به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, January 14, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 875)

 
 

 
 
 
 

875

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 875 :: سه شنبه 25 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

يک توضيح

سلام عرض شد
نمي دونم در اين چند وقت اخير تعداد مخاطبان مجله به شکل محسوسي بالا رفته، يا حساسيت دوستان گروه نسبت به مجله خودشون افزايش پيدا کرده، که تعداد ايميلهايي که به عنوان تذکر و يا پيشنهاد و يا نقد در مورد مجله روزانه دريافت مي کنم بسيار زياد شده است.
البته اينکه دوستان عزيزم، لطف مي کنند و با حساسيت ويژه اي مجله روزانه را دنبال مي کنند جاي بسي خوشحالي و مباهات است. و طبيعتا بخاطر علاقه اي که نسبت به مجله دارند اقدام به دادن تذکر، پيشنهاد و يا انتقاد مي نمايند.
همچنين همنيجا جا داره در مورد اشتباهات سهوي که در چند شماره اخير روزانه وجود داشت و موجب مکدر شدن خاطر برخي از عزيزان شد (برخي لينکها و مطالب) از همه شما عزيزان پوزش بطلبم. دوستان مطمئن باشند در اين اشتباهات هيچ عمدي در کار نبوده و فقط مي تونم بگم که از دست در رفته، که بلافاصله بعد از دريافت تذکر دوستان، مطالب تذکر داده شده، از روي سايت حذف و يا اصلاح شده.
البته حجم کاري که اين روزها براي تهيه هر شماره «روزانه» مي بره بصورت وحشتناکي بالاست! از تهيه مطالب بگيريد تا جمع بندي، صفحه چيني و ارسال. البته يقينا حجم کار هر چقدر هم که زياد باشه، توجيه کننده اشکالات و خطاها نيست و همه تلاش من اين هست که اين خطاها به حداقل ممکن برسد.
در پايان اين را هم بايد اضافه کنم، خود اين ظريف بيني، نکته سنجي و توجه دقيق دوستان به بخش بخش «روزانه» موجب دلگرمي بيش از پيش مي شود و چون احساس مي کنم زير ذره بين هزاران نفر از عزيزان گروه هستم، با دقت دو چنداني بايد مطالب روزانه را تهيه نمايم.

همچنان مشتاقانه پذيراي انتقادات، پيشنهادات و نظرات شما عزيزان هستم.
باقي بقايتان
مبين
mobin_s2004@yahoo.com
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • رکوردهای جالبی از کتاب گینس به همراه عکس
  • ابراز عشق و درخواست ازدواج در یک محیط ورزشی!
  • معرفي و دانلود فيلم : پنجه هاي فولادي
  • دانلود انيميشن : Beowulf
  • نرم افزار PC: EarthView 3.8.1
  • مجموعه تصاوير موبايل به مناسبت ايام محرم
  • وصيت آيت الله مجتهدي تهراني
  • نمی دونم به سر ما آدما داره چی میاد
  • مجموعه کاملی از کارهایی که باید قبل از مرگ انجام دهید!
  • اس ام اس های ماه محرم
  • خاطرات یک مرده 2
  • طرح سیا برای براندازی تشیع
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • تصویر بزرگترین تلویزیون پلاسمای جهان: 150 اینچ!
  • لابیرنت سعودی
  • راهکارهايي براي پيشگيري از سرماخوردگي
  • چطور همسر خسيس‌مان را درمان كنيم؟
  • بسترهاي شيطان‌پرستي در غرب
  • نقش اسپانسر و مد در فوتبال جهان
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (874) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

وارث
سايت تخصصي امام حسين (عليه السلام)
رکوردهای جالبی از کتاب گینس به همراه عکس
کجای این جهانیم؟ 
چند تصویر از مکانهای شگفت انگیز و دیدنی دنیا 
مکانی تاریخی و دیدنی در اردن
ابراز عشق و درخواست ازدواج در یک محیط ورزشی!
در محضر اساتيد
مجموعه سخنراني ها ويژه ايام محرم
در ویدیو ی تازه منتشر شده و کامل (حدود ۴۰ دقیقه) از حادثه ی تنگه ی هرمز اثری از تهدید ایران دیده/شندیده نمیشود

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پزشك معالج سرباز مجروح بازي سپاهان - پرسپوليس:
در بهترين شرايط، "احمدي" تنها 10 درصد بينايي چشم چپ را بدست مي‌آورد


پزشك معالج سرباز مجروح بازي سپاهان - پيروزي با اشاره به موفقيت‌آميز بودن عمل جراحي شبكيه‌ي "محمد احمدي" گفت: در بهترين شرايط پس از عمل، بيمار تنها 10 درصد بينايي چشم چپ خود را بدست مي‌آورد.
دكتر محمدحسين دهقان رييس بخش چشم بيمارستان لبافي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه چشم راست "احمدي" به علت شدت ضربه از دست رفته است، گفت: چشم چپ اين سرباز مجروح طي عمل طولاني 4 ساعت و 54 دقيقه شنبه شب در بيمارستان لبافي‌نژاد تحت جراحي قرار گرفت.
وي با بيان اين كه در اثر شدت ضربه چشم دچار خونريزي و شبكيه آن جدا شده بود، اظهار كرد: عمل شبكيه صورت گرفته، موفقيت‌آميز بود اما به علت شدت بسيار بالاي ضربه، ديد خوبي پيدا نمي‌كند و با لطف خدا تنها توانايي ديدي كمي را دارد.
دكتر دهقان تصريح كرد: زمان مرخص شدن بيماران آسيب ديده‌ي شبكيه چشم بستگي به شرايط پس از عمل آنها دارد اما معمولا سه تا چهار روز پس از عمل مرخص مي‌شوند. البته درمان اوليه در اصفهان به موقع و مناسب بوده است.
رييس بخش چشم بيمارستان لبافي‌نژاد با بيان اينكه در بهترين شرايط، تنها 10 درصد بينايي سرباز مجروح بدست خواهد آمد، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه براي دستيابي بيمار به درصد كم بينايي دوباره نياز به عمل نباشد، زيرا عمل‌هاي شبكيه ممكن است نياز به عمل‌هاي متعدد بعدي هم داشته باشند.
وي به خبرنگار ايسنا گفت: چنانچه شبكيه در شرايط مناسبي باقي بماند، بايد پس از چند ماه عمل دومي نيز صورت گيرد. همچنين احتمال آسيب به پرده چشم هم وجود دارد. علاوه بر آن اين سرباز مجروح وارد يك سيكل درماني شده است كه نتيجه‌ي درمان آن چند سال بعد معلوم خواهد شد.
دهقان افزود: ديد بيمار نسبت به قبل از عمل بهتر شده و بيمار از شرايط احساس رضايت مي‌كرد. همچنين چنانچه شبكيه چشم آسيب ببيند، احتمال ترميم آن و يا بهتر كردن شرايط با عينك و يا هر وسيله ديگر وجود ندارد.
وي توصيه كرد: در صورت برخورد مواد محترقه انفجاري به هر جاي بدن، نسوج را متلاشي مي‌كنند و شرايط خيلي بحراني‌تر از بريده شدن اعضا مي‌شود، زيرا به دليل شوك ناشي از ضربه به چشم،‌ بسياري از نقاط حساس چشم مانند عصب‌ها، شبكيه و غيره آسيب مي‌بيند كه در صورت آسيب شديد، غيرقابل درمان هستند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

پنجه هاي فولادي
Steel Toes



کارگردان: مارک آدام، ديويد گو. فيلمنامه: ديويد گو. موسيقي: بنوآ گرولو. مدير فيلمبرداري: مارک آدام. تدوين: مار ‏آدام، سوزان شنکس. طراح صحنه: پري گورارا. بازيگران: ديويد استراتيرن[دني دانکلمن]، اندرو دبليو. واکر[مايک]، ‏آرون گرونفلد[دني-جوان]، ران ليا[مصاحبه گر]، جوئل ميلر[پدر دني]، مارينا اورسيني]آنا دانکلمن]، مايکل ‏رادر[سام]، ايوانا شين[جيل]، ايوان اسميت[ويکرام]، ليندا اسميت[باربارا]، دانيل تيرادو[بازيگر]، . 90 دقيقه. محصول ‏‏2006 کانادا. برنده جايزه هيئت داوران جشنواره بورلي هيلز، برنده جايزه بهترين فيلمنامه از متد فست، برنده جايزه ‏فيليپ بورسوس براي بهترين بازيگر/اندرو دبليو. واکر از جشنواره ويستلر، برنده جايزه ويژه داوران جشنواره ورلد ‏فست هيوستون، برنده جايزه بهترين فيلم از جشنواره فيلم هاي يهودي مرويل و...‏
مونترال. مايک داوني جواني بيست ساله داراي تمايلات شديد برتري جويانه و نژادپرستانه هنگام ملاقات با دوست ‏دخترش، به دنبال اتفاقي بي اهميت کارگري هندي را زير ضربات پوتين هاي خود که پنجه هايي فولادين دارد به قتل ‏مي رساند. مايک دستگير شده و بايد به اتهام قتل محاکمه شود. اولين احتمال درباره وي دريافت حکم 25 سال زندان ‏انفرادي براي اين قتل نژادپرستانه است. دني دانکلمن وکيلي ليبرال و يهودي ماموريت پيدا مي کند تا دني را براي ‏حضور در دادگاه آماده و در جهت دفاع به وي کمک کند. اما مايک و دني داراي عقايدي کاملاً متضاد هستند و اولين ‏ملاقات ها خوب پيش نمي رود. مايک مي کوشد تا عقايد فاشيستي خود را به دني حقنه کند و دني نيز مي کوشد تا باطل ‏بودن اين نظريه را ثابت کند. ظاهراً هيچ کدام از اين که مجبور به کار با طرف مقابل شده اند، راضي نيستند. مايک از ‏اين که وکيلي يهودي به او داده اند، خشنود نيست و او را دشمن خود مي پندارد. دني هم از اين که بايد به جوان خشک ‏مغز و کور باطني چون مايک کمک کند که همفکران وي مسبب يهودي کشي بزرگ قرن بيستم بوده اند، ناراحت است. ‏ولي پس از چند ماه، مايک که از دورنماي 25 سال زندان به هراس افتاده، کمک دني را مي پذيرد. اما اين فقط آغاز ‏است...‏‏

چرا بايد ديد؟
درام تماشايي دو مرد با تفکراتي متفاوت و متضاد که سرانجام راهي براي درک يکديگر پيدا مي کنند. البته مرد مسن تر ‏و با تجربه تر سهم بيشتري در تعالي مرد جوان تر دارد و موفق مي شود اصول اعتقادي آزادمنشانه و انساني خود را به ‏وي بقبولاند. جان کلام فيلم پنجه هاي فولادي و سازنندگان آن در زمان ما بسيار راحت دريافت مي شود، اما به راحتي ‏براي بسياري همچون مايک قابل درک و پذيرش نيست. فيلم تقابل دو دنيا، دو ايدئولوژي و دو جهان بيني است. تفاوت ‏ميان شرق و غرب است، چون نازي ها و اصولاً غربيان جماعت يهود[فرقي نمي کند سفارادي باشد يا اشکنازي] تحفه ‏شرق مي خوانند و با ديگر مکاتب شرقي در يک گروه جا مي دهند. شايد سخن بي ربطي نباشد، چون درک وصيت نامه ‏مقتول بودايي نيز براي دني وکيل يهودي نيز از همين رو سهل تر است تا نئونازيست سفيد پوستي چون مايکل داوني...‏
پنجه هاي فولادي اولين کار مشترک آدام و گو با ‏‎ ‎بودجه اي معادل 1 ميليون و 300 هزار دلار کانادا و در طول هفده ‏روز فيلمبرداري شده است. فيلمي که بر اساس نمايشنامه موفق ساخته شده، اما با وجود اندک بودن شخصيت ها و ‏محدود و بسته بودن مکان ها از يک تئاتر کنسرو شده دور است. قسمت عمده اين موفقيت نه فقط در دکوپاز کارگردان ‏هاي فيلم[از فيلمبرداري روي دست و اضطراب برانگيز برخوردهاي اوليه مايکل و دني تا نماهاي ساکن برخوردهاي ‏پاياني] بازي دو بازيگر اصلي فيلم است که يکي حرفه اي به تمام معنا و دومي تازه کاري بسيار با استعداد است. پنجه ‏هاي فولادي در نگاهي کلي تر ستايش انسانيت و آرمانگرايي است. تلاش براي ساختن دنيايي بهتر از راه درک آن، از ‏راه فهم رفتارهاي آدمي و گريز از عذرخواهي هاي بيهوده است. دني به مايکل ياد مي دهد به جاي پوزش خواهي از ‏دادگاه يا تظاهر به ندامت، انگيزه و طبيعت واقعي عمل خشونت بار خود را دريابد. نحوه نگاه قرباني اش به دنيا که او ‏را قبل از مرگ مي بخشد، درک کند و بکوشد بعد از رهايي از زندان سه ساله اش ايده آل هايي واقعي تر و انساني را ‏جايگزين افکار منحط قبلي خود کند. او مطمئناً در پايان دوره محکوميت خود جوان سابق نخواهد بود، دني نيز که ‏زندگي خانوادگي اش را به خاطر آرمان گرايي مفرط از دست داده، به اعتدال خواهد انديشد. چيزهايي که زمانه ما به ‏شدت نيازمند آن است. به کساني که فيلم را نديده اند و شايد با خواندن خلاصه داستان آن، فيلم را تبليغي براي آموزه هاي ‏يهودي و حتي ديني بيابند، توصيه مي کنم دچار پيشداوري نشوند. فيلم از اين گونه تفکر خالي نيست، اما نگاه انساني ‏قدرتمندي که در پس اين نگاه وجود دارد موفق مي شود باورهاي مذهبي را کم رنگ جلوه بدهد. اگر دنبال حادثه و ‏هيجان هستيد، اين فيلم را نبينيد!‏
ژانر: درام.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/69540899/intimid-steeltoes-proper-limited.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/69541038/intimid-steeltoes-proper-limited.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/69541125/intimid-steeltoes-proper-limited.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/69541223/intimid-steeltoes-proper-limited.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/69541316/intimid-steeltoes-proper-limited.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/69541422/intimid-steeltoes-proper-limited.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/69541534/intimid-steeltoes-proper-limited.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/69541541/intimid-steeltoes-proper-limited.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Beowulf


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
beo.part1.rar
beo.part2.rar
beo.part3.rar
beo.part4.rar
beo.part5.rar
beo.part6.rar
beo.part7.rar
beo.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آهنگهايي بمناسبت محرم
 
نام موزیک خواننده

پخش

غزل عاشورا جمال الدين منبري پخش
غم حسيني   پخش
غوغاي نينوا مهرداد كاظمي پخش
فرصت عاشقي حامي شريف پخش
قانلي افق فريدون بيگدلي پخش
قربانگاه محسن حسن زاده پخش
كجاوه آسمان مهدي سالار حاجيها پخش
كشته عشق محسن حسن زاده پخش
كشته كربلا مهرداد كاظمي پخش
كوچ سرخ پرويز طاهري پخش


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

EarthView 3.8.1



EarthView محصول شركت Desksoft نرم افزار جالبی است كه چشم اندازه های زیبای كره زمین را به همراه سایه های طبیعی شب و روز در نقاط مختلف آن, در قالب كاغذ دیواری و محافظ صفحه ویندوز نمایش داده و دسكتاپ پویا و ثابت شما را به محیطی جذاب و داینامیك تبدیل میكند. این نرم افزار از كیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای تصاویری با كیفیت فوق العاده، و با رزولیشن (درجه وضوح) 1600x1200 می باشد كه برای پس زمینه Desktop بكار می روند.
علاوه بر آن دارای نقشه كروی قدرتمندی است كه نشانگر شهرهای مختلف دنیا، تصاویری از شب و روز زمین، فضای شهرها ، اتمسفر، ابرها، برآمدگی های کره زمین، وقت محلی مناطق و ... می باشد. EarthView شامل نقشه های مختلف متنوعی میباشد كه قادر است سیاره خودمان، كره زمین را از فضا به گونه های مختلف و به بهترین وجه نمایش دهد.
یاد آور شوم كه بخش تنظیمات این نرم افزار از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و دست كاربران را تا حد بالایی در سفارشی سازی یا Customize برنامه، باز گذاشته است.

قابلیت های كلیدی نرم افزار EarthView 3.8.1:
- مشاهده وضعیت و موقعیت مکانی بیش از 3000 شهر در سراسر جهان همراه با وقت محلی آن ها
- امكان مشاهده جزئیات زمین از ارتفاعات
- مشاهده وضعیت شب و روز در نقاط مختلف كره زمین
- دارای افكت های هوایی قدرتمند
- مشاهده شهرها و نواحی پیرامون آن ها
- دارای نقشه و تصاویر مختلف كروی از كره زمین
- دارای چندین نقشه زیبا و متنوع
- دارای zoom قدرتمند جهت مشاهده جزئیات مناطق مختلف
- دارای كاغذ دیواری های با كیفیت برای Desktop و Screensaver كره زمین در فضا
- قابل اجرا بر روی ویندوز های Vista، 95،98، 2000، XP، 2003
و ...


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 3 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مجموعه تصاوير موبايل به مناسبت ايام محرم



 

 اين مجموعه شامل ۲۰ تصوير با اندازه ۳۲۰×۲۴۰ پيكسل مي باشد كه از آنها مي توانيد به عنوان Wallpaper تلفن همراه خويش استفاده كنيد


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

 

          ويژه نامه «باکاروان» :: شماره 6 :: ششم محرم

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
 


 

  به روايت لهوف
   
  شهادت حضرت قاسم(ع)

"احلی من العسل" جمله ای ست فراموش ناشدنی که تاریخ هنوز در بیان توصیف آن به انتظارمفسر نشسته است ...
"جوانى به سوى ميدان آمد كه صورتش مانند قرص ماه بود و به جنگ مشغول شد. ابن‏فضيل‏أزدى، شمشيرى بر سرش زد و سر او را شكافت و به صورت روى زمين افتاد و فرياد زد: «يا عَمّاه!»"

گرد و غبار میدان ، فضا را تیره و تار کرده است و عمو تحمل از دست داده...
"حسين(ع) مانند باز شكارى وارد ميدان شد و چون شير غضبناك، بر سر آن سپاه حمله كرد و شمشير خود را بر ابن‏فضيل فرود آورد و او دست خود را سپر قرارداد و دستش از مرفق جدا شد و فريادى كشيد كه لشكريان شنيدند و اهل كوفه حمله كردند تا او را نجات دهند ولى او زير سم اسبان پامال و هلاك شد.
همين كه غبار فرو نشست، ديدم حسين(ع) فرمود: «از رحمت خدا و عنايت الهى دور باد! مردمى كه تو را كشتند. روز قيامت كسى كه با كشندگان تو مخاصمه كند، جدّ و پدر تو خواهند بود.» پس از آن فرمود:
«به خدا قسم سخت است بر عموى تو كه او را بخوانى و او جواب نگويد يا جواب بگويد ولى براى تو سودى نداشته باشد. به خدا قسم امروز روزى است كه عموى تو دشمنش زياد، و ياورش كم است.»"

 

 

  افق هاي تعزيت
   
  استفاده‏ى از مدح‏ها و تمجيدهاى بى‏معنا، مضر است

يك وقت شاعرى در يك قصيده‏ى سى، چهل بيتى اشاره‏يى هم به جمال حضرت اباالفضل مى‏كند؛ آن يك حرفى است؛ ما نبايد خيلى خشكى به خرج دهيم و سختگيرى كنيم؛ اما اين‏كه ما همه‏ اش بياييم روى ابروى كمانى و بينى قلمى و چشم خمار اين بزرگواران تكيه كنيم، اين‏كه مدح نشد؛ در مواردى ضرر هم دارد؛ در فضاهايى اين كار خوب نيست.

 

 

  اهداف قيام حسيني
   
  عناصر قيام حضرت ابى ‏عبداللَّه الحسین(عليه‏السّلام):
منطق و عقل، حماسه و عزت، عاطفه


در باب عاشورا آنچه كه عرض مى‏كنم - البته يك سطر از يك كتاب قطور است - اين است كه عاشورا يك حادثه‏ى تاريخىِ صرف نبود؛ عاشورا يك فرهنگ، يك جريان مستمر و يك سرمشق دائمى براى امت اسلام بود. حضرت ابى‏عبداللَّه (عليه‏السّلام) با اين حركت - كه در زمان خود داراى توجيه عقلانى و منطقى كاملاً روشنى بود - يك سرمشق را براى امت اسلامى نوشت و گذاشت. اين سرمشق فقط شهيد شدن هم نيست؛ يك چيزِ مركب و پيچيده و بسيار عميق است. سه عنصر در حركت حضرت ابى‏عبداللَّه (عليه‏السّلام) وجود دارد: عنصر منطق و عقل، عنصر حماسه و عزت، و عنصر عاطفه.
... عنصر منطق و عقل در اين حركت، در بيانات آن بزرگوار متجلى است؛ قبل از شروع اين حركت، از هنگام حضور در مدينه تا روز شهادت. جمله، جمله‏ى اين بيانات نورانى، بيان‏كننده‏ى يك منطق مستحكم است. خلاصه‏ى اين منطق هم اين است كه وقتى شرايط وجود داشت و متناسب بود، وظيفه‏ى مسلمان، «اقدام» است؛ اين اقدام خطر داشته باشد در عالى‏ترين مراحل، يا نداشته باشد. خطرِ بالاترين، آن است كه انسان جان خود و عزيزان و نواميس نزديك خود - همسر، خواهر، فرزندان و دختران - را در طبق اخلاص بگذارد و به ميدان ببرد و در معرض اسارت قرار دهد. اينها چيزهايى است كه از بس تكرار شده، براى ما عادى شده، در حالى كه هر يك از اين كلمات، تكان‏دهنده است. بنابراين، حتى اگر خطر در اين حد هم وجود داشته باشد، وقتى شرايط براى اقدام متناسبِ با اين خطر وجود دارد، انسان بايد اقدام كند و دنيا نبايد جلوى انسان را بگيرد؛ ملاحظه‏كارى و محافظه‏كارى نبايد مانع انسان شود؛ لذت و راحت و عافيتِ جسمانى نبايد مانع راهِ انسان شود؛ انسان بايد حركت كند. اگر حركت نكرد، اركان ايمان و اسلام او بر جا نيست. ...

 

 

  نواي دل
   
 

در محضر اساتيد - شب ششم:
استاد دانشمند

 

مراسم شب ششم محرم - حاج منصور ارضي:

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم

قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم

 

مراسم شب ششم محرم - حاج محمود کريمي:

قسمت 1

قسمت 2

قسمت 3

قسمت 4

قسمت 5

قسمت 6

قسمت 7

قسمت 8


 

» آرشیو شماره هاي پيشين: 1  2  3  4  5
 

 يا رب الحسين، بحق الحسين، اشفع صدر الحسين، بظهور الحجه
..::محرم 1429 - التماس دعا::..

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

 إنّي لا أري الْمَوْتَ إلاّ سَعادَة، وَ لاَ الْحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إلاّ بَرَماً.

به درستى كه من از مرگ نمى هراسم و آن را جز سعادت نمى بينم; و زندگى با ستمگران و ظالمان را عار و ننگ مى شناسم.

بحار الأنوار: ج 44، ص 192، ضمن ح 4، و ص 381، ضمن ح 2.

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

25/10/86
چهار روز دیگر قاسم به سوی پدر پر می کشد.

مصیبت حضرت قاسم جانسوز است و ویژگیهای خاصی در شهادت او وجود دارد :
1. کمی سن آن جناب 2. لباس رزم نداشت. 3. گویا بقلب لشکر حمله کرده و می خواست پرچم دشمن را سرنگون سازد،چون در بعضی مقاتل آمده که پرچمدارلشکر کوفه را به درک فرستاد 4. در موقع آمدن حضرت سیدالشهداء به بالین آن شاهزاده،حضرت با لشکر درگیر جنگ شد و حضرت قاسم لگدمال سم اسبان گردید . (کتاب سحاب رحمت)

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

ِمجازات برای مردی که همسرش را متهم به عدم باکره گی کرده بود

مردی در ترکیه که برای جداشدن از همسرش به دادگاه مراجعه کرده بود بخاطر آنکه گفته بود: "همسرش قبل از ازدواج با او با شخص دیگری نیز رابطه داشته است و باکره نبوده است" مجازات شد!!
قاضی دادگاه مرد را به پرداخت جریمه محکوم کرد. به گفته قاضی دادگاهی در شهر آدانای ترکیه، مرد هیچ دلیلی برای این گفته اش نداشته است و این گفته وی برخلاف شئون انسانی و توهین به مقام زنش بوده است!
بنا به گفته قاضی، همسر آن مرد چندین بار از شوهرش خواسته بود برای اثبات ادعای باکره گی به دکتر مراجعه کنند اما وی از این کار سر باز زده بود.

حریت ترکیه

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
آيا مراسم عزادارى و مرثيه‏ خوانى از دوران صفويه رواج يافته است؟



 

پاسخ:

مراسم سوگوارى عاشورا (عزادارى، تعزيه‏ خوانى، مراسم‏ روضه ‏خوانى و...) پيش از صفويه در زمان آل بويه، عزادارى در دهه اول محرّم در بغداد شروع شد (سال 352 ه.) و مردم سياه پوشيدند. نيز در ايران به ويژه خراسان درعصر تيمورى رواج داشته است. و كتاب روضة الشهداء از ملا حسين كاشفى (م 910) براى محافل روضه‏ خوانى خراسان تأليف شده است آن هم در روزگارى كه هنوز پاى ‏شاه اسماعيل به خراسان نرسيده و قزلباشان شيعه در آنجا حضور و نفوذى نداشتند. در عصر حضور ائمه معصومين(ع) و پيامبر اكرم(ص) نيز برگزارى تعزيه براى شهداء و مرحومين امرى رايج بوده است كه مى ‏توان به برگزارى مراسم عزادارى براى حمزه -سيدالشهداء- از سوى زنان مدينه، برگزارى مراسم عزادارى براى امام حسين(ع) ازسوى كاروان اسراء به مدت سه سپس در مدينه اشاره نمود. امامان معصوم(ع) نيز براى ‏عزادارى جدشان مراسم عزادارى بر پا مى‏ كردند. در عين حال برخى از منابع تاريخى ‏برآن‏اند كه نخستين بار زنان بنى ‏هاشم هنگام ورود به ‏كربلا به‏ رسم عزادارى به سينه خود مى ‏زدند.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

مصاحبۀنیلوفر احمدپوربا جلیل دوستخواه
از سایت روزنامک
شامل هفت قسمت

در میان همه ی متن های ادبی ی فارسی، شاهنامه تنها اثری است که بیشترین ارج را به زنان گذاشته است
تندیس فردوسی در دوشنبه که پس از به زیر کشیدن مجسمه ی لنین در پایتخت تاجیکستان، جای آن قرار گرفت.
جلیل دوستخواه در 1312 در اصفهان متولد شد. در سال 1347 در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران درجه ی دکترا گرفت.
دوستخواه از پژوهندگان برجسته در اوستاشناسی و پژوهش های مربوط به شاهنامه ی فردوسی است. از نوشته های او می توان به: اوستا (کهن ترین سرودهای ایرانیان در دو جلد)، حماسه ی ایران (یادمانی از فراسوی هزاره ها)، گزارش هفت خان رستم (بربنیاد داستانی از شاهنامه برای نوجوانان)، ترجمه ی بنیادهای استوره و حماسه ی ایران، فرآیند ِ تکوین ِ حماسه ی ایران از آغاز تا روزگار فردوسی و شناخت نامه ی فردوسی و شاهنامه (در مجموعه ی از ایران چه می دانم؟) و ... اشاره کرد.
جلیل دوستخواه اکنون نزدیک به دو دهه است که ساکن استرالیا است و در آنجا با راه اندازی کانون پژوهش های ایران شناختی، چراغ پژوهش های ایرانی را در فرسنگ ها دور از میهن، همچنان روشن نگه داشته است.
برای شناخت بیشتر از فرزانه ی توس و اثر گرانسنگ او یعنی شاهنامه، شما را به خواندن گفت و گوی اینترنتی که با ایشان انجام داده ام دعوت می کنم.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
إِلاَّ رَحْمَةً مِّن رَّبِّكَ إِنَّ فَضْلَهُ كَانَ عَلَيْكَ كَبِيرًا 87 قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَـذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا 88 وَلَقَدْ صَرَّفْنَا لِلنَّاسِ فِي هَـذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ فَأَبَى أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُورًا 89 وَقَالُواْ لَن نُّؤْمِنَ لَكَ حَتَّى تَفْجُرَ لَنَا مِنَ الأَرْضِ يَنبُوعًا 90 أَوْ تَكُونَ لَكَ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَعِنَبٍ فَتُفَجِّرَ الأَنْهَارَ خِلالَهَا تَفْجِيرًا 91 أَوْ تُسْقِطَ السَّمَاء كَمَا زَعَمْتَ عَلَيْنَا كِسَفًا أَوْ تَأْتِيَ بِاللّهِ وَالْمَلآئِكَةِ قَبِيلاً 92 أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِّن زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقَى فِي السَّمَاء وَلَن نُّؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنَا كِتَابًا نَّقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي هَلْ كُنتُ إَلاَّ بَشَرًا رَّسُولاً 93 وَمَا مَنَعَ النَّاسَ أَن يُؤْمِنُواْ إِذْ جَاءهُمُ الْهُدَى إِلاَّ أَن قَالُواْ أَبَعَثَ اللّهُ بَشَرًا رَّسُولاً 94 قُل لَّوْ كَانَ فِي الأَرْضِ مَلآئِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاء مَلَكًا رَّسُولاً 95 قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِيرًا بَصِيرًا 96

 

ترجمه فارسي مکارم

مگر رحمت پروردگارت (شامل حالت گردد،) كه فضل پروردگارت بر تو بزرگ بوده است! «87» بگو: «اگر انسانها و پريان (جن و انس) اتفاق كنند كه همانند اين قرآن را بياورند، همانند آن را نخواهند آورد; هر چند يكديگر را (در اين كار) كمك كنند «88» ما در اين قرآن، براى مردم از هر چيز نمونه‏اى آورديم (و همه معارف در آن جمع است); اما بيشتر مردم (در برابر آن، از هر كارى) جز انكار، ابا داشتند! «89» و گفتند: «ما هرگز به تو ايمان نمى‏آوريم تا اينكه چشمه‏جوشانى از اين سرزمين (خشك و سوزان) براى ما خارج سازى «90» يا باغى از نخل و انگور از آن تو باشد; و نهرها در لابه‏لاى آن جارى كنى «91» يا قطعات (سنگهاى) آسمان را -آنچنان كه مى‏پندارى- بر سر ما فرود آرى; يا خداوند و فرشتگان را در برابر ما بياورى «92» يا براى تو خانه‏اى پر نقش و نگار از طلا باشد; يا به آسمان بالا روى; حتى اگر به آسمان روى، ايمان نمى‏آوريم مگر آنكه نامه‏اى بر ما فرود آورى كه آن را بخوانيم! «بگو:» منزه است پروردگارم (از اين سخنان بى‏معنى)! مگر من جز انسانى فرستاده خدا هستم؟! «93» تنها چيزى كه بعد از آمدن هدايت مانع شد مردم ايمان بياورند، اين بود (كه از روى نادانى و بى‏خبرى) گفتند: «آيا خداوند بشرى را بعنوان رسول فرستاده است؟!» «94» بگو: «(حتى) اگر در روى زمين فرشتگانى (زندگى مى‏كردند، و) با آرامش گام برمى‏داشتند، ما فرشته‏اى را به عنوان رسول، بر آنها مى‏فرستاديم!» (چرا كه رهنماى هر گروهى بايد از جنس خودشان باشد) «95» بگو: «همين كافى است كه خداوند، ميان من و شما گواه باشد; چرا كه او نسبت به بندگانش آگاه و بيناست! «96»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

fany1950@yahoo.fr

پاسخگويي وزير نفت در مجلس
و صندلي هاي خالي!


http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8610230487

 

 

mostafaev@yahoo.com

وصيت آيت الله مجتهدي تهراني

آيت الله مجتهدي تهراني هم رفت و ما تنها مانديم. ديگر انفاس قدسي عالمي مجاهد که با ديدنش دلت از دنيا کنده مي شود به مشامت نخواهد رسيد و جز ياد و خاطري و هزاران افسوس چيزي در چنته نخواهيم داشت.
صاف و ساده و مردمي بود. قيد و بند هاي طلبگي دست و پا گيرش نکرده بود و الگوي طلاب به شمارمي رفت. اما در ميان همه خصوصياتش وصيت اين عالم رباني بيش از هر چيز آدم را به فکر وا مي دارد.
اين استاد فرزانه هميشه در درس هاي اخلاقش مي گفت در صورت فوتم به هيچ وجه راه و جاده را براي تشييع جنازه ام نبنديد تا کسي آزار نبيند و خيلي آرام در يکي از حجرات همين مدرسه علميه (يعني مدرسه علميه آيت الله مجتهدي ) دفنم کنيد.
آدم شرمنده مي شود. شايد ارتحال اين عالم رباني در زماني که اندکي وضعيت هوا بهتر شده است براي آن باشد که نخواست به کسي زحمت بدهد.
چقدر زمان بايد بگذرد تا مشاممان به رايحه يک حجت خدا معطر شود . . . خدا رحمتش کند وما را هم از خواب غفلت بيدار سازد.

 

 

پيمان خواجوي

با درود فراوان خدمت همه دوستان
مطلبی در ستون آزاد شماره 873 روزانه با نام موسيقی شيطانی قرار داشت كه فكر ميكنم بيشتر بزرگواران آنرا خواندند كه با اجازتون می خواستم نكات زيادی درباره اين مطالب اشتباه وگمراه كننده بگويم، اما ديدم كه دوست بسيار گرامی آقای غفـــاری بهمراه بيانی توانا كه بهمان كوبندگی موسيقی جاودانه متـــال است، پاسخی درست، خردمندانه و با هدف ونتيجه گيری كامل داده اند (در شماره 874)
دوستان بد نيست كه كمی با واقعيت به مسائل بنگريم، تكليف نويسنده عزيز ما نخست بايد با خود جناب شيطان روشن شود. من نميدونم مگه شيطان موسيقی دانه يا آهنگ سازه كه ايشون گوش كردند و برای ما شفاف سازی كردند. عزيزم شما مگه اصلا" اين سبك موسيقی رو گوش كردين كه اين مطالب رو عنوان كرديد؟ مطمئتم كه هيچ آشنايی با موسيقی راك و متـــــــال نداری. من با چهــــل سال سن از شانزده سالگی موسيقی راك و هوی متال گوش ميكردم و خودم ( ادعا و پز دادن نيست) از سن هجده سالگی نوازنده گيتـــــــــار هستم و مثل هر انسانی كه برای خودش علاقه هايی داره، من هم عاشق موسيقی وبه خصوص سبك متـــــــــال هستم. ولـــــــــــــی......، ولی شيطان پرست نيستم و خداوند بزرگ را با تمام وجود ميپرستم، بنابراين تو داری اشتباه ميكنی تمام اون منابعی هم كه نام بردی دارن اشتباه ميكنن و بهت اينو بگم: وقتی از چيزی سر رشته نداری بيخودی وقت خودت وبقيه رو نگير. ديدی كه يك اشتباه ديگرت هم دوستی از پرتغال گرفته بود. منظورم اعضای گروهAce of Base بود كه البته راك نيستن ولی منهم ديدمشون، دو زن و دو مرد سفيد پوست هستند. دوست من دنيای موسيقی، دنيائيست بزرگ و بينهايت كه من و تو و حتی بهترين موسيقيدانها هم نميتوانيم هيچ ادعائی در آن بكنيم. بقول معروف، دست بالای دست بسيار است. حتما" مقاله آقای غفاری رو يكبار ديگه بخون و به اون فكر كن. طنين زيبا و پر قدرت آهنگهای متال با آن افكتهای زيبای گيتار الكتريك و خواندن اشعار ضد ناهنجاريهای اجتماع توام با فرياد خواننده ، مرحم درديست بر درد بی درمان خيلی از انسانهای محروم وزجر كشيده كه بنوعی تخليه ميشوند ونيرويی دوباره برای گذران زندگی ميگيرند. نميدونم شايد خيليها چون توی سبك متال گوش نميكنند ، متوجه قضيه نشوند ودقيقا" همينها طعمه های مطلب گمراه كننده تو دوست گرامی هستند كه بدون بررسی چيزی نا معقول رو عنوان ميكنی...
به يزدان كه گر ما خرد داشتيم كجا اين سرانجام بد داشتيم...!!؟
ارادتمند : پيمــــــــان

 

 

محفوظ

نمی دونم به سر ما آدما داره چی میاد

خیلی عجیبه وقتی صبح با نشاط بلند می شی و میای سر کامپیوتر به امید اینکه روزانه رو خواهی دید و چند تا خبر خوب و مطلب جالب، اونوقت می بینی سخن مبین در مورد مرگ یک راننده بیچاره است که در نهایت سختی جان داده و می شنوی از سنگدلی آدم نماهایی که اطرافت نفس می کشند..شرم می کنم که بگم آدمم چون در این وانفسای آدمیت حیوان بودن شرف دارد به انسانیتی اینچنین و هنوز در بهت آن مطلب هستی که چشمت می خورد به دو چهره آشنا در کنار هم دو ستاره دنیای علم و دو نفری که علی را به تو شناساندند وقتی تو هنوز خودت را نمی شناختی. وامروز آنها نیز نیستند.
آی آدمها ! چه بر سر ما می آید در ماه فقدان حسین خدا از زمین برکتی دیگر نیز برداشت اما دریغ از جانشینانی برای آنها !
افسوس ! کجای کاریم ما که هنوز در صف ثبت نام کاندیداهای مجلس گیر کرده ایم برای در آوردن یک لقمه نان شبهه ناک برای بچه مان و همسرانمان تا خوش باشند در این پنج روزه دنیا و عقده ماکسیما و ویلای شمال و پالتو پوست یک میلیون تومانی را با خود به گور نبرند.گور بابای ملت گرسنه و گور بابای علم ودانش و حکومت اسلامی!
یک نفر به آن نویسنده مقاله " چطور با آتش مقابله کنیم" بگوید از کجا مطمئنی که این راهها آتش را خاموش می کند؟
اگر آتش از دهانمان و شکممان بیرون زد چکار کنیم؟ اگر دردهانمان فلز گداخته ریختند چکار کنیم؟
بی خیال بابا اینها مال قصه های هری پاتر است. ما همه جاودانه خواهیم شد و به بهشت خواهیم رفت بهشتی که در آن موسیقی های شیطانی پخش می شود و تنها مسئله ما این است LCDیا پلاسما!
و مهم نیست که پنج روز دیگر کربلا به خون خواهد نشست . عروسی پتک دینچوز را عشق است!
خدایا چکار کنیم ؟ به کجا می رویم ؟ یکی نیست به ما بگوید: "فاین تذهبون؟"
به کجا چنین شتابان؟
حالم از دنیا به هم می خورد . و چه خوب است که هنوز روزانه ای هست که هر روز یادمان بیاورد ادم هستیم و هر روز یادمان باشد کاری نکنیم که به قانون زمین بر بخورد!

 

 

ali_fal_2005@yahoo.com

اندکي توجه!

دوستان سلام

مدتیست که اخبار مشکوکی در حواشی و پیرامون کشور عزیزمان ایران ، در حالی شنیده میشود که نزولات آسمانی کم سابقه در سالهای اخیر باعث کم توجه ای همگان به اخبار فوق شده است .
مردم در گوشه کنار مملکت یا در خانه های خود از سرما به لرزه اند و یا در صف نفت سفید و کپسول گاز ، همچنین صف های طویل نان و گاهی خمیر بسر میبرند ، تعجب نکنید ! من قصد اغراق ندارم و هر چند کوتاه ولی تمامی آنچه را میگویم به چشم دیدم و تجربه نمودم ، و گاهی سال وقوع انقلاب را بیاد آوردم که در برف سفید زمستانی گالنهای نفت را به درب خانه های مردم تحویل میدادیم .
یا چشم و نظر مسئولین مملکتی متوجه است ، آنچه را که در حال وقوع است و در مقابل به سیاست و مقابله مشغولند ،( که از نظر ما ساده اندیشان چنان جلوه مینماید که غافل اند و باور ندارند که دشمن از کمین خارج شده است ) و یا من نوعی و عامی تحت تاثیر اخبار رادیو های بیگانه و تحلیل های غلط خود قرار دارم .
آنچنان زمان زیادی از حمله امریکای جنایتکار به کشور عراق نگذشته است، که فراموش کنیم آنچه را که بر کشور مظلوم و بی دفاع عراق رفت و حتما بیاد دارید که در مدت زمان کوتاهی سناریو از پیش تدارک شده امریکا ، چنان حرفه ای اجرا شد که مردم کشورهای همسایه عراق، همچون ایران را بهت زده کرد و کمتر کسی قادر بود نتیجه کار را حدس بزند ، انتظار دفاع صدام و ارتش عراق از مملکتشان را هر روز به روز دیگر انتقال دادیم و در پایان تراژدی را شاهد بودیم که برای کشوری که هشت سال دشمن ایران بود حتی برای لحظه ای رحممان آمد و دل سوزاندیم ، که تا کنون نیز قابل دل سوزی هستند ، همه به خون صدام تشنه بودیم ولی دوست داشتیم این دشمن بعثی مفت و مسلم در مقابل دشمن اصلی و شیطان بزرگ کشورش را تقدیم نکند و مردم مسلمان و بیگناه عراق را خوار و زبون نکند .
از مسیر و هدف اصلی خارج نشویم ، باور من حقیر اینست که امریکا تمامی ابزار مورد نیاز برای ساخت یک فیلم دیگر را آماده کرده است ، مهمترین بخش فیلمهای هالیوودی فیلمنامه و سناریو آن است ،که در حال شروع و اجرای پرده اول به نظر میرسند که همان ایجاد بهانه و آشوب اولیه خواهد بود .
خدا کند این فرضیات اشتباه باشد و توهمی بیش نباشد ولی همزمانی سفر طولانی بوش جنایتکار به کشورهای همجوار ایران که هر یک داعیه ای در برابر ایران در سر می پرورانند با بوق کرنا کردن یک سوال و جواب ساده نیروی دریائی سپاه پاسداران ایران با ملوانان ناو امریکائی ، عجیب نیست ؟
آیا به نظر نمی رسد پس از گزارش های مثبت غربی ها و تعامل بیش از حد ایران در خصوص انرژی هسته ای با آژانس ، بوش و همفکران جانی اش بتازگی در مورد ایران داستانسرائی را به حداکثر رسانده اند ؟ و به هر کشوری از کشورهای همسایه ایران که وارد میشوند ، بجز ایراد خطابه و تهدید و ایجاد جو متشنج بر علیه ایران ، هیچ هدف دیگری را دنبال نمی کنند ؟
دست به دعا بردارید و از خدای متعال مدد جوئید تا چون دفعات گذشته به مردم مسلمان و خدادوست ایران کمک نموده و افکار پلید و توطئه های دشمن قسم خورده ایران را نقش بر آب سازد .

علی یزدانی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

مجموعه کاملی از کارهایی که باید قبل از مرگ انجام دهید!

مقدمه: وبلاگ problogger، مشهورترین وبلاگی که در مورد وبلاگ‌نویسی می‌نویسد، در پستی نوشته بود که همیشه لیست کردن چیزهای جالب در قالب پست‌های وبلاگی، ترافیک زیادی را از آن وبلاگ می‌کند و لینک‌های زیادی متوجه آن می‌کند.

من هم خواستم این کار را تست کنم!

 die.gif
 Journey.jpg

1-  ثبت کارهایی که دوست دارید قبل از مرگ انجام دهید:  یک سایت خوب در اینترنت وجود دارد!، سایت To do before I die :
هر کسی می‌تواند مجموعه‌ کارهای قبل مرگی خودش را در این سایت ثبت کند. به علاوه کتابی هم از این مجموعه اقدامات چاپ شد و در آمازون قابل خرید است. شما می‌توانید بلاگر این سایت هم شوید و عکس و ویدئو آپلود کنید.

2DO_header3.gif

یک سایت خوب دیگر هم در این زمینه things to try before you die است.
در اینجا مجموعه جالبی و عجیب و غریبی از کارهایی که می‌شود قبل از مرگ انجام داد، گردآوری شده، از آموختن زبان خارجی و کاشتن یک درخت گرفته تا انداختن یک پیغام داخل یک بطری و درست کردن یک وب سایت! و البته کارهای جنون آمیز دیگر.

2- جاهایی که باید قبل از مرگ ببنید: سایت جالبی با عنوان See before you die هم وجود دارد. در این سایت می‌توانید خیلی ساده، یک منطقه جغرافیایی مثل خاورمیانه، اروپا یا آمریکا و سپس کشور مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و جاهای دیدنی‌اش را ببنید. این هم مناطق دیدنی ایران در این سایت. این امکان را هم دارید که منطقه مورد نظر خودتان را به این سایت اضافه کنید.
- کتاب هزار جایی که باید قبل از مرگ ببینید: عنوان کتاب پرفروشی است از پاتریشیا شولتز
- کاربران فلیکر هم یک گالری بسیار جالب از مناطق دیدنی دنیا درست کرده‌اند.
- سریال هزار جایی که باید قبل از مرگ ببینید: با الهام از کتاب پاتریشیا شولتز، شبکه دیسکاوری سریالی با همین عنوان ساخته است که در آن یک زوج جوان، طی 14 هفته به 13 کشور و 100 منطقه دیدنی در این کشورها سفر می‌کنند. شما می‌توانید به صورت آنلاین این برنامه‌ها را در اینجا تماشا کنید.

 ewfwefwef.gif

3- هزار آلبومی که باید قبل از مرگ به آنها گوش کنید: گاردین مجموعه جالبی از هزار آلبوم خوب و با ارزش را البته به سلیقه ویرایشگران خود، جمع‌آوری کرده و توصیه کرده حتما قبل از مرگ به آنها گوش کنید. از همین امروز شروع کنید به دانلود و کپی و خرید این آلبوم‌ها!

 1000albums384.gif

4- هزار فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید: گاردین به سبک آلبوم‌های شنیدنی، مجموعه‌ای ‌از فیلم‌هایی که دیدنشان قبل از مرگ می‌ارزد، گردآوری کرده است.

 1000films_384.gif

5- 17 غذایی که باید قبل از مرگ بخورید، این هم لیست 50 چیزی که باید قبل از مرگ بخورید که در آن از کباب هم یاد شده است!

 800px-Kebab.jpg

6- کتاب‌هایی که باید قبل از مرگ خواند: لیستی از 220 رمان برتر که در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند همراه نام انتشارات و شما باید حتما و حتما قبل از مرگ بخوانید!

7- شش کاری که گیک‌ها باید قبل از مرگ انجام دهند: قبل توجه دوستان!

8- 20 اثر هنری که باید قبل از مرگ ببینید: به انتخاب گاردین

9- مهارت‌ها و اهدافی که قبل از مرگ در وب باید به آنها برسید!

10- اهدای عضو

 

 

yazynh@yahoo.com

فحش در اسلام

بر آن شدم تا دو روايت از معصومين (ع) بيان كنم. روايت اول در مورد امام المتقين، اميرالمومنين، حبل الله المتين، ديان الدين المبين، حجت الله علي الخلائق اجمعين، نبا العظيم، صراط المستقيم، اسدالله الغالب، علي بن ابي‌طالب -عليه آلاف التحيه و السلام- است. اين روايت را از يكي از اساتيد معظم حوزه علميه شنيده‌ام و لذا به آن اطمينان كردم و براي آن به دنبال سند نگشتم. روايت است كه در جنگ صفين يكي از سپاهيان حضرت به معاويه ناسزايي گفت. حضرت فرياد برآورد كه چه كسي اين حرف را زد؟ پاسخي نيامد. حضرت بار ديگر تكرار كرد. يكي از سپاهيان با ترس و لرز پاسخ داد و گفت «يا علي، من به معاويه ناسزا گفتم. به دشمن خدا». حضرت بلافاصله او را از سپاه اخراج كرد. هر چه اصرار و التماس و معذرت خواست فايده‌اي نكرد. حضرت فرمود: تو را بخشيدم. اما در اين جنگ اجازه نداري همراه ما باشي. از رسول خدا (ص) شنيدم كه فرمود «اگر كسي در جايي ناسزايي گويد خداوند بركت را از آن جمع مي‌برد.» مي‌ترسم كه با اين فحش تو خداوند بركت را از سپاه من ببرد و ما شكست بخوريم.
و اما روايت دوم از امام العابدين سيد الساجدين علي بن الحسين -عليهما آلاف التحيه و السلام- به نقل از مقدمه صحيفه سجاديه نوشته مطوف راشدي است. روزي ناداني در راه به حضرت كه همراه با اصحاب خود بودند، ناسزا گفت و رفت. پس از دقايقي حضرت به اصحاب فرمود دوست دارم با من بياييد و پاسخ مرا نيز به او بشنويد. اصحاب به دنبال حضرت راه افتادند و منتظر بودند تا از حضرت عكس‌العمل تندي ببينند. حضرت در راه بخشي از آيه شريفه 134 سوره مباركه آل عمران را تكرار مي‌كردند: ... وَالْكاظِمينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النّاسِ وَاللهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ (... و خشم فروبرندگان و از خطاي مردم درگذران و خداوند نيكوكاران را دوست دارد.) هنگامي كه حضرت به در خانه او رسيد و در زد، او در را باز كرد و به گمان اين كه امام براي تلافي آمده خود را آماده كرد. حضرت با كمال بزرگواري فرمود: «برادر! حرف‌هايي به من زدي. اگر در اين حرف‌ها صادق بودي از خداوند تقاضا دارم مرا ببخشد و هدايت كند و اگر دروغ گفتي از خداوند تقاضا دارم تو را ببخشد و هدايت كند.» آن مرد به دست و پاي حضرت افتاد و گفت: «اي فرزند رسول خدا. همانا در آن‌چه كه گفتم دروغ‌گو بودم. مرا ببخش.»
مطابق با فتواي مراجع معظم تقليد -حفظهم الله و ادامهم و ابقاهم- نيز هرگونه فحش دادن به ديگران حرام است.
لذا ما در مقالات قبلي هم به هيچ عنوان موافق فحش دادن به آقاي اعلمي نبوديم و نيستيم. زيرا امام به كسي كه به او فحش داد نيز فحش نداد، چه رسد به كسي كه در مقايسه با فحش مي‌توان گفت بي‌احترامي كوچكي به امام كرده است. اگر هم گفتيم كسي كه به امام بي‌احترامي مي‌كند، نبايد انتظار احترام داشته باشد، منظور فحش دادن به او نبود. بلكه منظور مواخذه او با تندي است تا ديگر چنين كاري را تكرار نكند. زيرا هرچند منظور او ظاهرا كابينه بوده، اما اين صحبت نسنجيده به نوعي به امام نيز برمي‌گشته و يا حداقل در اذهان چنين مساله‌اي را به وجود مي‌آورده است. اما سخن اصلي ما با مخالفان منتقدين آقاي اعلمي و يا موافقان آقاي اعلمي اين بود كه شما كه نگران بي‌احترامي به آقاي اعلمي هستيد، نگران بي‌احترامي به امام هم باشيد. قبول كنيد كه اين حرف حداقل به علت سوءبرداشتي كه در اذهان به وجود آورده، ولو منظور گوينده اين نبوده، نسنجيده و قابل انتقاد است و يك نماينده مجلس نبايد اين‌گونه حرف بزند.
اما گاهي نيز منظور انسان توهين نيست، بلكه معرفي فرد است. مثلا وقتي ما مي‌گوييم يزيد ملعون و يا معاويه حرام‌زاده قصد توهين نداريم، بلكه آن دو واقعا اين‌گونه بوده‌اند. مثلا حضرت علي (ع) در پاسخ به انتقاد نابجايي كه عمروعاص پليد از ايشان كرده بود، فرمودند «تعجب مي‌كنم از پسر نابغه!» نابغه در آن زمان به معني زن بدكاره بوده و منظور حضرت اين بوده است كه تعجب مي‌كنم كسي كه مادرش خراب بوده چگونه مثلا خود را مدعي دفاع از اسلام مي‌داند. اين صحبت حضرت فحش نبوده، بلكه معرفي عمروعاص -عليه اللعنه- بوده است. يعني مادر او واقعا چنين بوده است. بنابراين اين دو بحث نبايد با هم اشتباه شود.
اَللّهُمَّ اعْصِمْ اَلْسِنَتَنا مِنَ الْفُحْش، وَارْزُقْنَا الْاَدَبَ وَ الْمَتانَة

 
 

cr4zy.snip3r@yahoo.com

اس ام اس های ماه محرم


http://aycu15.webshots.com/image/39454/2005608438905090316_rs.jpg

۱.
محرم آمد و ماه عزا شد
مه جانبازی خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگویید
دوباره شور عاشوار به پا شد

۲.
حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد ...
 
۳.
ای به دل بسته ، قدری آهسته
کن مدارا با ، زینب خسته ...
یا حسین مظلوم ...

۴.
یه جائیه تو دنیا همه براش می میرن
تموم حاجتا رو همه از می گیرن
بین دو نهر آبه ، یه سرزمین خشکه
شمیم باغ و لاله اش خوشبو ز عط مُشکه
شبای جمعه زهرا زائر این زمینه
سینه زن حسینه ، یل ام البنینه ...

۵.
دوست دارم هر چی دارم بدم به راه تو حسین
تا که سینه خیز بیام میون بین الحرمین

۶.
السلام ای وادی کرببلا
السلام ای سرزمین پر بلا
السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
السلام ای کشته های بی کفن

۷.
کاش بودیم آن زمان کاری کنیم
از تو و طفلان تو یاری کنیم
کاش ما هم کربلایی می شدیم
در رکاب تو فدایی می شدیم
السلام علیک یا ابا عبدالله ...

۸.
كربلا لبريز عطر ياس شد. . . .نوبت جانبازی عباس شد

۹.
 ديباچه ی عشق و عاشقی باز شود
دلها همه آماده ی پرواز شود
با بوی محرم الحرام تو حسين
 ايام عزا و غصه آغاز شود

۱۰.
 نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز
 دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند
ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین
بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند


۱۱.
 دل را اگر از حسين بگيرم چه كنم
بی عشق حسين اگر بميرم چه كنم
فردا كه كسی را به كسی كاری نيست
دامان حسين اگر نگيرم چه كنم

۱۲.
 گويند كه در روز قيامت علمدار شفاعت زهراست . . . علم فاطمه دست قلم عباس است.

۱۳.
پرسیدم از هلال چرا قامتت خم است ؟
آهی کشید و گفت ماه محرم است...

۱۴.
باز محرم رسيد، ماه عزای حسين
سينه‌ی ما می‌شود، كرب و بلای حسين
كاش كه تركم شود غفلت و جرم و گناه
تا كه بگيرم صفا، من ز صفای حسين
 
۱۵.
فرشته‌ها از امشب صبوی غم می‌نوشن
 دوباره اهل جنت پیرهن سیاه می‌پوشن

۱۶.
با آب طلا نام حسین قاب کنید
با نام حسین یادی از آب کنید
خواهید مه سربلند و جاوید شوید
تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید
فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد

۱۷.
باز محرم شدو دلها شکست              از غم زینب دل زهرا شکست
باز محرم شد و لب تشنه شد            از عطش خاک کمرها شکست
آب در این تشنگی از خود گذشت       دجله به خون شد دل صحرا شکست
قاسم ولیلا همه در خون شدند          این چه غمی بود که دنیا شکست
 
۱۸.
محرم ماه غم نيست ماه عشق است     محرم مَحرم درد حسين است

 
 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات یک مرده 2

«که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها»
خلاصه نفهمیدم من یک مرده هستم یا به چیز دیگری تبدیل شده ام ،مثلاٌ روح. آخه اون روز که اومدی سر گور من و یک سینی حلوا هم آورده بودی وقتی خواهر کوچیکترت انگشت زد به حلوا و گذاشت دهنش رو کرد طرف تو و گفت «وای آبجی چه حلوایی شده خوش بحالاون گور به گور شده که قدر تو را نفهمید»
حتما منظورش من بودم تو خودت بهتر می دونی که من چقدر قدر تو رو می دونستم، حتما خواهرت از این که خونه ای، ماشینی ویلایی برات ارث نگذاشتم این حرف را زده . تو که میدونی مگه نه؟
ارث من برای تو همون کتاب ها بود که توی کتابخونه جا گذاشتم اومدم اینجا
زیر این خروارها خاک طبقه اول یه قبر دو طبقه . مگه بد چیزی برات گذاشتم ...هان؟
خوبه که حرف هارا می شنوم بهش بگو
بذار شوهرت بمیره ببینیم چی برات ارث میذاره؟ دیگه خانومی دلم نمیخواد فک و فامیل ات بیان قبرستون سر قبر من .
شب هفت هم بخوره تو سرشون الکی سیاه پوشیدند که بگن ما هم در عزای تو شریک هستیم . ببین خانومی دروغ میگن
باور نکن دیشب جات خالی توی قبرستون نمی دونی چه خبر بود بلند شدم رفتم گشتی زدم یه گوشه یه عده مرده جمع شده بودند از یکی پرسیدم «چه خبره
مرده جدید اومده؟» گفت:« نه بابا
شاعرا جمع شدند شب شعر گذاشتند و
خوشحال شدم خانومی... نصرت بود مشیری بود شاملو بود آتشی و اخوان ثالث و فروغ و دیگران .
جات خالی خانومی. زودتر بیا طبقه بالا
شبا دست بندازم گردنت بریم با هم توی این قبرستون درندشت گشت بزنیم .
مرده های خوبی این جا چال شدند
مرده های بد هم هست، یه جوونی رو دیدم یه گوشه چمباتمه زده بود وقتی شاملو شعر میخوند اون جوون گریه
می کرد، از همراهش پرسیدم چرا این جوون گریه می کنه؟
جواب داد «آخه یاد اون دنیا افتاده یاد عشقش که بخاطرش خودش رو از یه ساختمون بلند پرت کرده پایین و اومده
این جا حالا تنهاست . یاد عشقش افتاده.
راستش خانومی دلم گرفت . یادت هست بهت اون قدیما گفتم اگه زن من نشی خودم رو می کشم؟ اما بهر کلکی بود گرفتمت بعدها فهمیدم خودکشی بخاطر زن احمقانه ترین کاریست که یه مرد میتونه بکنه . پس چرا هیچ زنی دیده نشده که بخاطر یه مرد خودش رو بکشه...هان؟
مجنون میشه... مرد . چرا لیلی نمی شه
مجنون....شیدا میشه مرد چرا زن ها فقط اسمشون رو میذارند شیدا؟
خلاصه نمی دونم مرده ها هم می تونند عاشق بشوند ؟ یا عاشق ها می تونند
بمیرند؟ من که این جا زن عاشق ندیدم .
همش مردای عاشق هستند که طبقه پایین قبر افتادند و منتظرند یه روزی عشقشون
بیاد بغل دستشون یا بیاد طبقه بالای قبر و
من منتظرم این جا . همه مرده ها منتظرند
یکی بیاد یه شیشه گلاب بیاره سنگ گورشون رو بشوره یه فحشی هم نثارشون کنه که چرا ارثی براشون نگذاشته و مرده . ببین خانومی همون کتاب ها برات خوبه وقتی میای این جا برام گل گلایل نیار فکر می کنم راست راستی مردم... یه کتاب بیار بشین روی سنگ قبرم برام کتاب بخون . بهتره اگر هم خواستی گل بیاری یه شاخه گل مریم بیار بسه. بیا بشین رو سنگ قبرم برام بخون هر چی دلت خواست بخون...ترانه....کتاب
شعر . اون شب تو قبرستون شاملو خوند «مرگ تجربه ایست غم انگیز» .بعد ادامه داد ما این جا تواین قبرستون داریم مرگ رو تجربه می کنیم.»همه مرده های شعر دوست براش دست زدیم .ببین خانومی این جا جای خوبیه...بخدا مرده های خوب... محل با صفا اگه بیای طبقه بالا خاطرات خوبی رو با هم خواهیم داشت دیگه مشکلی بین عشق من و تو نمی افتد
هیچ مشکلی... من منتظرم بعضی وقتا فرصت کردی بیا خوشحالم می کنی.
دلم می خواد همیشه تو رو ببینم درست
مثل قدیما که میومدم دم مدرسه تو که
هر روز ببینمت .باز هم بیا چشم انتظارم نذار...خانومی من عاشق بودم...عاشق مردم . به همه بگو زیر این خاک طبقه اول یه مرده عاشق خوابیده . بذار همه بفهمند .
حتما دادی یه بیت شعر حافظ روی سنگ قبرم کندند؟ اگه این کار رو کرده باشی
خوشحالم کردی خانومی....بخدا .
توکلی

 

 

mastoor_313@yahoo.com

طرح سیا برای براندازی تشیع


در آمریکا کتابی به نام «A Plan to Devide and Desolate Theology» است که در آن مصاحبه ی مفصلی از دکتر مایکل برانت معاون ارشد رئیس سابق سیا Bob Wood Words و عضو مهم بخش شیعه شناسی سازمان سیا منتشر شده است.
وی در این مصاحبه اسرار از تکان دهنده ای پرده برداشته است و در جریان اتهام کارکنان سیا به فساد مالی بطور ناخودآگاه اعتراف کرده است در این سازمان مبلغ 900 میلیون دلار برای سازمان دهی مبارزه با تشیع اختصاص یافته بوده است. گفتتنی است که دکتر مایکل برانتن مدتی طولانی در بخش مذکور فعالیت داشته ، ولی چندی پیش به خاطر فساد مالی از کار برکنار شده است و او نیز از باب انتقام جویی خیلی از اسرار محرمانه را برملا کرده است.

مصاحبه ی وی به طور بسیار خلاصه چنین است:
انقلاب 1979 ایران ضربه های اساسی به سیاست ما در حاکمیت در کشورهای اسلامی وارد ساخت. پس از ناکامی ما در چند سال اول انقلاب برای کنترل آن و رشد روزافزون بیداری اسلامی و گسترش دامنه ی نفرت علیه غرب و ظهور اثرات جوش و خروش انقلابی در شیعیان کشورهای مختلف بالاخص لبنان، عراق، کویت، بحرین و پاکستان، مقامات بلند پایه ی سیا دور هم جمع شدند. در این جلسات نماینده ی سرویس مخفی مشهور انگلیس Mix نیز شرکت می نمود؛ زیرا انگلیس تجربه ی وسیعی در مطالعه روی کشورها را دارد.
در این گردهمایی ها نتیجه گیری شد که انقلاب ایران فقط نتیجه ی طبیعی سیاست های شاه نبوده است، بلکه در باطن عوامل و حقایق دیگری نیز وجود دارد که محکم ترین آن عوامل ، یکی رهبری سیاسی توسط مرجعیت دینی شیعی و دیگری شهادت حسین نوه ی پیامبر اسلام (ص) در 1400 سال پیش است. حادثه ای که قرن هاست شیعه به یاد آن با غم و اندوه بی نهایت عزاداری می کند. این دو محور است که شیعه را از سایر مسلمانان فعال تر و متحرک تر می سازد. در همین گردهمایی تصویب شد که برای مطالعه ی اسلام شیعی و برای برنامه‌ریزی و کار روی این پروژه یک شعبه ی جداگانه و مستقلی تاسیس شود و نخستین بودجه چهل میلیون دلاری برای آن اختصاص یابد. سپس دکتر مایکل برانت مراحل پروژه را چنین بیان می کند:

1- جمع آوری اطلاعات
2- اهداف کوتاه مدت با تبلیغات علیع شیعه و راه اندازی آشوب های بزرگتر شیعه و سنی، بدین معنی که باید آنها را با اکثریت سنی درگیر کرد تا توجه شان از آمریکا منحرف گردد.
3- اهداف دراز مدت، پایان کار تشیع با عمل براساس اهداف دراز مدت.
4- طبق نقشه در فاز اول محققینی به تمام جهان شیعه اعزام شدند. به عنوان مثال دکتر ساموئیل در پاکستان روز عزاداری های کراچی تحقیق می کرد و مدرک دکترای خود را در همین زمینه اخذ کرد. یک خانم ژاپنی به ننام نکومه هم در کویته ی بلوچستان، بر قوم هزاره و شیعه ی آن دیار تحقیق می کرد و رساله ی دکترای خو را در همین زمینه ارائه نمود. دکتر برانت می گوید: بعد از تحقیقات میدانی و جمع آوری اطلاعات در مورد شیعیان همه ی کشورها، نتایج زیر بدست آمد:

مرجعیت:
مراجع شیعه سرچشمه ی اصلی قدرت این مذهب اند. اینان همیشه با تاکید ب اصول شیعه، به شدت از آن محافظت و صیانت می کنند. اینان در تاریخ طولانی تشیع، هیچ وقت با حاکم غیر اسلامی بیعت نکردند و با وی دست دوستی ندادندن. به علت فتوای یک مرجع وقت یعنی آیت الله شیرازی، انگلیس نتوانست داخل ایران شود. بزرگترین مرکز علمی شیعه در عراق بود و چون صدام حسین علی رغم به کارگیری تمام توان خود و سعی و کوشش فراوان نتوانست آن را بخرد و مجبور به بستن آن شد.
این در حالی است که مراکز دیگر علمی در جهان همیشه با حکام وقت همراهی کرده اند. ببینید جایی مثل قم در مرکز ایران، تخت ظلم شاهنشاهی را برچید و اکنون نیز پنجه در پنجه ی آمریکا ی ابر قدرت، زورآزمایی می کند. در لبنان نهضت آیت الله موسی صدر، ارتش های انگلیس ، فرانسه، و اسرائیل را مجبور به فرار کرد. امروز نیز حزب الله لبنان بزرگترین مزاحم اسرائیل در طول تاریخ تاسیس آن دولت به شمار می رود. ما از همه ی این مطالعات به این نتیجه می رسیدیم که رو در رویی مستقیم با شیعه زیانبار و امکان پیروزی در آن بسیار کم است. بنابراین باید به کارهای پشت پرده ای روی آورد و به جای اصل قدیمی انگلیسی ها « تفرقه بینداز و حکومت کن» اصل دیگری تحت عنوان « تفرقه بینداز و نابود کن» را پیش گرفت.
بنابراین باید افرادی که با شیعه اختلاف اعتقادی دارند را بطور منظم و مستحکم علیه شیعه سازمان دهی کرد. باید شایعه ی کافر بودن برانگیز نوشت. باید افراد کم سواد و بی سواد را جمع کرد و آنها تقویت نمود تا وقتی تعداد آنها ( که ستون پنجم ما هستند) به مقدار مناسب رسید، علیه شیعه جهاد مسلحانه آغاز شود. باید چهره ی تشیع، منسوخ شود تا نزد عوام غیر مقبول باشند و در میان عامه مورد نفرت قرار گیرند.

عاشورا و عزاداری:
در میان شیعه مراسم عزاداری مرسوم است. آنها به یاد واقعه ی کربلا جمع می شوند و یک نفر سخنرانی و واقعه ی کربلا را بیان می کند و مستمعین هم گوش می کنند. بعد از آن طبقه ی جوان، سینه زنی و عزاداری می کنند. این سخنران و این مستمعین برای ما اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ زیرا از همین عزاداری و مجالس است که درمیان شیعه جوش و خروش ، آزادی خواهی و جنگ با باطل به خاطر حق، به وجود می آید. ما به خاطر همین، ده ها میلیون دلار از بودجه ویژه را برای در دست گرفتن سخنرانان و مستمعین اختصاص داده ایم. و این کار چنین تحقق می پذیرد که ابتدا دنبال افرادی از شیعه که پول پرست و دارای عقاید سست و در عین حال دارای شهرت و قدرت تاثیر و نفوذ باشند، می رویم تا به واسطه ی آنهادر عزاداری ها نفوذ پیدا کنیم.

برنامه های دقیق و مخرب:
ما از این افراد اهداف زیر را پیگیری می کنیم.
* به وجود آوردن و یا سرپرستی مداحانی که معرفت عقاید شیعه را ندارند.
* شناسایی و کمک مالی به افرادی از شیعه که بتوانند توسط نوشتارهای خود، عقاید و مراکز علمی شیعه را هدف قرار دهند؛ بنیانهای تشیع را منهدم کرده و آن را اختراع مراجع شیعه وانمود کنند.
* اضافه و یا حفظ نمودن رسوماتی در عزاداری که با عقاید شیعه منافات داشته باشد.
* عزاداری ها به گونه ای معرفی و مطرح شود که عموم جامعه احساس کنند تشیع، گروهی جاهل و توهم پرست است که در محرم برای انسانهای عادی مزاحمت به وجود می آوند. برای تشریح این جور برنامه ها لازم است پول هنگفتی خرج شود و مداحان خوب تشویق شوند.

و این گونه تشیع که یک مذهب دارای قوت منطقی است تبدیل به مذهبی درویشی محض می شود و از درون، پوک و خالی می گردد و در ذهن عوام الناس نفرت و در خود شیعه افتراق و پراکندگی گسترش می یابد. آنگاه و در نهایت باید توسط نیروهای جهادی بر آنها تیر خلاص زد و نابودشان کرد.
تحقیق و جمع آوری مطالب فراوانی علیه مرجعیت و نشر اشاعه ی آنها توسط نویسنده های پول پرست و بی نام. در این باره باید پول خوبی خرج شود و در میان مداحان و عوام شیعه مواد زیر زمینی پخش و منتشر گردد تا شیعیان دچار آشفتگی و چند دستگی شوند. و با این برنامه ها پیش بینی می شود که در مرحله ی نهایی، صدای اعتراض خود شیعه ها علیه مرجعیت بلند شود تا آنجا که در سال 2010 میلادی دیگر مرجعیت یا به عبارت دیگر مرکزیت اقتدار شیعه که تا کنون سد اصلی جلوی دولتمردان ما بوده اند به وسیله ی خود شیعیان پایان یابد.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ بيست و دوم

خدای من , بر سجاده ای نشسته ام که در هر گوشه آن , از بهاران رفته , یادگارهایی به جای مانده و اینک در انتظار یادگاری دیگر از نو بهاری دیگرند .
خدای من ,هر بهار را سبزتر از دیگری بر من می گشودی و من تا انتهای سپیدی آخرین فصلش, شادمانه می رفتم و آن را به نو رسیده ای می سپردم .
ای عزیزترین , در گوشه ای از سجاده ,نشانی از بهاری نه چندان دور می بینم
"سفر" , تو مرا به سفری یگانه فراخواندی , سفری به درون , به خویشتنم و در بهاری دیگر در"سحری"عاشقانه بیدارم کردی تا اندیشه های شبانه ام را به آن بسپارم و رهایشان سازم.
در بهاری نزدیکتر , ای نازنین , در "سایه ی خیالی " از نور و معرفت رهایم ساختی تا بدانم بی شناخت تو , بهاران,فصل تنهایی هاست ...
خدای من , و باز در بهاری پیش تر ,"سودایی عارفانه"در سرم انداختی که درد , کوه , است و غربت وتنهایی , کویری بی انتها .
خدایا مطمئن باش اگر تو نباشی , آنها همه هیچ اند و هیچ اند و هیچ .
در گوشه ای دیگر از سجاده ام ,ای مهربان ترین ,"سلامی سپید"به یادگار مانده است در بهار پیشین , مرا به سلامی میهمان کردی, گرم و دلنشین تا با هر آن چه بوی زندگی,عشق ,معرفت,می دهد,آشتی کنم .
اینک, ای خدای من ,"سجاده "معطر نشسته ام و به تمامی نشانه های دیدارهای بهاری ام با تو می نگرم :
با"سفری" آغازکردم که آغازش تو بودی , به "سحری"عاشقانه رسیدم که بامدادش تو بودی , در "سایه خیال" تو به"سودای عارفانه"ای رسیدم که تنها بهانه اش تو بودی , به"سلامی"دوباره جانم دادی که صحتش تو بودی واینک در انتظار ندایی دیگر از تو هستم و یادگاری دیگر از تو , تا مرا به تقدیری برساند که قادرش تو باشی ,به حالی بگردانی که محولش تو باشی .
خدایا باور کن این بنده تو تنهاست و هیچ کس را جز تو ندارد ...
خدایا باورم گن که باور با تو بودن تنها آرزوی من است ...
آنقدر در خانه ات می نشینم و می گریم و می کویم تا بدانی که به یک ندای چه کسی پشت در است گفتن تو قناعت کرده ام ...
خدایا به خودت قسم ... تنهایم مگذار ... همین ...
آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 دي / 15 ژانويه / 6 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
25 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روز درخشان ديگري درتاريخ ايرانيان

پانزدهم ژانويه سال 946 ميلادي (25 ديماه) احمد ديلمي (معزالدوله) بغداد را متصرف شد، المستكفي بيست و دومين خليفه عباسي را بركنار كرد و با اين اقدام حكومت سراسر ايران بار ديگر در دست ايرانيان قرار گرفت و تجديد حاكميت ملّي كه مرداني چون ماكان و مرداويز از مازندران و ديلمان، بابك خرمدين از آذربايجان، سيستاني ها (ايرانيان خاوري كه امروز افغان خوانده مي شوند) به ويژه صفاريان، خراساني ها به ويژه سامانيان و ... در راهش تلاش كرده و جان باخته بودند به تحقق پيوست. علي، احمد و حسن ديلمي پسران بويه از پيروان و دستياران «مرداويز» قهرمان ملّي ما بودند كه آرزوها و انديشه هاي وي را دنبال كردند.
     بوئيان «شيعه اثني عشري» را با ناسيوناليسم ايراني در آميختند تا ميهن آنان ماهيتي كاملا مستقل داشته باشد؛ درست به همان گونه كه آئين زرتشت ستون ناسيوناليسم ايراني در دوران ساسانيان بود.
     احمد از سوي برادر خود علي ديلمي مامور پس گرفتن خوزستان و تصرف بغداد بود كه به انجام هر دو ماموريت موفق شد. احمد چون شنيد كه خليفه بركنار شده از دسيسه دست بر نداشته دستور مجازات اورا داد كه حكم به نابيناشدن او داده شد تا نتواند توطئه كند و اين حكم كه احمد شخصا در تعيين نوع مجازات مداخله نداشت به اجرا درآمد.
     تاريخ نگاران اروپايي 15 ژانويه 946 ميلادي (پس گرفتن پايتخت امپراتوري باستاني ايران ـ فتح مقر خليفه عباسي) را براي ايرانيان روزي بزرگ نوشته اند، روزي درخشان همانند روزي كه كوروش ايجاد ايران را اعلام داشت و روزي كه اشكانيان مقدونيهاي اشغالگر (جانشينان اسكندر) را به مديترانه ريختند. مقدوني ها «سلوكيه» را در كنار دجله ساخته بودند تا از آنجا بر آسياي غربي حكومت و نظارت كنند كه اشكانيان پس از بيرون راندن آنان از آسيا، تيسفون (مداين ـ واقع در 36 كيلومتري جنوب بغداد امروز) را در سوي ديگر دجله ساختند و دو دولت اشكاني و ساساني ايران حدود هزار سال از اين شهر بر امپراتوري پهناورشان حكومت كردند و مانع پيشروي اروپاييان (روميان) در آسيا شدند. هر دو دودمان خطر نزديك بودن به مرز رقيب (امپراتوري غرب = روم ) را تحمل كردند و پايتخت را از تيسفون به يك شهر مركزي انتقال ندادند.
    بغداد در دسامبر سال 1534 از دست ايران خارج شد و موقتا به تصرف سلطان سليمان امپراتور عثماني افتاد كه خود را خليفه مسلمين مي خواند و بغداد را براي اثبات ادعاي خود لازم داشت. دولت صفويه ايران بعدا بغداد را از عثماني ها پس گرفت و در آنجا يك پادگان ثابت به وجود آورد و يك واحد نظامي نيرومند مستقر ساخت. جنگ متناوب ايران و عثماني بر سر بغداد دو قرن طول كشيد و در زمان نادر شاه مصالحه صورت گرفت؛ ايران از دعاوي خود بر بغداد دست كشيد و عثماني حاكميت ايران بر ايروان (پايتخت كنوني ارمنستان) و همه قفقاز جنوبي را برسميت شناخت.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

25/10/58
مخالفت كورت والدهايم با تصويب قطعنامه تحريم اقتصادي عليه ايران و همچنين مخالفت با اعمال فشار آمريكا بر ايران.

شوروي قطعنامه عليه ايران را در شوراي امنيت وتو كرد.

(9 راي موافق – آلمان شرقي مخالف – بنگلادش و مكزيك ممتنع و شوروي وتو كرد.)

حمايت كره شمالي از ايران در مقابل تحريم اقتصادي غرب عليه ايران.

25/10/65
عمليات كربلاي 6 (در غرب كشور)

25/10/66
آغاز عمليات بيت المقدس 2 با رمزيا زهرا( س) آغاز شد . اين عمليات که تا دوم بهمن همان سال به طول انجاميد درمنطقه عمومي ارتفاعات قميش وسليمانيه آغازشده بود . در عمليات بيت المقدس 2 بيش از 2500 نفر از افراد دشمن کشته و يا زخمي شدند . همچنين در اين ميان 785 نفر از افراد دشمن به اسارت نيروهاي خودي در آمدند . بر اثر اين عمليات تعداد 15 تانک و نفربر دشمن منهدم و بيش از سي تانک و نفربر و همچنين ادوات سنگين و سبک و مهندسي دشمن نيز به غنيمت نيروهاي اسلام در آمد .

تحويل سوپراتاندارد به عراق (5 فروند).

Mobin_s2004@yahoo.com
15 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
وقتي كه از قانون كاري ساخته نباشد ...

Sara Jane Moore

Sara Jane Moore

«سارا جين مورSara Jane Moore» چهل و دو ساله و مادر چهار فرزند كه قصد ترور جرالد فورد رئيس جمهور وقت آمريكا را كرده بود 15 ژانويه 1976 به اين جرم به حبس ابد محكوم شد. وي در دادگاه به عمل خود اعتراف كرده و گفته بود: «وقتي كه از قانون كاري ساخته نباشد، بايد از تفنگ استفاده كرد.». وي كه قبلا پرستار بيمارستان بود در 42 سالگي به صف ناراضيان آمريكايي پيوسته بود و در سپتامبر 1975 هنگامي كه فورد در شهر سانفرانسيسكو از هتل اقامتش بيرون آمده بود تپانچه خود را به سوي او نشانه رفته بود كه يك رهگذر زير دستش زده بود، گلوله به خطا رفتة بود و فورد نجات يافته بود.
    در آن زمان، رسانه هاي آمريكا گزارش كرده بودند كه «سارا» قبلا پنج بار شوهر كرده بود ولي در هيچيك از آنها موفق نبود. وي همچنين در تحصيل و كار شكست خورده و تحصيل در دانشكده پرستاري را ناتمام گذارده بود. به ادعاي اين رسانه ها، سارا مدتي هم «خبرچين» اف بي آي شده بود و در اين ماموريت با ناراضيان آشنا شده و به صف آنان پيوسته بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 15 ژانويه

  • 1953:   ( دي ماه سال1332 ) برغم مخالفت مردم و يك رشته تظاهرات خونين ، سفارت ايران در لندن و سفارت انگلستان در تهران باز گشوده شدند و دو روز بعد راجر استيونسون سفير انگلستان در تهران و علي سهيلي سفير ايران لندن شد .
        

  • 1955:   سناي امريكا بدون راي مخالف تصويب كرد كه كار بازرسي كارمندان سازمانهاي عمومي از نظر وفاداريشان به دولت آغاز شود.

  • 1965:   وينستون چرچيل دولتمرد محافظه كار انگليسي دچار سكته مغزي شد و 15 روز بعد ( سي ام ژانويه ) در 91 سالگي در گذشت.

  • 1973:   نيكسون رئيس جمهوري وقت آمريكا دستور قطع هر گونه حمله نظامي به شمال ويتنام را صادر كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    6 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     فرستادن نماينده «ابن سعد» به حضور امام حسين (ع )

    6 محرم 61 - «ابن سعد» نماينده اي به حضور امان حسين (ع ) فرستاد تا انگيزه ورود و استقرار آن حضرت را در كوفه جويا شود . البته هيچيك از افراد سپاه ابن سعد اين ماموريت را نپذيرفتند زيرا آنان خودامام حسين (ع) رابه كوفه دعوت كرده بودند، اما حال براي جنگيدن با آن بزرگوار در مقابلش صف آرايي كرده بودند . در همين اثنا ابن زياد در نامه اي ازابن سعد خواست كه امام و يارانش را به بيعت با يزيد فرا خواند . امام حسين (ع) بعد از آگاهي از اين امر از اين امر سر باز زدند . زيرا براي بيعت با يزيد به كوفه نيامده بودند بلكه هدف آن امام معصوم ايجاد پايگاهي براي گسترش اسلام به ديگر نقاط جهان بود .

     

     وفات « سيّد رضي» يا« شريف رضي» از بزرگترين نوابغ شيعه و از فضلاو شعراي نام آور مسلمان

    6 محرم 406 - « سيّد رضي» يا« شريف رضي» از بزرگترين نوابغ شيعه و از فضلاو شعراي نام آور مسلمان وفات يافت . از وي به نامهاي محمد و ذو الحَسَبَين نيز ياد شده است . شريف رضي فراگيري قرآن مجيد و ديگر علوم اسلامي را از كودكي نزد برادر عالمش سيد مرتضي آغاز كرد . 10 ساله بود كه به سرودن شعر پرداخت و اشعار بسيار لطيف و پرمعني سرود وبه اشعر عرب ملقب شد .از شريف رضي آثار متعدد و گرانقدري باقي است اما بي شك مهمترين و ارزشمند ترين اثر وي گردآوري نهج البلاغه است .))((ابوالحسن محمد بن الحسين الموسوي، معروف به سيد رضي و شريف رضي، متولد سال 359 هجري در بغداد، با پنج واسطه از سوي پدر به امام موسي الکاظم (ع) و با چند واسطه از سوي مادر به امام زين العابدين، علي بن الحسين (ع) و به روايتي به اميرالمومنين (ع) مي رسد. پدرش ابو احمد حسين بن موسي، از روزگاري کهن نقيب سادات علوي بغداد بوده است.
    سيد رضي علاوه بر نقابت، اميري حاجيان و قضاوت در مظالم را نيز به عهده داشت و از جايگاه معنوي والايي برخودار بود. ابو احمد در سال 369 هجري به همراه تني چند از سران علويان به دستور عضد الدوله ديلمي به قلعه اصطخر فارس اعزام و در آن جا به زندان افکنده شد.
    سيد رضي که در اين سال اندکي کمتر از ده سال از زندگي او مي گذشت، با شنيدن اين خبر، قصيده اي بلند در ستايش پدر و نياکان او از ائمه اطهار و در نکوهش عضد الدوله و وزير او ابن مطهر سرود هنگامي که اين قصيده پخش گرديد، همه اديبان و سخن شناسان و دانشمندان به وجود نابغه اي نوجوان در شعر و ادب و تاريخ و علوم اسلامي اعتراف و آينده درخشاني را براي او پيش بيني کردند.
    سيد رضي با برادر بزرگوارش سيد مرتضي علم الهدي در نبود پدر تحت نظارت مادر به تحصيل علوم ادبي و اسلامي روزگار خود ادامه دادند.
    پدر در سال 376 ه. به وسيله شرف الدوله، فرزند عضدالدوله آزاد شد و به همراه وي به بغداد آمد و همه مناصب از دست داده را دوباره به دست آورد، ليکن به علت خستگي از زندان و رنجش از (اميران) و حليفگان، از همان سال تا سال 381 ه. همه آن مقامات را به فرزند کوچکش سيد رضي واگذار کرد.
    سيد رضي از استادان برجسته زمان خود مانند: ابوعلي فارسي، قاضي سيرافي، قاضي عبدالجبار بغدادي، ابن نباته خطيب، ابن جني، علي بن عيسي شيرازي، محمد بن موسي خوارزمي، شيخ مفيد، تلعکبري و عده اي ديگر دانش اندوخت.
    وي مدرسه اي به عنوان «دارالعلم» با کتابخانه اي مجهز و همه امکانات زيست دانشجويان تأسيس کرد و شاگردان برجسته اي به دست او به مقام استادي رسيدند.
    سيد رضي مورد توجه خليفه الطائع و سپس القادر بالله و بهاء الدوله امير آل بويه بود و به وسيله آنان به نقابت طالبيان سراسر جهان و به القاب معنوي بزرگي دست يافت.
    سيد رضي در دوران جواني به تفسير و توضيح آيات الهي روي آورد. عشق و علاقه وي به قرآن از همان اوايل كودكي آغاز شده بود. چنانكه بعد از يادگيري، اُنس دايم و رابطه هميشگي با قرآن برقرار كرد و در سي سالگي در مدت كوتاهي قرآن را حفظ كرد. او همواره با زمزمه كلام الهي آينه دل را جلا مي‌بخشيد. بعد از گذراندن علوم مختلف قرآني علاوه بر شيريني قرائت دوران كودكي، خود را با دنيايي از زيباييهاي روح بخش همراه مي‌يافت كه وسعتش بي‌انتها و غايتش بي‌منتها بود. سيد رضي محو در جمال تابناك آيات الهي دست به قلم برد تا قطره‌اي از درياي بيكران تعاليمش را بر صفحه روزگار جاري سازد. ثمره اين تلاش با اخلاص، سه گنجينه گران سنگي است كه براي نسلهاي آينده به يادگار گذاشت؛
    1. تلخيص البيان عن مجازات القرآن.
    2. حقايق التأويل في متشابه التنزيل.
    3. معاني القرآن.
    ديگر تأليفات سيد رضي عبارتند از:
    خصايص الائمه، نهج البلاغه، الزيادات في شعر ابي تمام، تعليق خلاف الفقهاء، كتاب مجازات آثار النّبويّه، تعليقه بر ايضاح ابي علي، الجيّد من شعر ابي الحجاج، زيادات في شعر ابي الحجاج، مختار شعر ابي اسحق الصّابي، كتاب «مادار بينه و بين ابي اسحق من الرسائل» و ديوان اشعار.
    هر روز كه سپري مي‌شد برگِ زرّيني به دست تواناي سيد رضي بر تاريخ تابناك اسلام افزوده مي‌گشت. او با قلمي روان و علمي فراوان خدمات ارزنده‌اي ارائه كرد. براي كتاب وحي تفسير نوشت، احكام فقهي تدوين كرد، با اشعار نغز و قصيده‌هاي بلند خود سيل معارف روان ساخت و مسئوليتهاي طاقت فرساي ديني، سياسي، اجتماعي را به عهده گرفت و ... با همه اينها كار خود را ناتمام مي‌ديد و احساس خلأ و كمبود مي‌كرد گويي براي رسالتي ديگر آفريده شده است. رسالتي بس بزرگ.
    وي مي‌بايست از فضاي آزاد به وجود آمده كمال استفاده را مي‌برد و با شناساندن اصالت شيعه، اسلام واقعي را به جهانيان معرفي مي‌كرد. سيد رضي به خوبي مي‌دانست كه رسالت بدون امامت ناقص است و شهر علم پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ بدون وجود علي ـ عليه السّلام ـ شهري بي‌دروازه مي‌ماند و بدون معصوم، قرآن بدون مفسّر خواهد بود. مي‌بايست قدم به ميدان گذاشت و اقدامي كرد و كاري را كه انجام آن براي گذشتگان ميسّر نگشته است به سر منزل مقصود رساند.
    شريف رضي با اين تفكّر الهي كار بزرگي را آغازيد. همان كاري كه ثمره شيرينش در كلام بلند مولا علي ـ عليه السّلام ـ به بار نشست و كتاب هميشه جاويد نهج البلاغه را به ارمغان آورد، نام و ياد سيد رضي را براي هميشه زنده نگه داشت. در حقيقت او اولين عالمي است كه كلمات و خطبه‌هاي سراسر بلاغت اميرمؤمنان علي ـ عليه السّلام ـ را گردآوري و تدوين كرد.
    سيد رضي در ماه محرم سال 406 ق. در سن 47 سالگي چشم از جهان فروبست و جهان علم و عالم تشيّع را در غم و ماتم فرو برد ... . انبوه مردم جنازه سيد رضي را تشييع كردند و فخرالملك وزير بر جنازه وي نماز خواند پيكر پاكش را در خانه خود به امانت دفن و بعدها به حرم امام حسين ـ عليه السّلام ـ منتقل كردند.
    روح متعالي اش با اميرالمؤمنين (عليه السلام) محشور باد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -12
    -1

    اهواز

    1
    11

    تبريز

    -15
    -1

    شيراز

    -3
    9

    مشهد

    -10
    -6

    بندرعباس

    12
    18

    کرمان

    -5
    7

    اصفهان

    -15
    -1

    يزد

    -8
    -2

    کرمانشاه

    -11
    -1

    اراک

    -25
    -8

    رشت

    -2
    3

    دبی

    14
    17


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1382 تومان
    938 تومان
    1855 تومان
    850 تومان
    252 تومان
    259 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    208000 تومان
    102000 تومان
    52000 تومان
    199000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.14

    اذان مغرب : 17.33

    اذان صبح فردا : 5.45

    طلوع آفتاب فردا : 7.14

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist 
    12 ژانويه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 12 ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 158
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    --------------------------------------------------------------

    تصویر بزرگترین تلویزیون پلاسمای جهان: 150 اینچ!


    شرکت پاناسونیک دیروز در نمایشگاه CES از بزرگترین تلویزیون پلاسمای جهان پرده برداری کرد. این تلویزیون 150 اینچی دارای زرلوشن 4096 در 2160 پیکسل است و این به معنای رزلوشن 4 برابر بیشتر نسبت به بهترین تلویزیون های پلاسمای فعلی است.
    مصرف این تلویزیون 50 درصد کمتر از تلویزیون های معمولی است و البته خوبی این مدل این است که با برق 220 ولت کار میکند. این به این معنی است که میتوانید به راحتی در ایران از آن استفاده کنید. البته اگر حاضر باشید پول آن را پرداخت کنید. هنوز قیمت این غول تصویری اعلام نشده. ولی فکر کنم با وجود چنین چیزی در خانه بهتر است عبارت "سینمای خانگی" را به "سینمای واقعی" تغییر دهیم!
    برای دیدن عکس های بیشتری از این تلویزیون به سایت گیزمودو مراجعه کنید

    شرکت زیراکس
    آرم تجاری خود را عوض کرد



     

    پس از 40 سال شرکت زیراکس نمایشگاه CES را مکان مناسبی برای اعلام آرم جدید خود یافته و در آن اعلام کرد که از این به بعد با لوگوی جدید محصولات خود را عرضه میکند. البته این موضوع ارتباطی با تکنولوژی ندارد ولی بد ندیدیم که خبر آن را اعلام کنیم. اول اینکه چون محصولات زیراکس در ایران به وفور یافت میشود بهتر است با آرم جدید آن آشنا باشید تا فکر نکنید محصولات جدید تقلبی هستند.
    دوم اینکه فکر نکنید فقط "همراه اول" متخصص انتخاب اسم های شاهکار است. همانطور که میبینید شرکت مشهوری مثل زیراکس هم میتواند چنین آرم افتضاحی طراحی کند!
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    لابیرنت سعودی


    نويسنده: عمر حمزاوی
    مترجم: مهدي كاظمي

    معرفی کتاب:
    در دهه های 1970 و 1980 میلادی، خاندان سلطنتی "آل سعود" درآمد های بالای نفتی را برای افزایش و تقویت کنترل خود بر امور و نیز توسعه شبکه های موجود تابعیت و اطاعت پاتریمونیال ( پدرسالارانه ) در سراسر کشور مورد استفاده قرار داد. در نتیجه، دستگاه دولت متورم شد، و از این طریق، نقش نیروهای امنیتی و نیز تشکیلات مذهبی "وهابی" بسیار پررنگ گشت و رفته رفته تسلط اقتدارگرایانه دولت بر جامعه محکم تر گردید و درجه ای از پلورالیسم ریشه دار در ساختارهای قبیله ای جامعه عربستان سعودی جای خود را به یک دولت سرکوبگر در حال تقویت و یک ایدئولوژی وهابی متجاوز و بنیادگرا داد.
    چندین تغییر قابل توجه در این راستا رخ داد که حاکی از این تحولات بودند. دولت سعودی انتخابات شهرداری ها که تا دهه 1960 بطور منظم برگزار شده بود را متوقف ساخت. دیگر دیدگاه های سیاسی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و معنوی چندان تحمل نشدند. اقلیت ها، بویژه جماعت شیعیان ساکن در استان های شرقی، اقدامات تبعیض آمیز و نفرت انگیز سیستماتیک متعددی را متحمل شدند. در کل، سیاست و تصمیم گیری در عربستان سعودی در انحصار شاهزاده ها، روحانیون وهابی و دوستان و متحدان آنها در بوروکراسی دولتی درآمد.
    اگر چه فرآیندهای مدرنیزاسیون و شهری سازی، نقشه اجتماعی این کشور را تغییر داد و یک طبقه متوسط با ثبات را ایجاد کرد، اما از نظر کلی تقاضای عمومی برای اصلاحات همچنان ضعیف باقی ماند.
    در دهه 1990، تغییرات اندکی در این صحنه سیاسی مشاهده شد. جنگ 1991 خلیج فارس به اقتصاد عربستان سعودی آسیب های جدی وارد ساخت و حضور مستقیم نیروهای نظامی ایالات متحده و مشروعیت خاندان سلطنتی را تضعیف نمود. افزایش روزافزون نرخ های بیکاری و فقر، روشنفکران و طلاب و روحانیون مذهبی را به سمت طرح درخواست اصلاحات اساسی سیاسی و اقتصادی هدایت نمود.
    حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، جامعه سعودی را در معرض پیامدهای مصیبت بار رخوت اقتدارگرایانه وهابیت قرار داد. اولین و فوری ترین تأثیر منفی حملات 11 سپتامبر این بود که خاندان سلطنتی سعودی را در معرض فشارهای فزاینده بین المللی برای انجام اصلاحات قابل توجه، به منظور مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، قرار داد. این حملات همچنین همانند یک کاتالیزور، آغاز بحث های گسترده در میان نخبگان سیاسی و روشنفکران در مورد "اشتباهات صورت گرفته" و "آنچه بایستی انجام شود" را نیز موجب شد. تقاضاهای داخلی برای انجام و تسریع اصلاحات، ناگهان گوش شنوا تری یافتند. در سال های اخیر این دو عامل – تقاضاهای داخلی و بین المللی برای اصلاحات – عناصر جدید گشایش دهنده ای را به درون واقعیت های سیاسی عربستان سعودی تزریق کرده اند. آنها همچنین انگیزه های کافی را نیز برای قدم گذاشتن در راه اصلاحات برای دولت ایجاد کرده اند.
    نوشتار حاضر درصدد تحلیل وضعیت سیاسی حال حاضر جامعه عربستان با نگاه به دسته بندی های موجود در حکومت سعودی و تعامل آن با وهابیت رسمی حاکم بر کشور می باشد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● تعیین جایگاه بازیگران سیاسی

    ● خاندان پادشاهی

    ● تشکیلات مذهبی

    ● اصلاح طلبان لیبرال

    ● اسلام گرایان میانه رو

    ● آثار بیداری اسلامی

    ● اقدامات اصلاحی میان سال های 2002 تا 2005
    اصلاح مجمع مشورتی
    انتخابات شوراهای شهری و شهرداری ها
    قانونی ساختن سازمان های حقوق بشر و اتحادیه های حرفه ای
    انجام اصلاحات در حوزه آموزش و پرورش
    نهادینه سازی همایش های گفتگوی ملی

    ● پتانسیلی برای اصلاحات اساسی بیشتر
    1. مجمع مشورتی و شوراهای شهری
    2. توسعه جامعه مدنی
    3. پیشرفت اصلاحات در آموزش و پرورش
    4. برابری جنسیتی

    ● عربستان سعودی و نقش ایالات متحده


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    راهکارهايي براي پيشگيري از سرماخوردگي

    آنفلوآنزا عفونت دستگاه تنفس است همراه با نشانه هايي که شديداً شبيه به نشانه هاي سرماخوردگي است به طوري که فرد را دچار اشتباه مي کند. تب، خستگي، گلودرد، بدن درد، سرفه هاي خشک و تهوع نشانه هاي مشابه هر دو بيماري هستند. سرماخوردگي به خودي خود خطرناک يا کشنده نيست اما سيستم ايمني بدن را ضعيف مي کند که در نتيجه بدن آماده ابتلا به بيماري هاي ديگر مي شود. هر سال در ايالات متحده حدوداً 200 هزار نفر در بيمارستان بستري و 36 هزار نفر بر اثر بيماري آنفلوآنزا يا عوارض آن جان خود را از دست مي دهند. جهت پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا مي توان از راهکارهاي زير استفاده کرد؛

    1- دستان خود را چند بار در روز بشوييد و بهتر است هر دفعه دو بار آنها را بشوييد.

    2- سرماخوردگي يا آنفلوآنزا فقط از راه سرفه يا بوسيدن منتقل نمي شود بلکه با دست دادن يا دست زدن به اشيا نيز منتقل مي شود.

    3- با بند انگشت چشم هايتان را بماليد زيرا بند انگشت بسيار کمتر از نوک انگشتان احتمال آلودگي به ويروس ها را دارد.

    4- به مدت 10ثانيه مسواک تان را در مايکروويو بگذاريد، با اين کار ميکروب هاي ناقل سرماخوردگي يا ديگر بيماري ها کشته مي شوند. هنگامي که مسواک مي زنيد، دندان هايتان تميز مي شود ولي مسواک تان محل پرورش ميکروب ها مي شود. با استريليزه کردن مسواک يعني با قرار دادن آن در مايکروويو به مدت 10 ثانيه يا شستن کامل آن با آب، قبل از استفاده ميکروب هاي آن را از بين ببريد، در غير اين صورت بهتر است ماهي يک بار مسواک تان را عوض کنيد.

    5- هر پاييز، واکسن آنفلوآنزا بزنيد. مرکز کنترل بيماري هاي امريکا توصيه مي کند که همه افراد بالاي پنجاه سال، افرادي با مشکلات سلامتي نظير بيماري هاي قلبي، ريه، ديابت و...، زنان حامله و افرادي که سيستم ايمني بدن شان ضعيف شده است (کساني که سرطان يا ايدز دارند) و افرادي که در مراکز درماني مستقيماً با بيماران سروکار دارند، واکسن آنفلوآنزا بزنند.

    6- اگر مشکل کاري برايتان پيش آمد، خود را سرزنش نکنيد. شايد باور نکنيد اما سرزنش خود و خودخوري احتمال ابتلا به سرماخوردگي را بيشتر مي کند. محققان معتقدند که بروز مشکل در کار يا شغل، سبب استرس مي شود که استرس نيز سيستم ايمني بدن را تضعيف مي کند.

    7- درجه حرارت خانه را پنج درجه کم کنيد. هواي خشک خانه هايي که بيش از حد گرم هستند، فضاي مناسبي براي رشد ميکروب سرماخوردگي فراهم مي کند و همچنين غشاي مخاطي (دهان، لوزه ها و بيني) خشک شده و نمي تواند جلوي ورود ميکروب ها را بگيرد. بنابراين بهتر است درجه حرارت را پايين بياوريد و از يک دستگاه بخور يا هر وسيله مرطوب ساز ديگر در خانه استفاده کنيد.

    8- هفته يي يک بار در سونا بنشينيد. طبق تحقيقات دانشمندان استراليايي که در سال 1990 منتشر شد، ميزان سرماخوردگي افرادي که طي شش ماه دوره تحقيقات مرتباً از سونا استفاده مي کردند، نصف ميزان سرماخوردگي آنهايي بود که از سونا استفاده نکرده بودند. اين احتمال وجود دارد که تنفس هواي داغ ميکروب هاي سرماخوردگي را از بين مي برد.

    9- هر روز يک فنجان ماست بخوريد. طبق تحقيقات اخير انجام شده در دانشگاه کاليفرنيا، افرادي که هر روز يک فنجان ماست مي خورند بيست و پنج درصد کمتر از افرادي که ماست نمي خورند، به سرماخوردگي مبتلا مي شوند.

    10- حوله مخصوص خشک کردن دست ها را سه ،چهار روز يک بار عوض کنيد و براي شستن حوله از آب داغ استفاده کنيد تا ميکروب هاي آن کشته شود.

    11- زير ناخن ها را هر روز تميز کنيد زيرا زير ناخن يکي از محل هاي تجمع ميکروب است.

    12- سير بخوريد، خوردن سير هم در پيشگيري از سرماخوردگي کمک مي کند و هم در صورت ابتلا بهبود را تسريع مي سازد.

    13- هنگام عطسه يا سرفه حتماً جلوي دهان و بيني خود را با دستمال بگيريد تا از پخش ميکروب در فضا جلوگيري شود.

    14- آب پرتقال بخوريد. ويتامين C دوره سرماخوردگي را کوتاه تر مي کند و در بهبودي موثر است.

    15- بلغور، موز، مرغ، ماهي و بوقلمون بخوريد زيرا به حفظ سلامت ارگان هاي سازنده گلبول سفيد (که با عفونت هاي بدن مي جنگند) کمک مي کند.

    16- سيب، زغال اخته و سس گوجه فرنگي نيز مفيد است زيرا حاوي فلاونوئيد و مواد ضدالتهابي هستند که سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند.

    17- اصرار به تجويز آنتي بيوتيک نکنيد. سرماخوردگي و آنفلوآنزا (و اکثر بيماري هاي عفوني) عامل ويروسي دارند. بنابراين آنتي بيوتيک هايي که براي از بين بردن باکتري ها ساخته شده اند، نه تنها اثري روي اين بيماري ها ندارند بلکه مضر نيز هستند زيرا سبب از بين رفتن باکتري هاي مفيد بدن (که خود بخشي از دفاع ايمني بدن هستند) مي شوند.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    همسر خسيس‌مان را درمان كنيم؟  
     

    کنترل دخل و خرج و آینده‌نگری اصلاً صفت بدی نیست اما بعضی از ما مثل میرزا نوروز - که به کفش‌های پاره و زهواردررفته‌اش چسبیده بود - چنان به پول می‌چسبیم که جداشدن از آن محال است.
    روان‌شناسان خساست را یک نوع مشکل «روانی» می‌دانند چون معتقدند افراد مبتلا به این اختلال روحی- روانی در همه رفتارهایشان دچار خست و امساک هستند؛ حتی در ابراز احساسات و نشان‌دادن محبتشان به همسر، فرزندان و اقوام نزدیک.
    در این شماره، تلاش کردیم تا با خساست به‌عنوان یک مشکل روحی- روانی و تاثیر آن بر روابط زوج‌ها و شیوه رفتار با همسر مبتلا به این اختلال روحی - روانی آشنا شویم.


    خسيس‌ها از دیدگاه علم
    از نظر علم روان‌شناسی «سخاوت روح» یکی از ویژگی‌های مثبت روحی – روانی و رفتاری است که تقریبا در همه افراد- با اندکی تفاوت در میزان آن- وجود دارد. اما در برخی افراد این ویژگی رفتاری اجازه یا فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کند و همین ناتوانی ، آنها را به فردی خسیس(اسكروچ) تبدیل می‌کند.
    خساست در شیوه خرج و پس‌انداز کردن، رفتارهای فردی و اجتماعی، ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، گوشه‌گیری، امتناع از حضور در جمع، توجه بیش از حد به رفتارهای دیگران و بررسی رفتارهای آنها به قصد انتقاد و ... مشاهده می‌شود.
    آنها حتی در ابراز احساسات هم خساست می‌کنند! به این مثال توجه کنید؛ مدیر مؤسسه‌ای از اينكه کارمندان‌اش به خوبی کار می‌کنند، آگاه است اما خساست او اجازه نمی‌دهد تا با پاداش مالی يا حداقل تشويق زباني از همکاران‌اش تشكر و تقدير كند.
    در واقع «سخاوت» به صورت بالقوه در این فرد وجود دارد چون متوجه تلاش کارمندانش می‌شود ولی خسیس بودن او مانع از آن می‌شود که سخاوتمندی‌اش را نشان بدهد. این نمونه یکی از هزاران نمونه ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران به دلیل خساست است.


    خانواده در سایه خست
    شاید زمان مجردی، خساست مشکلات فراوانی را برای فرد خسیس ایجاد کند که مهم‌ترین آن، جدا ماندن از جمع و تنها ماندن است. در واقع خساست اجازه نمی‌دهد اندکی از درآمد شخصی‌مان را صرف رفت و آمد یا خرید هدیه برای دیگران کنیم و در برنامه‌های دسته‌جمعی حاضر شویم. به این ترتیب، هر لحظه بیش از قبل از جمع فاصله می‌گیریم و در نهایت به فردی منزوی تبدیل می‌شویم. تا اینجای قضیه، فقط خودمان ضرر می‌کنیم؛ ولی بعد از ازدواج، وضعیت کاملا فرق می‌کند چون پای نفر دیگری هم در میان است.

    بعد از تشکیل خانواده، خسیس بودن یکی از طرفین، به شدت بر روابط زوجين و رابطه آنها با يكديگر تاثیر می‌گذارد؛ تا حدی که شاید به جدایی بینجامد؛ مگر آنکه هر دو نفر (زن و شوهر) مبتلا به مشکل خساست باشند تا بتوانند از بودن در کنار هم لذت ببرند. از مهم‌ترین مشکلات زندگی افراد خسیس با خانواده (همسر و فرزندان) می‌توان به این موارد اشاره کرد:

    - ناتوانی در برقراری ارتباط عاطفی؛ این افراد حتی نمی‌توانند از ساده‌ترین کلمات محبت‌آمیز برای بیان احساسات خود استفاده کنند. جالب اینکه اگر هم از این کلمات استفاده کنند، آزادی و آرامش در رفتارشان دیده نشده و همیشه حالتی از گرفتگی و ناراحتی در رفتار آنها مشاهده می‌شود.

    - به نظر آنها خرید هر چیزی غیر ضروری است و بهتر است به جای آن در بانک پول پس‌انداز شود. خرید هدیه هم که اصلا محلی از اعراب ندارد و دور ریختن پول به حساب می‌آید. در مواقع اجبار هم پرداخت نقدی، بهتر از هر هدیه‌ای است.

    - فاصله عمیقی در روابط زن و شوهر دیده می‌شود؛ سایه دائمی خساست در زندگی مشترک، باعث جدایی آنها از هم می‌شود چون یکی از طرفین نمی‌تواند نیازهای عاطفی و روحی- روانی طرف مقابل را برآورده کند. بگذریم از اینکه رفع نیازهای دیگر به طور کامل از یاد رفته است.

    - ارتباط زن و شوهر به بحث‌ها و رفع نیازهای مالی محدود می‌شود. در نهایت نیز برای رفع هر نیاز- پس از یک جدال طولانی – باید همه افراد خانواده از چهارچوبی که فرد خسیس تعیین می‌کند، پیروی کنند.

    - والد یا والدین (بسته به اینکه کدام‌یک به بیماری خساست دچار باشند) همواره از رفتارها و تلاش‌های فرزندشان در هر زمینه‌ای ناراضی هستند. این نارضایتی از مسائل درسی تا کارها و رفتارهای روزمره آنها را شامل می‌شود. اما این والدین برخلاف والدین کمال گرا - که برای موفقیت فرزندشان هزینه كرده و آنها را همراهی می‌کنند - هیچ تلاش و کمکی برای پیشرفت بیشتر فرزندشان نمي‌كنند و فقط توقع دارند.

    - مردان یا زنان خسیس هر مسئله‌ای را با مسائل مالی می‌سنجند و «پول و درآمد» مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در زندگی آنهاست. مثلا معیار محبتشان، مبلغ، کیفیت یا نوع هدایای خریداری شده است، نه زیبايی این كار.

    - تصمیم‌گیری برای خرید هر وسیله ساده‌ای برای منزل باید با اجازه زن یا شوهر خسیس باشد. برای صدور این اجازه هم باید همیشه دلیل قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد؛ دلیلی که بتواند فرد خسیس را قانع کند. به این ترتیب، طرف مقابل از هر خریدی منصرف می‌شود.

    به نظر شما زندگی‌ای که یکی از طرفین اختیار کامل دارد و دیگری هیچ اختیاری ندارد، به زندگی در زندان شبیه نیست؟

    - رفتارها آزادانه نیست؛ ترس از بروز واکنشی نامطلوب از سوی فرد خسیس بر همه رفتارها و روابط سایه افکنده و آزادی عمل را از همه افراد خانواده - به ویژه همسر - سلب کرده است.

    - این افراد در برآوردن نیازهای فردی‌شان هم امساک می‌کنند؛ تا حدی که سلامتی‌شان هم در معرض خطر قرار می‌گیرد.


    روح و روان، اسیر امساک
    بررسی‌ها نشان می‌دهد «افسردگی» یکی از مهم‌ترین اختلالات روحی- روانی است که فرد خسیس به آن دچار می‌شود. روان‌شناسان دلیل اصلی بروز این حالت را منزوی‌شدن آنها می‌دانند.
    از طرفی عناد دائمی آنها با جمع، باعث تنها ماندن‌شان می‌شود و همین امر باعث تشدید افسردگی خواهد شد. در واقع عقاید آنها باعث می‌شود تا همیشه تنها بمانند؛ حتی اگر به ظاهر، دیگران آنها را طرد نکنند.
    یکی دیگر از مشکلات روحی- روانی این افراد، «بی‌تابی و بروز حالت‌های هیجانی» است. نگرانی درباره همه چیز، به‌ویژه مخارج ( فقط فکرکردن به مخارج و نه خرج‌کردن واقعی)، آنها را به افرادی بهانه‌جو، بی‌تاب، ایرادگیر و... تبدیل می‌کند. این نکته را هم فراموش نکنیم که حالتی «تهاجمی و عصبی» در رفتارهای آنها دیده می‌شود که هم باعث آزار خانواده و هم باعث آزار خودشان می‌شود.
    رفتارهای دیگری مثل حرص و ولع دائمی برای همه چیز، شک و تردید، حسابگری و خود‌محوری از دیگر اختلالات روحی- روانی افراد مبتلا به بیماری خساست است. این افراد فراموش کرده‌اند که تیر تیز رفتارهای نامطلوب و تهاجمی آنها، بیش از همه، روح و روان همسر و فرزندان‌شان را زخمی می‌کند.


    با آنها چه کنیم؟
    اول از همه به‌خاطر بسپاریم که بیماری همسر خسیس ما هیچ گاه درمان نمی‌شود؛ بنابراین فقط باید تلاش کنیم تا رفتار او را تعدیل و ترمیم کنیم. درمان قطعی‌ای برای این بیماری وجود ندارد؛ فقط با این شیوه‌ها مي‌شود با او مدارا کنیم:

    - طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به بیماری امساک و خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد.

    - مقابله به مثل نکنیم؛ این مقابله هیچ اثری جز تکرار رفتارهای نامطلوب او ندارد. حتی این رفتارها می‌تواند با شدت بیشتری تکرار شود.

    - پیش از خرید هر وسیله‌ای برای منزل با همسرمان مشورت کنیم. با وجود اختلاف‌نظر، مشورت‌کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او روبه‌رو نشویم. به این ترتیب، مانع از جنجال شده و زمینه‌سازی کرده‌ایم.

    - برای خرید‌های شخصی تنها برویم ولی قبل از بیرون‌رفتن از منزل، حتما به همسرمان اطلاع بدهیم تا احساس کنارگذاشته‌شدن به او دست ندهد. توافق کنیم که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

    - بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می‌کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند. در اين صورت با درك مشكلشان و تلاشي كه براي ترك اين صفت مي‌كنند، به آنها کمک کنیم.
    فراموش نکنیم نباید اين افراد را مسخره کنیم یا دائم از آنها ایراد بگیریم. كنارشان باشيم تا با كمك هم به تدريج بر مشكل غلبه كنيم.

    - زمانی که از رفتار همسرمان غمگین و عصبی می‌شویم، ناراحتی‌مان را ابراز کنیم؛ البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح بدهیم که از رفتارهای او ناراحت می‌شویم و خجالت می‌‌کشیم. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.

    - همان‌طور که اشاره کردیم، این افراد در ابراز احساسات نیز ناتوان هستند. در مقابل این ناتوانی، لجبازی و بی‌اعتنایی نکنیم اما طوری رفتار کنیم که طرف مقابل هم با کمی کم‌اعتنایی ما روبه‌رو شود. با کمی تغییر در رفتارهای گذشته خود می‌توانیم به راحتی تغییراتی در رفتار همسرمان ایجاد کنیم.

    - اگر فرزندمان از رفتار همسرمان رنجید، مقابله به مثل را به او یاد ندهیم. فقط به فرزندمان توضیح بدهیم که این عقیده پدر یا مادر توست و باید به عقیده آنها احترام بگذاری. فقط دفعه بعد طوری رفتار کن که با سرزنش او روبه‌رو نشوی.

    - افراد خسیس با وجودی که ممکن است سلیقه خوبی داشته باشند اما برای خرید هر چیزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می‌کنند؛ بنابراین به جای دلخورشدن یا مسخره‌کردن همسرمان از او تشکر کنیم. همین که او هزینه‌ای را بابت خرید چیزی پرداخت کرده، کافی است. تشکر ما نوعی تشویق برای تکرار این رفتارهای مثبت و از بین رفتن برخی مشکلات رفتاری همسرمان است.

    - برای تقسیم دخل و خرج منزل، همفکری کنیم تا به تدریج تغییراتی در شرایط ایجاد شود.

    - با دوستان و آشنایان قطع رابطه نکنیم؛ این راه چاره نیست. با حفظ تعادل در رفت و آمدها این مشکل به تدریج برطرف خواهد شد.

    - از روانپزشک، روان‌شناس يا مشاور کمک بگیریم.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران
     

    قسمت دوم


    4. شيطان‌پرستي گوتيك (7)
    اين نوع شيطان‌گرايي نيز مانند دو نوعي كه در گذشته اشاره شده نوعي از شر‌پرستي با اشاره به تاريكي و از كثيف‌ترين فرقه انحرافي به حساب مي‌آيد . در موسيقي متاليكا نيز سبكي به نام گوتيك وجود دارد .
    كثيف‌ترين اعمال مانند خوردن نوزادان ، ‌تجاوزات جنسي و ... به اين گروه نسبت داده مي‌شود. (گرچه گفتني است براي تمام گروه‌هاي شيطاني اين اعمال از واجبات ! به حساب مي‌آيد.) ميل و درخواست به‌ " برگشت تاريكي " در اين شاخه بارز است . همانند اعضاي
    گروه " آكنكار " كه با لباس‌هاي تيره به غارها و تاريكي‌ها براي فرياد كشيدن پناه مي‌برند !
     

    2) بسترهاي شيطان‌پرستي در غرب

    1. فلسفه يوناني
    يكي از مواردي كه اغلب ، كارشناسان فرق و مذاهب در خصوصي تحليل شيطان‌گرايي از آن بهره‌برداري مي‌نمايند ، ديدگاه اديان نسبت به مساله " شيطان " و معرفت خاصي ديني نسبت
    به اين شر مطلق است .
    در همين رابطه نيز ادعاي لاوي در استناد به ذهنيات موهن خود مبني بر تغيير واژه يوناني (Devil) يا شيطان به devil و انتساب آن به زبان سانسكريت كه آن‌گاه معناي الهه مي‌يابد قابل توجه است . در واقع نظريه‌پردازان طريقت گمراهي مذكور دست به مغالطه‌اي مي‌زنند و سپس در بستر آن به تبيين نظرياتشان مي‌پردازند .
    بخش دوم ارتباط شيطانيسم يا فلسفه يوناني نيز در نگاه به اسطوره‌‌ها ، ‌افسانه‌ها و خدايان يونان باستان است . همانطور كه در بخش قبلي نيز اشاره شد از يكسو ميل به پرستش كه امر فطري و طبيعي است و از سوي ديگر بناي فكري گروه قابل توجهي از ايشان منجر به آن مي‌شود تا از " ‌درد بي‌خدايي به خدايان دروغين " پناه ببرند .

    2. پروتستانيزم
    كليساي كاتوليك و نهاد مستهلك آن طي 10 قرن فجايع اخلاقي ، ‌عقيدتي ، سياسي ، ‌اجتماعي و اقتصادي را عليه غرب به راه انداخت . پس از اقدام مارتين لورتر و كالوين در اعلام
    " ‌خريداري شدن جهنم " (8) جامعه مسيحيان به صورت افسار گسيخته و با جهتي كاملا غير‌‌ديني رويكردهايي را نسبت به مولفه‌هاي فوق اتخاذ كردند .
    بايد توجه داشت كه عده‌اي از شيطان‌گرايان نيز قصد دارند كه با ارجاع مستقيم تاريخ تشكيل‌شان به سال 1565 در حقيقت دست به نوعي تاريخ‌سازي بزنند كه فاقد عنصر استناد است.
    اما ضروري است يادآور شويم كه ريشه‌اي اوليه اين حركت انحرافي به دوران رنسانس يا همان تاريخ ادعايي مي‌رسد اما در آن دوره گزارش تاريخي مستندي از شيطان‌گرايي وجود ندارد ، بلكه برخي افراد با ادعايي از دل سپردن به شيطان‌سعي در راه‌اندازي يك حركت انتقادي عليه كليسا را داشتند و بس .
    اما اصول شيطان‌پرستي پروتستاني كه به دروغ به آنتوان لاوي منصوب مي‌شود شامل
    موارد ذيل است :
    " 1. شيطان مي‌گويد دست و دلبازي كردن به جاي خساست .
    2. شيطان مي‌گويد زندگي حياتي به جاي نقشه خيالي و موهومي روحاني
    3. شيطان مي‌گويد دانش معصوم به جاي فريب دادن رياكارانه خود .
    4. شيطان مي‌گويد محبت كردن به كساني كه لياقت آن را دارند به جاي عشق ورزيدن به نمك‌نشناسان .
    5. شيطان مي‌گويد انتقام و خون‌خواهي كردن به جاي برگرداندن صورت [ اشاره به تعاليم مسيحيت كه مي‌گويد هرگاه برادري به تو سيلي زد ،‌آن طرف صورتت را جلو بياور تا ضربه‌اي به طرف ديگر بزند]
    6. شيطان مي‌گويد مسئوليت‌پذيري در مقابل مسئوليت‌‌پذيران به جاي نگران بودن خون آشام‌هاي غير مادي
    7. شيطان مي‌گويد انسان مانند ديگر حيوانات است ، گاهي بهتر ولي عذاب بدتر از آنهايي كه روي چهار پا راه مي‌روند ،‌به دليل آنكه انسان داراي خداي روحاني و پيشرفت‌هاي روشنفكرانه ، او را پست‌ترين حيوانات ساخته است .
    8. شيطان تمام آن چيزهايي كه گناه شناخته مي‌شوند ارائه مي‌دهد چون كه تمام آنها به يك لذت و خوشنودي فيزيكي ،رواني يا احساسي منجر مي‌شوند .
    9. شيطان بهترين دوست كليساست چراكه در ميان تمام اين سال‌ها وجود شيطان دليل ماندگاري كليساها است . "
    قوانين فوق و 11 بندي كه در ادامه مي‌آيد تنها متني است كه در سال 1490 و در كتاب
    " ‌پتك جادوگران " ‌در باب شيطان‌پرستي نوشته شده و صرفا ترجمه‌اش آن هم به دروغ به شيطان‌پرستي لاوييان و يا معاصر نسبت داده مي‌شود كه نگاه به 11 اصل بعدي علي‌رغم آنكه آشكارا نكات انحرافي نيز دارد ،‌ نشان مي‌دهد كه اين نوع شيطان‌پرستي يك حركت انتقادي صرف بوده و نمي‌توان ميان آن و جريان معاصر رابطه‌اي برقرار كرد :
    " 1. هرگز نظراتت را قبل از آنكه از تو بپرسند بازگو نكن.
    2. هرگز مشكلاتت را قبل از آنكه مطمئن شوي ديگران ميخواهند آن را بشنوند بازگو نكن.
    3. وقتي مهمان كسي هستي ، به او احترام بگذار و در غير اين صورت هرگز آنجا نرو.
    4. اگر مهمانت مزاحم تو است، با او بدون شفقت و با بيرحمي رفتار كن.
    5. هرگز قبل از آنكه علامتي از طرف مقابلت نديده‌اي به او پيشنهاد نزديكي جنسي نده.
    6. هرگز چيزي را كه متعلق به تو نيست برندار، مگر آنكه داشتن آن براي كس ديگري سخت است و از تو ميخواهد آن را بگيري.
    7. اگر از جادو به طور موفقيت آميزي براي كسب خواسته‌هايت استفاده كرده‌اي قدرت آن را اعتراف كن. اگر پس از بدست آوردن خواسته‌هايت قدرت جادو را نفي كني، تمام آنچه بدست آوردي را از دست خواهي داد.
    8. هرگز از چيزي كه نمي‌خواهي در معرض آن باشي شكايت نكن.
    9. كودكان را آزار نده.
    10. حيوانات -غير انسان- را آزار نده مگر آنكه مورد حمله قرار گرفته‌اي يا براي شكارشان مي روي.
    11. وقتي در سرزميني آزاد قدم بر ميداري، كسي را آزار نده، اگر كسي تو را مورد آزار قرار داد، از او بخواه كه ادامه ندهد. اگر ادامه داد، نابودش كن . "
    لازم به ذكر است دليل پرداختن جدي‌‌تر به اين بخش استناداتي است كه شيطان‌پرستان براي دوره‌هاي تاريخي از آنها بهره مي‌برند .

    3. معرفت‌شناسي يهودي از شيطان
    اگرچه در بخش بعدي به تفضيل در باب رابطه " صهيونيسم و شيطانيسم " سخن به ميان خواهيم آورد ، لكن ضروري است صرفا اشاره شود حركت اعتراضي رنسانس و جنبش‌‌ها و گرايش‌هاي بعدي آن عميقا تحت تاثير آموزه‌هاي يهوديان بوده است .
    همچنين نفوذ آثار يهوديان ،‌بر روي برخي از رهبران رنسانس در گذشته و نظريه‌پردازان فعلي قابل ملاحظه مي‌باشد . (9)
    4. افول معنويت
    آنگاه كه چراغ عالم افروز معنويت رو به افول نمايد ، بديهي است كه انواع و اقسام منحرف‌ترين سراب‌هايي رخ نموده و انسان معاصر را به دام بلا مي كشاند .
    در اين محور بايد تاكيد شود كه تعويض جاي معنويت و نقش خداوند با آموزه‌هاي مستعمل و فرسوده امروزي يكي از علل اصلي شكل‌گيري اين گروه‌ها بوده‌است .
    بايد اشاره كرد كه موسسان شيطان‌گرايي علي‌الخصوص لاوي به صورت جدي تحت تاثير فلاسفه پوچ‌گرا و بدون معنويتي همچون " نيچه " بوده‌اند .
    5. رمانس‌گرايي (10)
    رمانس‌‌گرايي در جهان غرب عمدتا با اسطوره‌گرايي در جهان اسلام و يا آئين‌ شرق ارتباط كپي‌گرايانه دارند .
    بدين معنا كه غربيان به دليل احساس نياز به وجود قهرمان شخصيت‌‌هاي تخيلي و دروغين با قدرت‌هاي نيك و بد آفريدند تا خلاء ناشي از عدم حضور اسطوره‌ها را در فرهنگ جبران نمايند. (11)
    از اين منظر ميل به قهرمان يك رمانس شدن هميشه در روح و روان و انديشه انسان غربي وجود دارد آنقدر كه حاضر است براي آن حتي به " شيطان " هم بدل شود . 

    ادامه دارد ...

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نقش اسپانسر و مد در فوتبال جهان

    به نظر می رسد در هیچ دوره ای به مانند اواسط دهه ۹۰ روح پاک و بی آلایش فوتبال دچار تشویش نشده و دامن بازی جوانمردانه لکه دار نشده است. در آن برهه چنان فضایی حاکم بود که دیگر حتی مجالی برای فکر کردن راجع به وقایع ترسناک دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ باقی نماند. دلیل بسیار ساده است. اینترنت از سرویس پلیسی آمریکا به جهان بیرون عرضه شد و به مدد آن، حدود ۱۰ سال است که ریزترین جزئیات را در اختیار داریم و البته عجله زیادی برای دانستن بیشتر نکات زندگی شخصی فوتبالیست ها داریم. با عمیق شدن در اخلاق و رفتارهای فوتبالیست های بزرگ یک دهه اخیر، متوجه علاقه زیاد آنها به خودنمائی می شویم؛ این افراد به طور واضح از چنین اتهامی لذت می برند و ما آنها را در حالی می بینیم که در اطراف با تبلیغ مد لباس های مختلف، جایگاه یگانه میان مردم یافته اند. انتخاب برترین گروه های عرصه مدگرایی، مشکل است با این حال در نظر نهایی، افرادی که در ادامه، شرح آنها را خواهید خواند، برگزیده شدند. شما در صحت آنها شک نکنید. ما، این چنین کلکسیون خود را معرفی می کنیم:

    ● ۱۹۹۵؛ چلسی
    بله آنها لباسی از چرم به تن داشتند. تلفیقی از اشکال گرافیکی و میوه نارنگی، چلسی بین سال های ۱۹۹۴ تا ،۱۹۹۶ ۲ مهاجم بزرگ بین المللی را در اختیار داشت. این ۲ نفر مارک هیوز و رودگولیت بودند. تیم قبل از حضور فردی به نام آبراموویچ اوضاع خوشی داشت. قبل از پیدا شدن سر و کله مرد روس، چلسی این توان را داشت که هر جنس بد و نامرغوبی را با بهترین مدل عوض کند. رودگولیت، افسانه هلندی کسی که پیش از آن با لباس روسونری نمایش های فراموش نشدنی را رقم زده بود، برخلاف آنچه گفته می شود، چندان به ظاهر صورت خود رسیدگی نمی کرد و فارغ از هر گونه نمایش مد بود اسپانسر جدید باشگاه یعنی سامسونگ نمی توانست ۵۰ میلیون یورو بپردازد تا فقط نام خود را مقابل چشم علاقه مندان فوتبال ظاهر کند.

    ● ۱۹۹۶؛ منچستریونایتد
    در آن سال بازار خیاط هایی که آخرین مدل لباس را برای باشگاه های مطرح می دوختند داغ بود و این بار برخلاف تصور، منچستریونایتد هدایت این موج جدی عهده دار شد. شیاطین سرخ بخت مساعدی نداشتند. آنها غالباً از جین و سایر اقلام پارچه استفاده می کردند. منچستریونایتد قراردادهای کلان تجاری خود را از چشمان ممیزان مالیاتی دور نگه می داشت یا حداقل دستور سرآلکس فرگوسن اینگونه بود. این یکی از بهترین تصمیمات عمر مربیگری فرگوسن بود. تغییر غیرمحسوس، افسانه های زیادی را پدید آورد. بازیکنان منچستریونایتد تصور می کردند تنها نظر فرگی درست است. تعویض پیراهن موفقیت می آورد. بچه های شهر صنعتی انگلستان درست فکر می کردند و موضوع پیش پا افتاده ای چون عوض کردن یونیفورم، مانند کرایه یک هواپیما برای رسیدن هرچه سریع تر به مقصد عمل کرد.

    ● ۱۹۹۷؛ یوونتوس
    آنها می گویند اروپایی ها عقاید لیبرالی تندی دارند که این نتیجه خطی است که فوتبال ترسیم کرده است. به این معنا که حضور در سطوح ظاهری مانند قدمی رو به جلو در فاصله ای دور است. طی سال ۱۹۹۷ یوونتوس به مانند سال های قبل تصمیم داشت تغییراتی در ترکیب بندی رنگ سیاه و سفید خود ایجاد نماید. سران باشگاه به این منظور ستارگان تیم را کاملاً متقاعد نمودند. تاریخ نیز از تصمیم آنها دفاع می کرد. باشگاه در فصل ۱۸۹۹ (سال تأسیس) با پیراهنی غیر از رنگ لباس امروزی به میدان می رفت و فقط در سال ۱۹۰۳ طرحی جدید جایگزین آن شد. یووه توسط یک انگلیسی به نام جان ساوج تأسیس شد. او هوادار تیم سنتی ناتس کانتی بود و به همین خاطر رنگ پیراهن این تیم را جایگزین رنگ صورتی نمود. از آن پس تورینی ها همان لقبی را یافتند که در انگلستان به نیوکاسل اطلاق می شود: کلاغ ها! یووه با پیراهن سفید و مشکی اوج گرفت. آنها در همه جا با لقب بیانکونری شناخته می شوند و دیگر در کمتر محله ای نام اولیه تیم کالر روزا (بنفش ها) به یاد آورده می شود.

    ● ۱۹۹۸؛ مکزیک، کامپوس
    خورخه کامپوس سنگربان وقت مکزیک به ۴ دلیل فوق العاده مشهور شد: قامتی کوتاه، دروازه بانی نمونه، توانایی هایش در بازی با توپ، حضور در جایی غیر از دروازه، و تنوع طلبی در نوع لباس. شما هرگز نمی توانستید تصور کنید او برای حضور در بازی بعدی از چه لباسی استفاده می کند. کامپوس در جام جهانی ۱۹۹۸ خود را به شکل طاووس درآورده و به جهت رنگ روشن لباسش مورد اعتراض قرار گرفت. هر چند مکزیک سقوط کرد اما کامپوس به عنوان یک نمایش گر مد عالی باقی ماند. لباس پوشیدن و تنوع طلبی برای کامپوس یک کار بزرگ و تفریحی، مناسب بود. شاید او با عمل خود نوعی اعتراض و حتی توهین به شخص خاصی را مدنظر داشت. هیچ گونه بحث و منازعه ای راجع به سازندگان آزتک ها(مکزیکی ها) وجود ندارد. پیراهن تیم ملی مکزیک مقدس تلقی می شد اولیاف منطقه زندگی خود را به لباس های فاخر اهالی پارک دوپرنس پاریس ترجیح می داد. لباس های کامپوس هرگز مانند قد و قامت او کوچک و جلف نبود!

    ● ۱۹۹۹؛ باز هم کامپوس
    در بازی مکزیک طی مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی مقابل پرو، کامپوس اطراف چشم های خود را به شکل عجیب با نقش و نگارهای مختلف پوشانده بود. او مد جدیدی با استانداردهای فوق العاده بالا به راه انداخته بود! چشم بندی مخصوص که کامپوس به چشم داشت، مانع دید کامل وی برای نواختن صحیح شوت های مستقیم می شد با این حال، خودآزاری عجیب وی، بسیار کمتر از نمایش جالب درون دروازه مردم را متحیر می کرد. سال ۲۰۰۱ معیارها تغییر یافت. بازی های کامپیوتری یوفا و فیفا به بازار عرضه شد اما آن چیزی که ثابت ماند این نکته بود ؛ محبوبترین شخصیت پلی استیشن، خورخه کامپوس مکزیکی بود. محصولات پرفروش با چهره او پرفروش تر می شد. علاقه کامپوس برای پوشیدن لباس های پرزرق و برق ناشی از نوع دیدگاه مردم محله ای بود که وی در آنجا به دنیا آمد و رشد کرد شگفت زده خواهید شد اگر بشنوید، روح بزرگ مکزیکی ها، علاقه ای به رقابت برای کسب عنوان سلطان پارچه ها ندارد!

    ● ۲۰۰۰؛ شفیلد ونزدی
    در انگلستان شیوه حضور یک اسپانسر فوتبال تفاوت زیادی با نوع مأنوس آن در آمریکای جنوبی و حتی سایر نقاط اروپا دارد. اینجا از بیلبوردهای تبلیغاتی خبری نیست و باشگاه ها برای پیروزی در عرصه تجارت احتیاج به هوش برتر و انتخاب مناسب دارند. رکوردداران حضور اسپانسرهای مختلف، تیم هایی نظیر برایتون و وست بروم هستند. شرکتی به نام « نیوکاسل بران آله» مدت های مدیدی حمایت مالی نیوکاسل را برعهده داشت. از این لحاظ شفیلدونزدی در سال ۲۰۰۰ داستانی جالب را پشت سر گذاشت. آنها به عنوان تیمی که از دسته بالاتر به دسته اول سقوط کردند احتیاج فوری به جذب اسپانسر داشتند. عاقبت رئیس بانک (Chups-Chupa) موافقت خود را اعلام کرد و از آن پس لوگوی این اسپانسر، به شکل برجسته ای روی لباس آبی و سفید باشگاه خودنمایی می کرد. ترکیب رنگ بندی این اسپانسر صورتی و زرد بود و وقتی روی پیراهن باشگاه ثبت می شد، ترکیب ناهمگونی را به وجود می آورد. عاقبت رؤسای بانک موردنظر تصمیم گرفتند رنگ موردنظر خود را تغییر دهند. ۳ بار چنین کاری تکرار شد اما اتحاد موردنظر به دست نیامد. باشگاه به مانند یک طفل شیرخوار به این اسپانسر وابسته بود... اتفاقات بعدی، باشگاه را رو به تشنج برد. عقاید سنتی نفی شده است اما هواداران از اینکه حتی نام باشگاه محبوب خود را زیر سایه این اسپانسر می دیدند، آتش می گرفتند. ثمره اعتماد بیجا، باشگاه را به حال و روز فعلی انداخته است.

    ● ۲۰۰۱؛ ایتالیا
    اگر شما یک ورزشکار باشید، می توانید با پوشیدن لباس تیم ملی ایتالیا صاحب اندام زیباتری شوید. این همان نیت اصلی کاپا (Kappa) اسپانسر پیراهن آتزوری است. آنها از نوع لباس کش دار (استرج) بهره می برند که قابلیت پائین آمدن تا زیر زانوها را دارا است. مردم از سبک های جدید سخن می گویند اما کاپا در عرصه نوآوری پیشتاز است. شاید از جنبه زیبایی لباس، تیم ملی ایتالیا جالب توجه باشد، اما از لحاظ ورزش توجیه چندانی وجود ندارد. مردم پول می دهند تا به استادیوم های فوتبال آمده و از بازی لذت ببرند و نه اینکه مسابقات پرورش اندام را تماشا کنند!
    فوتبال ایتالیا با اتخاذ شیوه عجیب خود بخت های بسیاری از دست داده است. تیم ملی ولز و باشگاه تاتنهام نیز مشابه چنین لباس هایی را به تن می کنند. آنها برای باقی ماندن در عرصه مد نهایت فعالیت خود را انجام می دهند، برخی مسایل باید
    غیر واقعی به نظر بیایند!

    ● ۲۰۰۲؛ کامرون
    موضوع فقط در کاپا و ایتالیا خلاصه نمی شود. کامرون و پوما نیز دست کمی از آنها ندارند. در آن سال ، پوما طرحی برای شیرهای رام نشدنی در نظر گرفت که در نوع خود عجیب بود. این شرکت اصرار داشت کامرون با لباس سبز رنگ بدون آستین، مسابقاتش را برگزار کند. بازی با آستین حلقه ای خوش یمن بود. اولین تورنمنت با فتح دوباره جام ملت های آفریقا همراه شد اما با دستور فیفا بر غیرقانونی بودن پوشش لباس کامرونی ها رؤیای حضور ایده جدید پوما در جام جهانی نقش بر آب شد. آنها حقه ای جدید را امتحان کردند؛ پوشش سیاه رنگی را به عنوان آستین لباس خود برگزیدند. پوما به طور غیرمستقیم یوفا را مجبور ساخت تا چنین لباسی را تأیید کند. خط اریبی بر پیراهن تیم افزوده شد و در نهایت کار لباس جدید به اتمام رسید. کامرون پس از حذف بزرگ سال ۲۰۰۲ از فیفا درخواست کرد که اجازه دهد در بازی های قاره ای از لباس های قبلی استفاده کند. بلاتر پیشنهاد آنها را رد کرد، اما شیرهای رام نشدنی تمکین نکرده و بدون اجازه فیفا با آستین های حلقه ای بازی های مقدماتی جام جهانی را پیگیری کردند. عاقبت فیفا به تقلب آنها پی برد و ۶ امتیاز از حساب آنها کم کرد. این پایان قصه بود.
    آتلتیکو بیلبائو می تواند در لیگ اسپانیا بازی کند اما به هر حال یک تیم باسکی است و خود را موظف نموده فقط از بازیکنان این منطقه در تیم خود بهره ببرد نه از کشورهای خارجی و نه از اسپانیا! این باشگاه سمبلی برای آزادی و استقلال منطقه جدائی طلب باسک است. باشگاه در سال ۲۰۰۴ صدمین سال تأسیس خود را جشن گرفت. در خلال مراسم، خوزه ماریا آرتی رئیس باشگاه گفت: بیلبائو فراتر از یک تیم ورزشی است. بیلبائو احساس یک منطقه محسوب می شود. باشگاه ما مانند نمایش یک اپرا است که درباره راه منطقی آزادی صحبت کرده و آن را آنالیز می کند. در عرصه پیراهن باشگاه، آنها همکاری ویژه ای با « داریو اورزایی» دارند. او یک طراح محلی است که در جشن ۱۰۰ سالگی به خوبی آنالیز رهایی را با طرح جدیدش نشان داد. طرح اصلی لباس بیلبائو قرمز و سفید است و گاهی اوقات از لباس دوم خود که به رنگ ارغوانی است استفاده می کند. آنها مثال درست این فرضیه هستند که چرا نقش پیراهن نشان دهنده همه اعتقادات یک باشگاه است. ظاهراً لباس جدیدی در راه است. این اتفاق جدید در جام یوفای سال آینده به منصه ظهور می رسد و تا آن زمان «دلی میسیوم» پر رفت و آمد خواهد بود.

    ● ۲۰۰۵؛ وردربرمن
    جوانان امروزی برای هر رفتاری هزاران توجیه دارند. ناکامی تیم ها نیز حاصل کارهای زننده آنها است. وقت آن رسیده که پلیس محلی لباس های سنتی سبز و سفید وردربرمن را ضبط کند. اسپانسر باشگاه( کاپا ) در ابتدای سال قصد داشت طی نشستی موضوع تغییر پیراهن باشگاه را به اطلاع رؤسای باشگاه برساند اما اتفاقات بعدی مانع حصول این امر شد. افراد گروه با پاسخ قاطع رؤسای تیم روبرو شدند. آنها فصل گذشته با این پیراهن هر ۲ جام را بالای سر بردند.این گروه طرح ویژه ای ارائه دادند. شرکت فوق اعلام کرد وردربرمن از این پس به جای لباس سبز از رنگ ملایم تری استفاده نماید. اتمام حجت کاپا مسئولان قهرمان دوگانه آلمان را راضی نمود. بله رنگ نارنجی کاپا مورد پذیرش قرار گرفت و ثابت شد که چگونه یک جوک می تواند روزی به واقعیت تبدیل شود. اگر خود را با تغییرات وفق دهید غالباً نتایج بهتری عاید شماخواهد شد. وردربرمن با بی علاقگی تمام این واقعیت را پذیرفته است.

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
    TinyPic image 
     
     
     
    TinyPic image
     

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive