به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, January 6, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 867)

 
 

 
 
 
 

867

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 867 :: دوشنبه 17 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

هوا بس ناجوانمردانه سرد است!
+شهری در میان آتش کده



تصویر ماهواره ای از ایران (ديروز)


سلامي گرم به همه شما دوستان عزيزم در اين روزهاي سرد زمستاني

اين چند سطر را بيشتر جهت اطلاع دوستان عزيزم در خارج از کشور مي نويسم تا از حال و هواي ايران در اين روزها با خبر شوند، و الا خود ما که در ايران هستيم با گوشت و استخونمون آن را احساس مي کنيم و آن سرماي شديد و استخوان سوزي است که اين روزها در اغلب شهرهاي کشور وجود دارد.

از تهران شروع کنيم، که برف سنگين تهران را فلج کرده، مثلا اين ويدئو مربوط ميشه به ميدان آزادي که کاملا قفل شده. سازمان هواشناسي با صدور اخطاريه‌ ويژه‌اي هشدار داده که در روزهاي آينده هوا بشدت سرد خواهد شد(+) برف هم که تهران را کاملا سفيد پوش کرده(+) ستاد مدیریت بحران شهر ‏تهران دومين اطلاعيه را صادر کرده(+) هيئت دولت امروز و فردا را در تهران تعطيل اعلام کرده(+) البته بانکها داير خواهد بود(+) مجلس تعطیل نیست، بودجه تقدیم می‏شود(+) وزارت کشور هم تعطیل نیست و ثبت ‏نام ادامه دارد(+) همچنين تعطيلي استان‌ها به استانداران واگذارشده(+)  پروازهاي فرودگاه مهرآباد فعلا لغو شده(+)  تمامی پروازهای خارجی ديروز فرودگاه امام هم لغو شد(+) ديروز خبر رسيد 50 خودرو در محور هراز در محاصره برف مانده اند(+) جاده هاي کشور کلا وضعيت نامناسبي دارند و كولاك و يخبندان در جاده هاي كشور غوغا نمي کنه(+) مثلا جاده قزوين رشت وضعيت اسفناکي پيدا کرده(+) اتوبان قم ـ تهران هم از سمت قم بسته شد(+) محور ساوه به تهران هم مسدود شده(+) در کرج وضعيت ويژه اعلام شده(+) همچنين سرما اثرش را در فوتبال هم گذاشت و تمام بازيهاي فوتبال تا اطلاع ثانويه تعطيله(+)

و اما تاسف انگيز ترين جاي کار اينه که: اولا در اين سرما در اغلب شهرهاي بزرگ (از جمله تهران) رانندگان تاكسي مردم را در برف تنها گذاشته اند (+) همچنين در تهران يك‌سوم اتوبوس‌هاي گازسوز از چرخه خدمات‌رساني خارج شده اند(+) شرکت گاز اعلام کرده گاز شمال كشور در صورت عدم صرفه‌جويي مردم قطع مي‌شود(+) مردم رشت به مغازه‌ها و پمپ‌بنزين‌ها هجوم آورده اند (+) که اين تصاوير واقعا تاسف انگيز است(+) از طرفي دیروز 21 نفر در جاده های کشور جان‏باختند(+) به عنوان مثال: واژگوني اتوبوس در محور زنجان - تبريز(+)

و اما يک نکته جالب: دماي هوا در پايتخت صنعتي ايران (عسلويه) 27‬درجه است!(+)

دوستان توجه داشته باشند، براي اطلاع از آخرين وضعيت هواي کشور مي توانند به سايت سازمان هواشناسي مراجعه کنند. البته اگر به خارجيها بيشتر اعتماد داريد، weather.com را از دست نديد.


خب و اما اگر از بحث گرم سرماي هوا که بگذريم .... ديروز يکي از دوستان گروه (ak_20202000) ايميلي را با عنوان «شهری در میان آتش کده» ارسال و درخواست کرده بودند که در قسمت سخن مبين نوشته شد (انگار يک نسخه از اين ايميل هم به روزنامه جام جم ارسال شده) عين ايميل ايشان را بدون هيچ توضيح اضافي در زير قرار مي دهم، توجه بفرمائيد:

با سلام خدمت مبین عزیز و همه دوستان گرامی مجله.
ویل دورانت میگوید" هیچ تمدنی از بین نمیرود مگر اینکه آن تمدن از داخل خود دچار اضمحلال شود."
در شماره 865 و در ستون سخن مبین مطلبی به چشمم خورد که آقا ی مسعود لقمان نوشته بود. در همان مراحل اولیه معلوم میشود که این دوست عزیز منطق احساسی را اساس تفکر و نوشته خود قرار داده است.
دوستان عزیز توجه دارند که دشمنان ایران طی 8 سال جنگ عراق چه کمک هایی را به حکومت بعثی عراق کردند تا ایران را از پای در اورند.ولی در نهایت این ایرانیان (عرب و کرد و ترک و فارس و لر و بلوچ وسایر اقوام غیور) بودند که پیروز میدان شدند و از سرزمین خود دفاع کردند.اینک ظاهرا دشمن از طرق دیگر که همانا گسستن اتحاد ایرانیان میباشد وارد میدان شده است. به قول استاد شهریار"چو خواهد دشمنی بنیاد قومی را بر اندازد نخست آن جمع را از هم پریشان و جدا سازد " .امارات جزایر سه گانه ما را ازآن خود میداند.بحرین و قطر و کویت هریک با ادعا های واهی بر سر میادین نفت و گاز سعی درتجاوز به سرحدات ما دارد.دولت عراق به تازگی ادعاهای صدام را تکرار میکند.حتی افغانستان با بستن آب رودخانه هیرمند دریاچه بختگان در استان سیستان را نابود ساخته است.روسیه و چین هم با سوئ استفاده از شرایتمان حد اکثر استفاده را میبرند.با این اوصاف به جای اینکه با تقویت پایه های ایران که همانا اقوام مختلف ایرانی میباشند،چرا با پیش کشیدن سخنان تفرقه افکن آب به آسیاب دشمن میریزیم.دوست عزیز باید قبول کنیم که همه اقوام ایرانی برای خود تاریخ و فرهنگ و افتخاراتی داشته اند.و حفظ و افتخار به آنها همانا حفظ اقتدار ایران میباشد.و سستی آنها سستی ایران را در پی خواهد داشت.با مطالعه تاریخ امپراتوری ماد در اوایل هزاره اول پیش از میلاد که پایتخت آن شهر همدان وقلمرو آن سرزمین آذربایجان (آذربایجان شرقی و غربی و زنجان و همدان) و جمهوری آذربایجان فعلی بوده است.که طبعا شاهان مستقلی هم داشته است .می بینیم که نویسنده مقاله شهری میان آتشکده های زرتشتی، با استفاده از رفرنس های محکم تاریخی واقعیت ها را گفته است.وروزنامه وزین جام جم تارخ ما را روشن ساخته است که از هر دو تشکر میکنیم. آقا ی مسعود لقمان از نگرش جغرافیایی زمان حال به موضوع نگاه کرده و این نامه را نوشته است.نمیدانم چرا بعضی ها در مقابل حرفهای منطقی، شیوه لمپنیسم و انگ زنی (پان فلانیسم و تجزیه طلب و غیره)سعی در فرافکنی موضوع را دارند.دوستان عزیز یادمان باشد با احترام متقابل وافتخار به تاریخ و گذشته همدیگر،کشور و ملت مقتدر خواهیم بود.جالب این است که اقای مسعود لقمان این افتخار را نوعی گناه و جرم تلقی کرده است که قابل پیگیری قضایی !!؟؟ دانسته است.که جای تاسف دارد.بیایید افکارمان را جهانی ،فرامنطقه ای و فرا نژادی و مثبت کنیم .با تشکر از همه دوستان .خواهش میکنم این مطلب را هم در ستون سخن مبین قرار دهید.
 


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • شهری در میان آتش کده
  • كشف حجاب در ایران به روایت تصویر
  • نمايشگاه مبلمانهاي عجيب در پاريس
  • معرفي و دانلود فيلم : وظيفه شهروندي
  • دانلود انيميشن : The Hunchback of Notre Dame
  • آلبوم زيباي براي اولين بار باصداي احسان خواجه اميري
  • آهنگ زيباي باغ آشنايي باصداي حسام الدين سراج
  • Guitar Speed Trainer 2.3.8.4  ابزاری برای تمرین گیتار
  • دريافت اطلاعات آب و هواي شهرها از طريق پيامك
  • در مورد شاخه ها و فرقه هاي مسيحيت
  • سپید همچون برف!
  • نام واقعی لوس انجلس Los Angeles
  • ملکه الیزابت هم یوتیوبی شد
  • شاخدارترين دروغ 2007ميلادي
  • ویستا برای حرفه‌ای‌ها
  • پيشرفت های محیر العقول وزارت کشور در عرصه آی تي
  • نظارت استصوابي
  • جديدترين شماره از هفته نامه Businessweek
  • کیبورد هوشمند 
  • غربت غربى
  • هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (23)
  • لايه برداري از پوست: راز داشتن پوستي سالم
  • چطور خروپف نكنيم؟
  • چهل و یک سفیر فوتبال
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (866) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تهران (پارک ملت)

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

نسخه ايراني گوگل
نمايشگاه مبلمانهاي عجيب در پاريس
ويژه نامه الکترونيکي محرم (سايت آويني)
تصاویری جالب از زندگی اورانگوتان ها
مسابقه بزرگترين كدو تنبل ها در سال 2007 ميلادي
كشف حجاب در ایران به روایت تصویر

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بيش از 2 هزار نفر از زندانيان سيستان و بلوچستان عفو شدند

رئيس دادگستري استان سيستان وبلوچستان از عفو بيش از 2 هزار نفر از زندانيان اين استان خبر داد.
محمد ابراهيم نكونام رئيس دادگستري استان سيستان وبلوچستان گفت: سيستان و بلوچستان به خاطر تنوع قومي و مذهبي مطمع نظر استكبار جهاني است.
نكونام در ادامه افزود: اگر ناوگاني در خليج فارس و درياي عمان آورده‌اند تنها دليل اصلي آن ايران بوده است اما آنقدر مردم ايران متحد و منسجم بودند كه اجازه قدرت نهايي به آنها را ندادند.
رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان با بيان اينكه دشمنان يكي از راه‌هايي كه احساس مي‌كردند كه سيستان وبلوچستان را به آتش بكشند به خاطر همين تنوع قومي بود، افزود: به همين خاطر آنها كار خود را با خون شروع كردند، يكبار 22 نفر را و جايي ديگر 12 نفر را به شهادت رساندند، اما مردم آنقدر به بلوغ سياسي و اعتلاي فرهنگي رسيده بودند كه خار در چشم و استخوان در گلو با اشك و ناله شهداي خود را تشييع مي‌كردند اما شعار وحدت و هماهنگي سر مي‌دادند.
نكونام در ادامه افزود: آنها سعي مي‌كردند كه آشوب‌ها و قتل‌ها و كشتارها را افزايش دهند اما اراده حاكميت خصوصاً پس از سفر مقام معظم رهبري به استان و توصيه‌ جدي ايشان مبني بر اينكه به فرياد استان برسيد، خوشبختانه اين اراده به بار نشست و اراده حاكميت اجازه نداد كه استان جولانگاه اشرار و راذل و خون‌آشامان شود در همه ابعاد حركت‌هايي صورت گرفت و معتقديم بايد توسعه استان مورد توجه قرار گيرد، البته راه‌آهن كرمان- بم - زاهدان در حال احداث است، پتروشيمي و جاده‌هاي ترانزيت در حال راه‌اندازي است البته در كنار آن به جد در حال برخورد با اشرار هستيم.
نكونام در ادامه افزود: عده‌اي از مردم استان به خاطر فقر به قاچاق مواد مخدر روي آورده‌اند همانگونه كه مي‌دانيد پس از اشغال افغانستان، ‌توليد مواد مخدر سه برابر شده است و طبيعي است كه ايران نيز متأثر شود، با اين وضعيت خوب پيش آمده در استان مسئولان به اين نتيجه رسيدند كه زمان عفو فرا رسيده است اگر با قوه قهريه توانستيم تقريباً كمتر از 50 نفر را كساني كه دستشان به خون آلوده بود به مجازات برسانيم يك روي سكه اقتدار است و روي ديگر اين سكه عفو و بخشش است كه لازم ديده شد خدمت مقام معظم رهبري ارائه شود و بانظرمثبتي كه ايشان داشتند با معافيت 2145 نفر موافقت كردند آيت‌الله شاهرودي هم كه هميشه دغدغه زندان و زنداني داشت بااين عفو موافقت داشت.
وي افزود: البته كساني كه داراي سابقه محكوميت هستند و كساني كه عضو باندهاي اشرار و سردسته باندهاي قاچاق مواد مخدر و اسلحه هستند از اين قاعده مستثني مي‌باشند.
نكونام با بيان اينكه مي‌خواهيم نقش خانواده‌ها را افزايش دهيم افزود: چون در استان اقوام و طوايف حاكم هستند و نقش ريش سفيدان بسيار مهم است، اين تعداد تحويل ريش‌سفيدان خواهند شد تا دوباره به دايره جرم برنگردند.
مردم سيستان و بلوچستان باورشان شده است كه در ترازوي عدالت قوه قضائيه، سني و شيعه، فارس و بلوچ مساوي است و مثل آفتاب بر همگان مي‌تابد.
رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان در ادامه افزود: اين اقدام مقام معظم رهبري در راستاي اعتماد سازي مردم به نظام و حكومت است خصوصاً اينكه از قديم نگاه مردم به سيستان و بلوچستان به داخل و درون مرزها بوده است و نه خارج از مرزها و اين بهترين امتيازي است كه بايد از آن استفاده شود.
وي با بيان اينكه از يكسال گذشته مردم خير و متمكن با حضور در دادگستري 232 نفر را آزاد كرده‌اند، گفت: طي يك سال گذشته حدود 600 نفر نيز از سوي دادگستري آزاد شده‌اند كه با اين عفو جديد در مجموع بيش از سه هزار نفر طي يك سال اخير آزاد شده‌اند. البته اين جواب حضور در صحنه است چون خود اين مردم براي امنيت خود حضور داشته‌اند و شهيد داده‌اند.

وضعيت جسماني آيت‌الله مجتهدي رو به وخامت

وضعيت جسماني آيت‌الله مجتهدي تهراني كه اخيرا در بيمارستان بستري شده ، وخيم است.
يك مقام مسئول در بيمارستان بازرگانان در گفتگو با فارس، ضمن اعلام اين خبر افزود: ايشان در چند نوبت به حالت اغما رفته اما با تلاش پزشكان علائم حياتي مجددا بازگشته است.
وي ادامه داد: در حال حاضر آيت‌الله مجتهدي تهراني تحت مراقبت و كنترل پزشكان اين بيمارستان است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

وظيفه شهروندي
Civic Duty



کارگردان: جف رنفرو. فيلمنامه: اندرو جوينر. موسيقي: تري هاد، الي کرانتزبرگ. مدير فيلمبرداري: ديلن مک لئود. ‏تدوين: اريک همربرگ، جف رنفرو. طراح صحنه: تيلر جونز. بازيگران: پيتر کراوس[تري آلن]، کاري متچت[مارلا ‏آلن]، ريچارد اسکيف[تام هيلاري مامور ‏FBI‏]، خالد ابوالنقي[گيب حسن]، ايان تريسي[ستوان رندال لويد]. 98 دقيقه. ‏محصول آمريکا، انگلستان، کانادا. نامزد جايزه بهترين تدوين صدا از مراسم لئو. ‏
تري الن حسابداري خبره پس از اخراج از شرکت محل کارش مجبور به گذراندن ساعت هاي بيشتري در خانه اش مي ‏شود. او سعي دارد تا کار ديگر و بهتري براي خود دست و پا کند تا همسر دوست داشتني اش کاري و خانه اش را از ‏دست ندهد. همزمان گيب حسن جواني خاورميانه اي تبار به آپارتمان همسايگي آنان اثاث کشي مي کند. تري که هر روز ‏اخباري مبني بر حرکت هاي تروريستي و هشدارهاي بوش براي مقابله با آنها را مي شنود، نيمه شبي در اثر بي خوابي ‏متوجه ريختن زباله در ساعت 3 صبح توسط گيب مي شود. اين کار او را مشکوک کرده و خود را موظف مي داند بر ‏حسب وظيفه شهروندي رفتار شبهه انگيز وي را گزارش کند. کاري از اين کار وي چندان رضايتي ندارد، اما تري ‏سرانجام با ‏FBI‏ تماس مي گيرد. ماموري به نام تام هيلاري به ملاقات وي آمده و از توجه او قدرداني مي کند. ولي به ‏وي توصيه مي کند ادامه کار را به او و همکارانش بسپارد. تري که با گذشت هر لحظه از رفت و آمدهاي مشکوک به ‏آپارتمان حسن و کندي کار مامورين ‏FBI‏ ناراضي است، تصميم مي گيرد تا خود دست به اقدام بزند. وقتي به سراغ ‏حسن مي رود با در باز آپارتمان مواجه شده و با اندکي کنجکاوي لوازم آزمايشگاهي را مشاهده مي کند. تري با کنار هم ‏چيدن شواهد به دست آمده، يقين مي کند که حسن در صدد آغاز اقدامي تروريستي است. اما هيلاري به او مي گويد که ‏اطلاعات به دست آمده در مورد حسن خلاف اين را ثابت مي کند و اگر بيش از اين در زندگي شخصي حسن دخالت کند ‏مجبور به بازداشت وي خواهد شد. همزمان کاري نيز که از رفتار عصبي شوهرش به تنگ آمده، وي را ترک مي کند و ‏همين امر باعث مي شود تا تري بيش از بيش دچار دردسر شود.... ‏‏

چرا بايد ديد؟‎ ‎
جامعه آمريکا بعد از انهدام برج هاي تجارت جهاني و اعلام جنگ بوش به محورهاي شر در زمانه ما، چهره عوض ‏کرد. ديگر از روياي آمريکايي نشان چنداني در فيلم ها ديده نمي شود. آمريکا در خط مقدم مبارزه با تروريسم قرار دارد و بديهي است که متحمل تلفت سنگيني نيز بشود. اما کساني در آمريکا و ديگر کشورها هستند که ‏رفتار جورج بوش و اعلام جنگ او را کاري نابخردانه و تبليغات او را به حال مردم آمريکا مضر مي دانند!‏
آنان چنين استدلال مي کنند که بمباران رسانه اي مردم با تصاوير بن لادن و سخنان جورج بوش در مذمت تروريسم ‏بينادگرايانه يا توجيه لشگرکشي به افغانستان و عراق منجر به ايجاد توهمي شديد نزد آنها شده و راه را به سوي يک ‏توهم همه جانبه و فراگير باز خواهد کرد. به اين وسيله مفهوم امنيت فردي و اجتماعي در کشور آمريکا نيز متزلزل و ‏زير سوال خواهد رفت. اين واقعه راه را به سوي پديده ‏Vigilantism‏ باز مي کند که هر کس با برداشتن سلاح تصميم ‏به اجراي قانون خواهد گرفت. وظيفه شهروندي بر اساس چنين تفکري شکل گرفته و بر خلاف ديگر فيلم هاي رايج ضد ‏تروريستي آمريکايي نگاهي منطقي و خوش بينانه تر به شرقي ها را توصيه مي کند. اما به دليل زياده روي و تاکيد بيش ‏از حد روي پريشاني قهرمان فيلمش و آشفتگي ذهني او از پس بيکاري و نا امني اقتصادي پس از آن، از سوي ديگر بام ‏به زمين مي افتد. تنها نتيجه گيري حاصل از تماشاي وظيفه شهروندي اين هماني تري آلن و جورج بوش است و اين که ‏هر دو دچار توهم يا حداقل زياده روي و اغراق در مورد خطر تروريسم هستند!‏
برادر رنفرو که اولين فيلمش يک مميز صفر نيز قصه اي درباره تروريسم داشت و در جشنواره سندنس نيز خوش ‏درخشيد، با دومين فيلمش نشان مي دهد که سخت دلمشغول اين تم مهم است. و چه بسا که در آينده نيز فيلم ديگري با ‏همين سوژه بسازد. اما چنين طرز تلقي ساده لوحانه اي نسبت به سياست هاي بوش يا خوش بيي مفرطي که به مسلمانان ‏در فيلم دوم او ديده مي شود، وظيفه شهروندي را زير سوال مي برد. وظيفه شهروندي فيلمي خوش ساخت با ارجاعاتي ‏به پنجره عقبي هيچکاک و سقوط جوئل شوماکر است و نشان مي دهد که طبقه متوسط ميان سال آمريکايي هر لحظه مي ‏تواند دچار توهم و پريشاني روحي شده و دست به نابودي کساني بزند که آشفتگي اقتصادي و اجتماعي خود را نتيجه ‏حضور و رفتار آنان مي داند. اگر مايکل داگلاس در سقوط به سراغ سياه ها و اوباش نئونازي مي رفت تا شهرش را ‏پاک سازي کند، اين بار تري آلن به سراغ همسايه مسلمان خود مي رود. داگلاس نتوانست در سقوط از مرگ رهايي پيدا ‏کند و الن نيز در اين فيلم سر از تيمارستان در مي آرود. شايد اين واقعه اي محتمل براي آمريکايي هاست. ‏
هر چند با حرف هاي رنفرو موافق نيستم و اتحاد و اتفاقي جهاني عليه هر گونه تروريسم –به خصوص نوع مذهبي و ‏بنيادگرايانه اش را- ضروري مي دانم و يقين دارم که صلح در زمانه ما ممکن نخواهد بود مگر در سايه مبارزه با ‏ترويسم، با اين وجود توصيه مي کنم وظيفه شهروندي را ببيند. شايد شما هم وظيفه شهروندي خود را پس از ديدن اين ‏فيلم جدي بگيريد. تري آلن وظيفه شهروندي خود را مي شناسد، شما چطور؟‏
فراموش نکنيد همه ما شهروند يک کره خاکي هستيم، مرزهاي سياسي را فراموش کنيم. چون در صورت بروز جنگي ‏جهانگير هيچ کس در هيچ کجا در امان نخواهد بود!‏
ژانر: درام، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/64581581/ytuD_civiC.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/64595415/ytuD_civiC.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/64609395/ytuD_civiC.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/64621850/ytuD_civiC.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/64635647/ytuD_civiC.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/64649998/ytuD_civiC.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/64664889/ytuD_civiC.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/64668351/ytuD_civiC.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

The Hunchback of Notre Dame


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/21902789/T7563H2145u78963O1523N.Def.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/21903340/T7563H2145u78963O1523N.Def.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/21903510/T7563H2145u78963O1523N.Def.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/21903690/T7563H2145u78963O1523N.Def.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/21903847/T7563H2145u78963O1523N.Def.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/21904020/T7563H2145u78963O1523N.Def.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/21904223/T7563H2145u78963O1523N.Def.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/21904271/T7563H2145u78963O1523N.Def.part8.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

براي اولين بار
باصداي احسان خواجه اميري

آلبوم زيباي براي اولين بار باصداي احسان خواجه اميري
 

دانلود

براي آخرين بار

دانلود

لبخند اجباري

دانلود

انگار نه انگار

دانلود

وقتي که نباشي

دانلود

غريبانه

دانلود

ترانه خونه

دانلود

من بی تو

دانلود

حس غريبي

دانلود

زمونه

دانلود

ميکس

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي باغ آشنايي
باصداي حسام الدين سراج


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Guitar Speed Trainer 2.3.8.4
ابزاری برای تمرین گیتار
 


امروزه بسیاری از افرادی که به موسیقی علاقه مند می باشند و به خصوص به زدن یک ساز تبحر دارند با استفاده از تکنیک های جدید و نرم افزاری و ابزارهای کامپیوتری سعی در پیشرفت متد کاری خود دارند. امروزه نرم افزارهای زیادی را می توان یافت که به وسیله آن ها کاربران قادرند تا نیازهای مختلف خود را در زمینه موسیقی بر طرف نمایند. بسیاری از این نرم افزارها در امر یادگیری تکنیک ها و آموزش یک ساز خاص نیز بسیار موثر هستند. یکی از سازهایی که امروزه دارای طرفداران بسیاری می باشد و بسیاری از افراد به دنبال یادگیری نواختن آن می باشند گیتار می باشد.
در این مطلب شما را با نرم افزاری در این زمینه آشنا می سازیم.
Guitar Speed Trainer نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن کاربران قادر به یادگیری ساز گیتار با متد های مختلفی می باشند. در این نرم افزار بر اساس روشی که برنامه به کاربر اعلام می کند ، کاربران قادرند تا اقدام به یادگیری ساز گیتار به روش جدیدی نمایند. این نرم افزار ابزارهای متعدد دیگری را نیز دارا می باشد که به وسیله آن ها کاربران قادر به انجام اموری همانند کوک کردن گیتار و تنظیم آن می باشند.


لينک دانلود  (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

دريافت اطلاعات آب و هواي شهرها از طريق پيامك


جهت اطلاع از آخرين وضعيت آب و هوايي شهرها پيغام خود را شامل پيش شماره تلفن شهر مورد نظر و جهت اطلاع از پيش بيني 24 ساعته مراكز استانهاي كشور پيغام خود را شامل پيش شماره تلفن شهر مورد نظر بدون "صفر " به وسيله تلفن همراه به شماره تلفن 1000305 ارسال كنيد و منتظر دريافت پاسخ بمانيد.
براي دريافت آخرين وضعيت آب و هوايي شهر تهران 021 و براي اطلاع از پيش بيني 24 ساعته عدد " 21 " را به شماره تلفن 1000305 و يا 09123055005 ارسال كنيد.

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

إنَّ أجْوَدَ النّاسِ مَنْ أعْطى مَنْ لا يَرْجُوهُ، وَ إنَّ أعْفَى النّاسِ مَنْ عَفى عَنْ قُدْرَة، وَ إنَّ أَوْصَلَ النّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ قَطَعَهُ.

همانا سخاوتمندترين مردم آن كسى است كه كمك نمايد به كسى كه اميدى به وى نداشته است.
و بخشنده ترين افراد آن شخصى است كه ـ نسبت به ظلم ديگرى با آن كه توان انتقام دارد ـ گذشت نمايد.
صله رحم كننده ترين مردم و ديد و بازديد كننده نسبت به خويشان، آن كسى ست كه صله رحم نمايد با كسى كه با او قطع رابطه كرده است.


نهج الشّهادة: ص 39، بحارالأنوار: ج 75، ص 121، ح 4.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

17/10/86
دوازده روز دیگر کربلا به خون خواهد نشست

امام زمان (عج) خطاب به امام حسین (ع) : مجالس ماتم برای تو در اعلا علیین (عالم ملکوت) برپا شد. حوریان بهشتی در عزای تو بر سر و صورت زدند و آسمان و ساکنانش ، و بهشت و نگهبانانش ، کوهها و دامنه هایش، دریاها و ماهیانش، باغهای بهشتی و نوجوانانش، خانه کعبه و مقام ابراهیم و مشعرالحرام و حرم خانه خدا و اطراف آن همگی در ماتم تو گریستند .( بحار الانوار )

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

سود و زيان بوسه (3)

(گاز گرفتن شياطين) بوسه پيوند مهر را ميان دو دلداده استوارتر مي سازد و گاهي هم باعث لغزش مي شود و دامن عفت را به لكه ننگ و شهوت مي آلايد .
به همين جهت است كه نيكلا برتون مي گويد : بوسه هاي خيانت آميز كليد هاي گناهند .
تقريبا در همه جاي دنيا هر كس كه بخواهد به جوانان درس عفت بدهد آنان را از بوسيدن نيز بر حذر مي دارد . يكي از قضات معروف انگليسي در دادگاه
اندرز سودمندي به دختران و زنان جوان داد و گفت : اگر نخواهيد مردي شما را ببوسد نبايد بگذاريد در ساعات آخر شب كسي شما را به منزل برساند . مرد گردن كلفتي كه در ساعات آخر شب به خود زحمت مي دهد و با دختر خوشگلي را ه مي افتد تا او را به منزل برساند حتما براي بحث در فلسفه افلاطون نيست و نقشه ديگري در سر دارد . بحث راجع به بوسه در انگلستان سابقه ممتدي دارد . در زمان حكومت كروم ول بوسه را رسما گاز گرفتن شياطين مي ناميدند و اگر مردي در ملا عام زنش را مي بوسيد سخت تنبيه مي شد و هر گاه آن بوسه آشكارا ميان دو عاشق و يا دو نامزد رد و بدل مي شد جريمه و حبس آن دو برابرميشد
و جزاي معمولي بوسيدن علني شصت ضربه شلاق در ميدان شهر بود . تا چند سال قبل در برخي از استانهاي امريكا بوسيدن علني ممنوع بود .
در قرن هفدهم در نيو انگلند اساسا بوسه را قدغن كردند و هر كس زن خود را مي بوسيد به محاكم جلب مي شد و به مجازات مي رسيد در سال 1656 شخصي به نام كاپيتان كمپبل را دو ساعت حبس كردند زيرا زن خود را در انظار مردم در شهر بوستون بوسيده بود . بيچاره هر چه فرياد كرد كه از يك مسافرت سه ساله باز مي گشته است كسي به حرفش گوش نداد . كاپيتان كمپبل ناچار به زندان رفت ولي از انتقام دست نكشيد به اين ترتيب كه دادستان شهر را به كشتي خود كه ميان دريا لنگر انداخته بود دعوت كرد و او را در كشتي مست نمود سپس چون نوشيدن مشروب در كشتي جرم محسوب مي شد او را جريمه كرد و مبلغ جريمه را به بنگاه امور خيريه شهر پرداخت .

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

مرغی در چین همراه غازها شنا می کند
و بجای قدقد به زبان غازی صحبت می کند!

در شهر جین جیانگ ایالت ژیانگ سو در چین یک مرغ که با غازها و اردکها نگهداری می شود در کنار آنها شنا می کند و به جای قدقد، صدای آنها را تقلید می کند!
به نوشته روزنامه چینی یانگ‌ژی صاحب یک مزرعه بزرگ حیوانات خانگی در کنار رود یانگ ژی در بهار سال گذشته یک مرغ را در لانه غازها و اردکها گذاشت.
بعد از آن مرغ به تدریج به تقلید از غازها و اردکها پرداخت. با آنها به رودخانه رفت و شنا کرد و بجای قدقد صدای غازها و اردکها را درآورد!!
صاحب چینی مزرعه حیوانات اضافه کرده است که این مرغ عجیب در تمام روز به شنا در رودخانه می پردازد و به دنبال مواد خوردنی در رودخانه می گردد!!

روزنامه ملیت

پی نوشت: بگو با که دوستی تا بگویم کیستی!!

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
در مورد شاخه ها و فرقه هاي مسيحيت توضيح دهيد؟



 

پاسخ:

تصوير رايج از مسيحيت اوليه اين است كه با يكپارچگي كامل آغاز شد و در ادامه به گروه هايي تقسيم شد اما بخلاف اين تصوير رايج تصوير محققانه اين است كه مسيحيت از همان آغاز با تكثر آغاز كرد. چراكه از همان ابتدا بعضي موضوعات پيچيده موجب نزاعهايي ميان مؤمنان به مسيح ـ عليه السلام ـ شد. بهمين خاطر مي توان سده ي اول مسيحيت را به سه بخش تقسيم كرد: الف. عصر حيات زميني مؤسس دين يعني حضرت مسيح ـ عليه السلام ـ (1 تا 30 ميلادي) ب. عصر گسترش مسيحيت. (30 تا 64 ميلادي) ج. عصر نزاعهاي عقيدتي. (64 تا حدود 100 ميلادي) در مورد عصر گسترش مسيحيت اين توضيح لازم است كه در اين دوره دو شخصيت عمده ي مسيحيت پس از حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ نقش آفريني كرده اند. يكي پطرس و ديگري پولس.فلذا مي توان به صراحت ادعا كرد كه از همان آغاز عصر گسترش مسيحيت، بين مسيحيان انشعاب ايجادشده و آنها به دو گروه طرفداران پطرس و طرفداران پولس تقسيم شده بودند. اما در عصر نزاعهاي عقيدتي كه پس از كشته شدن پطرس و پولس آغاز مي شود غلبه ي انديشه هاي پولسي بر پطرسي تا حدي نمايانگر است. فلذا شايد بتوان گفت كه در اواخر قرن اول ميلادي مسيحيان بعد از شكافي كه بينشان ايجاد شده بود تقريباً به يك دسته يعني طرفداران پولس تبديل شدند. از اين به بعد ديگر شكاف عمده اي بين مسيحيان ايجاد نشد تا حدود قرن چهارم ميلادي كه اولين شكاف عمده در دنياي مسيحيت بين آنچه اكنون كليساي كاتوليك رم و كليساي ارتدكس شرقي ناميده مي شود رخ داد. علت اين انشعاب تقسيم شدن امپراطوري روم به دو امپراطوري روم غربي كه پايتخت آن روم بود و امپراطوري روم شرقي كه پايتخت آن قسطنطنيه (استانبول) بود. وضع به همين منوال گذشت تا اينكه بخاطر سخت گيريهاي بيش از اندازه ي كليساي روم غربي (كاتوليك) مردم از كليسا زده شدند و در نتيجه عده اي از مؤمنين به انجيل عليه كليساشورش كردند و خواستار آزادي شدند.و اين آغاز دومين شكاف عمده در ميان دنياي مسيحيت بود كه از آن به دوره ي نهضت اصلاح ديني نيز تعبير مي كنند. اين تلاشهاي اصلاحي در داخل و خارج كليسا منجر به چندين شكل جديد از مسيحيت شد كه در حكومت، اعتقاد و عمل از يكديگر متمايز بودند. پس مي توان مذاهب مسيحيت را چنين تقسيم بندي كرد: 1. طرفداران پطرس: كه در همان قرن اول ميلادي مغلوب عقايد پولسي شدند. 2. طرفداران پولس: اين دسته خود نيز با صرف نظر از انشعابات كوچكي در طي قرون 1 تا 4 داشتند در قرن چهارم به دو گروه عمده تقسيم شدند كه آنها عبارتند از: الف. ارتدكسها. ب. كاتوليكها. و اما ارتدكسها: براي اين دسته هم قبل از نهضت اصلاح ديني و هم بعد از، انشعابات و شاخه هاي فرعي اي وجوددارد كه مي توان آنها را چنين دسته بندي كرد: 1. مذاهب ايجاد شده در محدوده ي زماني قرون 4 تا 16 ميلادي كه عبارتند از: 1. نساطره. 2. ارمنيه. 3. سريانيه. 2. قبطيه. 5. كلدانيه. 6. مارونيه. سريانه: آنها پيروان كليساي سريانيه بودند و در سال 451 ميلادي ايجاد شدند علت پيدايش آنها اختلاف عقيده در مورد طبيعت مسيح بوده است. اين دسته بعدها به اسم كليساهاي خلقيدونيه شناخته مي شده اند. 2. مذاهب ايجاد شده در محدوده ي زماني قرون 16 تا 20 در اين دوره مسيحيان ارتدكس در هر منطقه اي كليساي مستقلي رابا بطريق (اسقف) مستقلي ايجادكردند كه تقريباً تعداد آنها به 15 رسيده است.» و اما كاتوليكها: بيشترين انشعابات در دنياي مسيحيت در ميان كاتوليكها صورت گرفته است فلذا براي سهولت كارآنها را در سه بخش جدگانه معرفي مي كنيم: 1. مذاهب كاتوليكي ايجادشده در محدوده ي زماني قرون 2 تا6 ميلادي كه عبارتند از: 1. يعقوبيه 2. اليانيه 3. اليليارسيه. 4. مقدانوسيه 5. سباليوسيه 6. نوئتوسيه 7. بولسيه 8. موارنه 9. ملكانيه 10.مونوفيزيه يعقوبيه: اسم ديگر اين گروه يعاقبه است آنها گروهي از مسيحيان هستند كه منادي طبيعت واحد براي حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ مي باشند. عده اي از اين گروه در قرن 18 به كليساي روم پيوستند كه امروزه به آنها بطريركيه السريان الكاتوليك گويند. موارنه ي: اين گروه را به شخصي به نام قديس مارون نسبت مي دهند كه در قرن چهارم در سوريه ي شمالي زندگي مي كرده است. ملكانيه: اين گروه يكي از گروه هاي قديمي مسيحيت مي باشد و آنها پيروان شخصي به نام ملكا بودند. ملكا در روم زندگي مي كرد و بيشتر روم ملكاني مذهب هستند. اين گروه جزء اولين كساني هستند كه قائل به تثليث و اقانيم ثلاثه شدند. مونوفيزيه: اين گروه نيز مانند يعقوبيه قائل به طبيعت واحد براي حضرت مسيح ـ عليه السلام ـ هستند بدين معنا كه انسانيت مسيح ذوب در الوهيت او شده است. اين فرقه در قرن 5 توسط شخصي به نام ايوتخوس نشر داده شد و در مصر و حبشه و سوريه و عراق نيز طرفدار دارد.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

بیژن پاسخ داد که: من با میل و آرزو به این سرزمین نیامدم و در این کار گناهی نکرده ‌ام, به جنگ گراز آمدم و به دنبال باز گمشده ‌ای براه افتادم و در سایـﮥ سروی بخواب رفتم, در این هنگام پری بر سر من بال گسترد و مرا خفته ببر گرفت و از اسبم جدا کرد.
در این میان لشکر دختر شاه از دور رسید. پری از اهرمن یاد کرد و ناگهان مرا در عماری آن خوب چهر نشاند و بر او هم فسونی خواند تا به ایوان رسیدم از خواب بیدار نشدم.

گناهی مرا اندرین بوده نیست
منیژه بدین کار آلوده نیست

پری بیگمان بخت برگشته بود
که بر من همی جادو آزمود

افراسیاب سخنان او را دروغ شمرد و گفت می ‌خواهی با این مکر و فریب بر توران زمین دست یابی و سرها را بر خاک افکنی. بیژن گفت که ای شهریار پهلوانان با شمشیر و تیر و کمان به جنگ می‌ روند من چگونه دست بسته و برهنه بی ‌سلاح می ‌توانم دلاوری بکنم, اگر شاه می خواهد دلاوری مرا ببیند دستور دهد تا اسب و گرز دردست من بگذارند. اگر از هزاران ترک یکی از زنده بگذارم پهلوانم نخوانند.
افراسیاب از این گفته سخت خشمگین شد و دستور داد او را زنده در گذرگاه عام به دار مکافات بیاویزند. بیژن چون از درگاه افراسیاب بیرون کشیده شد اشک از چشم روان کرد و بر مرگ خود تأسف خورد, از دوری وطن و بزرگان و خویشان نالید و به یاد صبا پیامها فرستاد:

ایا باد بگذر به ایران زمین
پیامی زمن بر به شاه گزین
به گردان ایران رسانم خبر
وز آنجا به زابلستان برگذر
به رستم رسان زود از من خبر
بدان تا ببندد به کینم کمر
بگویش که بیژن بسختی درست
تنش زیر چنگال شیر نرست
به گرگین بگو ای یل سست رای
چه گوئی تو بامن به دیگر سرای

بدین ترتیب بیژن دل از جان برگرفت و مرک را در برابر چشم دید.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا 8 إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا 9 وأَنَّ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا 10 وَيَدْعُ الإِنسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءهُ بِالْخَيْرِ وَكَانَ الإِنسَانُ عَجُولاً 11 وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً لِتَبْتَغُواْ فَضْلاً مِّن رَّبِّكُمْ وَلِتَعْلَمُواْ عَدَدَ السِّنِينَ وَالْحِسَابَ وَكُلَّ شَيْءٍ فَصَّلْنَاهُ تَفْصِيلاً 12 وَكُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَآئِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا 13 اقْرَأْ كَتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا 14 مَّنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدي لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً 15 وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا 16 وَكَمْ أَهْلَكْنَا مِنَ الْقُرُونِ مِن بَعْدِ نُوحٍ وَكَفَى بِرَبِّكَ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِيرًَا بَصِيرًا 17

 

ترجمه فارسي مکارم

اميد است پروردگارتان به شما رحم كند! هرگاه برگرديد، ما هم بازمى‏گرديم; و جهنم را براى كافران، زندان سختى قرار داديم «8» اين قرآن، به راهى كه استوارترين راه‏هاست، هدايت مى‏كند; و به مؤمنانى كه اعمال صالح انجام مى‏دهند، بشارت مى‏دهد كه براى آنها پاداش بزرگى است «9» و اينكه آنها كه به قيامت ايمان نمى‏آورند، عذاب دردناكى براى آنان آماده ساخته‏ايم «10» انسان (بر اثر شتابزدگى)، بديها را طلب مى‏كند آن گونه كه نيكيها را مى‏طلبد; و انسان، هميشه عجول بوده است! «11» ما شب و روز را دو نشانه توحيد و عظمت خود قرار داديم; سپس نشانه شب را محو كرده، و نشانه روز را روشنى‏بخش ساختيم تا (در پرتو آن،) فضل پروردگارتان را بطلبيد (و به تلاش زندگى برخيزيد)، و عدد سالها و حساب را بدانيد; و هر چيزى را بطور مشخص و آشكار، بيان كرديم «12» و هر انسانى، اعمالش را بر گردنش آويخته‏ايم; و روز قيامت، كتابى براى او بيرون مى‏آوريم كه آن را در برابر خود، گشوده مى‏بيند! (اين همان نامه اعمال اوست!) «13» (و به او مى‏گوييم:) كتابت را بخوان، كافى است كه امروز، خود حسابگر خويش باشى! «14» هر كس هدايت شود، براى خود هدايت يافته; و آن كس كه گمراه گردد، به زيان خود گمراه شده است; و هيچ كس بار گناه ديگرى را به دوش نمى‏كشد; و ما هرگز (قومى را) مجازات نخواهيم كرد، مگر آنكه پيامبرى مبعوث كرده باشيم (تا وظايفشان را بيان كند) «15» و هنگامى كه بخواهيم شهر و ديارى را هلاك كنيم، نخست اوامر خود را براى «مترفين‏» (و ثروتمندان مست شهوت) آنجا، بيان مى‏داريم، سپس هنگامى كه به مخالفت برخاستند و استحقاق مجازات يافتند، آنها را به شدت درهم مى‏كوبيم «16» چه بسيار مردمى كه در قرون بعد از نوح، زندگى مى‏كردند; (و طبق همين سنت،) آنها را هلاك كرديم! و كافى است كه پروردگارت از گناهان بندگانش آگاه، و نسبت به آن بيناست «17» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mastoor_313@yahoo.com

سپید همچون برف!

سپیدی، زلالی، آسمانی! تا چشم کار می کند پاکی!
دعا، دعا، دعا... بلکه آسمان چکه کند و ببارد و لبریز کند.
تا روی درختان نازک پا می گذارد صدای تحملشان بی طاقت، فریاد به آسمان می کشد. هر لحظه انگار زیر این بار سنگین هزاران بار می شکنند.
جویبارها، گنجایش این همه، را در خود نمی بینند و سر می روند از بی تاملی!
و هر کجا می رود، پرندگان کوچ می کنند.
نوازش می کند ولی سردی می بیند پس سرد می شود... مثل برف! و آب می شود مثل باران. و جاری می شود بین رگهای زمین و گیاهان ندا سر می دهند و سر می کشند و اوج می گیرند از آهش!
پس می رود تا مردم هنگامه ی آمدنش با چتر به استقبال نیایند و رفتنش را عید نخوانند! می رود تا زمانی که جای پای مردم بر قلبش یخ نزند...

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

کتابخانه عاشورا - 4
نهضت عاشورا از آغاز تا پايان (2)
 

11    زمينه هاي قيام امام حسين (ع ) ج 1 عبدالمحمدى ، حسين 
12    زمينه هاي قيام امام حسين (ع) - جلد 2 گروه نويسندگان 
13    عاشورا شناسي  
14    قيام جاودانه محمدرضا حكيمي 
15    لهوف علي بن موسي بن جعفر (ابن طاووس) - مترجم :صادق حسن زاده 
16    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد اول) الشاوى ، على 
17    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد دوم) طبسى ، نجم الدين 
18    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد سوم) طبسى ، محمد جواد 
19    مع الرّكب الحسينى من المدينه الى المدينه (جلد 4) مولايى ، عزت الله ـ طبسى ، محمدجعفر 


* براي مشاهده متن کامل کتابها کافيست روي عنوان هر کتاب کليک کنيد

 

 

onesaeid@yahoo.com

نام واقعی لوس انجلس Los Angeles
 

در سال ۱۷۸۱ یک گروه ۴۴ نفره از مهاجران شهری را به نام تاسیس کردند به نام:

El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río de Porciúncula

به معنی

The Town of Our Lady the Queen of the Angels on the River Porciúncula

(شهر بانوی ما، ملکه فرشته های رودخانه پورسیون کولا )

که امروزه همه انرا به لوس انجلس می شناسند.

 

 

oghab_tizparvaz_1362@yahoo.com

باختن گریه ندارد. ما هم گریه نمی کنيم

با درود.
. دوست خوبی با آدرس رایانامه (ایمیل)foolad_sepahan_esfahan@yahoo.com
پیامی ارسال کرده که جا دارد پاسخ او را همین جا بدهم. آقا یا خانم گرامی، ما باخته ایم. باخت هم گریه ندارد. ما هم گریه نمی کنیم.
اگر هم گریه کنیم از باخت گریه نمی کنیم. زیرا از طرفی قهرمان نیم فصل هستیم و از سویی دیگر، پر طرفدار ترین و در عین حال با جنبه ترین تیم ایران هستیم. اشکی که هم اکنون همه ما بر چشمانمان جاری است برای آن نوجوان نگون بختی است که قرار بود نان آور یک خانواده باشد و اکنون ...
شما فرموده بودید که در تهران آمار نارنجک بدتر است. آیا شاهدی هم بر این مدعا داری؟ اکنون حدود 2 الی 3 سال است که دیگر اثری از این جور چیزها توی تهران نیست. حتی امسال پس از بازی پرسپولیس و استقلال حتی یک شیشه هم نشکست. نه تنها در تهران، بلکه در بسیاری از شهرهای ایران، سطح فرهتگ تماشاچیان آنقدر بالا رفته که دیگر با خود نارنجک نمی آورند. البته بجز اصفهان.
این قضیه هیچ ربطی به اینکه پرسپولیس یا استقلال بروند در اصفهان بازی کنند ندارد. همه تیم ها اکنون چند سالی می شود که از میزبانی بسیار بد اصفهانی ها بسیار ناراضی اند. خواهش می کنم اگر اطلاعی از فوتبال و قوانین آن ندارید اظهار نظر نفرمائید.
چند نکته را باید بیان کنم.
نخست اینکه اگر بازیکنی در جام حذفی از زمین اخراج شود، در بازی بعدی جام حذفی محروم است. نه در لیگ و یا هر مسابقه دیگری.
دوم اینکه آن کس که از باختن می ترسد و از آن فرار می کند، پرسپولیس نیست. بلکه این سپاهان است که به بهانه واهی شرکت در جام باشگاه های آسیا، رقابت های لیگ را نا منظم کرد. خدا را شکر اکنون همه می توانند جدول لیگ را نظاره کنند و به خیلی چیزها پی ببرند.
سوم اینکه سپاهان یک تیسم صنعتی است. هیچ وقت به گرد پای پرسپولیس و استقلال هم نمی رسد. شوربختانه به این تیم بیش از اندازه از سوی صدا و سیما بها داده شده است. رفتن به جام باشگاه های آسیا منت گذاشتن روی سر مردم ایران ندارد. پس سپاهانی ها نه از فدراسیون و نه از صدا و سیما و نه از مردم، طلبکار نیستند. مگر پیشتر پرسپولیس و استقلال در آسیا قهرمان نشده بودند؟ اگر یک نایب قهرمانی که با شانس و اقبال بدست آمد، اینهمه منت گذاشتن دارد، پس پرسپولیس و استقلال باید ادعای مالکیت بر تمام ایران را می کردند.
چهارم اینکه همه می دانیم که سرمربی سپاهان در برخورد با مترجم خود، ایرانیان را بی فرهنگ خوانده بود. همخه روزنامه ها نوشتند و طبق معمول بیان شد که روزنامه ها دروغ می نویسند و ساکت درست می گوید. ما نمی دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را. مدیران سپاهان برای کامیابی در لیگ قهرمانان آسیا این آدم را حفظ کردند و توجهی به مسائل مهم ملی نداشتند. این حضور حتی اگر منجر به قهرمانی سپاهان هم می شد، هیچ ارزشی نداشت.
در پایان باید به اطلاع مسئولان سپاهان برسانم که آن هنگام که شما به لطف فدراسیون و کمیته داوران قهرمان شدید، مگر پرسپولیسی ها به شما حسادت کردند که اکنون یک قهرمانی نیم فصل از سوی پرسپولیس شما را اینگونه سوزانده است؟
بدرود.

 

 

saberghodsi@yahoo.com

كارهاي خارق العاده
قسمت ششم

بسم الله الرحمن الرحيم

در بحث قبلي كمي پيرامون سحر توضيح داديم ويك نوع آنرا كه بسيار متداول است استفاده وكمك از جنيان شمرديم
براي ورود به اين بحث نياز داريم اول كمي با اين موجود آشنا بشويم.
جن يكي از مخلوقات الهي است كه قبل از انسان آفريده شده است.به دليل نوع خلقت اين موجود بشر قابليت ديدن آنها را ندارد مگر اينكه به صورت انسان يا حيوان مجسم شوند.
خداوند در قران كريم در باره جن مطالبي فرموده است.
اول اينكه اين موجود قبل از خلقت آدم آفريده شده است.(«و الجانَّ خلقناه من قبل من نار السّموم ; (حجر ، 27) و جنيان را پيش تر از آتش گدازنده آفريديم .»
دوم اينكه از آتش آفريده شده اندكه در آيه قبل به آن اشاره شد
سوم اينكه مانند انسان مكلفند.وَ أَنَّا مِنَّا الْمُسلِمُونَ وَ مِنَّا الْقَسِطونَ فَمَنْ أَسلَمَ فَأُولَئك تحَرَّوْا رَشداً(14جن)
(و اينكه ما نيز دو طايفه ايم بعضى از ما مسلمانند و بعضى منحرف پس ‍ هر كس تسليم خدا گردد راه رشد را پيش گرفته است )
دارای شعور واراده هستند.
وقابلیت انجام کارهای خارق العاده را دارند
------------------------------------------------------------
در قران موارد زيادي است كه اجنه كار خارق العاده انجام مي داده اند
مثلا در سوره نمل زماني كه حضرت سليمان خواست كسي تخهت بلقيس را قبل از آمدنش بياورد جني گفت:قَالَ عِفْريتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِكَ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ ﴿39﴾عفريتي از جن گفت من قبل از آنكه تو از مجلس خود بر خيزي آن را
براي تو مي آورم ومن
بر آن توانا وامينم
موارد بسيار ديگري در قران وروايات بر اين مساله تاكيد دارند كه انشا الله
در بحث بعدي مطرح خواهم كرد

ادامه دارد ...

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ملکه الیزابت هم یوتیوبی شد

از این به بعد ملکه الیزابت را می‌توانید ملکه ای-لیزابت e-Lizabeth صدا بزنید!
ملکه 81 ساله انگلستان روز بکشنبه کانال خودش را در یوتیوب راه انداخت، در این کانال اخبار ویدئویی قدیمی و تکه‌های کوتاه فیلم، مربوط به زندگی روزانه وی را می‌توان دید. مقامات کاخ باکینگهام گفته‌اند که ملکه الیزابت به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با مردم بوده است و امیدوار است که با استفاده از سایت اشتراک ویدئویی یوتیوب، مخاطبان جوان‌تر و بیشتری پیدا کند.
از روز یکشبنه ارسال فیلم‌های تازه و آرشیوی به کانال ملکه الیزابت شروع شده است و آنها در نظر دارند به صورت منظم ویدئوهای جدیدی به این کانال اضافه کنند.

 Queen Elizabeth.gif

ملکه، از 50 سال پیش تا به حال هر سال، هنگام کریسمس پیامی تلویزیونی برای مردم می‌فرستد، وی قصد دارد از کانالش در یویتوب برای ارسال پیام سالانه ویدئوی‌اش در هنگام کریمس استفاده کند.
کانال ملکه الیزابت، کانال سلطنتی یا The Royal Channel نام دارد.

منبع

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

شاخدارترين دروغ 2007ميلادي

به نام خدا

پرده اول:
بي بي سي (2007ميلادي):
جرج بوش مذهبي ترين رئيس جمهور ايالات متحده ست!

پرده دوم:
قطره اي از دريا:
- حضرت عيسي عليه السلام تمام زندگي خويش را وقف خدمت به مردم بخصوص فقرا و ناتوانان كرد به حدي كه ازدواج نكرد و بچه دارنشد تا مبادا رسيدگي به خانواده اش مانع خدمتش به بندگان خدا شود.
- مسيح عليه السلام خانه اي از خود نداشت،خورشش گرسنگي ، فرشش خاك و بالشش سنگ بود.خدمتكاري نداشت وخود كارهايش را انجام ميداد.
- براي كمك به نيازمندان بسيار سفر ميكرد، پياده راه ميرفت( بي هيچ زاد و توشه اي)
- آنقدر پاك بود كه نفس قدسيش كورها را بينا و بيماران پوستي را شفا ميداد و دعايش آنقدر مستجاب بود كه مردگان را زنده مينمود.
- ذره اي حسد در وجودش نبود و مردم را هم از حسادت به شدت نهي ميكرد و... نمونه كامل اخلاق بود.
- همواره حامي مظلومان بود و از هيچ ايثاري دريغ نميكرد.

پرده سوم:
هي با توهستم يانكي!
توكه ادعاي پيروي از آن بزرگوار داري و خود را مسيحي مينامي!
- افكار سرمايه داري ات اجازه رشد و رفاه به هيچ فقير و رنگين پوستي نميدهد (آمار ميليوني خيابان خوابهاي آمريكا) حتي فقرايي كه پول و درآمدي ندارند كه ماليات بپردازند در كشورتو حق راي ندارند!
- زن گرفتنت بخورد به فرق سرت، خبرهاي فساد اخلاقي تو و كابينه ات هرروز تيتر روزنامه ها ونشريات ست!
- وقتي نزول اجلال ميكني و قرار ست كوله باري از بد بختي و استعمار به كشوري سوغات ببري آنچنان پرهزينه سفر ميكني كه حتي خبرنگارهاي آمريكايي هم سفركردنت را به فراعنه تشبيه كرده اند: گرانترين هواپيما، چند صد همراه اعم از خدمه، آشپزهاي خصوصي، آرايشگرها و خياطها، زنان...، دوستان و...دهها محافظ حرفه اي!
- آنقدر حسودي كه چشم ديدن خودكفايي هيچ كشوري نداري به خصوص ايران ما و اگر به خاطر رهبر دانا و رئيس جمهور توانمندمان نبود مانع دستيابي مان به انرژي هسته اي ميشدي تا پس از سي چهل سال با تمام شدن سوخت هاي فسيلي مان حتي براي تامين نيازهاي ابتدايي مثل گرم شدن هم دست به دامن كثيف تو و كشورهاي قلدر هم پيمانت شويم چه رسد به مصارف پزشكي و صلح آميز!
- نفس كثيفت بوي قتل ميدهد ...نسل كشي ميكني و از جان نوزادان و كودكان بخصوص از نوع مسلمانش نميگذري، با دستان خونينت اسلحه نظاميانت را در افغانستان و عراق پراز گلوله هاي آغشته به اورانيوم ضعيف شده كردي تا خيالت از ناقص الخلقه شدن نسل بعد و پوستهاي بيمار شيعيان راحت شود!
- در هر گوشه اي از زمين ظالمي ببيني حمايتش ميكني از سرازير كردن دلارگرفته تا تامين اسلحه براي قتل عام! نمونه واضحش فرزند خلف كشورت؛ اسرائيل ست!

هي قاتل!
به مغز پوكت كمي فشار بياور چه شباهتي بين تو و فرزند پاك مريم سلام الله عليهما ميبيني؟! شاخ تو هم از دروغ بي بي سي درآمد؟ ( گرچه بي شاخ نبودي)

 

 

jadijadi@gmail.com

ویستا برای حرفه‌ای‌ها


«ویستا برای حرفه‌ای‌ها»؟ نه تناقض نیست؛ اسم یک نرم افزار رایگان است. می‌دانیم که ویستا دائما سوال‌های آزار دهنده‌ای می‌کند که اکثر ما جوابش را از قبل داده‌ایم، اگر سریع نباشید بعد از به روز رسانی کامپیوتر را ریست می‌کند، جستجوگر پیش فرض مرورگرش گوگل نیست،‌ دگمه خاموشش به جای خاموش هایبرنیت می‌کند و ...
خیلی ها اینها را دوست ندارند. این افراد کافی است به ویستا برای حرفه‌ای‌ها یک سر بزنند و نرم افزار vista4experts را دریافت کنند.

 

 

less10mah@gmail.com

پيشرفت های محیر العقول وزارت کشور
در عرصه آی تي

ثبت نام از داوطلبان نمايندگي مجلس هشتم آغاز شده . البته ثبت نام اين دوره با تمامي دوره هاي قبلي يك تفاوت بزرگ دارد و آن هم اينترنتي بودن ثبت نام است.
انصافا وب سايت جالبي است حتي اگر نمي خواهيد نماينده مجلس بشويد يك سري به اين وب سايت بزنيد مطمئنا لحظات خوشي را خواهيد گذراند.
با ورود به   اين وب سايت  نا خودآگاه احساس مي كنيد متن آن توسط يك نفر كه تازه زبان فارسي را ياد گرفته نوشته شده است (احتمالا در وزارت كشور دولت مهروزي حتي  يك نفر فارسي زبان هم پيدا نمي شود)
در خط اول اين وب سايت نوشته شده : " به وبگاه پرسشنامه اعلام داوطلبي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي خوش آمديد"
ظاهرا اين وبگاه معادل فارسي وب سايت است كه فرهنگستان فارسي ابتكار زده. (اصلا هم خنده نداره)
در خط دوم يك جمله جالب ديگر را مي توانيد بخوانيد : "بهتر است جهت ورود به اين سايت از بروزر اينترنت اكسپلورر 6 و بالاتر استفاده نمائيد ."
احتمالا نويسنده محترم منظورش اين بوده كه:   بهتر است از اينترنت اكسپلورر 6 يا نسخه بالاتر استفاده نمائيد. قاعدتا كسي كه اين جمله را مي خواند قبلا وارد اين سايت شده و آن «جهت ورود به اين سايت» زايد است.
در خط سوم هم توصيه كرده اند   :" بهتر  است از ديگر بروزرها استفاده نكنيد"
Browserاحتمالا تلفظ  کلمه      براوزر است نه  بروزر (مگر اينكه گوينده لهجه  هندي يا بنگلادشي داشته باشد . با توجه به اينكه اين بنده خدا نه فارسي بلد است نه انگليسي، بعيد نيست از همان حوالي گيرش آورده باشند)
در خط پايين تر دوباره به شما خوش آمد گفته اند البته اينبار با اين جمله "به درگاه اينترنتي وزارت كشور خوش آمديد" نمي دانم اين واژه درگاه   اينترنتي( !!!!) را هم فرهنگستان ايده زده يا ابتكار خود وزارت كشوري هاي عزيز است.
در خط پايين تر هم مي خوانيد :" شما می توانید  با پركردن پيش نويس فرمها (  پيش نويس 1- پيش نويس 2 ) ، وا چند دقيقه اتصال به اينترنت ثبت نام خود را تكميل نموده و با گرفتن پرينت از برگه ها ، به همراه اصل مدارك ، در مدت كوتاهي به فرمانداري حوزه انتخابيه مراجعه نموده و مدارك را برابر اصل نمائيد ".
باز كه خنديد. خوب اين بنده خدا تازه فارسي ياد گرفته. احتمالا منظورشان از   پيش نويس فرمها ، فرم هاي پيش ثبت نام است (بنده خدا معني پيش نويس را نمي داند) شبه جمله  «وا»   ايشان  هم واقع شاهكار است. نشان مي دهد كه ايشان فارسي را به صورت كتابي ياد نگرفته اند و از طريق هم صحبتي با مردم كوچه و خيابان سعي در ياد گيري زبان فارسي دارند.
اما معلوم نيست چرا كسي براي اين بنده خدا توضيح نداده كه كسي اصل مدارك را برابر اصل نمي كند. احتمالا كپي مدارك را بايد برابر اصل كرد.   
راستي متوجه شديد دولت الكترونيك و آي تي در   ايران چقدر پيشرفته است. خلايق فرم را در منزل پر مي كنند و از آن پرينت مي گيرند بعد پرينت هاي مذكور را به اضافه مدارك ديگر را به صورت دستي به فرمانداري تحويل مي دهند. به اين مي گويند ثبت نام اينترنتي.
تنها تفاوت اين شيوه با قبل اين است كه قبلا فرمانداري فرم ها را چاپ مي كرد و داوطلبان با خودكار آن را پر  و مدارك را ضميمه آن مي كردند و تحويل مي دادند.  اكنون به لطف پيشرفت هاي چشمگير آي تي در اين سرزمين، اين فرم ها را خلايق به جاي خودكار   با كامپيوتر شخصي شان تايپ كرده و پرينت مي گيرند بعد اصل مدارك را ضميمه آن مي كنند تا به قول دانشمند فرزانه وزارت كشوري آنها را برابر اصل كنند.  
جو گيري نويسنده سايت هم قابل توجه است:
" علت آنكه همين ميزان مراجعه ، پيش بيني شده است ، عدم وجود امضاء الكترونيك براي شهروندان است كه راهي جز مراجعه حضوري براي تاييد ، باقي نمي گذارد امبدواريم با گسترش نفوذ دولت الكترونيك ، به زودي به اين مرحله نيز دست يابيم "
بيخودي ايراد نگيريد .بنده خدا كلي در زبان آموزي پيشرفت كرده است. فقط   جاي فعل و فاعل را درست ياد نگرفته.  زياد سخت نگيريد ، دو سه بار كه جمله را بخوانيد منظور ايشان را متوجه مي شويد.
مرور بقيه اين درگاه !! اينترنتي هم به اندازه كافي لذت بخش و مفرح است(البته در پايين صفحه نام آنجا پايگاه!! اينترنتي شده است) . متاسفانه هر كاري كردم صفحه مربوط به فرم ها باز نشد (احتمالا اين سايت روي سرور گداخانه قرار گرفته است و به علت وجود مراجعان متعدد قات زده است. اگر توانستيد به آن فرم ها هم مراجعه كنيد. احتمالا مرور آنها هم خالي   از لطف نيست)
به هر حال بخش شرايط لازم براي داوطلبان نمايندگي   را که در پایین این وبگاه ، یا درگاه ، یا پایگاه اینترنتی آمده است را به هيچ وجه از دست ندهيد.با مطالعه اين شرايط پي مي بريد چه دانشمندان نابغه براي تدوين اين قوانين زحمت كشيده اند.
مثلا شرط پنجم داوطلبان نمايندگي "
نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه
" است. يعني  طرف اگر در جايي غير از حوزه انتخابيه داراي سوء شهرت باشد مشكلي براي نمايندگي ندارد.
تبصره آخر اين شرايط اينگونه نوشته شده است : " هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي شود."

 اگر كسي بتواند اين جمله را به زبان فارسي ترجمه كند  يك جايزه خوب پيش من دارد .

http://less10.mihanblog.com/Post-709.asp

 

 

احسان بهرام غفاري

پاسخي به مطلب دوست گرامي ام

دوست گرامي از نقدي كه براي مطلب من نوشته ايد ممنونم ، اما گويا شما در پاسخ به دوستاني كه برايتان مطلب مي نويسند ،‌ كمي عجول و شتابزده عمل مي كنيد كه در مورد من هم ، اين مطلب صادق بوده است . من در كمال ادب ، ديدگاه خودم را نسبت به مطلب شما نوشته ام ، اما شما با قلم تند و با همراهي كمي چاشني طنز و متهم كردن به هجو بودن مطلب من ، نقد خود را نگاشته ايد كه كمي دور از انصاف است ، از آنجهت كه من بر اساس ديدگاه خودم ، چند سوال از شما پرسيده ام و شما در پاسخ دادن كمال متانت را به خرج داده ايد ! كه اگر چه كمي تند رفته ايد ولي بعنوان يك دوست ، دلگيري از شما ندارم . اما در شرح متن شما بايد جملاتي را عرض كنم . من مانند شما مسلمان هستم . مذهبم شيعه است و در خانواده اي كاملا سنتي و مذهبي متولد شده ام . حال شما را چه مي شود كه مرا متهم به غير مسلماني مي كنيد ،‌ مانده ام . مراد من از نوشتن آن مطلب اين بوده كه رييس جمهور نماينده يك ملت است . نماينده يك ملت بايد باعث سربلندي و احترام ملت اش باشد همچون كه پيشينيان بر اين عقيده بودند كه حرمت امامزاده را متولي آن نگه مي دارد . اگر شخص رييس جمهور بعنوان يك فرد به اين سفر مي رفت ، كارشان قابل ستايش هم بود ولي وقتي بعنوان نماينده هفتاد ميليون نفر در جايي ظاهر مي شوند ، بايد هفتاد ميليون نفر را آبرو ببخشند . اميدوارم مراد از سخن من را دريافته باشيد . ابدا هم نه آرزو دارم كه شخص احمدي نژاد مانند خودم گبر و كافر شود و نه آرزومندم كه ايمانم مانند ايشان باشد كه از خداي خود سخت مي ترسم كه جاي ايشان باشم ، پس لطفا براي بنده آرزوي به گور رفتن نفرماييد كه سخت غمگين مي شوم ! به هر حال مسلمانان برادر يكديگرند و آرزوي مرگ براي برادر ديني خود كردن ... . اما باز هم بايد توضيح بدهم كه مراد من از شركت نجستن اعضا گروه ، مسابقه گروه نيست و اگر كمي غير شتاب زده تر مطلبم را مي خوانديد ، مراد اين بوده كه ملت ما تن پرور شده اند و مصرف كننده . براي داشتن جامعه اي پويا بايد ملت از سايه بيرون آمده و پشتكار به خرج بدهند تا چرخ هاي يك كشور بچرخد . پس مراد نه مقايسه جهاد مسابقه اي بوده و نه جهاد اكبر . بلكه گوشزد كردن اين جمله كه تا حركتي نباشد از جانب آسمان هفتم بركتي نازل نمي شود . اما باز بايد خدمتتان عرض كنم كه من هم مانند شما جنگ را ديده ام و معناي شهيد و شهادت و رشادت را هم خوب مي دانم . چه مي شود شما را كه مرا حواله به پناهگاه مي دهيد و خبر كردن پس از جنگ ، خدا داند و شما . اما اينكه دكتر بلخاري از آشنايان شما هستند ، جاي تبريك دارد كه همچين انديشمندي در نزديك داريد و مي توانيد ساعت ها در سخنراني هاي ايشان شركت داشته باشيد ولي من ايشان را مورد توهين يا استهزا قرار ندادم و فقط من باب آشنايي دوستان گروه ، چكيده اي از اطلاعات كلي اي كه در مورد ايشان داشتم به عرض رساندم . اينكه ايشان در غرب درس خوانده و توانايي نقد هر رسانه غربي و دشمن شناسي مهدويت را دارند كه فكر نكنم ايرادي بر جمله من باشد ، اما شما به استهزا مرا تازه كارگردان شده ناميديد كه باز از شتاب زدگي شماست كه من نه ادعايي دارم و نه خود را هيچگاه هنرمند ناميده ام . اما خود در مطلبتان اشاره فرموده ايد كه ايشان در كشورهاي مختلف تحقيقات گسترده اي داشته اند كه مي شود تاييد سخن من در باب نبود ايشان در كشور ( حداقل براي سال ها ) چون تحقيقات گسترده مستلزم زمان زياد هم هست . اما درمورد رسانه هاي غربي ؛ ( مثلا نمونه ياد شده شما در زمينه روند رو به رشد اسلام در غرب بر اساس نظر يك شخصيت غربي ) سوال من اين است كه زمانيكه اين رسانه ها و يا اشخاص در مورد كشور و يا دولت ما انتقادي دارند ،‌ همگي تو خالي و پوچ كذب ناميده مي شوند و غير قابل استناد ولي زمانيكه مثلا از چيزي صحبت مي كنند كه ما يا دولتمان را خوش مي آيد ، كاملا مي شود بهشان استناد كرد . به نظر شما اين كمي غير منطقي نيست ؟ و اين تضاد را چگونه مي توان توضيح داد ؟ در همين مساله هسته اي ايران هر گاه رسانه هاي غربي گفتند كه مثلا ايران فلان كار را كرده ما اين رسانه ها را شيپورهاي دروغ ناميديم و هر وقت اين رسانه ها در مورد چيزي نوشتتند و يا گفتند كه ما را خوش آمد ،‌ در بوق كرديم كه ببينيد اين ها حقيقت را مي گويند ! اين تضاد اصلا براي من قابل درك نيست . اما باز بايد از شما بپرسم كه چرا بايد غرب را اينگونه تحليل كرد كه آمريكا يا اسراييل قرار است ريشه اسلام را به خاطر حفظ منافع بخشكانند ،‌ با توجه به اين ديدگاه ، جنگ هاي صليبي كه قبل از پيدايش و كشف آمريكا و اسراييل وجود داشته پس براي چه بوده ؟ آيا باز منافع آمريكا و اسراييل در خطر بوده است و يا ما در ذهن دشمني اين ها را با دين مان داريم تلقين و تصور مي كنيم ؟
اما مطلب بسيار مهمي كه به آن اشاره كرده ايد و من از شما سپاسگذارم اين است كه با توجه به تهج البلاغه ، توضيحي آورده ايد . اما اگر صفحات بعد را مطالعه بفرماييد متوجه سخني از امير المومنين عليه السلام با مالك اشتر ره مي شويد كه گوياي خيلي از مسايل است . در زمانيكه مالك اشتر قرار بود تصدي مصر را عهده دار شوند ، حضرت خطاب به ايشان فرمود : اي مالك ، به پيران و سالخوردگان و يتيمان چنان خدمت كن كه اثري از فقر در هيچ جاي كشور مسلمان ديده نشود و بر مردم آن بلاد نوعي حكومت كن كه هيچ كس در تنگنا و فاصله نباشد و همواره عدالت و عدل را پيشه خود ساز ... . پس حق بدهيد كه من نخواهم ايمانم مانند شخص احمدي نژاد شود ، چون به هر جاي اين مرز و بوم كه مي نگرم ،‌ فاصله و تنگدستي و فشار را مي بينم . اما در رد مطلبتان بايد عرض كنم كه هيچگاه معصومين نگفته اند و نكرده اند بخشش از خانه خود به كسي در حدي كه سه روز گرسنه بمانند . به همان علت كه خداوند متعال در هنگام گرسنگي ، دزدي را هم جايز دانسته اند ( البته به حد رفع ضعف ) ، چون اين بدن در نزد ما امانت است و در آن دنيا بايد پاسخگويي تمامي رفتارهايمان نسبت به بدنمان باشيم . اما اگر اين كار را هم كرده اند ، معصوم بوده اند و در برهه اي كه نياز به دعوت انسان ها به اسلام بوده اند و رواج دين اسلام ( مخصوص در دوران پيامبر ص ) بايد اجرا مي شده ، اين قبيل كارها كه مدرك مستندي هم در موردشان نيست ، جنبه تبليغي داشته است . اما از اين دو كه بگذريم ،‌ كساني كه در خانه خود به اندازه سه روز توشه و قوت ندارند ، چرا هر كدام غلامي داشته اند و كنيز ؟؟؟ اما در مورد بم هم حق با شماست . چون هر دو مي دانيم كه چه ميزان غير قابل شمارشي كمك نقدي و دولتي و همسايه اي جمع شد و خشتي بر خشتي نهاده نشد . پس ايمان بياوريد كه نخواهم ايمانم مانند خار چشمم شود كه انتخاب آن افرادي كه اين كمك ها را به جيب زده اند هم از جانب خار چشمم بوده است و كسيكه دزدي مي كند را همواره طبق گفته خودتان بايد به چشم دزد ديد و نه خدمتگذار ، آنهم از نوع اسلامي ! باز بايد بگويم كه من معلم نيستم و اگر هم بودم ،‌از نوع خانمش نبودم ( مطمينا اين بار كمي غير شتاب زده تر به نامم در بالاي مطلبم دقت بفرماييد ) ممنونم . اما به نكته خوبي هم اشاره كرده ايد . تعدد بازي هايي كه قارچ وار بر عليه اسلام و ايران در حال رشد در جامعه مان است . چه خوب كه اين را مي دانيد ولي سوال اين است كه پس ما چه برنامه تدافعي را در نظر گرفته ايم ؟ اين جنبش هاي نرم افزاري كه دايما از آن ياد مي شود ،‌ آي تي ،‌ فن آوري اطلاعات ( حتي در سطح مكانيزه كردن جمع آوري سطل هاي آشغال ) ،‌انواع و اقسام كلاسها و برنامه هاي آموزشي و رايانه اي ، سازمان و وزارت فن آوري اطلاعات ، وزرات علوم ، وزرات آموزش و پرورش و ديگران پس چه مي كنند ؟؟؟ چرا ايمان نمي آوريد كه من نخواهم ايمانم مانند خار چشمم شود و مانند ايشان فاعل علوم و احكام اسلامي در سرتاسر دنيا ؟؟؟
اما كلام آخر ، دوست عزيزم ،‌ به تعداد انسان هاي روي زمين ، نظرات و ديدگاه هاي مختلفي در مورد يك موضوع وجود دارد . اگر كسي خلاف نظر ما را بيان كند ، گوله نمك نيست ، بي عفت در كلام نيست ، قصد مقايسه گوسفند و انسان را ندارد و هجو هم نمي گويد ، بلكه ديدگاه خودش را بيان مي كند . مهم اين است كه ما ديدگاه هاي متفاوت را بشنويم و بخوانيم و بر اساس بزرگترين موهبت و هديه الهي كه همانا شعور ، درك و قوه تعقل است ، آنها را بسنجيم و يا آنرا بپذيريم و يا ديدگاه هاي خود را بيان كنيم . مطمينا هر نقدي كه به جامعه در نوشته هاي من و يا دوستان مي شود از سر دلسوزي و خواهان بهتر شدن كشور است و نه عناد ورزي . اميدوارم ديگر شتاب زده گي را در مطالب شما نبينيم كه قلم شيوايي داريد و بيان رسا و منطقي . همين .

 

 

asfandakh@yahoo.com

نظارت استصوابي

به نام خدا

اين روزها و در حالي كه رفته رفته تنور رقابتهاي انتخاباتي گرم مي شود، يكبار ديگر شاهد هجوم همه جانبه ي جريان دوم خرداد عليه دستگاههاي نظارتي - از جمله شوراي نگهبان قانون اساسي - هستيم. بي شك نيازي به گفتن نيست كه دليل اين هجمه ي رسانه اي و تبليغات ناجوانمردانه، آگاهي اعضاي اين جريان از گذشته ي خود و حركتهاي مغاير منافع ملي است كه در سالهايي نه چندان دور مرتكب شده اند و امروز نيز گاه و بيگاه شاهد تكرار آن هستيم.
يكي از بحثهاي مورد اختلاف كه همواره از سوي جريان اصولگريز آماج حملات تبليغاتي قرار مي گرفته است، بحث نظارت استصوابي است. هر چند براي اثبات منطقي بودن نظارت استصوابي نيازي نيست كه خيلي راه دوري برويم و شايد ساده ترين دليل براي اثبات آن، اين باشد كه هيچ نظام سياسي حاضر نيست به مخالفان قانون اساسي خود اجازه ي ورود به پارلمان - يا هر نهاد حكومتي ديگري - را بدهد، اما براي روشن تر شدن بحث، پاسخ حضرت استاد علامه مصباح يزدي به سوالي در همين خصوص، كه در كتاب پرسشها و پاسخها، جلد سوم به چاپ رسيده، در ذيل مي آيد:
"نظارت بر دو نوع است: استطلاعي و استصوابي. نظارت استطلاعي به نظارتي گفته مي شود كه ناظر تنها از وضعيتي كه مجريان انجام مي دهند اطلاع يابد، سپس بدون آنكه خود اقدام عملي كند و نحوه ي اجرا را تاييد يا رد كند، آنچه را مشاهده كرده به مقام ديگري گزارش كند. اما استصواب كه واژه اي است عربي با واژه ي صواب همريشه است. صواب به معني « درست » در مقابل «خطا»، و استصواب به معني صائب دانستن و درست شمردن است. در اصطلاح، نظارت استصوابي به نظارتي گفته مي شود كه در آن ناظر در تمام مراحل تصميم گيري حضور دارد و بايد اقدامات انجام شده را تصويب كند تا جلوي هر گونه اشتباه و يا سوء استفاده اي از جانب مجريان گرفته شود. در تمام كشورهاي جهان و نزد تمامي عقلاي عالم، براي تصدي مسئوليتهاي مهم يك سري شرايط ويژه در نظر گرفته مي شود. تا هم وظايف محوله به فرد مورد نظر به درستي انجام پذيرد و هم حقوق و مصالح شهروندان در اثر بي كفايتي و نالايق بودن مسئول برگزيده پايمال نگردد.
از اين رو امروزه در دموكراتيك ترين نظامهاي دنيا نيز شرايط ويژه اي براي انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان در نظر گرفته مي شود و قانون مرجعي رسمي را براي اعمال نظارت و احراز شرايط داوطلبان انتخابات تعيين مي كند. اين مرجع رسمي عهده دار بررسي وضعيت و روند انجام انتخابات و وجود يا عدم وجود شرايط لازم در داوطلبان -كه نتيجه به تاييد يا رد صلاحيت داوطلبان مي انجامد - مي باشد. بنابراين نظارت استصوابي امري شايع ، عقلايي و قانوني در تمام كشورهاي جهان است.
اما آيا وضع چنين شرايطي به معني سلب حق مردم براي انتخاب شدن است؟ بايد گفت زماني كه بپذيريم لازمه ي اعمال حاكميت صحيح، وجود افراد توانمند براي قانونگذاري و تصميم گيري در بحرانهاي خاص اجتماعي و سياسي است، بالطبع وجود يك سلسله ويژگي ها، توانايي و آگاهي از نيازهاي جامعه و مصالح مردم را در داوطلبان نمايندگي امري لازم و ضروري خواهيم دانست. به مانند آنكه مجوز طبابت و تاسيس مطب فقط به افراد خاصي كه از اطلاعات و تعهد كافي در امر طبابت برخوردارند داده مي شود و اين هرگز به معني سلب حق مردم در گرفتن جواز مطب نيست؛ بلكه دقيقا به معناي رعايت حقوق و مصالح ساير شهروندان مي باشد.
حال كه چنين شرايطي براي داوطلبان نمايندگي ضرورت دارد، مرجعي نيز بايد وجود داشته باشد تا وجود اين شرايط را در داوطلبان احراز كند و در صورت نبود همه يا بعضي از اين شرايط در داوطلبي خود اين نهاد يا نهاد قانوني ديگري كه اين مرجع به آن گزارش مي دهد، صلاحيت داوطلبان فاقد شرايط را رد كند. در كشور ما نيز قانون مرجعي را براي اين امر مشخص كرده كه مطابق اصل « نود و نهم » قانون اساسي اين وظيفه بر عهده ي شوراي نگهبان است. اين نظارت كه به موجب اصل 99 قانون اساسي بر عهده ي شوراي نگهبان است مطلق و شامل نظارت بر راي گيري و روند انتخابات و نيز صلاحيت كانديداها مي باشد و مقيد كردن آن به صرف نظارت بر راي گيري، بدون دليل و تخطي از اصل مزبور - اصل 99 - است.
اما به چه دليل نظارت شوراي نگهبان استصوابي است ونه استطلاعي؟ مطابق همان اصل عقلايي كه كه احراز صحت انتخابات و تاييد يا رد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي را بر عهده ي مرجعي رسمي و قانوني مي داند و نيز ضرورت وجود مرجع قانوني كنترل اعمال مجريان - وزارت كشور - براي برطرف كردن اشتباهات يا سوء استفاده هاي احتمالي نهاد اجرايي و همچنين پاسخگويي به شكايات و اعتراضات داوطلبان از مجريان انتخاباتي، قانون اساسي نهاد ناظري به عنوان مرجع رسمي ناظر بر انتخابات و تشخيص صلاحيت نامزدها و عملكرد مجريان انتخاباتي تعيين كرده است. اين نهاد ناظر شوراي نگهبان است و در قانون نهاد يا فرد ديگري به عنوان ناظر، يا نهادي كه شوراي نگهبان به آن گزارش دهد معرفي نشده است.
پس تنها ناظر رسمي و قانوني همين شوراي نگهبان است و چون نظارت عقلايي بر راي گيري و تشخيص صلاحيت داوطلبان اقتضاي تاييد يا رد و ابطال عملي و موثر را دارد و اين ويژگي تنها در قالب نظارت استصوابي قابل تحقق است، بنابراين نظارت شوراي نگهبان نيز نظارت استصوابي مي باشد. از سوي ديگر، قانون اساسي در اصل نو و هشتم خود، حق تفسير قانون اساسي را به شوراي نگهبان داده است و اين شورا به دفعات « نظارت » موجود در اصل نود و نهم قانون اساسي را به «نظارت استصوابي» تفسير كرده است. البته اين نظارت در چهارچوب قانون و بر مبناي شرايطي است كه قانون براي نامزدها و يا نحوه ي اجراي انتخابات تعيين كرده است. در واقع شوراي نگهبان عهده دار بررسي وجود شرايط مندرج در قانون در داوطلبان و در عملكرد مجريان انتخاباتي مي باشد. البته طبق وظيفه اگر وجود اين شرايط را محرز نبيند صلاحيت داوطلبان و يا صحت انتخابات را تاييد نخواهد كرد.

در مطلب بعد به بررسي انگيزه ي مخالفان از مخالفت با نظارت استصوابي و شبهات آنان در خصوص اين نوع نظارت خواهيم پرداخت.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ سيزدهم

خدایا ...
من هیچم و تو همه چیز من هستی
خدایا ...
در من شعله تسلیم را بیفروز و تو زندگی مرا تدوین کن که من بنده توأم
و از بنده جز فرمانبرداری سرور خود چه کاری بر می آید؟
پروردگارا ...
دست نياز به سوي درگاهت دراز مي كنم و تو را مي ستايم كه يگانه معبود و ياور من هستي در دنيايي كه نشاني از محبت ندارد، من فقط به يك مهربان مي انديشم پس دستم را بگير كه به دستگيريت محتاجم، براي فردا توشه اي ندارم، اگر چراغ اميد را فرا راهم روشن نكني چنان فرو مي مانم كه برخاستنم محال است . دستم را بگير ...

لبم پـــر شکایت شبم بـی نهایت
در این تیره شبها نثارت خــــــــدایا
دل سر به راهی الهـــی الهـــــی
در این جاده های سرد و ناحد
منم آن مســافری که خواهد
رسم تا به شهر روشنـــــایی
اگر تــــو مـــرا چنین بخواهی
الـــهی الـــــهی ببین ناتــــــــوانم
برافکن به جـــانم کمند بلند نگاهی
الـــهی الـــــهی شــب بی نصیبی
در اوج غریبـــــی ... مگر در تو گیرم پناهی
الـــهی الـــــهی بسویت نگـاهد دل من
دل شب پنــــاه دل من ستاره گواه دل من
که این اشک و آه دل من بود پیش رویت به عذر گناهی
الـــهی الـــــهی سحر میزند سر
دلـــم میزند پــر بســـویت الهی
الـــهی الـــــهی در این سایه روشن
به تو می رسم من به پــــرواز آهی
آه ... الهی الهی
الهی آمین ...
 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

17 دي / 7 ژانويه / 27 ذيحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
17 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شمار تلفات رومي ها تنها در دو جنگ با ايران (زمان شاپور دوم)

تصوير كنستانتينوس دوم
بر يك سكه زمان او

گزارش رسمي جنگهاي روم وايران در سالهاي 348 و 350 ميلادي (دوران حكومت شاپور دوم معروف به ذوالاكتاف) كه به تاريخ 20 اكتبر 351 از سوي ارتش روم تكميل و به تاريخ هفتم ژوئيه سال 352 به امضاي كنستانتينوس دوم امپراتور وقت رسيده و براي اطلاع سناي روم ارسال شده و سپس در آرشيو دولتي روم قرار گرفته و اينك در آرشيو واتيكان نگهداري مي شود ارقام تلفات (كشتگان) ارتش روم را به اين شرح نشان مي دهد:
    
     جنگ سال 348 (جنگ يكم) : پنجاه هزار و 231 كشته
    
     جنگ سال 351 (جنگ دوم) : 39 هزار و 12 تن كشته
    
     تاريخها پس از احتساب با تقويم تازه ميلادي، از سوي كيوريتور آرشيو اصلاح شده اند. هردو جنگ را رومي ها آغاز كرده بودند كه شكست خوردند. مجسم كنيد كه اگر قدرتي به نام ايران وجود نداشت كه در برابر جاه طلبي رومي ها بايستد مشرق زمين با چه بدبختي رو به رو مي شد ــ همان بدبختي كه در غياب قدرتي چون ايران از اوايل قرن نوزدهم تا كنون (به استثناي چند دهه اي كه قدرت شوروي وجود داشت) بر سرش آمده است. شرق بايد مديون مردان ايران باشد که در خون حود غلطيدند و قرنها آزادي و شئون آنان را حفظ کردند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

17/10/59
ادامه عمليات نصر ( هويزه ) : عدم تحرك جدي طرفين ، اجراي آتش شديد روي مواضع خودي مخصوصاً نيروهاي مستقر در جنوب كرخه ، عدم اقدام جدي براي عقب كشيدن تجهيزات خودي و غنيمتي به جاي مانده در منطقه بين نيروهاي خودي و دشمن ، شكست و خسارت عراق در هجوم به روستاي صفحه 2 در محور فارسيات و نقل و انتقال دشمن در محور پادگان حميد .

گزارش كتاب « جنگ خليج » دربارة حوادث امروز عمليات .

بازتاب عمليات اخير در خبرگزاري عراق ، راديو لندن و روزنامه فرانسوي لوكوتيدين ؛ به جز خبرگزاري عراق ، نحوة انعكاس حاكي از پيروزيهاي ايران است .

اجراي آتش مكرر توپخانه عراق در دزفول و اصابت دو فروند موشك فراگ به اهواز .

آماري از درگيرهاي گيلان غرب .

عمليات عليه ضد انقلاب در مريوان .

انتقال مسئوليت بررسي وضعيت و تدارك گروههاي مخالف ايران از ارتش عراق به استخبارات اين كشور .

اعلام مواضع ايران توسط رئيس جمهور ، خطاب به صدام : آمريكا براي تثبيت مواضع خود در خليج فارس شما را به كار گرفت ، در ارزيابي خود اشتباه كرد . شما نيز اشتباه كرديد . ما نه به تجاوز صّحه ميگذاريم نه آن را تحمّل ميكنيم و اين باعث ميشود كه ملت عرب نيز به اسلام برگردد و تسليم تجاوز اسرائيل نشود .

پيام تشكر آيت الله منتظري و رئيس مجلس شوراي اسلامي ( آقاي هاشمي رفسنجاني ) خطاب به رئيس جمهور و رزمندگان بمناسبت عمليات اخير .

گزارش روزنامه انقلاب اسلامي از تظاهرات عليه دكتر بهشتي در مشهد به حمايت از رئيس جمهور ( بني صدر ) و اعلام جرم استاندار خراسان عليه خبرنگار روزنامه مزبور و تكذيب مواردي از گزارش نامبرده .

تفسير راديو لندن از تاثير مشكلات سياسي داخلي ايران بر نيروهاي نظامي .

تفسير راديو اسرائيل از نتايج احتمالي اجلاس آتي سران كشورهاي اسلامي در رياض و تأثير آن در جنگ .

اعلام حمايت مجدّد شاه حسين از عراق : رشادت ارتش عراق در جنگ با ايران اولين مرحله احقاق حقوق پايمال شده اعراب است .

گفتگوي داگلاس هرد ، معاون وزير خارجه انگليس ، با شيخ خليفه ، وليعهد امارات ، درباره جنگ ايران و عراق و ديگر مسائل اعراب .

17/10/64
شوروي اعلام كرد كه ايران نبايد نگران تغيير موضع شوروي باشد.

اعلام بي‌طرفي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در جنگ ايران و عراق.

 

 

پديده كشف حجاب

در 12 خـرداد 1313، رضـاخـان عـازم تـركـيـه شـد آن زمـان مـصـطـفـى كـمال آتاتورك بنيانگذار رژيم لائيك ، بر آن كشور حكومت مى كرد، تركيه در آن زمان از نظر مـعـيـارهـاى غـربـى پـيـشـرفتهاى چشمگيرى كرده بود. رضاخان پس از بازگشت بى درنگ به تغيير اوضاع ايران در همه امور، به ويژه در زمينه فرهنگى پرداخت .
در بهمن 1313، كه دانشگاه تهران افتتاح گرديد، به دختران دستور دادند (بدون حجاب ) به تـحـصـيـل مـشـغـول شـوند تا در آينده اى نه چندان دور پيشتاز نهضت كشف حجاب گردند. البته تاءسيس ‍ دانشسراهاى عالى و مقدماتى كه از سال 1312 آغاز شده و رضاخان در 17 دى 1314 طـى جـشـن فـارغ التـحصيلى دختران بى حجاب دانشسراهاى مقدماتى ، كشف حجاب را رسما اعلام كـرد ايـن اقدامات با برگزارى مراسم و آيين هاى عمومى مختلط ادامه يافت و در خرداد 1314 مؤ سسه پيشاهنگى دختران تاءسيس گرديد كه با اجراى صدها برنامه ضد اخلاقى و انحرافى ، گام مهم و مؤ ثر در منزلت زنان و دختران برداشت .
رضاخان پس از بازگشت از تركيه مى گويد:
((كـوشـش مـن ايـن اسـت كـه ايـرانـيـان را در طـريـق تـرقـى و قـبـول تـمـدن جـديـد (غـربـزدگـى ) وارد كـنـم . امـا مردم متاءسفانه حاضر نيستند خود را براى زندگى عصر جديد حاضر نمايند.))
شـش مـاه پـس از واقعه مسجد گوهرشاد، رضاخان با بى اعتنايى به مخالفت علما و مردم مسلمان روز 17 دى 1314، قانون كشف حجاب زنان را بطور آشكار و رسمى اعلام كرد و خود به اتفاق هـمـسـر و دخترانش (اشرف و شمس ) كه بدون حجاب بودند در جشن فارغ التحصيلى دانشسراى مـقـدمـاتـى كـه بـه ابـتـكـار عـلى اصـغـر حـكـمـت وزيـر مـعـارف و فـرامـاسـونـر تـشـكـيـل گـرديـد شركت كرد و سخنانى ايراد كرد.
مـاءمـوران رضـاخـان در اجـراى ايـن قـانـون ، بـا تـمـام قوت و قدرت ، شب و روز در كوچه ها و خيابان ها گشت مى زدند و هر جا زن با حجابى را مى يافتيد با خشونت با او رفتار مى كردند.
در اين باره آيت الله خميني فرمودند:
((مـن يـادم اسـت كـه ايـن هـا در زمـان رضـاخـان بـه اسـم اتـحـاد شـكـل ، بـه اسم كشف حجاب چه كارها كردند چه پرده ها دريدند از اين مملكت ، چه زورگويى ها كـردنـد و بـچـه ها ساقط شدند در اثر حمله هايى كه اين ها مى كردند به زن ها كه چادر در از سرشان بكشند.))

 

 در گذشت جهان پهلوان تختي

17 دي 1346 - جهان پهلوان تختي قهرمان ورزش كشتي ايران به طرزي مشكوك درگذشت. تختي درخانواده‎اي تهيدست درتهران متولد شد. او دريايي ازپاكي و صداقت بود. دلاوري بي‎باك كه قلبي رئوف و مالامال ازعشق مردم درسينه ستبرخود داشت. همه اين ويژگيها او را به پهلوان شكست ناپذيرو محبوب دلها مبدّل كرده بود. تختي درزندگي‎اش بيش ازقهرماني به پهلواني و خلق و خوي انساني اهميت مي‎داد. تختي دردوران قهرماني خود با كسب 9مدال طلا و نقره جهاني و بازيهاي المپيك ورزشكارايراني است كه بيشترين طلاهاي عرصه‎هاي بين المللي را براي ايران به ارمغان آورده است اما هرگز فروتني و تواضع خود را ازدست نداد و همواره ساده زندگي كرد. جهان پهلوان تختي با فتح حماسي خود دربازيهاي المپيك ملبورن درسال1956ميلادي مدال طلا برگردن آويخت و با فرستادن نماينده‎هاي شوروي سابق و اِمريكا به رده‎هاي دوم و سوم اعتباربيشتري براي كشتي ايران فراهم كرد. تختي پهلوان ايران كه درمقابل ظلم سرفرود نياورد سرانجام با دسيسه‎هاي عمال رژيم پهلوي به قتل رسيد و مرگ او رياكارانه خودكشي قلمداد شد اما مردم خودكشي تختي را باورنكردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
7 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ايجاد « مملكت سعودي »

عبدالعزيز بن عبدالرحمن السعود

عبدالعزيز بن عبدالرحمن السعود هفتم ژانويه سال 1926 قلمرو خود را « مملكت سعودي » اعلام داشت كه 20 ماه مه سال 1927 دولت انگلستان طبق عهدنامه جده استقلال آن كشور را كه تا نيمه جنگ جهاني اول تحت الحمايه عثماني بود به رسميت شناخت . از نيمه دوم جنگ جهاني اول ، دولت انگلستان جاي عثماني را در برخي از مستملکات اين امپراتوري در جهان عرب از جمله عراق و حجاز و سرزميني که بعدا ماوراء اردن نامگذاري شد گرفته بود.
    عبدالعزيز در جواني با خانواده خود براثر فشار الرشيد كه زادگاه آنان رياض در منطقه نجد را متصرف شده بود به كويت رفته بود كه در دسامبر سال 1901 در 21 سالگي با نيرويي كه از چهل و چند نفر بيشتر نبود به قصد پس گرفتن رياض عازم نجد شد و اوايل 1902 رياض را تصرف كرد و سپس به كوتاه كردن دست الرشيد از نقاط ديگر پرداخت. تا سال 1904 همه نجد را برغم حمايت نظامي عثماني از الرشيد تصرف كرد و با مرگ الرشيد در سال 1906 راه در برابر عبدالعزيز باز شد و به تدريج ساير مناطق تحت سلطه عوامل الرشيد را گرفت و در سال 1913 حصاء راهم بر قلمرو خود افزود و به ساحل خليج فارس رسيد. دولت انگلستان كه سرگرم عقب راندن عثماني از سرزمين هاي عربي و مسلط شدن بر انها بود در سال 1916 ( اواسط جنگ جهاني اول ) نجد و حصا ء را به عنوان قلمرو عبدالعزيز برسميت شناخت . عبدالعزيز در سال 1925 از اختلاف شريف مكه با دولت انگلستان استفاده كرد و حجاز را هم بر قلمرو خود افزود و خود را سلطان نجد و حجاز اعلام داشت و انگلستان طبق عهدنامه سال 1927 جده استقلال قلمرو او را برسميت شناخت . ولي تاريخ اعلام رسمي تاسيس كشور سعودي 23 سپتامبر 1932 است . عبدالعزيز كه در سال 1880 به دنيا آمده بود بسال 1953 در گذشت . سلطنت بر كشور سعودي در خانواده السعود موروثي است .
    كشور سعودي كه در ايران عربستان خوانده مي شود داراي2 ميليون و 250 هزار كيلومتر مربع وسعت و طبق آمار رسمي سال 2001 بيست و يك ميليون و 400 هزار تن سكنه دارد و از لحاظ صدور نفت ، مقام اول را در جهان داراست .

برخي ديگر از رويدادهاي 7 ژانويه

  • 1714:   نخستين ماشين تحرير جهان كه به دست هنري ميل ساخته شده بود در لندن به معرض تماشا گذارده شد.
        
        * 1936 : برنامه معروف به کشف حجاب با شرکت همسر و دختران رضا شاه پهلوي بدون حجاب در جشن دانشسراي عالي به اجرا گذارده شد.

  • 1952:   كشور اردن كه با انديشه و به دست انگليسي ها ساخته شده است داراي قانون اساسي شد.

  • 1945:   مجلس شورا 17 دي ماه 1323اختيارات دكتر ميلسپو مستشار ماليه ايران را كه با مدير كل وقت بانك ملي درگيري پيدا كرده بود لغو كرد . ميلسپو كه معتقد بود تا ايرانيان به ماليات دادن عادت نكنند ، ادارات دولتي از رشوه و تنبلي پاك نشوند و توصيه و پارتي بازي ( اعمال نفوذ ) از ميان نرود مسائل ايران حل نخواهد شد 9 روز بعد كناره گيري خود را اعلام داشت و به آمريكا بازگشت .

  • 1964:   ليندن جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا برنامه مبارزه فقر در اين كشور را اعلام داشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    27 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « مُشرفُ الدّين مصلح بن عبدالله» مشهوربه سعدي شيرازي شاعرو متفكربرجسته ايراني

    27 ذي الحجه 691 - «مُشرفُ الدّين مصلح بن عبدالله» مشهوربه سعدي شيرازي شاعرو متفكربرجسته ايراني چشم ازجهان فروبست. شعدي درايام جواني سفري 30ساله را آغازكرد و ازبسياري ازنقاط عالم ديدن كرد. سعدي مقارن با حكومت« ابوبكرسعد» زندگي منظومه معروف خود يعني بوستان يا سعدي نامه را كه شامل انديشه‎هاي گرانقدر اوست. سعدي خود درباره بوستان گفته است: «آن را به 10باب تقسيم كردم به نامهاي: عدل و انصاف، احسان، عشق و شور و مستي، تواضع، رضا، قناعت، تربيت، شكربرعافيت، توبه و درانتها مناجات و ختم كتاب». گلستان ديگراثرجاودانه سعدي است كه ازپربارترين نثرهاي مسجّع ادب پارسي به شمارمي‎رود. همچنين «نصيحة الملوك و مجموعه غزليات سعدي» ازديگرآثارارزشمند اوست.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -8
    -2

    اهواز

    2
    13

    تبريز

    -13
    -6

    شيراز

    -6
    4

    مشهد

    -16
    -5

    بندرعباس

    7
    17

    کرمان

    -11
    0

    اصفهان

    -10
    0

    يزد

    -8
    0

    کرمانشاه

    -10
    0

    اراک

    -12
    -8

    رشت

    0
    3

    دبی

    14
    18


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1378 تومان
    942 تومان
    1882 تومان
    855 تومان
    255 تومان
    260 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    204000 تومان
    98500 تومان
    50500 تومان
    194500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 17.26

    اذان صبح فردا : 5.45

    طلوع آفتاب فردا : 7.15

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Businessweek
    14 ژانويه
     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Businessweek
     

    تاریخ انتشار: 14 ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 144
    حجم فایل: 24 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    کیبورد هوشمند


    این روزها یکی از دغدغه های خاطر عزیزان معلول حرکتی چگونگی تایپ و استفاده از کامپیوتر است. اما خوشبختانه اخیرا یک شرکت ژاپنی به نام Actbrise توانست نوعی کیبورد را طراحی و به بازار عزضه کند که نیاز به لمس کلید های آن نیست. تنها کافیست که این کیبورد touchless را به کامپیوتر شخصی خود متصل کرده و سنسور مربوط به آن را بر روی سر و یا هر قسمت از بدنتان که قابلیت تحرک و فرمانپذیری از مغز را داراست نصب کنید. هر حرکتی که از سر شما صادر شود به صفحه کلید و موس جهت حرکت و جستجو فرمان میدهد. به کمک این کیبورد امکان جستجو در فایل ها و قسمت های مختلف ویندوز نیز برای هر نوع معلول فیزیکی مهیاست. در کنار این گشت و گذار در سیستم میتوانید به راحتی متن مورد نظر خود را تایپ نمایند. قیمت تمام شده این محصول 2,573 دلار اعلام شد.  این محصول هنوز در حال طی کردن مراحل تست خود می باشد اما امیدواریم هر چه سریعتر وارد بازار شود . با وجود قیمت نه چندان جالب آن بی شک میتواند بسیاری از مشکلات عزیزان معلول حرکتی را مرتفع سازد.
    منبع
     

    مشخصات لپ تاپ جدید Dell
    مدل XPS M1530



     

    این لپ تاپ جدید با ورزش مناسب و رژیم غذایی خوب موفق شده تا به وزن 1.8 کیلوگرم دست پیدا کند! حتما میگویید خوب این لپ تاپ هم مانند هم وزن های مشابه مثل مدل های Sony دارای LCD 14 اینچی است. اما نه این دوست جدید با این وزن کم LCD 15.4 اینچی دارد. دیگر مشخصات آن شامل پردازشگر Core 2 Duo با سرعت های 1.5 تا 2.6  گیگاهرتز. تا 2 گیگابایت رم و یک دوربین دیجیتال و وب کم 2 مگا پیکسلی است. مشخصات کامل را در ادامه مطالب بخوانید.

    • 15.40-inch disدانلود (CCFL up to 1680 x 1050, LED up to 1440 x 900)
    • Core 2 Duo options from 1.5GHz (T5250) up to 2.6GHz (T7800)
    • Crestline GM/PM 965 chipset with up to 4GB of 667MHz DDR2 SDRAM
    • GeForce 8400M or 8600M GS options (up to 256MB)
    • Slot-loading Blu-ray / 8x DVD±RW
    • Options for 802.11a/b/g/n, WWAN, Bluetooth
    • HDMI, VGA, 1394, ExpressCard, (3) USB 2.0, Ethernet, fingerprint reader, media reader
    • 2.0 megapixel (with CCFL) or 300k (with LED) cameras
    • Weight supposedly 4 pounds

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    غربت غربى



    نويسنده: سيد حسین نصر
    مترجم: امیر مازیار / امیر نصری

     

    معرفی کتاب:
    تلاش شرق و غرب يا مواجهه جهان سنتى با عالم متجدد، رويدادى است كه نه تنها تاريخ بيرونى ممالك شرقى را در چند سده اخير رقم زده، بلكه به نحو ناگريزى بر تمام وجوه حيات درونى ساكنين اين ممالك نيز سايه افكنده است. در همه اين دوران انسان شرقى، انسانى مضطرب و بى قرار بوده است. انسانى كه از طرفى خود را در برابر دستاوردهاى عالم متجدد ضعيف و ناتوان و نيازمند مى ديده و از طرفى ديگر با پذيرش، بلكه تسليم و ناگزير به مدنيت و فرهنگ غربى خود را بريده از ريشه هاى كهن فرهنگى و وطن مألوف خويش احساس مى كرده است. و بريدگى از ريشه ها مسأله ساده اى نيست بغرنج و دردناك و فاجعه آميز است.
    اما تفكر و انديشه اصيل همواره در مقابل چنين اضطرابهاى و سرگشتگى هايى شكل مى گيرد; يعنى در آنجا كه حيات روزمره فرد در مواجه با پرش ها و پرشانى ها مختل مى شود و شخص دردمندانه مى كوشد تا راه برون شدى از اين معركه جانكاه بيايد.
    زندگينامه خود نوشت دكتر نصر در واقع شرح همين اضطراب و پريشانى و بازگويى تلاشى جدى و دردمندانه در راه گذر از اين مرحله است. در واقع حوادث اين زندگينامه حكايت احوال درونى نسلى از ساكنين عالم شرق است كه پيش از ما با مسأله سنت و تجدد روبرو شدند و سعى نمودند در افق زمانه خويش پاسخى براى آن بيابند.
    دكتر سيد حسين نصر در خانواده اى با ريشه هاى سنتى عميق تولد و پرورش يافت. در نوجوانى بواسطه برخى شرايط پيش آمده ترك وطن گفت و در غرب ساكن شد و در آنجا عميقاً با عالم غربى آشنا گشت. همين آشنايى منجر به آشوب و بحرانى در روح او شد بحرانى كه ريشه در تعارض غرب و شرق و سنت و تجدد داشت. اما نصر تسليم اين بحران نشد. در طلب حقيقت به تفكر و جستوجوى عميق پرداخت و سرانجام در پى آشنايى با «سنت گرايان، آنچه را يافت كه مى جست. از آن پس زندگى دكتر نصر تلاش براى فهم عميق تر حقيقت. سنت و تحقيق آن در جان خويش بوده است. همچنين دكتر نصر اين توفيق را يافت كه يكى از شارحان و نمايندگان برجسته انديشه سنت گرا باشد.
    زندگينامه خود نوشت كنونى جزيى از كتاب «فلسفه سيد حسين نصر» است كه در سال 2001 در مجموعه «كتابخانه فيلسوفان زنده» به چاپ رسيده است. اين مجموعه نفيس براى ارج گذارى از مقام انديشمندان برجسته روزگار ما در زمان حيات آنان و با حضور و مشاركت خود آنان شكل مى گيرد و مجلات سابق آن به اشخاصى همچون گادامر، بوبر، كارناب، پاسپرس، پوپر، كواين و... اختصاص داشته است. در واقع انتخاب دكتر نصر براى اين مجموعه، برگ زرين ديگرى در كارنامه ايشان است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● پيشگفتار

    ● پيشينه خانوادگى

    ● نخستين سالهاى كودكى

    ● سفر به آمريكا

    ● سالهاى تحصيل در آمريكا

    ● ام اى تى و هاروارد

    ● بازگشت به وطن

    ● دو همكار: كربن و ايزوتسو

    ● تاسيس انجمن فلسفه

    ● فعاليتهاى خارجى در زمان حضور در ايران

    ● غربت غربى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (23)
     

    در هفته‌ای که گذشت، انتخابات رایانه‌ای شد و امور مملکتی روبه‌راه شد و حتی یکی از بزرگان اهل تمیز برای نامزدی اعلام آمادگی کرد؛ متاسفانه چون هیچ‌یک از این امور به این ستون مربوط نیست، اخبار فرهنگی و هنری را مرور می‌کنیم و شنونده باید عاقل باشد.


    یکم: جایزه‌ی بزرگ "عشق پانزده سانتی" به افتخار نامجو
    محسن نامجو ناگهان در شبکه‌های مختلف رادیو بلامانع اعلام شد و با حضور پرشور و گسترده در همه‌ی شبکه‌ها بر موسیقی خاص خود تاکید کرد. کیوان ساکت نیز با انتقاد از این که سال‌ها پیش بی‌خبر از او فیلمی گرفته‌اند و امروز در تایید استاد نامجو به‌کار می‌برند، همه‌چیز را تکذیب کرد. قرار شده است بنیادی با نام نامجو تاسیس شود و مدیریت امور تاییدات و تکذیبات را بر عهده بگیرد؛ یک منبع آگاه هم اعلام کرد قرار است به افتخار بازگشت نامجو و تا وی دوباره چپه نشده است، جایزه‌ی "عشق پانزده سانتی" را برای کسانی که بتوانند راه وی را ادامه دهند، تاسیس شود.


    دوم: خدا چه مهربونه
    لوریس چکناواریان، که چون یک چهره‌ی جهانی‌ست به‌اندازه‌ی کافی مشکوک هست، در اظهارنظری بدون هماهنگی اعلام کرد که موسیقی زبان خداست. در همین راستا سازمان صدا و سیما مشغول تهیه‌ی بیانیه‌ای در تکذیب این جمله است؛ وگرنه موضوع ممنوعیت پخش سازها و باقی مسائل ناموسی مربوط به موسیقی زیر سؤال می‌رود.


    سوم: تجلیل باید گردد!
    حمید عاملی، که متاسفانه تاریخ مصرف کارهای رادیویی را نمی‌دانسته و پنجاه سال در رادیو و بقیه‌ی جاها قصه‌های مجاز می‌گفته است، مورد بزرگداشت قرار گرفت و نتوانست از این خطر بگریزد؛ بدتر از همه آن که پیام‌های رسمی تجلیل از وی نیز خوانده و منتشر شدند و به‌زودی باید از خجالت این همه تجلیل دربیاید. یکی از کارشناسان در حاشیه‌ی این مراسم با انتقاد از افرادی که در زنده بودن‌شان تجلیل می‌شوند، افزود: از فروتنی رادی و امین‌پور یاد بگیرید که حتی با ما هماهنگ هم نکردند.


    چهارم: اخبار ویژه
    فردی موسوم به "بهرام.ب" که مدعی کارگردانی‌ست، علیرغم تلاش همکاران در مجموعه‌ی نفیس تئاتر شهر موفق شده است نمایش خود را با نام معلوم‌‌الحال "افرا" روی صحنه ببرد. این نمایش که به‌ظاهر داستان یک درخت پر شاخ و برگ (نماد مدرنیته‌ی غربی) و یک دختر (نماد فساد و بی‌ادبی) را روایت می‌کند، در لایه‌های پنهان خود انقلاب مخملی گرجستان و اوکراین را موجه جلوه می‌دهد. شنیده‌ها حاکی‌ست که بلیت هشت‌هزار تومانی این نمایش نیز به نفع برخی از کشورهای اروپایی صادر شده است.


    پنجم: آخر به درآ... نخواهمت خورد!
    یک کارگردان مسلمان امریکایی که کشف کرده مولانا امریکایی بوده است، با ساختن فیلمی جهانی با بازی بهرام رادان می‌خواهد روی ترکیه و ایران و عراق و افغانستان و استرالیا را درباره‌ی ادعای مالکیت مولانا کم کند. در این پروژه که احتمالا محمدرضا گلزار نیز در آن به‌هرحال نقشی خواهد داشت، موضوع سرایش مثنوی مولانا در روایتی تازه تصویر می‌شود و حضور لئوناردو دی‌کاپریو نیز در نقش شمس، معانی تازه‌ای به آن سه روزی که مولانا و شمس خلوت کردند، خواهد داد. هنوز درباره‌ی چگونگی روایت وزارت ارشاد از این فیلم اظهارنظری منتشر نشده است.


    ششم: اخبار رفع مظلومیت از فرهنگ
    (با توجه به صلاحدید سردبیر مبنی بر ناپدید بودن لایحه‌ی بودجه‌ی حماسی پنجاه صفحه‌ای تا لحظه‌ی تنظیم این ستون، حذف شد.)


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها
    دوست گرامی، سرکار خانم رستم دستان نقطه ببار ای بارون ببار نقطه جی‌میل نقطه کام؛ از این که چنین آی‌دی شیرزنانه‌ای انتخاب کرده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. با توجه به آغاز زمان ثبت‌نام نامزدها، شایعات ضعیفی از کاندیداتوری آقای بنیانیان مطرح شده است و ایشان هم تکذیب نکرده‌اند. در این صورت، ما در کمال بی‌طرفی و در راستای عدالت تصادفی از ایشان حمایت خواهيم نمود. ان‌شاءالله سال‌های آینده قسمت شما باشد. 

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    لايه برداري از پوست:
    راز داشتن پوستي سالم


    توی تبلیغات درموردش می شنوید. همسرتان را هم هرشب هنگام انجام آن دیده اید. قفسه های داروخانه ها نیز پر از محصولات مربوط به آن است. همه ی اینها شما را گیج کرده است و از خود می پرسید که واقعاً لايه برداري از پوست چیست؟


    چرا آقايون هم باید پوست برداری کنند؟
    پوست برداری عمل تمیز کردن سلول های مرده ی پوست برای رو آوردن پوست جوان و تازه است. عمل برداشتن پوست، منافذ پوست را باز کرده که باعث می شود پوست پاک و تمیز بماند و از بروز جوش و آکنه هم جلوگیری میکند. پس از این عمل حتماً پوست باید با آب و صابون، ترجیحاً صابون با خاصیت هیپوآلرژیک، شسته شده و در آخر مرطوب شود.
    متاسفانه، اکثر مردها پوستشان را با صابون های قدیمی معمولی شستشو میکنند. البته برای تمیز کردن پوستتان کافی است اما باعث سالم نگاه داشتن پوستتان نخواهد شد. درواقع، صابون های قالبی پوست شما را خشک می کند، منافذ پوست را می بندد و در طولانی مدت باعث زبر و زمخت شدن پوست می شود.
    پوست برداری همچنین مزایای بزرگ دیگری نیز برای آقایون دارد: پیازهای موی صورت را بیشتر ظاهر می کند که باعث می شود بتوانند عمل اصلاح صورت را بهتر انجام دهند.


    پوست برداری قسمت به قسمت
    مردها در همه ی جای بدنشان مو دارند، و مو نیز چربی، کثیفی و چرک جمع می کند. در مردها سه نقطه از بدنشان هست که نیاز به پوست برداری مداوم دارد: صورت، پشت و سینه (البته پوست برداری دست ها و پاها نیز بسیار عالی است، اما ضروری نیست)


    صورت
    پوست صورت مردها کاملاً با پوست صورت خانم ها متفاوت است. پوست صورت مردها منافذ بزرگتر، مو، کلاژِن و اِلاستین بیشتر، رگ های خونی متراکم تر دارد و عرق بیشتری نیز تولید می کند. اگر همه ی این چیزها را با هم در نظر بگیریم، دلیل جذب بیشتر دوده و کثیفی را متوجه خواهیم شد.
    یکی از مهمترین مولفه های پاک سازی پوست، وسیله یا اسفنج تمیز کننده است. مارک هایی که بهترین این محصولات را تولید می کنند، کلینیک، باکستر کالیفرنیا و نیوآ می باشد.
    اکثر این محصولات ترکیبی از سنگ پای دانه دانه، نمک دریا، تخم میوه، اسید سالیسیلیک، اسید آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی، است که همه ی آنها باعث شل شدن و پوست انداختن سلول های مرده ی پوست می شود. برخی از آنها حتی به تولید کلاژن نیز منجر می شود.
    برای اینکه بتوانید از تمیز کننده ی پوست برداریتان استفاده ی بهتری بکنید و کف صابون بیشتری ایجاد کنید، می توانید از یکی از راه های زیر استفاده کنید.
    دستکش های پوست برداری: این دستکش های نایلونی برای خانم ها مفیدتر است، اما برای آقایون هم کار می کند. آنها را دست کنید و تمییز کننده را به آرامی روی پوست صورتتان بکشید. تکانهای ماساژدهنده ی دستکش ها جریان خون ر افزایش داده و باعث می شود منافذ پوستی باز شوند.
    اسفنج: یک اسفنج ساینده و پاک کننده نیز مثل دستکش کار می کند اما این مزیت را دارد که باعث کف کردن بیشتر مایه ی پاک کننده می شود و باعث می شود که آن عمیق تر به منافذ و لایه های بیرونی پوست نفوذ کند.


    سایر پوست بردارهای صورت
    ماسک پوست برداری: این ترکیبی گچ مانند است که روی پوست مالیده می شود، پوست صورت را سفت کرده و باعث کنده شدن و ریختن سلول های مرده پوست و کثیفی ها می شود.
    صابون و سنگ پا: این یکی از ابزارهای کم خرج برای پوست برداری است که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. تنها اشکال این وسیله این است که برای ایجاد کف صابون، باید سنگ پا را خیلی مالید.
    نکته: فرقی نمی کند که از چه راهی برای پوست برداری استفاده کنید، اما بعد از انجام این عمل باید حتماً پوستتان را با کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید. پوست برداری باعث خشک شدن پوست شما می شود اما کرم مرطوب کننده باعث تثبیت پوست شما و پرورش پوست جدید می شود.


    سینه / پشت
    پوست برداری سینه و پشت به سختی پوست برداری صورت نیست، اما لازم است که این کا را در حمام انجام دهید.
    اولین قدم این است که موهایتان را شامپو کنید و همه ی کثیفی ها را بزدایید.
    قدم بعدی برداشتن یک اسفنج شستشو، ریختن مقداری مایه ی پاک کننده روی آن و مالیدن آن روی پشتتان، البته با حرکات دورانی، است. مایه های پاک کننده ی بدن با صوت متفاوت است، از اینرو توجه داشته باشید که برای هر قسمت از مایه ی مخصوص به خود استفاده کنید.
    از کشیدن محکم اسفنج به پشتتان واهمه نداشته باشید، اینکار باعث می شود که سلول های مرده به طور کامل از پوستتان جدا شوند.
    بعد نوبت به پوست برداری روی بدنتان (سینه، شانه ها و شکم) می رسد. برای این قسمت نیز مانند پوست برداری پشتتان عمل می کنید اما اسفنج را کمی ملایم تر روی بدن بکشید. پوست روی بدن نازک تر و حساس تر از پشت بدن است.
    برای رانهایتان بهتر است که از دستکش های پوست برداری استفاده کنید. آنها قدرت سایندگی کمتری دارند و نواحی سفت مثل کشاله ی ران را با آنها بهتر می توان تمیز نمود.


    دست ها و پاها
    پوست برداری دست و پا همیشه لازم نیست، چون باعث زبرتر شدن پوست آن میشود.
    برای پوست برداری دست ها می توان از سنگ پا استفاده کرد، فقط کافی است که آن را در اطراف انگشتانتان بکشید. اما راه های ارزان و ستی دیگری نیز برای این منظور وجود دارد. مخلوط کردن نمک دریا با آب لیمو و مالیدن آن روی پوست نیز همان کار را انجام می دهد. و پس از انجام پوست بردارید، کرم مرطوب کننده فراموشتان نشود.
    برای پاها نیز می توانید همین کار را انجام دهید. می توانید از سنگ پا یا ماسک پوست برداری استفاده کنید. همه ی این راه ها باعث تمیز شدن پاهایتان و پاک کردن آن از باکتری ها می شود.


    داشتن پوست سالم آسان است!
    خود شما با بدنتان بیش از هر کس دیگری آشنا هستید، و شما هستید که باید تشخیص دهید هر چند وقت یکبار بدنتان نیاز به پوست برداری پیدا می کند، هر روز، سه روز در هفته یا حتی یک روز در هفته؟ پوست برداری بیش از حد ممکن است باعث خراب شدن پوست شود و پوست برداری کم و به ندرت نیز باعث فوران چربی پوست می شود. هر راه و روشی که برای پوست برداری انتخاب کنید، اما خاطرتان باشد که ممکن است اینکار کمی وقت و تلاش بخواهد اما با اینکار دیگر لازم نیست نگران چین و چروک، جوش و پوست پوست شدن پوستتان باشید.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    خروپف نكنيم؟ 
     


     

    حدود 40% مردان و 25%زنان در خواب خروپف مي كنند. اگر شما خروپف مي كنيد مطمئناً هنگام نفس كشيدن در خواب صداهاي عجيبي از دهان‌تان بيرون مي‌آيد.
    حدود يك سوم انسانهايي كه بين 55 تا 84 سال سن دارند خروپف مي كنند. بر خلاف آنچه اكثر مردم تصور مي كنند خروپف كردن يك مشكل در بدن شماست و مي تواند در برخي موار نشان دهنده مشكلات جسمي باشد. اما در مواردي هم خروپف كردن پديده اي است كه شما مي توانيد آن را با رعايت برخي نكات بهبود بخشيد:

    1- به پهلو بخوابيد. معمولا زماني كه شما به پهلو نخوابيده ايد خروپف ها سر و كله‌شان پيدا مي شود.

    2-وزن كم كنيد. در برخي موارد وقتي كه شما دچار اضافه وزن هستيد و گردنتان از حد معمول كمي بيشتر چربي به خود مي گيرد به راه تنفستان فشار مي آيد و در نتيجه خروپف مي كنيد .

    3- قرصهاي آرامبخش هم در اين مورد نقش آفريني مي كنند. معمولا با خوردن اين قرصها ماهيچه هاي گردن و تنفسي حالت شل‌تري به خود مي گيرند و تنفس را مختل مي كنند.

    4- اگر آلرژي داريد آن را درمان كنيد. زماني كه شما از بيني نمي توانيد نفس بكشيد مجبوريد كه براي تنفس از دهانتان استفاده كنيد و اين موضوع شما را به خروپف كردن مي اندازد. معمولا خوردن آنتي هيستامين‌ها براي درمان گرفتگي بيني و حساسيت‌ها پيشنهاد مي‌شوند.

    5- سيگار نكشيد. سيگار كشيدن به مجراي تنفسي شما آسيب مي رساند.

    6- براي خوابتان برنامه ريزي داشته باشيد. در ساعت مشخصي به رختخواب برويد و ساعات معيني برخيزيد.

    7- اگر باردار هستيد و خروپف مي كنيد حتما به دكتر مراجعه كنيد. زناني كه هنگام بارداري خروپف مي كنند فرزندان خود را در خطر كمبود اكسيژن قرار مي دهند. اگر شما اين نشانه ها را داريد حتما با پزشك خود موضوع را در ميان بگذاريد.

    8- زير سر خود را بلند بگذاريد. اگر هنگام خواب بالش بلند استفاده كنيد امكان خروپف كردنتان كمتر است زيرا تنفس شما راحت‌تر صورت مي گيرد.

    اگر داراي شرايط زير هستيد حتما با پزشك مشورت كنيد:
    در حالي از خواب مي پريدكه احساس خفگي مي كنيد
    خروپف شما ديگران را كلافه كرده‌است
    وقتي از خواب بيدار مي‌شويد، احساس سرحالي نمي‌كنيد
    در طول روز خسته هستيد
    با سر درد از خواب بيدار مي شويد
    در حال اضافه كردن وزن هستيد
    نمي‌توانيد تمركز كنيد و يا مسائل را به خاطر بسپاريد
    اطرافيان‌تان متوجه شوند كه براي چند ثانيه نمي توانيد نفس بكشيد

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    چهل و یک سفیر فوتبال
    تحلیلی پیرامون حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر .....



     

    در وصف نمایش خوب بازیکنان خارجی در نیم فصل لیگ برتر شاید تنها این کافی باشد که از بین سه گلزن برتر جدول آقای گل لیگ برتر دو نفر از قماش خارجی ها هستند. غیر از محسن خلیلی که ۹ گل زده، هم لئوناردو پیمنتا که ۹ گله است و هم ابراهیم توره که هشت گل زده از خارجی هایی به حساب می آیند که تنها چند ماهی است به ایران آمده اند. البته این اتفاقات با عملکرد این قماش فوتبالیست ها در چند سال پیش اصلاً قابل مقایسه نیست. پنج سال پیش بازیکنان خارجی مسابقات لیگ برتر تنها به بازیکنان آذربایجانی و ارمنستانی محدود می شد که با قیمتی نازل برای گذراندن زندگی خودشان به ایران می آمدند. لئون استپانیان و آرمناک پطروسیان موج اولیه حضور ارمنی ها در لیگ ایران بودند و پس از آن نوبت به آذری ها رسید که یک اتوبوس فوتبالیست به لیگ ایران صادر کنند. جمعی که شاید بهترین فوتبالیست آنها رفعت قلی اف بازیکن سال های گذشته استقلال بود که بعد از دو فصل معمولی در استقلال به صنعت نفت آبادان رفت و البته الان دیگر کسی خبری از او ندارد.
    البته داستان حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران فصل های جذاب تری هم دارد. اینکه نیکولوفسکی گلر مقدونیه یی پرسپولیس تنها با یک جلسه تمرین از تیم رفت و البته پس از یکی دو سال شکایت و شکایت کشی با پرسپولیس توانست صد میلیون تومانی از آنها جریمه بگیرد. قصه سامبوچوجی هم که تا سال گذشته عضو پرسپولیس بود و یک مرتبه غیب شد و البته ماجرای رافائل که به پرسپولیس پیوست و پس از چند بازی فاش شد که بازیکن کامرونی «هپاتیت بی» دارد همه برای خودشان از داستان های جذاب ورود بازیکنان خارجی به مسابقات لیگ برتر ایران هستند. به هر حال در این فصل چهل و یک بازیکن خارجی در لیگ برتر ایران حضور دارند. البته اگر نخواهیم کسانی که در فاصله بین دو نیم فصل لیگ به ایران می آیند را به حساب بیاوریم. اما آیا واقعاً این چهل و یک بازیکن به درد فوتبال ایران خوردند؟ فعلاً که همه با توجه به منافع خودشان این ابهام را برطرف می کنند. کافی است کسی ایجنت باشد تا این اتفاق را صد درصد به نفع فوتبال ایران بداند و البته اگر کسی بابت این قضیه ضرر کند، داستان را صد درصد به ضرر فوتبال ایران می داند. اما واقعیت چیز دیگری است. نه صرفاً همه چیز را باید سیاه دید نه همه چیز را سفید.
    اگر همه خلیلی را برترین گلزن لیگ برتر به حساب می آورند، باید اضافه کرد پیمنتا غیر از ۹ گل، یک پاس گل هم داده تا بالاتر از خلیلی بایستد.
    البته او تنها خارجی حاضر در جدول گلزنان لیگ برتر نیست. ابراهیم توره سنگالی هم هفت گل برای پیکان زده تا در رده سوم گلزنان لیگ قرار بگیرد. پس از این عبدالوهاب ابوالهیل با ۵ گل زده و دو پاس گل دیگر خارجی جدول گلزنان لیگ برتر است که در رده دهم ایستاده. پس از آنها ایوان پتروویچ که چهار گل زده، بیست و هشتمین گلزن برتر لیگ به حساب می آید. پائولو زالدرون هم این وضعیت را دارد. او هم چهار گل در مسابقات لیگ برتر زده. عرفان اولروم بهترین گلزن فصل گذشته مسابقات لیگ برتر هم با سه گل زده و یک پاس گل سی و چهارمین گلزن لیگ است.
    آدریانو آلوز هم با سه گل زده و دو پاس گل در کنار اولروم ایستاده. جراردو مورالس در مس کرمان هم سه گله است. این هشت بازیکن برتر لیست چهل و یک نفری بازیکنان خارجی لیگ برتر هستند. هرچند که به آنها باید نام گئورگ کاسپاروف و مارتین رائول گلرهای راه آهن و برق شیراز را هم اضافه کرد که اگر بی انصاف نباشیم هر دو را در جمع پنج گلر برتر لیگ قرار می دهیم. با این حساب بالای بیست و پنج درصد فوتبالیست های خارجی لیگ برتر نمایش خوبی داشتند. آن هم در وضعیتی که اگر بخواهیم قیمت آنها را با همتایان ایرانی شان مقایسه کنیم، می فهمیم که استفاده از آنها واقعاً به صرفه است. به هرحال وقتی پیمنتا با رقمی کمتر از پنجاه میلیون تومان دقیقاً همانقدر گل زده که محسن خلیلی دویست میلیونی، بالاخره عقل حکم می کند که مدیران باشگاه سمت بازیکن ارزان قیمت تر بروند. البته این را هم باید اضافه کرد که در آشفته بازار فوتبال ایران بازیکنان درجه چندم خارجی هم به لیست تیم های لیگ برتری راه پیدا می کنند.
    در این اتفاق بیش از اینکه فوتبالیست های خارجی لیگ برتر مقصر باشند تقصیر به مدیران باشگاه ها برمی گردد که بدون مطالعه آنها را جذب می کنند. به هرحال در لیگ برتر که قیمت ها روز به روز بالاتر می رود و دیگر تیم ها توانایی خرید بازیکنان با استاندارد بالا را ندارند، چاره یی ندارند جز اینکه برای جذب خارجی ها ریسک کنند. البته دیگر موج هجوم بازیکنان از ارمنستان و جمهوری های تازه استقلال یافته شوروی به ایران تمام شده، پس از آن موج نوبت به بازیکنان آفریقایی رسید که چندان جواب ندادند. پس از آن پای بازیکنان درجه دوم اروپای شرقی به ایران باز شد و الان دیگر موج فوتبالیست های امریکای جنوبی به لیگ برتر ایران آغاز شده است. اتفاقی که باعث بالا رفتن کیفیت بازیکنان خارجی شده.


    ● تیم به تیم با مستشاران خارجی

    ۱) پرسپولیس؛
    پس از شکست های تجاری باشگاه در جذب بازیکنان خارجی این فصل آنها تنها به الونگ الونگ قناعت کرده اند که با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان کارایی خوبی برای پرسپولیس داشت، البته پیش از مصدومیت.

    ۲) سپاهان؛
    عبدالوهاب ابوالهیل و عمادرضا در سپاهان یادگار دوران ترانسفر عراقی ها به ایران هستند. در کنار آنها جابا مجیری دفاع ۲۷ ساله گرجستانی و پرنس کبیربلو مهاجم نیجریه یی ۲۶ ساله در این تیم هستند.

    ۳) صباباتری؛
    المیر تولیا گلر بوسنیایی تیم از بهترین گلرهای لیگ برتر است. آلن آدویچ بوسنیایی هم خوب برای آنها گل می زند و البته گویا ماچیچ صربستانی فعلاً بیمار است و نمی تواند برای تیم بازی کند.

    ۴) ملوان؛
    آنها اعتقادی به بازیکن خارجی ندارند. نه پولش را دارند، نه حوصله اش را.

    ۵) برق شیراز؛
    مارتین رائول گلر اروگوئه یی ۳۲ ساله تیم از فاکتور های موفقیت آنها است و ناصر شکرون فوروارد ۲۶ ساله عراقی دومین خارجی آنها.

    ۶) پاس همدان؛
    فاروق اختیارویچ هافبک ۲۷ ساله بوسنیایی در کنار امیر ابوچا مهاجم ۳۱ ساله اهل بوسنی و ساندرو تومیچ کروات که ۳۴ ساله است و گلر، سه خارجی آنها هستند.

    ۷) پیکان؛
    ابراهیم توره سال گذشته رفت و در تمرینات استقلال تست داد و حتی صمد مرفاوی به او لقب «عنایتی سیاه» را داد اما دست آخر در لیست استقلال قرار نگرفت. این بار یک ماه پس از آغاز لیگ برتر به پیکان پیوست و در عرض شش مسابقه هفت گل برای این تیم زد. او سنگالی است و تنها ۲۱ سال دارد. رونی گوکل گلر آلمانی آنها که احتمالاً از خریدهای بد آنها باشد، در کنار این دو باید کندو کامرونی را اضافه کرد که چندان آش دهان سوزی نیست.

    ۸) استقلال تهران؛
    بدترین خرید فصل لیگ برتر برای آنها بود که حتی یک نیم فصل هم دوام نیاورد و دیپورت شد. البته ناصر حجازی زمانی که ۱۵۰ میلیون تومان برای او بودجه گرفته بود وعده داد که یکی از ستاره های لیگ برتر خواهد شد؛ به هر حال سان جان اورسویچ مقدونیه یی هم هنوز معلوم نیست از کجا به استقلال آمده. شایعه است که یک هتلدار در ترکیه او را به حجازی پیشنهاد کرده.

    ۹) استقلال اهواز؛
    کارلوس فابریتزیو کاساتا مهاجم ۲۷ساله برزیلی تیم چندان برای آنها مفید نبوده.

    ۱۰) ابومسلم؛
    دنی اولروم آقای گل فصل گذشته ابومسلم این فصل چندان توفیقی نداشته. غیر از این مهاجم ۲۷ ساله نیجریه یی، فرانک آستو ۲۷ ساله توگویی هم که شایعه است کاپیتان تیم ملی کشورش است در ابومسلم بازی می کند. سومین خارجی آنها ایوان پتروویچ است و البته رودریگا را هم باید اضافه کرد که برزیلی است و از نیم فصل دوم برای آنها بازی می کند.

    ۱۱) راه آهن؛
    گئورک کاسپاروف را که از پاس گرفتند. آنها غیر از این گلر ارمنستانی، هاملت هیختاریان فوروارد تیم ملی ارمنستان را هم در ترکیب خودشان دارند.

    ۱۲) مقاومت سپاسی؛
    از ابتدای تاسیس تیم تا الان هیچ بازیکن خارجی به این تیم نرفته. آنها خودشان یک پا استاد فروش پدیده به تیم های دیگر هستند و احتیاجی به خرید ستاره های درجه دوم آفریقا ندارند.

    ۱۳) سایپا؛
    آدریانو آلوز ۲۹ ساله برزیلی فوروارد تیم است که برخلاف سال های گذشته خوب گل نزده. او آنقدر در ایران بوده که فارسی را خوب حرف می زند. علو ترائوره اهل مالی ۳۲ ساله و اندرو سیلوا مهاجم ۲۱ ساله برزیلی هم هنوز در انتظار حضور در آرایش فیکس سایپا هستند.

    ۱۴) نفت آبادان؛
    لئوناردو پیمنتا فعلاً که در کنار محسن خلیلی بهترین گلزن لیگ برتر است. در کنار او رناتوی برزیلی هم در نفت است و البته دسوزا اروگوئه یی که چند هفته پیش ترجیح داد نفت را ترک کند. هنوز کسی نمی داند دلیل این اتفاق چه بوده.

    ۱۵) مس کرمان؛
    سه فوتبالیست خارجی دارند. پائولو زالدرون ۲۶ ساله برزیلی در کنار جرالدو
    ۲۸ ساله برزیلی و البته ادینهو ۲۶ ساله برزیلی که به خاطر فوت پدرش به برزیل برگشته خارجی های لیست ۲۵ نفری مس کرمان هستند.

    ۱۶) ذوب آهن؛
    آنها چهار توریست را جذب کردند. نه عیسی اندوی سنگالی، نه مارتین ماهاتیر غنایی، نه فابیو داسیلوی برزیلی و نه آرمن لیگرانیان ارمنی چندان به درد ذوب آهن نخوردند.

    ۱۷) شیرین فراز؛
    ایوان گرواستوویچ ۲۵ ساله در کنار نناد ۲۶ ساله که هر دو اهل صربستان هستند در کنار امیر آلوجا مدافع ۲۷ ساله اهل مالی، سه بازیکن خارجی آنها در لیگ برتر هستند.

    ۱۸) پگاه گیلان؛
    ساشا ایلیچ گلر مقدونیه یی تیم که حتی سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد گلر آنهاست. هرچند در ماه گذشته کارش با مدیران پگاه رشت به شکایت و شکایت کشی رسید و الان دیگر سر تمرینات آنها هم نمی رود. آگوستین گیلائوری هافبک گرجستانی که سابقه بازی در استقلال را هم دارد الان در پگاه است و چندان نمایش خوبی برای آنها ندارد.

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive