به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, June 16, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 952)

 
 
 
 
    
   
  
 
 
 
 
 
 

952

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 952 :: دوشنبه 27 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

چند نکته مهم در مورد روزانه

با سلام به همه شما دوستان عزيزم
چند نکته نسبتا مهم در مورد مجله روزانه را امروز مي خواستم خدمتتون بگم، بد نيست کمي حوصله کنيد و بخونيد (علي الخصوص مورد آخر)

lدر مورد آلبوم موسيقي:
اگر يادتون باشه در شماره 945روزانه در قسمت دنياي موسيقي آلبوم جديد گروه آريان را براي دانلود قرار داده بودم. در طول همون روز و روزهاي بعد آن ايميلهايي از سوي برخي از اعضا محترم گروه و مخاطبان عزيز مجله دريافت کردم، مبني بر اعتراض به درج اين آلبوم موسيقي در مجله. برخي از دوستان هم مي گفتند «مگه شما دين و ايمون نداريد؟» عده اي هم من را متهم به نابودي موسيقي داخل کشور کردند و ....
بعد از اين اعتراضات و براي اينکه بيش از اين موسيقي ايران را نابود نکنم، ديگه در شماره هاي اخير روزانه کلا دانلود هر نوع آلبوم را لغو کردم.
و اما علت اينکه چرا آلبوم «بي تو با تو» گروه آريان را در مجله قرار داده بودم: در اينجا نمي خوام در مورد بحث کپي رايت صحبتي داشته باشم. بلکه مي خوام از ديد ديگري به اين موضوع نگاه کنم و اينکه: این آلبوم بصورت کاست با قیمت 800 تومان ، CD+VCD با قیمت 1250 تومان و CD+DVD+POSTER با قیمت 3000 تومان عرضه شده است. و به نظرم پرداخت 800 تومان و يا 1250 تومان براي خريد آلبوم اورجينال با کيفيت خوب آن خيلي معقول و با صرفه تر است تا اينکه بخواهيم با اين اينترنت هاي زغالي در ايران، آن را دانلود کنيم. جالبه بدونيد من شخصا از فايل دانلود شده اين البوم استفاده نمي کنم و 3000 تومان ناقابل داده و DVD اورجينال آن را خريده ام.
علت اينکه ما اين البوم را براي دانلود قرار داده بوديم فقط بخاطر اين بود که افرادي که در داخل کشور به هر دليلي نمي توانند اين آلبوم را بخرند و همچنين دوستان خارج از کشور که تعدادشون هم کم نيست بتوانند آن را دانلود کنند. ضمنا با خريد پک اورجينال شما مي توانيد 4 ويدئو کليپ زيبا را هم ببينيد که ما آنها را براي دانلود نگذاشته بوديم و فقط امکان دانلود خود آهنگها وجود داشت!
در هر صورت در روزهاي گذشته مجددا برخي ديگر از دوستان ايميل فرستاده و سوال داشتند که چرا ديگه آلبومي براي دانلود قرار نمي دهيم(!!) و لذا با بيان دلايل فوق تصميم گرفتم از شماره امروز، مجددا قسمت دانلود آلبوم را فعال کنم.


lدر مورد دانلود کارتون:
يه چند وقتي هست که در قسمت دانلود کارتون، سريال هاي کارتوني ژاپني را براي دانلود قرار مي دادم. مثلا اگر به 20 شماره قبل روزانه نگاه کنيد، تمامي قسمتهاي يک کارتون را براي دانلود قرار داده بودم. اما اخيرا کارتونهايي که براي دانلود قرار مي دهم، انييمشن هاي Summer 2008 هستند. يعني کارتونهايي که اين روزها داره از کانالهاي مختلف ماهواره اي پخش ميشه، لذا چون اين کارتونها در حال پخش هستند فقط مي تونيم قسمتهايي که تا به حال پخش شده را براي دانلود قرار دهيم. اين را در جواب اون دوستاني عرض کردم که پرسيده بودند چرا کارتونها ناقص هستند.


lدر مورد دانلود بازيهاي جام ملتهاي اروپا (Euro 2008):
در چند شماره اخير روزانه، فيلم کامل بازيهاي جام ملتهاي اروپا که اين روزها در حال انجام هست را براي دانلود قرار داده بودم. به اين ترتيب که فيلم هر بازي را در شماره روز بعد روزانه قرار مي دادم. اما با اجازه فوتبال دوستان عزيز از شماره امروز اين بخش را موقتا حذف مي کنم. چون بازيهاي اين دوره بطور کامل از تلويزيون ايران و نيز تعداد نسبتا زيادي از کانالهاي ماهواره اي پخش ميشه که ليست آنها را در چند شماره پيشين روزانه هم قرار داده ام. فلذا تصميم گرفتم بعد از پايان بازيها و براي ثبت در آرشيو، لينک فيلم کامل بازيها و نيز ويديوهايي از لحظات حساس بازيها و صحنه گلها را براي دانلود در روزانه قرار دهم.


lدر مورد انتشار نامنظم روزانه:
مهمترين مسئله اي که امروز مي خوام بهش بپردازم در مورد اين هست که «چرا چند وقتي هست که روزانه نامنظم ارسال ميشه؟».
دوستان قديمي گروه احتمالا يادشون هست که مثلا يک و نيم سال پيش (و قبل از آن) روزانه تقريبا هر روز (حتي روزهاي تعطيل) بطور مرتب ارسال ميشد اما چند وقتي هست که روزانه ديگه اون نظم قديمي را نداره.
بيش از دو سال هست که از تاسيس گروه مبين مي گذره و بيش از سه و نيم سال از عمر مجله روزانه. در اون موقع ها حجم مجله اينقدر زياد نبود و همچنين حجم مشغله شخصي و گرفتاري هاي زندگي! از زماني که به جرگه متاهلين پيوستيم (مخصوصا اين اواخر بطور رسمي!) کارهاي زندگي و گرفتاريهاي شخصي چندبرابر شده (جهت مزيد اطلاع دوستان جديدالاورود گروه، 24 سال سن دارم). از طرفي حداقل نصف روز را در شرکتي به عنوان کارشناس کامپيوتر مشغولم. از طرفي همه کارهاي روزانه که هر روز هم به حجم آن اضافه ميشه به عهده خودم است، از دانلود و اپلود فايلها، تا تهيه، گردآوري و نوشتن مطالب و ....
از طرفي مدتهاست دارم روزانه را به اين سمت مي برم که تا حد ممکن مطالب تازه و توليدي خودمان باشد. همچنين به شدت مقيد به اين هستم که هر شماره از روزانه که منتشر ميشه کمترين نقص ممکن را داشته باشه و تا اونجايي که مي توانم روي هر شماره وقت بذارم و دقت و حوصله کافي در تهيه آن به خرج بدم. اينها همه عواملي هست که دست به دست هم مي ده و مثل قطعات يک پازل کنار هم قرار مي گيره تا بعضي روزها روزانه بموقع منتشر نشه (مثلا نزديکاي ظهر بدست مخاطب برسه) و يا مثل چند روز گذشته اصلا منتشر نشود!
اون روزهايي که روزانه منتشر نميشه اصلا احساس خوبي ندارم و تمام روز احساس پريشاني دارم و کل روز خودم را ملامت مي کنم که چرا امروز روزانه منتشر نشد (حسي که زياد قابل توصيف نيست) و دوباره چند روز بعد که روزانه منتشر نميشه، اين حس و حال سراغم مياد بدون اينکه برام تکراري و يا عادي بشه. و اين حالت در همه اين مدت با من بوده.
حالا که صحبت به اينجا کشيده بد نيست اين را هم بگم که انتشار روزانه نه بخاطر اينکه بقول برخي دوستان «خوشي زده زير دلم» و يا کسب سود مالي (که روزانه حتي هزينه تهيه خودش را در نمي آورد، چه برسد به سود) و يا هر دليل ديگر نيست ... تنها دليلي که تونسته روزانه را تا به امروز سر پا نگه دارد عشقي هست که به اينکار دارم. ياد اون بيت شعري که در شماره دو سال پيش در اون روزهايي که به دادسرا احضار شده بود افتادم که: «ما زنده به آنيم که آرام نگيريم/موجيم که آسودگي ما، عدم ماست» (شماره 440 روزانه).
کلام آخر اينکه با همه اين مشکلاتي که بيان شد و بسياري از مشکلاتي که بيان نشد (اجاره نشيني و ...) روزانه همچنان سرپاست و منتشر ميشه و طبق برنامه ريزيهاي جديدي که اين چند روزه انجام داده ام، قصد دارم روزانه را با همکاري همسر عزيزم منظم تر از قبل منتشر کنم و سعي کنيم به جز ايام تعطيل، روزانه هر روز منتشر شود. (البته تا چه پيش آيد!)
ضمنا از همه دوستاني که در اين مدت بخصوص در سه روز گذشته چشم انتظار انتشار روزانه مانده اند پوزش مي طلبم.
جمله پاياني اينکه: همه حرفهاي توي دلم، فقط اينها که با تو گفتم نيست، گاه چندين هزار جمله هنوز، همه حرفهاي ادم نيست!

--------------------------------
موخره: جالب اينکه موقعي که داشتم اين چند سطر را مي نوشتم، خواهر همسرم زنگ زده بود و در مورد عدم انتشار روزانه در چند روز گذشته سوال داشت!
 

باقي بقايتان!
مبين
mobin_s2004@yahoo.com
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • چند نکته مهم در مورد روزانه
  • میزهایی با طراحی جالب
  • به بهانه حرکت پیاده جهانشاهی به سوی تهران
  • والپیپر و عکس های بسیار زیبا از بازیهای یورو 2008
  • پيامك لاتين تلفن همراه هفته آينده گران مي‌شود
  • معرفي و دانلود فيلم : فرشته سفيد
  • دانلود فيلم مستند : جنگ جهاني اول
  • دانلود انيميشن : Golgo13
  • آلبوم زيباي رحيم شهرياري با نام گوزللرين گوزلي
  • آهنگ زیبای زورق مهتاب باصداي عبدالحسين مختاباد 
  • ابزاری برای تبدیل فایل های صوتی به زنگ گوشی تلفن همراه
  • هک موبایل با استفاده از MagicBlueHack v. 1.0
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Crysis
  • تولد یک نوزاد پسر عجیب الخلقه با یک آلت تناسلی در پشت
  • داستان يه حالگيري خيلي شديد!
  • انگشت نگاري از داوطلبان کنکور ارشد پزشکي
  • کار حرفه‌ای با USB فلش درایوها
  • دليل گرانى‌هاى مشكوك در دولت نهم چيست؟
  • چرا به جاي "ما قال"  به من ‌قال مي‌پردازيد؟!
  • خطر فرقه محتشميه!
  • رئوس مطالب جدید و خلاصه نظریات آقای پورپیرار چیست؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه MIT Technology Review
  • آکواریم چند ضلعی
  • منطق هرمنوتیکی هیدگر و زندآگاهی حکمت انسی
  • به همین قرمزی
  • چگونه در مصرف آب صرفه جویی کنيم؟
  • مراد از حرکت جوهری چیست؟
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (951) اينجا کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

میزهایی با طراحی جالب
به بهانه حرکت پیاده جهانشاهی به سوی تهران
والپیپر و عکس های بسیار زیبا از بازیهای یورو 2008
عجایت هفتگانه روسیه
خطاي ديد!
بررسی و نقد بهاییت
مراسم عروس قبل و بعد از زلزله چین
تصاوير: مسابقه‌ي تكواندو بانوان، انتخابي المپيك
بين سارا خوش‌جمال‌فكري و فاطمه نعمتي
خانه ای به شکل عجیب
پوسترهای تبلیغاتی در زمینه تحریم برخي شرکتها
قسمت اول | قسمت دوم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پيامك لاتين تلفن همراه هفته آينده گران مي‌شود

براساس تصميم دولت در سال گذشته و به منظور فرهنگ سازي و گسترش خط و زبان فارسي در كشور، بهاي تعرفه پيامك لاتين تلفن همراه دولتي از هفته آينده گران خواهد شد.
به گزارش فارس، براساس مصوبه دولت كاهش تعرفه ارسال پيامك فارسي از اواخر سال گذشته اعمال شد وتعرفه پيامك لاتين نيز از ابتداي تيرماه سال جاري افزايش مي‌يابد.
براساس مصوبه سال گذشته دولت، تعرفه هر پيامك با حروف لاتين از 147 ريال به 222 ريال افزايش و تعرفه هر پيامك با 60 كاراكتر فارسي از 147 ريال به 89 ريال كاهش يافته است.
تجهيز نبودن بسياري از گوشي‌ها به زبان فارسي و محاسبه هر پيامك فارسي 2 تا 3 برابر پيام كوتاه با فونت لاتين از موانع كاربران براي ارسال پيامك فارسي است.
همراه اول كه بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور به شمار مي‌رود اكنون بيش از 27 ميليون مشترك تلفن همراه دائمي و اعتباري در كشور دارد.
پيش بيني مي‌شود كه روزانه بطور متوسط بيش از 40 ميليون پيامك در شبكه تلفن همراه دولتي رد و بدل ‌شود.

توليد نخستين موبايل اسلامي در كشور

سعيد نخعي، مدير شرکت ابرا، توليد کننده سخت افزار و نرم افزارهاي مذهبي، 21 خردادماه، در جمع خبرنگاران در قم گفت: نرم افزار و سخت افزار تلفن همراه مذهبي «الذکر» پس ارائه نرم افزارهاي مذهبي «الذکر» يک و دو به بازار ارائه شده است.
وي در ادامه افزود: براي تهيه نرم افزار اين تلفن همراه از مشاوره‌هاي مذهبي و ديتاهاي حوزه علميه قم استفاده شده است.
نخعي با بيان اين‌که اين تلفن همراه از دو بخش فني و اسلامي قابل بررسي است، اظهار داشت: دوربين دو مگاپيکسل، تکنولوژي‌هاي روز دنيا، استفاده از ويندوز شش موبايل و امکان استفاده از اينترنت و ايميل از جمله امکانات فني اين تلفن همراه است.
مدير پروژه«الذکر»، ارائه قرآن كريم، نهج البلاغه، مفاتيح الجنان، صحيفه سجاديه، ادعيه حج، رساله جامع علما، ادعيه و زيارت‌هاي گوناگون، نشان دادن جهت قبله، ساعات شرعي در نقاط مختلف جهان و پخش اذان را از جمله قابليت‌هاي اين دستگاه عنوان کرد.
وي در ادامه افزود: اين تلفن همراه كه در نوع خود بي نظير است، براي اولين بار، قرآن را در هشت فونت ارائه كرده تا قرائت و حفظ قرآن ساده‌تر شود.
نخعي با بيان اين که در بخش قرآن اين تلفن همراه، نه ترتيل از قاريان معروف شيعي و سني وجود دارد، اظهار داشت: ترجمه گويا به ده زبان زنده دنيا و تفسير روان قرآن به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي از جمله ويژگي‌هاي بسيار مفيد اين نرم افزار است.
وي تصريح كرد: اين نرم افزار همچنين قابليت جستجوي كلمات به همراه مشخصات آيات، سوره و جزء را دارا است.
مدير پروژه«الذکر» در ادامه به قابليت هاي بخش ادعيه اين نرم افزار اشاره و خاطر نشان کرد: ارائه ادعيه کتب مفاتيح الجنان و صحيفه سجاديه با صداي دلنشين عربي و نيز قرائت برخي از اين ادعيه با صداي ذاکران معروف ايراني و نيز ترجمه فارسي و انگليسي اين ادعيه از ديگر امکانات اين نرم افزار است.
وي همچنين گفت: كل کتاب نهج البلاغه در اين نرم افزار به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي در اين نرم افزار گنجانده شد.
سعيد نخعي ادعيه و زيارات مناسك حج و عمره را از ديگر برنامه ها دانست و افزود: از طريق اين تلفن همراه مي توان اوقات شرعي را در4500 شهر ايران و دنيا جستجو كرد.
مدير پروژه«الذکر» به گردآوري شش رساله از شش نفر از مراجع عظام در اين تلفن همراه اشاره و تصريح کرد: تمام اين رساله ها به صورت کامل به همراه ترجمه عربي و انگليسي در اين نرم افزار وجود دارد.
وي گفت: پخش اذان از پانزده مؤذن، امكان تبديل سال تولد افراد، از شمسي به قمري، و بيان تاريخ و حوادث مذهبي روز، از ديگر امكاناتي است كه در صفحه اول به طور خودكار ارائه مي‌شود.
وي با بيان اين که اين تلفن همراه داراي برنامه ويندوز شش است كه با عنوان«طه» بوده و بخشي از سخت افزار آن در داخل و بخشي ديگر در خارج تهيه شده است، اظهار داشت: ما در آينده تلاش داريم که از لحاظ نرم افزاري، اين موبايل را ارتقا داده و آخرين نسخه آن را در سايت خود ارائه كنيم.
نخعي مراجعه حضوري و اينترنتي را دو طريق تهيه سخت افزار و نرم افزار اين تلفن همراه عنوان و خاطرنشان کرد: قيمت اين تلفن همراه با نرم افزارهاي فوق 000/500/3 ريال است.
وي در پايان تنها مشکل در توليد انبوه اين تلفن را کمبود سرمايه عنوان کرد و گفت: متأسفانه در اين پروژه کمک هاي دولتي چنداني به اين شرکت نشده است.
شايان ذکر است، توليدات اين مركز از سال گذشته با دستگاه«الذكر» يك و دو، دستگاه ادعيه حج و عمره و خودكار ديجيتال الذكر، دستگاه كاركيتس با ارائه ادعيه سفر با نصب در فندك ماشين، آغاز شده و هم اكنون اين مفاهيم با گسترده‌گي بيشتري در تلفن همراه انتقال و ارتقا يافته است.
گفتني است، علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات بيشتر و تهيه نرم افزار اين تلفن همراه مي‌توانند به پايگاه اينترنتي www.zikronline.ir مراجعه كنند. همچنين نرم افزار اين تلفن در حال حاضر براي کساني که سيستم عامل تلفن همراه آنها ويندوز پنج يا شش است، به صورت رايگان ارائه مي شود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


فرشته سفيد
Beyaz melek


نويسنده و کارگردان: ماحسون کيرميزي گول. موسيقي: ماحسون کيرميزي گول، يلديراي گولگن، کمال ساهير گورل. ‏مدير فيلمبرداري: ايوپ بوز. طراح صحنه: زينپ کول اوغلو توران. بازيگران: سونا سلن[ميزگين]، علي سورمه ‏لي[مختار]، عارف ارکين[آحمت]، بيلگه زوبو[ياشار]، جاهيت تامر[طيار مدير]، جزمي باسکين[صبري]، امل ساين[به ‏نقش خودش]، ارل گون آيدين[فرمانده واحيت]، غاضنفر ئوزجان[دلقک]، ماحسون کيرميزي گول[علي]، سارپ ‏آپاک[رشات]، نژات اويگور[قاضي جمال]، باووز بينگول[حيدير]، يلديز کنتر[ملک]، زينپ توکوش[نازلي]، فاديک ‏سوين آتاسوي، لاله بلکيس، حسين آوني دانيال، نورسيم دمير، ارول دميرئوز، پينار ارتوره، صاليح کاليون، تورون ‏کاراجااوغلو، ئوزنور کولا، تومريس ئوغوزآلپ، ايلکاي ساران، سونا سلن، فيرات تانيس[موسي]. 122 و 115 دقيقه. ‏محصول 2007 ترکيه. نام ديگر: ‏The White Angel‏. ‏
علي و رشات پدرشان آحمت را براي شيمي درماني به استانبول مي برند. اما آحمت که در خود تحمل شيمي درماني را ‏نمي بيند، از بيمارستان فرار مي کند. علي و رشات او را دنبال مي کنند، اما آحمت موفق به گم کردن رد خود شده و ‏مدتي بعد خود را در برابر يک آسايشگاه مخصوص سالمندان مي يابد. ساکنين آسايشگاه به تصور اينکه فرزندانش او را ‏به حال خود رها کرده اند، از وي مي خواهند تا در آنجا بماند. آحمت که به سختي قادر به صحبت کردن است، مي ‏پذيرد. علي و رشات بعد از مدت کوتاهي پدرشان را در آسايشگاه مي يابند. اما چون او را از بودن در آنجا راضي مي ‏يابند، مي پذيرند تا مدتي در آنجا بماند. اين دو که از مرگ قريب الوقع پدرشان باخبرند، مي پذيرند که دستيابي به ‏احساس خوشبختي در آخرين روزهاي عمر از ادامه مداواي کم اثر براي پدرشان مفيدتر و مهم تر است. ‏
ساکنان آسايشگاه نيز هر کدام براي خود سرگذشتي دارند و آحمت با فهميدن سرگذشت آنها خود را بيشتر به آنان نزديک ‏تر احساس مي کند. در دومين روز اقامت آحمت در آسايشگاه، قرار است دو نفر از ساکنان آنجا معلمي بازنشسته به نام ‏ياشار و نباهت با هم ازدواج کنند. پس از برگزاري مراسمي باشکوه آحمت که تصميم به بازگشت به خانه گرفته، از اين ‏زوج و ديگران براي سفر به روستاي خود در ديارباکير دعوت مي کند. پس از کرايه يک ميني بوس همگي به راه مي ‏افتند، اما سفر پر ماجرايي در انتظار آنهاست و اتفاق هاي غريبي نيز در مقصد انتظارشان را مي کشد....‏

چرا بايد ديد؟
فرشته سفيد پر فروش ترين فيلم سال 2007 سينماي ترکيه و يازدهمين فيلم پر فروش تاريخ سينماي اين کشور-اوج ‏موفقيت سينماي عامه پسند ترک- اولين ساخته خواننده مشهور ماحسون[محزون] کيرميزي گل يکي از آن درام ها يا ‏بهتر بگويم ملودرام جذاب، ساده-از نظر نوع نگاه اش به هستي-، راحت الهضم و دوست داشتني است. جهان بيني ساده ‏و انساني اش را لااقل شرقي ها به راحتي مي پذيرند، چون راه حل هايي ساده نيز براي حل مشکلات بزرگ پيشنهاد مي ‏کند. همين سادگي مي تواند بلاي جان فيلم نيز بشود، چون پذيرش اين که هنوز در اين دنياي قرن بيست و يکي افراد ‏ساده دلي چون ساکنان روستاي آحمت وجود دارند اندکي دور از ذهن است. ‏
با اين حال، فارغ از تلقي سازنده اش، فرشته سفيد قصه اي جهان شمول را دستمايه کار خود قرار داده است. کنار ‏گذاشته شدن سالخوردگان و راندن آنان به حاشيه زندگي پر هياهو و شتاب امروزي که باعث بروز خلاهاي احساسي مي ‏شود. فرشته سفيد با چنين سوژه اي قصد دارد تا انسان هاي جامعه گرفتار ميان سنت و مدرنيته ترکيه را به بازگشت به ‏سوي شرق-آناتولي کهن و صفا و صميمت روستايي آن- ترغيب کند تا از اين راه پذيرش مرگ را نيز آسان تر نمايد. ‏کيرميزي گول با تصوير کردن انسان هاي سالخورده دو سوي فلات آناتولي مي خواهد منادي عشق به زندگي و عشق ‏ميان انسان ها باشد و اين کار را با اختصاص دادن بخشي از درآمد سرشار فيلم به آسايشگاه هاي سالمندان سراسر ترکيه ‏به شکلي عملي نيز اثبات مي کند. ‏
فرشته سفيد که همزمان در 210 سينما به نمايش در آمد و بيش از يک و ميليون نفر را به سالن ها کشاند، اولين تجربه ‏فيلمسازي کيرميزي گول است. ماحسون کيرميزي گول متولد 1969 بينگول استان ديار باکير ترکيه است. وي در 22 ‏سالگي از ‏İTÜ‏ کنسرواتوار دولتي موسيقي ترک فارغ التحصيل ‏‎ ‎شد. از 1980 شروع به فعاليت در زمينه خواندن آواز ‏کرد. اولين آلبوم موسيقي حرفه ايش در 1993 با نام "اگر دنيا اينه، تو پادشاهي" منتشر شد که رکورد فروش را ‏شکست. اين موفقيت با انتشار کارهاي بعدي او به بنام "عزيزم"، "حقوق بشر" و "عاشق شدم همشهري" تکرار شد. از ‏کيرميزي گول تاکنون 12 آلبوم موسيقي منتشر شده که همگي با اقبال وسيعي روبرو شده اند. او از سال 1993 با بازي ‏در سريالي به نام "اگر دنيا اينه، تو پادشاهي" شروع به بازيگري کرد و تاکنون در سريال هاي اين عشق تمام شدني ‏نيست[1996]، همشهري[1996]، زمين نخوردم[1999]، ظالم[2003] و تبعيدي عشق[2005] بازي کرده است. ‏
فرشته سفيد مصداق کامل جمله مشهوري است که ترک هاي مي گويند: اگر زندگي يک سفر است، پس سعي کن از آن ‏لذت ببري! ‏
ژانر: درام. ‏


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
Beyaz_Melek_KRALEFE_Dvdrip_2007.part1.rar
Beyaz_Melek_KRALEFE_Dvdrip_2007.part2.rar
Beyaz_Melek_KRALEFE_Dvdrip_2007.part3.rar
Beyaz_Melek_KRALEFE_Dvdrip_2007.part4.rar
Beyaz_Melek_KRALEFE_Dvdrip_2007.part5.rar
Beyaz_Melek_KRALEFE_Dvdrip_2007.part6.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند و ورزشي

جنگ جهاني اول
The First World War

Erou 2008

مجموعه کامل مستند «جنگ جهاني اول» در ده قسمت
 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Golgo13

Genre: Action

Plot Summary: Also known as Duke Togo, Golgo 13 has been called a Japanese counterpart to James Bond, except with a darker character, a much more hardcore attitude towards sex, and a complete lack of morality. Golgo 13 is described as a mystery man of undetermined origin, possibility being at least part Japanese, who takes any assignment for any employer (it has been said he has worked for the CIA and the KGB) as long as the right price is given (usually around $1 million for a hit) and will always fulfill his contracts, even if he has two or more opposing contracts at the same time.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/109578346/_BSS__Golgo_13_-_01.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109584117/_BSS__Golgo_13_-_01.part2.rar
 
http://rapidshare.com/files/109591903/_BSS__Golgo_13_-_02.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109596870/_BSS__Golgo_13_-_02.part2.rar
 
http://rapidshare.com/files/112195703/_BSS__Golgo_13_-_03.part1.rar
http://rapidshare.com/files/112206657/_BSS__Golgo_13_-_03.part2.rar

http://rapidshare.com/files/114565335/_BSS__Golgo_13_-_04.part1.rar
http://rapidshare.com/files/114575658/_BSS__Golgo_13_-_04.part2.rar

http://rapidshare.com/files/118170315/_BSS__Golgo_13_-_05.part1.rar
http://rapidshare.com/files/118185433/_BSS__Golgo_13_-_05.part2.rar

http://rapidshare.com/files/118192454/_BSS__Golgo_13_-_06.part1.rar
http://rapidshare.com/files/118195128/_BSS__Golgo_13_-_06.part2.rar

http://rapidshare.com/files/118717028/_BSS__Golgo_13_-_07.part1.rar
http://rapidshare.com/files/118724575/_BSS__Golgo_13_-_07.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: آذري

گوزللرين گوزلي
باصداي رحيم شهرياري

آلبوم زيباي رحيم شهرياري با نام گوزللرين گوزلي (زيباترين زيباها)

۱  - دانلود

۲  - دانلود

۳  - دانلود

۴  - دانلود

۵  - دانلود

۶  - دانلود

۷  - دانلود

۸  - دانلود

۹  - دانلود

۱۰ - دانلود

۱۱ - دانلود

۱۲ - دانلود

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

تک موزیک

آهنگ زیبای زورق مهتاب
باصداي عبدالحسين مختاباد 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC


AVConverter Mobile Ringtone Converter ابزاری برای تبدیل فایل های صوتی
به زنگ گوشی تلفن همراه

آهنگ هایی که بر روی گوشی های تلفن همراه به عنوان زنگ و یا همان Ring Tone مورد استفاده قرار می گیرند ، دارای فرمت های خاصی می باشد که ممکن است در گوشی های مختلف و با توجه به برند و نوع و مدل گوشی این فرمت ها با یکدیگر متفاوت باشند. بسیاری از افرادی که به گوشی های تلفن همراه خود بیشتر از یک دستگاه ارتباط تماس های تلفنی نگاه می کنند و از امکانات و ابزارهای داخل گوشی ها نیز استفاده می کنند ، انتخاب نوع زنگ برای مکالمات و تماس ها دارای اهمیت می باشد. بسیاری از نرم افزارها امروزه با قرار دادن ابزارهای مبدل در اختیار کاربران ، این توانایی را به آن ها می دهند که آهنگ های مورد علاقه خود را به RingTone های گوشی تلفن همراه تبدیل نمایند و بر روی گوشی های مختلف مورد استفاده قرار دهند.

در این مطلب نرم افزاری را در این زمینه به شما معرفی می کنیم.

Mobile Ringtone Converter نام نرم افزاری می باشد که همان طوری که از نام آن پیداست ، به منظور تبدیل فرمت فایل های صوتی به Ringtone های تلفن همراه می باشد. در این نرم افزار کاربران می توانند با استفاده از ابزارهای موجود عملیات تبدیل فرمت را به راحتی انجام دهند. این نرم افزار قابلیت تبدیل فرمت های MP3, OGG, AMR, MMF, AMRWB+, WAV را به Ringtone ها دارا می باشد. همچنین در این نرم افزار ابزارهای دیگری نیز برای کاربران قرار داده شده است که از میان آن ها می توان به ابزار ویرایش فایل های صوتی اشاره نمود که به کمک آن کاربران قاردند تا اعمال مختلفی از جمله کپی ، برش ، حذف و ... را بر روی فایل های صوتی انجام دهند. این نرم افزار محصولی از AVConverter Technologies می باشد.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

هک موبایل با استفاده از
MagicBlueHack v. 1.0

نرم افزار فوق برای نفوذ ، خواندن و تغییر دادن تنظیمات گوشی های دیگر به کار میرود که در زیر به قابلیت های این برنامه اشاره میکنیم.جديدترين خاصيت اين برنامه ارسال SMS بدون فهميدن قرباني ميباشد. در برنامه هاي هك موبايل تمامي مراحل انجام كار بر روي گوشي قرباني نشان داده ميشود ولي با اين برنامه بدون متوجه شدن طرف مقابل ميتوانيد كارهاي خود را به راحتي انجام دهید.

قابلیت های نرم افزارMagicBlueHack v. 1.0:
- ارسال SMS از گوشي قرباني
- مشاهده پیامک های گوشی هک شده
- مشاهده شماره تلفن ها در دفترچه تماس
- ایجاد تغییرات در پروفایل
- گوش دادن به آهنگ در حالی که از گوشی هک شده صدائی نمی آید
- ری استارت (Restart) کردن گوشی
- خاموش کردن گوشی
- ریست کردن اطلاعات گوشی
- کم یا زیاد کردن صدای زنگ
- تماس با هر شماره دلخواه از طریق گوشی فرد
- و...


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Crysis

شما به سختی می توانید جنگلی در اطراف فرانکفورت پیدا کنید، شهری در آلمان که یکی از بزرگترین مراکز مالی اروپا محسوب می شود. اما اگر بتوانید ساختمانی را پیدا کنید، شما جنگل های استوایی را خواهید یافت که توسط موجودات بیگانه و سربازان کره ی شمالی مورد هجوم قرار گرفته است… . در این ساختمان بدون شک یکی از پر طرفدار ترین و پر هوا خواه ترین بازی ویدئویی در حال توسعه است… بله ما در مورد Crysis صحبت می کنیم، کار آینده ی شرکت Crytek سازنده ی سال 2004 بازی Far Cry… .
کسانی که این بازی را نمی شناسند ممکن است بپرسند که Crysis چیست؟
در ابتدا باید بگویم که این بازی هیچ ارتباطی به Far Cry ندارد و دنباله و یا ادامه ای برای آن بازی محسوب نمی شود! در عوض این یک بازی اصیل حول داستان هجوم موجودات بیگانه در جزایر اسپراتلی می باشد. جزایر اسپراتلی یکسری مجمع الجزایر کوچک هستند که واقعا در جهان حقیقی وجود دارند و در جنوب دریای چین در نزدیکی فیلیپین واقع شده و مالکیت آن به چندین ملیت تعلق دارد. اگر چه جزیره در بازی بسیار بزرگتر از نقطه ی مقابل خود در جهان واقعی می باشد که بیشتر تپه ی دریایی است تا جزیره…
داستان از آنجایی شروع می شود که یک شهاب سنگ مرموز از فضا به زمین می افتد و بر روی جزیره فرود می آید… از آنجایی که شهاب سنگ بطور آشکاری در اتمسفر شعله ور بود، ملیت های جهان مشکوک می شوند که مساله ای غیر عادی در رابطه با شهاب سنگ وجود دارد!! در هر صورت ارتش کره ی شمالی اول از همه به آنجا می رسد و ورود هر کس دیگری را به جزیره ممنوع می کند. همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند از این رو آمریکایی ها هم نیرو های ویژه ای به جزیره اعزام می کنند. شخصیت شما و یا بنوعی قهرمان بازی عضوی از تیم نیروی ویژه ی آمریکاست که به جزیره عازم شده تا بفهمد که در آن جزیره چه اتفاقی افتاده است…
بخش اول بازی شامل جنگ شما با نیرو های کره ی شمالی می باشد. اما اوضاع به شکل بدتری تغییر می کند هنگامی که شی بیگانه از هم باز می شود و جزیره را منجمد می کند و بر آب و هوای زمین تاثیر می گذارد! در این هنگام دشمنان با هم متحد می شوند تا با این تهدید بمراتب خطرناک تر به مقابله بپردازند و آن را متوقف کنند و ادامه ی ماجرا… .
اگر شما Far Cry را بازی کرده باشید پس می دانید که Crytek کمپانی ای هست که به گیم پلی بدون محدودیت و باز بسیار اعتقاد دارد. زیبایی آن بازی به این علت بود که شما آزادی عمل کامل داشتید که به هر کجا بروید ضمن اینکه می توانستید به روش خودتان بازی کنید! اگر احساس جنگجویی داشتید می توانستید مسیر مستقیم را در پیش گیرید و با اسلحه به هنرنمایی بپردازید اما اگر شما در مهمات و میزان سلامتی با کمبود مواجه بودید می توانستید دزدکی و مخفیانه پیرامون جزیره را بپیمایید. در فارکرای بسیاری مواقع پیش می آمد که براستی حس می کردیم که در جنگل هستیم… .
Crysis تنها یک بازی Farcry نیست که موتور گرافیک پیشرفته تری داشته باشد! در این بازی قول یک بازی بزرگتر و پرمایه تری از بسیاری جهات داده شده. داستان قول داده شده که انعطاف پذیری زیادی داشته باشد برای مثال: اگر یکی از اعضای تیمتان خیلی زود کشته شود او دیگر بعد از آن نخواهد بود که به شما اطلاعات ارزشمندی دهد که ممکن است زنده ماندن را برای شما آسانتر کند. همچنین بر روی هوش مصنوعی انسان ها و موجودات بیگانه نیز بسیار کار شده! علاوه بر اینها به مانند FarCry در این بازی نیز وسابل نقلیه ی متنوعی وجود خواهد داشت.
Crysis همچنین از ظاهر بسیار واقع گرایانه تری نسبت به FarCry سود می برد. برای مثال: جنگل ها در Far Cry اگر چه به طور خارق العاده ای جذاب بودند اما عده ای ظاهر جنگل ها را تا حدودی پلاستیک مانند میدانستند! این بخاطر این بود که هنرمندان نتوانستند هیج جنگل واقعی در قلب اروپا پیدا کنند تا بر روی آن مطالعه کنند. بهترین کاری که توانستند انجام دهند این بود که به تعداد زیادی عکس نگاه کنند و از یک گلخانه ی گرمسیری در آلمان بازدید کنند. اما این دفعه Crytek یک تیم از هنرمندان و برنامه نویسان را به جاماییکا عازم کرد تا بر روی برگ درختان و نوع و پوشش زمین مطالعه کنند! نتیجه این شد که شاهد جنگل هایی بسیار بسیار واقعی تری در Crysis باشیم برای نمونه در این بازی می توان گیاهان را منهدم کرد!
و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن می باشد با نام Cry Engine 2. موتوری که به اعتقاد بسیاری، انتظارات از گرافیک و جلوه های ویژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد! بگذارید به گوشه ای از ویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم: Volumetric Clouds, Real-time Ambient Maps, Depth of Field, Motion Blur, Soft Shadows, Sneak Peak Crysis, soft vegetation bending, high-dynamic range rendering, sub surface scattering.
این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود. Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل آینده شناخته می شود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته می شود. البته این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای مشاهده ی تمام جلوه های بکار رفته در این بازی شما حتما به یک کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت.

حداقل سيستم مورد نياز:

CPU: Core 2 Duo/Athlon X2 or better
RAM: 1.5GB
Video Card: NVIDIA 7800 Series, ATI Radeon 1800 Series or better
VRAM: 512MB of Graphics Memory
Storage: 12GB
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible
OS: Microsoft Windows XP or Vista
DirectX: DX9.0c or DX10 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (ع) فرمودند:
قِیلَ لِاَمِیرالمُومِنینَ مَا الزُّهدُ فِی الدُّنیا؟ قَالَ : تَنَکّب حَرَامهَا.

از امیر المومنین پرسیده شد که: زهد در دنیا چیست؟ فرمود: اعراض و دوری کردن از حرام خدا.

(جهاد با نفس، ح 621 )

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي ابعاد قلب يک انسان بالغ 12×9×6 سانتيمتر مي باشد و وزن آن در مردها به 300 گرم و در خانم ها به 250 گرم مي رسد.
  • آيا مي دانستي که چاقي نه تنها براي قلب مضر است ، بلکه براساس تحقيقات جديد بر کل سلامت شخص از جمله توانايي هاي ذهني او تاثير منفي به جاي مي گذارد.
  • آيا مي دانستي که حس بويايي خرس قطبي بسيار قوي است به طوري که مي تواند بوي لاشه نهنگ يا خوک مرده را از سي کيلومتري احساس کند.
  • آيا مي دانستي که دانه هاي گوجه فرنگي داراي روغن مي باشند که براي تهيه مارگارين، سالاد و صابون مصرف مي شود.
  • آيا مي دانستي که سال 1930 ميلادى نزديک به بيست و يک هزار پزشک آمريکاى کشيدن سيگار را براى بهبود سرفه و خارش گلو تاييد کرده بودند.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دینداری

«دینداری در آخرالزمان مانند گرفتن پاره های آتش در دست است» (حضرت محمد(ص))
مولایم تو غریبی و دین از تو غریب تر. و چه سخت است تحمل این همه غربت برای کسی که تصمیم گرفته منتظر تو باشد.
چه سخت است تحمل دنیایی که بی دینی را می پسندد و دیندار را محکوم به غربت می کند. آری مؤمن در دنیا غریب است. و در این روزها مؤمنان همان عدۀ قلیلی را مانند که همراه موسی داخل کشتی نجات شدند. با این تفاوت که این روزها طوفان و موجهای مهیب و مهلک دنیا به سوی همین عدۀ قلیل می شتابد.
ای دنیا! چه بگویم از تو که به اهلت هم وفا نمی کنی. اما چقدر کمند آنهایی که از تشنگی می میرند ولی سراب تو را نمی پسندند.
حق داری اگر اینگونه با ابهت و قدرت با مؤمنانی که به دنبال آخرتند می جنگی، چون خود ما انسانها به تو بها داده ایم. مخصوصا این روزها ارزش و بهایت بالا گرفته. حق داری اگر با عده ای قلیل بجنگی که اکثریت یار توأند. حتی خیلی از آنهایی که لاف آخرت را می زنند با تو پیمان اخوت بسته اند. خیلی هایشان عهد بسته اند که هر جا حرف از سود و زیان تو شد، حتی به بهای فروختن آخرت، حتی به بهای نادیده گرفتن بهشت و آتش جهنم، از تو جانبداری کنند.
اما ای دنیا، از این همه توجه به خود مغرور نشو، که محبوبیتت چندان پایدار نیست. دیری نمی پاید که تو و اهلت نابود می شوید و آن قلیل مردمانی که تو بنای ناسازگاری را با آنها گذاشتی وارثان زمین می شوند. آنگاه دیگر حسرت سودی ندارد.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

تولد یک نوزاد پسر عجیب الخلقه با یک آلت تناسلی در پشت

یک نوزاد عجیب الخلقه با یک آلت تناسلی مردانه در پشتش به دنیا آمد. مادر این نوزاد چینی که در استان هنان به دنیا آمده است زایمان سختی داشت.
نوزاد طی یک عمل جراحی در 27 می در تیان ژین به دنیا آمد.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت؛ پزشکان بعد از سه ساعت جراحی توانستند با موفقیت آلت تناسلی اضافی را از پشت نوزاد جدا کنند.
این پزشکان اعلام کرده اند جراحی این نوزاد بسیار موفقیت آمیز بوده و حال نوزاد نیز رضایتبخش است!

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نوشته های شاهنامه ستیزانه قبیله گرایان به گونه ای خسته کننده یکسان و یکنواختند؛ «فردوسی یک شاعر نژادپرست بود که با دریافت پول از سران جنبش شعوبیه شاهنامه را سرود»، «فردوسی شاهنامه را به سفارش سلطان محمود غزنوی و برای دریافت پول سرود»، «شاهنامه در راستای ستایش برتری نژادی فارسها و کتابی ترک ستیز و عرب ستیز است»، «شاهنامه را بروزگار پهلویها و بزور سرنیزه به مردم غیر فارس ایران تحمیل کردند و تا پیش از آن کسی شاهنامه را نمی شناخت»
و کوتاه سخن اینکه همان کسانی که در نکوهش "سوسک"، هزاران هزارشان به خیابان می ریزند ولی در برابر سرکوب همه سویه زنان ایرانی دم فرو می بندند و سنگسار زنان این آب و خاک سرسوزنی شرمگینشان نمی کند، بناگاه فمینیست تر از هر فمینیستی دم از "زن ستیزی فردوسی" می زنند و مشت بر قرآن می کوبند که خود آنجا بوده اند و بچشم خود دیده و به گوش خود شنیده اند که چگونه فرزانه توس سروده است: «زن و اژدها هر دو در خاک به»!
مرا به این سخنان بی پایه کاری نیست و بدنبال پاسخگوئی به این سخنان نیز نیستم. پژوهشگران بسیاری در باره این فرافکنیها سخن گفته اند و مشت قبیله گرایان را باز کرده اند.
برای نمونه می توان در باره "زن ستیزی" فردوسی به نوشته زیر (1) نگاه کرد و دید که همین مصرع بالا نیز در هیچکدام از دستنوشته های شناخته شده شاهنامه یافت نمی شود.
می خواهم در اینجا نشان دهم که شاهنامه را بیهوده و از سر گشاده دستی نیست که شناسنامه ملی ایرانیان می نامم.
میخواهم به پیدایش و گسترش این کتاب ارجمند و جایگاه آن هم در دربارهای شاهان ترکتبار و هم در دلهای مردمان ایران زمین از هر زبان و تباری که بودند بپردازم و قبیله گرایان و جدائی خواهان نژادپرست را بپرسم که راستی را اینهمه شاهان ترکتبار و ترکزبان در درازای هزار سال بر کیستی "تورکی" خود و بر "ترکستیزی" فردوسی آگاه نمی بودند و ایران و جهان می بایست هزاره ای را چشم در راه می نشستند تا قبیله گرایان واپس مانده چشم به گیتی بگشایند و ما را از کیستی "تورکی" مان آگاه کنند و در گوشمان بخوانند که پدرانمان بی خرد و ناآگاه بودند اگر که شاهنامه را از بر می کردند و نامهای برگرفته از آن را بر فرزندانشان می نهادند و شاهانمان کور و کر بودند که در دربارشان شاهنامه خوانی براه بود و بر نگارگری و "تذهیب" آن همت می گماشتند.

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الشعراء آيات: 227 محل نزول: مکه

 
قَالَ فَعَلْتُهَا إِذًا وَأَنَا مِنَ الضَّالِّينَ 20 فَفَرَرْتُ مِنكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْمًا وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ 21 وَتِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّهَا عَلَيَّ أَنْ عَبَّدتَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ 22 قَالَ فِرْعَوْنُ وَمَا رَبُّ الْعَالَمِينَ 23 قَالَ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا إن كُنتُم مُّوقِنِينَ 24 قَالَ لِمَنْ حَوْلَهُ أَلَا تَسْتَمِعُونَ 25 قَالَ رَبُّكُمْ وَرَبُّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ 26 قَالَ إِنَّ رَسُولَكُمُ الَّذِي أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ لَمَجْنُونٌ 27 قَالَ رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَمَا بَيْنَهُمَا إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ 28 قَالَ لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلَهًا غَيْرِي لَأَجْعَلَنَّكَ مِنَ الْمَسْجُونِينَ 29 قَالَ أَوَلَوْ جِئْتُكَ بِشَيْءٍ مُّبِينٍ 30 قَالَ فَأْتِ بِهِ إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ 31 فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ ثُعْبَانٌ مُّبِينٌ 32 وَنَزَعَ يَدَهُ فَإِذَا هِيَ بَيْضَاء لِلنَّاظِرِينَ 33 قَالَ لِلْمَلَإِ حَوْلَهُ إِنَّ هَذَا لَسَاحِرٌ عَلِيمٌ 34 يُرِيدُ أَن يُخْرِجَكُم مِّنْ أَرْضِكُم بِسِحْرِهِ فَمَاذَا تَأْمُرُونَ 35 قَالُوا أَرْجِهِ وَأَخَاهُ وَابْعَثْ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ 36 يَأْتُوكَ بِكُلِّ سَحَّارٍ عَلِيمٍ 37 فَجُمِعَ السَّحَرَةُ لِمِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ 38 وَقِيلَ لِلنَّاسِ هَلْ أَنتُم مُّجْتَمِعُونَ 39

 

ترجمه فارسي مکارم
(موسى) گفت: «من آن كار را انجام دادم در حالى كه از بى‏خبران بودم! «20» پس هنگامى كه از شما ترسيدم فرار كردم; و پروردگارم به من حكمت و دانش بخشيد، و مرا از پيامبران قرار داد! «21» آيا اين منتى است كه تو بر من مى‏گذارى كه بنى اسرائيل را برده خود ساخته‏اى؟!» «22» فرعون گفت: «پروردگار عالميان چيست؟!» «23» (موسى) گفت: «پروردگار آسمانها و زمين و آنچه ميان آن دو است، اگر اهل يقين هستيد!» «24» (فرعون) به اطرافيانش گفت: «آيا نمى‏شنويد (اين مرد چه مى‏گويد)؟!» «25» (موسى) گفت: «او پروردگار شما و پروردگار نياكان شماست!» «26» (فرعون) گفت: «پيامبرى كه بسوى شما فرستاده شده مسلما ديوانه است!» «27» (موسى) گفت: «او پروردگار مشرق و مغرب و آنچه ميان آن دو است مى‏باشد، اگر شما عقل و انديشه خود را به كار مى‏گرفتيد!» «28» (فرعون خشمگين شد و) گفت: «اگر معبودى غير از من برگزينى، تو را از زندانيان قرار خواهم داد!» «29» (موسى) گفت: «حتى اگر نشانه آشكارى براى تو بياورم (باز ايمان نمى‏آورى)؟!» «30» گفت: «اگر راست مى‏گويى آن را بياور!» «31» در اين هنگام موسى عصاى خود را افكند، و ناگهان مار عظيم و آشكارى شد; «32» و دست خود را (در گريبان فرو برد و) بيرون آورد، و در برابر بينندگان سفيد و روشن بود «33» (فرعون) به گروهى كه اطراف او بودند گفت: «اين ساحر آگاه و ماهرى است! «34» او مى‏خواهد با سحرش شما را از سرزمينتان بيرون كند! شما چه نظر مى‏دهيد؟» «35» گفتند: «او و برادرش را مهلت ده; و ماموران را براى بسيج به تمام شهرها اعزام كن، «36» تا هر ساحر ماهر و دانايى را نزد تو آورند!» «37» سرانجام ساحران براى وعده‏گاه روز معينى جمع‏آورى شدند «38» و به مردم گفته شد: «آيا شما نيز (در اين صحنه) اجتماع مى‏كنيد «39»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hariri_sh54@yahoo.com

بنام خدا
با سلام مخسته نباشید
تشکر از ایمیلهای سایتتون
آیا تا بحال به سایت پخش زنده از حرم امام رضا علیه السلام رجوع کردید من بعضی مواقع به ایمیلهای شما نگاه می کنم (در اوقات فراغت) و نمی دانم که آیا این لینک را در سایت گذاردید ولی اگر دوست دارید یک روز لینک سایت پخش زنده از حرم امام رضا را قرار دهید
آدرس سایت پخش زنده: Www.Razavi.Tv

 
 

محفوظ

داستان يه حالگيري خيلي شديد!

دخترجواني از مکزيک براي يک مأموريت اداري چندماهه به آرژانتين منتقل شد.
پس از دوماه، نامه اي از نامزد مکزيکي خود دريافت مي کند به اين مضمون:
لوراي عزيز، متأسفانه ديگر نمي توانم به اين رابطه از راه دور ادامه بدهم و بايد بگويم که دراين مدت ده بار به توخيانت کرده ام !!! ومي دانم که نه تو و نه من شايسته اين وضع نيستيم. من را ببخش و عکسي که به تو داده بودم برايم پس بفرست
باعشق : روبرت

دخترجوان رنجيـده خاطر از رفتار مرد، از همه همکاران و دوستانش مي خواهد که عکسي از نامزد، برادر، پسرعمو، پسردايي ... خودشان به او قرض بدهند و همه آن عکسها را که کلی بودند با عکس روبرت، نامزد بي وفايش، در يک پاکت گذاشته و همراه با يادداشتي برايش پست مي کند، به اين مضمون:
روبرت عزيز، مرا ببخش، اما هر چه فکر کردم قيافه تو را به ياد نياوردم، لطفاً عکس خودت را از ميان عکسهاي توي پاکت جدا کن و بقيه را به من برگردان .....

 

 

shirazi_mary@yahoo.com

سلام
بالاخره بعد از 60 روز، مسئول کانون رهپویان وصال، اجازه پیدا کردن که برن و از نزدیک صحنه رو ببینن
آخه حاج آقا انجوی هم توی این مدت، غریبه شده بودن
ولی خدا رو شکر می کنیم که دعای خود شهدا نتیجه داد و دعا می کنیم که ان شاءالله، ما هم بتونیم هم سربازهای خوبی برای آقامون باشیم و هم ادامه دهندگان راستین راه شهدا
حالا هم می تونید از این دوتا لینک پایین، مصاحبه با آقای انجوی و تصاویر مربوط به 16 خرداد رو ببینید

http://www.rahpouyan.com/tasvir/870316.asp 

http://www.rahpouyan.com/article/showart.asp?sid=250&aid=2987 

تا بعد...

 

 

firef0x2@yahoo.com

چشمانت خلاصه ی آتش فشان است ،
هم رنگ ِ خاک ِ دیاری که دوستش می دارم !
چال ِ کنج لبانت
هلالک ِ جُفتی ماه است
با خورشیدی در قفا
که مردمان ِ سرزمین ِ قلب ِ مرا
به وِلوِله وا میدارد
با انگشت ِ اشاره ی رو به آسمان !
خنده ات باران ِ مروارید است
و اخمت
زلزله یی که شهر ِ آرزوهایم را
ویران میکند !

تو را نگاه میکنم
و جهان رنگ می بازد
نگاهت میکنم
و خود را نمی بینم !

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

اسلام و وطن

سلام خدمت مبین عزیز که با جامعه کوچکی که به وجود اورده معنای واقعی ازادی بیان و ازادی اندیشه و گفتمان رو باز کرده.
میخواستم سخن کوتاهی رو با دوست خوبمون اقای غفاری در میون بزارم.دوست عزیز از نوشتت معلومه که خیلی خودتو معروف میدونی که البته تو این جامعه کوچک کاملا راست میگی.جوری معروف شدی که همه تو این شهر کوچکمون به نام شهر مبین میشناسنت.همانطور که تو جامعه بزرگتر یعنی زمین امثال سلمان رشدی و غیره رو میتوان گفت معروفند.مطمئنا منظور جمله منو گرفتی.
دوست عزیز تو جواب هیچ کسو ندادی .فقط بازم حرفای قبلتو که سرشار از منطق هست رو بازم تکرار کردی.عموما تو جواب باید چیزی بگی که با گفته قبلیت که اونو مخاطب به چالش کشیده فرق کنه نه اینکه بازم همونو بگی.
و اما اصل مطلبی که منو واداشت تا برات بنویسم:
احسنت.احسنت .واقعا من پیشت کم اوردم.خیلی سرت میشه.جدی میگم نمیخوام طعنه بزنم.خیلی هوش سرشاری داری.میدونی برا چی؟؟؟؟یه دفعه تمام سخنان دوستان دیگه رو با هم اوردی و به طرز زرنگی به بعضی از اون سخنان جاخالی دادی و اینطور به مخاطب نشون میدی که با یه نامه تمام حرفای مخالفان تفکرت رو جواب دادی.احسنت.من ایمان اوردم که تو یه نوجون نیستی.چون نوجون اینقدر دیگه نمیتونه سیاست داشته باشه.
دوست عزیز تو کجا به نامه و حرفای من جواب دادی؟؟؟حتما مثل اون یکی دوست خوبمون پورچستای عزیز جواب داد!!!؟؟؟
من گفتم بورو تو گوگل یا هر جای دیگه تا میتونی وصیتنامه شهیدان که همون بسیجیان واقعی بودن رو بخون ببین کجاش میتونی ببینی که برای وطن رفتن؟؟؟اگر تو یک وصیتنامه پیدا کنی که حرفتو تائید کنه من برات به جاش ده تا میارم.اصلا بیست تا میارم.شرط خوبیه؟؟؟همه همشهریهای مبین هم شاهد هستن که چه شرطی رو من میذارم.عزیز من.من میگم اون بسیجی که تو برای موجه کردن خودت ازش دم میزنی حرفایی میزنه که دقیقا 180 درجه با حرفای تو فرق میکنه.اون بسیجی های واقعی همش میگفتن راه امام.دفاع از ولایت فقیه.دفاع از اسلام.دفاع از ایران اسلامی.ایرانی که اسلامشون رو حفظ کنه.ایران رو برای ایران بودنش اهمیت نمیدادن.اونا میدونستن که فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزشهاست.اصلا یه پیشنهاد دیگه بورو قشنگ بگرد ببین تو کدوم وصیت نامه شهیدان اسلام که هشت سال هدفشون مبارزه با کفر جهانی بوده حرفی از داریوش کبیر زده شده باشه؟؟؟؟.اصلا من همه غفاری ها و پورچستا ها را دعوت میکنم برن تا میتونن وصیتنامه شهیدان رو بخونن و جمله ای از داریوش و کوروش کبیر رو پیدا کنن..چطوره؟؟؟؟اقای غفاری منطق ما اینه.میتونی جواب بیار.نه اینکه جمله منو قاطی بقیه حرفا کنی و بعد جواب نداده ازش بگذری ای سیاستمدار.در اخر بگم دوست من کسی با شخص تو مشکل نداره همه با تفکرت مشکل دارن که تفکر همون ملی مذهبی ها و منافقین کوردل و تروریست اول انقلاب هست که میخوان اسلام رو از جامعه و قوانین جامعه بگیرن.پس زیاد خودتونو تحویل نگیرید.
در ضمن از تمام وطن پرستانی که به من ایمیل میزنن وبا الفاظ بالای 18 سال بنده رو مورد خطاب قرار میدن و امامهای معصوم منو با فحش ناموسی خودشون معرفی میکنن تشکر میکنم که هر روز بیشترو بیشتر چهره واقعی وطن پرستیشونو و دلهای سیاهشونو به من نشون میدن تا من بیشتر و بهتر برا حفظ دینمو حفظ اسلامم سعی کنم.

 

 

dfaf0628@yahoo.com

انگشت نگاري از داوطلبان کنکور ارشد پزشکي

رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت از به کارگيري دستگاه ثبت اثر انگشت در کنکور کارشناسي ارشد پزشکي خبر داد و گفت؛ اثر انگشت داوطلبان هنگام ورود به کنکور با اثر انگشت آنها پس از پذيرش و ورود به دانشگاه براي جلوگيري از هرگونه تقلب مطابقت داده مي شود. به گزارش مهر کيقباد طاهرنژاد با بيان اين خبر، دلايل استفاده از اين شيوه را تسهيل در روند ثبت اطلاعات در بانک اطلاعات اعلام کرد؛ با کمک اين دستگاه اثر انگشت داوطلب در بدو ورود به جلسه کنکور در بانک اطلاعات آزمون ثبت مي شود و پس از پذيرش فرد داوطلب در دانشگاه مربوطه، اثر انگشت وي در هنگام ثبت نام در دانشگاه با اثر مربوط به زمان آزمون مطابقت داده مي شود. رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت همچنين از ارائه پاسخنامه داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي براي نخستين بار نيز خبر داد و گفت؛ کليه داوطلبان همراه با کليد نهايي خود مي توانند تصوير پاسخنامه خود را دريافت کنند.

agha ma khodemun ham be khodemun etemad nadarim pas chera vaghti baraee voroud be amrica

 

.

alirezamajidi@gmail.com

کار حرفه‌ای با USB فلش درایوها

هنوز خاطره ناخوشایند فلاپی دیسک‌ها از خاطرمان محو نشده است، وسایل آزاردهنده‌ای با ظرفیت و سرعت کم به همراه سر و صدای قابل توجه که تازه قابل اعتماد هم نبودند.
با فراگیر شدن USB فلش درایوها و پایین آمدن قیمت آنها همراه با افزایش روزافزون ظرفیتشان، ما قدم به دوران جدید گذاشته‌ایم! هم‌اکنون در جیب و کیف بسیاری از مردم می‌توانید فلش درایوها با ظرفیت‌ها و برندها و اشکال مختلف پیدا کنید. اما کاربران این فلش درایوها تا چه حد حرفه‌ای هستند و تا چه میزان از ظرفیت‌های این وسیله استفاده می‌کنند؟
یک USB ‌فلش درایو از دو جزء اصلی تشکیل شده است، یک حافظه فلش از نوع NAND و یک رابط USB ‌که به کمک آن به کامپیوتر متصل می‌شود. اکثریت کاربران از فلش درایوها برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند، حالا این اطلاعات می‌تواند فایل‌های موسیقی موجود در کامپیوتر یک دوست باشد یا یک مقاله و صفحه اینترنتی که یک نفر در کافی‌نتی دانلود کرده است یا فایل‌های ضروری که یک نفر در شرکت روی آنها کار کرده است.

نرم‌افزارهای پرتابل: نرم‌افزار پرتابل به نرم‌افزاری گفته می‌شود که برای نصب در USB فلش درایوها یا انواع حافظه‌های خارجی دیگر مثل هارد اکسترنال یا مثلا آی‌پاد و PDA مناسب باشد. 3 ویژگی اصلی این نرم‌افزارها عبارتند از:
1- نیازی به نصب روی کامپیوتری که فلش درایو به آن متصل می‌شود، نداشته باشند.
2- همه تنظیمات و تغییراتی که کاربر در حین کار با این نرم‌افزارها انجام می‌دهد، روی خود فلش درایو ذخیره شود.
3- بعد از استفاده و جدا شدن فلش درایو از کامپیوتر، هیچ ردپایی از استفاده از نرم‌افزار در کامپیوتر باقی نماند.

چرا نرم‌افزار پرتابل؟ با تعریفی که از نرم‌افزار پرتابل به عمل آمد، به احتمال زیاد کاربردهای مختلف آن را باید حدس زده باشید، اما اینجا مثال‌هایی می‌زنم:

- به شرکت یا کافی‌نتی می‌روید و از اینکه مرورگر فایرفاکس روی سیستمشان نصب نشده، خشمگین می‌شوید! سه راه بیشتر پیش رو ندارید، یا باید با اینترنت اکسپلورر بسازید و بسوزید! یا اینکه هر بار با مرارت زیاد فایرفاکس را دانلود و نصب کنید! یا اینکه از نرم‌افزار پرتابل فایرفاکس استفاده کنید.
راه اول سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد، راه دوم عملا با سرعت پایین اینترنت در ایران بسیار دشوار است و چندان هم منطقی نیست، چون هر بار با فایرفاکس بکر بدون هیچ یک از افزونه‌‌ها و استایل‌های دوست‌داشتنی‌تان و بدون بوک‌مارک‌هایتان روبرو هستید. اما در راه سوم شما یک فایرفاکس دارید که همیشه همراهتان است و شما را تنها نمی‌گذارد!

- به خانه دوستتان می‌روید و می‌بینید که از بس حرفه‌ای است، هیچ یک از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس را نصب نکرده است. پس چطور باید یک فایل ورد را به او نشان بدهید!

- باز هم به خانه دوستتان می‌روید و می‌خواهید یک فایل ویدئویی جالب را به او نشان بدهید، اما ان فایل را هیچ یک از نرم‌افزارهای او نشان نمی‌دهند، با خودتان فکر می کنید کاش VLC Media Player، این نمایش‌دهنده همه‌کاره و همه من حریف فایل‌های صوتی تصویری همراهم بود!

نرم‌افزارهای پرتابل لیست بلندبالایی دارند، اما در اینجا و در سایت Portable Apps، می‌توانید لیست ضروری‌ترین آنها را هم ببینید.

 portable_apps_logo.png

نرم‌افزارهای معرفی شده در این سایت بسیار متنوع هستند، از نرم‌افزارهای رایت کردن سی‌دی گرفته تا نرم‌افزار زیپ و unzip کردن فایل‌ها و از نرم‌افزار ویرایش فایل‌های صوتی گرفته تا نرم‌افزار سودوکو!
توجه کنید که شما با دانلود و نصب این برنامه‌ها در واقع دو تیر با یک نشان میِ‌زنید، هم از همه مزایای نرم‌افزارهای پرتابل استفاده می‌کنید و هم یکی از کاربران نرم‌افزارهای کدباز یا اپن سورس می‌شوید. بله! شما می‌توانید با معرفی نرم‌افزارهای کدباز این سایت، به فرهنگ اپن سورس هم کمک کنید و به دوستانتان نشان دهید که اپن سورس بودن یک نرم‌افزار به معنی ضعیف بودن آن نیست و چه بسیارند نرم‌افزارهای کدبازی که هیچ حریفی در بین نرم افزارهای غیررایگان ندارند!
راضی نشده‌اید و دنبال نرم‌افزارهای پرتابل دیگری هستید؟! پس این هم مجموعه‌ای از 100 نرم‌افزار پرتابل برتر در وبلاگ makeuseof.com!
در این صفحه حتی می‌توانید ابونتوی پرتابل را هم بیابید یا ایکس پی پرتابل را! بله! شما حتی می‌توایند سیستم عامل مورد علاقه‌تان را از روی فلش درایو همراه خود فرابخوانید!
اما فارغ از زمینه کاری و نوع استفاده‌ای که از USB فلش درایو خود می‌کنید، توصیه می‌کنم حتما از این نرم‌افزارها برای استفاده بهتر از فلش درایو خود استفاده کنید:

- جلوگیری از ویروسی شدن فلش درایو: فرض کنید فلش خود را به سیستمی متصل کرده‌اید که احتمال آلودگی آن بالاست و شما نگران ویروسی شدن فلش خود هستید. می توانید ThumbScrew را دانلود کنید و بعد با راست کلیک روی آیکون آن، فلش خود را فقط قابل خوانش Read Only کنید.

- فلش درایو خود را راحت خارج کنید!: حتما می‌دانید که برای خارج کردن ایمن یک فلش درایو، بدون از دست دادن احتمالی دیتا، باید حتما روی Safely Remove Hardware کلیک کنید. ولی این کار هم آزاردهنده است، هم ممکن است فراموش شود. این را هم در نظر بگیرید که این کار برای کسی که چند ابزار USB را به کامپیوترش متصل کرده است، می تواند گیج‌کننده هم باشد!
چاره کار استفاده از این نرم‌افزار کوچک اما سودمند است، هر بار که می‌خواهید یک وسیله USB را خارج کنید، می‌توایند روی آیکون آن دابل کلیک کنید، لیستی از ابزارهای متصل به USB به شما نشان داده خواهد شد و شما می توانید وسیله‌ مورد نظر را انتخاب کنید.

- اجرای خودکار نرم‌افزارهای فلش درایو: کافی است USB Autorun را دانلود کنید و نرم‌افزارهایی را که دوست دارید به صورت خودکار اجرا شوند (Autorun) را مشخص کنید. مثلا می‌توانید فایرفاکس و یا نرم‌افزار بسیار ضروی Pidgin را اتوران کنید!

- پشتیبان‌گیری خودکار از فایل‌های ضروی: شاید این ترفند برای برخی بسیار سودمند باشد. کسی را در نظر بگیرید که اطلاعات بسیار مهم و ضروری‌ای روی سیستمش دارد و چون نمی‌خواهد یک حادثه باعث از دست رفتن اطلاعات شود، همواره مجبور است با وسواس فایل‌ها و فولدرهایی را روی فلش درایو خود ذخیره کند، پیداست که چنین کاری خسته‌کننده است و ممکن است گاهی هم فراموش شود. با دانلود Synctoy application می‌توانید، این کار را بسیار آسان کنید. توضیحات بیشتر در اینجا.

USB فلش درایو اینجانب: دلایل انتخاب ظرفیت بالا، برند و از همه مهم‌تر تاشو بودن USB، حواستان باشد درپوش USB را گم نکنید!

 img_1555_sony-micro-vault-8gb-in-out_450x360.jpg

یک USB فلش درایو چند کاره و سودمند!

 computer-usb-flash-drive-lowres-Tool3.jpg

این هم USB فاش درایوی که به موازات پر شدن از اطلاعات باد می‌کند!

 flashbag.jpg

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

دليل گرانى‌هاى مشكوك در دولت نهم چيست؟

اخيرا رئيس جمهور با انتشار يادداشتي در وبلاگ خود، دليل برخى گرانى ها را ائتلاف مافيايى در بخشى از بازار با برخى سياستمداران دانست. رئيس شوراى اصناف كشور نيز در گفتگويي برخي جزئيات اين ائتلاف مافيايي را تشريح كرده كه قطعا مورد توجه فطرتهاي بيدار و حقيقت جويان قرار مي گيرد.
آنچه مي خوانيد روشنگري محمد آزاد رئيس شوراي اصناف كشور، درباره برخي گراني هاي مشكوك اخير و پيوند آن با برخي سودجويي‌ها و اراده هاي سياسي است:
متأسفانه ما در جامعه با مقدار زيادى پول سرگردان روبه رو هستيم، صاحبان اين پول ها به اين دليل كه پول هايشان از طرف حكومت در سال هاى پيش درست ساماندهى نشده و سياست هاى پولى نيز نتوانسته آنها را جمع كند مى توانند اثراتى را بر اقتصاد ما بگذارند، آنها با استفاده از اين پول هر روز سراغ يك كالا مى روند تا با خريد كلان و تجميع آن قيمتش را افزايش دهند.
من يادم هست كه يك زمانى اين افراد رفتند سراغ آهن، آهن را مى خريدند و بعد از كمياب شدن آن، آن را گران مى كردند، بعد از آنكه از سوى دولت يك سرى تمهيداتى براى شكستن قيمت آهن به كار بسته شد همان زمان كه ديدند قيمت آهن دارد افت مى كند رفتند سراغ سكه و طلا؛ آنقدر سكه و طلا خريدند و گران كردند تا بانك مركزى آمد و گفت هر روز به مقدار نامحدود سكه مى فروشم.
بعد از پائين آمدن قيمت سكه رفتند سراغ برنج و زمانى كه ديدند مقدارى برنج خارجى وارد شده و به اصطلاح قيمت دارد افت مى كند رفتند دنبال قند و شكر، در حاليكه كارخانجات قند و شكر دارند اعلام مى كنند كه ما آنقدر قند و شكر داريم كه به اصطلاح داريم منفجر مى شويم.
اين عده دو هدف دارند يكى سودجويى و هدف دوم سياسى است. آنها از اين طريق مى خواهند به اقتصاد و كشور ضربه بزنند و يا اينكه نشان بدهند دولت كار آمد نيست كه هدف دوم اينها خيلى پررنگ است.
اينها مافياى اقتصادى اند و حضور آنها را قدر مسلم بايد حقيقت دانست، اينها از بيماريهاى اقتصادى كشور ماست كه ان شاءالله با همت مسئولين و قوه قضائيه و دادستانى كل كشور اين بيماريها دقيقاً شناسايى و معالجه شود تا مردم ما بتوانند نفس راحتى بكشند.
در دوران سازندگى و در همان سالهاى۷۳ و ۷۴ كه با الگوى بانك جهانى و معيارهاى تعريف شده از سوى آنان قرار شد كارهاى اقتصادى دولت، به مردم منتقل شود، عده اى از مديران داخلى زيرمجموعه دولت كه غير از حقوقى كه از دولت مى گرفتند، درآمدهاى ديگرى نيز از قبل همان شركت هايى كه مديريت شان را بر عهده داشتند، كسب مى كردند ديدند با خصوصى سازى به شكل صحيح، اين درآمدهاى اضافى مى پرد.
لذا آمدند خودشان را در قالب مردم جا زدند و خودشان بخش خصوصى شدند به گونه اى كه هر چيزى را كه مى خواستند به مردم واگذار كنند اولين خريدارانش همين افراد بودند چون به خوبى مى دانستند ارزش واقعى اين كارخانجاتى كه مى خواهد واگذار شود چه قدر است.
آنها مى دانستند چگونه مى توانند به قيمت ارزان بخرند و سود ببرند، از همان وقت، يك سرمايه بادآورده و البته نامشروعى نصيب بعضى ها شد، ضمن اينكه عده اى هم با داشتن رانت هاى اطلاعاتى وارد مبادلات شدند و ضربه جدى بر پيكره اقتصاد كشور وارد آوردند.
يك گروه سياسى خاص هنگامى كه در سوم تير۸۴ ديدند فرد ديگرى دارد مى آيد فعاليت هاى اقتصادى تخريبى خودشان را گسترده تر كردند و به سرعت آن افزودند به گونه اى كه علاوه بر سودى كه نصيبشان مى شود به طرف مقابلشان كه رئيس جمهور باشد ضربه مى زنند؛ البته دولت با توجه به عدالت طلبى اى كه دارد، تلاش خودش را براى مبارزه با اين مفسدين به كار بسته است.
عده اى هستند كه در گروه هاى مختلف سياسى قرار گرفته اند، كسانى كه يا در رأس امور و قدرت هستند يا در كنار آن؛ آنان على رغم اينكه خودشان مى دانند راهى كه دولت نهم دارد مى رود راه درستى است و اگر مخالفت هايى مى شود اين مخالفت ها ريشه سياسى دارند، آنها از اين طريق مى خواهند بگويند فعاليت هاى دولت نتيجه مثبتى نداشته است...

 

 

niceboy_1360@yahoo.com

سمی مهلک برای آینده سیاسی کشور؛
چرا به جاي "ما قال"
به من ‌قال مي‌پردازيد؟!

اظهار نظر يک فرد که گفته مي شود از اعضاي هيئت تحقيق و تفحص قوه قضائيه در مجلس بوده است اين روزها به جنجالي بزرگ مبدل شد. اين ماجرا با حمله بي سابقه و سراسري جريان ها به "شخص وي" در حال دنبال شدن است. اين درحالي است که تا کنون هيچ اقدامي از سوي گروه ها در مقام تکذيب يا رد ادعاهاي مطرح شده از طرف پاليزدار صورت نگرفته است.
آسيب شناسي خط مشي هاي سياسي و واکنش هاي جريان ها به رويدادهاي جاري در برگيرنده نکاتي است که اهميت آنها برکسي پوشيده نيست. 
پاليزدار در گفتگو با رسانه هاي خارجي که خود جای سوال دارد و البته صحت انجام این گفتگوها نیز محل پرسش دارد، عنوان نموده که مسوول اجرائي تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در سازمان بازرسي کل کشور بوده است. وي پس از آنکه اتهامات سنگيني را به برخي افراد وارد کرد با واکنش تند برخي جريان ها روبرو شد. 
از سويي جريان هاي رسانه اي خاص با تمرکز بر روي شخصيت وي تمام توان خود را به کار بردند تا شخص مورد نظر را با عباراتي همچون جعل عنوان، مفسد اقتصادي و چندين اتهام ديگر معرفي کنند که مخاطب در نخستين برخورد با اين هجمه قبل از هر چيز به اين سمت و سو سوق پيدا مي کند که پاليزدار دروغگو و شياد است
سوال اساسي و مهم اين است که چرا به جاي حمله به شخصيت فردي پاليزدار، هيچ کس اتهامات مطرح شده از جانب وي را تکذيب نمي کند؟! 
در ماجراي شهرام جزايري نيز به محض آنکه وي در جايگاه متهم و زنداني قرار گرفت برخي جريان ها به سرعت به واکاوي پيشينه زندگي و مشي خانوادگي وي پرداختند و جريان هاي مختلف در مقام روان شناس تلاش کردند تصوير مشمئز کننده اي از شخصيت وي ارائه دهند. مشکل اينجاست که اساسا وقتي اتهامي مطرح مي شود که جنبه عمومي دارد، بازيگران سياسي در صحنه ملي با قدرتي خارق العاده تلاش مي کنند با ناديده گرفتن اصل اتهام و پاسخ مناسب به آن، موج حملات را به شخصيت افراد روانه کنند
در پيش گرفتن اين روش براي آينده سياسي کشور سهمي مهلک بحساب مي آيد چرا که صرفنظر از ماجراي پاليزدار، بدعت هائي در فضاي سياسي کشور باب مي‌شود که دير يا زود گريبان خود هجمه کنندگان به شخصيت افراد راخواهد گرفت
در تاريخ اسلام نمونه هاي فراواني از جدال احسن توام با منطق و عقلانيت مشاهده شده است. در سيره امامان معصوم نيز رسم اين بوده که با مخالفان و اتهام زنندگان به نرمي گفتگو شده و اتهامات مخالفان يک به يک و با استناد به مدارک بررسي مي شده است. 
ماجراي پاليزدار و ادعاهاي مطرح شده از جانب وي، تلاش سازماندهي شده برخي جريان هاي مشخص براي انداختن هماهنگ توپ به زمين جرياني ديگر و به عبارتي زمينه چيني از موضوعي خاص براي تخريب يک گروه سياسي ديگر است. 
نکته ديگر نيز برخورد قوه قضائيه با اين فرد و همچنين اطلاع رساني در مورد وي بوده است؛ اگر نامبرده متخلف است و اظهاراتش غيرقانوني است بايد به سرعت اظهارات و خود شخص تکذيب و طبق قانون با وي برخورد مي‌شد و اگر به تازگي و يکباره اسنادي از وي در مورد فساد اقتصادي رو شده است(!!) بايد پرسيد آيا با همه مفسدان اقتصادي اين گونه رفتار مي‌شود که تا جايي سر از محل امن خود بر نياورند، قانون با آنها کاري ندارد؟!

 

 

myringofpower2002@yahoo.com

مرتضی کاتوزیان
(به بهانه برپایی نمایشگاه آثار مرتضی کاتوزیان در کاخ موزه سعد آباد)

مرتضی کاتوزیان دیگر برای من یک نام نیست, شعریست که لطافت بی نظیرش را از میان سادگی ها, دردها و دستهای پینه بسته طبقه زحمت کش این آب و خاک کسب کرده است.
مرتضی کاتوزیان نقاشی است که نوای ایران را با آثارش می سراید, نقاشی که با عمیق ترین لایه های روح شما گفتگو می کند.
لطف را می جوید و آنرا در ساده ترین اتفاقات زندگی ساده ترین مردم این دیار می یابد و این اتفاقات را چنان با لطف به تصویر می کشد که گویی در داد و ستد عادی و روزانه بازار, در خستگی کارگری ساده و زحمتکش, در بازیهای ساده و خاکی کودکان, در راه رفتن یک پیرمرد روستایی, در خوابیدن یک نوزاد شیرخوار, در نگاه خسته مادری مهربان, در سادگی و بی آلایشی دختری عامی و....
دریایی از عشق و لطافت را یافته است که اینچنین بیننده آثارش را منقلب و مسحور می سازد.
تحسین و آفرین در مقابل صداقت و بی کرانگی لطف آثار این هنرمند رنگ می بازد و خجلت زده می ماند و این سوال دل انگیز مدام در ذهن بیننده موج می زند که این چه هنریست که اینگونه با وجدان و فطرت خاک گرفته اعماق وجود ما که سالهاست که در پس نقشهای رنگارنگ ناموزون و زشت سیرت فراموش شده است, گره می خورد. این چه نقشی است که حسرت از دست دادن کرم و صداقت و منش از یاد رفته ایرانیمان را در ما زنده می کند.
نگاره های ساده و بی همتای او وجودی را در وجود ما بیدار می کند, گویی در هر نگاه به آثارش او در کنار شما حضور دارد و عشق و محبت هستی را در هر مرتبه ای که در دنیای اطراف ما وجود دارد به روح سرگردان و گمگشته امروزی ما عرضه می کند.
دورادور دست این هنرمند بزرگ را می بوسم و هنر متعالی و مردمی و ایرانیش را ارج می نهم و خداوند را سپاسگذارم از آن رو که آموختم:
"یک هنرمند اصیل معانی عمیق و والای زندگی را نه در پیچ و خم رمزآلود نقشهای پیچیده, که در سادگی و لطف عادی ترین رویدادهای دنیای هر روزه پیرامون خود می یابد و این یافتن ممکن نمی شود مگر آنکه نگاه او از گرد و غبار افکار و ذهنیت های پوچ و فریبنده رهایی یافته و متعالی گشته باشد."

 

 

chehrzad332@yahoo.com

خطر فرقه محتشميه!
نكاتي درباره سخنراني اخير سيد علي اكبر محتشمي در اصفهان

«متأسفانه امروز افرادي که مسائل اوليه اسلام را درک نکرده‌اند، ايدئولوگ يک جريان تندرو شده‌اند و هيچ تفاوتي بين فرقه مصباحيه و طالبان و جاهلان صدر اسلام وجود ندارد »(بخشي از سخنان محتشمي در اصفهان)

واكنشهاي مثبت و منفي به سخنان اخير محتشمي همچنان ادامه دارد. سخناني كه بيش از هر چيز بيانگر عقده‌ها و كينه‌هاي جناحي و سياسي ايشان بود تا دلسوزي و پايبندي به خط امام ادعايي آقاي محتشمي. ايشان در اين سخنراني اتهام‌هاي جالبي را به ديگران نسبت داده‌اند كه خود زماني به آنها افتخار مي‌كرد! اتهامي از جنس تندروي و خشونت. احتمالا بخاطر داريد كه پس از حمله عراق به كويت در سال 69 كه منجر به لشگركشي آمريكا به منطقه شد، صدام براي جلب حمايت ديگران، شعار مبارزه با آمريكا را سر داد و چند موشك هم به خاك اسرائيل پرتاب كرد و همين كار او باعث شد كه آدمهايي در ايران ذوق زده شوند و بيانيه صادر كنند و خواستار مشاركت ايران در جنگ به نفع عراق و صدام بشوند! افرادي كه در آن دوران به عنوان نيروهاي تندرو شناخته مي‌شدند و خودشان هم به اين ويژگي افتخار مي‌كردند. آدمهايي از جنس علي اكبر محتشمي. محتشمي همان زمان در مصاحبه‌اي بر لزوم جهاد عليه آمريكا تاكيد كرد و خواهان مشاركت ايران در جنگ شد:
«امروز بحث بر سر گذشته ايران و عراق نيست. امروز آمريكا و صليبي هاي غربي براي نابود كردن ماشين جنگي عراق و سپس به پرداختن انقلاب اسلامي ايران و تمام حركت هاي آزادي بخش و تثبيت و تحكيم رژيم اشغالگر قدس به منطقه آمده اند. . . امروز مسلمان منطقه، بخصوص ملت رشيد ايران وظيفه شرعي دارند كه در جهادي مقدس به مقابله با نيروهاي كفر آمريكا و ناتو برخيزند، انقلاب و نظام جمهوري اسلامي نمي تواند در اين جنگ خانمان سوز نسبت به سرنوشت مسلمانان بي تفاوت بماند، ملت ايران راه امام را مي پيمايد و از ولايت فقيه پيروي مي كند. . . آمريكا و كفر جهاني به يك كشور اسلامي حمله كرده است و امروز خبري رسيد كه كربلا و نجف ما هدف آماج بمب هاي آمريكا قرار گرفته اند. چرا ملت ايران و ملت اسلام در سكوتي مرگبار به سر مي برند؟ آيا وظيفه نداريم؟ آيا ملت و كشور عراق مسلمان نيستند؟ آيا اين امام نيست كه با فرياد رسا وظيفه هر مسلمان را دفاع از اسلام و مسلمين و سرزمين مسلمان ها اعلام مي كند؟جمهوري اسلامي و ملت مسلمان ايران با توجه به اصول و آرمانهايش از هر كشور ديگر اولي و احق است كه در جهاد مقدس عليه آمريكا شركت كند و بايد خليج فارس گورستان آمريكايي ها شود. . . امروز اگر پاسخ ياللمظلوم مسلمين عراق و كويت را نداديم، چه انتظاري است كه اگر فردا به انقلاب اسلامي و ملت ما حمله كرد مسلمانان جهان با ما همدردي كنند. مسلمانان جهان با پذيرش رهبري اسلامي ايران توقع دارند پرچمداري جهاد و مبارزه با آمريكا در دست ايران و انقلاب ايران باشد. حوادث و بحران اخير يادآور رويارويي و صف آرايي «خالد بن وليد» در برابر ابرقدرت هاي صدر اسلام است او كه عمري در صف كفر، شمشير به روي پيامبر و مسلمانان كشيد ولي در نهايت فاتح بزرگي براي مسلمانان شد. امروز دنياي كفر در مقابل ملت مسلمان عراق و فلسطين به عنوان خاكريز اول قرار گرفته است و به يقين خاكريز بعدي، انقلاب و مسلمان ايران است. ما از چه مي ترسيم بگذار تا با عزت و شرف زندگي كنيم و بميريم، زندگي زير سايه سرنيزه هاي آمريكا براي ما ذلت، اسارت و ننگ است. » (روزنامه جمهوري اسلامي، دوشنبه 1 بهمن 1369، شماره .3377) جالب اينجاست كه اين سخنان محتشمي زماني بيان شد كه تنها دو سال از پايان جنگ ايران و عراق مي‌گذشت و كشور با انواع و اقسام مشكلات داخلي و خارجي دست به گريبان بود و معلوم نبود كه اين جهاد مقدس محتشمي چه عواقب ناگواري را براي ايران منجر مي‌شد؟! ….
ايشان همچنين در بخشي ديگر از سخنان خود در اصفهان به نقش مردم در حكومت اشاره كرد و گفت:« رأي مردم از اصول اسلامي است و تا مردم بيعت نکنند و رأي ندهند هيچ کس مشروعيت پيدا نمي‌کند و اين از اصول غيرقابل خدشه اسلامي است.» اين سخنان محتشمي را با سخنان سيد محمد خاتمي مقايسه كنيد كه در سال 63 گفته بود: «حاکم را رأی مردم تعیین نمی کند، حاکم را خدا معین می‌کند. برخلاف حکومتهای عرفی حالا از هر نوعش باشند… در اسلام رأی مردم، انسانی را حاکم نمیگرداند. در نظام اسلامی همین ملاک ها باید بر مردم حاکم باشد. این امور، اموری نیست که به رأی مردم ایجاد بشود.»
از مقايسه سخنان بالا، اين احتمالات مطرح ميشود كه :
1- نظر خاتمي، همان نظر مجمع روحانيون و اعضاي آن (همچون محتشمي و …) بوده كه در آن دوره به نقش مردم معتقد نبودند.
2- ديدگاه خاتمي نظر شخصي وي بوده و ربطي به خط امام و مجمع روحانيون نداشته است. پس با اين وجود همان اتهاماتي كه محتشمي به آيت الله مصباح وارد كرده است، به خاتمي هم وارد مي‌شود چرا كه خاتمي در دوره‌اي پيرو فرقه مصباحيه بوده!
3- مجمع روحانيون و اعضاي آن (خاتمي و محتشمي و …) در دوره‌اي منكر نقش مردم در حكومت بودند، اما بعدا اين ديدگاه را كنار گذاشته‌اند.
4- با توجه به فرض سوم، بايد ديد كه مجمع روحانيون در آن زمان به ديدگاه و انديشه امام نزديك بود يا در اين زمان؟! اگر در آن زمان، پس سخنان اخير محتشمي درباره مصباح خلاف واقع است و اگر در اين زمان به خط امام نزديكترند، پس سخنان آن دورانشان مخالف انديشه امام بود!!

 
 

babakn_naseri10@yahoo.com

رئوس مطالب جدید و خلاصه نظریات
آقای پورپیرار چیست؟

 اساس نظریات جدید تاریخی آقای ناصر پورپیرار درباره‌ی تاریخ و فرهنگ شرق میانه، در دوره‌ی ما قبل و ما بعد اسلام، بر افشای مطلب به عمد پنهان نگاه داشته شده‌ی قتل عام پوریم و تبعات حاصل از آن قرار دارد. بر اساس این نظریات آن نسل‌کشی برنامه ریزی شده، موجب انهدام کامل تمدن و تجمع مردم ممتاز شرق میانه تا حد امحاء کامل حیات انسانی در حوزه‌ای وسیع شده است که در زیر به فشرده کاملی از آن اشاره می‌شود و مشروح مطالب و مستندات آن را می‌توانید در بخش «آثار، نوشته‌ها و کتاب‌های آقای پورپیرار» بیابید.
1- منطقه‌ی شرق میانه، شامل محدوده‌ی تقریبی شام تا ایران، حداقل 7 هزار سال تاریخ و قدمت متمدنانه دارد.
2- بنی اسراییل پس از خروج از مصر، در جست و جوی مکان استقرار، به جای آماده سازی زمینه‌های همزیستی مسالمت آمیز، به سبب نژاد و قوم‌پرستی ویژه‌ی یهود، با مقابله‌ی نظامی با بومیان منطقه، چنان‌که شرح‌هایی از آن درگیری‌های سبعانه در تورات نیز آمده است، موجب ایجاد نفرت از آن قوم در میان مردم شرق میانه شده است.
3- سرانجام این تجاوزات متعدد یهود به فلسطینیان و عاموریان و آرامیان و غیره، که اوج آن در تحرکات نظامی زمان حضرت داود دیده می‌شود و شاید هم به تقاضای مردم مغلوب خون‌ریزی‌های وحشیانه‌ی یهود شده است، دو امپراتوری قدرتمند آشور و بابل، چندین بار اورشلیم را مورد تهدید و تخریب قرار دادند و در نهایت، موجب انهدام کامل اورشلیم به وسیله‌ی بخت النصر پادشاه بابل و انتقال اسیران و ثروت یهود به بابل شد.
4- رابی‌ها و سران کنیسه، سال‌ها پس از این شکست کامل، برای آزاد کردن اسیران بلند پایه و سرمایه‌ی کنیسه از اسارت بابل، چنان‌که در تورات به جزییات تشریح شده، موفق به جلب همکاری و موافقت سر کرده‌ی یک قوم وحشی ساکن شمال کوه‌های قفقاز، به نام کورش شدند تا با حمله به بابل موجب رهایی آن اسیران و ثروت یهود شود. همکاری داخلی ستون پنجم و حمایت و هدایت‌های همه جانبه‌ی یهود به اضافه اعمال وحشیانه‌ترین خشونت‌ها، سرانجام موجب پیروزی نهایی کورش در جنگ با بابلیان و سقوط آن تمدن و فرهنگ فوق عالی منطقه‌ی ما شد. در مقابل نیز، به پاس تقدیر از کورش، علاوه بر پاداش‌های مادی فراوان، عنوان «مسیح» نیز، مشرکانه و بدون اذن الهی، به او بخشیده می‌شود و این موضوع، در تورات‌های یک قرن پیش، به وضوح ثبت شده است. اما در میان امت اسلامی و به دلیل ایمان مسلمانان به عیسی ابن مریم به عنوان مسیح واقعی و پیامبر الهی، چنان‌چه در قرآن نیز مندرج است، آنوسیان به خدمت گرفته شدند تا به جای عنوان مسیح، عنوان ذوالقرنین را به مزدور نابودکننده‌ی مادر شهرهای جهان یعنی بابل ببخشند که پیامبری فاقد پیروان و تا حدی ناشناخته بود تا قداست و احترام یهود به کورش جنایت‌کار، به نوعی، به امت اسلامی نیز تسری داده شود.
5- مبارزه‌ی متحدانه‌ی اقوام سراسر منطقه در حمایت از بقایای در حال مقاومت بابلیان، موجب یک سلسله ستیزه‌های پیاپی میان نیزه داران هخامنشی و اقوام متعددی در شرق میانه شد که شرح نسبتا مفصلی از آن، در کتیبه‌ی داریوشی بیستون مسطور است. تجربه این ستیز، سرانجام به بومیان این خطه آموخت که عدم توفیق نظامی آنان در مقابله با آدم‌کشان هخامنشی، وجود ستون پنجم مخفی یهودیان در میان بومیان شرق میانه است، نقشی که هنوز هم با همان سبک، به وسیله‌ی آنوسییان رخنه کرده در میان مسلمین انجام می‌شود. به همین دلیل، چنان‌که باز هم در تورات نیز مضبوط است، مردم منطقه تصمیم می‌گیرند که ابتدا یهودیان جا خوش کرده در میان خویش را، در روزی معین و در تمام نقاط، قتل عام کنند.
6- تورات می‌نویسد که رهبران یهود، از طریق همان ستون پنجم خویش، از این نیت مردم منطقه با خبر می‌شوند و تصمیم به عکس‌العملی پیش‌دستانه و قتل‌عام عمومی دشمنان خود می‌گیرند. این اقدام، چنان که اسناد متعدد مختلف و نیز متن کتاب استر تورات، آن را تایید می‌کنند، منجر به چنان کشتار وسیعی می‌شود که تاریخ یهود، از آن روز، به نام روز مقابله‌ی پوریم یاد می‌کند و همه ساله، اقدام به آن را جشن می‌گیرد.
7- حاصل این کشتار و نسل کشی کامل، موجب پیدایش دوران طولانی بیش از 2000 هزار ساله سکوت تمدنی و تولیدی در ایران (و 1200 ساله در سراسر منطقه‌ی شرق میانه) می‌شود و تنها محرک و موجب حرکت دوباره اجتماعی در بین النهرین نیز، از پس طلوع اسلام آغاز می‌شود. بنا بر اسناد باستان‌شناختی ایران در این فاصله‌ی دراز، به جز یک دوران مهاجرت یونانیان به ایران، پس از شکست از رومیان، به سبب فقدان عامل انسانی و زیر بناهای اجتماعی، کوچک‌ترین علامتی از حضور اقتصادی و سیاسی و فرهنگی از خود نشان نداده است که بخشی از اسناد این فقدان حیات انسانی، در «بررسی اسناد و ادله رخداد پلید پوریم» ذکر شده است.
8- پس از طلوع اسلام که عامل ایجاد تحرک تدریجی حیات متمرکز در شرق میانه بود، به ایران نیز نیروهایی به صورت مهاجر از اطراف مرزهای‌بیرونی، وارد می‌شوند و زیستگاه‌هایی عمدتا با حالت دفاعی که ناشی از هراس آنان در برخورد با بقایای سوخته و تخریب شده‌ی تجمعات بومی و منهدم شده پیش از حادثه پوریم بود، در قلاعی بر بلندی‌ها ساکن شده‌اند. مردم کنونی خطه‌ی ایران، دنباله‌ی این مهاجران‌اند که در دوران پس از اسلام و در سایه‌ی حیات و حمایت اسلامی، به تدریج وارد این کشور شده‌اند.
9- یهودیان، با هدف پنهان نگاه داشتن ارتکاب به آن قتل عام وسیع، در دوران جدید، برای ایران تهی از سکنه، تاریخ‌های جاعلانه متعدد نوشته و در آن‌ها، جاعلانه کوشیده‌اند که سراسر دوران تاریخی ایران را مملو از جوشش حیات و نمایه‌های پیشرفت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ... نمایش دهند.
10- حاصل این اقدام برنامه‌ریزی و دوران‌بندی شده آنان و نیز به سبب بی‌خبری ناشی از جدید الورود بودن اقوام مهاجر، منجر به اوضاع کنونی شده است که مردم ایران در حال حاضر کم‌ترین اطلاع درستی از حقایق تاریخی و فرهنگی خویش ندارند و در میان مردابی از دروغ‌های یهود ساخته دست و پا می‌زنند. مجموعه تلاش‌های نوشتاری آقای پورپیرار که به هزاران صفحه مطالب منتشر شده به صورت کتاب و مقالات وبلاگی و مصاحبه‌ها سر می‌زند، در کار اثبات این نادرستی‌ها در تاریخ ایران است که یکی از موثرترین اقدامات ایشان در این راه، همکاری در تولید یک مستند بسیار ارزنده با همکاری گروهی از دانشجویان مستند ساز به سرپرستی استاد مجتبی غفوری از تخت‌جمشید است که موجب بیداری و تحسین عمومی شده است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن، روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، مقاله، گزارش و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •      لازم به ذکر است مطالب نوشته شده در بخش «مطالب ارسالي اعضا» الزاما بيانگر ديدگاهها و نظرات مجله نمي باشد، و اين قسمت (مطالب ارسالي اعضا) صرفا به عنوان تريبوني آزاد، انعکاس دهنده نظرات دوستان مي باشد. 

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان(!) در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم.

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

27 خرداد / 16 ژوئن / 12 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
27 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
قتل عام كرماني ها و خارج ساختن 20 هزار جفت چشم از مردان اين شهر

قسمتي از ارگ (دژ) بم كه در عهد ساسانيان ساخته شده است.

از آنجا كه محاصره شهر كرمان توسط نيروهاي آغامحمدخان قاجار بيش از يك ماه به طور انجاميد، ميان مورخان بر سر روزي كه خان قاجار [در آن زمان هنوز تاجگذاري نكرده بود كه او را «شاه» خطاب كنند] پس از سقوط شهر دستور درآوردن 20 هزار جفت چشم از مردان و قتل چهار هزار نفر ديگر و فروش اسيران به بردگي و تخريب كرمان را صادر كرد با جزيي تفاوت اختلاف نظر است. از روايتهايي كه به دست داده شده است چنين بر مي آيد كه اين جنايت، چند روز پيش از آغاز تابستان و به قول غالب 17 ژوئن در سال 1794 ميلادي روي داده است. چنين فاجعه بشري كه نهايت وحشي گري بود در ايامي روي داد كه انقلاب فرانسه به سراسر اروپا گسترش مي يافت و به همراه آن منشور حقوق بشر . ناپلئون به عنوان ژنرال انقلاب گام به ميدان گذارده بود. همه جا صحبت از عقايد منتسكيو و جان لاك بود. در آمريكا، سه سال از تصويب اصلاحيه هاي قانون اساسي اين فدراسيون كه به « بيل آو رايتز » معروفند و حقوق انسان ازجمله حق حمل اسلحه را تضمين كرده اند مي گذشت. در آلمان؛ فردريك شيلر Schiller آموزش زيبايي هنرهاي انساني و زيبايي شناسي را توصيه مي كرد. در اروپا بردگي لغو و مقررات تثبيت قيمتها به اجرا در مي آمد و ....
     نظر به اين كه حكومت ايران ار آن پس تاسال 1925 در دست قاجارها بود و در دوران پهلوي هم عمدتا رجال عهد قاجار بر سر كار بودند به مصيبتي كه بر كرمانيان وارد آمد آن طور كه بايد ، توجه نشد. اگر چنين فاجعه يي در كشوري ديگر صورت گرفته بود آن را در تقويم هاي عمومي ذكر مي كردند ، هر سال ياد آور مي شدند و دست كم در شهر و ايالت مربوط روز بزرگداشت مقتولين تعيين و تعطيل عمومي اعلام مي شد و ....
    كرمان، شهر باستاني ايران كه اردشير بابكان به آن عشق مي ورزيد به لطفعلي خان زند آخرين امير اين خانواده ايراني كه گرفتار خيانت مقامات و حملات خان قاجار شده بود پناه داده بود. شهر از ماه دسامبر تحت محاصره سپاه قاجار قرار گرفته بود و مقاومت مي كرد. بيشتر مورخان تأييد نكرده اند كه سقوط كرمان در نتيجه خيانت يك دروازه بان آن بود. كرمان در طول محاصره دچار كمبود شديد خواربار شده بود و بسياري از مردمي را كه وجود آنان در شهر ضرورت نداشت بيرون فرستاده بودند. علت طولاني شدن محاصره، عمدتاً اين بود كه قاجارها توپخانه نداشتند و نيز علاقه كرماني ها به شخص لطفعلي خان بود كه مردي به غايت شجاع بود و رفتاري نيكو داشت. به علاوه كمكهاي كريم خان، سر سلسله زند به كرمان بود. پس از فرار شجاعانه لطفعلي خان كه خود را روز بعد به «بم» رساند شهر تصرف شد و خان قاجار دستور بيرون آوردن چشمان 20 هزار مردكرماني و قتل چهار هزار تن ديگر و تخريب شهر را صادر كرد و پس از كور كردن خان زند كه در بم دستـگير شده بود رهسپار شيراز شـد كه «ابراهيم خان»، كلانتر شيراز از در دوستي با او درآمـده بود. كـرمان سالها بعد، دوبـاره سازي شد. پاره اي از نـوشته هاي پيش از ميلاد كـرمان را «بـوتيا Botia» و «كرمانيا» هم نوشته اند، ولي در نوشته هاي Ptolemaeus جغرافي دان و فضاشناسي كه صدسال زودتر از حكمراني اردشير اول مي زيست «كرمان» خوانده شده است. در پاره اي نوشته هاي بعد از ساسانيان از آن «به دسير يا به دشير Behdesir» هم ياد شده است. عنوان كرمان (آثار باستاني يافت شده در شهداد) همان تمدن ايلام در شرق ايران بوده است.

ارگ بم كه لطفعلي خان زند پس از شكسته شدن محاصره كرمان به آنجا پناه برد، ولي حاكم بم او را به خان قاجار تحويل داد كه نخست وي را كور كرد و سپس به قتل رسانيد.

 

تعطيل بازار و اجتماع در بهارستان

27 خرداد سال 1287 هجري خورشيدي بازار تهران به نام مخالفت با استبداد محمدعلي شاه قاجار تعطيل كرد و مردم در بهارستان جمع شدند . اين وضعيت تا تيرماه و به توپ بسته شدن عمارت مجلس هر روز به چشم مي خورد.
    

 

فرماندار كمونيست تهران

عباس اسکندري

27 خرداد 1325 تهران داراي يك فرماندار كمونيست شد . در اين روز عباس اسكندري ناشر روزنامه سياست و از سران و موسسان حزب توده ايران كه بعدا هم نماينده مجلس شد به سمت فرماندار پايتخت تعيين گرديد .يك ماه پس از اين انتصاب، حزب توده اعلام كرد كه با حزب ايران ائتلاف كرده است.
حزب توده در بهمن سال 1327 و پس از ماجراي تيراندازي به سوي شاه در دانشگاه تهران غيرقانوني اعلام شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
16 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نزاکت كاپيتاليستي از ديدگاه خروشچف

17 ژوئن سال 1961 ، دوهفته پس از انجام مذاكرات دو روزه كندي و خروشچف سران آمريكا و شوروي در شهر وين، در رسانه ها فاش شد كه در حاشيه اين مذاكرات بسيار جدي ، جان اف. كندي رئيس جمهوري وقت آمريكا به چند حركت غير عادي خروشچف از جمله كوبيندن لنگه كفش بر تريبون جلسه رسمي سازمان ملل ، خروخ خشم آلود از جلسه مذاكره و ... اشاره كرده بود . خروشچف در پاسخ گفته بود نزاكتهايي كه شما به آن پايبند هستيد « نزاكت كاپيتاليستي » هستند ؛ يك سوسياليست نقش بازي نمي كند ، هرچه را كه در دل دارد آشگار مي سازد . ما نمي خواهيم كسي را فريب بدهيم ؛ در ظاهر لبخند بزنيم ، دست بدهيم و تعظيم كنيم و در باطن خنجر بزنيم . فرهنگ سوسياليستي با فرهنگ كاپيتاليستي و در نتيجه ديپلماسي طرفين تفاوت دارد . شما مختاريد كه رفتار ما را هر جور كه بخواهيد تفسير وتعبير كنيد ، ما نقش بازي نمي كنيم ؛ زيرا كه نمي ترسيم و قصد فريب هم نداريم .
    در مذاكرات جدي سران دو كشور مسائل مهم في مابين از جمله قصد شوروي به سپردن امور برلن شرقي به دولت آلمان شرقي و نيز مسئله لائوس مطرح شده بود و خرشچف گفته بود كه كمونيستها ي لائوس در كار خود استقلال دارند و او نمي تواند به آنان امر و نهي كند مگر اين كه نظرش را بخواهند . ولي مي تواند كه نظر آمريكا را بدون تفسير وتنها به عنوان يك پيام رسان به آنان برساند.

 

نخستين خلبان زن که عرض اقيانوس اطلس را با پرواز پيمود

بانو "اميليا ارهارتAmelia Earhart" (عکس بالا) پس از 20 ساعت و 40 دقيقه پرواز و پيمودن عرض اقيانوس اطلس 17 ژوئن سال 1928 در ساوت ويلز انگلستان فرود آمد. وي اين پرواز را با يک هواپيماي دريايي ( هواپيمايي که قادر به نشستن و برخاستن از روي آب است ) پيمود. او از کانادا ( نيو فاوند لند ) به پرواز درآمده بود. اميليا که ساکن بوستون آمريکا بود نخستين خلبان زن است که عرض اقيانوس اطلس را با پرواز پيمود.

برخي ديگر از رويدادهاي 17 ژوئن

  • 1939:   بكار بردن گيوتين براي اعدام ، پس از يك قرن و نيم ممنوع شد. اين وسيله براي اعدام سريع و بدون درد در جريان انقلاب فرانسه ساخته شده بود.
        

  • 1885:   مجسمه فرشته آزادي هديه فرانسه به آمريكا با كشتي وارد نيويورك شد.

  • 1945:   نخستين عمل پيوند كليه درشهر شيكاگو آمريكا انجام گرفت و به تدريج عموميت يافت.

  • 1963:   ديوان عالي آمريكا در اين روز در سال 1963 با صدور يك حكم قرائت انجيل و خواندن دعا در مدارس عمومي اين كشور را عملي مغاير قانون اساسي آن كشور اعلام و ممنوع كرد.

  • 1967:   جمهوري خلق چين 1967 اعلام داشت كه داراي بمب هيدروژني ( ترمونوكلئر ) هم شده است و اين سلاح ، ديگر در انحصار دو ابرقدرت نيست. اين كشور سالها بيش از اين داراي بمب اتمي شده بود.

  • 1971:   دولت آمريكا جزيره اوكيناوا ژاپن را كه در 1945 اشغال نظامي كرده بود به اين كشور تحويل داد به اين شرط كه پايگاه نظامي خودرا در انجا حفظ كند.

  • 1982:   ريگان رئيس جمهوري وقت آمريكا در نطق خود در سازمان ملل از شوروي به عنوان « امپراتوري شر» نام برد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ورود اردوي سيد ضياءُ الدّين طباطبايي عامل انگليس به تهران

    12 جمادي الثاني 1339 - اردوي سيد ضياءُ الدّين طباطبايي عامل انگليس وارد تهران شد و بعد از مدتي به سربازان رضاخان ميرپنج پيوست. قواي رضاخان هم ازقزوين به طرف تهران حركت كرده بود. سيد ضيا پس ازكودتا درتهران و شهرستانها حكومت نظامي اعلام كرد. درپي اين حوادث بيشتر علما و افراد صاحب نفوذ توقيف يا تبعيد شدند و مجلس شوراي ملي تعطيل شد. درنخستين روزها، دولت كودتا معاهده مودت ايران و روس را امضا كرد و قرارداد1919ايران و انگليس را لغو كرد و نويد اصلاحات اجتماعي فراواني را به مردم داد. اما چندي بعد كابينه كودتا كه به كابينه سياه مشهوربود سقوط كرد و سيد ضياء به بغداد گريخت.

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    MIT Technology Review
    ماه ژوئن

    جديدترين شماره از ماهنامه
    MIT Technology Review

    تاریخ انتشار: ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 105
    حجم فایل: 9 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    آکواریم چند ضلعی

    اگر شما هم مثل من به نگهداری ماهی های آکواریمی علاقمند هستید و به دنبال یک آکواریم زیبا و عجیب و غریب می گردید می توانید از طرح مبتکرین کمپانی yanko Design ایده گرفته و فضایی زیبا برای ماهیهای کوچک و زیبای خود برای شنا کردن فراهم سازید. اکثر اوقات ماهی ها دوست دارند در کانالها و حفره های آب حرکت کنند و به عقیده بسیاری از زیست شناسان , این حرکت و تغییر فشار آب وارد بر جسمشان باعث شادی و نشاط ماهی گشته و نوعی بازی برایش محسوب می شود. این آکواریم چند ضلعی می تواند احساس حرکت در کانالها و حفره های آب را برای ماهی ایجاد کند و شما نیز از شنای زیبای آنها احساس طراوت و شادابی کنید. نمی دانستیم که  که شاید روزی اکواریم های مستطیل شکل و تنگ های کوچک هم برای ماهی ها قدیمی شود!
    منبع

    پایه کتاب با یک چراغ مطالعه متحرک

    گجت زیبایی را که در تصویر مشاهده میکنید می تواند برای علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی هدیه بسیار مناسبی باشد. می توانید کتابتان را در هر سایز و اندازه ای که هست بر روی پایه این کاور قرار داده و از چراغ مطالعه کوچک و زیبایی که به کمک یک بازوی متحرک جابه جا میشود  استفاده کرده و خطوط را دنبال کنید. برای استفاده از چراغ آن نیز می توانید از باتری های قلمی ساده و معمولی استفاده کنید. این کاور برای کتابها در سایز های مختلف موجود است و می توانید با قیمتی در حدود 14.95$ آن را در بازار های اقلام فانتزی لوازم التحریر پیدا کنید.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    منطق هرمنوتیکی هیدگر
    و زندآگاهی حکمت انسی

    نويسنده: محمد مددپور

    روش‌های‌ ابژكتیو و سوبژكتیو مطالعه‌ی‌ هنر و پدیدارهای‌ انسانی‌ در دوران‌ اخیر مورد انتقاد برخی‌ متفكران‌ قرار گرفته‌ است‌.
    هرمنوتیك‌ در حقیقت‌ مبادی‌ تفسیر و تأویل‌ متون‌ دینی‌ بود كه‌ در قرون‌ معاصر به‌ نحوی‌ وسیع‌تر از مطالعه‌ی‌ متون‌ دینی‌ مطرح‌ شده‌ و به‌ تدریج‌ به‌ صورت‌ یكی‌ از منطق‌های‌ مطالعه‌ی‌ مدرن‌ و پست‌مدرن‌ علوم‌ و معرفت‌ انسانی‌ درآمده‌ است‌.
    در روش‌ هرمنوتیك‌ شلایرماخر و دیلتای‌، مفسر و محقق‌ در وضعی‌ برین‌ جای‌ دارد. او از جانبی‌ هم‌ بر محیط‌ خویش‌ واقف‌ است‌، هم‌ با كوشش‌ خاص‌ خود دنیای‌ فرد مورد تحقیق‌ (نویسنده‌، نقاش‌ و به‌ طور كلی‌ صاحب‌ اثر) را درك‌ می‌كند.
    سعی‌ منطق‌ هرمنوتیكِ رسمی‌ فهم‌ نظری‌ «انسان‌» به‌ عنوان‌ موجودی‌ در صیرورت‌ تاریخی‌ است‌؛ بی‌آن‌كه‌ برای‌ این‌ صیرورت‌ جهتی‌ خاص‌ قائل‌ باشد. از این‌جا، «نسبیت‌» بر این‌ منطق‌ مسلط‌ است‌ و پیرو این‌ منطق‌ «تاریخ‌» را وسیله‌ی‌ تفسیر قرار می‌دهد.
    دیلتای‌ كوشید تا منطق‌ جدید هرمنوتیك‌ را در جهت‌ كارایی‌ علوم‌ انسانی‌ تدوین‌ كند. از این‌رو، مبادی‌ فلسفه‌ی‌ هگلی‌ را در حدّ «عالم‌ پدیدار» متنزل‌ می‌سازد و در مراتبی‌ بیش‌ از هگل‌، روان‌ را زمینی‌ و زمانی‌ می‌كند و این‌ نمی‌تواند جز همان‌ بسط‌ سوبژكتیویسم‌ ذاتی‌ تاریخ‌ و علم‌ جدید باشد.
    اما راه‌ و رسم‌ هرمنوتیك‌ غیررسمی‌ كه‌ به‌ معنی‌ حقیقی‌ و دینی‌ آن‌، غیر از طریقت‌ فكری‌ متفكران‌ اومانیست‌ عصر حاضر است‌، همان‌ قوه‌ی‌ ادراك‌ و تفقّهی‌ است‌ كه‌ اولیاءالله را راسخ‌ در علم‌ دین‌ و معرفت‌ معنوی‌ می‌كند. در این‌جا، هرمنوتیك‌ با تأویل‌ پیوند می‌خورد. انسانی‌ كه‌ با حقیقت‌ اصیل‌ مواجهه‌ ندارد و احوالات‌ و مواجیدی‌ به‌ او دست‌ نمی‌دهد، نمی‌تواند از كثرت‌ عالم‌ محسوس‌ كنده‌ شود و به‌ تفقّه‌ و درایت‌ نسبت‌ به‌ باطن‌ اشیا و امور دست‌ یابد. مقدمه‌ی‌ چنین‌ تفقهی‌ حیرت‌ و مراتب‌ ششگانه‌ی‌ خوف‌ اجلال‌ است‌. حضور این‌ مراتب‌ خود حكایت‌ از مواجهه‌ی‌ آدمی‌ با حقیقت‌ می‌كند؛ مواجهه‌ای‌ كه‌ لازمه‌ی‌ آن‌ حضور حیرت‌ و هیبت‌ است‌. هرمنوتیك‌ همواره‌ به‌ حضور آدمی‌ و مبدأ حضور توجه‌ دارد؛ در حالی‌ كه‌ روش‌های‌ علمی‌ جدید اساس‌ را بر تبیین‌ علمی‌ و بیرونی‌ اشیا و امور قرار می‌دهند و از «حضور» هنرمند غفلت‌ می‌كنند.
    در نظر هیدگر و تفكر زندآگاهانه‌ی‌ او، انسان‌ تنها موجودی‌ است‌ كه‌ میان‌ حق‌ و خلق‌ سیر می‌كند: گاه‌ رو به‌ حق‌ می‌آورد و در وحدت‌ حقانی‌ مستغرق‌ می‌گردد و گاه‌ رو به‌ خلق‌ می‌كند و در كثرت‌ و غوغای‌ خلق‌ گم‌ می‌شود. او برای‌ وجود خاص‌ آدمی‌، یعنی‌ «دازَین‌» (Dasein) این‌ سیر را به‌ «اگزیستانس‌» و تقرّر ظهوری‌ تعبیر می‌كند و ذات‌ آدمی‌ و تفكر او را در این‌ سیر متحقق‌ می‌داند. اگر دازین‌ رو به‌ حق‌ و وجود كند، اگزیستانسش‌ حقیقی‌ و بالعكس‌، اگزیستانسش‌ مجازی‌ خواهد بود. این‌ دو مرتبه‌ كه‌ فضای‌ حقیقی‌ و تعلقاتش‌ خاص‌ دازین‌ است‌، با درایتی‌ كه‌ دازین‌ از وجود دارد و یا كسب‌ می‌كند، ظاهر می‌شود.
    مقصد هیدگر از اگزیستانس‌داشتن‌ افتادگی‌ وجود انسانی‌ میان‌ حق‌ و باطل‌ و سیر میان‌ آن‌ دو است‌. بشر كه‌ سیر میان‌ حق‌ و باطل‌ می‌كند، لاجرم‌ به‌ذات‌، اهـل‌ قرب‌ و بُعد است‌. همان‌طوری‌ كه‌ اگزیستانس‌ برای‌ دازین‌، حاكی‌ از افتادگی‌ میان‌ حق‌ و باطل‌ و سیر میان‌ آن‌ دو است‌، دازین‌ سیر دیگری‌ میان‌ حضور و حصول‌، یا اجمال‌ و تفصیل‌، دارد كه‌ وضع‌ و حال‌ بنیادی‌ اگزیستانس‌ او است‌. این‌ سیر را هیدگر «دور هرمنوتیك‌» می‌خواند و آن‌ را مقتضی‌ سیر و تفكر آدمی‌ می‌داند. توجه‌ به‌ افتادگی‌ انسان‌ در مراتب‌ این‌ سیر با هرمنوتیك‌ و زندآگاهی‌ اصیل‌ میسر می‌شود. به‌ این‌ ترتیب‌، هیدگر فراتر از دیلتای‌ می‌رود و صرفاً برای‌ تمهیدِ یك‌ «روش‌ رسمی‌» برای‌ علوم‌ انسانی‌ نمی‌كوشد، بلكه‌ به‌ تعاطی‌ هرمنوتیك‌ در ماهیت‌ و وجود و تفقّه‌ و درایت‌ می‌پردازد. هیدگر به‌ دور بنیادی‌ دیگری‌ قائل‌ است‌ كه‌ با هرمنوتیك‌ می‌توان‌ متعاطی‌ آن‌ شد.
    این‌ دور و ادوار همان‌ قول‌ به‌ ادوار و اكوار تاریخی‌ وجود است‌. هیدگر می‌گوید در هر دوره‌ای‌ از ادوار تاریخی‌ حوالت‌ چنان‌ است‌ كه‌ حقیقتی‌ تحقّق‌ پیدا می‌كند و تحقّق‌ این‌ حقیقت‌ مستلزم‌ خفای‌ دیگر است‌. در این‌ مواقف‌، نوری‌ غلبه‌ می‌كند و انوار دیگر مورد غفلت‌ قرار می‌گیرد. متفكر آلمانی‌ این‌ مواقف‌ را مواقف‌ وجود و حقیقتِ وجود می‌گوید.
    بنابراین‌، «حقیقتِ» متحقق‌ در ادوار در تفكر هیدگر با «روح‌ عینی‌» هگل‌ متفاوت‌ است‌؛ زیرا قول‌ به‌ روح‌ عینی‌ مستلزم‌ قبول‌ حلول‌ و اتحاد خدا و جهان‌ است‌. روان‌ هگلی‌ امری‌ زمانی‌ و مكانی‌ است‌ كه‌ قائم‌ به‌ قیام‌ حلولی‌ در عالم‌ است‌ و معرفت‌ انسانی‌ نیز از صیرورت‌ روان‌ و تحقّق‌ آن‌ در صورت‌ سوژه‌ و ابژه‌ حاصل‌ می‌شود. روان‌ در سوژه‌ (موضوع‌ شناسایی‌) به‌ خودآگاهی‌ می‌رسد و خود را چون‌ ابژه‌ (متعلق‌ شناسایی‌) به‌ آن‌ می‌نماید. پس‌ سوژه‌ و ابژه‌ هر دو متفرع‌ از روان‌اند.
    ادوار و اكوار تاریخی‌ نزد حكمای‌ انسی‌ اسلام‌ با حقیقة‌الحقایق‌ و اسماء الهی‌ ارتباط‌ پیدا می‌كند. آدمیان‌ در هر دوره‌ در پرتو حقیقت‌، كه‌ به‌ معنی‌ كشف‌ حجاب‌ از رخسار اسمی‌ است‌ كه‌ انسان‌ مظهر آن‌ است‌، و بسته‌ به‌ جلوه‌ و ظهور و تجلّی‌ بی‌واسطه‌ی‌ این‌ اسم‌، به‌ عالم‌ می‌نگرند و عالم‌ و آدم‌ و مبدأ عالم‌ و آدم‌ را از افق‌ و منظر آن‌ می‌بینند.
    کتاب حاضر به قلم محمد مددپور با کنکاش در منطق هرمنوتیک رسمی و غیر رسمی حاضر سعی دارد تا تشابهات منطق هرمنونتیکی مارتین هایدگر را با حکمت انسی و اسلامی مورد بررسی قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● تفكّر حكمی‌ معنوی‌ با نظر تأویلی‌ و تمثیلی‌ در باب‌ ماهیت‌ هنر و آثار هنری

    ● سوابق‌ منطق‌ هرمنوتیك‌

    ● مبانی‌ منطق‌ جدید هرمنوتیك‌

    ● تجربه‌ی‌ حضوری‌ هنرمند برای‌ ورود به‌ عالم‌ انسانی‌ (عالم‌ هنرمند و...)

    ● منطق‌ جدید هرمنوتیك‌ و اومانیسم‌ و گذشت‌ از آن‌

    ● فلسفه‌ی‌ تاریخ‌ هگل‌ و ادوار تاریخی‌

    ● روح‌ تاریخی‌ زمانه‌ در نظر دیلتای‌

    ● ابتنای‌ تفكر حصولی‌ بر حضور قلبی‌ در زندآگاهی‌ دینی‌

    ● دازین‌ و اگزیستانس‌ در هرمنوتیك‌ هیدگری‌

    ● ادوار و اكوار تاریخی‌ و حضور انسانی‌ در تفكر هرمنوتیك‌ هیدگر

    ● ادوار و اكوار تاریخی‌ در حكمت‌ اُنسی‌ زندآگاهی‌ اسلامی‌

    ● حقیقت‌ و معرفت‌ تطبیقی‌ اُنسی‌ زندآگاهانه‌ و هرمنوتیك‌ هیدگری‌

    ● «واردات‌ قلبی‌»، وقت‌ و زمان‌ تاریخی‌ حكمت‌ اُنسی‌

    ● انكشاف‌ حقیقت‌ و فقر ذاتی‌

    ● انسان‌ و عالم‌ او

    ● شهود هرمنوتیك‌ (نحوه‌ی‌ سیر و سلوك‌ هرمنوتیك‌)

    ● عالَم‌ انسانی‌ و هنری‌

    ● یادداشت‌ها


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    به همین قرمزی

    نام فیلم: به همین قرمزی
    کارگردان: استاد خودپرداز
    نویسنده فیلمنامه، طراح طرح و ایده پرداز : شادنوش راست کردار، به تنهایی
    موسیقی: آی بالام
    تهیه‌کننده: خودی است
    بازیگران: هنگامه جدید الورود، حسین جدید الورود، مجید جدید الورود،‌ نسیم جدید الورود، و باقی قضایا.


    خلاصه داستان:
    داستان از جایی آغاز نمی شود. چراکه زندگی کسالت بار یک زن خانه‌دار این حرف ها را ندارد و بدون کنش و تنش پیش می‌رود تا تلنگری باشد بر روح خاموش و کرخت زن مظلوم این دیار. طاهره زنی است معمولی از میان زنان صبور خانه‌دار. طاهره به نشانۀ زن خانه دار ایرانی در کنار یک پردۀ قرمز ایستاده است. او پرده را کنار می‌زند و مردی را می بیند که به نشانۀ مرد خانه دار ایرانی در خانۀ روبرویی به کار و فعالیت مشغول است. سپس به آشپزخانه می رود تا غذای بچه‌هایش را که از مدرسه برمی گردند داغ نماید. سپس به اتاق برمی‌گردد و به نشانۀ دیگری تلویزیون را روشن می‌نماید. در تلویزیون روح کسالت بار زندگی ایرانی گرم تجلی است. سپس دفتر شعرش را برمی‌دارد و در آن یک شعر دربارۀ چراغ می‌نویسد که نشانۀ خودآگاهی زن خانه‌دار ایرانی به وضعیت تاریخی و خانوادگی او است. سپس به مغازۀ دریانی می‌رود تا به نشانۀ ادارۀ زندگی خرید نماید. سپس به مغازۀ شیرینی‌فروشی می‌رود تا کیک تولد ابتیاع نماید. سپس به خانه برمی‌گردد تا به کارهای خانه رسیدگی نماید. سپس بچه‌ها از مدرسه برمی‌گردند تا در خانه به شیطنت بپردازند. سپس به اتاق خواب می رود و قاب عکس خودش و شوهرش را به نشانۀ عشق و علاقۀ زن خانه دار ایرانی صاف می کند. سپس به طبقۀ بالا می رود تا به همسایۀ بالایی که دخترش را به نشانۀ بخت عروس کرده است کمک کند. سپس به خانه برمی گردد. سپس پسرش را به نشانۀ روزآمدی همگام با زمان به کلاس زبان می برد و خود به مغازۀ دوستش به نشانۀ عاقبت شوم طلاق می رود. سپس پسرش را از کلاس زبان بر می دارد و با اتوبوس به نشانۀ خودرو جمعی به خانه بر می گردد. شوهرش به نشانۀ مرد بی توجه ایرانی دیر کرده است و او به نشانۀ زن پرتوجه منتظر او می‌ماند. سپس شوهرش به خانه بر می گردد و به نشانۀ قبلی شام خورده است. سپس بدون هیچ نشانه ای می خوابد و خروپف عجیبی می نماید. سپس همسایۀ بالایی به سراغ او می رود و به نشانۀ تردید زن ایرانی در شوهر دادن دخترش از او می خواهد که برای او استخاره کند. سپس به خانه بر می گردد و به نشانۀ کمال و صبوری و متانت زن خانه دار ایرانی کار خاصی انجام نمی دهد. فیلم در همین جا بدون نشانه ای به پایان می رسد.


    نقد و نظر:
    به همین قرمزی همه را مبهوت کرد. این همه نبوغ در فراکنش‌های عاطفی جرأتمندانه همه را به طرزی ناگهانی غافلگیر نمود. تماشاگر کناری من در سالن سینما غش کرد و یکی از زنان خانه‌دار در حالی که به پهنای صورت اشک می‌ریخت از سینمای فاخر ایران تشکر نمود. دغدغه‌های ویرانگر استاد همۀ تماشاگران سالن سینما را به حیرتی باورنکردنی فرو کرد. این دقت عجیب در پرداخت جزئیات، این هنر شگرف در پیوند ادبیات و سینما و این تلاطم آشکار در توجه ظریف به قشر سکوتمند فراموش شدۀ زنان خانه‌دار همگی فراتر از استاندارد سینمای ایران و بلکه خاورمیانه بود. به راستی که برای این همه ریزبینی و تیزنگری، هیپ‌هیپ هورای منتقدان سینما قطره‌ای ناچیز است. اینجاست که اهمیت وافر انتصاب شایستۀ خانۀ سینما بدون اغراق دورنگری متولیان امر را بیش از پیش آشکار می‌نماید. از همین رو ما منتقدین عشق فیلم و منتظرین ساخت آن با نهایت خرسندی رضایت بی نظیر خود را از این فیلم و سازندۀ آن اعلام داشته از این پس با مشت محکم در دهان یاوه گویان مدعی خواهیم کوفت. باشد تا درس عبرتی باشد برای کسانی که برای رسیدن به شهرت با تهمت های واهی قصد مشوّه کردن فضا و ماهی گیری در آب های گل آلود را دارند.

    امید مهدی نژاد
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    چگونه در مصرف آب صرفه جویی کنيم؟

    توجه کنید! با شما هستم، شمایی که آب را به هدر میدهید! میدانید که تنها با چند حرکت مچ دست خود میتوانید ۲۵ تا ۶۰ درصد آب و ۵۰ درصد از انرژیی که برای حمام و شستشوی خود و خانواده مصرف میکنید، را ذخیره کنید؟
    چگونه؟ کافی است که یک دوش پر فشار در حمام نصب کنید، این سر دوشها خروج آب را تا ۱۱ لیتر در دقیقه کاهش میدهند. این دوشها نسبت به فایده فراوانشان، قیمت چندان گرانی ندارند و شما میتوانید یکی از آنها را با قسمت سر دوش فعلی حمام خود عوض کنید. به دهها لیتر آبی که هدر میرود، انرژیی که برای گرم کردن آن صرف میشود و پولی که باید بابت هردو اینها بپردازید، فکر کنید.
    این دوشها، با وجود خروجی کمتر آب، با وارد کردن هوا در آب، از فشار بالایی برخوردارند و فشار آنها در بعضی مدلها قابل تنظیم است.

    ۱) اگر از مقدار و سرعت جریان آب دوش حمام خود بی خبرید، کافی است یک سطل که از گنجایش آن باخبر هستید را زیر شیر حمام گذاشته و ببینید پر شدن آن چقدر زمان میبرد. اگر پر شدن سطل ۵ لیتری، کمتر از ۲۰ ثانیه طول بکشد، یک راست عازم خرید سر دوشی جدید شوید.

    ۲) شیرهای آب را نیز به روز کنید. درحالی که مشغول خرید لوازم لوله کشی هستید، سرشیرهایی که خاصیتی مشابه دوش مذکور دارند تهیه کنید و به سر شیرهای خانه ببندید.

    ۳) برای انجام دادن آن دسته از امور آشپزخانه که نیازمند باز گذاشتن شیر آب هستند، آب را به صورت قطره ای باز بگذارید و شیر را تا آخرین حد آن باز نکنید. جریان آب را به باریکی یک نی نوشیدنی نگه دارید و در هر دقیقه ۵ لیتر آب صرفه جویی کنید.

    ۴) شیر آب را ببندید. هنگام مسواک زدن دندانها، آب را دو دقیقه تمام باز نگذارید، مسواک زدن دو دقیقه طول میکشد، نه؟ و ۱۱ لیتر آب را به هدر میدهد.

    ۵) برای هر ...کوچکی، سیفون نکشید! هربار فراموش کردن کشیدن سیفون ۲۰ لیتر آب ذخیره میکند.

    ۶) از تنظیمات صحیح استفاده کنید. ماشین لباسشویی و ظرفشویی را متناسب با مقدار بار آن تنظیم کنید.

    ۷) سرعت دوش گرفتن خود را افزایش دهید. تا حد امکان از وان استفاده نکنید.

    ۸) جلوی چکه کردن شیرهای آب را بگیرید. شیری که چکه میکند در سال ۱۱,۸۹۳ لیتر آب به هدر میدهد. اگر از خواندن این عدد بیهوش نشده اید، سریع برای تعمیر شیر-یعنی یک تعویض واشر ۵۰ تومانی) اقدام کنید.

    ۹) ماشین ظرفشویی و لباسشویی را فقط در زمانی که کاملا پر هستند، روشن کنید.

    ۱۰) سیفون را چک کنید. کمی رنگ خوراکی داخل محفظه سیفون بریزید، اگر رنگ به داخل کاسه توالت هم وارد شد، بدانید که محفظه نشتی دارد و تا روزی ۸۸۰ لیتر آب به هدر میدهد.

    ۱۱) هنگام صابون زدن به صورت و سپس تراشیدن ریش، شیر آب را باز نگذارید. برای شستن کف از روی تیغ در حین تراشیدن ریش، میتوانید مانند پدر و پدربزرگ خود از یک کاسه آب جوش استفاده کنید.

    ۱۲) باغچه را صبح زود و قبل از اینکه خورشید آب را بخار کند، آبیاری کنید.

    ۱۳) بیش از حد به باغچه آب ندهید. آیا واقعا آب پاشی روزانه لازم است؟ یک زمین چمن معمولی با گل و گیاه عادی، هفته ای یک مرتبه و به مدت یک ساعت به آبیاری نیاز دارد، مگر اینکه هوا بسیار گرم و گیاهان از نوع خاصی باشند که به آبیاری روزانه نیاز داشته باشند.

    ۱۴) اتوموبیل خود را با کارواش ببرید. کارواشهای حرفه ای با وسایل مخصوص حدود ۴۴۰ لیتر آب کمتر از زمانی که خودتان خودرو را میشویید، آب مصرف میکنند. گاهی تنبلی میتواند در حفظ محیط زیست بسیار موثر باشد.
     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    مراد از حرکت جوهری چیست؟


    براي اولين بار، ملاصدرا حرکت جوهري را مطرح کرد
     

    سوال:

    در صورت امکان حرکت جوهری را به زبانی ساده توضیح دهید.

     

    پاسخ:

    برای بیان حرکت جوهری لازم است در ابتدا معنای حرکت و جوهر بیان شود.
    حرکت در بیان فلسفی عبارت است تغییر تدریجی یا خروج تدریحی شیئی از قوه به فعل، یعنی حرکت، نحوه وجودی است که شیئی به واسطه آن به تدریج از حالت قوه خارج شده و به فعلیت می رسد. تدریجی بودن آن به این معنی است که اجزایی که برای آن وجود فرض می شود در یک زمان واحد با هم جمع نمی شوند، بلکه در طول زمان به تدریج به وجود می آیند.[1]
    جوهر ماهیتی است که برای موجود شدن نیاز به موضوع ندارد و دارای 5 قسم می باشد: 1. ماده 2. صورت 3. عقل 4. نفس 5. جسم[2] و برخلاف عرض که برای ایجاد شدن در خارج به موضوع نیاز دارد. مثل رنگ که یکی از انواع اعراض است و برای موجود شدن در خارج، حتما باید بر روی یک موضوع ایجاد شود. ولی جوهر چون وجود مستقل دارد مثل جسم برای موجود شدن در خارج نیازمند موضوع نیست.
    اما حرکت جوهری (به بیانی ساده) به این معنی است که اساس عالم را جواهر تشکیل می دهند و همه جواهر دائماً و لحظه به لحظه در حال حرکت هستند .حتی اینکه اعراض یک جوهر مثل رنگ و حجم و ... تغییر می کند به خاطر حرکت در خود ذات این جوهر است. که به طور دائمی در حال حرکت است. به عبارت دیگر حرکت جوهری عین وجود جوهر است و تنها نیازمند به فاعل الهی و هستی بخش می باشد و ایجاد جوهر عیناً همان ایجاد حرکت جوهری است. اما حرکت اعراض تابع حرکت جوهر است.[3] و دگرگونی های اعراض معلول طبیعت جوهری آنها است. یعنی ما شکی در حرکت اعراض یک جوهر نداریم مثلاً می بینیم که رنگ سیب تغییر می کند اما علت این تغییر حرکت در جوهر آن است، از این رو فاعل طبیعی این دگرگونی ها باید مانند خود آنها متغیر باشد پس خود جوهر که فاعل طبیعی برای حرکات عرضی بشمار می رود باید متحرک باشد.
    تا قبل از ملاصدرا بحث حرکت در جوهر مطرح نبود و تنها از بعضی فلاسفه یونان سخنانی نقل شده بود که قابل تطبیق بر حرکت جوهری بود، اما از بین فلاسفه اسلامی، این ملاصدرا (صدر المتألهین شیرازی) بحث حرکت جوهری را مطرح کرد و آن را با دلیل اثبات نمود. یکی از دلایل ایشان این است که اعراض وجود مستقلی از موضوعاتش ندارند بلکه اعراض از شؤون وجود جوهر می باشد و از طرفی وقتی این اعراض تغییر می کند و حرکت در آنها رخ می دهد. به ما این را می فهماند که جوهر نیز دارای حرکت است زیرا هر گونه تغییری که در شؤون یک موجود روی می دهد، تغییری برای خود آن و نشانه ای از تغییر درونی و ذاتی آن بشمار می رود در نتیجه حرکات عرضی نشان دهندۀ حرکت در جوهر است و این همان معنای حرکت جوهری است.
    یکی دیگر از دلایل ملاصدرا بر اثبات حرکت جوهری این است که می گوید: هر موجود مادی زمان مند و دارای بعد زمانی است و هر موجودی که دارای بعد زمانی باشد تدریجی الوجود است. در نتیجه جوهر مادی نیز دارای حرکت می باشد.[4]
    از طرفی بعضی ار مفسرین آیاتی از قرآن مانند آیه: "كوه‏ها را مى‏بينى، و آنها را ساكن و جامد مى‏پندارى، در حالى كه مانند ابر در حركتند.."[5] را بر معنای حرکت جوهری حمل کرده اند و گفته اند تمامی موجودات با جوهره ذاتشان به سوی غایت وجود خود در حرکتند و این بیانگر حرکت جوهری می باشد.[6] به عبارتی، تو کوه ها را جامد می پنداری در حالی که با حرکت جوهری دائماً در حال حرکت می باشند.
    دلایل دیگری هم برای بیان حرکت جوهری آوره شده است که در کتابهای فلسفی به طور مفصل بیان شده است.[7]

    برای آگاهی بیشتر به کتاب های:
    1. شرح منظومه، حاج ملا هادی سبزواری،نوشته استاد شهید مطهری
    2. بدایة الحکمة و نهایة الحکمة ـ علامه طباطبائی
    3. اسفار اربعه، ملاصدرا، مراجعه فرمائید.

    --------------------------------------
    [1] مصباح یزدی، محمد تقی، آموزش فلسفه، ج 2، ص 285 الی 293، نشر بین الملل، چاپ هفتم، قم، 1386 ش.
    [2] طباطبائی محمد حسین نهایة الحکمه ص 207؛ نک: سؤال 785، نمایه: جوهر و عرض.
    [3] آموزش فلسفه، ج 2، ص 334 و مطهری، مرتضی، مقالات فلسفی، ج 1، ص 286، انتشارات صدرا.
    [4] آموزش فلسفه، ج 2، ص 335.
    [5] نمل، 88، وَ تَرَى الجِْبَالَ تحَْسَبهَُا جَامِدَةً وَ هِىَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ...
    [6] معصومی همدانی، سید محمد باقر، ترجمه المیزان، ج 15، ص 578، چاپ جامعه مدرسین.
    [7] همان.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    پنير


    كمبود مواد سفيده اى ، چربى ، املاح معدنى
    و ويتامين هاى مختلف را با خوردن پنير تاءمين كنيد
     

    تاريخچه اى از پنير
    تاريخ پنير به عهد عتيق مى رسد و اين موضوع محقق است كه كشف پنير به دنبال اهلى كردن چهار پايان شيرده مثل بز، شتر يا گاوميش صورت گرفته است . در مناطقى بين آسيا و اروپا و هم چنين در تبت و ايران شير را هنوز هم مثل عهد قديم تخمير مى كنند و از آن ماست و پنير درست مى كنند. در قديم انسان وقتى دوشيدن شير را ياد گرفت و به حكم اتفاق انعقاد شير را ديد از آن چيزهاى مختلفى ساخت كه يكى پنير است . مى گويند اولين مايه پنير از شيره درخت انجير به دست آمد و انسانهاى قديمى بعد از آن كه برگهاى درختان انجير را در شير مى انداختند تا شير ببندد آن را روى سنگ مى ريختند و پس از اين كه سفت مى شد، براى اين كه آب آن كاملا گرفته شود، سنگ ديگرى روى آن مى گذاشتند. بعدها انسان ياد گرفت كه از شكم حيوانات شيرخوار، مخصوصا خرگوشهاى وحشى ، مايه پنير را به دست آورد و وقتى پنير ساخته شد آن را در آفتاب خشك كند و نمك بزند و در لاى برگ درختان بپيچد و آن را براى روزها و ماههاى آينده مورد استفاده قرار دهد.
    ساختن پنير به صورت صنعتى در آغاز قرن بيستم شروع شد و آن زمانى بود كه پاستور دانشمند معروف فرانسوى اكتشافات خود را درباره تخمير شيرى آغاز كرد. از آن زمان بود كه علم و دانش دست به كار شد تا پنيرهايى بسازد كه از جهتى بهداشتى باشد و حداكثر بهره بردارى از صنعت پنير سازى به دست آيد.
    خواص غذايى پنير هم از زمانهايى بسيار قديم شناخته شده بود. چنانكه هرودوت ، پدر تاريخ ، مى نويسد كه سربازان داريوش غذاى ملى داشتند كه عبارت بود از نان و پنير با بولاغ اوتى يا شاهى آبى كه در چشمه سارها مى روييد و اين سربازان با اين غذا از قدرت و نيرومندى كاملى برخوردار بودند. روميان قديم پنير را در آخر غذا، آن هم با شراب مخصوصى مى خوردند و عقيده داشتند كه هضم غذا را آسان مى كند.
    ((بلانش دوناوار)) زن هنرى چهارم در مداركى كه درباره پنير خود باقى گذاشته شده است تصريح مى كند كه در آن زمان دويست نوع مختلف پنير در فرانسه ساخته مى شد. در سال 1922 شيرينى سازان فرانسه نان شيرينى مخصوصى از پنير درست كردند كه به نام ((تارت پنير)) معروف بود و موفقيت زيادى پيدا كرد و همه جا مشهور شد زيرا پنير برعكس خامه و كره مدت زيادى مى ماند.
    ((تاليران )) سياست مدار معروف فرانسه پنير را ((بهترين غذا)) مى دانست . ((بريا ساوارن )) بزرگترين غذاشناس فرانسوى جمله معروفى درباره پنير دارد كه مى گويد: ((يك دسر بدون پنير زنى زيبا است كه يك چشم دارد)) كلمه پنير در فرانسه از كلمه لاتينى ظرف پنير گرفته شده است كه پنير در آن ظرف شكل مى گيرد و بوجود مى آيد.
    در يونان قديم پنير يكى از غذاهاى مقوى بود و هومر در آثار خود از پنير نيز صحبت مى كند كه وقتى ماگوئون از شانه راست مجروح شد ((نستور)) به او دستور داد كه پنير بز را تا شفا يابد.
    تا قرن پنجم ميلادى پنير با نان كامل و انجير غذاى پهلوانان يونان بود و امروز هم پنير اهميت خود را حفظ كرده و از نظر مواد غذايى با گوشت كوس همسرى و رقابت مى زند.

    ارزش غذايى پنير
    پنير غذاى پروتئين دار كاملى است و كاملا مى تواند جاى گوشت را بگيرد. به همين جهت گياهخواران كه گوشت نمى خورند به جاى آن پنير مصرف مى كنند. پنير به استثناى لاكتوز، موادى دارد كه در شير موجود است مثل مواد سفيده اى (پروتئينها)، مواد چربى ، ويتامين مخصوصا ويتامينهاى ((آ)) و ((ب )) و ((ب 2)) و ((پ پ )) و (اسيد پانتوتتيك ) و املاح معدنى مخصوصا كلسيم و فسفر به مقدار قابل توجه .
    پنير بر شير اين مزيت را دارد كه زودتر هضم مى شود. به استثناى پنيرهاى خيلى چرب و يا خيلى تخمير شده ، پنير بطور كلى براى همه قابل هضم است حتى كسانى كه شير را نمى توانند هضم كنند پنير را به خوبى هضم مى كنند.
    دير يا زود هضم شدن پنير بستگى به طرز تهيه و ساختن آن دارد. در فرانسه چهار درصد نوع پنير مختلف درست مى كنند. پنير از غذاهاى پر كالرى است ، چنان كه حساب كرده اند صد گرم پنير داراى پانصد كالرى است . پنير غذايى است كه در حجم كم داراى مقدار زيادى چربى و مواد سفيده اى است .
    مصرف پنير براى چه كسانى مجاز است و تاءكيد مى شود؟
    بچه ها و اشخاص بزرگسال بايد پنير را بخورند زيرا پنير داراى مقدار زيادى كلسيم و ويتامين عامل رشد است . شايد شما هم ديده ايد كه بچه ها با ميل زيادى پنير مى خورند زيرا بدن آنها احتياج با آن دارد.
    اشخاصى كه كار فكرى مى كنند، كسانى كه در اثر كار زياد خسته مى شوند و كسانى كه زود خسته مى شوند بايد پنير بخورند زيرا پنير داراى فسفر است و فسفر غذايى مطلوب براى اين دسته از اشخاص است .
    كسانى كه بيمارى قند ديابت دارند بايد پنير بخورند زيرا پنير مواد قندى ندارد. مادرانى كه بچه هاى خود را شير مى دهند، خانمهاى باردار، كسانى كه از بستر بيمارى برخاسته و دوران نقاهت را مى گذرانند بايد نوع پنيرى را كه زود هضم است انتخاب كرده و بخورند.
    اشخاص چاق بايد پنير بى چربى بخورند.
    پنير براى ورزشكاران غذاى ايده آل و سالمى است .

    چه كسانى نبايد پنير بخورند؟
    كسانى كه چربى خون دارند، مبتلايان به ورم كبد و كيسه صفرا نبايد پنيرهاى خيلى چرب را بخورند.
    كسانى كه از معده و روده ناراحتى دارند، پنيرهاى خيلى كهنه نبايد بخورند زيرا هضم آن ثقيل است و آنها نمى توانند تحمل كنند.
    كسانى كه امراض قلبى دارند پنير براى آنها ضرر دارد زيرا داراى نمك است و خوردن نمك براى آنها منع گرديده است .

    پنير را بايد چگونه نگه داشت ؟
    پنيرهاى تازه و بى نمك را مى توان در يخچال گذاشت و خيلى زود آن را مصرف كرد. پنيرهاى نمك دار را هم بايد در يخچال گذاشت . در زمان حاضر پنير را در قوطيهاى مقوايى ، آهنى و پلاستيكى تهيه مى كنند كه بايد آنها را در يخچال حفظ كرد.
    پنيرهاى سفت و سفيد كه در ايران مصرف آن معمول است در آب نمك و در جاى خنك به خوبى حفظ مى شود. در قديم وقتى مى خواستند اظهار فروتنى كنند و مهمانى را به غذايى ساده دعوت كنند مى گفتند نان و پنيرى داريم ولى امروز پنير ارزش زيادى يافته و قيمت آن از گوشت هم بالا زده بطورى كه امروز ديگر نمى توانيم براى شكسته نفسى به ميهمانان تعارف نان و پنير بكنيم.
     

     

     
     
     
     
      
         


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive