به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, January 25, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 881)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

881

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 881 :: شنبه 6 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

شبیه سازی دکوراسیون منزل

با عرض سلام و وقت بخير به تمام شما دوستان عزيزم

DesignMyRoom ابزاری جذاب تحت وب است که امکان زیبایی سنجی و شبیه سازی دکوراسیون منزل را از طریق پیشنهاد ایده هایی برای اتاق های منزل فراهم می کند. از طریق این ابزار می توانید علاوه بر بررسی مناسب ترین گزینه برای رنگ دیوار، پرده های پنجره ها، کف پوش و قالیچه ها در ساختاری مشابه با ساختار اتاق خود می توانید از نظر طراحان مبلمان منزل نیز استفاده کنید. کاربران قادرند طراحی اتاق هایشان را با سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارند.
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دست پنهان
  • لیست کامل نامزدهای اسکار
  • تصاویری از شور و اشتیباق تماشاچیان در جام ملتهای آفریقا
  • معرفي و دانلود فيلم : انگليسي شکسته بسته
  • دانلود انيميشن : Rudolph, the Red-Nosed Reindeer
  • آلبوم جدید و زیبای حبیب به نام ایران بانو
  • تيتراژ سريال پريدخت
  • کپی فیلم های DVD فقط با یک کلیک با 1CLICK DVD Copy Pro 3.1.2.3
  • بازی مدیریت فوتبال 2008 تحت جاوا
  • در مورد بهائيت
  • مغز اطلاعات مهم را به خاطر مي‌سپارد
  • بر دل بنگر...
  • مطلبي در مورد متال
  • لزوم به خطر انداختن منافع اسرائیل و حامیانش
  • جديدترين شماره از هفته نامه eWEEK
  • ایمنی هنگام کوبیدن میخ  
  • گفتمان اجتهاد و روابط قدرت
  • تقاطع سئول
  • مواد غذايي براي كاهش كلسترول 
  • چطور پول خرج كنيم؟
  • با مبانی فن آوری سیستم مکان یابی جهانی یا GPS آشنا شویم
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (880) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

دست پنهان
تست کور رنگی
تصاویری از توکیو در سال 1913 
لیست کامل نامزدهای اسکار
یخ زدن یک مرغابی روی دریاچه
تصاویری از شور و اشتیباق تماشاچیان در جام ملتهای
 آفریقا/ غنا 2008

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانشجویان خواستار قطع آب، برق و گاز
‏سفارتخانه‌هاي‏ عربي

جمعي از دانشجويان با تجمع مقابل سفارت فلسطين از وزارت نيرو و ساير دستگاه‌هاي ذيربط خواستند كه در پاسخ به سكوت سران كشورهاي عربي در مقابل جنايت صهيونيست‌ها، آب، برق و گاز سفارتخانه‌هاي عربي در تهران را قطع كنند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، تعدادي از دانشجويان پس از پايان راهپيمايي ضد صهيونيستي در ميدان فلسطين در مقابل سفارت فلسطين تجمع كردند. دانشجويان در ابتداي اين تجمع شعارهاي مرگ بر سازشكار، خيبر خيبر يا صهيون، جيش محمد قادمون، لبيك يا حسين و هيهات من الذله سردادند و بر ايستادگي و مبارزه كشورهاي اسلامي با جنايات آمريكا و رژيم صهيونيستي تأكيد كردند.
يكي از دانشجويان در جمع تجمع‌ كنندگان نقشه آمريكا و ساير دشمنان همراهش را نابودي مقاومت اسلامي و نابودي اسلام ناب عنوان كرد و با اشاره به همراهي برخي كشورهاي عربي در سفر اخير بوش به منطقه خواستار پاسخ‌گويي قطر، بحرين، اردن، مصر و عربستان شد.
سخنران اين دانشجو با سردادن شعار مرگ بر سازشكار مورد حمايت تجمع‌كنندگان قرار گرفت.
وي با تشكر از پيگيري‌هاي دولت در جهت حمايت از ملت مظلوم فلسطين از وزارت نيرو خواست كه در پاسخ به قطع آب، برق و گاز در نوار غزه، گاز، برق و آب سفارتخانه‌هاي كشورهاي عربي در تهران را به علت سكوت آنان در مقابل جنايت صهيونيست‌ها قطع كند.
اين دانشجو همچنين از وزارت بازرگاني خواست فعاليت شركت وابسته به صهيونيست‌ها در ايران را تعطيل كند و از عواقب آن نترسد.
دانشجويان تجمع كننده در حالي كه شعار مي‌دادند خميني شاهد باش ما اعتراض كرديم طوماري را بر حمايت از ملت مظلوم فلسطين و محكوميت جنايت صهيونيست‌ها امضا كردند.

ادامه اختلافات درباره محتواي
قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران

در حالي كه محتواي قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران رسما فاش نشده است و اخبار از اختلاف نظر بين اعضا در قبال تحريم ايران حكايت دارد، گمانه‌زني‌ها درباره محتواي اين قطعنامه همچنان ادامه دارد.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، بر اساس اين گزارش، ديپلماتهاي پنج كشور داراي حق‌وتو -آمريكا، روسيه، چين، انگلستان و فرانسه- همچنين سومين روز را براي چانه‌زني درباره محتواي قطعنامه عليه ايران سپري كردند و اين در حالي است كه اختلافات ميان اعضا همچنان ادامه دارد.
طبق اين گزارش، بررسي‌هاي‌ كلي در اين زمينه اوايل هفته گذشته طي مذاكره‌اي بين كاندوليزا رايس وزير امور خارجه‌ آمريكا و سرگئي لاوروف وزير امور خارجه‌ روسيه انجام شده بود اما مي‌بايست در اين باره از 15 عضو شوراي امنيت نظرخواهي شود.
روسيه و چين كه روابط تجاري محكمي با ايران دارند پيش از اين با ايستادگي در برابر بيانيه‌هاي انگليس و فرانسه، اعمال تحريم‌هاي شديد‌تر عليه ايران را نپذيرفتند. عليرغم اعلام چندين باره ايران بر استفاده صلح آميز اين كشور از برنامه‌هاي هسته‌اي براي توليد برق ،دولت بوش با ادامه مواضع خصمانه خود براي فشار بر ايران همچنان تاكيد دارد كه ايران دست به آزمايش موشكهاي بالستيك ،غني‌سازي اورانيوم براي ساخت بمب اتمي و مخفي كردن اطلاعات مي‌زند و بيانيه‌هاي قبلي شوراي امنيت سازمان ملل را نيز ناديده مي‌گيرد.
اين در حالي است كه روسيه روز چهارشنبه تاكيد كرد قطعنامه‌ جديد به هيچ وجه تحريم بيشتر عليه ايران را در پي نخواهد داشت اما نيكلاس برنز معاون وزير امور‌خارجه‌ ايالات‌متحده در امور سياسي روز پنج‌شنبه اين امر را تكذيب كرد و گفت كه قطعنامه‌ مذكور، تنبيهي خواهد بود.
در ادامه اين گزارش آمده است، از آنجائيكه آمريكا با ايران رابطه تجاري مناسبي ندارد بنابراين مي‌كوشد تا كشورهاي مهم ديگر را مجاب سازد تا به اين كشور فشار اقتصادي وارد سازند.
اين درحالي است كه در ادامه اين گزارش بر به ‌خطر افتادن اعتبارات مالي و متضرر شدن اقتصادي بسياري از كشورهاي جهان مثل ايتاليا و آلمان كه مهمترين شركاي تجاري و مالي ايران هستند و ميلياردها دلار اعتبارات صادراتي با اين كشور دارند تاكيد شده است.
همچنين ديپلماتهاي مذكور عقيده دارند كه اعمال دور سوم تحريم‌ها عليه ايران حداقل تا ماه آينده ميلادي و پس از دريافت پاسخ ايران از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي (IAEA) به تاخير خو‌اهد افتاد.
ايران پس از ديدار ماه ژانويه محمد البرادعي رئيس آژانس از تهران بارها اعلام كرده است كه حاضر است به هر سوالي در مورد موضوع هسته اي به طور شفاف پاسخ گويد.
اين در حالي است كه دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تأكيد كرد:‌ كساني كه به سمت تحريم يك جانبه عليه ايران حركت مي‌كنند خود را از ظرفيت‌هاي ايران محروم مي‌سازند.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان پس از انجام ديدارهاي دو روزه خود با مقامات اتحاديه اروپا بامداد امروز جمعه وارد تهران شد و در بدو ورود به كشورمان در فرودگاه امام خميني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز كساني كه به سراغ تحريم يا رويكردهاي مشابه مي‌روند، بيش از هر كسي خود را از ظرفيت‌هاي ايران محروم خواهند كرد و اين پيامي است كه شركت‌هاي صنعتي و مردم كشورها بارها به ما اعلام كرده‌اند.
وي با بيان اينكه بدون شك حركت در مسير مشابه از سوي افراد ديگر به منزله شريك شدن با آن كشورها در ضرري است كه تا به امروز نسبت به ايران متحمل شده‌اند تصريح كرد: هر چند كه اختلافات ميان مقامات اين كشورها (1+5) به وضوح نشان مي‌دهد كه توافقي ميان آنها در اين زمينه صورت نگرفته است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به برطرف شدن برخي از ابهامات سياسي و فرو ريخته شدن بسياري از اتهامات پيرامون فناوري صلح‌آميز هسته‌اي ايران تأكيد كرد: امروز مي‌توان برخي از موضوعاتي را كه محور چالش بود، به موضوع همكاري تبديل كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

انگليسي شکسته بسته
Broken English



نويسنده و کارگردان: زوئي آر. کاساوتس. موسيقي: ‏Scratch Massive‏. مدير فيلمبرداري: جان پيروزي. تدوين: ‏اندرو وايزبلوم. طراح صحنه: هپي مسي. بازيگران: پارکر پوزي[نورا وايلدر]، ملويل پوپو[ژولين]، درئا د ‏ماتئو[اودري اندروز]، جاستين تروکس[نيک گيبل]، پيتر باگدانوويچ[ايروينگ مان]، تيم گيني[مارک اندروز]، جيمز ‏مک کافري[پري]، جاش هميلتن[چارلي راس]، برنادت لافون[مادام گرني]، مايکل پانس[گلن]، جينا رولندز[ويوين ‏وايلدر-مان]. 97 و 93 دقيقه. محصول 2007 آمريکا، فرانسه، ژاپن. نامزد جايزه سنت جورج طلايي از جشنواره ‏مسکو، نامزد جايزه هيئت داوران از جشنواره سندنس. ‏
نورا وايلدر دختري مجرد در سومين دهه عمر خويش است. هر کسي در اطراف او به نوعي صاحب رابطه با جنس ‏مخالف شده يا ازدواج کرده و بچه دارد، و يا دوست پسري يافته که با وي سر مي کند. اما نورا تاکنون نتوانسته رابطه ‏اي طولاني مدت با هيچ مردي برقرار کند. نورا خود را با کارش در يک هتل سرگرم کرده، اما تنهايي خودش و نگراني ‏هاي مادرش کم کم او را به اين فکر وامي دارد که بايد دست به کار شود. اولين کسي که سر راهش قرار مي گيرد ‏بازيگري به نام نيک گيبل است. راه ها خيلي زود به رختخواب منتهي مي شود و نورا که تحت تاثير رفتار نيک قرار ‏گرفته، تصور مي کند بالاخره مرد محبوب خود را پيدا کرده است. اما در يک گزارش تلويزيوني آشکار مي شود که ‏نيک نامزد دارد و رابطه آنها سکسي اتفاقي بيش نبوده. اين واقعه او را بيشتر سر خورده مي کند. دوست نزديکش ‏اودري که ازدواجي موفق را تجربه کرده، توصيه هايي درباره يافتن زوج به وي مي کند. مادرش نيز پسري را سر راه ‏وي قرار مي دهد، اما آن پسر نيز در همان اولين برخورد زمينه دلسردي نورا را فراهم مي کند. تا اين که شبي در يک ‏مهماني جواني فرانسوي به نام ژولين آشنا مي شود. ژولين بر خلاف تمامي مردهاي آمريکايي احساساتي لطيف دارد و ‏به زودي نورا را تحت تاثير قرار مي دهد. عشق ميان اين دو جوانه مي زند. اما ژولين بايد به فرانسه بازگردد. مدتي بعد ‏که نورا دريافته بدون ژولين قادر به ادامه زندگي نيست، همراه اودري به پاريس مي رود. اما بد اقبالي از وي دست ‏بردار نيست. چون آدرس ژولين را گم کرده است و يافتن او همچون پيدا کردن سوزني در انبار کاه به نظر مي آيد....‏‏

چرا بايد ديد؟
يک کمدي عاشقانه مستقل و کم خرج[2 ميليون دلار بودجه] که بازيگر محبوب هال هارتلي را در مرکز حوادث خود ‏دارد. فيلمي متعلق به پارکر پوزي که دغدغه هاي دختري در آستانه ميان سالي و همچنان تنها را در يافتن زوج دنبال ‏مي کند. دومين فيلم زويي رولندز کاساوتيس متولد 1970 که مي کوشد جا پاي پدر مرحومش بگذارد و فيلمي نيويورکي ‏بسازد. اولين فيلم او ‏Men Make Women Crazy Theory‏ بخت نمايش گسترده را نداشت و منابع نوشتاري موجود ‏نيز اطلاعات زيادي درباره آن به دست نمي دهد. از اين رو انگليسي شکسته بسته را مي شود اولين تجربه جدي او ‏قلمداد کرد. فيلم مضمون و ظاهري ساده دارد، اما از مشکلي ازلي و ابدي سخن مي گويد: يافتن آن نيمه ديگر....‏
کاساوتيس کوشيده تا در فيلم پاسخي براي دغدغه هاي نورا بيابد که مهم ترين آنها کسب اعتماد و از دست دادن آن است. ‏موضوعي که مي تواند به خودي خود باعث پريشاني شود. کاساوتيس براي رسيدن به عمق اين پريشاني مردهاي ‏متعددي سر راه نورا قرار مي دهد، به نظر مي رسد که نگاه مرد آمريکايي و حتي زن آمريکايي به مقوله ازدواج[مثلاً ‏اودري] و زندگي مشترک فارغ از هر نوع عواطف انساني شده و به قراردادي صرفاً اجتماعي تبديل شده است. ‏قراردادي که سکس هاي اتفاقي مجاز بوده و نمي تواند و نبايد خللي در آن به وجود آورد. به همين خاطر عشق از اروپا ‏و جايي که به نظر مي رسد هنوز احساسات بشري به شکلي نيالوده تر وجود دارد، به سراغ نورا مي آيد. فيلم به نوعي ‏تبليغ همزيستي و درک متقابل است. درک و همزيستي نه فقط ميان نورا و هر مرد ديگر بلکه، آمريکاو اروپا که به نظر ‏مي رسد از هم دور افتاده اند. ولي مي شود با همين انگليسي شکسته بسته هم به تفاهم رسيد. اتفاقي که براي دو شخصيت ‏اصلي فيلم مي افتد و مي تواند در عالم واقعيت نيز به همزيستي مسالمت آميز دو قاره[شايد هم فرانسه و آمريکا فقط!] ‏بيانجامد. انگليسي شکسته بسته به عنوان اولين فيلم يک کارگردان، اثري تماشايي و انديشمندانه است. فيلمي که مي شود ‏با خيال راحت به تماشاي آن نشست و از ديدن بزرگاني چون باگدانوويچ و جينا رولندز[هر چند در نقش هايي کوچک] ‏لذت برد. چون يک قصه بيش نيست غم عشق و اين عجب...‏
ژانر: کمدي، درام، عاشقانه. ‏
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/56763365/B6547n8521E01236g.Def.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/56767491/B6547n8521E01236g.Def.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/56771938/B6547n8521E01236g.Def.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/56775591/B6547n8521E01236g.Def.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/56779291/B6547n8521E01236g.Def.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/56781692/B6547n8521E01236g.Def.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/56783868/B6547n8521E01236g.Def.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/56784291/B6547n8521E01236g.Def.part8.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Rudolph, the Red-Nosed Reindeer


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
rtrr.part1.rar
rtrr.part2.rar
rtrr.part3.rar
rtrr.part4.rar
rtrr.part5.rar
rtrr.part6.rar

رمز فايل: VindiKat


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ايران با تو
باصداي حبيب

آلبوم جدید و زیبای حبیب به نام ایران بانو (با دو کیفیت)
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تيتراژ سريال پريدخت

سریال پریدخت
تیتراژ پایانی
3:18 دقیقه
آهنگساز آریا عظیمی نژاد
خواننده سالار عقیلی
شاعر اهورا ایمان

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

کپی فیلم های DVD فقط با یک کلیک با
1CLICK DVD Copy Pro 3.1.2.3

با گسترش فرمت محبوب DVD، نیاز کاربران به نرم افزارهای مرتبط با این فرمت روز به روز گسترده تر شده و شرکت های تولید نرم افزار نیز رقابت بیشتری جهت تولید نرم افزارهایی با کارایی هرچه بهتر و در عین حال نرم افزار هایی با کاربری راحت و آسان را در برنامه کاری خود قرار داده اند. نرم افزار 1clickDVDcopy pro یکی از نرم افزار های محبوب در زمینه کپی فایل های دی وی دی بوده که با استفاده از این نرم افزار شما قادرید تنها با فشردن یک کلیک عملیات کپی مورد نظر خود را انجام دهید.
نرم افزار ™1Click DVD Copy Pro ساخت شرکت Innovations، نرم افزاری با محیط کاربری ساده و آسان، دارای تمام خصوصیات کامل جهت کپی فیلم های دی وی دی می باشد. در نسخه جدید این نرم افزار تکنولوژی جدید ™ CPRx جهت انجام موقیت آمیز عملیات کپی از آخرین فیلم های دی وی دی تولید شده بکار رفته است. با استفاده از حالت های مختلف کپی و قابلیت های پیشرفته دیگر شما براحتی قادر به انتخاب میزان فشرده سازی و انتخاب بخش هایی که مایل به گرفتن کپی از آنها می باشید خواهید بود.
تکنولوژی CPRx استفاده شده در این برنامه, می تواند محتوای فیلمهای دی وی دی را که دارای Bad Sector یا ساختار نادرست باشند را کپی نماید. اکثر فیلم های دی وی دی به گونه ای ساخته می شوند که امکان گرفتن کپی از آن برای نرم افزارها امکان پذیر نیست این امر سبب بروز خطا در طول عملیات کپی و پس از عملیات کپی به هنگام خواندن دی وی دی می شود که توسط این نرم افزار سعی شده از بروز اینگونه خطا ها تا جائیکه ممکن است جلوگیری شود.

برخی از قابلیت های کلیدی نرم افزار 1Click DVD Copy Pro :
- استفاده از تکنولوژی CPRx جهت گرفتن عملیات کپی از فیلم های دی وی دی
- دارا بودن کلید از پیش تنظیم شده برای هر یک از گونه های کپی کردن
- پیش نمایش فیلم ها و تنظیمات
- قابلیت انتخاب مشاهده پیش نمایش منوها و فیلم ها در هنگام عملیات کپی برداری
- انتخاب اختصاصی audio , video و subtitles
- کنترل میزان فشرده سازی توسط کاربر
- ساختن پشتیبان اضافی بدون کپی کردن دوباره
- قابلیت گرفتن کپی فیلم های ذخیره شده در Hard Dick و کامپیوتر های جیبی
- امکان گرفتن عمل کپی از Dolby Digital 5.1, DTS
- پشتیبانی از فایل های ویدیویی NTSC , PAL
- پشتیبانی از Dual Layer media
- دسترسی رایگان به آپدیت های و پشتیبانی فنی رایگان برای یک سال
- سازگار با ویندوزهای Vista/XP/2000/Me/98SE
 


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 5 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی مدیریت فوتبال 2008 تحت جاوا


بازي مديريت فوتبال که چند سالي است که توسط شرکت هاي مختلف به عنوان مکمل بازي هاي فوتبال به بازار عرضه مي شود، محبوبيت خاصي را در ميان کاربران اين بازي ها پيدا کرده است. نسخه ي جديد اين بازي براي موبايل نيز به تازگي منتشر شده که نسبت به نسخه هاي قبلي از امکانات بيشتري برخوردار است. اين بازي در سايز هاي مختلف در دسترس قرار دارد.

لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

مَنْ عَبَدَاللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ، آتاهُ اللهُ فَوْقَ أمانيهِ وَ كِفايَتِهِ.

هركس خداوند متعال را با صداقت و خلوص، عبادت و پرستش نمايد; خداى متعال او را به بهترين آرزوهايش مى رساند و امور زندگيش را تأمين مى نمايد.

تنبيه الخواطر: ص 427، س 14، بحارالأنوار: ج 68، ص 183، ح 44.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

زن جوانی بیمار بود و همه افراد خانواده دور بسترش جمع شده بودند . مادرش بالای سر او آمده و پرسید : دخترم حالت چطور است ؟
بیمار تکانی خورد و جواب نداد .
شوهرش دست روی دستش گذاشت و گفت : عزیزم ، حرف بزن ، حالت چطور است ؟ باز هم از بیمار صدائی شنیده نشد .
همه با نگرانی به او چشم دوخته و مضطرب بودند . یکی از خویشان به مادر مریض گفت : طفلک دخترت چقدر لاغر شده ! قیافه اش بکلی عوض شده و زیبائیش از بین رفته است !!
ناگهان مریض سرآسیمه از رختخواب برخواسته و به مادرش گفت :
مامان ، آن آینه را بده ببینم !!


پسری از دختر خود پسندی پرسید : تو وقتی به یک صورت خیلی زیبا میرسی چه کار می کنی ؟
دختر جواب داد : مدتی به او توجه میکنم و لذت می برم ، وقتی که خسته شدم آئینه را کنار گذاشته و پی کار خود میروم .


آقائی که همیشه به زنان احترام گذاشته و نسبت به آنان مودب بود ، روزی اظهار داشت : من هرگز زنی را زشت ندیده ام .
خانمی که اتفاقا بینی پهن و بزرگی داشت ،در آنجا حاضر بود گفت :
مرا ببینید و اعتراف کنید که اشتباه میکنید و من زشت هستم .
مرد اظهار داشت : اتفاقا خانم شما نیز چون سایر خانم ها فرشته ای هستید که از آسمانها فرود آمده اید ولی این تقصیر شما نبوده که با دماغ به زمین افتاده اید !
 

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

زن ِ مـُرده بچه زایید!


چندی قبل مرگ مغزی یک زن ترک موضوع جنجال های زیادی شده بود. علت هم حامله بودن این زن و تلاش پزشکان برای زنده نگهداشتن جنین داخل رحم این زن بود.
ییلدیز آلچ، 26 ساله که شش ماهه حامله بود به خاطر بیماری مننژیت در بیمارستانی درگذشت و پزشکان برای ادامه زندگی جنین، تمام تلاش خود را به کار بردند.
ضمن آنکه یک موضوع هم باعث جهت گیری های مختلف و متفاوتی از سوی افراد مختلف در ترکیه شد و آنهم اینکه شوهر زن نمی خواست بچه به دنیا بیاید و اعتقاد داشت بدون مادر، بچه را نمی تواند بزرگ کند.
پزشکان بیمارستان به یک ماه زندگی بچه در شکم مادر احتیاج داشتند تا بتوانند نوزاد را به دنیا بیاورند و به همین دلیل به حیات نباتی زن مرده دل بستند.
روزنامه ملیت نوشته است که بالأخره این مادر مرده صاحب یک نوزاد پسر شده است.

پی نوشت -
1- گفتنی ست تمام ارگانهای این زن بعد از تولد نوزاد به افراد مختلف نیازمند بخشیده شده است.
2- نمی دانم تا چه حد در دنیای پزشکی این امر رایج است و تا چه حد با اصول اخلاقی سازگاری دارد.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
پيروان دين بهائيت نجس نيستند و فرقي بين آنها و ساير مسلمانان وجود ندارد.

پاسخ:
قريب به اتفاق فقها، تعداد نجاسات را يازده[1] و برخي دوازده[2] مورد اعلام كرده اند از جمله آنها كه همه بالاتفاق آنرا ذكر كرده اند نجاست كافر[3] است، كافر يعني كسيكه منكر خدا باشد و يا براي خداوند متعال شريك قائل باشد و يا اينكه پيغمبري حضرت خاتم الانبياء محمد بن عبدالله ـ صلي الله عليه و آله ـ را قبول نداشته باشد و نيز به كسي كافر مي گويند كه ضروري دين يعني، چيزي را مثل نماز و روزه كه همه مسلمانان جزء دين اسلام مي دانند منكر شود.[4]
فقها در اين زمينه به آيه شريفه «انما المشركون نجسٌ»[5] و روايات متعدد ديگري از جمله اين روايت كه از امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ نقل شده است «من نصب ديناً غير دين المومنين(دين اسلام) فهو مشرك»[6] استناد مي كنند.
و از فروعاتي كه براي اين مسئله ذكر كرده اند اين است كه تمام بدن كافر حتي مو و ناخن و رطوبتهاي او نجس است.[7]
حال كه روشن شد ما (شيعيان) چه كساني را نجس مي دانيم به كنكاش در آثار بهائيان مي پردازيم تا از برخي عقايد آنها آگاه شويم، اما قبل از هر چيز بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه بهائيت و بابيت چيز جدايي از هم نيستند چرا كه بهائيان ادامه دهندگان راه بابيان مي باشند.
عمده فعاليتهاي جنبش بابيّه و در نهايت بهائيه پيرامون انديشه مهدويت دور مي زند، آنها ابتدا به پيروي از انديشه هاي شيخيه علي محمد باب را ركن چهارم يا قريه ‌ظاهره معرفي كردند و سپس او را باب امام زمان عجل الله تعالي فرجه خواندند، بعد از آن با ادعاي نسخ دين اسلام، نغمه ايجاد دين تازه سردادند و به دين سازي روي آوردند.[8]
از جمله عقايد آنها چنين است:
1. اعتقاد به الوهيت علي محمد باب و حسينعلي نوري
يكي از سخيف ترين اعتقادات بهائيت و بابيت اعتقاد به اله بودن باب و حسينعلي نوري است و آن از اعتراف خود علي محمد باب سرچشمه گرفته است با اين توضيح كه او (علي محمد باب) ادعا كرده است رفيع ترين مراتب حقيقت يعني الوهيت در او حلول كرده آن هم حلولي مادي و جسماني.[9]
اما شيعه مي گويد: الوهيت مختص حضرت حق، پروردگار و خالق جهان و جهانيان است و در اين مقام هيچ كس و هيچ چيز با او شريك نيست.
2. اعتقاد به مقام نبوت علي محمد و ميرزا حسينعلي
بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود به حكم برخي آيات قرآن كريم، مقام اصالت و نبوت است.[10]
اما شيعه مي گويد: قائم موعود تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ و مقام او مقام خلافت و وصايت و امامت است نه اصالت و نبوت.[11]
3. اعتقاد به قائم موعود بودن علي محمد باب و ميرزا حسينعلي
بهائيان مي گويند: علي محمد و ميرزا حسينعلي موعود دين اسلام هستند و جميع انبياء بدان اشارت داده اندو علامات آن در كتابهاي آسماني ثبت است.[12]
اما شيعه مي گويد: موعود دين اسلام يكي قيامت كبري است و ديگري ظهور بقيه ‌الله ارواحنا له الفداء كه در قرن سوم هجري در سُرّ من رآه متولد شد نام مادرش نرجس مي باشد.[13]
4. اعتقاد به نسخ دين اسلام
بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود، مقام شارعيت است نه تابعيت،[14] و نيز مي گويند قائم در هنگام ظهورش حكم به نسخ دين اسلام مي كند و بتشريع شريعت جديدي غير از اسلام مي پردازد.[15]
اما شعيه مي گويد: قائم موعود، تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ و مجدد و محيي همان دين اسلام است و صاحب كتاب جديد و آورنده‌ شريعت جديدي نيست.[16]
خلاصه آنكه بهائيان:
اولا:ً مدعي الوهيت باب و بهاء و منكر خاتميت نبي مكرم اسلام هستند، ثانياً: منكر احكام ضروري دين مثل نماز، و روزه و... بوده و آنها را منسوخ مي دانند.
ثالثاً نه تنها منكر وجود نازنين حضرت بقيه الله الاعظم هستند بلكه دشمن او مي باشند.
در نتيجه به دليل مسائل مذكور ، پيروان بهائيت نجس هستند.

-----------------------
[1] . تحرير الوسيله، خميني، نجاسات، صفحه 114، مساله 1، ج1، اسماعيليان نجفي، قم، ط دوم، 1390هـ ق.
[2] . رساله توضيح المسائل با متن فتاوي آقاي بروجردي و حواشي آيات عظام، جاويدان و فراهاني، علميه، مسئله 84، ص 26.
[3] . شرايع الاسلام، محقق حلي، دارالاضواء، بيروت، ط دوم، 1403 هـ، ج1، كتاب الطهاره، ص 53.
[4] .رساله توضيح المسائل با متن فتاوي آقاي بروجردي و حواشي آيات عظام، جاويدان و فراهاني، علميه، مسئله 107، ص 30.
[5] . قرآن كريم، سوره مباركه توبه، آيه‌28.
[6] . وسائل الشيعه، حر عاملي، ج 1، كتاب الطهاره، ابواب مقدمه عبادت، باب 2، ح 3، ص 30، الاحياء التراث، قم، ط اول، 1409 هـ ق.
[7] . همان مسئله 108، ص 31.
[8] . بهائيت در ايران، سيد سعيد زاهد زاهداني، مركز اسناد انقلاب اسلامي، ط دوم، 1381، تهران، ص 97.
[9] . البهائيه و جذورها البابيه، عامر النجار، دارالمنتخب العربي، ط اول، 1419 هـ . ق، ص 44.
[10] . بهائي چه مي گويد، جواد تهراني، ج 2، ص 2،‌ط دوم، 1341، مشهد خراسان.
[11] . همان،‌ص 76.
[12] .
[13] .
[14] . همان، ص 2.
[15] . همان، ص 93.
[16] . همان ، ص 76.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

به راستی آیا در سرزمینی که در سرتاسر ِ متن های ادبی و تاریخی ی مردْ سالارانه ی هزاره ی گذشته اش و نیز عُرف و زبانْ زَد ِ مردانش، همواره زن «ناقصْ عقل» توصیف گردیده و خوارْمایه و نیازمند ِ حمایت ِ مرد انگاشته شده است، فردوسی یک استثنا نیست که نه تنها زنان و مردان را در شایستگی همْ تراز می شمارد؛ بلکه – برای نمونه – در وصف ِ بانویی همچون تهمینه، می گوید: «روانش خِرَد بود و تنْ جان ِ پاک / تو گفتی که بهره ندارد ز ِ خاک.»

و آیا همین ویژگی ی انسانی و والای شاهنامه نبوده که مردْسالاران و زنْ ستیزان را به خشم آورده و به آن همه دستْ یازی به متن و تباهکاری و افزودن بیت های شرمْ آور ِ زنْ نکوهانه و زنْ ستیزانه بر حماسه ی ایران، واداشته است؟

پس، هرگاه در موردهای ویژه یی به چهره های دُژخوی و دُژکرداری همچون سودابه بر می خوریم و در گره گاه های خاصّی از روایت ها و رویدادها، سخنان نکوهش آمیزی در اشاره به مَنِش و کُنِش ِ آنان از زبان ِ نقشْ وَرزان ِ داستان ها (و نه از زبان شاعر) در منظومه می بینیم، نباید و نمی توان بدانها جنبه ی همگانی داد و زمینه و طرح و توطئه شان در ساختار داستان را به دیده نگرفت.
وچنین نمونه های انگشت شماری را دستاویز بحث های نادرست و نتیجه گیری های ناسازگار با بُنْ مایه ها و درونْ مایه های داستان های حماسه ی ایران قرار داد و یا سراینده ی شاهنامه را باورْمَند به مَردْسالاری و زنْ نِکوه و زنْ ستیز شمرد.
در مورد شخص فردوسی، باید گفت که در فراسوی جان بخشی ی استادانه و ستودنی اش به زنجیره ای از زنان نقشْ ورز در متن داستان ها، زن ِ آرمانی و ستوده ی او، همان بانوی سرای اوست که نامی از او نبرده؛ امّا او را فرهیخته ای دلْ آگاه و ادبْ شناس وصف کرده که درهنگام سرایش داستان غنایی و زیبای بیژن و منیژه، در نشست و بزمی دو تنه با شاعر، متن ِ پهلوی ی داستان را می خواند تا استاد ِ توس، آن را به کالبد ِ شعر ِ شیوای فارسی ی دَری درآوَرَد.
و سخن پایانی شما:
بایسته ی همه ی ما ایرانیان است که از این پس، همچون گذشته، ساده انگار و بیرون نگر و دهان بین و بی دقّت نباشیم و هر سخنی را تنها پس از پژوهش ِ فراگیر و کاوش در ویراسته ترین چاپ شاهنامه و رای زنی با ویژه کاران ِ شاهنامه شناس و به دست آوردن اطمینان نسبی از استواری ی پشتوانه اش، از آن ِ فردوسی بشماریم و ارج ِ شاعر ِ بزرگ ملّی مان را پایمال ِ سبکسری و بی پروایی ی خود نکنیم. چُنین باد!
نیلوفر احمدپور

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الإسراء آيات: 111 محل نزول: مکه
 
 
وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا 28 وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ فَمَن شَاء فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْيَكْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاء كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءتْ مُرْتَفَقًا 29 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا 30 أُوْلَئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَيَلْبَسُونَ ثِيَابًا خُضْرًا مِّن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَّكِئِينَ فِيهَا عَلَى الْأَرَائِكِ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقًا 31 وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلًا رَّجُلَيْنِ جَعَلْنَا لِأَحَدِهِمَا جَنَّتَيْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَيْنَهُمَا زَرْعًا 32 كِلْتَا الْجَنَّتَيْنِ آتَتْ أُكُلَهَا وَلَمْ تَظْلِمْ مِنْهُ شَيْئًا وَفَجَّرْنَا خِلَالَهُمَا نَهَرًا 33 وَكَانَ لَهُ ثَمَرٌ فَقَالَ لِصَاحِبِهِ وَهُوَ يُحَاوِرُهُ أَنَا أَكْثَرُ مِنكَ مَالًا وَأَعَزُّ نَفَرًا 34

 

ترجمه فارسي مکارم

با كسانى باش كه پروردگار خود را صبح و عصر مى‏خوانند، و تنها رضاى او را مى‏طلبند! و هرگز بخاطر زيورهاى دنيا، چشمان خود را از آنها برمگير! و از كسانى كه قلبشان را از ياد خود غافل ساختيم اطاعت مكن! همانها كه از هواى نفس پيروى كردند، و كارهايشان افراطى است «28» بگو: «اين حق است از سوى پروردگارتان! هر كس مى‏خواهد ايمان بياورد (و اين حقيقت را پذيرا شود)، و هر كس ميخواهد كافر گردد!» ما براى ستمگران آتشى آماده كرديم كه سراپرده‏اش آنان را از هر سو احاطه كرده است! و اگر تقاضاى آب كنند، آبى براى آنان مياورند كه همچون فلز گداخته صورتها را بريان مى‏كند! چه بد نوشيدنى، و چه بد محل اجتماعى است! «29» مسلما كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، ما پاداش نيكوكاران را ضايع نخواهيم كرد! «30» آنها كسانى هستند كه بهشت جاودان براى آنان است; باغهايى از بهشت كه نهرها از زير درختان و قصرهايش جارى است; در آنجا با دستبندهايى از طلا آراسته مى‏شوند; و لباسهايى (فاخر) به رنگ سبز، از حرير نازك و ضخيم، دربر مى‏كنند; در حالى كه بر تختها تكيه كرده‏اند چه پاداش خوبى، و چه جمع نيكويى! «31» (اى پيامبر!) براى آنان مثالى بزن: آن دو مرد، كه براى يكى از آنها دو باغ از انواع انگورها قرار داديم; و گرداگرد آن دو (باغ) را با درختان نخل پوشانديم; و در ميانشان زراعت پر بركتى قرارداديم «32» هر دو باغ، ميوه آورده بود، (ميوه‏هاى فراوان،) و چيزى فروگذار نكرده بود; و ميان آن دو، نهر بزرگى جارى ساخته بوديم «33» صاحب اين باغ، درآمد فراوانى داشت; به همين جهت، به دوستش -در حالى كه با او گفتگو مى‏كرد- چنين گفت: «من از نظر ثروت از تو برتر، و از نظر نفرات نيرومندترم!» «34»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

viski_601@yahoo.com

من خيلي خوشحال بودم... من و نامزدم قرار ازدواجمون رو گذاشته بوديم... والدينم خيلي کمکم کردند... دوستانم خيلي تشويقم کردند و نامزدم هم دختر فوق العاده اي بود... فقط يه چيز من رو يه کم نگران مي کرد و اون هم خواهر نامزدم بود... اون دختر باحال ، زيبا و جذابي بود که گاهي اوقات بي پروا با من شوخي هاي ناجوري مي کرد و باعث مي شد که من احساس راحتي نداشته باشم... يه روز خواهر نامزدم با من تماس گرفت و از من خواست که برم خونه شون براي انتخاب مدعوين عروسي... سوار ماشينم شدم و وقتي رفتم اونجا اون تنها بود و بلافاصله رک و راست به من گفت: اگه همين الان ۵۰۰ دلار به من بدي بعدش حاضرم با تو ................! من شوکه شده بودم و نمي تونستم حرف بزنم... اون گفت: من ميرم توي اتاق خواب و اگه تو مايل به اين کار هستي بيا پيشم... وقتي که داشت از پله ها بالا مي رفت من بهش خيره شده بودم و بعد از رفتنش چند دقيقه ايستادم و بعد به طرف در ساختمون برگشتم و از خونه خارج شدم... يهو با چهره نامزدم و چشمهاي اشک آلود پدر نامزدم مواجه شدم! پدر نامزدم من رو در آغوش گرفت و گفت: تو از امتحان ما موفق بيرون اومدي... ما خيلي خوشحاليم که چنين دامادي داريم... ما هيچکس بهتر از تو نمي تونستيم براي دخترمون پيدا کنيم... به خانواده ما خوش اومدي!

 

 

mastoor_313@yahoo.com

ما مردمان فراموشي آفتابيم

مي گذريم از كنار هم به فاصله يك دنيا يك قرن وسكوت مي كنيم...
تمام حرفهايمان را در كوچه هاي سكوت جا مي گذاريم.ما مردمان فراموشي آفتابيم...
خورشيد تنها هنگامي مفهوم ديرينه اش را مي يابد كه ابرهاي فراموشي ما كنار رود و زمستان شايد آغازي باشد براي باور آفتابهاي فردا. براستي بناي فراموشيمان را كدام معمار بنا كرد؟
تقدير نيست اگر فراموشي ديواري ميشود تا به ياد بياوريم آنان كه ديروز امروزشان را براي فرداي ما در زير تبرهاي ظلمت گذراندند. و درخت ها...
تنها درختها ميفهمند تبرهاي ظالمانه را, تنها درختها ميفهمند تشنه بودن را ومن شايدخواب زمستانيم طولاني تر از تمام درختهاي اين كوچه بود...
اگر امسال بار آخرمحرم آخر باشد چه؟؟
نفسهايمان را در سينه حبس ميكنيم مبادا يادمان رود طعم محرم هاي زنجيرشده در زنجيرزني ها را. آه خورشيد ... خورشيد, امروزنيازيست كه شايد ما در گنجينه خاطرمان جاي خالي اش را نيافته بوديم تا ا مروز...
امروز شايد محرم آخر باشد.دستهايمان را در بي دستيش قفل ميكنيم واشك چه مفهوم غريبي دارد.من براي كه ميگريم؟؟تو براي من ثانيهاي اشك بريز تا...
من سياه به تن ميكنم وتو باران مي شوي بر كوير دلم! من به تو و محرم آخر ميانديشم وتو...
آه... كه محرم گذشته چون بياباني بي نصيب از باران ماندم .افسوس اگر محرم آخر باشد؟؟

 

 

jseyyedzadeh@yahoo.com

رد صلاحيت دکتر مهدي خزعلي

من از آندسته نیستم که از ترس انتخاب اشتباه در انتخابات شرکت نمی کنند. شناسنامه ام از این بابت رنگین است. در هر انتخاباتی که برگزار می شود مدتی را به تحقیق می پردازم و اشخاص مورد نظرم را انتخاب می کنم. روز رای گیری حتی در بدترین شرایط به پای صندوق رای می روم. هربار به مانند اولین دفعه ای که به سن انتخاب رسیده بودم، ذوق زده می شوم و این اشتیاق تا اعلان نتایج و گاهاٌ تا انتخابات بعدی ادامه دارد. من نمایندگانم را زیر نظر دارم و دومین باری که به یک نفر رای میدهم او باید کارنامه قابل قبولی ارائه داده باشد.
گاهی مجال بررسی کم است با اینحال معتقدم در شرایط کنونی کشور مسئولیت انتخاب اشتباه کمتر از عدم شرکت در انتخابات است. انتخابات امسال برایم جذبه خاصی داشت. برای اولین بار می خواستم به شخصی رای بدهم که از مدت ها قبل بواسطه یک قرارداد همکاری با ایشان آشنا شده ام. ایشان را فردی با درایت، متین، آگاه، علمی و خالی از حاشیه یافته بودم. اگر یک هموطن فعال هستید حتماٌ آیت الله خزعلی و حمایت های ایشان از ریاست محترم جمهور آقای احمدی نژاد، برایتان یک موضوع آشنا است. من با کمال تعجب می دیدم که فرزند ایشان آقای دکتر مهدی خزعلی از منتقدین آقای احمدی نژاد هستند و اعتقاداتشان در نقطه مقابل اعتقادات پدر قرار دارد. من یک نمونه عملی یافته بودم که به تفاوت سلائق احترام گذاشته می شود. این خوشحالی تا دیشب ادامه داشت. دیشب سایت ایشان را مرور کردم. در سایت مطلبی مبنی بر رد صلاحیت دکتر مهدی خزعلی خواندم. باورم نشد با خود گفتم شاید افرادی به قصد ایجاد نفاق و تفرقه سایت ایشان را هک کرده اند. بهانه ای جور کردم و به ایشان زنگ زدم. در بین حرفهایمان از این موضوع پرسیدم که ایشان مطلب را تائید فرمودند. من بسیار متاسفم که چنین شخصی از گزینه های قابل انتخاب قشر تحصیل کرده ، کنار گذاشته می شود. برای آشنایی با افکار آقای دکتر مهدی خزعلی می توانید به سایت ایشان به آدرس http://www.dr-khazali.com مراجعه فرمائید. شما می توانید از زوایای گوناگون مطالب سایت را مورد توجه قرار دهید. برای من وجود چنین سایتی سند بسیار ارزشمندی از احترام به عقاید، تفاوت سلائق و آزادی بیان و اندیشه در نظام سیاسی کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

 

 

alireza1384@gmail.com

آثار و مضرات دكل‌های برق، مخابرات و گوشی‌ تلفن همراه برای سلامتی انسان‌

امروزه شاید کسی حاضر نباشد که از آثار و مضرات دكل‌های برق، مخابرات و گوشی‌ تلفن همراه برای سلامتی انسان‌ بگوید یا بشنود. به خصوص گوشی تلفن همراه که امروزه بصورت انفجاری فراگیر شده و منافع بزرگی را برای شرکتهای تولید کننده گوشی و شرکتهای مخابراتی در بر دارد. قطعا ً منافع شرکتهای مزبور ایجاب می کند که در این خصوص حرفی به میان نیاید. از طرفی تمایل وافر افراد مختلف جامعه به داشتن این وسیله ارتباطی راحت، هرگونه بحثی در این زمینه را با بی اقبالی روبرو ساخته و به کنار می زند. ولی شاید لازم باشد در این خصوص قدری واقع بینانه به این موضوع پرداخته شود و حد اقل در مورد اقداماتی که باعث کاهش این مضرات می شود، آگاهیهای لازم به جامعه ارائه شود.
اخیراً مــــركــــز پـــژوهـــش‌هـــای مــجــلـــس بـه درخواست یكی از نمایندگان مجلس، آثار و مضرات دكل‌های برق و ‌مخابرات برای سلامتی انسان و فاصله معقول آنها از محل‌های مسكونی را بررسی كرد.‌ ‌این مركز با استناد به نتیجه بررسی‌های محققان خاطرنشان كرد: افرادی كه بیش از سایرین در معرض ‌امواج الكترومغناطیسی هستند، معمولا در مـراحـل اولـیـه خـواب فعالیت‌های مغزی بیشتری نسبت به سایرین داشته ‌و احساس آشفتگی دارند.‌ ‌همچنین گزارش‌های علمی حاكی از آن است كه تلفن‌های همراه یكی از منابع اصلی تولید امواج الكترومغناطیسی ‌هستند و دانشمندان بر این عقیده‌اند كه استفاده از این وسیله ارتباطی می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت انسان داشته ‌باشد.‌ ‌برخی گزارش‌های ارائه‌ شده از سوی موسسات تحقیقاتی نیز حكایت از آن دارند كه امواج الكترومغناطیس اثر ‌سویی بر سلامت انسان دارند و در همین ارتباط موسسات گوناگون استانداردهای متعددی برای تعیین سطح مضر ‌بودن این امواج برای انسان ارائه كرده‌اند.مركز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود با اشاره به بررسی‌های ‌محققان پیرامون مضرات گوشی‌های همراه افزود: بسته به میزان تشعشع دستگاه تلفن همراه و فاصله آن از بدن ‌انسان، اثرات سوء آن كاهش یا افزایش می‌یابد كه كم شدن حافظه بلندمدت و كوتاه مدت، سردرد، افزایش ‌فشارخون، بروز عوارض قلبی و نارسایی‌های كلیوی نمونه‌هایی از اثرات سوء گوشی‌های تلفن همراه بر بدن ‌انسان به شمار می‌روند.‌

 

 

salarilaleh@yahoo.com

مغز اطلاعات مهم را به خاطر مي‌سپارد

تحقيق جديد بر روي موش‌ها علت اينكه بخشهاي حافظه مغز اطلاعات پيش‌پا افتاده و معمولي را نمي‌پذيرد و اطلاعات مهم را حفظ مي‌كند تا به حافظه درازمدت تبديل شوند روشن مي‌كند.
بخشهاي حافظه مغز غالبا به علت انبوه اطلاعاتي كه مغز را بمباران مي‌كنند با مشكل بار اضافه روبروست/
به گزارش ايرنا و به نقل از ساينس ديلي، اين تحقيق جديد نشان مي‌دهد چگونه عواطف به مغز كمك مي‌كند تا "تصميم بگيرد" كدام خاطرات را حفظ و كدام يك را دور بريزد.
نتايج اين تحقيقات در نشريه سلول منتشر شده است.
حافظه با تقويت ارتباطات بين ياخته‌هاي شكل مي‌گيرد. اين ارتباطات براي ارسال و دريافت داده‌هاي مغزي به گيرنده‌ها متكي است. تحقيقات گذشته نشان داده است فشار عاطفي با افزايش هورمون "نوراپينفرين" در مغز مرتبط است.
"هايلان هو" و همكارانش از آزمايشگاه "كولد اسپرينگ هاربر" در نيويورك تا حدودي دريافته‌اند چگونه هورمون استرس فرايندهاي موثر در ارتباطات نروني و شكل‌گيري حافظه را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
آنها با انجام آزمايشهايي بر روي موش‌ها دريافتند، نوراپينفرين و همچنين استرس عاطفي منجر به بروز يك تغيير شيميايي در گيرنده‌هاي خاصي از مغزي مي‌شود. اين تغيير، ارتباطات را در مناطق حافظه مغز موش‌ها تقويت مي‌كند.
"روبرتو مالينو" يكي از اعضاي اين گروه تحقيقاتي گفت، با اين اتفاقات ،محركهايي كه براي تشكيل حافظه كافي نبود، مي‌تواند يك حافظه را شكل دهد.
از آنجا كه بسياري از مناطق در مغز موشها شبيه مغز انسان است محققان انتظار دارند مغز انسان نيز از همين سازوكار حافظه استفاده كند.
در حالي كه فراز و نشيب زندگي مي‌تواند باعث افزايش مواد شيميايي تقويت‌كننده حافظه شود، ميزان بسيار زياد هورمون استرس مي‌تواند موجب تاثير عكس بگذارد.
درصورتي كه نوراپينفرين زيادي در مغز وجود داشته باشد، تاثير معكوس ايجاد مي‌شود. از اين رو ميزان نوراپينفرين بايد در حد مناسبي باشد، بطوري كه افرادي كه خيلي عاطفي و احساسي هستند حافظه قوي ندارند.
اين يافته‌ها تنها بخشي از معماي بزرگي است كه احساسات را با حافظه مرتبط مي‌كند.

برگرفته از سایت پارسیفا
لاله-کوالالامپور

 

.

alirezamajidi@gmail.com

وبلاگ‌نویسی زنده، فرمت فراموش‌شده وبلاگ‌نویسی در ایران - معرفی سرویس CoverItLive

وبلاگ‌نویسی زنده از آن کارهایی است که در وبلاگستان فارسی کمتر اتفاق می‌افتد، تنها در معدود مواردی در مورد چند رخداد ورزشی به یاد می‌آورم که چنین کاری صورت گرفته باشد.

اما وبلاگ‌نویسی زنده چیست و چه مزایایی دارد؟
فرض کنید یکی از مسابقه‌های فوتبال حساس در حال برگزار شدن است و برای شما آنقدر مهم است که قضد نوشتن پستی در مورد آن  داشته باشید، گرچه می‌توانید بعد از تمام شدن مسابقه فوتبال سر فرصت بنشینید و مسابقه را تحلیل کنید، ولی زنده نوشتن درباره آن لطف خاص خودش را دارد چرا که شما به صورت لحظه‌ای واکنش‌ها و نظرهای ویرایش‌نشده خود را بازتاب می‌دهید و صحنه خاصی را فراموش نمی‌کنید، خوشحالی و یا ناراحتی زیاد شما بعد از پایان مسابقه باعث نمی‌شود، صحنه‌ای تحت‌الشعاع قرار بگیرد، به علاوه خوانندگان هم با خواندن گزارش زنده شما، خودشان را درست در حال تماشای بازی تجسم می‌کنند و عکس‌العمل‌های خود را با شما مقایسه می‌کنند.

 messi-handball.jpg

اما وبلاگ‌نویسی زنده منحصر به رویدادهای ورزشی نیست، می‌شود رخدادهای مهم سیاسی و نشست‌های هنری، کنفرانس‌های علمی و فناوری را به صورت زنده وبلاگی کرد!
مثلا تصور کنید که یکی در وبلاگستان پیدا شود که برای اولین بار مراسم اسکار در پیش رو را به صورت زنده وبلاگی کند و از پیش خبر چنین کاری را اعلام کند. مطمئنا اگر نویسنده خوبی باشد و آشنایی خوبی با سینما داشته باشد، پخش زنده وبلاگی‌اش، بازدیدکنندگان زیادی خواهد داشت.
وبلاگ‌نویسان مشهور غربی، بارها از فرمت وبلاگ‌نویسی زنده برای پوشش خبری رویدادهای مهم استفاده کرده‌اند، مثلا در اینجا نویسنده وبلاگ crunchgear، سخنرانی بیل گیتس را در CES به صورت زنده بلاگ کرده و یا در اینجا نویسنده وبلاگ webware یک وبلاگ‌نویسی زنده راه انداخته.

اما چگونه می‌شود زنده، وبلاگ نوشت؟
- ساده‌ترین راه این است که پستی را شروع کنیم و هر بار جمله‌ای به آن اضافه کنیم و دوباره منتشرش کنیم. اما این راه، چندان خوب نیست. چرا که انرژی زیادی می‌طلبد و به علاوه وبلاگ‌نویس مجبور است، هر بار نگاهی به ساعت بیندازد و ساعت نوشتن جمله و عبارت را در کنار جمله خود بیاورد.
- راه دیگر این است که از سرویس «میکروبلاگینگ» و آشناتر از همه توییتر استفاده کند. برای این کار لازم است که برای هر رخداد خاص اکانت جداگانه‌ای در توییتر باز کند و بعد کد انتشار را در وبلاگ بگذارد و شروع کند به وبلاگ‌‌نویسی زنده یا توییترکستینگ. اما این راه هم چندان مناسب نیست. چرا که توییتر محدودیت‌‌های خاص خودش را دارد.
- اما راه سوم، این است که از ابزاری مختص وبلاگ‌نویسی زنده استفاده کنیم. CoverItLive بهترین سرویس برای وبلاگ‌نویسی زنده است.

cover live.gif

کار با CoverItLive ساده است:
- اکانتی در آن می‌سازید.
- برای هر رخداد خاص، بلاگ زنده‌ای درست می‌کنید.
- CoverItLive، رابط کاربری‌ای درست مثل یاهو مسنجر دارد. یعنی تقریبا همانطور که در یاهو مسنجر، چیزی می‌نوسید و می‌فرستید، می‌توانید در CoverItLive چیزی بنوسید و به سرعت در بلاگ زنده‌تان پست کنید.
- CoverItLive برای هر وبلاگ زنده شما کدی می‌دهد که با گذاشتن آن در وبلاگتان، می‌توانید، نوشته‌های خود را نمایش دهید.
- CoverItLive، به شما اجازه آپلود عکس، ویدئو و فایل صوتی هم می‌دهد. به این ترتیب پوشش زنده شما می‌تواند چندرسانه‌ای شود.
- CoverItLive، به شما اجازه می دهد که یک نظرسنجی زنده هم راه بیندازید، مثلا تصور کنید یک بازیکن بازی بسیار بدی از خودش به نمایش گذاشته باشد، شما می توانید نظر بقیه را در مورد بازی او بخواهید!
- یکی از ویژگی‌ها خوب این سرویس است که امکان تعامل خوانندگان وبلاگ زنده را با نویسنده فراهم می‌کند. خوانندگان می‌توانند برای وبلاگ زنده کامنت بگذارند.

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

بر دل بنگر...


۶۱/۱/۱۰
ه.ق

این تاریخ را به یاد دارید؟

آری عاشورا

هنوز کاروان حسین در راه است...

صدای هل من ناصرش را نمیشنوی؟

با گوش جان بشنو...

اگر دل دادی، حسيني شدي وگرنه وای بر دل....

بر دل بنگر تا ببيني از كدام قبيله اي؟

در سپاه حسين (ع) شمشير ميزني يا در ميان صفوف در هم گره خورده دشمن هل هله ميكني تا تن كودكان حسين(ع) را بلرزاني؟

بر دل بنگر...

صاحب اين عكس را ميشناسي؟

طبرزدي

زماني رهبر را امام خامنه اي ميناميد. هنوز نشريه پيام دانشجو را در ياد دارم.

كمتر از يك دهه نگذشته كه از كاروان حسين زمانش فاصله گرفت و حال در سپاه ....

بر دل بنگر..


http://www.ahmadak.blogfa.com

 

 

am0okaveh@yahoo.com

The strength of a man isn't seen in the width of his shoulders.
It is seen in the width of his arms that encircle you.
قدرت و صلابت يه مرد در پهن بودن شونه هاش نيست
بلکه در اين هست که چقدر ميتوني به اون تکيه کني و اون ميتونه تو رو حمايت کنه

-The strength of a man isn't in the deep tone of his voice.
It is in the gentle words he whispers.
قدرت و صلابت يه مرد اين نيست که چقدر بتونه صداش رو بلند کنه
بلکه در اينه که چه جملات ملايمي رو ميتونه تو گوشات زمزمه کنه

- The strength of a man isn't how many buddies he has.
It is how good a buddy he is with his kids.

قدرت و صلابت يه مرد به اين نيست که چند تا رفيق داره
بلکه در اين هست که چقدر با فرزندان خودش رفيق هست

-The strength of a man isn't in how respected he is at work. It is in how respected he is at home.
قدرت و صلابت يه مرد به اين نيست که چه قدر در محيط کار قابل احترام هست بلکه در اين هست که چقدر در منزل مورد احترام هست

 

 

sina_safa2003@yahoo.com

مطلبي در مورد متال

با سلام ، در مورد سبک راک و متال مطلبی نوشته بودم که بسیاری از اشتباهاتی که در متن "موسیقی و شیطان پرستی" وجود داشت را بر طرف میکند.
در شروع این نکته را متذکر شوم که متالیکا اسم یک سبک نیست ، بلکه اسم یک گروه است و سبکی به نام متالیکا وجود ندارد. این همان اشتباهی ست که روزنامه ها هم تکرار کرده بودند.متاسفانه سبک راک و متال در جامعه ی ما روی خوشی ندارد چرا که با دیدن قیافه های اغلب "میک آپ" کرده و شنیدن صدای خشن گیتار الکتریک ، حتی احساس ترس به بعضی افراد دست میدهد.
اما بیاید ببینیم دلیل این صداهای خشن و قیافه ها چیست؟
آیا غیر از این است که انسانها در طول روز انقدر غرق گناه میشوند که باطن آنها در لجن گناه آلوده میشود؟ و وقتی به یاد ظلم و ستمی که بر جامعه روا داشتند می افتند ، انقدر در کثافت دست و پا میزنند که برایشان مهم نیست.
آیا این زیبا نیست که ظاهر و باطن انسانها یکی باشد؟ بله . پشت این ماسکهای به ظاهر خشن ، افکاری زیبا و معنوی و انسانی نهفته است که شما اشتباها از آن به عنوان "شیطان پرستی" یاد میکنید.
سبک متال سبکی ست برای اعتراض.سبکی که اگر به آن سطحی بنگرید ، ممکن است بی ارزش به نظر برسد ولی همین خصوصیت است که به متال و راک ارزشی خاص داده که در هیچ یک از سبکهای موسیقی روز دنیا نیست و آنرا از بقیه سبکها متمایز ساخته.
شاید اگر بخواهم شاخه های سبک متال را نام ببرم ، مخاطب احساس خستگی کندفقط در همین حد بدانید که فقط در شاخه ی بلک متال و بعضا دث متال است که افکار شیطانی و ضد مسیحیت وجود دارد. که همونطور که در بیوگرافی متالیکا مشهود است، گروه متالیکا اصلا و ابدا سبک بلک متال را تجربه نکرده و نخواهد کرد .
در لحظه ای که عکس جیمز هتفیلد را به عنوان یک شیطان پرست دیدم اشک در چشمانم جمع شد (از خنده). شاید برایتان جالب باشد که بدانیند جیمز هتفیلد آنقدر انسانی مذهبی ست که بارزام (یکی گروه تک نفره که در سبک بلک متال و در بعضی مواقع دارک آمبینت کار میکند و قاتل چند کشیش است و چند کلیسا را آتش زده و اکنون در زندان بسر میبرد و تا چند وقت دیگر هم آزاد میشود) در یکی از مصاحبه هایش گفت : اگر من از زندان آزاد شوم اولین کاری که می کنم این است که جیمز را می کشم! در مطلبی که نوشته بودید ، شعری از نارگوروث (یکی از باندهای بلک متال) ترجمه کرده بودید و من هر چه با خوردم کلنجار رفتم هیچ ارتباطی بین متالیکا و نارگوروث ندیدم.
اما در مورد مرلین منسون ، با اینکه متالرها (متال بازها) این روزها دل خوشی از مرلین ندارند ، ولی او را به عنوان شیطان پرست در نظر نگیرید . مدرک اینکه او شیطان پرست نیست ، در شعر "جوانهای بی مصرف" وجود دارد.که در قسمتی از شعر میگوید : من هرگز از خدای واحد و متعال متنفر نبودم ولی از خدایی که مردم می پرستند متنفرم!
DISPOSABLE TEENS
.
.
.
I never really hated a one true god
But the god of the people I hated

و مورد دیگر این است که مرلین منسون ضد مسیحیت است به طور که یکی از القاب او "فوق ستاره ی ضد مسیحیت " است .
در تصمیم گیری عجله نکنید! منسون معتقد است که انسانها امروزه مسیح را بازیچه ی دست خود قرار داده اند و مسیحی که مردم بدان اعتقاد دارد ، از یک بت بی ارزش تر است.البته مطلب زیاد است ولی فرصت بنده کم. امیدوارم توانسته باشم ذهن دوستان را در این مورد باز تر کرده باشم و در آخر :
متال سبکی ست که اول تو را به فکر وا میدارد ، و بعد تحت تاثیر قرار میدهد.
..::سینا ::..

 

 

komeil_fa84@yahoo.co

آیا وقت یک اقدام جدی نرسیده است؛
لزوم به خطر انداختن منافع اسرائیل و حامیانش
 

گوش کن! صدای کودکان امام را از غزه می‌شنوی؟ این صدای کودکانی است که طعم تلخ میوه‌های نشست آناپولیس را به آنان چشاندند، و چه بار پر ثمری:

- تشدید حملات اسرائیل بر نوار غزه از روز سه‌شنبه گذشته 

- محاصره و بسته شدن تمامی گذرگاه‌های مرزی نوار غزه با مناطق اشغالی ۱۹۴۸ از روز جمعه گذشته از جمله گذرگاه رفح (مرز بین نوار غزه و مصر) از سوی دولت حسنی مبارک به درخواست اسرائیل 

- قطع ارسال سوخت به تنها نیروگاه برق غزه از روز جمعه و نیز قطع ارسال مواد اساسی و دارو 

- قطع برق نوار غزه 

- وخامت اوضاع بیمارستان‌های غزه به دلیل قطعی برق 

- شهادت 5 نفر به دلیل قطع برقی و عدم امکانات در بیمارستان‌های غزه 

- شهادت بیش از 160 نفر پس از کنفرانس آناپولیس در فلسطین

همواره پس از بالاگرفتن جنون دوره‌ای اسرائیل در جنایت علیه فلسطینیان، این سیل محکومیت‌ها و اعتراضات و تهدیدهای زبانی بوده است که از همه جای جهان بلند می‌شده؛ ولی عملاً تأثیر قابل توجهی بر اوضاع منطقه نمی‌گذاشته است. این بار نیز پس از حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه که به بهانه پرتاب موشک‌های حماس به مناطق اشغالی صورت گرفته،‌ موج اعتراضات جهانی از همه جا به گوش می‌رسد.
اما آیا مگر به‌جز اعتراض و حداکثر ارسال کالا و کمک‌های مالی (که آن هم باید با اجازه اسرائیل وارد خاک غزه شود) برای این ملت ظلم کشیده،‌ مردم جهان به‌ویژه مسلمانان را یارای اقدام دیگری هست؟
سالیان درازی پیش حضرت امام خمینی(ره) چشم و گوش جهان اسلام را بر سلاحی تحت عنوان «نفت» علیه اسرائیل باز کرد:
"دولت‌های ممالک نفت خیز لازم است از نفت و دیگر امکاناتی که در اختیار دارند به عنوان حربه علیه اسرائیل و استعمارگران استفاده کرده، از فروش نفت به آن دولت‌هایی که به اسرائیل کمک می‌‌کنند خودداری ورزند." 
 امام خمینی(ره)۱۶/۸/۵۲

پس از آن یک بار دیگر مقام معظم رهبری در سخنرانی خویش صراحتاً بر استفاده از این سلاح علیه اسرائیل تاکید کردند:
"یک ماه، فقط یک ماه به‌صورت نمادین، به‌صورت سمبلیک نفت را به همة کشورهایی که با اسرائیل روابط حسنه دارند قطع کنید ... به عنوان حمایت از مردم فلسطین و ملت فلسطین،‌ دنیا تکان می‌خورد." 
مقام معظم رهبری ۱۶/۱/۸۱

چگونه است که کشور روسیه برای اهداف اقتصادی ـ سیاسی خود شیرهای انتقال گاز را بر کشورهای اروپایی می‌بندد، اما کشورهای مسلمان جهان در مقابل این همه ظلم و جنایت که بر ملت فلسطین روا داشته می‌شود،‌ حاضر به بستن حتی نمادین شیرهای نفت خود نیستند. چگونه است که حامیان اسرائیل از هر ابزار و روشی برای همسو کردن جامعه جهانی با اسرائیل بهره می‌گیرند، اما کشورهای جهان اسلام حتی حاضر به تحت فشار قرار دادن کشورهای حامی و دارای رابطه حسنه با اسرائیل نیستند؟
نکته‌ای که در سخنان امام و رهبری مشترک است، وارد آوردن فشار بر همه کشورهایی است که با اسرائیل روابط حسنه دارند. این امر چه میزان در روابط سیاسی ـ اقتصادی بین المللی ایران تأثیر داشته است؟
مسؤولین دولت جمهوری اسلامی ایران پس از ارسال ماهواره جاسوسی اسرائیل توسط کشور هند به مدار و دیگر روابط نظامی،‌ امنیتی،‌ سیاسی و اقتصادی هند و اسرائیل که روز به روز در حال گسترش است، کدام فشار را بر دولت این کشور وارد آوردند؟
دولت جمهوری اسلامی ایران پس از بسته شدن گذرگاه رفح توسط نیروهای مصر و حتی سرکوب زنان فلسطینی توسط نیروهای امنیتی مصری که قصد عبور از این نقطه مرزی را داشتند، پس از برگزاری کنفرانس‌های متعدد به اصطلاح صلح در این کشور، پس از ده‌ها خیانتی که دولت‌مردان مصری به جهان اسلام کردند، کدام اقدام را علیه این کشور اتخاذ کردند؟ آیا باز به دنبال نوگشایی سفارت کشور خائن به جهان اسلام در ایران هستند؟ آیا باز به دنبال پاک کردن نام «شهید خالد اسلامبولی» هستند؟
دولت جمهوری اسلامی ایران کدام فشار را بر کشورهایی نظیر اردن که همواره دستشان در دست مقامات آمریکایی و اسرائیلی بوده است آورده‌اند؟
آیا وقت آن فرا نرسیده که جهان اسلام به سوی اقدامات جدی‌تر در راستای به خطر انداختن منافع سیاسی ـ اقتصادی اسرائیل و تمامی کشورهایی که با اسرائیل روابط حسنه دارند، گام بردارد؟

 

 

baroone_eshgh63@yahoo.com

تست کنکور

تست های فرهنگی هنری
هنرپيشه معروف سينما ؟
الف) محمدرضا گلزار
ب (محمدرضا علفزار
ک) محمدرضا گندمزار
ش) محمدرضا دشت

هنرپيشه مرحوم سينما ؟
الف) رضا ژيان
ب) رضا ماکسيما
ک) رضا فولکس
ش) رضا خاور

هنرپيشه مرحوم فيلم "ممل آمريکايي" ؟
الف) نعمت الله گرجي
ب) نعمت الله ساقه طلايي
ک) نعمت الله شيرين عسل
ش) نعمت الله مينو

هنرپيشه زن معروف سينما ؟
الف) هديه تهراني
ب (کادوي تهراني
ک) چشم روشني تهراني
ش) قابل نداره تهراني

بازيگر چشم روشن سينما و تلوزيون ؟
الف) پارسا پيروزفر
ب) فارسا فيروزپر
ک) پارسا پيروزپر
ش) فارسا فيروزفر

يکي از آهنگ هاي منصور ؟
الف) ديوونه
ب (… خل
ک) منگل
ش) عجوج مجوج

خشايار اعتمادي چه سبکي مي خواند ؟
الف) پاپ
ب) اسقف
ک) راهبه
ش) موبد

تست های ورزشی

کشتي گير گردن کلفت ايران ؟
الف) عباس جديدي
ب) عباس قديمي
ک) عباس نيو
ش) عباس آپ تو ديت

تيم فوتبال آباداني ؟
الف) نفت آبادان
ب) بنزين آبادان
ک) گازوئيل آبادان
ش) روغن آبادان

باشگاه انگليسي ؟
الف) ميدلزبرو
ب (ميدلزبيا
ک) ميدلزبودي حالا
ش) ميدلزپاشو برو گمشو

بازيکن بوسنيايي سابق بايرن مونيخ ؟
الف) حسن صالح حميدزيچ
ب) حميد صالح حسنزيچ
ک) حسن حميد صالحزيچ
ش) بابا چند نفر به يه نفر ؟؟؟

دروازه بان انگليس در جام جهاني ١٩٩٨ فرانسه ؟
الف) ديويد سيمن
ب) ديويد سيمثقال
ک) ديويد سيگرم
ش (ديويد سيتن

مهاجم سال هاي دور منچستر يونايتد ؟
الف) اندي کول
ب) اندي سرشانه
ک) اندي پشت بازو
ش) اندي مرسي هيکل

مهاجم تيم ملي هلند و آرسنال ؟
الف) دنيس برگکمپ
ب) دنيس اروين
ک) دنيس وايز
ش) دنيس تريکو

تست های علمی تفريحی

مساحت دايره چقدر است ؟
الف) ٢ متر
ب) ٥/٢ متر
ک) بيشتره
ش) صبر کن بپرسم

سرعت نور چقدر است ؟
الف) خوب است
ب) بد نيست
ک) شما چطوري ؟
ش) چه خبر ؟

در بيت زير چه صنعتي به کار رفته است ؟
" بي وفايي ، بي وفايي ، دل من از غصه داغون شده"
الف) ايهام
ب) صنعت نفت
ک) صنعت پتروشيمي
ش) صنعت آبکش سازي

شاعر قرن ده دوازده؟
الف) هاتف اصفهاني
ب) ابي اصفهاني
ک) اندي اصفهاني
ش) سياوش قميشي اصفهاني

فعل "خوردن" را صرف کنيد ؟
الف) چشم
ب) صرف شده
ک) ميل ندارم
ش) نوش جان

يکي از وسايل مربوط به فيزيک که در عينک ، تلسکوپ و ميکروسکوپ به کار ميرود ؟
الف) عدسي
ب) کاچي
ک) فرني
ش) لوبيا با دوغ

دانشمندي که بين بار الکتريکي و جرم الکترون ها و سرعت حرکت آنها رابطه اي نوشت ؟
الف) تامسون
ب) واشنگتني
ک) بمي
ش (شهسواري

شاخه اي از علم فيزيک ؟
الف (مکانيک
ب) باطري ساز
ک) بوسترساز
ش) کمک فنرساز

نويسنده "منطق الطير" کدام شاعر است ؟
الف) عطار نيشابوري
ب) نجار نيشابوري
ک) سمسار نيشابوري
ش) کوپن فروش نيشابوري

يکي از اشکال ماده ؟
الف (گاز
ب) يخچال
ک) بخاري
ش) ماشين ظرف شويي

نام ديگر اسيد فرميک ؟
الف) جوهر مورچه
ب) جوهر مورچه خوار
ک) جوهر پلنگ صورتي
ش) جوهر سرندي پيتي

نام گاز سرد کننده يخچال هاي قديمي ؟
الف) فرعون
ب) نمرود
ک) ابرهه
ش) خسرو پرويز

نام ديگر گازهاي بي اثر مثل هليم ، نئون و … ؟
الف (گازهاي نجيب
ب) گازهاي سر به زير
ک) گازهاي باوقار
ش) کلا بچه هاي خوبي هستن (مثل من)


وقت شما به پايان رسيد . لطفا ماوس های خود را بالا بگيريد
قربون خودم، ممله

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ بيست و هشتم

خدايا ...
اگر بنده اي در حق من به كاري دست زده كه تو او را از آن باز داشته اي ، يا آبروي مرا ، كه تو حرمت آن را بر او لازم گردانيده اي ، به ناحق ريخته است ، و حال از دنيا رفته ، يا زنده است و حق من بر گردن وي باقي است ، او را درستمي كه بر من روا داشته بيامرز و در حقي كه از من با خود برده است ببخشاي و او را به سبب آنچه با من كرده سرزنش مفرماي ، و بدي هايش را پيش چشمش مياور كه آزرده خاطر شود .
اين عفو و بخشايش بي دريغ و بخشش رايگان من درباره آنان را پاكترين صدقه و برترين عطيه اي قرار ده كه صدقه دهندگان و تقرب جويان به ديگران مي بخشند .
در عوض اين گذشت ، از من در گذر ، و در برابر دعايم در حق آنان ، بر من رحمت آور ...
تا هر يك از ما به مدد فضل تو به سعادت رسيم و به احسان تو روي رهايي ببينيم ...
اي پروردگار بزرگ !
اي بهتر از هر كس كه كمك تواند كرد بمن كمك كن و اي آنكس كه گمراهان را بسوي رشد و صلاح راه مي نمایي راهم بنماي و مرا از خطر عقوق پناه ده و روا مدار كه بروز رستاخيز در صف نا خلفان بايستم و از روي پدر و مادر شرم برم ...
خداوندا ...
در آنروز كه هر كس پاداش كردار خويش در يابد و بر هيچكس ظلم و ستم نرود بر من رحم كن و مرا خوار مدار ...
پروردگارا ...
بر روان مقدس محمد و آل محمد رحمت فرست و ذريه طيبه وي را خوشنود بدار و پدر و مادر م را آنچنان با رحمت و مغفرت خويشتن مقرون فرماي كه پدران و مادران ، بندگان صالح مومن خود را مرحوم و مغفور داشته اي يا ارحم الراحمين .. .
يا ارحم الراحمين ...
اي آفريدگار من ! ياد پدر و مادر از ضميرم مزداي و چنان كن كه بپايان نمازها و در دل شبها و روزها از محبتها و مرحمت هايشان ياد كنم و برايشان آمرزش و آسايش بخواهم ...
پروردگار من ...
بر محمد و آل محمد رحمت فرست و مرا بپاداش دعایي كه در حقشان بجاي مياورم بيامرز و آنان را نيز بپاداش نيكویي هايي كه در حق من بجاي آورده اند رحمت كن .
پروردگارا ...
پدر و مادرم را در جوار رحمت و عنايت خويش با سلامت و سعادت نگاهدار ...
فضل تو بزرگ و مرحمت تو بسيار باشد و هيچ مهرباني از تو مهربانتر نيست ...
آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 بهمن / 26 ژانويه / 17 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
6 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصميم خسرو انوشيروان به انتخاب دهگان براي هر روستاي ايران

26 ژانويه سال 560 ميلادي (چهار روز مانده به جشن سده) خسروانوشيروان شاه ساساني ايران در ديدار خود با موبدان و بزرگان ايران در تالار تيسفون (ايوان مدائن) براي اطلاع از چگونگي برپايي مراسم جشن سده آن سال كه پنجاه روز پيش از نوروز برگزار مي شود به آنان گفت كه تصميم گرفته است كه براي هر روستاي ايران يك «دهگان (دهقان)» انتخاب شود و تنظيم امور روستا، جمع آوري ماليات، معرفي سرباز هنگام ضرورت، پرورش اسب براي فروش به ارتش و داوري براي حل اختلاف برزگر و ارباب زمين به او واگذار شود و چنين فردي بايد هم برزگر باشد و هم صاحب زميني كه در آن كشت مي كند (خرده مالك) تا با مشكلات هر دوطرف آشنا باشد. به علاوه او بايد لايق، منصف، امين و راستگو و مورد اعتماد بيشتر ساكنان روستا باشد و اگر روستا كوچك است؛ چند روستاي مجاور هم يك دهگان داشته باشند. اين دهگان يك تكليف عمومي هم دارد و آن گزارش وضعيت محصولات روستا، و نارضايي هاي محلي و ستمگري و اجحاف مقامهاي دولتي و اربابان به نمايندگان شخص اوست كه در هر گوشه وكنار كشور در دسترس خواهند بود. اين دهگانان بركنار نخواهند شد مگر اين كه درستي و كفايت خود را از دست بدهند. وظيفه ميهني اين دهگانان اين است كه بدون چشمداشت بكوشند كه توليدات روستا سال به سال افزايش يابد و همچنين بتوانند هنگام بروز خطر با بسيج مردان روستا دفاع كنند.
     اين تصميم كه شرح آن در دائرة المعارف دمكراسي آمده است به اجرا درآمد و به تدريج جزيي از فرهنگ روستاهاي ايران و يك آيين ماندگار شد.
    درميان سران ايران باستان، خسرو انوشيروان از لحاظ سازماندهي و تنظيم امور قضايي و اداري، وضع ضوابط و سامان دادن به امور مالياتي، ايجاد دارالترجمه و دارالتحرير به منظور ترجمه و تحرير كتاب، و تشويق ورزش و سرگرمي هاي سالم، رهبري ممتاز و شاخص است. مورخان او را به دليل توجه به امور قضايي و احقاق حق و رسيدگي مستقيم به مشكلات مردم و آگاه شدن از درد دل آنان رهبري كه به پيشبرد تمدن بشر كمك بسيار كرد توصيف كرده، «دادگر» لقب داده و «انوشيروان دادگر» خطاب مي كنند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

06/11/59
بازداشت فرمانده نيروي دريايي (تيمسار دريادار محمود علوي) توسط دادستاني انقلاب اسلامي.
در اين ايام – موج خوشحالي غرب از روي كار آمدن بني‌صدر
در اين ايام – موج انفجارات و خرابكاري‌ها خصوصاً در جنوب و بالاخص در صنعت نفت و گاز
در اين ايام – حملات و درگيريهاي مكرر مرزي بين ايران و عراق
06/11/63
بدنبال سفرهاي متعدد در منطقه و به خارج از منطقه در سفر اخير فهد به واشنگتن طرح صلح مشترك شوراي همكاري خليج فارس و اروپا ارائه گرديد.
بازگشت ارتشهاي درگير دو كشور به مرزهاي بين‌المللي
عيين قرارداد 1975 الجزاير بعنوان پايه و اساس حل اختلافات مرزي دو كشور.
تشكيل يك صندق بين‌المللي جهت بازسازي مناطق جنگ زده دو كشور بطوري كه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس و امريكا سهم بزرگتري در تشكيل اين صندق داشته باشند.
بمنظور ارضاي طرفين در اساسنامه پيشنهادي طرح مذكور به مسئوليت آغاز جنگ بر دوش يك كشور و مسئوليت ادامه و استمرار آن بر دوش كشور ديگر انداخته مي‌شود.
و در صورت رد طرح مذكور از سوي يكي از طرفين درگير جنگ، طرف رد كننده مسئوليت اقداماتي كه از سوي سازمان ملل بر عليه اين كشور اتخاذ خواهد شد را بعهده خواهد گرفت.
06/11/64
ديدار ويليام كلارك مشاور سابق امنيت ملي ريگان با صدام در بغداد
06/11/65
تشكيل كنفرانس سران اسلامي در كويت – بررسي ايران و عراق.
وزير خارجه كويت: ما از عدم حضور ايران در كنفرانس سران كشورهاي اسلامي در كويت بسيار غمگين شده‌ايم. كنفرانس اسلامي در صورت حضور برادران ايراني براي حل جنگ فرصت خوبي بوده و خواهد بود.

 

 وفات مجتبي مينوي محقق، اديب و استاد دانشگاه

6 بهمن 1355 - مجتبي مينوي محقق، اديب و استاد دانشگاه بدرود حيات گفت. استاد مينوي درتهران زاده شد و بعد ازفارغ التحصيلي ازدارُالمُعلمين عالي تهران كارادبي و فرهنگي خود را با معلمي آغازكرد. مرحوم، مينوي پس ازتحصيلات استاد مينوي افزون برانتشاركتاب 15گفتاركه مجموعه‎اي ازمقالات تحقيق اوست متون زيادي را ازآثارقديم تصحيح كرده است. استاد مينوي كتابخانه نفيس و ارزشمند خود را به بنياد شاهنامه اهدا كرد. اين بنياد هم اكنون بخشي ازسازمان مطالعات و تحقيقات فرهنگي است.

Mobin_s2004@yahoo.com
26 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
قيام كشاورزان بدهكار آمريكا به رهبري سرهنگ دانيل شي

سرهنگ دانيل شي

قيام كشاورزان بدهكار ماساچوست آمريكا به رهبري سرهنگ دانيل شي 26 ژانويه سال 1787 شكست خورد و پايان يافت . سرهنگ « شي » فرمانده هنگ 5 پياده و از قهرمانان جنگهاي استقلال آمريكا پس از اطلاع از ياس و نارضايي كشاورزان منطقه خود كه بهره ظالمانه و سنگين وامهايي كه گرفته بودند ، آنان را در معرض از دست دادن اراضي شان قرارداده بود ، به مقامات وقت آمريكا پيام فرستاد؛ انقلاب مسلحانه ما برضد انگلستان و آن همه فداكاري و جان بر كف نهادن براي اين نبود كه عده اي انگشت شمار كه به هر طريقي پولي به دست آورده اند دسترنج كشاورزان را به يغما ببرند و مزارع آن دسته را كه قادر به پرداخت اقساط بدهي در سر رسيد نباشند تصاحب و حراج كنند و .... وي اضافه كرده بود: به نظر مي رسد كه قضات دادگاهها به جاي حفاظت از حق، از نزولخور ها حمايت مي كند.
     سرهنگ شي چون جواب مساعد نشنيد در سال 1786 با افراد هنگ خود و گروهي از كشاورزان بدهكار به ساختمان دادگستري ماساچوست كه قضات آن حكم به توقيف و حراج مزارع مي دادند حمله برد ، نگهبانان را خلع سلاح كرد ، پرونده ها را آتش زد و بر در ساختمان قفلي بزرگ زد و آن را تعطيل كرد.
     دولت مركزي پس از آگاه شدن از اين عمل ، چهار هزار و چهارصد سرباز به فرماندهي يك ژنرال را مامور سركوبي قيام كرد.
     سرهنگ شي اميد داشت كه با تصرف يك انبار اسلحه ارتش ، كشاورزان مقروض را مسلح كند و قيام را به پيروزي برساند كه موفق نشد و كشاورزان بدون اسلحه كه بيش از يك هزار تن نبودند به تدريج مايوس و پراكنده شدند و هنگ ششصد و هشتاد نفري نفري «دانيل شي» هم نتوانست براي مدتي طولاني در برابر افراد يك لشكر و عمدتا سوار ايستادگي كند و قيام شكست خورد.
     دولت تازه تاسيس آمريكا بعدا پذيرفت كه اعتراض سرهنگ شي در اصل و ماهيتا «حق» بوده و او را مورد عفو قرار داد و چندي بعدي وامهاي كشاورزي را تسهيل و شرايط آنها را آسان ساخت كه از آن زمان ، رعايت تسهيلات كشاورزي در آمريكا عادت و قانون شده است و به اين دليل، مورخان نوشته اند كه قيام سرهنگ شي به همان نتيجه رسيد كه هدف نهايي اش بود و نمي توان آن را «شكست خورده» تلقي كرد.

 

آخرين سرعت يك خودرو در سال1901

دوشيزه مرسدس ژلينك

در مسابقه خودرو راني كه 26 ژانويه سال 1901 در « نيس » انجام شد يك مرسدس بنز ساخت آلمان حد اكثر سرعت آن زمان را شكست و ركورد تازه 85 كيلومتر( 53 مايل ) در ساعت را بر جاي گذارد.روزنامه هايي اين خبر را منتشر ساختند مجبور شدند در باره نام خودرو كه مرسدس (نام زن) است توضيح دهند و بنويسند كه صاحب كارخانه بنز آلمان نام «مرسدس» دختر زيباي اميل ژلينكEmil Jellinek كنسول اتريش( آلماني زبان ) در «ونيز» را بر اين خود رو گذارده است. اين نام همچنان براين خودرو باقي مانده است.

 

« درسدن » آلمان پس از بمباران هاي ژانويه 1944

اين عكس 26 ژانويه سال 1944 در پي بمبارانهاي سخت و پياپي شهر« درسدن » آلمان از اين شهر برداشته شده است كه جز ويرانه اي از آن باقي نمانده است . رهبران آلمان با به ياد آوردن اين مناظر است كه به آساني با هرگونه جنگ در هر جاي كره زمين موافقت نمي كنند.
    

 

رنج سفر كانادا به خاطر زر

پيروز شدن تبليغات « كشف طلا معروف به گلد راش » در كاليفرنيا كه عمدتا به منظور مهاجرت آمريكائيان ساكن مناطق شرقي و مركزي اين كشور به كاليفرنيا بود تا نفوس انگليسي زبانهاي اين منطقه اسپانيايي زبان افزايش يابد ، باعث شد كه در آخرين دهه قرن 19 چنين تبليغاتي براي انتقال مردم به منطقه « كلن دايك Klondike » كانادا ( در همسايگي آلاسكا ) صورت گيرد و در اين روز ــ 26 ژانويه سال 1896 ــ جمعيت مهاجران ثابت اين منطقه به 20 هزار تن برسد كه عمدتا به طمع كسب پول آسان از ايالات متحده منتقل شده بودند . در آن دهه جمعا 60 هزار آمريكايي به منطقه كلندايك رفته بودند كه چهل هزار نفرشان پس از رو به رو شدن با اين واقعيت كه آواي دهل شنيدن از دور خوش است به وطن بازگشته بودند. عكس ، دو مرد امريكايي را در دهه مذكور در راه مهاجرت به منطقه زر ! در كانادا نشان مي دهد.

برخي ديگر از رويدادهاي 26 ژانويه

  • 76:   هادريانوس كه از سال 117 تا 138 ميلادي امپراتور روم بود به دنيا آمد .

  • 90:   ارتش روم پس از 16 سال جنگ سراسر آلمان را تصرف كرد و سناي روم تصويب كرد كه نقشه جغرافيايي امپراتوري اصلاح شود و نقشه تازه، آلمان را هم شامل گردد.

  • 1693:   داسيلوا سوليس شاعر پرو كه يكي از قطعاتش به عنوان هجو مقامات يك كليسا تلقي شده بود آتش زده شد.

  • 1833:   برنهارد اردمانسدر تاريخدان آلماني ديده به جهان گشود .

  • 1918:   (1296 خورشيدي )انگليسيها كه ايران را در اشغال داشتند سليمان ميرزا رهبر حزب دمكرات ايران را به بهانه همكاري با آلمان دستگير و زنداني كردند!.

  • 1922:   ( 1300 خورشيدي )به عادت سلاطين قاجاريه ، احمد شاه با بدرقه ژنرال رضاخان سردار سپه عازم ديدار از اروپا شد.

  • 1963:   (1341 خورشيدي )رفراندم براي تصويب اصول شش گانه معروف به انقلاب سفيد در سراسر ايران برگزار شد و براي نخستين بار زنان هم در راي دادن شركت كرده بودند. جان اف كندي رئيس جمهوري وقت آمريكا برگزاري رفراندم را تبريك گفت و از آن پس تا پيروزي انقلاب هر سال به اين مناسبت در اين روز مراسمي بر گزار مي شد كه بزرگترين اين مراسم در سال 1356 ( يك سال پيش از رفتن شاه ) برگزار شد كه گزارش كرده بودند سه ميليون نفر در آن شركت كرده بودند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     در گذشت شاعر نامدار عبد الرحمان جامي

    17 محرم 898 - در گذشت شاعر نامدار عبد الرحمان جامي

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -3
    3

    اهواز

    9
    16

    تبريز

    -8
    1

    شيراز

    3
    14

    مشهد

    -11
    0

    بندرعباس

    12
    21

    کرمان

    -2
    11

    اصفهان

    -2
    9

    يزد

    -2
    7

    کرمانشاه

    -4
    5

    اراک

    -7
    -4

    رشت

    2
    6

    دبی

    15
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1373 تومان
    940 تومان
    1842 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    14000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.17

    اذان مغرب : 17.44

    اذان صبح فردا : 5.42

    طلوع آفتاب فردا : 7.09

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    eWEEK
    21 ژانويه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    eWEEK

    تاریخ انتشار: 21 ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 76
    حجم فایل: 26 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    جاده هایمان را با نور طبیعی
    روشن سازیم


    اگر اهل سفر های جاده ای باشید حتما در شب از چراغ های شب رنگ اطراف جاده دیدن کرده اید؟ با همه جلوه ای که این چراغ ها در زیر نور مهتاب به جاده می دهند اما باز هم تصور مصنوعی بودنشان چندان برایمان خوشایند نیست. اما جدیدا در تعدادی از جاده های کشور های اروپایی چراغ هایی نصب شده که به صورت طبیعی می توانند جاده را روشن تر سازند . این چراغها که طرح شرکت solarlite است می توانند به کمک منعکس کننده های پسیو در طول روز انرژی نورانی خورشید را در خود ذخیره کرده و در شب با استفاده از ذخیره از خود نور گسیل کنند. این نور در دامنه 90 متر تا 900 متر می تواند قابل روئیت باشد. عمر این چراغ ها از 7 تا 10 سال تخمین زده شد. در تحقیق انجام شده استفاده از این چراغ ها در جاده هایی که احتمال تصادفات به 70% می رسید بسیار مفید بوده و این رنج را 20درصد نزول داد. امیدواریم که استفاده از این چراغ ها در کشورمان که روزانه از ذخیره بسیار خوب انرژی خورشیدی بر خوردار است هر چه سریعتر مرسوم شود.  
    منبع

    ایمنی هنگام کوبیدن میخ



     

    تا به حال هنگام کوبیدن میخ به دیوار چکش روی انگشتان شما خورده ؟ واقعا دردناک است. این ایده ی بسیار ساده اما هوشمندانه میتواند انگشتان شما را نجات دهد. به خصوص اگر زیاد با میخ و چکش سروکار دارید. این وسیله از یک صفحه پلاستیکی ساده درست شده که در میان آن چند سوراخ برای قرار دادن میخ در سایز های مختلف تعبیه شده است. خود وسیله هم با چند پایه کوچک کمی با دیوار فاصله پیدا میکند تا تعادل میخ حفظ شود. ساختن چنین چیزی در خانه فقط چند دقیقه وقت میبرد. میتوانید امتحان کنید... 
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    گفتمان اجتهاد و روابط قدرت


    نويسنده: سيد علي ميرموسوي

    معرفی کتاب:
    اجتهاد به مثابه گفتمان - يعنى چارچوبى قاعده‏مند كه احكام عملى زندگى سياسى شيعه در قالب آن توليد و وحدت يافته است؛ - موضوع نوشتار حاضر است.
    اين دستگاه تاريخمند در فضاى خردگرايانه سده‏هاى چهارم و پنجم زايش و طى فرايندى تكاملى به تدريج محور قرار گرفت. تحليل قواعد پيدا و پنهان حاكم بر اين گفتمان، موضوع تحليل ديرينه‏شناسانه است كه بخشى از اين نوشتار اختصاص يافته است.
    در بخشى ديگر نيز نسبت اجتهاد با بافت و بستر اجتماعى محاط بر آن مورد بحث قرار گرفته و عدم امكان تجريد آن از ساخت و روابط قدرت، بررسى و تبيين شده است.
    در قسمت پايانى نيز تحول صورتبندى آن در دوران معاصر و پيدايش خرده گفتمانهاى رقيب و موازى از درون آن و نيز نگرشهاى انتقادى به آن بحث و بررسى شده است.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1 - درآمد

    2 - اجتهاد به مثابه گفتمان

    3 - عقل و شريعت: زايش اجتهاد شيعى

    4 - منازعه و رقابت اخباريها و اصوليها

    5 - قواعد گفتمانى اجتهاد

    6 - تبارشناسى اجتهاد

    7 - صورتبندى اجتهاد در دوران معاصر


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    سینما در صحنه
    تقاطع سئول

    نام فیلم: تقاطع سئول
    کارگردان: خسرو بدنه محور
    تهیه کننده: بدنه فیلم
    نویسنده فیلمنامه: خ. بدنه محور و فرهاد راحت الحلقوم
    موسیقی متن: سینتی سایزر
    جلوه های ویژه: فراوان، با تشکر از شرکت از آب آلبالو سازی گلمزه
    بازیگران: رامین رامینی، رعنا رعنایی، آناهیتا آناهیتایی، محمدرضا شریفی نیا، باباافضل کاشانی، و جمعی از افراد فامیل

    خلاصه داستان:
    رعنا دختری شاداب و سرزنده است که به همراه دوستش در یک کافی شاپ مشغول خوردن کاپوچینو است. در همین حال شاهرخ که او هم در ابتدا پسری شاداب و سرزنده است، وارد کافی شاپ می شود. چند روز بعد شاهرخ با رعنا ازدواج می کند. آنها سعی می کنند زندگی خوب و سرشار از عاطفه ای داشته باشند، برای همین سوار ماشین شان می شوند و یک دور دور ایران عزیز می گردند. اما دست تقدیر سرنوشت دیگری را برایشان رقم می زند. رعنا متوجه می شود که شاهرخ دارای مشکلات روحی و روانی است. او در یکی از روزهای پاییز شاهرخ را تعقیب می کند و می بیند که شاهرخ به سراغ یکی از دوستانش می رود و با پیچ گوشتی خرخره اش را سوراخ می کند. دوست شاهرخ به زمین می افتد و خون زیادی از خرخره اش خارج شده، روی زمین می ریزد. رعنا تصمیم می گیرد شاهرخ را درمان کند، برای همین تصمیم می گیرد با تئاتردرمانی بر روحیه او تأثیر بگذارد. رعنا به یکی از دوستانش تلفن می زند، تا در تئاتردرمانی به او نقشی بدهد. اما شاهرخ که از این موضوع مطلع می شود، نمی پذیرد و رعنا را درون قفس شیرها زندانی می کند. رعنا با شیرها مبارزه می کند و آنها را از پا در می آورد. در همین حال پدر رعنا به طور اتفاقی سر می رسد و از شاهرخ می خواهد که دختر او را آزاد کند. اما شاهرخ با گرز به او حمله می کند و ضربه مهلکی به کله او وارد می نماید. سپس با مته ناف او را سوراخ می کند. بعد با کاتر دماغ او را می برد و جلوی رعنا می اندازد و فرار می کند. رعنا با موبایل به پلیس اطلاع می دهد. یکی از کارآگاهان زبده پلیس که مردی موقر و متین و دارای صدایی خوب و وجدان کاری و ته ریش است، مسئول پیگیری قضایا می شود. اما شاهرخ با اتومبیلش به شمال می رود و در آنجا با ارّه برقی سر یک مرد را می برد. این کار او باعث می شود خون صورتی رنگی از گلوی مرد به هوا بپاشد. شاهرخ بعد از این کار به سراغ یکی از دوستانش می رود و وقتی با ممانعت او روبرو می شود، او را توی گونی می اندازد و داخل گونی را پر از عقرب سیاه کرده، گونی را از بالای کوه به عمق درّه پرتاب می کند. بعد به تهران برگشته و با استفاده از غفلت مأموران پلیس با قیچی باغبانی چشم مادر خود را درآورده و دستهایش را با تیغه گیوتین می برد. سپس برخی نواحی او را در روی شعله بزرگ اجاق گاز کباب می کند. در همین حال رعنا با عمه خود در حال گفتگوست که شاهرخ وارد خانه عمه می شود. عمه جیغ می زند اما شاهرخ اسپیکر کامپیوتر را توی حلق عمه فرو کرده، با استفاده از ته ملاقه تخم چشم چپش را از حدقه درآورده، با وردنه او را به قتل می رساند. شاهرخ و رعنا به خانه خودشان برمی گردند. در این لحظه رعنا از فرصت استفاده کرده، با فندک آشپزخانه گوش شاهرخ را می سوزاند. سپس با قمه پای او را از زیر زانو قطع می کند. خون خوشرنگی از پای شاهرخ فواره می زند. رعنا دست و پای شاهرخ را با کاموا می بندد و شروع به کندن موهای دماغ او با استفاده از موچین می کند. در همین لحظه پلیس سر می رسد و از پشت در به آنها اخطار می کند. رعنا و شاهرخ تصمیم می گیرند خودشان را بکشند. رعنا از توی کمد یک هفت تیر قدیمی پیدا می کند و به شاهرخ می گوید که اول او شروع کند. اما شاهرخ می گوید که توان این کار را ندارد. بنابراین رعنا اسلحه را از شاهرخ گرفته، لوله آنرا در دهن او فرو کرده شلیک می کند. مغز شاهرخ می ترکد و تکه های سفید رنگش روی دیوار می افتد. رعنا سپس در را باز می کند. مادر رعنا به همراه پلیس وارد خانه می شود و جیغ می زند. 

    نوشته:
    اميد مهدي نژاد

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    مواد غذايي براي كاهش كلسترول 
     

    زمانی که مبتلا به کلسترول بالا باشید، معمولاً هر کسی شما را از خوردن یک نوع غذا منع می کند؛ غذاهایی که مردم شما را از خوردن آنها محروم می کنند، دقیقاً همان خوراک هایی هستند که می توانند طعم واقعی غذا را زیر دهان شما ببرند؛ مانند: گوشت و کره، سوسیس، و کیک و کلوچه؛ آنها در عوض پیشنهاد می کنند که تنها میتوانید از اسفناج، جوانه گندم و غلات استفاده کنید. اما جای نگرانی نیست: برخی از غذاهای خوشمزه هم هستند که می توانند میزان کلسترول خون شما را کاهش دهند. پس پیش به سوی میل کردن آنها! ما می خواهیم با این کار زندگیتان را نجات دهیمJ


    اجزاء کلسترول
    دو نوع کلسترول وجود دارد: لیپوپروتیئن های کم تراکم یا (LDL) و لیپوپروتئین های پر تراکم یا (HDL). همانطور که شاید قبلاً هم شنیده باشید، LDL به عنوان کلسترول بد شناخته می شود، زیرا در امتداد رگ های خونی انباشته شده و مسیر خون را مسدود می نماید. از سوی دیگر، HDL چون سبب از بین بردن کلسترول بد شده و آنها را از دیواره های رگ ها می شویند و مسیر جریان خون را پاکسازی می نماید، به عنوان کلسترول خوب شناخته می شود. نتیجه می گیریم که داشتن HDL یک امتیاز محسوب می شود. بر طبق پژوهش های دانشمندان انباشته شدن زیاد LDL در خون، یک مشکل اساسی برای سلامت بدن به شمار می رود.
    بدن شما در حد نیاز خود کلسترول تولید می نماید، هر چه که اضافه تر از این مقدار در بدن شما جمع شود، (حال دلیل آن هر چیزی می تواند باشد: رژیم غذایی نادرست، کم تحرکی، و استرس و ...) موجب ایجاد بیماری های گوناگون در بدنتان می شود. این امر بدان معناست که شما با تغییر رژیم غذایی خود به راحتی می توانید میزان کلسترول خون را تغییر دهید. غذاهایی زیر می توانند میزان LDL را کاهش داده و در عین حال HDL را نیز افزایش دهند.


    آجیل
    گردو شامل اسیدهای چرب با حلقه های اشباع نشده می باشد که موجب حفظ قابلیت ارتجاعی رگ های خونی شده و سلامت آنها را تضمین می کند. بادام نیز شامل همان نوع اسیدهای چرب بوده و عملکرد مشابهی دارد. اما پیش از آنکه بخواهید سیل آجیل های مخلوط را به دهان خود روانه سازید، به یک نکته توجه کنید: خشکبار از کالری بسیار زیادی برخوردار است و برای حفظ تناسب اندام، روزانه تنها یک مشت از آنها برایتان کافی می باشد. تحقیقات حاکی از این امر هستند که مصرف روزانه یک سوم فنجان گردو، می تواند به راحتی 12% از کلسترول بد خون را کاهش دهد.


    جو
    جو، محافظ قلب است. به طور کلی غلات شامل فیبرهای انحلالپذیری هستند که کلسترول را در درون معده به خود جذب می کنند و به آن اجازه نمی دهند که وارد جریان خون شما شود. می توانید به طور روزانه یک فنجان و نیم جوی پخته استفاده کنید و ببیند تا چه حد کلسترول خونتان کاهش پیدا می کند.
    اگر از جو خسته شدید، گزینه های مشابه دیگری نیز وجود دارند: جوانه بروکسل، لوبیا، باقلا، سیب، گلابی و آلو بخارا. سعی کنید در حدود 10 گرم به طور روزانه استفاده کنید. این کار LDL خون را تا 5% کاهش می دهد.


    ماهی
    اسکیموها قلب سالمی دارند. البته میزان سلامت قلب اسکیموهایی که در گرینلند زندگی می کنند، نسبت به سایر اسکیموهایی ساکن سرزمین های یخی بالاتر است. چرا؟ فقط مربوط به این مطلب می شود که تمام غذاهایی که آنها مصرف می کنند، از ماهی درست می شود. ماهی دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب با نام امگا 3 میباشد که میزان کلسترول بد خون را کم می کند، فشار خون را پایین می آورد، و ریسک ایجاد لخته خون را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد؛ اما همه ماهی ها مثل هم نیستند؛ ماهی اسقومری، قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، تون و آزاد از بیشترین میزان امگا 3 برخوردار می باشند.
    سعی کنید در طول هفته حداقل 3 مرتبه از ماهی استفاده کنید. اگر احیاناً جزء افرادی هستید که ماهی دوست ندارند، می توانید به جای آن از بادام، روغن سویا، و یا دانه کتان در رژیم غذایی خود استفاده کنید. تمام مواد ذکر شده حاوی مقادیر بسیار زیادی امگا 3 می باشند و می توانید به راحتی مقدار کمی از آنها را به غذای روزانه خود اضافه کنید، البته بدون اینکه طعم اصلی غذا تغییر چندانی پیدا کند.


    استورال و استانول گیاهی
    شاید اسمشان به نظر خوشمزه نیاید، اما به طور چشم گیری می توانند میزان کلسترول خون شما را کاهش دهند. این دو ترکیب نیز مانند فیبرهای انحلال پذیر، در داخل معده به کلسترول می چسبند و کار فوق العاده ای انجام می دهند. موادی که حاوی استرول و استانول هستند، می توانند میزان کلسترول خون شما را تا 10% کاهش دهند.
    خوب کجا می توانید این دو ماده را پیدا کنید؟ شاید کمی عجیب باشد، اما می توانید آنرا در آب پرتقال های غنی شده پیدا کنید. برخی از انواع جدید آب پرتقال ها حاوی مقدار زیادی استرول هستند. فقط کافی است به برچسب روی پاکت آنها توجه کنید. برای بدست آوردن بهترین نتیجه، سعی کنید روزانه 2 گرم از آن را مصرف کنید. این مقدار در یک لیوان آب پرتقال یافت می شود.


    لوبیا
    آیا کسی به دنبال بهانه است تا بشقاب لوبیای خود را نخورد؟ تمام انواع لوبیا از جمله لوبیای قرمز، سبز، چشم بلبلی و حتی عدس و سایر حبوبات دارای مقادیر بسیار زیادی فیبرهای انحلال پذیر می باشند و همانطور که پیش تر نیز به آنها اشاره شد، میتوانند به کلسترول های بد خون چسبیده و آنها را جذب نمایند. 4 اونس یا نیم فنجان از آن می تواند مقدار قابل توجهی از کلسترول خون را کاهش دهد.


    میوه و سبزیجات
    کلاً مصرف زیاد میوه و سبزی ایده جالبی است. اگر دچار بیماری کلسترول هم باشید، اهمیت این امر چند برابر می شود. میوه ها و سبزیجات نیز حاوی مقدار زیادی فیبرهای انحلال پذیر هستند. سعی کنید به طور روزانه 5 وعده میوه و سبزی میل کنید تا از فواید چند جانبه آنها برخوردار شوید. اما قبل از شروع باید بدانید که یک وعده، تنها نیم فنجان است. بهترین میوه ها و سبزیجات شامل موارد زیر هستند: - آنهایی که بیشترین فیبرهای انحلال پذیر را دارا هستند- سیب، مرکبات، انواع توت ها، هویج، زردآلو، آلو بخارا، کلم، سیب زمینی شیرین، گل کلم بروکسل.


    با جان و دل غذا بخورید
    اگر در تمام طول زندگی خود تنها به خوردن هله هوله عادت داشتید، نباید انتظار داشته باشید که این غذاها بتواند یک شبه مشکل کلسترول خون شما را برطرف کنند. مطمئناً به شما کمک می کنند، اما باید در کنار آن راهکارهایی نظیر: ورزش کردن، تمدد اعصاب، و حفظ رژیم غذایی سالم را نیز فراموش نکنید. اگر تمام این موارد را با هم انجام دهید، شانس خوبی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته، و حملات قلبی پیدا خواهید کرد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    پول خرج كنيم؟
     

    گاهي وقت‌ها عدم موفقيت‌هاي مالي به علت داشتن الگوهاي مالي قديمي و نادرست اتفاق مي‌افتد.
    شما با تغيير اين الگوها، مي‌توانيد رفتارهاي مالي‌تان را بهبود بخشيد و به موفقيت‌هاي بيشتري دست پيدا كنيد.
    يك راه خوب براي خارج‌شدن از چهارچوب الگوهاي قديمي اين است كه برنامه مالي مشخصي داشته باشيد و مصارف و مخارج‌تان را بودجه‌بندي كرده و درصد مشخصي از درآمدتان را به كارها و فعاليت‌هاي موردنظرتان تخصيص دهيد و سعي كنيد از اين الگو پيروي كنيد.
    اين كار كمك مي‌كند تا بهتر بتوانيد هزينه‌هايتان را مديريت كنيد. براي شروع مي‌توانيد از الگوي پيشنهادي زير استفاده كنيد.

    55 درصد براي نيازهاي اصلي و روزمره:
    معمولا بيشترين بخش درآمد، صرف مواردي مانند خوراك، پوشاك، مسكن، بيمه، لوازم خانگي و چيزهايي از اين دست – كه جزء ضروريات زندگي هستند – مي‌شود. اين موارد هزينه‌هاي بالايي دارند اما آن‌قدر ضروري هستند كه نمي‌توان از آنها چشم‌پوشي كرد.

    10 درصد براي يادگيري و آموزش:
    براي تقويت قواي ذهني و افزايش توانايي‌هايتان و براي اينكه بيشتر بياموزيد و رشد كنيد، مبلغي درنظر بگيريد. با اين كار موقعيت‌ها و فرصت‌هاي جديدي پيش رويتان قرار خواهد گرفت و به موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي بيشتري دست پيدا خواهيد كرد.

    10 درصد براي تفريح و لذت:
    هر ماه بخشي از درآمدتان را براي تفريحات و علاقه‌هاي شخصي‌تان درنظر بگيريد. سعي كنيد اين احساس را از خودتان دور كنيد كه پولتان به هدر مي‌رود. خرج‌كردن پول در مواردي كه موردعلاقه شماست، باعث شادي و آرامش شده و احساس لذت و رضايت از زندگي را در شما بالا مي‌برد.

    10 درصد براي پس‌انداز:
    هر ماه مبلغي براي اهداف و برنامه‌هاي بلندمدت، مانند خريد مسكن، پس‌انداز كنيد. از اين مبلغ مي‌توانيد براي بازپرداخت يك وام يا شركت در سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت و مطمئن استفاده كنيد.

    10 درصد براي پس‌انداز بازنشستگي:
    بهتر است پولي را كه در اين حساب نگه مي‌داريد، خرج نكنيد مگر اينكه بتوانيد پول بيشتري توليد كرده، سرمايه‌گذاري كنيد و در درازمدت بتوانيد از محل ا ين پول درآمد بيشتري به دست آوريد.

    5 درصد براي هدايا و امور خيريه:
    اين حساب مي‌تواند يكي از قسمت‌هاي مهم بودجه شما باشد تا به وسيله آن احساس سخاوتمندي، بخشش و كمك به ديگران خود را ارضا كنيد. با اين پول مي‌توانيد به افراد خانواده و دوستان‌تان هديه بدهيد، در امور خيريه و هر فعاليتي كه به تحقق اهداف عمومي و مردمي كمك كند، شركت كنيد. اين كار باعث مي‌شود از خرج‌كردن پول احساس بدي نداشته و نسبت به ثروتمندشدن و قدرت ناشي از آن حس خوبي داشته باشيد.

    اين الگو فقط يك نمونه پيشنهادي است و هر فردي مي‌تواند با هر ميزان درآمد، برنامه مالي متناسب با موقعيت و وضعيت خودش تنظيم كند و مقدار پولي كه در اختيار دارد، به درصدهاي كوچك‌تري تقسيم كرده و بودجه‌بندي كند.
    يكي از مزاياي داشتن الگو و برنامه مشخص مالي اين است كه شما را از چهارچوب‌هاي قديمي دور كرده و به شما كمك مي‌كند تعادل را رعايت كنيد و با هزينه بيش از اندازه در يك بخش، به اهداف‌تان در ساير بخش‌ها لطمه وارد نكنيد.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران

    قسمت هشتم


     

    3. شيوه‌هاي تبليغ
    1-3- انتشار سي‌دي ، كاست و پوستر مربوط به خوانندگان متاليكا

    2-3- گسترش يافتن سايت‌ها وبلاگ‌هاي مربوط به شيطان پرستي

    3-3- تبليغ و اطلاع‌رساني از طريق پارتي‌هاي شبانه و گفتگوهاي دوستانه علي‌الخصوص در مناطق مرفه شهرهاي تهران ، شيراز و ...

    4-3- تبليغ در تالارهاي گفتگوهاي مجازي


    4. زمينه‌هاي جذب
    بايد يادآور شد كه علاوه بر تمامي موارد مورد اشاره در اين بخش يعني زمينه جذب" بايد به تكرار برخي از آنها پرداخت ،كه در كشورمان داراي باز‌خورد مثبت بوده است .

    1-4- موسيقي متال :
    اين موسيقي در ايران نيز مانند بسياري از كشورهاي اسلامي و عربي به گونه‌اي كه شرح آن رفت ، وارد شد و توانست پس از مدت كوتاهي به دانشگاه‌هاي بزرگ كشور همچون دانشگاه تهران ، دانشگاه شهيد بهشتي ،‌ دانشگاه فردوسي و ... راه يابد .

    2-4- افول معنويت :
    اگرچه در بسياري موارد ، ايران اسلامي در جايگاه بالاتري از معنويات قرار دارد . ‌لكن
    سير جهاني و فراگير تلاش هاي قدرت‌هاي بزرگ فرامنطقه‌اي براي استحاله فرهنگي و از سوي ديگر ماشيني و صنعتي شدن مناسبات جاري و تاثيرپذيري مردم كشورمان از شرايط جهاني زمينه‌اي براي رشد چنين جرياناتي را فراهم نموده است .
    بايد عنايت داشت روند رو به رشد استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌اي نيز عامل تعيين‌كننده در جذب و گرايش يافتن به اين گروه‌ها مي‌باشد .

    3-4- سرمايه‌گذاري :
    در بخش‌هاي قبل اشاره كرديم كه سازمان هاي جاسوسي كشورهاي غربي تلاش سازمان يافته‌اي را براي استحاله فرهنگ جمهوري اسلامي ايران تدارك ديده و مدت‌هاست كه مي‌كوشند تا به " تهي‌سازي فرهنگي " جوانان كشور عزيزمان بپردازند . دشمن در اين راه مبالغ هنگفتي را نيز تدارك ديده‌است . از جمله بايد اشاره كرد كه طبق گزارش برخي از رسانه‌هاي مستقل در سال گذشته مبلغ هشت ميليون دلار آمريكا به فعاليت تبليغات گروه‌هاي شيطان پرست از سوي دولت آمريكا اختصاص يافته است .

    4-4- اينترنت :
    رشد تعداد مخاطبين شبكه جهاني اينترنت طي ساليان اخير آسيب‌هايي را متوجه نظام فرهنگي كشور نموده است كه از جمله مي‌توان به فعاليت شيطان گرايان اشاره كرد .
    اما عمده فعاليت اين افراد در قالب وبلاگ‌نويسي صورت مي‌پذيرد ،
    اين دست از وبلاگ‌ها همزمان با اعلام موجوديت " جنبش شيطان‌گرايان ايران " فعاليت خود را آغاز كرده و اظهار مي‌نمايند كه توسط فردي به نام مستعار " اهريمن " در ايران هدايت مي‌شوند .
    روند ارتباط‌گيري و فعاليت وبلاگ‌هاي مذكور بدين صورت است . افراد پس از تكميل فرم ثبت‌نام يك ايميل در صندوق پست الكترونيك خود با موضوع خوش آمد‌گويي دريافت مي‌كنند و پس از برقراري ارتباط با ايشان و در صورت جلب اعتماد به برخي از مهماني‌هاي شبانه و يا پارك‌ها براي آشنايي دعوت شده و مورد راهنمايي قرار مي‌گيرند .
    اين وبلاگ‌ها عمدتا فعاليت خود را در چندين محور : انتشار عكس‌هاي شيطان گرايان جهان ، انتشار نامه شبيه به نامه هاي مسيحيان شيطان پرست خطاب به خداوند متعال كه بار سياسي نيز دارد ، دنبال مي‌نمايند . به صورت مثال وبلاگ شيطان در اين خصوص مي‌نويسد :
    " چرا چيزهايي را كه به اطرافيانم دادي به من ندادي؟ و چرا مي‌خواهي بدبختي مرا ببيني ؟ چرا منو ازين دنياي كثيف و از بين كساني كه ازشون نفرت دارم رها نمي كني ؟ حالم از زندگي بين اين لجن به هم مي‌خوره . جلوي پاي من كم سنگ انداختي ؟ كم آدمهايي رو مثل من بدبخت كردي . "
    اين وبلاگ همچنين در ادامه مي‌آورد : " هميشه لحظه شماري مي كردم براي سال نو عيدي پدر و مادر از همه چيز لذت بخش تر بود ولي الان سال نو بوي تنفر مي ده بوي مرده مي‌ده وقتي كسي رو مي بينم كه خدارو ستايش مي كنه تفو لعنتش مي كنم نفرينش مي‌كنم از هيچ چيز خبر نداره آنقدر خوشه كه هيچ چي حس نمي كنه چرا پدر مادرم منو ترك كردن چرا منو نفرين مي كنن بهم مي خندن مگه من شاخ دارم لباس نو برام ارزش نداره چون بوي كفنو دارم حس مي كنم تو خدا نيستي تو هيچي نيستي اصلا من بهت اعتقاد ندارم چون براي من بي ارزشي پستي من به هيچ چيز اعتقاد ندارم هيچ كس هم نه مي پرستم نه قبول دارم بعد اين دنيا هم دنيايي نيست ميميريم و ميپوسيم از لاشه ي ما گلي سبز ميشه كه خار نداره هيچ شيطاني وجود نداره ولي آنقدر آدمها بهش اعتقاد دارن قبولش دارن و فكر مي كنن كه شيطان پروردگار ما هست كه يك نيرويي به وجود اومده كه خيلي چيز هارو مي تونه نابود كنه. اگر Black Metal نبود من مي مردم اي كاش نبود چون وقتي گوش مي دم ميرم به دوران (خلسه) به جايي ميرم كه هيچ كس وجود نداره گناهي نيست ثوابي نيست آدم احمق نيست خدا نيست پيامبران دروغين نيست شهوت و هزار تا چيز ديگه اي كه اين جا هست يا چيزي كه هست و اين جا وجود نداره اونجا نيست فقط يك نور سياهي هست كه چشمتو نمي‌زنه بوي همون گلي كه گفتم از لاشه آدم‌ها سبز ميشه مياد كه مست مي كنه ترس و وحشت نيست چيزي نيست كه بهش فكر كني خودتي . "
     

    ادامه دارد ...

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    با مبانی فن آوری سیستم مکان یابی جهانی (Global Positioning System)
    یا GPS آشنا شویم

    سیستم مکان یابی جهانی (Global Positioning SysteM) یک سیستم هدایت (ناوبری) ماهواره ای اســت شـامل شبکه ای از ۲۴ ماهواره درگردش که درفاصله ۱۱ هزارمایلی ودر شش مدارمختلف قراردارند.
    در واقع یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با ۲۴ ماهواره تشکیل شده است و این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده اند. این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.
    خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. پدید آوردنگان این سیستم، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است.
    ماهواره ها در حال حرکت می باشند و درعرض ۲۴ ساعت دوبار کامل بـــرگرد زمیــن می گردنــــــد. (هرروز دوبار)
    باسرعتی درحدود ۱۰۸ مایل درثانیه ) ماهواره های GPS به نام NAVSTAR شناخته می شوند...
    لازمه هرگونه آشنایی با GPS فراگیری ماهیت اصلی این ماهواره ها می باشد . اولین ماهواره GPS درفوریه ۱۹۷۸ پرتاب شد . وزن هرماهواره تقریباً / ۲۰۰۰ پاوند ودارای صفحات آفتابی به پهنای ۱۷­f می باشد. و قدرت فرستنده آن ۵۰ وات ویا کمتر است. هر ماهواره ۲ سیگنال ارسال می کند: L۱ و L۲ . GPS های غیر نظامی از فرکانس ۴۲MHZ.۱۵۷۵ :L۱ اسـتــفــاده می کننند.
    هر ماهواره حدوداً ۱۰ سال فعال می ماند وجایگزینی ماهواره ها بموقع انجام گشته و ماهواره های جایگزین به فضا پرتاب می گردند. برنامه شبکه GPS هم اکنون تا سال ۲۰۰۶ تنظیم وجایگزینی های لازمه ترتیب داده شده اند.مسیر گردش ماهواره ها آنها را بین عرض جغرافیایی ۶۰ درجه شمالی و۶۰ درجه جنوبی قرارمی دهد. این امر به معنی آن است که درهرنقطه از زمین ودرهرزمان می توان سیگنال های ماهواره أی را دریافت نمود. وهرچه به قطبهای شمال – جنوب نزدیک شویم نیز همچنان ماهواره های GPS را خواهیم دید. هرچند دقیقاً در بالای سرما نخواهند بود واین در دقت وصحت عمل آنها در این نقاط تاثیرمی گذارد
    یکی از بزرگترین مزایای رهیابی بوسیله GPS نسبت به روشهای دیگر زمینی آن است که این سیستم درهر شرایط جوی و بدون توجه به نوع کاربرد گیرنده GPS بخوبی کارمی کند.


    ● ماهواره های GPS
    ۲۴ عدد ماهواره GPS در مدارهایی بفاصله ۲۴۰۰۰ هزار مایل از سطح دریا گردش می کنند. هر ماهواره دقیقا طی ۱۲ ساعت یک دور کامل بدور زمین می گردد. سرعت هریک ۷۰۰۰ مایل بر ساعت است. این ماهواره ها نیروی خود را از خورشید تامین می کنند. همچنین باتری هایی نیز برای زمانهای خورشید گرفتگی و یا مواقعی که در سایه زمین حرکت می کنند بهمراه دارند. راکتهای کوچکی نیز ماهواره ها را در مسیر صحیح نگاه می دارد. به این ماهواره ها NAVSTAR نیز گفته می شود.
    در اینجا به برخی مشخصه های جالب این سیستم اشاره می کنیم:
    ▪ اولین ماهواره GPS در سال ۱۹۷۸ یعنی حدود ۳۵ سال پیش در مدار زمین قرار گرفت.
    ▪ در سال ۱۹۹۴ شبکه ۲۴ عددی NAVSTAR تکمیل گردید.
    ▪ عمر هر ماهواره حدود ۱۰ سال است که پس از آن جایگزین می گردد.
    ▪ هر ماهواره حدود ۲۰۰۰ پاوند وزن دارد و طول باتری های خورشیدی آن ۵.۵ متر است.
    ▪ انرژی مصرفی هر ماهواره، کمتر از ۵۰ وات است.


    ● GPS چگونه کار می کند؟
    ماهواره های این سیستم، در مداراتی دقیق هر روز ۲ بار بدور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های GPS این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می کنند. در واقع گیرنده زمان ارسال سیگنال توسط ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می کند. از اختلاف این دو زمان فاصله گیرنده از ماهواره تعیین می گردد. حال این عمل را با داده های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده را با اختلافی ناچیز، معین می کند.
    گیرنده به دریافت اطلاعات همزمان از حداقل ۳ ماهواره برای محاسبه ۲ بعدی و یافتن طول و عرض جغرافیایی، و همچنین دریافت اطلاعات حداقل ۴ ماهواره برای یافتن مختصات سه بعدی نیازمند است. با ادامه دریافت اطلاعات از ماهواره ها گیرنده اقدام به محاسبه سرعت، جهت، مسیرپیموده شده، فواصل طی شده، فاصله باقی مانده تا مقصد، زمان طلوع و غروب خورشید و بسیاری اطاعات مفید دیگر، می نماید.


    ● گیرنده GPS
    بسته به نوع مصرف و بودجه می توانید از طیف وسیع گیرنده های GPS بهره ببرید. همچنین، باید از در دسترس بودن نقشه مناسب و بروزجهت ناحیه مورد استفاده تان، اطمینان حاصل کنید. امروزه بهای گیرنده های GPS بطور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و هم اکنون در کشور ما (ایران) با بهایی معادل یک عدد گوشی متوسط موبایل نیز می توان گیرنده GPS تهیه کرد. در کشورهای توسعه یافته از این سیستم جهت کمک به راهبری خودرو، کشتی و انواع وسایل نقلیه بهره گیری می شود.
    هر چه نقشه های منطقه ای که در حافظه گیرنده بارگذاری می شود دقیق تر باشد، سرویسهایی که از GPS می توان دریافت داشت نیز ارتقا می یابد. برای مثال، می توان از GPS مسیر نزدیکنرین پمپ بنزین، تعمیرگاه و یا ایستگاه قطار را سوال نمود و مسیر پیشنهادی را دنبال کرد. دقت مکانیابی این سیستم در حد چند متر می باشد، که بسته به کیفیت گیرنده تغییر می کند. از سیستم محلیابی جهانی می توان در کارههایی چون نقشه برداری و مساحی، پروژه های عمرانی، کوهنوردی، کایت سواری، سفر در مناطق ناشناخته، کشتی رانی و قایقرانی، عملیات نجات هنگام وقوع سیل و زمینلرزه و هر فعالیت دیگر که نیازمند محل یابی باشد، بهره برد.
    هر کس که بخواهد بداند کجاست و بکجا می رود به این سیستم نیازمند است، با توجه به نزول شدید بهای گیرنده های این سیستم، و افزایش امکانات آنها، این تکنولوژی در آینده نزدیک بیش از پیش در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.


    ● اطلاعاتی که یک ماهواره GPS ارسال می کند چیست؟
    سیگنـال GPS شـــــامــل : یـــک کد شبه تصادفی Pseudo Random Code، داده ای بنام ephemeris ویک داده تقویــــمی بنام almanac می باشد. کد شبه تصادفی مشخص کننده ماهواره ارسال کننده اطلاعات ( کد شتاسایی ماهواره ) می باشد.
    هرماهواره باکدی مخصوص شناسایی می شود : RPN Random Code Pseudo این عددی است بین ۱و ۳۲ . این عدد درگیرنده هر GPS نمایش داده میشود .دلیل اینکه تعداد این شناسه ها بیش از ۲۴ می باشد امکان تسهیل درنگهداری شبکه GPS باشد . زیرا ممکن است یک ماهواره پرتاب شود و شروع بکار نماید قبل از اینکه ماهواره قبلی از رده خارج شده باشد . به این دلیل ازیک عدد دیگر بین ۱و ۳۲ برای شناسایی این ماهواره جدید استفاده می شود.
    داده Ephemeris دائماً بوسیله ماهوارها ارسال میگردد وحاوی اطلاعاتی درمورد: وضعیت خود ماهواره (سالم یا ناسالم) و تاریخ وزمان فعلی می باشد . گیرنده GPS بدون وجود این بخش از پیام درمورد زمان وتاریخ فعلی درکی ندارد. این بخش پیام نکته اساسی برای تعین مکان می باشد.
    Almanac داده أی را انتقال می دهد که نشان دهنده اطلاعات مداری برای هرماهواره وتمام ماهوارهای دیگر سیستم می باشد.


    ● شیوه کار GPS
    حال میتوان شیوه کار GPS را بهتر بررسی کرد . هرماهواره پیامی را ارسال می کند که بــطور ســــــاده می گوید :
    من ماهواره شماره X هستم، موقعیت فعلی من Y است، و این پیام در زمان Z ارسال شده است
    هر چند که این شکل ساده شده پیام ارسالی است ولی می تواند کل طرز کار سیستم را بیان نماید. گیرنده GPS پیام را می خواند و داده های almanac و ephemeris را جهت استفاده بعدی ذخیــره می نماید. این اطـلاعـات می توانند برای تصحیح و یا تنظیم ساعت درونی GPS نیز به کار روند.
    حال برای تعیین موقعیت، گیرنده GPS زمانهای دریافت شده را با زمان خود مقایسه می کند . تفاوت این دو مشخص کننده فاصله گیرنده GPS از ماهواره مزبور می باشد. این عملی است که دقیقاً یک گیرنده GPS انجام می دهد. با استفاده از حداقل سه ماهواره یا بیشتر، GPS می تواند طول و عرض جغرافیایی مکان خود را تعیین نماید. (که آن را تعیین دو بعدی می نامند.) و با تبادل با چهار (و یا بیشتر) ماهواره یک GPS می تواند موقعیت سه بعدی مکان خود را تعیین نماید که شامل طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع می باشد. با انجام پشت سر هم این محاسبات، GPS می تواند سرعت و جهت حرکت خود را نیز به دقت مشخص نماید.
    یکی از عواملی که بر روی دقت عمل یک GPS اثــر می گذارد. شکل قرار گرفتن ماهواره ها نسبت به یکدیگر می باشد. (از نقطه نظر GPS)


    ● در مورد سیستم مکان یابی جهانی (Global Positioning System)
    اگر یک GPS با چهار ماهواره تبادل نماید و هر چهار ماهواره در شمال و شرق GPS باشند طرح و هندسه این ماهوارها برای این GPS بسیار ضعیف میباشد و شاید GPS قادر نباشد مکان یابی نماید. زیرا تمام اندازه گیریهای فاصله در یک جهت عمومی قرار دارند. مثلث سازی ضعیف است وناحیه مشترک بدست آمده ازاشتراک این مسافت سنجی ها وسیع می باشد ( مکانی که GPS برای مکان خود تصورمی کند بسیار وسیع می باشد ودر نتیجه تعیین دقیق محل آن ممکن نیست ) دراین موقعیتها حتی اگر GPS مکان یابی را انجام دهد وموقعیتی راگزارش نماید دقت آن نمی تواند زیاد خوب باشـــــــد ( کمتر از۵۰۰-۳۰۰ فیت ). اگر همین چهارماهواره درچهارجهت ( شمال ، جنوب ، شرق ، غرب ) وبا زوایای ۹۰ درجه قرارداشته باشند طرح این چهار ماهواره برای GPS مزبور بهترین حالت می باشد چراکه جهات مسافت سنجی چهار جهت متفاوت و نقطه اشتراک این مسافت سنجی ها بسیار کوچک می باشد . وهرچه این نقطه اشتراک کوچکتر باشد به معنی آن است که بیشتر به نقطه واقعی حضورخود نزدیک شده ایم . دراین موقعیت دقت عمل کمتر از۱۰۰فیت می باشد.
    طرح وهندسه قرارگرفتن ماهواره ها هنگامیکه GPS نزدیکی ساختمانهای بلند، قلل کوهها، دره های عمیق ویا در وسایل نقلیه قرارگرفته باشد به مساله مهمتری تبدیـل می گردد.اگر مانعی در رسیدن سیگنالهای بعضی از ماهواره ها وجود داشته باشد GPS می تواند از بقیه ماهواره ها بـــرای مکان یابی خود استفاده نماید. هرچه این موانع بیشتر و شدیدتر شوند مکان یابی نیز مشکل تر می گردد.
    یک گیرنده GPS نه تنها ماهواره های قابل استفاده را تشخیص می دهد بلکه مکان آنها را درآسمان نیز تعیین می کند. (ارتفاع و زاویه) منبع دیگرایجاد خطا "چند مسیری" می باشد. "چند مسیری" نتیجه انعکاس سیگنال رادیویی به وسیله یک شی می باشد. این پدیده باعث ایجاد تصاویر سایه دار در تلویزیونها می گردد هر چند در آنتنهای جدید این شکل به وجود نمی آید، این پدیده در آنتنهای رو تلویزیونی قدیمی به وجود می آمد.
    بروز این اختلال برای GPS ها به این شکل است که امواج بعد از انعکاس به وسیله اشیاء (مانند ساختمانها یا زمین) به آنتن GPS برسند . در این صورت سیگنال مسیر بیشتری را تا رسیدن به آنتن GPS طی می کند و این باعث می شود که GPS فاصله ماهواره را بیشتر از آنچه هست محاسبه نماید. که باعث ایجاد خطا در مکان یابی نهایی می گردد. در صورت بروز این اختلال تقریباً ۱۵ فیت بر خطای نهایی افزوده می شود. منبع دیگری نیز برای ایجاد خطا ممکن است وجود داشته باشند . افزایش تاخیر (delay) به دلیل اثرات جوی نیز می تواند برروی دقت کار اثر بگذارد. همچنین خطاهای ساعت داخلی GPS. در هر دو این موارد گیرنده GPS طوری طراحی شده است که این اثرات را جبران نماید . ولی خطاهای کوچکی بر اساس همین اثرات همچنان بروز خواهند کرد.
    در عمل، دقت کار یک GPS غیر نظامی معمولی ، با توجه به تعداد ماهواره های تبادلی و طرح قرار گرفتن آنها بین ۶۰ تا ۲۲۵ فیت می باشد. GPS های پیچیده تر و گرانتر می توانند با دقتهایی در حد سانتیمتر کارکنند. ولی دقت یک GPS معمولی نیزمی تواند به کـــمک پـــردازشی بـــه نـــام DGPS Differential GPS به حدود ۱۴ فیت یا کمتر برسد .سرویسهای DGPS با هزینه کمی قابل اشتراک می باشند. سیگنال تصحیحات DGPS توسط سازمان Army Corps Of Engineers و از ایستگاههای مخصوص ارسال می گردد. این ایستگاهها در فرکانس KHZ .۳۲۵- ۲۸۳.۵ کار می کنند تنها هزینه استفاده از این سرویس خریدن یک دامنه از این سیگنالها می باشد. با این کار یک گیرنده دیگر به GPS ما متصل می شود ( از طریق یک کابل سه رشته ای) و عمل تصحیح را طبق یک روش استاندارد به نام (RTCM SC-۱۰۴) انجام می دهد. اشتراک سرویسهای DGPS از طریق امواج رادیویی FM نیز ممکن می باشد.


    ● چه کسانی از GPS استفاده می کنند ؟
    GPS ها دارای کاربردهای متنوعی در زمین، دریا و هوا می باشند، اساساً GPS هر جایی قابل استفاده است مگر در نقاطی که امکان وصول امواج ماهواره درآنها نباشد مانند داخل ساختمانها، غارها ونقاط زیرزمینی دیگر و یا زیر دریا، کاربردهای هوایی GPS در رهیابی برای هوانوردی تجاری میباشد. در دریا نیز ماهیگیران، قایقهای تجاری، ودریا نوردان حرفه أی از GPS برای رهیابی استفاده می کنند.
    استفاده های زمینی GPS بسیار گسترده تر می باشد. مراکز علمی از GPS برای استفاده از قابلیت و دقت زمان سنجی اش واطلاعات مکانی اش استفاده می کنند. نقشه برداران از GPS برای توسعه منطقه کاری خود بــــهره می گیرند. سایتهای گرانقیمت نقشه برداری دقتهایی تا یک متر را فراهم می آورند. GPS ها علاوه بر صرفه جویی دقتهای بهتری را برای این سایتها به ارمغان می آورند. استفاده های تفریحی از GPS نیز به تعداد تمام ورزشهای تفریحی متنوع است. به عـنوان مثال برای شکارچیان، برف نوردان، کوهنوردان وسیاحان و…
    در نهایت باید گفت هرکسی که می خواهد بداند که درکجا قراردارد، راهش به چه سمتی است، ویا با چه سرعتی درحرکت است می تواند از یک GPS استفاده کند. در خودروها نیز وجود GPS به امری عادی بدل خواهد شد.سیستم هایی درحال تهیه است تا درکنار هر جاده ای با فشار دادن یک کلید موقعیت به یک مرکز اورژانس انتقال یابد. (بوسیله انتقال موقعیت فعلی به یک مرکز توزیع ) سیستم های پیچیده دیگری موقعیت هر خودرو را دریک خیابان ترسیم می کنند این سیستمها به راننده بهترین مسیر برای رسیدن به یک هدف خاص را پیشنهاد می کنند .

     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive