به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, June 1, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 947)

Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

947

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 947 :: دوشنبه 13 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

مجلات روز فنی و غیر فنی را به صورت رایگان
و آنلاین بخوانید

سلام عرض شد
سایت Zinio در عوض دریافت حق اشتراک بسیاری از مجلات معروف و معتبر با عناوین مختلف را به صورت آنلاین در اختیار کاربرانش می گذارد، از دیروز کاربران iPhone و iPod Touch دو محصول پرفروش و محبوب کمپانی اپل با مروگر سافاری موجود بر روی این ابزارها می توانند به حدود 20 عنوان از این مجلات که شامل عناوینی مانند Popular Mechanics ، Pc Magazine ،Mac World و... است به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. البته کسانی که با سرویس شبکه ی AT&T در کافی شاپ های Starbucks آنلاین باشند هم می توانند شرایط مشابهی را تجربه کنند!
خوب این چه ربطی به ما در ايران دارد؟ اگر مروگر سافاری روی کامپیوتر شما هم نصب است می توانید به این مجلات به صورت رایگان و قانونی دسترسی پیدا کنید! به این صورت:

گام اول (برای کسانی که سافاری ندارند): 1- اگر کاربر ویندوز هستید به سایت apple.com بروید و مرورگر سافاری را دانلود کنید. کاربران مک هم که سافاری به صورت پیش فرض روی سیستم هایشان موجود است.

گام دوم: بعد از اینکه سافاری دانلود و نصب شد از منوی Edit گزینه ی Preferences را انتخاب کنید سپس در برگه یا تب Advanced عبارت Show Develop menu in menu bar را تیک بزنید.

گام سوم: حالا در بالای مروگر روی عبارت Develop کلیک کنید و در منویی که باز می شود از قسمت User Agent گزینه ی Safari 1.1.3 - iPhone را کلیک نمائید.

گام چهارم: از مروگر سافاری خود به آدرس zinio.com/iphone مراجعه کنید و مجلات مورد علاقه ی خود را به صورت آنلاین و صد البته به روز و کیفیتی عالی شروع به خواندن کنید.

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • فيلم «فراتر از فتنه»
  • ترجمه آنلاين متون انگليسي به فارسي
  • اثر باستانی زیبایی در اردن
  • معرفي و دانلود فيلم : به من قول بده
  • دانلود فيلم مستند : امپراطوري جاويدان
  • دانلود انيميشن : Allison & Lillia
  • تهران براي كنسرت 5 روزه كريس دي‌برگ آماده مي‌شود
  • مسنجر محبوب Yahoo! Messenger 9.0.0.1389 Beta
  • «رساله، وصیتنامه و زندگینامه امام خمینی(ره)» برای موبایل
  • Lost Planet Extreme Condition
  • عکسی زیبا از پل آسیا و اروپا
  • افغانستان قهرمان مسابقات کرکت درجرسی شد
  • حسین موسویان برای ادامه معالجات به لندن اعزام شد!
  • چقدر ممنوعه خوندیم تو اون ویندوز فلش!
  • لباسهایی شاد برای خانومای محجبه
  • چقدر دلم گناه می خواد!!!
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • جک بادبادکی برای تعویض لاستیک پنچر خودرو
  • ضد كيش‌گرایی
  • مضرات نوشابه ها‌
  • نقش موسيقي در نحله‌هاي جديد و خرده فرهنگ‌ها
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (946) اينجا کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

لينک دانلود فيلم «فراتر از فتنه»
اين فيلم توسط NGO اسلام ومسیحیت در پاسخ به فیلم "فتنه"
ساخته و اکران آن در اینترنت آغاز شده است
طرح ساده چهره هنرمندان مشهور هالیوود
ترجمه آنلاين متون انگليسي به فارسي
اتومبیل های سبز!
از قلعه های شنی متنفرم!
اثر باستانی زیبایی در اردن
تصاویر زیبای هوایی از شهر سنت پترزبورگ
بهائیت؛ آنگونه که هست
گزارش تصویری: صحنه هایی ماندگار از پرندگان
قسمت اول | قسمت دوم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

قطبي پيش از ترك ايران:
شايد در جشن قهرماني پرسپوليس شركت كنم

سرمربي تيم قهرمان ليگ برتر گفت: اگر خيلي از ايران دور نشوم احتمال دارد در جشن قهرماني تيم شركت كنم.
افشين قطبي قبل از ترك ايران در فرودگاه امام خميني در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس، اظهار داشت: دوست ندارم درباره شرايط عدم حضورم در فصل آينده حرف بزنم و فقط مي خواهم براي موفقيت پرسپوليس رو به آسمان كرده و دعا كنم.
وي در خصوص تيم آينده خود تصريح كرد: در صورت امكان به دنبال اهداف بزرگ تري در فوتبال هستم چون انگيزه بالايي در اين كار دارم و ثابت كرده‌ام كه خواستن توانستن است، البته هنوز تيم آينده من مشخص نيست.
قطبي از احتمال بازگشت زودهنگام خود به ايران خبر داد و گفت: قرار است به زودي تابلوهايي كه همسرم به بيماران سرطاني اهدا كرد به فروش برسد و جشن قهرماني پرسپوليس نيز برگزار شود. اگر خيلي از ايران دور نباشم احتمال دارد در اين جشن شركت كنم،‌ البته هنوز چيزي مشخص نيست.
وي با ابراز نارضايتي از مطالب درج شده در بخشي جرايد تصريح كرد: در تمام مدتي كه در پرسپوليس بودم سعي كردم با تمام بازيكنان و كادر فني رابطه‌اي نزديك داشته باشم. هميشه مي خواستم از مشكلات آنها باخبر شوم و سنگ صبورشان باشم؛ اما نمي‌دانم چرا بعضي ها نوشتند كه من نتوانستم به خوبي با بازيكنان رابطه برقرار كنم.
قطبي در پايان گفت: نمي‌خواهم با فكر كردن به اين موارد، ذهن خود را خراب كنم. براي پرسپوليس و كاشاني كه آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم روزي را شاهد باشم كه اين تيم قهرمان آسيا شده است.

علي لاريجاني با 237 راي موافق و بدون مخالف رئيس مجلس هشتم شد

 با راي 237 تن از نمايندگان مجلس هشتم علي لاريجاني نماينده مردم قم براي يكسال بر كرسي رياست مجلس هشتم تكيه زد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس علي لاريجاني تنها كانديداي رياست مجلس هشتم در راي‌گيري به عمل آمده در جلسه علني صبح امروز يكشنبه مجلس از مجموع 259 رأي مأخوذه حائز 237 راي موافق شده و به رياست مجلس برگزيده شد.
در راي‌گيري به عمل آمده 22 نماينده نيز راي ممتنع دادند و به اين ترتيب لاريجاني بدون راي مخالف به رياست مجلس برگزيده شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


به من قول بده
Zavet / Promise Me This‏ 


کارگردان: امير کوستوريتسا. فيلمنامه: امير کوستوريتسا، رانکو بوژيچ بر اساس داستاني از راده مارکوويچ. موسيقي: ‏استريبور کوستوريتسا. مدير فيلمبرداري:ميلوراد گلوسيچا. تدوين: سوتوليچ ميکا ژاييچ. طراح صحنه: بيليانا بلادا، ‏رادووان مارکوويچ، رايا مارکوويچ. بازيگران: ئوروس ميلوانوويچ[سانه]، ماريا پترونيويچ[يسنا]، الکساندر ‏برچک[پدربزرگ زيووين مارکوويچ]، ميکي مانويلويچ[رئيس بايو]، ليليانا بلاگوويچ[بوسا]، ايوان ‏ماکسيموويچ[بازرس]، کوسانکا ديه کيچ[مادر يسنا]، استريبور کوستوريتسا[توپوز]، ولادان ميلويويچ[رونيو]. 137 و ‏‏126 دقيقه. محصول 2007 صربستان، فرانسه. نام ديگر: ‏Promets-moi، ‏Promise Me This‏. نامزد نخل طلاي ‏جشنواره کن. ‏
سانه، پسر نوجواني که در خارج از بلگراد به همراه پدربزرگش زندگي مي کند، مامور مي شود تا سه وصيت وي را ‏قبل از مرگش برآورده کند. او بايد به بلگراد رفته و پس از فروش تنها دارايي شان-يک گاو- سه چيز تهيه کند. يک ‏شمايل مذهبي، يک يادگاري از شهر و مهم تر از همه پيدا کردن يک عروس... چون پدربزرگ بيم دارد که پس از مرگ ‏وي، سانه تنها بماند. سانه راهي شهر مي شود، اما برخورد تصادفي اش با رئيس بايو-از تبهکاران مشهور شهر که ‏روسپي خانه اي بزرگ را اداره مي کند- سبب بروز حوادثي شده و او را ناچار به کمک خواستن از پسران تنها دوست ‏متوفي پدربزرگش مي کند. دو پسر پوست کلفتي که قرار است در شغل جديد بايو-احداث دو برج ساختماني عظيم- به ‏وي کمک کنند. سانه از اين دو مي خواهد تا در نجات دادن يسناي زيبا- که سانه در اولين ديدار عاشق اش شده- از ‏چنگ بايو به وي کمک کنند. همزمان در روستا نيز جنگ ميان پدربزرگ و بازرس اداره آموزش و پرورش بر سر به ‏دست آوردن بوسا، خانم معلم خوشگل روستا ادامه دارد و هر کدام با توسل به توانايي هاي خود در صدد برنده شدن ‏هستند...‏

چرا بايد ديد؟
امير کوستوريتسا پديده سينماي شرق اروپا و يوگسلاوي سابق است. متولد 1954 سارايه وو که در 1978 از دانشگاه ‏FAMU‏ پراگ فارغ التحصيل شده و همزمان با ساختن فيلم هاي کوتاه شروع به کارگرداني کرده است. پس از ساختن ‏تعدادي فيلم تلويزيوني در 1981 به همراه دوست و فيلمنامه نويس اش عبدالله سيدران اولين فيلم بلندش دالي بل را به ياد ‏مي آوري؟ را کارگرداني کرد که شير طلايي ونيز را ربود. از آن روز تاکنون کوستا فيلم هاي زيادي نوشته، ‏کارگرداني و يا بازي کرده و گاه در ساختن موسيقي آنها نقش داشته است. نمايش هر فيلم او هميشه توام با استقبال ‏هموطنانش، منتقدان و سينما دوستان سراسر جهان بوده است. به جرات مي شود گفت که کوستا سبکي تازه و منحصر به ‏فرد در روايت قصه هاي سرزمين اش ابداع کرده، چيزي شبيه رئاليسم جادويي که در ترکيب با کمدي منطقه بالکان ‏معجوني غريب را پديد آورده و هنوز هيچ کدام از مقلدانش به گرد پاي او نرسيده اند. کوستاريتسا تا امروز دو بار نخل ‏طلاي کن[در کنار جايزه بهترين کارگرداني و جايزه فيپرشي] را به دست آورده، خرس طلايي برلين را براي روياي ‏آريزونا تصاحب کرده، سه بار نامزد سزار بوده و چندين جايزه اصلي جشنواره ونيز را دريافت کرده است. در يک ‏کلام پر افتخارترين فيلمساز اروپاي شرقي و بوسني/هرزه گوين است.‏
آخرين فيلمش به من قول بده نيز فقط يک کمدي پيکارسک که خنده بر لب هاي تماشاگر بنشاند، نيست. کوستا در اين فيلم ‏وقايع سورئاليستي پس از فروپاشي يوگسلاوي و ظهور طبقه جديد تکنوکرات ها را به سخره مي گيرد. کساني امثال ‏بايو که هنوز از تجارت سکس دست برنداشته و در صدد پيوستن به طبقه بورژوازي جديد هستند. اما به نظر مي رسد ‏که پس از دو دهه و اندي انبان ايده هاي کوستا ته کشيده و اين آخري نيز به نوعي بازيافت تم هاي چند اثر پيشين است. ‏اتفاقي که داوران کن نيز متوجه آن شده اند و در يک ژست حمايتي تنها به نامزدي نخل طلا قناعت کرده اند. با اين حال ‏فيلم همچون تمامي کمدي هاي اسلپ استيک کوستوريتسا واجد شور و هيجاني است که شما را وادار مي کند تا پايان فيلم ‏با آن همراه شويد. بازي هاي همگي خوب است و ميکي مانويلوويچ در فاصله کوتاهي پس از درخشش در نقش يک ‏پانداز در ايرينا پالم بار ديگر در نقشي ظاهراً مشابه توانايي هاي خود را به نمايش مي گذارد. البته اين بار وجوه کميک ‏نقش بيشتر و بارزتر است، از تمايل انحراف آميزش به حيوانات مانند بوقلمون گرفته تا سبيل هايي دو رنگي که خود ‏مايه خنده هستند. ‏
کوستوريتيسا اين بار نيز ستايش از زن ها و عشق را فراموش نکرده و از زبان شخصيت هايش مي گويد که در دنيا به ‏اندازه کافي عشق وجود ندارد. چيزي که شخصيت هاي کارتوني او در هر مقطع سني نيز نياز به آن و فقدانش را حتي ‏در قالب تمناهاي جنسي به شدت احساس مي کنند. پس هم صدا با آخرين فيلم کوستا و شخصيت هاي فيلمش فرياد بزنيد: ‏جنگ نکنيد، عشق بورزيد! چون زندگي يک معجزه است. ‏
ژانر: درام. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/92308979/Z3265a1245P215r251t524h.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/92309446/Z3265a1245P215r251t524h.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/92309928/Z3265a1245P215r251t524h.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/92310395/Z3265a1245P215r251t524h.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/92310832/Z3265a1245P215r251t524h.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/92311320/Z3265a1245P215r251t524h.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/92311800/Z3265a1245P215r251t524h.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/92311912/Z3265a1245P215r251t524h.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Allison & Lillia

کارتون زيباي Allison & Lillia در 7 قسمت


Genres:
adventure

Plot Summary: The story takes place on a continent where two countries are separated by Lutoni River and Central Mountains. The two countries, the Confederation of Roxche and the United Kingdom of Bezel Iltoa have been at war for over a century and now settled on a cease fire. Allison is a pilot in the Roxche air force and one day reunites with Will, her companion from the House of Future, where they were orphans. Together they find themselves embroiled in an adventure in enemy territory to find a fabled treasure that will hopefully end the war and bring peace to both countries.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_01.part1.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_01.part2.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_02.part1.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_02.part2.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_03.part1.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_03.part2.rar
http://rapidshare.com/files/110909141/AL4.part1.rar
http://rapidshare.com/files/110911737/AL4.part2.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_05.part1.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_05.part2.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_06.part1.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_06.part2.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_07.part1.rar
AniYoshi__Allison_to_Lillia_-_07.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

تهران براي كنسرت 5 روزه كريس دي‌برگ آماده مي‌شود

كريس دي‌برگ و گروه همراهش سه مكان را براي برگزاري كنسرت مشترك در تهران انتخاب كرده‌اند.
محسن رجب‌پور مدير گروه آريان و برگزاركننده كنسرت مشترك آريان و اين خواننده مطرح جهان مي‌گويد: «در سفر كريس دي‌برگ به ايران 3 مكان براي اجراي كنسرت در نظر گرفته شده است. از قبل هم استاديوم 12 هزار نفري دوچرخه سواري آزادي از مكان‌هاي مورد نظر اين اتفاق بود كه پس از حضور در تهران، روبه‌روي كاخ ملت سعدآباد و تالا‌ر بزرگ كشور نيز به اين مورد اضافه شده‌اند.»
همان‌طور هم كه در هنگام نشست مطبوعاتي اين خواننده دهه 70 ميلا‌دي عنوان شده بود، به دليل برگزاري تور كنسرت او در اروپا در هنگام تابستان، زمان برگزاري كنسرت در تهران به آبان و آذر موكول شده است. ‌
كريس دي‌برگ اكنون از تهران رفته و سفر 4 روزه او پايان يافته است. او ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 8 خرداد از تهران خداحافظي كرد. سفر او به تهران- پايتخت روياهاي كودكي‌اش - كوتاه بود اما همين مدت كوتاه سبب شد تا نظر بسياري از رسانه‌هاي جهان متوجه او و تهران شود. اين سفر آغاز يك اتفاق بزرگ‌تر است، مقدمات برپايي يك كنسرت مشترك با گروه پاپ آريان در اين سفر فراهم شده است، تا يكي از ديرينه‌ترين آرزوهاي اين آهنگساز و خواننده قديمي به حقيقت بپيوندد. ‌
محسن رجب‌پور مدير گروه آريان و هماهنگ‌كننده اين كنسرت مي‌گويد: «من با كي تامسون مدير برنامه‌هاي كريس دي‌برگ مذاكره كرده و توافق‌هاي نهايي را انجام داده‌ايم. از امروز به هماهنگي بخش‌هاي ايراني آن مشغول مي‌شوم. اميدواريم بازتاب مثبت حضور كريس دي‌برگ و بار مثبت آمدن او ادامه داشته باشد تا همان چيزي كه او بيان كرده است، يعني تغيير نگاه جهانيان نسبت به شرايط داخلي و همچنين توسعه روابط فرهنگي پشتوانه و اطمينان لا‌زم براي برگزاري اين كنسرت را فراهم كند.» ‌
‌ به نظر مي‌رسد اينك نوبت مسوولا‌ن فرهنگي ايران است تا با استقبال و سعه‌صدر سبب شوند اين حضور صورت بگيرد تا بخشي از نظر منفي نسبت به ايران عوض شود.
رجب‌پور همچنين مي‌گويد: «من اعتقاد دارم اگر بخواهم اين كنسرت را برگزار كنم، تمام اولويت‌هاي مملكت را در نظر مي‌گيرم تا آن دسته از افرادي كه عموما مخالف برگزاري كنسرت موسيقي هستند بپذيرند كه بخشي از فعاليت‌هاي كريس دي‌برگ تغيير ديدگاه كشورها ومردمان آنها نسبت به ايران است.» ‌
‌ اين كنسرت از جهات مختلف بسيار بااهميت تلقي مي‌شود، همان‌طور كه در رسانه‌هاي غربي نيز بازتاب داشته و تاكيد كرده‌اند: «اين خواننده موسيقي پاپ كه از محبوبيت خوبي در ميان جوانان ايراني برخوردار است، در صورت برگزاري كنسرت، نخستين خواننده پاپ خارجي خواهد بود كه پس از انقلا‌ب اسلا‌مي با يك گروه ايراني همصدا خواهد شد.»
كريس دي‌برگ در مدت حضورش در تهران در ميان مردم حاضر و از نزديك با آنان آشنا شد. او بارها در نشست مطبوعاتي بر غيرسياسي بودن و ترانه‌سرا بودنش تاكيد كرد. ‌
كريس دي‌برگ و محسن رجب‌پور در تمام مدت برگزاري كنفرانس مطبوعاتي بر اشتياق خود براي برگزاري كنسرت تاكيد مي‌كردند. البته در همان موقع هم اعلا‌م شد كه هنوز درخواست كتبي براي دريافت مجوز ارائه نشده است اما رجب‌پور به تاكيد شفاهي مسوولا‌ن اشاره كرد. همان‌طور كه خبرگزاري فارس در تاريخ 25 آبان 86 - حدود 200 روز- پيش اعلا‌م كرده بود: «مديركل دفتر موسيقي ارشاد از دارا بودن مجوز كنسرت كريس ‌دي‌برگ و آريان و نداشتن مشكلي براي اين اجرا خبر داد.» محمدحسين احمدي گفت: اين كنسرت مجوز لا‌زم را از ارشاد گرفته و برگزاري آن هيچ مشكلي نخواهد داشت. ‌
وي افزود: هماهنگي‌هاي اوليه توسط محسن رجب‌پور مدير گروه آريان انجام شده و ان‌شاءالله اين برنامه به خوبي برگزار خواهد شد. مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا‌مي درخصوص زمان برگزاري اين كنسرت اظهار داشت: هنوز از سوي «رجب‌پور» تاريخ دقيق و مكان اجرا اعلا‌م نشده كه با مشخص شدن اين موارد توسط ايشان، كنسرت برگزار خواهد شد.»
با توجه به اينكه مسوولا‌ن با اين خبر به‌طور شفاهي نظر مثبت خود را عنوان كرده‌اند و از آن مي توان به عنوان مجوز شفاهي ياد كرد، اما در تماس با محسن رجب‌پور وي تاكيد دارد: «هنوز زمان و مكان اجراي كنسرت به طور دقيق مشخص نشده است و ما درخواستي را ارائه نداديم، چون بررسي‌ها پايان نيافته است. البته توافقات نهايي با كي تامسون انجام گرفته است. اما از امروز به بعد بايد برنامه‌ريزي‌هاي داخلي صورت بگيرد.»
اين برنامه‌ريزي‌ها شامل بررسي زمان و مكان مي‌شود. از جمله آنكه اين سالن‌ها در محدوده زماني آبان و آذر زمان خالي دارند يا خير؟ و يا در آن محدوده ترافيك به چه صورت است؟ اصلا‌ توافق انجام مي‌گيرد يا خير؟
به هر حال نبايد فراموش كرد كه حضور تيم فني كريس دي‌برگ در تهران اتفاق مثبتي است چرا كه آنان سالن 12 هزار نفري دوچرخه‌سواري آزادي را كه تا به حال فقط براي برگزاري سخنراني مناسب بود، بررسي كردند و به نظر مي‌رسد امكان انجام كنسرت در آن را بررسي مي‌كنند. البته اين انتخاب نيازمند فراهم شدن وسايل نور و صدا است. ‌
رجب‌پور همچنين تاكيد دارد: «هر سالني كه براي اين منظور در نظر گرفته شود، حداقل به مدت 10 تا 15 روز در اختيار گروه كريس دي‌برگ قرار مي‌گيرد تا مقدمات اجري يك كنسرت 5 روزه در آن فراهم شود.» ‌
پيش‌بيني رجب‌پور اين است كه حداق 500 هزار نفر خواهان حضور در اين اجرا هستند و او و گروهش درصددند تا نياز حداقل 10 درصد اين افراد را فراهم كنند. او سالن 12 هزار نفري آزادي را مناسب‌تر مي‌داند، هرچند اين سالن با گذاشتن سن ميزبان ده هزار نفر خواهد بود. ‌
البته برنامه‌ريزي براي اين كنسرت نيازمند يك توافق ديگر نيز هست؛ قرار شده است «كي تامسون» مدير برنامه‌هاي كريس دي‌برگ يك مجموعه 50 قطعه‌اي كه اين خواننده امكان اجراي آن را دارد به همراه شعرهايش به گروه ايراني ارائه دهد تا از ميان آنها انتخاب براي اجراي كنسرت صورت بگيرد. اين انتخاب البته طبق آنچه كه رجب‌پور در نشست مطبوعاتي اشاره كرد با مشورت وزارت ارشاد صورت مي‌گيرد و اين كنسرت در 3 بخش برگزار مي‌شود.
در بخش اول هشت قطعه از گروه آريان اجرا مي‌شود و پس از آن كريس دي‌برگ هشت قطعه به‌تنهايي اجرا خواهد كرد و قسمت پاياني هم به اجراي قطعه مشترك گروه آريان و كريس دي‌برگ كه درباره صلح ساخته شده است، اختصاص دارد. البته ابراز اميدواري شده بود كه تا زمان برگزاري كنسرت شايد يك قطعه مشترك ديگر نواخته شود. ‌
حضور كريس دي‌برگ در حداقل 23 رسانه مهم جهان از واشنگتن‌پست و لس‌آنجلس‌تايمز تا بي‌بي‌سي‌ورلد انعكاس داشت. رويترز از تاكيد كريس دي‌برگ بر غيرسياسي بودن كنسرتش در تهران خبر داده بود. ‌
خبرگزاري فرانسه در گزارشي نوشت «كريس دي‌برگ در ايران؛ به دنبال اجراي كنسرت.» خبرگزاري آلمان نيز در خبري گزارش داد كه كريس دي‌برگ كنسرتي را در ايران برنامه‌ريزي مي‌كند. ‌روزنامه فيگارو نيز نوشت، «كريس دي‌برگ اظهار اميدواري كرد در تهران بخواند.»
تعدادي ديگر از رسانه‌ها هم برحضور اين خواننده ايرلندي در تهران و بازديدش تاكيد كرده‌اند،

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مسنجر محبوب
Yahoo! Messenger 9.0.0.1389 Beta

نسخه آزمایشی از پیغام رسان یاهو هم عرضه شد ولی خوب خبر جالب اینکه امکانات اضافه شده در این نسخه به درد ما ایرانیها نمیخوره مگر شکلکهایی که تو این نسخه اضافه شده!

امکانات مهم اضافه شده تو این نسخه از یاهو مسنجر یکی امکان به اشتراک گذاری عکسهای موجود در اکانت Flickr شما و دیگری امکان به اشتراک گذاری ویدیو در داخل پنجره چت از سایتهای محبوب به اشتراک گذاری ویدیو . نکته جالبش اینجاست که این ویدیوها رو با استفاده از پلیر خود یاهو مسنجر در داخل همون پنجره پخش می کنه و احتیاج به باز کردن صفحه جداگانه نیست! بگذریم از تغییراتی ظاهری ( البته شاید شما رو که از استفاده از ظاهر تکراری نسخه قبلی خسته شده اید به دانلود این نسخه ترغیب کنه) که شامل 7-8 تا پوسته برای برنامه و 7-8 تا شکلک جدید میشه!

قابليتهاي كليدي نرم افزار Yahoo! Messenger 9.0.0.1389 Beta:
- اشتراک گداری ویدیو در داخل پنجره چت از سایتهای محبوب به اشتراک گذاری ویدیو
- نحوه جدید قرار گرفتن Statue ها و امکان استفاده از شکلک ها در قسمت Status
- اسكن خودكار فايلهاي انتقالي با آنتي ويروس قدرتمند نورتون
-  نمایش عکس‌های فلیکر را به صورت یک اسلاید شو
- فوروارد تماس به ارئه‌دهندگان خدمات VoIP
- ارسال SMS ‌به تلفن‌های موبایل دوستان
- ارسال و انتقال فايل تا 2 گيگا بايت
- ارتقای گرافیک لیست دوستان
- داشتن پوسته‌های جدید
- خندانک‌های جدید
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 13 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

«رساله، وصیتنامه و زندگینامه امام خمینی(ره)»
برای موبایل

با توجه به نزدیک شدن به سالروز وفات امام خمینی (ره) ، اینبار کتاب الکترونیکی دیگری برای تلفنهای همراه برایتان تدارک دیده ایم .
این کتاب شامل رساله کامل امام خمینی ، به همراه وصیتنامه امام و همچنین زندگی نامه امام خمینی می باشد .

قابلیتهای نرم افزار :
- قابلیت اجرا در اکثر تلفنهای همراه ( استفاده از پلتفرم جاوا)
- قابلیت جستجو
- کاملا فارسی
- بدون نیاز به پشتیبانی تلفن همراه از زبان فاسری و عملکرد مستقل نرم افزار برای زبان فارسی
- دارای محیطی زیبا و کاربر پسند
- قابلیت تغییر پوسته
- نمایش آخرین آیتم های مراجعه شده جهت دسترسی سریعتر در مراجعات بعدی
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Lost Planet Extreme Condition

زمین اکنون به سیاره ای سرخ تبدیل شده است و به همین علت انسان ها به آن سیاره نقل مکان کرده اند.
ولی با مشکلی اساسی روبرو شده اند. اولین صحنه گروهی سرباز هستند که شباهت زیادی به سربازان کلون شده دارند. این گروه ناگهان با موجوداتی با نام آکرید روبرو می شوند که عنکبوتهایی عظیم الجثه هستند.
یک جنگ درست و حسابی شروع می شود. سربازی به نام واینه با استفاده از نوعی روبات به نام آکرید را از بین می برد. پس از آن واینه راهی کمک به پدرش شده و با موجودی به چشم سبز برخورد می کند که در نهایت باعث مرگ پدرش می شود.
در این نبرد واینه حافظه خود را از دست داده و تنها صحنه مرگ پدرش را به خاطر میاورد. او برای گرفتن انتقام از چشم سبز به گروه یوری می پیوندد که تشکیل شده است از لوکا و یوری و ریک .
روند بازی : کل بازی شامل صحنه های درگیری و بزن بکش است در واقع شما برای زنده ماندن نیاز به درگیری و کشتن موجودان دارید.
هنگامی که آکرید ها میمیرند، انرژی آنان بیرون میریزد و شما با جمع اوری آنها میتوانید برای مدت کوتاهی به حیات خود ادامه دهید.

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمودند:

وَاللّهِ يَابْنَ الْخَطّابِ لَوْلا أنّى أكْرَهُ أنْ يُصيبَ الْبَلاءُ مَنْ لا ذَنْبَ لَهُ، لَعَلِمْتَ أنّى سَأُقْسِمُ عَلَى اللّهِ ثُمَّ أجِدُهُ سَريعَ الاْجابَةِ.

حضرت به عمر بن خطّاب فرمود: سوگند به خداوند، اگر نمى ترسيدم كه عذاب الهى بر بى گناهى، نازل گردد; متوجّه مى شدى كه خدا را قسم مى دادم و نفرين مى كردم. و مى ديدى چگونه دعايم سريع مستجاب مى گرديد.

اصول كافى: ج 1، ص 460، بيت الأحزان: ص 104، بحارالأنوار: ج 28، ص 250، ح 30.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

پسری داشت تکلیف مدرسه اش رامی نوشت مادرش نزد او نشسته بود. پسرداشت کلمه ی عزب(مجرد)رامی نوشت
مادربه اوگفت: تومعنی عزب رامی دانی؟
پسرگفت بله یعنی خوشبخت.
مادرش گفت:چه کسی این معنی رابه تو گفته است.
پسرجواب داد:پدرم.


درروستایی شخصی قاطری داشت که با لگد زنش را کشته بود. موقعی که اطرافیان برای تسلیت به خانه اومی آمدند،مردها یواشکی می گفتند:اگرقاطرت رابفروشی به قیمت خوب آن را ازتومی خریم.


عروس و داماد برای ماه عسل به هتلی رفته بودند،داماد که بیرون ازهتل بود موقع بازگشت به اتاق عوضی رفته ودرزد،کسی درراباز نکرد.گفت:کبوترقشنگم دررابازکن بازهم خبری نشد. بازگفت:طاووس زیبای من،کبک خرامان من... درین موقع پیرمردی دررابازکرد و گفت: آقای عزیزدراین طبقه باغ وحش نداریم.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

نجات از چنگ مأموران رضا خان پهلوی

مرحوم آیت ا… حاج شیخ مرتضی حائری می نویسد:
« آقای شیخ عبدا... مهرجردی از وعاظ مشهور خراسان است و من متجاوز از چهل سال است که ایشان را خوب می شناسم؛ انسان فاضل و با محبتی است. او گفت: در زمان رضا شاه پهلوی در اواخر سلطنت او که خیلی بر اهل علم سخت گرفته بود، خصوصا نسبت به مشهد مقدس و تقریبا معافیت طلبگی نیز منسوخ شده بود، حتی خود نگارنده پس از فوت مرحوم والد، مشمول بودم و بیم احضار به نظام وظیفه بود، روی این جهت آقای حاج شیخ سابق الذکر به مرحوم آقای شیخ شیخ حسن علی اصفهانی مراجعه می کند که ایشان حاج شیخ معظم را راهنمایی معنوی نمایند. چون مرحوم حاج شیخ حسن علی اصفهانی مشهور به دستگیری معنوی بود. خلاصه، ایشان به آقای اصفهانی معظم له مراجعه می نمایند.
حاج شیخ حسن علی اصفهانی پس از اعمال قدرت خاص، می گویند: حل کار شما از لحاظ اینکه به نظام وظیفه نروی و معاف شوی، منوط به این است که به قم و مسجد جمکران بروی و به حضرت صاحب الامر(عج) متوسل شوی.
آقای شیخ عبدا... مهرجردی به قم می آیند و به مسجد جمکران می روند و متوسل می شوند. در نتیجه، خواب می بینند که در مسجد یا حیاط آن هستند و علی الظاهر خادمه ای به ایشان می گوید که حضرت حجت(ع) در همین مجاور مسجد تشریف دارند و حاج شیخ مزبور را خدمت امام(ع) راهنمایی می نماید. می گفت: در آن حال سیگار هم نکشیدم که خدمتشان رسیدم و عرض ادب و سلام کردم و در ضمن، اطراف مسئلۀ شرب تتن که اصولیین و اخباریین در حرمت و حلیت آن اختلاف دارند، خدمتش صحبت کردم. البته مقصود من اظهار فضل بود که مثلا آقا بداند که من اهل فضل و تحصیل هستم. مثل این که آقا خیلی این اصل مثبت را تحویل نگرفت. یادم نیست خود آقا، یا من، صحبت معافیت از نظام را پیش کشیدیم که فرمود: ما آن را تقریبا درست کردیم. از خواب بیدار شدم. از سابق یک معافیت یک ساله به عنوان مرض یا عذر دیگر که یادم نیست، داشتم. هر موقع که نیاز به نشان دادن می افتاد، همان برگ موقت که مدتها وقت آن تمام شده بود را نشان می دادم و رفع گرفتاری می شد. تا چند سال اینطور بود تا آن که مشمول بخشودگی گردید. چون رسم این بود که مثلا بعد از ده سال، متولدین ده سال قبل را که به عللی موقت از قبیل مرض یا کفالت به نظام نیامده بودند، معاف می کردند و این اعجاز است. برای آنکه اولا برگ دولتی که بی تاریخ نیست و با یک نظر معلوم می شود که وقت آن گذشته است و اگر بر فرض محال هم بی تاریخ باشد، مأمور می گوید که این برگ اعتبار ندارد. گذشته از آن، پرونده در ادارۀ مربوطه بود و باید هر سال اسم ایشان بیرون بیاید و ایشان را احضار نمایند. این قصه را ایشان چند سال قبل برای من نقل کرد. پس از آن گفتم : وجود امام زمان(ع) نزد من مانند روز روشن است.

کرامات حضرت مهدی(ع)

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

عکسی زیبا از پل آسیا و اروپا

عکاس: دوست خوبم اوغور بکتاش. سایت عکاس: ugurbektas.com
برای دیدن عکس با جزئیات بیشتر روی آن کلیک کنید

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الفرقان آيات: 77 محل نزول: مکه

 
وَلَا يَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْنَاكَ بِالْحَقِّ وَأَحْسَنَ تَفْسِيرًا 33 الَّذِينَ يُحْشَرُونَ عَلَى وُجُوهِهِمْ إِلَى جَهَنَّمَ أُوْلَئِكَ شَرٌّ مَّكَانًا وَأَضَلُّ سَبِيلًا 34 وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَجَعَلْنَا مَعَهُ أَخَاهُ هَارُونَ وَزِيرًا 35 فَقُلْنَا اذْهَبَا إِلَى الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا فَدَمَّرْنَاهُمْ تَدْمِيرًا 36 وَقَوْمَ نُوحٍ لَّمَّا كَذَّبُوا الرُّسُلَ أَغْرَقْنَاهُمْ وَجَعَلْنَاهُمْ لِلنَّاسِ آيَةً وَأَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ عَذَابًا أَلِيمًا 37 وَعَادًا وَثَمُودَ وَأَصْحَابَ الرَّسِّ وَقُرُونًا بَيْنَ ذَلِكَ كَثِيرًا 38 وَكُلًّا ضَرَبْنَا لَهُ الْأَمْثَالَ وَكُلًّا تَبَّرْنَا تَتْبِيرًا 39 وَلَقَدْ أَتَوْا عَلَى الْقَرْيَةِ الَّتِي أُمْطِرَتْ مَطَرَ السَّوْءِ أَفَلَمْ يَكُونُوا يَرَوْنَهَا بَلْ كَانُوا لَا يَرْجُونَ نُشُورًا 40 وَإِذَا رَأَوْكَ إِن يَتَّخِذُونَكَ إِلَّا هُزُوًا أَهَذَا الَّذِي بَعَثَ اللَّهُ رَسُولًا 41 إِن كَادَ لَيُضِلُّنَا عَنْ آلِهَتِنَا لَوْلَا أَن صَبَرْنَا عَلَيْهَا وَسَوْفَ يَعْلَمُونَ حِينَ يَرَوْنَ الْعَذَابَ مَنْ أَضَلُّ سَبِيلًا 42 أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا 43

 

ترجمه فارسي مکارم
آنان هيچ مثلى براى تو نمى‏آورند مگر اينكه ما حق را براى تو مى‏آوريم، و تفسيرى بهتر (و پاسخى دندان شكن كه در برابر آن ناتوان شوند)! «33» (تو گمراه نيستى،) آنان كه بر صورتهايشان بسوى جهنم محشور مى‏شوند، بدترين محل را دارند و گمراه‏ترين افرادند! «34» و ما به موسى كتاب (آسمانى) داديم; و برادرش هارون را ياور او قرار داديم; «35» و گفتيم: «به سوى اين قوم كه آيات ما را تكذيب كردند برويد!» (اما آن مردم به مخالفت برخاستند) و ما به شدت آنان را درهم كوبيديم! «36» و قوم نوح را هنگامى كه رسولان (ما) را تكذيب كردند غرق نموديم، و آنان را درس عبرتى براى مردم قرار داديم; و براى ستمگران عذاب دردناكى فراهم ساخته‏ايم! «37» (همچنين) قوم عاد و ثمود و اصحاب الرس ( گروهى كه درختان صنوبر را مى‏پرستيدند) و اقوام بسيار ديگرى را كه در اين ميان بودند، هلاك كرديم! «38» و براى هر يك از آنها مثلها زديم; و (چون سودى نداد،) همگى را نابود كرديم! «39» آنها ( مشركان مكه) از كنار شهرى كه باران شر ( بارانى از سنگهاى آسمانى) بر آن باريده بود ( ديار قوم لوط) گذشتند; آيا آن را نمى‏ديدند؟! (آرى، مى‏ديدند) ولى به رستاخيز ايمان نداشتند! «40» و هنگامى كه تو را مى‏بينند، تنها به باد استهزايت مى‏گيرند (و مى‏گويند:) آيا اين همان كسى است كه خدا او را بعنوان پيامبر برانگيخته است؟! «41» اگر ما بر پرستش خدايانمان استقامت نمى‏كرديم، بيم آن مى‏رفت كه ما را گمراه سازد! اما هنگامى كه عذاب الهى را ببينند، بزودى مى‏فهمند چه كسى گمراهتر بوده است! «42» آيا ديدى كسى را كه هواى نفسش را معبود خود برگزيده است؟! آيا تو مى‏توانى‏او را هدايت كنى (يا به دفاع از او برخيزى)؟! «43»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamed.1360@yahoo.com

شوخی شوخی قطبی رفت

آقا از سر ما زیاد بود! حق ما همان حمید استیلی نسبتا نانجیب است و کمک‌هایش.
این معطل کردن‌های قطبی در دادن پاسخ نهایی به کاشانی، معلوم بود نتیجه‌اش چیست.
پرسپولیس بعد از این همه سال سختی کشیدن، با تمامی بامبول بازی‌های شیث و رفقا، توانست ثابت کند که می‌توان یکدست هم بود.
حالم گرفت. یک مربی متفاوت بالای سر تیم بود، اما روش‌های ضد اجتماعی جماعت کار را به اینجا رساند.
حیف

 

 

ravash2007@yahoo.com

دوستان سلام
امروز عضو سايت شما شدم البته مجله الكترونيكي شما را از بعد از عيد نوروز از طريق سايت جرقه مطالعه ولذت ميبردملينكي را كه برايتان گذاشتم نمونه اي از موفقيت جوانان برومند ايران عزيزمان در سوئداست كه نديدم در هيچ كجا نامي از ايشان برده شود واز انان تقديربعمل ايد كه اين جوانان و امثال انها در سراسر جهان كم نيستند ولي متآسفانه هيچگاه نامي از انها و يا ابداعات ويا اختراعاتي كه انجام ميدهند گفته نميشود در اخر هم شركتهاي بزرگ با خريد امتياز انها يا سهام شركتشان ان را بنام خود به بازار عرضه ميكنند اين مطلب را هم چون يكي از اين بچه ها خواهر زاده ام (سيامك اعياني ميباشد مطلع شدم وگرنه شايد من هم نميدانستم اين امر باعث شد به شما پيشنهاد بدم جائي براي اين جوانان در مجله خود ايجاد نماييد تا هم ابداعات و اكتشافات وياموفقييتهايي را كه بدست اورده اند به گوش همه ايرانيان برسانند شايد در داخل ايران هم كسي به فكر انان افتاد

لينک
 

 

akbarzeyton@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

 من بیشر از 30سال است که بامطبوعات مانوسم. نشریه های خوب ووزین زیاد دیدم ومطالعه کردم اما حالا فکرمیکنم مبین خیلی خوب و خواندنی است و در برخی از شماره ها که دیگه محشره... مثل شماره 942 امیدوارم که خسته نباشید و پیوسته برقرار باشید.
اگه ممکنه یه نگاه ورویکردی جامع نیز به وضع وامور ما معلولین داشته باشید که ما درهمه اموردر مضیقه و سختی بسرمی بریم. شناخت جامعه ومردم ازما که وضعیت شهرسازی کلا رو بسامان نیست ما ویلچرنشینها به خیلی از جاها و مکانها مثل داخل مغازه ها فروشگاه ها مساجد پیاده روها گذرازروی پل ها رفتن به سینما و سوارشدن به تاکسی و...مشکل داریم مامعلولین امکان ازدواج نداریم مانمی دانیم بانیازهای جنسی وفشارهای روحی_روانی ان باید چکنیم؟ خانم ها ما را دوست نمیدارند چرا که ما بنظر انها زیبا نیستیم... انها فکر می کنند ازدواج با معلول یعنی پرستاری کردن ازمعلول... انها معلولین و خودکفایی های او را درک نمی کنند. معلولین در ایران همانند سایر ادمها زندگی نمی کند از زندگی کردن لذت نمی برند چراکه اکثر جاها با دیوار یا درب بسته روبرویند. شناخت مناسب ازمعلول ونيازهایش وجودندارد....معلول تنهاست خیلی تنها...! معلول از بودن ازاین تنها بودن دررنج است ازاینکه او را باور ندارند افسرده وغمگین است. معلولین نمیداند بالاخره اینده آنها چه خواهد شد این دوران عذاب اور چطور بسر خواهد شد؟
خسته نباشید همواره موفق باشید.

 

 

jan_z2006@yahoo.com

افغانستان قهرمان مسابقات کرکت درجرسی شد

امروز شنبه 11جوزا مصادف با 31 می افغانستان توانست با شکست دادن تیم کرکت میزبان جرسی قهرمان مسابقات شود
مسابقات بین المللی کریکت درجزیره جرسی بریتانیا با اشتراک تیم های کریکت 12کشوراشتراک داشت که در گروپ A آمریکا، نيپال ،موزمبيق ، ناروې ، ويناټو و جرمني مسابقه دادند ودر گروپ B افغانستان ،جاپان ، سينگاپور، بوسټوانا ، بهامس وجزیره جرسي انگلستان را به مصاف هم کشانید. که افغانستان توانست که با شکست دادن تیم های کرکت جاپان، بهاماس، بوسټوانا، نیپال و جزیره جرسی مقام اول را کسب کند. در بازی امروز تیم جرسی فبل از اووت شدن همه بازیکنان در 40 اوور توانست 80 دوش به راه اندازد که تیم افغانستان 81 دوش را در 37 اوور به راه اندخت که 8 بازی کن تینم افغانستان اووت شده بود.هستی گل عابد در این مسابقه خوب درخشید که سه بازی کن جرسی را اووت کرد و 29 دوش به را انداخت و تا اتمام دربازی حضور داشت.و حمید حسن چهار بازیکن جرسی را اووت کرد.کپتان سابق کرکت انګلستان جفري بایکاټ بهترین بازی کن هستي ګل عابد را اعلان کردو گفت: که این باور نکردنی است که افغانها با این شرایط که در کشورشان دارند قهرمانی برنده شدند. بعد از برنده شدن مسابقات بازی کنان افغان اتن ملی شروع کردند که تماشاچیان همه به تعجب شدند. این درحالیست که سال گذشته هم تیم افغانستان در کویت مقام قهرمانی را کسب کرده بود.
امید که گروه به نشر برسانید

 

 

vl_mahdavi@yahoo.com

حسین موسویان برای ادامه معالجات
به لندن اعزام شد!

موسویان مسئول سابق پرونده هسته ای و معاون دبیر شورای امنیت ملی و ...

موسویان برای درمان عارضه قلبی به لندن اعزام شد!
این اولین گام برای فرار خائنی است که مدتها در سایه بزرگان در حساس ترین موقعیت امنیتی کشور به مردم و آرمان های جمهوری اسلامی خیانت کرد.
فراری دادن خائنی مثل موسویان اقدامی کورکورانه برای از بین برد همه ردپاها و محو کردن خط و ربط ها است که دستگاههای امنیتی باید به شدت نسبت به آن حساس باشند.
چنین خائنی باید در میان مردم بماند و انگشت نما شود و حامیان او نیز یکی پس از دیگری باید به دادگاه وجدان ملت فراخوانده شوند چرا که هنوز حامیان قبلی او ابراز تبری نکرده و معلوم نیست چه خواب هایی برای این ملت پابرهنه مظلوم دیده اند و چه کار نکرده ای را باید به اتمام برسانند.

 

 

emrah_gozali@yahoo.com

آهنگ ترکي

selam
khaste nabashi
tebge golam:
http://www.box.net/shared/023p4h0kkg

khatere khanadeye jumhuriye azerbaycan.
esme ahangam golam ast.
va dar akharam ye kalameye turki migam ke beyne bishtare keshvara estefade mishe ama gafel az inke in kalame turkiye.
motasefane har karish kardam natunestam be farsi benevisam chon man aslan neveshtanam dar farsi aslan khub nist in kalamaro baraton be surate file jpge miferestam khodetun zahmatesho bekeshid mamnun
aydin gunesh



براي مشاهده تصوير در ابعاد بزرگتر روي آن کليک کنيد

 

.

alirezamajidi@gmail.com

چقدر ممنوعه خوندیم تو اون ویندوز فلش!

کمتر کسی است که تجربه خواندن پنهانی کتاب و رمان‌های غیردرسی را در دوران دبیرستان، در حالی تظاهر به درس خواندن نداشته باشد! مگر نه ؟!
تکنیک قرار دادن رمان‌ها در لابلای کتاب درسی یا کمک‌درسی، تکنیکی به ظاهر هوشمندانه‌ای بود که خیلی از ماها انجام داده بودیم و چه لحظه بد و توأم با شرمساری‌ای بود وقتی به ما گفته می‌شد: «می‌تونی اون کتاب را در بیاری و راحت بخونیش»!
اما در دنیای اینترنت و مدرن امروزی هم ظاهرا کسانی هستند که در پی تکرار چنین تجربیات فرهنگی‌ای در قالبی نو هستند.
سایت «سر کار مطالعه کنید» یا read at work دقیقا چنین کارکردی دارد. این سایت که با فلش طراحی شده است، به کارمندان خسته اجازه می‌دهد، در حالی که تظاهر به طراحی اسلاید پرزنتیشن می‌کنند، مشغول مطالعات عمیق فرهنگی شوند.

 fake-windows-xp.gif

این سایت محیط ویندوز را شبیه‌سازی کرده، کارمند علاقمند مطالعه وارد این شبه ویندوز می‌شود و می‌تواند در قالب فایل‌های پاورپوینت، کلاسیک‌هایی از تی اس الیوت، امیلی دکینسون، اسکات فیتزجرالد، مارک تواین، لئو تولستوی، اسکار وایلد، ویرجینیا ولف و .. را مطالعه کند.
در راستای اینکه سرانه مطالعه در ایران بسیار پایین است و در راستای اینکه ایرانی‌‌ها به شدت مشتاق چیزهایی می‌شوند که از آنها نهی می‌شوند، پیشنهاد می‌کنم، نسخه ایرانی این سایت هم درست شود.

سایت read at work

 

 

sorkhpoosh@yahoo.com

رفتنی برای ماندن

((برای هیچ کاری در دنیا نه وجود ندارد)) این معروفترین جمله معروفترین امپراطور تاریخ، ناپلئون بناپارت است (کسی که صرفأ با نام امپراطور، نه پادشاه شناخته میشد) ولی همین جاه طلبی زیاد باعث شد که سربازان فرانسوی مانند سربازان آلمانی در قرن بعد گرفتارسرمای روسیه شوند و امپراطور بناپارت یک امپرطورشکست خورده لقب گرفت.
اما افشین قطبیی که این روزها امپراطور فاتح فوتبال ماست و شبیه به بناپارت یک جاه طلب، با نگاه به تاریخ، آزموده را نیازمود، برای اینکه گرفتارحقارت نشود دراوج محبوبیت وخواسته شدن کنار رفت.
قطبی به تاریخ نگاه کرد، که این کشور اسطوره شکن نخبه کش ،چگونه با سلطان فوتبال خود رفتار کرد وکسیکه دهها مقام قهرمانی در ایران و حتی آسیا برای تیم سرخ محبوب و تیم ملی به ارمغان آورده بود، آخر سر گرفتار شعار حیا کن و رها کن شد و باعث لبخند رضایت شبه روشنفکرانی یک اسطوره دیگر را به مرز نبودی کشانند ، پروین دیگر سلطان سابق نبود ولی خود را سرپا و آبرومند نگاه داشت که زاده و بزرگ شده همین آب و خاک و توده پایینی مردم، ولی قطبی همین شانس را هم برای خود قائل نبود که شاید ایرانی تبار بود ولی تربیت و شخصیتش درجایی غیرازایران شکل گرفته و به وجود آمده بود.
قطبی به تاریخ نگاه کرد و به ستون های باقی مانده از عمارت باشکوه پرسپولیس و به نیک دریافت که عامل تخریب تخت جمشید اختلافات داخلی بود و نه دشمن خارجی ، از میان همشهری های شیرازیش حافظ و سعدی ، راه سعدی و عقل راه انتخاب کرد و گرفتار احساسات و حرف دل نشد که سرنوشتی جز شکستن در انتظارش نبود، برای محبوب باقی ماندن باید چمدان ها رو میبست
قطبی به تاریخ نگاه کرد و گذری به شاهنامه انداخت و دید اسطوره بزرگ این مرز و بوم هم فقط در مواقع حساس به یاری ایران زمین میامد و تاج و تخت را خالی برای مدعیان و همواره در گوشه عزلت سیستان خود به گذارن زندگی مشغول و هیچ کس نتوانست پهلوان بزرگ را به حقارت بکشد و آخر سر به مرگی خود خواسته عازم دیار باقی
تصمیم به رفتن افشین قطبی بهترین تصمیم او در طول اقامتش در ایران بود قطبی محبوب و قهرمان از ایران رفت، تا شاید زمانی دیگرهرچند دور و در زمانی که واقعأ نیازمند حضور یک قهرمانیم به یاری ما آیید.

- عکس نقاشی متعلق به یوررم همسر افشین قطبی ( سایت فردا _عکاس نیک پور)
www.sorkhpoosh.com

 
 

zahrahb@gmail.com

لباسهایی شاد برای خانومای محجبه
هشدار: این یک مطلب دخترونه/زنونه هست!!!

نمیدونین چقدر وقتی این ایمیله رو دیدم خوشحال شدم. من عاشق ایمیل هایی هستم که توشون عکسهای فشن هست! منظورم فشن لباس و کفش و کیف و کلا هر نوع ابزاری مربوط به خانومها :دی حالا داخلی یا خارجی فرقی نمیکنه. من از تنوعشون خیلی خوشم میاد. باقی خانوما رو نمیدونم.
حالا هرچقدر که میخواین فکر کنین من خاله زنکم فکر کنین. خوب خوشم میاد دیگه چیکار کنم؟
خوبیه این یکی ایمیله این بود که توش پر بود از عکسهای خانمای محجبه ای که لباسهای شاد و خوشگل پوشیده بودند. یعنی من عاشق لباساشون شدمها فکر میکنم هر خانمی که اینها رو ببینه خوشش میاد. نوع و ترکیب رنگ لباسها واقعا فوق العاده است اونم توی این شرایطی که برای خانمای محجبه کلا قدرت انتخاب محدوده. برای همین من متنش رو به اشتراک میذارم و دلم میخواد نظر خانومای دیگه رو هم بدونم. حالا آقایونم خواستن نظر بدن ولی خواهشا نگن خاله زنکید و چیپ هستین و این حرفا
پ.ن: راستش نمیدونم منبع اصلی این مطلب چیه؟ الان یه سرچکی زدم دیدم N جا بدون ذکر منبع اینو نوشتن! با این نفاسیر من ناچارم صرفا نتایج گوگل رو به عنوان منبع معرفی کنم. الان وقتش نیست بگردم ببینم کی تاریخ مطلبش زودتر از همه بوده؟

* شـاید بـرای شـما اتفاق افتاده باشد که دوستتان را دیده باشید که پیراهنی صورتی به تن کرده و توسط  اطرافیان مورد تحسـین، تـمجـید و تـوجه فـراوان قـرار گرفته باشد. شما نیز به تبـع او تصـمیـم گرفتـیـد کـه پیراهنی به همان رنگ تهیـه کـرده و بـر تن کنید. اما بعد از اینکار مورد تمسخر و ریشخـنـد دیـگــران قــرارگرفته و همان نگاههای پیشین نیز از شما برگردانـده شـد و در نتیجه آنها را از تن درآورده و لباسهای مشکی، آبی و خاکستری قبلی خود را پوشیدید. اگر می خواهید بدانید که چرا آن پیراهن صورتی مناسب شمـا نبود و چرا این به آن معنا نـیست که دیـگر نـباید لـباسهای رنـگی بپوشید، به ادامـه مقاله توجه کنید. رنـگ پوست شـما چه تیره باشد،چه روشن وچه درمیان این دو،میتوانید رنگی مناسب برای لباس خود انتخاب نمایید.

پوستهای تیره:
افراد تیره پوست معمولا دارای چشمان و موهای مشکی یا قهوهای تیره می باشند که در این صورت باید لباسی را انتخاب کرد که با رنگـهای تـیره مـغایرت داشـتـه بـاشـد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر می گردد.
رنگهای مناسب برای این گروه:
صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی روشن
 رنگهای نا مناسب این گروه:
مشکی، قهوه ای تیره، فیروزه ای، سبز یشمی، قرمز تیره
اگر جزء این دسته افراد هستید از پوشیدن لباس با رنگهای گرم و تیره خودداری کنید. از آنجایی که رنگ مشکی و آبی تیره مــعـمولا" به عنوان لبـاس رسمی کار در نظر گرفـتـه شده و نمیتوان بطور کامل آن را کنار گذاشت، لذا سعی کنید بکارگیری آنها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آنها استفاده نمایید.

پوستهای معمولی (نه تیره نه روشن):
افرادی که دارای چنین رنگ پوستی هستند میتوانند تقریبا" از هر رنگ لباس استفاده کنند. از آنجاییکه هر دو رنگ روشن و تیره  میتواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هردو رنگ می توان استفاده نمود و لی بهتراست پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد.
رنگهای مناسب این گروه:
بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی، صورتی
رنگهای نامناسب این گروه:
مغز پسته ای، بنفش، قهوه ای تیره، قرمز
 تنها رنگهایی که در این گروه اصلا" نباید بکاربرد، رنگهای نزدیک به رنگ پوست است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است، از پوشیدن لباسهای زیتونی یا قهوه ای خودداری کنید.

پوستهای روشن:
این گونه افراد معمولا" موهایی بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آنها سبز، آبی، طوسی یا قهوه ای روشن است. رنگی مناسب این گروه است که با رنگ پوست تضاد داشته باشد.
رنگهای مناسب این گروه:
آبی ملایم، قهوه ای، بژ، آبی سیر، رنگی غیر از سفید
رنگهای نا مناسب این گروه:
قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی
در این گروه بطور کلی باید از رنگهای خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست بوجود آید. بکارگیری رنگهای گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

 

 

yazynh@yahoo.comm

پاسخ مستدل آيت‌الله العظمي صانعي
درباره اجراي حدود

آن چه در پي مي‌آيد متن كامل پاسخ معظم له در رابطه با اجراي حدود در زمان غيبت است كه عينا از سايت رسمي دفتر ايشان كپي‌برداري شده است و پاسخ ديگري است براي جاهليني كه در عين اين كه دو روز درس فقه نخوانده‌اند، در مورد مسايل حساس آن اظهار نظر مي‌كنند! مانند حسين شريعتمداري مدير مسوول روزنامه تحريف‌گر كيهان، برخي سايت‌هاي حامي دولت معجزه هزاره سوم كه تعجب است چرا اين دولت از آن‌ها برائت نمي‌جويد و نيز برخي نويسندگان تندرو مجله روزانه! در اين مقاله بسياري از فقهاي بزرگ اجراي حدود را در زمان غيبت مجاز نشمرده‌اند كه البته آيت‌الله العظمي صانعي جزو اين دسته نيستند و ايشان اجراي حدود را در زمان غيبت البته با تحقق تمامي شرايط ويژه‌اش كه بسيار نيز دشوار مي‌باشد، مجاز شمرده‌اند.
«بسمه تعالي
با توجه به انتشار نظريه عدم جواز اجراي حدود در زمان غيبت امام معصوم (عليه السلام) و تماس هاي برخي روحانيون معظم و اساتيد و دانشجويان مکرم در ارتباط با مباني فقهي اين نظريه، لازم است با توجه به فقهي بودن مسئله فوق، به مباني مختلف اين مسئله فقهي به صورت اختصار اشاره گردد تا در سايه مباحث علمي و فقهي در حوزه ها و دانشگاه ها بيش از پيش بر غناي اين بحث افزوده گردد.
در ارتباط با اجراي حدود در زمان غيبت چهار قول وجود دارد:
1- قول به عدم جواز اجراي حدود در زمان غيبت امام معصوم (عليه السلام) و اختصاص آن به زمان حضور آن حضرت که قائلين به اين قول عبارتند از:
الف: محقق حلي در شرايع ـ که از آن تعبير به قرآن الفقه گرديده ـ قول به جواز اجراي حدود در زمان غيبت را تضعيف نموده و از آن تعبير به « قيل» آورده و فرموده است: «قيل: يجوز للفقهاء العارفين اقامة الحدود في حال غيبة الامام عليه السلام» (1) همچنين صاحب جواهر مي فرمايد :(2) علامه حلي (3) در برخي کتبش در بحث اجراء يا عدم اجراء، توقف نموده است.
ب: دو فقيه بزرگوار ابن زهره و ابن ادريس همان طرز که در کتب فقها نقل شده است، قائل به عدم جواز اجراء حدود در زمان غيبت بوده اند .(4)ج: فقيه متقي و پرهيزگار معاصر حضرت آيت الله العظمي حاج سيد احمد خوانساري (قدس سره) در کتاب گرانسنگ جامع المدارک .(5)
2- قول به عدم جواز اجراي حدود در زمان غيبت و جايگزيني تعزير به جاي آن که قائل به آن، محقق شهير، ميرزاي قمي (قدس سره) در دو موضع از کتاب جامع الشتات (6) اين قول را اختيار نموده اند و ناگفته نماند بنابر اين قول، استدلال مثل علامه در مختلف (7) و شهيد ثاني در مسالک (8) و غير آنها که براي جواز اجراي حدود در زمان غيبت، به اشاعه فساد و فحشاء و معاصي در صورت عدم اجراي حدود، تمسک نموده اند، پاسخ داده مي شود چرا که تعزير که عمده مجازاتهاي اسلام است راهي براي جلوگيري از فساد و فحشاء همانند حدود مي باشد.
3- قول به جواز اجراي حدود در زمان غيبت امام معصوم (عليه السلام) به شرط اثبات آن از طرق خاص شرعي مذکور در شرع انور، اين قول مختار حضرت آيت الله العظمي صانعي مي باشد و عيناً متن استفتاء از معظم له ـ که در جلد 1 کتاب استفتائات قضايي (9) آمده است ـ آورده مي شود:
پرسش: آيا اجراي حدود الهي اختصاص به زمان معصوم (عليه السلام) دارد يا خير؟ چرا؟
پاسخ: برخي از فقها را عقيده بر آن است كه اختصاص به زمان معصوم (عليه السلام) دارد، به خاطر شك در شرطيت حضور و لزوم اجرا به يد امام (عليه السلام) و اصل با فرض شكّ بر عدم جواز است و آنان ظاهراً معتقدند كه در زمان غيبت ولو در موارد حدود، بايد با تعزير، جلوي مفاسد گرفته شود و البته به نظر اين جانب تبعاً للمشهور، اختصاص به زمان حضور ندارد و اطلاق ادلّه اش دليل بر عموميت است؛ و ناگفته نماند كه با توجه به محدود بودن موارد حدود و با توجه به نظر اين جانب تبعاً لغير واحد من الاصحاب كه در امور عرضيه بيش از دو راه اثبات وجود ندارد: يكي، چهار مرتبه اقرار ناشي از وجدان ديني و با كمال رضايت و اختيار، دوم، با شهادت چهار شاهد عادل، آن هم به نحو خاص كه غالباً بلكه دائماً در ازمنه مختلف مخصوصاً امروزه غير قابل تحقق است؛ به نظر مي رسد كه اسلام بيشتر مايل به ثابت نشدن سبب حد در امور عرضيه بوده و هست، و مي خواسته امور عرضيه مستور بماند و بر فرض معلوم شدن هم به نحوي معلوم شود كه به تعزير اكتفا گردد.(براي اطلاع بيشتر مي توانيد به ساير استفتائات در صفحات 81-83 مراجعه فرماييد.) 16/9/80
4- جواز اجراي حدود در زمان غيبت به طور مطلق و لو آن که با علم قاضي ثابت گردد، اين مبنا مختار برخي فقهاء معاصر مي باشد.
و ناگفته نماند که در بحث قانون گذاري و اجرا هر يک از اين فتاوا مي تواند مورد لحاظ قانون گذار قرار گيرد؛ زيرا آنچه در قانون اساسي در اصل چهارم (10)- که تأمين کننده و پشتوانه محکمي براي اسلامي بودن قوانين مي باشد- آمده، مطابقت با موازين اسلامي است و نه فتوايي خاص، بنا بر اين هيچ يک از اين فتاوا و قوانين منطبق بر آن را ( در صورت تصويب ) نمي توان خلاف موازين شرع دانست و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مي توانند با استناد به فتواي فقيه بزرگي مانند ميرزاي قمي (قدس سره) قانون عدم جواز اجراي حدود در زمان غيبت و جايگزيني تعزير به جاي آن را تصويب نمايند.
معاونت تحقيقات مؤسسه فقه الثقلين
گروه فقه و اصول

==============
1 - شرايع الاسلام. ص 96. چاپ سنگي
2 - جواهرالکلام. ج 21. ص394
3 - المنتهي. ج2. ص194.چاپ سنگي
4 - جواهرالکلام. ج 21. ص394
5 - جامع المدارک. ج1. ص 60 ـ57
6 - جامع الشتات. ص 731 و 713. چاپ سنگي
7 - مختلف الشيعه. ج4. ص 478
8 - مسالک الافهام . ج1. ص 127. چاپ سنگي
6 - استفتائات قضايي جلد1 صفحه 82 سوال 66
10 - كليه‏ قوانين‏ و مقررات‏ مدني‏، جزايي‏، مالي‏، اقتصادي‏، اداري‏، فرهنگي‏، نظامي‏، سياسي‏ و غير اينها بايد بر اساس‏ موازين‏ اسلامي‏ باشد. اين‏ اصل‏ بر اطلاق‏ با عموم‏ همه‏ اصول‏ قانون‏ اساسي‏ و قوانين‏ و مقررات‏ ديگر حاكم‏ است‏ و تشخيص‏ اين‏ امر بر عهده‏ فقها شوراي‏ نگهبان‏ است‏.»
در پايان اشاره مي‌شود كه منظور از «برخي نويسندگان تندرو مجله روزانه» دوست عزيز، آقاي Mohammad-TY نيست، بلكه منظور نويسنده مقاله‌اي با عنوان «اسرائيليات ما و ...» و امثاله است. همچنين آن چه در مقاله قبلي در مورد بحث نفاق و منافق مطرح شد، اولا مطابق با خطبه مولاي متقيان و شرح آن توسط يكي از اساتيد اخلاق، بود و ثانيا منظور بنده اين نبود كه آقاي شريعت‌مداري منافق است، بلكه منظور اين بود گاهي انسان‌ها آگاهانه يا ناآگاهانه كارهايي مي‌كنند، كه مطابق با خطبه و شرح مذكور كارهاي منافقين است.

 

 

shamsyb@yahoo.com

رنج هست، مرگ هست، اندوه جدايي هست،
اما آرامش نيز هست، شادي هست،
رقص هست، خدا هست.
زندگي، همچون رودي بزرگ، جاودانه روان است.
زندگي همچون رودي بزرگ كه به دريا مي رود،
دامان خدا را مي‌جويد.
خورشيد هنوز طلوع مي‌كند
فانوس ستارگان هنوز از سقف شب آويخته است:
بهار مدام مي‌خرامد و دامن سبزش را بر زمين مي كشد:
امواج دريا، آواز مي‌خوانند،
بر مي‌خيزند و خود را در آغوش ساحل گم مي‌كنند.
گل‌ها باز مي‌شوند و جلوه مي‌كنند و مي‌روند.
نيستي نيست.
هستي هست.
پايان نيست.
راه هست.
تولد هر كودك، نشان آن است كه:
خدا هنوز از انسان نااميد نشده است. !!

...و ناگهان... زن گناهكار شهر، حاضر شد... زني كه مي‌دانست مسيح در خانه‌ي مرد فريسي در حال غذا خوردن است... بطري مرمرين محتوي معجون را برداشت. پشت سرش ايستاد. كنار پاهايش نشست... پاهايش را با اشك چشمانش شستشو داد... پاهايش را با موي سرش خشك كرد... پاهايش را بوسيد... پاهايش را با معجون، تقديس كرد...
مرد فريسي كه او را دعوت كرده بود، با مشاهده‌ي آن منظره انديشيد: (( اگر اين مرد پيامبر باشد، حتماً مي‌داند زني كه او را لمس مي‌كند، كيست... او، زني گناهكار است!... ))
مسيح شروع به حرف زدن كرد:
- شمعون! مي‌خواهم چيزي به تو بگويم ...
- مرد فريسي گفت:
- بگو، اي استاد!
- شخصي كه به ديگران پول قرض مي‌داد، دو بدهكار داشت.
يكي‌شان پانصد دينار و ديگري پنجاه دينار به او بدهكار بودند... چون هيچ يك از اين دو نفر براي بازپرداخت بدهي، پولي نداشت، آن شخص، طلب خود را بخشيد... خوب، تصور مي‌كني كدام يك از آن دو مرد، بيشتر از ديگري، طلبكار و در عين حال بخشنده را دوست داشته باشد ؟
شمعون پاسخ داد:
- تصور مي‌كنم كسي كه بدهي بيشتري داشته...
- مسيح گفت:
- پاسخ درستي دادي...
آنگاه اشاره‌اي به زن كرد و ادامه داد:
- اين زن را مي‌بيني ؟... من به خانه‌ي تو آمدم، ولي آب برايم نياوردي... ولي او پاهاي مرا با اشك‌هايش شست و با موهايش خشك كرد... تو ورود مرا تبرك به حساب نياوردي، ولي او از لحظه‌ي ورود، به بوسيدن پاهاي من پرداخته... تو روي سرم آب مقدسي نريختي، ولي او مرا با آن معجون، تقدس كرد... به همين دليل بايد به تو بگويم كه بيشتر گناهان او، بخشيده مي‌شود؛ زيرا بيشتر عشق ورزيد... ولي كسي كه كم‌تر عشق بورزد، كم‌تر گناهانش بخشيده مي‌شود.

 

 

davodabadi@gmail.com

چقدر دلم گناه می خواد!!!

چقدر خسته ام
می خوام به خدا پناه ببرم بلد نیستم!
به گناه، راحت تر می شه از دست خدا پناه برد!
هوس کردم برم. ولی گیج موندم کجا؟
دست و دلم به هیچ کاری نمی ره. قاطی کردم. از خودم بدم میاد.
حالا شما فکر کنید دارم ادا درمیارم. دارم شکسته نفسی می کنم.

خنده داره نه؟
از مرگ خیلی خوشم میاد. ولی ازش خیلی می ترسم.
از گناه هم خیلی خوشم میاد. ولی ازش اصلا نمی ترسم.

چم شده، نمی دونم. نه اصلا. اصلا این حرفا نیست که به بن بست رسیدم و این چیزا. همش سر خودمه و این همه ...
از دست خودم خسته شدم. از کارام. از ریا و عجب و خودنمایی هام. از تکبر و غرورم. از فخر فروشی هام.
اصلا از بزرگ دیده شدنم حالم به هم می خوره. بزرگ نشدم. فقط خیلی زیاد گنده شدم.
گنده ای که فقط هیکل دنیاییش بزرگ شده. جسم فنا پذیرش.
اینا اعتراف به گناه نیست. اعتراف به شکسته. شکستن غروره. خورد کردن نفسه.
حیف که مثل اونایی که ادعای رفاقتشون می شد، بلد نیستم بازی کنم.

دل تنگم. نه! اشتباه نکنید.
دل تنگ خدا نیستم. اون رو که گمش نکردم. همیشه کنارمه.
دل تنگ اون روزای قشنگ حال کردن با خدا هستم. دل تنگ نشستن کنار سعید و عباس. غذا خوردن توی کاسه های روحی. کشتی گرفتن با عباس و کل کل کردن با حسین.

خسته شدم.
دلم بدجوری تنگ اون روزای گناه نکردن شده. اون روزایی که خیلی مردتر از امروزمون بودیم. روزایی که گناه خیلی تلخ بود. مثل زهر مار. ولی همین زهر مار رو، اگه هر روز یه جرعه اش رو سر نکشیم، آروم نمی گیریم.

دل تنگم. خسته ام. از خودم. فقط از خودم. از گناه کردنم. از دوری روزهای بی گناهی.

اصلا فکر کار خیر و ثواب و این حرفا نیستم. فقط دنبال لحظه های بی گناهی می گردم. روزایی که اگه دروغ می گفتیم، رومون نمی شد توی روی بچه ها نگاه کنیم. نه این که سرمون رو بگیریم بالا که "مگه چیه؟!"

اصلا نمی دونم چی می خوام بگم. منگم. گیجم. خسته ام. نیاز به استراحت دارم. خیلی. تشنه یه خواب عمیقم.
از شب های بی خوابی "سه راه مرگ شلمچه" تا امروز، یه خواب باحال نداشتم. آخ که می چسبید خواب توی خاک و خل و گل و لای شلمچه. وای که چقدر تلخ بود از خواب پریدن ناگهانی.
- شنیدی کی شهید شده؟
"حسین شفیعی"
- فهمیدی کی تیر مستقیم تانک خورد و فقط دو تا پاهاش جاموند؟
"علی ابوالحسنی"
- بی وجدان ... تو به مسعود کارگر گفتی بره نون بیاره؟
جنازه اش دم سه راه مرگ افتاده.

- برو ببین زیر اون پتو کیه.
ای وای.
لعنت.
لعنت.
لعنت.
بدترین چیزی که توی جبهه ازش بی زار بودم. چفیه خونی یا پتوی مشکی خیس از خون رو کنار بزن.
کی می تونه زیرش خوابیده باشه؟ همه اونایی که کنارم نبودن احتمال می دادم الا خودم! چرا من نه؟! بدتر از اون وقتی بود که طرف سر نداشت. باید از ظاهر هیکل و لباسش می فهمیدی کدوم رفیقته.

برو ببین کی زیر اون پتو خوابیده.
هوا سرد بود. نه سرد نبود، من ترسیده بودم. لرزم گرفته بود.
کی می تونست باشه؟ ولش کن. هر کی که هست. یه دفعه می رم جلو و پتو رو کنار می زنم. ادعا می کنم. کم آوردم.
- کیه؟
- من نمی دونم. خودت برو ببین.
لعنت به توی بی وجدان.
چشمانم را محکم به هم می فشارم. شب را سیاه تر از قیر می بینم.
پتوی سربازی که بوی خون آن را گرفته، به یک باره کنار می زنم.
- یا ابالفضل ...
تو ... چرا این ... این نه، پس کی؟
قهرمانی ...
"ابراهیم قهرمانی"
پسر جوان و صاف دل که ... نمی تونم چیزی ازش بگم.
فقط همین و بس که:

توی ارتفاعات قلاویزان که مستقر بودیم، یک روز پیله کرد که:
- ببینم برادر ... شما که چند بار مجروح شدین، میشه بگین مگه ترکش چقدر قدرت داره که دست به این محکمی و استخون به این کلفتی رو می شکنه و قطع می کنه؟
هر چی گفتم قبول نکرد. دو تا انگشت سبابه اش را روی دو طرف گیجگاهش گذاشت و باز گفت:
- ببین ... مثلا تیر قناصه ... چقدر قدرت داره که استخون به این محکمی رو سوراخ می کنه، از این طرف می ره و از اون ور درمیاد؟
فقط خندیدم. گفتم:
- ایشالله وقتی یه تیر قناصه از این ور کله ات خورد و از اون ور دراومد، خودت می فهمی!
و او باز خندید.

قهرمانی بود. افتاد بود توی گل و لای شلمچه. بعداز ظهر شهید شده بود.
شکستم. زانو زدم. دولا شدم. لب که بر لب های کبودش گذاشتم، یخ کردم. سردم شد. چقدر سردش بود. زودتر باید پتو را می انداختم تا "جسم مطهرش" سرما نخورد!
سرش را که بلند کردم، جای انگشتان سبابه اش خالی بود. تیر قناصه از سمت چپ گیجگاه وارد شده و از سمت راست خارج شده بود. سعی کردم میان اشک و ناله، بخندم. آروم که فقط او بشنود، گفتم:
- حالا خوردی؟ ... دیدی چه جوری سوراخ می کنه؟

چقدر حالم بد شده. احساس می کنم مثل خیلی رفیقای بی غیرتم شدم.
منم داره گناه برام سرد و خنک میشه.
داره از معصیت خوشم میاد.
قهرمانی ... تو رو خدا
اگه معصیت مستقیم توی قلب آدم جا واز بکنه، جایی هم برای خدا می ذاره؟!

سوختم.
هیچی نگو.
هوا سرده یا من دوباره ترسیدم؟!

 

 

v_mahsa@yahoo.com

چه غذاهایی بخوریم تا لاغر شویم

قسمت 3

واکنش گليسميک:
به سرعتی که يک ماده ی غذايی کربوهيدراتدار قادر به افزايش سطح قند خون می باشد اطلاق میگردد. هر چه يک ماده ی غذايی کربوهيدراتدار سطح قند خون را سريع تر افزايش دهد واکنش گليسميک آن ماده نیز بالا تر خواهد بود.
دانستن ايندکس گليسميک غذا ها بسيار حائز اهميت می باشد. بدين ترتيب انتخاب غذا های دارای ايندکس گليسميک پايين در مقابل غذا هايی با ايندکس گليسميک بالا به کاهش وزن کمک بسياری خواهد نمود.

غذا های دارای ايندکس گليسميک پايين
گوارش، و نیز هضم اين دسته از ترکيبات توسط دستگاه گوارشی بدن آرام تر از گوارش غذا های دارای ايندکس گليسميک بالا انجام می گيرد. بدين واسطه نيز، کربوهيدرات های موجود در اين گونه غذا ها با سرعت کمتری شکسته شده، و انرژی تولید شده از شکسته شدن اين ترکيبات نیز به طور تدریجی، و نیز در طول مدت زمان طولانی تری در بدن آزاد می گردد.
به هنگام مصرف يک ماده ی غذايی دارای ايندکس گليسميک بالا، ترکيبات کربوهيدراتی موجود در اين ماده ی غذا يی به سرعت توسط بدن شکسته می شوند. اين ترکيبات کربوهيدراتی پس از تجزيه شدن توسط آنزيم های گوارشی بدن، به قند های ساده از جمله به قند گلوکز تبديل میگردند. قند گلوکز همان قند خون می باشد، و در تست های کلينيکال نيز معيار سنجش قند خون سطح قند گلوکز موجود در خون می باشد.
ترکيبات کربوهيدراتی پس از تجزيه، و نیز تبديل شدن به قند های ساده از جمله قند گلوکز، وارد جريان خون شده، و بدين واسطه منجر به افزايش سطح قند خون خواهند گشت. بديهی است که هر چه کربوهيدراتهای موجود در يک نوع ماده ی غذايی سريعتر توسط بدن به قند های ساده تجزيه گردند، توانايی آن ماده ی غذايی در افزايش سطح قند خون بیشتر خواهد بود. بدین واسطه نیز، مصرف مواد غذايی دارای ايندکس گليسميک بالا موجب افزايش سريع قند خون می گردد. هرچه ايندکس گليسميک غذاها بالا تر باشد، سرعت آنها در افزايش قند خون نيز بيشتر خواهد بود.
به طور کلی، غذاهايی که قند خون را به سرعت افزايش می دهند دارای ايندکس گليسميک بالا، و در مقابل غذاهايی که سطح قند خون را به آهستگی افزايش می دهند دارای ايندکس گليسميک پايينی می باشند.
و نکته ی مهم اين است که هر چه ايندکس گليسميک يک نوع ماده ی کربوهيدراتدار پايين تر باشد کيفيت آن نيز برتر خواهد بود. (کيفيت یک واژه ی مطلق نمی باشد. در اينجا کيفيت، به توانايی کربوهيدرات در کمک به کاهش وزن بدن اطلاق می گردد. و بديهی است که به عنوان مثال در هنگام ورود يک بيمار دیابتی به کمای ناشی از شوک اينسولين بايستی از گلوکز خالص که دارای بالا ترين مقدار ايندکس گليسميک می باشد استفاده نمود؛ تا سطح قند خون بيمار را هرچه سريعتر به حالات طبيعی برگرداند)

چرا برخی از انواع مواد غذايی دارای ايندکس گليسميک پايين تری می باشند؟

کربوهيدرات های موجود در اين گونه از مواد غذايی اغلب با مقادير بالايی از فيبر همراه می باشند. فيبر سرعت جذب قندهای ساده به جريان خون را کاهش می دهد. هر چه قند گلوکز کند تر وارد خون شود سطح قند خون نيز آرامتر افزايش خواهد یافت.
حال آنکه، کربوهيدرات های دارای ايندکس گليسميک بالا معمولا در مواد غذا يی پروسه شده يافت می شوند و مواد غذا يی پروسه شده نيز اغلب عاری از هرگونه فيبر (سلولز) می باشند.

به چه علت مصرف کربوهيدراتهای با ايندکس گليسميک بالا به افزايش وزن کمک میکند؟

در اين قسمت به توضيح در مورد واکنش های بيوشيميايی ناشی از افزايش قند خون می پردازيم.
تمامی سلول های بدن برای انجام فعاليت های خود به انرژی نيازمند می باشند، که بدن اين انرژی را از طريق متابوليسم و تجزيه ی مواد غذايی مصرفی تامين نموده و در اختيار تک تک سلول ها قرار میدهد. گلوکز توليد شده از شکسته شدن ترکيبات کربوهيدراتی، پس از ورود به جريان خون، می بايستی در اختيار بافت ها و نيز سلول های بدن قرار بگيرد. سلول های بدن به تنهايی قادر به جذب گلوکز از خون نمی باشند، بلکه به منظور جذب و نيز استفاده از گلوکز موجود در خون، نيازمند به هورمونی به نام هورمون اينسولين می باشند. هورمون اينسولين توسط سلول های بتای پانکراس توليد شده و به سلول های بدن در جذب گلوکز موجود در خون کمک می نمايد. در حقيقت وظيفه ی هورمون اينسولين کاهش سطح قند خون می باشد. اين عملکرد اينسولين به واسطه ی نقش آن در کمک به جذب گلوکز موجود در خون توسط سلول های بدن می باشد.
اينسولين، به هنگام بالا رفتن سطح گلوکز خون به درون خون آزاد شده، و منجر به کاهش سطح گلوکز خون به سطح طبيعی آن می گردد. هرچه افزايش سطح گلوکز خون بيشتر باشند، اينسولين بيشتری نیز به درون خون آزاد خواهد شد. بدين واسطه، غذا های دارای ايندکس گليسيميک بالا، منجر به آزاد شدن مقادير بسیار زيادی از اينسولين به درون خون خواهند گشت.

افزايش بيش از حد، و سريع اينسولين خون چه نقشی در افزايش وزن بدن ايفا می کند؟
همانگونه که ذکر شد، اينسولين به جذب گلوکز توسط سلول های بدن کمک می نماید. هنگامی که سطح قند گلوکز خون به واسطه ی مصرف يک ماده ی کربوهيدراتی با ايندکس گليسميک بالا به سرعت افزايش می يابد، سطح اينسولين خون نيز به سرعت افزايش يافته و اين واکنش نیز به نوبه ی خود موجب می گردد که گلوکز موجود در خون به سرعت توسط سلول های بدن جذب گردد.

تأثيرات فيزيولوژيکی ناشی از جذب سريع گلوکز خون توسط سلول های بدن عبارتند از
گلوکز پس از جذب شدن توسط سلول های بدن، به انجام فعاليت های متابوليکی سلول ها کمک نموده و نیز انرژی مورد نياز برای انجام فعاليت های گوناگون سلول ها را فراهم می آورد.
در صورت بالا بودن قند خون، مقادير بالایی از اينسولين به درون خون آزاد شده؛ که این منجر به جذب مقادير زیادی گلوکز توسط سلول ها؛ و نیز ورود مقادير بسيار بالايی از گلوکز به درون سلولهای بدن می گردند. و چه بسا که مقدار گلوکز وارد شده به هر سلول، به مراتب بالا تر از ميزان نياز آن سلول به گلوکز برای انجام فعاليت های متابوليکی خود می باشد.

سلول های بدن با اين گلوکز اضافه چگونه برخورد می نمایند؟
شکل ذخيره ای انرژی در بدن به صورت قند (گلوکز) نمی باشد. مصرف مازاد بر نياز بدن از هرگونه ماده ی غذايی موجب ذخيره ی مواد غذايی اظافی در بدن به صورت سلول های چربی می گردد. بدن قادر است کربوهيدراتها (قند ها، گلوکز) را در صورت مازاد بودن بر نياز سلول ها، به چربی تبديل نمايد؛ و آنها را در سلول های آديپوز و به صورت بافت چربی ذخيره نمايد. بر خلاف تصور عموم که چاقی فقط به دليل استفاده ی بيش از حد از مواد غذايی روغنی و چربیدار ایجاد می گردد، شایان ذکر است که حتی مصرف مازاد بر نياز کربوهيدرات ها و مواد قندی، و حتی ميوه ها نيز می تواند موجب تبديل قند موجود در اين ترکيبات به چربی و نيز ذخيره ی این چربی ها توسط بدن، و بدين واسطه منجر به افزايش وزن گردد.

مصرف مواد غذايی دارای ايندکس گليسميک بالا از چه طريقی می تواند موجب چاقی گردد؟
همانگونه که ذکر شد، افزايش بيش از اندازه ی سطح قند خون به واسطه ی مصرف مواد غذايی دارای ايندکس گليسميک بالا، منجر به افزايش سريع و بيش از اندازه ی سطح اينسولين خون می گردد، و اينسولين نيز به واسطه ی نقش خود در کمک به جذب گلوکز خون توسط سلول های بدن، به کاهش بسیار سریع سطح قند خون منجر می نمايد.

حال چه مشکلی برای فرد پديد خواهد آمد؟
در این هنگام، به واسطه ی جذب سريع قند موجود در خون به درون سلول های بدن، قند خون فرد به سرعت دچار افت خواهد شد. و این موضوع نیز بسيار بديهی است که افت قند خون، خود يک سيگنال نشانگر گرسنگی برای بدن انسان می باشد. به محض افت قند خون، فرد مجدداً احساس گرسنگی خواهد نمود، و اين موضوع نیز فرد را مجبور به مصرف مجدد غذا می نمايد.
حال آنکه، سلولهای بدن وی هنوز قند های جذب شده از وعده ی غذايی قبلی را به طور کامل مصرف ننموده اند. اين امر به نوبه ی خود موجب می گردد که سلول ها، این قند های اضافه را به چربی تبديل نموده، و نیز به صورت بافت چربی در بدن ذخيره نمايند؛ و نتيجه: اضافه وزن.
سيگنال گرسنگی به واسطه ی کاهش سطح قند خون تولید می شود، این سيگنال سپس به مغز فرستاده شده، و فرد با وجود اينکه هنوز مقادير بالايی از گلوکز در سلول های بدن خود دارد، مجبور به خوردن غذا به منظور حفظ سطح قند خون خود می گردد.
در شرايط افت سريع قند خون در نتيجه ی واکنش شديد هورمون اينسولين، فرد تمايل بيشتری به خوردن مواد قندی از نوع قند های ساده از قبيل قند سفيد، و نیز شکلات نشان می دهد.
مشکل در اينجا پديد می آيد، که تمامی قند های ساده دارای ايندکس گليسميک بسيار بالایی بوده؛ و به سرعت توسط بدن پروسه شده و وارد جريان خون می گردند؛ که اين نيز به نوبه ی خود موجب افزايش سريع و بيش از حد قند خون گشته و در نتيجه منجر به آزاد شدن مقادير بالايی از هورمون اينسولين برای کمک به کاهش قند خون می گردد؛ و کاهش سريع قند خون مجددا سيگنال گرسنگی را به مغز فرد فرستاده، و فرد مجدداً و نیز شديدا به خوردن غذا نياز پيدا کرده، و برای حفظ سطح قند خون خود مجبور به غذا خوردن می شود.

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 خرداد / 2 ژوئن / 27 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
13 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
انتقاد روزنامه هاي تهران از گزارش بانك جهاني درباره مناقشه ايران و انگلستان بر سر نفت

در اين روز در خرداد سال 1331 خورشيدي( ژوئن 1852) روزنامه هاي تهران ضمن چاپ گزارش طولاني بانك جهاني درباره مناقشه ايران و انگلستان بر سر نفت، شديدا از اين بانك انتقاد كرده و نوشته بودند كه بانك جهاني با اين گزارش ماهيت سياسي خود را به جهانيان نشان داد و ثابت كرد كه صرفا يك موسسه پولي بي طرف نيست و در پشت چهره آرام و ظاهر الصلاح خود به سود برخي قدرتها سياسي كاري مي كند و يك ابزار اعمال سلطه گري است .
    بانك جهاني در پي ديدار نمايندگانش از تهران و آبادان، در گزارشي كه در واشنگتن منتشر ساخته بود ضمن تشريح تاريخچه نفت ايران و قرارداد نفتي 1901 و تمديد آن در 1933 با شركت نفت انگلستان كه سهامدار عمده آن دولت انگلستان بود نوشته بود كه اگر دولت ايران ( دكتر مصدق ) تصور مي كند كه قطع صدور نفت و تعطيل بودن پالايشگاه آبادان، جهان را با كمبود رو به رو مي سازد، اين يك اشتباه است؛ زيرا با تاسيس پالايشگاههاي تازه و استخراج بيشتر از ميدانهاي نفتي ساير كشورها به ويژه عراق، اين كمبود ها رفع مي شود و ايران ، بازنده « خيال » و محاسبه خود خواهد بود. جملات اين گزارش نيز چنان انتخاب شده بود كه گويا، نفت ايران ملي نشده و هنوز متعلق به انگلستان است.
    اين نخستين بار بود كه دست بانك جهاني خوانده شده و ماهيت آن فاش گرديده بود. بعدا و تا به امروز ساير كشورها همين اتهامات را كه ايران آغازگر آن بود به اين بانك وارد آورده اند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

13/03/58
ادامه وضعيت فوق‌العاده در خرمشهر ، ادامه تعطيلي ادارات ، بازار و مدارس ؛ حمله افراد مسلح به سه نقطه شهر و مقابله مأموران پليس و پاسداران با آنها؛ اعمال كنترل شديد مرزهاي خوزستان توسط پاسداران اعزامي و نيروهاي ارتشي و ژاندارمري ؛ انتشار آخرين آمار كشته‌شدگان و مجروحين حوادث خرمشهر .
اطلاعيه كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون مسلمان خرمشهر درباره تحويل سلاح‌هاي خود به مقامات مسئول به منظور اجراي خلع سلاح عمومي در شهر .

تمديد مهلت اولتيماتوم متحصنين مسجد امام صادق ( ع ) خرمشهر ؛ نرمش شيخ شبير خاقاني در مذاكره با فرمانده لشكر خوزستان .
مصاحبه آيت الله شبير خاقاني با خبرنگاران داخلي و خارجي و حمايت مجدد از عناصر خلق عرب و متحصنين مسجد امام صادق ( ع ) ، درخواست انحلال كميته‌ها به عنوان مسئول كشتار مردم ، انتقاد از مدني ، ادعاي وادار كردن كارگران شركت نفت به تحصن در زمان شاه ، انتقاد از حمله به منزل خود و اعلام مصون بودن مراجع تقليد از تعرض .

سفر هيئتي مركب از نمايندگان مطبوعات ، جبهه دمكراتيك ملي ايران ، جمعيت حقوق‌دانان ، كانون وكلا و چند گروه سياسي ديگر از تهران به خوزستان براي بررسي وقايع خرمشهر .
اظهارات مدني استاندار خوزستان دربارة تحريكات و نقش عوامل خارجي در ناآرامي‌هاي ايران از جمله قاچاق گسترده سلاح از عراق به خوزستان ، سفر جرج حبش به شادگان ، تماس و كمك 10 ميليون تومان اردشير زاهدي به ضد انقلابيون منطقه و تحريكات راديوهاي عراق و كويت ؛ اعلام وضعيت مرز و تحركات ضد انقلاب از داخل خاك عراق ؛ دولت كويت اظهارات مدني دربارة دخالت كويت در حوادث خوزستان را تكذيب كرد .

اجتماع گروهي با نام " حزب اتحاد المسلمين " در زاهدان و انتشار قطعنامه‌اي در حمايت از دكتر دانش نارويي استاندار منطقه و درخواست واگذاري اختيارات مالي ، اداري و اجرايي به وي از سوي دولت و همچنين گنجاندن اسلام به عنوان مذهب رسمي در قانون اساسي .
مصاحبه مطبوعاتي آيت الله ربّاني شيرازي در پايان سفر 20 روزه خود به آذربايجان غربي و اظهار نظر درباره اوضاع منطقه ، آغاز به كار دادگاه‌هاي انقلاب و حوادث نقده .

نامه 15 تن از نمايندگان پاسداران انقلاب اسلامي سنندج به امام خميني و مقامات كشور و درخواست تعويض استاندار ، پاكسازي راديو تلويزيون سنندج ، شكايت از كمونيست‌ها و عدم توجه دولت به پاسداران انقلاب سنندج .
سخنراني سرلشكر فربد رئيس ستاد ارتش در اجتماع اعضاي هيئت علمي و كادر اداري و فني دانشگاه علوم و فنون در تشريح نقش نيروهاي نظامي كشور در بحران‌هاي منطقه‌اي و اعلام مخالفت مجدد با به كارگيري ارتش در مقابله با اغتشاشات داخلي .

انتشار قطعنامه پرسنل پايگاه هوايي همدان در محكوميت دخالت گروه‌ها و سازمان‌هاي غير مسئول در امور ارتش و حمايت از بخشنامه ممنوعيت شركت نظاميان در احزاب و گروه‌هاي سياسي .
قطعنامه گروهي از درجه‌داران ارتش ، نيروي هوايي ، تيپ 55 هوابرد و پشتيباني منطقه 2 شيراز و درخواست مواردي همچون لغو دسته‌بندي‌هاي شغلي نظاميان ، پاكسازي كامل ارتش ، انحلال اطلاعات و ضد اطلاعات ، لغو استثمار فرد و گماشتگي ، تجديد نظر در وضعيت مادي و معنوي درجه‌داران ، الغاي اصل وحدت فرماندهي و جايگزيني شورا و …

13/03/66
عمليات نصر2

طرح امريكا و شوروي براي پايان دادن به جنگ
13/03/67
ديدار سران آمريكا و شوروي. گورباچف: مسئله خليج فارس در جريان گفتگوهاي سران تقريباً بطور كامل مورد گفتگو قرار3 گرفت.

Mobin_s2004@yahoo.com
2 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصرف انتاكيه به دست صليبيون

صليبون در لشكركشي اول خود به خاور ميانه، سوم ژوئن سال 1098 شهر انتاكيه ( آنتيوخ Antioch) را در سوريه تصرف و ويران كردند. آنان در سر راه خود به فلسطين و تصرف بيت المقدس به انتاكيه رسيده بودند. انتاكيه كه اينك بيش از 30 هزار جمعيت ندارد در آن زمان شهري چند صد هزار نفري بود. اين شهر در قرن سوم پيش از ميلاد توسط سلوكوس اول جانشين اسكندر در بهترين نقطه شرق مديترانه ساخته شده بود و بيشتر ساكنان اوليه آن مقدوني و يوناني تبار و يا يهوديان بودند.

 

نمونه مفت خوري هاي اروپاييان در قرون جديد

هرناندو دو سوتو Hernando De Soto اسپانيايي سوم ژوئن 1539 وارد فلوريدا شد و بلافاصله آن را ملك دولت اسپانيا اعلام كرد!. هنر وي اين بود كه گام به آنجا گذارده بود. در آن زمان بلعيدن سرزمين ها به همين آساني بود كه بازماندگان اين غارتگران اروپايي اينك هر متر مربع اين اراضي مفت خور شده را به گزاف مي فروشند و ثروت بادآورده خود را به رخ ملل ديگر مي كشند. سه قرن بعد دولت اسپانيا فلوريدا را به دولت واشنگتن فروخت که يک ايالت آمريکا را تشکيل مي دهد.

 

طلال ابن عبدالله چون فرياد زد مرگ بر استعمار ،او را بيمار رواني اعلام و از سلطنت اردن خلع کردند!

طلال

سوم ژوئن سال 1952 طلال ابن عبدالله پادشاه 53 ساله اردن ناگهان در پاريس به سفارت انگلستان رفت و در برابر کارکنان سفارت و مراجعان فرياد زد: مرگ بر استعمار،مرگ بر انگلستان، زنده اردن و ... و از آنجا خارج شد. در پي اين اقدام، پارلمان اردن که تعطيلات خود را مي گذرانيد به دعوت ابوالهدي پاشا نخست وزير وقت تشکيل جلسه داد و اعلام کرد که ملک طلال به بيماري رواني مبتلا شده و قادر به انجام وظايف خود نيست . سپس با تصويب پارلمان ،حسين پسر خردسال طلال بر جاي پدر نشست و تا مدتي نايب السلطنه داشت. طلال که در 1909 در مکه به دنيا آمده بود و از دانشکده نظامي سند هرست انگلستان فارغ التحصيل شده بود پس از قتل پدرش ملک عبدالله در بيت المقدس به دست يک فلسطيني از 20 ژوئيه 1951 بر جاي او نشسته بود. ملک طلال در طول سلطنت کوتاه خود مناسبات اين کشور ساخت انگلستان را با دولت سعودي و مصر بهبود بخشيده بود و با اصلاح قانون اساسي اردن آزادي بيشتري به ملت داده بود ولي با ژنرال کلوب پاشا فرمانده انگليسي ارتش اردن مناسبات حسنه نداشت و راهي جز خواست لندن مي پيمود. توطئه برکناري طلال،پيش از سفر او به پاريس از سوي انگلستان طرح شده بود زيرا که در همين زمان نايب السلطنه عراق که دست نشانده انگلستان خوانده مي شد به طور غير منتظره به اردن رفته بود. ملک طلال 20 سال پس از خلع از سلطنت در سال 1972 درگذشت.

 

زادروز مخترع گلوله « شرپنل»

شرپنل

ژنرال انگليسي هنري شرپنل Henry Shrapnel كه در 1803 گلوله شرپنل را اختراع كرد كه به نام او باقي مانده است سوم ژوئن سال 1761 به دنيا آمد. وي يك افسر توپخانه بود كه اين گلوله را ساخت. شرپنل يك گلوله مجوف است كه داخل آن گلوله هاي متعدد منفجره قرار مي دهند و گلوله اصلي پس از شليك ، در مسير خود و نزديك به هدف منفجر مي شود و گلوله هاي داخل خود را آزاد مي كند كه در منطقه بزرگي فرو مي ريزنند و باعث تلفات فراوان مي شوند. از اين گلوله ها در جنگ 1804 بر ضد ارتش ناپلئون استفاده شد و هنري شرپنل ارتقاء درجه يافت. دولت انگلستان به خاطر اين اختراع تصويب كرد كه مادام العمر به ژنرال شرپنل هر ماه 1200 ليره استرلينگ بدهند.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 3 ژوئن

  • 1621:   دولت هلند به سبک انگلستان فرمان تاسيس کمپاني هند غربي هلند را براي تصرف و اسثتمار قسمتهايي از قاره امريکا صادر کرد. قبلا آن دولت کمپاني هند شرقي هلند را براي بلعيدن اندونزي تاسيس کرده بود، به همان گونه که انگلستان کمپاني هند شرقي را براي تصاحب هندوستان به وجود آورده بود.

  • 1808:   جفرسون ديويس که از 1861 تا 1865 رئيس کنفدراسيون آمريکا (ايالات جنوبي ) بود متولد شد. هنوز ايالت جنوبي لوئي زيانا مراسم زادروز او را برگذار مي کند.

  • 1864:   رنسوم الي الدز Ransom Eli Olds موسس کارخانه اتومبيلسازي ازموبيل و کاميون ريوREO ( سه حرف اسم رنسوم) آمريکا به دنيا آمد.

  • 1989:   نظاميان چين تظاهرات کنندگان اين کشور را که متهم شده بودند به ابزار دست خارجي مبدل گرديده اند در ميدان تيانانمنTiananmen پکن سرکوب کردند که ضمن آن گروهي کشته شدند. مقامات حزب کمونيست چين گفته بودند که اين تظاهر کنندگان به تشويق خارجي مي خواستند چين را به همان بلايي که به دست گورباچف برسر شوروي آمد دچار سازند.

  • 1999:   اسلوبودان ميلوشويچ Slobodan Milosevicرئيس جمهوري يوگوسلاوي پس از 11 هفته که کشوري زير حملات هوايي شديد ناتو قرار داشت و آسيب فراوان ديد حاضر شد راه حل دولتهاي عضو اين پيمان را براي مسئله کوزوو بپذيرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    27 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « محمّد بن موسي بن حازم» از دانشمندان قرن 6 هجري قمري

    27 جمادي الاول 584 - « محمّد بن موسي بن حازم» از دانشمندان قرن 6 هجري قمري در جواني درگذشت . حازم از اهالي همدان بود او از اوايل نوجواني به بغداد رفت وتاهنگام رمگ در شهر بغداد سكونت داشت . حازم همداني به زين الدين شهرت داشت . و از جملخ محدثان وحافظان قرآن بشمار مي رفت وي تاليفات بسياري دارد كه« سلسله الذهب و الناسخ والمنسوخ» از آن جمله اند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    35

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    19
    29

    شيراز

    23
    37

    مشهد

    19
    34

    بندرعباس

    27
    40

    کرمان

    18
    37

    اصفهان

    19
    35

    يزد

    27
    39

    کرمانشاه

    18
    35

    اراک

    18
    32

    رشت

    21
    24

    دبی

    31
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1460 تومان
    936 تومان
    1840 تومان
    877 تومان
    251 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    105000 تومان
    54000 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:02

    اذان مغرب : 20:36

    اذان صبح فردا : 4:05

    طلوع آفتاب فردا : 5:49
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report 
    9 ژوئن

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 9 ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 76
    حجم فایل: 17 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    جک بادبادکی
    برای تعویض لاستیک پنچر خودرو

     معمولا وقتی که ماشینمان پنچر می شود دو راه داریم. یا اینکه خودمان پیاده شویم و با جک فلزی به جان تایر پنچر شده بیفتیم و یا اینکه مظلومانه گوشه ای بایستیم و از کسی در خواست کنیم که برایمان پنچر گیری کند. اما ظاهرا این دو روش هم قدیمی شده. یک نفر که اسمش را نمی دانیم نوعی جک بادبادکی ساخته که می تواند به کمک دود اگزوز , خودرو را بالا برده تا شما لاستیک پنچر شده را عوض کنید. استحکام این بادکنک آنقدر زیاد است که می تواند وزن ماشین های سواری کوچک را تحمل کند. کافیست تا چند دقیقه ای خودرو را روشن بگذارید تا این جک باد شود . زمانیکه ارتفاع دلخواه شما ایجاد شد خودرو را خاموش کرده و با خیال راحت به تعویض لاستیک بپردازید.همه چیز جالب و فانتزی به نظر می آید به غیر از قیمت 129.95$ آن!

    منبع

    تولید انرژی الکتریکی
    به کمک دستگاه تصفیه آب آشامیدنی

    گاهی اوقات دلم برای کلیه هایم می سوزد. طفلکی ها چه دست و پنچه ای با ناخالصی های آب آشامیدنیمان نرم می کنند! خبر دار شدیم که آقای kamen موفق به ساخت یک عدد دستگاه عجیب و غریب شد. ماشینی که در سمت چپ تصویر مشاهده می کنید قادر است هر نوع مایع با هر کیفیت و سطح ناخالصی را تصفیه کرده و آن را به بهترین آب آشامیدنی تبدیل کند. در ساخت این بخش از دستگاه سنسور ها و فیلتر های بسیار ظریف و حساسی استفاده شده است. سپس این ماشین بر روی یک پنل الکتریکی قرار می گیرد و می تواند انرژی برق را تا ماکسیمم 70 وات که برای روشن شدن یک لامپ ساده منزل نیاز است تولید کند. بهتر از این نمی شود. مثلا آب ماشین لباس شویی هم اینکه قادر است یک لامپ منزل را روشن کند و هم اینکه قادر است به آب آشامیدنی تبدیل شود. تصورش زجر آور است!
    منبع

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    ضد كيش‌گرایی

    نويسنده: جيمز گوردون مــلتون
    مترجم: بهزاد حمیدیه / مجتبي كرباسچي

    جنبش ضد كيش‌گرا عكس‌العملي بود به تنوع سراسري دين در دهه‌هاي پس از جنگ جهاني دوم كه از رشد قابل توجه اديان جديد آسيايي و اديان پنهان در ايالات متحده در اوايل دهه‌ي 1970 نشئت گرفته بود.
    نوشتار حاضر درصدد است تا به بررسی چگونگی پیدایش جنبش های ضد کیش گرایی در ایالات متحده و گسترش آن به اروپا بپردازد و چهره های شاخص و ایدئولوژی این جنبش را مورد مداقه قرار دهد. همچنین نگاهی به نظریه شستشوی مغزی به عنوان یکی از مهمترین نظریات این جنبش می اندازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1- از فريكوگ تا سي.اف‌.اف

    2- برنامه و ايدئولوژي

    3- جونز تاون و احياي جنبش ضدكيش

    4- ضد كيش‌گرايي بين‌المللي

    5- ظهور و سقوط نظريه شستشوي مغزي

    6- فروپاشي «شبكه‌ي آگاهي از كيش»

    7- احياي ضد كيش‌گرايي در اروپا 


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    مضرات نوشابه ها‌

    ۱) پوسیدگی دندان ها: تمام نوشابه های گازدار خاصیت اسیدی داشته و سبب فرسایش مینای دندان ها می گردند. همچنین میزان قند بالا ی این گونه محصولا ت پوسیدگی دندان ها را تسریع می کنند.


    ۲) چاقی: نوشابه های گازدار عمدتا از آب تصفیه شده، افزودنی های مصنوعی و شکر تصفیه شده تهیه می گردند. بنابراین فاقد هر گونه ارزش تغذیه ای بوده و تنها به خاطر میزان قند بالا یشان دارای کالری زیادی می باشند که سبب چاقی در فرد مصرف کننده می گردند. در نوشابه های رژیمی نیز جای شکر معمولی از آسپارتام استفاده می کنند که در ضمن آن که یک ماده اشتهاآور می باشد برای سلا متی نیز مضر بوده و مصرف آن میگرن، سرگیجه و کاهش توان حافظه را به دنبال دارد.


    ۳) سو» تغذیه: افرادی که به مصرف نوشابه های گازدار اعتیاد دارند و از طرفی که این محصولا ت موجب کاهش اشتها می گردند بنابراین فرد معتاد تنها به مصرف نوشابه های گازدار روی آورده و دچار سو» تغذیه می گردند. هنگامی که شما در بطری یک نوشابه گازدار را می گشایید بلا فاصله حباب ها و گازهای موجود در آن به بیرون جهیده و ظاهر می گردند. گاز این گونه محصولا ت به سبب وجود اسید فسفریک و دی اکسید کربن در ترکیباتشان می باشد که سبب اسیدی گشتن این گونه محصولا ت نیز می گردند. PH نوشابه های گازدار بین ۲/۵ تا ۳/۵ می باشد که موجب پدید آمدن محیطی اسیدی در معده می گردند. در کل مسیر سیستم گوارش تنها معده قادر به مقاومت در برابر چنین محیط اسیدی می باشد. اما در دیگر اعضای سیستم گوارش بدن مانند دهان، گلو و مری در پی مصرف نوشابه های گازدار محیط اسیدی ناهنجاری ایجاد می گردد. چرا که مخاط دهان، گلو و مری بسیار در برابر اسید حساس و آسیب پذیر می باشند. اسید فسفریک موجود در این نوشابه ها نیز با رقابت با اسید هیدروکلریک معده عملکرد صحیح معده را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که معده ناکارآمد می گردد غذای مصرفی گوارش نیافته باقی مانده و سبب سو» هاضمه و نفخ می گردد. افرادی که از زخم معده و سوزش سر سینه رنج می برند باید از مصرف نوشابه های گازدار جدا خودداری کنند.


    ۴) تاثیر بر روی کلیه ها: هنگامی که میزان اسید فسفریک خون افزایش می یابد کلیه ها قادر به دفع سریع آن نمی باشند بنابراین فشار مضاعفی بر روی کلیه ها تحمیل می گردد. مصرف نوشابه های گازدار سبب می گردد تا کلسیم از استخوان ها برداشته شده و درون خون جریان یابد این امر موجب رسوب کلسیم اضافی در کلیه ها گردیده که در نهایت منجر به سنگ کلیه می گردد.


    ۵) تاثیر بر روی پوست: خون اسیدی بر روی عملکرد گلوتایتون تاثیر می گذارد. گلوتایتون یک آنزیم با خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. علا وه بر آن نوشابه های گازدار فاقد هر گونه مواد معدنی و ویتامین می باشند. افرادی که نوشابه مصرف می کنند معمولا مصرف آب میوه، شیر و حتی آب را کاهش می دهند و بدن خود را از ویتامین ها و مواد معدنی که برای سلا متی پوست ضروری می باشند محروم می سازند. بنابراین پوستشان بیشتر دچار چین و چروک می گردد.


    ۶) تاثیر بر روی استخوان ها: اسید فسفریک موجود در نوشابه های گازدار ماده ای بسیار سمی می باشد. در صنعت از اسید فسفریک به عنوان سختی گیر آب استفاده می گردد. به این طریق که اسید فسفریک سبب زدودن کلسیم و منیزیم از آب سخت می گردد. اسید فسفریک در بدن نیز دارای عملکرد مشابهی می باشد. یعنی یون کلسیم را از استخوان ها برداشته و پوکی استخوان ها را سبب می گردد.


    ۷) تاثیر کافئین: به نوشابه های گازدار عمدا کافئین افزوده می گردد تا ایجاد اعتیاد و وابستگی در مصرف کنندگان خود کنند. کافئین موجود در نوشابه های گازدار با سرعت بیشتری نسبت به دیگر نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه و چای جذب بدن می گردد. کافئین سبب بر هم خوردن نظم خواب می گردد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    نقش موسيقي در نحله‌هاي جديد
    و خرده فرهنگ‌ها


     

    سوال:

    موسيقي چه نقشي در نحله‌هاي جديد و خرده فرهنگ‌ها همانند گروههاي رپ و متال دارد؟

     

    پاسخ:

    گروههاي رپ، راك، رگه، متال و هوي متال عمدتاً در بين گروههاي همسن و سال (در بين جوانان كه در جوامع پر هرج و مرج و زور مدار و عقده‌اي) تشكيل مي‌شود. در اين گونه جوامع با سوء استفاده از فرصت عدم امنيت و عدم كنترل اجتماعي، گروههايي براي خوش‌گذراني و عياشي به وجود مي‌آيند كه به هنجار شكني اعتقادي در جامعه خود مي‌پردازند و اصطلاحاً به آنها شيطان‌پرست گفته مي‌شود؛ يعني افرادي كه به خواسته‌هاي شيطان و هواي نفس مي‌پردازند. آنان افرادي عقده‌اي هستند كه در جامعه خود و خانواده خود منزجر از آداب و رسوم و محدوديتهاي ديني به لاديني و اعتقاد به اينكه دين افيون توده‌ها و ملت‌هاست رو آورده و معتقدند که بايد به خلاف آنچه كه دين گفته عمل نمود تا خوشبخت و سرحال شد و موسيقي و سكس را عمده وسيله خوشحالي و نشاط مي‌دانند. همانند كساني كه به واسطه شكست در امور زندگي براي تسكين و آرامش از عذاب روحي به مواد مخدر و مشروبات الكلي روي مي‌آورند.
    متال پس از جنگ جهاني دوم پايه‌گذاري شد، واقعه‌اي كه بر روي همة كشورهاي جهان مخصوصاً كشورهاي اروپايي تأثير بدي گذاشت و همه ملتها با مشكلات جدي روبرو شدند بعد از جنگ فساد همه جا را گرفت و اين آغاز زندگي بي محتوا و خالي از ارزش براي اروپاييان بود با پايان جنگ بيكاري و فقر همه جا را فرا گرفت و باعث هجوم سيل عظيم مردم به شهرها شد. تراكم ميليونها نفر در شهرهاي سراسر جهان باعث از هم گسيختگي شديد اجتماعي و فرهنگي شد. بهترين ترانه‌هاي رگه به جنگ اين شرايط ناهنجار و نكبت‌بار نوين مي‌رود و درست به همين دليل است كه سريعاً توجه جوانان عاصي و انقلابي كشورهاي تحت سلطه و محلات فقير نشين كشورهاي امپرياليستي را به خود جلب مي‌كند. موسيقي رگه با استفاده از ضرب موسيقي وارداتي آمريكائي درست شد. امّا چيزي كاملاً متفاوت را عرضه كرد. خشم و عصيان زاغه نشينان را.
    خيزشهايي كه طي دهه 1960 ميلادي در سطح جهان بوقوع مي‌پيوست و موج جنبش رهائي سياهان در ايالات متحده موجب شد بسياري از مردم، موسيقي رگه را با خود آشنا يابند. اعضاي گروه ويلرز كه از مشهورترين گروههاي موسيقي رگه به حساب مي‌آمد نخست با ساز و برگ چريكي و اونيفورم‌هايي نظير حزب پلنگان سياه آمريكا بر صحنه ظاهر مي‌شدند به طوركلي بهترين موسيقيدانان «رگه» غالباً جنگجوياني فرهنگي عليه سيستم ستمگر هستند. آنها در مقابل مسيحيتي كه استعمار برايشان به ارمغان آورده بود به جهانبيني و فلسفه سنتي آفريقايي روي آوردند. اگر چه اين فلسفه سنتي نيز جوانب مذهبي و خرافي و ارتجاعي بسياري را شامل مي‌شود، امّا عليه ايدئولوژي استعمارگران نقش مبارزه جويانه‌اي ايفا نموده است. در ترانه‌اي از باب مارلي يكي از مشهورترين خوانندگان رگه كه در سال 1981 به طرز مشكوكي از جهان رخت بربست مي‌شنويم كه: دلم مي‌خواهد كليسا را بمباران كنم مي‌داني كه واعظ دروغ بهم مي‌بافد، مبارزان رهايي در جنگند چه كسي مي‌خواهد در خانه بماند؟
    طرفداران فلسفه سنتي آفريقايي كه بر خود نام راستافار گذاشته‌اند به هيچ وجه نمي‌خواهند منتظر زندگي خوشي كه مسيحيت بعد از مرگ وعده مي‌دهد بمانند. اين مكتب، آزادي سياهان را همين جا روي كره ارض طلب مي‌كند و با خلق ترانه‌هائي، توهمات مسيحيت كه بر جهانبيني و مبارزات ستمديدگان آفريقا و آمريكاي لاتين تأثير مي‌گذارد را به باد استهزا مي‌گيرد.[1]
    طرفداران و اعضاي اين گروه معتقدند كه موسيقي و حركت آنها براي نجات بشريت است: متال موسيقي عادي نيست بلكه يك جنبش عظيم فكري و تحول دروني براي انسانهاست. جنبشي كه از حقوق افراد دفاع مي‌كند و قصد دارد با نشان دادن پستي‌ها و رذالت‌ها، انسان را در مسير اصلي خود هدايت كند و با ابزار سخت خود، سخت‌ترين انسانها را فرو مي‌ريزد و انسان متكي به نفس و تفكر خويش را به وجود مي‌آورد.
    يك تاريكي بي پايان به سوي ما مي‌آيد
    همه نورهاي زمين به پايان رسيدند
    عصري جديد مي‌آيد ... اين عصر شيطاني ماست
    يك نيايش به ضد مسيح، ما سلام مي‌كنيم
    تو اجازه مي‌دهي كه بر فرازت سقوط كنيم
    زمانه نفرت، جنگ و درد اينك اينجاست
    ما با هم چيزهاي قوي تري مي‌سازيم
    عصر شيطاني ما براي بودن مي‌آيد
    جنگ نامقدس، وقتي شيطان آلوده مي‌شود در خون آرايش پيدا مي‌كند با بال فرشتگان، از آسمان
    پدر شيطان لشگرتان را باطل مي‌كند. اكنون زماني است كه تخت پادشاهيتان را بخواهيم
    ورود به قلمرو من، شما خواهيد آمد
    پس اكنون به سپاه من حمله كن. اكنون زماني است كه براي خدايان بجنگيم
    سلام بر شيطان، فرياد مردم، آلوده شدن در خون فرشتگان
    متال مي‌گويد: زندگي از آن ماست تا آن را به شيوة خودمان زندگي كنيم يعني خود محوري انسان محوري و بر آوردن اميال نفساني خود.
    اين عده از هر عنصري استفاده مي‌كنند تا اعتراض خود را به اعتقادات و رسوم مذهبي مردم نشان دهند، از نوع لباسي كه به تن مي‌كنند از مدلهاي ريش و موگرفته تا برخوردهاي اجتماعي، ... همه و همه نشانة اعتراض آنها به اعتقادات و رسوم مذهبي مردم است.[2]
    گروه‌هاي هوي متال كه از گروه‌هاي موسيقي متاليكا برگرفته شده‌اند، داراي شاخه‌هاي متعددي هستند. افراد اين گروه به شيطان پرستي، همجنس‌بازي، نژاد‌پرستي، مشروبات الكلي، مواد مخدر و هر گونه كار غير متعارف ديگر مي‌پردازند. افراد اين گروه در زمان رقص اقدام به تكان دادن سر از نوع خاصي كه به هد زدن معروف است مي‌نمايند و به همين دليل معمولاً موهاي خود را هميشه بلند نگه مي‌دارند. در حال حاضر گروه متال با قديمي شدن علاقه به رپ در ايران، طرفداران بيشتري را به خود جذب نموده است.[3]
    «بلك سبت» كه موسيقي‌اي از شاخه‌هاي هوي متال است گرد‌باد ديوانه‌كننده‌اي است كه رسالت اصلي‌اش آزار و ترساندن مخاطب است، سم كشنده‌اي است كه هنوز پادزهري ندارد، ظلمتي كه هر خورشيدي را كور مي‌كند «بلك سبت» مغز ما را از كار مي‌اندازد و روزگارمان را سياه مي‌كند، دردهاي كهنه را بيدار مي‌كند و زخمهاي جديدي در جسم و روحمان ايجاد مي‌كند، آنقدر زخم مي‌زند تا غرق در خون شويم ... كار «بلك سبت» اين است:
    «طلوع ظلمت» يا «آفرينش نور سياه»
    محتواي ترانه‌هايش به هر آنچه آدمي را مي‌ترساند، حياتي نمادين و ملموس مي‌بخشد، چيزهاي ترسناكي كه فراموششان كرده‌ايم يا دوست داريم فراموششان كنيم، امّا آنها آنقدر نيرومندند كه شايد لحظاتي تماس يا انديشيدن عميق و واقعي به ايشان، زندگي ما را دگرگون سازد، چيزهايي از قبيل:
    معماي مرگ، عدم، قيامت، دوزخ، ابديت، بي‌انتها بودن فضا، شيطان، جن، نيروهاي ناشناخته. هيولاهايي كه در روزمرگي زندگي پنهان شده‌اند و نيز سئوالات ديوانه‌كننده‌اي مثل: قبل از به دنيا آمدن كجا بودم؟، بعد از مردن به كجا مي‌روم؟، درون من كيست؟، بي‌نهايت يعني چه؟ و ... «بلك سبت» با اينهاست كه به مدد نيروي حيرت‌آور موسيقي ماكابر و پيكره مينياتوري ترانه‌هايش، جان مستعد اشتعال ما را به آتش مي‌كشد. در پايان اگر نازك نارنجي نباشيم، اگر مصالح زندگي‌مان كاغذي نباشد و اگر به خاكستر تبديل نشويم و باد خاكسترمان را به ديار عدم نبرد. مثل نوزادي به دنيا باز مي‌گرديم. شايد خيلي‌ها بگويند اين نوزاد شيطان است ولي اهميتي ندارد زيرا مردم عادت دارند با هر چيز نو و تازه‌اي كه مواجه مي‌شوند آن را شر و شيطاني بدانند.[4]
    خلاصه اين که موسيقي ابزار جديدي در دست قدرتمندان است که به صورت نحله­ها و خرده فرهنگ­ها ترويج مي شود تا افرادي که قبل از جنگ جهاني با کمک سلاح و سرنيزه استعمار مي­شدند. بعد از جنگ با نام اين نحله­ها و به اسم مبارزه با استعمار، استثمار شده و سوپاپ اطميناني براي فرو کش کردن طغيان استثمار شده­ها باشند.

    ----------------------------------------------
    [1] .http:// www.artmusic.ir/rak.asp.
    [2] . http:// www.artmusic.ir/metal.asp.
    [3] . http:// www.i--s--m.blogspot.com.
    [4] . http:// ayandoo. persianblog.com.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    کاهو


    كاهو مصرف كنيد و هميشه زيبا و جوان بمانيد

    كاهو يكى از سبزيهاى مفيدى است كه علاوه بر تغذيه ، مصارف ديگرى هم دارد. خوشبختانه شرايط اقليمى كشور ما طورى است كه در هر يك از فصول سال مى توانيم كاهوى تازه در اختيار داشته باشيم . مثلا هم اكنون در بندر عباس ، جيرفت و بعضى از شهرهاى شمالى كاهو به مقدار فراوان وجود دارد كه به نقاط مختلف كشور صادر مى شود و احتمال مى رود با پيشرفت علم در آينده نزديكى تمام محصولات را بتوان در زمستان هاى شديد هم به دست آورد، چنانكه هم اكنون در بعضى از كشورهاى اروپايى اين طريقه را عمل كرده و نتايج مفيدى هم به دست آورده اند.
    به هر حال بحث امروز ما درباره كاهو است ، سبزى مفيد و نسبتا ارزانى كه طبيعت با سخاوت تمام در دسترس ما قرار داده است .

    تاريخچه كاهو
    اگر صفحات تاريخ را ورق بزنيم و بخواهيم بدانيم بشر از چه وقت با كاهو آشنا شده و آن را مصرف كرده است به اين نكته بر مى خوريم كه تاريخ كاهو بسيار قديمى و كهن است و به قرنهاى خيلى قديمى مى رسد.
    در تورات ، كتاب مقدس قوم يهود، مذكور است كه بنى اسرائيل بايد در زمان عيد پاك كاهو بخورند.
    روميان قديم كاهو را به خوبى مى شناختند و آن را مصرف مى كردند و مخصوصا در ضيافتهايى كه داشتند مقدار زيادى كاهو مصرف مى كردند تا غذاهاى سنگين و ثقلى را كه خورده بودند هضم كنند.
    در تاريخ فرانسه مذكور است امپراتور فرانسه به نام ((اوگوست )) كه مبتلا به بيمارى كبد شده بود، با رژيم آب كاهو به كلى معالجه شده و شفا يافت .
    يكى از خواص كاهو زياد كردن شير مادران شيرده است و به همين علت نام فرانسه آن از كلمه لاتينى گرفته شده است كه به معنى شير است .

    خواص كاهو
    كاهو، مخصوصا نوعى از آن كه داراى برگهاى بزرگ است ، غذايى است زود هضم ، سللولز آن خيلى ضعيف است و در روده ها به سرعت هضم مى شود و داراى ويتامينهاى ((آ))، ((ب )) و ((ث )) نيز هست .
    غذاشناسان عصر حاضر در كاهو رگه هايى از ويتامين ((اى )) كشف كرده اند چنانكه مى دانيد ويتامين ((اى )) ويتامين سكس و توليد نسل است .
    كاهو خاصيت آرام كننده دارد، خنك است و سرشار از آب مى باشد و داراى ويتامينها و املاح معدنى است .
    كاهو خون را تصفيه مى كند، ضد يبوست و خشكى مزاج است . كاهو رنگ قيافه را باز مى كند، آب كاهو بهترين ماسك زيبايى براى خانمهايى است كه به طراوت پوست خود علاقه دارند.
    طبق آخرين تحقيقات علمى كه درباره كاهو به عمل آورده اند معلوم شده است كاهو داراى املاح قليايى ، اسيدفوسفوريك ، اسيد دوپتاسيم ، كلورور، كربنات دوسود، كربنات دوشو، انواع فوسفاتها، سولفاتها، كاروتن ، كوبالت ، آرسنيك ، يد، مس ، منيزيوم و ويتامينهاى ((آ)) و ((ب )) و ((ث )) و ((د)) و ((اى )) مى باشد.

    چه كاهويى را انتخاب كنيم ؟
    كاهو انواع مختلفى دارد كه دو نوع آن ممتاز است و در ايران به كاهوى معمولى و كاهوى سالادى معروف است .
    كاهو را وقتى خريديد بايد برگ برگ كنيد و زير آب جارى بشوييد تا خوب شسته و پاك شود بعد آن را به هر صورتى كه ميل داريد بخوريد.
    بعضى دوست دارند كاهو را با سركه و سركه انگبين بخورند ولى رفته رفته اين رسم در خانواده هاى ايرانى منسوخ شده و اكنون آن را بيشتر به صورت سالاد مصرف مى كنند. سوس سالاد را معمولا از سركه يا آب ليمو يا روغن زيتون و يا روغن پسته زمينى ترتيب مى دهند. اگر شما از كسانى هستيد كه دوست داريد كاهو را آبپز كنيد و بخوريد بدانيد كه آن طرز مصرف كاهو قسمت مهمى از مواد حياتى آن را از بين مى برد.
    كاهو، چه پخته و چه خام ، غذاى ايده آلى براى اشخاص چاق است زيرا صد گرم كاهو پيش از بيست كالرى حرارت ندارد. شصت گرم كاهو را اگر در يك ليتر آب مدت يك ساعت با آتش ملايمى بجوشانيد جوشانده اى به دست خواهد داد كه خواب آور و بطور ملايم ملين است و كبد را از سموم پاك مى كند.
    اين جوشانده در هنگام اختلالات كبدى مخصوصا يرقان ، مفيد و موثر است .
    به اين نكته هم توجه كنيد كه كاهو وقتى به تخم نشست تمام خواص ‍ درمانى خود را به طور كامل به دست مى آورد و طعم آن در سالاد كمى تلخ و تند مى شود ولى اگر شما بخواهيد كاهو را براى درمان امراض مورد مصرف قرار دهيد بايد كاهوى تخم دار را انتخاب كنيد.
    كاهو براى كسانى كه تحريك عصبى دارند و يا به طپش قلب ، تحريكات شديد جنسى و بى خوابى مبتلا شده اند و همچنين براى برونشيت ، سياه سرفه ، سرفه هاى عصبى ، آسم ، ديابت ، نقرس ، سنگ كليه ، نفريت ، قاعدگيهاى دردناك و يبوست مفيد است .
    بنابراين بجا خواهد بود اگر در برنامه غذايى خود كاهو را نيز بگنجانيد چه همانطور كه گفته شد وجود ويتامين و املاح معدنى و ساير عناصر موجود در آن ، علاوه بر آنكه كمك موثرى به بهداشت و سلامت شما مى كند، در حفظ زيبايى و طراوت شما نيز تا حد زيادى موثر خواهد بود.
     

     

     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive