به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, May 9, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 932)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

932

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 932 :: شنبه 21 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

عکاسی از دفاتر کار کمپانیهای محبوب

عليک سلام
وبلاگ Office Snapshots همانگونه که از اسمش پیداست٬ وبلاگی است که با ایده ی جالب خود به صورت تخصصی به ارائه ی عکس و فیلم از دفاتر کار کمپانیهای محبوب تکنولوژی در سراسر دنیا می پردازد. این وبلاگ که از جولای ۲۰۰۷ کار خود را آغاز نموده اکنون به یک آرشیو غنی حاوی تصاویری از دفاتر صدها کمپانی و وبسایت مشهور تبدیل شده.
دیدن گالریهای تصاویر این وبلاگ از دفاتر کمپانیهای Digg ,TwitterApple و Adobe و مقایسه ی آنها با محل کار خود احتمالآ آه از نهادتان بلند خواهد کرد!

منبع:
لوکاديوم


جوابيه

مدیر محترم گروه اینترنتی مبین

با سلام و تشکر از زحمات شما و همکارانتان پیرو انتشار مطلبی در شماره 931 مجله وزین روزانه با عنوان "من که لازم نیست چیزی بگم ، اما واقعا این تبریزی ها چه می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟" و تصویر پارچه ای که بر روی آن عبارت " عرصه دامپزشکی ، عرصه خدمت به انسانهاست " به عنوان یک دامپزشک تبریزی بر خود لازم دانستم نکاتی را جهت اطلاع دوست عزیزمان ali_rostamiani@yahoo.com و سایر دوستان به اطلاع برسانم.
اولا در عنوان مطلب شما مشخص نشده است که هدف شما تمسخر حرفه دامپزشکی است یا تمسخر عزیزان تبــریزی ؟ که در هر دو حال عملی مذموم و ناپسند می باشد.
ثانیا شما که اعلام کرده اید " من که لازم نیست چیزی بگم" احتمالا از آنجا ناشی شده است که شما چیزی برای گفتن نداشته اید! لذا جهت روشن شدن شما دوست عزیز و همچنین آشنایی سایر دوستان با حرفه دامپزشکی مطالعه چند سطر ذیل می تواند مفید واقع شود:
رشته دامپزشکی در بخش علوم پایه خود بیش از 80% با علوم پایه پزشکی مشترک و در برخی موارد حجم دروس به علت تنوع گونه ای بیش از رشته های علوم پزشکی می باشد.
با توجه به شعار " دام سالم ، غذای سالم ، انسان سالم " کاملا واضح و مشخص است که سلامت جامعه انسانی یک رابطه طولی با سلامت جامعه دامی و همچنین محصولات دامی که بخش عمده ای از غذای روزانه ما را تشکیل می دهد ؛ دارد. کنترل کیفی و سلامت محصولاتی که ما روزانه از آنها استفاده می کنیم ، نظیر محصولات مختلف لبنی ، محصولات غذایی با منشاء دامی نظیر سوسیس ، کالباس و ... ، کنترل کیفی و بهداشتی گوشت در کشتارگاههای دام و طیور و همچنین کارخانجات فرآوری محصولات گوشتی و ... تنها جزئی از وظایف یک دامپزشک است.
با یک بررسی ساده می توانید آماری از دامپزشکان و مسئولیتهای مهم آنها در مراکز مهم تولید داروهای انسانی و واکسن ها نظیر موسسه واکسن و سرم سازی رازی ، انیستیتو پاستور ایران و ... به دست آورید.
با توجه به مطالب فوق می توان این واقعیت را دریافت که وظیفه دامپزشکان در درمان بیماریهای دامی بطور مستقیم در سلامت جامعه انسانی نقش دارد که این امر در خصوص درمان بیماریهای حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه و ... نیز صادق است.
اخیرا شیوه جدید از درمان در سطح جهان ابداع گردیده است که در آن به جای استفاده از داروهای شیمیایی ، از حیوانات خانگی استفاده می شود که این روش تا کنون در مورد بهبود وضعیت افراد دچار سکته قلبی ، کاهش میزان حملات قلبی ، کنترل فشار خون ، درمان انواع افسردگی ها و .... مورد استفاده قرار گرفته است که این امر نقش مهم دامپزشکان را پررنگ تر می نماید. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه موضوعات مرتبط با Pet Therapy را در اینترنت جستجو نمایند.

با تشکر
مدیر سایت اطلاعات دامپزشکی ایران
دکتر مهدی شمشیری
drshamshiri@gmail.com

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • هفت شگفتی زمین شناسی
  • کاريکاتورهايي بمناسبت يوم النکبة
  • بیش از 70 حرکت برای کوچک کردن شکم (انیمیشن)
  • تائيد بمب گذاري در حسينيه سيدالشهداء شيراز
  • معرفي و دانلود فيلم : خيزش اوباش
  • دانلود فيلم مستند : Earthquake Storms
  • دانلود انيميشن : Tales of Eternia
  • آلبوم جدید رهام بخشیان و حامد حسینی به نام خزون
  • آهنگ زيباي خاكستر باصداي محمدرضا شجريان
  • دانلود آسان ويدئوهاي يوتيوب توسط: YoutubePick v.1.72
  • ماشین حساب مهندسی با فرمت جاوا
  • ده کارگر ایرانی قاچاق در ترکیه دستگیر شدند!
  • آقازاده ها مادرزاد مظلوم اند !!!
  • دستور آشپزی هفته: مرجو خورش (خورش عدس طالقان)
  • در دانشگاه سهند تبريز چه گذشت؟؟!
  • نامتان را به ماه بفرستید!
  • آیا مردم ایران مردمی با فرهنگ ‌اند ... ؟!
  • خاطرات يك دانشجوي دم بخت!!!
  • شلاق این فاجعه برگُرده "قدرت" باید فرود آید!
  • جديدترين شماره از مجله Modern Architect
  • کابینت خشک کن لباس
  • کيف مسافرتي به همراه صندلي
  • نمایشگاه جذابه کتابه
  • کلید شکست ها!
  • تاربخچه پيدايش قوم يهود در فلسطين
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (931) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

هفت شگفتی زمین شناسی
کاريکاتورهايي بمناسبت يوم النکبة(سالروز تاسيس اسرائيل)
عکسهایی جالب از دید پرندگان در آسمان 
شماره جديد چلغوز منتشر شد!
عکسهايي از مسابقات قوی ترین مردان جهان
مجسمه اعجاب انگیز
بزرگترین هشت پای جهان
بدشانسیها! 
ويدئو: متهمان شرکت گولد گوئیست
بیش از 70 حرکت برای کوچک کردن شکم (انیمیشن)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

از سوي وزير اطلاعات و کشور:
تائيد بمب گذاري در حسينيه سيدالشهداء شيراز

وزراي اطلاعات و كشور و رئيس كل دادگستري استان فارس از دستگيري عوامل انفجار شيراز خبر دادند.
به گزارش خبرنگاران فارس، وزير اطلاعات گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و مأموران نيروي انتظامي، عامل اصلي انفجار در حسينيه سيدالشهداي كانون رهپويان وصال شيراز در يكي از شهرهاي شمالي كشور دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، غلامحسين محسني‌اژه‌اي امشب در گفتگو با خبرنگاران، افزود:‌ فرد اصلي كه در بمب‌گذاري مباشرت مستقيم داشت عصر امروز در حالي كه قصد خروج از كشور را داشت شناسايي و دستگير شد و در هنگام دستگيري نيز مسلح بود.
وي با اشاره به اينكه پنج تن ديگر از عوامل اين گروه تروريستي نيز شناسايي شده و از آنها مقاديري مواد منفجره و سيانور كشف شده است، خاطر نشان كرد:‌ اين افراد كه همگي ايراني هستند از قبل شناسايي شده بودند و ارتباطات آنان با كشورهاي خارجي محرز شده بود.
وزير اطلاعات با اشاره به شناسايي سرپل اصلي اين گروه تروريستي در يكي از كشورهاي خارجي، تصريح كرد:‌ اين گروه تروريستي با كشورهاي آمريكا و انگليس ارتباط داشته و پيش از اين نيز از طريق وزارت امور خارجه به آن كشورها اعلام شده بود اما نه تنها هيچ اقدامي در جلوگيري از اعمال تروريستي آنها صورت نگرفت بلكه حمايت نيز شدند.
محسني‌اژه‌اي با بيان اينكه علت عدم انتشار خبر تاكنون احتمال لو رفتن اطلاعات كسب شده و فرار عوامل اصلي بمب‌گذاري بود، تصريح كرد: اين عوامل قصد داشتند بعد از انجام بمب‌گذاري در حسينيه سيدالشهداي شيراز در نقاط ديگري نيز اقدامات تروريستي انجام دهند.
وزير اطلاعات با رد ارتباط اين عوامل با گروه‌هايي كه پيش از اين مسئوليت اين حادثه را بر عهده گرفته بودند، گفت:‌ اطلاعات تكميلي را بعد از پايان تحقيقات به اطلاع مردم خواهيم رساند.
به گزارش فارس، ساعت 21 روز بيست‌ و چهارم فروردين‌ ماه سال‌جاري بر اثر انفجار در حسينيه سيدالشهداي كانون رهپويان وصال شيراز 202 نفر از هموطنان در حين عزاداري اباعبدالله(ع) شهيد و مجروح شدند و پيش از اين مسئولان احتمال خرابكاري و عمدي بودن اين حادثه را رسماً رد كرده بودند.

* پورمحمدي وزير كشور نيز اعلام كرد: انفجار شيراز اقدامي خرابكارانه و توطئه دشمنان ملت بزرگ ايران و نفريـن‌شده‌هاي الهي به اسم سلطنـت‌طلبي است.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مصطفي پورمحمدي وزير كشور شب گذشته در جمع خانواده شهداي انفجار حسينيه سيدالشهداي شيراز كه در حسينيه عاشقان ثارالله اين شهر گرد هم آمده بودند، گفت: آن حادثه‌اي كه اتفاق افتاد براي همه ما موجي از غم و اندوه را به همراه آورد، اما بايد افتخار و مباهات كنيم كه راه شهادت همچنان باز است.
وي با بيان اينكه همواره توطئه هاي دشمنان با جواب دندان شكن ملت ما روبرو شده است، به انفجار حسينيه شيراز اشاره كرد و افزود: دشمن فكر مي‌كند كه مي‌تواند به اين مردم لطمه بزند اما تا زماني كه اين روحيه، اين احساس، اين شور و شعور در جامعه وجود دارد، نمي‌تواند.
پورمحمدي با اشاره به اين نكته كه با اقدامات بسيار پيگيرانـه‌اي كه صورت گرفت عوامل حادثه شناسايي شدند، ادامه داد: ما از همان لحظات اول سعي كرديم كه حادثه را با دقت و احتياط تعقيب كنيم كه هم علل و هم عوامل حادثه شناسايي شوند و گمانـه‌زنـيهايي در مرحله اول بود كه ناچار بوديم براي اطلاع رساني به جامعه مطرح كنيم و ظاهر قضيه هم چيزي بود كه توسط كارشناسان اعلام شد.
وي تصريح كرد: ما هيچ سرنخي از استان فارس و شيراز به دست نياورديم. از استانهاي ديگر به دست آورديم و در ماجراي يك انفجار ديگري كه مـي‌خواست اتفاق بيفتد عوامل اين حادثه شناسايي شد و به مدد روح بلند اين شهدا، از حادثه‌اي ديگر جلوگيري شد.
وزير كشور تاكيد كرد: انفجار شيراز اقدامي خرابكارانه و توطئه دشمنان ملت بزرگ ايران و نفريـن‌شده‌هاي الهي به اسم سلطنـت‌طلبي است و مراكز آنان در كشورهايي كه داعيـه حقوق بشر و داعيـه دفاع از ملـتها و ضد تروريسم دارند، قرار دارد. در آن كشورها به اينها راديو مي‌دهند، تلويزيون داده‌اند و از همانجا آنها را پشتيباني مي‌كنند.
وي خطاب به خانواده شهداي انفجار شيراز اظهار داشت: با حضور مقام معظم رهبري در استان و صفايي كه مردم استان و مردم شيراز نشان دادند، خدا اين لطف را در حق شما مردم كرد و علت حادثه و عوامل حادثه به اين سرعت خارج از انتظار ما و در حوزهاي دور از دسترس عادي ما به دست آمد.
پورمحمدي گفت: به دلايل امنيتي بايد ايـنچنين تدبير مي‌شد كه بتوانيم نتيجه بگيريم و موضوع را خوب متوجه شويم كه چيست؛ و زمان تأخير افتاد اما حادثه را خوب درك كرديم و نتيجه گرفتيم.
وي گفت: دشمنان ملت كه اخيراً منافقين را از ليست تروريسـتها خارج كرده‌اند، اين عوامل تروريست را پناه مي‌دهند و حمايت مي‌كنند، پشتيباني مي‌كنند و آن وقت ملت عزيز و شريف ما را به تروريست بودن و تروريست پروري و ضد حقوق بشر و خشونـت‌طلب و تحجر متهم مي‌كنند.
وزير كشور در پايان خاطرنشان كرد: مقامات ديگر حتماً توضيحات بيشتري درباره جزئيات شناسايي عوامل انفجار شيراز ارائه خواهند داد.

* رئيس كل دادگستري استان فارس گفت: رسيدگي به پرونده شهداي انفجار كانون رهپويان وصال در كوتاه‌ترين زمان و با سرعت و دقت انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري استان فارس احمد سياوش پور افزود: بلافاصله پس از انفجار بازپرس ويژه دادستان و معاونان وي و چند تن از معاونان دادگستري استان رسيدگي به موضوع را به طور جدي در دستور كار قرار دادند و خوشبختانه با تلاش ماموران اطلاعاتي و انتظامي عاملان انفجار دستگير شدند.
رئيس كل دادگستري استان فارس با بيان اينكه از ابتداي قضيه تاكنون دادگستري برمفتوح بودن پرونده و پرهيز از گمانه‌زني تاكيد داشته است، گفت: قبل از دستگيري عوامل انفجار روزها و ساعت‌هاي متوالي جلسات متعددي به وسيله هيئت قضايي‌، مسئول پرونده با كارشناسان و عوامل اطلاعاتي برگزار شده و به فاصله چند روز پس از انفجار هيئت كارشناسي و قضايي بر نقش مستقيم عامل انساني در وقوع انفجار تاكيد داشته و ارتباط با مواد منفجره‌اي مانند گلوله خمپاره و توپ را منتفي دانسته‌اند.
سياوش پور با بيان اينكه دشمنان نظام و انقلاب مردم را هدف گرفته‌اند، زيرا مردم مخلص و خداجوي ما سرمايه اصلي انقلاب و نظام هستند، اضافه كرد: اينگونه اقدامات سبعانه كوچك‌ترين خللي در اراده مردم در تداوم انقلاب و نظام ايجاد نمي‌كند.
رئيس كل دادگستري استان فارس كشف واقعه را مرهون خون پاك شهدا و حضور پربركت مقام عظماي ولايت در فارس دانست و گفت: ترديدي نداشتم خون شهدا دامان دشمنان نظام و عاملان را خواهد گرفت.

رييس بانك مركزي اروپا :
اقتصاد اروپا با فشارهاي تورمي شديدي روبرو خواهد شد

رييس بانك مركزي اروپا هشدار داد ، افزايش قيمت جهاني مواد غذايي و محصولات كشاورزي، اقتصاد اروپا را با فشارهاي تورمي شديدي روبرو خواهد كرد.
روزنامه هرالد تريبون ضمن اعلام اين مطلب به نقل از ژان كلود تريكت افزود: افزايش قيمت مواد غذايي و محصولات كشاورزي ، سياستگذاران اقتصادي جهان را با چالش مهمي روبرو كرده است . افزايش قيمت مواد غذايي موجب كاهش چشمگير رشد اقتصادي كشورهاي در حال توسعه و فقير خواهد شد و آثار تورمي زيادي را بر اقتصاد اروپا خواهد داشت .
وي كه در حاشيه اجلاس روساي بانكهاي مركزي گروه ده سخن مي گفت، تصريح كرد: اروپا نيز نسبت به سال قبل با كاهش و افت رشد اقتصادي روبرو خواهد شد. تورم يك مشكل قابل توجه است . افزايش رشد اقتصادي هند ، چين و روسيه موجب افزايش تقاضاي انواع كالاها و در نتيجه رشد تورم جهاني شده است . صندوق بين المللي پول در گزارش اخير خود رشد اقتصادي جهان را تا پايان امسال 7/3 درصد اعلام كرده است . قيمت جهاني مواد غذايي طي ماه مارس بيش از 57 درصد رشد داشته است . قيمت برنج طي يك سال اخير دو برابر شده و گندم نيز 65 درصد رشد قيمت داشته است .
افزايش قيمت مواد غذايي در سومالي موجب افزايش تنش هاي اجتماعي و درگيري پليس اين كشور با مردم شد كه اين درگيري منجر به كشته شدن دو نفر شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
خيزش اوباش/خيزش پياده نظام
Rise of the Footsoldier

کارگردان: جولين گيلبي. فيلمنامه: جولين گيلبي، ويل گيلبي. موسيقي: سندي مک للاند، راس کولوم. مدير فيلمبرداري: ‏علي اسد. تدوين: جولين گيلبي، ويل گيلبي. طراح صحنه: ماتيو باتن. بازيگران: ريکي هارنت[کارلتون ليچ]، تري ‏استون[توني تاکر]، کريگ فيربراس[پت تيت]، رولند مانوکيان[کريگ رولف]، فرانک هارپر[جکوومز]، بيلي ‏موري\ميکي استيل]، نيل مسکل[دارن نيکولز]، ايان ويرگو[جيمي گرنوک]، کارولاين رز[دني]، ديو لجنو[بيگ جان]، ‏اميل بيچام[کلي]، لارا بلمونت[کارن]. 113 دقيقه. محصول 2007 انگلستان. ‏
داستان زندگي جواني جشن به نام کارلتون ليچ در اواخر دهه 1980 که از دعواهاي خياباني و اوباشيگري در مسابقات ‏فوتبال آغاز کرده و به عضو يکي از بدنام ترين گروه هاي تبهکاري منطقه لندن و اسکس تبديل مي شود. ‏

چرا بايد ديد؟
اوباشي گري در حاشيه مسابقات فوتبال پديده اي انگليسي است. زمينه اي مساعد براي بروز رفتارهاي خشونت آميز و ‏ناهنجار از سوي طبقات فرو دست اجتماع که هرج و مرج را بهترين راه يافتن تعادل روحي و پول يا موقعيت مي دانند. ‏پديده اي که در تاريخ معاصر انگلستان-مخصوصاً دوران تاچر- وجوهي سياسي هم پيدا مي کند. اما کارلتون ليچ جزو ‏کساني نيست که سياست هاي تاچر او را آزرده باشد، او يک تبهکار بالفطره است که اوباشي گري مقدمه شکل گيري ‏سيماي او به مثابه يک دشمن جامعه مي تواند باشد. او تشنه قدرت و قدرت نمايي است و فيلم داستان سه دهه نبرد بي ‏رحمانه وي براي رسيدن به قدرت و حفظ آن است. داستاني واقعي، هراس آور و براي کساني که از خشونت مي ‏گريزند، در يک کلام تهوع آور....‏
خيزش اوباش/خيزش پياده نظام يک فيلم مستقل 4 ميليون دلاري و سومين کار [دو فيلم قبلي او روز بازخواست 2002 ‏و ‏‎ Rollin' with the Nines‏2006 نام داشت] جولين گيلبي است. هر سه فيلم گيلبي درباره تبهکاران انگليسي و در ‏ژانر اکشن است که با الهام از فيلم هاي سام رايمي، پيتر جکسون، رابرت رودريگر و هموطنش گاي ريچي ساخته شده ‏اند. گيلبي متولد 1989 است و از 14 سالگي با ساختن فيلم هاي خانگي شروع به فيلمسازي کرده و در 1994 برنده ‏يک بورس تحصيلي در رشته سينما-دانشگاه ادينبرو، جايي که لين رمزي کارگردان شکارچي موش درس خوانده- شده ‏است. اولين فيلمش که ساختن آن 3 سال به طول انجاميد، فروشي جهاني موفقي داشت. دومين فيلمش نامزدي جايزه بافتا ‏را برايش به ارمغان آورد. خيزش اوباش اگر کامل ترين فيلم وي تا امروز نباشد، لااقل براي ترغيب مخالفان خشونت به ‏ستايش از فيلم وي بهترين است. سکانس آغازين فيلم که اوباش با يکديگر و پليس درگير مي شوند، به دليل حذف ‏موسيقي و استفاده از افکت هاي صوتي خرد شدن استخوان ها و دريده شده گوشت و پوست طرفين تکان دهنده است. ‏يقين دارم هر کس با ديدن اين صحنه به خيل مخالفان خشونت خواهد پيوست، چون از طنز خاص گاي ريچي در اين فيلم ‏خبري نيست. و همين دستاورد کمي براي يک فيلمساز محسوب نمي شود، دستاوردي که نمايش جذابيت هاي زندگي ‏دشمنان جامعه-سکس، پول و قدرت- در سکانس هاي بعدي مي تواند از تاثير آن بکاهد!‏
ژانر: اکشن. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/113243582/backup.025.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/113244501/backup.025.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/113245345/backup.025.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/113246177/backup.025.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/113246959/backup.025.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/113247800/backup.025.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/113248653/backup.025.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/113248677/backup.025.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

رمز فايل: calek

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Tales of Eternia

کارتون زيباي Tales Of Eternia در 13 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/9998397/Tales_Of_Eternia_-_03.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998399/Tales_Of_Eternia_-_06.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998401/Tales_Of_Eternia_-_05.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998402/Tales_Of_Eternia_-_08.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998403/Tales_Of_Eternia_-_07.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998405/Tales_Of_Eternia_-_11.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998407/Tales_Of_Eternia_-_12.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998418/Tales_Of_Eternia_-_13.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998421/Tales_Of_Eternia_-_04.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998422/Tales_Of_Eternia_-_02.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998430/Tales_Of_Eternia_-_10.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998438/Tales_Of_Eternia_-_09.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/9998451/Tales_Of_Eternia_-_01.rmvb.html

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ايراني

خزون
باصداي رهام بخشیان و حامد حسینی

آلبوم جدید رهام بخشیان و حامد حسینی به نام خزون

 

01 - خزون [192] [128] [64] [24]
02 - خاطرات زنده [192] [128] [64] [24]
03 - حلش میکنم  [192] [128] [64] [24]
04 - عیبی نداره  [192] [128] [64] [24]
05 - بی سر پا [192] [128] [64] [24]
06 - فراموشت نمیکنم [192] [128] [64] [24]
07 - صد دفه [192] [128] [64] [24]
08 - تبر
[192] [128] [64] [24]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زيباي خاكستر باصداي محمدرضا شجريان

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

دانلود آسان ويدئوهاي يوتيوب توسط:
YoutubePick v.1.72

YoutubePick v.1.72 يک نرم افزار بسيار اسان براي دانلود ويدئوهاي يوتيوب مي باشد. همچنين توسط اين نرم افزار مي توانيد فايلهاي FLV دانلود شده را به فايلهاي AVI,iPod,MP4,3GP و ... تبديل کنيد. به توضيحات سازنده نرم افزار توجه بفرمائيد:

YoutubePick is an easy-to-use software that helps you download videos from youtube. It allows you to download flv files from youtube to local disc and convert them to AVI,iPod,MP4,3GP,etc.

Key Features
One step to download youtube video - One step to download flv files from youtube and convert them to popular media formats.

Support popular output formats -
1) Convert youtube video to iPod
2) Convert youtube video to MP4
3) Convert youtube video to 3GP Mobile Phone
4) Convert youtube video to PSP
5) Convert youtube video to AVI,WMV and watch them offline

Multiple download methods -
1) It allows you to drag the video link to "Drag Zone" directly.
2) You can just copy the url to clipboard to pop up a "New Task" window.
3) You can add a new task directly

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

ماشین حساب مهندسی با فرمت جاوا

ماشین حساب مهندسی Mobile Maths از شرکت معروف Mobile Sciences ماشین حسابی کاملاً حرفه ای و منحصر به فرد می باشد که به صورت جاوا برای گوشی های موبایل ارائه شده است.

ویژگی های برنامه :
- حل عددی توابع چند جمله ای از مرتبه دلخواه
- حل دستگاه چند معادله ، چند مجهولی از مرتبه دلخواه
- حل معادلات توابع مثلثاتی، هیپربولیک، نمایی، لگاریتمی و ... با روشهای عددی نظیر نیوتن در بازه مشخص
- انجام عملیات آماری
- انجام عمل درونیابی
- انجام عملیات Curve Fitting با نوع منحنی درخواستی با ارائه معادله منحنی
- انتگرالگیری عددی با پشتیبانی از توابع مثلثاتی، هیپربولیک، نمایی، لگاریتمی و ...
- ارائه نمودار 2 بعدی و 3 بعدی با گرافیک بسیار بالا و قابلیت چرخاندن و بزرگنمایی روی نمودار
- اندازه گیری جرم ملکولی موردنظر شما بر حسب گرم بر مول
- عملیات روی ماتریس ها (ماتریس وارون، ماتریس ترانسپوز، دترمینان، جمع و تفریق و ضرب ماتریس)
- لیست تبدیل واحدهای فیزیکی مانند : الکترون ولت به BTU ، طول موج در nm به الکترون ولت و ...
- جدول تناوبی کامل به همراه مهمترین خصوصیات هر عنصر نظیر نام کامل، حالت، جرم نسبی، جرم ملکولی، دمای ذوب و جوش
- و غیره...
 

لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی(ع) فرمودند:
خَیرُ الخَلائق الرِّفقُ

بهترین خوبی ها رفق است (مهربانی و لطف با مردم)

(غررالحکم)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

پسرجوان به پد رش: پدر،یه مراسم عروسی چقدرخرج برمی دارد؟
پدر: راستشو بخوای دقیقا نمیدونم، چون هنوزدارم قرضاشو پس می دم.


زن: اگه برام پالتو پوست نخری دیگه منو نمیبینی!
مرد : چرا ؟
زن: برای اینکه چشماتو کور می کنم.


زن اولی : نمی دونی وقتی کادوی تولد شوهرم را بهش دادم ، چشمانش از حدقه در آمد .
زن دومی : یعنی این قدر هدیه اش گرا نقیمت بود.
اولی : نه بابا پیراهنی که بهش دادم یقه اش آنقدر تنگ بود که وقتی دکمه هایش را بست چشمانش از حدقه در آمد.


شخصی نود و نه تا بچه داشت پرسیدند چرا صد تاشان نکردی ؟
گفت : ((فرزند کمتر زندگی بهتر))

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

رسول اکرم و گنجهای طالقان

رسول گرامی اسلام(ص) در تعریف از یاران مخصوص حضرت بقیة ا...(عج) در منطقۀ طالقان چنین می فرمایند:
برای او(مهدی من) در طالقان گنجهایی است که از طلا و نقره نیست بلکه عبارت است از اسبهای زیبا و تکاوران و مردانی با تجربه و کاردان که خداوند از این نوع مردان سیصد و سیزده تن به تعداد اهل بدر از اطراف و اکناف جهان به دور او جمع می کند.(1)
وجود مقدس رسول اکرم(ص) در این روایت به برنامه های حضرت عیسی(ع) در حکومت حضرت بقیة ا... (ارواحنا فداه) اشاره فرموده اند:
1- حکم می کند بین مردم بر اساس عدل و داد.
2- کینه و عداوت را از میان جامعه بر می دارد.
3- چندان بذل مال و ثروت می کند که دیگر کسی به سراغ مال نمی آید(همه بی نیاز می شوند)
4- دشمنی و ستیزه جویی از تمام موجودات گرفته می شود.
5- امنیت و آسایش به قدری زیاد می شود که صفحۀ گیتی مانند یک صفحۀ ساخته شده از نقره نرم می شود.(2)
رسول اکرم(ص) دربارۀ قیام فرزندش و کیفیت آن چنین می فرمایند:
مهدی(ع) ظاهر می شود در حالی که قطعه ابری بر سر آن حضرت قرار گرفته است. در آن حال، منادی فریاد می زند: ای جهانیان! این است مهدی آل محمد و جانشین خداوند در روی زمین. از او متابعت کنید.(3)
جابربن عبدا... انصاری از حضرت خاتم الانبیاء(ص) در ارتباط با حوادث و مصائب آخرالزمان و قبل از ظهور چنین بیان می کند:
رسول گرامی اسلام(ص) فرمود: مهدی این امت از ما خاندان رسالت است(گویی حضرت رسول(ص) به وجود مقدس حضرت مهدی(ع) که از فرزندان آن حضرت است افتخار می کند) وقتی که دنیا پر از هرج و مرج شد و فتنه ها در میان مردم نمایان گشت و امنیت از راهها گرفته شد و بعضی از این مردم به بعضی دیگر هجوم آوردند و بزرگان قوم به زیردستان رحم نکردند و افراد کم سن و سال به بزرگان و کهنسالان احترام نگذاشتند، در چنین ایامی، خداوند مهدی ما را که نهمین فرزند پسر امام حسین(ع) است مأمور می کند دژهای گمراهی را درهم بکوبد و قلبهای غافل(وامانده از خیر و آکنده از شر) را تسخیر کند و دین مقدس اسلام را در آخرالزمان بر پا دارد، چنانکه من در اول زمان آن را برپا داشتم. بعلاوه، فرزندم مهدی جهان را پر از عدل و داد می کند آنگاه که پر از جور شده باشد.(4)
در حدیث لوح حضرت زهرای مرضیه(س) پس از بیان ویژگیهای ائمۀ معصومین(ع) نوبت به حضرت بقیة ا...(عج) می رسد. خداوند می فرماید:
بعد از امام حسن عسکری(ع) دین خود را به وسیلۀ فرزندش که رحمت واسعه برای جهانیان است کامل می گردانم. خصوصیات او به این شرح است: کمالات حضرت موسی بن عمران در اوست، بهای حضرت عیسی دارد و صبر و بردباری حضرت ایوب در وجود مقدسش جمع شده است [دیگر از نشانه های غیبت حضرتش این است:] اولیاء و بندگان صالح من به خاطر فشار ستمگران در زمان غیبت او در ذلت به سر می برند و سرهای بریدۀ آنها را به عنوان تحفه برای یکدیگر می فرستند، چنانکه سرهای ترک و دیلم را پیشکش یکدیگر می کردند. بندگان و اولیای مرا می کشند و می سوزانند و مرعوب دشمنان باشند و زمین از خون آنها رنگین شود و ناله و شیون زنهای آنها بلند باشد. اینها در حقیقت دوستان منند و به وسیلۀ آنها انوع بلاها و فتنه های کور و تاریک را از مردم دفع می کنم و زلزله ها را به برکت وجود آنها برمی دارم. بر آنها باد درودها و رحمت پروردگارشان و آنها هستند هدایت یافتگان.(5)

------------------------------------
پی نوشت: 1- روزگار رهایی، ص429 /// 2- همان مأخذ، ص554 /// 3- الامام المهدی(عج) من المهد الی الظهور، ص365 /// 4- بحارالانوار، ج52، ص266 /// 5- اختصاص مفید، ص207

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

ده کارگر ایرانی قاچاق در ترکیه دستگیر شدند!

در بازدیدی که از سوی ژاندارمری شهر ریزه از یک کارخانه چای در آن شهر انجام شد 10 تبعه ایران که به صورت قاچاق در آن کارخانه مشغول به کار بودند دستگیر شدند.
نیروهای ژاندارمری بر اساس اخبار دریافتی به این کارخانه در شهر گؤندوغدو از توابع شهرستان ریزه اعزام شدند و 10 کارگر قاچاق ایرانی را دستگیر کردند.
بر اساس گزارش ژاندارمری ریزه، این افراد به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند و با حقوق پائین در این کارخانه مشغول کار بودند.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، کارگران قاچاق تبعه ایران بعد از انجام امور دادگاه از ترکیه اخراج و به کشورشان عودت داده خواهند شد.

پی نوشت – یک زمانی کارگران افغانی را به عنوان کارگران غیرقانونی دستگیر می کردیم، حال به کجا رسیده ایم که کارگران ایرانی با حقوق پائین حاضر به کار در کشورهای خارجی هستند؟!

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

با کی خسرو ، بازی حماسه نیز پایان می گیرد و بازی تاریخ آغاز میگردد.
کیخسرو آخرین نماینده ی دانش پهلوانی و نخستین نمایندۀ دانش خسروانی است.
دانش پهلوانی، یزدانی و خسروانی کهن ترین اندوختۀ عرفان ایرانی است و همه ی بنیادهای زیبا و انسانی این آیین در آن زمان ها و در این سرزمین شکل گرفته است.
اما پایان بازی یا داستان شاهنامه چیست؟
در آخر این بازی، کی خسرو به همراه بسیاری از پهلوانان ایرانی، چون توس و بیژن و فریبرز و گیو در میان امواج برف ناپدید می شوند. سومین بودای خندان ایران به صف بی مرگان و جاودانان می پیوندد .
آنگاه لهراسب و گشتاسب و اسفندیار می آیند تا دین بگسترند و شاهی خویش بنا نهند و خاندان رستم را نابود کنند.
بازی پهلوانی در ایران با زایش شگفت زال می آغازد و با پیوستن گروهی از پهلوانان و کی خسرو به صف جاودانگان پایان می گیرد و تنها رستم می ماند تا این نبرد را به پایان رساند و در چاه نابرادر از پای درآید و تومار پهلوانی در هم پیچیده شود.

بازی کی خسرو، فرجام از پای درآمدن دستگاه پهلوانی( خرد. داد. عشق) در برابر توفان سهمناک دستگاه دین وشاهی است.
فردوسی به ما می آموزد که در این سرزمین، قدرت با مهر و مدارا بیگانه است.
قدرت باید که با مهر و مدارا خو گیرد تا با خرد و داد حکم براند.
چنین است که کیخسرو فرمانروای دل ها و جان هاست. با آرزوی آن که تاریخ ایران، سراسر داستان دادگران و خردمندانی چونان کیخسرو باشد.

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة المؤمنون آيات: 118 محل نزول: مکه

 
بَلْ أَتَيْنَاهُم بِالْحَقِّ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ 90 مَا اتَّخَذَ اللَّهُ مِن وَلَدٍ وَمَا كَانَ مَعَهُ مِنْ إِلَهٍ إِذًا لَّذَهَبَ كُلُّ إِلَهٍ بِمَا خَلَقَ وَلَعَلَا بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ 91 عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ 92 قُل رَّبِّ إِمَّا تُرِيَنِّي مَا يُوعَدُونَ 93 رَبِّ فَلَا تَجْعَلْنِي فِي الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ 94 وَإِنَّا عَلَى أَن نُّرِيَكَ مَا نَعِدُهُمْ لَقَادِرُونَ 95 ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَةَ نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَصِفُونَ 96 وَقُل رَّبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ 97 وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ 98 حَتَّى إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ 99 لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ 100 فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلَا أَنسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءلُونَ 101 فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 102 وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُوْلَئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ 103 تَلْفَحُ وُجُوهَهُمُ النَّارُ وَهُمْ فِيهَا كَالِحُونَ 104

 

ترجمه فارسي مکارم
نه، (واقع اين است كه) ما حق را براى آنها آورديم; و آنان دروغ مى‏گويند! «90» خدا هرگز فرزندى براى خود انتخاب نكرده; و معبود ديگرى با او نيست; كه اگر چنين مى‏شد، هر يك از خدايان مخلوقات خود را تدبير و اداره مى‏كردند و بعضى بر بعضى ديگر برترى مى‏جستند (و جهان هستى به تباهى كشيده مى‏شد); منزه است خدا از آنچه آنان توصيف مى‏كنند! «91» او داناى نهان و آشكار است; پس برتر است از آنچه براى او همتا قرار مى‏دهند! «92» بگو: «پروردگار من! اگر عذابهايى را كه به آنان وعده داده مى‏شود به من نشان دهى (و در زندگيم آن را ببينم) «93» پروردگار من! مرا (در اين عذابها) با گروه ستمگران قرار مده!» «94» و ما تواناييم كه آنچه را به آنها وعده مى‏دهيم به تو نشان دهيم! «95» بدى را به بهترين راه و روش دفع كن (و پاسخ بدى را به نيكى ده)! ما به آنچه توصيف مى‏كنند آگاهتريم! «96» و بگو: «پروردگارا! از وسوسه‏هاى شياطين به تو پناه مى‏برم! «97» و از اينكه آنان نزد من حاضر شوند (نيز) -اى پروردگار من- به تو پناه مى‏برم!» «98» (آنها همچنان به راه غلط خود ادامه مى‏دهند) تا زمانى كه مرگ يكى از آنان فرارسد، مى‏گويد: «پروردگار من! مرا بازگردانيد! «99» شايد در آنچه ترك كردم (و كوتاهى نمودم) عمل صالحى انجام دهم!» (ولى به او مى‏گويند:) چنين نيست! اين سخنى است كه او به زبان مى‏گويد (و اگر بازگردد، كارش همچون گذشته است)! و پشت سر آنان برزخى است تا روزى كه برانگيخته شوند! «100» هنگامى كه در «صور» دميده شود، هيچ يك از پيوندهاى خويشاوندى ميان آنها در آن روز نخواهد بود; و از يكديگر تقاضاى كمك نمى‏كنند (چون كارى از كسى ساخته نيست)! «101» و كسانى كه وزنه اعمالشان سنگين است، همان رستگارانند! «102» و آنان كه وزنه اعمالشان سبك باشد، كسانى هستند كه سرمايه وجود خود را از دست داده، در جهنم جاودانه خواهند ماند! «103» شعله‏هاى سوزان آتش همچون شمشير به صورتهايشان نواخته مى‏شود; و در دوزخ چهره‏اى عبوس دارند «104»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hadisystem_2008@yahoo.com

الان مدتيه گير كردم بين اين دو ضرب المثل، دارم هنگ ميكنم: بالاخره "جواب ابلهان خاموشي است" يا "سكوت علامت رضاست"؟؟؟
فرستنده:هادی صالحیان

 

 

arsaeedirad@yahoo.com

نامه 93
سلام. حال من خوب است.
به دعاي كريمانه تو، حال شمعدانی های مهربان و پرستوهاي گوشه ي ايوان هم خوب است.
امروز از خانه بيرون زدم. خيابان هاي تهران هنوز بوي عطر قدم هاي تو را مي داد.
شوقي شگفت، در چشمان پسركي كه سبكتر از نسيم، به دنبال خيال بادكنكي مي دويد، مي درخشيد.
كمي آن طرفتر، پاي پرچين همسايه، سنجاقي هنوز، در خواب بي تكلف بيد مغموم بال بال مي زد.
راستي! نگفته بودمت.
همسايه جديد ما نهال نخلي ست كه براي رهگذران فال حافظ مي گيرد، و شب ها براي ستاره هايي كه راه را گم كرده اند، قصه ي تنهايي ما را نقل مي كند.
باوفا ترينم!
مرا ببخش! نامه هايم بايد كوتاه باشد.
بالهاي اين قاصدك تاب دلتنگي هاي مرا ندارند.
باقي بقاي تو.
به نقل از:
وبلاگ شاعرانه
http://saeedirad.blogfa.com

 

 

sayyad_del_2933@yahoo.com

يک روز يک پسر کوچولو که مي خواست انشاء بنويسه از پدرش مي پرسه: پدرجان! لطفا براي من بگين سياست يعني چي؟
پدرش فکري مي کنه و مي گه: بهترين راه اينه که من براي تو يک مثال در مورد خانواده خودمون بزنم که تو متوجه سياست بشي. من حکومت هستم، چون همه چيز رو در خونه من تعيين مي کنم. مامانت دولت هست، چون کارهاي خونه رو اون اداره مي کنه. کلفت مون ملت مستضعف و پابرهنه هست، چون از صبح تا شب کار مي کنه و هيچي نداره . تو روشنفکري چون داري درس مي خوني و پسر فهميده اي هستي . داداش کوچيکت هم که دو سالش هست، نسل آينده است . اميدوارم متوجه شده باشي که منظورم چي هست و فردا بتوني در اين مورد بيشتر فکر کني.
پسر کوچولو نصف شب با صداي برادر کوچکش از خواب مي پره. مي ره به اتاق برادرکوچکش و مي بينه زيرش رو کثيف کرده و داره توي(...) خودش دست و پا مي زنه. مي ره توي اتاق خواب پدر و مادرش و مي بينه پدرش توي تخت نيست و مادرش به خواب عميقي فرورفته و هرکاري مي کنه مادرش از خواب بيدار نمي شه. مي ره توي اتاق کلفت شون که اون رو بيدار کنه، مي بينه باباش توي تخت کلفت شون خوابيده و داره !(...) مي ره و سرجاش مي خوابه و فردا صبح از خواب بيدار مي شه.
فردا صبح باباش ازش مي پرسه: پسرم! فهميدي سياست چيست؟ پسر مي گه: بله پدر، ديشب فهميدم که سياست چي هست. سياست يعني اينکه حکومت، ترتيب ملت مستضعف و پابرهنه رو مي ده، در حالي که دولت به خواب عميقي فرو رفته و روشنفکر هر کاري مي کنه نمي تونه دولت رو بيدار کنه، در حالي که نسل آينده داره توي(...)خودش دست و پا مي زنه

 

 

salman_yavar@yahoo.com

آقازاده ها مادرزاد مظلوم اند !!!

بهترین ساختمان فوه قضاییه ساختمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ست .
و دانشجو بیخودی فریاد می کشد .
گفتمان فقر و غنا با حلوای مبارزه شیرین میشود .
و ما سمینار مبارزه با گفتمان جنگ طلبی را بر گذار می کنیم تا جنگ فقر و غنا به حاشیه برود .
همه ما رهبر را دوست داریم بخصوصی فریاد های عدالتش را.
بعضی می گویند : توسعه با آرمان گرایی باجناق است و ناسازگار .
کار به مصلحت و ریش سفیدی می کشد .
و این بار عدالت شوهر می کند تا متهم به فساد نشود !!
غنی سازی حق مسلم ماست اما بدخواهان فقیر سازی را ترویج می دهند
از وقتی خط فقر را با ماژیک وایت برد می کشند با یک اشاره پاک میشود
گچ هم گچ های قدیم که رو ی سیاهی با افتخار می نوشت :
انقلاب مال کوخ نشین هاست ...
خدا را شکر خداداد اعدام شد تا ما بلند بگوییم تیغ عدالت می برد .
و شهرام هنوز و هر روز محاکمه می شود تا دانشجو نگوید عدالت با خداداد تمام شد .
هنر متعهد سینمای ایتالیاست که هم مافیا دارد و هم سینمای ضد مافیا !! هم پدر خوانده!
و ما هنوز پز "خان گزیده های" آوینی را می دهیم چون زنده نیست تا احضارش کنیم.
پیام هشت ماده ای رهبری و منشور عدالت امام در جشن جنگ فقر و غنا زرکوب تندیس سمینارهای
امسال است
و مش رحمت هنوز دنبال خانه ا ی اجاره ای میگردد .
شکمش قار و قار می کند خیالی نیست اخبار گفته این از تورم موقتی است .
فرشته شهریه دانشگاهش دیر شده از خجالت سرش را پایین می اندازد.
عجب فرشته ای !!!طرح امنیت اجتماعی اثر کرده
اینها همه اش حرف بود تحریک یه مشت نا مرد بود ....

مسعود ده نمکي

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
مرجو خورش (خورش عدس طالقان)

مواد لازم:
عدس: دو لیوان
سیب زمینی: 2عدد
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
آلوچه خشک و ترش: یک لیوان
ادویه کاری، نمک، فلفل: به میزان لازم
پیاز : دو عدد
جعفری ساطوری شده: دو قاشق غذاخوری


طرز تهیه:
عدس را همراه با پیاز خرد شده خام و کمی آب روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد.
سیب زمینی ها را پوست گرفته و خلالی خرد می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود.
رب را به سیب زمینی اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا خامی رب گرفته شود.
سپس نمک، فلفل و ادیوه را نیز به رب و سیب زمینی اضافه می کنیم. ( این غذا بنا بر ذائقه شما باید کمی تند مزه باشد)
وقتی عدس و پیاز پخته شدند رب و سیب زمینی را نیز به آن اضافه می کنیم و کمی صبر می کنیم تا خورش جا بیافتد، سپس آن را در ظرفی که می خواهید سرو کنید ریخته و روی آن را جعفری ساطوری شده بریزید.
این غذا را می توانید هم با نان و هم با برنج سرو کنید.
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

در دانشگاه سهند تبريز چه گذشت؟؟!

ادعایی که تجمع کنندگان از ان با عنوان هتک حرمت دانشجویان دختر و با کمال تاسق در برخی سایت های دیگر با عنوان رابطه نامشروع و غیره از آن یاد می شود بر میگردد به دو ماجرایی که چند ماه قبل و قبل از عید در آن دانشگاه اتفاق افتاده و حتما بر اساس مصالح و برنامه ریزی های اربابان دانشجو نمایان فعال در تشکل منحله انجمن اسلامی دانشگاه سهند به بعد از عید و خوشی آب و هوا و نزدیکی به اول خرداد ماه و تیر ماه بدلیل حساسیت این ماهها موکول شده است بدین قرار بوده است که حدود سه چهار ماه پیش( به تاریخ توجه کنید.) یعنی قبل از عید دانشجویه دختری سوار بر اتوبوسی از اتوبوس های دانشگاه می گردد که خالی از مسافر بوده و فقط راننده در آن حضور داشت هاست و با نشستن در چهار پایه نزدیک راننده شروع به صحبت و شوخی های نامتعارف با راننده می نماید که نامبرده متقابلا بارفتار غیر عادی و زننده راننده مواجه می گردد که البته با گزارش این ماجرا برای جلوگیری از آبروریزی مسئولان داشگاه علت اخراج راننده واصل ماجرا را آشکار نمی سازند و اشد مجازات را برای فرد خاطی در نظر می گیرند و دانشجوی دختر نیز در خصوص رفتار ناشایستش تذکر می دهند .
ماجرای دوم نیز بر این قرار بوده ه دانشجویی دختر با مراجعه به کارمند آموزش رشته خویش خواستار امحا برگ مشروطی خویش در پرونده خود و عدم ارسال آن به خانواده اش می گردد که وقتی با عدم تمکین کارمند مذکور مواجه نمی گردد با تهدید بر اینکه وی را مورد تهمت قرار داده و آبرویش را خواهد برد سعی در اجرای خواسته غیرقانونی خویش می گردد که ره به حایی نبرده و به عملی کردن تهدید خویش روی می آورد. در ابتدا وقتی دانشجویان غیور وغافل از اصل ماجرا فریفته اظهارات دانشجوی افترا زن مواجه می شوند با تجمع خویش خواستار رسیدگی به موضوع می شوند ولی سپس با ورود اعضای تشکل منحله انجمن به اصطلاح اسلامی که خود آنان نیز بنابر بیانیه صادره در روزهای اخیر با دو نیت به صحنه گردانی می پردازند. آن عده از دانشجویان اولیه تجمع کننده از صحنه کنار رفته و با آگاهی از نیات شوم چند نفره مغرض آنان را در این نمایش خیمه شب بازی تنها میگذارند و در این چند روز نیز با به سخره گرفتن رفتار آنان اعتراض خویش را به آنان می نمایانند . و اما آن دونیت یکه سخنون از آن به میان رفت یکی ملغی نمودن حکم صادره در مورد دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه سهند که در آن وی به دلیل درگیر شدن با یکی از استادهای دانشگاه ان هم بر سره نمره رفیقه اش (دوست دختر!) به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود می باشد و دیگری هم بدلایل سیاسی و رقابت های عده ای از درون و بیرون دانشگاه که خواستار استعفای دو مدیر و معاون دانشگاه که از جناح سیاسی آن ان نبوده هستند و این خواسته خویش را بوسیله عمله های دانشجو نمای خویش انجام میدهند کما اینکه معاون سابق سیاسی (ک.ع) استانداری آذربایجان که رئیس حزب مشارکت استان آذربایجان شرقی نیز عضو هیات علمی این دانشگاه بوده و دانشگاه سهند از لحاظ رقابت اساتید برای تصدی پست های دانشگاهی جزء سیاسی ترین دانشگاههای تبریز به شمار میرود و اما دلایل مدعا های فوق الذکر پنج بند در خواست های متحصنین می باشد که قبلا منتشر گشته است.نکاتی که پیرامون این نمایش مضحک قابل ذکر است این که قاطبه دانشجویان این دانشگاه بر خلاف ادعای وبلاگ های زنجیره ای هیچ وقعی بر رفتار های این عده قلیل نمی نهند و حتی آنان را مخل نظم عمومی دانشگاه می دانند کما اینکه اساتید دانشگاه نیز با ارسال نامه به ریاست دانشگاه خواستار برخورد قاطع با این عده قلیل هستند وادامه تدریس در دانشگاه سهند را موکول به برخورد سریع و قاطع با متخلفان کرده اند و کارمندان دانشگاه نیز با تنظیم شکوائیه ای مفصل و تقدیم آن به دادگستری تبریز خواستار اعاده حیثیت خویش و برخورد قاطع با فرصت طلبان گشته اند.
بدیهی است دیر یا زود این قائله نیز با شناسایی عوامل اصلی و انگشت شمار آن به پایان خواهد رسید ولی تا کی ما باید شاهد توهین به شعور قاطبه دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور باشیم که عده ای با احمق فرض کردن آنان و با طرح خواسته های برحق صنفی آنان در مرحله اول سعی در رسیدن به اهداف شوم خویش هستند ؟ ایا تا بحال از خود سوال کرده ایم چرا این گونه رفتارها و تجمعات با پوشش وسیع و البته غیر واقع تعدادی رسانه محدود به این صورت شانتاژ می گردد و همیشه با سستی و عدم جدیت مسئولین امر در شناساندن عاملان این خیمه شب بازی ها به دانشجویان و مردم فهیم همه ساله در این ایام شاهد تکرار سریال نخ نما شده تحصن و تجمع هستیم ؟ واقعا چرا ؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

نامتان را به ماه بفرستید!

عجله کنید! فقط کمی بیش از یک ماه و نیم فرصت دارید، تا با رفتن به اینجا، ثبت‌نام کنید تا نامتان به ماه فرستاده شود!
قضیه از این قرار است که ناسا قرار است اواخر سال 2008 میلادی یک فضاپیمای بی‌سرنشین به ماه بفرستد. این مأموریت به منظور شناسایی مناطق مناسب در سطح ماه برای فرود‌های ایمن، شناسایی ذخایر بالقوه و میزان تشعشعات انجام می‌شود.
ناسا تصمیم گرفته اسم کسانی را که به این مأموریت علاقه نشان داده‌اند، جمع‌‌آوری کند، در این فضاپیما قرار بدهد و به ماه بفرستد و به عبارتی می‌خواهد یک تبلیغ آنلاین مؤثر برای این مأموریت انجام بدهد.

 Tinypic

شما فقط تا 27 ژوئن برای ثبت نام در سایت دانشگاه جان هاپکینز فرصت دارید. بعد از ثبت‌نام گواهی‌نامه مشارکتی دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را با فرمت PDF دانلود کنید.
اعزام مدارگرد اکتشافی ماه یا LRO، نخستین گام ناسا برای مأموریت‌های سرنشین‌دار آینده اکتشافی به ماه و سیارات دیگر است. این مدارگرد یک سال، در مداری در ارتفاع پایین 50 کیلومتری دور ماه گردش خواهد کرد.
اطلاعات بیشتر در مورد LRO را می‌توانید در این صفحه بخوانید.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

استمرار حمایت رهبری از دولت اسلامی
در سفر به استان فارس - 3


- بيانات رهبر انقلاب در ديدار اساتيد و دانشجويان دانشگاههاى شيراز
(۱۴ اردیبهشت۸۷)


* گفته شد در مورد حمايت از نخبگان، كم‏كارى صورت ميگيرد. بايد توجه داشته باشيد كه در همه‏كار، از جمله در اين كار، ساز و كار تشكيلاتى و ادارى نقش مهمى دارد. اين نه به معناى گم شدن در هفت توى بوروكراسى و ديوان‏سالارى است، بلكه به معناى بودن تشكيلات، بودن مسئول و وجود يك مركز فكر است؛ و اين به نظر ما در يكى دو سال اخير به بهترين وجهى انجام گرفته است. يعنى در سطح معاونت رئيس‏جمهور، يك دانشگاهىِ برجسته را گذاشته‏اند و آنطورى كه من گزارش دارم و تا حدود زيادى اطلاع دارم، كارهاى خوبى دارد انجام ميگيرد

* مطرح كردن نظريه‏هاى اجرائى دولت، قبل از ورود در مرحله‏ى آزمون و خطا، در دانشگاه‏ها و مراكز تحقيقاتى؛ اين خيلى خوب است. البته من به شما عرض بكنم؛ مسئولين دولت و رئيس جمهور محترم غالباً مدعايشان اين است كه اين كار را انجام ميدهند؛ نميشود گفت كه مطلقاً نميكنند. بنده بارها همين موضوع را به مسئولين، از جمله رئيس جمهورِ بسيار پر كار و زحمتكش و صميمى‏مان گفته‏ام؛ ايشان هم ميگويد ما مطرح ميكنيم، در دانشگاه مطرح كرديم، يا فلان گروه تحقيقاتى اقدام كردند. ولى به هر حال ايده‏ى خوبى است

* امروز ما مى‏بينيم كه عنوان «ما ميتوانيم» در همه هست. واقعاً هم اگر بگويند آقا شما ميتوانيد بزنيد روى دست صنعتگران پيشروِ دقيق‏ترين و ظريف‏ترين صنايع دنيا، شما ميگوئيد بله؛ اگر همت كنيم، تلاش كنيم، ميتوانيم. واقعاً جوان دانشمندِ مسلمانِ در جمهورى اسلامى خودش را قادر بر هر كارى ميداند

* همه‏ى كسانى كه به نحوى از انقلاب يا از هدفهاى انقلاب متضرر ميشدند، اينها جلوى انقلاب ايستادند. از امنيت يك عده‏اى متضرر ميشوند، از عدالت يك عده‏اى متضرر ميشوند، از نفى حاكميت طاغوت يك عده‏اى متضرر ميشوند، از نفى سلطه‏ى بيگانه يك جماعتى متضرر ميشوند، از نفى استبداد يك عده‏اى متضرر ميشوند. اينها را شما ميدانيد؛ توضيح لازم ندارد. كى‏ها از عدالت يا از استقلال يا از آزادى و امثال اينها متضرر ميشوند؟ اينها همه در مقابل انقلاب صف كشيده‏اند. تا الان هم اين صف‏كشى ادامه دارد

* امروز بدون ترديد همه‏ى آن صف‏آرائى‏هائى كه روز اول عليه اين انقلاب بود، وجود دارد؛ بعضى شكل عوض كرده، بعضى صف‏آرائى‏ها هم بمرور زمان اضافه شده است

* آمريكا با همه‏ى توان خودش امروز در مقابل ملت ايران ايستاده است. اين همه‏ى توان آمريكاست؛ توان تبليغاتى، توان سياسى، توان اقتصادى، نفوذ بين‏المللى

* مسئله‏ى بزرگ كردن ايران يك مسئله‏ى بنيانى است در تفكر سياستمداران سلطه در آمريكا؛ حقيقتاً همين‏طور است. قوام آنها به تجاوزطلبى و به سلطه و دست‏اندازى به اينجا و آنجاى دنياست. دولتها را قانع كردند، ملتها را هم ساكت كردند. تنها پرچمى كه در مقابل آنها ايستاده است، دولت و ملتِ بدون تفاوتِ كجاست؟ جمهورى اسلامى. آحاد مردم و دولت، همراه آنها؛ و رئيس جمهور، همراه آنها؛ و مسئولين كشور، همراه آنها، بدون تقيه ظلم را نفى ميكنند، تبعيض را نفى ميكنند، دست‏اندازى را نفى ميكنند؛ اين خطر بزرگى است براى آن قدرتى كه به درون حصارهاى ملىِ خودش، خودش را محدود نميكند

* ما امروز از بيست سال قبل، از سى سال قبل خيلى جلوتريم، تجربه‏مان بيشتر است، مديريتهايمان قويتر است، توانائى‏هاى علمى ما بمراتب جلوتر است، قدرت تحرك اقتصادى‏مان بمراتب از آن روز بيشتر است، تصورات ما از پيشرفت نسبت به آن روزها خيلى بهتر است

* در دهه‏ى اول، پيشرفت را بسيارى از انقلابيون در الگوى چپ؛ چپ دهه‏ى شصت، يعنى الگوى گرايشمند به سوسياليسم ميديدند. هر كس هم مخالفت ميكرد، يك تهمتى، لكه‏اى، چيزى متوجهش ميكردند. يك عده‏اى از مسئولين، دست‏اندركاران، فعالين عرصه‏ى كار در جمهورى اسلامى، نگاهشان نگاه حاكميت دولت و مالكيت دولت بود؛ خوب، اين نگاه، نگاه غلطى بود. نگاه به پيشرفت كشور از زاويه‏ى ديد تفكر شرقىِ سوسياليستىِ چپ محسوب ميشد؛ اين غلط بود. البته غلط بودن اين خيلى زود فهميده شد، حتّى آن كسانى كه آن روز مروج همين ديدگاه بودند، ناگهان صد و هشتاد درجه برگشتند! آن افراط به يك تفريط حالا تبديل شد.
يك برهه‏اى از زمان نگاه، نگاه به پيشرفت نگاه غربى بود؛ يعنى همان راهى كه فلان كشور - مثلاً كره‏ى جنوبى به طور مثال كه مقلد و تابع آمريكاست يا تابع بلوك غرب است - رفتند، اينها هم بايد بروند؛ تصورشان اين بود. خودشان را در حدِ انگليس و فرانسه و آلمان هم نميديدند؛ در حد همين كشورهائى مثل كره‏ى جنوبى ميديدند. اين هم رد شد. امروز در ذهن و فكر مسئولان و به صورت يك گفتمان عمومى در ذهن نخبگان و فرزانگان، نقشه‏ى پيشرفت غربى كشور ردشده است؛ غلط از آب درآمده است. علتش هم اين است كه انتقاد از نقشه‏ى پيشرفت به شيوه‏ى غربى، امروز مخصوص ملتهاى شرق نيست، مخصوص ما نيست؛ خودِ انديشمندان غربى، خودِ فرزانگان غربى، زبان به انتقاد گشوده‏اند؛ هم در زمينه‏هاى اقتصادى، هم در زمينه‏هاى اخلاقى، هم در زمينه‏هاى سياسى. همان چيزى كه به آن افتخار ميكردند به عنوان ليبرال دموكراسى، امروز مورد انتقاد است؛ پس اين هم نقشه‏ى پيشرفت نيست.

ادامه دارد ...

 

 

siamak.ghassemi@gmail.com

آیا مردم ایران مردمی با فرهنگ ‌اند ... ؟!
(فاجعه‌ سرانه‌ مطالعه در کشور با فرهنگ ایران)

29049BE3F5C34921A9C0780945B727F4.jpg

این روزها که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درحال برگزاری است و رسانه های رسمی دولتی از حضور میلیونی مردم با فرهنگ ایران در این نمایشگاه سخن می گویند ، بهتر است دوباره به این بیاندیشم که آیا مردم ایران مردم با فرهنگی هستند ؟
اصولا فرهنگ در همه جای دنیا شاخصه ها و پارامتر های اندازه گیری مشخصی دارد و شاید یکی از مهمترین پارامترهای بررسی میزان فرهنگ در جوامع ، مقایسه آماری شاخص مطالعه و تیراژ کتاب در این کشورها است .
با قاطعیت می توان گفت که ایرانی ها کتاب نمی خوانند ! براساس اعلام رئیس سازمان کتابخانه ملی ایران، هر شهروند ایرانی در شبانه‌روز تنها دو دقیقه از وقت خود را به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد که این میزان در مقایسه با کشورهای توسعه یافته همانند ژاپن و یا انگلیس که سرانه مطالعه در حدود 90 دقیقه در روز است و یا در مقایسه با کشورهای در حال توسعه ای همانند ترکیه یا مالزی که این عدد نزدیک به 55 دقیقه در روز است ، سرانه مطالعه در ایران چیزی در حد فاجعه است !
آری ! مردم با فرهنگ ایران کتاب نمی خوانند ! در مقایسه با کتابخانه ها ، ورزشگاه ها، آرایشگاه ها، گیم نت ها، مناطق گردشی و ... شلوغ و پرترافیک هستند. مردان سرزمین با فرهنگ ایران زمین، قلیان را بر کتاب ترجیح می دهند و فاجعه آمیز تر از سرانه مطالعه در ایران ، سرانه تیراژ کتاب در ایران است ! سرانه تیراژ کتاب در ایران نزدیک به 2000 کتاب برای هر عنوان است که این آمار در کشوری همانند مصر 70 هزار کتاب برای هر عنوان است !
اما برای من آنچه که جالبتر به نظر می رسد آن است که اصولا چرا حضور یک میلیون نفر در نمایشگاه کتاب تهران ، شاخصه فرهنگ در جامعه ایران به شمار می رود . تصور می کنم که حرکت های توده وار و میزان بازدید از یک نمایشگاه هیچگونه ارزش آماری ندارد . اما متاسفانه همانطور که حضور میلیونی در راهپیمایی ها را مسوولان حکومتی ایران نشانه رفراندوم و تایید سیاست های جاری تعبییر می کنند ، حضور پر شور در نمایشگاه و ترافیک های اطراف محل برگزاری نمایشگاه را هم نشانه با فرهنگی مردم ایران می دانند !
اما اگر بخواهیم بی پرده سخن بگوییم ما ایرانی ها چندان مردمان با فرهنگی نیستیم چون در شبانه روز فقط 2 دقیقه زمان برای مطالعه صرف می کنیم . اگر ملاک با فرهنگی مردم ایران همین ابنیه ها و آثار تاریخی باقی مانده از گذشته است که باید گفت ما ایرانی ها مردمان با تاریخی هستیم و نه با فرهنگ !
اصولا ملتی که کتاب نمی خواند در مرداب نا آگاهی و بی فرهنگی فرو می رود و در گذشته خود درجا می زنند. بحران توسعه در ایران رابطه مستقیم با کتابخوانی ایرانیان دارد . چگونه می تواند جامعه ای پیشرفت کند در حالی که مردمان آن زحمت اندیشیدن و مطالعه را به خود نمی دهند؟ متاسفانه واقعیت این است که مغز ایرانی ها سالهاست که زنگ زده است !
اما دلیل این عدم مطالعه چیست ؟ شاید به نوعی می توان گفت که ما ایرانی ها دارای فرهنگ شفاهی هستیم ، اما متاسفانه تعبیر دیگر داشتن فرهنگ شفاهی آن است که ما ایرانی ها فقط حرف می زنیم ! در تمامی این سالها هرگاه که صحبت از توسعه پایدار و لزوم توجه بیشتر به توسعه فرهنگی و اجتماعی به عنوان زیر بنای توسعه سیاسی شده است ، همه این شعارها تنها در حد حرف باقی مانده است .

 

 

m.ghasembeik@hotmail.com

خاطرات يك دانشجوي دم بخت!!!

دوشنبه اول مهر:امروز روز اولي است كه من دانشجو شده ام. شماره ي كلاس را از روي برد پيدا كردم. توي كلاس هيچ كس نبود، فقط يك پسر نشسته بود. وقتي پرسيدم «كلاس ادبيات اينجاست؟» خنديد و گفت:بله، اما تشكيل نمي شه(!)و دوباره در مقابل تعجبم گفت كه يكي دو هفته ي اول كه كلاس ها تشكيل نمي شود و خنديد.
با اينكه از خنديدنش لجم گرفت، اما فكر كنم او از من خوشش آمده باشد؛ چون پرسيد كه ترم يكي هستيد يا نه. گمانم مي خواست سر صحبت را باز كند و بيايد خواستگاري؛ اما شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم زياد نخندد!

دو هفته بعد، سه شنبه:امروز دوباره به دانشگاه رفتم. همان پسر را ديدم از دور به من سلام كرد، من هم جوابش را ندادم. شايد دوباره مي خواست از من خواستگاري كند. وارد كلاس كه شدم استاد گفت:"دو هفته از كلاس ها گذشته، شما تا حالا كجا بوديد؟" يكي از پسرهاي كلاس گفت:«لابد ايشان خواب بودن.» من هم اخم كردم. اگر از من خواستگاري كند، هيچ وقت جوابش را نمي دهم چون شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم زياد طعنه نزند!

چهارشنبه:امروز صبح قبل از اينكه به دانشگاه بروم از اصغر آقا بقال سر كوچه كيك و سانديس گرفتم او هم از من پرسيد كه دانشگاه چه طور است؟ اما من زياد جوابش را ندادم. به نظرم مي خواست از من خواستگاري كند، اما رويش نشد. اگر چه خواستگاري هم مي كرد، من قبول نمي كردم؛ آخر شرط اول من براي ازدواج اين است كه تحصيلات شوهرم اندازه ي خودم باشد!

جمعه:امروز من خانه تنها بودم. تلفن چند بار زنگ زد. گوشي را كه برداشتم، پسري گفت: خانم ميشه مزاحمتون بشم؟ من هم كه فهميدم منظورش چيست اول از سن و درس و كارش پرسيدم و بعد گفتم كه قصد ازدواج دارم، اما نمي دانم چي شد يخ كرد و گفت نه و تلفن را قطع كرد. گمانم باورش نمي شد كه قصد ازدواج داشته باشم. شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم خجالتي نباشد!

سه هفته بعد شنبه:امروز سرم درد مي كرد دانشگاه نرفتم. اصغر آقا بقال هم تمام مدت جلوي مغازه اش نشسته بود، گمانم منتظر من بود. از پنجره ديدمش. اين دفعه كه به مغازه اش بروم مي گويم كه قصد ازدواج ندارم تا جوان بيچاره از بلاتكليفي دربيايد، چون شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم گير نباشد!

سه شنبه:امروز دوباره همان پسره زنگ زد؛ گفت كه حالا نبايد به فكر ازدواج باشم. گفت كه مي خواهد با من دوست شود. من هم گفتم تا وقتي كه او نخواهد ازدواج كند ديگر جواب تلفنش را نمي دهم، بعد هم گوشي را گذاشتم. فكر كنم داشت امتحانم مي*كرد، ولي شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم به من اعتماد داشته باشد!

چهارشنبه:امروز يكي از پسرهاي سال بالايي كه ديرش شده بود به من تنه زد؛ بعد هم عذرخواهي كرد، من هم بخشيدمش. به نظرم مي*خواست از من خواستگاري كند، چون فهميد من چه همسر مهربان و با گذشتي برايش مي*شوم؛ اما من قبول نمي*كنم. شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم حواسش جمع باشد و به كسي تنه نزند!

جمعه: امروز تمام مدت خوابيده بودم؛ حتي به تلفن هم جواب ندادم، آخر بايد سرحرفم بايستم. گفته بودم كه تا قصد ازدواج نداشته باشد جواب تلفنش را نمي دهم. شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم مسئوليت پذير باشد!

دوشنبه:امروز از اصغرآقا بقال 2 تا كيك و سانديس گرفتم. وقتي گفتم دو تا، بلند پرسيد چند تا؟ من هم گفتم دو تا. اخم هايش كه تو هم رفت فهميدم كه غيرتي است. حالا مطمئنم كه او نمي تواند شوهر من باشد. چون شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم غيرتي نباشد، چون اين كارها قديمي شده!

پنچ شنبه: امروز دوباره همان پسره تلفن زد و گفت قصد ازدواج ندارد، من هم تلفن را قطع كردم. با او هم ازدواج نمي كنم؛ چون شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم هي مرا امتحان نكند!

دوشنبه: امروز روز بدي بود. همان پسر سال بالايي شيريني ازدواجش را پخش كرد. خيلي ناراحت شدم گريه هم كردم ولي حتي اگر به پايم هم بيفتد ديگر با او ازدواج نمي كنم. شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم وفادار باشد!

شنبه: امروز يك پسر بچه توي مغازه ي اصغرآقا بقال بود. اول خيال كردم خواهرزاده اش است، اما بچه هه هي بابا بابا مي گفت. دوزاريم افتاد كه اصغرآقا زن و بچه دارد. خوب شد با او ازدواج نكردم. آخر شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم زن ديگري نداشته باشد!

يكشنبه: امروز همان پسري كه روز اول ديدمش اومد طرفم. مي دانستم كه دير يا زود از من خواستگاري مي كند. كمي كه من و من كرد، خواست كه از طرف او از دوستم "ساناز" خواستگاري كنم و اجازه بگيرم كه كمي با او حرف بزند. من هم قبول نكردم. شرط اول من براي ازدواج اين است كه شوهرم چشم پاك باشد!

ترم آخر : امروز هيچ كس از من خواستگاري نكرد. من مي دانم مي ترشم و آخر سر هم مجبور مي شم زن اكبرآقا مكانيك بشوم.

 

 

yazynh@yahoo.com

پاسخي به مطالب موهن كيهان عليه مرجعيت

بالطبع شناخت آيت‌الله العظمي صانعي -حفظه الله- و ملازمت ايشان با امام راحل -رحمة الله عليه- از نگارنده مقاله موهن بيشتر بوده و نظرات يك فقيه (امام) بر شاگرد وي (آيت‌الله العظمي صانعي) آشكارتر است تا يك فرد جناحي كه بويي از مسايل فقهي نبرده است! بنابراين نگارنده مقاله موهن قطعا در جايگاهي نيست كه تضاد و تناقض با سخنان امام را تشخيص دهد. اين نگارنده پيش از اين نيز با دانش كم فقهي خود در مسايل فقهي اظهار نظر كرده و بي‌پايه و اساس بودن صحبت‌هاي خود را به رخ همگان كشيده است كه نمونه‌اش اظهار نظر در مورد مساله قيموميت سياسي مردم، بيان شده توسط آيت‌الله العظمي صانعي و مساله اعلام عيد فطر بيان شده توسط دفتر مرحوم آيت‌الله العظمي لنكراني -رضوان الله عليه- بوده كه قبلا توسط حقير به آن پاسخ مقتضي داده شده است. اين موارد در كنار تازيدن اين روزنامه به بيت آيت‌الله العظمي سيستاني -حفظه الله- به بهانه سفر معظم له به انگليس براي درمان، صرف نظر از اين كه اهانت آشكار به ساحت مقدس مرجعيت است، به طور آشكار غيرعلمي و حتي غيرعقلي است و مشكل از آن جا ناشي مي‌شود كه هر كس فكر مي‌كند مي‌تواند فتاواي فقهي را با سليقه و نظر و عقل خود بسنجد و آن را تاييد يا رد كند! اگر چنين باشد اصولا تقليد و مرجعيت براي چه؟! هر كس مسايل را با عقل و سليقه خود بسنجد و انجام دهد!
نظر اجرا نشدن حدود در زمان غيبت چه به مذاق نگارنده مقاله موهن خوش بيايد و چه نيايد، فتواي مرجع عاليقدر ميرزاي قمي -عليه الرحمة- است، نه فتواي آيت الله العظمي صانعي. هر چند كه سياسيون و جناحيون ممكن است ميرزاي قمي را نشناسند، اما خوب است بدانند كه ميرزاي قمي استاد تمامي مراجع تقليد به اذعان خودشان است. و نيز اگر نمي‌دانيد بايد عرض كنم كه فتوا عين نظر فقهي يك مجتهد است و نه يك نظر غير فقهي و يا سياسي! البته هنگامي كه يك فرد سياسي و جناحي در مسايل فقهي خود را وارد كند، به قول معروف گاف‌هاي اين چنيني عجيب نيست! مساله ديگر اين كه آيت‌الله العظمي صانعي به تبع ميرزاي قمي تنها اجراي حدود را مجاز ندانسته‌اند، و الا اجراي تعزيرات را مجاز دانسته‌اند و در تعزيرات نيز بسياري از مجازات‌هاي حدود وجود دارد كه شايد بارزترين آن اعدام باشد. نويسنده ظاهرا به علت دانش كم خود و يا عدم مطالعه دقيق فرمايشات آيت‌الله العظمي صانعي احكام الهي را تنها حدود مي‌داند و از ساير احكام و قوانين جزايي خبر ندارد و دايما مطرح مي‌كند كه امام مي‌فرمودند احكام الهي نبايد زمين بماند! چه كسي گفته آيت‌الله العظمي صانعي بيان كرده‌اند كه احكام الهي زمين بماند؟! كدامين عقل سليمي مي‌گويد كه عدم اجراي حدود به معناي تخته شدن در نبوت، تعطيل شدن اسلام، زمين ماندن احكام الهي و يا حرام بودن تشكيل حكومت اسلامي است كه نويسنده همه اين‌ها را در يك آسمان و ريسمان غيرحرفه‌اي به هم بافته است؟!!! نگارنده اين مطلب يا تعقل را به حداقل رسانده و يا مقاصد جناحي باب تعقلش را بسته است! در هر صورت نظر فقهي يك مجتهد ممكن است با عقل مع الهواء برخي ناسازگار باشد.
در رابطه با صحبت‌هاي آيت‌الله العظمي صانعي در ديدار سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با معظم له نيز ايشان نظر امام را بيان كرده بودند كه اين مطلب كاملا واضح بود و نگارنده مقاله موهن سعي كرده بود با زيركي آن را تحريف سخنان امام جلوه دهد! بررسي و تطبيق صحبت‌هاي آيت‌الله العظمي صانعي با نظر حضرت امام نيز در مقاله‌اي به طور مستدل بيان شد.
و اما بخوانيد نظر موسسه نشر آثار امام (ره) را، كه تنها مرجع تصميم‌گيري در مورد تحريف سخنان امام است، درباره روزنامه كيهان. اين مطلب دليل ديگري است بر افتضاح سياسي و جناحي اين روزنامه ضدمذهبي:
موسسه نشر آثار امام: کيهان بارها نظرات امام را تحريف کرده است.
معاون فرهنگي و ارتباطات موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) تصريح کرد: روزنامه کيهان يكي از تحريف كنندگان سخنان امام خميني است و اين روزنامه بارها نظرات امام فقيد را تحريف کرده است.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از تابناک، "محمدعلي خسروي" معاون فرهنگي و ارتباطات موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) تصريح کرد: روزنامه کيهان يكي از تحريف كنندگان سخنان امام خميني است و اين روزنامه بارها نظرات امام فقيد را تحريف کرده است. وي همچنين تاکيد کرد که موسسه امام براي جلوگيري از ورود به مسايل جناحي و درگيري‌هاي سياسي، تاکنون ترجيح داده است در مقابل تحريف نظرات امام از سوي کيهان سکوت کرده و پاسخي ندهد. در پي مقالات اخير روزنامه کيهان در دفاع از آيت‌الله مصباح يزدي و حمله به يکي از مراجع تقليد (آيت‌الله العظمي صانعي)، خبرنگار اين روزنامه کوشيد در مصاحبه با «محمد علي خسروي» معاون فرهنگي و ارتباطات موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) مستنداتي براي مقالات اخير اين روزنامه پيدا کند. با اين حال، آقاي «خسروي» به جاي آن که مواضع اخير اين روزنامه را تاييد کند؛ تصريح کرد که روزنامه کيهان يكي از تحريف كنندگان سخنان امام خميني است و اين روزنامه بارها نظرات امام فقيد را تحريف کرده است.
موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) طبق قانون و بر اساس وصيت‌نامه حجت‌الاسلام «سيداحمد خميني» و تنفيذ رهبري معظم انقلاب اسلامي، متولي رسمي نشر آثار و انديشه‌هاي امام راحل و مسوول ممانعت از انتساب اظهارات نادرست به ايشان است.
بر اساس گزارشي که کيهان در شماره امروز دوشنبه (16 ارديبهشت‌) خود منتشر کرده، آن بخش از مصاحبه خبرنگار کيهان با "محمدعلي خسروي" معاون فرهنگي و ارتباطات موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني به شرح زير است:
کيهان- موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) درباره تحريف كنندگان سخنان حضرت امام (ره) چه مواضعي اتخاذ مي‌كند؟
خسروي- اگر تحريف صريح باشد و ديدگاه حضرت امام خميني (ره) به هيچ وجه ناظر بر آن معنا نباشد طبيعي است كه موسسه عكس العمل نشان مي دهد و حفاظت و حراست از انديشه هاي امام (ره) با استناد به ماده قانوني كه مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده و شوراي نگهبان نيز آن را تاييد نموده جزو وظايف قانوني ما محسوب مي شود.
س- پس چرا اين موسسه كه طبق گفته شما وظيفه قانوني حفاظت از ديدگاه‌ها و انديشه‌هاي حضرت امام (ره) دارد در برابر بسياري از تحريف هاي انجام گرفته سكوت اختيار كرده است؟
ج- تاكنون تحريفي آنچناني صورت نگرفته و اگر هم بوده موردش جزيي بوده است.
س- پس شما در برابر تحريف جزيي سكوت مي كنيد؟
ج- ما در برابر هر تحريفي عكس العمل نشان مي‌دهيم.
س- اگر واقعا چنين است، چرا در برابر تحريفي كه آيت الله صانعي از كلام حضرت امام (ره) داشتند موسسه شما سكوت كرد و يا اخيرا براي تخريب آيت الله مصباح يزدي، يكي از مدعيان اصلاحات به تحريف نظر امام (ره) پرداخته و باز هم شما سكوت كرديد، آيا اين سكوت نشان از عدول موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) از وظايف قانوني‌اش نيست؟
ج- يكي از تحريف كنندگان سخنان و نظر امام (ره) همين روزنامه كيهان است. شما بارها نظرات امام را تحريف كرده‌ايد!
س- ممكن است لطفا به يكي از موارد تحريفي سخن و كلام امام (ره) توسط كيهان اشاره بفرماييد؟ و اگر به قول شما كيهان هم نظر امام (ره) را تحريف كرده، آيا نبايد شما پاسخي به اين تحريفات كيهان جهت تنوير افكار عمومي مي داديد؟ و به راستي معناي اين سكوت شما چيست؟
ج- چون يكي از سياست هاي موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) اين است كه نمي‌خواهد وارد مسايل جناحي و درگيري‌هاي سياسي شود، در اين گونه موارد ترجيح مي‌دهيم سكوت كنيم و پاسخي ندهيم.
و در پايان ذكر دو نكته ضرورري است. يكي اين كه براي پيروي از ولايت فقيه كه همان صراط مستقيم است ان شاء الله، كافي است انسان در اظهار نظرهاي خود مقاصد و منافع سياسي و خط و خط بازي را كنار بگذارد و سخن ديگر اين كه در رژيم طاغوت با اهانت كنندگان به مراجع برخورد مي‌شد، چگونه است كه عده‌اي جاهلانه يا مغرضانه در حكومت اسلامي به مرجعيت اهانت مي‌كنند و هيچ برخورد و اعتراضي صورت نمي‌گيرد؟! همه شيعيان بايد بدانند هر گاه بر روي کسي نام مرجعيت آمد، ديگر بايد در مورد او دست به عصا راه رفت و هر از راه رسيده‌اي نبايد از مرجعيت انتقاد کند. يک امام جماعت ساده را فقهاي ما مي‌گويند اگر از عدالت خارج شد، کسي به جز مجتهد جامع الشرايط حق ندارد عدول وي را بيان کند؛ چگونه است که هر کس و ناکسي اجازه انتقاد از يک مرجع تقليد را به خود مي دهد؟!
اللّهُمَّ عَرِّفْنَا الصِّراطَ وَ اهْدِنَا الصِّراطَ وَ ثَبِّتْنا عَلَي الصِّراطِ

 

 

farzin.kiani@gmail.com

شلاق این فاجعه
برگُرده "قدرت" باید فرود آید!

"دست نوشته های یک کارمند سازمان ملل در مشهد":
بعنوان مأمور سازمان ملل در شناخت و تشخیص پناهندگان واقعی تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ به مشهد رفته بودم . طبیعی است که اسم "UN" و سازمان ملل خیلی دهن پر کن است. خیلی ها فکر می کردند ما آنجا نشسته ایم تا صلح جهانی را تأمین کنیم.
از بیرون، همه فکر می کردند داخل آن ساختمان چه خبر است. این که هزاران افغانی به زحمت از کله سحر می آیند و صف می کشند تا بعد از سه روز بتوانند نوبت بگیرند و به داخل بیایند نیز مضاف بر آن شده بود افغانها فکر می کردند بعد از داخل شدن پذیرایی مفصلی می شوند و از آنها پرسیده می شود چه مشکلی دارند حتما بعدش می آیند و از هزار مشکل خود در ایران صحبت می کنند و بعد از آنها پرسیده می شود که کجای دنیا می خواهند بروند حتما آنها می گویند ژنو .بعد ما دست می زنیم و یک خدمتکار با سینی وارد می شود که داخل سینی یک بلیط لوفت هانزا به مقصد ژنو گذاشته شده است.
همکارها و دوست های وزارت کشور هم آنجا بودند. به ما به چشم خائنین وطن فروش نگاه می کردند که می خواهند کشور را ایران افغانی کنند. طبق قوانین کنوانسیون ۱۹۵۱ کسانی که می خواهند ادعای پناهندگی کنند حتماً باید در کشوری خارج از محل زندگی خود این درخواست را بدهند و بسیار طبیعی است که هیچ ایرانی در داخل خاک ایران نمیتواند به دفتر UNHCR مراجعه کند و تقاضای پناهندگی بدهد. یک روز صبح زود که رفته بودم صلح جهانی را تأمین کنم متوجه شدم کسی که به داخل اتاق مصاحبه آمده یک دختر جوان است که با چادر روی خود را سخت گرفته و سر خود را به زیر انداخته است. خیلی از زنان افغانی وقتی به داخل می آمدند، به همین حال می آمدند و می پرسیدند کدام یک از ما مأمور سازمان ملل است. به مأمورین وزارت کشور اعتماد نداشند. از همکارم خواستم بیرون برود .
برایش توضیح دادم که هرگونه اطلاعی که او به ما بدهد کاملاً محفوظ می ماند و در پرونده های سازمان ملل ضبط شده و بدون اجازه او هیچ استفاده ای از آن نمی شود. با متانت و آرامش و با احترام کامل از او خواستم حداقل صورتش را نشانم بدهد. خیلی راحت چادر را از سرش برداشت. روسری سرش بود. خیلی جوان بود ولی دور چشمانش کبودی می زد و رنگ زرد چهره اش را گرفته بود. به امتحانی ها نمی خورد. حدس زدم باید از فارس های کابل باشد. اسمش را پرسیدم. اگر شروع به صحبت می کرد می توانستم بفهمم اهل کجای افغانستان است ولی آرام و شمرده گفت: من کمک می خواهم. فارسی خودمان را خالص صحبت می کرد. پرسیدم شما افغانی هستید؟ گفت: نه. گفتم: ما فقط برای افغانی ها فعالیت می کنیم. بفرمایید که اهل کدام کشور هستید؟ گفت: ایران. مشهد. گفتم: متأسفم. لطفاً تشریف ببرید.
قبلاً هم چنین اتفاقی افتاده بود. ایرانی هایی که فکر می کردند مأمورین سازمان ملل، کبوترهای صلح هستند که هر کدام یک برگ زیتون بر منقار دارند، می آمدند و از حقوق بشر و غیره شکایت می کردند. کلی طول می کشید تا به آنها بفهمانیم سازمان ملل آژانس های مختلف دارد و ما مأمورین کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هستیم و آنها دست آخر بلند می شدند و با فحش و ناسزا آنجا را ترک می کردند .
با صدایی گرفته گفت : من کمک می خواهم . با خود گفتم باز این سناریو قرار است تکرار شود . به صندلی تکیه دادم و اجازه دادم مشکلش را بگوید . می گفت و من توضیح می دادم و او می رفت . مثل روزهای دیگر . گفت : من می خواهم مرا از دست شوهرم نجات بدهید . با لحن تمسخر آمیز گفتم : خوب به دادگاه خانواده بروید و درخواست کمک کنید . گفت : شوهرم افغانی است . شروع شد . باز هم یک بدبخت دیگر .
دختران ایرانی فقیر و بیچاره ای که در ازای پرداخت پول به افغانی ها فروخته می شدند تا مرد افغانی بتواند کارت اقامت بگیرد . رویه اشتباه وزارت کشور . ازدواج شرعی و غیر رسمی . چون افغانی ها نمی توانند رسمی در ایران ازدواج کنند . شرعی ازدواج می کنند . قیمتش هم بین یکصدهزار تا یک میلیون تومان است . به راحتی به محله های فقیر نشین می روند و دختر می خرند . وزارت کشور هم تبعه خودش را این طور حفظ می کرد که به شوهر اجازه اقامت می داد تا دختر مجبور نشود به افغانستان برود . بدبخت ها نمی دانند با ازدواج با یک افغانی تابعیت ایرانی خود را از دست می دهند . گفتم : کار شما چندان هم سخت نیست . بروید و دادخواست بدهید . دادگاه حکم می دهد و شوهرتان را هم از کشور اخراج می کنند .
گفت : نه می خواهم شما مرا نجات بدهید . گفتم : ما نمی توانیم . بعد با بی حوصلگی گفتم : خوب . بگو مشکل چیست . گفت : پدرم معتاد است . ما هفت تا خواهر و برادریم , من بزرگتر از همه هستم. پدرم از من بدش می آید . می گوید دختر فقط بدبختی به بار می آورد . اگر پسر بودی می توانستی کمک خرج من باشی . منظورش از کمک خرج این است که می توانستم برایش مواد ببرم . لااقل بدوک می شدم و برایش جنس خوب می آوردم . خلاصه خیلی سر کوفت می زد . زیاد داستان جدیدی نبود . نگاهش کردم . مستقیم و خیره به موزاییک جلوی پایش نگاه می کرد . پاهایش را محکم به هم چسبانده بود ولی پاهایش می لرزیدند . دست خود را روی پایش گذاشت تا جلوی لرزش را بگیرد . ولی دستهایش هم لرزیدند .
تا اینکه غلام سخی آمد . من فقط می توانستم کارهای خانه را بکنم . کسی هم خواستگاری من نمی آمد . ما در محله فقیر نشین پشت طلاب زندگی می کنیم . یک خانه خرابه داریم و مادرم در خانه های مردم کار می کند تا بتواند خرج ما و مواد بابام را بدهد . غلام سخی آمد پیش پدرم . پدرم مرا برانداز کرد و گفت : یک میلیون تومان می خواهم . غلام سخی رفت و فردا با یک بسته تریاک آمد . با هم چانه زدند و سر هفتصدهزار تومان توافق کردند . دیگر هرچه تریاک آورد , پدرم کمتر از هفتصدهزار تومان رضایت نداد . غلام سخی مهلت خواست و یک هفته بعد آمد و پول را داد و من نزد صلای محله به عقد غلام در آمدم . گفتم : خوب اینکه چیز تازه‌ای نیست . متاسفانه به دلیل رویه غلط اداره اتباع امور خارجه و جهل مردم این اتفاق زیاد می افتد . ما کاری نمی توانیم بکنیم ولی حداقل دادگستری خوب عمل می کند بروید و دادخواست طلاق بدهید.
لحظه ای چشم در چشم من دوخت و چیزی نگفت در عمق چشمانش خواندم که خود را بسیار دور از من می بیند در حالی که کمتر از ۳ متر با من فاصله دارد. گفت : حداقل گوش کنید . گفتم : ما وقت گوش کردن نداریم . بفرمایید . به چشمانم زل زد و با بغضی فرو خورده گفت : باید گوش کنید . سیگاری آتش زدم و تکیه دادم و با دست اشاره کردم که ادامه دهد . گفت : من فقط هفته ای یک شب غلام سخی را می بینم . گفتم : آخر این هم شد مشکل ؟ حتما می رود دنبال پخش مواد . گفت : شاید هم برود ولی این مشکل من نیست . گفتم : خانم دست بردار . چند سالته ؟ گفت : ۱۹ سال . گفتم : شکر خدا که عقلت کار می کنه ؟ گفت : نمی دانم . بیش از حد آرام بود . عصبی شده بودم . گفتم : خانم جان . دخترم . زندگی قواعد خاص خودش را دارد . شوهر را باید در خانه نگهداشت . اگر هم سر به راه نیست جدا شو . این که مشکلی نیست . گفت : نمی دانم . گفتم : پس مشکلت چیه ؟ گفت : من هفت تا شوهر دارم
...
نمی دانستم چه باید بگویم . خشک شدم . اشک از چشمانش سرازیر شد . لرزش پایش بیشتر شد . سرش را به زیر انداخت و ادامه داد . گفت: اوایل فقط می ترسیدم و گریه می کردم . از خود غلام سخی هم می ترسیدم ولی وقتی شبهای بعد آدمهای دیگر آمدند نمی توانستم هیچ جیز بگویم یا خفه می شدم یا خفه ام می کردند . گفتم : کتکت می زدنند ؟ گفت : اوهوم . گفتم : همه افغانی هستند ؟ شش تای دیگر ؟ گفت : اوهوم. دیگر تحمل نکرد . هنوز هم دلم می لرزد . گریه به این تلخی تا به حال ندیده بودم . فقط گریه کرد و دستانش می لرزیدند . گفت : به غلام سخی گفتم چرا پدر سگ ؟ گفت : من که پول نداشتم . هفت نفر شدیم . نفری صد هزار تومان گذاشتیم وسط . خوب آنها هم حقشان را می خواهند . گفتم : بی رحم بی همه چیز , لااقل به من رحم کن . گفت : رحم که ما را ارضا نمی کند .
حالا آمده ام شما برای من کاری بکنید . تو را به خدا نجاتم بدهید . دوبار رفتم قهر به خانه , قبل از اینکه چیزی بگویم پدرم مرا با کتک انداخت بیرون . می ترسید غلام سخی بیاید و پولش را پس بگیرد . غلام سخی مرا می آورد به خانه و دوباره همان قضایا .I…I بدبخت شده ام . I… Iفقط یک توده گوشت و استخوان شده ام . تو را به خدا نجاتم بدهید . بلند شدم. دوست وکیلی داشتم که در آنجا وکالت می کرد. با موبایل بهش زنگ زدم و گفتم یک مشکل خاص دارم و تمام حق الوکاله اش را خودم می پردازم . بلند شد . گفتم : اگر نمی تواند راه برود اجازه بدهد آمبولانس خبر کنم . گفت : که می تواند راه برود . با هم آهسته از اتاق بیرون رفتیم . همکارم اداره اتباعم با اخم به من نگاه کرد . پیش خود می گفت که این خائنین کم دردسر دارند . حالا زن افغانی را هم با خود بیرون می برند . به آرامی گفتم که چادرش را بر سرش بیاندازد . وقتی از پله ها می رفتیم از او پرسیدم صبحانه خورده است یا نه ؟ گفت : که فقط روزی یک وعده غذا می خورد . پیشانی اش عرق کرده بود . آهسته گفت : من حامله هستم ...
(روزنامه انتخاب)

 
 

baderhan62@yahoo.com

تنها همچو قطره باران
قسمت وم و پاياني

بر روی آب که رسیدی، خوش باش، رقص کن، مست باش!
راستی!
در بازیت یرروی آب، حواست بر دوردست ها نیز باشد.
قایقی خواهد آمد
با پارو های آبی رنگ بر روی آب
و در روی آن دخترکی سپید را خواهی دید که پیراهن سرمه ای بر تن دارد و
گیسوانش را در معبر عطر و باد های خوشبوی دریا رها کرده است.
سراغ تو اگر آمد،
مهربان باش
ناز مکن.
سلامت می کند
پاسخش ده.
دست بر آب می برد، نازت می کند و تو را می چیند.
تو را که چید،
ناراحت نباش
اخم مکن
چرا که او دیگر بزرگ شده است.
چرا که او دیگر راز گل ها را می فهمد.
چرا که او دیگر زیبا شده است.

او تورا خواهد بویید و بوسه بر لبهای سرخت خواهد زد و در میان گیسوان گندمیش-
[ بر تو جای خواهد داد. و تو را خواهد کاشت،]
برای آغازی دیگر
و این آن لحظه ای است که دیگر آفتاب نگران تو نیست و
تو دیگر نگران آفتاب نیستی.

راستی!
سراغ مرا اگر از تو گرفت،
بگو، «نمی شناسمش!»
و یا اگر زیاده اصرار کرد،
بگو فقط یک بار در کوچه های تنهایی اقیانوس دیدمش،
همین وبس.

شب است،
شب تاریک
آه «دلم از این همه تنهایی می گیرد»
بیرون صدای رعد می آید و
ابر های توفنده بر هم می کوبند
انگار که می خواهد باز باران بیاید
مثل این است که اشکهایم را باز باید حواله ی کوچه های شهر کنم
آه
چه قدر من اصلاً باران را دوست دارم!
پرده های اطاقم را کنار می زنم
از پنجره ی چوبی کوچه ی خاکی را می بینم که خیس است
که خیس باران است.
آه «تنهایی!» بیا با هم قدمی بزنیم،
در کوچه های شب
در میان کومه های خاموش شهر
بیا اشک هایمان را با قطره های باران آمیزش دهیم
هورا بکشیم،
مست باشیم،
شعر بخوانیم
شعری برای تو
شعری برای من
شعری برای یار و
«شعری برای یار بانوی سپید آرزوهای من»
"آه بانو ...
چه می گویم! "
باز انگار صدای قدمهای تو از رویاهای خیس من می گذرد
باز انگار تابْ تابِ سنگین قدمهای دل من، سراغ تو را از من می گیرد
باز انگار، باید سوار مرکب سپید دیروز و دیروز ها شوم
مثل این است که باید باز-
[از تو گفت]
باید از تو خواند
با تو بود
با تو خواند.
آه بانو ...
اولین اشکی که به گونه ات نشست، یادت هست؟
چه معصومانه نگاه می کردی و
چه غریبانه در عمق چشمهای من می نگریستی؟
یادت هست؟
یادت هست؟ تمنای من بر نریختن اشکهای تو
یادت هست؟ تپش برطبل و طوفان زای نبض من بر آرامش نبض تو؟
یادت هست؟خواهش های ملتمسانه ی قلب در خون تپیده ی من در درون آرام قلب تو؟

یادت هست؟گردش مخملین پاهای کوچک تو، بر روی آب های یخ زده ی رود و
غرّش بهمن وار قلب من، که چه بی تابانه می ترسید، مبادا در آب –
[غرق شوی]
یادت هست؟ برفهایی که تو دوست داشتی و
لگدمال شدن غرور مردانگی من که در زیر جای پاهای برفی تو آب شد؟
یادت هست؟ شعرهایی که تو می خواندی و
من لرزش اشکهایم را در دود سیگار نثار آسمان مه آلود تیره می کردم
تا که بشاید تو آنها را نبینی؟
آه اینها همه یادت هست؟
شبهای تا به سحر بیدار مانده ی من
جارهای مست و شراب آلود خونین من
زوزه های سهمگین دردهای شبانه ی من؟
اینها همه یادت هست؟
هان؟
یادت هست؟

پس کجایی؟
پس کجایی ای یار بانو
ای درمانده از اشک و آب
ای رفته بر باد و خاک
ای مانده در آب و تاب
پس کجایی؟
کجا؟
اینک منم
تنها
اینک منم خاموش
اینک منم زورآزمای میخانه ها
اینک منم رسوای هفت شهر و کاشانه ها
اینک منم سربه راه خنده های مردم
اینک منم تنها و خاموش همچو گندم
پس کجایی؟ آی بانو
کجا؟

می خواهم اشکی بریزم
بر آن کوچه که تو در آن زندگی می کنی
بر آن آسمانی که تو در آن پرواز می کنی و
بر آن کنجی که جاودانه مرا از یاد برده ای.
می خواهم
اشکی
بریزم.
آه که من عشق را نه آموخته دانستم و
تو را ندانسته برگزیدم.
پس برو.
برو
هر آنجا که می خواهی برو
تا هر کجا که می توانی برو،
دور باش،
نشو،
نمان.

من تنهایی را به اندازه ی دستهای تو ستایش می کنم
من تنهایی را همچون نگاههای معصومانه ی تو ستایش می کنم.
من تنهایی را در آوار ویران شده ی قلب خویش ستایش می کنم.
من ستایش می کنم و
از تو به وداعی جاوید و جاودان طلب می کنم،
هم آنچنان که تو مرا وداع کردی
بدرود بانو
بدرود

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 ارديبهشت / 10 مي / 4 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
21 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
مازندراني ها براي ايستادگي در برابر عرب، براي خود رهبر انتخاب کردن

درماه مه سال665 ميلادي مردم مازندران با هدف ايستادگي بهتر در برابر حملات نظامي اعراب به اين استان ايران، شاپور باونديان(بانديان شاپور) از وابستگان خاندان اسپهبدان را به رياست خود (حكومت مازندران) برگزيدند. اين خانواده تا 65 سال بعد بر مازندران حكومت كرد.
در دوران حكومت ساسانيان، بيشتر افسران ارتش ايران از ميان مازندراني ها كه در ايراندوستي، دلاوري و ايستادگي زبانزد بوده اند انتخاب مي شدند و خانواده سپهبدان بيشترين افسران را به ارتش ايران عهد ساسانيان (اوج ناسيوناليسم ايراني) تحويل داده بود.
پارسياني كه در همان قرون به هند مهاجرت كردند عمدتا از مازندران بوده اند كه همچنان به ايراني بودن و نياكان خود مباهات مي كنند و فرهنگ و منش آنان را محفوظ داشته و آن را در سراسر جهان تبليغ كرده اند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

21/02/58
گزارش مفصل دفتر هماهنگي مناطق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از وضعيت روحانيت و ديگر جريان‌ها و گروه‌هاي صاحب نفوذ در خرمشهر ، تشديد تقابل بين آنها و پيش‌بيي اينكه بالاخره برخورد مسلحانه در شهر روي خواهد داد و ارائه پيشنهادهاي پيشگيرانه .

سخنراني خواهر امام موسي صدر در يزد و درخواست از دولت اسلامي براي يافتن امام موسي صدر ؛ تظاهرات مردم به همراه آيت الله صدوقي به حمايت از خواهر امام موسي صدر ؛ تلگرام آيت الله شريعتمداري به كنفرانس وزيران خارجه كشورهاي اسلامي و درخواست گنجاندن موضوع ناپديد شدن امام موسي صدر در دستور كار كنفرانس .
بازتاب اعدام القانيان سرمايه‌دار صهيونيست در بين شخصيت‌ها و رسانه‌هاي وابسته به اسرائيل .

اعلام تصميم ايران درباره افزايش قيمت نفت صادراتي خود براي دومين بار در طول يك ماه اخير ؛ تفسير راديو لندن دربارة اين تصميم و تأثير آن در اوضاع كلي نفت و قيمت‌گذاري كشورهاي عضو اوپك .
رهنمودهاي رئيس سازمان سيا به قرارگاه سيا در تهران در مورد كانال‌هاي برقراري تماس با آيت الله شريعتمداري و نقش وي در حزب خلق مسلمان ، همچنين بررسي ميزان نفوذ ، تعداد اعضا و كادرهاي حزب با تأكيد بر اينكه هدف آمريكا از هرگونه اقدام سياسي ، روي كار آمدن دولتي است كه در مورد منافع ايالات متحده نظر موافق داشته باشد .

21/02/60
تسخير ارتفاع 2980 متري «اورامان تخت»

دفع حملات تيپ 116 سپاه يکم عراق در محور مرزي مريوان _ پنجوين

21/02/67
تك عراق به شرهاني.

21/02/67
تصويب قطعنامه 612 سازمان ملل در مورد منع كاربرد سلاح‌هاي شيميايي

 

واژه هاي فارسي در زبان سواحيلي (افريقا)

«زبان شناسي آفريقاي سياهپوست» عنوان كتابي است كه دانشگاه دولتي ويسكانسين در ماه مه سال ۲۰۰۱ چاپ كرده است.
مؤلفان اين كتاب؛ زبان «سواحيلي» راكه در كشورهاي سومالي، كنيا، تانزانيا، اگاندا، زنگبار، رواندا، بروندي، مالي، زامبيا، شمال موزامبيك و شرق كنگو به آن تكلم مي كنند، فراگيرترين زبان در آفريقاي سياهپوست اعلام كرده و در بخشي از اين كتاب نوشته اند كه تعدد واژه هاي فارسي در اين زبان دور دست آفريقايي نشانه نفوذ ايرانيان، مخصوصا مردم جنوب ايران در طول زمان در آفريقاي شرقي است كه تمدن خود را هم در اين مناطق ترويج كرده اند. مؤلفان به طور مثال چندين واژه رايج فارسي در زبان سواحيلي را مطرح كرده اند از جمله بابا، بي بي (مادر بزرگ ـ لقب براي بانوان از خانواده هاي مهم)، كا كا (برادر - متداول در كرمان و فارس)، بابو (پدربزرگ)، انبه، زيوا (زيبا)، چاي، شها (شاه كه در آفريقاي شرقي به كدخداي ده اطلاق مي شود)، گاري(اتومبيل)، ديواني (اداره دولتي ـ كارمند دولت) و استفاده از پسوند تصغير «و» كه در كرمان و جنوب ايران رايج است مثل: دفترو (دفترچه كه از واژه «ديپتر» فارسي ساساني گرفته شده)، احمدو (احمد كوچك) ، قلمو (قلم) و....

Mobin_s2004@yahoo.com
10 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
اوضاع جهان در ماه مه 1387 ميلادي

گاهنامه (تقويم تاريخ) رافائل (تنها شامل رويدادهاي قرون ۱۴ و 15 ميلادي كه مولف ايتاليايي اش آن را در سال ۱۵۲۰ به پايان رسانده است) در مقدمه حوادث ماه مه ۱۳۸۷ چنين آورده است:
     ايرانيان از يك فاتح تازه (امير تيمور) كه از همان نژاد چنگيزاست و از بريدن سرها بسان هندوانه لذت مي برد خواب و خوراك ندارند. او كه از يك پا لنگ است و سري بزرگ دارد با سپاهيان خود به اصفهان و شيراز نزديك مي شود، و شيراز شهر شمس الدين محمد (حافظ) است كه غزلسرا، حكيم، فرهيخته و انساندوستي چون او به دنيا نيامده است و اين مرد دانا در شصت و هشتمين سال حيات خود به سرودن شعر پارسي ادامه مي دهد. سلطان مراد (پدر بايزيد) از روم شرقي، جز قسطنطنيه جاي ديگري را براي مسيحيان كه دچار دو دستگي شده اند باقي نگذارده است. فرانسه جولانگاه شواليه ها شده است كه بسياري از مردم، آنان را شارلاتان ها مي خوانند. اسپانيا و پرتغال همچنان در حال جنگ با يكديگرند. لهستاني ها هم گرفتار جدال داخلي خود هستند و....».

 

روزي كه «سيام» شد «تايلند»

كشور قديمي و هميشه مستقل «سيام» واقع در منطقه جغرافيايي «هندوچين» 11 مه سال 1949 به «تايلند» تجديد نام داد زيرا كه بيشتر جمعيت آن (امروزه 65 ميليون نفر) از تبار «تاي» هستند، به علاوه واژه تايلند در زبان اين كشور به معناي «آزادي» است و اين سرزمين از سال 1238ميلادي كه به وجود آمده است، مستعمره و تحت الحمايه دولت ديگري نبوده است. تايلند كه ميان كامبوج، لائوس، ميانمار، مالزيا و خليج سيام واقع شده است در طول جنگ جهاني دوم به صورتي متحد ژاپن بود و سپس در طول جنگ ويتنام و بعد از آن در رديف دوستان آمريكا قرار گرفت. مردم تايلند عميقا بودايي و داراي فرهنگ بودايي و هندي و چيني هستند. حدود چهار درصد تايلندي ها مسلمانند و مسلمانان در جنوب تايلند (مجاور مرز مالزيا) زندگي مي كنند. با اين كه مالزيا داراي نفت نيست، درآمد سرانه مردم آن بيش از هشت هزار دلار در سال و تقريبا سه برابر ايرانيان است. وسعت تايلند 514 هزار كيلومتر مريع (كمتر از يك سوم ايران) است.

 

دادگاه جهاني برتراند راسل براي محاكمه مقامات دولت آمريكا

يازدهم ماه مه ۱۹۶۷ يك دادگاه جهاني كه به ابتكار و رياست برتراند راسل فيلسوف و رياضيدان بلندآوازه انگليسي در شهر استكهلم تشكيل شده بود پس از ۹ روز رسيدگي، چند تن از مقامات دولت وقت آمريكا را كه بدون ضرورت منطقي به جنگ ويتنام ادامه مي دادند مجرم جنگي شناخت. اين دادگاه در صدور حكم خود به قانون اساسي آمريكا كه هرگونه جنگ غيرلازم را رد و منع كرده است نيز استناد كرده بود. از آن پس بارها از اين ابتكار «برتراند راسل» استفاده شده است. بعدا سازمان ملل با ايجاد دادگاهي از اين دست موافقت كرد و چنين دادگاهي در لاهه تأسيس تاسيس شده است. در بروكسل نيز دادگاهي از اين دست وجود دارد.

Mobin_s2004@yahoo.com
4 جمادي الاول هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

درگذشت «محي الدين رومي» تاريخ نگار مصري

4 جمادي الاول 879 -  «محي الدين رومي» تاريخ نگار مصري درگذشت . او تاريخ نگاري را رشته‎‏اي آموزشي مي‏دانست كه به پژوهش بخش هاي زماني ، رويدادهاي رايج در آن بخش‏ها و مقتضيات مربوط به آنها مي‏پردازد . محي الدين رومي در شيوه تاريخ نگاري خود به اهداف تاريخ نگاري ، خاستگاه تاريخ و خصايص و درجه روايي تاريخي توجهي خاص داشت . «المختصرفي التاريخ» از جمله آثار اوست .

 

 

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

16
28

اهواز

24
36

تبريز

9
19

شيراز

16
31

مشهد

18
34

بندرعباس

26
38

کرمان

14
32

اصفهان

12
28

يزد

19
33

کرمانشاه

8
24

اراک

11
22

رشت

14
19

دبی

28
38


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1437 تومان
936 تومان
1820 تومان
890 تومان
250 تومان
256 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

235000 تومان
103000 تومان
53000 تومان
203000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 13:01

اذان مغرب : 20:18

اذان صبح فردا : 4:26

طلوع آفتاب فردا : 6:02
 

 

 

 

 

 

 

Ãهديه روزانه

دانلود مجلات و کتب خارجي

Modern Architect
Hascher Jehle Architektur

جديدترين شماره از مجله
Modern Architect

تاریخ انتشار: 2008
تعداد صفحات مجله: 207
حجم فایل: 31 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



 

 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه

کابینت خشک کن لباس

اگر در مناطق مرطوب زندگی میکنید حتما با خشک کردن لباس های خود مشکل دارید. اکثر اوقات مجبور می شوید از خشک کن ماشین لباس شویی استفاده کنید اما مشکل چروک شدن لباس ها هم مزید بر علت شده و زحمت یک اتو کشیدن اساسی را هم به دوشتان می اندازد. اما نگران نباشید. از این پس می توانید یک عدد کابینت خشک کن مربوط به لباس را تهیه کرده و در کنار ماشین لباس شویی خود قرار دهید. بعد از اب کشی لباس هایتان را به آرامی بر روی محل های تعبیه شده برای آویزان کردن لباس ها قرار داده و درجه حرارت داخل کابینت و زمان مد نظر خود را برای خشک کردن تنظیم کنید.قیمتش کمی وسوسه کنده است. می توانید هزار و 130 دلار ناقابل را پرداخت کرده و کابینتی خشک کن با جداره استیل تهیه کرده و لباس هایتان را خشک کنید. من که ترجیح میدهم لباس نم دار بپوشم تا اینکه این قدر پول را بیرون بریزم!
منبع

کيف مسافرتي به همراه صندلي

آنقدر انتظار کشیدن در فرودگاه ها و ایستگاهای قطار و یا حتی پایانه های مسافر بری زیاد شده که کم کم همه با مشکلاتش آشنا شدند. مثلا انتظار کشیدن و کمبود جا برای نشستن! آقای igor Gurovich اخیرا توانست نوعی صندلی قابل حمل را طراحی کند که علاوه بر صندلی می تواند از محفظه آن به عنوان ساک مسافرتی نیز استفاده کرد. این صندلی زیبا سبک است و جابه جا کردن آن به کمک چرخ های کوچکی که در زیر آن تعبیه شده کاری نسبتا آسان است. به راحتی می توانید لم دهید و ساعت های متمادی را در انتظار پروازتان روزنامه بخوانید!

منبع
 

 

 

 

 

 

Ãطنز روزانه

نمایشگاه جذابه کتابه

کتابا توی طول سال دلتنگ
ولی هر سال یک هفته هماهنگ
یهو مردم می شن عشاق فرهنگ
ترافیک بدجوری در پیچ و تابه
نمایشگاه جذابه کتابه

***

عزیزان! مال هر شهری که باشین
کتابا دوس دارن همراه ماشین
شده تهران نمایشگاه ماشین
ماشین توی ترافیک غرق خوابه
نمایشگاه جذابه کتابه

***

همیشه عشقمون یک لقمه نونه
می گیم: «ول کن کتاب خیلی گرونه»
شبا پای TV هستیم توی خونه
ولی فعلا کتاب یک چیز نابه
نمایشگاه جذابه کتابه

***

تو خونه نوجوونه یا جوونه
فقط کلا کتاب درسی می خونه
کتاباش قد صد تا کامیونه
ولی بازم سوالاتش بی جوابه
نمایشگاه جذابه کتابه

***

کتابای پر از عشق و محبت
دروغ محض در عین صداقت!
خرافات و انرژی های مثبت
تو مردم این روزا بد جوری بابه
نمایشگاه جذابه کتابه

***

شده اوضاع مطبوعات عالی
ندارن مشکل ارشاد و مالی
کتابخونه تو خونه نیست خالی
نکن اینقدر بی خود عجز و لابه
نمایشگاه جذابه کتابه 

مهدی استاد احمد
 

 

 

 

 

 

Ãدانستنيهاي روزانه

 خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

کلید شکست ها!

۱) د‌ست از مقایسه خود‌ با د‌یگران برد‌ارید‌. هیچ کس و مطلقاً هیچ کس نیست که بتواند‌ د‌ر شما بود‌ن بهتر از شما باشد‌!

۲) سعی نکنید‌ همه را راضی نگهد‌ارید‌. وقتی تلاشتان راضی نگه د‌اشتن همهٔ افراد‌ باشد‌، د‌ر واقع محتاجید‌ که مورد‌ تأیید‌ آنها قرار بگیرید‌ و این به خاطر آن است که هنوز مورد‌ تایید‌ خود‌تان قرار نگرفته‌اید‌! راضی نگهد‌اشتن همه آد‌م‌ها غیرممکن است. عزت نفس را نمی‌توان از تایید د‌یگران به د‌ست آورد‌، اصولاً ارزشی که به تایید‌ د‌یگران وابسته باشد‌، ارزش محسوب نمی‌شود‌. نیاز به تأیید‌ د‌یگران مثل این است که بگویید‌ «من به تأیید‌ شما بیشتر اهمیت می‌د‌هم تا به نظری که خود‌م د‌رباره خود‌م د‌ارم!»
بیل گازیی، کمد‌ین مشهور، د‌ر این باره می‌گوید‌: تلاش برای خشنود‌ سازی همه آد‌م‌ها، کلید‌ همه شکست‌هاست!

۳) د‌ست از ملامت د‌یگران برد‌ارید‌. توجه د‌اشته باشید‌ که همهٔ انسان‌ها د‌ر زند‌گی اشتباه می‌کنند‌. نباید‌ به خاطر خطا‌های کوچک، آن‌ها را سرزنش کرد‌.

۴) مسئولیت زند‌گی را به گرد‌ن بگیرید‌. انسان‌های مسئولیت‌پذیر گام‌های موفقیت‌را زود‌تر می‌پیمایند‌.

۵) با خود‌ منطقی باشید‌. زند‌گی همین است که هست! خود‌ را با شرایط موجود‌ وفق د‌هید‌ تا بتوانید‌ راحت‌تر زند‌گی کنید‌.
 

 

 

 

 

 

 

Ãپرسش از اسلام

 zahra4066@yahoo.com

تاربخچه پيدايش قوم يهود
در فلسطين



سوال:

لطفاً تاريخچة پيدايش قوم يهود را در سرزمين فلسطين شرح دهيد؟
 

پاسخ:

يعقوب فرزند اسحاق، كه او را اسرائيل (بنده خدا) مي‌گويند، دوازده فرزند داشت، كه فرزند چهارمش يهودا بود. يهودا و برادرانش با پدر خود يعقوب، در كنعان (فلسطين) سكونت داشتند، و پس از واقعة معروف حضرت يوسف كه يهودا هم در آن شركت داشت. و در سال 1740 قبل از ميلاد، كنعان را به عزم مصر ترك گفتند.[1] يهود معاصر، كه اكنون در فلسطين سكونت دارند از حيث آن كه به يهودا فرزند يعقوب مي‌رسند يهودي گفته مي‌شوند.[2]
نخستين دولتي كه يهود تشكيل دادند وقتي بود كه طالوت يا ( شاوول ) در حوالي سال 1095ـ 1055 ق.م پادشاه آن‌‌ها شد و پايتخت خود را حبرون ( خليل ) قرار داد. ولي چون داوود، پادشاه گشت، پايتخت را در سال 1049 ق.م به يبوس (بيت المقدس) انتقال داد، سليمان فرزند داوود، كه پس از پدرش مقام پادشاهي و نبوت را حائز گشت، بزرگترين پادشاهان آن‌ها شناخته شده است.
پس از مرگ سليمان پيامبر، دولت آن‌ها به دو قسمت تقسيم شد: يكي در شمال كه پايتختش سامره (نابلس) و ديگري در جنوب كه پايتختش اورشليم (بيت‌المقدس) بود. اين دو دولت مدت دويست سال با هم جنگيدند تا آن كه سرحون، امپراطور آشوري‌ها بر آن‌ها چيره گشت و فرمان داد تا همة يهود را از آن منطقه خارج سازند.
سرزمين فلسطين منطقه‌اي عربي است كه از طرف غرب به درياي مديترانه و از طرف شمال، به جمهوري لبنان و از جانب شرق به نهر اُردن و جمهوري سوريه و از ناحية جنوب به شبه جزيرة سينا كه قسمتي از مصر است محدود مي‌باشد، و به لحاظ جغرافيايي براي ممالك عربي موقعيت بسيار مهمي دارد و در حقيقت پلي است كه ممالك عربي آسيا را به بلاد عربي آفريقا متصل مي‌كند و راه ارتباط و اتصال جزيرة ‌العرب، به درياي مديترانه است. در دوران‌هاي گذشته به فلسطين «ارض كنعان» گفته مي‌شده چون از ابتداء تاريخ، عرب كنعاني در آن جا زندگي مي‌كرده‌اند و نام فلسطين به مناسبت يكي از قبائل « كريتي » كه تقريباً دوازده قرن قبل از ميلاد مسيح در سواحل مديترانه، ميان «يافا» و «غزه» رحل اقامت افكنده بودند و بعداً بنام فلسطينيون معروف شدند، ‌(بر اين سرزمين نهاده شده است.)[3]
صهيونيسم كه يك تشكيلات سياسي بود، هدفش ايجاد يك دولت مستقلّ يهودي در فلسطين و بلاد عربي بود، اين جمعيت بمناسبت يكي از قلّه‌هايي كه در شهر بيت‌المقدس به نام « صهيون » وجود دارد، نام صهيونيسم را براي خود انتخاب كردند.
مظالم و فشارهايي كه در روسيه، لهستان و روماني بر يهود وارد آمد اين فكر را تقويت كرد و كشتار يهوديان روسية در سال 1882 اين آتش افروخته را شعله‌ور نمود.
در نتيجه، يكي از سران يهود «بينسكر» كتابي، به نام «خودمختاري» تأليف كرد و يهود را تحريك نمود كه هرچه زودتر متشكّل شوند، او در اين كتاب مي‌گويد: دنيا با نظر حقارت به يهود مي‌نگرد، زيرا ما در تمام روي زمين وطن و مركز و استقلال نداريم، و همه جا بيگانه به حساب مي‌آييم و علاج اساسي اين است كه يهود عالم، در ارض وطن (فلسطين) جمع شوند و ملت يهودي مستقل تشكيل دهند... .
بدنبال اين پيشنهاد جمعيت عشاق صهيون به وجود آمد و هدف اين جمعيّت؛ احياء زبان عبري، دعوت يهود به مهاجرت به فلسطين و تملّك و آباد نمودن اراضي آن‌جا بود. اين حزب از مجراي كمك‌هاي يهوديان مخصوصاً «بارون ادموند روچيلد» تأمين مي‌شد و در نتيجه موفق شدند كه چند قطعه از اراضي فلسطين را به چنگ بياورند و مشغول عمران آن‌ها شوند.
اين نهضت ابتداءً قابل توجه نبود و هدف سياسي درستي نداشت، تا اين كه «تئودور هرتزل» كه يك نفر نويسنده يهودي از اهل اُتريش است وارد معركه شد. اين مرد تحت تأثير حادثه‌اي كه براي يك يهودي رخ داد، وارد فعاليت‌ گرديد. در اين حادثه يك نفر يهودي فرانسوي به نام «ديفوس» در فرانسه به اتهام جاسوسي به نفع دشمنان فرانسه به محاكمه كشيده شد و پس از چندين محاكمه تبرئه شد.
«هرتزل» كه از اين حادثه سخت متأثر شده بود در سال 1895 كتابي به نام «دولت يهود» تأليف و منتشر نمود. او در اين كتاب نوشت كه راه حلّ گرفتاري‌هاي يهود، تأسيس يك كشور مستقل است.
«هرتزل» در اين كتاب پيشنهاد نمود كه آژانس يهود تشكيل شود تا برنامة مذاكرات و نقشه‌هاي سياسي حزب را تنظيم نمايد و يك شركت يهودي بوجود آيد كه احتياجات اقتصادي و مالي نهضت را تأمين كند.
اولين كنگره حزب صهيونيسم در سال 1897 در شهر «بال» سوئيس تشكيل شد و پس از مشاورت و مذاكرات زياد قطعنامه‌اي صادر شد. دراين قطعنامه برنامة نهضت مشخص شد و فلسطين منطقة مهاجرت و محل تشكيل «ملت واحد يهودي» معلوم گشت، اسم فلسطين به « ارض اسرائيل » مبدل گرديد. پرچم صهيوني و شعار ملي يهود هم معلوم شد، پس از پايان نشست، «هرتزل» اظهار نمود كه : همين امروز ما دولت يهودي را بوجود آورديم.[4]
در سال 1901 همين «هرتزل» به تركيه مسافرت كرد، و از سلطان عبدالحميد در خواست كرد كه در مقابل دريافت مبالغ زيادي به يهود اجازه بدهد تا داخل فلسطين شوند، ولي عبدالحميد اين پيشنهاد را رد كرد.[5]
تصادفاً در همين موقع، در «مرج ابن عامر» يهوديان مقداري زمين خريدند، نمايندگان عرب در پارلمان عثماني، در مورد اين اراضي كه به چنگ يهود افتاده اعلام خطر كردند و مبارزات عليه انتقال اراضي به يهود شروع شد و رفته رفته كار را بر يهود سخت گرفتند.
مشكلات فراواني كه در راه پيشرفت يهود در فلسطين ايجاد شد، آن‌ها را بفكر انتخاب جاي ديگري انداخت، بعد از مشورت «عريش» (عريش بلده‌اي بين مصر و فسطين كه متعلق به مصر است) را انتخاب كردند، ‌هرتزل در اين باره با دولت مصر تماس گرفت و مذاكراتي نمود و حكومت مصر هم تقاضاي او را رد كرد.
دولت انگليس امتياز استعمار «اوگاندا» كه در شمال افريقا واقع است، به هرتزل عرضه كرد؛ يهوديان براي بررسي و مطالعة وضع «اوگاندا» يك كميسيون فني تشكيل دادند و مشغول مطالعة شدند، در اين اثناء عمر «هرتزل» پايان رسيد و در سال 1902 از دنيا رخت بربست.
كنگرة يهود با پيشنهاد مركزيت «اوگاندا» مخالفت نموده و تأكيد كرد كه در فلسطين و يا حداقل منطقه‌اي كه در جوار فلسطين، كه بعداً به فلسطين دست يابند، بايد دولت يهود را تكشيل دهند‌‌ (بايد دولت يهود را تشكيل دهند).
با شروع جنگ جهاني اول ـ كه دامنة آن تا حدود فلسطين كشيده شد ـ يكي از رهبران حزب صهيونيسم بنام «هربرت صموئيل» يادداشتي به اعضاء كابينة انگلستان و نمايندگان مجلس عوام آن كشور تقديم كرد، و پيشنهاد نمود كه يك دولت يهودي تحت نظارت انگلستان در فلسطين بوجود آيد و سه تا چهار ميليون نفري كه در اروپا متفرق‌اند، به آنجا بروند. و بدين ترتيب انگلستان يك حكومت دست نشانده و حافظ منافع خود را در كنار كانال سوئز و مصر ايجاد كرده و نقطه‌اي حساس را از منطقه در اختيار داشته باشد.
مذاكرات در اين زمينه ادامه يافت و موافقت كشورهاي فرانسة و امريكا نيز جلب شد؛ تا سرانجام «بالفور» وزير خارجه انگلستان رسماً قول تشكيل كشور يهودي را به صهيونيسم‌ها داد.
اعلاميه «بالفور» در روز دوم نوامبر 1917 ـ يعني درست يك سال و نيم پس از شروع انقلاب عرب ـ براساس وعده‌هاي انگلستان در مورد استقلال بلاد عربي صادر شد. اين اعلاميه، مخالفت‌هاي عرب‌ها را در پي داشت و «شريف مكه» در اين باره از انگلستان توضيح خواست، ولي انگليس و امريكا به آن‌ها اطمينان دادند كه هرگز استقلال كشورهاي عربي تهديد نخواهد شد و يهوديان فقط قصد مهاجرت و سكونت در فلسطين را دارند و آزادي آن‌ها در حدودي است كه با آزادي سياسي و اقتصادي عرب سازگار باشد.[6]
با پايان جنگ جهاني اول، ‌انگليس براي تحقق دولت يهودي مصمّم‌تر شد. فلسطين به‌طور كامل در اختيار انگلستان قرار گرفت و به عنوان دولت قيّم، ‌قوانين مناسب خود را در آنجا وضع مي‌كرد؛ در عين حال اجازه داد كه آژانس يهود در اين منطقه به فعاليت اقتصادي بپردازد و زبان عبري و انگليسي را در كنار زبان عربي قانوني كرد.
تلاش‌ها براي يهودي كردن منطقة فلسطين و انتقال يهوديان به اين سرزمين ادامه مي‌يافت و مخالفت‌ها و گاه شورش‌هاي كشورهاي عربي با وعده‌هاي فريبنده‌ء انگلستان فروكش مي‌كرد؛ اما همزمان افراد با نفوذ يهودي بر مناصب مهم در فلسطين گمارده مي‌شدند و آنان از راه امتيازات اقتصادي كه به دست مي‌آوردند،‌ مسلمين را تحت فشار مي‌گذاردند به گونه‌اي كه فلسطيني‌ها مجبور به فروش اراضي خود شدند.
درهاي فلسطين به روي مهاجران يهود باز شد در نتيجه، در ده سال اول حكومت سرپرستي (1918-1928) يكصدوده هزار نفر يهودي از اطراف عالم وارد فلسطين شدند. در اين مدت تمام تسهيلات به يهودي‌ها براي توليدات اقتصادي و صادرات و واردات داده مي‌شد؛ ولي بر فلسطيني‌ها سخت‌گيري شده و طرح‌هايي براي خارج كردن آنان از عرصه‌ء اقتصاد به كار گرفته مي‌شد.[7]
تا اينجا مي‌توان گفت بريتانيا نقش اصلي را بازي مي‌كرد، ولي از اين به بعد امريكا وارد كار شده و سرانجام اسرائيل به‌دست او تأسيس شد. در اواخر جنگ جهاني دوم «ترومان» رئيس جمهوري اسبق امريكا درخواست كرد كه تعداد (100000) صد هزار يهودي به فلسطين مهاجرت كرده و فلسطين را بين يهود و مسلمانان تقسيم كنند، با آنكه همين شخص در سال 1947 در پارلمان امريكا اعلام كرده بود كه امريكا هرگز راضي نيست كه سرنوشت ملتي بدون رضايت آنان تعيين گردد. در آن زمان هرچه «مارشال» وكيل وزارت امورخارجه خواست، خطرهاي تقسيم را به «ترومان» گوشزد كند و او را از آن منصرف سازد، فايده‌اي نبخشيد، و پيش از آنكه قواي نظامي بريتانيا از فلسطين خارج شوند، ‌دولت امريكا به اسرائيل اعتراف كرد! اين اعتراف حتي نسبت به نمايندة امريكا در سازمان ملل متحد غير منتظره و ناگهاني بود. در اثر اين اعتراف ناگهاني جنگ خونيني ميان عرب‌ها و اسرائيل شروع شد.
مطابق همين زمان، سازمان ملل متحد، ‌تشكيل جلسه داده و براي رفع اختلافات عرب‌ها و اسرائيل و پايان دادن به جنگ در آن منطق قطع‌نامه تقسيم را صادر كرد. به موجب اين قطع‌نامه، ‌صحراي «نقب» مي‌بايست در دست يهود و «جليل» در دست عرب‌ها باشد،‌سازمان ملل براي اجراي اين قطع‌نامه شخصي به نام «كونت برنادوت» را به فلسطين اعزام كرد و چون عرب‌ها حاضر نشدند صحراي نقب را به يهود واگذار كنند، «برنادوت» پيشنهاد كرد كه اگر عرب‌ها به هيچ نحو راضي نيستند «نقب» را به يهود بدهند، بر يهود لازم است كه «جليل» را گرفته و از «نقب» صرف‌نظر كنند. در اثر اين پيشنهاد، يهود «برنادوت» را كشتند و با آنكه «برنادوت» نمايندة سازمان ملل بود، معذلك قاتل آن آزاد شد.
اين را هم بايد اضافه كرد كه سران كشورهاي عربي در آن جنگ خيانت كردند و در عوض آنكه زمين‌هاي فلسطين را از يهود بگيرند، ‌زمين‌هاي زيادي را هم به آن‌ها دادند در اين جنگ (000/1000) يك ميليون نفر را آوراه كردند و در نتيجه، جنگ به نفع يهود تمام شد.
اسرائيل پس از جنگ، تعداد (202) قريه را تغيير داد و بيش از (200) مسجد را خراب كرد و اكثر مقابر را نبش نمود و حتي سنگ‌هاي روي آن‌ها را دزديده و به يهود فروخت.[8]
در نتيجه، مي‌توان گفت كه اسرائيل با قدرت امريكا و انگليس و غفلت مسلمانان و تلاش يهود به وجود آمد.

معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
ا. تايخ الاسرائيليين، ‌شاهين مقاريوس.
2. تاريخ الحركة الصهيونيه، دكتر آلن تايلر.
3. عصر ظهور، علي كوراني.

---------------------------------------------
[1] . شيرازي، سيدمحمد، دنيا و يهود، چاپ فروغ دانش، انتشارات امين، ص 3
[2] . همان، ص 103
[3] . هاشمي رفسنجاني، علي اكبر، سرگذشت فلسطين يا كارنامة سياه استعمار، ص 21
[4] . همان ص 91 و 92
[5] . شيرازي، سيدمحمد، دنيا و يهود، انتشارات امين، ص 49-48.
[6] . همان، ص 105ـ100.
[7] . مكارم شيرازي، مهدي، بربال انديشه‌ها،‌‌ قم، مدرسة الامام علي بن ابي‌طالب، چاپ اول، ص 399.
[8] . شيرازي، سيدمحمد، دنيا و يهود،‌ ص 58-52.
 

 

 

 

 

 

Ãخوردنيهاي شفابخش

مهدى نراقى

طالبي و گرمک

لطافت و شفافيت پوست چهره خود را به وسيله طالبى و گرمك حفظ كنيد
طالبى و گرمك از ميوه هاى لطيف و پر آب فصل تابستان است كه داراى آب و ويتامين هاى مختلف است .
آيا مى دانيد چه كسانى بايد طالبى بخورند و چه كسانى نخورند؟
يك طالبى را جلو خود بگذاريد و خوب به آن نگاه كنيد در سطح خارجى آن كه پوست آن را تشكيل مى دهد هشت تا دوازده خط شيارى جدا از هم مى بينيد كه به رنگ سبز و يا قرمز كمرنگ است .
طالبى از ميوه هايى است كه زودتر از خربزه به عمل مى آيد، لطيف و پر آب و معطر و گاهى خيلى شيرين است ولى چون ميوه ظريفى است زياد نمى شود آن را نگهدارى كرد و بعلاوه طاقت و تحمل راههاى دور و دراز حمل و نقل را هم ندارد.
اگر صدگرم طالبى را در آزمايشگاه تجزيه علمى بكنيد.
6/0 گرم آن مواد نشاسته اى است .
11/0 گرم آن مواد چربى است .
27/3 گرم آن مواد استخراجى است .
33/0 گرم آن سللوز است .
24/0 گرم آن قند است .
05/1 تا 6 درصد آن ويتامينهاى آ و ب 2 و ث مى باشد.
ارزش غذايى طالبى و گرمك و حتى خربزه كم است به همين علت كه در فارسى ضرب المثلى است كه مى گويند (فكر نان كن كه خربزه آب است ) طالبى : خنك ، اشتهاآور، ملين ، ادرار آور و موجب طراوت پوست است .

چه كسانى مى توانند طالبى بخورند:
1- كسانى كه كم خونى دارند. 2- كسانى كه سل ريوى دارند.3- كسانى كه مبتلا به يبوست و بواسير هستند. 4- كسانى كه حبس البول شده اند. 5- كسانى كه نقرس و روماتيسم دارند. 6- كسانى كه مزاج صفرايى دارند. 7- خانمهايى كه مى خواهند معالجه زيبايى كنند.
چه كسانى طالبى نبايد بخورند و يا در خوردن آن حداعتدال و احتياط را رعايت كنند.
1- كسانى كه مرض قند دارند. 2- كسانى كه ورم روده دارند. 3- كسانى كه هضم مشكل و دردناك دارند.
طالبى را چه وقت و چگونه بايد خورد؟
طالبى را بدون شكر و يا چيزهايى ديگر به طور ساده بايد پيش از غذا خورد كسانى كه طالبى را با نمك و فلفل مى خورند هضم آن را آسانتر مى كنند ولى در مقابل ، خاصيت ملين آن را كم مى كند.

استعمال خارجى
گوشت طالبى را اگر روى سوختگيهاى سبك و سطحى و يا ورم پوست بگذارند آن را تسكين داده و شفا مى بخشد.
خانمهايى كه پوست خشكى دارند بايد از آب طالبى براى شستشوى صورتشان استفاده كنند و هر شب با آب طالبى با مخلوط زير كه به اندازه مساوى بايد تهيه شود صورت خود را بشويند تا پوست چهره آنها صاف و شفاف شود.
آب مقطر - شير تازه نجوشيده گاو - آب طالبى .
آب طالبى و شير تازه نجوشيده و آب مقطر را به هر اندازه تهيه مى كنند بايد به مقدار مساوى با يكديگر مخلوط گردد و مصرف نمايند.
طالبى وقتى به اندازه يك گردو مى شود مى چينند و با سركه از آن ترشى درست مى كنند.
تخم طالبى و يا گرمك با تخم كدو و تخم خيار تشكيل تخمهاى خنك را مى دهند و براى تسكين و نرم كردن سينه مصرف مى شود. طرز مصرف آن اين است كه اين سه تخم را كمى مى كوبند و در آب مى ريزند تا شيره آن در آب مخلوط گردد سپس آن را صاف كرده و مصرف مى كنند.
 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
TinyPic image
 
Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
 


 
 
 
 
 
__._,_.___

Jaraaghe Group 

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive