به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, January 9, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 870)

 
 

 
 
 
 

870

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 870 :: پنجشنبه 20 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

pdf ها را آنلاین مشاهده کنید
+دو نکته در مورد روزانه


شاید شما هم چندین بار در هر بار اتصال به اینترنت با فایل های pdf برخورد کرده باشید. این فایل ها ابتدا دانلود می شن و بعد با یک برنامه ای خوانده می شن. (منظور اینه که قالبا این طور مورد استفاده قرار می گیرن)
من قصد دارم دو تا سایت معرفی کنم که بدون نیاز به برنامه بتونین در هر جا فایل های pdf خود را به صورت آنلاین بخوانید.
اولیش Samurajdata هست که بسیار سبک و سریع عمل می کنه و نیاز به هیچ عضویتی نداره و فقط شما باید آدرس اینترنتی اون فایل رو بدین یا اینکه فایل رو از روی کامپیوتر آپلود کنین که این کار بسیار سریع صورت می گیره و گزینه های خوبی هم داره.
دومین سایت هم PDF Escape هست که کاملتر از قبلی هست و اطلاعات و جزئیات بیشتری برای شما به همراه می آره که باید یک عضویتی رو هم انجام بدید که رایگان هست تا مشخصات اصلیش دستتون بیاد.

راستي در مورد روزانه هم دو نکته کوتاه را بگم:
1- با توجه به شروع محرم، از امروز تا 10 روز آينده، تغييراتي در روزانه ايجاد خواهد شد، همچنين در اين ده روز ويژه نامه اي بمناسبت محرم (با عنوان «با کاروان») تهيه شده که در داخل روزانه قرار مي گيرد. مسئوليت اين ويژه نامه، با آقا حامد مي باشد که انصافا خيلي هم زحمت کشيده اند. اين ويژه نامه را مي توانيد هر روز در روزانه بعد از قسمت «مطالب ارسالي اعضا» (قسمت انتهايي مجله) مطالعه نمائيد (کليک کنيد)
2- در شماره ديروز در قسمت سخن مبين مطلبي در مورد مشکلات گاز نوشته بودم که در اين رابطه دو ايميل دريافت کرده ام که هر دو را در قسمت مطالب ارسالي اعضا، شماره امروز قرار داده ام.


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • گالری سطح‌های جبری
  • آموزش غذاهاي ايراني به زبان انگليسي
  • ويژه نامه «باکاروان» :: شماره يک :: اول محرم
  • چگونه از نور اتوموبیل‌ها در جاده‌ها عکس‌های زیبا بگیریم؟
  • رایگان شدن داروهای ام اس و تالاسمی
  • معرفي و دانلود فيلم : شهر کابوس 2035
  • دانلود انيميشن : Surf's Up
  • آهنگهايي بمناسبت محرم
  • ديکشنري انگليسي به فارسي Shetab Lash Dictionary 2
  • Resident Evil The Missions
  • چرا باید برای امام حسین که در 1400 سال پیش شهید شدند این قدر عزاداری کرد
  •  من حتي يك ريال نمي‌دهم
  • رئیس‌جمهور شدن آرش درم‌بخش در فیس‌بوک، حقیقت نداشت!
  • خاطرات یک مرده
  • اوضاع سخت گاز در سوئيس
  • حسين(ع). و ما ادراک الحسين(ع)
  • جديدترين شماره از ماهنامه Animation
  • W760 پخش موسیقی با تکان دادن گوشی
  • آنچه براي خلاق شدن بايد بدانيد
  • چطور فیلم‌های سیاه و سفید رنگی می‌شوند؟
  • وب در دست اروپا؟
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (869) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

50 ويژه نامه الکترونيکي ويژه محرم و صفر
کابین خلبان هواپیماهای مختلف
آموزش غذاهاي ايراني به زبان انگليسي
قابل توجه ايرانيان عزيز خارج نشين
چگونه از نور اتوموبیل‌ها در جاده‌ها عکس‌های زیبا بگیریم؟
بانک صوتي سايت آويني
فايل ويدئويي که پنتاگون در مورد برخورد قايق هاي ايراني و آمريکايي منتشر کرده
بيشتر شبيه فيلمهاي هاليوودي بنظر مي رسد تا اينکه واقعي باشه!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رایگان شدن داروهای ام اس و تالاسمی


مبتلایان به ام اس و تالاسمی می توانند داروهای خود را رایگان تهیه كنند. رئیس اداره مدیریت پیوند و بیماری های خاص معاونت سلامت وزارت بهداشت در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر از رایگان شدن داروهای بیماران تالاسمی و ام اس خبر داد . دكتر محمد عقیقی با ذكر اینكه داروی اسورال كه برای جلوگیری از تجمع آهن در بیماران تالاسمی استفاده می شود در داخل كشور تولید می شود ، گفت : وزارت بهداشت دراین خصوص دو اقدام انجام داده است كه یكی تعیین دستورالعمل مصرف داروست كه این كار از سوی كمیته كشوری هماتولوژی صورت گرفت و دستورالعمل آن به بخش های منتخب ابلاغ شد و اقدام دوم این بود كه وزارت بهداشت به منظور حمایت بیماران تالاسمی برای مصرف این دارو و دسترسی آن ها به این دارو به طور رایگان از محل بند ب تبصره 15 كه از اعتبارات وزارت بهداشت است ، اعتبار لازم برای پرداخت هزینه سهم بیمار در نظر گرفته شده است و بیمارانی كه پس از ارزیابی ، مناسب دریافت این دارو تشخیص داده شده اند، می توانند این دارو را به طور رایگان دریافت كنند
دكتر عقیقی درباره داروی بیماران مبتلا به ام اس موسوم به سینووكس نیز خاطر نشان كرد كه با تمهیدات وزارت بهداشت ، فرانشیز بیماران در خصوص تهیه این دارو رایگان شده است و مبتلایان به ام اس می توانند با مراجعه به مراكز ام اس در 36 دانشگاه علوم پزشكی كشور زیر نظر كمیته های ام اس كه از سوی دانشگاه ها منتخب شده اند، پس از معاینه های اولیه و تایید نیاز به مصرف این دارو ، آن را به طور رایگان دریافت كنند. وی تصریح كرد : این داروها فقط در بیمارستان های دانشگاهی قابل دسترسی خواهد بود و دانشگاه ها پس از تامین داروها آن را به طور رایگان به بیماران عرضه می كنند. وی همچنین در خصوص بیماران هموفیلی خاطر نشان كرد از محل اعتبارات بند ب تبصره 15 هزینه پروتزهای مفصلی مورد نیاز این بیماران تامین شده است و به این طریق مشكل این بیماران برای تعویض مفصل برطرف می شود. دكتر عقیقی همچنین از رایگان شدن داروی اینتر فرون برای آن دسته از مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی كه به بیماری هپاتیت دچار شده اند، خبر داد.

فيلم پنتاگون از تهديد ناوهاي آمريكا توسط قايق‌هاي تندرو ساختگي است

يك مقام آگاه در نيروي دريايي سپاه خبر از جعلي بودن فيلم تهديد ناوهاي آمريكا توسط قايق‌هاي تندرو داد.
به گزارش خبرگزاري فارس پس از آنكه شب گذشته رسانه‌هاي آمريكايي و غربي همچون سي.ان.ان، فاكس نيوز، رويترز، بي بي سي و صدها شبكه تلويزيوني و خبرگزاري‌هاي مطرح‌ بين‌المللي اقدام به پخش تصاويري از تهديد ناوهاي آمريكايي توسط قايق هاي تندرو ايراني پرداختند يك فرمانده ارشد نيروي دريايي سپاه در گفتگو با خبرنگار فارس اعلام كرد: تصاويري كه وزارت دفاع امريكا درباره موضوع كشتي‌هاي جنگي آمريكا پخش كرده، آرشيوي و صداها نيز ساختگي است.
وي در ادامه تاكيد كرد: در آستانه سفر از پيش شكست خورده بوش به منطقه و اجراي پروژه ايران هراسي كه در دستور كار رسانه هاي غربي قرار گرفته، فيلم و تصاوير منتشر شده پنتاگون در مورد وقايع اخير تنگه هرمز به صورت ناشيانه اي جعل و ساخته شده به گونه اي كه هيچگونه تطابقي بين تصوير و صدا در اين فيلم وجود ندارد و ساختگي بودن آن كاملا مشخص است.
به گفته مقامات نظامي كشورمان شناورهاي نيروي دريايي سپاه كنترل ورود و خروج شناورهاي بيگانه را برعهده داشته و روز يكشنبه نيز طبق روال روزانه در تنگه هرمز مشغول گشت زني عادي و كنترل شناورهاي ورودي و خروجي به خليج فارس بودند كه سه فروند ناو آمريكا در حال ورود به آبهاي منطقه از سوي اين شناورها مشاهده شدند كه مطابق معمول مورد شناسايي و سئوال قرار گرفتند اما فيلم ارائه شده توسط پنتاگون هيچ ارتباطي با اين واقعه ندارد.
عصر روزدوشنبه خبرگزاري فارس اقدام به گفتگو با يك فرمانده ارشد نيروي دريايي سپاه نمود كه وي در تشريح جنجال اخير مقامات و رسانه هاي غربي به ويژه آمريكايي گفت: ساعت 7 و40 دقيقه صبح ديروز طبق روال گذشته شناورهاي نيروي دريايي سپاه در تنگه هرمز مشغول گشت زني عادي و كنترل شناورهاي ورودي و خروجي به خليج فارس بودند كه سه فروند ناو آمريكا در حال ورود به آبهاي منطقه از سوي اين شناورها مشاهده شدند كه مطابق معمول مورد شناسايي و سئوال قرار گرفتند.
وي گفت: ناوهاي آمريكايي نيز طبق روال گذشته ضمن معرفي خود شماره بدنه ناوها را اعلام كردند و بدون هيچ گونه روال غيرعادي به مسير خود ادامه دادند.
طبق كنوانسيون بين المللي قانون درياها شرايطي براي عبور از تنگه ها مانند تنگه هرمز تعيين شده است كه اين شرايط توسط كشورهاي ساحلي تنگه ها مورد اجرا و دقت قرار مي گيرد. يكي از مواد اين كنوانسيون عبور بي ضرر از تنگه ها است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

شهر کابوس 2035
Nightmare City 2035



کارگردان: ترنس اچ. وينکلس. فيلمنامه: رالي رادولوف، ترنس اچ. وينکلس. موسيقي: استانيسلاو اسلانف-استنلي، ‏کراسي تئودورف. مدير فيلمبرداري: ديميتري گاچف. طراح صحنه: کنستانتين ديوردوف. بازيگران: مکسول ‏کالفيلد[الکس مک داول]، الکسيس تورپ[کايلا برادلي]، تاد جنسن[رئيس پليس والنتين]، استفان ايوانف[استيونسون]، ‏مايک مک کوي[کيرکلند]، وليزار بينف[دکتر جاناتان د مئو]، دسي مورالس[نوئل]. محصول 2007 آمريکا، بلغارستان. ‏نام ديگر: ‏Dreamcity‏. ‏
مک داول و استيونسون، دو مامور پليس همکار پس از دريافت نجات زني از چنگال يک متجاوز به پايگاه بازمي ‏گردند. اما شب هنگام، مک داول هنگام بازگشت مورد حمله گروهي ناشناس قرار مي گيرد که دختري به نام کايلا ‏رهبري آنان را بر عهده دارد. قصد آنها رببودن ميکروچيپ مخصوص افراد پليس است که در بدن مک داول وجود ‏دارد. ولي مک داول موفق به نجات خود مي شود. کايلا نيز که مشخص مي شود به اعضاي گروهي زير زميني تعلق ‏دارد، حمله به يک مرکز اطلاعات کامپيوتري و ويروسي کردن آن طراحي و اجرا مي کند. اما در ميانه کار بار ديگر ‏خود را با مک داول روبرو مي بيند. در پي درگيري به وجود آمده، اين دو نفر با همراه مي شوند. گروه کايلا مورد ‏حمله قرار گرفته و اکثريت اعضاي آن کشته مي شود. مک داول که با هدف هاي کايلا آشنا شده، وي را نجات داده و به ‏او کمک مي کند تا به مرکز اطلاعات کامپيوتري نفوذ کند. چون يقين پيدا کرده با نابود کردن سيستم، زندگي ساکنين ‏شهر تغيير خواهد کرد...‏

چرا بايد ديد؟
اگر موج فيلم هاي علمي تخيلي يا اکشن هاي ارزان قيمت دهه 1980 آمريکا را به ياد داريد، با ديدن فيلم شهر کابوس ‏‏2035 خاطرات آن زمان برايتان زنده خواهد شد. اگر با بازي هاي ويديويي حال مي کنيد، يقيناً آن را شبيه يکي ديگر ‏از بازي هاي رايج خواهيد يافت. اما براي کسي که قرار است با سينماي امروز بلغارستان از وراي محصولي مشترک ‏اشنا شود، نمونه بسيار بدي است. قصه دو پليس وظيفه شناس که يکي در ميانه راه با درک وضعيت حاکم بر شهر و ‏زندگي اش تصميم مي گيرد به گروه شورشيان بپيوندد. اگر چنين پيرنگي در اختيار فيلمساز باهوش تر و تواناتري بود ‏مي توانست همچون يک گزارش اقليت از آب در آيد. تصور کنيد که خراب آبادي آخر زماني با استفاده از ميکروچيپي ‏که در مغزتان کاشته شده، به عنوان شهري رويايي به شما قبولانده شده است. هدف شورشيان نابودي اينن سيستم ‏روياساز و حافظان آن است. اما فيلمنامه ضعيف و بازي هاي تصنعي تماشاگر را به ياد محصولات دوزاري امثال ‏ادوارد دي وود جونيور مي اندازد که چند دهه بعد از مرگش فيلم هاي او به عنوان پدر ‏Trash‏ سازي کشف شد. ‏
البته وينکلس کوشيده تا فيلم خود را پيرنگي بعد از 11 سپتامبري داده و آن را قابل انطباق با زمانه جلوه دهد. اما سقوط ‏جامعه به دست مشتي اقليت بي رحم نمي توان ترجمان درستي از زمانه ما باشد. ژانر فيلم هاي علمي خيالي پيشگويانه ‏با تم هراس از تکنولوژي و تبديل انسان به ماشين يا کنترل رفتار وافکار او نمونه هاي خوبي چون 1984 يا 2001 : ‏يک اديسه فضايي را عرضه کرده و شهر کابوس 2035 چرک نويسي يک شاگرد بسيار ناشي بيش نيست. ‏
اين شاگرد ناشي- ترنس اچ. وينکلس- که از ابتداي دهه 1980 به عنوان بازيگر، تهيه کننده، نويسنده و کارگردان وارد ‏سينما شده بيش از ده فيلم و چند سريال تلويزيوني ساخته و اندک اسم و رسمي که به هم زده بابت فيلم هاي گرگ هاي ‏سفيد 2: افسانه وحش[1995] و ‏Westing Game‏]1997] بوده است. کسي دلش مي خواهد اين فيلم را ببيند؟
ژانر: اکشن، علمي تخيلي.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.001 
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.002  
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.003 
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.004 
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.005 
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.006 
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.007  
Nightmare.City.2035.2007.R5.XViD-TRG.avi.008

رمز فايل: ندارد

بعد از دانلود توسط نرم افزار HJ Split فايلها را به هم join کنيد.

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Surf's Up


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
SrfU_dmd.part1.rar
SrfU_dmd.part2.rar
SrfU_dmd.part3.rar
SrfU_dmd.part4.rar
SrfU_dmd.part5.rar
SrfU_dmd.part6.rar
SrfU_dmd.part7.rar
SrfU_dmd.part8.rar

رمز فايل: b4ch0


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آهنگهايي بمناسبت محرم
 
 
نام موزیک خواننده

دانلود

با كاروان كربلا چنگيز حبيبيان دانلود
برگ گل سرخ محمد گلريز دانلود
بنال اي دل مهرداد كاظمي دانلود
بيرق توحيد علي خدائي دانلود
تاسوعا ايمان مير شكاري دانلود
تشنه باران محمد عبدالحسيني دانلود
تشنه كامان فرات علي خدائي دانلود
تكسوار اسطوره محسن حسن زاده دانلود
تكنوازي كلارينت   دانلود
حافظ خون شهيدان محمد گلريز دانلود
حسين حسين محسن حسن زاده دانلود
حفظ خون شهيدان محمد گلريز دانلود


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ديکشنري انگليسي به فارسي
Shetab Lash Dictionary 2
 


شتاب لش دیکشنری 2 یک دیکشنری ساده و سریع انگلیسی به فارسی است که خصوصیت اصلی آن راحتی استفاده از آن می باشد. بعد از اجرای این دیکشنری شما می توانید از آن در تمام برنامه های ویندوز استفاده کنید و به سرعت معنی لغت مورد نظر خود را پیدا کنید.


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 5 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Resident Evil The Missions

Resident Evil يکی از جنجالی ترين و ترسناک ترين بازی هایی است که در دهه ی گذشته برای کامپيوتر و موبایل توليد شده است . هم اکنون نسخه ی جدید این بازی زیبا برای موبایل منتشر شده است که قابل نصب بر روی تمامی گوشی های سونی اریکسون و گوشی های سری 60 نوکیا میباشد.

توجه: در داخل فايل زيپ هم فايل مخصوص گوشيهاي نوکيا و فايل مخصوص گوشيهاي سوني اريکسون گنجانده شده.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

إنَّ الْمُؤْمِنَ لا يُسىءُ وَ لا يَعْتَذِرُ، وَ الْمُنافِقُ كُلَّ يَوْم يُسىءُ وَ يَعْتَذِرُ.

همانا شخص مؤمن خلاف و كار زشت انجام نمى دهد و عذرخواهى هم نمى كند. ولى فرد منافق هر روز مرتكب خلاف و كارهاى زشت مى گردد و هميشه عذرخواهى مى نمايد.


تحف العقول: ص 179، بحارالأنوار: ج 75، ص 119، ح 2.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

20/10/86
9 روز دیگر کربلا به خون خواهد نشست

ملائکه مقرب خدا اشک بر امام حسین (ع) را می گیرند و به خزّان بهشت تحویل می دهند که با آبهای بهشتی مخلوط کنند ، تا گوارائی و عطر آن آبها هزار برابر گردد. (کتاب سحاب رحمت)

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

کشف 640 کیلوگرم آمونیم نیترات
در شهر وان ترکیه

در یک پناهگاه متعلق به گروههای جدائی طلب در شهر وان ترکیه 640 کیلوگرم آمونیم نیترات کشف شد.
به گزارش سایت ستاد مشترک ارتش ترکیه، این مقدار اورانیم نیترات روز گذشته در شهر باش کاله از استان وان کشف شده است. بنا به این گزارش، پناهگاه متعلق به حزب کارگران کردستان بوده است. در کنار این ماده خطرناک تعدادی دینامیت، سلاح و ماده مخدر نیز از این پناهگاه به دست آمده است.
به نوشته خبرگزاری آناتولی با این حجم آمونیم نیترات توانایی تخریب در اندازه یک بمب اتمی کوچک را داراست.
همینطور در حمله پلیس به منازل مخفی و پناهگاههای منسوب به پ.ک.ک در استان سیرت نیز 30 قبضه سلاح کلاشنیکف و مقدار زیادی مواد خوردنی کشف شد.
از آغاز تشکیل حزب کارگران کردستان ترکیه که برای جدائی بخش جنوب شرقی ترکیه از آن کشور مبارزه مسلحانه می کند 37 هزار نفر از مردم ترکیه و نظامیان آن کشور کشته شده اند.
بنا به گفته های سیاستمداران ترکیه دو کشور ارمنستان و یونان از پ.ک.ک به صورت مادی و معنوی حمایت می کنند.
در بمب گذاری چند روز گذشته دیاربکر که از سوی پ.ک.ک علیه یک اتوبوس نظامی در حال عبور از کنار یک مدرسه طراحی شد 6 نفر از جمله 5 دانش آموز کشته شدند.
یکی از مسئولان پ.ک.ک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روژ تی.وی از کشته شدن نوجوانان دانش آموز ابراز تأسف کرده بود و گفته بود هدف آنان کشتن دانش آموزان نبوده است.

گزارش حریت را اینجا بخوانید

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
چرا باید برای امام حسین که در 1400 سال پیش شهید شدند این قدر عزاداری کرد (لطفا عقلانی یا با روایات معتبر یا با آیات قران جا بیاندازید) 



 

پاسخ:

حوادث گذشته­ی هر جامعه می تواند در سرنوشت آن جامعه و جوامع دیگر، آثار عظیمی داشته باشد. اگر حادثه، حادثه ی مفیدی بوده و در جای خود دارای آثار و برکاتی بوده است، بازنگری، بازسازی و زنده نگه داشتن آن می تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد و فراموش کردن آن، موجب خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه بشری است؛ زیرا حوادث مهمی که در تاریخ ملت ها به وجود می آیند هزینه های زیادی را برای ملت ها به همراه دارد، چه هزینه های مادی و چه هزینه های معنوی؛ نظیر از دست دادن انسان های بزرگ، رنج و مشقت و محرومیت های یک ملت و ....
بنابراین، این حوادث بزرگ، و درس ها و تجربه هایی که انسان ها باید از آن بیاموزند از سرمایه های عظیم هر ملت، بلکه تمام بشریت است و عقل حکم می کند چنین سرمایه هایی حفظ و احیا شده و مورد بهره برداری قرارگیرند.
بی شک، حادثه­ی عظیم عاشورا که داری ابعاد متعددی است، یکی از حوادث پرهزینه برای بشریت بوده است؛ چرا که با هزینه ای چون شهادت امام معصوم (ع) (انسان کامل) و یاران با وفای آن حضرت و رنج و سختی کشیدن خانواده و اطفال آن حضرت و ... به دست آمده است.
از طرف دیگر، این حادثه یک حادثه و واقعه ی شخصی (برای منافع شخصی و گروهی و طایفه ای) نبوده است، بلکه واقعه ی کربلا و شهادت حسین بن علی(ع) و یاران با وفایش،یک مکتب است که دارای درس ها و اهداف و عبرت هایی همچون: توحید، امامت، امر به معروف و نهی از منکر، حقیقت خواهی، ظلم ستیزی، کرامت نفس، عزت و ... می باشد.
اگر این مکتب انسان ساز، نسل به نسل بین انسان ها منتقل شود، بشریت می تواند به ازای هزینه ای که برای آن متحمل شده است، از آن سود برده، حداکثر بهره برداری را بنماید. ولی اگر خدای نخواسته این حادثه فراموش شده ، یا تحریف گردد، بیشترین ضرر متوجه جامعه ی بشری و مخصوصاً جامعه ی دینداران می شود. و اگر می بینیم در کلمات ائمه معصومین (ع)[1] بر عزاداری و برپایی مجالس عزای آن حضرت تأکید شده است، از آن جهت است که مکتب انسان ساز آن حضرت همواره زنده و پویا باقی بماند و تجربه ی پیروزی خون بر شمشیر و حقیقت خواهی بر حق ستیزی برای همیشه همچون مشعلی فروزان، روشنگر راه انسان ها باشد.
این تأکیدات حضرات معصومین (ع) باعث شده است تا مجالس عزاداری امام حسین(ع) از زمان شهادت آن حضرت تا به امروز، به صورت یک جریان زنده و فعال و انقلابی درآید و هزاران شاعر و نویسنده و خطیب، در این باره مطلب ارائه کنند. هر چند دشمنان، تلاش های گسترده ای در جهت تحریف این واقعیت عظیم نموده اند ولی همین مجالس عزاداری باعث شده است، اسلام برای همیشه زنده بماند و مبارزه با ظلم و ستم و تجاوزگری به عنوان یکی از شعارهای حسین بن علی (ع) در سراسر جهان طنین انداز شود.
همان گونه که بیان شد، حفظ و حراست و زنده نگه داشتن وقایع عاشورا مسئله ای است که عقل به روشنی بر آن دلالت دارد و سیره و روش حضرات معصومین(ع) بر زنده نگه داشتن چنین مراسم و مجالسی بوده است؛ امام رضا (ع) می فرماید: «روش همیشگی پدرم (امام موسی بن جعفر (ع)) این بود که هرگاه محرم فرا می رسید، روز گریه و مصیبت او بود و خنده ای در چهره نداشت تا دهه ی عاشورا سپری شود، روز عاشورا روز گریه و سوگواری و مصیبت او بود.»[2]
علقمه بن محمد حضرمی می گوید: «امام باقر (ع) برای حسین(ع) گریه می کرد و ناله سر می داد و به هر کس در خانه اش بود دستور می داد گریه کند و در منزل آن حضرت، مجلس سوگواری و عزاداری تشکیل می شد و آن مصیبت را به همدیگر تسلیت می گفتند.»[3]
باید دانست که حضرت حسین بن علی(ع) با آن مقام و مرتبه ای که در پیشگاه خداوند متعال دارند، نیازی به چنین مراسم عزاداری ندارند و تأکید ائمه اطهار (ع) بر برپایی چنین مجالسی، به خاطر آثار و برکات این مجالس است که بعضی از آنها عبارتند از[4]:
1- ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین صفوف پراکنده ی پیروان حضرت اباعبدالله (ع)؛ همان طوری که مراسم حج، وحدت و همدلی را در بین مذاهب و فرق اسلامی ایجاد می کند، این مجالس وحدت و همبستگی و اتحاد را در بین شیعیان و علاقه مندان آن حضرت مستحکم می سازد.
2- آشنا شدن مردم با راه و رسم ائمه ی دین؛ زیرا این مجالس بهترین مجال و بهترین فرصت برای بیان سیره و اهداف آن بزرگواران است و کسانی که در این گونه مجالس شرکت می کنند، بیشترین آمادگی را برای دریافت چنین مطالبی دارند.
3- ایجاد پیوند قلبی با حجج الهی و بهره مند شدن از عنایات خاصه آن بزرگواران؛ زیرا در کلام ائمه (ع) سفارش زیادی به برپایی چنین مجالسی شده است و برپایی این گونه مجالس، در حقیقت ارج نهادن و اطاعت کردن از دستورات امامان معصوم(ع) است، و بدیهی است که این اطاعت امر، از جانب آن بزرگواران بی پاسخ نخواهد بود.
4- وقتی در بیان واقعه ی عاشورا، ظلم ها و انحرافات و منکرات دشمنان اسلام بیان می گردد و چهره ی واقعی مدعیان خلافت اسلامی بر ملا می شود، اذهان مخاطبان و شنوندگان به انحرافات موجود در جامعه ی خودشان، معطوف می گردد و درصدد اصلاح جامعه ی خویش ، با دوری کردن از یزید هر زمان و اطاعت از حسین زمان خویش، بر می آیند و در می یابند که ظلم ها و انحرافات و منکرات، اختصاص به زمان خاصی نداشته و در هر زمان ممکن است جامعه به چنین حوادثی دچار شود؛ به عبارت دیگر این مجالس، موجب بصیرت و آگاهی انسان ها نسبت به زمان خویش می شود و در این مجالس است که انسان ها نسبت به وظایف خود، آگاه می شوند.
اینها بخشی از آثار و برکات مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می باشد که در صورت تعطیل شدن چنین مجالسی، جامعه از آن محروم خواهد بود.
نکته ی قابل توجه این است که بزرگداشت واقعه ی عظیم عاشورا باید به بهترین وجه
ممکن صورت بگیرد؛ ممکن است بتوان با برگزاری سمینار علمی یا ساختن فیلم و نوشتن کتاب و رمان، یاد و خاطره ی آن واقعه را زنده نگه داشت، اما هیچ کدام از اینها بهترین روش نیست؛ زیرا انسان مجموعه ای است از ابعاد مختلف معرفتی، اجتماعی، غریزی، احساسی و عاطفی و ... و اگر ما بخواهیم حادثه و واقعه ی مهم و با ارزشی همچون واقعه ی کربلا را به نحو احسن زنده نگه داشته، بشریت را از مواهب آن بهره مند سازیم، باید تعظیم و بزرگداشت آن به نحوی باشد که همه ی این ابعاد وجود انسانی در زنده نگه داشتن آن نقش داشته باشند. بنابراین، مجالس عزاداری امام حسین(ع) به نحو مرسوم از زمان ائمه طاهرین (ع) تا امروز که همیشه با اندوه و اشک و بیان مصائب همراه بوده، به نحوی که احساسات و عواطف انسان ها را برانگیزد، بهترین شیوه برای زنده نگه داشتن این مجالس است؛ زیرا در این روش، علاوه بر اینکه جزئیات این واقعه مورد شناخت و معرفت قرار می گیرد، با عمق جان حاضران پیوند می خورد و از این جهت همه خود را در برپایی چنین مجالسی موظف می دانند و سعی می کنند با امکانات موجود (مال، علم، قلم، بیان و ...) این مجالس را برپاسازند.
البته در این زمینه باید همواره متوجه انحرافات و کج روی هایی بود که ائمه (ع) و رهبران دینی پیوسته به ما هشدار داده اند.
علاوه بر این، از آنجایی که حسین بن علی (ع) شهید راه انسانیت و ارزش های بشری است،تمام نسل ها، به حکم فطرت انسانی و حس «حق شناسی» بر خود لازم می دانند که از جان فشانی ها و فداکاری های آن حضرت و یارانش تقدیر و تشکر نمایند(در قالب برگزاری چنین مجالسی).
بنابر آنچه گفته شد، این بشریت است که برای حفظ و پاسداری از ارزش های انسانی و حرکت به سوی آنها، نیازمند است تا نام و یاد و خاطره ی آن حضرت را همیشه زنده نگه دارد و اگر روزی نام حسین بن علی(ع) و خاطره ی رشادت ها و ارزش ها و آرمان های آن حضرت فراموش شود، این جامعه ی بشری است که ضرر خواهد نمود.
این مطلب مورد تأیید و تأکید قرآن مجید نیز می باشد و قرآن مجید در سوره ی ابراهیم(ع) به حضرت موسی(ع) دستور می دهد که ایام الله را به مردم یادآوری نماید:«... و ذکّرهم بایام الله انّ فی ذلک لایات لکل صبّار شکور»؛[5] یعنی: «روزهای خداوندی را به مردم متذکر شو، زیرا در این روزها نشانه هایی برای انسان های صبور و شکرگزار است.»
استاد علامه طباطبایی در تفسیر این آیه می فرماید: « به طور مسلم، منظور از ایام الله، آن زمان هایی است که امر خدا و وحدانیت او و سلطنت او ظاهر شده و یا ظاهر می شود... و نیز ایامی که رحمت الهی به ظهور می رسد، البته آن ایامی که نعمت های الهی آن چنان ظاهر شده اند که در دیگر ایام به آن روشنی نبوده است؛ مانند روزی که حضرت نوح(ع) از کشتی بیرون آمدند و روزی که حضرت ابراهیم (ع) از آتش نجات یافت و....»[6]
بر این اساس، واقعه ی عاشورا و بقا و حیات اسلام با حزن حسین بن علی(ع) و یارانش، یکی از مصادیق ایام الله است که همه ی ما مأمور به یادآوری و تعظیم و بزرگداشت آن هستیم.

------------------------------------
[1]بحارالانوار، ج44، ص 292؛ وسائل الشیعه، ج3، ص282.
[2] وسائل الشیعه، ج10، ص394.
[3] وسائل الشیعه، ج10، ص398.
[4] براي آگاهی بیشتر، نک: نمايه ی گريه‏ى زائران بقيع.
[5] ابراهیم، 5.
[6] ترجمه­ی­ المیزان، ج2 ، ص23.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

گرگین ناچار به دروغ متوسل شد که با گرازان چون شیر جنگیدیم و همه را برخاک افکندیم و دندانهایشان به مسمار کندیم و شادان و نخجیر جویان عزم بازگشت کردیم, در راه به گوری برخوردیم. بیژن شبرنگ را به دنبال گور برانگیخت و همینکه کمندبه گردنش افکند گور دوان از برابر چشمش گریخت و بیژن و شکار هر دو نا پدید شدند. در همـﮥ دشت و کوه تا ختم و از بیژن نشانی نیافتم, گیو این سخن را راست نشمرد گریان با او نزد شاه رفت و پاسخ گرگین را باز گفت.
گرگین به درگاه آمد و دندانهای گراز بر تخت نهاد و در برابر پرسش شاه جوابهای یاوه و ناسازگار گفت.
شاه فرمود تا بندش کردند و زبان به دلداری گیو گشود و گفت: سواران از هر طرف می‌فرستم تا از بیژن آگهی یابند و اگر خبری نشد شکیبا باش تا همینکه ماه فروردین رسید و باغ از گل شاد گشت و زمین چادر سبز پوشید جام گیتی نمای را خواهم خواست که همـﮥ هفت کشور در آن نمودار است, در آن می‌نگرم و به جایگاه بیژن پی می‌برم و ترا از آن می آگاهانم.
بگویم ترا هر کجا بیژن است
به جام این سخن مرمرا روشن است

گیو با دل شاد از بارگاه بیرون آمد و به اطراف کس فرستاد, همـﮥ شهر ارمان و توران را گشتند و نشانی از بیژن نیافتند.
همینکه نوروز خرم فرا رسید گیو با چهرﮤ زرد و دل پر درد به درگاه آمد و داستان جام را بیاد آورد.
شهریار جام گوهر نگار را پیش خواست و قبای رومی ببر کرد و پیش جهان آفرین نالید و فریاد خواست و پس به جام نگریست و هفت کشور و مهر و ماه و ناهید و تیر و همـﮥ ستارگان و بودنیها در آن نمودار شد. هر هفت کشور را از نظر گذراند تا به توران رسید, ناگهان بیژن را در چاهی به بند گران بسته یافت که دختری از نژاد بزرگان به غمخواریش کمر بسته است. پس روی به گیو کرد و زنده بودن بیژن را مژده داد.

ز بس رنج و سختی و تیمار اوی
پر از درد گشتم من از کار اوی
زپیوند و خویشان شده نا امید
گدازان و لزان چو یک شاخ بید
چو ابر بهران به بارندگی
همی مرگ جوید بدان زندگی

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
ذَلِكَ مِمَّا أَوْحَى إِلَيْكَ رَبُّكَ مِنَ الْحِكْمَةِ وَلاَ تَجْعَلْ مَعَ اللّهِ إِلَهًا آخَرَ فَتُلْقَى فِي جَهَنَّمَ مَلُومًا مَّدْحُورًا 39 أَفَأَصْفَاكُمْ رَبُّكُم بِالْبَنِينَ وَاتَّخَذَ مِنَ الْمَلآئِكَةِ إِنَاثًا إِنَّكُمْ لَتَقُولُونَ قَوْلاً عَظِيمًا 40 وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَـذَا الْقُرْآنِ لِيَذَّكَّرُواْ وَمَا يَزِيدُهُمْ إِلاَّ نُفُورًا 41 قُل لَّوْ كَانَ مَعَهُ آلِهَةٌ كَمَا يَقُولُونَ إِذًا لاَّبْتَغَوْاْ إِلَى ذِي الْعَرْشِ سَبِيلاً 42 سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يَقُولُونَ عُلُوًّا كَبِيرًا 43 تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَـكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا 44 وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا 45 وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا 46 نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَسْتَمِعُونَ بِهِ إِذْ يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ وَإِذْ هُمْ نَجْوَى إِذْ يَقُولُ الظَّالِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلاَّ رَجُلاً مَّسْحُورًا 47 انظُرْ كَيْفَ ضَرَبُواْ لَكَ الأَمْثَالَ فَضَلُّواْ فَلاَ يَسْتَطِيعْونَ سَبِيلاً 48 وَقَالُواْ أَئِذَا كُنَّا عِظَامًا وَرُفَاتًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقًا جَدِيدًا 49

 

ترجمه فارسي مکارم

اين (احكام)، از حكمتهايى است كه پروردگارت به تو وحى فرستاده; و هرگز معبودى با خدا قرار مده، كه در جهنم افكنده مى‏شوى، در حالى كه سرزنش شده، و رانده (درگاه خدا) خواهى بود! «39» آيا پروردگارتان فرزندان پسر را مخصوص شما ساخته، و خودش دخترانى از فرشتگان برگزيده است؟! شما سخن بزرگ (و بسيار زشتى) مى‏گوييد! «40» ما در اين قرآن، انواع بيانات مؤثر را آورديم تا متذكر شوند! ولى (گروهى از كوردلان،) جز بر نفرتشان نمى‏افزايد «41» بگو: «اگر آنچنان كه آنها مى‏گويند با او خدايانى بود، در اين صورت، (خدايان) سعى مى‏كردند راهى به سوى (خداوند) صاحب عرش پيدا كنند» «42» او پاك و برتر است از آنچه آنها مى‏گويند، بسيار برتر و منزه‏تر! «43» آسمانهاى هفتگانه و زمين و كسانى كه در آنها هستند، همه تسبيح او مى‏گويند; و هر موجودى، تسبيح و حمد او مى‏گويد; ولى شما تسبيح آنها را نمى‏فهميد; او بردبار و آمرزنده است «44» و هنگامى كه قرآن مى‏خوانى، ميان تو و آنها كه به آخرت ايمان نمى‏آورند، حجاب ناپيدايى قرارمى‏دهيم; «45» و بر دلهايشان پوششهايى، تا آن را نفهمند; و در گوشهايشان سنگينى; و هنگامى كه پروردگارت را در قرآن به يگانگى ياد مى‏كنى، آنها پشت مى‏كنند و از تو روى بر مى‏گردانند «46» هنگامى كه به سخنان تو گوش فرامى‏دهند، ما بهتر مى‏دانيم براى چه گوش فرا مى‏دهند; (و همچنين) در آن هنگام كه با هم نجوا مى‏كنند; آنگاه كه ستمگران مى‏گويند: «شما جز از انسانى كه افسون شده، پيروى نمى‏كنيد!» «47» ببين چگونه براى تو مثلها زدند! در نتيجه گمراه شدند، و نمى‏توانند راه حق را پيدا كنند «48» و گفتند: «آيا هنگامى كه ما، استخوانهاى پوسيده و پراكنده‏اى شديم، دگر بار آفرينش تازه‏اى خواهيم يافت؟!» «49»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ehsan.itman@gmail.com

پرسيدم از هلال كه قدت چرا خم است؟
گفتا خميدن قدم از بار ماتم است
گفتم به چرخ بهر چه پوشيده اي كبود؟
آهي كشيد و گفت كه ماه محرم است

فرارسيدن ايام عزاداري سالار شهيدان، محرم‌الحرام را تسليت عرض‌مي‌كنم.

 

 

greenworldae@yahoo.com

بازديد دانش آموزان انگليسي از مسجدهاي شهر

salam, mitoonid age be dard khord azash estefaade konid, shakhsan fekr kardam matlabesh jaalebe.
madreseye ebtedayiye "saint james" dar ingilis jozve barnaamehaaye aamoozeshi baa adyaane mokhtalef ashna mekone dar senin koodaki ta har kas rahe khodesho entekhab kone dar senne baalaatar.
va dar bein taalimaateshoon dine eslaam ham shamel hastesh, baraaye ashnaayi bachehaa baa eslam madreseye zekr shode oonhaa ro be baazdide masjedhaaye shahr mibarand taa bachehaa ba taalim va takaalife eslam aashnaa beshan,
chize jaaleb injast ke valedeine bacheha ham az in amr poshtibaani kardan va in kaar ro kheyli naader va zibaa doonestan ba vojoode inke in madrese az madaarese diniye masihi be hesaab miyaad, na yek madreseye aaddi.
akshaaye zir tavasote bachehaaye madrese dar zamaane baazdid az yek masjed va amoozeshe namaaz va sohbat ba pishnamaaze oon masjed gerefte shode

http://i16.tinypic.com/6t45l3o.jpg
http://i3.tinypic.com/85lyetf.jpg
http://i19.tinypic.com/7wpenvr.jpg

 

 

alireza_zare21@yahoo.com

دی وی دی بلو- ری سونی
از توشیبا پیشی گرفت

طرفداران بلو- ری شرکت سونی تصمیم شرکت براداران وارنر را جشن گرفته اند
به دنبال تصمیم غیرمنتظره برادران وارنر، شرکت عظیم فیلمسازی در آمریکا، برای حمایت از بلو- ری (Blue-ray)، این لوح فشرده احتمالا برنده قالب های دی وی دی با وضوح بالا تعیین شده است.
در حالی که شرکت های سونی، پاناسونیک و سامسونگ حامی لوح های فشرده دی وی دی بلو-ری بوده اند، شرکت های توشیبا، مایکروسافت و اینتل از اچ دی - دی وی دی حمایت کرده اند.
این شرکت ها در رقابت بوده اند تا هم مصرف کنندگان را به خرید قالب دی وی دی خود ترغیب کنند و هم شرکت های فیلمسازی را قانع کنند که از این نوع قالب استفاده کنند.
شرکت وارنر به طور غیر منتظره ای این هفته اعلام کرد که فیلم های تولیدی خود را با استفاده از لوح های فشرده بلو-ری در بازار پخش خواهد کرد. تقریبا هفتاد درصد فیلم های موجود در بازار دی وی دی متعلق به این شرکت است.
از هفت استودیوی بزرگ فیلمسازی در هالیوود فقط دو استودیوی پارامونت و یونیورسال همچنان موافق قالب اچ دی - دی وی دی شرکت توشیبا هستند.
تحلیلگران می گویند پس از تصمیم برادران وارنر واضح است که بلو-ری قالب دی وی دی آینده است.
با این که توشیبا و مایکروسافت هنوز به شکست تن در نداده اند اما یقینا با اعلام این خبر سردرگم شده اند. آنها حتی قرارهای مطبوعاتی دو روز گذشته خود در نمایشگاه بین المللی محصولات الکترونیک در لاس وگاس را لغو کردند.
تحلیلگران بر این باورند که اگر صنعت الکترونیک یک قالب واحد را بپذیرد به نفع بازار خواهد بود. مصرف کنندگان تا زمانی که روشن نشود که صنعت دستگاه های پخش تصویر کدام قالب را خواهد پذیرفت از خریدن وسایل الکترونیکی خودداری خواهند کرد.
به همین دلیل فروش این دستگاه ها پایین و در عین حال قیمت آنها بالا بوده است.
قالب های جدید اچ دی - دی وی دی و لوح فشرده بلو-ری می توانند حجم بيشتری از داده ها را در خود جای دهند. اين مشخصه خصوصا برای پخش فيلم های ويديويی وضوح بالا بسيار مهم است.
هر دو فناوری برای نگارش اطلاعات از ليزر آبی استفاده می کنند. اين نوع ليزر دارای طول موج کوتاهتری است و بنابر اين می توان داده های بيشتری را بوسيله آن ثبت کرد.
يک لوح بلو - ری می تواند تا ۵۰ گيگا بايت را در خود جای دهد حال آنکه قالب اچ دی - دی وی دی قابليت حفظ ۳۰ گيگا بايت را دارد. دی وی دی های قبلی تنها می توانند کمتر از ۵ گيگا بايت را در خود جای دهند.
بسياری از مردم رقابت بين اين دو تکنولوژی را مانند رقابت بين ويديوهای "وی اچ اس" و "بتا ماکس" در دهه 80 می دانند. در آن رقابت، سونی بازار را به شرکت جی وی سی واگذار کرد.

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات یک مرده

گیسوان کافوری عشق
چو بر گورم بخواهی بوسه دادن
رخم را بوسه ده اکنون همانیم

یادت هست؟ روی صندلی ننویی نشسته بودی؟ داشتی طره ای از موی سفیدت را که دور انگشتت پیچیده بودی را جلوی عینک ته استکانیت چپ و راست می بردی؟
این شعر را برایت خواندم . بعد صورتم را آوردم جلو . خندیدی و گفتی: باز چی چشده مرد؟ یاد جوونی هات افتادی؟ شعر برام
می خونی؟ برو عقب سرما خوردم
می گیری میمیری...ها . یادت هست؟ باسرما خوردگی نمردم .
افتادم زمین و برخاستم دیدم خودم را که دستم روی قلبم است و روی زمین توی پیاده رو
افتاده ام... اومدم خونه نبودی. دنبالت گشتم این جا پیدات کردم توی این قبرستون درندشت که نه سر داره نه ته چه خبر بود یه قبر دو طبقه خریده بودی . من رو انداختن ته قبر طبقه اول طبقه دوم را برای خودت نگر داشتی حالا اومدی که چی؟ وقتی بهت گفتم نمی دونم چرا هوس حلوا کردم گفتی:«خب برو قبرستون» حالا اومدی با یه سینی حلوا گورم رو بوسه می دی که چی؟ من منتظرم یادت باشه مواظب باش من همیشه فکر می کردم خیابون ها خطرناکه اما مثل این که پیاده رو ها خطرناکتره اگه اومدی طبقه بالا گیس های بافته ات رو می گیرم می کشم تا جیغ بزنی، درست مثل قدیما که دنبالت می کردم
گیس های بافته ات را می کشیدم و تو جیغ می کشیدی و با داد می گفتی «به مامانم میگم چیکار کردی مامانم دعوات می کنه....حالا ببین .»
وقتی اومدی طبقه بالا گیس های کافوریت را می کشم دیگه
نمی تونی به مامانت بگی... مامانت خیلی پیشتر از من و تو مرده .
بو کن بوی گیس هاش تو قبرستون پیچیده بابات داره دنبال بوی گیس کافوری مامانت قبرستون رو زیر و رو می کنه . اما تو وقتی اومدی طبقه بالا نیگرت میدارم که نری گم بشی . دلم نمی خواد بعد از مردن هم دربدر تو باشم توی این قبرستون .خب حالا که اومدی داری سنگ گورم را می بوسی .
داری گریه می کنی اگه سرما خوردی برو عقب تر نمی خوام این همه مرده که این جا هستند بعداٌ
از من سرما خوردگی بگیرند .
حالا صورتت رو بیار جلو لبات رو نزدیک سنگ کن حالا برام بخون...خانومی، برام بخون همان ترانه قدیمی را برام بخون همان ترانه ای را که همیشه توی
آشپز خونه زمزمه می کردی . بخون خانومی...
خدایا چقدر خوابم میاد .
توکلی

 

 

mastoor_313@yahoo.com

 من حتي يك ريال نمي‌دهم


من نسکافه نمي‌خورم!
نسکافه داغ است
داغ‌تر از آن تکه سربي که نشست توي سينه‌ي محمد
وقتي نشسته بود
در آغوش پدرش

من نسکافه نمي‌خورم!
نسکافه تلخ است
تلخ‌تر از آن روزي که پدر زينب را گرفتند
و کشان‌کشان انداختند
توي آن ماشين آهني
که حتي پنجره هم نداشت

من نسکافه نمي‌خورم!
نسکافه سياه است
سياه‌تر از آن شبي که هانيه و مادربزرگش را
از خانه بيرون انداختند
و يک غول آهني روي سقف خانه‌شان راه رفت

من نسکافه نمي‌خورم!
من افتخار مي‌کنم که نسکافه نمي‌خورم
بگذار همان چهار جوان اسراييلي
بنشينند زير سايه‌ي درخت پرتقال خانه‌ي احمد
و نسکافه بخورند
و بخندند به ريش همه‌ي شيوخ عرب

من نسکافه نمي‌خورم! من نسکافه نمي‌خرم!
من حتي يک ريال نمي‌دهم
که بشود آن تکه سرب
که بشود يک قطره بنزين براي آن ماشين آهني
که بشود بند پوتين آن سرباز اسراييلي

من نسکافه نمي‌خورم!
و نسکافه فقط همان يک فنجان قهوه نيست
همان پيراهني است که تو پوشيده‌اي
و من پوشيده‌ام
همان گوشي موبايلي است که تو خريدي
و براي خريدنش سيصد و پنجاه‌هزار تومان بدهکار شدي

من نسکافه نمي‌خورم!

تهيه شده در
جنبش دانشجويان جهان اسلام

 

.

alirezamajidi@gmail.com

رئیس‌جمهور شدن آرش درم‌بخش در فیس‌بوک، حقیقت نداشت!

در دنیای امروز آدم نمی‌تواند به چشمان خود اعتماد کند، یک خبر با داشتن منابع معتبر متعدد، ممکن است نادرست و غیرواقعی باشد.
یکی از خبرهایی که اخیرا در رسانه‌های فرانسه و سپس در وبلاگستان ایران انعکاس زیادی پیدا کرد، خبر رئیس‌جمهور شدن یا پرزیدنت شدن یک فرانسوی ایرانی‌تبار 28 ساله به نام آرش درم‌بخش بود.

 arash-derambarsh-facebook-2452535.jpg

موضوع از این قرار بود که چند هفته پیش اپلیکیشنی برای فیس بوک ساخته شد که کارش این بود که در هر سه ماه و بر اساس آرای کاربران فیس‌بوک، رئیس‌جمهوری برای فیس‌بوک انتخاب کند.
آرش هم قضیه را جدی گرفت و از دوستانش دعوت کرد که برایش در این انتخابات سرنوشت‌ساز فعالیت کنند و حتی سایت facebook president
را هم راه انداخت. او در این سایت از تحمل پیروان مذاهب مختلف و نادانی جنگ‌افروزان می‌گفت و تبلیغ اشاعه فرهنگ فرانسوی در سراسر جهان را می‌کرد.
اپلیکیشنی که شرحش رفت 140 هزار بار نصب شد و آرش 9 هزار رأی به دست آورد و سرانجام نخستین رئیس‌جمهور فیس‌بوک شد.
رسانه‌های فرانسه، این خبر را در سطح گسترده‌ای منتشر کردند، آنها باور کرده بودند که یک مرد فرانسوی موفق شده است که رئیس‌جمهور فیس‌بوک در سراسر جهان شود. بسیاری از کانال‌های تلویزیونی و رسانه‌های معتبری همچون TF1, LePoint, L'express, FranceInter, Le Parisien این خبر را بازتاب دادند.

 wegsdgds.gif

آرش ناگهان ستاره شد و حتی در ویکی‌پدیا مدخلی برایش باز شد. از آرش دعوت می‌شد که درباره اهدافش در دوره ریاست جمهوری حرف بزند و او اتفاقا خیلی خوب از پس این کار برمی‌آمد.
مقامات فیس‌بوک تا مدت‌ها کاری به کار رئیس‌جمهورشان نداشتند تا اینکه آرش در سخنرانی‌ها درباره همکاری با یونسکو و پشتیبانی فیس‌بوک از این برنامه گفت. او در این سخنرانی‌ها می‌گفت که به سبب در ارتباط بودن با صدها میلیون کاربر فیس‌بوک، حتی بیشتر از رئیس‌جمهور فرانسه، قدرت تأثیرگذاری دارد.
هیچ کس به این فکر نبود که چک کند فیس‌بوک چند کاربر دارد و یا صحت خبر را از منابع اطلاعاتی رسمی فیس‌بوک جویا شود.
ولی اوضاع به همین منوال باقی نماند، یگ گروه در فیس‌بوک متوجه حقیقت شدند: آرش تنها منتخب یک اپلکیشن بود که کسری از اعضای فیس‌بوک نصبش کرده بودند، او رئیس جمهور فیک بوک بود و نه فیس‌بوک! بخش فرانسوی سایت ZDnet جعلی بودن خبر را منتشر کرد و به دنبال آن بلاگرها هم متوجه قضیه شدند.
خیلی از روزنامه‌نگارانی که خبر را منتشر کرده بودند، صرفا به خاطر از قافله عقب نماندن این کار را کرده بودند، کاری که باعث شرمندگی رسانه‌های فرانسه شد.
بسیاری سعی کرده‌اند که مجددا با آرش تماس بگیرند و موضوع را از زبان خود بشنوند ولی تا به حال موفق نشده‌اند.
به هر ترتیب برای آرش آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم در انتخاب‌های واقعی و مجازی آینده، بتواند روحیه خود را حفظ کند و موفق باشد.

منبع: تک‌کرانچ

 

 

fany1950@yahoo.fr

اوضاع سخت گاز در سوئيس

ba salam ghay mobin
kheyli tashakor az in ke vagheiat ra dar bareh kam bod gaz dar aksar ostanhay iran ra zeker kardid
vaghen jay tasof ast ba in zakhaer naft va gaz dar keshvar man bayad intor bashad chon masolin ehsas masoliat ra nadaran
chon shoma mikhastid bedanid ke keshvar haei ke kharidar naft va gaz hastan chetor hastan man baray shoma tozih midaham
man dar keshvar suisse hastam shoma chand rooz pish hata aks hay sal 2005 ra az yakhbandan shahr Geneve ra dar e,mail gozashteh bodid dar an yakhbandan apparteman ha kheyli kheyli garm nemishod az sarmay zyad vali baz ta hododi mitavastim dar khone rah beravim hata kamelan berahati ghazay rozaneh ra dorst konim
suisse keshvari ast ke zendegi dar an kheyli sakht ast yani kheyli geran ast va khoghogh kheyli bala nist vali masaeli mesel sokht va bimeh marizi va raft va amad mesel train va bus an dar hadi ke mardom barayeshan sakht nabasd khob ast bekhoso bus ke visileh naghlih mardom ast vali gheimat belit geran ast vali hamish vasile dorst sar saat monazam ast
bayad zekr konam ke man 20 sal ast in ja hastam ke hata 30 sale pish ma dar iran kheyli pishrafteh tar az in ja bod az nazr sakhtemani va hata dar dakhel edarat ke esmash suisse ast vali in ja nazm va moghrat ast
masaeli mesel sokht baray khoneh ha monazam ast suisse gaz va naft ra bayad kharidari konad vali baray har apparteman baray har mah ejareh mablaghi ra dar nazr migirad ke bayad har mah ma roy ejareh bedahim vali dorst sar sal az roy contor ke dar apparteman ast va masraf ra andazeh migirad , agar ma kamtar masraf kardeh bashim baghi pol ma ra bar migardanad vali agar bishtar masraf kardeh bashim bayad tafavot an ra pardakh konim
va ghimat naft ke bala miravad ghimati ke ma bayad har mah pardakht konim bala miravad va baz be haman trighi ast ke baray shoma tozih dadam
hata kasani hastan ke dar khiyaban mikhaband hala be dalaeli zyad vali in ashkhas dar zaman sarma zyr naz dolat bayad hatman be jay garm beravand va ghaz az tarf dolat dashteh bashand va ja baray khab
suisse kheyli geran ast vali yek emtizatihaei intor ra darad
baray har ghanoni ke migozorand az mardom refrandom migiran va nazar mardom mohem ast
aghay mobin man ra bebakhshid ke natonestam be horof farsi benevisam chon adat nadaram kheyli ozr mikham
vali khastam bedanid ke dar iran keshvar tarikhi 2500 saleh dar asl 7000 man , va ba poli ke dar in keshvar miad ba chiz haei ke mibinam dar akhbar va ya reportage ha va internet har rooz karam geryeh ast
agar har yek mah nemitonam be cinema beram va ya har mah nemitonam be resteuran beram va ya nemiotnam khaneh bekharam vali delam be in garam mikonam ke chon kheyli mariz hastam dar tamam sal ha vali bimeh ejetmaei ke daram %10 an ra pardakht mikonam
va dokhtaram nemireh yek kolih badanash ra befoshad ta man beram amal jarahi konam
agar az ghorbat misozam vali moshkelat mardom keshvaram man ra bishtar misozanad

dar akhar ozr mikham az in ke vaght shoma ra gerftam
doay aghay man emam Hossein (s) poshte melat iran bashad
doay tanha shahe iran emam reza (s) poshte melat iran bashad

pirooz bashid

 

 

jadijadi@gmail.com

چگونه برای معشوق بی‌وفا نامه عاشقانه بنویسید، البته روی بوت سکتور ویندوزش

بوت سکتور (یا با تسامح MBR) معمولا اولین سکتور (بخش) روی هارد دیسک است. وقتی کامپیوتر پی سی را روشن می‌کنید اولین کاری که به منظور بوت شدن سیستم انجام می شود، خوانده شدن این بخش از هارد است. به عبارت دیگر برای بوت شدن، کامپیوتر شروع می کند به خواندن و اجرای برنامه ای که در آنجا است. اگر لینوکس یا ویندوز نصب کرده باشید، این بخش از هارد به برنامه ای اختصاص دارد که بقیه لینوکس یا ویندوز را بوت می‌کند.
حالا این کاریکاتور چه می‌گوید؟ یک معشوق برداشته به جای برنامه بوت کننده ویندوز، یک برنامه کوچیک اسمبلی نوشته که آن نامه عاشقانه را چاپ می‌کند. این برنامه شاید یک نامه عاشقانه نشان بدهد ولی این نامه، جای برنامه بوت ویندوز را گرفته است و دیگر سیستم عامل ندارید (: البته انتظار نداشته باشید که کاریکاتور کماکان بامزه باشد چون تقریبا جوکی در دنیا وجود ندارد که بعد از تشریح، بازهم بامزه باشد.
آهان! این را هم اضافه کنم که این هکر برنامه‌ای نوشته که برای سیستم‌های ویندوزی این نامه عاشقانه را شبیه‌سازی می‌کند! کافی است این برنامه را دریافت و اجرا کنید تا ویندوزتان از زندگی ساقط شود! من روی یک ویندوز آزمایشی امتحانش کردم.
بامزه است نه؟ اول از شما یک نامه عاشقانه می خواهد و بعد از کلی اخطار و این حرفها سکتور صفر دیسک شما را با نامه عاشقانه پر خواهد کرد. البته صدمه آنقدرها هم حاد نیست و شما خواهید توانست بعد از زدن یک کلید، بوت شدن ویندوز را پی بگیرید.
توجه کنید که اجرای این برنامه ذاتا خطرناک است و نویسنده هم معتقد است که حداکثر یک هزارم برنامه نویسان جهان توانایی اجرا و بازگشت سالم از این ماجرا را خواهند داشت.

 

 

محفوظ

در مورد مقاله «سريال تكراري قطع گاز، سوء مديريت يا كمبود» که در شماره 869 نوشته شده بود

▪ اینجانب به عنوان کسی که از نزدیک در جریان پروژه های گازی کشور هستم لازم میدانم مطالبی جهت تنویر افکارعمومی در مورد مسدله گاز داشته باشم.
1-درست است که ایران دارنده دومین ذخایر گازی دنیا است اما متاسفانه بالاترین سرانه مصرف دنیا را هم داریم.به عنوان مثال مصرف گاز ایران معادل مصرف 23 کشور اروپایی است! مصرف بیش از 420 میلیون متر مکعب در روز واقعا وحشتناک است. باور کنید حتی تولید بیشتر در این زمان بدلیل محدودیتهای شبکه انتقال وتوزیع نیز مانع نخواهد شد.ربط دادن کمبود صرفا به مسئولینی که شاهد تلاش شبانه روزی ایشان در راه اندازی تاسیسات جدید وحفظ تاسیسات موجود هستیم بی انصافی است.
2-چرا ساختمانهای غیر استاندارد با پنجره ای درزداروغیر دو جداره،آجرهای فشاری وعایق کاری نامناسب، ،عادت بد اکثر ایرانیها به گرم نمودن بیش از حد خانه با توجیهاتی نظیر پیشگیری از سرماخوردگی ساکنین وعادت پوشیدن لباسهای نازک وتابستانی در همه حال وبعضا باز کردن پنجره ها بدلیل گرم نمودن زیاد،خاموش نکردن وسایل گرمازا در زمان خروج از منزل ودهها عادت ناپسند دیگر که موجب اتلاف وحشتناک انرژی هستند تاکید نمیشود.
3-نگارنده متاسفانه اطلاعات ناقصی از وضعیت تولید ومصرف کشور داشته چرا که دو پروژه مختلف فازهای 6،7و8 پارس جنوبی وفازهای 9و10 را اشتباه کرده است (فازهای 8و9 نوشته است!).اصولا پروژه فازهای 6،7و8 گاز شیرین تولید نمینماید وتاثیری در وضعیت گازطبیعی کشور ندارد.گاز ترش تولیدی میبایست به چاههای نفت جهت ازدیاد برداشت تزریق شود که خود نیز اولویت بالایی دارد.فازهای 9و10 نیزعلیرغم شرایط خطیر ومشکل فعلی وبسیج کلیه امکانات در دست راه اندازی است.یادمان نرود که رقبایی نظیر قطر در برداشت از این میدان با کمترین محدودیت ومشکل مواجه اند. نه در عقد قرارداد پیچیدگیها ومذاکرات طولانی وشرایط قراردادی وقانونی دست وپاگیر دارند(صرفا با دستور وامضای امیرقرارداد اجرایی میشود) نه در استفاده از مشاورین وطراحان خبره دنیا مشکلی دارند ونه در خرید از سازندگان ومنابع موجود وپرداخت ها وسیستم بانکی مشکل دارند.بالاخره اضرار بر داخلی سازی وسپردن کار به شرکتهای داخلی که البته لازم وقابل تقدیر وخارج از اختیار مسئولین پروژه هاست در مقایسه با رقیبان با تجریه وقدرتمند خارجی به همراه داشتن مواضع بحق انقلابی هزینه هایی هم دارد.
4-نقش کشوری مانند ترکمنستان آنقدرها هم که ذکر شده مهم نیست.کلا 20 میلیون متر مکعب وارداتی براحتی از تولید 400 میلیون متر مکعبی قابل جایگزینی است.در واقع فقط کمتر از40 درصد یکی از پالایشگاههای عسلویه است. لکن واردات از آن کشورجهت استانهای شمالی اقتصادی بوده (انتقال بیش از 1000کیلومتری گاز هزینه سنگینی دارد)
5-دست بسته مسئولین ومدیران پروژه ها بدلیل پاره ای قوانین بشدت مانع تحقق برنامه هاست.وقتی مدیری یا کارشناسی جهت بررسی ونظارت با جلسه ای فنی در مورد پروژه ای با ارزش بیش از چند میلیارد دلار ویا تامین اقلامی با قیمت چند ده میلیون دلار درچنین پروژهایی که حتی یک روز راه اندازی سریعتر میلیونها دلار درآمد ومیلیونها مترمکعب گاز طبیعی تولید دارد،جهت مسافرت حتی دو روزه ای با هزینه 1-2 هزار دلار محدودیت داشته وهفته ها یا بعضا ماهها معطل مجوزهای چند لایه تا نهاد ریاست جمهوری میشود مسلم است که تاخیر بوجود می آیدوسرآخر نیزموضوع نه تنها نهایی نمیشود بلکه موجبات تمسخر طرف خارجی را فراهم میکند مسئول پروژه چه باید بکند.در این زمینه موارد زیادی وجود دارد که مسافرت کارشناس یا مدیری جهت نهایی نمودن موارد مهم پروژه ای بعد از تایید مدیر عامل شرکت ومدیریت ذیربط در وزارت نفت تا حد وزیرازسوی نهاد ریاست جمهوری وتو شده وبعضا کارشناسی که بدلیل اضطرار پروژه با تایید وزیر(بدون مجوز نهاد ریاست جمهوری)رفته است در معرض استنطاق وجریمه هم قرار گرفته است!
باور کنیم در هیچ کجای دنیا این چنین رفتار نمیشود!.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

حسين(ع). و ما ادراک الحسين(ع)

بسم الرب الشهداء
خوب گوش کن. می شنوی؟!
ــ انگار از دور دست ها صدایی می رسد. صدایی محزون و غریب..
نه.! انگار صدا خیلی دور نیست. همین نزدیکی هاست. خوب گوش کن ببین می شنوی چه می گوید؟

"من برای اصلاح دین جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.."

ــ این صدا چقدر آشناست. انگار که سالهای سال است هر شب و روز در گوشم زمزمه می شود و گویی که خوب صاحبش را می شناسم..
دوباره گوش کن. صدا نزدیک تر می شود. دقت کن ببین می شناسی صدا از کیست؟

"اگر دين جدم پيامبر(ص) جز با كشته شدن من استوار نميشود، پس اي شمشيرها مرا دريابيد.."

ــ نمی دانم. صدا برایم آشناست اما این حرفها را نمی فهمم. نمی شناسم این حرفها از کیست.!
الله اکبر.! برادر این صدای حسین(ع) است.!
ــ حسین؟ حسین کیست؟ حسین کدام است؟
ــ آهان، فهمیدم. همان حسین را میگویی که هرسال به بهانه محرمش، مشکی می پوشیم و صبح تا شب وشب تا سحر، سینه برایش می زنیم و عزاداری اش می کنیم..
ــ همان که مداحان و مرثیه خوانان، حسین زهرا می خوانندش و از روضه ها ودردهاو مصیبت هایش ناله سر می دهند..
ــ همان که گفته اند با 72 تن از یارانش و با خاندان و اهل بیتش، در کربلا وارد شد و در برابر سپاه یزید ایستاد و جنگید و تشنه شهید شد..
ــ همان که...
ــ آری صدا را می شناسم. می گویند که حسین خیلی غریب بود. مظلوم و بی یار و یاور بود. الحق که چه سرگذشت تلخ و دردناکی داشت این حسین. باید سالهای سال برایش عزاداری کنیم و نوحه سر دهیم و سیه بپوشیم و بر سر و سینه زنیم. جانم به فدایت حسین(ع).!

آری برادر. من این حسین را می گویم و اما این تمام حسین(ع) نیست.!
حسینی که من می شناسم، تمام اینها که تو گفتی در وصفش درست است، اما اینها تعریف حقیقی حسین(ع) نیست..
حسینی که من شناختم، حسینی بود که نمی خواست بهانه عزا و گریه من و تو باشد. نمی خواست که هزار و چهارصد سال بعد، من و تو، تنها به فکر مصائب و دردها و غربت و تشنگی اش باشیم و گریه کنیم و بر سر بزنیم..
حسین(ع) به کربلا نرفت تا ما تمام سال غرق کبیره و صغیره باشیم اما ده روز ابتدای محرم، سیه پوش شویم و ناله کنان به خیابان بریزیم که یا حسین و یا الهی العفو..
برادر، حسین(ع) به کربلا نرفت تا من و تو، بهانه ای داشته باشیم برای گریه کردن و اشک ریختن. نه اینکه گریه و اشک بر عزای حسینِ زهرا ناپسند باشد که والله اجر قطره قطره این اشکها را تنها خدا می داند و بس..

اما برادر؛
حسین(ع) به کربلا رفت تا مبادا اسلام، آنگونه که معاویه ها و عمر و عاص ها و یزیدها و شمرها و عمر سعدها می خواهند، اسلام سازش و تسلیم، اسلام زر و زور و تزویر، اسلام سرمایه داری منهای عدالت، اسلام کاخ های مرمرین، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلام اسلام شیطانی شناخته شود..
حسین(ع) با تمام اهل بیتش، با زن و فرزند و کوچک و بزرگش، و با بهترین یارانش ـ که سلام و درود خدا بر آنها باد ـ به کربلا رفت، تا اسلام زنده بماند.
رفت تا اسلامی که برایش سنگ ها به دندان محمد(ص) خورد و خاکسترها بر سرش پاشیده شد و جگر حمزه ها برایش دریده شد زنده بماند..
رفت تا اسلامی که فاطمه(س) برای دفاع از حریم ولایتش، پشت در رفت و محسنش شهید شد، زنده بماند..
رفت تا بیست و پنج سال سکوت و خانه نشینی علی(ع) و سلام های بی جوابش، معنا و مفهوم بیابد..
حسین(ع) به کربلا رفت تا درخت نرمش قهرمانانه و عزت مدارانه حسن(ع)، ثمر پیدا کند..
حسین(ع) برای دفاع از اسلام عدالت خواه، اسلام استکبار ستیز، اسلام مستضعفین و محرومان، اسلام انقلابی، اسلام جهاد و ایثار و شهادت، اسلام جنگ تا رفع کل فتنه های عالم و در یک کلام اسلام ناب، به کربلا رفت و با لب تشنه شهید شد..
برادر، حسینی که من می شناسم، برای اطاعت امر خدا ولو به قیمت ارباً اربا شدن علی اکبر(ع) و پرپر شدن علی اصغر(ع) و قطع الیمین شدن عباس(ع)، به کربلا رفت. من از حسینی دم می زنم که حاضر شد برای رضای خدا، تمام خاندانش به اسارت شقی ترین دشمنان خدا درآیند تا مبادا اسلام ناب محمد(ص)، اسلام ناب علی(ع) و فاطمه(س)، اسلام ناب حسن مجتبی(ع)، رنگی به جز حقیقت نگیرد..

یازهرا(س)

 

 

javadi_hossein@hotmail.com

کتاب الکترونیکی:
انسان برای تمدن یا تمدن برای انسان؟
قسمت دوم


12 – 2 حق تمدن
جامعه بدون دولتی مقتدر که بر اساس قانون روابط بین اعضا را تنظیم و اداره کند، نمی تواند پایدار باشد. وجود دولت در رأس جامعه یک ضرورت انکارناپذیر است. آنچه که در طول تاریخ به ویژه قرون اخیر در مورد دولت و شکل حکومت بیان شده است، در نفی لزوم حکومت نبوده و نیست. تنها چیزی که مورد بحث قرار گرفته رابطه ی حکومت با مردم و میزان اختیارات آن و نحوه ی اجرای قانون و تساوی حقوق و تفکیک قوا است که امروزه در سطح قانون به رسمیت شناخته شده و دولتمردان مدعی رعایت آن هستند.
تساوی حقوقی شهروندان، آنچنان که در قانون پیشبینی شده، به هیچوجه به معنی آن نیست که شهروندان از حقوق مساوی برخوردارند و حداقل، حقوق ابتدایی و طبیعی آنان ایفاد می گردد.
در جوامع امروزی، حکومت ها و صاحبان قدرت نمی توانند به طور مستقیم به حقوق افراد تجاوز کنند، اما شرایطی وجود دارد که حقوق قشر عظیمی از شهروندان پایمال می شود یا خود افراد از روی اجبار حقوق خود را نادیده گرفته و یا به دیگران واگذار می کنند. به عنوان مثال به وجود فحشا باید توجه کرد. در برخی از جوامع، رابطه ی جنسی بین زن و مرد، در صورت رضایت هر دو طرف مجاز و قانونی است. اما در برخی جوامع دیگر، رابطه ی جنسی خارج از ازدواج یا ثبت قانونی، جرم محسوب شده و با مجازات همراه است. اما در هر دو نوع جوامع مذکور، رابطه جنسی یک شرط لازم دارد و آن رضایت طرفین است. در برخی از جوامع رعایت شرط رضایت را کافی می دانند(آزادی جنسی) و در برخی از جوامع آن را لازم می دانند، اما کافی نمی دانند. بنابراین هیچ جامعه ای وجود ندارد که شرط رضایت طرفین را لازم نداند.
حال خانمی را در نظر بگیرید که قبل از ازدواج، بلندای غرورش، آسمان را می سائید و نازش، دل جوانان رعنا را می آزرد. در یک ازدواج ناموفق، از شوهر جدا شد یا شوهر فوت کرد.(دلیل جدایی یا مرگ شوهر یا حتی مجرد ماندن در اینجا مطرح نیست). با مشقت کاری پیدا کرد و با درآمد اندکش به سختی گذران می کرد. اتاقی استیجاری تهیه کرد و با فرزندانش زندگی می کرد. برنامه ریزی های سیاسی و اقتصادی چنان هزینه ی زندگی به ویژه هزینه ی مسکن را بالا برد که وی در اسارت مشکلات اقتصادی و روابط پیچیده ی اجتماعی در دام نکبت بار فحشا سقوط کرد تا ابتدایی ترین حوائج خود و فرزندانش را تأمین کند.
این خانم برای جذب مشتری، ساعت ها در خیابان ها پرسه می زند، ترس از پلیس و نگرانی دیده شدن آشنایان را دارد. با وجود این برای کسب مقداری پول به هم آغوشی با هرکسی تن می دهد. همخوابگی وی با مشتری با رضایت است و اگر از این خانم سئوال شود خواهد گفت که "خودم راضی بودم". اما این چگونه رضایتی است که بار بدنامی، ترس و ده ها مشکل را باید بپذیرد و هیچ لذتی برایش ندارد و در عین حال با اضطراب و احتمالاً ناسزا و کتک و مجازات قانونی و غیر قانونی همراه است؟ در اینجا قانون حرفی برای گفتن ندارد، اما برتراند راسل در کتاب جهان بینی علمی در این مورد گفته ی بسیار عمیقی دارد. راسل به نقل مفهوم چنین می گوید:"برای برقراری یک رابطه ی نامشروع جنسی، زن و مرد را به محاکمه می کشند، اما اگر مدیران سیاسی و اقتصادی جامعه با برنامه ریزی های نادرست موجب سقوط هزاران زن در دامان فحشا شوند، هیچ محاکمه و مجازاتی در کار نیست".
در بهترین حالت فرض کنیم همه ی شهروندان در مقابل قانون یکسان هستند و قاضی با دانش کافی از استقلال رأی نیز برخوردار است و او را نمی توان تتمیع کرد. وقتی که زنی برای رفع ابتدایی ترین نیازهایش به تن فروشی راضی می شود، یا جوانی برومند کلیه اش - یکی از اعضای پیکرش - را می فروشد یا جوانی بر اثر بیکاری و تهی دستی حاضر به سرقت و پخش مواد مخدر می شود و به هر کاری تن می دهد تا ابتدایی ترین حوائجش بر طرف شود، وجدان فروشی و شهادت دروغ برای کسب مقدار کمی پول، دور از انتظار نیست تا مجرمی آزاد و بیگناهی مجازات شود. حال با ضمین اینکه مجازاتی در کار نخواهد بود، کم نیستند کسانی که حاضر شوند در مقابل دریافت وجهی ناچیز دست به آدم کشی بزنند، به ویژه اگر مورد تشویق هم قرار بگیرند.
زمانی می توان از تساوی حقوق در مقابل قانون سخن گفت و تحقق آن را امکان پذیر دانست که یک مرز اقتصادی تعیین و برای همه ی شهروندان تأمین گردد. این مرز اقتصادی در پائین ترین حد ممکن، مسکن و هزینه تأمین نیازهای اولیه به عنوان حق تمدن است. این مقدار، حقی است که همه ی افراد، از یک جامعه ی متمدن دارند و هر کس بیش از آن را خواست، باید تلاش کند. در مورد تأمین مسکن می توان چنین استدلال کرد که مالکیت زمین یک پدیده ی اجتماعی است و حق مالکیت حداقل زمین را برای سکونت به هیج بهانه ای نمی توان از کسی سلب کرد. هزینه ی ساخت این مسکن نیز بایستی از طرف جامعه، در مقابل بهره برداری که از منابع طبیعی و معادن می کند، تأمین شود و دولت نیز به عنوان مسئول احقاق حقوق اعضای جامعه، موظف به ایفاد آن است. پرداخت حق تمدن(یا حداقل وجه ممکن برای تأمین هزینه ی زندگی) نیز به دو دلیل عمده باید پرداخت گردد؛ اول اینکه تمدن موجود ساخته و پرداخته حکومت ها یا ثروتمندان جامعه نیست، بلکه حاصل تلاش و جانفشانی گذشتگان است و بدون وجود جامعه، ثروتمندان برای تأمین قوت لایموت خود نیز ناتوانند و دولتی هم وجود نخواهد داشت. دوم اینکه هر شهروندی ممکن است بر اثر حوادث طبیعی و غیر طبیعی یا برنامه ریزی های دولت ها یا قرار دادهای اقتصادی و سیاسی که بین دولت ها منعقد می گردد، با مشکلات اقتصادی رو به رو گردد و نیازمند حمایت از طرف جامعه باشد. پرداخت حق تمدن را می توان با دو اصل زیر بیان کرد:
1- همه ی افراد بشر حق برخورداری از مسکن دارند و اگر کسی، به هر دلیلی توان تهیه آن را نداشت، دولت ها موطف به تأمین رایگان آن هستند.
2- همه ی افراد بشر باید از حداقل امکانات مالی برای رفع نیازهای اولیه شامل غذا، پوشاک و بهداشت و درمان برخوردار باشند و اگر کسی به هر دلیلی توان تأمین این هزینه ها را نداشت، دولت ها موظف به پرداخت آن هستند.

این حقوق جزو حقوق اولیه بشر محسوب می شود و مقدم بر تمام حقوق اجتماعی است.

12 – 3 پیشگیری از بروز جنگ و تبهکاری
در تمام موارد پیشگیری، ساده تر و کم هزینه تر از درمان است. تخصیص حق تمدن به همگان نه تنها هزینه ساز نیست، بلکه صرفه جویی در هزینه ها است. بذر تمام گروه های تبهکاری، تولید و توزیع مواد مخدر، حکومت های غیر مردمی و حتی جنگ و تروریزم جهانی در بستر تبعیض و محرومیت ها رشد می کنند. خیل عظیم زندانیان، عدم امنیت اجتماعی و روانی جوامع و حتی لشگرکشی های منطقه ای و فرامنطقه ای به نوعی وابسته به همین تبعیض در بهره مندی از مواهب تمدن است. هرچند به ظاهر تخصیص حق تمدن به همگان، هزینه بر به نظر آید، اما در عمل و در دراز مدت به صرفه جویی در هزینه ها خواهد انجامید.
علاوه بر آن اگر هزینه ساز است، این هزینه حق کسانی است که در عصر فنآوری اطلاعات زندگی می کنند و از حداقل امکانات برای رفع نیازهای طبیعی و انسانی خود محرومند. تخصیص حق تمدن، انسان را با آرامش و امنیت ناشی از زندگی اجتماعی آشنا و موجب تعمیم آزادی های فطری و طبیعی او خواهد شد. ضمن آنکه در این مرحله، انسان هوشمندانه و نه از روی ترس، به زندگی اجتماعی دل خواهد بست و در اعتلای آن خواهد کوشید.
در نهایت تخصیص حق تمدن، مبارزه قاطعانه، علمی و عملی با جنگ طلبی ها، تبهکاری های سازمان یافته و تروریزم جهانی است.
برای آنکه در برنامه ریزی ها پرداخت حق تمدن نیز منظور گردد، نیازی به ایجاد اغتشاش و شورش و انقلاب نیست. امروزه افکار عمومی وزنه ی سنگینی در محاسبات احزاب و دولت ها به حساب می آید و در نهایت این آراء مردم است که دولت ها را تعیین می کند. اگر اندیشه ی پرداخت حق تمدن در ذهنیت بشریت نهادینه گردد، هر فرد یا حزبی که بخواهد از حمایت مردمی برای اخذ آراء برخوردار گردد، ناگزیر است در جهت پرداخت حق تمدن تلاش کند. و این بزرگترین پیروزی حقوقی بشریت در طول تاریخ و در عین حال اولین گام برای آن خواهد بود که تمدن برای انسان شود و واقعاً در خدمت مردم قرار قرار گیرد.
تخصیص حق تمدن، مبارزه قاطعانه، علمی و عملی با جنگ طلبی ها، تبهکاری های سازمان یافته و تروریزم جهانی است.

فهرست مطالب

پايان

 
 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ هفدهم

الهی این سوز ما امروز درد آمیز است
نه طاقت به سر بردن نه جای گریز است
این چه تیغ است که چنین تیز است
الهی درد می دانم و دارو نمی دانم
الهی تو شفا ساز که از این معلولان شفایی ناید
الهی تو گشایشی ده که از این بندیان کاری نگشاید
به ســامان آر، به ســامان آر
که سخت بی ســامانیم
جمـر دار که که بس پریشـانیم
دانـایی ده که از راه نیفتیـم
بینـایی ده که در چـاه نیفتیم
نگاه دار تا پریشان نشویم
به راه دار تا پشیمان نشویم
بیاموز تا راه از چاه بدانیم
بر افروز تا در تاریکی نمانیم
همه را از خود رهایی ده
همه با خود آشنایی ده
همه را از مکر اهرمن نگاه دار
همه را از فتنه ی نفس آگاه ساز
از نفس بدم رهایی ده
از قید خودم رهایی ده
بیگانه ز آشنا و خویشم گردان
یعنی؛
به خود آشنایی ده یا رب
یا رب ز شراب عشق سر مستم کن
وز عشق خودت نیز کن و هستم کن
وز هر چه به جز عشق تهی دستم کن
یکبـاره به بنـد عشق پـا بستـم کـن
الهی آنکه تـو را دشمنی آمـوخت سـوخت
آنکس جوهر حیات شناخت لب دوخت
آنکه دم از بیگانگی زد آشنایی نیاموخت
دل جایگاه مهر است نه جای جوشش و کینه
جــان از دوستی جــان گیرد و کینـه از کیـنه
دوستی کلید درهای بسته است و مرحم دلهای شکسته
چه زیباست جهان اگر بینایی آموزی
و چه مهربانند جهانیان اگر دریچه ی پر از مهر را بگشاییم
الهی آمین ...

 

 

 
 

          ويژه نامه «باکاروان» :: شماره يک :: اول محرم

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
 


 

  به روايت لهوف
   
  آهنگ خروج از مکّه

یاد خدا ، دیباچه غمناك لهوف ، كه در دهه نخست محرم زینت این سوگنامه است.
وقتی عرفات را به قصد عراق ترك گفتی چه زیبا مرگ را چونان گردنبد دختران آویزه گلوی بنی آدم خواندی و اشتیاق خود به شهادت را همچو یعقوب به دیدار یوسف.
"الحمدللّه و ما شاءاللّه، و لاحول و لاقوه الا باللّه، و صلّی اللّه علی رسوله، خطّ الموت علی وُلد آدم مَخطّ القلاده علی جید الفتاه، و ما اولهنی الی اسلافی اشتیاق یعقوب الی یوسف...
همه ستایش‌ها از آن خداست، آنچه او خواهد (پدید آید) و جز به او هیچ توانی نیست. مرگ همچون گردنبند دختران، آویزه گلوی بنی‌آدم است و من چونان اشتیاق یعقوب به یوسف، دیدار گذشتگان خود را چه مشتاقم! و شهادتگاهی برایم گزیده‌اند که (ناچار) آن را دیدار کنم. گویا گرگهای حریص دشتهای نواویس و کربلا را می‌بینم که بند بند جسمم را از هم گسسته شکمبه‌های تهی و مشکهای خالی خود را از آن انباشته کنند. از آنچه با قلم تقدیر الهی رقم خورده، گریزی نیست . خشنودی خدا خشنودی ما خاندان پیامبر است بر بلای او شکیباییم که او پاداش کامل صابران را به ما عطا کند. ذریه خدا (صلی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلّم) از او جدا نخواهد شد. آنان در حریم قدس کبریایی نزد او گرد آیند، چشم او به دیدارشان روشن شود و وعده خود را در حقشان وفا کند."
واینك زمان ، زمان رفتن است و عصاره عالم خلقت صبح را موعد حركت به سمت قتلگاه می نامد.پس بیائید قافله ی دل را در گروی كاروان سپرده و آرام ، آرام و منزل به منزل حسین را یاری كنیم.
"... من کان باذلاً فینا مهجته، و موطناً علی لقاءاللّه نفسه فلیر حل معنا فانّی راحلّ مصبحآً ان‌شاءاللّه تعالی.
هرکس خون خویش را در راه ما می‌بخشد و خود را آماده دیدار خدا کرده است، با ما رهسپار شود که من ـ ان‌شاءاللّه تعالی ـ فردا رهسپارم."

 

 

  افق هاي تعزيت
   
  شعر مجالس عزادارى بايد سر تا پا معرفت باشد

مسأله‏ى فرهنگى، معرفت درست است. كارى كنيد كه آن‏جايى كه مجموعه‏ى بچه‏هاى حزب‏اللهى يك مجلس عزادارى تشكيل مى‏دهند، شعرشان سر تا پا معرفت باشد؛ من اين را الآن نمى‏بينم. شعر، سر تا پا درس باشد. از چه كسى استفاده كنيم؟ از شاعر خوب؛ از متفكر خوب؛ از بهترين و زيباترين شعرها استفاده كنيد؛ نه عوامانه. با تشخيص چه كسى؟ با تشخيص شعرشناس؛ نه با تشخيص مدير. مدير ممكن است اصلاً شعر سرش نشود. هر كار يك متخصص دارد. با تشخيص شعرشناس، با تشخيص متخصص مذهبى و دينى، نوترين، زيباترين و عاليترين معارف را در دست و بال بچه‏هاى حزب‏اللهى بيندازيد.

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان بسيج 8/9/1383

 

 

  اهداف قيام حسيني
   
  درس اصلی قیام امام حسین(ع)
به امام حسين (عليه‏السلام) مى‏گفتند: شما در مدينه و در مكه، محترم هستيد و در يمن، آن همه شيعه هست؛ يك گوشه برويد كه با يزيد هم كارى نداشته باشيد، يزيد هم با شما كارى نداشته باشد! اين همه مريد، اين همه شيعيان؛ زندگى بكنيد، عبادت و تبليغ كنيد! چرا قيام كرديد؟ قضيه چيست؟
كسانى كه گفته‏اند «هدف، حكومت بود»، يا «هدف، شهادت بود»، ميان هدف و نتيجه، خلط كرده‏اند؛ نخير، هدف، اينها نبود. امام حسين (عليه‏السّلام)، هدف ديگرى داشت؛ منتها رسيدن به آن هدف ديگر، حركتى را مى‏طلبيد كه اين حركت، يكى از دو نتيجه را داشت: حكومت، يا شهادت. البته حضرت براى هر دو هم آمادگى داشت؛ هم مقدمات حكومت را آماده كرد و مى‏كرد؛ هم مقدمات شهادت را آماده كرد و مى‏كرد. هم براى اين توطين نفس مى‏كرد، هم براى آن. هركدام هم مى‏شد، درست بود، ايرادى نداشت؛ اما هيچ‏كدام، هدف نبود، دو نتيجه بود. هدف، چيز ديگرى است.

هدف چيست؟
هدف آن بزرگوار، عبارت بود از انجام دادن يك واجب عظيم از واجبات دين، كه آن واجب عظيم را هيچ‏كس قبل از امام حسين - حتّى خود پيغمبر - انجام نداده بود؛ نه پيغمبر اين واجب را انجام داده بود، نه اميرالمؤمنين، نه امام حسن مجتبى!
واجبى بود كه در بناى كلى نظام فكرى و ارزشى و عملى اسلام، جاى مهمى دارد. با وجود اين‏كه اين واجب، خيلى مهم و خيلى اساسى است، تا زمان امام حسين، به اين واجب عمل نشده بود - عرض مى‏كنم كه چرا عمل نشده بود - امام حسين بايد اين واجب را عمل مى‏كرد، تا درسى براى همه‏ى تاريخ باشد؛ مثل اين‏كه پيغمبر حكومت تشكيل داد، تشكيل حكومت، درسى براى همه‏ى تاريخ اسلام شد؛ فقط حكمش را نياوردند. يا پيغمبر، جهاد فى‏سبيل‏اللَّه كرد، اين درسى براى همه‏ى تاريخ مسلمين و تاريخ بشر - تا ابد - شد. اين واجب هم بايد به وسيله‏ى امام حسين (عليه‏السّلام) انجام مى‏گرفت، تا درسى عملى براى مسلمانها و براى طول تاريخ باشد.

 

 

  نواي دل
   
 

در محضر اساتيد - شب اول:
استاد ازغدي

 

مراسم شب اول محرم - حاج محمود کريمي

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6
 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 دي / 10 ژانويه / 1 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
20 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پاسخ ايران به تصميم پمپي ژنرال رومي و ...

دهم ژانويه سال 62 پيش ازميلاد پمپي Pompey ژنرال رومي و يكي از اعضاي شوراي 3 نفري رياست امپراتوري روم اعلام كرد كه سوريه و مناطق اطراف آن ضميمه قلمرو روم خواهد بود. در آن زمان سوريه به مراتب بزرگتر از امروز و پايتخت آن انتاكيه (Antioch) و شامل جنوب غربي تركيه امروز, قسمتي از اردن امروز و لبنان بود. اين تصميم, چهل روز بعد توسط يك فرستاده ويژه به اطلاع امپراتوري ايران رسانده شد. پاسخ ايران اين بود: دست روم از مناطق ساحل شرقي مديترانه كوتاه. اين مناطق از جمله سوريه و ناحيه اورشليم بايد استقلال داشته باشند و يا تحت الحمايه ايران باشند.
    اين پاسخ دندان شكن بر امپراتوري روم گران آمد و عزم جنگ با ايران را كرد. كراسوس ژنرال ديگر و يكي از اعضاي شوراي سه گانه رياست بر روم تداركات لازم براي اين جنگ را فراهم كرد و 9 سال بعد (53 پيش از ميلاد) با سپاهي انبوه وارد شرق مديترانه شد. ارتش ايران به فرماندهي سپهبد «سورنا» به حرکت درآمد و جنگ دو ارتش در منطقه حران (كارهه آن زمان – كنار رود فرات, مرز امروز سوريه و تركيه) آغاز شد. در اين جنگ سپاه روم درهم شكست, كراسوس و پسرش كشته و روميان به مديترانه ريخته شدند. اين جنگ بزرگترين پيروزي شرق برغرب در طول تاريخ بشمار مي آيد. مورخان نظامي علت پيروزي ايران را برتري اسلحه و تاكتيك جنگ و احساسات شديد ناسيوناليستي ايرانيان دانسته اند. شكست كارهه تحقير بزرگي براي امپراتوري روم بود. درسي كه از اين جنگ بايد گرفت اين است كه ملتي كه نتواند به موازات زمان اسلحه دفاعي لازم, تكنولوژي مربوط, غرور ملي > روحيه و آمادگي دفاع از خاك, آزادي و استقلال خود را داشته باشد محكوم به بردگي, استثمار و ذلت است.

 

روزي كه خريد و فروش ارز در ايران آزاد شد

از بيستم دي ماه 1352 ، دو ماه و چند روز پس از بالارفتن بهاي نفت خام در سطح جهان كه ناشي از تحريم صدور آن از جانب كشورهاي عربي بود و افزايش در آمد ارزي ايران ، به تصميم دولت وقت خريد و فروش ارز در ميهن ما آزاد شد و هر كس مي توانست به هر بانك مراجعه كند و تا هر مبلغ كه مي خواست به نرخ دلاري هفت تومان خريداري كند و هيچ شرط و محدوديتي در كار نبود كه سالها بعد معلوم شد يك توطئه بوده است كه كشور هاي صادر كننده نفت هرگز نتوانند اين در آمد ( ارزهاي نفتي ) را صرف «توليد در آمد» و از جمله صنعتي شدن خود كنند و ثروتشان به جاي نقصان افزايش يابد . همان روز هم برخي ايرانيان دلسوز به دولت وقت اندرز داده بودند كه به منظورحفظ ثروت ملي ، از فروش ارز با هدف تامين هزينه هاي جاري دست بردارد و يا دست كم ارز را دو ــ سه نرخي كند ؛ براي تفريح و تفرج يك نرخ ، براي خريدهاي متفرقه و ابزار هايي كه در اولويت نيستند نرخ ديگر و براي سرمايه گذاري هاي بنيادي نرخ هفت تومان كه به اين اندرزها توجه نشد.و مشكلات بعدي و ... نتيجه همين آزادي بدون قيد و شرط معاملات ارز بود. در آن روز دولت وقت مدعي بود که با اين عمل ريال را بين المللي كرده و مردم ناآگاه از اقتصاد و معاملات پول هم باور مي كردند و نمي دانستند كه اين پول، حاصل فروش ثروت ملي است كه ديري نخواهد پاييد ، و نسلهاي بعد بي نصيب خواهند ماند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

20/10/59
گزارش عمليات توكّل ( با طراحي ارتش و ستاد اروند ) در جبهه آبادان : طرح : حمله از جاده ماهشهر ـ آبادان با زرهي ارتش و از ايستگاه 7 با تركيبي از نيروهاي ارتش ، ژاندارمري و سپاه و كميته ، همراه با تك پشتيباني در حاشيه بهمنشير در جبهه هاي ذوالفقاري و ايستگاه 12 براي آزاد كردن جاده ماهشهر ـ آبادان و شكستن نسبي محاصره آبادان و سپس ادامه حمله براي تصرف سرپل دشمن در شرق كارون و بعد تعقيب دشمن و ادامه عمليات تا مرز بينالمللي .

اجراي عمليات : نابودي تمام 31 تانك تيپ 37 زرهي بر روي جاده ماهشهر ـ آبادان و شكست در محور اصلي عمليات .

پيروزي در آغاز عمليات و سرانجام شكست خودي در ديگر محورها . در نهايت ، تحمل 370 شهيد و اسير و حدود 300 مجروح و انهدام بسياري از تجهيزات خودي .

انعكاس عمليات توكل در مطبوعات داخلي : ذكر كلياتي از تلفات دشمن در مطبوعات به جز روزنامه انقلاب اسلامي كه به عنوان مطلع ، عمليات را پيروزمندانه نشان داد

تكميل و تثبيت پيروزي عمليات ميمك با تصرف ارتفاعات شمالي و مقاومت جلو پاتكهاي عراق . آماري از دو روز عمليات در ميمك .

اقدامات پراكنده دشمن در جبهه هاي جنوب : اجراي آتش توپخانه روي شهر آبادان و تحرك در جبهه سوسنگرد .

آماري از خبرنگار خبرگزاري پارس درباره شهدا و مجروحين استان خوزستان از آغاز جنگ .

تحركات در جبهه شمالي : عمليات نفوذي خودي از محور مريوان ـ عمليات ايذائي خودي در اطراف سردشت عليه ضد انقلاب ـ تحرك و اجراي آتش در محور نوسود ـ تحرك ضدانقلاب در محور مهاباد ـ اشنويه ـ تقويت ضدانقلاب در دالاهو .

سقوط چهار فروند هواپيماي دشمن توسط پدافند و جنگنده هاي خودي

. اخباري از حمل و نقل تجهيزات نظامي عراق از طريق عربستان .

سخنان عرفاني امام خميني دربارة مقام شهيد و اينكه خداوند تجلّي ميكند بر آنها ، جلوهاي كه بر انبياء ميكند و آنها ينظر الي وجه الله … تلقي و برداشت مثبت از اظهارات مسئولين ايراني نسبت به آخرين پيشنهادات مقامات آمريكائي دربارة نحوة حل و فصل مسئله گروگانها كه توسط الجزاير انتقال يافته است .

اظهار اميدواري احمد عزيزي رئيس هيئت بررسي گروگانها در نخست وزيري از اينكه مسئله گروگانها قبل از پايان زمامداري كارتر حل شود .

گزارش روزنامه انقلاب اسلامي از روند اوضاع مربوط به آزادي گروگانها و اعلام اين مطلب كه دولت ايران پيشنهادات اخير را تا حدي قبول كرده و قرار است تا دور روز ديگر پاسخ نهائي و رسمي خود را اعلام كند و اينكه امريكا پيشنهاد ايران مبني بر سپردن 24 ميليارد دلار وثيقه نزد بانك الجزاير بعنوان تضمين را رد كرده است و خواستار عمل از طريق تضمينهاي بين المللي ميباشد .

تداوم تلاشهاي صلح اولاف پالمه . در نظر درباره پايان جنگ : منصور فرهنگ سفير سابق جمهوري اسلامي در سازمان ملل : عدم دسترسي به صلح ، ناشي از اختلافات داخلي و تمايل آيت الله خميني به ادامه جنگ است . در حاليكه هيچ راه حل نظامي براي جنگ وجود ندارد ، بايد مذاكره كرد .

ژنرال الكساندر هيگ كانديداي پست وزارت خارجه امريكا در دولت ريگان : اين جنگ زماني پايان خواهد يافت كه فشار و مشكلات ناشي از جنگ بر يكي از دو كشور غير قابل تحمل شود .

نمودهايي از مواضع سوريه و ليبي در حمايت از ايران و مخالفت با عراق .

اخباري از خشونتهاي داخلي عراق . گزارش خبرنگاران خارجي بازديد كننده از عراق ، در مورد محدوديتهايي كه در عراق داشته اند و گفتگوهايي كه با مسئولان عراقي انجام دادهاند و تناقضات اين گفته ها .

گزارش رويتر از اختلافات ايران و شوروي .

تحليل سپاه پاسداران درباره احتمال حمله نظامي آمريكا به ايران و ذكر دلائل ضعف احتمال اين حمله .

نظر اريك رولو مفسر لوموند بعد از مصاحبه با عبدالرحمان قاسملو : كردستان صحنه جنگي است كه با ايرانيان با نهايت دقّت سعي ميكنند تا آن را از دنيا مخفي نگهدارند .

تحليل حزب توده از لزوم تجهيز پاسداران به سلاحهاي سنگين و ذكر علت ديوارنويسي هائي با همين مضمون .

20/10/62
معاون وزارت خارجه آمريكا: آمريكا نگران پيروزي جمهوري اسلامي در جنگ با عراق است.

20/10/66
وزير دفاع فرانسه: فرانسه و آمريكا نيروهاي دريايي خود را در خليج فارس كاهش نخواهند داد.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
10 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و اين بود پايه ايجاد سازمان ملل!

پيمان 26 كشور محارب با نيروهاي محور (آلمان، ايتاليا و...) از 10 ژانويه سال 1942 قوت اجرايي پيدا كرد و پيمان ملل متحد نام گرفت كه به موجب آن مقرر شده بود هيچيك از امضا كنندگان پيمان حق نخواهد داشت به تنهايي با كشورهاي محور وارد مذاكره شود و يا آتش بس برقرار كند.
     اين پيمان بعدا پايه تشكيل سازمان ملل قرار گرفت. اگر اين پيمان نبود، ممكن بود هيتلر با كشورهاي ديگر بسازد و نيروهاي خود را در يك جبهه متمركز كند. به هر گوشه حمله كردن ارتش آلمان با امكانات محدود داخلي بزرگترين اشتباه هيتلر بود كه به نابودي اش انجاميد.
     اين مبنا براي ايجاد سازمان ملل يكي از دلايل ناكامي هاي آن براي حفظ صلح عادلانه در جهان تلقي شده است. تجربه 58 سال وجود سازمان ملل نشان داده است که از اين سازمان تا منشور آن، مخصوصا ضوابط حاکم بر شوراي امنيت اصلاح نشود براي حفظ ملل جهان از خطر جنگ و تعرض نظامي کار موثري ساخته نخواهد بود . محدود بودن تعرض بزرگ ها به کوچکها در نيمه دوم قرن بيستم نتيجه وجود سازمان ملل نبود؛ بلكه به دليل وجود دو قدرت متعارض با هم در صحنه جهان بود که اين وضعيت ديگر وجود ندارد و جريان جاري در عراق روشنترين مثال آن است. آخرين شخصيتي كه خواهان اصلاح اساسنامه سازمان ملل شد، پاپ بود كه در سخنراني اول ژانويه سال 2004 خود اكيدا به اين موضوع اشاره كرد. از همان سال 1945 كه سازمان ملل تاسيس شد و شهرت يافت كه انديشه تاسيس آن از روزولت و چرچيل
     به دلايل خاص سياسي بوده است ، بسياري از انديشمندان آن را سازمان دولتها خواندند و گفتند كه تا در منشور اين سازمان ترتيبي براي مجازات دولتهايي هم كه به حقوق مردم كشور خود تعرض و نسبت به آنان جور و ستم و تبعيض روا مي دارند داده نشود، اين دستگاه يك سازمان ملل نخواهد بود و نخواهد توانست امنيت را حفظ كند زيرا كه پايه صلح و امنيت از سوي مردمي كه به آنان ستم مي شود همواره در معرض تزلزل خواهد بود كه نمونه اش خرابكاري هايي است كه جريان دارد و به درخواست حافظ اسد رئيس جمهور وقت سوريه كه اصرار داشت « تروريسم » تعريف شود و علت از ميان برداشته شود نه معلول ، ترتيب اثر داده نشد. تمدن در جهاني وجود خواهد داشت كه به دولت ها كه در هر كشور مركب از چند صد نفرند از سوي يك سازمان جهاني اجازه و امكان تعرض به حقوق مردم خود و ظلم و ستم داده نشود و در صورت ارتكاب مجازات شوند.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 ژانويه

  • 1815:   آخرين جنگ انگليسي ها با آمريكا كه به جنگ نيوارلئان معروف است به شكست انگليسي ها انجاميد. فرمانده نيروهاي آمريكا دراين جنگ ژنرال اندرو جاكسون بود كه بعدا رئيس جمهوري اين کشور شد.

  • 1928:   دولت استالين «تروتسكي» را برغم وصيت نامه لنين از شوروي تبعيد كرد.

  • 1946:   شيخ عبدالله پسر شيخ خزعل با عده اي افراد مسلح به خرمشهر حمله برد.

  • 1950:   جاكوب ماليك نماينده شوروي در سازمان ملل در جلسه شوراي امنيت اعلام كرد كه اگر نماينده تايوان به جاي جمهوري خلق چين در اين شورا شركت کند وي در جلسات شورا حاضر نخواهد شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    1 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    آغاز سال قمري

    طبق روايتهاي نقل شده پس از هجرت حضرت محمّد(ص) از مكه به مدينه، اولين ماه سال يعني محرم آغاز تاريخ مسلمانان تعيين شد. از ابن شهاب روايت شده است: « وقتي پيامبر(ص) به مدينه آمد و اين به ماه ربيع الاول بود؛ بفرمود تا تاريخ نهند». ازعبدالله بن عباس نقل شده است كه تاريخ نهادن ازهمان سال كه پيامبرخدا به مدينه آمد آغازشد.ازعُبيدبن عُمرروايت كرده‎اند كه محرم ماه خداي عزّوجل است و آغازسال كه درآن خانه كعبه را جامه پوشانند و تاريخ ازآن آغازكنند و سكه درآن زنند.

     

     وقوع غزوه «ذاتُ الرّقاع»

    1 محرم 4 - غزوه «ذاتُ الرّقاع»واقع شد. حضرت محمّد(ص) دراين غزوه با جماعتي بيش از700تن به نبرد با مشركان اَنمارو ثَعلبيه رفتند. نبرد درمنطقه‎اي آغازشد كه به علت پستي و بلنديهاي بسيارش همچون جامه‎اي مرقّع به نظرمي‎رسيد ازاين رو اين غزوه را ذاتُ الرِّقاع ناميدند. اين غزوه با شكست مشركان پايان يافت.

     

     آغاز محاصره پيامبر اکرم و بني هاشم
    در شعب ابي طالب

    1 محرم 42 - آغاز محاصره پيامبر اکرم و بني هاشم در شعب ابي طالب

     

     ورود امام حسين (ع) به عراق

    1 محرم 61 - امام حسين (ع) درمسيرحركت تاريخي خويش پس ازورود به عراق درمكاني بنام شِراف منزل كردند و پس ازفراهم كردن ذخيره‎اي ازآب به راهشان ادامه دادند. دراواسط روزنيروهاي دشمن ازدورنمايان شدند؛ ازاين رو ياران امام درمكاني امن پناه گرفتند. سپاه دشمن مركب از1000تن به فرماندهي حرّبن رياحي مأموريت داشت كه راه را برامام حسين (ع) ببندد يا ايشان را به شهادت برساند. اما امام حسين (ع) به ياران خود دستوردادند كه دشمن راازآب سيراب كنند. حرّ اگرچه هنگام نمازبه امام حسين(ع) اقتدا مي‏كرد، همچنان به تعقيب ايشان ادامه داد. اين نخستين روزازحماسه‎اي بود كه تاامروز جاودانه درتاريخ مانده است.

     

     فتح سرزمين مصربدست مسلمانان

    1 محرم 1406 - سرزمين مصربدست مسلمانان فتح شد. مصرتاآن زمان تحت حكومت ايرانيان و يونانيان بود و ازقدرت نظامي عظيمي بهره‎مند بود. اما سرانجام سپاه آزاديبخش اسلام مصريان را شكست داد. فرماندهي سپاه اسلام دراين نبرد به عهده عمروعاص بود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -6
    0

    اهواز

    6
    14

    تبريز

    -10
    -1

    شيراز

    1
    9

    مشهد

    -10
    0

    بندرعباس

    10
    20

    کرمان

    -3
    6

    اصفهان

    -5
    5

    يزد

    -3
    4

    کرمانشاه

    -3
    5

    اراک

    -8
    0

    رشت

    0
    5

    دبی

    14
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    941 تومان
    1880 تومان
    850 تومان
    250 تومان
    259 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    205000 تومان
    99500 تومان
    51000 تومان
    198000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.12

    اذان مغرب : 17.29

    اذان صبح فردا : 5.46

    طلوع آفتاب فردا : 7.15

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Animation
    ماه دسامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Animation
     

    تاریخ انتشار: دسامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 7 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    --------------------------------------------------------------

    سونی اریکسون گوشی جدید خود را معرفی کرد : W760. پخش موسیقی با تکان دادن گوشی 



     

    امروز در نمایشگاه CES 2008 شرکت سونی اریکسون گوشی واکمن مدل W760 را معرفی کرد. این گوشی مجهز به GPS و دوربین عکاسی 3.2 مگاپیکسلی است. از تکنولوژی HSDPA پشتیبانی میکند و قابلیت افزایش حافظه را دارد. این گوشی دارای بلندگو های استریو است. جالب ترین نکته در این گوشی فناوری جدیدی به نام SensMe است ( من را حس کن ).
    با استفاده از این فناوری کاربر قادر است تنها با تکان دادن گوشی پخش موسیقی را کنترل کند. هنوز قیمت این گوشی مشخص نشده اما اعلام شده که این گوشی احتمالا در اواخر سال 2008 به بازار عرضه خواهد شد.
    منبع
     

    دوربین فیلم برداری جدید Casio
    با قابلیت ضبط 3200 فریم در ثانیه



     

    امروز در نمایشگاه CES فناوری های جدید زیادی ارایه شده اند. یکی از موارد جالب دوربین مدل EX-F1 شرکت کاسیو است. این شرکت در ایران بیشتر به عنوان سازنده ی ساعت های مچی و ماشین حساب شناخته شده. اما در اینجا میبینید که این دوربین ساخت این شرکت قادر است که با سرعت 3200 فریم در ثانیه فیلم برداری کند. این عدد را مقایسه کنید با تعداد 32 فریم در ثانیه دوربین های معمول. با این سرعت امکان دیدن جزییات بسیار بیشتر در حرکات سریع وجود دارد. در این ویدیوی کوتاه میتوانید تفاوت فیلم برداری این دوربین با دوربین های معمولی را مشاهده کنید.
    براي مشاهده ويدئوي مربوطه اينجا کليک کنيد
    ویدیو کوتاه است و با خطوط کم سرعت نیز قابل مشاهده است.

    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    تاريخ تفسير قرآن كريم
    جلد سوم



    نويسنده: حبيب الله جلاليان
     

    معرفی کتاب:
    مجموعه حاضر در سه جلد ارائه شده است که کتاب حاضر جلد سوم از این مجموعه می باشد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● تفسير شيعه اماميّه
    پيدايش شيعه
    چرا اقليت شيعه جداى از مسلمين شمرده شدند؟
    موقف شيعه در تفسير قرآن كريم
    الف: فهم ظواهر آيات قرآن
    مصادر تبيين ظواهر آيات
    1- سنت
    2- عترت (سنت ائمه عليهم السلام)
    احاديث صحابه
    صحابى كيست؟
    روش پيامبر (ص) واهل بيت (ع) در تفسير قرآن
    ب: فهم عقلى يا تدبر در عمق قرآن
    ج: فهم معنوى و بواطن قرآن كريم
    ظاهر و باطن قرآن كريم
    عدم تحريف قرآن از نظر شيعه
    دلايلى چند بر اثبات عدم تحريف قرآن كريم
    1- قرآن كتاب هدايت:
    2- قرآن آخرين شريعت:
    3- قرآن معجزه جاويد
    4- قرآن بطلان ناپذير
    5- قرآن خالى از اختلاف
    6- نگهدارنده قرآن خداوند است
    7- حجيت قرآن
    8- قرآن كنونى واجد (تمام صفات كلام خدا)
    9- قرآن حلال مشكلات (هنگام بروز فتنه ها)
    10- قرآن ثقل اكبر
    11- قرآن ملاك صحت و سقم روايات
    12- تلاش پى گير و بى امان مسلمانان درحفظ و نگهدارى قرآن

    ● طبقات مفسران شيعه
    طبقه اول
    1- ابن عباس
    2- ابى بن كعب
    3- جابر بن عبدالله انصارى
    4- عبدالله بن مسعود
    طبقه دوم
    1- سعيد بن جبير (م 95 ه. ق)
    2- يحيى بن يعمر
    3- طاووس بن كيسان يمانى
    4- ابو صالح ميزان بصرى
    5- محمد بن سائلب كلبى (م 146 ه. ق)
    6- جابر بن يزيد جعفى (م 127 ه. ق)
    7- اسماعيل سدى الكبير (م 145 ه. ق)
    طبقه سوم
    1- ابو حمزه ثمالى (م 150 ه. ق)
    2- آبان بن تغلب (م 141 ه. ق)
    3- ابو بصير يحيى بن قاسم اسدى (م 148 ه. ق)
    4- حصين بن مخارق
    5- حسين بن سعيد
    6- على بن اسباط
    طبقه چهارم
    طبقه پنجم
    طبقه ششم
    طبقه هفتم
    مفسران جديد شيعه

    ● تفسير خوارج
    فرقه خوارج
    خوارج در كلام ائمه (ع) (= مارقين)
    پيدايش و تشكل خوارج
    مبانى اعتقادى و ايمانى خوارج
    1- استقرار توحيد منهاى امامت
    2- اعتقاد به كفر امام على (ع)!!
    3- وجوب بى قيد و شرط امر به معروف و نهى از منكر
    ويژگيها و خصائص خوارج
    موضع خوارج در تفسير قرآن كريم
    سرانجام خوارج و بعضى از انشعابات آنان

    ● اشاره به تفسيرهاى علمى
    1- الاتقان فى علوم القرآن
    2- تفسير «طنطاوى» بنام «التاج المرصع بجواهر القرآن و العلوم»
    3- تفسير «كشف السرار النورانية القرآنية»
    4- اعجاز القرآن
    5- طبايع الاستبداد و مصارع الاستعباد


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    آنچه براي خلاق شدن بايد بدانيد

    آیا دوست دارید خلاقیتتان را بالا ببرید؟ آیا فکر می کنید خلاقیت بالا باعث بهبود زندگیتان خواهد شد؟
    قبل از دادن پاسخ بله یا خیر به سوال بالا، ببینید واژه ی خلاقیت در نظر شما واقعاً چه مفهومی دارد؟
    اگر تصور می کنید خلاقیت فقط برای هنرمندان لازم است، درحالیکه شما مدیر یا معاون یک شرکت هستید، احتمالاً پاسخ شما به سوال بالا منفی خواهد بود. اما باید بدانید که مفهوم خلاقیت چیزی بسیار فراتر از هنر و هنرمندان است و در کلیه ی عرصه های زندگی برای همه مورد نیاز است.
    تصور شما از یک فرد خلاق احتمالاً کسی است که در یک اتاق زیر شیروانی که پر از تابلوهای نقاشی است زندگی میکند. یا نویسنده ای که همه ی روز خود را پشت یک کامپیوتر مشغول کار کردن بر روی رمان جدید خود می گذراند. یا یک موسیقیدان، بازیگر، یا خواننده که روی صحنه مشغول اجراست. همه این افراد به طرز هنرمندانه ای کار خود را به دیگران نشان می دهند، و می توان گفت که افراد خلاقی هستند حتی اگر کسی از هنر آنها لذت نبرد.
    اما در مورد یک مدیر شرکت که افکار جدیدی برای تولید یک محصول جدید در سر دارد چه می توان گفت؟ فردی که برای به مرحله ی عمل درآوردن افکار و ایده های خود، شرکتی تاسیس کرده و صدها نفر را استخدام می کند؟ به نظر شما آیا این کار هم نیازمند خلاقیت نیست؟
    در مورد یک دانشمند محقق که در آزمایشگاه خود مشغول به کار است، و سعی دارد تا ماده ای جدید برای ساختن دارویی برای درمان یک بیماری خطرناک بسازد، چه میتوان گفت؟ آیا این هم کاری خلاق نیست؟ مادری که سعی دارد تا با بودجه ی کم خود غذاهای خوشمزه برای کودکانش بپزد چطور؟ او فردی خلاق نیست؟
    برای یک نفر ممکن است خلاقیت به معنای چسباندن صدف های دریایی در اطراف یک نقاشی برای قاب گرفتن آن باشد. برای فردی دیگر خلاقیت در حل یک مسئله ی دشوار فیزیک است.
    وقتی مفهوم خلاقیت را فقط در چارچوب هنر تعریف کنیم، مطمئناً خیلی تفکرات و ایده های ناب و خلاقانه را نادیده گرفته ایم. هنرمندی که نقاشی می کند و نویسنده ای که رمان می نویسد، هر دو با دانشمندی که در آزمایشگاه کار می کند و آن مؤسس شرکت و آنکه با صدف دریایی برای نقاشی ها قاب درست می کند، وجه مشترک دارند.
    همه ی آنها روی مشکلات و راه حلهایی برای آنها کار می کنند که سابقاً وجود نداشته است. این افراد از فکرشان برای تصویر راه های جدید برای انجام کارها استفاده میکنند.
    آنها ایده هایی جدید، دیدگاهی جدید، محصولات جدید و تکنیک های جدید ابداع میکنند. گاهی اوقات توانایی خلاق بودن منجر به شهرت و ثروت می شود و گاهی هم فقط یک نوع احساس رضایت شخصی در فرد ایجاد می کند.
    حال سؤال این است که آیا ما می توانیم توانایی خلاق بودن خود را تقویت کنیم؟ بله، یاد گرفتن اینکه چطور خلاق باشیم کاری بسیار لذت بخش و مفرح است. اکثر ما در دوران کودکی قبل از اینکه قانون های جهان را یاد بگیریم، بسیار خلاق بودیم. راه های بسیار زیادی برای زنده کردن دوباره ی این روحیه خلاقیت در ما وجود دارد.
    برخی از این تکنیک ها شامل افکار بکر و ناگهانی، طرح ریزی فکر، اشکال مختلف هیپنوتیزم و مدیتیشن و خواب های هدایت شده می باشد.
    همه ی این تکنیک ها یک وجه اشتراک دارند: همه ی آنها سعی دارند تا از انتقادات و قضاوت های درون مغز ما عبور کنند.
    همه ی ما ندایی درونی داریم که بر هر چه ما به آن فکر میکنیم و انجام می دهیم، نگاهی نقادانه دارد. اکثر اوقات ممکن است متوجه این ندای درونی باشیم و این ندا تاثیری شگرف بر عملکردهای ما در زندگی دارد.
    در اکثر ما این ندای درونی بسیار منفی است. مهم نیست که در مورد چه فکر کنیم یا قصد انجام چه کاری را داشته باشیم، این ندای درونی دقیقاً مثل یک ضبط صوت مداوم مشغول انتقاد کردن و عیبجویی از کارهای ما و افکار و ایده هایمان است.
    وقتی ما به فکری جدید برمی خوریم، ندای درونیمان به ما می گوید: "این فکری احمقانه است." یا اینکه می گوید، "من نباید هیچ وقت فردی متوسط باشم، باید بدرخشم و همیشه بهترین باشم. همه ی افکار من باید نوگرایانه و عالی باشد. اگر ایده های من از همان ابتدا عالی نباشد، من شکست خورده ام و بهتر است دیگر تلاشی نکنم."
    این منتقد درونی منفی همیشه به صورت یک ندا نیست و گاهی تصاویری از شکست خود مشاهده می کنیم. یا احساس ترس و خجالت به ما دست می دهد که ما را از دنبال کردن ایده ها و اعمال جدید و خلاقانه باز می دارد.
    منتقد درونی شما وقتی از شما انتقاد می کند و می گوید که افکار و ایده هایتان جالب نیست، شریر و زیان آور نیست. در واقع این منتقد سعی دارد تا شما را خجالت زده شدن در برابر واکنش ها و عکس العمل های منفی اطرافیان درمورد ایده های شما محافظت کند.
    این منتقد درونی سعی دارد تا از ما فردی کامل و مطمئن بسازد، اما ممکن است گاهي تاثیرات مخربی نیز داشته باشد
    اگر این گفتگوهای نقادانه درونی ما اکثراً منفی باشد، توانایی های خلاقانه ما فروکش کرده و رفته رفته از بین می روند. و این حس انتقادگر درونی به جای اینکه به ما کمک کند تا افکار بهتری ایجاد کنیم، توانایی ما را برای مطرح کردن ایده ها و افکار جدید نابود می کند.
    شما نمی توانید در آنِ واحد هم انتقادگر و هم خلاق باشید. این دو رویکرد نیازمند طُرق فکری متفاوت از یکدیگر هستند. رویکرد انتقادانه، تحلیلگرایانه، و قضاوتیِ مغز ما از عهده ی ایجاد و تولید ایده ها و افکار جدید و خلاقانه بر نمی آید.
    حتی نوع موج مغزی که هنگام افکار خردگرایانه و تحلیلگرایانه ایجاد می شود کاملاً با زمانی که افکار و ایده های خلاقانه تولید می کنیم متفاوت است.
    اما اگر می خواهید خلاق باشید، موقعش رسیده است که با این منتقد سرسخت درونی مقابله کنید و او را پی نخود سیاه بفرستید!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    فیلم‌های سیاه و سفید
    رنگی می‌شوند؟ 
     


     

    تا به حال با خود فکر کرده اید که فیلم‌های بسیار قدیمی که در سال‌های دور ساخته شده اند چطور رنگی و جذاب‌تر می شوند؟
    به نظر می‌رسد که این کار کاری کسل‌کننده باشد که یک نفر مسئول آن باشد که صحنه به صحنه فیلمها را با رنگهای درست و دقیق رنگ‌آمیزی کند.
    برای سرعت بخشیدن به این کار راه حل خوبی ارائه شده‌است. این کار توسط کامپیوتر و با استفاده از نسخه دیجیتال فیلم صورت می گیرد.
    در واقع فیلم‌های قدیمی روی کامپیوتر افراد خبره اسکن می‌شود و این اشخاص هر صحنه فیلم را روی صفحه کامپیوتر مشاهده می‌کنند.
    آنها در حالیکه نسخه اصلی فیلم نیز قابل مشاهده است رنگ‌های اصلی انتخاب شده برای هرپلان را وارد صفحه می‌کنند و در عین حال نیز می توانند‌تغییرات ایجاد شده روی فیلم اصلی را ببینند و مطمئن شوند که رنگها روی آن فضای خاص به درستی انتخاب شده اند و وضوح صحنه تغییری نکرده باشد.
    این به آن معنی است که این افراد تنها حدود 10 رنگ اصلی را برای فضاهای مختلف فیلم از طریق کامپیوتر وارد صحنه‌ها می‌کنند و وضوح و درستی تعمیم آن به دیگر پلان‌های شبیه به آن را به کامپیوتر می‌سپارند.
    امروزه برای سریع‌تر شدن بیشتر راه حل دیگری نیز ارائه شده است که الحاق نام دارد. در این حالت چون معمولاً در هر پلان جابجایی اشیا و بازیگران زیاد نیست فرد خبره یک لحظه را رنگ کرده و کامپیوتر آن را به دیگر لحظات صحنه تعمیم می‌دهد.

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1194- Aaaaa hahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahaha > yahahahahahaha hahahaha hahahahahahah ahahahahahahahaha
    اراتمند شما : محمد رضا شجريان (52310918)

    1195- خداوند مي فرمايد سختی ها را براي خودم افريدم تا در اين موقع به من پناه بياوريد،زيرا ادمی در شادی خدا را فراموش ميکند! (7314-0915)

    1196- مرا هر جور خواهی در به در کن،جفايت را از اين هم بيشتر کن،بزن با عشق خود آتش به جانم ولی آتش نشانی را خبر کن:-) (4435-0935)

    1197- اگه زنده ای اس ام اس بزن!(طرح امارگيری از بازماندگان عيد قربان!) (6094-0915)

    1198- 2008 is at the door... Remember,Life is short,break the rules,forgive quickly,kiss slowly, love truly,laugh uncontrollably,and never regret anything that made you smile.Send 2 all the people you love and don't want to lose in 2008, even me...If you get 3 back, then you're a great friend (6094-0915) (1548-0912)

    1199- ميدونی چرا امسال بابا نوئل ،ارزوتو براورده نکرد ؟. .. .. .. ..اخه "شوهر" جاش تو لنگه جوراب نميشه!! (6471-0916)

    1200- پاشو یه لبخند بزن و دوباره بخواب
    .
    ..انجمن مردم آزاری شبانه روزی .. (9651-0917)

    1201- دس دس. ... دسا شله. اهان ...بيا ماشالا دس،دس (طرح شادي سازی مشترکان تلفن همراه) (4435-0935)

    1202- دست دست.....دستا شله.....اهان..بياا...ماشالاه.. دست دست.........(طرح شادي سازيه دانشجويان قبل از شروع امتحانات.) (0416-0912)

    1203- اولين برف زمستانی مبارک.زندگيت به پاکيه برف باشه.و آرزوهات به نرمي برفهاي پشت پنجره. (6094-0915)

    1204- تنهابنائی که اگربلرزه محکمترمیشه، دله.... (8878-0912)

    1205- گل اگر خار نداشتدل اگر بی غم بوداگر از بهر پرستو قفسی تنگ نبودزندگی ، عشق ، اسارت ، قهر ، آشتی همه بی معنا بود. (7308-0917)

    1206- خديا،آنکه در تنهاترين تنهايييم تنهاي تنهايم گذشت،تو را به حقّه تنهايیت در تنهاترين تنهايی اش تنهاي تنهايش نذار .(8878-0912)

    1207- اگر دنبال عشقي من ندارم/ كه من قلبي به جز آهن ندارم/ برو دست از سرم بردارشيرين/ كه حال بيستون كندن ندارم/ (3057-0914)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    وب در دست اروپا؟



     

    داپلر یک شرکت وب انگلیسی است که با راه اندازی یک مرکز فعال به منظور پیشرفت تکنولوژی وب قابل استفاده برای عموم اروپائیان است. قابل ذکر است که این مرکز تحت نظر کنفرانسی در پاریس فعالیت می کند.در این کنفرانس که یک سرمایه گذار و طراح بلاگ به نام لوئیس لمر، اداره آن را به عهده دارد، بیش از ۲۰۰۰ طراح وب گرد هم آمده اند.
    لمر می خواهد با این کار پاریس و اروپا را -حتی برای مدت کوتاهی- به مرکز جهانی وب تبدیل کند.با وجود تاسیس این قبیل شرکت ها در قاره های مختلف، شرکت های طراحی با معضل عدم استقبال رقبای همتراز آن ها در امریکا مواجه است. در این میان ساحل غربی امریکا را می توان مرکز تجمع مبتکران، طراحان و همچنین محل شکل گیری ابتکارات نوینی که اساس طراحی وب های امروزی هستند، دانست.


    ● برقراری ارتباط
    کنفرانس Wed Le این امکان را برای جمعیت دیجیتالی مبتکران، مدیران و سرمایه گذاران اقصی نقاط اروپا فراهم آورده است که عملکرد پروژه های جدید و همچنین نقش اروپا را در پیشرفت اینترنت به بحث بگذارند و بتوانند در مورد موفقیت هایی که تا به حال به دست آورده اند با یکدیگر صحبت کنند. اکنون که چهار سال از تاسیس این شرکت می گذرد، Wed Le یکی از برنامه های ثابت کنفرانس تکنولوژی به شمار می آید که بر اساس پاسخ گویی به سه نیاز مردم یعنی امکان برقراری ارتباط، ایده گرفتن و تبدیل آن به واقعیت برنامه ریزی شده است.
    از آن جایی که در این شرکت اعضای غیر اروپایی نیز فعالیت دارند، می توان حضور اجتماعات مختلف را بدون هیچ مرز و محدوده ای در کنار یکدیگر مشاهده کرد که البته امری رایج در میان شرکت های اینترنتی است.
    برای جف کلاویر، مدیر صندوق سرمایه شرکت سافت تچ در سانفرانسیسکو به در دسترس بودن شرکت هایی که در آن ها سرمایه گذاری می کند، بسیار مهم است و مایل است از نزدیک ناظر عملکرد آن ها باشد. وی علاوه بر واگذاری سرمایه اولیه به شرکت های تازه تاسیس، با در اختیار گذاشتن تجربیات مفید و کاربردی خود و نیز ادامه ارتباط خود با آنها، به این شرکت ها کمک می کند.


    ● داستان موفقیت ها
    برخی از بزرگترین شرکت های رسانه ای در دره سیلیکون مستقر هستند. در عرصه طراحی وب مکان و موقعیت به همان اندازه اهمیت دارد که کارمندان شرکت و ایده و برنامه اصلی آن. این شرکت ها با سرمایه ای که از صندوق سرمایه دریافت می کنند در واقع سرمایه داران را هم در کار خود سهیم می کنند. آقای کلاویر، خود به تنهایی در ۳۲ شرکت مختلف که اغلب در اطراف سان فرانسیسکو قرار دارند، سرمایهگذاری کرده است.
    اروپا و دره سیلیکون هر دو موفقیت های مربوط به خود را در این زمینه به دست آورده اند.امسال آخرین مدل دستگاه تعدیل بسامد به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به هیات CBS، شرکت رسانه ای امریکا فروخته شد. این در حالی ست که بسیاری بر این باورند که داپلر به عنوان رسانه اجتماعی مورد پسند مسافرانی که به قصد تجارت به اروپا سفر می کنند، خریدار بعدی این سیستم خواهد بود.
    داپلر در LeWed چنین عنوان کرده که متقاضیانی که می خواهند با تغییر دعوت نامه خود همچنان از خدمات ثبت نام رایگان بهره مند شوند، می توانند با در جریان گذاشتن این شرکت از مبدا و مقصد سفر خود از زمان ملاقات خود با دوست یا دوستان خود در شهر مورد نظر مطلع شوند. شرکت داشتن جهانگردان در کنفرانس هایی چون Wed Le و ثبت نام آزاد در داپلر بیانگر همگانی بودن آن بوده و گامی بلند در جهت موفقیت های این شرکت محسوب می شود.
    آقای مت بیدولف، مدیر مسئول تکنولوژی این شرکت می گوید: با وجود سرمایه گذارانی از امریکا، ژاپن، اسپانیا، بریتانیا و یک مرکز کاربردی در فنلاند، اروپا تنها مکان مناسب برای استقرار اعضای داپلر است. وی معتقد است با وجود آشفتگی های موجود در دره سیلیکون و تعداد نسبتا کمی از پرورش دهندگان استعداد، فکر و ایده کم کم می توان داپلر را یکی از رقبای همتراز آن فرض کرد.


    ● شکست تجاری
    با وجود پرواز های کم هزینه، تجارت های بیشتری انجام خواهد شد.اروپا نه تنها از ذهن های خلاق بی شماری برخوردار است، بلکه حتی میزان پروازهای کوتاهی که مسافران تاجر رزرو می کنند نیز با اهداف داپلر مطابقت دارد. همان طور که jet Easy و Eurostar به مردم کمک می کنند تا بیشتر تجارت کنند و بتوانند وقت بیشتری را در کنار یکدیگر بگذرانند، داپلر نیز با ترتیب دادن ملاقات های مفید به آن ها کمک می کند تا بیشتر از شبکه های اینترنتی استفاده کنند.
    کنر ا. نیل، مدیر اجرایی شرکت ایرلندی Voice Louber که انتقادات و پیشنهاداتی فرستاده شده به وب سایت شخصی اش را جمع آوری می کند. زمانی که قصد داشته از صندوق سرمایه امریکا درخواست سرمایه کند از همین طریق به او پیشنهاد شده بود این کار را از صندوق های کشور خودش درخواست کند.در حالی که تعداد زیادی از مبتکران در ایرلند آماده راه اندازی پروژه های جدید هستند، دولت با افزایش ۵۰ درصدی صندوق های سرمایه به آن ها کمک کرده است.
    با این حال اقتصاد کلان این کشور ضعیف تر از این ها است. از این رو سرمایه گذاران ایرلندی هنوز نمی توانند به اندازه سرمایه گذاران دره سیلیکون که اغلب هم با شکست مواجه می شوند، خطر کنند. همچنان که مبتکران ایرلندی هنوز نگران بحران اقتصادی حاکم بر بازار تکنولوژی این کشور هستند.


    ● گام های بلند بردارید
    به گفته آقای ا.نیل شرکت های امریکایی با قدرت ریسک بالایی که دارند، قادر به طراحی هر نوع محصول تجاری تحت وب هستند و تنها روش کار خود را تغییر می دهند. به نظر Wed Le اروپا هم به اندازه امریکا از ایده های خوب و مبتکران خوش فکر برخوردار است و تنها از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پایین تری از امریکا قرار دارد.
    صندوق های اروپایی سرمایه خود را تنها در اختیار شرکت هایی قرار می دهند که عملکردشان مطابق الگوهای تجاری افزایش دهنده سطح مالیات باشد. در حالی که امریکایی ها با توجه به اعتمادی که به شرکت های خود دارند، به آن ها فرصت ریسک کردن می دهند تا طرح های جدید خود را امتحان کنند. جیسون کلاکنیس، مرد اول موتور جستجوی انسانی Mahalo، نظریه ریسک به موقع سرمایه داران را مطرح می کند. وی معتقد است اکثر مبتکران و سرمایه گذاران اروپایی فکر های بزرگی را در ذهن نمی پرورانند. کلاکنیس می گوید: "دیدگاه منفی دنیا به اروپا منجر به ترس آن ها از خطر کردن و باز ماندن آن ها از این کار شده و به این ترتیب دره سیلیکون توانسته است با شعار" فکر بزرگ یا کناره گیری"، بازی را به دست بگیرد."وی این طرز فکر را که ریسک سرمایه گذاران باعث موفقیت ایده های جدید خواهد شد، رد کرده و رموز موفقیت طرح های نو را گروه کاری قوی با بهترین ایده ها و مناسب ترین مکان ها برای اجرای آن ها می داند.
     

     

     

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive