به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, June 9, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 950)

 
 
 
    
   
    محل بنرها
 
 
 
 
 
 
 

 

 

950

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 950 :: چهارشنبه 22 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

يک ويدئو سوپرايرز!

با سلام به همه شما عزيزان
بازار فوتبال اين روزها دوباره داغ شده و طبيعتا روزانه هم رنگ و بوي فوتبالي به خود گرفته!
و اما براي امروز يک ويدئو سوپرايرز دارم! اما قبل از اينکه در مورد اين ويدئو توضيح بدم، قبلش يک مطلبي را عرض کنم و اينکه، قصد داريم در روزانه، مسابقات جام ملتهاي اروپا را بطور کامل پوشش دهيم و بدين صورت که فيلم همه بازيهاي جام ملتها را مي توانيد از طريق مجله خودتون روزانه دانلود کنيد. در شماره امروز روزانه در قسمت «دنياي هنر و تصوير» 6 بازي که در سه روز اول اين مسابقات در گروههاي C ، B ، A برگزار شده را بطور کامل (90 دقيقه) براي دانلود قرار داده ام (با کيفيت TV RIP).
و اما ويدئوي سوپرايز! اگر مايل هستيد مراسم افتتاحيه اين دوره از جام ملتهاي اروپا (EURO 2008) را تماشا کنيد، ما آن را براي شما عزيزان آماده کرده ايم. ويدئو مراسم رسمي افتتاحيه اين مسابقات را مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کنيد. با توجه به اينکه حجم فايل حدود 85 مگابايت مي باشد، فکر کنم اغلب شما دوستان بتونيد دانلود نمائيد.

لينک دانلود ويدئو (حجم فايل حدود 85 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • يک ويدئو سوپرايرز!
  • 40 صندلی متنوع و عجیب
  • متن فارسی تمام فیلمنامه های فیلم های سینمایی هری پاتر
  • جان آقا زادگان!
  • معرفي و دانلود فيلم : هشيار
  • فيلم کامل 6بازي از مرحله گروهي جام ملتهاي اروپا
  • دانلود انيميشن : Bus Gamer
  • آهنگ زیبای رميده باصداي بهرام حصيري
  • پک نرم افزاري مايکروسافت براي بازکردن فايلهاي Word، Excel و PowerPoint نسخه 2007
  • دانلود بازي: Dark Messiah: Might and Magic
  • چهار هفته به زایمان اولین مرد حامله باقی مانده است!
  • آیا نوسازی پلیس کار قالیباف بود؟
  • زندگینامه دل سوختگان
  • بالاخره آفساید بود یا نه؟!
  • ‏گفت وگوی پیر و پیرو
  • مطالبی که تا انتها خوانده نمی شود !
  • چگونه و چه زمانی بنزين بزنيم؟
  • نامه‏ ای به رییس جمهور
  • ماهنامه Garden Design
  • دوربین فیلم برداری ضد آب برای رکوردگیری تا عمق 30 متری
  • انديشه بودا
  • دلايل ریزش مو در زنان
  • فتوای مراجع عظام تقلید در مورد قمه زدن در زمانهای گذشته و حاضر چیست؟
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (949) اينجا کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

40 صندلی متنوع و عجیب
سايت مجموعه فرهنگی عاشورائیان اصفهان
یکی ازقوی‌ترین مراکز فرهنگی کشور
کارخانه مونتاژ رادیو سال 1925
ويدئو: مصاحبه تند دایی بعد از بازی با امارات
متن فارسی تمام فیلمنامه های فیلم های سینمایی هری پاتر
عکس‌هایی از افغانستان
ماشینی با طراحی جالب
جان آقا زادگان!
تصاويري براي تلنگر
مراسم گاوبازی در اسپانیا
تصاویری از معاوضه اجساد سربازان اسرائيلي با
"نسيم موسي نصر"

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جنایت در عراق
رشوه به سربازان آمریکایی برای کتمان بیماریهای هسته ای!!


کودک عراقی مصدوم شده با تشعشعات رادیو اکتیویته

 فعال حقوق بشر و صلح آمریکا و عضو ائتلاف بین المللی منع استفاده از اورانیوم ضعیف شده ، عراق را زباله دان زباله های هسته ای آمریکا برشمرد و استفاده آمریکا از زباله های هسته ای در سلاحها در جنگ عراق را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، اورانیوم ضعیف شده (DU) که زایدات حاصله از غنی سازی اورانیوم و اضافات سوخت مصرف شده هسته ای در راکتورهاست یک سوم اورانیوم شماره 235 U و 234 U به عنوان اورانیوم طبیعی عمر تشعشی دارد و همین عامل سبب شده است رادیواکتیویته آن نسبت به نیمه عمر 5/4 میلیارد ساله اورانیوم طبیعی کمتر باشد .
دوز رادیواکتیو تشعشی اورانیوم ضعیف شده 60 درصد اورانیوم طبیعی 238 است .
این مواد اثرات سئوال برانگیزی بر روی سلامت انسان دارند و با وجود اینکه نسبت به فلزات سنگین دیگر مثل آرسنیک، میزان سم کمتری دارند به خاطر نیمه عمر طولانی آنها دارای تشعشع رادیو اکتیو ضعیف هستند و همین موضوع آنها را خطرناک تر جلوه می دهد .
در حالی که درباره اثرات سرطان زای این تشعشعات بررسی ها ادامه دارد؛ دانشمندان علوم زیستی نقایص مادرزاد بسیاری از کودکان نظامیان جنگ خلیج سال 1991 را با مسمومیت ناشی از غبار اورانیوم ضعیف شده حاصل از سلاحهای استفاده شده توسط این نظامیان در جنگ مرتبط دانسته اند.
تحقیقات نشان داده است این مواد بر روی سیستم عصبی، ژنتیک و تولید مثل جانداران پیرامون خود تاثیر بسزایی دارند .
تحقیقات گروههای حقوق بشر و فعالان صلح حاکی از آن است که آمریکایی ها زباله های هسته ای خود را در جنگ عراق به عنوان سلاح علیه مردم بیگناه این کشور به کار بردند و اکنون غبار اورانیوم ناشی از موشکها و سلاحهای سبک و سنگین آمریکایی عراق را به محلی ناسالم برای زندگی انسان کرده و حتی محیط زیست این کشور را در معرض خطر قرار داده است .
"الینور عمانی" یک فعال صلح و حقوق بشر آمریکا در گفتگو با خبرگزاری مهر استفاده از اورانیوم ضعیف شده در عراق را جنایت ضد بشریت عنوان کرد و گفت : تحت فشار پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) متاسفانه سازمان ملل متحد هم خطرناک بودن تشعشعات سلاحهای آمریکایی استفاده شده در عراق را اعلام نکرده است، اما جنبشهای اروپایی و گروههایی در سازمان ملل متحد، دروغهای پنتاگون را اثبات کرده اند.
عمانی به وجود مدارکی دال بر وجود اورانیوم ضعیف شده در اسلحه نظامیان آمریکایی در حال جنگ در عراق اشاره کرد و گفت : رادیواکتیو حاصله از موشکها و اسلحه های آمریکایی در عراق، سبب آسیب دیدن مردم عراق و محیط زیست این کشور شده و حتی نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور را با مخاطره روبرو کرده است .
وی ادامه داد : سربازان آمریکایی هنگام برگشت به آمریکا مریض هستند و من خودم به شخصه با دو تن از این سربازان بازگشته از عراق که خود عضو گروههای صلح و حقوق بشر شده اند از نزدیک دیدار داشته ام .
این فعال صلح آمریکا درباره تلاشهای این سربازان آسیب دیده از غبار رادیواکتیو حاصله از سلاحهای اورانیومی آمریکا برای اثبات آسیب دیدگی خود به ارتش آمریکا گفت : پنتاگون ابتدا مسئله مریض بودن این سربازان را رد و به عوامل دیگری به غیر از غبار اورانیوم ناشی از سلاح های استفاده شده ربط داد.
وی افزود : با پیگیری این سربازان در آزمایشی بسیار گران که 2000 دلار هزینه دارد و تنها یک دستگاه از دستگاه آزمایش کننده ساخت آلمان در آمریکا وجود دارد ، اورانیوم بالا در خون این سربازان مشاهده شد.
خانم عمانی درباره تلاش ارتش آمریکا برای مسکوت کردن موضوع آلوده شدن خون این سربازان به اورانیوم ضعیف شده ابراز داشت : پنتاگون با دادن وعده پول از سربازان آسیب دیده خواسته است از شکایت علیه ارتش و تلاش رسانه ای در افشای حقایق جنگ عراق خودداری کنند .
این شهروند آمریکا به مهر گفت : هربرت رید یکی از این سربازان شجاع است که به وعده ها پشت پا زد و اکنون به عنوان نماینده سازمان ملل متحد در ائتلاف بین المللی منع سلاحهای اورانیومی(ICBUW) در کنار ما با ظلم علیه بشر می جنگد.
این عضو ائتلاف بین المللی منع سلاحهای اورانیومی(ICBUW) درباره هدف خود و دیگر دوستانش در این مجموعه اظهار داشت : هدف ما بیدار کردن مردم جهان و دادن آگاهی به مردم آمریکا و عراق درباره خطراتی است که سلاحهای آمریکایی مورد استفاده توسط نظامیان آمریکا برای فرزندان آمریکا و مردم بیگناه عراق و همچنین محیط زیست این کشور ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد : برگزاری کنفرانسهای بین المللی در این زمینه و همچنین انجام سخنرانی ها و برنامه های آموزشی در دبیرستان ها و دانشگاههای آمریکا بخشی از کار ما را تشکیل می دهند.
الینور عمانی، غبار اورانیوم ناشی از این سلاحها را بسیار کشنده ارزیابی کرد و گفت : در بسیاری از مناطق عراق دیگر تا میلیاردها سال هیچ موجود زنده ای قادر به زندگی نخواهد بود و این غبار کشنده در غذا ، هوا ، آب و تمام محیط زندگی عراقی ها وجود دارد و تاکنون هزاران عراقی بیگناه و سرباز ناآگاه آمریکایی را به کام مرگ کشیده است .

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


هشيار‎
Awake


نويسنده و کارگردان: جابي هارولد. موسيقي: ساموئل سيم. مدير فيلمبرداري: راسل کارپنتر. تدوين: کريگ مک کي. ‏طراح صحنه: دينا گولدمن. بازيگران: هيدن کريستنسن[کلايتن برسفورد جونيور]، جسيکا آلبا[سام لاک وود]، ترنس ‏هاوارد[دکتر جک هارپر]، لنا اولين[ليليث برسفورد]، کريستوفر مکدانلد[دکتر لري لوپين]، سام روباردز[کلايتن ‏برسفورد]، آرليس هاوارد[دکتر جاناتان تير]، فيشر استيونس[دکتر پوتنام]، جورجينا چاپمن[پني کارور]. 84 دقيقه. ‏محصول 2007 آمريکا. ‏
کلايتن برسفورد جونيور با وجود ثروتي که از پدر به وي رسيده، خوشبخت نيست. او بنا به توصيه دوستش دکتر جک ‏هارپر بايد هر چه زودتر تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفته و عمل پيوند قلب روي او صورت بگيرد. ولي اين کار ‏چندان هم راحت نيست، چون گروه خون کلايتن ‏O‏ منفي است و يافتن اهدا کننده مناسب مشکل است. کلايتن که از شش ‏ماه پيش با منشي اش سام لاک وود رابطه عاشقانه اي به هم زده، تصميم به ازدواج با او دارد. اما از ترس مادر ‏مقتدرش نمي تواند آن را به زبان بياورد. ولي سرانجام به توصيه دکتر هارپر و اصرار سام در برابر مادر ايستاده و پس ‏از ترک خانه با سام ازدواج مي کند. سحرگاهان با صداي پيجر که خبر از يافته شدن قلبي مناسب براي انجام عمل مي ‏دهد، زوج تازه ازدواج کرده به بيمارستان مي روند. در آنجا کلايتن با مادرش روبرو مي شود که از او مي خواهد تا ‏اجازه دهد دکتر معتمدش جاناتان تير مشهور وي را عمل کند. اما کلايتن که به دوستش دکتر هارپر اعتقاد دارد، اين ‏پيشنهاد را رد مي کند. عمل جراحي آغاز مي شود، اما کلايتن پس از تزريق داروي بيهوشي دچار حالتي نادر مي شود ‏که قادر به شنيدن و دريافت تمامي وقايع پيرامون خويش است. حالتي که از ميان 700 مورد عمل جراحي در سال فقط ‏‏1 نفر گرفتار آن مي شود و اين اتفاق تمام زندگي و آينده کلايتن را تغيير خواهد داد... ‏

چرا بايد ديد؟
جابي هارولد را نمي شناسم. شنيده ام که بريتانيايي است و هشيار اولين فيلمش محسوب مي شود. تنها سابقه اي که از ‏وي در منابع مکتوب به چشم مي خورد، دستيار کارگرداني فيلم کوتاه ‏Bacon Wagon‏[2001] است که دسترسي به ‏آن نيز دشوار است. از طرف ديگر ديدن نام جسيکا آلبا و هيدن کريستنسن در ميان نامزدهاي تمشک طلايي[اسکار ‏بدترين ها] در کنار نقدهاي منفي نوشته بر فيلم کافي است تا دچار پيش فرض هايي شده و با ديدي منفي به سراغ فيلم ‏برويد. يعني کاري که من کردم و نتيجه عکس گرفتم. ‏
بله، باور کنيد که اگر بخواهيد اسير اين پيشداوري ها شويد، در حق اين فيلم جفا کرده ايد. چون جابي هارولد قصه اي را ‏که خود نوشته با پيچ و خم ها و با تعليق هاي درست روايت مي کند. قصه اي که در آغاز به نظر مي رسد چيزي در حد ‏فيلم هاي هندي يا فارسي و عشق دختر فقير و پسر اين بار خيلي پولدار است، خيلي زود با افزودن پيرنگ هايي قابل ‏قبول تماشاگر را دچار هيجاني واقعي مي کند. هر چند پيرنگ اصلي در نوشته هاي ابتداي فيلم به شکلي مستندگونه در ‏اختيار تماشاگر قرار مي گيرد، اما همه چيز به آرامي شکل يک دسيسه از پيش طراحي شده را به خود گرفته و با تحول ‏هاي به جاي شخصيتي-مانند ليليث مادر کلايتن يا دکتر هارپر- تماشاگر را با حفظ عنصر غافلگيري و تعليق با خود ‏همراه مي کند. ‏
بر خلاف داوران مراسم تمشک طلايي هم گمان مي کنم شيمي ميان آلبا و کريستنسن جور است [قرار بود اين نقش ها ‏توسط جرد لتو و کيت بازورث ايفا شود]، بنابر اين اگر خوش داريد يک فيلم با پيرنگي بديع[هر چند کوچک، با 9 ‏ميليون دلار بودجه که موفق شده تا 14 ميليون در گيشه به دست آورد]، ساختاري حساب شده براي يک کار اول در ‏گونه تريلر روانشناختي و به اندازه کافي مهيج را ببينيد، هشيار بهترين انتخاب است. هر چند بسياري را دچار هراس از ‏اتاق عمل خواهد کرد! ‏
ژانر: درام، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/92361959/Eveiller.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/92362228/Eveiller.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/92360934/Eveiller.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/92365894/Eveiller.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/92368721/Eveiller.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/92368929/Eveiller.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/92370044/Eveiller.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/92370289/Eveiller.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند و ورزشي

فيلم کامل 6بازي از مرحله گروهي جام ملتهاي اروپا (EURO 2008)

Erou 2008

همانطور که در قسمت سخن مبين اعلام کردم، امروز فيلم کامل 6 بازي صورت گرفته در مرحله گروهي جام ملتهاي اروپا در سه روز آغازين اين مسابقات را براي دانلود قرار داده ام.

ليست بازيها:

گروهA:
سوئد - چک
پرتغال - ترکيه

گروهB:
اتريش - کرواسي
آلمان - لهستان

گروهC:
روماني - فرانسه
هلند - ايتاليا

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Bus Gamer

Genres: adventure, mystery

Plot Summary: When three complete strangers, Mishiba Toki, Nakajyo Nobuto and Saitoh Kazuo, are hired by a corporation to compete in the Bus Game, an illegal dog-fight conducted in strict secrecy, they are given the team code of "Team AAA" (Triple Anonymous). This group of three who differ entirely from their living environments to their personalities have to work together effectively, but without mutually wiping out their mistrust of each other or prying into each other's privacy. They only have one point in common - each of them need a large amount of money for their individual circumstances. To get the money, they must play in the game despite their very own lives being at stake.

لينکهاي دانلود

Shinsen-Subs__Bus_Gamer_-_01.part1.rar
Shinsen-Subs__Bus_Gamer_-_01.part2.rar
 
Shinsen-Subs__Bus_Gamer_-_02.part1.rar
Shinsen-Subs__Bus_Gamer_-_02.part2.rar

Shinsen-Subs__Bus_Gamer_-_03.part1.rar
Shinsen-Subs__Bus_Gamer_-_03.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دو اجرا در ۴۶ روز آوای آذری "آراز" در تهران می‌پیچد


کنسرت موسیقی آذربایجانی با خوانندگی رحیم شهریاری با پایان آخرین روزهای بهار در تهران برگزار می‌شود.
این كنسرت با دو اجرا در یك روز - سه‌شنبه ۲۸ خرداد‌ماه جاری - تالار بزرگ کشور را دربر می‌گیرد.
ساعت این اجراها ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ و قیمت بلیط آن‌ها ۱۰ و ۱۵ هزار تومان اعلام شده است. این در حالی است كه بلیط نخستین اجرای بهاری شهریاری با گروه آراز ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان بود.
كنسرت یادشده با تركیبی از سازهای موسیقی آذری و موسیقی كلاسیك اجرا می‌شود.
این كنسرت تكرار اجرای ۱۲ اردیبهشت گروه آراز در همین تالار است. گروه موسیقی "آراز" تاكنون كنسرت‌هایی را در ایران، فرانسه، سوئد و آمریكا برگزار كرده است و در آخرین اجرا با تركیب ۱۸ نوازنده به صحنه آمدند.
قرار بود گروه "آراز" هفتم و هشتم خرداد در تالار بزرگ كشور به اجرای برنامه‌ بپردازند، اما این اجرا به پایان ماه جاری موكول شد.
در اجرای ۲۸ خرداد، محمدحسین افشاری، امان‌الله آذری، شهلا میلانی، ریما نوزاد، سارا صادقی و... گروه موسیقی آذری "آراز" به‌سرپرستی و خوانندگی رحیم شهریاری را همراهی می‌كنند.
گروه یادشده قطعه‌های "بیاض گجه لر" - شب‌های سفید-، "سن سیز" - بدون تو-، "آغلاما" -گریه نكن -، "گوزل لرین گوزلی" - زیبای ‌زیباها-، "گتمه، گال" - نرو، بمان - و... را در این كنسرت اجرا می‌كنند.

 

تک موزیک

آهنگ زیبای رميده
باصداي بهرام حصيري 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC


پک نرم افزاري مايکروسافت براي بازکردن فايلهاي Word، Excel و PowerPoint نسخه 2007

بسياري از کاربران کامپيوتر که از نرم افزار Microsoft Office 2003 استفاده مي کنند و بنا به هر دليلي امکان نصب نسخه 2007 را ندارند، در بازکردن فايلهاي نسخه 2007 مشکل دارند و نمي توانند اين فايلها را باز و استفاده نمايند.
چندي است مايکروسافت پک نرم افزاري را ارائه کرده که با نصب و اجراي اين نرم افزار، مي توانيد فايلهاي Word، Excel و PowerPoint نسخه 2007 را در Office 2003 اجرا نمائيد.
لازم به توضيح است امکان دانلود اين نرم افزار فقط براي کاربران نسخه اورجينال ويندوز ممکن مي باشد که ما اين پک را دانلود و از طريق لينک زير در اختيار شما دوستان قرار داده ايم.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 27 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

دیوان شمس با فرمت جاوا

دیوان شمس (مولانا جلال الدین محمد بلخی) تحت فرمت جاوا برای اکثر گوشی های موبایل.

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Dark Messiah: Might and Magic

با توجه به محبوبیت بازی Dark Messiah زياد نیاز به معرفی ندارد .
همان طور که میدانید امسال با بازی های زیاد نقش آفرینی مواجه شدیم که بهنرین آنها را میتوان ابلیوین دانست البته اگر بتوانیم ابلیوین را در دسته ی بازی های سبک RPG قرار دهیم.
بازی Dark Messiah: Might & Magic نیز یک بازی تمام عیار هست که سبک نقش افرینی و اکشن را یدک میکشد.در واقع از جهاتی به سبک نقش آفرینی شباهت دارد و از جهاتی به اکشن مثلآ شما میتوانید چهره و تمام خصوصیات بازیکن خود را بسازید و یا از جادوهایی در بازی استفاده کنید همچنین میتوانید برای خود ۱ Race از۳ Race موجود در بازی را انتخاب کنید که آن ۳ ریس عبارتند از Warrior و Wizard و Assassin که هر کدام دارای یکسری مزایا و معایبی میباشند.که اینها همگی از خصوصیات سبک نقش افرینی هست اما گیم پلی بازی چیز دیگری را میگود
. بازی Dark Messiah: Might & Magic را میتوان رقیبی سرسخت برای Oblivion دانست همان طور که میدانید ابلیوین در دنیایی به نام ترمینل به وقوع میپیوست و حالا شما باید در دنیایی به مراتب وحشی تر و وحشتناک تراز ترمینال به نام آشان (ASHAN) بازی کنید.

حداقل سيستم مورد نياز:

* Windows XP
* 2 GHz Processor
* 512 MB RAM
* Graphics Card (Direct X 9 Compatible)
* Direct X 9.0
* Sound Card (Direct X 9 Compatible)
* 7 GB Free Hard Disk Space Required


صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام رضا (ع) فرمودند:

اَحسِنِ الظَّنَّ بِالله فاِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَل یَقولُ : اَنَا عِندَ ظَنِّ عَبدی بِی فَلا یَظُنَّ بی الّا خَیراً.

گمان نیکو به خداوند داشته باش زیرا خداوند عز و جل می فرماید: من در نزد گمان بنده ام حاضرم پس بنده ام جز گمان خیر به من نداشته باش.

(جهاد با نفس، ح 147)

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که دود سيگار موجود در محيط بيشتر از مصرف مواد قندي در پوسيدگي دندانهاي کودکان نقش دارد .
  • آيا ميدانستي که پروانه ها، چشم هاي مرکب دارند که تعداد آن ها گاهي به هجده هزار مي رسد
  • آيا مي دانستي که بي رحم ترين حشره دنيا حشره دعا خوان ماده است. هنگامي که حشره ماده از همسرش باردار مي شود، به آن نيش مي زند و همسر نيمه جان پس از جفتگيري غذاي لذيذي براي حشره ماده مي شود .
  • آيا مي دانستي که ما حتي در روزهاي ابري هم در معرض اشعه بنفش خورشيد مي باشيم ، بين هفتاد تا هشتاد درصد از اين نور ميتواند به راحتي از ابرها ردّ شوند .
  • آيا مي دانستي که يک نوع پشه وجود دارد که در ثاتيه هزار بار بال مي زند.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

کیسه ای که در دجله انداختند!

ابوعلی بغدادی می گوید: سالی که ده قطعه شمش نزد حسین بن روح برده بودم گروهی از اهالی قم مرا به زنی که به دنبال وکیل حضرت(ع) می گشت، معرفی نمودند. روزی آن زن به حضور حسین بن روح رسید، من هم آنجا بودم. او به شیخ گفت: ای شیخ! بگو ببینم: چه چیزی همراه من است؟
ایشان پاسخ دادند: آنچه را که به همراه خود آورده ای، به دجله بینداز! آنگاه بیا تا به تو بگویم که چه بوده است.
آن زن همانطور که حسین بن روح گفت، آن را با خود برد و به دجله انداخت و بازگشت. حسین بن روح به کنیز خود گفت: آن کیسه را بیاور! وقتی کنیز آن را به حضور حسین بن روح آورد، شیخ رو به آن زن نموده و گفت: این همان کیسه ای است که به همراه داشتی و آن را به دجله انداختی، می خواهی بگویم که در آن چیست؟ یا خود می گویی؟
زن گفت: شما بفرمایید! شیخ گفت: دو دستبند طلا، دو حلقۀ بزرگ، یک حلقۀ کوچک جواهر نشان و دو انگشتر که یکی فیروزه و دیگری عقیق است.
آنگاه کیسه را باز کرد و به من نشان داد. وقتی چشم آن زن به آنها افتاد، گفت: این همان کیسه ای است که من با خود داشتم و به دجله انداختم. من و آن زن با مشاهدۀ این دلیل روشن هوش از سرمان پرید.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

چهار هفته به زایمان اولین مرد حامله
باقی مانده است!

توماس باتی که 10 سال قبل تغییر جنسیت داده بود و به یک مرد تبدیل شده بود چهار هفته دیگر دخترش را به دنیا خواهد اورد.
توماس و نانسی اندکی بعد از ازدواج خواهان یک بچه شدند. اما مرد شدن توماس باتی این خواسته را به تعویق انداخت. زوج توماس و نانسی از 8 پزشک یاری خواستند اما خواسته هایشان رد شد. تنها یک دکتر به تغییر جنسیت باتی عکس العمل منفی نشان نداد: دکتر کمبرلی جیمز.
دکتر جیمز باتی را قبول کرد. و اکنون این دکتر نیز به اندازه توماس مشهور است. وی می گوید " وضعیت بسیار طبیعی است و جنین نیز سالم سالم است. مسأله ای وجود ندارد"
توماس باتی ده سال قبل عمل جراحی سینه را گذرانده بود و سینه هایش را به صورت مردانه در آورده بود.
باتی که 5 سال از ازدواجش با زنش نانسی می گذرد با وجود مرد شدنش هیچگاه امید بچه دار شدن را از دست نداده بود. به خاطر همین اندامهای زنانه جنسی داخلی اش را از بین نبرده بود.
وی در پاسخ به سئوالی با عنوان اینکه "چرا از زنتان بچه نمی خواهید و خودتان می خواهید بچه دار بشوید؟" گفت "همسرم دو بچه دارد و من هرچقدر هم که مرد باشم باز هم زایمان را دوست دارم و از زمانی که خودم را شناختم اینگونه هستم!"
به گزارش گازته وطن؛ باتی یک خصوصیت دیگر هم دارد " وی زمانی ملکه زیبایی هاوایی بوده است"
وی درحالی که به شکمش دست می زند در مورد دختر آینده اش می گوید: "او پرنسس کوچولوی بابایش است!"

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

قبیله گرایان در راستای ملت سازی و جدا کردن سرنوشت مردم آذربایجان از ملت ایران همواره در کنار ستیز کوردلانه با شاهنامه و فردوسی بدنبال جایگزینی برای آن بوده‌اند و از همین رهگذر، و در پیروی کورکورانه از پان ترکیستهای جمهوری ترکیه دست بدامان حماسه «ده ده قورقود» شده‌اند.
برای نمونه آقای ماشاءالله رزمی (که در نگاشتن سخنان بی پشتوانه دستی چیره دارد)(1)
در نوشتاری به نام "مساله ملي آذربايجان" ده ده قورقود را "شاهنامه آذربایجانیها" می‌نامد. راستی را این است که ده ده قورقود نه شاهنامه است و نه ریشه در فرهنگ آذربایجانی دارد.
دده قوقود حماسه‌ای زیبا و شیرین است، در دوازده "پای" یا بخش، و نزدیک به یکسدوشصت برگ، که با این گزاره آغاز می‌شود:
«حضرت رسول عليه السلامين زمانينا یاخین، بيات قبيله سينده بيركيشى دونيايا گلدى كى اونا قورقوت بابا دئیيرديلر.» (نزدیک بروزگار حضرت رسول عله السلام در قبیله بیات مردی به جهان آمد که او را بابا قورقود می‌نامیدند).
اگرچه پان ترکیستها گذشته این کتاب را به سه- تا پانزده هزار سال پیش می‌رسانند و برآنند که «هومر شاعر بزرگ یونانی که هشتصد سال پیش از میلاد مسیح می‌زیسته، در داستان اودیسه خود از این حماسه قهرمانی الهام گرفته است» (2)، پروفسور فاروق سومر، در کتاب "اوغوزلار" زمان نگارش آنرا سده شانزهم میلادی می‌داند. آمدن واژه‌هایی مانند "دولدوران توپ" (توپ سَرپُر)، "استانبول" (تا پیش از سال 1453 کُنستانتینوپِل خوانده می‌شد)، " آق حصار قلعه سی"، "ایاصوفیه"، "تاراقّا" (ترقّه)، "پول" و مانند آنها نشانگر آن است که این حماسه با همه زیبائیش نه بزبان اوغوزی است (می توان آن را با "دیوان لغات الترک" کاشغری سنجید و دید که زبان ده ده قورقود عثمانی کهن-میانه است)، نه یک شاهنامه است و نه پیوندی با آذربایجان دارد.
.1یک نمونه آن داستان سال جهانی ده ده قورقود است که یونسکو به گفته ایشان در آن سال « زبان ترکی را نیز سومین زبان با قاعده دنیا اعلام کرد که بیست و چهار هزار فعل دارد و همان زمان فارسی را سی و سومین لهجه عربی معرفی نمود» ایشان تا به امروز نیازی به این ندیده است که سرچشمه این "داده‌های یونسکو" را برای خوانندگان بازگو کند. در واپسین نوشتار ایشان نیز می‌خوانیم که « بعضی از جامعه شناسان زبان فارسی را یکی از موانع مدرنیته در ایران می‌دانند».‌ای کاش ایشان شعور خوانندگان خود را سرسوزنی ارج می‌نهاد و دست کم نام "یکی" از این جامعه شناسان را برای ما می‌نوشت.

.2 "ده ده قورقود" چئویرن، تدوین و شرح ائدن عزیز محسنی، پائیز هشتادو یک، انتشارات تابان

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الفرقان آيات: 77 محل نزول: مکه

 
وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا 68 يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا 69 إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا 70 وَمَن تَابَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَإِنَّهُ يَتُوبُ إِلَى اللَّهِ مَتَابًا 71 وَالَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَ الزُّورَ وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا 72 وَالَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا عَلَيْهَا صُمًّا وَعُمْيَانًا 73 وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا 74 أُوْلَئِكَ يُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَيُلَقَّوْنَ فِيهَا تَحِيَّةً وَسَلَامًا 75 خَالِدِينَ فِيهَا حَسُنَتْ مُسْتَقَرًّا وَمُقَامًا 76 قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزَامًا 77

 

ترجمه فارسي مکارم
و كسانى كه معبود ديگرى را با خداوند نمى‏خوانند; و انسانى را كه خداوند خونش را حرام شمرده، جز بحق نمى‏كشند; و زنا نمى‏كنند; و هر كس چنين كند، مجازات سختى خواهد ديد! «68» عذاب او در قيامت مضاعف مى‏گردد، و هميشه با خوارى در آن خواهد ماند! «69» مگر كسانى كه توبه كنند و ايمان آورند و عمل صالح انجام دهند، كه خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدل مى‏كند; و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است! «70» و كسى كه توبه كند و عمل صالح انجام دهد، بسوى خدا بازگشت مى‏كند (و پاداش خود را از او مى‏گيرد) «71» و كسانى كه شهادت به باطل نمى‏دهند (و در مجالس باطل شركت نمى‏كنند); و هنگامى كه با لغو و بيهودگى برخورد كنند، بزرگوارانه از آن مى‏گذرند «72» و كسانى كه هرگاه آيات پروردگارشان به آنان گوشزد شود، كر و كور روى آن نمى افتند «73» و كسانى كه مى‏گويند: «پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مايه روشنى چشم ما قرارده، و ما را براى پرهيزگاران پيشوا گردان!» «74» (آرى،) آنها هستند كه درجات عالى بهشت در برابر شكيباييشان به آنان پاداش داده مى‏شود; و در آن، با تحيت و سلام روبه‏رو مى‏شوند «75» در حالى كه جاودانه در آن خواهند ماند; چه قرارگاه و محل اقامت خوبى! «76» بگو: «پروردگارم براى شما ارجى قائل نيست اگر دعاى شما نباشد; شما (آيات خدا و پيامبران را) تكذيب كرديد، و (اين عمل) دامان شما را خواهد گرفت و از شما جدا نخواهد شد!»خ «77»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

king_of_world_888@yahoo.com

آیا نوسازی پلیس کار قالیباف بود؟

در اردیبهشت سال ۸۵ در سخنرانی معروف ایران ۱۴۱۴ دکتر عباسی در جواب سوالی در خصوص سفرهای استانی دکتر احمدی نژاد مطلبی برای نمونه در مورد نوسازی و استراتژی نیروی انتظامی عنوان کردند که بسیار جالب بود . من هم مثل سلیرین تا قبل از این توضیحات فکر می کردم همه تغییر و تحولاتی که در پلیس و نیروی انتظامی رخ داد کار آقای قالیباف بوده از جمله پلیس ۱۱۰ ٬ پلیس زن و نوسازی های دیگر . اما گویا همه این کارها با طرح و برنامه کس دیگری بوده و آقای قالیباف آنها را به نام خود تمام کرده.

براي دريافت فايل صوتي مربوطه اينجا کليک کنيد (حدود 2 مگابايت)

 

 

samsam_518@yahoo.com

سلام
از اينكه نامه و صحبتهاي ارسالي را بي كم كاست منتشر ميكنيد ممنون هستم
اينبار ميخواستم باز هم از تبيعض بين اقشار مردم صحبت كنم
بله كلمه زيبايي به نام تكريم ارباب رجوع
.........كلمه زيبايي كه مدريان ما هموراه بمنظور فرار از پاسخگويي و صرفاً براي تجمل گرايي از آن استفاده ميكنند آقاي مديرعامل از شما در باره سئوال داشتم
آيا شما كه همانند يك پدر در يك مجموعه ميباشيد بايد بين فرزندان خود و ديگران فرق بگذاريد ؟
آيا يك فرزند از ديدن پدر خود محروم باشد اما ديگران با توجه به عناوين و القابشان به راختي بتوانند شما را ملاقات كنند ؟ ما بايد تاكي بسوزيم و بسازيم . چرا بايد بين كارمند خودتان(هرچند جزء باشد ) و ديگران فرق باشد

 

 

mahsa_eshgh2007@yahoo.com

آسمان هیچ گاه ما را تنها نخواهد گذاشت.
گاهی میان اتوبان زندگی ، با سرعت سرسام آور آدمیان، می توان لحظه ای ایستاد. می توان سر را با زاویه ای بیشتر چرخاند و چشم دوخت به آرامش محض، به آبی آسمان و آنگاه اگر هم سرعتت افزون شود ، تنها چیزی که هرگز از کنارت تکان نمی خورد و رد نمی شود آسمان است. آسمان هیچ گاه ما را تنها نخواهد گذاشت.
مهسا

 

 

hamed.1360@yahoo.com

زندگینامه دل سوختگان

 دانلود :. ديدار با ابرار
زندگينامه بحر العلوم

 

 دانلود :. سياحت شرق

شرح احوالات جناب سيد محمد حسن نجفي قوچاني

 

 دانلود :. نشان از بی نشانها

در شرح احوالات عارف بزرگ آیت الله شیخ حسنعلی اصفهانی ( نخودکی )

 

 دانلود :. برگي از دفتر آفتاب

شرح احوالات عارف بزرگ آية الله العظمي محمد تقي بهجت حفظه الله

 

 دانلود :. سوخته

شرح احوالات جناب عارف بزرگ آيةالله محمد جواد انصاري همداني رحمة الله عليه

 

دانلود :. شيدا

در شرح احوالات جناب عارف بزرگ سيد عبدالكريم كشميري رحمةالله عليه 

 

دانلود :. كرامات مرعشيه

زندگينامه عالم بزرگ شيعه مرحوم آيت الله مرعشي نجفي رحمه الله عليه

 

دانلود :. طبيب دلها

اين كتاب شامل گفته ها و ناگفته ها درباره ميرزا جواد آقا ملكى تبريزى است

 

 

baderhan62@yahoo.com

فرياد ستودنيست . . .

آري اين فرياد كه قرنهاست تنديس عظيم جهل ابوالبشر را به دوش مي كشد ستودنيست !
فرياد مردي دست و پاي بسته بر همنوع آزاد ذهن بسته اش
فرياد كودكي گستاخ بر بلنداي سكوت شب
فرياد اناالحق آزاد مردي در آوار گنگان و كران
فرياد ذهن من فرياد ذهن تو
فرياد قناري محصور در قفس
آري اين فرياد ستودنيست و سكوت غارت گر خاطره هاست
غارتگر خاطره هاي سبز فصل آزادي
غارتگر لبخند از لبان آبادي
غارتگر حياي زن بد كاره
من از اين سكوت دلگيرم و
بندبند وجودم فرياد يست بلند بر قامت اين تنديس پير
آري اين سكوت غارت گر خاطره هاست و
همتي بلند لازم است اين فرياد را !

 

 

babakn_naseri10@yahoo.com

مطلبي تاريخي در مورد ايران

به ملاحظه ی معده های ضعیف و ثقیل و زخمی شده، ناشی از تناول طولانی دروغ، تاکنون معمول و روال من نبوده است که انبوه یافته های هول آور تاریخی و فرهنگی تازه به دست آمده را، یکجا عرضه کنم. چرا که می دانم بسیاری کسان نه فقط تحمل هضم این خوراک فراوان را ندارند، بل چنان که معلوم شده، جلا و درخشندگی ظاهر این حقایق نیز، چشم هایی را خیره، چهره هایی را درهم و خشن و فخلق هایی را چاله میدانی کرده است. به این نشان باید بر این دست صاحب نظران متفرعن و نادان، نور را روزن به روزن بتابانم، داروی تلخ این دانسته ها را قطره قطره به کام شان بچکانم و مائده ی آگاهی را لقمه لقمه به حلق شان بریزم تا بلع آن را از عهده برآیند و امید را به آینده ای ببندم که شکوفه های هوشیاری کنونی بار دهد، مدخل ها و دعوت های سرنوشت ساز مجموعه ی «تاملی در بنیان تاریخ ایران» و تذکرات مندرج در یادداشت های «اسلام و شمشیر» و نیز این سلسله یادداشت های جدید، مردم ممتاز اما در آوار دروغ مانده ی شرق میانه ی جاوید را به خود آورد.
اینک حلقه ی مفقوده ی تاریخ شرق میانه و بل سراسر جهان باستان را یافته ایم: نسل کشی کامل پوریم، که لااقل یهودیان به تایید تورات، تا درجه ای وقوع و اقدام به آن را تایید می کنند و چندی است، پس از قرن ها پنهان کاری، سرانجام خردمندان و مترصدان دریافت حقیقت نیز با خبر شده اند که به سبب ناکامی کامل داریوش در استیلا بر مردم این نخستین مرکز و محور دانایی، یعنی شرق میانه ی نام دار، یهودیان با همکاری بازوی نظامی هخامنشی نام خویش، در توطئه ای به نام پوریم، منطقه ی ما را ویران کرده اند، به آتش خشم و ترس سوزانده و به سکوت و خاموشی فرو برده اند، چندان که حیات و هستی مردم ممتاز این خطه ی خردخیز، با تمام نشانه های رشد پنج هزار ساله ی خود، از مقطع و مرحله ی آن نسل کشی وسیع و عظیم، چنان که منظر عمومی اکتشافات باستانی نشان می دهد، به کومه هایی از خرابه های بی ترمیم و توده هایی از اجساد پراکنده ی نامدفون، مبدل شده است.
برای اثبات قطعی این رویداد و فاجعه بزرگ، در مسیر تمدن آدمی و تعیین محدوده و میزان عوارض ناشی از آن، سلسله مباحثی را می گشایم تا به عیان معلوم شود از پس آن ماجرای پر هراس، نه فقط سرزمین ایران به درازای ۱۲ قرن به کلی از سکنه ی بومی خالی مانده، بل ترمیم و تدارک تجمع و تولید و تمدنی جدید، بر آن ویرانه های خاموش، و باز آفرینی ده ها زیرساخت و ظواهر مادی مورد نیاز اجتماعی، به کوشش مستمر هزار ساله و همه سویه، پس از طلوع اسلام نیاز داشته است تا بار دیگر شاهد تولد هویت تازه ای از ترکیب آدمیان و تدارکات بومی و محلی و منطقه ای، در روزگار صفویان در قرن دهم هجری شویم!
می خواهم در این یادداشت های جدید معلوم کنم که رخ داد پلید پوریم، نه فقط ۵۰۰۰ سال سعی بومیان کهن سرزمین ما را در عبور موفق و مرحله ای به سوی رشد بر باد داد و متوقف کرد، بل وسعت بی نهایت آن قتل عام و ویرانی تا به اندازه ای بود، که تا ۲۰۰۰ سال پس از آن کشتار، هنوز ردی از برقراری معمولی ترین روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در میان اقوام تازه پدیدار و متشکل شده ی ایران نمی یابیم، که بر مبنای یک گفتار مستقل دیگر، خود حاصل مهاجرت گروه های بی شکلی از حاشیه نشینان مجاور ایران بوده اند. این بررسی مشغول به این است تا معلوم کند تمام مبانی زندگی در ایران پس از اسلام، از نقطه ی صفر و بر زمینه ای مطلقا تهی آغاز شده و در برهوتی سراسری، به مدد نعمت و نم اسلام روییده است. در عین حال مورخ مناسب می بیند برای ایجاد ارتباط موضوعی بین مراتبی که در این یادداشت ها عرضه خواهد شد، خلاصه ای از آن بررسی پیشین درباره شکل گیری دوباره ی تجمع کلنی نشین های مهاجر، در حواشی مرزهای چهار سو و محدوده ی مرکز ایران کنونی را، بار دیگر به عنوان بابی برای ورود به پهنه ی این داده های جدید بگشاید.

نوشته ناصر پورپيرار

 

.

alirezamajidi@gmail.com

بالاخره آفساید بود یا نه؟!

Tinypic

اگرچه ایتالیا در بازی دیشب با هلند، ‌آنقدر ضعیف بازی کرد که آفساید محسوب شدن گل اول هم دردی از این تیم دوا نمی‌کرد، اما بر سر آفساید بودن یا نبودن این گل بحث‌های زیادی هم بین داورهای ایرانی، هم بین علاقه‌مندان فوتبال و البته بین وبلاگستانی‌ها، شروع شده است.
دیشب بعد از پایان بازی «مسعود مرادی»، داور بین‌المللی فوتبال که بخت زیادی برای حضور در جام جهانی فوتبال دارد، کار کمک داور بازی را ستود و آفساید اعلام نشدن گل ون نیستلروی را شاهکار داوری دانست، اما «فنایی» اعتقاد داشت گل آفساید بوده است و «هوشنگ نصیرزاده» هم ظاهرا از رأی مسعود مرادی خشمگین شده بود و حتی حاضر به گفتگوی تلفنی نشده بود!
تصور می‌کنم امروز در نشریات ورزشی هم مطالب زیادی در این مورد منتشر شده باشد. اما مروری بر سایت‌های ورزش خارجی نشان می دهد که همگی تصمیم کمک‌داور بازی را صحیح دانسته‌‌اند. آنها به بخش 11.11 توصیه‌های فیفا به داوران و بخش 11.4.1 قوانین مسابقه فوتبال استناد می‌کنند:

11.11 DEFENDER LEGALLY OFF THE FIELD OF PLAY A defender who leaves the field during the course of play and does not immediately return must still be considered in determining where the second to last defender is for the purpose of judging which attackers are in an offside position. Such a defender is considered to be on the touchline or goal line closest to his off-field position. A defender who leaves the field with the referee's permission (and who thus requires the referee's permission to return) is not included in determining offside position.

مطابق این قانون مدافعی که به هر دلیل بدون اجازه داور از زمین مسابقه خارج شده باشد، هنوز یک بازیکن مؤثر محسوب می‌شود.
رئیس کمیته داوران اتریش -گرهارد کاپل- هم این موضوع را تأیید کرده است و تصمیم داور سوئدی بازی -Peter Frojdfeldt- را صد در صد صحیح دانسته است. (+)
در بازی دیشب، متعاقب ارسال یک توپ بلند و بخورد بوفون با پانوچی، پانوچی از زمین بازی خارج شد، اما مطابق قانون فیفا، او هنوز یک مهره مؤثر محسوب می‌شد و بنابراین توپی که به ون نیستلروی رسید، آفساید محسوب نمی‌شد.

مشاهده گل ون نیستلروی به ایتالیا (یوتیوب)
قوانین فیفا (پی دی اف)

با این همه و با وجود تحسین بازی زیبای هلندی‌ها، حمایت خود را از ایتالیا ادامه می‌دهیم!

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

‏گفت وگوی پیر و پیرو

 ‏متن زیر سروده های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است؛ بیت اول سروده‏ی امام (ره) و بیت بعدی سروده‏ی مقام معظم رهبری است که در جواب آن ها آمده، امیدواریم خوشتون بیاد.

*من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم                       

چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم

 تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی                       

 تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی

 

*فارغ از خودشدم و کوس «انا الحق» بزدم                    

همچو منصور خریدار سردار شدم

تو که فارق شده بودی ز همه کان و مکان                   

 دار منصور بریدی همه تن دار شدی


*غم دلدار فکنده است به جانم شرری                        

 که به جان آمدم و شهره بازار شدم
 :عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر                 

 ای که در قول و عمل شهره بازار شد


*درمیخانه گشایید به رویم شب و روز                          

که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم
مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی                     

وه که بر مسجدیان نقطه پرگار شدی


*جامه زهد و ریا کندم و بر تن کردم                             

خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم
خرقه پیر خراباتی ما سیره توست                             

 امت از گفته در بار تو هشیار شدی


*واعظ شهر که از پند خود آزارم داد                              

از دم رند می آلوده مددکار شدم
واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی                             

دم عیسی مسیح از تو پدیدار شدی


*بگذارید که از میکده یادی بکنم                                  

من که با دست بت میکده بیدار شدم

یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم                        

 ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی

 

 

ye_rahgoozar@yahoo.com

دو قرن سکوت
 بخش دوم- فرمانروایان صحرا

استاد عبدالحسین زرین کوب


با سلام یه رهگذر
صحرا نشینان
از اینها گذشته تازیان به عالم معنی هیچ توجهی نداشته اند اداب و رسوم شهری را به هیچ وجه نمیتوانسته اندبپذیرن در غارتها و چپاولها یی که احیانا از شهر های اطراف میکرده ا ند همه جا جز ویرانی و فساد از خود بجا نمی گذاشته اند از وحشی گری و درنده خویی طبیعی انها بسا به قول ابن خلدون سنگی را از بن عمارت بر می کند ه ا ند تا زیر دیگ بگذارند یا انکه تیر سقف را می کشیده اند تا زیرخیمه نصب کنند لهذا دولتهای بزرگ همیشه بخاطر این روحیه انها انها را به خدمت میگرفته اند در تاریخها هست که وقتی کمبوجیه شاه هخامنشی به مصر لشکر برد اعراب بادیه را وا داشت تا برای سپا هیانش اب تهیه کنند و یا در برخی جنگهای ایران با یونانی ها و رومی ها اعراب جز لشکریان ایران بوده اند بدین گونه بود که عرب را در روزگاران قدیم هیچ شان و تمدنی نبوده است و همیشه جیره خوار ملل دیگر بوده اند یا به نوکری یا با غارت و جنگ اوری>
معهذا اگر در کناره های این بیابان فراخ شهری نیز پدید می امد به برکت نزاع و رقابت های ایران و روم بوده است دولتهای حیره و غسان زاییده این رقابت بوده اند غسان را در بادیه شام رومیان علیه ایرانیان و حیره را ایرانیان در کنار بادیه عراق به وجود اوردند که هم در ان حدود از اصطکاک دو دولت جلو گیری کنند هم در جنگ با روم مدد کار ایرانیان باشند گذشته از اینها یمن نیز از روزگاران نوشیروان دست نشانده ایرانیان بوده است
حیره شهری اباد که در پایان روزگار اشکانی بر کرانه رود فرات در نزدیکی کوفه امروزی بنا شد
عرب های این ناحیه بواسطه رود فرات و. نزدیکی به ایران و کشت و زرعی که داشتند اولین شهر متمدن عرب نشین است در زمان خودکه گروهی از انان>ایین ترسایی داشتند و بعضی دیگر مجوس بوده اند در بین انان کسانی بودند که با خط و کتابت اشنایی داشته است و احتمالا خط و کتابت از این ناحیه به جاهای دیگر عربستان رفته باشهتمام امرای حیره برای جلو گیری از به قدرت رسیدن اعراب سر کش توسط ایرانیان منصوب میشده اند

 

 

yazynh@yahoo.com

چند مقاله كوتاه

*اعجاز گِل عزاداران امام حسين عليه السلام (خاطره‌اي از آيت‌الله العظمي صافي)
به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله العظمي صافي -دامت بركاته- و از زبان خود معظم له:
«اين معجزه را چندين بار از زبان حضرت آيت الله العظمي بروجردي شنيده‌ام که تعريف مي‌کردند. هيئتي بود در بروجرد که افراد اين هيئت سر تا پاي خود را گِل‌آلود مي‌کردند و با اين شکل و شمايل به عزاداري در مصيبت حضرت سيد الشهدا عليه السلام مي‌پرداختند. آيت الله العظمي بروجردي در يکي از سال‌ها که اتفاقاً چشمشان اذيت مي‌کرد و در اين مراسم شرکت کرده بودند، در حالي که مراسم به قوت خود برقرار بود، مقداري از گِل خشک شده‌ي عزاداران را به چشم خويش ماليدند. به برکت عزاداري بر امام حسين عليه السلام اين گِل، چشم مبارکشان را شفا داد به طوري که تا آخر عمر کتاب‌هايي نظير جواهر را به راحتي مي‌خواندند.»

*تا سال 2035 اسلام دين اول مومنان انگليسي مي‌شود
اين نوشته‌اي است براي مسلمان‌نماهايي كه به ما مي‌گفتند چرا شيعه شدن يك سني را در بوق و كرنا مي‌كنيد، اما خود مسيحي شدن مسلمان‌ها را در بوق و كرنا مي‌كردند!!
بر اساس يک پژوهش تا کمتر از سي سال ديگر جمعيت مسلمانان فعال انگليس از مسيحيان اين کشور بيشتر خواهد شد.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از برنا، هم اکنون حدود 41 ميليون مسيحي در انگليس زندگي مي‌کنند که تعداد آن‌ها هر روز در حال کاهش است به طوري که انتظار مي‌رود تا سال 2035 ميلادي اين کاهش به بيش از 5/1 ميليون نفر برسد.
نتايج يک پژوهش نشان مي‌دهد تا سه دهه ديگر تعداد مسلمانان از جمعيت مسيحيان فعال انگليس بيشتر خواهد شد. نتايج اين پژوهش که در روزنامه "ديلي تلگراف" چاپ لندن منتشر شد حاکي است در سال 2035 ميزان مسلمانان فعال در اين کشور به حدود دو ميليون نفر مي‌رسد در حالي که شمار مسيحياني كه به کليسا مي‌روند، در اين سال کمي بيش از 5/1 ميليون تن خواهد بود.
در حال حاضر در اين کشور 41 ميليون مسيحي و بيش از 6/1 ميليون مسلمان زندگي مي‌کنند. آمارها نشان مي‌دهد در حالي که اکثر مسلمانان اين کشور در انجام فرايض ديني خود کوشا بوده و در مساجد حضور فعال دارند، تنها 3/6 درصد مسيحيان هر هفته به کليسا مي‌روند.
اين در حالي است که کليساي دولتي انگليس با انتقاد از اين آمار، آن را بي فايده قلمداد کرده و عنوان نموده است چنين پژوهش‌هايي کمکي به پيروان اديان نمي‌کند! به اعتقاد مقامات اين کليسا اديان موجود در اين کشور هيچ رقابتي با يکديگر در اينگونه مسايل ندارند!
با اين همه مقامات کليساي انگليس نيز مانند کليساهاي ساير کشورهاي اروپايي از گسترش تمايل به اسلام در ميان مسيحيان ابراز نگراني کرده و در پي يافتن راه‌هايي براي جذب بيشتر پيروان خود به کليسا هستند.

*ماجراي مبهم توزيع هيجده ميليارد بن كتاب در قم
حجت‌‌الاسلام رسايي، مدير كل سابق ارشاد قم و نماينده برگزيده مردم تهران، با ارسال مطلبي به روزنامه محلي «شاخه سبز» در قم اعلام كرد: در دوره مديريت وي، هيجده ميليارد ريال بن كتاب توزيع شده است.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از تابناک، يكي از بينندگان «تابناك» نيز با اشاره به اين مطلب در پيامي نوشت: اگر اين مبلغ آن گونه كه ادعا شده ميان طلاب حوزه علميه پخش شده باشد، در صورتي كه همه طلبه‌هاي حوزه، اين بن را دريافت كرده باشند، هر طلبه بايد مبلغ ششصد هزار ريال بن كتاب از ارشاد گرفته باشد. در حالي كه در تماس با برخي طلاب آزاد و برخي مدارس حوزه، آنان اظهار كردند كه يك ريال هم بن كتاب دريافت نكرده‌اند!
از سوي ديگر، در ماه‌هاي اخير، برخي ناشران و كتاب‌فروشان از مراجعه برخي افراد براي فروش ميليوني بن كتاب خبر مي‌دهند. يكي از اين ناشران كه نمي‌خواست نامش فاش شود، گفت: در پي مراجعه فردي براي فروش مبلغ چشمگيري بن كتاب، موضوع را به مراكز نظارتي اطلاع دادم.
در پي بالا گرفتن موضوع چگونگي توزيع بن‌هاي كتاب در قم، يك نشريه محلي از تشكيل پرونده‌اي براي بن‌هاي واگذار شده توسط دستگاه‌هاي نظارتي و بازرسي خبر داد.
توزيع مبهم هيجده ميليارد ريال بن كتاب در قم، از موضوعاتي است كه اين روزها به موضوع محافل فرهنگي اين شهر تبديل شده و شايسته است مسوولان نظارتي، با توضيحات روشن و برخورد با متخلفان، مانع به وجود آمدن نگاه‌ ظن‌آفرين به دستگاه‌هاي فرهنگي كشور شوند.
و اما سخن ما: تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل! هنگامي كه حوزه علميه ما كه پاك‌ترين جاي كشور و مورد عنايت آقا امام زمان (عج) در روايات متواتر بوده است، در مديريت خود دچار آفات اقتصادي و رانت و رشوه و پارتي‌بازي باشد، چه انتظاري از دستگاه حكومتي مي‌توان داشت؟!

*پاسخي به شاگرد استاد!!
شخصي با نام اويس كياني مطالبي در مورد يكي از نويسندگان گروه نوشته بود كه بيشتر شبيه كسي بود كه اجير شده است و يا دارد اين نويسنده بينوا را مسخره مي‌كند. نمي‌دانم فحش دادن و توهين كردن به ديگران و متهم كردن ديگران به صفات زشت و انتقادهاي غيرمنطقي با تندترين وجه ممكن چگونه از ايشان يك استاد!! صلح‌طلب!! ساخته است؟! به گمانم اين شخص (اويس كياني) و امثال وي راز بدبختي مملكت ما باشند كه يا پاچه‌خواري نا به جا مي‌كنند و يا منطق ندارند!

* امامزاده
چندي پيش يكي از نويسندگان مطلبي در روزانه نوشته و انتقاد كرده بود از برخي مسايل جاري در يكي از امامزاده‌ها. در اين راستا برآن شديم تا به اين انتقادات پاسخ دهيم.
مطلب اول سر كردن چادر در امامزاده است. ‌ سر كردن چادر در اين مكان مقدس تنها براي رعايت حجاب نيست كه كسي بگويد من با مانتو مي‌روم و حجاب خود را نيز رعايت مي‌كنم. بلكه اين مطلب براي اداي احترام است. در حرم حضرت زينب (س) كه در كشوري متعلق به برادران اهل سنت است، اين مطلب كاملا رعايت مي‌شود و ديده مي‌شود كه زناني با لباس ركابي و ميني ژوپ در خيابان راه مي‌روند، اما به حرم مي‌آيند و چادر پوشيده و حجاب خود را نيز كامل رعايت مي‌كنند و چادر را نيز دور كمر خود نمي‌بندند! اعتراض و انتقادي نيز نمي‌كنند. چرا كه مي‌دانند اين مطلب براي رعايت احترام است.
مطلب دوم وضو گرفتن با آب تانكر است. آب تانكر در امامزاده‌ها وقفي است و كسي كه چيزي را وقف مي‌كند، اين حق را دارد كه تعيين كند، آن چيز در چه راستايي استفاده شود. مثلا اگر كسي پولي را وقف كند و بگويد خرج مسجد شود، كسي نمي‌تواند آن پول را صرف ساختن مدرسه كند. در مورد آب نيز همين طور است. اگر كسي كه آب را وقف امامزاده كرده مشخص كرده باشد كه از اين آب فقط براي آشاميدن بايد استفاده كرد و نه مصرف ديگري مانند وضو گرفتن، با آن نبايد وضو گرفت و اگر كسي چنين كند، با آب غصبي وضو گرفته و وضوي او صحيح نيست و طهارت به دست نياورده است.

 

 

احسان بهرام غفاري

مطالبی که تا انتها خوانده نمی شود !

سال ها پیش وقتی در دوره راهنمایی درس می خواندیم ، همیشه معلمان در سر امتحانات یک نکته را تکرار می کردند . اینکه سوالات را تا انتها بخوانید ، بعد پاسخ بدهید . من و دیگر هم کلاسی ها هم هیچوقت این نکته را رعایت نمی کردیم و آنرا شوخی فرض می کردیم . وقتی برگه امتحانات را بدست معلم می دادیم و پیش خود نمره تقریبی خود را حدس می زدیم ، می گفتیم مثلا هجده می شویم ، اما وقتی کارنامه مان را می دادند ، می دیدیم ده شدیم ! بعد متوجه می شدیم ، در انتهای سوال ، نکته انحرافی بوده و ما که فقط ابتدای سوال را خوانده بودیم ، متوجه قسمت آخر سوال نشده ایم و ... .
حکایت منتقدان من هم همین است . در مورد مطلبی که من با عنوان راهکارهایی برای حذف اسراییل نوشتم ، بند آخر جمله ام این بود که " اینها فقط شوخی است و اصل مطلب من چیز دیگری است " که در آخر همان بند مطلب جدی ام را نوشته بودم . اما گویا برای منتقدان من این رسم شده است که تا مطلبی را با عنوان احسان بهرام غفاری می بینند ، بدون خواندن کامل مطلب ، قلم ها را می تراشند ، شروع به نظریه صادر کردن می نمایند . به هر حال اگر بنده تا امروز پاسخی ندادم ، فقط از این جنبه بود که تب و تاب دوستان منتقد بخوابد که شکر خدا خوابید .
دوستی می گوید تو به شعور ایرانیان توهین می کنی ، اما می خواهم از این دوست بپرسم من به شعور ایرانیان توهین می کنم یا آنان که پیش دست خود صندلی می گذارند و می گویند امام زمان بعد از ظهور قرار است روی این صندلی و کنار ما بنشیند ؟ من به شعور ایرانیان توهین می کنم یا آنان که سی سال تمام ، مردم را احمق و مشتی خر فرض می کنند ولی در هر نوبت انتخاباتی ، مردم را با شعور و همیشه در صحنه می خوانند ؟ من به شعور ایرانیان توهین می کنم یا آنان که در دنیا جار می زنند ، دختری ده ساله با قابلمه در خانه خود سانتریفوژ درست کرده است ؟ من به شعور ایرانیان توهین می کنم یا آنان که می گویند مملکت را امام زمان می چرخاند و هر عاقلی می گوید این چه امام زمانی است که قدرت ارایه یک پودر ماشین لباسشویی را به مردم ندارد و نمی تواند قیمت یک کیلو گوجه را ثابت نگه دارد ؟؟؟ و ...
دوست دیگری می گوید تو مطالعه تاریخی نداری ، اما خودش می نویسد که کوروش سفاک بوده و برادر خودش را بخاطر سلطنت کشته است !!!
دوست دیگری می گوید تو بسیج را نمی شناسی ، ولی پیشنهاد می دهد بروم در گوگل و وصیت نامه شهیدان را بخوانم !
دوست دیگری می گوید اگر امروز فلسطین است فردا نوبت ایران است ، اما نمی دانم چرا درک این مطلب آنقدر برایش سخت است که بفهمد با سیاست غلطی که یک مهندس ترافیک و چهار تا برادر شهید اتخاذ می کنند ، ایران در چشم تمام دنیا شده است محفل تروریستان و عقب افتادگان .
دوست دیگری می گوید که طرفدار صهیونیستی و کمک اسلامی را قبول نداری ، اما نمی بیند که با همان کمک های نقدی می شود کاری کرد که در سیستان و بلوچستان مردم از گرسنگی نمیرند ، مردم کردستان بتوانند تحصیل کنند ، مردم ترکمن مجبور نباشند دخترانشان را بفروشند ، دختران شیرازی مجبور نشوند به امارات بروند ، مردم مازندران و گیلان بتوانند چای و برنج تولید کنند ، مردم خوزستان بتوانند شهرشان را بعد از بیست سال بسازند ، مردم کرمان بتوانند درختانشان را سیراب کنند و بم را بسازند ، مردم بختیاری مدرسه داشته باشند و کلا ایران را آباد کرد .
و باز هم می گویند و می گویند و می گویند اما نمی بینند و نمی خوانند و نمی خواهند بفهمند که حاصل این تفکر همین است که مردم یک کشور قدرت خرید یک بسته نان را ندارند و در بدترین شرایط اقتصادی بسر می برند . آری برادران منتقد ، من تنها ضد ایرانی هستم که دلم برای تاریخم ، برای مردمانم ، برای کشورم ، برای فرهنگم ، برای زنان سرزمینم ، برای پول بیت المال ، برای صلح و دوستی و برای همه چیز ایران می تپد . کاش شما وطن پرستان کمی مانند من بی غیرت بودید و توهین می کردید و یاوه سرا بودید ، ولی دلتان به اندازه منی که بی خاصیتم برای ایران و ارزش های ایرانی تان می تپید . به هر حال شما از اسلام دنبال قرآن راه افتادنش و روضه خواندش را یاد گرفتید و از ایرانی بودن ، خیانت به ملت را برای خوش آمدن مشتی مفت خور و بادنجان دور قاب چینی را . همین .

 

 

capitan_x2@yahoo.com

چگونه و چه زمانی بنزين بزنيم؟

من نمی‌دانم بنزين در مملکت شما ليتری چند است، اما اينجا در سان خوزه کاليفرنيا ما برای هر ليتر يک دلار می‌پردازيم. از آنجائيکه رشتۀ کاری من در زمينه نفت و بنزين است (31 سال)، بنابراين ترفندهايی وجود دارد که بتوانيم از هر ليتر بنزينی که می‌خريم حداکثر استفاده را بکنيم.
سعی کنيد فقط صبح زود که حرارت زمين در پايين‌ترين حد قرار دارد بنزين بزنيد. به خاطر داشته باشيد که در تمام پمپ‌بنزين‌ها مخزن سوخت در زير زمين قرار دارد. هرچه زمين سردتر باشد، بنزين غليظ‌تر و متراکم‌تر است. وقتی هوا گرم می‌شود، بنزين منبسط می‌گردد. بنابراين، خريد بنزين در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزين اثر نگذاشته، سبب می‌شود که يک ليتر شما واقعاً يک ليتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معين و حرارت بنزين، گازوئيل و سوخت هواپيما، اتانول و ساير محصولات نفتی نقشی مهم ايفا می‌کند. هرچقدر که درجه حرارت افزايش يابد منفعت زيادی نصيب اين صنعت می‌کند. امّا جايگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هايشان نيستند.
وقتی مشغول بنزين زدن هستيد، دستگيره را تا آخر فشار ندهيد. اگر نگاه کنيد مي‎بينيد دارای سه درجه است: کُند، متوسط و تند. در حالت کُند ميزان تبخير را که در اثر پمپ شدن بنزين حاصل می‌شود به حداقل می‌رسانيد. همه شيلنگ‌ها دارای محل بازگشت بخار هستند. اگر سريع بنزين بزنيد، مايع ديگری که وارد مخزن بنزين شما شده بخار می‌شود. اين بخار مکيده شده وارد مخزن زيرزمينی می‌شود به طوری که وقتی شما بنزين می‌زنيد، در واقع به آن ميزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزين نزده‌ايد.
يکی از مهم‌ترين نکات برای بنزين زدن اين است که وقتی باک اتومبيل نصفه است بنزين بزنيد. دليل آن اين است که، هرچه بنزين بيشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال مي‎کند. بنزين به مراتب سريع‌تر از آنچه که تصور مي‎کنيد تبخير می‌شود. مخازن ذخيره بنزين دارای سقف داخلی شناور هستند. اين سقف به عنوان نقطه صفر بين بنزين و جوّ عمل می‌کند تا تبخير را به حداقل برساند. برخلاف جايگاه‌های بنزين، اينجا که من کار مي‎کنم، هر تانکری که ما بارگيری مي‎کنيم دارای دستگاه جبران حرارت است تا هر گالن عملاً به ميزان يک گالن باشد.
نکتۀ ديگری که بايد يادآوری کنم اين است که اگر تانکر بنزين در حال تخليه به مخزن بنزين باشد و شما هم در جايگاه سوخت باشيد، در آن موقع بنزين‌ نزنيد. به احتمال زياد بنزينی که تخليه می‌شود سبب می‌گردد که بنزين داخل مخزن بهم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشين می‌شود، بالا بيايد و قسمتی از آن نصيب اتومبيل شما شود.
اميدوارم اين نکات برای حفظ ارزش پول شما مفيد بوده باشد.

 

 

mafhh.m@gmail.com

نامه‏ ای به رییس جمهور

قسمت اول

آقای رییس جمهور!
دکتر احمدی نژادسال‌ها بود که خار در چشم و استخوان در گلو در زیر چکمه‌ی دژخیمان پهلوی روزگار می‌گذراندیم و تمامی ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها را تاب می‌آوردیم؛ تا اینکه مردی از جنس خودمان، اما با قلبی آکنده از عشق الهی و سرشار از عشق به مردم برخاست و ما را از زیر سلطه‌ی جائران داخلی و اربابان بین‌المللی آنها، که تمام توان خود را مصروف چپاول ذخایر بی‌پایان مملکت کرده بودند رهایی بخشید، و آن شد که دیدیم و دیدند. از این‌جا به بعد انقلاب نقطه‌ی عطفی در تاریخ 3000 ساله‌مان شد و رفتارها و گفتارها و پندارهایمان را رنگ و بوی تازه‌ای بخشید. سادگی و یکرنگی، تواضع و اخلاص، فداکاری و ایثار و بی‌توقعی و بردباری منش‌ ما و ادبیات مسئولین‌مان گشت؛ رجایی‌ها و بهشتی‌هایی که شیفتگان خدمت بودند نه تشنگان قدرت. اما یک دهه نگذشت که همه چیز تغییر کرد. مسئولانی که اسلام، انقلاب و عدالت سرمنشا تمامی تصمیم‌گیری‌هایشان بود جای خود را به مدیرانی دادند که توسعه‌طلبی اقتصادی و سیاسی و سرمایه‌داری غربی را ترویج می‌کردند و خدمتگزارانی که به راحتی می‌توانستی در کنار خود لمس‌شان کنی تبدیل به کارگزارانی شدند که حاکمیت دوگانه را در پیش گرفته و خود را تافته‌ای جدا بافته از مردم تصور می‌کردند.
اگر متعرض‌شان می‌شدی که چرا این مقدار از بیت‌المال برای رفاه خود و منافع حزبی‌تان استفاده می‌کنید و این همه تجمل‌گرایی و اسراف برای چیست؟ می‌گفتند «مدیر باید آنقدر در رفاه و خوشی غوطه‌ور باشد تا فکرش به کار بیفتد و بتواند کشور را به خوبی اداره کند»؛ و وقتی اعتراض می‌کردیم که چرا از مدل‌های غربی برای پیشبرد نظام و کشور استفاده می‌کنید، پاسخشان این بود که «می‌خواهیم کشور را بسازیم و آن را مقتدرانه به پیش ببریم». آری، کشور را ساختند اما به چه قیمتی؟ به قیمت آنکه عده‌ای هر روز شکم‌ها و کیسه‌هایشان بزرگ و بزرگ‌تر ‌شد و در مقابل، شکاف طبقاتی و فقر در میان مردم عمیق‌تر؛ آری، کشور را به پیش راندند اما به قیمت آنکه قشر جوان ما در فرنگی‌مآبی و غربزدگی فرو رفت و از مبانی انقلاب دور شد و از اسلام دورتر. این مدیران یقه بسته‌ی آنکارد کرده آنقدر در ترویج مبانی الحادی و منحرف لیبرالیسم در حوزه‌ی اقتصاد و فرهنگ و سیاست کوشیدند که به یکباره احساس کردیم اصلا انقلابی رخ نداده، و همه‌ی این سال‌های پر از شور و احساس که بر ما گذشته بود رویایی بیش نبوده است.

آقای احمدی نژاد!
اما در اوج نا امیدی‌مان بسی امید درخشید و به ناگاه تو آمدی؛ با نشاط و امیدوار؛ متواضع و مخلص؛ صمیمی و مهربان؛ توانا و پیگیر و مردمی و انقلابی؛ و رهبرمان تو را اینگونه توصیف کردند «خوشبختانه امروز رییس جمهور با شیوه و منش مردمی، با ساده زیستی، با دلبستگی کامل به ارزشهای اسلامی، با شجاعت و اعتماد به نفس، در میدان کار و تلاش است؛ ایشان اهل کار، اهل ابتکار، اهل خدمت و اهل عمل است». آری، تو آمدی و قدم‌های خسته‌مان جان گرفت. تو آمدی و دل‌های پردردمان تسکین یافت. تو آمدی و ارزش‌های فراموش شده‌مان احیا گردید. اما حاسدان و کینه‌توزان بی‌کار ننشستند و تو را آماج تهمت‌های خویش قرار دادند. تو را متهم به خشونت کردند. تو را هیتلر و چنگیز نام نهادند. تو را متحجر و عقب‌مانده خواندند. تو را مخالف پیشرفت و توسعه توصیف کردند، و تو را بی‌خبر از سیاست و بدون ‌برنامه معرفی نمودند. باشد، خیالی نیست! اگر پافشاری بر ارزش‌های اصیل انقلاب که همان ارزش‌های انسانی و اسلامی ماست و ایجاد روحیه‌ی بانشاط و پیگیر در نسل جوان، خشونت و تحجر و عقب‌ماندگی است، بگذار اینگونه‌ات بنامند. اگر تلاش برای قطع دست سرمایه‌داران پول‌پرست، مفسدان دنیا زده و رانت‌خواران منفعت‌طلب از دامن بیت‌المال، و برپایی عدالت، مخالفت با توسعه و پیشرفت است، بگذار اینگونه خیال کنند؛ و اگر پرخاشگری علیه کسانی که دنیا را در قبضه‌ی خود گرفته‌اند و همچون اختاپوسی بر گرده‌ی بشریت چمبره زده و خون ملت‌های دنیا را می‌مکند، بی خبری از عالم سیاست، و کشیدن فریاد اعتراض و حق‌خواهی بر سر آنها، بی برنامگی است، بگذار اینطور بیندیشند. آری، اگر در قاموس آن‌ها مهر و عطوفت، روشنفکری و سیاست‌مداری و اهل توسعه و پیشرفت بودن به معنای مماشات با چپاول‌گران داخلی و خارجی و به سینه کوبیدن سنگ غربزدگی است، این القاب ارزانی خودشان. قاموس ما و تو، قرآن است که مومنین را با یکدیگر مهربان و با دشمنان و سوء‌استفاده کنندگان پرخاشگر معرفی می‌کند.

آقای رییس جمهور!
امروز نیز همانند گذشته، بدخواهان تو که در واقع بدخواهان کشور و مردم‌ هستند، با کمال ناجوانمردی و خباثت، تو را آماج دروغ‌ها و نسبت‌های ناروای بی‌شماری قرار می‌دهند. صفا، صمیمیت و بی‌تکلفی تو را در رفتار و گفتار نشانه‌ی بیماری روانی و نداشتن شخصیت سالم می‌دانند. تمجید نمودن از ملت بزرگوار ایران که صاحبان اصلی این کشور و نظام هستند و خود را خادم و نوکر آنان نامیدن، در نظر آنان مجیزگویی و رفتار پوپولیستی است. اگر برایمان از مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف سخن بگویی و توجهات و هدایت‌های غیبی امام معصوم را در مدیریت کشور و اداره‌ی امور جهان متذکر شوی، به سرعت در مقابلت موضع می‌گیرند و به اسم کارشناس مهدویت، تو را دجال، دروغگوی بزرگ و مدعی ارتباط با امام زمان می‌خوانند!! و از تو بعنوان سوءاستفاده کننده از شریعت برای تداوم ریاستت نام می‌برند. هیهات! دجال و دروغگوی بزرگ خودشان هستند که به اسم دفاع از دین و مهدویت، اغراض کثیف سیاسی خود را دنبال می‌کنند، و با استفاده از استدلال‌های بی‌مغز و تهی آدرس‌های اشتباه به مردم نشان می‌دهند. آن‌ها نه انسان کامل را شناخته‌اند، نه قدرت و احاطه‌ی وی را بر تمام هستی درک کرده‌اند و نه از ولایت تکوینی و تشریعی معصومین چیزی می‌دانند.
آن‌ها هرگز نمی‌توانند این گفتار حضرت مهدی علیه‌السلام را فهم کنند، «ما از رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم که اگر جز این بود دشواری‌ها و مصیبت‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان، شما را ریشه‌کن می‌نمودند». می‌دانی جرم تو چیست؟ «گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند.....جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد». آری، اگر تو را در مبارزه با طاغوت‌ها و فرعون‌های زمان و سامری‌های گوساله‌پرست اما مدرن، به موسی کلیم‌الله تشبیه کنیم، ما را به سخره می‌گیرند و ادعا می‌کنند که به تو اعطای نبوت کرده‌ایم! مگر نه این است که همه‌ی انبیاء و اولیاء آمده‌اند تا درس مبارزه با کفر و نفاق را به ما بیاموزند. اما ما را چه باک! این‌ها اعقاب همان‌هایی هستند که همواره مبارزین با طاغوت را در طول تاریخ به سخره گرفته‌اند، منتهی با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جدید و در لباسی نو. بگذار بگویند و بنویسند هر چه دل تنگ و تاریک‌شان می‌خواهد. فردا همگی در پیشگاه الهی حاضر خواهند شد و باید جواب‌گوی تهمت‌ها و نسبت‌های ناروای خویش باشند. خداوند بین ما و آنان حکم خواهد کرد که او بهترین حکم کنندگان است.
بگذار در وبلاگ‌های‌شان انگ بزغاله نامیدن مخالفان را بر تو بنهند. بگذار در سایت‌های‌شان با تیترهای بزرگ بنویسند «احمدی نژاد بیش از پیش تنها مانده و دیگر تمام شده است». آن‌ها چشم‌های‌ خود را بسته‌اند و همچون کبک سر در زمین فرو برده و استقبال‌های بی‌نظیر مردمی را در سفرهای استانی نمی‌بینند، و یا شاید هم نمی‌خواهند که ببینند! بگذار تو و روسای مبارز آمریکای لاتین را پوپولیست و عوام‌گرا بنامند و بی‌کفایتتان لقب نهند؛ این‌ها که دیگر معلوم است سر در آخور چه کسانی دارند و جیره‌خوار چه قدرت‌هایی هستند. آیا ارباب آن‌ها جزو صهیونیسم جهانی کس دیگری می‌تواند باشد؟ این‌ها نه می‌توانند و نه می‌خواهند که محبوبیت تو را در میان ملت بزرگ ایران درک کنند؛ اما بدان که خداوند به حکم «من تواضع لله رفعه‌ الله» (هر کس برای خدا فروتنی کند، خداوند او را بزرگی می‌بخشد) مهر تو را در قلب ملت ایران جای داده است و مردم با هر زبان و لباس و آیینی تو را از عمق جان دوست می‌دارند. نه فقط ملت ایران که بسیاری از ملت‌های آزاده‌ی جهان نیز به تو عشق می‌ورزند. بارها و بارها خوانده‌ایم نظرات مردم ترکیه را در یکی از خبرگزاری‏هایشان، که چطور به وجود رییس‌جمهوری چون تو در ایران، غبطه می‌خورند. بارها خوانده‌ایم نامه‌های ارسالی مردم آمریکا را که بعد از سخنرانی در دانشگاه کلمبیا چطور ابراز احساسات کرده‌ و تو و ملت ایران را بی‌نظیر خوانده‌اند. بارها دیده‌ایم استقبال بی‌نظیر ملت‌های آسیایی و آفریقایی و آمریکای لاتین را از تو، وقتی که به کشورهای‌شان سفر کرده‌ای؛ و بارها شنیده‌ایم که در مصر و بولیوی کاندیدای ریاست‌جمهوری شعار «من احمدی نژاد بولیوی هستم» و «اصلاحات احمدی‌نژادی در مصر» سر داده‌اند. مگر نخوانده‏اند تحلیل‏های روزنامه‌های آمریکایی را که دایما از تاثیر شگرف «سونامی احمدی نژاد» بر ملت‌های جهان یاد می‏کنند؟ مگر نمی‏دانند کارخانه‌های شکلات‌سازی روسیه از عکس تو بر روی محصولات‌شان استفاده می‌کنند تا فروش بهتری داشته باشند؟ آیا این دلیل بر محبوبیت تو در بین ملت‌های جهان نیست؟

ادامه دارد ....

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن، روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، مقاله، گزارش و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •      لازم به ذکر است مطالب نوشته شده در بخش «مطالب ارسالي اعضا» الزاما بيانگر ديدگاهها و نظرات مجله نمي باشد، و اين قسمت (مطالب ارسالي اعضا) صرفا به عنوان تريبوني آزاد، انعکاس دهنده نظرات دوستان مي باشد. 

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان(!) در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم.

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 خرداد / 11 ژوئن / 7 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
22 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه «همدان» پايتخت ايران شد

بوعلي سينا

تاريخنگاران دوران معاصر بر پايه نوشته هاي مورخان عهد باستان و اسناد باقي مانده از آن عهد و محاسبات تقويمي، 12 ژوئن در سال 625 پيش از ميلاد را روزي دانسته اند كه هوخشتره (كياكزار = سياخارس = سياخريس) «همدان» را پايتخت ايران كرد. همدان كه مورخان يوناني آن را «اكباتانا» نوشته اند قبلا در تابستانها محل «همايي» و نشست بزرگان بود و احتمالا نام آن به همين دليل انتخاب شده است. هوخشتره در آن زمان رهبر ايرانيان از طايقه ماد بود كه پارس ها (طبق تلفظ آشوري ها و بنا به تلفظ آنان «پارسوا» ها) نيز از او اطاعت مي كردند. هم او بود كه با پادشاه بابل متحد شد و امپراتوري ستمگر آشور را براي هميشه نابود كرد. در سال 612 پيش از ميلاد، پس از تصرف و ويراني شهر نينوا، و در زمان هوخشتره بود كه نخستين تقسيم سرزمين ها ميان قدرت هاي وقت انجام شد كه اين بدعت باقي مانده است. در آن سال آشور و متصرفات آن ميان ايران، بابل و مصر تقسيم شدند. همدان كه امروز از پايتخت شدنش 26 قرن و اندي مي گذرد در زمان هخامنشيان نيز يكي از دو پايتخت اداري ايران بود (زمستان: شوش و تابستان: همدان). همدان در عين حال صحنه يكي از تاريخسازترين نبردهاي استقلال ايران بود كه آن هم 12 ژوئن روي داد كه شرحش جداگانه در مطلب بعدي (زير) مي آيد. «استر» زن خشاريارشا (شهبانوي وقت) و ابوعلي سينا دانشمند بزرگ ايران در همدان مدفونند.

استر بانوي خشايارشا

 

نبرد نرماشير و فراري شدن محمد خان ياغي

12 ژوئن سال 1805 (دوران پادشاهي فتحعلي شاه) در نبرد نرماشير، نيروهاي دولتي به فرماندهي نوروزخان قاجار بر واحدهاي محمدخان حاكم ياغي بم پيروزشدند و او را به بلوچستان فراري دادند كه از آنجا به منطقه هلمند (افغانستان امروز) رفت و مخفي شد. محمدخان پسر اعظم خان پس از اين كه متوجه سرگرمي ارتش در قفقاز شد كه روسها داشتند وجب به وجب آن را تصرف مي كردند و پيش مي آمدند، با تكيه بر استحكامات ارگ بم دست به تمرد زده، بر دولت ياغي شده و از دادن ماليات خودداري كرده بود. با وجود اين، محمد خان پس از نزديك نيروي اعزامي دولت ترجيح داد كه جنگ در «نرماشير» صورت گيرد و ساختمان ارگ بم براثر شليك توپهاي دولت ويران نشود. در نبرد نرماشير، چون محمدخان فاقد توپخانه موثر بود شكست خورد و با اين كه دولت آماده دادن امان به او بود فرار كرد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

22/03/58

سخنان استاندار خوزستان در ديدار با نمايندگان عشاير عرب منطقه درباره تقسيم عادلانه اراضي ، رفع ستم‌هاي گذشته ، مبارزه با قاچاق اسلحه ، خلع سلاح عمومي و …

برگزاري پنجمين و ششمين جلسه كنفرانس خودمختاري كردستان در سنندج و ادامه مباحث نمايندگان كُردهاي بخش‌هاي مختلف ؛ صدور قطعنامه پاياني 15 ماده‌اي و تأكيد بر رعايت شأن برابر تشيع و تسنن در قانون اساسي ، تأمين خودمختاري خلق‌هاي ايران در چارچوب حكومت اسلامي و …
لغو راهپيمايي اعلام شده حزب جمهوري اسلامي خلق مسلمان ايران به دستور آيت الله شريعتمداري ؛ اطلاعيه حزب : آيت الله شريعتمداري اعلام نمودند به لحاظ احتياط در مسائل مملكتي و مساعد نبودن شرايط فعلي اين تظاهرات برگزار نخواهد شد .

صدور احكام اعضاي ستاد فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اهواز و آبادان ؛ اعلام اسامي و مسئوليت هر يك از اعضا .
برگزاري كنفرانس مطبوعاتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي ارائه توضيح درباره تشكيلات ، اهداف و نقش سياسي ـ نظامي و امنيتي سپاه با شركت حجت الاسلام لاهوتي نماينده امام ، فروتن مسئول روابط عمومي و ابوشريف مسئول عمليات سپاه .

بيانات امام خميني در جمع وزير امور خارجه و سفراي ايران در كشورهاي خارجي : با كمال استقلال عمل كنيد … محكم بايستيد در مقابلشان ، مسائل را بطور جدي و به طور اينكه يك ابرقدرت با يك ابرقدرت دارد صحبت مي‌كند نه يك ضعيف با يك قوي ، … سفارتخانه‌هايتان را رنگ اسلامي بدهيد … اگر شما يك قدم عقب برويد آنها جلوتر مي‌آيند …
ملاقات سفير شوروي با امام خميني در قم و تأكيد امام بر علاقه ايران به داشتن روابط دوستانه با شوروي و لزوم تلاش مسكو در جلوگيري از قاچاق اسلحه به ايران و عدم مداخله در امور افغانستان .

اظهارات فرماندار سردشت درباره حمله هواپيماهاي عراقي به خاك ايران و ميزان تلفات و خسارات وارده و نوع بمب‌هاي به كار گرفته شده .
عذرخواهي رسمي السامرايي سفير عراق در تهران از بمباران چند روز گذشته مناطق مرزي ايران در ملاقات با مهندس بازرگان و دكتر يزدي ؛ تشديد جنگ تبليغاتي روزنامه الثوره ارگان حزب بعث عراق و راديو صوت الجماهير عليه انقلاب و هشدار به رهبران جمهوري اسلامي ايران به پرهيز از بازي با آتش .

بازتاب گسترده خبر دستگيري آيت الله سيد محمد باقر صدر توسط نيروهاي امنيتي عراق در محافل سياسي ـ مذهبي و رسانه‌هاي گروهي ايران ؛ تلگرام آيت الله سيد عبدالله شيرازي از مشهد براي آيت الله خويي در محكوميت دستگيري آيت الله صدر ؛ انتشار اطلاعيه سيد محمد شيرازي در اين باره ؛ اجتماع علما و طلاب خارجي مقيم قم در منزل آيت الله گلپايگاني و سخنراني ايشان ؛ سخنان آيت الله شريعتمداري ؛ تلگرام آيت الله مرعشي به آيت الله خويي ؛ گزارش راديو لندن از تظاهرات شيعيان عراق در اعتراض به اين دستگيري .
وزير خارجه آمريكا ، هيچ نشانه‌اي از اينكه عراق قصد مداخله مستقيم در امور ايران را داشته باشد ، مشاهده نمي‌شود .

تفسير رويتر از ملاقات قريب الوقوع حافظ اسد رئيس جمهوري سوريه و احمد حسن البكر رئيس جمهوري عراق براي مذاكره درباره تصويب فرمول قانون اساسي براي اتحاد دو كشور .
اظهارات سخنگوي كاخ سفيد درباره اختلاف آمريكا و عربستان در مورد مذاكرات صلح خاورميانه ؛ تأكيد وي بر ادامه ساخت پايگاه نظامي در عربستان ؛ گزارش آسوشيتدپرس از متوقف شدن فشار آمريكا بر عربستان براي حمايت از پيمان صلح مصر و اسرائيل .

22/03/66
استقبال ايران از پيشنهاد سران هفت كشور صنعتي براي كوشش شوراي امنيت جهت پايان دادن به جنگ خليج فارس
22/03/67
حمله ايران به يك نفتكش انگليسي در سواحل عربستان همزمان با اجلاي اوپك
عمليات بيت‌المقدس 7
 

 

سـالروز ارتـحـال زن مـجـتـهـده جـهـان اسـلام بـانـو نـصرت امين اصفهانى

بـانـو نـصـرت امـيـن در سال 1265 هجرى شمسى در شهر اصفهان ديـده به جهان گشود از چهار سالگى به مكتب خانه رفت و در 15سـالگـى بـا پـسـر عـمـويـش ازدواج نمود آن چنان در جهت كسب علوم ديـنـى از خـود جـديـت نـشـان داد كـه موافقت و مساعدت همسر خويش رابـراى ادامـه تـحـصـيـل در عـلوم ديـنـى و (فـقـه واصـول ) و زبـان عـربـى بـه دست آورد. در اين زمان او بيست ساله بود.
مهمترين استاد ايشان كه فقه و اصول و حكمت را به وى آموخت ، آيتللّه نـجـف آبـادى بـود. در حـيـن تـحـصـيل حكمت به كشف و شهود نيزنـائل گـرديـد. در ايـن رابـطـه بهترين گواه آثار تفسيرى ايشان كتاب اربعين اربعين ام ها شميه و نيز نفحات الرحمانيه است .
در پى تفسير كتاب اربعين ام ها شميه در سن 40 سالگى از سوى حـضـرت آيـات حـائرى يـزدى ، مـحـمـد كـاظـم يـزدى ، آقـا مـيـرزااصطحباناتى شيرازى درجه اجتهاد گرفت و در آزمون علما و مراجع تـقـليد وقت (آيت الله حاج شيخ عبدالكريم قمى و آيت الله آقا سيدمـحـمد كاظم شيرازى ، كه شامل سؤ الها و پاسخ ‌هاى فراوان بود.كـه كـامـل آن در كـتـاب ((جـامـع الشتات )) آمده است از طرف آن آيات عـظـام ، درجـه اجـتـهاد و قدرت استنباط احكام شرع را دريافت كرد واولين بانوى مجتهده در جهان اسلام گرديد.
ديگر تاءليفات ايشان
1 ـ معاد يا آخرين سير بشر 2 ـ مخزن اللثالى 3 ـ سير و سلوك 4ـ يـك دوره تـفـسـيـر قـرآن ((مـخـزن العرفان )) در 15 جلد 5 ـ روش خوشبختى 6 ـ ترجمه اخلاق ابن مسكويه
سـرانـجـام ايـن بـانـوى مـكـرمـه در سن 97 سالگى در آخر شعبان1403 ه‍ ق مـطـابق با 22 خرداد 1362 جان به جان آفرين تسليم كرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
11 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه ژاندارك فرماندهي فرانسويان را به دست گرفت

12 ژوئن 1429 و در جريان جنگهاي 116 ساله انگلستان و فرانسه (در تاريخ، معروف به جنگهاي صد ساله)، فرانسويان كه ژاندارك جوان را از روز پيش از آن كار فرماندهي آنان برعهده گرفته بود براي نخستين بار بر انگليسي ها پيروزشدند و ويليام لاپل امير سافولك فرمانده نيروي انگليسي را به اسارت گرفتند. قبلا ژاندارك تنها در جريان نبرد، فرانسويان نااميد و فرسوده را تشويق به ادامه محاربه مي كرد كه از11 ژوئن كار فرماندهي را مستقيما به دست گرفته بود. جنگهاي انگلستان و فرانسه كه ازسال 1337 آغاز شده بود تا 1453 ادامه يافت. اينك اين دو كشور در اتحاديه اروپا با هم متحد شده اند!.

 

استقرار نظامي موقت آمريکا در گوانتانامو (کوبا) که بيش از يک قرن ادامه دارد!

روز ورود تفنگداران آمريکايي به گوانتانامو
در ژوئن 1898

12 ژوئن سال 1898 چند واحد از سپاه تفنگداران دريايي آمريكا (نيروي دريابرد) در خليج گوانتانامو در كوبا مستقر شدند كه هنوز در اين منطقه باقي هستند. اين واحدها يازدهم ژوئن 1898 در خليج گوانتانامو پياده شده بودند تا اسپانيايي ها را از كوبا برانند و به وطن خود بازگردند. اسپانيا از 1492 كه كريستف كلمب در سفر دريايي اول خود به قاره آمريكا به كوبا رسيد اين جزيره را از آن خود مي دانست و در طول چهار قرن و اندي مالكيت، مهاجران فراوان به آنجا فرستاده بود كه همچنان به زبان اسپانيايي تكلم مي كنند، فرهنگ اسپانيايي دارند و كاتوليك مذهب اند. با وجود خروج اسپانيا از كوبا، دولت آمريكا پايگاه خود در گوانتانامو را (البته با پرداخت اجاره آن به دولت كوبا) همچنان حفظ كرده و از سال 2002 آن را به بازداشتگاه مظنونين به تروريسم و همكاري با القاعده مبدل ساخته است.
    دهم ژوئن 2006 سه تن از مظنونين (دو تبعه سعودي و يک يماني) با حلق آويز کردن، خودكشي كردند. اين خودكشي ها سبب شده بود است كه رسانه ها در آن سال توجه بيشتري به سالروز تصرف گوانتانامو كنند. در ژوئن 2006 هنوز چهارصد و شصت مظنون در گوانتانامو بازداشت بودند که تنها ده تن از آنان رسما متهم شده بودند. نوشته هاي مطبوعات در ژوئن 2006 نشان مي داد که در سطح جهان، اين نوع بازداشت صداي انتقاد بلند کرده است.

 

درباره جنگ 6 روزه اسرائيل با اعراب

13 ژوئن 1967 پيشنهاد مسكو به شوراي امنيت سازمان ملل كه اسرائيل را مجازات و آن را وادار به تخليه اراضي متصرّفه كند ردّ شد. ارتش اسرائيل پنجم ژوئن 1967 دست به يك حمله غافلگيرانه به پايگاههاي هوايي مصر زده بود كه مقدمه جنگ شش روزه اسرائيل با اعراب بشمار مي آيد. اين جنگ دهم ژوئن عملا پايان يافته بود. در اين جنگ بود كه اسرائيل اورشليم شرقي (بيت المقدس) را تصرف و اردن را از منطقه غرب رود اردن بيرون راند، ارتفاعات جولان، نوار غزه و صحراي سينا را اشغال كرد. جنگ شش روزه با شبيخون 197 هواپيماي اسرائيلي به پايگاههاي هوايي مصر آغاز شده بود. مصر با اين كه 450 هواپيماي نظامي ازجمله 30 بمب افكن متوسط «تي يو ـ 16» داشت، داراي آشيانه فلزي و زير زميني نبود؛ بنابراين بيشتر اين هواپيماهاي در همان نخستين حمله، روي زمين نابود شدند و صد هزار نظامي، 450 تانك و هزار توپ مصري در صحراي سينا پوشش هوايي خود را از دست دادند و شكست خوردند. هواپيماهاي اسرائيلي از طريق مديترانه كه انتظار نمي رفت به پايگاههاي هوايي مصر حمله غافلگيرانه كرده بودند. در پي اين حمله؛ جبهه هاي زميني صحراي سينا، جولان و غرب رود اردن با حملات 264 هزار سرباز اسرائيلي گشوده شد. در حمله به سوريه و اردن نيز، نيروي هوايي اسرائيل نخست پايگاههاي هوايي اين دو كشور را هدف قرارداده بود.
     اين ارقام برآورد جمع تلفات دو طرف در اين جنگ شش روزه را نشان مي دهد:
    ـ تلفات اعراب 21 كشته، 45 هزار مجروح و شش هزار اسير
    ـ تلفات اسرائيل 779 كشته، و دو هزار و 600 مجروح
    ضمنا در اين جنگ 400 هواپيما از اعراب و 19 هواپيما از اسرائيل منهدم شدند.
اين جنگ بر شمار آوارگان فلسطيني افزود. صحراي سينا دو دهه بعد پس از سازش كمپ ديويد، تخليه شد ولي جولان همچنان در اشغال نظامي اسرائيل باقي مانده است.
منابع اسرائيلي در ژوئن سال 2006 به مناسبت 40 ساله شدن جنگ شش روزه گفته بودند كه اگر شبيخون هوايي پنجم ژوئن 1967 صورت نگرفته بود بقاي اسرائيل تا به امروز دشوار بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 12 ژوئن

  • 1580:   يك حكمران اسپانيايي آمريكاي جنوبي شهر بوئنوس آيرس (پايتخت آرژانتين) را بناد نهاد.

  • 1665:   انگليسي ها در جريان جنگهاي خود با هلند بر سر مستعمرات، 12 ژوئن «نيوآمستردام» را در آمريکاي شمالي با اعزام چند كشتي جنگي و تفنگدار از دست هلندي هاي مهاجر خارج ساخته و آن را به «نيويورک» تغيير نام دادند که اين نام بر اين شهر همچنان باقي مانده است.

  • 1886:   يک گردباد شديد در ايالت ويسکانسين آمريکا 119 تن را کشت و 146 نفر را زخمي ساخت.

  • 1898:   در جريان جنگ آمريكا با اسپانيا، «اميليو آلينالدو» ميهندوست فيليپيني استقلال اين سرزمين را كه قرنها مستعمره اسپانيا بود و نام پادشاه اسپانيا بر آن گذاشته شده است اعلام داشت. پس از شكست اسپانيا در جنگ با آمريكا، فيليپين طبق قرارداد پاريس تا سال 1946 توسط آمريكا اداره مي شد، ولي فيليپيني ها روز 12 ژوئن را كه اميليو اعلام داشت، سالگشت استقلال خود مي دانند و مراسم برگزار مي كنند.

  • 1964:   يک دادگاه رژيم سفيد پوستان جمهوري آفريقاي جنوبي نلسون ماندلا را به حبس ابد محکوم کرد.

  • 1972:   سائول ديويد الينسکيSaul D. Alinsky نويسنده راديکال در 63 سالگي درگذشت.

  • 1990:   12 ژوئن روز ملي روسيه فدراتيو اعلام شد.

  • 1991:   يلتسين رئيس جمهور روسيه شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت آيت الله زنجاني از فضلاي برجسته اسلام

    7 جمادي الثاني 1360 - آيت الله زنجاني از فضلاي برجسته اسلام در51 سالگي درگذشت. او پس ازفراگيري دروس ابتدايي به آموختن علوم ادبي و مقدمات فقه اسلامي پرداخت. آيت الله زنجاني دراواخرسال1330قمري به نجف اشرف رفت و پس ازاخذ درجه اجتهاد اجازه روايت گرفت. وي درمسافرتهاي خود به مكه، فلسطين، سوريه و مصرمورد تجليل و احترام دانشمندان و استادان قرارگرفت. ازميان آثارآيت الله زنجاني، «زندگاني حضرت محمد(ص)، عظمت حسين بن علي(ع) و تاريخُ القرآن» را مي توان نام برد.

     

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

    آب و هوا

    تهران

    24
    36

    اهواز

    28
    44

    تبريز

    16
    29

    شيراز

    19
    37

    مشهد

    19
    33

    بندرعباس

    27
    37

    کرمان

    22
    38

    اصفهان

    18
    37

    يزد

    28
    41

    کرمانشاه

    17
    34

    اراک

    18
    33

    رشت

    20
    23

    دبی

    29
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1455 تومان
    931 تومان
    1820 تومان
    872 تومان
    251 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    105000 تومان
    54500 تومان
    210000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح: ۰۲:۵۹:۴۹
    طلوع خورشید: ۰۴:۴۷:۵۴
    اذان ظهر: ۱۲:۰۳:۵۶
    غروب خورشید: ۱۹:۲۰:۰۷
    اذان مغرب: ۱۹:۴۰:۰۴

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Garden Design
    ماه فوريه

    ماهنامه
    Garden Design

    تاریخ انتشار: فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 16 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    دوربین فیلم برداری ضد آب برای رکوردگیری تا عمق 30 متری 

    فصل تابستان در راه است و گرما هم به زودی به سراغتان میآید و مجبورتان میکند تا تنی به آب بزنید و کمی شنا کنید. در حوض کوچک منزل, استخر,دریاچه , دریا و یا شاید هم اقیانوس! اما پیشنهاد میکنم که از همین حالا به فکر تجهیزات شنای خود باشید و یک عدد دوربین فیلم برداری  RC-12  را به وسایل خود اضافه کنید. این دوربین که در ابعاد یک مکعب مستطیل کوچک و سبک است دارای لنز 2.7 مگا پیکسلی , با ظرفیات زمانی 45 دقیقه فیلم برداری تا ارتفاع 30 متر زیر آب را دارد. ویژگی منحصر به فرد این دوربین , ضد آب بودن آن است و میتوانید به زودی با قیمت 269$ سراغش از مغازه های ژاپن بگیرید. این محصول در ردیف اقلام امنیتی-جاسیوسی قرار گرفته . اما خالی از لطف نیست اگر بتوانید صحنه شیرجه زدن خود را در یک دریاچه زیبا رکورد بگیرید. منبع

    ساعتی که زمان را در یک جمله انگلیسی نشان میدهد

    یک مبتکر خلاق سنگاپوری موفق به طراحی نوعی ساعت شد که می تواند زمان را به زبان انگلیسی در قالب یک جمله بندی نگارش شده نمایش دهد.  هسته اصلی این ساعت جالب از یک میکرو پروسسور تشکیل شده است که برنامه زمان بر روی آن لود شده است. زمان مد نظر که مانند دیگر ساعت ها مجموعه ای از ارقام است به کمک مبدلی دیگر رمز گشایی شده و با کمک حروف الفبای انگلیسی به یک کلمه انگلیسی تبدیل می شود. در پایان اطلاعات آماده شده بر روی یک برد ماترسی که به کمک LED ها طراحی شده همانند آنچه که در تصویر مشاهده میکنید در معرض دید قرار میگیرد. ایده بسیار جالبیست. اما حالا چرا این جمله بلند باید خوانده شود؟ شاید در حین اینکه مشغول خواندن جمله هستیم ناگهان زمان عوض شود!
    منبع

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    انديشه بودا

    نويسنده: علیرضا شجاعی

    آيين بودا دين و فلسفه ای است كه سيدارْته گوتمه آن را حوالى قرن پنجم ق‏م در شمال شرقی هند بنياد نهاد. این آیین در ابتدا شرق آسیا را در برگرفت و کشورهایی چون هند، سریلانکا، چین، کره، ژاپن، تبت و مغولستان را تحت تاثر خود قرار داد.
    در عصر حاضر همزمان با گسترش معنویت گرایی در جهان غرب این آیین هم اکنون در دنیای غرب طرفداران زیادی یافته است به طوری که جنبش های نوپدید دینی زیادی که متاثر از آیین بودایی هستند با به عرصه وجود گذاشته اند.
    نوشتار حاضر(1) سعی دارد چگونگی شکل گیری آیین بودا در هند و گسترش آن در آسیای شرقی و امروزه در جوامع غربی را مرود بررسی قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● پيام بودا

    ● سَنگه، جامعه و دولت

    ● تحول تاريخى

    ● تحولات در هند

    ● سرى‏لانكا و آسياى جنوب شرق

    ● آسياى ميانه و چين

    ● كره و ژاپن

    ● حكومت تبّت، مغولستان و هيماليا

    ● آيين بودا در غرب

    ● آيين بودا در جهان معاصر

    ● چالش‏ها و فرصت‏ها


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    فرشته نگهبان

    مرد داشت در خیابان حرکت می کرد که ناگهان صدایی از پشت گفت:

    - اگر یک قدم دیگه جلو بری کشته می شی.

    مرد ایستاد و در همان لجظه اجری از بالا افتاد جلوی پاش.مرد نفس راحتی کشید و با تعجب دوروبرشو نگاه کرد اما کسی رو ندید.بهر حال نجات پیدا کرده بود. به راهش ادامه داد.به محض اینکه می خواست از خیابان رد بشه باز همان صدا گفت:

    - ایست!

    مرد ایستاد و در همان لحظه ماشینی با سرعت عجیبی از جلویش رد شد.بازم نجات پیدا کرد.مرد پرسید تو کی هستی و صدا جواب داد م فرشته نگهبان ت هستم. مرد فکری کرد و گفت:

    -پس اون موقعی که من داشتم ازدواج می کردم تو کدوم گوری بودی؟
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    دلايل ریزش مو در زنان

    اجازه دهید قبل از بیان دلایل این حقیقت را روشن کنیم که تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می کنید بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده اند . کم شدن مو در زنان به دلایل متفاوتی اتفاق می افتد ولی بحث جدی در این رابطه -حداقل در مورد زنان - صورت نگرفته است در بسیاری از موارد دلایل ریزش مو قابل تشخیص و درمان است .
    بنابر این اجازه دهید ابتدا بعضی از فاکتورهای رایج که باعث ریزش مو می شود را بیان کنیم.

    1- کمبود آهن : فقر آهن -در صورت داشتن یا نداشتن آنمی- می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا از در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

    2- اختلالات غده تیروئید: در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

    3- کاهش مقدار استروژن: خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه می کنند . زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد. سایر تغییرات هورمونی- برای مثال تغییر میزان استفاده از داروهای ضد حاملگی - نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

    4- تغییرات هورمونی بعد از حاملگی : مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از 6 ماه نیز ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است. در حقیقت چیزی که به نظر ریزش موی شدید می آید در واقع تنظیم چرخه رشد طبیعی مو است 0( نسبت به زمان حاملگی که در اثر میزان زیاد هورمون ریزش مو از حد نورمال کمتر می شود)

    telogen efflovium-5-(تلوژن افلووین): این یک اصطلاح برای بیان ریزش مو به صورت موقت و ناگهانی است که در اثر استرس یا جراحی اتفاق می افتد و به طور عمومی تا دو ماه بعد از بیماری ادامه دارد (این اصطلاح همچنین برای بیان ریزش ناگهانی مو که در نتیجه یکی از علت های ذکر شده اتفاق می افتد مانند تغییرات هورمونی بعد از زایمان نیز صدق می کند.)

    6- داروها: خیلی از داروها منجر به ریزش مو می شود . بنابر این اگر این مسئله برای شما نگران کننده است بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف داروهای جایگزین مشورت کنید.

    7 - مقدر زیاد ویتامین آ یا سلنیوم: در موارد نادر ممکن است از این مکمل استفاده شود زیرا در بسیاری موارد مصرف مولتی ویتامین نیاز را مرتفع می کند.

    مطالعات متعدد اخیر که در مورد علت ریزش مو در مردان صورت گرفته نشان می دهد که مصرف دخانیات نیز باعث افزایش ریزش مو می شود اما مشخص نیست که در زنان نیز چنین تاثیری داشته باشد . اما به طور کلی مصرف سیگار بنابه دلایل بسیار مضر است . بنابراین فرق نمی کند که آیا ریزش مو نیز در بین این دلایل باشد یا نه.
    اما بهترین کار برای کسی که ریزش مو را تجربه کرده این است که دلیل اصلی را شناسایی و درمان کند. و بهترین نقطه برای تشخیص انجام تست خون است تا ازاین طریق میزان آهن، هورمون های تیروئید و وضعیت استروژن خون مشخص شود.
    اگر پزشک علت قابل درمان برای ریزش مو تشخیص نداد ممکن است ریزش مو نتیجه فاکتورهای ژنتیکی باشد که غیر قابل اجتناب است اما با این حال داروهایی و جود دار که رشد دوباره مو را تحریک می کند.

    • روگان(نام تجاری برای داروی ماینوکسیدل): این دارو به صورت موضعی مصرف می شود یعنی به صورت مستقیم روی پوست سر مالیده می شود و با اتساع رگ های خونی پوست سر ، خون رسانی به پوست سر راافزایش می دهد . در نتیجه فولیکول ها ی مو مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کند و در فولیکول های مو شروع به بزرگتر شدن می کند و بعد از مدتی موها پر پشت تر می شود. البته قابل ذکر است که زنان حامله و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

    • پروپسیا(نام تجاری برای داروی فناستراید): این دارو به صورت قرص به فروش می رسد و مانع تبدیل تستسترون به دهیدروتستسترون یا DHT می شود (دهیدروتستسترون هورمونی است که به تدریج باعث کم شدن فولیکول های مو و درنتیجه کم شدن چرخه رشد مو می شود) البته این دارو برای درمان ریزش مو در مردان تجویز می شود اما ممکن است مانع ریزش مو در زنان نیز شود. البته همان طور که درمورد داروی اول بیان شد زنان حامله یا زنانی که قصد حامله شدن دارند نباید از این دارو استفاده کنند. مطالعات در مورد خاصیت مصرف این دارو در زنان به نتایج ضد و نقیصی رسید ه لذا مصرف این دارو درمورد تمام زنان کارساز نیست.

    البته در مورد دو داروی ذکر شده لازم است به این نکته اشاره شود که مادامی که این دارو مصرف می شود ریزش مو قابل درمان و کنترل است ولی اگر درمان کنار گذاشته شود وضعیت به حالت قبل برمیگردد.

    مترجم:فاطمه زرمهر
     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    فتوای مراجع عظام تقلید در مورد قمه زدن در زمانهای گذشته وحاضر چیست؟


     

    سوال:

    1. چرا قمه زدن؟ آیا قمه زدن همان حجامت کردن است؟
    2. لطمه زدن به بدن؛ مثل قمه زدن، شکستن سر و زخمی کردن صورت و... در مراسمات عزاداری مورد تایید علمای معظم می باشد (حتی علمای قدیم مثل آیات عظام حائری و اراکی و ابوالحسن اصفهانی و شیخ انصاری و ...) آیا این قضیه مربوط به مقتضیات زمان قبل نیست؟ لطفا نظر تمام علما را بیان کنید.
    3. در روزگار امروز دشمنان اسلام برای ضرر رساندن به اسلام از این موضوع برای تبلیغ غلط استفاده نمی کنند؟
    4. آیا درست است که آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی (ره) در زمانی واجب کردند که همه قمه بزنند؟

     

    پاسخ:

    عزاداری حضرت سیدالشهداء امام حسین (ع) همواره مورد تأکید ائمۀ معصومین (ع) و اولیای دین بوده است. این مراسم در طول تاریخ پس از شهادت مظلومانه آن حضرت جریان داشته و باعث زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و آشنایی مردم با اسلام و قرآن بوده است. امام خمینی (ره) می فرماید: الان هزار و چهار صد سال است که با این منبرها، با این روضه ها و با این مصیبت ها و با این سینه زنی ها ما را حفظ کرده اند.[1]
    آنچه مورد تأئید و سفارش اکید اولیای دین بوده، اصل برگزاری این مراسم، مجالس و عزاداری ها است، حتی خود ائمه (ع) در راه اقامۀ عزای امام حسین (ع) می کوشیدند.[2] اما در بارۀ شکل و شیوۀ بر گزاری آن در راویات ما شکل خاصی سفارش نشده است، بلکه همۀ روش ها تا زمانی که با دستورات نورانی شرع انور اسلام مخالف نباشد و موجب ضرر و زیان غیر قابل جبران به عزاداران نشود و همچنین موجب وهن اسلام و مذهب تشیع نشود، مورد تأیید اسلام و ائمۀ طاهرین (ع) بوده است. امام جعفر صادق (ع) وقتی از ابو هارون خواست تا برای آن حضرت در عزای امام حسین (ع) مرثیه خوانی کند، به او فرمودند: همان طوری که برای خودتان در کنار قبر امام حسین (ع) مرثیه خوانی می کنید این جا عزاداری کن و مرثیه بخوان.[3] در زمان های بعد دسته جات عزاداری به راه افتاد و شیوه های عزاداری تا حدی متحول شد.
    شیوه های عزاداری امام حسین (ع) با توجه به آداب و رسوم هر قوم و ملت در سرزمین های مختلف و در زمان های مختلف متفاوت است و از نظر شرعی استنادی به آیات و روایات ندارد، بلکه یک امر عرفی بوده و صرفاً از روی علاقۀ شیعیان به سید الشهدا (ع) مطابق عرف هر ملت انجام می گیرد.
    یکی از این شیوه ها که در بعضی از شهرستان ها و کشورها؛ مانند عراق و پاکستان و هندوستان توسط برخی از عزاداران انجام می دهند، قمه زنی است. ( گفته می شود پیام و معنای این شیوه عزاداری، اظهار آمادگی برای جانبازی و سر باختن در راه امام حسین (ع) و دین است).
    مسئلۀ جواز یا عدم جواز قمه زنی از دیر باز مورد اختلاف علما و مراجع تقلید بوده است و همواره عده ای از فقها حکم به جواز آن داده و گروهی دیگر آن را جایز ندانسته اند.
    برای اولین بار حکم این مسئله از مرحوم آیت ا..العظمی نائینی سؤال شد و فتوای ایشان محور فتوای دیگر مراجع معاصر و بعد از ایشان شد.
    ایشان بعد از ذکر این نکته که هیچ آیه و روایتی در تأیید یا رد قمه زنی نداریم به شرط این که ترس از ضرر در کار نباشد، به جواز آن فتوا داده اند. بعد از ایشان ده ها تن از مراجع تقلید بدون دادن فتوای جدیدی نظر ایشان را قبول کرده اند. در مقابل این گروه - از آن جایی که قمه زدن و خون از سر جاری کردن در دید برخی از غیر مسلمانان تأثیر سوء داشت و موجب بدبینی و تبلیغات سوء بر علیه تشیع می شد -، برخی از علما از جمله آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی (ره) به حرمت آن فتوا دادند.[4]
    البته فقهایی هم که در گذشته قائل به جواز بوده اند در صورت داشتن ضرر بدنی آن را جایز نمی دانستند.
    اما امروزه این شیوه عزاداری جدا از این که نصی دربارۀ شعائر بودن آن وجود ندارد و حتی نمی توان حکم به استحباب آن داد[5] موجب سوء استفاده های تبلیغاتی دشمنان اسلام نیز شده است. به طوری که با پوشش خبری گسترده ای این مراسم را پخش کرده و نتایج اسف باری می گیرند که موجب وهن اسلام و مذهب در نگاه بینندگان می شود.
    به همین جهت حضرت امام خمینی (ع) در پاسخ به استفتایی که در این زمینه می گوید: در وضع موجود قمه نزنند..".[6]
    همچنین با توجه به همین تبلیغات منحرف کننده غرب از این مراسم است که مراجع معظم تقلید حضرات آیات عظام خامنه ای، فاضل، مکارم ، نوری همدانی (حفظهم الله) و تبریزی (ره) در استفتائاتی که از آنان شده است، انجام این مراسم را در زمان حاضر، جایز ندانسته اند.[7]
    البته بعض از مراجع معظم تقلید امروزه نیز حکم به جواز آن داده اند و این به خاطر آن است که چنین اعمال و شیوه هایی را موجب وهن و بد نام شدن مذهب نمی دانند.
    در آخر باید متذکر شد که حجامت یک مستحب شرعی و دارای آداب و شرایط خاص خود است[8]، اگر هم واقعاً ثابت شود از نظر پزشکی قمه زدن خاصیت حجامت سر را دارد، نمی توان قائل به جواز قمه زدن شد؛ چرا که وهن مذهب و سوء استفاده دشمنان با این توجیه از بین نمی رود.

    --------------------------------------
    [1] محدثی، جواد، فرهنگ عاشورا، ، ص 339.
    [2] مقتل امام حسین (ع)، مقرم، ص 367 ؛ پرسشها و پاسخ ها، ج 13 ، ص 169 -170.
    [3] فرهنگ عاشورا، ص341
    [4] فرهنگ عاشورا، ص 215.
    [5] فضل الله، سید محمد حسین، نگاهی اسلامی به عاشورا، ص 44.
    [6] فرهنگ عاشورا، ص 387.
    [7] مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع، ج چهارم، ص201و202؛ توضيح المسائل (المحشى للإمام الخميني)، ج‏2، ص1026 ؛ استفتاء از مقام معظم رهبری، س 1460: آيا قمه زدن بطور مخفى حلال است يا اين كه فتواى شريف حضرت عالى عموميت دارد؟
    ج: قمه زنى علاوه بر اين كه از نظر عرفى از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمى‏شود و سابقه‏اى در عصر ائمه «عليهم السلام» و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأييدى هم به شكل خاص يا عام از معصوم «عليه السلام» در مورد آن نرسيده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى‏شود بنا بر اين در هيچ حالتى جايز نيست. پرسشها و پاسخها، شماره 13، ص 330؛ فرهنگ عاشورا، ص 198؛ موسوعة العتبات المقدسه، ج 8، ص 378.نظر امام راجع به قمه زني و شبيه خواني و روضه خواني و عزاداري چيست؟ ج: در وضع موجود قمه نزنند و شبيه خواني اگر مشتمل بر محرمات و موجب وهن مذهب نباشد مانع ندارد اگر چه روضه خواني بهتر است و عزاداري براي سيد مظلومان از افضل قربات است.
    [8] قمی، شیخ عباس، سفینه البحار، ج 1، ماده حجم.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    بستني


    غذائى كه در تابستان مطبوع است
    ولى بايد بدانيد چه وقت و چقدر بخوريد...

    در اولين نظر وقتى كلمه بستنى را مى شنويم فكر مى كنيم بستنى يكى از محصولات تمدن جديد است و حال آنكه تاريخ بستنى خيلى قديمى است .
    اسكندر كبير در قرن چهارم ميلادى نوعى دسر مى خورد كه به نام ((ماسدوان ))معروف است . در آن زمان ، ميوه هاى مختلف را مخلوط مى كردند و با عسل شيرين مى كردند و در كوزه هاى گلى مى ريختند و كوزه ها را در برف مى گذاشتند تا يخ كند.
    نرون امپراتور جبار روم ، بر طبق روايات يكى از تاريخ نويسان هم عصرش ، وقتى مهمان داشت صف بردگان مثل زنجير دست به دست مى دادند و از لاى برفهاى كوه ((آپنن )) بستنى ميوه و عسل را كه به سبك بستنى اسكندر درست مى كردند، به سر ميز غذاى مهمانان مى آوردند...
    كشورهاى عربى در قديم شربت خنكى داشتند كه به وسيله يخ و نمك آن را خنك مى كردند و ماركوپولو سياح معروف وقتى از سفر دور و دراز خود برگشت نسخه هاى شربتهايى را كه در كشورهاى عربى درست مى كردند، به اروپا آورد و كلمه ((سوربت )) از كلمه شربت عربى در زبان اروپايى وارد شد و تا امروز هم مصطلح است و به نوعى بستنى كه از آب ميوه ها تهيه مى شود اطاق مى گردد.
    شربتهايى كه به اين ترتيب در آن زمان تهيه مى شد در ((ونيز)) و در ايتاليا رواج كامل يافت و ((كاترين دومديسى )) كسى بود كه هنگام عروسى خود با هانرى دوم - در سال 1533 - آن را به فرانسه آورد و در آنجا هم رواج داد.
    هانرى سوم و بعد از او لويى چهاردهم از سلاطين فرانسه بودند كه به بستنى علاقه زيادى داشتند و بر اثر اين علاقه بستنيهاى متنوعى از شير و تخم مرغ تهيه مى كردند.
    آمريكا اولين كشورى بود كه بستنى را تجارتى كرد و كارخانه هاى جديدى براى ساختن بستنى به وجود آمدند كه اين محصول را به سبكى خاص ‍ مى ساختند و به همه نقاط دور دست حمل و نقل مى كردند. صنايع جديد بستنى سازى از امريكا به كشورهاى ديگر وارد شد. اكنون در فرانسه در حدود پنجاه كارخانه صنعتى بستنى سازى و بيش از نه هزار كارگاه بستنى سازى دستى وجود دارد كه جمعا هر سال بيش از صد ميليون ليتر بستنى مى سازند.
    كشورهايى كه بر طبق آمار بستنى زياد مصرف مى كنند، اول آمريكا است كه حداقل مصرف سرانه آن نه ليتر در سال و بعد ايتالياست كه مصرف سرانه هشت ليتر نيم و بعد روسيه شوروى است كه هر نفر روسى در سال حداقل هفت ليتر بستنى مصرف مى كند. صنايع جديد بستنى سازى و نگهدارى آن در يخچال ، مصرف انواع بستنى را در كشورهاى مختلف جهان افزايش داده است .
    در ايران هم از وقتى به وسيله كارخانه هاى جديد تهيه مى شود و در يخچالهاى جديد آن را نگهدارى مى كنند، مصرف آن در سراسر كشور افزايش يافته است .


    ارزش غذايى بستنى
    ارزش غذايى بستنى بستگى به مواد اوليه آن دارد كه بستنى را با آن مى سازند.
    بستنى آب ميوه ها مثل خود ميوه ها از نظر غذايى ضيعف ولى از نظر املاح معدنى و ويتامين غنى است و نبايد آب ميوه را قبل از غذا خورد بلكه بايد آن را در پايان غذا به عنوان دسر مصرف كرد.
    بستنى ميوه و آب ميوه ها بر خلاف بستنى شير و تخم مرغ و خامه يا مواد تركيبى ديگر خيلى زود هضم مى شود. بستنى شير و تخم مرغ و خامه كه شيرين تهيه مى شود غذايى كامل است كه وقتى بعد از شام يا ناهار به عنوان دسر خورده شود چون خودش غذاى كاملى است ، دير هضم مى شود و اغلب اشتها را به غذاى بعدى از بين مى برد.
    حساب شده است كه يك ليتر بستنى شير و تخم مرغ بيش از هزار و صد كالرى داد.
    بنابراين كسانى كه بستنى كامل مى خورند بايد آن را در حكم غذا تلقى كنند و چيز ديگرى نخورند تا هضم آن آسان گردد و از مصرف آن بدن استفاده كند.


    مصرف بستنى براى چه اشخاصى مجاز است:
    كسانى كه از سلامت كامل برخوردارند، بهتر است در فاصله دو غذاى اصلى به عنوان عصرانه صرف كنند.
    وقتى كسى دچار خونريزى معدى مى شود (چون سرما از خونريزى جلوگيرى مى كند) به او بستنى مى خورانند.
    كسانى كه لوزتين خود را عمل كرده اند به عنوان غذا تا چند روز به آنها بستنى مى دهند.
    خانمهايى كه حامله هستند و دوران ويار را مى گذرانند اغلب دچار حالت تهوع و دل به هم خوردگى مى شوند كه نمى توانند غذا بخورند، اين خانمها گاهى در مقابل بستنى و نوشابه هاى سرد تحمل نشان مى دهند و از مصرف آن دچار دل به هم خوردگى نمى شوند، در چنين مواردى بستى و نوشابه هاى سرد و خنك تجويز مى شود.


    چه اشخاصى نبايد بستنى بخورند؟
    كسانى كه مرض قند دارند زيرا بستنى شيرين و مقدار قند آن زياد است .
    كسانى كه چاق هستند بستنى شير و تخم مرغ و خامه آنها را چاق تر مى كند ولى مى توانند بستنى ميوه و آب ميوه را بخورند.
    كسانى كه از كبد ناراحت هستند، نبايد بستنى بخورند، زيرا شير و تخم مرغ و خامه وقتى بسته شود كبد اين اشخاص را ناراحت مى كند و تحمل هضم آن را ندارند.
    كسانى كه داراى معده و روده هاى عليل هستند نبايد بستنى بخورند زيرا غذاهاى سرد در دستگاه هاضمه دير هضم مى شود و علاوه بر آن ترمزى است بر ترشح غده هاى معدى كه ترشحات معده را متوقف مى كند.
    كسانى كه هضمى كند دارند بايد بستنى را از صورت غذاى خود حذف كنند و هيچوقت آن را به عنوان دسر غذا مصرف نكنند.


    چطور بايد بستنى را صرف كرد:
    بستنى را بايد به آهستگى و به مقدار كم خورد، كسانى كه يك دفعه يك تكه بزرگ بستنى ار در دهان مى گذارند عكس العملى در دهان خود احساس ‍ مى كنند كه ناراحت كننده است زيرا برودت بستنى وقتى به دندان رسيد دندان آنها درد مى گيرد و در دهان خود احساس ناراحتى مى كنند و چون آن را مى بلعند وقتى به مخاط معده رسيد از ترشح عصير معدى جلوگيرى مى كند و عواقب وخيمى از نظر دستگاه هاضمه ايجاد مى كند.
    پس بايد بستنى را به مقدار كم و آهسته آهسته خورد و به بچه ها توصيه كرد كه آهسته آهسته آن را بخورند و اگر در جايى بستنى جلو آنها مى گذاريد، يك قاشق كوچك هم به آنها بدهيد كه يواش يواش و كم كم بخورند.
    وقتى چاى و قهوه گرمى را خورده ايد پشت سر آن بستنى نخوريد و اگر بر عكس بستنى خورده ايد روى آن آشاميدنيهاى گرم نخوريد، زيرا تماس ‍ چيزهاى گرم و سرد با هم در معده ، عوارض بدى در پيش دارد و درست مثل اين است كه شما آنا چيز سردى را گرم كنيد، دستگاهى كه در معرض ‍ اين تغييرات قرار مى گيرند خسته مى شوند و عواقب آن به صورت دل درد و سوء هاضمه پيش مى آيد.
    بستنى را در كشور دوست و همسايه و هم زبان ما افغانستان ((شيريخ )) مى گويند و اسم فارسى و قشنگى است ، با مواد تركيبى بستنى هم ارتباط كامل دارد.
     

     

     

     

     
       
     
     
        محل بنر ها
       
       
     


     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive