به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, February 17, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 897)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

897

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 897 :: دوشنبه 29 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

با Bragster پر آوازه شويد!

با سلام
میتونید یه گالن شیر تو کمتر از یه ساعت بخورید ؟ میتونید نسخه یه پیتزا رو تو 4 دقیقه بپیچید ؟ شما میتونید تو Bragster به رجزخونی مشغول باشید . این سایت یه جامعه ای از اعضاست که به رقابت برای شیرین کاری های روزانه میپردازه و اسمتون رو از طریق ویدئو آنلاین به سرتاسر دنیا میرسونه . کاربرها تو این سایت میتونن کاری که قولشو میدنو در عرض یک هفته انجام بدن . شیرین کاری ها تو چند دسته طبقه بندی میشن از ایمن و تمسخر آمیز گرفته تا پر خطر . اگه حتی کاری هم توش انجام ندین میتونید به دیدن کلیپ ها مشغول شید و تفریحی کرده باشید . فقط نمیدونم که این سایت در برابر خسارات وارده کاری هم انجام میده یا نه ؟

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • با Bragster پر آوازه شويد!
  • مصاحبه خواندني فاطمه رجبي با شهروند امروز
  • «فرصت» را از دست ندهیم
  • پروژه های در حال ساخت و شگفت انگیز اعراب
  • معرفي و دانلود فيلم : جبران/کفاره
  • دانلود انيميشن  : Black Blood Brothers
  • آلبوم جدید و زیبای سعید مدرس به نام زندگی
  • آهنگ زيباي بي تو خاكسترم باصداي بهرام حصيري
  • سي دي اورژانسي کاسپر اسکاي Kaspersky Emergency CD 2008
  • نرم افزار محبوب Mabber جاوا
  • دهشت در کانادا: راز پاهای بریده چیست؟
  • فروش فوري اکانت يک ماهه رپيدشر  با قيمت استثنائي
  • خاطرات خواندني يكي از همرزمان عماد مغنيه
  • برندگان مسابقه بهترین عکس‌های خبری سال 2007 اعلام شدند
  • روش های قطع رابطه
  • از شهادت حاج عماد تا شهادت حجت الاسلام توسلی!
  • الفباي زندگي
  • جديدترين شماره از ماهنامه Popular Photography
  • کیبرد Optimus Tactus  جذاب ترین صفحه کلید ممکن
  • آتش جدید شرکت اپل در بازار: این بار باریک ترین لپ تاپ جهان
  • خداحافظ عشق افلاطونی من!
  • 10 قدم براي جذب انسانها، ايده ها و فرصتهاي عالي
  • چطور كار كردن شما را بيمار مي‌كند؟
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (896) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ساخت و سازهای دیدنی
يولداش!
نقاشی دیواریهای بامزه 
مصاحبه خواندني فاطمه رجبي با شهروند امروز
«فرصت» را از دست ندهیم
تصاویر دیدنی از سکوی پرتاب موشک
تصاویر منتخب از طبیعت که برنده جایزه شده اند
پروژه های در حال ساخت و شگفت انگیز اعراب
لباس طلایی ژاپنی
به وزن تقریبی 8 کیلوگرم و ارزش 275000 دلار

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

حزب الله برنامه ريزي کرد:
طرح ترور مقام ارشد امنيتي رژيم صهيونيستي

منابع آگاه گزارش دادند نیروهای حزب الله برای انجام یک عملیات ویژه به منظور ترور یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی آماده شده اند.
به گزارش رجانیوز، طراحان این عملیات ابراز عقیده کرده اند در صورتیکه پاسخ به ترور شهید مغنیه در همان سطح از حيث استراتژيک نباشد، رژیم اشغالگر برای انجام ترورها و حملات احتمالی بعدی تجری پیدا می کند.
طرح ریزی ترور این مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته است که از وی به عنوان مغز متفکر امنیتی این رژیم یاد می شود.
در همین حال، روزنامه هاآرتص چاپ رژيم صهيونيستي هم در گزارشي با استناد به خبر روزنامه "الاخبار" لبنان نوشت: مسئولان ايراني و سوري از رويارويي نظامي جدي با اسرائيل در آينده نزديک خبر دادند.
الاخبار تأکید کرده بود پاسخ حزب الله به ترور عماد مغنيه، اسرائيل را مجبور به تصميم گيري دشواري مي کند.
ابراهيم الامين، سردبير این روزنامه نزدیک به جنبش مقاومت، در مصاحبه اي گفت حزب الله قصد ندارد بي سرو صدا ترور مغنيه را بپذيرد. وي گفت پاسخ حزب الله اسرائيل را مجبور خواهد کرد که تصميم بزرگي بگيرد. وي درعين حال تاکيد کرد که حزب الله علاقه اي به جنگ با اسرائيل ندارد.
بنابر اين گزارش، تشکيلات دفاعي اسرائيل براي پاسخ حزب الله آماده شده است. اين نگراني وجود دارد که حزب الله از هواپيماهاي بدون سرنشين پر از مواد منفجره برضد اهداف نظامي يا غير نظامي در شمال يا مرکز اسرائيل استفاده کند. بدين منظور نيروي هوايي اسرائيل به حالت آماده باش درآمده است.
تا اين لحظه حزب الله 5 هواپيماي بدون سرنشين ساخت ايران را برضد اسرائيل به پرواز درآورده است که 3 مورد آن درجريان جنگ دوم لبنان در اوت 2006 بوده است. 2 فروند از اين هواپيماها هم بوسيله نيروي هوايي مورد هدف قرار گرفت و يک فروند ديگر سقوط کرد. اين هواپيماها مملو از دهها کيلوگرم ماده منفجره بود که به نظر مي رسد هدف آنها منطقه شلوغ دان بوده است.
ارتش اسرائيل همچنين با پيش بيني حملات موشکي حزب الله به منطقه مرزي شمال، نيروهايش را در اين نواحي تقويت کرده است. هرچند ارتش اسرائيل هيچ اطلاع دقيقي درباره مقاصد اين گروه در اين رابطه بدست نياورده است.
هاآرتص ادامه داد: در يکي از رسانه هاي لبنان اعلام شد سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله، جانشيني براي مغنيه انتخاب کرده است اما هويت وي فاش نشده است. منابع اسرائيلي گفتند جانشين مغنيه يکي از سه نفر است: ابراهيم عقيل، فواد شکور و طلال حميه. حزب الله اين خبر را تکذيب کرده است.
روزنامه السفير چاپ لبنان هم روز گذشته اعلام کرد حزب الله در منطقه جنوب لبنان به حالت آماده باش درامده و 50 هزار نيروي خود را به حالت آماده باش درآورده است.
اين درحاليست که در سوريه تحقيقات درباره ترور مغنيه بصورت کاملاً مخفي آغاز شده است و چندين فلسطيني به گمان دخالت در اين ترور دستگير شده اند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جبران/کفاره
Atonement



کارگردان: جو رايت. فيلمنامه: کريستوفر همپتون بر اساس رماني از ايان مک اوان. موسيقي: داريو مارينللي. مدير ‏فيلمبرداري: سيموس مک گريوي. تدوين: پل تاتيل. طراح صحنه: سارا گرينوود. بازيگران: جيمز مک اووي[رابي ‏ترنر]، کايرا نايتلي[سسيليا تاليس]، رومولا گارني[برايوني 18 ساله]، سائويريس رونان[برايوني 13 ساله]، ونيسا ‏ردگريو[برايوني کهن سال]، برندا بلتين[گريس ترنر]، جونو تمپل[لولا گوئينسي]، پاتريک کندي[لئون تاليس]، بنديکت ‏کامبربچ[پل مارشال]، ميشله دانکن[فيونا مک گواير]، جينا مک کي[خواهر دراموند]، دانيل ميز[تامي نتل]، الفي ‏آلن[دني هاردمن]. 130 دقيقه. محصول 2007 انگلستان، فرانسه. نام ديگر: ‏Reviens-moi‏. نامزد جوايز بهترين ‏موسيقي، کارگرداني، بهتني بازيگر زن نقش مکمل/ونيسا ردگريو، بهترين بازيگر زن جوان/رونان و بهترين فيلم از ‏انجمن منتقدان رسانه ها، نامزد جوايز بهترين فيلمبرداري، موسيقي و فيلمنامه اقتباسي از انجمن منتقدان فيلم شيکاگو، ‏نامزد جوايز بهترين کارگرداني، بهترين فيلم-درام، موسيقي، بازيگر مرد، بازيگر زن، بازيگر زن نقش مکمل/نونان و ‏بهترين فيلمنامه از مراسم گولدن گلاب، نامزد جوايز بهترين بازيگر مرد سال/مک اووي، بهترين بازيگر زن ‏سال/نايتلي، بهترين بازيگر تازه کار/نونان، بهترين کارگردان، بهترين بازيگر نقش مکمل زن/ردگريو و نونان، بهترين ‏فيلمنامه و بهترين فيلم سال از انجمن منتقدان فيلم لندن، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري، بهترين موسيقي و بهترين ‏بازيگر جوان/نونان از انجمن منتقدان فيلم فونيکس، برنده جايزه بهترين فيلمنامه اقتباسي و نامزد جوايز بهترين بازيگر ‏زن، بهترين بازيگر نقش مکمل زن/نونان، بهترين طراحي لباس و موسيقي از مراسم ساتلايت، نامزد شير طلايي ‏جشنواره ونيز....‏
سال 1935. برايوني تاليس فرزند 13 ساله خانواده اي مرفه شاهد مغازله خواهر بزرگ ترش سسيليا با رابي ترنر، ‏فرزند تحصيل کرده يکي از خدمتکاران شان است. برداشت هاي غلط و کودکانه برايوني از اين رابطه عاشقانه پاک و ‏علاقه غير منطقي اش به رابي که از سوي وي رد مي شود، راه را براي سوء تفاهم و فاجعه اي بزرگ باز مي کند. ‏مدتي بعد، پس از آزار جنسي يکي از بستگان خانواده، برايوني نزد پليس شهادت مي دهد که رابي ترنر اين کار را کرده ‏و سبب دستگيري و زنداني شدن او مي شود. وقتي جنگ دوم جهاني آغاز مي شود، رابي براي جنگ عازم جبهه شده و ‏سسيليا نيز که همچنان عاشق اوست، خانه را ترک و در لندن ساکن مي شود. برايوني که خود مي داند با شهادت دروغ ‏زندگي رابي و خواهرش را نابود کرده، ابتدا براي کفاره پس دادن داوطلب شغل پرستاري مي شود. اما ديدن رنج ‏ديگران کافي نيست و تصميم مي گيرد تا به ديدار سسيليا رفته و از او پوزش بخواهد. اما ديگر دير شده است....‏

چرا بايد ديد؟‏‎
همين دو سال قبل بود که جو رايت را با فيلم غرور و تعصب شناختيم. فيلمساز جوان لندني که در مدرسه هنري سنت ‏مارتين لندن و کمبرول کالج تحصيل کرده و کارش را با نمايش هاي عروسکي آغازيده است. جبران/کفاره دومين فيلم ‏بلند رايت است، کسي که قبل از ساختن غرور و تعصب چهار ميني سريال تلويزيوني و دو فيلم کوتاه در کارنامه اش ‏دارد و امسال با انتخاب دومين فيلمش براي نمايش افتتاحيه جشنواره ونيز لقب جوان ترين کارگردان تاريخ سينما[35 ‏ساله] که فيلمش در افتتاحيه اين جشنواره به نمايش در آمده، را دريافت کرد. ‏
غرور و تعصب نامزدي 4 اسکار، دريافت 10 جايزه معتبر بين المللي و نامزدي دريافت 35 جايزه ديگر را براي رايت ‏به ارمغان آورد، که براي اولين فيلم يک کارگردان جوان رکوردي بسيار قابل توجه محسوب مي شود. از طرف ديگر ‏سطح توقعات منتقدان و تماشاگران را براي ديدن فيلمي بهتر و قدرتمندتر از او در دومين قدمش، بسيار بالا برد. اما ‏اينک که جبران/کفاره به نمايش در آمده، مي بينيم که انتظارها بيهوده نبوده و فيلمساز جوان توانسته تا سبک سينمايي ‏خود را قوام دهد و به تمامي توقعات به وجود آمده پاسخي به سزا دهد.‏
فيلم از زبان برايوني 13 و سپس 18 ساله روايت مي شود. با موسيقي[در ترکيبي بديع از صداي شاسي هاي ماشين ‏تحرير که گويي مي خواهد رمان بودن اين حوادث را تاکيد کند] و تدويني زيبا که اختلاف نقطه ديد او و واقعيت را نيز ‏به نمايش مي گذارد. به نظر مي رسد هيچ چيز فوق العاده اي غير از يک روايت شکيل از قصه عاشقانه اي کلاسيک و ‏انگليسي.ار همچون آثار جين آستين يا خواهران برونته در کار نيست. اما با نزديک شدن فيلم به ميانه خود و نمايش ‏دهشت هاي جنگ و ارجاع به حادثه اي مهم در تاريج جنگ جهاني دوم[تخليه دانکرک، که مهم ترين سکانس اگر نباشد، ‏لااقل باشکوه ترين و عظيم ترين آنهاست] کم کم فيلم جهت و چهره ديگري به خود مي گيرد. بعد از اين سکانس است که ‏به نظر مي آيد برايوني توانسته قدرت رويارويي و طلب بخشش از خواهرش و رابي را پيدا کند. اما با يک جامپ کات ‏به زمان حال و ملاقات با برايوني که اکنون رمان نويسي موفق و سالخورده است، حقيقت را کشف مي کنيم. تمامي ‏داستاني که تا اين لحظه شاهد آن بوديم، بيست و يکمين و آخرين رمان اوست. رماني که بر خلاف ديگر آثارش جنبه ‏اتوبيوگرافيک دارد و از اين رو بعد از بازنويسي هاي مکرر به چاپ رسيده، چون مولف خود را در آستانه مردن مي ‏داند. او بالاخره موفق شده تا اشتباه بزرگ خود را در قالب رماني که فيلم نام خود را از آن گرفته، جبران کند. چون ‏خواهرش سسيليا در واقعيت به هنگام جنگ در يک پناهگاه زير زميني به دام افتاده و غرق شده و رابي نيز در آخرين ‏روز تخليه دانکرک بر اثر زخمي که روي سينه اش داشته، کشته شده است... اما رمان برايوني تاليس دو عاشق را در ‏خانه اي ساحلي که روياي زندگي هر دو شان بود، به هم رسانده است. ‏
تماشاي چنين فيلمي کلاسيک نما و باشکوه چون فيلم هاي ديويد لين کبير تجربه بسيار خوشايندي است و سخت يادآور ‏فيلم هاي خوبي چون برخورد کوتاه و ربه کا که در انتقال فضاي دوران جنگ جهاني دوم بريتانيا بسيار موفق بودند. با ‏اين حال نبايد در اين ميان سهم فيلمنامه نويس و منبع اقتباس را در توفيق فيلم از ياد برد. ايان مک اوان از رمان ‏نويساني است که فيلمسازان بسياري به برگردان آثارش علاقه نشان داده اند و حاصل کار نيز اغلب به ياد ماندني بوده ‏است. آرامش غريبه ها[1990، پل شرايدر]، باغ سيماني[1993، اندرو بيرکين]، بيگناه[1993، جان شلزينگر] و از ‏همه مشهور تر عشق ماندگار[2004، راجر ميچل] که در دو سال قبل در همين صفحات معرفي شد. مک اوان خود ‏گفته است که مي نويسد تا به خوانندگانش شوک وارد کند، رايت نيز همين کار را با فيلمش انجام مي دهد. اين دو به ما ‏مي گويند که بايد مراقب رفتارهاي احساسي خود باشيم، چون مي تواند فجايع غير قابل جبران به بار بياورد! و گفتن ‏اينکه "بسيار بسيار متاسفم از..." دردي را دوا نمي کند.‏
دومين همکاري رايت با کايرا نايتلي جوان نيز بدون شک ديدني است، نايتلي بي تعارف هنرپيشه بي رقيب رومانس ‏هاي انگليسي زمانه ماست. جبران/کفاره يک فيلم 30 ميليوني است که وجهه اي خوب براي سازنده اش و سينماي ‏انگلستان به دنبال خواهد داشت. تماشاي آن حتي اگر براي ديدن برداشت بلند چهار و نيم دقيقه اي سکانس دانکرک[که 5 ‏بار فيلمبرداري شده] نيز باشد، واجب است. سکانسي که ساختنش هر کارگردان کهنه کاري را هم چالش مي طلبد!‏
ژانر: درام، عاشقانه، جنگي. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part1.rar 
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part2.rar 
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part3.rar 
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part4.rar 
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part5.rar 
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part6.rar 
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part7.rar 
Atonement_DvDrip_eng_FXG.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

زندگي
باصداي سعيد مدرس

آلبوم جدید و زیبای سعید مدرس به نام زندگی

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي بي تو خاكسترم
باصداي بهرام حصيري


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

سي دي اورژانسي کاسپر اسکاي
Kaspersky Emergency CD 2008



رايانه تان بهم ريخته ؟
از اين CD قابل بوت استفاده نموده و رايانه تان را تعمير نماييد.

اين CD شامل بخشهاي زير است :
- Barts Stuff Test 5 - Network Support - Kaspersky Internet Suite 6.0 - Disc Copy (Floppy) - A43 File Manager - Disk Part, and Check Disk - Keyboard (Multi-Language) including U.S. - Mouse Support and Drive Snapshot v1.36

مورد استفاده: اين CD زماني بدرد شما مي خورد که واقعا از دست ويروسها در مانده شده ايد ؛ يعني زمانيکه آنتي ويروس شما ويروس مورد نظر را پيدا نموده ، ولي به جهت آنکه آن فايل ويروسي از طرف منابع سيستمي در حال استفاده است ؛ امکان حذف يا رفع آلودگي از ويروس نمي باشد. بدين ترتيب شما با استفاده از اين CD ابتدا با ويندوز موجود در CD بالا آمده و سپس شروع به پاکسازي رايانه مي نماييد.

روش کار با CD: ابتدا سيستم را Restart نموده و با زدن دکمه Delete کيبرد ، وارد Setup رايانه شده و امکان بوت از روي CD را فعال و مرتبه آنرا قبل از بوت از روي هارد قرار دهيد. بدين ترتيب قبل از آنکه رايانه از روي هارد ، سيستم عامل را بالا آورد ؛ سيستم عامل را از روي CD بالا آورده و شما شما دسترسي کامل به تمامي فايلهاي موجود در رايانه را خواهيد داشت. CD کاسپر اسکاي را در درايو CD قرار داده و سيستم را Restart نماييد. صبر کنيد تا سيستم از روي CD بالا بيايد. در حين بالا آمدن از شما مي پرسد که آيا مايل هستيد که شبکه را داشته باشيد؟ اگر شما نياز به شبکه خانگي و يا شرکت خود ، در حين تعمير سيستم داريد ؛ مي توانيد به اين سوال پاسخ مثبت بدهيد ؛ در غير اينصورت جواب خير بدهيد.حال که سيستم بالا آمد شما مي توانيد سيستم را با اجرا نمودن آنتي ويروس از منوي Start اسکن نموده و کاملا آنرا پاکسازي نماييد. اين نرم افزار از قابليتهاي ديگري برخوردار است که شما در حين استفاده از آن با آنها بيشتر آشنا خواهيد شد.
 

لينک دانلود (حجم  فايل حدود 90 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

توجه : لينک دانلود حاوي فايل Iso است که بايد توسط يک نرم افزار رايت مانند Nero رايت شود.
 

دنياي موبايل

نرم افزار محبوب Mabber جاوا



آخرین نسخه از نرم افزار معروف Mabber که به تازگی منتشر شده : 1.0.9 . این نرم افزار قابلیت این را دارد تا از طریق GPRS در سرویس های ارایه کننده چت و گفتمان Login کنید و بتوانید به راحتی با دوستان خود چت کنید .
این نرم افزار جاوا بوده و فقط برای رزولوشن های : 176x208 , 240x320 , 352x416 است !
پشتیبانی از سیستم های : AIM, ICQ, MSN Messenger, Yahoo Messenger, Google Talk
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

مَنْ حاوَلَ أمْراً بِمَعْصِيَةِ اللهِ كانَ أفْوَتُ لِما يَرْجُو وَ أسْرَعُ لِمَجيىءِ ما يَحْذَرُ.

هركس از روى نافرمانى و معصيتِ خداوند، كارى را انجام دهد، آنچه را آرزو دارد سريع تر از دست مى دهد و به آنچه هراسناك و بيمناك مى باشد مبتلا مى گردد.

اصول كافى: ج 2، ص 373، ح 3، بحارالأنوار: ج 75، ص 120، س 6، وسائل الشّيعة: ج 16، ص 153، ح 3.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مک دونالد ، اسکاتلندی معروف ، تازه چند هفته ای بود که با دختری که خیلی هم به او علاقه داشت ازدواج کرده بود . برای ماه عسل تصمیم به مسافرت گرفت و برای اینکه عقیده خانمش را در باره وسیله سفر بپرسد گفت :
عزیزم ، میدانی اختلاف بین قطار و هواپیما چیست ؟
- نه ، نمیدانم .
ماک دونالد با خوشحالی دستهایش را به هم مالید و گفت : بسیار خوب ، عزیزم ، پس سوار قطار خواهیم شد !


زن و مرد جوانی که ماه عسل خود را می گذراندند ، در رستوران پشت میز نشسته بودند و به یکدیگر اظهار محبت میکردند ، بدون آنکه توجهی به پیشخدمتی که جلوی آنها ایستاده به حرفهای آنها گوش میداد ، داشته باشند .
بعد از مدتی ، مرد در چهره زن جوان خود خیره شد ه رو به او کرد و گفت : حقیقتا که بینی تو بسیار قشنگ است و من گمان میکنم که بالاخره آنرا کنده بخورم .
گارسون که جلوی آنها ایستاده بود با شنیدن این جمله گفت :
خوب آقا با این غذا چه نوشابه ای میل دارید بیاشامید ؟


مامون را کنیزکی زیبا روی صاحب جمال بیاوردند فقط ایرادی داشت ، که پایش لنگ بود .
مامون به صاحب کنیزک گفت : کنیزک را بردار و ببر که با وجود زیبائی ، پایش لنگ است ، و اگر نداشت این نقص ، او را می خریدم .
کنیزک گفت : ای امیر مومنان ، هنگام نیاز آنرا چنین که می بینی ، نخواهی دید ، مامون از حاضر جوابی کنیز خوشش آمد و فرمان به خریدش داد .

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

سید حسنی کیست؟

یکی از علایم ظهور حضرت مهدی(عج)، خروج سید حسنی است. امام صادق(ع) ضمن حدیثی طولانی به مفضل بن عمر می فرماید:«سید حسنی آن جوان زیبا، از طرف سرزمین دیلم( از بلاد گیلان) خروج کرده و با صدای رسا صدا می زند: ای آل محمد! دعوت آن کس را که از غیبتش متأسف بودید اجابت کنید، این صدا از ناحیۀ ضریح پیغمبر(ص) بلند می شود پس گنج های خدا از طالقان، او را پذیرا می شوند.
آنها گنجهایی هستند، اما چه گنجی که نه طلا و نه نقره است، بلکه مردانی می باشند که ایمانی فولادین دارند و بر اسبهای چابک سوار و.اسلحه به دست گرفته و پی درپی ستمگران را می کشند، تا آنکه وارد کوفه می شوند. در آن موقع، بیشتر روی زمین را از لوث وجود بی دینان صاف کرده اند؛ آنها کوفه را محل اقامت خود قرار می دهند.
چون خبر ظهور مهدی(ع) به او و اصحابش می رسد، اصحابش به او می گویند: ای پسر پیغمبر! این کیست؟ که در قلمرو ما فرود آمده است؟ سید حسنی می گوید: با من بیائید تا ببینم او کیست و چه می خواهد. به خدا سوگند، سید حسنی می داند که او مهدی است و او را می شناسد ولی برای این می گوید که به اصحابش بشناساند که او کیست.
سید حسنی بیرون می آید تا به مهدی(ع) می رسد و از وی می پرسد: اگر مهدی آل محمد(ص) هستی، عصای جدت پیغمبر و انگشتر و پیراهن و زرهش، موسوم به«فاضل» و عمامۀ مبارکش به نام«سحاب» و اسبش«یربوع» و«غضبا» شترش و «دلدل» قاطرش و «یعفور» الاغ آن سرور و اسب اصیلش« براق» و قرآنی که امیرالمؤمنین علی(ع) جمع آوری کرده کجاست؟
امام مهدی(ع) تمام اینها را بیرون می آورد. آن گاه عصای پیغمبر(ص) را گرفته و به سنگ سختی می زند، فی الحال سنگ مانند درخت سبز می شود و شاخ و برگ در می آورد.
مقصود سید حسنی این است که بزرگواری مهدی(ع) را به اصحاب خود نشان دهد تا که حاضر شوند با او بیعت کنند.آنگاه سید حسنی عرض می کند: ا... اکبر! یا بن رسول ا...! دست مبارک را بده تا با شما بیعت کنم، مهدی(ع) هم دستش را دراز کرده و حسنی نخست خود و سپس لشکریانش با او بیعت می کنند، مگر چهل هزار نفر، که قرآنها با خود دارند و معروف به «زیدیه» می باشند که از بیعت امتناع می ورزند.»(1)

--------------------------
پی نوشت:
1- مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانیريا، ص1163

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

دهشت در کانادا: راز پاهای بریده چیست؟

در ساحل جنوب کانادا برای بار سوم در 6 ماه گذشته پای بریده متعلق به جنس مذکر پیدا شد! در منطقه هنوز کسی برای اعلام فرد یا افراد گمشده، به پلیس مراجعت نکرده است.
پلیس کانادا برای ارائه توضیح در مورد این واقعه کار دشواری دارد! به نوشته روزنامه تایمز کولونیست پای بریده آخر چکمه پوش بوده است.
آنی لینتا سخنگوی پلیس با اشاره به اینکه پیش از این نیز پاهای بریده متعلق به مردان در این ناحیه یافت شده است تعداد این پاها را قبل از این دو عدد پا اعلام کرد. در یک ناحیه به وسعت 60 کیلومتر این سومین پائی است که یافت می شود!
سخنگوی پلیس گفته است: " در حال بررسی این واقعه عجیب هستیم و نمی خواهیم در این مرحله هرگونه توضیح مغشوش ارائه دهیم"

حریت ترکیه

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

پيروان همه اديان از آموزه‌هاي ديني و كتاب مقدس خود دفاع مي‌كنند، زردشتي‌ها، مسيحي‌ها، يهودي‌ها، هم چنين بودايي و هندو و غير اينها،
هر يك همانند مسلمان‌ها دين خودشان را حق مي‌دانند و بقيه را باطل و خرافه مي‌پندارند، با توجه به اين موضوع به چه دليل مي‌توان گفت: تنها اسلام دين حق و مورد رضايت خدا است و ساير اديان باطل است؟ چون اگر گفته مستند به آيات و روايات باشد مورد قبول غيرمسلمان نيست.


 

پاسخ:

قسمت اول

حقانيت دين اسلام
حقيقت‌‌جوئي و حق‌طلبي يكي از ويژگي‌هاي مهم بشريت است. دستيابي به حق معلول عوامل و شرايطي است كه بايد انسان حق‌طلب همواره درصدد فراهم كردن آن باشد. معيارهايي كه حقانيت دعاوي را اثبات مي‌كند، بايد شناخت. و ادعاي خود را با آن سنجيد. اسلام به عنوان دين حق و تأمين كننده سعادت و خير حقيقي انسان‌ها، با معيارهاي خردپذيري، جامعيت و كمال، مورد ارزيابي و سنجش قرار گرفته است. و با شاخصه‌هاي مزبور مطابقت دارد و منطقاً از حقانيت برخوردار است. براي اينكه بتوانيم حقانيت دين اسلام را به گونه مختصر به اثبات برسانيم، بحث خود را در محورهاي: خردپذيري گزاره‌ها و آموزه‌هاي دين اسلام، جامعيت دين اسلام و كمال و خاتميت اين دين متمركز مي‌كنيم.

الف. خردپذيري دين اسلام:
آموزه‌هاي هر ديني كه با خرد و عقل همساني داشته باشد، نشانه آن است كه از حقانيت برخوردار است. زيرا عقل و دين هر دو از سوي خداوند متعال به انسان عطا شده است و خداوند كه عالم به نيازهاي او است، ‌عقل و دين را تأمين كننده سعادت و خير حقيقي او قرار داده است و لذا معنا ندارد كه ديني از سوي خداوند تشريع شود و با عقل، كه در وجود انسان به وديعت نهاده شده است، در تنافي و تعارض باشد. بر اساس حكمت خداوند و قدرت بي‌پايان او در مي‌يابيم كه آموزه‌ دين حق، همواره بايد با عقل و خرد هماهنگ و همساز باشد.
وقتي آموزه‌هاي دين اسلام در پيش آفتاب عقل قرار مي‌گيرند، مشخص مي‌شود كه هيچگونه تعارض و تضادي ميان آنان وجود ندارد.
چنان كه برخي از خاورشناسان معترف‌اند كه: «اسلام از مطالبي كه با عقل و خرد سالم در ستيز است، كاملاً منزه است. در حالي كه مطالب عقل‌ستيز در ميان اديان نمونه‌هاي زيادي دارد.»[1]
در اسلام مزيد بر اينكه تمام اصول اعتقادي اسلام خردپذيراند، هيچ گزاره و آموزه‌اي در سراسر قرآن و متون ديني آن يافت نمي‌شود، كه با عقل در ستيز و تضاد باشد به همين جهت عده‌اي از مستشرقان اذعان كرده‌اند كه قرآن اضافه بر همه محسنات، دو نكته اساسي و قابل توجه دارد: الف. هيچگاه در قرآن صفات نقص و جنبه‌هاي اغراض و هواهاي نفساني، به خداوند نسبت داده نشده است. ب. هيچ بياني كه با اخلاق و تقوي معارض باشد؛ در قرآن وجود ندارد. قرآن به حدي از اين نواقص منزه است كه به كوچكترين تصحيح و اصلاحي نيازي ندارد. برخلاف كتب يهود.»[2]

ب. جامعيت دين اسلام
1. ب. تبيين جامعيت: «جامعيت دين اسلام، نسبت به اهداف و رسالت آن قابل بررسي است؛ بنابراين معناي جامعيت اسلام، اين نيست كه تمام نيازهاي مادي و معنوي بشر از قبيل صنعت و تجارت و توليد و... از متون ديني قابل استحصال است. و انسان از تدبر و تفكر در شيوه‌ها و روش‌هاي زندگي بي‌نياز باشد. اسلام نيامده است كه انديشه و تلاش بشري را در راه كسب تجربه و مهارت افزون، جهت آسايش و رفاه بيشتر، تعطيل كند، و برنامه ثابت و غيرقابل تغيير براي امور متعارف بشر، تحميل كند. بلكه اسلام براي هدايت و تأمين سعادت واقعي بشر، برنامه دارد. و براي اينكه هدايت و سعادت واقعي بشر فراهم شود؛ هيچ چيزي را فروگذار نكرده است».[3] روي اين حساب، دين اسلام در زندگي دنيائي چه در مسائل فردي، و چه در مسائل اجتماعي دخالت مي‌كند؛ ولي دخالت دين هرگز به معني نفي و طرد، علوم تجربي و فنون مختلف در ابعاد گوناگون نيست. بلكه دخالت اسلام براي آن است كه انسان هم در مسائل فردي خود جهت‌دار و هدفمند حركت كند و هم در مسائل اجتماعي خود به سوي اهداف متعالي و كمال‌بخش به پيش برود.
بنابراين در جامعيت دين اسلام، نكات ذيل را مي‌توان معيار قرار داد.
1. قرآن و اسلام، شعار و قانون جهاني و عمومي داشته باشد. مخصوص يك ملت و يك نژاد نباشد، بلكه گستره وسيع جغرافيايي انسانيت را شامل باشد.
2. تمام نيازهاي اصيل فطري و طبيعي انسانها را در برگيرد.
3. قانون و دستورات اسلام و نيز آموزه‌هاي معرفتي او واقع بينانه، عادلانه و مفيد باشد.
2. ب. ارزيابي جامعيت اسلام: الف. قرآن خود را كتاب جهاني معرّفي مي‌كند: «و ما هو الا ذكر للعالمين»؛[4] قرآن جز يادآوري براي جهانيان نيست: «جاويد و پربركت است خدايي كه قرآن را بر بنده‌اش فرو فرستاد؛ تا براي تمام جهانيان هشدار و انذاري باشد.»
اين قرآن به من وحي شده است. تا با اين قرآن، شما را و كساني را كه پيام قرآن به آنان مي‌رسد، بيم دهم.[5] آياتي كه شعاع هدايت و مسئوليت قرآن را روشن مي‌كند، فراوان است. از همين آيات فوق به دست مي‌آيد كه قرآن كتاب جهاني است. نه مخصوص يك نژاد و قوم. پس يكي از معيارهاي جامعيت قرآن جهاني بودن است، و قرآن خود را جهاني معرفي مي‌كند.
ب. قرآن شامل نيازهاي فطري و طبيعي بشر است. قرآن قانون كلي هدايت است و براي هدايت و سعادت انسان تمام ابعاد وجودي انسان را مدنظر قرار داده است، «قرآن به سوي حق و به راه راست هدايت مي‌كند».[6] و بر جامعيت خود گواهي مي‌دهد: اين كتاب را كه شامل همه امور است، بر تو فرستاديم. قرآن كتاب هدايت و رحمت و بشارت براي مسلمانان است.»[7]
«اسلام دين فطري است، خصوصيت دين فطري، اين است كه تجهيزات وجودي انسان لغو نگردد، بلكه حق هر يك از آنها ادا شود. و جهازات مختلف و متضاد، مانند قواي گوناگون عاطفي و احساسي، كه در هيكل وي قرار داده شده است؛ تعديل شده و به هر كدام از آنها، در حدي كه مزاحم حال ديگران نباشد، رخصت عمل داده شود. در نتيجه بر انسان عقل حكومت كند نه خواست نفس و نه غلبه عاطفه و احساس»[8]؛ با اين فرض، اسلام دين فطري است. چنان كه فرموده: «پس روي خود را متوجه آيين خالص و حق‌گراي پروردگارت كن. اين فطرتي است، كه خداوند انسانها را بر آن آفريده، دگرگوني در آفرينش الهي نيست، اين است آيين استوار.»[9]
پس دين حق هم جامع است، و هم جاودانه. در واقع به رسميت شناختن انواع نيازهاي انسان، اعم از مادي و معنوي و تعديل و پرورش آنها، اسباب وعوامل جاودانگي يك دين را ممكن مي‌سازد. روي اين حساب، اسلام با رسميت دادن به تمام نيازهاي بشري و تعديل آنها، از حقانيت برخوردار است. به همي جهت «ژول لابوم فرانسوي»[10] مي‌گويد: اسلام بر اساس قوانين جاري در طبيعت، اميال غريزي و فطري را رسميت بخشيده و به آن در حد اعتدال و تا مرز ضرورت جسمي و روحي، اهميت داده است. و حتي دستور صريح داده است كه اميال و غرايز خود را اعمال كنيد،‌ برخلاف زهد و اعراض از دنيا كه شيرازه اغلب مذاهب دنيا است. از اين قبيل است، اصل قصاص، براي تشفّي غريزه خشم و انتقام معقول و مباح بودن جنگ براي ادامه بقاء، طلاق و تعدد زوجات و محكوم كردن فقر و اجازه دادن به افراد براي مبارزه عليه فساد و ظلم، زيرا تمام اين اميال از نيازهاي فطري و طبيعي نشأت مي‌گيرد. اسلام براي پيروانش تمام ويژگي‌هاي ملل زنده و جوامع شايسته را در عروج به مراحل تكامل انساني درنظر گرفته است.»[11]

ادامه دارد ....

--------------------------------
[1] . گوستاولوبون، تمدن اسلام و عرب، نشر كتابفروشي اسلاميه، سال 1358، چ سوم، ص 141، ترجمه سيدهاشم حسيني، با مقداري تلخيص و تصرف.
[2] . جان ديون پورت، عذر تقصير به پيشگاه محمد و قرآن، ترجمه سيد غلامرضا سعيدي، نشر دار التبليغ، بي‌تا، ص 111، با اندكي تلخيص و تصرف.
[3] . رباني، ‌علي گلپايگاني، جامعيت وكمال دين، ص 16، نشر مؤسسه فرهنگي دانش و انديشه معاصر، چ اول، 1379.
[4] . قلم، 52.
[5] . انعام، 19.
[6] . احقاف، 30.
[7] . نحل، 89.
[8] . مراجعه شود به طباطبايي، علامه، سيد محمدحسين، قرآن در اسلام، نشر طلوع، چ مشهد، بي‌تا، ص 13 ـ 14.
[9] . روم، 30.
[10] . ژول لابوم فرانسوي، (1791 ـ 1868) مستشرق و اسلام شناس مشهور كه سه سال درباره قرآن تحقيق كرده است.
[11] . اسلام از ديدگاه ژول لابوم، ترجمه و اقتباس محمد رسول درياباني، نشر ميثم، سال 1361، ص 49، و بعد از آن.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

دیو که هنوز یکی از خدایان محبوب هندی است، از زنخدایان بزرگ ایران بوده است. واژه دیوانه به معنا عاشق و دوستدار نیز از همان ریشه آمده است.
زیرا دیو نماد عشق و زن بوده است. واژۀ دیوار نیز از همانجاست. زیرا این زنان و دیوان بودند که خانه سازی و ساختن چهاردیواری را به آدمیان آموختند.
هم چنین واژه دیوان به معنی مکان نوشتن حساب و کتاب شعر، نیز از این جاست، زیرا این دیوان هستند که نوشتن می دانند و آن را به مردمان می آموزند.
دیوان یا این زنخدایان باید که در بین مردم در جاهای مختلف پیروان بسیار داشته باشند زیرا که خط بسیار می دانند:
نبشتن یکی نه که نزدیک سی
چه رومی چه تازی و چه پارسی
چه سغدی چه چینی و چه پهلوی
نگاریدن آن کجا بشنوی

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة طه آيات: 135 محل نزول: مکه
 
 
وَأَنَا اخْتَرْتُكَ فَاسْتَمِعْ لِمَا يُوحَى 13 إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي 14 إِنَّ السَّاعَةَ ءاَتِيَةٌ أَكَادُ أُخْفِيهَا لِتُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا تَسْعَى 15 فَلاَ يَصُدَّنَّكَ عَنْهَا مَنْ لاَ يُؤْمِنُ بِهَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَتَرْدَى 16 وَمَا تِلْكَبِيَمِينِكَ يَا مُوسَى 17 قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَى غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَى 18 قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَى 19 فَأَلْقَاهَا فَإِذَا هِيَ حَيَّةٌ تَسْعَى 20 قَالَ خُذْهَا وَلَا تَخَفْ سَنُعِيدُهَا سِيرَتَهَا الْأُولَى 21 وَاضْمُمْ يَدَكَ إِلَى جَنَاحِكَ تَخْرُجْ بَيْضَاء مِنْ غَيْرِ سُوءٍ آيَةً أُخْرَى 22 لِنُرِيَكَ مِنْ آيَاتِنَا الْكُبْرَى 23 اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى 24 قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي 25 وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي 26 وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي 27 يَفْقَهُوا قَوْلِي 28 وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي 29 هَارُونَ أَخِي 30 اشْدُدْ بِهِ أَزْرِي 31 وَأَشْرِكْهُ فِي أَمْرِي 32 كَيْ نُسَبِّحَكَ كَثِيرًا 33 وَنَذْكُرَكَ كَثِيرًا 34 إِنَّكَ كُنتَ بِنَا بَصِيرًا 35 قَالَ قَدْ أُوتِيتَ سُؤْلَكَ يَا مُوسَى 36 وَلَقَدْ مَنَنَّا عَلَيْكَ مَرَّةً أُخْرَى 37

 

ترجمه فارسي مکارم

و من تو را (براى مقام رسالت) برگزيدم; اكنون به آنچه برتو وحى مى‏شود، گوش فراده! «13» من «الله‏» هستم; معبودى جز من نيست! مرا بپرست، و نماز را براى ياد من بپادار! «14» بطور قطع رستاخيز خواهد آمد! مى‏خواهم آن را پنهان كنم، تا هر كس در برابر سعى و كوشش خود، جزا داده شود! «15» پس مبادا كسى كه به آن ايمان ندارد و از هوسهاى خويش پيروى مى‏كند، تو را از آن بازدارد; كه هلاك خواهى شد! «16» و آن چيست در دست راست تو، اى موسى؟! «17» گفت: «اين عصاى من است; بر آن تكيه مى‏كنم، برگ درختان را با آن براى گوسفندانم فرومى‏ريزم; و مرا با آن كارها و نيازهاى ديگرى است «18» گفت: «اى موسى! آن را بيفكن» «19» پس موسى آن (عصا) را افكند، كه ناگهان اژدهايى شد كه به هر سو مى‏شتافت «20» گفت: «آن را بگير و نترس، ما آن را به صورت اولش بازمى‏گردانيم «21» و دستت را به گريبانت ببر، تا سفيد و بى‏عيب بيرون آيد; اين نشانه ديگرى (از سوى خداوند) است «22» تا از نشانه‏هاى بزرگ خويش به تو نشان دهيم «23» اينك به سوى فرعون برو، كه او طغيان كرده است» «24» (موسى) گفت: «پروردگارا! سينه‏ام را گشاده كن; «25» و كارم رابرايم آسان گردان! «26» و گره از زبانم بگشاى; «27» تا سخنان مرا بفهمند! «28» و وزيرى از خاندانم براى من قرار ده «29» برادرم هارون را! «30» با او پشتم را محكم كن; «31» و او را در كارم شريك ساز; «32» تا تو را بسيار تسبيح گوييم; «33» و تو را بسيار ياد كنيم; «34» چرا كه تو هميشه از حال ما آگاه بوده‏اى!» «35» فرمود: «اى موسى! آنچه را خواستى به تو داده شد! «36» و ما بار ديگر تو را مشمول نعمت خود ساختيم «37»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

محفوظ

فروش فوري اکانت يک ماهه رپيدشر
 با قيمت استثنائي


يک اکانت (premium) رپيدشر، يکماهه (30 روزه).
فقط ده هزار تومان


توضيح مختصر اينکه با داشتن اکانت (premium) مي توانيد بدون هيچ گونه محدوديت و براحتي و بصورت مستقيم از سايت رپيدشر (بزرگترين وب هاستينگ دنيا) دانلود کنيد.

براي خريد با شماره 09144144282 تماس حاصل فرمائيد

 

 

pakan_mn@yahoo.com

salam mobin jan
az hame ja migi bejoz dadgostariha (hich kasi jorat nemikone )
ba ghanoone nakh nama va faransavi ba chashni eslami
ghaziha mesle naziha hastand man 8 sal ghezavat kardam va badtarin salhaye omram ra hadar dadam .albate shoghle asli man nabood .reshve va tosieh bidad mikonad
(va mosibatha ) shoma fekr konid kasi ke mohegh bashad va mahkoom shavad !!!!
emam ali farmoodand ( az har 4 ghazi 1 nafar be behesht mirese )oon yeki ham hich vaght nasibe ma nashoode
khahesh mikonam in revayat ra dar majale be chalesh begozarid enteghad az anha ra az zabane mardom begoeed.
ba 2a kheir

 

 

cetayesh_1351@yahoo.com

ازادي بيان

ba drood

3 rooze pish dar roozname swedi chizi khandam ke baraye man khili jaleb bood goftam in ro araye shoma ham beferstam ta dar roozane chap konid

Dar yeki az rooznamehaye bad az zohre swed be name Aftonbladet khili ham por froosh bood yek ax az yek dokhtar bache 3-4 sale siyah poost ke az faghr va gorseni ostekhanhash maloom bood va shekame bar amade dasht andakhte bood va neveshteh bood ke in koodakan dar Afrigha 275 rooz dar sal ghaza darand va baghiye ra gorsne hastand va dar safhe rooberoo axe shahe in keshvar ra ba volvo andakhteh bood ke sookhte volvo shah ba etanool hastesh ke az gaze sokhte mavade ghazayii tahiye mishe va neveshte bood ke cheghadr mavade ghazayii bayad sokhteh shavad ta in gaz etanool tahiye shavad va mashine shah harekat konad va dar anvaght in bacheha dar Afrigha gorsneh hastand !!!!

jaleb ine ke dar keshvare swed gorsne voojood nadare va aksariyate mardoom az yek zendegi nesbatan khoob barkhordarand
faghir nadarand vali servatmand darand

in rooznme saite interneti ham dare mitonid bebinid

ba sepas

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

خاطرات خواندني يكي از همرزمان عماد مغنيه

مردي ازجنس نور، ساكت و كم حرف، مردي از تبار حق ... اينها اوصاف شهيد «عماد مغنيه» معروف به «حاج رضوان» از زبان يكي از همرزمان اوست. روزنامه الاخبار - چاپ مصر - برخي از خاطرات اين شهيد را به نقل از همرزم او منتشر كرده است كه در ادامه مي خوانيم.
«مثل هميشه ساكت و كم حرف بود، سكوتش نيز معنويت بود. همه ما به گروه هاي هشت الي ده نفري تقسيم شده بوديم و تنها آرزوي ما آن بود كه حاج رضوان شبي همسنگر ما باشد. تيزبين، كوشا و دقيق عمل مي كرد. هميشه نقطه قوت دشمن را براي ما نشانه مي گرفت و از پيروزي سخن نمي گفت. او معتقد بود پيروزي هميشه از آن حق است و مردان حق نبايد به كسب ميدان بينديشند زيرا كه هميشه پيروزند. با دشمن سرسخت بود و با دوستان مهربان، حاج رضوان گاهي كه جنگ و ستيز با دشمن به طول مي كشيد ضعف و درد جسم بي رمق خود را با تكيه به ديوار و اندكي تامل و سكوت از ما پنهان مي ساخت. حاج رضوان روح معنويت جنگ 33 روزه حزب الله لبنان بود. هيچ كس نمي دانست كه اين نماد عشق، اين نور آفتاب، همان عماد مغنيه بود، عمادي كه دشمن سال ها بود از خيال او خواب هاي آشفته مي ديد. عمادي كه با زيركي اش، يادگار بر سينه دشمن نوشت. همه رزمندگان جنگ 33 روزه لبنان شهيد مغنيه را به عنوان فرماندهي عمليات مي شناختند. هيچ كس نمي دانست كه همسنگرش حاج رضوان همان شبحي بود كه دشمن سال هاست به دنبال اوست. همان شبحي كه اسطوره جاودان ايستادگي حق در برابر باطل را رقم زد.»
«اواخر جنگ كه ديگر پيروزي حزب الله و مقاومت اسلامي لبنان ورد زبان همه دنيا بود، كسي از دور با ماشيني در كنار يكي از سنگرها ايستاد. حاج رضوان در اين لحظه دستش در دست يكي از بچه ها گره خورده بود. آن غريبه فرياد زد حاج عماد آمده ايم كه برويم به ستاد فرماندهي كل، سيدحسن در انتظار شما است. همه نگاه ها به هم گره خورد، همه با سكوت از يكديگر مي پرسيديم اين همان عماد مغنيه، شبح دست نيافتني است؟ هيچ كس جرات نداشت اين را از حاج رضوان بپرسد. او با لبخندي آكنده از اميد به ما گفت بچه ها ما پيروز شديم، شما از همان اول هم به حضور من نياز نداشتيد. با لبخندي گرم و روحي آكنده از اعتماد به آرامي از ما جدا شد تا بار ديگر يك افسانه دست نيافتني شود.
دقت عمل و برنامه ريزي حاج رضوان در جنگ 33 روزه لبنان بي نظير بود، هميشه پيش بيني هاي او درباره دشمن درست از آب در مي آمد و ما بعد از كسب هر پيروزي به او مي گفتيم حاجي باز هم پيش بيني كردي، الحق كه علم غيب داري، او با لبخندي در پاسخ مي گفت براي رويارويي با دشمن نياز به علم غيب نيست، كافي است به ضعف دشمن و به قدرت خود بينديشيم. آن روز بعد از رفتن حاج رضوان هيچ كس تا صبح سخن نمي گفت، هر كس با خيال خود شب را به صبح رساند.»

 

 

viski_601@yahoo.com

پيرمرد

یک پیرمرد بازنشسته، خانه جدیدی در نزدیکی یک دبیرستان خرید. یکی دو هفته اول همه چیز به خوبی و در آرامش پیش می رفت تا این که مدرسه ها باز شد. در اولین روز مدرسه، پس از تعطیلی کلاس‌ها سه تا پسر بچه در خیابان راه افتادند و در حالی که بلند، بلند با هم حرف می زدند، هر چیزی را که در خیابان افتاده بود شوت می‌کردند و سر و صدای عجیبی راه انداختند. این کار هر روز تکرار می شد و آسایش پیرمرد کاملاً مختل شده بود. این بود که تصمیم گرفت کاری بکند.
روز بعد که مدرسه تعطیل شد، دنبال بچه ها رفت و آنها را صدا کرد و به آنها گفت: «بچه ها شما خیلی بامزه هستید و من از این که می‌بینم شما اینقدر نشاط جوانی دارید خیلی خوشحالم. من هم که به سن شما بودم همین کار را می‌کردم. حالا می خواهم لطفی در حق من بکنید. من روزی 1000 تومن به هر کدام از شما می دهم که بیایید اینجا، و همین کارها را بکنید.»
بچه ها خوشحال شدند و به کارشان ادامه دادند. تا آن که چند روز بعد، پیرمرد دوباره به سراغشان آمد و گفت: « ببینید بچه ها متأسفانه در محاسبه حقوق بازنشستگی من اشتباه شده و من نمی‌تونم روزی 100 تومن بیشتر بهتون بدم. از نظر شما اشکالی نداره؟»
بچه ها گفتند: « 100 تومن؟ اگه فکر می‌کنی ما به خاطر روزی فقط 100 تومن حاضریم اینهمه بطری نوشابه و چیزهای دیگه رو شوت کنیم، کور خوندی. ما نیستیم.»
و از آن پس پیرمرد با آرامش در خانه جدیدش به زندگی ادامه داد

 

 

mastoor_313@yahoo.com

گفتگو با خدا

شعري از تاگور

در روياهايم ديدم که با خدا گفت و گو مي کنم. خدا پرسيد:پس تو مي خواهي با من گفت و گو کني؟من در پاسخش گفتم:اگر وقت داريد.خدا خنديد و گفت: وقت من بي نهايت است.
در ذهنت چيست که مي خواهي از من بپرسي؟پرسيدم:چه چيز بشر شما را سخت متعجب مي سازد؟خدا پاسخ داد:کودکي شان.اينکه آنها از کودکي شان خسته مي شوند،عجله دارند که بزرگ شوند و بعد دوباره پس از مدت ها ، آرزو مي کنند که کودک باشند ... اينکه آنها سلامتي خود را از دست مي دهند تا پول به دست آورند و بعد پولشان را از دست مي دهند تا دوباره سلامتي خود را به دست آورند.اينکه با اضطراب به آينده مي نگرند و حال را فراموش کرده اند و بنا بر اين نه در حال زندگي مي کنند و نه در آينده.
اينکه که آنها به گونه اي زندگي مي کنند که گوئي هرگز نمي ميرند و به گونه اي مي ميرند که گوئي هرگز زندگي نکرده اند.دستهاي خدا دستانم را گرفت براي مدتي سکوت کرديم و من دوباره پرسيدم به عنوان يک پدر مي خواهي کدام درس هاي زندگي را فرزندانت بياموزند؟ او گفت: بياموزند که آنها نمي توانند کسي را وادار کنند که عاشقشان باشد ، همه کاري که مي توانند انجام دهند اين است که اجازه دهند خودشان دوست داشته باشند.
بياموزند که درست نيست خودشان را با ديگران مقايسه کنند ،بياموزند که فقط چند ثانيه طول مي کشد تا زخم هاي عميقي در دل آنان که دوستشان داريم ايجاد کنيم اما سالها طول مي کشد تا آن زخم ها را التيام بخشيم. بياموزند ثروتمند کسي نيست كه بيشترين ها را دارد ، بلکه کسي است که به کمترين ها نياز دارد. بياموزند که آدمهايي هستند که آنها را دوست دارند فقط نمي دانند که چگونه احساساتشان را نشان دهند، بياموزند که دو نفر مي توانند با هم به يک نقطه نگاه کنند و آن را متفاوت ببينند.
بياموزند که کافي نيست فقط آنها ديگران را ببخشند، بلکه آنها بايد خود را نيز ببخشند.من با خضوع گفتم: از شما به خاطر اين گفت و گو متشکرم آيا چيز ديگري هست که دوست داريد فرزندانتان بدانند؟ خداوند لبخند زد و گفت : فقط اينکه بدانند من اينجا هستم،هميشه.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

برندگان مسابقه بهترین عکس‌های خبری سال 2007 اعلام شدند

World Press Photo یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی است که دفترش در آمستردام هلند قرار دارد و از سال 1955 ، هر ساله بهترین عکس‌های خبری را انتخاب می‌کند. هدف این تشکیلات از این کار ترغیب کردن رعایت استانداردهای حرفه‌ای در زمینه فتو‌ ژورنالیسم و تشویق مبادله آزاد و بدون محدودیت اطلاعات است. در واقع World Press Photo بزرگ‌ترین و با اعتبارترین رقابت‌‌ عکس خبری را در سطح جهان اداره می‌کند.
امروز داوران، بهترین عکس‌های خبری سال 2007 را انتخاب کردند. در 51‌امین دوره این مسابقات، 5019 عکاس از 125 کشور جهان، مجموعا
80536عکس برای این مسابقه ارسال کردند. نمی‌دانم عکاسان ایرانی هم در این مسابقه بزرگ شرکت کرده بودند یا نه.
جوایز امسال در 10 رشته مختلف بین 59 عکاس از 23 ملیت مختلف توزیع شد.

عکس برگزیده: سرباز آمریکایی در حال استراحت در پناهگاه در دره کارنگال افغانستان - عکاس Tim Hetherington - عکسی که برای مجله Vanity Fair گرفته شد.

 w-p-1.jpg

گری نایت -یکی از اعضای هیئت داوران- در مورد این عکس گفته است که این عکس نشاندهنده خستگی یک مرد و خستگی یک ملت است.

گالری کامل برندگان امسال

 

 

www.mostafa974@yahoo.com

از شهادت حاج عماد
تا شهادت حجت الاسلام توسلی!

 

همیشه از یک چیز خیلی بیزار بوده ام و هستم و آن این است که از معنویات و قدسیات در طریق سیاست بازی، استفاده ی سوء شود. لکن، بدبختانه، این روزها این خطا و حرکت زشت و ناشایست به امری کاملا رایج و ساری، مبدل گشته است. بعنوان نمونه، طی همین چند روزه ی اخیر، ۳ مورد از این فعل کریه توسط مدعیان سیاست اسلامی به وقوع پیوست.

 

ابتدا به این خبر توجه بفرمایید:

 "علي لاريجاني، محسن رضايي و محمدباقر قاليباف در پيام مشتركي شهادت حاج عماد مغنيه را به سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان را تسليت گفتند."

 بنا نداشتم تا موعد انتخابات به خطایا و اعوجاجات این حضرات ثلاثه بپردازم لکن وقتی متوجه شدم این عزیزان مدعی اصولگرایی به خون "حاج عماد" هم رحم نمی کنند، دیگر سکوت را جایز ندانستم و قلم را مهیا نمودم.

 


 

 

کل رقابتها و اجماع و افراقهای انتخاباتی فدای یک تار موی "حاج رضوان"؛ چرا اینقدر قدرت برایمان مهم می شود که حاضریم پیام تسلیتمان برای شهید اسطوره ای اسلام ناب، بوی تعفن سیاسی کاری به خود بگیرد و با آلت قرار دادن ابراز ناراحتیمان-که انشالله همین ناراحتی نیز موجودیت داشته باشد- از شهادت این مغنیه ی دلاور، مثلا بخواهیم حال "صدر" یا جوجه طرفدارهای احمدی نژاد را بگیریم. چرا؟! مگر هدف و مقصود ما از مجلس رفتن چیست؟ اگر مطلوب، تصاحب قدرت است که هیچ و در این فرض، هرکس قبله ی خویشتن خویش را بچسبد اما اگر مقصد ما تعالی و اسلام ناب است که این مهم با ابزار قرار دادن آن منافات دارد از زمین تا آسمان.

 

مورد دوم ماجراهایی است که به "بهانه" ی محکومیت تخریب بیت شریف امام راحل(ره) و دفاع از این دودمان پاک، اتفاق افتاد، محکومیتی که از سوی امثال افرادی ابراز شد که ذره ای اعتقاد به راه و افکار امام نداشتند و همواره خود را ناصح و گوشزد کننده ی "فوق العاده"ی خطاهای امام، جازده اند! وگرنه "نوسازی" مسکین را روزانه چند صد نفر بیشتر بازدید نمی کردند که بخواهد موج ضد امامی ایجاد کند!    

 

سومین مورد، مربوط می شود به فوت "حجت الاسلام و المسلمین توسلی"، من هم تسلیت عرض می کنم، هم به خانواده ی محترمشان و هم به مریدان و دوستدارانشان؛ اما نکته ی مربوط به بحث ما آن جاست که جناب "محمد هاشمی رفسنجانی"، در اظهارنظری گستاخانه ادعا می کند که:

        "به نظر من ، آیت الله توسلی ، فوت نکرد ، بلکه رحلتی شهادت گونه داشت."!!!

 در این باره توضیح بیشتری نمی دهم چون اولا از برادر خلف رییس مجمع تشخیص که ظرفیت و دانایی خود را طی مصاحبه های مشهورشان به منصه ی ظهور گذاشته اند بیش از این انتظار نمی رود و ثانیا، العاقل یکفیه الاشاره!

 

 

moshka22000@yahoo.com

مقايسه دو رويداد

رويداد اول: چهارم ديماه 1331
يك هواپيماي شركت هواپيمايي ايران كه از شيراز و اصفهان به تهران مي آمد، در نزديكي فرودگاه مهرآباد هنگام كم كردن ارتفاع براي نشستن سقوط كرد و همه مسافران و سرنشينان آن جز دو تن( حسين عدل رئيس شركت تلفن شيراز و مهندس خزايني ) كشته شدند.
نكته جالب و قابل تامل در اين سانحه زنده ماندن و سلامت كامل اين دو تن از ميان دهها مسافر نبود، دست نخورده ماندن يك بسته بسيار بزرگ پر از اسكناس بود كه با اين هواپيما حمل مي شد . اين بسته پس از برخورد هواپيما به زمين از داخل آن بيرون افتاده، بازشده و اسكناسها سطح بيانان ( چند قدمي جاده جنوبي پر رفت و آمد كرج ـ تهران ) را تا مسافتي دور پوشانده بود. صدها نفر كساني كه به كمك و يا تماشا آمده بودند و عموما از كارگران تنگدست محل و نوجوانان بودند حتي يك قطعه اسكناس را براي خود برنداشته بودند و به خبرنگاران خارجي گفته بودند كه تصاحب به ناحق مال ديگران، دولت و يا شخص ، حرام است و باعث ناراحتي وجدان مي شود و ما تنها به دسترنج خود قانع هستيم . اين خبرنگاران به سراسر جهان نوشته بودند كه سانحه پرتلفات هوايي تهران منش ويژه و بزرگواري ايرانيان را يك بار ديگر به ثبوت رساند و اگر در كشوري ديگر اتفاق افتاده بود، مردم تماشاگر حتي يك قطعه اسكناس را باقي نمي گذاشتند و براي تصاحب آنها هجوم مي بردند و با هم مسابقه مي دادند.

رويداد دوم : 22 ديماه 1386 ( 55 سال و 18 روز بعد )
سيدحسين توکلي ، بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي گفت: چند روز پيش به دنبال برودت هوا و بارش برف ، يک خودروي حامل پول در نزديکي فيروزکوه با يک خودروي سواري پرايد تصادف کرد. در اين تصادف ، يک اتوبوس مسافربري که در حال عبور از جاده بود، با مشاهده اين وضعيت متوقف شد و مسافران براي کمک به مجروحان از اتوبوس پياده شدند.
سرقت پول هاي بانک
بازپرس جنايي در ادامه گفت: چند نفر از مسافران که قصد کمک به مجروحان خودروي حامل پول بانک را داشتند، با مشاهده پول هاي موجود که پس از تصادف در اتاقک خودرو پخش شده بود، به يکباره وظيفه انساني خود را فراموش کردند و با سرقت مقاديري از چک هاي مسافرتي متعلق به بانک بدون آن که به مجروحان حادثه کمک کنند، بار ديگر سوار اتوبوس شدند و محل را ترک کردند.
شکايت و پيگيري
بازپرس توکلي افزود: به دنبال اين ماجرا، ماموران امدادي با حضور در محل ، امدادرساني به حادثه ديدگان را آغاز کردند و راننده خودروي پرايد بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. برادر جوان فوت شده پس از اين حادثه عنوان کرد: برادرم پس از تصادف و در آخرين لحظات عمرش در تماس تلفني گفت: ميان صندلي و فرمان خودرو گرفتار شده است و مسافران اتوبوس را مشاهده مي کند که براي کمک پياده شده اند، اما به جاي کمک به او سراغ خودروي بانک مي روند.
بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي افزود: به دليلي شکستگي دنده اين جوان و فرورفتن در ريه وي ، اگر مسافران او را از ميان آهن پاره بيرون مي آوردند، به طور قطع نجات مي يافت ، اما افسوس که آنها با مشاهده پول هاي درون خودرو، وظيفه انساني شان را فراموش کرده و بدون هيچ مساعدتي محل را ترک کرده اند.
توکلي بيان کرد: پس از سرقت پول ها و بررسي هاي بعدي معلوم شد 148 ميليون تومان از پول هاي درون خودرو به سرقت رفته است و افراد سارق در مرحله بعدي با چک هاي مسافرتي سرقت شده ، به خريد طلا، لوازم خانه و... اقدام کرده اند.
دستگيري يک متهم
بازپرس جنايي افزود: با آغاز تحقيقات در اين زمينه ماموران در مرحله بعدي يک نفر از مسافران سارق را به همراه 38 ميليون تومان از چک هاي مسافرتي دستگير کردند.
متهم در تحقيقات گفت: وقتي صحنه تصادف را مشاهده کرديم ، ابتدا قصد کمک به مصدومان را داشتيم و ما بوضوح فريادهاي کمک خواهي راننده خودروي پرايد را مي شنيديم ، اما با مشاهده چک هاي مسافرتي درون خودرو، هر کدام از ما که از اتوبوس پياده شده بوديم ، سعي مي کرديم پول بيشتري برداريم.
بازپرس جنايي

 

 

gharibeh_ashena57@yahoo.com

روش های قطع رابطه

قطع رابطه كردن براستي يكي از كارهاي بسيار دشوار و دردناك ميباشد. هر اندازه هم كه به عقيده شما صـحـيح و روا باشد باز سخت است. اگر قـصد قـطع رابطه كردن با كسي را در سر داريد راهكارهاي ارايه گشته ذيل انـجـام آن را براي شما آسانتر ميگرداند.

1- صادق باشيد
امكان دارد بخواهيد با نگفتن و كتمان آنـكه با فرد ديـگري ديدار كرده و آشنا شده ايد از رنجش وي جلوگيري بعـمـلآوريد. اما آگاه باشيد كه هنگامي كه به او هيچ نـگويـيد و وي بعد ها خودش متوجه موضوع گردد، بـسـيـار بـيـشـتر موجب رنجش و آزار وي خواهيد شد.
2- شجاع باشيد
بـي اعـتـنـايي و كم محلي كردن به او به اميد آنكه عاقبت خودش دست از سر شما بـر خواهد برداشت (بدون آنكه احساس دروني خود را بيان كنيد) و از شما جدا خواهد شد را از سرتان بيرون كنيد. خاتمه دادن به يك رابطه مهارتي است كه شمـا نياز به آموختن آن داريد. نفس عميقي كشيده و ادامه مقاله را با دقت مطالعه كنيد.
3- دور انديش باشيد
ممكن است وسوسه شويد كه تنها با وي تماس تلفني گرفته و به پـيـغام گـذاشتن و يا فرستادن يك ايميل اكتفا كنيد. اما چه شرم آور خواهد بود هنگامي كه شما مجددا او را ملاقات ميكـنيد؟ كمترين كاري كه ميـتـوانيد انجام دهيد آن است كه براي آخرين بار هم كه شـده بـا صـحـبـت كـردن حـضوري بـه او احترام بگزاريد.
4- زمان و مكان مناسبي را انتخاب كنيد
بـه مـحض آنـكه تصميم خود را بطور قاطع اتخاذ كرديد هر چه سريعتر او را از تصميم خود مطلع سازيد. زمان و مكاني را انتخاب كنيد كه هر دوي شما قادر باشيد بدون هيچگونه مزاحمت و بطور خصوصي با يكديگر صحبت كنيد. نه ميان مركز خريد و يا صف رستوران!
5- خود را آماده كنيد
بـا اين كه شما در رابطه با جدايي و قطع رابطه پيش از اين تـامل كرده ايد و فرصت آن را داشته ايد كه آن را بپذيريد، آگاه باشيد كه فرد مقابل شما كوچـكتـرين اطـلاعي از اينكه ارتباط شما با او ميخواهد از ميان برود ندارد. متوجه باشيد كه او ممكـن اسـت ناراحـت، خـشـمـگين و يا شوكه شود. به وي زمان بدهيد تا هر آنچه كه ميخواهد بـگويد را بگويد. چنين نباشد كه موضوع را مطرح نموده و سپس پا به فرار بگذاريد!
6- با صراحت و رك باشيد
از پيامهاي درهم و بي اساسي همچون آنكه "شايد در آينده دوباره در كنار هم باشيم" تا آنكه او را سر كار بگذاريد و يـا آنـكه هـرگاه او خـود را تـغيـيـر دهد ممكن است شما در تـصـمـيـم خـود تـجـديـد نـظر كـنـيـد، خـود داري كنيد. يا به ارتباط خود با وي ادامه داده و مشكلات را با كمك يكديگر حل كنيد و يا آنكه رابطه خود را با او كاملا قطع نموده و آينده را به خودش واگذار كنيد.
7- حزن و اندوه خود را ابراز كنيد
شما وارد رابطه اي شده بوديد و به هر دليل اكنون احـساس مي كنيد بايد به اين رابطه پايان دهيد. مهم است كه غم و اندوه خود را در يك مكان خلوت و خصوصي تخليه و ابراز كنيد. و بـپـذيريـد كه همه چيز پايان يافته. مدت زماني كه نياز داريد بستگي به عواملي همچون: مدت، شدت و انتظارات ارتباط شما خواهد داشت. فردي را بيابيد كه پشتيبان و تكيه گاه شما باشد. قطع رابطه دردناك است حتي اگر بهترين كار ممكن باشد. شايد لازم باشد مدتي را با يك دوست خوب سپري كنيد.
8- هرگاه فردي با شما قطع رابطه كرد, هيچگاه تهديد نكنيد كه در صورتي كه او شما را تـرك كـنـد بـه خودتان صدمه خواهيد زد و يا خودكشي خواهيـد كـرد
كـسي را براي انتقام گرفتن اجـير نكنيد. عصبانيت خود را نيز سر فرد،حيوان و يا وسـايل ديگر خالي نكنيد. اگر شما حقـيقتا در صدد انتقام جويي مي باشيد بهترين انتقـام كنار آمدن صادقانه با احساسات خودتان ميباشد. با خود مـهربان باشيد. بدانيد پـايــان روابط بـخـشي از زنـدگي شما بـوده و به ايـن مفهوم نيست كه شكست خورده ايد و يا فردي دوست داشتني نمي باشيد. شايد تنها زمان مناسب نبوده و يـا فرد مـقابل شما در آن برهه از زمان آمادگي برقراري يك رابطه مناسب را نـداشته و يا آنكه اصلا شايسته شما نبوده است.
هـيچ مشكلي در شما نيست از خودتان بخوبي مراقبت كنيد و بسوي زندگي بهتر گـام برداريد. به خاطر داشته باشيد كه هر قطع رابطه اي هم ناگوار و دردناك نيست.ارتباطي كه فرد در آن مورد بي احترامي و يا سوء استفاده قرار مي گرد و جـز نـاراحـتي و دردسر چـيـزي عـايـد وي نـمي گـردانـد، بهتر است هر چه زودتر پايان پذيرد. خـورشـيد همچنان مي درخشد، گلها هنوز شكوفه مي كـنـنـد. زنـدگـي بـه پـايـان نـرسيده تنها تغيير يافته است. ممكن است شما هنگامي كه دلگـيـر و نـاراحت مي باشـد از آن غافل باشيد اما زماني كه دوره غم واندوه خود را سپري كرديد دوباره شادمان خواهيد گشت. هـيـچـگاه نمي دانيد كه چه چيز در انتظار شما مي باشد پس هيچگاه نا اميد نـشـويد. شايد فرد بسيار بهتر و فوق العاده اي (بله امكان دارد) در انتظار شما باشد.

 

 

m_n_rahbar@yahoo.com

يک خاطره

خاطره اي که می اید در رابطه با يكي از جانبازان جنگ تحمیلی است كه پس از مجروح شدن به علت وضع وخيمش به ايتاليا اعزام شده بود و در يكي از بيمارستانهاي شهر رم به مداوا مشغول بود. از قضا بطور اتفاقي متوجه ميشود كه خانم پرستاري كه از او مراقبت مي كند نام خانوادگي اش "مالديني" است ابتدا تصور ميكند كه تشابه اسمي باشد اما در نهايت از ايشان سوال ميكند كه آيا با پائولو مالديني ستاره شهير تیم ميلان ايتاليا نسبتي دارد ؟
.... و خانم پرستار در پاسخ مي گويد كه پائولو مالديني برادر وي مي باشد ، دوست جانباز نيز در حالي كه بسيار خوشحال شده بود از خانم پرستار خواهش مي كند كه اگر ممكن است عكسي از پائولو مالديني برايش به يادگار بياورد و خانم پرستار قول مي دهد كه برايش تهيه كند صبح روز بعد دوست جانباز هنگامي كه از خواب بيدار مي شود كنار تخت خود مردي را مي بيند كه با يك دسته گل به انتظار بيدار شدنش نشسته است...
اين بزرگ مرد كسي نيست به جز پائولو مالديني كه از شهر ميلان واقع در شمال غربي ايتاليا به شهر رم واقع در مركز كشور ايتاليا كه فاصله اي حدودا ششصد كيلومتري دارد آمده تا از اين جانباز جنگي كه خواستار داشتن عكس يادگاري اوست عيادت كند .
پائولو مالديني با اين كار خود درسي بسيار بزرگ به تمامي فوتباليست هاي دنيا داده است كه قهرمان فوتبال را در زمين فوتبال نبايد جست كه مي توان در بيرون از زمين فوتبال نيز آن را ديد.
قهرمانانی که پهلوانند...
متاسفیم که امروز بگوئیم کمتر در دنیای ورزش کشورمان که پرچمدار اخلاق هستیم با الگوهای اخلاقی روبرو می شویم. برخوردهای ناشایست بازیکنان ، مربیان در زمین فوتبال و در حاشیه نه تنها کمکی به ورزش نمی کند بلکه باعث گمراهی نوجوانانی می گردد که انها رو الگوی خود قرار داده اند. بیایید لااقل در اخلاق ورزش، ایرانی منش باشیم هرچند مدالی به دست نیاوریم.
(وبلاگ تیسفون)
 

 

 

setayesh_new@yahoo.com

الفباي زندگي

A – Accept : پذیرا باشید:
دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید ، حتی اگر برایتان مشکل باشد که عقاید ، رفتارها و نظرات آنها را درک کنید.

B - Break away : خودتان را جدا سازید:
خود را از تمام چیزهایی که مانع رسیدن شما به اهدافتان می شود جدا سازید.

C - Creat : خلق کنید :
خانواده ای از دوستان و آشنایانتان تشکیل دهید و با آنها امیدها ، آرزوها ، ناراحتی ها و شادی هایتان را شریک شوید..

D – Decide : تصمیم بگیرید:
تصمیم بگیرید که در زندگی موفق باشید . در آن صورت شادی راهش را به طرف شما پیدا می کند و اتفاقات خوشایند و دلپذیری برای شما رخ خواهد داد.

E - Explore : کاوشگر باشید :
جستجو و آزمایش کنید . دنیا چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد و شما هم قادرید چیزهای زیادی را ارائه دهید. هر زمان که کار جدیدی را آزمایش می کنید خودتان را بیشتر می شناسید.

F - Forgive : ببخشید :
ببخشید و فراموش کنید . کینه فقط بارتان را سنگین تر می کند و الهام بخش ناخوشایندی است. از بالا به موضوع نگاه کنید و به خاطر داشته باشید که هر کسی امکان دارد اشتباه کند.

G - Grow : رشد کنید:
عادات و احساسات نادرست خود را ترک کنید تا نتوانند مانع و سد راه شما برای رسیدن به اهدافتان شوند.

H – Hope : امیدوار باشید:
به بهترین چیزها امید داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که هر چیزی امکان پذیر است ، البته اگر در کارهایتان پشتکار داشته باشید و از خدا کمک بخواهید.

I - Ignore : نادیده بگیرید:
امواج منفی را نادیده بگیرید . روی اهدافتان تمرکز کنید و موفقیت های گذشته را بخاطر بسپارید . پیروزی های گذشته نشانه و رابطی برای موفقیت های آینده هستند.

J – Journey : سفر کنید:
به جاهای جدید سر بزنید و با فکر روشن ، امکانات جدید را آزمایش کنید . سعی کنید هر روز چیزهای جدیدی را بیاموزید ، بدین صورت رشد خواهید کرد و احساس زنده بودن می کنید.

K – Know : بدانید:
بدانید که هر مساله ای هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد در نهایت حل خواهد شد . همان طور که گرمای مطبوع و دلپذیر بهار پس از سرمای طاقت فرسای زمستان می آید.

L – Love : دوست بدارید :
اجازه دهید که عشق به جای نفرت ، قلبتان را پر کند. زمانی که نفرت در قلب شما ساکن است هیچ فضای خالی برای عشق وجود ندارد ، اما موقعی که عشق در قلبتان ساکن است ، تمام خوشبختی و شادی در وجودتان قرار دارد.

M – Manage : مدیر باشید:
بر زمان مدیریت داشته باشید ، تا استرس و نگرانی کمتری شما را رنج دهد . استفاده درست از زمان باعث می شود که روی موضوعات مهم بهتر تمرکز کنید.

N - Notice : توجه کنید:
هرگز افراد فقیر ، ناامید ، رنج کشیده و ضعیف را نادیده نگیرید و هر نوع کمکی را که قادرید به این افراد ارائه دهید از آنان دریغ نکنید.

O - Open : باز کنید:
چشم هایتان را باز کنید و به تمام زیباییهایی که در اطرافتان وجود دارد نگاه کنید ، حتی در سخت ترین و بدترین شرایط ، چیزهای زیادی برای سپاسگزاری وجود دارد.

P – Play : بازی و تفریح کنید:
فراموش نکنید که در زندگیتان تفریح و سرگرمی داشته باشید . بدانید که موفقیت بدون شادی و لذت های مشروع ، مفهومی ندارد.

Q – Question : سوال کنید:
چیزهایی را که نمی دانید بپرسید ، زیرا که شما برای یاد گرفتن به این کره خاکی آمده اید.

R – Relax : آرامش داشته باشید:
اجازه ندهید که نگرانی و استرس بر زندگی شما حاکم شود و به یاد داشته باشید که همه چیز در نهایت درست خواهد شد.

S – Share : سهیم شوید:
استعدادها ، مهارتها ، دانش و توانائیهایتان را با دیگران تقسیم کنید ، زیرا هزاران برابر آن به سمت خودتان برمی گردد.

T – Try : تلاش کنید:
حتی زمانی که رویاهایتان غیر ممکن به نظر می رسند تلاشتان را بکنید . با تلاش و مشارکت در انجام کارها ماهرو خبره می شوید.

U – Use : استفاده کنید :
از استعدادها و توانایی ها یتان به عنوان بهترین هدیه استفاده کنید . استعدادهایی که تلف شوند ارزشی ندارند. استفاده صحیح از استعدادها و تواناییهایتان برای شما پاداش های غیرمنتظره ای به دنبال دارد.

V – Value : احترام بگذارید:
برای دوستان و اقوامی که شما را حمایت و تشویق کرده اند ، ارزش قایل شوید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای آنها انجام دهید.

X – X-Ray : اشعه ایکس:
با دقت و شبیه اشعه ایکس به قلب های انسانهای اطراف خود بنگرید در نتیجه شما زیبایی و خوبی را در قلب آنها خواهید دید.

Y – Yield : اجازه دهید:
اجازه دهید که صداقت و درستکاری وارد زندگیتان شود. اگر شما در راه درستی حرکت کنید درانتها خوشبختی را خواهید یافت .

Z – Zoom : تمرکز کنید:
زمانی که خاطرات تلخ ، ذهنتان را پر کرده است ، به جاهای شاد بروید . اجازه ندهید که تلخی ها مانع رسیدن شما به اهدافتان شود. در عوض روی توانایی ها ، رویاها و فردایی روشن تمرکز کنید

 

 

yazynh@yahoo.com

پاسخ بعدي به رزمنده سابق

کلمه تازي به معني سگ شکاري در فرهنگ دهخدا آمده است و بنده اين مساله را در شماره 893 در پاسخ به دو دوستي که از شما حمايت کرده‌اند، آورده‌ام. آن دو پاسخ را نيز بخوانيد. اين عرف را نيز بنده از روي مقالات ضدعربي که در آن به اين معني اشاره کرده‌اند، يافته‌ام و نه از خودم.
ارزش مجله دوستانتان پيش از اين با نسبت دادن حيواناتي چون گوسفند به ديگران پايين آورده‌اند. براي چندين و چندمين بار عرض مي‌کنم که البته در شماره 893 نيز در پاسخ به يكي از دو حاميان شما اشاره کردم. اين که بنده مثلا بگويم حرف‌هاي شما مانند مخالفان دستورات اسلام است، به اين معني نيست که شما مخالف دستورات اسلام هستيد و هيچ‌گونه اتهام و اهانتي نيست. بلكه صرفا حرف‌هاي شما با آن‌ها در آن زمينه خاص يكي است. و يا مثالي که در پاسخ به حاميان شما زدم: هنگامي كه دوستان شما در مورد داستان سه روز اطعام فقير و مسكين و اسير حضرت علي (ع) و خانواده‌اش كه در قرآن نيز آمده است و مورد تاييد علماي اهل سنت نيز هست، مي‌گويند يك داستان بدون سند است، چه مي‌توان گفت؟ آيا نمي‌توان گفت تو حرف‌هاي وهابيون را مي‌زني؟ آيا به معني اين است كه تو وهابي هستي؟!
در مورد حديث نيز مي‌توانيد به ماخذي که داده‌ام، يعني کتاب كنز العمال که از کتب معتبر حديث است، مراجعه کنيد. اين حديث عينا در آن ماخذ آمده است. پس راوي آن بنده نيستم. در ضمن در علوم ديني، علم رجال، علم درايه، مطابقت با آيات قرآن و احاديث معتبر و اگر حديث فقهي باشد، باب تعارض در علم فقه به کمک يکديگر مي‌توانند جعلي بودن يا نبودن حديث را مشخص سازند و بر پايه احاديث و روايات معتبر مي‌توان به استدلال پرداخت. اين گونه نيست که بتوانيم به هر حديثي که با سليقه ما جور در نيامد، نسبت جعلي بودن بدهيم!
در رابطه با عزاداري براي امام حسين (ع) و ريختن گناهان چون بحث مفصل‌تري مي‌خواهد در مقاله‌اي ان شاء الله به زودي پاسخ خواهم داد.
و اما در مورد صدقه و اين كه معامله با خداوند است، آيات زيادي داريم كه من به يكي از آن‌ها اشاره مي‌كنم و اگر به قرآن به عنوان كتابي آسماني ايمان داريد، قضيه براي شما روشن خواهد شد:
مَن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ (1)
كيست كه به خدا وام نيكو دهد تا خداوند آن را براي او چندين برابر كند؟ و براي او پاداش پرارزشي است.
البته به قول خود خداوند اين‌ها مثال‌هايي است كه ايشان براي ما مي‌زنند تا ما مسايل را بهتر بفهميم:
... وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (2)
... اين‌ها مثال‌هايي است كه براي مردم مي‏زنيم، باشد كه در آن بينديشند.
و در واقع معامله با خدا تنها يك تعبير است و طبيعتا به اين معني نيست كه ما به صورت فيزيكي با خداوند معامله كنيم. اما اگر كسي در جايي از چنين تعبيري استفاده كرد، حرف بيراهي نزده است.
در رابطه با مطالعه نيز از آن جايي كه بسياري از مواردي كه در احاديث و آيات آمده‌اند، هنوز از نظر علمي به اثبات نرسيده‌اند، بنابراين جا بر روي مطالعه علمي بر روي آن‌ها وجود دارد و اين گونه نيست كه هر كه به مطالعه آيات و احاديث پرداخت، بگوييم از قافله علم عقب مانده است! اين مساله در انتهاي مقاله بيشتر توضيح داده خواهد شد.
نكته ديگر كه خوب است براي ساير خوانندگان نيز توضيح داده شود كه از اين اشتباه مهلك نجات يابند، اين است كه انسان به طور مداوم در حال گناه است و يا حداقل ممكن است باشد. هيچ كس نمي‌تواند خود را از گناه مبرا بداند! در جايي كه حضرت علي (ع) و امام سجاد (ع) و ساير معصومين (ع) پيوسته در دعاها و مناجات‌هاي خود از خداوند طلب عفو مي‌نمودند، چگونه و با چه دليلي انسان مي‌تواند خود را خالي از گناه بداند و لابد آن‌ها را -العياذ بالله- گناهكار؟!
اگرچه نيازي به خواندن نوشته‌هاي افراطيون و تفريطيون نداريد، اما آيا همه نويسنده‌ها افراطي و تفريطي هستند و هيچ كس در اين دنيا نيست كه نوشته‌هاي مذهبي فارق از افراط و تفريط بنويسد؟!
در رابطه با بحث دروغ مصلحتي نيز صرف نظر از احاديث و روايات انسان مي‌تواند به عقل خود رجوع كند. اگر چه دروغ كار زشتي است، اما زيبايي برخي كارها از زشتي دروغ بيشتر است و اگر تنها راه رسيدن به آن زيبايي، دروغ باشد، اين جا است كه دروغ مصلحتي جايز مي‌شود. در علم فقه دروغ در موارد زير جايز مي‌شود و نام مصلحتي به خود مي‌گيرد:
• آبروي كسي در خطر باشد و تنها راه حفظ آن دروغ باشد.
• جان كسي در خطر باشد و تنها راه حفظ آن دروغ باشد.
• مال (حق) كسي در خطر باشد و تنها راه حفظ آن دروغ باشد.
• ارتباط دو نفر با يكديگر قطع شده باشد و تنها راه برقراري آن دروغ باشد.
مي‌بينيم كه زيبايي حفظ جان و مال و آبروي افراد و يا آشتي دادن دو برادر، خواهر، ... با يكديگر از زشتي دروغ بيشتر است و به حكم عقل حتي اگر دين و حديث و روايت را نيز در نظر نگيريم، دروغ در اين موارد جايز است.
در رابطه با مساله دعوت به اسلام بدون شك با هر كس بايد با زبان خود سخن به ميان آورد. مثلا كسي كه مسلمان نيست، بدون شك سخن قرآن نمي‌تواند براي او حجت باشد و يا كسي كه شيعه نيست حديث امام نمي‌تواند براي او حجيت داشته باشد. بنابراين بايد ظرايف و لطايف و دقايق حديث يا آيه استخراج و با زبان فرد به وي تفهيم شود. از آن جا كه ما شما را مسلمان و شيعه فرض كرديم و خود حضرت عالي نيز به اين مساله در نوشته‌هاي خود اذعان داشتيد، براي شما از احاديث و آيات استفاده كرديم. در غير اين صورت بدون شك اين قدر براي شما آيه و حديث نمي‌گفتيم.
پرسش دوم كه مطرح كرديد اتفاقا مساله جالبي است و خدمت شما عرض مي‌كنم كه مشكل كجا است. مشكل مسلمانان اين است كه همه چيز را از درب معجزه نگاه مي‌كنند. اما غرب اصولا اعتقادي به معجزه ندارد و همه چيز را از ديد دانش و عقل نگاه مي‌كند. از طرفي در زمان پيامبر (ص) و ائمه (ع) عقل و فهم و دانش مردم پاسخ‌گو نبود كه مسايل از ديد علمي نگريسته شود. بنابراين مثلا وقتي پيامبر (ص) مي‌فرمود قبل از هر نماز مسواك بزنيد، مجبور بود بگويد ثواب دارد، زيرا اگر مي‌گفت براي دندان‌هايتان مفيد است، ممكن بود كسي زير بار نرود. آن هم امت دگم عرب و آن هم مربوط به 1300 و اندي سال پيش! مي‌توان تصور كرد كه در مقابل سلامتي دندان و معده و ساير نقاط بدن و يا در مقابل مسايل علمي ديگر چگونه اين امت موضع‌گيري مي‌كرد. از طرفي اشتباه ساير مسلمانان بعد از آن زمان كه همين الان نيز متاسفانه وجود دارد، اين است كه وقتي به او گفته مي‌شود قبل از هر نماز مسواك بزن، فكر مي‌كند پيامبر همين طوري براي خالي نبودن عريضه! چنين سفارشي مي‌كند و مي‌گويد چون پيامبر دستور داده، پس ما قبول مي‌كنيم و هرگز به خود نمي‌گويد كه چرا پيامبر چنين دستوري داده است؟! بعد كه علم پزشكي ثابت مي‌كند در شبانه روز حداقل سه بار و حداكثر پنج بار دندان بايد مسواك زده شود، ما مي‌فهميم كه «اِااااااا!!! پس پيامبر (ص) براي اين بود كه چنين سفارشي مي‌كرد!!! اگر ما نمازهاي ظهر و عصر و يا مغرب و عشاء را با يكديگر جمع كنيم (در يك زمان بخوانيم كه عموما شيعيان چنين مي‌كنند) و قبل از هر نماز مسواك بزنيم، مي‌شود سه بار و اگر اين نمازها را جمع نكنيم (كه عموما اهل سنت چنين مي‌كنند)، مي‌شود پنج بار. بنابراين يك نمازگزار اگر به اين حديث عمل كند در طول روز حداقل سه بار و حداكثر پنج بار مسواك مي‌زند.» موارد مشابه زياد است. به عنوان مثال:
• يك دانشمند ايراني ثابت كرد كه سجده طولاني كه از موارد توصيه شده توسط معصومين و علماي علم اخلاق است، از بروز سكته قلبي جلوگيري مي‌كند.
• يك دانشمند مصري (؟) ثابت كرد كه در عرق بدن انسان ماده‌اي وجود دارد كه براي درمان برخي بيماري‌هاي چشمي مفيد است (و البته اين يكي راه را درست رفته بود و از آيه مربوط به شفاي چشم حضرت يعقوب (ع) به وسيله پيراهن حضرت يوسف (ع) به آن پي برده بود.)
• يك داشمند ژاپني ثابت كرد كه تماس پنج نقطه از بدن در طول روز با زمين بار الكتريكي منفي را از بدن دفع مي‌كند و براي سلامتي مفيد است كه اين پنج نقطه عبارت است از كف دست، پيشاني زانو و انگشت شست پا كه اين ها مواضع سجود ما در نماز هستند.
• يك داشمند ژاپني ثابت كرد كه ماساژ دادن دست از آرنج به پايين در طول روز از بروز آرتروز جلوگيري مي‌كند كه اين معادل با شستشوي دست ما در وضو است.
• يك دانشمند آلماني ثابت كرد كه استنشاق آب از آلودگي مخاط بيني جلوگيري مي‌كند كه اين توصيه امام صادق (ع) قبل از وضو است.
• هنگامي كه اينشتين قانون نسبيت را كشف كرد، تازه فهميديم روايتي كه در بحارالانوار در مورد معراج پيامبر (ص) نوشته كه پاي پيامبر به هنگام معراج به ظرف آبي خورد و هنگامي كه ايشان از معراج بازگشت آب همچنان در حال ريختن بود، يك معجزه نبوده، بلكه يكي از قوانين حاكم بر طبيعت بوده است.
و بسياري از موارد ديگر؛ به خصوص در زمينه مسايل پزشكي و به خصوص در احاديث پزشكي امام رضا (ع) در كتابي با نام طب الرضا نمونه‌هاي بسياري از اين موارد را مي‌توان يافت.
همان گونه كه مي‌بينيد اين موارد علمي واقعا در آيات و روايات ما وجود دارند. اما ما متاسفانه به علت برخي كج‌فهمي‌ها همه را به معجزه نسبت مي‌دهيم و با بي‌تفاوتي از كنار آن مي‌گذريم و وقتي دنيا آن را كشف كرد مي‌فهميم كه چه كلاه گشادي سرمان رفته است. ما زودتر از اين ها مي‌توانستيم اين مساله را كشف كنيم. خيلي هم كه فهميده شويم مي‌گوييم «ان شاء الله امام زمان (عج) مي‌آيد و توجيه علمي آن را به ما مي‌گويد»!!! اين است درد ما. شايد اگر اسلام در غرب آمده بود و در حقيقت گنجينه‌هاي آيات و احاديث اسلام در كنار علم و فناوري و پشتكار و عقل‌گرايي غرب قرار مي‌گرفت، امروز هم حقايق بيشتري از علم كشف شده بود و هم حقانيت اسلام و پيامبر (ص) و ائمه (ع) بيش از پيش براي جهانيان روشن.
به اميد بلند همتي همه مسلمانان بالاخص ايرانيان

------------------
پي‌نوشت‌ها
(1) حديد، 11
(2) حشر، 21

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 بهمن / 18 فوريه / 10 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
29 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تيپ قزاق به قصد كودتا عازم تهران شد

واحدهاي تيپ قزاق در اين روز ، 29 بهمن 1299 ، به قصد تصرف تهران و كودتا به سوي پايتخت به حركت در آمدند. اين نيروها به فرماندهي ژنرال رضا خان پنج روز بعد تهران را متصرف و دولت را تغيير و سيد ضياء طبا طبايي را نخست وزير كردند. اين كودتا با حمايت انگلستان انجام شد(درباره شرح كودتا وتغيير دولت به 23 فوريه مراجعه شود).

 

تاسيس پيمان بغداد

18 فوريه 1955يك پيمان نظامي و دفاع مشترك ميان تركيه و عراق به امضاء رسيد كه بعدا انگلستان ، پاكستان و ايران هم به آن پيوستند . پس از حذف سلطنت از عراق در سال 1958 و خروج عراق از آن ، اين اتحاديه نطامي به سازمان پيمان مركزي « سنتو » تغيير نام داد. سازمان پيمان مركزي در راستاي استراتژي دولت آمريكا مبني بر ايجاد حلقه اي از اتحاديه هاي نظامي وابسته به غرب پبرامون شوروي و چين به وجود آمده بود .با همين هدف ، در جنوب شرقي آسيا نيز« سيتو » كه ظاهرا يك اتحاديه دفاع مشترك بود به وجود آمده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

29/11/57
تصويب طرح بازنشستگي كليه امراي ارتش بالاتر از درجه سرتيپي در شوراي انقلاب. سرلشكر قره‌ني بازنشستگي 61 تن از امراي ارتش را اعلام كرد.
انتصابات جديد در نيروهاي مسلح و نيروهاي انتظامي‌ در تهران و شهرستانها : سرتيپ كيومرث ثقفي به فرماندهي هوانيروز، سرهنگ بايبوردي فرماندهي لشكر زرهي قزوين، سرهنگ حشمت دهكردي فرمانده تيپ مستقل قزوين، سروان صابري رئيس شهرباني مازندران و سرهنگ مظفري سرپرست موقت ژاندارمري‌‌اين استان، سرهنگ شيرازي فرمانده پايگاه گرگان، سرگرد نورآذر فرمانده پايگاه ساري و سرتيپ مهدي سعيدي فرمانده ناحيه ژاندارمري.

اعلاميه آيت‌الله خادمي‌ با توافق فرماندهي هوانيروز در اصفهان مبني بر رعايت سلسله مراتب فرماندهي در نيروهاي مسلح و رعايت اصول و آيين‌نامه‌هاي ارتش تا تدوين آيين‌نامه‌هاي جديد و نحوه ارتباط پرسنل با روحانيان.
مصاحبه آيت‌الله طالقاني با خبرنگاران داخلي و خبرنگار روزنامه پراودا و اذعان به فروپاشي ارتش، توجيه انتصابهاي جديد و اعلام خطر از وجود سلاحهاي بسياري كه در دست افراد غيرمسؤول هست و تاكيد بر ضرورت خلع سلاح عمومي‌.

اعلام موجوديت حزب جمهوري اسلامي‌ و تشريح اهداف و برنامه‌ها ؛ روزنامه اطلاعات : موسسان اين حزب عبارتند از : محمدجواد باهنر، دكتر محمد بهشتي، سيدعلي خامنه‌‌اي، سيد‌عبدالكريم موسوي، اكبر‌ هاشمي‌رفسنجاني. پشتيباني از دولت موقت و مخالفت با مسلح بودن افراد غيرمسؤول از جمله اهداف‌‌ اين حزب اعلام شده است.
ابراز نگراني مقامهاي آمريكايي از وجود سلاحهاي بسيار پيشرفته در‌‌ايران و احتمال بروز تهديدهايي برضد اتباع آمريكا ؛ راديو لندن : مقامهاي آمريكايي نگران جنگنده‌هاي پيشرفته اف-14 هستند. آسوشيتدپرس : پنج هزار تبعه آمريكا هنوز در‌‌ايران هستند. سوليوان (سفير آمريكا در تهران) گفت كه نمي‌تواند جان آمريكاييان مقيم‌‌ ايران را تضمين كند.

تأثير انقلاب اسلامي‌ بر بازار نفت جهاني و سياست خارجي آمريكا ؛ جيمز شلزينگر (وزير انرژي آمريكا) : چنانچه توليد نفت‌‌ايران بار ديگر از سرگرفته نشود ممكن است جهان با بحراني نظير آنچه در سال 74 - 1973 رخ داد مواجه گردد. سايروس ونس : آمريكا تصميم تازه واشنگتن مبني بر حفظ روابط ديپلماتيك با‌‌ ايران را به دولت تازه انقلابي‌‌ ايران اطلاع داده است.
تفسير خبرگزاري تاس از طرح امنيتي جديد آمريكا در خليج‌فارس پس از فروپاشي ژاندارم منطقه : آمريكا قصد دارد اتحادي از مصر، اسرائيل و عربستان سعودي پديد آورد تا نفودي را كه بر اثر حوادث ايران از دست داده، دوباره در منطقه خليج‌فارس به دست آورد.

خبر‌گزاري تاس و انعكاس موضع انتقادي مسكو دربارة حمله به سفارت آمريكا در تهران. تفسير خبرگزاري فرانسه از مواضع مطبوعات شوروي نسبت به تحولات‌‌ ايران.
گزارش يونايتدپرس از ابراز نگراني مقامهاي اسرائيلي از نقش ضداسرائيلي‌‌ايران در منطقه. سخنان ياسر عرفات در تهران در مورد نقش و چگونگي برخورداري ساف از حمايت مادي و معنوي انقلاب‌‌ ايران و بازتاب پيروزي انقلاب اسلامي‌ در شهرهاي فلسطين.

روزنامه الندوه (چاپ سعودي) از تأثيرات پيروزي انقلاب اسلامي‌ در منطقه و انتقاد از كشورهايي كه نسبت به‌‌ اين انقلاب روش خصمانه دارند : امروز‌‌ايران به مايه اسلامي‌ اصيل خود بازگشته و از‌‌ اين به بعد همان سرنوشتي را خواهد داشت كه ملت عرب دارد و از مبارزه قانوني با خصم مشترك پشتيباني خواهد كرد. الراي‌‌العام (چاپ كويت) : منافع مصر و كشورهاي عرب در نزديكي با رژيم جديد‌‌ ايران است. ضميمه روزشمار 29/11/1357 : عناوين روزنامه‌هاي كيهان و اطلاعات امروز.
29/11/63
آغاز تلاش پشت پرده سوريه براي ميانجيگري ميان ايران و عراق.

29/11/64
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت هرگونه گسترش جنگ ايران و عراق به كشورهاي بي‌طرف در منطقه تهديدي عمده براي منافع آمريكا است.
رئيس شوراي امنيت در ملاقات با نمايندگان آمريكا و شوروي در سازمان ملل درباره حمله جديد ايران عليه عراق با آنان گفتگو كرد و از دو ابرقدرت خواست براي پايان دادن به جنگي كه ايران عليه عراق ادامه داده است از نفوذ خود استفاده كنند. (بعد از عمليات والفجر8) تصرف فاو توسط ايران.

آغاز شروع حملات هوايي عراق به جزاير نفتي ايران (خارك)

 

 قيام مردم تبريز در چهلمين روز شهداي
 19 دي قم

29 بهمن 1356 - مردم قهرمان تبريز به پاس بزرگداشت چهلم شهداي انقلابي قم، به دعوت علما و روحانيون به يكي از مساجد شهر رفتند و در آنجا اجتماع كردند. اين اجتماع پر شكوه بر اثر رفتار خشونت بار مأموران رژيم طاغوت به قيامي عمومي در سراسر شهر تبديل شد. اين واقعه در حقيقت ادامه مبارزات طولاني امت مسلمان ايران با ظلم رژيم پهلوي بود و منشأ تظاهرات و قيام هاي بعدي ملت مسلمان ايران شد.

 

 اتش در نيشابور

29 بهمن 1382 - روستاييان حوالي نيشابور كه از بدو تولد صداي حركت قطارهاي زندگي بر روي ريل‌ها را شنيده بودند، هرگز تصور نمي‌كردند كه روزي قطار مرگ در ايستگاه غم و‌‌اندوه توقف كند و صبح زيبا و سرد اواخر بهمن ماهشان را به شب شام غريبان عزيزانشان پيوند زند.
آنچه در صبح چهارشنبه 29 بهمن ماه (1382) در نيشابور رخ داد و در آغاز بيشتر به يك سانحه معمولي مي‌ماند، فاجعه دلخراشي بود كه بار ديگر ذهن و دل و روح همه مردم كشور را به درد آورد.

Mobin_s2004@yahoo.com
18 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه « لوتر» درگذشت

18 فوريه سالروز فوت « مارتين لوتر » كشيش آلماني است كه در سال 1546 در63 سالگي در گذشت . وي بسياري از تشريفات كليسا ي كاتوليك را زائد اعلام داشت و با اصلاحات خود باني پروتستانيسم شد كه پيروان فروان يافته است . او و «كالون» فرانسوي دو بنياد گذار پروتستانيسم هستند. يكي از اصلاحات لوتر آزادكردن ازدواج كشيش ها و منع بخشودن گناهان افراد از سوي كليساها پس از اعتراف و احيانا با پرداخت پول و اعانه بود.

 

تعيين پادشاه براي ايتالياي متحد

18 فوريه « كاوور » ، مردي كه همه تلاش و مهارت هاي خود را در راه تامين وحدت وطن خود ايتاليا بكار انداخته بود « ويتوريو امانوئله » پادشاه پيه مونته و ساردينيا را به عنوان پادشاه همه ايتاليا معرفي كرد و اعلام داشت كه نظام سلطنتي در شرايط موجود بيش از جمهوري ضامن بقاء وحدت ايتاليا ست كه 14 قرن از يكپارچگي برخوردار نبوده است . جمهوري خواهان از جمله گاريبالدي امر تعيين رئيس كشور را به پارلمان محول كردند كه پارلمان در نيمه مارس ( يك ماه بعد ) راي به پادشاهي امانوئله بر همه ايتاليا داد مشروط بر اين كه حكومت در دست نخست وزير باشد. نظام پادشاهي ايتاليا تا بعد از جنگ جهاني دوم ادامه داشت و با رفراندم به جمهوري تغيير يافت.

 

دكترين نيكسون

ريچارد نيكسون رئيس جمهوري وقت آمريكا كه با تظاهرات بدون وقفه مخالفان آمريكايي ادامه جنگ ويتنام و نيز هزينه هاي سنگين اين جنگ و بن بست نبرد رو به رو شده بود 18 فوريه 1970 اعلام داشت كه از اين پس هنگامي آمريكا به يك متحد خود كه در معرض تهاجم است كمك خواهد كرد كه اين متحد خود قادر به اقدام باشد . به عبارت ديگر كمك كردن به كشوري كه خود نتواند كاري انجام دهد بيهوده است . نيكسون اعلام كرد كه كمكهاي آمريكا غير مستقيم خواهد بود و سرباز آمريكايي مگر در شرايط خاص اعزام نخواهد شد . اين اعلاميه به «دكترين نيكسون» معروف شده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 18 فوريه

  • 1568:   امپراتوري مقدس كه تحت رهبري فائقه پاپ بود آمادگي خود را براي پرداخت پول به امپراتور عثماني و خريدن صلح اعلام كرد . قرارداد مربوط براي مدت هشت سال امضاء شد.

  • 1673:   مولير نمايشنامه نويس شهير فرانسه در 51 سالگي در گذشت.

  • 1834:   « انسان » نخستين نشريه چپگرا ي آمريكا ست كه از اين روز در نيويورك انتشار يافت.

  • 1915:   آلمان با واحدهاي زير دريايي خود محاصره انگلستان را آغاز كرد.

  • 1932:   دولت ژاپن « منچوري » را منطقه اي جدا از چين اعلام داشت.

  • 1942:   نيروهاي ژاپني جزيره بالي در اندونزي را از دست هلندي ها خارج كردند.

  • 1954:   نشست بين المللي كارشناسان سرودهاي ملي در وين سرود « اي ايران » را از نظر محتوا و آهنگ، بسيار ميهني و مهيج اعلام داشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     آغاز خلافت عمر بن عبدالعزيز
    (هشتمين خليفه اموى)

    10 صفر 99 - عـمـر بـن عـبـدالعزيز، هشتمين نفر از خاندان بنى اميه بود كه به خلافت دست يافت اگر چه از طـايـفـه و شـجـره اى ضـد ولايـت بـود وليـكـن نـسـبـت بـه خـلفـاى قـبـل و بـعـد از خـود نـام نـيـكـى بـر جـاى گـذاشـت و بـسـيـارى از اعمال او قابل ستايش است .
    سـليـمـان بـن عـبـدالمـلك در دهـم صفر سال 99 در شهر دابق وفات كرد و طى وصيت او عمر بن عبدالعزيز جانشين او گرديد.

     

     درگذشت سليمان بن عبدالملك
    (هفتمين حاكم بنى اميه )

    10 صفر 99 - سـليـمـان فـرزنـد عـبدالملك بن مروان ، هفتمين حاكم و خليفه اموى است كه پس از هلاكت برادرش وليد بن عبدالملك در سال 96 قمرى به حكومت رسيد.
    در زمـان وى، مـسـلمـانـان تـهـاجـم گـسـتـرده اى بـر ضـد مـشـركـان و هـمـسـايـگـان خـود بـه عـمـل آوردنـد. از جـانـب غـرب بـه قـسـطنطنيه (اسلامبول ) و مناطق تحت حكومت روم ، تهاجم آورده و پـيـروزى هـايـى بـه دسـت آوردنـد و از جـانـب شـمـال ، گرگان و طبرستان را گشودند و مناطق ديگرى مانند حصن الحديد (دژ آهنين ) سردانيه ، شقى و سقاليه را نيز فتح كردند.
    سرانجام خود وى در لشكركشى به روم ، در منطقه قنسرين ، در شهر دايق وفات نمود درگذشت او به خاطر تب بود كه بر وى و بسيارى از افراد خانواده و همراهانش عارض گرديده بود.

     

     درگذشت « ابوالفضل محمد بن عبدالله»
    ملقّب به «بَلعمي»

    10 صفر 329 - «ابوالفضل محمد بن عبدالله» ملقّب به« بَلعمي» وزيراسماعيل بن احمد ساماني درگذشت. او اهل بخارا بود و چون يكي ازاجدادش دربلعم آسياي صغيرمي زيست به بلعمي منسوب شد. پدرابوالفضل نيزبه دستوراسماعيل بن احمد ساماني به مقام وزارت رسيده بود. ابوالفضل بلعمي ازمحضرفضلاي مرو بهره برد و ازبسياري ازبزرگان حديث شنيد. او ازخردمنترين و دانشمند ترين وزيران دوران ساماني بود و تأليفاتي ارزشمند ازخود به يادگارگذاشته است. ترجمه تاريخ طبري ازكتابهاي ارزنده و مهم قرن 4هجري قمري به اين وزيرفرزانه منسوب است. بلعمي نه تنها خود طالب علم بود بلكه اديبان و دانشمندان را نيزمورد تكريم و احترام قرار مي داد. تاريخ بلعمي اثرديگرابوالفضل بلعمي است كه نثري ساده و روان دارد و نمودارشيوه و سبك نويسندگي درقرن4هجري قمري است. تاريخ بلعمي پس ازشاهنامه فردوسي قديمي ترين اثربجاي مانده ازمتون فارسي قرن4هجري قمري بشمارمي رود.

     

    درگذشت حاج ملا جعفراسترآبادي
    معروف به شريعتمداري تهراني

    10 صفر 1264 - حاج ملا جعفراسترآبادي معروف به شريعتمداري تهراني ازبزرگان، فضلا و نويسندگان جهان تشيع درگذشت. استرآبادي افزون برمنصب قضاوت، درادبيات عرب و پارسي و سرودن شعردانش و مهارتي خاص داشت. اين عالم بزرگ بيشترشهرتش را مديون كتابهايي است كه درزمينه هاي فقه، اصول، حكمت، كلام و اخلاق نوشته است. «مَصابيح دراصول فقه، مَشاريح كبير، مَشاريخ صغير، سَفينةُ النّجاة» درشناخت امراض و براهين قاطعه درحكمت و كلام مهمترين آثارحاج ملا جعفراسترآبادي محسوب مي شوند.

     

     درگذشت آيت الله سيد عبدالهادي حائري شيرازي ازعلما و مراجع عاليقدرشيعه

    10 صفر 1382 - آيت الله سيد عبدالهادي حائري شيرازي ازعلما و مراجع عاليقدرشيعه درگذشت. آيت الله حائري شيرازي در20سالگي درحوزه علميه نجف ازمحضردرس آخوند خراساني و علّامه يزدي بهره برد. ايشان پس ازدرگذشت آيت الله بروجردي زعامت و مرجعيت شيعيان جهان و حوزه نجف را به عهده گرفت. ازمرحوم حائري شيرازي علاوه برچندين رساله درفروع و عبادات كتابي بنام دارُ السَّلام نيزبجاي مانده است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    9

    اهواز

    12
    23

    تبريز

    -6
    3

    شيراز

    3
    20

    مشهد

    -1
    8

    بندرعباس

    14
    26

    کرمان

    2
    21

    اصفهان

    -2
    17

    يزد

    5
    20

    کرمانشاه

    -1
    8

    اراک

    -6
    1

    رشت

    4
    10

    دبی

    16
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1378 تومان
    942 تومان
    1850 تومان
    873 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    108000 تومان
    59000 تومان
    210000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.18

    اذان مغرب : 17.06

    اذان صبح فردا : 5.36

    طلوع آفتاب فردا : 6.50
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Popular Photography
    ماه مارس

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Popular Photography 

    تاریخ انتشار: مارس 2008
    تعداد صفحات مجله: 133
    حجم فایل: 35 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    کیبرد Optimus Tactus
    جذاب ترین صفحه کلید ممکن
     

    اگر مطلب میلیون ها کیبرد در یک کیبرد را قبلا در اين بخش خوانده باشید احتمالا عاشق آن کیبرد شده اید. اما حالا همان شرکت در حال تولید کیبرد جدیدی است که با دیدن آن برق از کله ی من پرید. و البته فکر میکنم برای شما هم بسیار جالب باشد این کیبرد جدید که Optimus Tactus نام دارد علاوه بر داشتن خصوصیات مدل قبلی در واقع یک صفحه نمایشگر است که به شکل یک کیبرد طراحی شده است. همانطور که در عکس میبینید تمام کلید های آن قابل تعریف هستند. مثلا هنگامی که بازی میکنید شکل دکمه های کیبرد تبدیل به اسلحه های بازی میشود.
    تا اینجا این کیبرد خیلی شبیه به مدل قبلی است که قبلا معرفی کرده بودیم. اما تفاوت اصلی مدل جدید در این است که چون صفحه ی مدل جدید فاقد دکمه های واقعی است بنابراین محدودیتی در سایز و شکل دکمه ها نیز وجود ندارد. با توجه به نیاز شما در هر نرم افزار شکل و سایز دکمه ها قابل تغییر است. ضمن اینکه این کیبورد خود یک نمایشگر نیز هست و میتوانید بر روی آن ویدیو تماشا کنید.
    فکرش را بکنید هنگام کار با نرم افزار های گرافیکی دکمه های کیبرد تبدیل به قلم مو و ابزار کار بشوند و به راحتی بتوانید طیف رنگ را هم روی آن ببینید. هنگام بازی دکمه ها به شکل اسلحه در بیایند و ...
    کیبرد از این بهتر سراغ دارید؟
    منبع
     

    آتش جدید شرکت اپل در بازار:
    این بار باریک ترین لپ تاپ جهان


    هنوز خیلی ها در فراق گوشی موبایل iPhone شرکت اپل هستند که این شرکت سری جدید لپ تاپ های فریبنده ی خود را ارایه کرد.
    با MacBook Air آشنا شوید : نازک ترین لپ تاپ جهان.
    این لپ تاپ در ضخیم ترین قسمت فقط 1.9 سانتیمتر ضخامت دارد و وزن آن فقط یک کیلو و سیصد گرم است. فکر کنم همین خصوصیات برای قانع کردن هر فردی برای خریدن این لپ تاپ کافی باشد.
    این لپ تاپ همانند دیگر محصولات این شرکت بسیار زیبا طراحی شده و البته زیبایی تنها حسن آن محسوب نمیشود. این کامپیوتر باریک مانند گوشی آیفون به فناوری لمسی Multi-touch مجهز است.

    استفاده از تاچ پد MacBook Air کاملا شبیه گوشی iPhone است. این تاچ پد برای راحتی کار بزرگتر از تاچ پد های دیگر لپ تاپ ها طراحی شده است. برای زوم کردن با آن کافی است دو انگشت خود را روی آن باز کنید تا عکس زوم شود. برای حرکت بین صفحات در مرورگر میتوان با سه انگشت روی تاچ پد به طرف راست بکشید تا به پنجره ی بعدی بروید. در ویدیویی که در بخش پایین آمده میتوانید در عمل کار با این لپ تاپ را ببینید.
    این لپ تاپ فاقد درایو CD/DVD است. این شرکت اعلام کرده که این لپ تاپ با استفاده از نرم افزاری به نام Remote Disk میتواند از هر درایوی در هر نوع کامپیوتری به عنوان درایو داخلی خود استفاده کند!
    این لپ تاپ دارای نمایشگر 13.3 اینچی و هارد 80 گیگابایتی است. میتوان به جای این هارد به صورت انتخاب یک هارد 64 گیگابایتی از نوع SSD که بسیار سریع تر از هارد های معمولی است سفارش داد.
    نمایشگر این لپ تاپ از نوع LED Backlit است. بنابراین کیفیت بسیار بهتری حتی نسبت به بهترین مدل های سونی Vaio دارد.

    کیبرد MacBook Air نیز از نوع LED backlit است. به این معنی که دکمه های کیبورد دارای نور داخلی هستند و نور خود را به صورت خودکار نسبت به نور محیط تنظیم میکنند. تا در محیط های کم نور مشکل تایپ کردن نداشته باشید.
    MacBook Air مجهز به پردازشگر Intel Core Due 2 با سرعت 2 گیگا هرتز و 2 گیگابایت حافظه ی RAM است. اسپیکر های این لپ تاپ مونو است و این نقطه ضعفی برای این مدل محسوب میشود.
    لپ تاپ دارای دوربین داخلی و میکروفن نیز هست. پورت های این کامپیوتر به طرز ماهرانه ای در یک طرف مخفی شده اند و این به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک کرده است.
    دیگر مشخصات آن دارا بودن Bluetooth 2.1 و EDR است. سیستم بی سیم لپ تاپ از نوع 802.11n است. برای اینکه خیالتان از نظر خروجی ها راحت باشد بدانید که این کامپیوتر خروجی : Micro-DVI - DVI - VGA نیز دارد.
    این لپ تاپ با قیمت 1799 دلار طی دو هفته ی آینده به بازار عرضه خواهد شد.
    با نگاهی کلی به این لپ تاپ میتوان آن را یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید لپ تاپ دانست. وزن کم و باریک بودن آن را تبدیل به قابل حمل ترین لپ تاپ موجود نموده است. البته طراحی فوق العاده ی آن نیز سبب میشود که در هر جایی با افتخار لپ تاپ خود را باز کنید و بگویید که من MacBook Air دارم!

    لينک ويدئو
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    خداحافظ عشق افلاطونی من!

    نامه‌ی زیر در جیب جنازه‌ی یکی از سربازان اسراییلی شرکت کننده در جنگ 33 روزه پیدا شده است. آگاهان وی را جوانی 24 ساله و تا دندان مسلح گزارش داده‌اند. البته بر روی بدن این سرباز اثری از زخم و یا حتی رد خونی یافت نشده است. متخصصین علت مرگ وی را فشارهای عصبی پیش‌بینی کرده‌اند و دلیل خود را تجمع بیش از حد اوره و آمونیاک در اطراف شلوار وی بیان نموده‌اند.
    در جیب راست او عکس دختری زیبا با اندامی زیباتر بوده است که بی‌شباهت به «جنیفر لوپز» هم نبوده است. همراه این نامه کاغذی نیز یافت شده که در ذیل جمله‌ای از "اسپینوزا" که می‌گوید: «صلح تنها فقدان جنگ نیست؛ بلکه یک باور درونی است.» نوشته شده است: «جناب اسپینوزا باید بدانند که تنها چیزی که می‌تواند انسان را بدین باور برساند، گلوله است.»


    سلام عزیزم!
    الآن که در حال نوشتن این نامه هستم؛ هیچ مهم نیست که کی هستم؟ از آنجایی که این نامه را برای تو که همسر عزیزم هستی می‌نویسم، برایت معلوم است که چه کسی هستم و به هیچ کس دیگری هم مربوط نیست. تنها چیزی که الآن مهم است این است که من زیر آتش شدید این عرب‌های لعنتی گیر کردم و بعید می‌دانم که بتوانم طلوع خورشید فردا را ببینم. پس اقرار می‌کنم به یکتایی او و پیامبری موسی و اینکه شارون آدم خوبی بود و اولمرت کلاً بیلمز تشریف دارد. شاید بپرسی که چرا اینقدر لفظ قلم می‌نویسم؟ از آنجایی که این نامه را تمام رسانه‌های غربی به نشانه‌ی مظلومیت ما منتشر خواهند کرد، خواستم کمی زبان فخیم عبری را پاس بدارم. لطفا بقیه‌اش را بخوان.

    می‌دانم که حوصله‌ات سر رفته و دیگر نمی‌خواهی قیافه‌ی نحس من را ببینی، به همان اندازه که من دیگر تحمل آن هیکل کج و کوله‌ات را نداشتم که من را مدام یاد جنگ‌زده‌های هیروشیما و ناکازاکی می‌انداخت. به هر حال از تو خواهش می‌کنم نامه را تا آخر بخوانی. قول می‌دهم در آخرش چیزی برایت به ارث بگذارم.
    می‌خواهم الآن که دیگر امیدی برای زنده ماندن برایم نمانده است و هر لحظه امکان مردنم در راه وطن و سرزمین موعود می‌رود؛ و ممکن است تا چند دقیقه‌ی دیگر "سیدحسن نصرالله" شخصا تیر خلاص را در مخ ناچیزم خالی کند، برایت از خودم بگویم تا بچه‌هایمان در آینده پدرشان را بهتر بشناسند. البته می‌دانم که اجاقت کور است، ولی تو را به یاد اژدها شدن عصای موسی می‌اندازم تا کمی ایمانت تقویت شود.

    من در یک خانواده‌ی کاملاً مذهبی یهود به دنیا آمدم. مادرم از تبار یهودیان مجار بود و پدر از جهودهای آرژانتینی. البته داستان اینکه چطور این دو با هم ازدواج کردند کمی رقت‌بار و تاسف برانگیز است؛ که خاطر تو را با تعریف آن مکدر نمی‌کنم. پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، عموها، عمه‌ها، دایی‌ها و خاله‌های من تمام و کمال در ماجرای هولوکاست دار فانی را وداع گفتند. از همان کودکی هم برایم سوال بود که با این اوصاف یحتمل پدر و مادر من از زیر بوته به عمل آمده‌اند که با تعریف معجزه‌ی موسی در نصف کردن رود نیل با آن عظمتش، این ماجرا برایم حل شد.

    از همان کودکی با عرب‌ها آشنا شدم. وقتی دستشویی‌ام می‌گرفت و به مادرم می‌گفتم "اَهی دارم..." مادر می‌زد پشت دستم و می‌گفت که اَهی کلمه‌ی بدی است و از من می‌خواست که بگویم "عرب" دارم. و من روزی حول و حوش هشت مرتبه عرب داشتم و عربی می‌شدم. وقتی اولین بار با یک عرب مواجه شدم؛ به جای اینکه با او سلام علیک کنم به رویش شلنگ گرفتم. اینطور شد که روابطم با عرب‌ها شکل گرفت. برای تولد پنج سالگی‌ام، پدرم برایم دارت خرید که عکس روی تخته‌اش، عکس "یاسر عرفات" بود. هر وقت مستقیم توی دهانش می‌زدم؛ پدر به من جایزه می‌داد.

    من پدرم را خیلی دوست داشتم. او هم من را. هیچ وقت من را تنبیه بدنی نکرد. هر موقع که از دستم ناراحت می‌شد، می‌گفت که من را به اتاق گاز خواهد برد و سپس در کوره‌های آدم سوزی خواهد سوزاند و خاکسترم را در بیابان پخش خواهد کرد تا بتوانم زودتر اجدادم را ببینم. اینطور بود که من برای پیشگیری از ایجاد هولوکاستی دیگر، پسر مودب خوب و حرف گوش کنی بودم.

    بعد از اینکه خواندن و نوشتن را آموختم، کتاب مقدس «تلمود» دستم افتاد و اینجا بود که برای اولین بار با کلمه‌ی «تجاوز» روبرو شدم. در کتاب نوشته بود: «تجاوز به اموال به ویژه به ناموس غیر یهود که خیلی به آن اهمیت می‌دهند، مانعی ندارد، بلکه از واجبات به شمار می‌رود.» کلمه‌ی تجاوز را نفهمیدم. پیش پدرم رفتم و از او سوال کردم. کمی من و من کرد و در آخر گفت که تجاوز یک عمل فیزیولوژیکی است و کلا مانند کاشتن پیاز در زمین می‌ماند که البته در این نوع زمین غصبی است. دیگر این سوال برایم حل شده بود. همینجا بود که پدر بدون اینکه مادر بشنود؛ از خاطرات کشت و کارش در "صبرا و شتیلا" تعریف کرد.

    همین‌طور مراتب ترقی را طی کردم تا بالاخره در رشته‌ی فلسفه‌ی دانشگاه حیفا قبول شدم. در درس‌هایمان با "کوروش" آشنا شدم و ارادتم به ایرانیان زیاد شد. ایرانیان را منجی خود و اجدادم از دست آشوری‌های بی‌ همه‌چیز می‌دانستم. و روز به روز به علاقه‌ام نسبت به ایران افزوده می‌شد. ایرانیان آدم‌های مهمان‌دوست و با مرامی هستند. آنها حتی برای کمک به ما و از روی مرام در مسابقات ورزشی هرگز رو در روی ما نمی‌ایستند و از بازی به نفع ما کنار می‌کشند. آنها ما را به رسمیت نمی‌شناسند و اگر دیگر کشورها هم اینگونه بودند؛ ما حتما در تمام رشته‌های ورزشی اول می‌شدیم و تمام طلاهای المپیک را درو می‌کردیم.

    آنقدر به ایران و ایرانی علاقه‌مند شده بودم که سال پیش تصمیم گرفتم به ایران مهاجرت کنم. البته در آخرین لحظات حرکتم از یکی از منابع مورد اطمینان در موساد شنیدم که دو سال بعد همین موقع بنزین سهمیه بندی می‌شود. به همین دلیل سفر را لغو کردم و تصمیم گرفتم مادام‌العمر در خدمت وطنم اسراییل بمانم.
    هنوز چند وقتی از ورودم به دانشگاه نگذشته بود که بزرگترین فاجعه‌ی زندگی‌ام رقم خورد؛ که قطعاً از هولوکاست دردناک‌تر و فجیع‌تر بود و آن موقعی بود که با تو آشنا شدم. باید به من حق بدهی که من یک دانشجوی جوان احمق بودم که هیچ چیز در مورد عشق نمی‌دانستم. جز اراجیفی که افلاطون راجع به آن گفته بود. مطمئن باش اگر افلاطون هم مجبور بود هر روز با یک کشتی‌گیر سنگین وزن ژاپنی، روی یک تشک بخوابد، به خط اول جبهه‌ی نبرد می‌پیوست.

    آخ همسر عزیزتر از جانم! نمی‌دانی اگر از دست این وضعیت احمقانه‌ای که آن "اولمرت" حرامزاده ما را دچارش کرده؛ خلاص بشوم، چه‌ها که نمی‌کنم. می‌روم و بست می‌نشینم روبروی "دیوار ندبه" و تورات را از اول تا آخر حفظ می‌کنم تا بتوانم در مسابقات بین‌المللی حفظ تورات اول شوم. قول می‌دهم هر شنبه برای ادای فرایض دینی به کنیسه بروم، به خاخام‌ها فحش ندهم، دیگر ایرانی‌ها را دوست نداشته باشم، چند فلسطینی را به فرزندی بپذیرم، همه هم‌جنس‌بازها را از روی زمین محو کنم و هم دیگر با دختر عمویت -ژاروت- نگردم. و از همه آنها بدتر تو را دوست داشته باشم.

    البته با همه‌ی این اوصاف، بعید می‌دانم که بتوانم برگردم. احتمال اینکه یک موشک دومتری از دهانم برود تو و از آن طرف بیرون بیاید؛ حدود نود درصد است و به احتمال نود و نه درصد، خواهم مرد و آن یک درصد هم فقط برای تجربه‌ی قبلی شکافته شدن نیل باقی می‌ماند.
    یک چیز را باید برایت اعتراف کنم و آن اینکه خدای این‌ها باید بزرگ‌تر از خدای ما باشد. حداقل آنکه خدایشان بعید می‌دانم در کُشتی با "یعقوب" شکست بخورد. حتی معتقدم با قوانین جدید، یعقوب را خواهد برد. حتی اگر شده به ضرب و زور سکه.

    بدرود همسر عزیزم. من یک جوجه صهیونیست لعنتی‌ام که تا چند لحظه‌ی دیگر به گفته‌ی خاخام‌ها به بهشت خواهم رفت. ولی خودم می‌دانم که به درک واصل خواهم شد. همین دم آخری این عکسی را که ضمیمه‌ی نامه کرده‌ام، برایت به ارث می‌گذارم و از تو تقاضا دارم برای اینکه آن هیکل درب و داغانت را بسازی و اندکی شبیه این عکس شوی، کمی رژیم بگیری و ورزش کنی. با این شرایط شاید شوهر بعدی‌ات مجبور نشود که در ارتش ثبت‌نام کند.

    خداحافظ عشق افلاطونی من!

    حامد تأملی
    برگزیده‌ی دومین جشنواره طنز مکتوب


     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    10 قدم براي جذب انسانها،
    ايده ها و فرصتهاي عالي

    1) حقیقت را بگویید
    منظور این نیست که فقط دروغ نگویید. گفتن حقیقت حد مشخصی دارد، که با در نظر گرفتن آن هم خودتان احساس آزادی و راحتی خواهید کرد و هم دیگران به سمتتان جلب می شوند. باید سعی کنید حقیقت را از موضع عشق بگویید، نه از موضع قدرت یا ترس.


    2) خودتان باشید
    منطقی باشید. خودتان را به همان صورت که هستید قبول کنید. اگر ما این چیزی هستیم که اکنون هستیم، فقط به خاطر انتخاب هایی بوده که در زندگیمان کرده ایم. قبول کردن این مسئله این قدرت را به ما می دهد تا بتوانیم باز انتخاب کنیم. اگر خود را آنطور که واقعاً هستید به دیگران نشان دهید، ممکن است نتوانید بعضی ها را به سمت خود جذب کنید، اما مطمئن باشید که آنها را هم تحت تاثیر قرار می دهید.


    3) در زمان حال زندگی کنید
    اگر در زمان حال زندگی کنید، می توانید با جریان روز همراه باشید. مراقب آنچه در اطرافتان و به شما می گذرد، باشید. در زمان حال است که می توانید کسی یا چیزی را به خود جذب کنید، نه در گذشته یا آینده.


    4) نگذارید با کمبود انرژی مواجه شوید
    اگر امکانات برایتان فراهم باشد، همه کار می توانید انجام دهید. اما باید اول با گسترده کردن مرزهای خود، بالا بردن استانداردها و حل مسائل و مشکلات مربوط به گذشته موانع را از سر راهتان بردارید. تا آماده نباشید، قدرت جذب کردن به سراغتان نمی آید، پس خود را آماده کنید.


    5) بر پیروزی فائق شوید
    اکثر ما عقیده داریم که اگر ما پیروز شویم، دنیا به ما باخته است و اگر دنیا پیروز شود، ما باخته ایم. این درست نیست. سعی کنید از جنبه ای به مسائل نگاه کنید که همه امکان پیروز و موفق شدن را داشته باشند.


    6) بخشیدن، گرفتن است
    کاملاً صحیح است، لذت در بخشیدن است! همه ما چیزی برای بخشیدن و اهداء کردن داریم. پس شما هم ببخشید. اما اگر فکر می کنید چیز زیادی برای عرضه به دیگران ندارید، سعی کنید مهارتهای جدید یاد بگیرید. وقتی بتوانید کمی از خودتان و هدایایتان را به دیگران اهداء کنید، جذاب تر می شوید.


    7) خودخواه باشید
    بسیار از خود مراقبت کنید. تلاش کنید تا نیازهایتان را برآورده کنید. معمولاً وقتی به چیزی نیاز دارید، از شما فراری می شود. اما شما دست از تلاش برندارید. تا می توانید پول، عشق، شانس، دوست و...برای خود ذخیره کنید. با اینکار مثل آهن ربایی خواهید توانست آنچه نیاز دارید را به سمت خود جذب کنید.


    8) هوشیاری خود را بالا ببرید
    جذابیت پدیده ای بسیار دقیق و ظریف است. تا زمانیکه نتوانسته اید هوشیاریتان را درمورد خودتان، اطرافیانتان و طرز تفکرتان بالا ببرید، قادر نخواهد بود آن را به دست آورید.


    9) مسئولیت پذیر باشید
    ما آن چیزی را به سمت خود جذب می کنیم، که آمادگیش را داشته باشیم. با تلاش و کوشش، خود را برای بهترین ها آماده کنید. مسئولیت جذاب کردن خودتان بدون تلاش میسر نیست، اما مطئن باشید که نتیجه ی خوبی عایدتان خواهد شد.


    10) از انجام دادن به بودن تغییر کنید
    با دقت به آنچه انجامش می دهید، ببینید به چه کسی تبدیل می شوید. از چه رو اینکار را انجام می دهید، عشق یا ترس؟ چطور می توانید این را بفهمید؟ از نتیجه کار.


    حال، سوال این است...
    برای لذت بردن از یک زندگی راحت، ساده، آرام، با برکت، غنی و پرموفقیت، چه کار می کنید؟ آیا برای به دست آوردن زندگی دلخواه خود حاضرید به هر کاری تن دهید؟ حتی اگر اینکارها با آنچه اکنون می کنید کاملاً مغایر باشد؟
     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    كار كردن شما را بيمار مي‌كند؟

     

    چه چيزي در محل كار شما را ناراحت مي‌كند؟ رئيس‌تان؟ حقوق يا فضاي كاري؟
    كم نيستند كساني كه از برخي از جنبه‌هاي كارشان خوششان نمي‌آيد و از شنيدن نامشان تب مي‌كنند. اما چه تعداد مي‌دانند كه ويروس‌هاي محل كارشان تب مي‌آورد؟
    بيشترين درصد سرماخوردگي‌ها و آنفلوانزاها در محل‌هاي كار از طريق سطح اجسام منتقل مي‌شوند.
    سطوحي مثل صفحه كليد كامپيوتر، ميز و خودكار ويروس‌ها را در سطح خود نگه مي‌دارند تا كسي به آنها دست بزند. آن وقت ويروس عزيز سوار بر دست، به سراغ چشم و دهان و دماغ مي‌رود و شخص را بيمار مي‌كند.
    مي‌گويند يك كارمند فعال و زرنگ در دفتر كارش در دقيقه چيزي در حدود 30 سطح مختلف اعم از دكمه‌هاي صفحه كليد تا تلفن را ممكن است لمس كند.
    اما "آلوده‌ترين" مكان‌ها كدامند؟ سي.ان.ان در گزارشي به نقل از محققان آلوده‌ترين مكان‌هاي محل كار را تلفن و سطح ميز شخصي مي‌خواند.
    دكتر «چارلز جربا»، از دانشگاه آريزونا، مي‌گويد محققان متوجه شده‌اند در فصل پاييز ويروس شبه آنفلوانزا حدود يك سوم محيط كار اشخاص را مي‌پوشاند.
    براي اينكه از افزايش ويروس‌ها در محل كارتان جلوگيري كنيد، هرگز روي ميزتان غذا نخوريد چون با اين كار براي ويروس‌ها و باكتري‌ها جشن برپا مي‌كنيد و محيطي امن و راحت براي زندگي آنها فراهم مي‌كنيد
    بعضي از دكمه‌ها در محل كار و ادارات جزو آلوده ترين نقاط هستند. كافي است تا اين دكمه‌ها را لمس كنيد تا ويروس‌ها روي دستتان بنشينند. اگر شانس بياوريد و بدنتان مقاوم باشد بيمار نمي‌شويد. اما اين احتمال چند درصد است؟
    اين دكمه‌هاي آلوده، همان پركاربردترين دكمه‌ها هستند. دكمه‌هايي چون دكمه كپي دستگاه فتوكپي و دكمه طبقه همكف آسانسور.
    دكمه‌هاي دستگاه تلفن و حتي موبايل هم جاي خوبي براي خانه كردن ويروس‌ها هستند. به ويژه آنكه بسياري فراموش مي‌كنند مي‌شود اين دكمه‌ها را هم تميز كرد.
    شيرهاي آب سرويس‌هاي بهداشتي هم محل مناسبي براي مخفي شدن باكتري‌ها هستند.
    در ضمن وقتي كسي مريض مي‌شود بيش از پيش از سرويس‌هاي بهداشتي استفاده مي‌كند و در نتيجه احتمال خانه كردن باكتري‌ها روي شيرهاي آب بيشتر مي‌شود.
    بهترين راه براي كاهش تعداد باكتري‌ها و ويروس‌هاي اطرافتان استفاده از مواد تميزكننده است. مواد شوينده متفاوتي وجود دارد كه مي‌توانند به كار آيند اما موقع خريد آنها به يك نكته دقت كنيد.
    استفاده مداوم از موادي كه روي آنها نوشته شده "آنتي‌باكتريال" به دو دليل چندان مناسب نيست. يكي اينكه اينها ضد باكتري هستند نه ويروس؛ در نتيجه بر ويروس‌هايي چون ويروس سرماخوردگي عمل نمي‌كنند. در ضمن استفاده مداوم از اين مواد باعث مي‌شود هيچ باكتري (نه خوب و نه بد) باقي نماند.
    اگر نمي‌خواهيد از مواد شوينده استفاده كنيد، استفاده از يك دستمال مرطوب هم مي‌تواند به شما كمك كند. البته حداقل روزي يك بار بايد اين كار را انجام دهيد.
    گاهي تنها با كمي مراقبت مي‌توان كمتر بيمار شد و تب نكرد. محل كار آنقدرها هم بد نيست. فقط بايد مراقب بود
     

     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive