به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, February 24, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 901)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Click for Full Size View
 
Click for Full Size View
 
Funous : Soroude Yeganegi
 
Click for Full Size View
 
 
 
 
 
  
 

901

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 901 :: دوشنبه 6 اسفند 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

چگونه مرورگر خود را حرفه ای تر کنیم

با سلام به همه شما دوستان گلم
مدتي بود که روزانه تقريبا مرتب منتشر مي شد اما باز در روزهاي گذشته در انتشار روزانه وقفه اي ايجاد شد و در سه روز گذشته مجله روزانه منتشر نشد.
تنها دليل اش هم گرفتاريهاي شخصي بود که البته ممکنه تا اخر اسفند باز هم تکرار بشه، البته ممکنه!

خب و اما برسيم به بحث امروزمون، شاید بتوان گفت مهمترین برتری فایرفاکس به اکسپلورر ( =اینترنت اکسپلورر 7) وجود افزونه هایی زیاد باشد. خیلی از کاربران فکر می کنند که برای اینترنت اکسپلورر افزونه ای نیست در حالی که بعضا این افزونه ها بسیار زیاد هم هستند. بنا بر شنیده های من هم اکنون حدود 3000 افزونه رسمی برای اکسپلورر منتشر شده است که باید قبول کرد هم از نظر تعداد و هم از نظر کارایی از فایرفاکس پایینتر است. اما ممکن است شما کاربری باشید که به هر دلیلی اکسپلورر را به فایرفاکس با افزونه ترجیح دهید. حالا که جزو این دسته هستید افزونه های زیر به شما کمک می کند که کارایی بهتری را از اکسپلورر خود شاهد باشید. طبیعی است که این مطلب به کاربران فایرفاکسی هم اجازه می دهد از بعضی از افزونه های خود که تقدیم می شود در محیط اکسپلوررشان استفاده کنند.

این افزونه باعث می شود که شما بتوانید این تبلیغات آزاردهنده کناره وبلاگ ها را بردارید. البته باید گفت برای بیشتر تبلیغات توسط این گونه افزونه ها برداشته می شوند. این روش برای تبلیغات اعصاب خردکن بعضی سرویس ها لازم الاجراست!!

بعضی سایتها مانند یوتیوب هستند که به ارائه ویدیو در وب می پردازند. شاید شما هم از این سایت ها استفاده می کنید. کاربران این سایتها می دانند که دانلود فایلهای ویدیو این سایتها چقدر طاقت فرسا است. با این افزونه شما می توانید از تمامی سایتها ویدیو هر نوع فرمتی را دانلود کنید.

یکی از مزایای فایرفاکس جستجو کردن در متون سایتهاست. با این افزونه شما به راحتی می توانید از دست فایندر اکسپلورر راحت شده و به خوبی در متن جستجو کنید

توی ایران خیلی از کاربران هستند که زبان کار می کنند. یکی از بهترین راههای زبان هم استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی است که معنی لغات را با شفافترین لغات انگلیسی برای شما توضیح می دهند. فکر می کنم خودتان فهمیدید این افزونه چکار می کند.

باید گفت این افزونه قدرتمندترین افزونه در بین تمام افزونه های تمام مرورگرهاست. باید این افزونه را مجموعه ای از قابلیتهای مهم دانست که کنار هم جمع شده است. باید این افزونه شما می توانید جلوی تبلیغاتی مانند فلش را بگیرید؛ امنیت مرورگر را بالا ببرید؛ سرعت مرورگر را بالا ببرید؛ تنظیماتی ایجاد کنید که مرورگرتان با موس کارهای بیشتری بکند؛ شورت کات هایی را به اکسپلورر اضافه کنید و کارهای گریس مانکی را بکنید!!!. برای دوستانی که درباره گریس مانکی اطلاعات کمتری دارند باید عرض کنم که این افزونه به کاربران اجازه می دهد تا بوسیله اسکریپتهایی در محیط یک سایت تغییر ایجاد کنند. راستش من خودم هم نمی دانم این افزونه چند درصد قدرت گریس مانکی را دارد ولی اگر فرض کنیم هم سطح باشند بسیار عالی است.

در مورد گریس مانکی یک مقاله کامل توضیح می دهم. فقط بدانید که این قابلیت بسیار بزرگی برای یک افزونه است.

خوب به خوشی و سلامتی این 5 افزونه هم به شما معرفی شد. امیدواریم از این افزونه ها استفاده خوبی بکنید. اگر شد یک روز هم به توضیح کامل IE 7 Pro می پردازم. تا آن موقع خودتان نکات جدید این افزونه را یاد بگیرید

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • طرحهای گرافیکی بسیار دیدنی
  • متن کامل گزارش  آژانس بين‌المللي انرژي اتمي
  • تصاویر منتخب و زیبای سایت نشنال جئوگرافیک
  • افشين قطبي، سرمربي پيشنهادي كميته تيم‌هاي ملي فدراسيون فوتبال
  • معرفي و دانلود فيلم : قطار سه و ده دقيقه يوما
  • دانلود انيميشن : Mobile Suit Gundam Wing: Endless Waltz
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای گروه پرشیا با نام سرزمین من
  • آهنگ زيباي بگو با من باصداي بهرام حصيري
  • بازي زيبا و سرگرم کننده  2008 Beetle Ju 3
  • پخش فايلهاي SWF (فلش) در تلفن همراه
  • خدمت جنسی به جای پرداخت بهای اجاره !
  • مي خواهم بپرسم آیا پوشیدن لباس مشکي در اسلام مکروه است يا خير؟
  • کوروش آسوده بخواب، فرزندان تو بیدارند
  • ختم قرآن ار طريق اس ام اس
  • آشپزي هفته: پلوي سنتي فرانسوي ( ليموزين)
  • من آقا را دوست دارم  
  • من گزارش می‌دهم!
  • آخر دنیا کجاست
  • كشتي نوح در ايران پيدا شد
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • قفل هوشمندي برای درایوهای قابل حمل
  • فضيلت جهان وطني
  • هفت آسمان مجاز فرهنگ و هنر (28)
  • چطور با بوی‌پا مقابله كنيم؟
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (900) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

متن کامل گزارش  آژانس بين‌المللي انرژي اتمي
طرحهای گرافیکی بسیار دیدنی
ساختن روحی در جنگل
نمایشگاه دوربینهای غول پیکر
آژانس: حل همه مسائل ایران (ويدئو)
تصاویر منتخب و زیبای سایت نشنال جئوگرافیک
ویدئو: آرم مسابقات قهرمانان باشگاه‌های اروپا نسخه 2008
با اين سايت مي تونيد امضاهاي فوق العاده با کلاس داشته باشيد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

افشين قطبي، سرمربي پيشنهادي كميته تيم‌هاي ملي فدراسيون فوتبال

افشين قطبي از سوي كميته تيم‌هاي ملي به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از يك منبع آگاه، پس از نشست اعضا كميته تيم هاي ملي، افشين قطبي به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب شد.
پس از نشستي كه شب گذشته برگزار شد، وي از سوي اين كميته به اين عنوان انتخاب و به علي كفاشيان معرفي شد. رئيس فدراسيون هم ظهر ديروز با انتصاب وي موافقت كرد تا رسما هدايت تيم ملي را برعهده گيرد؛ البته تاييد نهايي را منوط به بررسي‌هاي بيشتر كرد.
افشين قطبي اكنون هدايت پرسپوليس را بر عهده دارد. اين تيم بر سكوي دوم جدول رده بندي تكيه داده است.
تيم ملي فوتبال ايران در مرحله مقدماتي در گروه 5 با سوريه، كويت و امارات همگروه است. اين تيم در اولين مسابقه، برابر سوريه، با تساوي بدون گل متوقف شد.


قطبي: برنامه هاي ويژه اي براي تيم ملي دارم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: براي تيم ملي برنامه هاي ويژه اي دارم و در صورت انتخاب، فرقي بين پرسپوليس و استقلال قائل نخواهم شد.
افشين قطبي در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: خوشبختانه از تيم‌هاي كه در گروه ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني حضور دارند، شناخت كاملي دارم. همراه با تيم كره مقابل سوريه و كويت قرار گرفته ام و صورتي كه سرمربي تيم ملي ايران شوم، برنامه‌هاي ويژه‌اي براي اين تيم‌ها دارم.
وي ادامه داد: بدون شك در فوتبال حال حاضر دنيا بازي آسان وجود ندارد. گروه ايران سخت است و اميدوارم هر چه زودتر تكليف سرمربي تيم ملي روشن شود تا علاقمندان به فوتبال سردرگم نباشند.
وي افزود: در صورتي كه سرمربي تيم ملي شوم، بين استقلال و پرسپوليس و يا تيم‌هاي ديگر هيچ فرقي نمي گذارم و فقط هدفم خدمت به ايران خواهد بود، البته پرسپوليسي‌هاي مطمئن باشند از لحاظ فني اين تيم را تنها نمي‌گذارم.
قطبي تصريح كرد: اهداف بزرگي در سر دارم و در صورتي كه مسئولان فدراسيون به من اعتماد كنند، تمام سعي خود را براي دادن پاسخي مناسب به اعتماد آنها به كار خواهم گرفت؛ ولي تا اين لحظه صحبت‌ قطعي با من نشده است.
قطبي ادامه داد: بازي تيم ملي ايران با سوريه را ديده‌ام و در صورتي كه اجازه تغيير در تيم ملي به من دهند، تغييرات زيادي در تيمي كه مقابل سوريه بازي كرد، خواهم داشت.
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس همچنين درباره وضعيت كعبي و بازي هفته بيست و سوم ليگ برتر در مقابل مقاومت سپاسي ياد آور شد: فيلم بازي‌هاي حريف شيرازي را امروز دريافت كرده و به زودي مورد آناليز قرار خواهم داد. از اينكه حسين كعبي مجوز بازي را دريافت كرده است نيز بسيار خوشحالم؛ اما مشخص نيست در كدام پست از اين بازيكن استفاده خواهم كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

قطار سه و ده دقيقه يوما
3:10 to Yuma



کارگردان: جيمز منگولد. فيلمنامه: هلستد ولز، ماييکل برندت، درک هاس بر اساس داستاين از المور لئونارد. موسيقي: ‏مارکو بلترامي. مدير فيلمبرداري: فيدون پاپامايکل. تدوين: مايکل مک کاسکر. طراح صحنه: اندرو منزيس. بازيگران: ‏راسل کرو[بن ويد]، گريستين بيل[دن اوانز]، پيتر فاندا[بايرون مک الروي]، گرچن مول[آليس اوانز]، بن فاستر[چارلي ‏پرينس]، دالاس رابرتز[گريسون باترفيلد]، آلن تيودايک[داک پاتر]، ونيسا شاو[امي رابرتز]، لوگان لرمن[ويل اوانز]، ‏کوين دوراند[تاکر]، لوک رينز[مارشال ويترز]، جاني وايتوورث[تامي دردن]، بنجامين پتري[مارک اوانز]. 117 ‏دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نام ديگر: ‏Three Ten to Yuma‏. نامزد جايزه بهترين موسيقي از مراسم انجمن ‏منتقدان رسانه ها، نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد سال/کريستين بي از مراسم انجمن منتقدان فيلم لندن، نامزد جايزه ‏بهترين بازيگر نقش مکمل مرد/فاستر و بهترين فيلم درام از مراسم ساتلايت، نامزد جايزه بهترين گروه بازيگري از ‏مراسم اتحاديه بازيگران. ‏
دن اوانز مزرعه داري که انبارش به آتش کشيده شده، براي نجات فرزندانش از گرسنگي راهي شهر مي شود تا قطعه ‏طلاي کوچک همسرش را بفروشد. اما در بار زمينه دستگيري ياغي مشهوري به نام بن ويد- که افرادش انبار اوانز را ‏به آتش کشيده بودند- را فراهم مي کند. مردي که توسط کارآگاهان پينکرتون براي ده ها فقره سرقت بزرگ و کشتن آدم ‏هاي بسيار تحت تعقيب است. پس از دستگيري بن ويد، نماينده آزانس پينکرتون از کلانتر مي خواهد تا چند نفر را در ‏اختيار وي بگذارند تا ويد را به قطار يوما برسانند. چون يقين دارد که دستيار خونخوار ويد به نام چارلي پرينس سعي ‏خواهد کرد تا رئيس اش را نجات دهد. اوانز که موقعيت را مناسب ديده، مي پذيرد تا در ازاي 200 دلار همراه معاونين ‏کلانتر ويد را تا ايستگاه محافظت کند. مامورين براي منحرف کردن افراد ويد، کالسکه حامل زنداني را با يکي از ‏معاونين کلانتر که لباس هاي ويد را پوشيده، از مسير هميشگي فرستاده و خود شب هنگام پس از اقامتي کوتاه در منزل ‏اوانز با اسب راهي مي شوند. در طول راه ويد يکي از محافظين را به قتل مي رساند، اما مدتي بعد به آنها کمک مي کند ‏تا از کمين چند سرخپوست جان به سلامت در ببرند. چارلي پرينس و ديگران نيز همزمان با کشف حقه کلانتر برگشته و ‏به دنبال گروه همراهان ويد به راه مي افتند. پس از اتفاقات ديگري که منجربه کشته شدن بسياري از محافظان مي شود، ‏به ايستگاه مي رسند. اما چند ساعت تا رسيدن قطار سه و ده دقيقه به يوما باقي است و چارلي پرينس و افراد ويد نيز از ‏رده مي رسند. چارلي با تشويق اهالي در ازاي پول همکاري آنها را جلب کرده و مارشال و معاونين او را مي کشد. اما ‏اوانز که تنها مانده، هنوز مصمم است تا ويد را سوار قطار کند....‏

چرا بايد ديد؟
بازسازي 50 ميليون دلاري يکي از کارگردان هاي کارکشته هاليوود از وسترني کلاسيک به همراه ساخته شدن ترور ‏جسي جيمز به دست رابرت فورد ترسو باعث شد تا سال 2007 به عنوان نقطه عطفي در ژانر وسترن و آغاز دوراني ‏تازه براي اي گونه اصيل سينماي آمريکا را رقم بزند. جيمز منگولد متولد 1963 که تاکنون فيلم هاي معتبري چون ‏دختر روان پريش، هويت، کاپ لند/شهرک پليس و عبور از خطر را کارگرداني کرده، اين بار به سراغ ژانري رفته که ‏بسياري آن را مرده مي پنداشتند. ‏
قطار سه و ده دقيقه به يوما فقط يک بازسازي فوق العاده خوش ساخت[داراي يکي از بهترين دکوپاژهاو قاب بندي ها] ‏نيست. بلکه دميدن روح زمانه در قالب ژانري کهن است. چيزي که مي تواند يکي از پايه هاي سينماي دوره پست مدرن ‏قلمداد شود. يعني گرفتن يک انگاره يا يک عرف اخلاقي و نوسازي آن و يا به کار گرفتن رسانه بياني براي پاشيدن ‏نوري تازه، بر موضعي که زماني به گونه اي شايسته تقليد پوشش داده شده است. ‏
منگولد با انتخاب درست بازيگران، چيدن درست ميزانسن ها و استفاده از موسيقي شگفت انگيز مارکو بلترامي تماشاگر ‏را وادار مي کند که نسخه اصلي را در مقايسه با بزسازي او کم جان و بي رمق بدانيم. تااين لحظه منتقدان نقدهاي ‏ستايش آميزي بر فيلم نوشته اند، اما مطلبي جدي وعميق درباره نوزايي ژانر وسترن پس از تماشاي ترور جسي جيمز ‏خواهيم نوشت. قطار سه و ده دقيقه به يوما داراي بهترين تيم هاي بازيگري در فيلم هاي سال هاي اخير است. کساني ‏مثل من که از راسل کرو و بازي اش در نقش هاي مثبت خوششان نمي آيد، با اين فيلم و بازي اش در نقش يک بدمن ‏مادرزاد به قدرت بازيگري او ايمان خواهند آورد. اما بن فاستر در نقش شر آفريني چون چارلي پرينس نيز فراموش ‏نشدني است. اگر شما هم جزو کساني هستيد که فکر مي کنيد وسترن مرده است، کافي است تنها سکانس پاياني اين ‏فيلم[نبرد در محوطه ايستگاه] را ببينيد!‏
ژانر: اکشن، درام، وسترن. ‏
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/88769026/3_10_to_Yuma.part1.rar
http://rapidshare.com/files/88773796/3_10_to_Yuma.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/88777614/3_10_to_Yuma.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/88784749/3_10_to_Yuma.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/88790717/3_10_to_Yuma.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/88796194/3_10_to_Yuma.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/88799835/3_10_to_Yuma.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/88804063/3_10_to_Yuma.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن

Mobile Suit Gundam Wing: Endless Waltz


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

سرزمين من
گروه پرشيا

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای گروه پرشیا با نام سرزمین من

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي بگو با من
باصداي بهرام حصيري


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بازي زيبا و سرگرم کننده
 2008 Beetle Ju 3



بازی بسیار قشنگ و سرگرم کننده Beetle Ju 3 را برای دانلود آماده کردم،
امیدوارم خوشتون بیاد...
 

لينک دانلود (حجم  فايل حدود 40 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

پخش فايلهاي SWF (فلش) در تلفن همراه

اين روزها كليپ هاي Flash علاقه مندان زيادي پيدا كرده اند طوري كه شايد شما نيز تعداد زيادي از كليپ هاي جالب با فرمت swf را بر روي هارد ديسك خود داريد .
اينبار قصد معرفي نرم افزاري را با نام Adobe Flash Lite ۲.۱۰ براي گوشي هاي داراي سيستم عامل سيمبيان سري ۶۰ داريم كه با استفاده از آن قادريد تا بسياري از كليپ هاي فلش مورد علاقه خود را در تلفن همراه خويش مشاهده كنيد .

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

مَنْ عَرَفَ حَقَّ أَبَوَيْهِ الاْفْضَلَيْنِ مُحَمَّد وَ عَلىّ، و أطاعَهُما، قيلَ لَهُ: تَبَحْبَحْ فى أيِّ الْجِنانِ شِئْتَ.

هر شخصى كه حقّ والدينش محمّد (صلى الله عليه وآله وسلم) ، و علىّ (عليه السلام) را كه با شرافت و با فضيلت ترين انسان ها هستند، بشناسد و ـ در تمام امور زندگى ـ از ايشان تبعيّت و اطاعت كند; در قيامت به او خطاب مى شود: هر قسمتى از بهشت را كه خواستار باشى، مى توانى انتخاب كنى و در آن وارد شوى.

نهج الشّهادة: ص 293، تفسيرالامام العسكرى (عليه السلام): ص 330، بحار: ج 23، ص 260، ح 8.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

دکتر راندولف کشیش کلیسا عادت ندارد که پس از اجرای مراسم عقد اندرزهای طولانی به زن و شوهر جوان بدهد . اندرز وی همیشه در این چند کلمه خلاصه می شود : بکوشید که هر دو در آن واحد دیوانگی نکنید .


کارمند : آقای رئیس می شه یه هفته بهم مرخصی بدهید ، می خواهم عروسی کنم .
رئیس : حیا کن پسر جان ، شما هفته پیش را کلا تعطیل بودید ، می خواستید اون موقع عروسی کنید .
کارمند : حق با شماست ولی ، آخه آقای رئیس راستش رو بخواهید نمی خواستم تعطیلاتم رو خراب کنم . !!!


جوانی که بدلیل زشتی بیش از حد کسی را برای ازدواج با خود پیدا نمی کرد ،به هر کسی که می رسید تقاضای ازدواج میداد د ست بر قضا ، دختری که در عشقی شکست خورده بود، برای اینکه نامزد قبلی خود را رنج داده و تلافی بکند ، حاضر شد با جوان زشت رو ازدواج کند .
بعد ازدواج دختر رو به جوان کرده و گفت : ببین یادت باشه که تو نباید به کسی بگوئی که ما با هم ازدواج کرده ایم .
جوان گفت : باشه ، من به کسی نخواهم گفت ، فقط به عمه ام باید اطلاع بدهم ، چون او همیشه به من می گفت : هیچ احمقی حاضر نمی شود با تو ازدواج کند . !!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

سپهسالار عالم

من ز مهر حيدرم هر لحظه اندر دل صفاست
از پي حيدر حسن، ما را امام و رهنماست
همچو كلب افتاده ام بر آستان بوالحسن
خاك نعلين حسين بر هر دو چشمم توتياست
عابدين تاج سر و باقر دو چشم روشنم
دين جعفر بر حق است و مذهب موسي رواست
اي موالي، وصف سلطان خراسان را شنو
ذره اي از خاك قبرش دردمندان را دواست
پيشواي مومنان است اي مسلمانان تقي
گر نقي را دوست داري بر همه مذهب رواست
عسكري نور دو چشم عالم و آدم است
همچو يك «مهدي» سپهسالار در عالم كجاست
قلعه خيبر گرفته آن شهنشاه عرب
زآنكه در بازوي حيدرنامه الا فتاست

جامي

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

روش جدید و عجیب اجاره منزل در فرانسه:
خدمت جنسی به جای پرداخت بهای اجاره !



 

بنا به خبری که نشریه پرتیراژ لیبراسیون منتشر کرده است دختران دانشجو کرایه خانه خود را شخصا [لذت جنسی دادن به صاحبخانه] پرداخت می کنند!
دو تن از نویسندگان این نشریه که در لباس دانشجو به دنبال خانه اجاره ای رفته بودند دریافتند صاحبخانه ها در ازای سک.س به دختران دانشجو منزل اجاره می دهند!
قیمت بالای اجاره بها باعث شده است تا مالکین منازل نهایت استفاده را از این امر ببرند و اجاره منزل در ازای خدمت جنسی اکنون در فرانسه گسترش زیادی یافته است. برخی از فراوان افرادی که در سایت www.missive.info به درج آگهی منزل اجاره ای می پردازند به طور آشکار در آگهی می نویسند که اجاره منزل با خدمت جنسی از سوی مستأجر پرداخت می شود!
صاحبخانه های خجالتی هم اندکی نرمتر آگهی می دهند و در آگهی می نویسند "اجاره در ازای خدمت به صاحبخانه!" و منتظر دختران دانشجوی بی پول می مانند!
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از روزنامه وطن ترکیه، ارضا کردن شهوت سیری ناپذیر صاحبخانه ها نیز امکان ناپذیر است چرا که درخواستهای آنها تمامی ندارد! صاحبخانه هایی که آگهی اجاره بدون محدودیت زمانی و سایر محدودیت ها را داده اند وقتی که دختران از پاسخ به درخواستهای جنسی متنوع و گوناگون آنها امتناع می کنند روز دوم آنها را از منزل بیرون می کنند!
بعضی از صاحبخانه ها هم می خواهند دختران را قبل از آنکه موافقت کامل صورت بگیرد امتحان بکنند. آنها به دختران می گویند: "حالا یکبار امتحانی با هم بخوابیم تا ببینیم چه می شود!"


این هم برخی از شروط اجاره دادن این گونه منازل به دختران دانشجو در پاریس:

- در خانه باید لخت و برهنه رفت و آمد کنید!
آنتونی 47 ساله در یک شرکت عمومی کار می کند. به زنان مستأجر یک منزل آرام، مستقل و دارای سیستم گرمایش را آماده کرده است.
این صاحبخانه که در یک کوچه بسیار زیبا خانه دارد حتی برای زن مستأجر اتاق جدا هم در نظر می گیرد. اما در ازای آن اینها را می خواهد: "در خانه حتی الامکان باید لخت رفت و آمد کنید. هنگامی که در کاناپه می نشینید باید پاهایتان را از هم باز کنید تا هیجان جنسی من بیدار گردد! هروقت درخواست سک.س کردم مخالفتی نباید باشد. اوایل ممکن است پشت سرهم سک.س بخواهم و این یک چیز نرمالی است، بعدا درست خواهد شد! منزلم را ماهانه هم اجاره می دهم. سالیانه هم! ضمن آنکه نباید فراموش شود اتو کشیدن لباسها و نظافت منزل هم باید انجام گیرد!!
هنگامی که مستأجرانم به توالت می روند نگاه کردن به آنها را خیلی دوست دارم و نباید مخالفتی با این کار صورت بگیرد! هروقت هم به درخواستهایم جواب نه بشنوم از خانه بیرون خواهم انداخت!"
آمار در نزدیکی ترمینال سن لازار پاریس می نشیند. خانه اجاره ایش تنها 10 متر مربع است! می گوید: " در واقع اجاره بهای این خانه 650 یورو است. اما ماهی 450 یورو می دهم و ماهیانه هم 3 بار هماغوش می شوم. همین!"

- لورانت 32 ساله در منطقه پانزدهم پاریس می نشیند. مرد جذابی است. ابتدا اندکی خجالتی نشان می دهد اما بعدا درست می شود! درخواستهایش هم اندکی با بقیه متفاوت است: " همان اول به شما بگویم، من بستن دست و پای مستأجرانم را خیلی دوست دارم. دستهای شما را می بندم و از شما خواهم خواست چکمه هایم را بلیسید! بعضی اوقات هم دوست دارم نقش صندلی را بازی کنید. دراز کردن پاهایم را دوست دارم. به من خدمت می کنید. در ازایش مسلمه که من هم کلید خانه را خواهم داد! هرطور که دلشان می خواهد بروند و بیایند و می توانند مانند منزل خودشان اینجا را استفاده کنند!

- ژولین 30 ساله هم در بخش غربی پاریس ساکن است. در زمانهای مختلف دو آپارتمان را به دختران جوان اجاره می دهد اما ترجیح می دهد آپارتمان را به فا حشه های پاریس که در ماه چند بار می آیند اجاره بدهد. در ازای چند بار سک.س منزل را اجاره می دهد. مثل اینکه از خبرنگاران لیبراسیون خوشش نمی آید چون که به محض جدا شدن آنان یک اس.ام.اس می زند و می نویسد: عملی نیست!

- دیدیر نسبت به صاحبخانه قبلی بیشتر راغب است. وی در منطقه 18 پاریس می نشیند و بخشی از آپارتمان دو اتاقه اش را اجاره می دهد: " چیز زیادی نمی خواهم. 550 یوروی به علاوه ماهی 2-3 بار هم آغوشی! اما الان اتاقها در اجاره کسان دیگری است و به همین دلیل نمی توانم خانه را نشان بدهم. می خواهم لذت دادنتان در سکس را همین الان یک امتحانی بکنم! اگر می خواهید همین جا یک تستی بکنیم!!


مستأجران چه نظری دارند؟

- لاتیتیا، دختر 26 ساله ای که صاحبخانه قبل از اجاره دادن منزلش یک بار برای تست کردن با او سک.س کرده است می گوید: معمولا تیپ خاصی از صاحبخانه ها خانه و اتاقها را به شما نشان می دهند و در همان زمان هم درخواست سک.س می کنند. بعد از آن دیگر خبری نمی گیرند!! بسیاری از اوقات هم کلید آپارتمان دوستانشان را می گیرند و می خواهند یک بار سک.س کنند!!

- تینا-ی 36 ساله که چهار سال است در ازای خدمت جنسی به صورت رایگان در یک منزل می نشیند کاملا از این وضع راضیست: " نباید صاحبخانه جوان را انتخاب کرد. چون که آنان به طور مرتب به دنبال تغییر مستأجر هستند! مال من 62 ساله است و در دوبی زندگی می کند. بعضی وقتها به پاریس می آید و در آن وقت...!"

- زارا، دختر دانشجوی 23 ساله هم از وضعش راضی است. وی می گوید: " سه سال قبل می خواستم در ازای خدمتکاری خانه، جایی اجاره کنم و به همین دلیل اعلان دادم. می گفتم از بچه نگهداری می کنم و کارهای خانه را انجام می دهم. دیدم نیت صاحبخانه ها چیز دیگری است! دو بار از خانه اخراج شدم اما در نهایت یک صاحبخانه خوب پیدا کردم!!


برخی از اعلانهای موجود در سایت www.missive.com
- مردی چهل ساله هستم و منزلم را به طور ر ایگان به دختران جوان در ازای سرویس دادن آنها اجاره می دهم!
- پارتمانم را به دخترانی که حاضر به دادن عکسهای سک.سی خود هستند رایگان اجاره می دهم!
- مردی 52 ساله هستم. منزلم را به طور رایگان به دختران بین 18 تا 23 ساله اجاره می دهم!

-------------------
پی نوشت - انشاء الله سایت فوق باعث بدآموزی برای هموطنان پاریس نشینمون نمی شه!

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

مي خواهم بپرسم آیا پوشیدن لباس مشکي در اسلام مکروه است يا خير؟


پاسخ:

اگر چه به طور اجمال و في‌الجمله از بعضي روايات، كراهت پوشش مشكي استفاده مي‌شود.[1] ولي حكم كراهت مذكور به طور صددرصد براي همۀ انواع لباس‌ها و براي همۀ افراد اعم از زن و مرد و براي همۀ زمان‌ها و ايام نيست. يعني موارد متعددي از حكم كراهت لباس مشكي مستثنا شده است كه بعضي از مهم‌ترين آن عبارتند از:
الف ـ عدم كراهت بعضي از پوشش‌هاي مشكي خاص: در روايتي نقل شده است كه پيامبر اكرم(ص) از پوشش سياه كراهت داشت مگر در سه مورد: خفّ (نوعي كفش چرمي نازك) عمامه و كساء.[2] كساء به قرينۀ حديث شريف كساء از پيامبر اكرم(ص)، لباس بلند و فراگير تمام بدن است كه شامل عبا و چادر مشكي بانوان نيز مي‌گردد پس اين سه پوشش مشكي استثنا شده، كراهت ندارند. حضرت آیت الله بهجت در کتاب جامع المسائل می گویند: بدان كه در كتب اصحاب، مواردى براى كراهت نماز در ثوب ذكر شده است، از آن جمله: لباس سياه غير از عمّامه و خفّ و كساء است.[3]
ب ـ عدم كراهت لباس مشكي براي بانوان: ترديدي نيست كه در اسلام پوشش زن و مرد از نظر نوع، مقدار و حتّي رنگ متفاوت است مثلاً جامۀ زربافت و حرير براي زن جائز ولي براي مرد جائز نيست مقدار مواجب پوشش بانوان طبق نظر مشهور فقها همۀ بدن به جز وجه و كفّين است ولي مقدار پوشش مردان كمتر است. از نظر رنگ پوشش نيز استفاده از لباس احرام سفيد رنگ در حج براي مردان مستحب است ولي زنان مجاز هستند از همان لباس معمولي و لو رنگ غير سفيد استفاده نمايند.
در كتاب‌هاي فقهي نيز هيچ يك از فقهاي برجستۀ شيعه فتوا به كراهت لباس و پوشش مشكي بانوان نداده‌اند بلكه برعكس تصريح به عدم كراهت و بالاتر از آن نموده‌اند.
فقيه ژرف‌انديش شيعه مرحوم صاحب جواهر در كتاب فقهي معروف خود آورده‌اند كه طبق تصريح كتاب‌هاي متعددي از اصحاب اماميه كراهت پوشش سياه مختص مردان است زيرا شارع مقدّس پوشش غليظ‌تر و بيشتري براي زنان هنگام مواجهه با نامحرم قرار داده است و رنگ مشكي در مقايسه با رنگ‌هاي ديگر به نحو بهتري پوشش غليظ‌تر و بيشتر را تأمين مي‌كند.[4]
علاوه بر ايشان بعضي از فقها و مراجع تقليد زمان حاضر مثل آيات عظام خامنه‌اي و تبريزي (ره) نيز تصريح كرده‌اند كه چادر مشكي كراهت ندارد و بعضي نيز مانند آيت الله فاضل لنكراني(ره) بالاتر از عدم كراهت تصريح كرده‌اند كه چادر مشكي بهترين نوع حجاب است.[5]
علاوه بر ادلّۀ فوق امروزه در روانشناسي رنگ‌ها ، اين يك واقعيت مسلّم است كه رنگ مشكي، رنگي صامت و غير فعال است كه باعث تحريك و جلب توجّه نمي‌شود و اين ويژگي بدون اين كه هيچ عارضه منفي داشته باشد.[6] با حكمت حجاب و پوشش زنان در مقابل نامحرم كه همان عدم جلب توجّه و ايجاد آرامش رواني در جامعه است نيز سازگار است.
ج ـ عدم كراهت پوشش مشكي در مراسم عزاداري: استفاده از رنگ مشكي در مراسم عزاداري كراهت ندارد. بلكه از فرزند امام سجاد(ع) نقل شده است كه گفته‌اند وقتي جدّم امام حسين (ع) شهيد شد زنان بني‌هاشم در عزاي آن حضرت لباس سياه پوشيدند و اين لباس را در گرما و سرما تغيير نمي‌دادند.[7] حتّي در مراسم سوگواري غير معصومين(ع) نيز سيره عملي مردم متدين و حتّي غير متدين، پوشيدن لباس سياه در مراسم عزاداري است.
علاوه بر اين سياه پوشي، خاصيت سازندۀ ديگري به نام احياي امر اهل بيت(ع) دارد كه مطلوب و محبوب آن ذوات مقدس است كه فرمودند: «رحم الله من احيا امرنا»[8] يعني كسي كه امر ما را احيا كند، مشمول رحمت حق باد.
بدون ترديد وقتي پير و جوان، بزرگ و خردسال، در اين ايام لباس سياه مي پوشند، يادآور حزن و مصيبت جانكاهي است كه به وجود مقدس حضرت سيدالشهدا(ع)، رسيده است و حقيقت اين است كه بقاي اسلام مرهون دو ماه محرم و صفر است.
از نظر تاريخی، چنانكه مورخين نوشته اند، بعد از واقعۀ جانسوز عاشورا، زنان خاندان پاك رسول الله(ص) اولين كساني بودند كه تا يك سال لباس سياه به تن داشتند و چنان مشغول عزاداري بودند كه امام سجاد(ع) براي آنها غذا فراهم مي ساختند. در طول تاريخ نيز پوشيدن لباس سياه در عزاداري اهل بيت(ع) به صورت يك سنت ارزشمندي در بين شيعيان و محبان رايج بوده است.
بعضي از فقهاي بزرگ در ايام سوگواري امام حسين(ع) جامۀ سياه مي پوشيدند و به آن تبرك مي جستند و با جديت از آن نگهداري و مراقبت مي كردند و وصيت مي نمودند که آن لباسهای عزا ، بعد از رحلتشان به عنوان تبرك با آنها دفن شوند[9].
بنابر اين پوشيدن لباس سياه در ايام سوگواري ائمه(ع) خصوصا در دو ماه محرم و صفر نه تنها كراهت ندارد بلكه از آن جهت كه اظهار همدردي با اهل بیت پیامبر(ص) و احياي امر ايشان است، داراي فضيلتي بس بزرگ است. و با توضيحات فوق به خوبي آشكار مي‌گردد كه اظهارنظرها در بارۀ كراهت رنگ مشكي در دين اسلام چقدر كلّي، غير دقيق، مغالطه‌آميز و غير عالمانه است.[10]

---------------------------------------------
[1] براي آشنايي با اين روايات به كتاب‌هاي فروع كافي، ج 2، كتاب الصلاة باب اللباس الذي تكره الصلاة فيه و ما لا تكره، ص 397، فروع كافي ج 6 كتاب الزي والتجمل باب لبس السواد، ص 449، وسائل الشيعه، ج 3، كتاب الصلاه ابواب لباس المصلي، باب 19، باب كراهة لبس السواد الاّ ... و مستدرك الوسائل جلد و ابواب مذكور مراجعه شود.
[2] عدة من اصحابنا عن احمد بن ابي عبدالله عن بعض اصحابه رفعه قال: كان رسول الله يكره السواد الا في ثلاث الخف و العمامة و الكساء .. كليني، فروع كافي، ج 6، كتاب الزيّ والتجمل باب لبس السواد، روايت يك، ص ۴۴۹.
[3] جامع المسائل (للبهجة)، ج‏1، ص: 314
[4] محمّد حسن نجفي، جواهرالكلام في شرح شرايع الاسلام، ج 8، ص 235.
[5] ويژه نامة فرهنگ اسلام، بهار 1379، ص 7.
[6] بعضي بدون هيچ دليل و مدركي به انگيزۀ فرهنگ سازي بر ضد چادر مشكي، ادعا نموده‌اند كه حجاب و چادر مشكي باعث بيماري‌هاي روحي وجسمي مثل افسردگي و نرمي استخوان مي‌گردد. براي آگاهي از نادرستي ادعای اين افراد به قسمت دوّم مقالۀ «نقد ادله مخالفين چادر مشكي» روزنامۀ جمهوري اسلامي، 4 بهمن 79، مراجعه شود.
[7] البحراني، الحدائق الناظرة في احكام العترة الطاهرة، ج 7، ص. 118
[8] وسائل‏الشيعة، ج12 ، ص20.
[9] نک: فضيلت سياه پوشى در ايام سوگوارى اهلبيت (ع)
[10] نک: پوشيدن لباس سياه در ايام سوگواري ائمه(ع)

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

جهان به باور آن مردمان، جای یزن و یسن و جشن است. یزن و یسن و یشت و جشن همه از یک ریشه و به معنی شادمانی و سرور همگانی است.
چنان شادی و شور و فرهنگ زندگی سراسر جهان را در بر می گیرد که:
چنین سال سیصد همی رفت کار
ندیدند مرگ اندر آن روزگار
آرامش و آزادی وشادی در می رسد.

اما پایان و انجام همه مرگ است. پس جمشید به ستیز با مرگ بر می خیزد. جمشید خواهان بی مرگی و جاودانگی انسان است.

پس جمشید بر آن می شود تا خدا شود و انسان را بی مرگ سازد.
بانگ بر می دارد که:
جز خویشتن را ندانم جهان
یعنی که جز انسان خدایی نمی شناسم و باور ندارم. زیرا که:
هنر در جهان از من آمد پدید
و:
جهان را به خوبی من آراستم
و:
بزرگی و دیهیم و شاهی مراست
که گوید که جز من کسی پادشاست
و سرانجام فریاد بر می دارد که:
جز از من که برداشت مرگ از کسی
و اکنون باید که:
مرا خواند باید جهان آفرین!
و این همان گلبانگ انالحق حلاج است. این همان فریاد بایزید است. این همان سخن است که:
گفت: آن یار کزو گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة طه آيات: 135 محل نزول: مکه
 
 
وَلَقَدْ أَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِي فَاضْرِبْ لَهُمْ طَرِيقًا فِي الْبَحْرِ يَبَسًا لَّا تَخَافُ دَرَكًا وَلَا تَخْشَى 77 فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ بِجُنُودِهِ فَغَشِيَهُم مِّنَ الْيَمِّ مَا غَشِيَهُمْ 78 وَأَضَلَّ فِرْعَوْنُ قَوْمَهُ وَمَا هَدَى 79 يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ قَدْ أَنجَيْنَاكُم مِّنْ عَدُوِّكُمْ وَوَاعَدْنَاكُمْ جَانِبَ الطُّورِ الْأَيْمَنَ وَنَزَّلْنَا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى 80 كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَلَا تَطْغَوْا فِيهِ فَيَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبِي وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَى 81 وَإِنِّي لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَى 82 وَمَا أَعْجَلَكَ عَن قَوْمِكَ يَا مُوسَى 83 قَالَ هُمْ أُولَاء عَلَى أَثَرِي وَعَجِلْتُ إِلَيْكَ رَبِّ لِتَرْضَى 84 قَالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَكَ مِن بَعْدِكَ وَأَضَلَّهُمُ السَّامِرِيُّ 85 فَرَجَعَ مُوسَى إِلَى قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفًا قَالَ يَا قَوْمِ أَلَمْ يَعِدْكُمْ رَبُّكُمْ وَعْدًا حَسَنًا أَفَطَالَ عَلَيْكُمُ الْعَهْدُ أَمْ أَرَدتُّمْ أَن يَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبٌ مِّن رَّبِّكُمْ فَأَخْلَفْتُم مَّوْعِدِي 86 قَالُوا مَا أَخْلَفْنَا مَوْعِدَكَ بِمَلْكِنَا وَلَكِنَّا حُمِّلْنَا أَوْزَارًا مِّن زِينَةِ الْقَوْمِ فَقَذَفْنَاهَا فَكَذَلِكَ أَلْقَى السَّامِرِيُّ 87

 

ترجمه فارسي مکارم

ما به موسى وحى فرستاديم كه: «شبانه بندگانم را (از مصر) با خود ببر; و براى آنها راهى خشك در دريا بگشا; كه نه از تعقيب (فرعونيان) خواهى ترسيد، و نه از غرق شدن در دريا! «77» (به اين ترتيب) فرعون با لشكريانش آنها را دنبال كردند; و دريا آنان را (در ميان امواج خروشان خود) بطور كامل پوشانيد! «78» فرعون قوم خود را گمراه ساخت; و هرگز هدايت نكرد! «79» اى بنى اسرائيل! ما شما را از چنگال دشمنتان نجات داديم; و در طرف راست كوه طور، با شما وعده گذارديم; و «من‏» و «سلوى‏» بر شما نازل كرديم! «80» بخوريداز روزيهاى پاكيزه‏اى كه به شما داده‏ايم; و در آن طغيان نكنيد، كه غضب من بر شما وارد شود و هر كس غضبم بر او وارد شود، سقوب مى‏كند! «81» و من هر كه را توبه كند، و ايمان آورد، و عمل صالح انجام دهد، سپس هدايت شود، مى‏آمرزم! «82» اى موسى! چه چيز سبب شد كه از قومت پيشى گيرى، و (براى آمدن به كوه طور)عجله كنى؟! «83» عرض كرد: «پروردگارا! آنان در پى منند; و من به سوى تو شتاب كردم، تا از من خشنود شوى! «84» فرمود: «ما قوم تو را بعد از تو، آزموديم و سامرى آنها را گمراه ساخت!» «85» موسى خشمگين و اندوهناك به سوى قوم خود بازگشت و گفت: «اى قوم من! مگر پروردگارتان وعده نيكويى به شما نداد؟! آيا مدت جدايى من از شما به طول انجاميد، يا مى‏خواستيد غضب پروردگارتان بر شما نازل شود كه با وعده من مخالفت كرديد؟!» «86» گفتند: «ما به ميل و اراده خود از وعده تو تخلف نكرديم; بلكه مقدارى از زيورهاى قوم را كه با خود داشتيم افكنديم!» و سامرى اينچنين القا كرد «87»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mail_mohammadi@yahoo.com

ختم قرآن ار طريق اس ام اس

بنا داريم در اعياد و مناسبت هاي مختلف ختم قران برگزار كنيم. افراد براي ثبت نام به شماره 09124923469 (و براي دوستان خارج از كشور 00989124923469) آمادگي خودشونو براي شركت در دوره ختم قرآن اعلام ميكنند و اسمشون در دوره قرار ميگيره.
روال كار خيلي ساده است. به هر دوره ختم يك كد يكتا تعلق ميگيره مثلا دوره 10. سپس افراد با ارسال +10 در دوره شركت ميكنند و با ارسال -10 از دوره اصراف ميدهد. سپس سيستم در روز شروع دوره به تمام افراد ثبت نامي اس ام اس ميزنه و قسمتي كه قراره قرائت كنند رو اطلاع خواهد داد.
در حال حاظر سيستم براي اربعين حسيني (09/12/86) درحال ثبت نام ميباشد. دوره ختم قرآني كه در روز اربعين شروع ميشود 2حزبي است يعني به هر فردي كه ثبت نام ميكنه 2حزب تعلق ميگيره و در روز اربعين اس ام اس ميشه.

پس بصورت خلاصه:
براي شركت در دوره ختم قران در روز اربعين(هر فرد 2حزب) بايستي +7 را اس ام اس بدهيد و براي انصراف از دوره(اگر قبلا در اين دوره شركت كرده ايد) بايستي -7 را اس ام اس بدهيد. شماره جهت ارسال اس ام اس:
09124923469 و براي دوستان خارج از كشور 00989124923469

 

 

hamid_shafiekhani@yahoo.com

salam

in moama ehtemalan az tarighe difranciel hal mishe.
bikhiale zoozanaghe ha beshid. chera? choon faghat davaran dashtan va hich taghire digei nakardan.
majmooe mosalas ha ro dar nazar begirid!
masahateshoon sabet hast, vali mohiteshoon fargh dare! bazam chera?!
choon dar shekle dovom har 2 vatar kamelan rooye ham gharar nagereftan.
in taghire nesbate azla baes shode mohit taghir kone va hamin baes shode masahate kol ham taghir kone.
injuri goftam ke motevaje beshid

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

کوروش آسوده بخواب، فرزندان تو بیدارند

کوروش کبیر؛ ‌آسوده بخواب،‌ فرزان تو ایران را به جایگاهی که شایسته اش است می رسانند، با سختی، تحریم،‌ تهدید، سخت کوشی و گذشتن از دنیا و دلبستگی ها و a490 منافعش….
کوروش آسوده بخواب که پیامبر ما(ص) فرمود: اگر علم در ثریا هم باشد،‌ مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد
آری کوروش عزیز، بشنو این موفقیت ما را، ‌ایران عزیز ما نیز با تکیه بر نیروی فکر جوانانش هسته ای شد….
و این را نیز گوش کن پدر که امام چهارم ما،‌ امام زین العابدین(ع) فرمود: خدایاٰ، تورا سپاس که دشمنان اهل البیت(ع) و شیعه را از احمق های روی زمین خلق نمودی…و این حماقت های دشمنان ایران اسلامی و شیعی هر روز مارا در پیش چشم ملت های و مردمان در دنیا بالاتر می برد…( یک روز صدور قطعنامه و یک روز گزارش بر صداقت ایرانیان)…
آری، ‌امشب ایرانیان وطن دوست و هم وطن دوست در هر دین و آئینی باید سجده شکر به جا آورند،‌ ایرانیانی که دیو ها و اهریمنان را با خفت و خواری به بیرون راندند و ۸ سال در مقابل ۷۹ کشور ایستادگی کردند…
و یک خاطره: یکی از دانشمندان هسته ای که در UCF اصفهان به فعالیت می پردازه در یک جلسه کاملا خصوص به من یک حرفی زد و اون این بود: موفقیت های هسته ای ایران فقط بر پایه اعتقاد به امام زمان (عج) و کمک های ایشان، زیارت عاشورا و شهدا استوار هست …..
ازش پرسیدم چطور؟! و او اینگونه ادامه داد: وقتی که ما میخواستیم پس از طی مراحل خیلی سخت و بدون داشتن اطلاعاتی حتی محدود به فن آوری تولید UF۶ برسیم، ‌در اون هفته تمام کارهای ما به بم بست رسید و تقریبا تمام بچه ها نا امید شده بودند،‌ تا تصمیم گرفتیم دسته جمعی زیارت عاشورا بخونیم و به امام زمان(عج) و شهدا متوسل شویم … و خوشبختانه در اون هفته با عنایت خاص آقا امام زمان(عج) به فن آوری تولید UF۶ رسیدیم که تولید UF۶ اونقدر برای کشور های پیشرفته و آژانس انرژی اتمی سنگین بود که تا ندیدند باور نکردند و تا باور کردند قطعنامه برای ما صادر کردند!!!..این اهمیت تولید UF۶ بود….
این را نوشتم، ‌قابل توجه کسانی که کوردل هستند و نمی تونند پیشرفت های ایران اسلامی رو ببینند،‌ خصوصا گروههای سیاسی خائن اصلاحات که موازی دشمن حرکت می کنند! و البته رسوائی خائنین توسط خون شهدا و ملت بزرگ ایران نیز نزدیک هست و به زودی خود مردم چهره واقی این منافقین را خواهند دید.

پ.ن:
دروود،‌ پیروزی هسته را به همه شما دوستان عزیز تبریک عرض می کنم
و یک حقیقت: یک بار دیگه در این شب بزرگ و بیاد موندنی برای ایران عزیز شما را دعوت می کنم که با خوندن یک خبر تحلیلی از انرژی هسته ای،‌ تفاوت های خدمات و ایستادگی های دولت نهم و مجلس هفتم رو با خیانت های دولت ۷ و ۸ و مجلس ۵ و ۶ در خصوص انرژی هسته ای را متوجه بشید و براتون در صورت عدم داشتن عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی،ایران و ایرانی این مسئله روشن بشه…!

و یک حرف دل: ایرانی،‌ برای پیشرفت های ایران عزیز، ‌حتی کوچک نیز به خود افتخار کن،‌چون تو انتخاب شده ای …..!! اگر در خود این افتخار را نمی بینی، ‌بر روی نامت به رنگ سیاه می نویسیم، تو ایرانی نیستی و وطن فروشی…!!!!

و یک خبر:

لاريجاني در پاسخ به دانشجويان اصفهاني:
هنوز هم مي‌گويم در دوران تعليق درّ غلطان داديم و آّب‌نبات گرفتيم

 

 

neda5908@yahoo.com

آشپزي هفته
پلوي سنتي فرانسوي ( ليموزين)

مواد لازم:
هويج تازه (رنده شده )= 3 عدد
برنج= 4 پيمانه
نخود فرنگي = 150 گرم
كشمش= 1 پيمانه
پياز بزرگ خردشده= 2 عدد
مرغ= 3 تكه بزرگ
هل كوبيده=1 قاشق چايخوري
ادويه= به مقدار لازم
رب گوجه فرنگي=6 قاشق غذاخوري
روغن براي سرخ كردن= به مقدار لازم


طرز تهيه :
در ابتدا تكه هاي مرغ را سرخ مي كنيم و جدا مي گذاريم . پياز را نيز جدا سرخ مي كنيم . برنج را يك ساعت قبل از پخت در آب سرد مي خيسانيم و سپس آن را نيز جوشانده و در آبكش ميريزيم تا آب خود را خوب پس بدهد.سپس در ظرفي بزرگ پياز سرخ شده , مرغ سرخ شده , هويج رنده شده به همراه كشمش و نخود فرنگر و همين طور رب گوجه فرنگي و ادويه جات و هل را اضافه كرده و در آخر كار برنج آبكش شده را نيز افزوده و همه را خوب مخلوط مي كنيم و با حرارت كم مي گذاريم تا دم بيايد.
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

moshka22000@yahoo.com

من آقا را دوست دارم...

من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
اکبر آقا قصابی محل مان
ترازویش را تنظیم می کند
و دست پینه بسته تقی واکسی را رد نمی کند
تا اهل و عیالش بعد از ۵ ماه ۲۰۰ گرم گوشت بخورند!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
اسد معمار،بساز بفروش شهرمان
وجدانش درد میگیرد!
و خانه ها را خوب می سازد
تا امسال اولین سالگرد خانواده حبیبی نباشد!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
رجب نانوایی سرکوچه
نان را درست می پزد و درشت...
تا کریم پور مسئول اداره ...
مجبور نباشد نان را به نرخ روز بخورد!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
صمد جلوبندی ساز گاراژ صداقت
بعد از تعمیر پیکان ۵۹ مش قاسم
مهره سگدستش را شل نمی کند
تا ۲ روز بعد بابت سفت کردنش ۴۰۰۰ تومان بگیرد!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
گروهبان یکم شریفی
مجبور نیست هر روز
مایحتاج منزل
سرهنگ جباری را بخرد!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
دکتر طاهری زاده
رییس بیمارستان قلب...
سمانه ۱۰ ساله را عمل می کند
حتی اگر پدرش سید کاظم
کارگر آجر پزی ورامین باشد!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
مهندس هراتی
رییس شرکت چینی سازی
اصغر کارگر انبار رابه خاطر تعدیل
با تهمت دزدی از کار بیکار نمی کند!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
صفدر شغال! گنده لات منطقه فلاح
مغازه پارچه فروشی حیدر آقا را آتش نمی زند
و انگشت قطع شده! احمد
لبو فروش میدان ابوذر را به او برمی گرداند!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
ویرانه های قوه محترم!قضاییه را
آباد می کند
تا رضا طلبه سیرجانی
به جرم مخالفت با زمین خواری!
محاکمه، حبس و تبعید نشود!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
جاسم لنجش را نمی فروشد
تا مجبور شود
سیگار Marlboro
ساخت شرکت آر جی رینالدز را قاچاق کند!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
آقای بیطرف نماینده حزب باد!
یادش نمی رود نماینده شهری است
که ۴ سال تمام مردم بی نوایش
چشم به انتظارش بوده اند!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
حاج آقا فلانی!موقع سخنرانی
تمام حواسش را جمع می کند
تا حرفی را بزند که به آن عمل می کند!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
راه را نشانمان می دهد
تا گاهی به چپ نرویم!
وگاهی به راست
و گاهی هم به هیچ کدام!
من آقا را دوست دارم
چون وقتی بیاید...
اگر زنده بودم!
با خیال راحت
وبلاگم را تعطیل می کنم...!


مطلب از وبلاگ دوست عزیز محمود صارمی
http://mahmoodsaremi.blogfa.com/cat-9.aspx 

 

.

alirezamajidi@gmail.com

من گزارش می‌دهم!

خبرگزاری CNN برای حمایت از روزنامه‌نگاری شهروندی، سایتی با عنوان iReport به راه انداخته بود که امروز به طور رسمی افتتاح شد. فعالیت این سایت از سال 2006 به صورت غیررسمی آغاز شده بود و تا به حال  10 هزار عکس، ‌ویدئو و مطالب نوشتاری از کاربران اینترنت دریافت کرده است.
افتتاح این سایت بخشی از تلاش‌های CNN برای به کارگیری محتواهای به وجود آمده توسط کاربران هم در سرویس آنلاین و هم در برنامه‌های تلویزیونی‌اش است.

 ireportlogo.gif

البته هیئتی از ویرایشگران تصمیم می‌گیرند که کدام مطالب سایت iReport شایستگی انتشار در سایت و شبکه تلویزونی CNN ‌را دارند. تقریبا 10 درصد مطالب ارسال شده بر اساس اظهارات مقامات این خبرگزاری، چنین شایستگی‌ای را داشته‌اند.
iReport برای تشویق کاربران فعالش، راهکارهایی دارد. این سایت فرمولی برای تعیین کیفیت خبرهای ارسال شده دارد و بر اساس آن 20 درصد از بهترین خبرنگاران شهروندش را شناسایی می‌کند و آنها را وارد بخش «فوق ستاره‌ها» ی سایت می‌کند و مشوق‌هایی برایشان در نظر می‌گیرد.

 

 

moshaveres@yahoo.com

مشاوره روزانه

قسمت اول

براي همه ما پيش آمده ، آنطور كه مي خواهيم در برابر مسائل زندگي مان به نتيجه دلخواه دست نيابيم . اگر جزو آن گروهي باشيم كه اعتقاد دارند سرنوشت انسان از پيش تعيين شده است مطمينا در اينگونه موارد مي گوييم : قسمت ما چنين نبوده و اگر جزو كساني باشيم كه كمي بدبين هستند ، اين نتيجه گيري ها را به شرايط اجتماعي جامعه ربط مي دهيم . اما به هر حال چه جزو گروه اول باشيم و چه دوم ، نتيجه دلخواهمان حاصل نشده است . اينگونه مسائل مي تواند در هر زمينه اي باشد . ارتباطي ، شغلي ، جنسي ، تحصيلي و غيره . در اينگونه موارد معمولا به يكي از آشنايان كه اعتماد كافي داريم رجوع مي كنيم و سفره دلمان را باز مي كنيم و مطمينا آن آشنا هم نسخه اي تجويز مي كند كه در اكثر موارد بطور لحظه اي ما را آرام مي كند اما نتيجه گيري مورد نظر ما باز هم بدست نمي آيد . يا شايد كتابي با موضوع مساله مان خريداري كنيم و آنرا بخوانيم ، اما باز هم نتيجه حاصل نمي شود و شيوه هاي ديگر . اما چاره چيست؟
با توجه به تعداد اعضاي گروه روزانه با هماهنگي مدير گروه بر آن شدم تا با توجه به حرفه ام ، بخشي از مجله را به اين زمينه اختصاص بدهيم . شايد حوصله تان از اين همه مطلب كه روزمره در تلويزيون ، راديو ،‌ روزنامه ، مجله ، اينترنت و كتاب ها در اين زمينه گفته و نوشته باشند سر رفته است و اين قبيل نوشته ها و گفته ها هيچ تاثيري روي روند روزمرگي شما نداشته است . خيالتان را راحت كنم كه من نه مي خواهم شما را مجبور به خوردن غورباقه كنم و نه يك شبه مدير موفقي از شما بسازم . اصلا هم نمي خواهم به شما زحمت جابجايي پنير و سنگفرش مقابل خانه تان را از طلا بكنم . حتي نمي خواهم شما را از ناكامي جنسي به موفقيت جنسي برسانم . بلكه مي خواهم پيشنهاد بكنم تا اين لحظه هر كتاب و هر مطلبي كه در اين موارد خوانده ايد را دور بريزيد و تمامي گفته هاي اطرافيان مورد اعتمادتان را هم فراموش كنيد . من مي خواهم به شما ياد بدهم كه بهترين مشاور خود باشيد . چون هر لحظه كه بخواهيد در دسترس هستيد و لازم به گرفتن وقت و دادن حق مشاوره نيستيد و بعلاوه اينكه شما خيلي از موارد خصوصي تان را نمي توانيد بيان كنيد كه اينجا اهميت شخص خودتان مشخص مي شود . من به شما شيوه هاي ساده اي را بدون خوردن روزي چهار عدد قرص آرام بخش و فرو رفتن در خواب مصنوعي كه شگرد همكارانم است ياد مي دهم . چيزهايي كه به آنها نياز داريد و احتياجي به خواندن صد ها صفحه كتاب ، خنده درماني و نوشتن اهداف بلند مدت و كوتاه مدت كه همكارانم پيشنهاد مي كنند نيست . پس اگر واقعا تصميم گرفته ايد كه شخصيت خود را از اول بنا كنيد و يك فرد جديد بشويد دست بكار شويد و اولين قانون را هميشه به ياد داشته باشيد . وقتي به مشكلمان بگوييم مساله ، آنگاه مي توانيم مساله را حل كنيم . ولي وقتي كلمه مشكل را بكار مي بريم ،‌ ديگر غير قابل حل مي شود
. ادامه دارد .
 

 

 

yazynh@yahoo.com

گزيده اخبار

دراخبار امروز از خبرگزاري فارس و شيعه نيوز استفاده شده است.

مصاحبه خبرگزاري فارس با حسينيان
خبرگزاري فارس مصاحبه جالبي با حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان ترتيب داده كه مهم‌ترين نكات آن را با هم از نظر مي‌گذرانيم:
«هرگز معتقد نيستم كه از بزرگان انقلاب نبايد انتقاد كرد و اعتقاد ندارم كه آن‌ها مقدس هستند و مصون از انتقاد. بيت امام خميني (ره) نيز اعتقاد ندارند كه حرف‌هاي آن‌ها نقد نشود. همان طور كه حاج حسن آقا خميني در همين چند وقت پيش در مورد انديشه امام خميني گفت بايد مورد اجتهاد قرار گيرد و لازمه اجتهاد نقد است. پس چگونه ممكن است كسي كه براي امام خميني چنين مصونيتي قائل نباشد براي خود قائل باشد.» وي ضمن انتقاد از توهين به نوه امام (ره) گفت «در نقد نبايد به كسي توهين كرد، نبايد هتك حرمت كرد و نبايد تهمت زد.» وي ادامه داد «به اين واژه اعتراض دارم كه همه را اركان نظام بدانيم. انقلاب سه ركن بيشتر ندارد: رهبري، ايدئولوژي و مردم.» وي در مورد دولت دكتر احمدي‌نژاد گفت «من هيچ‌گاه نگفته‌ام كه دولت عصمت بر سركار است. هيچ انساني نيست كه قابل نقد نباشد. هرگز نگفته‌ام تمام عقايد يا عملكرد و سياست‌هاي دولت احمدي‌نژاد را قبول دارم. اما در ارزش‌گذاري بايد كليت يك دولت را مورد حمايت يا مخالفت قرار داد. دولت احمدي‌نژاد به خاطر تلاش‌هايش براي خدمت‌رساني به مردم، ايستادگي‌اش در برابر استكبار، ساده‌زيستي، ... بايد مورد حمايت قرار گيرد. البته بنده نسبت به عملكرد بعضي از وزرا و مسوولين دولتي انتقاد دارم.» وي در خصوص اظهار نظر فرمانده سپاه گفت «منظور فرمانده سپاه از حمايت از اصول‌گرايان، نه حمايت از شخص يا جناح خاصي است، بلكه اصول‌گرايي به معناي يك عقيده و ارزش مورد حمايت سپاه است. يعني همان چيزي كه بعدا فرمانده سپاه خود بيان كرد.» و در رابطه با موج اتهاماتي كه در توهين به نوه امام (ره) به سوي وي نشانه رفت گفت «من حتي خاك جماران را به خاطر عشق به خميني دوست دارم. من وقتي به حرم امام مشرف مي‌شوم و پنجره‌هاي ضريحش را در آغوش مي‌كشم، همان آرامشي را كه هنگام سجده در پيشگاه خداوند دارم، احساس مي‌كنم!! (اين قسمت را ايشان تندروي كرده زيرا به فرمايش امام صادق (ع) نزديك‌ترين حالت بنده به خداوند سجده است و طبيعتا انسان در نزديك‌ترين حالت به خدا آرامش بيشتري نسبت به ساير لحظات دارد. بنابراين آرامش انسان در هنگام سجده حتي از آرامش به هنگام در آغوش كشيدن ضريح معصومين نيز بالاتر است و يا حداقل بايد بالاتر باشد كه اگر نباشد به دليل ضعف معرفت ما در شناخت خداوند است.) چطور كسي كه به خاك ديار خميني عشق مي‌ورزد نسبت به ذريه‌اش بي‌اعتنا باشد.» وي ضمن انتقاد از يكي جناح‌هاي سياسي گفت «آن‌ها در هر فرصتي به دنبال انتقام هستند و مي‌خواهند با هوچيگري حرمت مرا خدشه‌دار كنند. اما غافلند كه اِنَّ اللهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ امَنوا. (اين قطعه آخر را ايشان كمي تند رفته است. زيرا كسي نمي‌تواند از ايمان خود اين چنين مطمئن باشد و خود را در زمره الذين آمنوا به حساب آورد. در دعاي احتجاب كه از جبرئيل به پيامبر (ص) آموخته شده بود از زبان پيامبر (ص) مي‌خوانيم: أَسْأَلُكَ ... أَنْ تَصْرِفَ عَنّي ... الشِّرْكَ وَ الْكُفّرَ ... از تو (خداوند) مي‌خواهم كه شرك و كفر و ... را از من بگرداني. بنابراين پيامبر (ص) نيز خود از خداوند درخواست داشته كه به كفر و شرك مبتلا نشود و نعوذ بالله لابد به اندازه آقاي حسينيان از ايمان خود مطمئن نبوده است!!»

پرستش شيطان يا سرمايه داري يهودي؟
به نقل از خبرگزاري برنا شيطان‌پرستي فرقه‌اي نوظهور است که سرمايه‌داران يهود و آمريکايي از آن حمايت مي‌کنند و استفاده از مواد مخدر و انجام مراسم مبتذل جنسي، کار روزانه اين عده تلقي مي‌شود.

انتقاد از نحوه نام‌نويسي براي عتبات عاليات
به نقل از تابناك يكي از ثبت نام كنندگان از رانت خواري عده‌اي در يكي از ثبت نام‌ها خبر مي‌دهد و مي‌گويد در آژانسي که ما براي نام‌نويسي ساعت 5 بعد از ظهر پنجشنبه رفتيم، تنها يک آقايي حضور داشتند که خودشان را زاير معرفي کردند و گفتند که اينجا ليستي هست که مي‌توانيد نام‌نويسي کنيد. سه ساعت بعد همان آقا گفتند که ناظر سازمان هستند و ليست 180نفري را از ساعت 3 بعد از ظهر نوشتند و ما بايد برويم خانه و جايي براي ما نيست!! جالب اينجاست که اين آقا در طول شب بارها تلاش کردند که ما را از آنجا دور کنند و حتي يک بار با هماهنگي مدير آژانس به ما گفتند که هماهنگ کردند همگي ما بدون نام‌نويسي با يک آژانس ديگر برويم!! که ما قبول نکرديم. ساعت 8 صبح هم بدون اين که ثبت‌نامي بکنند، درب آژانس را قفل کرده و رفتند. جالب اينجاست که مدير آژانس آقاي ... مدير کل ... سازمان حج هستند و ناظر هم به گفته خودشان از اهالي همان محل و هيأت امناي مسجد روبه‌روي آژانس هستند!! ظاهرا در شرايطي كه مردم از بعد از ظهر روز قبل صف كشيده بودند، به جاي ثبت نام از آن‌ها افراد مورد نظر خود را ثبت نام كرده و رفتند. زيارت امام حسين با دزدي و دروغ و فريب!!!

«همراه اول» يا همراه جيب مردم
به نقل از خبرگزاري فردا وزير ارتباطات گفت: «به منظور حمايت از خط و زبان فارسي، قيمت پيامک فارسي 89 ريال تعيين شد. نرخ پيامک لاتين نيز که هم‌اکنون 140 ريال است از تيرماه سال آينده به 222 ريال افزايش مي‌يابد.» اين در حالي است که يک بررسي ساده نشان مي دهد، با توجه به اينکه پيامک هاي فارسي با 60 عدد کاراکتر يک پيامک محسوب مي شوند ولي پيامک هاي انگليسي با حدود 160 کاراکتر يک پيامک حساب مي شود، اين اقدام هيچ تفاوتي با حالت هاي قبلي نمي کند و تازه به نفع شرکت همراه اول مي باشد. حال محاسبه اينکه اين اقدام از سر دلسوزي براي زبان فارسي بوده يا نزديکي با جيب مردم به قضاوت خوانندگان. بنابر گزارش سازمان محاسبات، سالانه نزديک به دو هزار ميليارد ريال سود خالص از معبر ارسال پيامک هاي مردمي، نصيب شرکت همراه اول مي شود و بودجه تاسيسات اين سيستم که سال ها پيش هزينه شده است، هم کم تر از صد ميليارد ريال بوده است. اين در حالي است که پيامک هيچ کانالي از شبکه تلفن همراه اشغال نکرده و باري را بر اين شبکه تحميل نمي کند!! اين مساله كاملا در تضاد با شعارهاي دكتر احمدي‌نژاد است.

بازداشت 57 پسر جوان در طرح امنيت اجتماعي مکه
پليس عربستان در اقدامي شايسته به نقل از تابناك 57 پسر جوان را در همين هفته به خاطر صحبت با دختران در ملأ عام و در بازارهاي مکه بازداشت کرد. اين افراد متهم به پوشيدن لباس‌هاي نامناسب و پخش موسيقي با صداي بلند و رقص براي جلب توجه جنس مخالف بوده‌اند.

تبديل مدارس تيزهوشان به مدارس پول‌جويان
يکي از کاربران عصر ايران نوشته است بعد سختي فراوان و هزينه هاي کمر شکن، دختر يازده ساله باهوشم توانست در رقابت با بچه هاي پولدارها که مثل ريگ پول خرج مي کردند و روزي چند معلم خصوصي به آنها آموزش مي داد موفق به ورود به مدرسه راهنمايي فرزانگان (سمپاد) شيراز ناحيه يک بشود. من درآمد معمولي دارم و هزينه يکي دو کلاس فوق برنامه براي آمادگي امتحان ورودي بسيار برايم سنگين بود که تازه پس از قبولي متوجه شدم که بايد شهريه دويست هزار توماني را بپردازم که واقعا طاقت فرسا بود اما چه کنم که دخترم واقعا باهوش است و حيف است. هم اکنون بعد گذشت چند ماه از سال تحصيلي مدرسه اقدام به برگزاري اردوي گردشي به مشهد مقدس کرده آن هم با هزينه کمر شکن يکصد و پنجاه هزار تومان که البته براي اکثريت اوليا که پولدارند و با زور پول فرزندانشان را به مدرسه تيزهوشان فرستاده اند پول خرد است اما براي من! و روحيه فرزندم نابود مي‌شود.

مسيحيت در آستانه نابودي
توهين دوباره مسيحيان به دين و پيامبر خود. پس از اظهارات شرم آور يک اسقف انگليسي درباره حضرت عيسي (ع) و همجنس‌بازي اينک اجراي تئاتري توهين آميز درباره حضرت عيسي (ع) باعث جنجال در استراليا شده است. در اين تئاتر حضرت مسيح (ع) با يكي از حواريون مرد ازدواج مي‌كند!! اسقف جنوب سيدني ضمن نشان دادن عکس العمل شديد گفت اين كار موجب آزرده شدن ميليون‌ها مؤمن مسيحي و نيز ميليونه‌ا مسلمان شده که مسيح را پيامبر اولوالعزم مي دانند. کارگردان اين تئاتر موهن در كمال بي‌شرمي گفت «براي من حيرت آور خواهد بود چنانچه مردم از اين کار ما رنجيده خاطر شوند دست به اعتراض بزنند و چنانچه اين کار را کردند بگذاريد اين کار را بکنند.» شايان ذکر است که اجراي اين نمايشنامه شرم آور علاوه بر آمريکا در انگلستان نيز موجب خشم مؤمنان گرديده و اعتراض مسلمانان را نيز باعث شده است.

خنثي شدن بزرگترين توطئه براي تخريب حرمين عسکريين(ع)
به نقل از شبکه خبر ارتش عراق موفق شد توطئه تروريست هايي را که قصد داشتند با سه بالگرد حرم عسگريين عليهما السلام را بار ديگر هدف قرار دهند خنثي کند. در اين جريان 5 تروريست به قتل رسيدند و سه بالگرد جنگي آن‌ها ضبط شد. اين سه بالگرد از بقاياي ارتش صدام بود.

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

آخر دنیا کجاست

- می کشی ؟
پاکت سیگار را روی میز سر داد . پاکت را برداشتم . مثل همیشه مارل بوروی قرمز . یک نخ برداشتم . پاکت سیگار را روی میز به طرفش سر دادم . پک عمیقی به سیگارش زد. از پشت حلقه های دود به موهایش نگاه کردم . سفید شده بودند . چشمانش را بست . پک دیگری به سیگار زد . همه ی دودش را بلعید . لاغر شده بود . به صورتش زل زدم . زیر چشمانش چین افتاده بود . چشمانش را باز کرد . به سقف خیره شده بود . به سمتم برگشت . توی چشمانم زل زد و گفت : آخر دنیا کجاست ؟
هیچ وقت یاد نگرفتم دود سیگارم را حلقه کنم . فقط بلد بودم بکشم . فندکم را از جیبم درآوردم . سیگار را بین لبانم گذاشتم . فندک را به سمت سیگارم بردم . نزد . سیگار را به گوشه ی لبم دادم . فندک را چند بار تکان دادم . چند بار محکم به پایم کوبیدم . درش را باز و بسته کردم . به سمت سیگارم بردم . باز هم نزد . روی میز پرتش کردم و گفتم : لعنتی ، گازش تموم شده ! سیگار خاموش را گوشه ی لبم گذاشتم و به صورتش نگاه کردم و گفتم : آخر دنیا این جاست ! همین جهنمی که این همه ساله توش گیر کردم و دارم دست و پا می زنم . آخر دنیا همین جاست . دنبالش نگرد . یه عمر گشتم . یه عمر فکر می کردم اخر دنیا جاییه که احساس راحتی می کنی . جایی که ذهنت از همه چی آزاده ! یادته ، همیشه لب ساحل که آتیش روشن می کردیم ، می گفتیم این جا اخر دنیاست . بهشت زمین همین جاست . آخر دنیا !!! پوزخندی زدم و چشمانم را بستم و سرم را به پشتی صندلی تکیه دادم . دود سیگارش را به سمتم داد و گفت : یادته ، شب عروسیم ، اومدی کنارم و زیر گوشم گفتی : بدبخت دیگه تموم شد . بهشت بی بشهت . از این به بعد فقط جهنمه خره ! یادته . چه قدر خوشحال بودم . خر کیف بودم . چشمانم را باز کردم و گفتم : چه خوب یادت مونده . شوخی کردم بابا . بهشت و جهنم نداره . این دنیای سگی فقط جهنمه . بهشت ماله خود خداست . جهنم ماله ما بنده هاست . سیگار را گوشه لبم جا به جا کردم .
خم شد و فندکم را از روی میز برداشت . چند بار روی علامت زیپوی حک شده ی روی فندک دست کشید . پاکت سیگار را از روی میز برداشت . سیگار دیگری برداشت . گوشه ی لبش گذاشت . فندکم را به سمت سیگارش برد . سیگارش را روشن کرد . پوزخندی زدم و گفتم : شانسه تو رو قرآن ! یه ربع باهاش کلنجار رفتم نزد . همیشه همین جوریه . هر چی شانس بود ، ماله تو بود . هر چی دختر ردیف بود ماله تو بود . هر چی خوشبختی بود ماله تو بود . هر چی .... آه عمیقی کشیدم و گفتم : هر چی بود ماله تو و از ما بهترون بود . من هیچی بودم . یه صفر تو خالی . یه صفر ه بی همه چیز . دود سیگارش را به سمتم داد و گفت : آره ، بس که خر بودی هیچکس نمی اومد طرفت . پاچه ی چند نفر رو گرفته باشی خوبه ؟!؟ خر بودی دیگه . هر چی می گفتم حال کن پسر ! شونه هاتو بالا می نداختی و می گفتی من این جوری حال نمی کنم . چی شد ، شاملو و فروغ فرخزاد تموم شدن ؟!؟ دیگه با شاملو حال نمی کنی ؟ دیگه عاشق چشمای فروغ نیستی ؟!
سیگار را از گوشه لبم بیرون آوردم . فندک را برداشتم . سیگار را کنار فندکم گذاشتم و گفتم : دیگه نه شاملویی مونده و نه فروغی . دیگه هیچ کس برام نمونده . چند بار به سرم زد خودکشی کنم از سنم خجالت کشیدم . روی صندلی جا به جا شد . به سمتم خم شد و گفت : دیوونه ای پسر ؟! خودکشی ؟؟! چرا چرند
می گی . بعده یه عمر تو این جهنم زندگی کردن حالا که وضعت توپ شده می خوای گند بزنی به همه چی !؟
پک عمیقی به سیگارش زد . به زیر سیگاری روی میز نگاه کردم . 9 تا سیگار کشیده بود . به کت طوسی تنش نگاه کردم . مثل همیشه مرتب نبود . پیراهن سفید زیرش چرک مرد شده بود . کفش هایش مثل همیشه برق نمی زد . ته ریش یک روز نزده اش روی صورت آفتاب سوخته اش دیده می شد .
پک دیگری به سیگارش زد . سرفه کرد . سرفه کرد . سرفه کرد . بلند شدم تا برایش آب بیاورم . دستش را تکان داد یعنی نمی خواهم . نشستم . سرفه اش که بند امد . چشمانش را بست . شانه هایش لرزید . صدای هق هقش را از لای تک سرفه هایش می شنیدم . دستانش را روی صورتش گذاشت . صدای هق هقش فضای اتاق را پر کرد . سیگارم را از روی میز برداشتم . فندک را هم . زد . پک عمیقی به سیگارم زدم . دستم را روی شانه اش گذاشتم . هق هق کنان دستم را گرفت و گفت : ولم کرد . چشمانم را تنگ کردم و گفتم : کی ؟ چی شده ؟! سرش را بالا نیآورد و گفت : زنم . سودابه . ولم کرد . می گه از من خسته شده . می گه نمی توونه کارهام رو تحمل کنه . می گه عذابش می دم . می گه مثله مردای دیگه نیستم . می گه گهم . شانه اش را فشردم و گفتم : این کارا چیه ؟! مرد باش . رفت که رفت به جهنم . خرابم نکن رفیق . به صورتم نگاه کرد . دوباره شانه هایش لرزید . از روی صندلی بلند شدم . از اتاق بیرون رفتم . در را پشت سرم بستم . چشمان سودابه جلوی نظرم آمد . دستم را روی لبانش کشیده بودم و گفتم : برو بهش بگو ازش خسته شدی . بگو دیگه نمی توونی کارهاشو تحمل کنی . بگو عذابت می ده . بهش بگو مثله مردای دیگه نیست . بگو گهه!

فرنوش زنگوئی
اسفند 86

 

 

poorchesta@gmail.com

فلسطین!

نخست با درود به گرداننده این روزنامه الکترونیکی (که ما اورا مبین گرامی مینامیم!) که این فرصت را در اختیار ما گذاشته تا بتوانیم با بیان ایدهها و نظرات خود با یکدیگر گفتگو کنیم و سپس با درود به خوانندگان اندیشمند و با خرد این روزنامه، سخنان خودرا آغاز میکنم. یکی از جالب ترین و در عین حال، غمناک ترین تجربه (اندوخته) زندگیم را که چند روز پیش در شهر کوالالامپور مالزی روی داد، بدون هیچگونه کم و کاستی به عرض خوانندگان گرامی میرسانم. چاپلوسی در کار نیست، اما بازهم از مبین جان سپاسگزارم که این فرصت را به ما داد که بنویسیم ... وگرنه نمیدونستم در کجا و در کدامین چاه فریاد از نهاد برآورم و درد سوزناک و جان سوزی را که تمامی وجودم را به آتش کشید، به هم میهنان خودم انتقال دهم.

روز چهارشنبه برابربا نخستین روز ماه اسفند سال 1386 هجری شمسی و بیستم فوریه 2008 میلادی برای بازدید و جلسه ای درباره(رابطه) با کار خود به دانشگاه UM مالزی رفتم. دانشگاه UM مالزی دانشگاه شماره یک این کشور است و جایگاه آن در دنیا و بویژه در آسیا را میتوانید به اینترنت سر بزنید و در آنجا پژوهشی در این باره داشته باشید. این دانشگاه در سال 2005 یکصد ساله شد! البته یک نفرایرانی در آنجا میگفت، برخی مدارک این دانشگاه را ایران قبول ندارد!(نمیپذیرد!) که با اینها کاری ندارم. چیزی نزدیک به 400 ایرانی (تنها در این دانشگاه) و در آنجا لیسانس (کارشناسی) و فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) و دکترا میخوانند، که باعث سربلندی و افتخار است. دیدن ایرانی در بیرون از ایران هم حال و هوای خودش را دارد که در این باره نمیخواهم چیزی بگویم. همچنین نیازی به بازگوکردن کار خودم نیست. نزدیک نهار بود که به پیشنهاد یکی از ایرانیانی که در مالزی زندگی میکرد، به رستوران ایرانی رفتیم. در آنجا یک خانواده محترم ایرانی غرفه ای کرایه کرده (البته دوروز بود!) و غذاهای ایرانی را به دانشجویان دانشگاه UM بویژه دانشجویان ایرانی، با هرینه ای کمتر از ایران میفروختند! با اینها هم کاری ندارم. وقتی که چشمم به غذاهای ایرانی افتاد و خورشت قیمه و خورشت سبزی را دیدم، خیلی حال کردم و خوشحال به سمت کشیدن غذا رفتم. فاجعه درست از همین جا آغاز گردید.
خوراک خودرا که به شکل سلف سرویس بود کشیدم و همانجا نزدیک سلف سرویس نشستم. سه دانشجوی فلسطینی و یک دانشجوی عراقی به آنجا آمدند و چون چهره آنها کمی به ایرانیان نزدیک بود، توجه من به شدت به سمت آنها جلب شد. آنها به خوراکها نگاه کرده و با زبان انگلیسی از آقای ایرانی دارنده رستوران پرسشهائی درباره خوراکها میکردند. ایشان هم یکی یکی آنهارا بازگو(توضیح) کرده تا به خورشت قیمه رسید. شاید باور نکنید، اما هر چهارنفرناگهان چشمشان به ظرف قیمه افتاد و با غضب به همدیگر نگاه کردند، دستشان را به علامت نخواستن غذا بلند کردند و رفتند. دراین میان با دقت(ریزبینی) به سخنان آنها گوش کردم. یکی از آنها به دیگری گفت:" قیمه !!! فی الحسین ... حرام... حرام!!!" و هر چهارنفر رفتند.
من خیلی نگران شدم و هرچند دوستان من پافشاری کردند که به دنبال این آقایان نرو و کاری به آنها نداشته باش، اما کنجکاوی و از سوی دیگر برخورد این چهارنفر داشت دیوونه ام میکرد. آنها را دنبال کردم و خیلی محترمانه ازشان خواستم که بنشینند، چون میخواهم با ایشان حرف بزنم. هر چهار نفر نشستند و من خودم را معرفی(شناسانده) کرده و گفتم ایرانی هستم. آنها هم خودرا یکی یکی معرفی کرده که تازه فهمیدم یکی عراقی و سه تا فلسطینی هستند. خیلی با ادب و احترام پرسییدم:"من حدس(گمان) میزنم که شما خوراک قیمه را به خاطر امام حسین نخوردید، آیا درست است؟"... آقایان فلسطینی! پس از آنکه سفت و سخت پاسخ مثبت دادند، فرمودند که "در کشور عراق این خوراک (قیمه) را فقط برای حسین!!!(نه امام حسین!) میدهند". در اعتراض من به اینکه چرا امام حسین نگفتید، هم پاسخ دادند که "ما فقط میگوییم حسین!". من تنها کاری که کردم بلند شدم و خدانگهدار گفته و از آنجا آمدم. نزدیک به 3 ساعت سردرد داشتم و نمیدانستم چکار کنم؟
همینجا عرض کنم، با آنکه مذهب آقایان را پرسیدم، اما از بیان آن بدلیل هرگونه کاربرد بد(سوء استفاده) خودداری میکنم، اما همگی بی گمان(بدون شک) مسلمان بودند. در این روزانه، بویژه همین چند شماره های گذشته، گفتگوهای زیادی درباره فلسطین و پشتیبانی (حمایت) از آنها نوشته شد که خیلی سخنها (رد و بدل) فرستاده شده و گرفته شد. البته رویداد این فاجعه و همزمانی آن با گفتگوهای اخیر، ربطی بهم ندارد. اما بازهم به هیچکدام کاری ندارم. از هیچکس هم هیچ گله و شکایتی ندارم. دوستان و سرورانی که در ایران هستند شاید کمتر با شخص فلسطینی و تازی و بیگانه و مانند اینها برخورد کنند و دوستانی که بیرون از ایران هستند، بیشتر با آنها برخورد دارند. داوری (قضاوت) این فاجعه به عهده خوانندگان گرامی است! در همین روزانه هم دیدیم که چند نفر از تازی خوب گفتند و چند نفر بد گفتند. یک چیز خیلی بد است و آن اینکه ما به کسی بچسبیم که مارا دوست ندارد! یکبارهم پیش از این (به گفته سرورگرامی که به گفتگوهای سریالی-پشت سرهم- ما اشاره داشتند) پرسشی داشتم که آیا این فلسطینیها شمارا به آنجا راه میدهند؟... همه اینها به کنار، اما همچون همیشه که پرسشهایی سخت من را آزار میدهد، دلم میخواهد از ژرفای دل(صمیم قلب!) بپرسم ... آیا با این برخوردها، نگرشها، و آگاهی از اینکه این ملت شریف فلسطین چگونه درباره ما می اندیشند، (حتی قیمه نمیخورند چون امام حسین مارا هم قبول ندارند!) آیا بازهم رواست، شایسته است که از چنین مردمی پشتیبانی(حمایت) کرده و همه چیزمان را فدای آنها کنیم؟....
خواهش میکنم درباره پاسخ این پرسش کسی به من پاسخ ندهد، من پاسخ خودم را پیش از این گرفتم، هر سختی که انسان میکشد از ناآگاهی است.
به امید آگاهی روزافزون برای ایران و ایرانیان
پورچستا

 

 

hamid15467@yahoo.com

كشتي نوح در ايران پيدا شد
قبر حضرت نوح در زاگرس است

اولين بار (1379) در مقاله «نوح و نوحاوند» ادعا كردم توفان نوح مقابل رشته كوه‌هاي زاگرس آرام شده و كشتي نوح در كوه «سركشتي» به گل نشسته است. همان گونه كه گمان مي‌بردم برخي از صاحب‌نظران اين ادعا را مغاير اسناد تاريخي دانستند و نتيجه برخورد دوستان اين شد تا اين فرضيه در داخل كشور نتيجه‌اي ندهد. بنابراين مقاله را به بنياد نوح‌شناسي آمريكا فرستادم. چندي بعد گروهي سه نفره از آمريكا به ايران آمدند. با يكي از آنها به كوه «سركشتي» رفتم و منطقه را نشانشان دادم. در آنجا سنگ‌هاي بسيار عجيبي را پيدا كرديم كه مانند حلقه‌هاي زنجير بود و همچنين قبرهايي مربوط به پيش از اسلام. دو قبر در بالاي كوه «سركشتي» وجود دارد كه به اعتقاد من يكي قبر نوح و ديگري احتمالا قبر حضرت آدم است.
چندي پيش يكي از دوستان فصلنامه‌اي در اختيارم گذاشت كه در اين فصلنامه مقاله‌اي جالب نظرم را جلب كرد.
«نوح و نوحاوند» عنوان آن مقاله بود. دكتر علي‌اكبر افراسياب‌پور، نويسنده مقاله، عضو هيات علمي دانشگاه شهيد رجايي تهران مدعي شده كه توفان نوح در ايران پايان يافته و كشتي او در زاگرس به گل نشسته است.
اسناد و مداركي كه نگارنده در اين مقاله ارائه كرده و به نظرم بسيار محكم بود. به قدري از اين موضوع شگفت‌زده شدم كه از طريق همان دوست توانستم با دكتر افراسياب‌پور قراري بگذارم.
قرارمان مي‌شود ساعت 10 صبح روز يكشنبه 21 بهمن ماه 1386، آپارتمان شخصي دكتر در منطقه قنات‌كوثر.
خلاف تصورم معماري داخلي منزل وي كاملا امروزي است. خودش در اين باره مي‌گويد: زياد در خانه نيستم چون بيشتر اوقات را در دانشگاه سپري مي‌كنم.
شما كه هميشه در دانشگاه هستيد پس قبر نوح و كشتي او را چگونه در كوه‌هاي زاگرس پيدا كرديد؟
سال 1362 كه از جبهه برگشتم در صدا و سيماي مركز لرستان مشغول كار شدم. برنامه‌اي راديويي داشتم كه بايد درباره زندگي ايلات و عشاير استان پژوهش مي‌كردم. طي اين پژوهش متوجه شدم كوهي به نام «سركشتي» در سمت نورآباد و نهاوند قرار دارد. شنيدن اين نام برايم بسيار جالب بود؛ چراكه در آن منطقه نه دريايي است و نه راهي كه با دريا ارتباط داشته باشد، اما اينكه «سركشتي» از كجا آمده بود آغازي شد بر مطالعاتم.
رشته تحصيلي‌تان چيست؟
كارشناسي فلسفه دارم، اما دوره دكتراي خود را در گرايش عرفان گذرانده‌ام. 12 جلد كتاب تاليف كرده‌ام و 54مقاله داخلي و خارجي چاپ شده دارم.
پس شما هم چيزي از نوح در ايران نشنيده بوديد؟
خير،‌ اما تصميم گرفتم مطالعاتم را درباره رشته‌كوه‌هاي زاگرس ادامه دهم. در قلب رشته‌كوه زاگرس، كوهي به نام «گرين» قرار گرفته است. اين كوه از شمال نهاوند شروع و تا شمال غرب اين شهر ادامه دارد. رود معروف «گاماسياب» كه سرچشمه رود كرخه است از اين كوه سرچشمه مي‌گيرد. با مطالعاتي كه انجام دادم به اسناد و مداركي پي بردم كه در آنها گفته شده بود «نهاوند» همان «نوح،‌آب‌، بند» است و به علت كثرت استفاده طي سال‌هاي دور از «نوح آب‌بند» به «نهاوند» تغيير يافته است.
چگونه امكان دارد در منطقه‌اي كه دريايي ندارد و از هر دو طرف به كوه مشرف است، توفاني رخ داده باشد؟
اگر به رشته‌كوه زاگرس توجه كنيد،‌ متوجه خواهيد شد كه اين رشته‌كوه مانند ديواري است كه هر دوطرف آن دشت قرار دارد شكل اين رشته‌كوه به خوبي نشان مي‌دهد كه اگر در منطقه بين‌النهرين توفاني روي داده باشد اين كوه آن را مهار كرده است چون اصلي‌ترين ديواره‌اي است كه مي‌تواند از سر راه آن توفان قرار گرفته باشد.
همان گونه كه گفتم كوه‌ گرين در قلب زاگرس قرار گرفته است. ارتفاع همه قله‌هاي زاگرس نزديك به هم است. در سلسله‌كوه‌هاي گرين كوهي قرار دارد به نام «سركشتي»، اين كوه 2هزار و 80 متر ارتفاع دارد. با بررسي ميداني در اين كوه متوجه شدم بالاي آن دو قبر خيلي قديمي قرار گرفته است كه هم‌اكنون به عنوان امامزاده «باباي بزرگ» مورد زيارت مردم قرار مي‌گيرد.
در فرهنگ ايراني فقط دو پيامبر را به نام باباي بزرگ مي‌دانند يكي نوح و ديگري آدم.
‌يعني الان آن قبر زيارتگاه است؟
بله، از روزگاران دور مردم منطقه نهاوند و نورآباد براي زيارت، پا به اين منطقه مي‌گذاشته‌اند.
در قرآن آمده كه كشتي نوح بر كوه جودي قرار گرفته است، شما مدعي هستيد كه «گرين» همان‌ «جودي» است؟
آيه 44 سوره نوح اشاره مي‌كند «و به زمين خطاب شد كه آب را فرو بر و به آسمان خطاب شد باران را قطع كن و آب به يك لحظه خشك شد و حكم انجام يافت و كشتي بر كوه جودي قرارگرفت و فرمان هلاك ستمكاران در رسيد»
مي‌بينيد كه قرآن اشاره مي‌كند كه جودي محل به گل نشستن كشتي نوح است. با گسترش پژوهش‌ها متوجه شدم طايفه‌اي به نام جودي و جودكي آن منطقه زندگي مي‌كنند. هم‌اكنون هم افراد زيادي در سراسر ايران نام خانوادگي «جودي» يا «جودكي» را دارند.
آيا به غير از مشاهده‌هاي جنابعالي، اسناد تاريخي ديگري وجود دارد كه در آن به وجود قبر نوح در نهاوند اشاره كند؟
بله، اسناد تاريخي بسياري وجود دارد. ابن‌فقيه همداني در سال 290قمري (1200سال پيش) در كتاب «البلدان» (به زبان عربي و چاپ 1885 اروپا) صفحه 237 نوشته است: «نهاوند از ساخته‌هاي نوح (ع) است و به آن نوح آوند گفته‌اند.»
ياقوت حموي متوفي 624 قمري در كتاب معجم‌البلدان صفحه 361آورده است: «نهاوند را به اين دليل نهاوند گفته‌اند كه از ساخته‌هاي نوح (ع) است»
ابي‌الفداء متوفي 732 در كتاب تقويم البلدان چاپ پاريس صفحه 417 يادآور مي‌شود: «نهاوند شهري از سرزمين كوهستان است كه نوح آن را بنا كرده است.»
زكريا قزويني در سال 674 قمري در كتاب آثار البلاء صفحه 545 مي‌نويسد: «نهاوند از بناهاي نوح نبي(ع) است. اصلش نوح آوند بوده است» در كتاب مجمل‌التواريخ تاليف سال 530 قمري صفحه 186 مي‌خوانيم:
«نوح پيغامبر شهر را بنا كرد به نام خويش «نوح آوند» و آن نهاوند است.
ابن اثير در جلد سوم كتاب خود صفحه 335 مي‌آورد:
«نهاوند شهري است از بلاد جبل گويند آن را نوح بنا كرده است» در كتاب عجايب‌المخلوقات (سال 555 ق)كه اروپايي‌ها آن را قبول دارند. در جلد 3 صفحه 275 آمده است: «نهاوند شهري قديم است كه آن را نوح بنا كرد. آن را نوح آوند گويند.»
خلف تبريزي در سال 1062 در كتاب برهان قاطع صفحه 1173 مي‌نويسد: «نهاوند: نوح‌(ع) باني آن شهر بوده و‌آن را نوح‌آوند مي‌گفته‌اند يعني
«نوح تخت» و «نوح مسند». پايتخت نوح بوده و آوند به معني تخت و مسند هم آمده است و به كثرت استعمال نهاوند شده است.»
مي‌بينيد كه وجود قبر نوح و آرام گرفتن كشتي اين پيامبر در ايران نه تنها حرفي امروزي نيست بلكه سخني تاريخي است و مانند اين جملات در كتاب‌هاي زياد ديگري نيز آمده كه شرح آن در اين گفت‌و گو نمي‌گنجد.
سال 79 نسخه‌اي از مقاله‌ را براي بنياد نوح‌شناسي آمريكا فرستادم چون در داخل كشور كسي به اين موضوع اهميت نداد.
پس از اينكه مقاله را به آمريكايي‌ها دادم گروهي سه‌نفره براي بررسي موضوع به ايران آمدند. با يكي از آنها به منطقه رفتيم. از منطقه فيلمبرداري كردند. سنگ‌هاي عجيبي در منطقه پيدا كرديم؛ مانند حلقه‌هاي زنجير و قبرهايي مربوط به دوران پيش از اسلام. به اتفاق با 15 تن از پيرمردهاي اطراف كه مصاحبه كرديم همگي آنها مي‌گفتند نام اين كوه سركشتي است و اجداد ما گفته‌اند قبر نوح اينجاست. جالب اينكه تا 80 كيلومتر آن سوتر از منطقه افراد بومي همين نكته را نيز مي‌گفتند.
به غير از آمريكايي‌ها گروهي ديگر از منطقه بازديد داشته‌اند؟
بله، چند ماه بعد از بازديد آمريكايي‌ها يك گروه انگليسي از منطقه بازديد كرد.
شما به آنها اطلاع‌داديد؟
نمي‌دانم چگونه متوجه شدند، اما ظاهرا با صرف‌ هزينه‌هاي زيادي منطقه را مورد بازديد قرار دادند و قرار است طي ماه‌هاي آينده دوباره به نهاوند بروند.
ظاهرا كشورهاي ديگري هم مدعي نوح هستند!
هم‌اكنون شش كشور عراق، سوريه، تركيه، آذربايجان، ايران و يمن مدعي هستند كه كشتي نوح در آنجا آرام گرفته است. بدون هيچ تعصبي خدمتان مي‌گويم كه اسناد و مدارك ايران بسيار قوي‌تر از ساير كشورها است.
اگرچه معتقدم اسناد و مدارك ايراني‌ها بسيار قوي‌تر است اما باز تاكيد مي‌كنم كار علمي تعصب‌بردار نيست و هر كس سند و دلايل ارائه دهد بايد حرف او را پذيرفت و نبايد فراموش كنيم درباره امور باستاني نمي‌توان به قطعيت صحبت كرد.
منابعي كه ارائه داديد عمدتا عربي بود، آيا منابع ديگري هم وجود دارد؟
يكي از جغرافي‌دانان به نام پاپلي‌ يزدي در كتاب فرهنگ آبادي‌ها صفحه 8 درباره كوه سركشتي نوشته است: «سركشتي محل به گل نشستن كشتي نوح است و در غرب منطقه دلفان رشته كوهي است مربوط به دوران اول و دوم. مرحوم حاج‌حيدر كه كهن‌سال‌ترين مرد قبيله بود درباره وجه تسميه اين كوه گفت: پس از فرو نشستن توفان نوح، كشتي نوح بر بالاي اين كوه به گل نشست و از حركت باز ايستاد.»
اهل حق كه گروهي از درويشان قديمي غرب ايران هستند براي گنبد «باباي بزرگ» (همان قبر نوح) احترام خاصي قائل هستند و قرن‌ها است كه به صورت كاروان از استان‌هاي كردستان، كرمانشاه و لرستان به زيارت آن مي‌روند.
هنري راولينسون دانشمند آشورشناس در سال 1838 نوشته است: در 25ماه مه به كوه زيباي «چهل نابالغان» رسيديم كه از طرف غرب به يك سلسله كوه مرتفع به نام سركشتي مي‌رسد. لر, ها معتقدند كشتي نوح پس از توفان در آن جا به گل نشسته است.»
ادعاي اينكه قبر نوح در ايران است از لحاظ اقتصادي چه چيزي در بر دارد؟
شما توجه كنيد پس از مطرح شدن اين فرضيه چند گروه باستان‌شناس معتبر پاي به كشورمان گذاشته‌اند. جاي تعجب است چنين موضوع مهمي براي برخي از مسوولان اصلا جالب نبوده ! اما كشورهاي ديگر كه خدمتتان گفتم: با وجود اينكه اسناد و مدارك ضعيف‌تري دارند با استفاده از تبليغات فراوان و حمايت دولت‌هايشان، توانسته‌اند توريست‌هاي زيادي را جمع كنند.
آرام شدن توفان نوح در ايران را از چه جنبه‌هايي بررسي كرديد؟
از سه جنبه علمي و تاريخي، اسطوره‌اي و داستاني و ديني و مذهبي اين توفان را بررسي كرده‌ام. از هر سه جنبه مي‌توان ثابت‌ كرد هزاران سال پيش توفاني رخ داده است.
همه فرهنگ‌ها به نوعي داستان نوح را شنيده‌اند و آن را باور دارند. سال 1891 پژوهشگري به نام «اندري» ماجراي توفان نوح را با روايت‌هاي مختلف گردآوري كرده است. 68 روايت محلي، 13 روايت در آسيا، 4 روايت در اروپا، 5 روايت در آفريقا.
ويلكاكس يكي از باستان‌شناساني است كه در منطقه بين‌النهرين پژوهشي انجام داده و فرضيه‌اي را عنوان مي‌كند كه براساس آن طغيان رود فرات منشا توفان نوح بوده است. آب بالا آمده و كوهستان زاگرس را فراگرفته و زاگرس همچون سدي جلوي اين آب ايستاده است.
توفان نوح چند سال پيش رخ داده است؟
نمي‌توان در مورد وقوع اين توفان عدد ‌داد اما اگر بخواهيم حدودي سال وقوع توفان نوح را بگوييم مي‌توان گفت حدود 4هزار سال پيش اين توفان رخ داده است.
چگونگي وقوع اين توفان مشخص نيست؟
تورات معتقد است توفان 350سال طول كشيد. قرآن در چهار سوره هود، نوح، مومنون و اعراف در خصوص توفان نوح سخن به ميان آورده اما هيچ اشاره‌اي به سال نمي‌كند.
گفتيد كه دو قبر را در بالاي كوه سركشتي پيدا كرده‌ايد. يكي از آنها قبر نوح است و قبر دوم مربوط به كيست؟
حدس مي‌زنم يكي از نزديكان نوح باشد ضمن اينكه بعيد هم نيست قبر حضرت آدم در آن جا باشد.
به اطلاع خوانندگان محترم مي‌رسانيم اصل مقاله جناب آقاي دكتر افراسياب‌پور در دفتر روزنامه جهت ارائه به هموطنان موجود است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 اسفند / 25 فوريه / 17 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
6 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روز زن و روز زمين

از هزاران سال پيش پنجم اسفند(24 فوريه) هرسال در ايران زمين« روز زمين » بوده و مراسمي بر گزار مي شده است. ايرانيان همه تلاش خود را بكار مي بردند تا زمين (محيط زيست) آلوده نشود . از آنجا كه زمين مادر و زاينده محصولات و توليدات و هستي بخش است و زنان نيز داراي همين خصلتها ي خوب هستند بعدا روز زمين به« روز زن و زمين» تبديل شد و در حقيقت روز فداكاريها قرار گرفت.
     پارسيان پنجم اسفند را « سپندارمذ » مي نامند . از زمان پايان كار ساسانيان ، بر گزاري مراسم اين روز هم مانند ساير اعياد ملي ايرانيان كمرنگ شد ، ولي پارسيان مهاجر و زرتشتيان و ايرانيان نقاط دور دست به آن وفادار مانده بودند كه به تدريج دوباره دارد رونق مي گيرد و مي رود تا بار ديگر جنبه ملي و همگاني به خود گيرد.
    « زن ايراني » همواره در طول تاريخ نمونه نجابت ، وفاداري ، شرافت ، اخلاق ، فداكاري ، گذشت و مهرباني بوده است و اين خصلت را همچنان حفظ كرده است . در تاريخ ملل ديگر به موارد متعدد از بي وفايي همسران دولتمردان و سياستمداران معروف اشاره شده است كه تاريخ با شكوه ايران عاري از اين ناپاكيهاست كه افتخاري بزرگ و نشانه تمدن ايراني است.

 

روسها كرمانشاه را تصرف كردند

فرمانفرما

25 فوريه 1916 ( ششم اسفند 1294 ) نيروهاي روسيه تصرف شهر كرمانشاه را پس از عقب راندن ژاندارمهاي ايران تكميل كردند . نيروهاي روسيه از چهارم اسفند به كرمانشاه رخنه كرده بودند. دفاع نيروي ژاندارم از كرمانشاه برغم نداشتن اسلحه سنگين چشمگير بود . پيش از سقوط كرمانشاه گروههايي كه ازتهران ، قم و اصفهان به اين شهر رفته بودند و نيز اعضاي كميته دفاع ملي به قصر شيرين نقل مكان كرده بودند. در پي سقوط كرمانشاه ، عبدالحسين ميرزا فرمانفرما رئيس الوزراء وقت به نشانه اعتراض به اقدام روسها از سمت رياست دولت كناره گيري كرد. دولت وقت ايران در آغاز جنگ جهاني اول اعلام بيطرفي كرده بود كه به آن احترام گذارده نشد .

 

دعوت ژنرال رضا خان از دكتر مصدق

«دكتر مصدق»    ------     «ژنرال رضا خان»

«دكتر مصدق» ------ «ژنرال رضا خان»

در اين روز در سال 1302 ژنرال رضاخان پهلوي كه رئيس الوزراء شده بود از دكتر مصدق و شش رجل سياسي ديگر كه شهرت ميهندوستي داشتند خواست كه در امور مملكتي كه وطن مشترك است نظر و اندرز دهند و دعوت او را به مشورت بپذيرند.
     رضا خان از آبانماه اين سال رئيس الوزراء شده بود. در كابينه قبلي، دكتر مصدق وزير امورخارجه بود و با رضاخان كه وزير جنگ بود در يك رديف بودند. احمد شاه به اروپا رفته بود و وزارت جنگ نيز بر عهده رضاخان بود . رضا خان برنامه دولت خود را بر اين اصول قرار داده بود: حفظ منافع كشور ، رعايت قانون در همه شئون ، و تقويت هرچه بيشتر بنيه دفاعي و نيروهاي انتظامي كشور.

Mobin_s2004@yahoo.com
25 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
آغاز حكومت 100 روزه ناپلئون

ناپلئون بناپارت كه از سوي اتحاديه كشورهاي مخالف به جزيره «الب (البا) Elba» در مديترانه تبعيد شده بود 25 فوريه 1815 به فرانسه باز گشت، فرانسويان بارديگر به وي پيوستند و حكومت صد روزه او آغاز شد. دليل شكست نظامي بعدي ناپلئون اين بود كه در مقابله بانيروهاي كشورهاي متحد شتاب كرد و به جاي كشانيدن انها به خاك فرانسه و تعيين ميدان جنگ ، براي نبرد با ايشان به بلژيك شتافت .
    شكست نظامي ناپلئون در اصل ، به دليل اشتباه او بود كه به روسيه حمله برد كه سرزميني وسيع و سرد است . وي در اين لشكركشي بسياري از سربازان با تجربه خود را از دست داد. 130 سال بعد هم هيتلر همين اشتباه را مرتكب شد. برنامه ناپلئون متحد كردن اروپاي قاره اي ( بدون انگلستان ) تحت رياست فرانسه و ايده هاي انقلاب اين كشور بود . برنامه هيتلر تامين وحدت الماني هاي اروپا و برتري آنان و نيز اثبات اصالت سوسياليسم ملي خود بر سوسياليسم ماركس بود . وي تنها در مخالفت با انگلستان با ناپلئون وحدت نظر داشت.

 

قرص نان 2 هزار مارك

25 فوريه سال 1923 بهاي يك قرص نان در آلمان به بيش از دوهزار مارك رسيد و مردم را وادار به جستجوي رهبري كرد كه بتواند مسائل را به صورت ضربتي حل كند. همين خرابي اوضاع اقتصادي كه ناشي از تحميلات بعد از جنگ جهاني اول به ملت آلمان بود هيتلر را به قدرت رساند.

 

«رادار» ساخته شد

در اين روز در سال 1935 رابرت الكساندر واتسون ــ وات Watson - Watt
     فيزيكدان اسكاتلندي دستگاهي را كه براي كشف محل پرواز هواپيما در آسمان و فاصله آن تا نقطه معين را ساخته بود به معرض نمايش گذارد كه اختصارا « رادار » نام گرفت . در دوران جنگ جهاني دوم از اين دستگاه براي آگاه شدن از حملات هوايي آلمان به خاك انگلستان استفاده شد و اينك وسيعا مورد استفاده است. دولت انگلستان در 1942 به سازنده رادار لقب « سر » داد. . واتسون ــ وات كه در 1892 به دنيا آمده بود در 1973 در گذشت.

 

پايان دنيا!

پژوهشگر كانادايي« استيفن سنوبلن » 25 فوريه 2003 فاش ساخت كه دستخط اسحق نيوتن دانشمند قرن 18 را كه در 1727 در گذشت به دست آورده كه با محاسبات پيچيده اي پيش گويي كرده است كه جهان در سال 2060 ( 57 سال ديگر ) پايان مي يابد. وي گفت اين دستخط كه بعدا بدون اين كه خوانده شود در يك حراج آثار تاريخي به فروش رفت در يك آرشيو در اورشليم نگهداري مي شود .
نيوتن بود كه نيروي جاذبه زمين را كشف و محاسبه كرد .
    

برخي ديگر از رويدادهاي 25 فوريه

  • 1919:   ارگون نخستين ايالت آمريكا بود كه بر بنزين ماليات وضع كرد كه اينك اين ماليات رقم بزرگي از در آمد كشورها ي وارد كننده نفت و ايالت هاي آمريكا را تشكيل مي دهد.

  • 1923:   درخواست آدولف هيتلر براي تابعيت آلمان كه چندي پيش تسليم شده بود پذيرفته شد. وي متولد اتريش بود ، ولي معتقد بود كه آلماني نژادها يك ملت هستند و مرزها ، قراردادي و مصنوعي و ساخت سياستها هستند.

  • 1925:   مدرس نماينده مجلس در جلسه چهارم اسفند مجلس شوراي ملي با لايحه دولت براي قانوني شدن نظام وظيفه اجباري مخالفت كرد. در آن زمان بسياري از روحانيون وقت با اين لايحه كه به تصويب رسيد و به اجرا در آمده است موافقت نداشتند.

  • 1933:   آمريكا نخستين ناو هواپيمابر كامل( فرودگاه روي آب) را وارد خدمت كردكه رنجر نام داشت.

  • 1966:   حافظ اسد ژنرال سوريه دراين كشور كودتا كرد.

  • 1986:   نيروهاي نظامي ايران شبه جزيره فاو در عراق را تصرف كردند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد شيخ عبدالّحيم سلطانُ القُراء تبريزي ازعالمان بزرگ علم تجويد قاريان برجسته قرآن مجيد

    17 صفر 1255 - شيخ عبدالّحيم سلطانُ القُراء تبريزي ازعالمان بزرگ علم تجويد قاريان برجسته قرآن مجيد درشهرتبريزقدم به عرصه حيات گذاشت. وي فرزند شيخ ابوالقاسم تبريزي مشهور به قاري ازاستادان نام آورقرائت بود. سلطان القراء پس ازفراگيري اين علم نزد پدر، با شيخ شامل داغستاني آشنا شد و هنگاميكه شيخ شامل، قشوني فراهم آورد تا برضدّ روسها قيام كند وي دراين نهضت با شيخ به سوي داغستان عزيمت كرد و قواي روسيه را شكستي سخت داد؛ و سپس به تبريزبازگشت و حوزه اي به منظورتدريس قرآن و قرائت آن تشكيل داد. اين قاري برجسته قرآن عاقبت درسال1336هجري قمري درتبريزديده ازجهان فروبست و آثاري چون « اَلدُّرَرُ المَنثور، حاشيه برمقدمه جَزَريّه و رساله اي درعلم تجويد» ازخود بجاي گذاشت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    10

    اهواز

    11
    25

    تبريز

    -4
    4

    شيراز

    2
    20

    مشهد

    -1
    8

    بندرعباس

    11
    25

    کرمان

    0
    15

    اصفهان

    0
    16

    يزد

    3
    15

    کرمانشاه

    0
    12

    اراک

    -5
    3

    رشت

    4
    12

    دبی

    18
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1388 تومان
    940 تومان
    1840 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    245000 تومان
    110000 تومان
    62500 تومان
    219000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.17

    اذان مغرب : 18.13

    اذان صبح فردا : 5.17

    طلوع آفتاب فردا : 6.41
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    23 فوريه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist  

    تاریخ انتشار: 23 فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 163
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    صندلی ماساژور
     

    چه قدر اهل ورزش کردن هستید؟ ورزش نه , نرمش! اگر تنبل باشید که مسلما هیچ وقتی برای نرمش کردن و ورزیده شدن عضلات بدن خود در نظر نمی گیرید و همیشه از خستگی و گرفتگی آنها شاکی هستید. خب. نگران نباشید. مثل اینکه یک صندلی ماساژور زیبا با جدید ترین تکنیک های فیزیو تراپی به بازار آمده . کافیست همانند آدم های تنبل خودتان را بر روی این صندلی ماساژور رها کنید و کلیه نرمش ها و تکنیکها را به آن بسپارید.به محض نشستن بر روی این صندلی جک های زیبای آن شما را کمی بالا برده و وضعیت بدن شما را به شکل Z قرار میدهند. در چنین شرایطی هیچ نوع جاذبه ای بین زمین و بدن شما وجود نخواهد داشت.سپس با حرکات خود ستون فقرات شما را مجبور به قرار گرفتن در وضعیت صحیح میسازد.ناگهان بالابر هایی عجیب پاهای شما را بالا برده تا میزان سطح اکسیژن موجود در خون شما به حد نرمال برسد و از فشار عضلانی موجود در این اندام کاسته شود. دستهای شما نیز با آخرین تکنیک های فیزیوتراپی خم شده و نرمش داده می شود. در قسمت پایین جداره این صندلی نوعی گرم کننده های الکتریکی تعبیه شده تا برای موثر واقع شدن این نرمش ها کمی عضلات بدن شما را گرم کند. قیمت تمام شده این محصول 3,995$ اعلام شد.مطمئنم که از این صندلی راحت تر دیگر در دنیا وجود ندارد!شما سراغ دارید؟

    منبع

    قفل هوشمندي
    برای درایوهای قابل حمل


    اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که ترجیح می دهید به جای حمل لپ تاپ خود اطلاعات مورد نیاز را بر روی درایوهای قابل حمل جابه جا کنید حتما با مشکلاتی نظیر چگونگی امنیت گذاری اطلاعات آشنا هستید. برای جلوگیری از کپی برداری فایلهای موجود بر روی درایوای قابل حمل چه می کنید؟ گذاشتن پسورد ورود و قفل راههای رایجیست که در ذهن همه ما نقش می بندد. اما آنچه که مسلم است درجه شکست بالای این راههاست. خب. نگران نباشید!جدیدا محصولی عجیبی وارد بازار شده که می تواند تا حدی این مشکل را مرتفع سازد. کافیست به بازار بروید و سراغ stysen E08 IFID را بگیرید.این وسیله به کمک دو عدد قفل از نوع IF می تواند از اطلاعات موجود بر روی درایو محافظت کند. به این صورت که تا زمانیکه درایو مد نظر به کمک این قفل باز نشود اطلاعات موجود بر روی درایو بلا استفاده است. اگر کسی هم سعی بر از بین بردن این قفل و یا کپی بر داری از اطلاعات موجود بر روی درایو را داشته باشد به صورت اتوماتیک درایو مذکور فرمت شده و تنها به کمک IFID می توان اطلاعات را دوباره قابل استفاده کرد. قیمت این قفل زیبا 56$ و بر روی کلیه درایوهای 2.5 اینچی قابل استفاده است. خب حالا نظرتان چیه؟ حمل لپ تاپ یا درایو قابل حمل با قفل هوشمند؟

    منبع
     

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    فضيلت جهان وطني
    دين در عصر جهاني شدن


     

    نويسنده: برايان ترنر‌

    معرفی کتاب:
    مباحثات جامعه شناختي در مورد جهاني شدن از جايگاه دين در عصر جهاني غفلت مي كنند. اين غفلت با توجه به نقش خلاق اديان جهان در شكل دادن به فرايندهاي مدرن شدن و جهاني شدن دشواري آفرين است. اين مقاله، جهاني شدن را مرحله ي خاصي از فرايند كلي مدرنيت مي بيند و دين را بر مبناي چهار پارادوكس در نظر مي گيرد. پارادوكس اول (پارادوكس نيچه)، گوياي آن است كه بر خلاف فهم متداول، بنيادگرايي شكلي از مدرن شدن است. با وجود اينكه ممكن است بنيادگرايي ديني واكنشي به التقاط به وجود آمده توسط جهاني شدن باشد، اما واكنشي سنتي نيست. پارادوكس دوم (پارادوكس پارسنز)، چنين مي گويد كه مدرن شدن و جهاني شدن دين را به صورت فضاي نهادي خاص و مجزا از جامعه مي سازد و بدين ترتيب دين را به مشكل مدرنيت تبديل مي كند. بنيادگرايي تلاش مي كند اين الگو را معكوس نمايد و دين بنيادگرا در جوامع حاشيه اي نظام جهاني، نسخه ي غربي دين مدرن شده را به چالش مي كشد. پارادوكس سوم (پارادوكس مك لوهان)، بر آن است كه در دهكده ي جهاني ارزش هاي ديني، نشانه ي غير قابل قياس بودن نظام هاي فرهنگي است، اما نسبي گرايي در عمل حفظ نمي شود و جهاني شدن به صورت پارادوكسيكال، نياز به عموميت يابي حقوق بشر را افزايش مي دهد. در حالي كه ملي گرايي به عنوان چهارچوبي براي فرهنگ ها با كوشش هايي براي بسط نظام هاي كلي گفتمان حقوق تعارض دارد، روشن نيست كه خلق نظام هاي حقوق جايگزين (مانند اخلاقيات آيين كنفسيوس) به سرعت شدني باشد. پارادوكس آخر (پارادوكس مونتي) به بررسي تناقض بين شرق شناسي به عنوان نتيجه ي ضروري كشف غيريت، و غيريت به عنوان تجربه اي لازم براي اومانيسم جهان وطني مي پردازد. اين مقاله با بحثي پيرامون امكان فضايل جهان وطني در زمينه ي اين پارادوكس هاي جهاني شدن و دين به پايان مي رسد.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    تقديم: پارادوكس هاي دين و مدرنيت

    1. پارادوكس نيچه: بنيادگرايي به مثابه ي مدرنيت

    2. پارادوكس پارسنزي: رشد دين و وضعيت زنان

    3. پارادوكس مك لوهان: حقوق جهاني و نسبي گرايي فرهنگي

    4. پارادوكس مونتي: مسأله شرق شناسي

    فضيلت جهان وطني: پارادوكس اخلاقي

    فرجام كلام: "تذبذب" جهان وطني


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت آسمان مجاز فرهنگ و هنر (28)

    در چند روزي كه گذشت و ما به‌دلیل سركشی به حوزه‌های تابعه‌مان كه سركشی كرده بودند، مجله ندادیم، عده‌ای از عناصر مشكوك‌الحال و خودفروخته پشت سر ما شایعه انداختند كه فلانی از هفت‌آسمانش كنار كشیده تا به فعالیت‌های انتخاباتی برسد... مایلیم به اطلاع عموم ملت ایران برسانیم كه احدی غیر از خود ما نمی‌تواند اين مجله را گل بگیرد؛ ما نیز فعلا در كار گل همین مجله می‌مانیم و كارهای بزرگتر نمی‌كنیم كه بعدها در آن‌ها بمانیم. ملت هم فعلا این ستون را بخواند و هیچ نگوید، چون در كوچه بدجوری باد می‌آید.


    یكم: خرس را عرصه‌ی سیمرغ نه جولانگه اوست
    بی‌اعتنایی جشنواره‌ی برلین و شخص مجید مجیدی به جشنواره‌ی بزرگ فیلم فجر ادامه یافت و متاسفانه، بازیگری موسوم به ‍»رضا.ن» هم گستاخانه سیمرغ بومی را به خرس اجنبی فروخت و سینمای ایران را شرمنده‌ی مسؤولان و دوستان كرد؛ فیلم بلامانع «آواز گنجشك‌ها» به‌دلیل پرداختن به رابطه‌ی معناگرایانه‌ی انسان با شترمرغ‌ها و گنجشككان غمگین، می‌توانست در بخش بین‌المللی فیلم فجر افتخاراتی كسب كند، كه متأسفانه خود را محروم كرد.


    دوم: ملت و تهيه‌كننده و قاچاقچی محكوم است
    فیلم سینمایی مشكوك «سنتوری» كه به‌دلیل مشغله‌ی فراوان دوستان در بخش ممیزی به جشنواره‌ی پارسال فیلم فجر راه یافته بود و البته شكر خدا به‌همت خود عزیزان اكران نشد، در سطح پیاده‌رو اكران شد. تهیه‌كننده و كارگردان این فیلم ملت همیشه در صحنه را به واریز كردن پول به یك حساب مشخص فراخواندند، و ملت هم بعد از خریدن و دیدن فیلم همه‌چیز را محكوم كردند؛ اما وزارت ارشاد اعلام كرد كه كار، كار خود عوامل فیلم است. از آن جا كه این ستون و عوامل آن خود را موظف به تایید وزارت محترم می‌داند، ضمن دیدن فیلم ممیزی‌نشده، احتیاطا فیلم و عوامل و قاچاقچی‌ها و عموم ملت ایران را محكوم می‌كند. باقی‌ش را هم خدا كریم است.


    سوم: خبر خوش ادبی
    جایزه‌ی بزرگ كتاب سال ایران، در ابتكاری به‌یادماندنی توانست شعر و داستان را از صحنه‌ی ادبی ایران محو كند و مشت محكمی به دهان مرحوم جمال‌زاده و سعدی شیرازی بكوبد. یك مقام آگاه فرهنگی خبر داد كه قرار است با پی‌گیری سیاست‌های معناگرایانه‌ی دستگاه‌های فرهنگی، ژانر تازه، پاستوریزه و هموژنیزه‌‌ای به نام «ادب معناگرا» اختراع شود و با تلفیق شعر و داستان و كی به كی است «محسن نامجو»، خبر خوش ادبی هم به مناسبت عید نوروز اعلام شود.


    چهارم: حق‌العمل‌كاری آزادی و دوستان
    اكسپوی عكاسی ایران با استقبال ملت برگزار شد و عكس‌ها از هفت‌‌میلیون تا دویست‌هزار تومان به فروش رفتند. یكی از عكاسان بزرگ جشنواره كه به‌دلیل شطرنجی شدن عكس وی، مشتری پیدا نكرده بود، ضمن اعلام همبستگی با تمامی عكاسان، آنان را محكوم كرد. گمانه‌زنی‌ها حاكی‌ست كه با این وجود هیچ تغییری در قیمت چاپ عكس‌ها در مطبوعات به‌وجود نیامده است؛ حتی یكی از روزنامه‌های محلی عكاس گران‌قیمت خود را یقه كرده كه حق دلالی محبوبیت خود را پرداخت كند.


    پنجم: یك مشت پتانسیل بحران
    سریال «یك مشت پر عقاب» با بازی بسیاری از هنرمندان مشهور سینما و سیما هفته‌ای سه شب از شبكه‌ی یكم سیما پخش می‌شود. علاوه بر آن كه شائبه‌ی تكرار فاجعه‌ی «ساعت شنی» را با خود دارد، تعدادی شخصیت مشكوك به بحران هم در آن هستند؛ متاسفانه در این مجموعه علاوه بر خانم‌هایی كه خودكشی می‌كنند، یك فقره استوار هم هست كه لهجه‌ی آذری دارد و باید تماما حذف شود؛ به‌هرحال دوبله‌ی مجدد این فرد هم نمی‌تواند باعث محو این لهجه شود و چون تلویزیون، روزنامه‌ی ایران نیست كه بشود آن را چند ماه به‌بهانه‌‌ی انبارگردانی گل گرفت، بهتر است افراد یادشده جمع‌آوری شوند.


    ششم: بانك جامع اطلاعاتی
    با توجه بیماری عده‌ی زیادی از شخصیت‌های فرهنگی و طنزپردازان كشور، و نیز اهمیت اطلاعات در دنیای معاصر و نقش مهم شركت به‌هنگام در مراسم تجلیل و تشییع افراد برجسته، این ستون به همه‌ی دوستداران امضا و مسؤولان برگزاری جشن‌های بزرگداشت، مژده می‌دهد كه به‌زودی «بانك جامع اطلاعاتی هنرمندان لب بام» را به‌صورت آن‌لاین راه‌اندازی می‌كند و آن را همواره به‌روز خواهد كرد.


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها
    خواهر یا برادر گرامی، «برو جلو آندرلاین بوق بزن آندرلاین آزادی 87»؛ نامه‌ی شما در خفا خوانده شد و چون نگران جایگاه خود و عمر شما بودیم، آن را نابود كردیم. سربسته بگوییم كه در [...] هشتم و به‌طور كلی [...] احراز [...] كه پدر[...] و مگر خودشان [...] ندارند كه [...]. پس شلوارتان [...] كه ‍‍‍[...‍] نبرد. با سپاس.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    خواص و فوايد عسل
    قسمت اول


    این ماده زرین، غـنی و فـوق الـعـاده محصول معجزه آسای زنبـورهــای عسل است و جایگزین منـاسبـی بـرای شـکـر سفید به شـمـار مـی رود. هر چند در تمامی سال موجود مـی بـاشـد، امـا بایـد دانسـت که در تابستان و پاییز بعمل مـی آید و در این موقع از سال از سایـر مـواقـع تـازه تر می باشد.
    فرایند اعجاب انگیز تهیه عسل از چرخش زنـبـورهــا به دور گل ها شروع می شود. آنها در همین حال شهد گـل ها را در دهـان خـود جـمـع می کـنـنـد. شـهـد گـل هـا بـا آنــزیم مخصوصی که در بزاق دهان زنبور وجود دارد، ترکیب شده
    و طی یک فرایند شیمیايی تبدیل به عسل می شود. زنبورها، عسل را به داخل کندو می برند و آنرا درون حفره ها و دیواره های هر شبکه از کندو ذخیره می کنند. ارتعاشی که از بال زدن های آنها ایجاد می شود، کار تهویه را انجام داده و موجب می شود رطوبت بیش از اندازه آن از بین رفته و آماده مصرف گردد.


    فواید
    علاوه بر اینکه عسل به عنوان شیرین کننده مغذی و طبیعی به شماره می رود، تحقیقات حاکی از این امر هستند که ترکیبات منحصر بفرد عسل، از آن یک ضد میکروب و ضد اکسيدان قوی درست می کنند.


    عسل ناخالص (خام) – ماده ای ضد باکتری، ضد ویروس، ضد قارچ
    خواص عسل – مانند اکثر مواد غذایی – به کیفیت آن بستگی دارد؛ اما در این مورد بخصوص، کیفیت از اهمیت بالاتری برخوردار است، چراکه گرده هایی که به پاهای زنبور عسل می چسبند، خاصیت درمانیشان در گیاهان مختلف، متفاوت می باشند. به علاوه در فرایند درست شدن عسل بسیاری از مواد مغذی در داخل کندو باقی می ماند. می توان گفت که عسل ناخالص ( یا همان عسل اولیه) حاوی همان صمغی است که در موم وجود دارد. موم گاهی اوقات با نام "چسب زنبور" نیز شناخته می شود که عبارت است از یک مخلوط مرکب صمغی شکل و مواد دیگری که زنبور های عسل با استفاده از آن کندو را آب بندی می کنند و آنرا درمقابل باکتری و سایر میکرو ارگانيسم ها محفوظ نگه می دارند. زنبور عسل موم را با ترکیب کردن صمغ گیاهان با ترشحات خود درست می کند. جالب است بدانید که موادی شبیه به قیر خیابان نیز در موم دیده می شود. گاهی اوقات زنبورهای نگهبان از پرده های خاصی در داخل هر یک از حفره های کندو استفاده می کنند تا موم را در آن محوطه انباشته کنند، سپس سایر زنبورها از این ماده در دورتادور شانه عسل استفاده می کنند و کلیه شکاف ها را از این صمغ ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ پر می کنند. صمغی که در موم وجود دارد تنها حاوی مقدار کمی از مواد مغذی است که در عسل یافت می شود. تحقیقات نشان داده اند که به طور کلی عناصری که در عسل و موم وجود دارند می توانند از بروز سرطان و تومور جلوگیری نمایند. از این موارد میتوان به فنیل کتینوری متیل اسید، فنی اتیل دی متیل کافیت اشاره کرد. محققان بر این باورند که این ترکیبات از بروز سرطان روده در حیوانات جلوگیری می کنند که این امر با کم شدن فعالیت دو آنزیم با نام های فسفاتیدیلینوسیتول نوعی فسفو لیپاز C لیپوکسیجن امکان پذیر می شود. زمانیکه عسل خام طی فرایند گرمایشی قرار می گیرد بسیاری از خواص مفید اولیه خود را از دست می دهد.


    عسل کارایی ورزشی را افزایش داده و موجب بهبود جراحات می شود
    اصولاً از عسل به عنوان ماده ای انرژی زا استفاده می کنند. در تحقیقات اخیر ثابت شده که از عسل همچنین می توان به عنوان یک ماده ارگوژنیک (موادی که قابلیت اجرایی ورزشکاران را ارتقا می بخشد) نیز استفاده کرد. همچنین این ماده در بهبود زخم ها و سایر جراحات نیز نقش مهمی را ایفا می کند.
    سال ها پیش در زمان بازی های المپیک معمولاً ورزشکاران برای بدست آوردن نیرو و توان بیشتر از مواد غذایی مخصوصی استفاده می کردند که در این میان می توان به عسل و انجیر خشک اشاره کرد. در حال حاضر نیز عده ای از پژوهشگران تحقیقات خود را بر روی این ماده شروع کرده اند. یکی از تحقیقاتی بر روی 39 نفر ورزشکار وزنه بردار که هم شامل خانم ها می شدند و هم آقایون، انجام شد. این افراد تحت آموزش های سنگین وزنه برداری و بدن سازی قرار داشتند. آنها پس از اتمام تمرینات مکمل پروتیئن خود را یا با شکر یا مالتودکسترین و یا عسل مخلوط کرده و مصرف می نمودند. قند خون گروهی که از عسل استفاده می کردند در تمام طول مدت 2 ساعت تمرین ثابت باقی می ماند. همچنین قدرت ماهیچه ها و نیروی ذخیره شده در آن دسته از افرادی که از مکمل پروتئین و عسل استفاده کرده بودند نسبت به سایرین افزونی داشت.
    ثابت نگه داشتن قند خون در طی تمرینات استقامتی در کنار مصرف کربوهیدرات یکی از راههای مناسب برای ذخیره گلیکوژن در ماهیچه هاست. همانطور که مطلع هستید گلیکوژن نوعی قند ذخیره شده در ماهیچه هاست که حالت سوخت آماده مصرف را دارد. به همین دلیل ورزشکارانی که از عسل استفاده می کردند گلیکوژن کافی در ماهیچه هایشان ذخیره می شد و روز آینده می توانستند با بالاترین آمادگی و دارا بودن بالاترین میزان سلامتی در تمرینات شرکت کنند. تا این لحظه ثابت شد که عسل می تواند به عنوان منبع دیگری از کربوهیدارت به ورزشکاران کمک کند تا در بهترین وضعیت واکنش نشان دهند و می توان ادعا کرد که نسبت به تمام انتخاب های دیگر ارجحیت دارد.
    از دیگر خواص شفا بخش عسل، می توان به قابلیت بالای آن در بهبود جراحات اشاره کرد. برای قرن ها عسل به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و همچنین گندزدا مورد استفاده قرار می گرفت و به صورت موضعی بر روی زخم ها، سوزش ها و جراحات استعمال می شد. در یکی از بررسی هایی که در هند انجام شده، محققان خواص دارویی عسل را با درمان قراردادی (سولفادیازین) بر روی 104 بیماری که دارای سوختگی درجه یک بودند، امتحان کردند. پس از گذشت یک هفته از شروع درمان 91 % از بیمارانی که تحت معالجه با عسل قرار گرفته بودند، هیچ گونه عفونتی نکردند. این در حالی است که تنها 7% از افرادی که از دارو استفاده کرده بودند، دچار عفونت نشدند. همچنین بسیاری از بیمارانی که در گروه درمانی عسل قرار گرفته بودند، قادر شدند تا خیلی زودتر بهبود پیدا کنند. یکی دیگر از مزایای عسل در تحقیقی که بر روی افراد سزاریانی و هستورکتومی ( بیرون آوردن رحم) انجام شد، کاملاً مشهود است. بدن این افراد خیلی زودتر از سایرین، از کلیه عفونت ها پاک شد و خیلی زودتر از بیمارستان مرخص شدند.
    واکنش شفابخش عسل آن هم زمانیکه به صورت موضعی استعمال می گردد، از روند خاصی پیروی می کند. از آنجاییکه عسل به طور اخص از گلوکز و فراکتوز ( دو نوع قندی که آب زیادی به خود جذب می کنند) تشکیل شده، به همین دلیل آبی را که در روی زخم ها جمع می شود را به خود جذب می کنند، از اینرو رشد باکتری ها و قارچ ها در آن محل متوقف می شود. این میکروارگانیسم ها (همان موجودات ذره بینی "قارج و باکتری") در محیط های مرطوب و نمدار رشد می کنند.
    همچنین عسل خام دارای آنزیمی به نام گلوکز اکسیداس می باشد که وقتی با آب مخلوط می شود، پراکسیدهیدروژن تولید می کند که این ماده خود به عنوان نوعی ضد عفونی کننده خفیف شناخته می شود. علاوه بر آنزیم های خاصی که در عسل یافت می شوند و نقش مرهم را ایفا می کنند، عسل شامل آنتی اکسیدان فلاوانوید نیز میباشد که نقش آنتی باکتریال را اجرا می کند. یکی از ضد اکسيدانها، چینوسمرین نام دارد که تنها مختص به عسل می باشد، پژوهشگران هم اکنون در حال مطالعه این عنصر هستند تا با خواص ضد اکسنده آن بیشتر آشنا شوند. یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی بر روی عسل سترون نشده نشان داده است که این ماده واکنش بجایی در مقابل استافی لوکسز (باکتری که در همه جا وجود دارد و باعث ایجاد عفونت در زخم های باز می شود) از خود نشان می دهد. عسلی که رنگ آن کمی تیره تر است، به ویژه عسلی که از گل های گندم سیاه، و تپلو درست شده باشد حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان نسبت به سایر انواع عسل ها می باشد. همچنین عسل خام و عسلی که تحت فرایندهای شیمیایی قرار نگرفته باشد، دارای مزایای بیشتری نسبت به انواع مشابه خود می باشد.

    ادامه دارد ...

     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    با بوی‌پا مقابله كنيم؟

    پاها و کفش‌های عرق‌آلود به همراه عدم گردش هوا ممکن است به رشد قارچ‌ها و باکتری درون کفش‌ و جوراب ختم شود.
    این میکروب‌ها می‌توانند بوی ناخوشایندی را به وجود آورند که هنگام درآوردن جوراب به مشام می‌رسد.

    برای کاستن از این بوی ناخوشایند به این توصیه‌ها عمل کنید:

    هر روز پایتان را به طور کامل با آب و صابون بشویید، و سپس به طور کامل خشک کنید تا از رشد باکتری‌ها جلوگیری شود.
    به طور مرتب کفش‌ها و جوراب‌های‌تان را تغییر دهید - دست کم روزی یک بار.
    از پودرهای بوگیر پا به طور روزانه استفاده کنید.
    پاهای‌تان را از لحاظ علائم عفونت قارجی و باکتریایی معاینه کنید و هر عارضه‌ای را فورا درمان کنید.
    جوراب‌های پنبه‌ای جذب‌کننده ضخیم بپوشید.
    کفش‌هایی بپوشید که از موادی ساخته‌ شده‌اند که به هوا اجازه عبور می‌دهند، مانند چرم یا کرباس یا توری و از کفش‌های پلاستیکی یا نایلونی پرهیز کنید.
    یک جفت کفش مشابه را برای بیشتر از دو روز متوالی نپوشید.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    سرنوشت قاتلان و دشمنان سید الشهدا علیه السلام
    سرنوشت ستم‌پيشگان

    قسمت دوم

    2- ابانی/دارمی
    وی فرزند ابان بن دارم و یا از قبیله بنی دارم بوده و در قتل عباس بن علی علیهما السلام شرکت داشته (بحارالانوار،ج45،ص306)و پس از اتمام جنگ نیز با شادی و سرور (ثواب الاعمال،ص259و260) سر مبارک ایشان و یا سید الشهدا علیه السلام را بر سر نیزه حمل می‌‌کرده است(احقاق الحق، ج11،ص532).
    به تصریح همه منابع آنها که پیش از ماجرای کربلا او را دیده بودند همگی اذعان نموده‌‌اند که او صورتی زیبا و بسیار سفید و شاداب داشته است؛حتی شاهدانی که او را به همراه کاروان اسیران اهل بیت علیهم السلام در کوفه مشاهده کرده‌‌اند مانند همین را درباره او گزارش کرده‌‌اند. سفیدی چهره دارمی پس از مدتی به سیاهی مشمئز کننده‌‌ای بدل می‌‌شود.علاوه بر آن، وی تا پایان عمر هرگز خواب خوشی نداشت و هر شب خواب می‌‌دید یک یا دو نفر می‌‌آیند و او را تا جهنم ‌‌کشانده و به درون آتش می‌‌افکنند. چهره او نیز پس از اولین خواب و افتادن در آتش جهنم سوخته و سیاه می‌‌نماید(احقاق الحق، ج11، ص532). داد و فریاد دارمی در خواب همه اطرافیانش را درمانده و مستأصل کرده بود(المناقب،ج4،ص58). بی‌‌خوابی و سیاه‌‌رویی او در تمام منابع فوق آمده است.
    نقل شده روزی در جمعی صحبت او به میان آمد و شخصی منکر این امر شد. اندکی بعد آن شخص در آتش سوخت(احقاق الحق، ج11، ص532).مانند این عذاب برای حرمله بن کاهل اسدی(تذکره الخواص سبط ابن جوزی، ص281و 281) و نیز گاه بی‌‌نام نقل شده است(ینابیع الموده، ص388).


    3- ابن ابی جویره/جویرویه/مزنی
    سیدالشهدا ارواحنا فداه در روز عاشورا در اطراف سپاه خود چاله‌‌ای حفر نموده و آتشی برپا کردند تا جنگ جناح سپاه ادامه یابد و از دیگر جهت‌‌ها آسوده خاطر باشند.
    ابن ابی جویریه مزنی که سوار بر اسب بود با دیدن این فعالیت حضرت کف زد و با حالتی تمسخر آمیز گفت:« ای حسین و ای یاران حسین، آتش بر شما بشارت باد که خود در دنیا به سوی آن شتافتید.»
    سیدالشهدا ارواحنا فداه از یاران نامش را پرسیدند و پس از شنیدن نام او فرمودند:
    خدایا او را در آتش دنیا بسوزان.
    در پی این دعا ناگهان اسب او رم کرد و جویریه را در همان آتش انداخت. وی در آن آتش سوخت(امالی شیخ صدوق، ص221؛ روضه الواعظین،ص185).


    4- ابن حوشب
    وی که از مشاهیر و خواص سپاه عبیدالله بن زیاد بود در نبردی که میان لشکر ابراهیم بن اشتر با سپاه ابن زیاد به خون‌‌خواهی عاشورا در ساحل نهر خازر و حوالی موصل کشته شد و سرش را برای مختار فرستادند(امالی شیخ طوسی،ص241؛ بحارالانوار،ج45،ص382).


    5- ابن ضبعان
    او نیز در نبرد فوق به دست احوص بن شداد همدانی با ضربه‌‌ای کشته شد (بحارالانوار، ج45، ص380 و 381).


    6- ابوالاشرس
    وی از جمله مشاهیر سپاه عبیدالله بن زیاد بود. ابوالاشرس همانند ابن حوشب در نبرد با سپاه ابراهیم کشته شد و سرش را برای مختار فرستادند(امالی شیخ طوسی،ص241؛ بحارالانوار، ج45، ص384).


    7و8- ابو اسماء بسر بن ابی سمط/بشر بن سوط/حوط و عثمان بن خالد
    این دو که ظاهرا دوست و همراه همیشگی هم بوده‌‌اند با همکاری هم عبدالرحمن بن عقیل بن ابی‌‌طالب را به شهادت رسانده و در عصر عاشورا او را عریان نمودند (بحارالانوار، ج45، ص374؛ مقتل الحسین علیه السلام لوط بن یحیی،ص373 و 374).
    روزی مختار عبدالله بن کامل را به سوی آن دو روانه کرد. عبدالله به مسجد بنی دهمان رسید. او مردمان را در مسجد گرد آورده و خطاب به آنها گفت:« گناه تمام بنی دهمان از ابتدا تا قیامت بر عهده‌‌ام باشد اگر شما این دو را نیابید و من گردن یک یک شما را نزنم.» آنان از او مهلت خواستند و همگی به جست و جو به دنبال ایشان راه افتادند.
    بنی دهمان آن دو را در حالی در جبانه یافتند که قصد داشتند با هم به جزیره(بین النهرین) بروند. ایشان آنها را دستگیر کرده و به عبدالله بن کامل تحویل دادند.عبدالله از اینکه هر دو با هم دستگیر شده‌‌اند خدای را سپاس گفت و پس از آن هر دو را گردن زد و به نزد مختار بازگشت.
    مختار که گزارش ماجرا از عبدالله شنید او را بازگرداند و به او دستور داد که هر دو را بسوزاند و هرگز آنها را دفن نکند(تجارب الامم،ج2،ص151؛ مقتل الحسین علیه السلام لوط بن یحیی،ص373 و 374؛ بحارالانوار،ج45،ص374؛ حاشیه وقعه الطف، ص 247).


    9- اخنس بن زید
    سدی نقل می‌‌کند مدتی کوتاه پس از واقعه عاشورا شبی را با مهمانی مشغول به صحبت بودم. صحبت با او را بسیار دوست می‌‌داشتم و او را بسیار احترام و اکرام می‌‌نمودم. آن شب صحبت به درازا کشید. لابه لای مطالب از کربلا سخن به میان آمد. از اعماق وجود آهی کشیده و اظهار تأسف شدیدی نمودم.
    اخنس با تعجب از من پرسید:« تو را چه می‌‌شود؟»
    گفتم:«مصیبتی را یاد کردی که از همه مصائب بزرگتر است.»
    پرسید:«آیا تو در کربلا حاضر بودی؟»
    گفتم:«الحمدلله نه!»
    پرسید:«چرا خدا را شکر می‌‌کنی؟»
    گفتم:«برای آنکه خون سید الشهدا علیه السلام دامنم را نگرفت؛ همانا جدشان رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:هرکس خون فرزندم حسین را بریزد در روز قیامت کفه اعمالش سبک خواهد بود.»
    گفت:«آیا چنین فرمود؟»
    گفتم:«آری. باز ایشان فرمودند: فرزندم حسین به ظلم و ستم کشته خواهد شد.آگاه باشید هرکه او را شهید کند در تابوتی از آتش گذاشته خواهد شد و به اندازه نیمی از عذاب تمام جهنمیان عذاب می‌‌شود. دستان و پاهایش بسته و چنان بویی متعفنی دارد که اهل جهنم از آن بو در عذابند. این عذاب از آن او و پیروان و همراهان و هرآن کسی است که به عمل ناشایست او راضی باشد. هر گاه پوست تنشان بپزد پوستى ديگرشان دهيم، تا عذاب خدا را بچشند(سوره نساء(4)،آیه 56) لحظه‌‌ای عذاب ایشان کاهش نمی‌‌یابد و از حمیم جهنم به آنان خورانده می‌‌شود. چه بیچاره‌‌اند با عذاب جهنم.»
    گفت:«برادر این حرف‌‌ها را بشنو و باور نکن.»
    گفتم:«چطور می‌‌توانم باور نکنم در حالی که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: نه دروغ گفته‌‌ام و نه به من دروغ گفته شده است.»
    گفت:«از قول رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل نمی‌‌کنند که قاتل فرزندم حسین عمرش کوتاه می‌‌شود؟ من الآن عمرم از نود سال گذشته است. مگر تو مرا نمی شناسی؟»
    گفتم:نه.
    گفت:«من اخنس بن زیدم.»
    پرسیدم:«در کربلا چه می‌‌کردی؟»
    گفت:«من یکی از آنهایم که عمر سعد آنان را مأمور کرد با نعل اسبانشان بدن(پاک و مطهر) حسین(علیه السلام) را پامال کنند و استخوان‌‌هایش را درهم‌‌شکنند. علاوه بر آن، علی بن الحسین (علیهما السلام ) آن زمان بیمار و بر زیراندازی بود. آن زیر انداز را چنان از زیر بدنش کشیدم که به رو بر زمین افتاد. گوش‌‌های صفیه بنت الحسین(علیه السلام) را برای درآوردن گوش‌‌واره‌‌هایش زخمی کردم.»
    سدی نقل می‌‌کند چشمانم خونبار شد و قلبم آتش گرفت. دنبال راهی بودم که بتوانم او را به هلاکت برسانم. ناگهان سوی چراغ کم و خاموش شد. برخاستم که آن را روشن کنم.اخنس در حالی که همچنان به سلامتی و اوضاعش غره بود به من گفت: بنشین و انگشتش را دراز کرد تا آن را روشن کند.به ناگاه انگشتش آتش گرفت. آن را در خاک فرو کرد ولی آتشش خاموش نشد.
    فریاد زد:« برادر کمکم کن.»
    بر خلاف تمایل قلبی‌‌ام روی انگشتش آب ریختم. ولی همین که آب به آتش رسید آن را شعله‌‌ورتر ساخت. باز فریاد زد:«این چه آتشی است؟ چرا خاموش نمی‌‌شود؟»
    گفتم:«خودت را به درون نهر بینداز.»
    او هم خود را به درون آب انداخت. آب به هر قسمت از بدنش که می‌‌رسید آتش آن را دربرمی‌‌گرفت. با چشمان خود شاهد آن بودم که تمام بدنش بسان چوبی خشک در حال سوختن است. قسم به خدا این آتش تا آنجا ادامه یافت که بدنش ذغال شد و به روی آب آمد
    (بحارالانوار، ج45، ص321 و 322؛ مدینه المعاجز، ج4،ص 92- 95؛ فخری منتخب طریحی،ج1، ص175).

    ادامه دارد ...

    سید هاشم ناجی موسوی جزایری
    بازنويسي: محمود مطهری نیا
     

     

     

     

     
     
     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive