به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, February 4, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 890)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

890

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 890 :: سه شنبه 16 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ايران؛ يازدهمين عضو کلوب فضائي


با سلام به همه شما دوستان خوبم
حتما تا حالا خبر پرتاب اولين موشک (کاوشگر) ايراني و پيوستن کشور عزيزمان ايران را به جمع 11 کشور فضائي جهان را شنيده ايد. اين موفقيت بزرگ علمي را به همه شما ايرانيان ميهندوست تبريک مي گم.
من خودم که ديروز صبح وقتي براي اولين بار اين خبر را شنيدم کلي شوکه شدم، اين قبيل پيشرفتها واقعا جاي بسي خوشحالي داره، اميدوارم هر چه زودتر شاهد پرتاب ماهواره «اميد» هم باشيم.
راستي جهت اطلاع شما دوستان، اسامي اعضاي كنوني كلوپ فضايي که ايران عضو يازدهم اون شده را در به ترتيب در زير قرار مي دهم:

1- شوروی
چهار اکتبر 1957
ماهواره: اسپاتنیک 1
موشک: شماره هفت قدیمی
محل پرتاب:مرکز فضایی بایکنور

2- آمریکا
31 ژانویه 1958
ماهواره: کاوشگر 1
موشک: ژوپیتر-سی
محل پرتاب: کیپ کاناورال

3- فرانسه
26 نوامبر 1965
ماهواره: استریکس 1
موشک: دیامانت
محل پرتاب: الجزایر

4- ژاپن
11 فوریه 1970
ماهواره: اوهسومی
موشک: لامبادا 4S-5
محل پرتاب: کاگوشیما

5- چین
24 آوریل 1970
ماهواره: چین 1
موشک: لانگ مارچ 1
محل پرتاب: مغولستان

6- انگلستان
28 اکتبر 1971
ماهواره: X-3
موشک: بلک ارو
محل پرتاب: استرالیا

7- اروپا
24 دسامبر 1979
ماهواره: CAT
موشک: آریانا
محل پرتاب: گویانای فرانسه

8- هند
18 جولای 1980
ماهواره: روهینی 1
موشک: پرتاب کننده ماهواره
محل پرتاب:جزیره سریهاریکوتا

9- اسرائیل
19 سپتامبر 1988
ماهواره: افک 1
موشک: شاویت
محل پرتاب: بیابان نگو

10- عراق
5 دسامبر 1989
ماهواره: موشک مرحله سوم
موشک: موشک مرحله سوم
محل پرتاب: الانبار

11- ایران
4 فوریه 2008
موشك: کاوش
محل پرتاب: سمنان


موخره: راستي يادم رفت بگم فردا (چهارشنبه) روزانه منتشر نخواهد شد. ايشالا پنج شنبه برميگردم!


باقي بقايتان
مبين


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • موزه عبرت ايران
  •  سه عكس بي نظير از حمله اقیانوس
  • فايل ويدئويي مربوط به پرتاب اولين موشک ايراني
  • معرفي و دانلود فيلم : خوشبختي
  • دانلود انيميشن : The Hobbit
  • دانلود آلبوم: ساده دل باصداي آرش
  • آهنگ جديد و زيباي  «تا تو ای بهار تازه آمدی سروهای سر فراز آمدند»
  • آنتي ويروس قدرتمند Dr.Web 4.44.1.01210
  • تم زيباي Iphone براي گوشي هاي نوكيا
  • هنرپیشه زن هالیوود برای فرزند متولد نشده اش خانه 4 میلیون دلاری خرید!
  • از بدویت ایلیاتی تا توحش کامل
  • تو اگر او باشی من اگر او باشم
  • پائولو کوئیو، کیمیاگر وردپرسی تورنت‌باز!
  • افشاء روابط نامشروع والاحضرت در پاريس!
  • درخانهء مور شبنمی طوفان است!
  • پيشنهاد اسرائيل براي تجهيز ايران  به سلاح‌هاي اتمي
  • جديدترين شماره از ماهنامه Playstation
  • هابس و فلسفه سياسی مدرن
  • چوپان باهوش
  • اشتهاي كاذب؛ ميخوريد اما  گرسنه نيستيد!
  • چطور لپ‌تاپ‌ها کار می‌کنند؟
  • مجموعه نکات کلیدی برای طراحان وب
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (889) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

موزه عبرت ايران
مدارس عجیب جهان
 سه عكس بي نظير از حمله اقیانوس
ساختمانی سمبل مسکو
زندگی در تهران جاریست
مجموعه عکس - فوریه ۲۰۰۸
وسایل فانتزی برای منزل شما
فايل ويدئويي مربوط به پرتاب اولين موشک ايراني
کم حجم در حدود 4 مگابايت

فايل ويدئويي مربوط به پرتاب اولين موشک ايراني
با فرمت 3gp براي موبايل

فايل ويدئويي مربوط به پرتاب اولين موشک ايراني
گزارش مشروح (اخبار ساعت 14 سيما با حجم 26 مگابايت)

گزارشهاي تصويري مراسم رونمايي از سامانه فضايي بومي ايران
فارس
مهر(1)
مهر(2)
ايسنا(1)
ايسنا(2)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بافرمان رئيس جمهور
«سفير» ايراني براي تسخير فضا به آسمان رفت


موشك ماهواره‌بر ايراني با نام «سفير»  با قرائت دعاي اللهم عجل لوليك الفرج از سوي رئيس جمهور شليك شد.
به گزارش فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان هنگام شليك موشك ماهواره‌بر سفير از پايگاه پرتاب فضايي ايران گفت: در سايه الطاف حضرت بقيه‌الله و با گراميداشت ياد و خاطره امام و شهيدان و شهداي عظيم الشأن انقلاب، اجازه پرتاب كاوشگر 1 را صادر مي‌نمايم كه اميدوارم گام بلندي در پيشرفت بشريت و تعالي مادي و معنوي ايران عزيز باشد.
اين موشك، يك راكت كاوشي است كه از جمله مقدمات اوليه پرتاب ماهواره به مدار است و وظيفه شناسايي محيط پروازي ماهواره‌ها قبل از پرتاب را انجام مي‌دهد.
اين موشك شامل بيش از 10 هزار تنوع قطعه در اجزاي مختلف اعم از موتور، بدنه، هدايت و كنترل است كه كارشناسان رشته‌هاي مختلف دانشگاهي طي 10 سال گذشته ساخت تمامي اجزاي آن را بومي نموده و اينك صنايع هوافضاي جمهوري اسلامي قادر به ساخت كامل آن مي‌باشد.
يك محصول از اين نوع موشك در مركز سازمان هوافضاي وزارت دفاع كه محل افتتاح نخستين سامانه فضايي ايران است قرار داده شده تا رسانه‌ها و مسئولين از اين دستاورد بزرگ كشور بازديد كنند.
قرار است ماهواره بومي «اميد» در آينده نزديك توسط موشك ماهواره‌‌بر ساخت كشورمان و از پايگاه پرتاب فضايي ايران به مدار پرتاب شود.
مراسم شليك اين موشك به صورت زنده و از محل پايگاه پرتاب فضايي ايران و در حضور رئيس جمهور و جمعي از مسئولين لشكري و كشوري توسط صدا و سيماي جمهوري اسلامي براي مردم ايران و جهان پخش شد.

 

بازتاب موفقيت پرتاب موشك ماهواره‌بر ايران در رسانه‌هاي غربي

خبر افتتاح پايگاه پرتاب ماهواره و پرتاب موشك ماهواره‌بر كشورمان بازتاب گسترده‌اي را در رسانه‌هاي جهان به ويژه رسانه‌هاي غربي داشت.
خبرگزاري آسوشيتدپرس با پوشش خبر افتتاح اولين پايگاه فضايي ايران و پرتاب موشك ماهواره‌بر "سفير" نوشت كه ايران به جمع 11 كشور داراي فناوري هوافضا كه مي‌توانند ماهواره بسازند و به فضا بفرستند، پيوست.
آسوشيتدپرس با اشاره به بخشي از رياست جمهوري كشورمان، هدف از پرتاب "اميد" را انجام تحقيقات و كاوش‌ها نوشت، اما در مدعي شد: برخي از كارشناسان غربي هدف ايران از برنامه جديد فضايي را پيشرفت در زمينه موشك‌هاي بالستيك نظامي مي‌دانند.
ريانووستي با اعلام خبر آزمايش موفقيت‌آميز موشك ماهواره‌بر ايران، آن را گام رو به جلو ديگر براي ايران در كنار برنامه هسته‌اي عنوان كرد.
رويترز نيز در گزارشي خبر پرتاب موشك ماهواره‌بر ايراني را اعلام كرد و نوشت: توانايي پرتاب ماهواره به مدار نشانگر پيشرفت چشمگير ايران در فن‌آوري موشكي است.
در ادامه اين گزارش آمده است: پيشرفت ايران مي‌تواند هشداري براي برخي قدرت‌ها غربي كه از برنامه‌اي هسته‌اي ايران نگرانند باشد.
رويترز در ادامه بخشي از سخنان امروز رئيس جمهور را كه به حضور فعال و موثر در فضا اشاره دارد آورده است.
خبرگزاري فرانسه نيز اعلام كرد كه ايران اولين پايگاه فضايي بومي را كه به عنوان پايگاهي براي پرتاب ماهواره‌هاي كاوشي به فضا بكار گرفته خواهد شد، افتتاح كرد.
اين خبرگزاري با اشاره به پيشرفت ايران در زمينه هوافضا نوشت كه ماهواره "اميد" در سال آينده به فضا پرتاب خواهد شد.
روزنامه فرامنطقه‌اي هرالد تريبيون آمريكا نيز با پوشش خبر امروز و با اعتراف به موفقيت جديد ديگر ايران مدعي شد كه برخي تحليلگران پيشتر درباره ادعاي ايران مبني بر پيشرفت در عرصه هوافضا ابراز ترديد كرده‌اند.
سايت صهيونيستي واي نت نيز نوشت: ايران اولين موشك ماهواره‌بر بومي خود را آزمايش كرد.
اين سايت در ادامه، اين دستاورد بزرگ براي ايران را حاصل تحقيقات و تلاش‌هاي متخصصان و دانشمندان بومي ايران عنوان كرد.
واي نت همچنين به اظهارات فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي اشاره كرد كه از وجود تهديداتي عليه ماهواره اسرائيلي كه قبلا به فضا پرتاب شد، خبر داده بود.
اين روزنامه با اشاره به پيشرفت ايران در زمينه فناوري موشكي، ماهواره "اميد" را ماهواره تحقيقاتي عنوان كرد اما مدعي شد كه ممكن است ايران از اين ماهواره براي اهداف ديگر از قبيل جاسوسي يا عكسبرداري ماهواره‌اي استفاده كند.
منابع خبري شينهوا، خبرگزاري آلمان و گلف نيوز، د هيندو، سيدني مورنينگ هرالد نيز خبر موفقيت ايران در زمينه هوافضا را بلافاصله پس از انجام آزمايش و افتتاح پايگاه فضايي انعكاس دادند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

خوشبختي
Mutluluk



کارگردان: عبداله اُغوز. فيلمنامه: اليف آيهان، عبداله اُغوز، کوبيلاي تونچر بر اساس رمان خوشبختي نوشته زولفو ‏ليوانلي. موسيقي: زولفو ليوانلي. مدير فيلمبرداري: ميرساد هروويچ. تدوين: ليوو. بازيگران: ئوزگو نامال[مريم]، طلعت ‏بولوت[عرفان]، مورات حان[جمال]، مصطفي آوکيران[علي رضا]، امين گورسوي[تحسين]، مرال چتين کايا[منور]، ‏لاله منصور[آيسل]. 126 دقيقه. محصول 2007 ترکيه، يونان. نام ديگر: ‏Bliss‏. نامزد جايزه بهترين فيلم از جشنواره ‏استانبول، برنده جايزه بهترين بازيگر مرد/مورات حان، بهترين بازيگر زن/ئوزگو نامال، بهترين چهره پردازي، بهترين ‏موسيقي و بهترين صدابرداري از جشنواره فيلم آنتاليا. ‏
دهکده اي در ساحل درياچه وان، ترکيه. مريم دختر 17 ساله اي که مورد تجاوز قرار گرفته، در انبار خانه حبس شده و ‏به سرنوشت خود مي انديشد.‏
استانبول. عرفان کورودال استاد مشهور و ثروتمند دانشگاه، و فارغ التحصيل هاروارد در خانه ويلايي مشرف به تنگه ‏داردانل خود دچار يکنواختي و کسالت شده و تصميم مي گيرد تا تغييراتي اساسي به زندگي خود بدهد.‏
و جمال، سرباز جواني که در کوه هاي گابار در تعقيب افراد ‏PKK‏ و زير آتش آنها قرار دارد. دست تقدير زندگي اين ‏سه نفر را در آينده به شکلي عجيب به هم پيوند خواهد داد....‏

چرا بايد ديد؟
خوشبختي سومين رمان زولفو ليوانلي متولد 1946 آهنگساز، آوازخوان، کارگردان، روزنامه نگار، وکيل مجلس، سفير ‏حسن نيت يونسکو و نويسنده مشهور ترکيه است. رماني که همچون آثار پيشين وي بارها تجديد چاپ شده و ياشار کمال ‏درباره ان گفته است:‏‎ ‎‏"خوشبختي با مهارت و تعليقي نفس گير انگشت روي موضوعي قديمي و در عين حال روز مي ‏گذارد. جسارت و ژرفاي نگاه ليوانلي در اين رمان يادآور تراژدي هاي شکسپير است". ‏
با ستايش هاي بيشماري که نثار اين کتاب شده و با توجه به پس زمينه فيلمسازي ليوانلي تعجب آور است که چرا خود آن ‏را به فيلم برنگردانده است. اما حاصل کار عبدالله اُغوز آن چنان تحت تاثير نگاه ليوانلي است که فيلم را به اثري از او ‏بيشتر شبيه مي کند، مضافاً اينکه موسيقي فيلم نيز توسط ليوانلي-بر اساس يکي از قطعات قديمي خودش- ساخته شده ‏است. ‏
خوشبختي فيلمي درباره ترکيه معاصر است. کشوري گرفتار ميان سنت و مدرنيته، کشوري که مفهوم شرق و غرب را ‏مي توان در آن همزمان به چشم ديد. شرق فلات آناتولي که وان دورترين شهر آن و تقريباً شهري مرزي بشمار مي ‏رود، نماينده تفکر شرقي، بدوي و حتي مذهبي است. و استانبول به عنوان غربي ترين شهر اين فلات که نيمي از آن در ‏قاره اروپا قرار گرفته، نماينده جهان غرب، فرهنگ غربي و لائيک است. به جرات مي توان گفت کمتر کشوري در دنيا ‏وجود دارد که چنين تنوع، تفاوت و حتي تضاد فرهنگي را يک جا در خود داشته باشد. رمان ليوانلي و فيلم اُغوز ‏همچون چاقوي تيز جراحي شياري از شرق تا غرب اين فلات ايجاد مي کند و تا پيکر اين ملت و کشور را در برابر ‏چشم خواننده کالبدشکافي کند. هر چند داستان آن براي خوره هاي فيلم يا معتادان به ملودرام هاي وطني مي تواند آشنا و ‏غلط انداز باشد. اما باور کنيد تمامي اين حوادث د ترکيه محتمل است و فراموش نکنيد که بيشترين آمار جنايت هاي ‏ناموسي هنوز به اين جغرافيا تعلق دارد[ و حتي دور از اين جغرافيا و در اسکاندويناي يا آلمان در ميان مهاجران ترک].‏
خوشبختي در کنار چنين نگاه مردم شناسانه اي به يک دوره تاريخي نيز نظر دارد و همچون رماني دوره اي به مسائل ‏اجتماعي چون شهرنشيني و روستانشيني و زندگي روزمره انسان هاي سواحل اژه نيز مي پردازد. و در عين حال ‏مطالعه اي روانشناختي درباره سه شخصيت اصلي فيلم نيز هست. سه انسان متعلق به طبقات اجتماعي متفاوت با ‏دردهايي به ظاهر متفاوت، اما در باطن مشترک که پيوندي عجيب با تاريخ و فرهنگ اين جغرافياي خاص دارد. ‏
عبداله اُغوز برادر اورهان اُغوز[کارگردان مشهور فيلم به رغم هر چيز، تارزان مانيسا و اگر خواستي برگردي سوت ‏بزن] از ابتداي هزاره جديد با تهيه کنندگي سريال هاي تلويزيوني وارد کار فيلمسازي شد. در سال 2002 با سريال ‏‏"عمارت تاکستان" به شهرت و محبوبيت رسيد و يک سال بعد با ساختن نسخه سينمايي اين سريال با نام "عمارت ‏تاکستان:‏‎ ‎زندگي" کارگرداني را نيز آغاز کرد. اين فيلم در صد فيلم پرفروش سينماي ترکيه قرار گرفت و راه را براي ‏ساختن دومين فيلم بلند در سال 2005 با نام او اينک يک محکوم است باز کرد. خوشبختي سومين و تا اين لحظه جدي ‏ترين اثر عبدالله اُغوز است که با فيلم هاي پيشين وي از جهت مضمون و اجرا تفاوت هاي چشمگير دارد و نشان از آينده ‏اي درخشان...‏
درباره خوشبختي بيشتر خواهم نوشت و شايد مصاحبه اي نيز با کارگردان و نويسنده رمان آن انجام دهم. ولي تا آن روز ‏براي شما شانس ديدن اين فيلم و لذت بردن از آن را آرزومندم!‏
ژانر: درام.


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/77677405/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part1.rar
http://rapidshare.com/files/77690905/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part2.rar
http://rapidshare.com/files/77686583/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part3.rar
http://rapidshare.com/files/77694735/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part4.rar
http://rapidshare.com/files/77698758/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part5.rar
http://rapidshare.com/files/77702526/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part6.rar
http://rapidshare.com/files/77706390/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part7.rar
http://rapidshare.com/files/77670793/Happy.2007.DVDRip-nefretizm.part8.rar

 رمز فايل: nefretizm


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ساده دل
باصداي آرش

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي
«تا تو ای بهار تازه آمدی سروهای سر فراز آمدند»

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

آنتي ويروس قدرتمند
Dr.Web 4.44.1.01210

آنتی ویروس Dr.Web  یکی از ویروس کش های معروف و قدرتمند دنیاست که به سرعت خوب و توانایی بالا در آپدیت مشهور شده است . کنترل و عملکرد خوب درون شبکه و محافظت دقیق از اطلاعات و دریافت آخرین اخبارها درباره ی ویروس های کشف شده در سیستم و یا پخش شده در اینترنت از ویژگی های دیگر این نرم افزار است .
دارای دیتابیسی قدرتمند با توانایی شناسایی تعداد بسیار بالایی ویروس و کرم و تروجان و نرم افزار های جاسوسی و مضر می باشد !
برخی از قابلیت های کلیدی نرم افزار Dr.Web 4.44.1.01210:
- احراز رتبه اول جهانى در بين آنتى ويروسهاى موجود در جهان
- داراى هوش مصنوعى پر قدرت جهت از بين بردن ويروسهاى ناشناخته
- داراى دوره روزآمدی روزانه از طريق اينترنت بصورت خودكار و يا بصورت دستى ( از طريق "CD" يا ديسكت يا از طريق پست الكترونيك ) بطور متوسط روزانه 30 ركورد ويروس (معادل الگوريتم 100 ويروس) به پايگاه داده نرم افزار اضافه مى‌گردد و شماره نسخه نرم افزار بطور متوسط هر سه تا چهار هفته يكبار تغيير مى‌نمايد. هر دو قسمت فوق با راه اندازى برنامه روزآمد كننده دكتر وب، روزآمد می گردند
- كنترل كننده ديسك سخت ونرم و كليه نامه هاى دريافتى از طريق اينترنت
- كنترل كننده پورتهاى مختلف از جمله پورتهاى ۵٢ و ١١٠، اين محافظ پورتهاى تعيين شده را نظارت كرده و نامه هاى ويروسى پست الكترونيك را قبل از ذخيره در ديسك سخت منهدم مى‌نمايد
- با نصب برنامه درميل سرور مراكز ارائه دهنده سرويسهاى اينترنت"ISP"، ميل سرور اينگونه شبكه ها تحت كنترل دكتر وب قرار گرفته و كليه نامه هاى دريافتى و ارسالى، مورد بررسى آلودگى ويروس قرار خواهند گرفت. بدين ترتيب كاربران اينگونه شبكه هاى اينترنتى از نظر دريافت ويروس از طريق اينترنت مصون خواهند ماند. اين نوع فيلترها تحت سيستم عامل "Linux" بوده و به "Daemon" دكتر وب معروف است. اين نرم افزار ميل سرورهاى ,"Sendmail""Qmail"، "Postfix"، "Exim"، "Zmailer"، "Commiunigate Pro"، وفايل سرور "Samba" را پشتيبانى مى نمايد
- پايگاه داده غنى شامل الگوريتم حدود 120000 هزار ويروس رايج مخصوصاً ويروسهاى موجود در كشور. (بيش از 40000 ركورد مستقل ويروس)

نرم افزار آنتى ويروس دكتر وب شامل پنج قسمت عمده به شرح زير مى باشد:
الف) اسكنر: اين برنامه نرم افزارى شامل يك پايگاه داده فوق العاده قوى مى باشد كه الگوريتم چندين ده هزار ويروس شناخته شده در آن وجود دارد كه با روزآمد كردن روزانه نرم افزار اين پايگاه داده مرتباً تكميل و به روز مى گردد.
تجربه نشان داده است كه ويروس سازان بيش از %90 اوقات از الگوريتم ويروسهاى قديمى استفاده كرده و با اندكى تغيير در آنها ويروس جديد توليد مى نمايند. بدين ترتيب هنگام اسكن يك فايل يا درايو و مقايسه فايل مورد بررسى با پايگاه داده نرم افزار و شاپلون ويروسها ‌(جهت شناسايى ويروس) احتمالاً چون تطبيق 100% الگوريتم در خصوص اينگونه فايلها و اشياء مشكوك از طرف‌ آنتى‌ويروس مشاهده نمى شود ويروس ‌مذكور ممكن است شناسايى نگردد. به منظور جلوگيرى از اين مشكل و به دام افتادن ويروسهاى جديد در آنتى ويروس دكتر وب يك ترميناتور هوش مصنوعى فوق العاده قوى در نظر گرفته شده است كه با بررسى ساختار ويروس ناشناخته پى به ويروس بودن آن برده و آنرا تحت عنوان شى مشكوك (فايل، نامه ها، ...) معرفى مى نمايد. بدين ترتيب اكثر ويروسهاى جديد به دام اين ترميناتور خواهند افتاد. با انتخاب گزینه"Heuristic Analysis" در منوى "Settings" اين ترميناتور هوش مصنوعى فعال مى گردد. لازم به ذكر است در نسخه هاى مجانى و يا غير مجاز (غير رجيستر شده) اين توانايى يا فعال نمى گردد و يا بسيار ضعيف عمل مى نمايد.
ب) محافظ عنكبوتى نرم افزار "SpIDer Guarde" : اين قسمت از برنامه هنگام بالا آمدن ويندوز در حافظه موقت كامپيوتر اجرا گرديده و ناظر تمام عمليات انجام شده در كامپيوتر به صورت مستمر خواهد بود. بدين ترتيب چنانچه از طريق پست الكترونيك و يا دريافت يك فايل آلوده از ديسكت يا يك "CD" ويروسى به داخل كامپيوتر راه يابد، ويروس فوق قبل از تخريب داده هاى كامپيوتر توسط اين محافظ (كه يك برنامه رزيدنت حافظه است) آشكار شده و از صدمه خوردن كامپيوتر جلوگيرى می نمايد و اين در حالى است كه فعال نمودن اسكنر ذكر شده در قسمت "الف" بايستى بصورت دستى و توسط كاربر انجام گيرد. محافظ ذكر شده به نام محافظ عنكبوتى مشهور است كه از تكنولوژى جديد و فوق العاده توانمند "Spider Netting" استفاده مىنمايد. نصب اين محافظ عنكبوتى (كه با نصب "CD" نرم افزار بصورت خودكار روى ويندوز نصب می گردد) كاربر را هنگام كار با كامپيوتر آسوده خاطر می سازد و باعث می گردد كامپيوتر از گزند ويروس در امان نگاه داشته شود.
ج) گارد ايميل عنكبوتی" SpIDer Mail " : هنگامى كه از طريق برنامه "Outlook Express" نامه‌هاى الكترونيكى دريافت مى‌گردد اين گارد فعال شده و كليه نامه‌هاى دريافتى را قبل از قرار گرفتن در ديسك سخت مورد بررسى ويروسى قرار می دهد. اين گارد پورت هاى 110 و يا 25 را نظارت نموده و باعث مى‌گردد ورود ويروس قبل از ذخيره در ديسك سخت حذف گردد. چنانچه نامه‌اى ويروسى باشد نامه مذكور برگشت خورده و به ارسال كننده نامه اطلاع داده مى‌شود: "دريافت كننده نامه ارسالى شما را بعلت وجود ويروس دريافت ننموده است". همچنين نامه ديگرى به صندوق پستى شما وارد می گردد و از ارسال نامه ويروسى به شما و برگشت آن به ارسال كننده نامه خبر می دهد. آدرس ايميل ارسال كننده نامه براى هر گونه اقدام بعدى نيز در اين نامه مشخص گرديده است.
د) برنامه كمكى روز آمد كننده : اين برنامه وظيفه روز آمد كردن مخزن ويروس و به روز كردن آخرين نسخه نرم افزار را به عهده دارد. با انتخاب دگمه "Update " روى صفحه اسكنر نرم افزار دكتر وب، مخزن ويروس از طريق اينترنت با شناسه و كلمه عبور كه هنگام خريد نرم افزار به كاربر داده می شود روزآمد مى‌گردد. در يك شبكه "LAN" مى‌توان برنامه روزآمد كننده را بگونه‌اى تنظيم نمود كه تنها يك رايانه كه اصطلاحاً رايانه مبداً ناميده مى‌شود از طريق اينترنت روزانه روزآمد گردد. و بقيه رايانه‌ ها در شبكه از روى اين رايانه مبداً خود را روزآمد نمايند.
ﮬ) برنامه كمكى زمانبندى كننده، به كمك اين برنامه جانبى می توان هم برنامه اسكنر را در زمانهاى بخصوصى فعال نمود و هم روز آمد كردن مخزن ويروس را از طريق اينترنت بصورت خودكار انجام داد.


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 14 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تم زيباي Iphone براي گوشي هاي نوكيا

اين تم با الگوبرداري از تم گوشيهاي Iphone شركت اپل تهيه و شاخته شده است و يكي از محبوترين تم ها در بين گوشي هاي سيمبيان سري ۶۰ مي باشد .
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

سَبْعَةُ أشْياء لَمْ تُخْلَقْ فى رَحِم: فَأوّلُها آدَمُ((عليه السلام))، ثُمَّ حَوّاء، وَ الْغُرابُ، وَ كَبْشُ إبْراهيم((عليه السلام))، وَ ناقَةُ اللهِ، وَ عَصا مُوسى ((عليه السلام))، وَ الطَّيْرُالَّذى خَلَقَهُ عيسىَبْنُ مَرْيَم (عليهما السلام)

ضمن جواب سؤال هاى پادشاه روم، فرمود: آن هفت موجودى كه بدون خلقت در رحم مادر، آفريده شده اند، عبارتند از:
حضرت آدم (عليه السلام) و همسرش حوّاء.
و كلاغى كه براى راهنمائى دفن هابيل آمد.
و گوسفندى كه براى قربانى، به جاى حضرت اسماعيل(عليه السلام) آمد.
و شترى كه خداوند براى پيامبرش، حضرت صالح فرستاد.
و عصاى حضرت موسى (عليه السلام).
و هفتمين موجود آن پرنده اى بود كه توسّط حضرت عيسى (عليه السلام)آفريده شد.

تحف العقول: ص 174، و بحارالأنوار: ج 10، ص 137، ح 4. 

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

حقایق پنهان

امام باقر(ع) فرمود:
«چون قائم ما خاندان پیامبر(ص) به پا خیزد در میان مردم به طور یکسان تقسیم و عادلانه رفتار کند؛ آن که فرمانبری او نماید، به راستی که فرمانبری خدا کرده است؛ و آن که نافرمانی او کند، به راستی که خدا را نافرمانی کرده است. جز این نیست که او از این رو مهدی نام یافته است که به امری پنهان(حقایق و معارف والای الهی) راه می یابد.»(1)
از کلام نورانی شکافندۀ علوم پیامبران امام باقر(ع)، درسهای گرانمایه در معرفت امام عصر(عج) فرامی گیریم، که فقط به نکته ای از آن اشاره می شود:
«عدالت» با ظهور حضرت مهدی(ع) معنا می یابد. کنه معنای این سخن را کسی در می یابد که ظلم های به نام عدالت را باز شناسد.برای نمونه،«ظلم به نفس» از مصادیق آشکار ظلم است که هیچ گاه در تاریخ بشر، به عنوان ظلم و ستم مطرح نشده مگر در پرتو تعالیم وحی، که فرموده است: «إن الشرک لظلم عظیم.»(2)
به درجات دیگر نیز هر گناه و معصیتی را«ظلم به نفس» خوانده و به ما آموخته اند که در راز و نیاز خود با خدای بی نیاز اعتراف کنیم: «ظلمت نفسی»(3)
این است که در دعاهای رسیده از ناحیۀ امام ابوالحسن الرضا(ع) از خدا می خواهیم که با ظهور حضرتش، «عدل ناشناخته» را بر پای دارد.(4) تا زمانی که انسان ظلم را نمی شناسد، با عدل بیگانه است.
از این رو عدالت بی همتای زمان ظهور، چنان بهشتی در زمین پدید می آورد که هیچ چشمی ندیده، هیچ کوشی نشنیده و به قلب هیچ بشری نرسیده است.
چنان عدالتی در پهنۀ جهان حاکم می شود که:
ارواح مردگان مؤمن، در قبور خود با هم دیدار کنند و همدیگر را به ظهور حضرتش بشارت دهند.(5)
مؤمنانی که از زندان دنیای پیش از ظهور رهیده اند، آرزوی بازگشت به دنیا کنند، تا آن بهشت زمینی را به چشم خود ببینند.(6)
برای رسیدن به این عصر طلایی، هر چه تلاش کنیم ، حق آن دوران بی مانند و شکوهمند را ادا نکرده ایم. با این همه، در حد وسع و توان خود وظیفه داریم تا در نخستین گام، خود و مردم را با آن حجت خدا آشنا کنیم و روح انتظار را در جان خود و جان های دیگران بدمیم و توفیق از خداست.

پی نوشت:
1ـ الغیبة نعمانی، ص237 /// 2- لقمان، آیۀ 13؛«همانا شرک، ستمی بس بزرگ است» /// 3- مفاتیح الجنان، دعای کمیل /// 4- بحارالانوار، ج95، ص331 /// 5- الغیبة نعمانی، ص310 /// 6- بحارالانوار، ج51، ص104

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

پرسش و پاسخ
پرسش : عروس نمیاد پیش کش میخواد ، یعنی چه ؟
پاسخ : یعنی عروس قیمت افساری را که به گردن داماد انداخته است مطالبه می کند .!!
پرسش : چرا شب عروسی سر عروس و داماد را بهم می زنند ؟
پاسخ : از همان موقع به آن دو یاد می دهند که همیشه سر به سر هم بگذارند .
پرسش : چرا سر سفره عقد نان و پنیر و سبزی است ولی در عروسی پلو و شیرینی و آجیل ؟
پاسخ : زیرا عقد در خانه عروس است و لی عروسی در خانه داماد بیچاره انجام می شود .
پرسش : چرا عروسی در روز انجام نمی شود ؟
پاسخ : زیرا در روز روشن داماد ممکن است صورت عروس را واضح تر ببیند که چگونه بتونه کاری شده است و از کار خود پشیمان شود .
پرسش : چه فرق است بین یک دوشیزه و یک زن ؟
پاسخ : یک شوهر بی نوا


مردی با پنج انگشت غذا می خورد ، از او پرسیدند : چرا با پنج انگشت غذا
می خوری ؟
مرد جواب داد : چه کنم ؟ آخر مرا بیش از این انگشت در دست نباشد .!!


مردی از بام به پائین افتاد و هر دو پایش شکست ، مردم به عیادت او می آمدند و هر کدام در ابتدا از او شرح واقعه می پرسیدند ، و آن مرد چون دید کارش شده است تکرارچگونگی افتادن از پشت بام و کسی به فکر حال و آینده او نیست ، ملول شده و قصه افتادن خود را بر ورقه ای نوشت و به محض اینکه عیادت کننده ای وارد می شد و از او قصه افتادنش می پرسید ، ورق کاغذ را به او میداد

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

هنرپیشه زن هالیوود برای فرزند متولد نشده اش خانه 4 میلیون دلاری خرید!

جسیکا آلبا یکی از محبوب ترین هنرپیشه های زن هالیوود برای بچه ای که هنوز متولد نشده و در شکمش قرار دارد یک قصر چهار میلیون دلاری خرید!
آلبا فرزندش را که به زودی به دنیا می آورد از نامزدش کش وارن دارد، و برای این بچه متولد نشده در مالیبو یک خانه 4 میلیون دلاری خریده است.
این خانه در یک فضای 4 هزار و 600 متری قرار گرفته است و دارای 4 اتاق خواب، 4 حمام و یک اتاق مخصوص تعویض لباس است.
باغچه این خانه 4 هزار و ششصد متری با معماری ایتالیایی طراحی شده است ودارای سیستم آبرسانی ویژه و یک استخر ویژه شنا می باشد.
چهار طرف خانه نیز به باغچه ای منتهی می شود که به عنوان یکی از شگفتی های زیبای طبیعت مطرح شده است.
جهت دیدن عکس های بیشتری از این خانه به این نشانی - گالری عکس حریت مراجعه کنید.

منبع: حریت ترکیه

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

آيا از ديدگاه فقهى، اسلام «حكومت» دارد يا خير؟

 

پاسخ:

قسمت دوم و پاياني:

ايـن گـزارش اجـمـالى از يـك راه بـراى اثـبـات مـوضـوع (حـكـومـت ) و زعـامت در غياب پيامبر واهـل البـيـت ـ عـليـهـم صـلوات اللّه ـ اسـت كـه در اصـطـلاح (عـلماصول ) به آن (كشف عقلى ) مى گويند.
راه و تقريب ديگر براى اثبات اين موضوع از طريق (علم كلام ) است و آن تمسّك به قاعده اىاسـت كـه در اصـطـلاح كـلامـى بـه آن (قـاعـده لطـف ) اطـلاق مـى شـود و بـيـان مـطـلب بـهشكل منطقى اين است كه : ارسال رسل و بعثت انبياء و همچنين تعيين و نصب اوصياء آنان يك فيض ولطف است چرا كه در سعادت و كمال انسانها نقش اساسى و تاثير اصولى دارد و هر چه فيض ولطـف بـاشـد بـر خداوندى كه فيّاض على الاطلاق است لازم و واجب است زيرا خوددارى از فيض ولطـف بـُخـل است و خداى متعال از بُخل و هر صفت ناشايست ديگرى منزّه و پاكيزه است ، پس نتيجهمـى گـيـريـم كـه بـعـثـت پـيـامـبـران و تـعـيـيـن جـانـشـيـنـان آنـان بـر خـداىمـتـعـال لازم و واجـب اسـت و هـمـين برهان عقلى و شكل اوّل منطقى بر نصب زعيم و رهبر در زمان غيبتفيض ولطف است زيرا حفظ نظام در جوامع اسلامى و اجراء قوانين اسلام به ويژه قوانين اجتماعىو سـيـاسى و بيان احكام اسلام و تطبيق كليات احكام بر امور و حوادث واقعه ، همه و همه نيازمندحـضـور زعـيـم و رهبر است و بدون وى نظام به هرج و مرج مى انجامد و چون هر چه فيض و لطفاسـت بـر فـيـّاض عـلى الاطـلاق لازم اسـت پـس تـعـيـيـن و نـصـب زعـيـم از نـاحـيـه خـداونـدمـتعال در زمان غيبت لازم و واجب است و از آنجا كه اين نصب نمى تواند در غير پيامبر(ص ) و ائمهطـاهـرين (ع ) به صورت (فردى ) باشد بلكه به صورت (عنوانى ) است و يا به تعبيرديگر (نصب بوسيله تنصيص )نيست بلكه (نصب به وسيله توصيف ) است و اين (عنوان ) و(وصـف ) مـمـكـن اسـت هـمـيـشـه داراى مـصـاديـق مـتـعـدد بـاشـد، از ايـن جـهـت مـردم بـوسـيـلهاهـل حـلّ و عـقـد يـعـنـى كـارشـناسان و خبرگان حكومت شناس يكى از آن مصاديق متعدّده را كه حائزشـرائط كـامـل است ، تشخيص داده و كشف مى كنند چنانكه از روايات معتبره و از جمله مقبوله عمربنحنظله (11) استفاده مى شود كه ائمه هدى (ع ) در زمان عدم دسترسى به امام معصوم (ع) فـقـيـه جامع الشّرائط را منصوب به حكومت فرموده اند و افراد حكومت شناس بايد در هر زمانايـن مـصـداق را كـشـف و تـشـخـيـص و مـعـرّفـى نـمـايـنـد و آنـچـه بـه عـنـواناشـكـال گـفـتـه شـده كـه (دلالت روايـات مـذكـوره بـر نـصـب فـقـهـاء بـراى حـكـومـت و ولايـتمـحـّل اشـكـال اسـت و حـتـى مـقـبـوله عمر بن حنظله برفرض اينكه مفاد آن نصب باشد ـ كه آن هممـحـّل اشـكـال است ـ بر بيش از منصب قضاوت دلالت ندارد) اشكالى غير وارد و ادّعايى بلاوجهاسـت كـه ردّ و نـقد آن موكول به محّل خود و كتب مفصّله است لكن اجمالاً بايد اشاره كرد كه اگرمـقـبـوله عـمـر بـن حـنـظـله را مـخـتـص بـه امـر قـضـاء بـدانـيـم ، نـتـيـجه آن عدم مماثلت بين سؤال سـائل و جـواب امـام (ع ) اسـت و در حـقـيـقـت ، جـواب ، نـسـبـت بـه سـؤال ، ناقص و اجنبى خواهد بود و البته تفصيل اين مطلب در اين مختصر نمى گنجد.
و در مـيـان فـقهاء،اگر خود به خود يكى مقدم شود، همان شخص ، ولّى امر خواهد بود زيرا تعددمـوجـب هـرج و مـرج و از بـيـن رفـتن انسجام ملّى كشور است و بنابراين در حقيقت ، انتخاب مردم يكعنوان ثانوى است نه يك حكم اوّلى .
پس مى توان گفت كه طبق ادّله نصب ، وظيفه اهل حلّ و عقد كه در نظام مقدس جمهورى اسلامى ايرانهـمـان مـجـلس ‍ خـبـرگان رهبرى است ، كشف و تشخيص ولىّ فقيه است وبه عبارت ديگر مسئوليتخـبـرگـان ،كشفِ اجتماعِ شرائطِ ولّى فقيه در شخص خاصّ و معّرفى او به جامعه اسلامى است ونـه (جـَعـل مـقـام ولايـت ) يـا (انـشـاء نـصـب ولىّ) يـا (إ عـطـاء مـقـاممـجـعـول بـه فـقيه واجد شرائط رهبرى ) و بر اين اساس آنچه گفته شده كه (رهبر از ناحيهخبرگان و مردم انتخاب مى شود) امرى به كلّى غلط و نادرست است .
البـتـه دو دليـلى كـه اختصاراً بيان شد تفاصيلى دارد كه در كتب تفصيلى آمده است و ما نيز درفـصـل دوّم از كـتـاب (مـقـايسه اى بين سيستمهاى اقتصادى ) در بحث حكومت و ولايت در اسلام ايندلائل را تـفـصـيلاً تبيين كرده ايم كه علاقمندان مى توانند به آنجا مراجعه كنند،(12)ضـمـن آنكه براهين و نيز ادلّه نقلى ديگرى در اين خصوص وجود دارد كه برخى از آن استدلالهادر هـمـان كـتـاب آمـده اسـت و تـفـصيل اين ادلّه ـ كه تماماً بر ولايت مطلقه فقيه به صورت نصبازجـانـب شـرع مـقـدس دلالت دارد ـ و پاسخ از اشكالات مختلفى كه نسبت به آن طرح شده است ونـيـز بـررسـى و ردّ ادّعـاى وجـود روايـات مـعارض ، همه و همه مباحث علمى مفصّلى است كه دراينمـخـتـصـر نـمـى گـنـجـد ومـا ايـن مـبـاحـث را در يـكسال تحصيلى در دروس خارج فقه به صورتمفصّل بررسى كرده ايم كه در شُرف تحقيق و طبع است .
بـراى تـكـمـيـل دو دليـلى كـه گـذشـت بـايـد اضـافـه كـنـيـم كـه مـفـاد ايـن دودليـل و ادلّه ديگر به ما مى فهماند كه اسلام براى زمان غيبت امام معصوم (ع ) نيز تعيين و نصبزعـيـم و رهـبـر كـرده است ولى اينكه آن زعيم چه كسى است ؟ اين مطلب را از قاعده ديگرى كه دراصطلاح علم اصول قاعده (قدر متيقّن ) ناميده مى شود به دست مى آوريم .
قـاعـده قدر متيقّن در اينجا دلالت مى كند كه آن زعيم بايد فقيه جامع الشرائط يعنى (متخصصدرعـلوم اسـلامـى ) و(مـتـعـهـدبه عدالت و تقوى ) و (لايق درمديريت و تدبير) باشد چنانكهعـقـل نـيـز حـكـم مـى كـنـد كـه چنين شخصى بر ديگران مقدم است زيرا مردمان يا در علوم و معارفاسلامى صاحب نظرند و يا نيستند و قطعا آنكه صاحب نظر است براى امر حكومت اسلامى شايستهتـر اسـت و آنـانـكـه صـاحـب نـظـرنـد يـا عـادل هـم هـسـتـنـد و يـا نـيـسـتـنـد و قـطـعـا آنـكـهعـادل اسـت بـراى حـكـومت سزاوارتر است و آنان كه عالم و عادلند يا لياقت قدرت و اداره جامعهاسـلامـى را دارنـد و يا ندارند و قطعا آنكه قدرت مديريت و تدبير داشته باشد براى زعامت ورهـبـرى اولى و در اولويـت اسـت و بـنـابـرايـن زعـامـت در اسـلام ويـژه (فـقـيـهعادل با كفايت ) است.

------------------------------------------
پاسخ از آيت اللّه مظاهرى

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة مريم آيات: 98 محل نزول: مکه
 
 
يَا يَحْيَى خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا 12 وَحَنَانًا مِّن لَّدُنَّا وَزَكَاةً وَكَانَ تَقِيًّا 13 وَبَرًّا بِوَالِدَيْهِ وَلَمْ يَكُن جَبَّارًا عَصِيًّا 14 وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا 15 وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مَرْيَمَ إِذِ انتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَكَانًا شَرْقِيًّا 16 فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا 17 قَالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَن مِنكَ إِن كُنتَ تَقِيًّا 18 قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا 19 قَالَتْ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلَامٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَلَمْ أَكُ بَغِيًّا 20 قَالَ كَذَلِكِ قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَلِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَرَحْمَةً مِّنَّا وَكَانَ أَمْرًا مَّقْضِيًّا 21 فَحَمَلَتْهُ فَانتَبَذَتْ بِهِ مَكَانًا قَصِيًّا 22 فَأَجَاءهَا الْمَخَاضُ إِلَى جِذْعِ النَّخْلَةِ قَالَتْ يَا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هَذَا وَكُنتُ نَسْيًا مَّنسِيًّا 23 فَنَادَاهَا مِن تَحْتِهَا أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا 24 وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا 25

 

ترجمه فارسي مکارم

اى يحيى! كتاب (خدا) را با قوت بگير! و ما فرمان نبوت (و عقل كافى) در كودكى به او داديم! «12» و رحمت و محبتى از ناحيه خود به او بخشيديم، و پاكى (دل و جان)! و او پرهيزگار بود! «13» او نسبت به پدر و مادرش نيكوكار بود; و جبار (و متكبر) و عصيانگر نبود! «14» سلام بر او، آن روز كه تولد يافت، و آن روز كه مى‏ميرد، و آن روز كه زنده برانگيخته مى‏شود! «15» و در اين كتاب (آسمانى)، مريم را ياد كن، آن هنگام كه از خانواده‏اش جدا شد، و در ناحيه شرقى (بيت المقدس) قرار گرفت; «16» و ميان خود و آنان حجابى افكند (تا خلوتگاهش از هر نظر براى عبادت آماده باشد) در اين هنگام، ما روح خود را بسوى او فرستاديم; و او در شكل انسانى بى‏عيب و نقص، بر مريم ظاهر شد! «17» او (سخت ترسيد و) گفت: «من از شر تو، به خداى رحمان پناه مى‏برم اگر پرهيزگارى! «18» گفت: «من فرستاده پروردگار توام; (آمده‏ام) تا پسر پاكيزه‏اى به تو ببخشم!» «19» گفت: «چگونه ممكن است فرزندى براى من باشد؟! در حالى كه تاكنون انسانى با من تماس نداشته، و زن آلوده‏اى هم نبوده‏ام!» «20» گفت: «مطلب همين است! پروردگارت فرموده: اين كار بر من آسان است! (ما او را مى‏آفرينيم، تا قدرت خويش را آشكار سازيم;) و او را براى مردم نشانه‏اى قرار دهيم; و رحمتى باشد از سوى ما! و اين امرى است پايان يافته (و جاى گفتگو ندارد)!» «21» سرانجام (مريم) به او باردار شد; و او را به نقطه دور دستى برد (و خلوت گزيد) «22» درد زايمان او را به كنار تنه درخت خرمايى كشاند; (آنقدر ناراحت شد كه) گفت: «اى كاش پيش از اين مرده بودم، و بكلى فراموش مى‏شدم!» «23» ناگهان از طرف پايين پايش او را صدا زد كه: «غمگين مباش! پروردگارت زير پاى تو چشمه آبى (گوارا) قرار داده است! «24» و اين تنه نخل را به طرف خود تكان ده، رطب تازه‏اى بر تو فرو مى‏ريزد! «25»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shahyad_m_18@yahoo.com

The people you meet affect your life. The successes and downfalls that you experience can create whom you are, and the bad experiences can be learned from. In fact they probably the most poignant and important ones . If someone hurts you, betrays you or breaks your heart, forgive them because they have helped you learned about trust and the importance of being cautions to whom you open your heart

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

از بدویت ایلیاتی تا توحش کامل

فدائیان اسلام

زمان، زمان خودنمایی بود و تیمور این نکته را خیلی خوب دریافته بود. با بر کناری سرلشکر [فرهاد] دادستان، از فرمانداری نظامی تهران، بختیار به جای او نشست تا با سرکوب مخالفان، در چشم و دل شاه و امریکا، جایی برای خود دست و پا کند. فردوست دراین باره، چنین گفته است:
تیمور بلافاصله به دستور آمریکایی‌ها فرمانداری‌ نظامی تهران را ایجاد کرد و قدرت واقعی را به دست گرفت. او دیگر آن جوان زن و بچه دوست ایلیاتی نبود و مست قدرت شده بود. در مقام فرمانداری نظامی تهران، بیدادها کرد و هر کس را که امریکا و انگلیس و محمدرضا می‌خواست، از دم تیغ گذراند.
توده‌ای‌ها را قلع و قمع کرد، فدائیان اسلام را به طرز فجیعی به جوخه اعدام تحویل داد. پادگان مرکز 2 زرهی را به یک شکنجه خانه تمام و کمال تبدیل کرد و به جان دختران و زنان، خرس انداخت او حتی از اذیت و آزار پیرمرد محترمی چون آیت‌الله کاشانی نیز فروگذاری نکرد. بدین ترتیب، بدویت ایلیاتی او در سایه قدرت مطلقه، به توحش کامل تبدیل شد.
(م 11/ ص 417)

منبع: تاریخ پهلوی- ج 13

 

 

siajun_alone@yahoo.com

تو اگر او باشی من اگر او باشم

چه کسی بود که در حنجره ات شعری دید و به اتش بخشید
چه کسی قفل قفس ها را ساخت تا قناری نتواند بپرد
تو اگر او باشی من اگر او باشم
چه کسی از من وتو مرگ پرستو ها را می بیند
می رود دست کمانداران را می بوسد
چه کسی بود که تیری به کمانداران داد
و به مهمانی ننگینی رفت
تو اگر او باشی من اگر او باشم
چه کسی باغچه کوچک ما را لو داد
تا شب یا ئسگی نفس سبز علف را بکشد
تو اگر او باشی من اگر او باشم
تو که در باران ها دست مرا می گیری
من که در فصل کسالت به تو روی اوردم
و به ایمان تو ایمان دارم
تو که در وسعت شب حجم مرا می دانی
تو اگر او باشی من اگر او باشم
تو اگر من اگر 

 

falah_ghasem@yahoo.cam

همسری فداکار...

مردی به همسرش این گونه نوشت:
عزیزم این ماه حقوقم را نمی توانم برایت بفرستم به جایش 100 بوسه برایت فرستادم.
عشق تو
همسرش بعد از چند روز اینگونه جواب داد:
عزیزم از اینکه 100 بوسه برای من فرستادی نهایت تشکر را می کنم.ریز هزینه ها:
1.با شیر فروش به 2 بوس به توافق رسیدیم.
2.معلم مدرسه بچه ها با 7 بوس به توافق رسیدیم.
3.صاحب خانه هر روز می اید و 2-3 بوس از من می گیرد.
4.با سوپر مارکتی فقط با بوس به توافق نرسیدیم بنابرین من ایتم های دیگری به او دادم.
5.سایر موارد 40 بوس.
نگران من نباش...هنوز 35 بوس دیگر برایم باقی مانده که امیدوارم بتوانم تا اخر این ماه با ان به سر کنم.
ایا می توانم برنامه بصورت فوق برای ماه بعد تنظیم کنم؟ لطفا من را راهنمایی کنید

 

 

mehdikosravi@yahoo.co.uk

بسمه تعالی

وصییت نامه شهید احمد دوران

انا لله واناالیه راجعون
درود برخمینی بت شکن وملت شهید پرورایران
برادران وخواهران..وحدت رمز پیروزی ملت مسلمان ایران بوده وشما باید همیشه انرا حفظ کنیدتاپیروز وسرافرازباشیدودیگر انکه قران رابیاموزیدوبدیگران یاددهید.امام بزرگوارمان را فراموش نکنید.سخنان گرانمایه اوراگوشداده وبدان عمل نمایید.
امابعدسلام به خانواده گرامی ومهربانم هرچنددورشدن ازشما برایم مشکل بود ولی دوری ازقران وامام برایم مشکلترازدوری شمابوده است ومن بسوی خدا میشتابم خدایی که مراافرید وبازگشتم بسوی اوست.
پدرومادرعزیزامیدوارم ازاینکه ازشما جداشدم وبه جبهه رفتم ناراحت نباشیدچون وظیفه من بود.این راهی بودکه من خود انتخاب کرده بودم وآزادانه دران قدم گذاردم واگرداین راه شهید شدم که راه اسلام وامام است برایم هیچ گریه وزاری نکنید. بلکه بجای ان از خدابرایم طلب مغفرت نمایید.

احمد دوران

 

 

maryam_m_rezaei@yahoo.com

پیرمردی صبح زود از خانه اش خارج شد. در راه با یک ماشین تصادف کرد و آسیب دید. عابرانی که رد می شدند به سرعت او را به اولین درمانگاه رساندند.
پرستاران ابتدا زخمهای پیرمرد را پانسمان کردند. سپس به او گفتند: "باید ازت عکسبرداری بشه تا جائی از بدنت آسیب و شکستگی ندیده باشه"
پیرمرد غمگین شد، گفت عجله دارد و نیازی به عکسبرداری نیست.
پرستاران از او دلیل عجله اش را پرسیدند.
زنم در خانه سالمندان است. هر صبح آنجا می روم و صبحانه را با او می خورم. نمی خواهم دیر شود!
پرستاری به او گفت: خودمان به او خبر می دهیم.
پیرمرد با اندوه گفت: خیلی متأسفم. او آلزایمر دارد. چیزی را متوجه نخواهد شد! حتی مرا هم نمی شناسد!
پرستار با حیرت گفت: وقتی که نمی داند شما چه کسی هستید، چرا هر روز صبح برای صرف صبحانه پیش او می روید؟
پیرمرد با صدایی گرفته ، به آرامی گفت : اما من که می دانم او چه کسی است...!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پائولو کوئیو، کیمیاگر وردپرسی تورنت‌باز!

پائولو کوئیلو، در ایران نویسنده کاملا شناخته‌شده‌‌ای است، چرا که خالق کیمیاگر به ایران سفر کرده است و بسیاری، دوره کامل ترجمه‌های فارسی کتاب‌های او را در کتابخانه دارند  و مطالعه کرده‌اند.
امروز در سایت تورنت فریک، مطلب جالبی در مورد او خواندم:
پائولو کوئیلو از بیت‌تورنت و شبکه‌های اشتراک فایل دیگر به عنوان راهی برای تبلیغ آثارش استفاده می‌کند. در حالی که ناشران کتاب‌های کوئیلو، چندان مایل نیستند که نسخه‌های رایگان کتاب‌هایش را به او بدهند، او خود آستین بالا زده و سعی کرده به نحوه‌ای بدیع و بی‌سابقه دست‌کم در مورد نویسندگان آثار ادبی، کتاب‌هایش را تبلیغ کند.
کوئیلو عقیده دارد که در دسترس قرار دادن نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌هایش، فروش نسخه‌های کاغذی کتاب‌هایش را افزایش می‌دهد. کوئیلو در سخنرانی‌ای که در کنفرانس «دیجیتال، زندگی ، طراحی» در مونیخ داشت، حرف های جالبی در این مورد زد. او در این مورد صحبت کرد که چگونه آپلود ترجمه‌های روسی کیمیاگر، فروش این کتاب را از 10 هزار نسخه به 100 هزار و سپس به یک میلیون نسخه رساند. او گفت:
فکر کردم چقدر جالب است که به خوانندگانم این امکان را بدهم که کتاب‌هایم را بخوانند و سپس تصمیم بگیرند که آنها را بخرند یا نه. بنابراین به بیت‌تورنت مراجعه کرده‌ام و همه نسخه‌های دزدی کتاب‌هایم را پیدا کردم. سپس سایتی درست کردم با عنوان «دزدی از کوئیلو»
کوئیلو در وردپرس وبلاگی باز کرد و در آن لینک دانلود کتاب‌هایش را از شبکه‌های اشتراک فایل و سایت‌های FTP گذاشت.

 paulo_coelho.jpg

اما او در این راه یک مشکل داشت، مشکل کپی‌رایت! بر طیق قوانین کپی‌رایت او باید اجازه و موافقت مترجمان کتاب‌هایش را به دست می‌آورد، شاید به همین خاطر باشد که در این وبلاگ زیر عنوان وبلاگ، عبارت Un-official website for fans و به دنبال آن یک علامت تعجب را می‌بینیم!
می‌خواهید باور کنید یا نه! فروش کتاب‌هایم به خاطر سایت دزدی از کوئیلو افزایش پیدا کرد.
کوئیلو همچنین در سخنرانی‌اش، در این مورد صحبت کرد که چگونه اینترنت بر زبان و کتاب‌ها تأثیر گذاشته است و چگونه دزدی آنلاین و بیت‌تورنت به او کمک کرده‌اند که آثارش بیشتر خوانده شوند و آنها را بیشتر بخرند!
سخنرانی کوئیلو در این کنفرانس:

Link: sevenload.com

رعایت کپی‌رایت همیشه به معنی منتفع شدن خالق اثر نیست، نظر خود من هم این است که نسخه‌های الکترونیکی رایگان که با اجازه و کنترل ناشر و مترجم و نویسنده اثر در اینترنت منتشر شوند، می‌توانند تأثیر زیادی در آشنایی طیف جدید از مخاطبان با نویسندگان داشته باشند و بر خلاف عقیده رایج، کمک زیادی به فروش نسخه‌های کاغذی آثار کنند، حتی در ایران خودمان.

سایت رسمی پائولو کوئیلو به زبان فارسی

 

 

salman_yavar@yahoo.com

اسناد سخن مي گويند - 5

افشاء روابط نامشروع والاحضرت در پاريس!


موضوع: افشاء روابط نامشروع والاحضرت در پاريس!
مرجع صدور: ساواك
تاريخ: 2 بهمن 1356
توضيحات: سند محرمانه زير از روابط نامشروع اشرف پهلوي در فرانسه، پرده برمي‌دارد.
 

 

منبع:
موسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي

 

 

salarilaleh@yahoo.com

با تلفن ثابت هم پيامک ارسال کنيد

با تلاش متخصصان داخلي، سامانه ارسال پيام كوتاه از طريق تلفن ثابت در كشور طراحي و ساخته شد.
يوسف‌زاده، مدير واحد توليدكننده اين سامانه در گفت‌وگو باايسنا اظهار كرد: اين سامانه توليدي (F-SMS Center)، زيرساخت لازم در شبکه تلفن ثابت را براي ارسال و دريافت تلفن ثابت فراهم مي‌کند، اما براي اينکه مشترکان بتوانند از اين امکان استفاده کنند بايد گوشي‌هاي تلفن ثابت هم قابليت ارسال و دريافت پيام كوتاه را داشته باشد و در حال حاضر گوشي‌هاي محدودي در بازار وجود دارد که داراي اين قابليت هستند.
کبيري از ديگر مديران اين واحد توليدي، با اشاره به اجراي اين طرح زير نظر شركت مخابرات ايران در خصوص نحوه ارسال و دريافت پيام كوتاه از طريق تلفن ثابت گفت: براي ارسال پيامک، بايد ابتدا شماره ويژه مركز را در گوشي تنظيم كرده و سپس پيامک نوشته شده را ارسال كرد كه اين پيام طي 2 ثانيه به مركز و سپس به گيرنده - كه داراي گوشي با قابليت دريافت پيامک است -، منتقل مي‌شود.
گيرنده نيز پس از شنيدن بوق كوتاهي مبني بر وجود يك پيام كوتاه در تلفن با فشردن گزينه Read SMS، متن را ملاحظه مي‌كند.
وي در خصوص نحوه ارسال و دريافت پيام كوتاه از طريق تلفن ثابت گفت: براي ارسال SMS ابتدا شماره ويژه مركز مخابرات استان را در گوشي تنظيم كرده و گزينه Write sms را انتخاب و پس از تايپ متن مورد نظر آن را ارسال كنند كه ظرف دو ثانيه به مركز و سپس به گيرنده - كه داراي گوشي با قابليت دريافت SMS است - منتقل مي‌شود.
گيرنده نيز پس از شنيدن بوق كوتاهي مبني بر وجود يك پيام كوتاه در تلفن با فشردن گزينه Read sms متن را ملاحظه مي‌كند.
كبيري خاطر نشان كرد: اين امکان به صورت پايلوت از يك سال پيش در شيراز آغاز به كار كرد و در حال حاضر با همكاري شركت‌هاي مخابرات استاني در استان‌هاي فارس، كرمان و تهران به صورت آزمايشي راه‌اندازي و فعال شده است.
وي در ادامه گفت: اگر گوشي تلفن قابليت ارسال و دريافت پيام به زبان فارسي را داشته باشد مانند تلفن‌هاي همراه اين پيام به صورت فارسي و انگليسي ارسال مي‌شود.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر تعرفه‌ خاصي براي پيام‌هاي كوتاه تلفن‌هاي ثابت تعريف نشده و هر پيام به اندازه يك پالس (7/44 ريال) محاسبه مي‌شود. همچنين اين مركز قابليت ارسال پيام كوتاه از تلفن ثابت به تلفن همراه و يا بالعكس را دارد.

 

 

m_melika2007@yahoo.com

هو من في احسانه قديم

بر عيب خو د بينا باش و عيب كسان مگو
در جواب تعجيل منما , نا پرسيده مگوي , دل را بازيچه ديو مساز
تا به محاسبه خود نپردازي در ديگران شروع مكن
اندك خود را بهتر از بسيار ديگران دان
دوستي خد ا را در كم آزاري دان
سعادت دنيا و آخرت را د ر صحبت دانا شناس
فخر به فقرا مفروش و با ايشان محبت كن
به حكم خد ا راضي باش
كسي را به سخن رنجه مكن , مال را عاريت دان
بدان كه هزار دوست كم است و يك دشمن بسيار
از مردم نو كيسه وام مخواه
مردم را در غيبت همان گوي , كه به روي تواني گفت
درويشان را نا اميد باز مگردان .
حاجت برادران مومن را كاري بزرگ بدان
نيكويي خود را به منت بر زبان ميار
مردم را در بدي مدد مكن
وفا از جوانمرد طلب كه جوانمرد چون درياست و بخيل چون جوي , در از دريا جوي نه از جوي
دوستي او را شايد در وقت خشم بر تو ببخشايد
در رعايت دلها بكوش
دوست را در وقت خشم آزماي و مصاحب را در نيستي تجربه نماي
به هر كجا كه باشي خدا را حاضر دان
هرگاه به نماز ايستادي فكر كن آخرين نما ز تو ا ست
چشم طمع از جان و مال و ناموس مردم بردار تا همه تو را دوست بدارند
از عيبي كه در توست ديگران را ملامت مكن , طاعت نكرده دعوي كرامت مكن
كار تنها نه به روزه و نماز است , كار به شكستگي و نياز است
نماز كردن زياد كار پيرزنان است , روزه داشتن بي صدق صرفه جويي در نان است
حج رفتن تماشاي جهان است , نان دادن كار مردان است
با اينهمه افضل عبادات نماز است , خاصه وقتي كه به عجز و نياز است
هر كه دانست كه خالق در حق خلق تقصير نكرد از بد پاك شد
و هر كه دانست كه قسام قسمت روزي بد نكرد ازحسد پاك شد
سخن جز به راستي مگوي
صحبت با خلق دردي است كه درمانش تنها يي است
هر چند كه نفس طالب بقا ست اما بقا ي جاويدان در فنا است
زبانت را به دشنام عادت مده
به غم كسان شادي مكن , در جايگاه تهمت مرو
هر كه از ملامت نترسد از او بگريز
سر خود را با زن مگو
دنبال سرگرميها ي ناروا مثل دود و مشروب و از اين دست مرو كه زندگيت را به باد مي دهي
بيمار و نادان و مست را پند مده
شغل اگر چه خرد باشد به نا آزموده مفرماي
دوستان را از عيب ايشان آگاه كن
از دوست به يك جور و جفا كرانه مگير
چون به خانه ي كسان در آئي چشم را صيانت كن
مردم را به معامله بيازماي آنگاه دوستي كن
مردم را به چرب زباني مفريب
با صاحبدلان دولت مناكحت مكن كه كم آيي
بدان را طعنه مزن
رعيت بي اطاعت را رعيت مدان
در جهانگردي سلاح و سخاوت را مدار ساز
به عيب خود بينا باش تا به جايي بر سي
مشورت با دشمن مكن و چون كردي از گفت او حذر كن
خود را از معتمدان گردان تا همه به تو اعتماد كنند
به زيارت مردگان و زندگان برو
راحت را از رنج طلب , خلق را دوست دار و مال را دشمن
در آن را كوش تا زنده شوي و دست مي جنبان تا كاهل نشوي و روزي از خدا يتعالي دان تا كافر نشوي
صحبت با خردمندان دار
پاي از گليم خود دراز مكن
به ظاهر هر كسي فريفته مشو
از نيكان برادري گير , از معصيت بگريز
چون پيش بزرگان و هنرمندان بنشيني همه گوش باش و چون سخن گويند تو خاموش باش
سرمايه ي عمر را مغتنم شمار
نادان را زنده مدان
نفس خود را مراد مده كه بسيار خواهد
خود شناسي را سرمايه بزرگ دان و از دشمن دوست روي حذر كن
دشمنانت اگر چه حقير باشند از آنان حذر كن
از دشمن خانگي بسيار بترس
با نا شناخته سفر مكن
امانت نگهدار تا توا نگر شوي
نمام و دروغگو را به خود را مده
گمان مردما نرا در حق خود خطا مكن
در مهمات ضعيف راي و سست همت مبا ش
عهد را در حالت سخط و غضب نيكو نگهدار
وقت را هيچ بدل مشناس
سود هر دو جهان را خاموشي دان
مگو حرفي كه عذر بايد خواستن
راست گوي و عيب مجوي ; راست را به دروغ مانند مگوي
نخست انديشه كن آنگاه بگوي
با هيچ بدي همداستان مباش
بلا را به صدقه و دعا دفع كن
پيران كار ديده را حرمت بدار
از آموختن علم و پيشه عار مدار
جرم و بهتان بر كسي منه تا انفعال به تو باز نگردد
با كسي چيزي را كه جواب آن را نتواني شنيد مگوي
بيهوده گويي را سر همه ي آفتها بدان
دوستي نمودن دشمن را دوستي مدان
كسي را كه كارش به تو بر آمد مترسان
خلق را به خير خود اميدوار گردان
سخاوت راست كردن وعده را دان
رضا دادن به مفاسد را سر همه معاصي دان
نفاق را بي دانشي دان
صحت و عافيت را از حقتعالي عطاي بزرگ دان
نسيه را مال مدان
دلير بي سلاح را نادان ,دان
به حقارت در هيچ كس منگر
دنيا پرست مباش كه دشمن خدا را پرستيده باشي
بر طاعت حريص باش و بر آن تكيه مكن
تن را در درياي آرزو غرقه مكن تا تواني نياز خود را بر خلق عرضه مكن
بدانكه بهترين كارها شناخت خداست , خدا را نگه دار تا اوتو را نگهدارد , عمر را در پرستش او خرج كن كه حساب خرج او خواهد خواست نما ز و روزه و حج و زكات بگذار و حق را فراموش مكن
صبور باش
در هر كاري ياري از حق طلب
در نيكوكاري ها بهانه جوي مباش
منت بردار و منت منه , نا سپاس و بي منت را به خود راه مده
نان همه كس مخور و نان بر همه كس بده
بر پيرزنان اعتماد مكن
وفا از مردم اصلي جو كه اصيل هرگز خطا نكند
با مردم فرومايه منشين
بدترين عيب پر گفتن را دان
بياموز و بياموزان
كم گوي و كم خور و كم بخواب
در سختيها صبر پيشه گير , بر شكسته و ريخته افسوس مخور
آنچه در دست داري شادمان مباش و آنچه از دستت رفت دريغ مخور
از آ سمان سخن را بزرگتر دان
عجل را در هيچ حالي فراموش مكن
هر هدفي را وقتي به آن برسي وسيله مي شود براي هدفي ديگر
كسي را به خصومت و جنگ وعده مكن
از فرمانبرداري نفس حذر كن , مال را فداي تن كن
دوست را به تواضع بنده كن , دشمن را به احسان و گذشت دوست كن
بر زاهد جاهل اعتماد مكن
در سخن جواب انديش باش
كسي ر به افراط مگوي و مستاي , اگر چه زيان افتد
بنده ي حرص مباش , خفته ي غفلت مشو
از گناه لاف مزن
از داده ي خدا بخور تا كم نشود
نفس را از براي مال پايمال مكن
اگر صلح بر مراد برود جنگ مكن
در سفر خوي از آن خوشتر دار كه در حضر داشتي
خود را اسير شهوت مساز
از آن سودي كه آخرش زيان باشد گرداگرد او مگرد
براي اندك چيزي خود را بي قدر مكن

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

پيشنهاد اسرائيل براي تجهيز ايران
 به سلاح‌هاي اتمي

براساس يكي از اسناد ساواك، دولت اسرائيل از تجهيز ايران به سلاحهاي اتمي دفاع كرده است. به موجب اين سند كه مربوط به دوران نخست‌وزيري اسحاق رابين (1353 ش. تا 1356 ش.) است، «لوبراني» سفير رژيم صهيونيستي در تهران در اظهاراتي خواستار همكاري اتمي دولت متبوعش با ايران و مجهز كردن اين كشور به سلاحهاي اتمي شد.
سند مزبور به شرح زير از سوي ساواك به اطلاع شاه رسيد.
گزارش
به شرف عرض پيشگاه مبارك ملوكانه مي‌رساند
پيرو مذاكرات با آقاي اسحق رابين نخست‌وزير اسرائيل و عريضه‌اي كه از طرف نامبرده در مورد پيشنهاد رياست جمهوري مصر براي مذاكره جداگانه با اسرائيل به پيشگاه ذات اقدس شهرياري معروض گرديد اوامر مجدد ملوكانه به شرح زير:
«همانطوري كه قبلاً‌گفته شد مصر بدون نظر سوريه و ساير كشورهاي عربي از طريق آمريكا يا سازمان ملل حاضر به مذاكره در مورد اعاده قسمتي از سينا شده است. شاهنشاه مجدداً تأكيد فرمودند كه از اين موقعيت بايد استفاده گردد به نحوي كه پاي شوروي مجدداً در مصر باز نشود.»
به آقاي لوبراني رئيس نمايندگي اسرائيل در ايران (در جلسه‌اي با حضور نماينده سرويس اطلاعاتي اسرائيل) ابلاغ گرديد كه به نخست‌وزير كشور متبوعه‌اش اعلام نمايد. آقاي لوبراني در پاسخ مطالبي به شر ح زير اظهار داشت كه از شرف عرض پيشگاه مبارك ملوكانه مي‌گذرد (آقاي لوبراني اظهار داشت كه اين مطالب بعد از مذاكرات خصوصي نامبرده با نخست‌وزير اسرائيل ابراز مي‌گردد):
1 ـ دولت اسرائيل تحت هرگونه شرايط آماده مذاكره با مصر مي‌باشد.
2 ـ هر فرمولي كه به منظور حل و فصل مشكل فلسطين ارائه شود در صورت تحقق به كار ملك‌حسين خاتمه خواهد داد و اصولاً از نظر سياسي و اقتصادي ايجاد هرگونه دولت فلسطيني بدون تعرض به حاكميت اردن امكان‌پذير نخواهد بود.
3 ـ‌در حال حاضر ملك‌حسين و طرفداران او منحصراً يك اقليت را در كشور اردن تشكيل مي‌دهند و معلوم نيست با تشكيل دولت فلسطين وضع او به كجا منجر خواهد شد.
4 ـ‌كليه اقدامات ملك‌حسين قبلاً در جريان تماسهاي دائمي كه با ما دارد هماهنگ مي‌شود.
5 ـ با توجه به اينكه ما استنباط كرده‌ايم شاهنشاه ايران هرگز منافع ملك‌حسين را فراموش نخواهند فرمود بايد بگوييم هرگاه ايران پشتيبان تشكيل دولت فلسطين باشد اين در حكم كنار گذاردن ملك‌حسين خواهد بود.
6 ـ ‌همانطور كه استحضار داريد در حال حاضر اكثريت مردم فلسطين در قلمرو اسرائيل زندگي مي‌كنند و از اين رو در كنترل ما هستند ما بيش از هر كشور عرب در قلمرو خودمان فلسطيني داريم.
7 ـ كليه اقدامات اسرائيل در ساحل غربي رود اردن به منظور بقاي سلطنت ملك‌حسين انجام گرديده است. ما به دوام رژيم ملك‌حسين كمال علاقه را داريم.
8 ـ‌ به نظر من همكاري ايران و اسرائيل در زمينه‌هاي اقتصادي مي‌تواند پيرامون مسائل مربوط به كشاورزي ـ پتروشيمي ـ مالي و تسليحاتي جامه عمل بپوشد.
9 ـ اعزام گروه اقتصادي اسرائيل به ايران بعد از تعيين تاريخ بازديد اين گروه و نيز تعيين گروه متقابل ايراني از طريق تيمسار ارتشبد نصيري (كه به فرمان شاهنشاه‌ آريامهر مسئوليت اين امر را به عهده دارند) امكان‌پذير خواهد بود.
10 ـ پيشنهاد مي‌كنم كه از طرف ساواك يك نفر رابط و مسئول امور اداري در هيئت مديره همكاري اقتصادي دو كشور گنجانيده شود تا هماهنگيهاي لازم را با ساواك كه مسئول اجراي اين طرح است انجام دهد.
11 ـ زمينه‌هاي همكاري دو كشور دقيقاً به وسيله گروههاي اقتصادي دو طرف تعيين خواهد گرديد.
12 ـ اگر ما مشخصات هواپيماي بخصوصي را كه در اسرائيل توليد مي‌كنيم در اختيار شما گذاشته‌ ايم منظور فروش اين نوع هواپيما به ايران مطرح نيست. منظور اينست كه اگر شما هم براي نيازمنديهاي خودتان به اين نوع هواپيما احتياج داشته باشيد مي‌توانيد در توليد آن با شما هر نوع همكاري لازم را به عمل آوريم.
13 ـ ما به خوبي مي‌دانيم كه شما به لحاظ محظورات سياسي نمي‌توانيد از ما هواپيما ـ موشك يا تانك بخريد اما اگر بخواهيد در داخل ايران اين قبيل سلاحها را توليد كنيد ما با تكنيك پيشرفته خود به شما كليه كمكهاي لازم را خواهيم كرد. اكنون در اسرائيل يهودياني هستند كه مستقيماً از سازمان «ناسا» به اسرائيل آمده و به استخدام دولت درآمده‌اند.
14 ـ ما آماده همكاري اتمي در هر زمينه‌اي با ايران هستيم. چندي پيش نخست‌وزير ايران مرا (آقاي لوبراني را) احضار كردند و درخواست همكاري در زمينه‌هاي اتمي را نمودند. من بعد از كسب اجازه از دولت متبوعه‌ام با شخصي به نام آقاي دكتر اعتماد كه نخست‌وزير ايران تعيين كرده بودند ملاقات كردم و قول همه نوع مساعدت را دادم اما ديگر خبري نشد. شما براي ايجاد كارخانه‌هاي برق اتمي و سوخت اورانيوم اين كارخانه‌ها منحصراً متكي به كشورهاي غربي هستيد. ما در اين زمينه تجربه عملي داريم و اين تجربه را در اختيار شما قرار مي‌دهيم.
15 ـ دانشجوياني كه ايران براي فراگرفتن فيزيك هسته‌اي به اروپا و امريكا مي‌فرستد بعد از پايان تحصيل به صورت عناصر چپ افراطي به ايران مراجعت مي‌كنند اما اگر ايران دانشجو به اسرائيل بفرستد ما قول مي‌دهيم كه از همه نظر مراقبتهاي لازم را در مورد اين دانشجويان معمول داريم تا انحرافات سياسي پيدا نكنند.
16 ـ حتي اگر ايران بخواهد ما مي‌توانيم سلاح اتمي هم براي شما توليد كنيم. جدا كردن اورانيوم 235 از 238 براي توليد سلاح هسته‌اي كار بسيار ساده‌ در اسرائيل محسوب مي‌شود. چون ساختن سلاحهاي اتمي از اين مرحله به بعد (يعني جدا كردن اورانيوم 235 از 238) كار مهمي نخواهد بود.1
در خاتمه به شرف عرض پيشگاه مبارك ذات اقدس شهرياري مي‌رساندكه برابر اطلاع واصله از رابط سرويس اطلاعاتي اسرائيل در ايران، از طرف نخست‌وزير اسرائيل، ژنرال ضمير[زامير] رئيس سابق سرويس اطلاعاتي اسرائيل به عنوان سرپرست طرح‌هاي مربوط به همكاري در زمينه‌هاي اقتصادي و نظامي با ايران تعيين و معرفي گرديده است.
مراتب از شرف عرض پيشگاه مبارك ملوكانه مي‌گذرد.
از شرف عرض شاهنشاه آريامهر گذشت فرمودند من فعلاً در مورد مصر صحبت كردم كه قبل از آمدن بروژنيت به قاهره مرحله جداسازي مورد نظر اجرا شود.
سازمان اطلاعات و امنيت كشور2

به نقل از: «استراتژي پيراموني اسرائيل»
محمد‌تقي تقي‌پور، مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي

-------------------------
پي‌نوشت‌ها:
1 ـ آن‌گونه كه منابع غربي نوشته‌اند؛ در بهار سال 1977 م / 1356 ش، شيمون پرز كه در آن هنگام وزير دفاع اسرائيل بود، توافقنامه‌اي را امضا كرد كه در زمينة همكاري ايران با برنامه موشك بالستيك اتمي اسرائيل، موسوم به پروژة گل بود. ايران هزينه اين همكاري را به صورت يك ميليارد دلار نفت خام مي‌پرداخت و يك فرودگاه و سايت پرتاب براي آزمايش دوربُرد موشكي و همچنين محلي براي سوار كردن موشك در اختيار اسرائيل مي‌گذاشت. شاه ايران اميد داشت كه در مقابل اين بخشش از ثمرات پيشرفت و توسعه تسليحاتي اسرائيل برخوردار شود. هنگامي كه انقلاب ايران پروژه گل و ساير اجزاي جهاني را كه [يعقوب] نيمرودي را ميليونر كرده بود در هم شكست و از بين برد، وي از اين شكايت مي‌كرد كه 6 ميليون دلار را از كف داده است: كاكبورن،‌ص 171.
2 ـ سند ساواك، بدون شماره و تاريخ اين سند مربوط به دوران نخست‌وزيري اسحاق رابين در اسرائيل (ژوئيه 1974 م / 1353ش، تا ژوئيه 1977 م / 1356 ش) است.

 

 

poorchesta@gmail.com

درخانهء مور شبنمی طوفان است!

آقای yazynh@yahoo.com ... من مخالف اسلام و دستورات آن نیستم. بسیار ساده سه پرسش را بیان کردم و پاسخ آنرا خواستم که متاسفانه شما تهمت به من میزنید که برای خدا کار نمیکنید و یا اینکه برای پست و مقام به جبهه رفته اید که بهرحال تهمت زدن در اسلام شایسته نیست. من برای پست و مقام به جبهه نرفتم، چون در آن هنگام که تنها دانشگاه سراسری وجود داشت،(ترم بازگشائی) آنهم با تحقیق و تائید مذهبی در رشتهء مهندسی پذیرفته شدم، کار و شغل من تضمین شده بودو نیازی نداشتم. پس از آنهم 17 سال به مملکتم خدمت کردم وهمزمان با آن 22 سال فعالیت آموزشی داشتم، چون متخصص بودم و هستم، کما اینکه با حقوق بسنده(مکفی) هم اکنون در بیرون از ایران کار میکنم. مصداق این ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد، شاید زیبا نباشد، اما من آنگونه نیستم و نبودم. شما به من میگوئید مخالف اسلام و برای خدا کار نمیکنید و برای پست و مقام به جبهه رفته اید، منهم خیلی راحت به عرض مبارکتان برسانم که تصور اینجانب این است که حضرتعالی بجای آنکه برادر دینی خودرا هموطن و هم میهن خود انتخاب کنید، (بر پایهء احادیث و روایات و آیات)، یک غریبه و بیگانه آنهم از نژاد تازی برای خود برمیگزینید. عقل سلیم میگوید چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است. حال این پرسش هست که مگر شما برای اینکار پولی دریافت میکنید و اینچنین سنگ اعراب را به سینه میزنید؟ والله العالم.
نوشته های خودرا برمبنای تمامیه احادیث و آیات شریفه قرار داده اید. بسیار پسندیده و نکوهیده است. بنده که به بیراهه رفتم و امیدی به من نیست. شما چی؟ مردمی مانند شما که اینهمه دانش مذهبی دارند، در مملکتی زندگی میکنند که به گفتهء خود جنابعالی مشکلش دزدی و اختلاص و ارتشاء (فحشاء را از قلم انداختید) میباشد، باز این پرسش بیان میگردد که آیا این یک جور توهین به خودشما نیست که اینهمه دانش مذهبی دارید اما در مملکتی زندگی میکنید که مشکلاتش دزدی و اختلاض و ارتشاء (به گفتهء خودتان) است؟ چگونه میشود بر مردمی باسواد همچون حضرتعالی، اینگونه دزدی و اختلاص و ارتشاء روا داشت؟ اگر واقعا ً به آنچه که میگوئید ایمان دارید، چرا بجای پرداختن به راهکار(حل) مشکلات مملکت خودتان، به ادارهء امور کشور دیگر میپردازید؟ اگر واقعا ً به مشکلات مملکتتان آگاه بودید، راهکارهای آن، فقط بیان راهکارهای آن مجالی برای شما نمیگذاشت که به کشور بیگانه بپردازید؟ (چه غرب و چه فلسطین، هردو برای ایران بیگانه هستند!)من پاسخ خردمندانه میخوام، نه تهمت!
دوست گرامی، ارزش قرآن بسیار بالاتر از آنچه که شما میفرمائید هست. برای راه و روش استفاده(بکارگیری) از فن آوری(تکنولوژی) در راه راست و خدمت به بشر، میتوانیم از دستورات دینی یاری جوئیم وگرنه خود میدانید و ما هم میدانیم که هیچیک از تکنولوژیهای امروزی در هیچیک از کتابهای آسمانی بیان نشده. چون بازهم میگویم ارزش آنها فرای این دانشهاست. پیامبران میگویند هر دانشی که داری، با روش خداگونه آنرا بکار گیر واین یک بحث فلسفی است، نه علمی!دینامیت که اختراع شد در هیچ کتاب آسمانی نبود، اما همه پیش از اختراع گفته بودند که نباید از هرچیز در راه نادرست استفتده کرد. علم را تجربه به اثبات میرساند و فلسفه با تجربه هر روز روشنتر میشود. نه تضلیلی در کار است و نه نیاز به تاسفی از سوی شما! آنچه که نیاز است کمی ادراک است.
سخنی از منابع طبیعی به میان آوردید که برای آگاهی شما باید بگویم که نفت (همون منابع طبیعی) چند سال پیش ملی شد؟ هنوز که هنوز است نمیتوانیم خودمان آنرا پالایش کنیم؟ همان تکنولوژی هسته ای هم، باید از روسیه محموله دریافت کنیم. راستی در بارهء منابع هم کمی گشت و گذار بفرمائید و ببینید که آیا تنها ما هستیم که این منابع را در اختیار داریم؟
بسیار توجیه زیبائی است. غرب اختراعی میکند و مالک آن نیست و هرکس که بخواهد میتواند آنرا بکار گیرد. بازهم برای آگاهی شما به یک نمونهء ساده که از تخصص خود بنده هست اشاره میکنم، امیدوارم پاسخی داشته باشید. سیستم بانکی ایران همگام با دنیا نیست و از قضا همان مخترعین، دستور به تحریم ایران برای ارتباط با دنیا داده اند. نمونهء کوچک آن نداشتن یک کارت الکترونیکی مانند ویزا کارت و مستر کارت هست. میتوانید بفرمائید که ما نیازی نداریم، و از قضا مسئولین باهوش هم همینگونه اندیشیدند. تا اینجا بسیار خوب و نیکوست. اما مملکت صادرات دارد و واردات. برای انتقال وجه در همین مملکت ایران زمینه بطور اتوماتیک برای تنی چند از سودجویان فراهم گردیده و از این ماست درون طغار بشکسته، چه هزینه هائی برای خود پارو نمودند و با همین کثافتکاریها یک شبه گرانی مسکن بوجود آوردند که از کنترل دولت هم خارج است و درنهایت دودی است که مستقیم در چشم خود ما میرود. بازهم پرسش این است که آیا مخترعین مالکین اختراعهای خود نیستند؟ البته بیان سخنان کوته فکرانه ای همچون بیراه رفتن و نگرش عوامانه داشتن بر همگان پوشیده نیست که از آثار کم آوردن است. یکی از زیباترین مثالهای ایرانی "در خانهء مور شبنمی طوفان است!" میباشد.
شما اینترنت و سیستم عاملهای کامپیوتری را بکار میگیرید که صاحبان آن برای هر نصب سیستم عامل ویندوز، مبلغی پول از مردم دریافت میکنند و ما که در بیرون ایران هستیم، نه تنها وجدانمان اجازه نمیدهد که کپی برداری کنیم بلکه اجازه نداریم که نسخهء کپی از آن داشته باشیم. حال این پرسش بیان میگردد که بکارگیری (استفاده) از سیستم عامل ویندوز، هنگامیکه صاحب آن (مایکروسافت) راضی نباشد، حلال است یا حرام؟ واقعا ً و شرافتمندانه خواهشم این است که اگر شده برای سه روز، فقط سه روز کالاهای غربی را (همانگونه که فرمودید اگر لازم ببینیم به جای خود!)، تحریم کنید و دست به یک اختراع سادهء غربی که همان برق میباشد، نزنید! فراموش نفرمائید که پس از سه روز داستان آنچه که کشیده اید را برای خود بازگو نمائید. کسی این ادعاهای واهی را میکند که دست کم بدون متوسل شدن به دیگران فریاد مرگ بر دیگران سرآورد.
در پایان پاسخ به نوشته های شما، به عرض مبارکتان برسانم که من اربابی ندارم. ادب ایجاب میکند که به همدیگر سرور بگوئیم. شما هم سرور و بزرگتر هستید و من یاد ندارم به شما بی فضل و کمال و ساده گفته باشم. اگر کسی من را به حیوانی نسبت داد، من حیوان نمیشوم. آغاز سخن پیشین هم گفتم، از کوزه همان برون تراود که دراوست! اینکه فحش و ناسزا و بد نیست، آقای محترم رئیس جمهور پشت وانت نمی نشیند، این سخن سختی نیست.
در پایان همانگونه که مشاهده کردید، اگر به من بگوئید برای پست و مقام به جبهه رفته ام، منهم به شما میگویم که برای دریافت مبلغی برای کشور بیگانه (خواه آمریکا خواه فلسطین!) تبلیغات میکنید و این شایستهء نویسندگی نیست. پیش از اینهم گفتم، بازهم میگویم، بجای حرام کردن توان و پتانسیل خود در بیان اینچنین نوشته ها که همیشه مانند گردباد میآیند و میروند، بهتر نیست کمی در اندیشهء مملکت خود باشیم وگرنه در خانهء مور شبنمی طوفان است.
به امید فردائی بهتر برای ایران.
پورچستا

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

16 بهمن / 5 فوريه / 27 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
16 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
قتل سعدالدوله وزير ارغون خان در مهماني اميران لشكر

پنجم و به روايتي نهم فوريه سال 1291 ميلادي اميران لشكر و اطرافيان ارغون خان، ايلخان مغول ايران، از فرصت افتادن وي در بستر بيماري استفاده كردند و سعدالدوله
    وزير او را كه مانع سوء استفاده هاي مالي و اسراف آنان از خزانه كشور بود به مهماني دعوت كردند و در آنجا او را كشتند.
ارغون خان كه در پي خوردن «معجون طول عمر!» كه جادوگران برايش تهيه كرده بودند بيمار شده بود، ديگر از بستر برنخاست و در گذشت. وي به دور از چشم سعدالدوله معجون را خورده بود، زيرا سعدالدوله كه در عين حال پزشك او هم بود چنين معجوني را باور نداشت و آن را براي سلامت جسم زيان آور مي دانست. سعدالدوله يك پزشك يهودي متولد ابهر زنجان بود و چون راههاي جالبي براي جمع و خرج خزانه ايلخان كه به دليل اسراف مقامات نظامي و ديواني (اداري) او از وجه تهي شده بود ارائه داده بود به وزارت منصوب شده بود.
سعدالدوله پزشك ويژه ايلخان متوجه شده بود كه ميان بيماري ايلخان و وضعيت خزانه او رابطه مستقيم بر قرار است؛ به گونه اي كه هر وقت خزانه از پول تهي مي گردد ايلخان هم بيمار مي شود و اين بيماري تا روزي كه تحصيلداران وجهي بياورند در او باقي مي ماند، لذا طرحي براي جلوگيري از اسراف و سوء استفاده سران لشكر و غني ساختن خزانه به ايلخان داد كه اجراي آن موثر واقع شد و ايلخان وي را به وزارت برگزيد تا خزانه اش هرگز خالي نماند و بيمار نشود .
     ايلخان پس از رهايي از آن بيماري مرموز (افسردگي و عوارض ناشي از آن)، به فكر طولاني شدن عمر افتاد و به دور از چشم سعدالوله از معجون جادو گران خورد؛ بيمار و فلج شد و درگذشت و « گيخاتو » برجاي او نشست.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

خريد نظامي عراق از ايتاليا به ظرفيت 2500 تن و ارزش 09/1 ميليارد دلار جنگ (عمليات ميمك) در ارتفاعات ميمك در روز سيزدهم بهمن ماه در ساعت يك بامداد آغاز شد.

16/11/62اعزام اولين لشكر قدس سپاه پاسداران به جبهه‌هاي نبرد.62/11/16

 

 تشكر آيت الله خميني از احساسات مردم به مناسبت بازگشت ايشان

16 بهمن 1357 - آيت الله خميني رهبر فقيه انقلاب اسلامي با صادر كردن اعلاميهاي از احساسات پاك مردم به مناسبت بازگشت ايشان به وطن تشكر كرد.در آخرين روزهاي حيات رژيم جمعي از نمايندگان مجلس شوراي ملي كه به دستور آيت الله خميني استعفا كرده بودند به حضور ايشان رسيدند. در اين اوضاع بختيار نخست رژيم كه هنوز هم در صدد حفظ حكومت شاهنشاهي بود همچنان خود را در رأس دولت و قدرت اعلام مي كرد. در همين روز مجلس شوراي ملي در جلسه علني خود لوايح مربوط به انحلال سازمان اطلاعات و امنيت كشور يا ساواك و محاكمه نخست وزير، وزيران و مقامات عاليرتبه را تصويب كرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
5 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
هيتلر درآخرين روزهاي عمر رايش وضعيت جهان در دراز مدت را به اين گونه پيش بيني كرد

پنجم فوريه 1945، هيتلر در پناهگاه زير زميني خود پس از اين كه شنيد واحدهاي ارتش سرخ به حومه برلن رسيده اند و مدافعان پايتخت رايش عمدتا نوجوانان 14 تا 18 ساله و نظاميان بازنشسته هستند كه داوطلبانه به خدمت بازگشته اند، همكاران نزديكش را فرا خواند و خطاب به آنان گفت : پس از شكست ما ، در جهان تنها دو نيرو باقي خواهند ماند ؛ روسيه و آمريكا كه از ظرفيت معارضه با يكديگر برخور دار هستند . معارضه اين دو نيرو به علت متضاد بودن هدفهايشان اجتناب نا پذير خواهد بود . تا هنگامي كه اين معارضه ادامه داشته باشد و يكي از دو طرف از صحنه خارج نشود ساير ملل با برخورداري از آرامش نسبي به پيشرفت ادامه خواهند داد . روزي كه يكي از اين دو قدرت در صحنه نباشد ، وضعيت جهان بحراني و نامطلوب و همه ملل دچار نا اطميناني و به نوعي درگير وضعيت روز خواهند شد و اين شرايط تا ظهور قدرت و يا قدرتهايي تازه و برقراري نظمي نوين درجهان ادامه خواهد يافت.

برخي ديگر از رويدادهاي 5 فوريه

  • 1468:   يوهان گوتنبرگ سازنده نخستين ماشين چاپ كه خدمت بزرگي به گسترش علوم و ادبيات و ارتقاء معلومات عامه بود درگذشت . قرنها پيش از او چيني ها و كره اي ها فن چاپ بلوكي ( به صورت مهر زني) را اختراع و بكار گرفته بودند.

  • 1690:   مهاجرنشين انگليسي ماساچوست( آمريكا) پول كاغذي به جريان گذارد و آن را برات دولتي اعلام كرد كه دارنده اش هر آن كه بخواهد مي تواند آن را به خزانه دار مهاجرنشين بدهد و طلا دريافت دارد. در كتابهاي علم اقتصاد از اين پول كاغذي به عنوان مادر دلار امروز نام برده مي شود.

  • 1849:   نيروهاي اتريش شهر بوداپست پايتخت مجارستان را گرفتند و اين سرزمين تا پايان جنگ جهاني اول (سال 1918) كه امپراتوري اتريش مضمحل شد ، جزيي از اين امپراتوري بود.

  • 1962:   شارل دوگل رهبر وقت فرانسه تصميم گرفت پس از بررسيهاي بيشتر به الجزاير استقلال دهد تا در آن سرزمين خونريزي بيشتري صورت نگيرد.اين تصميم چندماه بعد به اجرا در آمد.

  • 1969:   ياسر عرفات دبيركل سازمان آزادي فلسطين شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    27 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ورود لشكر شام به سر كردگي« حصين بن نمير» به شهر مكه شد.

    27 محرم 64 - لشكر شام به سر كردگي« حصين بن نمير» وارد شهر مكه شد. اين لشكر قبل از ورود به اين شهر مقدس در كوههاي اطراف آن كه مشرف به خانه ها و مسجد الحرام بوداجتماع كرد وبا تعبيه وسايل جنگي در اين روز به شهر حمله كردند بر اثر اين حملات بنا ي خانه مقدس كعبه دچار آتش سوزي شد و خسارتهاي در خور توجهي به آن واردآمد ، ودر همين اثنا با انتشار خبر مرگ يزيد ، ابن نمير جنگ را رها كرد و به جانب شام بازگشت . هدف اصلي يزيد از اين حمله سركوبي ابن زبير و ديگر كساني بودكه به بيعت با او حاضر نشدند.

     

    وفات « آيت الله حاج مولا علي كني» از فقيهان و مجتهدان بزرگ شيعه

    27 محرم 306 -  «آيت الله حاج مولا علي كني» از فقيهان و مجتهدان بزرگ شيعه در تهران در گذشت .اين عالم برجستهه بيشتر مراتب علمي و دانش ديني خود را نزد شيخ مرتضي انصاري كسب كرد ودر پي سالها تحقيق و مطالعه جدي و عميق در حوزه عراق بدرجه اجتهاد رسيد . آيت الله كني از روحانيون پر نفوذ بود و شاها ن قاجار بويژه ناصرالدين شاه از او هراس بسيار داشتند . وي در كنار آيت الله ميرزاي شيرازي مجاهد بزرگ كه زعامت ورهبري شيعيان رادر سامراءبه عهده داشت سرپرست شيعيان تهران را نيز به عهده دار بود . كتب توضيح المقال در علم رجال رسائلي را در طهارت ، شهادت، قضا ، عبادت، و تحقيقاتي در مسايل فقهي از آثار آيت الله كني است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -5
    2

    اهواز

    6
    17

    تبريز

    -9
    2

    شيراز

    -2
    10

    مشهد

    -13
    -3

    بندرعباس

    6
    17

    کرمان

    -8
    2

    اصفهان

    -8
    5

    يزد

    -4
    5

    کرمانشاه

    -8
    3

    اراک

    -16
    -5

    رشت

    1
    7

    دبی

    11
    17


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1378 تومان
    934 تومان
    1847 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    111000 تومان
    61500 تومان
    217000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.18

    اذان مغرب : 17.52

    اذان صبح فردا : 5.38

    طلوع آفتاب فردا : 7.04

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Playstation Magazine
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Playstation

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 71
    حجم فایل: 25 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    پریز برق پدالی


    آیا تا به حال دقت کرده اید که گاهی اوقات با چه سختی و مشقتی دوشاخه ها را از پریزهای برق در می آورید؟اگر از رابط ها استفاده می کنید حتما یکی از پاهایتان نیز باید به کمک دو دستتان آمده تا با انرژی مضاعفی موفق به خارج کردن دوشاخها از پریز رابط شوید. در یک طرح جدید از شرکت yanko-Design تا حدودی برای این مشکل چاره اندیشی شد. آقای yoo-kung shin در یک ایده جدید توانست طرح یک پریز رابط پدالی را ارائه دهد که تنها با کمک فشار دادن یک انگشت به سمت پایین دوشاخه خود به خود از پریز در خواهد آمد. حقیقتا جای این گجت ها در دنیای برق-الکترونیک خالی بود!  
    منبع

    دو گوشی جدید از سامسونگ
    P720 و F490  


    با معرفی دو گوشی موبایل جدید سامسونگ بازار موبایل های با نمایشگر لمسی همچنان داغ تر میشود. این دو گوشی جدید که به فناوری لمسی مجهز هستند مدل های P720 DUOS و F490 نام گذاری شده اند. این دو گوشی به ترتیب مجهز به دوربین 3 و 5 مگاپیکسلی هستند و قابلیت نصب دو سیم کارت را دارند. با نمایشگر لمسی 432 در 240 پیکسلی. این دو موبایل تا 6 ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد و قرار است که با قیمت 600 دلار برای F490 و 500 دلار برای P720 فروخته شوند.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    هابس و فلسفه سياسی مدرن

    نويسنده: بهرام محيی

    معرفی کتاب:
    زتوماس هابس يکی از بحث انگيزترين متفکران سياسی دوران جديد است. در ميان مفسران و پژوهشگران آثار هابس، داوري های گوناگون و متضادی در مورد آرای وی به چشم می خورد. از او به عنوان «وکيل جباريت» گرفته، تا «پيشگام حقوق بشر» ياد کرده اند. اما عليرغم اين اختلاف نظرها در مورد وی، ترديدی در اين زمينه وجود ندارد که توماس هابس در فلسفه ی سياسی خود، نه تنها با رويگردانی از انديشه ی سياسی سده های ميانه، بلکه همچنين با گسست از فلسفه ی سياسی کلاسيک يونان، يعنی سنتی تقريبا" دو هزارساله، انديشه ی سياسی دوران جديد را پايه گذاری کرده است. هابس در فلسفه ی سياسی خود، شالوده های استواری برای نظريه ی دولت به مفهوم مدرن آن ريخت. به جرئت می توان گفت که تمام فلسفه های سياسی پس از هابس، در تداوم و يا واکنش سنجشگرانه نسبت به آن مفاهيم، ايده ها و پرسش هايی شکل گرفته اند، که نخستين بار در فلسفه ی سياسی وی انديشيده و طرح شده است.
    اين نوشته آهنگ آن دارد، تا پرتويی بر فلسفه ی سياسی توماس هابس بيفکند و بويژه از راه درنگی بر مهمترين اثر او يعنی «لوياتان»، برخی مفاهيم کانونی انديشه ی وی را بکاود.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● نگاهی به زندگی و آثار هابس

    ● وضعيت جنگی در اروپا و انگلستان

    ● درباره ی «لوياتان»

    ● تصوير انسان نزد هابس

    ● «وضيعت طبيعی» و ضرورت برون رفت از آن

    ● قراردادی در خدمت تأسيس دولت

    ● گسست از انديشه ی سياسی کهن

    ● يزدان شناسی (تئولوژی) سياسی


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    چوپان باهوش

    چوپانی مشغول چراندن گله گوسفندان خود در یك مرغزار دور افتاده بود. ناگهان سر و كله ی یك اتومبیل جدید كروكی از میان گرد و غبار جاده های خاكی پیدا شد. راننده ی آن اتومبیل كه یك مرد جوان بسیار شیک پوش، با لباس های مارک دار سرش را از پنجره اتومبیل
    بیرون آورد و پرسید: اگر من به تو بگویم كه دقیقا چند راس گوسفند داری، یكی از آنها را به من خواهی داد؟
    چوپان نگاهی به جوان تازه به دوران رسیده و نگاهی به رمه اش كه به آرامی در حال چریدن بود، انداخت و با وقار خاصی جواب مثبت داد.
    جوان، ماشین خود را در گوشه ای پارك كرد و كامپیوتر Notebook خود را به سرعت از ماشین بیرون آورد، آن را به یك تلفن راه دور وصل كرد، روی اینترنت وارد صفحه ی NASA شد، جایی كه می توانست سیستم جستجوی ماهواره ای (GPS) را فعال كند. منطقه ی چراگاه را مشخص كرد، یك بانك اطلاعاتی با 60 صفحه ی كاربرگ Excel به وجود آورد و فرمول پیچیده ی عملیاتی را وارد كامپیوتر كرد. بالاخره 150 صفحه ی اطلاعات خروجی سیستم را توسط یك چاپگر مینیاتوری همراهش چاپ كرد و آنگاه در حالی كه آنها را به چوپان می داد، گفت: شما در اینجا دقیقا 1586 گوسفند داری.
    چوپان گفت: درست است. حالا همان طور كه قبلا توافق كردیم، می توانی یكی از گوسفندها را ببری.
    آنگاه به نظاره ی مرد جوان كه مشغول انتخاب كردن و قرار دادن آن گوسفند در داخل اتومبیلش بود، پرداخت. وقتی كار انتخاب آن مرد تمام شد، چوپان رو به او كرد و گفت: اگر من دقیقا به تو بگویم كه چه كاره هستی، گوسفند مرا پس خواهی داد؟
    مرد جوان پاسخ داد: آری! چرا كه نه؟
    چوپان گفت: تو یك مشاور هستی.
    مرد جوان گفت: راست می گویی، اما به من بگو كه این را از كجا حدس زدی؟
    چوپان پاسخ داد: كار ساده ای است. بدون اینكه كسی از تو خواسته باشد، به اینجا آمدی. برای پاسخ دادن به سوالی كه خود من جواب آن را از قبل می دانستم، مزد خواستی. مضافا اینكه هیچ چیز راجع به كسب و كار من نمی دانی، چون به جای گوسفند، سگ مرا برداشتی!
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    اشتهاي كاذب؛ ميخوريد اما
    گرسنه نيستيد!

    اکثر اوقات گرسنه تان نیست. وقتی غذایی بو، ظاهر یا مزه خوبی دارد، شما واقعاً گرسنه نیستید، اما ممکن است خلاف این را تصور کنید. بیشتر غذاها باعث تحریک حس چشایی شما می شوند، حتی اگر گرسنه هم نباشید.
    با وجود مسائل دیگری مثل استرس، فشارهای روحی، مشکلات شخصی یا کاری، اضطراب، و بحران های زندگی، چه اول هفته باشد چه تعطیلات آخر هفته، چه روز باشد و چه شب، چه تنها باشید و چه با دوستان و خانواده، می توان گفت که شما 24 ساعت شبانه روز گرسنه نیستید، اما ممکن است تصور کنید که هستید.
    برخورد و مواجهه شما با انواع غذاها به طرق مختلف صورت می گیرد: تعارفات دوستان، دسرهای مختلف، بوی پاپکرن در سینما، و ....شناخت این تحریکات احساسی و بصری، به شما کمک می کند تا بتوانید جلوی واکنش های خود را که منجر به خوردن زیاد می شود، با وجود گرسنه نبودن، بگیرید. همین که به خود یادآور شوید که گرسنه تان نیست، خود کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود.
    ممکن است دلایلی برای این کار خود داشته باشید، دلایلی که باعث می شود شما مدام به غذا فکر کنید و با وجود گرسنه نبودن، خوردنتان را برای خود توجیه کنید. بهانه های زیادی مثل "از اینکه تاکسی پیدا نکرده بودم، عصبانی شده بودم" یا "بدون چتر زیر باران مانده بودم" و... خیلی از این دلایل می تواند برای متقاعد کردن شما برای خوردن غذا کافی باشد. اما اگر راستش را بخواهید، این دلایل چندان هم معقول نیستند.
    البته در مواقع عصبانیت، غذا می تواند مانند دارویی مُسکِن خشم شما را خاموش کند. اما فکر کنید، آیا وقتی غذا می خورید عصبانیتتان واقعاً از بین می رود؟ یا اینکه خستگی ناشی از خوردن، قوای شما را برای داد و بیداد بیشتر تحلیل می برد؟ فکر کنید ببینید چه زمانهایی آستانه ناراحتی شما واقعاً دچار چالش می شود؟ وقتی خسته اید؟ چه زمانهایی غذا برای شما جایگزین خواب می شود؟ آیا دردهای احساسیتان با خوردن کاهش می یابد؟
    آیا تصور می کنید ارزشش را دارد به خاطر این عادت زیان بخش—که احساس تسکین موقت به شما می دهد—وزنتان روز به روز بالا رود، بیماری های مختلف به سراغتان بیاید، و اعتماد به نفستان هم روز به رو کاهش یابد؟ ایا واقعاً ارزشش را دارد؟
    البته می دانم که تغییر در رویه و رفتار انسان، دشوار بوده و همیشه با ناراحتی همراه است. همین که بتوانید وزنتان را حتی خیلی کم هم پایین بیاورید، خود نوعی تغییر است. و یادتان باشد که بدون ایجاد تغییر در شیوه زندگی، هیچ پیشرفتی صورت نمیگیرد. اما راه هایی هست که با استفاده از آنها می توانید این ناراحتی ها را کاهش دهید. شما عادت داشتید با خوردن غذا، دردهایتان را تسکین دهید، حالا خیلی راحت می توانید به یک روش دیگر هم عادت کنید.
    آیا شما هم از روی عادت غذا می خورید، نه از روی گرسنگی؟ شناسایی این عادات نیاز به بررسی، راهنمایی و صبر دارد، اما بیش از همه اینها به صداقت نیازمند است. وقتی تا زمانیکه اشتباهتان را قبول نکرده باشید، قادر نخواهید بود تصمیم به ترک آن بگیرید.
    خیلی غیرمعقول است اگر توقع داشته باشیم به یکباره عادات غذاییمان متحول شود و به جای خوردن غذا از روی عادت و اعتیاد، با آرامش و معقولانه غذا بخوریم. کاری که می توانید برای از بین بردن این عادات اشتباه انجام دهید، این است که عادات دیگری را جایگزین آن کنید. این انتخاب های جدید، وزن شما را به طور تدریجی کاهش خواهد داد نه یکباره. پس تصمیم بگیرید، دیگر وقتش رسیده است که تحولی عمده در زندگیتان ایجاد کنید.

    غذاها مواد مخدر در خود ندارند، اما این قدرت را دارند که به همان اندازه مواد مخدر شما را دامنگیر خود کنند. کسی که تصور می کند با غذا خوردن درد و عصبانیتش فروکش میکند، احتمالاً از بچگی این عادت را در خود ایجاد کرده است. اما این عادت نادرست دیگر فایده ای برایتان ندارد، باید عادت دیگری را جایگزین آن کنید.
    من به شما می گویم که وقتی گرسنه نیستید اما باز به سوی غذا می روید، چه باید بکنید. وقتی غذایی را پخته شده و آماده جلوی رویتان می گذارند، کارهای زیادی میتوانید انجام دهید. باید بتوانید دربرابر وسوسه خوردن خود را کنترل کنید.
    وقتی چند ساعتی بیشتر نیست که غذا خورده اید، اما باز فکر خوردن چیز دیگری در ذهنتان است، کاری که برای جلوگیری از وسوسه خوردن می توانید بکنید این است که ساعتتان را برای یک یا دو ساعت دیگر تنظیم کرده و خود را به کاری مشغول کنید. بعضی وقت ها من خودم وقتی ساعت را کوک می کنم، آنقدر مشغول کاری می شوم که وقتی ساعت زنگ می خورد، حتی فراموش می کنم که به چه دلیل ساعت را کوک کرده ام.
    یکی از بیمارانم خانمی است که در روند تغییر عادات غذاییش خاطره ای برایم تعریف کرده است. او می گفت که در یک روز آفتابی وقتی مشغول پیاده روی در خیابان بود، مردی را مشاهده می کند که مشغول خوردن بستنی قیفی است (محرک چشمی). او با استفاده از این تکنیک سعی می کند که وسوسه خود را خاموش کند و با خود میگوید: "به چیز دیگری فکر کن، از خیابان رد شو، و با خنده از خیابان عبور می کند. او خود را مطمئن کرده بود که همه چیز تمام شده است. دو دقیقه بعد، لباس زیبایی در ویترین مغازه ای می بیند و با مشاهده آن فکر بستنی به کلی از ذهنش می پرد.
    مشخص است که این خانم خیلی خوب روی این تکنیک کار کرده است و به محض مشاهده قیف بستنی، عکس العمل نشان داده و سعی داشته حواس خود را به چیز دیگری معطوف کند. همه ی ما باید اینگونه باشیم تا بتوانیم در مقابل وسوسه خوردن مقاومت کنیم. همه چیز در ذهن ما شروع می شود. پس باید ذهنمان را برای این واکنشات آماده کنیم.
    علاوه بر این متد، راه های دیگری هم برای مقاومت در برابر خوردن وجود دارد. می توانید به خودتان انگیزه بدهید! مثلاً به خودتان انگیزه بدهید که برای مجلس عروسی یکی از بستگان که در راه است، باید وزنتان را کاهش دهید. یا برای شاد کردن و جلب رضایت دوست پسر، دوست دختر، یا همسرتان باید اینکار را انجام دهید. با وجود چنین انگیزه هایی در شما، وقتی غذایی به شما تعارف می کنند، دیگر زیاده روی نمی کنید، یا باوجود سیر بودن، دوباره و دوباره غذا نمی خورید. قصد، خودداری و اراده قوی میتواند به شما در این زمینه کمک کند.
    با این تکنیک ها، حتی اگر از خوردن کامل این غذاها هم پرهیز نکنید، مطمئناً میزان کمتری غذا برای خود خواهید کشید، زودتر دست از غذا خوردن برمی دارید و با حرص و ولع کمتری غذا می خورید.
    اولین بار ممکن است کمی برایتان سخت باشد و عذاب بکشید، چون کاری است که عادت به انجام آن ندارید. مهم نیست که در ابتدای ایجاد این عادت در خود چقدر سختی بکشید، اما مطمئن باشید عذاب آورتر از چاقی و بیماری نیست. هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی برای خرید لباس بیرون می روید، دست خالی برگردید چون هیچ لباسی به اندامتان مناسب نیست و سایز شما لباس گیر نمی آید.
    با ایجاد این تغییرات مثبت، نتایج مثبتی نیز مشاهده خواهید کرد. از گفتن هر صحبت منفی درمورد خودتان شدیداً اجتناب کنید، اینکار فقط اعتماد به نفستان را پایین آورده و در برداشتن این قدم مهم سستتان میکند.
    برای گرفتن نتایج بیشتر و بهتر، می توانید در آنِ واحد چند تغییر در زندگیتان ایجاد کنید. شاید اگر یک روش به تنهایی کافی نباشد، ترکیب چند روش بتواند کمکتان کند. مهم این است که هدف داشته باشید و قدم اول را بردارید. همه چیز به خودی خود پیش می رود.
    گاهی اوقات ممکن است بااینکه چند روش را پیش میگیرید، اما آن لحظه اجتناب از خوردن باز هم برایتان آزار دهنده باشد. اما این به آن معنا نیست که باید دست از تلاش بردارید. این فقط یعنی نتایج به دست آمده به آن اندازه نبوده است که تغییر کلی در زندگیتان ایجاد کند و شما باز باید تلاش کنید. با تلاش بیشتر، و حتی شکست خوردن، عادت نادرست قدیمی کم کم در شما از بین می رود و رفته رفته به موفقیت نزدیک تر می شوید.
    برای از بین بردن عادات و رفتارهای سابق باید بتوانید روش ها و متدهای مختلف را امتحان کنید. مطمئناً تلاش زیادی لازم است تا به آنچه می خواهید برسید. برای هرکس روش متفاوتی ممکن است جوابگو باشد، چون هر فرد نسبت به محرک های مختلف، به طرز متفاوتی واکنش می دهد. ترکیبی از چند روش معمولاً نتیجه بیشتری را در بر خواهد داشت. باید خلاق باشید.
    عادات غذاییتان را بررسی کنید. از کوچکترین آنها هم گذشت نکنید. نگویید قهوه اشکالی ندارد یا سبزیجات چاق نمی کند. آیا خودتان غذا را آماده می کنید؟ یا کس دیگری برای شما سرو می کند؟ آیا هرچه برایتان سرو می شود را تمام و کمال میل می کنید؟
    یکی از بیماران من عادت داشت که پشت سر وعده های غذایی هم باز خوراکی های مختل بخورد. او چندین ماه با این عادت نادرست خود مقابله کرد. هفته ی پیش که با او صحبت می کردم، او گفت الان چند وقت است که بعد از شام حتی یک تکه بیسکویت هم نخورده است. این خانم بااینکه 59 ساله است، اما با اراده قوی خود توانشته است دربرابر این مشکل مقاومت کند.
    یادتان باشد اگر موادغذایی کمتری بخرید، غذای کمتری درست کرده وسرو کنید، کمتر هم خواهید خورد. این روشی بسیار عالی است.
    اگر غذایی ظاهر، بو یا مزه خوبی ندارد، نخورید، مجبور نیستید! ما ایرانی ها عادت داریم هر چه که در بشقابمان می کشیم را تا انتها بخوریم، اما این کار به هیچ وجه ضرورت ندارد. ممکن است بگویید که غذا حیف و میل می شود. اما آیا فکر میکنید اگر آن غذا را داخل بدنی بریزید که هیچ نیازی به آن ندارد، حیف و میل نمی شود؟؟ پس بهتر است که بیرون بریزید تا آسیب های کمتری هم ببینید.
    اگر برایتان پیش آمد که نتوانستید جلوی خودتان را بگیرید و از برنامه تان تخلف کردید، ناامید نشوید و آن را یک شکست تصور نکنید. می توانید دوباره به برنامه تان برگردید. با خودتان فکر کنید که برای جلوگیری از بروز دوباره چنین رفتاری چه باید بکنید. هرچه زودتر به برنامه تان برگردید، انگیزه و هدفتان کمتر از بین می رود.
    پس این بار قبل از خوردن هر چیز، حرف ها من را به یاد آورید و هر چه زودتر برنامه ی مناسبی برای خورد و خوراکتان تنظیم کنید.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    لپ‌تاپ‌ها کار می‌کنند؟
     

    محبوب شدن لپ‌تاپ‌ها در بین افراد عجیب به نظر می‌رسد.
    این حقیقت که لپ‌تاپ‌ها با خواص زیادی که دارند از جهاتی نیز از رایانه‌های رومیزی کم می‌آورند باعث می‌شود که همه افرادی که هر روز با رایانه سر و کار دارند در مورد بهتر بودن آنها نسبت به رایانه‌های رومیزی شک کنند.
    درست است که لپ‌تاپ‌ها قابل حمل هستند، باطری کمتری احتیاج دارند و سر و صدای کمتری نسبت به انواع رایانه‌های رومیزی تولید می‌کنند اما از سوی دیگر گفته می‌شود که لپ‌تاپ‌ها معمولا گرافیک و بلندگوهای بسیار ضعیفی دارند.
    این تفاوت‌ها ممکن است به ظاهرا جزئی بیایند اما برای مصرف کننده‌ای که هر روز ساعت ها با آن سروکار دارد بسیار مشخص‌ است.
    لپ‌تاپ‌ها در حالت کلی نسبت به رایانه‌های رومیزی قیمت بیشتری دارند. اما در عین حال، کاهش قیمت آنها هم پس از ارائه شدن مدل های جدیدتر حیرت انگیز است. اولین بار در ماه می سال 2005 بود که رکورد فروش لپ‌تاپ‌ها در مقابل رایانه‌های رومیزی شکسته شد و سازندگان رایانه‌های رومیزی پذیرفتند که محبوبیت لپ‌تاپ‌ها بیش از پیش شده است.
    حال اینکه چطور ممکن است تمامی آن سخت افزارهایی که در رایانه‌های بزرگ رومیزی وجود دارد همگی در یک لپ‌تاپ کوچک جا بگیرد توضیحات مفصلی می‌طلبد. در حالت کلی لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی سخت افزار و نرم افزارهای بسیار مشابهی دارند. اما تفاوت اصلی در آن است که چطور این سخت افزار در محیطی کوچک کنار هم قرار می‌گیرند.

    اجزای لپ‌تاپ:
    رایانه رومیزی تشکیل شده‌اند از : مادربورد,کارت ویدئو, هارد درایو و چندین قطعه دیگر که همگی در جعبه بزرگی که اصطلاحا "کیس" گفته می‌شود جا می‌گیرند. صفحه نمایش و صفحه کلید هم که با استفاده از سیم یا بدون سیم به "کیس‌ها" متصل می‌شوند و چه بخواهید و چه نخواهید فضای زیادی از میز در نهایت به خاطر انبوه سیم های متصل شده به این دستگاه رومیزی گرفته می‌شود.
    لپ‌تاپ‌ها بسیار کوچکتر و سبکتر از رایانه‌های رومیزی هستند و اولین چیزی که در آنها به چشم می‌خورد صفحه تایپ آنهاست که حتی آن هم از انواع رومیزی بسیار کوچکتر است. به خاطر کوچک بودن اندازه لپ‌تاپ‌ها وسایل سخت افزاری این نوع رایانه باید سه خاصیت داشته باشد.

    1- در محل کوچکی جا شود.
    2- باتری را به شکل کنسروی مصرف کند
    3- گرمای زیادی تولید نکند

    معمولا بسته به بهتر بودن نوع این سخت افزارها و اینکه تا چه حد سه خاصیت بالا را دارند , قیمت لپ‌تاپ‌ها تفاوت می‌کند. گران و یا ارزان بودن لپ تاپها دقیقا بستگی به همین سه خاصیت دارد.

    پردازشگر:
    "سی پی یو" رایانه شما با سیستم عامل همکاری می‌کند تا رایانه شما به بهترین شکل کار کند و در واقع آن را کنترل می‌کند و به شکل مغز رایانه شماست.
    معمولا این سی پی یوها حرارت زیادی تولید می‌کنند و به خاطر همین موضوع است که در رایانه‌های رو میزی فضای زیادی به فن و خنک کننده‌ها اختصاص داده می‌شود.از آنجایی که در لپ‌تاپ‌ها چنین امکانی وجود ندارد بنابراین سی پی یو در آنها:

    1- در ولتاژ کمتر کار می‌کنند:
    معمولا با پائین بودن ولتاژ در لپ‌تاپ‌ها پردازشگر آرامتر کار می‌کند تا گرمای کمتری تولید کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها زمانی که به برق متصل باشند در ولتاژ بالا هم کار می‌کنند.

    2- سوکت‌ها و سنجاقها و گیره‌های متصل به "مادر بورد" معمولا جای زیادی می‌گیرد. در انواع لپ‌تاپ‌ها این سوکتها به طور کامل برداشته شده است. به همین خاطر است که معمولا در لپ‌تاپ‌ها برداشتن پردازشگر از مادر بورد امکان پذیر نیست.

    3- حالت آرامش و خواب دارد:
    زمانی که لپ‌تاپ شما استفاده نمی‌شود و برای مدتی شما آن را روشن گذاشته واز آن دور شده‌اید رایانه و سیستم عمل به شکلی با هم کار می‌کنند که سرعت "سی پی یو" شما کاهش پیدا کند.

    فن و خنک کننده:
    لپ‌تاپ‌ها معمولا فن‌های بسیار کوچکی دارند و لوله‌های بسیار باریکی در آنها تعبیه شده است که گرما را از سی پی یو بیرون می‌برد. این ابزار معمولا در لبه لپ تاپها ساخته می‌شوند تا مسیر خارج شدن گرما کوتاه شود.

    حافظه :
    حافظه لپ‌تاپ می‌تواند به خاطر آرام کار کردن پردازشگرها مورد مطالعه بیشتر قرار بگیرد. در برخی از لپ‌تاپ‌ها حافظه را در نزدیکی سی پی یو قرار می‌دهند تا دسترسی به اطلاعات سریعتر باشد. برخی هم در محل های بزرگتر جا می‌گیرند تا اطلاعات در سطح پردازشگر و "مادر بورد" سریعتر حرکت کند.
    همچون رایانه‌های شخصی،لپ‌تاپ‌ها هم "هارد دیسک" داخلی دارند که سیستم عامل و فایلهای اطلاعاتی را نگهداری می‌کند. در لپ‌تاپ‌ها اندازه این هارد دیسک ها بسیار کوچکتر از حالت عادی است و چرخش آن آرامتر است که سبب ایجاد گرمای کمتر و اتلاف باتری می‌شود.

    صدا و تصویر:
    قسمت گرافیکی در واقع یک پردازشگر کوچک است که عملیات پخش تصویر را انجام می‌دهد. این قسمت نیز گرمای زیادی تولید می‌کند. در بیشتر لپ‌تاپ‌ها قسمت گرافیکی در مادر بورد واقع شده و یا آنکه به شکل خاص برای استفاده از لپ‌تاپ‌ها با سایزهای کوچک ساخته می‌شود.
    آنچه به طور یقین ثابت شده این است که گرافیک در لپ‌تاپ‌ها از رایانه‌های شخصی ضعیف‌تر است اما استفاده کنندگان معمولا متوجه این موضوع نمی‌شوند.
    صفحه نمایش در لپ‌تاپ‌ها معمولا 12 تا 17 اینچی هستند و انواع گوناگونی دارند که هر روزه با اختراع انواع جدید تفاوت می‌کنند.

    انرژی :
    لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی هر دو با برق کار می‌کنند. هر دو باتری دارند تا بتوانند ساعت و تاریخ را به طور مرتب بروز کنند. بر خلاف انواع رومیزی، لپ‌تاپ‌ها می‌توانند با استفاده از باتری و بدون برق چندین ساعت روشن بماند که البته به نوع باتری بستگی دارد..
    باتری‌های مختلفی برای انواع لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود که بستگی به قیمت شان متنوع هستند. بسیاری از سازندگان باتری‌ها مدعی اند که باتری‌ها تا 5 ساعت مداوم کار می‌کنند. اما این موضوع دقیقا بستگی به آن دارد که از لپ‌تاپ چه استفاده‌ای می‌شود.


    تاریخچه لپ‌تاپ:
    حدود سال 1970 "آلان کی" مردی که در شرکت زیراکس کار می‌کرد تصمیم گرفت رایانه‌ای بسازد که بدون احتیاج به انواع سیم کار کند. این نوع رایانه گرچه هرگز مشهور نشد اما اولین جرقه‌ای بود که باعث شد فکر ساخت لپ‌تاپ‌ها به انسان خطور کند.
    سال 1979 اولین رایانه قابل حمل ساخته شد. این رایانه 340 کیلو بایت حافظه داشت و "ناسا" آن را که حدود 800 دلار قیمت داشت و سنگین بود را برای پروژه‌های فضایی به کار گرفت.
    این لپ‌تاپ به عنوان اولین نوع رایانه قابل حمل معرفی شد تا اینکه در سال 1986 شرکت آی بی ام اولین لپ‌تاپ حرفه ای را وارد بازار ساخت که 256 کیلو بایت حافظه داشته و دو درایو دیسکت فلاپی با صفحه نمایش تخت داشت و مودم داخلی برای آن تعبیه شده بود.[آشنايي با همه خطاهاي مودم]
    این لپ‌تاپ حدود 5.4 کیلوگرم وزن داشت و به قیمت 3500 دلار به فروش می‌رسید توانست نام خود را به عنوان اولین لپ‌تاپ ثبت کند.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1161- شکسپير: اگر تمام شب را براي از دست دادن خورشيد اشک بريزی،لذت ديدن ستاره ها را هم از دست ميدهی. (1507-0932)

    1162- افسوس...آن زمان که بايد دوست بداريم کوتاهی ميکنيم،آن زمان که دوستمان دارند لج بازی ميکنيم و بعد براي آنچه از دست رفته آه ميکشيم! (1507-0932)

    1163- چشم به راه آنچه ميخواهی نمان بلکه با تمام وجود آن را بجوی و بدان که در نيمه ي راه با تو ديدار خواهد کرد (1507-0932)

    1164- اين اس ام اس رو براي 3 نفر بفرست، 1:بهترين دوستت 2:عزيزترين کست ..3:نفست. بعد بشين فکر کن ببين تو کدوم يکی بودی که من اين اس ام اس رو برات فرستادم. (3933-0913)

    1165- چقدر سخته گل آرزوهاتو در باغ ديگری ببيني و هزار بار در خودت بشکني و اون وقت آروم زير لب بگی گل من باغچه نو مبارک ! (1507-0932)

    1166- عاشقا مثه 2 تا خط موازين.هيچ موقع به هم نمي رسن مگه اينکه يکی خودشو بشکنه. (0892-0915)

    1167- اگه ميتونستم تو دنيا يه چيزه ديگه باشم ميخواستم اشک تو باشم که:1.تو چشت متولد شم 2.روی گونه ات زندگی کنم 3.و روی لبت بميرم (5202-0912)

    1168- نیش دوست ازنیش عقرب بدتراست پس بزن عقرب كه دردش كمتراست (0892-0915)

    1169- حياتم تا عمر دارم فداتم بعد مرگم خاك پاتم تاهستي خاطرخاتم (2679-0914)

    1170- نميدونم خواب ديدم به تو اس ام اس دادم، خواب بودم به تو اس ام اس دادم، از خواب پا شدم به تو اس ام اس دادم، تو خواب بودی به تو اس ام اس دادم، کرم داشتم تو خواب به تو اس ام اس دادم، تو کرم داشتی نصفه شب اس ام اسو خوندی، الان خوابم دارم مينويسم، يا تو داری خواب ميبينی من به تو اس ام اس دادم، بي خيال بابا.. (1469-0912)

    1172- سلام من الان بالاي يه برج وايسادم شوخيم ندارم اگه بدونم دوسم نداری همين الان از همين بالا با آسانسور ميام پايين . ! (4732-0912)

    1173- آبميوه صداتم چرخ كرده نگاتم قربون اون چشاتم كشته خنده هاتم (2679-0914)

    1174- تو خودت نمره ي بيستي تو خودت ميمون چيپسی، تو خودت نمره ي بيستي تو خودت هيچ خری نيستی، تو خودت نمره ي بيستي خر نشو هيچ ؟؟؟ نيستی . . ..(3857-0913)

    1175- اميدوارم هميشه سبز و با نمک باشی..
    .
    .
    .
    .
    مثل اب بينی... (3857-0913)

    1176- زندگی مثل امتحان املا ميمونه.هی مينويسيم و پاکش ميکنيم اما غافل از اينکه يه روز ميگن برگه ها بالا (0892-0915)

    1177- وقتی گلدون خونمون شکست،پدرم گفت:قسمت بود، مادرم گفت:حيف شد، خواهرم گفت:قشنگ بود، دادشم گفت:کاشکی دوتا بود،اما وقتی دل من شکست،کسی حتي به فکرشم نبود!! (9176-0912)

    1178- اگه خوابی بيدار شو اگه بيداری بشين اگه نشستی پاشو راه برو اگه راه ميری بدو اگه مي دوی يه پشتک بزن و خوشحال باش که از طرفه من يه اس ام اس اومده !! (7069-0912)

    1179- فرقی نميکند دريا باشی يا برکه ، ذلال که باشی آسمان در توست .. (1160-0912)

    1180- مهربانی رو وقتی ديدم که کودکی مي خواست آب شور دريا رو با آبنبات کوچکش شيرين کند. (2643-0913)
     

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    مجموعه نکات کلیدی برای طراحان وب

    به نظر شما چه تعداد از وب سایتهای موجود، اصول طراحی حرفه ای را رعایت کرده اند؟ به جرات می توان گفت در بیش از ۷۰ درصد وب سایتها چنین اصولی مورد توجه قرار نگرفته است.
    در این مقاله به نکاتی اشاره می شود که توجه به آنها در بالا بردن کیفیت سایتهای اینترنتی نقش بسزایی دارند.

    ▪ سرعت بارگذاری (load) صفحات :
    از مهمترین نکات در طراحی وب توجه به سرعت بارگذاری (load) صفحات سایت است که علی رغم این اهمیت، کمتر به آن توجه می شود. با استفاده از تکنیکهای برنامه نویسی و طراحی وب، سرعت بارگذاری صفحات را تا حد امکان افزایش دهید. دقت داشته باشید که اکثر کاربران، تحمل زیادی ندارند.

    ▪ پر رنگ کردن کلمات کلیدی :
    در مقالات و متون طولانی قرار گرفته در سایت، کلمات و عبارات کلیدی را پر رنگ کنید. با این کار به کاربران اجازه می دهید بدون مطالعه ی کل مطلب، یک طرح کلی در مورد آن در ذهن خود ترسیم کند.

    ▪ استفاده از متدهای جدید :
    همیشه سعی کنید از جدیدترین متدهای طراحی سایت اسفقاده کنید. بسیاری از روشهای قدیمی ساخت سایت دیگر مناسب نیست. برای مثال استفاده از فریم ها (Frames) ، اکتیوایس ها (ActiveX) ، اپلتهای جاوا (JAVA Applets) و ... اگرچه در بسیاری از مواقع جوابگوی نیازهای برنامه نویسان (طراحان) سایتها است ولی استفاده از آنها دیگر توصیه نمی شود.

    ▪ کد نویسی بدون اشتباه‌ :
    در نوشتن کدهای html از نرم افزارهای ساخته شده برای این منظور استفاده کنید. استفاده از نرم افزارهایی چون Macromedia Dreamweaver باعث کاهش تعداد خطاهای احتمالی در کدهای یاد شده می گردند.

    ▪ اعتبار سنجی سایت :
    پس از کد نویسی و طراحی سایت، معتبر بودن کدهای نوشته شده را با استفاده از نرم افزارهای مربوط به آن بررسی کنید. برای مثال برای اعتبار سنجی کدهای HTML و CSS به ترتیب از نرم افزارهای آنلاین HTML-Validator و CSS-Validator استفاده نمایید.

    ▪ استفاده کمتر از فایلهای فلش :
    انیمیشن های فلش بسیار جذاب و زیبا هستند ولی زیبایی آنها همیشه نمایان نمی شود. بعضی از کاربران سایت شما ممکن است به علت نصب نبودن flash player امکان مشاهده ی تمامی بخش های سایت را نداشته باشند و در این صورت در اغلب مواقع با یک کلیک از سایتتان خارج می شوند. علاوه بر این استفاده بیش از حد از این انیمیشنها عملیات شناسایی سایت توسط موتورهای جستجو را با مشکلاتی روبرو می کند.

    ▪ استفاده کمتر از تصاویر حاوی عبارات کلیدی :
    در سایت خود هیچ وقت از نوشته هایی که به فرمت تصویری (عکس) ذخیره شده اند استفاده نکنید. موتورهای جستجو قابلیت استخراج این متون را ندارند.

    ▪ اطلاعات منحصر به فرد :
    از میان معیارهای موفقیت یک وب سایت، داشتن مطالب و اطلاعات مفید از مهمترین این معیارها به شمار می رود. داشتن سایتی با اطلاعات منحصر به فرد بهترین برگ برنده است. لذا سعی کنید در وب سایت خود مطالب سودمند و غیر تکراری قرار دهید. منبع مطلب بودن بهتر از انبار مطالب سایتهای دیگر بودن است.

    ▪ عدم استفاده از موسیقی :
    استفاده از موسیقی تنها در وب سایتهای مرتبط با علم موسیقی و شاخه های مرتبط با آن توصیه می شود.

    ▪ عدم استفاده از پنجره های popup :
    استفاده از پنجره های popup نه تنها مفید نیست بلکه باعث کم شدن تعداد بازدید کنندگان سایتتان می شود. لذا از استفاده بی رویه از چنین پنجره هایی، جدا پرهیز کنید.

    ▪ عدم استفاده مستقیم از فایلهای pdf :
    درصورت ارائه مقالات و موارد مشابه آن، بطور مستقیم از فایلهای pdf برای نمایش اطلاعات استفاده نکنید. به علت پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، توصیه می شود مطالب مورد نظر خود را به صورت متون عادی (مشابه همین مقاله) سایت قرار دهید. در صورت تمایل می توانید فایل pdf مربوط به مقاله ی مورد نظر خود را به صورت جداگانه برای دریافت (download) توسط کاربران، قرار دهید.

    ▪ قالب و طرح واحد :
    استفاده از قالبها و طرح های متفاوت برای قسمتهای مختلف سایت ایده جالبی نیست. در طراحی صفحات مختلف، بخشهای مشترک بین همه صفحات (مانند منوی اصلی و ...) را در محل ثابتی قرار دهید.

    ▪ سازگاری با همه مرورگرها :
    اطمینان حاصل کنید که سایت شما در همه مرورگرهای معروف همچون Internet Explorer ، FireFox و ... به درستی به نمایش در می آید. همه کاربران از نرم افزار یکسانی استفاده نمی کنند.

    ▪ سازگاری با هر رزولوشن :
    طراحی صفحات سایت را طوری انجام دهید که با هر رزولوشنی به درستی کار کند. برای رسیدن به این مقصود یا از مقدار دهی درصدی برای جداول استفاده کنید و یا از عرض ثابت ۷۸۰ پیکسل برای جدول اصلی صفحات سایت استفاده کنید. کاربران علاقه ای به استفاده از ابزارهای scroll افقی ندارند.

    ▪ تمایز بین لینکها و متون عادی :
    با استفاده از تکنیکهای طراحی، بین لینکها و متون دیگر تمایز ایجاد کنید. بدین منظور می توانید از کدهای CSS استفاده کنید.

    ▪ لینکهای صحیح :
    همیشه سعی کنید از سالم بودن لینکهای موجود در وب سایتتان اطمینان حاصل کنید. وجود لینکهای خراب از نقطه ضعفهای سایت به شمار می آید.

    ▪ استفاده مناسب از رنگها :
    به هنگام طراحی سایت از ترکیب رنگهای روشن استفاده کنید. رنگهای تیره خسته کننده هستند.

    ▪ توضیح برای تصاویر‌ :
    برای همه تصاویر موجود در سایت خود توضیح قرار دهید (با استفاده از مشخصه alt). بعضی مواقع به علل مختلف تصاویر استفاده شده در سایت، بارگذاری (load) نمی شوند. در این حالت بازدیدکننده سایت می تواند با خواندن توضیحات، بدون مشاهده تصویر، از موضوع آن مطلع گردد.

    ▪ انتخاب عنوان مناسب :
    عناوین مناسب برای صفحات وب از مهمترین فاکتورها برای بهینه سازی نتایج جستجو در موتورهای جستجو به شمار می آید. عنوان هر صفحه را با توجه به موضوع آن صفحه تعیین کنید.

    ▪ به روز رسانی (زنده بودن سایت) :
    از دیگر عوامل موفقیت یک سایت به روز رسانی آن است. برای حفظ بازدید کنندگان سایت خود سعی کنید سایت خود را به محلی متروکه تبدیل نکنید. حتی اگر مطلب مهمی برای ارائه کردن در سایت ندارید، با اضافه کردن یک خط نوشته به کاربران اطلاع می دهید که این سایت هنوز زنده است.

    ▪ عدم استفاده از علائم و عباراتی همچون "در دست ساخت" :
    در صورتی که بخشی از وب سایتتان آماده نیست دلیلی بر استفاده از علائم و نوشته هایی با مضمون "در دست ساخت" وجود ندارد. اکثر کاربران با مشاهده چنین پیغامها و علائمی، تصویر نامناسبی از سایت شما در ذهن خود می سازند که از بازدید مجدد آنها از وب سایت شما جلوگیری می کند.

    ▪ ارتباط بین صفحات سایت :
    اگر سایتی با بیش از یک صفحه دارید (۹۹ درصد مواقع همینطور هست) ، آنها را طوری طراحی کنید که کاربران با حداقل تعداد کلیک بتوانند به دیگر صفحات مورد نظرشان منتقل شوند. به عبارت دیگر لینک صفحات اصلی و مرتبط را در همه صفحات سایت بگنجانید.

    ▪ ارتباط با سایتهای مرتبط :
    با سایتهای مرتبط با زمینه ی فعالیت سایت خود ارتباط برقرار کنید. در چنین ارتباطاتی نتایج سودمندی پنهان است.

    ▪ امکان جستجو :
    در صورت امکان قابلیت جستجو در مطالب سایت را در همه صفحات قرار دهید.

    ▪ خلاقیت داشته باشید :
    کارها و ابتکارات نو در اغلب موارد نتیجه ی خوبی به دنبال دارند.

    ▪ استفاده از تجربیات دیگران :
    از سایتهای مرتبط با موضوع سایت خود ایده بگیرید. اگرچه ابتکار و نوآوری بهتر است ولی استفاده از تجربیات دیگران کار اشتباهی نیست. ضمنا توجه داشته باشید که نظر شما همیشه بهترین نظر نیست.

    ▪ انتخاب مناسب قلم :
    برای متون فارسی بهترین قلم (فونت) Tahoma بوده و اندازه مناسب برای آن ۱۰pt می باشد. استفاده از متون با اندازه بزرگتر توصیه نمی شود.
     

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive