به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, May 18, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 939)

Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 939 :: دوشنبه 30 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

فيلم بازي پرسپوليس

سلام عرض شد

اولا سالروز شهادت حضرت زهرا را تسليت عرض مي کنم.

دوم اينکه امروز يک بخش جديد به مجله اضافه شده. اگر يادتون باشه چندي پيش بخشي به نام «معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري» به روزانه اضافه گرديد، اما بعد از سه، چهار شماره مجددا از مجله حذف گرديد. علتش هم اين بود که دوست عزيزي که مسئول اين بخش بود و قرار بود توضيحات بازيها را به فارسي بنويسد، بعد از چند شماره و بعلت اينکه هر دفعه بطور مفصل به يک بازي مي پرداخت، تقريبا کم آورد و نتوانست ادامه دهد.
خب و اما از شماره امروز روزانه قصد دارم اين بخش را بطور جدي در مجله راه اندازي کنم و در زيردر هر شماره از روزانه در قسمت «دنياي کامپيوتر»، به معرفي قرار دادن لينکهاي دانلود بازيهاي کامپيوتري بپردازم. مخصوصا اينکه چون در آستانه تابستان هستيم، اميدوارم اين بخش جديد مورد توجه شما عزيزان قرار بگيرد.

مطلب سوم اينکه فيلم بازي روز شنبه پرسپوليس و سپاهان که منجر به دومين قهرماني تيم پرسپوليس در ليگ برتر ايران گرديد را امروز براي دانلود آماده کرده ام. با توجه به حساسيت خاص اين مسابقه که به جرات ميشه گفت حساسترين مسابقه چند ساله اخير ليگ برتر بوده، مطمئنم ام مورد استقبال شما عزيزان قرار خواهد گرفت. ضمنا ويدئوي جشن قهرماني پرسپوليس هم در زير قرار دارد.
راستي اين مژده را هم به دوستان طرفدار ورزش بدم که از اين به بعد قصد دارم ويدئوهاي مسابقات حساس ورزشي که در ايران و علي الخصوص در جهان برگزار ميشه، از قبيل فوتبال، بسکتبال، اتوموبيل راني (فرمول يک) و .... را هم در مجله قرار بدم.

لينکهاي دانلود فيلم بازي (بصورت مستقيم)

نيمه اول | نيمه دوم | جشن قهرماني

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • فيلم بازي پرسپوليس
  • بانوي بي نشان
  • اطلاعات جالبی درباره ایرباس a380-800 
  • اطلاعيه مهم وزارت اطلاعات
  • معرفي و دانلود فيلم : قاتل مزدور
  • دانلود فيلم مستند : خلبان جنگنده - عمليات پرچم قرمز
  • دانلود انيميشن : Zoids Chaotic Century
  • آغاز فروش بليط كنسرت محمد رضا شجريان
  • نرم افزار جعبه جادویی + برنامه قرار ملاقات ویوا
  • مجموعه 40 بازی برای گوشی های سامسونگ
  • دانلود بازيهاي کامپيوتري: Worms World Party
  • عکسهایی از حضور ملکه الیزابت دوم در ترکیه
  • صهیونیسم و مسئولین ما !
  • نامه عمر به معاويه
  • شکم گرسنه کتاب می خواد چیکار...
  • شخصیت‌های تأثیرگذار جهان از نگاه تایم: قسمت دوم: لانس آرمسترانگ
  • صبور باش علی!
  • مطلبي به شيريني قند
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • منزل واژگون
  • احزاب سکولار در جهان عرب
  • پيرامون مصائب حضرت زهرا سلام الله عليها
  • سرعت‌گیر اینترنت پرسرعت!
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (938) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

دق البابهای متنوع و جالب
سوگنامه ياس
ويژه نامه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها

نماهنگ ويژه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها

به این میگن گربه زبل!
سايت رسمي نوکيا به زبان فارسي
اطلاعات جالبی درباره ایرباس a380-800 
ابزاری قوی برای جستجو در ویکی پدیا فارسی
قدم زدن درهوای آزاد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

كشف مواد منفجره شيميائي و 8 كيلو گاز سيانور از تروريستهاي آمريكائي
اطلاعيه مهم وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران با انتشار اطلاعيه‌اي، جزئيات تازه‌اي را درباره كشف و خنثي‌سازي يك شبكه تروريستي وابسته به ايالات متحده آمريكا اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، متن كامل اين اطلاعيه بدين شرح است.

بسم‌الله الرحمن الرحيم
مردم شريف و انقلابي ايران
به دنبال شكست سياست‌هاي دولتمردان آمريكا در سلسله توطئه‌ها و اقدامات خود در منطقه و حوزه پيراموني كشورمان، سرويس اطلاعاتي اين كشور با هدايت و حمايت همه جانبه آموزشي، مالي و تسليحاتي از يك شبكه تروريستي، سعي در اقدامات ضد بشري از جمله مواد شيميايي، مواد منفجره و ماده خطرناك و سمي سيانور براي توليد گاز سيانور مجهز كرده بودند، مستقيماً توسط مأموران آمريكايي به داخل خاك ايران هدايت و راهنمايي شده و در يكي از سلسله طرحهاي خود حادثه تروريستي انفجار در حسينيه سيدالشهداي شيراز را انجام مي‌دهد كه در اين جنايت بي‌رحمانه جمعي از فرزندان بي‌گناه و مظلوم ميهن‌مان شهيد و مجروح مي‌شوند.
به اطلاع هموطنان عزيز مي‌رسانيم كه فرزندان خدوم و پرتلاش شما در وزارت اطلاعات با بدست آوردن اولين سرنخ‌ها از اين گروهك تروريستي و با همكاري نيروي انتظامي با اقدمات پيچيده و گسترده اطلاعاتي به تعقيب اعضاي آن پرداختند و در حالي كه اين گروه قصد داشت در ادامه اقدامات تروريستي خود طرحهاي برنامه‌ريزي شده در آمريكا نظير انفجار در نمايشگاه كتاب تهران و برخي مراكز علمي، آموزشي و مذهبي و همچنين هدف قراردادن مردم و ايجاد ناامني در مكان‌هاي پرتردد و پرجمعيت شهرهاي مختلف كشور را انجام دهد، سربازان گمنام امام زمان (عج) با اجراي عمليات دقيق اطلاعاتي در تاريخ هجدهم ارديبهشت سال جاري عناصر اين شبكه تروريستي را در استانهاي فارس، خوزستان، گيلان، آذربايجان غربي و تهران شناسايي و دستگير نمايند.
در اين عمليات يكي از اعضاي اين گروهك به هلاكت رسيد و ساير اعضاي آن در بازداشت به ‌سر مي‌برند.
اطلاعات بدست آمده از اعترافات متهمين حاكي است، مأموران آمريكايي، مأموريت اصلي گروه متلاشي شده در ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم شهرهاي ايران تعيين كرده بودند كه اقدامات تروريستي عليه كنسولگري روسيه در گيلان و انفجار در خطوط نفتي جنوب كشور نيز جزو اهداف خرابكارانه اين گروه بوده است و به همين دليل مراكز آمريكايي براي اين شبكه برنامه‌هاي آموزشي غواصي جهت شناسايي لوله‌هاي نفتي زيردريا در خليج فارس تدارك ديده بودند.
وسايل و تجهيزاتي كه از اين گروه كشف شده است عبارتند از:
* نقشه، فيلم، عكس و كروكي اماكن و مراكز مهم و حساس شهرهاي مختلف براي عمليات تروريستي.
* تعداد زيادي اسلحه و چاشني‌هاي انفجاري.
* مقادير قابل توجهي مواد شيميايي با قدرت انفجاري بالا.
* مقدار هشت كيلوگرم سيانور قابل تبديل به گاز مخرب و كشنده و همچنين تعداد ماسكهاي ضدگاز شيميايي.
وزارت اطلاعات با افتخار اعلام مي‌كند كه سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن خنثي‌سازي اهداف طراحي شده اين گروه تروريستي، اطلاعات با ارزشي درباره تشكيلات سازمان‌دهنده اين شبكه در داخل آمريكا بدست آورده كه در اين زمينه اسناد معتبري نيز مربوط به مراكز خاصي در ايالات متحده و رژيم صهيونيستي و روابط و همكاري‌هاي آنان با شبكه‌هاي تروريستي ضد ايراني در اختيار وزارت اطلاعات قرار گرفته و تحقيقات تكميلي درباره اين گروه كه رسماً مواضع ضد ديني دارند، همچنان ادامه دارد كه نتايج آن طي روزهاي آينده به اطلاع ملت شريف ايران خواهد رسيد.
بديهي است به موازات پيشرفت تحقيقات و مراحل تكميل اطلاعات، اقدامات حقوقي بين‌المللي و ديپلماتيك توسط مراكز صلاحيت‌دار كشور عليه آمريكا و انگليس بعمل خواهد آمد.

کريمي: در 10 سال اخير هرگز فدراسيون فوتبال را تا اين حد ضعيف و بي برنامه نديده بودم!

بازيكن تيم ملي فوتبال گفت: در 10 سال اخير هرگز فدراسيون فوتبال را تا اين حد ضعيف و بي برنامه نديده بودم.
به گزارش خبرگزاري فارس علي كريمي روز يکشنبه از جمله بازيكنان تيم ملي ايران بود كه با حضور در هتل المپيك خود را به كادر فني معرفي كرد.
وي در مورد شرايط تيم ملي اظهار داشت: متاسفانه در فدراسيون برنامه ريزي‌هاي خوبي انجام نمي‌شود و تكرار ضعف‌هاي مديريتي در فدراسيون فوتبال تكراري شده، زيرا ما برنامه ريزي درستي انجام نداده‌ايم.
كريمي افزود: در 10 سال فعاليت ورزشي‌ام هرگز فدراسيون فوتبال را اين قدر ضعيف نديده‌ بودم. اميدوارم هر چه زودتر مشكلات حل شود و مسئولين كاري كنند كه شرايط به نفع فوتبال ملي كشور باشد.
كاپيتان تيم ملي در مورد احتمال بازي دوستانه با تيم ملي بوسني و هرزگوين گفت: خبري از لغو يا انجام بازي با اين تيم ندارم؛ اما به نظرم بوسني نيز تيم قدرتمندي نيست كه بتواند نقاط ضعف تيم ملي را آشكار كند. معتقدم براي برگزاري چند ديدار تداركاتي خوب بايد مسئولان هر چه زودتر تصميمي گيري كنند.
كريمي در پيش بيني‌اش از فرايند تيم ملي ابراز نگراني كرد و افزود: به نظرم در شرايط فعلي ما نه تنها رو به جلو حركت نمي‌كنيم، بلكه فوتبال ايران در حال پس رفت است و ما رو به عقب برگشتيم.
وي به شرايط جسماني خود اشاره كرد و گفت: در آخرين مسابقه از جام حذفي قطر از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شدم؛ اما پس از چند روز استراحت و با حضور نزد پزشك باشگاه پرسپوليس فيزتراپي كردم. به دستور زرينه بايد 10 جلسه ديگر فيزتراپي انجام دهم تا شرايطم بهتر شود. بازيكن ايراني القطر تصريح كرد: چنانچه كادر فني تيم ملي اجازه دهند، در تهران مي مانم تا به شرايط آرماني برسم. با فيزيوتراپي تا آخر هفته مي‌توانم مصدوميتم را برطرف كنم.
بازيكن سابق باير مونيخ خاطر نشان كرد: يك سال ديگر با القطر قرارداد دارم؛ اما در آخرين مذاكره‌ام با مسئولان باشگاه به آنها اعلام كردم قصد جدايي از تيم قطري را دارم. هنوز پاسخي دريافت نكردم و تكليفم مشخص نيست.
وي در مورد شايعه انتقالش به پرسپوليس عنوان كرد: خوشبختانه تيم فوتبال پرسپوليس روز گذشته عنوان قهرماني ليگ برتر را به دست آورد و من اين پيروزي را به همه بازيكنان و هواداران تبريك مي‌گويم. با توجه به شرايط فعلي، فكر نمي‌كنم اين تيم نيازي به بازيكن داشته باشد. آرزو مي‌كنم كه فصل آينده در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا نتايج خوبي را كسب كند.
كاپيتان تيم ملي با اشاره به اهميت بازي‌هاي دوستانه اظهار داشت: در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 حريفان، تدارك خوبي را براي اين مسابقات انديشه‌اند. امكانات و مربيان خارجي خوبي دارندو برنامه ريزي‌هاي خوبي انجام داده اند؛ اما بازيكناني مستعد در اختيار ندارند، در حالي كه ايران بازيكنان توانايي را دارد؛ اما از عدم برنامه ريزي خوب رنج مي‌برد.
وي در پايان تاكيد كرد: براي كسب موفقيت فقط در اختيار داشتن بازيكنان توانا كافي نيست، بايد برنامه ريزي و مديريت خوبي داشته باشيم تا بتوانيم مقابل حريفان به ويژه تيم‌هاي عربي به مشكلي برنخوريم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
قاتل مزدور
HITMAN

کارگردان: زاويه گنس. فيلمنامه: اسکيپ وودز. موسيقي: جئوف زانللي. مدير فيلمبرداري: لوران بارس. تدوين: کارلو ‏رتزو، انتوآن واري. طراح صحنه: ژاک بوفنوآر. بازيگران: تيموتي اولفانت[مامور شماره 47]، داگري اسکات[مايک ‏وايتيه ر]، اولگا کوريلنکو[نيکا بورونينا]، رابرت کنپر[يوري مارکلوف]، اولريش تامسن[ميخاييل بليکوف]، هنري ايان ‏کيوساک[اودره بليکوف]، مايکل اوفي[جنکينز]. 100 و 92 دقيقه. محصول 2007 فرانسه، آمريکا. ‏
آدمکش برجسته اي که با نام مامور شماره 47 شناخته مي شود، ماموريت مي يابد تا بليکوف-رئيس جمهور روسيه- را ‏ترور کند. ماموريت انجام مي شود، اما شماره 47 بعدها در مي يابد که فقط بدل بليکوف را به قتل رسانده است و همه ‏اينها توطئه اي سياسي بيش نبوده است. او بايد خود را همزمان از چنگ مايک وايته ر مامور پليس بين الملل وافراد ‏FSB‏ –جانشينان ‏KGB‏- دور نگاه دارد. شماره 47 پس از يک درگيري خونين موفق مي شود فرار کند. او سعي دارد ‏تا ردي از توطئه گران يافته و بليکوف واقعي را نيز از ميان بردارد. براي اين کار به سراغ نيکا دوست دختر بليکوف ‏رفته و او را با خود همراه مي کند. اما تا رسيدن به هدف بايد بسياري از همکاران خود را از ميان بردارد...‏

چرا بايد ديد؟
قاتل مزدور دومين فيلم بلند کارنامه زاويه گنس متولد 1975 دانکرک، فرانسه است که با فاصله کوتاهي از اولين فيلمش ‏Frontières‏ در سال 2007 به نمايش در مي آيد. سابقه دستيار کارگرداني او در فيلم هاي اکشني چون حداکثر ‏مخاطره، تيم دو نفره و... در کنار ساخت چند فيلم کوتاه باعث شده تا لوک بسون-پدرخوانده فيلمسازان جوان فرانسوي- ‏سکان هدايت يک فيلم 33 ميليون دلاري را به وي بسپارد. اما از حضور افراد کارکشته تري در ساخت آن نيز غافل ‏نبوده که از ميان آنها مي شود به اسکيپ وودز فيلمنامه نويس اشاره کرد. کسي که در سال 1998 با اولين فيلمش به نام ‏پنجشنبه موفق شد تا جايزه ويژه داوران جشنواره فيلم هاي پليسي کنياک را بگيرد. وودز بعدها با نوشتن فيلمنامه ‏شمشيرماهي و تهيه کنندگي آن بر توانايي هاي پول ساز خود در زمينه فيلم هاي پليسي/حادثه اي صحه گذاشت، اما تا ‏امروز فيلم ديگري کارگرداني نکرده است. ‏
قاتل مزدور برگردان يک بازي ويديويي پر فروش ديگر به فيلم است که اعجوبه سينماي فرانسه-لوک بسون- عنوان ‏تهيه کنندگي آن را يدک مي کشد، اما با اين وجود عشاق سينه چاک اين بازي را مايوس خواهد کرد. نبود منطق کافي در ‏حوادث و حتي پرداخت شخصيت ها[مامور 47 با بارکدي که در پس کله طاس شان خورده بدون جلب توجه شهرهاي ‏بزرگ را زير پا مي گذارد!] باعث شده تا فيلم بيش از 40 ميليون دلار نصيب سازندگانش نکند. اين به معني موفقيتي ‏نسبي است و راه گنس را براي ساخت نسخه جديد کونان بربر در سال جديد هموارتر مي کند. با اين اگر با اين بازي ‏آشنا هستيد يا خير، و يا به دنبال تماشاي هنرنمايي هاي يک قاتل حرفه اي در فرار از چنگ پليس ها هستيد، قاتل مزدور ‏بهترين گزينه است. فراموش کنيد که قصه در روسيه اتفاق مي افتد يا انجمن برادري کليسا اين آدم کش ها را تربيت مي ‏کند. حادثه را بچسبيد!‏
ژانر: اکشن، جنايي، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/110712987/Hitman.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/110719885/Hitman.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/110755724/Hitman.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/110769156/Hitman.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/110782198/Hitman.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/110795866/Hitman.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/110743450/Hitman.part7.rar

 رمز فايل: ashgan


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

خلبان جنگنده - عمليات پرچم قرمز
Fighter Pilot - Operation Red Flag

فيلم مستند "خلبان جنگنده - عمليات پرچم قرمز"
محصول IMAX

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/114931432/Imax_Fighter_Pilot.part01.rar
http://rapidshare.com/files/114931293/Imax_Fighter_Pilot.part02.rar
http://rapidshare.com/files/114931449/Imax_Fighter_Pilot.part03.rar
http://rapidshare.com/files/114931143/Imax_Fighter_Pilot.part04.rar
http://rapidshare.com/files/114957706/Imax_Fighter_Pilot.part05.rar
http://rapidshare.com/files/114960505/Imax_Fighter_Pilot.part06.rar
http://rapidshare.com/files/114960656/Imax_Fighter_Pilot.part07.rar
http://rapidshare.com/files/114973078/Imax_Fighter_Pilot.part08.rar
http://rapidshare.com/files/114973137/Imax_Fighter_Pilot.part09.rar
http://rapidshare.com/files/114931174/Imax_Fighter_Pilot.part10.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Zoids Chaotic Century

سري کارتون زيباي Zoids Chaotic Century در 34 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/7250851/Zoids_Chaotic_Century_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250838/Zoids_Chaotic_Century_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250841/Zoids_Chaotic_Century_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250839/Zoids_Chaotic_Century_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250847/Zoids_Chaotic_Century_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250842/Zoids_Chaotic_Century_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250859/Zoids_Chaotic_Century_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250846/Zoids_Chaotic_Century_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250843/Zoids_Chaotic_Century_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250863/Zoids_Chaotic_Century_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250844/Zoids_Chaotic_Century_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250856/Zoids_Chaotic_Century_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250854/Zoids_Chaotic_Century_13.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250868/Zoids_Chaotic_Century_14.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250852/Zoids_Chaotic_Century_15.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250874/Zoids_Chaotic_Century_16.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250857/Zoids_Chaotic_Century_17.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250861/Zoids_Chaotic_Century_18.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250873/Zoids_Chaotic_Century_19.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250860/Zoids_Chaotic_Century_20.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250869/Zoids_Chaotic_Century_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250872/Zoids_Chaotic_Century_22.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250875/Zoids_Chaotic_Century_23.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250882/Zoids_Chaotic_Century_24.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250876/Zoids_Chaotic_Century_25.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250878/Zoids_Chaotic_Century_26.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250883/Zoids_Chaotic_Century_27.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250997/Zoids_Chaotic_Century_28.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250881/Zoids_Chaotic_Century_29.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250886/Zoids_Chaotic_Century_30.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250884/Zoids_Chaotic_Century_31.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250892/Zoids_Chaotic_Century_32.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250962/Zoids_Chaotic_Century_33.rmvb
http://rapidshare.com/files/7250889/Zoids_Chaotic_Century_34.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آغاز فروش بليط كنسرت محمد رضا شجريان

بخشي از درآمد كنسرت جديد «محمدرضا شجريان» به بازسازي آرامگاه شمس تبريزي در خوي اختصاص مي‌يابد.
محمدرضا شجريان به همراه گروه شهناز 29، 30 خرداد و 1و 2 تيرماه در تالار بزرگ كشور كنسرت مي‌دهد.
در اين كنسرت گروه شهناز به خوانندگي «محمدرضا شجريان» قطعاتي از موسيقي ايراني را اجرا مي‌كنند كه بخشي از درآمد حاصل از اين برنامه به بازسازي آرامگاه شمس تبريزي در شهرستان خوي اختصاص خواهد يافت.
خريد بليت اين كنسرت به صورت اينترنتي است و علاقمندان مي‌توانند از امروز با مراجعه به سايت http://www.shajarianconcert.com اطلاعات فردي خود را وارد نمايند.
شجريان در حال حاضر با گروه آوا تور موسيقي خود را در آمريكا و كانادا ادامه مي‌دهد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود نرم افزار PC

نرم افزار جعبه جادویی + برنامه قرار ملاقات ویوا


*جعبه يادگيري ويوا
اين نرم افزاربراساس جعبه يادگيري لايتنر طراحي شده است
اساس كار اين جعبه بگونه اي است كه كاربران عزيز مي توانند بي نهايت سوال و جواب را در بي نهايت درس تعريف نمايند تا اين نرم افزار سوال ها را در روزهاي دوم چهارم هشتم شانزدهم و سي يكم از كاربران بژرسد. كاربران چنانچه پاسخ صحيح را به خاطر داشته باشند ، مرحله بعدي پرسيده خواهد شد ،در غير اين صورت به مرحله اول بازگشته و مراحل را از خانه اول شروع مي نمايد.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 16 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip گنجانده شده است)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


*نرم افزار مديريت قرار ملاقات
اين نرم افزار جهت مديريت قرار ملاقات ، يادداشت روزانه و دفترچه تلفن مي باشد و نسخه جديد آن را مي توانيد از همين سايت دريافت نماييد .

لينک دانلود (حجم فايل حدود 6 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip گنجانده شده است)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


----------------------
 نکته: بعد از خارج کردن فایل کرک از حالت فشرده ، مسیرهای نصب برنامه ها رو مشخص کرده و برنامه رو کرک میکنیم . بعد از کرک کردن برنامه ، کرک رو می بندیم و برنامه اصلی رو اجرا میکنیم و سپس در کادر اکتیو کد برنامه رو با هر سریال و اکتیو کد ثبت میکنیم.
 

دنياي موبايل

مجموعه 40 بازی برای گوشی های سامسونگ

همواره کاربران گوشی های سامسونگ از کمبود بازی برای این گوشی ها ناراضی بوده اند. مجموعه 40 بازی متنوع با موضوعات مختلف به صورت فول ورژن برای گوشی های سامسونگ از طريق لينک زير در دسترس است.

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

دانلود بازيهاي کامپيوتري

Worms World Party

این بازی رو به همه دوستان توصیه می کنم چون با اینکه قدیمیه ولی کلا خیلی سرگرم کننده و ساده هست

لينکهاي دانلود

Worms_World_Party.part1-By_Nogen.rar
Worms_World_Party.part2-By_Nogen.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 
 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء ( سلام الله عليها) :
نَحْنُ وَسيلَتُهُ فى خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ خاصَّتُهُ وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَيْبِهِ، وَ نَحْنُ وَرَثَةُ أنْبيائِهِ.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمود: ما أهل بيت پيامبر، وسيله ارتباط خداوند با خلق او هستيم، ما برگزيدگان پاك و مقدّس پروردگار مى باشيم، ما حجّت و راهنما خواهيم بود; و ما وارثان پيامبران الهى هستيم.

شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد: ج 16، ص 211.
 

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

هدیه ای سبز

اگر درمان درد خویش می خواهی بیا این جا
دوا این جا، شفا این جا، طبیب دردها این جا
سال1367(ه.ش) ازدواج کردیم. مثل همۀ زن و شوهرهای جوان منتظر هدیه ای از طرف خداوند بودیم تا زندگیمان گرمایی دو چندان بگیرد، ولی بعد از هفت سال انتظار و رفتن پیش دکترهای مختلف، سال گذشته ناامید شدیم و دیگر به دکتر مراجعه نکردیم. به همسرم گفتم: حالا که دکترها جوابمان کرده اند، بیا به مسجد جمکران برویم و به امام زمان(ع) متوسل شویم.
از همان روز، هر هفته، شب های چهارشنبه به مسجد جمکران می رفتیم و به آقا حجة بن الحسن(ع) متوسل می شدیم و حاجتمان را می خواستیم.
یک هفته قبل از تولد حضرت زهرا(ع) خواب دیدم که شوهرم آمد، صدایم کرد و گفت: آقا سیدی با شما کار دارند.
بیرون رفتم و سیدی را دیدم که به من فرمودند: «این قدر گریه و زاری نکن! صبر کن، حاجتت را می دهیم.»
گفتم: آخر جواب این و آن را چه بدهم؟ سید سه بار فرمودند: «حاجتت را می دهیم»
شب بعد به جمکران رفتیم؛ خیلی گریه کردم. نزدیکی های سحر خواب دیدم که امام زمان(ع) پارچۀ سبزی در دامن من گذاشت. عرض کردم: این پارچه چیست؟
فرمودند: بازش کن!
پارچه را باز کردم. بچه ای زیبا داخل پارچه بود. بچه را به صورتم چسباندم و با ولع می بوسیدم.
از خواب که بیدار شدم، فهمیدم که حضرت حتما حاجتم را خواهد داد.
پس از آن، با این که باردار بودم و همه توصیه می کردند به مسجد نروم، ولی من مرتب به جمکران می رفتم؛ هفتۀ چهلم، مصادف با شب عید نوروز بود که به آن مکان مقدس مشرف شدم.
وقت زایمان هم، آقا را در خواب زیارت کردم.(1)

-------------------------------
پی نوشت:
1- دفتر ثبت کرامات مسجد مقدس جمکران، شمارۀ313، سال1377

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

عکسهایی از حضور ملکه الیزابت دوم در ترکیه

البته ترکهای اسلامگرای حاکم بر ترکیه فکر همه چیز را کرده اند! در گیلاس های رئیس جمهور، نخست وزیر و همسر رئیس جمهور ترکیه آبمیوه ریخته شده است!

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

آواز به معنای صدای ساز

1- ز آواز شيپـــور و هنــدی درای
همـی كـوه را دل برآمد ز جــای
2- سر مـاه برخــاست آواز کـــوس
بدانگه که خیزد خروش خروس
3- هوا نیلگون گشت و کوه آبنـوس
بجـوشیـد دریـــا ز آواز کــــوس
4- چــو آواز کــوس آمد و کرنــای
فرامـرز را دل بـرآمــد ز جـــای
5- همه شب ز آواز چنگ و ربـاب
سپـه را نیامد بـر آن دشت خواب
6- سپیـده دمـان گاهِ بـانـگ خروس
ز درگـاه بـرخـاست آواز کــوس
7- همه شهر از آواز چنگ و رباب
همی خفته را سر برآمد ز خواب
8- بــر آمــد ز درگـــاه آواز نـــای
بـزرگان سوی شــاه کردند رای


آواز به معنای بانگ و صدای بلند

1- بغريـد رستـم چـو شيـر ژيـان
از آواز او خيــره شــــد مـاديـــــان
2- برهمـن بـتـرسـد ز آواز مــن
وزیــن لشکــر گـردن افــراز مــن
3- بـدرّد ز آواز او کــوه سنــگ
به دریا نهنگ و به خشکـی پلنـگ
4- از آواز گـردان و بـاران تیـر
همـی چشم خـورشیـد شـد خیره خیر
5- ز درگاه پیران برآمـد خروش
چنان شد که کر گشت ز آواز گوش
6- خـروشی بـرآمـد ز اسفندیــار
بـلــرزیــد ز آواز او کــوه و غــــار
7- چـو بشنیـد دارا بـه آواز گفت
کـه همـواره بــا تـو خِـرد بـاد جفـت
8- به آواز گفت آن زمان شهریار
کـه جـز پــاک یــزدان مـدانیـد یــــار
9- بـه آواز گفتنـد تـــا زنـده ایــم
خـود انـــدر جهـان شـــاه را بنده ایـم


فردوسی آوا و آواز را برابر یکدیگر به کار می برد. چنانکه می گوید:

1- چه آواز نای و چه آواز چنگ
خروشیدن بوق و آوای چنگ
2- تبیره برآمد ز درگــــاه طوس
همـان نالۀ بـوق و آوای کوس
3- خداوند رای و خداونــد شرم
سخن گفتن خوب و آوای نرم

با سپاس از مسعود لقمان و "روزنامک" اش -شاهنامه و ايران)-

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاء الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ 37 لِيَجْزِيَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَيَزِيدَهُم مِّن فَضْلِهِ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ 38 وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَعْمَالُهُمْ كَسَرَابٍ بِقِيعَةٍ يَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاء حَتَّى إِذَا جَاءهُ لَمْ يَجِدْهُ شَيْئًا وَوَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ فَوَفَّاهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِيعُ الْحِسَابِ 39 أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُّجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سَحَابٌ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ 40 أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ 41 وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ 42 أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحَابًا ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُكَامًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاء مِن جِبَالٍ فِيهَا مِن بَرَدٍ فَيُصِيبُ بِهِ مَن يَشَاء وَيَصْرِفُهُ عَن مَّن يَشَاء يَكَادُ سَنَا بَرْقِهِ يَذْهَبُ بِالْأَبْصَارِ 43

 

ترجمه فارسي مکارم
مردانى كه نه تجارت و نه معامله‏اى آنان را از ياد خدا و برپاداشتن نماز و اداى زكات غافل نمى‏كند; آنها از روزى مى‏ترسند كه در آن، دلها و چشمها زير و رو مى‏شود «37» (آنها به سراغ اين كارها مى‏روند) تا خداوند آنان را به بهترين اعمالى كه انجام داده‏اند پاداش دهد، و از فضل خود بر پاداششان بيفزايد; و خداوند به هر كس بخواهد بى حساب روزى مى‏دهد (و از مواهب بى‏انتهاى خويش بهره‏مند مى‏سازد) «38» كسانى كه كافر شدند، اعمالشان همچون سرابى است در يك كوير كه انسان تشنه از دور آن را آب مى‏پندارد; اما هنگامى كه به سراغ آن مى‏آيد چيزى نمى‏يابد، و خدا را نزد آن مى‏يابد كه حساب او را بطور كامل مى‏دهد; و خداوند سريع الحساب است! «39» يا همچون ظلماتى در يك درياى عميق و پهناور كه موج آن را پوشانده، و بر فراز آن موج ديگرى، و بر فراز آن ابرى تاريك است; ظلمتهايى است يكى بر فراز ديگرى، آن گونه كه هر گاه دست خود را خارج كند ممكن نيست آن را ببيند! و كسى كه خدا نورى براى او قرار نداده، نورى براى او نيست! «40» آيا نديدى تمام آنان كه در آسمانها و زمينند براى خدا تسبيح مى‏كنند، و همچنين پرندگان به هنگامى كه بر فراز آسمان بال گسترده‏اند؟! هر يك از آنها نماز و تسبيح خود را مى‏داند; و خداوند به آنچه انجام ميدهند داناست! «41» و از براى خداست حكومت و مالكيت آسمانها و زمين; و بازگشت (تمامى موجودات) بسوى اوست! «42» آيا نديدى كه خداوند ابرهايى را به آرامى مى‏راند، سپس ميان آنها پيوند مى‏دهد، و بعد آن را متراكم مى‏سازد؟! در اين حال، دانه‏هاى باران را مى‏بينى كه از لابه‏لاى آن خارج مى‏شود; و از آسمان -از كوه‏هايى كه در آن است (ابرهايى كه همچون كوه‏ها انباشته شده‏اند)- دانه‏هاى تگرگ نازل مى‏كند، و هر كس را بخواهد بوسيله آن زيان مى‏رساند، و از هر كس بخواهد اين زيان را برطرف مى‏كند; نزديك است درخشندگى برق آن (ابرها) چشمها را ببرد! «43»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

niceboy_1380@yahoo.com

صهیونیسم و مسئولین ما !

همایش "چگونه به اسرائیل کمک می‌کنیم..." برگزار شد و البته نتیجه تقریباً همان چیزی شد که انتظارش را داشتم.
به نظر من مشکل اصلی در مبارزه با صهیونیسم و به خصوص صهیونیسم اقتصادی و نفوذ آن در ایران، عدم شناخت ریشه‌ای این تفکر پلید در بین مسئولین ماست.
در این جلسه آقای "دری نجف‌آبادی"، دادستان کل کشور به عنوان سخنران دعوت شده بودند.
با تمام احترامی که به خاطر وجاهت شخصیتی و سنی برای ایشان قائلم، در مورد سخنرانی ایشان حرفی برای گفتن ندارم، که به نظر من با توجه به موضوع جلسه، بیشتر شبیه به یک فاجعه بود تا سخنرانی! که خلاصه شد درحرف زدن از تاریخچه صهیونیسم [به صورت جسته - گریخته] و مطالبی که میشه گفت تقریباً 90٪ حاضرین در جلسه شاید خیلی دقیق‌تر و بیشتر از ایشون آنها را می‌دانستند و البته نداشتن پاسخی قانع کننده به سوالات حضار در مورد دلیل فعالیتهای شرکتهای حامی و وابسته صهیونیست در ایران! و در انتها وعده‌هایی برای بروز اتفاقاتی میمون در این زمینه!
البته من شخصاً توقع داشتم ایشان به عنوان کسی که مدتی را به عنوان وزیر اطلاعات و در حال حاضر دادستان کل کشور که وظیفه بررسی پرونده‌های کلان فساد مالی و اقتصادی و امنیتی را عهده‌دار هستند لااقل خرده اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند ولی یا داشتند و نخواستند مطرح کنند و یا... که به نظر من...
و باز دوباره به این نتیجه می‌رسم؛
خود باید کاری کنیم...

 

 

lazgee@yahoo.com

فقر

روزی یک مرد ثروتمند، پسر کوجکش را به ده برد تا به او نشان دهد مردمی که در آنجا زندگی می کنند، چقدر فقیر هستند. آن دو یک شبانه روز در خانه محقر یک روستایی مهمان بودند.
در راه بازگشت و در پایان سفر، مرد از پسرش پرسید: نظرت در مورد مسافرتمان چه بود؟
پسر پاسخ داد: عالی بود پدر!
پدر پرسید آیا به زندگی آنها توجه کردی؟
پسر پاسخ داد: بله پدر!
و پدر پرسید: چه چیزی ازاین سفر یاد گرفتی؟
پسر کمی فکر کرد و بعد به آرامی گفت: فهمیدم که ما در خانه یک سگ داریم و آنها چهارتا. ما در حیاطمان یک فواره داریم و آنها رودخانه ای دارند که نهایت ندارد. ما در حیاطمان فانوس های تزیینی داریم و آنها ستارگان را دارند. حیاط ما به دیوارهایش محدود می شود اما باغ آنهابی انتهاست!
با شنیدن حرفهای پسر، زبان مرد بند آمده بود. بعد پسر بچه اضافه کرد: متشکرم پدر، تو به من نشان دادی که ما چقدر فقیر هستیم!

 

 

maysam_1382@yahoo.com

نامه عمر به معاويه

بعد از شهادت حضرت زهرا (سلام الله عليها)، عمر (خليفه دوم) در نامه اي طولاني که به معاويه نوشته بود برخورد خود با حضرت زهرا (سلام الله عليها) را چنين بيان کرد:

… پس من بدر خانه علي آمدم، و در اين باب مشورت كرده بودم كه او را از خانه بدر آورم، من فضه كنيزك آنحضرت را گفتم كه علي را بگو كه بيرون آيد و با ابابكر بيعت كند، زيرا كه همه مسلمانان مجتمعند در بيعت او. فضه جواب داد: علي (ع) بكاري اشتغال دارد و نتواند كه به مسجد بيايد. گفتم اين حرفهاي زنانه را كنار بگذار، و علي را خبر ده كه بيايد و با ابوبكر بيعت كند. و اگر بيرون نيايد به اكراه و اجبار او را از خانه بيرون آوريم.
ما در اين گفتگو بوديم كه فاطمه (س) بيرون آمد و در پشت در ايستاد و فرمود: "اي گمراهان و دروغگويان و تكذيب كنندگان خدا و پيغمبر چه ميگوييد؟ و از جان ما خانواده چه ميخواهيد؟"
من گفتم: اي فاطمه؛
فاطمه فرمود: چه ميگويي و چه منظوري داري؟
گفتم: چرا پسر عمت تو را فرستاده كه جواب گويي، و خود در پس پردهء حجاب نشسته؟!
فرمود: اي عمر، طغيان و سركشي تو بود كه مرا از جاي در آورد و حجت را بر تو لازم گردانيد (يعني بيرون آمدن من براي اتمام حجت است با تو) و همچنين بيرون آمدن من حجت را لازم كرده بر هر گمراه و نادان و غوي.
گفتم: فاطمه اين حرفهاي باطل و قصه هاي زنانه را رها كن، و علي را بگو كه از خانه بدر آيد و با ابوبكر بيعت كند؛.
فاطمه فرمود: "لاحب و لاكراهة" دوستي و كراهتي تو را لايق نباشد، آيا بسبب حزب شيطان و لشگر او مرا ميترساني؟ و حال آنكه لشگر و حزب شيطان بسي سست و ضعيف است اي عمر.
گفتم: اگر بيرون نيايد هيزم فراواني جمع كنم؛ و آتشي افروزم كه اين خانه را با اهلش بسوزانم؛ يا آنكه او را بكشم براي بيعت با ابوبكر؛.
پس از اين گفتگوها تازيانه قنفذ را گرفتم، و فاطمه را با تازيانه آزردم، سپس خالد بن وليد را گفتم كه تو و مردان ديگر بياييد و براي من هيزم جمع كنيد و فاطمه را گفتم كه اكنون اين خانه را آتش ميزنم.
فاطمه فرمود: اي عمر دشمن خدا و رسول و اي دشمن علي اميرالمومنين ، اين بگفت و دو دست فرود آورد و در خانه را گرفت، و مانع شد كه من وارد خانه شوم؛ من او را دور كردم و با شدت در را فشار دادم و دستهاي فاطمه را با تازيانه كه در دست داشتم آزردم كه در را رها كند؛ فاطمه در را نگشود، ولي از شدت درد تازيانه، صداي ناله و گريه او را شنيدم، چنان ناله فاطمه در دل من تاثير كرد كه نزديك بود كه من نرم شوم، و از در خانه آنحضرت برگردم؛ ولي در اين موقع دشمنيهاي علي را بياد آوردم و ولع و حرص آنحضرت را در ريختن خون صناديد و بزرگان عرب، و مكر و فريب و جادوي محمد را متذكر شدم؛ و لگد با پاي خود بر در زدم، ولي دختر پيغمبر شكم و احشاء خود را بر در چسبانيده بود، و در خانه را نگهداشته بود كه باز نشود چون من لگد بر در زدم صداي ناله و ضجه از فاطمه شنيدم؛ كه گمان كردم از اثر اين ناله مدينه را زير و زبر كرد و شهر را بحركت در آورد؛ فرمود: اي پدر بزرگوارم، اي رسول خداوند عالميان يا محمد آيا روا است كه به حبيبه تو و دختر تو چنين كنند يكنفر ديگر را هم آواز داد و فرمود آه فضه بيا و مرا درياب؛ بخدا قسم كه فرزندم را كشتند!! من در خانه را بشدت و عنف گشودم؛ فاطمه را ديدم كه تكيه بديوار كرده و او را درد مخاض فرا گرفته؛ در حال سقط فرزند است.
ولي چون من وارد شدم؛ با همان حال فاطمه روي بمن آورد، ولي من از شدت غضب چشمم را پرده گرفته بود، چون نزديك آمد من از روي مقنعه و خمار چنان سيلي بصورت او زدم كه گوشواره او بريده شد، و خود او نيز بزمين افتاد…

بيت الاحزان
تاليف شيخ عباس قمي صفحه 173

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

این دانشگاه ما یه سایت داره که خب منم خیلی به این جور جاها علاقه دارم رفتم به عنوان پشتیبان مشغول شدم .....
طی این مدت این قدر مسائل عجیب غریب دیدم که مغزم هنگ کزد اساسی
بعضی وقتا می گم اینا کین که اینچا به اسم دانشچو اومدن ؟
انتخاب واحدمون به صورت اینترنتی بود و همچنین پرداخت شهریه ...... ما هم به عنوان مسئول و ناظر توی سایت بودیم
هر وقت یاد اون روزا می افتم کلی هول برم می داره ... در ورودی سایت تقریا کوجیکه ... جمعیت جم می شد و به این دره فشار می آوردن
چند بار این دره از جا در اومد .. چند بار دانشجو زیر پا موند .....چند بار درگیری شدید پیش اومد ... من نمی دونم این فرهنگ و شعور چیه .... که نه با مدرکه نه با پول نه با چیز دیگه ای بدست نمی یاد . نمی شه دو سی سی به این موجودات تزریق کرد ...
بعضی ها هم پا رو از این فراتر گذاشتن و هرچی از دهنشون در می اومد نثارمون می کردن ...

کاش فرهنگ تزریقی بود ....

 

 

firef0x2@yahoo.com

شکم گرسنه کتاب می خواد چیکار...

می دونی به چی فکر می کنم؟ تو فکر کن بهترین نمایشگاه کتاب رو برگزار کنن. نظم و ترتیب و همه چی. می دونی چه درصدی از مردم به خاطر نداشتن بودجه از خرید کتاب صرفنظر می کنند؟ تو وقتی پول نداری، حالا بگو بهترین کتابها و بهترین امکانات رو هم برات فراهم کنن. وقتی هستند کسانی که این بودجه می تونه یکی از سوراخهای زندگیشون رو پر کنه. می تونن یه قسطشون رو بدن یا می تونن برای تغذیه این هفته خونواده فقیرشون مرغ و گوشت بخرند یا سیب زمینی و پیاز بخرند تو مطمئن باش که این کار رو می کنن. شکم گرسنه کتاب به چه دردش می خوره. یا مثلا بانک چه می فهمه تو می خوای کتاب بخونی می گه اول بیا قسطت رو بده. یه خونواده ی نسبتا متوسطی مثل خونواده کوچیک ما مثلا می گیم با برنامه ریزی یه بودجه ای رو هم به این کار تخصیص می ده. ولی کارگر بی نوایی که با 150 تومان داره زندگی می چرخونه یقین بدون جایی برای خرید کتاب تو دل این پول ناچیز براش وجود نداره. گفتم که شیکم گرسنه که این حرفها حالیش نمی شه....

 

 

hakkakmn@yahoo.com

در سوگ فاطمه (س)

شرر بر سینه آه از دل ز داغی جانگزا دارم
غمی عظمی ز سوگ دخت ختم الانبیاء دارم
سرشک از دیدة اهل جهان جاریست در این غم
من نالایق از این غم دو چشم پر بکا دارم
به خاطر آورم آندم که حیدر زار می نالد
که زهرا جان زهجرانت سحر را چون مساء دارم
ز جور دشمن قرآن دلم را غرق خون بنگر
جهان را تیره در پیش نظر زین ماجرا دارم
حسن را در عزا بنگر ز داغت اشک غم ریزد
حسین از ماتمت گریان من از هجرت عزا دارم
به پیش چشم زینب شد سحرچون شام از داغت
ز بهر امّ کلثومت دلی درد آشنا دارم
چنین آرام می نالد علی از ماتم زهرا
که زهراجان دلی پرخون ز جور اشقیاء دارم
تو را مجروح کردند و مرا این قوم خون در دل
به دل داغ تو را خجلت ز بابت مصطفی دارم
علی تنها و بیکس شد، خدایا اندر این عالم
دلی غمگین من از بهر علی مرتضی دارم
ز چشم اهل عالم گر بریزد اشک غم یکسر
وگر خون بارد از چشم من محزون روا دارم
زمین و آسمان گریان ملک چون آدمی نالان
من از آن داغ جانفرسا به دفتر این رثا دارم
خجل هستم من از زهرا که حکاک تهی دستم
ز فعلم خائف از لطفش تمنّای عطا دارم

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شخصیت‌های تأثیرگذار جهان از نگاه تایم
قسمت دوم: لانس آرمسترانگ

لانس آرمسترانگ یکی دیگر از افرادی است که در لیست 100 شخصیت تأثیرگذار جهان در سال 2008 به انتخاب تایم قرار گرفته است.
مسئولیت نوشتن مقاله‌ مربوط به آرمسترانگ را در مجله تایم، «الیزابت ادوارد» بر عهده داشته است، نویسنده‌ای که مادر 4 فرزند است و مبتلا به سرطان است. وی در مورد آمرسترانگ می‌نویسد(نقل به مضمون):
هیچ کسی مثل او نیست و شاید در آینده هم هیچ کسی مثل او پیدا نشود. بهترین دوچرخه‌سوار تاریخ، «تور دو فرانس» را هفت بار از سال 99 تا 2005 برده است. ولی قبل از اینکه موفق به انجام چنین چنین کاری شود، مجبور بود پیروزی شخصی مهمتری کسب کند و آن غلبه بر سرطان بود. در سال 96 تشخیص داد که آرمسترانگ مبتلا به سرطان بیضه شده است، سرطانی که به شکم، مغز و ریه‌های او گسترش پیدا کرده بود. پزشکان امید چندانی به بهبود او نداشتند، ولی ناامیدی مفهومی برای آرمسترانگ نداشت.

 Tinypic

او توانست بهبود پیدا کند و بعد از بهبودی، بنیاد آرمسترانگ را تأسیس کرد و حلقه‌های زردرنگ پلاستیکی را مبدل به بیانه مقاومت و سرسختی در تمام کره خاکی کرد. بنیاد او اشخاصی را مبتلا به سرطان شده‌اند تشویق به زندگی می‌کند، از پژوهش‌های مربوط به سرطان حمایت می‌کند و جامعه بیماران سرطانی را ترغیب می‌کند که از یکدیگر حمایت کنند و به کمک هم توانمندتر شوند، توانمندتر از آنچه هر کدام از آنها به تنهایی می‌توانند باشند.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

THE SEVEN DANGEROUS

DON'T ACT THE 7 ACTIONS BELOW AFTER YOU HAVE A MEAL

* Don't smoke- Experiment from experts proves that smoking a cigarette after meal is comparable to smoking 10 cigarettes (chances of cancer is higher).

* Don't eat fruits immediately - Immediately eating fruits after meals will cause stomach to be bloated with air. Therefore take fruit 1-2 hr after meal or 1hr before meal.

* Don't drink tea -Because tea leaves contain a high content of acid. This substance will cause the Protein content in the food we consume to be hardened thus difficult to digest.

* Don't loosen your belt - Loosening the belt after a meal will easily cause the intestine to be twisted & blocked.

* Don't bathe - Bathing after meal will cause the increase of blood flow to the hands, legs & body thus the amount of blood around the stomach will therefore decrease.. This will weaken the digestive system in our stomach.

* Don't walk about - People always say that after a meal walk a hundred steps and you will live till 99. In actual fact this is not true. Walking will cause the digestive system to be unable to absorb the nutrition from the food we intake.

* Don't sleep immediately - The food we intake will not be able to digest properly. Thus will lead to gastric & infection in our intestine.

FINALLY DONT JUST KEEP THIS EMAIL. .. ....
PLEASE FORWARD IT TO YOUR FRIENDS. LET THEM BE AWARE!!!

 

 

mastoor_313@yahoo.com

صبور باش علی!
 

تنها، بی همهمه، بر پیکر بی جان بهترین خلق خدا، نماز بخوان و دم نزن!
اشک بریز و خاک خشک مدینه تر کن و آه مکش!
ستم را ببین و حق خود را نادیده بگیر و بخاطر این مسلمانان نمایان بی قدر، سکوت را نشکن! سراغ از فدک نگیر!
خم مشو!
نمیر...
تا فاطمه هست، درد دل عیان کن، زخم دل بشوی، استوار بمان!
یادت بیاید تقسیم کار رسول خدا را، تو بیرون، فاطمه در خانه؛ اکنون پس از آن بهترین رسول، در خانه بنشین، کنج عزلت با پروردگار نجوا کن، فاطمه درب خانه ها بکوبد، از دروغگویان رنگارنگ بیعت تمنا کند.
صدای شعله های خشمگین آتش بشنو، صدای جیغ ترسان کودکانت را بشنو، صدای فریاد «یا ابتاه» زهرایت را بشنو، درب شکسته ی خانه را ببین، یاد از آیه ی «فی بیوت اذن الله...»1 نکن!
ریسمان بر دست، رد خون فاطمه از خانه تا خودت را ببین، قبضه ی شمشیر را ببین، پهلوی نیمه جان فاطمه را....
علی! صبور باش
تا دیروز فاطمه بود
اما آه و فغان کودکان و فریادهای «یا امّاه» به تو خبر می دهد از امروز فاطمه نیست.
تا راه خانه بارها به زمین می افتی و در این فکری که از امروز دیگر غمخوار نیست.
تو می مانی، تنها!
جویبار اشک از چشم حسن پاک کن، حسین از پای مادر جدا کن، دست بر سر زینبت بکش، فریاد نزن!
سر فاطمه برای آخرین بار در بغل بگیر، وصیتش را بشنو، وداع کن، زندگی را فراموش کن، روزهای با فاطمه بودن را از یاد ببر، اشکهای بی تاب فاطمه را پاک کن، همنوا با فاطمه خون ببار!
شبانه فاطمه را رهسپار کن، با زانوان لرزان بر پیکر تنها همدمت نماز بخوان، ضجه های زینب را با نوازش خاموش کن، پاره ی تن به آغوش پدر بازگردان، دست پیامبر در خاک ببین، شکوه نکن! بسپار به فاطمه، فاطمه می رود، می گوید...
اکنون...
تنها...
آخرین حرفها را می گویی.
در مشتت خاک داری.
زیر بار این غم، زانوانت خم می شود، می شکند...
سر پر غم بر خاک گور فاطمه می گذاری
صدا می زَنی اش
نجوا می کنی...

------------------------------------------
پی نوشت:
1. در خانه های (اولیاء و پیامبران) خدا رخصت داده که آنجا رفعت یابد، و در آن ذکر نام خدا شودو...، پیامبر اکرم به همه سفاش می فرمود که بی اجازه وارد خانه ی پیامبران مثل خانه ی حضرت زهرا (س) نشوند و حتی خود نیز از حضرت زهرا اذن دخول می گرفتند.

 
 

mhrsanei@googlemail.com

مطلبي به شيريني قند

همانطور كه از عنوان مطلب پيداست مطلب امروز خيلي شيرينتر از مطالب قبلي است چرا كه مي خواهم در مورد قند ها و البته کلی تر کربو هیدراتها يك بحث كامل باز كنم .
قبل از ان یک خاطره ئی هم تعریف کنم تا بدانید متاسفانه سطح دانش و اگاهی در میان ورزشکاران بدنسازی چه قدر کم است و ظاهرا بسیاری از مربیان باشگاه ها هم چنین شرائطی به نفع آنهاست و راضیند . حدود یک سال پیش با یکی از دوستانی که مرتب تمرین می کرد صحبت می کردم و حدود 2 سال و شاید بیشتر سابقه بدنسازی داشت و البته همیشه می نالید که وزنش بالا نمی رود و پیشرفتش خوب نیست گفتم توی دوره حجم خوردن کربو هیدرات خیلی مهم است. این بنده خدا یک کم مکث کرد و گفت کربو هیدرات ضرر نداره ؟ اون موقع مانده بودم معطل که بخندم یا به حال این بنده خدا گریه کنم !
يكي از منابع اصلي انرژي بدن كربو هيدراتها است كه در انواع مختلف تك قنديها و چند قنديها در منابع غذائي وجود دارد . دليل نام كربو هيدرات وجود كربن – هيدروژن و اكسيژن در ترکیب انها است البته چربي ها هم داراي همين تركيب ملكولي ولي داراي تعداد هيدروژن بيشتري ( و بالطبع انرژي بيشتر ) هستند ضمن اينكه يك واحد نيتروژن علاوه براين سه ملكول در تركيبات پروتئين ها وجود دارد.
یک گرم کربو هیدرات حدود 4 کالری انرژی تولید می کند و یک گرم پروتئین همین مقدار کالری در صورت نیاز بدن به انرژی و کمبود کربو هیدرات و چربی در رژیم غذائی وگرنه به ندرت به عنوان منبع انرزی به کار می رود و بیشتر نقش ساختاری دارد و یک گرم چربی 9 کالری تولید انرژی می کند .
كربو هيدراتها را در انواع پيچيده و ساده دسته بندي مي كنند و امروزه بر اساس شاخص گليسميك كه در مورد شاخص گليسميك (تاثير بر ميزان ترشح انسولين ) يك مطلب كامل قبلا اختصاص دادم.
کربو هیدرات ساده یا مونو ساکارید ها عبارتند از گلوکز ( قند خون ) – فروکتوز ( قند موجود در میوه ها ) و گالاکتوز ( جزئی از قند شیر )
توضیح : میوه ها شامل هر دو نوع گلوکز و فروکتوز با نسبت های متفاوت در انواع آنها هستند و فقط گلوکز در عضلات مستقیما قابل ذخیره به شکل گلیکوژن است ولی کلیه قند ها و سایر ترکیبات غذائی در کبد متابولیزه می شوند .
دی ساکارید ها که از ترکیب دو تک قندی تشکیل می شوند عبارتند از ساکارز – مالتوز و لاکتوز ( قند شیر ) - ساکارز که ترکیب گلوکز و فروکتوز است در قندان منزل یافت می شود و لاکتوز هم از ترکیب گلوکز با گالاکتوز بوجود می اید و مالتوز هم در حبوبات و غلات تازه می توانید پیدا کنید .
پلی ساکارید ها عموما به نشاسته ها معروفند و عمده ترین شکل کربو هیدراتها اند سیب زمینی – گندم – ذرت – برنج و غلات ... منابع کربو هیدراتهای پیچیده یا پلی ساکارید ها هستند .
ورزشکاران بدنسازی باید 55 تا 65 در صد کالری مورد نیازشان را از منابع کربو هیدراتی تامین کنند ولی اینکه چه نوع کربو هیدراتی را چه وقت مصرف کنیم تاثیر بسیار زیادی درمیزان ذخیره چربی بدن و حتی مقدار عضله سازی دارد که ان شالله در مطالب بعدی توضیح خواهم داد .

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

غروب آفتاب

آن شب فاطمه درخواب ديد فرشتگان بال در بال پرواز مي کردند آنچنان که آسمان را به تمامي مي پوشاندند...
دو فرشته پيش رو آمدند ، سلام کردند و مرا روي بال هاي خود سوار کرده و به آسمان بردند. ناگهان بوي بهشت به مشامم رسيد. فرشتگان صف در صف ايستاده بودند و ورود مرا انتظار مي کشيدند . اول خنده اي بسان بازشدن گلي و بعد هم با هم گفتند: خوش آمدي اي هدف آفرينش بهشت و اي فرزند " لَوْ لاکَ لَما خَلَقْتُ الاَ فْلاک . "
فرشتگان مرا بالاتر بردند ، قصرهاي بي انتها، لباس هاي بي همانند، آنچه چشم از حيرت خيره مي ماند ، و بعد نهرهاي آبي سفيدتر از شير و خوشبوتر از عطر وبعد قصري ، و چه قصري!
گفتم اينجا کجاست؟ اين چيست؟ از آن کيست؟ گفتند اينجا فردوس اعلي است.
برترين و بالاترين مرتبه بهشت است. منزل و مسکن تو و پدرت و پيامبران همراه پدرت و هر که خدا با اوست اينجاست. و اين نهرکوثراست. پدرم که بر سريري تکيه زده بود مرا ديد از جا برخاست در آغوشم گرفت و ميان دو چشمانم را بوسه زد. و فرمود: اينجا جايگاه تو ، شوي تو ، و فرزندان و دوستداران توست. بيا دخترم که سخت مشتاق توأم.
علي جان! پدرم به من گفت که امشب ميهمان او خواهم بود. اکنون اي پسرعموي مهربانم ، من عازمم، بر من مسلم است که از امشب ، ميهمان پدر خواهم بود. گريزانم از اين دنياي پر جلا ، و سراسر مشتاقم به خانه بقا. تنها دل نگرانيم براي رفتن، تويي و فرزندانم.
علي جان ولي جدا شدن از تو همين اندازه هم برايم سخت است. شما را به خدا مي سپارم و از خدا مي خواهم که سختي هاي اين دنيا را براي شما آسان گرداند.
علي جان! من در سال هاي حياتم ، هميشه با تو وفادار بوده ام ، از من دروغ، خُدعه و خيانت نديده اي، لحظه اي پا را از حريم مهر و وفا و عفاف بيرون نگذاشته ام ، بر خلاف فرمان تو حرفي نگفته ام. اعتقاد من هميشه اين بوده که جهاد زن ، نيکو رفتار کردن با همسر است ، خوب شوهر داري کردن است .
علي جان! به وصيت هايم عمل کن ، چه آنهايي را که در کاغذي نوشته ام و چه آنها که اکنون مي گويم. در آنجا باغ هاي وقفي پيامبر را نوشته ام که به حسن بسپاري ، و او به حسين ، و او به امامان بعد از خويش تا آخر. سهمي براي زنان پيامبر(ص) و زنان بني هاشم ، و امامه دختر خواهرم قائل شده ام. و اگر چيزي ماند به دخترانم بده . تو ناگزيري بعد از مرگ من ، ازدواج کني و با کسي ازدواج کني که نسبت به فرزندانمان مهربانتر است. مرا در تابوتي به همان شکل که گفته ام حمل کن تا محفوظ تر باشم مرا شبانه غسل بده ، از روي پيراهن – بر من شبانه نماز بخوان و مرا شبانه و مخفيانه دفن کن و قبرم را مخفي بدار. مبادا مردمي که بر من ستم کرده اند بر جنازه ام نماز بخوانند و در دفنم حاضر شوند ، و از مکان دفنم آگاهي بيابند. ياران معدود و محدود تو و پدرم ، از زنان فقط اسماء ، ام ايمن ، فضّه و ام سلمه و از مردان ، سامان ، ابوذر ، مقداد ، عمار ، عبدالله و خديفه همين .
واي گريه نکن علي . من گريه ام براي توست ، تو چرا گريه مي کني ؟ تو مظلوم ترين مظلومان عالمي، گريه بر تو رواست من آنچه انجام داده ام براي دفاع از حقوق مغضوب تو بوده . من مي دانم که رفتني ام، پدر مرا مطمئن ساخته بود. ولي من مي دانستم پي مرگ من بر تو چه خواهد گذشت.
و اين جگرم را آتش مي زند. پس تو گريه مکن. عالمي براي مظلوميت تو بايد اشک بريزد . اکنون ، اول راحتي من است ، اما آغاز مصيبت توست. پس در اين گاه رفتن ، بيش از اين جگرم را مسوزان. تو و فرزندانمان را به خدا مي سپارم.
سلام مرا به همه فرزندانمان که تا قيامت به وجود مي آيند برسان. راستي علي جان ، آيا مي بيني آنچه را که من مي بينم؟ اين جبرئيل است که به من سلام مي کند ؛ و عليک السلام . اين ميکائيل است که سلام مي کند و خير مقدم عرض مي نمايد ؛ و عليک السلام . اينها فرشتگان الهي هستند که به استقبال من آمده اند . چه شکوهي وچه عظمتي ؛ و عليکم السلام .
اما اي علي ! به خدا سوگند اين عزرائيل است که به من سلام مي کند و"عليک السلام يا قابض الارواح "بگيرجان مرا اما با مدارا. خداي من، مولاي من به سوي تو مي آيم نه بسوي آتش . سلام بابا ! سلام به وعده هاي راستين تو. سلام به لبخند شيرين تو. سلام به چشمان روشن تو . آري اين چنين بود که فاطمه زهرا(س) ام ابيها به جانب پدر مطهرش شتافت و چشم از اين جان بي وفا بربست. اما علي مظهر عدالت و حقيقت ناب ، بعد از مرگ همسرش زير لب چنين مي سرود: اکنون با رفتن تو خستگي ها را بيش از پيش احساس مي کنم. خدايا چطور من بدن نازنين اين عزيز را شستشو کنم؟ اگر غسل کردن او با اشک چشم مجاز بود آب را بر بدنش حرام مي کردم. پس آب بريز اسماء اي واي اين بازوي ورم کرده از چيست؟ آري اين هان حکايت جگر سوز تازيانه و بازوست . فاطمه ! گفتي از روي پيراهن غسلت دهم براي بعد از رفتنت هم باز ملاحظه اين دل خسته را نمودي؟ اي کسي که پنهانکاري را فقط در دردها و غمهايت بلد بودي. شوهرتو کسي نيست که براي اين رازهاي سَر به مُهر تو در نخلستان هاي تاريک شب نگريسته باشد. اينجا جاي تازيانه نامردان است، در آن زمان که ريسمان در گردن مردت آويخته بودند. اي خدا ! اين غسل نيست، مرور مصيبت است، تداعي محنت است، دوره کردن درد است. اي واي از حکايت محسن حکايت فاطمه و آن در و ديوار، حکايت آن ميخهاي آهنين با آن بدن نحيف و خسته و بيمار، حکايت آن آتش با آن تن تب دار، حکايت آن دست پليد با اين صورت و رخسار. بچه ها بياييد با مادر وداع کنيد. خدا در اين غم صبرتان دهد. آرامترعزيزان من ! مي دانم از گريه گريزي نيست. اما شيون نکنيد مثل من آهسته اشک بريزيد.
نمي دانم چطور تسلايتان دهم. اما تقدير اين بوده است، راضي به مشيت خدا هستم . اينقدر مادر را صدا نزنيد او اکنون توان پاسخ گفتن به شما را ندارد. فقط نگاهش کنيد و آرام اشک بريزيد اما نه گويي اين دست هاي فاطمه است که از کفن بيرون مي آيد و شما را درآغوش مي کشد. اين بازهمان دل مهربان اوست که نمي تواند پس از مرگ هم نداي شما را بي جواب گذارد. کنار رويد تا در قبرش گذارم. خدايا چه سنگين است اين مصيبت ، و چه سبک است اين بدن درد و محنت ديده.
آري اينک ديگر من لب بر مي بندم از سخن گفتن ، تا علي و حسن و حسين و زينب بال گشايند بر مزار تو. اين تو، اين علي و اين فرزندانت و اين چشم هميشه مشتاق من.

برگرفته از کتاب کشتي پهلو گرفته،
نوشته سيد مهدي شجاعي

 

 

shhghvlvn@gmail.com

تكست شعر

يه شب كه من حسابي خسته بودم
همين‌جوري چشامو بسته بودم
سياهي چشام يه لحظه سر خورد
يه دفعه مثل مرده‌ها خوابم برد
تو خواب ديدم محشر كبري شده
محكمه الهي برپا شده
خدا نشسته، مردم از مرد وزن
رديف رديف مقابلش واستادن
چرتكه گذاشته حساب كتاب ميكنه
به بنده‌هاش عتاب خطاب ميكنه
ميگه :

چرا اينهمه لج ميكنيد؟ راهتون رو بيخودي كج ميكنيد؟
آيه فرستادم كه آدم بشيد با دلخوشي كنار هم جمع بشيد
دلاي غم گرفته رو شاد كنيد با فكرتون دنيا رو آباد كنيد
عقل دادم بريد تدبركنيد نه اينكه جاي عقلو كاه پر كنيد
من بهتون چقدر ماشاالله گفتم نيافريده باريك الله گفتم
من كه هواتونو هميشه داشتم حتي يه لحظه گشنتون نذاشتم
اما شما بازي نكرده باختيد نشستيدو خداي جعلي ساختيد
هر كدوم ازشما خودش خدا شد از ما و آيه‌هاي ما جدا شد
يه جو زمين و اين همه شلوغي؟ اين همه دين و مذهبه دروغي؟
حقيقتا شماها خيي پستيد خر نباشديد گاوو نمي‌پرستيد
از توي جمع يكي بلند شد ايستاد بلند بلند هي صلوات فرستاد
ازاون قيافه‌هاي حق به جانب هم از خودي شاكي، هم از اجانب
گفت چرا هيچكي روسري سرش نيست؟ پس چرا هيچكي پيش همسرش نيست؟ چرا زن‌ها اينجوري بد لباسن؟
مردي غيرتي كجا پلاسن؟ خدا بهش گفت بتمرگ ، حرف نزن
اينجا كه فرقي ندارن مرد و زن يارو كنف شد ولي از رو نرفت
حرف خدا از تو گوشاش تو نرفت چشاش مي‌چرخن ، نميدونم چشه؟
آهان ، ميخواد يواشكي جيم بشه ديد يكمي سرش شلوغه خدا
يواش يواش شد از جماعت جدا با شكمي شبيهه بشكه نفت
يهو سرش رو پايين انداخت و رفت قراولا چندتا بهش ايست دادن
يارووانستاد ، تا جلوش واستادن فوري درآورد واسشون چك كشيد
گفت ببريد وصول كنيد خوش بشيد دلم براي حوريا لك زده
دير برسم يكي ديگه تك زده! اگه نرم حوري دلگير ميشه
تور خدا بزار برم دير ميشه قراول حضرت حق دمش گرم
با رشوه خيلي كلون نشد نرم گوشاي يارو رو گرفت تو دستش
كشون كشون برد و يه جايي بستش رشوه حاجي رو ضميمه كردن
توي جهنم اونو بيمه كردن حاجيه داشت بلند بلند غر مي‌زد
داشت روي اعصابا تلنگر مي‌زد خدا بهش گفت: ديگه بس كن حاجي
يه خورده هم حبس نفس كن حاجي اينهمه آدم رو معطل نكن
بگير بشين اينقده كل‌كل نكن يه عالمه نامه دارينخونده
تازه ، هنوز كرات ديگه مونده نامه تو پر از كاراي زشته
كي به تو گفته جات توي بهشته؟ بهشت جاي آدماي باحاله
ولت كنم بري بهشت؟ محاله
يادته كه چقدر ريا ميكردي بنده‌هاي مارو سياه ميكردي
تا يه نفر دورو برت ميديدي چقدر والضالين و ميكشيدي
اينهمه كه روضه و نوحه خوندي يه لقمه نون دست كسي روسوندي؟
خيال ميكردي ما حواسمون نيست؟ نظم و نظام دنيا كشكي كشكي است؟
هر كاي كردي بچه‌ها نوشتن مي‌خواي خودت برو ببين تو زونكن
خلاصه وقته يارو فهميد اينه بازم درست نميتونست بشينه
كاسه صبرش يه دفه سر مي‌رفت تا فرصتي گير مياورد در مي‌رفت
قيامته اينجا ، عجب جائيه جان شما خيلي تماشائيه
از يه طرف كلي كشيش آوردن كشون كون همه رو پيش آوردن
گفم اينا رو كه قطار كردن بيچاره‌ها مگه چكار كردن؟
ماموره گفت : ميگم بهت من الان مفسد في‌الارض كه ميگن همين هان
گفت: اينا بهشت‌فروشي كردن بي‌پدرا خدارو جوشي كردن
به نام دين حسابي خوردن اينها كفر خدارو درآوردن اينها
بدجوري ژاندارك و اينا چزوندن زنده توي آتيش انو سوزوندن
روي زمين خدايي پيشه كردن خون گاليله رو توي شيشه كردن
اگه بهش بگي كلات‌و صاف كن بهت ميگه بشين‌و اعتراف كن
هميشه در حال نظاره بودن شما بگو؛ اينا چه كاره بودن؟
خيام اومد يه بطري هم تو دستش
رفت‌و يه گوشه‌اي گرفت نشستش حاجي بلندشد با صدار محكم
گفت : اين آقا بايد بره جهنم خدا بهش گفت تو دخالت نكن
به اهل معرفت جسارت نكن بگو چرا به خون اين هلاكي؟
اين كه نه مدعي داره نه شاكي نه گردو خاك كرد و نه هياهو
نه عربده كشيده و نه چاقو نه مال اين نه مال اونو برده
فقط عرق خريده رفت ِ خورده آدم خوبيه ف هواش‌و داشتم
اينجا خودم براش شراب گذاشتم يهو شنيدن ايست خبرادر دادن
نشسته‌ها بلند شدن واستادن حضرت اسرافيل از اون ور اومد
رفت ري چاپايه و چند تا صور زد ديدن دارن تخت روون ميارن
فرشته‌ها رودوششون ميارن مونده بودن كه اين كيه خدايا
تو حشر اين كارا چيه خدايا فكر مي‌كنيد داخل اون تخت كي بود؟
الان ميگم ، يه لحظه اسمش چي بود؟ همون كه كارش عالي بود
اون كه تو دنيا مثل توپ صدا كرد همون كه اين لامپا رو اختراع كرد
همون كه كار عالي بود؛ اون ديگه بگيد بابا ؛ توماس اديسون ديگه
خدا بهش گفت ديگه پايين نيا يه راست برو بهشت پيش انبياء
وقتو تلف نكن توماس ؛ زود برو به هر وسيله‌اي اگر بود برو
از رويپل نري يه وقت ميفتي ميگم هوايي ببرند و مفتي
باز حاجي ساكت نتونست بشينه گفت كه مفهوم عدالت اينه؟
توماس اديسون كه مسلمون نبود اين بابا اهل دين و ايمون نبود
نه روضه رفته بود؛ نه پاي منبر نه شمر مي‌دونست چيه نه خنجر
يه ركعت‌ام نماز شب نخونده با سيم ميماش شب رو به صبح رسونده
حرفاي يارو كه به اينجا رسيد خدا يه آهي از ته دل كشيد
حضرت حق خودش رو جا به جا كرد يه كم به اين حاجي نگانگا كرد
از اون نگاههاي عاقل اندر سفيهش‌و بايد بيارم اينور
با اينكه خيلي خيلي خسته هم بود خطاب به بنده‌هاش دوباره فرمود
شما عجب كله‌خراي هستيد بابا عجب جونورايي هستيد
شمر اگه بود آدولف هيتلرم بود خنجر اگر بود رولورم بود
حيفه آدم خودشو پير كنه و سوزنش فقط يه جا گير كنه
ميگيد توماس من مسلمون نبود اهل نماز و دين و ايمون نبود
اولا ً از كجا ميگيد اين حرف‌و در بياريد كله زير برف‌و
اون من‌و بهتر از شما شناخته دليلشم اين چيزايي كه ساخته
درسته گفته‌اند عبادت كنيد نگفته‌ان به خلق خدمت كنيد؟
توماس نه بمب ساخته نه جنگ كرده دنيا رو هم كلي قشنگ كرده
من يه چراغ كه بيشتر نداشتم اونم تو آسمونا كار گذاشتم
توماس تو هر اطاق چراغ روشن كرد نمي‌دونيد چقدر كمك به من كرد
تو دنيا هيچكي بي‌چراغ نبوده يا اگرم بوده تو باغ نبوده
خدا براي حاجي آتش افروخت دروغ چرا ؛ يه كم براش دلم سوخت
طفلي تو باورش چه قصرا ساخته اما به ايجا كه رسيده باخته
يكي مي‌اد يه هاله‌اي باهاشه چقدر بهش مياد فرشته باشه
اومد رسيد و دست گذاشت رو دوشم دهانش‌و آورد كنار گوشم
گفت تو كله‌آت پر قرمه سبزيست وقتي نمي‌فهمي بپرسي بد نيست
اون كه نشسته يك مقام والاست مترجمه ، رفيق حق تعالي است
خود خدا نيست ، نمايندشه موذد اعتمادشه ، بنده‌شه
خداي لم يلد كه ديدني نيست صداش با ان گوشا شنيدني نيست
شما زمينيا همش همينيد اون ور ِ ميزي رو خدا مي‌بينيد
همينجوري مي‌خواست بلند شه ، نم‌نم گفت كه پاشو بايد بري جهنم
وقتي ديدم منم گرفتار شدم داد كشيدم ؛ يكدفعه بيدار

يه وبلاگ هم دارم اگه سربزنيد ممنون ميشم
www.parck.persianblog.ir

 

 

احسان بهرام غفاري

راهکارهایی برای حذف اسراییل از نقشه جهانی
یادداشتی بر نوشته دوست عزیز گردباد

از این پس من تصمیم گرفتم برای حذف اسراییل از روی نقشه جهانی یکسری کار انجام دهم که پیشنهاد می کنم دوستان هم گروهی هم این کارها را انجام بدهند تا این اسراییل بزمجه از روی نقشه و کره زمین حذف شود .
از این پس من به جای گوشی موبایل نوکیا و موتورولا ، در جیب خود سکه می گذارم تا به جای حمایت از نوکیا و موتورولای بی شعور ، از تلفن های عمومی دو ریالی که پانصد ریالی قبول می کنند استفاده کنم . من دیگر از آی پاد استفاده نمی کنم و سعی می کنم با دهان و زنبورک و بشکن ، از موسیقی حظ ببرم . من به جای استفاده از رایانه های اسراییلی ، از انگشتان دست و پایم برای محاسبات و از گوشه روزنامه کیهان که سفید است برای نوشتن برنامه های کاربردی استفاده می کنم و اصلا هم نیازی به چاپ نوشته هایم با چاپگر هیولت پاکارد بی ادب نیست . پیشنهاد می کنم مبین عزیز هم به جای استفاده از اینترنت و خبر رسانی رایانه ای ( چون سی پی یو رایانه اش مال آدمکش هاست ) روزانه را بصورت زیراکس تکثیر و خودش دم خانه های مان بیاورد تا هر چه زودتر این اسراییل پر رو از روی نقشه حذف شود . اما من از این به بعد به جای دیدن فیلم هالیوودی ، فیلم های سکسی بازیگران ایرانی و فیلم های فردین را نگاه می کنم و اصلا شاید هم نگاه نکردم . من به جای دیدن شرک نامرد ، سیندرلای مستهجن ، بامبی معتاد ، سفید برفی فراری از خانه و میکی موس بی ناموس ، هادی و هدی را می بینم و در هنگام سفر سعی می کنم با خود قلم ببرم تا از لحظه های بیاد ماندنی خود و خانواده ام ، نقاشی بکشم . من حتی تصمیم گرفته ام به جای سی ان ان ، اخبار بیست و سی را نگاه کنم تا آن مجری خوشگل و بچه پر رو را به اون آقاهه که خود آویز مجلسی ( کراوات ) آویزان کرده و راست می گوید ترجیح بدهم . من تصمیم گرفتم وقتی بچه دار شدم ، به جای شیر خشک و سرلاک از قرمه سبزی و فسنجان برای سیر کردن معده اش استفاده کنم ، یا اصلا پوشک بچه را بازیافت کنم و دوباره به خوردش بدهم . از این به بعد من جای نوشابه که سوغات اسراییل نجس است ، با قیمه ام ، گل گاو زبان می خورم و با پیتزایم دوغ آبعلی . من دیگر صورتم را اصلاح نمی کنم ، مسواک نمی زنم ، به جای سیگار ، چپق می کشم و اصلا چیزی نمی نویسم ، چون فهمیدم که خودکار و خودنویس همه گی ساخته دست اسراییل است . اصلا چرا ما مدرسه داریم ؟ به نظر من همه مدارس و همه نهضت های سواد آموزی را باید خراب کنیم تا اسراییل از بین برود . اصلا چرا ما باید در برف و باران لباس بپوشیم ؟ مگر پیچیدن چادر شب یا پتو به دور خود و بستن لنگ در مهمانی ها چه اشکالی دارد ؟ اصلا من می گویم همگی دست به خودکشی بزنیم ، چون هر کاری که می کنیم و هر چیزی که می خریم مال این نامردهای صهیونیست است .
اما نتیجه گیری ؛ گیرم ما هیچی نخریدیم ، نخوردیم ، نکردیم ، نپوشیدیم ، نجنبیدیم ، نرفتیم ، ندیدیم و ... اسراییل از روی نقشه حذف شد ؟؟؟
اما سخنی با نویسنده آن مطلب و دیگر سینه چاکان لبنانیان و فلسطینی ها .
اما از این شوخی که بگذریم ، به دو کلمه حرف حساب می رسیم . دوستانی که فکر می کنند بودن امروز ایران ، از فداکاری های عده ای عرب لبنانی و فلسطینی است ، پیشنهاد می کنم ادامه مطلب بنده را نخوانند که اصلا ایرانی نیستند و مشتی عرب پرست هستند . اگر امروز کشوری بنام ایران روی زمین وجود دارد از خردمندی و فرهیختگی موسس اش یعنی کوروش کبیر است که دعایش همواره این بوده که خدایا این کشور را از دروغ ، قحطی و بلا دور بدار . اگر ایرانی امروز هست از خردمندی داریوش کبیر بوده است . اگر امروز ایرانی هست ، از خردمندی انوشیروان و بهرام است . اگر امروز ایرانی هست از عدل کریم خان و فتوحات نادر شاه است . اگر امروز ایرانی هست از نام بوعلی سینا ، رازی ، خیام ، سعدی ، حافظ و هزاران شخص دیگر است . اگر امروز ایرانی هست از تمدن و فرهنگ و هنر هزاران ساله اش است . اگر امروز ایرانی هست از بزرگمردی مصدق ها و امیرکبیرها و بازرگان ها است . اگر امروز ایرانی هست از رشادت آن جوانان بسیجی ای است که تا پای جان برای ذره ذره این خاک هشت سال جنگیدند و اگر امروز ایرانی هست ، بخاطر وجود مبارک و روحانی شیخ صدوق ، علامه طباطبایی ، علامه امینی ، علامه جعفری ، آیت الله میلانی ، آیت الله شعرانی و دیگر بزرگان است . اگر امروز ایرانی هست به خاطر زحمت های دکتر حسابی ها و دکتر قریب هایی است که زندگی خود را برای بالا بردن نام ایران صرف کردند و اگر امروز ایرانی هست بخاطر این است که ایران باید باشد و همیشه می ماند . دوستان عرب لیس ، اگر امروز ایرانی هست ، نه به خاطر گردن ستبر و میلیاردها تومان پول ایرانی است که در جیب سید حسن فربه ، محمود عباس و حزب الله است و نه بخاطر رشادت های بی رشادت عده ای تروریست فلسطینی که قتل نفس می کنند و زن و بچه بی گناه را روی هوا می فرستند . اگر امروز اسراییل از روی نقشه پاک نشده است ، فکر نمی کنید دلیلش این است که اولا به شماها ربطی ندارد و دوما اینکه خود دولت ایران از اسراییل ، دیوی هفت سر در دنیا ساخته است . فکر نمی کنید آنقدر که ما پرچم اسراییل را به رسمیت می شناسیم و صهیونیست را در بوق جهانی کردیم ، خود اسراییل برای خودش این تبلیغ را نکرده است ؟؟؟ اصلا می دانید مردم اسراییل ، نمی دانند ایران کجای زمین واقع شده است ؟؟؟ چه بگویم که شما نه ذره ای ایران پرستی در وجودتان هست و نه ایرانی هستید که ایرانی ، زبان به مدح عرب جماعت بر نمی دارد و غرور ایرانی اش اجازه نمی دهد تا دم به دقیقه بگوید آخ الان اسراییل میاد ، جیز می شیم . ایران از بدو تاسیسش تا به امروز همیشه ایران بوده است و ایران می ماند و لعنت تمامی نام هایی که تا امروز سبب بزرگی این خاک شده اند بر کس و کسانیکه بخواهند غرور ایرانی شان را به خاطر خوش آمدن فلان حاجی و بهمان سید و دغل بازان گمراه زیر پا بگذارند و از ... عرب نجس سیراب شوند . درود بر کسانیکه ذره ذره خاکشان را می پرستند و سرشان را بعنوان ایرانی در هر جا که باشند بالا می گیرند . راستی هنوز نفهمیدم که چرا کسانیکه این قدر کاسه داغ تر از آش کودکان و زنان و مردان فلسطینی هستند ، به آن دیار برای مبارزه کوچ نمی کنند و از خانه هاشان مرگ بر اسراییل می فرستند ؟؟؟؟؟؟؟ راستی من هنوز نفهمیدم کشتن طفلی فلسطینی چرا جنایت است ولی کشتن یک کودک اسراییلی نامش جهاد است و در آن دنیا خیر دارد ؟ همین .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 ارديبهشت / 19 مي / 13 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
30 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز شاه شدن «پوراندخت»، به روايت رويدادنگاران کليساي قسطنطنيه

تصوير پوراندخت بر سکه اش (موزه سن پترزبورگ - روسيه)

تصوير پوراندخت بر سکه اش (موزه سن پترزبورگ - روسيه)

رويدادنگاران كليسايي قسطنطنيه 21 مه سال 630 ميلادي را روزي نوشته اند که درجريان زوال حكومت ساسانيان، پوراندخت دختر خسرو پرويز، شاه ايران شد. حال آنکه ساير مورخان نوشته اند که پوراندخت در سال 630 و چند هفته پس از قتل سپهبد شهربراز بر تخت شاهي ايران تکيه زده بود. شهربراز نهم ژوئن سال 630 ميلادي در تيسفون به قتل رسيده بود. دوران سلطنت پوراندخت بيش از 16 ماه طول نكشيد.

تصويري از آذرميدخت

تصويري از آذرميدخت

پس از بركناري خسرو پرويز، ظرف چند سال ده پادشاه بر ايران حكومت كردند كه ششمين آنان، آذرميدخت دختر ديگر خسرو پرويز بود. با قتل يزدگرد سوم دهمين شاه اين دوران بحراني، حكومت دودمان ساساني و همچنين عمر امپراتوري ايران باستان که در معرض حملات نظامي اعراب مسلمان قرار گرفته بود به پايان رسيد. بحراني كه به پايان امپراتوري ايران در سده هفتم ميلادي انجاميد، نتيجه نابخردي هاي خسرو پرويز بود كه ژنرالها، سياستمداران و مردان فكر ايران را كشت، فراري داد و يا رنجانيد و خانه نشين ساخت و دست به يك رشته جنگها و كشورگشايي هاي غير ضروري و بي حاصل زد، و با اين كار ارتش را فرسوده و خزانه را تهي كرد و با اشتباهات داخلي باعث زورگويي هرچه بيشتر ارباب به كشاورز شد و فاصله طبقاتي افزايش يافت و بر نارضايي هاي مردم افزود.
    پوراندخت كه بانويي لايق و با تدبير بود، با اين كه ديگر خيلي دير شده بود سياست خارجي و داخلي تازه اي در پيش گرفته بود تا امپراتوري ايران را نجات دهد. وي در دسامبر سال 631 ميلادي با دولت روم شرقي قرارداد صلح امضاء كرد تا فرصت يابد دست به اصلاحات داخلي بزند. پوراندخت مي دانست كه ايرانيان از جامعه طبقاتي كه به آنان تحميل شده بود شديدا ناراضي هستند، قضات از عدالت و انصاف دور شده اند و سران ايالات براي خود اختيارات تازه اي خلق كرده و حتي سكه ضرب كرده اند. براي حل اين مسائل بود كه پوراندخت با روم (بيزانس) قرارداد صلح امضاء كرد و دستور رعايت عدالت، بخشودن ماليات عقب افتاده، لغو برتري هاي طبقاتي و اختيارات اضافي فرمانداران را داده و سكه ملي واحد ضرب كرده بود. پوراندخت حمله اعراب مسلمان از عربستان را به قلمرو ايران پيش بيني كرده و به فرماندهان ارتش اندرز داده بود كه اختلافات خود و جنگ قدرت را كنار بگذارند و آماده مقابله باشند. مسلمانان تا آن زمان بر سراسر جزيرة العرب مسلط شده بودند. با وجود تصميمات اصلاحي متعدد، حكومت پوراندخت هم، مانند ساير جانشينان خسرو پرويز دولتي مستعجل بود و اختلافات داخلي و نزاع بر سر قدرت در تيسفون ادامه يافت و ....

 

درباره مسئله جمعيت تهران

قبلا نوشتيم که طبق اعلاميه رسمي وزارت كشوركه ارديبهشت ۱۳۱۸ انتشار يافت، جمعيت شهر تهران بر پايه سرشماري اوايل همان ماه، ۵۳۱ هزار تن بود. مقايسه اين آمار با آخرين سرشماري دهه 1370 نشان مي دهد كه در اين فاصله جمعيت تهران بيش از 15برابر شده بود. تهران در دامنه كوه و روي كمربند زمين لرزه قرار گرفته است. در دهه 1340 طرح محدوده تهران به اجراء گذارده شده بود كه در جريان انقلاب و پس از آن ناديده گرفته شد.
پيش از شهريور 1320 و اشغال نظامي ايران، مهاجرت از روستاها و شهرهاي كوچك به شهرها بزرگ، طبق ضوابطي محدود شده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

30/02/58
تشكيل شوراي تأمين خرمشهر و تأكيد بر مهلت روز دوشنبه ( 3/2/1358 ) به عنوان آخرين روز تخليه ساختمان‌هاي دولتي و روز جمعه ( 4/3/1358 ) براي خلع سلاح عمومي ؛ اطلاعيه سازمان سياسي خلق عرب در رد مصوبات شوراي تأمين شهر و تأكيد بر عدم تخليه ساختمان‌هاي دولتي و ردّ خلع سلاح عمومي ؛ استقرار پاسداران و نيروهاي ارتش در مراكز خالي شهر .

پانزدهمين روز اعتصاب كارگران شركت ايران ترمينال بندر خرمشهر در اعتراض به مشخص نشدن وضعيت شغلي آنها ؛ گزارش مطبوعات از ديدار نمايندگان كارگران با مدني و حمايت وي از خواسته‌هاي آنان .

گزارش نماينده دفتر هماهنگي سپاه پاسداران در اهواز درباره عوامل موثر در پيدايش وضعيت كنوني خرمشهر ، روابط جريان‌هاي قومي با شبير خاقاني و اهداف آنها ، ارائه پيشنهادهايي براي حل مسائل خرمشهر .
بازگشت عزالدين حسيني از تهران به مهاباد ، توقف كوتاه در سنندج ، سخنراني و تأكيد وي بر خودمختاري كردستان ؛ راهپيمايي طرفداران عزالدين حسيني و مفتي‌زاده در تقابل با يكديگر و درخواست طرفداران مفتي‌زاده به خروج عزالدين از سنندج ؛ گزارش كيهان از استقبال مردم سقز از عزالدين حسيني .

افشاگري كاركنان مؤمن به انقلاب اسلامي در روزنامه كيهان عليه هيئت تحريريه پاكسازي شده كيهان و آوردن شواهدي دال بر اعمال سانسور آنان در كيهان از جمله تحريف خبر شهادت شاطر محمد و فرزندش حشمت رحمانپور در درگيري‌هاي اسفند 1357 سنندج ، سانسور طرحي دربارة شهادت استاد شهيد مطهري با مضمون " معلم شهيدم راهت ادامه دارد " و …
مصاحبه مطبوعاتي آيت الله صادق روحاني با خبرنگاران داخلي و خارجي و اظهار نظر تأييد آميز دربارة حركت امام و روند انقلاب اسلامي و نيز اظهار مخالفت با سفر جلود نخست وزير ليبي به ايران و قصد به گروگان نگهداشتن جلود تا زماني كه ليبي امام موسي صدر را زنده يا مرده تحويل دهد .

ملاقات استانداران كشور با امام خميني پس از پايان كنفرانس چند روزه در تهران ؛ گزارش كنفرانس به رهبر انقلاب و طرح مشكلات موجود در خصوص كميته‌ها ، كشت و كار كشاورزي ، تملك اراضي باير و رواج مواد مخدر در سراسر كشور ؛ سخنان امام در تأييد كميته‌ها و لزوم پاكسازي آنها .
انتصاب حجت الاسلام محمود دعايي به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق ؛ گزارش روزنامه اطلاعات از عدم بازگشت عده‌اي از سفيران ايران از خارج از كشور و انتصاب سفير يا سركنسول جديد براي برخي سفارتخانه‌ها .

مصاحبه راديو تلويزيوني دكتر مبشري وزير دادگستري دولت موقت و اظهار نظر دربارة روابط سناتور آمريكايي و صهيونيست معروف جاكوب جاويتس و همسرش با رژيم گذشته و افشاي اسنادي در اين باره .
انتشار اطلاعيه وزارت امور خارجه در واكنش به قطعنامه 17 مه سناي آمريكا در محكوميت دادگاه‌هاي انقلاب و متقابلاً درخواست تعويق در اعزام " والتر كاتلر " سفير جديد تعيين شده آمريكا براي ايران .

پاسخ دكتر يزدي وزير امور خارجه به نامه سايروس ونس وزير امور خارجه آمريكا و اظهار اميدواري جهت مساعد شدن فضاي روابط ديپلماتيك دو كشور براي آمدن كاتلر به تهران و تقبيح قطعنامه سناي آمريكا به عنوان مصداق بارز مداخله در امور داخلي ايران .
گزارش محرمانه سفارت آمريكا در تهران به وزارت خارجه آن كشور از ملاقات كاردار سفارت با دكتر يدالله سحابي ( وزير مشاور در امور طرح‌هاي انقلاب ) دربارة روابط دو جانبه ، محاكمه‌هاي انقلابي ، ارتباط پاسداران انقلاب با دولت و تشكر سحابي از تحويل نسخه‌اي از قانون اساسي آمريكا به وي

30/02/63
وزارت امور خارجه در يادداشتي به دبيركل سازمان ملل: حمله به نفتكش‌ها از تصميم عراق مبني بر بين‌المللي كردن جنگ حكايت مي‌كند.

30/02/64
فشار عراق بر كويت جهت اجاره دادن جزاير "بوبيان" و "وربه" (اين جزاير راه آبي به بندر نظامي ام‌القصر عراق را كنترل مي‌كنند.)

30/02/67
انتشار نامه نهضت آزادي (بازرگان) به امام براي پايان جنگ و بدنبال آن دستگيري تعدادي از اعضاي آن

تشكيل سمينار انهدام كامل سلاح‌هاي شيميايي در رم.

Mobin_s2004@yahoo.com
18 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
دو زمين لرزه مرگبار در دو گوشه آسيا

بيستم ماه مه، به فاصله 767 سال از هم، كره زمين دو زمين لرزه مرگبار را تحمل كرد.
يکي از اين دو زمين لرزه؛ در 20 مه سال 526 ميلادي در انتاكيه (واقع سوريه آن زمان) روي داد و بيش از 250 هزار تن را كشت. اين منطقه اينك در جمهوري تركيه قرار گرفته است.
زمين لرزه ديگر روز؛ در سال 1293 ميلادي «كاماكورا» ي ژاپن را تكانهاي سخت داد و بيش از 30 هزار انسان را نابود ساخت.

 

اختراع كفش دو لنگه

به نوشته مورخان تاريخ تمدن، ساخت کفش براي پاي چپ و پاي راست، جداگانه، از ماه مه در سال 1310 ميلادي متداول شد (ششصد و97 سال پيش در اين ماه). برخي از کرونيکلها اختراغ کفش دولنگه را در روز بيستم ماه مه 1310 ميلادي درج کرده و به حساب رويدادهاي اين روز گذارده اند. پيش از آن، کفش هاي هردو پا مشابه هم و يا به صورت مستقيم ساخته مي شد، به گونه اي که هرلنگه را مي شد براي هر دو پا استفاده کرد. رويه كفش هايي كه دو لنگه اش مشابه بود، عمدتا به صورت بافتني بود (گيوه) و يا تسمه اي، و تخت كفش سازها جدا از رويه سازها بودند.

 

استعمار غرب در آسيا امروز 509 ساله شد

Vasco da Gama

Vasco da Gama

وسكو دا گاما Vasco da Gama دريانورد پرتغالي بيستم ماه مه سال 1498 وارد «كاليكتCalicut» در جنوب غربي هند شد و با خود استعمار غرب را هم وارد قاره آسيا كرد كه 509 سال است با چند بار تغيير لباس دادن هنوز ماندگار است. دا گاما هشتم ژوئيه سال 1497 پرتغال را با چهار كشتي به مقصد هند ترك كرده بود. وي پس از عبور از دماغه جنوب آفريقا (اميد نيك!) و اندك توقف در موزامبيك عازم هند شده بود. او فاصله ساحل شرقي آفريقا تا ساحل غربي هند را ظرف 23 روز طي كرده بود. حاكم هندي منطقه برخورد بدي با او نداشت زيرا به نيات وي پي نبرده بود. دا گاما پس از يك بررسي، عزم بازگشت كرد و نهم سپتامبر سال 1499 به ليسبون رسيد و عنوان دريا سالاري گرفت. دولت پرتغال برپايه اطلاعاتي كه داگاما به دست آورده بود هيات ديگري را به هند فرستاد كه حكمران محل به اين هيات روي خوش نشان نداد. اين خبر كه به داگاما رسيد، خود با 20 كشتي و عمدتا توپدار و صدها تفنگدار عازم هند شد و به ايجاد قرارگاه و مستعمره دست زد. داگاما بازهم به هند سفر كرد و 24 دسامبر سال 1524 در همانجا درگذشت.

 

كريستوفر كلمبوس در تنگدستي درگذشت

کلمب

بيستم ماه مه 1506كريستف كلمب (كريستوفر كلمبوس) كه راه استيلاي اروپائيان بر قاره آمريكا را باز كرد در ۵۵ سالگي در اسپانيا درگذشت. وي كه در سال ۱۴۹۲ در چارچوب رقابت اسپانيا و پرتغال در يافتن راههاي دريايي، در جهت غرب عازم هند بود به قاره ناشناخته آمريكا (ناشناخته براي ساکنان ساير قاره ها) رسيد و جزيره اي را كه امروز نيمي از آن جمهوري دومينيكن را تشكيل مي دهد و نيم ديگر هائيتي، «هيسپانيولا» ناميد و مقر حكومت اسپانيايي ها قرار داد و مقدمات بناي شهر «سانتو دومينگو» را در آن جزيره فراهم ساخت.
     برخي مورخان نوشته اند: كلمب كه بعدا مورد بي مهري پادشاه اسپانيا قرار گرفته بود در تنگدستي و انزوا از اين دنيا رفت. وي در ايتاليا به دنيا آمده بود.

 

نخستين پرواز بدون توقف ميان دو قاره آمريكا و اروپا

Lindberg

بيستم ماه مه سال 1927 «چارلز ليندبرگ» هوانورد آمريكايي در ميان استقبال بيش از يكصد هزار تن، پس از 27 ساعت پرواز و پيمودن عرض اقيانوس اطلس در پاريس فرود آمد. وي 19 مه با يك هواپيماي يك موتوره به تنهايي از فرودگاهي در لانگ آيلند (واقع در ايالت نيويورك و مجاور شهر نيويورک) به پرواز در آمده بود و بدون توقف، هزاران مايل فاصله دو قاره را پرواز كرده بود. اين نخستين پرواز بدون توقف ميان آمريكا و اروپا بود.
    

 

انگلستان بالاخره حاكميت ابن سعود را به رسميت شناخت

عبدالعزيز ابن سعود

دولت انگلستان طبق قرارداد جده، بيستم ماه مه 1927حاكميت ابن سعود (عبدالعزيز) را بر نجد و حجاز برسميت شناخت كه بعدا از ادغام آنها كشور سعودي به وجود آمد. كشور سعودي تنها مملكتي در جهان است كه به اسم فرد ناميده شده است. به موجب توافق ماه مه 1916 انگلستان و فرانسه بر سر تقسيم سرزمين هاي عربي ميان خود در صورت شكست امپراتوري عثماني در جنگ جهاني اول، جز سوريه و لبنان كه سهم فرانسه قرار گرفت، قرار شده بود كه مابقي از جمله حجاز در اختيار انگلستان قرار گيرد.
     سرهنگ تي. اي. (لورنس لورنس عربستان) كه 19 ماه مه 1935 در پي يك تصادف موتوسيكلت درگذشت درجريان جنگ جهاني اول در شبه جزيره عربستان، با توسل به روشي تازه، اعراب را به قيام برضد سلطه طولاني عثماني برانگيخته و موفق شده بود. در مارس 1921 در زماني كه چرچيل وزير مستعمرات انگلستان بود با حضور لورنس ، پرسي كاكس، آرنولد ويلسون و ... ترتيب تقسيم سرزمين هاي عربي سهم انگلستان هم داده شد و پادشاهان دست نشانده اردن و عراق تعيين و و همان وقت در باره آينده حجاز و نجد هم توافق شده بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 مي

  • 1892:   اتحاد مثلث مرکب از آلمان، اتريش و ايتاليا تشکيل شد و اروپا يک گام به جنگ نزديک گرديد.

  • 1900:   دومين مسابقه هاي ورزشي المپيک در عصر جديد، در پاريس آغاز شد.

  • 1902:   خروج نيروهاي آمريکايي که در جريان جنگ آمريکا و اسپانيا، کوبا را اشغال کرده بودند از اين جزيره آغاز شد.

  • 1992:   هند نخستين ماهواره خود را بدون کمک کشوري ديگر ( با موشکي که ساخته بود ) در مدار زمين قرار داد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت حضرت فاطمه(س) دخت گرامي حضرت محمد(ص) بنا بر روايتي مشهور

    بنا بر روايتي مشهور حضرت فاطمه(س)دخت گرامي حضرت محمد(ص)وهمسر مولاي متقيان علي (ع)به ملكوت اعلي پيوستند .در اواخر عمر كوتاه حضرت فاطمه(س)جامعه به سبب ظلم و ستم خلفا بسيار آشفته بود و آن بانوي بزرگوار رنجيده و آزرده خاطر بودند؛از اين رو وصيت كردند كه پس از فوت ؛ايشان را شبانه به آغوش خاك بسپارندمزارشان از ديد دشمنان پنهان بماند.حضرت علي هم طبق وصيت فاطمه زهرا(س)به اتفاق امام حسن (ع) وامام حسين (ع) همچنين با حضور عقيل ؛عمار؛سلمان؛ مقداد وابوذر بر پيكر پاك حضرت فاطمه(س)نماز گزاردند و سپس آن وجود مطهر را به خاك سپردند. شايان توجه است كه به لحاظ اختلاف در تعيين تاريخ شهادت حصرت فاطمه(س)؛ ايامي كه ميان مشهورترين اقوال مشترك بنام ايام فاطميه مقرر شده است و امروز اولين روز ايام فاطميه است .اين ايام را به عموم مسلمانان تسليت مي گوئيم.

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    23
    31

    اهواز

    28
    42

    تبريز

    13
    24

    شيراز

    21
    35

    مشهد

    18
    32

    بندرعباس

    27
    39

    کرمان

    17
    36

    اصفهان

    16
    31

    يزد

    23
    37

    کرمانشاه

    13
    31

    اراک

    16
    29

    رشت

    17
    20

    دبی

    31
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1439 تومان
    930 تومان
    1810 تومان
    885 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    105000 تومان
    54000 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:01

    اذان مغرب : 20:26

    اذان صبح فردا : 4:16

    طلوع آفتاب فردا : 5:56

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    17 مي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 17 مي 2008
    تعداد صفحات مجله: 197
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    منزل واژگون

    اگر زندگی کردن در منزلتان برایتان یکنواخت شود چه میکنید؟ دکوراسیون را عوض می کنید یا منزلتان را؟! زندگی آنقدر برای آقایpoland یکنواخت شده که منزل خود را سرو ته کرده تاا برایش تنوعی شود! این آقا با مهارتی باور نکردنی موفق به ساخت 15امین منزل خارق العاده در جهان شده است. اگر چه ظاهری واژگون دارد اما به گفته این آقا همه چیز در داخلش مرتب و زیبا چیده شده است. حتی ایشان ادعا کردند که قدم زدن در این حالت بسیار آسانتر و لذت بخش تر است. علاوه بر اینکه این منزل واژگون است قابلیت چرخش را نیز دارد. چگونه چرخیدنش را نمی دانیم اما مثل اینکه این ساختمان واژگون می تواند در زمستان به سمت نور خورشید و در تابستان خلاف جهت نور خورشید حرکت کند.

    منبع

    paro میزان پیشرفت آلزایمر را
    تشخیص می دهد

    تا حالا ربات درمانی ندیده بودیم! محققین موسسهAIST در ژاپن موفق به ساخت یک ربات در زمینه کشف علائم بیماری هایی که از اختلالات مغزی و فعالیت های ذهن ناشی می شود شده اند. این ربات که paro نام دارد به شکل یک فک دریایی(خوک آبی) است می تواند میزان پیشرفت بیماریهایی نظیر آلزایمر, افسردگی را تشخیص دهد. پزشکان مربوطه ابتدا امواج مغزی بیمار را قبل از روبه رو شدن با این ربات بررسی می کند و سپس کلاهک مربوط به این ربات را روی سر بیمار گذاشته و از بیمار می خواهند تا نسبت به ربات عکس العملی را نشان داده و ابراز احساسات کند. پس از روبه رو شدن با این ربات دو مرتبه امواج مغزی بیمار مورد بررسی قرار گرفته و از مقایسه این دو حالت به نتایجی در مورد میزان پیشرفت بیماری می رسند. علت اینکه شکل این ربات یک سگ و یا گربه نیست آن بوده که ممکن است بیماران پیش زمینه ای ذهنی در مورد حیوانات خانگی خود داشته و این امر مانع از عملکرد صحیح این ربات شود.قیمت تمام شده این محصول 5 هزار دلار اعلام شد و هم اکنون توانسته در مراکز درمانی ژاپن پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه کشف علائم نهفته بیماران داشته باشد.

    اطلاعات بیشتر از موسسه AIST
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    احزاب سکولار در جهان عرب

    نويسنده: مارینا - اوتاوی / عمر - حمزاوی
    مترجم: مهدي - كاظمي

    در ادبیات سیاسی از احزاب به همراه مطبوعات، پارلمان و انتخابات، به عنوان چهار رکن دموکراسی یاد میشود. در واقع وجود این ارکان برای دموکراتیک بودن یک نظام سیاسی ضروری فرض شده و تاکنون صدها عنوان مقاله و کتاب در باب آنها به رشته تحریر درآمده است. به همین جهت، وجود این چهار رکن همواره به عنوان استاندارد و معیاری برای بررسی وجود، میزان و درجه حضور دموکراسی در یک جامعه مد نظر قرار گرفته است و از این رو، هر نظامی که درصدد برقراری دموکراسی باشد، بدون شک در راه برقراری این چهار رکن – حتی بصورت ظاهری – تمام تلاش خود را به کار می گیرد. این امر در کشورهایی که مدتی قبل یا بعد از جنگ جهانی دوم به استقلال دست یافتند و بطور کلی در کشورهایی که در ادبیات سیاسی به عنوان" در حال توسعه" شناخته می شوند، برجسته تر و چشمگیرتر است، چرا که ساختارهای موجود در این قبیل جوامع با این تحولات سنخیت چندانی نداشت و همین امر آنها را در این روند با مشکلات متعددی روبرو ساخت؛ و این خود موضوعی برای تحقیقات بیشتر شد.
    کشورهای عرب – که همگی در این گروه قابل دسته بندی هستند – بدلیل حضور در مهمترین مناطق جهان، دارا بودن منابع سرشار هیدروکربنی، وجود دین اسلام در این جوامع و نیز همجواری با رژیم صهیونیستی، همواره به شکلی ویژه در کانون توجه محققان و صاحبنظران – و از جمله در موضوع مورد بحث – قرار داشته اند. در واقع این کشورها به دلایل فوق و نیز بواسطه حرکت در راه توسعه با وجود ساختارهای ناهماهنگ با تحولات جدید و همچنین استفاده از الگوهای متعدد در این مسیر، همیشه موضوعی داغ برای این قبیل تحقیقات به شمار رفته اند.
    از جمله جدیدترین این تحقیقات، نوشتاری است که پیش روی دارید. در این نوشتار، نویسندگان که از متخصصان برجسته این موضوع به شمار میروند، به بررسی احزاب سکولار در جهان عرب پرداخته و با تشریح نمونه هایی از مراکش، مصر، یمن، و کویت، به نتایج جدید، مهم و جالب توجهی برای علاقمندان دست یافته اند.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● بحران احزاب سکولار

    ● مراکش

    ● مصر

    ● یمن

    ● کویت

    ● آینده مبهم احزاب سکولار در جهان عرب

    ● تصور احزاب سکولار از آینده جوامع

    ● پیام احزاب سکولار

    ● سازماندهی


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    مداحي

    مداحان اهل بیت،که با ذکر مصیبت و ذکر فضایل خاندان وحی،مجالس حسینی راگرم و اشک عاشقانه شیعیان آل الله را جاری می‏سازند،از عوامل مهم بقاء فرهنگ‏عاشورایند.مداح،در اصطلاح شیعی،به کسانی گفته می‏شود که در ایام ولادتها وشهادتهای ائمه‏«ع‏»در مجالس جشن و عزا به خواندن اشعاری در فضایل و مناقب محمد وآل محمد،یا در مظلومیت آنان می‏پردازند.ولی اغلب،به مرثیه خوانان حسینی گفته‏می‏شود که با خواندن شعر مرثیه و ذکر مصیبت،اهل مجلس را می‏گریانند.«مداح:روضه‏خوانی که ایستاده در پیش منبر به شعر،مدایح اهل بیت و مصائب آنان را خواند،آنکه‏ایستاده در کنار منبر در مجالس روضه خوانی،یا روان در کوی و بازار،اشعار مدایح‏اهل بیت را به آواز بخواند.»

    ۱) مداحی اهل بیت و نوحه خوانی در سوگ آنان،از جمله کارهایی است که حادثه‏ عاشورا را زنده نگهداشته است.ائمه نیز از مداحان و ذاکران، تقدیر و تشویق می‏کردند،صله می‏دادند،دعا می‏کردند و برای این کار،فضیلت و ثواب بسیار می‏شمردند. امام‏صادق‏«ع‏»فرموده است:«الحمد لله الذی جعل فی الناس من یفد الینا و یمدحنا و یرثی‏لنا»،

    ۲) خدا را سپاس که در میان مردم،کسانی را قرار داده که به سوی ما می‏آیند و ما رامدح و مرثیه می‏گویند.و حضرت رضا«ع‏»در تشویق دعبل به مرثیه خوانی در ایام عزای‏حسینی فرمود:«یا دعبل!احب ان تنشدنی شعرا فان هذه الایام حزن کانت علینااهل البیت‏»

    ۳) ای دعبل،دوست دارم برایم شعر بسرایی و بخوانی،چون این روزها،روزهای اندوه ما اهل بیت است.همین گونه مجالس و برنامه‏ها،آن شهادت عظیم و حادثه‏شگفت را با مرور اینهمه سال،همچنان زنده نگهداشته و به برکت آن نیز،دین واحساسات دینی و انس و آشنایی مردم با خط اهل بیت زنده مانده است.به تعبیر امام‏خمینی‏«قدس سره‏»:«روضه سید الشهدا،برای حفظ مکتب سید الشهدا است...این گریه‏هاو این روضه‏ها حفظ کرده مکتب را.»

    ۴) مداحی،نوعی الگو دادن به مخاطبان و شخصیت‏ پردازی اجتماعی و الگویی برای جامعه ارزشی است،سنگری برای پراکندن و نشرفضیلتها در قالبی مؤثر و فراگیر نسبت‏به همه است و مداحان به خاطر اهمیت کارشان درجامعه و در شکل دهی افکار و عواطف،نقش مهمی دارند و فلسفه اساسی مداحی،ترویج‏خوبیها و تبیین روحیه‏های والای شهیدان کربلا و دمیدن روح تعهد و حماسه درشیعه است و یک عشق و ایمان است،نه یک حرفه و شغل.به تعبیر آیهٔ ا...خامنه‏ ای:
    «جامعه مداح و ذاکر و ستایشگران اهل بیت،طبقه‏ای هستند که در سایه این روش،بیشترین تاثیر را در تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی در ذهن مردم دارند...قضیه،فقطقضیه شعر خوانی نیست.مساله،مساله پراکندن مدایح و فضایل و حقایق در قالبی است که‏برای همه شنوندگان،قابل فهم و درک باشد و در دل آنها تاثیر بگذارد.» (۵) مداحان،به لحاظ آنکه کارشان بر عنصر«صدا»،«شعر»،«اجرا»و«مخاطب‏»متکی‏است،باید هر چه بیشتر نسبت‏به آموزش دیدنهای لازم،پختگی اجرا،تمرین پیوسته،گزینش شعرهای خوب و پر معنی و زیبا و بدیع و ولایی،مطالعه مقتلهای معتبر و منابع‏تاریخی،تکیه روی اشعار و مطالب اخلاقی،فکری و عقیدتی،پرهیز از غلو و مبالغه وگفتن حرفهای اغراق آمیز و غیر قابل قبول که اثر منفی دارد، اهتمام ورزند،از دروغ وتصنع و بازارگرمی بپرهیزند،خلوص و صداقت و مناعت طبع را فراموش نکنند،نوکری‏ابا عبد الله الحسین و اخلاص نسبت‏به آن حضرت را از یاد نبرند و از آنجا که شعر خوب‏از نظر مضمون،قالب و تعبیر،در دلها و افکار، تاثیر ماندگار می‏گذارد،در شناخت ومطالعه و انتخاب شعرهای پخته و عمیق و زیبا بکوشند تا بهتر بتوانند در این سمت، به‏ترسیم چهره الگوهای کمال و اسوه‏های پاکی،یعنی معصومین‏«ع‏»بپردازند و خود نیزالگوی اخلاق و تعهد باشند. رسالت مقدس مداحان در عصر حاضر عبارتست از:
    - استفاده شایسته از عواطف پاک مردم و جهت دادن به آنها در مسیر پاکی وتهذیب و تقوا.
    - تعمیق محبتها و عشقهای درونی به انسانهای اسوه و پاک.
    - روشنگری افکار جامعه و هدایت‏به ارزشها و خوبیها و تقویت ایمان مردم.
    - حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت از طریق یاد شهدای کربلا و شهدای انقلاب وجنگ و طرح معارف اسلام و انقلاب و خط امام و رهبری و مسؤولیتهای‏اجتماعی.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    پيرامون مصائب حضرت زهراسلام الله عليها


     

    سوال:

    الف. پيرامون حضرت زهرا ـسلام الله عليهاـ صحبتهايي مي‌شود مبني بر آتش زدن درب خانه و شكستن پهلوي آن حضرت، اين كلام تا چه اندازه صحت دارد؟
    ب. كدام يك از ايام فاطميه به حقيقت نزديكتر است؟
    ج. كتابهايي راجع به حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ را که ما مي‌توانيم از آنها استفاده كنيم نام ببريد؟

     

    پاسخ:

    آن چه در تاريخ اسلام بعد از رحلت پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ روي داد، مايه شگفتي انسانهاي باوجدان تاريخ است. قضاياي بعد از پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ كه ريشه تمام آنها به جريان سقيفه و غصب حق مسلّم علي ـ عليه السلام ـ بر مي‌گردد. ظلمهايي كه در حق حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ روا داشتند، به خاطر دفاع از ولايت بود، غصب فدك اولين حركت كرد تا گران بود تا دست اهل بيت را از ميراث نبوت كوتاه كنند وعلي و خاندان او را شديداً تحقير نمودند و در محاصره شديد اقتصادي و فكري و روحي قرار دهند.
    هجوم به خانه وحي و هجوم به خانة‌ كسي كه عزيزترين افراد به پيامبر و نزديكترين انسان به خاتم نبوت بود. پاره تن پيامبر! يكي از جنايات فراموش ناشدني تاريخ است، كه در منابع معتبر اهل سنت و شيعه آمده است.[1]
    عده‌اي مرتكب جنايت شدند و حكومت را غصب كردند خليفه اول بسيار زود دست از آن برداشت و دومي را جانشين خود كرد ـ در حالي كه اينها مدعي بودند پيامبر جانشيني انتخاب نكرده است ـ اگر پيامبر جانشين انتخاب نكرد، خليفه اول چرا برخلاف سنت پيامبر عمل كرد. بايد او نيز جانشيني انتخاب نمي‌كرد. خليفه دوم نيز يك روش اختراع كرد و شوراي شش نفره تعيين نمود تا تكليف خلافت را روشن كند. در اين ميان وجدان بيدار و سالم هر انسان پاك فطرت تاريخ از اين آقايان سؤال مي‌كند كه شما به اندازه پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ به دين خدا دلسوز بوديد و يا علم شما بالاتر از آن حضرت بود. پس چرا مدعي هستيد آن حضرت، جانشين تعيين نكرده و چرا شما براي خود جانشين انتخاب كرديد.[2]
    اين وقايع به وجود آمد و تاريخ امروز چون آينه پيش روي ماست. عده‌اي ايمان خود را خراب كردند براي چند روز حكومت دنيوي، و كسي نيست از منكران ظلم به حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ و اهل بيت ـ عليهم السلام ـ سؤال كند كه شما چرا منكر اعمال زشت آنها هستيد؟ چرا عمل زشت آنها را توجيه مي‌كنيد. به شما چه سودي از اين جريان خواهد رسيد. آيا شما هم دوست داريد، مثل آنها گرفتار عذاب الهي شويد! سؤال كننده محترم و عزيز شما خودتان وجدان بيداري داريد، اگر چنين چيزي واقع نشده است چرا منكران آن اين همه پافشاري بر رد اين گونه اعمال خلفا مي‌نمايند.
    چون حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ خيلي مظلوم است هر كس منكر اين مظلوميت شود، او نيز در حق آن حضرت ظلم نموده است. بنابراين گرفتاري دنيوي براي او قبل از گرفتاري اخروي است، آن چه را كه علماي اهل سنت به طور اجماع درباره حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ نقل كرده‌اند. هجوم طرفداران كودتاي سقيفه به فرماندهي خليفه دوم به خانه زهرا ـ سلام الله عليها ـ مي‌باشد. علماي اهل سنت تا اين جا نقل مي‌كنند و برخي از آنها تمام وقايع را مي‌نويسند، ولي برخي از آنها روي وقايع بعد از هجوم سرپوش مي‌گذارند و پنهانكاري مي‌كنند، و مورد ديگري كه علماي اهل سنت بدان تصريح كرده‌اند، اختفاي تشييع جنازه و دفن حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ و پشيماني هر دو خليفه از عملشان و برخوردشان با زهرا ـ سلام الله عليها ـ نيز يك دليل بر وقوع آن حوادث است، دليل ديگر اين كه بعد از مستقر شدن ابوبكر در خلافت طرفداران او و خليفه دوم براي راضي نمودن زهرا ـ سلام الله عليها ـ به در خانه آن حضرت رفتند، آن حضرت از آنها روي برگرداند و با آنها صحبت نكرد، اگر ظلمي به آن حضرت نكرده بودند، براي چه از آن حضرت معذرت خواهي مي‌نمودند و چرا حضرت با آنها حرف نزد و روي از آنها برگرداند.[3]
    و هم چنين دليل ديگري بر وقوع اين حوادث وجود دارد و آن نامه‌اي است كه خليفه دوم به معاويه نوشت و به آنها اقرار كرده است.[4] و دليل ديگر: نامه‌اي است كه معاويه به محمد بن ابي بكر درباره رفتار خليفه اول و دوم و سوم با اهل بيت و اصل جريان كودتاي سقيفه نوشته است.[5] علاوه بر اينها بيشتر علماي اهل سنت كه با وجدان بوده‌اند به اين حوادث اشاره نموده‌اند. در اين باره مي‌توانيد به كتاب احراق بيت فاطمه، نوشتة غيب غلامي و چشمه‌اي در بستر، نوشتة مهدي پور سيد آقايي مراجعه كنيد.
    ايام فاطميه دوم بيشتر مورد توجه علماي شيعه مي‌باشد. اگر چه ذكر و ياد حضرت فاطمه ـ سلام الله عليها ـ در هر حال داراي آثار معنوي بوده و مورد توجه خداوند متعال است. چون حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ مادر يازده امام معصوم ـ عليهم السلام ـ است. و از طرفي همسر مورد علاقه شديد امام امير المؤمنين علي ـ عليه السلام ـ است. از همه بالاتر يگانه دختر پيامبر اكرم و خاتم النبيين ـ صلّي الله عليه و آله ـ است. علاوه بر اين فضائل استثنايي خود آن حضرت،‌ از لحاظ معنوي داراي كمالات فوق العاده مي‌باشد. چنان چه اگر عبادات و تقوي و ايثار و تواضع و كرامات و ساير خصلت‌هاي فردي و عاليه انساني آن حضرت بيان شود و براي شما معرفي گردد، ‌به مقام بلند آن بانوي گرانقدر كه سيدة النساء العالمين است، پي خواهيد برد.
    براي آشنايي بيشتر مي‌توانيد به مطالعه ترجمه كتاب فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفي، نوشتة آقاي رحماني همداني و كتاب بانوي نمونه اسلام نوشته آقاي اميني مراجعه بفرمائيد. البته كتابهايي زيادي در اين باره نوشته شده است از جمله كتاب آقاي قزويني.
    پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌فرمايد:
    «فاطمه پاره تن من است هر كه او را شاد كند، مرا شاد كرده است و هر كه او را آزار دهد مرا آزرده است».
    عايشه همسر پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ گفته است: وقتي فاطمه به پيش رسول خدا مي‌آمد براي احترام او بر مي‌خاست و دستهاي او را ـ فاطمه را ـ پيامبر مي‌بوسيد... .
    (منتهي الامال، ج 1، ص 253 ـ 254)

    -----------------------------------
    [1] . يعقوبي، تاريخ يعقوبي، ج 2، دار صادر بيروت، ص 126 ـ 137؛ و طبري، تاريخ، ج 2، ص 619، بيروت،‌دار صادر؛‌بلاذري، انساب الاشراف، ج 1، قاهره، دار المعارف، ص 586؛ ابن عبدربه، عقد الفريد، ج 5، چ مصر، ص 12؛ ابن قتيبه، الامامه و السياسه، قم، منشورات رضي، ص 12؛ و ابن ابي الحديد، شرح نهج البلاغه، ج 2، بيروت، دار احياء التراث، ص 21؛ و سليم بن قيس، اسرار آل محمد، انتشارات دار الفنون، ص 25؛ و طبري، دلائل الامامه، قم، دار الخائر، 1383، ص 45.
    [2] . ر.ك: به فصلنامه صبا، ش 1، ناشر مركز مطالعات حوزه با همكاري صدا و سيما.
    [3] . ابن قتيبه دينوري، الامامه و السياسه، قم، منشورات زاهدي، 1363، ص 11 ـ 15، و انتشارات شريف رضي، 1413، ص 30؛ و عمر بن محمد موصلي، مناقب آل محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ، بيروت، مؤسسه اعلمي، 1424، ص 85؛ الغدير، ج 7، (اعتذار خليفه الي الصديقه)، چ دوم، اسلاميه، 66، ص 228.
    [4] . مجلسي، بحار، ج 30، چ اول، بيروت، دار الرضا، بي‌تا، ص 286.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    ترخون

    سبزى خوش طعمى كه خواص درمانى فراوانى دارد.
    زادگاه اصلى ترخون دشتهاى جنوبى روسيه و جلگه هاى مغولستان و سيبرى بوده است كه با حمله مغولان اين گياه همراه آنها به كشورهاى خاور نزديك و اروپا راه يافته است و نام ترخون را به خود گرفته است .
    ترخون گياه كوچكى است كه به ندرت ممكن است ارتفاع آن به شصت سانتيمتر برسد. برگهاى آن سر تيز و داراى بوى مطبوع تندى است .
    گلهاى كوچك سفيد رنگى دارد كه تخم نمى دهد و براى كشت آن بايد نشاء آن را در بهار بكارند.
    امروزه در ايران تقريبا در همه شهرستانها ترخون را مى كارند و آن را به عنوان سبزى خوردنى مصرف مى كنند. در خيار شور چند برگ ترخون را به عنوان گياه معطر مى گذارند تا طعم و عطر مطبوعى به آن بدهد.

    كمى از تاريخ
    ابن سينا و ابو زكرياى رازى پزشكان دانشمند ايرانى قبل از اروپاييان به خواص درمانى ترخون پى بردند و در كتابهاى طبى خود اين دو پزشك دانشمند مى نويسند كه ترخون نفخ را برطرف كرده و هواى آلوده از طاعون را ضد عفونى و پاك مى كند.
    اين بيطار ترخون را سبزى سفره غذا مى داند و عقيده دارد چند برگ از ترخون اشتها را تحريك كرده و نفس را معطر و خوشبو مى سازد.
    ترخون در زمان جنگهاى صليبى به اروپا وارد شد و در نقاط مختلف اروپا كشت آن معمول و رواج يافت و امروزه اين سبزى معطر را در غذا و دوا به كار مى برند.
    ترخون از زمانى كه در اروپا پيدا شد در طب و درمان امراض به كار رفت و در مصرف آن خواص اشتها آور، هضم كننده ، مدت ماهانه خانمها و ترشح كننده بزاق دهان و همچنين داروى دردهاى دندان تشخيص دادند.
    در قرن نوزدهم دو پزشك معروف فرانسوى به نام ((شومل )) و ((كازن)) با مصرف دم كرده و اسانس ترخون بيماريهايى را چون ضعف معده و سوء هضم معالجه مى كردند و از معالجه با اين گياه معطر نتايج موثرى مى گرفتند.
    خواص درمانى ترخون مرهون روغن مايع اصلى آن است كه داراى بو و طعم تندى است و مزه آن نزديك به تربانتين مى باشد.
    روغن مايع اصلى ترخون دارى هفتاد درصد ((استراگول )) و بيست درصد (ترپن ) مى باشد.
    اين روغن داراى خواص تقويت كننده ، اشتها آور، مقوى معده ، ادرار آور، قاعده آور و كرم كش مى باشد.
    ترخون را به عنوان دمكرده به مقدار بيست و پنج تا سى گرم در يك ليتر آب دم كرده و سه يا چهار بار در روز و هر بار يك فنجان از آن را بعد از صرف غذا مصرف مى كنند.
    اسانس ترخون به مقدار سه تا پنج قطره در روى يك حبه قند نيز براى تقويت معده و دفع نفخ شكم مصرف مى شود. در اين جا بايد ياد آورى كنيم كه ترخون . مى تواند جانشين نمك شود و كسانى كه از مصرف نمك منع شده اند مثل بيماران قلبى ، كسانى كه فشار خونشان بالا رفته است ، يا اشخاص چاق كه مجبور به پيروى از رژيم غذايى بى نمك شده اند مى تواند به جاى نمك ترخون در غذاى خود مصرف نمايند و علاوه بر اين كه غذاى خود را با نمك احساس كنند از طعم مطبوع و خواص شفا بخش ترخون نيز استفاده نمايند.
    ترخون اين خاصيت را دارد كه مقوى دستگاه هاضمه است و همچنين نفخ و باد شكم را دفع مى كند.
    ترخون تب بر و همچنين قاعده آور است . در قديم به واسطه خواص ‍ درمانى اى كه داشته است بسيار معروف بوده است و در فرانسه به نام (گياه اژدها) و يا (شرپانتين ) معروف بوده است و از آن سالاد درست مى كرده اند و يا خام و با غذا مى خورده اند.
    ترخون را دم مى كردند و دمكرده آن را به عنوان مقوى معده مى خورده اند تا هضم غذا را آسان كند، گاز و نفخ شكم و روده ها را برطرف مى سازد و قاعدگى و عادت ماهانه خانمها را مرتب سازد و دردهاى اعصاب و انواع رماتيسم را شفا مى بخشد.
    كسانى كه مى خواهند از ترخون به عنوان دمكرده استفاده نمايند بايد پنج گرم ترخون را تكه تكه كرده و در يك فنجان بريزند و روى آن آب جوش ‍ جارى كنند و ده دقيقه بگذارند تا دم بكشد بعد اين دمكرده را بعد از صرف غذا بنوشند.
    شليمر در كتاب خود مى نويسد: در ايران حاضر (صد سال پيش ) ترخون را خام با غذا مى خورند و يا آن را با غذا مى پزند و مصرف مى نمايند.
    ايرانيان ترخون را كرمكُش مى دانند و به عنوان دواى ضد كرم دم كرده و اسانس آن را مصرف مى نمايند.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    سرعت‌گیر اینترنت پرسرعت!

    روزانه خبرهای متعددی از سوی شرکت مخابرات مبنی‌بر توسعه شبکه مخابراتی کشور در حوزه تلفن ثابت و همراه شنیده می‌شود تا آنجا که براساس آخرین آمارهای منتشر شده در بهمن‌ماه سال گذشته توسط این شرکت، در‌حال‌حاضر شبکه تلفن ثابت کشور دارای ۲۳میلیون و ۶۶۲هزار مشترک و ضریب نفوذی معادل ۱۴/۳۲درصد است که با توجه به آمارهای گذشته در فاصله دو سال و ۸ماه از فعالیت دولت نهم به تعداد مشترکان ۴میلیون و ۹۱۷هزار و ۹۶۶ شماره افزوده شده است.
    همچنین گفته می‌شود تا پایان سال ۸۸، تعداد مشترکان تلفن ثابت به ۳۶میلیون و ۳۰۰هزار مشترک و ضریب نفوذ نیز به میزان ۵۰درصد افزایش خواهد یافت. این آمارها نشان‌دهنده این است که شرکت‌های مخابراتی استان‌ها توانسته‌اند به تمامی وعده‌های خود عمل کرده و ضریب نفوذ تلفن در کشور را افزایش دهند، اما آنچه در این مرحله حائز اهمیت است، این مساله است که شرکت مخابرات با استفاده از بعضی شیوه‌های خاص مثل به کارگیری از خطوط PCM به جای خطوط ثابت باعث افزایش ضریب نفوذ تلفن در چند سال اخیر شده است. روشی که در مرحله اول ممکن است مشکلات ارتباطی اولیه یعنی همان انتقال صدا را برطرف سازد، اما در مراحل بعدی نه تنها بسیاری از کاربران اینترنت در کشور و مخصوصا شهرهای بزرگ را از داشتن اینترنت پرسرعت (ADSL) محروم می‌کند، بلکه اتصال آنها را از طریق روش Dailup را نیز با مشکل مواجه می‌کند.


    ● Pcmهای مزاحم
    در چند سال گذشته با رشد ساخت‌وساز مسکن و به دنبال آن افزایش متقاضیان برای خرید خط تلفن ثابت، مخابرات مجبور شد برای برطرف کردن نیازهای اولیه این کاربران از روشی خاص به نام Palsecodemodulation (مدولاسیون پالس‌های کد شده) یا Pcm جهت افزایش خطوط خود استفاده کند.
    در این شیوه، ظرفیت هر کابل به چندین خط تلفن ثابت اختصاص داده می‌شود. به عنوان مثال، از طریق این روش می‌توان از یک کابل مسی، ۴ تا ۸ خط تلفن را سرویس داد.
    استفاده از خطوط Pcm زمانی صورت می‌گیرد که کابل‌های مخابراتی برای ارائه خطوط تلفن پر شده باشد و امکان حفاری کردن برای کار گذاشتن کابل‌های مسی نیز در زمین وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی مراکز مخابراتی می‌توانند برای برطرف کردن نیاز متقاضیان خود خدمات تلفنی ثابت خود را از طریق Pcm به کاربران ارائه دهند.
    اگرچه این شیوه در ابتدای امر همچون مسکن، توان پاسخگویی به نیاز گفت‌وگویی تلفنی و انتقال صدا را برای مشترکان فراهم می‌کند، اما با گذشت زمان و ورود سرویس‌های جدید کم‌کم استفاده از خطوط Pcm باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شد، چرا که به دلیل تقسیم ظرفیت یک کابل، استفاده و اشتراک اینترنت ADSL برای مشترکانی که خطوط تلفن آنها به این شیوه فراهم شده است وجود نخواهد داشت.
    همچنین این خطوط در اتصال از طریق Dail UP به شبکه‌های اینترنت نیز مشکلاتی را برای مشترکان ایجاد می‌کنند و عموما سرعت اتصال مشترکان این‌گونه خطوط پایین‌تر از ۳۳۰۶‌کیلو بیت است. این در حالی است که بسیاری از مشترکان از نوع خط خود بی‌خبر هستند و هزینه اشتراک و آبونمان خط تلفن آنها نیز با مشترکانی که کابل مستقیم دارند، یکسان است.
    گفته می‌شود که از هزاران مشترکی که در سطح کشور از این نوع خط تلفن ثابت استفاده می‌کند علاوه بر اینکه شاهد کاهش قابل توجه سرعت اتصال به اینترنت و قطعی‌های مکرر هستند با مشکلات دیگری مانند نویز و پارازیت هنگام ارتباطات کلامی تلفنی نیز مواجه هستند و به نوعی وجود این خطوط مانع استفاده کاربران از خطوط هوشمند شده است.
    کارشناسان ارتباطی معتقدند این یک نوع غش در معامله است چرا که مخابرات با آگاهی خطوط بی‌کیفیت را به مردم واگذار می‌کند و هزینه خطوط معمولی تلفن ثابت را از آنها می‌گیرد. یکی از اعضای انجمن شرکت‌‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در این‌باره می‌گوید: «خود من در منزل به سختی می‌توانم به اینترنت متصل شوم و دلیل آن هم این است که خط تلفن من Pcm است.»
    وی در ادامه می‌افزاید: «پیش از این به راحتی می‌توانستم از اینترنت استفاده کنم اما یکباره سرعت به شدت از طریق خط تلفن کاهش پیدا کرد که بعد از پیگیرهایی که داشتم مخابرات منطقه به من گفت چون همسایه شما به خط جدید نیاز داشته و ما هم امکان این را نداشتیم که از طریق معمولی به او خط‌دهیم از خط شما استفاده کردیم و به وسیله سیستم pcm به او خط تلفن دادیم.»
    به گفته وی، این سیستم یکی از مشکلاتی است که باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود. البته این مشکل عمومی نیست و فقط به مناطقی مربوط است که تراکم مشتری بالا باشد که این هم بر می‌گردد به شعار به‌روز رسانی شرکت مخابرات ایران که متقاضیان بسیاری را بدون اینترنت کرده است!


    ● کاربران خطوط PCM بیشترین متقاضیان ADSL
    گفته می‌شود واگذاری این خطوط از ده‌سال پیش در دنیا متوقف شده است، اما هنوز در ایران شرکت مخابرات به دلیل نبود امکانات کابلی همچنان از این خطوط برای برطرف‌کردن نیازهای کاربران خود استفاده می‌کند تا جایی که مهرداد حسین‌خانی، مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مخابرات استان تهران در مورد تعداد این خطوط می‌گوید: «براساس آخرین آمارهای به‌دست‌آمده ما بیش از ۶‌میلیون‌کاربر تلفن ثابت در شهر تهران داریم که از این تعداد چیزی در حدود ۵‌هزار مشترک از طریق روش PCM به شبکه تلفن ثابت افزوده شده‌اند و همانطور که مشخص است درصد خیلی کمی را تعداد خطوط PCM تشکیل داده‌‌اند.»
    وی در ادامه می‌افزاید: «تاکنون ما توانسته‌‌ایم با توسعه شبکه‌ها بین ۲۰‌تا ۲۵‌درصد از این خطوط را از رده خارج کنیم و در حال حاضر تنها مناطق محدودی هستند که از این خطوط استفاده می‌‌کنند که قصد داریم طی یک بازه پنج‌ساله آنها را نیز به خطوط معمولی تبدیل کنیم.



     

    ● مخابرات تنها راه نجات
    با توجه به اینکه خطوط تلفن هزاران مشترک مخابرات به خصوص در مناطق مرکزی شهر و مناطق تجاری با استفاده از شیوه فوق فراهم شده است. عملا بسیاری از مشترکان مخابرات در مناطق مرکزی و تجاری شهر از هرگونه اشتراک اینترنت مناسب و به صرفه محروم هستند.
    همچنین گفته می‌شود که بیشترین متقاضیان به استفاده از ADSL را کاربران خطوط PCM تشکیل می‌دهد که حسین خانی درباره استفاده از ADSL توسط مشترکان خطوط PCM می‌گوید: در حال حاضر مشترک ADSL در تهران چیزی در حدود ۵۰هزار کاربر است که از این رقم تنها یک‌درصد از آنها را کاربران PCM تشکیل می‌دهند.
    حسین‌خانی در ادامه اظهار داشت که عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت یا قطع و وصل شدن‌های مدام اینترنت فقط مربوط به خطوط PCM نیست بلکه مشکلات زیرساختی دیگری هم وجود دارد اما ما در تلاشیم طی یک برنامه کوتاه‌مدت تمام مشکلات مربوط به مخابرات را حل کنیم.
    اما آنچه جالب به نظر می‌رسد این موضوع است که در این مدت به اصطلاح کوتاه‌مدت (۵ساله) کاربرانی که نیاز به اینترنت پرسرعت دارند باید از چه راه‌حلی برای برطرف کردن نیاز خود استفاده کنند.
    مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مخابرات استان تهران در این باره می‌گوید: «مکان‌هایی که مشترکی خواهان خطوط ADSL باشد معمولا مراکز سعی می‌کنند که برای مشترک امکاناتی ایجاد کنند که بتوانند از این سرویس استفاده کنند ولی اگر نتوانند این کار را انجام دهند می‌‌توانند به اپراتورهای PAP که سیستم وای‌مکس ارائه می‌دهند مراجعه کنند.»
    اما این راه‌حل هم کمک زیادی به این نوع کاربران نمی‌کند چرا که علاوه بر گران‌بودن قیمت این نوع خدمات نسبت به ADSL، این شرکت‌ها تمام مناطق پایتخت را نمی‌‌توانند تحت پوشش اینترنت بی‌سیم قرار دهند.
    محمودرضا خادمی، عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی می‌گوید: «استفاده از اینترنت بی‌سیم به جای اینترنت پرسرعت برای مشترکان خانگی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست چرا که هزینه آن بسیار بالا است.»
    خادمی در ادامه می‌افزاید: «البته راه دیگری نیز برای کاربران این نوع خطوط وجود دارد که آن هم باز به ظرفیت و امکانات کابلی مرکز ارتباط دارد.
    به این صورت که کاربر خطوط PCM نام شکایتی را به مرکز مخابرات استان خود می‌فرستد و از آنها تقاضای خارجی شدن از خطوط PCM را می‌‌کند.
    مخابرات هم بررسی‌های لازم را انجام می‌‌دهد و اگر کابل مرکز ظرفیت این را داشته باشد که بتواند یک شماره اختصاصی را روی یک زوج حسی به کاربر بدهد حتما این کار را انجام خواهد داد که البته انجام این کار هم احتیاج به زمانی در حدود ۲ الی ۳ ماه دارد.»
    به گفته خادمی، تکنولوژی‌های گوناگونی برای از میان برداشتن خطوط Pcm در کشور وجود دارد؛ اما اینکه چرا مخابرات از این روش‌ها استفاده نمی‌کند، سوالی است که باید توسط مدیران مخابرات پاسخ داده شود.
    زارعیان، مدیرکل روابط‌عمومی ایران در پاسخ به این سوال می‌گوید: «استفاده از این روش‌ها بسیار هزینه‌بر است و ما به جای به‌کارگیری از چنین روش‌هایی سعی می‌کنیم شبکه فیزیکی خود را تقویت کنیم.
    چراکه استفاده از چنین روش‌هایی تنها همانند مسکن‌های مقطعی عمل می‌کند و در مراحل بعد مشکلات جدیدتر را به وجود می‌آورند.»
    زارعیان همچنین می‌گوید: «در حال حاضر ما از سال ۸۶ تاکنون هیچ نوع خطوط Pcm را به کاربران واگذار نکرده‌ایم و آن تعداد خطوط Pcm را هم که بیشتر در تهران و چند شهر بزرگ وجود داشته‌‌اند نیز جمع‌آوری کرده‌ایم.
    در حال حاضر هم این خطوط تنها در برخی از مناطق پرجمعیت دیده می‌شوند که در سال جدید با توسعه شبکه سعی می‌کنیم آنها را نیز جمع‌آوری کنیم.»
    مدیرکل روابط‌عمومی مخابرات ایران یادآور می‌شود که زمانی که ما از این تکنولوژی استفاده کردیم بحث اینترنت پرسرعت مطرح نبود و با وجود اینکه هر روز در جهان سرویس‌ها و فناوری‌های جدید وارد عرصه زندگی بشر می‌شود اما در ایران همچنان فناوری‌های روز با سال‌ها تاخیر وارد کشور ما می‌شوند به عنوان مثال کاربران ایرانی از پیش پا افتاده‌ترین و محبوب‌ترین فناوری جهان یعنی همان اینترنت پرسرعت به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های مخابراتی محروم هستند تا جایی که بر اساس آخرین آمارهای به دست آمده ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایران فقط ‌یک‌درصد است یعنی از هر ۱۰هزار ایرانی فقط یک‌ نفر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند که همین تعداد کم پورت اینترنت پرسرعت نیز فقط در شهرهای بزرگ راه‌اندازی شده است.
    بر اساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ۸۸ تعداد پورت‌های فعال ADSL باید به ۵/۱میلیون پورت برسد و این در حالی است که هم‌اکنون به جای ۹۰۰هزار پورت فعال، کمتر از ۱۰۰هزار پورت فعال ADSL وجود دارد. به عبارت دیگر، نفوذ ADSL در ایران یک‌نهم میزان پیش‌بینی شده در برنامه چهارم توسعه است.
    متخصصان این حوزه معتقدند شرکت مخابرات با فراهم نکردن تسهیلات لازم و محدود کردن سرعت اینترنت پرسرعت به نوعی باعث ورشکستگی شرکت‌های PAP شده‌اند.
    پس با به نتیجه نرسیدن این برنامه مشترکان خطوط Pcm به گفته مسوولان مخابرات باید ۴ الی ۵ سال و شاید هم بیشتر صبر کنند تا بتوانند اینترنت پرسرعت را بچشند.
     

     

     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive