به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, June 16, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 953)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 953

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 953 :: سه شنبه 28 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

عکس های باورنکردنی Li Wei

با سلام
فکر نمی‌کنم Li Wei را بشناسید. او یک هنرمند چینی ۳۷ ساله است که عکس های بسیار جالبی می‌گیرد. چقدر جالب؟ مثلآ به عکس زیر نگاه کنید.
اگر می‌خواهید بگویید اینها همه جلوه های ویژه است و من هم می‌توانم همچین چیزی درست کنم بهتر است ابتدا بدانید که او خیلی خیلی کم از ویرایش های کامپیوتری استفاده می‌کند.
او این عکس ها را با کمک وسایلی چون طناب های فولادی ، آینه ، کش ، تشک و… تهیه می‌کند. Li Wei تا به حال با مجله های بسیاری کار کرده و برای آنها عکس روی جلد تهیه کرده.
اگر از کاربران باتجربه کامپیوتر هستید که هیچ اما اگر مبتدی هستید باید بدانید جلوه های ویژه کامپیوتری آن قدر ها که فکر می‌کنید هم آسان نیست.
خلاصه بگویم: «برای درست کردن همچین آثاری یک عکس پرسنلی کافی نیست! بلکه باید بخش زیادی از آن توسط خود انسان انجام شود.»
دیدن عکس های او حس بسیار خوبی به آدم می‌دهد. ترکیبی از هنر عکاسی و قابلیت های فیزیکی بدن انسان در قالبی حقیقی.
عکس های بیشتر را می‌توانید در سایت رسمی او پیدا کنید.

-----------------

موخره: جا داره از mrt عزيز بخاطر تلاشهايش در اصلاح کدهاي HTML مجله، تشکر ويژه اي داشته باشم.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (952) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • کیک عروسی سوپرماریو
  • عمارتهای چند طبقه رنگین
  • جشن قهرمانی استقلال تحت تاثیر فوت پدر مجتبی جباری
  • معرفي و دانلود فيلم : روياي کاساندرا
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : در جستجوي شکسپير
  • دانلود انيميشن : Itazura na Kiss
  • «شجريان» و «عليزاده»، بهترين خواننده و آهنگساز سال 86
  • قدرتمندترين نرم افزار کپی برداری از سی دی CloneCD 5.3.1.3 Final
  • نرم افزار سیمرغ راهنمای سینماهای تهران برای گوشی های موبایل (جاوا)
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Dirt
  • معجزه حضرت أم البنين با کودکی بنام سجاد
  • لغات متشابه در انگليسي (7)
  • عکس: غروب در مریخ
  • پوریم چیست؟
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • دوربین مخفی کودکان
  • فلسفه زيستن
  • چگونه شانس بياوريم؟
  • محدوده‏ ى توانايى شيطان و جن
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کیک عروسی سوپرماریو
ویژه نامه اي بمناسبت ارتحال حضرت ام البنین سلام الله علیها
حمله عقاب به قو! 
عمارتهای چند طبقه رنگین
تصاویر سیاه و سفید از طبیعت
نقاشی روی هواپیماهای ژاپنی!
شفافيت
جمع آوري امضا در دفاع از هويت ملي ايرانيان
رویش گیاهی در آبهای منطقه ای از چین و سبز شدن آب
تشكيل يخهاي مدور بر روي درياچه اي در روسيه 
فاز جديد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي
کشف دوربین مخفی در اتاق پرو!
گزارش تصويري از فينال جام حذفي
قسمت اول | قسمت دوم

ويديو گلهاي بازي فينال


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

تهران بار ديگر پايتخت فوتبال ايران شد
جشن قهرمانی استقلال تحت تاثیر فوت پدر مجتبی جباری

تيم فوتبال استقلال تهران با پيروزي 3 بر صفر برابر پگاه گيلان بازي برگشت نهايي جام حذفي، يك قهرماني ديگر را به پايتخت آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديدار تيم‌هاي استقلال تهران و پگاه گيلان از مرحله نهايي جام حذفي در دور برگشت با نتيجه 3 بر صفر به سود آبي پوشان خاتمه يافت.
اين مسابقه كه از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي آغاز شد، پس از نود دقيقه تلاش با تك گل دقيقه 15 مهدي اميرآبادي به سود استقلال پايان يافت. با توجه به پيروزي پگاه با همين نتيجه در دور رفت، براي تعيين قهرمان به وقت اضافه كشيده شد كه در آن در دقيقه 95 ابتدا مجتبي جباري موفق شد تيم تهراني را دو بر صفر پيش بيندازد. چهار دقيقه بعد، آرش برهاني گل سوم را به ثمر رساند تا اين ديدار 3 بر صفر به سود استقلال پايان يابد.
آبي پوشان پايتخت با كسب اين پيروزي، بر سكوي قهرماني جام حذفي ايستادند.
در اين مسابقه كه قضاوت آن را هدايت ا... ممبيني برعهده داشت، از استقلال بيژن كوشكي، پيروز قرباني و اميرحسين صادقي با كارت زرد اين داور مواجه شدند و از تيم پگاه ويليام و مهدي نوري كارت زرد دريافت كردند. اميرحسين صادقي در وقت هاي اضافي با دريافت كارت زرد دوم اخراج شد.
اين مسابقه در پايان دو ديدار، 3 بر يك به سود استقلال تمام شد. پرسپوليس هم قهرماني ليگ برتر را به دست آورد تا تهراني‌ها بر فوتبال ايران حاكم شوند.
بازيكنان تيم استقلال:
وحيد طالب لو، مهدي اميرآبادي، بيژن كوشكي، پيروز قرباني، اميد روانخواه، فرهاد مجيدي (آرش برهاني-73)، اميرحسين صادقي، مجتبي جباري (عليرضا منصوريان-116)، علي عليزاده، پژمان منتظري، ميثم منيعي (محسن يوسفي-78)
سرمربي: امير قلعه نويي

بازيكنان پگاه:
علي نظر محمدي، ابراهيم تقي پور، محمد مختاري، ويليام، گيلائوري، مارتين آشيل (سعيد پيرسرانديب- 113)، مهدي نوري، محمدرضا مهدوي، حسين ابراهيمي، امين متوسل زاده (مسعود ميكاييلي)، افشين چاوشي (حسين ملكي- 61)
سرمربي: نادر دست نشان


*جشن قهرمانی استقلال تحت تاثیر فوت پدر مجتبی جباری
هافبک میانی تیم فوتبال استقلال تهران در غم از دست دادن پدرش عزادار شد.
مجتبی جباری که در دیدار ديروز برابر پگاه گیلان یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود و گل دوم این تیم را نیز به ثمر رساند، در پایان این دیدار در جریان مرگ پدر خود قرار گرفت.
البته مسئولان تیم استقلال هنگام برگزاری جشن قهرمانی این تیم این خبر را به او اعلام نکردند و در پایان مراسم از بیماری پدرش خبر دادند. علیرضا منصوریان که در جریان ماجرا قرار داشت جباری را برای رسیدن به منزل پدری اش همراهی کرد.
بازیکنان و مسئولان تیم فوتبال استقلال نیز پس از خارج شدن از ورزشگاه با یک دستگاه اتوبوس راهی منزل جباری شدند.
مجله الکترونيکي «روزانه»، این ضایعه را به مجتبی جباری هافبک با اخلاق استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان تسلیت می گوید.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

روياي کاساندرا
Cassandra's Dream


نويسنده و کارگردان: وودي آلن. موسيقي: فيليپ گلس. مدير فيلمبرداري: ويلموش زيگموند. تدوين: آليسا لپسلتر. طراح ‏صحنه: ماريا ديورکوويچ. بازيگران: اوان مک گرگور[ايان بلين]، کالين فارل[تري بلين]، هيلي آتول[آنجلا استارک]، ‏سالي هاوکينز[کيت]، تام ويلکينسون[عمو هاوارد]، جان بنفيلد[آقاي بلين]، کلر هيگينز[خانم بلين]، فيل ديويس[مارتين ‏برنز]، جيم کارتر[مدير گاراژ]، ديويد هوروويچ[پدر آنجلا]، کيت فاولر[مادر آنجلا]، تام فيشر[نايجل]. 108 دقيقه. ‏محصول 2007 آمريکا، انگلستان. ‏
ايان و تري، دو برادر لندني که از نظر مالي در مضيقه و دربدر به دنبال يافتن راهي براي پيدا کردن پول هستند. هر دو ‏دوست دخترهايي دارند که مخارجي نگهداري از آنان مسلتزم پول است. ايان براي ورود به صنعت هتلداري و رفتن به ‏لس آنجلس به همراه دوست دختر بازيگرش نيازمند پول است، اما نياز تري به پول حالتي ضروري تري دارد چون مبلغ ‏هنگفتي در قمار باخته است. همزمان سر و کله عموي ثروتمندشان هاوارد پيدا مي شود و مي پذيرد به آنها کمک کند. ‏اما عمو هاوارد نيز به سهم خود مشکلاتي دارد و نياز مند کمک برادرزاده هاي جوان خود...‏
ايان و تري بايد شخصي را که قرار است در دادگاه عليه عمو هاوارد شهادت دهند، از سر راه بردارند. چون در غير ‏اين صورت عمو هاوارد امکان دارد تا پايان عمر به زندان برود. و در نتيجه برادرزاده هايش نيز از کمک هاي مادي ‏او بي نصيب بمانند. اين کار چندان ساده نيست، اما ايان و تري که گريزراه ديگري ندارند سرانجام به قتل يک انسان تن ‏مي دهند. اما مدتي بعد در حالي که به نظر مي رسد همه چيز رو به راه شده، تري دچار هراس و کابوس مي شود. تنها ‏راه به پيشنهاد عمو هاوارد، برداشتن وي از سر راه توسط ايان است....‏

چرا بايد ديد؟‏‎
آخرين فيلم آلن مانند فيلم پيشين وي يک کار اروپايي است و بسيار به دور از کمدي هاي هميشگي يا فيلم هاي جدي اش ‏که اداهاي فلسفي در مي آوردند. و شوربختانه ناموفق از فيلم قبلي که به نظر مي رسيد سرآغاز تازه اي براي يک ‏دوران کاري جديد باشد. يک درام جنايي اخلاق گرا و قدري که در پايان آن هر دو برادر به سزاي جنايتي که انجام داده ‏اند، مي رسند و بس!‏
چهل و سومين فيلم وودي آلن 73 ساله که با صرف 13 ميليون دلار و با حضور بازيگراني مشهور توليد شده و حق ‏خود را کسب کمتر از 1 ميليون دلار در اکران آمريکا به دست آورده است. مشکل اينجاست که تماشاگر امروزي در ‏پس اين‎ ‎قصه تراژيک بداعت يا هيجاني که لازمه چنين فيلم هايي است را نمي يابد. از طرف ديگر بسياري از ‏تماشاگران هرگز با فيلم هاي جدي آلن کنار نيامده اند و کمدي هاي سبک او را بيشتر ترجيح مي دهند. چيزي در حد ‏استند آپ کمدي هاي امروزي که آمريکايي جماعت کشته و مرده آن است. روياي کاساندرا سومين فيلمي است که آلن در ‏لندن ساخته، اما نه سرزندگي خبر داغ را دارد و نه قدرت درام جنايي امتياز نهايي و چيزي که نصيب بيننده مي شود ‏يک فيلم جنايي عبوس، کم تحرک با ديالوگ هاي به سرعت فراموش شدني است. تنها امتياز فيلم بازي ويلکينسون ‏است[به خصوص در صحنه پارک که از ايان و تري کمک مي خواهد] اما اين تک مضراب ها نمي تواند روياي ‏کاساندرا[نام قايق تفريحي ايانه و آلن را از غرق شدن نجات دهد! ‏
هرگز دوستدار پر و پا قرص وودي آلن نبوده ام، اما گمان مي کنم تحمل يک تراژدي وودي آلني فقط براي من سخت ‏نيست. پس وودي؛ لطفاً به خانه ات برگرد و باز هم کمدي بساز و دوستدارانت را از نگراني نجات بده! ممکنه؟
ژانر: جنايي، درام، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم، روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/92031281/cccaaaasssaaannndddaaa.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/91965497/cccaaaasssaaannndddaaa.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/91976759/cccaaaasssaaannndddaaa.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/91956407/cccaaaasssaaannndddaaa.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/91959487/cccaaaasssaaannndddaaa.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/91981235/cccaaaasssaaannndddaaa.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/91985610/cccaaaasssaaannndddaaa.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/91951400/cccaaaasssaaannndddaaa.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

در جستجوي شکسپير
In Search of Shakespeare

مستند «در جستجوي شکسپير»
محصول BBC

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دانلود انيميشن

Itazura na Kiss

Genres: comedy, drama, romance

Plot Summary: In the romantic comedy story, a high school girl named Kotoko finally tells a fellow senior named Naoki that she has loved him from afar since she saw him on their first day of high school. However, Naoki, a haughty "super-ikemen" (handsome male) with smarts and sports talent, rejects her offhand. Fate intervenes when a mild earthquake ruins Kotoko's family house. While the house gets rebuilt, Kotoko and her dad stay at the home of her dad's childhood friend...whose son is Naoki. 

 

لينکهاي دانلود
Itazura_na_Kiss_01.part1.rar
Itazura_na_Kiss_01.part2.rar

Itazura_na_Kiss_02.part1.rar
Itazura_na_Kiss_02.part2.rar

Itazura_na_Kiss_03.part1.rar
Itazura_na_Kiss_03.part2.rar

Itazura_na_Kiss_04.part1.rar
Itazura_na_Kiss_04.part2.rar

Itazura_na_Kiss_05.part1.rar
Itazura_na_Kiss_05.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

«شجريان» و «عليزاده»، بهترين خواننده
و آهنگساز سال 86

بر اساس نتايج يك نظرسنجي «محمدرضا شجريان» به عنوان بهترين خواننده و «حسين عليزاده» به عنوان بهترين آهنگساز سال 86 انتخاب شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين نظرسنجي را ماهنامه «فرهنگ و هنر» در شماره بيستم خود كه ويژه خرداد و تير سال 87 است، انجام و منتشر كرده است.
اين نظرسنجي طي روزهاي 25 اسفند سال گذشته تا پايان فروردين امسال از طريق پايگاه خبري مجله «فرهنگ و آهنگ» برگزار شده بود كه در آن از مخاطبان خواسته شده بود در دسته‌بندي‌‌هاي مختلف بهترين‌هاي موسيقي سال 86 را انتخاب كنند.
نتايج اين نظرسنجي به شرح زير است:

*خوانندگان برتر:
در اين نظرسنجي محمدرضا شجريان با 313 امتياز، محسن نامجو با 236 امتياز، همايون شجريان با 167 امتياز، شهرام ناظري با 132 امتياز‌ و افسانه رثايي با 64 امتياز به عنوان بهترين خوانندگان سال 86 انتخاب شده‌اند.

*قطعات برتر:
از سوي ديگر قطعه «ساز خاموش» از آلبوم «ساز خاموش» با 64 امتياز، «ساقيا» از آلبوم «غوغاي عشقبازان» با 52 امتياز، «بزن زخمه» از آلبوم «ساز خاموش» با 35 امتياز، «ترنج» از آلبوم «ترنج» با 24 امتياز و «نواي هم‌ساز» از آلبوم «در سايه باد» با 24 امتياز به عنوان بهترين قطعه‌ها انتخاب شده‌اند.

*نوازندگان برتر:
نوازندگان برتر سال 86 نيز به ترتيب حسين عليزاده با 280 امتياز، محمدرضا لطفي با 165 امتياز، پيمان يزدانيان با 68 امتياز، بهداد بابايي با 61 امتياز و اردوان كامكار با 56 امتياز بوده‌اند.

*آهنگسازان برتر:
همچنين حسين عليزاده با 392 امتياز، محسن نامجو با 93 امتياز، هوشيار خيام با 76 امتياز، پرويز مشكاتيان با 63 امتياز و پيمان يزدانيان و محمدرضا لطفي با 57 امتياز به عنوان بهترين آهنگسازان از سوي شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي انتخاب شده‌اند.

*بهترين كنسرت‌ها:
گروه هم‌آوايان به سرپرستي حسين عليزاده در تالار وزارت كشور با 288 امتياز، گروه آوا به سرپرستي محمدرضا شجريان در تالار وزارت كشور با 236 امتياز، بداهه نوازي محمدرضا لطفي در كاخ نياوران با 145 امتياز،‌‌ گروه كامكارها در تالار وزارت كشور با 57 امتياز و رسيتال پيانو به سرپرستي پيمان يزدانيان در تالار وحدت با 48 امتياز بهترين كنسرت‌هاي سال گذشته بوده‌اند.

*بهترين آلبوم‌ها:
«غوغاي عشقبازان» از شجريان با 173 امتياز، «ساز خاموش» از شجريان، عليزاده و كلهر با 132 امتياز، «ترنج» از محسن نامجو با 123 امتياز، «تاتاري» از هوشيار خيام با 96 امتياز، «شور رومي» از شهرام ناظري با 79 امتياز و «زير تيغ» از حسين عليزاده با 79 امتياز بهترين آلبوم‌هاي سال گذشته بودند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

قدرتمندترين نرم افزار کپی برداری از سی دی CloneCD 5.3.1.3 Final

به جرات ميتوان گفت كه CloneCD يكى از بهترين نرم افزارهاى رايت سی دى بشمار مي آيد. توسط اين نرم افزار مي توانيد از فايلهاى صوتى، تصويرى و هرگونه اطلاعات خود كپى تهيه كنيد. CloneCD مي تواند تنها با چند كليك ساده، تقريبا از هر نوع سی دى كپى بگيره . اين برنامه از ورژن 5 به بالا ، نه تنها قادره از سی دى ها كپي تهيه كنه بلكه توانايى كپى از فرمت هاى DVD نظير DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD+R Dual Layer und DVD-RAM را نيز دارد و همچنين از فرمت هاى iso و udf نيز پشتيبانى ميكند. از ويژگيهاى ديگر اين نرم افزار فوق العاده عالى ميتوان به موارد زير اشاره كرد :
اولين برنامه ساخت كپى كه از قابليت RAW-Mode استفاده ميكند، كپى سی دى هاى CD-Rs and CD-RWs، بكارگيرى قابليت SafeDisc 3 Copy Protection System، تقويت سكتورهاى ضعيف هنگام رايت سی دى، پشتيبانى از CD-ROMs, CD-Rs and CD-RWs ، ساخت كپى از روى CD/DVD drives, harddrive ، درايوهاى مجازى و ايميج ها، رايت سی دى بدون نياز به ASPI driver و از همه مهمتر كپى سی دى هاى محافظت شده ( قفل دار )، كارى كه اكثر نرم افزار هاى ديگه قادر به انجام آن نيستند.
SlySoft CloneCD 5.3.1.3 Final قدرتمندترین نرم افزار رایت سیدی های قفل دار!!
Clone CD نرم افزاری برای Write گرفتن از سیدی های موزیک و داده است که صرف نظر از حفاظت شده بودن یا نبودن داده ها در برابر کپی، میتواند از آنها کپی برداری کند. واسطهای(Interface) این نرم افزار که برنده جایزه نیز شده اند، هر نوع CD را با کمترین تعداد کلیک های ماوس کپی میکنند. این برنامه به شما امکان ایجاد یکی از بهترین کپی های یک به یک را از داده های Original خود میدهد. حتی اگر نسخه اصلی CD صوتی شما در ضبط اتومبیلتان اجرا نشود، نسخه کپی شده آن اجرا خواهد شد.
از نسخه 5 به بعد، قابلیت کپی کردن همه نوع DVD به امکانات این نرم افزار افزوده شده است. همچنین Clone CD با فرمتهای ISO وUDF همخوانی دارد، ضمن این که دیسکهایی که با نرم افزار Saedisk3 حفاظت از کپی میشوند، در برابر Clone CD تاب مقابله نخواهند داشت.

قابليتهاي كليدي نرم افزار CloneCD 5.3.1.3 Final:
- اولین برنامه ای که از فناوری Raw-Mode برای کپی کردن استفاده میکند
- ایجاد کپی های یک به یک با سیدی های R RW
- تقویتSector های ضعیف که باعث خوانده شدن آنها دربرخی از Reader ها میشود
- شبیه سازی Sector های ضعیف برای خوانده شدن در همه Reader ها
- قابلیت حد اکثر استفاده از سی دی های رسانه ای بوسیله Tray Icon های مربوطه
- کپی کردن از روی CD,DVD ،هارد دیسک و درایوهای مجازی
- Interface های هوشمند برای کاربران تازه کار
- دارای گزینه هایی در حالت Default جهت Preset کردن
- دارای راه انداز بی نقص، سریع و بدون نیاز به ASPI
- پشتیبانی فنی و حرفه ای و قابلیت ساپورت مشتری
- پشتیبانی از DVD های SPLIT شده که مخصوص FAT32 است و باVirtual Clone DVD همخوانی دارد
- پشتیبانی از فرمتهای ISO و UDF که با سایر Writer ها مثل Nero به وجود آمده اند
- کپی سیدی هایی که با نرم افزار 3 Safe Disk محافظت میشوند
قابلیت های جدید در آخرین نسخه این نرم افزار :
- اصلاح مشکل Bug های ترمیم نشده در Usb Memory
- حل مشکل Register شدن در ویندوز Vista
- برطرف شدن مشکل Clone Auto Start در ویندوز Vista
- رسانی شدن زبان برنامه
- و ...

طريقه فعالسازي: بعد از نصب نرم افزار به پوشه محل نصب نرم افزار رفته و فايل RegCloneCD را اجرا كرده و سپس كليد ريجيستري برنامه را از پوشه RegCloneCD را CloneCD 5.3.1.3.CloneCD انتخاب نمائيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار سیمرغ راهنمای سینماهای تهران
برای گوشی های موبایل (جاوا)


نرم افزار سیمرغ سامانه اطلاع رسانی سینماهای تهران می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید از آخرین اطلاعات اکران فیلمها و سینماها بر روی گوشی موبایل خود مطلع گردید. این نرم افزار با ارائه اطلاعات مفیدی در مورد سینماها از جمله تلفن و آدرس شما را در پیدا کردن فیلم و سالن نمایش مورد نظر راهنمایی می نماید. نرم افزار فوق دارای قابلیت های جالب زیر است :

- قابلیت به روز رسانی تنها از طریق یک اس ام اس
- قابلیت مشاهده ی نقشه ی کروکی سینماها

نرم افزار به علت مولتی اسکرین بودن با کلیه سایز اسکرین ها سازگاری دارد.
برای به روز رسانی نرم افزار باید از سیم کارت 0912 استفاده کنید.
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: ندارد

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Dirt

به جرات می توان گفت بازی DiRT محصول فوق العاده کمپانی Codemasters یکی از زیباترین بازی های رایانه اتومبیل رانی عرضه شده تا به اکنون است . گرافیک بسیار بالا و خیره کننده این بازی پس از عرضه ان تمامی منتقدان و علاقمندان بازی های رایانه را جذب خود کرد و توانست نمره فوق عالی و جوایز مختلفی را از سوی نشریات الکترونیک و وبسایتهای مطرح نقد بازی دنیا از آن خود کند. طراحی کاملا منحصر به فرد و بی همتای بازی، نقش عالی دوربین در صحنه های بازی، گرافیک عالی در طراحی محیط، وجود آیتم ها و جزئیات متعدد، وجود بیش از 45 ماشین زیبا و عالی طراحی شده حقیقی برای مسابقه، مکان های متعدد و زیبا طراحی شده بازی همه و همه دست به دست یکدیگر داده اند تا DiRT به یکی از زیباترین بازی های ژانر اتومبیل رانی تاریخ بازی های رایانه ای مبدل شود . مطمئنا تمامی علاقمندان به رانندگی و ژانر بازی های اتومبیل رانی از این بازی بسیار زیبا لذت خواهند برد .

سازنده : كمپاني Warner Home Video Games
ناشر : كمپاني Codemasters
تاريخ انتشار : Jun 19, 2007
وب سايت اختصاصي : Colin McRae DiRT
رده بندي ژانر : اتومبیل رانی
ميزان دشوار بودن : متوسط
زمان مورد نياز براي آشنايي كامل با محيط بازي : حدود نیم ساعت
درجه بندي ESRB در مورد محتواي بازي : Everyone - مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی

ویژگی های بازی Harry Potter and the Order of the Phoenix :
گرافیک عالی و خیره کننده بازی .
مسابقات اتومبیل رانی صحرایی کاملا حقیقی و طبیعی طراحی شده وقوع تمامی اتفاقات دنیای واقعی در جریان بازی، تمامی احتمالات برخورد و پیامدهای انها .
بعد وسیعی از محیط ها و حالت های مختلف بازی Rally , Hill Climb, Rally RAID, Rally Cross, و ...
مراحل بسیار زیبا و عالی طراحی شده بازی .
46 اتومبیل حقیقی برای انتخاب و بازی .
بازی آنلاین بسیار گسترده با قابلیت بازی همزمان یکصد بازیکن ! نقاط ضعف و قدرت بازی Colin McRae DiRT از دیدگاه منتقدان:
نقاط قدرت : شش نوع منحصر و مختلف رانندگی و مسابقات ، ترکیبی بسیار عالی از انواع سبک های بازی های اتومبیل رانی، برخود و تصادفات عالی و حقیقی اتومبیل ها،گرافیک فوقالعاده بازی نقاط ضعف : بازی نه چندان جذاب در حالت آنلاین و شاید درخواست سیستمی قوی برای اجرای خوب بازی .

حداقل سيستم مورد نياز:

Optical Drive: DVD-ROM
CPU Speed: 3.0 GHz
Display: GeForce 6600 or Radeo X1300 256MB
Operating System Compatibility: Windows XP/VISTA
RAM : 1 GB


صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی(ع) فرمودند:
کَم مِن شَهوَةِ ساعَةٍ اَورَثَت حُزناً طَویلاً

چه بسیار خواهش های نفسانی لحظه ای ، که اندوه طولانی و درازی را در پی دارد

(جهادالنفس،ح93)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که در 10 سال آينده استرس باعث پنجاه درصد از مرگ و ميرها خواهد شد.
  • آيا مي دانستي که قديمي ترين پايتخت جهان شهر دمشق است که از
  • دو هزار و پانصد سال قبل از ميلاد به اين طرف ، همواره مسکوني بوده است.
  • آيا مي دانستي که قديمي ترين شهر شناخته شده در جهان اريحا است که حداقل از 7800 سال قبل از ميلاد وجود داشته است.اين شهر در کشور اردن کنوني قرار دارد و غربي ها آن را جريکو مي نامند.
  • آيا مي دانستي درخشندگي کرم شب تاب از چيست. نور کرم شب تاب کاملا شبيه نورهاي ديگر است ، ولي اصلا گرما ندارد . به اين گونه نورافشاني ، « نورافشاني سرد » گفته مي شود . اين نور بر اثر ماده اي به نام « لوسي فرين » ايجاد مي شود که در بدن کرم شب تاب وجود دارد. وقتي اين ماده با اکسيژن ترکيب مي شود ، مي درخشد .

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

كعبه مقصود

ای که هستی بهتر از گلهای ناز
بهتر از عطر بنفشه های باز
ای که هستی آرزوی هر کسی
مونس تنهایی هر بی کسی
ای که هستی رنگ گلهای خدا
رنگ یاقوت گل سرخ وفا
ای که هستی جوهر قرآن و دین
رهنمای عالم دین مبین
ای که هستی جانشین هر نبی
شافی درد و غم و درمان همی
ای که هستی کوکب شبهای تار
روشنی بخش دلان بی قرار
ای که هستی تو امیرم در جهان
مونس و یار و قرین عاشقان
ای که هستی یاور و غمخوار ما
روشنی بخش دل بیمار ما
ای که هستی نور چشمم در جفا
نور عین و کرم و لطف و صفا
ای که هستی رهنمای هر کسی
رهنمای غایب هر بی کسی
ای که هستی عاشق دین خدا
آشنا با رسم و آیین خدا
ای که هستی کعبۀ مقصود و یار
کن برون ما را از این دوران تار

«نرگس کارشناس»

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

یکی از پیشوایان دینی ترکیه در حال حمام آفتاب

"جبه لی احمد" یا "احمد جبه دار" از روحانیان مورد احترام در ترکیه می باشد که به نطقهای آتشین معروف است. وی یکی دو سال قبل نیز در حالی که در یکی از مراکز تفریحی ساحلی اروپا در حال تفریح بود اسیر دست خبرنگاران و عکاسان سمج شده بود! بعدها اعلام شد "جبه لی احمد" چشمش ضعیف است و آدمهای اطراف ساحل ره به خوبی نمی بیند!
اکنون جبه لی احمد دوباره سوژه عکاسان شده است!
به گزارش گازته وطن، وی در حالی که در حال حمام آفتاب در یکی از لوکس ترین هتلهای آنتالیاست گیر چند عکاس سمج افتاده است. هتلی که وی در آن اقامت کرده است به عنوان یک مرکز تفریحی به سبک روسی شناخته می شد که از سوی یک اسلامگرا به یک هتل اسلامی تبدیل شد. در هتلی که وی در آن اقامت دارد زنان کارگر همگی محجبه هستند و در هنگام نماز به طور مرتب پنج وقت اذان خوانده می شود و هتل دارای یک مسجد نیز می باشد. قیمت این هتل پنج ستاره که در مواقع عادی 40 یورو برای یک شب است در مواقع شلوغی به یکصد یورو می رسد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاهنامه برآیند بیش از سیصد سال ایستادگی فرهنگی ایرانیان در برابر متجاوزین عرب بود. فردوسی برجسته ترین حلقه زنجیره درازی از ایستادگی فرهنگی بود که توانست کار هزاران هزار ایرانی فرهیخته و آزاده را به فرجام برساند و آنچه را که از دستبرد مسلمانان بدور مانده و از نابودی رهائی یافته بود بسراید و برای ما بیادگار بگذارد.

داستان پردازیهای ملت سازان با یک دروغ شاخ و دم دار آغاز می شود و آنهم اینکه: «فردوسی سرودن شاهنامه را به سفارش سلطان محمود غزنوی و با چشمداشت دریافت یک سکه زر برای هر بیت آغاز کرد» اگر این سخن را بپذیریم خواهیم دید که محمود (زاده بسال 350 خورشیدی) در پنج سالگی سفارش چنین کاری را به فردوسی داده است، چرا که سال آغاز سرایش شاهنامه 355 خورشیدی است،
در شگفت نشوید، در جهان قبیله گرایان همه چیز شدنی است! دروغ زنی و افسانه بافی ولی دنباله دارد: «سلطان محمود پس از خواند اشعار ترک ستیز شاهنامه بر فردوسی خشم گرفت». اگر "سلطان غازی" - نامی که محمود بر خود نهاده بود – برای بخشهای "اسلام ستیزانه" شاهنامه بر فردوسی خشم می گرفت، پذیرفتنی تر می نمود، ولی آیا محمود که از میان قبیله های ترکزبان غزنه برخاسته بود، خود را بمانند قبیله گرایان ما "تورک" می دانست؟ شکافتن این سخن ما را گامی فرا پیش خواهد برد:

نخست دانستنی است که پدر محمود سبکتکین بسال 321 در ترکستان زاده شد و در دوازده سالگی در جنگی میان پدرش "جوق" با یکی از خانهای ترکستان بدست دشمن افتاد و به سرزمین سامانیان آورده و به مردی بنام نصر حاجی فروخته شد.
او نیز برده خود را بسال 338 در بخارا به سردار ترکتبار سامانی آلپتکین فروخت که خود در نوجوانی به ایران آمده و به ارتش سامانیان پیوسته بود. پس نه تنها سبکتکین، که آلپتکین نیز در تختگاه سامانیان و با فرهنگ ایرانی پرورش یافته بودند.
به گفته نظام الملک «سبکتکین دختر رئیس زاولستان [زابلستان] را بزنی کرد و محمود از این زن بود و از این معنی او را محمود زاولی خواندندی» پس محمود نیز در چنین فرهنگی پرورش یافت و بالید و آنچه که قبیله گرایان ما "ترک ستیزی در شاهنامه" می نامند (و نگاه به جنگهای ایران و توران دارند)، نمی توانسته او را از فردوسی ناخشنود کرده باشد، که محمود بخش بزرگی از زندگی سیاسی خود را در در جنگ و ستیز با دیگر خانان و امیران ترک (مانند قراخانیان و ترکمانان و ... ) گذراند و دیگر سرایندگان دربار او نیز در باره ترکان (و نه تورانیان!) سخنانی سختتر و درشتتر از فردوسی سروده بودند (2) و در ستایش از ایرانزمین دست کمی از فرزانه توس نداشتند.
. برای نمونه عنصری می سراید:
بیش از ایشان دشمن است ای شاه مر ملک تو را / تــــــــرکی و خوارزمی و غوری و هــــــــندی بربری
و فرخی می سرید:
ز بیـــــــم تیغ تو تا چین ز تـــــــــرکان ره تهی گردد / اگر این سوی جیـــــــــــحون باد گردی خیزد از میله

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الشعراء آيات: 227 محل نزول: مکه

 
لَعَلَّنَا نَتَّبِعُ السَّحَرَةَ إِن كَانُوا هُمُ الْغَالِبِينَ 40 فَلَمَّا جَاء السَّحَرَةُ قَالُوا لِفِرْعَوْنَ أَئِنَّ لَنَا لَأَجْرًا إِن كُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِينَ 41 قَالَ نَعَمْ وَإِنَّكُمْ إِذًا لَّمِنَ الْمُقَرَّبِينَ 42 قَالَ لَهُم مُّوسَى أَلْقُوا مَا أَنتُم مُّلْقُونَ 43 فَأَلْقَوْا حِبَالَهُمْ وَعِصِيَّهُمْ وَقَالُوا بِعِزَّةِ فِرْعَوْنَ إِنَّا لَنَحْنُ الْغَالِبُونَ 44 فَأَلْقَى مُوسَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ 45 فَأُلْقِيَ السَّحَرَةُ سَاجِدِينَ 46 قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِينَ 47 رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ 48 قَالَ آمَنتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ إِنَّهُ لَكَبِيرُكُمُ الَّذِي عَلَّمَكُمُ السِّحْرَ فَلَسَوْفَ تَعْلَمُونَ لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُم مِّنْ خِلَافٍ وَلَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ 49 قَالُوا لَا ضَيْرَ إِنَّا إِلَى رَبِّنَا مُنقَلِبُونَ 50 إِنَّا نَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لَنَا رَبُّنَا خَطَايَانَا أَن كُنَّا أَوَّلَ الْمُؤْمِنِينَ 51 وَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِي إِنَّكُم مُّتَّبَعُونَ 52 فَأَرْسَلَ فِرْعَوْنُ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ 53 إِنَّ هَؤُلَاء لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَ 54 وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَائِظُونَ 55 وَإِنَّا لَجَمِيعٌ حَاذِرُونَ 56 فَأَخْرَجْنَاهُم مِّن جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 57 وَكُنُوزٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ 58 كَذَلِكَ وَأَوْرَثْنَاهَا بَنِي إِسْرَائِيلَ 59 فَأَتْبَعُوهُم مُّشْرِقِينَ 60

 

ترجمه فارسي مکارم

تا اگر ساحران پيروز شوند، از آنان پيروى كنيم؟!» «40» هنگامى كه ساحران آمدند، به فرعون گفتند: «آيا اگر ما پيروز شويم، پاداش مهمى خواهيم داشت؟» «41» گفت: «(آرى،) و در آن صورت شما از مقربان خواهيد بود!» «42» (روز موعود فرا رسيد و همگى جمع شدند;) موسى به ساحران گفت: «آنچه را مى‏خواهيد بيفكنيد، بيفكنيد!» «43» آنها طنابها و عصاهاى خود را افكندند و گفتند: «به عزت فرعون، ما قطعا پيروزيم!» «44» سپس موسى عصايش را افكند، ناگهان تمام وسايل دروغين آنها را بلعيد! «45» فورا همه ساحران به سجده افتادند «46» گفتند: «ما به پروردگار عالميان ايمان آورديم، «47» پروردگار موسى و هارون!» «48» (فرعون) گفت: «آيا پيش از اينكه به شما اجازه دهم به او ايمان آورديد؟! مسلما او بزرگ و استاد شماست كه به شما سحرآموخته (و اين يك توطئه است)! اما بزودى خواهيد دانست! دستها و پاهاى شما را بعكس يكديگر قطع مى‏كنم، و همه شما را به دار مى‏آويزم!» «49» گفتند: «مهم نيست، (هر كارى از دستت ساخته است بكن)! ما بسوى پروردگارمان بازمى‏گرديم! «50» ما اميدواريم كه پروردگارمان خطاهاى ما را ببخشد، چرا كه ما نخستين ايمان‏آورندگان بوديم!; «51» و به موسى وحى كرديم كه شبانه بندگانم را (از مصر) كوچ ده، زيرا شما مورد تعقيب هستيد! «52» فرعون (از اين ماجرا آگاه شد و) ماموران بسيج نيرو را به شهرها فرستاد، «53» (و گفت:) اينها مسلما گروهى اندكند; «54» و اينها ما را به خشم آورده‏اند; «55» و ما همگى آماده پيكاريم!» «56» (سرانجام فرعونيان مغلوب شدند،) و ما آنها را از باغها و چشمه‏ها بيرون رانديم، «57» و از گنجها و قصرهاى مجلل! «58» (آرى،) اينچنين كرديم! و بنى اسرائيل را وارث آنها ساختيم! «59» آنان به تعقيب بنى اسرائيل پرداختند، و به هنگام طلوع آفتاب به آنها رسيدند «60»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

chehrzad332@yahoo.com

مصيبتي از اين بزرگ تر؟؟

افلاطون گفت: مصيبتي از اين بزرگ تر چه باشد؟ كه جاهلي مرا بستايد و كار من او را پسنديده آيد!
ندانم كه چه كار جاهلانه كرده ام كه او را خوش آمده است!
(قابوس نامه)

 

 

hamed.1360@yahoo.com

معجزه حضرت أم البنين با کودکی بنام سجاد

واقعیت این حادثه چیست بطوری که بیشتر ساکنین این منطقه (صفوی در عربستان) عکس العمل نشان دادند و تعجب کردند ، و خبر این حادثه در خبرگزاری ها به سرعت پخش شد.
و با پخش این خبر خیلی ها برای تبریک سلامتی سجاد به منزل خانواده او رفتند و همچنین برای دیدن سجادی که از کرامات اهل بیت(ع) بهره مند شده بود
که نجات یافتن او از سرنوشتی بد که به فضل و عنایت خدا و برکت حضرت ام البنین (س) به خیر گذشت.
عنوان این قضیه این بود که کودکی به نام سجاد که ...

براي مشاهده ادامه مطلب روي اين لينک کليک کنيد

 

 

ahanin2000@yahoo.com

دوست عزيز سلام
مدت مديديست كه من همواره خواننده مطالب نشريه الكترونيكي شماهستم
اين اولين باريست كه برايتان نظرانتقاديم رامينويسم
تعجب من ازاظهارات شما پيرامون شخصيت فردي بانام پاليزدارياهمان افشاگرسران مفاسداقتصاديست.
شماازايشان بعنوان مفسدبزرگ اقتصادي دراول نشريه نام برديد درحاليكه درذيل ان نوشته ايداتهامات وي درحال پيگيريست.
قطعاشمابه اين نكته واقفيدكه اين نحوه گفتاريعني مجرم معرفي كردن قبل ازاثبات جرم.
متاسفانه اين نوع نگرش شمااگرتسري پيداكندديگرنميتوان به سايرمطالبتان بانگاه اسلامي نگريست
من هيچ كاري باپاليزداروامثال ان نداشته وندارم ولي برداشتم ازاتفاقات اخيراينستكه اولاسخنان ايشان براي مردم ماتازگي نداردوسابقه آشنايي مردم صبورايران بااين مطالب ازنوع راي دادن انهادرانتخاباتهاي گذشته به اقايانيكه نامشان بعنوان سران مفاسداقتصادي برده شده بوضوح روشن است.
مانندراي دادن به خاتمي براي فرارازناطق نوري،وياراي دادن به احمدي نژاد براي فرارازرفسنجاني.
امروزشنيده شدكه پاليزداريكه شماازاوبعنوان مفسدبزرگ اقتصادي نام برديدروانه زندان وپس ازمدت كوتاهي روانه بيمارستان انهم به بهانه مجعول سابقه ناراحتي كليوي گرديد.
بيچاره پدراين رزمنده جانبازيكه نميداندكجابدنبال پسرش بگرددوفرزنديكه درجبهه هاودفاع مقدس قديم به شهادت نرسيداكنون دردفاع مقدس جديدبه چه سرنوشتي دچارخواهدشد؟؟؟؟
خدايا خدايا تاانقلاب مهدي ازنهضت خميني محافظت بفرما
خامنه اي رهبربه لطف خودنگهدار
رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما
لطفاصادقانه اين مطالب رادرپاسخ مطالب مربوطه همان نشريه درج نماييد
باتشكر

 

 

firef0x2@yahoo.com

چشمانت خلاصه ی آتش فشان است ،
هم رنگ ِ خاک ِ دیاری که دوستش می دارم !
چال ِ کنج لبانت
هلالک ِ جُفتی ماه است
با خورشیدی در قفا
که مردمان ِ سرزمین ِ قلب ِ مرا
به وِلوِله وا میدارد
با انگشت ِ اشاره ی رو به آسمان !
خنده ات باران ِ مروارید است
و اخمت
زلزله یی که شهر ِ آرزوهایم را
ویران میکند !

تو را نگاه میکنم
و جهان رنگ می بازد
نگاهت میکنم
و خود را نمی بینم !

 

 

ramin_tabligh_145@yahoo.com

مرگ عشق

ای رفیقان خانه ام را آب برد
مردمان شهر عشقم را همی در خواب برد

آتش غم شعله ای بر دامن صحرا بزد
کز میان شعله هایش مادری بی تاب مرد

هر طرف را بنگرم جز نفرت و فریاد نیست
روزگار حق پرستی و خوشی را باد برد

آدمی معنای بودن را زر اندوزی شناخت
مردی و مردانگی را دیو دنیا خام خورد

دیو ظلمت بی صدا گنجی به خاکستان نهاد
عشق بی فریاد در بالین قلب خاک مرد


رامین قانع خرازی کار

 

 

helia_k48@yahoo.com

لغات متشابه در انگليسي (7)

Incidence بروز
Prevalence شیوع
.
Steal دزدی-فولاد
Still هنوز-با وجود این-ساکن
Still birth جنین مرده
.
Obstruction انسداد
Obstipation یبوست سرکش
Constipation یبوست
.
Sew دوختن
Saw اره-گذشتهء See
.
I,m sorry اشتباه از طرف خود
I,m affraid اشتباه از طرف دیگری
.
.Thump ضربه
Thumbشست
.
Chill احساس لرز
Shiver لرز در اثر بیماری
Rigor لرز
.
Lining آستری
Coverپوشش خاجی
.
Borrow قرض گرفتن
Lend قرض دادن
.
By فرعی-بوسیلهء-تا-کنار
Bye=Good bye
Buy-bought
By-product محصول فرعی
By-pass راه فرعی
.
Grill کباب پختن روی آتش
Fry پختن توی روغن
.
Province استان
Process زائده
.
City شهر بزرگ
Town شهر کوچک
Down town مرکز یا قسمت اداری شهر
.
Life-lives زندگیها
Leaf-leaves برگها
Leave-leaves ترک کردن
.
Snort=snak خرو پف کردن
Snare به دام انداختن
.
Sweet fennel مرزه
Sweet basil ریحان
.
Egg plant بادمجان
Zucchiny کدو
.
پوست پرتقالOrange peel
Walnut shell پوست گردو
Water melon rind پوست هندوانه
Peel on orange پوست کندن پرتقال
Skin an animal پوست کندن حیوانات

قسمت آخر

 

.

alirezamajidi@gmail.com

عکس: غروب در مریخ

117989main_image_feature_347_ys_full2.jpg

اسپیریت، این عکس را در ساعت 6:07 در 19 می سال 2005 وقتی 489 روز مریخی از مأموریتش گذشته بود گرفت. هر روز مریخی معادل 24 ساعت و 39 دقیقه است.  
البته آنطور که در سایت ناسا توضیح داده شده، در تیم مریخ ناسا، کسی عکس‌های طلوع و غروب خورشید را به خاطر زیبایی و ارضای حس عکاسی نمی‌گیرد،‌ در واقع دانشمندان به این وسیله میزان گرد و غبار یا ابرهای جو مریخ را ارزیابی می‌کنند.

 

 

roholah_moosavi@yahoo.com

بمناسبت وفات حضرت ام البنبن(س)
مادر قمر بنی هاشم(ع)

اي مدينه گريه كن بر حال من
گريه سر كن بر من واحوال من
ناله هاي آتشين را گوش كن
شكوه ام البنين را گوش كن
اي مدينه ياد داري پيش از اين
يك مدينه بود و يك ام البنين
بود كانون وفا كاشانه ام
بو ي زهرا مي رسيد از خانه ام
جاي گل در تو گلستان داشتم
هفده سرو خرامان داشتم
خانه ام ام القراي عشق بود
جاي جايش جاي پاي عشق بود
عرش را گر ماه روشن مي نمود
كسب نور از خانه من مي نمود
خانه ام خشبو ز عطر ياس بود
در كنارم اكبر و ياس بود
بود از يمن حسين بن علي
خشت خشت آشيانم منجلي
هر زني هر جا كه نامم مي شنيد
برمقامم آه حسرت مي كشيد
وه چه شيرين روزگاري بود و رفت
برسرمن سايه ساري بودو رفت
ياد آن كانون احساسم بخير
اي مدينه ياد عباسم بخير
ياد باد از قامت رعناي او
ياد باد از نرگس شهلاي او
خوب دانم با سر و دستش چه شد
خوب دانم نرگس مستش چه شد
زينبم مي گفت آن روح ادب
داده جان يبن دو دريا تشنه لب
زينبم گفتا كنار علقمه
ديده او را در كنار فاطمه

چند سالي است كه ((فاطمیه)) نه در سوم جمادي الثاني كه ده روز ديرتر يعني در سالروز رحلت فاطمه اي ديگر به اتمام مي رسد رازي كه در اين قرابت زماني ميان سالروز پرواز ((فاطمه صديقه)) و ((فاطمه كلابيه)) وجود دارد بي شك همانا ابراز ارادتي است كه ام البنين به زهرا و خانه و خوانواده او داشت چه بسيار كه اين دومين فاطمه علي خود را كنيز زينبين و پسرانش را غلام حسينين مي خواند چه بسيار كه كه ام البنين تجلي گر ادب شده بود و از عباس در همان حال كه كودكي بيش نبود تقاضا كرده بود حسين را نه برادر كه مولا خطاب كند.
(( پسرم!تو و حسين پدرانتان يكي است اما من كنيز مادر حسين هستم.))

آخرين شب زندگي ام البنين بود. فضه‌‌ خادمه رو به خانم كرد و از اين بانو ادب خواست در اين آخرين لحظات بالا ترين جمله را به او بياموزد. ام البنين لب به تبسم گشود و اندكي بعد آرام زمزمه كرد:((السلام عليك يا ابا عبدالله))....
تا فضه يك بار ديگر ياد آنرو بيافتد كه اصحاب به ام البنين خبر شهادت پسرانش را مي دادند در حالي كه او تنها از حسين مي پرسيد. از حسين مي پرسيد و مي گفت:پسرانم فداي او از حسين بگوييد....
لحظاتي فضه به خود آمد ام البنين را در حال احتضار ديد دويد و فرزندان علي(ع) را فرزندان حسين بن علي را صدا زد.اندكي بعد نداي ((مادر مادر)) مدينه را پر كرد. اين اولين بار بود كه فرزندان و نوادگان فاطمه ام البنين را ((مادر)) صدا مي كردند و خانم ممانعتي نمي كرد. شايد او را ديگر رمقي نمانده بود تا بگويد:من كنيز فاطمه هستم مرا مادر نخانيد!
زين العابدين(ع) بي اختيار ياد آن غروبي افتاد كه عمويش عباس آغشته بهد خون خويش براي اولين بار فرياد بر آورد: ((يا اخي ادرك اخي!))... قطرات اشك بر گونه هايش نشست ((ام البنين)) ديگري ندايمادر مادر فرزندانشرا نمي شنيد.
 

 

 

balabolandha@yahoo.com

دفاعیه تاریخی اینجانب در بیدادگاه رژیم کانادا

تا اینجا گفته بودم که چند ماه پیش جریمه شدم ولی بجای پرداخت برگه جریمه٬ موضوع را به طرح در دادگاه محول کردم.
بالاخره بعد از گذشت چند ماه٬ نامه‌ای بدستم رسید که در فلان تاریخ و فلان ساعت باید در دادگاه حاضر شوی.
با دیدن این برگه٬ یاد احضاریه‌های دادسرای انقلاب افتادم که هربار این برگه‌ها بدستم میرسید تنم میلرزید و حالم گرفته میشد و غبار غم بر چهره‌مان می‌نشست و اضطراب و دلهره هر لحظه افزایش می‌یافت.
صحنه‌های ازدحام مردم در جلوی ساختمان دادسرا٬ همهمه مردم در راهروها و پله‌های آنجا٬ عبور مامورانی که متهم را دستبند زده و از بازداشتگاه به دادگاه می‌آوردند٬ صدای هق هق زنان و دعای مادران در پشت دربهای دادگاه و قیافه عبوس قاضی و برخورد بی ادبانه و تحکم آمیز کارمندان اداری و .... در ذهن من تداعی شد.
ابتدا جا زدم و ترسیدم. با خودم گفتم عجب غلطی کردم که برگه جریمه را داوطلبانه پرداخت نکردم. ببین الکی الکی خودت را چجوری توی هچل انداختی؟
اگر فردا رفتی دادگاه و آنجا محکوم شدی دستبند بهت میزنند و یکراست میفرستند زندان گوانتانامو. خب آنجا هم که معلومه چه وضعیه. برادران سپاه پوست امریکایی هرروز سه وعده یعنی قبل از ناشتا٬ بعد از ناهار٬ و موقع خواب ترتیب آدم را میدهند.
آخه این هم کار بود تو کردی؟
غرق در فکر شدم. با خود گفتم حالا اتفاقی است که افتاده و راهی است که برگشت ندارد پس باید مقاوم بود و با قدرت جلو رفت.
یاد دفاعیه خسرو گلسرخی در بیدادگاه رژیم شاه افتادم که چگونه مقاوم و استوار در برابر دادگاه ایستاد و گفت: من برای خودم دفاعی ندارم. دفاع من از خلق ستمدیده کشورم است. دفاع من از همه کارگران و زحمتکشان این مرز و بوم است و...
صدای آکنده از شهامت و شجاعت و استواری آن زنده یاد در دلم طنین افکن شد و باعث شد بخود آیم و ترس را کنار بگذارم و شجاع باشم.
شب قبل از دادگاه اصلا خوابم نبرد. دايم بفکر تنظیم جملات کوبنده و انقلابی بودم که قرار بود در دادگاه عنوان کنم. آماده بودم دوباره در مقابل دوربین‌های رسانه‌های داخلی و خارجی بزرگترین حماسه تاریخی را تکرار کنم.
آری٬ مرگ سرخ بهتر از زندگی رنگین است!
صبح روز بعد خودم را مرتب کردم و وضیتنامه‌ای نوشتم و از خانه بیرون زدم.
وقتی وارد ساختمان دادگاه شدم٬ از خلوتی آنجا جاخوردم. نه ازدحامی بود٬ نه دستبندی٬ نه عبور متهمی٬ نه چهره مضطرب و نگرانی٬ نه عریضه نویس و کارچاق کنی٬ و...
کلا ده الی پانزده نفر بودیم. در چهره هیچکس نگرانی وجود نداشت. هیچکس برای رفتن به داخل اتاق دادگاه عجله نداشت. راس ساعت مقرر یک خانم تپل سیاه پوست با لبخند درب آنجا را باز کرد و همه با نظم و آرامش وارد شده و بر روی نیمکتهای چوبی نشستند. مثل همان صحنه‌هایی که در فیلم‌های سینمایی می‌بینید.
همان خانمه با صبر و حوصله اسم تک تک افراد را چک کرد و همه ما ساکت و آرام بر روی نیمکت‌های چوبی نشسته بودیم.
یک خانم دیگری هم با لباس مخصوص قضاوت نشسته بود که ظاهرا کمک راننده قاضی بود و اوراق و اسناد را جابجا میکرد.
دو سه دقیقه بعد همه به احترام ورود قاضی از یک درب مخصوص بلند شدیم. دیدم یک خانم خوشگل در حالی که لباس مخصوص قضاوت را به تن داشت لبخند زنان وارد شد و از همه تشکر کرد.
با دیدن این صحنه٬ مبارزه و شهامت و پایمردی و خلق زحمتکش و گلسرخی و دفاعیه و... همه برای یک لحظه به فراموشی سپرده شد و قند توی دل ما آب شد. آخه نمیدونید لامصب چه جیگری بود.
قاضی دادگاه جلسه را رسما آغاز کرد. آن خانم تپله از جا برخاست و از روی لیست بعنوان اولین نام- اسم مرا خواند و به انگلیسی یک چیزایی بلغور کرد که من نفهمیدم چی گفت ولی ظاهرا سفارش ما را به خانم قاضی کرده بود.
ما از جا برخاستیم و به جایگاه مخصوص رفتیم. جلوی قاضی و دستیارش میکرون نصب شده بود. یک میکروفن هم برای متهم گذاشته بودند.
وقتی که در جایگاه قرار گرفتم٬ قاضی با ملایمت از من خواست خودم را معرفی کنم. من هم که حسابی جو گیر شده بودم٬ ابتدا میکروفن را تنظیم کردم و با نوک انگشت دو سه بار روی میکروفن زدم که ببینم کار میکند یا نه. فقط یک دو سه امتحان میکنیم را نگفتم.
همین که اسمم را گفتم٬ قاضی قانع شد و گفت موضوع شما منتفی است. بفرمایید بروید!
اما من که قبول نمیکردم. میخواستم تاریخ را دوباره تکرار کنم و شهامت و شجاعت و پایمردی که در رگ و خون ما جاری است را به جهانیان ثابت کنم حتی به قیمت جانم که شده .
...ولی حیف که نشد.

( بعدا فهمیدم توی دادگاه‌های کانادا٬ هرگاه افسری که شما را جریمه کرده در دادگاه حاضر نشود موضوع به نفع شما مختومه میشود.)

 

 

hakkakmn@yahoo.com

پاي منطق

بسمه تعالي

چون پاي منطق لنگ است
در دست شان تفنگ است

يكي از شعارهايي كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رايج بوده و در راهپيمائيها خطاب به منافقين و ساير ضدانقلابيون خوانده مي شد شعار فوق بود كه اكنون نيز بعد از گذشت 29 سال بار ديگر مصداق پيدا كرده است، اما اين بار نه منافقين ضد انقلاب و همپالكي هايشان بلكه خود ارباب بزرگ و به تعبير درست رهبر كبير و فقيد انقلاب اسلامي حضرت روح ا...(ره) شيطان بزرگ است كه مصداق اين شعار شده است.
آري: ابركدخداي پوشالين جهان كه ادعاي دايه گي مهربانتر از مادرها را براي مردم جهان دارد، آنقدر ضعيف و بي منطق است كه مانند افراد ضعيفي كه چون زورشان به طرف مقابل نمي رسد از شدت عصبانيت و ضعف و استيصال كه نمي توانند به حريفشان ضربه بزنند شروع به فحاشي و زدن تهمت هاي گوناگون و شايعه سازي براي خراب كردن چهره طرف مقابلشان مي نمايند هر روز كه مي گذرد ضعف و بي منطقي خود را بيشتر از پيش نمايان مي سازد. با ساختن ويدئوكليپ هايي كه نشان دهنده ماهيت اصلي اوست سعي بر آن دارد كه چهره جمهوري اسلامي و مسئولين آن را در نزد مردم جهان مغشوش نمايد و به اصطلاح خود حريف را از ميدان بدر نمايد تا بتواند ملت هاي ضيعيف تر از خود و نا آگاه را همچنان در زير سلطه نگاه داشته و ثروت هاي آنها را به غارت ببرد.
استكبار جهاني به سردمداري دولت زورگووبي منطق آمريكا كه با زورسلاح وبمب هاي
اتمي و .... حيله هاي صهيونيستها تا كنون اموال جهانيان را غارت كرده وآنها را به بردگي مي گرفته است واكنون ملتي را در مقابل خود مي بيند كه نه تنها خود باج به او نمي دهد بلكه با بيدارسازي سايرملتها آنان را نيز به دفاع از حقوق خود ترغب مي نمايد.
از اين روست كه با تمام توان براي دفع اين خطر فرهنگي و بيداري ملتها بپا خاسته است و از آنجائيكه طرف مقابلش يعني تمام ملتهاي جهان كه جمهوري اسلامي ايران را براي خود الگو قرار داده اند، نه با زور سلاحهاي پيچيده و گوناگون كه با منطق و مسالمت در پي اثبات حق خود است به شدت عصباني است و خود را به هر درو ديواري مي زند و عربده هاي مستانه اش جهان را به تعفن كشيده است. دولت آمريكا كه خود بزرگترين تروريست جهان و پرورش دهنده و بوجود آورنده تمام تروريستهاي عالم از چپ و راست و غيره است و كشورش را كانون تجمع تمام فاسدين و فاسقين دنيا قرار داده است، جمهوري اسلامي ايران را حامي تروريست مي خواند!
خود كه با كارنامه سياه و ننگينش در هيروشيما وناكازاكي و ديگر كشورهاي ضعيف و اكنون هم در عراق و افغانستان روي چنگيز و هيتلر را سفيد كرده است و سالهاست كه دو كشور اسلامي را در منطقه با زور سلاحهاي گوناگون از جمله اتمي به اشغال خود در آورده است و هر روز دست به كشتارهاي فجيع و دلخراشي مي زند كه جهان مانند آن را به خود نديده است.
مردم دنيا همه روزه جنايات بي شمار آنها را در زندانهاي گوانتانامو و ابوغريب و زندانهاي مخفي ديگر در جاي جاي جهان مشاهده مي كنند و فرياد اعتراض بر مي آورند اما كسي در دنيا نيست كه فرياد انسانها را بشنود و از ظلمهاي روز افزون سردمداران بي منطق و وحشي آمريكا و رژيم جعلي و خونخوار صهيونيستي جلوگيري نمايد.
اينكه يك دولتي كه بيش از 500 سال از پيدايشش نمي گذرد اينگونه طبق پيشينه وحشي گري خود عمل مي نمايد هيچ جاي تعجب ندارد بلكه تعجب اينجاست كه سازمان به اصطلاح ملل متحد! كه مركزيت خود را در آن كشور قرار داده است چنين در برابر اين جنايات سكوت اختيار كرده و عملاً با عملكرد سياه شان موافقت نموده و آنان را در انجام چنين اعمال شنيع و وحشيانه اي تشويق نيز مي نمايد و تعجب بيشتر اينكه نمايندگان همين كشورهاي زير سلطه و مورد ظلم قرار گرفته نيز در همين سازمان حضور داردند و دم بر نمي آورند .
جاي بسي تأسف است كه كشورهاي اسلامي نيز كه مردمشان هر روز به دست جلّادان خون آشام آمريكايي و صهيونيستي به خاك و خون كشيده مي شوند در همين سازمان ملل متحد! حضور دارند و صدايشان در نمي آيد شايد هم خود آنها هستند كه براي حفظ مقام و منصب دو روزه خود بر كشورهاي اسلامي مانند بعضي از مسئولين! همين كشورها كه از رژيم صهيونيستي خواسته بود كه به هر قيمت ممكن اقدام به قلع و قمع حزب الله لبنان نمايد و كليه مخارج اين جنگ را هم خود آن كشور اسلامي تقبل خواهد نمود در پايان از خداوند قادر متعال مسئلت مي نمايم به ملتهاي تحت سلطه بيداري و قدرت عنايت فرمايد و خود با دست قدرت خود همانگونه كه تنها قدرت كمونيست جهان، اتحاد جماهير شوروي را مضمحل و نابود ساخت، ايالات متحده فاسد و فاسق را نيز به سرنوشت آن دچار سازد و اين از وعده هاي خداوند است كه فرموده است
خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين فرو دست‏شده بودند منت نهيم و آنانراپيشوايان [مردم] گردانيم و ايشان را وارث [زمين] كنيم

وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ سوره قصص آيه 5
انشاءالله به اميدآن روز محمد نجاتي

 

 

babakn_naseri10@yahoo.com

پوریم چیست؟

لغت پوریم، واژه‌ای عبری و به معنی قرعه‌کشی است.
پس از قتل عام پوریم تجمع دوباره اجتماعی در ایران چه گونه و از چه زمان شکل گرفت؟
در فاصله میان رخ‌داد پوریم، که هستی و حیات سی ملت و قوم پیشرفته در ایران را، که فهرست نام آنان در کتیبه‌ی بیستونی داریوش آمده است، به طور کامل متوقف کرد، تا طلوع اسلام، جز آثار بسیار اندک ولی مطمئنی از حضور یونانیان، که پس از شکست از رم و سوخته شدن آتن، قریب پنج قرن در این سرزمین به صورت مهاجر زیسته و به دنبال آزاد شدن سرزمین‌شان، به یونان باز گشته‌اند. هیچ گونه نشانه‌ای از حضور انسان و علامتی از تجمع و تمدن در هیچ مقیاسی در ایران پس از پوریم از نظر باستان‌شناسی دیده نشده است و بدون کم‌ترین تردیدی می‌توان مدعی شد که ساکنان و بومیان کهن ایران که در کوششی پنج هزار ساله، تمدن و تفکر و تولید را در این قسمت جهان پایه گذارده بودند، در نسل‌کشی کامل پوریم به کلی و کاملا نابود شده‌اند.
نخستین آثار حیات دوباره در ایران، تنها در دوران پس از اسلام و به صورت زندگانی در قلاع دیده شده است، که تاکنون نتوانسته‌ایم از ساکنان آن، نشانه‌های قومی و آیینی و تولیدی بیابیم و از آن که در ایران پس از اسلام، به مدت دراز یک هزار سال، جز همین قلعه‌ها، علامت قابل اعتنای دیگری از تجمع متمدنانه و مظاهر اجتماعی دیده نشده، می‌توان پذیرفت که بقایای بر زمین مانده آثار آن قتل عام و فزونی بیش از حد مراکز تخریب و سوخته شده، نخستین مهاجران به ایران پس از طلوع اسلام را به پناه گرفتن در مکان‌های بلند و گزینش زندگانی مدافعانه ناگزیر کرده است.
تصاویر کنونی از تجمع اقوام گوناگون در حواشی اطراف و در درون مرزهای کنونی ایران و نیز فاصله بسیار بلند جغرافیایی و مظاهر زیستی میان ساکنان ایران کنونی، نشان می‌دهد که این مردم، پس از اسلام و بدون برقراری پیوندهای تاریخی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، در حواشی باریکی از نوارهای مرزی ایران، با هویتی کاملا وابسته به ملت‌های اطراف، کلنی‌هایی را بر بلندی‌ها پایه‌گذارده و حتی تاکنون از شناخت حقوق رسمی یکدیگر و برقراری روابط اجتماعی گسترده بازمانده‌اند و این خود کاملا و به صورتی قانع کننده اعلام می‌کند که روابط بومی و ملی و منطقه ای ساکنان کهن ایران، در ماجرای پوریم، کاملا به پایان رسیده و مقطوع شده است.
برای آشنایی بیش تر با مبانی این منظره از تجدید حیات اجتماعی دوباره در ایران، مطالعه چند یادداشت نخست از مجموعه نوشته‌های تحت عنوان «ایران شناسی بدون دروغ» در وبلاگ ناریا www.naria.ir بسیار یاری‌دهنده و روشن‌گر است.
در واقع، قلعه نشینی، اولین نشانه‌ی آغاز حیات انسانی در منطقه‌ی ایران کنونی است که از زمان طلوع اسلام تا زمانی که به نام صفویه می‌شناسیم، برقرار بوده که موضوع صفویه، خود به بحث مستقل دیگری نیازمند است.
حمله‏ی اسکندر و اعراب و مغول
اثبات وقوع نسل‏کشی پوریم که از مناظر و با مراجعه به اسناد متعدد و متنوع ممکن است، به گونه‏ای روشن معلوم می‏کند که وسعت آن قتل‏عام، در حدی بوده است که از پس آن آدم‏کشی بی‏منتها، تا قرون طولانی، آثاری از تجمع و تمدن در سرزمین‏های پوریم‏زده، که پیش از آن حادثه، در مرتبه‏ی بسیار ممتازی از تمدن و تولید و درک مکاتب صنعتی و هنری می‏گذرانده‏اند، دیده نشده است.
بر این اساس، مسلم است که مسلمان عرب، در قرن اول هجری، کم‏ترین انگیزه‏ای برای حمله به ایران خالی از سکنه نداشته است و اگر بنا را بر غارت ایران به وسیله‏ی مسلمانان، بنا بر اقوال تاریخی موجود بگذاریم، لااقل باید نشانه‏هایی از ثروت ملی ایرانیان، به هر صورت ممکن، ارائه دهیم که مطلقا نا ممکن است و حتی اگر همین سکه‏های قلابی عهد ساسانی را نیز در آن زمان رایج بگیریم، باز هم خود نشانه‏ای از فقر مطلق ملی حساب می‏شوند و معلوم می‏کنند که محدودیت دارایی در ایران، در چنان سطحی بوده است که حتی سکه‏ی کوچکی از طلا نیز در ایران پس از پوریم تا عهد قاجار نیافته‏ایم. حقیقت این‏که در هیچ نقطه‏ای از ایران، کم‏ترین نشانه‏ای از امکانات زیر بنایی برای تولید و تجارت و توزیع، از قبیل بازار و کاروان سرا، تا زمان صفویه دیده نشده است و اثری از نیازهای ضروری برای تجمع متمدن نظیر خانه‏های اشرافی و گرمابه و حمام و پل، پدیدار نیست. بنا بر این، برای سرباز مسلمان که رسالت اولیه و مقدم او، ابلاغ آیات قرآن بوده است، چنین سرزمینی که نشانه‏ای از حیات اجتماعی در آن دیده نمی‏شود، جای مناسبی برای فعالیت نظامی به هر شکل و صورتی نبوده است. هم‏چنین بر اساس مستندی که از تخت جمشید با نام «تختگاه هیچ‏کس» ، اثر استاد مجتبی غفوری تهیه شده و از همین سایت نیز قابل Download رایگان و یا ارسال با پست است و مضمون و محتوای آن را نامه‏ی رسمی سازمان نظام مهندسی کشور نیز تایید می‏کند، حتی ساخت قدیم‏ترین بنای تاریخی ایران یعنی تخت جمشید هم، پس از قتل عام پوریم، هرگز به پایان نرسیده و از نظر فنی، قابل آتش زدن نبوده است. چنان‏که در حال حاضر نیز، اندک نشانه‏ای از بقایای آتش‏سوزی در آن نیست. بدین ترتیب، یهودیان که در ماجرای پوریم، تمدن ممتاز شرق میانه را نابود کرده‏اند، با ترفندهای متعدد، عوارض و آثار این تخریب را بر دوش ماجراهای تاریخی رخ‏نداده‏ای چون حمله‏ی اسکندر و اعراب گذارده‏اند. با همین تفسیر و با طرح همین ادله‏ی محکم، طبیعی است که ماجرای حمله‏ی مغول به ایران نیز به بخش دیگری از این سریال دروغ در تاریخ نویسی‏های کنونی برای ایرانیان تبدیل می‏شود؛ زیرا نه فقط تاکنون هیچ سندی دال بر وجود قومی به نام مغول در ایران به دست نیامده، بل در زمان مورد ادعا، هنوز کوچک‏ترین نمایه‏ای از هستی ملی قابل غارت و حتی قابل زیست، در ایران دیده نمی‏شود. بدین ترتیب، تالیف تاریخ‏های کنونی که غالب مولفین آن یهودی‏اند، جز برداشتن بار قتل‏عام پوریم از دوش یهودیان و تقسیم علت ویرانی‏های وسیع حاصل از آن، بر دوش اسکندر و مسلمین و مغول نیست. چنان‏که داستان‏های دیگری در باب آتش زدن کتاب‏ها و کتاب خانه‏ها با توجه به مبحث بنیانی بالا به قصد آلودن تاریخ اسلام و مردم مسلمان، به همت مورخین وابسته به کنیسه و کلیسا تدارک شده است.
بر گرفته از سايت ناصر پورپيرار www.naria.ir , www.naria5.blogfa.com

 

 

imans62@gmail.com

من نمي دونم تا كي قرار اين جريانات اتفاق بيافته و ما نگران پاي اوخ شده بچه فلسطيني باشيم كه گاو اسراييلي با دم زده بهش.
اين داستاني كه مي خونيد فيلمش به طور مستند در YouTube قرار داره. يه همچين موضوعي هم ماه پيش در دانشگاه سهند تبريز رخ داد كه چون فيلم مستند نداشت اينقدر سرو صدا نكرد.
من بيشترين اعتراضي كه تونستم بكنم ارسال اين نامه براي شما بود، شما هم در صورتي كه خودتون رو توي اين اعتراض سهيم مي‌دونيد اون را براي ديگران بفرستيد، نه به عنوان يك داستان جالب، بلكه به عنوان يك سند.
 

شرح ماوقع میان استاد حسن مددی
 و دانشجو"الف"(1)

حدود دو هفته پيش دکتر حسن مددي ، معاون دانشجويي و از اعضاي اصلي کميته انضباطي دانشگاه زنجان، طي نامه اي که به خوابگاه کوثر (از خوابگاه هاي داخل شهر دانشگاه زنجان) مي فرستد ، بدون ذکر هيچ دليلي از خانم "الف" درخواست مي کند به وي مراجعه کند . مسوولين خوابگاه با توجه به غير معمول بودن اين درخواست به دانشجوي مذکور اظهار مي دارند احتمالا جهت انتقال وي به خوابگاه داخل دانشگاه ، احضار شده است.
فرداي آن روز "الف" به دفتر معاونت دانشجويي مراجعه مي کند . دکتر مددي ابتدا بحث را با مشکلات آموزشي اين دانشجو آغاز مي کند ولي در ادامه وارد مسايل اخلاقي و روابط خصوصي او می شود و براي اين که موارد مورد ادعای خود را با خانواده "الف" در ميان بگذارد ، شماره تلفن پدرش و خودش را درخواست مي کند.
از فرداي آن روز دکتر مددي هر روز با تلفن هاي پياپي ، آسايش را از اين دختر سلب کرده و هر بار به بهانه اي از وي مي خواهد به دفترش مراجعه کند و در اين ديدارها روابط "الف" با دانشجويان پسر دانشگاه و مسايل اخلاقي ديگر را مطرح کرده و او را مورد مؤاخذه قرار مي دهد.
در روز چهاردهم خرداد ماه ، دکتر مددي به خوابگاه کوثر مراجعه کرده و پس از حدود نيم ساعت صحبت با مسوول خوابگاه در حاليکه اکثر اتاق هاي خوابگاه خالي بوده و دانشجويان به علت تعطيلات به شهرستان رفته بودند ، درخواست ديدار با "الف" را می کند.
دکتر مددي در مدت دو ساعتي که در اتاق با "الف" تنها بوده به بهانه آموزش اين دختر شيطان (!) شيوه برقراري رابطه جنسي را براي وي توضيح مي دهد به طوريکه "الف" از شدت شرم و عصبانيت به گريه مي افتد و از او مي خواهد اتاق را ترک کند . در اين هنگام دکتر مددي "الف" را تحت فشار قرار داده و از وي مي خواهد تعهد دهد که ديگر اعمالش را تکرار نخواهد کرد . طبق اظهارات "الف" او تا به حال در دانشگاه هيچ گونه مشکل اخلاقي نداشته است و حتي نوع پوشش او طوري نبوده است که جلب توجه کند يا با تذکر روبرو شود (2). اما با وجود اظهارات کذب دکتر مددي ، از آنجا که تهديد به اخراج و در جريان قرار گرفتن خانواده اش شده بود ، حاضر به امضاي تعهد کتبي نسبت به عدم تکرار اعمال گذشته اش مي شود. اما استاد اين تعهد را کافي ندانسته و اظهار مي دارد "الف" تا پايان تعصيلات فرصت دارد براي حل مشکلاتش ، پيشنهاد مشخص و راضی کننده اي را ارائه دهد .
در هنگام خروج از اتاق آقاي مددي دستش را به طرف دختر دراز مي کند و از وي مي خواهد با او دست بدهد و نیزدستش را پشت او قرار مي دهد.
روز شنبه 25 خرداد 87 ساعت 2 بعد از ظهر در اتاقي که جلسه هاي کميته انضباطي در آن برگزار مي شد، "الف" با پيشنهاد برقراري رابطه جنسي روبرو شده و از وي خواسته مي شود براي مشروعيت بخشيدن به اين رابطه به صيغه محرميت 7 ماهه تن دهد. دکتر مددي با نشان دادن برگه هايي ادعا مي کند در مرحله آخر صدور حکم کميته انضباطي تنها امضاي وي و دکتر نداف – رياست دانشگاه - معتبر است و اگر "الف" به خواسته وي تن ندهد مي تواند او را در کميته انضباطي محکوم کند . در ادامه استاد مددي با ادعاي اين که منزل وي مکان مناسبي براي برقراري رابطه جنسي نیست، از "الف" مي خواهد بعد از ساعت اداري به همان اتاق بيايد .
"الف" پس از خروج از اتاق دوستانش را در جريان قرار داده و از آن ها مي خواهد برای کمک به وي بعد از ساعت اداري در ساختمان حضور داشته باشند.
در موعد مقرر آقاي مددي پس از قفل کردن در و کشيدن پرده ها ، اقدام به در آوردن مقنعه و مانتوي "الف" مي کند که در اين هنگام دوستان "الف" با شکستن در وارد اتاق شده و ضمن برخورد با آقاي مددي به فيلمبرداري مي پردازند تا مدارکي براي محکوم کردن وي در دست داشته باشند. ضمن اين که پيش از اين نيز زمزمه هايي تایید نشده مبني بر فساد اخلاقي اين عضو عاليرتبه کميته انضباطي به گوش مي رسيد. فرشي که در اتاق پهن بود، ظن دانشجويان را مبني بر انجام چند باره اين قبيل اقدامات به يقين تبديل کرد. در حالي که خود اين فرد سال گذشته و امسال تعداد زيادي از دختران را به کميته انضباطي يا دفتر خود احضار و آنها را به دليل رعايت نکردن موازين شرعي مؤاخذه کرده بود.

تجمع، تحصن، اعتراض!
اندک زماني پس از آن برخورد میان دوستان "الف" و دکتر مددی، 1000 نفر از دانشجويان دختر و پسر دانشگاه زنجان با اطلاع از موضوع ، مقابل ساختمان تجمع کرده و خواستار برکناري و برخورد قضايي با استاد مددي شدند.
اين تجمع همچنان ادامه دارد و تعداد دانشجويان معترض به دو تا سه هزار نفر مي رسد. امتحان هاي روزهاي 26 و 27 خرداد نيز لغو شده است . خواسته هاي دانشجويان متحصن عبارتند از :
- برکناري رياست دانشگاه ؛ دکتر نداف و يا استعفاي او
- برکناري معاون دانشجويي ؛ دکترحسن مددي و برخورد قضايي با وي
- عدم برخورد و يا ذکر نام دختري که مورد تعرض قرار گرفته است
- عدم برخورد با متحصنين در روزهاي آتي
- لغو شدن امتحانات تا زماني که تحصن ادامه دارد
- برکناري رييس حراست دانشگاه و برخورد با وي

شايان ذکر است طبق اخبار رسيده ، دکتر مددي با وجود مستندات و مدارک دال بر محکوميت وی، در مصاحبه با خبرگزاري برنا، وابسته به سازمان ملی جوانان، اين قضيه را تکذيب کرده است . رييس دانشگاه نيز با اعلام اين که به استعفا تن نمي دهد ، اظهار کرده اگر مي توانيد مرا برکنار کنيد . لازم به ذکر است دانشگاه زنجان فعلا تعطیل است اما مسئولان دانشگاه تاکنون خواسته های معترضین را که در سالن ورزش تحصن کرده اند نپذیرفته اند.


1. در اين گزارش براي محفوظ ماندن نام دانشجوي دختر ، از وي با نام "الف" ياد خواهد شد .
2. در دانشگاه زنجان نيز همانند ديگر دانشگاه ها احضار به کميته هاي انضباطي به خاطر نوع پوشش ، دختران زيادي را با تذکر و اخطار روبرو کرده است.

*نویسنده، دانشجوی دانشگاه زنجان است.

 

 

hameed_hosna_6366@yahoo.com

بيانيه

باسمه تعالي
"مدِادِ العُلماء أفضَل مِن دِماءالشهداء"
آري اين اسلام است كه تا اين اندازه به علم و دانش و علما اهميت مي دهد. تا آنجا كه رسول خدا (ص) علما امت خويش را بالاتر از انبياء بني اسرائيل دانست. البته از ميان علما در كل اعصار علما آخرالزمان افضل ترينند هر چند كه بسياري از عالم نماها در آخرالزمان لعن شده اند و اين امر لازم مي نمايد كه با شناسايي حق و حقيقت اشخاص را با آن بسنجيم تا ببينيم؛ كه' حق است و صادق و كه ناحق است وكاذب. هميشه تاريخ اين چنين بوده آنان كه دم از اسلام ناب مي زدنند حاضر نبودند بر سر دين با هيچ كس و هيچ چيز معامله كنند از سوي ظاهرالصلاحان دين گريز و گرگان ميش نما تكفير مي شدند و البته علم و دانش و ديانتشان هميشه به دادشان رسيد و آنجا كه آنان به حق سكوت مي كردند' حقشان را جلوه گر مي ساخت و رو سياهي براي زغال مي ماند. امروز نيز بار ديگر به رسم هميشه عالمي از عالمان اسلام ناب مورد حجمه ي دروغين جاهلان مقدس مآب قرار مي گيرد و آنان كه خود مستحق پاره آجر هستند او را سزاوار سنگسار مي دانند.
چندي پيش عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز و وزير سابق كشور و عضو جدا شده از جامعه روحانيت مبارز در اجتماع و مكاني سياسي و با دعوت شخصي كاملاً سياسي كه پس از آن غائله در اصفهان رهبر انقلاب در مزمتش فرمود: به حضرت صاحب الامر(عج) شكايت مي برم برگزار شد؛ به يكي از عالمان طراز اول اين مملكت توهينها و لجن پراكنيهايي كرد كه دل هر دل سوزي را به درد آورد. آقاي محتشمي پور با سلام و صلوات بر روي منبر مي رود تا براي برادران و خواهران و مسئولين اصلاح طلب از امام(ره) بگويد و مادرش(س). اما بحث چيز ديگري بود و بهتر از اين فرصت براي عقده گشايي نبود. ميهمانان را كه مي بيني به اصل جريان پي مي بري. ايشان از اينكه اكنون عده زيادي از دوستان و هم حزبي هاشان حتي التزام عمليشان به اسلام به علت عملكرد ضعيف و سخيف زير سؤال رفته گله دارد.
بايد بگوييم آقاي محتشمي پور درست فهميديد رمز آنكه پس از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال 1380 تاكنون شما و هم حزبي هاتان به دست مردم و نه شوراي نگهبان' بسيج و سپاه از صحنه ي سياسي طرد شده ايد اين است؛ دو رويي در عملكرد شما و اسلام گريزي شما هر چند كه در لباس ميش بوديد. حال بايد ؛گلايه بكنيد اما به چه قيمتي؟! آن روز را يادتان هست كه ياران دوم خرداديتان در مجلس ششم از اين كه مردم به اعتصابشان اهميت ندادند چه توهيني كردند و گفتند مردم براي سم موش رايگان به صف مي ايستند اما براي حمايت از ما نه بايد مي فهميديد كه مردم ديگر به شما چگونه نگاه مي كنند.
بگذاريد از ابتدا مرور كنيم تا ببينيم كه' حامي امام(ره) است و كه' دشمن امام(ره). آن روز كه به امام(ره) درباره نهضت آزادي نامه نوشتيد و كسب تكليف كرديد آيا امام گفت' كه آنان با اسلام مخالف نيستند بلكه با شما مخالفند و مخالفت آنان با ولايت فقيه را مسئله كوچك شمردند؟!!! شايد نظر امام(ره) را فراموش كرده ايد كه فرمود:‌‌[بايد با آنان برخورد قاطع شود و نبايد رسميت داشته باشند]. حال اين گفته تاريخي امام(ره) كجا و بيانات شما كجا. آيا براستي شما سخنان امام(ره) را در مورد عظمت و ضرورت وجود و التزام واقعي به ولايت مطلقه فقيه را ازياد برده ايد؟
چطور است كه امروز شما كه در بهمن 1366 در نامه خود به شدت نهضت آزادي را محكوم و خائن نام برده بوديد يادشان كرده ايد نظرات جديدي از امام(ره) در مورد آنها بيان مي كنيد؟؟؟ آيا دروغ بستن به امام(ره) سزاوار است؟!!!
چگونه است؟ آناني كه در 8 سال اصلاحات هر توهيني را كه توانستند با زبان و قلم به امام(ره) و افكارو عقايدو راه و روش ايشان كرده اند حال پاي منبر شما حامي امام(ره) شده اند؟
آن كس كه گفته بود از اين پس افكار امام(ره) را بايد در موزه هاي تاريخ ببينيم امروز كجاست؟ حتي در زباله دان سياسي تاريخ جايي ندارد. يادتان مي آيد او كه بود و وابسته به كدام حزب بود؟"اكبر گنجي عضو فعال جبهه دوم خرداد" آنروز از حرف از شما برنيامد.!!!
چند وقت پيش كه نائب رييس مجلس ششم و از نزديكان فرزند امام(ره) به بينش و نگاه سياسي امام(ره) توهين كرد شما كجا بوديد؟!!!
آنروز كه سيد محمد خاتمي حكم ارتداد امام(ره) درباره سلمان رشدي را پايان يافته و خشونت زا دانسته بود از امام(ره) دفاعي نكرديد!!!
آنروز كه خاتمي ها و ديگران از اينكه آمريكا را امام(ره) شيطان بزرگ ناميده بود در برابر اربابان كاخ سفيدي ابراز پشيماني كرده و به امام(ره) اهانت كردند شما و ديگران ساكت بوديد‌'!!!
آنروز كه با دلارهاي آمريكايي و دعوت شخصيت هاي كه هر كدام نامي مستعار در CIA دارند آقاي خاتمي به آمريكا سفر كرد و هر چه خواست كرد و گفت دم بالا نياورديد"!!!
آنروز كه در كودتاي كوي دانشگاه عده اي اراذل هر چه ياد گرفته بودند و ياد داشتند عليه امام(ره) و انقلاب و رهبري و شهدا گفتند شما حتي گره به ابرونيانداختيد!!!
آيا امام(ره) عاشق شهدا نبود؟ اما آنروز كه دولت اصلاحات به علت آلودگي محيط زيست! از دفن شهدا در دانشگاه ها جلوگيري مي كرد شما و ديگر هم پياله ها كجا بوديد!!!
براستي اين چه كينه اي است كه شما و هم سفره هاي سياسي تان داريد انگار سوگند خورده ايد كه تا نفس داريد به علما و دانشمندان ديني توهين كنيد. البته اين توهين ها براي مردم آشنا است. از آن روزها كه در آغاز دوران حكومت اطلاح طلبان آيت ا... مصباح پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران روشنگري مي كرد و پرده هاي ريا و تزوير شما را مي دريد؛ فحاشي كرديد' كاريكاتور كشيديد و هر چه توانستيدعليه ايشان كرديد. اما ديديد آخر كار آن شد كه از ديد شما نبايد مي شد. ديديد كه پس از چند سال جنايات سياسي و فرهنگي اطلاح طلبان مردم رو به آناني آوردند كه بهره برده بودند از سخنان آن علامه بزرگ و اين براي شما و دار و دسته شما سخت بود.
همين چند روز پيش بود كه كه حجت الاسلام رحيميان از اعضا ديرينه دفتر امام(ره) و همكاران مرحوم آيت ا... توسلي از علاقه امام(ره) به آيت ا... مصباح گفتند و گفتند كه امام(ره) به خيلي ها كه از ايشان براي ساخت مدرسه و كتابخانه پول مي خواستند ندادند و فقط در اين ميان با اشتياق اين وجوه را در اختيار آيت ا... مصباح قرار دادند تا طلبه تربيت كند و اسلام راستين را تبليغ كند. حال آيا امام(ره) به ايشان بي اعتماد بود؟!!! آيا سخنان شما دروغ بستن به رهبر اين مردم نيست؟؟؟
چندي پيش بود كه در مستندي تلويزيوني آيت ا... يزدي از نقش آيات ا... مصباح در فعاليت هاي انقلاب و جنبش عظيم مردمي مي گفت كه چند نفر از روحانيون از جمله آيت ا... مصباح در كنار دروس حوزوي فعاليت هاي سياسي و تحليل مسايل روز را در پيش گرفته بودند و با تحليل مسائل روز و جريانات منحرف به آگاه سازي مردم مي پرداختند .
آقاي محتشمي پور سري به اسناد منتشر شده ساواك بزنيد و ببينيد نامه هايي به شماره هاي 364/303 مورخ 22/7/1344' 189/21 مورخ 23/3/1347'30593/216 مورخ 15/3/1347 و 1416/21مورخ 5/4/1347 بنام و درباره چه كسي است؟؟؟ حتماً يادتان هست كه با مطهري(ره) و بهشتي(ره) نيز اينچنين كردند دقيقاً همين حرفها كه شما به آيت ا... مصباح نسبت مي دهيد آن روزها آنقدر گفتند كه مطهري از قم به تهران هجرت نمود و آنجا از اسلام راستين و نه از اسلام مقدس مآبان جاهل دفاع كرد و پس از آن كه رفت همه فهميدند برخلاف شعار دروغ گويان مدعي مطهري نور چشمان امام(ره) بود. براستي شما و ياران تصدق كننده تان آنروزها كجا بوديد؟
هنوز تاريخ نطق شما را در مجلس سوم براي دفاع از صدام و تشبيه او با خالدبن وليد و قهرمان معرفي كردن هر دو فراموش نكرده است. خالد بن وليدي كه زن مسلماني را بيوه كرد و اورا در عِده به زني گرفت قهرمان و الگوي شما است. هنوز كسي به خاطر ندارد حتي يك نفر از شاگردان و نزديكان آيت ا... مصباح خلاف مسير امام(ره) و ولايت حركت كرده باشد اما اگر مي خواسته باشيم انحراف و كج روي هاي شما ومستمعين آنروز منبر شما و هم حزبي هاي شمارا برشريم كتابي خواهد شد به قطر تاريخ!!!
هنوز يادمان نرفته است هم حزبي هاي شما در مجلس ششم به نائب امام(عج) و و يارو دانش آموز صديق امام(ره) نامه نوشتند كه يا با آمريكا مذاكره كن و آنچه ما مي گوييم انجام ده ويا چون امام(ره) جام زهر بنوش. شما خروشي نكرديد"'!!!
به اين سوال ما پاسخ دهيد براستي آيت ا... مصباحي كه مقام معظم رهبري در باره ايشان فرمود:[ بنده نزديك به چهل سال است كه جناب آقاي مصباح را مي شناسم و به ايشان به عنوان يك فقيه' فيلسوف' متفكر و صاحب نظر در مسايل اساسي اسلام ارادت دارم. اگر خداي متعال به نسل كنوني ما اين توفيق را نداد كه از شخصيت هايي مانند علامه طباطبايي و شهيد طهري استفاده كند اما به لطف خدا اين شخصيت عزيز و عظيم القدر خلاء آن عزيزان را در زمان ما پر كرده است من خدارا شكر ميكنم كه نسل جوان ما در سراسر كشور به ايشان شديدا علاقه مند و قدردان است.] چه در باره شما كرده كه اين چنين عصباني هستيد و عربده مي كشيد؟
هنوز مناظرات بي بديل و پرمغز آيت ا.. مصباح با معاندين و مغرضين اين نظام و انقلاب يادمان نرفته است كه پس از پايان هر مناظره با شرمنده گي همه به علم و فقاهت ايشان اعتراف مي كردند ويا از شدت عصبانيت آنچه مي گفتند كه امروز شما مي گوييد!!.
آيا شخصيتي كه در فقاهت سرامد زمان خويش است و حداقل سالهاست عضو مجلس خبرگان رهبري است و ولي فقيه جامعه در جايي ديگر فرمودند: [يك نفر مثل جناب آقاي مصباح كه حقيقتا اين شخصيت عزيز جزو شخصيت هايي است كه همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامي از اعماق دل بايستي قدردان و سپاسگذار اين مرد عزيز باشند' مورد هجوم تبليغاتي قرار مي گيرند. حرف رسا و نافذ و منطق قوي و مستحكم هر جايي كه باشد آن جا را دشمن زود تشخيص مي دهد چون حسابگر است.] شايسته اين چنيني سخنان سخيفي است؟!!!
آقاي محتشمي پور براستي آن ياران صديق امام(ره) كه امروز كنار گذاشته شده اند چه كساني هستند كه شما اينچنين سنگشان را به سينه مي زنيد؟ آنان كه صادقانه با امام(ره) و انقلاب بودند هيچ گاه سهمي از انقلاب نخواستند.
شما از كدام حق ضايع شده حق داران به انقلاب سخن مي گوييد و كدام يار انقلاب شما را سخن گوي خود كرده است؟؟؟!!! شايد هم خود را مي گوييد و آنان كه در ساختمان حزب برايتان كف مي زنند.
شما كه امروز داعييه انقلابي بودن داريد مدتهاست ولي فقيه امت و رهبر جامعه اسلامي شما را به عنوان دبير كميته دفاع از ملت مظلوم فلسطين كرده اند در اين مدت 4يا پنج سال براي انجام وظايف و امور محوله از سوي ايشان چه كرده ايد گزارش دهيد آيا كاري جز بر صندلي (امين العام) انجام داده ايد؟ شما زمان امام هم هميين گونه بوديد. در حالي كه نظر امام(ره) را در مورد نهضت آزادي مي دانستيد در زمان جفاي همراهان اصلاح طلبتان و آزادي هايي كه به ابراهيم يزدي دادند سكوت كرديد و هيچ نگفتيد.!!!
آنان كه در صفين و نهروان و جمل در برابر علي(ع) صف كشيدند بسيارشان از ياران و نزديكان پيامبر(ص) بودند و بسياري از آنان كه در سپاه علي(ع) در دفاع از اسلام ناب علوي دفاع مي كردند عده ايشان حتي پيامبر(ص) را نديده بودند چه رسد كه در زمان او مسئوليتي داشته باشند. (با علي(ع) در بدربودن شرط نيست اي برادرنهروان درپيش روست.)
آيا مسئوليت داشتن و نزديك بودن به امام(ره) براي انقلابي ماندن كافي است؟
خود امام(ره) فرمود: [ملاك حال افراد است.] بخوانيد سرگذشت زبير را او كه سيف الاسلام بود و براي دفاع از علي(ع) در برابر غاصبان خلافت شمشير كشيد و آخر سر اسير نفس شد و در برابر علي(ع) شمشير كشيد.
امروز براي ما معيار ولايت و ولي فقيه مان است هر كه با اوست روح الهي است و با امام(ره) و هر كه با او نيست مهم نيست با كه باشد و چه باشد.
آقاي محتشمي پور آيا شما براستي اعتقاد داريد راي مردم مشروعيت مي دهد و انكس كه مقبول مردم نيست' مشروع نيست و اين را از سخنان امام(ره) و اصول خدشه ناپذير اسلام مي دانييد؟؟؟!!!
اين همان حرفي است كه نئوليبرال هاي غربي بر پايه اومانسيم مي گويند. پس حتماً از نظر شما علي(ع) آنروز مشروع شد كه مردم به او رأي دادند و خليفه اش كردند و در آن بيست و پنج سال خانه نشيني علي(ع) مشروعيت نداشت!!! واي بر شما كه دينتان را نشناخته لباس دين بر تن كرديد.
ولّي و مقام ولايت مشروعيتش را از خدا و دين مي گيرد' مردم مقبوليت مي دهند نه مشروعيت. علي(ع) مشروع است چه مردم بخواهند و چه نخواهند. راي مردم براي ايجاد يك حكومت ولايي و الهي لازم است والا مقام ولايت مشروعيت الهي دارد. حال شما منحرف هستيد يا آيت ا..مصباح. تاريخ در مورد شما قضاوت خواهد كرد!!!
آقاي محتشمي پور براستي شما و دوستانتان زمان جنگ كجا بوديد حتي يك بار خاكريز از نزديك ديده ايد و صداي گلوله را شنيده ايد؟ يا نه جز لانه كردن در دفتر امام(ره)' پست و مسؤليت داشتن و در مجلس نطق هاي غرا كردن كار ديگري نداشتيد!!!
زماني كه امام(ره) با حسرت به بسيجي هايش نگاه مي كرد و به انان غبطه مي خورد شما در چه حالي بوديد؟
همه مي دانند از ارتباط شهيد سيد مهدي زين الدين و آيت ا..مصباح' از ارادت و شاگردي چند ده شهيد عالي مقام ديگر در محضر آقاي مصباح. چشمانتان را باز كنيد مردم مي فهمند هر چند كه شما و دوستانتان هر كه را كه در دايره اعتقاداتتان نباشد توده عقب مانده و بي سواد مي دانيد و روشن فكر و باسواد را فقط خود و آناني كه كارت عضويت حزبتان را دارند مي دانيد!!! اما بدانيد همان توده ها و همان پوپوليست ها از شما و ياران حزب نشينتان بيشتر ميدانند و مي فهمند.
حال در پايان ضمن محكوم كردن سخنان توهين آميز و بي پايه و اساس آقاي محتشمي پور از دادگاه ويژه روحانيت درخواست پيگيري اين امر و توهين به يكي از علما با كفايت حوزه و اعظا مجلس خبرگان رهبري را داريم
و اميد واريم كه اينان چشمان حقيقت بين خود را اگر تا امروز كور نشده اند باز كنند و ببينند آنان كجا هستند و امام(ره) و اهداف او كجا
والسلام علي من تبع الهدي
از طرف حامد


'- سرمقاله كيهان سه شنبه 21/6/1385
"- همان
"'- نامه مشهور به نامه127 نماينده

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 خرداد / 17 ژوئن / 13 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
28 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
آغاز جنگ ميان ايران و روم

جنگ ايران و روم 18 ژوئن در سال 232 ميلادي در كاپادوكيه (تركيه امروز) آغاز شد. فرماندهي ارتش ايران را در اين جنگ اردشير پاپكان (ساساني) برعهده داشت.

 

سالروز درگذشت ابوعلي سينا دانشمند، فيلسوف و اديب بزرگ ايران

بوعلي سينا كه اروپاييان نام وي را Avicenna تلفظ مي كنند و او را Great Master of Medicine مي خوانند 18 ژوئن سال 1037 ميلادي در شهر همدان وفات يافت. بوعلي بود كه براي نخستين بار علائم بيماري ها را به دست داد.
    بوعلي سينا بر همه علوم و فنون و ادبيات زمان خود تسلط داشت، به گونه يي كه مولفان تاريخ علوم، ميزان دانش او را برابر با يك دائرةالمعارف يا Encyclopedia ذكر كرده اند. وي كه در نزديكي بخارا ـ از شهرهاي خراسان بزرگتر و مركز ادبيات و فرهنگ پارسي ـ به دنيا آمده بود، به نوشته روزنگار جهان به زبان انگليسي (صفحه 338) در 16 سالگي يك دانشمند تمام عيار بود. بوعلي سينا در عين حال يك فيلسوف، اديب و دولتمرد بود. وي بيشتر سالهاي آخر عمر خود را در اصفهان گذرانيده بود.
بوعلي در دانش پزشكي كتابي تحت عنوان «قانون در طب» نوشت كه تا پايان قرن 19 كتاب درسي دانشكده هاي پزشكي اروپا بود.
در اين كتاب، ابن سينا براي نخستين بار علائم بيماري ها از جمله تغييرات نبض، اسهال، تغيير رنگ زبان و ... را شرح داده است و هنوز تا به امروز هر استاد و پزشك كه كتاب Symptoms تاليف كرده از بوعلي سينا به عنوان پدر تشخيص بيماري ها از روي علائم و زنگ خطرهاي آنها به نيكي و احترام ياد كرده و از ايران به عنوان كشوري كه چنين فرزندي برومند، افتخارآميز و سودمند را به جهانيان عرضه داشته قدرداني به عمل آورده است.

 

روزي كه قزوين به دست يك سرهنگ روس افتاد

يك سرهنگ روس وفادار به رژيم سلطنتي كه با واحد خود عازم باكو براي جنگ با بلشويكها بود 28 خرداد 1297 (18 ژوئن 1918) در سر راهش، شهر قزوين را تصرف كرد!!. دولت وقت ايران از نظر نظامي آن چنان ضعيف بود كه از عهده اين افسر ياغي روس و نهصد سرباز او هم برنيامد.
     پس از انقلاب بلشويكي روسيه و خروج اين كشور از جنگ جهاني اول و لغو امتيازات روسيه در ايران از سوي لنين، برخي از افسران روس كه قبلا براي جنگ با عثماني وارد ايران شده بودند مطيع كمونيستها نشده و به مخالفان آنها پيوسته بودند كه اصطلاحا سفيدها (در برابر واژه سرخها) خوانده مي شدند و افسري كه قزوين را گرفت يكي از همين سفيدها بود.

 

تغيير كلاه براي بار دوم!

28 خرداد 1314 براي دومين بار از زمان روي كار آمدن دودمان پهلوي كلاه كارمندان عوض شد. طبق بخشنامه اي كه در اين روز در ايران به ادارات دولتي و سازمانهاي ديگر ابلاغ شد از آن پس كارمندان دولت و مرداني كه به سازمانهاي دولتي مراجعه مي كردند بايد كلاه شاپو برسر مي گذاشتند. قبلا دستور داده شده بود كه از كلاه پهلوي (داراي لبه در قسمت جلو ــ مشابه كلاه نظاميان فرانسوي) استفاده شود.
    در بخشنامه تازه اخطار شده بود كه عدم رعايت دستور موجب انتظار خدمت كارمند خواهد شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
17 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيروزي ژاندارك و رفع محاصره ارلئان

18 ژوئن سال 1429، فرانسويان به هدايت و به تشويق و تهييج دختر جواني به نام ژاندارك بر واحدهاي نظامي انگلستان به فرماندهي ژنرال سالزبوري كه مدنها بود بندر ارلئان فرانسه را در محاصره قرار داده بودند پيروز شدند و انگليسي ها با تحمل پنج هزار تلفات عقب نشيني كردند.
با عقب نشيني انگليسي ها محاصره ارلئان پايان يافت. ژاندارک در چند نبرد ديگر هدايت و سرانجام فرماندهي فرانسويان را بر عهده داشت.
نبرد ارلئان را عمدتا مردم غير نظامي فرانسه بردند.

 

ناپلئون و آخرين شكست

18 ژوئن سال 1815، ارتش ناپلئون ـ عمدتا مركب از داوطلبان هوادار او در «واترلو» در بلژيك امروز از ارتشهاي متحد آلمان، انگلستان، هلند و ... شكست خورد، و تاريخ جهان ورق تازه اي را باز كرد.
ناپلئون كه پس از اين شكست نظامي، خود را به فاتحان جنگ تسليم كرد به جزيره سنت هلن در اقيانوس اطلس تبعيد شد و بعدا در آنجا درگذشت.

 

پايان سلطنت در مصر

ژنرال نجيب پس از پيروزي كودتا

در اين روز در سال 1953، به رژيم سلطنتي در مصر پايان داده شد و نظام جمهوري به رياست محمد نجيب (ژنرال ارتش) در اين كشور برقرار شده است. ژنرال نجيب قبلا با يک کودتا فاروق پادشاه مصر را برکنار کرده و پسر شيرخوار او را به عنوان پادشاه تازه معرفي کرده بود. بعدا سرهنگ عبدالناصر از سران جنبش افسران آزاده و از رهبران کودتاي ضد سلطنت، نجيب را برکنار کرد و خود رهبر مصر شد.
    

 

تغيير نام شهر پكن

ملّيون چين در اين روز نام Beijing (يعني پايتخت شمالي) را از روي شهر پكن برگرفتند و نام Beiping (صلح شمالي) بر آن نهادند كه از چند سال پيش نام اين شهر دوباره Beijing شده است. «پكن» كه در بعضي كشورها بكار مي رود لفظ اروپايي است.

 

قاتل ملك فيصل در ملاء عام گردن زده شد

ملك فيصل

18 ژوئن سال 1975 فيصل السعود شاهزاده سعودي به جرم كشتن عمويش ملك فيصل در ملاء عام گردن زده شد. فيصل السعود عموي خود را 25 مارس همين سال كشته بود .ملك فيصل مسنمري ماهانه (شهريه) فيصل السعود را كه در بيروت تحصيل مي كرد به دليل تنبلي در درس خواندن و روي آوردن به خوشگذراني كاهش داده بود. شاهزاده فيصل از عمويش وقت ملاقات جهت مذاكره گرفته بود كه ضمن اين ملاقات او را كشت.
    ملك فيصل كه از1964 به مدت 11 سال بر كشور سعودي سلطنت كرده بود سومين پادشاه دودمان سعودي بود. وي قبلا وزير امور خارجه و نخست وزير كشور سعودي بود و پس از قتل او خالد برادرش پادشاه شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 18 ژوئن

  • 1812:   در پي حمله نظامي انگلستان به ايالات متحده، ظاهرا به انتقام جدا شدن اين مهاجر نشين انگليسي از آن كشور، دولت ايالات متحده نيز به انگلستان اعلان جنگ داد.
        

  • 1903:   نخستين مسابقه اتومبيلراني مسافت زياد به پايان رسيد و اتومبيل برنده مسابقه در سه ماه از سانفرانسيسكو خود را به نيويورك رساند . امروزه اتومبيلها اين مسافت را سه روزه طي مي كنند.

  • 1948:   كميسيون ويژه سازمان ملل اعلاميه جهاني حقوق بشر را تصويب كرد .

  • 1974:   گئورگي ژوكف مارشال شوروي و فاتح برلين كه از او به عنوان يك نابغه نظامي ياد مي شود در 78 سالگي در گذشت. او در دسامبر 1896 به دنيا آمده بود. ژوكف با تاكتيك تمركز آتش توپ، ارتش هاي هيتلر را در دروازه هاي مسكو متوقف ساخت و تا برلين عقب راند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    وفات حضرت ام البنين (سلام الله عليها)
    مادر گرامي حضر
    ت ابو الفضل (عليه السلام)

    13 جمادي الثاني، سالروز وفات حضرت ام البنين عليهاالسلام؛ مادر گرامي حضرت ابوالفضل العباس (ع)، مادر يک علقمه جاودانگي، همسر علي (ع)، بزرگ مرد تاريخ، مادر حماسه هاي عاشورايي عباس (ع) و يادآور حماسه آفريني هاي علمدار کربلا.
    چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه (س) بود، كه اميرالمومنين (ع) از برادرش عقيل، كه به اصل و نسب قبايل آگاه بود، درخواست كرد زني را از دودماني شجاع براي او خواستگاري كند و عقيل، فاطمه كلابيه (ام البنين) را براي آن حضرت خواستگاري كرد و ازدواج صورت گرفت. اميرالمومنين (ع) از اين بانوي گرامي، صاحب چهار پسر به نامهاي عباس، عثمان، جعفر و عبدالله شد.
    عباس (ع) ازبرادران ديگرش بزرگتر بود و هر چهار برادر به امام خويش، حسين (ع) وفادار بودند و در روز عاشورا در راه آن امام جان خود را نثار كردند. ارادت قلبي ام البنين (س) به خاندان پيامبر (ص) آنقدر بود كه امام حسين (ع) را از فرزندان خود بيشتر دوست مي داشت؛ بطوري كه وقتي به اين بانوي گرامي خبر شهادت چهار فرزندش را دادند فرمود: مرا از حال حسين (ع) باخبر سازيد و چون خبر شهادت امام حسين (ع) به او داده شد، فرمود رگهاي قلبم گسسته شد، اولادم و هر چه زير اين آسمان كبود است، فداي امام حسين (ع).

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    37

    اهواز

    30
    44

    تبريز

    18
    30

    شيراز

    23
    41

    مشهد

    20
    34

    بندرعباس

    29
    37

    کرمان

    20
    38

    اصفهان

    22
    39

    يزد

    27
    42

    کرمانشاه

    17
    38

    اراک

    19
    35

    رشت

    20
    26

    دبی

    30
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1445 تومان
    936 تومان
    1825 تومان
    855 تومان
    252 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    235000 تومان
    104000 تومان
    54000 تومان
    204000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 03:59
    طلوع خورشيد : 05:48
    اذان ظهر : 13:05
    غروب خورشيد : 20:22
    اذان مغرب : 20:45
    نيمه شب شرعي : 00:11

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    11 ژوئن
     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist
     

    تاریخ انتشار: 11 ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 163
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    دوربین مخفی کودکان

    با کودکان شیطان و مرموز ی که اکثر اوقات را به انجام دادن کارهای خطرناک و یا خرابکاری سپری میکنند چه میکنید؟! مسلما وقت و فرصت شما آنقدر نیست که بخواهید با دو چشم خود آنها را تحت کنترل خود در بیاورید. پس پیشنهاد میکنم از این دوربین بی سیم جالب برای کنترل فعالیت های آنها استفاده کنید. بسته مد نظر حاوی یک عدد سنسورCMOS است که می تواند به کمک گیرنده و فرستنده های 2.4 گیگا هرتزی تصاویری به صورت رنگی و یا سیاه و سفید را رکورد گرفته و آنها را به کمک یک عدد آنتن جهت دار بر روی ساده ترین تلویزیونها نمایش دهد. نیاز به استفاده از هیچ گونه سیم و یا کابلی نیست . کافیست لنز مد نظر را مخفیانه در جاییکه کودک در حال خرابکاریست جاسازی کرده و سر فرصت به حساب شیطنت هایش برسید. با این سیستم دیگر هیچ کودکی نمی تواند شیطنت هایش را انکار کند. این ست هوشمند تنها با قیمت 53.99$ در بازار موجود است. منبع
     

    کوله پشتی مخصوص لپ تاپ

    تا حالا دلتان خواسته که کیف لپ تاپتان مثل کوله پشتی بود تا دست هایتان آزادتر می شدند؟خب گاهی اوقات هم مجبور میشوید که برای کمتر شدن وسایل دستیان لپ تاپتان را در کوله پشتیتان گذاشته و به فعالیت های روزانه خود بپردازید. اما حالا دیگه می توانید به راحتی لپ تاپتان را در کوله پشتی مخصوص خودش گذاشته و از شر کیف مستطیل شکل آن راحت شوید. نام این کوله پشتی  BUILT می باشد که با وزنی بسیار سبک بهترین نوع حفاظت را از لپ تاپ شما خواهد کرد.  این محصول برای لپ تاپ هایی 12 تا 17 اینچی موجود است و علاوه بر محفظه قرار گرفتن لپ تاپ دارای فضاهایی برای گذاشتن برخی لوازم جانبی سبک و کوچک نیز می باشد. تصور کنید که مسافر هستید. تعداد زیادی ساک دستی و کیف به دستتان دارید در حالیکه لپ تاپ بی چاره هنوز جا مانده است! در این شرایط تنها این کوله پشتی خوشکل 80$ به دردتان می خورد.
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    فلسفه زيستن
    مجموعه گفتارهای حميد رضا نمازي
     


    نويسنده: حميد رضا نمازي
     

    معرفی کتاب:
     کتاب حاضر مجموعه گفتارهای حمیدرضا نمازی است با عنوان فلسفه زیستن که در سال 1384 در دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه آزاد ـ تهران مركز- ارائه شده است. این گفتارها پیش از این به صورت مجزا در سایت باشگاه اندیشه ارائه شده است که 9 جلسه اول این مباحث در این کتاب گردآوری شده است. نمازی در این 9 جلسه 9 موضوع اصلی فلسفه زیستن را مورد مداقه و بررسی قرار می دهد. این 9 موضوع عبارتند از:
    1. فلسفه
    2. مرگ
    3. تنهایی
    4. عقل
    5. زیبایی
    6. مادر ترزا
    7. زبان
    8. اخلاق
    9. عشق


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    چگونه شانس بياوريم؟

    هنگامي كه به 45 سال گذشته برميگردم، چنين به نظرم ميرسد كه بزرگترين عامل تمام موفقيتهاي من به عنوان دانشجو، ديپلمات يا تاجر، خوش شانسي بوده و بس. هنگامي كه از ناپلئون پرسيدند كه آيا او ترجيح ميدهد فرماندهان ارتش وي شجاع باشند يا زيرك، او پاسخ داد هيچكدام، من فرماندهان خوش شانس را ترجيح ميدهم.

    سوال اينجاست، چگونه شانس بياوريم؟
    در اينجا هفت عادتي را كه براي من عامل خوش شانسي بوده اند، با شما در ميان ميگذارم:

    1. ماجراجو باشيد اما سر دار و ندارتان شرط نبنديد.
    تمام موفقيتهاي من به خاطر روحيه ريسك پذيرم بوده است. من آسايش تحصيل در دانشگاه شهر خود را رها رده و براي تحصيل به خارج رفتم. بر سر موضوعي كه واقعا برايم اهميت داشت در مقابل رئيسم ايستادم. از كار در شركت استعفا داده و كار خودم را به وجود آوردم. به فروشنده اي در مقابل وثيقه اندك پول قرض دادم و موارد بيشماري از اين قبيل. اينها، كارهايي بودند كه بيشترين پاداش را به دنبال داشتند. اما، در تمام اين موارد من ميتوانستم از عهده پيامدهاي شكست هم بربيايم. البته قرار هم نبود كه در صورت شكست به جزيره الب تبعيد شوم، اما بايد همه جوانب كار را سنجيد. هرچند كه من هميشه هم نمينشينم و يك برنامه عريض و طويل بچينم، بيشتر اوقات تنها از حس دروني خود پيروي ميكنم، اما در تمام شرايط، كاري را انجام ميدهم كه بدانم ميتوانم از پس شكست آن برآيم.

    2. كار را با اعتماد به ديگران آغاز كنيد:
    شما نميتوانيد تك و تنها به جاي برسيد و تنها با كمك ديگران ميتوانيد به اهداف خود دست يابيد. اين ديگران شامل دوستان، خانواده، همكاران، روئسا و كاركنان، فروشندگان و خريداران هستند. اگر شما ذاتا شكاك هستيد يا دوست داريد تمام كارها را به تنهايي انجام دهيد، امكان اينكه بخت به شما رو كند بسيار كم خواهد بود. زيرا معمولا شانس توسط ديگران بر سر راه شما قرار ميگيرد.

    3. با مهره هاي قوي خود بازي كنيد:
    نقاط قوت خود را بشناسيد و آنها را به كار گيريد. نقاط ضعف خود را نيز بشناسيد و از اينكه مجبور به استفاده از آنها شويد، اجتناب كنيد. از وانمود كردن به قدرتهايي كه فاقد آن هستيد خودداري كنيد. شما ميتوانيد توان و قدرتمندي خود را افزايش داده و بر ضعفهاي خود چيره شويد. اما قبل از هرچيز بايد مهارتها، استعدادها، دانش و روابط خود را به خوبي بشناسيد و در هر زمان كه ميتوانيد، از آنها استفاده كنيد. اين كار احتمال خوش شانس بودن را افزايش ميدهد.

    4. بيش از آنچه ميگيريد، پس بدهيد.
    اگر ميخواهيد افراد خوش شانس را به برنامه خود وارد كنيد، آماده بخشش باشيد. شما بايد بدون چشمداشت، براي ديگران قدمي برداريد. جربيات من، همواره نشان داده اند كه اين ضرب المثل قديمي: "از هر دست بدهي، از همان دست ميگيري" واقعيت دارد و مطمئن باشيد كه آنچه را بخشيده ايد، چه مالي و چه معنوي، در غير منتظره ترين موقعيت به شما باز ميگردد و گره از كارتان ميگشايد.

    5. متناسب و سلامت شويد و اين حالت را حفظ كنيد:
    نظور از تناسب و سلامت تنها از نظر فيزيكي نيست. منظور من بهداشت و سلامن جسمي، فكري و رواني است. صحيح غذا بخوريد و فعال باشيد. در هر سن و موقعيت به مطالعه و آموختن بپردازيد. مثبت انديش باشيد. بدانيد كه لزوما همواره همه چيز بر وفق مرادتان نيست. اما با اعتقاد بر امكان پذير بودن موفقيت، حتي در موقعيتهاي دشوار نيز پيروز خواهيد شد. هرگز هنگام شب و زماني كه خسته هستيد، به مشكلات عمده و سخت نيانديشيد. سلامت و انرژي شانس به همراه خواهند داشت و قدرت مقابله با شكست را در اختيارتان ميگذارند.

    6. در برقرار كردن ارتباط و اطلاع رساني مهارت يابيد:
    شما بايد بتوانيد به خوبي به ديگران بگوييد كه هستيد و چه ميخواهيد. بر روي مهارتهاي كلامي خود كار كنيد. منظور من شيوه استفاده از كلمات، روش واضح سخن گفتن و نوشتن و بيان منظور با كلامي ساده اما قدرتمند است. اگر فرصت داريد، زبان ديگري نيز بياموزيد. دانستن چند زبان مختلف، شانس بسياري براي من به همراه داشت و امكانات كاري فراواني در اختيارم قرار داد. به ياد داشته باشيد كه در دهكده جهاني، اهميت زبان هرگز كم نخواهد شد.

    7. در كار و صنعت واقعي خود گام برداريد:
    يك حسابدار ميتواند به خوبي از برنامه هاي اقتصادي، جدولهاي مختلف درآمد و سود و زيان و... مطلع باشد و كار خود را به خوبي انجام دهد، اما بعيد است بتواند تغيير شغل داده و كفاش خوبي شود. هر راه اندازي، هر شركت و هر معامله اي بر مبناي يك صنعت يا برپايه رشته علمي يا تجربي خاصي بنا شده است. به سوگند بقراطي رشته مورد نظر خود وفادار باقي بمانيد. در اينصورت ديگران متوجه ميشوند كه شما واقعا در حرفه خود وارد و كارآمد هستيد و بخت به شما رو خواهد كرد. با پرداختن به اين عادات، به شانس فرصت بدهيد به سراغتان بيايد. هر چه زودتر، بهتر.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    محدوده‏ ى توانايى شيطان و جن


     

    سوال:

    محدوده‏ ى توانايى و قدرت شيطان و جن چيست و تا چه اندازه‏اى مى‏توانند براى انسان‏ها مزاحمت ايجاد كنند؟

     

    پاسخ:

    ابتدا به بررسى واژه‏هاى شيطان و جن و ارتباط مفهوم شيطان و جن و حدود تسلط شيطان مى‏پردازيم:
    مفهوم واژه‏ى شيطان و جن: "شيطان" به معناى دور شده و متمرد مى‏باشد. اين كلمه به صورت مفرد هفتاد و يك بار و به صورت جمع (شياطين) هيجده بار در قرآن مجيد آمده است.
    معناى لغوى:به عقيده‏ى طبرسى و راغب و ابن اثير و ديگران "نون" شيطان اصلى و جزو كلمه است يعنى از ماده‏ى "شطن يشطن" مى‏باشد. "شطن" به معنى دور شدن است (شطن عنه‏اى بَعُد) بنابراين شيطان به معنى دور شده از خير است.[1] از آيات و روايات استفاده مى‏شود كه شيطان از جنيان است.[2]
    بايد توجه داشت كه شيطان اسم عام (اسم جنس) است، در حالى كه "ابليس" اسم خاص (علم) مى‏باشد و به عبارت ديگر، شيطان به هر موجود موذى و منحرف كننده و طاغى و سركش، خواه انسانى يا غير انسانى، مى‏گويند و ابليس نام آن شيطانى است كه آدم را فريب داد و اكنون هم با لشكر و جنود خود در كمين آدميان است.[3]

    واژه‏ى جن:
    اين كلمه بيست و دو بار در قرآن مجيد آمده است. جن در لغت به معناى پوشيدگى و پنهانى است و از آتش[4] و يا آميخته‏اى از آتش[5] آفريده شده است. جن در عرف قرآن موجودى است با شعور و اراده كه به اقتضاى طبيعتش از حواس بشر پوشيده مى‏باشد و در شرايط عادى، قابل درك حسى نيست. او مانند انسان، مكلف است و در آخرت برانگيخته مى‏شود. او مى‏تواند مطيع يا عاصى، مؤمن يا مشرك و... باشد.[6]
    ملاصدرا ماهيت جن را اين گونه توصيف مى‏كند: "جن را وجودى در اين جهان حس، و وجودى در جهان غيب و تمثيل (عالم مثال) است. اما وجودشان در اين جهان، همان گونه كه بيان شد هيچ جسمى كه آن را نوعى از لطافت و اعتدال باشد نيست جز آنكه را روحى در خور آن، و نفسى كه از مبدأ فعال بر آن افاضه شده است، مى‏باشد و ممكن است كه علت ظهور و صورت پنهانى (جنّى) در برخى از اوقات، آن باشد كه آنان بدن‏هاى لطيفى دارند كه در لطافت و نرمى متوسط بوده و پذيراى جدايى و گرد آمدن است و چون گرد آمده و متكاثف شده قوام آن ستبر شده و مشاهده مى‏گردد. و چون جدا گشت، قوامش نازك و جسمش لطيف گشته و از ديدگان پنهان مى‏گردد؛ مانند هوا كه چون تكاثف يافته و به صورت ابر در آمد مشاهده مى‏گردد و چون به لطافت خود بازگشت ديده نمى‏گردد...".[7] جن همانند انسان داراى روح و بدن است و داراى شعور و اراده و حركت مى‏باشد. برخى از آنها مرد و برخى ديگر زن هستند، توليد مثل مى‏كنند و مكلف و مسئول مى‏باشند. در زندگى آنان مرگ و زندگى جريان دارد و از ايمان و كفر برخوردار مى‏باشند.

    ارتباط مفهوم جن و شيطان
    شيطان در معناى اصلى گويا مفهوم وصفى دارد و به معناى "شرير" است. در قرآن عزيز، شيطان به همين معنا استعمال شده است، اما گاهى در مورد خود ابليس و گاه با معناى عام در مورد هر موجود شريرى كه شرارت در او "ملكه راسخ" گرديده، به كار رفته است. حتى در قرآن تصريح شده كه ممكن است شيطان از جن يا از انس باشد.[8]
    در ميان شياطين جن فرد ممتازى وجود دارد كه در شيطنت مقام عالى دارد و او ابليس است. در مورد ابليس در قرآن مباحث زيادى وجود دارد و از جمله به جن بودن او تصريح شده است.[9]

    حدود تسلط شيطان
    در كيش ثنويت ايران قديم اهريمن خالق مطلق بدى‏ها و شرور و آفات و موجودات زيان آور از قبيل مار، عقرب و غيره است. ممكن است بعضى خيال كنند شيطان در قرآن و اسلام مرادف اهريمن در عقيده‏ى ايران باستان است. ولى اين اشتباه محض است شيطان و جن نقشى در كار خلقت ندارند. خالق تمام اشيا خداوند است و كسى جز خدا در كار خلقت و تدبير آن استقلالى ندارد؛ قرآن در ذم و ردّ چنين افكار باطل فرموده: "و جعلواللَّه شركاء الجن و خلقهم و خرقوا له بنين و بناتٍ بغير علم سبحانه و تعالى عما يصفون".[10]
    حدود تسلط شياطين وسوسه‏ى قبلى و دعوت[11] و بهتر نماياندن بدى‏ها و بالعكس است و جز اين تسلطى ندارند و كسى را به انجام كارى مجبور نمى‏كنند و در قرآن مجيد هر چه در مورد كار آنها گفته شده، به همين اصل بر مى‏گردد.[12]
    البته هم فرشتگان و هم جنيان، سهمى از قدرت دارند و بر انسان نازل مى‏شوند. تنزل فرشتگان اختصاصى به حالت احتضار ندارد، بلكه در غير حالت احتضار اگر كسى "الله" بگويد و روى گفته‏ى خود ايستادگى كند، فرشتگان بر او نازل مى‏شوند.[13] جن نيز داراى محدوده‏اى از قدرت است. از جمله مى‏تواند با سرعت زياد كارهاى خارق العاده انجام دهد. جن گرچه از نظر قدرت فكرى ضعيف است ولى قدرت تحريكى او زياد است، او مى‏تواند بارسنگينى را در كمترين زمان جابه‏جا كند. درك او، دركى عقلى و قوى نيست و حداكثر خيالى و وهمى است و از آيات قرآن مادى بودن جن (مانند انسان) استفاده مى‏شود. در داستان حضرت سليمان عليه السلام وقتى عفريتى از جن مدعى مى‏شود،[14] حضرت سليمان آن جن را تكذيب نمى‏كند؛ اگر چه در قرآن نيامده است كه آن جن تخت را آورد.[15] جن و شياطين جن ممكن است كارهايى مانند: گوش فرادادن به قرآن و... نيز انجام دهند.

    راه نفوذ شيطان
    شيطان از جهت‏هاى گوناگون به انسان تهاجم مى‏كند، گاهى از پيش رو و گاهى از پشت سر و زمانى از راست و زمانى هم از چپ "ثمّ لآتينهم من بين ايديهم و من خلفهم و عن أيمانهم و عن شمائلهم".[16]
    مهمترين تسلط پس از تهاجم و نزديك شدن به انسان، تصرف در انديشه و خيال آدمى است.[17] در واقع شيطان كمين گاه‏هاى متعددى دارد كه به برخى از آنها اشاره مى‏كنيم:

    1. گاهى در حوزه‏ى تعبد كمين مى‏كند تا انسان را از تعبد خارج سازد، او مى‏كوشد انسان اعمالش را بر اساس وحى انجام ندهد؛ بلكه به ميل خود عمل كند و حال آن كه در حوزه‏ى تعبد، انسان عبد خداست و تمام كارهاى خود را بر اساس وحى الهى انجام مى‏دهد.

    2. گاهى كمين گاه او حوزه‏ى تعقل است. كارى مى‏كند تا انسان در مقام فكر و انديشه، به جاى اين كه معارف الهى را با برهان تحليل كند و آنها را با يقين بفهمد و بپذيرد، برهان نما را به جاى برهان واقعى بنشاند و از تعقل ناب محروم شود.

    3. گاهى در حوزه‏ى شهود كمين مى‏كند، حوزه‏اى كه انسان حقايق جهان ربوبى را آن گونه كه هست، با دل و بدون وساطت لفظ و مفهوم و استدلال مشاهده مى‏كند. شيطان كمين مى‏كند تا واقع را آن طور كه هست مشاهده نكند يا چنين راهى را انكار كند. در واقع شيطان نخست شهود، آن گاه انديشه و سپس عمل را منحرف مى‏كند.[18]

    از آيات و روايات معصومان‏عليهم السلام استفاده مى‏شود كه شيطان و جنود او تنها بر كسانى تسلط و نفوذ پيدا مى‏كنند كه از مسير بندگى خدا خارج مى‏شوند و در اثر غفلت به خودپرستى و هواپرستى دچار مى‏گردند و زمينه‏ى نفوذ شيطان را فراهم مى‏سازند و گرنه بندگان صالح و مخلص خدا از كيد و تسلط شيطان ايمن هستند. چنان كه در برخى آيات خود شيطان به اين واقعيت اعتراف نموده است: "قال فبعزّتك لأغوينّهم اجمعين، الّا عبادك منهم المخلصين".[19]
    زيرا، تجرد شيطان، تجرد مثالى و خيالى است و از تجرد تام عقلى برخوردار نمى‏باشد. از اين روى به‏مرحله و مقام عقلى و شامخ انسان كامل و مخلص راه ندارد و نمى‏تواند در قوه‏ى عاقله و عقل عملى او تأثير بگذارد. او لايق هيچ يك از اين دو مرحله نبوده و در مرحله‏اى پايين‏تر قرار دارد. البته هميشه در كمين بوده و نسبت به انسان‏هاى كامل هم طمع دارد.
    مردم عوام خرافات زيادى درباره‏ى جن ساخته‏اند كه با عقل و منطق جور در نمى‏آيد مثلاً اگر يك ظرف آب داغ بريزيد، آنها خانه‏هايى را به آتش مى‏كشند، موجودى موذى و پرآزارند، بدرفتار و كينه توز و... در حالى كه اگر موضوع وجود جن از اين خرافات پيراسته شود اصل مطلب كاملاً قابل قبول است؛ چرا كه هيچ دليلى بر انحصار موجودات زنده به آنچه مامى‏بينيم، نداريم بلكه موجودات غير محسوس به مراتب بيشترند... در روايتى از پيامبر صلى الله عليه وآله وارد شده كه فرمودند: "خلق الله الجن خمسة اصناف كالرّيح فى الهواء و صنف حيات و صنف عقارب، و صنف حشرات الارض و صنف كبنى آدم‏عليه السلام الحساب والعقاب."[20]
    آن گونه كه از نقل تاريخ و قضايا به نظر مى‏رسد، از گذشته تا به امروز دل‏ها و تصورات بسيارى از مردم از توهمات و داستان‏هاى مربوط به جن پر بوده، به طورى كه گروهى به كلى منكر آن هستند و خرافه‏اى بيش نمى‏دانند و از جانب ديگر، برخى افكارشان از تصورات و خاطرات و داستان‏هاى اغراق‏آميز جن پرشده است و مى‏توان گفت كه هر دو گروه راه افراط را پيش گرفته‏اند. دين مبين اسلام حقيقت آن را ثابت مى‏داند و تصورات واهى را در مورد جن تصحيح مى‏كند و اوهام و خرافات را از افكار و دل‏ها مى‏زدايد و دل‏ها را از سلطه‏ى توهمات آزاد مى‏گرداند. از اين روى سوره‏اى را در قرآن به بيان ويژگى‏هاى آن اختصاص داده است.[21]
    يادآورى اين نكته ضرورى است كه: در نظام هستى، وجود تمام اشيا خواه فرشته، جن و انسان و ساير موجودات محسوس و غير محسوس از ناحيه‏ى خداست و تنها مؤثريت آنها هم به اذن الهى بوده و محدوده‏اى معين دارد.
    خداوند همواره در كلام نورانى قرآن مجيد متذكر شده كه به اسباب مادى و غير مادى استقلالى ندارند، حيات و مرگ، سود و زيان و... همه در يد قدرت خداست و بايد در تمام حالات به ياد او بود و به او توكل نمود و به او پناه برد كه در اين صورت هيچ موجودى نمى‏تواند آسيبى برساند: "ا... و ليس بضارّهم شيئاً الا باذن الله"[22] و درباره‏ى شياطين جن و انس هم هشدار داده است و فرموده: مبادا به سوى آنها تمايل پيدا كنيد شيطان دشمن خدا و دشمن آشكار شماست و خود شيطان قسم خورده كه انسان‏ها را گمراه كند. البته قدرت شيطان در محدوده‏ى وسوسه و القائات اوست و هرگز سبب سلب اختيار از انسان نيست. بله محور انديشه‏هاى شيطانى نفس اماره است، در واقع نفس اماره به منزله‏ى عامل نفوذى براى شيطان محسوب مى‏شود: "و ما انسان را آفريده‏ايم و مى‏دانيم كه نفس او چه وسوسه‏اى به او مى‏كند، و ما از شاهرگ (او) به او نزديكتريم".[23] همانگونه كه خداوند تبارك و تعالى مى‏فرمايد: "در حقيقت، تو را بر بندگان من تسلطى نيست مگر كسانى از گمراهان كه تو را پيروى مى‏كنند."[24]

    منابعی برای مطالعه:
    غرايب و عجايب الجن، بدر الدين بن عبدالله الشبلى، ترجمه و تحقيق و تعليق ابراهيم محمد الجمل.
    جن و شيطان، عليرضا رجالى، تهران، نشر نبوغ.
    الجن فى الكتاب و السّنة، اعداد زاربن شاه زالدين، بيروت، 1996م.
    الجن فى القرآن و السنة، عبدالامير على مهنّا، بيروت، چاپ 1992 م.
    الجن بين الاشارات القرانيه و علم الفيزياء، عبدالرحمن محمد الرفاعى. چاپ 1997 م.
    نمايه ی: شيطان، فرشته يا جن.

    --------------------------------------
    [1] قرشى، سيد على اكبر ، قاموس قرآن، واژه‏ى شطن.
    [2] كهف، 51: "فسجدوا الا ابليس كان من الجن"
    [3] مكارم شيرازى، ناصر، تفسير نمونه، ج29، ص 192.
    [4] حجر، 27: "والجانَّ خلقناه من قبلُ من نارالسموم"، و جان را از پيش، از آتش زهرآگين آفريديم.
    [5] رحمن، 15: "وخلق الجان من مارج من نار"؛ و جن را از آميخته‏اى از آتش آفريديم.
    [6] قاموس قرآن، واژه‏ى جن.
    [7] عباسى، ابراهيم ، داستان‏هاى شگفت درباره جن، ص 25.
    [8] انعام، 112.
    [9] كهف، 50؛ ر.ك: مصباح یزدی، محمد تقى ، معارف قرآن، ص 298.
    [10] انعام، 100.
    [11] ابراهيم، 22: «ماكان لى عليكم من سلطان الاّ ان دعوتك...» هرچند كارهاى ديگرى هم در حيطه‏ى قدرت شيطان قرار مى‏گيرد كه از برخى آيات استفاده مى‏شود، مانند: زينت دادن كارهاى بد در نظر انسان‏ها، مشاركت در اموال و اولاد، وعده دادن، ايجاد فراموشى در انسان و... .
    [12] قاموس قرآن، واژه‏ى شيطان.
    [13] فصلت، 30.
    [14] نمل، 40 - 30.
    [15] جوادى آملی، عبدالله، تفسير موضوعى، ج1، ص 119.
    [16] اعراف، 17.
    [17] تسنيم، ج3، ص 393.
    [18] تفسير موضوعى، ج12، ص 400.
    [19] ص، 83.
    [20] مكارم شيرازى،ناصر، تفسير نمونه، ج29، ص 157؛ بحارالأنوار، ج 60، ص 268.
    [21] سيد قطب، تفسير فى ظلال القرآن، مجلد 6، ص 28 و 27.
    [22] مجادله، 10.
    [23] ق، 16. (محمد مهدى فولادوند، ترجمه‏ى قرآن كريم)
    [24] حجر، 42. (محمد مهدى فولادوند، ترجمه‏ى قرآن كريم).
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    تخم مرغ


    اول تخم مرغ به وجود آمد يا مرغ ؟
     

    تخم مرغ در آشپزى زياد مصرف مى شود، با تخم مرغ غذاهاى عالى و ممتاز مثل املت ، كوكو، خاگينه و دلمه تخم مرغ و دسرهاى مختلف و كرم و انواع نانهاى شيرينى درست مى كنند،
    بعلاوه با زرده تخم مرغ سوس مايونز و ((سابايون )) درست مى كنند، خلاصه زرده تخم مرغ سوس و پتاژ را سفت مى كند حال آنكه سفيده تخم مرغ ژله و بويونهاى گوشت را صاف و روشن مى كند.
    سفيده تخم مرغ را اگر زياد بزنند كه به صورت برف در آيد باعث ورآمدن بيسكويت و نانهاى شيرينى مى شود.
    تخم مرغ اگر تازه باشد از غذاهاى سالم و سرشار از مواد غذايى است كه با مصرف آن تمام موادى را كه بدن لازم دارد به آن مى رساند: مثل : آب ، پروتئين ، املاح معدنى ، ماده گرانبهاى لسيتين و ويتامينهاى آ، ب ، د.
    چون تخم مرغ داراى مواد پروتئين كامل مى باشد مى تواند جانشين گوشت و ماهى شود و چنانكه مى دانيد پروتئين گوشت و ماهى از موادى است كه براى رشد و مرمت بدن لازم است .
    به همين علت است كه بچه كوچك به شرط اينكه در مقابل اين غذا حساسيت نداشته باشد مى تواند هر هفته چند تخم مرغ بخورد.
    يكى از پزشكان متخصص در بيماريهاى كودكان كه آمريكايى است و نامش ‍ دكتر اسپاك مى باشد براى بچه هاى كوچك توصيه مى كند، كه هر روز تخم مرغ مصرف نمايند.
    سرعت هضم تخم مرغ بستگى به تازه بودن تخم مرغ و طريقه و روش و درجه پختن آن دارد.
    براى بچه هاى كوچك ، شما مادران عزيز بايد در آغاز نصف زرده تخم مرغ مرغ پخته را در غذاى او حل كنيد و به او بدهيد.
    اگر بچه شما تخم مرغ را خوب هضم مى كند مى توانيد در هر هفته اول يك تخم مرغ كامل و از هفته دوم دو تخم مرغ به او بدهيد.
    وقتى بچه شما به يك سالگى مى رسد مى توانيد به جاى تخم مرغ سفت به او هر هفته دو يا سه عدد تخم مرغ عسلى و يا پوشه (تخم مرغى است كه آن را از پوست در آورده و در آب و يا شير مى پزند) بدهيد.
    تخم مرغ اگر به صورت نيمرو و يا املت يا خاگينه تهيه شود هضم آن به سختى و اشكال صورت مى گيرد زيرا تخم مرغ در روغن داغ و در حرارت بالا پخته مى شود بنابراين كسانى كه داراى كبد حساسى هستند نبايد آن را بخورند.
    وقتى تخم مرغ مى خواهيد بخريد سعى كنيد كه تخم مرغ تازه روز را بخريد ولو از شهر خارج شويد و براى خريد تخم مرغ به مزارع مرغدارى برويد به زحمت آن مى ارزد زيرا علاوه بر آنكه تخم مرغ تازه زود هضم مى شود و مواد ضرورى را به بدن مى رساند وقتى با تخم مرغ تازه غذا و يا شيرينى درست كنيد طعم خوشى به مذاق مى دهد.
    اگر تخم مرغ را باز كرديد سفيده يا زرده آن زيادى ماند آن را از جريان هوا محفوظ كنيد و در جاى خنكى حفظ كنيد و هر چه زودتر آن را مصرف نماييد زيرا تخم مرغ وقتى از پوست در آمد چه سفيده چه زرده آن را اگر نپخته يا كم پخته باشد خيلى زود سمى مى شود.
    شما مى توانيد تازه بودن تخم مرغ را به طريق زير كنترل كنيد:
    در ظرف آبى كه ده درصد آن نمك است (يعنى اگر ظرف شما نهصد گرم آب دارد صدگرم آن بايد نمك باشد.)
    تخم مرغها كه خام است در آب بيندازيد و به طرز قرار گرفتن آن در آب نمك توجه كنيد. تخم مرغ ها كه مال روز است در ته ظرف مى ماند، تخم مرغ هايى كه شش روز است يك طرف آن بالا مى آيد ولى باز هم در ته ظرف مى ماند ولى شما بايد آنها را مثل تخم مرغ تازه بدانيد.
    اگر تخم مرغ ها يك ماهه باشد در وسط ظرف آب مى آيد و شناور مى ماند و سر آن به پائين متوجه مى شود.
    تخم مرغهايى يك ماه و نيم از عمر آن گذشته است در سطح آب مى آيند و سر آنها به پايين متوجه مى شود.
    تخم مرغهايى كه بيش از شش هفته از عمر آن گذشته است نصف تخم مرغ از آب بيرون مى آيد و بطور افقى در آب شناور است .
    بطور كلى بدانيد كه هر قدر تخم مرغ تازه باشد كمتر هوا گرفته و در نتيجه وقتى در آب نمك آن را شناور كنيد چون هوا ندارد به ته ظرف مى رود و نمى تواند در آب شناور باشد و برعكس اگر كهنه بود از ته ظرف بالا آمده و شناور مى ماند.
    تخم مرغ براى كبد بد است ... نبايد بيش از سه تخم مرغ در هفته خورد.

    چگونه مى توان فهميد كه تخم مرغ تازه است ؟ آيا تخم مرغ مغذى است ؟
    از تخم مرغ زياد گفته اند و شما شنيده ايد البته مطالبى كه گفته اند و شما شنيده ايد قسمتى حقيقت دارد و قسمتى از آن من در آوردى است .
    اگر مى خواهيد به حقيقت تخم مرغ واقف شويد اين مقاله را بخوانيد تا به اسرار يكى از مواد اصلى زندگى انسان پى ببريد.


    lتاريخچه تخم مرغ

    اول تخم مرغ به وجود آمد يا مرغ ؟
    اگر شما بگوييد اول تخم مرغ به وجود آمده است به شما جواب خواهند داد اين تخم مرغ از مرغ خارج نشده است و اگر بگوييد اول مرغ به وجود آمده است خواهند گفت كه اين مرغ از تخم مرغ به دنيا نيامده است .
    تخم مرغ ، هسته حيات و زندگى است و كاملترين غذايى است كه خداوند آفريده است .
    در انگلستان كتابى درباره افسانه هاى تخم مرغ منتشر شده است . در اين كتاب آن چه راجع به تخم مرغ گفته و نوشته اند جمع آورى گرديده است .
    يكى از آن رسوم اين است كه دهقانان لانكاشير پوست تخم مرغ را در آتش ‍ نمى اندازند و عقيده دارند اگر كسى پوست تخم مرغ را در آتش نمى اندازند و عقيده دارند اگر كسى پوست تخم مرغ را در آتش اندازد مرغ از تخم كردن مى افتد.
    همچنين تخم مرغ را در جويبار و جايى كه آب جارى دارد، فرو نمى كنند و عقيده دارند اين كار تخم مرغ را خراب مى كند. به هر حال تخم مرغ غذايى كامل است .
    از نظر غذاشناسان تخم مرغ يكى از مواد غذايى است كه سرشار از مواد حياتى است و در حجم كمى كه دارد همه مواد لازم براى بدن ما را در بر گرفته است زيرا از همين تخم مرغ است كه يك پرنده كوچك با تمام اعضاى كامل بدن به وجود مى آيد. تخم مرغ به استثناى ويتامين ث داراى تمام ويتامين ها و املاح معدنى و همچنين فسفر و آهن مى باشد ولى از نظر كلسيم زياد غنى نيست .
    زرده تخم مرغ داراى حداكثر عناصر مغذى است ولى سفيده تخم مرغ فقط داراى پروتئين خالص است . چربى تخم مرغ كه داراى ازت و فسفر است در تمام زرده آن پخش شده است و داراى ارزش زيادى مخصوصا از نظر لسيتين مى باشد و چنانكه مى دانيد و دكتر گيلوردهاوزر غذاشناس نامى براى شما شرح داده است ، لسيتين مقوى سيستم اعصاب است .
    تخم مرغ غذاى كاملى است و از نظر ارزش غذايى اگر با گوشت مقايسه كنيم داراى صد در صد مواد غذايى است در حالى كه گوشت داراى هشتاد و چهار درصد مواد غذايى است . دو عدد تخم مرغ را اگر بكشيم و وزن آن 115 گرم باشد معادل صد گرم گوشت يا ماهى و يا چهارصد گرم شير است .
    تخم مرغ غذاى رشد بچه ها است و داراى چهار ماده اصلى براى رشد بدن است كه آن چهار ماده عبارت از: 1- لسيتين 2 - فسفر 3 - آهن 4 - ويتامين ها است . شما كه مادر هستيد به بچه هاى خود تخم مرغ بدهيد و بگوييد تخم مرغهايت را بخور كه بزرگ شوى .
    تخم مرغ از نظر مواد قندى فقير است و با اينكه غذاى كاملى است چاق نمى كند و داراى مقدار كمى كالرى است يعنى يك تخم مرغ متوسط داراى 80 كالرى است . تخم مرغ به خوبى و سهولت هضم مى شود و چربى آن به سرعت جذب مى گردد. يك كودك شيرخوار چند ماهه چربيهاى مختلف را به سختى هضم مى كند ولى چربى تخم مرغ را بزودى هضم مى كند.
    تخم مرغ بايد تازه باشد و خوب پخته باشد اگر كهنه باشد و خوب نپخته باشد هضم آن به كندى صورت مى گيرد و در بعضى اشخاص توليد عوارضى مى كند. بعضى از اشخاص در مقابل تخم مرغ حساسيت دارند و عوارض آن فورا به صورت كهير، اگزما، خارش پوست شروع مى شود. اينها بايد از مصرف تخم مرغ با همه فوايدى كه دارد خوددارى كنند. كسانى كه كبدى حساس دارند مى توانند تخم مرغ را هضم كنند زيرا تخم مرغ وقتى خورده شود ترشح كيسه صفرا را تقويت مى كند و همين ترشحات باعث هضم تخم مرغ مى شود.
    كسانى كه از نظر كيسه صفرا كسالت دارند نبايد زرده تخم مرغ را بخورند. آنها بايد سفيده تخم مرغ زده را به شكل خاگينه و كوكو يا نان شيرينى بخورند.
    تخم مرغ براى بچه ها و زنان آبستن يا شيرده و كسانى كه كار فكرى مى كنند و ورزشكاران مفيد است . اشخاصى كه كم خون و ضعيف هستند بايد براى تقويت خود تخم مرغ بخورند.
    مقدار مصرف تخم مرغ حداكثر شش تخم مرغ است ولى كارگرانى كه كارهاى سخت بدنى مى كنند مى توانند در روزه دوازده تخم مرغ بخورند.
    تخم مرغ را پانزده روز در تابستان و سه هفته در زمستان به طور متوسط در يخچال مى شود حفظ كرد.
    تخم مرغ را اگر با آب بشوييد طبقه محافظ آن از بين مى رود و زودتر خراب مى شود. بنابراين تا قبل از مصرف آن را نشوييد و دستكارى نكنيد. ساده ترين طريقه حفظ تخم مرغ اين است كه آن را در يك كاغذ بپيچند و در جايى كه از جريان هوا محفوظ است نگه داريد يا آنرا در جاى مخصوص ‍ تخم مرغ در يخچال حفظ كنيد.
     

     

     

     

     
       
     
     
     
       
       
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive