به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, May 11, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 934)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

934

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 934 :: دوشنبه 23 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

اينم دکوراسيون!

عليک سلام
در شماره ديروز روزانه(933) در قسمت مطالب ارسالي اعضا، مطلبي با عنوان «هفت اصل برای طراحی داخلی» نوشته شده بود که در ابتداي مطلب مذکور، نويسنده محترم (آقاي قنبرلو) در مورد عدم توجه به «دکوراسيون منزل» در روزانه انتقاد داشتند.
البته کليت اين مسئله که تابحال در روزانه به مسئله دکوراسيون کمتر پرداخته شده را قبول دارم، اما تا اونجايي که توانسته ام بعضا به اين موضوع (دکوراسيون) در روزانه پرداخته ام (به عنوان مثال، آخرين مورد در شماره 932 روزانه).
در هر صورت براي اينکه نشان بدم نسبت به انتقادات و نظرات دوستان بي تفاوت نيستم، حدود 140 عکس با کيفيت بسيار بالا از دکوراسيون بسيار شيک و زيباي منازل را تهيه کرده ام که مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کنيد. (توصيه مي کنم حتما دانلود کنيد، چون تصاوير بسيار زيبايي هستند که از دست دادني نيست!)

لينک دانلود (حجم فايل حدود 30 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس‌های HDR بسیار زیبا از شیکاگو
  • منابعی برای آموزش آنلاین و رایگان کامپیوتر
  • اسنادی از فریدون آدمیت
  • پشت پرده تحولات اخیر لبنان
  • معرفي و دانلود فيلم : سوئيني تاد: سلماني شيطان صفت خيابان فليت
  • دانلود فيلم مستند : دور دنيا در 80 روز با مايکل پالين
  • دانلود انيميشن : Tokko
  • آلبوم جدید و زیبای الیاس صالحی به نام آغوش غریبه
  •  آهنگ زيباي خانه بر دوش باصداي عليرضا افتخاري
  • ویندوز XP را در جیب خود به همراه داشته باشید!
  • پک استثنائي براي سري N نوکيا
  • دختر جرج بوش ازدواج کرد
  • چرا هیچ وقت نباید داخل دستشویی با موبايل صحبت کرد؟!
  • بازی اکشن لطفعلی‌خان زند
  • اسپم 30 ساله شد
  • مردان مفتخر!
  • سخنی پیرامون آداب نویسندگی در روزانه
  • ائتلاف بدنام ‌ها علیه حزب الله
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • تخت خواب با بازوهای هوشمند فلزی
  • اسکاچ پل و انقلاب اسلامی
  • تمام پاسخ او یک کلام بود: زرشک!
  • علل ایجاد چروک صورت و راه های درمان آن
  • يهود، فلسطين و سرزمين موعود
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (933) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com



سفره رنگین ایرانی

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس‌های HDR بسیار زیبا از شیکاگو
فهرست برنامه ها در سراسر جهان در سالروز 60سال اشغال
منابعی برای آموزش آنلاین و رایگان کامپیوتر
تصاویری از جنگ در مناطق مختلف
شاهکاری از یــانی
آهنگ کولاک (the storm) از کنسرت یانی با هنر نمایی رومن فلورز (مکزیکی)
تصاویر جدید از مزار امامان مظلوم سامرا دو سال پس از بمب گذاری تروریستی
صفحه‌ای پر از صداهای عجیب و غریب
از فلورانس نایتینگل تا جن گیری به سبک روسی!
عکس‌های هراس‌انگیز
اسنادی از فریدون آدمیت
Show Girl سابق، وزير امور زنان در زيباترين کابينه جهان!
Mara Carfagna به عنوان چهارمين زن عضو کابينه برلوسکوني انتخاب شد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پشت پرده تحولات اخیر لبنان

نتیجه سفرهای مشاورین گروه 14 مارس به عربستان، آمریکا و در نهایت اسرائیل از یک سو و مذاکرات مقامات امنیتی مشترک آمریکا و اسرائیل با مسئولین امنیتی عربستان سعودی از سوی دیگر منجر به تشکیل یک شورای هماهنگی شد که رویدادهای اخیر لبنان از جمله تصمیمات این شورا بود.
تحرکات جدید گروههای ‌14 مارس که بعد از سفر" دیوید ولش" معاون وزیر خارجه آمریکا که مدیریت تحولات سیاسی و امنیتی لبنان را برعهده دارد با دو هدف صورت گرفت. یک تحت کنترل در آوردن مؤسساتی که در تبعیت گروههای 14 مارس نیست، مانند فرودگاه بیروت و دیگر ایجاد یک روند فرسایش و تضعیف تدریجی نیروهای مقاومت لبنان.
بهانه های رسیدن به اهداف گروههای 14 مارس توسط شخصی به نام کریم پاک‌زاد، عضو حزب سوسیالیست فرانسه مهیا شد. وي که یک افغانی‌تبار فارسی زبان و در حال حاضر تبعه فرانسه است، تاجر مرتبط با لابی صهیونیستی فرانسه و از دوستان نزدیک شیمون پرز می باشد که با با دستگاه های امنیتی ونظامی اسرائیل ارتباط نزدیکی دارد.
وی که به همراه ولید جنبلاط برای شرکت در نشست‌های جهانی احزاب سوسیالیست در بیروت شرکت کرده بود، در اقدامی مشکوک به گشت زنی و سرکشی از کوچه های اطراف منزل سید حسن نصر الله مبادرت کرده که به همین خاطر دستگیر شده و مورد بازجویی قرار می گیرد و در نهایت آزاد می‌شود.
این گزارش می افزاید: ولید جنبلاط این سناریوی از پیش طراحی شده توسط شورای هماهنگی را مستمسک خود قرار داده و با بهانه کردن دوربین مؤسسه جهاد سازندگی حزب الله‌ که در مسیر جاده فرودگاه بیروت قراردارد، مقاومت اسلامی را به کنترل ترددهای فرودگاه بیروت متهم کرد. وي همچنين به منظور تحت کنترل در آوردن فرودگاه بیروت، عملکرد مدیر امنیتی این فرودگاه را زير سؤال برد و بر ضرورت تغییر مسئولین فرودگاه تأکید کرد.
بر اساس این گزارش، جنبلاط سپس شبکه مخابراتي حزب الله را بهانه و ادعا کرد اين شبکه ضد حاکمیتی و تهدیدی برای حاکمیت لبنان است.
در ادامه این سناریو، سینیوره نخست وزیر لبنان به کاخ مختاره رفت و پس از دریافت دیدگاههای ‌جنبلاط، در جلسه هيأت دولت، شبکه مخابراتي و ارتباطات حزب الله را به عنوان یک شبکه غیرقانونی معرفی و از دستگاه قضایی تقاضا کرد فعالیت های این شبکه را متوقف کند و افراد و احزابی را که در این شبکه نقش داشتند، تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
در پی این تصمیم گیری که موجب تنش در لبنان شد، حزب‌الله تأکید کرد شبکه مخابراتي بخشی از سلاح و توانمندیهای مقا‌ومت است و امکان ندارد که از آن چشمپوشي کند.
اين در حاليست که در گزارش کميته تحقیقات وینوگراد، شبکه مخابراتي حزب الله به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم موفقیت حزب الله در جنگ 33 روزه 2006 دانسته و تأکید شده است به دلیل عدم امکان شنود مکالمات فرماندهان حزب الله توسط امریکا و اسرائیل، باید به نحوی این شبکه از توانمندی‌های حزب الله ‌حذف شود.
بنا بر این گزارش، به دنبال تصمیم دولت، اعتراض مخالفین و تظاهرات پراکنده در بیروت آغاز شد که تعدادی از شرکت کنندگان در این تظاهرات توسط تک تیراندازهای نیروهای سمیر جعجع هدف قرار گرفته و زخمی شدند.
با اين حال، مقابله با اقدامات تنش ساز و ضدامنیتی به سرعت آغاز و در زمان کوتاهی تمام مراکز گروه‌های جبهه 14 مارس در بیروت به تصرف نیروهای مخالف دولت درآمد.
از دفترهای سعد حریری مقادیری سلاح های مختلف کشف و نیروهای که در این دفاتر بودند، با برخورد مناسب نیروهای مخالف دولت رو به رو می شوند و اصل دفاتر و سلاح های موجود در آن به ارتش لبنان تحویل داده می شود.
نکته قابل توجه اینکه نیروهای مقاومت حزب‌الله حضور پررنگي در درپيري هاي اخیر حضور نداشتند و نيروهاي اپوزيسيون مخالف دولت و همپیمانان حزب‌الله به سرعت توانسته اند فضای بیروت غربی را پاکسازی کنند.
پيش از کنفرانس خبري روز پنج شنبه سید حسن نصرالله، گروه های 14 مارس به همراه کشورهای عربی که همپیمان با ‌امریکا و اسرائیل هستند، سعی کرده بودند فضا را در کنترل خود دربیاورند اما موضع قاطع نصرالله فضا را تغییر داد و رهبران 14 مارس و کشورهای عربی به شدت به تکاپو افتادند تا با مديريت شرایط از شکست بیش از پیش خود جلوگیری نمایند.
با اين حال، شکست 14 مارس موجب شد عربستان به همراه مصر و کویت درخواست نشستی کنند تا بتوانند به نحوی ‌جلوی این خیزش مردمی را نسبت به رویکرد امریکایی و اسرائیلی صورت گرفته، بگیرند.
البته نشست کشورهای عربی نمی‌تواند گام مهمی برای تقویت جبهه 14 مارس باشد چراکه عربستان و مصر در تلاشند با دخالت در امور لبنان و به تبع آن ایجاد تنش در این کشور به اهداف خود برسند اما از پشتیبانی دیگر کشورهای عربی مانند قطر، سوریه، تونس و اردن برخوردار نیستند چراکه این 4 کشور مسئله لبنان را صرفاً داخلی دانسته و خواستار خویشتنداری جریانهای‌ مخالف هم شده‌اند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
سوئيني تاد: سلماني شيطان صفت خيابان فليت
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

کارگردان: تيم برتون. فيلمنامه: جان لوگان، استيون سوندهايم، هيو ويلر، کريستوفر باند. موسيقي: استيوف سوندهايم. ‏مدير فيلمبرداري: داريوس وولسکي. تدوين: کريس لبنزون. طراح صحنه: دانته فره تي. بازيگران: جاني دپ[سوئيني ‏تاد]، هلنا بونهم کارتر[خانم لاوت]، آلن ريکمن[قاضي تورپين]، تيموتي اسپال[بيدل بدفورد]، ساشا بارون کوهن[سينيور ‏آدلفو پيرللي]، جمي کمپبل باور[آنتوني هوپ]، لورا ميشله کلي[زن گدا]، جين وايزنر[جوهانا]، اد سندرز[توبي]، هري ‏تيلور[آقاي لاوت]. 95 و 117 دقيقه. محصول 2007 آمريکا، انگلستان. نامزد جايزه اسکار بهترين طراحي صحنه، ‏بهترين طراحي لباس و بهترين بازيگر نقش اول مرد/دپ، نامزد جايزه بهترين تدوين از انجمن تدوينگران سينماي ‏آمريکا، نامزد جايزخ بهترين طراحي صحنه از اتحاديه طراحان صحنه، نامزد جايزه بافتاي بهترين طراحي لباس و ‏بهترين چهره پردازي، نامزد 5 جايزه از انجمن منتقدان رسانه ها، نامزد جايزه بهترين طراحي لباس از اتحاديه طراحان ‏لباس، برنده جايزه بهترين فيلم/موزيکال يا کمدي و بهترين بازيگر مرد/دپ و نامزد جايزه بهترين کارگرداني و بهترين ‏بازيگر زن/ بونهم کارتر از مراسم گولدن گلاب، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن از مراسم انجمن منتقدان فيلم لندن، ‏برنده جايزه بهترين کارگرداني از انجمن ملي منتقدان فيلم آمريکا، برنده جايزه بهترين طراحي لباس، طراحي صحنه و ‏بازيگر جوان/اد سندرز از مراسم منتقدان فيلم فونيکس، نامزد جايزه بهترين جلوه هاي ويژه از مراسم انجمن طراحان ‏جلوه هاي ويژه. ‏
بنجامين بارکر پس از سال ها به لندن بازمي گردد. او سال ها پيش در پي توطئه اي توسط قاضي تورپين به خاطر ‏جنايتي که مرتکب نشده، محکوم و تبعيد شده است. تورپين که با هدف دستيابي به همسر بارکر اين نقشه را اجرا کرده ‏بود، اينک سرپرست دختر بارکر شده است. بارکر که توسط ملاح جواني به نام آنتوني هوپ نجات يافته و همراه وي به ‏لندن بازگشته، در صدد يافتن همسر و فرزندش برمي آيد. او که نام خود را به سوئيني تاد تغيير داده، پس از برخورد با ‏خانم لاوت درمي يابد که همسرش فوت کرده است. هدف تاد از بازگشت به لندن تنها گرفتن انتقام از تورپين و دستيار ‏رذل او بدفورد است. از اين رو با به راه انداختن مغازه سلماني در طبقه فوقاني مغازه خانم لاوت سعي مي کند تا قاضي ‏را به آنجا کشانده و هنگام اصلاح او را به قتل برساند. همزمان آنتوني هوپ هنگام گردش در لندن، سر از مقابل خانه ‏قاضي در آورده و با ديدن جوهانا-‏‎ ‎دختر تاد- که در خانه محبوس شده، دل به او مي بازد. سوئيني تاد که از آن چه بر ‏سرش آمده، خشمگين است تصميم به گرفتن انتقام از همه اهالي لندن دارد. اولين قرباني او نمايشگر دوره گردي به نام ‏سينيور پيرللي است و پس از مرگ او دستيارش-پسر کوچکي به نام توبي- ساکن مغازه خانم لاوت مي شود. خانم لاوت ‏نقشه ازدواج با سوئيني را در سر مي پروراند، اما سوئيني تشنه خون حاضر به چشم پوشي از هدف خود نيست...‏

چرا بايد ديد؟
سوئيني تاد يکي از نمايش هاي محبوب و مشهور انگليسي است که اولين بار در سال ‏‎1846‎‏ به خوانندگان نشريه ‏The ‎People's Periodical‏ معرفي شد. داستاني که يک قاتل سريالي در راس آن قرار دارد و فراموش نکنيد که همه اينها ‏قبل از ظهور فردي چون جک شکم پاره کن صورت مي گيرد. يک قصه قرن نوزدهمي که سلاح اش تيغ سلماني است ‏و بديهي است که بهترين مکان استفاده از آن گلوي مشتريان نگون بخت...‏
تاکنون نسخه هاي متعددي از اين نمايش اجرا يا به فيلم تبديل شده که آخرين آن نسخه تلويزيوني ديو مور در سال گذشته ‏بود که ري وينستون نقش اصلي آن را ايفا مي کرد. فاصله اندک زماني ميان نمايش دو نسخه اخير مي تواند بسياري را ‏به تفکر وادارد که چرا کارگرداني چون تيم برتون بار دست به انجام چنين کاري زده است. پاسخ در اولين سکانس هاي ‏فيلم نهفته است. جايي که سوئيني تاد با دستيابي به جعبه تيغ هاي سلماني و پس از به دست گرفتن يکي از آنها سخن از ‏کامل شدن اندام-‏‎ ‎مشحصاً دست- خود مي گويد. صحنه اي که هر بيننده و منتقد آشنا به کارنامه برتون را به ياد ادوارد ‏دست قيچي مي اندازد. اما اين تنها ظاهر قضيه است. تاد بر خلاف ادوارد تشنه خون و انتقام است. انتقامي که او را کور ‏کرده و در پايان بعد از کشتن همسرش که خانم لاوت زنده بودن او را از وي مخفي کرده بود، به قيمت جان خودش تمام ‏مي شود.‏
سوئيني تاد حکايتي است که از الگوي مانند کنت مونت کريستو و قصه هايي مشابه استفاده مي کند. مردي که محبوب را ‏در پي توطئه اي از دست داده و پس از تحمل رنج فراوان براي گرفتن انتقام بازگشته است. تنها تفاوت در ميان اين دو ‏قصه ژانرهايي است که به خدمت گرفته شده است. اگر مونت کريستو داستاني پر ماجرا و مهيج است، سوئيني تاد قصه ‏اي کند و خونين از تلاش هاي مردي براي از ميان بردن دشمن خويش است. اما در ميانه راه تبديل به يک دشمن جامعه ‏مي شود. اين قصه که در سال 1979 صاحب نسخه اي موزيکال شده و در برادوي نمايش موفقي نيز تجربه کرد، اينک ‏در دستان مردي چون تيم برتون قرار گرفته که اگر او را آلن پوي سينماي زمان ما لقب ندهيم، قصوري نابخشودني ‏مرتکب شده ايم. اما برگردان موزيکال س.ئيني تاد با وجود تمامي تلاش برتون در افزودن مولفه هاي خود به قصه اي ‏مشخص فاقد آن رمز و راز آثار پيشين اوست. شايد خيلي ها از آواز خواندن دپ نيز تعجب کنند[کاري که با موفقيت از ‏عهده آن برآمده]، ولي باور کنيد که صحنه پردازي و بازي هاي فوق العاده فيلم به يک بار ديدنش مي ارزد!‏
ژانر: جنايي، موزيکال، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/108339993/STTDBOFS.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/108340056/STTDBOFS.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/108340254/STTDBOFS.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/108340009/STTDBOFS.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/108339531/STTDBOFS.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/108340152/STTDBOFS.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/108340288/STTDBOFS.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/108332423/STTDBOFS.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

دور دنيا در 80 روز با مايکل پالين
Around the World in 80 Days with Michael Palin

فيلم مستند با عنوان  "دور دنيا در 80 روز با مايکل پالين"
محصول BBC

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: calek

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Tokko

کارتون زيباي Tokko در 51 قسمت


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ايراني

آغوش غريبه
باصداي الياس صالحي

آلبوم جدید و زیبای الیاس صالحی به نام آغوش غریبه
 

01 - آغوش غریبه [128] [64] [24]
02 - همیشه با تو [128] [64] [24]
03 - باورم شده [128] [64] [24]
04 - تقصیر [128] [64] [24]
05 - اشک ستاره [128] [64] [24]
06 - دل شیدا [128] [64] [24]
07 - درد دوری [128] [64] [24]
08 - اشک ستاره ( ورژن 2 )
[128] [64] [24]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

 آهنگ زيباي خانه بر دوش
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ویندوز XP را در جیب خود
به همراه داشته باشید!

اینبار قصد معرفی نسخه ای از ویندوز ایکس پی را داریم که با استفاده آن قادرید تا ویندوز XP را بر روی کول دیسک خود نصب کنید .
این ویندوز با نام Portable Windows XP Live USB Edition شناخته می شود که قصدمعرفی نسخه جدید آن را داریم .
مواد لازم برای استفاده از Portable Windows XP Live USB Edition :
1- یک حافظه فلش یا مموری و یا cooldisk‌ که حداقل 256 مگابایت حافظه خالی داشته باشد
2- پشتیبانی مادربرد رایانه شما در حالت بوت از Usb stick

راهنمای نصب :
1- ابتدا فایل HPUSBFW.exe را اجرا کنید تا کول دیسک شما تغییر نام پیدا کرده و همچنین سیستم فایل آن FAT شود .
2- حال تمام فایلها را در شاخه ای در حافظه جانبی و یا کول دیسک خود انتقال دهید
3- سیستم را restart کنید .
4- با فشردن کلید Del وارد محیط تنظیمات Bios مادربرد شوید و در بخش Quick-boot گزینه boot from the USB را انتخاب کنیدو تنظیمات را ذخیره کنید
حال اگر کول دیسک به رایانه شما متصل باشد ویندوز از روی مموری شما اجرا خواهد شد و نیازی به هارد دیسک ندارید .
لازم به ذکر است این نسخه از ویندوز شامل تمامی امکانات ویندوز ایکس پی نمی باشد و بیشتر برای استفاده به عنوان عمل Backup گیری و مواقعی که دسترسی به ویندوز نداشته باشید و یا ویندوزتان مشکل پیدا کرده و بالا نیاید کاربرد دارد .

لينک دانلود (حجم فايل حدود 60 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

پک استثنائي براي سري N نوکيا

پک استثنائي شامل بيش از 80 نوع نرم افزار، تم و بازي
براي گوشيهاي سري N که اسامي برخي از آنها در زير آمده.

نرم افزار ها
Y-browser
Fonts1 (different fonts for N73 or other Series…. and the method to chage it)
Live Msn mobile ed.
SYS explorer
Divx player
Agile messenger both 3.76 and 3.78
Besttaskman with Keygen
Heir beta (Chatting software like agile)
Windows Live messenger
Mobile security-fcym
Nokia SMS Accelerator
N sys Info. ( a complete system info about yr fone)
Smart movie player 3.32
Xsound player
Zip manager
gsm magic


بازيها
Darkest Fear II
Splinter Cell double agent
Skyforce
Asphalt 2 3-d
Brothers in Arms 3-d
Street fighter Alpha
Christmas Midnight
THe Sims 2
K rally
Doom
Krish Cricket
MV cricket
Black Hawk down
Call of duty 3
A Knights tale…
Dig. chocolate Night club
Chocolate TOWER
Metal of honor
fifa 2007
Brothers in Arms 2-d
Mission Impossible
New York Success
War of the worlds
Street Basket BAll
Prince of Persia warrior within
XIII
Sonic
Mid town madness
Player.One.Freddie.Flintoff.All-Round.Cricket
TOPGAM Roland Garros
CAESAR MULTiLANG
Rally evolution 3-d
Asphalt Urban 3
Beach Ping Pong
Need for Speed carbon
Extreme air snowboarding
Final Fight
Fish labs heli strike
Crime city
Lemonade Tycoon
Metal Slug
True Crime New York city
Crash and Trash
Prince of Persia The 2 thrones
Roger Federers Tennis Open
Sky force Reload
The Crow
Virtual Tennis
V-rally
V sun plus
Wimbledon 2006
Super minners


تم ها
N95 theme
Dark Vista
Dreamy Vista
Forest
Lonely Eyes
Mac flower
Mac stacy
Spider man
Another Spidy
Tokyo drift

لينک دانلود (حجم فايل حدود 55 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی علیه السلام فرمودند:
لکل شی ء وجه و وجه دینکم الصلاة

هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است .

(بحار الانوار،ج82،ص227)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مرد : خیلی عجیبه اونایی که سالها با من زندگی کردن نتونستن من و بشنا سند ، تو چه طوری منو ظرف دو ساعت شناختی ؟
زن : آخه من رشته تحصیلی ام جانور شنا سیه !!


قاضی : چرا با صندلی زدین تو سر شوهرتون ؟
زن: آخه زورم نرسید میزو بلند کنم .


قاضی : خانم لطفا بفرمایید چند سال دارید؟
زن : 35 سا ل .
قاضی : قسم بخورید از این لحظه به بعد دروغ نگید


زن : قول می دم که بعد از ازدواج در هر مشکلی در کنارت باشم .
مرد : ولی من مشکلی ندارم .
زن : حالا نداری بعد از ازدواج با من حتما پیدا می کنی.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چِـــلــــه

چقدر چله نشینی؟... چهل... چهل... تا چند؟
چقدر جمعه گذشت و نیامدی، سوگند
*
به دانه دانه تسبیح مادرم، موعود!
که بی تو هیچ نیامد به دیدنم لبخند
که روزها همه مثل هم‌اند- سرد و سیاه-
غروب‌ها و سحرهاش خسته‌ام کردند
کشانده‌اند مرا روزها به تنهایی
گمان کنم که مرا منتظر نمی‌خواهند!
*
تو نیستی و جهانم پر از فراموشیست
جهان عاشقی‌ام را غروب‌ها آکند...
تو نیستی که قیامت کنی به آن قامت
تو نیستی که درختان به خویش می‌بالند!
تو نیستی و... چقدر از زمان من باقیست
*
چقدر بی تو بگویم غزل غزل، یکبند
به چشم‌های کسی احتیاج دارد که
زند به شاخه ادراک خاکی‌اش پیوند
به چشم‌های کسی که شبیه یک منجی
زلال، آبی، روشن- شبیه تو- باشند
*
چقدر چله نشینی؟ چقدر ندبه و اشک؟
چقدر بی تو سرودن قصیده‌های بلند؟

امیر اکبرزاده

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

دختر جرج بوش ازدواج کرد

جنا، یکی از دختران دوقلوی جرج بوش رئیس جمهور آمریکا ازدواج کرد. مراسم عروسی جنا و هنری هاگر (یا هنری هیجر) با حضور 200 میهمان در مزرعه خانواده بوش در تگزاس برگزار شد.
خانواده بوش ساعتها قبل از شروع مراسم به مزرعه 648 هکتاری شان در 11 کیلومتری کراوفورد آمدند. در حالی که خانواده عروس مراسم ناهار ساده ای را در بخش تاریخی سالادو تدارک دیدند خانواده داماد در همان منطقه و در سالن تئاتر آنجا مراسمی به شیوه تگزاسی گرفتند.
به گزارش حریت، جنا بوش 26 ساله را 14 ینگه همراهی می کردند که در صدر آنها باربارا بوش دیگر دختر جرج بوش قرار داشت. داماد خانواده بوش یعنی هنری هاگر 29 ساله است و با جنا هنگامی که در انتخابات برای پدرش تبلیغ می کرد آشنا شد. هاگر که دانشجوی فوق لیسانس مدیریت دانشگاه ویرجینیا است فرزند والی سابق ویرجینیا و عضو حزب جمهوریخواه می باشد. داماد جرج بوش پیش از این با سخنگوی سیاسی بوش و مشاور تجاری وی نیز همکاری داشته است.
گفتنی ست جنا بوش پیش از این بخاطر خرید مشروبات الکلی - در حالی که به سن قانونی نرسیده بود- بازداشت شده بود.
برخی از معترضان به سیاستهای بوش در منطقه کراوفورد با پلاکاردهای اعتراض به استقبال از عروسی جنا رفتند!

پی نوشت - با خواندن خبر این مراسم ساده ازدواج نمی دانم چرا یاد مراسم ساده ازدواج پسر احمدی نژاد با دختر رحیم مشایی افتادم!

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

باری، به راستی این چنین است. اما پرداختن به نقش ساز و موسیقی در آثار ادبی کهن، از آن جهت اهمیت دارد که بزرگانی همچون فردوسی، تلاش کرده اند تا با پرداختن به عناصر فرهنگ ناب ایرانی، این میراث کهن را در حافظۀ تاریخی ملتی که مورد هجوم بیگانه واقع شده زنده نگاه دارند و به نسل های بعد سپارند.
در این مقاله تلاش خواهد شد تا با بررسی نقش ساز و موسیقی در شاهنامۀ فردوسی و دیوان حافظ به عنوان دو شاهکار ادبیات پارسی، جلوه های هنر موسیقی در نزد تمدن ایرانی با نگاهی عمیق تر مورد توجه قرار گیرد.
بخش نخست: نقش ِ ساز و موسیقی در شاهنامۀ فردوسی

پیشگفتار
بی شک حملۀ اعراب به ایران بزرگترین ضربۀ فرهنگی به سیر تمدنی این سرزمین بوده است. هر چند تاریخ این سرزمین تا قبل از ترکتازی های اعراب، دچار گسیختگی های بسیاری در پیوستگی خود شده بود، اما این هجوم همه جانبه، باعث گسست عمیق فرهنگی و برشی ژرف در یکپارچگی تاریخ ایران شد.
و اما پرداختن به اشعار کهن ادبیات پارسی شاید از این جهت شایسته و بایسته باشد که برای پژوهش عناصر و الگوهای فرهنگی ِ تمدن ایران، بهترین منابع، شعر فارسی است؛ چرا که تاریخ اجتماعی ایران در اشعار فارسی همواره جریان داشته است.
در کشاکش همۀ اين قرن ها، خودآگاهی ملی ايرانيان و خصوصاً زبان فارسی در سنگر شعر توانست به حيات و هستی خويش ادامه دهد. به عبارت ديگر: در دوره هائى که «ز منجنيق فلک، سنگ فتنه می باريد»، زبان فارسی و خودآگاهی ملی ايرانيان جز شعر، سرپناهی نداشت و به همين خاطر، فرهنگ ايران، بيشتر در شعر، خود را نشان داده است.

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
سورة النّور

 
سُورَةٌ أَنزَلْنَاهَا وَفَرَضْنَاهَا وَأَنزَلْنَا فِيهَا آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ لَّعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ 1 الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ 2 الزَّانِي لَا يَنكِحُ إلَّا زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لَا يَنكِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ 3 وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ 4 إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا مِن بَعْدِ ذَلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 5 وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُن لَّهُمْ شُهَدَاء إِلَّا أَنفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِينَ 6 وَالْخَامِسَةُ أَنَّ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَيْهِ إِن كَانَ مِنَ الْكَاذِبِينَ وَيَدْرَأُ 7 عَنْهَا الْعَذَابَ أَنْ تَشْهَدَ أَرْبَعَ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْكَاذِبِينَ 8 وَالْخَامِسَةَ أَنَّ غَضَبَ اللَّهِ عَلَيْهَا إِن كَانَ مِنَ الصَّادِقِينَ 9 وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ وَأَنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ حَكِيمٌ 10

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة النّور
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
(اين) سوره‏اى است كه آن را فرو فرستاديم، و (عمل به آن را) واجب نموديم، و در آن آيات روشنى نازل كرديم، شايد شما متذكر شويد! «1» هر يك از زن و مرد زناكار را صد تازيانه بزنيد; و نبايد رافت (و محبت كاذب) نسبت به آن دو شما را از اجراى حكم الهى مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ايمان داريد! و بايد گروهى از مؤمنان مجازاتشان را مشاهده كنند! «2» مرد زناكار جز با زن زناكار يا مشرك ازدواج نمى‏كند; و زن زناكار را، جز مرد زناكار يا مشرك، به ازدواج خود درنمى‏آورد; و اين كار بر مؤمنان حرام شده است! «3» و كسانى كه آنان پاكدامن را متهم مى‏كنند، سپس چهار شاهد (بر مدعاى خود) نمى‏آورند ، آنها را هشتاد تازيانه بزنيد و شهادتشان را هرگز نپذيريد; و آنها همان فاسقانند! «4» مگر كسانى كه بعد از آن توبه كنند و جبران نمايند (كه خداوند آنها را مى‏بخشد) زيرا خداوند آمرزنده و مهربان است «5» و كسانى كه همسران خود را (به عمل منافى عفت) متهم مى‏كنند، و گواهانى جز خودشان ندارند، هر يك از آنها بايد چهار مرتبه به نام خدا شهادت دهد كه از راستگويان است; «6» و در پنجمين بار بگويد كه لعنت خدا بر او باد اگر از دروغگويان باشد «7» آن زن نيز مى‏تواند كيفر (زنا) را از خود دور كند، به اين طريق كه چهار بار خدا را به شهادت طلبد كه آن مرد (در اين نسبتى كه به او مى‏دهد) از دروغگويان است «8» و بار پنجم بگويد كه غضب خدا بر او باد اگر آن مرد از راستگويان باشد «9» و اگر فضل و رحمت خدا شامل حال شما نبود و اينكه او توبه‏پذير و حكيم است (بسيارى از شما گرفتار مجازات سخت الهى مى ‏شديد)! «10»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hajjizadeh2002@yahoo.com

سلام خدمت دوست عزیزم مبین

الان بیشتر از دو ساله که روزانه رو مرتب دنبال می کنم و تا اونجایی که وقت داشته باشم مطالبش رو می خونم . تو این مدت یه چیزی واسم خیلی تکراری بود و اون اینکه مطالبی از طرف دوستان تو مجله چاپ میشد و روز بعد 2000 تا نامه له یا علیه اون نامه به دست شما می رسید و چند تاییش هم چاپ می شد. یک مسئله ای هم که منو خیلی اذیت می کنه اینه که دوستانی که نامه می نویسن معمولا (این رو از عادت اکثر ایرانی ها استنباط کردم) مطالعه ای هر چند ضعیف هم در مورد موضوع ندارند و معمولا از روی احساس و نه عقل نظراتی رو اعلام می کنن.اکثر این مطالب هم بر می گرده به دین و مذهب و جمهوری اسلامی و ..... اکثر نظرات هم مشخصه فقط از شنیده های مسجد محله و تاکسی و دوست و آشناست و نه از مکتوبات موثق. یه خواهشی که از شما دارم اینه که به بچه های گروه بگید، سعی کنن فقط تو زمینه ای که تخصص دارن وارد بحث بشن و برای اینکه بقیه دوستان هم بدونن ایشون چقدر تو این زمینه متبحر است تحصیلات آکادمیک مرتبط و یا حداقل چند کتاب رو که بطور کامل (بطور کامل) خوندن پائین مطلبشون ذکر کنن که هم بچه های دیگه منابع رو بشناسن و هم خواننده متوجه بشه این مطلب رو فردی با چه سطحی از علم به موضوع نوشته و هم اگه خبری منبع داره ذکرکنند.
البته یه خواهش دیگه که دارم بیاید تمام این مباحث رو جمع کنید چون هر کسی می تونه نظر بده و نظرش هم واسه خودش معتبره، لزومی هم نداره دیگران به نظرش احترام بذارن، فقط مطالبی رو چاپ کنید که مرتبط با علوم جدید باشه. سطح سواد و رشته تحصیلی/کاری افراد روهم میشه با یک نظرسنجی پیدا کرد.

سربلند باد ایران عزیز

 

 

firef0x2@yahoo.com

چندگاهیست وقتی می گویم: «اللهم کل لولیک الحجة بن الحسن»با آمدن نام دلربایت دلم نمی لرزد.
چندگاهیست وقتی می گویم: «صلواتک علیه و علی آبائه» به یاد مصیبتهای اهل بیتت اشک ماتم نمی ریزم.
چندگاهیست وقتی می گویم: «فی هذه الساعة» دگر به این نمی اندیشم که در این ساعت کجا منزل گرفته ای.
چندگاهیست وقتی می گویم: «و فی کل الساعة» دلم نمی سوزد که همه ساعاتم از آن تو نیست.
چندگاهیست وقتی می گویم: «ولیا و حافظا» احساس نمی کنم که سرپرستم، امامم کنار من ایستاده و قطره های اشکم را به نظاره نشسته است.
چندگاهیست وقتی می گویم: «و قائدا و ناصرا» به یاد پیروزی لشکرت، در میان گریه لبخند بر لبم نقش نمی زند.
چندگاهیست وقتی می گویم: «و دلیلا و عینا» یقین ندارم که تو راهنما و نگهبان منی.
چندگاهیست وقتی می گویم: «حتی تسکنه أرضک طوعا» یقین ندارم که روز حکومت تو بر زمین، من هم شاهد مدینه فاضله ات باشم.
چندگاهیست وقتی می گویم: «و تمتعه فیها طویلا» به حال آنانی که در زمان دراز حکومت شیرین تو طعم عدالت را می چشند غبطه نمی خورم.
اما چندگاهیست دعای فرج را چند بار می خوانم تا هم با آمدن نامت دلم بلرزد، هم اشکم بریزد، هم در جست و جویت باشم، هم سرپرستم باشی، هم به حال مردمان عصر ظهور غبطه بخورم و هم احساس کنم خدا در نزدیکی من است و تو ذخیرۀ خدایی که همیشه با منی

 

 

alireza_sz@yahoo.com

با سلام خدمت تمامی دوستان
در شماره 933 مجله روزانه مطلبی بود تحت عنوان نمایشگاه کتاب یا مستراح فرهنگی.
خدمت دوست نویسنده مطلبی میگویم بعد از این خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
یه روز یه خارجی میاد ایران میبینه تو مسجد غذا میدن میگه مگه اینجا نباید نماز بخونن؟ بهش میگن اگه نماز میخوای برو دانشگاه.
میگه مگه تو دانشگاه جای درس خواندن و آدمای روشنفکر نیست؟میگن اگه آدم روشنفکر میخوای برو زندون اوین.
میگه زندون که جای دزداست میگن: زکی پس کی مملکت رو میگردونه.
حالا پس دیگه ناراحتی نداره که وقتی وزیر ما نماینده ما شهردار ما همه پاسداران وقتی پاسدار ما یه بچه 10 سالست که قدش از قد تفنگ کمتره وقتی هیچی سر جاش نیست وقتی همه چیز رو دوش امام زمانه بذار کتاب آموزشی هم رو مستراح باشه.
دوستدار یکایک شما علیرضا-ز

 

 

setayesh_new@yahoo.com

چرا هیچ وقت نباید داخل دستشویی با موبايل صحبت کرد؟!

من تقریباً تو دستشویی نشسته بودم که از دستشویی کناری صدایی شنیدم که گفت؛
سلام حالت خوبه؟
من اصلاً عادت ندارم که تو دستشویی مردانه هر کی رو که پیدا کردم شروع کنم به حرف زدن باهاش، اما
نمی دونم اون روز چِم شده بود که پاسخ واقعاً خجالت آوری دادم؛
- حالم خیلی خیلی توپه.
بعدش اون آقاهه پرسید؛
- خوب چه خبر؟ چه کار می خوای بکنی؟
با خودم گفتم، این دیگه چه سؤالی بود؟ اون موقع فکرم عجیب ریخت به هم برای همین گفتم؛
- اُه منم مثل خودت فقط داشتم از اینجا می گذشتم..
وقتی سؤال بعدیشو شنیدم، دیدم که اوضاع داره یه جورایی ناجور میشه، به هر ترفندی بود خواستم سریع قضیه رو تموم کنم؛
- منم می تونم بیام طرفت؟
آره سؤال یکمی برام سنگین بود. با خودم فکر کردم که اگه مؤدب باشم و با حفظ احترام صحبتمون رو تموم کنم، مناسب تره، بخاطر همین بهش گفتم؛
- نه�الآن یکم سرم شلوغه!!!
یک دفعه صدای عصبی فردی رو شنیدم که گفت�
- ببین. من بعداً باهات تماس می گیرم. یه احمقی داخل دستشویی بغلی همش داره به همه سؤال های من جواب
می ده!!! ول کن هم نیست

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

بازی اکشن لطفعلی‌خان زند

Quest of Persia یک مجموعه بازی درباره داستان‌های تاریخی سرزمین ایران هست. نزدیک به سه سال پیش که بازی «پایان معصومیت» از سری بازی‌های Quest Of Persia به بازار اومد.
دومین قسمت این سری بازی اسمش هست «لطفعلی‌خان زند» که به برخی از نبردهای لطفعلی‌خان زند می‌پردازه. این بازی یک بازی اکشن سوم‌شخص شمشیربازی با قابلیت استفاده از شمشیرهای مختلف و انجام حرکات نمایشی متفاوته که 22 مرحله داره و بیشترش در قلعه زرقان و شهر قدیم کرمان اتفاق می‌افته.
داستان بازی از خیانت ابراهیم کلانتر حاکم شیراز به لطفعلی‌خان و بستن دروازه‌های شهر به روی اون آغاز می‌شه. لطفعلی‌خان هم در تلاش برای استقرار مرکز فرماندهی، قلعه مستحکم زرقان واقع در شمال شیراز رو تصرف می‌کنه غافل از این‌که هادی‌خان بروجردی فرمانده وفادار به ابراهیم کلانتر و مصطفی‌خان قاجار از سرداران شجاع آقامحمدخان قاجار علیه اون با هم متحد شدن. لطفعلی‌خان به ناچار همراه جهانگیرخان سیستانی، یکی از سرداران وفادارش راهی کرمان می‌شه که بخش دوم بازی اونجا اتفاق می‌افته.
من با این‌که همون موقع بازی اول رو خریدم اما هنوز استفاده نکردمش. علتش هم این بوده که ده سالی می‌شه به خودم قول دادم درگیر بازی نشم چون شدیدن عملم بالاست در این زمینه و منم تو ترکم.
تصاویر بازی رو می‌تونید این‌جا ببینید و بخش‌هایی رو به صورت فیلم از این‌جا دانلود کنید. این بازی محصول شرکت پویا آرتس هست.

 

 

hrmn1347@yahoo.com

توصیه های رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به امیرالمومنین (علیه السلام)

امام صادق (علیه السلام) بواسطه پدران گرامیشان از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل می‌نمایند که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به آن حضرت فرمودند:
یا علی، تو را وصیتی می‌کنم که آن را محافظت کن، پس مادامیکه وصیت مرا مورد عمل قرار دهی، در خیر و سعادت خواهی بود.
یا علی، هر کس خشم خود را فرو خورد در حالیکه قدرت بر انتقام داشته باشد، خداوند روز قیامت او را در محل امنی قرار خواهد داد و مزه عفو را خواهد چشید.
یا علی، آنکس که مردم از شر زبانش در امان نباشند، اهل آتش است.
یا علی، بدترین مردم کسی است که مردم از ترس، او را احترام کنند تا از شرش در امان باشند.
یا علی، آنکس که برای دین و دنیای تو سودی ندارد، خیری در همنشینی با او نیست.
یا علی، شایسته است که مومنین دارای هشت خصلت باشند: وقار در هنگام مصیبتهای بزرگ، شکیبایی در هنگام ابتلا و گرفتاری، سپاسگزاری در هنگام وسعت زندگی، قناعت به آنچه که خداوند به او داده است، ظلم نکردن به دشمنان، تحمیل نکردن خود به دوستان، گرفتن ناراحتی بر خویشتن و آسایش مردم از دست او.
یا علی، خوشا به حال کسی که عمرش به درازا کشد و کردارش نیکو باشد.
یا علی، چهار عمل است که اگر انسانی مرتکب شد، پاداش آنرا زود درمی‌یابد: مردی که به او نیکی می‌کنی و او در برابر نیکی تو بدی می‌کند؛ کسی که با او دشمنی نداری و او با تو دشمنی می‌کند؛ کسی که با او هم پیمان شده‌ای و به عهد خود وفا کرده‌ای، ولی او به تو خیانت کرده است؛ کسی که با نزدیکانش رفت و آمد داشته باشد، اما آنها با او قطع رحم کنند.
یا علی، سه چیز از مکارم اخلاق در دنیا و آخرت است: کسی که به تو ستم کرده از وی درگذری، با کسی که با تو قطع ارتباط کرده ارتباط برقرار کنی، در برابر کسی که از روی نادانی موجب ناراحتی تو شده صبور باشی.
یا علی، از چهار چیز قبل از رسیدن چهار چیز هر چه زودتر استفاده کن: از جوانی قبل از پیری، از تندرستی قبل از بیماری، از توانگری قبل از تنگدستی و از زندگی قبل از مرگ.
یا علی، چهار خصلت است که هر کس آنها را دارا باشد، خداوند برای او خانه ای در بهشت می‌سازد: کسی که یتیمی را پناه دهد، و به ناتوانی ترحم کند، و به پدر و مادرش نیکی کند، و به زیردستانش با محبت رفتار نماید.
یا علی، هر کس با سه خصلت خدا را ملاقات کند از بهترین مردم است: کسی که به آنچه خدا امر کرده عمل نماید که او از عابدترین مردم است، کسی که از محرمات الهی دست بکشد که او از پرهیزکارترین مردم است، و کسی که به آنچه خدا به او داده، قانع باشد که او از بی‌نیازترین مردم است.
یا علی، سه چیز از حقایق ایمان است: انفاق در هنگام تنگدستی، گذشت از خود در برابر مردم و بخشش علم به کسی که طالب آن است.
یا علی، هر کس دارای سه خصلت نباشد اعمالش کامل نخواهد شد: ترسی که او را از نافرمانیهای خدا بازدارد، اخلاقی که بوسیله آن با مردم مدارا کند و صبری که با آن جهل نادانان را از خود دور سازد.
(برگرفته از کتاب من لا یحضره الفقیه، تالیف شیخ صدوق (ره)، جلد 4، صفحه 352)
امیدوارم مورد استفاده ی دوستان قرار گیرد

 

.

alirezamajidi@gmail.com

اسپم 30 ساله شد

کلمه اسپم Spam قبل از کاربرد جدید آن، به گوشت کنسروی شرکت Hormel Foods اطلاق می‌شد، ولی امروزه وقتی به اسپم اشاره می‌کنیم، منظورمان سوء‌استفاده از سرویس‌های ایمیل و پیام‌رسان، برای ارسال پیام‌های انبوه به گیرندگان زیاد است. کسانی که اسپم ارسال می‌کنند، امیدشان به درصد اندکی از گیرندگان است که بدون آگاهی از ماهیت ایمیل، آنها را باز می‌کنند و گاهی فریفته محصول تجاری تبلیغ‌شده و یا هدف دیگری که فرستنده اسپم دارند، می‌شوند.
سرویس‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل تلاش زیادی می‌کنند که اسپم‌ها را شناسایی کنند، تا از زیان  کاربرانشان جلوگیری کنند. غالبا اگر قسمت اسپم میلتان را چک کنید، صدها و هزاران میل اسپم مشاهده می‌کنید:

 SSPAM.gif

بر سر اینکه چه کسی نخستین بار اسپم کرد، تا حدی اختلاف نظر وجود دارد. بعضی‌ها علاقه دارند که تاریخ اسپم را به زمانی پیشتر از زمان راه افتادن اینترنت و یا نسخه ابتدایی اینترنت یعنی ARPANET برسانند، بر این اساس شاید بتوان شخصی به نام پیتر باس را که با استفاده از سیستم‌های پیام‌رسانی الکترونیک دانشگاه MIT، یک پیام ضدجنگ فرستاد، اولین اسمپر محسوب کرد.
از سوی دیگر اگر نفس عمل اسپم را در نظر بگیریم، سال‌ها قبل از اینکه چنین اصطلاحی به وجود بیاید در قرن نوزدهم و در سال 1864، برای نخستین بار از تلگراف برای اسپم کردن استفاده شد.
اما اگر اسپم را محدود به دوره اینترنت و آرپانت کنیم، تاریخچه اسپم به سال 1978 برمی‌گردد، یعنی زمانی که یک شرکت برای تبلیغ نمایش یک ماشین جدید موسوم به DEC-20 پیامی را به همه کاربران آرپانت در قسمت غربی آمریکا فرستاد. شما می توانید در اینجا متن نخستین اسپم را ببینید.

منبع: ویکی‌پدیا

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

استمرار حمایت رهبری از دولت اسلامی
در سفر به استان فارس - 5


- بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار مردم شهرستان كازرون
(۱۶ اردیبهشت ۸۷)

* من اين آيه‏هاى يأسى را كه بعضى پى در پى تكرار ميكنند، مطلقاً قبول ندارم و آنها را انكار ميكنم. من با اطلاع از مسائل گوناگون كشور بزرگ و ملت عظيم‏الشّأنمان بالعيان مى‏بينم كه اين ملت و جوانان اين ملت با گذشت زمان و تقريباً سه دهه از آغاز پيروزى انقلاب، نسبت به مبانى انقلاب عميق‏تر، پخته‏تر و مجرب‏تر شده‏اند

* امروز دشمنان ملت ايران درمانده‏اند در مقابل حركت اين ملت؛ نميدانند با اين ملت چه كنند

* دولتهائى كه با اين شبكه‏ى پرنفوذ و پرقدرتِ مستكبر جهانى در ارتباطند، منافع خودشان را در برابر نهضت اسلامى و بيدارى اسلامى در خطر مى‏بينند؛ اين منافع نامشروع را در تهديد مى‏بينند. دشمن، آنهايند. اين دشمن از همه‏ى وسائل ممكن براى مواجهه‏ى با اين ملت استفاده كرده است و در مانده است

* امروز يكى از نقاطى كه دشمنِ ما بر روى آن سرمايه‏گذارى ميكند، مسئله‏ى اختلافات است. اختلافِ بين اين مذاق سياسى، با آن مذاق سياسى؛ اختلاف بين اين استان با آن استان؛ اختلاف بين اين سليقه با آن سليقه؛ اختلاف بين اين مذهب با آن مذهب؛ يكى از راه‏ها اين است

* امروز كه نگاه ميكنيم، مى‏بينيم نسبت به ده سال، پانزده سالِ قبل از اين، پيشرفت علمى كشور بسيار چشم‏نواز و چشم‏گير است، بعد از اين هم همين خواهد بود

* خداى متعال در طول اين سى سال به ما كمك كرده است. در برهه‏هاى مختلف كمك الهى را، دست قدرت الهى را پشت سر اين ملت، آدم مشاهده ميكند و مى‏بيند. يكيش همين است كه امروز دولتى كه مظهر استكبار است - دولت آمريكا دچار مشكلات فراوانى است. ناكامى‏هاى دولت آمريكا، چيز كوچكى نيست

* ناكامى از اين بالاتر؟ {آمریکائیها} در فلسطين ناكام شدند، در عراق ناكام شدند، در تسلط بر افغانستانِ ضعيف حتّى ناكام شدند، در پياده كردن نقشه‏هاى خود در كشور لبنان ناكام شدند. البته زبانشان باز است، تهديدشان هميشگى است. ابرقدرتها، بيش از آنچه با واقعيت حقيقىِ وجود خودشان زندگى كنند، با تهديد خودشان زندگى ميكنند، براى اينكه طرف مقابل را مرعوب كنند.
ملت ايران اين راز را كشف كرد و در مقابل تهديد آمريكا و ديگر ابرقدرتها و ديگر متجاوزين و قلدرها و ياوه‏گوها مرعوب نشد و نخواهد شد

* همه بايد تلاش كنيم، دولت و ملت بايد تلاش كنند؛ اين كشور بايد به عنوان يك الگوى اسلامى ساخته شود. جنبه‏هاى اقتصادى، جنبه‏هاى فرهنگى بايد به وسيله‏ى مسئولان، به وسيله‏ى مردم، به وسيله‏ى آحاد جوانان بايد مورد اهتمام قرار گيرد؛ همه بايد احساس مسئوليت كنند
و اگر بخواهيم اين مسئوليت در كشور جواب دهد، و مسئولان كشور به كمك مردم بتوانند ايرانِ آينده را آنچنانى كه لايق ايرانى و لايق نام مقدس اسلام است بسازند، راهش اين است كه ارتباط ميان مردم، ارتباط ميان ملت و مسئولان كشور - همچنانى كه امروز هست - يك ارتباط مستحكم و صميمانه باقى بماند. هر كس ملت را به تفرقه دعوت كند، هر كس سعى كند ميان ملت و مسئولان كشور فاصله بيندازد، هر كس بر طبل اختلافات بكوبد، كارى بر خلاف مصلحت اين كشور و اين ملت انجام داده است؛ هر كى‏ ميخواهد باشد.

* بحمداللَّه با تفضلات الهى، ملت در همه جا آماده است، مسئولان كشور هم آماده‏اند؛ مسئولان كشور هم آماده‏ى خدمت‏رسانى‏اند و اين ملت و اين مسئولين ميتوانند بر همه‏ى مشكلات فائق بيايند و بر همه‏ى مشكلات فائق خواهند آمد. بدانيد؛ دشمنان ميگويند جمهورى اسلامى عمرش از فلان قدر بيشتر نخواهد شد؛ من ميگويم اين دشمنان همه در حسرت زوالِ جمهورى اسلامى خواهند مُرد. و ملت ايران سربلند، سربلند و آبرومند در دنيا خواهد ايستاد و روز به روز رفعت مقامِ ملت ايران بيشتر خواهد شد

ادامه دارد ...

 

 

helia_k48@yahoo.com

مردان مفتخر!
باید همهء مردم بخوانند بخصوص خانمها(برای درک کردن آقایون)

اگر خانمی این مقاله رو مطالعه کند به ارزش یک مرد دست خواهد یافت و اگرآقا باشد احساس غرور خواهد کرد.

یک روز وقتی یک هیزم شکن در حال شکستن درختها در بالای یک رودخانه بود تبرش از دستش به داخل رودخانه افتاد .آن مرد در حال گریه کردن بود که فرشته ای ظاهر شد و علت گریه اش را پرسید.

هیزم شکن جواب داد:تبرش در داخل آب افتاده و برای امرار معاش لازمش دارد.

فرشته در داخل رودخانه رفت و یک تبر طلایی با خودش آورد و پرسیداین تبر شماست؟
هیزم شکن جواب داد: نه.

فرشته دوباره تو آب رفت و با یک تبر نقره ای اومد و پرسید این تبر شماست ؟
هیزم شکن:نه

این دفعه فرشته با یک تبر آهنی بیرون اومد و پرسید این تبر شماست؟
هیزم شکن :بلی

فرشته از صداقت هیزم شکن خوشش اومد و هر سه تبر رو بهش داد و هیزم شکن با خوشحالی به منزلش رفت.

روزی از روزها هیزم شکن با زنش در کنار رودخانه قدم می زدند که زنش در رودخانه افتاد و هیزم شکن شروع کرد به گریه کردن .
فرشته اومد و پرسید : چرا گریه می کنی؟
هیزم شکن:زنم در داخل رودخانه افتاده.

فرشته داخل آب رفت وبا" آنجلینا جولی" اومد و پرسید این زن شماست؟
هیزم شکن با صدای بلند گفت:بلی
فرشته عصبانی شد و گفت این حقیقت نیست.

هیزم شکن :اوه فرشتهء عزیزم منو ببخشید این یک سوءتفاهمه می دونی اگه من به جولی نه می گفتم شما مجددا می رفتید تو آب و ایندفعه با" کامرون دیاز" می اومدید و اگه ایندفعه هم نه می گفتم با زن خودم می اومدید که اگه بلی می گفتم هر سه زن رو بهم می دادید فرشته ام :من یک مرد فقیرم و نمی تونستم از هر سه زن مواظبت کنم برای همون به آنجلینا جولی" بله" گفتم.

نتیجهء اخلاقی: اگر یک مرد دروغ بگوید دلایل خوب و مفتخری دارد و برای همه مفید است..!!!

این است داستان ما و ما بر این باوریم که!! "ما مردان مفتخری هستیم.

متن اصلی در آرشیو شهریور 1386
http://olinda.blogfa.com
این متن رو یکی از دوستان زحمت کشیده و با عنوان "داستان هیزم شکن" به مجله ارسال کرده بودند ولی .خواستم آقایونیکه تازه عضو شدند یا به هر نحوی موفق به مطالعهء این متن نشدند از این افتخار بزرگ بی بهره نمانند!.

 

 

poorchesta@gmail.com

سخنی پیرامون آداب نویسندگی در روزانه

درودی فراوان بر مبین ارجمند ویکایک نویسندگان، خوانندگان و دست اندرکاران مجله روزانه. آنچه که امروز مرا به نوشتن واداشت، گفتگوئی پیرامون آداب و اصول نوشتن مقالات در این روزنامه الکترونیکی است. بارها و بارها دیدگاه خودرا در شکلهای گوناگون بیان نموده ام که با کوله باری از افسوس باید عرض کنم یکی دو نفر از نویسندگان به آن اعتنائی نفرموده و و نوشته ها از فرهنگ بی ادبی ویژه ای برخوردار است که شایسته روزانه نیست. گفتگوهائی که دوستان از آن به مناظره نام میبرند و یا اینکه در آن بیان دیدگاههای خودرا به قلم میکشند، آنچنان باید ریزبینانه و محترمانه بیان گردد، که دیگر خوانندگان را به شادی(وجد) آورد، نه اینکه از خواندن برخی نوشته ها آدمی بجز افسوس کار دیگری نداشته باشد. برای همین، بهترین راه برای بیان آنچه که میخواهم بگویم را به یک نمونه که همین چندروزه در مبین روی داد، میپردازم.
در مبین شماره 931 سخنی درباره "دامپزشکی" و شعاری که یکی از نویسندگان روزانه آنرا توهین به انسانیت میپنداشت بیان گردید. پس از آن در مبین شماره 932 و درست پس از سخن مبین، حتی با آنکه جامعه دامپزشکی از اینگونه نوشتن بسیار دل نگران و ناراحت شده بود، نامه بسیار وزین و دربردارنده آگاهی های بسیار فراگیر(شامل اطلاعات کلی)،از سوی دکتر مهدی شمشیری به دید همگان قرار گرفت. بازهم در شماره 933 نیز سرور گرامی با نام mabed924@yahoo.com هم دوستان را به آگاهی دادن در باره این شعار پرداخته و درخواست نموده اند که نباید نادانسته به تمسخر و مضحکه قرار دادن چیزی پرداخت. نخست به شناساندن منابع پرداخته و در پایان درخواست نموده اند که بیشتر بر روی آن جمله بیاندیشید(فکر کنید). این یک نمونه از بیان اندیشه آزاد از یک سوو پاسخ آن به شیوه بسیار محترمانه و بدور از هرگونه اتهام، برچسب زدن، توهین، کوچک کردن (حقیر نمودن) و .... از سوی دیگر میباشد. شایسته است یکی دو نفر از دوستان که متاسفانه (جای افسوس دارد!) برای بیان دیدگاههای شخصی خود از بیان هرگونه اتهام خودداری نکرده و هر توهینی را که به مغزشان میرسد، به پای دیگران میریزند، کمی به نوشته ها و پاسخهای نامبرده شده بیاندیشند، آنهارا دوباره بخوانند و کمی از نحوه پاسخ دادن دوستان بهره ببرند. البته پاسخ وزین سرور گرامی amkamalis@yahoo.com به فرزند رئیس جمهور باز هم نمونه ای زیبا از این مقال است که برای خود من درس تازه ای بود از آداب نوشتن.
دوستان محترم و سروران گرامی مجله روزانه. شایسته است برای نوشتن یک مقاله و یا پاسخ و یا هرآنچه که شما برآن نام مینهید، در یک چارچوب(قالب) ادب و احترام پاسخی درست و منطقی دهیم، وگرنه توهین و برچسب زدن به هر شکل و شمایلی، نشان از فرومایگی و پستی شخص توهین کننده میباشد. آنچه که امروز ما نیاز آن هستیم، داشتن فرهنگی فرهیخته و بدور از تعصب (خشک اندیشی) و یورش است. هرگاه برای خود این را بازگو(تعریف) نمائیم که میبایست بجای برچسب و توهین به یکدیگر، از ابزار منطق و دلیل بهره جست، مطمئن باشید که به گونه ای خودکار(اتوماتیک) از رشد فرهنگی برخوردار خواهیم شد. خیلی متاسفم که اینرا بیان میکنم، اما به عنوان فردی که در بیرون از ایران زندگی میکنم و کشورهای زیادی را گشته ام، و پیرو آن آداب و سنن زیادی دیده ام، یک نکته قابل توجه هست، که باید بیان کنم. در هیچ فرهنگی دامنه ناسزا و دشنام(فحش) به پُـری(غنی) و وقاحت دشنامهای ایرانی نیست. ما دامنه دشنامهایمان را حتی به روح مردگان میکشیم و دشنام را تا به مرز"کثافت تو روح فلانی " ادامه میدهیم. آیا این درست است؟ حتی از کسی هم که میخواهیم به نیکی یاد کنیم، "نور به قبرش ببارد" بکار میبریم. بهرحال منظورم از بیان اینگونه دشنام دادنها تنها این است که متاسفانه قدرت نویسندگی به بیان هرچه بی تربیت تر نوشتن و یا برچسب مست بودن به دیگران نیست. بیان قدرت نویسندگی به هرچه فرهیخته تر و دانشمندانه تر نوشتن است.
باری از همه دوستان خواهشمند است برای بیان قدرت و توان نویسندگی خود، دانش بالا و فرهیختگی را بکار گیرید.
در پایان به بیان یک نمونه کوتاه میپردازم. بیائید فرض کنیم(بپنداریم) کسی است که از روی نادانی (جهالت) کافراست و سخنانی را با توجه بر آگاهیهای ناقص خود بیان میکند که از ریشه منطق و دانش بی بهره است. وظیفه ما در قبال چنین فردی چیست؟ دوراه وجود دارد. یکی آنکه آنرا با توسری و بزور و کتک کاری به دین آشنا کنیم و یا اینکه آنرا در پناه دانش، دلیل و برهان و آگاهیهای منطقی آموزش دهیم که خود بتواند با تفکر و اندیشه مناسب تدین و یا بی دینی را برای خود برگزیند. هردوتای اینها راههائیست که وجود دارد، اما گزینش کدام راه و کدام روش، به انسانیت و کمال انسانها برمیگردد.

با آرزوی سربلندی برای ایران ِایرانیان
پورچستا

 

 

sorkhpoosh@yahoo.com

رادیو جوان ، موجFM ، طول موج GHZ88.1

دیروز درشماره 931 روزانه ،که این روزها پیگیر همه شمارهای اون هستم مطلبی درباره رادیو جوان خوندم که به نظر مطلبی احساسی و جهت دار بود .
من حدود 4، 5 ماهی میشه که بصورت اتفاقی و بازی بازی با موج های رادیو با رادیو جوان آشنا شدم و از اون به بعد به جای شنیدن آهنگ های تکراری در ماشین و پشت ترافیک خسته کننده تهران مشتری ثابت رادیو جوان شدم .
فارغ از هر گرایش سیاسی (که خوشبختانه هیچ گرایشی هم ندارم ) به عنوان یه شنونده، رادیو جوان رو خیلی خوب و جالب دیدم و واقعأ این انرژی جوان مجری های این رادیو به شنونده های اون احساس خوبی میده و چیزی که هست واقعأ مسایل حال جامعه به سادگی به چالش میکشند و از ضعفها و کمبودها انتقاد میکنند وبه نظر من یک رسانه خوب یک رسانه منتقده ،که رادیو جوان به خوبی این کارو انجام میداد .
دراین مدت شنیده میشد که دوستان دولت نهم و طرفداران اون از دست برنامه های این رادیو ناراحت هستند خواستار برخورد با اون شدن، ولی چیزی که هست و باید به اون توجه بشه اینکه در حال حاضر زمام امور کشور در دست این دولته و هر چقدرهم که از هرنظر خوب باشند بازهم خالی از اشکال نیستند و این وظیفه رسانه هاست که منتقد این اشکالات باشند تا شاید مشکلات به سر انجام برسه و این انتقاد ها نباید سبب ناراحتی یک طیف خاص بشه، به عنوان مثال وقتی افزایش قیمت مسکن وتورم اضهر من الشمسه نمیشه از یک رسانه توقع سکوت داشت .
به هر صورت برخورد حذفی با یک جریان که با اقبال عمومی روبرو شده جالب نیست و امیدوارم رادیو جوان واقعأ جوان بمونه و مانند گذشته جذاب، و اگر تعدیل و تغییری هم در این مجمومه صورت میگیره در راستای اعتلای اون باشه .
در آخر هم نکته ای هست که اگه مدیریت مجله خوب روزانه به اون توجه بکنه که حتمأ به بهتر شدن مجله کمک مینکنه اینه که یه مقدار به محتوای مطالبی که در مجله قرار میگره توجه کنند که خالی از کلمات توهین آمیز و ترور شخصیتی باشه که در همین مطلبی که دیروز در انتقاد از رادیو جوان ومدیرت اون نوشته شده بود کلماتی مثل حماقت ،جهالت و خائین بودن و.... وجود داشت که زیبنده مجله روزانه نیست . با تشکر میلاد
www.sorkhpoosh.com
www.miladmmusic.com

 

 

yazynh@yahoo.com

غيبت و تمسخر

مساله‌اي متاسفانه در روزانه اتفاق افتاد و شخصي با عنوان كردن شعار «عرصه دامپزشکی، عرصه خدمت به انسانهاست» دامپزشكان تبريز را به سخره گرفته بود. جوابيه‌اي فني از طرف يكي از دامپزشكان تبريز به اين مساله داده شد و ما نيز برآن شديم تا جوابيه‌اي مذهبي به اين مساله بدهيم. همان گونه كه مي‌دانيم غيبت و تمسخر در اسلام به شدت مذمت شده است تا آن جا كه قرآن مي‌فرمايد:
لاَّ يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا
خداوند دوست ندارد كسي با سخنان خود، بدي‌ها(ي ديگران) را اظهار كند; مگر آن كس كه مورد ستم واقع شده باشد خداوند، شنوا و داناست.
و يا:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ
اي كساني كه ايمان آورده‏ايد! از بسياري از گمان‌ها بپرهيزيد، چرا كه بعضي از گمان‌ها گناه است; و هرگز (در كار ديگران) تجسس نكنيد; و هيچ يك از شما ديگري را غيبت نكند، آيا كسي از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به يقين) همه شما از اين امر كراهت داريد؛ تقواي الهي پيشه كنيد كه خداوند توبه‏پذير و مهربان است.
و يا:
وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ
واي بر هر عيبجوي مسخره‏كننده‏اي.
و نمونه‌هاي ديگر.
بنابراين مساله ذكر شده در مورد دامپزشكان تبريز حتي اگر واقعا هم از اشتباهات اين صنف بود، امري بسيار نكوهيده و حرام بود. احاديث فراواني نيز در رابطه با ريختن آبروي مومن وارد شده است تا آن جا كه در حديثي از امام صادق (ع) حرمت آن بالاتر از حرمت خانه خدا دانسته شده است:
اَلْمُؤْمِنُ اَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ الْكَعْبَةِ
حرمت مومن از كعبه بيشتر است.
برخي گمان مي‌كنند كه اگر مساله‌اي را كه پشت سر ديگران مي‌گويند، دروغ و اشتباه نباشد و راست و صحيح باشد، در اين صورت اشكالي ندارد؛ در صورتي كه غيبت به همين مربوط مي‌شود و اگر دروغ باشد كه تهمت است و خود گناه ديگري مي‌باشد. حتي تعريف كردن جوك پشت سر قوميت‌هاي مختلف از نظر شرعي خالي از اشكال نيست، به خصوص در مواردي كه منجر به ناراحتي شخص يا اشخاصي شود و يا بر هم زدن اتحاد ملي و وحدت اسلامي را به دنبال داشته باشد و برخي كه مي‌گويند خود افراد مربوط به اين قوميت نيز در مورد خودشان جوك تعريف مي‌كنند، تنها به دنبال توجيهي براي تطهير مساله هستند و حال آن كه اين توجيه از قبح عمل نمي‌كاهد. همچنين برخي غيبت مي‌كنند و هنگامي كه با اعتراض شنونده مواجه مي‌شوند، مي‌گويند «جلوي روي خودش هم مي‌گويم»! اين نيز توجيهي نا به جا است. حتي اگر شخص جلوي روي طرف هم بعدا بگويد، در هر صورت در آن لحظه غيبت كرده و گناه كبيره مرتكب شده است.
مساله ديگري كه در مورد غيبت مطرح است، جبران گناه آن است. برخي گمان مي‌كنند كه هر گاه غيبت كسي را كردند بايد به او بگويند و حلاليت بطلبند، در صورتي كه اين كار خود مي‌تواند گناه دوم را در پي داشته باشد. مطابق با فتاواي فقها گفتن غيبت به شخص غيبت شونده به هيچ عنوان لازم نيست و اگر موجب ناراحتي وي شود حرام نيز هست. گناه غيبت فيما بين عبد و رب است و تنها راه جبران آن توبه به درگاه خداوند متعال و نيز طلب مغفرت براي شخص غيبت شونده مي‌باشد.
مساله مهم ديگر موارد جواز غيبت است. به فتواي فقها غيبت تنها در موارد زير مجاز است:
1- غيبت از شخص متجاهر به فسق: غيبت كردن از كسي كه فسق اوآشكار است في الجمله مجاز است. همان گونه كه امام صادق (ع) فرمود:
اِذا جاهَرَ الْفاسِقُ بِفِسْقِهِ فَلا حُرْمَةَ لَهُ وَ لا غيبَةَ
هرگاه فاسق به فسق خود تظاهر كند، ديگر احترامي ندارد و غيبتش جايز است.
2- غيبت در مقام تظلم: هر گاه شخص ستمديده فرياد مظلوميت خود را در مقام شكايت از ظالم بلند كند، مجاز است غيبت كند؛ همان گونه كه از پي‌نوشت (1) مشخص شد.
3- در هنگام مشورت: هرگاه كسي در پاره‌اي از امور زندگي از قبيل ازدواج، معامله ومانند آن با كسي مشورت كند واودر مقام خيرخواهي از بعضي عيب‌هاي طرف مقابل پرده بردارد، به طوري كه اگر چنين نكند شخص مشورت كننده دچار ضرر و حرج مي‌شود، در اين صورت غيبت جايز است.
4- غيبت كردن به قصد نهي از منكر و با اجتماع شرايط آن مانعي ندارد؛ به اين معنا كه اگر كسي به قصد جلوگيري از منكر غيبت كند و بدون آن غيبت، مقصود حاصل نشود، چنين غيبتي مجاز است؛ مانند لو دادن مجرم.
و مساله ديگر شنيدن غيبت است. چنان چه غيبت حرام است، گوش كردن به آن نيز رفيق آن است در حرمت. بلكه از بعضي روايات ظاهر شود كه مستمع (شنونده غيبت) مثل مغتاب (غيبت كننده) است در همه عيوب و نيز از روايات بسياري ظاهر مي‌شود كه رد غيبت (بازداشتن غيبت كننده و يا ترك جلسه) واجب است. درباره مرحوم ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي -اَعْلَي اللهُ مَقامَهُ الشَّريفَ- نقل شده كه در مجلسي كه ايشان حضور داشته يكي از حضار غيبتي كرده بود. آن بزرگوار خيلي ناراحت‏شده و در حال ترك مجلس خطاب به غيبت كننده فرموده بود: «چهل روز مرا به زحمت انداختي. » توجه شود كه شنيدن غيبت از روي عدم اختيار، گناه ندارد؛ اما ممكن است مراتب روحاني انسان را لطمه وارد سازد و منظور اين عارف بزرگ اين بوده كه حال بايد چهل روز خود را به رياضت و توبه و تضرع بيندازد تا اين اثر سوء كه بر مراتب عرفانيش وارد شده پاك شود.

-------------------------
پي‌نوشت‌ها:
 نساء/148
ترجمه آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي
حجرات/12
ترجمه آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي
همزه/1
ترجمه آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي
شيخ صدوق، خصال، جلد 1، صفحه 27، حديث 2
شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه، جلد 12، صفحه 289، أبواب أحكام العشره، باب 154، حديث 4
سايت رسمي پژوهشكده تحقيقات اسلامي
همان
همان
رساله لقاءالله، صفحه 104

 

 

salman_yavar@yahoo.com

ائتلاف بدنام ‌ها علیه حزب الله

مصاحبه رسانه‌اي اخير نصرالله در طول سال‌های شکل‌گیری حزب‌الله، نظیر نداشت؛ چرا که برای اولین بار از بکارگیری زور در جهت دفاع از حزب الله در عرصه داخلی صحبت شد. ‌برای درک بهتر حوادث اخیر در لبنان باید به چند نکته توجه شود:
اول این که به دلیل مداخله‌های استعماری در نیمه اول قرن بیستم، کشور و جامعه لبنان به شکل طبیعی و واقعی شکل نگرفته است و نحوه شکل گیری آن با دخالت استعمار فرانسه به گونه‌ای رقم خورد که این کشور عملا دارای یک دولت چند پاره و ضعیف باشد.
از طرف دیگر جامعه لبنان از بیش از 17 طایفه و قومیت مختلف شکل گرفته است و نظام طایفه ای به عنوان یک زخم کهنه در این کشور، حضوری جدی دارد و همین نظام طایفه ای باعث شد تا اختلافات در این کشور نهادینه شود.
به این ترتیب حتی اگر این کشور در منطقه خاورمیانه و در مجاورت رژیم صهیونیستی و سوریه که حساس ترین و بحرانی ترین منطقه جهان است، قرار نداشت و در یک گوشه آرام از جهان واقع شده بود، باز بواسطه بافت خود، شاهد اختلافات و درگیری ها می بود که می توان گفت این وضعیت در بین کشورهای خاورمیانه بی نظیر است.
علاوه بر این، شاید به واسطه مجاورت لبنان با رژیم صهیونیستی که کانون بحران در خاورمیانه است، بتوان این کشور را بحرانی ترین منطقه جهان نامید.
یعنی لبنان با آن مقدمات بی ثباتی که گفته شد، در این منطقه بحران ساز نیز قرار گرفته است که باعث می شود این کشور در چهار دهه گذشته به هیچ عنوان روی ثبات و آرامش را نبیند. علاوه بر این‌ها مشکل بعدی نیز آن است که لبنان کوچک، همیشه صحنه زور آزمایی کشورهای دیگر و قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بوده است و کشورهای مختلف تمایل داشتند تا مشکلات خودشان را با هم در صحنه لبنان حل کنند که این امر همواره با دخالت در امور داخلی این کشور همراه بوده است. 
وضعیت فعلی لبنان به شکلی است که کشورهای غربی بویژه امریکا و حامیان اسراییل و مشخصا فرانسه و خود رژیم صهیونیستی از یک سو از بخشی از نیروهای سیاسی لبنانی حمایت می کنند و کشورهای مرتجع عرب منطقه خصوصا عربستان نیز از این نیروها که موسوم به 14 مارس هستند، دفاع می‌کنند.
14 مارس، ائتلافی از بدنام ترین نیروهای لبنانی هستند، نیروهایی مانند ولید جنبلاط که در ادبیات منطقه به عنوان یک فاسق و فاحشه سیاسی مشهور است که فقط به قدرت فکر می کند و حاضر است برای رسیدن به آن، با هر جناح و گروه و تفکری کنار بیاید و از آن طرف حزب کتائب به رهبری امین جمیل که سرشناس ترین چهره ایست که در صحنه سیاسی لبنان با صهیونیست ها ادعای رفاقت و نزدیکی داشته و در زمانی که لبنان از سوی اسراییل اشغال شده بود، پیمان همزیستی و صلح را با آنها امضاء کرده است و نیز چهره ایی به نام سمیر جعجع که یک تروریست حرفه ای و عامل بسیاری ار جنایت ها در دهه 70 و 80 میلادی علیه مردم لبنان بوده است.
این‌ها نیروهایی هستند که بر منابع اقتصادی لبنان بویژه بانک ها و رسانه ها اعم از تصویری و مطبوعات تسلط دارند و تقریبا بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی لبنان در دست این گروه است که چهره لیدر آنها سعد حریری پسر نخست وزیر سابق، رفیق حریری است.
آن چه این چهره‌های بدنام را در کنار هم جمع کرده است، دوستی با غرب، تمایل به قدرت، دوستی با اسراییل و تمایل به تبدیل کردن لبنان به یک کشور غربی و جدای از دنیای اسلام در ساحل شرقی مدیترانه و متحد با اسراییل است.
طبیعتا در چنین شرایطی و با حضور این نیروهای سیاسی، جناح مقابل، مرکب از نیروهایی است که این وضعیت را نمی پذیرند. یعنی نیروهایی که یا بواسطه گرایش های اعتقادی و یا بواسطه گرایش های ملی با 14 مارس مخالفند و البته باید توجه داشت که بخشی از نیروهای مخالف جناح 14 مارس، مخالفت اصولی با این گروه ندارند، بلکه بیشتر در تقسیم قدرت مشکل پیدا کرده اند.
جناح مخالف 14 مارس که به جناح 8 مارس معروف است عبارتند از حزب الله و بخش محدودی از نیروهای اهل سنت که این ها از نظر اعتقادی با 14 مارس مشکل دارند یعنی هم با رژیم صهیونیستی مخالفند و هم با غرب و بخش دیگر، شامل گروه های ملی لبنان، مانند برخی مسیحیان هستند که به دلیل دیدگاه های ملی با 14 مارس مشکل دارند و بخش دیگر هم نیروهایی هستند که ظاهرا به دلیل تقسیم قدرت با 14 مارس مشکل پیدا کرده اند مانند ژنرال عون. ولی به هرحال در جناح مخالف 14 مارس قرار گرفته اند.
قرار بود تا در آستانه جنگ 33 روزه، نیروهای اکثریت پارلمان که در اختیار 14 مارس هستند و نیز اکثریت دولت به رهبری فواد سینیوره، حزب الله را در یک بن بست سیاسی قرار دهند اما شکل گیری جنگ 33 روزه، عملا این فضا را در هم شکست و حزب الله به عنوان نیروی اول لبنان مطرح شد.
در طول دو سال بعد از جنگ 33 روزه و حتی قبل از آن، بواسطه حمایت رییس جمهور وقت از حزب الله، عملا این حزب به عنوان یک نیروی مقاومت ملی مطرح شد و دولت های غربی و امریکا نتوانستند فشار مورد نظر را به حزب الله وارد کنند. 
بعد از جنگ 33روزه، اسراییل و حامیان او به این نتیجه رسیدند که شکست دادن حزب الله در صحنه جنگ خارجی امکان پذیر نیست و باید حزب الله را به سوی یک جنگ داخلی سوق دهند. آنها می دانستند نقطه ضعف اساسی حزب الله حضور در یک جنگ داخلی است چراکه حزب الله یک نیروی مردمی است و نمی تواند جنگ داخلی را در مقیاس طولانی بپذیرد و تحمل کند.
14 مارس در طول دوسال گذشته تلاش کرد بصورت گام به گام و با حمایت کامل غربی ها و بهره برداری از منابع اقتصادی و رسانه ای خود، حزب الله را در یک بن بست از پیش تعیین شده ای قرار دهد و تا هفته گذشته نیز در این مسیر کاملا موفق بود و قدم به قدم عرصه را بر حزب الله تنگ تر کرد به طوری که حزب الله به عنوان یک نیروی متکی به مردم، با ترتیب دادن اعتصاب ها و تظاهرات های میلیونی نیز موفق به شکست دولت سینیوره نشد.
حرکتی که جناح 14 مارس در هفته گذشته انجام داد در واقع برهم زدن تعادل به نفع 8 مارس بود، حرکتی که تا آن روز، مرتکب به انجام آن نشده بودند، یعنی وارد آوردن فشار کاملا مستقیم بر حزب الله و بهمین خاطر هم در این دوسال قدرت برتر بودند و حزب الله را در بن بستی قرار می دادند که دو راه بیشتر برای برون رفت از آن نبود یا باید سازش می کردند و یا درگیر یک جنگ داخلی می شدند که حزب الله از هردو فراری بود.
اقدام هفته قبل، عملا 14 مارس را در رویارویی با حزب الله قرار داد که این اقدامات عبارت بود از: ورود ولید جنبلاط به قضیه شبکه تلفن داخلی حزب الله و توهین به سید حسن و عزل نیروی متمایل به حزب الله به نام ژنرال شقیر که فرمانده امنیتی فرودگاه بین المللی بیروت بود و عملا این دو اقدام موجب شد تا نیروهای وفادار به حزب الله و نیز نیروهای وفادار به 8 مارس به شکل تشکل های مردمی وارد عرصه شوند و فرودگاه بیروت را تعطیل کنند و بیروت در یک اعتصاب سراسری فرو برود و نتیجه اش این بود که عملا حزب الله با بخشی از نیروهای مردمی خود وارد عرصه شود، نکته ای که 14 مارس روی آن حساب نکرده بود و از همین جا افول این جناح شروع شد و مصاحبه رسانه ای سید حسن نصرالله در روز پنجشنبه نیز تیر خلاصی بود بر پیکر 14 مارس.
مصاحبه ای که در طول سال های شکل گیری حزب الله و خصوصا در طول سال های دبیرکلی سید حسن، نظیر نداشت چراکه دبیر کل حزب الله در این مصاحبه، برای اولین بار از به کارگیری زور در جهت دفاع از حزب الله در عرصه داخلی صحبت کرد و آن صحبت از اعدام جانشین احتمالی ژنرال شقیر در فرودگاه بیروت بود.
پس از این مصاحبه رسانه ای، 14 مارس که تا قبل از آن خود را برنده ماجرا می دید با واقعیتی به نام تصمیم جدی حزب الله در برخورد با 14 مارس روبرو شد و نتیجه این شد که بخش نظامی 14 مارس در صبح جمعه تسلیم شد.
پیش بینی اکثر ناظران بر این بود که مصاحبه سید حسن نصرالله می تواند سرآغاز جنگ داخلی باشد اما نکته ای که به آن توجه نشده بود این بود که جنگ داخلی لبنان در طول سال های دهه 70 و 80 میلادی در حالی شکل می گرفت که لبنان فاقد یک قدرت ملی و مقتدر بود و همگی گروه های موجود، در اندازه های یکدیگر بودند اما آنچه باعث شد در دو روز گذشته شبه نظامیان وابسته به 14 مارس اسلحه خود را زمبن بگذارند این بود که قدرت حزب الله به عنوان یک نیروی مقتدر دارای حمایت مردمی در صحنه جنگ داخلی به گونه ای است که هیچ گروهی یارای مقابله با او را ندارد و عملا مانور اقتدار حزب الله باعث شد تا شبه نظامیان وابسته به 14 مارس که امید اصلی سران این گروه برای روشن کردن آتش جنگ داخلی بودند، عرصه را خالی بگذارند و حتی محافظان سران این گروه ها نیز اسلحه خود را زمین گذاشتند.
نکته دیگر که باعث شد تا از وقوع جنگ داخلی جلوگیری شود این بود که حزب الله از نیروی نظامی خود برای ورود به این عرصه استفاده نکرد بلکه ارتش لبنان را به عنوان یک نیروی ملی و مورد اعتماد حزب الله به کمک گرفت و ارتش لبنان خلا نظامی امنیتی موجود را پر کرد و همین امر باعث شد بجای اینکه شبه نظامیان 14 مارس در برابر حزب الله قرار بگیرند خود را در برابر ارتش لبنان ببینند و همین تاکتیک هوشمندانه سیاسی باعث شد تا بدون این که حزب الله از نیروی نظامی خود استفاده کرده باشد، صحنه به نفع او تغییر کند.
در حال حاظر ولید جنبلاط و سعد حریری از سرگیری ادامه مذاکرات با نبیه بری را پذیرفتند و این همان چیزی بود که نصرالله خواهان آن است و عملا حزب الله در این زمینه به هدف خود دست پیدا کرد.
در آینده نیز در صورتی که مداخله مستقیم غربی ها رخ ندهد، فضای موجود به سمتی در حال شکل گیری است که یک دولت ملی براساس انتخابات آزاد شکل بگیرد و حتی بحران ریاست جمهوری نیز حل و فصل شود اما اگر غربی ها دخالت مستقیم و حتی نظامی کنند ممکن است اوضاع به شکل دیگری ورق بخورد.
شکل گیری فضای موجود به نفع حزب الله ممکن است تصمیم رژیم صهیونیستی را برای مقابله نظامی با حزب الله تقویت کند چرا که اسراییل در طول دو سال گذشته امید بسیاری داشت تا نیروهای سیاسی طرفدار او در لبنان یعنی 14 مارس موفق شوند حزب الله را در یک بن بست سیاسی قرار دهند. 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 ارديبهشت / 12 مي / 6 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
23 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
قتل بزرگمهر - اهميت انديشه، دانش و تجربه براي يک ملت

مورخان اروپايي ماه مه سال 590 ميلادي را به دلايل متعدد آغاز پايان كاردودمان ساسانيان ايران نوشته اند كه يكي از اين دلايل؛ كنار گذاشتن، بازداشت و احيانا قتل مديران مجرب و ايراندوست كشوري و لشكري بود. در اين ماه «بزرگمهر» وزير معروف و باتدبير خسرو انوشيروان نيز به دستور خسرو پرويز كشته شد و ايرانيان از داشتن يك مدير شايسته، مدبر، انديشمند و ميهندوست عاري شدند.
    يك سال پس از قتل بزرگمهر، خسرو پرويز به توصيه دلسوزان ايران كه سپهبد بهرام چوبين را ببخشد و اين نابغه نظامي را از دست ندهد اعتناء نكرد و در سال 594 هم نقشه قتل سپهبد بستام (بيستام ، امروزه : بسطام) ساساني را كشيد كه فرار كرد و در غربت درگذشت. در عهد خسرو پروير بسياري از ژنرالهاي برجسته ايران در جنگهاي غير ضروري او كشته و يا قرباني سوء ظن وي شدند و جان باختند . مديران اداري شايسته هم از گزند او در امان نماندند، بنابراين ديگر شخصيتي باقي نمانده بود كه امپراتوري كهنسال ما را با تدبير و نيرو حفظ كند و ظرف چند دهه از هم گسيخت.
     در كتاب «مديريت در ايران باستان» تاليف «تاراپور» آمده است كه از زمان تاسيس ايران واحد به دست كوروش بزرگ، رسم بود كه از مديران شايسته (نظامي و اداري) و مردان انديشه و دانش تا پايان عمر استفاده مي كردند و در مورد مديران امور كه گردانندگان چرخهاي امپراتوري بودند؛ زماني از كارشان (به صورت مدير و مقام) و زماني ديگر از تجربه و مغز آنان (به صورت مشاور و اندرزگو). اين رسم پسنديده پس از سلطه عرب و تا حمله مغول كم و بيش رعايت مي شد و امويان و عباسيان روش ها و تجربيات مديريت امپراتوري ايرانيان را بكار بستند و موفق بودند. ايلخانان مغول و اميرزادگان تيموري هم اين روش را تا حدي دنبال مي كردند ولي با اندك سعايتي، مدير ايراني را منهدم و يا از صحنه بيرون مي انداختند و به همين دليل دركار خود موفق نبودند و دولتي مستعجل داشتند. صفويه، جز شاه عباس يكم، معتقد به نقش تجربه و مغز (انديشه و دانش) نبود كه افشاريه و به ويژه زنديه بازگشت به اصل (دوران امپراتوري باستاني) كردند.
    در عصر قاجاريه، تنها امير كبير را با بزرگمهر قابل مقايسه دانسته اند.
    در كشورهاي پيشرفته، از دير زمان وزيران، مديران و ژنرالهاي اين كشور را پس از اتمام دوره و يا در زمان بازنشستگي به عنوان مشاور، استاد و اندرزگو بكار مي گيرند. حتي رسانه هاي اين ممالك هنگام ضرورت نظر آنان را درباره «موضوع روز» مي پرسند و راهنمايي هايشان را منتشر مي سازند و روي اين نظرات بحث طولاني مي كنند تا جامعه به بيراهه نيافتد.

 

شمس الوزراء

مسعود غزنوي 13 مه 1032 ميلادي احمد عبدالصمد شيرازي را به وزارت خود برگزيد و به او لقب «شمس الوزراء» داد. قبلا احمد حس ميمندي وزير مسعود غزنوي بود كه درگذشته بود. محمود غزنوي پدر مسعود احمد حسن ميمندي را به زندان انداخته بود كه مسعود از او اعاده حيثيت كرد و به وزارت برداشت.
     احمد عبدالصمد شيرازي چند بار به مسعود توصيه كرده بود كه به طوايف سلجوقي امتياز ندهد و گفته بود كه اين طوايف بگرفتن مرتع و چراگاه در ماوراءالنهر (ورارود) اكتفا نخواهند كرد و پس از استقرار درآنجا، در صدد كسب قدرت سياسي بر خواهند آمد كه مسعود توجه نكرده بود؛ زيرا كه گمان مي كرد احمد به دليل پارسي بودن احساس ضد تركمانان دارد، و هنگامي پي به درستي توصيه وزير خود برد كه سلجوقيان از جيحون (آمو دريا) گذشته و در صدد جنگ با او برآمده بودند. آن زمان، ديگر خيلي دير بود و سلجوقيان با وارد آوردن دو شكست به مسعود غزنوي، قدرت را در ايران خاوري به دست گرفتند و سپس به سوي مركز و غرب ايران پيش تاختند و خود را به مديترانه هم رسانيدند.با وجود اين، وطن ما آسيبي را كه از مغولان ديد از سلجوقيان نديده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

23/02/58
سخنان تحريك‌آميز آيت الله شبير خاقاني عليه كانون فرهنگي ـ نظامي جوانان مسلمان خرمشهر در مسجد امام صادق ( ع ) و متعاقب آن حمله عناصر خلق عرب به ساختمان كانون و به آتش كشيدن آن و بازداشت اعضاي كانون از جمله محمد جهان‌آرا ؛ گزارش مطبوعات از اين حادثه و تشكيل شوراي امنيت شهر و مذاكره بين طرفين و آزادي بازداشت‌شدگان .

انتشار اطلاعيه افشاگرايانه به امضاي دانش‌آموزان مسلمان خرمشهر در تشريح چگونگي و عوامل دخيل در وقايع امروز خرمشهر و معرفي ماهيت گروه‌هاي مختلف در خرمشهر .
گزارش روزنامه اطلاعات از ا عتصاب كاركنان شركت ايران ترمينال در گمرك خرمشهر .

سفر عزالدين حسيني به همراه هيئتي از روحانيون كردستان به تهران و قم براي ملاقات با امام خميني و مقامات دولتي ؛ تشريح اهداف اين ملاقات در مصاحبه با روزنامه كيهان .
اعلام موجوديت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اروميه .

وظايف و نحوه عملكرد دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي از نظر آيت الله شريعتمداري ، آيت الله خلخالي ( رئيس دادگاه‌هاي انقلاب ) و امام خميني در مطبوعات . آيت الله شريعتمداري : مجتهد نمي‌تواند به غير مجتهد اجازة قضاوت بدهد . آيت الله خلخالي : محمدرضا پهلوي ، فرح پهلوي ، اشرف پهلوي ، نخست وزير ، اويسي ، پاليزبان … محكوم به اعدام شده‌اند . ما دست‌هاي امپرياليست‌ها و صهيونيست‌ها را قطع كرده‌ايم . امام خميني : « به غير از كسي كه آدم كشته و كسي كه فرمان كشتار عمومي داده و يا مرتكب شكنجه منجر به مرگ شده ، هيچ دادگاهي حق ندارد در غير موارد مذكور حكم اعدام صادر كند . »
هشدار نشريه آبزرور چاپ لندن : هرگونه مداخله آمريكا در خاورميانه نتايجي خطرناكتر از واقعه سوئيز كه به تضعيف غرب در خاورميانه شد ، به بار خواهد آورد .

تفسير خبرگزاري فرانسه درباره بحران تازه نفت در غرب ، كاهش توليد جمهوري اسلامي ، آينده اقتصاد ايران و احياي اقتصاد و كاهش بيكاري به عنوان نخستين وظيفه دولت موقت .
اظهارات صدام حسين نايب رئيس شوراي فرماندهي انقلاب عراق دربارة عدم توانايي آمريكا و ديگر كشورها در اشغال منابع نفت و داشتن روابط مداخله‌گرانه با كشورهاي توليد كننده نفت ؛ تأكيد صدام بر دشواري مبارزه با اسرائيل و نقش وحدت عراق و سوريه در تمدن عربي .

وزيران خارجه عراق و سوريه : هدف از ادغام دو كشور تشكيل دولتي واحد با يك رئيس جمهوري است و بزودي صورت خواهد گرفت .

22/02/61
نيويورك تايمز: اگر عراقيها عقب نشيني كنند از نظر آينده مذاكرات صلح و اعتبار صدام بنفع عراق است.

22/02/63
ديدار همزمان وزراي خارجه عراق و كويت از ژاپن
فانينشال تايمز: صدام اعتراف كرد پادشاهي سعودي اطلاعات آواكس‌ها را در اختيار عراق مي‌گذارد.

22/0264
كوششهاي جديد شوروي و كويت براي پايان دادن به جنگ (در اين كوششها تمام كشورهاي خليج فارس نيز مشاركت دارند.

ارائه پيشنهاد جديدي از سوي هند – الجزاير و فرانسه براي پايان دادن به جنگ.
درخواست بازار مشترك اروپا براي پايان دادن به جنگ از طريق برقراري آتش بس فوري و حل مسالمت‌آميز جنگ.

درخواست كمك كويت از امريكا در صورت حمله ايران به اين كشور
22/02/65
اعطاي وام 250 ميليون ليره‌اي انگليس به عراق

67/02/23
مرحله دوم انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي

Mobin_s2004@yahoo.com
12 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
بپاخيزي بزرگ هنديان در ماه مه 1857

مقر انگليسي ها پس از بپاخيزي هنديان به اين صورت درآمد ـ جمجمه ها تا چند سال بر خاك افتاده بود

مقر انگليسي ها پس از بپاخيزي هنديان به اين صورت درآمد ـ جمجمه ها تا چند سال بر خاك افتاده بود

دهم ماه مه سال 1857 و دو ماه پس از لشكركشي انگليسي ها به ايران به منظور جداساختن افغانستان از پيكر ميهن، هندياني كه به عنوان نظامي محلي به استخدام انگلستان درآمده بودند پس از پي بردن به نيات اين دولت از استقرار در شبه قاره هند، دست به عصيان و نافرماني زدند، افسران انگليسي خود را كشتند و روز بعد (11 مه) دهلي را تصرف و به امپراتور تيموري هند مهر «بي عرضگي» زدند و او را در كاخش بازداشت كردند. اين هنديان از روز بعد در دهلي و هر نقطه اي را كه آزاد مي كردند، انگليسي ها نابود مي ساختند. آنان در اندك زماني بر سراسر مناطق مركزي، شمالي و شمال شرقي و شمال غربي هند استيلا يافتند و نزديك به يك سال با انگليسي ها كه پي در پي نيروي كمكي مي فرستادند جنگيدند. هنديان به اين قيام كه نخستين بپاخيزي آنان برضد انگليسيهاست افتخار و مباهات مي كنند.
    انگليسي ها قبلا به نام تجارت و زير پوشش كمپاني هند شرقي انگلستان گام به هند نهاده بودند كه به تدريج، نخست به نام حفاظت از اموال كمپاني واحد نظامي ايجاد كردند و پس از اين كه قوت گرفتند به كنترل امور اداري و سياسي دست زدند و امپراتور را عروسك دست خود قراردادند و ... كه هنديان متوجه نّيت آنان شدند و دست به قيام زدند. كارل ماركس در 30 گزارش مقاله مانند كه از لندن درباره بپاخيزي هنديان نوشته كه در روزنامه آمريكايي «نيويورك ديلي تريبيون» چاپ شده وضعيت اين بپاخيزي و علل آن را شرح داده است. بنابراين، دلايلي را كه مورخان انگليسي نوشته اند از جمله بكاربردن پيه خوك و گاو براي نگهداري (جلوگيري از زنگ زدگي) كارتريج فشنگها دقيق نيست.
    در پي فرونشستن بپاخيزي درخشان سالهاي 1857 و 1858 هنديان (كه 150 سال از آغاز آن مي گذرد) دولت لندن امور كمپاني هند شرقي را رسما برعهده گرفت، به جاي امپراتور تيموري يك راجه انگليسي را فرماندار كل هندوستان كرد و سپس به جان ايران افتاد و بيشتر بخشهاي بلوچستان را از ايران جدا ساخت و ضميمه هند كرد كه اينك غرب پاكستان را تشكيل مي دهند. در آن زمان ناصرالدين شاه سلطنت ايران را برعهده داشت كه اقدام موثري براي حفظ بلوچستان نكرد (درحقيقت ككش نگزيد)!.
    ملت هند يازدهم مه 2007 به مناسبت يکصد و پنجاهمين سالگرد قيام هنديان برضد انگليسي ها که دهم مه از ميروت آغاز شده و در اندک زمان به لوکنو، کان پور و جهانسي گسترش يافته بود مراسم متعدد برپا داشتند و آن را نخستين قيام عمومي هنديان برضد استعمار انگلستان عنوان دادند که در اين قيام ملت هند، صرف نظر از مذهب و زبان شرکت کرده بودند.

انگليسيها هندياني را که از اطاعت آنان سرپيچي مي کردند، اين چنين به دهانه توپ مي بستند و قطعه قطعه مي کردند

انگليسيها هندياني را که از اطاعت آنان سرپيچي مي کردند، اين چنين به دهانه توپ مي بستند و قطعه قطعه مي کردند
 

اعدام هندي به دست هندي و به دستور انگليسي ها (معروف به «صاحب»)

اعدام هندي به دست هندي و به دستور انگليسي ها
(معروف به «صاحب»)

برخي ديگر از رويدادهاي 13 مي

دافنه

  • 1907:   بانو «دافنه دو موريه» داستان نگار انگليسي 13 ماه مه 1907 به دنيا آمد و 82 سال عمر كرد. وي با نوشتن دهها داستان جالب از موفقترين داستان نگاران قرن 20 بشمار مي رود. دافنه چند كتاب داستان كوتاه هم دارد. داستان «ربكا» كه در سال 1938 انتشار يافت، دافنه را مشهور جهان ساخت. نخستين داستان دافنه در سال 1931 انتشار يافت و آخرين كتابش كه حاوي بيوگرافي او بود و نيز نامه هاي جالبي كه دريافت داشته بود در سال 1995 به زير چاپ رفت. دافنه 19 آوريل سال 1989 فوت شد.

  • 2004:   برخي از رسانه ها پايين رفتن ميانگين سهام ( داو جونز ) را در بورس نيويورك و قرار گرفتن در زير خط 10000 واحد را كه در اين روز صورت گرفت به حساب انتشار عكسهاي زننده شكنجه زندانيان عراقي در زندان ابو غريب و يك اردوگاه در جنوب عراق كه عواطف جهانيان را جريحه كرده گذارده بودند. ميزان سقوط سهام 127 واحد بود.

  • تاريخ جاري

    Mobin_s2004@yahoo.com
    6 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    19
    29

    اهواز

    24
    39

    تبريز

    10
    22

    شيراز

    16
    31

    مشهد

    14
    26

    بندرعباس

    27
    38

    کرمان

    14
    30

    اصفهان

    12
    29

    يزد

    19
    33

    کرمانشاه

    10
    27

    اراک

    13
    26

    رشت

    15
    18

    دبی

    29
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1437 تومان
    930 تومان
    1820 تومان
    895 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    236000 تومان
    104000 تومان
    54000 تومان
    206000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:01

    اذان مغرب : 20:21

    اذان صبح فردا : 4:23

    طلوع آفتاب فردا : 6:04
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    10 مي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 10 مي 2008
    تعداد صفحات مجله: 152
    حجم فایل: 3 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    تخت خواب با بازوهای هوشمند فلزی

    هر سال بیش از 700 فکر خلاق از گوشه و کنار دنیا دور هم جمع می شوند تا آخرین طرح های عجیب و غریب خود را در نمایشگاه بین المللی اختراعات و ابداعات روز دنیا که در ایالت Genevas آمریکا بر گزار می شود به معرض نمایش قرار دهند. این بار این نمایشگاه شاهد عجیب ترین تخت خواب بود که آقای Enric Berruti آن را طراحی کرده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این تخت خواب دارای دو بازوی متحرک فلزیست که می تواند روپوش تخت شما را مرتب کند. کنترل این بازو های متحرک به کمک دکمه هاییست که در قسمت پایین تخت تعبیه شده است. ابداع جالبیست . ولی مرتب کردن رو تختی چندان کار سختی نیست! این طرح هنوز در جایگاه یک ابداع و ایده است و همانطور که انتظارش را داشتیم هنوز هیچ شرکتی زیر بار تولید این تخت خواب نرفته است.
    منبع

    اینتل به مبارزه سرقت لپ تاپ ها میرود

    شرکت اینتل فناوری جدیدی را ابداع کرده تا با سرقت لپ تاپ ها مبارزه کند. با این فناوری استفاده از لپ تاپ ها بدون اجازه ی صاحب آن غیر ممکن خواهد بود. این سیستم مستقل از رمز نگاری اطلاعات هارد دیسک لپ تاپ عمل میکند و بنابراین لپ تاپ حتی در صورت جایگزین کردن هارد دیسک آن نیز بدون مصرف خواهد بود. به صورتی که تمام قطعات آن در صورت داشتن اجازه ی دسترسی کار خواند کرد.
    این شرکت اعلام کرده که در صورت سرقت لپ تاپ های دارای این فناوری آنها برای سارق چیزی جز یک تکه پلاستیک و فلز بی مصرف نخواهد بود و سارق قادر به استفاده از هیچ یک از قطعات لپ تاپ نخواهد بود. البته این شرکت اعلام کرده که این فناوری اطلاعات هارد دیسک را رمز نگاری نمیکند و بنابراین برای داشتن حداکثر امنیت لازم بایستی که از سیستم های رمز نگار اطلاعات نیز بر روی هارد دیسک استفاده کرد. این فناوری تا اواخر امسال بر روی لپ تاپ های شرکت های همکار اینتل مانند Lenovo - Fujitsu و Phoenix استفاده خواهد شد.
    البته من پیشنهاد میکنم که اگر در آینده چنین لپ تاپی را خریدید حتما این متن را از نارنجی در سایز پوستر پرینت کنید و روی کیف لپ تاپ خود بچسبانید تا اگر جناب دزد محترم قصد داشت لپ تاپ شما سرقت کند اول بداند که کامپیوتر شما مجهز به چنین سیستمی است و منصرف شود! چرا که اگر لپ تاپ شما را سرقت کند و بعد بفهمد که قابل استفاده نیست برای خنک شدن دل خودش هم که شده حتما لپ تاپ شما را با تبر از وسط نصف خواهد کرد!

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اسکاچ پل و انقلاب اسلامی
    بررسي و نقد نظريه پردازي «تدا اسکاچ پل» درباره انقلاب اسلامي ايران

    نويسنده: احمد رهدار

    پيروزي انقلاب اسلامي ايران در بهمن ماه سال 1357 ش / 1979 م در حالي اتفاق افتاد که شرايط تاريخي براي تحقق آن ـ نه به لحاظ اقتصادي، نه به لحاظ سياسي و نه به لحاظ فرهنگي ـ حداقل از چشم انداز متداول نظريه پردازي ها، هيچ آماده نبود. در اين شرايط، به لحاظ اقتصادي با دنيايي دوقطبي مواجه هستيم که در نيمي از آن برنامه هاي اقتصاد کاپيتاليستي و در نيم ديگر آن برنامه هاي اقتصاد سوسياليستي اجرا مي شود و هيچ جريان اقتصادي اعم از فردي، گروهي و سازماني، بدون قرار گرفتن در زير چتر حمايتي يکي از اين دو قطب اقتصادي قادر به ادامه حياتش نمي باشد. به لحاظ سياسي نيز با دنيايي دوقطبي مواجه هستيم که در نيمه غربي آن تفکر ليبراليسم و در نيمه شرقي آن تفکر مارکسيسم حاکم مي باشد و هر يک از دو قطب مذکور، در حوزه سياست، مفاهيم خاص خود را توليد کرده اند به گونه اي که جريانات منتسب به آن ها تنها با همان مفاهيم مي توانند هويت و ماهيت سياسي شان را ابراز کنند. به لحاظ فرهنگي نيز با دنيايي مواجه هستيم که در بهترين شرايط آن، دين و مؤلفه هاي آن، اگرنه حذف و محو، لااقل به حاشيه رانده شده اند. در دنياي غرب، از بيش از يک قرن قبل، تئوري هاي مختلفي در انکار، تقليل و تنزيل دين مطرح شده است، به گونه اي که در شرايط مورد بحث، از دين، جز پوسته اي باقي نمانده بود. در دنياي شرق، وضعيت از اين هم بدتر بود، چه، اساساً در اين دنيا، نگرش غالب، بر ماترياليستي بودن جهان استوار بود. در چنين شرايطي سخن از دين و دينداري و مهم تر، سخن از حکومت ديني ـ چيزي که در انقلاب اسلامي ايران اتفاق افتاد ـ بسيار بعيد، غيرمعقول و ناممکن مي نمود.
    انقلاب اسلامي ايران، ضمن اين که ساختار نظام 2500 ساله شاهنشاهي را به هم ريخت، و نيز، ضمن اين که موازنه قدرت را در مقياس جهاني به نفع دين به هم زد به گونه اي که دين در سايه و حاشيه را به مرکز مناسبات اجتماعي دعوت کرد، بستري مناسب و در عين حال، جدّي براي آزمون و محک انواع تئوري هاي رايج در علوم اجتماعي درباره انقلاب ها گشت. از آنجا که انقلاب ها به ندرت رخ مي دهند، وقوع آن ها زمينه مناسبي براي انجام تحقيقات علمي، طرح و آزمون فرضيه ها و نظريه هاي موجود و نيز ارايه نظريه هاي جديد فراهم مي کند. «تا پيش از پيدايش انقلاب اسلامي، عمده نظريه پردازان انقلاب در عرصه جامعه شناسي سياسي، گرايش هاي ساختارگرايانه داشتند. اين نظريه پردازان معمولاً با بررسي نمونه هاي متنوعي از انقلاب ها، هم چون انقلاب فرانسه، روسيه و چين و نيز انقلاب ها ضداستعماري قرن بيستم، سعي داشتند تا با ا نتزاع وجوه مشترک اين انقلاب ها و تعميم آن ها به يک تئوري همه شمولي دست يابند که در پرتو آن بتوان هر انقلاب جديد را که در جهان رخ مي دهد، تبيين نموده و يا حتي وقوع آن را از قبل پيش بيني کرد».
    در ميان رهيافت هاي ساخت گرايانه درباره انقلاب ها، نظريه خانم تدا اسکاچ پل از شهرت چشم گير جهاني برخوردار است، به گونه اي که درمحافل علمي، نظريه وي رهيافت هاي ساخت گرايانه را نمايندگي مي کند. اين نوشتار در صدد است تا نظريه وي درباره انقلاب ها اجتماعي را با تکيه بر يک کتاب و يک مقاله از وي که هر دو از شهرت جهاني برخوردارند، مورد بررسي و نقد قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    أ) کليات
    1. اسکاچ پل
    1ـ1. مقطع و دوره زماني
    2ـ1. اسکاچ پل؛ پيرو يا پيشرو
    2. کتاب اسکاچ پل (دولت ها و انقلاب هاي اجتماعي)
    1ـ2. شرايط تاريخي طرح و انتشار نظريه و کتاب اسکاچ پل
    2ـ2. موضوع پژوهش کتاب
    3ـ2. روش شناسي کتاب
    4ـ2. منابع کتاب
    5ـ2. توجه کتاب به بررسي و نقد نظريه هاي معروف و عام درباره انقلاب ها
    3. مقاله اسکاچ پل (دولت تحصيل دار)
    1ـ3. سنخ شناسي نظريه مقاله
    2ـ3. منابع مقاله

    ب) چارچوب نظري
    1. بستر شکل گيري انقلاب هاي اجتماعي
    2. پيش زمينه هاي تحقق انقلاب ها اجتماعي
    1ـ1. در سطح ساختار داخلي
    2ـ1. در سطح ساختار بين المللي
    3. مهم ترين نتيجه گيري اسکاچ پل از نظريه خود (نقد نظريه ذهنيت هدف مند)

    ج) اسکاچ پل و نظريه دولت تحصيل دار (تحليل اسکاچ پل از انقلاب اسلامي ايران)
    1. حکومت پهلوي به مثابه دولتي رانتير
    2. حاشيه اي بودن کشاورزي در حکومت پهلوي
    3. اولويت نوسازي صنعتي و نظامي
    4. ارتباط بازار با روحانيت، به مثابه کانون مخالفت هاي شهري
    5. تأثير ايدئولوژي شيعه در انقلاب ايران
    6. نقش ويژه رهبري در انقلاب ايران
    7. ماهيت انقلاب ايران
    8. اعتراف به شکست نظريه پيشين وي در تطبيق با انقلاب ايران
    1ـ8. انقلابي ساخته شده
    2ـ8. انقلابي پيش بيني ناپذير و حيرت آور
    3ـ8. انقلابي ناشي از نوسازي پرشتاب
    4ـ8. انقلابي در برابر ارتشي مجهّز

    د) نقد و ملاحظات
    1. نقدهاي درون پارادايمي
    1ـ1. نقد نظريه پردازان رويکرد فرهنگي
    2ـ1. نقد تيموتي ويکام ـ کراولي
    3ـ1. نقد چازلز تيلي
    4ـ1. نقد ريچارد لاکمن
    2. نقدهاي برون پارادايمي
    1ـ2. حاکميت رسوبات و پيش فرض هاي شرق شناسانه
    2ـ2. ضعف در نگرش فلسفه تاريخي به انقلاب ايران
    3ـ2. ضعف در فهم ماهيت فرهنگ شيعه
    4ـ2. ضعف در فهم ماهيت انقلاب اسلامي
    5ـ2. ضعف در پايگاه انسان شناسي فلسفي
    6ـ2. ضعف در پايگاه روش شناختي
    3. نقدهاي درون متني
    1ـ3. ضعف در شناسايي فرصت هاي انقلاب
    2ـ3. ضعف در شناسايي چالش هاي انقلاب
    3ـ3. نديدن فرصت ها در کنار توانايي ها
    4ـ3. استثناء بودن انقلاب ايران، مدعاي بي دليل


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    تمام پاسخ او یک کلام بود:
    زرشک!

    بخوان- اگرچه که رنج آور است و سخت و عذاب-
    بخوان به نام نمایشگه بزرگ کتاب!

    حضور محفل انس است و مردمان جمعند
    بساط عیش مهیاست با همه اسباب!

    هوای خوب بهار است و جوّ فرهنگی است
    فضا شبیه خرابات و آب عین شراب!

    و عشق طبق روال همیشه مرسوم است
    میان خلق -اعم از ثواب دار و عقاب!-

    یکی مقابل یارش تمام قد به سجود!
    یکی برای عبادت نشسته در محراب

    یکی مجرد و تنها، دو تا بغل به بغل!
    یکی احاطه شده با تمامی اصحاب

    پسر زکول پدر رفته است تا بالا
    چنانکه از تنه بید می رود سنجاب!

    (همیشه باربری از وظایف مرد است
    رفیق! مرد بمان و سر از وظیفه متاب!!)

    یکی به داد و هوار است گرم بیداری!
    یکی بروی چمن ها گرفته گوشه خواب

    تمام شهر فشرده شده است در یکجا
    هزار نقشه و طرح و هزار رنگ و لعاب!

    چنان شلوغ که گویی قیامت است به پا
    چنان فشار که دائم عذاب پشت عذاب

    چطور مرد و زنش را جدا کنم از هم؟
    چطور شیر و شکر را جدا کند قصاب؟!

    چگونه غرفه مذکور می شود پیدا؟
    مگر به جنبل و جادو و رمز و اسطرلاب!

    ***
    رسیده ای به کتابت ولی چه شد تخفیف؟
    تمام قیمت آنرا می آورد به حساب

    مودبانه به صندوقدار می‌گویی:
    عزیز! وضع غم انگیز بنده را دریاب!

    (بماند اینکه همیشه عواملی هستند
    که جز به جنس مونث نمی‌دهند جواب!)

    تمام پاسخ او یک کلام بود: زرشک!
    تو را از آنهمه زحمت چه شد نصیب؟...سراب!

    تو را چنانکه تویی هیج کس نمی‌فهمد
    دلت برای خودت می شود همیشه کباب!

    ازین کباب شدن تشنه می شوی و سپس
    تویی و سیل حریفان تشنه در پی آب

    و در ادامه- ببخشید دست ما هم نیست
    نتیجاتا معذوریم؛ رویتان به گلاب!-

    عطش که می رود از بین، تازه مشکل بعد:
    کجاست سمت خلا؟ می دوی به حال خراب!

    همیشه خاطره ها را خراب می کرده است
    وجود فاصله ای بین ما و دست به آب!...

    ***
    (به بیت بعدی لطفا توجه کافی-
    کنید. بعدش من می‌روم دگر به شتاب!)

    مواظبت کن تا اینکه خواندنت نشود
    کتاب بعد کتاب و حجاب روی حجاب

    خلاصه قصه دراز و خیال ما هم شاخ...
    تمام شد به خدا...رفتم...آخ...گوشم، آخ!!

    مصطفی حسن‌زاده
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    علل ایجاد چروک صورت
    و راه های درمان آن

    ● چـروک صورت :
    عبارت است از به وجود آمدن شیارهای عـرضی در پیشانی و شیارهای طـولی در بین دو ابرو و نیز شیارهای کنار چشم ها و دهان و بر روی گونه ها.
    افراد سیگاری به علت از دست دادن چربی زیر پوستی و همچنین نقص در کلاژن سازی و علت های گوناگون دیگر دچار چروک زودرس می شوند . پوسـت های خشـک نسـبت به پوسـت های چـرب زودتر دچـار چروک می شوند که می تواند به دلیل علت زمینه ای پوست خشک باشد

    ● علل به وجود آورنده ی چروک :
    در ایجاد چروکِ صورت علت های گوناگونی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:
    مسئول نگه داشتن قوام پوست ، «کُلاژن» ( مهمترین پروتئین موجود در بافت های بدن ، استخوان ، غضروف و پوست ) داخل «درمی» ( لایه زیرین پوست ) است ؛ حال به هر علتی در روند کُلاژن سازی اختلالی به وجود آید پوست دچار چروک می شود. با افزایش سن ، کلاژن سازی کُـند می گردد، برای همین افراد مسن پوستی افتاده دارند. اختلالات ارثی در تولید کلاژن در بیماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس از این جمله اند. در برخی از این بیماران، پوست به علت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگی زودرس می شود. عوامل محیطی که مهمترین آنها اثر آفتاب است، باعث تخریب رشته های کلاژن و آلاستین پوست و تشدید روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شوند.
    علاوه بر کلاژن سازی علت های دیگری نیز در ایجاد چروک پوست دخیل هستند، از جمله ی این عوامل افزایش قـدرت عـضلانی زیر پوست است. افراد عـصبی و اخـمو به علت اسـتفاده زیاد از عضلات صورت دچار این حالت می شوند. افرادی که قـبلاً چاق بوده ولی دچار لاغری می شوند به علت از دست دادن چربی زیر پوستی دچار افتادگی پوست می شوند و چروک به وجود می آید.
    افراد سیگاری به علت از دست دادن چربی زیر پوستی ( عدم تغذیه مناسب و کاهش اشتها ) و همچنین نقص در کلاژن سازی و علت های گوناگون دیگر دچار چروک زودرس می شوند . پوسـت های خشـک نسـبت به پوسـت های چـرب زودتر دچـار چروک می شوند که می تواند به دلیل علت زمینه ای پوست خشک باشد ( عدم نگهداری آب در پوست به دلایل سرشتی ). علت های دیگری نیز وجود دارد که از حوصله این بحث خارج است.
    برای پیشـگیری از ایجاد چروک باید عـوامل ایجاد کننده آن را از بین برد از جمله: تغـذیه نامناسب - مصرف مواد مخدر و دخانیات - اعصاب متشنج ، استرس و ...

    ● روش های متنوعی برای از بین بردن چروک صورت وجود دارد:
    ▪ مصرف کرم های مرطوب کننده تا حدودی می توانند چروک های ریز را به طور موقت از بین ببرد.
    ▪ میزان و مدت تماس با آفتاب هرچه کمتر باشد، عوارض آن کمتر است.
    ▪ اجتناب از دخانیات : مصرف سیگار باعث ایجاد خطوط عمیقی در لب فوقانی و تحتانی و کناره های چشم می شود.
    ▪ اجتناب از ایجاد کشش های غیرضروری در پوست : تشدید غیرضروری حالات صورت باعث کشیدگی پوست می شود. با دیدن افراد در حالت مکالمه به راحتی می توان پی برد که چگونه خطوط بیان حالات عاطفی در صورت تشکیل می شود. این مورد شاید بی اهمیت به نظر برسد اما در درازمدت تأثیر آن زیاد است وقتی گاهی می توان خصوصیات اخلاقی و گذشته شخصیتی فرد را روی این خطوط تشخیص داد.
    مسئول نگه داشتن قوام پوست ، «کُلاژن» است؛ حال به هر علتی در روند کُلاژن سازی اختلالی به وجود آید پوست دچار چروک می شود. با افزایش سن ، کلاژن سازی کُـند می گردد، برای همین افراد مسن پوستی افتاده دارند.
    ▪ مصرفی کافی ( البته نه افراط گونه و بیش از حد ) ویتامین C ، ویتامین A و ویتامین E که به عنوان مواد آنتی اکسیدان شناخته می شوند و احتمال تأثیر آنها با از بین بردن رادیکال های آزاد که یکی از علل تخریب کُلاژن و الاستین هستند – در بسیاری از مطالعات مطرح شده است.
    ▪ مصرف هورمون های جایگزین در خانم های یائسه: هورمون استروژن که هورمون اصلی زنانه است نقش ثابت شده ای در ایجاد جوانی ، شادابی و طراوات پوست دارد در زنان یائسه میزان این هورمون پائین می آید و به مصرف هورمون های جایگزین ( تحت نظر مستقیم پزشک متخصص زنان ) می توان بسیاری از مشکلات این سنین را مرتفع ساخت.
    ▪ ایجاد سبک و روش زندگی سالم تر از نظر هیجانات و احساسات.
    ▪ انجام پیلینگ : چه به صورت تدریجـی با مصـرف کـرم های حـاوی AHA با درصـدهای پائین و چه به صـورت پیلینگ در مطــب با داروهای پیلینگ با درصــد بالا. با این روش ها تحریک پوست برای کُلاژن سازی صورت می گیرد.
    ▪ انجام لیزر با انواع گوناگون لیزر ( تحریک کُلاژن سازی)
    ▪ جدیدترین روش برای از بین بردن چروک صورت ، تزریق آمپول رقیق شده و غیرسمی شده ســم میکــروب بوتیلیسم ( BOTOX ) در داخــل عـضلات پوســت صـورت است. با این روش، عضلات صورت را فلج یا ضعیف می کنند که باعث از بین رفتن چروک صورت می شود. این روش موقتی است و البته چروک را واقعاً از بین نمی برد بلکه آن را ظاهراً محو می کند و بسته به نوع پوست افراد ، از ۳ ماه تا ۹ ماه طول می کشد. با تکرار تزریق ، این فاصله زمانی افزایش می یابد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    يهود، فلسطين و سرزمين موعود

    سوال:

    چرا يهوديان فلسطين را سرزمين موعود مي دانند؟
     

    پاسخ:

    يهوديان كه نام ديگر آنان بني اسرائيل است، از نسل حضرت يعقوب ـ عليهم السلام ـ مي باشند و به علت اينكه فلسطين را ملك پدري و اجدادي خود مي پندارند آن را سرزمين موعود براي خودشان مي دانند.[1]
    يهوديان اولين ساكنين فلسطين نبودند، بلكه زماني بسيار طولاني، قبل از اين كه آنها به اين سرزمين بيايند فلسطين داراي سكنه بود، و از سابقة تمدن ده هزار ساله برخوردار است كه قدمت بيش از 9 هزار ساله «اريحا»، قديمي ترين شهر «بارودار» شاهد همين واقعيت است.
    اولين ساكنين شناخته شدة فلسطين كنعاني ها بودند كه سه هزار سال قبل از ميلاد، در اين سرزمين سكني گزيدند و مردماني شهرنشين و داراي تمدني پيشرفته بودند.[2]
    و به اين مطلب، تورات نيز در (سفر اعداد، باب 34، آيه 1؛ و باب 35، آيه 10؛ و در سفر خروج، باب 3، آيه 17) تصريح دارد.
    و هم چنين «ژر فومن» بناي شهر «اورشليم» را به كنعانيها نسبت مي دهد و مي گويد: باني اين شهر، شاهزاده اي از كنعان بود كه به خاطر تقوي و پرهيزگاري اش وي را «درستكار» مي خواندند. وي در اين شهر معبدي ساخت و به خدا تقديم كرد و نام اين شهر را از «سهاليم» به اورشليم تبديل نمود.
    و از اين گذشته، مطابق روايات و گزارشات تاريخي، در حدود سال 1703 قبل از ميلاد چندين قبيلة عبري، از كلده به سرزمين كنعان آمدند. ولي اين قبايل در سرزمين كنعان مستقر نشدند، بلكه به مصر رفتند و در زير سلطه فراعنه به زندگي خود ادامه دادند.
    بعد از چند قرن، عبريها با اسرائيلي ها، مصر را ترك كرده و براي چندين سال در بيابان آواره بودند. و در حدود سال 1200 قبل از ميلاد، اسرائيلي ها از مشرق به سرزمين كنعان و در نتيجه به شهر «اريحا» حمله كرده و بعد از تخريب شهر و كشتن ساكنين آن به طور پراكنده در طول حدود دو قرن در سرتاسر كنعان مستقر شدند ولي باز نتوانستند كرانه هاي جنوبي و جلگة مجاور دريا، تا نقطه اي در شمال «يافا» را از فلسطيني ها بگيرند.[3]
    پس از مدتي در سال 520 قبل از ميلاد كورش پادشاه ايران به يهوديان اجازه داد كه به بابل برگردند. و آنان هم برگشته و تحت فرمانروايي ايران و سپس مقدونيان و روميان زندگي كردند؛ گرچه گاه بي گاه بر فرمان روايان خود طغيان مي كردند ولي هرگز نتوانستند رهبري كشور را دوباره قبضه كنند. بزرگترين شورش يهوديان، شورش مكابيان عليه مقدونيان در سال 167 قبل از ميلاد؛ و دو قيام ديگر عليه روميان در سالهاي 70 و 132 بعد از ميلاد بود، كه پس از آخرين شورش، كشته و تار و مار شدند.
    از آن زمان تا قرن 20 كه صهيونيست تحت قيموميت بريتانيا توانست مهاجرت گروه كثيري از يهوديان را به فلسطين ترتيب دهد در طول 19 قرن، فلسطين عاري از يهوديان بود، به گونه اي كه در حدود سال هاي 1170 - 1917 م فقط 1440 نفر يهودي و بنا به گفته «نهمان جروندي» در سال 1267 م فقط دو خانوادة يهودي در بيت المقدس زندگي مي كردند.[4]
    اما در قرن 20، ورق بر مي گردد و سردمداران استعمار، خواب هاي آشفته اي را براي سرزمين فلسطين مي بينند و ادعانامه اي را مبني بر حق تاريخي اسرائيل بر فلسطين، براي اولين بار به وسيله سازمان صهيونيستي به شوراي عالي نيروهاي متفق در كنفرانس صلح پاريس در سال 1919 م تسليم مي كنند. اين سازمان در يادداشتي كه تاريخ 3 فوريه 1919 م به شوراي عالي نيروهاي متفق در كنفرانس صلح داد، در آن قبول راه حلي مبني بر به رسميت شناختن حق حاكميت تاريخي مردم يهود را بر سرزمين فلسطين، به عنوان وطن ملّي، پيشنهاد كرد.[5]
    بنابراين جاي هيچ شك و ترديد باقي نمي ماند كه ادعاي سرزمين موعود، ساخته و پرداخته سياست بازان عصر حاضر مي باشد؛ زيرا از بررسي هاي به عمل آمده، چنين استنتاج مي شود كه سران صهيونيسم در خصوص سرزمين موعود اتفاق نظر نداشتند و داراي اهداف و انگيزه هاي گوناگون بودند. افرادي نظير «تئودور هرتزل» و «لئوپينسكر» اعتقاد داشتند كه صهيونيست ها در هر نقطه اي از جهان كه ميسر باشد، تجمع كنند و حساسيت خاصي به سرزمين موعود نداشته باشند.
    و در مقابل اين گروه، افراد ديگري مانند اسمولنسكين، ديويد گوردون، احدهاآم و حاييم وايزمن، حساسيت ويژه اي به سرزمين موعود داشتند و اعتقادشان بر اين بود كه فلسطين، يگانه مركز يهود و سرزمين موعود مي تواند باشد و با استقرار صهيونيسم در كشورهاي ديگر به علل گوناگون موافقت نكردند.[6]
    و امروز پيروان صهيونيسم به عنوان ملّت برگزيدة ابرقدرتهاي غرب به خاطر اشتهار آنها در عداوت و كينه توزي نسبت به اهل ايمان و تحريف كلمات خدا، و لجاجت و عنادي كه نسبت به فرامين الهي دارند، از گوشه و كنار دنيا با كمك استعمار گران خصوصاً انگليس، جمع آوري گرديده و سرزمين مقدس فلسطين در تحت اشغال آنان قرار گرفته است و به پايگاه اصلي امريكا و ساير دشمنان اسلام و مسيحيت تبديل گرديده است.
    ولي به هر حال نه خواست معنوي و نه ايمان و عقيدة مذهبي، هيچ گاه نمي تواند حقي را براي آنان اثبات كنند و مجوزي براي غصب سرزمين مردم ديگر باشد؛ چنانچه «لود سيدنهام» اين مسأله را بازگو مي كند و مي نويسد:
    ممكن است ما با آرزوهاي معنوي، پيروان مذهبي الهي براي بازگشت به منطقه ي كوچكي كه در آن، زماني براي مدت محدود حكومت كرده اند كاملاً موافق باشيم. ولي قبول هرگونه حقي نسبت به سرزمين مقدس براي يهوديان قرن 19 و 20 كه اكثراً از اعقاب يهودياني كه در اورشليم بوده اند، نيستند جداً غير ممكن است.[7]
    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. سرگذشت فلسطين يا كارنامه سياه استعمار، اكرم زعيتر، مترجم: اكبر هاشمي رفسنجاني.
    2. دربارة فلسطين، ماكسيم رودنسون، ايزاك دويچر، ترجمة منوچهر هزارخاني.
    3. درآمدي بر تاريخ اديان ديگر، عبدالرحيم گواهي.

    ------------------------------------------
    [1] . علم الهدي، سيد جواد: شناخت صهيونيسم بين الملل و انقلاب اسلامي ايران، دفتر انتشارات اسلامي، چاپ اول، قم، ص18، 1368.
    [2] . هنري كتان، فلسطين و حقوق بين الملل، ترجمة غلامرضا فدائي عراقي، اميركبير، دوم، تهران، 1368، ص13.
    [3] . همان، ص 14.
    [4] . فلسطين و حقوق بين الملل، ص 15 و 16.
    [5] . همان، ص 18 و 19؛ و به، فؤاد بن سيدعبدالرحمن الرفاعي، نفوذ صهيونيسم بر رسانه هاي خبري و سازمان هاي بين المللي، ترجمة حسين سروقامت، دوم، كيهان، تهران، 1381.
    [6] . جديد بناب علي، عملكرد صهيونيسم در برابر جهان اسلام، مركز انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ـ رحمة الله عليه ـ اول، قم، 1382، ص 48.
    [7] . همان، ص 23.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    بادنجان

    بادنجان خام داراى ويتامين (آ)، (فسفر) و (كلسيم) است.
    اصل بادنجان از سروستان است و از آنجا به ساير نقاط عالم پراكنده شده است .
    بادنجان به وسيله اعراب به اروپا برده شد و كشت گرديد. گياه بادنجان از خانواده سولانه است كه سيب زمينى ، گوجه فرنگى و توتون و مهرگياه نيز تعلق به اين خانواده دارد.
    بادنجان در قرن پانزدهم شهرت بدى يافته است . چنان كه يكى از نويسندگان آن عصر درباره بادنجان مى نويسد ميوه اى است كه به شكل گلابى است و بزرگ مى شود ولى داراى خواص بدى است و به آن ملون جنا مى گويند!
    نويسندگان ديگرى در همان عصر بادنجان را به نام (مالن زنا) نام برده و مى نويسند مصرف بادنجان باعث ايجاد تب و صرع مى شود!
    تا سال 1760 بادنجان به صورت گياهان تزيينى بود و فقط در نواحى مديترانه به عنوان غذا مصرف مى شود و از سال 1870 در فرانسه و اروپا بادنجان را به چشم يك سبزى خوردنى نگاه كردند و در كتابهاى طباخى انواع غذا را از آن تهيه كرده و دستور طباخى آن را داده اند. با وجود اين هنوز بادنجان در نواحى مركزى و شمالى فرانسه كاملا شناخته نشده و مردم اين نواحى آن را سبزى مخصوص نواحى جنوبى فرانسه مى دانند.
    در ايران بادنجان شهرت و معروفيت فراوانى دارد و بطورى كه نقل مى كنند در ناحيه بم كرمان بوته هاى بادنجان بلند شده و به صورت درختچه اى در آمده است . به همين علت ضرب المثلى در ايران معروف شده است كه مى گويد: بادمجان بم آفت ندارد.
    در طباخى ايران بادنجان مصرف زيادى دارد. از آن خورش بادنجان ، بادنجان سرخ كرده ، كوكوى بادنجان ، دلمه بادنجان ، ميرزا قاسمى ، حليم بادنجان ، ته چين ، يتيم چه ، ترشى بادنجان درست مى كنند.

    ارزش غذايى بادنجان
    ارزش غذايى بادنجان خيلى پايين است و عملا هيچگونه خاصيت غذايى ندارد زيرا صد گرم بادنجان در حدود سى كالرى حرارت ايجاد مى كند. ولى اين سبزى براى رژيم لاغرى كه بايد كالرى كمى مصرف كرد جاى نمايانى دارد زيرا علاوه بر اين كه كالرى ندارد، اگر آن را با آب بپزند و سرخ نكنند و بخورند خاصيت ادرار آور دارد البته بادنجان آبپز مزه خوبى ندارد و بسيارند كسانى كه آن را دوست ندارند.
    بادنجان را در اغذيه به هر ترتيبى كه مصرف كنند اغلب با روغن سرخ مى كنند و چون به اندازه حجمش روغن مى كشد پس از اين كه سرخ شد سنگين و ثقيل الهضم مى شود و مصرف كنندگان را به جاى اين كه مفيد واقع شود مضر مى گردد.

    يك حكايت از بادنجان
    سلطان محمود را در حالت گرسنگى بادنجان بورانى پيش آوردند خوشش ‍ آمد، گفت بادنجان طعامى است خوش : نديمى در مدح بادنجان فصلى پرداخت چون سير شد گفت بادنجان سخت مضر چيزى است .
    نديم باز در مضرت بادنجان مبالغتى تمام كرد.
    سلطان گفت اى مردك نه اين زمان مدحش مى گفتى ؟
    گفت من نديم توام نه نديم بادنجان . مرا چيزى مى بايد كه تو را خوش آيد نه بادنجان را.
     

     

     

     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive