به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, May 16, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 937)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 937 :: پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

پیدا کردن سریع آدرس IP خودتان

با سلام،
تاحالا شده دنبال آدرس آی پی خودتون بگردید؟ اگه به آی پی خودتون نیاز پیدا کردید میتونید این وبسایت را ببینید. شما به سایت میرید و این سایت آی پی شما با محل دقیق آی اس پی شما رو میده. پس یه کار دیگه هم برایتون انجام میده شما از این طریق میتونید بفهمید آی اس پیتون از شما چقدر دور یا نزدیکه. با همه مرورگرها هم سازگار است.

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ويژه نامه ي 60سال اشغالگري
  • این پنگوئن دوست‌داشتنی!
  • وقتی جای شیرخوار و والدینش عوض می‌شود!
  • ابعاد طرح ملغی شده ترور حسن نصرالله
  • معرفي و دانلود فيلم : کودک گمشده
  • دانلود فيلم مستند : کهکشان S02
  • دانلود انيميشن : Wolf's Rain
  • آلبوم جدید و زیبای حمید DelleAlpi به نام DelleAlpi
  • آهنگ زيباي داغ تنهايي  باصداي عبدالحسين مختاباد
  • مترجم صوتی پارسیا نسخه 1
  • نرم افزار نهج البلاغه همراه
  • پايكوبي بر قبر فلسطينيان
  • شخصیت‌های تأثیرگذار جهان از نگاه تایم - قسمت اول: اسکار پیستوریوس
  • نسخه اصلاح شده "سنتوری" مجوز اکران گرفت
  • نامه‌اي براي جشن 60 سالگي آقاي گنده!
  • نكات مهم فيلمهاي هاليوودي
  • INTERVIEW WITH GOD
  • جديدترين شماره از دو ماهنامه Creative Ideas for Home and Garden
  • کیبوردی از جنس طلا
  • چرا يهوديان خود را قوم برتر مي دانند؟
  • زندگى و حيات پس از مرگ
  • تعریف مشاغل مختلف
  • چگونه رژیم لاغری بگیریم
  • نگاهي به تاريخچه تشکيل اسرائيل
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (936) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com



فلسطين سرزمين خود به مرور (2000-1946) از دست مي دهد...

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

بازگشت
ويژه نامه ي 60سال اشغالگري
این پنگوئن دوست‌داشتنی!
عکسهایی از زلزله چین
آناتومی بدن انسان با عکسهایی جالب و متفاوت
20 جایی که گمایش جهانی آب و هوا آنها را تهدید می‌کند
اولین رستوران با سقف کاملا شیشه ای در زیر آب
از عکس‌هایتان پرینت بگیرید
یک سرویس ایرانی خوب
متن کامل کتاب: سازمان صهيونيستي
عکس‌های فتوشاپی:
وقتی جای شیرخوار و والدینش عوض می‌شود!
گزارش تصویری:
 توفان نارگیس و خرابی های بی شمار آن در میانمار
باز هم شعبان بی مخ های جاسبی و آشکار شدن مفسده مدیریتی جاسبی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

عربستان: تمام هزينه‌هاي جنگ اسرائيل براي نابودي حزب‌الله را خواهيم پرداخت

 دبير كل شوراي امنيت ملي عربستان سعودي در ديدار با مقامات رژيم صهيونيستي در سرزمينهاي اشغالي از آنان خواست براي نابود كردن حزب‌الله به لبنان حمله كنند، در مقابل عربستان نيز تمام هزينه‌هاي اين جنگ را مي‌پردازد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري اسرائيلي فيلكا، "بندر بن سلطان" ديروز به شكل رسمي از "ايهود اولمرت" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي خواست در صورت عدم توقف "حملات" حزب‌الله به دولت غربگراي سنيوره، نيروهاي اسرائيلي مستقر در مرزهاي شمال سرزمينهاي اشغالي را به تحريك عليه حزب‌الله وادارد.
وي كه با هواپيماي شخصي خود از جده به مقصد سرزمينهاي اشغالي پرواز كرد در ديدار با اولمرت از وي خواست هر اقدام ممكن را براي حمايت از سنيوره انجام دهد و تمام هزينه‌هاي مالي هرگونه جنگ با حزب‌الله "تروريست" را بر عهده عربستان بگذارد.
اما اولمرت در پاسخ به درخواست عربستان، اين اقدام را در حال حاضر غيرممكن دانست.
بعد از مخالفت اولمرت با اين طرح نماينده عربستان از وي خواست نيروهاي مرزي‌اش در شمال اسرائيل را براي جلب توجه حزب‌الله به تحرك وادارد و آنگاه از طريق كشور آلمان به اطلاع حزب‌الله برساند كه در صورت ورود به مقر رياست‌جمهوري لبنان جنگ با حزب‌الله را آغاز خواهد كرد.
در پاسخ به اين پيشنهاد، اولمرت به ميهمان خود قول داد موضوع را با كابينه خود بررسي كند اما در عين حال تاكيد كرد نمي‌تواند به نفع عربستان وارد جنگ شود و بيشترين كاري كه مي‌تواند انجام دهد مانورهاي نظامي زميني و هوايي براي ترساندن حزب‌‌الله و وادار كردن آنها به جابجايي نيروهايشان از شمال لبنان به جنوب اين كشور خواهد بود.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد:
ابعاد طرح ملغی شده ترور حسن نصرالله

کانال ده تلویزیون اسرائيل پرده از الغای طرح سوء قصد به جان حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در جنوب بیروت خبر داد. به گزارش این منبع، این عملیات که قرار بود سه شنبه شب گذشته 29/4/2008 در حاشیه جنوبی بیروت انجام گیرد، ملغی اعلام شد ؛ زیرا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی وابسته به حزب الله موفق شدند متن گفتگویی که میان دو افسر شرکت کننده در عملیات رد و بدل شده بود، را شنود نمایند.
در گزارش مذکور همچنین آمده است: «قرار بود که جنگنده های اف ـ 15 و اف ـ 16 اسرائیل مسئولیت حمله هوایی به محل استقرار حسن نصر الله را بر عهده گیرند و کشتی های جنگی اسرائیل موسوم به "دیبورا" نیز با آنان همکاری کنند.»
کانال ده تلویزیون اسرائيل همچنین اعلام کرد: «بعد از آنکه حزب الله از طرح اسرائیل با خبر شد، به یک اقدام سریع امنیتی دست زد و تمامی تلفن های همراه فعالان حزب که در محل مورد هدف حضور داشتند، را بست ؛ زیرا موشک هایی که قرار بود در عملیات حمله به محل استقرار حسن نصر الله مورد استفاده قرار گیرد، محلی را رهگیری می کند که فرد صاحب تلفن همراه که شماره اش به حافظه موشک داده شده است، در آنجا مشغول صحبت کردن باشد."
شایان ذکر است که به دنبال فاش شدن طرح سوء قصد به جان دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان، "ژنرال گابی اشکنازی" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائيل با صدور فرمانی استفاده از تلفن همراه در هنگام انجام ماموریت را ممنوع اعلام نمود.

تغییر اوضاع منطقه با ترور حسن نصر الله
به اعتقاد منابع سیاسی، اگر عملیات ترور با موفقیت انجام می شد وضعیت در منطقه به شکل بی سابقه ای تغییر می کرد.
کانال ده تلویزیون اسرائيل در گزارش خود خاطرنشان ساخت: "با وجود آنکه منابع نظامی از شخص مورد هدف در عملیات ترور نامی نبردند ؛ ولی بی هیچ گونه تردیدی می توان گفت که هدف از این عملیات دبیر کل حزب الله بوده است زیرا به دنبال تهدیدات اخیر حسن نصر الله مبنی بر پاسخگویی به ترور عماد مغنیه، فرمانده کل نیروهای این حزب شمار زیادی از اعضای کابینه اسرائیل خواستار ترور دبیر کل حزب الله شده بودند و چنین اقدامی را یک گام بازدارنده و تکمیل طرح ترور مغنیه می دانستند."
"ژنرال بن نون" فرمانده پیشین نیروی هوایی اسرائيل نیز تاکید کرد: "ننگی که به خاطر شکست در جنگ لبنان بر پیشانی اسرائیل نقش بسته است، تنها با انجام یک عملیات بی نظیر علیه حزب الله پاک می شود ؛ زیرا چنین عملیاتی می تواند موازنه قدرت در منطقه را به همان شکل سابقش بازگرداند."
این چهره نظامی صهیونیست در ادامه افزود: "ترور حسن نصر الله یک مسئله ضروری و گریز ناپذیر می باشد و تنها با چنین اقدامی است که می توان قدرت بازدارندگی خود را در مقابله با حزب الله و کشورهای منطقه باز یافت."

بسترسازی برای حمله به ایران
گزارش منابع آگاه صهیونیستی حکایت از آن دارد که طرح ترور حسن نصر الله در چارچوب طرح گسترده تری صورت می گیرد که هدف از آن بسترسازی برای اقدامات تل آویو و واشنگتن علیه ایران است.
به گفته منابع فوق الذکر، اسرائيل این تصور را در ذهن دارد که در صورت حمله تل آویو یا واشنگتن به تاسیسات هسته ای ایران، این کشور در واکنش به چنین اقدامی از حزب الله کمک می گیرد.
منابع صهیونیستی در ادامه خاطرنشان ساختند: "چنین به نظر می رسد که مراکز تصمیم گیری در تل آویو تصمیم دارد تا حزب الله را به سمت درگیری سوق دهند تا قدرت این جنبش تا پیش از هر گونه حمله به تاسیسات هسته ای ایران پایان یابد."

مشارکت ولید جنبلاط در طرح ترور عماد مغنیه
کانال دوم تلویزیون اسرائيل گزارش دارد که تیم امنیتی وابسته به "ولید جنبلاط" رهبر حزب کمونیست لبنان اطلاعاتی را در اختیار این رژیم گزارده است که به ارتش عبری در اجرای طرح ترور عماد مغنیه کمک می نموده است.
این منبع رسانه ای در ادامه افزود: "داستان محبت و عشق میان جنبلاط و اسرائیل به دیدارهایی باز می گردد که وی با چهره های دولتی، حزبی و امنیتی اسرائیلی در اروپا انجام داد." 

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
کودک گمشده
Gone Baby Gone

کارگردان: بن افلک. فيلمنامه: بن افلک، آرون استوکارد بر اساس داستاني از دنيس لهين. موسيقي: هري گرگسون ‏ويليامز. مدير فيلمبرداري: جان تال. تدوين: ويليام گولدنبرگ. طراح صحنه: شاروتسايمور. بازيگران: کيسي ‏افلک[پاتريک کنزي]، ميشله موناهان[آنجي جنارو]، مورگان فريمن[جک دويل]، اد هريس[رمي برسنت]، جان ‏اشتون[نيک پول]، امي رايان[هلن مک کريدي]، امي مديگان[بئا مک کريدي]، تايتوس وليور[لايونل مک کريدي]، ‏مايکل کنت ويليامز[دواين]. 114 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نامزد جايزه اسکار بهترين بازيگر ن نقش مکمل/امي ‏رايان، برنده جايزه بهترين فيلمساز تازه کار و بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از انجمن منتقدان بوستون، برنده ‏جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان و نامزد جايزه بهترين گروه بازيگري از مراسم انجمن منتقدان رسانه ها، ‏برنده جايزه بهترين کارگردان خوش آتيه و نامزد جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم انجمن منتقدان ‏شيکاگو، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم انجمن منقدان فلوريدا، نامزد جايزه گولدن گلاب ‏جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم انجمن منتقدان ‏لس آنجلس، برنده جايزخ بهترين کارگرداني و جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از انجمن ملي منتقدان ‏آمريکا، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم انجمن منتقدان نيويورک، برنده جايزه بهترين ‏بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم انجمن منتقدان سن فرانسيسکو، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان ‏از مراسم انجمن منتقدان فونيکس، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم ساتلايت، نامزد جايزه ‏بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از اتحاديه بازيگران، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم ‏انجمن منتقدان ساوث وسترن، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/رايان از مراسم انجمن منتقدان منطقه واشنگتن ‏دي سي. ‏

دورچستر، يکي از خشن ترين محله هاي بوستون. وقتي آماندا مک کريدي 4 ساله گم مي شود، عمه او بئاتريس مک ‏کريدي دو کارآگاه خصوصي به نام هاي پاتريک کنزي و آنجي جنارو را براي يافتن وي اجير مي کند. اين دو کارآگاه با ‏وجود اين که تجربه زيادي در مورد پرونده هايي اين چنين ندارند، به دليل زيستن در همان محله و آشنايي با آدم هاي ‏آنجا انتخاب شده اند. چون بئاتريس مي داند که خيلي ها حاضر به همکاري يا صحبت با پليس نيستند. اولين شخص در ‏اين ليست، مادر آماندا است که سابقه خوبي هم ندارد. تلاش هاي اين دو کارآگاه ابتدا چندان موفقيت آميز نيست، اما ‏همکاري شان با رمي برسنت افسر پليس و سپس بازجويي از هلن مادر آماندا بسياري چيزها را روشن مي کند. او معتاد ‏است و چندين بار در جابجايي مواد مخدر نيز به فروشنده ها کمک کرده است. و در يکي از اين دفعات با کمک دوستي ‏سعي کرده تا پول هنگفتي را از قاچاقچيان بدزد و همين عمل باعث کشيده شدن پاي فرزندش به اين ماجرا شده است. ‏کنزي و جنارو به زودي خود را در حال گرفتن رد قاچاقچيان مواد، تبهکارن و کودک آزاران مي يابند، اما موفق به ‏يافتن آماندا نمي شوند. اين کار رابطه کينزي و جنارو را نيز متزلزل مي کند. چند ماه بعد پسر بچه ديگري ربوده مي ‏شود و يکي از دوستان کينزي با اطلاعاتي قيمتي به سراغ وي مي آيد. در حمله به منزل آدم ربايان همکار رمي زخمي ‏مي شود. کينزي نيز پس از درک اين موضوع که کودک دزديده شده مورد آزار جنسي قرار گرفته و کشته شده، کودک ‏آزار را به قتل مي رساند. او اينک قهرمان است و جنارو نيز او را بخشيده، ولي هنوز اميد يافتن آماندا وجود دارد...‏

چرا بايد ديد؟
بن افلک براي دوستداران سينماي آمريکا نامي آشناست. بازيگر اسکاري و خوش قيافه که مدت هاست تهيه کنندگي، ‏فيلمنامه نويسي و اينک کارگرداني را به کارنامه هنري خود افزوده است. البته کمتر کسي وجود دارد که اولين تجربه او ‏در فيلمسازي من همسر لزبينم را کشتم، از چنگک قصابي آويزان کردم و حالا در ديزني لند مشغولم[1993] را ديده ‏باشد و به ياد بياورد. يک کمدي 16 دقيقه اي درباه دنياي پشت صحنه فيلمسازي که نامش را مديون نمايشنامه آرتور ال. ‏کوپيت[آه پدر، پدر بيچاره، مامان تو را در گنجه آويزان کرده و من خيلي غمگينم] بود. پس عجالتاً کودک گمشده را به ‏عنوان اولين تجربه اش مي پذيريم و به تماشاي آن مي نشينيم. و بر خلاف انتظار با فيلمي هوشمندانه و بسيار دور از ‏کارنامه بازيگري افلک روبرو مي شويم. کودک گمشده يک فيلم کارآگاهي بسيار امروزي، هوشمندانه و اخلاقي است. ‏
تصوير کاملي از زندگي واقعي در آمريکا و سکون و رخوتي که بر آن حاکم است. روابط از هم گسيخته، سودجويي، ‏قر، مواد مخدر و... که باعث مي شود کينزي و جنارو نيز در پايان-زماني که آماندا را يافته اند- با يک دوراهي بزرگ ‏اخلاقي روبرو شوند. اين پرونده همه چيز اين دو نفر را به مخاطره مي افکند از رابطه شخصي شان تا زندگي و سلامت ‏عقل شان و اينها چيز کمي نيست. زماني که معماي کودک ربايي حل مي شود، غير از حيرت و شوک چيزي در انتظار ‏بازيگران و تماشاگران نيست. اين که چگونه بستگان نزديک يک کودک معصوم با زندگي او قمار مي کنند و اينها در ‏همين همسايگي ما اتفاق مي افتد. و به دست کساني که خود بايد حافظ قانون باشند، اما ضعف هاي انساني و قابل درک ‏شان سبب تغيير جايگاه و باورهاي شان مي شود. ‏
بن افلک در اولين تجربه کارگرداني خود اقتباسي بسيار زيبا از دنيس لهين[نويسنده ‏Mystic River‏] به نمايش مي ‏گذارد و ثابت مي کند اميدهاي که با نوشتن فيلمنامه ويل هانتيگ عزيز به وجود آمده بود، بيهوده نبوده است. ارزو مي ‏کنم بيشتر به کارگرداني بپردازد. بازي برادرش کيسي افلک و اد هريس از نکات قابل توجه فيلم است. ‏
ژانر: جنايي، درام، راز آميز. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/97179604/FXG-gonebgone.part1.rar
http://rapidshare.com/files/97203137/FXG-gonebgone.part2.rar
http://rapidshare.com/files/97221005/FXG-gonebgone.part3.rar
http://rapidshare.com/files/97264306/FXG-gonebgone.part4.rar
http://rapidshare.com/files/97299022/FXG-gonebgone.part5.rar
http://rapidshare.com/files/97315037/FXG-gonebgone.part6.rar
http://rapidshare.com/files/97330515/FXG-gonebgone.part7.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

کهکشان S02
The Universe S02

فيلم مستند "کهکشان S02"
محصول کانال History

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Wolf's Rain

سري کارتون زيباي Wolf's Rain در 30 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
01  / 02  / 03  / 04 / 05  / 06 / 07 / 08 / 09 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 18 / 19  / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

DelleAlpi
باصداي حمید DelleAlpi

آلبوم جدید و زیبای حمید DelleAlpi به نام DelleAlpi

 

01 - عاشق شدنم دیگه محاله [128] [64] [24]
02 -DelleAlpiا [128] [64] [24]
03 - گناه مقدس [128] [64] [24]
04 - تصویر سیاه [128] [64] [24]
05 - خواب شیرین [128] [64] [24]
06 - آدم کوکی [128] [64] [24]
07 - ریمیکس [128] [64]
[24]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي داغ تنهايي
باصداي عبدالحسين مختاباد

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مترجم صوتی پارسیا نسخه 1

یادگیری زبانهای خارجی یکی از نیازهای بشر برای ارتباط با دنیاست. بدیهی است که گفتار ساده ترین و بهترین راه این ارتباط می باشد اما داشتن ارتباط گفتاری بین افراد مختلف مستلزم آشنایی طرفین به یک زبان مشترک که خود لازمه صرف زمان زیادی جهت یادگیری زبان‌های رایج است. راه ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر استفاده از یک "مترجم گفتار به گفتار" است. شرکت عصر گویش پرداز، برای راحتی ارتباط پارس زبانان، برای اولین بار مترجم گفتار به گفتار فارسی را طراحی و پیاده‌سازی نموده است. به کمک این نرم افزار افراد می توانند بدون دانستن زبان خارجی نیازهای ابتدایی خود را برآورده سازند. برای مثال برای پرسیدن ساعت صبحانه، مراکز خرید، یک رستوران خوب یا قیمت لباس می‌توان به زبان فارسی صحبت کرد و رایانه بعد از درک کلمه، معادل آن در زبان مقصد را بیان می نماید.
پارسیا اولین نرم افزار مترجم صوتی گفتار به گفتار در زبان فارسی است که جملات و عبارات بیان شده توسط کاربر را مستقیماً به گفتار معادل در زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه نموده و بیان می‌کند. این نرم‌افزار برای راحتی ارتباط فارسی زبانان در مسافرت‌ها و سایر جاها با افرادی که زبان آنها انگلیسی و یا عربی است، بسیار مناسب می‌باشد. هسته اصلی پارسیا یک سیستم تشخیص خودکار گفتار فارسی می‌باشد که گفتار کاربر را پردازش کرده و آنرا تشخیص می‌دهد، سپس گفتار تشخیص داده شده به معادل خود در زبان مقصد بیان می‌شود. در نسخه جاری پارسیا، جملات و عبارات رایج در مکالمات روزمره افراد، در شش دسته گروه‌بندی شده‌اند و کاربر می‌تواند با انتخاب گروهها، جملات مربوطه را بیان نماید تا به زبان مورد نظر ترجمه شود. علاوه بر تنظیمات مربوط به صدای ورودی میکروفون و صدای پخش شده خروجی، یک فرهنگ لغت فارسی-انگلیسی نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.
برخی از مشخصه‌های پارسیا نسخه 1.0 بصورت زیر است:
* ترجمه جملات به صورت گفتار به گفتار
* ترجمه به زبان‌های انگلیسی و عربی
* ترجمه سریع، دقیق و آسان
* شامل عبارات رایج مکالمات روزمره
* مجهز به لغت‌نامه
* استفاده آسان از نرم افزار
* همراه با میکروفون ویژه عصرگویش‌پرداز
* قابل استفاده روی کامپیوترهای شخصی و ریزکامپیوترها (موبایل‌ها و PDAها)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دنياي موبايل

نرم افزار نهج البلاغه همراه

نرم افزار نهج البلاغه همراه توسط مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تهیه شده است. در این نرم افزار متن نهج البلاغه به صورت کامل با ترجمه و شرح به کار برده شده است. از امکانات دیگر این نرم افزار میتوان به ارائه فهرست کامل و جستجو درمتن نهج البلاغه اشاره کرد. این نرم افزار به صورت جاوا می باشد و در اکثر گوشی ها فابل نصب می باشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسن علیه السلام فرمودند:
الخیر الذی لا شر فیه ، الشكر مع النعمة والصبر علی النازلة .

خیری كه هیچ شری در آن نیست ، شكر بر نعمت و صبر بر مصیبت ناگوار است.

(تحف العقول ، ص 237)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

خانم اولی : من در عرض شش ماه شوهرم را میلیونر کردم .
خانم دومی: آفرین! قبلا وضعش چطور بود ؟
خانم اولی : میلیاردر بود !!


نوجوانی نزد پدر خود رفت و گفت : پدر یادت هست که می گفتی اولین دفعه ای که ماشین پدرت را بدون اجازه برای رانندگی بیرون بردی تصادف کردی و ماشین خرد شد؟
پدر: بله پسر جان .
پسر: بازهم یادت می یاد که گفتی تاریخ تکرار می شود ؟
پدر : بله پسرم .
پسر: بسیار خوب پدر خوبم ، بدان که امروز بار دیگر تاریخ تکرار شد.


کودک : مامان چرا نمی زاری با پیانو بازی کنم ؟
مادر: آخه مگه نمی دونی ما عزادار هستیم.
کودک : خب من فقط با کلیدهای سیاه بازی می کنم .

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آیا انقلاب حضرت مهدی(عج) الزاما به حکومت واحد جهانی می انجامد؟

دانشمندان معتقدند که وضع کنونی جهان قابل دوام نیست و جهان بر سر دو راهی قرار گرفته:
1- تشکیل حکومت واحد جهانی. 2- ادامۀ وضع فعلی و نابودی تدریجی.
ظهور اندیشۀ« انترنالیسم» و قوت گرفتن آن مبنی بر لزوم تشکیل حکومت واحد جهانی، دلیلی است روشن بر نیاز جهان کنونی به یک حکومت واحد. علت پیدایش این فکر چنانکه گفته شده است، همان هیولای مخوف جنگهای جهانی اول و دوم بود که به صورت وحشتناکی خود را نشان داد، و تنها در جنگ اول جهانی، در حدود 9 میلیون نفر کشته و 22 میلیون نفر معلول و 10 میلیون نفر مفقود الاثر شدند و تلفات جنگ دوم جهانی بسیار وحشتناک تر از جنگ نخست بود.
این نبردهای جهان، عملا ثابت کرد که وجود مرزهای مصنوعی میان ملتها، عامل جنگ و نبرد، و مایۀ خونریزی و بدبختی است، همچنان که ناسیونالیسم افراطی و نژاد پرستی همین عواقب مشابه را نیز در بر دارد. انیشتین گوید:« یا باید حکومت جهانی با کنترل بین المللی انرژی تشکیل شود و یا حکومتهای ملی جداگانۀ همچنان باقی بماند و منجر به انهدام بشری گردد.»
و برتراندراسل گوید:« چون هم اکنون خرابی جنگ بیش از قرون گذشته است، یا باید«حکومت واحد جهانی» را بپذیریم، و یا به عهد بربریت برگردیم و به نابودی نژاد انسانی راضی شویم.»(1)
در حالی که ایجاد حکومت واحد جهانی بر بشر کنونی- که در اخلاق مادی فرو رفته و معنویات و احساسات پاک او نسبت به انسانها فروکش کرده- به صورت یک آرزوی خام و ردپای طلایی درآمده است. احادیث اسلامی، تشکیل حکومت واحد جهانی اسلام را از ویژگی های قیام مهدی موعود(عج) می داند. این بیانات الهی می رساند در پرتو عدل حضرتش، جهان تحت لوای یک حکومت، یک دولت، یک قانون و یک قدرت در می آید، بساط تمام ابرقدرتها و فرعونها و قارونها و قارونک های زمان، از بزرگ و کوچک برچیده می شود، و پرچم عدل و داد، در سراسر جهان به اهتزاز درآمده و صفا و صمیمیت و عشق به نوع بشر جهان را فرامی گیرد.
امام محمد باقر(ع) می فرماید:« آنگاه که امام قائم قیام کند، حکومتهای باطل نابود می شوند.»(2)
و نیز در تفسیر آیۀ« کسانی که اگر در روی زمین به آنان قدرت دهیم، نماز را به پا می دارند و زکات می دهند، به نیکی ها امر کرده و از بدی ها نهی می کنند. و برای خداست سرانجام امور»(3) فرمود:« این آیه، بیانگر حکومت مهدی(ع) است، خدا او و یارانش را بر شرق و غرب زمین مسلط می گرداند، و دین خدا را آشکار می سازد و به وسیلۀ او و یارانش بدعت ها را می میراند، همچنان که بی خردان حق را میرانده بودند، تا آنجا که از ستم اثری دیده نمی شود، آنان مردم را به نیکی ها امر کرده و از بدی ها باز می دارند، و برای خداست سرانجام امور.»(4) و هم او می فرماید:« هنگام قیام حضرت قائم(عج) خداوند، اسلام را بر همۀ ادیان پیروز می کند.»(5)
سخن آخر اینکه، برای تشکیل حکومت واحد جهانی و چیره شدن بر تمام رژیمهای فاسد، ابزاری لازم است، که عبارتند از: متکی بودن به یک قدرت نامحدود، احاطۀ علمی بر کل هستی، قوانین جامع و کامل و مصونیت از لغزشها و اشتباه؛ که جملگی دربارۀ حضرت مهدی(عج) صادق می باشد.

پی نوشت: 1- منتخب الاثر، صافی گلپایگانی، ص471 /// 2- همان مأخذ، ص482 /// 3- سورۀ حج، آیۀ 41 /// 4- تفسیر برهان، سید هاشم بحرانی، ج3، ص96؛ نقل از کتاب پرسشها و پاسخها، جعفر سبحانی، ص223 /// 5- همان مأخذ

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

در جمهوری آذربایجان هم حقوق دریافتی
جوابگوی گرانیها نیست

به گفته متخصصان اقتصادی در جمهوری آذربایجان حقوق پرداختی توسط دولت جوابگوی گرانی و تورم در آن کشور نمی باشد.
بر اساس آمار مرکز مطالعات اقتصادی، هر شاغل آذربایجانی به حداقل 113 منات حقوق ماهیانه نیاز دارد در حالی که کف پرداخت دولت برای هر کارگر در آن کشور 70 منات است. ضمن آنکه برای تأمین نیازهای افراد تا سن 15 سال حداقل ماهیانه 59 منات نیز کفایت نمی کند در حالی که این رقم باید به حداقل 101 منات برسد.
به گفته متخصصان باید معیارهای کمکهای اجتماعی دولت نیز تغییر یابد. به گفته وصال قاسموف تعداد کسانی که حقوق آنها بین 45 تا 70 منات است از یک میلیون نفر فراتر است و برای پاسخگویی به نیازها بر اساس میزان تورم، حقوق ها باید تا 16 الی 17 درصد افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری Anspress رئیس کمیسیون سیاست اقتصادی مجلس آذربایجان می گوید: " سقف حداقل تأمین زندگی و رفع حوائج در سال یکبار می تواند تغییر کند.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در زیر، چگونگی، وضعیت و کاربرد هر ساز در شاهنامه، همراه با ابیات نمونه مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرد.

آواز
آواز در شاهنامه به معناهای گوناگون به کار رفته است (3) در زیر به چهار گونه از آن معنی ها که در پيوند با موسیقی می باشد اشاره می شود.

1- آواز خوانی، خوانندگی 2- نوا، صدا، صوت 3- صدای ساز 4- بانگ و صدای بلند.

آواز به معنای آوازخوانی

1- زمین باغ گشت از کران تا کران
ز شـادی و آواز رامـشگـــران
2- مِی آورد و رامشگران را بخواند
وز آواز بـلبـل همـی خیره ماند
3- هــوا پُِـــر ز آواز رامــشـگــران
زمیـن پُـر سـواران ِ نیـزه وران
4- بـه آواز ایـن رامشــی دختــــران
هم از مستی ِ رود و رامشگران
5- بـه آواز ایـشـان شهنـشــــاه جــام
ز بـاده تهـی کـرد و شـد شادکام
6- جهـانی بـه رامـش نـهـادنـد روی
پر آواز میخواره شد بام و کوی
7- کـه استـاد بـر زخـم دسـتـان بـود
وز آواز او رامـش جـــان بـــود
8- بـر آواز او شـاه مِـی بـر کشـیــد
همـان جـام یـاقوت بر سر کشیـد


آواز به معنای نوا و صدا

1- بفـرمـودشـان تـا نوازنـد گـــرم
نخـوانندشــان جـز بـه آواز نــرم
2- که چون کاوه آمد ز درگه پدیـد
دو گـــوش مـن آواز او را شنیــد
3- بخندید و زان پس فغان برکشید
طلایــه چـــو آواز رستـــم شنیــد
4- کجا شد به رزم اندرون ساز تو
کجا شد به بــزم آن خوش آواز تو
5- روانت خرد باد و دستور شرم
سخـن گفتـن خــوب و آواز نـــرم
6- اگر یـار باشیـد بـا من به جنگ
از آواز روبــه نتــرســد پـلنـــــگ

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فِيهَا أَحَدًا فَلَا تَدْخُلُوهَا حَتَّى يُؤْذَنَ لَكُمْ وَإِن قِيلَ لَكُمُ ارْجِعُوا فَارْجِعُوا هُوَ أَزْكَى لَكُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ 28 لَّيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَن تَدْخُلُوا بُيُوتًا غَيْرَ مَسْكُونَةٍ فِيهَا مَتَاعٌ لَّكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا تَكْتُمُونَ 29 قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ 30 وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ 31  

 

ترجمه فارسي مکارم
و اگر كسى را در آن نيافتيد، وارد نشويد تا به شما اجازه داده شود; و اگر گفته شد: «بازگرديد! بازگرديد; اين براى شما پاكيزه‏تر است; و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است! «28» (ولى) گناهى بر شما نيست كه وارد خانه‏هاى غير مسكونى بشويد كه در آن متاعى متعلق به شما وجود دارد; و خدا آنچه را آشكار مى‏كنيد و آنچه را پنهان مى‏داريد، مى‏داند! «29» به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و عفاف خود را حفظ كنند; اين براى آنان پاكيزه‏تر است; خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است! «30» و به آنان با ايمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه هوس‏آلود) فروگيرند، و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را -جز آن مقدار كه نمايان است- آشكار ننمايند و (اطراف) روسرى‏هاى خود را بر سينه خود افكنند (تا گردن و سينه با آن پوشانده شود)، و زينت خود را آشكار نسازند مگر براى شوهرانشان، يا پدرانشان، يا پدر شوهرانشان، يا پسرانشان، يا پسران همسرانشان، يا برادرانشان، يا پسران برادرانشان، يا پسران خواهرانشان، يا زنان هم‏كيششان، يا بردگانشان (كنيزانشان)، يا افراد سفيه كه تمايلى به زن ندارند، يا كودكانى كه از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نيستند; و هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمين نزنند تا زينت پنهانيشان دانسته شود (و صداى خلخال كه برپا دارند به گوش رسد) و همگى بسوى خدا بازگرديد اى مؤمنان، تا رستگار شويد! «31»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

buickm@bigpond.net.au

Dooste mohtaram
you tube nourooz ra agar doosst dashtid dar roozaneh be etelae sarier aza beresanid.

http://uk.youtube.com/watch?v=xQbCfelHSxI

ba behtarin ehtramat
buick

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

جشن شصت سالگي اسرائيل؛
پايكوبي بر قبر فلسطينيان

بسم الله
اولش مي خواستم يه توضيحاتي در مورد عکسهاي زير (جشن شصت سالگي اسرائيل) بنويسم، اما تصاوير آنقدر گويا هستند که ديگه منصرف شدم ...





 




 


 

 

baderhan62@yahoo.com

كيستي تو ؟

كيستي تو كه چنين به من نزديكي !
كيستي تو كه اينگونه از دور دستها صدا مي‌زني مرا
كيستي تو كه خيالت پرواز ميدهدم تا به اوج
كيستي تو كه اكسير عشق تو جاريست در رگهايم به جاي خون
كيستي تو ؟
آن گل تازه سربراورده از خاك پاك؟
يا همان ماه نو برامده دور از سوزش آفتاب ؟
يا همان قطره اي كه چكيد از قنديل مقدس يخ بسته بر آبشار ، و جاري شده بر جويبار
كيستي تو كه صدايت اينگونه آشناست
و مي برد مرا
تا به آغاز فصل سرد
تا به حريم پاك عشق
تا به آن دشتي كه هستند لاله هايش در سماع !
كيستي تو
كيستي تو كه چنين به من نزديكي ؟!!

ح . كرماني

 

 

mtymeta@gmail.com

جلوگیری از تحریف نظرات امام، اهانت نیست

پیرامون مطلب شماره 932 روزانه با عنوان "پاسخي به مطالب موهن كيهان عليه مرجعيت" :
مسئله، نظرات فقهی آقای صانعی نیست. که اختلاف آرای فقها، امری طبیعی است. مشکل آنجاست که برخی اصرار دارند که این نظرات را به امام نسبت دهند و آقای شریعتمداری هم اتفاقاً نوشته بودند که اگر چنین نبود، نوشتن یادداشت شان ضرورتی نداشت.
این طور نیست که برای قضاوت در مورد همه ی نظرات فقها، نیازمند دانش فقهی باشیم. آقای شریعتمداری خودشان در ابتدای مقاله‌شان نوشته بودند : "نگارنده فقيه نيست، بنابراين نبايد در مسائل فقهي اظهارنظر كند چه رسد به آن كه در اين عرصه با نظر و ديدگاه فقهي يك مجتهد فقيه به چالش برخيزد! اما، از سوي ديگر، نمي توان و نبايد همه نظرات و تمامي آنچه را كه يك فقيه بر زبان و قلم مي آورد، اظهارنظر فقهي تلقي كرد و چالش پيرامون آن را مستلزم آشنايي به مباني فقهي دانست".
این که نظر امام درست است یا نظر آقای صانعی، نیاز به دانش فقهی دارد. اما این که نظر آقای صانعی مبنی بر این که "حدود، تنها اختصاص به زمان حضرت امام معصوم عليه السلام دارد"، در تضاد با نظرات امام (که در ادامه ذکر شده اند) است، و کسی حق ندارد آن را به امام نسبت دهد، فقط نیاز به دانستن زبان فارسی دارد، نه فقه.
"احكام اسلام محدود به زمان و مكان نيست و تا ابد باقي و لازم الاجراست. تنها براي زمان رسول اكرم(ص) نيامده تا پس از آن متروك شود و ديگر حدود و قصاص، يعني قانون جزاي اسلام اجرا نشود." (امام خمینی، ولایت فقیه، ص 29)
"اين توهم که اختيارات حکومتي رسول اکرم(ص) بيشتر از حضرت امير(ع) بود، يا اختيارات حکومتي حضرت امير(ع) بيش از فقيه است باطل و غلط است. البته فضائل حضرت رسول اکرم(ص) بيش از همه عالم است؛ و بعد از ايشان فضائل حضرت امير(ع) از همه بيشتر است؛ لکن زيادي فضائل معنوي اختيارات حکومتي را افزايش نمي دهد ...مثلاً يکي از اموري که فقيه متصدي ولايت آن است، اجراي حدود است. " (امام خمینی، ولایت فقیه، ص 22) DeleteReplyForwardSpamMove...

 

 

helia_k48@yahoo.com

لغات متشابه در انگليسي (4)

Irrational غیر منطقی
Irrigation شستشو دادن
Irritation تحریک
.
.By all means با کمال میل
By means of بوسیلهء
.
Myringitis التهاب پردهء صماخ
Meningitis التهاب پرده های مغزی

.Twin دوقلو
Teens 13-19
Twins دوقلوها
Twenties 20-29
Twentieths بیستم
.
Caw قار قار کلاغ
Cow گاو ماده
Ox گاو نر
.
Crow کلاغ
Crew خدمهءکشتی
.
On time سر وقت
In time 5 دقیقه اینور, اونور

Fold چین
5 Fold 5برابر
.
Shot out پخش کردن
Shut up خفه شو
Shut up the house همه جا رو ببند

Is used to=get used to=is accustomed to عادت داشتن
Iused to smoke من سابقا سیگار می کشیدم (به امید روزیکه همه بکار ببرندالبته نه اینکه پیشرفت کنند!!)
It is used to آن بکار می رود برای.

http://olinda.blogfa.com

ادامه دارد ...

 

 

hra62302@yahoo.com

انصاف

از همان سه سال پیش که هیات وزرای دولت اصول گرا مشخص شد و آقای صفار هرندی وزیر فرهنگ و هنر مملکت شد و در نخستین فعالیت اداری اش بعنوان پیک نامه رسان وزرای دولت به چاه جمکران خدمت کردند ، بر هر عاقلی مشخص شد که اوضاع فرهنگ و هنر در این چهار سال ریاست جمهوری اصول گرایان به دست چه کسی و به چه عواقبی می افتد . اما دل خود را صابون زدیم که ایشان مدیر خوبی هستند و سابقه فرهنگی دارند که بعد فهمیدیم پشتوانه فرهنگی ایشان قلم زدن در روزنامه ای بوده که مربوط به دوران عصر حجر است و از طرفی سابقه ایشان برمیگردد به پاسدار بودن ایشان در سپاه .

مطالبي كه بالا خوانديد مقدمه دوست خوبمان احسان بهرام غفاري درباره وزير ارشاد دولت جمهوري اسلامي است.
حال به اين متن توجه كنيد:

از همان سه سال پيش كه اولين نوشته يكي از اعضاي گروه جرقه (همين مبين خودمان) را خواندم مشخص شد كه ايشان يك فرد معترض به همه كس و همه چيز و داراي افكار بسيار سياه است كه در هيچ جايي و هيچ چيزي نقطه روشني نمي بينند اما با خواندن چند مطلب انتقادي بجا و درست دل خود را صابون زديم كه نه بابا ايشان هم از انتقاد بجا چيزي سرش مي شود و فقط چشمش را نمي بندد و دهانش را باز كند. فقط حرف نمي زند و بعضي اوقات ممكن است راهكار را هم ارائه دهد و تنها به دنبال افكار غرب گرايانه و ضد انقلابي خود نيست هر چند كه به آينده آن با توجه به سابقه اش چندان اميد نيست.

اگر بخواهم كمي غيرمنصفانه و مثل احسان عزيز نقد كنم بايد در مقدمه نوشته ام درباره احسان اينگونه بنويسم اما در اين رابطه گفتني هايي است:
متاسفانه ما اصول نقد منصفانه را بلد نيستيم. وزير ارشاد هر كس كه مي خواهد باشد، چه اصولگرا و چه سوسولگرا و چه اصلاح طلب، وزير ارشاد است و هر كس بگويد كه اين وزير هيچ كاري نمي كند و فقط نشسته و براي خودش نوشابه باز مي كند و چاي مي خورد فقط خودش را خراب كرده است.
اينكه چرا نمي خواهيم ياد بگيريم كه بدون توهين به شخص و اشخاص انتقادات خود را مطرح كنيم و منصفانه نقاط ضعف را بگوئيم و البته از نقاط قوت غافل نشويم سوالي است كه من هنوز پاسخي براي آن نيافته ام.
طرف اين نوشته فقط احسان عزيز نيست كه همه كساني هستند كه زحمات افراد را چه چپ و چه راست، چه بالا و چه پائين با آب خورني بر باد مي هند.
بايد پذيرفت كه دولت قبل نقاط مثبتي داشته و نقاط ضعفي و دولت جديد هم همينطور. ياد بگيريم كه شخصيت هيچ كس را به بهانه انتقاد ترور نكنيم و زير سوال نبريم.
نوشته احسان عزيز درباره اسلام حرف دل بسياري از ماست كه من در ادامه آن مطلبي نوشته ام كه بزودي خواهيد خواند اما اين مطلب: نمايشگاه كتاب يا مستراح فرهنگي؟! واقعا موجب ناراحتي من شد. ممكن است برخي انتقادات صحيح باشد اما تشبيه فضاي فرهنگي كشور به مستراح كمي بي انصافي است.
يادم است زماني كه ليگ فوتبال ما حرفه اي شد همه مي گفتند: ما نمي توانيم يا ما با اروپايي ها خيلي فاصله داريم اما منصف نبودند كه ليگ هاي خارجي بعضا صد سال هم سابقه دارند و در سال اول نمي توان به مانند سال صدم آنها بود.
به هر تقدير ضمن تشكر از دوست عزيزم احسان بهرام غفاري از همه دوستان چه اصلاح طلب و چه اصولگرا درخواست مي كنم كه اگر نقدي را مي نويسند اول: در جهت تخريب اشخاص نقد نكنند و دوم: منصفانه نقد كنند.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شخصیت‌های تأثیرگذار جهان از نگاه تایم
 قسمت اول: اسکار پیستوریوس

در سال 1999، مجله تایم در ویژه‌نامه‌ای 100 فرد تأثیرگذار قرن بیستم را انتخاب کرد. مسئولان این مجله از سال 2004 تصمیم گرفتند که به طور سالانه این کار را ادامه دهند و اشخاص تأثیرگذار هر سال را برگزینند. آنها تأکید کرده‌اند که همه افرادی که در لیست صدنفره آنها قرار می‌گیرد به جهت تأثیر مثبت انتخاب نمی‌شوند، بلکه در مواردی افرادی که با اعمال منفی خود، جهان را به عقب برده‌اند هم در لیست قرار می‌گیرند.
اپرا وینفری Oprah Winfrey، مجری مشهور برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی و اجرا کننده یک «تاک شو»ی بارها تحسین‌شده، 6 بار در لیست تایم قرار گرفته و از این حیث رکورددار است، پس از او جورج بوش، هیلاری کلینتون، کوندیلوزا رایس، هو جینتائو، استیو جابز و بیل گیتس قرار دارند که 4 بار توسط کارشناسان تایم، انتخاب شده‌اند و در لیست قرار گرفته‌اند.
سعی می‌کنم در این پست و پست‌های بعدی، مختصری در مورد برخی از افراد لیست صد نفره تایم در سال 2008 و دلیل انتخابشان بنویسم.

 Tinypic

اسکار پیستوریوس Oscar Pistorius: اسکار پیستوریوس، دونده 21 ساله معلول اهل آفریقای جنوبی یکی از کسانی است که در لیست صد نفره تایم قرار گرفته است. او دچار «فقدان مادرزادی استخوان نازک‌نی» بود، در این بیماری نوزاد به جای استخوان فیبولا فقط باندهای فیبری دارد. همین بیماری باعث شد که پاهای او در یک سالگی قطع شوند.
اما او با پاهای مصنوعی کربنی‌ و البته سعی و تلاش بی‌مانندش، آنقدر خوب می‌دوید و نتیجه می‌گرفت که رکوردهایش روز به روز به رکورد افراد سالم نزدیک‌تر می‌شد، تا جایی که تصمیم به شرکت در مسابقات انتخابی مقدماتی المپیک پکن و رقابت با افراد سالم را گرفت، اما مسئولان فدراسیون بین‌المللی ورزشکاران IAAF شرکت او را با پاهای مصنوعی غیرمنصفانه ارزیابی کردند و اظهار نظر کردند که او با این پاها بر ورزشکاران سالم، برتری پیدا می‌کند.

 Tinypic

بعضی‌ از ماها در همان زمان تولد یا به علت حوادثی دیگر، برتری‌ها بر دیگران پیدا می‌کنیم و این برتری‌ها به مانند هدیه‌هایی هستند که به ما داده می‌شوند. اما تنها سعی و تلاش، ساعت‌های متوالی تمرین، میل به پیروزی و بهترین شدن هستند که به این برتری‌ها معنی می‌دهند و در حقیقت روح اصلی رقابت و قهرمانی در همین‌ها مستتر است. پیستوریوس توانسته ناتوانی و معلولیت خود را به نقطه قوت و برتری خود تبدیل کند.

 

 

sarband.m@gmail.com

نامه‌اي براي جشن 60 سالگي آقاي گنده!


سلام آقاي گنده!
اين نامه را از آنجا كه مي‌دانم فقط هيكل بزرگ كرده‌اي و سوادي نداري، و از آنجا كه بزرگترم گفته دشمنترين نسبت به من تو هستي، مي‌گذارم در سطل زباله تا دوباره كه خواستي بروي غذا بخوري و عكس خودت را ديدي بدهي يكي از اطرافيانت برايت بخواند.
شنيده‌ام با دوستانت مي‌خواهي امروز بشيني و 60 سالگي‌ات را جشن بگيري. ولي از آنجا كه شنيده‌ام و ديده‌ام كه اين آخرين بار است، گفتم براي سرگرمي هم كه شده اين نامه را برايت بنويسم. 60 سال عمر زيادي است. خصوصاً براي تو كه يك محله از دست كارهايت دربه‌در شده‌اند. هر روز به يكي گير مي‌دهي و يكي را اذيت مي‌كني. خصوصاً صاحب‌خانه‌ات كه نصف اسباب و وسايلش را شكستي و او هم مجبور شده آنها را بيرون ببرد. چهر‌ه‌ات آنقدر در اين شصت سال پير و چروكيده شده كه موهايت هيچ وقت مرتب نيست. چون خودت هم از قيافه‌ات مي‌ترسي تا جلوي آينه بروي و موهايت را مرتب كني. ولي برايم خيلي جالب است كه گاهي كارهاي بچه‌ها را مي‌كني. انگار عقل بچگي‌ات بزرگ نشده. مي‌روي و بچه‌ها را اذيت مي‌كني و به صورتشان چنگ مي‌اندازي و صدايشان را درمي‌آوري. روزي نيست كه صداي ترقه بازي‌ات نگذارد كه ما خواب راحت داشته باشيم. پدرم مي‌گويد تو فرزند نامشروعي هستي و به خاطر همين است كه هر دعوايي كه در محله مي‌شود يك پايش تو هستي. البته معناي نامشروع را نمي‌دانم ولي حتماً معناي بدي است كه چندبار براي پدرم هم خط و نشان كشيدي. هرچند جرات نكردي تا درخانه‌مان هم بيائي. دوستانت كه هرروز سركوچه باهاشان جمع مي‌شوي سركوچه و به رئيس شهر فحش مي‌دهي و نقاشي اطرافيانش را روي ديوار مسخره مي‌كشي. واقعاً خيلي پرو هستي. حيف كه آنقدر عمر نمي‌كني تا من بزرگ شوم و بيايم حسابت را كف دستت بگذارم واگر نه آنقدر سرت فرياد مي‌كشيدم و كتكت مي‌زدم تا مجبور شوي از خانه‌اي كه صاحب‌خانه‌اش را اذيت مي‌كني فرار بكني و ديگر به خانم‌ها و بچه‌هايي كه در آن خانه مي‌روند و مي‌آيند آزاري نرساني. شنيدم از پولي كه دزدي مي‌كني به كسي كه به زور شده پليس محله مي‌دهي تا كاري به كارت نداشته باشد. اينها را گفتم تا بگويم كه خيلي رو داري كه با آن دست‌هاي كثيفت مي‌خواهي در خانه‌اي كه به زور در آن هستي با رفقايت جشن بگيري. خانه‌اي كه به دروغ گفتي چون فاميلت را كشته شده پس بايد آنجا باشي. و آن رفقايي كه هميشه كت و شلوار مي‌پوشند ولي نمي‌دانم چرا حمام نمي‌روند تا هروقت از كنارشان رد مي‌شود بوي بد بدنشان حالمان را به هم نزند. شايد يك روز آنها هم مثل تو شوند. البته گاهي درخانه‌مان مي‌آيند و ما هم گاهي از مغازه آنها چيزي مي‌خريم ولي دليل نمي‌شود. البته از كنار مغازه‌شان كه رد مي‌شويم، پدرم دستم را محكم مي‌كشد و مجبورم مي‌كند سريع از آنجا رد بشويم، تا داخل مغازه را نگاه نكنم. پدرم مي‌گويد زشت است. البته گاهي كه اتفاقي نگاهمان داخل آنجا مي‌افتد خودمان خجالت مي‌كشيم و زود رد مي‌شويم. يكي از دوستانت كه اتفاقاً از فاميل‌هاي ما هم هست خيلي اعصاب پدرم را خرد كرده و دارد موهاي او را سفيد مي‌كند. با آنكه همسايه ديوار به ديوارمان است و ما مجبوريم زياد به ديدارشان برويم ولي گاهي به تو كمك مي‌كند و پيش بقيه فاميل آبروي خودش را مي‌برد. با اينكه... . اين نامه را نوشتم تا بگويم از تو خيلي بدم مي‌آيد و خيلي خوشحال هستم پارسال كه به آپارتماني كه يكي از فاميل‌هاي ما آنجا مي‌نشيند بدون اجازه رفتي و خرابكاري كردي، آن فاميلمان حالت را گرفت و تو هم گريه كردي و به قول پدرم فرار را بر قرار ترجيح دادي. باز هم پدرم مي‌گويد كه تو دشمن اصلي من هستي و از قول پدربزرگ خدابيامرز مي‌گويد كه بايد از بين بروي و نابود بشوي. البته من هم گاهي حواسم پرت مي‌شود و چيزهايي مي‌خرم مثل تلفن اسباب بازي كه بعد مي‌بينم جاي دست كثيفت روي آن است. بايد دقت بكنم.
باز هم صداي ترقه‌ي تو و گريه كودك و شيون مادر صاحب‌خانه‌ات بلند شد. من هم هروقت اينها را مي‌شنوم غمگين مي‌شوم، اعصابم خرد مي‌شود و نمي‌توانم كاري بكنم، ديگر چه برسد به اينكه برايت ادامه‏ي نامه‏ام را بنويسم. لابد رفته‌اي از صاحب خانه بي‌كس و تنهايت براي مراسم جشن تولدت چيزي بدزدي و براي ساكت نبودن مراسمت صداي بچه دوماهه آنها را دربياوري تا به جاي آهنگ در جشنت باشد.
الآن هم برادر بزرگم عصباني شده و دارد مي‌گويد تو مرده هستي و جشن تولد نبايد بگيري و مثل پدر و پدربزرگم مي‌گويد بالاخره به زودي صاحب شهر مي‌آيد و تو را از بين ما مي‌برد...

به اميد روزي كه ديگر صداي گريه بچه و مادري را نشنوم
دوستدار مرگ تو
بچه ايران

 

 

setayesh_new@yahoo.com

یک مردِ روحانی، روزی با خداوند مکالمه ای داشت:
"خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلی هستند؟"
خداوند آن مرد روحانی را
به سمت دو در هدایت کرد و یکی از آنها را باز کرد؛ مرد نگاهی به داخل انداخت. درست
در وسط اتاق یک میز گرد بزرگ وجود داشت که روی آن یک ظرف خورش بود؛ و آنقدر بوی
خوبی داشت که دهانش آب افتاد!

افرادی که دور میز نشسته بودند بسیار لاغر
مردنی و مریض حال بودند. به نظر قحطی زده می آمدند. آنها در دست خود قاشق هایی با
دسته بسیار بلند داشتند که این دسته ها به بالای بازوهایشان وصل شده بود و هر کدام
از آنها به راحتی می توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پُر
کنند. اما از آن جایی که این دسته ها از بازوهایشان بلند تر بود، نمی توانستند
دستشان را برگردانند و قاشق را در دهان خود فرو ببرند.
مرد روحانی با دیدن صحنه
بدبختی و عذاب آنها غمگین شد. خداوند گفت: "تو جهنم را دیدی!"

آنها به سمت
اتاق بعدی رفتند و خدا در را باز کرد. آنجا هم دقیقا مثل اتاق قبلی بود. یک میز گرد
با یک ظرف خورش روی آن، که دهان مرد را آب انداخت!
افرادِ دور میز، مثل جای قبل
همان قاشق های دسته بلند را داشتند، ولی به اندازه کافی قوی و تپل بوده، می گفتند و
می خندیدند. مرد روحانی گفت: "نمی فهمم!"

خداوند جواب داد: "ساده است! فقط
احتیاج به یک مهارت دارد! می بینی؟ اینها یاد گرفته اند که به همدیگر غذا بدهند، در
حالی که آدم های طمع کار تنها به خودشان فکر می کنند!"

وقتی که عیسی مسیح
مصلوب شد، داشت به شما فکر می کرد!

(تخمین زده شده که 93% از مردم این متن
را برای دیگران ارسال نخواهند کرد. ولی اگر شما جزء آن 7% باقی مانده می باشید، این
پیام را با تیتر "7%" ارسال کنید!
من جزء آن 7% بودم! و به یاد داشته باشید، من
همیشه حاضرم تا قاشق غذای خود را با شما تقسیم کنم!)

 

 

oveis_kyany@yahoo.com

نسخه اصلاح شده "سنتوری" مجوز اکران گرفت

بر اساس این فیلمنامه اصلاح شده، علی سنتوری که یک نوازنده و آهنگساز معتاد است، پس از ورود به خانه پدری که در هنگام برپایی روضه مادرش می باشد، تحت تاثیر مواعظ روضه خوان قرار می گیرد و به جای جار و جنجال و طلب پول، در پای منبر ایشان می نشیند. او که به شدت تحت تاثیر سخنان واعظ قرار گرفته، سعی می کند که زندگی خود را اصلاح کند.
فیلم سینمایی "سنتوری" که اکران آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع اعلام شده بود، سرانجام با اعمال اصلاحات مسئولان از سوی کارگردان مجوز اکران گرفت.
تهیه کننده فیلم سنتوری با اعلام این خبر به خبرنگار ما افزود: «سرانجام با تغییرات مختصری در فیلمنامه و فیلمبرداری برخی از صحنه های مشکل دار، فیلم سنتوری از وزارت ارشاد مجوز اکران گرفت و از هفته آینده در تمام سینماهای ایران به روی پرده خواهد رفت.»
فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی و با بازی گلشیفته فراهانی و بهرام رادان پیش از این از وزارت ارشاد مجوز ساخت گرفته بود که پس از ساخت و اکران آن در جشنواره فیلم فجر، وزارت ارشاد مجوز آن را پس گرفت. بنابراین گزارش، سرانجام پس از کسب تکلیف نهایی سازندگان این فیلم، با اعمال نظر مستقیم صفارهرندی وزیر ارشاد، موارد مشکل دار در این فیلم مشخص شد و فیلمنامه اصلاح شده توسط فیلمنامه نویسان وزارت ارشاد (به سرپرستی جواد شمقدری) در اختیار داریوش مهرجویی قرار گرفت.
بر اساس این فیلمنامه اصلاح شده، علی سنتوری که یک نوازنده و آهنگساز معتاد است، پس از ورود به خانه پدری که در هنگام برپایی روضه مادرش می باشد، تحت تاثیر مواعظ روضه خوان قرار می گیرد و به جای جار و جنجال و طلب پول، در پای منبر ایشان می نشیند. او که به شدت تحت تاثیر سخنان واعظ قرار گرفته، سعی می کند که زندگی خود را اصلاح کند.
علی سنتوری سپس به خانه خود رفته و تمام لوازم لهو و لعب (سازهای) خود را می شکند و به این ترتیب جواز ورود به خانه مادری را می یابد. او سپس با شرکت مداوم در جلسات روضه موفق به ترک اعتیاد شده و پس از اندکی با یکی از دختران محجبه که بطور مداوم در روضه شرکت می کند (طاهره سادات خانم صبیه حاج مرتضی سیمانی)، ازدواج می کند.
او سپس در حجره پدرش حاج آقا بلورچی مشغول به کار می شود و پس از کسب شرایط لازم به عضویت حزب موتله اسلامی درآمده و سرانجام به توصیه یکی از اعضای بلندپایه این حزب به هنر والا و فاخر نوحه خوانی رو می آورد و در این راه به موفقیت های شایانی می رسد.
بنابراین گزارش، داریوش مهرجویی برای نسخه اصلاح شده "سنتوری" از بازی کسانی چون صادق آهنگران، حبیب الله عسکراولادی مسلمان، محسن قرائتی و فاطمه رجبی (در نقش مادر علی) استفاده کرده است. همچنین به جای نسخه ای از روزنامه شرق، حاجی بلورچی نسخه ای از روزنامه کیهان را در سکانس مربوطه در دست می گیرد.
هنوز برای این فیلم ارشاد شده نامی در نظر گرفته نشده است ولی تغییر نام آن قطعی بوده و احتمالا از میان نام های "نوحه خوان"، "مداح"، "عاقبت سوء موسیقی" و "طوفان شن 2" یکی برای جایگزینی با نام سنتوری انتخاب می شود.
همچنین به احتمال قوی از صدای مداح و ژیمناستیک کار معروف، عبدالرضا هلالی به جای صدای محسن چاووشی استفاده شده و رادان بر روی صدای وی لب خواهد زد.

 

 

m.ghasembeik@hotmail.com

نكات مهم فيلمهاي هاليوودي

* عملیات پلیسی همیشه حتما به کلوب استریپ‌تیز کشیده میشه.
* هر شماره تلفنی با 555 شروع میشه.
* تختخوابها یک روکش مخصوص با فرم L دارند که خانمها رو تا سینه بپوشونه و آقایون رو از کمر به پایین.
* در هر ساک خریدی دست کم یک نون باگت پیدا میشه.
* هر کس میتونه یه هواپیمای در حال پرواز رو به زمین بنشونه، به شرط اینکه یک نفر از برج مراقبت بهش قدم به قدم توضیح بده.
* ماتیک لب هرگز پاک نمیشه، حتی حین غواصی.
* ل وله‌های سیستم تهویه مطبوع در هر ساختمونی بهترین نقطه برای مخفی شدن هستند و ضمنا میشه از طریق اونها به هرجای ساختمون راه پیدا کرد.
* اگه کسی بخواد اسلحه‌اش رو پرکنه همیشه خشاب اضافه همراه داره.
* برای زنده موندن در هر جنگی کافیه که آدم از نشون دادن عکس عزیزانش به این و اون پرهیز کنه.
* هر کسی میتونه بدون دونستن زبون، خودش رو با ملیت خاصی معرفی کنه، به شرط این که کمی لهجه داشته باشه.
* اگه یه هیولا یا یک فاجعه، شهری رو تهدید کنه، همیشه تنها فکر و ذکر شهردار کم شدن توریستها یا بازدیدکنندگان یک نمایشگاهه.
* اگه خانمی با موهای بلند بخواد از کسی جدا بشه و خداحافظی کنه یه دفعه باد میاد.
* کلا تعداد خانمهای مو بلند و خوشگل و خوش هیکل میره بالا. از نظافتچی گرفته تا منشی و مدیر کل همه میتونند در مسابقه دختر شایسته، بالاترین مقامها رو به دست بیارند. ولی قیافه و هیکل آقایون تغییر زیادی نمیکنه.
* برج ایفل ازهر نقطه شهر پاریس قابل دیدنه.
* مردها بدون این که خم به ابرو بیارند تا جون دارند کتک میخورند، اما همین که زنی با پنبه و الکل زخمهاشون رو تمیز میکنه دادشون درمیاد.
* ویترین مغازه‌ها فقط به درد این میخوره که یکی با کله یا ماشین از وسطشون رد بشه.
* برای پرداخت کرایه تاکسی کافیه که یه اسکناس از کیف پول بیرون کشیده بشه. همیشه مبلغش صحیحه.
* تولید مثل با هر موجودی در کهکشان ممکنه.
* آشپزخونه‌ها خودشون هیچوقت چراغ ندارند. با نور چراغ یخچال میشه همه چیز رو دید.
* هر وقت توخونه‌ای خطری، روحی، هیولایی، چیزی باشه، خانم صاحبخونه حتما با لباس زیر بدن نما باید بره ببینه چه خبره.
* کامپیوترها هیچ سیستم یا برنامه خاصی ندارند. روی صفحه مونیتور همیشه فقط نوشته enter password و بعد از نوشتن کلمه رمز متن مورد نظر رو نشون میده.
* مادرها همیشه در حال آشپزی هستند. مهم نیست که آخر کسی چیزی بخوره یا نه.
* روسای پلیس همیشه یا بهترین همکارشون رو اخراج میکنند، یا بهش چهل و هشت ساعت وقت میدند که پرونده رو ببنده.
* شعله یه چوب کبریت بزرگترین سالنها رو روشن میکنه، ولی قویترین نورافکن هالوژن اون گوشه رو که مهمتر از همه است تاریک میذاره.
* دندونهای دهاتیهای قرون وسطی مثل برف سفید و مرتب هستند.
* هر کس کابوس میبینه باید از جاش بپره و نفس نفس بزنه و خیس عرق بشه.
* حتی اگه جاده صاف و مستقیم باشه باید راننده عین دیوونه‌ها فرمون رو به چپ و راست بچرخونه.
* همه بمبها یک عالم سیم و چراغهای قرمز چشمک‌زن دارند و یه ساعت دیجیتال که نشون میده کی میرن هوا.
* هر جا بری جلوی ساختمون مورد نظر یه جای پارک پیدا میشه.
* پلیسها فقط موقعی موفقند که اخراج شده‌اند.
* اگه کسی وسط خیابون برقصه همه همراهی میکنند، اونهم با هماهنگی کامل.
* هر کامپیوتری میتونه رابطه موجودات فضایی با سفینه شون رو مخدوش کنه یا رمز ورودشون رو پیدا کنه.
* مهم نیست که چند نفر به یکی حمله میکنند، با اینحال همیشه یکی یکی میان جلو.
* هر وقت به اره‌برقی احتیاج پیدا کنی یکی دم دستته.
* هر دری رو میشه با یک سنجاق سر یا کارت اعتباری باز کرد، مگه اینکه مال یه ساختمون در حال سوختن باشه و بخوای یه بچه‌رو که اون تو گیر کرده نجات بدی.
* هر وقت تلویزیون رو روشن کنی داره اخبار نشون میده. یکی از خبرها هم همیشه مربوط به خودته.
* زنها بلد نیستند دو قدم بدوند. همیشه میخورند زمین و مچ پاشون ضرب میبینه.
* اسبها در برابر نیزه و گلوله و توپ و تانک روئین تن هستند، ولی در حساسترین لحظه پاشون به یه مشت علف گیر میکنه و میخورند زمین (اگه سوارکار زن باشه مچ پاش ضرب میبینه).
* گلوله به سوپرمن اثری نداره، ولی اگه خود هفت‌تیر رو به طرفش پرت کنی سرش رو میدزده.
* هر ماشینی به راحتی تو هر گاراژی جا میگیره.
* سفینه‌های فضایی توالت ندارند.
* مسافرین دهاتی ساده لوح و مهربون که تنها یه آرزوی ساده دارند، مثلا دیدن مجسمه آزادی نیویورک، بعد از نیم ساعت میمیرند.
* بچه‌های با استعداد همیشه دارای والدین الکلی یا سنگدل هستند.
* هیچ ماشینی تو جنگلهای تاریک و ترسناک به موقع روشن نمیشه.
* اگه یه ماشین بخواد کسی رو زیر کنه طرف به جای به کنار پریدن مستقیم جلوی ماشین میدوه.
* ضمنا حتی بهترین و سریعترین ماشین نمیتونه بهش برسه و زیرش کنه.
* هر موجود فضایی که میاد به زمین همیشه اول میره آمریکا و اول از همه بیس بال یاد میگیره.
* هر ماشینی که تصادف میکنه بلافاصله منفجر میشه.
* البته اگه راننده‌اش آدم خوبی باشه ماشینه اول صبر میکنه تا طرف پیاده بشه و چند متر بره اونورتر، بعد منفجر میشه.
* اگه در حال فرار باشی گلوله‌ها ماشین رو آبکش میکنند و شیشه جلو و عقب خورد و خاکشیر میشن ولی دریغ از یک گلوله که به سرنشینها بخوره.
* اگه آدم بدی خودش رو عوض کنه و توبه کنه بی برو برگرد به زودی میمیره.
* آدمهای بد همیشه بازنده هستند

 

 

yazynh@yahoo.com

تقريب مذاهب

بسم الله الواحد
صلي الله علي محمد و اله الطاهرين و اصحابه المنتجبين
برخي از دوستان تسنن ما در روزانه كمي از بنده انتقاد كرده و عنوان داشته‌اند كه مقالات من منجر به اختلافاتي ميان مذاهب مسلمان مي‌شود! در صورتي كه بنده قصدم فعاليت در راستاي تقريب مذاهب است و نه تبعيد آن‌ها. حال شايد در اين ميان سوء برداشتي از صحبت‌هاي ما شده است. مساله اين است كه اصولا ما شيعيان از آن جايي كه مظلوم واقع شده‌ايم و توسط برخي گروه‌هاي افراطي مانند وهابيت و سلفي‌ها مشرك شمرده مي‌شويم، براي تقريب مذاهب تنها سعي‌مان اين است كه ثابت كنيم ايها المسلمون! والله ما مشرك نيستيم! يعني مظلوميت پيروان علي بن ابي‌طالب (ع) امروز به جايي رسيده كه تنها بايد به دنبال اثبات مشكر نبودن خود باشند! به همين دليل است كه ما نسبت به كساني كه اين نسبت‌هاي ناروا را به شيعه مي‌دهند، بسيار تند موضع مي‌گيريم و آن‌ها را نه تنها متعق به اهل تسنن نمي‌دانيم، بلكه اصولا مسلمان نمي‌دانيم. به عنوان نمونه به خلاصه دو خبر در اين زمينه توجه كنيد:
خبر اول، 28/4/86: فتواي علماي سعودي براي انهدام ضريح مطهر سيدالشهداء (ع) و زينب كبري (س)
به نقل از بازتاب سايت عراقي «نهرين» از فتواي برخي مفتيان سعودي براي انهدام ضريح مبارک امام حسين (ع) و زينب کبري (س) خبر داد. اين سايت با اشاره به شادي برخي گروه‌هاي سلفي از دو تعرض پياپي به حرم عسکريين (ع) نوشت: به تازگي شهرهاي عربستان سعودي شاهد نسخه‌هايي از فتاواي علماي وهابي و توزيع آن‌ها بوده‌اند که خواستار انهدام ضريح‌ها و قبور شده و از آن‌ها به عنوان نشانه شرک و بت‌پرستي ياد کرده‌اند!
خبر دوم 18/7/86: کشتار شيعيان، قربتا الي الله!
به نقل از فردا، سلمان بن عبدالعزيز امير منطقه رياض در همايشي ضد شيعي با عنوان «مملکت ما ... وحدت ما» که با حضور اميران برخي از مناطق عربستان، چهره هاي سياسي و مفتيان سلفي از جمله صالح الفوزان، عبدالله بن جبرين، ناصرالعمر و برخي از چهره‌هاي مشهور ضد شيعي ديگر برگزار شد، شركت كرد. در اين همايش سخنرانان به جاي دعوت به وحدت در جهان اسلام، حاضران را به دوري و حتي قتل مسلماناني که انديشه سلفي را نمي پسندند ترغيب کردند! در اين همايش يكي از سخن‌رانان خواستار دوري از شيعيان شد و پيروان مذهب شيعه را خطر اصلي براي عربستان دانست و از هيئت حاکمه عربستان خواست شيعيان عربستان را به اسلام (انديشه سلفي) دعوت کنند و در صورتي که نپذيرفتند آنان را براي پذيرش انديشه سلفي مجبور نمايند! ديگري خواستار دشمني با شيعيان و اهانت و تحقير آنان شد و گفت نبايد به شيعيان اجازه داد تا در مساجد نماز بخوانند، بايد با آنان برخورد شديد داشت! نفر بعدي گفت بايد قربة الي الله! با فرزندان شيعه در دانشگاه‌ها سختگيري کرد و در صورت لزوم حتي کشتار شيعيان واجب است!! ...
يكي از آخوندهاي گمراه وهابي در همين سال‌هاي اخير بود كه در مكه مكرمه به يكي از روحانيون ما گفت:
اِنَّ الْمُشْرِكينَ خَيْرٌ مِنْ شيعَه، اَنْتُمْ نَجِس، فَلاتَقْرَبوا مَسْجِدَ الْحَرام
به درستي كه مشركين از شيعه بهترند. شما نجس هستيد. پس به مسجدالحرام نزديك نشويد (اشاره به آيه 28 سوره توبه كه اين دستور را به مسلمانان در مقابل مشركين مي‌دهد.)
و يا يك سلفي مي‌گفت در زمان پيامبر نيز كساني بودند كه بت‌ها را شفيع خود مي‌دانستند، امروز نيز شيعه امامان خود را شفيع خود مي‌داند و نستجير بالله امامان معصوم (ع) و اولاد پيامبر (ص) را با بت مقايسه مي‌كند.
حال خودتان قضاوت كنيد! آيا شيعه علي بن ابي‌طالب (ع) چيزي است كه اين از خدا بي‌خبران مي‌گويند؟! مسلم است كه ما در برابر كساني كه چنين اعتقادي نسبت به ما داشته باشند، شديدا موضع مي‌گيريم. اما مساله اين است كه خود اهل سنت واقعي نيز از اين گروه‌ها برائت مي‌جويند. دوست اهل سنت عزيزي در پيامي مي‌گفت «خواهش مي‌كنم حساب وهابيت را از تسسن جدا بدانيد، همان‌گونه كه حساب بهاييت از تشيع جدا است.» با توجه به اختلاف عميق شيعه و بهاييت كه شيعه اصولا فرقه گمراه بهاييت را مسلمان نمي‌داند چه رسد به شيعه، فهميديم كه دوستان اهل سنت ما نيز به همين اندازه از وهابيت فاصله دارند و اين باعث خوشحالي و افتخار ما است كه برادران ما به حمايت از ما بلند شوند. براي اطلاعات علمي در اين زمينه مي‌توانيد به كتاب «خوارج سلفي و وهابي را بهتر بشناسيم» نوشته عبدالله عبدالعزيز هرتلي دانشمند اهل سنت مراجعه كنيد.
پس اگر كسي از موضع‌گيري‌هاي ما در مقابل فاسقين وهابي و سلفي ناراحت مي‌شود، بگذار بشود، زيرا ما چگونه مي‌توانيم با كسي كه ما را مشرك مي‌داند و خود را مسلمان! تقريب پيدا كنيم؟! مسلمين بايد از مشركين مطابق با دستور قرآن برائت بجويند، چگونه مي‌توانند با هم متحد شوند؟!
اما در مورد برادران محترم اهل سنت بحث فرق مي‌كند. در يكي از اين سال‌هاي اخير بود كه يكي از علماي اهل كشور مراكش در مباحثه با يكي از روحانيون ما در مكه مكرمه از او پرسيد نظر شما در مورد صحابه چيست؟ پاسخ داد: «به نظر ما آن‌ها از ياران پيغمبر (ص) بوده‌اند، در جنگ‌هاي زيادي شركت كرده‌اند و خدمات زيادي به اسلام كرده‌اند؛ اما خب، اشتباهاتي نيز داشته‌اند.» در ادامه پرسيد و نظر شما در مورد علي چيست؟ پاسخ داد «علي بن ابي‌طالب افضل الصحابه (با فضيلت‌ترين يار)، اعلم الصحابه (عالم‌ترين يار)، اشجع الصحابه (شجاع‌ترين يار)، اسبق الصحابه بالايمان (اولين ياري كه به پيامبر (ص) ايمان آورد)، ...» و عالم مراكشي گفت «والله نظر ما نيز همين است و اختلاف زيادي وجود ندارد.»
در مورد مكتب اهل بيت (ع) نيز خوشبختانه در اين مدت اخير اهل سنت واقعي و علماي آن‌ها ارادت خود را به فرزندان پيامبر (ص) نشان داده‌اند كه اين مطلب در سخنراني‌هاي آن‌ها مانند سخنراني‌هاي شيخ الاسلام دكتر يوسف القرضاوي و حمايت از كشور ايران در برابر غرب و دست‌يابي به انرژي هسته‌اي، شركت آن‌ها در مراسم عزاي اهل بيت به خصوص امام حسين (ع)، ديدارهاي مكرر آن‌ها با علماي شيعه مانند ديدار با آيات عظام مكارم شيرازي، سيستاني، ...، شركت مداوم در مجالس انجمن تقريب مذاهب و اصرار بر برپايي آن‌ها، استقبال و درخواست براي بازسازي هر چه سريع‌تر حرمين عسكريين (ع)، تشرف به زيارت امام حسين (ع) در كربلا و درخواست از علماي شيعه براي بازديد از شهرهاي اهل سنت، توزيع و نشر آزادانه كتب اهل سنت در ايران و اختصاص غرفه‌هاي متعدد در نمايشگاه‌هاي كتاب به انتشارات آن‌ها و موارد ديگر، به خوبي ديده مي‌شود. نشست‌هاي موفقيت‌آميز دو كشور ايران و مصر به عنوان قطب‌هاي جهان تشيع و تسنن و توافق براي ايجاد رشته دانشگاهي شيعه در مصر و تاسيس شعبه‌اي از دانشگاه جامع الازهر در ايران نيز در صورتي كه افراطيون مانع نشوند، گام موثر ديگري در جهت تقريب مذاهب خواهد بود و اصولا اين‌گونه مراوادات و مباحثات و مناظرات و گفتگوها بين طرفين به تقريب مي‌انجامد، نه تبعيد. ما نيز اگر مطلبي را در اين زمينه بيان مي‌كنيم، بدون شك هر جا موضع‌گيري بوده منظور مفسدين وهابي و سلفي بوده كه البته در جهان اسلام اقليت ناچيزي هستند و هر جا صحبت از مباحثه و گفتگو بوده بدون شك در جهت آشنايي هر چه بيشتر دو مذهب با يكديگر و تقريب آن‌ها بوده است. همان‌گونه كه يكي ديگر از خوانندگان اهل سنت مجله در ارتباطي كه با ايشان داشتم از مباحثه اين چنيني بين مذاهب استقبال كرده بودند. پس شيعه بدون شك با اهل سنت واقعي نه تنها مشكلي ندارد، بلكه آن‌ها را از خود مي‌داند و باور دارد كه آن‌ها به شيعيان بسيار نزديك‌ترند تا به تندرويان وهابي و سلفي.
اللّهُمَّ قَرِّبْ مَذاهِبَ الْاِسْلامِ مِنَ الصِّراطِ الْمُسْتَقيمِ وَ اَصْلِحْ بَيْنَهُمْ
در ضمن يكي از نويسندگان گروه مي‌گفت چرا به اهل سنت مي‌گويي اهل حُقه؟! در صورتي كه اولا ما اين لقب را به شيعه داديم نه سني و ثانيا گفتيم حَقه و نه حُقه. و اين به معني حق و حقيقت بودن است، نه دروغ و كلك. ظاهرا از اين پس بايد در نوشته‌هاي خود اعراب نيز بگذاريم تا برخي بتوانند بخوانند!!

 

 

firef0x2@yahoo.com

INTERVIEW WITH GOD
گفتگو با خدا

I dreamed , I had an interview with god.
خواب ديدم .در خواب با خدا گفتگويي داشتم .

God asked?
خدا گفت :

So you would like to interview me !
پس مي خواهي با من گفتگو کني؟

I said ,If you have the time.
گفتم اگر وقت داشته باشيد.

God smiled ,
خدا لبخند زد.

My time is eternity.
وقت من ابدي است.

What questions do you have in mind for me?
چه سوالاتي در ذهن داري که مي خواهي از من بپرسي؟

What surprises you most about human kind ?
چه چيز بيش از همه شما را در مورد انسان متعجب مي کند؟

God answered :
خدا پاسخ داد:

That they get bored with child hood .
اين که آنها از بودن در دوران کودکي ملول مي شوند،

They rush to grow up and then ,
عجله دارند زودتر بزرگ شوند و بعد،

long to be children again .
حسرت دوران کودکي را مي خورند.

That they lose their health to make money .
اينکه سلامتشان را صرف به دست آوردن پول مي کنند ،

and then ,
و بعد

lose their money to restore their health .
پولشان را خرج حفظ سلامتي مي کنند.

That by thinking anxiously about the future,
اينکه با نگراني نسبت به آينده

They forget the present ,
، زمان حال را فراموش مي کنند.

such that they live in nether the present ,
آنچنان که ديگر نه در حال زندگي مي کنند ،

And not the future .
نه در آينده

That they live as if they will never die ,
اين که چنان زندگي مي کنند که گويي ، نخواهند مرد.

and die as if they had never lived .
وآنچنان مي ميرند که گويي هرگز نبوده اند.

God's hand took mine and
خداوند دستهاي مرا در دست گرفت

we were silent for a while .
و مدتي هر دو ساکت مانديم.

And then I asked :
بعد پرسيدم

As the creator of people ,
به عنوان خالق انسانها

What are some of life lessons you want them to learn?
مي خواهيد آنها چه درسهايي از زندگي را ياد بگيرند ؟

God replied , with a smile ,
خداوند با لبخند پاسخ داد :

To learn they can not make any one love them .
ياد بگيرند که نمي توان ديگران را مجبور به دوست داشتن خود
كرد

but they can do is let themselves be loved.
اما مي توان محبوب ديگران شد.

T o learn that it is not good to compare themselves
to others.
ياد بگيرند که خوب نيست خود را با ديگران مقايسه کنند

To learn that a rich person is not one who has the
most,
ياد بگيرند که ثروتمند کسي نيست که دارايي بيشتري دارد.

but is one who needs the least.
بلکه کسي است که نياز کمتري دارد.

To learn that it takes only a few seconds to open
profound wounds in persons we love
ياد بگيرند که ظرف چند ثانيه مي توانيم زخمي عميق، در دل
کساني که دوستشان داريم ايجاد کنيم،

, and it takes many years to heal them.
ولي سالها وقت لازم خواهد بود تا آن زخم التيام يابد.

To learn to forgive by practicing for giveness .
با بخشيدن بخشش ياد بگيرند.

T o learn that there are persons who love them
dearly.
ياد بگيرند کساني هستند که آنها را عميقا دوست دارند.

But simly do not know how to express or show
their feelings.
اما بلد نيستند احساسشان را ابراز کنند يا نشان دهند.

T o learn that two people can look at the same
thing,
ياد بگيرند که مي شود دو نفر به يک موضوع واحد نگاه کنند،

and see it differently.
اما آن را متفاوت ببينند.

To learn that it is not always enough that they be
forgiven by others.
ياد بگيرند که هميشه کافي نيست ديگران آنها را ببخشند.

The must forgive themselves.
بلکه خودشان هم بايد خود را ببخشند.

And to learn that I am here
و ياد بگيرند که من اينجا هستم

ALWAYS
هميشه

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 ارديبهشت / 15 مي / 9 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
26 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين جنگ خياباني تاريخ بشر در «شهر ري»

تصوير مجسمه اسکندر

«كاليس تنيس» تاريخنگار رسمي اسكندر كه در حمله به آسيا با او بود شرح جنگ شهر ري را كه به صورت خانه به خانه صورت گرفت برنگاشته است كه با تطبيق تقويمها 16(يا 17) ماه مه سال 330 پيش از ميلاد آغاز شده بود و مورخان نظامي از آن به عنوان نخستين جنگ خياباني بشر، به مفهوم امروز، نام برده اند. طبق گزارش «كاليس تنيس»، در آن روز (دو هزار و 337 سال پيش در اين روز) در داخل شهر ري ميان نيروهاي اسكندر و واحدهاي نظامي در حال عقب نشيني ايران نبردي خونين و كوچه به كوچه آغاز شد كه سه روز طول كشيد. نيروهاي اسكندر پس از پيروزي در جنگ گائوگاملا (محلي نزديك به اربيل واقع در شمال عراق امروز) به تعقيب سربازان ايران ادامه داده و پس از چند برخورد كوتاه از جمله نبرد همدان، به ري رسيده بودند. نيروهاي محلي در ارگ شهر دست به مقاومت زدند و سربازاني كه در جريان عقب نشيني بودند در كوچه ها و خانه هاي شهر با اسكندريان به زد و خورد پرداختند. با اين كه در اين جنگ خياباني برنده و بازنده مشخص نبود، نيروهاي ايران در سومين شب، ناگهان دست به عقب نشيني و خروج از شهر زدند و عازم شهر صد دروازه (دامغان) شدند. پس از اين عقب نشيني كه تعجب آور بود، ارگ شهر هم سقوط كرد. داريوش سوم شاه وقت كه با اين سربازان از اربيل (اربلا) عقب نشيني كرده بود، ميان راه، به صلاحديد افسران ارتش و تاييد يك شاهزاده هخامنشي كشته شد تا احيانا به دست اسكندر نيافتد و شكنجه و تحقير نشود.
     مورخان، شكست ايران از اسكندر مقدوني را به حساب شخصيت ضعيف، دو دلي و قاطع نبودن داريوش سوم نوشته اند. بررسي تاريخ طولاني وطن نشان مي دهد كه هرگونه شكست نظامي و تغيير حكومت در زمان زمامداران ضعيفي چون داريوش سوم، يزدگرد سوم ، شاه سلطان حسين و ... صورت گرفته است.

 

ناامني در خراسان

خراسان (خراسان بزرگتر) در ماه مه سال 961 ميلادي دچار ناامني شديد شده بود. سبب اين ناامني افتادن عبدالملك ساماني، پادشاه وقت از اسب بود كه منجر به مرگ او شده بود. عبدالملك كه هفت سال سلطنت كرده بود به امير رشيد (دلاور) شهرت داشت. مورخان نوشته اند كه ناامني خراسان به تحريك البتكين صورت گرفته بود كه عبدالملك او را جاه و مقام، سپهسالاري و حكومت هرات داده بود. البتكين كه از مهاجران ترك بود پس از كسب مقام، داعيه استقلال داشت كه بركنار شده بود. وي از درگذشت عبدالملك سوء استفاده كرده و در خراسان دست به تحريك زده بود. عبدالملك همانند ساير اميران ساماني براي احياء و ارتقاء زبان فارسي و فرهنگ ايراني سعي بليغ كرده بود. پس از فوت او، منصور برادرش پادشاه شد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

26/02/58
موضع‌گيري شديد سازمان سياسي خلق عرب در برابر اظهارات مدني مبني بر انحلال كانون‌هاي فعال در خرمشهر ؛ حمايت شيخ شبير خاقاني از سازمان سياسي خلق عرب و مخالفت با انحلال آن .

بازتاب تشكيل كنفرانس استانداران سراسر كشور در راديو لندن و تجزيه و تحليل مهمترين مسائل و مشكلات گريبانگير استان‌هاي مرزي و طرح‌هاي دولت موقت براي حل آنها در تفسير اين راديو .
عزالدين حسيني كه براي ديدار با امام خميني و مقامات دولتي به تهران آمده است در مصاحبه‌اي با راديو لندن : « كردها مي‌خواهند تمام مناطق كردنشين غرب ايران به صورت يك ايالت واحد و خودمختار درآيد . در ايران آينده مرزهاي داخلي كردستان خودمختار به روشني بايست معلوم شده باشد . »

سرمقاله هفته‌نامه امت ( ارگان جنبش مسلمان مبارز ) تحت عنوان « آتش نفاق در زير خاكستر » درباره نابساماني‌ها و آشفتگي‌هاي جاري كشور از جمله در كردستان و خوزستان و احتمال گسترش آن به لرستان ، بختياري و … پيشنهادهايي براي خاتمه نابساماني‌ها .
نامه سرگشاده گروهي به نام "هيئت اجرايي جمعيت حقوقدانان ايران" خطاب به نخست وزير در حمايت از روزنامه‌هاي آيندگان و پيغام امروز و هشدار در مورد مشاهده " حلقه‌هاي زنجير اختناق و استبداد " در قضاياي جاي كشور .

استعفاي رحمت الله مقدم مراغه‌اي استاندار آذربايجان شرقي در اعتراض به مداخله ارگان‌هاي انقلابي در امور و … ؛ گزارش سفارت آمريكاك در تهران در خصوص علل استعفاي وي .
آيت الله آذري قمي دادستان انقلاب اسلامي تهران در مصاحبه‌اي رويه قضايي اسلام ، موازين اخلاق و شمول «مفسد في الارض » و «محارب با خدا » ، مسائل دادگاه‌هاي انقلاب ، فرمان امام درباره عملكرد دادگاه‌ها ، اعدام انقلابي ، مصادره اموال و مصارف آن ، آيين دادگاه‌هاي انقلاب ، تصفيه نيروهاي كميته ، مجازات عوامل رژيم گذشته و احكام سرقت مسلحانه و خريد و فروش سلاح را تشريح كرد .

تلگرام قرارگاه سيا در تهران به رئيس سازمان سيا در واشنگتن درباره مزيت‌هاي تماس مستقيم سيا با آيت الله شريعتمداري و گزارشي از وضعيت و جايگاه او و حزب خلق مسلمان .
انتصاب والتر كاتلر به عنوان سفير جديد آمريكا در ايران توسط كميته روابط خارجي سناي آمريكا .

26/02/64
عمليات كميل (منتفي)

26/02/65
حمله ارتش عراق به مهران و اشغال اين شهر

26/02/66
توافق پنج عضو اصلي شوراي امنيت پيرامون فاز اول طرح دو ماده‌اي براي خاتمه جنگ.

26/0267
عمليات بيت‌المقدس 6 در منطقه عملياتي ماووت

هشدار وزارت خارجه امريكا به هيئت‌هاي ديپلماتيك امريكايي درخارج از كشور در پيش‌بيني حملات تروريستي ايران

Mobin_s2004@yahoo.com
15 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
انقلاب فرهنگي چين

ژيانگ شينگ همسر مائو با دستبند در دادگاه

ژيانگ شينگ همسر مائو با دستبند در دادگاه

با انتشار اطلاعيه مورخ 16 ماه مه سال 1966 حزب كمونيست چين، از روز بعد انقلاب فرهنگي اين كشور آغاز شد كه مائو رهبر وقت چين آن را براي دو سال پيش بيني كرده بود. هدف از اين انقلاب، پاكسازي چين از بوروكراسي بد، فساد اداري و همچنين تصفيه حزب كمونيست اين كشور از كساني بود كه بدون وفاداري به اين عقيده، صرفا به خاطر داشتن سهم و برخورداري از قدرت خود را در آن جا زده بودند. هدف ديگر انقلاب، زدودن باقيمانده رسوم و علائق و تفكر (فرهنگ) بورژوازي از جامعه چين بود. مائو خواسته بود كه اين انقلاب به دست دانشجويان و كارگران داوطلب انجام شود.
     انقلاب فرهنگي چين با اين هدفهاي خوب، پس از آغاز، از كنترل خارج شد و به سوزانيدن خشك و تر پرداخت. پس از آن كه كارگرداني اين انقلاب به دست «دسته چهار نفره» افتاد كه يكي از آنان ژيانگ شينگ همسر مائو بود، چرخهاي چين از حركت بازماند و اين انقلاب به جاي دو سال، ده سال طول كشيد كه جمعي از مقامات و در صدر آنان «دنگ شيائو پينگ» جرات به خرج داده وارد عمل شدند و به انقلاب فرهنگي پايان دادند و براي بازگرداندن چين به مسير درست، دست به كار تعديل زدند و چين در نتيچه تلاش آنان ظرف مدتي كمتر از ربع قرن قدرت دوم جهان شده كه مي رود تا در صدر كشورها قرار گيرد. به خاطر از دست رفتن انقلاب فرهنگي، مائو ملامت نشد، ولي «دسته چهار نفري» از جمله همسر او بازداشت و مجازات شدند.    

 

اشغال سرزمين فلسطين

15 مي 1948 - شصتمين سالگرد اشغال فلسطين

در 14 مـي 1948 انـگـلسـتـان از اقـتـدار خود در فلسطين چشم پوشيد و همزمان با خروج كميسر عـالى انـگـليـس از فـلسـطـيـن ، يهوديان اين كشور به فرماندهى ((ديويد بن گورين )) رسماً مـوجـوديـت حـكـوميت خود را به نام ((اسرائيل )) اعلام كردند. چند ساعت پس از اين اقدام ، آمريكا و شـوروى بـه تـرتـيـب ايـن رژيم را به رسميت شناختند، و آژانس ‍ يهود صدور اعلاميه تاءسيس كـشـور اسـرائيل از قطعنامه 181 سازمانملل به عنوان سند شناسايى حق مردم يهود در استقرار كـشـور مـسـتـقـل خـود، از سـازمـان مـلل نـام بـرد. ايـن اعـلامـيـه مـرز مـشـخـصـى را بـراى اسـرائيـل در نظر نگرفته بود، اما آژانس يهود در پيامى به ترومن رييس جمهور وقت آمريكا در تـرغـيـب وى بـه شـنـاسـايـى رسـمـى اسـرائيـل اظـهـار داشـت كـه اعـلامـيـه ايـجـاد كـشـور اسـرائيـل در چـارچـوب مـرزهـايـى قـرار دارد كـه از سـوى مـجـمـع عـمـومـى سـازمـان ملل در قطعنامه 29 نوامبر 1947 تاءييد شده است .
عـلاوه بـر قـطعنامه 181، آژانس يهود در ادعاى خود نسبت به فلسطين به حق تعيين سرنوشت و مالكيت باستانى اين سرزمين اشاره مى كرد و يهوديان جديد را جانشين عبريان باستانى قلمداد مى كرد.
در اعلاميه تشكيل اسرائيل فلسطينى ها كه مالك 97 از اراضى اين كشور بودند با قيد عبارت ((جوامع موجود غير يهود)) ناديده گرفته شدند. اين اعـلاميه باعث سرازير شدن غير قانونى يهوديان سراسر جهان به فلسطين شد واين امر مورد حمايت ((ويلسون)) رييس جمهوروقت امريكا قرار گرفت.

 

مبارزه جهاني با سيگار

دکتر کوپ

16 ماه مه 1988 دكتر «Charles Everett Koop چارلز اورت كوپ» رئيس وقت نظام پزشكي آمريكا اعلام كرد كه مواد متشكله نيكوتين (دخانيات) از لحاظ اعتياد، مشابه هروئين و كوكايين هستند و سيگار بايد در رديف مواد مخدر قرار گيرد و ممنوع شود. وي از 1982 تا 1989 رئيس نظام پزشكي آمريكا بود. رئيس نظام پزشكي قبلي آمريكا، سه دهه پيش از دكتر كوپ، دخانيات را عامل بسياري از بيماريها و از جمله سرطان اعلام كرده بود كه با اعلاميه او، مبارزه با سيگار به تدريج جهاني شد و در بسياري از كشورها، دود كردن آن در محل كار و اماكن عمومي و در اطاقي كه اطفال باشند ممنوع شد و با وضع ماليات سنگين، خريد آن براي بسياري از مردم و به ويژه جوانان دشوار گرديد. به علاوه، برخي از پارلمانها از جمله دستگاه مقننه آمريكا فروش دخانيات به جوانان زير 18 سال تمام را ممنوع و تخلف از آن را جرم قرار دادند. در ادامه اين مبارزه، سه سال پيش نيز سازمان جهاني بهداشت «دود سيگار» را قاتل شماره يك بشر اعلام داشت و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 16 مي

  • 1770:   ماري آنتوانت شاهزاده خانم 14 ساله اتريشي به عقد ازدواج لوئي شاهزاده 15 ساله فرانسه درآمد كه هر دو پس از به دست آوردن عنوان پادشاه و ملكه، درجريان انقلاب فرانسه گردن زده شدند.

  • 1804:   پارلمان فرانسه راي به امپراتور شدن ناپلئون داد.

  • 1868:   16 ماه مه 1868محاكمه پارلماني «اندرو جانسون» رئيس جمهور وقت آمريكا انجام شد، ولي هنگام اخذ راي از سناتورها با يك راي كمتر، تبرئه شد. وي متهم شده بود که در اجراي قوانين مصوب کنگره (قوه مقننه آمريکا) تعلل مي کند. ايمپيچمنت (محاكمه پارلماني) در آمريكا به اين صورت انجام مي شود كه مجلس نمايندگان نقش دادسرا را ايفاء و پرونده متهم را تا صدور كيفرخواست دنبال مي كند و پس از اين مرحله، سناي آمريكا به جاي دادگاه، متهم را محاكمه مي كند. در جريان محاكمه متهم در سنا، رئيس ديوان عالي آمريكا موقتا رياست جلسه و يا جلسات سنا را برعهده مي گيرد. درجريان محاكمه، سناتورها نقش اعضاي هيات منصفه را برعهده دارند كه پس از محاكمه، به مجرم و يا نامجرم بودن متهم راي مي دهند.

  • 1875:   يك زمين لرزه شديد در ونزوئلا و كلمبيا باعث مرگ 16 هزار تن شد.

  • 1920:   پاپ وقت، قرنها پس از اعدام ژاندارك توسط كليسا به جرم جادوگري، وي را قديس اعلام كرد.

  • 1969:   ونرا ـ 5 سفينه شوروي بر سطح ونوس فرود آمد.

  • 1975:   مردم سرزمين كوهستاني سيكيم واقع در هيماليا در يك رفراندوم راي به ضميمه شدن وطنشان به هند دادند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت فقيه بزرگوار , شمس الدين مکي مولف کتاب لمعه

    9 جمادي الاول 786 - شهادت فقيه بزرگوار , شمس الدين مکي مولف کتاب لمعه

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    30

    اهواز

    27
    41

    تبريز

    13
    24

    شيراز

    17
    33

    مشهد

    14
    25

    بندرعباس

    27
    38

    کرمان

    14
    32

    اصفهان

    13
    29

    يزد

    21
    31

    کرمانشاه

    12
    31

    اراک

    14
    28

    رشت

    16
    21

    دبی

    31
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1436 تومان
    933 تومان
    1812 تومان
    885 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    235000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    204000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:01

    اذان مغرب : 20:23

    اذان صبح فردا : 4:19

    طلوع آفتاب فردا : 6:00
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Creative Ideas for Home
    and Garden Magazine
    ماه مي و ژوئن

    جديدترين شماره از دو ماهنامه
    Creative Ideas for Home and Garden Magazine

    تاریخ انتشار: مي و ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 33
    حجم فایل: 8 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    گوشی موبایل به شکل ساعت مچی
    یا ساعت مچی گوشی دار؟

    انتخاب با شما که این گجت را گوشی موبایلی بدانیم که به شکل ساعت مچی است یا ساعت مچی دانسته شود که گوشی تلفن همراه هم هست.
    اما به هر حال این وسیله ساخت شرکت Van Der Led مدل MW2 امکانات جالب توجهی دارد. از قبیل نمایشگر لمسی 1.3 اینچی از نوع TFT با قابلیت 260k رنگ، دوربین دیجیتال 1.3 مگاپیکسلی، ویبراتور با 7 نوع نور رنگی متفاوت، رادیو FM، هدفون استریو بلوتوث، mp3player با یک گیگابایت حافظه، 240 ساعت کارکرد در حالت انتظار و 300 دقیقه در حالت مکالمه، پورت USB، قابلیت ضبط صدا و قابلیت پشتیبانی از 11 زبان مختلف که البته قطعا فارسی جزو آنها نیست.
    قیمت این گجت 471 دلار است و فروش آن از 14 آپریل یعنی پنج روز دیگر آغاز خواهد شد.

    صفحه محصول

    کیبوردی از جنس طلا

    همه چیز طلائی دیده بودیم به غیر از کیبورد! مثل اینکه یک نفر یادش افتاد و ساخت.این کیبوردی را که در تصویر مشاهده می کنید دارای 86 کلید با روکشی از جنس طلا می باشد. ظاهر چندان زیبایی ندارد اما برای طرفداران اقلام عتیقه که214$ ناقابل داشته باشد می تواند سرگرمی جالبی باشد!

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    زندگى و حيات پس از مرگ

    نويسنده: على محمد اسدى

    پيامبران، پس از دعوت به خداشناسى، مهم ترين اصلى كه مردم را به آن متذكر مى ساختند؛ يادِ سراىِ «پس از مرگ» بوده است.
    مژده و بيم، بهترين روش براى اجراى اين امر مهم به كار مى رفته است؛ از اين روى، پيامبران الهى براى تزكيه و سازندگى انسانها، نيكان را نويد به «پاداش» مى دادند و بدان را از «كيفر» مى ترساندند.
    نگارنده اين نوشتار به منظور مؤثرتر بودن مژده ها و بيمهاى «حيات برزخى» نسبت به ديگر مباحث «جهان پس از مرگ» و به دليل اينكه دوران آن به زودى فرا مى رسد، نخستين منزلگاه، گذرگاه آخرت و محل تصفيه گناهان است، بحث از آن را برگزيده است و معنی و چگونگی برزخ و تجسم عمل را مورد بررسی قرار می دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    فصل اوّل: در آستانه ورود

    فصل دوم: «برزخ» چيست؟

    فصل سوم: برزخ در آيينه وحى

    فصل چهارم: برزخ در آيينه عترت

    فصل پنجم: ترسيمى از حيات برزخى

    فصل ششم: وادى برزخ

    فصل هفتم: تجسم عمل

    فصل هشتم: پرسشهاى برزخ

    فصل نهم: پاداشها و كيفرها

    فصل دهم: در آستانه دوزخ


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    تعریف مشاغل مختلف

    سیاستمدار: کسی است که می تواند به شما بگوید به جهنم بروید منتها به نحوی که شما برای این سفر لحظه شماری کنید.

    مشاور: کسی است که ساعت شما را از دستتان باز می کند و بعد به شما می گوید ساعت چند است.

    حسابدار: کسی است که قیمت هر چیز را می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند.

    بانکدار: کسی است هنگامی که هوا آفتابی است چترش را به شما قرض می دهد و درست تا باران شروع می شود آن را می خواهد.

    اقتصاددان: کسی است که فردا خواهد فهمید چرا چیزهایی که دیروز پیش بینی کرده بود امروز اتفاق نیفتاد.

    روزنامه نگار: کسی است که %50 از وقتش به نگفتن چیزهایی که می داند می گذرد و %50 بقیه وقتش به صحبت کردن در مورد چیزهایی که نمی داند.

    ریاضیدان: مرد کوری است که در یک اتاق تاریک بدنبال گربه سیاهیه می گردد که آنجا نیست.

    هنرمند مدرن: کسی است که رنگ را بر روی بوم می پاشد و با پارچه ای آن را بهم می زند و سپس پارچه را می فروشد.

    فیلسوف: کسی است که برای عده ای که خوابند حرف می زند.

    روانشناس: کسی است که از شما پول می گیرد تا سوالاتی را بپرسد که همسرتان مجانی از شما می پرسد.

    جامعه شناس: کسی است که وقتی ماشین خوشگلی از خیابان رد می شود و همه مردم به آن نگاه می کنند، او به مردم نگاه می کند.

    برنامه نویس: کسی است که مشکلی که از وجودش بی خبر بودید را به روشی که نمی فهمید حل می کند.
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    چگونه رژیم لاغری بگیریم

    همانطور که می دانید، مشکل تغذیه ای امروز مردم جامعه ما چاقی است که در میان قشر جوان و حتی کودکان ما نیز سیر صعودی پیدا کرده است.
    از این رو، استفاده از رژیم های لاغری گوناگون جان تازه ای یافته است. از سوی دیگر، بیشتر افرادی که به مطب متخصصان تغذیه مراجعه می کنند، بعد از امتحان کردن رژیم های لاغری رنگارنگ و روش های عجیب و غریب به یک رژیم لاغری اصولی روی می آورند.
    به این دلیل است که میزان نتیجه گیری و سرعت لاغر شدن آنها با هم تفاوت پیدا می کند. از این رو توصیه می شود، افراد کاهش وزن شان را به هیچ عنوان با یکدیگر مقایسه نکنند، زیرا این تفاوت داشتن ها، به طور کامل طبیعی است.
    افراد قبل از شروع رژیم لاغری شان باید بدانند که بدن آنها مانند یک قلک می ماند.
    همانطور که همه ما می دانیم اگر روزانه ۵ تومان وارد قلک کنیم بعد از مدتی مقداری پول در آن جمع می شود. بدن ما نیز به همین ترتیب است.
    اگر حتی ۵۰ کالری بیش از نیاز روزانه دریافت شود، می تواند به بافت چربی افزوده گردد و چاقی را به همراه داشته باشد. به طور کلی، چاقی یک مشکل خزنده بوده و با گذشت زمان طولانی ایجاد می شود. به این ترتیب که اگر فرد فقط ۱۰۰ کالری که معادل ۱۰ تا ۱۱ بادام، یک و نیم کف دست نان یا یک لیوان شیر است، بیشتر از نیاز دریافت کند، در هر روز ۱۰ گرم به وزنش افزوده شده و در سال به سه کیلوگرم خواهد رسید و بعد از ۵ سال با ۱۰ کیلوگرم وزن اضافی رو به رو خواهد شد. پس چاقی یک روزه ایجاد نشده که یک روزه هم درمان شود.
    مهم ترین نکته ای که افراد باید در حین پیروی از برنامه غذایی جدیدشان به آن آگاه باشند، آن است که در طول رژیم گرفتن، عادت های غذایی نادرست خود را اصلاح کنند، زیرا در صورت عدم تغییر به محض قطع رژیم کم کالری، دوباره به همان وضعیت قبلی برخواهند گشت و چاقی دوباره آغاز خواهد شد که این بار مشکل تر از قبل برطرف می شود.
    نکته دیگر آن است که عده ای تصور می کنند که میوه چاق کننده نیست یا گوشت انرژی ندارد، در حالی که حتی یک عدد سیب متوسط ۶۰ کالری انرژی دارد و اگر همین ۶۰ کالری مازاد بر انرژی مورد نیاز دریافت شود، می تواند چاقی را به همراه داشته باشد. از این رو خوردن میوه هم به طور آزاد می تواند زمینه ساز بروز چاقی را فراهم آورد، پس بدانید که خوردن هر یک از موادغذایی اندازه ای دارد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    چرا يهوديان خود را
    قوم برتر مي دانند؟



     

    سوال:

    اين كه يهوديان خود را بر همه انسان ها برتر مي دانند و ابراز مي كنند كه خداوند اين را گفته از چه چيزي ناشي مي شود، لطفاً توضيح دهيد؟
     

    پاسخ:

    از ادبيات مكتوب يهوديت بر مي آيد كه در طول تاريخ اين دين، هميشه گونه اي از اين انديشه وجود داشته است كه قوم اسرائيل (يهود)، قوم برگزيده خداست و از جهاتي بر ديگر اقوام و ملل برتري دارد. اعتقاد بر اين بوده است كه اين انديشه در اصلي ترين بخش متون مقدس يهودي يعني كتاب تورات ريشه دارد.[1] و برخي از يهوديان به نژادپرستي روي آورده اين اعتقاد را به كتاب مقدس مستند ساختند. در اين جا ريشه هاي اين انديشه به اختصار بررسي شود:
    الف)قوم برگزيده عهد قديم
    در كتاب تورات، كه در سنت يهودي به شخص حضرت موسي منسوب است فقراتي آمده است، كه جايگاه ويژه قوم اسرائيل را نشان مي دهد. طبق سخن عهد قديم، برنامه خدا اين بوده كه از نسل ابراهيم ـ عليه السلام ـ قومي به وجود آورد و به آن قوم جايگاهي ويژه دهد: «خداوند مي گويد به ذات خود قسم خورده ام كه چون مرا ملاقات كردي و حتي يگانه پرست را از من دريغ نداشتي تو را چنان بركت دهم كه نسل تو... موجب بركت همه قوم هاي جهان خواهد گشت.»[2]
    ب) برداشت نژادپرستانه
    در طول تاريخ، يهوديت برداشت هاي متفاوتي از انديشه قوم برگزيده داشته است. افراطي ترين برداشت از اين انديشه، برداشت صهيونيست هاي يهودي است. مطابق اين برداشت، قوم اسرائيل برتر و بالاتر از اقوام ديگر و در واقع از جنس ديگري است.[3]
    منشاء نژادپرستي
    درباره اصل و منشاء نژادپرستي نظريه هاي مختلفي ارائه شده كه برخي از اين قرار است.
    1. نظريه مدافعان نژادپرستي؛ بي ترديد كساني كه بني اسرائيل را قوم برتر مي دانند نظريه خود را به عهد قديم و نيز كتاب تلمود[4] مستند مي سازند. گفته مي شود در گذشته و از قرون وسطا اين نظريه پيرواني داشته است.
    2. نظريه منشاء تلمودي؛ بنابراين نظريه، منشاء نژادپرستي به تلمود و به ويژه تفسيري كه از آن در قرون وسطا توسط افرادي چون موسي بن ميمون (پزشك و فيلسوف يهودي 1135-1204م) شده است بر مي گردد.[5]
    دكتر اسرائيل شاهاك (استاد دانشگاه بحراني بيت المقدس و رئيس جامعه حقوق بشر اسرائيل) مجموعه تلمود را در بردارنده مطالبي نژادپرستانه مي داند. اين مجموعه كه از اواسط قرن دوم ميلادي تا قرن ششم به رشته تحرير در آمده است، مبناي ديگري براي نژاد پرستي يهود و اسرائيل قرار گرفته است.[6]
    نقد ديدگاه هاي برتري و نژادپرستي
    1. بنا به آنچه گذشت، عهد قديم، قوم اسرائيل را قوم برگزيده خدا مي داند و از سوي ديگر در كشور اسرائيل قوانيني وضع و اجرا شده كه حاكي از تبعيض نژادي است. برخي از نقادان جديد معترفند كه مجموعه عهد قديم در دوره پس از اسارت بابلي و تحت تأثيروضعيت اسف بار قوم نگاشته و به اين دليل در آن نگارش به اسرائيل و قوم يهود توجهي ويژه شده است.[7]
    يهود آرمان هاي خود را در قالب تورات و ديگر بخش هاي عهد قديم بيان كرده و در اين ميان دو امر را محور تاريخ خود قرار داد: يكي، قومي كه مقدس است، قوم خاص و برگزيده خداست! و ديگري، سرزميني كه مقدس است، خدا آن را به اين قوم برگزيده بخشيده است.[8]
    2. در عصر جديد و در ديدگاه مدرنيست ها چه يهودي و چه غيريهودي، پذيرش اين كه قومي در درگاه خداوند از جايگاه ويژه اي برخوردار باشد بسيار مشكل است و عموماً اين انديشه را به طور كامل رد كرده اند.[9]
    3. بر فرض تسالم و پذيرش وجود فقراتي به عنوان قوم برتر، آن گونه كه قرآن كريم نيز دست كم در مقطع زماني خاصي نيز به اين برتري اشاره دارد (ر.ك: سوره مباركه بقره: 47) آيا مي توان به معناي نژادپرستي و برترجويي تفسير كرد؟ قطعاً چنين انديشه اي باطل است، چرا كه منظور قرآن و آيات تورات، برتري آنها بر تمام جهانيان در تمام ادوار تاريخ نيست، بلكه مقصود برتري آنها نسبت به افراد و محيط عصر خودشان است. به دليل اين كه قرآن درباره بني اسرائيل مي فرمايد: «ما اين مستضعفان را و ارث مشرق و مغرب زمين كرديم.»[10] روشن است كه بني اسرائيل در آن زمان وارث تمام جهان شدند. پس مقصود اين است كه وارث شرق و غرب منطقه خودشان گشتند و فضيلت آنها نسبت به افراد همان محيط است. مضافاً بر اين كه برتري حتي در آن محيط هم مشروط به شرائطي است كه بايد بدان عمل كرد تا به آن رسيد.[11]
    4. گذشته از آنچه ذكرش رفت، نژادپرستي با ديانت يهود ناسازگار است چنان كه دكتر شاهاك مي گويد: «بايد يكي از اين دو يا نژادپرستي و يا ديانت يهودي را اختيار كرد.»[12]
    و اين در حالي است كه يهود بجاي ديانت به نژادپرستي روي آورد و از اعمال نژادپرستانه دولت اسرائيل حمايت مي كند.
    حاصل سخن اين كه يهود برتري و نژاد پرستي خود را به كتاب مقدس و تلمود مستند مي سازند و اين در حالي است كه كتاب مقدس و تلمود بعد از اسارت نوشته شده است و آرمان هاي خود را به رشته تحرير در آورده اند.

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. نژادپرستي دولت اسرائيل، دكتر اسرائيل شاهاك: ترجمه دكتر مجيد شريف.
    2. تاريخ يك ارتداد، پرفسور روژه گارودي، ترجمه مجيد شريف.

    ------------------------------------------
    [1] . ر.ك: هفت آسمان، فصلنامه تخصصي اديان و مذاهب، مقاله آقاي عبدالرحيم سليماني، ش 22، تابستان 83، ص 113.
    [2] . سفر پيدايش، 22 : 15-18.
    [3] . هفت آسمان، ص 115.
    [4] . تلمود به معناي آموزش به كتابي بسيار بزرگ كه احاديث و احكام يهود را در بردارد اطلاق مي شود.
    [5] . هفت آسمان، ص 118-119.
    [6] . همان، 123.
    [7] . همان.
    [8] . همان، ص 118.
    [9] . همان، ص 118.
    [10] . اعراف/ 137.
    [11] . ر.ك: مكارم شيرازي، تفسير نمونه، دارالكتب الاسلاميه، ط 722، ج 1، ص 220-221.
    [12] . هفت آسمان، 118 به نقل از نژادپرستي دولت اسرائيل.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    هويج

    هويج از سبزيهاى گرانبها براى انسان است .
    قسمتهاى قابل مصرف هويج : گوشت ، آب (آب هويج ) برگهاى سبز آن و تخم هويج مصرف مى شود.
    موادى را كه تاكنون در هويج با تجزيه هاى علمى شناخته اند:
    ويتامين آ (به مقدار زياد) ويتامين ب و ث و پرو ويتامين آ كه به نام (كاروتن ) است قند كه سه تا هفت درصد وزن هويج است . قند هويج از نوع لووولوز و اكستروز مى باشد كه فورا جذب خون شده و هضم مى شود.
    املاح معدنى مثل آهن (گاهى تا هفت درصد) فسفر، كلسيم ، سديم ، پتاسيم ، منيزيوم ، آرسنيك ، منگنز، گوگرد، مس ، بروم و يك اسانس به نام (كاروتين ) آسپاراژين ، دوكارين مى باشد.

    خواص هويج
    1- مقوى است 2- املاح معدنى توليد مى كند. 3- ضد كم خونى است (تعداد گلبولهاى قرمز خون و هموگلوبين را زياد مى كند). 4- عامل رشد است 5- دوست بزرگ رودهاست كار رودها را تنظيم مى كند، ضد اسهال و در عين حال ملين است ) ضد عفونت روده ها و التيام دهنده زخم روده هاست . 6- ضد عفونت معده و التيام دهنده زخم معده است . 7- تصفيه كننده خون است . 8- صفرا را رقيق مى كند. 9- سينه را نرم مى سازد. 10- ادرار را زياد مى كند. 11- اشتها مى آورد. 12- خنك است . 13- پوست را ترميم مى كند. 14- مصونيتهاى طبيعى مى آورد. 15- كرم كش ‍ است . 16- ضد نفخ است . 17- التيام دهنده زخم است .
    چه كسانى در چه مواردى بايد هويج را بخورند:
    1-كسانى كه ضعف دارند، اختلالات رشد دارند، دچار كمبود املاح معدنى شده اند و نرمى استخوان گرفته اند، كرم خوردگى دندان پيدا كرده اند.
    2- كسانى كه كم خون هستند.
    3- كسانى كه آنتروكوليت دارند و يا دچار عفونت روده ها شده اند.
    4- اشخاص بزرگ و بچه ها وقتى دچار اسهال شده اند.
    5- كسانى كه بواسير دارند.
    6- كسانى كه يبوست دارند.
    7- كسانى كه اولسر اثنى عشر در معده دارند.
    8- كسانى كه عفونت ريوى مثل سل ، برونشيت مزمن و آسم دارند.
    9- كسانى كه رماتيسم ، نقرس و يا شن كليه و يا كيسه صفرا دارند.
    10- كسانى كه نارسايى كبد و صفرا دارند، هويج با آرتيشو اغلب درمان عالى و ممتازى است .
    11- كسانى كه زردى و يرقان دارند.
    12- بچه هايى كه از نظر شير مادر در مضيقه هستند.
    13- كسانى كه امراض جلدى دارند.
    14- كسانى كه كرم كدو دارند.
    15- كسانى كه مى خواهند از پيرى و چين و چروك پوست جلوگيرى كنند.

    چگونه مصرف كنند:
    - آب هويج از پنجاه تا پانصد گرم در هر روز بايد در موقع صبح ناشتا و يا مواقع خواب مصرف شود. معمولا هر كسى اگر هر روز يك ليوان آب هويج بخورد براى او مفيد خواهد بود.
    - براى بچه هاى شيرخوار بايد آب هويج را با آب مخلوط كرده و به جاى شير به آنها داد.
    - اگر آب هويج را خالص يا با شير بنوشند براى كسانى كه عفونتهاى ريوى ، آسم يا گرفتگى صدا دارند مفيد است .
    - براى رفع يبوست بايد يك كيلو هويج را دو ساعت در يك ليتر آب بجوشانند و در آسياى سبزيها له كنند و بخورند.
    - بچه ها وقتى اسهال دارند بايد به آنها سوپ هويج داد.
    بايد نيم كيلو هويج را ريز ريز كرد و در يك ليتر آب آنقدر جوشانيد تا هويج نرم شود و بعد آن را در آسياى سبزيها نرم و به صورت پوره در آورد و آب جوشيده در آن ريخت تا به وزن يك ليتر در آيد و دو قاشق قهوه خورى نمك يددار در آن ريخت و آن را در يخچال نگهدارى كرد و در مدت بيست و چهار ساعت به آنها داد.
    آب سوپ هويج را بايد به وسيله شيشه شير به آنها داد و اگر سفت است بايد با قاشق به بچه ها خورانيد.
    بعد از پنج يا شش روز بايد مقدار هويج را از پانصد گرم به صد گرم تقليل داد و به جاى آن شير را اضافه كرد.
    بچه هايى كه روده اى حساس دارند بايد شير آنها را قطع كرد و به جاى آن بايد دويست گرم هويج را ريز كرده و در يك ليتر آب جوشانيده و به صورت سوپ در آورده و به آنها بدهيد.
    بچه هايى كه هنوز سه ماهه نشده اند و اسهال گرفته اند بايد يك قسمت سوپ هويج يك قسمت شير مادر به آنها داد ولى وقتى به سه ماهگى رسيدند بايد يك قسمت سوپ و دو قسمت شير به آنها داد.
    مى توانيد به بچه هاى شيرخوار كه اسهال گرفته اند آب هويج خام را به جاى سوپ بدهيد.
    دم كرده تخم هويج به مقدار يك قاشق قهوه خورى براى يك فنجان آب جوش مقوى ، اشتها آور، مدر، ضد قاعدگى مى باشد.
    به مقدار يك تا پنج گرم تخم هويج ضد نفخ است .
    آب هويج براى شستشوى صورت و دست خانمها محلول زيبايى است كه مثل آب خيار، كاهو، گوجه فرنگى و توت فرنگى پوست را نرم كرده و از بروز چين و چروك جلوگيرى مى كند.
    از هويج پمادى ساخته اند كه به نام پماد كاروتن معروف است .

    آنچه بايد درباره هويج بدانيد
    1- هيچ وقت هويج را پوست نكنيد زيرا پوست هويج داراى مواد سرشارى از املاح معدنى و ويتامين هاست و طعم و مزه لذيذى هم دارد.
    براى شستن هويج برسى به آن بكشيد و زير آب شير نگهداريد و بشوييد. 2- براى اينكه بچه ها زودتر دندان در آورند هويج كوچكى به آنها بدهيد تا آن را گاز بزنند و به لثه دندانهاى خود بمالند.
    3- براى سوپ سبزيها هويج را نبايد از نظر دور داشت زيرا سوپ سبزيها مخصوصا سوپ هويج مقوى است و كمبود املاح معدنى را بر طرف مى كند و يك خاصيت بزرگ آن اين است كه چاق نمى كند. خانمهايى كه از چاقى مى ترسند مى توانند با اطمينان خاطر سوپ سبزى هويج بخورند.
    4- چندين سال است روسها در روسيه شوروى از هويج ماده جديدى استخراج كرده اند به نام دو كارين اين ماده گرانبها در باز كردن رگها مخصوصا شريانها موثر است .
    5- هويج گلبولهاى قرمز خون و هموگلوبين خون را افزايش مى دهد. در نتيجه رنگ و روى سالم و طراوت جوانى را باز مى گرداند. كيست كه نخواهد رنگ و روى سالم و طراوت جوانى داشته باشد.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    نگاهي به تاريخچه تشکيل اسرائيل

    صـهـيـونـيـسـم (Zionism) جـنـبـش قـوم يهودى براى به وجود آوردن جامعه و كشور خود مختار يـهودى در فلسطين مى باشد. نام اين جنبش از كوه صهيون «آرامگاه داود نبى » گرفته شده كه در بيت المقدس قرار دارد و نام آن رفته رفته ، در روزگار باستان ، نماد سرزمين فلسطين شـده اسـت . يـهـوديـان كـه پـس از ويـرانـى اورشـليـم در سـال 70 مـيـلادى بـه دسـت رومـيـان ، در سراسر جهانى پراكنده شدند، با وجود پراكندگى ، وحـدت ديـنـى و فـرهـنـگـى خـود را نـگـاه داشـتـنـد و در مـلت هـاى ديـگـر حـل نـشدند. اما در طول تاريخ ، به ويژه در كشورهاى مسيحى ، به عنوان يك اقليت دينى و گاه نـژادى شـكـنـجـه و آزار ديـدنـد و بـه هـمـيـن دليـل ، در طـول قـرن هـاى دراز هـمـواره آرزو و وعـده بـازيافت «ارض موعود»، چنانچه موسى (ع) آنان را بـدان رهـبـرى كـرده بـود، در خـيـالشـان زنـده بـود. صـهـيـونـيـسـم جديد صورت دنيوى و ملت پـرسـتانه اى از يهوديت اصلى است . صهيونيسم جديد پس از پيدايش موج تازه يهودى ستيزى (آنـتـى سـمـيـسـتم)  Anti semitism در روسيه تزارى و لهستان و ديگر كشورهاى اروپايى و زيـر نـفـوذ مـوج جـنـبـشـهـاى نـاسـيـونـاليـست اروپايى در اواخر قرن نوزدهم پديد آمد. هدف آن تـشـكيل كشورى يهودى در سرزمين فلسطين بود. انقلاب فرانسه وضع يهوديان را در اروپاى غربى بهبود بخشيده بود،
    اما در اروپاى شرقى تغييرى حاصل نشده و بيشتر يهوديان اروپاى شروقى در روسيه و يا در لهـسـتـان وضـع دشـوارى داشـتـنـد. در سـال 1897 بـا تـشـكـيـل «نـخـسـتـيـن كـنـگـره جـهـانـى صـهـيـونـيـسـت » در شـهـر بـال (بـازل) سـوئيـس ، صـهيونيسم به صورت نهضت سياسى سرتاسرى در اروپا در آمد و تـئودور هـرتـسـل (1860 ـ 1904) ThodorHerzel سـر دبـير يكى از روزنامه هاى معتبر وين رهـبـرى نـهـضـت را در دسـت گـرفـت. هـرتـسـل در جـزوه اى كـه در سـال 1896 تـحـت عـنـوان «دِر يـودن اشـتـات» (كـشور يهوديان) منتشر ساخته بود، خواستار تشكيل كشورى يهودى در فلسطين شده بود كه عمده ترين هواداران نهضت صهيونيسم در روسيه بودند.
    در آغـاز در فـلسـطـيـن كـه كـشـورى عرب نشين تحت حاكميت امپراتورى عثمانى (تركيه ) بود، مـهاجران صهيونيست ، در زمين هاى خريدارى شده سكونت گاه هاى كشاورزى ايجاد كردند. از همان ابـتـدا بـراى رهـبـران نـهضت صهيونيسم واضح بود كه تصرف زمين براى تحقق رؤ ياهايشان امرى ضرور است .
    ديـرى نـگـذشـت كـه اعـراب پـى بـردنـد هـدف واقـعـى مـهـاجـران تشكيل كشورى يهودى است؛ لذا شورع به مقابله كردند.
    در سـال 1901 سـازمـان جهانى صهيونيست شركتى به نام «كرن كايمت» (صندوق ملى يهود) تشكيل داد تا براى سكنا گزينان يهودى زمين بخرد. بر اساس منشور اين سازمان، صندوق مى بايست در فلسطين ، سوريه و ديگر مناطق عثمانى (تركيه ) واقع در آسيا و شبه جزيره سينا، زمين خريدارى كند و آن را به عنوان دارايى انتقال ناپذير مردم يهود حفظ كند.
    عقيده هرتسل اين بود كه تصرفزمين و اخراج اعراب از فلسطين لازم ضرور است .
    كـشـور بـريـتـانـيـا عـلاقـه خـود را بـه ايـن امـر نـشـان داد و در سـال 1839 «لرد پـالمرستون » وزير خارجه وقت انگلستان ، يك كنسولگرى در بيت المقدس (اورشـليـم ) بـاز كـرده و به اعضاى كنسولگرى دستور داده بودن تا از يهوديان حمايت كنند. كنسول انگلستان دستورهاى پالمرستون را براى كمك به يهوديان به مرحله اجرا در آورد.
    وقـتـى كـه در سال 1840 موج خشونت هاى ضد يهودى در دمشق بالا گرفت ، انگلستان حمايت از يـهـوديـان را در فـلسـطـيـن تـشـديـد كـرد. پـس از مـرگ هـرتسل در سال 1904 «خائيم وايزمن» (Chaim Weismann) رهبرى اين حـركـت را بـه عـهـده گـرفـت. وايـزمـن كـه شـيـمـى دان بـود در طـول جـنـگ جـهـانى اول براى دولت انگلستان تحقيقات نظامى مى كرد و لرد بالفور Baltour وزير خارجه وقت انگليس ، وى را در نيروى دريايى سلطنتى انگلستان به استخدام درآورده بود.
    وازيـمـن نـيـزمـانـنـد هرتسل عقيده داشت كه حمايت از صهيونيسم به نفع بريتانيا تمام مى شود. زمـانـى كـه انـگـلسـتـان در جـريـان جنگ جهانى اول بخشى از سرزمين هاى متعلق به امپراتورى عـثـمـانـى را بـه چـنـگ آورد، وايـزمـن نـيـز بـه تـلاش هـايـش افـزود و در سـال 1917 لرد بـالفور را متقاعد ساخت كه لايحه اى اصولى براى دفاع از صهيونيسم به كـابـينه ارائه دهد. به درخواست بالفور، وايزمن و «لرد روچيلد» كه سرپرستى فدارسيون صـهـيونيست را در انگلستان به عهده داشت ، پيش نويس لايحه را تهيه كردند. بالفور كابينه را مـتـقـاعـد كـرد كـه ايـن لايـحـه را تـصويب كند. سپس ‍ همان لايحه را طى نامه اى براى روچيلد فرستاد. در اين نامه آمده بود: «انگلستان نسبت به استقرار وطن ملى براى يهوديان در فلسطين نظر مساعد دارد».
    عـلاوه بـر ايـن مـسـائل ، جـنـگ جهانى اهميت نفت را نشان داده بود و انگليس قصد داشت كه يك لوله نفتى از حوزه هاى نفتى عربى واقع در غرب حيفا بكشد.
    «سـرمـارك سـايـكـس »، كـارشناس انگليسى امور فلسطين، صهيونيسم را ابراز توسعه نفوذ انـگـلسـتـان در خاور ميانه مى دانست. در سال 1916 سايكس موفق شد، قرار داد سرى سايكس ـ پـيـكـو را در مـورد تـقـسيم امپراطورى عثمانى پس از پايان جنگ، منعقد كند. اين قرار داد به انـگـلستان حق مى داد كه بندرى در حيفا بسازد و خواستار تسلط مشترك انگلستان و فرانسه بر فـلسـطـيـن بـود، دولت انـگـليـس از رقـابـت فـرانـسه واهمه دشاتو تصور مى كرد كه حضور يهوديان تحت الحمايه انگلستان در فلسطين به لندن كمك خواهد كرد تا تسلط بيشترى بر آن سـرزمـيـن داشته باشد. دولت همچنين فكر مى كرد كه اسكان يهوديان در فلسطين فرانسه بر سوريه و لبنان حفظ كند.
    در آن روزهـا فلسطين كشورى بود با حدود 58000 نفر عرب و 30 تا 60 هزار يهودى كه همه آنها صهيونيست نبودند.
    در 22 ژوئيـه 1922 جـامـعه ملل ، بنا به درخواست انگستان به آن كشور در اداره فلسطين حكم قـيـمـومـيـت داد. ايـن حـكم كه حاوى بيانات اعلاميه بالفور بود و دقيقاً به همان ترتيب توسط هياءت وزيران انگلستان در سال 1917 تصويب شد.
    در انـگـلسـتـان اعـتـراضـاتـى عـليـه صـدور ايـن حـكـم بـنـا به وقوع پيوست ، مبنى بر اينكه شناسايى اعلاميه بالفور، حق تعيين سونوشت مردم فلسطين را از بين خواهد برد.
    بـا اتـكـا بـه اعـلامـيـه بـالفـور، صـنـدوق مـلى يـهـود مـيـزان خـريـد امـلاك را افـزايش داد. در سـال 1920، سـازمـان جـهـانـى صهيونيست ، صندوق بنياد فلسطين را تاءسيس كرد تا بودجه اسكان يهوديان در سرزمين هاى خريدارى شده را تاءمين كند.
    سـكـنـا گـزيـنـان صـهـيـونـيـسـت نـيـرويـى بـه ام «هـاگـان» (نـيـروى دفـاع از خـود) مـتـشـكـل از مـيليشاى هاشومر تشكيل دادند تا ماءمور حفاظت از زمين هايشان باشد. اعراب فلسطين، خـود را اتـبـاع امـپـراتـورى انـگـلسـتـان مـى دانـسـتـنـد و از اينكه تابع حركت تحت الحمايه اين امپراطورى (نهضت صهيونيستى) بشوند، واهمه داشتند. اعراب فلسطين ، اعلاميه بالفور را يك تـخـلف فـاحـش در اصـل تـعـيـيـن سـرنـوشـت كـه تـوسـط مـتـفـقين اعلام شده بود مى دانستند. در اوايـل دهـه 1930 زمـانـى كـه احساسات ضد يهود در آلمان رشد مى كرد، دولت انگلستان سطح مهاجرت يهوديان را افزايش داد و در نتيجه تعداد يهوديان در فلسطين بين 30 تا 40 افـزايـش يـابـد. بـا تـوجـه به افزايش جمعيت، انگلستان اجازه داد كه املاك جديد و زيادترى خريدارى شود.
    آژانـس يـهـود در فـلسـطـيـن تـحـت قـيـمـومـيـت انـگـليـس ، بـه كـشـورى در درون كـشـور ديـگـر تبديل شد و علاوه بر مالكيت اراضى متعدد در مقياس وسيع ، بودجه كشاورزى را نيز تاءمين كرد و داراى تاءسيسات تجارى و صنعتى شد.
    واهـمـه اعـراب نـسـبـت بـه ايـن احـتـمـال كـه آژانـس يـهـود در پـى ايـجـاد دولتـى اسـت ، در سال 1936 منجر به شورش عليه انگلستان شد.
    اعـراب امـيـدوار بـودنـد تا از طريق نهضتى كه بيشتر به روستائيان متكى بود، بر انگلستان فـشـار وارد آوردند تا مساءله مهاجرت يهوديان و خريدارى اراضى را متوقف كند. از طرف ديگر در شـهـرهـاى عـرب، كـمـيـتـه هـايـى بـراى سـازمـانـدهـى اعـتـصـابـات صـنـفـى تـشـكـيـل شـد و اعـتـراض هـايـى بـه اعـمـال انـگـليس و اجازه خريد املاك جديد صورت گرفت و اقداماتى نيز براى عدم پرداخت ماليات ها به عمل آمد.
    گـروه هـاى عـرب بـه مـنـاطـق مـسـكـونـى صهيونيست ها حمله بردند كه در نتيجه تعدادى از غزر نـظاميان به روستاهاى عرب حلمه كرد كه منجر به مرگ تعدادى از غير نظاميان و تخريب خانه هاى اعراب شد.
    در سـال 1937، گـروه نـظـامـى جـديـدى بـه نـام (سـازمـان نـظـامـى مـلى) تـشـكـيل شد كه هدف آن استفاده از نيروى علنى بيشتر عليه اعراب بود. به عنوان نمونه ، اين سازمان در بازارهاى عرب بمب گذارى مى كرد.
    زمـانـى كـه انـگـلستان از سازمان ملل خواستار ارائه راه حلى در مورد وضعيت فلسطين شد، پنج كشور عرب از جمع عمومى سازمان ملل خواستند تا مساءله فلسطين را در چارچوب خاتمه قيموميت بـر فـلسـطـيـن و اعـلام اسـتـقـلال آن در نـظـر گـيـرد. آنها نگران بودند كه در خواست نامحدود انـگـلسـتـان بـراى ارائه راه حـل در مـورد حـاكـميت آينده فلسطين ، مجمع عمومى را ترغيب كند كه مساءله پناهندگان يهودى در اروپا را به وضعيت فلسطين ارتباط دهد.
    در 14 مـه 1948 انـگـلسـتـان از اقـتـدار خود در فلسطين چشم پوشيد و همزمان با خروج كميسر عـالى انـگـليـس از فـلسـطـيـن، يهوديان اين كشور به فرماندهى «ديويد بن گورين» رسماً مـوجـوديـت حـكـوميت خود را به نام «اسرائيل » اعلام كردند. چند ساعت پس از اين اقدام ، آمريكا و شـوروى بـه تـرتـيـب ايـن رژيم را به رسميت شناختند، و آژانس ‍ يهود صدور اعلاميه تاءسيس كـشـور اسـرائيل از قطعنامه 181 سازمانملل به عنوان سند شناسايى حق مردم يهود در استقرار كـشـور مـسـتـقـل خـود، از سـازمـان مـلل نـام بـرد. ايـن اعـلامـيـه مـرز مـشـخـصـى را بـراى اسـرائيـل در نظر نگرفته بود، اما آژانس يهود در پيامى به ترومن رييس جمهور وقت آمريكا در تـرغـيـب وى بـه شـنـاسـايـى رسـمـى اسـرائيـل اظـهـار داشـت كـه اعـلامـيـه ايـجـاد كـشـور اسـرائيـل در چـارچـوب مـرزهـايـى قـرار دارد كـه از سـوى مـجـمـع عـمـومـى سـازمـان ملل در قطعنامه 29 نوامبر 1947 تاءييد شده است.
    عـلاوه بـر قـطعنامه 181، آژانس يهود در ادعاى خود نسبت به فلسطين به حق تعيين سرنوشت و مالكيت باستانى اين سرزمين اشاره مى كرد و يهوديان جديد را جانشين عبريان باستانى قلمداد مى كرد.
    بـه دنـبـال ايـن مساءله غروب همان روز، چهار كشور عربى : مصر، سوريه، اردن و لبنان به دولت نـوظـهـور اسـرائيـل اعـلان جـنـگ دادنـد و ايـن اوليـن جـنـگ خـونـيـن اعـراب و اسرائيل بود.
    در اعلاميه تشكيل اسرائيل فلسطينى ها كه مالك 97 از اراضى اين كشور بودند با قيد عبارت «جوامع موجود غير يهود» ناديده گرفته شدند. اين اعـلاميه باعث سرازير شدن غير قانونى يهوديان سراسر جهان به فلسطين شد واين امر مورد حمايت «ويلسون » رييس جمهوروقت امريكا قرار گرفت.
    از سـوى ديـگـر نـفـرت شـديـد افـكـار عـمـومـى جـهـان از مـسـائل خـونـين فلسطين رژيم تازه متولد شده صهيونيست ها را در انزوا قرار داد؛ و اين رژيم را به سوى امريكا كه از اواخر دهه 1940 جايگزين استعمار پير بريتانيا شده بود نزديك كرد.
    صـهـيـونـيـسـت هـاى مـقـيـم امـريـكـا، نـيـز فـعـاليـت هـاى خـود را تـشـديـد و بـر ضـرورت تـشـكيل دولت يهود تاءكيد كردند. با افزايش آزار و اذيت فلسطينيان خشم مردم جهان نيز عليه صـهـيـونـيـسـت هـا بـيـشـتـر شـد و در ايـن رابـطـه اغـلب اعـتـراض هـاى خـود را بـه سـازمـان مـلل مـنـعـكـس كـردنـد. پـيـش از ايـن يـعـنـى در 29 نـوامـبـر 1947، آمريكا و شوروى طى يكى از نادرترين توافقات خود طرح تجزيه خاك فلسطين را به دو بخش يهودى و عربى پياده كرده و از سـازمـان مـلل خواستند كه اين طرح را به دو بخش يهودى و عربى پياده كرده و از سازمان مـلل خـواسـتـنـد كـه ايـن طـرح را بـه تـصويب برساند؛ بدين معنى كه قيموميت انگليس در مورد فلسطين تا اول اوت 1948به پايان رسيده و اين كشور به دو بخش يهودى و عربى تقسيم و بيت المقدس نيز منطقه بين المللى اعلام شود.
    تصويب طرح تجزيه خاك فلسطين در همان تاريخ خشم و نفرت جهان اسلام را بيش از پيش بر انگيخت و تظاهرات خونينى عليه آمريكا و شوروى به ويژه عليه صهيونيست ها در بيت المقدس ، يافا، حيفا و چند شهر ديگر فلسطين و كشورهاى اسلامى ديگر برپاشد.
    در 8 دسـامـبـر 1947 جـامـعـه عـرب طـى نـشـسـتـى ضـمـن اعـتـراض بـه اقـدام خـائنـانه سازمان مـلل ، تـصـمـيـمـاتـى بـراى رويـارويـى بـا صـهـيـونـيـسـت هـا اتـخـاذ كـرد. در سـال 1948 جـنـگـنـده هـاى مـصـرى ابـتـدا تـل آويـو پـايـتـخـت اسـرائيـل را بـمـبـاران كـردنـد و نـيـروهـاى زرهـى لبـنـان از شمال ، سوريه و اردن از شرق و مصر از غرب به سوى فلسطين به راه افتادند.
    در روزهـاى نخست نيروهاى اردن موفق به اشغال بخش عمده اى از بيت المقدس شدند شوراى امنيت كـه ادامـه جـنـگ را بـه ضـرر صـهـيـونـيـسـت هـا مـى ديـد در 2 ژوئن سال 1948 در حالى كه 19 روز از جنگ مى گذاشت خواستار آتش بس شد. صهيونيست ها بعد از ايـن آتـش بـس بـا حـمايت آمريكا و چكوسلواكى شروع به تجهيز قواى نظامى خود كردند، و در سـپـتـامـبـر هـمـان سـال يـعـنـى سـه مـاه بـعـد، آتـش بـس را نـقـض كـردنـد و در داخل فلسطين ، هاگانا «نيروى تهاجمى و تدافعى يهود» منطقه «عك»، جايى كه هزاران عرب از حـيـفـا و نـقـاط ديـگـر بـه آنـجـا پـنـاهـنـده شـده بـودنـد را بـه گـلوله بـسـت و بـه دنـبـال آن تـيـپ هـفتم هاگانا شهر «ناصره» را با درگيرى به تصرف خود در آورد و حملات خود را در خارج به سوى مواضع مصر آغاز كرد.
    اعـراب در جـنـگ دوم بـه عـلت فـقـدان فـرماندهى واحد و عدم هماهنگى هاى لازم نتوانستند به طور مطلوب پايدارى كنند و در نتيجه جنگ اعراب و اسرائيل در شرايطى كه 6 هزار كيلومتر مربع از ارضـى بـه اشـغـال صـهـيـونـيـسـت هـا در آمـده بـود بـا مـيـانـجـيـگـرى سـازمـان ملل به پايان رسيد.
    در بـهـار سـال 1949، اسرائيل موفقت نامه هاى جداگانه متاركه جنگ ، نه قراردادهاى صلح ، با مـصـر، لبـنـان ، ماوراء اردن و سوريه منعقد كرد. اما اين موافقت نامه ها پايدار نماند و حمله هاى اسـرائيـل هـر چـنـد وقـت يـكـبـار بـه قـسـمـتـى از ايـن كـشـورهـا صـورت مـى گـرفـت . در هـمـان سـال دولت اشغالگر حدود 400 شهر و روستاى عرب نشين فلسطين را تخريب و به جاى آنها جنگل مصنوعى ايجاد كرد.
    به اين ترتيب در اين جنگ نزديك به يك ميليون ، فلسطينى آواره و به كشورهاى عربى منطقه پـنـاهنده شدند و هزاران نفر از سربازان طرفين كشته و زخمى شدند و صهيونيست ها توانستند بر 78 كـل خـاك فـلسـطـيـن مسلط شوند. از سوى ديگر مهاجرت يهوديان به فلسطين اشغالى افزايش يافت و در سال 1951 به اوج خود رسيد.
    بـر اثـر جـنگ و همچنين ترور و كشتار فلسطينى ها و فرار آنان از سرزمين آبا و اجدادى مساءله آوراگـان فلسطين به وجود آمد و اين مساءله همچنان زمينه جنگ هاى بعدى يعنى 1956، 1967 و 1973 اعـراب و اسـرائيـل را فـراهـم آورد. آوراگـان فـلسـطـيـنـى با به وجود آوردن «سازمان آزاديـبخش فلسطين» (Liberation Palestin Organization) و چندين سازمان چريكى و دسـتـه هـاى مـخـفـى و شـبـه نـظـامـى از 1967 جـنـگـى سـخـت و بـى امـان را بـا اسـرئيـل ، چـه در داخـل خـاك آن جـه در سزمين هاى اشغالى و در سراسر جهان آغاز كردند و عليه صـهـيونيسم در جبهه هاى سياسى و نظامى به نبرد پرداختند. از اين رو، صهيونيسم كه در ميان هواداران عربى يهوديان جنبشى براى يافتن ميهنى براى يهود شمرده مى شود، از نظر اعراب و ملت هاى مسلمان و بخش عمده جهان (ساير ملل) مترادف با تجاوزگرى و امپرياليسم آن در منطقه خاورميانه به شمار مى آيد.
    گـروه هـاى تندرو و متعصب يهوديان صهيونيست ، خواهان به وجود آوردن يك كشور يهودى از راه قـهـر و سـلطـه نـظـامـى هـستند كه با صطلاح «از نيل تا فرات» ادامه داشته باشد. از سوى ديـگـر در سـال هـاى اخـيـر در جـريـان مـذاكـرات بـاصـطـلاح صـلح در عـيـن حـال كـه فـلسـطينيان به ظاهر موفقيت هاى در زمينه خود مختارى دست يافته اند، از سوى ديگر تلاش غرب به ويژه امريكا به گونه اى است كه ملت فلسطين را به سوى ديگر تلاش غرب بـه ويـژه آمـريـكـا بـه گـونـه اى اسـت كـه مـلت فـلسـطـيـن را به سوى سازشى ذلت بار و همزيستى با دشمن سوق داده و مى دهد.



     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1278- عطر نرگس، رقص باد، نغمه شوق پرستوی شاد، خلوت گرم کبوترهاي مست، همه تقديم تو باد (8878-0912)

    1279- ای اس ام اس برو پيش اونی که بهش فکر ميکنم.......يکی بزن تو سرش، برگرد بيا با هم بخنديم (6156-0935)

    1280- با پول ميتوان:خانه خريد ولی آشيانه نه،رخت خواب خريد ولی خواب نه،ساعت خريد ولی زمان نه،ميتوان کتاب خريد ولی دانش نه،مقام خريد ولی احترام نه،دارو خريد ولی سلامتی نه،خون خريد ولی زندگی نه.و بالاخره،ميتون قلب خريد ولی عشق را نه.(چارلی چاپلين) (6094-0915)

    1281- بهار بهترين بهانه براي آغاز و آغاز بهترين بهانه براي زيستن است (8125-0912)

    1282- برات يه اس ام اس اون پایين گذشتم اگه وقت کردی برو بخونش
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    اس ام اس (6795-0917)

    1283- به يه پشه ميگن چرا زمستونا نميای؟ ميگه نه اينکه تابستونا ميام خيلی خوش اخلاقين (1442-0935)

    1284- بی اجازه تو دفتره 365 برگه جديدتو دادم به خدا تا بهترين تقديرو برات نقاشی کنه (6094-0915)

    1285- بيا با افق مهربانی کنيم...غم پونه را آسمانی کنيم...بيا توي نقاشي قلبمان... عروسه عشق را ارغوانی کنيم (7314-0915)


    شماره برای ارسال اس ام اس : 09125698059
     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive