به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, June 25, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 958)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 958

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 958 :: پنجشنبه 6 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

دكتر مريم ميرزاخاني استاد جوان ايراني، يكي از 10 مغز برتر آمريكا

باسلام
امروز قصد دارم به معرفي يکي از ايرانيان موفق خارج از کشور که بقول يکي از دوستان جزو «فرار مغزها» هستند، بپردازم.

دكتر مريم ميرزاخاني، استاديار جوان دانشگاه«پرينستون»، به عنوان يكي از 10 مغز برتر آمريكاي شمالي معرفي شد و به او لقب سد شكن دادند. مريم ميرزاخاني در سال هاي ۷۳ و ۷۴ (سال سوم و چهارم دبيرستان) از مدرسه‌ي فرزانگان تهران موفق به كسب مدال طلاي المپياد رياضي كشوري شد و بعد از آن در سال ۱۹۹۴ در المپياد جهاني رياضي هنگ كنگ با ۴۱ امتياز از ۴۲ امتياز مدال طلاي جهاني گرفت . سال بعد يعني ۱۹۹۵ در المپياد جهاني رياضي كانادا با ۴۲ امتياز از ۴۲، رتبه ي ۱ طلاي جهاني را به دست آورد. مريم در دانشگاه شريف در رشته‌ي رياضي ادامه تحصيل داد.
ميرزاخاني با دريافت بورسيه از طرف دانشگاه هاروارد به آنجا رفت و تحصيلاتش را در آنجا ادامه داد. مريم ميرزاخاني كه تحصيلات كارشناسي‌ارشد و دكتري را در دانشگاه هاروارد پشت سرگذاشت، به همراه 9 محقق برجسته ديگر چندي پيش در چهارمين نشست10 برليان، نشريه Popular Science در آمريكا مورد تقدير قرار گرفت. به نوشته USA TODAY ، اين فهرست 10 نفره شامل محققان و نخبگان جواني است كه در حوزه‌هاي ابتكاري مشغول به فعاليت هستند و با اين حال معمولا از چشم عموم پنهان مانده‌اند. اين فهرست بر اساس پيشنهاد‌هاي ارائه شده از سوي سازمان‌هاي گوناگون، روساي دانشگاه‌ها و ناشران انتشارات علمي برگزيده شده‌اند. اين محققان برجسته جوان در حوزه‌هاي گوناگوني از گرافيك رايانه‌يي تا رياضيات و علوم رباتيك، افق‌هاي تازه‌اي در مرزهاي جهان اطراف ما گشوده‌اند كه مريم ميرزاخاني رياضيدان 29 ساله ايراني يكي از آنهاست. ميرزاخاني در سال 1999 ميلادي موفق به پيدا كردن راه‌حلي براي يك مشكل رياضي شد كه بسياري را به دام انداخته بود: محاسبه حجم‌هاي فضايي منحني هندسي. رياضيدانان مدت‌هاي طولاني است كه به دنبال يافتن راه عملي براي محاسبه حجم رمزهاي جايگزين فرم‌هاي هندسي هذلولي بوده‌اند و در اين ميان مريم ميرزاخاني جوان در دانشگاه پرينستون نشان داد كه با استفاده از رياضيات شايد بتوان بهترين راه را به سوي دست يافتن به راه‌حلي روشن در اختيار داشت: محاسبه عمق حلقه‌هاي ترسيم شده بر روي سطوح هذلولي.
ميرزاخاني در تلاش است تا معماي ابعاد گوناگون فرم‌هاي غير طبيعي هندسي را حل كند. در صورتي كه جهان از قاعده هندسه هذلولي تبعيت كند، ابتكار وي به تعريف شكل و حجم دقيق جهان كمك خواهد كرد. در واقع مشكل اين است كه برخي از اين اشكال هذلولي هم‌چون doughnuts و يا amoebas داراي ظاهري بسيار نافرم هستند كه محاسبه حجم آنها را به معمايي جدي براي رياضيدانان مبدل كرده است. اما ميرزاخاني با يافتن راهي جديد در واقع دست به يك ابتكار عمل بزرگ زد و با ترسيم يك سري ازحلقه‌ها بر روي سطح اين گونه اشكال پيچيده به محاسبه حجم آنها پرداخت. جيمز كارلسون از انستيتو رياضيات كلي (Clay Mathematics Institute) مي‌گويد: ميرزاخاني در يافتن ارتباطات جديد، عالي است. وي مي‌تواند به سرعت از يك مثال ساده به دليل كاملي از يك نظريه ژرف و عميق برسد. مريم ميرزاخاني از دانش‌آموزان نخبه المپيادي كشور است كه در سال 74 در المپياد جهاني رياضي علاوه بر دريافت مدال طلا با كسب بالاترين امتياز به عنوان نفر اول جهان شناخته شده‌است. ميرزاخاني دانش‌آموز نخبه رياضي، تحصيلات دانشگاهي خود را در رشته رياضي در دانشگاه صنعتي شريف ادامه داد و از جمله بازماندگان سانحه غم‌بار سقوط اتوبوس حامل نخبگان رياضي دانشگاه صنعتي شريف به دره در اسفندماه 76 است. در اين حادثه اتوبوس حامل دانشجويان رياضي شركت‌كننده در بيست و دومين دوره مسابقات رياضي دانشجويي كه از اهواز راهي تهران بود به دره سقوط كرد و طي آن شش تن از دانشجوي نخبه رياضي دانشگاه صنعتي شريف شامل آرمان بهراميان، رضا صادقي - برنده دو مدال طلاي المپيادجهاني - عليرضا سايه‌بان و علي حيدري، فريد كابلي، دكتر مجتبي مهرآبادي و مرتضي رضايي دانشجوي دانشگاه تهران كه اغلب از برگزيدگان المپيادهاي ملي و بين‌المللي رياضي بودند در اوج بالندگي و شكوفايي علمي ناباورانه، جان باختند.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (957) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویر زیبا از پروانه ها
  • بدل فروشان
  • برترين سرويسهای رايگان گوگل
  • انواع دکوراسیون داخلی آشپزخانه و مدل های متنوع کابینت
  • ويژه نامه: ترور مردان خميني
  • معرفي و دانلود فيلم : با شيطان دست بده
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : گشودن رمز زندگي: مقدمه اي بر تئوري طراحي هوش
  • دانلود انيميشن : Macross Frontier
  • آلبوم جدید و زیبای رضا رحمتی به نام 2 راهی
  • آهنگ زيباي گلشن مقصود باصداي محمد گلريز
  • جديدترين و آخرين نسخه از آنتي ويروس پرطرفدار Kaspersky Anti-Virus v8.0.0.357 Final
  • گرفتن عکس های پانوراما با Bit-Side PanoMan v3.0.610
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: تاریخچه اسپایدرویک
  • زندگی غمبار یک زن تنها: او روزگاری همسر کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا بود!
  • جند الشیطان، نه جند الله
  • 50 توییت تاریخ‌ساز
  • پانصد گوسفند رشوه ی فرمانفرما به خدا
  • آنوسی چیست؟
  • جديدترين شماره از هفته نامه Time
  • پایه چاقو Voodoo
  • مزدك؛ اصلاح طلبى و فروپاشى
  • وقايع اختلافيه
  • ۱۰ نکته درباره دهان‌شویه‌ها
  • برای اینکه ما انسانهای گناه کار با امام و مولای خود ملاقات نمائيم چه باید کنیم؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر زیبا از پروانه ها
بدل فروشان
ويژه نامه عرفان های انحرافی
يک ايده باحال براي تلويزيون LCD روي ديوار!!
برترين سرويسهای رايگان گوگل
ويژه نامه: ترور مردان خميني
۲۰ سایت برتر دریافت آیکون مجانی برای طراحان وب
انواع دکوراسیون داخلی آشپزخانه و مدل های متنوع کابینت
پنج سايتي که مي توانيد بازيهاي قديمي کامپيوتري را در آنها بازي کنيد
ستاد اعتکاف آستان قدس رضوي

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

در زيمبابوه چه مي‌گذرد؟

اتفاقات اين روزهاي زيمبابوه سبب شده است تا اخبار اين كشور درصدر تحولات جهان قرارگيرد. باكناره گيري چانگراي اکنون موگابه يكه تاز عرصه انتخابات است و او چه بخواهد چه نخواهد، تنها كانديدای انتخابات جمعه هفته جاري زيمبابوه خواهد بود.
كسي چه مي داند؟ شايد اگرچانگراي در عرصه انتخابات باقي مي ماند، رقابت براي موگابه بسي راحت تر از رقابت با خودش بود. باوجود كناره گيري اپوزيسيون، حزب حاكم زيمبابوه طي تصميمي عجيب اعلام كرده است كه تصميم چانگراي براي كناره گرفتن از دور دوم انتخابات رياست جمهوري اين كشور حقه اي بيش نيست و از هواداران اين حزب خواست تا سرسختانه به فعاليت‌هاي انتخاباتي خود ادامه دهند.
چانگراي تا پيش ازاين، بيش از 11 بار تهديد به استعفا و كناره گيري از دور دوم انتخابات زيمبابوه كرده بود و همين عامل هم سبب شده تا حزب حاكم اين كشور تهديدات وي براي كناره گيري را نوعي باج خواهي انتخاباتي قلمداد كند.
در ماجراي كناره گيري چانگراي از مرحله دوم انتخابات، رهبران آفريقا به دو دسته موافق و مخالف موگابه تقسيم شده اند و هر يك نسبت به تصمیم حزب مخالف دولت زیمبابوه برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش های متفاوتی نشان داده اند.
برخي رهبران آفريقا همچون رئیس جمهوري زامبیا هم خواستار تعویق مرحله دوم انتخابات زیمبابوه شده اند تا به گفته آنان از بروز یک فاجعه سیاسی در جنوب آفریقا جلوگیری شود. طيفي ازآنان هم حتي سخن گفتن درباب انتخابات زيمبابوه رانوعي مساله داخلي خود اعلام كرده اند.
سران کشورهاي عضو جامعه توسعه جنوب افريقا موسوم به سادک امروز (چهارشنبه) براي بررسي بحران زيمبابوه در امبابان پايتخت سوازيلند تشکيل نشست خواهند داد. با توجه به مدل اظهارنظرهاي آنان طي روزهاي اخير به نظر نمي رسد تصميم خاصي دراين نشست اتخاذ شود و بيشتر حالت تشريفاتي و درخواست از دو جريان درگير بحران سياسي زيمبابوه براي مصالحه و گفتگو خواهد بود.
تصميم چانگرای براي كناركشيدن ازانتخابات رياست جمهوري به منزله يك تيغ دولبه براي اپوزيسيون زيمبابوه عمل خواهد كرد. از سويي اگرآن طور كه وزارت دادگستري اين كشور گفته است انتخابات جمعه، حتي با يك نامزد برگزار شود، طبيعتاً موگابه بازهم بر كرسي رياست جمهوري تكيه خواهد زد. طيف اپوزيسيون نگران است موگابه پس از اعلام پيروزي درانتخابات يك نفره كشوربه زدوبند با قدرت هاي خارجي بپردازد و قدرت خود را تحكيم كند. اين اما همه ماجرانيست. كناره گيري اپوزيسيون از انتخابات با از ميان بردن مشروعيت انتخابات باعث فشار بین المللی بخصوص دولت هاي غربي بر دولت زیمبابوه شده است.
تاكنون چانگراي برنده بوده است. البته فقط تا الآن. وي توانسته با كناره گيري خود از انتخابات موجي از انتقادات بين المللي را عليه موگابه برانگيزد. شوراي امنيت و سازمان ملل و اكثر كشورهاي اروپايي وارد اين بحران شده اند و حتي-اگرچه تكذيب شده است- سخن از دخالت نظامي در زيمبابوه به ميان آمده است.
ازسويي مورگان چانگراي، از جامعه جهاني خواسته تا براي براي رفع مشکلات سياسي کشورش، دست به اقدام نظامي بزند. اين موضوع لااقل درشرايط كنوني بيشتر نوعي جنگ رواني برضد موگابه است تا آنكه رنگي از واقعيت راباخود داشته باشد.
دولت هاي غربي و در رأس آنها ايالات متحده درساعات باقي مانده تا انتخابات زيمبابوه مي كوشند تا موگابه را به تعويق انتخابات واداركنند تا سپس بتوانند با نامشروع جلوه دادن موگابه، زمينه هاي لازم براي بركناري وي را فراهم آورند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

با شيطان دست بده
Shake Hands with the Devil


کارگردان: راجر اسپاتيس وود. فيلمنامه: مايکل داناوان بر اساس کتاب رومئو دالر. موسيقي: ديويد هيرشفلدر. مدير ‏فيلمبرداري: ميروسلاو باژاک. تدوين:مايکل آرکاند، لويي مارتن پارادي. طراح صحنه: ليندسي هرمر-بل. بازيگران: ‏روي دوپوآ[ژنرال رومئو دالر]، دبرا کار اونگر[اما بيکر]، جيمز گالاندرز[سرگرد برنت بيردزلي]، اوديل کاتسي ‏گاکيره[نخست وزير آگاته]، اوئن لباکنگ سژک[ژنرال هنري آنيديهو]، ژان هيو آنگلاد[برنار کوشنر]، مايکل ‏مونگيو[لوک مارشال]. 112 دقيقه. محصول 2007 کانادا. برنده جايزه بهترين بازيگر/روي دوپوآ از جشنواره فيلم ‏آتلانتيک، نامزد 12 جايزه از مراسم جني، برنده جايزه تماشاگران و بهترين فيلم کانادايي از سادبري سينه فست. ‏
خاطرات ژنرال رومئو دالر کانادايي تبار فرمانده نيروهاي سازمان ملل در روآندا به هنگام نسل کشي بزرگ سال ‏‏1994 در آن کشور.‏

چرا بايد ديد؟
راجر اسپاتيس وود متولد 1945 اتاوا از استان اونتاريوي کاناداست. در بريتانيا بزرگ شده، اما همه او را فيلمسازي ‏آمريکايي مي شناسند. از دهه 1970 با تدوينگر وارد عالم سينما شده و تعدادي فيلم قابل توجه تلويزيوني نيز کارگرداني ‏کرده است. اولين فيلمش قطار وحشت محصول مشترک کانادا و آمريکا بود و از آن زمان تاکنون اغلب فيلم هايي که ‏ساخته، توليد آمريکا محسوب مي شوند. اسپاتيس وود با زير آتش-يکي از بهترين فيلم هاي تاريخ سينما با محوريت ‏خبرنگار جنگي- در 1983 براي اولين بار در ميان منتقدان دنيا شناخته مي شود و از آن زمان تا حال امضاي خود را ‏پاي فيلم هاي متفاوت و اکثراً پولساز چون شليک به قصد کشتن، روز ششم، هميشه فردايي هست[از سري جيمز باند] و ‏اين اواخر ‏Ripley Under Ground‏ انداخته است. بي تعارف بايد گفت که تمامي اين فيلم ها هر چند حرفه اي و خوش ‏ساخت هستند، اما هرگز از نظر جديت و ساختار به پاي دو فيلم اوليه او تعقيب دي. بي. کوپر و زير آتش نمي رسند. ‏شايد بتوان با شيطان دست بده را پس از دو دهه بازگشت به همان حال و هواي زير آتش دانست. ‏
با شيطان دست بده فيلمي گران قيمت براي سينماي کانادا است. هزينه 11 ميليون دلاري آن نيز تنها با يک هدف تامين ‏شده و آن نقش اين کشور در حمايت از حقوق بشر در دهه هاي اخير است. اما فيلم فاقد تحرک اثري چون هتل روآندا ‏است. البته به همان اندازه تلخ و ناراحت کننده است که از کارگرداني تا حدي قابل قبول و بازي ها بسيار خوب آن[البته ‏غير از دوپوآ که چهره اي سنگي اش ازارنده است] نشات مي گيرد. ‏
فيلم در واقع نمايش تک نفر دالر است و اسپاتيس وود نيز روي اعمال و رفتار وي بيشتر زوم کرده است. دالر مردي ‏شجاع، صادق و يک انسان دوست واقعي است. او از نمايش ضعف ها و احساسات خود واهمه ندارد، اما به موقع ‏شجاعت خود را براي نجات جان انسان هاي بيگناه درگير نسل کشي بيهوده را نيز به نمايش گداشته و عمل خود را از ‏يک مخاطره شخصي فراتر مي برد. فيلم با دقتي مستندگونه و قدرتمندانه شروع نسل کشي و ناتواني دالر در جلوگيري ‏آن را تصوير مي کند، و به نظر مي رسد که هنوز حرف هاي زيادي درباره فاجعه رواندا براي گفتن وجود داشته باشد!‏
با شيطان دست بده شايد به اندازه هميشه فردايي هست، سرگرم کننده نباشد که اصلاً با اين هدف نيز ساخته نشده است. با ‏اين حال مي تواند خاطره خوش زير آتش را براي دوستداران اسپاتيس وود تجديد کند. حتي اگر به همان قدرت نباشد!‏
ژانر: تاريخي. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/94445082/SheCoMoakeHwtDevil.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/94445051/SheCoMoakeHwtDevil.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/94445062/SheCoMoakeHwtDevil.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/94445087/SheCoMoakeHwtDevil.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/94445088/SheCoMoakeHwtDevil.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/94445070/SheCoMoakeHwtDevil.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/94445075/SheCoMoakeHwtDevil.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/94445028/SheCoMoakeHwtDevil.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/94445052/SheCoMoakeHwtDevil.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/94445073/SheCoMoakeHwtDevil.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/94445081/SheCoMoakeHwtDevil.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/94445057/SheCoMoakeHwtDevil.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/94445111/SheCoMoakeHwtDevil.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/94445106/SheCoMoakeHwtDevil.part14.rar 
http://rapidshare.com/files/94444813/SheCoMoakeHwtDevil.part15.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

گشودن رمز زندگي:
مقدمه اي بر تئوري طراحي هوش

Unlocking The Mystery Of Life:
Introduction on Intelligent Design Theory

مستند «گشودن رمز زندگي: مقدمه اي بر تئوري طراحي هوش»
محصول کانال ديسکاوري

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/124381674/Unl_Mystery_Life.part01.rar
http://rapidshare.com/files/124381677/Unl_Mystery_Life.part02.rar
http://rapidshare.com/files/124381690/Unl_Mystery_Life.part03.rar
http://rapidshare.com/files/124381685/Unl_Mystery_Life.part04.rar
http://rapidshare.com/files/124381671/Unl_Mystery_Life.part05.rar
http://rapidshare.com/files/124381697/Unl_Mystery_Life.part06.rar
http://rapidshare.com/files/124381692/Unl_Mystery_Life.part07.rar
http://rapidshare.com/files/124381693/Unl_Mystery_Life.part08.rar
http://rapidshare.com/files/124381684/Unl_Mystery_Life.part09.rar
http://rapidshare.com/files/124381676/Unl_Mystery_Life.part10.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

دانلود انيميشن

Macross Frontier

Genres: adventure, drama, romance, science fiction

Plot Summary: Macross Frontier marks the 25th anniversary of the Macross anime franchise. It is a direct sequel to the first Macross series and Macross 7 and follows the lives of Alto Saotome, Ranka Lee and a pop idol named Sheryl Nome on board the Macross Frontier colonization fleet. After the war against the Zentradi aliens, Humankind has spread across the universe in order to ensure its survival. The Macross Frontier fleet is part of a effort to spread and maintain the culture of humanity. 

لينکهاي دانلود
Macross_Frontier_-_01.part1.rar
Macross_Frontier_-_01.part2.rar
Macross_Frontier_-_01.part3.rar

Macross_Frontier_-_02.part1.rar
Macross_Frontier_-_02.part2.rar
Macross_Frontier_-_02.part3.rar

Macross_Frontier_-_03.part1.rar
Macross_Frontier_-_03.part2.rar
Macross_Frontier_-_03.part3.rar

Macross_Frontier_-_04.part1.rar
Macross_Frontier_-_04.part2.rar
Macross_Frontier_-_04.part3.rar

Macross_Frontier_-_05.part1.rar
Macross_Frontier_-_05.part2.rar
Macross_Frontier_-_05.part3.rar

Macross_Frontier_-_06.part1.rar
Macross_Frontier_-_06.part2.rar
Macross_Frontier_-_06.part3.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

2 راهي
با صداي رضا رحمتي

آلبوم جدید و زیبای رضا رحمتی به نام 2 راهی
ترانه سرا : وحید رحمتی تنظیم : الیاس صالحی

01 - سایه غریبه [128] [64] [24]
02 - غم شب [128] [64] [24]
03 - دو راهی [128] [64] [24]
04 - آواره جنون [128] [64] [24]
05 - نفرت [128] [64] [24]
06 - فاصله جدایی [128] [64] [24]
07 - دریا [128] [64] [24]
08 - فریاد [128] [64]
[24]

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي گلشن مقصود
باصداي محمد گلريز  

لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جديدترين و آخرين نسخه از آنتي ويروس پرطرفدار Kaspersky Anti-Virus v8.0.0.357 Final

جديدترين و آخرين نسخه از آنتي ويروس پرطرفدار  Kaspersky Anti-Virus v8.0.0.357 Final که در ماه ژوئن منتشر شده را براي دانلود قرار داده ام. براي کاربران عادي، اگر نگيم بهترين آنتي ويروس جهان است، لااقل ميشه با جرات گفت يکي از برترين هاست که اکنون نسخه 8 آن که مشهور به  Kaspersky Anti-Virus 2009 در اختيار شما دوستان خوبم قرار داره.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 27 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

گرفتن عکس های پانوراما با
Bit-Side PanoMan v3.0.610 + keygen

حتماً با عکس های پانوراما آشنایی دارید، عکس هایی که به صورت 360 درجه هستند و میتوان توسط آن ها در محیط عکاسی شده تمامی زوایا را مشاهده کرد. Bit-Side PanoMan برنامه ایست که برای عکاسی به روش پانوراما برای گوشی های ورژن سوم سیمبیان ارائه شده است و با آن به راحتی میتوانید عکس هایی با کیفیت عالی از مکان های مختلف تهیه کنید و آن ها را توسط بلوتوث ، اینفرارد . یا کابل با دوستان خود به اشتراک بگذارید، فقط کافیست تا وارد برنامه شده و گوشی خود را 360 درجه بچرخانید تا در پایان یک عکس پانوراما با کیفیت فوق العاده داشته باشید.

قابل نصب بر روی گوشی های :
نوکیا : 5700/6110/6120/6121/6290
N71/N73/N75/N81/N81 8GB/N82
N92/N93/N93I/N95/N95 8GB
E50/E51/E65
پاناسونیک : i450/i520/i550/i560
ال جی : KS10
 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
تاریخچه اسپایدرویک
Spiderwick chronicles 

بازی تاریخچه ی اسپایدرویک بر اساس فیلمی با همین عنوان ساخته شده است. این بازی که در ژانر بازی های ماجراجویی و کودکان قرار می گیرد، داستان دو برادر و یک خواهر است که در جنگلی مرموز با موجودات عجیب و غریب رو به رو می شوند. ویژگی معما گونه ی بازی سبب می شود این بازی به عنوان یک یازی آموزشی تلقی گردد.

ناشر: Sierra Entertainment
کمپانی سازنده: Stormfront Studios
تاریخ عرضه: 5 فوریه 2008
وبسایت رسمی: www.spiderwickgame.com

سیستم مورد نیاز:
Processor: Pentium 4 @ 1.5 GHz (2.2 GHz for Vista)
Memory: 512 MB (1 GB for Vista)
Hard Drive: 8 GB Free
Video Memory: 128 MB (nVidia GeForce 6600)

لينکهاي دانلود

The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part01.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part02.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part03.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part04.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part05.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part06.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part07.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part08.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part09.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part10.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part11.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part12.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part13.rar  
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part14.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part15.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part16.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part17.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part18.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part19.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part20.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part21.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part22.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part23.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part24.rar  
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part25.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part26.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part27.rar 
The_Spiderwick_Chronicles-RELOADED.part28.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی (ع) فرمودند:

مَن أخلَصَ النِیةَ تَنَزَّهَ عَنِ الدَّنِیةِ.

هر كه نیت خود را خالص گرداند، از پستی دور ماند.

(غرر الحكم و درر الكلم، ح2678)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي زادگاه ميوه کيوى کشور چين ميباشد ، چيني ها سالانه فقط دويست تن کيوى از بوته هاى خودرو برداشت مي کنند.
  • آيا مي دانستيد که ظروف پلاستيکي تقريبا پنجاه هزار سال در برابر تجزيه و فساد مقاومند.
  • آيا مي دانستي که قد انسان تا 20 الي 25 و گاها" تا 40 سالگى بلند ميشود و از چهل سالگى به بعد قد انسان هر دو سال حدود شش ميلى متر کوتاه مي شود .
  • آيا مي دانستي سفيدرود با 800 کيلومتر طولاني ترين رود ايران مي باشد.
  • آيا مي دانستي سريعترين هواپيماى مسافربرى ، هواپيماهاى کنکورد مي باشد که با سرعتي معادل 2200 کيلومتر در ساعت پرواز مي کنند.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

تیغ در دست

یمان تمار گوید: نزد امام صادق(ع) نشسته بودیم که فرمود: «صاحب این امر را غیبتی است که در آن زمان اگر کسی به دین خود چنگ زند، مانند کسی است که تیغ درخت قتاد(1) را با دست می کند. سپس [با حرکت دست] فرمود: بدین گونه. پس کدام یک از شما می تواند تیغ درخت قتاد را با دست بکند؟ سپس اندکی درنگ کرد و فرمود: برای صاحب این امر، غیبتی خواهد بود، پس بنده باید تقوا ورزد و به دینش تمسک جوید.»(2)
حفظ دین، در هر موقعیت و مکان، ارزشمند است اما در شرایط دشوار، ارزش بیشتری دارد.
انسان تا زمانی که در دنیاست، به دنیا نیاز دارد و این نیاز، او را به وابستگی می کشاند. دین، بهره گیری از دنیا را نهی نکرده، اما پای بندی به آن را نادرست دانسته و از آن بر حذر داشته است. عقل همین مطلب را بیان کند: ضرورت های دنیا برای گذران چند روز و چند سال. اما ضرورت های دینی برای یک زندگی بی نهایت است. چند سال زندگی محدود کجا و حیات ابدی کجا؟ این حکم عقل است که باید به آن توجه شود، اما واقعیت چیست؟ همان است که حضرت اباعبدا... الحسین(ع) بیان فرمود: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم، یحوطونه مادرت معایشهم، فإذا محصوا بالبلاء قل الدیانون.»(3)
این آزمون ها برای حفظ دین، چنان دشوار است که حفظ دین برای انسان؛ مانند دست کشیدن بر تیغ های گزنده و برندۀ درختان. البته اگر معرفتی در انسان باشد، می توان این حقیقت را که امام هادی فرموده، به رأی العین دید. « بموالاتکم علمنا ا... معالم دیننا و أصلح ما کان فسد مِن دنیانا.»(4)
اما چه کنیم که بیشتر ما نسانها، تنها ظاهر دنیا را می بینیم، نه رام و ذلیل بودن آن را در برابر اهل بیت(ع): « یعلمون ظاهرا مِن الحیاة الدنیا و هم عن الآخرة هم غافلون.»(5) اگر دیده را از ظاهر جهان به باطن آن بدوزیم، این کلام را که خطاب به اهل بیت(ع) می گوییم، به روشنی می یابیم:
« ذل کل شی ء لکم»(6) و می بینیم که دنیا، تماما یک شی ء است که در اختیار خاندان نور است و می توانند در اختیار دوست داران خود بگذارند؛ چنانچه گاهی چنین کرده اند.
اما توجه به همین ظواهر، به تدریج، معرفت را از انسان ها می گیرد. ندیدن و نشناختن امام عصر(ع) نیز- که معنای صحیح غیبت حضرتش همین است- مزید بر علت می شود و این است که امام صادق(ع) زمانی که از دشواری دینداری در زمان غیبت سخن می گوید، به راوی توصیه می فرماید که « دعای غریق» را زیاد بخواند، تا از ظلالت های این دوران در امان بماند. این دعا را به زبان جان بخوانیم: « یا ا... یا رحمان یا رحیم، یا مقلب القلوب، ثبت قلبی علی دینک.»(7)
ای ا...، ای رحمان، ای رحیم، ای دگرگون کنندۀ دل ها، دلم را بر دینت ثابت و استوار نگه دار.
پی نوشت: 1- درخت قتاد: درختی است بزرگ که خارهایی مانند سوزن دارد؛ تعبیر کندن خار درخت قتاد، ضرب المثلی است برای کارهای بسیار دشوار؛ بیان علامه مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص111./// 2- کافی، ج1، ص335./// 3- بحارالانوار، ج44، ص383: « مردم بندگان دنیا هستند و دین بر سر زبان هایشان مانند آب دهان ناپایدار. تا زمانی که زندگی شان به وسیلل دین سامان دارد با آن زندگی می کنند، آن گاه که در بوتۀ بالا و گرفتاری آزمایش شوند، دینداران اندک اند.» /// 4- مفاتیح الجنان، زیارت جامعۀ کبیره: « به واسطۀ دوستی و ولایت شماست که خداوند معالم دینمان را به ما می آموزد و کاستی های دنیای ما را جبران و اصلاح می فرماید.» /// 5- سورۀ روم، آیۀ 7:« از زندگی دنیا، ظاهر آن را گاهی دارند و از آخرت[کاملا] نا آگاه اند» /// 6-مفاتیح الجنان، زیارت جامعل کبیره:« هر چیزی برایتان خوار است.» /// 7- بحارالانوار، ج52، ص149

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

زندگی غمبار یک زن تنها: او روزگاری همسر کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا بود!


کارول مک کین زن اول سناتور مک کین

او یک زن تنها و ترک شده است. زنی که سالهاست مهر سکوت بر لب دوخته است. این زن تنها، اسمش کارول مک کین است. 70 سال دارد. در نزدیکی های واشنگتن پایتخت آمریکا در ویرجینیابیچ زندگی می کند. زنی که روزگاری کسی او را نمی شناخت اکنون موضوع روز آمریکا شده است، چرا که او زن سابق و ترک شده کاندیدای کنونی ریاست جمهوری آمریکا سناتور جان مک کین است!
این پیرزن 70 ساله زن اول جان مک کین کاندیدای جمهوریخواهان است. وی در سال 1965 هنگامی که با سناتور مک کین ازدواج کرد یک مدل و شناگر ماهر بود. سالهای اولیه زندگی مشترکشان خوشبخت بودند و صاحب سه فرزند شدند.
اما هنگامی که جنگ ویتنام به اوج خود رسید سناتور مک کین که یک خلبان جوان بود به ویتنام رفت. در سال 1968 هنگامی که مک کین روستاهای ویتنام را بمباران می کرد هواپیمایش سقوط کرد. به این ترتیب کاندیدای کنونی جمهوریخواهان به عنوان اسیر جنگی در یکی از زندانهای هانوی 5 سال تمام را در حبس به سر برد.
امروز کاندیدای جمهوریخواهان شرایط سخت روزهای اسارت را بازگو می کند و از شکنجه هایی که بر وی رفت صحبت می کند. اما هیچگاه از یک زن تنها و ترک شده صحبت نمی کند: از کارول مک کین!
هنگامی که سناتور مک کین در زندان ویتنام به سر می برد زنش کارول در یک روز نوئل و در جاده ای یخی تصادف می کند. چندین ماه در بیمارستان بستری می شود و با صندلی چرخدار به خانه برمی گردد.
خلبان نیروی هوایی امریکا جان مک کین در سال 1973 به امریکا بر می گردد و در خانه با همسرش روبه رو می شود: زنی که با صندلی چرخدار راه می رود. زنی که زیبایی سابقش را از دست داده است و چاق هم شده است. هفت سال بعد مک کین از زنش کارول جدا می شود و تنها یک ماه بعد از طلاق دادن زنش با یک دختر به نام سیندی هنسلی ازدواج می کند. دختری که مدتهای مدیدی بود با وی به سر می برد و 18 سال از جان مک کین کوچکتر است.
مک کین از زن بعدیش سیندی که دختر یکی از ثروتمندترین مردان آمریکا یعنی جیم هنسلی است دارای چهار فرزند است.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، کارول هم چند مدتی برای بچه هایش از سناتور جان مک کین نفقه و خرجی دریافت می کند. بعدها طوری زندگی می کند که انگار هیچ وقت در زندگی سناتور مک کین وجود نداشته است...
در این اثنا 23 عمل جراحی روی کارول مک کین انجام شد و اکنون به هرترتیبی شده می تواند راه برود. اما اکنون هم فراموش شدنش از سوی شوهر سابقش و پدر سه فرزندش هنوز هم دل این زن تنها را به درد می آورد.
با این وجود کارول تنها تأیید می کند که زمانی همسر سناتور مک کین بوده است و ترجیح می دهد سکوت کند.
اما این زن تنها و پیر که 28 سال بعد موضوع روز شده است اینروزها به کابوس آقای سناتور جان مک کین، کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از میان این همه شاهنامه که در گذر یک هزاره پدید آمدند، تنها یکی از آنان به جایگاهی رسید که در هشت گوشه ایرانزمین نوای گوش-آشنای ایرانیان شود. چرائی این پدیده را انوری چنین می‌سراید: «او نه استاد بود و ما شاگرد / او خداوند بود و ما بنده!».
تا به همین امروز نیز، این تنها شاهنامه فردوسی است که از زاهدان تا تبریز و از آبادان تا سرخس بر سر زبانها است و از آنهمه شاهنامه‌های رنگارنگ کسی چیزی بیاد ندارد. راز جاودانگی شاهنامه را نیز در همین سخن باید جُست که اگرچه "نامه شاهان" بود و می‌بایست که به سرگذشت خدایگان بپردازد، بیش از هر چیز سخن از "پهلوانان" گفت، که نماد آزادگی و پیشوایان اخلاقی "مردم" بودند و کارشان نه پاسبانی از تاج و تخت شاه، که نگاهبانی از ایرانیان و کیان ایرانزمین بود.
از همین رو است که می‌بینیم "شاهنامه خوانی" آئینی بس کهن در هشت گوشه ایران است. همانگونه که پیشتر نوشته ام، من خود داستانهای شاهنامه را برای نخستین بار بزبان ترکی و در آذربایجان شنیدم.
در لرستان شاهنامه خوانی یک از آئینهای هنوز پابرجای مردمی است، داستانهای شاهنامه بنام "هفت لشگر" هنوز هم در شبهای یلدا از سوی بزرگان هر خاندانی بازگویی می‌شوند. در کردستان شاهنامه خوانی هم به پارسی و هم به کردی انجام می‌گیرد که بنام "رستم نامه" نیز شناخته می‌شود. در خوزستان و چهارمحال بختیاری شاهنامه خوانی بویژه در میان مردم لُر و لَک و بختیاری هنوز پابرجا است. کوتاه سخن اینکه شاهنامه در درازای سده‌ها راه خود را به هشت گوشه این سرزمین گشوده است و با فرهنگ این سرزمین پیوند جاودانی یافته است. با نگاه به این پیوند است که می‌توانیم انگیزه پادشاهان ترکزبان ایران را بویژه پس از ویرانیهای مغولان دریابیم.
درست پس از آن سالهای سرشار از کشتار و ویرانی است که اندیشه بازآفرینی یک شاهنشاهی یکپارچه ایرانی در دلها و سرهای سرآمدان این آب و خاک جوانه می‌زند.
گفتنی است که پیشتازان این جنبش نوین و راهگشایان سومین "نوزائی ملی" ایران، ایلخانیان، نوادگان چنگیز مغول بودند.
نخستین گام با دور شدن سایه شوم خلیفه عباسی از سر ایرانیان، بدست هولاکو خان مغول برداشته شد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الشعراء آيات: 227 محل نزول: مکه

 
كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ 160 إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ 161 إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ 162 فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 163 وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ 164 أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ 165 وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ 166 قَالُوا لَئِن لَّمْ تَنتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ 167 قَالَ إِنِّي لِعَمَلِكُم مِّنَ الْقَالِينَ 168 رَبِّ نَجِّنِي وَأَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ 169 فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ 170 إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ 171 ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ 172 وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِم مَّطَرًا فَسَاء مَطَرُ الْمُنذَرِينَ 173 إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ 174 وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 175 كَذَّبَ أَصْحَابُ الْأَيْكَةِ الْمُرْسَلِينَ 176 إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ 177 إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ 178 فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 179 وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ 180 أَوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ 181 وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ 182 وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ 183

 

ترجمه فارسي مکارم

قوم لوط فرستادگان (خدا) را تكذيب كردند، «160» هنگامى كه برادرشان لوط به آنان گفت: «آيا تقوا پيشه نمى‏كنيد؟! «161» من براى شما پيامبرى امين هستم! «162» پس تقواى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نماييد! «163» من در برابر اين دعوت، اجرى از شما نمى‏طلبم، اجر من فقط بر پروردگار عالميان است! «164» آيا در ميان جهانيان، شما به سراغ جنس ذكور مى‏رويد (و همجنس بازى مى‏كنيد، آيا اين زشت و ننگين نيست؟!) «165» و همسرانى را كه پروردگارتان براى شما آفريده است رها مى‏كنيد؟! (حقا) شما قوم تجاوزگرى هستيد!» «166» گفتند: «اى لوط! اگر (از اين سخنان) دست برندارى، به يقين از اخراج شدگان خواهى بود!» «167» گفت: «من دشمن سرسخت اعمال شما هستم! «168» پروردگارا! من و خاندانم را از آنچه اينها انجام مى‏دهند رهايى بخش!» «169» ما او و تمامى خاندانش را نجات داديم، «170» جز پيرزنى كه در ميان بازماندگان بود! «171» سپس ديگران را هلاك كرديم! «172» و بارانى (از سنگ) بر آنها فرستاديم; چه باران بدى بود باران انذارشدگان! «173» در اين (ماجراى قوم لوط و سرنوشت شوم آنها) آيتى است; اما بيشترشان مؤمن نبودند «174» و پروردگار تو عزيز و رحيم است! «175» اصحاب ايكه ( شهرى نزديك مدين) رسولان (خدا) را تكذيب كردند، «176» هنگامى كه شعيب به آنها گفت: «آيا تقوا پيشه نمى‏كنيد؟! «177» مسلما من براى شما پيامبرى امين هستم! «178» پس تقواى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نماييد! «179» من در برابر اين دعوت، پاداشى از شما نمى‏طلبم; اجر من تنها بر پروردگار عالميان است! «180» حق پيمانه را ادا كنيد (و كم فروشى نكنيد)، و ديگران را به خسارت نيفكنيد! «181» و با ترازوى صحيح وزن كنيد! «182» و حق مردم را كم نگذاريد، و در زمين تلاش براى فساد نكنيد! «183»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

xziajun_alone@yahoo.com

salam , khaste nabashin
Age mishe ino bezarin too shomarehaye roozane , mamnoon
salam ,
Namayeshgahe Range Eshgh , Asare Ehdaeeye 91 honarmande moaser be moasseseye kheyrieye mahak ( moasseseye hemayat az koodakane saratani ) ,
zaman : 7 tir az sa@te 15-18 , 8 & 9 tir az sa@te 9-18
makan : talare abi Kakhe niavaran
khoshhall misham oonja bebinametoon
Salamato shad bashid , Doostatoon ro ham shad konid

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

سلام علیکم ....
خوبین خوشین
منم بد نیستم .. ( الهی شکر)
خب .. اول برین این فایل رو دانلود کنید بعدش بیان متن منو بخونین plz
http://rapidshare.com/files/124899775/Free.rar
خب .. کامل دیدینش ؟ دیدین چقدر جالب فرهنگ سازی کرد ؟ دیدین چقدر خوب احساساتشو انتقال داد ؟ از چیزی که به عنوان تابو و جیز و خطر نام می برن چه خوب ابهام زدایی کرد ؟
شما نظری ندارین ؟

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

جند الشیطان، نه جند الله

جند الله

العربیه دیروز گزارش داد جندالله یا به قول خودشان «جنبش مقاومت مردمی ایران» به سرکردگی عبدالمالک ریگی، 2 تا از 16 گروگانی که چند روز پیش از نیروی انتظامی را گرفته بودند، کشته است.
واقعا از این خبر بسیار متاثر شدم و اینکه یک جنبشی که ادعا می کند که رهبری مقاومت مردمی ایران را بر عهده دارد اولین افرادی را که فدا می کند همین مردم هستند.
مگر این 2 تا جوان که از بخت بد، خدمت سربازی شان افتاده است لب مرز با پاکستان جزء مردم ایران نیستند؟
اُف بر تو ای عبدالمالک و ای جندالله، که زورت به چندتا جوان بی‌گناه رسیده است.
جند الله تو نیستی، چه آنکه الله لشکری که انسان‌های بیگناه را بشکد نمی‌خواهد.
بر کثافت‌کاری‌های خودت لقب الله را اضافه نکن که این لقب حرمت‌ها بسیار دارد.
خاک بر سر آن نوری‌زاده خائن و صدای آمریکا پروپاگاندیست بکنند که تو را «جنبش مقاومت مردمی ایران» خواندند و خاک بر سر اربابت بکند که خیال می‌کند ایران را می‌تواند عراق ثانی بکند، والله که اگر پایش بیافتند هم اربابت را سرجایش خواهیم نشاند هم خودِ جاکشت را.
این آرزو را که سیستان وبلوچستان عزیز را از ایران جدا کنی یا بین شیعه و سنی اختلاف بیافکنی را به گور خواهی برد، هزاران نفر مثلِ تو در طول این 2500 سال نتوانستند ایران را نابود کنند، تو هم نمی‌توانی.
بی‌خود پشتِ اهل تسنن رنجدیده، خودت را پنهان نکن و با پوپولیسم خودت را به رنجبران این نظام نچسپان، آن روزی که امثال جنایتکاری مثلِ شما بر مسند قدرت باشند، روز مرگ ایران است، شما که به سربازِ بی‌گناهی رحم نمی‌کنی چگونه تحمل مخالف سیاسی‌ات را خواهی داشت.
مرگ بر تو ای جند الشیطان !
برای شادی روح این دو جوان، فاتحه اخلاص مع الصلوات.

لینک مرتبط:
جندالله با ارسال فیلمی به العربیه تهدید به اعدام بقیه نظامیان ایرانی کرده است

 

 

fear.game@yahoo.com

یه چشم هميشه بايد توش اشک باشه ، وگرنه ميسوزه .
یه دل هميشه بايد توش غم باشه ، وگرنه می شکنه .
یه کبوتر هميشه باید عشق پرواز داشته باشه ، وگرنه اسیر ميشه .
یه قناری بايد به خوش آوازيش ايمان داشته باشه وگرنه ساکت ميشه .
یه لب هميشه بايد توش خنده باشه وگرنه زود پير ميشه .
یه صورت هميشه باید شاد باشه وگرنه به دل هيچ کس نمی چسبه .
یه دفتر نقاشی باید خط خطی باشه وگرنه با کاغذ سفید فرقی نداره .
یه جاده باید انتها داشته باشه وگرنه مثل يه کلاف سردرگمه .
یه قلب پاک هميشه بايد به یه نفر ايمان داشته باشه وگرنه فاسد ميشه .
یه دیوار بايد به یه تیر تکيه کنه وگرنه ميريزه

 

 

mhta2020@yahoo.com

مکر زن

یک روز زن و مردی ماشینشون با هم تصادف بدی می کنه ، بطوری که ماشین هردوشون بشدت آسیب میبینه ، ولی هردوشون بطرز معجزه آسایی جون سالم بدر می برند ...
وقتی که هر دو از ماشینشون که حالا تبدیل به آهن قراضه شده بیرون اومدند ، خانم رو به طرف مقابل کرد و گفت : آه چه جالب شما مرد هستید !
ببینید چه به روز ماشینهامون اومده ؟! همه چیز داغون شده ولی ما سالم هستیم ! این باید یک نشونه از طرف خدا باشه که اینطوری با هم ملاقات کنیم و زندگی مشترکی رو با صلح و صفا آغاز کنیم ...!
مرد هم با هیجان پاسخ داد : بله کاملا با شما موافقم ، این باید نشونه ای از طرف خدا باشه !
بعد اون زن ادامه داد و گفت : وای خدای من ! اینجا رو ببین یک معجزه دیگه ! ماشین من کاملا داغون شده ولی این شیشه مشروب سالم مونده ! مطمئنا خدا خواسته که این شیشه مشروب سالم بمونه تا ما این تصادف خوش یمن رو جشن بگیریم !
زن مشروب رو به مرد داد و مرد سرش رو به علامت تصدیق تکان داد ، در بطری رو باز کرد و نصف شیشه رو با ولع سر کشید ! بعد بطری رو برگردوند به زن که او هم بنوشه ...
اما زن در بطری رو بست و شیشه رو با خونسردی برگردوند به مرد !
مرد با تعجب گفت : شما نمی نوشید؟!
و زن در جواب گفت : نه ، فکر می کنم باید منتظر پلیس بشم !!!

 

 

محفوظ

او نه احمق است نه مجنون؛
به جای مسخره کردن به فکر چاره باشیم

قبول. شاید بدون جوک‌ها‌، شعرها و لقب‌هایی که برای احمدی‌نژاد ساخته‌ایم همان سال اول دق می‌کردیم و حناق می‌گرفتیم. اما دیگر بس است. دیگر چیزی به انتخابات دوره‌ی دهم نمانده و هنوز به جز همین مشتی جوک و پیامک و متلک هیچی توی دست‌مان نیست. پس لطفا کمی جدی باشیم.
مبادا جوک‌هایی که برای خنک کردن دل‌مان ساخته‌ایم باور کنیم! احمدی‌نژاد نه احمق است نه مجنون و متوهم. اتفاقا حواسش از همه جمع‌تر است و خیلی خوب می‌داند چه کار دارد می‌کند. اگر کسی این وسط توهم برش داشته باشد ماییم که منتظریم دستی از غیب بیرون بیاید و کاری بکند. منصف باشید: احمدی‌نژاد منتظر امام زمان نشسته یا ما؟
در سالگرد «حماسه سه تیر» احمدی‌نژاد یک بار دیگر به نحو معنی‌داری مقابل آن مبلغ موبلندش نشست و باز از آن حرف‌ها زد و باز ما داریم هم چنان مسخره می‌کنیم و می‌خندیم ــ فقط!
هنوز بعد از سه سال نفهمیده‌ایم یا نمی‌خواهیم بفهمیم که طرف حساب احمدی‌نژاد ما نیستیم. او به ما و جوک‌ها و شعرهایمان محل سگ هم نمی‌گذارد. البته شرمنده‌ام که غرور مبارکتان را جریحه‌دار می کنم!
هاله‌ی نور، متلاشی شدن ابرقدرت‌های جهان، دست‌های پشت پرده، نقشه‌ی دزدی آمریکایی‌ها و… ممکن است ما را روده‌بر کند اما آن‌ها که باید باور کنند، می‌کنند! آن‌ها شکی ندارند که احمدی‌نژاد می‌خواهد حق آن‌ها را از پولدارهای از خدا بی‌خبر فاسد قلدر بگیرد و عدالت را برقرار کند، اما آن دزدهای گردن کلفت که نوکر و زبون بیگانگان‌اند و سی سال است خون ملت را توی شیشه کرده ‌ند و داده‌اند اسب‌های دخترشان بخورد مدام جلو پایش سنگ می‌اندازند و «نمی‌گذارند». قحطی و تورم و آشفتگی و فسادی که دامن دولت احمدی نژاد را گرفته توطئه‌ی آن‌هاست تا احمدی نژاد را خراب کنند و جلو تیغ شمشیر عدالت او را بگیرند. آن‌ها از این که احمدی‌نژاد، آمریکا و انگلیس و فرانسه را سوسک کرده و دارد ایران را به بزرگترین قدرت جهان تبدیل می‌کند عشق می‌کنند. برای همین به کوری چشم همه‌ی آخوندها و پولدارها و بچه قرتی‌های کثافت عوضی و آمریکا و همه، می‌روند به «دکتر» که آخوند نیست و مثل خودشان مظلوم و دردکشیده است و می‌داند چه پدری از مردم دارد درمی‌آید و با گران شدن اجاره خانه به شدت مخالف است، رای می‌دهند و من و شما را با جوک‌ها و smsهایمان می گذارند توی خماری!
این از اراده‌ی ملت. حالا اراده‌ی الهی و امدادهای غیبی هم که جای خود دارد!
پس لطفا در همان حال که آن لبخند ملیح روی لب‌مان است یک لحظه فکر کنیم در این مدت باقی مانده چه خاکی باید توی سرمان بریزیم.
برای اعاده ی حیثیت از خاتمی و هاشمی و بقیه‌ی رفتگان! نه وقت هست نه ابزار. در مقابل دست حریف این جا حسابی باز است. پس روی این قضیه زیاد نمی‌شود حساب کرد.
به هر حال باید فکری کرد. فرصتی نمانده…

 

.

alirezamajidi@gmail.com

50 توییت تاریخ‌ساز

توییتر را که لابد می‌شناسید، اگر خواننده وبلاگ من باشید، حتما پست‌های متعددی در مورد توییتر خوانده‌اید، اما اگر خواننده همیشگی این وبلاگ نیستید و یا آن پست‌های را نخوانده‌اید خیلی مختصر باید برایتان بنویسم که توییتر سایتی است که به کاربرانش اجازه می‌دهد در قالب پیام های 140 کاراکتری در مورد کاری که در حال انجامش هستند یا هر چیز دیگر بنویسند.
در نگاه نخست شاید توییتر چیز بی‌اهمیتی به نظر بیاید. اما استقبال فراوان کاربران از آن که گاهی حتی موجب «داون» شدن سرورهای توییتر می‌شود، خلاف این را ثابت کرده است و هم‌اکنون کمتر کاربر حرفه‌ای یا وبلاگ‌نویسی را می توانید پیدا کنید که اکانتی در توییتر نداشته باشد.
حتی رجال سیاسی غربی و خبرگزاری‌ها و نشریات هم اکانتی در توییتر دارند و کار به جایی رسیده است که سطح‌نشین فونیکس که چندی پیش روی مریخ نشست هم یک اکانت مجازی د رتوییتر برای خودش دست و پا کرده است.
امروز به صفحه جالبی برخوردم که تاریخ‌سازترین توییت‌ها را به طرز بسیثار جالبی جمع‌آوری کرده است. در این صفحه می توانید 50 توییت تأثیرگذار را بخوانید. برای نمونه به بعضی از آنها اشاره می‌کنم:

توییت باراک اوباما: باراک اوباما در توییتی ابراز تعجب کرده بود که چگونه کسی که در رأی‌گیری مقام دوم را پس او دارد، به خود اجازه می دهد که پیشنهاد معاونت ریاست جمهوری را به او بکند!

 Hillary_vs_Obama.jpg

توییتی که باعث آزادی یک دانشجو شد: یک دانشجوی آمریکایی در مصر دستگیر شد، او در فرصت کمی که داشت تنها توانست توییت کند ARRESTED، اما دوستان او متوجه همین توییت کوتاه شدند و تلاش‌های آنها نهایتا باعث آزادی او شد. مشروح خبر

توییت پیشنهاد ازدواج: گرگ رویس در این توییت از این خانمی به نام استفانی سولیوان، درخواست ازدواج کرد و در این توییت پاسخ مثبت گرفت! مشروح خبر!

 twitt marry.jpg

توییت خودکشی: یک مشاور کامپیوتر آمریکایی با 27 سال سن، در حالی که در راه شهرش بود، در مورد کارش می‌نالید، در توییتی هم نوشت که شاید بهتر باشد خودش را از پل به پایین پرت کند. دوستان مجازی او در توییتر نگرانش شدند و پلیس را در جریان گذاشتند. صبح روز بعد پلیس او را در حالی که داخل ماشین روی یک پل خوابیده بود، پیدا کرد. مشروح خبر

 04twit190.1.jpg

پرداخت پول به ازای توییت: شوخی آوریل یا سیزده ProBlogger هم این بود که سرویسی پیدا شده که به ازای توییت به کاربران توییتر، پول پرداخت می‌کند!

همه چیز را که نباید توییت کرد!:

 scaled20080423.jpg

شوخی‌های مایکل ارینگتون و رابرت اسکوبل هم خواندنی است!

 

 

hoseynashrafi@gmail.com

پانصد گوسفند رشوه ی فرمانفرما به خدا

زمین سوخته و فضا آکنده از اندوه
دلم بی یار توان تپیدن نخواهد داشت
اماما،حضورت در کنار ما چونان باد بهاران بود

سلطان عبدالحمید میرزا فرمانفرما(ناصرالدوله) هنگام تصدی ایالت کرمان چندین سفر به بلوچستان می رود و در یکی از این مسافرت ها چند تن از سرداران بلوچ از جمله سردار حسین خان را دستگیر و با غل و زنجیر روانه کرمان می کند.پسر خردسال سردار حسین خان نیز با پدر زندانی و در زیر یک غل بودند..چند روز بعد فرزند سردار حسین خان در زندان به دیفتری مبتلا می شود.سردار بلوچ هر چه التماس و زاری می کند که فرزند بیمار او را از زندان آزاد کنند تا شاید بهبود یابد ولی ترتیب اثر نمی دهند.
سردار حسین خان به افضل الملک،ندیم فرمانفرما نیز متوسل می شود.افضل الملک نزد فرمانفرما می رود و وساطت می کند،اما باز هم نتیجه ای نمی بخشد.سردار حسین خان حاضر می شود پانصد تومان از تجار کرمان قرض کرده و به فرمانفرما بدهد تا کودک بیمار او را آزاد کند و افضل الملک این پیشنهاد را به فرمانفرما منعکس می کند،اما باز هم فرمانفرما نمی پذیرد.
افضل الملک به فرمانفرما می گوید:((قربان آخر خدایی هست،پیغمبری هست،ستم است که پسری درکنار پدر در رندان بمیرد.اگر پدر گناهکار است ،پسر که گناهی ندارد.))فرمانفرما پاسخ می دهد:((در مورد این مرد چیزی نگو که فرمانفرمای کرمان،نظم مملکت خود را به پانصد تومان رشوه سردار حسین خان نمی فروشد.))
همان روز پسر خردسال سردار حسین خان در زندان در برابر چشمان اشکبار پدر جان می سپارد.دو سه روز پس از این ماجرا یکی از پسرهای فرمانفرما به دیفتری دچار می شود.هر چه پزشکان برای مداوای او تلاش می کنند اثری نمی بخشد.به دستور فرمانفرما پانصد گوسفند در آن روزها پی در پی قربانی می کنند و به فقرا می بخشند اما نتیجه ای نمی دهد و فرزند فرمانفرما جان می دهد.
فرمانفرما در ایام عزای پسر خود،در نهایت اندوه بسر می برد.درهمین ایام روزی افضل الملک وارد اتاق فرمانفرما می شود.فرمانفرما به حالی پریشان به گریه افتاده و به صدایی بلند می گوید:((افضل الملک!باور کن که نه خدایی هست و نه پیغمبری!والا اگر من قابل ترحم نبودم و دعای من موثر نبوده،لااقل به دعای فقرا و نذر و اطعام پانصد گوسفند می بایست فرزند من نجات می یافت.)).افضل الملک در حالی که فرمانفرما را دلداری می دهد می گوید:((قربان این فرمایش را نفرمایید،چرا که هم خدایی هست و هم پیغمبری،اما می دانید که فرمانفرمای جهان نیز نظم مملکت خود را به پانصد گوسفند رشوه ی فرمانفرما ناصرالدوله نمی فروشد!))

 

 

babakn_naseri10@yahoo.com

آنوسی چیست؟

قسمت اول

هدف این مقاله، صرفاً آشنا و آگاه ساختن ایرانیان مسلمان با نقش پنهان یهودیانی است که در لباس مسلمین در میان آنان زندگی می‌کنند و با جلب اعتماد و حمایت مسلمانان، اهداف یهودیت و حکومت اسرائیل را به پیش می‌برند. بدیهی است که این مقاله قصد ندارد توهین یا افترایی را به مسلمین نسبت دهد و وجود چنین یهودیان مسلمان نما (=آنوسی) در لباس مردم عادی، روحانیون، دانشگاهیان، سیاستمداران و ... به معنای به زیر سئوال بردن سایر افراد این گروه‌ها نیست. باشد که با آگاهی و هوشیاری نسبت به فعالیت‌های دشمنان پنهان شده در لباس دوست، همچون گرگان پوشیده شده در پوست بره، از در افتادن به دام آن‌ها برحذر باشیم.
تعریف آنوسی: آنوسی یک کلمه عبری برای یهودیانی است که به زور و یا داوطلبانه، به صورت ظاهری و به دلایل مختلف، از جمله ممانعت از طرد از سوی مسلمانان و فرار از پرداخت جزیه، به ظاهر تغییر دین می‌دهند و مسلمان می‌شوند.
بخشی از آنوسیان، به دین مسیحیت تظاهر می‌کنند که در دنیای مسیحی، به مسیحیان صهیونیست مشهورند و خود مسیحیان نیز همچون ما مسلمانان، از باطن یهودی این افراد غافل‌اند. بخشی از آنوسیان نیز در بین مسلمانان زندگی می‌کنند و کنیسه‌های زیرزمینی خود را دارند. آن‌ها در ظاهر مسلمان‌اند، نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند، به حج می‌روند و خمس و زکات مال خود را می‌پردازند و در ظاهر‌ جزیی از جامعه مسلمین‌اند. تأکید این نوشتار، بیش‌تر شناسایی نقش همین آنوسیان در جوامع اسلامی است.
آن‌ها برای جلب اعتماد مسلمین به هر کسوت و سیمایی در می‌آیند؛ در صورت لزوم به حوزه‌های علمیه مسلمانان می‌روند و تحصیلات حوزوی خود را تا بالاترین مقطع و مدارج ممکن‌، طی می‌کنند. بخشی از آن‌ها، نقش افراد ساده را بازی می‌کنند و بعضی دیگر ادعای فرزندی پیامبر اسلام (ص) را بر خود می‌بندند و خود را «سید» می‌خوانند (به دلیل پاره‌ای ملاحظات، از ذکر هر نامی از این افراد صرف نظر می‌شود و خوانندگان علاقه‌مند به آشنایی با علمای آنوسی در ایران، می‌توانند به کتاب «فرزندان استر» رجوع کنند).
گروهی دیگر از آنان برای نفوذ به میان مسلمین و حضور در خصوصی‌ترین اجزای زندگی آن‌ها، به مشاغل خاص و به خصوص پزشکی روی می‌آ‌ورند. بدین لحاظ، از جمله حرفه‌های مورد علاقه آنان، پزشکی است و اصولاً به نظر می‌رسد که لغت حکیم در معنای اصلی آن یعنی طبیب، برداشتی از لغت حاخام به معنای دانا و دانشمند است و البته باید در نظر داشت که زبان‌های عربی و عبری، دارای ریشه‌های یکسان آرامی‌اند.
شغل دیگر بسیار محبوب و فرح‌بخش و مورد علاقه یهودیان و آنوسیان، موسیقی و طرب و لهو و لعب است و عده زیادی از مشاهیر موسیقی ایران و جهان، یهودیان آنوسی هستند که به اسامی برخی از آنان در ایران اشاره خواهد شد.
افزون بر این‌ها، سیاست و حضور در عرصه‌های گوناگون فعالیت سیاسی، از جمله مشاغل بسیار پرطرفدار برای یهود است تا از این طریق نیز قدرت پنهان یهود را افزایش دهند. آنان با تظاهر هر چه بیش‌تر به تدین، تا حد گزینش زندگی‌ای به ظاهر ساده و فقیرانه و با مظلوم‌نمایی و کسب ترحم و اعتماد، راه را برای قدرت‌یابی خود در میان جامعه مسلمین هموار می‌کنند و به محض رسیدن به مقام، برای صعود به مرتبه بالاتر، نقشه می‌کشند و بدین ترتیب، دائما به هدف خود که ضربه زدن پنهان و از درون به مسلمین است، نزدیک‌تر می‌شوند. البته لازم به ذکر است که آنوسیان به قدرت رسیده، برای انتخاب کارگزار و زیردست خود، هرگز حق ندارند در صورت دست‌رسی به افراد آنوسی، فردی مسلمان را انتخاب کنند. به این ترتیب، آنان هرم قدرت خود را روز به روز قوی‌تر می‌کنند و پنهان کاری‌شان، مانع از ظاهر شدن هویت واقعی یعنی یهودی آنان می‌شود.
اما بی‌شک، یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین و در عین حال، ضد اجتماعی‌ترین و ویران‌گر‌ترین پیشه همیشگی یهودیان، بانک‌داری و رباخواری است، چنان‌که امروزه مهم‌ترین بانک‌های جهان تحت مالکیت یک یا چند یهودی قرار دارند. یهودیان قرن‌هاست که از این طریق، نبض و رگ حیاتی ملت‌ها را به دست گرفته‌اند؛ دوستان خود را حمایت و دشمنان‌شان را ورشکسته می‌کنند.

شناسایی آنوسیان پنهان شده در میان مسلمین:
اصول کلی این امر مبتنی بر این واقعیت است که یک یهودی و آنوسی، الزاماً در مسیر اهداف و منافع قوم خود و یهودیت می‌کوشد و از هر گونه فعالیت و اقدامی که منجر به زیان آن شود، تا حد امکان جلوگیری می‌کند. در حقیقت، فرزندان یهودی از سوی خانواده و اطرافیان به گونه‌ای تربیت می‌شوند که خود را قوم برتر دانسته و هر اقدامی و به هر بهایی را در جهت تأمین مصالح قوم خود مجاز و لازم بدانند. به همین دلیل، امکانی ساده و ابتدایی برای شناخت آن‌ها فراهم می‌شود و طی فعالیت‌هایی که یهودیت را به طور جدی تهدید می‌کند، می‌توان به آنوسی بودن یهودیان مسلمان‌نما پی برد. ذیلاً به چند روش ساده شناسایی یهودیان آنوسی اشاره می‌شود.

شیوه‌های آنوسیان برای اختفای ماهیت یهودی خود:
آنوسی‌ها برای اختفای ماهیت خود‌، تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند. اکثر آن‌ها، تا حد افراط به اسلام اظهار ایمان می‌کنند و از این راه، وجهه اجتماعی مناسبی کسب می‌کنند و بدین ترتیب، بر ماهیت یهودی خود سرپوش می‌گذارند و با تظاهر به دین و مذهب اسلام، هم معتقدات اصلی خود را پنهان می‌کنند و هم جایگاهی برابر با مسلمانان و حتی بالاتر از مسلمانان عادی به دست می‌آورند و در عین حال از محظوراتی نظیر نجس تلقی شدن و پرداخت جزیه و غیره در امان می‌مانند.
نکته مهم در این خصوص، افراط در تظاهرات اعتقادی از سوی آنان است؛ آنوسیان برای جلب اعتماد مسلمانان و نفوذ هر چه بیش‌تر در میان آنان، دائما در نمازهای جماعت حضور دارند، روزه‌های خود را به طور کامل می‌گیرند، به حج می‌روند، ادعیه و اذکار اسلامی می‌خوانند، در مراسم عزاداری و اعیاد مذهبی شرکت می‌کنند و خمس و زکات مال خود را در وقت معین و به افراد خاص، می‌پردازند. همچنین یهودیان آنوسی ایران در دوران بعد از انقلاب، برای جلب اعتماد مؤمنین و مسئولان حکومت اسلامی در راهپیمایی‌ها و تظاهراتی نظیر 22 بهمن و روز جهانی قدس و نیز انتخابات و ... شرکت می‌کنند و حتی برای برگزاری مراسم مذهبی مسلمانان کمک‌های مالی می‌کنند و یهودیان به مقام رسیده، برای پنهان کردن ماهیت خویش و رفع تردیدهای احتمالی و کسب اعتماد هر چه بیش‌تر سایر مسئولان حکومت اسلامی، حتی علیه اسراییل و صهیونیسم هم سخن‌رانی ‌کرده و برای حفظ ظاهر در راستای مبارزه با اسراییل، سمینار و همایش و کنفرانس برگزار می‌کنند. تمام این گونه اقدامات برنامه‌ریزی شده در نهایت به تثبیت موقعیت یهودیان آنوسی و حفظ منافع یهود می‌انجامد.
به این ترتیب، تفکیک یهودی آنوسی از مسلمان واقعی، بسیار دشوار می‌شود ولی در این گفتار، تلاش می‌شود تا حد امکان معیارهایی برای شناخت یهودیان آنوسی ارائه شود.

چگونه آنوسیان را بشناسیم؟
در ابتدا لازم به ذکر است که راه‌های بیان شده در زیر، به هیچ وجه قطعیت مطلق ندارند، ولی با این حال می‌توان از طریق آن‌ها تا حدودی به شناخت آنوسی‌ها نزدیک شد.

رفتارهای فردی:
یهودیان آنوسی برای نفوذ در میان هر یک از طبقات جامعه ایران به لباس آنان درمی‌آیند. مثلاً یک آنوسی ممکن است به صورت روشنفکر مسلمانی درآید که لاییک است، به خدا و پیامبر اسلام (ص) توهین می‌کند، قرآن را متنی زمینی یا سروده یک عرب می‌داند و قایل به تحریف قرآن (علنی یا تلویحی) است. همچنین آن روحانی‌ای که نزدیکی ادیان را تبلیغ می‌کند می‌تواند گام آگاهانه یا ناآگاهانه دیگری را در کنار کار آن روشنفکری که دین اسلام را مرتجعانه می‌شناساند، برای رفع خصومت علیه یهودیت و اسرائیل به پیش ببرد، زیرا تکیه هر دو گروه بر تواریخ اسلامی موجود است که آنوسی‌های دیگری، در زمان‌هایی دیگر و با نام‌هایی دیگر نوشته‌اند. (برای نقد و بررسی تواریخ به ظاهر اسلامی موجود از این دیدگاه ر.ک به مجموعه آثار استاد ناصر پورپیرار با عنوان کلی تأملی در بنیان تاریخ ایران) چنین گروه‌هایی، بیش از ذکر نام خداوند و یا پیامبر اسلام (ص)، از امامان و خلفا و صحابه یاد می‌کنند و پی در پی‌ داستان‌هایی را تکرار می‌کنند که در آن‌ها پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، در نقش یک رهبر نظامی مسلح خون‌ریز، مردی هوس‌ران، ضعیف النفس، دارای مقاصد دنیوی، ناتوان در اداره امور، دارای بیماری‌های روانی – عصبی نظیر صرع و ده‌ها افترای دروغین و مهوع دیگر، معرفی می‌شوند. اگر در این گونه افراد بی‌منطقی و یا تعصب افراطی دیدید، گامی به شناخت آن‌ها نزدیک تر شده اید.

ادامه دارد ...

 
 

hakkakmn@yahoo.com

باد آن روزها بخير .....

قسمت دوم و پاياني

مگر به فرزندان خود نگفته اند كه در دوران طاغوت، ايران در چه وضعيتي گرفتار بوده و براي آنها توضيح نداده اند كه كشور ما از لحاظ اقتصادي، بجز صدور نفت و مقداري هم گاز آنهم به بهاي ناچيزي، هيچ منبع اقتصادي ديگري نداشت، بطوريكه گندم و برنج كشور از آمريكا و كشورهاي غربي، لبنيات از هلند، دام دامداريهاي معدود از اسرائيل، و تخم مرغ از يوگسلاوي وارد مي شد و بر بي هويتي كشور ما در آن زمان همين بس كه تمام اين اجناس با مارك و علامت كشورهاي صادر كننده به دست ما مي رسيد و قلب هر ايراني غيرتمند را درد مي آورد.
درآن زمان مافقط يك ملت مصرف كننده بوديم كه اگر تصميم به از پاي درآوردن مامي گرفتند كافي بود دروازه هاي اقتصادي خود را بر روي ما ببندند، آن وضعيتي را داشتيم كه امروزه بسياري از كشورهاي منطقه دارند.
از لحاظ صنعتي نيز هيچ چيز نداشتيم، بطوريكه يك كارخانه خودرو سازي در ايران وجود داشت كه آن هم وابسته به انگليس بود و فقط اطاق آن در انجا ساخته مي شد، و كارخانه ذوب آهن اصفهان بود كه ضمن اينكه محصولات آن در پايين ترين سطح كيفيت قرار داشت وابسته به شوري سابق بود و به دست متخصصان آنها اداره مي شد. ديگر هيچگونه صنعتي در كشور وجود نداشت و صنايع نظامي ما كاملاً متكي به كشورهاي بيگانه مخصوصاً آمريكا و انگليس بود و به دست مستشاران خود آنها اداره مي شد و نيروهاي نظامي و حتي انتظامي ما هيچگونه اختياري از خود نداشتند و حتي يك فشنگ در داخل كشور ساخته نمي شد و چنانچه قطعه يي از ابزار نظامي نياز به تعمير پيدا مي كرد، در اينجا اجازه تعمير آن را به متخصصان ما نمي دادند، آنرا باز كرده و به كشور سازنده مي بردند و پس از تعمير بر مي گردانيدند.
و اما اوضاع فرهنگي جامعه ما در آن زمان: نسل جوان بدانند كه وضعيت فرهنگي و اخلاقي عمومي جامعه ما در آن زمان بسيار فضاحت بارتر از اوضاع كنوني كشورهاي غربي بود! چرا كه آنها هميشه بدترينها را براي ما و همه كشورهاي تحت سلطه مي خواهند و مايلند كشورهاي ضعيف و تحت سلطه آنها بدون هويت و از درون تهي و همچون سيب كرم زده گنديده يي فاقد هرگونه ارزش انساني باشند، اينجانب خود به ياد دارم، عده اي آمريكائي(زن و مرد) در خيابان امام خميني(ره) (ارگ سابق) در كنار ماشين شان ايستاده بودند و پاچه هاي شلوارشان را از روي ران با دست پاره و بريده شده بود بطوريكه نخهاي ريش شده آن آويزان بود،عده اي از جوانهاي ما كه از وضع درهم و برهم و موهاي پريشان و ... آنها شگفت زده شده بودند و به تماشاي آن وحشيهاي واقعي ايستاده بودند، آنها با وقاحت تمام و بدون توجه به وضع خود خطاب به جوانهاي ما مي گفتند ايراني وحشي!
خدا مي داند، آنروز به قدري متأثر شدم كه حاضر بودم بميرم و وجود كثيف آنانرا در كشور اسلامي مان شاهد نباشم. مستشاران آنها كه در ايران بودند از دولت وابسته آن زمان به عنوان اينكه ايرانيها را وحشي مي دانستند حق توحش مي گرفتند.
از كاباره ها و دانسينگها كه مركز ميگساري و رقص و آوازه خواني زنهاي لخت بود گرفته تا فروشگاههاي مشروبات الكلي كه در بسياري از شهرها بيشتر از خواربار فروشيها بود، در يك مسافرت ناخواسته كه به رشت داشتم چون هنگام عصر رسيدم و غذاخوري ها تعطيل بودند تصميم گرفتم به اغذيه فروشي رفته و يك ساندويچ تخم مرغ بخورم چون در آن زمان كالباس از خارج مي آمد و به لحاظ داشتن چربي خوك به فتواي مراجع عظام تقليد حرام بود، خدا گواه است هر چه گشتم يك اغذيه فروشي كه مشروبات الكلي نداشته باشد پيدا نكردم و به ناچار تاشب گرسنه ماندم. در اكثر شهرهاي كشور مراكز فحشا مانند بازار روز داير بود و زناكاران و زانيه ها در آن اماكن كه شبانه روزي وتحت سرپرستي دولت اداره مي شد رسماً وآزادانه به انجام زنا مي پرداختند. در يك چنين اوضاعي، بودند و كم هم نبودند مؤمنين و متدينيني كه قلبشان خون بود و رنج مي بردند كه جرأت تنها فرستان همسران و دختران شان را به بيرون از منزل نداشتند،‌ اما كاري از دست كسي بر نمي آمد،‌ و چنانچه گفته شد با كوچكترين اعتراضي مي بايست انسان نابودي خود و خانواده و گاه فاميل خود را در نظر مي گرفت.
جوانهاي ما فكر مي كنند كه در آن زمان هم مي توانستيم به هر كس و هر چيز كه دلمان بخواهد اعتراض و توهين كنيم و كسي هم كاري به كارمان نداشته باشد.
به همين خاطر قدر فضاي باز سياسي و آزاد بوجود آمده را نمي دانند، شايد بزرگترها براي آنان از گذشته و چگونگي وقوع انقلاب و بهاي پرداخت شده براي اين آزاديها چيزي نگفته اند، و آنها نمي دانند، اين استقلال اقتصادي و خودكفائي امروز چه از لحاظ كشاورزي، چه نظامي و چه تا حدّ زيادي صنعتي مرهون فداكاري مردان و زنان ديندار و غيرتمندي است از مشاهده آن فضاحتها خون شان به جوش آمد و با شنيدن فرياد اعتراض بزرگ مرجع عاليقدر عالم تشعيع حضرت امام خميني(ره) گرد آن سلاله پيغمبر جمع شدند، با اينكه آن رهبر بزرگ را تبعيد نمودند اما پانزده سال به مبارزه ادامه دادند و از بذل جان و مال دريغ نكردند تا اينكه دست خدا به همراه مؤمنين شد و رژيم دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهي را سرنگون كردند و كشور را از ورطه نابودي مادي و معنوي نجات دادند.
لازم به ذكر است، چنانچه بزرگترها از بي تفاوتي بسوي امربه معروف و نهي از منكر روي نياورند آن دسته از جوانها كه نسبت به مسائل معنوي و ديني بي توجه اند و از راه رفته باز نگردند، بعيد نيست خونهاي پاك شهيدان انقلاب گريبان مان را گرفته و قهر خدا را شامل مان ساخته و تاوان سخت و سنگيني را بپردازيم.
پس ابتدا از بزرگترهاي عزيز و ارجمند انتظار است كه جوانها را در جريان چگونگي وقوع انقلاب قرار دهند و آنان را نصيحت نمايند كه پا از مرز اسلام بيرون نگذارند و به ارزشهاي اسلامي بيش از اين بي حرمتي ننمايند و قلب مقدس حضرت ولي عصر ارواحنافداه و نايب بزرگوارش ولي امرمسليمن حضرت آيه الله خامنه اي مدظله العالي را بيش از اين جريحه دار ننمايند و بدانند كه سعادت دنيا و آخرت تنها در پرتو اسلام و تشيع بدست خواهد آمد و بدانند كه جوامع غربي با اين همه زرق و برق كه از خود بروز مي دهند، سعادت و انسانيت در آن جايگاهي ندارد و انسان غربي معني انسانيت را نمي داند و جمله سعادت و خوشبختي را نمي تواند معني كند، و از آن مانند ابزار استفاده نمايد و آن را مانند كالا خريد و فروش مي شود، و از جهان پس از مرگ و زندگي اخروي چيزي نمي داند و نمي تواند كه بداند، چون تمام همّ و وقتش صرف زندگي حيواني دنيائي مي شود.
و از سوي ديگر چراغي هم پيش رو ندارد كه راه را از بيراهه تشخيص دهد چون رهبران مذهبي آنان به همان مقامات ظاهري اكتفا نموده و وظيفه خود را كه هدايت جامعه بسوي خداست رها كرده اند. و جوانهاي عزيز يك نگاه به بزرگترهاي خود كنند كه چگونه به درگاه خداوند استغاثه و طلب آمرزش مي نمايند، آنانيكه در گذشته اعمال شايسته انجام داده اند، حال كه به سن كهولت و پيري رسيده اند مي بينند از گنجينه جواني آنچه برداشته اند قانع شان نمي كند، چون ميزان و كيفيت اعمال دنيوي، جايگاه اخروي و كيفيت آن را تعيين مي نمايد، لذا در تلاشند كه تا آخرين لحظه زندگي به كسب سرمايه براي جهان آخرت بپردازند كه در آنجا از زندگاني شكوهمندتري برخوردار باشند.
و آن دسته از افراد كه در جواني اعمال شايسته يي انجام نداده اند و روزگار را به غفلت گذرانيده اند، اكنون كه به آخر خط رسيده اند، نادم و پشيمان از گذشته، تلاش مي كنند كه هر چه مي توانند خطاهاي گذشته را جبران نمايند و سرمايه يي هرچند اندك بيندوزند، البته كساني نيز وجود دارند كه از مصداق اين بيت كه مي گويد:
«در جواني پاك بودن شيوه پيغمبري ست ورنه هر گبري به پيري مي شود پرهيزكار»
نيزپست ترند ودر پيري هم بخودنيامده وبه نافرماني از پروردگار جهان تادم مرگ ادامه مي دهند.
در قرآن كريم آمده است وقتي كه شيطان ملعون از فرمان خداوند سرباز زده و آدم عليه السلام را سجده ننمود به او امر شد كه از درگاه الهي دور شود و او از خداوند علي اعلي درخواست نمود كه اجازه يابد تا آخر دنيا زنده بماند، چون اجازه يافت، گفت بارالها به عزت و جلالت سوگند، تمام بندگانت را اغفال و گمراه خواهم نمود مگر بندگان صالح، (كه هيچ چيز نمي تواند آنان را از انجام فرامين خدا باز دارد) خداوند قادر متعال نيز سوگند ياد كرد و فرمود، به عزت و جلالم سوگند كه جهنم را پر خواهم نمود از جنس تو و پيروان تو.
پس اي جوان عزيز تا دير نشده بخود آي و بيش از اين با خدا و پيامبرش دشمني مكن و از آنچه در گذشته خلاف رضاي خدا و رسولش انجام داده يي توبه كن و به دستورات خداوند قادر توانا گردن بنه، چه بسا به پيري نرسي كه مانند گبر پرهيزكار شوي، و فرصت آن را نيابي كه جبران گذشته را بنمائي، و بدان كه سعادت دنيا و آخرت در پرتو عنايات خداوند به دست مي آيد و عنايات خداوند نيز شامل كساني مي شود كه فرامين او را اطاعت نمايند، و از گناه بپرهيزند و نماز به پا دارند كه، امام سجاد عليه السلام فرموده اند: كسي كه يك ركعت نماز را از روي عمد ترك نمايد كافر است، و واضح است كه عنايات خداوند شامل حال كافر نخواهد شد،‌ بلكه كفار در جهنم ابدي هستند. اگر آرامش رواني مي خواهيد دست خداست، كه فرموده است با ياد خدا دلها آرام مي گيرند، اگر مي خواهيد از لحاظ مالي و معيشتي محتاج ديگران نباشيد از خدا بخواهيد كه اگر به كسي كمك نكند هيچكس نمي تواند گرهي از كار او باز كند، اصلاً شما هيچ بنده صالحي را ديده ايد كه در دنيا محتاج ديگران گردد، و اين افراد بي توجه به دستورات دين هستند كه بقول معروف هميشه ديگ چه كنم شان به بار است. و به بازاريان عزيز كه دوستان خدا هستند(الكاسب حبيب الله)‌ و به اين اعتقاد دارم كه كسبه محترم سرمايه هاي اقتصادي و معنوي جامعه و كشور هستند و بايد به شدت مراقب باشند كه طمع برآنها غالب نگردد و پا از مرز انصاف بيرون نگذارند و رعايت حال ضعفاي جامعه را بنمايند كه مايه خير دنيا و آخرت شان خواهد بود و بدانند كه نيمي از بي توجهي جامعه نسبت به دين مربوط به معيشت آنهاست كه اميرالمؤمنين علي عليه السلام مي فرمايند: از دري كه فقر وارد شود از در ديگر ايمان خارج مي شود، پس خود را در تقويت ايمان مردم و اعمال خيرشان شريك سازيد.
و كارمندان شريف ادارات نيز در اين مهم سهم به سزائي خواهند داشت و مقداري از تجرّي مردم نسبت به مسائل ديني مربوط به برخورد كارمندان ادارت با ارباب رجوع است چرا كه در نظام مقدس اسلامي هرگونه برخورد دست اندركاران امور جامعه را از القائات نظام مي دانند و به حساب اسلام مي گذارند، بسيار شنيده شده است كه افراد گناه مي كنند و وقتي كه از آنان سؤال مي شود كه چرا اين خطا را انجام مي دهيد مي گويند، رفتم به فلان اداره چنين گفتند و چنين كردند،‌ اگر اسلام همين است آنرا نمي خواهم.
نشودخداي ناكرده نان جمهوري اسلامي را بخوريم ولي در روبرگرداندن مردم از دين سهيم باشيم. در خاتمه توفيقات همگان را در راه بندگي خداوند و فرمانبرداري از دستورات اسلام عزيز و حفظ شئونات جمهوري اسلامي كه خونبهاي صدها هزار شهيد و جانباز است را از خداوند منان خواستارم و بدانيم كه امروزه جهان كفر كمر به نابودي اسلام و مسلمانان بسته است كه اگر خداي ناكرده خدشه اي بر اسلام وارد آيد همه ما مسئول خواهيم بود و در پيشگاه ربوبيت پاسخگو و متمردين از دستورات الهي از پر كنندگان دوزخ خواهند بود.
بسيار مواظب باشيم كه مستضعفين جهان چشم شان به ماست و مي خواهند ما را الگوي خود جهت رسيدن به سعادت قرار دهند، پس مباد كه نفرين آنان را همراه خود سازيم.

والسلام علي عبادالله الصالحين
محمد تقي تقي زاده حكاك

 

 

salman_yavar@yahoo.com

دولتي كه احمدي نژاد از خاتمی تحويل گرفت

قسمت دوم

 تاراج بيت المال
از سوي ديگر، مسئول سابق اطلاعات و اخبار مناطق نفت خيز جنوب ، در گفتگو با برخي خبرگزاري ها، از حيف و ميل 800 ميليون دلاري در عقد قرارداد حوزه نفتي دارخوين خبر داد. به گفته اين مسئول ، جمع كثيري از كارشناسان ارشد نفتي كشورمان با اشاره به پيشنهاد 220 ميليون دلاري سازندگان داخلي يادآور شدند: طرح چند مرحله اي شركت نفت خيز جنوب براي ميدان دارخوين از سوي كميته مشاركت هاي بين المللي به عنوان بهترين گزينه از نظر فني و اقتصادي نسبت به شركت هاي خارجي «اني »، «لازمو»، «بي جي » و «آركو» شناخته شده بود. قيمت پيشنهادي مناطق نفت خيز براي توسعه ميدان حدود 220 ميليون دلار اعلام شد كه از محل بخشي از توليد ميدان به راحتي قابل تأمين بود، ولي به اين مسأله اعتنايي نشد و سرانجام ميدان مذكور با بيش از يك ميليارد دلار به ايتاليايي ها واگذار گرديد كه در نتيجه حدود 800 ميليون دلار به كشور خسارت وارد گرديد. علت گراني اين شيوه آن است كه در بيع متقابل هزينه سرمايه گذاري ميادين را پيمانكار خارجي تعيين مي كند.
مدير شركت ايتاليايي «اني » پس از عقد قرارداد ميدان نفتي دارخوين ، واگذاري اين ميدان مهم نفتي را به عنوان پاداشي بزرگ براي ايتاليايي ها خواند. شايد علت اظهارات وي اين باشد كه 60 درصد توليد نفت دارخوين براي سال هاي متمادي نصيب آنها شد.
مسئولان وزارت نفت در حالي يكي از دلايل عقد اين قرارداد را بهره مندي از تكنولوژي روز عنوان كردند كه حدود نيمي از كار توسعه ميادين نفتي را «شركت حفاري جنوب » انجام مي دهد و در ميدان هايي نظير دارخوين و ميدان گازي تابناك ، دكل هاي خارجي با توجه به پيچيدگي هاي اين ميادين توانايي حفاري آنها را نداشتند لذا طرف هاي خارجي قرارداد، سرانجام مجبور شدند كار حفاري اين چاه ها را البته با واسطه گري و قيمت بسيار پايين به شركت ملي حفاري ايران واگذار نمايند. از سوي ديگر، براساس قراردادهايي كه طي ساليان اخير در مخزن نفت و گاز منعقد گرديده ، برنامه كنترل توليد نفت و گاز كشور كه قبلاً تحت مديريت كارشناسان ايراني بود، به دست شركت هاي خارجي افتاد.

مجوز تأسيس 30 شهر جديد
دولت آقاي خاتمي در چند ماه آخر خود ، دستور تأسيس 30 شهر جديد را صادر كرد. آنها مي‌دانستند تأسيس هر شهر جديد ده ها ميليارد تومان هزينه و بار مالي بر دوش دولت آينده مي گذارد؛ زيرا براي تأسيس هر شهر بايستي بيش از يكصد اداره دولتي و كشوري در آن ايجاد شود. اين فرآيند در صورت كارشناسي نبودن ، مشكلات جدي براي دولت احمدي نژاد ايجاد كرد.

ايجاد پنج منطقه آزاد تجاري
مناطق آزاد با عملكردي كه داشته اند تاكنون نفع قابل توجهي براي اقتصاد كشور نداشته اند، اما در واپسين روزهاي دولت خاتمي يكباره سخن از ايجاد پنج منطقه آزاد ماكو، قصر شيرين ، مريوان ، بوشهر و منطقه ويژه شهيد رجايي مطرح شد كه هزينه هاي سياسي و اقتصادي و اجتماعي آن را بايد دولت آينده بپردازد.

تصويب طرح هاي معوقه با بار مالي سنگين
هيأت دولت با طرح جامع دانشگاه علامه طباطبايي موافقت كرد. بر اين اساس ، كليه دانشكده هاي اين دانشگاه به دهكده المپيك انتقال خواهد يافت .
اين طرح از سال هاي پيش يعني در دوران وزارت دكتر معين مطرح بوده ولي به دليل بار مالي سنگين آن ، با مخالفت مكرر هيأت دولت مواجه گرديده بود.

تصويب طرح مسكوت مانده
با تصويب هيأت دولت ، در سال 84 بايد 200 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شود.براساس اين طرح ، دولت موظف به پرداخت 1.5 ميليون وام بلاعوض و ارايه تسهيلات بانكي به صاحبان خودروهاي فرسوده شد. اين طرح در دولت خاتمي به دليل بار مالي آن مسكوت و بلااجرا مانده بود.همچنين تصويب آن در مردادماه جاي تأمل دارد. اگرچه برخي حاميان دولت هشتم اظهار داشته اند از رده خارج شدن اين خودروها براساس لايحه برنامه چهارم مي باشد، اما جاي اين سؤال باقي است كه آغاز برنامه چهارم ، فروردين ماه است يا مرداد ماه و پس از تعيين دولت جديد؟!

خانواده هاي شهدا و جانبازان و ايثارگران در دقيقه 90
لايحه جامع ارايه خدمات به ايثارگران در ماه آخر به تصويب دولت هشتم رسيد. براساس اين لايحه ، همسران معظم شاهد سرپرست خانواده و همسران جانبازان 70 درصد و بالاتر شيميايي و اعصاب و روان در صورت شاغل بودن مي توانند با داشتن حداقل 25 سال سابقه خدمت و پنج سال سنوات ارفاقي ، از امتياز بازنشستگي پيش از موعد با دريافت حقوق و مزاياي كامل بهره مند گردند.
براساس يكي ديگر از مواد اين لايحه ، حقوق بازنشستگي شهدا اعم از اينكه در اجراي قانون حالت اشتغال يا ساير مقررات مربوط بازنشسته شده باشند، مشابه شاغلين فعلي همطراز و حسب مورد، توسط دستگاه هاي اجرايي ذي ربط يا بنياد شهيد و امور ايثارگران به افراد تحت تكفل آنها پرداخت مي گردد.
همچنين مصوب گرديد به جانبازان 52 درصد و بالاتر و آزادگان، مبلغي معادل 25 درصد حداقل حقوق كاركنان دولت كه همه ساله توسط دولت تعيين مي شود به عنوان «فوق العاده ايثارگري » به صورت ماهيانه پرداخت شود.

استخدام هاي گسترده
در برخي وزارتخانه ها از جمله وزارت رفاه و تأمين اجتماعي ، كشور، جهاد كشاورزي ، ارشاد، نفت ، نيرو و صنايع و معادن ، استخدام هاي گسترده اي صورت گرفت و كارمندان پيمانكار و قراردادي كه در دولت آقاي خاتمي به دليل مشكلات ريالي ، استخدام نشده بودند، به استخدام رسمي درآمده اند كه پرداخت هاي آنان بر عهده دولت نهم افتاد.

سربازان هم فراموش نشدند
دولت هشتم بنا به پيشنهاد وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و به استناد اصل يك، صد و سي و هشتم قانون اساسي ، آيين نامه اجرايي قانون اصلاح تبصره ماده 41 قانون كار و الحاق يك تبصره به آن را تصويب كرد. در ماده يك اين مصوبه آمده است : مدت خدمت نظام وظيفه مشمولان قانون كار ـ مصوب 1369 ـ يا شركت داوطلبانه آنها در جبهه قبل از اشتغال يا حين اشتغال جزء سوابق پرداخت حق بيمه نزد سازمان تأمين اجتماعي محسوب مي شود.
براساس اين مصوبه ، احتساب حق بيمه براي مدت خدمت سربازي يا حضور داوطلبانه در جبهه مشمول قانون كار با داشتن حداقل دو سال سابقه پرداخت بيمه خواهد بود. بار مالي ناشي از اجراي اين آيين نامه در هر سال بر حسب تعداد استفاده كنندگان توسط سازمان تأمين اجتماعي محاسبه و در لايحه بودجه سال بعد منظور خواهد شد.

بيمه زنان خانه دار
با تصويب دولت هشتم در مردادماه 84 ، زنان خانه دار با پرداخت پنج هزار تومان مي توانند بيمه شوند.

پرداخت وام به خسارت ديدگان برف گيلان در مردادماه
پرداخت وام و كمك هاي بلاعوض به خسارت ديدگان برف گيلان در بخش هاي مسكن و كشاورزي از مرداد آغاز شد. به گفته استاندار گيلان ، اين اقدام شامل 70 درصد از مبلغ معادل يكصد ميليون دلاري مصوب هيأت دولت از محل صندوق ذخيره ارزي و همچنين اعتبارات مرتبط با تأسيسات امور زيربنايي صورت مي گيرد.پرداخت اين كمك ها بلاعوض و يا وام كم بهره در قالب مصوبات هيأت وزيران خواهد بود.

رشد 500 درصدي حق مسكن كارگران
با تصويب هيأت دولت ، حق مسكن كارگران در خرداد و تيرماه 84 ، دو بار افزايش يافت . قبل از خرداد، حق مسكن كارگران حدود دو هزار تومان بود كه در خرداد به شش هزار و در تيرماه به 10 هزار تومان افزايش يافت . يعني ظرف دو ماه 500 درصد رشد يافت .

واگذاري سهام به كارگران
وزارت كار و امور اجتماعي با ابلاغ بخشنامه دولت ، خبر از واگذاري سهام به كارگران تا 10 ميليون ريال داد. مهلت خريد اين سهام 15 روز، اقساط آن پنج ساله و دريافت حداقل 20 درصد آن به صورت نقدي مي باشد.

اعطاي تسهيلات مسكن به ايثارگران
با تصويب هيأت وزيران ، تسهيلات لازم براي تأمين مسكن 40 هزار نفر از آزادگان ، خانواده هاي شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا به ازاي هر واحد مسكوني تا سقف 120 ميليون ريال براي شهرهاي با بيش از يك ميليون نفر جمعيت و تا سقف 100 ميليون ريال براي ساير شهرها تأمين خواهد شد.

پرداخت وام به خسارت ديدگان حوادث غيرمترقبه
براساس مصوبه هيأت دولت ، مالكان واحدهاي مسكوني ، تجاري ، صنعتي ، معدني و كشاورزي خسارت ديده از حوادث غيرمترقبه در شهر و روستا، از اين پس مي توانند از منابع قرض الحسنه و در صورت عدم تكافوي تسهيلات بانكي ، از تسهيلات اعتباري استفاده كنند.  

ادامه دارد ....

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 تير / 26 ژوئن / 22 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
6 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه ايرانيان دوباره بر سراسر ايران حاكم شدند

ايالت كرمان 27 ژوئن سال 967 ملادي (ششم تيرماه) به متصرفات فناخسرو ديلمي پيوست. در آن زمان ايالت كرمان كه جنوب آن را خليج فارس و درياي عمان تشكيل مي داد به مراتب وسيعتر از امروز بود. با پيوستن كرمان به قلمرو عضدالدوله، سراسر ايران داراي حكومت هاي ايراني شد كه سامانيان و آل بويه سهم بيشتري داشتند. قلمرو عضدالدوله پس از پيوستن كرمان، شامل سراسر جنوب و مركز ايران بود.
    فناخسرو معروف به عضدالدوله پسر ركن الدوله در اصفهان به دنيا آمده بود. پدر و دو عموي او از ديلمان (شمال ايران) برخاسته بودند كه به همراه «ماكان كاكي» و مرد آويز پرچم استقلال ايران و جدا ساختن آن را از قلمرو خلفاي عباسي برافراشته بودند و موفق به اين كار مهم شدند. بغداد به تصرف علي بويه (عماد الدوله) درآمد و از آن زمان، خلفاي عباسي تحت نفوذ و اقتدار ايرانيان قرار داشتند.

 

مسأله ماوراء النهر پس از فروپاشي امپراتوري ايران

در چنين روزي در سال 751 ميلادي و يك سال پس از روي كار آمدن عباسيان، چيني هاي مناطق غربي آن سرزمين پهناور كه پس از سقوط سلسله ساساني و از هم پاشيدن امپراتوري ايران بر بخارا، سمرقند و تاشكند مستولي شده بودند در كنار رود تالاس Talas از واحدهاي نظامي مسلمان مركب از ايرانيان و اعراب شكست خوردند و از منطقه ورارود (ماوراء النهر) عقب نشيني كردند. در دوران سلسله هاي از هخامنشي تا ساساني، چيني ها به ندرت جرأت فراتر نهادن پاي از دره رود تاريم را به خود مي دادند و مرزهاي شرقي تاجيكستان امروز كه مردم آن همچنان فرهنگ و تمدن ايراني را حفظ کرده اند توسط پادگانهاي مرزباني ساساني حراست مي شد. پس از عقب نشيني چيني ها، ديري نپاييد كه قرقيزها سرزمين ايغورها را كه اينك در قلمرو چين است تصرف كردند و سالهاي سال بر آن مسلط بودند.

 

روزي که ميلسپو «درد مزمن» ايران را اعلام داشت: گريز ايرانيان از پرداخت ماليات

دكتر ميلسپو مستشار آمريكايي ماليه ايران 27 جون 1943 در مصاحبه اي گفته بود که نمي داند چرا ايرانيان ثروتمند از دادن ماليات كه حق جامعه از درآمد آنان است تا اين حد گريزان هستند و نمي خواهند امور مالياتي وطنشان كه به سود همه و عامل تقويت بنيه و پيشرفت كشور است تنظيم و رو به راه شود . همين بي نظمي مالياتي باعث مسائل مالي ايران، بي پولي دولت و روشن نبودن وضع اقتصاد كشور بوده است.
     او اضافه كرده بود: نمي دانم كه چرا دولت حال و دولتهاي گذشته ايران درصدد گرفتن ماليات واقعي برنيامده اند. از چه مي ترسند؟. در جلسات مختلف با مقامات ايران، صد بار برايشان گفتم كه ماليات مردم، آمريكا را به يك قدرت جهاني مبدل كرده است كه به خرجشان نمي رود. تا در جلسه هستيم نظر مرا تاييد مي كنند و «بله درست است» مي گويند ولي پس از خروج از جلسه آن را فراموش مي كنند. من اين معما را نمي فهمم و نمي توانم حل بكنم. ماليات پولي است كه مردم به نسبت درآمدشان بايد به دولت بدهند تا سازمانهاي عمومي را تغذيه و تكميل كند كه بتوانند از سرمايه و جان و حيثيت همان مردم حراست كنند و وسائل آسايش عمومي و پيشرفت را مهيا سازند. اين كار چه عيبي دارد؟. به آنها گفتم كه بنجامين فرانكلين از پدران موسس آمريكا گفته است كه از دو چيز نمي توان گريخت: يكي دادن ماليات و عوارض و ديگري مرگ. مقامات ايراني گوش مي كنند ولي اعتنا نمي كنند. ندادن ماليات در ايران شده است يك بيماري مزمن و تا اين بيماري درمان نشود، نمي توان مسائل ديگر را حل كرد. هزينه هاي دولت بايد تماما از ماليات و هزينه هاي شهري از عوارض تامين شود و تا اين مسئله باقي باشد، مشكلات ايران كه پس از نادرشاه بروز كرده بر طرف شدني نخواهد بود. من تاريخ ايران را با دقت تمام خوانده ام. از روزي كه كريم خان زند به دليل رئوفت مالياتها را موقتا بخشيد، ماليات ندادن در ايران يك عادت و رسم عمومي شده است كه بايد به اين اعتياد پايان داده شود. دولت بايد بداند كه هر تبعه كشور هر سال چقدر درآمد دارد و مالياتش را بگيرد و ....
مسئله اي را که اين کارشناس آمريکايي در سال 1322 بيان داشت و در طول اقامت در ايران هم موفق به حل آن نشد درد بزرگي است که در ايران تا به امروز درمان نشده و مادر و زاينده بسياري از بيماري هاي ديگر است و به همين مناسبت، در سالروز انتشارش، قسمتي از آن را در بالا يادآور شديم. ميلسپو نخستين كارشناس خارجي نبود كه اين مسئله را اعلام داشت. پيش از او مورگان شوستر آمريكايي و سر جان ملكم انگليسي هم همين واقعيت تلخ را در خاطراتشان از ايران ذكر كرده اند و اين خاطرات به صورت كتاب انتشار يافته و موجود است.

 

متفقين دبيرستانهاي نظام ايران را هم بستند

به خواست متفقين كه ايران را اشغال نظامي كرده بودند و نمي خواستند كه وطن ما بعدا هم يك نيرويي دفاعي چشمگير داشته باشد 27 ژوئن 1942 (ششم تير ماه 1321) دستور داده شد كه دبيرستانهاي نظام كه براي دانشكده افسري ارتش ايران دانشجو آماده مي ساختند منحل شوند. دانش آموزان اين دبيرستانها از آغاز سال تحصيلي بعد به دبيرستان هاي معمولي انتقال يافتند. از طريق دبيرستانهاي نظام جوانان مستعد حرفه هاي سپاهيگري جذب ارتش مي شدند. به علاوه، از طريق اين دبيرستانها يک فرد از سالهاي نوجواني با رفتار و زندگي نظامي آشنا مي شد و به آن خوي مي گرفت.
    خيانت باعث شد که ايران در شهريور 1320 بدون جنگ تسليم متفقين شود. دستهايي! پيش از آن که ارتش ايران فرصت دفاع از وطن را که به خاطر آن ايجاد شده بود به دست آورد آن را مرخص کرده بودند.

 

سوء قصد به جان آيت الله خامنه اى

روز شـشـم تـيـر ماه 1360 حضرت آيت الله العظمى خامنه اى كه پست خطير امام جمعه تهران ونـمـايـنـدگـى حـضـرت امـام (ره ) را در شـوراى عـالى دفـاع بـر عـهـده داشـتـنـد چـون هـفـته هاىقـبـل در مـسـجـد ابـوذر تـهـران واقـع در خـيـابـان قـزويـن در جـمـعخـيـل مـشـتـاقـان حـضـور يـافـتـه تـا بـه شـبـهـات و پـرسـش هـاى مـخـتلف مردم صميمى وبيداردل جـنـوب تـهـران پـاسـخ دهـد، پـس از نـمـاز ظـهـر ايـشـان پـشـت تـريبون قرار گرفتند. طبق معمول دوضبط صوت براى ضبط گفت وشنودها، روى تريبون گذاشته بودند. دقايقى بعد ازپـرسـش وپـاسـخ ، جـوانى حدوداً 25 ساله قد بلند، با كت خاكسترى رنگ از ميان جمعيت كه دورمـعـظـم له حـلقـه زده بـودند گذشت وخود را به تريبون رساند وضبط صوتى را كه در دست داشـت روى آن قـرار داد. دقـايـقـى بعد، صداى مهيبى مسجد را لرزاند و حضرت آقا از سمت راستبدن مورد اصابت تركش ها قرار گرفتند وروى زمين افتادند.
در بيمارستان خبرنگار سؤ ال كرد كه :
احساس جناب عالى نسبت به اين سوء قصد وخطرى كه جان شما را تهديد كرد چيست ؟
حـضـرت آيـت الله خـامـنـه اى ، اين نجواى عاشقانه را با روحى فارغ از جهان مادى كه ترجمان احساسات پاك يك فرزند به پدر، وشاگرد به استاد ومريد خالص به مرادش بود، فرمود:
بشكست اگر دل من به فداى چشم مستت
سر خم مى سلامت شكند اگر سبويى
پـاسـخـى كـه در نـهـايـت سـادگـى در بـرگـيـرنـده يـك مـشـربزلال عرفانى بود. پاسخى آكنده از ايثار تواءم با معرفت ، پاسخى كه روح شهادت طلبى رادر كـالبـد ايـن انـقـلاب دمـيـد وخوف را از موج خيز عشق راند وعشاق حيرت زده به اين روح بلنداقتدا كردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
26 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين مجله بانوان درجهان

27 ژوئن سالروز انتشار نخستين مجله بانوان جهان در سال 1693در لندن است. مدير آن مردي به نام «جان دانتون» بود. اين مجله بعدا يك صفحه هم تحت عنوان «صفحه مسائل» داير کرد كه در آن به پرسش هاي عمومي مربوط به مسائل خانوادگي و زناشويي خوانندگان پاسخ داده مي شد.
نام اين مجلهLadies' Mercury بود.   370 سال پس از انتشار اين مجله، کشور ما داراي يک مجله بانوان شد که ابتدا در مشهد انتشار مي يافت. مجله هاي اختصاصي فعلي بانوان در ايران، کار خود را از دهه 1340 آغاز کرده اند.

ورود آمريکا به جنگ جهاني اول و خروج از انزوا

نخستين واحد نظامي آمريكا به اروپا در سال 1917 براي شركت در جنگ جهاني اول بر ضد آلمان، 27 ژوئن 1917 وارد فرانسه شد. با ورود اين واحد به فرانسه، در عين حال انزواي طولاني آمريكا نيز پايان يافت و طولي نکشيد که وارد ميدان بازي جهان شد كه پس از ورود به جنگ جهاني دوم به صورت ابر قدرت درآمد و از 1991 پس از خروج داوطلبانه رقيب از صحنه، اينك ميداندار بازي ها در جهان شده است. ورود ايالات متحده در هر دو جنگ بزرگ جهاني قرن بيستم، با محاسبه کامل و از اواسط هر دو جنگ آغاز شده بود.
عکس، پياده شدن نخستين واحد نظامي آمريکا به فرماندهي ژنرال پرشينگ را از کشتي در فرانسه در 27 ژوئن 1917 (سومين سال جنگ جهاني اول) نشان مي دهد.

 

روزي که منشور ملل امضا شد - سازماني که تا کنون حاصلي براي بشريت نداشته است

27 ژوئن سال 1945، منشور ملل متحد در نشست سانفرانسيسكو به امضاي نمايندگان 50 كشور از جمله ايران رسيد، ولي به سبب وجود نقص هايي در اين منشور از جمله ندادن اختيارات به مجمع عمومي و قرار دادن اختيارات اجرايي در دست شوراي امنيت 15 نفره و به ويژه دولتهاي پنجگانه فاتح جنگ جهاني دوم که حق رد قطعنامه هاي پيشنهادي را دارند؛ اين سازمان همانند جامعه ملل پيش از آن در پيشگيري از جنگ و خونريزي، حفظ صلح جهاني و حراست از حاكميت و تماميت اعضاي خود و رعايت حقوق بشر در کشورهاي عضو موثر واقع نشده و با اين منشور و اين اركان نخواهد شد.
    در طول عمر سازمان ملل تلاش پيگيري هم براي اصلاح منشور آن بعمل نيامده است، زيرا که دولتهاي فاتح جنگ جهاني دوم مايل به آن نيستند و مي خواهند که ملل ديگر همچنان ديکته هايشان را بنويسند. طغيان هاي مردم ـ گروهي و انفرادي ـ نتيجه همين بي اعتنايي سازمان ملل به رعايت حقوق انسان ها در کشورهاي عضو است. دير زماني است که بسيار از انديشمندان، سازمان جهاني فعلي در نيويورک را سازمان دول (نه، سازمان ملل) مي دانند و بسياري از روزنامه نگاران در اخبار مربوط، واژه «متحد» را از عنوان اين سازمان حذف کرده اند و کتابي نيز تحت عنوان «سازمان ملل غير متحد» انتشار يافته است. انديشمندان پيشنهاد کرده اند کشوري که در آن دولتش حقوق بشر را در مورد شهروندان رعايت نکند نبايد عضو سازمان ملل باشد و عضويت آن پس از ثبوت نقض حقوق شهروندي بايد به حالت تعليق درآيد تا مسئله را حل کند. بنابراين اصلاحات منشور ملل مي تواند به انجام اصلاحات در کشورهاي عضو منجر شود.

 

براندازي در گواتمالا به روش 28 مرداد تهران

27 ژوئن 1954 طبق نقشه و با كمك سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) دولت انتخابي گواتمالا برانداخته شد.
پس از رويداد 28 مرداد تهران (اوت 1953 ميلادي)، براندازي گواتمالا دومين حادثه از اين دست بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 ژوئن

  • 1924:   نيروهاي نظامي آمريکا پس از هشت سال به اشغال جمهوري دومينيکن پايان دادند.

  • 1941:   فنلاند بر ضد شوروي وارد جنگ شد.

  • 1960:   سومالي و ماداگاسکار استقلال يافتند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    22 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «ابن حجّاج» شاعر شيعه مذهب

    22 جمادي الثاني 391 - «ابن حجّاج» شاعر شيعه مذهب در قريه نيل در بغداد درگذشت. ابن حجّاج از ديوانسالاران آل بويه بود اما سرانجام كار ديواني را رها كرد و به شاعري روي آورد زيراشاعري گرايش و علاقه قلبي او بود. . ابن حجّاج در اين دوره از زندگي خود با مهّلبي شاعر توانا و وزير معزّاّلدوله ديلمي دوستي و معاشرت كرد. ابن حجّاج از سال 362هجري قمري محتسب بغداد شداما پس از چند سال بار ديگر به شعر روي آورد و از مشاغل اجتماعي دوري جست . آنچه در شعر ابن حجّاج جلب نظر ميكند شمار بسياري از واژه هاي غير عربي به ويژه واژه هاي فارسي است . ابن حجّاج لغت هايي را از دورترين زمان يا از آغاز اسلام كه در شعر عربي رايج بوده همچنين لغاتي كه در سده اول به تدريج به عربي راه يافتند و بالاخره واژه هائي از زبانهاي عاميانه بغداديان و ايرانيان را در شعر خود وام گرفته است . از ابن حجّاج ديوان شعري در 10 جلد باقيست.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    35

    اهواز

    31
    47

    تبريز

    19
    32

    شيراز

    24
    40

    مشهد

    21
    33

    بندرعباس

    28
    39

    کرمان

    22
    39

    اصفهان

    21
    37

    يزد

    27
    39

    کرمانشاه

    22
    39

    اراک

    22
    33

    رشت

    22
    27

    دبی

    29
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1450 تومان
    935 تومان
    1840 تومان
    860 تومان
    251 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    105000 تومان
    55000 تومان
    207000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:02
    طلوع خورشيد : 05:50
    اذان ظهر : 13:07
    غروب خورشيد : 20:24
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:13

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    TIME
    16 ژوئن

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Time

    تاریخ انتشار: 16 ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 124
    حجم فایل: 1 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    پایه چاقو Voodoo

    خوب، این باید بهترین پایه چاقویی باشد که شما در عمرتان دیده اید!؟ چوبهای پرداخت شده بی‏مزه را فراموش کنید، این محصول برنده بزرگ کالاهای جنبی است. استاد طراح ایتالیایی، رافائل لانلو، وودو  را با هدف راه‏یابی به جایگاه برتر در موزه‏های جهان طراحی کرده است.  وودو با 5 چاقوی فولادی ضد زنگ کامل می‏گردد: کارد نان بری، چاقوی گوشت بری، چاقوی دندانه دار و یک کارد کوچک و یک کارد بزرگ تیز برای برش. هر یک از این کارد ها با آهنربای کوچکی که در بدنه شان قرار دارد در جای خود نگه داشته می شوند و تیغه شان با یک غلاف پلاستیکی پوشیده و محافظت می‏شود. طراحی درخشان و خوش حالت، چه چیز بهتری برای آشپزخانه تان می خواهید؟
    منبع

    ظرفی که می تواند رشد باکتری ها را
    در میوه ها متوقف سازد

    همیشه کمبود وقت و حوصله باعث می شود تا تلفات میوه های منزلمان بالا رود. کاش نیاز بدن به میوه ها و ویتامین ها با احساسی شبیه تشنگی و گرسنگی آزارمان می داد تا از مصرف به جای آنها غافل نمی شدیم. یک نفر که اسمش را نمی دانیم نوعی ظرف شبیه کاسه طراحی کرده است که به کمک نور آبی رنگی می تواند از رشد و فعالیت باکتری هایی که منجر به فساد میوه ها می شود جلو گیری کند. کافیست تا باقیمانده میوه ها را داخل این ظرف بگذارید و نور آبی رنگ آن را روشن کنید. تا زمانیکه میوه ها در معرض تابش این نور بمانند از خرابی و پلاسیدگی به دور خواهند بود. از ماهیت این نور اطلاعاتی نداریم که برایتان بگوییم. باید کمی صبر کنیم تا به بازار آمده و آن را خریداری کنیم. اما چندان هم عجیب نیست. روزگاری که در آن سنگ ها شفا بخش می شوند از خاصیت نورها و رنگ ها نیز نباید تعجب کنیم. منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    مزدك؛ اصلاح طلبى و فروپاشى


    نويسنده: سيد مجتبى آقايى
     

    معرفی کتاب:
    مذهب مزدکی به عنوان یکی از مذاهب باستانی ایران شاید تا کنون کمتر مورد توجه و بازخوانی قرار گرفته است. سید مجتب آقایی در نوشتار حاضر بر آن است تا ضمن بررسی علل و عوامل پیدایش مزدکی گری در ایران باستان، جهت گیری های اصلی این مذهب باستانی و چگونگی فروپاشی آن را مورد مداقه قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    ● سرآغاز
    ● در منابع
    ● از درست دينى تا اشموغى
    ● دين مانى و آيين مزدكى
    ● اشتراك در زن و خواسته
    ● شرنگ جبرگرايى
    ●فرجام سخن ‌


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    وقايع اختلافيه
    به نقل از خبرگزاری بیطرف (www.borzoobitarafnews.com)

    قسمت اول

    پروندۀ فساد مالی یک آدم خیلی خیلی مهم مفقود شد. به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری چیپنا این پرونده حاوی مقداری حقایق بود، که بر اثر سهل­انگاری مسئول مربوطه، در هنگام حمل و نقل مفقود شده و تاکنون اطلاعی از آن به دست نیامده ­است. گفتنی است چندی پیش نیز یک آدم مهم به علت اینکه موفق به مفقود شدن پرونده­اش نشده بود شخصاً مفقود شد. کارشناسان معتقدند مفقود شدن پرونده­ها از مفقود شدن آدم­ها بهتر است و لذا اشکالی ندارد.

    ***

    مصرف پفک باعث سرطان، ایدز، تصادف با کامیون و آنفارکتوس می­شود. موسسه پژوهشی ـ سفارشی سلامت­گستر پویا وابسته به کارخانه چیپس­سازی جینگیلی­مستون ضمن اعلام این خبر از خانواده­ها خواست از مصرف پفک به شدت خودداری کنند وگرنه خون­شان پای خودشان است. گفتنی است چندی پیش نیز موسسه تحقیقاتی ـ تزئیناتی تندرستان به­پژوه وابسته به شرکت پفک­سازی پولی­نمکی اعلام داشته بود مصرف چیپس موجب بروز بیماری­هایی نظیر طاعون، سیفلیس، بری­بری و تب نوبه می شود. آگاهان غذایی نتایج تحقیقات مؤسسات علمی را کلاً مثبت ارزیابی می­کنند که دست­شان درد نکند.

    ***

    یکی از بزرگان اهل تمیز روز گذشته دار فانی را وداع گفت. ناظران ضمن تسلیت درگذشت آن مرحوم معتقدند آن خدابیامرز آخرین بازمانده از بزرگان اهل تمیز بود که بر اثر زیاده­روی در نظافت جان به جان آفرین تسلیم کرد. خدا رحمتش کند.

    ***

    یک مؤسسۀ پولشویی به علت تخلف از قوانین بهداشتی و نظافتی تعطیل شد. به گزارش پایگاه خبری چیزنیوز این مؤسسه طی چندین سال فعالیت سازنده پول­های زیادی را شسته ­بود، اما به خاطر آن­که در چندماهۀ اخیر به علت مراجعۀ زیاد دارندگان پول­های کثیف، نتوانسته بود به تعهدات خود در زمینه شستن، ضدعفونی کردن و چلاندن پول­ها عمل کند، با حکم مقامات مربوطه پلمب و تعطیل شد. شنیده­ها حاکی است طی چندماه اخیر موارد نامربوطی از قبیل لک، پیس، اثر انگشت و... در پول­های شسته شده در این مؤسسه دیده شده بود که مایۀ دردسر برای صاحبان عزیز آن­ها شده بود.

    ***

    فیلم سینمایی «پیاده در ابرها قدم می­زنم تا چشم بعضی­ها در بیاید» که در هفتمین جشنواره فیلم پتلپورت شرکت کرده بود موفق شد با کنار زدن رقبای سرسختی چون فیلم «آسمان قهوه­ای و کفش پاشنه­بلند» از کشور بورکینافاسو و فیلم «من نمی­توانم کاپوچینو­ام را تمام کنم» از کشور کومودور، مقام اول جشنواره و جایزه ابریق بلورین را از آن خود کند. شهرامقلی قزل­تپه کارگردان جوان این فیلم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در خارج، عنوان داشت: من این جایزه را مدیون کسی هستم که اسمش را نمی­توانم بیاورم. گفتنی است آثار قبلی این فیلمساز جوان عبارتند از فیلم کوتاه «پنجره­های نم­گرفته»، نمآهنگ­های «پرنده در قفس» و «آقاجون، منتظریم» و فیلم تبلیغاتی «شامپو گل­اندام». این موفقیت باشکوه را به خانوادۀ قزل­تپه و کلیه آرزومندان تبریک و تهنیت می­گوییم.

    ***

    آموزشگاه­های رانندگی تحت نظارت «سازمان مبارزه با تغییر جهت ناگهانی» قرار خواهند گرفت. به گزارش یکی از خبرگزاری­ها در آستانۀ انتخابات دورۀ بعدی ریاست جمهوری و برای جلوگیری از تصادفات سیاسی و کنترل رفت و آمد­های مربوطه، سازمان مبارزه با تغییر جهت ناگهانی طی مصوبه­ای به آموزشگاه­های رانندگی ابلاغ کرد که از این پس هرگونه آموزشِ گردش به راست، گردش به چپ، دور درجا، عقب­گرد، دنده هوایی غیره باید با اطلاع این سازمان انجام شود و آموزشگاه­های رانندگی موظفند این آموزش­ها را تنها به هنرجویانی که مورد تأیید این سازمان باشند ارائه دهند. آگاهان پیش­بینی می­کنند این مصوبه خواهد توانست علاوه بر ساماندهی دوربرگردان­های سیاسی، نقش مؤثری در بهبود ترافیک انتخاباتی ایفا کند.

    ***

    انجمن برنامه­نویسان سیاسی، طی کنفرانسی مطبوعاتی، موجودیت خود را اعلام و سرفصل برنامه­های آتی خود را تشریح کرد. این انجمن که با هدف اولیۀ سامان دادن به فضای انتخابات آغاز به کار کرده است، در ادامه قصد دارد با شفاف­سازی­های همه­جانبه کلیۀ کدورت­های موجود را رفع کند. برنامه­نویسی برای کاندیداهای بی­برنامه، اصلاح برنامه­های ناجور و ضایع، و مبارزه با برنامه­های مخرب از اهم برنامه­های انتخاباتی این مؤسسه اعلام شده است.

    ***

    آلبوم موسیقی «می­خوامت اسیدی» تازه­ترین اثر خوانندۀ جوان و جویای نان، تیمور بهادرمنشیان، ملقب به مارتین به بازار آمد. این اثر که در اثر هم­نوازی دوتار و پرکاشن پدید آمده است شامل هشت ترانه (سرود) است که بر روی اشعاری از ناتاشا نازگلی، مولوی، لاله لالیان و نیز خود مارتین ساخته شده است. ما که نشنیده­ایم، اما شنیده ها حاکی است این اثر بسیار روح­افزا و نشاط­انگیز بوده و از قابلیت ایجاد انرژی چرخشی و گردشی، علی­الخصوص در نواحی کمر برخوردار است. گفتنی است بهادر منشیان پیش از این به خوانندگی با اکو اشتغال داشت.

    ***

    کلیۀ معضلات طبقاتی مرتفع خواهند شد. رئیس «سازمان رفع معضلات طبقاتی» در مصاحبه­ای اعلام داشت، تا پایان امسال اثری از معضلات طبقاتی در مملکت وجود نخواهد داشت. وی اضافه کرد بر اساس آیین­نامۀ جدید طبقاتی که به زودی به کلیۀ مردم ابلاغ خواهد شد، دارندگان تمام ساختمان­های بالاتر از سه طبقه موظف خواهند بود برای رفع معضلات طبقاتی، در ساختمان­های خود از آسانسور استفاده کنند. وی اضافه کرد ما وظیفۀ خود می­دانیم ابزار لازم را برای رسیدن همۀ آحاد جامعه به طبقات بالاتر مهیا کنیم.

    ***

    سبد خانوار به بازار آمد. به گزارش خبرنگار ما این سبد جمع و جور که برای ساماندهی به نیازهای ضروری ملت قهرمان ایران طراحی شده است، دارای چند محفظه و یک دسته است. این سبد که توسط جمعی از کارشناسان خبره سیاسی ـ اقتصادی طراحی شده است کاملاً با نیازهای ضروری مردم هم­خوانی دارد، به طوری­که چندین کیلو کمبوزه، خیار، سبزی خوردن، سماق و باقالی، و چندین عدد تخم­مرغ، نان لواش، حلواشکری و غیره به راحتی در آن جا می­شود. کارشناسان خبره سیاسی ـ اقتصادی بر این باورند که «مردم دیگه چی می­خوان مگه؟»

    ***

    متولدین دی­ماه طی چندروز آینده از خانه خارج نشوند. خاله خان­باجی ضمن اعلام این هشدار ابراز داشت به علت دخول قمر در عقرب و قران ماه و مشتری و به استناد فال نخود که در معیت چپ اندر قیچی شدن اسطرلاب، هوای پسی را پیش بینی می­کند، متولدین دی­ماه به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند. گفتنی است خاله خان­باجی پیش از این نیز به متولدین ماه­های دیگر هشدار داده بود که به دلیل آن­که کسی توجهی نکرد اتفاق خاصی رخ نداد.

    ***

    دوربرگردان­های جدید با قابلیت دور درجا افتتاح خواهند شد. روابط عمومی «سازمان کنترل خطوط» اعلام کرد به زودی دوربرگردان­های جدیدی در شاهراه­های سیاسی تهران آغاز به کار خواهند کرد. این روابط عمومی با بیان این جمله که باب چرخش بر همگان باز است، افزود این دوربرگردان­ها که موقعیت جغرافیایی­شان به زودی اعلام خواهد شد فرصت مناسبی در اختیار نیروهایی قرار خواهد داد که درس عبرت گرفته­اند و قصد بازگشت دارند.

    ***

    نخستین سمینار بین­المللی «خداپژوهی» با حضور ده­ها تن از کارشناسان، صاحب­نظران و خداپژوهان در تالار بزرگ برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری خدانیوز این سمینار با هدف ترویج مقولات الهی و جلب توجه افراد به خداوند منان و در راستای کسب بودجۀ هرچه بیشتر، موفق شد نظر مساعد تعدادی از کفار را به سوی خدا جلب کند که پیروزی بزرگی محسوب می­شود. ناظران خداشناس معتقدند سمینارهایی از این دست خواهد توانست نقش مؤثری در معرفی خدا به افراد علاقمند ایفا کند. گفتنی است این سمینار به همت و با حمایت «سازمان وحدت خدا و خرما» برگزار شد.

    ***

    زنی با مراجعه به یکی از شعب دادگاه خانواده مهریه­اش را به اجرا گذاشت. این زن با بیان این نکته که مهریه، اگرچه تضمینی برای استحکام بنیاد خانواده نیست، اما با این حال تضمینی برای چیزهای دیگر است اعلام داشت حالا که نتوانستم مهریه­ام را با استفاده از قوۀ مهریه به دست بیاورم برای این کار از قوۀ قهریه کمک گرفته­ام.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    ۱۰ نکته درباره دهان‌شویه‌ها

    ۱) عمده ترین عوامل جرم زدای موجود در دهان شویه ها، شامل این موارد است: فنل، آمونیاک، الکل، روغن‌های فرار و ترکیبات ید.

    ۲) از مهم ترین نکات درباره دهان‌شویه‌ها این است که استفاده نابجا از آنها ممکن است موجب پنهان‌سازی پوسیدگی دندان و در نتیجه تأخیر در درمان بیماری‌هایی مانند التهابات شدید لثه و عفونت‌های چرکی دهان و لثه شود.

    ۳ ) در صورتی که پس از مسواک‌‌ زدن کامل، بوی بد از دهان خارج شود، تشخیص بیماری‌های لثه ارزش دارد. در این شرایط نباید آن را با دهان‌شویه‌های معطر پوشاند و باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

    ۴) فلوراید، در برخی دهان‌شویه‌ها، ماده اصلی است و در برخی دیگر جزیی از فرمولاسیون دارویی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان است.

    ۵) برخی دندانپزشکان به عنوان درمان کمکی برخی از بیماری‌های دهان و دندان یا پاک‌ سازی و بهبود پس از جراحی‌های دهان و دندان، دهان‌شویه‌های حاوی آب اکسیژنه یا سرم شستشو تجویز می‌کنند.

    ۶) مصرف درازمدت دهان‌شویه‌های اکسیژنه موجب تحریک بافت نرم، از دست رفتن کلسیم سطوح دندان‌ها و رویش موهای سیاه روی زبان می‌شود.

    ۷) ستیل پیریدینیوم از محلول‌های دهان‌شویه است که می توانید برای ضدعفونی یا خوش‌بو کردن دهان خود، ۲۰ قطره از آن را در نصف فنجان آب حل کنید و هر سه ساعت یک بار، دهانتان را با آن بشویید.

    ۸) کلرهگزیدین از دیگر محلو‌ل‌های دهان‌شویه است که می‌توانید روزی دو بار، در صبح و شب، پس از مسواک‌ زدن مقداری از آن را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان قرقره کنید. این محلول برای ضدعفونی‌کردن و التیام بخشیدن به التهابات لثه و زخم‌های مخاطی دهان مانند آفت به کار می‌رود.

    ۹) برای تأثیر بهتر دهان‌شویه‌ها، پس از استفاده‌ کردن از آنها، تا ۵ دقیقه از شستن دهان و نوشیدن مایعات پرهیز کنید.

    ۱۰) تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، تنگی‌نفس و اختلال هوشیاری از عوارض بلع اتفاقی کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم است که باید بلافاصله با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس گرفت.

    دکتر هومن خلیقی
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    برای اینکه ما انسانهای گناه کار با امام و مولای خود ملاقات نمائيم چه باید کنیم؟


     

    سوال:

    برای اینکه ما انسانهای گناه کار با امام و مولای خود ملاقات کنیم و چهره ی زیبا و نورانی ایشان را رؤیت کنیم چه باید بکنیم. آیا روایات و آیات و دعاهائی در این مورد وارد شده است یا خیر؟

     

    پاسخ:

    ندر پاسخ به این سؤال باید توجه داشت که جریان یک ارتباط از شناخت آغاز می شود و سپس باعث محبت قلبی شده و در نهایت به ارتباط حضوری و تنگاتنگ و صمیمانه می انجامد. در مورد ملاقات با حضرت مهدی(ع)، اگر کسی بتواند آنقدر ارتباط عمیق قلبی خود را با حضرت محکم کند که شایستگی حضور در پیشگاه قدس او را پیدا کند قطعاً امکان چنین حضوری برای او فراهم است همانطور که در احوال بسیاری از علما و بزرگان و افراد خود ساخته و بی ادعا می خوانیم که به این سعادت نائل شده اند و حقیقتاً به محضر آن حضرت مشرف شده اند. البته بعضی از آنها هنگام ملاقات حضرت را نشناخته اند و بعداً متوجه شده اند که شخص مورد ملاقات حضرت صاحب الامر (ع) بوده است.
    مشاهده ی جمال نورانی حضرت ولی عصر (ع) به دو صورت ممکن است:

    1. امام را ببینیم ولی او را نشناسیم که این قسم بنابر روایات برای همه امکان دارد و اتفاق می افتد. از امام صادق (ع) روایت شده حضرت صاحب الامر(ع) هر سال در موسم حج شرکت می کنند او مردم را می بیند و می شناسد ولی مردم او را می بینند و نمی شناسند.[1]

    2. امام را ببینیم و بشناسیم: این نوع رؤیت که شخص بتواند به محضر امام برسد، او را ببیند و بشناسد نیز امکان دارد. اگر شخصی به لحاظ آمادگی معنوی و دوری از گناه قابلیت و شایستگی داشته باشد حضرت با او ملاقات می کند مگر آنکه مصلحتی در عدم ملاقات وجود داشته باشد.
    گرچه ما داستان های زیادی از علما و بزرگان شنیده ایم که با حضرت ملاقات حضوری داشته اند خواه از قسم اول یا دوم ولی می خواهیم بدانیم آیا این سعادت و دیدار لذت بخش نصیب هر کسی می شود یا خیر؟
    در جواب باید گفت گر چه این ارتباط بسیار لذت بخش و مفید است و اگر واقعا نصیب کسی شود نشانه عظمت روحی و بلندی مقام معنوی اوست ولی مهم تر از ملاقات حضوری در درجه ی اول ارتباط قلبی و اصلاح قلب و درون است و اینکه ما به دستورات حضرت در زمان غیبت به درستی و به طور کامل عمل کنیم .
    یکی از علاقمندان به ملاقات حضوری آن حضرت بنام " احمد بن ابراهیم" خدمت یکی از نواب خاص امام زمان (عج) رسید و به او شکایت کرد که با وجود شوق زیادش نسبت به رؤیت مولایش امام زمان (عج)، نتوانسته است آن حضرت را زیارت کند! آن نائب بزرگوار به او فرمود: "خدا بابت این شوق تو به تو اجر و پاداش دهد و صورت آقا را به راحتی و در سلامتی به تو نشان دهد. ولی تو اصرار نداشته باش که آقا را ببینی. تسلیم بودن در برابر او بهتر از دیدن اوست، لکن اگر می خواهی به او توجه کنی با زیارت به او توجه کن و بعد زیارت خاصی را به او تعلیم داد.[2]
    پس از نظر اسلام دیدن چهره امام و حجت خدا گرچه مطلوب است ولی چندان مهم نیست. مهم شناخت امام، مودت و دوست داشتن امام زمان (ع) و اطاعت و فرمانبرداری کامل از امام (ع)است. حتماً ماجرای اویس قرنی را شنیده اید. او فرد با تقوا و خود ساخته ای بود که علاقه ی زیادی به دیدار پیامبر اکرم (ص) داشت اما هیچگاه موفق به دیدار محبوبش نشد. پیامبر اکرم (ص) نیز به او بسیار عشق می ورزید و از عشق او مطلع بود و در روایتی از قول پیامبر اکرم (ص) در مورد او نقل شده: رایحه بهشت از جانب قرن می وزد ای اویس من چقدر مشتاق توام. هر کس او را دید سلام مرا به او برساند. حضرت در ادامه می فرماید: او هرگز مرا نخواهد دید و بعد از من در رکاب علی (ع) در صفین به شهادت می رسد.[3]
    از این ماجرا می توان نتیجه گرفت آنچه مهم است این است که ما با اعمال و رفتار خود بتوانیم رضایت مولایمان را جلب کنیم و دستورات او را عمل کنیم. و علاقه ای دو طرفه میان ما و او وجود داشته باشد همچون اویس قرنی. و اگر چنین باشیم مطمئناً بدون اینکه خودمان دنبال آقا برویم او به دنبال ما خواهد آمد اگر مانعی وجود نداشته باشد و مصلحت بر خلاف این نباشد.[4]
    به هر حال در روایات ما برای رؤیت و ملاقات حضوری با آن حضرت، دستور العمل و توصیه ای غیر از دعا ها و زیارات خاص وارد نشده است که به ذکر چند نمونه از آنها می پردازیم. قبل از آن این تذکر لازم است که خواندن این دعاها و زیارات اگرچه موجب توجه قلبی می شود اما اینطور نیست که قطعاً موجب دیدار آن حضرت باشد بلکه می تواند زمینه ای برای ملاقات با آن حضرت باشد. پس اگر کسی این اعمال را انجام داد و به نتیجه نرسید نباید ناامید شود چون اینها مقتضی هستند و به تنهایی کافی نیستند! گر چه انجام خود این اعمال نیز اجر و پاداش زیادی دارد، حتی خود شوق زیارت حضرت دارای اجر و پاداش است. بعضی از این دعاها و زیارات عبارتند از :

    1. زیارت آل یاسین (خود حضرت توصیه فرمودند هرگاه که می خواهید به ما توجه کنید این زیارت را بخوانید). این زیارت در مفاتیح الجنان نیز موجود است.[5]

    2. زیارت جامعه کبیره برای ارتباط با همه معصومین (ع) توصیه شده که در مفاتیح الجنان نیز موجود است.[6]

    3. دعای عهد که از حضرت صادق روایت شده: هر کس چهل صباح این دعا را بخواند از یاران حضرت مهدی خواهند بود و اگر قبل از قیام او بمیرد خدا او را از قبر خارج می کند.[7] در این دعا برای دیدار آن حضرت آمده است: اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُكْ بِي مَحَجَّتَهُ فَأَنْفِذْ أَمْرَه‏ ...،این دعا در مفاتیح الجنان نیز موجود است.

    4- زیارات بسیاری برای حضرت ولی عصر در بحارالانوار ذکر شده و از جمله ی آنها زیارتی است که در سرداب حضرت خوانده می شود و در آن این دعاها برای رؤیت حضرت موجود است: اللَّهُمَّ أَرِنَا وَجْهَ وَلِيِّكَ الْمَيْمُونِ فِي حَيَاتِنَا وَ بَعْدَ الْمَنُونِ [8]... .

    5. دعای ندبه، در اعیاد چهارگانه (جمعه، عید فطر، عید قربان و عید غدیر) خوانده شود.[9]
    و ادعیه و زیارات دیگری نیز در کتاب شریف مفاتیح الجنان و کتب مفصل دیگر مثل بحارالانوار آمده است.

    علاوه بر این بعضی از علمای بزرگ در این زمینه توصیه هایی داشته اند.
    حضرت آیت الله بهجت در پاسخ به سؤال کسانی که خواستار زیارت و ملاقات حضوری با امام زمان (ع) بودند فرموده اند: «زیاد صلوات اهدای وجود مقدس آن بزرگوار نمایید همراه با دعای تعجیل فرجش (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم) و زیاد به مسجد جمکران مشرف شوید با اهدای نمازهایش»[10] و در جای دیگر در زمینه راه های ارتباط با امام زمان (عج) می فرمایند: «راه های ارتباط با خدا، طاعت خدا و طاعت امام زمان (عج) است و تشخیص آن با تطبیق عمل به دفتر شرع یعنی رساله عملیه صحیحه است»[11] و در جای دیگر می فرمایند: «اطاعت و فرمانبرداری از خدا بعد از شناخت او موجب محبت به او و محبت به کسانی که خداوند آنها را دوست دارد می شود که عبارتند از انبیاء و اوصیاء که محبوب ترین ایشان نزد خدا حضرت محمد (ص) و آل او هستند و نزدیک ترین ایشان به ما صاحب الامر است.[12]
    همانطور که از دستورات ایشان بر می آید چیزی که در ملاقات حضرت ولی عصر مؤثر است اطاعت از خدا و دوری از گناهان است. شک نیست که گناه مثل یک مانع عمل می کندو پرده ای است در مقابل نیل به سعادت و توفیقات گوناگون که اگر این پرده ی سیاه و تاریک برداشته شود توفیقات بزرگی نصیب انسان می گردد که یکی از آنها ملاقات و رؤیت امام عصر است. و البته این کار، کار سهل و آسانی نیست و نیاز به مراقبت و تلاش بسیاری دارد.

    --------------------------------------
    [1] شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 520.
    [2] بحارالانوار، ج 99، ص 97.
    [3] همان، ج 42، ص 155.
    [5] علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 99، ص 81.
    [6] من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 609.
    [7] بحار، ج 53، ص 95.
    [8] همان، ج 99، ص 103.
    [9] همان، ص 104.
    [10] سید مهدی شجاعی، به سوی محبوب، ص 59.
    [11] همان، ص 61.
    [12] همان.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1309- تو توي دماغه من چکار ميکنی؟جنبه شوخی داشته باش!!ميخواستم بگم تو نفسه منی (4435-0935)

    1310- زندگی چون گله سرخيست پر از خار،پر از برگ،پر از عطر لطيف.يادمن باشد که اگر گل چيديم،عطر و خار و گل و برگ،همه همسايه ی ديوار به ديوار همند (2470-0935)

    1311- امام علی(ع) : آرام باش، توکل کن، تفکرکن، آستین ها را بالا بزن، آنگاه دستان خداوندرا می بینی زودترازتو، دست بکارشده. (5077-0919)

    1312- به يكي ميگن با آجر جمله بساز،مي گه:با آجر جمله نمي سازن ،با آجر خونه مي سازن! (4065-0936)

    1313- توصیه ای ازیك داغدیده:هرگزبعلامت آبی وقرمزشیرتوالت اعتمادنكن!! (8878-0912)

    1314- سلام صدايى كه اكنون شنيدى sms نبود بيان ياد شما بود در ذهن ما كه بدانى هميشه به يادت هستم. (4435-0935)

    1315- اگه يه شاپرک دنباله يه گل خوشبو ميگشت،تورو خدا نگو من کجام (8878-0912)

    1316- دنيا را برايتان شاد شاد و شادی را برايت دنيا دنيا ارزومندم (8878-0912)

    1317- الهی هر کس تو رو از من بگيره،شب تب کنه سحر بميره!!! (8878-0912)

    1318- ای اس ام اس برو پيشه اونی که بهش فکر ميکنم .......يکی بزن تو سرش برگرد بيا باهم بخنديم (8125-0912)

    1319- گاهی وقتا زندگی تمام حواسشو جمع ميکنه تا ببينه تو چی دوست داری،تا درست همونو ازت بگيره...!!! مواظب باش نفهمه کی رو دوست داری (7314-0915)

    1320- گلها جواب زمينند به سلام آفتاب،نه زمستانی باش که بلرزانی،نه تابستانی که بسوزانی،بهاری باش تا برويانی(8878-0912)

    شماره برای ارسال اس ام اس : 09125698059
     

     

     

     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive