به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, June 2, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 948)

Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

948

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 948 :: سه شنبه 14 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

TinEye: موتور جستجوی عکس با عکس

باسلام،
احتمالا برای شما پیش آمده که نسخه ای کیفیت پایین از یک عکس را داشته باشید و به دنبال نسخه ی با کیفیت و رزولشن بالای آن بگردید.در چنین مواردی اگر نام دقیق آن تصویر را ندانید معمولا جستجو در گوگل و یاهو شما را به هدفتان نخواهد رساند.
TinEye یک موتور جستجوی تصاویر است که با گرفتن یک عکس به عنوان ورودی٬ عکسهای مشابه آن را یافته و در اختیار شما قرار می دهد.به عبارت دیگر این موتور جستجو همان کاری را که گوگل برای متنها انجام می دهد با استفاده از سیستمهای تشخیص الگو بر روی عکسها پیاده سازی می کند. برای جستجوی یک عکس می توانید آنرا از روی کامپیوترتان بارگذاری نمایید یا آدرس URL آن را وارد نمایید.همچنین اگر از فایرفاکس استفاده می کنید می توانید افزونه ی TinEye را نصب کنید و تنها با یک کلیک راست بر روی عکس مورد نظرتان تصاویر مرتبط با آنرا به سادگی بیابید.
البته این موتور جستجو در مرحله ی آزمایشی است و فهرست تصاویر ایندکس شده توسط آن نسبتآ کوچک است ( TinEye تا کنون ۴۸۷ ملیون عکس را ایندکس کرده که چیزی در حدود یک دوازدهم تعداد تصاویر ایندکس شده در گوگل است) و برای برخی عکسها ی ورودی تصاویر مرتبط را نمی یابد.
لازم به ذکر است TinEye در حال حاضر تنها از طریق دعوتنامه عضو می پذیرد.

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عجیب ترین صندوقهای پستی!
  • تصاوير زيبايي از اوریگامی
  • گزارش تصویری از افتتاح دیتاسنتر جدید گوگل
  • اخــطار: اگر گرسنه هستید این لینک را نگاه نکنید!
  • وصیتنامه سیاسی‌-الهی امام خميني
  • معرفي و دانلود فيلم : رامبو
  • دانلود فيلم مستند : آزمون و خطا
  • دانلود انيميشن : Amatsuki
  • پاکسازی برنامه های جاسوسی با  Webroot Spy Sweeper 5.3.2.2361
  • دنياي موبايل: Real Football 2008
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Need for Speed: PRO STREET
  • زنان یهودی محجبه می شوند!
  • گوش چپ "گوش عشق" است
  • احمدي نژاد: همه خبرگزاري‌ها خوبند اما «فارس» چيز ديگري است
  • سیلی و باد و سنگ
  • تقلب در دنیای علم
  • از مخالفت با گردن کلفت ها تا توسری به فقرا
  • درسی که افشین قطبی به همه ما داد آیا در خانه کسی هست؟
  • داغ بی تسلی
  • جاسبی با اعطای مدارک جعلی (دکتري)به شخصیتها، آنها را وامدار می کند
  • جديدترين شماره از هفته نامه Science
  • قاشقی برای وزن کردن ادویه جات
  • خميني؛ پاياني بر تحقير تاريخي ايرانيان
  • كلم و كلم پيچ
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (947) اينجا کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

حیوانات عجیب
عجیب ترین صندوقهای پستی!
چرا می گوییم: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب؟
خطرناکترين شغل نظافتي دنيا!
تصاوير زيبايي از اوریگامی
تختخوابهای جالب و مدرن
گنجور؛ آثار سخنسرایان پارسی‌گو
اولین قایق تندرو جهان با انرژی خورشیدی
گزارش تصویری از افتتاح دیتاسنتر جدید گوگل
اخــطار: اگر گرسنه هستید این لینک را نگاه نکنید!
نمای 360 درجه پانورامای یک مغازه اغذیه ایتالیاائی با غذا های اشتهاآور
اول مغازه را باز کنید
ویژه نامه ارتحال حضرت امام خمینی

ویژه نامه ارتحال حضرت امام خمینی (تبيان)

ويژه نامه 15 خرداد 1342

پايگاه اطلاع رساني 15 خرداد 42

توضيح المسائل حضرت امام خميني

وصیتنامه سیاسی‌-الهی امام خميني


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

تنها موقعیت خطرناک عليه امارات در دقیقه 85!

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری سرد و بی‌دقت برابر تیم ملی امارات به تساوی بدون گل دست یافت تا رفتن به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بیش از پیش برای ما سخت شود.
‌تیم ملی ما در حالی با هدایت علی دایی با ترکیبی جوان به میدان رفت که بازیکنانی مانند رضا عنایتی مسعود شجاعی ‌احسان حاج سفی و غلامرضا رضایی تنها نیروهای تهاجمی تیم در میدان بودند. بازی بدون هدف و کاملا خنثای بازیکنان تیم ملی ایران در نیمه اول، هیچ صحنه خطرناکی را بر روی دروازه امارات ایجاد نکرد تا تنها یک شوت مسعود شجاعی باشد که از کنار دروازه تیم امارات به خارج زمین برود.
این بازی بدون هدف در نیمه دوم هم در حالی ادامه یافت که بازیکنان ما در پیدا کردن یکدیگر در زمین، با مشکلات عمده روبرو بوده و بسیاری از زمانهای مالکیت ایران بر توپ در اثر همین سردرگمی به هدر برود تا این اماراتیها باشند تا در چند حرکت هم خود را به دروازه ما نزدیک کرده و خطرساز شوند.
بازی دفاعی و کاملا بسته اماراتیها که در نیمه دوم با 5 مدافع و 4 هافبک به هم چسبیده همراه بود، آن‌چنان عرصه را بر تیم ملی ما تنگ کرد که ما هیچگاه مجال حضور در اطراف محوطه جریمه امارات را نیافتیم و نبود یک بازیکن خلاق و دریبل زن مانند علی کریمی بیش از هر زمان دیگری در ترکیب تیم ملی ما حس شد.
دفاع منسجم اماراتیها تمام روزنه های نفوذ را برای بازیکنان ما بست تا مضاف بر سردرگمی بازیکنان ما شود و امارات هم در یک ضدحمله در فرصتی تک به تک، شانس گرفتن پنالتی را داشته باشد، اما با خوش شانسی تیم و دور بودن داور از صحنه، این خطر نیز به خیر بگذرد.
سردرگمی بازیکنان تا دقایق پایانی بازی ادامه داشت تا سرانجام در دقیقه 85 جواد نکونام اولین ضربه در چهارچوب تیم ملی ایران در این بازی را روانه دروازه امارات کند که دروازه بان امارات آن را به خارج کرنر فرستاد. این تنها موقعیت جدی و خطرناک ما در تمام طول بازی بود که به راحتی توسط دروزاه بان امارات دفع شد.
نیکبخت در حالی در اواخر نیمه اول به جای احسان حاج صفی جوان به زمین آمد که به جرأت می توان گفت بدترین بازیکن ایران در این بازی بود و تمام توپهایی که از جناح چپ به حركت در می‌آمد، با رسیدن به بن بست نیکبخت هدر می رفت. این در حالی بود که چند حرکت بازيکن ما از سمت راست با حسین کعبی و میلاد میرداوودی فرصتهای بهتری را نصیب ما کرد.
این تساوی کار ایران را برای صعود به مرحله بعد رقابتها بسیار مشکل کرد و این در حالی است که ما تنها با 3 امتیاز از 3 بازی وضعیت خوبی را در جدول بازیها نداریم.
ما باید روز شنبه در حالی به مصاف امارات برویم که چاره ای جز برد این تیم نداریم. تیم ما هیچ نشانی از يك تیم منسجم نداشت تا دلهای فوتبال دوستان همچنان نگران کورسوي امید باقیمانده برای زنده نگه داشتن شانس حضور در جام جهانی شود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


رامبو
Rambo


کارگردان: سيلوستر استالونه. فيلمنامه: آرت مونتراستللي، سيلوستر استالونه بر اساس شخصيت خلق شده توسط ديويد ‏مورل. موسيقي: برايان تايلر. مدير فيلمبرداري: گلن مک فرسون. تدوين: شون آلبرتسون. طراح صحنه: فرانکو-‏جياکومو کاربونه. بازيگران: سيلوستر استالونه[جان رمبو]، جولي بنز[سارا ميلر]، پل شولزه[برنت]، ماتيو ‏مارسدن[بچه محصل]، گراهام مک تاويش[لويس]، تيم کانگ[ان-جو]، ري کالگوس[دياز]، جک لا بوتز[ريس]، ‏موانگ موانگ خين[تينت]، کن هاوارد[آرتور مارش]، . 91 دقيقه. محصول 2008 آمريکا، آلمان. نام ديگر: ‏John ‎Rambo، ‏Rambo 4‎، ‏Rambo 4: John Rambo، ‏Rambo IV، ‏Rambo IV: End of Peace، ‏Rambo IV: ‎Holy War، ‏Rambo IV: In the Serpent's Eye، ‏Rambo IV: Pearl of the، ‏Cobra، ‏Rambo: First ‎Blood Part IV ‎، ‏Rambo: To Hell and Back‏.‏
جان رمبو، کهنه سرباز جنگ ويتنام زندگي ساده اي را در يک روستاي مرزي تايلند با گرفتن مار و فروش آنها سپري ‏مي کند. اما از راه رسيدن گروهي از مسيونرهاي مسيحي که داواطلبانه عازم برمه هستند تا به روستائيان کره اي ‏بازمانده از نسل کشي گسترده کمک کنند، همه چيز را بر هم مي ريزد. آنان از رمبو مي خواهند تا وظيفه رساندن و ‏راهنمايي شان را بر عهده بگيرد. هشدارهاي رمبو مبني بر خطرناک بودن منطقه سودي نمي بخشد و سرانجام بر اثر ‏اصرار اعضاي گروه مي پذيرد تا به آنها کمک کند. ولي در طول راه با گشتي ها روبرو مي شوند و رمبو براي نجات ‏جان ميسيونرها و مخصوصاً سارا مجبور به کشتن همه گشتي ها مي شود. با رسيدن به محل اعضاي گروه به طرف ‏دهکده هاي برمه حرکت مي کنند و رمبو نيز به خانه خود برمي گردد. ولي مدتي بعد کشيشي نزد وي آمده و از ‏سرنوشت اعضاي گروه که اسير سرگردي ساديست به نام تينت شده اند، ابراز نگراني مي کند. او از رمبو مي خواهد تا ‏گروهي مزدور را به محل پياده کردن ميسيون مذهبي برساند تا اعضاي گروه را نجات دهند. اما با رسيدن به محل رمبو ‏که از کم تجربگي مزدورها و خودخواهي رئيس شان باخبر شده، تصميم مي گيرد به آنها کمک کند. ‏

چرا بايد ديد؟
سيلوستر گاردنيتزيو استالونه متولد 1946 نيويورک با بازي در نقش هاي کوچک فيلم هاي درجه 2 در ابتداي دهه ‏‏1970 وارد سينما شد. اولين دستمزدي که براي بازي گرفت بيشتر از 200 دلار نبود، اما 6 سال بعد نوشتن فيلمنامه ‏راکي و بازي در نقش اول آن باعث شد تا يک شبه ره ساله را پيموده و شهرتي جهاني نصيب اش شود. اين شهرت با ‏خود دستمزدهاي کلان را نيز به همراه آورد و اينک استالونه از گران قيمت ترين بازيگران هاليوود[براي بازي در‏‎ D-‎Tox‏ 20 ميلون دلار دريافت کرد] به شمار مي رود. استالونه با وجود فقر دانش آکادميک، از هوش سرشاري ‏برخوردار است که در کنار قابليت هاي فيزيکي اش او را تبديل به نماد دوراني از تاريخ معاصر آمريکا کرده. بازي در ‏ادامه هاي راکي و سپس در نيمه دهه 1980 حضور در 3 قسمت از ماجراهاي رمبو او را بدل به شمايل دوران ‏ريگانيسم کرد. او در اين نقش ها به مصاف روس ها و هر چه که نشاني از تهديد آمريکا داشت، رفت و سمبل ‏عملگرايي و عرق نظامي آمريکايي شد. استالونه در کنار آرنولد شوارتزنگر نمادي از دوره اي بود که عضله سالاران ‏بر سينماي حاکم بودند. اما کمتر کسي مي توانست قبول کند که استالونه دو دهه بعد، باز هم به سراغ شخصيت رمبو ‏رفته و بعد از پا کردن گرد و خاک قامتش او را به مصاف يک سرگرد خونخوار کره اي بفرستد و در پايان فيلم رستگار ‏و رها به خانه اش در آمريکا بازگرداند. اين يعني نقطه پايان اسطوره رمبو که پذيرفته بازنشسته شود، اما فيلم به مثابه ‏آخرين حرکت قهرمان با وجود صرف هزينه و نيروي انساني قابل توجه، فيلم قابلي نيست. ‏
رمبو نسخه بازيافت شده سه گانه پيشين است و مانند دو قسمت قبلي از نوشته ديويد مورل جز شخصيت اصلي اش هيچ ‏نشاني ندارد. تد کاچف هنگام برگرداندن کتاب مورل به فيلم با نگاهي انتقادي از تبديل جوانان آمريکايي به ماشين هاي ‏کشتار و ضايعاتي رواني وحشتناکي به آنها تحميل شده بود، سخن مي گفت. اما سازندگان دو قسمت بعدي که از فيلمنامه ‏استالونه بهره مند بودند، تنها به نمايش عمليات محيرالعقول وي و عضلات در هم پيچيده اش بسنده کردند. فيلم فعلي نيز ‏به همان راه مي رود و با استفاده از همان صحنه هاي کليشه اي مانند آهنگري جناب رمبو يا کابوس هايش از ويتنام ‏سعي در رستگاري وي و صحه گذاشتن بر رفتار خشونت بار وي دارد. او با ديگر جانوران درنده جنگل هاي تايلند ‏تفاوتي ندارد، رمبو به اندازه سرگرد تينت خشن است. اما هدف وي عاملين خشونت است [مثل رفتار آقاي جورج بوش ‏در مقابله بااعضاي القاعده!]. ‏
چهارمين قسمت رمبو يا تور نوستالژيک جناب استالونه با بودجه هنگفت 50 ميليون دلاري اميدهاي زيادي خلق کرده، ‏اما فروش يکي دو هفته اول نمايش آن[حدود 20 ميليون دلار] حاکي از غلط از کار در آمدن حساب هاي سازندگان آن ‏دارد. فيلم ظاهراً همه چيز دارد، از لوکيشن هاي قابل توجه، ريتم تند و هيجاني که در همه جاي فيلم تنيده شده، اما فاقد ‏داستاني تازه است. و از همه بدتر ديدن رمبوي پت و پهن شده اي که خيلي هم روي فرم نيست، هر چند ديدن تحرک ‏استالونه 62 ساله که با کمک بدل کارها به اين طرف و آن طرف مي جهد دل پيرمردها را آب خواهد کرد!‏
ژانر: اکشن، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/117478327/R_-_2008_-_aXXo_-_DG.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/117485720/R_-_2008_-_aXXo_-_DG.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/117493278/R_-_2008_-_aXXo_-_DG.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/117500848/R_-_2008_-_aXXo_-_DG.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/117508479/R_-_2008_-_aXXo_-_DG.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/117516162/R_-_2008_-_aXXo_-_DG.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/117523955/R_-_2008_-_aXXo_-_DG.part7.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Amatsuki

کارتون زيباي Amatsuki در 5 قسمت


Genres:
adventure, fantasy

Plot Summary: Ordinary high school student, Tokidoki Rikugō, has to take supplementary History classes, to boost his failing grade, at a state-of-the-art museum. This museum allows the visitor to use high-tech virtual reality to reconstruct a realistic Edo of the Bakumatsu period. However, once the simulation begins, Tokidoki is attacked by a strange creature. After something happens to his left eye, he realizes that he is not wearing the VR goggles - it is no longer a simulation; he's trapped in the virtual world and has no way of getting back.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/109819669/_Ureshii__Amatsuki_-_01.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109820384/_Ureshii__Amatsuki_-_01.part2.rar

http://rapidshare.com/files/111105421/_Ureshii__Amatsuki_-_02.part1.rar
http://rapidshare.com/files/111106765/_Ureshii__Amatsuki_-_02.part2.rar

http://rapidshare.com/files/111639200/_Ureshii__Amatsuki_-_03.part1.rar
http://rapidshare.com/files/111640262/_Ureshii__Amatsuki_-_03.part2.rar

http://rapidshare.com/files/112944494/_Ureshii__Amatsuki_-_04.part1.rar
http://rapidshare.com/files/112960755/_Ureshii__Amatsuki_-_04.part2.rar

http://rapidshare.com/files/117003815/_Ureshii__Amatsuki_-_05.part1.rar
http://rapidshare.com/files/117036603/_Ureshii__Amatsuki_-_05.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

اركستر سمفونيك
براي امام خميني
(ره) نواخت

اركستر سمفونيك تهران به رهبري «منوچهر صهبايي» شب گذشته با حضور وزير ارشاد در تالار وحدت به ياد امام خميني(ره) به اجرا پرداخت.
در اين اجرا كه شب گذشته با عنوان «همپاي جلودار» صورت گرفت، اركستر سمفونيك تهران به رهبري منوچهر صهبايي و گروه كر دفتر موسيقي به رهبري رازميك اوهانيان در حضور صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،محمد حسين ايماني معاون هنري و اصغر اميرنيا مديرعامل بنياد رودكي به مناسبت نوزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره)در دو بخش به اجراي برنامه پرداختند.
در بخش اول، اركستر به خوانندگي علي مينو سپهر قطعه هجران آفتاب را شامل 5 موومان به آهنگسازي سعيد ذهني اجرا كردند.اين قطعه كه به سفارش انجمن موسيقي ايران، دفتر موسيقي و معاونت هنري بر روي اشعاري از قيصر امين پور و علي معلم ساخته شده با قطعه نور در ظلمت كه به وقايع قبل از انقلاب مي‌پرداخت ،آغاز شد.سپس اركستر ديگر بخش‌هاي اين قطعه به‌نامهاي طلوع فجر كه پيروزي انقلاب را به تصوير مي‌كشيد،دفاع مقدس كه مربوط به جنگ، ارتحال امام و فرزندان امام بود را اجرا كرد.
به گزارش فارس،هجران آفتاب اولين قطعه بعد از نينواي عليزاده بود كه براي ني و اركستر بزرگ توسط سعيد ذهني نوشته شده است كه در اجراي شب گذشته اين اثر ني به عنوان ساز اصلي در كنار اركستر قرار داشت در واقع اين اركستر بود كه ني را در اجرا همراهي مي‌كرد.همچنين براي القا حس فضاي مربوط به انقلاب و دفاع مقدس سنج و دمام و دف نيز در كنار اركستر قرار گرفته بود.
بخش دوم اين كنسرت با اجراي قطعه پرواز ققنوس از ساخته‌هاي علي بكان به خوانندگي علي تفرشي آغاز و سپس اركستر قطعات خاطره انگيزي از دوران انقلاب از جمله پيروزي از ساخته‌هاي رحيميان با صداي اسفنديار قره‌باغي،خميني اي امام به صورت كرال،دريغا ساخته محمد علي شكوهي و تنظيم حشمت سنجري با صداي محمد گلريز را اجرا كردند.
پس از پايان اجرا وزير ارشاد به همراه ايماني و اميرنيا با رفتن به پشت صحنه تالار وحدت از زحمات اركستر و صهبايي تقدير و تشكر كردند.
اركستر سمفونيك تهران به رهبري منوچهر صهبايي امشب آخرين اجراي خود را در تالار وحدت به ياد امام راحل به صحنه مي‌برد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

پاکسازی برنامه های جاسوسی با
 Webroot Spy Sweeper 5.3.2.2361

بعد از يك آنتي ويروس خوب و قوي سيستم ما احتياج به يك نرم افزار ضد جاسوسي قدرتمندي نياز دارد كه اين هم آخرين نسخه اين برنامه معروف شرکت webroot تحت عنوان Spy sweeper  كه براي پاك كردن برنامه هاي جاسوسي و تروجانها و ... از روي سيستم شما به كار ميرود . اين برنامه امكانات بسياري از جمله پاك نمودن صفحه هاي تبليغاتي كه برروي سيستم شما نصب گرديده است و نيز پاك نمودن سايتها از ليست Favorite كه در حالت عادي امكان پذير نيست و خيلي امكانات ديگر كه حتما وقتي اين برنامه را نصب نماييد متوجه آن خواهيد شد .
کمپانی webroot جزء نخستین شرکتهایی بود که توانست راهکاری برای مقابله با نرم افزار ها و فایلهای جاسوسی پیدا کند و امروز نرم افزار Spy sweeper قدرتمند تر از همیشه با امکانات گسترده تر از قبل برای جلوگیری از نفوذ و انتشار فایلهای جاسوسی و همچنین اسکن و از بین بردن اینگونه فایلها در اختیار شما ميباشد
نرم افزار Spy sweeper  سپر حفاظتی رو برای سیستم شما ایجاد میکنه که شامل Active X و Toolbar های مرتبط با جاسوسها هم میشه با بکارگیری این 16 حفاظ امنیتی حتما سیستم شما در مقابل انواع نرم افزار های جاسوسی و فایلهای مخرب , تروجانها , اسپمها و فایلهای تبلیغاتی یا اصطلاحا ADware ها حفاظت خواهد شد.
این نرم افزار دارای قدرتمند ترین موتور ردیاب برای پیدا کردن فایلهای مخرب است و از تکنولژی state-of-the-art بهره مند ميباشد. این تکنولژی نرم افزار رو قادر به شناسایی Spyware های جدید می كند بنابراین سیستم شما در سطح بالایی محافظت مي شود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Webroot Spy Sweeper 5.3.2.2361 :
- نظارت دائم بر سیستم و فایل ها
- توانایی چک نمودن فایل های دانلود شده
- جلوگیری از اجرای برنامه های جاسوسی
- قابليت شناسائي انواع و اقسام Trojans, Dialers, Malware, Browser hijackers و...
- شناسایی برنامه های مخرب جاسوسی در سیستم و پاکسازی کامل آن ها
- سرعت فوق العاده در اسكن برنامه ها
- کنترل و نظارت دائم بر تمام نقاط حساس و آسیب پذیر
- قابلیت به روز رسانی نرم افزار و بانک اطلاعاتی آن
- جلوگیری از انتشار ابزارها و برنامه های جاسوسی
- دارای پایگاه داده ای قدرتمند و کامل به منظور شناسایی تمامی ویروس ها
- نظارت بر پروسه های در حال اجرای سیستم
- داراي ظاهري جديد و کاربر پسند
- سازگاری کامل با ویندوز ویستا
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 13 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Real Football 2008 (Symbian9.1)

این بازی یک بازی فوتبال با کیفیت خیلی خوب هست و مخصوص گوشی هایی هست که سیستم عاملشون سیمبین ورژن ۹.۱ هست و میتونن به راحتی بازی رو نصب کنید و لذت ببرید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Need for Speed: PRO STREET

PRO STREET نام يکی ديگر از سری بازی های Need For Speed است که هم اکنون در حال پيشرفت است.
مهمترين فرق PRO STREET اين است که همه ی بازی ها در جاده های بسته صورت مي گيرد. بنابراين هيچ شهری برای مسابقه دادن در اين بازی نيست.EA تحقيقات زيادی رو در اين مورد انجام داد. مسابقه دادن در جاده هاي بسته.بدون قانون. بدون پليس ياترافيک. جالبه بدانيد اين تحقيقات ۲ سال به طول انجاميد.

تصادفات
کاری که پليس و ترافيک در سری هاي قبلی انجام می داد تا رسيدن به خط پايان براي شما سخت شود.الان با اعمال تصادفات انجام مي شود. هيجان بازي به تصادفات آن است به طوري که شما بايد مواظب ماشين خود باشيد تا اونو داغون نکنيد و اگر نه به خط پايان نمي رسيد همچنين تعمير آن نيز خرج رو دست شما ميگذارد و نمي توانيد براي مدتي از آن استفاده کنيد.در اين سري تصادفات فقط به صورت خراش نيست بلکه شما مي توانيد تو اين سري ماشين خود را حتی خرد و متلاشي کنيد.تصادفات در اين سري آنچنان واقعي طراحي شده به طوري که در بازي ديگري وجود نداشته. بامپرها و تاير ها از جا کنده ميشوند و شيشه ها خرد مي شوند و کاپوت به هوا پرتاب ميشود. بسته به نوع جنس( آهن-شيشه-پلاستيک-کربن) اشيا شکسته يا خراش مي بينند.تصادفات طوري برنامه ريزي شده اند که هيچ کدام از آنها شبيه هم نيستند و به ندرت پيش بيايد شبيه هم باشند. جالبتر اين که تصادفات و آسيب هاي وارد شده به ماشينتان در توانايي آن ها در حرکت تاثير دارد.
تعميرات هم خرج زيادي دارد و در بيشتر دفعات شما تصميم مي گيريد که هر آنچه در زير کاپوت هست را تعمير کنيد و به ظاهر ماشين اهميت ندهيد.با اينکه هنوز مسابقه خياباني است و ظاهر ماشين در مسابقات خياباني از فاکتور هاي مهم هست.

مسیرهای مسابقه:
مسيرها در PRO STREET بر اساس دنياي واقعي طراحي شده اند. يعني همه مسيرها در PRO STREET واقعي هستند و وجود دارند.EA تحقيقات زيادي انجام داده و همچنين عکس هاي زيادي گرفته تا مسيرها بيشتر به واقعيت نزديک باشند.
شما براي مسابقه دادن به مناطق مختلفي مي رويد و بسته به نوع مناطق نيز موزيکي مخصوص به آن منطقه را مي شنويد.

نوع مسابقات:
۴ مدل بازي در PRO STREET وجود دارد که عبارت اند از : GRIP , Drift , Drag , Challenge Speed. براي هر مدل مسابقه شما ماشين شخصي اي خواهيد داشت.EA اطلاعات زيادي رو در رابطه با اين ۴ نوع مسابقه منتشر نکرده ولي GRIP مثل circuit خواهد بود. نوع Drift هم با NFS Carbon فرق داره به علت فيريک رانندگي جديد. نوع Drag هم که دوباره برگشت ولي اطلاعي در مورد آن فعلا نيست. اما نوع جديد Speed Challenge نام داره.به طور کلي از يک جاده ي واقعا طولاني و تقريبا بدون پيچ تشکيل شده که شما مي توانيد حدها را بشکنيد و با تمام سرعت رانندگي کنيد. اما در هنگام پيچيدن بايد مواظب باشيد که از جاده خارج نشويد چون سرعت بالا خطرناک خواهد بود

رانندگي
فيزيک رانندگي واقعا عوض شده. شما براي رانندگي مي توانيد assist( کمک کننده) هايتان را يا خاموش کنيد يا روشن بگذاريد. اگر روشن باشند رانندگي آسان خواهد بود ولي اگر خاموش کنيد رانندگي آسان نيست.انگار داريد واقعا ماشين مي رانيد و فيزيک رانندگي از فيزيک سري هاي قبلي که انگار شما سوار بر تانکر بوديد کاملا فرق کرده

اتومبيل ها
چيزي که در همه سري هاي NFS معمول بوده وجود ماشين هاي واقعي است و در PRO STREET هم همين گونه است.تعداد ماشين ها در PRO STREET بيشتر ار هر سري قبلي است.

ارتقا اتومبيل ها
Customization بخش بزرگی از بازی Need For Speed Pro Streetاست. ما برای طراحی ظاهری همان تکنولوژی Autosculpt کربن رو داریم.برای ارتقای ماشین ها هم EA به ما حق انتخاب زیادی داده که بعضی از این آپگریدها به طور پکیج هستند.اما شما می توانید ماشین خود را خود ارتقا دهید.در واقع شما می توانید همه چی رو تغییر بدهید از موتور گرفته تا تایرها. به این منظور بیش از ۱۰۰ قطعه و بیش از ۳۰ نوع تیونینگ در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما می توانید ماشین خود را به طور دقیق همانند آنچه می خواهید تغییر دهید. شما قطعات زیادی رو می توانید به ماشین خود اضافه کنید که البته بر توانایی ماشین تاثیر می گذارد. شما امکان تست ماشین خود رو هم دارید و بعد از تمام شدن تست ماشین یه آمار از توانایی ماشین به شما داده می شود که این آمار برای امکان جدید EA بسیار بدرد می خورد.
امکان جدید EA بخش جدیدی را به Customization اضافه می کنه که (blue prints) نام داره.با این امکان شما دیگر مجبور نیستید که کلی وقت برای تیونینگ ماشین دیگرتان تلف کنید.شما می توانید آمار توانایی ماشینی که قبلا تیونینگ کردید را به عنوان blue prints سیو کنید و فقط کافیست که این blue prints رو بر روی ماشین دیگرتان اعمال (apply ) کنید و ماشین به طور اتوماتیک تیونینگ می شود.

گرافیک
در مورد گرافیک باید بگم کهPRO STREET واقعا در سطح بالاتری از CARBON قرار داره.همه چیز با جزییات دقیقی طراحی شده است. ماشین ها واقعی تر از CARBON هستند. نورپردازی خیلی بهتر شده است.
اما ویژگی بزرگ و جدید این گرافیک "دود" است. در همه بازی های اتومبیل رانی دودی که تایر ها تولید می کنند خیلی ابتدایی یا دو بعدی است. ولی دود در PRO STREET بسیار واقعی طراحی شده.
گرافیک در PRO STREET آنچنان قوی است که مسلما امکانات لازم برای اجرای آن برای PC بیشتر از CARBON و همچنین آخرین بازی های اتومبیل رانی منتشر شده است.

موزیک
موزیک یک فاکتور مهم در NFS PRO STREET به حساب می آید.بسته به اتفاقی که برای شما هنگام بازی رخ می دهد موزیکی که شما می شنوید متفاوت است.که شامل : Hard Rock , Techno , Electronic , Punk میشود.

ظر کلی
حقیقتا وقتی Ea اعلام کرد که این بار در NFS شهری وجود نداره و بازی ها در جاده های بسته انجام میشوند تعجب کردم.اما EA اعلام کرده کهNFS PRO STREET هیچ شباهتی به بازیهای NASCAR و F1 ندارد و همچنان به صورت مسابقات خیابانی است. همچنان لذت رانندگی را به بازیکننده القا می کنه و اضافه شدن امکام تصادف و سطح واقعا بالایی از customization شک های مرا در این رابطه رفع کرده است.

حداقل سيستم مورد نياز:

Intel Pentium 4 2.0 GHz / AMD 2100 +
Operational memory: 256MB/512MB,
DirectX 9.0c
Video: 128MB, with support for DirectX 9.0c
Place on the disk (HDD): 4GB
Speed Internet (for network games): 256 kbit / s
Operating system: Microsoft Windows XP (32-bit), Windows Vista


لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/96118887/aaaabbbbccccdddd.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/96120763/aaaabbbbccccdddd.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/96118918/aaaabbbbccccdddd.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/96118878/aaaabbbbccccdddd.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/96118736/aaaabbbbccccdddd.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/96119711/aaaabbbbccccdddd.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/96118970/aaaabbbbccccdddd.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/96119715/aaaabbbbccccdddd.part8.rar 
http://rapidshare.com/files/96119554/aaaabbbbccccdddd.part9.rar 
http://rapidshare.com/files/96118933/aaaabbbbccccdddd.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/96146500/aaaabbbbccccdddd.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/96146495/aaaabbbbccccdddd.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/96146493/aaaabbbbccccdddd.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/96146496/aaaabbbbccccdddd.part14.rar 
http://rapidshare.com/files/96146535/aaaabbbbccccdddd.part15.rar 
http://rapidshare.com/files/96146499/aaaabbbbccccdddd.part16.rar 
http://rapidshare.com/files/96146490/aaaabbbbccccdddd.part17.rar 
http://rapidshare.com/files/96146416/aaaabbbbccccdddd.part18.rar

فايل کرک:
http://rapidshare.com/files/119199246/nfsps.keygen-razor1911.zip

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 
 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمودند:

إنّى أُشْهِدُ اللّهَ وَ مَلائِكَتَهُ، أنَّكُما اَسْخَطْتُمانى، وَ ما رَضيتُمانى، وَ لَئِنْ لَقيتُ النَبِيَّ لأشْكُوَنَّكُما إلَيْهِ.

هنگامى كه ابوبكر و عمر به ملاقات حضرت آمدند فرمود: خدا و ملائكه را گواه مى گيرم كه شما مرا خشمناك كرده و آزرده ايد، و مرا راضى نكرديد، و چنانچه رسول خدا را ملاقات كنم شكايت شما دو نفر را خواهم كرد.

بحارالأنوار: ج 28، ص 303، صحيح مسلم: ج 2، ص 72، بخارى: ج 5، ص 5.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

نمی آید، می آید...

شب از نیمه گذشته است، به آسمان خیره ام. نمی دانم به دنبال چه می گردم. همچون آهویی که در دشت راه خود را گم کرده، سرگشته و حیرانم.
هزاران هزار سؤال در ذهنم است که جواب هیچ کدام را نمی دانم. آخر جواب تمامی سؤالهایم در وجود او خلاصه می شود.
دیگر تنم طاقت تیشه های سخت روزگار را ندارد. سنگ رودخانه ای را مانم، آب از سرم گذشته است. آنقدر در انتظارت خواهم ماند که آبهای بی رحم بر تنم بکوبند و ذره ذرۀ بدنم را خرد کنند.
نمی آید، می آید...
این صدای من است که در انتظار تو گل ها را بازیچۀ دستان بی رمق خود می کند.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

زنان یهودی محجبه می شوند!

در اسرائیل (کشور تضادها) پوشش زنان نیز یک تحول عجیب در شیوه را تجربه می کند و آنهم حجاب زنان یهودی به شیوه عربی است!
این زنان که برخی اوقات به دلیل شباهت به اعراب تحت آزار نیز قرار می گیرند می گویند: "خداوند از من می خواهد این گونه بپوشم!"
در اسرائیل از آزادی همجنسگرایان تا زنان متعصب دیندار در آن یافت می شود و به همین علت به آن کشور کشور تضادها می گویند.
اکنون یک تضاد دیگر نیز در این کشور به چشم می خورد: زنان یهودی که از ناخن پا تا فرق سر را می پوشانند! تعداد این زنان یهودی رفته رفته روبه افزایش است. در شهرک 68 هزار نفری بیت شمش در قدس که به عنوان قلعه زنان متعصب یهودی مطرح است تعداد زنانی مانند اعراب حجاب بر سر می گذارند به 100 نفر رسیده است. حتی برخی اوقات می توان این زنان محجبه یهودی را پشت دیوار ندبه درحال خواندن تورات نیز مشاهده کرد.
به گزارش رادیکال، یکی از زنان محجبه یهودی با نام مستعار سارا از تجربه خودش می گوید: هنگامی که سارا از جاده عبور می کند ماشین ها سرعتشان را کم می کنند و رانندگان به خیال آنکه سارا عرب است در جستجوی اطلاعات بیشتری بر می آیند. وی که از سر تا پا با پارچه ای پررنگ پوشیده شده است می گوید: به این حجاب نگویید. این "سال" است.
این زنان که از هموطنان یهودی شان که ترس از بمبگذار انتحاری دارند تجربه های ناخوشایندی نیز دارند: به خاطر آنکه فکر می کنند من عرب هستم برخی ها فحش می دهند. با این وجود پوشیدن "سال" به این اذیت و آزارها می ارزد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الفرقان آيات: 77 محل نزول: مکه

 
أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا 44 أَلَمْ تَرَ إِلَى رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ وَلَوْ شَاء لَجَعَلَهُ سَاكِنًا ثُمَّ جَعَلْنَا الشَّمْسَ عَلَيْهِ دَلِيلًا 45 ثُمَّ قَبَضْنَاهُ إِلَيْنَا قَبْضًا يَسِيرًا 46 وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِبَاسًا وَالنَّوْمَ سُبَاتًا وَجَعَلَ النَّهَارَ نُشُورًا 47 وَهُوَ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ بُشْرًا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاء مَاء طَهُورًا 48 لِنُحْيِيَ بِهِ بَلْدَةً مَّيْتًا وَنُسْقِيَهُ مِمَّا خَلَقْنَا أَنْعَامًا وَأَنَاسِيَّ كَثِيرًا 49 وَلَقَدْ صَرَّفْنَاهُ بَيْنَهُمْ لِيَذَّكَّرُوا فَأَبَى أَكْثَرُ النَّاسِ إِلَّا كُفُورًا 50 وَلَوْ شِئْنَا لَبَعَثْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ نَذِيرًا 51 فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا 52 وَهُوَ الَّذِي مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَجَعَلَ بَيْنَهُمَا بَرْزَخًا وَحِجْرًا مَّحْجُورًا 53 وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْمَاء بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا وَكَانَ رَبُّكَ قَدِيرًا 54 وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنفَعُهُمْ وَلَا يَضُرُّهُمْ وَكَانَ الْكَافِرُ عَلَى رَبِّهِ ظَهِيرًا 55

 

ترجمه فارسي مکارم
آيا گمان مى‏برى بيشتر آنان مى‏شنوند يا مى‏فهمند؟! آنان فقط همچون چهارپايانند، بلكه گمراهترند! «44» آيا نديدى چگونه پروردگارت سايه را گسترده ساخت؟! و اگر مى‏خواست آن را ساكن قرار مى‏داد; سپس خورشيد را بر وجود آن دليل قرار داديم! «45» سپس آن را آهسته جمع مى‏كنيم (و نظام سايه و آفتاب را حاكم مى‏سازيم)! «46» او كسى است كه شب را براى شما لباس قرار داد، و خواب را مايه استراحت، و روز را وسيله حركت و حيات! «47» او كسى است كه بادها را بشارتگرانى پيش از رحمتش فرستاد، و از آسمان آبى پاك‏كننده نازل كرديم «48» تا بوسيله آن، سرزمين مرده‏اى را زنده كنيم; و آن را به مخلوقاتى كه آفريده‏ايم -چهارپايان و انسانهاى بسيار- مى‏نوشانيم «49» ما اين آيات را بصورتهاى گوناگون براى آنان بيان كرديم تا متذكر شوند، ولى بيشتر مردم از هر كارى جز انكار و كفر ابا دارند «50» و اگر مى‏خواستيم، در هر شهر و ديارى بيم‏دهنده‏اى برمى‏انگيختيم (ولى اين كار لزومى نداشت) «51» بنابر اين از كافران اطاعت مكن، و بوسيله آن ( قرآن) با آنان جهاد بزرگى بنما! «52» او كسى است كه دو دريا را در كنار هم قرار داد; يكى گوارا و شيرين، و ديگر شور و تلخ; و در ميان آنها برزخى قرار داد تا با هم مخلوط نشوند (گويى هر يك به ديگرى مى‏گويد:) دور باش و نزديك نيا! «53» او كسى است كه از آب، انسانى را آفريد; سپس او را نسب و سبب قرار داد (و نسل او را از اين دو طريق گسترش داد); و پروردگار تو همواره توانا بوده است «54» آنان جز خدا چيزهايى را مى‏پرستند كه نه به آنان سودى مى‏رساند و نه زيانى; و كافران هميشه در برابر پروردگارشان (در طريق كفر) پشتيبان يكديگرند «55»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

tanha9898@yahoo.com

اگر می خواهی هم در این دونیا و هم در آخرت رستاخیز شوی
فقط به مردم کمک کن خوبی کن محبت کن و هیچ توقعی نداشته باش

با خدا باش پادشاهی کن

 

 

hamed.1360@yahoo.com

انتظار فرج از نيمه خرداد كشم

از غم دوست در اين ميكده فرياد كشم
دادرسى نيست كه در هجر رخش داد كشم

داد و بيداد كه در محفل ما رندى نيست
كه برش شكوه برم داد ز بيداد كشم

شاديم داد غمم داد و جفا داد و وفا
با صفا منت آن را كه به من داد كشم

عاشم عاشق روى تو نه چيز دگرى
بار هجران و وصالت‏به دل شاد كشم

مُردم از زندگى بى تو كه با من هستى
طرفه سرى است كه بايد بر استاد كشم

سالها مى ‏گذرد حادثه‏ ها مى آيد
انتظار فرج از نيمه خرداد كشم

 

 

shanaz_am@yahoo.com

گوش چپ "گوش عشق" است

گروهی از دانشمندان آمریکایی کشف کردند گوش چپ که اطلاعات خود را به نیمکره راست مغز ارسال می کند گوش "عشق" است و بنابراین عبارات احساسی را برای درک بهتر باید در این گوش نجوا کرد.
به گزارش مهر، مغز انسان به دو نیمکره راست و چپ تقسیم می شود. بخش چپ مغز منطق، توجه به جزئیات، زبان، علم و استراتژیها را نشان می دهد و طرف راست تصورات، اشراق و سیر و سلوک، دید همزمان، تخیلات و احساسات را حاکمیت می کند.
هر یک از این بخشهای مغز قسمت مخالف بدن را کنترل می کنند. بنابراین منطقی است که تصور شود یک جمله احساسی اگر مستقیما از طرف چپ بدن ارسال شود سریعتر به مراکز احساسی می رسند.
به طور طبیعی چشم راست با زکاوت بیشتری می تواند رنگها را درک کند این درحالی است که بهتر است مادران گونه چپ کودک را ببوسند و یا با دست چپ کودک را در آغوش بگیرند.
در حقیقت دانشمندان دانشگاه ساسکس انگلیس در تحقیقات خود نشان دادند که 85 درصد از زنان چپ دست یا راست دست کودک خود را با دست چپ در آغوش می گیرند. به این ترتیب واکنشهای فیزیکی و احساسی کودک مستقیما به طرف راست مغز مادر می رسند.
براساس گزارش تایمز، به تازگی گروهی از محققان دانشگاه "سم هاستون" آمریکا با آزمایش هزار و 120 نفر مشاهده کردند که گوش چپ در این افراد "گوش عشق" است.. به طوری که 69 درصد از موارد خاطر نشان کردند تمام عبارات شیرین و عاطفی را هنگامی که از راه گوش چپ می شنوند بهتر درک می کنند و تنها 56 درصد از موارد اگر این عبارات را با گوش راست بشوند می توانند عمق آنها را درک کنند.

 

 

helia_k48@yahoo.com

لغات متشابه در انگلیسی(6)

How do you do? حالتان چطوره؟(رسمی)
How are you حالتان چطوره؟(خودمونی)
.
Require نیاز داشتن
enquire بررسی
.
Wean از شیر گرفتن بچه
Win پیروز شدن
Weanling بچهء از شیر گرفته شده
.
Rare کمیاب-خام
Medium نیم پخت
Well done خوب پخته-آفرین
.
exagrrate زیاده از حد خود را نشان دادن
Aggression تهاجمی
.
Abbreviation اختصار
Contraction قرارداد-انقباض-مخفف
.
Sever=cut بریدن
Severe شدید
Serve خدمت کردن
.
Lever اهرم
Level سطح
.
Blank جای خالی
Blanket پتو
Blanch سفید شدن

_________________
ادامه دارد...
http://olinda.blogfa.com

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

احمدي نژاد: همه خبرگزاري‌ها خوبند
اما «فارس» چيز ديگري است

محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز دوشنبه (18 تير 86) در جمع خبرنگاران فعال در سفرهاي استاني در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري فارس در خصوص ارزيابي وي از نحوه عملكرد اين رسانه گفت: فارس از جمله خبرگزاري‌هاي خوب است. البته همه خبرگزاري‌هاي داخلي خوب هستند ولي خبرگزاري فارس چيز ديگري است.
رئيس جمهور با بيان اينكه از ابتداي تشكيل خبرگزاري فارس در جريان اين موضوع بودم، براي استمرار اطلا‌ع رساني صحيح و درست از طريق خبرگزاري فارس آرزوي موفقيت كرد.
***
فقط جهت يادآوري ...
همين

------------------------------------------
- توضيحات خبرگزاري فارس درباره توقيف 3 روزه
- مديرعامل فارس: مراحل اخطار و تذکر کتبي پيش از صدور حکم توقيف اجرا نشده است
- استقبال رادیو فردا از توقیف خبرگزاری فارس

 

 

mahsa_eshgh2007@yahoo.com

سیلی و باد و سنگ

باد بود و باد
در این هیاهو ، در دل این شب سیاه ، من بودم و سکوت ، من بودم و یک عالم حرف نگفته ،یک عالم آرزوی بزرگ،یک عالم خیال باطل.
ای شهر بزرگ که با تمام چشم های روشنت در دل این سیاهی فقط نگاه می کنی. بگو در دل این سکوت چه داری.
بگو که چه خوابی برایمان دیده ای.
چشم هایت همیشه زیبا نیست چون هیچ اشکی در آنها نداری. اشکی که برای پا های یخ زده ی دختر بچه گل فروش می بایست جاری میشد تبدیل به سیلی سرد و محکمی کردی و به صورتش نواختی برای چند تومان کسری که آورده بود و ....
هیچ صدایی نیست جز خش خش جاروی رفتگر پیر که در فکر جهیزیه دخترش است و به فکر وامی که آیا میشود یا.....
صدای غرش کامیون هایی که به سرعت می گذرند تا سنگ ببرند برای ساختن دیوار های بلند و خاکستری یا پل هایی که برای وصل کردن نیست برای جدا کردن است...
ای باد تو چرا همدست این شهر شدی؟ تو که به ندرت عصبانی میشدی حالا همیشه خشمگینی
تو چرا به زاغه نشینان رحم نمی کنی و همان تکه سرپوشی که دارند را به زور ازشان می گیری؟
چرا چون زورت به قوی تر از آنها نمی رسد ؟ زورت به کاخ نشینان بالا نمی رسد؟عصبانی هم می شوی بشو من از تو نمی ترسم اگرچه زورت بیشتر از من است ولی من با نم نم باران که یواشکی از دستت رها میشور و همراه تو می آید دوستیم. من به او دل خوشم.
کاش همه آدمها به باران دل خوش بودند. کاش هیچوقت چتری نبود تا باران ببارد و همه ی عقده های شهر را بشوید تا چشمهایش زیبا شود. باران همان اشک شهر است . بگذارید جاری شود تا سبک شوید.تا برای لحظه ای از سیلی و وام و سنگ رها شوید.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

تقلب در دنیای علم

خانم کریستین روورز Kristin Roovers، یک محقق دانشگاه پنسیلوانیا بود که در زمینه رشد سلول در دیابت، پژوهش می‌کرد.
همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه یکی از ویراستاران مجله Clinical Investigation متوجه شد که او تصاویر یکی از مقالاتش را که در سال 2005 به چاپ رسیده بود، دستکاری کرده است.
نوارهای تاریکی که در این عکس دیده می‌شود، وضعیت پروتئین‌ها را نشان می‌دهد. ویراستار مجله Clinical Investigation که در بعضی قسمت‌های این عکس، قسمتی از نوارها با ویراشگرهای تصویری دستکاری شده‌اند.

 tamperinginscience-1.tiff.jpg

با بررسی دقیق‌تر مسلم شد که خانم روورز برای تطبیق داده‌ها با نتایج تحقیقش، عکس‌ها را دستکاری کرده است.
برنامه‌های کامپیوتری ویرایش عکس، تقلب را آسان کرده است و به همین خاطر ویرایشگران مجلات علمی، مجبور می‌شوند، تبدیل به کارآگاهان خبره عکس شوند تا بتوانند صحت و درستی مقاله‌های به چاپ رسیده را تأیید یا رد کنند.
آقای هنری فارید یک استاد علوم کامپیوتر در کالج دارتموث است که با ویرایشگران مجلات علمی در زمینه شناسایی عکس‌های دستکاری شده، همکاری می‌کند. وی دامنه این تقلب‌ها را بسیار گسترده ارزیابی می‌کند.
هر سال در مجله Clinical Investigation حدودا 300 تا 350 مقاله به چاپ می‌رسد
و از این تعداد، 10 تا 20 مقاله شواهدی از دستکاری عکس دارند.
در مورد خانم روورز، ویرایشگران مجله موضوع را به یک دفتر فدرال که کارش بررسی صحت تحقیقاتی است که با بودجه دولتی به انجام می‌رسد، اطلاع دادند. در نهایت خانم روورز مجبور شد، استعفا بدهد. او به مدت پنج سال از دریافت تسهیلات دولتی محروم شد.
محققان می‌گویند که بسیار از دانشمندان جوان، حتی به نادرست بودن دستکاری تصاویر علمی اعتقاد ندارند، آخر چرا وقتی می‌شود قرمزی چشم‌ها را در عکس‌ها تصحیح کرد، نباید با فتوشاپ عکس‌های پروتئین‌ها را اصلاح کرد؟!

منبع: chronicle.com

 

 

salman_yavar@yahoo.com

دو پرده با هاشمی رفسنجانی؛
از مخالفت با گردن کلفت ها تا توسری به فقرا

پردۀ نخست: هاشمی رفسنجانی درسال‌های 1361 و ١1362

خطبه نماز جمعه اول آبان 1361
«خدا می‌داند آن روزی که بتوانيم توی اين مملکت مسالۀ مسکن را حل کنيم، مسالۀ استضعاف را حل کنيم و با اجرای اصل 49 قانون اساسی اين گردن کلفت‌ها را اموال نامشروع شان را از توی حلقشان بيرون بياوريم و حتی از مهريه زنانشان پس بگيريم و با همۀ اينها بتوانيم حرفهايمان را به دنيا بزنيم، کاری را که کرده ايم ارائه بدهيم آن روز، روز اسلام و انقلاب است.»

خطبه نماز جمعه ۶ اسفند 1362
«هنوز در اين کشور هستند کسانی که به نام اسلام از ميلياردرها دفاع می‌کنند.»

خطبه نماز جمعه ١۴ اسفند 1362
«اين احتمال است که ما و دولت کنونی نتوانيم اسلام را در زمينۀ اقتصادی پياده کنيم. پيامبر اکرم هم نتوانست اسلام را آن طور که می‌خواست پياده کند، حضرت اميرالمؤمنين هم که ما شاگرد او هم نيستيم نتوانست اسلام را پياده کند. ولی اگر مردم اسلام واقعی را بشناسند، آن را بالاخره پياده خواهند کرد.»

پردۀ دوم: هاشمی رفسنجانی در سال 1378
گفتگو با خبرگزاری موج
ساختن اقتصاد كشور با شيوه گداپروري جواب نمي دهد و لذا بايد در عرصه توليد قدم هاي مهم و اساسي برداريم.
يکی از موانع فرهنگي فضاي رواني است كه در جامعه انقلابي ما وجود دارد بعضي تصورشان بر اين است كه هر كسي كه كارهاي بزرگي انجام مي‌دهد طاغوتي و اشرافي است.
وقتي دولت توزيع خودش را كوپني مي‌كند، كوپن تقلبي وارد مي‌شود، بازار سياه بوجود مي‌آيد و تبعات بعدي به وجود مي‌آيد. مثلاً همين قاچاق در كشور كه مشكل زا است اگر تعرفه‌هاي واردات با ساز و كار مشخص، معلوم باشد كه قاچاق بوجود نمي‌آيد.
اسلام منافاتي با مسايل اقتصادي ندارد و اينكه طرح شود كه خمس و زكات كفايت از ماليات مي‌كند اينها مسايل انحرافي است البته مواردي كه اسلام در بحث قناعت، جلوگيري از اسراف مي‌كند بسيار مهم و قابل اهميت است چه كسي گفته كه ما نبايد از نعمت‌هاي خدادادي استفاده كنيم.
بحث من اين نيست همه داراي سهام مساوي باشند، بلكه سهام‌ها را عرضه كنيم و هر كس بر اساس توانايي هايش سهام را خريداري نمايد.
...
منبع: عدالت

 

 

chehrzad332@yahoo.com

درسی که افشین قطبی به همه ما داد
آیا در خانه کسی هست؟

برای اولین بار، بیست سال پیش ایرانیان با نام افشین قطبی آشنا شدند و این زمانی بود که او جزو گروه فنی تیم ملی آمریکا بود. در آن زمان به مخیله کسی هم خطور نمی کرد که افشین را در ایران آنهم بعنوان سرپرست یک تیم فوتبال ببینند.
بلافاصله پس از اتمام بازیهای آسیائی ۲۰۰۶ که قطبی در نقش کمک مربی تیم کره جنوبی ایفای نقش می کرد به ایران پرواز کرد و بالاخره در آگوست ۲۰۰۷ پس از سی سال آمد که مدت طولانی در سرزمین مادری خود بماند. افشین نقش مربیگری تیم پرسپولیس را بر عهده گرفت و در همان زمان این مربی ایرانی- آمریکائی به طرفداران پرسپولیس قول داد که به دوران افول این تیم خاتمه خواهد داد. دستیار او در این سفر پرخطر حمید استیلی بود که به گفته ای گل قرن را که در سال ۱۹۹۸ بر تور دروازه ایالات متحده در جریان مسابقات جام جهانی بوسه زد به ثمر رساند.
قطبی در تمام مدت سعی داشت با ایجاد و انگیزه در شاگردانش آنان را به لحاظ روحی آماده دستیابی به عنوان قهرمانی نماید اما از همان لحظه نخست مورد طعنه و استهزاء بخش بزرگی از دست اندرکاران فوتبال در ایران قرار گرفت.
آنها گفته های افشین قطبی را رویاپردازی قلمداد می کردند و معتقد بودند که این ماه عسل بسرعت به پایان خواهد آمد.
مخالفت ها با افشین قطبی از یک مصاحبه استیلی آغاز شد که طی آن وی مخالفت خود را با روش کار افشین اعلام نمود. پس از این مصاحبه گروهی از بازیکنان پرسپولیس نیز به گروه دشمنان او پیوستند در حالیکه مسئولین باشگاه اتفاقاتی را که در جریان بود تائید نمی کردند.
اما آنچه که مهم است و محور بحث ماست اینست که مسلما قطبی از رفتاری که در مجموعه پرسپولیس با وی می شد راضی و خوشحال نبود و این امر بخصوص شامل برخورد همکاران وی می شد. با اینهمه هرگز دیده نشد که او زبان به انتقاد از همکاران خود بگشاید. نه تنها چنین نکرد بلکه همواره آنان را در موقعیت های مختلف می ستود و سهمی در پیروزی های بدست آمده برای آنان قائل می شد.
قطبی از مهارت های خود برای ایجاد فضائی جدید استفاده کرد. در حالی که طبق یک عادت دیرینه تیم ها به هنگام مواجهه با شکست داور، روش های ناپسند دفاع تیم حریف، شرایط فوق العاده بد زمین، هواداران تیم مقابل و غیره را مسئول شکست خود قلمداد می کردند قطبی به تمجید از تیم های پیروز و مربیان و بازیکنان آنان پرداخت.
افشین قطبی نه از آن جهت که توانست راه قهرمانی را برای تیم پرسپولیس هموار کند باید در خاطره ها بماند بلکه وی مشخصه هائی از خود بروز داد که جامعه ما از سطح مدیریت گرفته تا نیروهای سیاسی و بالاخره بدنه جامعه فاقد آن هستند. نخست اینکه افشین نه تنها "واقع بین" بود بلکه "واقع گو" نیز بود. ضعف های خود را می دید و علت شکست را در "درون" جستجو می کرد نه "بیرون". دوم اینکه در اوج تضاد و اختلاف نظر به کار تیمی تن در می داد و تفاوت در دیدگاه را دلیل موجهی برای ترک اردوگاه خود نمی دید.
قطبی می دانست که اگر هدف را گم نکند رویاهایش به واقعیت بدل خواهد شد. او همواره جایگاهی رفیع در قلب دوستداران فوتبال در ایران خواهد داشت. اما مهم تر از فوتبال و قهرمانی درس بزرگی بود که قطبی به ایرانی ها داد. اینکه بجای جنگ با واقعیت و تحریف آن برای توجیه شکست های خود و بجای دامن زدن به جنگ های داخلی باید بر هدف متمرکز شد و با روحیه پر مهر و واقع بین حتی دشمنان را به تکریم در برابر توانائیهای خود واداشت. آیا کسی در خانه هست؟

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

داغ بی تسلی

داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیا مبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی.
ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد .
ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ما ندند تا مقصود خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ.
کوران روزحشر در اینجا نیز کورند_ که :" من کان هذه اعمی فهو فی الاخراعمی" _ ونمی بینند. آنان از کجا بدانند که کدام امر عظیم واقع شده است؟
نه آنگاه که امام آمد و نه امروز که رفتند است. اگرنه، این ولی خدا برای آنان حجتی میشد تا صدق قصص انبیا را باور کنند و چون سحره فرعون دربرابر این انقلاب به سجده درآیند که " امنابرب موسی و هرون " اگر نه، این ولی خدا برای انان حجتی میشد تا زهد وعدالت علی را باور کنند، حلم حسن را وشجاعت حسین را و…… واین ولی خدا برای آنان حجتی میشد تا عظمت حق را و همه صفات خدا یی را در وجودش بنگرد و انسان را، همچون خورشیدی که نورش از ازلیت تا به ابدیت را فرا گرفته است.
داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است.
دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد.
امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ما ند برای انان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت رابا مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند.
دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم برظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟
آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟
امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و باری سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم الجاهد منکم و الصابرین".
اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند.

----------------------
بقلم شهيد مرتضي آويني

 

 

myringofpower2002@yahoo.com

بی مهری تا کی

چند روز پیش برای دیدن آثار استاد فرشچیان به سعد آباد رفته بودم که متوجه شدم نمایشگاه آثار نقاشی استاد مرتضی کاتوزیان نیز بطور رایگان در موزه دایر می باشد, وقتی وارد سالن شدم ناگهان خودم را در میان انبوهی از دسته گلهای کوچک و بزرگ و بسیار زیبا یافتم, اول احساس کردم که سالن را اشتباه آمده ام ولی با خواندن پیامهای روی گلها متوجه شدم که اینها برای ابراز لطف به استاد از طرف علاقمندان و پیگیران آثار اصیل هنر ایران می باشد که البته به همت وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگانهای حامی هنر ایران من چیز زیادی درباره این هنرمند یزرگ نمی دانستم)
ابتدا با بی طرفی تمام وارد نمایشگاه شدم ولی هر لحظه با هر تابلوی که به پیش می رفتم, عطش بی پایانی را برای دیدن بقیه تابلو ها در وجودم احساس می کردم. موضوعاتی کاملا هماهنگ با روحیه و فرهنگ ایرانی و در عین حال بازتاب زیباییها, لطفها , زشتیها و دردهای جامعه ایران, شما بدون اینکه بخواهید با دیدن این آثار به فکر فرو می روید. بعد به یاد سالن پر از گل طبقه پایین افتادم و بسیار خوشحال شدم که مردم علیرغم تمام بی مهری های همیشگی مسئولین فرهنگی جامعه, هنر اصیل را در می یابند و حرمت می نهند. البته منکر برخی از تلاشهای دوره ای که توسط برخی از مسئولین می شود نیستم, ولی ندیدم ارگان دولتی دلسوزانه برای هنر ایران چه موسیقی, چه نقاشی, چه هر هنر دیگر که با روح و جان مردم ایران پیوند دارند کاری کرده باشند.
و اینطور احساس می کنم که فاکتور های دیگری که در شان جامعه هنری نمی باشد, بیشتر از ارزش واقعی هنر اصیل و مردمی در برخورد ارگانهای فرهنگی حتی بطور خاص با هنرمندان تاثیر دارد.
در جایی خواندم یکی از اساتید بزرگ موسیقی فرموده بودند که مسئولین فرهنگی با موسیقی مثل فرزند ناتنی بر خورد می کنند و اینبار من به شما می گویم که با هر هنری که با قلب و روح این مردم گره خورده است و مایه افتخار ایران و ایرانیان است, متاسفانه اینگونه بر خورد می شود. و این برای من جای سوال دارد که کشوری که انقلاب خود را فرهنگی می داند و داعیه فرهنگ در جهان را دارد باید هنرمندانی این چنین رنجور از دستگاه های فرهنگی و هنری خود داشته باشد تا جایی که بزرگترین استاد موسیقی اش که هنر نابش بر همگان ثابت شده است و بلیط کنسرت شش روزه اش در عرض چند ساعت فروش می رود هنرش از طرف مسئولین صدا و سیما و سایر ارگانهای دولتی به دیده ابهام نگریسته شود.
اینها حرفهای یک معترض اجتماعی یا سیاسی یا فرهنگی نیست, اینها حرفهای جوانی است که از دیدن بی توجهی به شالوده های فرهنگی و هویتی جامعه اش می سوزد و راهی نمی یابد جز نوشتن این نامه حزن انگیز.
این نامه ها که تا به حال فایده ای نداشته و با توجه به اوضاع موجود فایده ای هم نخواهد داشتُ. ولی من از آن دسته از مردم شریف و اصیل ایران که آرزو می کنم تعدادشان به اندازه کل شمارگان جمعیت ایران باشد, عاجزانه خواستارم که علاوه بر حرمتی که بطور خاص با ابراز علاقه و هدایای خود به هنرمندان اصیل ایران زمین ابراز می دارند, به هر وسیله که می توانند (نامه, تلفن, Emailو...) حمایت خود را از این هنرمندان و هنر اصیلشان به مسئولین فرهنگی اعلام دارند و فقط به دسته های گل و پیام های مودت اکتفا نکنند و نا امید نشوند, شاید که "عاقبت زین در برون آید سری".

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

سلیمی نمین:
جاسبی با اعطای مدارک جعلی (دکتري)
به شخصیتها، آنها را وامدار می کند

عباس سلیمی نمین گفت: پرونده هایی که توسط دانشگاهیان در اختیارم قرار گرفته را در اختیار قوه قضائیه قرار می دهم. امیدوارم قوه قضائیه عملکردی از خود نشان دهد که اعتماد مردم را به سوی خود جلب کند و ضرورت انتشار این اسناد در سطح وسیع تری ایجاد نشود. اسنادی دارم که گویای فساد اقتصادی در دانشگاه آزاد است عباس سلیمی نمین در گفتگوی مشروح با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: نیروهای دلسوز و سالم دانشگاه آزاد اسناد و مدارک بسیار زیادی را به شیوه های مختلف به بنده رسانده اند که گویای فساد اقتصادی در دانشگاه آزاد است. اولین فساد اقتصادی جاسبی را هفته پیش به صورت رسمی تسلیم دادستان کرده ام و این هفته هم دومین پرونده را تکمیل می کنم که به دادستان بدهم . بدین ترتیب یا قوه قضائیه باید بنده را مورد مواخذه قرار دهد یا جاسبی را محاکمه کند.

جاسبی ساختار نظارتی کشور را خنثی کرده است
وی با طرح این مطلب که "بالاترین مفسده مدیریتی دکتر جاسبی خنثی کردن ساختار نظارتی در کشور است" افزود: جاسبی به دلیل طولانی شدن مدیریت اش این فرصت را یافته که سیستم نظارتی را کاملا خنثی کند و این یک خطر جدی برای کشور است. مجلس بالاترین سیستم نظارتی در کشور است اما جاسبی متاسفانه توانسته با مهره چینی آن را خنثی کند. برادر خانم خود را در راس کمیسیون گذاشته و آدم هایی را هم درخدمت خود گرفته است. جاسبی با اتکا به مفسده مدیریتی که ایجاد کرده توانست از قوه قضائیه هم بالاتر عمل کند زیرا قوه قضائیه هم نتوانست جلوی یک گزارش منفی علیه خود را در مجلس بگیرد اما آقای جاسبی توانست.

<>جاسبی با اعطای مدارک جعلی به شخصیتها آنها را وامدار می کند
سلیمی نمین ادامه داد: جاسبی با اعطای دکترای مراوده ای به افراد مختلف و با اعطای مدارک جعلی به برخی از شخصیت ها آنان را وامدار می کند و به افرادی که در دانشگاه آزاد با مشقات بسیار زیادی تحصیل می کنند ظلم می کند. آیا این برای همه دلسوزان مملکت زنگ خطر نیست.
وی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد گفت: جاسبی بعد از تصویب تحقیق و تفحص مجلس بلافاصله نامه نوشت که دانشگاه آزاد خصوصی است و تحقیق و تفحص مجلس شامل حال آن نمی شود. یعنی جاسبی در مدت این بیست و چند سال دانشگاه آزاد را تماما ملک طلق خود پنداشته و هر آنچه که دوست داشته صورت داده و امروز تحقیق و تفحص را برنمی تابد. این در صورتی است که دانشگاه آزاد خصوصی نیست و جزء منابع عمومی است و مجلس تفهیم کرد که مگر اموال شخصی تان بوده که دانشگاه آزاد را خصوصی می نامید.
وی ادامه داد: مطالعه خاطرات بزرگان می گوید که فلان ساختمان بنیاد مستضعفان را در اختیار دانشگاه آزاد گذاشتیم و فلان ساختمان دولتی را گرفتیم و به دانشگاه آزاد دادیم. اینها چیزهایی است که چاپ شده است و خود ملت هم در زمینه دانشگاه آزاد همراهی کرده اند لذا امکانات عمومی است و هر امکان عمومی باید تحت نظارت مجلس باشد.
سلیمی نمین گفت: چگونه است که مجلس با قرائت تحقیق و تفحص از قوه قضائیه توانست یک حرکتی در ارتباط با سالم سازی قوه قضائیه انجام دهد اما با مفسده مدیریتی که جاسبی ایجاد کرد حتی مجلس هفتم نتوانست تا پایان عمر خود حتی یک گزارش مختصر در ارتباط با دانشگاه آزاد ارائه دهد و کل قضایای تحقیق و تفحص به بایگانی مجلس رفت. آیا این مفسده مدیریتی را نشان نمی دهد؟ مدیریت دکتر جاسبی در دانشگاه آزاد قانونی نیست
وی با تاکید بر اینکه مدیریت دکتر جاسبی در دانشگاه آزاد قانونی نیست، گفت: جاسبی بر اساس اساسنامه اول دانشگاه آزاد می توانست مدیر دانشگاه آزاد تلقی شود اما بر اساس اساسنامه دوم دانشگاه آزاد به هیچ وجه وی یک مدیر قانونی نیست. اساسنامه دوم در سال 1366 به تصویب رسیده بر اساس آن باید بلافاصله نسبت به قانونی شدن مدیر در چارچوب وظایف جدید دانشگاه آزاد اقدام می شد که نشده است.

جاسبی گریز از قانون دارد
وی در ادامه گفتگو با مهر افزود: جاسبی یک گریز از قانون دارد و عنوان می کند که چون در ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط شخصیت های برجسته از وی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد یاد شده است دیگر ضرورتی برای طی مسیر قانونی وجود ندارد که البته این حرف بسیار بی اساسی است. جاسبی اذعان کرده که مدیریتش بر اساس اساسنامه دانشگاه آزاد قانونی نیست و می گوید مفاد اساسنامه در مورد وی صادق نیست و در مورد مدیر بعد از وی صادق است این در حالی است که در اساسنامه دانشگاه آزاد قید نشده که جاسبی اولین رئیس مادام العمر دانشگاه آزاد است.
سلیمی نمین در بخش پایانی سخنان خود گفت: با جاسبی در خارج کشور هم دوره بوده ام. جاسبی در تشکیلات اسلامی نبود. بسیاری از فعالان اتحادیه انجمنهای اسلامی اروپا و آمریکا خاطراتشان را گفته اند و مکتوب کرده اند و به ویژه در ارتباط با کسانی که خطی مخالف خط انقلاب اسلامی را دنبال می کردند بیان شده و جاسبی یکی از شاخصهای این جریان بوده است. نه تنها در اتحادیه انجمنهای اسلامی نبوده بلکه درست در نقطه مقابل.
وی ادامه داد: مردم به دلیل اینکه دانشگاه آزاد یک امکان عمومی است نه خصوصی خیلی به این دانشگاه کمک های مادی کرده اند. از جمله مواردی که در کارنامه مدیریتی جاسبی بسیار تلخ است نوع برخوردش با کسانی است که ایثارگرانه امکانات خود را در اختیار این دانشگاه قرار داده اند و در این زمینه اسنادی نیز وجود دارد که به موقع ارائه خواهم کرد.

 

 

v_mahsa@yahoo.com

چه غذاهایی بخوریم تا لاغر شویم

قسمت 4

به آسانی می توانيد حدس بزنيد که اين فرد اين بار چه نوع غذاهايی مصرف خواهد نمود

دليل اينکه فردی که دچار افت قند خون شده تمايل بيشتری به مصرف غذاهای دارای ايندکس گليسميک بالا نشان می دهد واضح می باشد. واکنش سريع اينسولين منجر به کاهش سريع و شديد قند خون در فرد شده، و فرد می بايستی سطح قند خون خود را در کوتاهترین زمان ممکن به حد طبيعی آن افزايش دهد. چه غذا هايی قادر به افزايش بسيار سريع قند خون می باشند؟ مسلما غذاهايی با ايندکس گليسميک بسيار بالا. و اين منجر به تکرار مجدد اين چرخه ی مخرب میگردد.
راه حل چيست؟
پرهيز از مصرف غذا های حاوی کربوهيدرات هايی با ايندکس گليسميک بالا و در حد امکان مصرف اين غذا ها به مقادير بسيار کم.
طبقه بندی مواد غذايی بر حسب ايندکس گليسميک آنها در سه گروهی مختلف:
1. غذاهای دارای ايندکس گليسميک پايين: برای کاهش وزن بايستی بيشتر از غذا های اين گروه استفاده نمود:
ميوه ها شامل: سيب، آلو، پرتقال. سبزيجات شامل: کلم بروکلی، کلم گل، و ديگر انواع کلم ها، همچنين اسفناج و کرفس.
2. غذا های دارای ايندکس گليسميک متوسط، که می توان گاها از آنها استفاده نمود:
موز، آناناس، کشمش، برنج قهوه ای، جو دو سر، ذرت، لوبيا ها، نان گندم کامل، نان جو.
3. غذا های دارای ايندکس گليسميک بالا که بايد از مصرف آنها در حد امکان پرهيز نمود:
خرما، برنج سفيد، نان سفيد، قند و شکر، هندوانه، شيرينيجات، و انواع بيسکوييت ها.

در اينجا فهرستی از ميوه ها و سبزيجات به همراه ايندکس گليسميک آنها آورده می شود

مواد غذايی با ايندکس گليسميک کمتر از 55 دارای ايندکس گليسميک پايين می باشند.
مواد غذايی با ايندکس گليسميک بين 55 تا 70 دارای ايندکس گليسميک متوسط می باشند.
مواد غذايی با ايندکس گليسميک بيشتر از 70 دارای ايندکس گليسميک بالا می باشند.

نام

ايندکس
 گليسميک

نام

ايندکس
گليسميک

گريپ فروت

25

کلم

10

آلو

26

کم برگ

10

آلو زرد

30

قارچ

10

سيب

38

پياز

10

هلو

38

فلفل قرمز

10

آلو سياه

39

هويج

49

توت فرنگی

40

نخود فرنگی

48

پرتقال

42

ذرت

60

هلو

42

چغندر

64

گلابی

43

کدو

75

انگور

46

آرتيشوک

15

موز

52

مارچوبه

15

کيوی

58

کلم گل

15

مانگو

51

کرفس

15

انجير

61

خيار

15

کشمش

56

بادمجان

15

آناناس

66

لوبيا سبز

15

هندوانه

72

اسفناج

15

خرما

103

گوجه فرنگی

15

کلم بروکلی

10

لوبيا سويا

15

 

اين بخش به معرفی گياهان موثر در درمان چاقی اختصاص داده شده است:

آلو ورا (صبر زرد)
به هضم و جذب غذا توسط بدن کمک می کند، همچنين خاصيت مسهل داشته و استفاده از آن به دفع مواد زائد از روده ی بزرگ کمک می نمايد.

جلبک فوکوس:
اين جلبک و به طور کلی بيشتر انواع جلبک های آبی حاوی ماده ی معدنی يد می باشند. يد به عملکرد غده ی تيروييد کمک می نمايد. يکی از دلايل چاقی کمکاری غده ی تيروييد می باشد که اين می تواند منجر به کاهش سرعت متابوليسم بدن و در نتيجه کاهش سرعت سوخت و ساز غذا ها و نیز افزايش ذخيره ی چربی در بدن گردد. در صورت کمکاری غده تيروييد می توانيد از اين گياه استفاده نماييد. از ديگر علايم بيماری کمکاری غده تيروييد می توان به احساس خستگی، کمبود انرژی، احساس سرما در دست ها و پاها، ريزش مو، خشکی و زبری پوست، و نيز افزايش وزن اشاره نمود.

گندمک:
از زمان های گذشته اين گياه به عنوان مکمل برای کمک به کاهش وزن معروف بوده است. می توانيد آنرا به صورت خام، بخار پز و يا به همراه سالاد مصرف نماييد.

روغن نارگيل Meidum chain Triglycerides
روغن استخراج شده از نارگيل نه تنها موجب چاقی نمی شود بلکه به کاهش وزن نيز کمک بسيار زيادی می نمايد. نارگيل منبع غنی ای از تري گليسيريد های زنجير متوسط می باشد. اين تري گليسيريد ها نوع خاصی از چربی های اشباع شده می باشند و طول زنجيره ی آنها بين شش تا دوازده اتم کربن می باشد.
تري گليسيريد های زنجير بلند نوع ذخيره ای چربی در انسان ها و گياهان می باشند. طول زنجيره تري گليسيريد های زنجير بلند بين 18 تا 24 اتم کربن می باشد. بدن برای متابوليسم و نيز هضم اين گروه از چربی ها دچار مشکل بوده و بدين واسطه نيز آنها را به صورت چربی در بدن ذخيره می نمايد.
تری گليسيريد های زنجير متوسط به سرعت و به آسانی توسط بدن متابوليسم می شوند. اين نوع تری گليسيريد ها به سرعت توسط بدن سوخته شده و نيز به سوختن انواع ديگر چربی ها از جمله تری گليسيريد های زنجير بلند نيز کمک می نمايند.
بدين واسطه نيز تري گليسيريد های دارای زنجيره ی متوسط موجب افزايش وزن نمی گردند. حال آنکه، تری گليسيريد های دارای زنجيره ی بلند، چربی متداول در غذا ها می باشند، و توسط بدن در بافتهای چربی ذخيره شده، و منجر به افزايش وزن می گردد.
به علاوه، همانطور که قبلا نيز ذکر شد، سرعت متابوليسم بافت چربی در بدن به مراتب پايين تر از سرعت متابوليسم بافت ماهيچه ای می باشد. به همين دليل نيز افزايش جرم بافت های چربی بدن به نوبه خود منجر به کاهش سرعت متابوليسم بدن گشته و فرد را برای ابتلا به چاقی مستعد تر مینمايد.
تری گليسيريدهای دارای زنجيره ی متوسط همچنين به افزايش ترموژنز در بدن کمک می نمايند. ترموژنز پروسه ايست که بدن به واسطه ی آن کالری های مصرفی را سوزانده و گرما توليد مینمايد. برخی از انواع غذا ها از جمله گليسيريدهای زنجير متوسط اين توانايی را داشته که سرعت ترموژنز بدن را افزايش دهند.
در افراد دارای سرعت ترموژنز پايين، کالری های موجود در مواد غذایی مصرفی، به جاي سوزانده شدن و نیز توليد گرما، در بدن و به صورت چربی ذخيره می گردند.
نارگيل همچنين به فعاليت غده ی تيروييد و نيز به بهبود عملکرد اين غده بسيار کمک می کند. بسياری از مشکلات کمکاری غده ی تيروييد با مصرف روزانه ی يک تا دو قاشق غذا خوری از روغن نارگيل بهبودی چشمگيری حاصل خواهند نمود.

قاصدک
قاصدک دارای خاصيت ادرار آور می باشد، و استفاده از آن به افزايش ميزان ترشح و دفع ادرار می انجامد. دفع آب اظافی از بدن خود موجب کمک به کاهش وزن ناشی از تجمع آب در بدن میگردد. استفاده از اين گياه همچنين متابوليسم بدن را تحريک و افزايش می دهد و نيز اشتهای کاذب به شيرينيجات را سرکوب می نمايد.

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

14 خرداد / 3 ژوئن / 8 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
14 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اطميناني که دريادار مدني کرماني به ايرانيان درباره محافظت از خوزستان داد

در اين روز از خرداد سال 1358 دريادار مدني كرماني استاندار وقت خوزستان صدام حسين را متهم به ارسال اسلحه به ايران و عامل تحريك برخي عوامل درخوزستان كرد و اطمينان داد كه از تماميت خوزستان محافظت خواهد شد و گفت كه اگر يك وجب از خاك خوزستان از دست رود حاضر است او را اعدام كنند. در ناآرامي هاي خوزستان كه بوي ضد ميهني از آن به مشام مي رسيد 23 تن كشته و شماري مجروح و 120 نفر هم دستگير شده بودند. با بكارگيري واحدهاي ارتش، بالاخره اين غائله پايان يافت.

 

سـالروز ارتـحـال بنيانگذار جمهورى اسلامى
آيت الله خمينى


بسم اللّه الرحمن الرحيم
انا لله وانا اليه راجعون
روح بلند پيشواى مسلمانان ورهبر آزادگان حضرت امام خمينى (ره) بـه مـلكوت اعلى پيوست ودل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج كشيده صالحش از تپش افتاد. اما دل هاى دردمندى كه سر ريز از عشق به خمينى است تا ابد خواهد تپيد و خورشيد رهبرى امام تابناك تراز گـذشـتـه بـر عالم وآدم خواهد تابيد خدايا اگر اينك بنده عاشق تـوبـه جـوار رحـمـت مـتـعـاليـت مـاءوا گـرفـتـه اسـت وتـوفان عشق دل دريـايـى اش در كـرانـه قربت به اطمينان سكون رسيده است اماتـوخـود مـيـدانـى كـه ايـن مـصـيـبـت عـظـمـى تـوفـان غـم ارتـحـال پـيـامـبـر عـظـيـم الشـاءن اسـلام را دردل هـا بـر پـا كرده است ومصيبتى اين چنين با عظمت را تنها لطف تومى تواند تسلى بخش باشد.
در پـى ارتـحـال امـام خـمـيـنى (ره ) اين بزرگ ترين رهبر قرن نه تنها مردم ايران بلكه مسلمانان سراسر جهان در سوگ نشسته وبه عزادارى پرداختند.
سـرانـجام در يك همايش تاريخى وبى نظير كه از صبح 16 خردادبـعـد از اقـامـه نـمـاز بـه امـامـت مـرحـوم حـضـرت آيـت الله العظمى گـلپـايـگـانـى (ره ) مـلت مسلمان وعزادار ايران با غم واندوه وصف نـاشـدنـى به دنبال پيكر مراد خويش تا بهشت زهرا حركت كردند وبعد از ساعت ها تاءخير كه به علت ازدحام بيش از حد مردم به وجودآمـده بـود سـرانجام در ساعت 30/16 بعد از ظهر پيكر پاك و مطهرحـضـرت امـام (ره ) بـه خـاك سپرده شد.

 

 انتخاب آيت الله خامنه اى به مقام ولايت فقيه
و رهبرى انقلاب

اصل پنجم قانون اساسى
در زمـان غـيـبـت حـضـرت ولى عـصـر(عج ) در جمهورى اسلامى ايران ولايـت امـر وامامت امت برعهده فقيه عادل وبا تقوى ، آگاه به زمان ،شجاع ، مدير، مدبّر است كه طبق اصل 107 عهده دار آن مى باشد.

اصل يكصد ونهم
شرايط وصفات رهبر
1 ـ صلاحيت علمى لازم براى افتاء در ابواب مختلفه
2 ـ عدالت وتقوى لازم براى رهبرى امت اسلام
3 ـ بـيـنـش صـحـيـح سـيـاسى واجتماعى ، تدبير، شجاعت ، مديريت وقدرت كافى براى رهبرى . در صورت تعدد واجدين شرايط فوق، شخصى كه داراى بينش فقهى وسياسى قوى تر باشد مقدّم است.

اصل يكصد ودهم
وظايف واختيارات رهبرى
1 ـ تـعـيـيـن سـيـاسـت هـاى كـلى نـظام جمهورى اسلامى ايران پس ازمشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام
2 ـ نظارت بر حُسن اجراى سياست هاى كلى نظام
3 ـ فرمان همه پرسى
4 ـ فرماندهى كل نيروهاى مسلح
5 ـ اعلان جنگ وصلح وبسيج نيروها
6 ـ نصب وعزل وقبول استعفاى
الف ـ فقهاى شوراى نگهبان
ب ـ عالى ترين مقام قوه قضاييه
ج ـ رييس سازمان صدا وسيماى جمهورى اسلامى ايران
د ـ رييس ستاد مشترك
ه‍ ـ فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
وـ فرماندهان عالى نيروهاى نظامى انتظامى
7 ـ حل اختلاف وتنظيم روابط قواى سه گانه
8 ـ حـل مـعـضـلات نـظـام كـه از طـريـق عـادى قابل حل نيست ، از طريق مجمع تشخيص مصلحت نظام
9 ـ امـضـاء حـكـم ريـاسـت جـمـهـورى پـس از انـتـخاب مردم ، صلاحيت داوطـلبـان ريـاسـت جـمـهورى از جهت دارا بودن شرايطى كه در اين قـانـون مـى آيـد بايد قبل از انتخابات به تاءييد شوراى نگهبان ودر دوره اوّل به تاءييد رهبر برسد.
10 ـ عـزل ريـيـس جـمـهور با در نظر گرفتن مصالح كشور پس ازحـكم ديوان عالى كشور به تخلف وى از وظايف قانونى ، يا راءى مـجـلس شـوراى اسـلامـى بـه عـدم كـفـايـت وى بـراسـاس اصل هشتاد ونهم .
11 ـ عـفـو يـا تـخـفـيف مجازات محكومين در حدود موازين اسلامى پس ازپيشنهاد رييس قوه قضاييه .
12 ـ رهـبـر مى تواند بعضى از وظايف واختيارات خود را به شخص ديگرى تفويض كند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

14/03/58
بيانيه سازمان چريك‌هاي فدايي خلق و حمله به دولت موقت به علت پيش گرفتن روش محافظه‌كارانه در به رسميت شناختن حقوق خلق‌ها .

تحليل رسانه‌هاي خارجي از وقايع خوزستان : راديو لندن به نقل از ديلي تلگراف : عرب زبانان ايران علاقه‌اي به خودمختاري ندارند بلكه خواهان سهم بيشتري از پول نفت هستند . راديو امان : حوادث اخير خوزستان با تشويق برخي طرف‌هاي خارجي كه در خفا سعي دارند روابط ايران را با كشورهاي عربي تيره سازند ، صورت گرفته است .
ادامه تحركات عراق در اروندرود از جمله گشت‌زني قايق‌هاي عراقي در آب‌هاي منطقه و توزيع سلاح بين عرب‌هاي ايران .

تجاوز چهار هواپيماي عراقي و بمباران چند روستا در منطقه سردشت ، 6 كشته و 4 مجروح و دو ميليون تومان خسارت در پي داشت . وزير كشور : از طرف دولت ايران به دولت عراق اعتراض شد .
تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در 24 شهر كشور و اعلام عدم رسميت كليه مراكزي كه به اسم سپاه پاسداران و بدون حكم ستاد مركزي فعاليت مي‌كنند .

اطلاعيه دادستاني ارتش و اعلام ممنوعيت شركت پرسنل ارتش در هرگونه ميتينگ يا راهپيمايي در داخل يا خارج پادگان ؛ نامه فرمانده دژبان مركز به رياست ستاد ارتش درباره تظاهرات 9 خرداد نظاميان در خيابان‌هاي تهران .
عدم پذيرش والتر كاتلر به عنوان سفير جديد آمريكا در ايران ( سفير قبلي آمريكا در زئير ) به خاطر نقش وي در دخالت آمريكا در زئير ؛ آمريكا تقاضاي ايران مبني بر معرفي سفير ديگري به جاي كاتلر را رد كرد .

اظهارات وزير نفت عربستان در مخالفت با تحريم نفتي غرب و تأكيد وي بر عدم كاهش توليد نفت عربستان .
راديو مسكو طي تفسيري با تقبيح ترورهاي انجام شده عليه سرلشكر قره‌ني ، آيت الله مطهري و آقاي رفسنجاني گفت : عناصر ضد انقلاب سعي دارند مسير ضد امپرياليستي انقلاب ايران را منحرف سازند .

14/03/61
انصراف غيرمتعهدها از برگزاري اجلاس در عراق
مقدمات حمله اسرائيل به جنوب لبنان

14/03/64
كميسيون سياسي پارلماني اروپا شب گذشته (13/03/64 كاربرد سلاحهاي شيميايي از سوي عراق در جنگ عليه ايران را محكوم كرد.
14/03/66
طرح عربستان براي خاتمه جنگ
پذيرش صلح از سوي صدام براي پايان بخشيدن به جنگ ايران و عراق

14/03/67
اجلاي وزراي خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (اين اجلاس قرار بود در اين روز برگزار شود ولي احتمالاً به جهت اجلاس اضطراري سران عرب برگزار نشده است.)

Mobin_s2004@yahoo.com
3 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

قتل عام فجيع كالي كوت توسط واسكودوگاما دريانورد پرتغالي

3 ژوئن 1502 - قتل عام فجيع كالي كوت توسط واسكودوگاما دريانورد پرتغالي رخ داد . كالي كوت بندري است در مَدرَس هندوستان كه امروزه كوزيكود خوانده مي شود . اين اولين بندري است كه واسكودوگاما در سال 1498 ميلادي به آنجا رسيد . او نيز مانند هراستعمارگري خود را صاحب اصلي هندوستان مي دانست و هنگامي كه هشتصد تن دريانورد عرب به قصد تجارت برنج وارد بندر كالي كوت شدند، دستور داد ابتدا دستها، گوشها و بيني دريانوردان را بريدند و پس از آتش زدن كشتيهاي آنها همه را قتل عام كردند .

 

تزريق خون براي نخستين بار در تاريخ طب
و جراحي

3 ژوئن 1667 - براي نخستين بار در تاريخ طب و جراحي تزريق خون انجام شد . اين عمل را يك پزشك فرانسوي به نام ژان دنيس انجام داد. تزريق خون به بيماران تحولي عظيم در مجامع پزشكي به وجود آورد زيرا تا اين هنگام بسياري از بيماران به دليل كمبود خون و براثر خونريزي از طريق جراحتها و زخمهايشان جان خود را از دست مي دادند . گفتني است ژان دنيس در نخستين آزمايش خود از خون يك برّه براي تزريق به بدن يك انسان استفاده كرد .

Mobin_s2004@yahoo.com
27 جمادي الاول هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

درگذشت « محمّد بن موسي بن حازم» از دانشمندان قرن 6 هجري قمري

27 جمادي الاول 584 - «محمّد بن موسي بن حازم» از دانشمندان قرن 6 هجري قمري در جواني درگذشت . حازم از اهالي همدان بود او از اوايل نوجواني به بغداد رفت وتاهنگام رمگ در شهر بغداد سكونت داشت . حازم همداني به زين الدين شهرت داشت . و از جملخ محدثان وحافظان قرآن بشمار مي رفت وي تاليفات بسياري دارد كه« سلسله الذهب و الناسخ والمنسوخ» از آن جمله اند.

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

25
35

اهواز

31
46

تبريز

19
29

شيراز

23
37

مشهد

19
34

بندرعباس

27
40

کرمان

18
37

اصفهان

19
35

يزد

27
39

کرمانشاه

18
35

اراک

18
32

رشت

21
24

دبی

31
39


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1460 تومان
936 تومان
1840 تومان
877 تومان
251 تومان
258 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

237000 تومان
105000 تومان
54000 تومان
208000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 13:02

اذان مغرب : 20:36

اذان صبح فردا : 4:05

طلوع آفتاب فردا : 5:49
 

 

 

 

 

 

Ãهديه روزانه

دانلود مجلات و کتب خارجي

Science
30مي

جديدترين شماره از هفته نامه
Science

تاریخ انتشار: 30 مي 2008
تعداد صفحات مجله: 76
حجم فایل: 27 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه

قاشقی برای وزن کردن ادویه جات

اگر علاقمند به آشپزی باشید حتما میدانید که دقت در اضافه کردن مقادیر یادشده یکی از اصول آشپزیست. اما گاهی اوقات با وجود پیمانه ها باز هم نمی دانیم که چه مقدار باید نمک و یا سایر ادویه ها را اضافه کنیم. ناچارا از تجربه دیدمان کمک می گیریم. اما حالا دیگر با وجود این قاشق دیجیتالی که قادر است مواد را وزن کند می توانید دقیقتر عمل کنید. این قاشق دیجیتالی که در تصویر مشاهده می کنید می تواند وزن مواد را از دقت 0.1 گرم تا اونس اندازه بگیرد. حتی می تواند وزن یک بلور نمک را که بر روی آن قرار میگیرد لحاظ کند. اندازه و وزن این قاشق تقریبا در حد قاشق های استیل غذا خوری معمولیست و با قیمت 37$ وارد بازار شده است. واقعا وسیله جالب و ملزومیست. اما به نظر من در آشپزی نباید این قدر قانونمند بود و مته به خشخاش گذاشت!
منبع

ساعت مچی
با قابلیت نمایش شرایط جوی

اگر قصد ایرانگردی یا جهانگردی دارید اول از همه پیشنهاد میکنم که یک عدد ساعت مچی که مجهز به سیستم پیش گویی وضعیت آب و هوایی است خریداری کنید. شرکتOregon Scientific  که همیشه در ساخت گجت های عجیب و غریب رتبه دار است این بار نیز موفق به ساخت ساعت مچی زیبایی شده که تصویرش را مشاهده میکنید. این ساعت علاوه بر نمایش زمان قادر است به کمک سنسور های بسیار حساسی که در آن تعبیه شده است فشار بارومتریک محل را اندازه گرفته و وضعیت 12 تا 24 ساعت آینده را به کمک آیکن های ساده خورشیدی-ابری-بادی و ...نمایش دهد. محصولات زیادی شبیه به این ساعت در بازار موجود است با این تفاوت که اطلاعات آنها میبایست به صورت بی سیم و  اتوماتیک از طریق شبکه اطلاع رسانی محلی به روز رسانی میشد.اما این ساعت دیگر برایش مهم نیست که در کدام شهر و کدام کشور است . خودش می تواند همانند یک پایگاه تشخیص وضعیت آب و هوایی اطرافش عمل کند.قیمت تمام شده این محصول 80$ اعلام شد و به احتمال زیاد تا ماه می واردبازار خواهد شد.
صفحه محصول

 

 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


رهبر و رهبري

نويسنده: حسين جوان آراسته

ولایت به معنای رهبری، یكی از واژه های كلیدی نظام سیاسی اسلام به شمار می رود. وظیفه اصلی حكومت از دیدگاه اسلام، بسط ارزش ها و احكام الهی در جامعه است و از این رو است كه مقام ولایت با نصب الهی تحقق یافته و مردمی كه پذیرای دین و مكتب گشته اند، آگاهانه و آزدانه ولایت ولی الهی را می پذیرند.
با توجه به جایگاه والای رهبری در نظام سیاسی اسلام، این مقام باید دارای شرایط و ویژگی های خاصی باشد. از دیدگاه امام علی (ع) - الگوی كامل ولایت - مهمترین ویژگی های رهبر عبارتند از:
اسلام شناسی، مدیریت اجتماعی، عدالت و پارسایی، قاطعیت و هوشیاری، فروتنی، بینش سیاسی، زمان شناسی و جامعه شناسی.
دیدگاه ایشان همچنین درباره وظایف مدیریتی دینی و فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قضایی رهبر، قابل بررسی و تأمل است.
كتاب حاضر كه از مجموعه " از چشم انداز امام علی (ع) " می باشد، به انعكاس دیدگاه های امام علی (ع) درباره شرایط و وظایف رهبری می پردازد.
فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

● مقدّمه
فصل اوّل / جايگاه رهبري
دين، هدف، نقش و ويژگي هاي آن
اركان دين اسلام
نظام سياسي اسلام
نظام هاي سياسي
مقايسه نظام سياسي اسلام و نظام هاي سياسي ديگر

فصل دوم / شرايط رهبري
الف) شرايط علمي
ب) شرايط روحي ـ اخلاقي
ج) شرايط سياسي ـ اجتماعي

فصل سوم / وظايف رهبري
الف) وظايف مديريتي
ب) وظايف ديني و فرهنگي
ج) وظايف اقتصادي
د) وظايف اجتماعي
ه) وظايف سياسي
و) وظايف قضايي

● پي نوشت

● منابع و مآخذ


دانلود کتاب:


لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 

 

 

 

 

Ãدانستنيهاي روزانه

 خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

خميني؛ پاياني بر تحقير تاريخي ايرانيان

دکتر حسين علايي

امام خميني، بزرگترين شخصيتي است که تأثير فراواني بر تاريخ معاصر ايران و جهان اسلام داشته و دارد. انديشه و آرا و ديدگاه‌هايي که ايشان در دوران زندگي پربار خود، بيان و ارايه کرده‌اند، توانسته روحيه، ديدگاه‌ها و رفتار مردم را در دوران حاکميت طاغوت، تغيير داده و تحول اساسي در نگرش و نظريات مردم ايران پديد آورد. تا پيش از ظهور امام خميني، مردم ايران بروز هر رخدادي را از چشم نيروهاي خارجي مي‌ديدند و هر نوع تغييري را تنها با کمک قدرت‌هاي ديگر امکان‌پذير مي‌دانستند، ولي امام خميني توانست با اتکا به ديدگاه اسلامي، به انفعال سياسي مردم ايران پايان داده و حضور انسان‌ها در سرنوشت خويش را، جايگزينِ ناظر بي‌اراده بودن آنها كند.
امام خميني در آغاز، ايجاد هر نوع تحول در جامعه را تغيير و تحول در نگرش و بينش انسان‌ها مي‌دانست و معتقد بود که: «ان الله لا يغير ما بقومٍ حتي يغيروا ما بانفسهم».
امام سرچشمه همه قدرت‌ها را خداوند متعال مي‌دانست و بر اين باور بود که اگر مردم در راه اراده الهي قرار گيرند، مي‌توانند بزرگترين كارها را انجام دهند. بر همين اساس، او ظرفيت و اراده مردم را بزرگترين منشأ و عامل توليد قدرت مي‌دانست. در دوران سلطنت پهلوي که همه اميدها به تغيير شرايط دچار يأس شديد شده و دين الهي در انزوا بود، امام خميني تنها راه دگرگوني اوضاع و تحقق روح اسلام در جامعه ايران را، از توده‌هاي مردم انتظار داشت. ايشان معتقد بود، براي ايجاد يک جامعه اسلامي، بايد بزرگ‌ترين مانع موجود را که همانا وجود رژيم شاهنشاهي و استبداد ريشه‌دار و سلطنت پهلوي در ايران است، از سر راه برداشت. او به توانايي و اراده مردم باور داشت و بر اين باور بود که با دست خالي مردم، ولي با وحدت و انسجام آنها مي‌توان بساط بزرگترين قدرت تحت حمايت آمريکا را از سرزمين ايران برچيد. او هيچ‌گاه در داشتن چنين عقيده‌اي دچار تزلزل نشد و توانست با اقبال زياد مردم به اسلامي که او ارايه مي‌کرد، به بزرگترين مطالبه تاريخي مردم ايران، تحقق بخشيده و بساط سلطه خارجي را از سرزمين ايران برچيند و به حضور پنجاه هزار مستشار نظامي آمريکا بر ارکان ارتش ايران پايان دهد و قواي نظامي ايران را از ابزاري در خدمت شيطان بزرگ بودن، به مجموعه‌اي تحت فرمان ملت تبديل كند. انديشه برپايي يک حکومت الهي و زنده کردن دوباره حاکميت علوي با اراده و خواست مردم، از موفقيت‌هايي بود که ايشان توانست با جلب افکار عمومي به آن دست يابد. او هيچ‌گاه خود را بي‌نياز از مردم نمي‌دانست و بزرگترين مشکلات استقرار نظام جديد در ايران را با ياري از مردم و با همت آنان، حل مي‌کرد.
جنگ تحميلي را با قدرت مردم و با ظرفيت نيروهاي مسلح، با پيروزي تمام به پايان برد. کشور را به مرحله اي از قدرت رسانيد که آمريکا از بازگشت به ايران، مأيوس شد. بزرگترين دستاورد انقلاب او، «ايجاد روحيه خودباوري و توانستن» در بين مردم ايران بود. او توانست به تحقير تاريخي ملت ايران پايان داده و ايجاد قسط و عدالت اجتماعي را سر لوحه کار دولت مردان جمهوري اسلامي قرار دهد. او مي‌خواست نظام ظلم حاکم بر ملت‌ها را از سراسر جهان براندازد و تشکيل دولت‌ها را با آرا و خواست مردم محقق سازد؛ بنابراين، بزرگداشت امام خميني، ارج نهادن به ايران و ايراني و دين و مکتب است. ما با بزرگ داشتن امام خميني، تنها يک تن و يک شخصيت الهام‌بخش را بزرگ نمي‌داريم، بلکه تاريخ و فرهنگ و منش ايراني را ارج مي‌نهيم و در پي آن، بدان مي‌نازيم و سرافرازيم که ايراني هستيم و بخت آن را يافته‌ايم که در اين سرزمين الهي ـ که يکي از بهترين بوم‌هايي است که خداوند آفريده‌ ـ زاده‌ شده‌ايم و در دوران و عصر امام خميني زيسته‌ايم.
ديگر آن‌که به ويژه در اين روزگار پرآشوب که روزگار گسستني‌ها و از خودبيگانگي‌هاست و فرهنگي بيگانه که پديده‌اي اهريمني است، به ياري فناوري رسانه‌اي در هر سويي بساط مي‌گسترد، ما ناچاريم براي آن‌که ايراني بمانيم و اسلامي زندگي کنيم، خويشتن و هويت خود را باز يابيم و به اين ترتيب، براي بازيافتن خويشتن، ناگزير مي‌بايد خود را بشناسيم و براي شناخت خود نيز هر آيينه ‌بايد به مکتب امام خميني بازگرديم و آن را بشناسيم، زيرا هويت کنوني ما ايرانيان را در عصر جديد با ظهور چنين شخصيتي و چنين انسان والايي مي‌شناسند. او هم‌اکنون بخشي از شناخت جهانيان نسبت به ايران است.
امام خميني، ايراني‌ترين ايراني است که مي‌شناسيم. او آرمان ايران بودن است. هر ايراني بيدار دل و خويشتن شناس که به ايراني بودن خويش سرافراز است، وامدار و سپاسگزار خميني است. هيچ سياستمداري را در پهنه گيتي نمي‌شناسيم که به اندازه امام خميني بر مردم سرزمين خويش اثر گذاشته باشد. از آن است که ايرانيان در سال‌ها، همواره اين پير پاک و پارساي خميني را گرامي داشته‌اند.
کار بزرگ امام خميني که جدا کردن ايران از نظام سلطه جهاني بود و اثر شگرف او بر فرهنگ و ناخودآگاهي تباري ايران بود، همچنان در روح ايرانيان جاري است و هر ساله با بزرگداشت او در چهاردهم خرداد تداوم مي‌يابد.

منبع:تابناک
 

 

 

 

 

 

 

Ãپرسش از اسلام

 zahra4066@yahoo.com

غير از امام خميني كداميك از مراجع نجف و قم با شاه مخالف بودند؟


 

سوال:

غير از امام خميني كداميك از مراجع نجف و قم با شاه مخالف بودند؟

 

پاسخ:

هيچ يك از مراجع تقليد هرگز در طول تاريخ با كسي كه علناً مخالف و دشمن دين باشد موافق و سازگاري نداشته‌اند، خصوصاً در تاريخ معاصر چنين چيزي اتفاق نيفتاده است كه احدي از مراجع شيعه با سلاطين جور عصر خاصي مانند پهلوي موافق بوده باشند.
البته مخالفت علني با دين اسلام و علماي اسلام و توهين به دين در دورة پهلوي دوم بعد از رحلت مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي بروجردي آغاز شد وگرنه در دورة حيات آن مرجع عاليقدر شيعه، محمدرضا پهلوي جرأت توهين آشكار به دين را نداشت، بعد از رحلت آن مرجع عظيم‌الشأن اهانتهاي دربار پهلوي و طرفداران او آغاز شد (رحلت ايشان در سال 1340 بود)[1]كه با هشياري و بيداري حضرت امام خميني(ره) نقش مرجعيت ديني ايفا شد و مقاومت و افشاگري در مقابل توطئه‌هاي داخلي و خارجي عليه استقلال كشور و فرهنگ اسلام آغاز گرديد و بعد از پيدايش آن مرجع عظيم‌الشأن اكثر مراجع تقليد در سراسر ايران و حوزه‌هاي ديرپاي ايران مانند حوزه قم، مشهد، اصفهان، تبريز و... به زعامت علماي بزرگ از حضرت امام خميني حمايت نموده و مردم را در برابر اين توطئه‌ها آگاه نمودند. مراجع تقليد نجف نيز با صدور بيانيه‌ و اطلاعيه‌هاي حمايت‌گرانه در برابر اين توطئه‌ها ايستادگي و روشنگري نموده و حمايت‌هاي بسيار پرشور از امام خميني(ره) نمودند. امام در آغازين راه مبارزه خود كتاب كشف‌الاسرار را مي‌نويسد و بذرهاي حكومت اسلامي را در جامعه اسلامي مي‌پاشد و از آگاهي كاملي كه از جريانات استعماري و استبدادي در ايران داشت تئوري جهاد مسلحانه عليه ظلم و استبداد و دفاع از استقلال را در اين كتاب نگاشته و به گوش تمام نخبگان مي‌رساند[2] مبارزه‌ي جدي امام و مخالفتشان با حمايت قاطبه‌ي علماي اسلام و مراجع بزرگ با قانون انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي شكل تازه گرفت و آيات عظام امام خميني، شريعتمداري و گلپايگاني در منزل مرحوم آيت الله حائري مؤسس حوزه تشكيل شد و تصميم گرفته شد كه به شاه در اين طي تلگرافي اعتراض و خواستار لغو آن شده و به علماي شهرستانها نيز اعلام خطر نموده و هر هفته جلساتي براي حفظ وحدت نظر در مبارزه تشكيل شود. و همچنين آيات عظام نجفي مرعشي و گلپايگاني و شريعتمداري مكرراً طي تلگرافي از دولت علم خواستار لغو اين قانون شدند و در راستاي همين هدف مراجع بزرگ تقليد نجف آيات عظام خوئي، حكيم و بهبهاني...[3] طي تلگرافي از خواسته مراجع ايران حمايت نموده با توجه به اسناد و مدارك معتبر تاريخي اكثر مراجع بزرگ و معروف حوزه‌هاي قم و نجف در تمام مراحل انقلاب از امام خميني و نهضت بيدارگر او حمايت نمودند.
در جريان حادثه هجوم به مدرسه فيضيه و حبس امام و وقايع پانزده خرداد تمام مراجع از جمله مرحوم آيت الله گلپايگاني و نجفي مرعشي حمايتهاي بي‌دريغ از نهضت امام و شخص امام خميني و مرحوم قمي و محلاتي كه در حبس بودند انجام دادند كه در صفحات اسناد تاريخي موجود است.[4] پس اين حوادث خونين كه تمام طبقات مردم بر عليه رژيم ستمشاهي بسيج مي‌شدند با حمايتهاي مراجع قم و نجف اين بسيج عمومي گرمتر و جدي‌تر مي‌شد، در جريان قانون كاپيتولاسيون نيز امام خميني با مقاومت سرسختانه در برابر استبداد و استعمار با حمايت يكدست مراجع نهضت را رهبري كرد. بنابراين در طول آغاز انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني از سال 41 تا پيروزي انقلاب علماي بزرگ كه در حدّ مرجعيت شيعه و داراي جايگاه عظيم مرجعيت در بين مردم و معروف بودند. هيچ يك مخالفت با امام خميني و نهضت او نداشتند، و همگي مخالف حكومت استبدادي شاه بودند، حضرات آيات شاهرودي، ميلاني، سيد عبدالله شيرازي و تمام مراجع تقليد و مدرسين حوزه‌هاي قم و نجف با اعمال وحشيانه شاه مخالفت نموده و با دادن اعلاميه مخالفت و نفرت خويش را به مردم ابلاغ مي‌كردند.[5] براي مطالعه بيشتر مي‌توانيد به كتاب اسناد انقلاب اسلامي، جلد اول كه حاوي اسناد معتبر حمايت علما و مراجع قم و نجف از نهضت امام خميني و مخالفت با شاه است مراجعه كنيد.
امام زمان(عج): اما در حوادث واقعه رجوع كنيد به راويان حديث ما (فقها و مجتهدين) كه آنان حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنان.
كتاب غيبت شيخ طوسي

-----------------------------------
[1] . مدني، سيدجلال‌الدين، تاريخ سياسي معاصر، چاپ سوم، قم، جامعه مدرسين، 1360، ج 1، ص 609.
[2] . همان، ص 617، و كشف الاسرار امام خميني، چاپ قديم، صفحات 223 و 224.
[3] . همان، ج 1، ص 42-624.
[4] . همان، ج 2، ص 55 و 73.
[5] . مركز اسناد انقلاب اسلامي، اسناد انقلاب اسلامي، چاپ اول، تهران، سازمان تبليغات، 1369، ج 1، ص 63. و علي دواني، نهضت روحانيون ايران، تهران، بنياد فرهنگي امام رضا ـ عليه السّلام ـ ج 7، ص 192-111. و ص 206 و ص 250.
 

 

 

 

 

 

Ãخوردنيهاي شفابخش

مهدى نراقى

كلم و كلم پيچ


گياهى كه قريب چهار هزار سال سابقه كشت دارد

كلم برگ يا كلم پيچ از سبزيهايى است كه در اين فصل بيشتر وجود دارد زيرا در شهرهاى جنوبى كشور موقع برداشت محصول آن است . پس ، بد نيست در اين جا از تاريخچه كلم و خواص و موارد مصرف آن گفتگو كنيم .
كلم اصلا در اروپا بوده است و تاريخ كشت آن به بيش از چهار هزار سال مى رسد.
اما در ايران كشت آن از چه وقت شروع شد، معلوم نيست . ولى كلم قمرى از قديم الايام در ايران كشت مى شده و در سالهاى اخير انواع ديگرش ، مثل گل كلم و كلم دگمه اى نيز در نواحى مختلف كشور كشت شده و به عمل آمده است . كلم خواص بى شمار دارد.
اخيرا دكتر ((گارنت شندى )) پرفوسور دانشكده پزشكى ((استانفورد)) نتايج تحقيقات و اكتشافات خود را درباره آب كلم منتشر كرده و با بررسيهاى بالينى بطور قطع و يقين ثابت كرده است كه از 65 مورد اولسر معده كه با رژيم آب كلم معالجه كرده است شصت و دو مورد در ظرف سه هفته معالجه شده اند.
دكتر ((ويليام شيو)) محقق دانشگاه تكزاس از آب كلم ماده اى به دست آورده است كه به آن ((گلوتامين )) نام داده و آن را در معالجه الكل زدگى (الكليسم ) به كار برده و نتايج مثبت و موثرى از آن گرفته است .
به عقيده دكتر ((ادز)) در آب كلم مايعى وجود دارد كه براى بيماران مبتلا به ديابت (مرض قند) نيز مفيد است . دكتر ((شرايدر)) آب كلم را تجزيه كرده و عقيده دارد كه 63 درصد آن نشاسته سبز و 29 درصد آن آلبومين نباتى و 5 درصد آن (رزين ) و 89/2 درصد آن ماده سقزى است كه در آب و الكل حل مى شود.
در كلم املاح معدنى ، سولفات و نيترات دوپتاس و اكسيدهاى آهن و گوگرد (اسانس گوگرد) وجود دارد.
انستيتوى ملى بهداشت فرانسه از تجزيه صد گرم كلم اين مواد را به دست آورده است :
3 گرم ماده پروتئين (پروتيدها) 3/0 گرم مواد چربى (ليپيدها) 6 گرم مواد قندى (گلوسيدها) 50 ميلى گرم فوسفور - 50 ميلى گرم كلسيم - 1 ميلى گرم آهن - 80 ميلى گرم ويتامين ((ث )) - 15/0 ميلى گرم ويتامين ((ب 1)) 12/0 ميلى گرم ويتامين ((ب 2)) - 6/0 ميلى گرم ويتامين ((پ پ )) 5/0 ميلى گرم پرو ويتامين ((آ))2183 واحد ويتامين ((آ)).
كسانى كه كوليت دارند اگر آب كلم خام را بنوشند در درمان بيمارى آنها تاءثير زيادى خواهد داشت زيرا آب كلم خام داراى مواد لعابى است كه به كمك اسانس گوگرد و املاح معدنى پتاس و ويتامينهايى كه دارد پرده محافظى را بر روى ورم روده بوجود خواهد آورد.
وقتى كلم را مى پزند بسيارى از مواد حياتى و ويتامينى آن از بين مى رود. بنابراين بايد آب آن را (البته نپخته ) بگيريد و يا به صورت سالاد مصرف كنيد.
البته ممكن است آب كلم خام به ذائقه خيلى از مردم خوش نيايد، براى رفع اين ناخوشايندى مى توان آب هويج خام و چند قطره آب ليمو به آن اضافه كرد.
 

 

 

 

 

 

 

Ãستون آزاد

 ‹يا خميني (ره)

فرستنده:
hakkakmn@yahoo.com

اي كودك خمين و شاگرد درس قرآن
اي نوجوان حوزه استاد فضل و عرفان
گشتي فقيه و مرجع در دوره جوا ني
بودي مراد و مولي هم مقتداي دوران
بس عالمان فاضل در پاي درس خُلقت
مرهون خُلق نيكت اهل ادب فراوان
مجذوب تو سرا سر پيرو جوان امت
دلبسته خصالت ز ايران و شام و لبنان
با حسن خلق و تدبير از جمله دل ربُودي
بر عارفان مراد و الگوي هر مسلمان
احساس چون نمودي در نزد دين خطر را
چون رعد ناله كردي دريا شدي خروشان
امت پي ات روانه چون سيل بي كرا نه
بر خشم شان نشا نه قلب سياه شيطان
چون موج بر خروشيد امت به اتكا ئت
بنيا نكن از قفايت جاري به هر خيا بان
از جان خويش بگذ شت اين امت خدا جوي
از بهر حفظ راهت تقديم جان شد آسان
يوم الّه اش تو گفتي آن روز جاودان را
پاينده شد به دوران آن انقلاب شايان
دشمن به خويش لرزيد از هيبت تو آنروز
آشفته گشت و مجنون بردت بسوي زندان

خورشيد كه را نتوان در بند در كشيدن
شمسي تو در جهان و راهت به حق رسيدن

سختي بسي كشيدي در راه دين داور
تبعيد كرد خصمت آن بي حياي كا فر
دريا شدي خروشان رفتي برون چو ز ايران
شد كاخ ظلم ويران از خشمت اي دلاور
دشمن به خواب غفلت بودي تو نزد با بت
درس از علي گرفتي فاتح شدي به خيبر
گاهي به كاظمين و گاهي نجف سرايت
گشتي بسان با بت فارغ ز درس حيدر
زنجير و كنده نزدت چون موي وموم گرديد
سندي چو بند كردت ديدت به عرش داور
سنگ عروج ز اندام در حيرت تو مانده است
كردي عروج و ما ندي ما را به دل سرا سر
با ميل سر كشيدي آن زهر آتشين را
از بهر حفظ مكتب گشتي چو لاله پرپر
نامت هماره جاويد اندر جهان بما ند
اي شمس عالم آرا گيتي تو را مسخّر
احياء دين و قرآن در اين زمان به دستت
از جانب خدايت اينگونه شد مقدّر
سيد علي به امرت بر امت تو قا ئد
قائم پي مرامت خامنه اي رهبر
مكتب رهين جهدت امت رهين جودت
اي فاتح دو ميدان رزمنده دو سنگر

در اوج استقامت نامت عجب درخشيد
اي شمس عالم آرا نورت چه نيك تابيد


آن روز در غزا يت شور و فغان بپا شد
غوغاي روز محشر در آن مكان بپا شد
گريان همه خلايق ديدم در آن مصلّي
فرياد وا اماما زان شيعيان بپاشد
گويا كه اندر آن روز ا فتاد عرش اعظم
شيون ز هفت گردون هم ز آسمان بپا شد
سيل عظيم امت از ماتمت خروشان
ايران تمام دريا طوفان در آن بپا شد
طوفان اشك و ماتم در هر كرانه پيچيد
زان شور و اشك و غوغا موجي گران بپا شد
گفتم غلط ز ايران عالم تمام غم بود
بزم عزا سرا سر در ا نس و جان بپا شد
جسمت بسان گوهر در دُرج خويش پنهان
خورشيد زان مصلّي طالع ، چنان بپا شد
خورشيد و مه غمين و چرخ سپهر در سوك
سوك تو يا خميني(ره) در اختران بپا شد
نوري بر آسمان شد زان هودج بلورين
زان نور و اشك ياران رنگين كمان بپا شد
ديدم درآن مصلي غوغاي روز محشر
گويا كه رستخيزي در آن زمان بپا شد
بس كاروان ماتم از هر طرف روانه
بر سر زنان به سوكت صد كاروان بپا شد

پاينده تا قيام مهدي(عج) ست انقلابت
شد مستدام نامت در صدر اين قيامت


ديدم در آن مصلّي آن رستخيز و محشر
بودي در آن سخنران بهر امم به منبر
فرياد دلنشينت در آن مكان بپا بود
آرام جان ياران ، لرزيد زان ستمگر
گفتي كه انقلابم بر امتم امانت
باشد كه پاس داريد اي ياوران رهبر
راضي نيم ز نامم جوييد سود سوئي
گفتي سخن چو جدت اي وارث پيمبر
كردي وصيتي چون جد بزرگوارت
گويا زمان مكرر گرديده بار ديگر
گفتي امانتم را بايد نكو بداريد
تا از شما ستا نم در پاي حوض كوثر
نقصي روا مداريد آن را به طول دادن
زيرا بسي به پايش گرديده اند پرپر
خونهاي نوجوانان پير و جوان فراوان
در پاي انقلابم جاري شده سرا سر
جور جفا فراوان امت بديد چو من
سختي بسي كشيديم از دشمن محقّر
راهم هماره بادا در پيش روي امت
در حفظ اين ولايت گفتم سخن مكرر
از راه من حمايت هر كس نموده با جان
او را كنم حمايت در نزد ذات داور

با الّه كه صادقي تو در شيوه حسيني(ع)
صدق تو را خريدم با نرخ جان خميني(ره)


فردا به نزد جدت ما را نما شفاعت
اي وارث پيمبر الگوي استقامت
رفتي ز بين امت اما رهت هماره
در پيش روي ياران اي مشعل هدايت
بر پا شد از قيامت اي رهبرا قيامت
بر امت ملل شد اميد انقلابت
لب تشنه مرامت اهل جهان سرا سر
آب حياة ياران سرچشمه مرامت
ما پيروان راهت از جان و دل مريدت
از چشمه سار مهرت كردي به ما سقايت
شمسي بُدي فروزان در مشرق جماران
هادي شدي ز احسان تا بگسلد جهالت
جهل و خرا فه رفت از يمن ولايت تو
امت رهيد زين ره از ورطه هلاكت
هرگز نمي هراسيم از دشمن مرامت
بگذار تا بميرد ما را كند شماتت
ما جمله جا نفشا ني در راه تو نمائيم
جانانه مي ستيزيم با دشمنان راهت
از طعنه هاي دشمن خوفي به دل نداريم
در واپسين عمرش دارد چنين لجاجت
بگذار تا بميرد در لاك خود بتازد
در گرد خود بگردد تا ماند از شرارت

حكاكم و مريد رسم و رهت به دوران
لطفي كن و دعايي تا جان دهم به پيمان
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
TinyPic image
 
Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
 


 
 
 
 
 
 
__._,_.___

Jaraaghe Group 

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive