به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, January 29, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 884)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

884

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 884 :: چهارشنبه 10 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

CookShow کتاب آشپزی چند رسانه ای


با عرض سلام
وبسایت Cookshow یک کتاب آشپزی چند رسانه ای است که خود دست پخت دو فرانسوی با سلیقه به نام های Jacque Petit و Gilles Piedoye Peteui است. در Cookshow می توانید روش های آماده و طبخ کردن انواع غذا ها را به صورت فایل های ویدئویی مشاهده کنید. هر کابر عضو می تواند یک آموزش آشپزی آماده کرده و آن را در سایت آپلود کند. کاربران سایت می توانند به ویدئوهای موجود امتیاز داده و آموزش های بهتر و خوشمزه تر را گسترش دهند.

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویر دیدنی از معماریهای شمال روسیه
  • فرزندان سلمان فارسي
  • مستند سفر استانی ایلام
  • شعار نژادپرستانه شاهكار جديد تماشاگران ايران!
  • معرفي و دانلود فيلم : جناب سرهنگ
  • دانلود انيميشن : Garfield Gets Real
  • آلبوم جدید و بسیار زیبا از نامی با نام جاویدان باش
  • آهنگ زيباي تو با من بودی 
  • ابزاری برای ارسال تصاویر جعلی در وب کم
  • مخفی سازی فایلها در سری N نوکیا
  • فانتزی در سک.س به مرگ منتهی شد
  • حقوق زنان و برداشت هاي ناروا !
  • جهان‌ بدون‌ رويا مي‌ميرد
  • منطق بوسعيدي
  • لوگوی گوگل برای گرامیداشت پنجاهمین سال «لِگو»
  • ترين هاي فرقه منحرف بهائي
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • ما آبروی اسلام را برده ایم!
  • کلید قطع و وصل نمک و فلفل
  • ايستارهاي انفعالي در فضاي مدرن
  • زندگی دوگانه بانتی
  • ترفندهای لاغری را بیاموزیم
  • چطور ظرف‌ها را بشوئيم و خشك كنيم؟
  • مكالمه رايگان از طريق شبكه هوشمند
  • اطلاعاتی در مورد طلا، الماس، نقره...
  • سلطه يهوديان بر هاليوود
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (883) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر دیدنی از معماریهای شمال روسیه
فرزندان سلمان فارسي
انتگرال بگیرید!
سایتی برای تبدیل متن به صدا
متنی می‌دهید و آن را به صورت یک فایل صوتی تحویل می‌گیرید
مستند سفر استانی ایلام
حتي شما که طرفدار دو آتيشه احمدي نژاد هستي و يا خيلي ازش بدت مياد هم اين ويدئو را از دست نده!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شعار نژادپرستانه
شاهكار جديد تماشاگران ايران!

شعار نژادپرستانه. اين جديدترين شاهكار تماشاگران است كه در ورزشگاه‌هاي ايران سر داده مي‌شود.
به گزارش خبرنگار ايسنا از اصفهان، در جريان ديدار تيم‌هاي ذوب‌آهن اصفهان و مس كرمان در چارچوب هفته‌ي نوزدهم ليگ برتر فوتبال تعدادي از هواداران مس كرمان عليه "عيسي اندويي" دروازه‌بان سياه‌پوست ذوب‌آهن شعار دادند. اين شعارها كه در چندين مرتبه از سوي هواداران كرماني سر داده شد با واكنش مسوولان باشگاه ذوب‌آهن روبرو شده است.
سعيد آذري مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگو با ايسنا ضمن بيان اين مطلب كه اين براي دومين مرتبه است چنين اتفاقي بر عليه بازيكنان سياه‌پوست ذوب‌آهن رخ مي‌دهد، تصريح كرد: چندي پيش نيز در جريان يكي از ديدارهاي ما عليه "مارتين محمد منساح" شعار نژادپرستانه سر داده شد كه به سازمان ليگ اين موضوع را گزارش كرديم اما آنها واكنشي نشان ندادند. نمي‌دانم چرا سازمان ليگ در اين مواقع سكوت پيشه مي‌كند.
وي با ابراز نگراني از وضعيت بوجود آمده عليه بازيكنان خارجي ليگ به خصوص بازيكنان آفريقايي گفت: در سال‌هاي اخير رگه‌هاي جديدي از نژادپرستي و شعارهاي اين چنيني در ورزشگاه‌هاي ايران ديده مي‌شود كه به ساختار شخصيت فوتبال ما لطمه مي‌زند، متاسفانه كسي هم نيست كه با اين قضيه مقابله كند.
مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: نكته‌ي تاسف برانگيز كار اينجاست كه عيسي اندويي به زبان فارسي تقريبا مسلط است و اين شعارها را درك مي‌كند و اين براي جامعه‌ي ارزشي ما كه احترام به هر فردي با هر نژاد و رنگ پوستي واجب است، مغايرت دارد. هر چند كه اين دروازه‌بان اين ماجرا را به روي خودش هم نياورده است.
وي اضافه كرد: چنين اتفاقي سال گذشته نيز براي اتوئو مهاجم بارسلونا نيز رخ داد كه يوفا با آن به شدت برخورد كرد اما در كشور ما متاسفانه اهميتي به اين مسايل داده نمي‌شود. بعد از بازي تيم‌هاي ذوب‌آهن و مس كرمان عيسي اندوي دروازه‌بان سبزپوشان اصفهاني كه بر عليه او شعار داده شد نسبت به اين اتفاقات واكنشي نشان نداد و ترجيح داد در مقابل خبرنگاران در اين خصوص صحبت نكند.
بيژن ذوالفقارنسب سرمربي ذوب‌آهن نيز با محكوم كردن اين اقدام هواداران مس كرمان خواستار برخورد با تماشاگرنماها شد.
امير قلعه‌نويي سرمربي مس كرمان نيز در پاسخ به اين سوال كه آيا اين شعارها به اعتبار و ارزش فوتبال ايران لطمه مي‌زند يا خير پاسخ داد: چنين شعارهايي را در جريان بازي نشنيده‌ام.
گفته مي‌شود باشگاه ذوب‌آهن باز هم گزارشي به سازمان ليگ در خصوص اتفاقات پيش آمده در جريان بازي ديروز با مس كرمان ارايه خواهند كرد. بايد ديد واكنش سازمان ليگ و كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال پيرامون اين اتفاقات كه چندي است در ورزشگاه‌هاي ما رخنه كرده است چه خواهد بود؟

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جناب سرهنگ
Mon colonel



کارگردان: لوران هربيه. فيلمنامه: ژان کلود گرومبرگ بر اساس داستاني از کوستا گاوراس و رمان فرانسيس زامپوني. ‏موسيقي: آرمان آمار. مدير فيلمبرداري: پاتريک بلوسيه. تدوين: نيکول برکمان. طراح صحنه: رامدان کاسر. بازيگران: ‏اليويه گرومه[سرهنگ دوپلن]، رابينسون استيونن[ستوان گاي روسي]، سسيل د فرانس[ستوان گالوا]، شارل ‏آزناوور[پدر روسي]، برونو سولو[کميسر ريداشر]، اريک کاراواجا[رنه آسنسيو]، ژرژ سيتاديس[سروان روژه]. 110 ‏دقيقه. محصول 2006 فرانسه، بلژيک. نام ديگر: ‏The Colonel
سرهنگ دوپلن، چند دهه پس از استقلال الجزاير در خانه اش به قتل مي رسد. ستوان گالوا ماموريت مي يابد تا درباره ‏قتل وي تحقيق کند. تنها سرنخ او نامه هايي حاوي يادداشت هاي روزانه فردي به نام ستوان گاي است، که توسط فردي ‏ناشناس فرستاده مي شود. ولي ستوان روسي فردي است که سال ها قبل در 1956 تحت فرمان سرهنگ دوپلن در ‏الجزاير خدمت کرده و در پرونده هاي ارتش به عنوان مفقود الاثر از وي نام مي برند... ‏

چرا بايد ديد؟
گذشت چند دهه از استقلال الجزاير و نبردهاي خونين ميان استقلال طلبان اين کشور با نيروهاي فرانسوي سبب نشده تا ‏از زخم هاي آن نبردها خون نچکد. پس لرزه هاي اين حوادث خونين، روان جمعي هر دو ملت را رنج مي دهد. و هر ‏دو طرف مي کوشند تا مرهمي براي اين زخم ها بيابند. سال گذشته روزهاي افتخار[رشيد بوشارب] کوشيد تا از اهالي ‏مستعمرات فرانسه اعاده حيثيت کند واين بار جنجالي ترين فيلمساز فرانسوي/يوناني[کوستا گاوراس] تلاش کرده تا جبهه ‏مقابل و نقطه نظرات اش را زير ذره بين بگذارد. بديهي است که وقتي گاوراس در مقام فيلمنامه نويس و تهيه کننده ‏جناب سرهنگ حضور دارد، بايد منتظر فيلمي افشاگرانه درباره جنگي کثيف باشيم. جناب سرهنگ به همه اين ‏انتظارها به شکلي مثبت پاسخ مي دهد و محاکمه طرز فکري است که سبب بروز و طولاني شدن چنين نبردي شد. ‏تفکري که هيچ گونه مخالفتي را برنمي تابيد و دست به امحاي افراد جبهه خودي نيز مي کرد. جناب سرهنگ فقط تسويه ‏حساب پدر گاي با سرهنگ دوپلن نيست، بلکه تسويه حساب نويسندگان فيلمنامه و کارگردان آن با گليست ها و دولت ‏هاي وارث تفکر استعماري است. ‏
جناب سرهنگ اولين فيلم بلند لوران هربيه متولد 1961 است. کسي که در ده ها فيلم مهم سينماي فرانسه دستيار ‏کارگردان بوده و در 1995 با ساختن فيلم کوتاه ‏Le Poids du ciel‏ شروع به فيلمسازي کرده است. جناب ‏سرهنگ[اصطلاحي که به جاي سرهنگ من يا فرمانده من برگزيده ام] براي هربيه تجربه اي گران قدر است. بودجه اي ‏مناسب[5 ميليون يورو معادل 8 ميليون دلار] به همراه فيمنامه نويس و تهيه کننده اي سرشناس و بازيگراني خوب از ‏چند نسل را به کار گرفته و حاصل کارش نشان مي دهد که بايد به آينده وي اميدوار بود. انتخاب قالب سياه و سفيد و گاه ‏رنگي براي فيلم بر جلوه فيلم مهابت آن ر صحنه هاي کشتار افزوده است. جناب سرهنگ همچون فيلم اجرا که در بالا ‏به آن اشاره شد، ترسيم کننده برخورد ميان دو دنيا، دو دين و دو فرهنگ است. يکي از طرفين عمليات انتحاري را ‏انتخاب مي کند-چون در مذهب و فرهنگ اش ايثار جسمي که خداوند به او عطاء کرده ضامن رستگاري است- و ‏ديگري شکنجه و خشونت را-براي جلوگيري از کشتار بيشتر- در حالي که هيچ کدام به ريشه هاي برخورد نمي انديشند. ‏سرهنگ دوپلن نماينده تفکر ميليتاريستي و استعماگرانه فرانسه است، مردي عمل گرا، خشن و پدرسالار که ابتدا گاي ‏بچه صورت را تحت تاثير خود قرار مي دهد، اما قانون گريزي اش و استفاده از روش هاي غير انساني باعث دوري آن ‏دو مي شود. تا جايي که گاي به دستور دوپلن از ميان برداشته مي شود. جناب سرهنگ در يک کلام فيلمي هشدار دهنده ‏و خوش ساخت است. فيلمي درباره زنده بودن اين طرز تفکر که تهديد به بازآفريني وقايعي مشابه مي کند. يا بهتر است ‏بگوييم کرده است!‏
ژانر: جنايي، درام، تاريخي، جنگي. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/36102743/wrd-colonel.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/36103651/wrd-colonel.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/36104573/wrd-colonel.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/36105435/wrd-colonel.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/36106273/wrd-colonel.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/36107122/wrd-colonel.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/36107907/wrd-colonel.part7.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

جاويدان باش
باصداي نامي

آلبوم جدید و بسیار زیبا از نامی با نام جاویدان باش (با دو کیفیت)
 

براي دانلود، بعد از کليک روي هر يک از لينکهاي فوق، صفحه اي باز مي شود که در آن روي دکمه قرمز رنگ کليک کنيد تا دانلود آهنگ شروع شود.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي تو با من بودی 
 


آهنگ زيباي تو با من بودی
تیتراژ ابتدایی تصویر زندگی
باصداي علي لهراسبي
1:57 دقیقه

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

WebcamMax v4.2.1.4
ابزاری برای ارسال تصاویر جعلی در وب کم


امروزه افراد بسیاری که در اینترنت از نرم افزارهای گفتگوی اینترنتی استفاده می کنند برای ارسال تصاویر از دوربین های اینترنتی (WebCam) ها نیز بهره می برند و از این ابزار برای برقراری یک ارتباط تصویری استفاده می کنند. شاید شما نیز تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که از چه راهی می توان برای طرف مقابل در گفتگو تصاویر جعلی را ارسال نمود. همچنین ممکن است شما قصد داشته باشید تا با استفاده از webcam برای طرف مقابل در گفتگو تصاویری از محیط کار خود در سیستم عامل کامپیوتر را ارسال نمایید که بیشتر کاربران برای این انجام این امر با عکس گرفتن از صفحه نمایش و ارسال آن به طرف مقابل این نیاز را رفع می کنند که این روش از سرعت کم و سختی بیشتری برخوردار می باشد.
در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که به کمک آن قادر خواید بود تا نیازهای مختلف این چنینی در ارتباطات تصویری را بر طرف نمایید.
WebcamMax نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن قادر خواهید بود تا با استفاده از ابزارهای مختلف موجود در برنامه نیازهای مختلف یاد شده در بالا را رفع نموده و از و دیگر ویژگی های موجود در نرم افزار نیز استفاده نمایید. در این نرم افزار کاربران قادرند تا تصاویری غیر از تصویری اصلی دوربین برای طرف مقابل ارسال نمایند که این تصویر می تواند یک عکس و یا یک فیلم باشد. همچنین کاربران می توانند برای طرف مقابل در تصویر ارسالی نقاشی نمایند. این نرم افزار محصولی از شرکت CoolwareMax Inc می باشد.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- سازگاری با نرم افزارهای مختلف گفتگو همانند , AIM, MSN, Camfrog, Skype, Paltalk, Yahoo Messenger و ... .
- توانایی نمایش فایل های تصویری و فیلم ، عکس ، محیط صفحه نمایش ، نوشته ها و ... در تصاویر ارسالی برای کاربر مقابل
- توانایی قرار دادن افکت های مختلف بر روی تصاویر همانند افکت های آیینه ای ، آتشین ، موزاییکی ، آبی و ... .
- قابلیت ظبط تصاویر دریافتی از دوربین دیگر کاربران
- قابلیت به اشتراگ گذاری دوربین در 16 برنامه
و ... .


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 21 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مخفی سازی فایلها در سری N نوکیا

یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر موبایل داران بوده و هست ، مخفی سازی عکسها ، ویدئو ها و در کل فایلهای خود بنا به هر دلیلی بر روی گوشی بوده است. بدین منظور نیز برنامه های جانبی متعددی عرضه شده است که هر کدام در نوع خود مشکلاتی دارند. اما در صورتی که گوشی شما از نوع سری N نوکیاست (N80،N73،N70و...) ، با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی فایلهای خود را از داخل گالری خود محو نمایید به نوعی که فایلها کاملأ موجود باشند اما در داخل گالری گوشی ناپدید شوند!
ابتدا دقت نمایید که گوشی های سری N نوکیا تا لحظه نگارش این ترفند عبارتند از:
N70,N71,N72,N73,N75,N76,N77,N80,N81,N90,N91,N92,N93,N93i,N95,N800, N810

برای مخفی سازی فایل های خود:
وارد منوی گوشی شده و به فولدر Tools بروید. سپس وارد File Manager شوید.
اکنون با زدن کلید سمت راست یا اسکرول گوشی ، وارد Memory Card شوید.
سپس به فولدر Other رفته و با استفاده از Options > New Folder یک فولدر جدید بسازید و نام آن را Contacts قرار دهید.
داخل فولدر Contacts شده و در داخل آن فولدر دیگری ایجاد کنید و نام آن را Kamyabonline یا هر نام دلخواه دیگری بگذارید.
اکنون از این دو پوشه به عقب بازگردید و به صفحه اصلی File Manager در Memory Card رجوع کنید.
حال میتوانید به دلخواه خود برای مخفی سازی ویدئوها به Videos و برای مخفی سازی عکسها به به فولدر Images بروید. سپس بر روی فایل مورد نظر خود که قصد مخفی سازی آن را دارید Options > Move to folder را انتخاب کنید و سپس برای مسیر آن ، فولدری که به تازگی ایجاد کردید یعنی Memory Card / Other / Contacts / Kamyabonline را تعیین نمایید و OK کنید.
کار تمام است ، پس از این عمل ، فایل شما از داخل گالری حذف شده است و به هیچ وجه در داخل آن نمایش پیدا نمیکند.
برای مشاهده فایل نیز خودتان میتوانید به شکل مخفیانه ، از طریق File Manager گوشی به محلی که فایل را به آنجا منتقل کردید یعنی Other / Contacts مراجعه کنید.
در صورتی که میخواهید فایل مجدد داخل گالری نمایش پیدا کند کافی است آن را از درون این فولدر جدید خارج کنید و به محل قبلی منتقل کنید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

وَ اعْلَمُوا إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ الله عَلَيْكُمْ، فَلا تَميلُوا النِّعَمَ فَتَحَوَّلَ نَقِماً.

توجّه داشته باشيد كه احتياج و مراجعه مردم به شما از نعمت هاى الهى است، پس نسبت به نعمت ها روى، بر نگردانيد; وگرنه به نقمت و بلا گرفتار خواهد شد.

نهج الشّهادة: ص 38.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

 روزی زنی را با شویش دعوا افتاد ، در بین دعوا زن مرد را فحش داده و گفت : ای دیوث بینوا !!
مرد گفت : سپاس خدای را که در این میان مرا گناهی نیست ، چون نخستین را تو باعث گشته ای و دوم را خدای متعال مصلحت دانسته است .!!!


مردی میانسال را با زنش دعوا افتاد و زنش از تمکین او سرباز زده بود .
به او گفتند : کسی نیست تا میانه شما را سازش دهد ؟
مرد گفت : آنکه میان ما را سازش میداد ، دیریست که مرده است . !!!!


قاضی به قوم خود گفت : ای مردم خدایرا شکر بسیار کنید ، مردم بسیار شکر کردند و سپس از قاضی دلیل پرسیدند که این سپاس از برای چه بود ؟
قاضی گفت : در راه آمدن به نزد شما بودم ، که دهانم از برای عطسه باز و چشمانم به آسمان بود ، وناگاه احساس کردم لب و دهانم آلوده به چیزی نا پاک شده است ، در همین هنگا م کلاغ سیاهی را در پرواز بالای سرم دیدم که نیم نگاهی نیز به من و شاهکار خویش داشت ، با خود گفتم اگر فرشتگان آسمان را نجاست مقرر می بود ، چه افتضاحی می شد ؟ لذا تصمیم گرفتم که به شما بگویم خدا را شکر کنید که چنین نیست .!!!

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

فانتزی در سک.س به مرگ منتهی شد:
بکش و لذتم بده!

یک زوج که در س.ک.س به دنبال فانتزی و امتحان روشهای جدید بودند س.ک.س را با پایانی ناخوش به سرانجام رساندند!
زوج تنوع طلب آمریکایی دو سال بود که در س.ک.س به دنبال آزمودن روشهای جدید بودند.
در اثر آزمایش روش جدید لذت بردن از س.ک.س، مرد زنده ماند و همسرش درگذشت! علت مرگ هم این گونه اعلام شد: وصل کردن برق به نوک پستانهای زن!
واقعه در ایالت پنسیلوانیا روی داد و در جریان آن تابی تیلور 37 ساله ابتدا اعلام کرد همسرش بعد از شستن موهایش هنگام کار با سشوار دچار برق گرفتگی شده و درگذشته است. هنگام بازجویی، مرد اعتراف کرد که همسرش قربانی فانتزی های جنسی شده است. در فانتزی آخر، تیلور به نوک پستانهای همسر 29 ساله اش کریستن کلیپسهای حاوی الکتریک وصل نمود!!
تیلور با توجه به آنکه پیش از این نیز این فانتزی را انجام داده بودند برای آنکه زنش سروصدا نکند دهان همسرش را باندپیچی کرد. اما بعد از آخرین شوک الکتریک وارد شده، زن هیچ حرکتی نکرد. مرد که ابتدا فکر می کرد زنش شوخی می کند با عدم حرکت زنش به سرعت لباسهای او را پوشاند و وی را به نزدیکترین درمانگاه رساند.
اما دیگر بسیار دیر شده بود...!

ملیت ترکیه

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
حقوق زنان و برداشت هاي ناروا !


 

پاسخ:
به راستي پرداختن به حقوق زنان و يا شعار براي برابر كردن دو موجودي كه مكمل هم اند ولي تفاوت ماهوي و جوهري دارند اين همه مهم و هر از چندگاهي بهانه اي براي قلم به دستان مطلع و بي اطلاع شده است؟ علت گرايش هاي افراطي و تفريطي دربارة حقوق زنان عمدتاً به خاطر بي توجهي به منزلت زن در نظام حقوق اسلامي است.نه متحجرين و نه تتجددگرايان، هيچ كدام نمي توانند به عمق واقعيت ها برسند به همين دليل به بيراهه رفته اند. رأي منصفانه و منطقي زماني صادر مي شود كه همة اسباب يك قضاوت عادلانه گفته مي شود پس بايسته است كه تحقيقي عميق و علمي و بدون هرگونه شعار پوچ و يا خوش باورانه در خصوص حقوق زنان از سوي مجامع علمي صورت گيرد. اما تا رسيدن به نقطة مطلوب، مستلزم سكوت در مقابل ظلم به جامعة زنان در مطبوعات امروز نيست با اين مقدمه سري به سرمقاله آقاي سيد حسن امين در نشرية حافظ شماره 21 / آذر 84 مي زنيم و تحليلي عقلي و نقلي با نگاه نقادانه ارائه مي دهيم و در نهايت قضاوت را به شما خوانندگان محترم واگذار مي كنيم.
ايشان سير نگرش و گرايش در مورد زنان را در سه مرحله بيان مي كنند :
1. جمودگرايان، با التزام تمام عيار به سنت ها و كهن تحت لواي ديانت و به نام مبارزه با فرهنگ وارداتي غرب هرگونه تغيير در جايگاه زن را بدعت مي شناسند.»
2. اصلاح گران و نوانديشان ديني مي خواهند با حفظ باورهاي اسلامي، هويت مستقل زن امروزين را پذيرا شوند و آموزه هاي ديني ار متناظر با تغيير و تحول عقلانيت جديد متحول كنند.»
3. تجددگرايان، در تقابل سنت و تجدد،‌با نفي سنت هاي شرقي، الگوهاي انساني و حقوق بشري را مي پذيرند.»[1]
به نظر مي رسد بهترين شيوه براي بررسي آنچه ايشان بيان كرده اند، نگاهي گذرا به متون ديني دربارة حقوق زنان است منابع احكام ديني، يكي قرآن است و ديگري احاديثي كه از امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ به ما رسيده است. اگر بدون جو حاكم بر مطبوعات ويا غوغاسالاري به اين منابع نگاه كنيم در مي يابيم كه رأي و نظر منطقي كدام است. برخي آيات قرآن دربارة زن كه اكثراً در سورة نور آمده، زن را يك موجود مستقل، اجتماعي، داراي حق حيات، حق رأي و... عنوان كرده است.
برخي ديگر از آيات كه در سورة نساء‌آمده، زن را به عنوان يك عضو خانواده نگاه كرده و احكامي براي آن تعريف كرده است كه اكثراً به لحاظ قراردادفيما بين زن و شوهر است. و برخي ديگر از آيات نگاهي چند جانبه است مثلاً عده وفات، عده طلاق كه منحصراً براي زنان است به لحاظ نظم حاكم بر جامعه اسلامي است گرچه نگاهي درون خانواده هم در نظر شارع بوده است. و اما روايات منقول كه از مهم ترين منابع فقهي است بر چند دسته است. دسته اي از روايات وضعيت تكويني و زيستي زنان ناظر است. پاره اي از آن نيز دربارة زن خودسرپرست است و در پاره اي از آن، زن به عنوان عنصري از خانواده است كه به لحاظ قواعد شراكت، موظف به رعايت قوانين حاكم بر آن است. شكي نيست كه انسان ها در پي حقيقت اند و اين حس آنها را به كنكاش واداشته است اما چون از سرچشمه زلال مشك خود را پر نمي كنند،‌بناچار در ادامه راه به خطا رفته و برخي متحجر و برخي اصول گرا مي شوند. با نگاهي به فلسفة فقه، به سادگي مي توان به رابطه نظام تشريع و نظام حاكم تكوين پي برد، (از باب تطابق مقام اثبات و ثبوت) مسلماً نظام حاكم بر تكوين محدود به زمان و مكان نيست پس اسلام" دسته از احكام شرعي كه به نهاد و طبيعت بشر ناظر است و نوعي نگاه دو جانبه به انسان است،‌از اين جهت با قوانين تكويني مشترك است. به بيان ديگر احكام شريعت، آيينه اي از احكام تكوين است در عالم تكوين با شرح قصه حضرت آدم ـ عليه السّلام ـ و نوع بشر به خوبي در مي يابيم كه ازدواج مرد با يك زن به خاطر ايجاد آرامش و امنيتي است كه نهاد بشر بر اساس آن پي ريزي شده است. و اگر مرد براي يافتن اين مأمن به راه مي افتد بحث خواستگاري از زن توجيه عقلي پيدا مي كند و از يك منظر عرفي كاملاً خارج شده و در رديف قوانين عقل قرار مي گيرد و اگر اين حركت مرد به سوي آرامگاه فطري به هر دليلي متوقف مي شود، مي بينيم كه پايان آن را، شريعت، طلاق نام گذاري كرده است. و بسيار احكام كه در شريعت، نيم نگاهي به عالم تكوين دارد و موجب پاسخ به بسياري از شبهات خواهد بود. اما اينكه ايشان در سر مقاله اشاره به تغيير و تحول عقلانيت جديد كرده و معتقدند در ساية‌آن آموزه هاي ديني متحول مي شوند.» جاي تأمل دارد. اولاً آموزه هاي ديني كه در كلام ايشان آمده، چه منشائي دارد؟
آيا منشأ اين آموزه ها، عقل است يا عقلا و يا خداوند؟ اگر منشأ اين آموزه هاي ديني عقل باشد مسلماً در قضايايي كه عقل مدرك است، چون مقدمات آن نيز عقلي است پس فرازماني و فرامكاني است، و تغيير و تحول بي مفهوم است. و اگر منشأ‌آن عقلا است، خوب عقلا به لحاظ مصالح و نيازهاي خاص هر عصري قضايايي را تدوين مي كنند. كه اين قوانين هم منحصر به زمان است و هم منحصر به مكان مثلاً قوانين و قضايايي كه عقلا فرانسه به آن رسيده اند، با قوانين آمريكا كاملاً متفاوت است و به همين خاطر است كه دربارة تصميماتي كه مي خواهند بگيرند مدتها بحث و جدل مي كنند و نهايتاً هر كدام به راه خود مي روند به نظر مي رسد كه احكام شريعت از اين حيث مبري و پاك است. اضافه بر آن اگر منشأ احكام ديني، عقلا باشد، بناچار بايد بپذيريم كه تصميمات عقلا زماني حجبت شرعي دارد كه استناد به شريعت داشته باشد و در غير اين صورت پذيرفتني نيست. علاوه براين ملاك و معيار در صحت اين جعل چيست؟ و آيا ضمانتي براي تعطيل نشدن آن در عصر و نسلي ديگر در كار هست؟ و آيا اصولاً پذيرفتني است كه يك شريعت منتظر بماند تا همگان بيايند و نظر بدهند و خود ساكت و صامت باشد؟ و آيا درك و قضاوت عقلا و يا عقلانيت جديد، همان شريعت است يا چيز ديگري است؟ نهايتاً قضاوت نهايي با كيست؟
اينها ابهاماتي است كه در مقاله طرفداران حقوق زنان بي پاسخ مانده است. به عقيدة قرآن، منشأ احكام خداوند است.
و اما تاريخي كردن احكام شرع
ايشان در جاي ديگري از سرمقاله اظهار مي دارند كه «حاصل سخن ايشان (اصلاح گرايان) تاريخي كردن احكام شرع است.»[2] تلاش براي تاريخي كردن احكام شرع چيزي نيست كه به اين تازگي شروع شده باشد بلكه از همان اوان ظهور، اين انديشه نضج گرفت و نه تنها حقوق زنان، كه هر چه عنوان شريعت دارد بايد در بوتة تاريخ به يادگار بماند. غافل از آنكه تاريخي كردن احكام به مثابه آن است كه بگوييم اسلام ديني جهاني و ابدي نيست. تاريخي كردن احكام به معناي ناتواني اسلام در اداره امروز نظام انساني است. و خلاصه نفي خاتميت.[3] به اعتقاد كارشناسان مطلع ديني، اسلام داراي دو جنبه است. يكي جنبة محتوايي و ديگر شكلي و صوري.[4] اسلام محتوا را به صورت دقيق بيان كرده كه ائمة اطهار ـ عليهم السّلام ـ منطف به تفسير و تبيين آن منصوب شده اند اما شكل اجرايي آن را به مردم هر عصري واگذار كرده است. اگر در گفتة‌برخي عناويني چون نسبيت بكار برده مي شود همان هرمنوتيك است كه امروزه در قالب پلوراليزم ديني خودنمايي مي كند و در نهايت منجر به افراط و تفريط خواهد شد. ايشان در سرمقاله مي نويسد: ... «اما زن ايراني براي احراز يكايك اين حقوق، قدم به قدم جنگيده و همة‌اين سنگرها را فتح كرده است.» سنگرهاي مورد نظر وي چيزي نيست كه قابل پيش بيني نباشد و از چشم فقيهان دور مانده باشد. علامه سيد محمد حسين طباطبايي از فقيهاني است كه به اين تئوري اشاره كرده اند:
«اجمالاً دانستيم كه اسلام مقررات خود را به دو قسم متمايز و جدا از هم تقسيم مي نمايد، مقررات ثابت و متغير. مقررات ثابت، مقررات و قوانيني است كه در وضع آنها واقعيت انسان طبيعي در نظر گرفته شده، يعني طبيعت انسان... و نظر به اينكه ساختمان وجودي آنها يكي است و در خواص انسانيت يكي مي باشند، بدون ترديد حوائج و نيازمنديهاي آنها نيز مشتركاً ‌يك طبيعت داشته و مقررات يكنواخت لازم دارند. همانطور كه انسان يك رشته احكام و مقررات ثابت و پابرجا، كه به اقتضاي نيازمنديهاي ثابت طبيعت و يكنواخت او وضع شود، لازم دارد، هم چنين به يك رشته مقررات قابل تغيير و تبديل نيازمند است و هرگز اجتماعي از اجتماعات انسان بدون اينگونه مقررات ثابت و بقا را به خود نخواهد گرفت...»[5] بنابر آنچه علامه طباطبايي فرمودند، شركت زنان در يك حركت سياسي نه تنها امري مذموم نيست كه در هيچ جاي اسلام حكمي كه دال بر حرمت باشد وجود ندارد و اصولاً دفاع از حقوق زنان كه گه گاه شنيده مي شود امري است كه سابقة‌تاريخي دارد و حضرت صديقة كبري (س) و زينت كبري (س) در محافل گوناگون به دفاع از دين و ديانت مبادرت كرده اند، و چون در عصر حضور معصوم بوده جزو سنت محسوب مي شود، پس موارد نهي در ادله، به معناي حرمت علي الاطلاق نيست بلكه دربارة موارد ناظر به طبيعت زن است و در پاره اي موارد ناظر به حق ديگري كه مزاحم حق اولي است، مي باشد. بنابراين خروج زنان از منزل نيز علي الاطلاق مورد نهي نيست بلكه در اموري كه زن بايد واجب شرعي خود را عمل كند، نهي مرد هيچ گونه تأثيري ندارد و جايي كه زن با خروج خود از منزل، موجب نقض قرارداد فيمابين زناشويي است، اسلام به لحاظ رعايت نظم حاكم بر نظام خانواده، اين امر را به مرد واگذار كرده كه در هر جا مفهوم شركت وجود داشته باشد اين امر كاملاً طبيعي است. البته در مواردي كه زن حين العقد اين حق را به خود اختصاص مي دهد، خارج از بحث خواهد بود.[6] و اما تحصيل و كسب معارف براي زنان نه تنها مذموم و زشت نيست كه ممدوح و پسنديده است و نعت امام سجاد از عمه گراميشان كه فرمودند:‌«انت عالمة غير معلمه» نشان از جايگاه علم بر زنان است. متأسفانه برداشت هاي ناروا از شريعت، سالياني متمادي قشر عظيمي از جامعه بشريت را از تحصيل علم و معرفت محروم كرده كه گناهي نابخشودني است و اين گناه با نظريه اصول گرايان كه به جاي عدالت براي زنان در پي برابر كردن آنند، چندان تفاوتي نمي كند بياييم به جاي شعار، درك خود را از شريعت تكميل كنيم و به جاي تشويش در انديشه، به دكترين قرآن و روايات گردن نهيم كه خير همه در گرو آن است.

----------------------------------
[1] . سيد حسن امين، نشريه حافظ شمارگان 21 آذر 84 ، سرمقاله.
[2] . همان، 210، حافظ آذر 84.
[3] . امام علي ـ عليه السّلام ـ در عين اعتقاد به ابدي بدون احكام شرع، مصاديق احكام را پيرو متغيرهاي زماني و مكاني مي داند. ج 5، دانشنامه امام علي ـ عليه السّلام ـ ص 14، از مقاله امام علي ـ عليه السّلام ـ و فقه، تأليف استاد علي دوست. و همچنين در فقه پژوهي؛ مهدي مهريزي ص 24 آمده است: جوهر و روح قوانين ديني ثبات و پايداري است. تاريخ انتشار 82 ، چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامي و بالاخره حلال محمد حلال الي يوم القيامه و حرامه حرام الي يوم القيامه.
[4] . امام خميني: زمان و مكان دو عنصر تعيين كنده در اجتهادند. مسئله اي كه در قديم داراي حكمي بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاكم بر سياست و اجتماع و اقتصاد يك نظام ممكن است حكم جديدي پيدا كند. بدان معني كه با شناخت دقيق روابط اقتصادي و اجتماعي و سياسي، همان موضوع اول كه از نظر ظاهر با قديم فرقي نكرده است، واقعاً موضوع جديدي شده است كه قهراً حكم جديدي مي طلبد، مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد، به نقل از صحيفة‌نور ج 21، ص 98، از مهدي مهريزي، ص 218.
[5] . مهريزي، مهدي،‌فقه پژوهي، دفتر اول، ص 84، چاپ 78، نشر ايران نگين.
[6] . رساله ‌فقهاء عظام- استفتائات امام خمينيظ¬ بحث خانواده.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نام ایرج از سویی از ارتا آمده است. ارتا خدابانوی قانون و داد و درستی است.
ایرج از سویی به معنی انسان ارجمند است.
فریدون بر آن است تا جهان را بین سه فرزند خود بخش کند.
پس پسران را به آزمایش فرا می خواند. می آزماید تا بهترین را بر گزیند ،پسر بزرگتر در نبرد با اژدها می گریزد ،پسر میانی به جنگ می شتابد ،ولی ایرج می کوشد تا با یاری برادران بر دشمن پیروز آید
فریدون ، ایران را که بزرگتر و رنگین تر است را به ایرج وا می گذارد
انتخاب ایرج بر اصولی استوار است ، ایرج دانایی و دلیری را باهم دارد و جوانترین است و همچنین خواهان همبستگی می باشد
ایرج ، مهر را پایه و بن فرمانروایی میداند
در شاهنامه ، ایرج فرمانروایی مهرورز، جوان و خردمند نخستین شاه ایران است ،برادران دیگر می رنجند و مصمم می شوند تا این قانون را برهم زنند
رشگ فرا می رسد.
آز و رشگ که پایۀ بدخویی و بدخواهی و فزون خواهی است از راه می
رسد. قدرت با این ها گره خورده است.
که ای بنده ی آز چندین مکوش
که روزی به گوش آیدت یک خروش

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الكهف آيات: 110 محل نزول: مکه
 
 
وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَكَانَ الْإِنسَانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلًا 54 وَمَا مَنَعَ النَّاسَ أَن يُؤْمِنُوا إِذْ جَاءهُمُ الْهُدَى وَيَسْتَغْفِرُوا رَبَّهُمْ إِلَّا أَن تَأْتِيَهُمْ سُنَّةُ الْأَوَّلِينَ أَوْ يَأْتِيَهُمُ الْعَذَابُ قُبُلًا 55 وَمَا نُرْسِلُ الْمُرْسَلِينَ إِلَّا مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ وَيُجَادِلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالْبَاطِلِ لِيُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَمَا أُنذِرُوا هُزُوًا 56 وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ فَأَعْرَضَ عَنْهَا وَنَسِيَ مَا قَدَّمَتْ يَدَاهُ إِنَّا جَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِن تَدْعُهُمْ إِلَى الْهُدَى فَلَن يَهْتَدُوا إِذًا أَبَدًا 57 وَرَبُّكَ الْغَفُورُ ذُو الرَّحْمَةِ لَوْ يُؤَاخِذُهُم بِمَا كَسَبُوا لَعَجَّلَ لَهُمُ الْعَذَابَ بَل لَّهُم مَّوْعِدٌ لَّن يَجِدُوا مِن دُونِهِ مَوْئِلًا 58 وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِدًا 59 وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِفَتَاهُ لَا أَبْرَحُ حَتَّى أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَيْنِ أَوْ أَمْضِيَ حُقُبًا 60 فَلَمَّا بَلَغَا مَجْمَعَ بَيْنِهِمَا نَسِيَا حُوتَهُمَا فَاتَّخَذَ سَبِيلَهُ فِي الْبَحْرِ سَرَبًا 61

 

ترجمه فارسي مکارم

و در اين قرآن، از هر گونه مثلى براى مردم بيان كرده‏ايم; ولى انسان بيش از هر چيز، به مجادله مى‏پردازد! «54» و چيزى مردم را بازنداشت از اينكه -وقتى هدايت به سراغشان آمد- ايمان بياورند و از پروردگارشان طلب آمرزش كنند، جز اينكه (خيره‏سرى كردند; گويى مى‏خواستند) سرنوشت پيشينيان براى آنان بيايد، يا عذاب (الهى) در برابرشان قرار گيرد! «55» ما پيامبران را، جز بعنوان بشارت دهنده و انذار كننده، نمى‏فرستيم; اما كافران همواره مجادله به باطل مى‏كنند، تا (به گمان خود،) حق را بوسيله آن از ميان بردارند! و آيات ما، و مجازاتهايى را كه به آنان وعده داده شده است،به باد مسخره گرفتند! «56» چه كسى ستمكارتر است از آن كس كه آيات پروردگارش به او تذكر داده شده، و از آن روى گرداند، و آنچه را با دستهاى خود پيش فرستاد فراموش كرد؟! ما بر دلهاى اينها پرده‏هايى افكنده‏ايم تا نفهمند; و در گوشهايشان سنگينى قرار داده‏ايم (تا صداى حق را نشنوند)! و از اين رو اگر آنها را به سوى هدايت بخوانى، هرگز هدايت نمى‏شوند! «57» و پروردگارت، آمرزنده و صاحب رحمت است; اگر مى‏خواست آنان را به خاطر اعمالشان مجازات كند، عذاب را هر چه زودتر براى آنها مى‏فرستاد; ولى براى آنان موعدى است كه هرگز از آن راه فرارى نخواهند داشت! «58» اين شهرها و آباديهايى است كه ما آنها را هنگامى كه ستم كردند هلاك نموديم; و براى هلاكتشان موعدى قرار داديم! (آنها ويرانه‏هايش را با چشم مى‏بينند، و عبرت نمى‏گيرند!) «59» به خاطر بياور هنگامى را كه موسى به دوست خود گفت: دست از جستجو برنمى‏دارم تا به محل تلاقى دو دريا برسم; هر چند مدت طولانى به راه خود ادامه دهم! «60» (ولى) هنگامى كه به محل تلاقى آن دو دريا رسيدند، ماهى خود را (كه براى تغذيه همراه داشتند) فراموش كردند; و ماهى راه خود را در دريا پيش گرفت (و روان شد) «61»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mashhadimojtaba@yahoo.com

ديروز شمشير هاي آخته در مراسم عزاداري محرم در غلاف مي شود.

امروز مقبره ابولولو موهوم انگاشته مي شود.

3 جلد از کتب ارزشمند بحار الانوار به بوته نسيان سپرده مي شود.

حديث کسا و زيارت عاشورا از برخي مفاتيح به يغما مي رود.

حدیث صنمی قریش از تمای مفاتیح ها وداع میگوید

شايد فردا کتب ارزشمند الغدير و ....

اين ننگ را به چه آبي بايد شست؟

 

 

sedaghat_gh@yahoo.com

Five Rules For Men To Follow To Be Happy

1. It's important to have a woman who helps at home, who cooks from time to time, cleans up and has a job.

2. It's important to have a woman who can make you laugh.

3. It's important to have a woman who you can trust and who doesn't lie to you.

4. It's important to have a woman who is good in bed and who likes to be with you.

5. It's very, very important that these four women don't know each other.

 

 

mastoor_313@yahoo.com

جهان‌ بدون‌ رويا مي‌ميرد

يوسف‌ عزيز! براي‌ ما خوابي‌ ببين‌ كه‌ جهان‌ بدون‌ رويا مي‌ميرد. يوسف! ما خواب‌ ستاره‌ نمي‌بينيم. خواب‌هاي‌ ما پر از گاوهاي‌ لاغر است‌ و خوشه‌هاي‌ خشك. پر از مردماني‌ كه‌ نان‌ بر سر نهاده‌اند و مرغان‌ از آن‌ مي‌خورند... يوسف! ما تعبير خواب‌هايمان‌ را نمي‌دانيم. ما چيزي‌ نمي‌كاريم. و فردا كه‌ برادرانمان‌ برگردند ماييم‌ و شرمساري‌ و دست‌هاي‌ خالي. ماييم‌ قحط‌ سال‌ وفاداري.
يوسف! تو نيستي‌ تا راه‌ را نشانمان‌ بدهي. ما مي‌رويم‌ و در پس‌ هر گامي‌ چاهي‌ است. دنيا پر از دروغ‌ و پيرهن‌ پاره‌ خون‌آلود است.
يوسف! قرن‌ هاست‌ كه‌ به‌ چاه‌ افتادهايم‌ و سالياني‌ست‌ كه‌ كاروانيان‌ به‌ بهايي‌ اندك‌ ما را خريده‌اند..
يوسف! به‌ ما بگو كه‌ چگونه‌ عزيز شويم.
يوسف! ديري‌ست‌ كه‌ زليخا فريبمان‌ مي‌دهد. ديري‌ست‌ كه‌ پيرهنمان‌ را مي‌درد و ما هرگز نگفته‌ايم. زندان‌ دوست‌ داشتني‌تر است‌ از آنچه‌ مرا بدان‌ مي‌خوانند.
يوسف! يعقوب‌ منتظر است. پيرهن‌ ما. اما بوي‌ عشق‌ نمي‌دهد.
يوسف! براي‌ ما خوابي‌ ببين. جهان‌ بدون‌ رويا مي‌ميرد. روياي‌ گاوهاي‌ فربه‌ و خوشه‌هاي‌ سبز.
رويايِ‌ ستاره‌اي‌ كه‌ سجده‌ مي‌كند.

 

 

gwmorteza@yahoo.com

آسمانها را چه چيزي نگاه داشته است؟

نیروی جاذبه، باذن خدای عالم، عامل نگاهداری آسمانها و زمین است. این نیرو غیرقابل رویت است ولی همانند ستونهایی استوار موجب نگاهداری آسمانها و زمین و گردش آنها در مدارهای تعیین شده توسط یکتاخالق جهان می باشد. به این پدیده بنحو بسیار زیبایی در قرآن مجید اشاره شده است:
الله الذي رفع السموت بغير عمد ترونها ثم استوى على العرش وسخر الشمس والقمر كل يجري لأجل مسمى يدبر الأمر يفصل الاءيت لعلكم بلقاء ربكم توقنون .
خداست كه آسمانها را بدون ستونهايي كه بتوانيد ببينيد، برافراشت، سپس اقتدار را در دست گرفت. او خورشيد و ماه را متعهد كرد؛ هر كدام تا سرآمدي معين (در مدار خود) در گردشند. او همه چيز را تحت كنترل دارد و آيات را توضيح مي دهد، باشد كه درباره ملاقات با پروردگارتان به يقين برسيد.

 

 

taghrirat@yahoo.com

منطق بوسعيدي

مريدان شيخ ابو سعيد ابي الخير عارف و شاعر بزرگ از وي خواهان كرامات اعجاز انگيز ظاهري بودند.
روزي به وي گفتند: اي شيخ فلان مرد بر روي آب راه مي رود بي آنكه غرق شود!
شيخ گفت: كار ساده اي است چرا كه وزغ نيز چنين مي كند!
باز گفتند: كسي را سراغ داريم كه در هوا پرواز مي كند!
شيخ گفت: اين نيز كار ساده اي است چرا كه مگس و پشه هم چنين مي كنند!
يكي ديگر از مريدان صدا كردكه : اي شيخ و اي مراد! من كسي را مي شناسم كه در يك چشم بر هم زدن از شهري به شهري مي رود!
شيخ تبسمي كرد و گفت: اين كار از كارهاي ديگر آسانتر است چرا كه شيطان نيز در يك چشم بر هم زدن از مشرق به مغرب مي رود. چنين اموري را هيچ ارزشي نيست.
آنگاه بپاخاست و به طوري كه همگان بشنوند گفت:
مرد آن بود كه در ميان همنوعان بنشيند و برخيزد و بخوابد و بخورد و در ميان بازار بين همنوعان داد و ستد كند, با مردم معاشرت نمايد و يك لحظه هم دل از ياد خدا غافل نسازد! اسرارالتوحيد

منبع : http://taghrirat.blogfa.com/post-131.aspx

 

.

alirezamajidi@gmail.com

لوگوی گوگل برای گرامیداشت
پنجاهمین سال «لِگو»

چه کسی آن مکعب‌های پلاستیکی رنگین در هم فرورونده را فراموش کرده است؟!

 LEGO.jpg

امسال پنجاه سال از زمانی که نخستین بار کودکان دنیا با این بازی آشنا شدند، می‌گذرد و گوگل به همین مناسبت امروز لوگوی اختصاصی برای آجرهای «لگو»، درست کرده است:

 lego08.gif

لگو، شرکتی که این آجرهای دوست‌داشتنی را نخستین بار به صورت مدرن و امروزی درست کرد، در سال 1932 به وسیله یک نجار دانمارکی به نام «اوله کیرک کریستیانسن» بنا نهاده شد. Lego برگرفته از واژه دانمارکی leg godt است که «خوب بازی کردن» معنی می‌دهد. این کلمه به معنای گردهم آوری و جفت کردن هم است.
ایده ساختن قطعات و مکعب مستطیل‌هایی که با در هم فرو رفتن آنها بتوان چیز جدیدی درست کرد، تازه نبود. از قرن نوزدهم قطعات چوبی تولید می شدند که همین کار را انجام می‌دادند. اما تنها پسر کریستیانسن بزرگ بود که توانست پتانسیل لگو را در بازار پیشبینی کند. او توانست مشکلات فنی تولید لگو را حل کند و ماده مناسب برای تولید آنها بیابد و سرانجام در 28 ژانویه سال 1958 حق انحصاری تولید آنها را ثبت کند.
قطعات لگو با دقت زیادی و با خطایی در حد کمتر از 2 میکرومتر تولید می‌شوند، طوری که لگوهایی که تولید شده در سال 1963 می توانند با لگویی که امسال تولید شده، جفت شوند و از هر یک میلیون لگو، تنها 18 عدد استاندارد لازم را ندارند.
از سال 1963 به بعد، لگوها از ماده‌ای به نام
ABS یا acrylonitrile butadiene styrene تولید می‌شوند.
هر سال 20 میلیارد آجر لگو ساخته می‌شود، به عبارت دیگر به هر یک ساکنان 6 میلاردی کره زمین، می‌تواند 62 عدد آجر لگو برسد.

 

 

mohamad_mashay@yahoo.com

ترين هاي فرقه منحرف بهائي


وابسته ترين فرقه به استعمار:
تشكيل، تاسيس، حمايت مالي و ... اين فرقه با مصاديق كفر در جهان امروزي است.

بي اعتبارترين فرقه: نبود اساسي براي شكل گيري اين فرقه، استدلال هاي مستند و ... باعث شده مسئولان اين فرقه در بيشتر موارد از مناظره و بحث كناره گيري كرده و آن را حرام كنند(!)

تجمل گراترين فرقه: اين فرقه مراكز ديني خود را در نقاطي از دنيا (كه معلوم نيست چرا آن نقاط انتخاب شده اند) در نهايت ريخت و پاش مالي انجام مي دهد.

ظالم ترين فرقه اي كه خود را مظلوم نشان مي دهد: اين فرقه در قببل از زمان انقلاب جولان بسياري مي داد. امير عباس هويدا كه فردي بهائي بود جنايات بزرگي را در حق ملت ايران انجام داد كه از خاطره تاريخي اين ملت پاك نمي شود؛ حال آن ها خود را مظلوم نشان مي دهند
ديرترين فرقه تاسيسي پس از آمدن پيغمبر دين: حدود 1300 سال طول كشيد تا بعد از پيامبر اسلام عده اي حقيقت اسلام را پيدا كنند و به فرقه بهائيت بگرایند(!)

شما چه ترين هاي ديگري سراغ داريد ؟
 

خبرهايي جديد از اين فرقه:
اين فرقه در داخل ايران به شدت در حال سرمايه گذاري است، بهائيان تهراني بيشتر در غرب تهران در حال اسكان اند.
بهائيان ادعا مي كنند كه ميدان بهارستان تهران و شهرك بهارستان اصفهان در واقع بهائستان است و متعلق به آن ها(!) از اين رو عده زيادي از بهائيان در حال خريد زمين هايي در آن محدوده اند.
در جستجوهاي اينترنتي ام كه به ويكيپديا (دايره المعارف بزرگ اينترنتي) مي روم در برخي موارد مي بينم كه قسمتي از توضيحات يك كلمه در مورد نظر بهائيت در مورد آن است.
در انتهاي قسمت پیوندها چند وبلاگی را که در این زمینه کار می کنند، آورده ام، مي توانيد از مطالبشان استفاده كنيد.

 

 

salarilaleh@yahoo.com

آلودگی آب جنوب تهران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به استفاده حدود ۳ میلیون شهروند تهرانی ساکن جنوب این شهر، از آب آلوده هشدار داد و گفت آبی که ۳۰ درصد از مردم جنوب شهر تهران می نوشند حاوی نیترات بوده و برای سلامت مردم خطر جدی دارد.
داوود مولایی، همچنین تاسیسات تصفیه آب تهران را با عمری ۵۰ ساله، فرسوده و نا کار آمد توصیف کرد. به گفته آقای مولایی، این تاسیسات برای ۳ تا ۴ میلیون نفر پیش بینی شده در حالی که جمعیت تهران هم اکنون ۸ میلیون نفر است و احتمالا تا سال ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون نفر هم می رسد.
موضوع دیگری که این مقام بلند پایه شرکت آب و فاضلاب به آن اشاره کرد، کمبود آب برای آینده تهران بود.
آقای مولایی گفت، بر خلاف تصور مردم ، بارندگی امسال فقط۷ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران، از مسوولان خواست، هر چه سریع تر راه حلی برای مبارزه با آلودگی آب جنوب تهران پیدا کنند در غیر این صورت، منتظر هشدارهای جدی تر باشند.
البته این نخستین باری نیست که مسوولان و دست اندر کاران نسبت به آلودگی آب شرب مردم این منطقه هشدار می دهند. حدود ۴ سال پیش نیز مقامات زیست محیطی تهران اعلام کردند، آب آشامیدنی مردم این منطقه به نفت آلوده است.
محمد آقایی، معاون وقت وزیر نفت، پیشتر اعلام کرده بود، بمباران های هوایی دوران جنگ ایران و عراق به خاطر خسارتهایی که به مخازن پالایشگاه تهران زده از عوامل بروز آلودگی آب محسوب می شده است.
به طور کلی، به گواه دست اندرکاران، آب این منطقه بیش از یک دهه است که با مشکل آلودگی رو بروست.
آیا شما هم ساکن جنوب تهران هستید؟ آیا آب آشامیدنی شما آلوده است؟ برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهایی که ممکن است در نتیجه این وضعیت ایجاد شود، چه تدبیری اندیشیده اید؟
به نظر شما در شرایطی که آب منطقه ای از یک شهر آلوده می شود، قدم های اول برای مواجهه و سپس مقابله با این مشکل کدام ها هستند؟ از دولت چه انتظاری دارید؟ چه مسوولیتی بر عهده خود مردم است؟

 

 

alirezakem@yahoo.com

ما آبروی اسلام را برده ایم!

* مدتها پیش زمانی که ماجرای جنگ 33 روزه بود و جمعی از دوستان برای حرکتی تبلیغی، کاروانی نمادین را به سوی مرز ترکیه به راه انداختند، بهتر فهمیدم که دستمان بسته است و آنگاه بود که نوشتم "چرا دست مان برای عمل منطقه ای بسته است؟"

 

* و باز یادم نمی رود که وقتی مسابقه ای با موضوع ارائه طرحهایی درباره پیروزی فلسطین، تضعیف منافع آمریکا، حذف منافع انگلستان و... برگزار شد، هیچ پاسخی نیامد جز یک متن ادبی!!!

* امروز که کودکان و زنان و جوانان غزه به خون می غلتند، بار دیگر و از ذلت ناشی از ادعای مسلمانی و شیعگی و در عین حال ناتوانی از انجام اقدامی درخور، برای خود "آرزوی مرگ" می کنم و باز می پرسم که چرا ذلیل ایم؟

 

* این کشتار همراه با سکوت عربها نیز بزرگترین دلیل برای افشای دروغ بودن "دعوای ساختگی شیعه و سنی" است و جا دارد تا ابد بر سر این خائنان مردنما کوفته شود!

 

* اما از همه کس و همه جا که بگذریم و نقش دولت و مردم و صدا وسیما و ... را که بی خیال شویم، انصاف آن است که بپرسیم "ما چه کرده ایم؟"، ما یعنی همین جوانان مدعی باصطلاح انقلابی شیعه پیرو علی(ع)؟!

 

* در پاسخ به این سوال دو سطح وجود دارد، سطح یک که مساله اصلی است، عبارت است از "مدل زندگی جهادی" یعنی زندگی همراه با تلاش شبانه روزی همراه با خودسازی و اخلاص و تحمل سختی در مقابل دشمنان در عرصه های مختلف مورد نیاز، که کار خیلی هامان لنگ است و زندگی مان و اخلاص مان و استراحت هایمان و... شاهد اثبات این دعوی است!

 

* اما سطح دوم که در صورت وجود سطح یک قابل تحقق است، عبارت از "کار مداوم جمعی جدی" در موضوعی خاص است. یعنی جمع هایی باانگیزه و جدی، با هدف گیری مساله ای خاص، نه در زمانی کوتاه که برای مدتی طولانی، گرد هم آیند و همه لوازم تحقق هدف خویش را مهیا سازند، در آن صورت خواهیم دید که حتی در مسائل منطقه ای و کلان بین المللی نیز دستمان باز خواهد شد و اثرگذار خواهیم بود.

 

* بعنوان مثال اگر جمعی با هدف گیری مساله فلسطین، گرد هم آیند و پس از شناخت ظرفیتهای موجود، به ارتباط گیری با سایر همراهان این مساله در سایر کشورها نیز بپردازند، آیا در چنین ایامی مثلا نمی توان شاهد برگزاری هماهنگ تجمعات اعتراض آمیز، تبلیغات گسترده اینترنتی، تحریم کالاهای اسرائیلی، جمع آوری کمک مالی و... در سطوح منطقه ای یا بین المللی باشیم؟

* اما مساله اصلی، وجود این واقعیت است که اساسا "ما" نیروی تشکیلاتی نیستیم و کار جدی نمی کنیم و فقط آنگاه که اتفاقی می افتد و بحرانی می آید و جوی برپا می شود برای اقدام مهیا می گردیم و با تجمعی و فریادی و... بار دیگر عطش انقلابی مان را فروخورده می یابیم و ..... تمام!

* برادران و خواهران! بی تعارف بگوئیم: ما آبروی اسلام را برده ایم! 

* همچنین ببینید: تو برای قزه چه کردی؟

 

 

baroone_eshgh63@yahoo.com

باباي خانم موشه در حالي که قبض تلفن به دست گرفته بود وداشت داد و بيداد مي کرد گفت:پول پنيرتون را بايد بدم يا پول تلفنتون رو .زن آقا موشه هم با قيافه حق به جانب اي ايستاده بود مي گفت: از صبح تا شب توي اين لونه جارو مي کنم ، رخت مي شورم،و هزار تا کار ديگه. حق تلفن زدن هم ندارم.دختر آقا موشه و پسر آقا موشه هم سرشان را پايين انداخته بودند.پدر با عصبانيت مي گفت: تقصيراين دوتا ذليل شده است.يک بار ديگه ببينم توي اينترنت هستيد . کامپيوتر را پرت مي کنم وسط حياط تا خيال همه راحت بشه...خلاصه بعد از کلي داد و بيداد کردن قبض رو توي صورت پسرش پرتاب کرد و از در لونه بيرون رفت از بس عصباني بود دُمش لاي در گير کرد فرياد بلندي کشيد و رفت.خانم آقا موشه رو به بچه ها گفت:هر چي مي کشم تقصير شماست.از صبح تا شب تو اينترنت چه غلطي مي کنيد.بعد هم با دو تا پس گردني متفرقشون کرد.و چون دخترا اشکشون دم مَشکشونه،دختره رفت رو تختش و شروع کرد به گريه کردن ، اما پسرا چون غالبا آزاد تر هستند،وقتي تو خونه دعوا مي شه
ميرن روي صندلي پارک مي نشينند و (بعد از نگاه کردن به اطرافشون براي اطمينان از حضور نداشتن آشنايي)سيگاري روشن مي کنند و پس از تلقينات موثر که واقعا سيگار آرامش بخشه.به اين فکر مي کنند که چه متلکي به دختري که داره از روبروي آنها رد مي شه مي آد. و پسر آقا موشه رفت تا فرمول واقعه را اجرا کنه. دختر آقا موشه هم چون دختر بود و حق بيرون رفتن زيادي نداشت و بايد توي اتاقش براي کنکور مي خوند دچار افسردگي شد . احساس کمبود محبت به شدت آزارش مي داد.تصميم گرفت دوباره به اينترنت پناه ببرد..صداي مودم را قطع کرد و بعد هم ID خودش را باز کرد و وارد چت روم شد.چقدر شلوغ بود.کار که فراوونه پس اين همه آدم بيکار اونجا چي کار مي کنند.در همين حال يک نفر
pm داد که يک موش ماده خوشکل و چشم آبي،مو بلند و خوش اندام و همشهري خودمون(به علت
عدم سوءتفاهم از نوشتن شهر خاصي معذوريم)اگه هست Pmبده. خانم موشه با عجله نوشت ،من
همونم که مي خواي حالا خودت چي؟ اونم گفت: منهم صاحب يک شرکت بزرگم ،خيلي پولدار و
خوش تيپ و پس از يک ساعت چت کردن خانم موشه با خودش گفت:بلاخره کم کم بهش مي گم
که دروغ گفتم و قانعش مي کنم، خلاصه شماره موبايل طرف را گرفت سريع بهش زنگ زد و با کلي عشوه و ناز باهاش قرار گذاشت .و بعد از کلي من قرمز مي پوشم و تو سفيد بپوش ... تلفن را
قطع کرد . فردا هم به بهانه ي کلاس کنکور زد بيرون و سريع تاکسي گرفت و رفت سر قرار تو کوچه و منتظر ايستاد. يکهو يک گربه گنده و چاق و زشت به سمتش حمله کرد نمي دانست کدوم طرف فرار کنه . به هر سختي که بود از چنگ گربه در رفت اما دمش کنده شد و در چنگال گربه ماند زخم خورده و نالان خود را به يک کافي نت رساند براي طرفoff گذاشت و نوشت من آمدم اما تو نيامدي يک گربه ي سياه و زشت به من حمله کرد،حتما يکبار ديگه بيا ببينمت،وقتي کارش تمام شد عنوان ايميل طرف او را به فکر برد . Cat _Love يکباره وحشت کرد.هميشه فقط love را ديده بود،(حالا خود دانيد از ماگفتن )
قربون خودم ، ممله

 

 

vipnad12@yahoo.com

دور دنیا در هشتاد (بو)

از محل کار در انتهای خیابان خلیج زدم بیرو ن تا بالا تر از پارک ساعی رفته و کاری را انجام داده بر گردم همین که از درب محل کار بیرون آمدم بوی جوی آب که اینک در آن شستشوی صبحگاهی انجام شده جاری و حامل..... و انواع آت و اشغال بود مشامم را آزار داد به ناچار بینی خود را گرفتم تا کمتر اذیت شوم و از شر
بوی ....... وکف صابون و غیره راحت باشم راستی این مردم اصلا به فکر سلامتی خودشان هم نیستند با سرعت خودم را به ایستگاه اتوبوس رسانیدم تا سوار شوم و از آن همه فضولات دوری کنم زمانی به یکی از اهالی همین محل گفتم چرا؟؟ با خنده گفت البته به جز ما:: بیچا ره نمیدانست که او هم در این دایره جائی بس بزرگ را به وسیله خانواده اش دارا است .
اتوبوس منتظر مسافرانی بود که کم کم از راه رسیدند ولی تا تکمیل مسافران از بوی جوی آب که از آن کنار می گذشت و اینک با بوی جوراب مسافران تازه از راه رسیده آن تازگی و تردی خود را از دست داده بود بی نسیب نماندم و وقتی اتوبوس راه افتاد بوی سوختن کاغذ و لاستیک تمام آن بوها را از بین برده و خود جانشین آنها شده بود حتی دستمال کاغذی که جلو بینی و دهان خود گرفته بودم نیز این بو و رایحه خوش را نمی توانست زایل نماید که با چندین سرفه از آنها استقبال کردم و آنها خجالت کشیدند دست از سر بوی جوراب داخل اتوبوس کشیده و ما را راحت و آسوده رها کرده و رفتند اینک بوی دود ماشینها و کارخانجات بوی خوش جوراب را از بین می برد و اتوبوس زوزه کشان از میان آنها می گذشت و توجهی به آنها نداشت
به ایستگاه مترو رسیدم و در ابتدای سالن بلیط فروشی بوی ادکلن تمام آن خاطرات کثیف گذشته را زایل کرد و با پله برقی به پائین رفتم ووارد واگن مترو شدم که کاش نمی شدم اینجا بوی سیر و بوی عرق بدن و بوی کفش و ادکلن و اسپری با هم مخلوط شده بودوغوغائيبراه انداخته بود که کم مانده بود .....
پس از آنکه از شکنجه عذاب آور این بوی چندین رگه خلاصی یافتم مقداری پیاده رفتم تا خودم را به اتوبوس میدان ولی عصر (عج) برسانم و وقتی که سوار شدم نمیدانم راننده از کجا پول آورده بود که گلاب کاشان را به اتوبوس پاشیده بود یا اینکه یکی از مسافران این عمل شنیع را انجام داده بودند که تمام خاطرات بو های قبلی کاملا از خاطرم پاک شد و من دیگر آنها را بیاد نمی آوردم . چه حيف.
در میدان ولی عصر (عج) بوی گلهای داخل میدان را می شد احساس کرد زمانی که آن طرف میدان سوار
تاکسی شدم تا به مقصد برسم بوی عطر خانمی که مسافر بود فضا را به بهشتی مبدل ساخته بود انگار
بهشت موعود همین میدان ولی عصر(عج) و بالاتر از آن بوده است که برای ساکنین آن ساخته شده و جائی که من از آنجا آمده بودم همانا جهنم عزیز جهنم دوست داشتنی و تو دل برو بوده است که باید تا ساعتی دیگر به آنجا بر گردم آخر مرا چه به بهشت من جایگاهی بس رفیع در منطقه ...... دارم البته شبها جز ء آنها نیستم و شب را در روي ديوار بين بهشت و جهنم می گذرانم و روز را در جهنم .
دلم می خواست سوار اتوبوسهای کولردار ی که از مسیر خیابان ولی عصر (عج) به تجریش می رفتند شوم و بوی شمیران را هم تست کنم ولی وفت کافی نداشتم البته خدا خواست و نرفتم و گر نه مست ميشدم و بايد حد شرعي نيز جاري مي شد

نريمان14/6/86

 

 

shahyad_m_18@yahoo.com

رسم زندگي اين است روزي کسي را دوست داري و روز بعد تنهايي به همين سادگي او رفته است و همه چيز تمام شده مثل يک مهماني که به آخر مي رسد و تو به حال خود رها مي شوي چرا غمگيني ؟ اين رسم زندگيست پس تنها آواز بخوان

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
اگر شبي فانوس نفسهاي من خاموش شد ، اگر به حجله آشنايي ، برخوردي وعده اي به تو گفتند ، كبوترت در حسرت پركشيدن پر پر زد ! تو حرفشان راباورنكن ! تمام اين سالها كنارمن بودي ! كنار دلتنگي دفاترم ! درگلدان چيني

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
دوست داشتن هميشه گـــفتن نيست گاه سکوت است و گاه نگــــــاه ... غـــــريبه ! اين درد مشترک من و توست که گاهي نمي توانيم در چشمهاي يکد يگــرنگــــاه کنيم

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
آنجه را که دوست داري بدست آور وگرنه مجبور ميشوي آنجه را که دوست نداري تحمل کني . هميشه باور داشته باش که خدا تو را فراموش نمي کند حتي اگر تو او را فراموش کرده باشي
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
): نگاهت را به کسي دوز که قلبش براي تو بتپه چشمانت را با نگاه کسي اشنا کن که زندگي را درک کرده باشه سرت را روي شانه هاي کسي بگذار که از صداي تپشهاي قلبت تو را بشناسه آرامش نگاهت رو به قلبي پيوند بزن که بي رياترين باشه لبخندت را نثار کسي کن که دل به زمين نداده باشه رويايت رو با چهره ي کسي تصوير کن که زيبايي را احساس کرده باشه چشم به راه کسي باش که تو را انتظار کشيده باشه اما عاشق کسي باش که تک تک سلولهاي بدنش تقدس عشق را درک کند

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
ميشه مثل يه قطره اشك بعضيا رو از چشمت بندازي .... ولي هيچ وقت نمي توني جلوي اشكي رو بگيري كه با رفتن بازيا از چشمت جاري ميشه

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
بعضي ها وقتي كاري داشته باشند دوستت هستند بعضي ها وقتي گير مي كنند دوستت هستند بعضي ها نيستند و وقتي هم هستند بهتر است نباشند بعضي ها نيستند و اداي بودن در مي آورند بعضي ها در عين بودن هرگز نيستند بعضي هاي ديگر هم به طور كلي هستند ولي آدم نيستند آنهاي ديگري هم كه آدم هستند نيستند

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
خسته شدم مي خواهم در آغوش گرمت آرام گيرم.خسته شدم بس كه از سرما لرزيدم... بس كه اين كوره راه ترس آور زندگي را هراسان پيمودم زخم پاهايم به من ميخندد... خسته شدم بس كه تنها دويدم... اشك گونه هايم را پاك كن و بر پيشانيم بوسه بزن... مي خواهم با تو گريه كنم ... خسته شدم بس كه... تنها گريه كردم... مي خواهم دستهايم را به گردنت بياويزم و شانه هايت را ببوسم...خسته شدم بس كه تنها ايستادم

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
عشق با حسرت ديدار تو بودن زيباست

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
يك نفر ..... يك جايي..... تمام روياهاش لبخند توست و زماني كه به تو فكر مي‌كنه احساس مي‌كنه كه زندگي واقعا با ارزشه پس هرگاه احساس تنهايي كردي اين حقيقت رو به خاطر داشته باش يك نفر ..... يك جايي..... در حال فكر كردن به توست

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
خدا به تو دو تا پا داد تا با آنها راه بروي. دو تا دست داد تا نگه داري. دو گوش براي شنيدن و دو چشم براي ديدن داد ولي چرا فقط يک قلب به تو داد؟ چون قلب دوم تو رو به کس ديگري داد تا تو آن را پيدا کني

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
باز هم غم عشق و ناله جدايي در من فغان كرد
نمي دانم آيا آب عشقي پيدا خواهد شدكه اين آتش را در من خاموش كند
گر اين آب پيدا نشد اين آتش در من چه خواهد كرد
مرا خواهد سوزاند
ولي من از خدا مي خواهم که اين آتش آتش عشق تو باشد


خدايا! ما اگر بد کنيم،تو را بنده هاي خوب بسيار است، تو اگر مدارا
نکني ما را خداي ديگر کجاست ؟

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

خوشبختي بر سه ستون استوار است: فراموش کردن غم هاي گذشته، فراموش نکردن عبرت هاي گذشته، غنيمت شمردن حال و اميدوار بودن به آينده

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

مهم اين نيست که قطره باشي يا اقيانوس، مهم اين است که آسمان در تو
منعکس شود.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

لازمه ي خوشبختي جذب کردن چيزهاي تازه نيست، بلکه حذف کردن افکار کهنه
است، افکاري که به هيچ دردي نمي خورند.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

زندگي هنر نقاشي كردن است بدون استفاده از پاك كن سعي كن هميشه طوري زندگي كني كه وقتي به گذشته برميگردي نيازي به پاك كن نداشته باشي.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

اگه تو خدا را فراموش كردي اين رو بدون اون هرگز تو رو فرا موش نمي كنه چون دوست داره

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
خوشبختي و بدبختي براي يه مرد شجاع مثل دست راست و چپش مي مونه . اون هر دوشونو به كار مي‌بره

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
مردم به همان اندازه خوشبخت اند كه خودشان تصميم ميگيرند. خوشبختي به سراغ كسي ميرود كه فرصت انديشيدن در مورد بدبختي را نداشته باشد. دريا باش كه اگر كسي سنگي به سويت پرتاب كرد سنگ غرق شود نه آنكه تو متلاطم شوي

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
اگر نماز گزار بداند كه چقدر از رحمت الهي او را فرا گرفته هرگز سر از سجده بر نمي دارد... بسيج قزوين

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
چه بسا اشخاصي که تنها با طنين کلنگ گورکن از خواب غفلت بيدار مي شوند. ناپلون بناپارت

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
عشق را دوست دارم ولي نه در قفس
بوس را دوست دارم نه در هوس
تو را دوست دارم تا آخرين نفس

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ سي و يک

اي دادرس …
اي دادرس من در سختي ها و مصائب ، بدرگاه تو ناله ميكنم و شكايت هايم را بتو ميگويم و بكسان ديگر پناهنده نمي شوم پس بدادم برس ...
اي آنكه از جهالت هاي ما ميگذري ...
اي ارحم الراحمين ...
ما فقط تو را داريم و بس .خدايا به من قلبي و يقيني ببخش كه باور كنم كه هر بلا و مصيبتي به من ميرسد همانست كه تو بر من تقدير نمودهاي ...
خداوندا ...
درود بفرست بر محمد و آل محمد که من پوزش مي طلبم از تو از آن گناهانيكه بسويت توبه كرده ام و دوباره به آنها آلوده شده ام .
خدايا ...
من پوزش مي طلبم از تو براي هر كار خيري كه براي رضاي تو مي خواستم انجام دهم ولي خوشنودي ديگران و هواي نفسم به آن آميخته گشت .
خدايا ...
رويم را به آتش خشمت مسوزان و تو ميداني كه در پيشگاهت به سجده افتاده ام و خوشنودي ترا خواسته ام ...
خدا را شكر مي كنم كه در همه لحظات زندگيم و در هر كارم تو را مي خوانم و دعا مي كنم و منت كسان ديگر را نمي كشم ، و مي دانم كه اغلب مردم مرا نا اميد كنند ...

آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

10 بهمن / 30 ژانويه / 21 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
10 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
«سده» جشن باستاني و پايدار ايرانيان

گوشه اي از جشن سده در 29 ژانويه 2005 در شهر سن حوزه ايالت کاليفرنيا

دهم بهمن مصادف است با جشن سده، آيين هزاران ساله ايرانيان. در ايران باستان از آغاز آبان تا پايان اسفند را دوره سرما مي خواندند كه صد روز پس از آغاز اين دوره و پنجاه روز مانده به نوروز «سده» و جشن آتش بود. هنوز در روستاهاي جنوب شرقي ايران اصطلاح «صد به سده، پنجاه به نوروز» شنيده مي شود؛ يعني جشن سده صد روز پس از يکم آبان و 50 روز به نوروز برپا مي شود. برخي از پارسيان هند و تاجيکيان «سده» را جشن آدور (آدور = آذر، و هنوز در روستاهاي شرق ايران، افغانستان و آسياي مرکزي بوته خشک را آدور مي خوانند). از سده به بعد، از ميزان شدّت برودت كاسته مي شود.
     مراسم جشن با هزاران سال پيش تفاوت نكرده است. مردم، هركس برحسب توان خود، مقداري هيزم اهداء مي كند و در زميني باز آتش برپا مي شود و حاضران بر گرد آن به شادي مي پردازند.
    نظامي در توصيف شرکت کنندگان در جشن سده گفته است:
     رخ آراسته دستها پرنگار ـــ به شادي دويدند از هر كنار.
     آريايي ها ي آسيا و اروپا هميشه روشني و گرمي را كه خورشيد و آتش به وجود آورنده آن بوده اند مظهر عنايات خدا دانسته و احترام گذارده اند.
    فردوسي جشن سده را آتش پرستي نمي داند و برپاكنندگان آن را چنين توصيف كند:
    ..... مپندار كاتش (كه آتش) پرستان بدند (بودند - کنايه از اين که جشن سده را آتش پرستان به وجود نياورده اند)
    جشن سده را به هوشنگ پيشدادي نسبت دهند . فردوسي در اين زمينه گويد :
     به هوشنگ ماند، اين «سده» يادگار ـــ بسي باد چون او دگر شهريار
    سده را قبلا «سدك» مي گفتند. ابوريحان نوشته است كه صد روز پس از آغاز سرما (يکم آبان)، «سده» و پنجاه روز بعد از سده، نوروز است و از سده تا درو كردن جو و به دست آمدن گلابي بهاره (موسوم به «جو رس») نيز صد روز است.
    اهميت جشن سده براي ايرانيان كه آن را در رديف آيين هاي نوروز و مهرگان قرار مي دادند به حدي بود كه در دوران ساسانيان، شاهان وقت بدون تشريفات در ميان مردم در اين مراسم شركت مي كردند. پس از حمله عرب، «مرداويز» را احياء كننده اين جشن در قرون وسطا خوانده اند كه در اصفهان آن را از سر گرفت.
     چراغاني و روشن كردن شمع را به مراسم «سده» نسبت مي دهند. در افسانه هاي كهن ايران آمده است كه متهمان براي اثبات بيگناهي از روي آتش شعله ور عبور مي كردند و هزار سال پيش از ميلاد، سياوش هم كه متهم شده بود براي اثبات بي گناهي خود از آتش عبور كرد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

10/11/58
اعلام خرسندي امريكائيان از روي كارآمدن بني‌صدر
پيشنهاد برقراري مجدد رابطه با ايران توسط كارتر

10/11/60
هيگ در لندن: پيشرفتهائي براي صلح در خاورميانه فراهم شده است.

10/11/61
فروش تانك تي59 از سوي چين به عراق (اشغال از طريق عربستان به عراق)

عمليات محرم

10/11/63
موافقت آمريكا با اعطاي وامي به ميزان 47 ميليون دلار به عراق.

10/11/64
ديدار معاون اول وزير خارجه شوروي (گرنيكو) از ايران. وي بالاترين مقام روسي است كه از ايران ديدار مي‌كند و محور صحبتها مشكل سلاحهاي روسي كه مورد استفاده عراقيهاست، مساله افغانستان و مشكل حزب توده مي‌باشد.

 

 گشايش كتابخانه مجلس بطوررسمي

10 بهمن 1304 - كتابخانه مجلس بطوررسمي گشايش يافت و زيرنظريوسف اعتصامُ المُلك آغازبه كاركرد. كتابخانه مجلس با حدود16500جلد كتاب خطي و بيش از15000جلد كتاب چاپي و مجموعه نسبتاً كاملي ازنشريات اَدواري ازكتابخانه‎هاي مهم و معتبرايران بشمارمي‎رود. ازگرانبهاترين گنجينه‎هاي كتابخانه مجلس مجموعه‎هاي اسناد است و ازجمله مهمترين اين اسناد، نامه‎ها، فرمانهاي مربوط به مشروطيت ايران است. ازديگربخشهاي درخورتوجه كتابخانه مجلس مجموعه نقاشي‎ها و عكسهاي تاريخي است كه آثاركمال الملك درآن ميان جايگاه ويژه‎اي دارد.

 

تحصن روحانيان درمسجد دانشگاه تهران

10 بهمن 1357 - تحصن روحانيان درمسجد دانشگاه تهران به اوج خود رسيد و بيش از2000تن ازآنان دراين مكان متحصن شدند. كميته استقبال از آيت الله خميني اعلام كرد: " نظربه اينكه دولت ايران با فرود يك فروند هواپيماي ارفرانس موافقت كرده است. حضرت امام ساعت9صبح روزپنجشنبه 12بهمن وارد تهرا خواهند شد." اين كميته ازمردم خواست كه درمسيرحركت حضرت امام ازميدان آزادي تا ميدان انقلاب براي استقبال ازايشان اجتماع كنند. همچنين صبح اين روزفرودگاه مهرآباد و ديگرفرودگاههاي كشور بازشد و اعلام گرديد كه ازسپيده دم تا غروب آفتاب فرودگاهها بازند ولي درساعات شب تعطيل مي‎شوند.

Mobin_s2004@yahoo.com
30 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پادشاه انگلستان در برابر مردم با تبر، گردن زده شد

چارلز يکم

30 ژانويه 1649 چارلز اول پادشاه انگلستان كه در جنگ داخلي اين كشور از نيروهاي هوادار پارلمان به فرماندهي «اليور كرومول» شكست خورده بود در ملاء عام با تبر گردن زده شد.
    وي پس از فرار به اسكاتلند از سوي اسكاتلندي ها به نيروهاي پارلمان تحويل داده شده بود. پارلمان چارلز را به اتهام خيانت به ملت، نقض اختيارات مجلس (قانون اساسي نانوشته) و كشتار اتباع كشور (که مسئول محافظت از جان و مال آنان بود) محاكمه كرد. در جلسه دادرسي سندي مطرح شد كه به موجب آن چارلز با پاپ تماس گرفته بود و به او قول داده بود كه اگر كمك نظامي بفرستد، بار ديگر كليساي انگلستان را تحت رياست رم (واتيکان) قرار خواهد داد. چارلز در دادگاه حاضر به ابراز ندامت و قبول حاكميت نمايندگان مردم نشد و به اعدام در ملاء عام محكوم و حكم همان روز به اجرا در آمد.
     جلاد براي اين كه شناخته نشود نقاب بر چهره زده بود. واكنش تماشاگران متفاوت بود. شماري از آنان فرياد مي زدند: عمر شاه دراز باد و شماري ديگر فرياد زنده باد وطن و قانون سرداده بودند. چارلز كه متمايل به استبداد بود 24 سال سلطنت كرد و نام همسر خود «ماريا» را بر يك مهاجرنشين انگليسي در آمريكاي شمالي گذارد كه هنوز به همين نام «مريلند» خوانده مي شود.
    پس از اعدام چارلز، انگلستان 11 سال بدون پادشاه توسط كرمول تحت عنوان «لرد سرپرست» اداره مي شد كه پس از فوت او، پسر چارلز اول به سلطنت رسيد، زيرا پسر كرمول حاضر به قبول سرپرستي كشور نشده بود و پارلمان مايل نبود به نظام پادشاهي مشروطه در انگلستان پايان دهد.

 

گاندي پدر هند نوين به قتل رسيد

گاندي دو نوه اش را در برگرفته است

مهاتما گاندي رهبر انقلاب استقلال هند و نجات اين كشور از استعمار طولاني انگلستان سي ام ژانويه 1948 به دست يك ناسيوناليست هندو كه با تجزيه اين شبه قاره مخالف بود كشته شد. گاندي مبتكر مبارزه منفي براي رسيدن به هدف سياسي است. گاندي كه هنديان او را مهاتما (آموزگار بزرگ) مي نامند هنگام فوت 78 ساله بود. او براي شركت در اجتماع روزانه هوادارانش وارد اين جمع مي شد كه از فاصله نزديك هدف گلوله «ناتوران ويناياك گدسه» قرار گرفت و 20 دقيقه بعد درگذشت. قاتل وي مردي 36 ساله بود. گاندي تازه روزه پنج روزه اش را پايان داده بود كه به خاطر شنيده شدن پيامش مبني بر تحمل پيروان اديان ديگر و دوستي انسانها ــ صرفنطر از دين و نژاد - به آن دست زده بود.
     انتشار خبر قتل گاندي سبب شد كه نزاع خونين هندو و مسلمان از سر گرفته شود. گاندي را بزرگترين منادي صلح در قرن 20 خوانده اند.

 

نمونه دردناك ديگري از «بردگي سكس»، آزمندي ها و فساد مجريان قانون و ضعف هاي ديگر در قرن21 !

سري راث(Srey Rath) در كيوسك كوچك خود در كامبوج

سري راث(Srey Rath) در كيوسك كوچك خود در كامبوج

نيكلاس كريستف روزنامه نگار آمريكايي از ديدار ژانويه 2005 خود از كامبوج محصول ديگري به روزنامه نيويورك تايمز فرستاده كه لازم است مورد توجه مصلحان جهان، پژوهشگران و سازمانهاي بين المللي و انجمن هاي حامي حقوق بشر و عزت انساني قرار گيرد و قدرتهاي جهاني رسيدگي به آن مسئله را بر امور ديگر و حتي فراگير كردن فرضيه هاي دمكراسي مقدم بدارند زيرا كه بدون حل چنين مسائلي، بشر مقام انساني خود را به دست نخواهد آورد تا گام به مرحله دمكراسي واقعي بگذارد. تحقيق كريستف از فساد پليس در مالزيا هم حكايت مي كند. وي در اين نوشته بازهم از ادامه بردگي انسانها در قرن 21 ناله سرداده است.
گزارش سوم كريستف درباره «بردگي سكس» در شماره 26 ژانويه 2005 نيويورك تايمز چاپ شده است كه ترجمه ژورناليستي آن از اين قرار است:
    قاچاق زن ميان كشورها به منظور فروش سكس (سكس ترافيكينگ) نوع قرن 21 بردگي انسان است. هنوز بسياري هستند كه اين مسئله بزرگ بشر در عصر معروف به پيشرفت و مدنيت را نشنيده اند و با خواندن اين گزارش دست اول چشم گلوله خواهند کرد و آن را گزافه گويي خواهند پنداشت. اين گروه كه از وجود چنين مسائلي در زمان حاضر تعجب مي كنند، از واقعيت ها بي اطلاع مانده اند، از همه حقايق بي خبرند و تنها اطرافشان را مي بينند.
    « سري راث Srey Rath» دو سال پيش در 16 سالگي تصميم گرفت مانند ساير دختر و پسران روستايي و فقير كامبوج از مرز تايلند بگذرد و چند ماهي را در اين كشور ظرف شويي و كارهايي از اين قبيل كند و با مبلغي پول به روستاي خود بازگردد و مادرش را شاد سازد. در اجراي اين تصميم با اطلاعاتي كه قبلا به دست آورده بود با يك قاچاقچي عبور دادن افراد (بدون گذرنامه) از مرز تماس گرفت و اين فرد (قاچاقچي انسان) او و چهار زن ديگر را با گرفتن اين تعهد كه بايد تا مدتي درآمد خود بابت اين انتقال (حق الزحمه رساندن به تايلند و يافتن كار) به او بدهند، از بيراهه از كامبوج خارج ساخت ولي به جاي تايلند به مالزيا برد و در شهر كوالالامپور به مرد ديگري تحويل داد و گفت كه اين مرد مدير يك باشگاه و كارفرماي آنان خواهد بود و پولش را از او گرفت و رفت. كارفرما كه اين زنان، چند ساعت بعد فهميدند صاحب يك «خانه سكس» است آنان را در طبقه دوم يك بار باشگاه مانند (لونج) به فروش سكس به مشتريان وادار كرد. چون «سري راث» زير بار نرفت ساعتها او را به زير مشت و لگد قرار داد. اين پنج زن در آن ساختمان كه از بيرون قفل زده مي شد و پنجره هاي كوچك و ثابت داشت هر روز تحت مراقبت چاقوكش و بدون دريافت مزد بايد 15 ساعت بكار فحشاء مي پرداختند و سپس تحت الحفظ براي استراحت به يك آپارتمان در طبقه دهم ساختماني منتقل مي شدند. غذاي كافي هم به آنان داده نمي شدند كه چاق نشوند و مشتريان از دست بروند. اين زنان بالاخره يك شب كه مراقبشان در خواب بود با استفاده از طناب ويژه پهن کردن رخت در آفتاب كه به طرفين بالكن بسته شده بود و تخته اي را كه به دست آورده بودند خود را به بالكن آپارتمان مجاور رسانيدند و از طريق آن فرار كردند و به يك مركز پليس مالزيا رفتند و با گفتن قضيه از پليس استمداد كردند. نگهبان پليس نخست اعتنا نكرد و خواست كه از پاسگاه بيرون روند. اين زنان اصرار كردند و گفتند كه تامين جاني ندارند. نگهبان پاسگاه بدون توجه به شكايت ( زنداني کردن غير قانوني در ساختمان و اجبار به فحشاء و ...) ، تنها آنان را به اتهام ورود غير قانوني به مالزيا به دادگاه فرستاد و در مراحل بازجويي و دادرسي، كسي به موضوع ربوده شدن و اجبار آنان به عرضه سكس توجه نكرد و مجازات هريك به جرم عبور غيرقانوني از مرز، يك سال زندان تعيين شد(حال آن که دولت مالزيا در جهان به عنوان دولتي که شديدا با چنين اعمالي مبارزه مي كند شناخته شده است !!). «سري راث» انتظار داشت كه پس از تحمل زندان، طبق روال معمول در ساير كشورها، او را به كامبوج بفرستند كه چنين نشد و او را در انقضاي زندان آزاد كردند و در خيابان رها ساختند!! . او كه خود را سرگردان ديد به يك مامور پليس متوسل شد و اين مامور پليس وي را به نقطه اي از شهر برد و به يك راننده تاكسي فروخت!. اين راننده به نوبه خود او را از مرز عبور داد و به تايلند منتقل كرد و در اينجا به يك «خانه سكس» فروخت. از لحظه آزادي از زندان تا استقرار در اين خانه در تايلند، همه جا زير تهديد بود كه اگر صداي خود را بلند كند كشته خواهد شد. در تايلند همان رفتاري با « سري راث » مي شد كه در خانه سكس در مالزيا شده بود. وي دو ماه بعد موفق به فرار از اين خانه شد و اين بار به جاي توسل به آنان كه مسئوليت كمك به مردم و نجات آنان را دارند، با پاي پياده و با تحمل زجر فراوان از راه جنگل به كامبوج بازگشت. پس از ورود به وطن در اينجا شنيد كه انجمن هاي خيريه خارجي به زناني چون او كمك مي كنند. به يك گروه آمريكايي از اين دست مراجعه كرد و اين گروه برايش يك كيوسك كوچك فروش كمربند، جا كليدي و اشيائي از اين قبيل (دست فروشي) داير كرد كه كل سرمايه اش 400 دلار بود و اينك با فروش اين اشياء امرار معاش مي كند ولي آن خاطرات دردناك دو ساله را نمي تواند فراموش كند و دائما و حتي در خواب از برابرش مي گذرند و او را آزار مي دهند. «سري راث» ديگر نمي تواند به كسي اعتماد كند و مي گويد در جايي كه پليس آن باشد كه او تجربه كرد ، ديگران چه خواهند بود.
    كريستف در پايان گزارش كه در ستون خودش به صورت مقاله چاپ و عكس «سري راث» در كيوسك دست فروشي اش در بالاي آن قرار گرفته افزوده است كه «سري هاي» يكي از زنان شاهد ماجراي « سري راث» تمامي اظهارات او را تاييد كرد و به اين ترتيب همه اين مطلب، حقيقت و حقيقتي تلخ است.
كريستف نوشته است: پنج سال است كه ظاهرا با ترافيك زن در گوشه و كنار جهان مبارزه مي شود و وزارت امورخارجه آمريكا هم به اين مبارزه كمك مي كند ولي هنوز نتيجه اي به دست نيامده است. بايد به اين مبارزه تقدم داده شود. قاچاق زن زخمي به چرك نشسته بر پيکر تمدن قرن 21 است. با هر سياستمدار و دولتمردي كه در اين زمينه صحبت شود اين مبارزه را تاييد مي كند ولي چون سودي براي خود در آن نمي بيند دنبالش را نمي گيرد و اين مبارزه را در برنامه اش قرار نمي دهد. مبارزه با ترافيك بين المللي زن بايد در برنامه سياست خارجي هر كشور قرار گيرد و اگر چنين نشود به زودي شمار صدها هزار زني كه به بردگي سكس كشانده شده اند به ميليونها تن خواهد رسيد. اين زنان نه تنها باعث آلودگي اجتماعي جهان بلكه عامل انتشار ايدز هستند. به علاوه ربوده شدن هر زن، بذر نارضايي و خشم را ميان بستگان او مي كارد، نارضايي از همه چيز حتي سير شدن از جان و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 30 ژانويه

  • 1800:   دولت ايالات متحد آمريكا اعلام كرد كه جمعيت اين كشور عبارت است از 5 ميليون و 308 هزار و 483 سفيد پوست و يك ميليون و200 هزار و 37 برده سياه پوست . در آن زمان سياه پوستان اندگي بيش از 18 در صد جمعيت آمريكا را تشكيل مي دادند كه پس از گذشت 203 سال ، اين نسبت به 11 در صد كاهش يافته بود . در اين ارقام بوميان (سرخپوستان) به حساب نيامده اند زيرا كه در آن زمان بوميان خود را تابع دولت آمريكا نمي دانستند و زير بار سرشماري نمي رفتند. شمار ساکنان قانوني آمريکا در سال 2006 از رقم 300 ميليون تجاوز کرد.

  • 1929:   رضا شاه براي تقويت بنيه نظامي ارتش شش ميليون تومان اسلحه از خارج خريد.

  • 1991:   در خفجه واقع در شرق كشور سعودي ميان نيروهاي عراقي كه ا ز روز پيش به اين منطقه حمله ور شده بودند و نيروهاي ائتلاف نبردي سخت جريان داشت كه در چند مورد به صورت زد و خورد ساختمان به ساختمان بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    21 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت «علاّمه مطهّر حلّي» فقيه نابغه علم شيعه و مجتعهد گرانقدر جهان اسلام

    21 محرم 726 - «علاّمه مطهّر حلّي» فقيه نابغه علم شيعه و مجتعهد گرانقدر جهان اسلام به ديار باقي شتافت . وي فراگيري علوم ديني را در زادگاهش آغاز كرد و ادبيات عرب و علوم مقدماتي را متداول زمان را در نزد پدرش و محقق حلي آموخت. آوازه فضل وهوش ونبوغ فوق العاده وي آينده بسيار درخشاني را نوبد مي داد. مكتب درس علامه حلّي همواره از رونق بسيار برخودار بود و دانشمندان را به اين محفل علمي – ديني فرا مي خواند .ايشان صرف نظر از تربيت شاگردان فاضل كتابهاي متعددي نيز نوشته است كه از تلاش و پشتكار وي در عرصه داتش و اشاعه مباتي اسلام حكايت مي كند . كتابهاي «تّذكِرَةُ الفُقَهاء در فقه استدلالي ، كشفُ المُراد ، اَلقَواعِد و تَعبيرَةُ المُتِعَلّمين في اَحكامِ الدّين» درباره امامت و ولايت از آثار ارزشمند علامه مطهّرحلّي است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -3
    2

    اهواز

    10
    18

    تبريز

    -6
    3

    شيراز

    -1
    13

    مشهد

    -5
    3

    بندرعباس

    10
    22

    کرمان

    -3
    11

    اصفهان

    -5
    8

    يزد

    0
    11

    کرمانشاه

    -1
    5

    اراک

    -10
    0

    رشت

    3
    10

    دبی

    14
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1374 تومان
    938 تومان
    1855 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    223000 تومان
    107000 تومان
    57000 تومان
    209500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.17

    اذان مغرب : 17.47

    اذان صبح فردا : 5.41

    طلوع آفتاب فردا : 7.07

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    26 ژانويه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 26 ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 167
    حجم فایل: 3 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    کلید قطع و وصل نمک و فلفل


    قابل توجه کد بانو های با سلیقه و مهندس! اگر شما هم مثل من به ادوات آشپز خانه بسیار توجه می کنید و تنوع آنها برایتان امری حیاتیست می توانید از این نمک پاش-فلفل پاش با کلاس جهت غافلگیر کردن اهالی منزل سر میز غذا استفاده کنید. آنچه که در تصویر مشاهده می کنید بیشتر شبیه یک کلید قطع و وصل جریان الکتریکیست. اما ظاهرا ادویه پاش هست. این کلید می تواند زمانیکه در حالت قطع است نمک پاش و زمانیکه در حالت وصل است برایتان فلفل پاش باشد. به نظر من ایده خوشکل تر از این دیگه ممکن نیست!
    منبع

    خودرو نیز به سیستم اتر نت
    مرکزی مجهز می شود



     

    در حالیکه این روزها کمپانی های سازنده خودرو سعی در طراحی و ارائه مدل های جدیدی از خودرو دارند شرکت BMW تلاش دارد تا بتواند خودرو خود را به سیستم اتر نت مرکزی مجهز سازد. شاید در لحظه اول داشتن این سیستم برای یک خودرو چندان ضروری نباشد و یا حداقل برای محصولات شرکت هایی نظیر BMW بی اهمیت باشد. اما چنین نیست. سیاست اجرایی این طرح به منظور هماهنگ سازی کلیه قسمت های یک خودرو به صورت هوشمند است تا بتوان عملکرد یک خودرو را به صورت آنلاین از طریق یک کامپیوتر مرکزی مانیتور کرد. تصورش هم بایمان شاید غیر ممکن باشد . این کمپانی از امنیت بالای این پروتکل خبر داد . حالا دیگر میتوانید احساس خود را در زمان سوار شدن بر خودرو فعلی خود را با یکی از محصولات شرکت BMW که مجهز به پروتکل IP هست مقایسه کنید. البته فعلا فقط در خیال خود تصور کنید.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    ايستارهاي انفعالي در فضاي مدرن


    نويسنده: محمد رضا خاكي قراملكي

    معرفی کتاب:
    نوشتار حاضر تتبع و كنكاشى است از روند تاريخى ايدئولوژيك شدن دين مسيحيت در غرب، بر پايه تحليل جريان ها و رويكردهاى دينى در الهيات مسيحى.
    در اين تحليل تلاش مى شود فرايندى تدريجى ايدئوژيك شدن دين را همگام با تحولات تدريجى الهيات مسيحى مورد مطالعه قرار گيرد. بر اين اساس، ايدئولوژيك شدن دين را در معنا و بار جديدش يعنى نظام فكرى و عقيدتى معطوف به دنيا را در بستر تحولات درونى الهيات مسيحى كه در مواجهه با شرايط و فضاى مدرن حادث شده است اثبات كند. از اين رو مى توان نتيجه گرفت كه روند حاكم بر الهيات مسيحى حركت از ايده آن جهانى و آخرت گرايى به سوى ايده اين جهانى و دنياگرايى در شكل ايدئولوژيك آن، مى باشد.
    اين نوشتار در صدد است كه تأثير رويكردهاى جديد الهيات مسيحى را درهم افق كردن و مطابقت دادن دين مسيحيت با فضاى مدرن را نشان دهد. از اين رهگذر تأثير فضاى مدرن در ايجاد يك دين دنيوى كه نویسنده از آن به دين ايدئولوژيك تعبير مى كند، روشن مى گردد.
    در حقيقت دين ايدئولوژيك محصول يك جريان ديالكيتكى ميان الهيات مسيحى و فضاى جديدى مى باشد و در اين رابطه ديالكتيكى فضاى مدرن و اقتضائات جديد در ايجاد سويه هاى جديد دينى مؤثر واقع شده، الهيات مسيحى يك موضع و ايستار انفعالى را در برابر آن اخذ كرده لذا با شتاب و تحول جديد آن نيز تحول پيدا مى كند. دين دنيوى دين ايدئولوژيك حاصل تبعيت كامل دين از فضاى نو و مدرن و چيرگى بلا منازع آن بر رهيافت هاى جديد دينى مى باشد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1. تاريخ عمومى و مفهومى ايدئولوژى در غرب
    1 ـ 1. دين و ايدئولوژى قبل از تكوين سازمان كليسا
    1 ـ 1 ـ 1. ايدئولوژى دينى در دين مسيحيّت
    2 ـ 1 ـ 1. وضعيت دين مسيحى در سده هاى اول
    3 ـ 1 ـ 1. دين مسيحى و عدم اقتضاء تلقى حداكثرى از ايدئولوژى
    4 ـ 1 ـ 1. دين مسيحى و اقتضاء تلقى حداقلى از ايدئولوژى
    2 ـ 1. وضعيّت دين و ايدئولوژى بعد از تكوين دستگاه حكومتى كليسا
    1 ـ 2 ـ 1. وضعيّت دين و ايدئولوژى در قرون وسطى
    2 ـ 2 ـ 1. وضعيت دين و ايدئولوژى در عصر رنسانس
    3 ـ 2 ـ 1. خلاصه و حاصل كلام

    2. جريان هاى دينى و ايدئولوژيك شدن در غرب
    1 ـ 2. جريان دينى الهيات قرون وسطى
    1 ـ 1 ـ 2. الهيات اگوستين
    2 ـ 1 ـ 2. الهيات اكويناس
    3 ـ 1 ـ 2. مبانى معرفت شناختى و ايدئولوژيك شدن دين از منظر آن دو
    2 ـ 2. جريان دينى و الهيات دوره رنسانس
    1 ـ 2 ـ 2. الهيات انسان گرا
    2 ـ 2 ـ 2. الهيات پروتستان


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    زندگی دوگانه بانتی

    مایلو مامور ویژه وقتی کاملا مطئن شد فردی که مقابل اوست بانتی هرابال است، نامه را به او داد و رسید گرفت. روی پاکت نامه نوشته شده بود: «از اداره یکم سازمان به هنرمند گرامی بانتی هرابال، لطفا شخصا مفتوح شود!»
    هرابال با ترس و لرز نامه را باز کرد اما قبل از خواندن آن اتفاقات چهل و دو سال گذشته ی زندگی اش را مرور کرد بلکه بتواند دلیل صدور این نامه را بیابد، به هرحال بعد از چند دقیقه متن نامه را خواند، متن نامه چنین بود: «خدمت برادرعزیز بانتی هرابال، نظر به این که آخرین فیلم ساخته شده توسط شما فروشی بالاتر از حد مصوب آیین نامه داشته است، لازم است راس ساعت ده صبح روز یکشنبه مورخه یازدهم ژانویه به ساختمان اداره یکم سازمان طبقه نوزدهم اتاق هفتاد و سوم مراجعه کنید. بدیهی است عدم مراجعه شما به منزله ی اقدام علیه دولت تلقی شده بقیه قضایا از طریق مجاری نظامی پیگیری خواهد شد. لطفا نامه را بعد از مطالعه امحا فرمایید و اصل امحاییه را در روز ملاقات به همراه داشته باشید.»
    بانتی هرابال که حسابی متعجب شده بود، سریع به چند تن از دوستانش که قبلا نامه هایی از اداره یکم سازمان دریافت کرده بودند تلفن زد و آنها را به شام دعوت کرد تا موضوع را با آنها در میان بگذارد. هنگام شام وقتی بانتی نامه را به دوستانش نشان داد، همگی تعجب کردند چرا که تا به حال کسی را برای موفقیت یک اثر هنری آن هم در مورد جنگ دوم بازخواست نکرده بودند. دوستان بانتی بعد از چند ساعت شور به آن نتیجه رسیدند که بهتر است بانتی راس ساعت موعد مقرر آنجا باشد و با صبر و تحمل به سوالات آنها طوری که دوست دارند، پاسخ بگوید تا قضیه حل و فصل شود. در میان دوستان بانتی دو نفر از این جلسه پرسش و پاسخ به سلامت بیرون آمده بودند و بقیه رد شده بودند. بانتی آن شب توانست از تجربیات آنها استفاده کند تا روز موعد از عهده سوالات بربیاید.
    بانتی روز یازدهم ژانویه یک ساعت زودتر وارد ساختمان اداره یکم سازمان شد. راس ساعت وارد اتاق هفتاد و سوم شد. داخل اتاق یک جوان نشسته بود که یک کلاسور در دست داشت و عینک دودی زده بود. بانتی روی یک صندلی پلاستیکی مقابل بازپرس ویژه نشست و گفت: «بفرمایید؟»
    بازپرس ویژه که از بدو ورود بانتی حرکتی نکرده بود، گفت: «ما می پرسیم شما می فرمایید، خُب؟»
    بانتی جواب نداد و بازپرس تکرار کرد: «آقای هرابال ما از هنرمندها انتظار ویژه ای داریم. به همین دلیله که این مکالمه این جا برگزار شد وگرنه می توانست در طبقه زیر زمین برگزار شود، خُب؟»
    بانتی به آرامی جواب داد: «بله»
    بازپرس گفت: «وقت زیادی نداریم آقا. تعدادی سوال می پرسم، لطفا زود با بله و یا خیر جواب بدین. فقط بله یا خیر، خُب؟»
    بانتی جواب داد: «خ... بله»
    بازپرس ادامه داد: «شروع می کنم. آقای بانتی هرابال شما فکر می کنید، مردم متوجه ظرایف فیلم شما شده اند؟»
    بانتی پاسخ داد: «خیر...»
    -«شما فکر می کنید بازیگران فیلم شما به آنچه بازی کرده اند اعتقاد دارند؟»
    بانتی پاسخ داد: «خیر»
    -«به نظر شما مردم منتظر قسمت دوم فیلم شما هستند؟»
    بانتی پاسخ داد: «خیر»
    -«شما قصد ساخت فیلم دیگری با موضوع جنگ ندارید؟»
    بانتی پاسخ داد: «خیر»
    -«آیا وجود برخی شخصیت ها در فیلم از اشتباه شما بوده است؟»
    بانتی پاسخ داد: «بله»
    -«آیا اشتباه خود را می پذیرید؟»
    بانتی پاسخ داد: «بله»
    -«آیا نقد های برادران ما را خوانده اید؟»
    بانتی پاسخ داد: «بله»
    -«آیا قصد ندارید فیلم بعدی را با پیشنهاد سازمان کار کنید؟»
    بانتی پاسخ داد: «بله...»
    بعد از حدود ده دقیقه پرسش و پاسخ که بانتی هرابال سعی می کرد بر خودش مسلط باشد، بازپرس در ادامه پرسید: «شما فکر می کنید چون در جنگ شرکت کرده اید هر چیزی درباره جنگ می توانید بگویید؟»
    بانتی با شنیدن این پرسش کمی عصبی شد و جوابی نداد، بازپرس که متوجه شده بود، ادامه داد: «فکر کرده اید فقط شما جلوی آلمان ها ایستاده اید؟ آیا بهتر نبود برای کسب شهرت با اعتقادات مردم بازی نکنید؟»
    بانتی با شنیدن این سوال چشمانش را از زمین به چشم های بازپرس دوخت، قیافه ی بازپرس نه به متفقین می خورد، نه به نیروهای ویژه و نه به نیروی های داوطلب و نه حتی به گارد اس اس و یا گشتاپو، قیافه اش بیشتر شبیه یک بازپرس کودن بود که ارزش کتک زدن هم نداشت! بانتی فکر کرد اگر این بازپرس در جنگ شرکت کرده بود از آن جاسوس های وطن فروشی می شد که باید با دست های خودش نارنجک را می انداخت توی حلقش تا آرام بگیرد! بازپرس که ازدیدن چشمهای نافذ بانتی وحشت زده شده بود، دیگر ادامه نداد.
    بعد از یک هفته نامه ای از اداره یکم سازمان به دست بانتی هرابال رسید. نامه ای به نشانی سی گیرنده که رونوشت آن به آدرس منزل بانتی هم فرستاده شده بود. در این نامه نوشته بود: «با توجه به سوابق برادر بانتی و نظر به این که ایشان با حضور در اداره یکم حسن نیت خود را اثبات کرده اند، فعالیت ایشان در عرصه فیلم سازی به مدت یک سال دیگر از نظر این سازمان بلامانع می باشد. ضمنا نامبرده اعلام آمادگی کرده است که به طور افتخاری با سازمان همکاری و معاضدت نماید. مراتب جهت آگاهی و اعلام و اقدام هرگونه امر مقتضی به عرض می رسد.»
     

    رضا ساکی
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    ترفندهای لاغری را بیاموزیم

    پس از اینکه تصمیم گرفتید وزن خود را کم کنید، یک برنامه ی مناسب که شامل تغییر روش زندگی است برای خودتان طراحی کنید
    بعد از بلند شدن از خواب یک راست به سراغ صبحانه نروید. همین که چشم هایتان را باز کردید، بدون استفاده از دست ها به آرامی بلند شوید. عضلات پاهایتان را صاف کنید و شکمتان را به داخل ببرید. پس از 10 ثانیه رها کنید. تمرین مداوم این نرمش 10 کالری را می سوزاند.

    - صبح ها پروتئین بخورید. تحقیقات نشان می دهد هر چه بیشتر صبح ها شیر و پنیر بخورید، هنگام عصر تمایل کمتری به خوردن عصرانه خواهید داشت.

    - تعادل برقرار کنید. به جای اینکه حین مسواک زدن بیکار باشید، پاهایتان را یک در میان جابجا کنید و تعادل ماهیچه ای برقرار سازید. این نرمش کمک می کند 10 کالری بسوزانید.

    - صبح ها پنیر کم چرب بخورید و به جای ریختن میزان زیادی شکر در چای یا قهوه ، از شیر برای متعادل ساختن آن استفاده کنید.

    - در ترافیک ورزش کنید. زمانی که با ماشین جلویی سپر به سپر هستید، هر مرتبه که پا روی ترمز می گذارید، باسن خود را سفت کنید و برای 10 ثانیه نگه دارید. اگر این کار را 15-10 بار انجام دهید، 10 کالری می سوزانید.

    - در هر لحظه نرمش کنید. هر وقت در یک صف منتظر ایستاده اید، دست هایتان را از پشت قفل کنید و شانه ها را به طرف هم و به سمت بالا بکشید تا قفسه سینه باز شود. این یک تقویت جهت تحریک سیستم عصبی بر پایه ی یوگا است. شانه ها را برای 20-10 ثانیه نگه دارید و در حالی که آرام نفس می گیرید، بیرون دهید. این حرکت 5 کالری می سوزاند.

    - غذا را با سوپ شروع کنید. به جای سالادی که دو قاشق سس چرب دارد، سوپ سبک سفارش دهید.

    - برای نوشابه جایگزین پیدا کنید. نوشیدن آب میوه یا نوشابه ی رژیمی، به جای نوشابه های گازدار به شما کمک می کند تا از رساندن 60 کالری به بدنتان جلوگیری کنید.

    - تا می توانید سیب بخورید. تحقیقات انجام شده در برزیل نشان می دهد افرادی که حداقل 3 عدد سیب یا گلابی در روز مصرف می کنند، در مقایسه با سایرین از وزن کمتری برخوردار هستند. با خوردن 2-1 عدد سیب در روز می توانید 60 کالری ذخیره کنید( البته به شرطی که پُرخوری نکنید).

    - عادات غذایی خود را تغییر دهید. به جای یک شیر قهوه ی بزرگ، خامه و کیک خامه دار، از شیر قهوه ی کوچک و بدون چربی و یا کیک هویج و کشمش استفاده کنید.

    - هنگام فیلم دیدن، به جای چیپس از کمی آجیل یا میوه استفاده کنید.

    - روغن کمی هنگام پخت غذا به آن اضافه کنید.

    - از هر ماده غذایی با نام یا پسوند سرخ کرده دوری کنید. با نخوردن یک وعده سیب زمینی سرخ کرده، 500 -400 کالری ذخیره کرده اید.

    - اگر کارمند هستید، از ظرف غذای کوچک استفاده کنید.

    - لباس راحت بپوشید. اگر لباس راحت مثل شلوار جین، شلوار خاکی، تی شرت اسپورت و کفش راحت بپوشید، تحرک بیشتری خواهید داشت.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    ظرف‌ها را بشوئيم و خشك كنيم؟
     

    با وجود ماشين هاي ظرف‌شويي‌ خودكاري كه اين روزها در اكثر خانه‌ها وجود دارد و همه كارها را براي خانم‌ها آسان مي‌كند، شايد شما هم يادتان رفته باشد كه چگونه بصورت دستي ظرف بشوييد.
    حالا خيلي سريع مراحل اين كار را براي شما دوره مي‌كنيم.

    گام يك:
    سينك ظرف‌شويي را تميز كنيد.

    گام دو:
    سبد ظرف (جا ظرفي) را در قسمتي تميز روي پيشخوان كابينت قرار دهيد.

    گام سه:
    باقيمانده مواد غذايي درون ظرف‌ها، قابلمه‌ها و ماهي‌تابه‌ها را بوسيله چاقو و يا كفگير پلاستيكي پاك كنيد.

    گام چهار:
    ظرف‌هايي كه موادغذايي از آنها پاك شده را در كنار ظروف شيشه‌اي، ظروف نقره‌اي، قابلمه‌ها و ماهي تابه‌ها، نزديك سينك جمع كنيد.

    گام پنج:
    سوراخ گير(توپي) سينك را سر جايش قراردهيد.

    گام شش:
    شير آب را باز كرده تا آب گرم داخل سينك سرازير شود.

    گام هفت:
    دستورالعمل روي مايع ظرفشويي را بخوانيد تا ببينيد چقدر از آن را بايد به آب اضافه كنيد.

    گام هشت:
    يك دوم تا 3در2 سينك را با آب گرم و كف پر كنيد.

    گام نه:
    ظرف‌ها را داخل سينك قراردهيد.

    گام ده:
    ظروف را تك‌تك با اسكاچ به خوبي بشوييد.

    گام يازده:
    ظرف‌ها را با آب گرم آبكشي كنيد.

    گام دوازده:
    براي اينكه ظروف خشك بشوند آنها را در جاظرفي قراردهيد.

    گام سيزده:
    اجازه دهيد ظروف‌ها در مجاورت هوا خشك شوند.

    گام چهارده:
    سينك را از آب خالي كنيد.

    توصيه و هشدار:
    • قبل از اينكه قابلمه‌هاي چرب را بشوييد، ابتدا ظروف شيشه اي را بشوييد.
    • استفاده از دستكش لاستيكي هنگام ظرف شويي علاوه بر اينكه از دستها و ناخن‌هاي شما محافظت مي‌كند، باعث مي‌شود كه بتوانيد هنگام شستن و آبكشي ظروف از آب داغ استفاده كنيد.
    • مي‌توانيد براي خشك كردن ظروف از پارچه استفاده كنيد.
    • اگر از دستكش استفاده نمي‌كنيد، بهتر است يك قاشق سوپخوري جوش شيرين به آب و كف اضافه كنيد، تا پوست دستانتان نرم بماند.
    • هيچ وقت چاقوها را داخل آب و كف نيندازيد، زيرا ممكن است ديده نشوند.
    • هنگام شستشوي دستي ظرف‌ها از پودر رختشويي و يا پودر مخصوص ماشين ظرف شويي استفاده نكنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    مكالمه رايگان از طريق شبكه هوشمند

    استفاده از شبكه هوشمند در مخابرات استان تهران، امكانات متعددي را براي مشتركان به ارمغان آورده است.
    يكي از اين امكانات، سرويس مكالمه رايگان شبكه هوشمند (FPS) است كه به مشترك اين امكان را مي‌دهد تا هزينه مكالمه دريافتي برعهده دارنده اين سرويس باشد.
    مؤسسات و مشاغل تجاري و خدماتي كه فعاليت آنان براساس دريافت سفارش از مشتريان است مي‌توانند با اعلام تنها يك شماره از شبكه هوشمند كليه مكالمات خود را دريافت كنند زيرا درصورت اشغال يك خط، مكالمات به خطوط ديگر منتقل و هدايت مي‌شود.
    از ديگر قابليت‌هاي اين سرويس امكان تقسيم بندي هزينه شارژينگ بين مشترك مبدا و مقصد با درصدهاي مختلف، اختصاص يك شماره ثابت و يكتا به هر يك از مشتركين، انتقال شماره، امكان اختصاص محدوديت بر مكالمات ورودي، محدوديت بر امكان برقراري ارتباط از تلفن‌هاي شهري، بين شهري و موبايل يا حتي قرار دادن محدوديت براي پيش شماره‌هاي خاص و محدوديت هزينه مكالمات است.
    همچنين امكان قراردادن زمان فعال بودن سرويس (هفته، طول يك هفته يا فقط در ساعت‌هاي خاص)، مديريت بر سقف هزينه مكالمات و سقف تماس‌هاي ورودي ، (روزانه، هفتگي، ماهانه) امكان screen كردن شماره‌هاي ورودي، قراردادن پيام خوش آمدگويي يا پيام مشابه با صداي خود مشترك از ديگر امكانات سرويس مكالمه رايگان است.
    سرويس مكالمه رايگان (Freephone) براي شركت‌ها و مؤسساتي كه در مورد خاص نياز به گردآوري نظارت، پيشنهادات و انتقادات دارند مناسب است.
    مؤسسات تجاري و خدماتي كه فعاليت آنان براساس جلب و جذب مشتريان و خدمات رساني به آنان است مي‌توانند از مهم‌ترين سرويس شبكه هوشمند با نام سرويس رايگان يا (FPH) كه قابليت انعطاف در مسيريابي و شارژ معكوس را دارد استفاده كنند.
    مشترك اين سرويس براي جذب مشتري بيشتر هزينه مكالمات مبدا و مقصد آنان را تقبل مي‌كند.
    خبر ديگر اين‌كه شبكه NGN (شبكه نسل آينده) با هدف همگرا نمودن كليه بسترهاي ارتباطي موجود روي بستري مبني بر فناوري IP و دسترسي نامحدود به شبكه و ارائه خدمات يكپارچه به‌صورت پايلوت در استان تهران ايجاد مي‌شود.
    به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، مهندس نجمي عضو هيأت‌مديره شركت مخابرات استان تهران ضمن اعلام اين مطلب گفته است: با ايجاد شبكه واحد NGN به جاي شبكه‌هاي مجزاي فعلي همه خدمات (صوت، ديتا، موبايل، تصوير) در اين شبكه مبادله مي‌شود.
    نجمي خاطرنشان كرد: از قابليتهاي اين شبكه مي‌توان به ارائه خدمات جديد شامل ارسال تصوير متحرك و ديتا با حجم بالا، كاهش هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري و كليه سرويس‌هاي مورد نياز متقاضيان و مراحل اجرايي كه منجر به كاهش هزينه‌هاي ارتباطي است اشاره كرد.
    او ظهور پديده NGN را نتيجه منطقي و طبيعي روند آغاز پيدايش اينترنت در صحنه ارتباطات دانسته و گفته: رشد سريع و تصاعدي كاربران اينترنت و اينترانت در بستر فعاليت‌هاي تجاري باعث شده كه كاربران كيفيت و كميت بهتري را مطالبه كنند بنابراين شركت‌هاي ارائه‌كننده اين خدمات جهت حفظ موقعيت خود در دنياي متحول شده ارتباطات را به فكر ايجاد شبكه NGN انداخت.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    اطلاعاتی در مورد طلا،
    الماس، نقره...


    طلا
    طلا فلزی است نرم، براق،زرد رنگ،چکش خوار، قابل انعطاف ( سه ظرفینتی و یک ظرفیتی) و فلز واسطه که با بیشتر عناصر شیمیایی واکنش ندارد و تنها بوسیله کلر و تیزاب سلطانی( آمیزه ای از اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک) مورد حمله قرار می گیرد.این فلز عمدتا" به شکل آزاد و بصورت تکه هایی در سنگها و رسوبهای آبرفتی وجود دارد و یکی از فلزات ضرب سکه می باشد .طلا در بسیاری از کشورها بعنوان معیار ارزش پول بکارمی رود همچنین در جواهرات ، دندانپزشکی و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.
    طلا بعلت آنكه فلزي بسيار نرم و چكش خـور مي باشد بـايد بـا فــلزات ديگـري آميـختـــه گـردد تــا استحكام لازم را بيابد. بغير از طلاي 24 عيار مـابقي آلياژ طلا ناميده مي گـردند. مس، نقره، نيكل و پالاديوم بــراي استحكام بيشتر و فلز روي به ايـن خـاطر بـه طـلا افــزوده ميگردد تا اكسيژن هوا را جذب كــرده و از اكـسيـد شــدن مـس و نـقـره جـلوگيــري كنـــد. عـيار طلا يا همان قـيـراط (KARAT ) درجـه خـلوص طـــلا را مشـخـص مي كند. هـر قيـراط 1/24 درصـد كل طلا در آلياژ طلا را تعيين مي كـنـد مختصر آن (K) و يا (KT) مي باشد. البته آن را با CARAT كه وزن الماس و ديگر سنگهاي قيمتي را مشخص ميكند اشتباه نگيريد. يكCARAT معادل 200 ميلي گرم ميباشد.


    طلاي سفيد
    طلاي سفيد طبيعي خاكستري روشن مي بـاشد بـه هـمـين خاطر براي سفيد تر جلوه دادن آن از روكش روديوم (RHODIUM) براي پوشش استفاده مي كنند. و از آنـجـايـي كه روديــوم پــس مدتي ساييده مي شود بايد مجددا طلاي سفيد را روكش كرد. ايـن مدت 12 الي 18 ماه است.


    نقره
    نقره(SILVER): همانند طلا بسيار نرم بوده و بسرعت آسيب ميبيند از اين رو آن را معمولا با فلز مس تركيب مي كنند تا استحكام لازم را پيدا كند. درجـه خلوص نقره را به واحدهايي از 1000 قسمت مي سنجند. نقره پس از مـدتي بـخـاطـر اكسـيـدهاي گوگرد موجود در هوا و يا عرق بدن دچار تيرگي مي شود كـه بـايد آن را مجددا پرداخت نـــمـود. نقره استرلينگ (STERLING SIVER) بخاطر كيفيت ممتاز و زيبـايـش مـعـروف مي باشد. درجه خلوص نقره در آن 92.5% است.


    پلاتين
    پلاتين (PLATINIUM): فلزي سنگين و بسيار مقاوم مي بـاشد. ايـن فـلز مـعمولا با پـالاديـوم، روديـوم، ايـريـديوم، مس، روتيوم و تيتانيوم آميخته مي گردد. درجه خلوص آن مانند نقره بر پايه 1000 قسمتي ميباشد:
    %95 پلاتين خالص = Plat 950
    %90 پلاتين خالص = Plat 900
    %85 پلاتين خالص = Plat 850

    پلاتين و طلاي سفيد
    1- پلاتين سنگين تر از طلاي سفيد ميباشد.
    2- پلاتين بطور طبيعي سفيد بوده و درخشندگي و لومينانس بيشتري از طـلاي سفيد دارد.
    3- از طلا كمياب تر بوده از اين رو گرانبها تر از طلا ميباشد
    4- پلاتين مقاومت بيشتري نسبت به كدر شدگي دارا ميباشد


    تيتانيوم
    تيتانيوم (TITANIUM): رنگ آن سفيد خاكستري مي باشد. سخت ترين فلز بوده و استحكام آن 3 برابر فولاد است. اما در عين حال بسيار سبك است.به هيچ عنوان ايجاد حساسيت در پوست نميكند. ضد خش نيز ميباشد. با حرارت دادن آن و ايجاد اكسيد در تيتانيوم ميتوان آن را به رنگهاي دلخواه در آورد.اما اين رنگ كم عمق بوده و با خراشيدن از بين ميرود. بنابراين بايد از تيتانيوم رنگي بسيار مراقبت كرد.
    مقايسه تيتانيوم و طلاي سفيد
    - تيتانيوم ايجاد حساسيت نكرده اما برخي از آلياژهاي طلا حساسيت زا مي باشند.
    2- اندازه قطر طلاي سفيد را ميتوان تغيير داد اما از آنجايي كه تيتانيوم را نميتوان لحيم كاري كرد ايجاد تغيير در اندازه آن نيز ميسر نميباشد.
    3- تيتانيوم را ميتوان به رنگهاي گوناگون در آورد اما طلاي سفيد را نه.
    4- تيتانيوم ارزان قيمت تر از طلاي سفيد ميباشد.


    نكاتي براي نگهداري طلا
    مرواريد(PEARL): مـرواريد را بــا قــرار دادن دانـه بـسيـار ريــزي درون صـدفها كشت مـي دهـنـد. هر اندازه مرواريد درشت تر و گردي آن خوش فرم تر باشد، گـران قيـمـت تـر ميباشد. انواع مختلف آن به قرار زير است:
    مرواريد AKOYA: مرواريد آكويا در سواحل چين و ژاپن توليد ميگردد.
    مرواريد SOUTH SEA: مرواريد درياي جنوب در استراليا،اندونزي و فيليپين توليد ميگردد.
    مرواريد TAHITIAN: مرواريد تاهيتي در جزيره تاهيتي توليد مي گردد


    الماس (DIAMOND)
    گرانقـيمت ترين جواهر مي باشد. عيـار آن بـر اســاس وزن است. هر قيراط به 100 قسمت تقسيم ميگردد بنابراين الماس با درجه 75 ، 0.75قيراط ميباشد. هر چه الماس بزرگتر باشد گرانقيمت تر است. كيفيت الماس به 3 ويژگي ديگر بستگي دارد:
    1- نوع تراش (CUT): نـوع تــراش الماس را مشخص ميكند بعبارتي ديگر درخشندگي آن را؛ مثلا برليان نوعي از تراش الماس ميباشد.
    2- وضوح (CLARITY): عيوب الماس مانند لـكه ها و يـا شكـافـهـاي ريــز را مـشــخص ميكند. هر چه الماس وضوح بيشتري داشته باشد ارزشمند تر است.
    3-رنگ (COLOR): رنگ الماس از سفيد شروع شده و تا سـايـه هايي از زرد و قهوه اي موجود ميباشد.
    انواع ساختگي الماس نيز وجود دارند كه مـعـروفتريـن آن CUBIC ZIRCONIA مي بــاشد. اينگونه ميتوانيد آن را از الماس اصل تشخيص دهيد:
    1-زيركونيا %75 سنگين وزن تر از الماس ميباشد


    نكاتي براي مراقبت از جواهر آلات
    1- هنگام حمام گرفتن و يا شتستشوي دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بياوريد چون صابون سبب ايجاد لايه نازك روي جواهر آلات ميگردد.
    2- با جواهر آلات آشپزي نكـنيـد زيـرا گـرماي شـديد و روغــن موجب صدمه زدن به نگين جواهرآلات ميگردد.
    3- همواره پس از آرايش و يا عطر زدن جواهر آلات خود را به تن كنيد.
    4- فلزات قيمتي را تنها با يك پارچه ويژه پرداخت و يا پارچه نمدي پاك كنـيـد زيـرا حوله و يـا پارچه به خاطر آن كـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات ميگردند.
    5- جواهر آلات را از ضربه، مواد شيميايي، نور خورشيد و گرماي شديد محافظت كنيد.
    6- در استخر و يا شستشوي ظروف و يا لباسها جواهر آلات خود را در بياوريـد زيـرا كـلـر سبب تغيير رنگ و يا شل شدن نگين ها ميگردد.
    7- جواهر آلات را بمنظور جلوگيري از خراشيده شدن بطور مجزا نگهداري كنيد.
    8- نگهداري نقره در يك كيسه در بسته كدر شدن آن را بتعويق مي انــدازد. اما هيچگاه مرواريد را درون كيسه پلاستيكي قرار ندهيد.
    9- بهترين روش تميز كردن جواهر آلات استفاده از آب و صابون اندك بهمراه يـك مـسـواك نرم ميباشد.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    سلطه يهوديان بر هاليوود

    اشاره:
    سلطة مطلق و بي‌چون و چراي يهوديان بر هاليوود، كه خود آنان بنيان‌گذار اين صنعت گسترده فيلم‌سازي آمريكا بوده‌اند، بر هيچ‌كس پوشيده نيست. در ليست يكصد فرد مؤثر بر سينماي آمريكا، هيچ فرد اروپايي‌تباري وجود ندارد و 12 نفر اوّل اين ليست، همگي يهودي‌اند. حاكمان يهودي هاليوود با توليد محصولاتي مستهجن و پرفروش، به سودهاي كلان دست يافته‌اند، هر چند يكي از مديران صاحب نام يهودي هاليوود، ساخته‌هاي خود را فيلم‌هايي كثافت خوانده است. نويسنده، معتقد است كه يهوديان دنيا كه همواره جزء ساكنان مناطق شرق عالم بوده‌اند، به دليل سرخوردگي در شرق و براي جبران ناكامي‌هاي خود، راه آمريكا و هاليوود را در پيش گرفته‌اند. مقالة حاضر به بررسي اين موضوع مي‌پردازد.
    هنگامي كه توماس اديسون، دوربين ساخت و تصاوير متحرك را اختراع نمود، كارآفرينان يهودي مهاجر نظير «سام گلدوين»، «جك و هري وارنر» و «لوييس بي‌ماير» هاليوود را ايجاد نمودند. همچنين يهوديان، سه شبكة اصلي و مهمّ آمريكا را بنيان نهادند: شبكة CBS متعلق به «ويليام پالي» و شبكة NBC متعلق به «ديويد سارنوف» و شبكةABC متعلق به «لئونارد گلدنسون». امروزه نيز حدود دو سوم توليدكنندگان اصلي و پيش‌تاز صنعت سينما و تلويزيون، يهودي هستند.
    سلطة يهوديان بر صنعت سرگرمي و تفريحات، كمتر در رسانه‌هاي مهم دنيا مطرح شده است چون، اكثر اين رسانه‌ها يا به يهوديان تعلق دارند يا از آنان مي‌ترسند.
    در اكتبر سال 1994 ميلادي، ويليام كش روزنامه‌نگار بريتانيايي، مقاله‌اي را با عنوان «توطئه‌گران يهودي هاليوود» در نشرية "Spectator" منتشر نمود كه نويسندة مقاله و نشرية آن به دليل اتهام يهودستيزي، با واكنش‌هاي تندي روبه‌رو شدند.

    ويليام كش در اين مقاله نوشته بود:
    وقتي مايك اويتز اعلام نمود كه در شهر لس‌آنجلس كنفرانسي خبري برگزار خواهد نمود، همه دريافتند كه اتفاق بزرگي در راه است. در آن جلسه اعلام شد كه يك استوديوي چند ميليارد دلاري فيلم‌سازي با مديريت استيون اسپيلبرگ در آستانة تشكيل است. در حالي كه استوديوهاي نو ظهور فيلم‌سازي اندكي در هاليوود مي‌توانند بقاي خود را حفظ نمايند، استوديوي آمريكايي فرانسيس كاپولا جزء معدود مراكزي است كه توانسته در 50 سال اخير به فعاليت خود ادامه دهد؛ امّا از زماني كه «كاتزنبرگ» مديريت شركت فيلم‌سازي ديزني را بر عهده گرفت، امر عجيبي به وقوع پيوست؛ وي با ساخت فيلم‌هايي احمقانه و بي‌نزاكت نظير «مشكل عشق» و «Aspen Extreme» كه به گفتة خود كاتزنبرگ در گفت‌وگو با يك روزنامه‌نگار، محصولاتي «كثافت» بوده‌اند، به فعاليت پرداخت.
    همكاري گروهي افرادي نظير اسپيلبرگ، گيفن و كاتزنبرگ كه همگي يهودي هستند، باعث شده تا يكي از قوي‌ترين و تأثيرگذارترين استوديوهاي فيلم‌سازي هاليوود به وجود آيد. اين اتحادهاي قدرتمند در حالي به وجود آمده‌اند كه چندي پيش، در يكي از نشريات مطرح آمريكايي، مقاله‌اي به چاپ رسيد كه در آن اعلام شده بود كه كانون قدرت آمريكا از يك ابرقدرت صنعتي ـ نظامي به قدرتي بزرگ در عرصة سرگرمي و اطلاعات تبديل شده است.
    امّا هميشه اين سؤال مطرح بوده كه چرا يهوديان ساكن شرق براي تسلط بر هاليوود به غرب آمدند؟ يك پاسخ اين است كه آنان به دليل احساس ناتواني و مقاومت در برابر خواسته‌هايشان در شرق، به غرب روي آورده‌اند. اين حقيقت همان مطلبي است كه در كتاب «امپراتوري از ميان خودشان؛ چگونه يهوديان هاليوود را ابداع نمودند؟ » اثر يكي از پيشگامان يهودي سينما، لوييس بي‌ماير، بيان شده است. يهوديان با ورود به عرصة فيلم‌سازي و توليد آثاري به ظاهر هنري در عرصه‌اي وارد شدند كه كسي آنان را سرزنش نمي‌كند و آنان مي‌توانند به راحتي بر اين دنيا حكم‌راني كنند.
    و البته اين حكمراني تاكنون تداوم داشته است. مديران يهودي استوديوهاي مهمّ سينمايي، از 60 سال پيش تاكنون تغييري نكرده‌اند و از 85 فرد تأثيرگذار بر اين صنعت از سال 1936 ميلادي، 53 تن يهودي بوده‌اند.
    همچنين چندي پيش در يك گزارش كه با هدف معرفي يكصد فرد قدرتمند در عرصة سينما منتشر شد، دوازده نفرِ ابتداي ليست، همگي يهودي بودند. در اين ليست، هيچ فرد سياه‌پوست يا بريتانيايي تباري وجود نداشت.
    سلطة مطلق آنان بر هاليوود به گونه‌اي شرايط را رقم زده كه افراد غيريهودي نيز تمايل دارند كه با تغيير رفتار و ظاهر خود، يهودي به نظر آيند. همان‌طور كه در دهة هشتاد ميلادي، افراد براي ورود به صنعت سرگرمي، خود را همجنس باز يا دو جنس‌گرا نشان مي‌دادند (تخمين زده مي‌شود كه 35 درصد اعضاي جامعة سينماگران آمريكا، همجنس باز هستند). از سال‌هاي بسيار دور، در لس‌آنجلس اين جوك شايع است كه براي ورود به صنعت سينما بايد به آيين يهوديت گرويد، زيرا يهوديان همواره تمايل دارند تا با برتر خواندن نژاد و آيين خود، ديگران را از خود جدا نموده، تبعيض قايل شوند.
    امروزه در شرايطي يهوديان به رهبران بلامنازع هاليوود تبديل شده‌اند كه آنان تنها 4 درصد جمعيت آمريكا را تشكيل مي‌دهند. يهوديان همواره رسانه‌ها را به عنوان نوكران خود انگاشته‌اند و تنها از آنان انتظار دارند كه نظرات و عقايد يهوديان را منعكس نمايند. يك راز كثيف در مورد هاليوود اين است كه روزنامه‌نگاران مرتبط با هاليوود، دائماً در رسانه‌هاي مختلف جابه‌جا شده و البته دست‌مزدهاي كلاني هم مي‌گيرند. نكتة مهم ديگر در مورد اين رسانه‌ها اين است كه رسانه‌هاي مهم و مشهور به صورتي كاملاً سازمان يافته و هماهنگ، اخبار مربوط به سلطة يهوديان را سانسور مي‌كنند، هر چند مردم آمريكا همواره جوك‌هايي در اين زمينه مي‌سازند.
    يهوديان كه خود را قربانيان واقعة «هولوكاست» مي‌دانند، همواره ديگران را يهودي‌ستيز به حساب مي‌آورند و بدين ترتيب تلاش مي‌كنند كه با گسترش دامنة سلطة خويش، به اهداف پشت پردة خود دست يابند. لذا احتمالاً شما هم اين جمله را شنيده‌ايد كه : يهوديان براي ديدن تئاتر به سالن نمايش نمي‌روند، بلكه آنها به دنبال مشاهدة عقايد ارائه شدة خود از سوي بازيگران هستند.
    چندي پيش، يكي از مديران شركت سوني كه حاضر به ذكر نام خود نشده بود، در مصاحبه‌اي با يكي از هفته‌نامه‌هاي اقتصادي ژاپن اظهار داشت كه:
    صنعت فيلم‌سازي آمريكا تقريباً به صورت كامل به وسيلة يهوديان كنترل مي‌گردد. لذا ما در شغل خود وظيفه داريم كه از بهترين شيوة ممكن بهره بگيريم.
    البته مديران هفته‌نامه از اين صحبت‌ها چنين نتيجه گرفتند كه «اگر شما قصد انجام فعاليت تجاري در ايالات متحده داريد، نمي‌توانيد يهوديان ساكن در آن كشور را ناديده بگيريد!»
    اخيراً يكي از گروه‌هاي آمريكايي فعال در حوزة مسائل فرهنگي، خواستار آن شد كه فيلم‌هاي سينمايي از دست‌هاي شيطان و پانصد نفر از يهوديان غيرمعتقد به حضرت مسيح، نجات يابد. از سوي ديگر، يكي از مقالات مذهبي ايالات متحده هم چندي پيش يهوديان سردمدار هاليوود را به دليل فريب و اغواي روزانة صدها دختر بي‌فكر، مورد سرزنش قرار داد. وي همچنين گفت: «معمولاً ايجاد مشكلات و معضلات اخلاقي از سوي يك نژاد كه در كنترل يك تجارت به اكثريت دست مي‌يابد، نشانگر نبوغ افراد آن نژاد است.»
    اين گفته نشانگر وجود تفاوت‌هاي عمده بين شهروندان آمريكايي و يهوديان است. يهوديان به ارزش‌هاي اخلاقي و فرهنگي مردم آمريكا توجهي نمي‌كنند. آنان كنترل رسانه‌هاي اجتماعي آمريكا را در دست گرفته‌اند امّا به مسؤليت‌هاي اين كنترل توجه نمي‌كنند. آنان همواره محصولات سينمايي خود را در درجة اوّل، آمريكايي و سپس يهودي معرفي مي‌نمايند.
    از سوي ديگر، يهوديان هاليوود، عمدتاً عقايد خود را مخفي نگاه مي‌دارند، همان‌طور كه اگر چه اكثر فعالان صنعت سينمايي آمريكا همجنس باز هستند، امّا تا پيش از دهة هشتاد ميلادي، شما هيچ همجنس‌بازي را در فيلم‌هاي سينمايي نمي‌ديديد.


    پي‌نوشت:
    ٭ منبع: www.lukeford.net
    به نقل از: سياحت غرب، ش 32.

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive