به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, January 23, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 880)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

880

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 880 :: پنجشنبه 4 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

فرزندان بسياري از مديران وزارت امور خارجه
خارج از كشور تحصيل مي‌كنند

باسلام
ديروز در خبرگزاري فارس، مطلبي با عنوان  «فرزندان بسياري از مديران وزارت امور خارجه خارج از كشور تحصيل مي‌كنند» بود که هر چقدر با خودم کل انجار رفتم، نتونستم از خيرش بگذرم و در مجله قرار ندهم، توجه بفرمائيد:


فرزندان تعداد قابل توجهي از مديران ارشد وزارت امورخارجه و حتي كارمندان معمولي اين وزارتخانه در دانشگاه‌هاي خارج كشور مشغول تحصيل هستند.
فرزندان تعدادي از مديران ارشد سابق اين وزارتخانه از وزير گرفته تا برخي معاونين و مديران كل و سفرا و برخي از مديران فعلي در سطح مديركل، معاون مديركل، سفير و رئيس اداره در حال تحصيل در دانشگاه‌هاي خارج كشور هستند.
بررسي ها نشان مي دهد، دو فرزند وزير سابق امور خارجه، فرزند دو نفر از معاونين سابق، فرزندان دختر و پسر سه تن از مديران كل فعلي، فرزندان دختر و پسر 9 نفر از سفراي سابق و فعلي و فرزند يك رئيس اداره فعلي وزارت امورخارجه، در حال حاضر در دانشگاه‌هاي مختلف آمريكا، كانادا، انگليس، سوئد، هلند، بلژيك،اتريش، مالزي و آفريقاي جنوبي مشغول به تحصيل هستند.
بر اساس اين گزارش كه دربرگيرنده همه اطلاعات موجود در اين باره هم نيست، برخي از اين مديران اساساً در كشورهاي محل تحصيل فرزندانشان ماموريت نداشته‌اند، برخي از اين ديپلماتها نيز در حال حاضر سفير ايران در كشوري هستند اما فرزندانشان در كشور ديگري مشغول به تحصيل مي باشند و پاره اي از آنها نيز زماني در اين كشورها ماموريت داشته‌اند اما پس از پايان ماموريت، فرزندانشان را به دانشگاه‌هاي ايران منتقل نكرده و يا شايد فرزندانشان حاضر به همراهي آنها نشده‌اند.
موضوع تحصيل فرزندان پرسنل وزارت امور خارجه در خارج كشور، ازسطح مديران ارشد تجاوز كرده و به كاركنان اين وزارتخانه نيز سرايت كرده است.
كارشناسان معتقدند اگرچه ممانعتي براي تحصيل در دانشگاه‌هاي خارج از كشور براي هيچ شهروندي وجود ندارد و كاركنان و مديران وزارت امور خارجه نيز مي‌توانند مانند ديگر شهروندان، فرزندان خود را براي ادامه تحصيل به خارج كشور اعزام كنند اما اين روند در وزارت امور خارجه حالتي غير طبيعي يافته است.
به گفته برخي مديران اين وزارتخانه، استفاده از رانت، رقابت هاي ناسالم بين خانواده برخي ازمديران اين وزارتخانه و تاثير پذيري فرهنگي از زندگي در خارج كشور، از جمله عواملي است كه در شكل گيري اين پديده نقش دارد.
پي آمدهاي منفي فرهنگي و امنيتي ازجمله دل نگراني هايي است كه كارشناسان در اين موضوع به آن اشاره مي كنند؛ خصوصاً آنكه گزارش خبرنگار فارس از تاثير پذيري برخي فرزندان از فرهنگ غرب و عدم رعايت شئونات جمهوري اسلامي، ازسوي برخي حكايت دارد.
براساس اين گزارش،‌ وزارت امور خارجه تاكنون هيچ ضابطه و مقرراتي براي اين موضوع پيش‌بيني نكرده است.

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • انجیل به روایت گوگل ارث!
  • جلوگيري از بيماريهاي چشمي و عضلاني کار با کامپيوتر
  • اسامی رد صلاحیت شدگان از مجلس کنونی
  • معرفي و دانلود فيلم : تستوسترون
  • دانلود انيميشن : Corpse Bride
  • آلبوم زيبا و بيادماندني «دوست» با صداي زنده ياد ناصر عبداللهي
  • آهنگ زيباي باغ زندگي باصداي عليرضا عصار
  • ONLine TV Live  مشاهده آنلاين شبكه هاي ماهواره اي
  • شکایت عجیب پلیس های زن انگلیسی!
  • پاندورا بار دیگر اغوایتان می‌کند
  • ارگ نسا میراث جهانی اعلام شد
  • ویژگی های دنیا در سال 2050
  • جديدترين شماره از ماهنامه Animation
  • دوربین ماژولار 8 مگا پیکسلی 
  • پولس و شريعت
  • هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (24)
  • خواب آلودگي و سر درد پس از رابطه جنسي 
  • حاملان شيطان‌‌گرايي
  • و ...


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (879) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

انجیل به روایت گوگل ارث!
فناوري هسته اي
عکسی متفاوت از ونیز
20 عکس بسیار جالب در گوگل مپ
سایت رسمی اوا براون، همسر هیتلر!
جلوگيري از بيماريهاي چشمي و عضلاني کار با کامپيوتر
عکس‌های بسیار جالب: حروف الفبا روی بال‌های پروانه‌ها

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

این اصول گرایان و اصلاح طلبان نیایند؛
اسامی رد صلاحیت شدگان از مجلس کنونی

از روز گذشته با ارسال نامه هیات‌های اجرایی به منازل داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم، فهرست مجلس هفتمی‌های ممنوع‌الورود به مجلس هشتم اعلام شد.
بر اساس آخرین خبرهای دریافتی، تعدادی از نماینده‌های فعلی مجلس از سوی هیات‌های اجرایی و در اولین مرحله بررسی صلاحیت‌ها از ورود به مجلس هشتم بازمی‌مانند.

اصولگرایان:
پورزمان نماينده نقده، مرتضوی نماينده فارسان، انصاری نماينده آبادان، عطارزاده نماينده بوشهر، شاهی‌عربلو رییس کمیته اقتصادی مجلس هفتم، محسني‌بندپی نماينده چالوس، ناصر موسوی رامهرمز، سيد نظام ملاهويزه نماينده دشت آزادگان، جعفر آيين‌پرست، معلمی پور، علی مقنيان نماينده بيجار، رفعت بيات نماينده زنجان و رضا عبداللهی نماينده ماهنشان، عباسپور نماینده ارومیه، کاظم دلخوش نماينده صومعه‌سرا، عباسی نماينده محلات، سيدآبادی نماينده سبزوار، صادق دقيقی نماينده آستانه‌ اشرفيه، حبيب‌زاده نماينده بوكان، حسین پاپی نماینده دورود و فتح‌الله حسن‌وند نماینده خرم‌آباد نیز از جمله اصولگرایان مجلس هفتمی هستند که صلاحیت‌شان تایید نشده است

اصلاح طلبان:
قدرت‌الله عليخانی نماينده بویين زهرا و محمد عليخانی نماينده قزوين، اسماعیل گرامی‌مقدم نماينده بجنورد، نوروزاده نماينده اسفراين، ولی آذروش نماينده اردبيل، صديقی بناب نماينده بناب، شهريار مشيری نماينده بندرعباس، ولی‌‌الله شجاع‌پوريان نماينده بهبهان، حسين آفريده نماينده شيروان، اکبر اعلمی نماینده تبریز، مهرانگیز مروتی نماینده خلخال، داریوش قنبری نماینده ایلام، پیرمؤذن نماینده اردبیل، ولی رعیت و سهیلا جلودارزاده نماینده تهران از جمله نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم هستند که صلاحیت‌شان از سوی هیات‌های اجرایی رد شده است. .

گفتنی است در حالی که برخی مقامات وزارت کشور تاکید می کنند که نتایج بررسی صلاحیت‌ها به طور کامل اعلام شده است اما برخی داوطلبان هنوز از نتیجه بررسی صلاحیت‌های خود اطلاعی ندارند.
طبق اعلام وزارت کشور، رد صلاحیت‌شدگان می‌توانند ظرف مدت چهار روز که یک روز از آن نیز گذشته است نسبت به نتیجه اعلام شده شکایت کنند.
مرجع رسیدگی به این شکایات شورای نگهبان است که امکان کاهش یا افزایش رد‌صلاحیت‌ها از سوی این شورا وجود دارد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تستوسترون
Testosteron



کارگردان: توماش کونجکي، آندري سارامونوويچ. فيلمنامه: آندري سارامونوويچ. موسيقي: استانيسلاس سيروويچ. مدير ‏فيلمبرداري: توماش ماديسکي. تدوين: ياروسلاو بارژين. طراح صحنه: پرژميسلاو کوالسکي. بازيگران: پيوتر ‏آدامچک[کورنل]، ماگدالنا بوشارسکا[آليسيا]، آنا درژوسکا[دکتر اسلاسکا]، يوآنا فيدلر[بيتکا]، ماريا گلادکووسکا[مادر ‏تيتوس]، توماش کارولاک[فيستاک]، الکساندرا کيسيو[پاتريسيا]، سزاري کوزينسکي[يانيس]، توماش کوت[روبال]، ‏کاترينيا کوريولونسکا[همسر ترتين]، وويچک مچوالدوسکي[يارک دپچاک]، الکساندرا پوپولاوسکا[همسر يانيس]، ‏کريشتف استلاماچکي[استاوروس]، ماچيه اشتوهر[سباستين تريتن]، بوريس چيک[تيتوس]. 119 دقيقه. محصول 2007 ‏لهستان. ‏
روز عروسي کورنل، چهره شناخته شده تلويزيون، با آليسيا خواننده مشهور است. در ميهمان خانه اي در حومه شهر ‏تيتوس پيشخدمت سرگرم آماده سازي مقدمات پذيرايي از ميهمانان عروسي است. اما ظاهراً قرار است هيچ چيز مطابق ‏برنامه پيش نرود. چون آشپز بعد از خوردن مشروب فراوان قادر به پختن غذا نيست و تنها زني که در اطراف حضور ‏دارد نيز سر رشته چنداني از غذا پختن ندارد. اين وضعيت با سر رسيدن اتومبيل استاوروس پدر داماد و همراهان وي ‏پيچيده تر مي شود. چون عروس مراسم را ترک کرده و يکي از سرنشين هاي اتومبيل به ظن داشتن رابطه با عروس به ‏اين محل آورده شده تا تنبيه شود. وقتي داماد با سر و کله باندپيچي شده به همراه برادرش يانيس سر مي رسد، تيتوس مي ‏فهمد که مراسم به هم خورده ولي بايد از همين چند نفر پذيرايي کند. اما اين کار چندان هم راحت نيست. چون به زودي ‏آتش اختلاف هاي قديمي ميان پدر و پسرها نيز شعله ور شده و پاي ديگر همراهان گروه از جمله فيستاک-‏‎ ‎گيتاريست ‏گروه آليسيا- و روبال-نزديک ترين دوست داماد و ساقدوش- هم به ميان کشيده مي شود. به نظر مي رسد همه آتش ها از ‏گور سباستين تريتن-کارمند يک بنگاه تبليغاتي- برمي خيزد که توسط استاوروس و ديگران ربوده و به ميهمان خانه ‏آورده شده است. اما به زودي دلايل ديگري نيز مطرح مي شود که بر زندگي آينده همه آنها اثر خواهد گذاشت...‏‏

چرا بايد ديد؟
تستوسترون[نوعي هورمون مردانه] نامي غريب براي بهترين و پر فروش ترين فيلم لهستاني امسال است. يک کمدي ‏موقعيت و کلام فوق العاده از سينمايي که با درام هاي کوبنده امثال وايدا، زانوسي و کيسلوفسکي و... شناخته مي شود. ‏ماجرا با نه گفتن عروس خانم در مراسم عقد آغاز مي شود و همه سباستين تريتن را شخصي مي پندارند که آلسيا به او ‏علاقه دارد و او را بوسيده است. تريتن قسم مي خورد که اولين بار بوده که او را ملاقات کرده، اما استاوروس و ‏ديگران قصد تنيه شديد وي را دارند. يعني يک کار مردانه در ميان مردهاي اروپاي شرقي...‏
اين ماجرا سرآغاز بر ملا شدن يک سري حقايق درباره همه مردهاي فيلم است. کساني که هر کدام به نوعي اسير ‏هورمون هاي جنسي خود هستند و شخصيت هاي يک کمدي شلوغ و پر سر و صدا از نوع شيريني آمريکايي، البته با ‏حال و هواي لهستاني و البته دور از سبکسري، چون شخصيت هاي آن همگي مردان ميان سال يا جا افتاده هستند و ‏فارغ از رفتار نوجواناني که تازه لذت جنسي را کشف کرده اند. ‏
تستوسترون با هزينه يک و نيم ميليون دلار ساخته شده و هم اکنون اکران موفقي را در انگلستان ايرلند نيز پشت سر ‏گذاشته است. فيلمي که با توجه به نام آن حدس زدن مضمون کم و بيش ضد مردانه اش دشوار نيست. هر چند کارگردان ‏هايش طرف خانم ها را هم نمي گيرند! چون موضوع بحث آقايان نيز اين است: چقدر زنها را مي شناسيم؟
از نظر مردها فيلم زن ها اسرار آميز و سرچشمه همه مصيبت ها هستند. وفاداري و خيانت نيز مضاميني ساخته و ‏پرداخته ذهن آنهاست که هميشه فقط در مورد مردها يا ديگر زن هاي رقيب صدق مي کند. ‏
توماش کونجکي متولد 1962 و آندري سارامونوويچ‎ ‎متولد 1965 هستند. هر دو متولد ورشو و تستوسترون دومين فيلم ‏کارنامه آنها و اولين کار مشترک شان است. ويژگي تستوسترون فقط به کار گروهي از کمدين هاي محبوب لهستاني ‏نيست، چون چهره و نام بسياري از آنها براي ما ناشناخته است. آنچه در کار مشترک اين دو نفر جلب توجه مي کند، ‏نوع روايت فيلم است. روايتي که در آغاز همه تماشاگر را به تصور روبرو شدن با فيلمي جدي و گنگستري دچار اشتباه ‏مي کند. تستوسترون يک کمدي اشتباهات در مضمون و اجراست. يک کمدي خوش ساخت در هجو مردانگي و ‏عقدهاي مردانه، زندگي زناشويي و همچنين جدال ابدي بين زن ها و مردها که هرگز تازگي خود را از دست نمي دهد. ‏ديالوگ هاي جذاب و با دقت نوشته شده از ويژگي ها اصلي فيلم است. تماشاي تستوسترون تجربه اي لذت بخش و مفرح ‏است که شانس آشنايي با فيلم هاي کمدي اروپاي شرقي نيز فراهم مي کند.
ژانر: کمدي.

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Testosteron.2007.PL.DVDRip.XviD.part1.rar 
Testosteron.2007.PL.DVDRip.XviD.part2.rar 
Testosteron.2007.PL.DVDRip.XviD.part3.rar 
Testosteron.2007.PL.DVDRip.XviD.part4.rar 
Testosteron.2007.PL.DVDRip.XviD.part5.rar 
Testosteron.2007.PL.DVDRip.XviD.part6.rar 
Testosteron.2007.PL.DVDRip.XviD.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

دوست
باصداي ناصر عبداللهي

آلبوم زيبا و بيادماندني «دوست» با صداي زنده ياد ناصر عبداللهي
 

دانلود

خدانگهدار

دانلود

مثل

دانلود

فاطمه

دانلود

ناصريا

دانلود

پشت

دانلود

رويا

دانلود

ساربل

دانلود

ضيافت

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي باغ زندگي باصداي عليرضا عصار

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ONLine TV Live
مشاهده آنلاين شبكه هاي ماهواره اي


امروزه با وجود شبكه اينترنت مي توان بدون داشتن دستگاه رسيور به شبكه هاي مختلف ماهواره اي در سرتاسر جهان دسترسي داشت . اين نرم افزار بيش از 1800 شبكه تلويزيوني و بيش از 1000 شبكه راديويي را دارا است . با دانلود اين نرم افزار از فيلم و شوهاي مختلف لذ ببريد .


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 4 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

فعالسازی و استفاده از سرویس های جدید تالیا
قسمت دوم


نمايش محدوده پوشش شبكه (Cell Info)
اين سرويس موقعيت مكاني مشترك را در هر لحظه با توجه به آنتن پشتيبان در آن منطقه نمايش مي دهد. بطور مثال اگر مشتركي در تهران در خیابان جمهوری حضور دارد و از آنتن محدوده جمهوري استفاده مي كند، در صورت فعال نمودن اين سرويس، بر روی صفحه گوشی نام آنتن محدوده كه ممكن است کلمه Jomhoory باشد را مشاهده مي نمايد. فعال سازی و استفاده از این سرویس رایگان می باشد. جهت فعال سازي اين سرويس بايد تنظيماتي بر روي گوشي موبايل صورت گيرد، جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

پرينت مكالمات
هم اكنون مشتركين تاليا مي توانند با در دست داشتن كارت ملي، سند سيم كارت و قطعه فيزيكي سيم كارت خود پرينت ريز مكالمات خود در بازه زماني معيني را دريافت نمايند(درصورتیکه دارنده سیم کارت صاحب سند باشد). همچنين در صورتيكه فرد نامه اي از سوي مراجع قضايي براي پيگيري مسائل مربوط به سيم كارت خود داشته باشد مي تواند آنرا به شركت ارائه دهد تا مطابق آن عمل شود و در صورت نياز پاسخ به مرجع قضايي مربوطه اعلام گردد. لازم به ذکر است که این سرویس بصورت رایگان به مشترکین تالیا ارائه می شود. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

محدوديت تماسهاي ورودي (Call barring)
مشتركين تاليا جهت محدود كردن كليه تماسهاي ورودي خود مي توانند با در دست داشتن مدارك سيم كارت و كارت ملي خود به نزديكترين ايستگاه تاليا در سطح شهر تهران مراجعه ودر خواست خود را اعلام نمايند. در اين حالت كليه تماس هاي ورودي مشترك قطع خواهد شد. براي استفاده از اين سرويس مبلغ 6360 ريال بصورت ماهيانه از حساب شما كسر خواهد گرديد. براي وصل مجدد تماس هاي ورودي، مشترك مي تواند با در دست داشتن مدارك سيم كارت و كارت ملي عکس دار خود به ايستگاه تاليا مراجعه نمايد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

دريافت پيام هاي فرهنگي – تبليغاتي (BroadCasting )
مشتركين تاليا مي توانند پيام هاي تبليغاتي و اطلاع رساني شبكه تاليا را بر روي صفحه نمايشگر گوشي خود مشاهده نمايند. فعال سازی و استفاده از این سرویس رایگان می باشد. جهت فعال سازي اين سرويس بايد تنظيماتي بر روي گوشي موبايل صورت گيرد، جهت كسب اطلاعات جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

اطلاعات هواشناسي
با ارسال يك پيام كوتاه به شماره 500001 مشتركين تاليا مي توانند دقيقترين اطلاعات هوا شناسي روز را بر روي گوشي خود به صورت پيام كوتاه دريافت نمايند. این سرویس بجز هزینه ارسال smsهزینه دیگری نخواهد داشت .

خريد اينترنتي كارت شارژ
مشتركين تاليا مي توانند كارت شارژ مورد نياز خود را از طريق اينترنت خريداري نمايند. بدين منظور فرد با استفاده از يكي از كارت هاي شتاب مربوط به بانك سامان، اقتصاد نوين،موسسه مالي و اعتباري بنياد، ملت و يا كشاورزي و با وارد كردن رمز كارت، رمز دوم كارت و تاريخ انقضاي آن، كارت شارژ مورد نظر را از طريق اينترنت درخواست نمايد. در اين حالت رمز كارت بر روي صفحه اينترنت نمايش داده شده و يك نسخه از رمز كارت به ايميل مشترك ارسال مي گردد. مشترك با وارد كردن رمز كارت به گوشي خود مي تواند سيم كارت خود را شارژ نمايد. به زودي اين كار از طريق شبكه ATM نيز قابل انجام خواهد بود. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد.

دريافت پيام صوتي (VMS )
با استفاده از اين سرويس تماس گيرندگان مي توانند در صورت در دسترس نبودن يا عدم پاسخ دهي و يا مشغول بودن شماره مشترك تاليا، براي وي پيام صوتي بگذارند. مشتركين تاليا مي توانند با شماره 777 تماس بگيرند و پيام هاي صوتي گذاشته شده را دريافت كنند. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 444 از طريق سيم كارت تاليا و يا با شماره8173(021) از ساير خطوط تماس حاصل نماييد. .

خرید کارت شارژ از طریق ATM
این سرویس به زودی از طریق َدستگاه های خودپرداز بانک ملی به بهره برداری خواهد رسید.

انتظار مکالمه (Call Waiting)
شما هرگز یک تماس مهم را از دست نخواهید داد. اگر مشغول مکالمه هستید و شخص دیگری با شما تماس گرفته است، گوشی موبایل، شما را آگاه می کند. شما می توانید همزمان به تماس جدید پاسخ دهید، درحالیکه شخص اول پشت خط منتظر باشد. اگر مایل به پاسخ دادن به تماس او نیستید، تماس گیرنده می تواند پیام صوتی خود را بگذارد.این سرویس رایگان می باشد.

 

نمایشگر (Caller Line Identification)
با این سرویس می توانید از شماره تلفن تماس گیرنده، پیش از پاسخ دادن به تماس، مطلع شوید. شما می توانید انتخاب کنید که به تماس پاسخ دهیدیا خیر. چنانچه قبلا" شماره تلفن تماس گیرنده در دفتر تلفن گوشی شما به همراه نام مالک آن ثبت شده باشد، نام وی نیز به همراه شماره تلفن بر روی گوشی موبایل شما ظاهر خواهد شد.این سرویس رایگان می باشد.

• CLIP: مشترک می تواند از شماره تلفن تماس گیرنده مطلع شود. طبعا مشترک هزینه ای از این بابت پرداخت نخواهد کرد.

انتقال مکالمه دریافتی به شخص دیگر(Call Diverting)
شما می توانید در زمانیکه گوشی تان خاموش است و یا در دسترس نمی باشید، تماس های دریافتی خود را برای هر شخص دیگری ارسال کنید.فعال سازی این سرویس رایگان می باشد.

چنانکه سئوالی دارید با شماره 444 از گوشی با سیم کارت تالیا تماس بگیرید.

چگونگی تنظیم سرویس پیام صوتی
مشترکین تالیا می توانند با استفاده از سرویس پیام صوتی (VMS) یک پیامگیر شخصی روی شبکه داشته و به دلخواه و در مواقع مختلف آن را فعال نمایند.

  • اگر سرویس پیام صوتی برای شما فعال نبود، می توانید برای فعال کردن آن با مرکز خدمات مشترکین تالیا (444 و یا خط ثابت 8173) تماس گرفته تا ایشان سرویس VMS شما را به رایگان فعال نمایند.

  • پس از فعال شدن VMS، وارد منوی تنظیمات Voicemail گوشی خود شده و شماره صندوق پستی 777 را در قسمت مربوطه وارد نمایید. سپس می توانید وضعیت های مختلفی نظیر در دسترس نبودن، اشغال بودن و ... که در صورت وقوع آنها پیامگیر شما فعال خواهد شد، انتخاب نمایید. در هر کدام از این حالات تماس گیرنده به طور خودکار به پیامگیر شخصی شما متصل شده، پیام خوش آمدگویی ضبط شده توسط شما را خواهد شنید و پس از آن می تواند برای شما پیام بگذارد.

پیام کوتاه(SMS)
یکی از خدماتی که تاليا ارائه می دهد، سرویس پیام کوتاه می باشد. حداکثر 164کاراکتر غیر فارسی را در یک پیام کوتاه می توان ارسال یا دریافت کرد. چنانچه گوشی دریافت کننده پیام در دسترس نباشد یا خاموش باشد، پیام ها در شبکه نگهداری خواهند شد تا در زمان مناسب ( برقراری ارتباط ) به دست گیرنده برسد.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

مَنْ لَمْ يُبالِ الدُّنْيا فى يَدَيْ مَنْ كانَتْ.

از حضرت سؤال شد: با شخصيّت ترين افراد چه كسى است؟
در جواب فرمود: آن كسى است كه اهميّت ندهد كه دنيا در دست چه كسى مى باشد.

تنبيه الخواطر، معروف به مجموعة ورّام: ص 348، س 11.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

داستان الخناس (2)
یک روز شیطان الخناس را نزد حوا گذاشته و خواهش کرد که تا برگشتن او از بچه اش نگهداری کند . حوا نیز قبول کرد ، همین که شیطان از نظر دور شد برای اینکه از او انتقام کشیده باشد الخناس را تکه تکه کرده و هر تکه او را در جائی افکند ( و هنر مثله کردن را نیز به بنی بشر آموخت ) چیزی نگذشت که شیطان برگشته و پرسید : بچه مرا چه کردی ؟ الخناس من کو ؟ حو ا خندید و گفت : تو ما را از بهشت راندی و مغضوب ساختی ، من هم به طلافی بچه تو را کشتم و جلوی سگ انداختم ، حالا برو و هر غلطی که دوست داری بکنی ، بکن . . . .
شیطان دستها را به کمر زده و از روی غرور خنده ای کرده وداد زد :الخناس . !
یکمرتبه از تمام قطعه های بدن الخناس ، که هر کدام در یک جا افتاده بود ، صدا بلند شد که : بله پدر . شیطان گفت : هر جا هستی ، زود بیا ، می خواهیم برویم .
فورا قطعه های گوشت بهم وصل شده و الخناس صحیح و سالم جلو حوا و شیطان سر پا ایستاد ، شیطان نگاهی ازسر پیروزی به حوا انداخته و قهقهه بلندی سر داد. حوا از این موضوع بطوری عصبانی شده بود که اگر کارد به او می زدند خونش در نمی آمد . این بود که به شیطان گفت : اگر راست می گوئی و اینقدر به خودت مطمئنی یکبار دیگر الخناس را پهلوی من بگذار . شیطان قبول کرده و بار دیگر بچه اش را پهلوی حوا گذاشت و رفت .
این بار حوا از لجی که داشت ، الخناس را پاره پاره کرده ، نیمی را پخته و نیم دیگر را خام ، خام خورد و آبی نیز از رویش سر کشید .
شیطان دو باره آمد و چون بچه خود را ندید ، از حوا سراغ بچه خود را گرفت :
حوا قهقهه ای پیروزمندانه سر داده و گفت : صدایش بزن و دوباره هنر خود را نشان بده . شیطان فریاد زد : الخناس . . . . ! فورا از شکم حوا صدائی بلند شد : بله پدر ، شیطان پرسید : جایت خوب است پسرم یا نه ؟
الخناس پاسخ دا د : بله پدر جایم بسیار خوب است ، شیطان گفت : پس همانجا بمان و حوا را در کارهایش راهنمائی کن پسرم !!!!!

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

شکایت عجیب پلیس های زن انگلیسی!


پلیسهای زن انگلیسی از شلوار طراحی شده برای آنها به دلیل آنکه این شلوارها باسن شان را به خوبی مشخص نمی کند شکایت کردند!
یک گروه از پلیس های زن انگلیسی ضمن نارضایتی از یونیفرم هایشان اعتقاد دارند که این یونیفرم ها خصوصیات زنانه آنها را در بر نمی گیرد و آنها در این لباسها راحت نیستند. پلیس ها زن انگلیسی شکایت خود را در این زمینه در "نشریه پلیس" منتشر کردند.
زنان پلیس اعلام کرده اند که شلوار دوخته شده برای آنها در ناحیه باسن خوب طراحی نشده است، ناحیه کمر شلوار در نقطه بالاتری قرار دارد و جنس پارچه شلوار ضخیم است.
ضمن آنکه برخی از زنان پلیس به ویژه آنها که دارای سینه های برجسته هستند از ژیله روی لباسشان بخاطر زنانه نبودن آن انتقاد کرده اند.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
شخصى مريض شده است، براى شفا يافتن لازم است: نزد پزشك برود؛ يا تربت سيدالشهدا عليه السلام را بخورد و يا دعا كند؟!
 

پاسخ:

استفاده‏ از درمان‏هاى پزشكى، و بهره ‏گيرى از تربت سيدالشهداء (ع) و توسل به اولياء الله (ع)، و دعا كردن، سه ابزار براى شفاى امراض - در صورتى كه اجل حتمى او فرا نرسيده باشد - مى‏باشند. اين سه عامل همان گونه كه مى‏توانند به صورت منفرد و جداگانه، با اراده ی الاهى مؤثر واقع شوند و با بهره‏گيرى از يكى، از دو عامل ديگر مستغنى شويم، نيز مى‏توانند به صورت مجموعه‏اى مركب از هر سه عامل (به عنوان علت تامه‏ى مركب) سبب شفاى مريض گردند؛ يعنى دعا سبب پذيرش شفاعت امام(ع) و اثر بخشى تربت او گردد و تأثير شفاعت امام (ع) و تربت او، سبب نتيجه بخشى بهينه ی عمليات پزشكى گشته و مراحل درمان به سهولت طى شود.
اما بايد توجه داشت، از آن جا كه اثر بخشى دارو و نيز فعاليت پزشك و حتى شفاعت امام (ع) و اثر بخشى تربت او منوط به إذن الاهى است؛ در بهره‏گيرى از عمليات پزشكى و با تربت امام (ع) ، دعا كردن اولويت خاصى دارد؛ زيرا دعا ارتباط مستقيم با خداوند و توجه به عدم استقلال ما سواه، در تأثير (عنايت به توحيد افعالى) است. از اين رو در شروع هر كارى حتّى توسل به ائمه (‏ع) و درخواست شفاعت ايشان. دعا؛ يعنى استمداد از حق تعالى و درخواست موفقيت از جانب او و نيز درخواست پذيرش شفاعت آن بزرگ واران، اكيداً توصيه شده است.
به خصوص كه يافتن پزشك مناسب و تشخيص دقيق بيمارى و تعيين داروى اثربخش و روند صحيح درمان، داراى پيچيدگى‏هاى خاص خود است و استمداد از حق - جلّت عظمته - دراين راه ضرورى است.
به علاوه، اثر بخشى تربت سيدالشهداء (ع) نيز داراى شرايط ذيل است، كه حصول آنها در اين زمان مشكل است:
1- آن خاك از حاير حسينى[1] برگرفته شده باشد و قرمز رنگ باشد. 2- پس از خروج از حاير، توسط جن و شياطينى كه دشمن شيعه و در كمين لمس آن خاكند، مس نشده و اثر آن زايل نگرديده باشد، (مخفيانه و در پوشش مناسب منتقل شود). 3- بسيار كم مصرف شود. 4- با نيت خالص و بدون شك و ترديد در اثر بخشى آن، مورد استفاده قرار گيرد. 5- همراه با دعا و قسم دادن خداوند به حق سيدالشهداء (ع) و... مصرف شود.[2]
لكن اين امر مسلّم است كه توجه و توسل به سيدالشهداء (ع) ‏و نيز ساير اولياء الله و تبرك به تربت منسوب به آن بزرگ واران با نيت خالص، بى فايده نبوده و اثر بخشى آنها در موارد عديده‏اى تجربه شده است. البته استجابت دعا و حتى پذيرش شفاعت توسط اولياء الله و اذن و رضايت خداوند در شفاعت آنها، داراى شرايط ذيل مى‏باشد: 1- خالصانه و با توجه دعا كند و همراه صلوات و استغفار و توبه واقعى باشد. 2- حقوق الاهى عبادات و ماليات اسلامى (خمس و زكوة) را پرداخته باشد. 3- با سنن پيامبر (ص) و ائمه (ع) مخالف نباشد. 4- دعا كننده، عامل به قرآن باشد. 5- شكرگزار حق، در هر حالى باشد. 6- آمر به معروف و ناهى از منكر باشد. 7- همراه با استفاده از امكانات و وسائط طبيعى يا معنوى باشد. (از روى تنبلى و توقع بى جا نباشد). 8- حق الناس در اموال او نباشد. 9- به عهد و پيمان وفا كند و...[3]
لكن، گاهى ممكن است كه با نبودن تمام شرايط فوق، دعايى يا توسلى مؤثر واقع شود، تا عاملى براى جلب قلوب متوسلان و داعيان گردد؛ و يا اتمام حجّتى براى آنان باشد، تا بهانه‏اى براى رجوع به گذشته‏ى ناصحيح خود نداشته باشند؛ زيرا در مواقع مشكلات و معضلاتى كه اسباب عادى از رفع آنها وامانده‏اند، عنايت و لطف خداوند و يا ائمه (‏ع) بيشتر مى‏گردد و راه هر گونه توجيه را بر شكاكان مى‏بندند؛ و چه بسا اين تأثير بخشى به جهت پاداش و اجرت دادن باشد، يعنى شخصى در دوران عمر خود احياناً كار خير يا احترامى را در موردى براى اولياء الله (ع)، انجام داده باشد، كه اين اجابت دعا و رفع مشكل او، جبران آن كار خير است تا طلبى و استحقاقى براى عنايت و يا شفاعت در آخرت نداشته باشد!
نكته‏ى مهم اين است كه توسل به اولياء الله (ع) و يا دعا، همان گونه كه به معناى دست كشيدن از وسايل عادى و عدم استفاده از آنها و يا پيشه كردن تنبلى و سستى و واگذار كردن كار به خدا! به طور كلى نيست، زيرا امام صادق (ع) مى‏فرمايند: "خداوند ابا دارد كارى را بدون استفاده از اسباب انجام دهد."[4] بلكه بايد در كنار بهره‏گيرى از وسايط عادى، توسل و دعا را براى كسب توفيق و حسن وصول به نتيجه، مد نظر داشته باشيم، استفاده از دعا و توسل نبايد فقط در جايى باشد كه چشم اميدمان از وسايل عادى - و در اينجا، درمان‏هاى پزشكى معمول - قطع شده باشد و همه اسباب عادى را از رفع آن ناتوان، و تمامى راه‏هاى چاره را بر خود بسته ببينيم و آن وقت متوسل به چنين اسبابى شويم! و پس از رفع مشكل هم، همه را فراموش كنيم؛ زيرا اين وضعيت و اين روحيه، در آيات كثيرى از قرآن كريم[5] و روايات فراوانى مذمت شده است، و اين جاست كه اين شفاعت و اجابت، سبب اتمام حجت بر فرد گشته و عذاب او را در آخرت تشديد مى‏كند! لكن هيچ گاه نبايد مأيوس شد و از شفاعت يا اجابت حق قطع اميد كرد؛ زيرا گرچه نظام عالم، نظام سبب و مسببى است، اما ذات اقدس اله، مسبّب الاسباب است و به همه اسباب، سببيت داده است، او به هر مسببى از سبب او و به هر كودكى از قيّم او نزديك تر است. و چون قيوم است (و سبب ساز است و امور را از راه اسباب طبيعى شان محقق مى‏كند) گاهى نيز سبب سوز است؛ يعنى ممكن است در مواردى اسباب عادى را بى اثر كند، مانند آنچه كه جريان ذبح اسماعيل (ع) و يا سوزاندن ابراهيم (ع) رخ داد. گاه، بدون دخالت اسباب ظاهرى، مستقيماً از راه غيب، فيضى مى‏رساند يا با سبب ناشناخته و بدون تحقق سبب‏هاى عادى و شناخته شده، مسبب را مى‏آفريند.[6]
مثل داستان ناقه‏ى صالح (ع) يا اژدها شدن عصاى موسى (ع) و... نتيجه آن كه، بهتر است در تمامى افعال خويش علاوه بر بهره‏گيرى از وسايط عادى، ارتباط با خدا (دعا) و ائمه (‏ع) را فراموش نكنيم و در معضلات مأيوس نباشيم و اميد به ائمه (‏ع) و قدرت حق ببنديم.

براى مطالعه ی بيشتر مراجعه شود به:
مراحل اخلاق در قرآن، عبداللَّه جوادى آملى، نشر اسراء، قم.
جامى از زلال كوثر، محمد تقى مصباح يزدى، مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى (قدس سره)، قم.
انگيزه ی پيدايش مذاهب، ناصر مكارم شيرازى، مطبوعاتى هدف، قم.
كامل الزيارات، ابن قولويه قمى، ترجمه: محمد جواد ذهنى تهرانى، پيام حق، تهران.
اشك روان بر امير كاروان، شيخ جعفر شوشترى، ترجمه: ميرزا محمد حسين شهرستانى، دارالكتاب جزايرى، قم.

---------------------------------
[1] در اصطلاح فقهی و عبادی،به محدوده ی حرم حسینی و اطراف آن که شامل قبر مطهر،صحن، رواق ها و موزه و...است، چه قسمت های قدیم چه جدید، حائر اطلاق می‏شود. برخی هم حد حائر را همان محدوده ی حرم دانسته‏اند، نه بیشتر.
[2] ذهنى تهرانى، محمد جواد، ترجمه كامل الزيارات، باب 91 - 95، ص 832 - 867، نشر پيام حق، و بحار، ج 98، ص 132 و 128.
[3] مكارم شيرازى، انگيزه ی پيدايش مذاهب، ص 112 و 90.
[4] كافى، ج 1، ص 183.
[5] روم، 32 ؛ لقمان، 32 ؛ عنكبوت، آيه 65 ؛ يونس، 12 و 23 و 22 و... .
[6] جوادى آملى، عبداللَّه، مراحل اخلاق در قرآن، ص 63.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

درونمایه ی آنچه عنوان ِ «زنْ ستیزی» بدان داده شده و در روزگار ما، به ویژه به سبب ِ مطرح بودن ِ گفتمان ِ برابری ی حق های انسانی ی زن و مرد و بایستگی ی پایانْ بخشی به حق کشی های دیرپای تاریخی در باره ی نیمه ی مادینه ی جامعه، رویکرد ِ بسیار بدان هست، از جمله موضوع هایی است که کسانی به دور از هرگونه دقّت و پژوهشی و تنها بر پایه ی همان شایعه ها و افزوده های بر شاهنامه، آن را همچون یک امر بدیهی و مسلّم، به فردوسی نسبت می دهند
و در هر مجلس و محفلی و هر رسانه یی با آب و تاب ِ تمام بازمی گویند و بازمی نویسند و چهره یی دروغین از فردوسی و شاهنامه اش عرضه می دارند.
دامنه ی این غلط اندازی و شبهه افکنی تا بدان جا گسترده است که حتّا شاعر نامدار و توانایی همچون زنده یاد احمد شاملو در سخنرانی ی جنجالی و تأسّف آور و بحث انگیزش در دانشگاه برکلی در کالیفرنیا (١٨ فروردین ١٣٦٩/ ٧ آوریل ١٩٩٠)، یاوه هایی از این دست را جدّی گرفت و به فردوسی نسبت داد و به شنوندگان سخنش عرضه کرد.
امّا شناخت ِ شاهنامه ی راستین بر پایه ی پژوهش انتقادی و سنجه های دستْ نوشت شناختی و اصل های ویرایش متن، به روشنی نشان می دهد که این اثر نه تنها متنی زنْ ستیز نیست؛
بلکه به وارونه ی آن، در میان همه ی متن های ادبی ی فارسی (نثر و نظم)، تنها اثری است که بیشترین ارج را به زنان گذاشته و درخشان ترین سخنان را در وصف ِ شایستگی های زنان نقشْ وَرز در این منظومه، هم در صحنه های بزم و شادْخواری و مهرْوَرزی و هم در اندیشه وری و خردمندی و تدبیر و کاردانی آورده است.
چهره های تابناکی همچون فرانک، سیندخت، رودابه، تهمینه، گردآفرید، مادر ِ گمْ نام ِ سیاوش، جَریرِه، فریگیس، منیژه، کتایون، گردیه و شیرین در کنار دِلیرْمردان ِ حماسه می درخشند و گستره ی فروغمند شاهنامه را سرشار از شور زندگی و پویایی ی انسانی می کنند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
وَكَذَلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا إِذْ يَتَنَازَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِم مَّسْجِدًا 21 سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَيَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ كَلْبُهُمْ رَجْمًا بِالْغَيْبِ وَيَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ كَلْبُهُمْ قُل رَّبِّي أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِم مَّا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِيلٌ فَلَا تُمَارِ فِيهِمْ إِلَّا مِرَاء ظَاهِرًا وَلَا تَسْتَفْتِ فِيهِم مِّنْهُمْ أَحَدًا 22 وَلَا تَقُولَنَّ لِشَيْءٍ إِنِّي فَاعِلٌ ذَلِكَ غَدًا 23 إِلَّا أَن يَشَاء اللَّهُ وَاذْكُر رَّبَّكَ إِذَا نَسِيتَ وَقُلْ عَسَى أَن يَهْدِيَنِ رَبِّي لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا 24 وَلَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ ثَلَاثَ مِائَةٍ سِنِينَ وَازْدَادُوا تِسْعًا 25 قُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثُوا لَهُ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَبْصِرْ بِهِ وَأَسْمِعْ مَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا يُشْرِكُ فِي حُكْمِهِ أَحَدًا 26 وَاتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِن كِتَابِ رَبِّكَ لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ وَلَن تَجِدَ مِن دُونِهِ مُلْتَحَدًا 27

 

ترجمه فارسي مکارم

و اينچنين مردم را متوجه حال آنها كرديم، تا بدانند كه وعده خداوند (در مورد رستاخيز) حق است; و در پايان جهان و قيام قيامت شكى نيست! در آن هنگام كه ميان خود درباره كار خويش نزاع داشتند، گروهى مى‏گفتند: «بنايى بر آنان بسازيد (تا براى هميشه از نظر پنهان شوند! و از آنها سخن نگوييد كه) پروردگارشان از وضع آنها آگاهتر است!» ولى آنها كه از رازشان آگاهى يافتند (و آن را دليلى بر رستاخيز ديدند) گفتند: «ما مسجدى در كنار (مدفن) آنها مى‏سازيم (تا خاطره آنان فراموش نشود)» «21» گروهى خواهند گفت: «آنها سه نفر بودند، كه چهارمين آنها سگشان بود!» و گروهى مى‏گويند: س‏خ‏للّهپنچ نفر بودند، كه ششمين آنها سگشان بود» -همه اينها سخنانى بى‏دليل است- و گروهى مى‏گويند: «آنها هفت نفر بودند، و هشتمين آنها سگشان بود» بگو: «پروردگار من از تعدادشان آگاهتر است!» جز گروه كمى، تعداد آنها را نمى‏دانند پس درباره آنان جز با دليل سخن مگو; و از هيچ كس درباره آنها سؤال مكن! «22» و هرگز در مورد كارى نگو: «من فردا آن را انجام مى‏دهم‏» «23» مگر اينكه خدا بخواهد! و هرگاه فراموش كردى، (جبران كن) و پروردگارت را به خاطر بياور; و بگو: «اميدوارم كه پروردگارم مرا به راهى روشنتر از اين هدايت كند!» «24» آنها در غارشان سيصد سال درنگ كردند، و نه سال (نيز) بر آن افزودند «25» بگو: «خداوند از مدت توقفشان آگاهتر است; غيب آسمانها و زمين از آن اوست! راستى چه بينا و شنواست! آنها هيچ ولى و سرپرستى جز او ندارند! و او هيچ كس را در حكم خود شركت نمى‏دهد!» «26» آنچه را از كتاب پروردگارت به تو وحى شده تلاوت كن! هيچ چيز سخنان او را دگرگون نمى‏سازد; و هرگز پناهگاهى جز او نمى‏يابى! «27»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

rose_198335@yahoo.com

سلام
اگر لطف کنید و این پیغام را بگذارید ممنون می شوم و اگر می توانید خودتان نیز به من کمک کنید
من به دنبال چند سایت خوب مربوط به رشته کشاورزی هستم (اگر خارجی باشد بهتر است) در مورد وسایل کشاورزی یا نمایشگاههای کشاورزی یا مربوط به دانشگاههای کشاورزی در کانادا
متشکرم امیدوارم کمکم کنید

 

 

taghrirat@yahoo.com

 هنگامي كه برادران يوسف (علیه السلام) مي خواستند او را به چاه بيفكنند ،وي خنديد ،برادرانش تعجب كردند و گفتند : براي چه مي خندي ؟! حضرت يوسف (علیه السلام) راز خنده خود را اين گونه بيان كرد:
فراموش نمي كنم روزي را كه، به شما برادران نيرومند نظر افكندم و خوشحال شدم و با خود گفتم : كسي كه اين همه يار وياور نيرومند دارد از حوادث سخت چه غمي خواهد داشت ! روزی به بازوان شما ، دل بستم ،اما اكنون در چنگال شما گرفتارم و به شما پناه مي برم ،ولي به من پناه نمي دهيد.
خدا؛ شما را بر من مسلط ساخت تا بياموزم كه به غير او ( حتي برادرانم )تكيه نكنم .
تفسیر نمونه ج9
ناصر مکارم شیرازی

منبع
http://taghrirat.blogfa.com

 

 

salman_yavar@yahoo.com

فقر، كشتار و تحريم در سايه بازي مذاكرات؛
سر تعظیم اعراب در برابر صهیونیسم

انگار زياده‌گويي‌ها درباره صلح براي اسراييل رضايت بخش نيست. جالب است جهان نيز دوشادوش قاتل اشغالگر حركت مي‌كند در حالي‌كه مقتول محكوم مي‌شود. فلسطيني‌ها خود مسوول تحريم، فقر و بدبختي شناخته مي‌شوند و در اين راستا نيز تروريسم هر روز ادامه دارد. جهان امروز ريخته شدن خون برادران فلسطيني‌مان را مساله پيش پا افتاده‌اي مي‌داند.»
آنچه نيروهاي اشغالگر از قتل و كشتار دسته جمعي و تحريم صورت مي‌دهند همان تروريسم دولتي است. اين امر همان واقعيتي است كه آمريكا نمي‌تواند آن را بپوشاند. مذاكرات بيهوده نيز در راستاي خفقان، بيچارگي فلسطيني‌ها، يهودي سازي فلسطين و دفن مساله فلسطين ادامه دارد.
آيا اعراب امروز درك نكرده‌اند كه عدم اجراي قوانين بين‌المللي كه كشتار دسته جمعي را تحريم مي‌كند و نقض حقوق ملت فلسطين تنها در جهت منافع اسراييل و شناخته شدن آن به عنوان يك موجوديت معصوم، امن و به دور از هر گونه انتقاد و محاكمه است؟ اين مساله همان چراغ سبز به اين رژيم براي تعدي عليه اعراب و كشورهاي اسلامي در آينده است.
اعراب امروز از فرط سر فرود آوردن در برابر خواسته‌هاي ابرقدرت‌ها همانند يك برگ نازكي در معرض توفان‌هاي روابط منطقه‌اي و بين‌المللي به اين سو و آن سو مي‌روند و از مدت ها پيش بر دولت‌هاي مختلف در آمريكا تكيه كرده‌اند، دولت‌هايي كه تنها در راستاي اهداف اسراييل تلاش كرده‌اند. جورج بوش، رييس‌جمهوري آمريكا در سال آخر دوره رياست جمهوري‌اش به منطقه آمده تا بر تروريسم دولتي و جنايت‌هايش سرپوش بگذارد; اما آيا كشتار در نوار غزه و خفه ساختن ملت فلسطين تنها راه ايجاد كشور فلسطين خالي از حاكميت، مرز جغرافيايي و تاريخ است؟
آنچه در فلسطين رخ مي‌دهد از كشتار و تحريم در سايه بازي مذاكرات، ننگي براي اسراييل و اعراب است. كشتارها، ظلم و جنايت‌ها به طور طاقت‌فرسا افزايش يافته است و اسراييل قاتل همچنان عزيز است در حالي‌كه اين كشتار و تحريم قربانيان فلسطيني بيشتري را به جا مي‌گذارد. مردم نوار غزه، اين بخش كنار گذاشته شده در جهان، امروز بهاي فرومايگاني را مي‌پردازند كه هيچ اقدامي براي نجات فلسطين نكردند. در خواب بودن اعرابو وراجي‌ها دربارهء صلح تنها شهيدان زيادي را به جا گذاشته است.

منبع : البیان

 

 

viski_601@yahoo.com

اگر شما از اعماق قلبتان تصمیم به انجام کاری بگیرید می توانید آن را انجام بدهید

پیرمردی تنها در مینه سوتا زندگی می کرد . او می خواست مزرعه سیب زمینی اش راشخم بزند اما این کار خیلی سختی بود .
تنها پسرش که می توانست به او کمک کند در زندان بود .
پیرمرد نامه ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد :
پسرعزیزم من حال خوشی ندارم چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بکارم .
من نمی خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من برای کار مزرعه خیلی پیر شده ام. اگر تو اینجا بودی تمام مشکلات من حل می شد.
من می دانم که اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می زدی .
دوستدار تو پدر
پیرمرد این تلگراف را دریافت کرد :
پدر, به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن , من آنجا اسلحه پنهان کرده ام .
4 صبح فردا 12 نفر از مأموران FBI و افسران پلیس محلی دیده شدند , و تمام مزرعه را شخم زدند بدون اینکه اسلحه ای پیدا کنند .
پیرمرد بهت زده نامه دیگری به پسرش نوشت و به او گفت که چه اتفاقی افتاده و می خواهد چه کند ؟
پسرش پاسخ داد : پدر برو و سیب زمینی هایت را بکار، این بهترین کاری بود که از اینجا می توانستم برایت انجام بدهم .
نتیجه اخلاقی :
هیچ مانعی در دنیا وجود ندارد . اگر شما از اعماق قلبتان تصمیم به انجام کاری بگیرید می توانید آن را انجام بدهید .
مانع ذهن است . نه اینکه شما یا یک فرد، کجا هستید .

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

فرامین رهبری فصل الخطاب همه اصولگرایان

پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئيس مجلس شوراي اسلامي مبنی بر اینکه " كليه مصوبات قانوني كه فرآيند مذكور در قانون اساسي را طي كرده است براي همه قواي كشور لازم الاجراست"، بلافاصله بعد از انتشار، در داخل و خارج كشور بازتاب گسترده اي يافت.
رسانه ها و محافل بيگانه و برخي از روزنامه ها و سايت هاي وابسته به اصلاح طلبان، به روال هميشگي تلاش كردند از اين نمد براي سرهاي يخ زده خودشان كلاهي دست وپا كنند.
اين طيف مشترك داخلي و خارجي، پاسخ رهبر معظم انقلاب را كه تذكري مشفقانه و قانونگرايانه به دولت بود، نشانه كمرنگ شدن حمايت ايشان از دولت نهم قلمداد كرده و در عین حال از بروز اختلافات شديد ميان دولت نهم و مجلس هفتم خبر دادند.
تفسير و تحليل اين دشمنان خارجی و اصلاح طلبان داخل کشور قابل اعتنا نبوده و نیست چون آنها بعد از اقبال مردم به اصولگرايان، هر رخدادي را عليه جبهه اصولگرايان مصادره مي كنند و به اين يا آن سليقه در ميان اصولگرايان نيز كاري ندارند.
اصلاح طلبان و طیف مخالف دولت اسلامی، حمايت رهبر معظم انقلاب از دولت را به مفهوم تضعيف مجلس هفتم جلوه مي دهند و حمايت ايشان از مجلس را، تضعيف دولت وانمود مي كنند.
البته شايد اینها مأمورند و به جاي آن كه خود را در حداقل در سال اتحاد ملی «مسئول» بدانند، در مقابل خط بیگانگان «معذور» مي دانند و ناچارند خط دشمن را پیگیری کنند.

آنچه جای هیچ تردیدی ندارد این است که رهنمودهای پیامبرگونه رهبر انقلاب برای همه اصولگرایان از جمله دکتر حداد عادل و دکتر احمدی نژاد فصل الخطاب است؛ همانگونه که رئیس جمهور نیز امروز اعلام کرد که دولت فرامین رهبری و این نامه را فصل الخطاب می داند.
نفاق و عناد دشمنان خارجی که اظهرمن الشمس است اما آنچه که اصلاح طلبان آمریکایی و هواداران نفاق در داخل باید بدانند این است که همه اصولگرايان، فرامین و رهنمودهای ولایت فقیه را موهبت الهي می دانند و قطعا با تمسک به این موهبت الهی است که اصولگرایان بر خلاف اصلاح طلبان منحرف در طول اعصار گوناگون از بیراهه ها در امان مانده و خواهند ماند.
و کسانی که در دل نسبت به ولایت رهبری عناد دارند و هر از چندگاهی نیز در کلام و کردار خود آن را بروز داده اند، قطعا نخواهند توانست بدون ولای او و بدون تمسک به اسلام ناب حضرت روح الله (ره) از مهلکه اراده مردم، برای خود مامنی بیابند.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پاندورا بار دیگر اغوایتان می‌کند

«بنا به اساطير يونان در آغاز تنها یک جنس وجود داشت كه آن مرد بود، وقتی كه «پرومتئوس» آتش را از نزد خدايان المپ ربود و براي انسان كه همان مردان باشند آورد مورد غضب زيوس قرار گرفت و زيوس با اين كار پرومتوس خشمگين شد و در صدد تنبيه و آزار مردان (انسان) بر آمد و پرومتئوس را در كوه‌های قفقاز به زنجير كشيد، عقابي را گماشت تا هر روز جگرش را از سينه بيرون كند و سپس يزدان المپ، زن را آفريدند و در آفرينش زن همگي ايزدان سهم گرفتند، به همين دليل اين موجود جديد را «پاندورا» يعني هديه همگاني نام نهادند. آتنا جامه زربفت به تن پاندورا (زن) پوشاند و «آفروديته» دلبری را به او آموختند و نخستين زن عالم را به اپي متئوس برادر پرمتوس تقديم كردند. او كه مجذوب جمال پاندورا شده بود، بر خلاف توصيه برادرش پرمتوس، اين هديه را پذيرفت و با پاندورا ازدواج كرد. پرومتئوس تمام رنج و مصايب را در صندوقچه فقل كرده بود تا انسان (مردان) در زندگي رنج نبيند ولي پاندورا قفل صندوقچه را گشود و تمام مصايب دوباره در جهان پياده شدند. تنها امید در جعبه باقی ماند تا تسلای بشر باشد.»

 pandora.illus.jpg

اما قصد من از نوشتن این پست نه بازگو کردن یک اسطوره یونانی بود و نه باز کردن یک مبحث نیش و کنایه‌دار جالب جنسیتی!
بیش از یک سال قبل من در پستی درباره سایت موسیقی پاندورا برایتان نوشته بودم، آن موقع این سایت را اینطور معرفی کرده بودم:
در طی پروژه پاندورا 30 موسیقی‌دان توسط این سایت استخدام شدند ، انها در طی چندین سال حدود 400 ویژگی ترانه‌ها را موود بررسی قرار دادند ، خصوصیاتی مثل ملودی و ریتم ترانه‌ها. آنها تا به امروز حدود 10هزار خواننده و 300هزار ترانه را آنالیز کرده‌اند. شما با استفاده از این سایت می‌توانید بطور آنلاین به ترانه‌های خواننده‌های مورد علاقه‌تان گوش کنید و مهمتر از آن می‌توانید به آسانی خوانندگانی را که سبک خوانندگی مشابه هنرمند مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

 pandora open.gif

اما سایت پاندورا مدت‌ها است که اجازه دسترسی به کاربران خارج ایالات متحده نمی‌دهد. برای یکی از مظاهر سایت‌های موسیقی 2.0، این محدودیت خیلی عجیب و غریب است.
روش‌هایی برای دسترسی به پاندورا وجود دارد که نقل بعضی از آنها جایز نیست. امروز دیدم که سایت Download Squad، سایت
globalPandora را برای دسترسی به سایت پاندورا برای کاربران علاقمند خارج ایالات متحده معرفی کرده است. هر چند که امید چندانی به ادامه کار این سایت با توجه به اعتراض احتمالی سایت پاندورا و همچنین ناتوانی سرور آن در پاسخ به شمار زیاد کاربران نمی‌توان بست، اما بد نیست مدتی دوباره پاندورایی شوید.

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات یک مرده 4


«هرگز از مرگ نهراسیده ام اگر چه دستان اش از ابتذال شکننده تر بود» «شاملو»

ببین خانومی، دلم نمی خواد باور کنم که مرده ام و این جا توی این قبر دو طبقه در طبقه اول چال شدم .از مردن هراسی نداشتم تو که یادت هست؟
حالا باید چشم انتظار تو باشم خانومی .
می دونی انتظار کشیدن سخته... وقتی تو اومدی طبقه بالا باید دوتایی منتظر بمونیم تا روز قیامت که با صدای شیپور اسرافیل دوباره جون بگیریم و بلند شویم .اون زمان خانومی دست می اندازم گردنت تن نازکت را می فشارم با هم سلانه سلانه خواهیم رفت به بارگاه خدایی دو تایی سجده می کنیم با صدای بلند می گوییم «اول و آخر یار» بله خانومی اول و آخر یار که تو هستی . چه الان که مرده باشم چه تا قیامت، مگه ما چه گناهی کردیم؟ از چشمانم خواهند پرسید «به چه نگاه می کردی؟» چشمانم خواهند گفت به تو فقط به تو... از دستانم خواهند پرسید «چه می کردی؟ خواهند گفت فقط مخمل موهای تو را نوازش می کردم .
از پاهایم خواهند پرسید «به کجا
می رفتی؟» خواهند گفت فقط به سوی تو نه جای دیگر. از زبانم خواهند پرسید چه می گفتی؟ خواهد گفت که فقط نام تو خانومی
آره فقط نام تو...چشم انتظاری سخته خانومی این جا زیر این خاک چشم انتظار تو هستم ...بعد دوتایی چشم انتظار قیامت.
ما که گناهی نداشتیم جز عاشق شدن
عشقی که خدا خودش بعد از عاشق شدنش خلق کرد....مگه نه خانومی؟ عاشق شدن به تو خانومی همون عاشق شدن به خدا بود بهت که گفته بودم تو برای من یعنی همون خدا....عشق به تو یعنی عشق به خدا، روز قیامت این هارا خواهم گفت تو هم تایید خواهی کرد در بارگاه خدایی کنار من دست در دست هم پنجه در پنجه هم دوباره انگشت های ظریف ات را خواهم فشرد تا برای چندمین بار جون بگیرم زنده شوم . پس به دیدارم بیا چشم انتظارم نگذار پنجه بر سنگ گورم بگذار برایم شعر تولدی دیگرِ فروغ را بخوان منتظرم خانومی بیا....اینجا همه مرده ها چشم انتظارند مارا در این گور کاشته اند تو بیا آبی...گلابی بر سنگ گورم بریز تا روز قیامت سبز شوم تنومند شوم
شاخه هایم میوه عشق بدهند تا خدا و فرشتگانش از آن میوه بچشند .
توکلی

 

 

setayesh_new@yahoo.com

ارگ نسا میراث جهانی اعلام شد

در فهرست تازه ای که سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (يونسکو) به عنوان ميراث جهانی اعلام کرده، نام ارگ شهر اشکانی نسا که اکنون در قلمرو ترکمنستان قرار دارد به چشم می خورد.
در زمان پارتیان (اشکانیان) که از اواخر قرن سوم پیش از میلاد تا اوائل قرن سوم میلادی، یعنی بیش از چهارصد سال بر قلمرو آن زمان ایران حکومت کردند، شهر نسا از مهمترین شهرهای ایران به شمار می رفت و به نظر برخی مورخان، ارگ نسا، نخستین جایی بوده است که اشگ اول، بنیانگذار سلسله اشکانی به عنوان مرکز فرمانروایی خود برگزید.
اگرچه نسا پایتخت اشکانیان نبود اما پایگاه این خاندان به شمار می رفت و برخی شاهان اشکانی در این شهر دفن شدند.
نسا در پارسی باستان به معنی آباد و آبادی بوده و هم اکنون روستاهایی با نام نسا در استانهای فارس، کرمان و خراسان وجود دارد.
نام نسا در زمان فرمانروایی مهرداد اول اشکانی (171 تا 138 پیش از میلاد) به مهردادکرت تغییر یافت اما امروزه باستانشناسان و مورخان آن را همچنان با نام نسا می شناسند.
آن گونه که در گزارشهای تاریخی آمده، نسا چند سال پیش از میلاد مسیح بر اثر زمین لرزه سهمگینی ویران شد اما دوباره بازسازی شد و به حیات خود ادامه داد.
پس از آنکه ساسانیان به فرمانروایی اشکانیان پایان دادند، نسا اهمیت خود را از دست داد و رو به زوال نهاد اما پیروز، پادشاه ساسانی این شهر را دوباره احیا کرد.
در شاهنامه فرودسی دست کم در دو جا به نام به این شهر اشاره شده است:
ز گرگان بیامد به شهر نسا
یکی رهنمون پیش پر کیمیا
در داستان لشگرکشی بهرام برای نبرد با خاقان
و
بدر بر یکی مرد بد از نسا
پرستنده و کاردار بسا
که در داستان جنگ انوشیروان ساسانی با رومیان از این شهر نام برده شده است.
در متون تاریخی فارسی و عربی پس از اسلام پیوسته از نسا به عنوان یکی از شهرهای مهم خراسان ياد شده است.
از زمان صفویه که در نتیجه جنگ میان صفویان و امرای خیوه، ترکمنان به صورت گسترده از نواحی شمالی تر آسیای میانه به مناطقی که اکنون در جنوب ترکمنستان و شمال شرق ایران قرار دارند کوچیدند، نسا جای خود را به شهر باقر داد که از مراکز خانهای ترکمن بود.
با اشغال آسیای میانه به دست روسها و در قرارداد تعيين سرحد ايران و روسيه که در سال 1885 ميان دو کشور منعقد شد، نسا جزو خاک روسيه قرار گرفت، هرچند فاصله چندانی از مرز ایران ندارد.
هم اکنون از نسا تنها بقايای ارگ کهن اشکانی آن مانده که در نوع خود از آثار باستانی منحصر به فرد جهانی به شمار می رود و مورد بازدید عمومی قرار دارد، از خان نشین باقر در نزدیکی آن هم روستایی به همین نام باقی است.
در کاوشهای باستانی ارگ نسا، دخمه ها و پرستشگاههای مربوط به آيين مهرپرستی که پيش از همه گير شدن کيش زرتشت در ایران رواج داشته به دست آمده است.
برخی از آثار باستانی کشف شده در اين ارگ، نشانه های هنر باستانی یونانی را دارند که به دوران سلطه جانشینان اسکندر مقدونی به ایران باز می گردند و اشکانیان فرمانروایی شان را برچیدند.
میراث جهانی در خطر
یونسکو در فهرست میراث جهانی حرم عسکری در سامره عراق را که امامان دهم و یازدهم شیعه در آن به خاک سپرده شده اند، میراث درخطر اعلام کرده است.
این آرامگاه که در شهر سنی نشین جای دارد در جریان درگیریهای فرقه ای در عراق تاکنون دو بار آماج بمبگذاریهای سهمگینی قرار گرفته که به گنبد و گلدسته های زرین آن آسیب جدی زده اند.
یونسکو آثار باستانی و طبیعی را که در نگهداری آنها کوششی به عمل نیاید از فهرست میراث جهانی خارج می سازد.
ییم آن می رفت که میدان نقش جهان اصفهان که از چند سال پیش در فهرست میراث جهانی قرار داده شده، به دلیل احداث برج جهان نما که چشم انداز آن را تحت تأثير قرار می داد و همچنین عبور تونل قطار زیرزمینی از زير ایران از این فهرست کنار گذاشته شود اما چنین اقدامی از سوی یونسکو انجام نشد.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

ویژگی های دنیا در سال 2050

گروهی از بزرگ ترین کارشناسان شرکتها و دانشگاه ها در حوزه های فناوری، نوآوری و استراتژی های تجارت به بررسی ویژگی های دنیا در سال 2050 پرداخته اند که می توان به تغییرات دنیای پزشکی، منابع انرژی و فناوری ها در این سال اشاره کرد.
"انجمن فناوری ها" در برنامه ای با عنوان "پیش بینی فناوری ها" (Foresight Technologies) که با مشارکت بزرگترین کارشناسان شرکتها و دانشگاه ها در حوزه های فناوری، نوآوری و استراتژیهای تجاری برگزار کرده است، لیستی را منتشر نموده که به معرفی 12 فضایی می پردازد که تا سال 2050 از بیشترین پتانسیل جهت تکامل فناوری برخوردارند .

پزشکی
تا سال 2050 پزشکی به خاطر نقشه برداری از ژنوم انسان، شخصی خواهد شد. به طوری که این علم به سمت درمانهایی پیش می رود که برای هر شخص به طور مجزا و براساس ژنومی که دارد، ارائه می گردد.
در حقیقت علم پزشکی روی ژنهای خاص و بیماریهای آینده متمرکز می شود. پیش بینی می شود که تهیه یک نقشه ژنتیکی در حدود هزار دلار هزینه داشته باشد.
همچنین پزشکی خانگی به خاطر عرضه کیت هایی که پارامترهای بیولوژیکی انسان (برای مثال کلسترول و گلیسیمی) را تجزیه می کنند، رواج خواهد یافت. به علاوه هریک از انسانها دارای یک "من برتر مجازی" می شوند که وزن، رژیم غذایی و پارامترهای سلامتی دیگر آنها را کنترل می کند.

منابع انرژی
گسترش انرژی الکتریکی به خاطر عرضه ژنراتورهایی که با افزایش تقاضای انرژی فعال می شوند، از مدلهای فعلی که تنها روی یک منطقه متمرکز شده اند، فراتر خواهد رفت.
سوختهای زیستی می توانند از طریق ایجاد گیاهان اصلاح ژنتیکی شده ای که می توانند انرژی زیادی تولید کنند، به دست بیایند.
این در حالی است که آب همچنان به عنوان یک مشکل برای انسان باقی می ماند. به طوری که کمتر از دو درصد از منابع هیدریتی سیاره زمین می توانند از آب کاملا تمیز ساخته شوند و بیشتر آنها از ذوب یخ قطبها به دست می آیند.
آینده بسیار ساده است. در حقیقت آینده تنها نیاز به یادگیری صرفه جویی، حفظ تمیزی و افزایش نمک زدایی آب دریاها دارد.
گازهای اصلی برای مصارف خانگی یعنی متان و دی اکسید کربن به سختی کنترل می شوند و میزان آنها به شدت منجر به ایجاد آلودگی خواهد شد. کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال 2050 کار کنترل این گازها به اندازه کافی قابل قبول و موثر خواهد بود. کشاورزی برپایه مطالعات ژنتیکی توسعه خواهد یافت و بنابراین می توان ژنومهای خاصی را برای تاثیرگذاری بیشتر رشد سبزیجات شناسایی کرد و با استفاده از این ژنومها، سبزیجات مختلف را براساس نوع مصارف خوراکی و یا تولید سوخت زیستی پیش از کشت دسته بندی کرد.

فناوری ها
رایانه ها نقش مرکزی در زندگی تمام انسان ها ایفا می کنند و تمام دستگاه ها از ماشینهای لباسشویی تا زنگ در خانه ها با رایانه های شخصی، تلفنهای همراه و تلویزیون کنترل می شوند. در این مورد پیش بینی می شود که تنها با 100 دلار بتوان برای خانه یک رایانه شخصی با تلفن همراه و اتصالات بی سیم به اینترنت را خریداری کرد.
نانو مواد که بر پایه فناوری های نانو شکل گرفته اند، عملکرد خود را تغییر می دهند و از غیرفعالی به فعال بودن تبدیل می شوند و در بسیاری از دستگاه ها مثل پمپ ها، موتورها و بخشهای دیگر به کار می روند.
امنیت، گام های مهمی به جلو برخواهد داشت و برای مثال استفاده از دوربینهای تصویری خودمختار و مجهز به آلگوریتم های شناسایی رفنار انسان برای ارتقای سطح امنیت زندگی رواج می یابد.

 

 

احسان بهرام غفاري

نقدي بر شيطان پرستي و رواج آن در ايران

چندي است در ستون آزاد مجله روزانه بحثي با موضوع شيطان پرستي و موسيقي انتشار مي يابد كه توضيحاتي در باب آن مي دهم . در ابتدا بايد بگويم كه اين سري مقالات مي توانست راهنماي خوبي ( حداقل در حد اطلاعات دهي ) باشد كه عملا بعلت عدم شناخت نويسنده در سه زمينه ( جوانان ايراني ، موسيقي و شيطان پرستي ) كلا به بيراهه رفته است و مهم تر اينكه يك مطلب انتقادي بايد علمي باشد كه اين سري مقالات نيست . بطور كلي اگر بخواهيم مطلبي در اين زمينه ها بنويسيم بايد هر كدام را در شاخه خودش بررسي كنيم . موسيقي را در شاخه هنر ، جوانان را در شاخه جامعه شناسي و شيطان پرستي را در حوزه اعتقادي و ديني . اشكالات محرز و فراوان اين سري مقالات و عدم شناخت كافي نويسنده باز در حوزه موسيقي تا جايي پيش مي رود كه تمايزي ميان سبك هاي راك و متال و پاپ و رپ قائل نمي شود مثلا ترانه يك گروه گوتيك متال را به متاليكا كه هوي متال است نسبت مي دهد ، در صورتيكه اصلا اين ترانه مربوط به اين گروه نيست ( شماره 878) . اما براي نقد اين مقالات منحصرا شماره 878 روزانه را مورد بررسي قرار مي دهم كه شما بتوانيد با خواندن آن مطلب و خواندن نقد من پي به اصل مطلب ببريد .
در ابتداي مطلب آمده است : عمده اين اقدامات ( تكثير شيطان پرستي از طريق موسيقي به جهان ) توسط گروه متاليكا انجام شده است . اين گروه بطور زير زميني و غير قانوني با حمايت سازمان هاي جاسوسي آمريكا گسترش مي يابد . متاليكا ارزش هايي را القا مي كند كه در آن بازگشت به تاريكي ( در مقاله ام در مورد اين نوع نگرش توضيح داده ام ) ، بي رحمي ، ‌تجاوزات جنسي ، فحاشي ،‌ هجوم و حمله به جامعه كه محور اصلي تفكرات شيطان پرستي هستند ! را ترويج مي كند . خوانندگان اين گروه در كليپ هاي خياباني شان دست به خوردن الكل ميوه هاي فاسد ، ادرار ، مدفوع ، خون و مردار نموده و جزو كثيف ترين گروه ها محسوب مي شوند . سپس ترانه اي از متاليكا نوشته و ترجمه شده است و ... .
بطور كلي توصيفي كه نويسنده محترم از گروه متاليكا كرده است به هيچ عنوان نه ربطي به متاليكا دارد و نه گروه هاي ديگر متال . اگر كليپ هاي اين گروه را ديده باشيد از اتفاق نه خياباني است و نه اينان توصيفاتي مانند خوردن مردار و خوردن مدفوع و ... را دارند . موضوعاتي مانند عدالت اجتماعي ، عدم تبعيض اجتماعي ، اميدواري و روشنايي و ... محور اصلي موضوعات ترانه اين گروه است . براي شناخت از گروه متاليكا تاريخچه اي از شكل گيري اين گروه را براي شما مي نويسم .
در بيست و هشت اكتبر 1981 لارس اولريش نوازنده درام از جيمز هتفيلد دعوت به همكاري براي ضبط آهنگي مي كند . اين دو اولين آهنگ شان را با يك دستگاه ارزان قيمت ضبط مي كنند كه لارس بعنوان نوازنده درام و تنظيم كننده و جيمز بعنوان نوازنده گيتار ( ريتم ، ليد و باس ) و خواننده انجام فعاليت مي كنند . ران مك گاورني و ديو ماتيسن بعنوان نوازنده باس و ريتم به اين دو مي پيوندند و اينان براي خود نام متاليكا ( به معناي يورش متال جوان ) را بر مي گزينند . سپس به اجراي موسيقي در لس آنجلس و پيش از كنسرت هاي معروف مي پردازند . سپس مردم كه اين گروه را دوستانه مي يابند از آنها استقبال مي كنند . در همين هنگام متاليكا توانست نظر كليف بورتون نوازنده باس را بخود جلب و جذب گروه نمايد . صفحه فروشي زازولا دموي موسيقي اين گروه را خريداري و تكثير مي كند و آنها را استخدام مي نمايد تا در شرق آلبومي ضبط كنند و كنسرتي بگذارند . متاليكا به نيويورك مي رود و در اول آوريل 1983 كرك همت را بعنوان نوازنده ليد گيتار جذب مي نمايد و در همان سال نخستين آلبوم گروه به نام همه را بكش انتشار مي يابد . در سال 1984 دومين آلبوم اين گروه با نام سوار بر آذرخش منتشر مي شود . ترانه چهارم اين آلبوم يعني رنگ باختن بسوي سياهي اشاره اي به دزدي وسائل موسيقي اين گروه در بوستون داشت و در كل اين آلبوم فرامين ده گانه حضرت موسي را مورد نظر قرار مي دهد . در سال 1986 گروه سومين آلبوم خود را به نام استاد خيمه شب بازي ارائه مي دهد . كه باعث مي شود اين گروه تور كل اروپا را با اجراي اين آلبوم به همراه آزي آزبورن ( گروه بلك ثبث ) بپيمايد . اما در 27 سپتامبر همان سال بر اثر واژگوني اتومبيل اين گروه ، كليف بورتون جان خود را از دست مي دهد و گروه را در غم فقدان خود قرار مي دهد . كليف بورتون علاوه بر نوازندگي باس در گروه بعنوان معلمي فرزانه و مربي دلسوز بود كه نگرشي ژرف به مسائل توحيدي داشت و همواره بعنوان موعظه گر گروه شناخته مي شد . جيسون نيوستد بعنوان باسيست عضو گروه مي شود . در اوت 1988 گروه آلبوم عدالت براي همه را منتشر مي كند كه برايش جايزه گرمي را به ارمغان مي آورد . سپس گروه در سال 1991 آلبوم مشكي را منتشر مي كند كه در تمام جهان رتبه اول را اتخاذ مي كند و هفته ها در صدرفروش مي ماند . اين آلبوم جايزه گرمي ، جايزه موسيقي آمريكا و جايزه ام تي وي را بخود اختصاص مي دهد . در سال 1996 و 1997 گروه دو آلبوم لود و ري لود را منتشر مي كند كه به نگرش " خودت باش " ( اشاره به ارزش انساني انسان و مراجعه به ذات خود بعنوان برترين موجود ستايش شده ) اشاره دارد . سپس گروه در سال 1999 با رهبري اركستر مايكل كيمن كنسرت اس و ام را برگزار مي كند كه تلفيقي از موسيقي اركسترال و موسيقي متال است . اما در سال 2001 جيمز هتفيلد بعلت افسردگي شديد و از طرفي كناره گيري جيسون نيوستد دوره كوتاهي به الكل روي مي آورد كه آنرا در سال 2004 ترك مي كند . رابرت تراجيلو نوازنده باس به گروه مي پيوندد و آلبومي ديگر منتشر مي كنند . اما شايد بد نباشد بيوگرافي كوتاهي از اعضا گروه را هم بنويسم .
جيمز هتفيلد متولد سوم آگوست 1963 است و متاهل و داراي سه فرزند است كه قبل از خوانندگي و نوازندگي در اين گروه در چاپخانه كار مي كرده است . به او فردي مورد اعتماد نسبت داده اند كه علاقمندي اش مطالعه و شنا است .
لارس اولريش متولد بيست و ششم دسامبر 1963 است كه متاهل مي باشد و اصليتش دانماركي است . قبل از تاسيس گروه ،‌ مدير يك مركز گازي بوده است و اسكي ، موسيقي و هنر دلمشغولي هايش است .
كرك همت متولد هجدهم نوامبر 1962 است و متاهل مي باشد . علاقمندي اش فلسفه و هنر است و به كنجكاوي معروف است .
اما در پايان براي آشنايي بيشتر اعضا گروه مبين با فلسفه ايجاد موسيقي متال و نگرش و ديدگاه هاي آنان سعي دارم سري مقالاتي را در اين باب بنويسم كه به زودي در اختيار شما دوستان قرار ميدهم . شاد باشيد . همين .

 

 

amir_javadi4@yahoo.cm

انرژی زمین گرمایی و كاربردهای آن
قسمت دوم

كشاورزی
عمده ترین كاربرد انرژی زمین گرمایی در زمینه فعالیت های كشاورزی، تامین گرمایش گلخانه ها است. البته در برخی از مناطق سردسیر از حرارت آب داغ مخزن های زمین گرمایی برای گرم كردن خاك های كشاورزی نیز به كار می رود. این نوع كاربرد در كشورهای سردسیر بسیار گسترش دارد. از جمله محصولاتی كه به كمك این انرژی كشت می شوند می توان به خیار، گوجه فرنگی، انواع گل ها، گیاهان خانگی، نهال درختان و انواع كاكتوس ها اشاره كرد. در بین كشورهای جهان مجارستان از نظر استفاده از گلخانه های زمین گرمایی مقام نخست را دارد. برای گرم كردن گلخانه ها معمولا یا آب داغ را از لوله های فلزی عبور می دهند یا اینكه همانند سیستم های گرمایشی خانه ها از پره های رادیاتور استفاده می كنند، یا آب داغ را از درون شبكه متراكمی از لوله ها كه در پشت آنها یك فن قوی وجود دارد، عبور می دهند. علاوه بر مجارستان كشورهایی نظیر ایسلند، چین، یونان، نیوزیلند و روسیه نیز در زمینه گلخانه های زمین گرمایی فعال هستند.

دامپروری
به كمك انرژی زمین گرمایی می توان انواع مختلف آبزیان را نیز پرورش داد. امروزه در سطح جهان از انرژی زمین گرمایی برای پرورش و رشد آبزیانی نظیر میگو، قزل آلا، صدف و همچنین آبزیان آكواریومی استفاده می شود. نظر به اینكه درجه حرارت بهینه برای پرورش انواع مختلف آبزیان برای هر یك از آنها میزان مشخصی است ،با استفاده از انرژی زمین گرمایی می توان درجه حرارت حوضچه های پرورش را در حد مطلوب تامین كرد و آن را در تمام طول سال ثابت نگه داشت. بدین ترتیب می توان مقدار تولید انواع مختلف آبزیان را به میزان قابل توجهی افزایش داد. به عنوان مثال رشد بهینه ماهی قزل آلا در درجه حرارت ۵۱۵ درجه سانتیگراد است.
كشورهایی مانند ایسلند، گرجستان، تركیه، نیوزیلند، ژاپن و چین از جمله كشورهای پیشرو در زمینه استفاده از انرژی زمین گرمایی برای پرورش آبزیان هستند. در حال حاضر
۱۶ كشور از چنین تاسیساتی بهره می گیرند.

كاربردهای صنعتی
این دسته از كاربردهای انرژی زمین گرمایی هنوز مانند سایر مصارف انرژی زمین گرمایی در سطح جهان گستردگی چشمگیری ندارد. با این وجود، در حال حاضر حدود ۱۹ كشور جهان از این انرژی در فرآیندهای مختلف صنعتی استفاده می كنند. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره كرد:
تولید برات و اسید بوریك از سیال های زمین گرمایی در ایتالیا
استحصال نفت در روسیه
پاستوریزه كردن شیر در رومانی
تولید چرم در اسلوونی و صربستان
تولید گاز دی اكسید كربن در ایسلند و تركیه
تولید كاغذ و قطعات خودرو در مقدونیه
تولید خمیر كاغذ، كاغذ و چوب در نیوزیلند

درمان بیماری ها
این كاربرد نیز بسیار قدیمی بوده و از روزگاران دور اقوامی چون رومی ها، چینی ها، ژاپنی ها، عثمانی ها و ساكنان سایر نواحی كره زمین به منظور استحمام و درمان بیماری های گوناگون از آب های گرم طبیعی زمین استفاده می كردند.
در حال حاضر حدود
۴۵ كشور جهان از چشمه های آب گرم خود برای این منظور استفاده می كنند. در ارتباط با توسعه چنین مراكزی، شواهد و نمونه های متعددی را می توان در سطح جهان معرفی كرد. به عنوان مثال، ژاپنی ها با بهره گیری از بیش از ۲۲۰۰ كانون تفریحی مرتبط با چشمه های آبگرم، سالانه قریب به صد میلیون مهمان و گردشگر را پذیرا هستند.
امروزه از آب های گرم دارای حرارت بیش از
۵۰ درجه سانتیگراد برای درمان بیماری هایی نظیر فشار خون بالا، روماتیسم، بیماری های پوستی و بیماری های دستگاه عصبی استفاده می شود.

ذوب برف جاده ها
به كمك انرژی زمین گرمایی می توان برف یا یخ جاده ها و پیاده روها را نیز ذوب كرد. گسترش این نوع كاربرد نسبت به سایر موارد انرژی زمین گرمایی محدودتر است. امروزه در سراسر جهان به كمك انرژی زمین گرمایی حدود ۵۰۰هزار متر مربع از مسیر پیاده روها و جاده ها گرم می شوند كه بخش اعظم آنها نیز در كشور ایسلند وجود دارند. در حال حاضر به جز كشور ایسلند، كشورهایی چون آرژانتین، آمریكا و ژاپن نیز برای ذوب برف جاده های خود از انرژی زمین گرمایی بهره می گیرند.همان گونه كه پیشتر اشاره شد جنبه های گوناگون كاربرد انرژی زمین گرمایی به سرعت در حال افزایش است و مرتبا به كشورهای بهره مند از این انرژی افزوده می شود. میزان گسترش موارد كاربرد مستقیم انرژی زمین گرمایی در سراسر جهان در جدول ذیل آمده است. یادآور می شود كه پمپ های حرارتی زمین گرمایی نوعی سیستم تهویه گرمایش و سرمایش است. همان گونه كه می دانیم، درجه حرارت زیرزمین تا اعماق كم ۲ تا ۱۵ متری تقریبا در تمام طول سال ثابت است. بنابراین با استفاده از این پدیده طبیعی می توان گرمایش و سرمایش منازل را در زمستان و تابستان فراهم كرد. در واقع سازوكار اصلی این سیستم های تهویه، تبادل حرارت با بخش های كم عمق زمین است، بدین معنی كه در فصل تابستان، حرارت را از داخل منازل به زمین منتقل می كنند و در زمستان، حرارت زیرزمین را به داخل فضاهای مسكونی هدایت می كنند.

مزیت های كاربرد انرژی زمین گرمایی
امروزه تولید انرژی به كمك منابع سوخت های فسیلی یا نیروگاه های هسته ای با آلودگی قابل ملاحظه محیط زیست همراه است، ولی انرژی زمین گرمایی علاوه بر تجدیدپذیر بودن در مقایسه با سایر منابع تولید انرژی، آلایندگی كمتری دارد و جزء منابع پاك انرژی به شمار می رود. میزان آلودگی نیروگاه ها یا طرح های كاربرد مستقیم زمین گرمایی، ارتباط مستقیمی با درجه حرارت منبع زمین گرمایی دارد. به این ترتیب كه منابع حرارت بالا نسبت به انواع حرارت پایین، آلودگی بیشتری تولید می كنند و همچنین طرح های كاربرد مستقیم نیز كمتر از نیروگاه های زمین گرمایی، محیط زیست را آلوده می كنند. به طور كلی مزیت های انرژی زمین گرمایی را می توان به دو دسته كلی مزایای زیست محیطی و كاربردی تقسیم بندی كرد.

  1. عدم آلودگی هوا
  2. تولید CO2 كم، تولید H2S پایین و عدم تولید NOx
  3. عدم آلودگی منابع آب های زیرزمینی
  4. عدم نیاز به زمین وسیع

امروزه به دلیل تزریق سیال خروجی از نیروگاه ها و سایر طرح های كاربرد مستقیم انرژی زمین گرمایی، میزان آلایندگی این قبیل طرح ها به حداقل مقدار خود رسیده است.

مزایای كاربردی

  1. صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی
  2. طولانی بودن زمان دسترسی
  3. گستردگی موارد كاربرد
  4. مستقل بودن از شرایط جوی
  5. امكان تولید برق به وسیله واحدهای قابل حمل

میزان دی اكسید گوگرد تولید شده در نیروگاه های زمین گرمایی حدود ۸ درصد مقدار تولید شده در نیروگاه های فسیلی است. در خصوص دی اكسید كربن نیز نیروگاه های زمین گرمایی در وضعیت بسیار مناسب تری نسبت به نیروگاه های فسیلی قرار دارند. بدین معنی كه مقدار گاز CO2 تولید شده در نیروگاه های زمین گرمایی به ترتیب معادل ۱۵ درصد نیروگاه های گاز سوز، ۱۰ درصد نیروگاه های نفت سوز و ۸ درصد نیروگاه های زغال سنگ سوز است.

جواد نورعلیئی

نقل از کلوپ دانش

پرداخت حق تمدن:
برای مبارزه علمی و عملی با مثلث شوم جنگ، تروریزم و گروه های تبهکاری
1- همه ی افراد بشر حق برخورداری از مسکن دارند و اگر کسی، به هر دلیلی توان تهیه آن را نداشت، دولت ها موطف به تأمین رایگان آن هستند.
2- همه ی افراد بشر باید از حداقل امکانات مالی برای رفع نیازهای اولیه شامل غذا، پوشاک و بهداشت و درمان برخوردار باشند و اگر کسی به هر دلیلی توان تأمین این هزینه ها را نداشت، دولت ها موظف به پرداخت آن هستند.
این حقوق جزو حقوق اولیه بشر محسوب می
شود و مقدم بر تمام حقوق اجتماعی است.

توضیحات بیشتر فصل 12
دلایل حقوقی و اجتماعی فصول 1 تا 11

کتاب الکترونیکی
نسان برای تمدن یا تمدن برای انسان؟

زیبایی شناسیی قدرت
متن کامل:

http://cph-theory. persiangig. ir/2094-ghodrat. htm

 
 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ بيست و هفتم

خدايا …
تو اندامم را موزون آفريدي ، و مرا پروريدي ، و به اندازه حقم روزي دادي .. .
خدايا ...
من در كتاب تو كه فرو فرستاده اي و با آن بندگانت را بشارت داده اي ، يافته ام كه فرموده اي :
اي بندگان من كه بر خود ستم روا داشته ايد ، از رحمت خدا نا اميد مشويد ، زيرا خدا همه گناهان را مي آمرزد .
پيش از اين ، كار هايي از من سر زده است كه خود مي داني و از من بدانها آگاه تري .
پس واي بر من از اين رسوايي ، به سبب گناهاني كه نامه عمل من در خود ثبت كرده است .
و اگر نبود كه من به آمرزش فراگير تو اميد وارم ، خودم را به نابودي مي افكندم ، و اگر كسي را توانايي آن مي بود كه از پرودگارش بگريزد ، بي شك من به گريختن از تو سزاوارتر بودم ...
هيچ رازي در آسمان و زمين بر تو پوشيده نيست و آن را در قيامت آشكار مي كني ، در حاليكه هم جزادهنده اي و هم حسابگر ...
خدايا اگر بگريزم ،مرا طلب می كني ، و اگر فرار كنم . مرا در می يابي ...
اينك اين منم شكسته و خوار که در برابرت ايستاده ام ...
اگر عذابم كني ، سزاوارم، و اين كار اي پروردگار من از سوي تو عدل است ...
و اگر بيامرزي ، كه از گذشته ايي دور مشمول آمرزش تو بوده ام و جامه عافيت بر من پوشانده اي .
پس اي مهربانترين مهربانان بر من رحمت آور و از من در گذر ...
اي صاحب بزرگي و بخشندگي ، توبه ام را بپذير كه تو توبه پذير و مهرباني ...
آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

4 بهمن / 24 ژانويه / 15 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
4 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيمان شاه سلطان حسن صفوي با لوئي چهاردهم پادشاه فرانسه

لويي چهاردهم

لويي چهاردهم

در تاريخ ايران، بي عرضگي شاه سلطان حسين صفوي ضرب المثل است، ولي همين بي عرضه در زمان سلطنت خود پيماني را با لوئي چهاردهم مقتدرترين پادشاه وقت اروپا امضاء كرد كه از لحاظ رعايت منافع ايران و ايراني كمتر نظير داشته است.
     24 ژانويه سال 1704 ميلادي (302 سال پيش، در روزي چون امروز) لويي 14 پادشاه فرانسه تصميم خود را داير بر انعقاد يك پيمان دوجانبه با ايران اعلام داشت. تمايل لويي 14 در همين سال توسط فرستاده او به ايران، در اصفهان به اطلاع شاه سلطان حسين صفوي رسيد. اين پيمان تنطيم و بعدا به امضاي دو پادشاه رسيد كه سند جالبي است. به موجب اين پيمان، دولت فرانسه قبول كرده است كه از اتباع ايران و منافع اين دولت در كشورهاي ديگر حمايت كند و كشتي هاي فرانسوي هنگام حمل بار، براي بارگيري مال التجاره ايرانيان اولويت قائل شوند و ....

 

خلع يد از روسها در شيلات - تاريخچه کوتاه امتياز شيلات ايران

دکتر محمد مصدق نخست وزير وقت 24 ژانويه 1953 (بهمن 1331) به ملت اطلاع داد كه روسها از پنج روز ديگر در شيلات ايران و منابع درياي مازندران سمتي ندارند و خلع يد از آنان تا آن روز تكميل خواهد شد. امتياز شيلات ايران در درياي مازندران 77 سال پيش از آن (سال 1876 ميلادي) به روسها داده شده بود. ميرزا حسين خان سپهسالار درآن سال بهره داري از منابع درياي مازندران را به يك روس به نام استپان ليانازوف داده بود. عين الدوله اين امتياز را در سال 1906 به ازاء درآمدي برابر 460 هزار فرانك طلا تمديد كرده بود. اوايل سال 1927 دولت رضا شاه درصدد لغو آن برآمده بود كه وراث ليانازوف به دادگستري ايران دادخواست دادند و قضات وطن حكم به سود ليانازوفها دادند!. در اين اثناء دولت شوروي كه املاك و كمپاني هاي روسيه را ملي كرده بود عملا جانشين كمپاني ليانازوفها شد و پارلمان ايران اواخر همان سال( 1927) شوروي را به عنوان جانشين ليانازوفها و طرف قرارداد با ايران برسميت شناخت كه 25 سال بعد دولت مصدق شيلات را ملي و دست شوروي را از ماهيگيري در آبهاي ايران كوتاه كرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
24 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
يك كيلومتر پرواز

درژانويه سال 1908 ، هانري فارمن فرانسوي با هواپيمايي دست ساز كه 150 كيلوگرم وزن و موتوري به قدرت 50 اسب بخار داشت موفق شد در محلي در هشت كيلو متري پاريس در ارتفاع هشت تا ده متري ازسطح زمين يك مسافت يك كيلومتري را پرواز كند . سرعت پرواز 40 كيلومتر درساعت بود . اين نخستين پرواز بشر با هواپيمايي به اين سنگيني بود . نخستين پرواز توسط برادران رايت كه آمريكايي بودند به عمل آمده بود. عكس ، منظره پرواز هانري فارمن را نشان مي دهد.

 

سازش فرانسه و ايتاليا برسرتصاحب شمال آفريقا

موسوليني رهبر نيمه اول قرن 20 ايتاليا (نفر اول از راست ) كه سوداي احياء امپراتوري روم را با همان قلمرو در سر داشت در شمال آفريقا با دو معارض رو به رو بود ؛ فرانسه و انگلستان . با انگلستان راه جنگ را انتخاب كرد و با فرانسه راه مسالمت را . رئيس دولت فرانسه پذيرفت كه ايتاليا برليبي مسلط باشد و براي اقامت اتباع ايتاليا در تونس امتيازات و تسهيلات در نظر گرفت . پير لاوال وزير خارجه وقت فرانسه در ژانويه 1935 به رم رفت و معاهده مربوط را امضاء كرد. عكس ، وي را درحال امضاي اين معاهده نشان مي دهد.

 

شكنجه عراقي ها توسط نظاميان انگليسي

اين دو عكس ازجمله تصاويري است كه 18 ژانويه 2005 به عنوان مدرك جرم به يك دادگاه نظامي انگلستان داده شد و ظرف چند روز در روزنامه ها در سراسر جهان انتشار يافت. عكسها، شكنجه عراقي هاي دربند را توسط نظاميان انگليسي نشان مي دهد كه دست كمي از عكسهاي شكنجه زندان ابوغريب( توسط نظاميان آمريكايي) ندارند.در اين دو عكس، سرجوخه «مارك كولي» در حال شكنجه يك زنداني عراقي ديده مي شود. تا كنون تنها سه نظامي انگليسي كه عمدتا در جنوب عراق مستقر هستند به اتهام شكنجه زندانيان تحت تعقيب قرار گرفته اند.

برخي ديگر از رويدادهاي 24 ژانويه

  • 1924:   برغم وصيتنامه لنين ، سه روز پس از فوت او ، شهر سن پترز بورگ را به لنينگراد تغيير نام دادند .

  • 1939:   يك زلزله شديد در كشور شيلي باعث مرگ بيش از 30 هزار تن شد.

  • 1943:   هيتلر به افسران آلماني كه در استالينگراد با روسها خانه به خانه مي جنگيدند دستور داد كه تسليم نشوند و تا جان دارند به جنگ ادامه دهند كه اين دستور او رعايت نشد و صدها هزار سرباز الماني زنده ماندن را انتخاب كردند و تسليم شدند.

  • 1965:   وينستون چرچيل نخست انگلستان در زمان جنگ جهاني دوم و نيز در زمان ملي شدن نفت ايران كه اصرار به بركناري دكتر مصدق داشت در گذشت . وي بيش از 90 سال عمر كرد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    15 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     فتح خيبر به دست امير مؤ منان على (ع)

    15 محرم 7 - فتح خيبر به دست امير مؤ منان على (ع)

     

     تولد «سيّدابن طاووس» ازعلماي نامدارشيعي

    15 محرم 589 - «سيّدابن طاووس» ازعلماي نامدارشيعي به دنيا آمد. نسب او ازطرف پدربه امام حسن مجتبي (ع) مي رسد. ابن طاووس درمدت اقامت طولاني خود دربغداد آثارمتعددي تأليف تدوين و تنظيم كرد كه هريك درنوع خود ازمنابع معتبرشيعي بشمارمي روند. ازسيدابن طاووس چند كتاب ارزشمند درذكروقايع كربلا باقيست. روح الاسرارازديگرآثارسيدابن طاووس است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -5
    1

    اهواز

    7
    13

    تبريز

    -9
    3

    شيراز

    -1
    12

    مشهد

    -15
    -6

    بندرعباس

    10
    17

    کرمان

    -5
    10

    اصفهان

    -7
    6

    يزد

    -8
    2

    کرمانشاه

    -3
    6

    اراک

    -13
    -2

    رشت

    2
    7

    دبی

    16
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1375 تومان
    938 تومان
    1843 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    211000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    199000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.16

    اذان مغرب : 17.42

    اذان صبح فردا : 5.43

    طلوع آفتاب فردا : 7.10

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Animation
    فوريه 2008

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Animation

    تاریخ انتشار: فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 88
    حجم فایل: 7 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    دوربین ماژولار 8 مگا پیکسلی


    پیشرفت روز به روز علم و تکنولوژی باعث شده که کم کم فراموش کنیم که موبایلها باید چه کاری انجام دهند و یا دوربین ها چه کار؟ همه چیز در هم آمیخته و به صورت مدارات مجتمع در اختیارمان است. شرکت Sumsung Electro- Machine اعلام کرد که توانسته به تکنولوژی ساخت دوربین ماژولار 8 مگا پیکسلی از خانواده CMOS ها برای تلفن همراه دست یابد. ابعاد قابل پشتیبانی این دوربین 10.5*11.5*9.4 mm است و دارای قابلیت فوکوس تا آخرین مرحله ممکن می باشد. این شرکت اظهار داشت که به زودی می تواند به کمک تکنولوژی پیزو الکتریک (حرکت الکترون و حفره از طریق ضربه زدن) به تکنولوژی فوکوس اتو ماتیک نیز دست یابد. این محصول تا سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. 
    منبع

    به صورت بی سیم با پزشک خود
    در ارتباط باشید 



     

    مشکلی که گاهی اوقات عزیزان سالمند با آن دست و پنجه نرم می کنند فراموشی در مصرف به موقع دارو هایشان است. در برخی از موارد مراجعات مکرر به پزشک جهت بررسی فشار خون, وزن و ...آنها را کمی خسته و بی میل می سازد. اما پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شد تا برای این خستگی هم چاره ای اندیشیده شود. آنچه که در تصویر مشاهده می کنید یک دستگاه نمایشگر بی سیم است که تنها برای مقاصد پزشکی کاربرد دارد. از طریق بر نامه ریزی انجام گرفته بر روی این ست پزشکی به صورت بی سیم با تعداد زیاد سنسوری که قابلیت اندازه گیری و گزارش فاکتور هایی نظیر فشار خون, قند و چربی خون, وزن و ...را دارد اطلاعات مذکور را از طریق یک خط تلفن بی سیم برای پزشک معالج مخابره می نماید. حتی قادر است سوالاتی را مطرح کند که در امر تشخیص می تواند به پزشک شما کمک کند. در ضمن همانند یک ساعت زنگ دار زمان مصرف دارو را از طریق ارسال پیام به شما یاد آور شود. می توانیدبه زودی در بازار به دنبال یک دستگاه RTX'S Telehealth monitor بگردید تا به صورت هوشمند با پزشک خود در ارتباط باشید. 
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پولس و شريعت


    نويسنده: مهراب صادق‏نيا

    معرفی کتاب:
    پولس در شمار بحث انگيزترين الاهيدانان مسيحى است كه تأثير عميقى بر سامانه آموزه هاى مسيحيت داشته است. او هرگز نتوانست عيسى را درك كند و به شاگردى اش درآيد، اما وى را بايد از عوامل مهم تشكيل دهنده تاريخ مسيحيت دانست، نه فقط يك شخص خاص. بى گمان در ميان آراى پولس كه به شكلى زنجيره وار درهم تنيده اند، رويكرد او به شريعت پردامنه ترين مباحث را در مجموعه عهد جديد و رسائلش به خود اختصاص داده است. او تلاش مى كند تا با طرح پيش فرض هايى الاهياتى جوهره شريعت را انكار كند و مردم را به حيات روحانى در عيسى مسيح فرا خواند؛ چيزى كه از عيسى(ع) نمى توان تأييدى بر آن يافت.
    بررسى شريعت موسوى در مجموعه نوشته هاى عهد جديد، موضوع پردامنه اى است كه مباحث فراوانى درباره آن مطرح شده است. فارغ از چرايىِ اين امر، نگاه عهد جديد به شريعت را مى توان در سه رويكرد متمايز سامان داد: رويكرد مسيح، رويكرد رسولان و رويكرد پولس.
    در اين نوشته، نويسنده بر آن است تا رويكرد پولس به شريعت موسوى را بر اساس آنچه در رسائلش طرح شده، بررسى كند و به اختصار به تمايز آن با رويكرد مسيح و رسولان بپردازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1. مقدمه

    2. طرح كلى ديدگاه پولس

    3. پيش فرض هاى پولس در نفى شريعت

    4. شريعت و نجات

    5. شريعتِ مقدماتى و موقتى

    6. نجات از طريق ايمان

    7. معناى طرد شريعت نزد پولس

    8. مقايسه رويكرد پولس و عيسى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (24)
     

    هفته‌ای که گذشت، به‌گفته‌ی مرحوم عمران صلاحی باران و برف رحمتش تا خرخره رسید و خوان نعمت بی‌دریغش یقه‌ی همه‌مان را گرفت و ما را رسما به گل کشید؛ با توجه به آن که فرهنگ مملکت در روزهای عادی هم مختصری تعطیل است و برف که بیاید دیگر تکلیف معلوم است، خبرهای مجاز را با هم مرور می‌کنیم.


    یکم: توزیع عمومی کتاب و کاندوم و سرنگ در تهران
    پس از اعلام نصب دستگاه‌های خودپرداز کاندوم و سرنگ در نقاطی از تهران از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک منبع آگاه فرهنگی که سمت ایشان به من و شما مربوط نیست، اعلام کرد که به‌زودی دستگاه‌های خودپزداز کتاب نیز در تهران نصب خواهد شد. وی البته افزود: تلاش خواهیم کرد تا در همراهی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، از توزیع کتاب‌هایی که مثل کتاب آن مردک مارکز، از ایدز و کراک بدترند، به‌شدت جلوگیری کنیم. وی به مردم توصیه کرد که حتما جلوگیری کنند.


    دوم: حضور چهره‌های رادیویی در سیاست
    با ثبت‌نام عده‌ای از چهره‌های فرهنگی برای انتخابات، شایعاتی قوی مبنی بر اعلام «فهرست انتخاباتی هنرمندان» برای نامزدی نمایندگی مجلس، در محافل فرهنگی پیچیده است؛ خبرنگار ما گزارش داد که یکی از چهره‌های رادیویی که بارها از رادیو قصه گفته و بارها نامزد نمایندگی بوده، امسال هم نامزد شده است. محسن نامجو نیز با عبور از حوالی وزارت کشور و استفاده از اینترنت پرسرعت، به شایعه‌ی نامزدی خود دامن زد. یکی از بزرگان اهل خرد هم در هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام افزود: اگر هنرمندان به من رای بدهند، قول می‌دهم برای بلامانع شدن آنان تلاش کنم.


    سوم: بهینه‌سازی مصرف فرهنگ
    برف و سرما که نتیجه‌ی زحمات بسیاری از مسؤولان تلاشگر بود، تمامی مملکت را در آغوش گرفت و فرهنگ را نیز مثل مدارس و دانشگاه‌ها به تعطیلی کشاند. شرکت ملی گاز نیز با در نظر گرفتن مراکز بیهوده، فورا گاز بسیاری از سینماهای تهران را قطع کرد تا ملت با هرگونه افت فشار مواجه نشوند. یکی از منتقدان سرما هم ابراز امیدواری کرد با جمع شدن کتاب‌فروشی‌ها و تئاترها و سایر مراکز بی‌مصرف، گام بلندی در صرفه‌جویی انرژی برداشته شود.


    چهارم: اخبار ویژه
    با پایان یافتن سریال حماسی و افشاگرانه‌ی «چهل سرباز»، شاهکار م.نوری‌زاد که از شبکه‌ی دوم سیما پخش می‌شد، موجی از شادی اردوگاه هنرمندان ورشکسته را فراگرفت؛ چهل‌سرباز که تلاش کرده بود با ایجاد پیوند دشوار میان رستم و زبان قاجاری و جلوه‌های ویژه‌، یک‌تنه جلوی فیلم «۳۰۰» و تمامی محصولات فرهنگی ضدایرانی غرب بایستد، با بهانه‌گیری عده‌ای از افراد نامرد مواجه شده بود که ادعا می‌کردند این سریال، سر و ته ندارد و رستم آن مضحک است. برخی سایت‌ها خبر می‌دهند به‌زودی پیام تشکر مرحوم فردوسی را منتشر خواهند کرد؛ هنوز اعلام نشده که فردوسی از چه چیزی تشکر کرده است.


    پنجم: ساعت‌های بی‌حیا
    سریال معلوم‌الحال «ساعت شنی» که تلاش داشت چهره‌ای غیرواقعی از زنان ویژه‌ی خیالی در ایران القا کند، با تلاش دوستان به سوی جمع شدن پیش می‌رود. شبکه‌ی یک سیما اعلام کرد که پخش سه‌ قسمت ۴۵دقیقه‌ای این سریال در هفته به پخش یک قسمت ۷۵دقیقه‌ای تغییر می‌کند؛ گفتنی‌ست در این سریال، داستان‌هایی از فقر و فحشا در کشورهای خاور دور به ایران نسبت داده شده است، که ان‌شاء‌الله خدا همه‌ی آن‌ها و عوامل این سریال را از روی زمین بردارد.


    ششم: پخش موسیقی غیرفاخر محکوم به شکست است
    شبکه‌ی رادیویی موسیقی که چند ساعت در روز پخش و سپس هرروز تکذیب می‌شود، راه‌اندازی شد. با توجه به آن که موسیقی چیز مشکوکی‌ست و نوع فاخر آن نیز فقط از طریق وزارت ارشاد منتشرمی‌شود، اقدام رادیویی‌ها (احتمالا رادیو جوان) در راه‌اندازی این شبکه مشکوک و قابل تامل است.


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها
    خواهر گرامی، یانگوم ۲۰۰۷ آندرلاین خسته آندرلاین غروب سرخ عشق ات‌ یاهو دات کام؛ اشعار عاشقانه و بدیع شما در بخش‌های مختلف تحریریه خوانده شد و همه‌ی اعضا شاعرانگی همراه با نوپردازی شما را ستودند. متاسفانه مجله مبين نمی‌تواند راسا کتابی منتشر کند، اما چند ناشر همکار هستند که حاضرند مجموعه‌ی خواندنی شما را چاپ کنند؛ البته ابتدا با تلفن من تماس بگیرید تا همکاری‌های ادبی و فرهنگی گسترده‌تری با هم داشته باشیم.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    خواب آلودگي و سر درد
    پس از رابطه جنسي 
     

    چـرا مـردان پـس از رابـطه جنـسي تــمايل به خوابيدن پيدا ميكنند:
    يكي از گلايه هاي رايج زنان به خواب رفتن مردان بلافاصله پس از رابطه جنسي است.چندين فاكتور در ميل به خواب رفـتـن متــعاقب رابطه جنسي دخيل ميباشند كه همانا در مردان اين فاكتورها قدرتمند تر عمل ميكنند:

    1- رابـطه جنـسي مـعمولاً عصر هنگام و يا در شب صورت مي گيرد، يـعـنـي پس از بـازگشـت مـردان از سر كارشان. بنابراين خستگي مردان پيش از برقراري رابطه جنسي يكي از فاكتورها مي باشد.

    2- ارگاسم (اوج لذت جنسي) در مردان با انزال توام است. مردان پيش از ارگاسم و انزال يك سطح بالاي تنش را در بدن خود تجربه ميكنند. سپس پس از انزال يك احساس رهايي و آزادسازي انرژي را تجربه ميكنند كه باعث خستگي جسمي مردان ميشود.

    3- ارگاسم باعث آزادسازي هورمونهاي آندورفين و اكسي توسين ميشود. اين مواد ايجاد نشاط، خوشي، آرميدگي، تمدد اعصاب و خواب آلودگي ميكنند. بنابراين مردان سست، بي حال و ريلكس شده و روند به خواب رفتن تسهيل ميشود.

    4- مردان قبل و حين ارگاسم معمولا نفس خود را حبس ميكنند، چراكه تصور ميكنند اين عمل باعث افزايش لذت جنسي در آنها ميشود. نگهداشتن نفس موجب محروميت مغز از اكسيژن ميشود. همين امر باعث خواب آلودگي و خستگي ميشود.

    5- هنگام برقراري رابطه جنسي مردان انرژي زيادي مصرف ميكنند كه باعث خستگي و خواب آلودگي ميشود.

    6- هجوم خون پس از ارگاسم عضلات را از گليكوژن (ماده انرژي زا) تخليه ميكند و از آنجايي كه مردان از توده عضلاني بيشتري برخوردارند، بنابراين احساس خستگي بيشتري ميكنند.
    نكته: ارگاسم زنان عكس ارگاسم مردان بوده و باعث افزايش هوشياري زنان ميشود. به همين خاطر زنان پس از رسيدن به ارگاسم بيشتر براي تجربه ارگاسم هاي بعدي ابراز تمايل ميكنند.
    نكته:مردان پس از رسيدن به ارگاسم تمايل به خوابيدن داشته اما زنان نياز به نوازش كردن پيدا ميكنند.


    چگونه با خواب آلودگي مقابله كنيم:
    1- براي افزايش انرژي قبل و پس از رابطه جنسي قهوه بنوشيد.

    2- سعي كنيد صبح ها رابطه جنسي داشته باشيد تا شب ها.

    3- هنگام ارگاسم نفس خود را حبس نكرده و تنفس عميق و آهسته داشته باشيد.

    4- سرعت و ريتم برقراري رابطه جنسي را كندتر و آرام تر سازيد.

    5- هنگام رابطه جنسي به موسيقي فرح بخش گوش دهيد. (نه به موسيقي آرام و رمانتيك)

    6- خارج از تختخواب رابطه جنسي داشته باشيد.


    سردردهاي مرتبط با رابطه جنسي:
    ارگاسم ميتواند باعث سردرهاي خفيف و يا شديد در ناحيه گردن و سر شود. اما خوشبختانه اغلب اين قبيل سردردها بي خطر بوده و نيازي به درمان جدي ندارند. اما برخي از سردردها پس از ارگاسم خطرناك بوده و ممكن است نشانه يك مشكل جدي نظير خونريزي مغزي و سكته باشند.

    نكته:مردان 3 برابر بيشتر از زنان به سردردهاي سكس دچار ميشوند.
     

    علايم سردردهاي رابطه جنسي:
    1- درد خفيف در دو طرف سر كه ممكن است هنگام ارگاسم به حداكثر برسد.

    2- يك درد ناگهاني و شديد حين ارگاسم كه در سر و پشت چشمها احساس ميگردد. اين درد معمولا تيركشنده و ضربان دار است. اين درد معمولا بيشتر از چند دقيقه طول نميكشد، اما ممكن است تا ساعتها باقي بماند.

    3- درد در ناحيه گردن و پشت سر پس از ارگاسم.


    دلايل سردردهاي مرتبط با ارگاسم:

    هر فعاليت جنسي كه به ارگاسم بيانجامد ميتواند باعث پديد آمدن اينگونه سردردها گردد:

    1- سفت كردن و منقبض كردن عضلات گردن و سر حين فعاليت جنسي.

    2- در پاسخ به افزايش فشار خون كه باعث ميگردد عروق خوني مغز متسع گردند.

    3-مصرف برخي داروها نظير واياگرا(viagra)

    4- برقراري رابطه جنسي در وضعيتهاي بدني نامناسب كه به سر و گردن فشار وارد مي آيد.

    5- خونريزي (هموراژ) در مغز و يا سكته مغزي كه يك فوريت پزشكي محسوب گرديده و فرد بايستي فورا به پزشك مراجعه كند.


    فاكتورهاي ريسك:

    1- افراد مستعد به ميگرن بيشتر دچار اينگونه سردرها ميگردند.

    2- افراد با فشار خون بالا، چاق و فاقد تناسب اندام نيز بيشتر اينگونه سردرها را تجربه ميكنند.

    3- خستگي، استرس و ارگاسم هاي متوالي احتمال بروز اينگونه سردرها را افزايش ميدهد.


    راههاي پيشگيري و درمان:

    در غالب اوقات نياز به درمان پزشكي ندارد و سردردها معمولا پس از مدتي خود بخود محو ميگردند. اما سردردهاي مزمن و يا خيلي شديد پس از ارگاسم بايد مورد بررسي پزشكي قرار گيرند تا احتمال خونريزي مغزي، تومور مغزي و سكته منتفي گردد.

    1- خودداري از برقراري رابطه جنسي براي يك يا دو هفته باعث محو شدن سردردها ميشود.

    2- مصرف پروپرانولول و يا آسپرين و ايبوپروفن قبل و بعد از ارگاسم.

    3- شل كردن عضلات گردن و آرواره ها حين فعاليت جنسي.

    4- از سرعت و شدت رابطه جنسي بكاهيد.

    5- بتدريج و آرام آرام به اوج لذت جنسي برسيد.

    6- چنانچه خسته و يا مضطرب ميباشيد از برقراري رابطه جنسي بپرهيزيد.

    7- هنگام برقراري رابطه جنسي از قرار گيري در وضعيت هاي بدني نامطلوب و تنش زا كه فشار زيادي به گردن و سر تحميل ميكنند، دوري كنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي گلم سلام
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه ..
    خب .. چند روزي به علت ايام سوگواري در خدمتون نبودم ..
    اما امروز اومدم با دستاي پر ..
    خب .. بريم سراغ مسيج هاي دريافتي :


    1208- حسين سلطان عشق،عباس ساقى عشق،زينب شاهد عشق،سجاد راوى عشق،مهدي معناي عشق، فرارسيدن ماه محرم راتسلیت عرض می نمائیم (0780-0912)

    1209- هشت باربگو يا امام حسين (ع )براي هشت نفر بفرست همين امشب خبرخوبي مي شنوي (7871-0912)

    1210- آدم به بنی آدم چگونه زيستن را آموخت و حسين وارث آدم به انسان چگونه مردن را .دكتر علی شريعتی (3133-0935)

    1211- قيامت بى حسين غوغا ندارد،شفاعت بى حسين معنا ندارد،حسينى باش كه در محشر نگويند، چرا پرونده ات امضا ندارد،اگر پرونده ات امضا ندارد،رضايتنامه از زهرا ندارد.(التماس دعا) (4435-0935)

    1122- نگاه علقمه بيتاب اما /علي اصغر، رقيه، خواب اما //عمو بيدار بود و با خودش گفت /تلافي مي كنم اي آب، اما
    ... (3057-0914)

    1123- امام حسين عليه السلام: من كشته اشكم هر مومني مرا ياد كند اشكش روان شود سلام بر تو اي كشتي نجات (5695-0935) (7314-0915)

    1124- در عجبم از مردمی که خود زير شلاق ظلم و ستم زندگی ميکنند و بر حسينی ميگريند که آزاد زيست. (دكتر.علی شريعتی) (6642-0912)

    1125- حسين(ع)بيشتراز آب .... تشنه لبيك بود،...افسوس كه بجاي افكارش زخمهاي تنش را نشانمان دادند‎; ‎و بزرك ترين دردش رابي آبي ناميدند.. (شريعتي) (9238-0915)

    1126- نپندار‎!‎‎!‎‎!‎كه تنها عاشورائيان را بدان بلا آزموده اند و لاغير .... صحراى بلا به وسعت همه تاريخ است..‎!‎‎!‎‎اى دل‎!‎‎!‎ تو چه ميكنى؟‎ميمانى يا ميروى؟داد از آن اختيار كه تو را از حسين جدا كند‎(شهيد آوينى)التماس دعا. (6471-0916)

    1127- هركه شد از سر اخلاص عزادار حسین نام او ثبت نمایند به طومارحسین یارب این منصب شاهانه زما بازنگیر تاكه پیوسته بمانیم عزادارحسین التماس دعا (1548-0912)

    1128- پيچيده در اين دشت عجب بوي عجيبي/جامانده از آن قافله عطر گل سيبي/گاهي سر ني بود و زماني ته گودال/طي كرد گل من چه فرازي چه نشيبي/ (3057-0914)

    1129- رقص زلفت سر ني ديدم و با خود گفتم/بين هفتادو دو سر كاش سري بود مرا (3057-0914)

    1130- گذشت حادثه و داغ آن به جا ماندست/دلم كنار شهيدان كربلا ماندست//اگر چه قافله ي كربلا گذشت از دشت/براي رفتن ما نيز رد پا ماندست (3057-0914)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران

    قسمت هفتم


    2. حاملان شيطان‌‌گرايي
    آورندگان شيطان‌پرستي به ايران شامل افراد و گروه هاي ذيل مي‌باشند: ـ
    1ـ2ـ تحصيل‌كردگان و سرخوردگان اجتماعي در خارج از كشور كه عمدتا دچار خسارت و شكست‌ها سنگين مادي معنوي شده‌اند.
    2ـ2ـ فرزندان منافقين فراري ، سلطنت‌طلب‌ها ، مفسدان اقتصادي رژيم پهلوي كه قبل و بعد از انقلاب موفق به فرار از كشور و محاكمه انقلابي شدند .
    3-2- افرادي از خانواده‌هاي بسيار ثروتمند ساكن و مقيم داخل كشور كه عمدتا داراي روابط خانوادگي و .. با خارج نيز مي‌باشند .
    4-2- جاسوسان فرهنگي سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا و رژيم صهيونيستي كه با هدف استحاله فرهنگي وارد كشور شدند .
    5-2- فعالان حوزه هنر و موسيقي كه با كشورهاي ديگر علي‌الخصوص آمريكا ، انگليس ، كانادا و استراليا در ارتباط بوده و بنابر دلايل حرفه‌اي و شغلي مسافرت هاي متعددي داشته‌اند .
    اما نكته اساسي و قابل ملاحظه‌اي كه دريافت‌هاي اين پژوهش دلالت بر اين مهم دارد كه حداقل 90% از افراد شاخص وارد كننده شيطان‌پرستي به ايران فاقد تحصيلات دانشگاهي و خانواده سالم مي‌باشند .
    در ادامه نامه‌اي به قلم عنصر وارد كننده اي كه به احوالات آنها اشاره شد به منظور آشنايي بي‌واسطه خوانندگان با آراء ، نظريات ، خاستگاه اجتماعي و سياسي اين گونه افراد مي آيد ،‌كه در شبكه اينترنت منتشر شده است .
    اگرچه متن اين نامه خطاب به خداوند كمي طولاني است لكن از ارزش " هرمنوتيك " فراواني برخوردار است .

    " خداي عزيز سلام عليكم :
    حقيقتا ما نمي دانيم چگونه ترا مورد خطاب قرار دهيم. بنا براين ما از همان طريق كه به پيامبر مورد علاقه‌ات ياد دادي با تو احوال‌پرسي مي كنيم. همچنين براي ما خيلي مشكل است كه بدانيم تو كجايي. چون تو براي ارتباط برقرار كردن با امتت توسط وزير اطلاعات خود يعني جبرئيل در 1400 سال پيش با محمد ارتباط برقرار كردي. و از آن موقع تا به حال ما از تو چيزي نشنيده‌ايم اين براي ما خيلي ناراحت كننده است . در طول اين هزار و چهارصد سال خيلي از چيزها در دنيا عوض شده است. ما كاملا مطمئنيم كه تو از همة اين تغييرات مطلعي . ما اين ايميل را براي تو مي فرستيم به اين اميد كه در جايي از اين فضاي بزرگ اينترنتي تو را پيدا كنيم. خدايا اين بي ادبي ما را ببخش. ما سعي كرديم كه با تو توسط نماز و روزه و حج و تسبيح و زكات ارتباط برقرار كنيم. اما افسوس كه همة تلاش ما بي نتيجه ماند. شايد تو سرت خيلي شلوغ است يا مسائل ديگري داري كه بايد به آنها بپردازي. هزاران سال صبر كرديم كه به وعده‌هايت وفا كني اما تا به حال چيزي دريافت نكرديم. به اين دليل است كه در كمال نااميدي اين ايميل اظطراري را براي تو مي فرستيم. خداي عزيز آيا تو يك دستگاه فاكس داري. ما مطمئنيم كه تو حتما يك دستگاه فاكس داري چون حتي آفريده هاي تو توانسته اند ماشين فاكس اختراع كنند. پس تو حتما يك دستگاه فاكس و يك خط تلفن داري. بنا براين مي توانيم هر وقت كه ضرورت ايجاب كند با تو ارتباط برقرار كنيم.
    خدايا ما از اين كه به دنيا آمده‌ايم و بزرگ شده‌‌ايم اصلا خوشحال نيستيم. چون ما مجبوريم كه با فقر و بي عدالتي' بيماري و نبود آينده اي روشن براي خود و بچه‌هايمان مواجه بشويم. ما فكر مي كرديم كه تو ايمان ما را بوسيلة آن بلايا مي سنجي. بنا براين ما راهي پيدا كرديم كه به سرزمين كفار مهاجرت كنيم. خدايا ما مي دانيم كه اگر تو از نيت اصلي ما از اين مهاجرت مطلع بشوي حتما ما را مي بخشي. ما مي خواستيم اين كافران را به اسلام دعوت كنيم و در كنار آن زندگي راحتي را براي خود و فرزندانمان حداقل از نظر مادي تامين كنيم. همچنين ما مي خواستيم مساجدي را در اطراف شهرهاي اين كافران بسازيم .اين بزرگترين آرزوي ما بود .خدايا تو فكر نمي كني كه اين يك فكر مبتكرانه بود .به اين وسيله ما مي توانستيم با يك تير دو نشان بزنيم. ما اينجا ديديم كه زنان حجاب ندارند. اول خجالت مي كشيديم به اين زنهاي بي حجاب نگاه كنيم. ما قويا به راهنمايي تو. عمل كرديم. نظير اين آيه:
    سورة نور24:30 :بگو مردان مومن چشمهايشان را بپوشانند .و فروج و اندامشان را محفوظ دارند. و خدا به هر چه مي كنيد آگاه است.
    ما فكر كرديم اينها مثل فاحشه‌ها هستند و خود را در معرض تجاوز فرار مي دهند. ولي با كمال تعجب ديديم اين زنان بي حجاب در سرزمين كفار به ندرت مورد اذيت و آزار و يا تجاوز جنسي قرار مي گيرند. چطور همچنين چيزي امكان دارد؟ چون زنهاي ما با وجود اينكه حجاب را رعايت مي كنند اما هنوز احساس امنيت نمي كنند. چرا بايد اينطور باشد.
    اي خدا ما در طول زندگي غذا هاي حلال خورديم. ما هرگز غذاهايي را كه از طرف تو ممنوع شده بود نخورديم. حتي در سرزمين كفار ما هر روز حدود چند مايل رانندگي مي كرديم تا غذاي حلال بخوريم. هر چند كه ممكن بود آن غذاهاي حلال سالم نباشند. ولي ما ترجيح مي داديم كه غذاهاي حلال بخوريم تا اينكه غذاهاي بهداشتي و سالم اين كافران را بخوريم .بنا بر اين ما به ندرت مكدونالد. مرغ كنتكي بريان ... و يا غذاهاي آمادة ديگر را خورديم. ما افتخار مي كنيم كه اين غذاها را اگر چه سالم و بهداشتي بودند نخورديم. ما افتخار مي كنيم كه به فرمايشات گوش فرا داديم.
    خدايا مي داني چرا اين كار را كرديم؟ به اين دليل كه خودت گفتي كافران نجس هستند. ببين اين چيزي هست كه تو خودت به ما گفتي
    سورة توبه9:28: اي اهل ايمان حقيقتا كافران نجس مي باشند. پس بنا براين از امسال به آنها اجازه ندهيد كه به مسجدالحرام وارد شوند. و اگر از فقر مي ترسيد خدا اگر بخواهد به زودي از مرحمت خود شما را بي نياز مي كند. و خدا دانا و عاقل است. خدايا ما ايمان كامل به گفته هاي تو داريم . وقتي كه اين كافران براي يك ميهماني ما را به خانه‌هايشان دعوت مي كنند. وانمود مي كنيم كه افق فكري ما باز است. وقتي ما به اين ميهماني‌ها مي رفتيم به دقت دنبال علائمي كه حرام بودن اين غذا ها را مشخص كند مي گشتيم .بيشتر اوقات ما فقط آب‌ميوه مي خورديم و لب به هيچ غذايي نمي زديم.. به ميزبان مي گفتيم گرسنه نيستيم يا اينكه مي گفتيم مريضيم. خدايا تو فكر نمي كني اين يك از خود گذشتگي بزرگ از طرف ما براي بزرگداشت فرامين تو بود؟. اگر به اشتباه ما غذاي حرام مصرف كرديم ما را به خاطر اين اشتباه ببخش. فكر مي كنيم اينچنين خطاهايي از طرف تو بخشودني است. ببين خودت در قرآن چه گفتي
    سورة بقره:2:173: به تحقيق خدا بر شما حرام گردانيد مردار و خون و گوشت خوك و هر كشته اي كه به غير از نام خدا ذبح شده باشد. ولي اگر به دليل احتياج به خوردن آن مجبور شود. در صورتي كه تمايل نداشته باشد. و از اندازة سد رمق نيز تجاوز نكند. گناهي بر او نخواهد بود. كه به قدر احتياج صرف كند كه محققا خدا در حق خلق آمرزنده و مهربان است.
    ولي خدايا. چيزي كه براي ما معما شده اين است كه چرا اين حرام خورها به نظر خيلي سالم به نظر مي رسند. اما خيلي از ماها علي رغم اينكه در زندگي فقط به خوردن حلال مي پردازيم به اندازة آنها سالم و با نشاط نيستيم. ما فكر مي كرديم كه بهترين راه سلامتي و كسب طول عمر خوردن غذاهاي حلال است. اما چرا اين حرام‌خورها خيلي بهتر به نظر مي رسند.
    خدا جان تو به ما گفتي كه به دليل اينكه ما دنباله رو بهترين مذهب دنيا هستيم. بهترين مردم دنيا هستيم. براي تصديق آنچه خودت به ما گفتي بهتر است به فرمايشات خودت در قرآن توجه كني:
    سورة آل عمران3:110: شما نيكوترين امتي هستيد كه قيام كردند. مردم را به نيكو كاري دعوت كنند و از بدكاري باز دارند و ايمان به خدا آورند. و اگر اهل كتاب همه ايمان آورند. بر آنان چيزي در عالم بهتر از آن نيست. ليكن برخي از آنان با ايمان و بيشتر فاسق و بد كارند.
    و در آيه 85 همين سوره فرمودي: هر كس غير از اسلام ديني اختيار كند هرگز از او پذيرفته نيست. و او در آخرت از زيان كاران است.
    خدا يا بنا بر آنچه خودت گفتي ما از هر نظر بهترين مردم روي اين كرة خاكي هستيم. اما با كمال تعجب مي بينيم كه تمام دستاوردهاي امروزه. توسط اين كافران بدست مي آيد .از وقتي تو پيغام دادن را توسط پيامبرت قطع كردي خيلي چيزها تغيير كرده كه نمي توان آنها را در يك ايميل گنجاند. خدايا چرا ما نمي توانيم با تو يك ارتباط راديويي داشته باشيم. در حالي كه اين كافران تمام نقاط اين كرة خاكي را به طريق الكترونيكي به هم متصل كرده اند. چگونه اين كافران در حال پا‌گذاري به كرات ديگري كه تو خلق كرده اي مي باشند اما ما عاجزيم كه حتي ردي از محل اقامت تو پيدا كنيم. چرا تو به پيروان حقيقي خودت اين توانايي را نمي دهي كه به موفقيت هاي غير قابل باور اين كافران دست يابند. موضوع ديگري كه ما را سردرگم مي كند موضوع داروست. همة داروهاي مدرن نجات دهنده ' و اختراعات پزشكي نظير "پني سيلين "،" انتي بيوتيك ،"اشعه ايكس "."شيمي درماني" , "سي تي اسكن" ،"سونو گرافي" ،" ماموگرافي "و.....بوسيلة كافران اختراع شده اند. ما از گفتن اينها نفرت داريم. ما اي خدا ما چارة ديگر نداريم چون زندگي ما كاملا به اين كفار بستگي دارد. اي خدا چرا بايد اينطور باشد. خدايا حداقل اين توانايي را به ما بده كه بتوانيم در موقع مواجه شدن با بيماري جان خود را نجات دهيم. خدايا به نظر مي رسد كه تو به تدريج ما را به دست فراموشي سپرده اي . خدايا بگو چه خطايي از ما سر زده. تا آنجا كه مي دانيم گناهي از ما سر نزده است.
    در حقيقت تعدادي از هموطنان ما در بهشتهاي اسلامي تو در حال به اجرا گذاري دستورات ناب تو مي باشند. اما با وجود اين تو هنوز از آنها راضي نيستي. و انواع بلاياي طبيعي و رنج هاي غير قابل قياس را براي آنها فرو مي فرستي.. ما فكر مي كرديم اين بلاياي طبيعي نظير سيل و قحطي و طوفان را لايق آن كافران مي‌داني. خدايا آيا اين عادلانه است كه آنهايي را كه به تو ايمان دارند در رنج نگه داري و كافران از بلايا كاملا مصون باشند.
    خدا جان ما كارهايمان بي نتيجه مانده. ما هر روز از طرف آزاد انديش‌ها و سكولارها مورد تهاجم قرار مي گيريم. ما فكر مي كرديم اينترنت(هديه تو به بشر) در اختيار ما خواهد بود. ما مبلغ هنگفتي را براي ساختن سايت‌هايي كه به تو اختصاص داشته باشد خرج كرديم.. ما فكر مي كرديم اينترنت چون اسلحه اي بدست ما خواهد بود تا به وسيلة آن همة مردم كرة زمين را به اسلام دعوت كنيم. ما فكر مي كرديم ميتوانيم با انديشة روشنمان يك در ده از اين دگر انديشان و كافران را از بين ببريم. از مقاله‌ها بحث‌ها و نويد هاي زندگي جاويدان و بهشت سخن رانديم. در همة اين سايتها از اين چرخه‌ها استفاده كرديم. افراد ما به دليل پيروي از دستورات تو نظير خواندن نماز و روزه و حج و اجراي آن در داخل و خارج بسيار مشغولند.. به اين دليل است كه آنها قادر نيستند مقاله هاي جديد و اصيل بنويسند.. خدا جان چه اشكالي دارد كه ما مطالبمان را همانند يك چرخه مرتب در سايت‌ها تكرار كنيم. نوشته هاي خودت هم خيلي تكراريست.. بعضي اوقات اين دگر انديش ها و سكولارها از ما سوال مي كنند براي چه مطالب قرآن اين همه تكراري است. ما با گفتن اينكه اين تكرارها براي تاكيد بيشتر است آنها را ساكت مي كنيم. ما همان كاري را كه خودت انجام دادي تكرار مي كنيم يعني سپردن به حافظة موقت و چسباندن در جاي ديگر
    cut and paste , cut and paste , cut and paste,.....
    ما به مطالب جديد دسترسي نداريم كه يك سايت جديد براي تو درست كنيم.. در اين بهشتهاي اسلامي تو پولهاي زيادي خرج اسلام مي شود. ما اين قدر به كپي كردن و چسباندن در جاي ديگر ادامه مي دهيم تا سايتهاي برادران اسلامي همه مثل هم بشوند .شبيه آيه هاي قرآن خودت. تنها چيزي كه ما كم داريم اين است كه آنقدر قدرت مغزي نداريم كه اين سكولارها و دگر انديشها را ساكت كنيم ..به اين دليل هست كه ما به انجام تكاليف بيشتري نيازمنديم .ما شب و روز مشغول انجام دادن تكاليفمان هستيم در حقيقت ما آنقدر مشغول انجام تكاليفمان هستيم كه نه تنها در خانه بلكه در بيرون از منزل نيز به انجام تكاليف خود مي پردازيم. ببين چقدر ما با استعداد و با هوش هستيم .سكولار ها و آزاد انديش‌ها هرگز تكاليفشان را انجام نمي دهند.. براي همين است كه ما براي آنها صحبت مي كنيم كه چگونه يك مقاله بنويسند. وقتي ما اين كار را مي كنيم خيلي به ايمان خودمان مي باليم.. اما به نظر مي رسد كه اين جنگ اينترنتي نيز به نفع سكولارها و دگر انديش‌ها تمام شود.. حقيقتا اينترنت ما را به آتش كشانده. يك روز در ميان ما در اين سايتهاي اينترنتي كه متعلق به سكولارها و دگر انديشان هست به مطالب جديدي بر مي خوريم كه پيروان تو قادر نيستند از پس آنها بر بيايند. خيلي براي ما شرم آور است وقتي كه متوجه مي شويم اين دگر انديش‌ها و سكولارها روزي يكي از پيروان تو بوده اند. اگر دوست داري در مورد آنها بيشتر بداني مي توانيم آدرس ايميل آنها را همراه با مقالات كفر آميزي كه جرات به نوشتن آن كردند براي تو بفرستيم. خدايا آيا تو خودت عقيدة آنها را نسبت به خود تغيير دادي؟. ما اين مطلب را از گفته هاي بي شمار خودت استنباط كرديم. اگر فراموش كردي چند نمونه از اين آيه‌ها را براي ياد آوري در اينجا متذكر مي شويم:
    سورة يونس10:100: هيچ كدام از نفوس بشر را تا خداي رخصت ندهد ايمان نياورند. و پليدي را خدا براي مردم بي خرد كه عقل را به كار نبندند مقرر داشته است
    سورة فاطر35:8: خدا هر كه را خواهد گمراه كرده و هر كه را خواهد هدايت سازد. پس تو نفس شريف خود را براي هدايت اين مردم به غم و حسرت نينداز كه خدا به هر چه اينان كنند آگاه است.
    سوزة انعام6:125: پس هر كه را كه خدا هدايت او را طالب باشد قلبش به نور اسلام روشن و منشرح گردانيد. و هر كه را خواهد گمراه گرداند. و دل او را تنگ و سخت گرداند كه گويي مي خواهد از زمين به آسمان رود. اين است كه خدا آنان را كه به حق نمي گروند مردود و پليد مي گرداند.
    خدا جان در ايميلي كه در جوابمان ميدهي علت ترسمان را تصديق بكن. اگر اين مطالب از جانب تو تصديق شد بهتر است ما وقتمان را براي اين كافران و دگر انديشان به هدر ندهيم. چون اين خواستة خودت بوده است.
    خدا جان باور كن ما هر روز شاهديم كه اين دگر‌انديش‌ها و كافران به آهستگي اما با اطمينان در اين جنگهاي اينترنتي بر ما فائق مي آيند اما كاري از دست ما بر نمي آيد. .براي اينكه موقعيت را دشوارتر كنند اين كافران و دگر انديش‌ها از اسم‌هاي جعلي استفاده مي كنند. و هويت واقعي خود و محل زندگيشان را پنهان مي كنند. . خدا جان لطفا سوء تفاهم نشود .ما خيلي تلاش كرديم كه پرده از چهره اين دشمنان اسلام برداريم ما آنها را مرتد ناميديم و حكم جهاد بر عليه آنها صادر كرديم .ما هرگز فرمايشات تو را در مورد اين كافران فراموش نكرديم .به عنوان يك حرفه اي نكاتي از فرمايشات خودت را خاطر نشان مي كنيم.
    سورة نساء4:137: آنان كه به غيب ايمان آوردند و سپس كافر شدند باز ايمان آورده و دگر بار كافر شدند. پس بر كفر خود افزودند اينان را خدا نخواهد بخشيد. و به راهي هدايت نخواهد فرمود
    سورة نحل 16:106:هر آن كس بعد از اينكه به خدا ايمان آورده باز كافر شد نه آنكه به زبان از روي اجبار كافر شود و دلش در ايمان ثابت باشد . بلكه به اختيار كافر شود وبا رضا و رغبت و با هواي نفس . دلش آكنده به ظلمت كفر گشت.. بر آنها خشم و غضب خدا و عذاب سخت دوزخ خواهد بود.
    سوره الشوري 42:16: و آنان كه در دين خدا جدل و احتجاج بر گزينند. پس از آنكه خلق دعوت او را پذيرفتند. حجت آنها نزد خدا لغو و باطل است. و بر آنها قهر و عذاب سخت خواهد بود.
    خدايا ما تعدادي ايميل انزجار" تهديد" و اخطار آميز به آنها فرستاديم. در بعضي از اين ايميل‌ها ما آنها را تهديد كرديم كه سرشان را مي بريم . همانطور كه آموزش خودت بوده و پيامبرت نيز به آن عمل كرده. اما آنها اصلا اهميت نمي دهند. آنها از سلمان رشدي و تسليمه نسرين خطرناك تر شده اند. خدا جان به ما كمك كن كه اين مرتدها را پيدا كنيم.. تو گفتي كه از همه داناتري. ما مطمئنيم كه تو فراموش نكردي كه در فرمايشاتت هر ورق از قرآن را تحسين كردي. آيا تو يك ظبط صوت داري. لطفا اين نوار را برگردان به 1400 سال پيش. ما مي دانيم كه در آيه ذيل فرمودي در مورد ايمان نبايد هيچگونه سوالي بكنيد
    سورة المائده5:101 : اي اهل ايمان هرگز از چيزهايي مپرسيد كه اگر فاش شود شما را زشت و بد مي آيد. و غمناك مي شويد. و اگر پرسش آن را هنگام نزول قرآن واگذاريد. قرآن براي شما هر آنچه مصلحت است بيان مي دارد. و خدا از اعقاب سوالات بي‌جاي شما در گذشت. كه خدا بخشنده و بردبار است.
    سورة مائده5:102: قومي پيش از شما هم سوال از آن امور نمودند. آنگاه كه برايشان بيان شد كافر شدند.
    خدايا اين خيلي مسخره است كه اگر ما سوالي در مورد اسلام بكنيم منجر به بي ايمانيمان بشود.
    حالا ما مي فهميم كه چرا تو مجازاتهاي سختي را براي آنها كه سوال مي كنند نظير كافران و دگر انديشان در نظر گرفته اي.
    خدايا ما به راستي خيلي كنجكاويم كه بدانيم آيا تو براي جلو گيري از كج فهمي‌ها جايي را براي ضبط بياناتت نظير يك سي دي يا يك كاست يا يك دي.وي .دي در نظر گرفته اي يا نه. خدايا لطفا ما را به خاطر چنين تقاضاهايي ببخش. ما به وحي تو به طور اضطراري نيازمنديم. لطفا به ما بگو سلمان رشدي و تسليمه نسرين كجا هستند.. آنها هر روز دارند چند برابر مي شوند.. وقتي ايميلت را دريافت كرديم فورا آن را به طرفدارانت نظير گروه هاي طالبان و ديگر گروه هاي اسلامي مي دهيم كه حساب آنها را برسند. ما خيلي سعي كرديم كه با عقل و منطق اين دشمنان اسلام را سركوب كنيم. اما نتوانستيم. بنا بر اين چاره اي نداريم جز اينكه آنها را از نظر جسمي نابود كنيم. اين همان چيزي است كه معمولا تو به وسيلة آن پيروز مي شدي. اينطور نيست؟ كشتار در ايران ' بنگلادش' افغانستان و سودان را به ياد مي آوري؟ اين تنها زباني است كه تو در قرآن بوسيلة آن با كافران و دگر‌انديشان سروكار داري. خدايا نگاه كن در كلام پاكت چه نوشته اي:
    سوره بقره 2:193 با كافران جهاد كنيد تا فتنه و فساد از روي زمين برطرف شود. و همه را آيين خدا باشد. و اگر فتنه و جنگ دست كشيدند ستم جز بر ستمكاران روا نيست
    المائده5:33 : همانا كيفر آنان كه با خدا و رسول او به جنگ برخيزند و به فساد كوشند در زمين جز اين نباشد كه آنها را به قتل رسانند و يا دست و پايشان به خلاف ببرند و يا با نفي بلد و تبعيد از سرزمين صالحان دور كنند. اين ذلت و خواري عذاب دنيوي آنهاست و اما در آخرت باز به عذابي بزرگ گرفتار خواهند شد.
    محمد47:4: شما مومنان چون با كافران روبرو شويد بايد آنها را گردن بزنيد تا آنگاه از خونريزي زياد دشمن را از پا در آوريد. پس از آن اسيران جنگ را محكم به بند كشيد كه بعدا آنها را آزاد كنيد يا فدا بگيريد. تا جنگ سختيهاي خود را فرو گذارد. اين حكم فعلي است و اگر خدا مي خواست خود از كافران انتقام مي كشيد و همه را هلاك مي كرد. و ليكن اينها براي امتحان خلق به يكديگر است. و آنها كه در راه خدا كشته شوند خدا هرگز رنج اعمالشان را ضايع نگرداند.
    خدا جان همان طور كه قبلا گفتيم خيلي حرف‌ها داريم كه با تو بزنيم. اگر زبان ما را متوجه ميشوي و مي تواني به ما جواب بدهي منتظر جوابت هستيم. ارادتمند و بندة تو هل-لوم-ونا. به دليل امنيتي ما از حروف رمزي شبيه آنچه خودت در قرآن استفاده مي كني (الم 'طه 'حم و....)
    خدا جان من مطمئن هستم كه تو مي تواني اين حروف را از رمز در بياوري . "

    * از خوانندگان محترم به واسطه درج اين مطالب كفرآميز عذرخواهي مي‌كنيم اين مطالب گوشه‌اي از شبهاتي است كه به طور دائم از طرف معاندين و مخالفان اسلام در سايت‌ها نوشته مي‌شود و قلب و روح و ايمان مسلمانان را مورد هجمه قرار مي‌دهد .

    ادامه دارد ...

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive