیگا هرتز , پروسسور T7500 , 2 گیگا بایت حافظه RAM , خروجی HMDI , وب کم 3.2 مگا پیگسلی , با وزن بسیار ناچیز 3.5 پوند اشاره کرد. با وجود آنکه شرکت سازنده این محصول اعلام کرد که این LAPTOP را تنها برای نمایشگاه و ساکنین ایالت متحده روانه بازار کرده هنوز از قیمت تمام شده آن خبری در دسترس نیست!  
    منبع
     

    اولین گوشی موبایل بدون دکمه ی موتورولا ارایه شد ROKR E8 



     

    امروز در نمایشگاه CES شرکت موتورولا رسما گوشی موبایل جدید خود را با نام ROKR E8 عرضه کرد. این گوشی که جزو مدل های ویژه پخش موسیقی محسوب میشود فاقد هر گونه کلید فیزیکی است سطحی کاملا صاف دارد. و فقط جای کلید ها روی سطح آن وجود دارد. این گوشی دارای 2 گیگابایت حافظه ی داخلی است و با طراحی زیبا رادیوی FM و امکان اضافه کردن حافظه ی SD را هم دارد. سیستم عامل گوشی مبتنی بر لینوکس است. هنوز زمان شروع فروش و قیمت آن اعلام نشده است.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    جنسيت، اسلام، فمينيسم


    نويسنده: سيده معصومه حسني

    معرفی کتاب:
    در نظر گرفتن تفاوت يا عدم تفاوت جنسي در حقوق زنان، مهمترين اختلاف مكتب اسلام با فمينيسم است. روح اين اختلاف كه در مباني وجود شناختي و معرفت شناختي هر دو مكتب آشكار مي شود، ريشه در اين امر دارد كه مصلحت از جانب چه كسي تعيين گردد. اسلام اين امر خطير را از خداوند متعال طلب مي نمايد، اما فمينيسم بشـر را تعيين كننـدة مصلحت خويش مي دانـد. از ايـن رو، در اسـلام، عدالت از يـك واقعيـت نفس الامري برخوردار است و بر اين اساس تساوي حقوقي چون مخالف با مقتضيات وجودي زن است، خشونت عليه زنان محسوب مي شود، اما در فمينيسم عدالت كاملاً امري نسبي است و بر حسب تجربه هاي مختلف بشري، معناي آن نيز متغير مي شود و به تبع آن، معناي خشونت عليه زنان نيز تغيير مي كند.
    اين نوشتار در ابتدا بعد از بيان دو رويكرد كلي متفكرين اسلامي در اين خصوص، فلسفه تفاوت هاي حقوقي از منظر اسلام را بيان مي كند و در بخش دوم پس از بيان اجمالي نظريه فمينيست ها در رابطه با نقش جنسيت در مسائل حقوقي به دو طرح كلي تساوي و تغيير مي پردازد و بعد از بيان فلسفه برابري در فمينيسم، مقايسة تطبيقي ميان فلسفه اين رويكرد با اسلام صورت مي گيرد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● اسلام و تفاوت هاي جنسي

    ● تفاوت هاي جنسيتي از منظر برخي ازمتفكران اسلامي

    ● فلسفه تفاوت هاي حقوقي در اسلام

    ● برابري جنسي و فمينيسم

    ● نقش جنسيت در مسائل حقوقي

    ● فلسفه برابري در فمينيسم

    ● مقايسة تطبيقي تفاوت حقوقي جنسيتي در اسلام و فمينيسم


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    خود ادراكي در مقابل واقعيت

    معمولاً انسانها احساسشان نسبت به خود را واقعیت تلقی می کنند. اما وقتی متوجه می شوند که بین آن واقعیت و احساس دیگران نسبت به آنها همخوانی نیست، باعث روشن شدن و گاهاً رنجش آنها می شود.
    این ناهمخوانی و عدم توافق بی ضرر نیست— می تواند باعث بیشتر شدن عادت های اشتباه و ناقص شما شود، تشخیص خصوصیات شخصیتی زیان بخش را آسان میکند، و باعث می شود تا احساس منفی دیگران نسبت به فرد افزایش یابد.
    برای تطبیق دادن این شکاف و یکجور کردن آن احساسات اشتباه با واقعیت، شما باید بتوانید رفتار ناشی شده مردم از احساسشان نسبت به شما را تشخیص دهید. باید بتوانید احساس خودتان را زیر میکروسکوپ ببرید و اگر دیدید احساس اشتباه دیگران در مورد شما تا اندازه ای صحت دارد، اقدام کنید. وقتی اینکار انجام گرفت، باید برای از بین بردن این شکاف و فاصله قدم بردارید و به دیگران خودِ واقعیتان را نشان دهید.


    آنطور که دیگران شما را می بینند
    وقتی چانه تان را بالا نگاه دارید و راه بروید، خودتان را روی صندلی کافه بیندازید و با یک نخ مسخره در دستتان بازی کنید، 6 انگشتر در یک انگشت بیندازید، یا در آنِ واحد چندین کار انجام دهید یا هیچ کاری انجام ندهید؛ هر کاری که انجام دهید در احساس دیگران نسبت به شما تاثیر گذار خواهد بود. مردم معمولاً برحسب دیدگاه و تجربه خودشان و گاهي کاملاً مستقل از شما، در موردتان قضاوت می کنند. چه درست چه غلط، آنها رفتارها، عملکردها، زبان بدن، مکالمات لفظی، و حتی صورت ظاهری شما را به آنچه خود استنباط میکنند، ترجمه می نمایند.


    عملکردهای شما
    اگر براي راهنمایی و مشاوره همیشه فقط دنبال یک نفر خاص باشید، دیگران تصور خواهند کرد که اعتمادی به سایرین ندارید. اگر ماشینی زیبا داشته باشید، برخی تصور خواهند کرد فردی متکبر و اصراف گر هستید. اگر در نمایشگاه های هنری و اپراها شرکت کنید، و تلاش کنید تا دیگران این مسئله را بفهمند، به نظر آنها فردی ظاهرساز و دورو تلقی خواهید شد.


    زبان بدن شما
    اگر در میتینگ ها و جلسات قوز کرده و سر خود را پایین بگیرید، رئیستان تصور خوهد کرد که حوصله تان سر رفته است و توجهی به جلسه ندارید. اگر در مکالمه ی خود با پدرِ دوست نامزدتان، از نگاه کردن در چشمان او تفره بروید، او تصور خواهد کرد که فردی حیله گر هستید و چیزی را پنهان می کنید. در کافه های شلوغ ممکن است به خانمی نزدیک شده و به حرفهای او گوش بدهید، اما او تصور خواهد کرد که به حریم خصوصی او تجاوز کرده اید و فردی غیر قابل تحمل هستید.


    مکالمات کلامی شما
    اگر هنگام سخنرانی مداوم از صداهای "آه" یا "اوم" استفاده کنید، دیگران تصور خواهند کرد فردی آشفته و درهم ریخته هستید. اگر عادت داشته باشید که با صدایی بلند صحبت کنید، دیگران فکر خواهند کرد که فردی مضر و در جستجوی توجه هستید. اگر در عروسی ها با ساقدوش زیبای عروس با کلماتی پنج و شش سیلابی صحبت کنید، او تصور خواهد کرد که فردی پرادعا و ناامید هستید.


    ظاهر شما
    اگر برحسب تصادف یک روز صبح موهایتان را آرایش نکنید، یک همکار جدید تصور خواهد کرد که فردی تنبل و بی اعتنا هستید. اما اگر همیشه لباسهایی فاخر تن کنید، افراد تصور خواهند کرد که فردی پوچ، سست و خودپسند هستید.


    آنطور که شما خودتان را می بینید
    نقاط ضعف و قدرت خود را با یک انعکاس صادق تشخیص دهید. به آن دسته از نقاط ضعفتان که باعث از بین بردن نقاط قوتتان میشود، توجهی خاص مبذول دارید—این نقاط ضعف می توانند یکی از دلایل احساس نادرست دیگران درمورد شما باشد.
    شما برای کارتان و محل کارتان ارزش زیادی قائل هستید، اما متاسفانه به میزان کافی نظافت خود را انجام نمی دهید. اگر کمی آشفته به نظر بیایید، مردم شما را فردی درهم ریخته و کثیف تلقی خواهند کرد.
    شما احساس می کنید فردی آسان گیر هستید و جنبه ی انتقاد دارید؛ اما، وقتی کسی از شما انتقاد میکند، با ابروهای درهم کشیده، دست به سینه در جایتان می نشینید. البته ممکن است این فقط اول کار باشد و شما انتقاد را بپذیریدف اما مردم تصور خواهند کرد که فردی غیر قابل انعطاف، تدافعی و ناسازگار هستید.
    شما اعتماد به نفس خوبی دارید و فکر میکنید خوب از خودتان دفاع می کنید، اما نرم و ملایم سخن میگویید. چیزی که دیگران می بینند فردی خجالتی و خوددار است که از ترس جالت صحبت نمی کند.
    شما از نظر بهداشتی و نظافت توجه زیادی به خود دارید اما از آنجا که عادت دارید صبح ها دیر از خواب بلند شوید، وقتی برای اصلاح ندارید و همچنین چون وقتی برای اتو زدن لباسی جدید ندارید، همان بلوز کهنه را بر تن می کنید. مردم لکه های روی لباستان را نشان تنبلی و بی احساسی و بی اعتنایی به خودتان و دیگران تلقی می کنند.


    هماهنگ شدن احساس شما با دیگران
    وقتی فهمیدید که احساس شما نسبت به خودتان تا چه اندازه با احساس دیگران نسبت به شما متفاوت است، باید تلاش کنید تا با کنترل تصویر خودتان، اين فاصله و شکاف را پر کنید. باید بتوانید تا نقاط ضعفی را که باعث از بین بردن نقاط قوتتان می شود را نابود سازید.
    تلاش کنید تا محل کارتان را مرتب و تمییز نگاه دارید تا احترام خود را برای سایرین، کارتان و خودتان نشان دهید.
    با تعدیل کردن زبان بدنتان در مواجهه با انتقادهای دیگران، نشان دهید که فردی انتقاد پذیر و قابل انعطاف هستید.
    اعتماد به نفستان را با صحبت کردن در مورد مسائلی که به آن علاقه دارید، نشان دهید.
    عزت نفس خود را با ظاهرتان هماهنگ کنید. اتو کردن لباسها را جزء برنامه آخر هفته ی خود بگذارید و شب ها قبل از اینکه به خواب بروید کار اصلاح صورتتان را انجام دهید.


    خودِ واقعیتان را نشان دهید
    البته نمی توانید امیدوار باشید تا همه ی احساسات غلط و منفی دیگران نسبت به خودتان را از بین ببرید، و همیچگاه نباید برای راضی کردن دیگران، شان و مقام خودتان را پایین بیاورید. منظور از هماهنگ کردن خودتان با نظر دیگران در رابطه با شما این نیست که سعی کنید آنچه آنها می خواهند باشید، منظور این است که خود واقعیتان را به آنها نشان دهید نه اینکه سعی کنید چیزی باشید که نیستید.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    منزل‌مان را از دزدي ايمن كنيم؟  
     


     

    هر روز سعی می‌کنیم، منزل‌مان را از شر دزدها در امان نگه داریم.
    با اين حال اگر بدانيد نیمی از دزدی‌ها توسط آماتورها صورت می‌گیرد، تنها با رعایت چند نکته ساده، می‌توانيد آنها را از این کار باز داريد.
    سعی کنید برای دقایقی مثل دزدها فکر کنید! این کار شما را متوجه ضعف‌ها و یا غفلت‌هايی می‌کند که تا پيش از اين به آنها دقت نکرده بودید.
    حتی اگر برای چند لحظه هم از خانه خارج می‌شوید در را قفل کنید. به ياد داشته باشيد كه دزدها معمولاً مترصد همین فرصت‌ها هستند.
    وقتی به خانه‌اي جدید نقل مکان می‌کنید، حتماً قفل‌ها را عوض کنید.
    اگر منزل‌تان را به دزدگیر مجهز کرده‌اید، حتماً جعبه سیم‌ها را پنهان کنید، زیرا دزدها در اولین قدم پس از ورود به منزل در صدد قطع کردن سیم‌کشی منزل هستند.
    سعی کنید همیشه حتی اگر در منزل نیستید، چراغی را روشن بگذارید تا منزل‌تان کاملاً تاریک نباشد.
    اگر دزدگیر منزل‌تان به علل نامعلومی قطع و وصل می‌شود، سریعاً آن را تعمیر کنید.
    به محض گم شدن دسته کلیدتان، فوراً تمام قفل‌های خانه را عوض کنید.
    دسته کلیدتان را به افرادی که کاملاً آشنایی ندارید، نسپارید. در این مورد کاملاً سخت‌گیرانه عمل کنید.
    به جای اينکه کلید یدک‌تان را زیر پا دری منزل‌تان پنهان کنید، آن را در مقداری فویل بپیچید و در یک قوطی بگذارید. سپس در جایی که نشانه‌ای داشته باشد، آن را برای روز مبادا چال کنید.
    اگر از منزل خارج می‌شوید، پيغام‌تان را برای افراد خانه، روی در نگذارید. اين دست پيغام‌ها در واقع می‌توانند مانند نامه خوشامدگویی به دزدان عمل کند.
    اگر در ورودی منزل‌تان چراغ ندارد، حتماً برای آن فکری کنید، زیرا دزدان اصلاً دوست ندارند در روشنایی دیده شوند.
    با همسایه‌هاتان در مورد افراد مشکوکی که در اطراف خانه می‌بینید، صحبت کنید.
    دستگیره‌های منزل‌تان را رنگ کنید، زیرا دزدها از به‌جا ماندن اثر انگشت واهمه دارند.
    درختان بلندی که می‌توانند دزدان را به پنجره منزل‌تان برسانند، را حتما مورد توجه قرار دهید و حتماً براي آنها راهی بیندیشید.
    اگر غریبه‌ای تحت عنوان مأمور آب، برق يا ...، قصد ورود به منزل‌تان را داشت، از او بخواهید ابتدا کارت شناسایی خود را از زیر در برای شما بفرستند و پس از چک کردن كارت، در را باز کنید.
    اگر غریبه‌ای خواست برای تلفن زدن به تعمیر کار یا پلیس وارد منزل‌تان شود، در را قفل نگه دارید و خودتان تلفن بزنید.
    اگر حیاط منزل‌تان بزرگ است از سگ‌های تعلیم‌دیده کمک بگیرید. فراموش نكنيد، حتی سگ‌های کوچک هم موجب ناراحتی دزدها می‌شوند.
    امن کردن درها:

    اگر فاصله‌ای بین در و قاب آن وجود دارد، برای جلوگیری از ورود دزدان چالاک، آن را با ورقه‌های فلزی پر کنید.
    اگر لولای درتان رو به بيرون نصب شده، در را حتماً به‌گونه‌اي اصلاح کنید که لولای آن در داخل خانه باشد. لولای در در بيرون خانه، به وارد شدن دزدان کمک زیادی می‌کند.
    اگر پنجره منزل‌تان کشویی‌است، یک تکه چوب محکم یا لوله‌ای مناسب، به اندازه لنگه پنجره‌ای که باز می‌شود، از وسط پنجره بازشو به قاب آن تکیه دهید. اين كار از باز شدن پنجره از خارج جلوگیری می‌کند.
    ورود از طریق درهای پوسیده که به‌راحتی شکسته می‌شوند، برای دزدان راحت‌تر است. درهای پوسیده را عوض کنید.
    اگر قسمتی از در منزل‌تان شیشه‌ای‌است و دزد با شکستن آن می‌تواند به قفل در دسترسی پیدا کند، حتماً قفل در را طوری انتخاب کنید که فقط با کلید باز شود.
    امن کردن شیشه‌ها:

    شیشه‌های منزل‌تان را به قفل‌های مطمئن و حتي در صورت امکان به دزدگیر مجهز كنید و يا به‌جاي شیشه بیشتر از قاب‌های پهن استفاده کنید.
    اگر قفل جدید در پنجره منزل‌تان نصب کرده‌اید، محل نصب آن را لحیم کنید تا مانع از کندن آن توسط دزدها شوید.
    امن کردن پارکینگ:

    پارکینگ‌ها احتیاج به دقت بیشتری دارند، پس موارد زیر را رعایت کنید:

    اگر شیشه‌های پارکینگ را بپوشانید، دزدها نمی‌توانند بفهمند که اتومبیل شما در منزل است یا خیر.
    حتی اگر اتومبیلتان در پارکینگ نیست، در آن را حتماً قفل کنید.
    روی در منزل‌تان چشمی نصب کنید تا با شنیدن صداهای مشکوک، مجبور به بازکردن در نباشید.
    وقتی منزل نیستید:

    دزدها هميشه منتظر علائمی هستند كه نشان دهد شما در منزل نیستید، تا بتوانند به‌راحتی وارد خانه شما شوند. پس:

    اگر قرار است به مراسمی همچون عزاداری که در روزنامه‌ها اعلام می‌شود بروید، حتماً یک نفر را در خانه بگذارید. دزدها معمولاً این اخبار را برای شناسایی منازل خالي، دنبال می‌کنند.
    اگر برای یک یا چند روز از خانه خارج می‌شوید، زنگ تلفن را بسیار کم کنید تا از زنگ خوردن مداوم آن، كسي متوجه نبودن شما، نشود.
    محافظت از وسایل قیمتی:

    بهترین راه نگه‌داري طلا و اشیاي قیمتی، صندوق‌های محافظی‌است که بسیار سنگین بوده و قابل حمل نباشند. در اين صورت از ضد حریق بودن آن مطمئن شوید. البته اگر این راه را نمی‌پسندید:

    بالای درها مکان‌های خوبی برای گذاشتن اشیاي کوچک هستند.
    یک محل امن را در نظر بگیرید. مثلاً یک کاشی را برداشته و پشت آن را برای گذاشتن وسایل‌تان خالی کنید، به‌طوری‌که این کاشی علامتی از جابه‌جا شدن به جای نگذارد.
    پایه صندلی و میزها نیز مکان خوبی‌است. مي‌توانيد انتهای آنها را بردارید و وسایل کوچک‌تان را جاسازی کنید، سپس آن را با یک تکه پارچه و چسب بچسبانید.
    از مکان‌های همیشگی همچون زیر تشک‌ها، کشوها، و زیر فرش‌ها احتراز کنید. به ياد داشته باشيد كه دزدان اول سراغ همانجا می‌روند.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    ۱۰ آلبوم برتر سال ۲۰۰۷،
    به انتخاب رولينگ استون


    روزهای پايانی سال ميلادی، همواره برای هواداران موسيقی فرصتی است تا با کاویدن بهترين های مجلات و منتقدهای گوناگون، آلبوم های سال را مرور کنند و در لا به لای اين فهرست ها، آثاری که احيانا از زير چشمشان رد شده را کشف کنند.

    در ميان فهرست بهترین هایی که هر سال منتشر می شوند، يکی از معتبرترين ها به مجله معتبر «روليگ استون - RollingStone» اختصاص دارد. منتقدان اين نشريه با نگاهی به آنچه در سال گذشته منتشر شده، پنجاه آلبوم را به عنوان بهترين ها انتخاب کرده اند.
    از اين فهرست، ده آلبوم برتر در ادامه اين مطلب معرفی شده اند. معرفی کوتاهی که در اين مطلب می خوانيد نيز، ترجمه فارسی همان نوشته ای است که مجله «رولينگ استون»، منتشر کرده است:


    اول : Kala (ام آی ای)
    دومين آلبوم موسيقی گروه هيپ - هاپ «ام. آی. ای - M.I.A» يکی از پرفروش ترين آلبوم های معروف بين المللی بود که هيچ کس در طول سال موفق نشد خود را به پای آن برساند.
    ترانه های اين خواننده رپ بريتانيايی سريلانکايی تبار، با حساسيتی که تنها در هيپ هاپ زبان های بومی گروه های «جانگل برادرز» و «د لا سول» ريشه دارد، در سراسر جهان منتشر شده است.
    خشم سياسی ای که در ترانه های اين آلبوم حس می شود به کارهای گروه «پابليک انمی» نيز بی شباهت نيست.
    در ترانه های آلبوم «کالا - Kala» از موسيقی معابد سريلانکا، موسيقی ديسکوی باليوود و کارهايی مشابه آثار گروه های «پيکسيز»، «نيو اوردر» و «کلش» الهام گرفته شده است. اين آلبوم گاه حتی آثار قديمی گروه «يو تو» را درذهن زنده می کند.
    ام . آی. ای در اشعار خود به مناطق جنگ زده سراسر جهان سفر می کند و از دموکراسی جهان سوم و «جابجايی مردم و تغيير نقشه کشورهای مردمی که تا به حال نقشه جهان را در زندگی خود نديده اند» سخن می گويد.
    با اين حال او همچنان يک هنرمند دمدمی مزاج با ذهنی خلافکار و عشقی اصيل نسبت به سبک «راک اند رول» باقی می ماند.
    آيا نماد صدای ماشين صندوق پولی که در يکی از آهنگهای او شنيده می شود از ترانه «مانی» گروه پينک فلويد اقتباس شده است؟ هرچه باشد خيلی جالب است!


    دوم: جادو (بروس اسپرينگستين)
    آلبوم «جادو - Magic» آلبومی است که بروس اسپرينگستين - Bruce Springsteen - طی پنج سال گذشته بر روی آن کار می کرده است.
    اين آلبوم پس از آلبوم «صعود - The Rising» که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، مجموعه ای از قوی ترين و جدی ترين آثار اوست که بروس در آنها تلاش می کند، سبک تاريک و غم آلود دو آلبوم ماندگار جوانی اش را تکرار کند؛ سبکی که با جزئيات در آلبوم های «تاريکی بر لبه شهر» و «نبراسکا» در سال های پايانی دهه هفتاد و ابتدای دهه هشتاد منتشر شده اند.
    بروس اسپرينگستين همچنان در اشعار خود به چهره ها و شخصيت های گوناگون جامعه اطراقش می پردازد.
    وی پيش از اين نيز تصوير چنين شخصيت هايی را در ترانه هايش خلق کرده است، مانند يک سرباز قديمی آمريکايی، در ترانه «متولد آمريکا»، و يا مراسم خاکسپاری فردی در کنار آتش، در ترانه «جيپسی بايکر» و يا يک مامور پليس تنها در جاده نيوجرزی پايک، در ترانه «نظامی کشوری».


    سوم: گنگسترهای آمريکايی (جی – زی)
    «جی زی – Jay-Z»، ستاره آمريکايی هيپ – هاپ از سال ۲۰۰۱ که آلبوم «The Bluprint» را به بازار داد، ديگر آنقدرها توفانی به چشم نيامده و در آلبوم تازه اش به نام «گنگسترهای آمريکايی - American Gangster» گرفتار فانتزی های فانک دهه هفتادی است.
    جی- زی با استفاده ازنمادهايی که از هنرمندانی نظير «ماروين گی» و «کرتيس می فيلد» درآهنگ های اين آلبوم وام گرفته، موفق به ايجاد تلفيقی تلخ و شيرين شده است که فرهنگ خيابانی نسل های پيشين را زنده می کند.


    چهارم: کتاب مقدس نئون (آرکيد فاير – Arcade Fire)
    اقيانوسی از صدا که ترانه هايی را درباره مذهب افسارگسيخته، آب و هوای مغشوش، حريم خصوصی محاصره شده و ديگر لحظات ناگوار زندگی شکل می دهند..
    اين گروه موسيقی هفت نفره، با سبک متناوب خود خاطراتی از دوران اوج شهرت گروه «يوتو» و «بروس اسپرينگستين»، همانند حالت های شخصی گروه پانک راک «کيور – Cure» را زنده می کند، که به گونه ای بسيار طبيعی اجرا می شوند.


    پنجم: فراغت از تحصيل (کانيه وست)
    آلبوم «فراغت از تحصيل – Graduation» به اندازه دو آلبوم نخست کانيه وست که درزمان خود دنيای موسيقی هيپ هاپ را متحول کرد و مرزهای اين سبک را گسترده تر کرد، مطرح نشد.
    اين آلبوم نسبت به ديگر آلبوم های سال، بيشتر تحت تاثير ميکس های خودآزمايانه و ژست های مخصوص اصطلاحا پولداری بوده است.
    در اين آلبوم از نمادهای پانک، جی - زی و ريتم های جذاب استفاده شده و بازتاب شکايتی که عموما نسبت به رفتار مغرورانه کانيه می شود به وضوح قابل لمس است.


    ششم: در رنگين کمان (ريديو هد)
    دزدی بزرگ سال ۲۰۰۷. بسياری از مردم حتی حاضر نشدند به اندازه قيمت يک ليتر بنزين برای اين آلبوم که پيشاپيش در سال ۲۰۰۶ گل کرده بود، پول بدهند.
    اين آلبوم در سال ۲۰۰۶ و در زمانی به چشم همه منتقدان آمد که گروه رديو هد قطعاتی از آن را در کنسرتی اجرا کرد: صدای شورشی در ترانه «دزدان جنازه - Bodysnatchers» و صدای وهم انگيز نتهای پيانويی که تام يورک می نوازد، به اتفاق صدای پراحساس پرکاشن.
    از سال ۱۹۹۷ ميلادی که رديوهد سومين آلبومش را با نام «OK Computer» به بازار داد، اين گروه بريتانيايی هيچ گاه تا اين اندازه به صدای خشمگين، ناراضی و تهاجمی راک نزديک نشده بود
    کم نيستند منتقدانی که معتقدند حق آلبوم «در رنگين کمان – In Rainbow» اين است که هر چه زودتر با قيمت واقعی و بر روی سی دی به بازار بيايد.


    هفتم: صدای نقره (LCD Soundsystem)
    اين آلبوم از آن آلبوم هايی است که هر هفته يکی از ترانه هايش به ترانه محبوب شما بدل می شود!
    از ترانه پانک فانک «واپس خوردهای آمريکای شمالی - North American Scum» که شايد بتوان آن را هجو سياسی ناميد تا ترانه «يک شخص عالی – Someone Great» که سوگواری برای يک رابطه مرده است و صادقانه به گروه بريتانيايی «The Human League» تقديم شده است.
    يا ترانه «همه رفقای من – All My Friends» که در آن تلفيق پيانو و گيتار و سينتی سايزر، اثری حماسی شبيه ترانه «قهرمانان» ديويد بويی را به ياد می آورد.
    با وجود اينکه جيمز مورفی از گروه LCD Soundsystem هميشه از استعداد خاصی در استوديو برخوردار بوده، اما حتی بزرگترين طرفداراش نيز تصور نمی کردند بتواند روزی چنين کار خارق العاده ای را خلق کند.


    هشتم: زير نور سياه (رايلو کايلی)
    يک آلبوم درجه يک پاپ راک از گروه رايلو کايلی Rilo Kiley که قبلا به عنوان يک گروه ايندی راک شناخته می شد.
    آلبومی که در آن جنی لوئيز، خواننده گروه، چون يک قمری فريبا، عاشقانه می خواند و گروه همسرايان، به زيبايی اساس کار را جلا می دهند و ريتم های رقص آور در آن ديده می شوند.
    اما در آلبومی که چهار ترانه آن به روابط پرخطر جنسی اختصاص دارد، اشعار جنی لوئيز، تاريک هستند و غم انگيز.
    نتيجه نهايی اين آلبوم نشان می دهد که اين جوان های با استعداد، با اعتماد به نفس تمام و بدون آنکه خود را در مقابل شنوندگان خود سبک کنند، با موفقيت به سوی جلب گروه عظيم تری از شنوندگان حرکت می کنند، راهی که در آن موفق بوده اند.


    نهم: موج نو (اگيسنت می – Against Me)
    اين پانک های فلوريدايی تبار درآغاز انتشار اين آلبوم، برروی حس عصبانيتی سرمايه گذاری کردند که از ابتدا بخاطر آن شناخته شده بودند.
    آنها با شهامت و با به کار بردن نت های ناهنجار و پر سرو صدا ولی منسجم، آلبومی موفق تهيه کرده اند.
    با وجود آنکه طرفداران آنها تصور می کردند قراردادی که گروه با کمپانی صفحه پرکنی بسته است، آنها را محدود کرده و از راه اصلی موسيقی شان خارج خواهد ساخت، آنها ثابت کردند که می توان کماکان موفق بود.


    دهم: گا گا گا گا گا (اسپون - Spoon)
    گروه اسپون را بتوان به معنای واقعی کلمه، يک گروه ايندی محسوب کرد.
    اين گروه با يک کمپانی صفحه پرکنی مستقل کار می کند و به خوبی با بی توجهی و رفتار خشک و سرد کمپانی های بزرگ صفحه پر کنی آشناست.
    اما آهنگ پاپ اصطلاحا کثيف «گا گا گا گا گا – Ga Ga Ga Ga Ga» با افتخار ترانه ای تبليغاتی محسوب می شود.
    برت دانيل، خواننده و گيتاريست اين گروه عليرغم تاثيراتی که از آثار گروه بيتلز گرفته است، در ترانه های اين آلبوم از گيتار فلامنکو و مارياچی برس نيز استفاده می کند.
    با وجود اينکه اسپون يک گروه موسيقی تگزاسی است، اما آثار آن بيشتر به موسيقی دهه هشتاد گروه های بريتانيايی شباهت دارد.

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    رابط نرم افزاری در اینترنت


    نرم افزاری است که در یک شبکه حد واسط بین اینترنت و کاربران واقع می شود. فلسفه ایجاد Proxy Server قراردادن یک خط اینترنت در اختیار تعداد بیش از یک نفر استفاده کننده در یک شبکه بوده است ولی بعدها امکانات و قابلیتهایی به Proxy Server افزوده شد که کاربرد آن را فراتر از به اشتراک نهادن خطوط اینترنت کرد. به طور کلی Proxy Server ها در چند مورد کلی استفاده می شوند. یک کاربرد Proxy Server ها، همان به اشتراک گذاشتن یک خط اینترنت برای چند کاربر است که باعث کاهش هزینه و کنترل کاربران و همچنین ایجاد امنیت بیشتر می شود. کاربرد دوم Proxy Serverها، در سایتهای اینترنتی به عنوان Firewall می باشد. کاربرد سوم که امروزه از آن بسیار استفاده می شود، Caching اطلاعات است. با توجه به گران بودن هزینه استفاده از اینترنت و محدود بودن پهنای باند ارتباطی برای ارسال و دریافت اطلاعات، معمولاً نمی توان به اطلاعات مورد نظر در زمان کم و با سرعت مطلوب دست یافت. امکان Caching اطلاعات، برای کمک به رفع این مشکل در نظر گرفته شده است.
    Proxy Server، سایتهایی را که بیشتر به آنها مراجعه می شود را دریک حافظه جداگانه نگاه می دارد. به این ترتیب برای مراجعه مجدد به آنها نیازی به ارتباط از طریق اینترنت نیست بلکه به همان حافظه مخصوص رجوع خواهد شد. این امر باعث می گردد از یک طرف زمان دسترسی به اطلاعات کمتر شده و از سوی دیگر چون اطلاعات از اینترنت دریافت نمی شود، پهنای باند محدود موجود با اطلاعات تکراری اشغال نشود. بخصوص آنکه معمولاً تغییرات در یک Website محدود به یک یا دو صفحه می باشد و گرفتن اطلاعات از اینترنت بدون Caching به معنای گرفتن کل سایت می باشد حال آنکه با استفاده از Proxy Server و امکان Caching اطلاعات، میتوان فقط صفحات تغییر کرده را دریافت کرد.


    ● ویژگیهای Proxy Serve
    ▪ ویژگی اول: با استفاده از Proxy Server می توان از اکثر پروتکلهای موجود در شبکه های محلی در محدوده نرم افزارهای کاربردی در شبکه های LAN مرتبط با اینترنت استفاده کرد. Proxy Server پروتکلهای پر کاربرد شبکه های محلی مانند IPX/SPX (مورد استفاده در شبکه های ناول)، NETBEUI (مورد استفاده در شبکه های LAN با تعداد کاربران کم) و TCP/IP (مورد استفاده در شبکه های Intranet) را پشتیبانی می کند. به این ترتیب برای اینکه بتوان از یک نرم افزار کاربردی شبکه LAN که مثلاً با پروتکل IPX/SPX روی ناول نوشته شده، روی اینترنت استفاده کرد نیازی نیست که قسمتهای مربوط به ارتباط با شبکه که از Function Call های API استفاده کرده را به Function Call های TCP/IP تغییر داد بلکه Proxy Server خود این تغییرات را انجام داده و می توان به راحتی از نرم افزاری که تا کنون تحت یک شبکه LAN با ناول کار می کرده است را در شبکه ای که مستقیماً به اینترنت متصل است، استفاده کرد. همین ویژگی درباره سرویسهای اینترنت مانند، FTP، Telnet، Gopher، IRC RealAudio، Pop۳ و... وجود دارد. به این معنا که هنگام پیاده سازی برنامه با یک سرویس یا پروتکل خاص، محدودیتی نبوده و کدی در برنامه برای ایجاد هماهنگی نوشته نمی شود.
    ▪ ویژگی دوم: با Cache کردن اطلاعاتی که بیشتر استفاده می شوند و با بروز نگاه داشتن آنها، قابلیت سرویسهای اینترنت نمایان تر شده و مقدار قابل توجهی در پهنای باند ارتباطی صرفه جویی می گردد.
    ▪ ویژگی سوم: Proxy Server امکانات ویژه ای برای ایجاد امنیت در شبکه دارد. معمولاً در شبکه ها دو دسته امنیت اطلاعاتی مد نظر است. یکی آنکه همه کاربران شبکه نتوانند از همه سایتها استفاده کنند و دیگر آنکه هر کسی نتواند از روی اینترنت به اطلاعات شبکه دسترسی پیدا کند. با استفاده ازProxy Server نیازی نیست که هر Client به طور مستقیم به اینترنت وصل شود در ضمن از دسترسی غیرمجاز به شبکه داخلی جلوگیری می شود. همچنین می توان با استفاده از SSL (Secure Sockets Layers) امکان رمز کردن داده ها را نیز فراهم آورد.
    ▪ ویژگی چهارم: Proxy Server به عنوان نرم افزاری که می تواند با سیستم عامل شما مجتمع شود و همچنین با IIS (Internet Information Server) سازگار می باشد، استفاده می گردد. خدمات Proxy Server Proxy Server سه سرویس در اختیار کاربران خود قرار می دهد:
    ۱) WebProxy Service:
    این سرویس برای Web Publishing یا همان ایجاد Web Site های مختلف درشبکه LAN مفید می باشد. برای این منظور قابلیت مهم Reverse Proxing در نظر گرفته شده است. Reverse Proxing امکان شبیه سازی محیط اینترنت درمحیط داخل می باشد. به این ترتیب فرد بدون ایجاد ارتباط فیزیکی با اینترنت می تواند برنامه خود را همچنان که در محیط اینترنت عمل خواهد کرد، تست کرده و مورد استفاده قرا دهد. این قابلیت در بالا بردن سرعت و کاهش هزینه تولید نرم افزارهای کاربردی تحت اینترنت موثر است.
    ۲) Winsock Proxy Service:
    منظور، امکان استفاده از API Callهای Winsock در Windows است. در Windows، Function Call های مورد استفاده در سرویسهای اینترنت مانند Telnet، FTP، Gopher و،... تحت عنوان Winsock Protocols معرفی شده اند. در حقیقت برای استفاده از این سرویسها در نرم افزارهای کاربردی نیازی نیست که برنامه نویس چگونگی استفاده از این سرویسها را پیش بینی کند.
    ۳) SocksProxy Service:
    این سرویس، سرویس Socks ۴.۳a را پشتیبانی می کند که در واقع زیر مجموعه ای از Winsock می باشد و امکان استفاده از Http ۱.۰۲ و بالاتر را فراهم می کند. به این ترتیب می توان در طراحی Website خارج از Firewall، Security ایجاد کرد.


    ● معیارهای مؤثر در انتخاب
    ۱)Proxy Server سخت افزار مورد نیاز:
    برای هر چه بهتر شدن توانمندیهای Proxy Server، باید سخت افزار آن توانایی تحمل بار مورد انتظار را داشته باشد.
    ۲) نوع رسانه فیزیکی برای ارتباط با اینترنت:
    راه حلهای مختلفی برای اتصال به شبکه اینترنت وجود دارد. ساده ترین راه، استفاده از مودم و خطوط آنالوگ می باشد. راه دیگر استفاده از ISDN و خطوط دیجیتال است که هم احتیاج به تبدیل اطلاعات از آنالوگ به دیجیتال و برعکس در ارسال و دریافت اطلاعات ندارد و هم از سرعت بالاتری برخوردار است. روش دیگر استفاده از خط های T۱/E۱ با ظرفیت انتقال گیگا بایت می باشد. پیشنهاد می شود که در شبکه های با کمتر از ۲۵۰ کاربر از ISDN و از ۲۵۰ کاربر به بالا از T۱/E۱ استفاده شود. (البته در ایران به علت عدم وجود خطوط ISDN و کمبود خطوط T۱/E۱ این استانداردها کمتر قابل پیاده سازی هستند.)
    ۳) هزینه ارتباط با اینترنت:
    دو عامل موثر در هزینه اتصال به اینترنت، پهنای باند و مانایی ارتباط می باشد. هر چه مرورگرهای اینترنتی بیشتر و زمان استفاده بیشتر باشد، هزینه بالاتر خواهد بود. با توجه به اینکه Proxy Server می تواند با Caching اطلاعات این موارد را بهبود بخشد، بررسی این عامل می تواند در تعیین تعداد Proxy های مورد استفاده موثر باشد.
    ۴) نوع وشیوه مدیریت سایت:
    این عامل نیز در تعیین تعداد Proxyها موثر است. مثلاً اگر در شبکه ای مشکل راهبری وجود داشته باشد، با اضافه کردن تعداد Proxyها، مشکل راهبری نیز بیشتر خواهد شد.
    ۵) پروتکل های مورد استفاده:
    Proxy Server ها معمولاً از پروتکلهای TCP/IP و یا IPX/SPX برای ارتباط با Client ها استفاده می کنند. بنابراین برای استفاده از Proxy باید یکی از این پروتکل ها را در شبکه استفاده کرد. پیشنهاد می شود در شبکه های کوچک با توجه به تعداد کاربرها Proxy Server و Web Server روی یک کامپیوتر تعبیه شوند و در شبکه های متوسط یا بزرگ تعدادserver Proxyها بیش از یکی باشد.

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive