به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, June 8, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 949)

 
 
 
    
   
    محل بنرها
 
 
 
 
 
 
 
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 949 :: دوشنبه 20 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

در مورد پخش زنده مسابقات EURO 2008

باسلام به همه شما دوستان عزيزم مخاطبان گرامي روزانه،
بعد از چند روز تعطيلي مجددا با شماره جديدي از مجله الکترونيکي روزانه در خدمت شما خوبان هستيم.

جام ملتهاي اروپا (2008) از دو روز گذشته آغاز شده، شما این مسابقات با شکوه را از چه طریقی پیگیری میکنید؟ خوشبختانه صدا و سیمای ایران مثل همیشه این مسابقات را به نحوه مطلوبی پوشش میدهد اما امروز مي خواهيم به اين مسئله بپردازيم که از چه روشهاي ديگري ميشه به تماشاي اين مسابقات پرداخت؟
لیست کانالهای تلویزیونی کشورهای مختلف جهان که مسابقات EURO 2008 را پخش میکنند را مي توانيد در اينجا مشاهده کنيد.
اما اگر دسترسی به ماهواره ندارید اما یک کانکشن اینترنت پرسرعت دارید خیالتان راحت باشد چون میتوانید براحتی این مسابقات را بصورت زنده و آنلاین تماشا کنید.
برای دوستانی که در خارج کشور ساکن هستند و میتوانند برای تماشای این مسابقات مبلغی هزینه کنند پیشنهاد میکنم که به بخش پخش زنده سایت یوفا مراجعه کنند. پس ار ورود بر اساس موقعیت جغرافیایی شما لیست بازی هایی را که میتوانید بصورت زنده از طریق شرکتهای مختلف تماشا کنید همراه با قیمت هر بازی برای شما نمایش داده خواهد شد که البته برای بعضی کشور ها تعدادی از بازی های مجانی است!
بطور مثال در این صفحه میتوانند این لیست را برای کشور ایران مشاهده کنید که از طریق کانال الجزیره اسپورت ارائه میشود.
اما اگر امکان پرداخت پول را ندارید مخصوصا برای افرادی که در ایران هستند هیچ نگران نباشید چون سایتهایی هستند که از طریق آنها میتوانید این مسابقات را بصورت رایگان نگاه کنید!
یکی از این سایتها MyP2P.eu است که علاوه بر مسابقات یورو 2008 تعدای زیادی مسابقه ورزشی دیگر را نیز پوشش میدهد و شما می توانید بصورت مجانی از آن استفاده نمایید.
همچنین تعدای برنامه نیز هستند که با نصب آنها میتوانید این بازی های را بصورت زنده دنبال کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.
دریافت: برنامه Tvants ، برنامه TVUPlayer ، برنامه Sopcast (ویندوز/لینوکس)

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • نانشنامه!
  • مجموعه عکس: مسکو در زمان شوروی
  • برنامه ی كامل دور نخست فوتبال جام ملت ‌های اروپا
  • معرفي و دانلود فيلم : مولير
  • دانلود فيلم مستند : تجارب محرمانه سازمان سيا
  • دانلود انيميشن : Once upon a time: Life
  • آواز شهرام ناظری در پاریس
  • سيستم مديريت آزمون آنلاين «تستا»
  • فارسی نویسی در تلفن همراه توسط Psiloc Crystal Farsi Localization
  • دانلود بازي: يورو 2008
  • نوع جدیدی از ازدواج در آمریکا آغاز شد!
  • من سرخپوش ترم
  • ویژه‌نامه جام ملت‌های اروپای 2008
  • جزئيات بيشتر از فيلم «فراتر از فتنه»
  • جديدترين شماره از هفته نامه BusinessWeek
  • نومحافظه كاري و سوداي جهانشمولي
  • هفت ‌آسمان مجاز و فرهنگ و هنر (34)
  • ۱۲ شرط د‌رست غذا خورد‌ن
  • اسلام و ازدواج موقت
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (948) اينجا کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

نانشنامه!
زخم هاي گل شقایق
مجموعه عکس: مسکو در زمان شوروی
جدول رده بندی بازی های مقدماتی جام جهانی در آسیا
جنگ بالشی!
ويژه نامه: انديشه سياسي اسلام
ويدئو: فوتبال خياباني زيبا
تصاویر بی‌نظیر کاسینی از زحل و قمرهای آن
عکسي تاثير برانگيز!
پخش زنده مراسم سخنراني آيت الله فروغي
جلسات اخلاق حضرت زهرا (سلام الله عليها)
گروه بندی ها و تیمهای شرکت کننده در Euro 2008

برنامه ی كامل دور نخست فوتبال جام ملت ‌های اروپا

راهنمای ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات

راهنمای تیم‌های شرکت کننده در یورو 2008

ویدئو: توپ‌های مخصوص یورو 2008 چگونه ساخته می‌شوند


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزئيات آزمون سراسري امسال دانشگاهها

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور، جزئیات آزمون سراسری امسال دانشگاهها را اعلام کرد.
حسین توکلی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: آزمون سراسری سال 87 بر اساس برنامه زمان بندی شده ، صبح و بعد از ظهر روزهای پنج شنبه ششم ، جمعه هفتم و صبح شنبه هشتم تیر در 368 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود : بر اساس این جدول زمان بندی شده ، آزمون علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ششم ، آزمون هنر بعد از ظهر این روز ، آزمون علوم تجربی صبح جمعه هفتم، آزمون زبانهای خارجی بعد ازظهر این روز و آزمون علوم انسانی صبح شنبه هشتم تیر 1387 برگزار می شود.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت : آزمون سراسری سال 87 در یک مرحله برگزار می شود و داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه در یک نیم روز به پرسشهای عمومی و اختصاصی مربوط به خود پاسخ می دهند.
توکلی شمار کلی متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 87 را یک میلیون و 344 هزار و 978 نفرعنوان واضافه کرد: ازاین رقم،317 هزار و 905 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، 458 هزار و 842 نفر درگروه آزمایشی علوم تجربی، 516 هزار و 618 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی ،32 هزار و 526 نفر در گروه آزمایشی هنر و 19 هزار و 87 نفر در گروه آزمایشی زبانهای خارجی متقاضی شده اند.
وی افزود : در آزمون سراسری سال 87 به داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، تجربی ، انسانی و زبانهای خارجی اجازه داده شده بود در صورت علاقمندی به شرکت در گروه آزمایشی هنر ، تمایل خود را در کارت تقاضا نامه ثبت نام مشخص کنند که 34 هزار و هفت نفر از این چهار گروه ، تمایل خود را برای شرکت در آزمون هنر نیز اعلام کرده اند.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت : بر این اساس با توجه به آمار واقعی متقاضیان گروه آزمایشی هنر که 32 هزار و 526 نفر است و احتساب آن با آمار علاقمندان دیگر گروه های آزمایشی در مجموع 66 هزار و 533 نفر در آزمون هنر شرکت می کنند.
توکلی افزود : همچنین به داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، تجربی ، انسانی و هنر اجازه داده شده بود در صورت علاقمندی به شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبان خارجی ، تمایل خود را در تقاضانامه ثبت نام مشخص کنند که 127 هزار و 566 نفر از این گروه ها ، تمایل خود را برای شرکت در آزمون زبانهای خارجی نیز اعلام کرده اند.
وی اضافه کرد : بر این اساس با توجه به آمار واقعی متقاضیان شرکت در آزمون زبانهای خارجی که19 هزار و 87 نفر است واحتساب آن با آمار علاقمندان دیگر گروههای آزمایشی ،در مجموع 146 هزار و 653 نفر در آزمون زبانهای خارجی شرکت می کنند.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت : کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1387دوشنبه و سه شنبه 3 و 4 تیر در 387 شهرستان و بخش کشور توزیع می شود .
دکتر حسین توکلی افزود : علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1387، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و برگه راهنمای حوزه های امتحانی نیز توزیع می شود .
وی گفت : با توجه به این که آزمون هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه ، جداگانه برگزار می شود ، داوطلبان برای حضور در جلسه هریک از این گروه ها باید کارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمایشی مربوط را همراه داشته باشند که بر این اساس یک میلیون و 506 هزار و 551 کارت ورود به جلسه امتحانی صادر خواهد شد .
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور افزود : هر یک از داوطلبان برای دریافت کارت ورودی باید شخصا به حوزه توزیع کارت مربوط مراجعه کنند و ارائه کارت ملی یا شناسنامه عکس دار یا هر نوع کارت شناسایی عکسدار معتبر الزامی است .
توکلی گفت : داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند باید هنگام دریافت کارت ورود به جلسه امتحانی گروه اصلی خود ، کارت ورود به جلسه آزمایشی دوم یا سوم را نیز دریافت کنند .
وی افزود : ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری 1387 از 16 آذر تا 10 دی به شکل اینترنتی انجام شد و هریک ازداوطلبان مجاز بودند بدون توجه به نوع دیپلم (نظام قدیم) یا نوع گواهینامه پیش دانشگاهی برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان های خارجی داوطلب شوند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


مولير
Molière


کارگردان: لوران تيرار. فيلمنامه: لوران تيرار، گره گوار وينرون. موسيقي: فردريک تالگوران. مدير فيلمبرداري: ژيل ‏آنري. تدوين: والري دسين. طراح صحنه: فرانسوا دوپرتوا. بازيگران: رومن دوريس[ژان باتيست پوکلن]، فابريس ‏لوچيني[آقاي ژوردان]، لورا مورانته[الميره ژوردان]، ادوار بير[دورانت]، لودوينه سنيه[سليمينه]، فاني والت[هنريت ‏ژوردان]، ملاني دوس سانتيس[لويزون ژوردان کودک]، گيليان پتروفسکي[توما]، سوفي شارلوت هوسون[مادلن بژار]، ‏آري الماله[معلم رقص]، اريک برگر[معلم نقاشي]. 120 دقيقه. محصول 2007 فرانسه. نامزد جوايز سزار بهترين ‏طراحي لباس-بهترين طراحي صحنه-بهترين بازيگر نقش مکمل مرد/فابريس لوچيني و بهترني فيلمنامه اصيل، برنده ‏جايزه تماشاگران و سنت ژرژ بهترين بازيگر/لوچيني و نامزد جايزه سنت ژرژ طلا از جشنواره مسکو. ‏
سال 1658، ژان باتيست پوکلن نمايشنامه نويس و بازيگر فرانسوي معروف به مولير پس از 13 سال به سفر به همراه ‏گروه نمايشي اش به پاريس بازمي گردد تا در تماشاخانه اي که پادشاه در اختيارش گذاشته، نمايشي بزرگ براي وي ‏اجرا کند. مولير که به عنوان يک کمدي نويس شهرت يافته، اين بار آرزو دارد تا در گونه تراژدي نمايشي نوشته و اجرا ‏کند، اما پادشاه و اطرافيانش فقط انتظار ديدن نمايشي تازه و کميک از او دارند. در کشاکش تصميم گيري براي نوشتن ‏نمايش تازه، نامه اي از بانويي محترم به دست وي مي رسد. نويسنده از او خواسته تا قبل از مرگ به ديدارش برود. اين ‏زن کسي نيست جز الميره ژوردان که مولير 13 سال پيش مجبور به ترک وي شده است. در آن زمان مولير نمايشگري ‏نه چندان موفق و مقروض بود. اما پس از زنداني شدن توسط يکي از طلبکاران، فرشته نجات در قالب پيشکار آقاي ‏ژوردان ثروتمند به سراغ وي آمده و در ازاي کمک به اجراي يک نمايش وي را مي رهاند. مولير بعد از رسيدن به ‏خانه مجلل ژوردان درمي يابد که اين ثروتمند تازه به دوران رسيده با وجود داشتن دختري دم بخت و همسري زيبا، دل ‏در گروي مارکيز جواني به نام سليمينه بسته و قصد دارد تا به وسيله اجراي نمايشي تک نفره در برابر وي دلش را به ‏چنگ آورد. اين کار بايد بسيار مخفيانه انجام شود، از اين موليردر لباس کشيش و تحت نام جعلي تارتوف به اهالي خانه ‏معرفي مي شود. اما اين کشيش قلابي سخت گير به زودي خود را اسير عشق بانوي خانه مي يابد... ‏

چرا بايد ديد؟
‎ ‎لوران تيرار فيلمنامه نويس و کارگردان فرانسوي در دانشگاه نيويورک درس خوانده و از ستايش گران اسپيلبرگ است. ‏کارش را با بررسي فيلمنامه در وارنر آغاز کرده و سپس با کار در مجله استوديو روزنامه نگاري را نيز به کارنامه ‏خود افزوده است. پس از شش سال کار در اين ماهنامه و مصاحبه با سينماگران مختلف که در کتابي تحت عنوان "دوره ‏دکترا براي فيلمسازان: درس هاي خصوصي از مشهورترين کارگردان هاي دنيا" منتشر و با استقبال گسترده اي روبرو ‏شد. از 1997 کار در مطبوعات را رها و شروع به فيلمنامه نويسي کرد. پس از ساخت دو فيلم کوتاه در 1999 و ‏‏2000 اولين فيلم بلندش را به نام داستان زندگي ام نوشت و در سال 2004 آن را به فيلم برگرداند. در سال 2005 ‏فيلمنامه چگونه ازدواج کنيد و مجرد بمانيد را براي آلن شابات نوشت که با موفقيت کم نظيري روبرو شد. مولير دومين ‏فيلم بلند اوست که يکي از عظيم ترين و گران ترين محصولات تاريخ سينماي فرانسه تا امروز محسوب مي شود. يک ‏فيلم ملي و زندگي نامه مشهورترين کمدي نويس قرن هجدهم فرانسه در ترکيب با برداشتي آزاد از دو اثر وي به نام ‏تارتوف و ‏Le Bourgeois gentilhomme‏ که با دست و دلبازي هر چه تمام تر و صرف 16 ميليون يورو ساخته شده ‏است. ‏
اما مولير تنها يک داستان عاشقانه پر ماجرا و خوش ساخت نيست. مولير فيلمي در ستايش از هنر بازيگري و ژانر ‏کمدي است. ژانري که هنوز هم در نظر بسياري به هنگام مقايسه با تراژدي و درام در مکاني پايين تر قرار مي گيرد. ‏چيزي که مولير نيز با گفتن "تئاتر واقعي يعني تراژدي" بر آن صحه مي گذارد. اما بعدها با تشويق الميره ژوردان راه ‏هايي براي ارتقاي منزلت اين ژانر ابداع مي کند. ‏
فيلم مولير نيز به خوبي قادر است اشتباه بودن اين نظريه را اثبات کرده و ژان باتيست پوکلن را همسنگ ويليام شکسپير ‏اعلام کند. تنها کافي است به صحنه آموزش ژوردان توسط مولير-جايي که در نقش اسب هاي متفاوت بازي مي کند- ‏نگاه کنيد، تا عمق احترام فرانسوي ها را به هنر بازيگري دريابيد[در زبان فرانسه کمدين به معني بازيگر است]. ‏انتخاب بازيگران و چهره پردازي آنها در کنار فيلمبرداري و طراحي صحنه فخيم فيلم از نقاط قوت اثر است. شباهت ‏ظاهري رومن دوريس با مولير و بازي حيرت انگيز لوچيني در نقش ژوردان ساده لوح و هميشه بازنده تکان دهنده ‏است. شايد از تاثير انتقاد اجتماعي نمايش هاي مولير که در فيلم حکم پس زمينه را يافته اند، در گذر ساليان کاسته شده ‏باشد. اما تا زماني که آدمي بر روي کره زمين وجود دارد و مناسبات طبقاتي و خصلت هاي بشري چون حرص و آز ‏زنده اند، نمايشنامه هاي مولير و اين فيلم زنده خواهند ماند. دوستداران مولير دلايل کافي و متقن براي تماشاي فيلم تيرار ‏دارند، اما کساني که هنوز با اين هنرمند فرانسوي آشنا نيستند نيز بايد در تماشاي اين فيلم شتاب کنند!‏
ژانر: کمدي.‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/48371983/WuRZiPoetByJeremiah.avi.001 
http://rapidshare.com/files/48376406/WuRZiPoetByJeremiah.avi.002 
http://rapidshare.com/files/48380908/WuRZiPoetByJeremiah.avi.003 
http://rapidshare.com/files/48385570/WuRZiPoetByJeremiah.avi.004 
http://rapidshare.com/files/48389974/WuRZiPoetByJeremiah.avi.005 
http://rapidshare.com/files/48394488/WuRZiPoetByJeremiah.avi.006 
http://rapidshare.com/files/48398788/WuRZiPoetByJeremiah.avi.007 
http://rapidshare.com/files/48398869/WuRZiPoetByJeremiah.avi.008

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

تجارب محرمانه سازمان سيا
CIA Secret Experiments

مستند "تجارب محرمانه سازمان سيا"
محصول کانال نشنال جئوگرافيک


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Once upon a time: Life

کارتون زيبا و محبوب Once upon a time: Life
(همون کارتون پر طرفداري که به قسمتهاي مختلف بدن انسان سفر
مي کنند و ...)

 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آواز شهرام ناظری در پاریس


جرالد ویولت در مراسم اهدای نشان شوالیه در پاریس

شهرام ناظری قبل از آغاز تور کنسرتش در ایران ، در مراسم خداحافظی"جرالد ویولت" از ریاست تئاتر شهر پاریس در روز 23خردادماه(12 ژوئن) به اجرای برنامه می پردازد.
در این برنامه که هنرمندانی از آمریکا،هندوستان،آلمان وبرخی کشورهای افریقایی و...شرکت دارند،شهرام ناظری به عنوان میهمان ویژه تئاتر شهر حضور خواهد داشت و بنا به دعوت "جرالد ویولت"به مدت ده دقیقه به اجرای موسیقی ایرانی خواهد پرداخت.
جرالد ویولت از چهره های فرهنگی و شناخته شده کشور فرانسه است که نزدیک به سی سال ریاست مهمترین مرکز هنری فرانسه یعنی تئاتر شهر پاریس را برعهده داشته است.
ویولت در مراسم اهدای بالاترین نشان فرهنگی فرانسه(شوالیه) که سال گذشته به شهرام ناظری اهدا شد در باره ویژگی های صدا و هنرموسیقی ناظری با شور و احساس بسیار تاثیرگذاری به سخنرانی پرداخت .
همچنین محمود سراجی مدیر برگزاری کنسرت های شهرام ناظری در ایران ، با اعلام اینکه تورکنسرت شهرام ناظری از شهر یزد آغاز می شود به خبرنگار مهر گفت : پس از دو سال وقفه در اجرای کنسرت های استاد،سلسله برنامه هایی تا پایان تابستان در دست اجرا داریم که ابتدا در روزهای 13 و 14 تیرماه در یزد و سپس در شهرهای کرمان،قزوین ،اصفهان وتهران برگزار می شود.
مدیرعامل موسسه فرهنگ و هنرحافظ با اشاره به اینکه برخی از برنامه های شهرام ناظری به بعد از ماه مبارک رمضان (نیمه دوم سال) موکول شده است ابراز امیدواری کرد با همکاری خوب مسئولان ارشاد و سایر نهادهای ذی ربط درشهرستان ها امسال ناظری در اکثر شهرهای ایران به اجرای برنامه بپردازد.

 

تک موزیک

آهنگ زیبای زلف بر باد مده
باصداي رضا زهرائي

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

سيستم مديريت آزمون آنلاين «تستا»

طرح کردن سؤالات یک آزمون، چاپ کردن و تکثیر آن‌ها به تعداد مورد نیاز، برگزاری آزمون به روش سنتی، تصحیح اوراق و اعلام نتایج مدت‌ها پس از برگزاری آزمون از مشکلات عمده اساتید، معلمین و مدرسین و حتی داوطلبان شرکت در آزمون است.
اما امروزه با عمومی‌تر شدن استفاده از کامپیوترها، می‌توان انتظار داشت در مراکز برگزاری آزمون، تعداد قابل توجهی کامپیوتر، در دسترس باشد. حال، اگر بتوان با توجه به توانایی بالای کامپیوترها شرایطی را فراهم کرد تا مشکلات مذکور، کمتر و در کل، سرعت برگزاری یک آزمون تا حد ممکن سریع‌تر شود، می‌توان از بسیاری از اضافه‌ کاری ‌ها جلوگیری به عمل آورد.

تستا چیست؟
«تستا» عنوان پروژه‌ای است که با همین هدف طراحی و پیاده‌سازی شده است.
به عبارت دیگر «تستا» یک «سیستم مدیریت آزمون آنلاین» یا Online Test Management System است که منتشر شده است تا جایگزینی مناسب برای روش ‌های سنتی برگزاری آزمون باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار «تستا» :
- تعریف آزمون با قابلیت تعیین وقت، تعیین تعداد سؤالات نهایی، تعیین نحوه‌ی تعریف داوطلبان (توسط مدیر سیستم و یا خود داوطلب)، تعیین رندوم بودن و یا نبودن نمایش سؤالات آزمون، تعیین چینش به صورت راست به چپ (مثل فارسی) و یا چپ به راست (مثل انگلیسی) هم برای سیستم و هم برای هر آزمون، تعیین نمره منفی و ...
- امکان افزودن بی‌نهایت سؤال در هر آزمون با استفاده از ادیتوری بسیار کامل و پیشرفته، بدون هر​گونه محدودیت در نمایش عکس، فیلم، صوت، کلیپ و ...
- امکان تعریف داوطلبان توسط مدیر سیستم و یا خود داوطلب با شرایط بسیار جالب
- مشاهده نتایج و آمار و نمودارها پس از آزمون توسط داوطلب
- جلوگیری از اجرای هرگونه تقلب در سیستم (جلوگیری از امکان آزمون مجدد توسط کاربر، جلوگیری از متوقف کردن زمان‌سنج آزمون، جلوگیری از Refresh نمودن صفحه و ...)
- ثبت انتخاب‌های کاربران در لحظه انتخاب در زمان آزمون توسط تکنولوژی Ajax
- مشاهده جزئی‌ ترین آمار در پایان برگزاری آزمون توسط مربی و یا استاد و یا مدیر سیستم. آمارهایی مثل: درصد پاسخگویی کاربران به هر آزمون، درصد پاسخگویی به هر سؤال، مشاهده کارنامه تک‌تک داوطلبان، مشاهده میزان پاسخگویی داوطلبان به هر گزینه و آماری بسیار جزئی از هر آزمون
- «تستا» به دو زبان انگلیسی و فارسی قابل استفاده است و از بخش تنظیمات می‌توان بین هر زبان سوئیچ کرد
- «تستا» امکان ترجمه سیستم به هر زبانی را به راحتی به کاربران می‌دهد
- «تستا» کاملاً Portable یعنی «قابل حمل» است. با نصب تستا بر روی یک حافظه همراه، این نرم​افزار همیشه همراه کاربر خواهد بود
- «تستا» به یک زبان تحت وب نوشته شده است و در نتیجه قابلیت اجرا بر روی یک وب‌سایت و یا بر روی یک کامپیوتر و مهم‌تر از همه، قابلیت اجرا بر روی یک شبکه LAN و انجام آزمون به صورت گروهی را دارد
- «تستا» برای اجرا به هیچ گونه تنظیماتی در سیستم عامل نیاز ندارد. حتی نیازی به نصب هیچ نرم‌افزاری نیز نیست
- و ...

انتظار می‌رود با فراگیر شدن «تستا» و سیستم‌های مشابه:
- از هزینه‌های زیاد و گاهی بسیار زیاد چاپ و تکثیر اوراق امتحانی تا حد صفر کاسته شود
- از مشکلات تکثیر سؤالات؛ از قبیل: اضافه‌تر یا کمتر بودن تعداد برگه‌ها نسبت به تعداد داوطلبان آزمون، ناخوانا بودن یا واضح نبودن سؤالات و تصاویر، محدودیت در استفاده از تصاویر متحرک، فیلم‌ و غیره، انباشته شدن سؤالات تکثیر شده و ... بسیار کاسته شود
- فرایند تصحیح اوراق و اعلام نتایج در کسری از زمان صورت گیرد
- اضطراب‌های داوطلبان آزمون در مدت زمان بین «شرکت در آزمون» و «اعلام نتایج» بی‌نهایت کاهش یابد
- تأثیر اشتباهات معمول انسانی در زمان تصحیح اوراق، از بین برود
- برگزاری آزمون‌های آزمایشی برای سنجش سطح علمی داوطلبان به یک امر بسیار آسان تبدیل شده و با برگزاری مداوم آن‌ها، بر سطح آمادگی داوطلبان افزوده شود
- داوطلب با محیطی دوست‌داشتنی و کاربر پسند در حین آزمون روبرو باشد که مهم‌ترین مزیت آن کاهش اضطراب وی در حین آزمون خواهد بود
- حضور کاربر در محل برگزاری آزمون الزامی نباشد
- با توجه به امکانات سیستم، از قبیل نمایش تصادفی (Random) سؤالات، امکان تقلب در آزمون کاهش یابد
- امکان تهیه سریع و خودکار آمارهای بسیار جزئی از نحوه‌ی پاسخگویی داوطلبان تنها با چند کلیک فراهم باشد
و ده‌ها مزیت دیگر عاید استفاده کنندگان از این نوع سیستم‌ها شود.

راهنما:
روش نصب و استفاده در فایل راهنمایی در قالب PDF به همراه نرم افزار قرار داده شده است.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 13 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

فارسی نویسی در تلفن همراه توسط
 Psiloc Crystal Farsi Localization

تایپ كردن فارسی در گوشی تلفن همراه ما ایرانیان یك آرزوی بزرگ بوده است كه این آرزو را شركت Psiloc بر آورده ساخته است.این نرم افزار توسط تیم بزرگ و معروف BiNPDA كرك شده است.
كه دارای کارایی خارق العاده ای بوده که پیشنهاد میکنم به هیچ وجه این نرم افزار را از دست ندهید.
این نرم افزار در تمامی گوشی های دارای سیستم عامل سیمبیان ورژن 9.1 و 9.2 به راحتی قابل نصب میباشد.كه میتوانید در تمامی قسمتهای تلفن همراه خود با فعال كردن این برنامه به راحتی فارسی تایپ كنید.

قابلیتهای كلیدی نرم افزار :
- تایپ فارسی در TextMsg
- تایپ فارسی در Notes
- گشت و گذار در اینترنت، جستجوی فارسی
- داشتن دفترچه تلفن فارسی
- قابلیت كوچك و بزرگ كردن فونت در گوشی
- و...

قابل نصب بر روی گوشی های :
نوکیا : 5700/6110/6120/6121/6290
N71/N73/N75/N81/N81 8GB/N82
N92/N93/N93I/N95/N95 8GB
E50/E51/E65
پاناسونیک : i450/i520/i550/i560
ال جی : KS10

لازم به ذکر است نسخه هاي فارسي، عربي و اردو اين نرم افزار در داخل لينک زير قرار دارد.

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

يورو 2008 EURO 

اگر شما هم از علاقه مندان به بازی های ورزشی و به خصوص فوتبال باشید حتما منتظر عرضه این بازی بوده اید.در یورو 2008 شما رهبری یکی از 50 تیم اروپایی را بر عهده دارید و با حریفان قدر خود به مسابقه می پردازید. جلوه های بسیار زیبای گرافیکی بازی نظیر بارش باران، چهره بسیار طبیعی بازیکنان، عکس العمل مربیان و ... همه و همه به جذابیت بازی افزوده است.
همچنین مد بازی تحت اینترنت هم وجود دارد و می توانید به صورت آنلاین با رقیبان مسابقه دهید.

حداقل سيستم مورد نياز:

* OS - Windows 2000/XP/Vista
* Processor – 1.3 GHz or faster (2.4 GHz for Vista)
* Memory – 256 MB RAM (1 GB RAM for Vista)
* Hard Drive – 3.92 GB
* Video Card – 128 MB


لينکهاي دانلود
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part01.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part02.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part03.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part04.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part05.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part06.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part07.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part08.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part09.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part10.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part11.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part12.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part13.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part14.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part15.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part16.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part17.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part18.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part19.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part20.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part21.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part22.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part23.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part24.rar 
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part25.rar
Euro_2008_upload_by_sasuke_13.part26.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول الله (صلى الله عليه وآله): تَفَرَّغوا لِطاعَةِ اللهِ وعِبادَتِهِ قَبلَ أن يَنزِلَ بِكُم مِنَ البَلاءِ ما يَشغَلُكُم عنِ العِبادَةِ .

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله): خود را براى طاعت خدا و عبادت او فارغ سازيد، پيش از آن كه گرفتارى و بلايى به شما رسد كه از عبادت بازتان دارد.

 (تنبيه الخواطر : 2 / 120)

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

 

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

برخيزيد اي مسلمانان

صدای فریادی به گوشم می رسد که:
«برخیزید ای مسلمانان» صدا، صدای غمگین و گرفته ای است که جهان را تکان می دهد، اما انگار کسی نیست که لبیک گوید
«برخیزید ای مسلمانان» برخیزید و بنگرید که چگونه با امانات رسول(ص) رفتار می کنند.
صدا، صدایی است از خاکهای سرد بقیع به گوش می رسد. همان صدای غمگینی است که بین در و دیوار«اللهم عجل فرج» می خواند. همان صدایی است که با ضربۀ مسمار، نه پدر ونه همسر غریبش را، بلکه منجی عالم، مهدیش را صدا می زد.
صدا، صدای اولین مدافع حق امامت است و اولین امانتی که قدرش و ارزشش را ندانسته و با ضرب کین مجروح و شهیدش کردند.
«برخیزید ای مسلمانان» این فریادی است با بغض که از دلی شکسته برمی خیزد. از دل کسی که طاقت دیدن غربت امامش را نداشت. طاقت نداشت که ببیند پیروان پدرش ، علی که خود حق است را نادیده گرفته اند. صدا، صدای همان دل شکسته ای است که وقتی مرحوم سید حسن میرجهانی به او متوسل شده و در خواب از ایشان سؤال می کند که مادر جان حال شما چطور است؟
حضرت(س) در جواب می فرمایند:
«دلی شکسته تر از من در آن زمانه نبود در این زمانه دل فرزند من شکسته تر است»(1)
و افسوس و صد افسوس که ما مسلمانان چه بی خیال از این همه دلشکستگی می گذریم.
نه تنها اهل بیت پیامبر(ص) که این روزها به امانت دیگر او، یعنی قرآن نیز احانت می کنند و ما هنوز دست روی دست گذاشته ایم تا یک منجی بیاید و دنیا را از این وادی نیستی نجات دهد. غافل از اینکه دلشکسته ترین مرد دنیا منتظر لبیک از جانب ما هاست.
الا ای مسلمانان! آیا اینگونه نشستن شایستۀ پیروان فاطمه(س) است؟!
آیا اگر کسی به مادرتان سیلی بزند، آیا اگر دستانی بی رحم و بی مروت شاخۀ زندگی مادرتان را بشکند، آیا اگر زورگویی بی مروت قامت پدرتان را در جوانی خم کند و شما برای فرار از ظلم آوارۀ بیابانها شوید و از حق خویش دور بمانید، بی خیال از این همه می گذرید و به سراب دل می بندید، یا به فکر احقاق حق هستید؟! آیا تا انتقام نگیرید آرام می شوید؟!
آیا به دنبال مرهم برای زخم دلتان می گردید یا از داروی بی حسی و بی خیالی استفاده می کنید؟!
«برخیزید ای مسلمانان» نشستن راه ما شیعه ها نیست. فاطمه، مادر همۀ ماهاست. برخیزید که مهدی زهرا یاور می طلبد، تا بازگردد و انتقام بگیرد، تا خورشید حق را بر زمین یخزده بتاباند، تا قرآن مظلوم را که با ارزشترین داشتۀ ما مسلمانان است، سرلوحۀ زندگی تک تک آدمها کند.
برخیزید ای مسلمانان.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

بعد از ازدواج همجنسگرایان:
نوع جدیدی از ازدواج در آمریکا آغاز شد!

بعد از آنکه در غنی ترین ایالت آمریکا یعنی کالیفرنیا همجنسگرایی و ازدواج همجنسگرایان مجاز شناخته شد نوع دیگری از ازدواج نیز برای اولین بار در این ایالت پا به عرصه گذاشت: ازدواج گروهی!
ازدواج همجنسگرایان باعث ایجاد مشاغل جدیدی شده است؛ از تولید مبلمان های ویژه زنان همجنسگرا و مردان همجنسگرا تا ساخت کیکهایی مختص این نوع ازدواجها و ارتباط ها!
اما به گزارش حریت، آخرین نوع ازدواج که در آمریکا به صورت قانونی ثبت شد بسیار عجیب تر از قانونی شدن ازدواج بین همجنسگرایان است: برای اولین بار در تاریخ دو زن و شوهر با دو زن و شوهر دیگر به صورت قانونی ازدواج کردند!
زوج تونی و کایه با کوین و سندی به صورت قانونی ازدواج کردند.
عشق و ازدواج چهارگانه این دو زن و شوهر همه را متعجب کرده است. تونی، کایه، کوین و سندی که برگه های امضای چهارگانه را امضا کرده اند به خانه جدیدی نقل مکان کردند.
این چهار نفر در منزل جدید، یک تخت مشترک دارند و به صورت گروهی مسئولیت فرزند تونی و کایه را نیز به عهده گرفته اند.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

"گفتمان شاهنامه ستیزی"

به قلم هموطن آذربایجانی مزدک بامدادان از سایت ایران امروز

پژوهشگر نزدیک به زمان ما شادروان پروفسور مبارز علیزاده استاد رشته شرق شناسی دانشگاه باکو بود که زندگانی خود را بر سر پژوهش درباره شاهنامه فردوسی گذاشت و اکنون فرزندانش، نوشابه و زرتشت علیزاده پای در جای پای او گذارده اند. از همه گویاتر ولی نوشته ای است از محمد امین رسولزاده نخستین رئیس جمهوری آذربایجان بنام "عصریمیزین سیاووشی" (سیاوش زمانه).
من در بخش "جایگاه شاهنامه در کیستی ایرانی" به این نوشته بیشتر خواهم پرداخت و در اینجا تنها به آوردن گفتاوردی از آن بسنده می کنم تا نشان دهم شاهنامه فردوسی تا بکجا در زندگی فرهنگی ایرانیان و بویژه ایرانیان جدا شده از مام میهن نقش بازی می کرده است.
امین زاده در پیشگفتار کتابش می نویسد:
«در لاهیچ مهمان یک هموطن بودیم. در این خانه کتابخانه محقری بود. در آنجا چند کتاب فارسی، ترکی و روسی وجود داشت. بنظرم شاهنامه فردوسی جالبترین کتاب آن کتابخانه بود. دوباره به خواندن شاهنامه از آغاز پرداختم. در آن زمان این اثر بزرگ و رمانتیک شرق بر روح حساسم چیره شد. ... در میان آن داستانها یکی را خواندم که توجهم را جلب نموده و بر حساس ترین نقاط روحم نفوذ کرد: داستان سیاوش.» (1)
اینرا دیگر پانفارسیستهای دستپرورده پهلویها نمی گویند. اینجا رسولزاده است که در جای دورافتاده ای چون لاهیچ سخن از یافتن شاهنامه در خانه یک شهروند اران آنروز (و جمهوری آذربایجان سالهای پس از آن) آنهم نزدیک به یک سده پس از جدائی این سرزمینها از ایران، می راند. می بینیم که دست ملت سازان در ستیز با شاهنامه بسیار تهی است و هر انسان خردمندی می تواند به آسانی دریابد که سخنانی چون "نژادپرست بودن فردوسی" و "ترک ستیز بودن شاهنامه" و اینکه شاهنامه تنها و تنها کتابی برای "فارسها" است و پیوندی با دیگر ایرانیان ندارد، یاوه های بی سروته ای بیش نیستند.
پس قبیله گرایان و ملت سازان را چاره ای جز این نمی ماند که منظومه سُست و پَست و ناشیانه "یوسف و زلیخا" را با هزار نیرنگ به فردوسی بچسبانند و به این سخن برسند که «فردوسی در پایان عمر از سرودن شاهنامه پشیمان شد و با سرودن این منظومه دینی از شاهنامه سرائی اش توبه کرد» (2).

.1 سیاوش زمانه، نوشته م. ا. رسولزاده، ترجمه پرویز زارع شاهمرسی
2. نک. به یوسف و زلیخا، به اهتمام حسین محمد زاده صدیق، انتشارات آفرینش 1369. همینکه قبیله گرای نشانداری چون آقای صدیق به چاپ کتابی از فردوسی نژادپرست و ترک ستیز و پانفارسیست "اهتمام" می ورزد، به خودی خود گویای این است که کفگیر قبیله گرایان به ته دیگ خورده و دیگر تیری در کمان ندارند

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الفرقان آيات: 77 محل نزول: مکه

 
وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا 56 قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاء أَن يَتَّخِذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا 57 وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ وَسَبِّحْ بِحَمْدِهِ وَكَفَى بِهِ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِيرًا 58 الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ الرَّحْمَنُ فَاسْأَلْ بِهِ خَبِيرًا 59 وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اسْجُدُوا لِلرَّحْمَنِ قَالُوا وَمَا الرَّحْمَنُ أَنَسْجُدُ لِمَا تَأْمُرُنَا وَزَادَهُمْ نُفُورًا 60 تَبَارَكَ الَّذِي جَعَلَ فِي السَّمَاء بُرُوجًا وَجَعَلَ فِيهَا سِرَاجًا وَقَمَرًا مُّنِيرًا 61 وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ خِلْفَةً لِّمَنْ أَرَادَ أَن يَذَّكَّرَ أَوْ أَرَادَ شُكُورًا 62 وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا 63 وَالَّذِينَ يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّدًا وَقِيَامًا 64 وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا 65 إِنَّهَا سَاءتْ مُسْتَقَرًّا وَمُقَامًا 66 وَالَّذِينَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا 67

 

ترجمه فارسي مکارم
(اى پيامبر!) ما تو را جز بعنوان بشارت دهنده و انذار كننده نفرستاديم! «56» بگو: «من در برابر آن (ابلاغ آيين خدا) هيچ گونه پاداشى از شما نمى‏طلبم; مگر كسى كه بخواهد راهى بسوى پروردگارش برگزيند (اين پاداش من است)» «57» و توكل كن بر آن زنده‏اى كه هرگز نمى‏ميرد; و تسبيح و حمد او را بجا آور; و همين بس كه او از گناهان بندگانش آگاه است! «58» همان (خدايى) كه آسمانها و زمين و آنچه را ميان اين دو وجود دارد، در شش روز ( شش دوران) آفريد; سپس بر عرش (قدرت) قرار گرفت (وبه تدبير جهان پرداخت، او خداوند) رحمان است; از او بخواه كه از همه چيز آگاه است! «59» و هنگامى كه به آنان گفته شود: «براى خداوند رحمان سجده كنيد!» مى‏گويند:«رحمان چيست؟ ! (ما اصلا رحمان را نمى‏شناسيم!) آيا براى چيزى سجده كنيم كه تو به ما دستور مى‏دهى؟! (اين سخن را مى‏گويند) و بر نفرتشان افزوده مى‏شود! «60» جاودان و پربركت است آن (خدايى) كه در آسمان منزلگاه‏هائى براى ستارگان قرار داد; و در ميان آن، چراغ روشن و ماه تابانى آفريد! «61» و او همان كسى است كه شب و روز را جانشين يكديگر قرار داد براى كسى كه بخواهد متذكر شود يا شكرگزارى كند (و آنچه را در روز كوتاهى كرده در شب انجام دهد و به عكس) «62» بندگان (خاص خداوند) رحمان، كسانى هستند كه با آرامش و بى‏تكبر بر زمين راه مى‏روند; و هنگامى كه جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گويند)، به آنها سلام مى‏گويند (و با بى‏اعتنايى و بزرگوارى مى‏گذرند); «63» كسانى كه شبانگاه براى پروردگارشان سجده و قيام مى‏كنند; «64» و كسانى كه مى‏گويند: «پروردگارا! عذاب جهنم را از ما برطرف گردان، كه عذابش سخت و پر دوام است! «65» مسلما آن (جهنم)، بد جايگاه و بد محل اقامتى است!» «66» و كسانى كه هرگاه انفاق كنند، نه اسراف مى‏نمايند و نه سخت‏گيرى; بلكه در ميان اين دو، حد اعتدالى دارند «67»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mafhh.m@gmail.com

شیشها شکستنی ست
زندگی گذشتنی ست
این محبت است که همیشه ماندنی ست1

 

 

kevinm682002@yahoo.com

سلام بر گروه مبين،

قصد داشتم يک گروه ياهو که به صورت رايگان درسهای انگليسی ارسال می کند را خدمت دوستان جهت عضويت معرفی کنم.
http://groups.yahoo.com/group/saturnland

 

 

iran9992000@yahoo.com

با خسته نباشید خدمت مبین
در پاسخ هموطنی با این ادرس
uzakyol@gmail.com
که در ارتباط با حجاب زنان یهودی در اسرائیل مطلبی را نوشته بودند ؛ در مقابل این سخن ایشان که فرموده بودند که در اسرائیل از آزادی همجنسگرایان تا زنان متعصب دیندار در آن یافت می شود و به همین علت به آن کشور؛ کشور تضادها می گویند

با ید به ایشان و امثال ایشان خاطر نشان کرد که این قضیه را تضاد نمینامند بلکه از آنجا که در سیستمهای دموکراسی تجاوز و دخالت به حریم خصوصی هر شهروندی از لحاظ قانونی ممنوع میباشد باید انتظار این قبیل موارد را داشت و اساسا به این طرز حکومت دموکراسی گفته میشود و نه تضاد

ولی از آنجاییکه ما به روش حکومتداران فعلی آموخته ایم که تمامی ارکان جامعه بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی افراد ؛ میبایستی در قالبهای از پپیش تعیین شده و با سلیقه هایی که دیگران !!! برای ما تصمیم گرفته اند ؛ شکل بگیرند ؛ درک این قبیل تضادها به گفته این هموطن ؛ باعث تعجب و حتی یک نقطۀ ضعف به حساب آمده است و این مسئله هم تنها در کشور مذکور دیده نمیشود از اروپا و امریکا تا ژاپن و استرالیا به قول هموطن محترم این تضاد دیده میشود با این تفکر باید نتیجه بگیریم شهروندان این قبیل از کشورها عقل و شعور درست و حسابی نداشته اند که به این به اصطلاح تضاها پی نبرده اند !!! مثلا در اروپا اگر کسی اجازه نداشت چادر و چاقچور کرده و در خیابان راه برود ؛ در این قضیه تضاد نبود و همه چیز به خوبی پیش میرفت !!!ا
امیدوارم که در افکار خودمان در رابطه با یکدستی جامعه تجدید نظری کنیم ؛ و از واژه ها به طرزی صحیح استفاده نماییم و دچار خود فریبی نگردیم

کتایون

 

 

kyasserian@yahoo.com

با عرض سلام

ابتدا از بابت ایمیلها و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دهید تشکر میکنم.
زیاد وقت محترم شما را نمیگیرم فقط می خواستم در مورد حجاب که شما درمتنهای ارسالی از آن دفاع می کنید انتقادی بسیار کوچک داشته باشم.
در این روزها که تب و تاب پلیس امنیت امنیت اجتماعی دوباره داغ شده است آیا می توان با پوششی که شما در آخرین ایمیل ارسال داشته اید در خیابان تردد کرد؟
آیا وقتی که سربازی برحسب خود حکم بدحجابی را صادر می کند می توان از حجاب همراه با مد صحبت کرد؟
آیا وقتی کسی را به جرم بد حجابی می گیرند و خود شخص پلیس از این کار راضی نیست آیا می توان به آینده حجاب خوشبین بود؟
چرا پلیس در برابر این سوال که مصادیق بی حجابی چیست می گوید: به ما گفته اند که امروز باید 50 ماشین را بگیریم؟!!!
از این مسائل و سوالها می توان بسیار ذکر کرد و مشکل من ضربه ایست که اسلام و حجاب از این رفتار ناشیانه می خورد.
من تنها از شما می خواهم که با بیان و قلم شیوای خود در این مورد اطلاع رسانی کنید تا مسولان به مقصد کار خود بیندیشند.

با تشکر

 

 

monir_kargar@yahoo.com

من سرخپوش ترم

سلام دوست عزیر، من یکی از میلونها طرفداران پرسپولیس هستم، و نوشته شما را در سایت جرقه در مورد رفتن آقای قطبی خواندم، واقعاً ما ایرانیها چرا چشم دیدن یکی سرتر از خودمان را نداریم؟ چرا تا اسم ایران می آید می گوییم از خصایص ما مهمان نوازی است، ولی همین شجاعت را نداریم که بگوییم مهمان کشی می کنیم ،عجیب! واقعاً دلم برای خودم می سوزد که چنین اخلاقهای ببخشید گندی داریم. چرا فکر نمی کردیم که با وجود افشین قطبی می توانستیم خیلی فرهنگ بهتری داشته باشیم در هر زمینه ای. چرا فکر نمی کنیم دوره قلدر بازی ها تمام شده؟ و فقط حرف اول را راستی و صداقت در گفتار و کردار می زند؟ ما واقعاً لیاقت افشین قطبی را نداشتیم و باید با همین مربیهایی که فرهنگ حرف زدن و در یک کلام از کلاس دنیا کلی عقب هستند سر کنیم چون جنبه نداریم. همین. امیدوارم اقای قطبی و خانواده شان هرجای دنیا که هستند سلامت و شاد و خرم باشند و یک ایرانی باقی بمانند، حداقل به خاطر ما طرافداران. باور کنید من خیلی از استقلالیها را می شناسم که فرهنگ عالی دارند و به خاطر قطبی آرزوی موفقیت برای پرس پولیس را داشتند . باید به افشین قطبی تبریک گفت و جلوگیری کرد از آمدن افشین قطبیهای دیگر چون اینجا به پنبه سر می برند، نیایند بهتر است تا با دل خون از اینجا بروند، دوست دارم حرفهایم را به آقای قطبی برسانم و (پیرو حرفهای شما سرخپوش عزیز) بگم ما باز هم نیازمند کمک آقای قطبی هستیم چه درزمینه ورزشی و چه اخلاق اجتماعی وچه سیاست روز دنیا. و برای آقای قطبی و خانواده محترمشان و دوست عزیزمان مبین در سایت جرقه آرزوی سلامتی و کامیابی را دارم

 

 

mahsa_eshgh2007@yahoo.com

بوی عشق

بوی یاس می آید . بوی بهار نارنج . بوی عشق.
بوی کوچه ی نم زده از باران بهاری.
صدای جیک جیک گنجشکان. صدای ریزش آب زلال از سطحی بلند.
صدای سهراب که می خواند: تا شقایق هست زندگی باید کرد.
لذت قدم زدن آرام زیر باران نم نم .لذت برخورد نسیمی خنک با صورت.
بهار آمده باور کن.
باور کن زندگی جاریست.در این میان تنها تو راکدی . بلند شو و همتی کن . خود را از این پیله تنهایی برهان.
به خاطر گذشته دیگر افسرده مباش چون گذشته!
به نقطه ای از دور دست بنگر . جایی که تو ایستاده ای با لبخندی بر لب و کوله باری از موفقیت.من اطمینان دارم که تو همیشه توانایی داری.
پس تو نیز به خودت اطمینان کن. دیگر اکنون به بوی عشق دلخوش باش.

مهسا

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ویژه‌نامه جام ملت‌های اروپای 2008

Tinypic

جام ملت‌های اروپا 2008، یا یورو 2008، از روز شنبه 18 خرداد شروع خواهد شد و 22 روز به طول خواهد انجامید. این مسابقات به طور مشترک در کشورهای اتریش و وسوئیس برگزار خواهد شد. برای دومین بار است که مسابقات جام ملت‌های اروپا، به طور مشترک در دو کشور برگزار می‌شود، پیش از این، جام ملت‌های اروپا در سال 2000، به طور مشترک در کشورهای هلند و بلژیک برگزار شده بود. یوفا قصد دارد، در سال 2012 نیز این مسابقات را به صورت مشترک در کشورهای اوکراین و لهستان برگزار کند.
16 تیم در جام ملت‌های اروپا، حضور دارند که اتریش و سوئیس به عنوان میزبانان مسابقات، به طور مستقیم به مرحله نهایی صعود کردند. دو کشور اتریش و لهستان، برای نخستین بار جواز حضور در مرحله نهایی یورو 2008 را کسب کرده‌اند.
جام ملت‌های اروپا را جام جهانی کوچک می‌نامند و شاید اگر کشورهایی مثل آرژانتین و برزیل هم می‌توانستند در آن شرکت کنند، این مسابقات نه تنها چیزی از چام جهانی کمتر نمی‌داشت، بلکه به خاطر حضور تیم‌های مطرح‌تر با بازی‌های تماشاگرپسندتر و چهره‌های آشنا، جذابیت بیشتری هم می‌داشت!
یورو 2008، در استادیوم‌های 8 شهر اتریش و سوئیس برگزار خواهد شد: شهرهای وین، کلاگنفورت، سالزبروگ و اینسبورگ کشور اتریش و بازل، برن، زوریخ و ژنو کشور سوئیس. شهرهای و استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات را می‌توانید در اینجا یا اینجا روی نقشه گوگل مپ ببینید. با رفتن به این صفحه می‌توانید اطلاعات خوبی درباره استادیوم‌های این مسابقات به دست آورید.

گروه‌بندی:
گروه 1: سوئیس - چک - پرتغال - ترکیه

گروه 2: اتریش - کرواسی - آلمان - لهستان

گروه 3: هلند - ایتالیا - رومانی - فرانسه

گروه 4: یونان - سوئد - اسپانیا - روسیه

لوگوی یورو 2008: لوگوی 2008 را یک طراح انگلیسی طراحی کرده است، رنگ قرمز و سفید به کار برده شده در آن، از رنگ‌های نقشه‌های کشورهای میزبان برگفته شده است و در آن نمادهایی از کوهستان‌های زیبای اتریش و سوئیس قابل مشاهده است:

توپ ویژه مسابقات: توپ ویژه این مسابقات به وسیله شرکت ادیداس تولید شده و Europass نام دارد. در مسابقه فینال از نسخه تا حدی متفاوت این توپ به نام Europass Gloria استفاده خواهد شد. در این ویدئو می‌توانید ببنید که این توپ چگونه ساخته می‌شود.

شعار مسابقات یورو 2008: شعار مسابقات 2008  این است: در انتظار هیجان باشید! Expect Emotions!

تریکس و فلیکس، سمبل مسابقات یورو 2008: دو شخصیت به نام‌های تریکس و فلیکس هستند. این دو با کسب 36.3 آرا از شخصیت‌های دیگری مثل زگی و زیگی و همچنین فلیتز و بیتز، پیشی گرفتند و سمبل مسابقات شدند! شرکت Warner Bros این سمبل را طراحی کرده است. 

ترانه رسمی یورو 2008: ترانه رسمی یورو 2008 را خواننده مشهور 33 ساله اسپانیایی - انریکه ایگلسیاس- خوانده است. این ترانه Can You Hear Me نام دارد. قرار است انریکه این ترانه را در مراسم اختتامیه که در تاریخ 29 ژوئن در ورزشگاه ارنست هاپل وین برگزار می‌شود، اجرا کند.
البته این ترانه یک کار جدید نیست و شما می‌توانید به این ترانه در اینجا گوش کنید.
اما ترانه دیگری مسابقات یورو 2008، که ترانه سمبلیک این مسابقات نامیده شده است، Like A Superstar نام دارد و خواننده آن خواننده آن «شگی» Shaggy است، در موزیک ویدئوی این ترانه، تریکس و فلیکس در حال بازی فوتبال در کوهستان و استادیوم‌های اتریش و سوئیس دیده می‌شوند.
این موزیک ویدئو را می‌توانید در اینجا در یوتیوب، تماشا کنید.
البته خوزه کاره‌راس خواننده تنور مشهور اسپانیایی هم در مراسم افتتاحیه حضور خواهد داشت و هنرنمایی خواهد کرد.

کاغذ دیواری‌های یورو 2008: بد نیست والپیپر یا کاغذ دیواری دسکتاپ خودتان را هم عوض کنید، به میل خود، می‌توانید یکی از این 8 کاغذدیواری را انتخاب کنید:

 TinypicTinypic

TinypicTinypic

 TinypicTinypic

 TinypicTinypic

جام ملت‌های اروپا در توییتر و فرندفید: برو بچه‌های ایرانی توییتر و فرندفید، قطعا هیجان مضاعفی به مسابقات خواهند داد. در انتظار کری‌های، درگیری‌ها و پخش‌های زنده فوتبالی در این دو سایت باشید!
در ضمن توصیه می‌کنم، این گزارشگر انگلیسی و همچنین این کاربر مجازی را حتما دنبال
follow
کنید.

سایت رسمی مسابقات یورو 2008: سایت رسمی این مسابقات بسیار زیبا و حرفه‌ای طراحی شده است و قسمت‌های بسیار متنوعی دارد که گشت و گذار در همه قسمت‌های آن، شاید فرصت وب‌گردی یک روز شما را بگیرد. من فقط به بعضی از صفحات و امکانات این سایت اشاره می‌کنم:

- پیش از هر چیز شمارشگر معکوس زمان شروع بازی‌ها در سایت رسمی یورو 2008، جلب توجه می‌کند.

- گالری عکس‌های این سایت قطعا در زمان مسابقات، مشتاقان زیادی خواهد داشت.

- قسمت تاریخ جام ملت‌های اروپا

- نسخه موبایل سایت

- آشنایی با تیم‌ها: مثلا صفحه تیم ایتالیا!

- قسمت بازیکنان: قسمت بازیکنان سایت یورو 2008، اطلاعات آماری بسیار جالبی دارد. مثلا با یک نگاه می‌شود، فهمید که:
-  لمن و یک بازیکن دیگر به نام «واستیک» با 38 سال سن، مسن‌ترین بازیکنان این دوره از مسابقات هستند.
- «فلورنتین پتر» یا 166 سانتیمتر قد، کوتاه‌قدترین و یان کولر از تیم چک، بلندقامت‌ترین بازیکنان یورو 2008 هستند!
- تیم‌های لیون و پاناتینایکوس با داشتن 10 بازیکن ملی‌پوش رکوردار هستند.
- کرواسی با داشتن 21 ملی‌پوش لژیونر رکوددار است و تیم ترکیه با داشتن تنها 6 لژیونر، کمترین ملی‌پوش را در کشورهای خارج دارد!

- آشنایی با داوران

- اما چیزی که برای من جالب بود، ویجت‌های Widgets این سایت بود، با استفاده از ویجت‌های می‌توانید، آخرین اخبار یورو 2008، را در وبلاگ خود نمایش دهید.
یک چیز جالب‌تر این است که می‌توانید بسته به اینکه طرفدار کدام تیم هستید، ویجت اختصاصی تیم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و در ستون کناری وبلاگ به نمایش بگذارید.
سه نوع ویجت تیمی در سایت وجود دارد: ویجت اخبار، ویجت عکس و ویجت دیگری که مسابقات در پیش رو، نتایج کسب شده و رده بندی گروهی و بازیکن‌های هر تیم را نشان می‌دهد.

برای اضافه کردن ویجت تیمی به این صفحه بروید و روی team widgets کلیک کنید، تیم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و سپس روی ویجتی که می‌خواهید در وبلاگتان بگذارید، کلیک کنید.  
4 نوع ویجت دیگر شامل: ویجت پیش‌بینی‌های عمومی ، ویجت فوتبال فانتزی، ویجت عکس‌های کاربران و ویجت انتخاب بهترین گل هر روز را هم در قسمت fanzone widgets در همین صفحه می‌توانید پیدا کنید.

خروجی فید سایت رسمی یورو 2008، هم بسیار خوب است. شما با رفتن به این صفحه می‌توانید یکی از اواع خروجی فید را انتخاب کنید و به خبرخوان خود بدهید.
در کنار سایت رسمی یورو 2008، می‌توانید از صفحه ویژه 2008 سایت یاهو و یا بی‌بی‌سی هم استفاده کنید.

برنامه کامل مسابقات: برنامه کامل مسابقات را می‌توانید در ادامه پست به صورت کامل ببینید. البته بد نیست این برنامه را با فرمت اکسل و PDF هم داشته باشید. خوبی نسخه اکسل این است که می‌توانید نتایج هر روز را در آن ثبت و ذخیره کنید، جدول هر گروه و تیم‌های راه‌ یافته به مرحله بعد با توجه به نتایج ثبت‌شده، به صورت خودکار توسط برنامه اکسل محاسبه و مشخص می‌شوند.

دانلود برنامه بازی‌های یورو 2008 (جام ملت‌های اروپا) با فرمت اکسل
دانلود برنامه بازی‌های یورو 2008 (جام ملت‌های اروپا) با فرمت
PDF

برنامه بازی‌های یورو 2008 برای موبایل: با رفتن به وبلاگ میلاد عزیز، می‌توانید برنامه بازی‌ها را برای موبایل به صورت یک نرم‌افزار جاوا دانلود کنید و در همه جا همراه داشته باشید.

البته گیک‌های فوتبالی می‌توانند با رفتن به تقویم گوگل و جستجوی euro 2008، تقویم یورو 2008 را به تقویم خود اضافه کنند

 

 

salman_yavar@yahoo.com

جزئيات بيشتر از فيلم «فراتر از فتنه»

فیلم "فراتر از فتنه" که توسط Ngo اسلام ومسیحیت در پاسخ به فیلم "فتنه" اثر ویلدرز نماینده صهیونیست پارلمان هلند ساخته و اکران آن در اینترنت آغاز شده است، حاوی معرفی کوتاه 3 پیامبر الهی، برخی دیدگاههای اسلام در مورد انسان ها، اقلیت های مذهبی، زنان و علم آموزی می باشد و نظرات برخی صهیونیستهای تندرو نیز در این فیلم نمایش داده شده است. (لينک دانلود فيلم)
به گزارش رجانیوز، در بخش اول این فیلم 3 آیه از قرآن کریم در معرفی حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و پیامبر رحمت و مغفرت حضرت محمد(ص) آورده شده و سپس دیدگاه اسلام درخصوص موضوعاتی مانند برابری انسانها از لحاظ نژاد و رنگ، حمایت از ضعفا به ویژه سفارشات در مورد همسایه و ارزش علم و فراگیری آن بیان شده است.
در ادامه این فیلم تصاویری از آزادی اقلیت های مذهبی در اجرای مراسمات خود در ایران نمایش داده شده است.
وضعیت زنان در ایران و جهان اسلام و روایاتی از پیامبر اسلام(ص) در مورد احترام به زنان از دیگر موضوعات پرداخته شده در بخش اول این فیلم است.
همچنین ضمن معرفی چند دانشمند بزرگ اسلامی مانند بوعلی سینا و قطب الدین شیرازی، تصاویری از ترجمه و تدریس برخی آثار این دانشمندان در قرون گذشته اروپا نمایش داده و به نظریه قطب الدین شیرازی در گردش زمین به دور خورشید اشاره شده است. همچنین نظریه قطب الدین با نظریه گالیله مقایسه شده است که وی چند قرن پس از قطب الدین، به خاطر اعلام گردش زمین به دور خورشید محاکمه شد.
در بخش دوم این فیلم 18 دقیقه و 20 ثانیه ای در مورد حملات تندروهای جهان غرب به اسلام است و تصاویر غمباری از جنایات در فلسطین، لبنان، عراق، بوسنی و کوزوو نمایش داده شده است. همچنین اظهارات مسیحیان صهیونیست مانند بوش و جری فالول در حمله به اسلام ومسلمانان در این بخش منعکس شده است.
در ادامه این بخش تصاویری از دشمنان اسلام از بوش و شارون تا بن لادن با عنوان گروه شرارت پخش می شود و آیه "یریدون لیطفوا نور الله بافواههم" از سوره صف در وصف این افراد آمده است.
در بخش سوم و پایانی این فیلم، حرکت مردم دنیا اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در مقابل این گروه شرارت و جنگ طلبان به نمایش گذاشته شده و با آیه ای از قرآن در دعوت به اتحاد کلمه بین اهل کتاب و پرستش خدای یگانه فیلم پایان می یابد.
گفتنی است این فیلم در حال حاضر به زبان انگلیسی در حال اکران بر روی سایت NGO اسلام و مسیحیت است و نسخه های فارسی وعربی آن نیز در روزهای آینده نمایش داده خواهند شد.

 

 

ye_rahgoozar@yahoo.com

دو قرن سکوت
بخش اول- استاد عبدالحسین زرین کوب

با سلام خدمت دوستان عزیز من رهگذر هستم با اجازه همگی میخواستم کتاب استاد عبدالحسین زرین کوب را با نام دو قرن سکوت که قسمت واضح و گویای تاریخ ایران در دو قرن اول اسلام از حمله عرب تا ظهور دولت طاهریان است عینا تقدیم کنم امیدوارم امانتدار خوبی در بیان این واقعیت عظیم وتلخ و پنهان باشم
قبل از هر چیز بنده باید نکته ایی را مشخص کنم هدف بنده فقط گفتن تاریخ عریانی است که کمتر به ان پرداخته شده ویا از کنار ان به راحتی گذشته ابم من عینا تاریخ میگم و از دوستان تقاضا دارم از هر گونه جبهه گیری نسبت به اسامی یا الفاظ بپرهیزن چون بیان تاریخ نیاز گفتن حقیقت هایی است که که ممکن است من و شما از ان خوشمان نیاید ولی تاریخ جزبا حقیقت بر ما روشن نمیشود چه بسا با خواندن این جریده تا پایان چیزهایی یاد بگیریم که تا بحال چشم ظاهر و باطن را به روی ان بسته بودیم
کوچک همگی شما یه رهگذر در ان روزگاران که هیبت و شکوه ساسانیان سرداران و امپراطوران روم رادر پشت دروازه های قسطنطینیه به بیم و هراس می انداخت عربها نیز حتی پیش از اسکندر در زمره سرزمین هایی بودند که به داریوش شاهنشاه ایران تعلق داشتند در زمان شاپور نیز به قصد غارت امده بودند که ادب شدن در درگاه یزد گرد اول بزرگان حیره نیز دست نشاندگان و گماگشتگان شاهنشاه به شمار می امدنددر زمان نوشیروان سرزمینهای بی اب نجد و تهامه و ان ریگزارها دیگر ان قدرو محل نبو دکه شاهنشاه و سپاه ایران را به خویشتن کشاند زیرا در این بیابانهای بی اب وخیال انگیز از کشت و زرع بازار کالا هیچ نشانی نبودو جز مشتی عرب گرسنه و برهنه که چون غولان و دیوان همه جا بر سر اندکی اب و مشتی سبزه با یکدیگر در جنگ و ستیز بودند واین بیابان های هولناک هم به رنج گرفتن و نگهداشتن نمی ارزید و دیگر هر جا زمینی از ان تازیان بود در تصرف رومیان بود یا زیر نگین ایرانیان در قصه ها هست که از شاعران عرب نیز کسانی چون اعشی به درگاه خسرو پرویز می امدند و از ستایش شاهان ایران نعمت و خلعت میبردند وحتی این اندیشه نیز نمیرفت که تخت و دیهیم ایرانیان بازیچه ی دست تازیان و پا برهنگان شود: در همین روزگاران ضعف معنوی و نیروی ظاهری ساسانیان را از درون می خورد تا سر انجام نیرویی از درون ریگزارهای بی نام و نشان سر بر اورد و شکوه و قدرت کسانیکه پنجه بر پنجه روم میزدند را دستخوش تغییر نمود.

صحرا نشینان
جزیره خشک و بی اب و علف عرب با ان اب و هوا گرم و سوزانی که دارد برای زیست انسان جای مناسبی نیست از این رو هیچگاه در ان اقصا از دیر باز تمدن و فرهنگ جلوه نکرده است گذشته از پاره ا ی از نقاط که از اب و گیاه بهره ای اندک داشتند یا جا هایی مثل مکه و یثرب طایف و دومه الجندل که در مسیر راه تجارت بودند باقی این سرزمین فراخ جز ریگهای تفته چیزی جالب توجهی نمیبینی و اگر گاهی چشمه ایی کوچک از خاک میجوشیده است و سبزه ایی پدید می امده عرب بیابان نشین با شتر و چادر های خویش همانجا فرود می امدند زندگی این خانه به دوشان بیابان گرد البته به غارت وتطاول بسته بوده است و در سراسر صحرا قانون جز زور و قانون شمشیر نبوده است تازیان که از دیر باز در چنین سرزمینی میزیسته اند ناچار مردمی وحشی گونه و حریص و مادی بوده اند از افکار اخلاقی انچه بدان مینازید ه ا ند مروت بوده است و ان نیز جز خودبینی و کینه جویی از یکدیگر نبوده است و جز به انچه با شهوت انسان را راضی کند نمی اندیشیداند شجا عت وازادگی ک که در داستانهایشان به انان نسبت داده ا ند همان روحیه غارتگری و انتقام جویی بوده است زن و شراب و جنگ تنها چیزی بوده است که در بیشتراشعار اندک اندیشمندان که انان نیز هنری جز خنداندن مردم در کوی وبرزن شب نشینی هاودر جنگ ها بکار میرفته بدان دل میبسته اند

 

 

vipnad12@yahoo.com

با سلام پاسخي براي نوشته دوست محترمي كه در مورد حضرت مسيح(ع) نقل قول كرده اندبا نام صغري و كبراي معصوم ارسال مي دارم اگر ممكن گردد در مجله روزانه گذاشته شود كه واقعا اين مجله روزانه (ژورناليسم را ) به حد اعلي درجه خود رسانيده است از مطالب آن لذت برده و آنرا متعلق به خود مي دانم از اين امكان كمال تشكر را دارم نريمان

در كلاس دوم و سوم دبيرستان البته سياق قديمي درسي داشتيم بنام هندسه اقليدسي كه در آن قضايا را با استدلال اثبات مي كرديم و صغرا و كبرا داشت و غيره ولي اكنون گويا صغرا و كبرا يه چيز هاي ديگري تبديل شده اند كه ما از آنها بي خبريم مقاله اي را در مجله وزين روزانه (1) ملاحظه و آنرا مطالعه كردم و چندي مانند خر در گل مانده سر در گريبان تفكر كشيده و هاج و واج و مات و متحير ماندم كه صغرا خانم اگر بي حجاب بود اين اتفاق نمي افتاد و نويسنده شليته اش را به جاي تنبان نمي ديد كه كبرايش چنين لخت و عور و بي عصا در كويري بي آب و علف رها گردد و خواننده سر گردان كه به شقيقه مربوط بود يا كه خير.
در ابتداء مقاله (حال آنرا مقاله بناميم ) بافته هائي از ترشحات ذهني را ميبينيم و آن تلاشي است براي اثبات وجود لايزال بي نياز و سپس مقاله نويس به اثبات گزيده او مي پردازد كه كاش دست به اين كار نزده و خود را در اين ميدان ژرف و سهمگين وارد نمي ساخت زيرا كه اثبات شده را دليل و مدرك نيازي نباشد ولي مقاله پرداز قلم بدست مي تازد و خواننده را ارزشي قائل نيست .
از قول مسيح (ع) ،هم ، مي نگارد: كه ايشان گفته اند شخصي دو بدهكار داشته كه بدهي يكي بيش از ديگري بوده است و زماني كه طلبكار بدهي خود را بخشيد مديوني كه بيشتر قرض داشت طلبكار را بيشتر دوست مي داشت و در نهايت چنين نتيجه مي گيرد كه آن كس كه گناهش بزرگتر است و بيشتر پاچه خواري كرده است البته گناهانش بيشتر بخشيده خواهد شد و الخ.
بايد به اين نوشته و نظائرش كه كم هم نيستند به شدت حمله كرد و آنرا با اسلحه فرهنگ مظلوم كوبيد و از بين برد ..بايد مداد پاك كني به اندازه كوه دماوند از جنس فرهنگ ساخته و تمامي آثار اينگونه استدلال ها را از ذهن مردم پاك كرد كه اين گونه نتيجه گيري ها زندگي بر باد ده اند و دودمان خراب كن چرا ؟؟؟
وقتي كه ما به اين باور برسيم كه آنكه گناه بيشتر ي كرده است و اينك عجز و لابه مي كند و دست آخر هم بهتر از آنكه كناهي ندارد يا كم تر كناه كرده است بخشيده مي شود راه براي فسق و فجور را دو بانده اسفالت كرده ايم كه اي بندگان بدانيد اگر مرتكب حرام بيشتري شويد در پيشگاه خداي متعال مقرب تر هستيد و به بهشت نزديكتر !!!! واي به حال جامعه اي كه چنين فرهنگي صغرا و كبرايش را رهنمون گردد كه البته دست پخت آنها را مي چشيم و دم نمي توانيم بر آورد .
از همين صغرا و كبراي با شليته و تنبان و چادر چاقچور فرقه اي تشكيل مي شود با اين تفكر كه اگر ظلم وجور ستم در دنيا حاكم شود امام د رظهور تعجيل خواهند فرمود كه قلب امام عصر(ع) را بدرد مي آورند آنها كه چنين تفكري دارند با عمل خود نه تنها ظهور خاتم را ارزشي قائل نيستند كه براي رسيدن به مال دنيا از اين ممر سرپوشي براي ندانم كاري خود مهيا مي كنند و صد البته دنيا دوستان بي مروت سالوس صفت كه فرصت طلبي كرده و از اين گذرگاه استفاده هاي شاياني برده و مي برند و بي عدالتي را به جائي مي رسانند كه روي شاخه نشسته و بن آن مي برند غافل از آنكه اولين قرباني آن خودشان خواهند بود تفكرشان اين است كه ما جانمان را فداي قدومش مي كنيم تا بيايد و عدالت را بر قرار و دنيا را از لوث وجود گناهكاران پاك و منزه سازد .
بايد به اينان ياد آور شد كه نعوذ بالله مگر شما فكر مي كنيد امام غايب (ع) غير از فرمان حضرت حق اقدامي مي كند خداي منان آگاه به تمام اعمال و كردار شماست و زبانم لال از شما هم دستور نمي گيرد كه قائم به ذات است و باريتعالي هر زمان اراده كند امام را خواهد فرستاد اما عقوبت شما بد كر داران را خود رقم خواهد زد . بدانيد كه آتش جهنم در انتظار شماو خانواده شما ست كه از حرام بسته شده اند .
شايد مرا و امثال مرا گول بزنيد كه خداوند بخشنده و مهربان است و ما بخشيده خواهيم شد اما نمي توانيد قادر متعال را فريب دهيد او داناو آگاه است هر جند كه بخشند گي هم يكي از صفات بارز اوست ولي بدكاران و آنانكه به عمد و عالمانه خود را در گناه و زشتي اندازند از پرتو اين صفت خداوند بهره اي نخواهند برد مگر آنكه در صفت عدالت او شكي بريم كه خود از گناهان كبيره خواهد بود و من شخصا اين را به شما توصيه نمي كنم كه ترحم بر پلنگ تيز دندان ستم كاري بود بر گوسفندان و اين از عادلي چون او بر نيايد.
نظري به وبلاگ www.dadnad12.blogfa.com بياندازيد ببينيد زمين خواران حرام خوار حتي به قاضي و كارمند دادگستري هم رحم نمي كنند اينان پيروان همين صغرا و كبرا هستند وقتي صغري را در حجاب پيچيده باشي مسلم است كه كبرا را مي تواني در دبي يا در نيس و كان مغلوب سازي همين است كه من د ركشور خودم محرم نيستم ورزشكاران صغرا ي محجبه خود را در حال ورزش ببينم ولي در ميادين بين المللي اشكالي ندارد كبري را نظاره گر باشم حتي ديگران هم در آنجا محرم هستند.
البته """" تولد هر كودك ، نشان آن است كه : خدا هنوز از انسان نا اميد نشده است !!!!!. """ ولي علامت تعجب در آخر جمله خارش را بر بدن حاكم مي سازد كه نكند نويسنده به نوشته خودش ايمان ندارد مي بينيد چه بلائي سر عشق مي آورند كه شقيقه انسان سرسام مي گيرد

1-مجله الكتروني روزانه شماره 947 دوشنبه 13/3/87
2- جمله داخل گيومه از نويسنده مقاله !!!! اي كه درروزانه فوق نوشته شده

نريمان 13/3/87

 

 

mtymeta@gmail.com

خمینی بت شکن پیش خداست امروز...

بسم الله

سلام

 یوسف رخ، مصطفی صفت، عیسوی نفس / ای از تبار حیدر کرار، الوداع...

... و ای خدای بزرگ! چگونه تو را شکر کنیم که بعد از خمینی هم ما را یتیم نکردی... عقل شکرگزارت است؛ چون در تاریخ خوانده است که کسان دیگری هم برای رهبری مطرح بودند؛ آن ها که یا زمان امام یا بعد از او انحرافات شان مشخص شد. و تصور نشستن آن ها در مقام امام، چقدر وحشتناک است. امتحانی سخت می شد، خارج از ظرفیت ما. شکر برای آن چه شد. و دل شکرگزارت است به خاطر سنت هایت که اجازه ی وقوع هر ممکنی را نمی دهند. بگذار عقل فکر کند که هر ممکنی واقعاً ممکن است! هیهات انت اکرم من ان تضیّع من ربّیته...

- جواب رهبر عزیز انقلاب به غزل معروف «چشم بیمار» امام لینک
تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی
 / تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی
...
عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر  / ای که در قول و عمل شهره بازار شدی
مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی  / وه که بر مسجدیان نقطه پرگار شدی

- نیمه خرداد به بعد : ویژه نامه ی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمی سيدعلی خامنه ای) به مناسبت سالگرد ارتحال امام لینک
خدا مى‌داند كه در طول اين
ده‌سال، فكر چنين روزى، هميشه دل ما را لرزانده بود. نمى‌دانستيم دنياى بدون «خمينى» چگونه قابل تحمل است. به همين خاطر، چندين بار به ايشان عرض كردم: دعاى بزرگ من در پيشگاه خدا اين است كه من قبل از شما بميرم. (سخنرانى در مراسم بيعت فرماندهان و اعضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى)

- دانلود "سیره عملی امام روح الله". مجموعه ای که در تحلیل 21 پخش شد. لینک

- افسانه‌های خمینی...

- قسمتی از وصیت نامه ی امام:
...و اما به‌ آن‌ دسته‌ كه‌ از روی‌ بعض‌ اشتباهات‌ یا بعض‌ خطاها، چه‌ عمدی‌ و چه‌ غیرعمدی‌، كه‌ از اشخاص‌ مختلف‌ یا گروهها صادر شده‌ و مخالف‌ با احكام‌ اسلام‌ بوده‌ است‌ با اصل‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و حكومت‌ آن‌ مخالفت‌ شدید می‌كنند و برای‌ خدا در براندازی‌ آن‌ فعالیت‌ می‌نمایند و با تصور خودشان‌ این‌ جمهوری‌ از رژیم‌ سلطنتی‌ بدتر یا مثل‌ آن‌ است‌، با نیت‌ صادق‌ در خلوات‌ تفكر كنند و از روی‌ انصاف‌ مقایسه‌ نمایند با حكومت‌ و رژیم‌ سابق‌. و باز توجه‌ نمایند كه‌ در انقلابهای‌ دنیا هرج‌ و مرجها و غلط‌رویها و فرصت‌طلبیها غیرقابل‌ اجتناب‌ است‌ و شما اگر توجه‌ نمایید و گرفتاریهای‌ این‌ جمهوری‌ را در نظر بگیرید ـ از قبیل‌ توطئه‌ها و تبلیغات‌ دروغین‌ و حملة‌ مسلحانة‌ خارج‌ مرز و داخل‌، و نفوذ غیر قابل‌ اجتناب‌ گروههایی‌ از مفسدان‌ و مخالفان‌ اسلام‌ در تمام‌ ارگانهای‌ دولتی‌ به‌ قصد ناراضی‌ كردن‌ ملت‌ از اسلام‌ و حكومت‌ اسلامی‌، و تازه‌ كار بودن‌ اكثر یا بسیاری‌ از متصدیان‌ امور و پخش‌ شایعات‌ دروغین‌ از كسانی‌ كه‌ از استفاده‌های‌ كلان‌ غیرمشروع‌ بازمانده‌ یا استفادة‌ آنان‌ كم‌ شده‌، و كمبود چشمگیر قضات‌ شرع‌ و گرفتاریهای‌ اقتصادی‌ كمرشكن‌ و اشكالات‌ عظیم‌ در تصفیه‌ و تهذیب‌ متصدیان‌ چند میلیونی‌، و كمبود مردمان‌ صالح‌ كاردان‌ و متخصص‌ و دهها گرفتاری‌ دیگر، كه‌ تا انسان‌ وارد گود نباشد از آنها بیخبر است‌ ـ و از طرفی‌ اشخاص‌ غرضمند سلطنت‌طلب‌ سرمایه‌دار هنگفت‌ كه‌ با رباخواری‌ و سودجویی‌ و با اخراج‌ ارز و گرانفروشی‌ به‌ حد سرسام‌آور و قاچاق‌ و احتكار، مستمندان‌ و محرومان‌ جامعه‌ را تا حد هلاكت‌ در فشار قرار داده‌ و جامعه‌ را به‌ فساد می‌كشند، نزد شما آقایان‌ به‌ شكایت‌ و فریبكاری‌ آمده‌ و گاهی‌ هم‌ برای‌ باور آوردن‌ و خود را مسلمان‌ خالص‌ نشان‌ دادن‌ به‌ عنوان‌ «سهم‌» مبلغی‌ می‌دهند و اشك‌ تمساح‌ می‌ریزند و شما را عصبانی‌ كرده‌ به‌ مخالفت‌ برمی‌انگیزانند، كه‌ بسیاری‌ از آنان‌ با استفاده‌های‌ نامشروع‌، خون‌ مردم‌ را می‌مكند و اقتصاد كشور را به‌ شكست‌ می‌كشند.
اینجانب‌ نصیحت‌ متواضعانة‌ برادرانه‌ می‌كنم‌ كه‌ آقایان‌ محترم‌ تحت‌ تأثیر اینگونه‌ شایعه‌سازیها قرار نگیرند و برای‌ خدا و حفظ‌ اسلام‌ این‌ جمهوری‌ را تقویت‌ نمایند. و باید بدانند كه‌ اگر این‌ جمهوری‌ اسلامی‌ شكست‌ بخورد، به‌ جای‌ آن‌ یك‌ رژیم‌ اسلامی‌ دلخواهِ بقیة‌الله ـ روحی‌ فداه‌ ـ یا مطیع‌ امر شما آقایان‌ تحقق‌ نخواهد پیدا كرد، بلكه‌ یك‌ رژیم‌ دلخواه‌ یكی‌ از دو قطب‌ قدرت‌ به‌ حكومت‌ می‌رسد و محرومان‌ جهان‌، كه‌ به‌ اسلام‌ و حكومت‌ اسلامی‌ رو ] ی‌ [ آورده‌ و دل‌ باخته‌اند، مأیوس‌ می‌شوند و اسلام‌ برای‌ همیشه‌ منزوی‌ خواهد شد؛ و شماها روزی‌ از كردار خود پشیمان‌ می‌شوید كه‌ كار گذشته‌ و دیگر پشیمانی‌ سودی‌ ندارد. و شما آقایان‌ اگر توقع‌ دارید كه‌ در یك‌ شب‌ همة‌ امور بر طبق‌ اسلام‌ و احكام‌ خداوند تعالی‌ متحول‌ شود یك‌ اشتباه‌ است‌، و در تمام‌ طول‌ تاریخ‌ بشر چنین‌ معجزه‌ای‌ روی‌ نداده‌ است‌ و نخواهد داد. و آن‌ روزی‌ كه‌ ان‌شا ء الله تعالی‌ مصلح‌ كل‌ ظهور نماید، گمان‌ نكنید كه‌ یك‌ معجزه‌ شود و یكروزه‌ عالم‌ اصلاح‌ شود؛ بلكه‌ با كوششها و فداكاریها ستمكاران‌ سركوب‌ و
منزوی‌ می‌شوند...

- مگر امام هم می میرد؟ لینک
...
آقای ارمینا مهم نیست. گریه نکن. حالا شاید دروغ باشد. معلوم نیست. رادیوش نو بوده!!!
پیرمرد نمی دانست چه می گوید. از گریه ارمیا گریه اش گرفته بود. بقیه گیج بودند. رئیس هم سعی می کرد ارمیا را آرام کند: پسرم گریه نکن. او هم مثل ما آدم بوده دیگر. هر آدمی یک روز می میرد. خواست خدا بوده. از دست ما که کاری ساخته نیست.
رئیس حتی خودش هم حرفهای خودش را باور نکرد. امام مثل آنها نبود ...

امام مثل بقيه نبود. با همه فرق مي‌كرد. امام مثل هوا بود. همه آن را تجربه مي‌كردند. به نحو مطبوعي، عميقا آن را در ريه‌ها فرو مي‌بردند. اما هيچ‌وقت لازم نبود راجع به آن فكر كنند. هوا ماندني است. امام دريا بود. ماهي حتي اگر نهنگ هم باشد، دركي از خارج آب ندارد... علم مي‌گويد ماهي به خاطر دورشدن از آب، به دلايلي طبيعي، مي‌ميرد. اما هر كس يك بار بالا و پايين پريدن ماهي را ديده باشد، تصديق مي‌كند كه ماهي از بي‌آبي به دلايلي طبيعي نمي‌ميرد. ماهي به خاطر آب خودش را مي‌كشد!... امام براي آنهايي كه دوستش داشتند، يك حضور دايمي نامحسوس بود. وقتي امام مي‌گفت  : "من بازوي شما را مي‌بوسم". گرمايي از بازوي چپ تا قلب هزاران هزار بسيجي جريان پيدا مي‌كرد. اين گرما وجود داشت. انگار كه امام بازوي تك‌تك آنها را بوسيده باشد. حال آن كه بسياري از آنها هيچ وقت امام را نديده بودند...

 

 

m.ghasembeik@hotmail.com

آموزش خودکشي - زير 18 سال نخونن

اصولا واژه خودکشی به معنی خود کشتنه. يعنی در اين عمل فرد اونقدر خودشو می‌کشه که ميميره و اين خود کشتن به علت وارد آمدن مصايب و رنج‌های فراوان يا بالعکس صورت مي‌گيره
به نظر من خودکشی کار چندان جذابی نيست ولی بسيار هيجان انگيزه و به يه بار امتحانش مي‌ارزه. من خودم چند بار امتحانش كردم و با اينکه چند بارش هم مردم ولی همچين بگی نگی بدم نيومد
برخلاف نظر خيليها که می‌گن خودکشی خيلی راحت و سهله بايد بگم نخيييييييير... اونجوريام نيست. هر کاری قواعد و اصول خاص خودشو داره و خودکشي هم جدا از اين مطلب نيست
اول از همه اون کسايي که می خوان خودکشی کنن رو دسته‌بندي مي‌كنيم
کسی که در عشقش شکست خورده
کسی که ور شکست شده
(کسی که قاط زده ( مثه من
کسی که از زندگی خير نديده
کسی که بدجوری روش فشار اومده
کسی که کنجکاوه زودتر جهنمو ببينه
و خلاصه هر کسی که يه جورايي به آخر خط رسيده
افراد بالا، به هرحال مستقيم به جهنم می‌رن، ولی خدا همشون رو رحمت کنه
شما جزو كداميك از دسته‌هاي بالا هستيد؟
اگه هستيد ادامه مطلب رو بخونيد و گرنه يه دسته جديد برای خودتون ببازيد و بعد بقيه شو بخونيد
حالا فرض می‌کنيم: طرف تنها مياد توی يه اتاق و در رو قفل مي‌كنه و عزمشو برای خودکش جزم مي‌كنه. به دور برش نگاه مي‌كنه و اين وسايل رو مي‌بينه

طناب
سيخ کباب
کبريت آغشته به بنزين
قرض دياز پام
آمپول هوای تهران
دندون مصنوعی حاج خانمشون
لوله گاز
پاکت نايلون
چاقوی ميوه بری
نخ کاموايي
سوزن لحاف دوزی
تيغ ريش تراشی مصرف شده
مرگ موش

خب... براي شروع بد نيست
ولی نظرتون رو به يه موضوع مهم ولي پيش پا افتاده، جلب مي‌كنم: «تصوير و قيافه و ديسيپلين شما بعد از مردن خيلی مهمه
فرض کنيد درب اتاق شما رو می‌شکنن و شما رو در حالتی پيدا می‌کنن که از يه طناب از سقف آويزونيد و داريد مثل پاندول ساعت تاب می‌خوريد و زبونتون مثل زبون بلانسبت سگ آقای پتيول از دهنتون آويزونه و صورتتون سياه و ورم کرده و احتمالا در اثر فعل و انفعالات شيميايی شلوارتون هم خيسه
نه... خودتون جای تماشاگرا باشين، حالتون بهم نمی‌خوره؟ احساس انزجار بهتون دست نمی‌ده؟
قيافه شما بعد از خودکشی بايد از هميشه معصومانه تر... از هميشه زيباتر و از هميشه دوست داشتنی‌تر باشه تا دل همه حسابی بسوزه
با اين حساب، دور حلق آويز کردن... خودسوزی... و خفه‌گی با گاز رو خط بگيريد
يه بنده خدايي از دوستان، خيلی جالب خودکشی کرده که در نوع خودش يه ابتکاره
ايشان، دوتا انگشت شصتش رو فرو کرد توی سوراخای دماغش و با انگشتای ديگرش هم دهنشو محکم گرفت و اونقدر خودشو خفه کرد تا مرد
فقط بدی کارش اين بود که هيچکس بعد از مرگش انگشتای شصتشو از توی دماغش بيرون نکشيد... چون به هر حال کار کثيفيه. حالا خودتون قضاوت کنيد. اين خودکشی ترحم کسی رو بر می انگيزه؟
يا اونايي که روی سرشون نايلون می‌کشن و دور گردنشون روی نايلون رو با طناب می‌بندن و يا اونايي که خودشون رو جلوی ماشين ميندازن و له می‌شن... اينا همشون ديوونه‌ان
خودکشی ايده‌آل خودکشي است که بدون درد، بدون عوارض جانبی، بدون تاثيرات بد و منفی روی صورت و اندام، بدون صدا، بدون کثافتکاری و باشه
ژاپونی‌ها يه جور خودکشی جالب رو ابداع کردن به اين صورت که يه سوزن جوالدوز رو برداشته و از روی سينه فرو می‌کنن توی قلبشون. البته اين کار يه کم درد داره. يه جورايي حس می کنيد که توی سينه تون آب جوش داره قل مي‌زنه. ولی حداقل، عوارض ظاهری نداره. ولی بديش اينه که حتما می‌ميريد
در صورتی که خودکشی وقتی خوبه که شما نميريد
يه جور خودکشی که بيشتر بين شکمو‌ها رواج داره استفاده از خوراکی برای مردنه. اين نوع خودکشی خيلی حال داره
چون حداقل گشنه نميميری! و خوبی مهم ترش اينه که به سر منزل مقصود هم نمی‌رسی و معمولا زنده می‌مونی. نمونه‌اش اينكه: يه بنده خدايي که با سی‌تا قرص ديازپام خودکشی کرد و دور و بری‌ها به هوای اينکه مرده خاکش كردند و يارو بعد از دو سه روز خواب ملس چشاشو باز کرد وديد: ای دل غافل... همه جا سياهه و يه موش هم داره انگشت پاشو می‌جوه. زنده بگوری خداييش وحشتناکه
اول خوب فکراتونو بکنين بعد خودتونو بکشيد
يه موضوع مهم توی خودکشي، پشيمونی ديرهنگامه. هشتاد و نه درصد کسايي که خودشون رو مي‌کشن، وسط يا آخر کار پشيمون می‌شن و اين در حاليه که هيچ راهی برای برگشت نيست. يه يارويي برای خودکشی يه تيکه پارچه رو گلوله می‌کنه و فرو می‌کنه توی حلقش و با ته گوشکوب ميده بره پايين ولی همون لحظه پشيمون مي‌شه و اين درحاليه که داره خفه می‌شه... يارو می‌دوه بيرون و از شدت عجله از روی پله‌های آپارتمان پرت می‌شه پايين و می‌ميره... و جالب اينکه مرگش به علت ضربه مغزی اعلام شد نه خفگي
نکته مهم ديگه اينه که مدت خود کشي نبايد زياد طولانی باشه
مثلا فرض کنيد در نوع رگ زدن خيلی طول می‌کشه تا خون تموم بشه و تازه آلودگی خون روی زمين و لباساتون رو هم در نظر بگيريد
يا استفاده از گاز شهری امکان داره باعث بشه نه تنها خودتون بميريد بلکه خونه و بقيه رو هم بفرستيد روی هوا
پس عاقلانه تر رفتار کنيد
تا حالا به چند نتيجه مهم رسيديم كه سعي كنيد در خودكشي حتما اين نكات را مدنظر قرار دهيد
زمان خودکشی رو درست انتخاب کنيد. (بهترين موقع بعد از ظهر ساعت شش
مبادا بعد از خودکشی از ريخت و قيافه بيفتيد
بهترين لباستونو تنتون کنيد
حتما يه يادداشت بذاريد و علت خودکشی رو شرح بديد و انگشت هم بزنيد
خواهشا زياد کثيف کاری نکنيد
موقع خودکشی لبخند بزنيد تا لبخند روی لبتون باقی بمونه
لطفا چشاتونو باز نذاريد چون خيلی وحشتناکه
يه بسته دستمال کاغذی حتما روی ميزتون باشه
اتاقتونو قبل از خودکشی مرتب کنيد. (پليسا ببينن خوب نيست
رد انگشتتونو همه جا بماليد تا بفهمن خودتون، خودتونو کشتيد
يه جوری خودکشی کنيد که دوباره بشه زنده تون کرد
دليلتون برای خودکشی قانع کننده باشه
برای مسايل عشقی خودکشی کردن کار الاغاست... بلانسبت شما
قبل از خودکشی حتما يه فال حافظ بگيريد
قبل از خودکشی استفاده از ادکلن و دئودرانت و زدن مسواک يادتون نره
بهتره بعد از مرگ... مثلا مرگ... در حالت دراز کش باشي
اگه توی دستتون يه گل سرخ باشه صحنه خيلی رمانتيکتر و رويايي‌تر به نظر مياد و اشک آور تره
در اتاق رو حتما قفل کنيد که جريان هيجان انگيزتر باشه
قبل از خودکشی حتما گريه کنيد . صورتتون اشک آلود باشه
خودتونو براي رفتن به جهنم رفتن آماده کنيد

حالا جديد ترين و راحت ترين روشهای خودکشی :

برای جنس نرينه
«استفاده از جوراب»
تخت خواب رو آماده کنيد
تمام تن و سرتونو ببريد زير پتو
خيلي آروم نوک انگشتاتونو از زير پتو بيرون بياريد و جوراباتونو ببريد زير پتو
هيچ راه نفوذی برای هوا نذاريد
يک ساعت بعد... شما مرديد
خدا رحمتتون کنه

برای جنس مادينه
« سوء استفاده از موش»
تخت خواب رو مرتب کنيد
بريد زير پتو
اتاق حتما کاملا تاريک و ساکت باشه
حالا چشماتونو ببنديد و فرض کنيد يه موش خوشگل داره روی تنتون راه ميره
خواهش می‌کنم جيغ نزنيد و بدون سر و صدا از وحشت زياد بميريد
مرسی

توی جهنم می‌بينمتون

نويسنده : نميدونم اما ازش خواهش ميکنم با من تماس بگيره

 

 

v_mahsa@yahoo.com

چه غذاهایی بخوریم تا لاغر شویم

قسمت 5


روغن گل مغربی
اين گياه منبع غنی ای از اسيد آمينه تريپتوفان می باشد. تريپتوفان به کاهش وزن کمک مینمايد.

رازيانه
مصرف رازيانه، به صورت دمکرده، و يا جويدن دانه های این گیاه، به کاهش اشتها بسيار کمک میکند. همچنين رازيانه به دفع چربی و مخاط از دستگاه گوارشی و روده ها کمک می نمايد.

شنبليله:
شنبليله به تجزيه ی چربی های موجود در کبد کمک می نمايد.
چای سبز:
چای سبز توانايی بدن را در سوزاندن چربی ها افزايش می دهد.

جلبک
(جلبک به صورت پودر يا قرص در داروخانه ها موجود می باشد)
جلبک سرشار از ويتامين ها و مواد معدنی از جمله يد می باشد. يد به غده ی تيروييد در تولید دو هورمون T3 , T4 کمک می نماید. سطح اين دو هورمون در افراد مبتلا به بيماری کمکاری غده ی تيروييد (هايپو تيروييديسم از نوع يک) پايين می باشد، و بدين واسطه بدن قادر به انجام فعاليت های طبيعی متابوليکی خود نبوده و اين افراد غالبا از مشکلاتی از قبيل خستگی و ناتوانی رنج می برند. همچنين افراد دچار کمکاری غده ی تيروييد بسيار مستعد به افزايش وزن می باشند. يد موجود در جلبک به اسيد آمينه ی تيروزين در بدن متصل شده و به توليد هورمون های تيروييد کمک می نمايد.

شيرين بيان
اين گياه به عملکرد غدد آدرنال (فوق کليوی) و نيز به تنظيم سطح گلوکز خون کمک می نمايد. اين گياه به واسطه ی نقش خود در حفظ قند خون در حالت متعادل، به کاهش اشتهای کاذب به مواد قندی کمک می نماید.

آناناس:
آناناس حاوی نوعی آنزيم به نام آنزيم بروملين می باشد. آنزيم بروملين به تجزيه ی پروتيين ها و نيز چربی ها کمک فراوانی می نمايد.

سيلوم، و بارهنگ:
اين گياهان دارای نوعی فيبر بوده و در روده ها به واسطه ی جذب آب به ماده ای لزج تبديل شده و به دفع مواد زايد متابوليکی از روده ی بزرگ کمک می نمايند. به منظور پيشگيری از بروز بلوک های روده ای، سيلوم يا بارهنگ را حتماً بايد به همرای مقادير زيادی آب مصرف نمود.

فلفل قرمز:
فلفل قرمز متابوليسم را افزايش و در نتيجه به سوزاندن چربی ها توسط بدن کمک می نمايد.

جين سنگ
(جين سنگ به صورت کپسول در دارو خانه ها موجود می باشد):
جين سنگ به تنظيم قند خون و نيز کاهش اشتهای کاذب به شيرينيجات کمک می نمايد. اين گياه همچنين به افزايش سطح انرژی بدن کمک نموده و فشار خون را افزايش می دهد (افرادی که به بيماری فشار خون بالا مبتلا هستند بايد حتماً تحت نظر پزشک متخصص خود از جين سنگ استفاده نمايند)

ديگر گياهان موثر در درمان چاقی عبارتند از:
زيره: روغن زيره به کاهش وزن کمک می کند، همچنين نوشيدن عرق به دست آمده از زيره به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می نماید.
زنجبيل: زنجبيل حرارت توليد شده در بدن را افزايش می دهد. بدن برای تولید گرمای ایجاد شده پس از مصرف زنجبيل، نیازمند به صرف مقاديری از انرژی می باشد.
فلفل کايين: فلفل پودری قرمز رنگ می باشد، و به افزايش سرعت متابوليسم و در نتيجه افزايش سرعت سوخت و ساز در بدن کمک می کند. احساس گرمای توليد شده پس از مصرف فلفل های تند از جمله فلفل کايين نیز به همين دليل می باشد.
چيتوزان: از پوسته ی خارجی سخت پوستان تهيه می شود. اين ماده از جذب چربی ها توسط سلولهای ديواره ی روده ها ممانعت نموده و جذب چربی ها را کاهش می دهد.
کروم: به بدن در سوزاندن چربی ها و نيز استفاده از چربی ها برای توليد انرژی کمک می کند.
افدرا: اين گياه حاوی ترکيبی به نام افدرين می باشد که اشتها را کاهش داده و نيز به افزايش سرعت متابوليسم بدن کمک می نمايد. افدرا فشار خون را افزايش می دهد و افراد مبتلا به بيماری فشار خون بايد حتماً تحت نظر پزشک متخصص خود از افدرا استفاده نمايند.
کافيين: در گذشته افراد دانه های قهوه را به منظور سرکوب نمودن احساس گرسنگی خود می جويدند. کافيين اشتها را کاهش و همچنين سرعت متابوليسم بدن را افزايش می دهد. کافيين همچنين يک ادرار آور به شمار می آيد و به دفع آب اظافی از بدن کمک می نمايند.

آب:
بيش از نيمی از وزن بدن انسان از آب تشکيل شده است. بدن برای انجام تمامی واکنش های بيو شيميايی خود به محيط های آبی نيازمند می باشد. پروسه های فيزيولوژيکی بدن از جمله گردش خون، هضم و جذب مواد غذايی، و نيز دفع مواد زايد از بدن به محيط های آبی نيازمند میباشند. همچنین، آب قسمت عمده ی خون و نيز لنف را تشکيل می دهد. آب همچنين مفاصل را نرم کرده و به حرکت آنها کمک می نمايد. به علاوه تنظيم دمای داخلی بدن نيز بر عهده ی آب می باشد. در صورت عدم مصرف مقادير کافی آب، بدن برای هضم و جذب مواد غذایی مصرفی دچار مشکل شده و ناراحتی هايی از قبيل نفخ معده و روده، يبوست، دل پيچه، و حتی سرطان روده از عواقب مصرف ناکافی آب می باشند.
نوشيدن مقادير کافی آب به همراه استفاده ی کافی از مواد غذايی حاوی فيبر می تواند به بهبود عملکرد های دستگاه گوارشی کمک بسيار زيادی نموده و همچنين به دفع منظم مواد زائد از روده ها کمک نمايد. بنابر اين برای حفظ سلامتی و نيز کمک به بهبود عملکرد های کليه ی سيستمهای بدن، نوشيدن مقادير کافی آب به طور روزانه از اهميت ويژه ای برخوردار می باشد.
آب نه تنها به متابوليسم غذا توسط بدن کمک می کند بلکه به حفظ سلامتی پوست و نيز ساير بافتهای بدن نيز کمک می نمايد.
ورم يکی از دلايلی است که بسياری از افراد از نوشيدن آب پرهيز می نمايند. در واقع ورم در نتيجه ی حبس مايعات در بدن ايجاد می گردد. علت اصلی ورم بر خلاف اعتقاد عموم؛ نوشيدن مقادير زياد آب نمی باشد. در حقیقت، ورم در نتيجه ی مصرف ناکافی آب ايجاد می گردد. در اينجا نيز بدن سعی دارد مصرف ناکافی آب توسط فرد را جبران نموده و در نتيجه به حبس آب در بدن و نيز در بخشهای ميان بافتی اقدام می نمايد. آب ميان بافتی به صورت ورم، و بيشتر در مناطقی از بدن از جمله صورت، پلکها، و نيز مچ دست ها و پاها نمايان می باشد.
يکی از بهترين روش ها برای کمک به دفع آب اظافی از بدن نوشيدن آب کافی می باشد. در صورت نوشيدن مقادير کافی آب، آب های ذخيره شده در بدن و نيز آبهای تجمع یافته در بخشهای ميان بافتی، از بدن دفع خواهند شد.
بهترين روش برای کمک به دفع آب اظافی از بدن، نوشيدن مقداری آب و سپس نگاه داشتن آب برای مدت زمانی کوتاه در دهان قبل از قورت دادن آن می باشد. اين کار گيرنده های حسی موجود بر روی سطح زبان را تحريک نموده و اين گيرنده ها به نوبه ی خود نوعی پيام عصبی را به ديگر سلول های بدن فرستاده و به آنها اعلام می نمايند که بدن ديگر با مشکل کمبود آب مواجه نمي باشد. در اين شرايط آب اظافی تجمع يافته در بدن به سرعت از بدن دفع می گردد. سعی کنيد برای مشاهده ی بهترين نتايج آب را قبل از قورت دادن تا زمانی که می توانيد در دهان خود نگاه داريد.
روزانه مصرف حد اقل يک ليتر آب ضروری می باشد. البته مقدار آب مورد نياز برای بدن هر فرد متفاوت می باشد و می توان از فرمول زير برای محاسبه ی مقدار آب مورد نياز هر شخص استفاده نمود:
وزن بدن (کيلو گرم) / 8 یا 10. اين مقدار نشان دهنده ی تعداد ليوان های آب مورد نياز برای يک فرد در طول مدت يک روز می باشد.
به عنوان مثال يک فرد 50 کيلوگرمی روزانه بايد حد اقل 5 ليوان آب مصرف نمايد.
همچنين در نظر داشته باشيد که مصرف نوشيدنی های کافيين دار موجب افزايش دفع ادرار از بدن می گردند، و در صورت استفاده از اين نوشيدنی ها، برای جبران آب از دست رفته بدن می بايستی روزانه مقادير بیشتری آب مصرف نمود.
کافيين همچنين موجب دفع بسياری از ويتامين ها و مواد معدنی محلول در آب از بدن می گردد. در قسمت گياهان موثر در درمان چاقی کافيين ( قهوه) به عنوان يکی از گياهان موثر در درمان چاقی ذکر شده است، که اين به دليل نقش آن در افزايش متابوليسم بدن می باشد. با این وجود، مصرف کافيين به مقادير زیاد توصيه نمی گردد و فقط می توان در برخی مواقع و نیز به عنوان يک ادرار آور از آن استفاده نمود. 

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن، روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، مقاله، گزارش و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •      لازم به ذکر است مطالب نوشته شده در بخش «مطالب ارسالي اعضا» الزاما بيانگر ديدگاهها و نظرات مجله نمي باشد، و اين قسمت (مطالب ارسالي اعضا) صرفا به عنوان تريبوني آزاد، انعکاس دهنده نظرات دوستان مي باشد. 

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان(!) در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم.

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 خرداد / 9 ژوئن / 5 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
20 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز كودتاي قوچان، قتل نادرشاه و تغيير مسير تاريخ خاور زمين
 

يك نقاش تصويري از نادرشاه را در جنگ هند روي پرده كشيده است.

دهم ژوئن سال 1747 (20خرداد و روزي چون امروز) در فتح آباد قوچان، نادرشاه در خوابگاهش به دست تني چند از ژنرالهايش به قتل رسيد و به اين ترتيب ناپلئون شرق از اين دنيا رفت- مردي كه آرزو داشت ايران را بار ديگر ابرقدرت جهان كند.
     نادر در سال 1736 ميلادي توسط زعماي ايران، سران قبايل، كدخدايان و معتمدان نقاط مختلف كشور به شاهي انتخاب شده بود. وي نيروهاي روسيه را به آن سوي داغستان فراري و عثماني را گوشمالي داده و برجاي خود نشانده بود، فرارود (آسياي ميانه) را آرام، و گردنكشان ايران خاوري (پختون ها = پشتون ها) را تنبيه و دهلي را در سال 1739 (نوروز) به تصرف خود درآورده بود. نادر نه تنها حاكميت ايران را بر سراسر خليج فارس مسلم ساخته بود، بلكه سران مسقط و عمّان را نيز به سوي خود جلب كرده، سرگرم ساخت ناو جنگي و درصدد تصرف جزيره زنگبار در حاشيه آفريقا هم بود تا راه آسيا را بر استعمار غرب سد كند.
     نادر دو سوم از ايام عمر خود را روي زين اسب گذرانيد و لشكركشيهاي لاينقطع و ضعف مزاج و خستگي جسماني ناشي از آن، وي را به تدريج بدخلق و خوي ساخته بود كه نتيجه اش اتخاذ تصميمات سخت و نيز اعمال مجازاتهاي شديد و فوري اطرافيان خود و مقامات از جمله افسران ارشد بود.
     نادر كه آخرين آيين هاي نوروزي دورات حيات را در كرمان گذرانيده بود، نيمه خرداد در راه بازگشت به پايتخت خود (مشهد)، در فتح آباد قوچان اردو زده بود. در اين اردوگاه كه در 12 كيلومتري قوچان (خبوشان آن زمان) برپا شده بود، نادر دژباني اردو را به احمدخان دراني، افسر 25 ساله پشتون، سپرده بود كه اين امر باعث ترس افسراني شده بود كه بر جان خود ايمن نبودند.
     اين بيم و نگراني به زودي 70 افسر و عمدتا از قاجارها و افشارها را برآن داشت كه «هم قسم» شوند تا نادر را بكشند. اين توطئه گران شبانه (10 ژوئن 1747) به چادر خوابگاه نادر نزديك شدند، نگهبان چادر را خفه كردند، و وارد چادر شدند. نادر با شمشير دست به دفاع زد ولي صالح خان دست نادر، و يك ژنرال قاجار سر او را قطع كرد و روز بعد، در آن اردوگاه عظيم جز جسد نادر ـ تقريبا چيزي ديگر بر جاي نمانده بود، و اين بود سرانجام يكي از مردان بزرگ تاريخ مشرق زمين.
     جنازه نادر سپس در گوري كه خود قبلا در خيابان بالا در مشهد تدارك ديده بود دفن شد. در جريان كفن و دفن بود كه حاضران متوجه شدند نادر ريش خود را رنگ ميزد تا كهولت او آشكار نشود.
     نادر كارها و وقايع روزانه را در پايان هر روز به منشي اش «ميرزا مهدي» ديكته مي كرد تا فراموش نشوند. وي جز «پزشك»، هرگز از كمك اروپائيان استفاده نكرد. نادر نسبت به اروپاييان بسيار بدبين بود، از همين رو به جاي خريد كشتي از اروپا، از مازندران و از راه خراسان كه هموارتر بود، چوب به بوشهر حمل كرد و 19 كشتي جنگي توپدار ساخت. به ابتكار نادر بود كه توپهاي سبك كه تا آن تاريخ در جهان سابقه نداشت ساخته شد و اين توپهاي قابل حمل با شتر، «زنبورك» نام گرفتند. نادر خريد كالاي صنعتي (تكنولوژيك) از اروپا را را روا نمي دانست و بارها گفته بود كه چنين خريدهايي قوه ابتكار را از ايراني سلب مي كند، ما خودمان بايد نيازهاي صنعتي مان را برطرف سازيم، آنان (فرنگي ها) چيزي بالاتر از ما ندارند، ما نبايد عادت كنيم كه محتاج ديگران شويم.
     به نوشته مورخان اروپايي، نادر بر خلاف صفويه، كوچكترين نظر مساعدي به اروپاييان نداشت و براي تارانيدن آنان از آبهاي شرق بود كه درصدد ايجاد يك نيروي دريايي بزرگ برآمده بود تا بتواند با آن جزاير اقيانوس هند از جمله زنگبار را از دسترس اروپاييان كه هدفي جز سلطه و استثمار شرق نداشتند دور سازد و براي اين منظور مهندسان كشتي ساز هند را با كمك پارسيان ساكن اين شبه قاره يافته و استخدام كرده بود. اين مورخان نوشته اند نادرشاه كه شديداً به اروپاييان بدبين بود به سرزمينهاي مورد نظر اروپاييان در منطقه، از جمله عمّان قول حمايت نظامي داده بود. نادرشاه استقرار اروپاييان در بنادر اقيانوس هند و خليج هاي منشعب از آن را كه به بهانه تجارت صورت ميگرفت، وسيلهاي براي دست اندازي به همه شرق تلقي مي كرد
     نادرشاه علاقه عجيبي به جمع آوري كتاب و اهداء آنها به كتابخانه ها داشت. وي صدها جلد كتاب خطي نفيس به كتابخانه رضوي مشهد هديه كرده بود.
     كودتاي دهم ژوئن 1747 قوچان، نه تنها مسير تاريخ ايران، بلكه سرنوشت مشرق زمين را تغيير داد. اگر اين كودتا رخ نداده بود، انگلستان بر آسياي جنوبي و بعداً خاورميانه، و روسيه بر قفقاز و سپس آسياي ميانه دست نمي يافتند، افغانها (نامي كه انگلستان بر ايرانيان ساكن خاور ايرانزمين گذارده است) از ايران جدا نمي شدند و مسأله اي به نام كشمير به وجود نمي آمد و نقشه جغرافيايي آسياي جنوبي چيز ديگري بود و ....
    براي اثبات «احساس ميهن دوستي» نادر ذكر اين دو دليل كافي است: يكي حك كردن عبارت «نادر ايران زمين» بر سكه هايش و ديگري ورود وي به شهر دهلي در روز «نوروز». وي پس از شكست دادن ارتش هند، منتظر شد تا نوروز فرا رسد و در اين روز ملي ايرانيان وارد دهلي شود.

****

دو هزار و هفتاد سال پيش از قتل نادر، اسكندر مقدوني نيز دهم ژوئن (سال 323 پيش از ميلاد) در بابل (جنوب غربي بغداد امروز) درگذشت و به اين ترتيب دهم ژوئن سالگشت مرگ سه زمامدار برجسته جهان است. فردريك باربروسا (ريش قرمز) پادشاه امپراتوري مقدس (كاتوليكهاي اروپا) نيز دهم ژوئن سال 1190 در جريان لشكركشي به خاور ميانه (جنگهاي صليبي) در رود سالپ در جنوب غربي آناتولي (تركيه امروز) غرق شده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

20/03/58

انفجار در خط آهن خرمشهر ـ اهواز علي‌رغم امضاي توافقنامه مدني ـ شبير خاقاني .

آغاز كنفرانس پيشنهادي علامه مفتي‌زاده براي بررسي طرح خودمختاري كردستان در سنندج با شركت بيش از 1500 نفر از نمايندگان كُردهاي شهرستان‌هاي مختلف كردستان ؛ اعلاميه تحريم اين كنفرانس توسط جمعي از روحانيون بانه .
نامه استاندار كردستان به وزارت كشور درباره ورود 60 نفر از افراد طالباني به مريوان .

گزارش فرمانداري مريوان و دايره اطلاعات ژاندارمري كشور از تقويت و تيراندازي نيروهاي نظامي عراق در مرز ايران و حضو شخص صدام حسين در مناطق مرزي و توزيع اسلحه بين عشاير مرزنشين .
مصاحبه آيت الله شريعتمداري با خبرنگاران دربارة پيش‌نويس قانون اساسي ، مجلس مؤسسان ، دخالت روحانيون در امور اجرايي و فعاليت سياسي نظاميان .

تلفنگرام كفيل قرارگاه سيا در تهران به رئيس سيا در واشنگتن درباره آخرين اقدامات انجام شده در ارتباط با آيت الله شريعتمداري .
اظهارات كاردار سفارت ايران در واشنگتن در خصوص تيرگي روابط ايران و آمريكا و چگونگي رفع آن .

20/03/60
بركناري بني‌صدر از فرماندهي كل قوا توسط حضرت امام.
امير انتظام به حبس ابد محكوم شد.

20/03/63
دستورالعمل تشكيل گروهان‌هاي رزمي رمضان به يگانهاي سپاه ابلاغ شد.
كنفرانس سران 7 كشور صنعتي نتوانست به يك موضع مشترك براي حضور در خليج فارس دست يابد.

20/03/64
عدم تحويل موشكهاي زمين به هواي "كروتال" فرانسوي به ايران در پي مخالفت بعضي از كشورهاي عرب.
20/03/65
ديدار طارق عزيز از پاريس و گفتگو با وزير خارجه پاريس
20/03/66
اجلاس سران 7 كشور صنعتي جهان در خصوص جنگ ايران و عراق
يك كشتي جنگي ايران جمعه گذشته اقدام به كنترل هويت يك كشتي تجاري آمريكايي كه توسط يك ناوشكن 19/03/66

20/03/67
اجلاس فوق‌العاده سران عرب در الجزيره و محكوم شدن ايران طي يك قطعنامه

Mobin_s2004@yahoo.com
9 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
انتشار انگيزه هاي قتل پادشاه صربستان و همسر او در كاخ بلگراد

پادشاه مقتول

ده روز پس از قتل پادشاه صربستان، جزئيات اين رويداد انتشار يافت، از اين قرار: چند سرهنگ ارتش صربستان با يك هنگ سرباز سي ام ماه مه سال 1903 در ساعات شب به كاخ الكساندر اوبرنويچ اول پادشاه وقت صربستان حمله بردند و او و همسرش «دراگا» را كشتند. الكساندر با محافظانش تا ساعت 4 بامداد مقاومت كرده بود.
    با قتل الكساندر دودمان اوبرنويچ منقرض شد و سلطنت به دودمان كارا (قره) جورجويچ (جورج سياه ) انتقال يافت. ميلوخ اوبرنويچ و جورج سياه از قهرمانان استقلال صربستان و كرواسي و اخراج عثمانيان از اين دو سرزمين بودند كه به همين سبب حكومت اين سرزمين ها يكي پس از ديگري به خاندان آندو داده شد.
    براي كودتاي نظامي سي ام مه 1903 بلگراد علل متعدد نوشته اند از جمله:
    ــ ازدواج الكساندر با «دراگا» كه «سرهنگ ماشين» فرمانده كودتا برادر شوهر سابق «دراگا» بود و هم او بود كه ضمن حمله، نخست «دراگا» را كشت.
    ــ تعليق قانون اساسي از سوي الكساندر به خواست محافظه كاران كه باعث خشم روشنفكران و افسران پايين تر از ژنرال شده بود.
    ــ دو دوزه بازي كردن الكساندر اول با روسيه، كه روسيه خود را برادر بزرگ و بزرگ خانواده اسلاوها مي دانسته و به خود حق مداخله در امور آنان را مي داده است.
    ــ بي اعتنايي الكساندر كه هنگام مرگ بيش از 27 سال نداشت به توصيه هاي سران ارتش.
    ــ رقابت پنهاني خانواده قره جورجويچ كه حكومت را حق خود مي دانست با خانواده اوبرنويچ .

 

اديب شيشکلي: «ناسيوناليسم عربي» تنها راه نجات اعراب از سلطه بيگانه است

شيشکلي

اديب شيشكلي مرد نيرومند وقت سوريه 10 ژوئن 1952 در واكنش به ادعاي وارده به ملك طلال پادشاه اردن كه به بيماري رواني دچار شده است! اعلام كرد كه اين ادعا ساخته و پرداخته دولت انگلستان است كه مي خواهد او را كه مخالف وحدت عراق و اردن است از سلطنت معزول كند (شيشکلي اين مطلب را زماني بيان داشت که هنوز ملک طلال به بهانه بيماري رواني برکنار نشده بود. طلال چند روز پيش از اعلام اين مطلب به سفارت انگلستان در پاريس رفته بود و به سران دولت لندن دشنام داده و آنان را استعمارگر خوانده بود).
     شيشكلي در اظهارات دهم ژوئن خود افزوده بود: دولت لندن از بيم تكرار كودتاي مصر در كشورهاي عربي تحت نفوذ خود، نقشه وحدت عراق و اردن و ايجاد يك فدراسيون عربي را در منطقه كشيده است و چون با اجراي اين نقشه لندن امنيت، استقلال و تماميت سوريه به مخاطره خواهد افتاد، وي دست روي دست نخواهد گذارد، و به هر اقدام ضد انگليسي از جمله بكار بردن نيروي مسلح متوسل خواهد شد. شيشكلي راه نجات اعراب از سلطه بيگانه و هرگونه استثمار را در پيش گرفتن يك ناسيوناليسم واقعي عربي پيشنهاد کرد - ناسيوناليسمي كه يك و يا چند فرد نتوانند آن را بربايند، صاحبش شوند و احيانا وجه المصالحه قرار دهند.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 ژوئن

  • 1580:   « لويس واز دو كاموس» شاعر ملي پرتغال ( همانند فردوسي ما ) در گذشت.

  • 1610:   مهاجران هلندي در مانهتان ( شهر نيويورك ) مستقر شدند و آن را نيو آمستردام ناميدند. بعدا انگليسي ها اين منطقه را از دست هلندي ها خارج ساختند.

  • 1793:   در جريان انقلاب فرانسه، در پي دستگيري سران ژيريدن ها (ميانه روها) قدرت به دست ژاكوبن ها (تندروها) و از جمله ربسپير افتاد، دوران بازداشت و اعدام (عصر وحشت) آغازشد كه مآلا به شكست و پايان يافتن انقلاب انجاميد.

  • 1801:   ليبي ( حكومت طرابلس ) به دولت وقت امريكا كه حاضر به پرداخت پول مورد مطالبه ( باج دريايي ) نبود اعلان جنگ داد.

  • 1848:   خط تلگراف نيويورك به شيكاگو بكار افتاد.

  • 1916:   به تحريك انگليسي ها كه نسبت به سرزمين هاي عربي نظر داشتند مخالفت سران عرب با سلطه عثماني علني شد.

  • 1940:   نيروهاي ژنرال اروين رومل در جريان تصرف فرانسه به درياي مانش رسيدند و با از پاي درآمدن فرانسه در اروپا ، سوريه و لبنان ــ دو سرزمين تحت الحمايه آن در خاور ميانه به تصرف انگلستان درآمدند. در همين روز از همين سال نروژ نيز خود به آلمان تسليم كرد.

  • 1946:   جمهوري ايتاليا تاسيس خود را رسما اعلام داشت.

  • 1967:   جنگ 6 روزه اسرائيل با مصر ، سوريه ، لبنان ، عراق و اردن از بيم مداخله شوروي پايان يافت.

  • 1976:   كميسيون ويژه سناي آمريكا (معروف به راكفلر) يازدهم ژوئن 1976 اعلام كرد كه «سيا» از وظايف خود تجاوز كرده و 3 هزار پرونده براي آمريكائيان تشكيل داده است. طبق قانون تاسيس، سيا براي جمع آوري اطلاعات در باره فعاليت خارجيان به وجود آمده است و امنيت داخلي از وظايف «اف. بي. آي.» است. اين اتهام در دوران حكومت جورج بوش (پسر) به اف بي آي و ساير سازمانهاي امنيت آمريكا وارد آمده است كه برغم اصول قانون اساسي به استراق سمع و اموري از اين قبيل در آمريكا دست زده اند. پس از انتشار گزارش كميسيون راكفلر (گزارش ژوئن 1976)، فعاليت هاي «سيا» در مورد اتباع آمريكا محدود شد.

  • 2000:   حافظ اسد ژنرال هوايي پيشين و رهبر سوريه كه دولتمردي بسيار باهوش شناخته شده بود در 70 سالگي درگذشت و بعدا پسرش، بشار، كه يك پزشك است به رياست كشور سوريه انتخاب شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    5 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    BusinessWeek
    9 ژوئن

    جديدترين شماره از هفته نامه
    BusinessWeek

    تاریخ انتشار: 9 ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 67
    حجم فایل: 14 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    تی شرت برای بررسی عملکرد قلب انسان

     بالاخره انتظارمان به سر رسید و تی شرت مخصوص بیماران قلبی هم ساخته شد! در یک طرح از محققین دانشگاه پرتغال , نوعی تی شرت برای مانیتور کردن نحوه عملکرد قلب در ساعات مختلف روز که بیمار تحت تاثیر فعالیت ها و حالات مختلف روحی و جسمی قرار میگیرد طراحی شد. این تی شرت مخصوص, از سنسور های بسیار حساسی که در ابعادی نظیر الیاف می باشند ساخته شده است. به کمک این سنسور ها اطلاعاتی نظیر چگونگی و سرعت ورود و خروج خون به دهلیز ها و بطن ها و اطلاعات مربوط به امواج الکتروکاردیوگرام اندازگیری و ذخیره می شود. این محصول که با نام vital jacket مشهور است اکنون در دو ورژن تحت آزمایش قرار گرفته است. نوع اول می تواند اطلاعات را بر رویSD card ها ذخیره کرده و جهت آنالیز آنها توسط پزشک بر روی کامپیوتر های شخصی کاربرد دارد . در نوع دوم از تلفن های هوشمند که می توانند از طریق اینترنت به صورت آن لاین با پزشک مربوطه ارتباط بر قرار کنند استفاده شده است. نکته جالب در مورد این تی شرت , راحت بودن آن است. به دلیل بی سیم بودن این محصول بیمار هیچ گونه احساس نا خوشایندی نخواهد داشت و می تواند در طول روز به کلیه فعالیت های روزانه خود بپردازد. این محصول همچنان در حال طی کردن مراحل آزمایشی خود می باشد و از قیمت تمام شده آن خبری در دسترس نیست.

    اطلاعات بيشتر

    پنل ذخیره کننده انرژی گرمایی
    نور خورشید

    وقتی برای بیرونگردی و پیکنیک رفتن بارو بندیل میبندیم باید حتما به فکر آتش درست کردن هم باشیم. نوشیدن یک چای گرم در دامن طبیعت خالی از لطف نیست. اما جدیدا هر جا که سر می زنیم روشن کردن آتش برای حفاظت از طبیعت ممنوع شده و مجبور میشویم برای طبخ غذا یک کپسول گاز با خود برداریم. ولی حالا می توانید کمی مدرنیزه تر به پیکنیک بروید. می توانید یک عدد پنل ذخیره کننده انرژی گرمایی نور خورشید را با قیمت 200$ خریداری کرده و دیگر نگران طبخ غذا  نباشید. این پنل که در تصویر مشاهده میکنید  از قابلیت ارتجاعیت نسبتا مناسبی بر خوردار است و می تواند انرژی لازم را برای رساندن آب به دمای جوش در هر مکانی ایجاد کند. هر جا که رفتید این پنل را بر روی چمن ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید و چای و غذای خود را با طعم تکنولوژی در دامن طبیعت میل کنید.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    نومحافظه كاري و سوداي جهانشمولي

    نويسنده: محسن پاك آيين

    هنگامی که جورج بوش در سال 2001 به دنبال يك چالش بحث انگيز انتخاباتي به نوعي مشكوك به قدرت رسيد، با بهره گيري از تعدادي از مسئولين و متفكريني كه در دوره بوش پدر داراي مناصب اجرائي و سياستگذاري بودند ، دكترين جديدي را مطرح نمود. از مشخصه هاي اين دكترين انتخاب استراتژي عمليات پيشگيرانه براي مبارزه با غير خودي ها و تقسيم دنيا به نيروهاي خير و شر بود. در اين دكترين؛‌ آمريكائي شدن جهان و جلوگيري از به وجود آمدن يك ابر قدرت رقيب؛ از اهداف اصلي سياست خارجي آمريكا شمرده شد و عمليات نظامي به عنوان ضامن اجرائي اين اهداف بلامانع تلقي گرديد. این اندیشه نام نومحافظه کاری به خود گرفت.
    محافظه كاران جديد از روشنفكران عموما يهودي و چپ گرا بودند كه با اعتقاد به برتري تمدن غرب بخصوص نوع آمريكايي آن، اقتصاد آزاد و ليبرال دموكراسي را ترويج كرده و با نحله اي از مسحيت هماهنگ شدند. مبانی فکری نومحافظه کارن عمدتا برگرفته از اندیشه های لئو اشتراوس، فراسیس فوکویاما و ساموئل هانتینگتون می باشد.
    با حادثه یازده سپتامبر نومحافظه کارن فرصتی یافتند تا اندیشه های برتری جویانه خود را در عرصه جهانی پیاده نمایند.
    نوشتار حاضر با بررسی چگونی شکل گیری، مبانی فکری و گرایشهای سیاسی و مذهبی نومحاظه کاران سعی دارد سیاست های آن ها را پس از واقعه یازدهم سپتامبر مورد بررسی قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● چگونگي شكل گيري نومحافظه كاران

    ● مباني فكري نو محافظه كاران

    ● گرايشات مذهبي محافظه كاران جديد

    ● پيشينه سياسي نو محافظه كاران

    ● حوزه نفوذ فكري نومحافظه كاران آمريكا

    ● واقعه 11 سپتامبر، عامل فضاسازي براي اقدام

    ● رويكردهاي سياسي نومحافظه كاران

    ● دستاوردهاي نومحافظه كاران

    ● آينده نومحافظه كاران

    ● ايران و محافظه كاران نوين

    ● نتيجه گيري


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت ‌آسمان مجاز و فرهنگ و هنر (34)

    هفته‌ای که گذشت، به‌دلیل پاره‌ای تحرکات مشکوک در برخی نقاط ارزی و مرزی کشور، شاهد بالا رفتن مجدد قیمت پودر رخت‌شویی و نایاب شدن قند و چای در برخی شهرها بودیم. با اعلام این که فرهنگ مملکت به قند و چای از طریق روشن‌فکران مرتبط می‌شود و پودر رخت‌شویی هم لابد با فرهنگ یک نسبتی دارد؛ و با یادآوری این که اگر دولت بعضی‌ها هر نه‌ روز یک بحرانکی داشت، الان این دولت بی‌نوا هرروز بابت گوجه و پودر و غیره بحران دارد، خبرهای فرهنگی و هنری را مرور می‌کنیم و به خدا پناه می‌بریم.


    یکم: ای فارس همه بهانه از توست!
    خبرگزاری فارس ممکن است توقیف شده باشد؛ در لحظات نگارش این ستون، یعنی صبح دوشنبه سیزدهم خرداد 1387، خبرگزاری فارس هنوز به کار خود ادامه می‌دهد، اما نمی‌داند که توقیف شده است یا نه. گویا دلیل توقیف احتمالی هم این بوده که بچه‌ها نمی‌دانستند خبر برکناری رئیس بانک مرکزی درست بوده یا نه. به‌هرحال بنا بر احتیاط واجب خوانندگان تا اعلام خبر موثق، از خواندن خبرهای فارس خودداری کنند. روزنامه که هست، دیگر چرا خبرگزاری؟


    دوم: استاد در محاق
    در پی استقبال پرشور هواداران موسیقی و با تلاش بی‌دریغ متخصصان بومی و جوانان برومند ایرانی، سایت فروش بلیت کنسرت استاد شجریان ترکید و هنوز از خود استاد هم هیچ اطلاعی در دست نیست؛ ظاهرا ترکیدن سایت‌ها مثل زلزله پس‌لرزه هم دارد، چون فروش بلیت‌ها دو بار به تعویق افتاد و ملت را سرگردان کرد. یک سایت خبری غیررسمی هم از جستجوی خانه‌به‌خانه‌ی اعضای سایت دل‌آواز برای یافتن استاد و تعیین تکلیف موسیقی و ملت خبر داد. ستاد حوادث غیرمترقبه‌ی خانه‌ی موسیقی هم اعلام کرد برای رفاه حال دوست‌داران موسیقی، موسیقی سنتی ایران را سه‌ماه به‌علت انبارگردانی تعطیل می‌کند.


    سوم: چرا داودنژاد نمی‌تواند یک ... را دوست بدارد؟!
    نصب بیلبوردهای مشکوکی با تصویر مشکوک یک زن و جمله‌ی مشکوک «چگونه می‌توان یک ... را دوست داشت؟!» باعث گمانه‌زنی‌ها، محکومیت‌ها، مظلومیت‌ها و صدور بیانیه‌های گوناگون شد. یک انجمن دفاع از آزادی ]... [ها در بیانیه‌ای افزود: «واقعا چرا عده‌ای در قرن بیست و یکم هنوز به خود اجازه می‌دهند که آن‌ها را دوست نداشته باشند؟»؛ یک منبع آگاه دخالت پلیس را در نصب این بیلبوردها رد کرد، اما تاکید کرد که طرح امنیت اجتماعی با قوت تمام اجرا خواهد شد؛ جمعی از زنان خاص هم که در خیابان الف‌.ز گرد هم‌دیگر و گرد همشهریان عزیز جمع می‌شدند، در اعتراض به این تبلیغات مسموم، یک‌روز کاری خود را صرف امور خیریه کردند. متاسفانه با تکمیل بیلبوردها فرصت یک حرکت خودجوش عظیم در دفاع از آزادی آن‌ها از بین رفت.


    چهارم: خودش را توقیف کنند
    معلوم نیست چرا این ماجرای فیلم «سنتوری» هنوز حل نشده است؛ جمهوری اسلامی در این سرمقاله از قوه‌ی قضائیه خواسته بود تا تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد و از تصمیم‌اش درباره‌ی توقیف فیلم کوتاه نیاید. تهیه‌کننده‌ی سنتوری هم که احتمالا به‌خاطر پای‌بندی ملت به حقوق معنوی و پول‌هایی که به حساب او ریخته‌اند، حالا میلیاردر شده و در خارج از ایران به سر می‌برد، با اعلام این که ممکن است ادامه‌ی توقیف فیلم، به نفع بعضی‌ها نباشد، دخالت خودش را در تهیه‌ی فیلم تکذیب کرد. لوح پیشنهاد می‌کند موضوع را با توقیف خود مهرجویی پایان دهند.


    پنجم: چتربازی در کن
    هیات پنجاه نفره‌ی ایرانی به جشنواره‌ی کن سفر کرد و سپس همه‌چیز را تکذیب کرد. چتر سینمای ایران آن‌قدر باشکوه در کن برپا شد که هیچ‌کس جرات نکرد به آن نزدیک بشود و قرارداد چندانی بسته نشد.


    ششم: محسن نامجوی ایرلند در تهران
    کریس دی‌برگ، خواننده‌ی ضداستعماری و مبارز، بالاخره به ایران آمد و رسانه‌های جهان را مبهوت کرد. خبرها حاکی از آن است که امینم و بریتنی اسپیرز هم تحت تاثیر سخنان انقلابی وی قرار گرفته‌اند و قرار است پس از بازنشستگی، در دفاع از همه‌‌چیز به ایران بیایند. یادآوری می‌شود که هنوز دی‌برگ مجوز اجرا ندارد و ممکن است جمع‌آوری شود.


    هفتم: نامه نداریم؛ پاسخ به دی‌برگ
    برادر مبارز و انقلابی، جناب آقای کریس دی‌برگ، علیک‌ سلام؛ دیدن چهره‌ی رنج‌کشیده‌ی شما در دفاع از مردم خداجو و دریادل ایرلند، که سال‌هاست بخش شمالی‌شان علیه استعمار پیر انگلیس می‌جنگند، باعث هم‌دلی و هم‌دردی اعضای سایت لوح شد. خوشحالیم که در ایران هستید و احتمالا از خیابان بابی‌ ساندز و کبابی‌ها و ساندویچی‌های پرتعدادی که به یاد آن عزیز از دست رفته نام‌گذاری شده‌اند، بازدید خواهید کرد. امیدواریم با انتخاب اشعار و آهنگ‌های مفید و دارای پیام باعث خجالت و آبروریزی گروه آریان نشوید. 
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ۱۲ شرط د‌رست غذا خورد‌ن

    غذا خورد‌ن شرط‌هایی د‌ارد‌. چنانچه د‌ست‌هایتان را شسته باشید‌، صرفاً پیش شرط خورد‌ن را به جای آورد‌ه‌اید‌، د‌ر زیر ۱۲ شرط د‌رست خورد‌ن را بسیار فشرد‌ه، اما ساد‌ه آورد‌ه‌ایم.

    ۱) بیش از نیاز بد‌ن‌تان غذا نخورید‌ تا کالری اضافی د‌ریافت نکنید‌.

    ۲) د‌ر تنظیم برنامه غذایی‌تان بکوشید‌ تا مصرف میوه و سبزی‌های خام از قلم نیفتد‌.

    ۳) تا حد‌ امکان از خورد‌ن غذاهای حاضری (فست فود‌) خود‌د‌اری کنید‌، مگر این که د‌یگر چاره‌ای نباشد‌.

    ۴) آهسته خورد‌ن و جوید‌ن کامل غذا را د‌ست کم نگیرید‌، به ویژه برای کسانی که چاق هستند‌ و یا اضافه وزن د‌ارند‌.

    ۵) توصیه پنجم خورد‌ن تا رفع گرسنگی است، نه این که تا می‌توانید‌ شکم خود‌ را پُرکنید‌. بسیاری از ما هنوز فرق بین سیری و پُری را نمی‌د‌انیم.

    ۶) گرچه وقت خورد‌ن صبحانه و ناهار و شام تا حد‌ود‌ زیاد‌ی مشخص است، اما د‌ر سایر ساعات نیز بهتر است غذا را با فواصل معین میل کنید‌.سبزی و میوه فراوان مصرف کنید‌ و غذاهای بیرون را خیلی کم بخورید‌.

    ۷) کارشناسان تغذیه معتقد‌ند‌، میزان چربی وارد‌ه به بد‌ن از طریق غذا نباید‌ بیش از یک سوم انرژی مورد‌ نیاز بد‌ن باشد‌، بنابر این ترجیحاً مواد‌غذایی چربی‌د‌ار را شناسایی کنید‌.

    ۸) وقتی استرس د‌ارید‌ هرگز نخورید‌، اما بیاشامید‌، یک لیوان آب خنک، فشار روانی را از شما د‌ور خواهد‌ کرد‌.

    ۹) از سالم بود‌ن غذا د‌ر محیط‌های باز مطمئن شوید‌ و این خود‌ شاید‌ تاکید‌ی باشد‌ برای خورد‌ن غذای خانگی.

    ۱۰) بکوشید‌ تا انواع ویتامین‌ها مانند‌ ویتامین‌های A و B و C و ... و مواد‌ معد‌نی مانند‌ کلسیم، فسفر، سد‌یم، پتاسیم و... را هر طور که شد‌ه، روزانه به بد‌ن‌تان برسانید‌، این مواد‌ همیشه د‌ر د‌سترس‌تان است؛ مانند‌ آب، هویج، کلم، ماست، کشک، د‌وغ، هند‌وانه، تخمه‌کد‌و، سبزی‌های زرد‌ و سبز، شلغم و...

    ۱۱) غذای مناسب و خوشمزه را با د‌ود‌ کرد‌ن سیگار بلافاصله پس از صرف آن، حرام نکنید‌. د‌ست کم نیم ساعت صبر کنید‌.

    ۱۲) به هنگام سفر حتی به مد‌ت یک روز، از غذاهای مناسب سفر استفاد‌ه کنید‌. گاهی خورد‌ن یک لقمه نان و پنیر و سبزی و یا گرد‌و، بسیار خوشمزه‌تر از غذاهای رنگین و پرمایه است.

    منبع:تابناک
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    اسلام و ازدواج موقت
     

    سوال:

    دلیل جواز متعه چیست؟ آیا به استحکام خانواده ها لطمه نمی زند؟

     

    پاسخ:

    1. اين حکم و دستور آية صريح قرآن است که مي‌فرمايد: «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً؛ (نساء،24) پس هر آن‌گاه که به متعه درآوردي بعضي از زنان را واجب است که مهريه و حقّ آن‌ها را ادا کنيد» و دلالت اين آيه بر جواز متعه به قدري روشن است که حتّي يک نفر از علماء‌ اهل سنّت هم نتوانسته است در آن ‌خدشه کند و ايراد بگيرد حال بگذريم از روايات بسياري که در اين زمينه از شخص پيامبر اکرم صادر شده است.
    و اگر نظري به تاريخ صدر اسلام بيندازيد خواهيد ديد اين دستورالعمل تا عصر خلافت عمر بن خطاب يکي از عادي‌ترين و رايج‌ترين ازدواج‌هاي جاري بين مسلمانان بوده است و اوّل کسي که فتويٰ به حرمت آن صادر کرد عمر بن خطاب بودکه به صراحت گفت 2 چيز در عهد و زمان رسول خدا حلال بود و مجاز ولي من آن دو را حرام مي‌کنم و هر آن کس که آن را مرتکب شود به مجازات مي‌رسانم.
    از آن پس مريدان عمر بن خطاب متعه را حرام کرده و گفتند آية قرآن به دستور عمر بن خطاب نسخ شده است و قابليت اجرايي ندارد.
    اينک قضاوت با شما اوّلاً عمر بن خطاب بر اساس چه حجّت و دليل شرعي مجاز به حرام کردن حلال خدا نموده است؟ ثانياً: پرسش را بايد اينگونه مطرح کرد که حرمت متعه از کي و چه موقع وارد اسلام شده است نه جواز آن. ثالثاً: آيا حکم و دستور عمر بن خطاب از چنان قدرت و مقامي برخوردار است که از کلام خدا هم بالاتر باشد و کلام خدا را بتواند (نعوذبالله) تحت الشعاع قرار بدهد؟ رابعاً: اگر مسئلة ازدواج موقت آن طور که هست به مردم تفهيم شود آيا چه مشکلي را ايجاد مي‌کند؟ اين‌ها پرسش‌هايي است که شما بايد از مخاطبين خود بپرسيد و اگر توانستند جواب قانع کننده‌اي بدهند ما را هم مطلع سازيد و يقين بدانيد خشنود خواهيم شد.

    2. مسئلة رعايت حقوق همسران و انجام عدالت بين آنها نيز مورد تصريح آيات قرآن است به عنوان نمونه خداوند در سورة نساء آية 3 مي‌فرمايد: «فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً؛ يعني اگر خوف آن را داريد که نتوانيد بين زنانتان عدالت برقرار کنيد يک زن براي شما بس است.»

    3. حکم ازدواج موقت و متعه نه تنها پايه‌هاي زندگي را متزلزل نمي‌کند بلکه بزرگ‌ترين خدمتي است که به سالم ماندن جامعه شده است. بله آن‌چه لازم است به آن توجه کرد سوء استفاده عده‌اي از مردان از اين حکم شرعي و اهلي است و براي انسان فهميده و باسوادي مثل شما پرواضح است که سوء استفاده‌هاي عدهّ‌اي سودجو را نبايد به حساب اصلِ تشريع قانون‌گذاري گذاشت و الاّ درصد بسياري از قوانين و مقررات تمام اديان و ممالک زير سؤال مي‌رود و مخدوش مي‌شود.
    مسئلة ازدواج موقت و متعه در جامعه مواردي بسيار معقول و حساب شده‌اي دارد که اگر آداب و شرايط و نکات ظريف آن به درستي رعايت شود هرگز فحشاء‌ و منکرات و اعمال منافي عفت و فساد گريبان جامعه (بخصوص جوانان) را نخواهد گرفت که توضيح اين حقيقت خود نياز به نوشتن کتابي مستقل دارد و به قول شاعر:
    شرح اين هجران و اين خون جگر
    اين زمان بگذار تا وقت دگر
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
       
     
     
        محل بنر ها
       
       
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive