به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, June 20, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 955)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 955

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 955 :: شنبه 1 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

يک خبر داغ!
راه اندازي فروشگاه مبين

عليک سلام
بعد از درخواستهاي مکرر دوستان، بالاخره فروشگاه اينترنتي مبين راه اندازي شد!
در چند وقت اخير که بخشهاي متنوعي به مجله اضافه شده بود و با افزايش حجم فايلهايي که در مجله براي دانلود قرار مي گرفت، دوستان گروه بطور مکرر تقاضا داشتند که فيلمها، بازيها، کارتونها و ... که براي دانلود قرار داده ميشه را برايشان ارسال کنيم. از طرفي بخاطر مشغله بسيار زياد خودم، اينکار براي من ميسر نبود، تا اينکه با چند شرکت در مورد راه اندازي فروشگاه اينترنتي وارد مذاکره شديم و بالاخره با شرکت توسعه نرم افزار ياس افزار شرق به توافق رسيديم.
از اين پس شما مي توانيد تمام فيلمها، کارتونها، فيلمهاي مستند، بازيها و ... که در روزانه براي دانلود قرار داده ميشه، را از طريق فرشگاه اينترنتي مبين به آدرس shop.mobin-group.com تهيه نمائيد و از طريق پست دريافت کنيد. (مخصوصا دوستاني که دسترسي به اينترنت پرسرعت و يا اکانت رپيدشر ندارند).
 


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (954) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • هنر غذا آرایی 
  • 24 تبلیغ هوشمندانه! 
  • معرفي و دانلود فيلم : کلاورفيلد
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : ستاره مرگ
  • دانلود انيميشن : Kanokon
  • آلبوم زیبای آريا به نام اکازيون با دو کيفيت
  • آهنگ زیبای ساحل جدائي باصداي چنگيز حبيبيان 
  • تلفن همراه دوستتان را تنها با یک عکس جادویی Restart کنید !
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري El Matador
  • درخدمت وخیانت پنی سیلین
  • دستور آشپزی هفته: قیمه آلو
  • در یک بازی سیاسی وارد ماشین سیاست شوید!
  • چرا رسانه ها به وظایف خود عمل نمی کنند؟
  • یادداشتِ خداحافظیِ افشین قطبی
  • مشاهدات عيني از ناكامي اقدامات خرابكارانه  در سفر احمدي‌نژاد به عراق
  • جديدترين شماره از ماهنامه Architectural Record
  • پنجره خانه تان را به صورت بالکن درآورید
  • رساله اريستياس
  • بررسی ابعاد ادبی "یه توپ ‌دارم‌ قلقلیه"
  • نکته‌هايی برای تزیین منزل به سبک مدرن
  • چرا من نمی توانم گناه نکنم؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

هنر غذا آرایی 
24 تبلیغ هوشمندانه! 
عكس های خاطره ساز در سال 1385
چند نوای مذهبی زیبا برای زنگ موبایل شما
عکس: زنان و فضا
مجسمه های هنرمندانه
خیابان طلایی رنگ هلند
مسابقات تكواندو پومسه بانوان
30 صحنه غیرمترقبه در سریال لاست
همون سريال پرطرفدار Lost را مي گم!
ويديويي ديدني در مورد شهيد چمران
قسمت اول | قسمت دوم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

قرار وثیقه یک میلیارد ریالی برای شهبازی؛
افشاگران یکی پس از دیگری روانه زندان می شوند

به گزارش عدالتخانه، عبدالله شهبازی که به افشای پشت پرده مافیای زمین خوار شیراز پرداخته بود امروز پس از حضور در دادسرا شعبه 4 دادیاری شیراز و پاسخگویی به سووالات، با تعیین قرار یک میلیارد ریالی روانه زندان شد.
بنا بر این گزارش، از آنجایی که دادیار شعبه 4 این وثیقه نامتعارف را در پایان وقت اداری را به اطلاع شهبازی رساند، وی به دلیل ناتوانی در تامین آن در مدت زمان باقی مانده راهی زندان شد.
 shahbazi1.wordpress.com و armankhahi.net/shahbazi.org

جندالله اعلام کرد که دو گروگان ایرانی را
به قتل رسانده است

BBC: گروه بلوچ جندالله اعلام کرد که دو تن از شانزده مأمور انتظامی ایرانی را که پنجشنبه شب گذشته به گروگان گرفته بود، کشته است.
تلویزیون العربیه، مستقر در دوبی، ویدئویی را نمایش داد که نشان می داد که گروگانگیران در آن، دو مأمور انتظامی ایرانی را که به آنها چشمبند زده بودند برای کشتن وادار به زانو زدن می کردند، گوینده شبکه تلویزیونی اعلام کرد که نمی تواند صحنه کشتن آنها را پخش کند.
گروه جندالله پیشتر تهدید کرده بود که اگر ایران نفرات زندانی جندالله را تا امروز (جمعه) آزاد نکند، مأمورانی را که به گروگان گرفته است، به قتل خواهد رساند.
زمان کشتن دو مأموری که تصویرشان به نمایش درآمده مشخص نیست، گزارشهایی حاکی از کشته شدن دو تن از گروگانها به دست افراد جندالله پیشتر منتشر شده بود اما مقامات ایرانی این گزارشها را تأیید نکرده بودند.
افراد گروه جندالله پنجشنبه شب هفته گذشته (دوازدهم ژوئن) با حمله به یک پاسگاه انتظامی در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان در نزدیکی مرز پاکستان، شانزده مأمور انتظامی را به گروگان گرفتند و بعداً اعلام کردند که آنها را به پاکستان انتقال داده اند.
این گروگانگیری پس از آن صورت گرفت که مقامات ایرانی اعلام کردند که قرار است عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالک ریگی، رهبر جندالله که از یک سال پیش در پاکستان در بازداشت به سر می برد، به ایران تحویل داده شود.
عبدالحمید ریگی شنبه گذشته (چهاردهم ژوئن) به ایران فرستاده شد.
گروه جندالله که در مناطق بلوچ نشین جنوب شرق ایران و اطراف آن فعالیت می کند تاکنون مسئولیت چندین مورد آدم ربایی و حمله مسلحانه به نیروهای نظامی و انتظامی و مقامات محلی ایرانی را به عهده گرفته است.
شمار زیادی افراد غیرنظامی نیز قربانی حملات مسلحانه و گروگانگیریهای جندالله شده اند.
گروه جندالله هدف خود را احقاق حقوق قومی و مذهبی اقلیت بلوچ در ایران اعلام کرده که عموماً سنی مذهبند اما مقامات ایرانی این گروه را تروریستی و مورد حمایت آمریکا می دانند.
اعضای گروه جندالله معمولاً در خاک پاکستان پناه می گیرند و افرادی را که گروگان می گیرند را نیز به این کشور انتقال می دهند، پاکستان نیز که همچون ایران با گروههای جدایی طلب بلوچ درگیر است، در مقابله با این گروهها با ایران همکاری می کند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کلاورفيلد
Cloverfield


کارگردان: مت ريوز. فيلمنامه: درو گودارد. مدير فيلمبرداري: مايکل بونويلين. تدوين: کوين استيت. طراح صحنه: ‏مارتين وايست. بازيگران: ليزي کاپلان[مارلنا]، جسيکا لوکاس[ليلي]، تي. جي. ميلر[هاد]، مايکل اشتال-ديويد[راب ‏هاوکينز]، مايک وگل[جيسن هاوکينز]، اودت يوستمن[بث مک اينتاير]، مارگوت فارلي[جن]، تئو روسي[آنتونيو]، ‏برايان کلاگمن[چارلي]، کوين يو[کلارک]، ليزا لاپيرا[هيدر]. 85 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏Monstrous‏. ‏
پنج دختر و پسر نيويورکي در شب جشن تولد يکي از دوستان شان شاهد حمله هيولايي عظيم الجثه و ناشناخته به شهر ‏خود مي شوند. يکي از آنان با استفاده از دوربين ميني دي وي خود حوادث قبل و هنگام بروز فاجعه را ضبط کرده و ‏اين نوار بعدها تبديل به يکي از اسناد وزارت دفاع ايالات متحده شده است. ما نيز با مشاهده اين نوار شاهد شادي ها، ‏هراس ها، تلاش آنان براي نجات يکي از دوستان خود، روابط عاشقانه ميان دو نفر از آنها و سرانجام از ميان رفتن شان ‏مي شويم...‏

چرا بايد ديد؟‏‎
پروژه جادوگر بلر يادتان هست؟ چند نوجوان دوربين به دست که هنگام جست و جو در جنگل از بين مي روند و ‏تماشاي نوارهاي باقيمانده از آنان وقايع هولناکي را که بر سرشان آمده، فاش مي کند. ‏
کلاورفيلد پس از نزديک به يک دهه همان ايده را با تغيير ژانر از ترسناک به فاجعه و صرف بودجه اي عظيم [30 ‏ميليون دلار]به سبک جري بروکهايمر به نمايش مي گذارد. البته ايده هاي کم مقداري چون استفاده جوانک دوربين به ‏دست از نواري کهنه که باعث مي شود به شکلي گذرا شاهد لحظات خوشي شخصيت ها در گذشته باشيم، نيز وجود ‏دارد. و باز هم خرابي به مقياس عظيم از جمله کنده شدن سر مجسمه آزادي و تعبيرهاي فرامتني پس از 11 سپتامبر که ‏به زور بر تن اين ايده قديمي و به نوعي گودزيلا يا آرماگدون بازيافت شده پوشانيده شده است. تعجب آورتر از همه ‏فروش 70 ميليون دلاري آن است که سبب شده تا منتقدان زبان به ملامت نوجوانان فيلم نشناس باز کنند[شخصاً مقدمه ‏‏18 دقيقه اي فيلم را که قرار است صرف معرفي شخصيت ها و رسيدن به لحظات فاجعه شود، کسالت آور يافتم].‏
متيو جورج ريوز متولد 1966 راکويل سنتر نويسنده، تهيه کننده و کارگردان معروفي نيست. تنها نکته مثبت کارنامه ‏وي همکاري در نگارش فيلمنامه ياردز و تهيه کنندگي آن است. اولين بار که روي صندلي کارگرداني نشست حدود 12 ‏سال قبل بود که حاصل آن فيلم ناموفق ‏The Pallbearer‏ بود و ترجيح داد تا با ساختن قسمت هايي از سريال هاي ‏مختلف تلويزيوني خود را سرگرم کند. کلاورفيلد دومين فيلم او در مقام کارگرداني است و با فروشي که از صدقه سر ‏تماشاگران جوياي تفريح ارزان و بي نياز از تفکر به چنگ آورده، بايد منتظر همکاري آتي او با جري بروکهايمر باشيم. ‏شايد هم کلاورفيلد 2!!! کسي چه مي داند؟‏
ژانر: اکشن، راز آميز، علمي تخيلي، مهيج. ‏  ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم، روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/104799422/dleifrevolC.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/104813849/dleifrevolC.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/104827610/dleifrevolC.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/104844004/dleifrevolC.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/104861887/dleifrevolC.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/104877721/dleifrevolC.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/104893633/dleifrevolC.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/104785081/dleifrevolC.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

ستاره مرگ
Death Star

مستند «ستاره مرگ»
محصول PBS Nova

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/122700194/nova.ds.part1.rar
http://rapidshare.com/files/122238698/nova.ds.part2.rar
http://rapidshare.com/files/122704531/nova.ds.part3.rar
http://rapidshare.com/files/122704507/nova.ds.part4.rar
http://rapidshare.com/files/122239308/nova.ds.part5.rar
http://rapidshare.com/files/122248729/nova.ds.part6.rar
http://rapidshare.com/files/122252623/nova.ds.part7.rar
http://rapidshare.com/files/122238585/nova.ds.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

دانلود انيميشن

Kanokon

Genres: comedy, romance, supernatural

Plot Summary: Kanokon's story revolves around Kouta Oyamada, a young first-year high school student who moves from the country to the city and thus transfers to Kunpo High School. On his first day at his new school, a beautiful second-year female student named Chizuru Minamoto asks him to meet her alone in the music room. When he arrives, she reveals her that she is in fact a fox deity and from that day on the two hang out together. Nozomu is a first year female student at Kouta's school, she is in fact a wolf deity and in love with Kouta, and a rival of Chizuru for Kouta's affections. 

لينکهاي دانلود
Ayako__Kanokon_-_01.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_01.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_02.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_02.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_03.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_03.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_04.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_04.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_05.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_05.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_06.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_06.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_07.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_07.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_08.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_08.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_09.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_09.part2.rar

Ayako__Kanokon_-_10.part1.rar
Ayako__Kanokon_-_10.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

اکازيون
با صداي آريا

آلبوم زیبای آريا به نام اکازيون با دو کيفيت

01 - Mahboba [24Kps] [128Kps]

02 - Mozayedeh [24Kps] [128Kps]

03 - Royaye Shirin [24Kps] [128Kps]

04 - Ghayem Bashak [24Kps] [128Kps]

05 - Aks [24Kps] [128Kps]

06 - Shak Nakon [24Kps] [128Kps]

07 - Sadegi [24Kps] [128Kps]

08 - Gol e Bagh [24Kps] [128Kps]

09 - Divooneh [24Kps] [128Kps]

10 - Gol Maryam [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای ساحل جدائي
باصداي چنگيز حبيبيان 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جستجو و دانلود کرک و سريال نرم افزار ها با
CrackDownloader Plus 2.2 

در هنگام جستجوي  سريال و کرک نرم افزار از طريق سايتها معمولا با انواع ويروسها، کرمها، جاسوس افزارها و امثالهم مواجه مي شويد اما با استفاده از نرم افزار CrackDownloader Plus 2.2 مي توانيد براحتي به جستجوي سريال و کرک نرم افزارهاي مورد نظر خود بپردازيد و آنها را دانلود کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تلفن همراه دوستتان را تنها با یک عکس جادویی Restart کنید !

عنوان مطلب تعجب نکنید .با دریافت تصویری که در زير در اختیارتان قرار می گیرد به محض نمایش آن در گوشیهای سونی اریکسون که سیستم عاملشان جاوا است ، گوشی مورد نظر خاموش شده و مجدداً روشن می شود !
اگر می دانید که دوستتان از یکی از انواع مختلف گوشی های سونی اریکسون که از سیستم عامل آن جاوا می باشد استفاده می کند کافی است تنها عکس فوق را برای دوستتان بلوتوث کنید .
بلافاصله پس از مشاهده عکس فوق ، تلفن همراه دوستتان خاموش و مجدداً روشن می شود !
توضیح اینکه: تنها به این دلیل که تلفنهای همراه با سیستم عامل جاوا ، قادر به پردازش قسمتی از عکس مورد نظر نمی باشند به صورت اتوماتیک Restart می شوند، مثل K500 - K550- K800- W700-K320 و … ) و در گوشیهای دیگر همانند نوکیا و یا سونی اریکسونهای دارای سیسیتم عامل سیمبیان (مثل W960 - P1 - P990 و … عمل نخواهد کرد.
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

El Matador

اگر به دنبال یک بازی تمام عیار اکشن می گردید این بازی را به شما توصیه می کنیم قاچاق مواد مخدر در آمریکای جنوبی بیداد می کند و حس انتقام باعث می شود که این جنایتکاران سوداگر به سزای اعمال پلید خود برسند. این گوشه ی کوتاهی از توضیحات شرکت منتشرکننده بازی El Matador یعنی Cenega می باشد. El Matador یک بازی اکشن سوم شخص می باشد که شما در آن در نقش یک مامور DEA با قاچاقچیان مواد مخدر در آمریکای جنوبی به مبارزه می پردازید.
شرکت Plastic Reality که سازنده این بازی است و El Matador سومین بازی ساخته شده توسط این شرکت است یک بازی دیگری به نام Korea: Forgotten Conflict ساخته بود که به سبک کماندویی بود که دارای گرافیک بسیار عالی بود
. این شرکت با بیان اینکه گرافیک El Matador بسیار زیباتر از بازی ذکرشده است گفت:(El Matador می تواند طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد و در دوره خود یکی از بهترینها باشد.)
همانطور که گفته شد بازی در آمریکای جنوبی رخ خواهد داد و صحنه های بازی متشکل از شهر(بیمارستان,کلیسا و اداره DEA), جنگل و مناطق صنعتی است. بازی شامل 26 مرحله می باشد که شما طی این مراحل در نقش شخصی هستید که به تازگی از تمرین نظامی سخت DEA برمی گردید و متوجه می شوید که برادر شما (کسی که شما را با DEA آشنا کرد) در طی مبارزه با یک گروه مافیایی قاچاق مواد مخدر در آمریکای جنوبی کشته شده است. در مراسم تشییع جنازه برادرتان, خانوده او و فرمانده DEA از شما درخواست می کنند تا شما ادامه راه برادرتان را طی کنید و انتقام خود و دیگران را از این گروه شرور بگیرید.در حالی که شما مسئولیت ادامه راه برادرتان را به عهده می گیرید هدف یک گروه خطرناک به نام Sicarios که برای روسای گروه قاچاقچی کار می کنند قرار می گیرید.در حین بازی دوستان, خیانتکار می شوند و دشمنان به صورت غیرمنتظره ای تبدیل به دوست می شوند و همین باعث می شود که سراسر بازی را هیجان فرا گیرد و بایست هر آن منتظر یک اتفاق بود.
یکی از نکات جالب توجه بازی طراحی عالی محیط اطراف است بدین معنی که تمام اجزای بازی به شکل طبیعی ساخته شده است وتمام حرکات افراد واقعی به نمایش درآمده است. به عنوان مثال اگر به یک دشمن از ناحیه زانو تیراندازی کنید به شکلی جالب زانوی او خم می شود و بر زمین می افتدو یا اگر به یک دشمن که بر روی نوک صخره ایستاده است شلیک کنید با حالتی طبیعی غلط می خورد و بر زمین می افتد. همچنین اگر به سمت یک شمع در کلیسا تیراندازی کنید شمع قطعه قطعه می شود و بر روی زمین پخش می شود که با بازی کردن می توانید راحت تر به این نکته پی ببرید.
در بازی شما از 25 مدل سلاحهای گرم و سرد استفاده می کنید که شامل چاقو, تبر, تفنگ دوربین دار, انواع مسلسل و انواع سلاحهای پرتابی نظیر نارنجک می باشد که در ابتدای هر مرحله با تعدادی از آنها شروع به کار می کنید و در حین مراحل ابزار و اسلحه بیشتری قابل دسترسی می باشد که بستگی به محیط اطراف دارد بدین ترتیب که در مکانهای قدیمی سلاحهای ساده تر و در مکانهای مدرن سلاحهای پیشرفته تر وجود دارد. دشمنان شما نیز همگی از سلاحهای مدرن استفاده می کنند و حریفانی سخت وکارکشته هستند که علاوه بر مبارزه با افراد عادی باید با روسای گروه نیز به مبارزه پردازید. با این که شما فقط در نقش یک نفر بازی می کنید می توانید افراد دیگری را نیز همراه داشته باشید تا شما را در مراحل سخت این بازی یاری کنند.
بازی ترکیبی از درگیریهای سخت و رو در رو و نفوذهای مخفیانه است. برای روشن شدن مطلب یکی از مراحل بازی که مخلوطی از این دو است را برای شما شرح می دهیم:
در یک ماموریت شما مدرکی علیه یکی از گانگسترهای مافیایی به دست می آورید. DEA و پلیس محلی تصمیم به حمله به مکان این شخص می گیرند اما قبل از آن شما باید مکان حمله را به خوبی بازرسی کنید. برای همین شما باید به صورت مخفیانه به این مکان وارد شوید و آن را خوب بگردید تا برای یک حمله گسترده آماده شوید.در این حین یکی از پلیسها خیانت می کند و به گانگستر اطلاع می دهد که زیر نظر است. اینجاست که جنگ رو در رو شروع می شود و شما باید با استفاده از قدرت نظامی و جنگی خود ماموریت را ادامه دهید.

حداقل سيستم مورد نياز:

* ~3 GHz Pentium 4 \ AMD Athlon class processor
* 256 MB DirectX 9 class AGP graphics card with pixel and vertex shaders v2.0 support (GeForce6,Radeon 9800 Pro,...)
* 1024 MB RAM
* EAX enabled sound card
* 2.5 GB hard drive space
* Windows XP
* DirectX 9


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/57184020/ematdkw284.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/57188288/ematdkw284.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/57191181/ematdkw284.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/57194724/ematdkw284.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/57198136/ematdkw284.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/57201054/ematdkw284.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/57204793/ematdkw284.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/57208455/ematdkw284.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/57211780/ematdkw284.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/57215148/ematdkw284.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/57218977/ematdkw284.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/57222144/ematdkw284.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/57225883/ematdkw284.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/57229210/ematdkw284.part14.rar 
http://rapidshare.com/files/57232422/ematdkw284.part15.rar 
http://rapidshare.com/files/57234808/ematdkw284.part16.rar 
http://rapidshare.com/files/57237645/ematdkw284.part17.rar 
http://rapidshare.com/files/57240352/ematdkw284.part18.rar 
http://rapidshare.com/files/57242968/ematdkw284.part19.rar 
http://rapidshare.com/files/57245395/ematdkw284.part20.rar 
http://rapidshare.com/files/57247876/ematdkw284.part21.rar 
http://rapidshare.com/files/57250480/ematdkw284.part22.rar 
http://rapidshare.com/files/57252990/ematdkw284.part23.rar 
http://rapidshare.com/files/57255630/ematdkw284.part24.rar 
http://rapidshare.com/files/57258314/ematdkw284.part25.rar 
http://rapidshare.com/files/57182004/ematdkw284.part26.rar

رمز فايل: darkwolfbv

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی(ع) فرمودند:

مَن لَم یعطِ نَفسَهُ شَهوَتَها أَصابَ رُشدُهُ

كسی كه به نفس خود، خواسته نفس را عطا نكند به رشد خود رسیده است.

(جهاد النفس،ح 213)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي هنگامي که هسته ي ستاره منفجر مي شود پوسته هاي بيروني آن به بيرون پرتاب مي شوند که در خلال چند ساعت انرژي اي را منتشر مي کند که خورشيد ما در مدت پنج ميليون سال منتشر مي کند حال ستاره چندين برابر درخشان تر مي شود.
  • آيا مي دانستي که مغز انسان فقط دو درصد از وزن بدن را تشکيل ميدهد ولي بيست و پنج درصد از اکسيژن دريافتي بدن را به تنهايي مصرف ميکند.
  • آيا مي دانستيد که گرمي در تابستان بخاطر نزديکي زمين به خورشيد نيست . بلکه بخاطر بيست و سه و نيم درجه کجي زمين است.
    آيا ميدانستي که چرا وقتي يک سيب گنديده را در بين سيب هاي سالم قرار ميدهيم بقيه سيب ها هم بعد از مدتى مي گندند. دليل اين است که سيب گنديده يک نوع گاز از خودش انتشار ميدهد که باعث گنديدن بقيه سيب ها مي شود.
  • آيا مي دانستي که موز تنها ميوه اى هست که يک مقدار از نيکوتن وارد شده توسط سيگار به بدن را کاهش مي دهد.
  • آيا مي دانستي که قاره امريکا تا پنجاه ميليون سال ديگر دو نيم خواهد شد.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دروغ می گفت

بر بلندی نشسته بود، او که تا آن روز نه طعم فقر را چشیده بود و نه اضطراب فردای کودکش را داشت. ولی می گفت: صلی ا... علیک یا صاحب الزمان، او نمی دید اما من دیدم اشکی را که بی صدا از گوشۀ چشم مادری که دلش پر از اضطراب فردای کودک گرسنه اش بود، چکید و بر زمین ریخت.
بر شیشۀ مغازه اش نوشته بود: «یا صاحب الزمان» و من دیدم همان انسان منتظر پیر زنی را با داد و فریاد از مغازه اش بیرون کرد. او نفهمید اما من احساس کردم که پیر زن دلش شکست.
می گفت: چه حس و حالی دارد دعای فرج خواندن و اشک ریختن. اما من دیدم که بعد از خواندن دعای فرج با همان چشم ها با تندی به مادرش چشم دوخت و بر سرش فریاد زد.
می گفت: دلتنگ امام زمان هستم، شاید او نمی دید اما من دیدم که با بد حجابیش، امام زمانش را دلتنگ می کرد.
می گفت: هر چه دارم از اهل بیت(ع) است، از امام زمان است. اما من خودم دیدم که گاه انفاق دستهایش را محکم می بست.
می گفت: هر روز منتظر آمدنش هستم. اما من خودم دیدم یکبار هم در فراق او اشک نریخت.
می گفت: دلم حرم اوست. اما من دیدم برای همه فرصت داشت غیر از او.
می گفت: می خواهم ببینمش و من دیدم که چشمهایش به هر سو می چرخید و لایق دیدار نبود.
می گفت: عاشق اویم. اما دروغ می گفت. چرا که من خودم دیدم امام زمانش تنها و غریب بود.
اما یکبار چشمهایم را بستم و تنها شنیدم که آقایی مهربان دستهایش را رو به خدا بالا گرفته بود و با چشمانی گریان می گفت:
« خداوندا شیعیان ما با اتکا به محبت ما گناهان زیادی می کنند. آنها را ببخش و بیامرز.»

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

چنگیز آیتماتوف نویسنده نامدار قرقیز درگذشت

چنگیز آیتماتوف از نویسندگان مشهور جهان که ملیت قرقیزی دارد بخاطر بیماری کلیوی در بیمارستان درگذشت.
دوستعلی حسن علیف، سخنگوی کابینه قرقیزستان ضمن اعلام درگذشت چنگیز آیتماتوف در بیمارستانی در شهر نورنبرگ آلمان اعلام کرد در این زمینه به رئیس جمهور قزقیزستان نیز اطلاع داده شده است.
آیتماتوف، برای تهیه یک فیلم مستند از سوی یک شبکه تلویزیونی روسی به قازان تاتارستان رفته بود که در 16 ماه می به ناگهان اسیر بیماری کلیه شد. و برای درمان به نورنبرگ فرستاده شد
به گزارش حریت، آیتماتوف در سال 1928 در روستای شکر از توابع استان تالاس در قرقیزستان به دنیا آمد. سال جاری میلادی در قرقیزستان به نام این نویسنده مشهور نامگذاری شده بود.
نخست وزیر و رئیس مجلس ترکیه نیز به این مناسبت پیامهای تسلیتی را خطاب به ملت قرقیزستان فرستاده اند.
چنگیز آیتماتوف از نویسندگان بزرگ ادبیات نوین روسیه است که در کشورمان نیز معروفیت دارد و شماری از آثار مهم وی به فارسی برگردانده شده است.
از مهمترین آثار آیتماتوف، می توان به جمیله، دشت مادری، بدرود گل زری، کشتی بخار سفید، پرنده های زخمی آوازخوان وروزی طولانی تر از یک قرن اشاره کرد
قرقیزستان از کشورهای آسیای میانه است که ساکنان آن به لهجه ترکی قرقیزی تکلم می کنند.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

به گمان می رسد که فردوسی برای پخش شدن پیامش در سراسر ایران کتابش را به دربار سلطان محمود برده باشد.
شاه ولی کمک خویش را از او دریغ داشت و آنچه که باید بدست مستوفیان و دبیران درباری بر کاغذ فرونوشته می شد، با صدای شاهنامه خوانان بر دلهای تک تک ایرانیان نگاشته شد. یکی از نخستین شاهنامه خوانان "کاراسی" نام داشت که محمد امین ریاحی نام او را در دیباچه شاهنامه ژول مُل "تاج الدین احمد قراسی قزوینی" نگاشته است و شاید جوانترین آنان خانم گردآفرید باشد که بنام نخستین بانوی شاهنامه خوان ایران شناخته شده است (1).
شاهنامه خوانی در میان مردم ایران از دیرباز جایگاه ویژه ای داشت و من خود سروده های فردوسی را برای نخستین بار از زبان "ناقّال"ها و بزبان ترکی شنیدم، که زیبائی گفتار و آهنگ واژه هایشان موی را بر تن نیوشندگان راست می کرد.
گذشته از آذربایجان در کردستان و لرستان و بلوچستان و دیگر بخشهای سرزمینمان نیز شاهنامه خوانی چه در میان مردم کوچه و خیابان و چه در میان خانان و سرانشان جایگاه ویژه ای داشت، شاید قشقائیان ترکزبان در این میان در بیادسپاری داستانهای شاهنامه و خواندن آن (بویژه در جشنها و آئینهایشان) سرآمد همه مردم ایران باشند.

از این رویکرد گسترده مردم به شاهنامه می توان دریافت که چرا شاهان دودمانهای ترکزبان و ترکتبار ایران نیز چنین جایگاه ویژه ای را برای شاهنامه گشوده بودند.
من در اینجا به دو تن از بزرگان این دوده ها می پردازم و می گذرم.
نخست بایسنقر نواده تیمور گورکانی است که گردآوری و نگارگری شاهنامه بدستور او انجام گرفته است و این شاهزاده هنردوست که بدور از ویژگیهای نیای خود تیمور لنگ، و مردی فرزانه و فرهیخته بود و زبانهای پارسی و عربی و ترکی باختری را (که زبان مادریش بود) نیک می دانست، برای برآوردن نیازهای هنری و فرهنگی خود دست از سیاست شست و اگرچه پیش از آن به والیگری توس، نیشابور، استرآباد و برتر از همه، والیگری تبریز - شاه شهر آنروز ایران – رسیده بود، به هرات رفت تا در آرامش و آسایش بکار فرهنگی بپردازد، تلاشی که نمونه برجسته و ارزنده اش امروزه بنام شاهنامه بایسنقری در موزه کاخ گلستان تهران نگاهداری می شود.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الشعراء آيات: 227 محل نزول: مکه

 
وَاجْعَل لِّي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ 84 وَاجْعَلْنِي مِن وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ 85 وَاغْفِرْ لِأَبِي إِنَّهُ كَانَ مِنَ الضَّالِّينَ 86 وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ 87 يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ 88 إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ 89 وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ 90 وَبُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِلْغَاوِينَ 91 وَقِيلَ لَهُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ تَعْبُدُونَ 92 مِن دُونِ اللَّهِ هَلْ يَنصُرُونَكُمْ أَوْ يَنتَصِرُونَ 93 فَكُبْكِبُوا فِيهَا هُمْ وَالْغَاوُونَ 94 وَجُنُودُ إِبْلِيسَ أَجْمَعُونَ 95 قَالُوا وَهُمْ فِيهَا يَخْتَصِمُونَ 96 تَاللَّهِ إِن كُنَّا لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ 97 إِذْ نُسَوِّيكُم بِرَبِّ الْعَالَمِينَ 98 وَمَا أَضَلَّنَا إِلَّا الْمُجْرِمُونَ 99 فَمَا لَنَا مِن شَافِعِينَ 100 وَلَا صَدِيقٍ حَمِيمٍ 101 فَلَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ 102 إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ 103 وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 104 كَذَّبَتْ قَوْمُ نُوحٍ الْمُرْسَلِينَ 105 إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَلَا تَتَّقُونَ 106 إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ 107 فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 108 وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ 109 فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 110 قَالُوا أَنُؤْمِنُ لَكَ وَاتَّبَعَكَ الْأَرْذَلُونَ 111

 

ترجمه فارسي مکارم

و براى من در ميان امتهاى آينده، زبان صدق (و ذكر خيرى) قرار ده! «84» و مرا وارثان بهشت پرنعمت گردان! «85» و پدرم ( عمويم) را بيامرز، كه او از گمراهان بود! «86» و در آن روز كه مردم برانگيخته مى‏شوند، مرا شرمنده و رسوا مكن! «87» در آن روز كه مال و فرزندان سودى نمى‏بخشد، «88» مگر كسى كه با قلب سليم به پيشگاه خدا آيد!» «89» (در آن روز،) بهشت براى پرهيزكاران نزديك مى‏شود، «90» و دوزخ براى گمراهان آشكار مى‏گردد، «91» و به آنان گفته مى‏شود: «كجا هستند معبودانى كه آنها را پرستش مى‏كرديد «92» معبودهايى غير از خدا؟! آيا آنها شمارا يارى مى‏كنند، يا كسى به يارى آنها مى‏آيد؟!» «93» در آن هنگام همه آن معبودان با عابدان گمراه به دوزخ افكنده مى‏شوند; «94» و همچنين همگى لشكريان ابليس! «95» آنها در آنجا در حالى كه به مخاصمه برخاسته‏اند مى‏گويند: «96» «به خدا سوگند كه ما در گمراهى آشكارى بوديم، «97» چون شما را با پروردگار عالميان برابر مى‏شمرديم! «98» اما كسى جز مجرمان ما را گمراه نكرد! «99» (افسوس كه امروز) شفاعت‏كنندگانى براى ما وجود ندارد، «100» و نه دوست گرم و پرمحبتى! «101» اى كاش بار ديگر (به دنيا) بازگرديم و از مؤمنان باشيم!» «102» در اين ماجرا، نشانه (و عبرتى) است; ولى بيشتر آنان مؤمن نبودند! «103» و پروردگار تو عزيز و رحيم است! «104» قوم نوح رسولان را تكذيب كردند، «105» هنگامى كه برادرشان نوح به آنان گفت: «آيا تقوا پيشه نمى‏كنيد؟! «106» مسلما من براى شما پيامبرى امين هستم! «107» تقواى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نماييد! «108» من براى اين دعوت، هيچ مزدى از شما نمى‏طلبم; اجر من تنها بر پروردگار عالميان است! «109» پس، تقواى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نماييد!» «110» گفتند: «آيا ما به تو ايمان بياوريم در حالى كه افراد پست و بى‏ارزش از تو پيروى كرده‏اند؟!» «111»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

alasgharalasghar@yahoo.com

همایش شیرخوارگان حسینی

www.aliasghar.org
www.alasghar.com
http://alasgharalasghar.persianblog.ir
http://alasghar.blogfa.com

 

 

sn_sadeghpour@yahoo.com

گاهی هم برای رضای خدا فراموش می کنیم
ای کاش سهم دلم در ندیدنت شکیب بود
آن دم که شرح غمش می نوشت او هم غریب بود
با هر که نشستم پرسیدم از نشانی تو،صد بار
به من نزدیک و من دور ، این هم عجیب بود
با ضربه های بی توقف ایام ، فراموش کرده ایم
چشمت برای هر دل بیمار هم طبیب بود
تو اولین ستاره روشن به شام تار
سوسویی ازتوهم نشانی راه حبیب بود
بابی کسی فاصله ها گشته تار مو
در اعتقاد ما،حبیب با رگ گردن قریب بود
ما مدعی به پیروی از چشم های تو
اما بیاد نمی آوریم که یوسف نجیب بود
گاهی هم برای رضای خدا فراموش می کنیم
پاداش بی خبران به عیسی بن مریم صلیب بود

م(دلقک)

 

 

otanos@yahoo.com

آقا یا خانم مبین
سلام
این مطلب تاریخی کذب و سراسر دروغ واقعا باعث تاسف من شد.از شما کاملا بعید بود که مطلب به این سخیفی را به راحتی و بدون مطالعه در این مجله قرار دهید.همین کوروش و داریوش و خاندان هخامنشی هستند که ایران ما را در همیشه تاریخ جاودانه کردند.فقط کافی بود که اندک مطالعه ای در این باب صورت می گرفت تا از درج یک همچیین مطلب بی ارزشی جلوگیری شود.این آقای ناصر پورپیرار حتما ایرانی نیستند که به همین راحتی تاریخ این مرز و بوم را نابود میکنند.شرم دارم که بگویم که این آقا جیره خوار دشمنان این مردم و سرزمین اهورایی هستند.کافی است یک مطالعه گذری به نوشته های سراسر افترا و دروغ ایشان داشته باشید تا صحت گفته های این جانب را دریابید.می خواستم درخواست کنم یک مناظره ای با این به اصطلاح تاریخ دان داشته باشم ، اما بها دادن به همچین اشخاصی سبب بزرگ شدنشان می شود.
متاسفانه ما ناجوانمردانه بر تاریخ این سرزمین و بزرگانشان ستم می کنیم.این آقای تاریخدان بداند ایران همیشه ایران است، ایران مهد دلیران است ، ایران و ایرانی همیشه یکتاپرست بوده است. ایران و ایرانی به دور از خون ریزی بوده است. امید است که مطلب ارائه شده مفید فایده بوده باشد.
از شما خواهشمندم که هیچ زمانی مطلبی را بدون بررسی و مطالعه در مجله قرار ندهید که سبب پریشانی ذهن و فکر خوانندگانتان شود. همیشه توصیه من به دانشجویانم این بوده و هست که کتاب بخوانند ، به طور ویژه کتاب تاریخ.
با تشکر
یک ایرانی

 

 

chehrzad332@yahoo.com

درخدمت وخیانت پنی سیلین: داروی که روسپی گری را بعد از جنگ جهانی افزایش داد

اگه هفته قبل سریال دکتر قریب رو دیده باشید حتما یادتونه که زنی روسپی کودکش را به مطب دکتر اورده بود که زخمی درناحیه زیر شکم داشت .زن در راه رفتن مشکل داشت(عدم تعادل) و لرزش دست داشت .وحضورش در مطب دکتر باعث اعتراض زنان محله شده بود .زن مبتلا به بیماری سیفلیس بود..
شاید همتون داستان کشف پنی سیلین رو توکتابهای درسی خونده باشید . الکساندر فلمینگ در سال 1928 طی یک اتفاق مبارک پنی سیلین رو کشف کرد. همان پنی سیلیی که امروز تا سرما می خورید ..باید حتما تزریق کنیدد تا بیمه حضرت پنی سیلین بشوید (به قول معروف تا من پنی سیلین نزنم گلو دردم خوب نمیشه)
پنی سیلین که روزگاری در این سرزمین انقدر تبلیغ براش شده که  الان جزو مقدس ترین داروها نزد مردمه .گرچه شاید روزگاری به علت شیوع فراوان تب روماتیسمی که از عوارض گلود درد استرپتوکوکیست این تبلیغ موثر بود ..ولی ..الان چی؟
پنی سیلین انقدر در زمان جنگ جهانی محبوب بوده که این تصویر یادمانی خلق شده:

ولی باهمه خوبی پنی سیلین و اعتقاد مردم به این داروی ارزان (ویالی 120 تومان درمقایسه با قیمت 12000 تومانی اش در اذربایجان) ولی پنی سیلین و انتی بیوتیک ها خیانتی هم به فرهنگ بشری کردند
مجله bmj در مطلبی در سیر تکامل و ظهور بهداشت جنسی و س کس اورده است ..تا قبل از دهه چهل میلادی و تولید داروهای انتی بیوتیک ها و همچنین درمان بیماری های مقاربتی , سیفلیس را تاوان گناه روسپی ها وفاحشه می دانستند که بر خلاف دستور کلیسا (که ازدواج را تنها راه تولید نسل میداند ) عمل کردند وباعث گسترش گناه درجامعه معرفی می شدند و به خاطر بیماری و زخمها وعلایم بیماری سیفلیس مطرود جامعه می شدند و یک فوبیای نامحسوس در جامعه اروپایی درباره روسپی گری وبی عفتی بوجود امده بود .که با ظهور پنی سیلین و انتی بیوتیکها ..ودرمان سیفلیس ..ان فوبیا وگناه ..به یکباره فرو ریزد و روسپی گری وروابط متعدد به یکباره در جامعه غربی در طی یک دهه چند ین برابر شود..و ایا روزگاری نیز در پیش است که برای بیماری ایدز چنین تصور شود و درمانش باعث ..افزایش همجنس گرایی در طی زمان کوتاه در جامعه های جهان سوم شود ..امیدوارم چنین نشود .

 

 

yazynh@yahoo.com

ادامه پاسخ به جاهلان خودعالم‌پندار

يعني در طول 1400 سال نعوذ بالله كسي متوجه نشده بود كه نمي‌شود كسي در يك سال دو بار به دنيا بيايد و به دنبال تاريخ شمسي برود؟! اشكال از علم و عقل ما است كه نمي‌دانيم سال قمري نيز مانند سال شمسي يك معيار محاسباتي زمان است، منتها اين بر حسب گردش ماه است و آن بر حسب گردش خورشيد. درك ما از سال قمري مشكل دارد، اين به علم برمي‌گردد و البته اين چيز بدي نيست، انسان خيلي چيزها را نمي‌داند. اما بي‌عقلي آن جا است كه انسان در كمال اين بي‌علمي اظهار نظر كند.
و اما نويسنده ناآگاهي گفته بود چه كسي گفته پوشيدن چادر در حرم احترام به امام است و براي زن شخصيت مي‌آورد؟ بخوانيد سخنان آيت‌الله مظاهري از علماي برجسته اخلاق در كشور را در مورد همين افرادي كه مقدسات را تضعيف مي‌كنند:
«متاسفانه مسلمانان حتي شيعيان هم قدر و منزلت حضرت زهرا (س) را نمي‌دانند. ما نبايد فقط براي قبر مخفي آن حضرت گريه کنيم، اگرچه گريه هم دارد؛ اما گريه بالاتر اين است که قدر حضرت زهرا (س) را نمي‌دانيم، بلکه ضربه‌ به تقدسات ايشان مي‌زنيم. چادر يکي از تقدسات حضرت زهرا (س) است ولي الان کار به جائي رسيده است که همين چادر بي‌ارزش شده است، ما لطمه‌اش را خورده‌ايم و بيش از اين هم خواهيم خورد. مگر مي‌شود چادر زهرا با آن ارزش والا در جمهوري اسلامي بي‌ارزش بشود؟ بايد براي اين موضوع خون گريه کرد. جامعه‌اي که چادر نداشته باشد و اختلاط بين زن و مرد و بي‌عفتي در آن جامعه رواج پيدا کند، متناسب با حضرت زهرا (س)، نيست. ما بايد روش و سنت حضرت زهرا (س) را حفظ کنيم. ولي متاسفانه سنت و تقدسات آن بانوي بزرگوار را از دست ‌داده‌ايم. اي کاش فقط چادر حضرت زهرا (س) را از دست مي‌داديم که يک عيب و نقص بود، به جايي رسيده‌ايم که چادر را بي‌ارزش کرده‌ايم.» همان گونه كه ملاحظه كرديد مصداق بارز اين سخنان را در روزانه در بين برخي نويسندگان مي‌توان يافت. نويسندگاني كه در عين بي‌ارزش كردن ارزش‌ها از قول خود فتوا نيز مي‌دهند!

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
قیمه آلو

مواد لازم:
گوشت گوسفندی یا سینه مرغ: 750 گرم
پیاز: یک عدد
آلو خورشتی: 50 گرم
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
زعفران: یک قاشق چایخوری
نمک، فلفل، دارچین: به میزان لازم
آبلیمو در صورت تمایل

طرز تهیه:
پیاز را خرد کرده و در روغن روی حرارت ملایم کمی تفت می دهیم، پیاز که طلایی شد گوشت را به ان اضافه می کنیم( می توانید بجای گوشت گوسفند از سینه مرغ هم استفاده کنید) گوشت که کمی سرخ شد رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و دارچین را هم اضافه کرده دو لیوان اب بریزید و بگذارید تا خورش جا بیافتد، ده دقیقه قبل از سرو غدا آلو ها و در در صورت تمایل آبلیمو را به خورش اضافه کنید.
خورش شما آماده سرو هست، این خورش را در زنجان با رشته پلو سرو می کنند اما شما می توانید با برنج سفید هم آن را میل کنید.
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

.

alirezamajidi@gmail.com

در یک بازی سیاسی وارد ماشین سیاست شوید!

سیاست گاهی شبیه بازی است، راستش الان که در حال نوشتن این سطور هستم به یاد «علی مصفا» در نقش «منصور ادیبان» در سریال «کیف انگلیسی» می‌افتم که در دیالوگی سیاست را به پوکر تشبیه کرده بود.
اما یک شرکت گیم‌ساز با ساخت بازی Political Machine ، توانسته است گامی فراتر از یک تشبیه بردارد و عملا شرایط مبارزات انتخاباتی را در قالب یک بازی شبیه‌سازی کند و کاربر را وارد بازی سیاست ‌کند. شما می‌توانید با این بازی خودتان را جای «باراک اوباما» یا «جان مک‌کین» بگذارید و مبارزه‌تان را برای ورود به کاخ سفید شروع کنید.
 در ضمن می‌توانید اگر هیچ از نامزدها را قابل ندانستید، آستین را بالا بزنید و خودتان یک نامزد بسازید. شما می‌توانید همه خصوصیات مهم این نامزد را به دقت مشخص کنید، خصوصیاتی مثل دیدگاهش در مورد جنگ عراق، معافیت‌های مالیاتی یا مذهبی بودن یا نبودنش را!
 از لحاظ بصری کاراکترها شاید عامدانه به صورت کارتونی و با سرهای حبابی طراحی شده‌اند، شاید به خاطر اینکه در میانه بازی فراموش نکنید، که در حال بازی هستید! آخر همه چیز در این بازی آنقدر به دقت و بر اساس آمارهای معتبر طراحی شده که ممکن است کاربر را به اشتباه بیندازند.
شرکتی که بازی Political Machine را ساخته است، Stardock نام دارد و قبلا بازی‌های راهبردی‌ای مثل Galactic Civilizations یا Sins of a Solar Empire را روانه بازار کرده بود.
در این بازی جالب، کاربر باید نخست یک ستاد انتخاباتی برای خود دست و بعد به دنبال منابع انسانی و مالی بگردد، در مصاحبه‌های تلویزیونی شرکت کند، نظرات و راهکارهایش را ارائه کند، آرای گروه‌های مهم و روزنامه‌نگاران را به سوی خود جلب کند تا سرانجام بتواند تعداد کافی رأی از مجموع 270 رأی الکتورال را برای ورود به کاخ سفید، به دست آورد.
بازی، کاربر را مثل یک سیاست‌مدار با چالش‌هایی مواجه می‌کند و او را وادار می‌کند انتخاب‌های دشواری بکند، مثلا او مجبور می‌شود در مورد وضعیت مهاجرت به نیویورک سیاست‌هایی اتخاذ کند که بیشتر منطبق با تمایلات مردم باشد تا تفکرات و نظرات شخصی.
استارداک برای ساخت این بازی از اطلاعات آماری و نظرسنجی‌ها استفاده کرده است تا بتواند مدل انتخاباتی در سراسر خاک ایالات متحده را شبیه‌سازی کند. برای مثال به این اسکرین شات دقت کنید و ببنید چقدر به دقت فاکتورهای مؤثر در رأی مردم را تعیین و برآورد کرده است، فاکتورهایی مثل نظرات نامزد در مورد اتمام جنگ عراق، وضعیت بهداشت، کنترل اسلحه، جنگ علیه ترور، مالیات، افتصاد، محیط زیست و سوخت و ...
علاوه بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، کاربر بازی می‌تواند یک سفر زمانی به گذشته و سال 1860 کند و انتخابات در قرن نوزدهم و قبل از جنگ‌های داخلی آمریکا را هم تجربه کند.
جالب است بدانید که شرکت استارداک قبل از انتخابات سال 2004 که در آن جورج بوش و جان کری رقابت تنگاتنگی داشتند، نسخه دیگری از همین بازی را روانه بازار کرده بود. نسخه قبلی بازی پیشبین کرده بود که رقابت در اوهایو، تعیین‌کننده خواهد بود، چیزی که عملا درست از آب در آمد. نسخه کنونی بازی هم رقابت در کارولینای شمالی را تعیین‌کننده برآورد می‌کند.

سایت بازی

منبع: یاهو نیوز و سایت بازی

 

 

bandeyegonahkarekhoda@yahoo.com

دو مطلب براي دو نويسنده در شماره 953

اولي براي دوست عزيز بابك نصيري :

فكر مي كنم شما و نويسنده اين مطالب مثلا تاريخي ( پورپيرا) واقعيت را با بازي هاي استراتژيك اشتباه گرفته­ايد. در دنياي امروز در همين لحظه و در منطقه كوچكي از جنوب افغانستان ائتلاف ارتش امريكا و ناتو به دنبال از بين بردن اعضاء گروه القاعده هستند و موفق نشدند. بعد شما از چنان نسل كشي ياد مي­كنيد كه گويا چوپاني در حال بريدن سر گوسفندان خويش است. آيا اين اقوام پيشرفته و متمدن راهي براي گريز و جنگ و اختفاء نداشته اند آن هم در مناطقي به وسعت بيش از يك ميليون متر مربع؟ به هر حال يك نظريه است و قابل تقدير ولي منطق به همين سادگي آن را زير سوال مي برد!
اميدوارم دوستان مرا به حمايت از اسرائيل متهم نكنند. چرا كه حكومت اسرائيل همانند بسياري از نظام هاي ايدئولوژي محور مانند كوبا و چين و .... از ديد من بسيار منفور است.


دومي براي حميد حسنا :

" البته از ميان علما در كل اعصار علما آخرالزمان افضل ترينند هر چند كه بسياري از عالم نماها در آخرالزمان لعن شده اند… "

آيا اين جمله از مقاله شماست؟ به اين قلم پر حوصله (يا روده دراز) بايد احسنت گفت اما از شما دوست عزيز با اين همه حوصله نگارش انتظار چنين اشتباهي نداشتم. گويا واقعاً دلار هاي نفتي بر سر سفره هاي شما (و هم انديشان اهل بهشتتان) رسيده كه اينقدر ناي نگارش در شما وجود دارد. من كه روز به روز كم حرفتر و خاموش تر و بي صدا تر و ظلم پذيرتر مي­شوم. كمي براي هدايت ما اهالي آتش به سمت بهشت و هدايت دلار هاي نفتي اهل بهشت به سمت ما دعا كنيد.. يك جمله ساده و قديمي و عاميانه براي شما مي­گويم:"براي كسي بمير كه برات تب كنه". سنگ چه كسي را دودستي بر سينه ميكوبي؟
ما شيخ واعظ كمتر شناسيم،
يا جام باده يا قصه كوتاه.

 

 

ye_rahgoozar@yahoo.com

طوفان وریگ بخش سوم -یه رهگذر

وریگ
در همان هنگام که اهریمن نفاق .کشور ساسانیان را به ورطه مرگ و نیستی میکشانید سروش خدایی بیابان نوردان عرب را از جاده کفر و نفاق به راه هدایت و نجات میخواند .عرب که حتی خود نیز خویشتن را پست و وحشی میخواند در زیر لوای دینی که محمد اورده بود در راه وحدت و عظمت گام میزد . پیام تازه ایی که محمد خود را حامل ان میدانست همه جهان را به برابری ونیکی .وبرادری میخواند واز شرک ونفاق وجور و بیداد نهی میکرد .
نه همان اعراب که زندگی شان یکسره در جور وتطاول و شرک وفساد میگذشت بلکه ایران وروم نیز که رسم وایین دیرینشان دستخوش اختلاف و تعصب روحانیان گشته بود در ان روزگاران به چنین پیام دلنشینی نیاز داشتند و انرا نوید اسمانی ورهایی نجات تلقی میکردنداما این هدیه اسمانی .قبل از هر جیز عرب را که از پست ترین و پراکنده ترین مردمان بودندبسوی رفعت ووحدت کشانید . درست است که محمد حتی پیش از فتح مکه و طایف .به خسرو و هرقل نامه نوشت و انها را به ایین خود خواند اما در ان هنگام بر وی روشن بود که راه او راه کامیابی و راه یکرنگی است اما در نامه اش به خسرو او را بیم داد که اگر ایین خدارا نپذیرد با او به جنگ خواهد بر خاست گفته اند که خسرو از شدت خشم نامه او را پاره نمود و به فرماندار یمن دستور داد تا این مرد عرب و گستاخ که از رعایای اوست را به بند کشاند ونزد او بفرستد پرویز نمیدانست که ایین این مردعرب جهان را میگیردورسم مخلوق پرستی را بر می اندازد و ملک ودولت او را نیز تا جند سال بعد بکلی از هم میگسلد معهذا چنین اتفاقی هم افتاد فرمانروایان صحرا و کاخهای عظیم کشور خسروان را به زیر نگین خویش در اوردند
ایین تازه
ایا این ایین تازه و این پیروزی شگفت انگیزونتایج ان که همه ی جهان را به شگفتی افکند تایید اسمانی بود؟
کسی که به نیروی غیبی اعتقاد میورزد درین باره شک ندارد اما محقق کنجکاو برای هر امری علتی میجوید و هر چیزی را به همین راحتی قبول نمیکند و این گفته را باور نمیکند انقدر میتوان گفت که انچه شکست ایران را در این ماجرا سبب گشت خلل وفساد داخلی ونفاق و شقاق باطنی بود که بزرگان و سران ایران را به هم در انداخته بود و پیروزی و کامیابی تازیان نیز سببی جز وحدت و اتفاق وحاصل ایین تازه ی محمد نبود
در سالهایی که اوضاع ایران اشفته بود و هر چند روزی یکی از سرداران شورشی میکرد و یا شاهزاده ایی دیگر بر تخت می نشست .قبیله بکر ابن واییل که در کنار ه فرات جایی داشتند گهگاه فرصتی را غنیمت میشمردند و بر ابادیها و دهکده های مجاور مرز ایران تاختی میکردند و چون مورد تعقیب مرزبانان واقع میگشتند به درون صحرا ها میگریختند و از تعقیب در امان میماندند
در زمان خلافت ابوبکر 2 تن از جنگجویان این قبیله که یکی مثنی بن حارثه و ان دیگری سوید بن قطبه در سرحد های ایران دست به تجاوز و غارت زدند .حارثه در حدود حیره رهزنی میکرد و سوید درحدود ابله بود
ضعفی که در کار ساسانیان پدید امده بود این گستاخی را بی پاسخ میگذاشت به همین سبب رهزنان هر روز گستاخ تر میگشتند مثنی در نامه ای به ابوبکر از ضعف و سستی در کار ایرانیان نوشت و مدد خواست تا برای نشر اسلام در ثغر ایران به جهاد بپردازد .مثنی طمع میداشت که مبادا ابوبکر لشکری تعبیه کند و او را بر ان لشکر امارت دهد . اما ابوبکر خالد ابن ولید را به این امر مهم گماشت ومثنی را زیر حکم خالد قرار داد .خالد بر حیره دست یافت و با مردم ان خراج بست کمی بعد خالد بر شام مامور شد وکار عراق و حیره به مثنی ماند وقتی عمر بر خلافت رسید کار ایران اشفته تر گشت و یزد گرد سوم بر تخت .تازیان در حیره و حدود دجله بودند و مرزهای ایران را تهدید میکردند .یزد گرد رستم فرخزاد را که سپهبد خراسان بود را برای سرکوب انان روانه نمود مثنی چون این بشنید اهنگ مدینه کرد تا از عمر مدد بخواهد . در مدینه از جنگ با ایرانیان هراس فراوانی داشتند و به ان رضا نمیدادند اما مثنی انان را به این تحریک نمود و گفت ما به خواست خدا با انها پیکار خواهیم کرد باری در این پیکار برای تازیان هم غنیمت فراوان بود هم ارزوی ثواب . وقتی عمر به منبر رفت و خطبه کرد و گفت ای مردم خداوند شما را به زبان رسول در خندق گنج خسروان و قیصران را وعده داده است بر خیزیدو جنگ با فرس سازید.

 

 

niceboy_1380@yahoo.comm

کنفرانس مطبوعاتی طلبه سیرجانی در خاتون آباد
چرا رسانه ها به وظایف خود عمل نمی کنند؟

جمعی از خبرنگاران نشریات محلی سیرجان بعد از ظهر دیروز در جلسه ای با حضور حجت الاسلام جهانشاهی در مسجد ولی عصر خاتون آباد به گفتگو با وی پرداختند. 
به گزارش عدالتخواهی، حجت الاسلام جهانشاهی در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن انتقاد از عملکرد مطبوعات گفت: "چرا روزنامه نگاران به وظایف خود عمل نمی کنند؟ چرا روزنامه نگاران محلی و منطقه با وجود فعالیت های دانشجویان عدالتخواه و بسیجی سراسر کشور و اعتراضات مردمی در سیرجان، به این گونه مسائل نمی پردازند؟
جهانشاهی خبرنگاران سیرجان را مورد خطاب قرار داده و ضمن اشاره به زمین خواری های گسترده در این شهرستان افزود: "چرا به این موضوع که ملی نیز شده است نپرداختید؟ آیا این مسئله، معضل بزرگ این شهر نبود؟ آیا این مشکل مردم منطقه نبوده و نیست؟ این سکوت شما عجیب بود. ای کاش لااقل مخالفت می کردید! اما چرا سکوت؟ متاسفانه نگاه بیرونی به رسانه های منطقه این است که یا تهدید شده و ترسیده اند، و یا تطمیع شده اند. و این برای شما خبرنگاران بد است." 
خبرنگاران نیز در پاسخ به انتقادات جهانشاهی، از حاکمیت فضای اختناق در سیرجان و نیز از امتناع مسئولین شهری از انعکاس اخبار این جریان انتقاد کردند. 
خبرنگاران حاضر در این جلسه ضمن بیان ناراحتی و نگرانی خود از وضعیت موجود در سیرجان، افزودند: "جمعی از مسئولین شهر جلسه ای گرفته و ساعت هفت صبح فردای آن روز، خبرنگاران و مسئولان رسانه های محلی را فرا خواندند و پس از یک ساعت معطلی جلسه را به زمانی دیگر موکول کردند!" 
خبرنگاران با توهین آمیز و تحقیرآمیز خواندن اعمال برخی مسئولان منطقه افزودند: "این مسئولین تاکید کردند به این مسائل نپردازید! و به صورت عملی همه رسانه ها را به نوعی تهدید کردند. ولی برخی رسانه ها و خبرنگاران به این تهدیدات توجهی نکرده و به انعکاس اخبار و تهیه گزارش از ماجرای زمین خواری سیرجان و فعالیت های آزادانه زمین خواران و عدم مجازات آنان پرداخته اند. " 
ایشان به تیتر اول نشریه "پر سیاوشان کویر" تحت عنوان "زمین خواران بزرگ در آسایش و امنیت" اشاره کرده افزودند : در این نشریه با انتقاد از سخنان دادستان سیرجان از اقدامات جهانشاهی اعلام حمایت شده است. 
گفتنی است یکی از خبرنگاران از حجت الاسلام جهانشاهی خواست به صورت نمادین از پیاده روی و حرکت وی عکسی بگیرد که با مخالفت ایشان مواجه شد. جهانشاهی خطاب به خبرنگاران گفت: "من اهل صحنه سازی و دروغ پردازی نیستم و کار تبلیغاتی و تصنعی نمی کنم. اگر مایلید فردا موقع حرکت بیایید و تصویر بگیرید."
همچنین مطابق اخبار دریافتی، شب گذشته برخی مسئولین خاتون آباد کرمان با حجت الااسلام جهانشاهی در مسجد ملی عصر(ع) خاتون آباد دیدار کردند. 
در این جلسه که آقای ملکوتی فرمانده حوزه مقاومت خاتون آباد و آقای محمودی نایب رییس شورای خاتون آیاد حضور داشتند، حجت الااسلام جهانشاهی به بیان سوابق فعالیت های مردمی در سیرجان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و زمین خواری در این شهرستان پرداخت. 
جهانشاهی در این جلسه به پیگیری های چندین ساله اش برای محاکمه زمین خواران و مفسدان سیرجانی اشاره کرد و گفت: "تلخ ترین آفتی که نظام اسلامی را تهدید می کند، پارتی بازی، قانون گریزی، رشوه گیری و سوءاستفاده های مسئولان از مسند قدرت و عدم مجازات و برخورد با مفسدان است." 
وی با اشاره به انتشار بیانیه های متعدد "فریاد عدالت" بمنظور پیگیری مبارزه با زمین خواران و مفسدان منطقه گفت: "باید به وظایف خود عمل کنیم و هر جا ظلم و مفسده ای دیدیم بی تفاوت نمانیم. حداقل آن است که اعتراض کنیم. این حرکت ما نیزبه نوعی اعتراضی است که فقط مربوط به زمین خواری سیرجان نیست. الان متاسفانه شاهدیم که با مفاسد اقتصادی دیگر هم برخورد جدی نمی شود." 
طلبه انقلابی سیرجانی در این جلسه گفت: "من تمام راه های قانونی را رفته ام و البته نتیجه ای نداشته است. با مسئولین مختلف محلی و ملی جلسات گوناگونی برگزار کرده ایم ولی عزم و اراده ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد." 
وی با اشاره به وعده و وعیدهای فراوان مسئولان محلی برای پیگیری گفت: "علیرغم فرصت فراوان آنها و مهلت زیاد برای مجازات زمین خوران، هنوز اقدامی صورت نگرفته و لذا تصمیم خود را عملی کردم و اکنون در خدمت شما هستم و بنا دارم در صورت عدم مجازات زمین خواران و مفسدان اقتصادی به حرکت خود تا تهران ادامه دهم." 
مسئولان منطقه خاتون آباد ضمن شنیدن نظرات حجت الااسلام جهانشاهی، پیشنهاد در اختیار دادن مکان مناسبتری برای استراحت وی را دادند که ایشان با بیان اینکه مسجد را ترجیح می دهد از پذیرش این پیشنهاد امتناع ورزید. 
پس از نماز مغرب و عشا نیز جمعی از جوانان خاتون آباد که از حرکت حجت الااسلام جهانشاهی مطلع شده بودند، طی جلسه کوتاهی و در فضایی صمیمانه با ایشان به گفت و گو پرداختند. 
بنا به گفته جوانان خاتون آباد نشریات محلی آن منطقه از جمله هفته نامه "بابک زمین" نیز در گزارشی به ماجرای زمین خواری سیرجان و اقدامات این طلبه عدالتخواه سیرجانی در مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته است.
لازم به ذکر است خاتون اباد در 35 کیلومتری شهر بابک قرار دارد. 

 

 

ali_laila_live@yahoo.com

یادداشتِ خداحافظیِ افشین قطبی

وقتی این یادداشت را می‌نویسم که ساعت سه نیمه‌شب است و هنوز 12 ساعت از قهرمانی پرسپولیس نگذشته است و تنها با اصرار دوستان مطبوعاتی که اصرار داشتند برای قهرمانی چیزی بنویسم این یادداشت را می‌نویسم و یک شرط برای آنها گذاشتم که تنها موقعی این یادداشت چاپ شود که من از ایران رفته باشم.
ابتدا می‌خواهم از نامهربانی‌هایی که با من در این مدت شده صحبت کنم. شاید الآن لحظاتی نباشد که شیرینی قهرمانی را به کام هواداران تلخ کنم، اما باید بگویم که وقتی اول فصل به پرسپولیس آمدم، تعدادی از اطرافیان و کادر باشگاه پرسپولیس دوست نداشتند که من با این تیم نتیجه بگیرم و شروع به شایعه‌پراکنی و اذیت‌کردن من کردند.
اما بعد از نتایج خوب اول فصل من متقاعد شدند که من در پرسپولیس بمانم. ولی بعضی‌ها بودند که هنوز دوست نداشتند که من نتیجه بگیرم و حتی تمام شرایط را بعد از باخت با استقلال اهواز مهیا کردند که مدیرعامل باشگاه من را اخراج کند. و حتی لب‌تاب من را هم شکستند.
با این حال با درایت و صبر آقای حبیب کاشانی در این تیم ماندگار شدم تا به خیلی‌ها ثابت شود که من می‌توانم پرسپولیس را قهرمان لیگ کنم. حالا آنها می‌توانند بعد از رفتن من به کارها و اهدافی که دوست داشتند برسند.
می‌خواهم از هواداران پرسپولیس به خاطر این‌که من را بعد از ناکامی‌ها و باخت‌ها تحمل کردند، تشکر کنم. من تا آخرین لحظه به عشق هواداران همه ناملایمت‌ها را تحمل کردم تا به قولی که اول فصل به آنها داده بودم عمل کنم. هواداران پرسپولیس یکی از بهترین هواداران فوتبال دنیا هستند و حتی بعد از باخت‌ها نیز هیچ‌وقت امیدشان را به قهرمانی از دست ندادند
پرسپولیس سال دیگر نیز می‌تواند با این تماشاگران به قهرمانی برسد. هواداران پرسپولیس می‌توانند الگوی هواداران در ایران باشند. زیرا تا لحظه آخر تیمشان را تشویق می‌کردند و امیدشان را از دست ندادند.
یکی از دلایلی که من از پرسپولیس می‌روم، به خاطر هواداران پرسپولیس است. زیرا نمی‌دانم که می‌توانم انتظارات آنها را برای قهرمانی در آسیا برآورده کنم. و از آنها یک درخواست دارم که از مربی بعدی نیز به خوبی من استقبال شود و با یک نتیجه بد ناامید نشوند. هواداران پرسپولیس در سال بعد باید از کادر فنی حمایت کامل کنند، زیرا پرسپولیس برای فصل بعد کاری بسیار مشکل پیش‌رو دارد.
از این‌که لقب امپراتور را به من دادند، بسیار خوشحال هستم. امیدوارم سال‌های بعد باز هم این لقب را از استادیوم‌های ایران بشنوم؛ زیرا من دوست دارم دوباره با این هواداران رو‌به‌رو شوم
نمی‌خواهم نصیحت کنم، اما به تمام جوان‌های ایرانی می‌گویم که شماها نیازی به لابی و پارتی‌بازی ندارید تا به جاهای بهتری برسید. زیرا جوان‌های ایرانی همگی باهوش هستند و اصلاً در دنیا به این معروف هستند. رابطه‌داشتن با افرادی که قدرت نفوذ زیادی دارند تا ما را به جای بالاتر بکشند، کار انسان‌های ضعیف است.
می‌خواهم از تمام دوستان مطبوعاتی به خصوص تحریریه چلچراغ تشکر کنم. چون می‌دانم در طول فصل چه استقلالی چه پرسپولیسی طرفدار افشین قطبی بودند. چندین‌بار قرار بود با همکارتان به‌صورتِ سرزده به دفتر چلچراغ بیایم، اما هر بار اتفاقی افتاد که نشود و یکی از افسوس‌هایی که می‌خورم این است که نتوانستم دوستان چلچراغی‌ام را از نزدیک ببینم. اما مطمئن هستم روزی دوباره همدیگر را خواهیم دید.
یکی از آرزوهای بزرگ زندگی من این است که سرمربی تیم ملی کشورم شوم و هر روز با این رویا می‌خوابم و بلند می‌شوم و مطمئن هستم روزی به این افتخار بزرگ دست پیدا می‌کنم.
زندگی نیز شبیه فوتبال است. با تمام اشک‌ها و لبخندها. در طول این 11 ماهی که درکنار مردم ایران بودم، لبخندهایم بیشتر از اشک‌هایم بود و وقتی می‌خواهم وطنم را ترک کنم، بدترین لحظاتِ زندگی‌ام است. مردم ایران در این مدت من را عاشقانه دوست داشتند و خیلی به من محبت کردند. آنها من را مثل یکی از اعضای خانواده‌شان دوست داشتند.
امیدوارم روزی با موفقیت در تیم ملی ایران لطف‌های آن‌ها را جبران کنم. و در پایان می‌خواهم بگویم قبل از این‌که به ایران بیایم، همیشه از این‌که یک ایرانی هستم، به خودم افتخار می‌کردم و الآن درحالی کشورم را ترک می‌کنم که هرکجای دنیا بروم با صدای بلند داد می‌زنم که من یک ایرانی هستم و با غرور از خوبی‌های کشورم، از مردم کشورم و از زیبایی‌های کشورم تعریف می‌کنم و به عنوان یک ایرانی هرجا که لازم باشد از کشورم دفاع می‌کنم.
من از این‌که کشورم را ترک می‌کنم، اندوهگین هستم و قلبم و فکر و ذهنم به لحظه‌ای می‌اندیشد که درحال ترک‌کردنِ ایران هستم و از این لحظه وحشت دارم. می‌خواهم در پایان این یادداشت برای تمام مردم کشورم، برای پرسپولیسی‌های عزیز و برای تمام روزنامه‌نگاران ایرانی آرزوی موفقیت کنم. به امید روزهای بهتر برای ایران و ایرانی…

به‌نقل از هفته‌نامه‌ی چلچراغ
شماره‌ی 298، شنبه 25 خرداد 1387

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

مشاهدات عيني از ناكامي اقدامات خرابكارانه
در سفر احمدي‌نژاد به عراق

رئيس جمهور در سخنراني اخير در اجلاس جامعه مدرسين حوزه علميه قم از طرح ناكام ربايش و ترور خود در جريان سفر به عراق پرده برداشت.
سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران به عراق در اسفند ماه سال 86 در نوع خود سفري بي نظير بود.
پس از اشغال عراق در سال 1382 تا كنون هيچ مقام عاليرتبه‌اي از ساير كشورها، با اطلاع قبلي به اين كشور سفر نكرده و حتي بوش و بلر - كه عراق تحت اشغال نيروهاي خودشان است- كاملا مخفيانه سفرهايي به اين كشور داشته اند و تنها چند ساعت در بغداد ماندند. حتي همراهان مقامات غربي در سفر به عراق تا آخرين لحظه از محل قطعي سفر اطلاع نداشته اند.
اين در حالي است كه سه هفته پيش از تاريخ سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به عراق، اعلام رسمي شد كه وي در چه تاريخي به اين كشور سفر خواهد كرد و حتي افرادي را كه قصد ديدار آنها را در اين سفر دو روزه داشت، مشخص كرده بود.
احمدي نژاد در سخنان اخيرش از موضوعي پرده برداشت كه با مرور مسائلي كه در سفرش به عراق گذشت، به خوبي مي توان به عمق ماجرا واقف شد.
رئيس جمهور گفت: "من اولين رئيس دولتي بودم كه با اعلام قبلي، دو روز به اين كشور سفر رسمي كردم. پيش از من رؤساي دولت‌هاي آمريكا و انگليس به واسطه حضور گسترده نظاميان خود در اين كشور چند ساعتي حضور پيدا كرده، اما هيچ كدام از آنها شب را در عراق نمانده‌اند. ما در اين سفر حاضر نشديم در منطقه تحت كنترل آمريكايي‌ها (منطقه الخضرا) اقامت كنيم. ضمن اينكه براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ريزي كرده بودند كه به فضل الهي با تغيير يكي دو برنامه، در اراده و تصميم آنها تزلزل ايجاد شد و وقتي متوجه موضوع شدند كه عراق را ترك كرده بوديم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند."
در سفر رييس جمهور به عراق در اسفند ماه 86 همراه رئيس جمهور بودم. به همين دليل، پس از افشاي اين موضوع از سوي رئيس جمهور، جزئياتي از اقدامات امنيتي پيشگيرانه و پيش‌دستانه ايران كه در اين سفر مشاهده كرده‌ و يا اينكه از منابع مطلع كسب كرده ام را بيان مي كنم تا شاهدي بر اين موضوع تاريخي باشد:

* پيش از انجام سفر خارجي هر مقام عاليرتبه، افرادي براي آماده‌سازي مقدمات، به كشور ميزبان سفر مي‌كنند. در جريان سفر محمود احمدي‌نژاد به عراق، هيئت پيشرو ايراني، چند روز قبل از سفر وارد بغداد شدند و علاوه بر فراهم كردن مقدمات كار، با برخي مسئولان عاليرتبه عراق از جمله جلال طالباني براي هماهنگي ديدار كردند.
طالباني با ناباوري به گروه ايراني گفته بود درست است كه ما از آقاي احمدي نژاد براي سفر به عراق دعوت كرديم، اما آيا واقعا او مي خواهد به صورت رسمي به عراق بيايد؟
همچنين طالباني از گروه ايراني خواسته بود كه براي انجام اين سفر با نيروهاي آمريكايي كه فعاليتهاي امنيتي بغداد را كنترل مي كنند، هماهنگي هايي داشته باشند كه گروه پيشرو ايراني از انجام اين كار امتناع كرد و گفتند ما مهمان عراق هستيم، نه مهمان آمريكا.

* گروه پيشرو ايراني- كه پيش از سفر رسمي رئيس جمهور وارد عراق شده بود- شب را در بغداد اقامت گزيد. جالب اينكه شب بعد از بازگشت هيئت پيشرو به ايران، آن محل اقامت و مناطق حوالي آن با خمپاره مورد اصابت قرار گرفت، غافل از اينكه هيات پيشرو ايراني ديگر آنجا نبود.

* كليه فضاهاي هوايي عراق در اختيار نيروهاي اشغالگر بود. به همين دليل ايران 2 هواپيماي كاملا همرنگ و هم‌مدل براي عزيمت رئيس جمهور به عراق انتخاب كرد كه رئيس جمهور و هيئت همراه در اين دو هواپيما مستقر شدند؛ هيچ كس نمي دانست رئيس جمهور دقيقا در كدام هواپيما قرار دارد. اين دو هواپيما بصورت همزمان وارد فرودگاه بغداد شدند و 4 درب اين دو هواپيما به صورت همزمان و بر روي 4 پله مستقر شده، باز شد و تا آخرين لحظه مشخص نبود كه احمدي نژاد از كدام درب خارج مي شود؛ ضمن اينكه حريم حفاظتي به گونه اي چيده شد كه رئيس جمهور به تنهايي از پله هاي هواپيما پايين بيايد. اين صحنه توسط رسانه هاي مختلف جهان به عنوان يك حركت شجاعانه مخابره شد.

* فاصله فرودگاه بغداد تا منطقه "جادريه" كه محل اقامت و ملاقات‌هاي احمدي نژاد در جريان اين سفر دو روزه بود، 25 كيلومتر است. اين 25 كيلومتر به گذرگاه مرگ شهرت دارد، چرا كه انفجارهاي زيادي در آن رخ مي دهد و به همين دليل نيز مقامات غربي از جمله بوش و بلر حتي در جريان سفر مخفيانه خودشان هم اين مسير را به صورت زميني طي نمي كنند و از فضاي هوايي اي استفاده مي كنند كه در اختيار نيروهاي خودشان است. به همين جهت هيچ كس باور نمي كرد كه رئيس جمهور ايران بخواهد اين مسير را زميني طي كند، اما اين كار انجام شد و عرض دو طرف اين جاده نيز به صورت كامل توسط نيروهاي امنيتي ايران و نيروهاي مردمي عراق كنترل شد.

* از داخل باند فرودگاه بغداد تا محل ديدارها و اقامت رئيس جمهور، 3 سري اسكورت كه هر سري آن شامل چند اتومبيل مي شد، به حركت درآمد كه هيچ كس دقيقا نمي‌توانست تشخيص دهد كه احمدي‌نژاد در كدام يك از اين اسكورتها قرار دارد. ضمن اينكه اسكورت‌ها مرتبا جابجا مي شد كه نشان دهنده تسلط نيروهاي امنيتي ايران بر اوضاع بود و امكان هر نوع غافلگيري را از دشمن مي‌گرفت.

* در طول سفر، نيروهاي اشغالگر عراق تلاش فراواني براي تسلط بر سيستم مخابراتي هيئت همراه رئيس جمهور ايران انجام دادند، اما نه تنها اقدامات امنيتي ايران مانع از اين اقدام آنان شد، بلكه نيروهاي امنيتي ايران ميزان مكالمات خود براي هماهنگي امور را به حداقل كاهش دادند تا امكان هرگونه لو رفتن جزئيات برنامه ها براي اشغالگران و تروريست‌ها سلب شود.

* پيش از انجام سفر، مسئولان حفاظت رئيس جمهور ايران، آموزش و مانورهاي آموزشي براي نيروهاي عراقي گذاشتند. برنامه زيارت رئيس جمهور از مرقد ائمه در كاظمين در صبح روز دوم سفر قرار داشت. در شب اول سفر به نيروهاي عراقي اعلام شد كه امشب براي آخرين مانور آموزشي آماده باشند، غافل از آنكه در جريان همان مانور آموزشي كه از ساعت 11:30 شب تا 2:30 بامداد انجام شد، احمدي نژاد و هيئت همراه براي زيارت وارد كاظمين شدند و اين ماموريت نيز با اقدام پيش دستانه و زيركانه نيروهاي حفاظتي ايران، با موفقيت انجام شد؛ اين يكي از نمونه‌هاي جابجايي برنامه‌هاي رئيس جمهور براي جلوگيري از اقدام خرابكارانه بود.

* نيروهاي حفاظتي ايران، چهار محل را براي اقامت آن شب رئيس جمهور پيش بيني كرده بودند. اما زيارت رئيس جمهور در كاظمين و عزيمت مجدد به بغداد تا حدود ساعت 3 بامداد روز دوم به طول انجاميد و رئيس جمهور چند ساعت باقيمانده از شب را در "جادريه" بغداد اقامت كرد.
به جهت حساسيت امنيت محل اقامت رئيس جمهور در طول شب، پيشنهاد عراقي‌ها اين بود كه رئيس جمهور در منطقه الخضرا كه به علت استقرار نيروهاي آمريكايي از امنيت بهتري برخوردار است، اقامت كند، اما احمدي نژاد و نيروهاي امنيتي ايران نپذيرفتند و آن شب را در همان منطقه "جادريه" اقامت كردند. كه اين مساله مورد توجه فراوان نيروهاي امنيتي و حتي رسانه هاي ديگر كشورها قرار گرفت و بعضي ها مدعي شدند كه احمدي نژاد شب را در بغداد نخوابيده است.

* به گفته يكي از مقامات حفاظت رئيس جمهور، گزارشاتي قطعي از طراحي براي ترور يا ربايش محمود احمدي نژاد دريافت شده بود، اما نيروهاي حفاظتي ايران با همكاري نيروهاي مردمي عراق، با چند جابجايي در برنامه‌ها و ملاقات‌هاي رئيس جمهور، در 2 دسته اقدامات پيش‌گيرانه و پيش دستانه، با مدد الهي، طرح هاي آنان را ناكام گذاشتند.
علاوه بر آنكه تلاشهاي زيادي براي دستيابي به برنامه دقيق ديدارها و جزئيات محل تردد رئيس جمهور ايران انجام شد كه ممكن بود منجر به خسارتي جبران ناپذير شود اما اين اقدامات نيز با هوشياري نيروهاي ايراني ناكام ماند.

* اشغالگران و حتي برخي عراقي‌ها با توجه به كلياتي كه از ديدارهاي رئيس جمهور ايران مي دانستند، پيش بيني مي كردند كه اين سفر رئيس جمهور بيش از 40 ساعت به طول بيانجامد اما با طراحي انجام شده توسط گروه هاي تشريفات و حفاظت ايران، سفر در كمتر از 30 ساعت پايان يافت. به گونه اي كه پس از انجام بدرقه رسمي در ساعت 14 روز دوم سفر، حتي عراقي‌ها تصور مي كردند، احمدي نژاد به سمت ديدار ديگري خواهد رفت، اما رئيس جمهور ايران در مسير فرودگاه بغداد بود و با هماهنگي انجام شده با گروه‌هاي پروازي ايران، هواپيماي رئيس جمهور بغداد را به مقصد تهران ترك كرد.
خبرنگاران همراه رئيس جمهور نيز با هماهنگي نيروهاي حفاظتي، زماني خبر پرواز هواپيماي احمدي نژاد از بغداد به مقصد تهران را مخابره كردند كه هواپيماي حامل رئيس جمهور وارد مرز ايران شده بود.

* از آنجا كه ممكن بود نيروهاي اشغالگر در نزديكي نقطه صفر مرزي ايران و عراق دست به تعرض عليه هواپيماي حامل رئيس جمهور بزنند، دو فروند هواپيماي جنگنده از پايگاه هوايي همدان، هواپيماي حامل رئيس جمهور را تا تهران اسكورت كرد.

* يكي از مسئولان حفاظتي رئيس جمهور مي‌گفت؛ بسياري از رسانه‌ها و مقامات خارجي به خوبي مي دانند كه اقدامات حفاظتي انجام شده در اين سفر به چه ميزان اهميت داشت و به همين علت نيز موفقيت امنيتي در جريان انجام اين سفر به همه جهان مخابره شد، اما اهميت اين ماموريت مهم در داخل كشور مغفول ماند و بعضي ها تصور كردند هيچ تهديدي در كار نبوده است در حالي كه طرح هاي مختلفي براي ربودن يا ترور رئيس جمهوري اسلامي ايران در اين سفر ناكام ماند. انجام موفقيت آميز اين سفر، حاصل چيزي جز لطف خداوند متعال و دعاي خير مردم و تلاش‌هاي نيروهاي حفاظتي و هماهنگي هيئت همراه رئيس جمهور نبود. اما باز هم در داخل كشور در جريان تشريح وقايع سفر تاريخي دكتر احمدي نژاد به عراق، نيروهاي حفاظتي و شخص رئيس جمهور مظلوم واقع شدند.

*حامد طالبي


اينم يك عكس از سفرم به عراق:

من و سرباز عراقی
به همراه رئیس جمهور در سفری تاریخی، میهمان عراقی ها بودیم؛ به علت فشردگی و شرایط امنیتی خاص این سفر، زیاد مجال عکس انداختن نداشتم اما این یکی از معدود عکسهای یادگاریم از این سفر است که با یک سرباز عراقی انداختیم
در سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، ۳۰ هزار نیروی گارد ریاست جمهوری عراق و پیشمرگان کرد، امنیت سفر را بر عهده داشتند

 

 

alireza1384@gmail.com

نقش اینترنت در زندگی

قسمت دوم

تاریخچه اینترنت در ایرن:
سال ۱۳۷۱: تعداد کمی از دانشگاه‌های ایران، از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان، توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و از طریق پروتکل UUCP به اینترنت وصل می‌شوند تا با دنیای خارج ایمیل رد و بدل کنند. سال ۱۳۷۲ :در سال ۱۳۷۲ هجری شمسی ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست. نخستین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بود. در حال حاضر نیز این مرکز یکی از مرکزهای خدمات اینترنت در ایران است .مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات،‌ بعنوان تنها نهاد ثبت اسامی قلمرو [ir.] در ایران به رسمیت شناخته می‌شود. این قلمرو مشخّصه تعیین شده برای هویّت ایران در فضای اینترنت است.
سال ۱۳۷۳ : مؤسسه ندا رایانه تأسیس می‌شود. پس از راه‌اندازی اوّلین بولتن بورد (BBS)، در عرض یک سال نیز اوّلین وب سایت ایرانی داخل ایران را راه‌اندازی می‌کند. همچنین، این مؤسسه روزنامه «همشهری» را به زبان فارسی در اینترنت منتشر می‌کند، که این اوّلین روزنامه رسمی ایرانی در وب محسوب میشود. در همین سال بدنبال اتصال به اینترنت از طریق ماهواره کانادایی «کد ویژن» (Cadvision)، مؤسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را بعنوان اوّلین شرکت خدمات سرویس اینترنتی (ISP) آغاز می‌کند.
سال ۱۳۷۴ :مجلس ایران تأسیس شرکت «امور ارتباطات دیتا» تحت نظر شرکت مخابرات ایران را تصویب می‌کند و مسؤلیت توسعه خدمات دیتا در سطح کشور را بطور انحصاری در اختیار آن شرکت قرار می‌دهد.
سال ۱۳۷۷ :پروژه یونیکد در ایران با قرارداد شورای عالی انفورماتیک و همکاری بنیاد دانش و هنر واقع در انگلستان و با نظارت و مدیریت فنّی دانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان «فارسی وب» آغاز می‌شود. هدف پروژه اینست که با گنجاندن کامل و جامع الفبای فارسی در استاندارد یونیکد، نشر فارسی در کامپیوتر، مخصوصاً اینترنت و وب، استاندارد شود و اصولاً مشکل قلم (فونت) های غیر استاندارد موجود در نرم افزارهای ایرانی حل شود.


افزایش نقش اینترنت در تصمیم گیری های مهم زندگی:
همانطور که در تارخچه شکل گیری اینترنت آمده است کشور آمریکا بعنوان خاستگاه اینترنت در جهان مطرح بوده وشرکتهای بزرگ کامپیوتری چه در زمینه ساخت سخت افزار و تولید نرم افزار در این کشور ایجاد گردیده است. آنچه که به شیوع و فراگیر شدن اینترنت در سطح جهان انجامید، می توان به تولید انبوه کامپیوترهای شخصی و تولید سیستم عامل ویندوز توسط شرکت مایکروسافت اشاره کرد. بنابراین بطور قطع با توجه به اینکه در آمریکا پیش وبیش از هر نقطه ای از دنیا اینترنت فراگیر شده است به تبع در زندگی مردم نیز ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده است. در ادامه نتایج یک نظر سنجی که از کابران اینترنت در آمریکا بعمل آمده است و نقشی که در مهمترین بخش زندگی مردم یعنی تصمیم گیری ایفاء نموده است شایان توجه می باشد. چراکه این مهم به تدریج در تمام جهان تعمیم خواهد یافت.
بر اساس یک نظرسنجی بیش از نیمی از کاربران آمریکایی از اینترنت برای تصمیمات مهم زندگی خود مانند یافتن دانشگاه و یا یافتن جای جدید برای زندگی بهره می برند.
این تحقیق که توسط پروژه زندگی آمریکایی ها و اینترنت تهیه شده نشان میدهد که اینترنت به سرعت به بخش های مهم زندگی اشخاص وارد شده است
بر اساس یافته های این تحقیق 45 درصد از آمریکایی ها و یا به طور تخمینی 60 میلیون نفر گفته اند که طی دو سال گذشته اینترنت در مواقع حساس زندگی به آنها برای تصمیمات مهم کمک کرده است.
بر همین اساس 21 میلیون برای یافتن شغل به سراغ اینترنت می روند این درحالی است که 17 میلیون برای یافتن مدرسه جهت اعضای خانواده و همچنین کمک به اشخاصی از خانواده که بیماری مزمنی دارند از این شبکه استفاده می کنند.
16 میلیون آمریکایی هنگامی که می خواهند ماشین جدیدی را خریداری کرده و یا در یک بخش اقتصادی سرمایه گذاری کنند از این شبکه کمک می گیرند. 10 میلیون نیز برای یافتن مکان جدید برای زندگی به اینترنت مراجعه می کنند.
این تحقیق نشان میدهد که تبلیغات خوب و افزایش کیفی مطالب روی وب می تواند رشد استفاده از اینترنت به شکل قابل توجهی افزایش دهد

«پست الکترونیکیE-mail »
امروزه از قابلیتهای مهم اینترنت، ارسال و دریافت نامه الکترونیکی یا همان E-mail است. شما دو نقطه بسیار دور از دنیا را تصور کنید که دو نفر قصد داشته باشند به یکدیگر نامه ارسال نمایند. این نامه چقدر طول می کشد که به مقصد برسد؟! امروزه با توجه به مسافرتهای و مهاجرتهای وسیعی که در سطح جهان وجود دارد، گردشگری و رفتن افراد برای تحصیل به سایر کشورها و دور بودن از خانواده، این ارتباط بسیار ضروری و مهم می باشد. حال تصور کنید شما با پست الکترونیک می توانید در آن واحد نه تنها نامه خود را ارسال نمایید بلکه رونوشت اسناد و مدارک و فایلهای عکس، موسیقی وفیلم و ... را به ضمیمه آن ارسال نمایید.
اگر شما دارای یک شناسه کاربری روی شبکه اینترنت باشید و برایتان یک ایمیل ارسال شده باشد، این ایمیل در صندوق پست الکترونیک شما باقی می‌‌ماند تا شما به شبکه وصل شوید، سپس با پیغام ((نامهٔ جدید)) مواجه می‌‌شوید که می‌توانید به صندوق پستی خود وارد و آن را بخوانید و به آن پاسخ دهید. هم اکنون در دنیا یک چهارم استفاده کنندگان از اینترنت، حداقل یک ایمیل دارند. امروزه با گسترش شبکه جهانی اینترنت، پست الکترونیک به عنوان یکی از رایج ترین سرویس های این شبکه رواج و گسترش زیادی یافته است، به طوری که در سال۱۹۹۹ طبق آمار به دست آمده در هر هفته ۷۰ میلیون پیام E-mail در جهان رد و بدل شده است و روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان این سرویس افزوده می شود.
سرعت بالا، ضریب ایمنی مناسب و بسیاری از مزایایی که این سرویس داراست، سبب شده است که این ابزار قوی و مناسب، نامه های کاغذی را کم کم از میدان خارج کرده و به صورت یک سرویس همگانی، مورد استفاده اکثر مردم جهان قرار گیرد.
پست الکترونیک رایگان در دنیای اینترنتی کنونی یکی از نیاز های اساسی کاربران است. در واقع بکارگیری این سیستم یکی از سریعترین روش هایی است که به کاربران اینترنت در سراسر دنیا امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را می دهد .
استفاده از این آدرس در سراسر دنیا استاندارد و شیوه یکسانی دارد . به عبارت دیگر تمامی افرادی که می خواهند از این سرویس استفاده کنند ملزم به رعایت یک استاندارد و الگو هستند.هر پست الکترونیک از چند قسمت تشکیل می شود که در آن بخش اول همان نام و شناسه مورد نظر شما است که توسط شما تعیین می شود ، یک کاراکتر @ که اجباری است و یک بخش نیز دامنه مربوط به سایت اینترنتی ارائه کننده این خدمات است. برخی از شرکت های اینترنتی یا ارائه دهنده خدمات پست الکترونیک امکان دستیابی کاربران به این سرویس را فراهم می کنند .
شما نیز می توانید با ثبت یک نام منحصر به فرد در یکی این سایت ها یک پست الکترونیک رایگان برای خود ایجاد کنید. البته میزان فضایی که هر سایت به شما اختصاص می دهد متفاوت است
برخی از سایت های بزرگ جهانی که بطور گسترده امکان ایجاد پست الکترونیک را فراهم می کنند عبارتند از :
www.yahoo.com
www.hotmail.com
www.Gmail.com
البته در ایران نیز در حال حاضر شرکت های زیادی( همانند سایت تبیان ) هستند که این سرویس را بطور رایگان ارائه می دهند.
ساختار ایجاد پست الکترونیک در سایتهای مختلف تقریباً یکسان است و برای گرفتن یک پست الکترونیک باید در ابتدا گزینه Sign Up را برای ثبت نام انتخاب کنید. سپس با پر کردن اطلاعات فرم هایی که از سوی سایت مزبور ارائه می شود می توانید به پست الکترونیک دلخواه خود دست پیدا کنید.


جستجو در اینترنت
موتور جستجو ابزاری است قدرتمند در زمینه اینترنت که کاربران از آن برای جستجو وب سایتها و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز و یا مورد علاقه شان استفاده می کنند.
طبق آمارهای بین المللی در حدود 85 درصد کاربران از این روش برای پیدا کردن وب سایتها استفاده می کنند و از دید بهینه سازان وب سایتها می توان گفت : "85 درصد وب سایتها با استفاده از موتور جستجو پیدا می شوند."
بدون بهینه سازی ، یک وب سایت نزدیک به 85 درصد از کاربران و یا بصورت خوش بینانه تر 85 در صد از مشتریان بالقوه را از دست خواهد داد و به جرأت
می توان گفت این آن چیزی نیست که ما از یک وب سایت حرفه ای انتظار داریم ، چرا که 85 درصد از مشتریان راهی وب سایتهای رقیبان خواهند شد.
سایتهای اینترنتی گوگل و یاهو در این زمینه پیشتاز هستند. نام گوگل از تغییر googol که به معنای (عدد 10 به توان 100) می باشد گرفته شده است. گوگل تاثیر زیادی در دنیای وب داشته و می توان از آن به عنوان انقلاب بزرگ نوآوری در اینترنت یاد نمود.امکانات جستجو در این سایت به شما امکان جستجوی هرگونه مطلبی را می دهد. برای مثال کافی است به سایت گوگل www.google.com بروید و هر موضوعی که در جستجوی آن هستید در کادر مربوطه وارد نمایید. فوری دهها سایت در این زمینه که حاوی مطلب مورد نظر شما باشد را پیدا می کند وبه شما معرفی می نماید.

کتاب الکترونیکی
از اختراع رایانه، ترانزیستورها و ابداع اینترنت به عنوان فصل های انقلابی در تاریخ علم یاد شده است. با رواج هرچه بیشتر تاثیر رایانه در جزئی ترین مسائل روزمره، دنیای ما با سرعت هرچه بیشتر به دنیای الکترونیک و دیجیتال تبدیل می شود. کتاب و چاپ و نشر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ظهور نشر الکترونیک به گونه ای که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم، صنعت چاپ و نشر را دستخوش تحولی عظیم کرده است.
کتاب الکترونیکی یا E-book، پدیده ای کاملاً تازه در این بین است و می رود تا نظام آموزش و اطلاع رسانی را با دگرگونی هایی اساسی مواجه سازد. کتاب های الکترونیکی صرفاً نسخه های الکترونیکی مطالب مکتوب نیستند، بلکه میتوانند علاوه بر‏‎‍ متن، فیلم، صوت، تصاویر و انیمیشن را نیز شامل شوند. بعلاوه می توانند درقالب فایل هایی که می تواند توسط یک کامپیوتر اجرا شود مانند قالب هایWord Text ، HTML ، PDF و فایل های اجرایی EXE درآیند.
سادگی اجرا، سادگی جستجو در متن ، داشتن قالب زیباتر ، منسجم بودن مطالب ، امکان عرضه یا فروش ساده تر و سریعتر، داشتن قابلیت افزودن امکانات مالتی مدیا و … ازجمله ویژگی هایی هستند که کتاب الکترونیکی رابه عنوان یک رسانه نو پا و رو به رشد از سایر رسانه هایی از این دست ممتاز می گرداند.
اکنون سایت های فراوانی می توان یافت که کتابهای الکترونیکی را بصورت رایگان ارائه می نمایند.بعنوان مثال سایتهای www.irbooks.com و www.bashgah.net از سایتهای ایرانی هستند که کتابهای الکترونیکی بسیاری را با فهرست موضوعی ارائه نموده اند بطوریکه هرکس می تواند با مراجعه به این سایتها و در میان فهرستهای موضوعی مدون کتاب مورد علاقه خود را یافته و دانلود نماید. بنابراین امروزه کتاب الکترونیک نقش ارزنده ای در دسترسی عموم جامعه به کتاب ایفاء می نماید که این مهم از جمله نقشهای جدید اینترنت در زندگی محسوب می شود.
همچنین در غرب جنبشی تحت عنوان پروژه گوتنبرگ (Gutenberg Project) شکل گرفته است که هدف آن تبدیل کتاب های عادی به کتاب های الکترونیکی است. هزاران کتاب که تا کنون در کتابخانه ها و یا کلکسیون های خصوصی موجود بودند اکنون درقالب دیجیتال در دسترس همگان قرار می گیرند.
تا سال 2005 یک ششم کتاب‌های خریداری شده در آمریکا کتاب‌های الکترونیکی بوده است. تجارتی که بالغ بر 7/8 میلیارد دلارارزش داشته است.

ادامه دارد ....

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 تير / 22 ژوئن / 18 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
1 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
هون ها، پس از فرار از دست ايرانيان - جنگ كاتالون و شكست آتيلا

آتيلا

هون ها كه در اوايل دهه 440 ميلادي توسط ارتش ايران (زمان پادشاهي يزدگر دوم) از قفقاز شمالي به بالكان رانده شده بودند، در جنگ كاتالون در نزديكي رودخانه لوآر در فرانسه (كه از بيستم تا 22 ژوئن سال 451 ميلادي طول كشيد) از واحدهاي مشترك رومي، فرانك (فرانسوي) و ژرمن (آلماني) شكست خوردند و به سرزمين مجارستان (كه به نام آنان هونگري = هنگري ناميده مي شود) قانع شدند. فرماندهي هون ها را در جنگ كاتالون، «آتيلا» برعهده داشت. شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه ساساني ايران قبلا (نزديك به يك قرن پيش از جنگ كاتالون) هون ها را كه در فرارود (آسياي ميانه) قصد ورود به ايرانزمين را كرده بودند درهم شكسته، و ازطريق جنوب روسيه به سمت اروپاي مركزي فراري داده بود.

 

فكر تاسيس خبر گزاري در ايران

رضا شاه كه از تركيه ديدار مي كرد يکم تيرماه 1313 پس از بازديد و مشاهده طرز كار خبر گزاري آناتولي در اين کشور، تصميم گرفت كه ايران داراي يك خبرگزاري مشابه آن شود و تصميم خود را به دولت ابلاغ كرد. در اجراي اين تصميم، خبر گزاري پارس 50 روز بعد (19 مرداد 1313 خورشيدي) آغاز بكار كرد و به پوشش خبرهاي داخلي (عمدتا موسسات دولتي) و گزارشهاي ساير كشورها (عمدتا به صورت ترجمه از خبرگزاري هاي خارجي و راديوهاي مربوط) پرداخت.
    روزنامه هاي بزرگ از نقل اخبار اين خبرگزاري اكراه داشتند زيرا كه نمي خواستند كه كنترل خبري شوند و اخبارشان مشابه يكديگر و متحدالمآل (بخشنامه وار) باشد. اين واکنش سالها ادامه داشت. لذا، در دهه هاي 1330 و 1340 راديو دولتي، تلويزيون غير دولتي و روزنامه هاي كم تيراژ و كم درآمد كه عايدي آنها منحصر به اعلانات دولتي بود تنها مصرف كنندگان اخبار خبرگزاري بودند. پس از تاسيس سازمان راديو تلويزيون ملي در سال 1350، اين سازمان براي خود يک خبرگزاري مستقل به وجود آورد و از آن پس مشتريان خبرگزاري پارس منحصرا روزنامه هاي بسيار كم تيراژ بودند و نزديك بود كه تعطيل شود كه هويدا نخست وزير وقت يكي از دوستان خود را به رياست آن منصوب كرد و به حمايت پرداخت و روزنامه هاي پرتيراژ هم تشويق به نقل اطلاعيه هاي رسمي (دولتي) از آن شدند. با وجود اين، سردبيران روزنامه هاي بزرگ (کيهان،اطلاعات و آيندگان) اجازه استفاده از خبرهاي خارجي و اخبار متفرق آن را نمي دادند.
در پي انقلاب سال 1357، اين آژانس دولتي به خبرگزاري جمهوري اسلامي تغيير نام داده است که به «ايرنا» ( حروف اول ترجمه انگليسي نام اين خبرگزاريIslamic Republic of Iran News Agency ) معروف شده است. از زمان بکار برده شده عنوان اختصاري «ايرنا»، اين پرسش به ميان آمده است که چرا با توجه به اين که " i " در اول دو کلمه قرار دارد حرف " a" را از کلمه (ايران) نگرفتند تا «ايرانا» به مفهوم آژانس خبري ايران نوشته و خوانده شود. در زمان رسميت يافتن تغيير نام، کمال خرازي (بعدا وزير امور خارجه) مدير عامل اين خبرگزاري بود.
    از دهه 1380 تاسيس خبرگزاري در ايران به صورت يک مسابقه (و قارچ وار) درآمده است و چون دولت به اين خبرگزاري هاي عمدتا کوچک که شمارشان از رقم ده - دوازده فراتر رفته است کمک مالي مي دهد افزايش آنها که ظاهرا از مشتريان خود وجهي هم دريافت نمي کنند ادامه دارد. بيشتر اين خبرگزاري ها، هرکدام با چند نفر اداره مي شوند و اينترنتي هستند (به صورت سايت - وبلاگ)، مطالب داخلي خود را از دفاتر روابط عمومي موسسات دريافت مي کنند و مطالب خارجي آنها ترجمه و يا نقل از منابع ديگر ( که يک خبرگزاري داخل نبايد مبلّغ و مترجم خبرگزاري ها و راديو - تلويزيونهاي خارجي باشد. تنها مي تواند از آن منابع سرنخ به دست آورد و يا اين که يکي دو پاراگراف از مطالب آنها را من باب سند نقل کند) ، لذا دامنه فعاليت خبرگزاري ها داخلي تازه تاسيس محدود است.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

01/04/58
ادامه ناآرامي‌ها در خرمشهر : انفجار مين در محل تقاطع جاده خاكي و آسفالته شهر ، قاچاق گسترده سلاح از عراق به ايران و دستگيري محمد ناصري قاچاقچي اسلحه و عزيز صابري از اعضاي سازمان انقلابي در خرمشهر .

تظاهرات امروز موافقين و مخالفين آيت الله خلخالي و مدني استاندار خوزستان در اهواز ؛ قسمتي از مصاحبه آيت الله خلخالي با هفته‌نامه فردوسي درباره اوضاع خوزستان و نحوة برخورد وي با شيخ شبير خاقاني .
تلگرام گروه‌هاي اسلامي سنندج به وزارت كشور و درخواست بركناري فوري يونسي از استانداري كردستان و اشاره به اينكه او سمبلي از استاندارهاي دورة طاغوتي است . اظهارات مفتي‌زاده عليه يونسي و متهم كردن او به دروغ‌گويي و رفتار ناروا ، برانگيختن اغتشاش و بلوا ، بي‌توجهي به مردم و عدم مقابله با غارتگران .

اطلاعيه دادستان انقلاب اسلامي گنبد درباره مسائل ارضي منطقه تركمن صحرا و چگونگي تقسيم محصول به دست آمده از زمين‌هاي متعلق به وابستگان رژيم گذشته .
انتشار قطعنامه 7 ماده‌اي همافران نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران در حضور امام خميني در قم و درخواست ادامه پاكستازي در ارتش .

سخنراني دكتر يزدي وزير امورخارجه در شيراز درباره قراردادهاي خارجي ايران و برنامه‌هاي دولت موقت براي تعيين سرنوشت آنها .
مصاحبه مطبوعاتي امير انتظام ( سفير ايران در سوئد ) در خصوص نظريات دولت موقت درباره روابط ايران و عراق ، روابط ايران و آمريكا و سياست دولت در قبال تسليحاتي و قراردادهاي تسليحاتي با آمريكا و نيز موضوع كارشناسان و مستشاران آمريكايي در ايران .

تصويب لايحه 1/3 ميليارد دلاري خريد چهار ناوشكن سفارش شاه مخلوع ايران به آمريكا در كنگره آن كشور جهت واگذاري آنها به نيروي دريايي آمريكا و بازتاب اين خبر در آسوشيتدپرس .
01/04/61
شوراي عالي دفاع جمهوري اسلامي ايران مواضع رسمي ايران را درباره تحولات جنگ و دعاوي و اقدامات عراق اعلام كرد. گزارش رئيس شوراي عالي دفاع از تصميمات اين شورا: تأكيد بر اينكه تا متجاوز تنبيه نشود جنگ ادامه دارد؛ افشاي تبليغات مزوّرانه عراق؛ اولويت جنگ با عراق نسبت به حضور در لبنان؛ عقبنشيني عراق براي دور ماندن از تلفات و كسب آمادگي جهت حمله مجدد به ايران است؛ صدام هنوز به بمباران شهرها ادامه ميدهد؛ ما نميتوانيم حالت نه جنگ و نه صلح را بپذيريم؛ ما هرگز عمده قواي خود را به لبنان اعزام نميكنيم.
اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني: امام خميني تقدم جنگ را مرزهاي ايران تعيين كردند و كشورهاي عربي دوست نيز بر تقدم جنگ با عراق نسبت به لبنان تأكيد داشتند. بدون برداشتن صدام، جبهه شرقي نبرد با اسرائيل كامل نخواهد شد.

عقب نشيني عراق از مناطق سرپلذهاب، گاوميشان، كوره موش، گيلانغرب و تنگ حاجيان.

اطلاعيه فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق مبني بر پاسخگويي به آتش توپخانه ايران. تبادل نظر صدام با فرماندهان ارتش عراق دربارة عقبنشيني به مرزهاي بينالمللي. مقاله مركز مطالعات استراتژيك و بينالملل "جرج تاون" دربارة نتايج عقبنشيني بر اوضاع سياسي ـ نظامي منطقه و راهكارهاي امريكا در قبال اين تحولات.

ديدگاههاي دفتر سياسي سپاه دربارة حمله اسرائيل به جنوب لبنان و ارتباط اين حمله با جنگ ايران و عراق؛ سياست مشترك دولتهاي عرب منطقه در حمايت از صدامحسين. عرفات: نقش امريكا در جنايات اخير اسرائيل در لبنان شرمآور است. مقاومت ميكنيم، ميجنگيم و پيروز ميشويم. هيچ كس با به زمين گذاشتن سلاح موافق نيست. محكوميت حملات اخير اسرائيل به جنوب لبنان در اجلاس سه روزة وزيران خارجه ده كشور عضو جامعه اقتصادي اروپا.

خبرگزاري آلمان شرقي: در حمله اخير اسرائيل به لبنان سي هزار تن بيخانمان شده اند. تظاهرات مردم بن و پاريس عليه اقدامات اخير اسرائيل در لبنان.

درگيري نيروهاي سپاه و حزب دمكرات كردستان در اطراف مياندوآب و سلماس. پنج تن از مسئولان حزب دمكرات در منطقه مهاباد خود را تسليم كردند.

كشف يازده خانه تيمي از گروههاي ضدانقلاب مسلح و كشته شدن 25 تن از عناصر سازمان مجاهدين خلق در درگيريهاي خياباني.

01/04/61
سفر بوش به هفت كشور اروپايي جهت بررسي موج فزاينده تروريسم
سفر آقاي هاشمي به ليبي، سوريه، چين و ژاپن

01/04/61
تصميم مجاهدين مبني بر تخليه شهر مهران و تثبيت مواضع بر ارتفاعات مشرف بر شهر
سرهنگ قذافي (پس از حمايت شديد اعراب از عراق در اجلاس الجزاير): يكي از اشتباهات بزرگ زندگيش تهيه موشك براي ايران به منظور هدف‌گيري بغداد بود.

قصد عراق مبني بر حمله در عمق تا 50 كيلومتر خاك ايران جهت تشديد تنش‌هاي داخلي ايران
تحول يك محموله اسلحه از سوي فرانسه به عراق در زمان گسترش روابط سياسي ميان ايران - فرانسه

درخواست شوراي امنيت از دبيركل جهت اعزام هيات كارشناسي به ايران جهت رسيدگي به ادعاي ايران مبني بر كاربرد سلاحهاي شيميايي توسط عراق
تلاشهاي عراق در مخالفت عراق با طرح دبيركل

لاريجاني: نخستين اقدام انگليس براي بهبهود روابط تصحيح موضعگيري قبلي و اتخاذ موضع بي‌طرفانه در جنگ است و مسيرش را بايد در رابطه با ايران از آمريكا جدا سازد.

Mobin_s2004@yahoo.com
22 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
انگليسي ها در سوراخ جهنم!

22 ژوئن سال 1756 به دستور سراج الدين «نواب بنگال» 146 شبه نظامي انگليسي را در يك اطاق كوچك حبس كردند (که برخي از آنان را از سوراخي كه در سقف ايجاد كرده بودند به داخل اطاق و بر سر ديگران افكنده بودند) و اين عمل باعث خفه شدن 123 تن از انگليسي ها شد. مورخان انگليسي در تاليفات خود از اين اطاق به عنوان «سوراخ سياه جهنم» نام برده اند.
     در پي قتل نادر شاه افشار در کودتاي دهم ژوئن 1747 در نزديکي قوچان، انگليسيها جرات يافته و براي استعمار هند متوسل به نيروي مسلح شده بودند. آنان قبلا به بهانه تجارت و تحت نام كاركنان كمپاني هند شرقي، در برخي از نقاط بندري هند استقرار يافته بودند.
    بايد دانست پس از آن که انگليسي ها بر شبه قاره هند مسلط شدند، هرگاه که با قيام مسلحانه هنديان به ويژه در قرن نوزدهم رو به رو مي شدند آنان را پس از سرکوب و دستگيري به دهانه لوله توپ مي بستند و اعدام مي کردند تا باعث ترس ديگران شود و اصطلاح به «دهانه توپ بستن» از همان زمان رايج شده است که ظالمانه ترين نوع اعدام شناخته شده است و تصويري از يک نمونه آن در زير آمده است. عکس، نشان مي دهد که چگونه انگليسي ها مخالفان هندي خود را به دهانه توپ مي بستند و سپس توپ را شليک مي کردند تا فرد مخالف هنگام خروج گلوله قطعه - قطعه شود (تصوير بالايي).
    

 

تسليم شدن فرانسه در دو «22 ژوئن»
به فاصله 125 سال از يكديگر!

در تاريخ فرانسه «22 ژوئن» ياد آور دو بار تسليم شدن اين كشور در برابر نيروي خارجي است. 22 ژوئن سال 1815، فرانسه پس از شكست در جنگ واترلو تسليم نيروهاي اتحاديه (كشورهاي متحد بر ضد ناپلئون - آلمان و انگلستان - شد. ناپلئون، خود سه روز پس از اين شكست تسليم شده بود كه به جزيره سنت هلن تبعيد شد و در همانجا در حبس خانگي انگليسي ها درگذشت.
    در همين روز (22 ژوئن) در سال 1940 پس از شكسته شدن خط دفاعي «ماژينو» و تصرف شهر پاريس توسط نيروهاي هيتلر، دولت وقت فرانسه به شكست نظامي اعتراف و تسليم نظر آلماني ها شد و تن به امضاي قراداد ترك مخاصمه و خلع سلاح ارتش خود داد. اين تكرار دو رويداد در «يك روز از سال» به فاصله 125 سال از يكديگر مصداقي ديگر از «فلسفه تاريخ» بشمار مي آيد.

ساختماني در جزيره سنت هلن که ناپلئون در آن بازداشت بود

 

ترور فيلد مارشال انگليسي

 فيلد مارشال «سر هنري ويلسون» كه در جنگهاي برمه، افريقاي جنوبي و جنگ جهاني اول در جبهه فرانسه شركت كرده و مدالهاي متعدد به دست آورده بود 22 ژوئن سال 1922 در لندن توسط جمهوري خواهان ايرلند ترور شد.
جمهوريخواهان ايرلند به وي كه اصلا ايرلندي بود و پس از جنگ جهاني اول نماينده مجلس انگلستان شده بود برچسب خيانت به زادگاه خود زده بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 22 ژوئن

  • 0:   360 پيش از ميلاد ارتش چين به كمان ضامندار (كراس باو) مجهز شد كه در آن زمان يك جنگ افزار پيشرفته محسوب مي شد.

  • 80:   به امپراتور وقت روم ـ تيتوس ـ گزارش شد كه آمفي تئاتر 55 هزارنفري شهر رم كه ويرانه آن باقي است آماده گشايش شده است.

  • 1777:   پول در گردش ايالات متحده (آمريکا) 3 ميليون دلار تعيين، و دستور ضرب سکه طلا تا اين مبلغ داده شد.

  • 1870:   قانون تاسيس دادستاني کل امريکا معروف به وزارت دادگستري که بر پليس فدرال و داستانها، داديارها و بازپرس هاي سراسري (و تا قرن 21 که وزارت امنيت داخلي تاسيس شد بر اداره مهاجرت) نظارت دارد و از دپارتمان هاي قوه مجريه و جدا از قوه قضائيه آن کشور است به تصويب کنگره آمريکا رسيد. وزارت دادگستري آمريکا در حقيقت امور تحقيق و پليسي را برعهده دارد.

  • 1948:   فاتحان غربي اعلام كردند كه تا مطمئن نشوند امنيت در اروپا برهم نخواهد خورد نيروهاي خود را از آلمان خارج نخواهند ساخت (كه نيروهاي آمريكايي هنوز هم از آلمان خارج نشده اند!).

  • 1970:   طبق اصلاحيه شماره 26 قانون اساسي آمريكا كه از 22 ژوئن سال 1970 به اجرا در آمد حداقل سن " راي دادن در انتخابات" در اين كشور به 18 سال تمام كاهش يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    18 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    در گذشت فقيه بزرگ شيعه
    شيخ مرتضي انصاري

    18 جمادي الثاني 1281 - در گذشت فقيه بزرگ شيعه شيخ مرتضي انصاري

     

    واگذاري امتيازاستفاده ازمنابع حياتي ايران به بارون ژوليوس دو رويتر توسط ناصرالدّين شاه قاجار

    18 جمادي الثاني 1289 - ناصرالدّين شاه قاجار امتيازاستفاده ازمنابع حياتي ايران را به بارون ژوليوس دو رويتر واگذاركرد. اين امتياز علاوه براستفاده ازراه آهن، استخراج كليه معادن كشور بجز طلا ونقره و جواهرات، استفاده ازهمه جنگلها، اجازه تأسيس شعب بانك پست واحداث خطوط تلگرافي درهمه نقاط كشور را شامل مي شد. واگذاري چنين امتيازاتي تاآن زمان بسيار بي سابقه بود تاحدي كه عده اي آنها را بخششي بزرگ دانستند وبرخي نيزآن را فروش مملكت تعبيركردند. اما مردم و روحانيون با اعطاي اين امتياز مخالفت كردند و سرانجام اين مخالفتها به رهبري روحانيون بيدارو آگاه موجبات لغواين امتياز را فراهم آورد. اما بارون دورويتر درمقابل لغو امتيازاستفاده ازمنابع حياتي ايران، امتياز بانك شاهنشاهي و نشراسكناس را به مدت 60سال بدست گرفت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    23
    36

    اهواز

    30
    46

    تبريز

    18
    32

    شيراز

    22
    39

    مشهد

    21
    34

    بندرعباس

    29
    39

    کرمان

    22
    38

    اصفهان

    21
    38

    يزد

    28
    42

    کرمانشاه

    19
    37

    اراک

    19
    34

    رشت

    21
    24

    دبی

    30


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1446 تومان
    936 تومان
    1830 تومان
    856 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    105000 تومان
    54000 تومان
    205000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:05
    طلوع خورشيد : 06:01
    اذان ظهر : 13:25
    غروب خورشيد : 20:49
    اذان مغرب : 21:14
    نيمه شب شرعي : 00:27

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Architectural Record
    ماه ژوئن
     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Architectural Record
     

    تاریخ انتشار: ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 208
    حجم فایل: 30 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    پنجره خانه تان را به صورت بالکن درآورید

    شرکت BloomFrame یه طرحی رو ارائه داده شما میتونید پنجرتون رو به به حالت باکن درآرید و از اون استفاده مطلوب رو بکنید . این طرح جایزه Red Dot Design Award سال 2008 رو از آن خود کرده . این بالکن قابلیت نصب روی ساختمان های قدیمی و جدید رو داره .
     

    این بالش شما را بدون استرس
    از خواب بیدار میکند

    اگه شما با صدای زنگ بلند بیدار شید به طور معمول استرس و خواب آلودگی در وجودتون حس میشه ، اما با این بالش چنین حالتی دیگه تو وجودتون حس نمیشه . این بالش متشکل شده از یه سری LED که هم میتونه هر وقت که خواستید ساعت رو به شما نشون بده و موقع بیدار کردن شما از نور استفاده میکنه . وقتی شما ساعت بیدار شدن رو برای این بالش تنظیم میکنید بالش به صورت معمول از 40 دقیقه قبل شرایط بیدار شدن رو برای شما فراهم میکنه تا شما به صورت طبیعی از خواب بیدار بشید . فقط یه مشکلی داره ، مشکلش اینه که هنوز به صورت نمونه هستش و به تولید انبوه نرسیده . امید میره که به تولید انبوه هم برسه .
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    رساله اريستياس
     


    نويسنده: حسين توفيقي
     

    معرفی کتاب:
    به طورى كه معروف است، بطليموس فيلادلفوس، (Ptolemy Philadelphus) ، پادشاه مصر در نيمه قرن سوم قبل از ميلاد، از يهوديان فلسطين خواست كتاب مقدس خود را براى كتابخانه وى از زبان عبرى به زبان يونانى ترجمه كنند. آنان نيز 72 تن از دانشمندان خود را براى اين مهم به اسكندريه مصر فرستادند. دستاورد ايشان كه تا اين زمان باقى است، به «ترجمه سبعينيه » ، (Septuagint) شهرت يافت و اين نام به تعداد مترجمان آن اشاره مى كند.
    نويسنده ناشناخته رساله حاضر كه يكى از فرهيختگان يهود است، اين داستان را دستمايه اثر خود قرار داده و احتمالا خود وى آن را ساخته است. او از زبان فردى به نام اريستياس، (Aristeas) ، كه ادعا مى شود به امر پادشاه براى دعوت مترجمان نزد كاهن اعظم شهرقدس رفته است، سخن مى گويد و مشروح داستان ماموريت را همراه با گزارشى از مناظر فلسطين و مذاكرات پادشاه با مترجمان در اين رساله مى آورد.
    هيچ منبع مستقلى صحت مطالب رساله را كه به زبان يونانى و خطاب به فرمانروايى به نام فيلوكرات، (Philocrates) تاليف شده است، نفى يا اثبات نمى كند، ولى تفصيلات اغراق آميز رساله اعتبار آن را زير سؤال برده است.
    این کتاب از یازده فصل تشکیل شده است که هر فصل آن شامل جملات قابل توجهی از سخنان حكيمان بنى اسرائيل می باشد.



    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    بررسی ابعاد ادبی
    "یه توپ ‌دارم‌ قلقلیه"

    یه توپ دارم قلقلیه
    سرخ و سفید و آبیه
    می‌زنم زمین، هوا می‌ره
    نمی‌دونی تا کجا می‌ره
    من این توپو نداشتم
    مشقامو خوب نوشتم
    بابام بهم عیدی داد
    یه توپ قلقلی داد

     

    یه توپ دارم قلقلیه :
    از آنجا که همه‌ی توپها قلقلی هستند؛ این مصرع نشان حماقت شاعر است. یا بیانگر این موضوع است که شاعر توپ‌های مثلثی و مربعی و لوزی هم داشته ولی حالا فقط می‌خواهد در مورد آن توپش که قلقلی است، صحبت کند. در هر صورت می‌توان این فرضیه را هم در نظر گرفت که شاعر می‌خواسته در لفافه و با استفاده از آرایه‌های ادبی نظیر تشبیه و استعاره، به گردی زمین که مرحوم گالیور (!) آن را به اثبات رساند، تاکید کند.


    سرخ و سفید و آبیه:
    این سه رنگ که نماد پرچم فرانسه است، نشان‌ دهنده‌ی فرانسوی بودن توپ مورد نظر است. حالا چرا فرانسه؟ خدا می‌داند!


    می‌زنم زمین هوا می‌ره/ نمی‌دونی تا کجا می‌ره:
    این مصراع گویای مکان سروده شدن شعر است. جایی بیرون از جو زمین. چون این مصراع بحث جاذبه‌ی زمین را نقض می‌کند و در ادامه به لایتناهی بودن دنیا اشاره دارد که مسلماً به من و شما هیچ ربطی ندارد.


    من این توپو نداشتم/ مشقامو خوب نوشتم:
    فقر! نداشتن توپ و آتاری و پلی استیشن و ... باعث شده که شاعر از درد نداری و بدبختی بنشیند و درس بخواند و مشق‌هایش را خوب بنویسد. برای مثال اکثر فوتبالیست‌ها که همیشه با توپ سر و کار دارند، وضعیت درسی مساعدی ندارند.


    بابام بهم عیدی داد / یه توپ قلقلی داد:
    این مصراع هیچ تفسیر خاصی ندارد! جز اینکه شاعر از آرایه‌ی مبالغه استفاده کرده است.

    رضا احسان‌پور
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    نکته‌هايی برای تزیین منزل
    به سبک مدرن

    ما به همان شیوه ای زندگی می کنیم که فکر می کنیم. بعضی از ما سبک تفکر و سلیقه مان را بر دکوراسیون منزل خود نیز اعمال می کنیم. مدرنیسم سبکی است که بیشتر به شیوه تفکر ارتباط دارد تا منزل آرایی. اما سبکی نیز به نام مدرنیسم در طراحی منزل به وجودآمده که طراحی ساده را توصیه می کند. هر وسیله دقیقاً بنا به کاربرد مخصوص خود در خانه قرار داده می شود و وسایل زائد دراین سبک جایی ندارند.


    ● دیوارها
    دیوارها را یا به همان شکل بتون باقی بگذارید یاآن را رنگ سفید بزنید. همچنین تا حدامکان باید گچ‌کاری‌ها را محو کرد. به همین منظور باید رنگ گچبری دیوار را به رنگ سفید درآوریم تا مشخص نباشند.از کاغذدیواری نباید در سبک مدرن استفاده شود، برای تنوع می توانید به یکی از دیوارها آینه نصب کنید، اما برای جدا کردن دو محیط مثلاً اتاق پذیرایی ازاتاق نشیمن، می توان با استفاده از یک دیوار شیشه ای کدر این کار را انجام داد.
    برای قرنیزها نیز بایدکاری مشابه با گچبری انجام داد، یعنی آن را به رنگ سفید دیوار درآورد.


    ● پنجره ها
    برای داخل شدن حداکثر نور به داخل خانه، پنجره ها حتی الامکان باید ساده باشند و پرده ای که به آن نصب می شود، از جنس کتان ابریشمی یا حتی از کرکره های بسیار ظریف سفیدرنگ باشد. در سبک مدرن، نور نقش مهمی ایفا می کند، به همین منظور با سفیدکردن دیوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر می رسد.


    ● کف
    کف خانه حتی الامکان باید یکپارچه و بدون درز باشد. می توانید یا فرش بزرگ پهن کنید که کف را بپوشاند یا اینکه کف را سنگ کنید و یک قالیچه ساده روی آن پهن کنید.


    ● اسباب خانه
    در سبک مدرن مبلها باید از جنس چرم و چوب باشند و نباید از مبلهای بزرگ راحتی در خانه استفاده کرد. نوع وسایل نشیمن در سبک مدرن مشابه مبلها و صندلی های دفاتر کار یا اتاقهای انتظار است.
    از میز قهوه خوری با جنس شیشه یا کروم هم می توان دراین سبک استفاده کرد. کابینتها وکتابخانه ها نیز باید باارتفاع کم در خانه قرار داده شوند.
    همچنین شومینه که قسمت مرکزی خانه راتشکیل می دهد، می تواند از جنس ام.دی.اف به رنگ سفیدیا از جنس چوب باشد. برای تزیین شومینه ساده می توان از آجر یا کاشی‌های سفید ظریف استفاده کرد.
    تعداد گیاهانی که در خانه قرار داده می شوند، نباید از یک یا دو عدد بیشتر شود. بلکه بایداز گیاهان باطراوت استفاده شود.
    در این سبک مدرن، وسایل تزئینی نیز بسیار کم در خانه به کار می روند و می توانند شامل نقاشی‌های مدرن یا مجموعه های ظریف باشند.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    چرا من نمی توانم گناه نکنم؟


     

    سوال:

    علل گرایش انسان به گناه چیست؟ چرا هرچه سعی میکنم، باز هم به سمت گناه کشیده می‌شوم؟

     

    پاسخ:

    علّت اصلي گرايش انسان به گناه اين است كه از آثار شوم و مخرّب گناه اطلاعي ندارد، برخي از مردم از غذاهاي غير بهداشتي پرهيز مي‌كنند تا بدن‌شان سالم بماند امّا وقتي با گناه روبه‌رو مي‌شوند كم‌ترين پرهيز و اجتنابي ندارند در حالي كه گناه مانند سمّي است كه جسم و روح را آلوده و بيمار مي‌كند.
    امام باقر(ع) مي‌فرمايد: هرنكتب و بدبختي كه بر سر انسان مي‌آيد از رهگذر گناه است. گناه موجب محروميّت انسان از رحمت الهي مي‌شود.
    دعاها در اثر گناه به اجابت نمي‌رسد، گناه موجب كوتاهي عمر مي‌شود چنان‌كه امام صادق(ع) مي‌فرمايد: كساني كه بر اثر گناه مي‌ميرند بيش‌ترند نسبت به كساني كه به واسطة رسيدن اجل مي‌ميرند.
    آيا مي‌دانيد كه گناه نوعي اعلام جنگ با خواسته‌هاي پروردگار و انبياء الهي است، آيا مي‌دانيد گناه يعني اجازة به دشمن سرسخت و قسم خوردة انسان به حريم انسانيت است چون خداوند متعال در قرآن شيطان را به عنوان دشمن قسم خوردة انسان معرفي نموده است.
    چه بسيار كساني كه خود را گرفتار لجن معصيت و گناه كردند و رسواي دنيا و آخرت شدند.
    بنابراين تلقين اين نكته كه من ارادة قوي براي ترك گناه ندارم از وسوسه‌هاي شيطان و نفس سركش اماره است كه به چيزي جز تباهي انسان نمي‌انديشند.
    در اين فصل از عمر خود كه بهار زندگي شماست، باغ وجودتان رادر معرض خزان گناه قرار ندهيد بلكه بكوشيد نهال فضيلت، اخلاق، شخصيت و كرامت را در گلستان وجود غرس كنيد تا پايان عمر از عطر دل‌انگيز آن بهره‌مند گرديد.
    اگر شما تصميم بر ترك گناه داشته باشيد خداوند متعال نيز به شما كمك مي‌كند و شما را از گرفتاري گناه نجات مي‌دهد چنان‌كه قرآن مي‌فرمايد: «وَالَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا؛ كساني كه در راه ما تلاش مي‌كنند ما آن‌ها را به سوي خود هدايت مي‌كنيم.»
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    روغن زيتون


    ملكه روغنهاى مايع نباتى است
     

    تاريخچه روغن زيتون
    از زمانهاى بسيار قديم انسان مى دانست كه اگر ميوه زيتون را فشار دهد روغن مايعى از آن خارج مى شود كه مزه و طعم مطبوعى دارد. كشورهايى كه درخت زيتون در آن جا به عمل مى آيد مخصوصا كشورهاى حوزه مديترانه روغن زيتون را به فراوانى در دسترس خود دارند و از آن مصرف مى كنند و به اين ماده روغنى ((ملكه روغنهاى نباتى مايع ))لقب داده اند.
    قبل از كشف دنياى جديد به وسيله كريستوف كلمب و فتح مستعمرات كه باعث شناسايى بادام زمينى و روغن آن (آراشيد) شد - كشورهاى اروپايى غربى از گردو، منداب و ميخك روغن مى گرفتند و به مصارف غذايى مى رسانيدند. از قرون وسطى تا اواخر قرن چهاردهم كشت منداب كه به فرانسه به آن كولزا مى گويند و هم چنين شلغم و ميخك بيش از سيصد هزار هكتار از زمينهاى فرانسه را زير كشت گرفته بود و صنعت روغنگيرى از اين محصولات رونق بسيار داشت . در سال 1939 كشت اين محصولات به يك دهم تقليل يافت . در زمان جنگ روغنگيرى از اين فرآورده ها دوباره شروع شد و روغن تخم گل آفتاب گردان هم به آن اضافه گرديد ولى در حال حاضر بيش از هر روغن نباتى مايع در فرانسه روغن مايع بادام زمينى (آراشيد) زياد شده است .
    اكنون در فرانسه هر سال دويست و هشتاد هزار تن روغن آراشيد (بادام زمينى ) و پانزده هزار تن روغن زيتون مصرف مى شود.


    ارزش غذايى روغن زيتون
    روغنهاى نباتى مايع برعكس روغنهاى سفت نباتى براى تغذيه بهتر و ارزش ‍ غذايى آن بيشتر است و از همه مهمتر اينكه زودتر هضم مى شود.
    روغنهاى مايع نباتى از نظر كالرى بسيار غنى هستند چنانكه صدگرم روغن زيتون هزار كالرى حرارت توليد مى كند. روغن مايع نباتى اگر صددرصد چربى داشته باشد املاح معدنى و ويتامين نخواهد داشت .
    روغنهاى مايع نباتى خام بطور خفيف لينت دهنده هستند و از طرف ديگر ترشحات كيسه صفرا را آسان مى سازند و توليد صفرا را زياد مى كنند.
    روغنهاى مايع نباتى اگر بطور خام مصرف شوند همه هضم آن را مى توانند تحمل كنند حتى اشخاصى كه نارسايى كبدى دارند.
    درخت زيتون را وقتى بكارند ميوه آن دويست تا صدوپنجاه برابر درشت تر از ميوه زيتون درختانى است كه به طور وحشى مى رويند.
    روغن زيتون املاح معدنى زيادى مانند فوسفور، گوگرد، پوتاسيوم ، منيزيوم ، كلسيم ، كلر، آهن ، مس ، منگنز، كاروتن و ويتامينهاى ((آ)) و ((ث )) دارد.
    روغن زيتون مايع خام را چه اشخاصى مى توانند مصرف كنند؟
    روغن زيتون مايع خام را همه مى توانند مصرف كنند.
    به كسانى كه نارسايى كبد دارند توصيه مى شود كه براى رفع ورم كبدشان صبح ناشتا يك قاشق سوپخورى روغن زيتون خام بخورند.


    چه روغن زيتونى مرغوب است ؟
    روغن مايع زيتون بايد از ميوه زيتون تهيه شود و با هيچ روغن مايع ديگرى مخلوط نشده باشد و كاملا زيتون خالص باشد تا بتوان اسم روغن زيتون را بر آن گذاشت .
    بهترين روغن زيتون از فشار اول آن به دست مى آيد كه به آن روغن بكر مى گويند.
    براى به دست آوردن روغن بكر زيتون ، ميوه هاى زيتون را در ماشينهاى مخصوص له مى كنند و به صورت خمير در مى آورند و با پرسهاى هيدروليك روى آن فشار وارد مى آورده اند و به اين ترتيب هفتاد درصد روغنى را كه در ميوه زيتون است خارج مى كنند. اين روغن زيتون بكر زيتون است . بعدا به تفاله هاى خمير ميوه زيتون آب جوش مى افزايند و آن را تحت فشارهاى شديد قرار مى دهند كه سى درصد بقيه مواد روغنى آن خارج مى شود. اين دو روغن فشار اول با فشار دوم مخلوط مى كنند و به نام روغن زيتون خالص در بازار مى فروشند. روغن زيتون بكر براى رفع يبوست و امراض كبدى بسيار مفيد است .
    موريس مسگه در كتاب خود به مبتلايان يبوست و امراض كبدى توصيه مى كند هر روز صبح ناشتا يك قاشق سوپخورى روغن زيتون بكر مصرف كنند تا عوارض يبوست و امراض كبدى در آنها برطرف گردد.


    مصارف خارجى زيتون
    - ميوه زيتون رسيده را مى كوبند و به صورت ضماد روى دمل و آبسه مى گذارند خيلى زود آن را مى رساند.
    - بچه هايى كه كم خون هستند يا استخوانشان نرم است روغن زيتون را به بدن آنها مى مالند و حمام آفتاب مى دهند.
    - روغن زيتون را به لثه هاى دندان مى مالند و با انگشت ماساژ مى دهند تا از پيوره جلوگيرى كند.
    - روغن زيتون را با سير كوبيده مخلوط مى سازند و از آن مرهمى درست مى كنند كه آن را در جاهاى دردناك رماتيسم ، درد اعصاب و درد مفاصل مى گذارند تا آن را درمان كند.
    - وقتى بخواهند از ريزش موى سر جلوگيرى كنند ده شب سر را با روغن زيتون چرب مى كنند، و دستمالى بر آن مى بندند. مى خوابند و صبح آن را با شامپوى زرده تخم مرغ مى شويند.
    - براى معالجه نقرس ، پنج بابونه را در چهل گرم روغن زيتون مى خيسانند و آن را در بن مارى گرم مى كنند و يا در آفتاب مى گذارند تا شيره گل بابونه در روغن زيتون وارد شود. بعد آن را با فشار صاف مى كنند و روى جاهاى دردناك بيمارى نقرس مى مالند.
    - براى معالجه يبوست هاى تشنج آور دويست تا چهارصد گرم روغن زيتون را با يك ليتر آب گرم مخلوط كرده و تنقيه مى كنند.
    مناطق زيتون كارى ايران
    در حال حاضر تعداد درختان زيتون ايران در حدود 132 ميليون درخت است كه سطحى كه زير كشت آن قرار گرفته است در حدود 2650 هكتار است حد متوسط عمل كرد يك تن و نيم در هر هكتار و جمع كل توليد زيتون 400 تن و مقدار توليد روغن زيتون ساليانه 400 تن مى باشد.
    ولى در برنامه پنجم علاوه بر اصلاح باغات زيتون در رودبار، بهشهر، گرگان ، گنبد كاوس در شمال و در استان فارس هم 10000 هكتار زمين زيتون كارى خواهد شد.
    رودبار و طارم به سه هزار هكتار باغ و يك ميليون درخت زيتون يكى از مهمترين مناطق تهيه و توليد زيتون ايران است .
     

     

     

     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive