به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, May 27, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 943)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

943

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 943 :: چهارشنبه 8 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر بزرگ و مورد علاقه خود را به صورت پوسترهای زیبا و بزرگ پرینت کنید

باسلام!
چند وقتي بود که در سخن مبين در مورد مسائل گوناگون ديگري مي نوشتم و به معرفي سرويسهاي اينترنتي نپرداخته بودم، و اما امروز مي خوام يک سرويس جديد و به دردبخور آنلاين را معرفي کنم.
اگر قصد داشته باشید یک تصویر با ابعاد نسبتا بزرگ را به صورت یک پوستر پرینت کنید ولی پرینتری که توانائی پرینت ابعاد مورد نظر شما را داشته باشد در اختیارتان نباشد چه می کنید؟ اینجور مواقع است که نرم افزار کوچک و کم حجم PosteRazor به کمک شما می آید، این ابزار تصاویر بزرگ شما را به قطع های کوچکی مثل A4 تبدیل می کند و در یک فایل PDF به شما تحویل می دهد، بعد کافی است صفحات PDF ی که تولید شده است را پرینت بگیرید و در کنار هم بگذارید تا پوستر مورد نظر شما آماده شود.
فقط فراموش نکنید عکسی که برای این کار انتخاب می نمائید به اندازه ی کافی بزرگ و واضح باشد، بقیه کارها مثل اینکه در قطع مورد نظر شما به چند برگ کاغذ نیاز است و... را به PostRazor بسپارید. ضمنا این ابزار با ویندوز، لینوکس و مک سازگاری دارد.

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • مجموعه‌ای از طراحی‌های زیبای محصولات
  • متن کامل سخنان مهم و منتشر نشده احمدي نژاد در جمع دانشجويان
  • معرفي و دانلود فيلم : دور از او
  • دانلود فيلم مستند : اتفاقات تاثير گذار در تاريخ جهان
  • کارتون زيبا و مشهور کاراگاه گجت
  • دانلود آلبوم: شکوه عشق
  • آهنگ زیبای دست افشان باصداي عبدالحسين مختاباد
  • پخش و ویرایش فایل های مالتی مدیا با JetAudio 7.1.0 Build
  • محاسبه دقیق هزینه مکالمات و پیامک با LCMinutes v1.44
  • Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2
  • دور کردن شیطان از جسم کودکان و نوزادان!
  • مديون خون کيستيد؟
  • اس ام اس رایگان به تمام نقاط دنیا حتی ایران
  • عروسی پسر احمدی‌نژاد، بحث داغ ترکیه
  • بدون تو اینجا چیزی کم بود...
  • این زن فروشی است
  • آنها با اعتقاد به زير باران دويدند
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • آکواریم با سیستم تصفیه طبیعی
  • هفت‌آسمان مجاز و فرهنگ و هنر (33)
  • در انتخاب هدیه این نکات را فراموش نکنید!
  • مقام علمي حضرت فاطمه زهرا(س)
  • 10 ایده جالب که وب را متحول کرد!
  • ۵۰ سال با شیاطین سرخ جزیره
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (942) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

مجموعه‌ای از طراحی‌های زیبای محصولات
متن کامل سخنان مهم و منتشر نشده احمدي نژاد
در جمع دانشجويان
جالب‌‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس
ویدئوی دیگری از کنسرت‌های جدید شجریان در آمریکا
ابتکارهای جالب با استفاده از نور!
ریاضیات پیشرفته در مساجد اسلامی
مقاله نیویورک تایمز در مورد ریاضیات پیشرفته در مساجد اسلامی
عکسهاي خبرگزاري «نووستی» روسيه از در ایران
اولین عکسهای ارسالی فونیکس از سطح مریخ
ويژه نامه اي بمناسبت روز ملي مقاومت ايثار و پيروزي
پیزوری ها! قاچاق دختران ایرانی
کمیک استریپی از مانا نیستانی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سند وطن‌پرستي سرپرست شمشيربازي!

خبرنگار ورزشي «تابناك»، براي اولين بار سند وطن‌پرستي سرپرست فدراسيون شمشيربازي را افشا مي‌كند.
بنا بر اين گزارش، هفدهم بهمن ماه 1386 فدراسيون شمشيربازي، با انتصاب محمدمهدي محمدزاده به عنوان سرپرست اين فدراسيون، دوره‌اي تازه را در دوران حياتش در كشورمان آغاز كرد؛ دوره‌اي كه بازگشت اين فدراسيون به عقب تلقي شد و همان آغاز نيز بسياري همين موضوعات قابل تأمل را يادآور شدند، اما به نظر مي‌رسد چشم‌پوشي صد روزه بر مسائل عنوان شده و حقايق شمشيربازان همچنان ادامه خواهد داشت.
محمد علي‌آبادي، رئيس سازمان تربيت بدني در حكم شش ماهه سرپرستي محمدزاده به او مأموريت داده بود، با بهره‌گيري از توان و دانش متخصصان و كارشناسان ورزشي و تعامل با هيأت‌هاي استاني و همين‌ طور اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات در ارتقاي جايگاه كمي و كيفي اين رشته‌ زيبا، افزايش دانش مربيان، توسعه‌ اين رشته در سطح كشور و استعداديابي نخبه‌ها، برگزاري منظم مسابقات كشوري و حضور مؤثر در مسابقات انتخابي و‌به دست آوردن سهميه المپيك 2008 تلاش داشته باشد، اما با گذشت بيش از صد روز از دوره سرپرستي محمدزاده، نه تنها هنوز مأموريت‌هاي واگذار شده به وي، تحقق نيافت بلكه در برخي حوزه‌ها، از جمله كسب سهميه‌هاي المپيك پكن، ناكامي نصيب تيم ملي ايران شد تا ايام حضور سرپرست كنوني در مسند رياست اين فدراسيون تكرار شود.
در آغاز ورود سرپرست جديد به فدراسيون، برخي روئساي فدراسيون‌هاي شمشيربازي ديگر رؤساي كشورها به وي تبريك گفتند و چنين تحليل شد كه او گزينه اي است كه حتي خارجي‌ها نيز به توانمندي‌هايش آگاهند، اما پس از آن مشخص شد وي به عنوان رئيس فدراسيون معرفي شده، نه سرپرست و سيل تبريكات نيز بدين سبب بوده است! و رويدادهاي ديگري نيز به شكلي زنجيره‌وار در اين سه ماه و اندي رخ داد كه مهمترين آنها نيز كناره‌گيري برخي مسئولان اين رشته و به دست نياوردن سهميه‌هاي المپيك در فرصت‌هاي باقي مانده بود.
اما به واقع، آنچه زمينه‌ساز عدم برقراري تعامل ميان سرپرست ديپلمات فدراسيون شمشيربازي شده مسئله‌اي فراتر از نوع مديريت و يا تفاوت ديدگاه‌ها و يا جريانات حاكم بر اين رشته يا مجموعه ورزش است.
اگر روزي محمدزاده به واسطه مشكلات و نقاط ضعفش در اداره شمشيربازي كنار گذاشته شد، اينك حضور فرزندانش در تيم ملي شمشيربازي قطر با مليت قطري و حتي مبارزه احسان محمدزاده، يكي از فرزندانش با نام «احسان محمدمهدي» با پرچم قطر برابر ملي‌پوشان كشورمان در مسابقات جهاني لايپزيك آلمان، زمينه‌ساز آن شده تا نتوان پذيرفت چنين فردي امور اين رشته را پيگيري كند. آيا بايد انتظار داشت، فردي كه پيش از اين در سفارت ايران در كوبا فعاليت داشته و پس از آن در سفارت ايران در عربستان مشغول به كار بوده، فرزندش را قطري كرده و برابر تيم ملي جمهوري اسلامي ايران به ميدان بفرستد و پس از آن نيز مورد تفقد واقع شود؟
حال در صورت پذيرش اين فرض كه پيش از انتصاب، شناختي نسبت به او و سوابق گذشته‌اش وجود نداشته كه امري باورنكردني و غير قابل پذيرش تلقي مي‌شود، آيا ادامه حضور سرپرست شمشيربازي در اين فدراسيون قابل قبول است؟
به هر ترتيب، از دوره شش ماهه سرپرستي محمدزاده بر شمشيربازي، كمتر از سه ماه باقي مانده كه بايد ديد محمدزاده در اين مدت جاي خود را به سرپرستي داراي كمترين ويژگي‌ها براي اين مسئوليت خواهد داد يا همچنان بر حضور محمدزاده در رأس شمشيربازي ايران تا زمان برگزاري انتخابات اين فدراسيون به‌‌رغم اعتراضات موجود اصرار خواهد شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
دور از او
Away from Her

کارگردان: سارا پولي. فيلمنامه: سارا پولي بر اساس داستان کوتاهي از آليس مونرو. موسيقي: جاناتان گولداسميت. مدير ‏فيلمبرداري: لوک مون پليه. تدوين: ديويد وارنزباي. طراح صحنه: کاتلين کلايمي. بازيگران: جولي کريستي[فيونا ‏اندرسون]، گوردون پينسنت[گرانت اندرسون]، اوليمپيا دوکاکيس[ماريان]، مايکل مورفي[اوبريه، کريستين ‏تامسون[کريستي]، آلبرتا واتسون[دکتر فيشر]. 110 دقيقه. محصول 2006 کانادا. نامزد اسکار بهترين بازيگر نقش ‏اصلي زن وبهترين فيلمنامه اقتباسي، نامزد جايزه بافتا براي بهترين بازيگر زن نقش اصلي، برنده جايزه بهترين بازيگر ‏زن نقش اصلي از مراسم انجمن منتقدان رسانه ها، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش اصلي از مراسم انجمن منتقدان ‏دالاس فوت ورث، برنده جايزه بهترين فيلمنامه و کارگرداني از مراسم انجمن منتقدان اوهايو، برنده جايزه بهترين فيلم از ‏اتحاديه کارگردانان کانادا، برنده جايزه گولدن گلاب بهترين بازيگر نقش اصلي زن، برنده جايزه تماشاگران جشنواره ‏پورتلند، برنده جايزه تماشاگران جشنواره ساراسوتا و...‏
‏ فيوناو گرانت زوج اهل اونتاريو نزديک به 40 سال است که با هم ازدواج کرده اند. اما اينک در آستانه سالخوردگي ‏ابري به نام فراموشکاري هر از گاهي فيونا يا علائم اوليه آلزايمر بر سر زندگي آرام آنان سايه انداخته است. پس از ‏حوادثي مانند گمشدن فيونا، آنها تصميم مي گيرند تا فيونا در اسايشگاهي تحت مراقبت قرار گيرد. اين اولين بار است که ‏پس از چند دهه اين دو نفر از هم دور شده و از ديدار همديگر محروم مي شوند. چون آسايشگاه ملاقات با بستگان در ‏‏30 روز را ممنوع کرده تا بيمار بتواند خود را با محيط تازه منطبق کند. وقتي گرانت پس از اين مدت با فيونا ديدار مي ‏کند، در کمال تعحب متوجه مي شود که فيونا نه تنها او را از ياد برده، بلکه علاقه و محبت خود را نيز به مرد ديگري به ‏نام اوبري -‏‎ ‎بيماري لال و اسير صندلي چرخدار در همان آسايشگاه- منتقل کرده است. با افزايش فاصله عاطفي ميان اين ‏زوج، گرانت به زودي درمي يابد بايد ميان عشق خود به فيونا يا ايثار به خاطر سعادت وي يکي را انتخاب کند...‏

چرا بايد ديد؟
سارا پولي متولد 1979 تورنتو را بيشتر به عنوان بازيگر مي شناسيم. بازيگري که از کودکي شروع به بازي در فيلم ها ‏کرده و با آثار هال هارتلي و آتوم اگويان درخشيده، و محبوب کارگردان هاي مستقل و منتقدان سخت گير است. او تا ‏امروز 5 فيلم کوتاه کارگرداني کرده و دور از او اولين فيلم بلند وي در مقام نويسنده و کارگردان محسوب مي شود. ‏بديهي است رسيدن به نامزدي جوايز اصلي اسکار قدم بزرگي براي يک فيلم کوچک تقريباً 3 ميليون دلاري است. آن ‏هم با داستاني که فارغ از جذابيت هاي معمول و غمگنانه درباره زني پا به سن گذاشته حافظه خود را هر لحظه بيشتر از ‏دست مي دهد و شوهر وفادارش عشق خود را در معرض ناپديد شده مي يابد. ‏
فيلم بر اساس داستاني از آليس مونرو متولد 1931 اونتاريو ساخته شده است و بر خلاف تصور بسياري از منتقدان ‏وطني که فيلم کنعان را اولين اقتباس از داستان هاي وي مي دانند، بايد بگويم تا اين لحظه 6 فيلم سينمايي و تلويزيوني بر ‏اساس قصه هاي وي ساخته است که اولين آنها دره اوتاوا و آخرين آنها دور از او نام دارد. سارا پولي در مصاحبه اي ‏گفته که اولين نسخه فيلمنامه را در 12 سالگي و هنگام بازي در يک سريال و اختصاصاً براي جولي کريستي نوشته ‏است. که اگر چنين باشد بايد بگويم انتخابي شايسته بوده و خانم کريستي در 66 سالگي توانسته شاه نقشي ديگر به ‏کارنامه هنري خود بيفزايد.البته داستان هاي ديگري با مضموني مشابه در سال هاي گذشته شاهد بوده ايم، مانند دفتر ‏خاطرات[2004، نيک کاساوتيس] که در آن مردي مي کوشيد تا خاطرات عشق پر شورشان را به ياد همسرش که دچار ‏فراموشي شده و در آسايشگاهي مقيم بود، بياورد. اما دور از او حديث عاشقانه اي است که پس از سال ها زندگي ‏مشترک نياز به فداکاري بزرگي براي حفظ آن احساس مي شود. در زمانه اي که ساختن فيلم درباره ميان سالان مخاطره ‏برانگيز است، شهامت سارا پولي 29 ساله براي توليد فيلمي با قهرمان هايي سالخورده ستودني است. شايد دور از او در ‏مصاف با فيلم هاي بزرگ تري چون خون روان خواهد شد يا پيرمردها وطني ندارند، قافيه را به آنها ببازد. اما چه باک، ‏لطافت و زيبايي اين فيلم اول فراموش نخواهد شد. يادآور اثر ارزشمند پل کاکس به نام معصوميت[2000] و مطالعه اي ‏صميمانه درباره ازدواج هايي که سال ها دوام يافته اند[امري نه چندان متعارف در غرب امروز] با زوجي در راس ‏درام که هنوز بعد از 4 دهه زندگي جذابيت خود را براي يکديگر حفظ کرده اند[فيونا: ناراحت نباش، من فقط دارم ‏حافظه ام را از دست مي دهم]. ‏
ژانر: درام، عاشقانه. ‏ ‏ ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/94962291/Away.FH.AFO.TLHP.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/94962209/Away.FH.AFO.TLHP.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/94962236/Away.FH.AFO.TLHP.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/94962254/Away.FH.AFO.TLHP.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/94962218/Away.FH.AFO.TLHP.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/94962270/Away.FH.AFO.TLHP.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/94962269/Away.FH.AFO.TLHP.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/94962068/Away.FH.AFO.TLHP.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند و ورزشي

اتفاقات تاثير گذار در تاريخ جهان
Days that Shook the World

مجموعه کامل مستند «اتفاقات تاثير گذار در تاريخ جهان»
محصول BBC

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Spettore Gadget

کارتون زيبا و مشهور کاراگاه گجت

لينکهاي دانلود
Parte 1
Parte 2
Parte 3
Parte 4
Parte 5
Parte 6
Parte 7
Parte 8

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

شکوه عشق
باصداي افتخاري

آلبوم زیبای «عليرضا افتخار» به نام «شکوه عشق»

 

دانلود

چلچله

دانلود

دل را ببين

دانلود

آفتاب

دانلود

پرنده هاي رها

دانلود

خزان

دانلود

غزل سبز

دانلود

حيدر

دانلود

براي همه

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زیبای دست افشان
باصداي عبدالحسين مختاباد

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

پخش و ویرایش فایل های مالتی مدیا با JetAudio 7.1.0 Build

Jet Audio فقط یک نرم افزار مالتی مدیا نیست بلکه یک برنامه نرم افزار یکپارچه مالتی مدیاست که مجموعه ماموریت های فشرده را قادر به انجام می باشد. این نرم افزار فقط برای اجرای انواع فرمت های مختلف صوتی و تصویری نیست ، بلکه می تواند قابلیت هایی مثل رایت کردن سی دی ، تبدیل فرمت های صوتی به یکدیگر را نیز انجام دهد. JetAudio نرم افزار جامع چند رسانه ای است که علاوه بر پخش موزیک و فایل های ویدیویی قابلیت رایت CD، ضبط کردن ، تبدیل فایل های مختلف به یکدیگر را دارا می باشد. همچنین امکان ایجاد یک رادیو اینترنتی با کمک نرم افزار جانبی JetCast که به وسیله نرم افزار JetAudio ارائه می شود وجود خواهد داشت.ضبط فایل های صوتی آنالوگ ،امکان افزودن پلاگهای مختلف visualization ، قابلیت Sound۲Vision ، افکت های صوتی گوناگون مانند Wide ، reverb، x-bass ، خروجی صدای چندکاناله و ... از دیگر توانایی های این نسخه جدید است.در ضمن 50 اسکین بسیار زیبا نیز با لینک جدا برای دانلود برای شما عزیزان قرار داده ایم.

قابلیت های کلیدی نرم افزار 7 Jet Audio :
- پخش موزیک و فایل های ویدیویی
- رایت CD صوتی از فایل های صوتی
- ضبط حرفه ای انواع صوت از هر منبع ورودی و یا درحال پخش در کارت صوت
- ویرایش کامل و همراه با جزییات فایل ها
- پشتیبانی صداهای خروجی چند کاناله
- مجهز بودن به Skin های مختلف و زیبا
- تبدیل فرمت های صوتی به یکدیگر و همچنین تبدیل فرمت Audio CD به فرمتهای رایج
- افکت های صوتی گوناگون و زیبا
- دادن کنترل کامل نرم افزار به کاربر همانند یک ضبط صوت دیجیتالی کامل
- مجهز به Equalizer و تایمر و Alarm
- ساخت و ذخیره ی آلبوم های مورد علاقه شما
- امكان ایجاد رادیو اینترنتی
- پشتیبانی صداهای خروجی چند کاناله
- مجهز بودن به Skin های مختلف و زیبا
- قابلیت نصب پلاگین های مختلف
- اضافه شدن پوسته های زیبا برای سلیقه های متفاوت
- قابلیت بخش انواع فرمتهای WAV, MP3, MP3Pro,OGG, WMA, MPG, AVI, WMV, MIDI, RM, and video, and audio CD
- و ...

تغییرات جدید صورت گرفته در نسخه ۷:
- بازخوانی مجدد آهنگ AB
- امکان استفاده از گزینه های Bookmark
- تاریخچه (لیست فایل های جدید)
- پشتیبانی از سیستم کنترل از راه دور مانند دستگاههای کنترل MCE و StreamZap
- سیستم جدید مدیریت فایل های صوتی تصویری Album Manager + Explorer + Device Manager
- و...

تفاوت های نسخه ی Plus و Basic در نرم افزار Jetaudio :
شرکت Cowon همزمان 2 نسخه ی Plus و Basic را عرضه نموده است ، که نسخه ی Basic رایگان می باشد و تمامی ویژگی های نسخه ی Plus را دارا نمی باشد. نسخه ی Basic ویژگی های Encoding فایلهای MP3/MP3Pro را دارا نمی باشد و در نسخه ی Plus افکتهای صوتی بسیار مفیدی گنجانده شده است . از لحاظ ضبط و بخش Recording نسخه ی Plus امکانات بسیار گوناگونی را داراست . نسخه ی Plus دارای ابزارهای جانبی بسیار مفیدی است که نسخه ی Basic از آن بی بهره است. لازم به ذکر است لينکي که در زير قرار دارد، مربوط به نسخه Plus مي باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 22 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

محاسبه دقیق هزینه مکالمات و پیامک با
LCMinutes v1.44

برنامه ای فوق العاده برای محاسبه دقیق هزینه مکالمات و اس ام اس ها.از امکانات ویژه این برنامه میتوان به دارا بودن گزینه های مختلف و کامل برای وارد کردن هزینه های تماس در ساعات مختلف ، هزینه پیامک ها بر اساس میزان کاراکتر به کار رفته در آن ، و هشدار مدت زمان مکالمه در هنگام ارتباطات ورودی و خروجی اشاره کرد.

قابل نصب بر روی پاکت پی سی 2003 و WM 5 و 6

لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

دانلود بازيهاي کامپيوتري

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2

پس از گذشت دو سال، در لاس وگاس شاهد تغييرات اندکي بوديم. همانطور که مي دانيد بازي Tom Clancy's Rainbow Six Vegas در سال 2006 با استقبال نسبتا خوبي مواجه شده بود و امتيازات خوبي نيز از سوي سايت ها و نشريات مختلف کسب کرده بود. با اتمام آن بازي خوش ساخت، با جمله ي ادامه خواهد داشت مواجه مي شديم. اکنون دومين شماره از بازي Rainbow Six Vegas منتشر شده. سبک بازي Tactical Shooter است و به صورت اول شخص انجام مي شود.
داستان بازي پيرامون عمليات تروريستي اي است که پيش از شماره ي اول اتفاق افتادند. نسبت به نسخه ي قبلي، بازي تنوع خوبي از نظر مراحل و محيط هاي مختلف دارد. به عنوان مثال قسمتي از بازي در برف و سرما، بخشي در جزيره، صحراي نوادا و حتي يکي از مراحل بازي که جنبه ي تبليغاتي دارد در نمايشگاه جريان دارد. در اين مرحله با انواع و اقسام تبليغات روبرو مي شويد؛ تا جايي که استوديوي Ubisoft Montreal(سازنده ي بازي) براي يکي از مهمترين بازي هاي 2008 کمپاني Ubisoft يعني Far Cry 2 نيز با قرار دادن تصاوير بازي در اين مرحله به تبليغ پرداخته است.
روند بازي نسبت به قبل تغييراتي جزئي برخود ديده. مانند اضافه شدن قابليت دويدن که کمبود اين مورد واقعا در شماره ي اول احساس ميشد. همچنين اينبار مي توانيد از پشت درها با استفاده از Snake Cam دشمنان را مشاهده و با کليد T محلي که مستقر شده اند را مشخص کنيد تا با دستور حمله، هم تيميهايتان ابتدا آن ها را از بين ببرند. يکي ديگر از قابليت هاي جالبي که پس از ورود به بازي با آن مواجه مي شويد، قابليت ساخت کاراکتر دلخواه است. ابتدا مي توانيد جنسيت شخصيت خود را انتخاب و سپس جزئياتي مانند چهره و برخي موارد ديگر را مشخص کنيد. در طول بازي نيز مي توانيد علاوه بر تغيير موارد ذکر شده، به انتخاب سلاح ها و لباس هايي که به مرور زمان آزاد مي شوند بپردازيد.
در Rainbow Six Vegas 2 سيستم امتيازدهي يا رتبه بندي نيز اضافه شده. مي توان گفت اين قابليت براي رفع خستگي از يکنواختي روند بازي گنجانده شده. اين سيستم با توجه به حالات مختلف بازي به شما امتياز مي دهد و به سه بخش تقسيم مي شود. به عنوان مثال اگر از راه دور دشمنان را از بين ببريد، آن ها را Headshot کنيد، شخصي که در حال دويدن است را بکشيد و هنگام استفاده از طناب حريفان را نابود کنيد، اين امتياز ها به بخش Marksman افزوده مي شوند. CQB دومين روش براي کسب امتياز است که رتبه ي اين بخش با انجام کارهايي از جمله کشتن دشمنان با استفاده از شليک کور(Blind Fire)، از بين بردن دشمنان از راه نزديک يا هنگام پناه گيري به آن تعلق مي گيرد. سومين بخش رتبه بندي Assault است. در اين روش با از بين بردن دشمنان با استفاده از مواد منفجره، C4 و کشتن دشمناني که از سپر(Shield) استفاده مي کنند، مي توانيد بر امتياز خود بيافزاييد. هرچه رتبه ي شما در اين سه بخش بالاتر رود، سلاح ها و امتيازات بيشتري کسب مي کنيد.
پيش از عرضه، سازندگان قولي مبني بر بهبود هوش مصنوعي دشمنان داده بودند؛ ولي بايد گفت هنوز بازي شامل مشکلاتي از اين نظر مي باشد. اگر يکي از دشمنان در فاصله ي يک متري شما ايستاد ولي هيچ حرکتي انجام نداد زياد تعجب نکنيد؛ زيرا همانطور که گفته شد بازي مشکلاتي از نظر هوش مصنوعي به همراه دارد. زماني که با استفاده از Snake Cam به داخل اتاق ها نگاهي مي اندازيد با حرکات احمقانه ي دشمنان مواجه مي شويد. يارانتان نيز نمي توانند به خوبي تمامي دستوراتتان را اجرا کنند؛ ولي هنگام درگيري ها دشمنان به خوبي تصميم گيري مي کنند و برخي اوقات با حملات خود، شما را غافلگير مي کنند.
گرافيک بازي از نظر ظاهري تفاوت خاصي نسبت به قبل ندارد ولي برخي مشکلات فني که در نسخه ي اول وجود داشت برطرف شده. مشکل اصلي در شماره ي اول هنگام استفاده از مواد منفجره و دودزا نمايان مي شد که با افت فريم بازي همراه بود. در Rainbow Six Vegas 2 ديگر شاهد چنين مشکلاتي نيستيم؛ ولي با گذشت مدت زماني طولاني از انتشار نسخه ي اول، ديگر اين گرافيک تکراري شده. به هر حال Rainbow Six Vegas 2 از Unreal Engine 3 بهره مي برد و هنوز بازي هاي بسياري هستند که با استفاده از اين Engine در حال ساخت مي باشند. سايه زني، بافت ها، نورپردازي، سيستم ذرات و ديگر موارد گرافيکي همگي مانند گذشته خوب هستند و فقط بازي از نظر فيزيکي مشکلاتي جزئي دارد. صداگذاري بازي صرفنظر از مشکلات کوچکي که در ديالوگ ها وجود دارد، قابل قبول است.
در مجموع بازي Rainbow Six Vegas 2 هنوز يک بازي خوب و خوش ساخت است؛ ولي طرفداران انتظار تغييرات بيشتري از آن داشتند.

جداقل سخت افزار مورد نياز:

* CPU: 3 GHz Pentium 4 Hyper Treading or AMD Athlon 3000
* Operating System: Windows Vista/Windows XP SP2 (only)
* Memory: 1024MB for Windows XP / 2048MB for Windows Vista
* Drive Space: 7 GB
* Graphics Card: 128 MB DirectX -compliant, Shader 3.0-enabled video card
* Sound Card: DirectX-compliant sound card
* DirectX version: DirectX 9.0c (included on disc)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمودند:

مَنْ أصْعَدَ إلىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.

هركس عبادات و كارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترين مصلحت ها و بركات خود را براى او تقدير مى نمايد.

تنبيه الخواطر معروف به مجموعة ورّام: ص 108 و 437، بحار: ج 67، ص 249، ح 25.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

پدر بزرگ به منزل پسرش رفت و از نوه خود احوالپرسی کرد.
نوه گفت : من خیلی ناراحتم و گرفتاری عجیبی پیدا کرده ام .
پدر بزرگ : مگه چطور شده چه ناراحتی ای داری؟
نوه : ناراحتی من همش از دست پسر شماست .


عابر: پسر جان می خوای خواهر کوچولوتو از عرض خیابان رد کنی احتیاط کن
پسر: عیبی نداره دوتا دیگه تو خونه داریم .


مرد : ببینم بچه اگر پدرت تو رو این جا ببینه چی می گه؟
بچه : می گه به مامانت نگو منو این جا دیدی.


کودک: هی جاوید چرا داری یکی از پاهای هزار پا رو می کنی؟
جاوید : برای این که اسمش سخت بشه کسی نتونه اسمشو بگه.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مشکل خرید خانه

جوانی می گوید: « منزلی خریدم، اما می دانستم که برای ادای تمام پول خانه توانایی ندارم و خداوند باید به من کمک کند. شب چهارشنبه که به مسجد جمکران مشرف شدم، بعد از نماز تحیت دعا کردم و گفتم: آقا ما را ببخشید که برای خواسته های کوچک پیش شما می آییم. و إلا باید خواستۀ ما فقط سلامتی و ظهور و تعجیل در فرج شما باشد و باید از خدا بخواهیم که به ما توان پیروی از شما را عنایت کند، ولی از آنجا که شما سرچشمۀ فیض هستید و من جای دیگری را نمی شناسم، می خواهم که در ادای قرض خانه مرا کمک کنید.
بعد از دعا برای تجدید وضو به وضوخانۀ قدیمی رفتم. سیدی از سادات شریف قم راکه قبلا می شناختم، دیدم. او بعد از احوالپرسی گفت: شنیده ام می خواهی خانه بخری؟
گفتم: بله. گفت: برای من هم صد هزار تومان در نظر بگیر. بعد چکی به من داد. روز موعود به بانک رفتم، ولی چیزی در حساب نبود. کمی نگران شدم. خواستم از بانک خارج شوم که جوانی پرسید: چک شما از چه کسی است؟ نام سید را گفتم و او صد هزار تومان به من داد و گفت: این پول مال همین حساب است. بدین ترتیب مشکل خرید خانه من به لطف آقا امام زمان(عج) برطرف شد»
کرامات حضرت مهدی(عج)

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

دور کردن شیطان از جسم کودکان و نوزادان!

این عکسها مربوط هست به شهر کاستریلو در اسپانیا!
در این شهر، هرساله مردم طبق یک آآئین مسیحیت کاتولیک برای دور کردن شیطان از جسم کودکان و نوزادان(!) آنها را روی زمین می خوابانند و از روی 5 تا شش نوزاد هراسان و وحشتزده عبور می کنند!

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از سازهايی که ايرانيان در هنگام شادمانی و جشن‌های خود به کار می‌بردند می توان از، چنگ و‌نی، دف، دايره، بربط، زنگوله، دايره زنگی، کمانچه، سورنا، رباب، نبيد را می‌توان نام برد.
فردوسی در شاهنامه، بيشتر از چنگ و نی، دف، رباب، نبيد، ورود و عود ياد ‌کرده است.
فردوسی در داستان بيژن و منيژه می‌آورد:
"در آن خانه سيصد پَـرستنـده بود
همـه با رباب و نبيـد و سـرود"
و هنگاميکه رستم برای آوردنِ کيقباد به البـرز کوه می‌رود، اينچنين می‌نويسد
بــرآمد خـروش از دلِ (زير‌و‌بم)
فـراوان شده شـادی، انـدوه کم
نشستنـد خـوبـان ِ بَـربط نـواز
يکی عـود‌سوز و يکی عـود‌ساز
سـراينده‌ای اين غـزل ساز کرد
دف و چنگ و نی را هماواز کرد
که امـروز روزيست با فَـر و داد
که رستـم نشسته‌‌است با کي قبـاد
ز ابـريشم و چنـگ آوای رود
سـراينده اين بيت‌ها می‌ســرود"

اگر فردوسی از زير و بم سخن می‌گويد منظور دو‌سيم "زير" و "بم" تنبورهای اوليه است که يک سيم آوای ِ "زير" و سيمِ ديگر آوایِ بم" داشته‌اند ولی در زمان‌های پس از آن تنبور، دارای سيم‌های بيشتری شد.
فردوسی از سويی می‌نماياند عودسازان که همان بربط‌ سازان بودند،‌ نوازندگانی زبردست نيز بوده‌اند. از سويی يادآور می‌شود که سيم‌های چنگ از جنسِ ابريشم بوده‌است و آن‌را "وتر" نيز می‌ناميده‌اند.
بهرامِ گور از پادشاهانی بود که به موسيقی و خنياگری و خنياگران ارزش والايی بخشيد و مقام و مرتبه آنان را چندين برابر گذشته بالا برد. حمداله مستوفی می‌نويسد:
"در زمانِ بهرام گور کار مطربان بالا گرفت، چنانچه مطربی به روزی سد ‌دِرم قانع نمی‌شد."

در زمانِ اين پادشاه، مردم از آسايش کافی برخوردار بودند چون به دستور او مردم بايد نيمی از روز را کار و نيمِ ديگر را به شادی بگذرانند.
بهرامِ گور ‌همچنين دستور داد تا نگهبانان رسيدگی‌کنند که ‌مردم در تنگدستی زندگی نکنند. مشهور است که در زمانِ پادشاهیِ او هيچکس در سختی زندگی نمی‌کرد. فردوسی در اين‌باره می‌نويسد:
"که آزاد بينيــم رویِ زميــن
بهـر جای پيوسته شـد آفـرين
مگـر مـرد درويش کز شهريار
ننـالد همـی از بـدِ روزگـار
که چون می گسارد توانگر همی
به سر بر ز گل دارد افسر همی
به آواز رامشگـران می خورند 





"به نزديکِ شَنگل فرستاد کس

چنين گفت کای شاه فريادرس

از آن لوليان برگزين ده هزار

نر و ماده بر زخم بربط سوار

که استـاد بر زخم دستان بود

وز آواز او رامـشِ ِ جان بود


چو نامه به‌نزديکِ شَنگل رسيد

سرِ فخر بر چرخِ کيوان کشيد

هم آنگاه شَنگل گزين کرد زود

ز لوری کجا شاه فرموده بود"

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
إِنَّ الَّذِينَ جَاؤُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِّنكُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَّكُم بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُم مَّا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِي تَوَلَّى كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ 11 لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَيْرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْكٌ مُّبِينٌ 12 لَوْلَا جَاؤُوا عَلَيْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَإِذْ لَمْ يَأْتُوا بِالشُّهَدَاء فَأُوْلَئِكَ عِندَ اللَّهِ هُمُ الْكَاذِبُونَ 13 وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ لَمَسَّكُمْ فِي مَا أَفَضْتُمْ فِيهِ عَذَابٌ عَظِيمٌ 14 إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمٌ 15 وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ 16 يَعِظُكُمُ اللَّهُ أَن تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ 17 وَيُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 18 إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ 19 وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ وَأَنَّ اللَّه رَؤُوفٌ رَحِيمٌ 20

 

ترجمه فارسي مکارم
مسلما كسانى كه آن تهمت عظيم را عنوان كردند گروهى (متشكل و توطئه‏گر) از شما بودند; اما گمان نكنيد اين ماجرا براى شما بد است، بلكه خير شما در آن است; آنها هر كدام سهم خود را از اين گناهى كه مرتكب شدند دارند; و از آنان كسى كه بخش مهم آن را بر عهده داشت عذاب عظيمى براى اوست! «11» چرا هنگامى كه اين (تهمت) را شنيديد، مردان و زنان با ايمان نسبت به خود (و كسى كه همچون خود آنها بود) گمان خير نبردند و نگفتند اين دروغى بزرگ و آشكار است؟! «12» چرا چهار شاهد براى آن نياوردند؟! اكنون كه اين گواهان را نياوردند، آنان در پيشگاه خدا دروغگويانند! «13» و اگر فضل و رحمت الهى در دنيا و آخرت شامل شما نمى‏شد، بخاطر اين گناهى كه كرديد عذاب سختى به شما مى‏رسيد! «14» به خاطر بياوريد زمانى را كه اين شايعه را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد، و با دهان خود سخنى مى‏گفتيد كه به آن يقين نداشتيد; و آن را كوچك مى‏پنداشتيد در حالى كه نزد خدا بزرگ است! «15» چرا هنگامى كه آن را شنيديد نگفتيد: «ما حق نداريم كه به اين سخن تكلم كنيم; خداوندا منزهى تو، اين بهتان بزرگى است‏»؟! «16» خداوند شما را اندرز مى‏دهد كه هرگز چنين كارى را تكرار نكنيد اگر ايمان داريد! «17» و خداوند آيات را براى شما بيان مى‏كند، و خدا دانا و حكيم است «18» كسانى كه دوست دارند زشتيها در ميان مردم با ايمان شيوع يابد، عذاب دردناكى براى آنان در دنيا و آخرت است; و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد! «19» و اگر فضل و رحمت الهى شامل حال شما نبود و اينكه خدا مهربان و رحيم است (مجازات سختى دامانتان را مى‏گرفت)! «20»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

مديون خون کيستيد؟

شيعيان! مديون خون کيستيد؟
زنده از رقص جنون کيستيد؟
کيست تا اسلام را ياري کند؟
حکم حق را در زمين جاري کند؟
شيعيان فرهنگ عاشورا چه شد؟
پرچم خون رنگ عاشورا چه شد؟
کيست تا پرچم به دوش خون کشد؟
شيعه را از خواب خوش بيرون کشد؟
گفت مولاکل ارض کربلا
شيعه يعني غربت و رنج و بلا
کربلاغوغاست ساز و برگ کو؟
ظهر عاشوراست شور مرگ کو؟
ظهر عاشورا "فاين تذهبون"؟
"لم تقولان، مالاتفعلون"؟

 

 

sadodelta4@yahoo.com

با سلام خدمت همه دوستان وخوانندگان گرامي
بنده نوشته هاي يكي از دوستان رو در مورد بحثي كه آقاي غفاري گفته بود را خواندم
كه البته من طرف هيچكدام نيستم ولي چيزي كه خيلي مرا آزار داد اهانت يكي از دوستان به كورش كبير بود
بدين ترتيب مخواستم بگويم كه دوستان خطوط قرمز را رعايت نمايند ودر هيچ صورت به افراد مقدسي همچون كورش كبير وپيامبر اسلام وهمه اولياي خدا تندي ننمايند وپا رو از گليمشان فراتر نگذارند

 

 

sadeghi3456@yahoo.com

با عرض سلام خدمت دوستان گرامي
در مورد نامه هايي كه دوستان با عنوان پاسخي براي آقاي غفاري و ايران !!! اسلام ؟؟؟؟ مي خواستم به اين دوست عزيزمان عرض كنم كه من نامه قبلي ايشان را نخواندم ولي بايد مطالبي را در اين زمينه عرض كنم.
اولا كه اگر ما نمي توانيم جواب قانع كننده اي به كسي بدهيم كه دوست عزيزم نبايد به فحاشي و توهين روي آوريم . اين كه خارج از دين اسلام است. پيامبر گرامي و ائمه معصوم هميشه حتي به دشمنان اسلام و خود نيز ناسزا و بددهني نمي كردند من تعجب ميكنم چرا شما اين طور جواب ميدهيد واقعا از اخلاق اسلامي به دور است.
در مورد ليس زدن عربها من نسبتا با ايشان موافقم و فكر مي كنم كه كمك به كشورهاي عربي و سرازيري سيل كمكهاي مالي و تسليحاتي به اين كشور ها كه اگر خوب دقت كنيم اكثريت مردم آنها از رفاهي برخوردارند كه ما در خيلي از نقاط كشور از آن محروم هستند بيشتر به جهت نگه داري نظام و دوام آن است تا دلسوزي براي اسلام و اينكه اسلام در خطر است چون كه در اسلام ما چراغي را كه به خانه رواست در مسجد حرام ميداند. در ضمن فكر كنم يك جا در همين روزنامه خواندم كه يكي از دوستان اين موضوع را به سياست خارجي مربوط ساختند. در بحث سياستها بايد اولويت ها را در نظر گرفت .وقتي خودمان در كشور واقعا به آن پول نياز داريم چه لزومي دارد كه به كشورهاي بيگانه ( عرب و غير عرب) بدهيم.
در ضمن در مورد ايران و اسلام ما چه بخواهيم چه نخواهيم نوادگان كوروش و انوشيروان و كريم خانيم و جالب است بدانيد در اوايل انقلاب ما از بردن نام شاه حتي براي حيوانات هم ابا داشتيم ولي وقتي ديديم ما را به عنوان قومي و ملتي بي هويت ميشناسند در صدد برآمديم تا تاريخ خودرا كه آن را تاريخ با شكوه مي ناميم به كشورهاي ديگر ارائه دهيم. دوست عزيزم من از لطف و علاقه شما به كشورهاي عربي مطلع هستم ولي نمي شود كه در جايي بگوييم ما بيش از چند هزار سال تاريخ باشكوه داريم و در جايي با تنفر و انزجار از آن نام ببريم
التماس دعا

 

 

karimmahy@yahoo.com

اس ام اس رایگان به تمام نقاط دنیا حتی ایران

سلام
در اینترنت که پرسه می زدم به سایت جالبی برخوردم که می شد از طریق آن میتوان به تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران به طور رایگان اس ام اس ارسال کرد. البته این سایت فقط اپراتور اول را میشناسد. برای استفاده از خدمات این سایت فقط کافی است در آن عضو شوید. برخی از نکات عضو شدن هم از این قرار است که باید تمام فیلدها را با انگلیسی پر کنید و بعد از عضویت ، شمارۀ موبایلی که وارد کرده اید را تآیید (کانفیرم) کنید و سپس شروع به ارسال اس ام اس نمایید. تمام مراحل واضح هستند و سایت راهنمایی های واضح و مناسبی را در هر مکان ارائه داده است. جالبه که دریافت کننده اس ام اس، آن را با شماره شما دریافت می کند و اگر جواب دهد به شماره شما جواب خواهد داد. برای عضویت در سایت می توانید از لینک زیر استفاده کنید:
http://www.sms.bi/index.go?refid=656964

 

 

sedighe_allami@yahoo.com

چند ساعت بعد همسر ژولی به دوستانی که در گاردن پارتی بودند تلفن کرد و اطلاع داد که ژولی را به بیمارستان برده اند. خانم ژولی در ساعت 18 همان روز در بیمارستان فوت کرد و پزشگان علت مرک را سکته مغزی A..V.C (Accident vasculaire cِébral) تشخیص دادند.

چند لحظه از وقت خود را به مطالبی که در پی می آیند معطوف کنید، شاید روزی شما با چنین اتفاقی
برخورد کنید و بتوانید زندگی شخصی را نجات دهید

یک متخصص اعصاب (نرولوگ ) می گوید: بعد از یک ضربه مغزی که منجر به خون ریزی رگی در ناحیه مغز شده،اگر شخص ضربه دیده را در زمانی کمتر از سه ساعت به بیمارستان برسانند امکان بر طرف کردن حادثه و نجات شخص بسیار زیاد است. ولی همواره باید قادر به تشخیص حادثه بود و این عمل بسیار ساده است.
پزشک متخصص می گوید مهمترین وظیفه تشخیص حادثه خون ریزی مغزی است و بعد از تشخیص و قبل از سه ساعت باید شخص را به پزشک رساند.
متخصص می گوید یک شاهد حادثه با آشنا بودن به علائم خون ریزی مغزی می تواند با سه سئوال ساده از مریض به سهولت او را نجات دهد.اگر در آن گاردن پارتی یک نفر سئوالهای زیر را از ژولی کرده بود حتما" ژولی زیبا و جوان اکنون زنده بود..
1 ــ از بیمار یا شخص ضربه مغزی خورده بخواهید به خندد.
2 ــ از بیمار یا شخص ضربه خورده بخواهید دو دستش را بالا نگه دارد.
3 ــ از بیمار یا شخص ضربه خورده بخواهید یک جمله ساده را تکرار کند. مثلا" بگوید خورشید در آسمان بسیار خوب می درخشد.
اگر بیمار یا شخص ضربه خورده قادر به انجام یکی از این کارها نباشد باید فوری اورژانس را خبر کرده و بیمار را به بیمارستان منتقل کرده و به مسئول مربوطه عدم اجرای یک یا چند اعمال فوق را اطلاع داده تا ایشان پزشک را در جریان گذارد.
یک متخصص قلب و یا اعصاب می گوید اگر کسی این ایمیل را دریافت کند و حداقل آنرا برای ده نفر دیگر ارسال دارد،مطمئن باشد که در زندگی اش جان یک یا چند فرد را نجات داده است.
توجه کنید، تعداد افرادی که این روزها با اینترنت کار میکنند در دنیا چقدر است و اگر ده نفر به ده نفر دیگر این ایمیل را ارسال دارند،تعداد افراد آشنا با این سئوالها به صورت تابع نمایی در کمتر از یک ماه به میلیونها نفر خواد رسید.

 

 

shahram_mtd@yahoo.com

با سلام خدمت همه دوستان روزانه
این مطلب را در جواب دوست خوبمان احسان خان که سینه چاک یهودیان عزیز وانسان دوست است می نویسم
ای دوست عزیز که فکر میکنی اگر محصولات بهداشتی دوستان یهودی شما نبود الان ما در کثافت دست وپا می زدیم دندانهای ما همه می ریخت ریشمان تا سر زانوهایمان بلند می شد واگر گوشیهای نوکیا وموتورولا نبود دنیای موبایل تعطیل می شد اگر اینتل نبود دنیای رایانه واینترنت وجود نداشت اگر پپسی وکوکا کولا نبود ما باید گل گاو زبان می خوردیم اگر محصولات غذایی آنها نبود ما از گرسنگی مرده بودیم اگر میکی شرک سیندرلا و...نبودند بچه های ما همه از بی کارتونی عقده ای شده بودند وفقط هادی وهدی را داشتند اگر سی ان ان با صداقت وتایم امانتدار نبودند ما در بی خبری کامل از جهان بسر می بردیم اگر سیگار مارلبرو نبود از بی دودی خفه شده بودیم و.....
این دوستان شا که اینقدر سنگشان را به سینه می زنید ودلتان برای بچه های کشته نشده وطعم آوارگی ویتیمی را نچشیده آنها ریش شده است همین انسانهای بقول خودشان برتر ودر نظر شما خیلی محترم اگربدانید، همین شما وبقیه انسانهای غیر یهود را اصلا جزء انسان حساب نمی کنند آنها همانطور که یکی دیگر از دوستان در روزانه به آن اشاره کرده بوداین دوستان شما بقیه انسانها را حیواناتی حساب می کنند که باید در اختیار قوم یهود باشند . و بعید است شما که اینقدر ادعای روشنفکری وفهم می کنید ودر همه زمینهای فرهنگی وسیاسی و... اظهار نظر می کنید در این زمینه اینقدر مطالعاتتان ضعیف باشد. وشما که اینقدر می فهمید کهبودن امروز ایران ، از فداکاری های عده ای عرب لبنانی و فلسطینی نیست. این را هم باید بفهمی واین گونه نتیجه گیری نکنی .

قل از احسان خان
(اما نتیجه گیری ؛ گیرم ما هیچی نخریدیم ، نخوردیم ، نگردیم ، نپوشیدیم ، نجنبیدیم ، نرفتیم ، ندیدیم و ... اسراییل از روی نقشه حذف شد ؟؟؟)

که ماهرچه می خوریم ومی پوشیم و.... از دولتی سر یهودی هاست.
امیدوارم شما آن مطلبی را که یکی از دوستان در روزانه نوشته بود خوانده باشید که در بین یهودی ها هم کم نیستند کسانی که از خونریزی ودد منشی صیهونیسم بستوه آمده اند ولی شما وامثال شما هنوز متوجه نشده اید که صیهونیسم چیست وچه هدفی دارد .
در پایان جا دارد که به دوستان صیهونیسم شما تبریک بگوییم که خیلی خوب توانسته اند در این کشور اسلامی برای خود یار دستو پاکنند که آن هم بسبب همان محصولات متنوع ورسانه های شستشو دهنده آنهاست.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ویدئوی جالب برنامه دیشب «نود»
درباره قطبی و قهرمانی‌اش با پرسپولیس

Tinypic

دیشب افشین قطبی، مهمان برنامه 90 بود. در این برنامه ویدئوی جالبی درباره قهرمانی افشین قطبی با پرسپولیس پخش شد، که بسیار جالب بود. ویدئویی که لحظات شادی و غم و موفقیت و ناکامی یک فصل بازیکنان پرسپولیس را به همراه قطبی، به نحو زیبایی گلچین کرده بود. این ویدئو آنقدر خوب ساخته شده بود که حسابی افشین قطبی را در برنامه 90 احساساتی کرد و برای لحظاتی چشمانش را اشک‌آلود کرد:

خوب، این ویدئو را همین الان در یوتیوب آپلود کردم:
لینک ویدئو در یوتیوب

 

 

mtymeta@gmail.com

عروسی پسر احمدی‌نژاد، بحث داغ ترکیه

باسمه تعالی 
پس از انتشار
خبر عروسی پسر دکتر احمدی‌نژاد در سایت خبری rasthaber.com ترکیه، این خبر در ماه گذشته به تدریج در رسانه‌های ترکیه مطرح و به موضوع مورد بحث مردم ترکیه تبدیل گردید.
پس از انتشار این خبر در سایت‌های خبری ترکیه، «احمد هاکان» نویسنده‌ی مشهور ترکیه، در مقاله‌ای کوتاه در روزنامه‌ی حریت (پرتیراژترین روزنامه‌ی ترکیه) بدین موضوع پرداخت. ترجمه‌ی متن کامل این مقاله در ادامه آمده است.

گفتنی است سایت اینترنتی این روزنامه، در صفحه‌ی مربوط به این خبر، لینک عکس‌های عروسی فرزندان محمود احمدی‌نژاد، نجم‌الدین اربکان، رجب طیب اردوغان، و عبدالله گل را نیز قرار داده است.

ترجمه‌ی مقاله:

بحث داغ «عروسی رهبران اسلام‌گرا چگونه باید باشد؟»
لطفاً به عکس‌های زیر دقت کنید...

این‌ها متعلق به یک مراسم عروسی است...
رئیس‌جمهور ایران، احمدی‌نژاد، برای پسرش عروسی گرفته... این یک "عروسی به سبک احمدی‌نژاد" است...
خانه‌ای که از هرجای آن تواضع می‌بارد... دوزانو بر زمین نشسته و با دوستانش صحبت می‌کند... با رسیدن وقت نماز، نماز به امامت احمدی‌نژاد اقامه می‌شود... پذیرایی‌ای با موز، سیب و پرتقال...
خوش‌گذرانی وجود ندارد... "عروس خانم" در میان نیست... زنان هم نیستند...
آن‌هایی که سبک زندگی غربی را انتخاب کرده‌اند، با نگاه به این تابلوی حیرت‌آور، می‌توانند بگویند "این دیگر چه جور عروسی‌ای است؟!"...
آن‌چه که آن‌ها را فراگرفته، "سادگی افراطی" نیست، بلکه احساس "یک نقص بزرگ" می‌تواند باشد...
اما بیایید ببینید که این عکس‌های عروسی، چگونه آغازگر یک بحث متفاوت در محافل اسلامی ترکیه شده است...

اسلامگرایانی که به اصل "اندیشیدن به مرگ، بیش از اندیشیدن به دنیا" تن نمی‌دهند، با دیدن این عکس‌های "تعجب‌آور" بدون خوشگذرانی و بدون زن، این بحث را مطرح کردند که "یک رهبر اسلامی چگونه باید باشد؟"
این روزها در نشریات، وبلاگ‌ها، سایت‌های اینترنتی، قهوه‌خانه‌ها، کتاب‌خانه‌‌ها، این موضوع، بحث روز شده است.
طرفداران حزب سعادت یا اسلامگرایان مستقل مخالف حزب عدالت و توسعه (
AKP) می‌گویند "عروسی در شأن یک رهبر اسلامی باید همین‌طور باشد... مسئولین تجمل‌گرای حزب عدالت و توسعه باید از این درس بگیرند".
طرفداران حزب عدالت و توسعه هم این طور عکس‌العمل نشان می‌دهند که "شما به جای این حرف‌ها، عروسی مجلل دختر اربکان در کاخ چراغان استانبول را به یاد آورید!"
کسانی هم وجود دارند که این موضوع را از دریچه‌ی "اختلاف شیعه-سنی" ارزیابی می‌کنند...
به عنوان مثال می‌گویند این یک "ترفند عجم (ایرانی)" است و به منظور تبلیغ، عمداً به رسانه‌های ترکیه انتقال داده شده...
در مقابل این، بعضی‌ها هم هشدار می‌دهند که تفرقه‌افکنی نکنید...
بعضی‌ها هم تمنا و آرزو می‌کنند که "کاش احمدی‌نژاد سنی بود"...

خلاصه‌‌ی مطلب...

این روزها در محافل مذهبی، بحث پیرامون تفاوت‌های احمدی‌نژاد، اربکان، طیب اردوغان و عبدالله گل، مد شده است...

 
 

arash.ahmadi1@googlemail.com

كار پلیسی ایرج آذرین را باید تقبیح كرد

محمد آسنگران

ایرج آذرین در نوشته ای تحت عنوان "وضعیت فعلی و گامهای ضروری (نكاتی در مورد جنبش دانشجویی و چپ)"، كه در سایت محفل ایشان درج شده است، بدون اینكه آنرا امضا كند خواننده را به نوشته های قبلی و با امضای خود ارجاع داده است. ایرج آذرین اگر چه شهامت امضای نوشته خود را نداشته اما ادبیات و عقده تركانیهای او در این مطلب آشكار تر از آن است كه جای شك باقی بگذارد. آذرین باز هم دسته گل آب داده است. او به یك اقدام پلیسی علیه دانشجویان زندانی و تحت تعقیب مبادرت ورزیده است. به زعم ایشان و البته غیر مستقیم به نقل از سازمان اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی تعدادی از دانشجویان دستگیر شده را به داشتن اسلحه و ارتباط با حكمتیستها منتسب كرده و آشكارا علیه آنها پرونده سازی كرده است. این یك اقدام كثیف پلیسی علیه دانشجویان بازداشتی، تحت تعقیب و زندانیان سیاسی است.
نویسنده در این نوشته آشكارا دانشجویان "چپ رادیكال" و "دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب" را به یك حزب غیر قانونی منتسب كرده و نه تنها این بلكه آنها را به داشتن اسلحه متهم كرده است. چنین اقدامی علیه دانشجویان زندانی و زندانیان سیاسی تا كنون در سازمانهای اپوزیسیون سابقه نداشته است.
هر انسان آزادیخواه و شریفی باید ضمن تقبیح این اقدام پلیسی، این فرهنگ و سیاست سازمان اطلاعات و امنیت رژیم اسلامی در میان اپوزیسیون را محكوم كند.
ما علیرغم هر نقدی كه به جریانات مورد اشاره آقای آذرین داشته باشیم، اجازه نمیدهیم كه ایرج آذرینها فضای اپوزیسیون را با فعالیت پلیسی مخدوش كنند. ایرج آذرین با این اقدام خود یك بدعت عجیب و غیر قابل باور را به نمایش گذاشته است. طبعأ هر كسی حق دارد با نقد و ارزیابی و... نظر خود را و یا حتی افشاگری خود علیه سازمانها و احزاب دیگر را بیان كند. اما كاری كه آذرین كرده است در این چهار چوب نمیگنجد. او دانشجویانی را به اقدام مسلحانه و منتسب كرده است كه هم اكنون در زندان و یا منتظر محاكمات بعدی هستند.
معلوم نیست كه فردا سازمان امنیت جمهوری اسلامی با استناد به همین جعلیات و پرونده سازی آقای آذرین پرونده های دیگری علیه این دانشجویان درست نكند. آقای آذرین یكی از فاكتها و منابع اطلاعاتیش برای نگارش این مطلب و این پرونده سازی علیه دانشجویان، "اعترافاتی" است كه وزارت اطلاعات رژیم اسلامی از تعدادی از دانشجویان گرفته است.
اما كی است كه نداند این "اعترافات" زیر شكنجه هیچ اعتباری ندارد. در این دنیا بجز ایرج آذرین و تعدادی از وزارت اطلاعاتیها كسی نیست كه این "اعترافات" را جدی بگیرد؟ مگر تا كنون صدها و هزاران مورد از این تلاش جمهوری اسلامی را نشنیده و ندیده ایم كه چگونه در زیر شكنجه و در زندانهای مخوف رژیم اسلامی، زندانی را وادار میكنند علیه وجدان خود اعتراف كند؟ آیا آقای آذرین اینها را نمیداند؟ او همه این اتفاقات را دیده و شنیده است. اما عقده های دیرین او كار دستش داده است. زیرا در این نوشته سراپا جعلی عملأ به تایید اقدام شكنجه گران مبادرت ورزیده است. آرزو میكنم كه هیچ كس دیگر دچار این سرنوشت نشود. زندانی زیر شكنجه و تیغ اعدام ممكن است به هر اعترافی علیه خود وادار شود، اما آقای آذرین آزادانه و بدون هیچ شكنجه ای غیر اخلاقیترین كار را كرده است.
عقده های خفته و نتركیده آذرین اینبار با پرونده سازی علیه دانشجویان تمامأ باز شده است. هنگامیكه این جناب دانشجویان زیر تیغ رژیم اسلامی را به اقدام مسلحانه متهم میكند، و هیچ نگران جان و سرنوشت آنها نیست، تنها كلمه وقیح و بیشرم شایسته چنین آدم حقیری است.
20 مه 2008

 

 

kaf.alef@gmail.com

بدون تو اینجا چیزی کم بود...

چقدر خوبست که تو اینجایی...چقدر خوبست است که تو اینجایی؛ اینجا کنارما! چقدرخوبست که تو اینک کنارمایی وپناه دستان گره کرده ات، سنگر امن و پر افتخاری شده است برای مایی که دلمان ازاین جماعت اهل نام و نان گرفته است، که جز دویدن پی دانستن نرخ هرروزه ی نان و تخمین هر روزه ی جهت باد، از حضور زمینی شان کاری دگر برنیاید.
توکه نبودی، اینجا روی زمین چیزی کم بود. چیزی که دلهره به دلمان می ریخت، چیزی که دلواپسمان می کرد نکند صلح امام حسن -علیه السلام- تکرارشود. اینجا، در این عصر دوباره به جهل وبت پرستی روی آوردن ها، که باز بر سینه ی "سمیه" ها سنگ داغ می نهند و"بلال "ها را تازیانه می زنند، که باز جز به زبان "بدر"و"احد" سخن حق را درنمی یابند، تو اگر نبودی به یقین چیزی کم بود. مثل نبودن حمزه وقتی سنگ بر بدن پیامبر می زدند. مثل آنکه "بدر" را بی ذوالفقار بگذرانیم!
اینجا که بازطوایف به حذف ما هم قسم شده اند و شمشیر بسته و شبیخون می زنند، تو اگر نبودی، هیچکس نبود که در خطرناکترین سرزمین دنیا، شهادت طلبانه، سر به بالین خطر بنهد و خاطره ی لیله المبیت و آن فداکاری باورنکردنی علی -علیه السلام- را زنده کند.
تواگرنبودی مثل آن بود که لشگرعلی -علیه السلام- با همه ی ایمان قلبی و قوت جسمانی "مالک اشتر" نداشته باشد. آن هم میان این جماعتی که، قرآن برایشان حتی ابزاری هم نیست که سرنیزه بیاید، که آن را بوسیده اند وپشت گاو صندوق هایشان پنهان کرده اند، مباد که نیم نگاهی آرامش سخیف دنیایی شان را بهم زند. تو تنهایی برادر! از این جماعت فریاد که هیچ، زمزمه ی اعتراضی هم برنمی خیزد که نفت، راه گلویشان را بسته و ترس، چشم حقیقت بینشان را، وعقل نارسیده ی ابترشان را حتی توان فهم این امر ساده نیست، که اگر پی تاج وتخت دنیایی هم می گردند - که می گردند- باز باید پی عبای تو رابگیرند و پشت سنگر صلابت تو پنهان شوند. در این روزگار دوباره عاشورایی که اگر دشمن بیشتر فشار آورد عاشورا تکرار می شود - نه صلح با معاویه-، تو اگر نبودی مثل آن بود که کاروان سرخ عاشورا علمدار نداشته باشد. وکسی نباشد که برای این روح های عطش زده ازقحطی غیرت وایثار از شریعه ی جان خویش آب بیاورد. تصور کن کربلا را بی عباس بگذرانی !
می بینی سید! تو اگر نبودی، اینجا روی زمین کنار دست لاله ی پرشکسته یمان به یقین چیزی کم بود. و ما، از آن روز حضور تو را باورکردیم که دیدیم هرگاه به دعوت ولی مان لبیک می گوییم، تو بسیار پیش تر از ما سجاده ی خویش را در صف اول گشوده ای و... برای همین است که دلمان برای تو و برای آن روز که پرچم اسلام را درانتهای افق به رقص درآوری، زود به زود تنگ می شود. قنوت هایمان، گرچه باران خورده، اما امیدوار، بدرقه ی راه تو می شوند؛ رهبر دلاور ومومن عربی.

پی نوشت:
١-علیرضا قزوه می گوید:
"تنها تو مانده ای نصرالله!
پس شمشیر را پس بگیر
و اسب را پس بگیر
وشریعه را پس بگیر
وغیرت عربی را پس بگیر
که پادشاهان عرب
شیهه ی اسبان مرده اند."

۲-هشتمین سالگرد آزادی جنوب لبنان مبارک!
یا علی مدد

 

 

pirhanmeshki_7@yahoo.com

خاک بر سر ما......

باور کنیم که مریضی و کثافت وجودمان را برداشته ...
کاش می شد هر روز 10 کلمه ی فارسی جست و جو شده در سایت
Google را که بیشترین درخواست جست و جو را داشته، بازخوانی می کردیم:
سکس خانوادگی، سکس + ...   ،  ... + ... 
 
و احمدی نژاد (که چند سال پس از ریاست جمهوری، هنوز جزو خبرسازترین چهره های جهان بود و ربط مستقیم به کلمات دیگر ندارد ...)
مرور می کنم و می نگرم تعداد بازدیدهای سایت های پورنوگرافی را با سایت های تخصصی و نیمه تخصصی _هر چند پورنوگرافی گونه ای ادبی و خاص فرهنگ کتبی است و ما ایرانی ها با این قدمت فرهنگ شفاهی، هرگز کمترین لذتی از خواندن و تصویرسازی ذهنی نمی بریم و غیر از کابوس های شبانه و خیال پردازی های بیمار کننده، ثمری برای ما ندارد_  ... سایتهای سکسولوژی را که کنار بگذاری آمار روزانه و هفتگی و ماهانه از 1000 برابر بالاتر است ...
رُک می نویسم؛ چون واقعی است ... تلخ است، چون حقیقت است ...
به کجا می رویم ؟؟؟
به کجا خواهیم رفت ؟؟؟
کدامین حیوان ...
خدایا !

!!
کجایی ؟؟؟
تو هم بنویس ... از هرزگیمان ... از هرزگی ... از هرزگی ها ...
جناب مدیر سایت!
اجازه دهید این بحث باقی بماند، هر چند پرونده ی بی غیرتی ماست ...
این کلمات زشت را نوشتم که شاید کسی از جست و جوی گوگل به اینجا برسد ...

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

این زن فروشی است

بر اساس مدارک به‌ جا مانده از اواسط دهه‌ی سوم قرن بیستم میلادی (1925)، سهام‌داران و صاحبان برخی از رشته‌های صنعتی جهت فروش محصولات خود در بازار، از درج آگهی‌ها در مطبوعات و جراید پر خواننده‌ی آن مقطع، بهره می‌بردند. با گذشت زمان، آن سهام‌داران و مدیران صنایعی که مدت‌ها چنین سبک کاری را برگزیده بودند، متوجه شدند که استفاده از آن متد تقریباً قدیمی، چندان کمکی به رشد درآمدهایشان نمی‌کند. از این‌رو به‌فکر آزمایش روش‌های کارآمدتری افتادند. آنان دریافتند که درآمیختن تبلیغ تولیدات آماده برای مصرف با تصاویری هیجان‌آمیز بدین نیاز پاسخ می‌گوید.
اینک و در عصر ما یکی از راه‌های افزایش سطح تقاضا برای این‌دسته از کالاها، نشان دادن تصاویر زنان نیمه برهنه توأم با اجناس مورد تبلیغ می‌باشد. در این آگهی‌ها زنان مهیا کننده‌ي لذت بینندگان‌اند. آن‌ها آماده و رضایت‌مند بسان موجوداتی بی‌اراده و شکیب و یا دختر‌بچه‌های بی‌دفاع با قیافه‌هایی عشوه‌گرانه از هر طرف، از بالا به پائین و گاه با انگشتی در دهان نمایش داده می‌شوند.
احتمالاً به‌زعم بعضی‌ها استفاده از زنان در تبلیغات تجارتی امری خوب، عادی و معمولی بنمایاند. لیکن علی‌رغم چنین برداشتی این عمل شأن انسانی زنان را تا مرز یک کالای مصرفی در جامعه کاهش می‌دهد و بدتر از آن نگاه حقارت‌آمیز به جنس مؤنث را در اذهان می‌پروراند.
جنس مذکر هم در آگهی‌های تجاری می‌آید، مع‌هذا حالت یک مرد کاملاً با حالت یک زن فرق دارد. مردان همیشه با پاهای قرص و محکم ، استوار و چسبیده به زمین و بازوهای درشت و پیوند زده مانند « جنس مسلط» ظاهر می‌گردند. در این تصاویر مردان در حال فعالیت و ورزش هستند، اما زنان با پاهای زیبا، کمرهای باریک به‌ مانند «یک کالا» «یک جنس مفعول» به تماشاگر معرفی می‌شوند. دقیقاً همین قضیه، مشکلات عدیده‌ای را در بین جوامع پدیدار نموده است.
تحقیقات به ‌عمل آمده حول جرائم جنسی حکایت از این دارد که پخش فیلم‌ها و عکس‌های تبلیغی، اثرات و نتایج دردآوری در زندگی واقعی زنان جوامع غربی و حتی جوامع دیگر در پی داشته است. بر طبق آمار "سازمان عدالت" زنای به عنف و تجاوز به زنان و دختران جوان سیزده درصد بیشتر از تجاوز به پسر بچه‌ها می‌باشد. سالانه هجده و دو دهم درصد از زنان آمریکا مورد تعرضات جنسی واقع می‌گردند. باید در نظر داشت این آمار از روی پرونده‌های تحت پیگرد در مراجع قضائی آمریکا تهیه شده است.
تمثال و شکل زنان در تبلیغات و یا تولیدات سینمائی، شمایل‌هایی کاملاً ساختگی‌اند. این زنان که نمایندگی کمتر از 5% از کل جمعیت جنس مؤنث را به خود اختصاص می‌دهند، به‌طور باور نکردنی لاغر و خوش اندام و دارای پوست های کم عیب و زیبا هستند. فی الواقع قیافه‌های آنان اغلب توسط جراحی پلاستیک بدین فرم درآمده اند. ناگفته نماند این زنان گریم شده با اندام‌های عالی به لحاظ روانی عقیدۀ کمال مطلوب دست نیافتنی را به تعدادی از زنان می‌بخشند.
مسلماً زنان هرگز بصورت طبیعی بدین شکل در نمی‌آیند، پس چگونه یک زن می‌تواند چنین اندامی را برای خود بسازد؟ ورزش، وزن کم کردن تحت نظر پزشکان، تهیه‌ی تولیدات دارویی مرتبط با زیبا سازی ظاهری و یا با مراجعه به جراحان پلاستیک؟ در نتیجه رسالت بعدی این‌نوع آگهی‌ها چه مستقیم و چه غیرمستقیم تشویق و برانگیختن زنان در تهیه‌ی محصولات غیر‌ضروری و بی ربط با نیازهای اساسی‌شان می‌باشد.
مشکل به همین‌جا خاتمه نمی‌شود، یکی دیگر از مضرات حضور زنان در تبلیغات تجارتی، سوای سلب اعتماد به‌نفس در میان قاطبه‌ی زنان و تحریک آنها در تغییر ظاهرشان، اختلالات جسمی ناشی از پناه بردن به رژیم غذایی است. بر پایه‌ی برآوردها، در سال‌های اخیر حدود ده میلیون از دختران و زنان آمریکایی به‌همین علت و اصرار در چنین خطایی دچار بیماری‌های صعب‌العلاج جسمی و روحی شده‌اند.
هم‌چنین به گفته‌ی نهاد "National Eating Disorder Association" در ایالات متحده، 80% زنان ناراضی از قیافه‌ی خود، فکر و ذهن‌شان به این مسئله معطوف شده که چگونه به چشم آیند. این دل‌مشغولی موجب گشته تا آنان از پرداختن به جنبه‌های مهم‌تر زندگی غافل بمانند. به‌کارگیری زنان در آگهی‌ها تا حدود زیادی به اهداف طبقه‌ی سرمایه دار مبتنی بر کسب درآمد بیشتر و نیز دور ساختن شماری از شهروندان جوامع متبوع خویش از صحنه‌ی سیاست و فعالیت‌های اجتماعی خدمت کرده است.

برگرفته از سایت زنان سوسیالیست آمریکا

  
 

Funous@funous.com

آنها با اعتقاد به زير باران دويدند

من گوش می كنم، آن جايی است كه داستانهای من از آن می آيند، من صحبت می كنم و به اين ترتيب است كه انسانهای باورنكردنی را ملاقات می نمايم.
گاهی اوقات تنها گوش سپردن از دور كفايت می كند تا قلبم را سرشار سازد، من معمولاً برای آوردن يك شخص غريبه به زندگی‌ام نيازمند سلام كردن نمی باشم، مكالماتی كه از دور شنيده می شوند درسهايی از زندگی هستند که گاهی اوقات ارزشمند تر از آنهايی می باشند كه در زندگی ما رخ می دهند.
داستانی كه در ادامه می آورم مختصری است از چيزی كه با آن روبرو شدم و آن روز مرا به طور كامل سرشار ساخت، تنها اميدوارم آنها بدانند كه چه هديه ای به من داده اند.
او می بايست پنج يا شش ساله باشد، با موهاي زيبای قهوه ای رنگ و صورتی معصوم كه تصويری از بيگناهی او بود، او يك شلوار كوتاه قهوه ای رنگ و يك پيراهن كشباف آبی رنگ به تن داشت، مادرش ظاهری برازنده داشت و موهايی قهوه ای با مدل قديمی كه تا گوشهايش بود و به اندازه كافی موج داشت كه طبيعي به نظر برسد.
بيرون باران در حال باريدن بود، از آن بارانهايی كه جوی‌های آب را سرريز می کند، بسيار سريع، گويی كسی شير آب را باز كرده است، جوی‌های آبی که نزديك پاركينگ قرار داشتند، از شدت باران لبريز شده بودند، گودالهای زيادی اطراف محل پارك اتومبيلها وجود داشت.
همگی ما زير يك پناهگاه ايستاده و منتظر بوديم، بعضی صبورانه و برخی ديگر عصبانی از طبيعتی كه روز پرشتاب آنها را خراب كرده بود، من همواره با بارش باران هيپنوتيزم شده و در صدا و منظره اينكه آسمان اينگونه گرد و خاك دنيا را می شويد، گم می شوم.
صدای دخترك بسيار نرم بود به طوری كه خلسه خواب آلوده ای كه همگی ما در آن قرار داشتيم را از هم گسيخت.
او گفت: "مامان، بگذار که در باران بدویم.‍"
مادر پرسيد: "چي عزيزم؟"
و او تكرار نمود: "بيا در باران بدويم."
مادر پاسخ داد: "خير عزيزم، ما منتظر می‌شويم تا باران كمی آهسته‌تر شود."
كودك برای در حدود يك دقيقه منتظر ماند سپس جمله‌اش را مجدداً تكرار نمود: "مامان، بيا در باران بدويم ديگه!"
مادر پاسخ داد: "اگر اين كار را انجام دهيم كاملاً خيس خواهيم شد."
دختر جوان در حالی كه بازوی مادرش را می كشيد، گفت: "نه خيس نمی‌شويم، مگر امروز صبح نگفتی؟"
"امروز صبح! ، من كی گفتم ما می‌توانيم در باران بدويم و خيس نشويم؟"
"يادت نيست؟ وقتی با پدر راجع به سرطانش صحبت می‌كردی، تو گفتی اگر خداوند، ما را از ميان اين پيش‌آمد عبور دهد،‌ از ميان هر چيز ديگری نيز عبور خواهد داد."
تمام جمعيت در سكوتی مرگبار ايستاده بودند، سوگند می خورم كه اگر آنجا بوديد چيزی غير از صدای باران را نمی‌شنيديد، همگی ما در سكوت ايستاده بوديم، طی چند دقيقه بعد نه كسی وارد جمع ما شد و نه كسی آن را ترك نمود.
مادر در سكوت برای لحظه‌ای درباره آنچه كه گفته بود فكر كرد، در چنين زمانهايی بعضی ها می‌خندند و او را برای حماقتش سرزش می كنند، برخی ممكن است چيزی كه بيان شده را ناديده بگيرند اما اين لحظه اثبات ايمان در زندگی يك كودك بود، ‌زمانی برای اينكه اعتقادی پرورش يافته و شكوفه‌های ايمان به بار بنشينند.
مادر گفت: "عزيزم، تو كاملاً درست می‌گويی، بيا در زير باران بدويم، اگر خدا اجازه دهد كه خيس شويم، خوب ممكن است كه ما نياز به شسته شدن داشته باشيم."
سپس به اتفاق يكديگر بيرون دويدند، همه ايستاده و با لبخند اين منظره را نظاره می‌كردند، آنها بسرعت از ميان اتومبيلها و گل و لای در حالی كه كيفهای خود را بالای سر نگاه داشته بودند، دويدند.
آنها توسط تعدادی با ايمان كه شايد تحت تاثير ايمان و صداقت آنها قرار گرفته بودند، تعقيب شدند در حالی كه مانند كودكان تمام مسر تا اتومبيل‌شان را جيغ می‌كشيدند و می‌خنديدند.
من دوست دارم اينطور تصور كنم كه جايی در انتهای جاده زندگی، مادر خودش را در حال برگشتن به لحظاتی كه با هم سپری كرده بودند، خواهد يافت، شايد او اوقات زيبای ديگری مانند زمان فارغ‌التحصيلی دخترش و يا هنگامی كه پدرش او را به سوی محل عقد در روز ازدواجش می برد را نيز ببيند، او دوباره خواهد خنديد و دوباره قلبش كمی سريعتر خواهد تپيد، لبخندش به دنيا خواهد گفت كه آنها يكديگر را دوست می‌دارند، اما تنها دو انسان در آن لحظه گرانبهايی كه آنها زير باران دويدند با اين باور كه خداوند آنها را عبور خواهد داد، سهيم خواهند بود.
بله، من دويدم، من خيس شدم، من نيازمند شسته شدن بودم.

---------------------------------------
لطفا این متن را برای دوستان خود ارسال نمایید، کسانی که برایتان ارزشمند هستند، اما اگر این کار را انجام ندادید، نگران نباشید، هیچ حادثه ناخوشایندی برای شما رخ نخواهد داد، شما تنها این فرصت را که به دنیای شخص دیگری با این مطلب روشنایی بیشتری ببخشید، از دست خواهید داد، کسی چه می داند، شاید یکی از دوستان شما هم اکنون بیشترین نیاز را به خواندن این مطلب داشته باشد.

برگرفته از سایت www.Funous.com (حکایتها / 3 آبان 1386)

منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات زیبای شما از طریق وب سایت فوق و یا آدرسهای پست الکترونیک Funous@Funous.com و Funous@yahoo.com هستیم.

فانوس : سرود یگانگی

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 خرداد / 28 مي / 22 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
8 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيش بيني «طالس» رياضي دان يوناني عهد باستان درباره وقوع خورشيد گرفتگي باعث ترک مخاصمه ايران و ليدي شد

طبق نوشته برخي از مورخان کارشناس تاريخ قرون قديم، 29 ماه مه سال 585 پيش از ميلاد روز وقوع خسوفي بود که طالس دانشمند يوناني آن يک ماه پيش از آن پيش بيني کرده بود. بيشتر مورخان وقوع اين خورشيدگرفتگي را 28 ماه مه آن سال نوشته اند که در عين حال يک مبدا تقويم قرار گرفته است.
    هوخشترا شاه وقت ايران (پدر بزرگ كوروش) از دودمان مادها (ايران غربي از محور «ري» به سمت غرب و شمالغربي) با مشاهده خسوف با ترك مخاصمه با دولت ليدي (بخشي از آناتولي ، تركيه امروز) موافقت كرد و پس از يک رشته مذاکرات يک ماهه قرار شد رودخانه «هاليس» مرز دو كشور باشد.
    پادشاه ليدي كه قبلا وقوع چنين خورشيد گرفتگي را از طالس دانشمند شهر ميلتوس (ميله توس واقع در غرب آناتولي، كه آن منطقه و جزاير اطرافش را«ايوني» مي گفته اند كه ايرانيان واژه «يونان» را از آن ساخته اند و اعراب از ما گرفته اند. انگليسي زبانها يونان را «گريس» مي گويند) شنيده بود، پس از اين كه احساس كرد نيروهاي او بيش از آن تحمل مقاومت ندارند به شاه ايران پيام داد كه خدايان با ادامه جنگ موافق نيستند و اگر خونريزي قطع نشود، خورشيد را تيره خواهند ساخت و ظلمت همه جا را فرا خواهد گرفت. شاه ماد كه يگانه پرست بود و جز اهورامزدا وجود خداي ديگري را باور نداشت، اين پيام را خدعه جنگي پنداشت و به نبرد ادامه داد.
    طالس دانشمند يوناني خورشيد گرفتگي را 25 سال پيش از وقوع، پيش بيني کرده و بعدا روز دقيق آن را (28 مه سال 585 پيش از ميلاد) به دست داده بود و اين پيش بيني، يک ماه پيش از وقوع آن به اطلاع پادشاه ليدي که ميلتوس را در تصرف داشت رسانده شده بود ( اين روز و ماه و سال بعدا با تطبيق تقويم ها به دست آمده است).
    با آغاز خورشيد گرفتگي در روز اعلام شده، شاه ماد دستور توقف جنگ را داد و چون اندك زماني پس از توقف خونريزي، خورشيد بار ديگر و به تدريج ظاهر شد، مصلحت نديد كه جنگ ادامه يابد و روز بعد ترك مخاصمه اعلام شد كه در تاريخ عمومي به عنوان نخستين قرار ترك مخاصمه به مفهوم امروز و داراي شرايط و ضمانت اجرايي، ثبت شده است و سپس مذاکرات براي حل اختلافات مرزي طرفين آغاز شد که يک ماه تمام طول کشيد.
     طالس كه اصول متعدد بر علم هندسه نوشته و موفق شده بود ارتفاع جسم را از روي سايه اش به دست آورد و مبدا ساعات شبانه روز را «ظهر ـ نيمه روز» قرار دهد كه سايه از جسم جدا نيست و آب را مادر اجسام اعلام دارد و تفكر را تعريف كند بسال 624 پيش از ميلاد متولد شده بود و از مصر هم ديدن کرده بود.
    ( شرح بيشتر در باره اين واقعه ضمن رويدادهاي 28 ماه مه داده شده است)

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

08/03/58
اوج‌گيري بحران در خرمشهر : اعتصاب غذاي اعضاي كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون مسلمان خرمشهر متحصن در مسجد جامع ؛ راهپيمايي در خرمشهر به حمايت از اعزام تكاوران به خرمشهر براي برقراري نظم و خلع سلاح عمومي در شهر ؛ حمله عناصر خلق عرب به گمرك خرمشهر و به شهادت رساندن دو پاسدار انقلاب ، اطلاعيه دولت درباره درگيري در گمرك ؛ اعلام وضعيت فوق العاده ؛ محاصره گمرك و نخلستان‌هاي اطراف شهر توسط پاسداران انقلاب و تكاوران ، تشكيل شوراي تأمين شهر با شركت مدني استاندار ؛ مهلت‌خواهي 24 ساعته نمايندگان شيخ شبير و سران قابل براي حل قضايا و توافق براي تعويق خلع سلاح عمومي تا روز پنج‌شنبه .

گزارش يونايتدپرس از وقايع امروز خرمشهر : زد و خورد بين نيروهاي دولتي با چريك‌هاي عرب در خرمشهر و اعتصاب 24 روزه كاركنان بندر .
راهپيمايي و تظاهرات در اهواز به حمايت از مدني استاندار خوزستان ، محكوميت عاملين سوء قصد به حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني و هرگونه تجزيه‌طلبي در خوزستان .

وعده آيت الله رباني شيرازي در مهاباد مبني بر تشكيل كميته‌اي مركب از برادران كرد و ترك براي تأمين امنيت شهر نقده ، بازگرداندن آوارگان و پرداخت خسارت به آنان از سوي دولت .
گزارش سفارت آمريكا در جده به وزارت امورخارجه آن كشور در مورد " اعدام‌ها در ايران " و بررسي اظهارات احمد سراج مدير امور سياسي وزارت امورخارجه درباره اعدام‌ها در ايران و توصيه كاركنان سفارت آمريكا در تهران به اينكه در مورد اعدام‌ها سكوت اختيار كنند .

هشدار دادستان گنبد كاووس در مورد توطئه‌هاي ضد انقلاب در منطقه براي برافروختن آتش اختلافات ميان مردم ، گزارش كيهان از تلاش گروه‌هاي چپ در تحريك مردم و كارگران به اعتصاب ، فعاليت‌هاي ستاد مركزي شوراهاي تركمن‌صحرا عليه دولت و …
برگزاري كنگره 4 روزة وكلاي دادگستري در كاخ دادگستري و عنوان مطالبي عليه نظام جديد توسط شركت كنندگان و سخنراني وزيران دادگستري ، امور خارجه و مدير عامل شركت نفت ، قرائت پيام مهندس بازرگان . حسن نزيه از سخنرانان كنگره : اگر ما فكر كنيم تمام مسائل سياسي ، اقتصادي و قضايي را مي‌توانيم در قالب اسلامي بسازيم ، آيات عظام همه مي‌دانند اين امر در شرايط حاضر نه مقدور است ، نه ممكن و نه مفيد .

سخنراني آيت الله دكتر بهشتي تحت عنوان " شرح علل نگراني‌هاي عميق امام " و تشريح فعل و انفعالات سياسي مشكوكي كه در كشور جريان دارد از جمله اقدامات برخي روشنفكران و ليبرال‌ها در ناتوان نشان دادن دين در اداره كشور و حمله شديد به برخي سخنرانان كنگره وكلاي دادگستري .
شروع به كار مراكز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تعدادي از شهرهاي كشور و درخواست ستاد مركزي سپاه از مسئولان كميته‌ها و پاسداران ديگر شهرها جهت مراجعه براي تشكيل ستاد فرماندهي در آن شهرها و تأكيد بر اين كه كسي بدون مجوز از ستاد فرماندهي سپاه نمي‌تواند تحت نام سپاه فعاليت كند .

انتشار اعلاميه نيروي هوايي جمهوري اسلامي و حمله شديد به گروه‌هايي همچون سازمان چريك‌هاي فدايي خلق كه تلاش دارند در نيروهاي مسلح نفوذ كنند و اعلام اينكه ايدئولوژي ما اسلام ، رهبر ما امام خميني و دستور العمل زندگي ما قرآن است .
واكنش دكتر يزدي وزير امور خارجه و داريوش فروهر وزير كار در مورد سخنان منسوب به آيت الله خلخالي در دوبي در خصوص تغيير نام خليج فارس به خليج اسلامي .

تلگرام سرّي قرارگاه سيا در تهران به رئيس سيا در واشنگتن با عنوان " آخرين اقدامات انجام شده براي نزديكي با آيت الله شريعتمداري " و معرفي حسن شريعتمداري جهت برقراري ارتباط .
08/03/60
عمليات آزادسازي كاوه زهرا محور پاوه – نوسود.
08/03/63
نماينده آمريكا در سازمان ملل: آمريكا به هيچ‌وجه مستقيماً وارد خليج فارس نخواهد شد.
08/03/64
عبدالسلام تريكي وزير خارجه ليبي: ليبي خواستار آن است كه همه كشورهاي جهان صدور اسلحه به ايران و عراق را قطع كنند. ايران اين سلاحها را بطور مستقيم از شوروي دريافت كرده است.
08/03/66
استقرار بزرگترين پايگاه دريايي سپاه پاسداران در منطقه خليج فارس

Mobin_s2004@yahoo.com
28 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
رويدادي به ظاهر کوچک!
كه فروپاشي شوروي را تسريع كرد

ماتياس رست
در دادگاه مسکو

28 ماه مه سال 1987 يك جوان آلماني به نام «ماتياس رست» كه خلباني يك هواپيماي كوچك از نوع «سسنا 172ـ بي» را به دست داشت پس از بنزين گيري در فرودگاه هلسينكي (كشور فنلاند) بدون اين كه سيستم دفاع ضد هوايي شوروي متوجه آن شود از مرز اين اتحاديه گذشت و پس از صدها كيلومتر پرواز در آسمان شوروي در انتهاي پل منتهي به ميدان سرخ مسكو و نه چندان دور از ديوار كاخ كرملين فرود آمد. وي دستگير و محاكمه شد ولي همين كار او ضعف هاي ابرقدرت شوروي را كه نتوانست يك هواپيماي غير مسلح را رهگيري كند آشگار و آسيب پذيري اين كشور را كه پيشگام تسخير آسمانها و از پاي درآورنده ماشين جنگي هيتلر بود عيان ساخت. گورباچف رهبر وقت (به قول بسياري: خائن بزرگ) از اين موضوع براي سركوب كردن مخالفان برنامه هاي خود: نوسازي (نظام اقتصادي) و فضاي باز (سياسي) استفاده كرد و ژنرال سوكولوف وزير دفاع و ژنرال كولدونوف فرمانده دفاع ضدهوايي شوروي و 2000 افسر ارشد ديگر را بركنار كرد و راه براي فروپاشي شوروي بيش از گذشته باز شد. ماتياس بعدا به جرم عبور غيرقانوني از مرز به هشت سال زندان محكوم شد ولي 14 ماه و چند روز بعد آزاد گرديد!!. ريشه اين ماجرا همانند ساير جرياناتي كه منجر به فروپاشي شوروي شد هنوز در پرده ابهام باقي مانده است و مورخان بي طرف (كه از كمك مالي يك دولت و يا يك بلوك استفاده نمي كنند) به علت ضعف امكانات هنوز موفق به كشف اين اسرار نشده اند. فروپاشي شوروي بزرگترين رويداد آرام (بدون جنگ و خونريزي) در تاريخ بشر بوده كه سودي هم نبخشيده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 29 مي

  • 1867:   پادشاه اتريش عنوان امپراتور اتريش ـ هنگري (مجارستان) به دست آورد زيرا كه مجارستان به نوعي ضميمه اتريش شده بود.

  • 1880:   اسوالد سپنگلر فيلسوف آلماني که زوال غرب را پيش بيني کرده و تحت اين عنوان کتابي نوشته است به دنيا آمد.

  • 1940:   در جريان جنگ جهاني دوم ،نيروهاي آلمان تصرف بلژيک را تکميل کردند و " ليل " را در فرانسه متصرف شدند.

  • 1943:   گوشت و پنير در آمريکا( ايالات متحده ) جيره بندي شد.

  • 1985:   در جريان زد و خورد بر سر بازي فوتبال در استاديوم ورزشي هيزل در شهر بروكسل 39 تن كشته و شمار زيادي مجروح شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    28 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    22
    31

    اهواز

    29
    43

    تبريز

    15
    28

    شيراز

    20
    36

    مشهد

    19
    34

    بندرعباس

    26
    38

    کرمان

    18
    36

    اصفهان

    18
    33

    يزد

    26
    37

    کرمانشاه

    13
    33

    اراک

    16
    31

    رشت

    19
    23

    دبی

    29
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1449 تومان
    924 تومان
    1815 تومان
    885 تومان
    250 تومان
    253 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    241000 تومان
    107000 تومان
    55000 تومان
    212000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:02

    اذان مغرب : 20:33

    اذان صبح فردا : 4:09

    طلوع آفتاب فردا : 5:51
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    24 مي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 24 مي 2008
    تعداد صفحات مجله: 170
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    هاب به شکل عنکبوت

    یک نفر با یک ایده جالب یک هاب USB به شکل عنکبوت ساخته است. این یک مطلب یک خطی و تستی است. فقط برای اینکه یک عکس را امتحان کرده باشیم. کسانی که نارنجی را از طریق فید میخوانند احتمالا متوجه شده اند که این مطلب برای تست چه چیزی است...

    منبع   

    آکواریم با سیستم تصفیه طبیعی

    اگر شما هم علاقمند به نگه داری ماهی های آکواریومی هستید حتما با مشکلات تصفیه کردن آب داخل آکواریم و یا گرم و سرد شدن ناگهانی محیط آشنا هستید. معمولا مجبور می شوید از فیلتر جهت تصفیه آب و از بخاری های کوچک اتو ماتیک جهت گرم کردن محیط داخل آکواریم استفاده کنید. اگر هم در مناطقی باشید که آب دارای درجه سختی بالایی باشد که تقریبا بی چاره هستید! هر هفته یک بار مجبور به خرید فیلتری جدید جهت تصفیه آب میشوید و یا اینکه باید به زودی فکر نگه داری ماهی ها را از سر خود بیرون کنید.چرا که این سختی مانع از انحلال اکسیژن در آب خواهد شد. در یک اقدام جالب آقای Lehanneyr موفق به ساخت نوعی آکواریم با سیستم تصفیه طبیعی شد. محفظه اصلی آکواریم که محل نگه داری ماهی هاست به شکل دریاچه کوچک مستطیل شکل است و بر روی این مستطیل شیشه ای, تعدای ستون جهت نگه داری گیاهان در نظر گرفته شده است. ماجرا بسیار ساده است. ماهی اکسیژن آب را مصرف کرده و دی اکسید کربن مورد نیاز گیاه را تامین میکند . گیاه نیز دی اکسید کربن را مصرف کرده و اکسیژن مورد نیاز ماهی را تامین میکند. راز بقایی را که می گویند همینجاست!

    منبع 
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    آموزه‏ هاى بنيادين علم اخلاق
     جلد دوم: رابطه انسان با خدا

    نويسنده: محمد فتحعلى خانى

    مجموعه کتاب های آموزش های بنیادین علم اخلاق در چهار جلد شامل بخش های زیر است:
    1- مقدمه علم اخلاق که به بررسی و تعریف علم اخلاق و تفاوت های آن با فلسفه اخلاق و عرفان می پردازد.
    2- رابطه انسان با خدا که مواردی چون ایمان، توکل، صبر، شكر، رضا، گناه، توبه و ... را در رابطه انسان با خدا مورد توجه قرار می دهد.
    3- رابطه انسان با خود که سرفصل هایی از قبیل غريزه، حقيقت جوئى، غفلت، گرايشهاى غريزى، گرايش اخلاقى، اراده و ... را مورد مداقه قرار می دهد.
    4- رابطه انسان با محیط که به بررسی مواردی چون تربيت فرزند، نيكى به پدر و مادر، اخلاق تعليم و تربيت، روابط عام اجتماعى، عوامل و موانع سازگارى، خود بزرگ بينى و تكبر و ... می پردازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● ضرورت شناخت خدا

    ● دو گونه معرفت اكتسابى

    ● موانع معرفت خدا

    ● مراتب معرفت

    ● ايمان

    ● محبت

    ● عبادت

    ● اخلاص

    ● توكل

    ● ريا

    ● خوف و رجاء

    ● خوف از خدا

    ● رجاء يا اميدوارى در رابطه با خداوند

    ● نااميدى از رحمت خدا

    ● صبر

    ● شكر

    ● رضا

    ● گناه

    ● توبه


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت‌آسمان مجاز و فرهنگ و هنر (33)

    هفته‌ای که گذشت، جشنواره‌ی رادیو را در سطح تیم ملی و بین‌الملل در خود داشت و همه فهمیدند که برنج‌ها در انبارها بود و نیز معلوم نشد که دانشگاه آزاد بالاخره خوب است یا بد است و ما به توصیه‌ی ایشان اگر عمل کنیم و فوق‌لیسانس را آزاد نخوانیم چه بخوانیم؟ آیا همایش‌های پیاده‌روی عمومی از این پس یاد و خاطره‌ی خیلی چیزها را گرامی خواهند داشت؟ آیا در این همایش‌ها چه چیزی را می‌توان فاکتور کرد؟ آیا لال بشویم؟


    یکم: کار، کار رادیو جوان است
    نهمین جشنواره‌ی رادیو با معرفی و محکومیت شبکه‌ی ضاله‌ی بی‌بی‌سی در اصفهان به‌شدت برگزار شد. در این جشنواره که همه‌چیز بین‌المللی بود، فردی که مدعی بود از مسؤولان بی‌بی‌سی است، سعی در معرفی این شبکه داشت که پس از سی دقیقه سخنرانی و ترجمه فورا تکذیب شد. همچنین گویا در این جشنواره رادیویی‌ها فهمانده شدند که تنها موسیقی فاخر، همان موسیقی آرامش‌بخش است. یک تهیه‌کننده‌ی رادیو هم که ابعاد این گونه‌ی موسیقی را نمی‌دانست، به خانه رفت تا توجیه شود.


    دوم: رپرتاژ آگهی
    «سخنگوی دولت گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی دولت نهم استقبال از امر گسترش آزاد اطلاعات و مخالفت بنیادی با امر سانسور در کشور است. به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین الهام در دومین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که با عنوان خدمات دولت مردمی و چالش‌های اطلاع‌رسانی از سوی شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های دولت نهم در عرصه‌ی اطلاع‌رسانی گفت: حفاظت از اصل آزادی رسانه‌ای، پرهیز از سیطره و انحصار رسانه‌ها در خدمت دولت، اجتناب از امر مرید پروری و متملق پروری، حمایت جدی از اصل آزادی بیان و انتقاد در برابر دولت از ویژگی‌های برجسته‌ی دولت نهم در امر اطلاع‌رسانی است».


    سوم: رفع توقیف لزوما منجر به ازدواج نمی‌شود!
    متاسفانه گویا شعبه‌ی ۱۰۸۳ دادگاه عمومی تهران پس از رسیدگی به پرونده خبرگزاری کار ایران (ایلنا) رای به رفع فیلترینگ این خبرگزاری داده است و عده‌ای از روزنامه‌نگارنماها را خوشحال کرده است. با توجه به بیهودگی مقوله‌ی خبرگزاری‌ها و تعدد آن‌ها و این که در این مدت توقیف ایلنا آب از آب تکان نخورد، امیدواریم در مرحله‌ی تجدیدنظر این رای جمع‌آوری شود و عده‌ای برای چند ماه ناقابل فعالیت مجدد در ایلنا خود را بدبخت نکنند. مرحوم آرتور میلر می‌گفت: خبرنگاری از روزنامه‌نگاری هم بدتر است.


    چهارم: بالاخره چه‌کسی جلال را کشت؟
    داوران جایزه‌ی ادبی آل احمد مشخص شده‌اند، اما معرفی نشده‌اند. یک منبع آگاه که برای صد و اندی سکه‌ی این جایزه‌ی ادبی روزشماری می‌کند، افزود: «مرحوم آل احمد هنوز در انتظار تایید صلاحیت نهایی‌ است و امیدواریم موردی در زندگی ایشان یافت نشود. البته توضیحات ایشان درباره‌ی کتاب «سنگی بر گوری» قانع‌کننده نبود». وی هیچ نظر دیگری نداشت.


    پنجم: معنویت بلامانع
    گویا گروهی از هنرمندان تئاتر در نامه‌ای با عنوان «اردیبهشت تئاتر» خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از وضعیت فعلی تئاتر ایران گله‌ خود را ابراز داشته‌اند و ادعا کرده‌اند که تا چندین ماه یا سال، منتظر دریافت مبلغ قرارداد خود در ازای ماه‌ها تلاش مانده‌اند. ستون روزانه که به نمایش فاخر علاقه‌ی قلبی دارد، از این هنرمندان گله‌مند است و امید دارد که آنان با تلاش مضاعف خود و خوردن خاک صحنه، به جنبه‌ی مادی کار فکر نکنند؛ چون اگر هم فکر بکنند، سودی برای‌شان ندارد. سفارش برای مجالس پذیرفته می‌شود.


    ششم: کن نعمتی‌ست هدیه فرستاده از...؟
    در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کن 2008، عده‌ی کثیری از مدیران و هنرمندان حوزه‌های گوناگون ادبی و ورزشی و هنری از کشورمان حاضر شدند و چشم آن‌هایی را که فیلم قابل توجهی از ایران را راه ندادند، درآوردند. در این جشنواره همچنین فیلم‌های بسیاری از مشورمان برای فروش عرضه شدند که از سرنوشت آن‌ها هیچ اطلاعی در دست نیست.


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها
    جناب آقای مایکل آندرلاین مور آندرلاین بوش خر است ات‌ساین یاهو دات کام؛ با سلام و احترام؛ نامه‌ی شما را که به اشتباه برای ما فرستاده بودید، با جان و دل خواندیم و گریه کردیم. از این که در جشنواره‌ی بزرگ سینما حقیقت امسال شرکت می‌کنید، خوشحالیم. لطفا پنج نسخه از فیلم خود را روی سی‌دی مرغوب به دبیرخانه بفرستید تا خارج از نوبت ممیزی و بررسی شود. ضمنا برنامه‌ی پیاده‌روی عمومی هنرمندان و پلمپ ملی هفت سینمای بی‌مصرف بزرگ همراه با شما اجرا خواهد شد. چنانچه بتوانید برای سه‌ کاندیدای مطرح جمهموری‌خواه و دموکرات فعلی هم چند مستند ناجور بسازید، دبیرخانه شما را دعا می‌کند. قربانت: روزانه.

    جلال سمیعی
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    در انتخاب هدیه
    این نکات را فراموش نکنید!

    هدیه برای اینست که کسی را خوشحال نموده و یا از او به این نوع تشکر و قدردانی نمائیم ...هدیه کوچ و بزرگ ندارد ولی نکته مهم اینست که هدیه مناسب برای فرد مورد نظر تهیه گردد... مگر نه ؟
    کسی که میخواهید برایش هدیه ای تهیه کنید اگر بشما نزدیک باشد کارتان راحتتر خواهد بود زیرا میتوانید حرفهایش را با جان و دل گوش کنید ...حرکات و سخنانش مقابل تلویزیون و آگهی های که از طریق تلویزیون میبیند را بسنجید ...ببینید کدام آگهی او را به هیجان آورده و خوشحال میکند ...و یا با آن فرد میتوانید بمراکز خرید و فروش بروید و چیزهائی که در ویترین مغازه ها دقتش را جلب میکنند در ذهنتان نگاه دارید ... پس قبل از خرید هدیه برای کسی باید کمی هم که باشد از خواسته های او مطلع باشید .
    با نزدیکان و خویشاوندان کسی که میخواهید برایش هدیه ای تهیه نمائید صحیت کنید . اگر با فرد در روابط زیاد نزدیکی ندارید ، میتوانید با نزدیکانش ارتباط برقرار کرده و از دوستان ، خویشاوندان و یا اعضای خانواده اش سرنخهای مهمی در رابطه با نیازهایش بدست آورید .
    میتوانید از خود او بپرسید : اگر نتوانستید در مورد خواسته اش اطلاعی بدست آورید و یا اینکه اگر او فردی مشکل پسند باشد آنگاه میتوانید خواسته اش را مستقیما از او جویا شوید . بله ..درست است که در این وضعیت موضوع سورپریزی در میان نمانده و یا اینکه آن عزیزتان کمی شرمنده شود ولی از اینکه چیزی ناخواسته برایش بخرید بهتر است ...
    و هیچگاه فراموش نکنید که : در تهیه هدیه برای عزیزی هیچگاه گول جملات و عباراتی همانند " شما هرهدیه ای که بدهید او خواهد پسندید " و یا " مهمتر از همه این است که فراموش نکرده اید " و یا " هدیه لازم نیست " را نخورده و هدیه ای در خور شدن عزیزتان تهیه کنید .


    ● از خرید و تهیه این قبیل هدایا دوری کنید !
    برای کسانیکه سایز بدنشان را نمیدانید لباس و پوشاک نخرید . زیرا آنها را مجبور خواهید کرد که پوشاک خریده شده نامناسب را عوض کرده و یا اینکه بدست خیاطشان بسپارند . بجای آن بهتر است که چک هدیه به او بدهید .
    برای کسانیکه به مجسمه ها علاقه دارند میتوانید اینگونه هدایائی تهیه کنید ولی برای کسانیکه این قبیل سرگرمی ندارند خریدن مجسمه آزاری بیش نیست چون در یافتن جائی برای قرار دادن آن همواره دچار مشکل خواهند بود.
    از خرید و تهیه هدایائی که نقاط ضعف فرد را برخش بکشد جدا خودداری کنید.
    هدایائی که در واقع خودتان را خوشحال کرده و بدانها نیاز دارید را برای کسی نخرید. از خرید هدیه ائی بر اساس سلیقه خودتان دوری کنید.
    اگر کسی که میخواهید برایش هدیه ائی تهیه کنید ، تنوع طلب بوده و از چیزهای تازه خوشش میآید میتوانید برای او کورس زبان خارجی، کلاس رقص وموسیقی و یا اینکه کورس آموزش ورزشی خاص مثل تنیس را فراهم کنید. اگر به دیدن نمایشنامه، فیلم و یا کنسرتی علاقه خاصی دارد میتوانید بلیط آنرا فراهم کرده و برایش هدیه دهید . میتوانید برایش لوازم دکوری بگیرید که بتواند در آرایش خانه اش از آن استفاده کند . اگر به اینترنت علافه دارد خرید یک دامین و یا اگر به بازیهای کامپیوتری علاقه دارد، خرید چند بازی از این قبیل بیجا نخواهد بود ؟ برای کسانیکه بدنبال چیزهای کمیاب و نادر هستند نیز میتوانید آلبوم موسیقی قدیمی ، کتابی دلنشین و یا ...هدیه کنید .
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    مقام علمي حضرت فاطمه زهرا(س)


     

    سوال:

    دربارة مقام علمي حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) برايم بنويسيد؟
     

    پاسخ:

    فضايل و كمالات حضرت زهرا سلام الله عليها، مانند فضايل ساير معصومان است چون آن حضرت دختر خاتم پيامبران است كه براي تولدش رسول خدا چنين بشارت داده شد: انا اعطيناك الكوثر...
    براي درك مقام معنوي و فضايل آن حضرت كافي است كه روايات رسيده از پيامبر اكرم ـ صل الله عليه و اله ـ را از خاطر بگذرانيم. فاطمه بهترين زنان دو عالم است افضل از همه بانوان جهان از مقام عصمت كبري برخوردار بود، و از هر حيث نسبت به بانوان جهان برتري و الگوي زنان بعد از خود است «فاطمه سيدة زنان عالمين است»
    چنانكه در روايات فراوان آمده است حضرت زهرا تنها بانويي بود كه در شأن همسري اميرمؤمنان بود و اگر علي نبود براي زهرا كفوي نبود اين روايت و روايتهاي ديگري كه در منابع حديثي درباره مقام و فضيلت حضرت زهرا آمده است همه نشانگر اين است كه اين بانو فضايل و مقام معنوي و علمي بسيار بالايي داشت. از نظر علمي در حدّي بود كه ساير ائمه در آن؟ درجه قرار داشتند اگر آن بانو هم‎كفوي غير از علي نداشت اين حقيقت بيانگر عظمت علمي حضرت زهرا (س) است. از امام صادق ـ عليه السلام ـ نقل شده كه سؤال فرمود: آيا مي‎دانيد تفسير اين كلمه «فاطمه» چيست؟ راوي گويد خير مولايم مرا به تفسير آن آگاه فرماييد؛ فرمود يعني كه شرّ و بدي در وجود او راهي ندارد و اگر براي همسري اين بزرگوار علي نبود تا قيامت كسي همشأن ايشان نمي‎شد[1] مقام علمي آن حضرت نيز چونان علي بعد از پيامبر سرآمد تمام بشريت است اگرچه عرصه را به آن حضرت به قدري تنگ نمودند كه اندكي پس از پدر مهربانش دنيا را ترك كرد و با پهلوي شكسته به حضور پدرش شتافت.
    (الله لقد فطمها الله تبارك و تعالي بالعلم و عن الطمث بالميثاق)[2] ترجمه: خداوند آن با نور از علم مملو ساخت و از ناپاكيهاي زنان در عالم در منع كرد و مبرا نمود.
    «به خدا سوگند خداوند متعال آن حضرت را به قدري در علم وسعت و ظرفيت داد كه از علم بشري بي‎نياز نمود و هرگز نيازي به آموختن از ديگران نداشته باشد زيرا پدرش اولين معلم اسلام است و آخرين پيامبر است كه خداوند او را با دين كامل و كتاب آسمانيش به سوي بشريت فرستاد».[3]
    همچنانكه علي مي‎فرمود: «بپرسيد از من از هر چيزي كه نمي‎دانيد و از هر چيزي كه مي خواهيد زيرا كه در اين سينة من علومي انباشته شده كه از پيامبر فراگرفته‎ام و همواره دنبال مردمي هستم كه لياقت داشته باشد تا آن را به آنها بياموزم. فاطمه نيز از اين مقام رفيع علمي برخوردار بود، چون همشأن با علي در تمام فضايل معنوي و علمي بود، اگر ما به خطبه آن حضرت كه دربارة دفاع از ولايت كه در مسجد ايراد فرمود خوب تأمل كنيم خطبه‎اش را هم‎سنگ خطبه‎هاي اميرمؤمنان خواهيم يافت.[4]
    مرحوم مجلسي دربارة تفسير حديث امام باقر ـ عليه السلام ـ كه فرمود: «...فطمها الله بالعلم...»
    يعني به سيب كثرت علم از جهل بريده شد و به قدري علم دارد كه جهالت هرگز در آن راه ندارد و از آغاز آفرينش برخوردار از علوم رباني شده[5] بنابراين با توجه به اين‎كه آن حضرت تنها دختر پيامبر اكرم بوده است كه فرزندانش امامان معصومي چون حسن و حسين هستند كه هر يك معدن و مخرن علوم الهي بودند و در حضور آن بانو تعليم و تربيت ديده بودند.
    از طرفي آن بانو تنها كفوّ اميرمؤمنان بود از هر جهت خصوصاً از جهت علمي و همچنين يازده امام معصوم كه وارث علم الهي هستند فرزندان آن حضرت هستند و تمام آنها به فضائل آن حضرت تصريح كرده‎اند و آن حضرت در تمام فضائل با آنها شريك است[6] و آنها وارث علم فاطمه (س) هستند كه در مصحف فاطمه به آنها رسيد.
    (علوم حضرت زهرا از طريق مصحف به ائمه رسيده)
    براي مطالعة بيشتر مراجعه كنيد به كتاب
    1. بانوي نمونه نوشتة آيت الله ابراهيم اميني، انتشارات شفق.
    2. زندگاني فاطمه زهرا دكتر سيدجعفر شهيدي، انتشارات، نشر فرهنگ اسلامي.
    3. فاطمه زهرا نوشتة سيد محمدكاظم قزويني، انتشارات آفاق.
    4. فاطمه زهرا نوشتة رحماني همداني، انتشاران مرضيه.
    دخترم فاطمه. بدان جهت فاطمه ناميده شد چون خودش و دوستدارانش از آتش جهنم بريده شده و نجات يافته‎اند.[7]
    (پيامبر اكرم)
    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] . محمدكاظم موسوي، فاطمه از مهد تا لحد، چاپ چهارم، نشر آقاق، 1371 صفحة 65.
    [2] . علامه مجلسي «پيشين»، ج 43، صفحة 14، 15، و رحماني همداني «پيشين» صفحة 149.
    [3] . محمدكاظم موسوي، «پيشين»، ص 64.
    [4] . ر.ك: خطا بة فدك، شرح خطبه حضرت زهرا نوشتة آيت الله عزالدين زنجاني، چاپ اول مشهد، صفحة 40.
    [5] . مجلسي «پيشين» ج 43، صفحة 65، 101. و ر.ك: رحماني همداني «پيشين» ج 43، صفحة 14.
    [6] . ر.ك: رحماني همداني، «فاطمه الزهرا بهجة قلب المصطفي، چاپ دوم، تهران، مرضيه، 1372» صفحة 37، 60، و صفحة 9، 13 (فضائل حضرت زهرا از زبان فرزندانش).
    [7] . مجلسي، «پيشين» ج 43، صفحة 16، و ر.ك: محمدصفار قمي، بصائرالدرجات. چاپ قم، انتشارات آيت الله مرعشي نجفي (ره) 1404، صفحة 150، 161.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    کرفس

    براى تقويت معده و دفع سموم كليه ها، ريه و كبد، كرفس بخوريد
    كرفس سبزى خوردنى است كه مردم تهران در سالهاى اخير در پاييز و زمستان آن را در دسترس خود دارند و از آن سالاد و يا خورش كرفس ‍ درست مى كنند.
    بطورى كه ((شليمر)) مى نويسد: در صد سال پيش در بعضى از باغهاى تهران كرفس را مى كاشته اند.
    ((شليمر)) به نقل قول از دكتر بوهز مى گويد: او در آن وقت كرفس را ديده است كه به فراوانى و خودرو در چشمه على نزديك البرز بين جاده تهران و فيروز كوه و همچنين در فولادمحل دامغان مى روييده است .
    حكيم موفق هروى كه هزار سال پيش كتابى درباره خواص غذايى و درمانى نوشته است در كتاب خود راجع به خواص كرفس مى نويسد:
    ((كرفس گرم و خشك است وسدد بگشايد و بادها براند و ادرار و بول و حيض آورده و باه انگيزد، گند دهان ببرد و سنگ در كليه و مثانه خرد بكند.))

    اطلاعات جديد درباره كرفس
    طبق آخرين اطلاعات و معلوماتى كه درباره كرفس داريم سبزى مفيدى است كه در تقويت معده موثر است . سموم كليه ها ريه ها و كبد را دفع مى كند. براى اعصاب مقوى است و غده ها مخصوصا غده مافوق كليوى را تقويت مى كند. چون داراى املاح گوگرد، آهك ، پتاس است كمبود املاح معدنى بدن را برطرف مى سازد.
    كرفس داراى مواد معطر و ويتامينهاى ((آ)) ((ب )) ((ث )) مى باشد كه اگر با اغذيه مختلف خورده شود هضم آن غذاها آسان تر صورت مى گيرد.
    كرفس بهترين غذا براى كسانى است كه رماتيسم دارند. مصرف كرفس براى اشخاصى كه نقرس و قولنج كليوى و يرقان دارند تجويز مى شود.
    در اين مورد بايد كرفس را بطور خام در سالاد خورد و يا آب آن را گرفت . در رژيمهاى مخصوص كرفس ، آب آن را گرفته و نصف يك ليوان را در هر روز از دو تا يك هفته به بيمار مى دهند. آب كرفس خام براى التيام زخمهاى دهان و گلو نيز مفيد است .
    بويون كرفس غذايى ممتاز براى كسانى است كه رماتيسم دارند و يا مبتلا به گلو درد و گرفتگى صدا شده اند.
    در آمريكا آب كرفس خام و يا سالاد آن شهرت زيادى دارد و يكى از كسانى كه آن را در آمريكا رواج كامل داده است دكتر ((گيلورد هاوزر)) غذا شناس ‍ نامى جهان است كه در كتابهاى خود مصرف سالاد و بويون و آب كرفس ‍ خام را تجويز و تاكيد كرده است .
    در بعضى از آسايشگاههاى رژيم كه اشخاص چاق مى خواهند لاغر شوند تا مدتى بيشتر به آنها سالاد كرفس و يا آب كرفس و يا بويون كرفس ‍ مى دهند.
    برگ سبز كرفس را خشك مى كنند و آن را به عنوان ادويه غذا به نام كرفس ‍ به كار مى برند. نمك كرفس در فروشگاه هاى مواد غذايى وجود دارد.
    مصرف كرفس براى چه اشخاص خوب است
    كسانى كه سالم هستند و از تندرستى معمولى برخوردارند مى توانند كرفس ‍ را خام به صورت سالاد مصرف نمايند ولى بايد سعى كنند آن را به خوبى بجوند. همچنين توصيه شده اشخاصى كه چاق هستند، ديابت دارند، ورم مفاصل گرفته اند، كليه هايشان بيمار است و يا رماتيسم دارند بايد كرفس ‍ زياد مصرف كنند.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    10 ایده جالب که وب را متحول کرد!

    از زمانی که استفاده از وب به شکل امروزی در آمد و کاربران زیادی را جذب خود کرد، همواره ایده های زیادی توسط افراد مختلف مطرح شدند که باعث ایجاد تغییر و تحولی عظیم در محیط وب گشتند. تعداد این ایده ها شاید خیلی زیاد باشد اما بسیاری از آن ها نتوانستند نظر کاربران را جذب خود کنند لذا به همین خاطر در این پست به بررسی 10 تا از برترین ایده های مطرح شده تحت وب می پردازیم.

    ایده شبکه اجتماعی فیس بوک: ایده اولیه این سایت ابتدا توسط برادران Winklevoss مطرح شد. طرح اولیه زمانی به اجرا گذاشته شد که آن ها در هاروارد بودند و سایتی را به نام ConnectU ایجاد کردند تا کاربران به وسیله آن بتوانند مشخصات خود را ارسال کنند و در همان فضا به هم لینک بدهند. طرح کامل این سایت در سال 2003 به اجرا گذاشته شد. در همین زمان هم آن ها مشغول به برنامه نویسی سایت مشابه دیگری شدند که امکان اضافه کردن عکس و پروفایل را به کاربران خود می داد. طرحی که بعد ها فیس بوک نام گرفت!

    Facebook

    ایده پیغام رسان اینترنتی ای او ال: تقریبا در ابتدای شروع دهه 90 بود که سرویسی برای کامپیوتر های کومودور 64 (که در آن زمان وجود داشتند) ایجاد شد که به کاربران خود این امکان را می داد که با هر خط اتصال مشترک بتوانند با هم پیغام هایشان را رد و بدل کنند. سرویسی که On-Line Messages (یا به طور مختصر OLM) نام داشت. بعد از آن برنامه ای توسط شرکت America Online سفارش داده شد که AOL Instant Messages (و بطور مختصر AIM) نام گرفت. این برنامه پیشرفت های زیادی را در آن زمان نسبت به نمونه اولیه خود داشت تا آن که با گذشت زمان و ورود مودم ها و شبکه گسترده اینترنت، برنامه های این چنینی رونق زیادی گرفتند تا جایی که حالا شرکت های زیادی (نظیر یاهو، ام اس ان و گوگل) از آن بهره می برند.

    ایده وب سایت هایی برای آپلود و به اشتراک گذاری فایل ها: اولین بار در سال 2000 بود که سایتی با این محوریت (که به اصطلاح One-click hosting نامیده می شوند) ایجاد شد. سایتی به نام FileFront. توجه اصلی این سایت بیشتر در مورد ایجاد سرویس دانلود برای کاربران خود بود.

    Rapidshare

    بعد از آن نوبت RapidShare بود تا در سال 2002 گوی سبقت را از رقیب خود برباید! سایتی که در آن زمان شامل 2 قسمت بود و بخش اصلی روی RapidShare.de قرار داشت. حدود 4 سال بعد از این تاریخ یعنی در اکتبر سال 2006 رپیدشیر اعلام کرد که متاسفانه کلیه فضاهای موجود روی سرورهایش کاملا پر شده و از این به بعد (با انتقال کلیه اطلاعات) سایت جدید با آدرس RapidShare.com قابل دسترس خواهد بود.
    YouSendIt گزینه بعدی بود تا در سال 2004 متولد شود. تمرکز این سایت بیشتر روی ارسال، دریافت، پیگیری و سازمان دادن فایل های حجیم بود. 1 سال بعد هم Box.net راه اندازی شد و سر انجام در 21 مارچ 2005 میلادی، یکی از محبوب ترین سایت های آپبود فایل شروع به کار کرد. سایتی به نام Megaupload!

    ایده میزبانی فایل های ویدیوی ای یوتیوب: اغلب کاربران گمان می کنند که یوتیوب اولین سایت به اشتراک گذاری آنلاین ویدیو است. اما در واقع اینطور نیست! سایت هایی قبل از یوتیوب (که در فوریه 2005 شروع به کار کرده) نیز وجود داشتند که قبل از شروع به کار آن، به کاربران خود خدمات می دادند. سایت هایی نظیر Guba (در امریکا) از سال 1998، Heavy از سال 1999، Metacafe در 2003، Grouper از 2004، Daily Motion در فرانسه از 2005 و ChinaYouTV در 2005. در حال حاظر از بین سایت های مشابه، یوتیوب محبوب ترین آن هاست! به نظر شما چرا با وجود سایت های مشابه دیگر، یوتیوب در مدت زمانی کوتاه توانست رقیبان خود را کنار بگذارد و حرف اول را در اشتراک ویدیو بزند؟!

    ایده وب سایت هایی برای همسر یابی: در زمینه این ایده Match.com از همه پیشتاز تر بود. سایتی که در 21 آوریل 1995 با هدف یافتن شریک عشقی برای کاربرانش فعالیت خود را شروع کرد! این سایت تا جایی پیش رفت که در حال حاظر 15 میلیون کاربر فعال را از 246 کشور جهان میزبانی می کند و این یعنی یک موفقیت فوق العاده!
    Date.com هم بعد از آن، نمونه مشابهی است که رسمیت بیشتری دارد چرا که دارای یک شرکت خصوصی در نیویورک نیز هست. سایتی که در روز ولنتاین 1997 شروع به کار کرد و 3 سال بعد، با ایجاد تغییراتی، دوباره راه اندازی شد. بعد از این تاریخ هم سایت های زیادی با این زمینه آغاز به کار کردند که شاید معروف ترین آن ها (البته نه برای ما!)، True.com باشد که میانگین بازدید ماهانه اش حدود 3.8 میلیون نفر است. فکر کنید!

    ایده میزبانی وبلاگ بلاگر: LiveJournal اولین سرویسی بود که به کاربران آن زمان (سال 1998) خدمات میزبانی وبلاگ را می داد. سرویسی که این اجازه را می داد تا خوانندگان دیگر وبلاگ ها  برای یکدیگر کامنت بگذارند و روزنوشت های خود را منتشر نمایند. سایت هایی مانند Pitas.com و Diaryland هم بعد از آن با همان محوریت ایجاد شدند تا اینکه در سال 1999، Evan Williams و Meg Hourihan بلاگر را راه اندازی کردند. سرویسی که 4 سال بعد از این تاریخ توسط گوگل خریداری شد!

    Typo3

    ایده سیستم مدیریت محتوا: اولین سیستم مدیریت محتوا (CMS)یی که برای استفاده کاربران ایجاد شد، PRISM نام داشت که حدودا مربوط به 13 سال پیش است! 2 سال بعد از آن تاریخ هم TYPO3 پا به عرصه گذاشت که از همان ایده استفاده می کرد. هم اکنون با گذشت سال های زیادی از اولین ایده سیستم مدیریت محتوا، نمونه های زیادی را می توان با این محوریت پیدا کرد که همگی از همان ایده PRISM استفاده می کنند!

    ایده جمع آوری لینک سایت ها: احتمالا چنین سایت هایی را همه شما می شناسید. اولین ایده مربوط به اشتراک گذاری لینک ها، به آوریل سال 1996 برمی گردد. زمانی که itList.com فعالیت خود را شروع کرده بود. چند سال بعد از آن هم شمار اینگونه سایت ها افزایش یافت و رقابت جالبی را ایجاد نمود تا اینکه در سال 2003 del.icio.us معروف شروع به کار کرد! 1 سال بعد از آن هم Digg کار خود را آغاز کرد و حالا با گذشت زمان کوتاهی می توان صدها و بلکه هزاران سایت مشابه را تحت وب پیدا کرد که فعالیت مشابهی دارند.

    Digg

    ایده ویکی: ایده ای که هم اکنون ویکی پدیا از آن استفاده می کند یکی از دیگر ایده هایی است که قبلا توسط سرویس دیگری ایجاد شده بود و در واقع متعلق به ویکی پدیا نیست! WikiWikiWeb اولین سایتی بود که این ایده را داشت و در 25 مارچ 1995 با نام c2.com وارد دنیای وب شد.

    ایده تلفن اینترنتی اسکایپ: این تکنولوژی که بوسیله آن کاربران توانایی گفتگو و انتقال صدا از طریق اینترنت را دارند، اولین بار در سال 1990 فراهم شد. در سال 1996 هم شرکتی با فراهم کردن نرم افزاری که امکاناتی از قبیل ایمیل صوتی و نمایش شماره تماس گیرنده را داشت، این امکان را برای کاربران مختلف جهان برای برقراری ارتباط صوتی ایجاد کرد. اما در آن زمان مشکل این بود که امکان برقراری تماس با تلفن های آنالوگ وجود نداشت و لذا تنها می شد از طریق همین شیوه با یکدیگر گفتگو کرد. اما 1 سال بعد این مشکل نیز حل شد و پس از آن Skype (که معروف ترین آن ها در این زمینه است) و نیز شرکت های مشابه شروع به کار کردند؛ با همان ایده ربوده شده!

    نظر شما در مورد این ایده ها چیست؟ فکر می کنید ایده های آتی، چه ویژگی های را باید داشته باشند تا بتوانند کاربران وب را جذب خود کنند؟ خودتان در این زمینه ایده ای دارید؟!
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    ۵۰ سال با شیاطین سرخ جزیره
    از مونیخ تا مسکو

    از مونیخ تا مسکو ۵۰ سال طول کشید! نیم قرن از تراژدی تا افتخار، وقت لازم بود. می گویند تجربه های تلخ، انسان را برای رسیدن به هدف و ایستادگی مصمم تر می کند. خوب حادثه مونیخ هم آنقدر دردناک بود که بتواند انگیزه کافی را به بازمانده های شیاطین سرخ بدهد. حکایت زیر، داستان ۵۰ سال فراز و نشیب شیاطین سرخ از مونیخ تا مسکو است که با هم می خوانیم:

    ● ۱۹۵۸؛ نسلی که هیچ گاه شانس شکوفایی پیدا نکرد!
    تکه های هواپیما در میان شعله های بی رحم آتش می سوخت و بویی نامطبوع که از آثار برجای مانده اجساد قربانیان به مشام می رسید و اشک هایی که بر گونه ها روان بود با دوده های صورت بازماندگان مخلوط می شد و کام آنها را تلخ می کرد. ۸ نفر از با استعدادترین بازیکنان فوتبال انگلستان در کام شعله های آتش گرفتار شدند تا تمام دنیا برای از دست دادن این ستارگان به سوگ بنشیند. چه جام ها که می توانست با آن بازیکنان فتح شود و چه فریادها بود که می توانست آنها را مورد تحسین و تشویق قرار دهد. افسوس که حادثه خبر نمی کند. هواپیمای حامل بازیکنان منچستریونایتد پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل ستاره سرخ بلگراد عازم وطن شد و تنها برای یک سوختگیری کوچک در مونیخ توقف کرد که ای کاش هیچ گاه چنین کاری نمی کرد. تیم رؤیایی «سرمست بازی» از بین رفته بود!

    ● ۱۹۶۳؛ حضور دوباره ستارگان!
    درست یک سال پس از ورود دنیس لاو (مردی از شمال ایرلند) که قدم به اولدترافورد گذاشت تا هم خدمتی به خود کند وهم مایه فخر باشگاه شود. جورج بست در پیراهن شیاطین سرخ به یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران تبدیل شد و به باشگاه زخم خورده اش کمک کرد تا به یکی از پرآوازه ترین تیم های دنیا تبدیل شود.

    ● ۱۹۶۸؛ قهرمانی پس از یک دهه سوگواری!
    سرمت بازبی ۱۰ سال تمام تلاش کرد تا تلخی خاطرات حادثه مونیخ را از یاد ببرد و غم از دست دادن تیمی که می رفت تا فاتح جام اروپا شود را با رساندن تیم کنونی خود به فینال و به کمک «سه گانه مقدس» که همان دنیس لاو، جورج بست و بابی چارتون بود قهرمان اروپا شود. چارتون ۲ بار گل زد و منچستریونایتد ۴ بر یک بنفیکا را نجات داد تا کار ناتمام ۱۰ سال پیش به پایان برسد.

    ● ۱۹۶۹؛ بازبی در پشت صحنه
    بازبی تقریباً یک تنه بار بازیسازی دوباره تیم را به دوش کشید تا شیاطین سرخ را دوباره زنده کند اما ناگهان اعلام کرد تصمیم دارد به عنوان یک مربی تمثیلی تنها در حاشیه خدمت کند وجای خود را به مربیان دیگر بدهد. ویلف مک گینس جانشین وی شد اما در آن زمان غیرممکن بود که بتوان کسی غیر از بازبی را در نیمکت منچستریونایتد تصور کرد. به هر حال بازبی عزیز رفت!

    ● ۱۹۷۴؛ سقوط شوک برانگیز
    تنها ۶ سال از قهرمانی در اروپا می گذشت که ناگهان با گل بازیکن سابقشان و مقابل رقیب قدیمی به دسته پایین تر سقوط کردند. شرم آور بود! دنیس لاو که در ابتدای آن فصل به منچسترسیتی دشمن و رقیب قدیمی شیاطین سرخ پیوسته بود با گلی که در دقایق پایانی بازی به تیم قدیمی اش زد آنها را روانه دسته دوم کرد!

    ● ۱۹۷۶؛ اولین و تلخ ترین فینال جام اتحادیه
    منچستریونایتد پس از ۱۳ سال از حادثه مونیخ اولین بار سال ۷۶ فینالیست جام اتحادیه انگلستان شدند اما شکست غافلگیر کننده آنها مقابل سامپدوریا آن را به تلخ ترین فینال تبدیل کرد. این مسابقه از تلویزیون ها پخش می شد و پیروزی در آن محبوبیت بیشتری را برای سرخ ها به ارمغان می آورد اما سهم مردان اولدترافورد شکست بود.

    ● ۱۹۷۷ ؛مربی بد!
    به دنبال رسوایی دوچرتی، مربی وقت شیاطین سرخ به دلیل روابط غیر اخلاقی اش باشگاه به سرعت او را اخراج کرد ودیوسکستون را که مربی سابق کوئینز پارک رنجرز بود را جانشین وی کرد.

    ● ۱۹۸۰؛ مدیریت از پدر به پسر
    دنیا داشت در آرامش نسبی سیر می کرد که ناگهان تمام انگشتان اتهام به سوی لوئیس ادواردز رئیس این باشگاه که مدیریت آنها را از ۱۹۶۵ به عهده داشت نشانه رفت. او را متهم به رشوه گیری از والدین بازیکنان نوجوان مدرسه فوتبال و معاملات غیرقانونی کردند. تحقیقات آغاز شد اما در همان زمان ادواردز دار فانی را وداع گفت و مارتین پسر وی ریاست را به عهده گرفت. به همین سادگی!

    ● ۱۹۸۱؛ کولد ترافورد
    بسیاری تیمی که دیوسکستون با آن به مصاف حریفان می رفت را خسته کننده و سنگین نامیدند و به همین دلیل منچستر یونایتد آن دوران را« کولد ترافورد» خطاب کردند. ران اتکینسون جانشین وی گردید و از او خواستند کمی زرق و برق به تیم بیاورد. او برایان رابسون را به تیم آورد که در آن دوران هافبک تیم ملی انگلستان بود تا کمک کند منچستریونایتد فصل را در جایگاه چهارم به پایان برساند.

    ● ۱۹۸۴ ؛ناکامی مارادونا در اولدترافورد
    شیاطین سرخ در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا قرار گرفت، تیمی که مارادونا را در اختیار داشت و با نتیجه ۲ بر صفر دور رفت را پیروزمندانه به پایان برد اما حتی اعجوبه آرژانتینی هم نتوانست از ۲ گل رابسون و یک گل فرانک استاپلتون در اولدترافورد جلوگیری کند. صعودکننده، قرمزهای انگلیسی بودند.

    ● ۱۹۸۵؛ شکرگزاری از پروردگار
    نورمن وایت ساید در فینال های جام اتحادیه و جام لیگی سال ۱۹۸۳ گلزنی کرده بود و همین کار را در فینال جام اتحادیه سال ۱۹۸۵ مقابل اورتون تکرار کرد، او توانست در وقت اضافه یک گل به ثمر برساند. مردان اولدترافورد باید خدا را شکر می کردند چون داور کوین موران را مدت ها پیش اخراج کرده بود و قهرمانی خیلی دست نیافتنی به نظر می رسید.

    ● ۱۹۸۶؛ خشم و انتقاد
    اتکینسون هم نتوانست تیم را قهرمان لیگ کند. انتظارها به درازا کشیده بود و کاسه صبر خیلی ها لبریز از خشم و انتقاد! نوامبر بود که الکس فرگوسن مربی منچستریونایتد شد. سیستم خاص مربیگری او که اجازه شب زنده داری و فرهنگ خوشگذرانی را به بازیکنان نمی داد او را محبوب قلب رؤسا کرد. فرگوسن طرفدار به کارگیری بازیکنان جوان بود.

    ● ۱۹۸۸ ؛جادوگر ولزی
    رایان گیگز در تیم نوجوانان منچسترسیتی بازی می کرد اما فرگوسن با اعتقاد به اینکه این جادوگر ولزی در آینده به ستاره بزرگی بدل خواهد شد او را به مقر شیاطین سرخ آورد.فرگوسن بعدها اشاره کرد اگر گیگز ستاره نمی شد اسباب و اثاثیه اش را جمع می کرد و می رفت خانه.

    ● ۱۹۹۰ ؛پایان یا آغاز دوباره فرگوسن
    به نظر می رسید پس از ۳ فصل بدون جام، فرگوسن لایق اخراج است اما وقتی مارک روبینز تنها گل بازی مقابل ناتینگهام فارست در جام اتحادیه را زد، همه فهمیدند که دوران شکوه مردان فرگوسن آغاز شده است.

    ● ۱۹۹۱ ؛هیوز قهرمان
    سهام منچستریونایتد اولین باشگاه فوتبالی نبود که در بازار معاملات سهام خرید وفروش می شد اما همین باعث شد که به ثروتمندترین باشگاه انگلستان تبدیل شود.فرگوسن قهرمان فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا با نتیجه ۲ بر یک شد و مارک هیوز هر ۲ گل را به ثمر رساند.

    ● ۱۹۹۹ ؛زمان قدرتنمایی فرا می رسد
    فصلی که همتا نداشت. ۲ گل در فینال لیگ قهرمانان مقابل بایرن مونیخ دومین جام لیگ قهرمانان از سال ۱۹۶۸ به حساب می آمد. سال شانس مرد اسکاتلندی بود. مردان فرگوسن به علاوه جام اروپایی قهرمان لیگ برتر و جام اتحادیه نیز به شمار می رفتند. فرگوسن روی عرش سیر می کرد!

    ● ۲۰۰۳ ؛بکهام رفت، رونالدو آمد!
    وقتی دیوید بکهام، ستاره پرطرفدار منچستریونایتد در قرن ۲۱ نتوانست در جریان بازی های جام اتحادیه مقابل آرسنال آن هم در خانه گلزنی کند، فرگوسن از خشم بر در و دیوار لگد می زد! بکهام به رئال مادرید فروخته شد و فرگوسن دردانه دیگری به نام کریستیانو رونالدو را به مقر شیاطین سرخ آورد.

    ● ۲۰۰۴ ؛ رونی برای فرگوسن
    فرگوسن جواهری به نام رونالدو را در اختیار داشت اما می خواست از توانایی مالی خود بار دیگر استفاده کند. بنابراین پروژه خرید، رونی از اورتون را با قیمت ۲۷ میلیون پوند به راه انداخته تا تیم رؤیایی اش را بسازد.

    ● ۲۰۰۷ ؛ بازگشت جام
    کریستیانو رونالدو و وین رونی به قول خود عمل کردند و به فرگوسن کمک کردند تا جام لیگ برتر را که از سال ۲۰۰۳ نصیب رقیبان شده بود به دست آورد. آنها چلسی مدعی را کنار زدند و خیال همه آسوده شد.

    ● ۲۰۰۸ ؛اینجا مسکو است نه مونیخ
    نیم قرن گذشت و منچستریونایتد اکنون با ۳ جام اروپایی و ۱۷ جام داخلی قدرتمندترین تیم تمام اروپا به حساب می آید. ستارگان جدیدی متولد شده اند و خبری از سقوط و مرگ نیست. فرگوسن می خندد و رایان گیگز رکورد سربابی چارلتون را می شکند تا اسطوره جدیدی شود. همه چیز خوب است و از اشک و دود خبری نیست!
     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive