به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, June 22, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 956)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 956

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 956 :: دوشنبه 3 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

اظهارات خواندنی یک کارشناس در مورد مضرات استفاده از اینترنت
آیا گوگل ما را کودن می کند؟

باسلام
چند روز پيش خبري ديدم با عنوان «آیا گوگل ما را کودن می کند؟» که بدون هيچ توضيح اضافي عينا در زير قرار مي دهم. اما قبلش يک نکته در مورد روزانه بگم و اينکه: دومین مسابقه بازیهای اینترنتی هم توسط دوست بسيار عزيزم علیرضا خان آماده شده است که در شماره فرداي روزانه (957) و البته این بار هم با جوایز خوبي به مسابقه گذاشته خواهد شد. قطعا دوستان مسابقه اول(Crypt Raider) را که در شماره 930 منتشر شد به یاد دارند. بازی جدید همانطور که معرفی آن را در شماره بعدی خواهید دید، یک بازی فوق العاده جالب است. پس تا شماره بعد کمي دندان روي جگر مبارکتان بگذاريد!

و اما خبر:

"نیکلاس کر" مدیر سابق مجله " Harvard Business Review" با طرح سوالی مبنی بر اینکه "آیا گوگل ما را کودن می کند؟" نگرانی خود را نسبت به این مسئله که اینترنت توانایی مطالعه کاربران را کاهش می دهد ابزار کرد.
نیکلاس کر (Nicholas Carr) مدیر سابق Harvard Business Review مجله تخصصی مدرسه تجارت دانشگاه هاروارد در مقاله ای که در ماهنامه فرهنگی آمریکایی "آتلانتیک" منتشر کرده است نگرانی خود را از کاهش توانایی مطالعه در بین نسل کاربران اینترنت ابراز کرد.
کر در این خصوص نوشت: "حس می کنم که اینترنت در حال خرد کردن قدرت تمرکز و اظهار عقیده من است. ذهن من کم کم به جمع آوری اطلاعات به همان روشی که شبکه گسترش می دهد عادت می کند. حس می کنم که همانند یک زیر دریایی هستم که در دریایی از واژگان غوطه ور است. مدنیت وب به طرزی منفی درحال شرطی کردن مکانیزمهای ذهنی ما است. شبکه روش خواندن، گزینش و به خاطر سپردن ما را کاهش داده و به خصوص قدرت تمرکز و دقت ما را تخریب کرده است."
وی با طرح این سوال که "آیا گوگل ما را کودن می کند؟" (Is Google making us Stoopid) با دلایل بسیاری به پاسخ این سوال پرداخته است. [نیکلاس کر به عمد واژه stupid به معنای کودن را به صورت Stoopid نوشته است تا با این روش این واژه را از نظر ظاهری شبیه به واژه Google کند]
وی در پاسخ به این سوال نوشته است: "این حقیقت دارد که ما به محض آنکه برای خواندن سندی چند صفحه ای و یا یک کتاب مقابل رایانه می نشینیم در یک چند عملکردی ذهنی غوطه ور می شویم و پس از خواندن چند پاراگراف احساس خستگی می کنیم. به این ترتیب روش خود را عوض کرده و بلافاصله خود را آماده مشاهده یک لینک جدید می کنیم."
نیکلاس کر در ادامه نوشت: "شما نمی توانید استعداد 12 تا آنتونیو سالریو [آهنگساز ایتالیایی قرون 18 و 19] را داشته باشید و قطعه ای از موتزارت را بسازید. شما نمی توانید در کنار هم کمیته ای از دانشجویان با استعداد هنر را تشکیل دهید و نقاشی "لا دنس" اثر هنری ماتیسه نقاش فرانسوی را بکشید. چون ناتوانی ماندگار ما با ماهیت وجودی چندگانه ها سازش پیدا می کند و باعث می شود که میل ما در وضع الگوهای هنری در جایگاهی غلط قرار گیرد. شکسپیر صاحب هملت است چون آن را خلق کرده است به همین ترتیب الکساندر گراهام بل مالک تلفن است چون زودتر از آنتونیو مئوچی حق انحصاری اختراعش را به ثبت رساند."
به اعتقاد کر، اینترنت دقت و توجه کاربران را نابود می کند و موجب می شود که استعدادها هرگز شکوفا نشوند.
در حقیقت این نخستین بار نیست که نسبت به نقش مخرب اینترنت در سرکوب استعدادها و خلاقیت هشدار داده شده است به طوری که دسامبر گذشته "تارا برابازون" استاد ارتباطات و رسانه دانشگاه بریگتون انگلیس استفاده از جستجوگرهای گوگل و ویکی پدیا را به عنوان منابع جستجوی تحقیقات دانشجویان خود ممنوع کرد.
این استاد در توضیح این مسئله اظهار داشت: "مسئله این است که امروزه بسیاری از دانشجویان دیگر تمایلی به استفاده از مغز خود ندارند. ما باید ارزش تحقیق و تجزیه تحلیل را احیا کنیم. به همین علت من استفاده آنها از سایتهایی مثل گوگل و ویکی پدیا را ممنوع و به آنها لیستی از کتابهایی را ارائه کردم که دانشجویانم می توانند با کمک آنها تحققیات خود را انجام دهند."
این استاد در سایت رسمی دانشگاه بریگتون نوشت: "می خواهم که دانشجویانم پشت میز بنشینند و کتاب بخوانند. می خواهم که آنها تجربه صفحات نوشته و چاپ شده را یادبگیرند، دقیقا همانطور که تجربه پیکسل و محتویات دیجیتالی را آموخته اند. در حقیقت می خواهم که دانشجویانم هر دوی اینها را و نه تنها یکی از آنها را تجربه کنند."
همچنین در روزهای اخیر مایکروسافت، گوگل، اینتل و "آی بی ام" گروهی را به منظور بررسی مشکلات ناشی از اعتیاد به پست الکترونیک که موجب کاهش راندمان کار کارمندان این شرکتها شده است تشکیل دادند.
در راستای این تصمیم، اینتل تولید کننده جهانی ریزتراشه ها در مدت 8 ماه یک تحقیق درون شرکتی را انجام داد و کشف کرد که پس از محدود کردن امکان استفاده از پست الکترونیک بسیاری از وابستگان به این فناوری بیشتر احساس خلاقیت کردند و بر راندمان کاری آنها افزوده شد.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (955) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دیدنی های چین از بالا
  • نماهنگ "تاج نور دنیا" با صدای ناصر عبداللهی 
  • تغيير استانداران و مديران ظرف دو هفته
  • وهابی ها 20 شيعه را زنده در آتش سوزاندند!
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : Antarctica
  • دانلود انيميشن : Kure-nai
  • آلبوم جديد و زیبای Ragheb Alama به نام Ba'sha'ak با دو کيفيت
  • آهنگ زیبای ساغر خوبان باصداي عبدالحسين مختاباد
  • تبدیل DVD به تمامی فرمت های تصویری و صوتی
  • نرم افزار فارسی ساز موبایل N73
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Half-Life 2
  • همین روزها بود...
  • ماژیک فسفری آنلاین،  اشتراک صفحات اینترنتی را متحول می‌کند!
  • خوش تيپ ها بايد بخونند !
  • سفرهای استانی، تبلیغی یا کاری؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه T&E magazine
  • زبان حقيقت و حقيقت زبان
  • با اجازه خیام؛ برادر ناتنی
  • چگونه با روسری شیک و زیبا باشید
  • آيا مسلماني به نماز است؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

دیدنی های چین از بالا
ويژه نامه الکترونيکي کوثر نبي
ويدئو: ترانه بهاردلنشين از استاد بنان
جشنواره بز در عربستان!
زیباییهای قطب
«سمیر قنطار» کیست؟
هموني که قراره با دو سرباز اسرائيلي معاوضه شود+کروکی عملیات
«وعده صادق» از روزنامه اسراییلی هاآرتص
تصاویر منتحب نشنال جئوگرافیک از گراند کانیون
سگ در قفا!
نماهنگ "تاج نور دنیا" با صدای ناصر عبداللهی 
برگزاري بازارچه خيريه و جشنواره غذا توسط موسسه وحدت
فايل پاورپوينت

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

مهدی هاشمی خبر داد
تغيير استانداران و مديران ظرف دو هفته

سرپرست وزارت كشور روز گذشته اعلام كرد ظرف دو هفته آينده جابه‌جايي و تغييرهاي احتمالي در وزارت كشور در دستور كار قرار مي‌گيرد. پس ازرفتن مصطفي پورمحمدي از وزارت كشور و آمدن سيد مهدي هاشمي بود كه بحث تغييرات در وزارت كشور مطرح شد.
سرپرست وزارت كشور روز گذشته اعلام كرد: ظرف دو هفته آينده جابه‌جايي و تغييرهاي احتمالي در وزارت كشور در دستور كار قرار مي‌گيرد. پس ازرفتن مصطفي پورمحمدي از وزارت كشور و آمدن سيد مهدي هاشمي بود كه بحث تغييرات در وزارت كشور به ويژه در سطح استانداران به‌طور رسمي مطرح شد. تغييراتي كه هاشمي ارزيابي عملكرد استانداران را دليل آن مي‌داند و مي‌گويد: اين ارزيابي‌ها در حال جمع‌بندي نهايي است و تا دو هفته ديگر جابه‌جايي و تغييرهاي احتمالي در دستور كار قرار مي‌گيرد. سرپرست وزارت كشور روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران در سازمان ثبت احوال كشور تصريح كرد: البته اين ارزيابي فقط مختص به استانداران نيست بلكه عملكرد بخش قابل توجهي از مديران اجرايي كشور را در برمي گيرد.
وي با بيان اينكه در گذشته نيز عملكرد استانداران در شوراي معاونان وزارت كشور مطرح مي‌شد، خاطر نشان كرد: برخي از استانداران به جلسات اين شورا دعوت مي‌شدند و آنها بايد از عملكرد اجرايي كل استان مربوطه دفاع مي‌كردند.سرپرست وزارت كشور با بيان اينكه ارزيابي نهايي از عملكرد استانداران به زودي نهايي خواهد شد، يادآور شد: اين ارزيابي‌هاي نهايي به هيات دولت تقديم مي‌شود تا تغييرات و جابه‌جايي‌هاي احتمالي هر چه سريع‌تر انجام شود. هاشمي همچنين در جلسه ديروز از تغيير ديگري خبر داد و آن اينكه شريفي‌راد، فرماندار سابق ايلام مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور مي‌شود. وي گفت: مراحل انجام صدور حكم ايشان در دست بررسي است.اما تغييرات در وزارت كشور فقط به بخش‌هاي سياسي ختم نمي‌شود چه آنكه يك مقام مسوول چندي پيش خبر داد كه از زمان روي كار آمدن هاشمي تغييراتي در بخش‌هاي غيرسياسي وزارت كشور روي داده است. از جمله آنكه تا كنون معاونت عمراني، رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور و مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت كشور از جمله معاونت‌هايي است كه دچار تغيير شده اند. سرپرست وزارت كشور در خصوص اين ادعاي گروهك تروريستي ريگي كه دو نفر از ماموران ربوده شده اين پاسگاه را به شهادت رسانده، گفت: معمولا اينها بلوف‌هاي زيادي مطرح مي‌كنند ولي ما مستنداتي در اين خصوص نداريم و بايد منتظر باشيم تا در اين خصوص مدارك و مستندات كافي به دست ما برسد. هاشمي در عين حال خاطرنشان كرد: البته ما سعي مي‌كنيم از طريق ديپلماتيك و اقدامات امنيتي هر چه سريع‌تر به حقايق دست يابيم و آن را به اطلاع مردم برسانيم. سرپرست وزارت كشور همچنين گفت: در راستاي همكاري‌هاي دوجانبه، پاكستان تعدادي از اعضاي اين گروهك تروريستي را به ايران تحويل داد.هاشمي خاطرنشان كرد: در حال حاضر مراحل رسيدگي به پرونده اين گروهك تروريستي در دست بررسي است. وي در بخش ديگري از گفت و گوي خود با اشاره به حمله برخي از اعضاي گروهك تروريستي ريگي به پاسگاه سراوان گفت: گروهي به منطقه اعزام شده‌اند و در حال بررسي موضوع هستند.

وهابی ها 20 شيعه را زنده در آتش سوزاندند!

يك كاروان سوخت و غذا كه مذكور دو روز قبل از شهر پيشاور عازم منطقه جنگ‌زده و محاصره‌شده‌ي "پاراچنار پاكستان" بود در نزديكي "شهرك صده" توسط تروريست‌ها توقيف شد و تروريست‌ها، رانندگان و خدمه كاميون‌ها را در يك محل گرد آوردند و با ريختن بنزين آنان را آتش زدند!!
به گزارش ابنا، تروريست‌هايي كه با همدستي برخي افراد "متنفذ" از زندان فرار كرده بودند در اين حادثه دست داشته اند.
لازم به ذكر است كه تروريست‌هاي ناصبي (طرفداران يزيد بن معاويه) نخست محتويات كاميون ها را به سرقت بردند و آنگاه آنها را آتش زده و نابود كردند.
براساس اين گزارش تروريست‌هاي ناصبي با به نمايش گذاشتن ددمنشي خاص يزيدي خود رانندگان و ساير خدمه كاميون ها را نخست به شدت شكنجه كردند و آنگاه آنها را زنده زنده مسله كردند و بعد از شهادت به اجساد آنان بي احترامي نمودند.
براساس اظهارات مقامات محلي پاراچنار - كه برخي از آنان قبل از اين هم اظهارات مشكوكي داشته اند و احتمال دست داشتن آنها در اين حوادث نيز وجود دارد – دولت به افراد فراري ضرب الاجل داده بود كه تا بعد از ظهر روز جمعه تسليم شوند اما آنها براي فرار از دستگيري روز گذشته در روستاي سني نشين خاركلئي مستقر شدند و به سوي مناطق شيعه نشين آتش گشودند كه البته با پاسخ شيعيان روبرو شدند اگرچه در حال حاضر اطلاع دقيقي از وضعيت منطقه در دست نمي باشد.
رهبران شيعيان اين منطقه اعلام كرده‌اند كه سرهنگ "مجيد" فرمانده نيروهاي شبه نظامي و "عطاء الرحمن" معاون فرماندار منطقه‌ي "كرم ايجنسي" با تباني فيمابين، تروريست‌هاي زنداني در شهرك صده را آزاد و مسلح نموده و به آنها اطلاع داده بودند كه قرار است كاروان سوخت وآذوقه در فلان ساعت از روستاي "پيرقيوم" واقع در حومه شهرك صده عبور كند و آنگاه به آنها اختيار تام داده بودند كه هر رفتاري كه لازم مي دانند با شيعيان موجود در اين كاروان روابدارند. لازم به ذكر است كه مطبوعات پاكستاني بدون نام بردن از فرمانده شبه نظاميان و معاون فرماندار، نوشته بودند كه افراد متننفذي در اين حادثه دست داشته اند.
درهمين حال جنگ در مناطق شيعه‌نشين "پيوار" و "شلوزان" نيز به شدت ادامه دارد و دهها تن از شيعيان در اين درگيري ها شهيد و مجروح شده اند.
"آقاي ذيشان حيدر" مسئول تبليغات سازمان دانشجويان اماميه پاراچنار در مصاحبه با مطبوعات خواستار تحويل اجساد شهداء به شيعيان و برخورد با عاملين حملات تروريستي گرديد و مسرت حسين، رئيس نهضت حسيني پاراچنار هشدار داد كه چنانچه دولتمردان با عاملين حمله به كاروان آذوقه و مهاجمين به مناطق پيوار و شلوزان و بالش خيل اقدام نكند شيعيان بارديگر آمادگي دارند از خود دفاع نموده و متجاوزين را سرجاي خودشان بنشانند.
براساس اين گزارش تعداد تلفات طرفين در درگيري هاي پيوار و شلوزان نيز تا كنون 20نفر گزارش بوده و 50 نفر مجروح شده اند.
گفتني است محاصره پاراچنار (يكي از مراكز ثقل شيعيان پاكستان) از 16 نوامبر سال 2007 تا امروز ادامه دارد و گرسنگي و مرگ به دليل نبود دارو و سوء‌تغذيه به امري معمولي و روزمره در اين منطقه شيعه نشين تبديل شده است.
متأسفانه در تمام اين مدت سازمان‌هاي حقوق بشري و دولتمردان كشورهاي اسلامي به اين فاجعه انساني توجهي نكرده‌اند و تنا يك بار مسؤولان وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه موضع‌گيري كرد.
انتظار شيعيان پاكستان حمايت بيشتر آزادگان جهان و بويژه اقدام جدي دولت ايران به عنوان ام‌القراي جهان تشيع است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

افيون: خاطرات يک زن ديوان‎ه
Opium: Diary of a Madwoman


کارگردان: يانوش ساژ. فيلمنامه: يانوش ساژ بر اساس خاطرات گزا چت و کتاب آندرآس سکر. مدير فيلمبرداري: تيبور ‏ماته. تدوين: آنا کورنيس. طراح صحنه: تيبور لازار. بازيگران: اولريش تومسن[دکتر برنر]، کريستي اشتوب[گيزلا]، ‏ژولت لازلو[دکتر مورواچيک]، انيکو بورچوک، گيونگيور بوگنار، رولاند رابا. 109 دقيقه. محصول 2007 ‏مجارستان، آلمان، آمريکا. نام ديگر: ‏Ópium: Egy elmebeteg nö naplója‏. نامزد جايزه بزرگ جشنواره ‏Cottbus‏(سينماي جوان اروپاي شرقي)، برنده جايزه منتقدان بهترين فيلم-برنده جوايز بهترين فيلمبرداري، کارگرداني ‏و صدابرداري از هفته فيلم مجارستاني، برنده جايزه سنت ژرژ نقره بهترين بازيگر زن.کريستي اشتوب و نامزد جايزه ‏سنت ژرژ طلايي از جشنواره فيلم مسکو. ‏
دکتر ژوزف برنر به آسايشگاه رواني دورافتاده اي منتقل مي شود. او نويسنده اي معروف است که کتاب هايش از وي ‏پزشکي مشهور و ماجراجو و اندکي بدنام ساخته است. روش هاي درماني او را بسياري از پزشکان قديمي از جمله ‏دکتر مورواچيک رئيس محل کار فعلي وي دوست ندارند. مورواچيک از وي مي خواهد تا بيماري به نام گيزلا که ده ‏سالي است در آسايشگاه بستري شده، معاينه کند. گيزلا ادعا مي کند که شيطان خواستار روح اوست و تمام وقت خود را ‏به نوشتن مي گذراند. دکتر برنر به زودي شيفته قدرت نويسندگي زن مي شود و اعتماد او را جلب مي کند. تا جايي که ‏گيزلا او را تنها دوست خود دانسته و يادداشت هايش را در اختيار وي مي گذارد. اما اين رابطه به دليل تنش هاي روحي ‏طرفين به زود حالتي طوفاني به خود مي گيرد. گيزلا که تن خود را نيز در اختيار دکتر برنر قرار داده، تنها راه براي ‏نجات خود را بيرون آورده شدن مغزش توسط او مي داند. کاري که دکتر حاضر به انجام آن نيست. اما قبل از ترک ‏آسايشگاه با تصميم به انجام عمل لوبوتومي [برش دادن لُب پيشاني مغز براي درمان برخي بيماري ها] روي گيزلا مي ‏گيرد...‏

چرا بايد ديد؟
يانوش ساژ متولد 1958 بوداپست کارگردان برجسته تئاتر و سينماي مجارستان است. اجراي او از هوس زير درختان ‏نارون، دايي وانيا، مارا/ساد، اشباح، اتوبوسي به نام هوس، بعل و ننه دلاور و فرزندانش از تحسين شده ترين اجراهاي ‏تئاتري کشورش هستند. ساژ از آکادمي سينما و تئاتر فارغ التحصيل شده و بعدها در همانجا نيز تدريس کرده است. ساژ ‏از اوايل دهه 1980 شروع به فيلمسازي کرد و با ششمين فيلمش وويچک-برنده 8 جايزه بين المللي معتبر- به شهرت ‏رسيد. فيلم بعديش پسران ويتمن نيز با استقبال منتقدان روبرو شد و راه وي را براي جلب نظر بنياد شوآ و استيون ‏اسپيلبرگ جهت سرمايه گذاري روي فيلم مستند ‏Eyes of the Holocaust‏ هموار کرد. افيون دهمين فيلم ساژ به شمار ‏مي رود‏‎.‎
فيلم با الهام از يادداشت هاي دکتر جوزف برنر عصب شناس پيشگام مجاري-با نام مستعار ادبي ‏GezaCsath‏- ساخته ‏شده که براي دستيابي به مرزهايي تازه روي خود نيز دست به آزمايش هاي غريبي مي زد. از جمله استفاده از افيون-‏تزريق مورفين- که به معتاد شدنش و در نتيجه بدنامي به خاطر لذت گرايي منتهي شد. ‏
فيلم درامي روانشناسانه، کند اما قدرتمند است که در برخي سکانس ها با نمايش ابزار و روش هاي درمان بيماران ‏رواني در ابتداي قرن تماشاگر را دچار شوک مي کند. باور کنيد ابزارهاي جراحي غريبي که در فيلم مي بينيد دست ‏کمي از لوازم عجيب و غريب فيلم همتايان مرده کراننبرگ ندارد. بازي کريستي اشتوب نروژي در نقش گيزلا به شدت ‏تکان دهنده و نفس گير است. شخصيت دکتر برنر به مثابه يک مارکي دو ساد ديگر يقيناً دليل انتخاب چنين داستاني از ‏سوي ساژ براي ساختن يک فيلم بوده، شخصيتي که داراي جاذبه و دافعه همزمان بسيار بالايي است و لذت جويي را ‏اصلي بديهي مي شمارد. از طرفي حسادت وي به قدرت و توان نوشتن گيزلا و در نهايت استفاده از ايده هاي او براي ‏نوشتن کتابي تازه به عنوان موتور محرکه درام نکته جذابي است که ساژ را وادار کرده تا بعد از پسران ويتمن بار ديگر ‏به سراغ کتابي از برنر برود. ‏
تيتراژ بديع فيلم که با استفاده از ابزارهاي رايج در ميان پزشکان ابتداي قرن طراحي شده، از نکات قوت فيلم است. ‏هرچند نمي توان افيون را به عنوان فيلمي که معرف کامل سينماي امروز مجارستان باشد، قلمداد کرد. اما براي آشنايي ‏با يکي از بزرگ ترين کارگردان هاي تئاتر و سينماي اين کشور مقدمه بسيار خوبي است....‏
ژانر: درام. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/119802520/delidirneyapsayeridir.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/119802722/delidirneyapsayeridir.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/119803112/delidirneyapsayeridir.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/119803356/delidirneyapsayeridir.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/119803520/delidirneyapsayeridir.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/119803725/delidirneyapsayeridir.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/119803970/delidirneyapsayeridir.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/119804031/delidirneyapsayeridir.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Antarctica
آنتارکتيکا: جنوبي ترين نقطه کره زمين

مستند «آنتارکتيکا: جنوبي ترين نقطه کره زمين»
محصول IMAX

لينکهاي دانلود

IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part1.rar
IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part2.rar
IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part3.rar
IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part4.rar
IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part5.rar
IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part6.rar
IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part7.rar
IMAX_Antarctica_www.mytvblog.org_part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

دانلود انيميشن

Kure-nai

Genres: action, comedy, drama

Plot Summary: Based on a series of light novels, Kure-nai is about the adventures and misadventures of 16-year-old Kurenai Shinkurou. Shinkurou is an authority in settling disputes between people, and finds his life turned upside down one day when he is assigned as a bodyguard for Kuhouin Murasaki, the daughter of a powerful plutocratic family.

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/115253956/_BSS__kurenai_-_OP.part1.rar
http://rapidshare.com/files/115257005/_BSS__kurenai_-_OP.part2.rar

http://rapidshare.com/files/115258574/_BSS__kurenai_-_ED.rar
http://rapidshare.com/files/118159954/_BSS__kurenai_-_ED_2.rar

http://rapidshare.com/files/109834254/_BSS__kurenai_-_01.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109837477/_BSS__kurenai_-_01.part2.rar
http://rapidshare.com/files/109837847/_BSS__kurenai_-_01.part3.rar

http://rapidshare.com/files/109841934/_BSS__kurenai_-_02.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109842907/_BSS__kurenai_-_02.part2.rar
http://rapidshare.com/files/109843284/_BSS__kurenai_-_02.part3.rar

http://rapidshare.com/files/109844317/_BSS__kurenai_-_03.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109845544/_BSS__kurenai_-_03.part2.rar
http://rapidshare.com/files/109846128/_BSS__kurenai_-_03.part3.rar

http://rapidshare.com/files/110813780/_BSS__kurenai_-_04.part1.rar
http://rapidshare.com/files/110841700/_BSS__kurenai_-_04.part2.rar
http://rapidshare.com/files/110852478/_BSS__kurenai_-_04.part3.rar

http://rapidshare.com/files/112775630/_BSS__kurenai_-_05.part1.rar
http://rapidshare.com/files/112804288/_BSS__kurenai_-_05.part2.rar
http://rapidshare.com/files/112816129/_BSS__kurenai_-_05.part3.rar

http://rapidshare.com/files/115166711/_BSS__kurenai_-_06.part1.rar
http://rapidshare.com/files/115185978/_BSS__kurenai_-_06.part2.rar

http://rapidshare.com/files/116222502/_BSS__kurenai_-_07.part1.rar
http://rapidshare.com/files/116237625/_BSS__kurenai_-_07.part2.rar

http://rapidshare.com/files/118083933/_BSS__kurenai_-_08.part1.rar
http://rapidshare.com/files/118121749/_BSS__kurenai_-_08.part2.rar

http://rapidshare.com/files/119239727/_BSS__kurenai_-_09.part1.rar
http://rapidshare.com/files/119252640/_BSS__kurenai_-_09.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Ba'sha'ak
با صداي Ragheb Alama

آلبوم جديد و زیبای Ragheb Alama به نام Ba'sha'ak با دو کيفيت

01 - Tighib [24Kps] [128Kps]
02 - Sir Houbi [24Kps] [128Kps]
03 - Baacha Ak [24Kps] [128Kps]
04 - Ma Yisaabch [24Kps] [128Kps]
05 - Ana Habaytak [24Kps] [128Kps]
06 - Ibtida [24Kps] [128Kps]
07 - Ana wayak [24Kps] [128Kps]
08 - Gheera Away [24Kps] [128Kps]
09 - Ehsas Gharib [24Kps] [128Kps]
10 - Ya Ghayeb Ann Anni [24Kps] [128Kps]
11 - Inta Ya Ghali [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای ساغر خوبان
باصداي عبدالحسين مختاباد  

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

OJOsoft VOB Converter v1.5.3.0118
تبدیل DVD به تمامی فرمت های تصویری و صوتی

با اين نرم افزار مي توانيد فيلم و کليپ هاي دي وي دي که فرمت VOB را دارند به انواع فرمت هاي تصويري و صوتي تبديل نماييد.

فرمت هاي قابل تبديل:

فرمتهاي ويديويي:
3GP/3GPP, 3G2/3GP2, MJPEG, AVI, DivX, Xvid, MPG, MPEG(MPEG-1/2), DAT, FLV, MKV(Matroska), QuickTime(MOV,QT), MP4, M4V, VOB, WMV, ASF, TS, MPEG-4 AVC, DVR-MS, H.263, H.264, X.264

Supported Target File Formats from VOB format

Video Formats
MP4, MOV, 3GP, 3G2, MPEG, MPG, VOB, AVI, ASF, WMV, FLV, H.264, MJPEG

فرمتهاي صوتي
MP3

Portable Players
Sony PSP, Apple iPod nano/video/classic/touch/TV Out, Apple TV, iPhone, Zune, Archos AV 500/700, Archos Gmini402, Creative Zen Vision, iriver PMP-100

- همچنين امکان تنظيم کيفيت,سايز,frame rate,bit rate,audio codec و ... را داريد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود هفت مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار فارسی ساز موبایل N73

اگر شما یکی از کاربران گوشی های سری N نوکیا مخصوصا گوشی پرطرفدار N73 باشید حتما با مشکل عدم فارسی شدن آن مواجه بوده اید. ولی توسط این نرم افزار که نسبت به نسخه های قبلی خود کامل تر است می توانید گوشی N73 خود, چه طرح ساده و چه طرح موزیکال باشد به آن زبان فارسی اضافه کنید.
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Half-Life 2

دکتر گوردون فریمن را فراموش کنید ؛ در این نسخه جدید ،
شما سه داستان موای مربوط به سه شخصیت مختلف را سپری خواهید نمود که هرکدام از آنها درگیر ماجراهای مربوط به خود هستند .
شما در این نسخه جدید 6 نوع اسلحه جدید را در اختیار خواهید داشت و با دشمنانی جدید از قبیل موجوداتی بنام ورتیکات و نیروهای شورشی درگیر خواهید شد
و از همه مهمتر قابلیت حرکت آهسته و کند نمودن زمان به روش بازی Max Payne و F.E.A.R
نیز در این بازی جدید گنجانده شده است .
در این بازی شما بیش از 20 مرحله را در پیش رو خواهید داشت که کیفیت گرافیکی زیبا و خیره کننده ای دارند.

حداقل سيستم مورد نياز:

CPU 1 GH
VGA 128 MB
RAM 512 MB
HD 3 GIG WIN98- الی WINXP

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
اِنَّ أحَبَّ الأعمالُ اِلَی الله (عَزَّوَجَلَّ) اَلصلاةُ وَ البـِرُ وَ الجَهاد.

همانا، محبوبترین اعمال در نزد خداوند عزوجل، نماز، نیکی کردن و جهاد در راه خداست.

(وسائل الشیعه، ج 3، ص 27)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که در هر ثانيه خورشيد 540 ميليون تن هيدروژن را به 495 ميليون تن هليم تبديل ميکند فرايند 45 ميليون تن ماده به انرژي تبديل مي شود که به شکل نور به زمين مي رسد.
  • آيا مي دانستي تشکيل و تولد سياره اي مشابه زمين حداقل به سه ميليون سال نياز دارد.
  • آيا مي دانستي که براي فرار از جاذبه زمين سرعت 11کيلومتر در ثانيه کافي هست. اما در مورد سياهچاله حتي بالاترين سرعت ممکن يعني سرعت نور (سيصد هزارکيلومتر/ثانيه) هم براي فرار از جاذبه شون کافي نيست.
  • آيا مي دانستي که در جهان بطور متوسط هر شش و نيم ثانيه يک نفر به خاطر عوارض دود سيگار جان خود را از دست مي دهد.
  • آيا مي دانستي که 64 درصد از انرژى توليدى جـهان را کشورهاى صنعتي مصرف مي کند.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ستارۀ موعود

همیشه کاخ ستم مستقر نخواهد ماند
به باز جور و جفا بال و پر نخواهد ماند
مدام گردش ایام و دور چرخ کبود
به کام خسرو زرین کمر نخواهد ماند
بهار آید و سامان به گلستان بخشد
همیشه باد صبا دربدر نخواهد ماند
سپیده چون ز افق شد پدید دانستم
که شام منتظران بی سحر نخواهد ماند
طلوع می کند آخر ستارۀ موعود
امید خسته دلان در سفر نخواهد ماند
شکوفه سر زند از نخل آرزو آخر
نهال منتظران بی ثمر نخواهد ماند
ز مقدم گل نرگس جهان شود خرم
ز خار جور به عالم اثر نخواهد ماند
شود به تارک ما سایبان فرشته خیر
نگین جم به کف دیو شر نخواهد ماند
شوند مردم«وارسته» آنچنان آزاد
که هیچ سکه گرفتار زر نخواهد ماند

مرحوم محمد« وارسته» کاشانی

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

حامله شدن 17 دانش آموز نوجوان
از یک مرد در آمريکا!

در حالی که مدارس در آمریکا وارد تعطیلات تابستانی شده اند بمب حاملگی دانش آموزان نوجوان یک مدرسه همه را شوکه کرد!
17 دانش آموز نوجوان مدرسه گلوچستر در ایالت ماساچوست تصمیم گرفتند در یک زمان واحد و از یک نفر حامله شوند تا بتوانند در یک روز بچه به دنیا بیاورند!
به گزارش ملیت، این دانش آموزان دختر برای عملی کردن نقشه خود یک جوان بیخانمان را پیدا کردند تا او را بابا کنند!
مدیر مدرسه گفته است در شرایط معمولی نیز در این مدرسه هرساله چهار دختر نوجوان حامله می شوند و با این تصمیم عجیب دختران، کار مدرسه دشوارتر نیز شده است.
بزرگترین دختر حامله شده از این جوان بیخانمان و بی سرپرست تنها 16 سال دارد!

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نمونه دوم شاهنامه طهماسبی است که بدستور شاه اسماعیل بنیانگزار خاندان شاهی صفوی نگارگری شده است که سیاوش بیگ گُرجی و سلطان محمد از نگارگران بنام آن بوده اند.
کار گردآوری و نگارگری شاهنامه بدستور شاه اسماعیل در تبریز آغاز شد و بیست سال بدرازا کشید. بهنگام پایان یافتن این کار سترگ شاه اسماعیل درگذشته بود و پسرش شاه تهماسب صفوی بر تخت پدر نشسته بود.
از همین رو این شاهکار هنری نه بنام گردآورنده نخستینش شاه اسماعیل، که بنام پسر و جانشین او "شاهنامه طهماسبی" خوانده می شود.

می بینیم که نواده تیمور گورکانی از یکسو و بنیانگزار پایدارترین دودمان پادشاهی ایران پس از فروپاشی شاهنشاهی ساسانیان از دیگرسو دهه هائی از زندگی خود را بر سر کار نگارگری و گردآوری شاهنامه می گذارند و شاه اسماعیل از آن نیز فراتر می رود و بر پسرانش نامهای شاهنامه ای "تهماسب" و "بهرام" و "سام" می نهد.
اسماعیل و بایسنقر تنها نیستند، در درازای یک هزاره نزدیک به همه شاهانی که بر ایران فرمان راندند شاهنامه را ارج می نهادند و آنرا همچون شناسنامه ملی خود جایگاهی بلند و ارجمند می بخشیدند. پس اگر ما بهنگام سخن گفتن از همه این دودمانها آنان را ایرانی می نامیم، نه از آنرو که آنان در سرزمین کنونی ایران و یا در همسایگی آن می زیسته اند، که تنها و تنها بدلیل پایبندی آنان به "آرمان ایرانشهری" است، غزنویان از آنرو ایرانیند که سرایندگان و سخنوران دربارشان آنان را شاه ایران و جاینشین کیکاووس و کیخسرو و جمشید می نامیدند (1).
و به همین سان است سرنوشت سلجوقیان و خوارزمشاهیان و ایلخانیان و تیموریان و همه آن دیگرانی که هنوز به تنگ نگریهای روزگار ما دچار نشده بودند تا ریشه های خود را در دشت قبچاق بجویند و از آمیزش فرهنگی که با خود آورده بودند و فرهنگ بومیان این سرزمین "کیستی" ویژه خود را برمی ساختند، که برترین و برجسته ترین ویژگی آن "ایرانی بودن" می بود. شاید هم بخت با آنان یار بود که قبیله گرایان پسامدرن روزگار ما هنوز به جهان نیامده بودند تا انگشت سرزنش بسوی اسماعیل صفوی و شاهرخ تیموری و کیخسرو سلجوقی برافرازند، که ای کیستی باخته خود فروخته تو "تورکی" ترا با شاهنامه و ایران چکار؟!

.1 از دیوان فرخی برای نمونه:
راست گفتی که شکسته سپه خوانندی / پیش محمود شه ایران در جنگ کتر
هیچ شه را در جهان آن زهره نــــــیست / کاو ســـــــــخن راند ز ایران بر زبان

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الشعراء آيات: 227 محل نزول: مکه

 
قَالَ وَمَا عِلْمِي بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 112 إِنْ حِسَابُهُمْ إِلَّا عَلَى رَبِّي لَوْ تَشْعُرُونَ 113 وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ 114 إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُّبِينٌ 115 قَالُوا لَئِن لَّمْ تَنتَهِ يَا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومِينَ 116 قَالَ رَبِّ إِنَّ قَوْمِي كَذَّبُونِ 117 فَافْتَحْ بَيْنِي وَبَيْنَهُمْ فَتْحًا وَنَجِّنِي وَمَن مَّعِي مِنَ الْمُؤْمِنِينَ 118فَأَنجَيْنَاهُ وَمَن مَّعَهُ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ 119 ثُمَّ أَغْرَقْنَا بَعْدُ الْبَاقِينَ 120 إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ 121 وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 122 كَذَّبَتْ عَادٌ الْمُرْسَلِينَ 123 إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَلَا تَتَّقُونَ 124 إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ 125 فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 126 وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ 127 أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ 128 وَتَتَّخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَّكُمْ تَخْلُدُونَ 129 وَإِذَا بَطَشْتُم بَطَشْتُمْ جَبَّارِينَ 130 فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 131 وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدَّكُم بِمَا تَعْلَمُونَ 132 أَمَدَّكُم بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ 133 وَجَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 134 إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ 135 قَالُوا سَوَاء عَلَيْنَا أَوَعَظْتَ أَمْ لَمْ تَكُن مِّنَ الْوَاعِظِينَ 136

 

ترجمه فارسي مکارم

(نوح) گفت: «من چه مى‏دانم آنها چه كارى داشته‏اند! «112» حساب آنها تنها با پروردگار من است اگر شما مى‏فهميديد! «113» و من هرگز مؤمنان را طرد نخواهم كرد «114» من تنها انذاركننده‏اى آشكارم» «115» گفتند: «اى نوح! اگر (از حرفهايت) دست برندارى، سنگباران خواهى شد!» «116» گفت: «پروردگارا! قوم من، مرا تكذيب كردند! «117» اكنون ميان من و آنها جدايى بيفكن; و مرا و مؤمنانى را كه با من هستند رهايى بخش!» «118» ما، او و كسانى را كه با او بودند، در آن كشتى كه پر (از انسان و انواع حيوانات) بود، رهايى بخشيديم! «119» سپس بقيه را غرق كرديم! «120» در اين ماجرا نشانه روشنى است; اما بيشتر آنان مؤمن نبودند «121» و پروردگار تو عزيز و رحيم است «122» قوم عاد (نيز) رسولان (خدا) را تكذيب كردند، «123» هنگامى كه برادرشان هود گفت: «آيا تقوا پيشه نمى‏كنيد؟! «124» مسلما من براى شما پيامبرى امين هستم «125» پس تقواى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نماييد! «126» من در برابر اين دعوت، هيچ اجر و پاداشى از شما نمى‏طلبم; اجر و پاداش من تنها بر پروردگار عالميان است «127» آيا شما بر هر مكان مرتفعى نشانه‏اى از روى هوا و هوس مى‏سازيد؟! «128» و قصرها و قلعه‏هاى زيبا و محكم بنا مى‏كنيد شايد در دنيا جاودانه بمانيد؟! «129» و هنگامى كه كسى را مجازات مى‏كنيد همچون جباران كيفر مى‏دهيد! «130» پس تقواى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نماييد! «131» و از (نافرمانى) خدايى بپرهيزيد كه شما را به نعمتهايى كه مى‏دانيد امداد كرده; «132» شما را به چهارپايان و نيز پسران (لايق و برومند) امداد فرموده; «133» همچنين به باغها و چشمه‏ها! «134» (اگر كفران كنيد،) من بر شما از عذاب روزى بزرگ مى‏ترسم!» «135» آنها ( قوم عاد) گفتند: «براى ما تفاوت نمى‏كند، چه ما را انذار كنى يا نكنى; (بيهوده خود را خسته مكن)! «136»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hm59_2005@yahoo.com

سلام
خسته نباشيد
لينک يک ويژه نامه در مورد شهيد دکتر مصطفي چمران

لينک

 

 

balabolandha@yahoo.com

 

 

sepidroy@yahoo.ca

شمس و مولانا 6 سي.دي براي دانلود

با سلام به مبین عزیز
اینها لینک 6 سی دی درباره داستان شمس و رومی هستند که شنیدنشان به همه توصیه ی شوند اینجا در کانادا وقتی در یک جلسه که تعداد زیادی ایرانی بودند فرد کانادایی از رومی پرسید بجز یک نفر دیگران نمی دانستند رومی همان مولوی است که اینجا معروف است وکتابهایش را می خوانند شاید برای آشنایی بد نباشد که دیگران هم بدانند و به ای سی دی ها با صدای آقای میبدی گوش کنند

ممنون

Alireza_Meyboodi_-_Dar_Rekaabe_Molavi_-_Manzele_01.zip
Alireza_Meyboodi_-_Dar_Rekaabe_Molavi_-_Manzele_02.zip
Alireza_Meyboodi_-_Dar_Rekaabe_Molavi_-_Manzele_02.zip
Alireza_Meyboodi_-_Dar_Rekaabe_Molavi_-_Manzele_03.zip
Alireza_Meyboodi_-_Dar_Rekaabe_Molavi_-_Manzele_04.zip
Alireza_Meyboodi_-_Dar_Rekaabe_Molavi_-_Manzele_05.zip
Alireza_Meyboodi_-_Dar_Rekaabe_Molavi_-_Manzele_06.rar

 

 

fear.game@yahoo.com

خودمونی

* کهنه فروش داد میزنه: چراغ شکسته میخریم..... کفشهای پاره میخریم....اسباب کهنه میخریم.....بی اختیار داد میزنم کهنه فروش قلبم شکسته میخری؟

* دوست داشتن هميشه گـــفتن نيست گاه سکوت است و گاه نگــــــاه ... غـــــريبه ! اين درد مشترک من و توست که گاهي نمي توانيم در چشمهاي يکد يگــرنگــــاه کنيم.

* دوستت داشتم ........يادت هست؟ گفتم دوستت دارم............و تو گفتي کوچکي براي دوست داشتن رفتم تا بزرگ شوم.........اما انقدر بزرک شدم که يادم رفت دوستت دارم

* چه زيبا! گفتم دوستت دارم !چه صادقانه پذيرفتي! چه فريبنده ! آغوشم برايت باز شد !چه ابلهانه! با تو خوش بودم !چه کودکانه ! همه چيزم شدي ! چه زود ! به خاطره يک کلمه مرا ترک کردي ! چه ناجوانمردانه ! نيازمندت شدم ! چه حقيرانه! واژه غريبه خداحافظي به من آمد! چه بيرحمانه! من سوختم !............ولي هنوز هم دوستت دارم! غريبانه

 

 

helia_k48@yahoo.comm

صبور باش

این یک داستان واقعی است که در سرزمینی اتفاق افتاده است.
ماجرا در مورد مردی است که به تازگی تراکی خریده بود ، روزی برای سر زدن به آن از خانه خارج شد و در کمال تعجب مشاهده کرد که پسر بچه سه ساله اش در حال کوبیدن میخ بر بدنه براق ! تراک بود، مرد در حالیکه از دیدن این صحنه شدیداً عصبانی شده بود به طرف پسر بچه دوید، او را به عقب پرت کرد و برای مجازات وی ، آن قدر با چکش روی انگشتانش کوبید که آنها را به شکل خمیر در آورد.پس از گذشت مدتی وقتی مرد آرام شد با عجله پسر بچه را به بیمارستان رساند.
دکترها برای نجات وی و حفظ استخوان های خرد شده اش تلاش زیادی کردند ولی متاسفانه شدت مجروحیت به اندازه ای بود که نهایتاً مجبور به قطع انگشتان هر دو دستش شدند. بعد از عمل جراحی ، هنگامیکه پسر بچه به هوش آمد و با آن صحنه دلخراش دستان بدون انگشت مواجه شد ، نگاهی به پدر انداخت و معصومانه پرسید: "بابا ! به خاطر کاری که با تراک کردم معذرت می خوام" سکوتی کرد و ادامه داد"ولی انگشتهای من چی ؟! کی دوباره مثل قبل میشن؟"
پدر به خانه برگشت و آن قدر کاری که کرده بود از یک سو و حرف های پسربچه از سوی دیگر، او را عذاب می داد که اقدام به خودکشی کرد...
کمی راجع به این ماجرا تامل کنید.... کدام یک بهتر است ؟انتقام یا لذتی ناشی از بخشش؟
کمی فکر کنید پیش از آن که تحملتان را در مقابل کسی که که عاشقانه دوستش دارید، از دست بدهید...
تراک قابل ترمیم است اما استخوانهای شکسته و احساسات جریحه دار شده ، نه !
بیشتر اوقات آن قدر عصبانی می شویم که دیگر به این که چه عملی از چه کسی سر زده توجهی نمی کنیم و فراموش می کنیم که لذتی که در بخشش است در انتقام نیست!
انسان اشتباه می کند و بشر جایزالخطاست ولی عملی که هنگام خشم از ما سر می زند تا ابد در ذهن و خاطرمان باقی خواهد ماند. ( و ذهنمان را خواهد آزرد!)

متن اصلی در آرشیو شهریور 1386
http://olinda.blogfa.com

 

 

salamn_yavar@yahoo.com

همین روزها بود...

1)

وسط جریان سنگین تبلیغات انتخابات 84 پوستر چسبونده بود به دوچرخه 28 فونیکسش. بهش گفتم: هنوز حاضری براش تبلیغ بکنی و پوستر به دوچرخه‌ات بچسبونی؟ گفت: اون دوچرخه رو که دزدیدند، اما با همون نیت و اشتیاق بازم حاضرم که تبلیغ کنم. هدفم مشخصه...

-------------------

2)

دور دوم، بیشتر خادم‌های هیئت رو می‌دیدی که دستی در تبلیغ براش دارند. ولی مثلاً سعی می‌کردند انتخابات و به طور کلی سیاست را وارد فضای نوجوانانه هیئتشون نکنند. این اواخر کار خیلی سخت شده بود. فضای مؤمنانه خیلی نگران بود که رأی نیاره. همه دلهره داشتن. جدای همه راز و نیازها بالاخره طاقت نیاوردن. شب جمعه که هیئت تموم شد، مسئول هیئت میکروفون دست گرفت: می‌خواهیم انشاء الله برای این قضیه نذر کنیم از صلوات تا زیارت عاشورا، هر کدوم از شما که می‌تونید، انشاء الله یک نذری داشته باشید و اسمتون رو بنویسید... . بچه‌های نوجوون هرکدومشون داشتند نذر قبول می‌کردند...

--------------------

3)

برایمان جُک شده بود. ماشین‌های مدل بالا می‌آمدند، روی شیشه‌هایشان پوستر طرف مقابل رو می‌چسبوندند و حدود دویست سیصد هزار تومن می‌گرفتند و می‌رفتند و بعد از نیم ساعت، دوباره می‌آمدند. البته پوسترهایشان را کنده بودند و می‌خواستند دوباره پوستر بچسبانند. کسی هم خیلی متوجه نمی‌شد! از طرفی یک ماشین درست و حسابی هم نمی‌دیدی که پوسترش را چسبانده باشد. بعد از کلی وقت در محدوده‌‌ی خودمان یک سمند دیدیم. بنده خدا چه عاشقش هم شده بود. دو تا از طلبه‌ها با همون دو سه روزی رفتند برایش تبلیغ. شب آخر تبلیغات، داشتیم از خیابان می‌رفتیم. جلوی یکی از ستادهای شلوغِ طرف، جوونی پوستر بزرگ طرف مقابل رو دست گرفته بود و می‌گفت: اما باز هم احمدی‌نژاد...

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ماژیک فسفری آنلاین،
اشتراک صفحات اینترنتی را متحول می‌کند!

توجه: فعلا این سرویس با صفحات غیرفارسی مشکلاتی دارد.

در عصر وب 2.0، سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی می‌کوشند که روند اشتراک و پردازش مطالب را ارتقا بدهند. هر کدام از این سرویس‌ها این کار را به گونه ای انجام می‌دهد.
سرویسی که امروز می خواهم به شما معرفی کنم Awesome Highlighter نام دارد. هر دانش‌آموز و دانشجویی با فواید کشیدن خط یا های لایت کردنزیر مطالب مهم
جزوه‌ها و کتاب‌ها و نوشتن خلاصه مطالب آشنا است. Awesome Highlighter می‌خواهد همین کار را در محیط وب انجام بدهد.

ما به شیوه‌های مختلفی می توانیم یک صفحه اینترنتی جالب را به اشتراک بگذاریم:
- به دوستمان میل بزنیم و آدرس صفحه اینترنتی را برایش بنویسیم.
- به صفحه اینترنتی در دلیشس و یا سرویس‌های دیگر لینک‌پراکنی لینک بدهیم.
- مطلب را در گوگل ریدر به اشتراک بگذاریم.
- به صفحه اینترنتی در وبلاگمان به صورت مستقیم لینک بدهیم.

اما گاهی، کاربر مخاطب ما با یک دشواری و سؤال مواجه می‌شود: چه چیز صفحه اینترنتی برای دوستم جالب بوده؟ کدام قسمت صفحه نظر وبلاگ‌نویس را به خود جلب کرده است؟ نظر شخصی او در مورد مطالب نوشته شده در این صفحه چیست؟
با Awesome Highlighter این مشکل به آسانی حل می‌شود. این سرویس به شما امکان می دهد که:

- عبارات مهم و جالب یک صفحه را اصطلاحا های‌لایت کنید، کافی است با موس روی عبارات مورد نظر بکشید، با این کار همان کاری را می‌توانید انجام بدهید که با یک ماژیک فسفری با صفحات نوشتاری می‌کردید!
- شما می‌توانید این کار با 4 رنگ مختلف انجام بدهید.
- شما می‌توانید یادداشتی هم برای هر صفحه بنویسید.
- بعد از اتمام کار می‌توانید صفحه پردازش شده خودتان را به دیگران به اشتراک بگذارید.
- این امکان را دارید که صفحه پردازش شده را به میل کنید، یا به فیس‌بوک، دلیشس، توییتر، تامبلر یا لایوژرنال ارسال کنید.
- اگر وبلاگ‌نویس هستید و می‌خواهید به یک صفحه غیرفارسی لینک بدهید، می‌توانید خلاصه‌ای از مطلب را بنویسید تا مخاطبان کمتر آشنا با زبان خارجی هم از مطلب سر دربیاورند.
برای اینکه بهتر متوجه منظورم شوید، به این صفحه بروید. جالب نیست؟!
برای استفاده از این سرویس، نخست در آن ثبت نام کنید و بعد از ثبت نام افزونه مربوطه را نصب کنید. شما می‌توانید به جای نصب افزونه از Bookmarklet آن هم استفاده کنید، به این معنی که لینکی را که سایت به شما بعد از ثبت نام می‌دهد، بوک مارک کنید و بعد هر وقت خواستید، عملیات ماژیک‌کشی! را در صفحه‌ای انجام بدهید، روی لینک Awesome Highlighter در بوک‌مارک خودتان کلیک کنید.

 

 

hoseynashrafi@gmail.com

ازدواج در ضرب المثل های جهان

١-هنگام ازدواج بيشتر با گوش هايت مشورت كن تا با چشم هايت.( ضرب المثل آلمانی)

٢ - مردی كه به خاطر " پول " زن می گيرد، به نوكری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

۳- لياقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چينی )

۴- زنی سعادتمند است كه مطيع " شوهر" باشد. ( ضرب المثل يونانی )

٥- زن عاقل با داماد " بی پول " خوب می سازد. ( ضرب المثل انگليسی )

٦- زن مطيع فرمانروای قلب شوهر است. ( ضرب المثل انگليسی )

٧- زن و شوهر اگر يكديگر را بخواهند در كلبه ی خرابه هم زندگی می كنند. ( ضرب المثل آلمانی )

٨ - داماد زشت و با شخصيت به از داماد خوش صورت و بی لياقت . ( ضرب المثل لهستانی )

٩- دختر عاقل ، جوان فقير را به پيرمرد ثروتمند ترجيح می دهد. ( ضرب المثل ايتاليايی)

١٠ -داماد كه نشدی از يك شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای .( ضرب المثل فرانسوی )

١١- دو نوع زن وجود دارد؛ با يكی ثروتمند می شوی و با ديگری فقير. ( ضرب المثل ايتاليايی )

١٢- در موقع خريد پارچه حاشيه آن را خوب نگاه كن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقيق كن . ( ضرب المثل آذربايجانی )

١٣- برا ی يافتن زن می ارزد كه يك كفش بيشتر پاره كنی . ( ضرب المثل چينی )

١٤- تاك را از خاك خوب و دختر را از مادر خوب و اصيل انتخاب كن . ( ضرب المثل چينی )

١٥- اگر خواستی اختيار شوهرت را در دست بگيری اختيار شكمش را در دست بگير. ( ضرب المثل اسپانيايی)

١٦- اگر زنی خواست كه تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج كن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل تركی )

١٧- ازدواج مقدس ترين قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)

١٨- ازدواج مثل يك هندوانه است كه گاهی خوب می شود و گاهی هم بسيار بد. ( ضرب المثل اسپانيايی )

١٩- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و ديرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )

٢٠- ازدواج كردن وازدواج نكردن هر دو موجب پشيمانی است . ( سقراط )

٢١- ازدواج مثل اجرای يك نقشه جنگی است كه اگر در آن فقط يك اشتباه صورت بگيرد جبرانش غير ممكن خواهد بود. ( بورنز )

٢٢- ازدواجی كه به خاطر پول صورت گيرد، برای پول هم از بين می رود. ( رولاند )

٢٣- ازدواج هميشه به عشق پايان داده است . ( ناپلئون )

٢٤- اگر كسی در انتخاب همسرش دقت نكند، دو نفر را بدبخت كرده است . ( محمد حجازی)

٢٥- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نيست ، ولی می توانيم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب كنيم . ( خانم پرل باك )

٢٦- با زنی ازدواج كنيد كه اگر " مرد " بود ، بهترين دوست شما می شد . ( بردون)

٢٧- با همسر خود مثل يك كتاب رفتار كنيد و فصل های خسته كننده او را اصلاً نخوانيد . ( سونی اسمارت)

٢٨- برای يك زندگی سعادتمندانه ، مرد بايد " كر " باشد و زن " لال " . ( سروانتس )

٢٩- ازدواج بيشتر از رفتن به جنگ " شجاعت " می خواهد. ( كريستين )

٣٠- تا يك سال بعد از ازدواج ، مرد و زن زشتی های يكديگر را نمی بينند. ( اسمايلز )

خوب حالا می تونید ازدواج کنید

 

 

mhrsanei@googlemail.com

خوش تيپ ها بايد بخونند !

صرفنظر از اينكه شما خوش تيپ باشيد يا خوش تيپ نباشيد بلكه خوشگل باشيد !! داراي يك تيپ بدني و يكسري خصوصيات اخلاقي هستيد پس بحث امروز براي خانمهاي غير ورزشكار كه مايلند خصوصيات اخلاقي همسر آينده شان را از خصوصيات فيزيكي و بدني اش حدس بزنند مي تواند مفيد باشد اما توجه داشته باشيد كه پیوستگی میان ویژگی های جسمی و شخصیتی همیشه وبرای همه افراد صادق نيست . مثلا فردی که ساختار بدنی اکتومورف دارد ممکن است برخی از ویژگی های شخصیتی اندومورف یا مزومورف را نشان دهد ویا کسی که دارای مزاج سودائي است ممکن است از نظر روانی فردی خوش مشرب ، میانه رو و منطقی باشد . بنابراین این تقسیم بندی ها نبايد به صورت 100% معياري براي پیشداوری در مورد دیگران قرار داد .
مواردي كه امروز به نام تيپ بدني اسم گذاري شده در طب سنتي و قديم بنام مزاج شناخته و با چهار عنوان مزاج دموي، مزاج صفراوي، مزاج بلغمي و مزاج سودائي تقسيم بندي مي شد . ميزان حرارت، رطوبت ، نرمي و زبري و رنگ پوست بدن - ميزان و نسبت بافت ماهيچه‌اي و چربي - رنگ، كمي و زيادي، ميزان رشد و بافت موي سر - ميزان بزاق دهان، رنگ و رطوبت زبان و مزه صبحگاهي دهان و ميزان تمايل به آب و عطش - توان جسماني و انرژي كلي فرد و ميل و توانايي جنسي چگونگي اثرپذيري بدن از مواد غذايي با طبع گرم، سرد، تر و خشك - نسبت خواب و بيداري در شبانه ‌روز و كلي ايتم هاي ديگر در اين تقسيم بندي و قرار دادن افراد در اين گروههاي مزاجي تاثير داشت .
مشابه اين تقسيم بندي در طب قديم هندي يا آيورودا (Ayurveda) با عناوين واتا دوشا، كافا دوشا و پيتا دوشا مطرح شده است و در اين نوع نگرش، افرادي كه داراي ساختمان بدني واتا هستند، بسيار شبيه سودائي مزاج‌ها در طب سنتي ايران مي‌باشند. دو دوشاي ديگر پيتا و كافا كه به ترتيب مشابه مزاج صفراوي و بلغمي در طب سنتي ايران مي‌باشند.
تقسيم بندي در دنياي مدرن نيز به دو روش و يكي توسط ارنست كرچمر و ديگري توسط ويليام شلدون پيشنهاد شده است . كرچمر بر اساس ارتباط بين خصوصيات جسماني – رواني ، ايده تيپ‌ سرشتي بدن را مطرح كرد و تيپ‌هاي سه‌گانه خود را به شرح زير ارايه داد:
1- تيپ Asthenic (لاغر، ضعيف، استخواني)
2- تيپ Athletic (عضلاني، چهارشانه)
3- تيپ Pyknic (كوتاه، چاق با چربي زياد)
سيستم طبقه‌بندي كرچمر چندي بعد توسط روانشناس آمريكايي، ‌ويليام شلدون مورد اقتباس قرار گرفت و به شكل جديدتري عرضه شد. شلدون عكس‌هاي گرفته شده از جلو، پهلو و پشت بدن از 4 هزار نفر را بررسي كرد و فيزيك بدن افراد را به سه دسته اساسي طبقه‌بندي كرد. شلدون، بر اساس سه لايه جنيني و نحوه تكامل ، تيپ‌هاي بدني مورد نظر خود را نامگذاري كرده است. گفتني است كه در دوره جنيني، لايه اندودرم به لوله گوارش تكامل مي‌يابد، مزودرم به عروق خوني، قلب و عضلات تبديل مي‌شود و اكتودرم نيز سيستم عصبي را مي‌سازد. اين گروه بندي هماني است كه امروزه به كرات در علوم ورزشي خصوصا بدنسازي به كار مي رود طراحي تمرين وبرنامه بدنسازي كاملا براي اين سه تيپ بدني تفاوت دارد.

1- تيپ بدني اكتومورف (Ectomorph)
فيزيك بدني يك فرد اكتومورف، داراي شانه‌ها و دور كمر باريك، صورت لاغر و پيشاني بلند و كشيده، قفسه سينه لاغر و باريك و دست و پاهاي نحيف است. اكتومورف‌ها چربي كمي در بدن دارند و افزايش وزن و توده عضلاني آنها به سختي صورت مي گيرد ، رشد اكتومورف‌ها در اطراف سيستم عصبي تمركز مي‌يابد.
اكتومورف‌ها حساس، تيزهوش، درون‌گرا، جامعه‌گريز ، آرام، ساكت و شكننده كمرو و در تعارض با محيط هستند (**) . اين افراد قوه تخيل بالايي دارند و در كارهاي هنري موفق هستند. از نظر خصايص فيزيولوژيك، اكتومورف‌ها پوست خشك و سرد دارند، با وجود خشكي دهان و بزاق كم، تمايل كمي به آب دارند اين افراد معمولا كم‌اشتها و ميزان خوابشان كم يا معمولي است. آن‌ها افرادي نا‌آرام و كم‌انرژي ولي منظم هستند كه با بيقراري كاري را شروع مي‌كنند ولي در به پايان رساندن كارها دچار خستگي و كم‌ تواني مي‌شوند. آمادگي رواني بيشتري براي ابتلا به افسردگي، بدگماني و اختلالات اضطرابي دارند و زودتر و بيشتر از سايرين ،‌دچار اندوهگيني، نااميدي، ترس و نگراني و گوشه‌گيري مي‌شوند. به‌طوري كه طبع آن‌ها يك طيف است كه يك سوي آن جنون و سوي ديگر آن نبوغ شاعرانه و صوفيانه و حساسيت‌هاي روحي است. زيادي وسواس و فكر و خيالات ، ديدن روياهاي هولناك و مخوف با رنگ‌هاي تيره و كدر در اينگونه افراد شيوع بيشتري دارد. از آنها انتظار شجاعت و جسارت زياد نداشته باشيد.

2- تيپ بدني مزومورف (Mesomorph)
مزومورف‌ها ساختار بدني ورزيده دارند، و مستعد ترين افراد براي ورزش بدنسازي به شمار مي روند داراي شانه‌هاي پهن، ميان‌تنه باريك همراه با بازوها و مفاصل و زانوهاي نيرومنداند و چربي اندك در بدنشان ديده مي‌شود. تيپ بدني آن‌ها در اطراف ماهيچه‌ها و سيستم گردش خون تمركز مي‌يابد. افراد اين گروه مي‌توانند بدون دشواري زياد توده عضلاني‌شان را گسترش دهند .
مزومورف‌ها با خصوصيات فعاليت و پويايي، پرانرژي ، جسور و با شهامت بودن و عمل‌گرايي مشخص مي‌شوند. اعتماد به نفس بالا دارند و افرادي با روحيه رقابتي هستند. نسبت به عقايد ديگران بي‌تفاوت‌اند، گستاخ و سلطه‌جو و اهل ريسك مي‌باشند و به فعاليت‌هاي بدني علاقه دارند تعريق زياد و احساس عطش از مشخصه هاي بارز آنهاست.

3- تيپ بدني اندومورف (Endomorph)
هيكل بدني چاق فربه (خپل) دارند، ساختار بدني‌شان به‌طور مشخص در اطراف دستگاه گوارش توسعه مي‌يابد و شكم‌‌محور است. اين افراد معمولا داراي دور كمر پهن و شانه‌هاي كم‌عرض هستند، چربي فراوان سرتاسر بدنشان را فرا مي‌گيرد و امعا و احشاي رشد يافته‌اي دارند. دستها و پاهاي كوتاه دارند و عريض بودن از ديد از پهلو و متابوليسم پايين از ساير مشخصات فيزيكي آنهاست .
اندومورف‌ها برونگرا ، راحت‌طلب و لذت‌گرا هستند . خوش‌مشرب،صلح‌جو، شوخ‌طبع و خونسرداند و كارها را پشت گوش مي‌اندازند. عاشق خوراكي و غذا هستند و خواب سنگين و طولاني مدت دارند. افرادي معاشرتي و اجتماعي با رفتار دوستانه و مردم‌دار هستند كه اين خصوصيات در شكل افراطي خود به افزايش استعداد ابتلا به بيماري مانيك – دپرسيو (شيدايي ـ افسردگي) مي‌انجامد . اقتصادي هستند ومعمولا بيشترين طبقه بازاريان وكسبه از اين گروه است به قولي از يك استاد پشت دخل نشيني شكم را گنده نمي كند شكم گنده ها بيشتر اهل پشت دخل نشيني هستند.
اگر بخواهم جمع بندي كنم تيپ هاي اندومورف و پيك نيك(Pyknic) متناظر با مزاج بلغمي و كافا دوشا و تيپ هاي مزومورف و اسلتيك (Athletic) متناظر با مزاج دموي و پيتا دوشا و تيپ‌هاي اكتومورف و آستنيك (Asthenic) متناظر با مزاج سوداوي و واتا دوشا مي‌باشند. اما همانگونه كه ذكر كردم در طب سنتي ايران متغيرهاي گوناگوني براي تعيين سرشت جسمي رواني و مزاج هر فرد بررسي مي‌شود كه از وضعيت ظاهري فرد مانند ويژگي‌هاي پوست و مو و نماي اندام گرفته تا اوضاع داخلي مانند ويژگي‌هاي نبض و چگونگي واكنش پذيري بدن در برابر خوردني‌ها تا حالات رواني و رفتاري را در بر ميگيرد. در حالي كه آن‌چه توسط كرچمر و شلدون پيشنهاد شده است، تنها فرم بيروني بدن را براي تقسيم‌بندي تيپ انسان بررسي مي‌كند. ضمنا اكثر افراد مخلوطي از انواع مختلف بدني هستند به همين دليل امروزه به تيپ بدني يك عدد سه رقمي ( هركدام از ارقام از 1 تا 7 ) تخصيص مي دهند و نسبت اكتومورفي تا اندومورفي را با هر كدام از اين رقمها ميسنجند .
نتيجه :
استعداد و توانائي هاي فيزيكي و بدني خود را بشناسيد و مطابق با آن انتظار داشته باشيد كساني كه خاصيت مزومورف بيشتري دارند، براي ورزش هايي مثل وزنه برداري و بدنسازي مناسب هستند، در صورتي كه ورزش هايي مثل دوندگي استقامت احتياج به هيكل اكتومورف دارد . باوجودي كه نوع فيزيك بدني حرف آخر را نمي زند ولي انتخاب صحيح براساس نوع فيزيك بدني يكي از عوامل بسيار موثر در ميزان موفقيت است در حقيقت تاثير تمرين به ژن ها ۷۵ به ۲۵ است .
به طور مثال ورزشكاران آفريقايي هميشه در صدر اخبار مربوط به رشته دو و ميداني قرار دارند و البته در اين ميان كنيايي ها ، ۴۰ درصد رتبه هاي اول دوهاي استقامت را به خود اختصاص داده اند.
اين دونده هاي كنيايي پاهاي باريك و عضله پشت پاي كشيده اي دارند (يك خاصيت ژنتيك) كه يك آناتومي كاملا مناسب براي دوندگي است. اهالي كنيا در ارتفاع ۲ هزار فوتي زندگي مي كنند كه باعث مي شود تا ميزان گلبول هاي قرمز خونشان، علاوه بر ظرفيت قلبي - عروقيشان بالا برود، هردو اين فاكتورها براي دويدن در مسيرهاي طولاني ضروري هستند.
يا شايد تصوركنيدهيچ تناسب خاصي براي ورزش تيراندازي احتياج نباشد ولي يك تيرانداز كامل، تناسب قلبي - عروقي بسيار خوب و ضربان قلب پايين دارد كه حتي در لحظات شليك پايين تر هم مي آيد. آنها مي توانند ندانسته ضربان قلب خود را تا ۲۰ ضربه در دقيقه پايين آورده و درست بين ضربان ها شليك كنند. البته تيراندازي با تفنگ پيستوني به بالاتنه عضلاني هم احتياج دارد.
حقيقت اين است كه تنوع ژنتيك بسيار بيشتر از تنوع رشته هاي مسابقه است وحالا با تمام اين تفاسير، شما چه نوع بدني داريد؟ هيچ وقت ورزشكار مطرحي را ديده ايد كه فكر كنيد شما هم مي توانيد درست مثل او باشيد؟
يك سيستم استعداديابي روي خودتان پياده كنيد

با تشكر از مبين عزيز
صانعي
www.getinshape.blogfa.com

*- ارنست كرچمريكي از مهم‌ترين روانپزشكان نيمه اول قرن بيستم ميلادي است كه در سال 1888 ميلادي در شهر كوچكي در نزديكي اشتوتگارت آلمان به دنيا آمد. دوره دستياري روانپزشكي خود را در توبينگن گذراند و در آغاز سال 1926 مدير دانشكده ماربورگ بود. از سال 1946 تا زمان بازنشستگي‌اش در سال 1959 مدير دپارتمان روانپزشكي دانشگاه توبينگن بود. تك‌نگارهاي كرچمر تاثير قابل توجهي بر گسترش روانپزشكي باليني و تحقيقات مربوط به آن گذاشت و به‌خصوص كتاب «جسم و شخصيت» او در اين زمينه مشهور است.
** - دكتر ناصر صاحب‌الزماني در تحليلي بر شخصيت شمس تبريزي در كتاب - خط سوم - و با استناد به روايات و حكاياتي كه از زندگي شمس نقل شده است كه بر استخواني بودن وي دلالت مي‌كند، ‌تحليلي بر روان و شخصيت شمس دارد كه در جاي خود خواندني است.

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

سفرهای استانی، تبلیغی یا کاری؟

سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت، مدتی است که برای چندمین بار، به سوژه جالبی برای رسانه ها، دولتمردان و منتقدان دولت نهم تبدیل شده است.
از یک سو دولتی ها، اصرار دارند که این سفرها، صرفا "کاری" است و هدف از آن، لمس واقعیت ها از سوی مسوولان ارشد دولت برای حل مشکلات در محل است و از سوی دیگر، منتقدان، بر این باورند که سفرهای استانی، در واقع سفرهای زودهنگام تبلیغاتی برای ریاست جمهوری است که از همان سال نخست روی کار آمدن دولت نهم شکل گرفته و ادامه دارد.
برای تعمق بیشتر در این باره و رسیدن به نگاهی منصفانه، ابتدا باید به مبدأ پیدایش سفرهای استانی بازگردیم.
طرح سفرهای استانی، برای اولین بار در برنامه گفت و گوی ویژه خبری 22:30 شبکه دو سیما مطرح شد. محمود احمدی نژاد، در آن برنامه که در ایام مبارزات انتخاباتی روی آنتن رفت، یکی از معضلات کشور را تهران نشینی مسوولان توصیف کرد و وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، هر دو هفته یک بار به همراه وزیرانش به یک استان سفر کند تا مشکلات آن منطقه بررسی و در همان استان نسبت به گره گشایی های لازم اقدام شود.
هر چند اقتضائات کاری نشان داد که نمی توان هر دو هفته یک بار راهی یک استان شد اما در فواصل زمانی طولانی تری، این سفرها شکل گرفت و تاکنون نیز استمرار پیدا کرده و به دور دوم استانی نیز رسیده است.
تا بدینجای کار، سفرهای استانی، دستکم عمل کردن به یک وعده انتخاباتی است.
در واقع ، صورت مساله بسیار ساده است: احمدی نژاد، سفرهای استانی را به عنوان یکی از برنامه های کاری خود در صورت پیروزی اعلام کرده بود و اینک در حال عمل به آن وعده است.
تردیدی نیست که اگر احمدی نژاد سفرهای استانی را انجام نمی داد،منتقدانی که امروز ، سفرهای استانی را نمایشی و غیرمفید می دانند، با یادآوری وعده انتخاباتی احمدی نژاد، او را به خلف وعده و فریب مردم استان ها و تهران نشینی متهم می کردند، همان طور که درباره برخی وعده های عملی نشده نیز چنین می کنند (و البته حق مطلب نیز همین است که رسانه ها نگذارند وعده های داده شده به فراموشی رود.)
اما درباره هدف این سفرها و اینکه کاری است یا تبلیغاتی، یک بحث ظریف را باید مورد توجه قرار داد.
منتقدان می گویند اگر این سفرها انجام می شود، اگر پروژه های استانی تصویب و اجرا می گردد و اگر هر اتفاق مثبت دیگری در این سفرها روی می دهد، همه و همه برای آن است که مردم- به ویژه در مناطق محروم تر- در دور بعد انتخابات به احمدی نژاد رای دهند و بنابراین، سفرهای استانی، "تبلیغاتی" است.
حال باید گفت مگر نه این است که وظیفه دولت، خدمت به مردم و حل مشکلات کشور است؟ بنابراین چه اشکالی دارد که دولت کارهای مثبتی برای مردم انجام دهد و در مقابل، مردم هم بار دیگر به آن دولت و مشخصا رییس آن رای دهند؟
چرا می پنداریم دولت باید فقط برای رضای خدا کار کند؟ اتفاقا بهتر است به جای اینکه بکوشیم کارکردهای دولت را با محک اخلاص و رضای خدا بسنجیم (که با توجه به نیات درونی افراد، چنین چیزی اساساً میسر نیست) بهتر است کارکردهای بیرونی و نتایج آن را ملاک قضاوت قرار دهیم و بر مبنای آن تصمیم بگیریم و رای دهیم.
برای مردم، بسیار خوشایندتر است که یک دولت، برای صرفا جذب حمایت مردم، در راستای منافع آنها و خدمت به جامعه حرکت کند تا دولتی با نیات معنوی، کشور را دچار سوءمدیریت و بحران کند.
سفرهای استانی هم، هر چند نه به آن اندازه که گفته می شود، اما در مجموع، برای مردم مناطق مختلف کشور، دستاوردهایی داشته است و بسیاری از معضلات مناطق مختلف کشور که درگیرودار مدیریت های میانی و استانی، "گره به گره" شده بودند، با تصمیم عالی ترین نهاد اجرایی کشور (دولت) حل شده است و این در حالی است که اگر سفرهای استانی شکل نمی گرفت، امکان نداشت بسیاری از این مشکلات حتی طرح شوند چه رسد به اینکه درباره آنها، هیات وزیران هم تصمیم بگیرد و عمل نماید.
باید منصفانه گفت که انجام سفرهای استانی به مراتب بهتر از تهران نشینی دولتمردان بوده است ولو اینکه دولت از این سفرها بهره برداری تبلیغاتی هم بکند.
واقعا برای مردم که فرقی نمی کند هاشمی رییس جمهور باشد یا خاتمی یا احمدی نژاد یا هر کس دیگری، مهم این است که دولت ها، برای مردم کار کنند حتی اگر هم بخواهند بهره برداری تبلیغاتی هم داشته باشند.
بنابراین حق مطلب این است که اصل سفرهای استانی، یک حرکت مثبت است هر چند که رقیبان سیاسی، از نتایج تبلیغی آن نگران باشند.
اما گذشته از اصل سفرهای استانی، نحوه این سفرها و تصمیمات متخذه و وعده های داده شده، موضوع جداگانه ای است که می تواند همواره و مورد به مورد در معرض نقد واقع شود.
مثلا اگر تصمیمی در یک سفر استانی باعث افتتاح یک کارخانه معوق مانده شود و به ایجاد تولید و اشتغال بینجامد باید آن را تحسین کرد و اگر تصمیم نادرست یا وعده سر خرمن داده شده باشد، باید آن را نکوهید، درست مانند همه تصمیماتی که در تهران گرفته می شود که اگر اینگونه باشد، منتقدان دولت، سوژه های بهتری برای نقد دولت خواهند داشت تا اینکه پس از گذشت سه سال، همچنان در خانه اول باقی بمانند و مدام نفی سفرهای استانی را تکرار کنند.

 

 

احسان بهرام غفاري

چند مطلب

اول ) مدتی است دوستی نویسنده مطالبی را از استادی ! در مورد تاریخ ایران نقل می کنند که در انتظار اتمام مطالب شان هستم تا واقعیت تاریخ را آنطور که بوده بیان کنم که نقدی بر آن مطلب باشد .

دوم ) دوستی نوشته بود که ایران الگوی تمام کشورهای جهان است !!! و تمام کشورهای جهان از ایران الگوبرداری می کنند . اگر ایشان لطف کنند و این کشورهای ابله را نام ببرند ، ممنون شان می شوم . فکر نکنم کسی بخواهد از سیاستی که بلد نیست یک پودر ماشین لباس شویی به مردمش عرضه کند و در ساده ترین و ابلهانه ترین موارد هم از خودش ضعف نشان داده گرته برداری کند ، چه برسد به اینکه بخواهد الگو برداری کند . خدایا عقل عنایت فرما . آمین .

سوم ) اما یزدان عزیز ، حسن نوشته های بنده این است که علاوه بر داشتن موافقین بسیار ، فرصتی هم برای منتقدین بنده پیش می آید که خودی نشان دهند . حداقل در مورد شما این چنین بوده که فرصت هایی که تا به حال در بروز خودتان نداشته اید را از طریق بنده کسب کرده اید . به هر حال خدا را شکر می گویم که فرصتی برای بروز مومنی فراهم آورده ام .

الف ) اما شما اگر کمی به نوشته بنده دقت مبذول می داشتید می فهمیدید که این مساله از اتفاق خیلی هم مهم است و باز هم از اتفاق عقل هیچ بنده خدایی هم به مطلبی که من اشاره کرده بودم در این مدت هزار و چهارصد و بیست و خورده ای سال به این مطلب نرسیده یا اگر رسیده ، اینترنتی نبوده که بخواهد بیان کند . و اگر هم در جایی بیان شده ، شخصی مانند شما پیدا شده و به سخره گرفته و در بوق و کرنا کرده است . نمی دانم شما چه اصراری دارید که حتما ابراز وجود کنید و نقد بفرمایید ؟ مگر می شود یک آدم در سال دو بار بمیرد و یا در دو فصل مختلف به دنیا بیاید ؟ عقل سلیم خود را گواه کنید و جوابی در خور خرد بفرمایید و احساساتتان را بروز ندهید .

ب ) بنده آیت الله مظاهری را نمی شناسم و اگر هم می شناختم هیچ دلیلی بر ایمان داشتن به صحبت های ایشان نداشتم . اما برای نقد جمله ایشان باید عرض کنم که در زمان معصوم ، پوشش مشخصی برای زنان اعراب بوده است که ربطی به اهل بیت بودن و نبودنشان هم نداشته که کاملا هم مشخص است و چادر هیچ ربطی به آن دوران ندارد . مراد آیت الله شما بر هر عقل عاقلی بارز است که منظور ایشان از چادر ، حجاب بوده و نه این پارچه ای که ژاپنی ها برای ما می بیافند و ما وارد می کنیم . از طرفی ارزش یک زن به چادرش نیست و بنده چه امروز و چه صد سال دیگر هم روی این عقیده پافشاری دارم . برای شیر فهم شدن شما دوست عزیز مثالی می آورم تا ملتفت شوید . اگر چادر ارزش یک زن باشد ، حضرت مریم ، هاجر ، سارا ، آمنه ، خدیجه ، ماری کوری ، مادر ترزا ، مریم مجدلیه ، آسیه ، خواهر حضرت موسی ، رنه کلر ، پرستاران و دکتران زنی که به مردم خدمت می کنند ، معلمین و میلیونها زن دیگر باید پیش خدای خود هیچ ارزشی نداشته باشند ، که صد البته دارند و خدا ملاک بهشتی بودن و معصوم بودن آنها را با سه متر پارچه ارزیابی نمی کند . اگر پارچه و چادر ملاک بود ، پیامبر برگزیده خود را در دامن آسیه بی حجاب پرورش نمی داد و اگر چادر ملاک بود ، مریم ، مادر عیسی نمی شد و سارا و هاجر برگزیده اش نبودند که بخواهند شان آنها را در خانه خدا ایجاد کنند . شما شاید لازم باشد قدری به جای پذیرش حرف آیت الله ها ، از هدیه الهی خداوند به شما که همان عقل است کمی استفاده نمایید . الهی آمین .

اما سخن دیگر اینکه من تا به امروز نشنیده ام ، آیات اعظامی که در قم زندگی می کنند ، برای یکبار هم که شده تشریف خود را به امام زاده ای یا حتی جمکران ببرند . به نظر شما این امامزاده ها و حتی جمکران از دید بزرگواران معتبر نیست یا ایشان امیان ضعیفی دارند ؟؟؟ کمی تعقل بد نیست و مطمینا پاداش اخروی اگر نداشته باشد ، دنیوی را در همین روزانه خودمان دارد و شما را به چشم یک انسان بی خرد نمی بینند و در مطالب شما اگر با اندکی عقل همراه شود تامل می شود .

چهارم ) عاشورا ، عاشورا ، عاشورا . گویی این خبرنگار اعزامی و وابسته به معجزه قرن ، از خود معجزه هم جلو زده است ! اولا حضرت معجزه اولین شخصی نیست که با خبر قبلی وارد عراق شده باشد و دوما کدامین خطر ایشان را تهدید کرده است ؟؟؟ مگر در همین صدا و سیما جمهوری اسلامی از یک هفته قبل تر ساعت ورود بلر ، بوش ، رایس و دیگران را برای ورود به عراق اعلام نمی کنند ؟؟؟ مگر همین اخبار خودمان لحظه به لحظه صحبت های بوش و غیره را در عراق پخش نمی کند ؟ پس حضرت معجزه نه تنها کاری شاق نکرده بلکه کلی هم پوپولیسم تشریف دارند . از طرفی وقتی ایشان در وبلاگ شان به پنج و هفت نور جدیدی که دیده اند اشاره می کنند و شیفته وار می گویند که تعجب می کنم چرا فقط من میبینم !!!؟ احتمالا به همان دلیل هم احساس می کنند که جان ایشان برای خیلی ها در جهان مهم است که فکر کنم این جمله خنده خیلی ها را به عرش می برد .

پنجم ) همین .

 

 

taghrirat@yahoo.com

اســم اعظــم خداونــد

« این پست برای تفکر و تدبر در اسماء خداوند تهیه شده است»
اسم اعظم چیست ؟ کیست ؟ و دانستنش به چه کاری آید ؟ و چرا اینقدر در موردش می نویسند ، گقته اند : منظور از اسم اعظم ، فهم و داشتن درک عمیق از اسماء مقدس الهی است ، نه آن درک و حالت ساده ای که انسان عادی از حضرت حق دارد ، بلکه به معنای درک عمیق و همه جانبه از اوست که شناختی خاص تلقی می شود،این شناخت توسط برخی از تربیت شدگان امکان پذیر است مقصود اینست که اسم اعظم آموختن چند حرف یا ذکر یک نام نیست بلکه مجموعه ای از حالات و شرایط جسمی و روحی است که سبب می شود رفتار و اعمال ، گفتار و پندار و اراده شخص هم در چارچوب معینی شکل بگیرد و فرد بتواند بتدریج از نردبان تکامل معنوی بالا رفته و به فراخور حال و ملکه کردن اسم و یا صفتی از اسماء و صفات هو تعالی تبدیل به اسم اعظم شود.
بنابر آنچه از روایات به دست می آید، اگر کسی از اسم اعظم خداوند باخبر باشد، ویژگی‌های منحصری به‌فردی در او پدید خواهد آمد؛ از جمله هر دعایی بکند مستجاب می‌شود. حتی با اسم اعظم می‌تواند در قوانین جهان طبیعت دست ببرد. بر خلاف آنچه بسیاری از مردم گمان می کنند، اسم اعظم کلمه خاصی نیست که اگر بر زبان جاری شود، چنین خاصیتی داشته باشد یا حتی این گونه نیست که با حروفی غیر از حروف شناخته شده ما ساخته شده باشد؛ چرا که لفظ یک اسم به تنهایی چیزی جز حرف و صدایی نیست و معنای آن هم تنها یک تصور ذهنی است؛ و روشن است که نه صدای برخاسته از حنجره آدمی و نه تصور ذهنی گوینده، هیچ یک نمی‌تواند چنین تأثیراتی داشته باشند.
پس تأثیرات اسماء الهی و به ویژه اسم اعظم، مربوط به حقایق آنهاست و نه لفظ آنها یا معنای ذهنی آنها، و فقط مزین‌شدن شخص گوینده به صفات الهی و متصل شدنش به حقیقت اسماء الهی است که زمینه استجابت دعا را فراهم می‌کند و می‌تواند علت برخی تصرفات در عالم باشد؛ همان گونه که در دعا، حقیقت طلب و دل بریدن از دیگران، علت استجابت آن است و نه لفظ یا معنای ذهنی دعا.
البته کلمات و الفاظ نیز یاد آور حقایق هستند و از این رو مورد احترام‌اند، ولی تاثیر اصلی مربوط به همان حقایق است. پس تا کسی آمادگی درونی و صفای لازم را در خود ایجاد نکند، هرگز به اسم اعظم خداوند دست نخواهد یافت.
یکی از عطایا و کراماتی که خداوند به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و ائمّه اطهار علیهم السلام ارزانی فرموده، اسم اعظم است. در این زمینه به چند روایت اشاره می‌شود:
1 - امام باقر علیه السلام فرمود:«اسم اعظم خداوند، هفتاد و سه حرف است. آصف بن برخیا فقط یکی از آن حروف را می‌دانست که توانست زمین را درهم نوردد و قبل از یک چشم بر هم زدن، تخت بلیقس را از سرزمین سبا نزد سلیمان حاضر سازد؛ و ما ائمّه معصومین هفتاد و دو حرف از آن را میدانیم. یک حرف را هم خداوند به خودش اختصاص داده و تنها نزد اوست.»

2 - امام صادق علیه السلام فرمود:«به حضرت عیسی علیه السلام دو حرف از حروف اسم اعظم داده شد که به وسیله آن معجزات خود را ظاهر می‌کرد، به حضرت موسی علیه السلام چهار حرف، به حضرت ابراهیم علیه السلام هشت حرف، به حضرت نوح علیه السلام پانزده حرف و به حضرت آدم علیه السلام بیست و پنج حرف داده شد؛ اما خداوند تمام حرف‌ها را به حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیت عطا فرموده است. اسم اعظم هفتاد و سه حرف است که به رسول الله هفتاد و دو حرف آن داده شده و یک حرف از آن بر همگان پوشیده است.»

3 - امام صادق علیه السلام فرمود:« چگونه مردم فرمایش امیرالمومنین علی علیه السلام را انکار می‌کنند که فرمود: "من اگر بخواهم با همین پایم به سینه معاویه که در شام است می‌کوبم و او را از تختش سرنگون می‌کنم"، اما کار آصف بن برخیا را که تخت بلقیس را برای حضرت سلیمان علیه السلام آورد، انکار نمی‌کنند؟! آیا پیامبر ما برتر از تمام پیامبران نیست؟ آیا وصی او برترین اوصیاء نیست؟ پس چرا امیرالمؤمنین را به قدر آصف نیز باور ندارند؟ خداوند بین ما و بین آنان که حق ما را انکار می‌کنند و برتری ما را قبول ندارند، قضاوت فرماید.»
بعضی گفته اند : «اسم اعظم خداوند تبارک و تعالی، آنهائی است که در اولش، لفظ جلاله (الله ) و در آخرش لفظ (هو) باشدو همچنین، بدون نقطه باشد» و در قرآن شریف، در پنج مورد چنین آمده است.
گفته اند؛ اسم اعظم (الله لااله الاّ هو) می باشد. از شیخ مغربی نقل شده که هر کس این پنج آیه را، وردِ خود کند و هر روز یازده مرتبه، به هر نیت و در هر مشکلی - که برایش پیش آید- بخواند، بزودی نیت او برآورده خواهد شد. انشاءالله. (مفاتیح الجنان )
آن پنج مورد در قرآن چنین است:
۱ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاتَاءْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لانوْمٌ لَهُ ما فی السَّمواتِ وَ ما فی الاَْرْضِ مَنْ ذَاالَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ اِلاّ بِاِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ اَیْدیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لایُحیطُونَ بِشَئیٍ مِنْ عِلْمِهِ اِلاّ بِماشاءَ وَسِعَ کُرْسیُّهُ السَّمواتِ وَالاَْرْضَ وَ لایَؤُدُهُ حِفْظِهُما وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظیمِ. (بقره / ۲۵۵)
۲ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ وَ اَنْزَلَ التَّوریةَ وَالاِْنْجیلَ مِنْ قَبْلُ هُدیً لِلنّاسِ وَ اَنْزَلَ الْفُرْقانَ. (آل عمران، ۲، ۳، ۴)
۳ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ اِلی یَوْمِ الْقیامَةِ لارَیْبَ فیهِ وَ مَنْ اَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدیثاً. (نساء / ۸۷)
۴ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ لَهُ الاَْسْماءُ الْحُسنی. (طه/ )
۵ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ وَ عَلَی اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ. (تغابن / ۱۳)

منبع : http://taghrirat.blogfa.com/post-232.aspx

 

 

alireza1384@gmail.com

نقش اینترنت در زندگی

قسمت سوم و پاياني

وبلاگ
اینترنت پدیده شگفت انگیز عصر حاضر، لحظه به لحظه در حال گسترش است و هر روز شگفتی تازه ای خلق می کند و با معرفی رسانه های جدید راه را برای اطلاع رسانی وسیعتر و سریعتر هموار می سازد. یکی از رخدادهایی که اخیرا در دنیای جادویی اینترنت غوغایی به پا کرده، ظهور وبلاگ است. این پدیده آنقدر بدیع، جذاب و تاثیر گذاربوده است که توجه بسیاری از افراد و اقشار مختلف جامعه را به خود جلب نموده است. وبلاگ از آن جهت مهم است که بر خلاف دیگر فن آوری ها، نیازی به تخصص در دیگر حوزه ها ندارد و هرکس با هر میزان آگاهی از اینترنت و رایانه می تواند نویسنده وبلاگ باشد و از آن برای معرفی نظرات، تحقیقات، منابع و خدمات خود استفاده نماید.
واژه وبلاگ از دو کلمه «وب» و«لاگ» تشکیل شده و به معنی «ثبت روزانه وقایع در وب» و«به اشتراک گذاشتن وب» می باشد. یعنی فضایی که در آن هر یک از کاربران اینترنت می توانند به صورت پیوسته اطلاعات، افکار، عقاید، یادداشت های شخصی، مقالات و عکس خود در آن قرار داده و به اشتراک بگذارند.

وبلاگ چیست؟
از وبلاگ تعریف های مختلفی ارائه کرده اند، اما شاید ساده ترین تعریفی که بتوان از وبلاگ ارائه داد بدین صورت باشد:
«وبلاگ،سایت اینترنتی است که توسط مردم معمولی راه اندازی می شود و آنها داستان، شعر، قطعه ادبی، عکس و یا مطالبی شبیه سایر وب سایتها را به وبلاگ خودشان پست می کنند.» به عبارت دیگر، وبلاگ محیطی در وب است که به شما اجازه می دهدافکار، عقاید، اشعار، داستانها، مقالات و کلا آنچه را که دوست دارید دیگران بخوانند، در اینترنت منتشر کنید و در صورت لزوم آدرس آن را به دوستان، مراجعین و مشتریان خود قرار دهید تا به آن مراجعه نموده و از آن استفاده نمایند. معمولا نوشته های یک وبلاگ نویس، برگرفته از ذهنیات او پیرامون مسائل مورد علاقه اش است. وبلاگ نویسان حرفه ای هر چه که به ذهنشان می آید، بدون اینکه روی کاغذ بیاورند در وبلاگ خود می نویسند و وقت خود را صرف ویرایش آن نمی کنند.
در ضمن وبلاگها، اطلاعات دسته بندی شده و قابل جستجو را برای گروه زیادی از کاربران قابل دسترس می سازند و در واقع نوعی اجتماع اطلاعاتی فراهم می کنند، در وبلاگ مکانی برای درج نظرات خوانندگان نیز تعبیه شده که می تواند در ارزیابی نوشته ها و یا آمارگیری راجع به یک مسئله به وبلاگ نویسان کمک کند. وبلاگ اغلب و نه همیشه، توسط یک فرد اداره می شود و او نوشته های خود را در فواصل زمانی مختلف روی وبلاگ منتشر می نماید، که این زمان نوشتن در وبلاگ می تواند بسیار متغیر باشد، از چند بار در یک روز یا یک بار در روز گرفته تا یک بار در هفته و شاید هم دیرتر).

تفاوت وب سایت و وبلاگ
مهمترین تفاوتهای وبلاگ و وب سایت عبارتند از:
1- ایجاد یک وبلاگ به تخصص و دانش خاصی نیاز ندارد.
2- وبلاگ ها پویاتر از وب سایت می باشند.اکثر وب سایت ها ماهیتی ایستا و ساکن دارند و معمولا به سرعت تغییر نمی کنند یا اگر تغییر کنند بخش کوچکی از آنها تغییر می کند (به استثنای سایت های خبری) در حالی که اگر پس از 10 روز به یک وبلاگ فعال مراجعه کنید اثری از نوشته های قبلی نمی بینید.
3- تازه ترین مطلب در وبلاگ همیشه در بالا قرار دارد و مطالب کهنه به تدریج وارد آرشیو وبلاگ می شوند، در حالی که در وب سایت، مطلب جدیدی که به سایت اضافه می شود بسته به نظر پدید آورنده سایت در همه نقاط سایت می تواند قرار گیرد.
4- واحد وبلاگ، پست و واحد وب سایت صفحه می باشد. وبلاگ مجموعه ای از ورودی ها (پست ها) است که برعکس ترتیب تاریخی آورده می شوند. یعنی جدیدترین ورودی در بالای صفحه و ورودی های قدیمی در پایین صفحه قرار می گیرند،اما وب سایتها مجموعه ای ازصفحات می باشند که ازطریق وب جهان گستر دردسترس قرار می گیرند.

سرویس دهنده های وبلاگ:
سرویس دهنده های وبلاگ،وب سایت هایی هستند که به وسیله آنها می توان به ایجاد و مدیریت وبلاگ اقدام نمود. امروزه دیگر لازم نیست که یک کاربر برای داشتن یک وبلاگ ساده، زبان برنامه نویسی HTML بداند بلکه با ثبت نام در یکی از سایت های ارائه دهنده وبلاگ می تواند برای خود یک وبلاگ ایجاد کند.
تعدادی از سایت ها ارائه دهنده وبلاگ هستند.از میان سایت های مزبور، «persianblog» دارای محبوبیت بیشتری است زیرا اولین سرویس دهنده وبلاگ برای فارسی زبانان است که توسعه قابل توجهی داشته و روز به روز به دامنه کاربران آن اضافه می گردد.

تجارت‌ الكترونیك‌
تجارت‌ الكترونیك‌ واژه‌ای‌ است‌ كه‌ امروزه‌ در مقالات‌ و ادبیات‌ بازرگانی‌ و تجارت‌ و رسانه‌های‌ عمومی‌ بسیار به‌ گوش‌ می‌رسد. این‌ پدیده‌ نوین‌ هم‌ به‌ علت‌ نوپابودن‌ و هم‌ به‌ علت‌ كاربردها و زمینه‌های‌ بسیار متنوع‌ فعالیت، نزد مراجع‌ گوناگون‌ تعاریف‌ مختلفی‌ دارد. همچنین‌ تجارت‌ الكترونیك‌ پدیده‌ای‌ چندرشته‌ای‌ است‌ كه‌ ازطرفی‌ با پیشرفته‌ترین‌ مفاهیم‌ فناوری‌ اطلاعات‌ و ازسوی‌ دیگر با مباحثی‌ مثل‌ بازاریابی‌ و فروش، مباحث‌ مالی‌ و اقتصادی‌ و حقوقی‌ پیوستگی‌ دارد. از این ‌رو تعابیر گوناگونی‌ از آن‌ پدید آمده‌ است.
برخی‌ تصور می‌كنند تجارت‌ الكترونیك‌ به‌ معنی‌ انجام‌ امور تجاری‌ بدون‌ استفاده‌ از اسناد و مدارك‌ كاغذی‌ است. برخی‌ دیگر تبلیغات‌ بر روی‌ اینترنت‌ را مترادف‌ با تجارت‌ الكترونیك‌ می‌دانند. برخی‌ دیگر تصور می‌كنند تجارت‌ الكترونیك‌ به معنای سفارش‌ دادن‌ كالاها و خدمات‌ و خرید آنها به ‌وسیله‌ رایانه است. همه‌ دیدگاههای‌ بالا بخشی‌ از مفهوم‌ تجارت‌ الكترونیك‌ را پوشش‌ می‌دهند اما كامل‌ نیستند.
در سالیان اخیر و همزمان با پیشرفت های فزاینده تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطاتی، بسیاری از تعاملات در دنیای واقعی به دنیای مجازی انتقال یافته است. اصلی ترین ویژگی این تکنولوژی ها یعنی "فشردگی زمان و مکان" بسیاری از محدودیت های جغرافیایی و زمانی در دنیای فیزیکی را از میان برداشته و فرصت های بدیعی را در اختیار حکومت ها، صاحبان شرکت های فراملیتی و افراد قرار داده است تا تعاملات خود را با شتاب بیشتر و زمان کمتر، فراتر از مرزهای جغرافیایی و محدودیت های زمانی انجام دهند. عباراتی مانند شهر الکترونیک، دولت الکترونیک، شهروندی الکترونیکی و مفاهیمی مشابه آن ناشی از پررنگ شدن روزافزون نقش تکنولوژی های ارتباطی در زندگی روزمره است. یکی از مهمترین زمینه هایی که تکنولوژی های نوین ارتباطی باعث رواج آن شده است، تجارت الکترونیک است.
تجارت الکترونیک (Electronic Commerce) که عموماً به شکل E-commerce شناخته شده ، شامل خرید و فروش محصولات یا خدمات از طریق سیستم های الکترونیکی مانند اینترنت و سایر شبکه های کامپیوتری است.درصد کوچکی از تجارت الکترونیک به طور کامل به صورت الکترونیکی و برای آیتم های "مجازی" از قبیل دسترسی به محتوای گنجانده شده در یک وب سایت است اما قسمت اعظم تجارت الکترونیک شامل خرید و فروش کالاها و خدمات از طریق اینترنت است.
ترکیب تجارت و الکترونیک از سال 1970 آغاز شد. برای گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیش نیازهای این تکنولوژی از جمله مسائل قانونی و ایمنی پیام رسانی مهیا شود. مهمترین هدف در تجارت حال چه از روشهای بسیار پیشرفته اکترونیکی استفاده کند و چه از روشهای سنتی و قدیمی، همانا دستیابی به پول و سود بیشتر است. هنگامی که در سال 1994 اینترنت با توجه به برتریهای خیره کننده اش در مقایسه با روشهای قدیمی به دلیل سرعت و دقت بالا ، قابلیتهای تجاری خود را علاوه بر جنبه های علمی و تحقیقاتی به نمایش گذاشت، موسسات تجاری و بانکها در کشورهای پیشرفته اولین نهادهایی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این فن آوری متمرکز کردند. محصول تلاش آنها همان بانکداری الکترونیکی امروزی است. سپس به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبی برای انواع فعالیتها بانکداری و اقتصادی به شمار می رود. بانکداری و تجارت الکترونیک هم اکنون در جهان بعنوان یک بحث بسیار تخصصی و در عین حال بسیار پیچیده تبدیل شده است و تطبیق آن با سیاستهای تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف نیاز به تحقیق و برنامه ریزی دقیق دارد.
تجارت الکترونیک علی رغم جوان بودن به خوبی در جهان شناخته شده و در سالهای اخیر رشد فزاینده و غیر قابل پیش بینی داشته است.این رشد تصاعدی حاصل استفاده از یک ابزار یعنی اینترنت می باشد. البته فعلا هنوز تجارت الکترونیک در شاخه ها و کشورهای خاصی جا افتاده و مورد استفاده قرار می گیرد.

عوامل موفقیت تجارت الکترونیک:
برای موفقیت تجارت الکترونیک ، الزمات و عواملی در این کار دخیل هستند که می توان آنها را به دو نوع فنی وسازمانی تقسیم بندی کرد که به اختصار برخی از آنها شامل موارد زیر است:
1. انجام میزان مناسبی از تحلیل و پژوهش در بازار. مانند مدل های سنتی، تجارت الکترونیک مستلزم برنامه ریزی مناسب تجاری و قوانین بنیادین برای عرضه و تقاضاست.
2. ایجاد راهی آسان و ایمن برای مشتریان برای تاثیری گذاری بر روی تراکنش هاست. کارت های اعتباری شناخته ترین ابزار پرداخت هزینه از طریق اینترنت هستند که برای حدود 90 درصد خریدهای آنلاین به کار می رود.
3. ایجاد قابلیت اعتماد و امنیت. سرورهای موازی، مسائل سخت افزاری، تکنولوژی هایی که خطا نکنند و پنهان بودن اطلاعات می توانند این نیاز را برآورده کنند.
4. ایجاد سازمانی که دارای کارایی کافی برای واکنش مناسب به هر نوع تغییر در محیط های اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی باشد.
5. ایجاد یک پایگاه اینترنتی جذاب که شامل نمای ظاهری مناسب است.
6. ارائه اطلاعات کافی از محصول.

موانع پیش رو در ایران:
فاکتورهایی که در بالا به عنوان عوامل موفقیت تجارت الکترونیک ذکر شد، تنها در شرایط و موقعیتی می توان از آنها سخن به میان آورد که بسترهای لازم برای ایجاد آنها فراهم شده باشد. به طور کل می توان عنوان کرد که ایجاد و گسترش زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی اصل نخستین برای راه اندازی تجارت الکترونیک است. سپس باید از سواد اطلاعاتی یا سواد دیجیتالی سخن به میان آورد.
واقعیت این است که جامعه کنونی ما درمورد این دو موضوع با معضلات اساسی مواجه است. سوال اینجاست که تاکنون در ایران تا چه میزان زیرساخت های اطلاعاتی مناسب و کارآمد بوجود آمده است و تا چه میزان عموم مردم به اینترنت دسترسی دارند و سپس در مرحله بعدی، چه درصدی از مردم دارای مهارت و سواد لازم برای این نوع فعالیت هستند.
اینها دو مساله اساسی است که در زمینه های دیگر مانند حکومت الکترونیک یعنی استفاده دولت ها از تکنولوژی اطلاعات برای مبادله و ارسال اطلاعات به شهروندان نیز بروز و ظهور پیدا می کنند. همچنین در کنار آنها مسائلی مانند وجود زیرساخت های فیزیکی مناسب در دنیای واقعی نیز اهمیت پیدا می کنند. مثلاً آیا پست می تواند مرسوله های خریداری شده در دنیای مجازی را به سرعت در اختیار خریداران قرار دهد؟ آیا مسائل امنیتی در وب سایت ها رعایت شده است و این اعتماد در خریدار نسبت به فروشنده مجازی وجود دارد که بتواند با طیب خاطر اقدام به خرید کالا کند؟
یقیناً در کشور ما تا رسیدن به این مرحله راه درازی در پیش است، حداقل می توان انتظار داشت که در موقعیت و شرایط فعلی بخش غالب جامعه نتواند از مزایای تجارت الکترونیک استفاده کند و این فرصت تنها در اختیار قشر خاص و اقلیت نخبگان جامعه باشد که هم به اینترنت دسترسی دارند و هم از سواد دیجیتالی لازم برخوردارند.
شایان ذکراست در ایران در راستای الزامات توسعه تجارت الکترونیک و روند رو به رشد آن در سطح جهان، بسترهای قانونی لازم شکل گرفته است. بطوریکه قانون تجارت الکترونیکی در مورخ 24/10/1382 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و هیات وزیران نیز در جلسه مورخ 5/4/1384 بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی و در اجرای قانون تجارت الکترونیکی قانون چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برنامه جامع تجارت الکترونیکی را مشتمل 43 ماده به تصویب رسانده است که طبق آن وزارتخانه های مختلف، بانک مرکزی، بیمه مرکزی ایرن، گمرک ایرن و سایر سازمانها را مکلف به اتخاذ ترتیبات لازم برای بکارگیری واستفاده از تکنولوژی الکترونیک نموده است.
بنابراین پر واضح است که اینترنت و تکنولوژی الکترونیکی جزء لاینفک و بی بدیل زندگی امروزه جوامع بشری تبدیل گشته و برنقش و سهم آن نیز در زندگی روز به روز افزوده می گردد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 تير / 23 ژوئن / 19 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
3 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زد و خورد نيروهاي انگليسي با افراد جنبش جنگل در گيلان

زد و خورد افراد مسلح جنبش جنگل در گيلان با نيروهاي اعزامي انگلستان كه قصد داشتند بلشويكهايي را كه به شمال ايران وارد شده بودند سركوب كنند از سوم تير ماه 1297 (ژوئن 1918) آغاز شد.
 نيروهاي انگليسي كه طبق قرار داد تقسيم ايران، در وطن ما مستقر شده بودند ماموريت داشتند كه پس از سركوب اين بلشويكها، به قفقاز بروند و به كمك مخالفان مسلح كمونيسم و حکومت انقلاب بلشويکي روسيه (سفيدها) بشتابند.  نيروهاي انگليسي در نبرد با جنبش جنگل از توپ هم استفاده كردند.

 

قتل دست اندركاران نشريات در باغ شاه (پادگان حرّ)

جهانگير خان شيرازي

سوم تيرماه سال 1287 خورشيدي، يك روز پس از به توپ بسته شدن ساختمان مجلس در ميدان بهارستان و دستگيري برخي نمايندگان پارلمان و اصحاب نشريات و انتقال آنان به باغ شاه (پادگان حرّ) كه محمد علي شاه قاجار به آنجا نقل مكان كرده بود، در تهران خبر مربوط به اعدام ميرزا جهانگير خان شيرازي ناشر صور اسرافيل، و ملك المتكلمين و سلطان العلماي خراساني از دست اندركاران نشريات ديگر به گوش رسيد كه در ميان بازداشت شدگان بودند و در باغ شاه اعدام شده بودند.
پس از به توپ بسته شدن مجلس در دوم تيرماه 1287، در تهران حکومت نظامي و منع رفت و آمد شبانه برقرار شده بود.
    

 

انجام دور دوم انتخابات سال 1384 رياست جمهوري ايران

سوم تيرماه 1384 دور دوم انتخابات رياست جمهوري ايران انجام شد. كل آراء ريخته شده به صندوقها، 27 ميليون و 959 هزار اعلام شده بود. اين نخستين انتخابات رياست جمهور در ايران بود كه به دور دوم راه يافته بود. در دور دوم، هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس تشخيص مصلحت نظام و محمود احمدي نژاد شهردار تهران با هم رقابت مي كردند. در دور نخست راي گيري ـ هاشمي رفسنجاني با شش ميليون و 159 هزار راي، اول و احمدي نژاد با پنج ميليون و 710 هزار راي (449 هزار راي كمتر) دوم شده بود. نتايج راي گيري دور دوم، چهارم تيرماه 1384 (روز بعد) اعلام شد كه برنده انتخابات احمدي نژاد بود (جزئيات در اره فردا آمده است).

 

Mobin_s2004@yahoo.com
23 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
آغاز خلافت علي (ع) مطابق تقويم ميلادي

خلافت علي (ع) مطابق تقويم ميلادي 24 ژوئن سال 656 (سوم تيرماه ـ در آن زمان ماه ذيحجه) آغاز شد.
     هفت روز پس از قتل عثمان، مسلمين با علي (ع) بيعت كردند. عثمان 17 ژوئن در خانه اش در مدينه كشته شده بود. خانه عثمان از هفته ها پيش از مرگ وي و به روايتي چهل روز در محاصره ناراضيان از حكومت بود كه از بين النهرين، مصر و ساير بلاد اسلامي به مدينه رفته بودند و گروهي از همين ناراضيان هفدهم ژوئن به خانه هجوم بردند و عثمان را با ضربات متعدد كشتند.
     بسياري از مسلمانان به خاطر اين كه عثمان مناصب را به افراد عشيره و اقوام خود از بني اميه مي داد و بيت المال را ميان ايشان قسمت مي كرد و آنان به پشتگرمي عثمان، ظلم و جور مي كردند و فساد همه جا را فرا گرفته بود از او ناراضي و روي گردان شده بودند.
     گروهي از ناراضيان يك سال پيش از رفتن به حجاز و محاصره خانه عثمان، به علي (ع) شكايت برده بودند، ولي نصايح وي در عثمان موثر واقع نشده بود. عثمان هنگام مرگ 82 ساله بود.
     جنگ جمل در همين سال (9 دسامبر سال 656 ميلادي)، پنج ماه و 15 روز پس از آغاز خلافت علي (ع) روي داد.

 

تصرف تونس

روز 24 ژوئن سال 1535، كشور تونس واقع در شمال افريقا بارديگر به دست اروپائيان افتاد و شارل پنجم آن را متصرف شد. تونس در عهد باستان از متصرفات امپراتوري روم بود. در جريان گسترش اسلام، تونس در قلمرو حکومت اسلامي قرار گرفت.

برخي ديگر از رويدادهاي 24 ژوئن

  • 1314:   اسكاتلندي ها در پي پيروزي برانگليسي ها در جنگ Bannock burn از اينگلند جدا شدند و اعلام استقلال كردند.

  • 1509:   هنري هشتم که ازدواجهاي مکرر او معروف است پادشاه انگلستان شد.

  • 1597:   نخستين گروه دريايي هلند به جزيره جاوه (دراندونزي امروز) رسيد. با اين سفر مقدمه استعمار جزاير اندونزي توسط هلندي ها آغاز شد كه تا دهه 1940 ادامه يافت. اين جزاير در زمان ورود هلندي ها از تمدن و فرهنگ كامل برخوردار و داراي حكومت و نظم و نظام بودند، تنها توپ و تفنگ نداشتند. بازرگانان عرب دسته اي از اين جزاير را جزاير ملوك مي خواندند. هلندي ها پس از استعمار، اين جزاير را «هند هلند!» ناميدند.

  • 1793:   در پاريس اعلام شد قانون اساسي فرانسه كه نظام آن كشور را جمهوري اعلام داشته براي اجرا آماده است.
        

  • 1812:   ارتش ناپلئون در اين روز از رود نيمنNeman گذشت و حمله به روسيه را آغاز كرد. هيتلر نيز در ژوئن 1941 (همان ماه) همين اشتباه را مرتكب شد و به قلمرو دولت مسكو حمله نظامي برد. اين دو حمله آغاز پايان كار هر دو ـ ناپلئون و هيتلر ـ بود. اگر هيتلر فرصت خواندن تاريخ را كرده بود مرتكب اين اشتباه نمي شد و تاريخ جهان مسير ديگري را مي پيمود.

  • 1894:   كميته بين المللي بازيهاي المپيك(I.O.C) تصميم گرفت كه اين مسابقات پهلواني جهاني هر چهار سال يكبار برگذار در يك كشور جهان (طبق راي اكثريت اعضاي كميته) برگذار شود.

  • 1916:   در جريان جنگ جهاني اول، از چنين روزي نبرد خونين و خندقي «سم Somme » در خاك فرانسه آغاز شد. در جريان همين نبرد بود كه براي نخستين بار در طول تاريخ، تانك به عنوان يك جنگ افزار بكار رفت.

    صحنه اي از جنگ خندقي سم

  • 1926:   از اين روز در سال 1305 هجري خورشيدي اعتراض نظاميان در دو پادگان مراوتپه و سلماس در خراسان و آذربايجان از عقب افتادن جيره و مواجبشان از اين روز آغاز شد و مسئله ساز گرديد.

  • 1932:   با انجام يک کودتاي نظامي در سيام (تايلند) سلطنت در اين کشور مشروطه و حکومت، دمکراتيک شد.

  • 1932:   نتيجه نهايي كودتاي نظامي تايلند كه در اين روز روي داد تبديل نظام اين كشور به مشروطه (دمكراسي) و كاهش اختيارات پادشاه بود.

  • 1948:   محاصره برلن غربي توسط نيروهاي شوروي و قطع راههاي زميني به اين شهر اشغال شده آغاز گرديد كه به تشديد جنگ سرد انجاميد.

  • 1957:   ديوان عالي آمريكا ضمن رسيدگي به يك پرونده قضايي، ادعاي شاكي آن را كه گفته بود تصوير مستهجن نشان دادن و كارهايي از اين دست (Obscenity) جزيي از آزادي بيان است رد كرد و راي داد كه اصلاحيه اول قانون اساسي آمريكا (بيل آو رايتز) آزادي اين كارها را تضمين نكرده است. اين راي از آن پس لازم الرعايه شده است.

  • 1983:   دولت سوريه ورود ياسر عرفات را به اين كشور ممنوع كرد.

  • 2005:   حاخام «يديدا شوفط» روحاني ارشد يهوديان ايراني سراسر جهان در 97 سالگي درگذشت. وي در 14 نوامبر 1908 در شهر كاشان به دنيا آمده بود. روحانيت كليميان از 12 نسل پيش از آن در اين خانواده ايراني تداوم داشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    19 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت « اِبن هُمام اِسكاني » ملقّب به كاتِب ازمحدثان ايراني تبار

    19 جمادي الثاني 336 - «اِبن هُمام اِسكاني » ملقّب به كاتِب ازمحدثان ايراني تبار درشهر بغداد درگذشت. اِسكاني بعد از كسب دانش درمحضرمشايخ عصرخود ازمحدثان پرآوازه قرن4هجري قمري شد. درمنابع، مكرر به امانت داري اسكاني درنقل حديث اشاره شده است. ابن همام درمقام عالم برجسته مسلمان توانست درموقعيتهاي حساس به تبيين مباني اعتقادي- سياسي اماميه بپردازد. ابن همام اين مهم را دربخش عمده اي ازغيبت صغري و درزماني مقارن با ايام نوّاب اربعه امام عصر(عج) به انجام رساند. كتاب «اَلاَنوارُ في تاريخُ الاَئِمه» ازابن همام اِسكاني درباره تاريخ ائمه(ع) است.

     

     پايان نگارش كتاب حاشيه مُطّول توسط « ابوالقاسم سمرقندي»

    19 جمادي الثاني 875 - «ابوالقاسم سمرقندي» نگارش كتاب حاشيه مُطّول را به پايان رساند. سمرقندي اين اثررا بنام اميرعلي شيرنوايي نوشته بود و اكنون يك نسخه خطي ازآن درمدرسه عالي شهيد مطهري نگهداري مي شود. ازديگر آثارسمرقندي «رساله سمرقنديه و شرح رساله وضعيّه و عَضُديّه» را مي توان نام برد.

     

     درگذشت شيخ كاظم تميمي بغدادي معروف به اَزري

    19 جمادي الثاني 1211 - شيخ كاظم تميمي بغدادي معروف به اَزري از شاعران مشهورعراق دركاظمين درگذشت. اين شاعر فاضل بيشتراشعارش را درمدح اهل بيت رسول اكرم(ص) سروده است. سروده هاي بسيار مهم و معروف اَزري قصيده اي نسبتاً بلند درمدح حضرت محمّد(ص) است كه وي دربخشي ازآن به غزوه احد اشاره كرده است. «ديوان اشعار و ديواني درمدح حضرت معصومه(ص)» ازديگرآثار ازري است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    34

    اهواز

    32
    47

    تبريز

    17
    27

    شيراز

    22
    38

    مشهد

    21
    35

    بندرعباس

    28
    37

    کرمان

    22
    39

    اصفهان

    21
    37

    يزد

    28
    41

    کرمانشاه

    18
    35

    اراک

    19
    33

    رشت

    21
    23

    دبی

    29
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1448 تومان
    935 تومان
    1835 تومان
    860 تومان
    251 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    105000 تومان
    54500 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:00
    طلوع خورشيد : 05:49
    اذان ظهر : 13:06
    غروب خورشيد : 20:23
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:12

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    T&E magazine
    ماه ژوئن
     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    T&E magazine

    تاریخ انتشار: ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 24
    حجم فایل: 3 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    میکروفون ضبط مکالمات تلفنی

    تا به حال برایتان اتفاق افتاده که بخواهید یک مکالمه تلفنی مهم را ضبط کنید؟ بعضی از گوشی های تلفن همراه دارای نرم افزاری هستند که از طریق آن میتوان صدای مکالمات را ضبط کرد. اما برای حل مشکل بقیه ی تلفن ها شرکت Olympus یک میکروفون کوچک به نام TP-7 طراحی کرده تا با آن بتوانید همه ی مکالمات تلفنی را فارغ از نوع تلفن ضبط کنید. برای این کار کافی است که میکروفون را در گوش خود قرار دهید و فیش آن را به یک دستگاه ضبط کننده متصل کنید. این میکروفون هم صدای شما و هم صدای تلفن کننده را ضبط خواهد کرد.

    این گجت کوچولو با قیمت 18 دلار فروخته میشود. صفحه محصول


     

    سیستم مازولار مکمل دستگاهای ipod2007

    مژده به دارندگان دستگاه های  Ipod مدل های 2007!! از حالا می توانید به کمک یک سیستم ماژولار فایل های صوتی و تصویری خود را با کیفیت 320*240 بسیار جذابتر و زیباتر از قبل مشاهده کنید.myuv shades 301 ipod با داشتن یک عینک زیبا که مجهز به دو عدد گوشی برای دریافت صدا و یک عدد ریموت کنترلر برای تنظیم حجم صدا , کیفیت تصویر  و دیگر تغییرات مد نظر احساسی متفاوتتر از همیشه برایتان ایجاد خواهد کرد. جالب آنجاست که این بسته به صورت ماژولار طراحی شده است. به این معنی که می توانید همزمان از کلیه امکانات آن برای داشتن بهترین حجم صدا و کیفیت تصویر استفاده کرده و یا تنها از بخش صوت و تصویر آن استفاده کنید. کافیست 200$ نا قابل داشته باشید تا در اولین فرصت این محصول را خریداری کرده و اوقات فراغت خود را به شیوه ای متفاوت تر سپری کنید!
    اطلاعات بیشتر

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    زبان حقيقت و حقيقت زبان


    نويسنده: يوسف ص. علي آبادي
     

    معرفی کتاب:
    اين سئوال که چه نوع مشغله‌ی فکری درباره‌ی زبان می‌تواند خصيصه‌ای کاملاً فلسفی داشته باشد و چگونه در خدمت حل مسائل بنيادی فلسفه قرار گيرد، موضوعی است که کتاب حاضر سعی دارد به آن بپردازد.
    نویسنده برای بررسی این موضوع، متفکرانی را که هريک در پی‌ريزی شالوده‌ی سنت تحليلی نقشی پيشگام داشته‌اند برگزيده‌ و سعی کرده است تا نظر خود را درباره‌ی دستاوردهای عمده‌ی ايشان ارائه نماید. وی ابتدا از رئوس نظريه‌ی مور آغاز کرده و سپس به رئوس نظريات فرگه پرداخته است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ١. مقدمه

    ٢. مور: تحليل و زبان
    الف) زبان در فلسفه
    ب) زبان و حقيقت
    ج) تحليل و مفاهيم

    ٣. فرگه: ساختار منطقی
    الف) رياضيات و زبان رياضی
    ب) رياضيات و منطق
    ج) تفکر، ذهنيت و امکان معرفت
    د) معنا و حقيقت
    ه) ساختار در زبان حقيقت
    و) معنا و محتوا

    ۴. نتيجه



    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

     با اجازه خیام؛ برادر ناتنی
     

    کو کوزه گر؟ و کوزه خر و کوزه فروش ؟

    دیدم به سر کوچه دوتا کوزه فروش
    فریاد زنان و کوزه ها جمله خموش

    گفتم " که چرا فغان کنی کوزه فروش "
    گفتا که صدای من بود عین گوگوش

    ------------------

    ابر امد وباز بر سر سبزه گریست
    شدحجم ذخایر سد افزون زدویست

    فرمود" برای برق کافی نبود "
    خرسند شدند پشت سد کرم و دوزیست

    -----------------

    ما لعبتکانیم و فلک لعبت باز

    ما کفتر کانیم و فلک کفتر باز
    با ریش بزی و موی بسیار دراز

    اهسته و ارام چنین گفت "دریغ
    کی باز شود دوباره این راه هراز
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    چگونه با روسری شیک و زیبا باشید

    شما مي توانید روسري خود را با لباسهاي مختلف قفسه لباستان هماهنگ کنید. روسري تنها به عنوان وسیله ای برای پوشاندن سر شما نيست، بلكه مي تواند به عنوان يك ابزار مد و ایجاد شیکی و زیبایی و نقطه ای برجسته و قابل توجه براي لباس شما باشد. دانستن چند نكته كوچك در مورد روسري مي تواند به جذاب تر كردن تيپ شما كمك كند.

    پوشيدن روسري روي سر
    - روسري را طوری روی سر خود ببندید كه لبه آن روی پيشاني شما قرار بگیرید، يا اگر در جایی حضور دارید که محدودیت حجاب ندارید، به صورتيكه مقدار كمي از موهاي شما بيرون باشد، هر دو حالت جذاب است، خود شما بايد امتحان كنيد که چه مدلی شما را جذابتر نشان می دهد.
    - دو انتهاي روسري را روي هم قرار دهيد و بكشيد، اگر روسري شما پهن است، بايد روسري را طوري روي سرتان مرتب كنيد كه زياد به سمت پايين آويزان نباشد.
    - روسري را گره بزنيد.
    - در صورت لزوم روسري را مرتب كنيد تا به خوبي روي سرتان بخوابد، موهاي خود را مرتب كنيد و آنها را بپوشانيد يا لبه هاي مو را بيرون بگذاريد، سپس يك گره ديگر براي محكمتر شدن روسري بزنيد.
    - در نهايت با اضافه هاي روسري روي گره ها را بپوشانيد و دو انتهاي آن را روی گره ها قرار دهيد.

    پوشيدن روسري به عنوان تاپ و شال
    - روسري را روي قسمت جلوی سينه خود بگذاريد.
    - آن را مرتب كنيد به طوري كه احساس كنيد که جلوی سينه شما را به خوبي پوشانده است.
    - دو انتهاي روسري را پشت سرتان بكشيد و گره بزنيد.

    پوشيدن روسري به عنوان وسیله تزئینی
    در یک مجلس زنانه که لباس ركابي مناسب پوشیده اید می توانید از روسری خود بهتر استفاده کنید
    - روسري را به صورت متقارن در قسمت پشت سرتان قرار بدهید و يك سر آن را در دست بگيريد.
    - سمت راست روسري را به سمت جلوي بدنتان بكشيد و روي شانه چپتان قرار دهيد و بدون اينكه آن را گره بزنید، دنباله ان را روي سينه خود مرتب كنيد.
    - حال سمت راست روسري را كه روي سينه شما قرار گرفته است، داخل تاپ يا لباستان بگذارید.
    - جلوي روسري را به حالتي كه دوست داريد مرتب كنيد و سمت چپ روسري را داخل بند تاپ يا لباس زیرتان قرار دهيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    آيا مسلماني به نماز است؟


     

    سوال:

    چه اشكالي دارد انسان نماز را بجا نياورد؟ آيا مسلماني به نماز است؟

     

    پاسخ:

    تفكيك در دين و بخش بخش كردن آن كار زشتي است كه يهود عنود پايه گذار آن بودند ، چنان كه خدا در قرآن مجيد در سورة بقره آيه 85 به آن اشاره كرده است : افتؤمنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض , چرا شما يهوديان به بخشي از كتاب تورات ايمان داريد ، و به بخش ديگر آن انكار مي ورزيد؟
    دين هم چون ساختمان كاملي است كه از بخش اصول يعني مسائل اعتقادي و قلبي ، و بخش فروع يعني مسائل عملي و حلال و حرام و بخش اخلاق يعني حالات روحي و معنوي سازمان و نظام گرفته و ديندار واقعي به نظر قرآن و پيامبران و امامان (عليهم السلام)كسي است كه به همه بخش هاي آن ملتزم باشد ، بنابراين كسي كه از خواندن نماز امتناع ورزد, نمازي كه در قرآن نزديك به صد آيه از آن سخن به ميان آمده و همه پيامبران و امامان (عليهم السلام) در انجامش عاشقانه مي ـ كوشيدند مسلمان حقيقي و ديندار واقعي نيست ، آري مسلماني به التزام و پاي بندي به همة اصول و فروع و حقايق اخلاقي است ، و تفكيك در دين كاري يهودي مآبانه و پذيرش بخشي از آن و واگذاردن بخشي ديگر از آن خلاف دين داري و مخالفت با حضرت حق است .
    تأمين سعادت همه جانبه انسان در دنيا و آخرت به اين است كه همة دين را و قوانين فروعات آن را بپذيرد و در ظاهر و باطن به اجرا بگذارد .
    سستي و تنبلي در عمل به احكام الهي را نبايد با جمله شيطاني و بي پاية: آيا مسلماني به نماز است ؟ توجيه كرد .
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    شير


    فقط با شير مى توان ساليان دراز زندگى كرد و سلامت بود
     

    ارزش غذايى شير
    شير از نظر كالورى غذايى قابل توجه است . يك ليتر شير براى بدن ششصد تا هفتصد كالرى حرارت ايجاد مى كند. علاوه از نظر داشتن مواد غذايى كامل است چنان كه مى توان ساليانى دراز فقط با شير زندگى كرد.
    شير براى بچه ها كاملا ضرورى است و بايد غذاى آنها تا هجده ماهگى بيشتر شير باشد و بعد از هجده ماهگى هم براى اين كه رشد آنها تاءمين گردد و تندرستى آنها در حد اعتدال باشد بايد شير بخورند.
    طبق جديدترين آزمايشاتى كه به عمل آمده معلوم شده است يك ليتر شير براى بدن انسان سى گرم پروتئين ، سى و پنج گرم چربى ، چهل و پنج گرم قند شير، هفت گرم املاح معدنى كه بين آن 25/1 گرم كلسيم ، يك گرم فسفر، يك گرم و نيم سديم و بيش از پانزده نوع ويتامين مخصوصا ويتامينهاى ((آ))و ((ب )) و ((د)) تهيه مى كند.
    يك ليتر شير را وقتى بنوشيم نصف مواد سفيده اى كه براى بدن ما لازم است تاءمين مى شود زيرا يك ليتر شير دويست گرم مواد سفيده اى بيش از گوشت ، نصف چربى مورد احتياج ، به مقدار كامل كلسيم و ويتامين ((ب 2)) و نصف احتياج بدن به ويتامين ((آ)) و يك سوم احتياج به ويتامين هاى ((ب 1)) را براى ما تاءمين مى كند. علاوه بر خواص محكم كردن استخوانها، شير ادرار آور و ضد سم است به همين جهت سالها شير خام و نجوشيده را براى معالجه مسموميت تجويز مى كردند. شير كمى ملين است . اشخاصى كه داراى روده هاى عليلى هستند اگر به مقدار زيادى شير بخورند دچار اسهال مى شوند.
    يكى از مزاياى خاص شير اين است كه در مقابل ارزش غذايى مخصوص ‍ خود بهاى آن ارزان است . خلاصه ، شير اساس تغذيه ما را بوجود مى آورد. بعلاوه نبايد فراموش كرد كه شير غذايى كامل است و بهتر است با صبحانه و عصرانه مصرف شود.

    شير بخوريم يا نخوريم ؟
    همه مردم از كوچك و بزرگ بايد شير بخورند مگر اين كه در مقابل پروتئين شير حالت حساسيت (آلرژى ) داشته باشند.
    كسانى كه هضم مشكلى دارند، مبتلا به قولنج مى شوند، اسهال مى گيرند، و يا چاق هستند به علت آنكه شير مواد غذايى كامل دارد و سرشار از مواد چربى است نبايد شير بخورند ولى اشخاص چاق مى توانند شير چربى گرفته بخورند.
    كسانى كه از كبد رنجورند و يا عارضه اى در كيسه صفرا دارند و در نتيجه نمى توانند چربى شير را تحمل كنند بايد شير چربى گرفته بخورند.
    كسانى كه فشار خون دارند، كسانى كه مرض قلبى دارند و يا دچار نفريت حاد (ورم چربى كليه ها) هستند مى توانند شير چربى گرفته و ((دزوده (2))) بخورند (اين شيرى است كه با طريقه مخصوصى مواد چربى و املاح نمكى آن را مى گيرند).
    اشخاصى كه ديابت (بيمارى قند) دارند مى توانند شير مصرف كنند ولى در موارد خيلى وخيم به آنها شيرى مى دهند كه از مواد قندى بكلى خالى شده است و به نام شير ((دگلوسيده (3))) معروف است .

    مصرف شير مخصوصا به اين اشخاص توصيه مى شود.
    1- بچه ها: كودكان بايد حداقل هر روزه سه ربع ليتر شير بنوشند. 2- خانمهاى حامله . 3- خانمهاى شيرده . 4- كسانى كه از بستر بيمارى برخاسته اند و دوران نقاهت را مى گذرانند. 5- پيران . زيرا شير استخوان پيرها را محكم مى كند. بعلاوه چون آنها دندان ندارد خوردن شير مثل غذاهاى سفت برايشان توليد زحمت نمى كند. 6- كسانى كه تحت عمل جراحى قرار گرفته اند و اشتهاى خود را از دست داده اند. 7- كارگرانى كه كارهاى سخت بدنى مى كنند. 8- ورزشكاران . در كشورهاى شمالى اروپا قهرمانان ميدانهاى ورزشى در روزهاى پيش از مسابقه غذاى خود را منحصر به شير مى كنند جز شير چيز ديگرى را نمى خورند. 9- كسانى كه كار فكرى مى كنند، اينها اگر در يكجا نشسته اند و حركت نمى كنند بايد شير چربى گرفته را به شير چربى دار ترجيح دهند.
    با وجود اين نبايد در نوشيدن شير افراط كرد. كسانى كه در مصرف شير زياده روى مى كنند و هر روزه دو يا سه ليتر شير مى نوشند خود را در معرض ‍ حوادث زير قرار مى دهند.
    1- هيپر كلسيمى : خوانديم كه مصرف يك ليتر شير در روز به اندازه كافى براى بدن كلسيم تهيه مى كند كسانى كه روزى دو يا سه ليتر شير بنوشند اعتدال كلسيم و فسفر بدن آنها به هم مى خورد و در استخوانهاى آنها مقدار زيادى كلسيم جمع خواهد شد.
    2- هيپرويتامينوز: هيپرويتامينوز حالتى است كه در شخص ويتامينها بيش ‍ از اندازه لزوم جمع مى شود و چنين حالتى مثل كمبود ويتامينها عوارض و اختلالاتى در بدن ايجاد مى كند.
    كسانى كه شير را به تنهايى دوست ندارند مى توانند آن را با قهوه ، دارچين ، وانيل ، هل و كاكائو معطر كنند و بنوشند و يا سوس سفيد از آن تهيه كنند. پنير مى تواند جاى شير را بگيرد و كسانى كه نمى توانند شير را هضم كنند مى توانند به جاى شير پنير بخورند و يا ماست و بستنى شير مصرف نمايند.
    معمولا شير سرد و يخ كرده و مخصوصا بستنى بهتر و زودتر از شير گرم هضم مى شود.
     

     

     

     

     

     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive