به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, February 16, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 896)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

896

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 896 :: يکشنبه 28 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

9 صفر سياه در تاريخ ايران!

خدمت همه شما دوستان عزيزم سلام عرض مي کنم

امروز يکشنبه 28 بهمن 1386 هجري خورشيدي، مصادف است با 9 صفر 1429 هجري قمري. 139 سال پيش در چنين روزي يعني 9 صفر 1290 (ه.ق) دولت ايران براي تكميل مخارج سفر اول ناصرالدّين شاه قاجار به خارج ازكشور مبالغي از «بارون ژوليوس دورويتر» وام گرفت. «بارون دورويتر» در برابر پرداخت اين وام امتيازات بسياري به مدت 70سال از دولت ايران دريافت كرد. تأسيس بانك و استخراج همه معادن طبيعي ايران به جز طلا و نقره از جمله اين امتيازات بود. بدين ترتيب تأمين مخارج سفرناصرالدّين شاه آسيب هاي شديدي بر پيكره اقتصادي و مالي ايران وارد آورد.

جالب اينکه 29 سال بعدش باز در چنين روزي يعني 9 صفر 1319 (ه.ق) امتياز استخراج نفت در ايران به «ويليام فاكس دارسي» انگليسي واگذار شد. دارسي سرمايه دار انگليسي پس ازتحقيق درباره معادن نفت ايران و اطمينان از غني بودن آنها پيشنهاد ناعادلانه خود را به واسطه وزير مختار انگليس در ايران به مظفرالدّين شاه قاجار ارائه كرد. اين شاه بي كفايت نيز بدون در نظر گرفتن منافع ملت و كشور، اين امتياز را به دارسي واگذار كرد!

ديگه نيازي به هيچ توضيح اضافي نيست و مطالب فوق به حد کافي گويا هستند! فقط اينکه هميشه گفته ام: سياه ترين دوران تاريخ ايران و يکي از دلايل اصلي عقب ماندگي فعلي ما، خيانتي هست که در دوران سياه قاجاريه شده است.
يعني درست در آن زماني که در غرب در همه شاخه هاي علم و تکنولوژي جهش خيره کننده اي داشت صورت مي گرفت، ما درگير حرمسراها و سفر فرنگ و .... پادشاهان بي کفايت قاجار بوديم!

باقي بقايتان
مبين

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • 9 صفر سياه در تاريخ ايران!
  • ولنتاین در نیویورک، ولنتاین در غزه!
  • تصاویر فوق العاده دیدنی از نرماندی
  • عكس هاي خاطره انگيز ورزش در قرن بيست و يكم
  • والنتاین ناصر الدین شاه!
  • کدخدایی: 300 نامزد دیگر تایید شدند
  • معرفي و دانلود فيلم : آنژل
  • دانلود انيميشن : The Last Unicorn
  • آلبوم جدید و زیبای علی مهدوی به نام خاک جاده ها
  • آهنگ زيباي بوي باران باصداي محمد اصفهاني
  • Almeza MultiSet 5.1 Build 320  نصب اتوماتیک ویندوز و برنامه هاي جانبي
  • اس ام اس فارسی برای گوشی های UIQ3
  • حکایت غمناک یک زن روسپی ایرانی در غربت
  • فیلیپ هالزمن، عکاس سوژه‌های در حال پرش
  • اعلا‌م جنگ بدون مرز با اسرائيل
  • تاريخچه پرچم ايران عزيز
  • عماد مغنیه، تروریست یا انقلابی؟!
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • خودرو دوگانه سوز محصول تویوتا تا سال 2010وارد بازار می شود
  • بعد از شنیدن بوق، پیام خودتان را بگذارید
  • باورهاي غلط ديگري در مورد مواد غذايي
  • چطور بازنشستگی سالم داشته باشيم؟
  • و ...


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (895) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ولنتاین در نیویورک، ولنتاین در غزه!

بالا، نیویورک، روز ولنتاین: ویتنی ادوارد (راست) تلاش می‌کند که نقاب تورش را در باد حفظ کند. (چپ) تیم راندال از نمای طبقه 86 ساختمان معروف امپایر استیت لذت می‌برد. هر ساله در روز ولنتاین مراسم ازدواج 13 زوج در ساختمان امپایر استیت برگزار می‌شود.

پایین، جنین، کرانه غربی رود اردن: مغازه دار فلسطینی اشیا مربوط به ولنتاین را برای فروش آماده می‌کند.

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر جالب و تماشایی
عکسهاي زيبايي از شهيد عماد مغنية (حاج رضوان)
والنتاین ناصر الدین شاه!
تصاویر فوق العاده دیدنی از نرماندی
استقبال پرشور از احمدي نژاد در بوشهر
بناهاي منحصر بفردي كه به زودي ساخته ميشوند
تصاویری فوق العاده از بازی نور و رنگ و الکتریسیته در طبیعت
عكس هاي خاطره انگيز ورزش در قرن بيست و يكم
توزیع اینترنتی برخي از مستندهای منحصر بفرد
ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

کدخدایی: 300 نامزد دیگر تایید شدند

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی از تایید صلاحیت حدود 300 نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کدخدایی در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: صلاحیت حدود 300 نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره انتخابات مجلس که صلاحیت آنان احراز نشده یا رد شده بود، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و تا پایان وقت اداری امروز، اسامی آنان به وزارت کشور اعلام می شود.
وی ابراز امیدواری کرد در دو مرحله دیگر تا سوم اسفند که مهلت قانونی شورای نگهبان برای بررسی مجدد رد صلاحیت شدگان باقی است، شمار دیگری تأیید صلاحیت شوند.
سخنگوی شورای نگهبان هفته گذشته نیز از تایید صلاحیت 281 نفر در شورای نگهبان خبرداده بود.
سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت:ملاک اصلی این شورا در بررسی صلاحیت ها و اظهار نظر در این زمینه بحث های سیاسی نبوده و نیست.
کدخدایی در پاسخ به این سؤال که آیا هجمه سنگین برخی گروه ها موجب تأیید صلاحیت آنان شده است یا خیر، افزود: ملاک اصلی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس، مستندات پرونده هاست و بحث های سیاسی ملاک اعلام نظر این شورا نیست.
وی با اشاره به اینکه در مرحله سوم رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم، تصریح کرد: شورای نگهبان چون در این مرحله فرصت بیشتری برای رسیدگی به این شکایات دارد و بررسی صلاحیت ها بدست اعضای شورا انجام می شود، این مرحله با دقت بیشتری انجام می شود.
کدخدایی درپاسخ به پرسشی مبنی بر نبود انتخابات رقابتی میان گروه های مختلف سیاسی گفت: بر اساس آمار برخی رسانه ها امکان برگزاری انتخابات رقابتی در بیشتر حوزه ها وجود دارد و اعضای شورای نگهبان بدون توجه به گرایش های سیاسی، پرونده داوطلبان را رسیدگی می کنند.
وی افزود: به این علت، تقسیم اصولگرایان و اصلاح طلبان برای شورای نگهبان، قابل توجه نیست.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره علت احراز نشدن صلاحیت نوة امام راحل و برخی دلایل سیاسی برای این اعلام نظر که در گذشته انجام شده بود، گفت: علت احراز نشدن صلاحیت علی اشراقی همچنان که در گذشته اعلام شده بود، نقص در مدرک تحصیلی وی بوده است و در صورت تمایل خبرنگاران، می توان پرونده وی را ارائه کرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که آیا قانون انتخابات نقص دارد یا خیر؟ گفت: نخستین بار من نقص قانون انتخابات را اعلام کردم و اصل تکمیل این قانون ضرورتی پذیرفته شده است و امیدواریم مجلس هشتم قانون جامعی برای انتخابات تصویب کند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

آنژل
Angel



کارگردان: فرانسوا اُزون. فيلمنامه: فرانسوا اُزون، مارتن کريمپ. موسيقي: فيليپ رومبي. مدير فيلمبرداري: دنيس ‏لنوآر. تدوين: موريل لنوآر. طراح صحنه: کاتيا وايچکوپ. بازيگران: رومولا گاراي[آنژل دورول]، سام نيل[تئو]، ‏لوسي راسل[نورا هاو-نويينسون]، مايکل فاسبندر[اسمه]، شارلوت رامپلينگ[هرمايوني]، اکلين تونگ[مادر دورول]، ‏ژانين دويتسکي[عمه لوتي]، کريستوفر بنجامين[لرد نورلي]، تام گرگسون[مارول]. 134 و 119 دقيقه. محصول 2007 ‏انگلستان، بلژيک، فرانسه. نام ديگر: ‏The Real Life of Angel Deverell‏. نامزد خرس طلاي جشنواره برلين. ‏
آنژل که در خانواده اي فقير به دنيا آمده، آرزو دارد تا نويسنده اي معروف شود. اما هيچ کس-حتي مادرش- تصور نمي ‏کند که او به اين آرزو دست يابد. آنژل بر خلاف زندگي واقعي خودش، زندگي زني مرفه را انگار که خود آن را زيسته ‏باشد، به شکلي فوق العاده در قالب رمان نوشته و به انتشاراتي هاي مختلف مي فرستد. پس از انتظاري طولاني و ‏سخت، يک بنگاه انتشاراتي لندني اعلام مي کند که حاضربه چاپ کتاب اوست. حال روياي آنژل به حقيقت پيوسته و ‏نويسنده جوان با سرعتي باورنکردني به موفقيت، شهرت و عشق دست يافته و تبديل به روياي هر دختر جوان مي شود. ‏اما اين قصه پريوار پاياني خوشي نخواهد داشت...‏

چرا بايد ديد؟
آنژل اخرين فيلم فرانسوا اُزون نويسنده و کارگردان مشهور فرانسوي و وارث خلف بونوئل کبير است که بر اساس ‏داستاني از اليزابت تيلور[1975-1912] نويسنده انگليسي-‏‎ ‎با بازيگر مشهور آمريکايي اشتباه نگيريد!- ساخته شده ‏است. آنژل درباره روياپردازي است، درباره فرار از واقعيت پيرامون و سعي در واقعيت بخشيدن به رويايي که در ذهن ‏مان پرورده ايم و تلاش براي ساختن واقعيتي دلخواه که گاه مي تواند به کابوس منجر شود. ‏
آنژل آخرين اثر اليزابت تيلور بود و در 1975 منتشر شد. تيلور قصه آنژل را تحت تاثير زندگي پر فراز و نشيب مري ‏کورللي[معاصر اسکار وايلد که در عصر ويکتوريا مي زيست] نوشته است. اما اُزون که چند سال قبل اين رمان را ‏خوانده بود، آن را دستمايه اي غني براي خلق يک ملودرام با شکوه دهه 1930 يا 40 ارزيابي کرد. پس از ساختن ‏استخر که مقدمه اي براي درک طرز تفکر و زندگي انگليسي بود، شروع به کار روي فيلمنامه آنژل کرد. اما بر خلاف ‏شخصيت آنتي پاتيک رمان تيلور شخصيتي همچون اسکارلت اوهاراي برباد رفته به آنژل داد. يعني شخصيتي جذاب که ‏مي توان همزمان او را دوست داشت و به او نفرت ورزيد!‏
آنژل اولين بار در جشنواره برلين به نمايش در آمد و نشان داد که اُزون در اين تجربه تازه اش و در مصاف با ژانر ‏درام تاريخي از نوع انگليسي آن نيز پيروز از ميدان خارج شده است. آنژل با سرمايه اي معادل 15 ميليون دلار توليد ‏شده و تهيه کنندگانش به موفقيت تجاري آن در پخش جهاني بسيار دل بسته اند. ‏
نقش اصلي فيلم را رمولا گاراي بازي کرده که به زودي شاهد نقش آفريني او در فيلم کفاره خواهيم بود. بديهي است که ‏شارلوت رامپلينگ هم مانند ديگر آثار اُزون در اين يکي هم حضور دارد!‏
ژانر: درام، عاشقانه. ‏


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/89049777/angel.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/89050058/angel.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/89050233/angel.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/89050368/angel.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/89050535/angel.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/89050692/angel.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/89050842/angel.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/89050986/angel.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/89051158/angel.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/89051336/angel.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/89051471/angel.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/89051587/angel.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/89051708/angel.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/89051838/angel.part14.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

خاک جاده ها
باصداي علي مهدوي

آلبوم جدید و زیبای علی مهدوی به نام خاک جاده ها با سه کيفيت

01 - بی تو تنهام [128] [64] [24]
02 - بوی بارون[128] [64] [24]
03 - دل فریب [128] [64] [24]
04 - قناری [128] [64] [24]
05 - خاک جاده ها (ورژن جدید)[128] [64] [24]
06 - خاک جاده ها[128] [64] [24]
07 - کوچه به کوچه[128] [64] [24]
08 - مهتاب [128] [64] [24]
09 - پل عبور[128] [64] [24]
10 - روز دیدار[128] [64] [24]
11 - تکیگاه [128] [64] [24]
12 - یادم کن [128] [64] [24]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي بوي باران
باصداي محمد اصفهاني


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Almeza MultiSet 5.1 Build 320
نصب اتوماتیک ویندوز و برنامه هاي جانبي

آیا دوست دارید یک دیسک نصب ویندوز ایکس پی بسازید که به صورت اتوماتیک سیستم را بدون هیچ سوالی در مورد نام کاربری، سریال ویندوز، زمان و تنظیمات محلی نصب کند؟ بعد از نصب ویندوز نیز نرم افزار های مورد نیاز شما به صورت اتوماتیک نصب، کی های مورد نیاز شما به رجیستری اضافه، درایور ها به روز و پک های مورد نیاز (مانند سرویس پک) نصب شوند؟
تمام این کار ها به راحتی قابل اعمال با نرم افزار Almeza MultiSet می باشند. Almeza MultiSet تمام در خواست های مورد نیاز شما را به صورت اتوماتیک بر روی کامپیوتر های مورد نیاز انجام می دهد. با این کار تنها کاری که شما انجام می دهید قرار دادن سی دی از قبل ساخته شده در سی دی رام است و بعد از مدت زمان لازم شما سیستم خود را با تمام امکاناتی که نیاز داشته اید پیش رو خواهید داشت.
شما می توانید با استفاده از نرم افزار MultiSet یک دیسک برای نصب نرم افزار های مورد نیاز بر روی کامپیوتر در درایو مورد نظر از هر رسانه ای (سی دی، دی وی دی، هارد دیسک) به صورت اتوماتیک ایجاد کند و در هر سیستمی که خواستید از آن استفاده کنید. شما می توانید هر حافظه ای را برای عمل نصب اتوماتیک آماده کنید.

قابلیتهای نرم افزار :
نصب یا تعمیر اتوماتیک ویندوز
نصب اتوماتیک هر نرم افزار ی بعد از نصب ویندوز
ایجاد دیسک بوت بدون نیاز به کاربر برای راه انداختن مراحل آن
قابل بازگشت به حال اول برای تنظیمات انجام شده اتوماتیک
قابل اجرا بر روی شبکه محلی و نصب اتوماتیک بر روی تمام سیستم های شبکه
 

لينک دانلود (حجم  فايل حدود 4 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

اس ام اس فارسی برای گوشی های UIQ3



کليه ي کاربران گوشي هاي UIQ3 از خواندن اس ام اس فارسي و يا استفاده از ديکشنري هاي فارسي در گوشي هاي خود محروم هستند. اما تنها با يک ترفند بسيار ساده مي توان اين مشکل را حل کرد. فايل هاي لازم براي اضافه کردن اين امکان به گوشي هاي UIQ3 در سايت سافت آرشیو در دسترس است.

توجه : فولدر با نام resource موجود در فایل فشرده را در فولدر resource مموری کارت کپی کنید.
برای گوشی های W950 و W960 کل فولدر را در مدیا مموری کپی کنید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

يَا ابْنَ آدَمَ، إنَّما أنْتَ أيّامٌ، كُلَّما مَضى يَوْمٌ ذَهَبَ بَعْضُكَ.

اى فرزند آدم، بدرستى كه تو مجموعه اى از زمان ها و روزگار هستى، هر آنچه از آن بگذرد، زمانى از تو فانى و سپرى گشته است ـ بنابراين لحظات عمرت را غنيمت شمار كه جبران ناپذير است ـ .

نهج الشّهادة: ص 346.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

از ابی حارث پرسیدند : مرد هشتاد ساله ای اگر زن جوانی اختیار کند ، آیا او را امید به داشتن فرزندی تواند بود ؟
ابی حارث گفت : آری ، البته اگر او را جوانی بیست ساله در همسایگی اش باشد ، فرزندان تواندش بود !!!


سرباز آمریکائی پس از اینکه از مرخصی مراجعت نمود ، فرمانده گروهانش او را دید که سر و صورتش زخمی شده است در صورتی که قبل از رفتن به مرخصی چنین زخمی را در صورت نداشت . سرباز را احضار نموده ،گفت :
ای سرباز شجاع در کدام جبهه زخم به این بزرگی را برداشته ای ؟
سرباز با کمال سادگی گفت : در جبهه ماه عسل !!
فرمانده گفت : تو مگر نامزد داشتی ؟ چرا به ما چیزی نگفته بودی تا مرخصی بیشتر به تو بدهیم ، تا چنین زخمی برنداری ؟ حتما بازگشت زود هنگام از ماه عسل را همسرت ، تحمل نکرده است !!!
سرباز گفت : نه قربان ! من نامزدی نداشتم ، مردی با دوست دختر من نامزد کرده و در ماه عسل بودند ، من بیخبر از همه جا ، طبق عادت دیرین ، با دیدن او به قصد سورپرایز کردنش ، ناغافل از پشت سر ، او را تنگ در آغوش گرفتم و تا آمدم بخود بجنبم ، شوهر نره غولش چنان کرد با من که میبینید !!!


دختر ده ساله چون بادام پوست کنده ای است بینندگان را ، و پانزده ساله لعبتی است ، لعبت بازان را و بیست ساله دختر نرم و لطیف و فربه است و سی ساله مادر دختران و پسران است و چهل ساله زالی است و پنجاه ساله را با کارد باید کشت وبر شصت ساله نفرین مردمان و فرشتگان باد .!!!!!!!!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ثواب هزار شهید

امام سجاد(ع) فرمود: «کسی که در غیبت قائم ما بر ولایت و دوستی ما ثابت قدم باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهیدان بدر و احد را به او ببخشاید.»(1)
غیبت حضرت مهدی(ع) از آزمون های بزرگ الهی است که بندگان خود را بدان می آزماید. این آزمون دشوار، دو گروه را از هم جدا می کند: گروهی که به بهانۀ ندیدن امام زمان خود، از عقیدۀ به حضرتش برمی گردند. گروهی که آن چنان به ادله و براهین الهی عقیده دارند که امام نادیده را همچون امام حاضر، در دلهای خود، حاضر و ناضر می بینند.
نکتۀ مهم این است که: کسانی که محضر رسول خدا(ص) را درک کرده اند و در پیشگاه آن گرامی، به فوض جهاد و فیض شهادت رسیده اند؛ البته مقامی والا دارند.
اما کسانی که محضر رسول خدا و ائمۀ هدی(ع) را درک نکرده اند و بر اساس حجت ها و برهان های قطعی عقلی و نقلی، به آن بزرگواران ایمان آورده اند، رتبه ای والاتر از گروه اول دارند. برای آنان که در زمان غیبت امام عصر(عج) هستند، ایمان به رسول خدا و ائمۀ هدی، همه در ایمان به حضرت خاتم (ص) جلوه گر است.
ایمان به ولایت آن امام همام، ایمان به غیبت آن حضرت را نیز در بر دارد. و هرکس با توفیق الهی از این دو آزمون دشوار الهی، سرافراز بیرون آید، بر ده ها دشمن بیرونی و درونی غلبه کرده است. چنین کسی پیوسته در دعاهای خود، شهادت در رکاب امام عصر(عج) را از خدایش می خواهد؛ چنانچه هر روز در دعای عهد، از ژرفای جان عرضه می دارد: اللهم اجعلنا مِن أنصاره و أعوانه والذابین عنه والمستشهدین بین یدیه(2)
بر اساس حدیث یاد شده از حضرت سیدالساجدین صلوات ا... علیه، کسی که در زمان غیبت امام عصر عجل ا... تعالی فرجه، بر ولایت حضرتش ثابت قدم بماند، خدای تعالی اجر هزار شهید از شهدای بدر و احد را به او عطا می کند.
پی نوشت: 1- بحارالانوار، ج52، ص125 * 2- مفاتیح الجنان، دعای عهد:« پروردگارا، ما را جزو یاران و یاوران و حامیان و شهیدان در رکابش قرار ده.»

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

حکایت غمناک یک زن روسپی ایرانی در غربت

یک زن ایرانی صاحب سه فرزند که به طور مخفیانه در یک روسپی خانه فعالیت می کرد در یک لاتاری برنده 450 هزار یورو شد.
این زن (سابرینا) که نام واقعی اش را افشا نکرده است پیش از این در شهر کلن آلمان در یک روسپی خانه فعالیت می کرد.
وی از ایران به همراه شوهر و سه فرزندش به آلمان مهاجرت کرده بود. خانواده ایرانی برای یک زندگی بهتر به آلمان پناهنده شده بودند اما روزگار آنطور که آنها می خواستند پیش نرفته بود. علاوه بر این دختر کوچک زن به سرطان مبتلا شده بود و آنها هم پولی برای درمان او نداشتند و زن سخت ترین تصمیم زندگی اش را گرفت: کار کردن به عنوان یک روسپی برای پول درمان دختر کوچکش!
این زن تصمیمش را حتی از شوهرش هم پنهان کرده بود. وی عنوان کرده است که پول درمان سرطان دخترش ار از کمکهای اجتماعی دریافت می کرده است. زن متولد 1966 تهران است. وی در بیرون از خانه با روسری و پالتو رفت و آمد می کرد و از سوی دیگر در اینترنت خود را به عنوان یک زن یونانی معرفی کرده و با این هویت در روسپی خانه فعالیت می کرد.
و یک روز، دوباره سرنوشت این زن کاملا تغییر کرد. وی که در پنجم ماه قبل در لاتاری شرکت کرده بود شماره های 9، 10، 17، 33، 37 و 45 را انتخاب کرد و صاحب 450 هزار یورو شد!
میشل مایر، صاحب سایت اینترنتی ای که سابرینای ایرانی در آن فعالیت می کرد عنوان کرد زنان متقاضی برای دادن اعلان در این سایت ماهیانه 79 یورو می پردازند. مایر گفته است: "سابرینا به من گفت دخترش مبتلا به سرطان است و نمی تواند خرج درمان و بیمارستان او را بدهد."
مایر گفت: سابرینا گفته است برای درمان دخترش هرکاری خواهد کرد و می خواهد گذشته سیاهش را از خاطراتش پاک کند


پی نوشت- آیا مهاجرت با این شرایط و خارج شدن از کشور به این همه سختی می ارزد؟ یک بار با اتوبوس از تهران به استانبول آمدم. بغل دستم یک مردی نشسته بود که می گفت زنش و بچه اش برای رفتن به کانادا مخفیانه به ترکیه آمده اند و به دفتر سازمان ملل هم اعلام کرده اند بخاطر سختگیری های شوهرش فرار کرده اند. در حالی که قسم می خورد هرچه زنش خواسته داده بود. می گفت می روم حداقل بچه هایم را برگردانم. در حالی که بار سومش بود که می آمد و آدرسی از زنش نداشت و به دلیل آنچه که اذیت و آزار زنش عنوان شده بود می ترسید پلیس ها بگیرندش
یادمان باشد بسیاری از اینها هیچ مشکل سیاسی و موارد مشابه ندارند. نمی دانم شاید ناچارند، یا شاید هم فکر می کنند خارج از کشور بهشت است!

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

شبهه:

تصوّف مخالف شيعه نيست چون علماي شيعه، بر عليه آنها كتابي ننوشته‌اند.
 

پاسخ:

ترديدي نيست كه تصوّف ريشه‌هاي غيراسلامي دارد و از خارج وارد جامعه اسلامي شده[1] و منشأ آن مسيحيّت، آداب و افكار هندي ماني[2] و فلسفه يونان مخصوصاً نوافلاطوني مي‌باشد.[3] و از اصول واقعي اسلام منحرف است. بنابراين فقهاي عظيم‌الشأن شيعه با پيروي از اهل بيت ـ عليهم السلام ـ در طول تاريخ در برابر اين دسته، ايستادگي كرده و با بيان و قلم عرصه را بر آنها تنگ نموده‌اند و هميشه مردم را از پيروي صوفيان برحذر داشته‌اند.
شيخ حرّعاملي صاحب كتاب وسائل‌الشيعه صدها روايت در مذمت صوفيه نقل كرده است. و خود او در ابطال تصوّف و نكوهش آن مي‌نويسد: «شيعه اماميّه و جميع طائفه اثني‌عشريه بر بطلان مذهب تصوّف و رد بر صوفيه از زمان پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ و ائمه معصومين ـ عليهم السلام ـ تا زمان حاضر اجماع داشته‌اند و همواره شيعيان به تبعيّت از امامان معصومشان در پي انكار صوفيه بوده‌اند.[4]
و هم ايشان در جاي ديگر از كتاب خود مي‌نويسد: «تمام شيعه، صوفيّه را انكار نموده‌اند و از امامان خويش احاديث بسياري در نكوهش آنان نقل كرده‌اند و علماي شيعه كتابهاي بسياري در ردّ اين گروه و اثبات كفر آنان تأليف نموده‌اند كه از جمله كتاب شيخ مفيد در ردّ بر اصحاب، جلّاح است كه در آن آمده است كه صوفيه در اصل دو فرقه مي‌باشد، جلوليّه و اتحاديّه»[5]
در اين راستا علما و بزرگان شيعه كه افكار و آراء باطل صوفيه و حقيقت تصوّف را خوب مي‌شناسند بر عليه آنها كتاب و يا رساله نوشته‌اند كه از جمله: علامه آل آقا در كتاب «فضايح صوفيه» اسامي 120 كتاب مهم و تحقيقي در اين مورد را ذكر مي‌كند، از آنجا كه ذكر همه آنها در حوصله اين نوشتار نيست به برخي از آنها اشاره مي‌شود:
1 . الرد علي الصوفيّه الغاليه، تأليف حسين بن سعيد اهوازي از اصحاب امام رضا ـ عليه السّلام ـ .
2 . رد بر حسن بصري، تأليف فضل بن شاذان.
3 . كسر الأصنام در ابطال تصوّف، ملاصدرا، صدرالمتألهين صاحب كتاب اسفار اربعه.
4 . الرد علي الصوفيه، ابوالفتح محمد بن علي الكراجكي.
5 . المطاعن المجرميّه في ردّ صوفيه، شيخ نورالدين أبي الحسن علي بن عبدالعالي الكركي.
6 . عين الحياه، محمد باقر مجلسي.
7 . الرد علي اهل الشهود القائلين بوحده الوجود، ملّا سعيد لاهيجاني.
8 . الرد علي الصوفيه، تأليف ملّا اسماعيل بن محمدحسين مازندراني.
9 . الرد علي الصوفيه، سيد قاضي هاشمي دزفولي.
10. كلمه في التصوّف، محمدصالح مازندراني سمعاني.
11 . ارشاديّه رد بر صوفيه، شيخ علي معصومي گنابذي.
12 . حجّت قوي رد بر مولوي و مثنوي، شيخ جواد خراساني.
13 . كشف‌التهمه، تأليف ذبيح الله محلاتي.
14 . ميزان‌المطالب، تأليف ميرزا جواد تهراني.
15 . خيراتيه، آقا محمدعلي بن علّامه وحيد بهبهاني.
16. تنبيه‌الغافلين، آقا محمد بن آقا محمد علي بن وحيد بهبهاني.
آنچه ذكر شد بخشي از كتابهايي است كه به طور مستقل توسط فقها و انديشمندان شيعه اماميه از زمان امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ تا به حال در ابطال عقايد و باورهاي پشمينه ‌پوشان (صوفيه) تأليف شده است، اما كتابهاي كه قسمتي از آنها در رد اين گروه نوشته شده و يا فصل خاصي به اين موضوع اختصاص داده شده بسيار زياد است كه نياز دارد در اين مورد منبع‌شناسي مستقل صورت گيرد.

-------------------------------------
[1] . مطهري، مرتضي، آشنايي با علوم اسلامي، ج 2، ص 98، تهران، صدرا، بسيت و دوم 1378 ه.
[2] . مشكور، جواد، فرهنگ فرق اسلامي، ص 306، مشهد، آستان قدس رضوي، 1368 ه.
[3] . لاهيجي، محمد، مقدمه مفاتيح الاعجاز، ص 36، تهران، سعدي، پنجم، 1371 ه.
[4] . حرعاملي، الاثني‌عشريه، ص 44، قم، دارالكتب العلميه، بي‌تا.
[5] . همان، ص 52.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

هوشنگ بر دیوان پیروز می شود
سپس هوشنگ:
جدا کرد گاو و خر و گوسفند
به ورز آورید آنچه بد سودمند
چو سنجاب و قاقم چو روباه گرم
چهارم سمورست کش موی نرم
ببخشید و گسترد و خورد و سپرد
برفت و جز از نام نیکو نبرد
دوران تهمورث اما زمان پیروزی بر دیوان است. نبرد به انجام رسیده و فرهنگ و یکجا نشینی پیروز شده است.

کار بافتن و رشتن و ساختن ارج یافته و دیوو دشمن به بند آمده است:
پس از پشت میش و بره پشم و موی
برید و به رشتن نهادند روی
ز مرغان همان آن که بد نیک ساز
چو باز و چو شاهین گردن فراز
چو این کرده شد، ماکیان و خروس
کجا برخروشد گه زخم کوس ....
تهمورث دیوان را به بند می کشد و از آنان خط نوشتن را می آموزد:
نبشتن به خسرو بیاموختند
دلش را به دانش بر افروختند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة مريم آيات: 98 محل نزول: مکه
 
 
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا 96 فَإِنَّمَا يَسَّرْنَاهُ بِلِسَانِكَ لِتُبَشِّرَ بِهِ الْمُتَّقِينَ وَتُنذِرَ بِهِ قَوْمًا لُّدًّا 97 وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هَلْ تُحِسُّ مِنْهُم مِّنْ أَحَدٍ أَوْ تَسْمَعُ لَهُمْ رِكْزًا 98
سورة طه

 
طه 1 مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى 2 إِلَّا تَذْكِرَةً لِّمَن يَخْشَى 3 تَنزِيلًا مِّمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى 4 الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى 5 لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَى 6 وَإِن تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ يَعْلَمُ السِّرَّ وَأَخْفَى 7 اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى 8 وَهَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ مُوسَى 9 إِذْ رَأَى نَارًا فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَّعَلِّي آتِيكُم مِّنْهَا بِقَبَسٍ أَوْ أَجِدُ عَلَى النَّارِ هُدًى 10 فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِي يَا مُوسَى 11 إِنِّي أَنَا رَبُّكَ فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى 12

 

ترجمه فارسي مکارم

مسلما كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، خداوند رحمان محبتى براى آنان در دلها قرار مى‏دهد! «96» و ما فقط آن ( قرآن) را بر زبان تو آسان ساختيم تا پرهيزگاران را بوسيله آن بشارت دهى، و دشمنان سرسخت را با آنان انذار كنى «97» چه بسيار اقوام (بى‏ايمان و گنهكارى) را كه پيش از آنان هلاك كرديم; آيا احدى از آنها را احساس مى‏كنى؟! يا كمترين صدايى از آنان مى‏شنوى؟! «98»

سورة طه
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
طه «1» ما قرآن را بر تو نازل نكرديم كه خود را به زحمت بيفكنى! «2» آن را فقط براى يادآورى كسانى كه (از خدا) مى‏ترسند نازل ساختيم «3» (اين قرآن) از سوى كسى نازل شده كه زمين و آسمانهاى بلند را آفريده است «4» همان بخشنده‏اى كه بر عرش مسلط است «5» از آن اوست آنچه در آسمانها، و آنچه در زمين، و آنچه ميان آن دو، و آنچه در زير خاك (پنهان) است! «6» اگر سخن آشكارا بگويى (يا مخفى كنى)، او اسرار -و حتى پنهان‏تر از آن- را نيز مى‏داند! «7» او خداوندى است كه معبودى جز او نيست; و نامهاى نيكوتر از آن اوست! «8» و آيا خبر موسى به تو رسيده است؟ «9» هنگامى كه (از دور) آتشى مشاهده كرد، و به خانواده خود گفت: «(اندكى) درنگ كنيد كه من آتشى ديدم! شايد شعله‏اى از آن براى شما بياورم; يا بوسيله اين آتش راه را پيدا كنم!» «10» هنگامى كه نزد آتش آمد، ندا داده شد كه: «اى موسى! «11» من پروردگار توام! كفشهايت را بيرون آر، كه تو در سرزمين مقدس «طوى‏» هستى! «12»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

siamak1345ir@yahoo.com

باسلام
با تمام احترامي كه براي شما وساير نويسنگان اعم از گروه شما واعضاي محترم قائل هستم وهمچنين اعتقادي كه به آزادي بيان و انديشه دارم لازم است كه انتقادي ازآن خبر نامه داشته باشم وآن در مورد حقانيت مذهب تشيع كه در روزنامه شماره895 نوشته شده بود به نظر من در اين شرايطي كه تعداد بيشماري از غير مسلمانان ونه همه آنان نظر مثبتي در مورد اسلام ندارند واز هر راهي براي نفي ما استفاده مي كنند طرح اين مسئله كه ما برتريم يا فلان گروه مسلمان درست نمي باشد وتفرقه افكن مي باشد .من فكر نمي كنم كه شيعيان تنها خوانندگان اين روزنامه باشند.
با كمال تشكر سيامك

 

 

viski_601@yahoo.com

بهشت و جهنم

شخصی از پروردگار درخواست نمود به او بهشت و جهنم را نشان دهد . خداوند پذیرفت و او را وارد اتاقی نمود که مردم در اطراف یک دیگ بزرگ غذا نشسته بودند .
همه گرسنه و ناامید و در عذاب بودند . هر کدام قاشقی داشتند که به دیگ می رسید ولی دستۀ قاشق ها بلند تر از بازوی آنها بود به طوری که نمی توانستند قاشق را به دهانشان برسانند ٬ عذاب آنها وحشتناک بود . آنگاه خداوند به او گفت اینک بهشت را به تو نشان می دهم ٬ او به اتاق دیگری که درست مانند اتاق اولی بود وارد شد . دیگ غذا ٬ جمعی از مردم و همان قاشق های دسته بلند . ولی در آنجا همه شاد و سیر بودند . آن مرد گفت: نمی فهمم چرا مردم در اینجا شادند در حالی که شرایط با اتاق بغلی یکسان است ؟
خدا تبسمی کرد و گفت: خیلی ساده است ٬ در اینجا آنها یاد گرفته اند که یکدیگر را تغذیه کنند . هر کسی با قاشقش غذا در دهان دیگری می گذارد چون ایمان دارد کسی هست غذا در دهانش بگذارد ...

 

 

mdarodi@yahoo.com

دو عکس

 

 

moshka22000@yahoo.com

شركت توتال درخواست ساركوزي براي ترك ايران را رد كرد

شركت فرانسوي توتال با رد درخواست رئيس جمهور اين كشور اعلام كرد به حضور خود در ايران ادامه مي دهد.
به نقل از رويترز،شركت فرانسوي توتال اعلام كرد به رغم فشارهاي امريكا بر ايران به دليل برنامه هاي هسته اي به حضور خود در ايران ادامه مي دهد.
كريستوف مارگري مدير اجرايي توتال در روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:«ما پل هاي ارتباطي خود با ايران را خراب نكرده ايم».
وي با تاكيد بر عزم توتال براي تداوم حضور خود در ايران افزود:«ما راه هايي را براي حفظ حضور درازمدت خود در اين كشور پيدا خواهيم كرد».
مارگري ايران را با ديگر كشورهايي كه توتال در آن ها فعاليت دارد مقايسه كرد و گفت تقريبا همه كشورهايي كه توتال در آن ها فعاليت دارد با تنش هاي ژئوپلتيك مواجه هستند.
تحليلگران سخنان مارگري در مورد عزم توتال براي تداوم حضور خود در ايران را پاسخي منفي به سياست هاي خصمانه دولت جديد فرانسه عليه ايران ارزيابي مي كنند.
رئيس جمهور فرانسه پيش تر از شركت هاي نفتي فرانسوي خواسته بود به دليل فعاليت هاي هسته اي ايران به حضور خود در اين كشور پايان دهند.

 

 

hakkakmn@yahoo.com

بسمه تعالی
یک غزل ازسروده های خوذم به حضورتان تقدیم مینمایم امیدوارم مورد بهره برداری قرارگرفته مفیدافتد
 

 

.

alirezamajidi@gmail.com

فیلیپ هالزمن، عکاس سوژه‌های در حال پرش

اگر پیش آمده باشد برای پیدا کردن عکس‌های «سالوادور دالی» در اینترنت جستجو کرده‌ باشید، حتما این عکس معروف را دیده‌اید، این عکس Dali Atomicus نام دارد:

 cs95982.jpg

اولین باری که این عکس را دیدم، موقعی بود که داشتم این پست را در مورد «دالی» و ربطش به دنیای پزشکی می‌نوشتم! در آن زمان این سؤال برایم پیش آمد که این عکس را چه کسی و چطور گرفته است!
این عکس را عکاسی به نام «فیلیپ هالزمن» Phillipe Halsman گرفته است. الان اگر کسی تا حدی در فتوشاپ مهارت داشته باشد، می‌تواند عکس‌های اینچنینی درست کند، اما زمانی که هالزمن زنده بود، خبری از فتوشاپ نبود!
بنابراین او مجبور شد که 5 ساعت وقت صرف گرفتن این عکس کند. او طی این 5 ساعت ، 27 تلاش ناموفق برای گرفتن این عکس داشت و سرانجام در 28‌امین بار موفق به گرفتن آن شد.
هر بار که هالزمن می‌خواست عکس بگیرد، تا 4 می‌شمرد، دالی می‌پرید، 3 دستیار گربه‌ها را پرتاب می‌کردند و یکی هم با سطل آب می‌ریخت، همسر هالزمن هم صندلی را نگه می‌داشت!

 Philippe_Halsman_self.jpg
هالزمن (پرتره‌ای که توسط خود او گرفته شده)

فیلیپ هالزمن در 2 می سال 1906 در «ریگا»ی «لاتویا» در یک خانواده یهودی به دنیا آمد، پدرش یک دندانپزشک و مادرش مدیر یک مدرسه ابتدایی بود. در 15 سالگی فیلیپ جوان شیفته عکاسی شد و شروع به عکاسی از افراد خانواده کرد و استعداد خود را در عکاسی از پرتره نشان داد.
در سپتامبر 1928، زمانی که همراه پدرش برای گردش به اتریش و کوهستان آلپ رفته بود، پدرش در اثر سقوط درگذشت. هیچگاه روشن نشد که واقعا چه چیزی باعث سقوط پدر فیلیپ شده است، فیلیپ هالزمن متهم شد و دادگاه او را به 10 سال حبس محکوم کرد.
این مورد جار و جنجال زیادی در ابعاد بین‌المللی پیدا کرد، طوری که اشخاص مشهوری مانند «آلبرت اینشتین» و «توماس مان» برای آزادی او نامه نوشتند. سرانجام در سال 1931، هالزمن با این شرط که هیچگاه به اتریش برنگردد، آزاد شد.
هالزمن به فرانسه رفت و شروع به عکاسی پرتره برای مجله‌های مد مثل
Vogue کرد و شهرت زیادی به دست آورد. بعد از حمله آلمان به فرانسه، او فرارکرد و توانست با کمک اینشتین که دوست خانوادگی آنها بود، ویزای آمریکا به دست آورد. او در آمریکا هم به عکاسی ادامه دا دو از سال 1942 با مجله لایف شروع به همکاری کرد.
هالزمن از اواخر سال 1940 شروع به همکاری با سالوادور دالی کرد. عکس مشهور Dali Atomicus مفهوم تعلیق را القا می‌کند. عنوان این عکس از یکی از تابلوهای دالی به نام Leda Atomica گرفته شده است که در همین عکس به صورت  مبهم در پشت گربه‌ها دیده می‌شود.
همکاری هالزمن با دالی ادامه پیدا کرد، آنها در سال 1954 کتابی با عنوان «سبیل دالی» منتشر کردند که در آن 36 منظره مختلف از سبیل دالی چاپ شده بود! یک عکس مشهور دیگر او با دالی یک پرتره سورئالیستیک از دالی در کنار یک جمجمه با عنوان In Voluptas Mors است.
عکسی که او در سال 1947 از اینشتین گرفت، یکی از مشهورترین عکس‌های اینشتین محسوب می‌شود و نشاندهنده پشیمانی اینشتین در نقشش در ساخت نخستین بمب اتمی توسط آمریکایی‌ها بود. وقتی اینشیتن در سال 1999 از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت برتر قرن انتخاب شد، از همین عکس در صفحه نخست این مجله استفاده شد.
او از بسیاری از مشاهیر مانند ریچارد نیکسون، خانواده فورد، مارلین مونرو، آلفرد هیچکاک، وینستون چرچیل، پایلو پیکاسو و کمدین‌های مشهور آمریکایی عکس گرفته است.

فلسفه پریدن!
هالزمن علاقه داشت که از سوژه‌هایش هنگام پرش عکس بگیرد. اما چرا او افراد مشهور را وادار می‌کرد که پرش کنند؟!
او عقیده داشت که هنگام پرش، توجه سوژه معطوف عمل پریدن می‌شود و در این هنگام نقابی که افراد در حالت عادی بر چهره می‌کشند، فرو می‌افتد و چهره حقیقی شخص نمودار می‌شود. هالزمن در سال 1959 کتابی منتشر کرد که در آن عکس‌های 178 شخص مشهور در هنگام پریدن به چاپ رسید.
در سال 1958 نام هالزمن در فهرست 10 عکاس محبوب دنیا قرار گفت و در سال 1975 جایزه یک عمر فعالیت و تلاش در هنر عکاسی از سوی انجمن آمریکایی عکاسان مجلات به او اهدا شد.

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

از سوي سيدحسن نصرالله در مراسم تشييع عماد مغنيه مطرح شد:
اعلا‌م جنگ بدون مرز با اسرائيل


ضاحيه در جنوب بيروت پايتخت لبنان روز گذشته شاهد تشييع پيكر شهيد حاج عماد مغنيه از فرماندهان ارشد مقاومت اسلا‌مي اين كشور بود اما تنها كمي بالا‌تر از ضاحيه، سران جريان 14 مارس در كارناوالي كه به مناسبت سومين سالمرگ رفيق حريري نخست‌وزير اسبق اين كشور راه‌انداخته بودند، سخنراني كردند تا به اين ترتيب دو‌سوم جمعيت بيروت، روز گذشته را در بيرون از منزل خود سر كنند.
ترور شهيد مغنيه توسط جوخه‌هاي ترور اسرائيلي امري نيست كه مقامات اين رژيم بخواهند با شانه خالي كردن از انجام آن، خود را از آن بري كنند. شاهد اين مدعا آنكه، روز پنجشنبه ايهود اولمرت نخست‌وزير اين رژيم كه تازه از سفر آلمان برگشته بود سراسيمه به كنست - پارلمان اين رژيم - رفت تا در ميان هم‌حزبي‌هاي خود و ديگر نمايندگان آن كه از ورود او متعجب شده بودند، اين‌گونه ترورها را تنها راه حيات اين رژيم و اميدواري مردمي بداند كه به اميد روزگاري بهتر به اين سرزمين اشغال شده آمده‌اند. به گفته يكي از نمايندگان عرب كنست كه با شبكه الجزيره مصاحبه مي‌كرد، اولمرت با چهره‌اي برافروخته وارد كنست شد و ترس و شادي را همزمان مي‌شد در او ديد، خوشحال از اينكه پس از 20 سال دستگاه جاسوسي بد‌سابقه اسرائيل تحت فشارهاي او موفق شده اين ترور را انجام دهد و پس از گزارش وينوگراد برگ برنده‌اي در دست داشته باشد و ترس از انتقام‌جويي حزب‌ا... لبنان كه يك روز بعد از زبان دبيركل آن در مراسم تشييع حاج رضوان جاري شد. اما پيش از آنكه به سخنان سيدحسن نصرا... و تبعات آن بپردازيم نكته‌اي را بايد يادآوري كرد و آن نكته نيز چيزي نيست جز عملكرد جريان 14 مارس و در راس آن دولت فواد سنيوره. سنيوره كه اين روزها در مخمصه ماندن و رفتن گير افتاده است در حالي كه پس از ترور هم‌حزبي‌هاي خودش در لبنان عزاي عمومي اعلا‌م مي‌كرد و تمام كشور نيمه تعطيل لبنان را به تعطيلي مي‌كشاند، در ماجراي ترور فرمانده بزرگ مقاومت كه جنگ 33 روزه را فرماندهي مي‌كرد، دم برنياورد و تنها به تسليتي اكتفا كرد تا به اين ترتيب خوشحالي ضمني خود را از ترور حاج‌رضوان اعلا‌م كند. در بعد ديگر قضيه مي‌توان عزت نفس و بزرگي و كرامتي را ديد كه روز گذشته در جنوب بيروت شاهد آن بوديم. دبيركل حزب‌ا... در سخنان خود با گراميداشت سالروز ترور رفيق حريري او را همپايه ديگر شهداي مقاومت برشمرد و تاكيد كرد عاملا‌ن و بانيان آن به سزاي اعمال خود خواهند رسيد، اما در مركز بيروت و در جايي كه سعد حريري در ميان محافظان فرانسوي خود و درحالي كه روبان سياهي به كت خود به مناسبت عزادار بودن آويزان كرده بود، خندان از ميان جمعيتي كه در مراسم سالمرگ پدرش حاضر شده بودند، به سخنراني پرداخت. اما او چه گفت؟ او نه‌تنها هيچ اشاره‌اي به شهادت فرمانده بزرگ مقاومت و فرزند برومند لبنان نكرد، بلكه مقاومت را هم بار ديگر مورد حمله قرار داد و در سخناني كه نشان از پشتگرمي او مي‌داد به مقامات دمشق يادآور شد: تا زماني كه رئيس‌جمهور لبنان انتخاب نشده باشد نشست سران عرب هم در دمشق برگزار نخواهد شد. البته سخنان ورشكسته‌هاي سياسي‌اي چون وليد جنبلا‌ط كه دست گدايي به سوي آمريكايي‌ها براي 5 ميليون دلا‌ر دراز كرده و سمير جعجع كه افراد تحت فرماندهي‌اش روزي بيروت را صحنه ترورهاي خونين كرده بودند، جاي خود دارد.اما در جنوب بيروت، دبيركل حزب‌ا... در سخناني كه از شبكه‌هاي معتبر خبري جهان به صورت زنده پخش شد، سخناني را ايراد كرد كه بدون شك آينده خاورميانه را رقم خواهد زد. سخنان دبيركل حزب‌ا... كه به صورت مستقيم رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده بود در زماني ايراد شد كه مقامات اين رژيم فكر مي‌كردند با اين ترور مغنيه روزگار آنها بهتر خواهد شد، اما نصرا... به آنها يادآوري كرد كه جنگ 33 روزه هنوز پايان نيافته و باز هم اين ما هستيم كه آينده را مشخص خواهيم كرد. اين سخنان معنايي جز اين ندارد كه قطعنامه‌صادر شده توسط شوراي امنيت كه به اين جنگ پايان داد از درجه اعتبار ساقط شده است. تاكيد دبيركل حزب‌ا... بر اين نكته كه ترور مغنيه در خارج از لبنان رخ داده و رژيم صهيونيستي با اين اقدام خود دايره جنگ را به خارج از لبنان كشانده است به اين رژيم يادآوري كرد: از اين پس ما هم به همين شيوه با شما خواهيم جنگيد، اما زمان، مكان، نوع و هدف را خود تعيين خواهيم كرد، اين سخن هيچ معنايي ندارد جز اينكه رژيم اسرائيل با اين اقدام خود باز اشتباه بزرگ ديگري را مرتكب شده است. مقامات اطلا‌عاتي اين رژيم كه خود به توانايي‌ها و امكانات جنگي حزب‌ا... در خارج از مرزهاي اين كشور آگاهي دارند بهتر از هر كسي مي‌دانند كه معني اين سخنان چيست و آنان كه در حوزه مسائل امنيتي كار مي‌كنند بهتر مي‌دانند كه از اين پس خاورميانه و هر جايي كه مقامات اسرائيلي و همدستان آنها حضور دارند چه شكلي از مبارزه را تجربه خواهند كرد. سيدحسن نصرا... كه در خلا‌ل جنگ 33 روزه ثابت كرد هيچگاه دروغ نمي‌گويد و مانند بسياري اهل بلوف زدن نيست، باز هم بهتر از اسرائيلي‌ها مي‌داند در چه زمان بايد خون عماد مغنيه بجوشد و دامن قاتلا‌ن وي را بگيرد و همين نكته است كه رنگ از روي اولمرت برده بود و او مي‌داند چه توفاني در پيش است. ديگر اينكه دبيركل حزب‌ا... پيامي هم به رهبران جريان داخلي داد. او كه تاكنون نسبت به اظهارات افرادي مانند جنبلا‌ط كه حرف از بيرون آوردن سلا‌ح مقاومت از دست رزمندگان آن كرده بود، واكنشي نشان نداده بود، به آنها هم يادآوري كرد كه اگر مي‌خواهند لبناني بمانند مي‌توانند در كشور زندگي كنند و در غير اين صورت بهتر است پيش اربابان خود در واشنگتن و تل‌آويو بروند. نكته نغز آنكه نصرا... به اين افراد يادآوري كرد اين مقاومت است كه در لبنان حرف اول را مي‌زند و او از اعضاي 14 مارس مداركي را در دست دارد كه وابستگي آنها را به آمريكا و اسرائيل ثابت خواهد كرد. به هر حال آنچه در پايان گفت اين است كه منطقه خاورميانه و تمام منابع اسرائيل از اين به بعد زير ذره‌بين حزب‌ا... خواهد بود و اين همان چيزي است كه خود مقامات تل‌آويو و واشنگتن خواسته‌اند.

 

 

f_yavari2001@yahoo.com

سعی کنید قبل از هر پیشرفتی در انسانیت پیشرفت کنید

این اولین باریه که میخوام اینجا از دردهای جامعه مون بگم البته نمی دونم عنوانو چی بذارم "عصر جاهلیت در قرن بیست و یکم" عنوانیه که از ظاهر کار برمیاد اما مطمئنا دستهائی چون دستای شما (که الان اومدید یه چیزی بخونید و هرهر بخندید و بدون هیچ اظهار نظری ببندید و نهایت تو یاهو PM بدید که خیلی باحال بود ) پشت پرده هست که ...
خب ، جریان چیه حالا ؟ عرض میکنم خدمتتون ، فقط از این به بعد رو با دقت بخونین که وقتتون برا دوباره خونی گرفته نشه (من مسئولیت چیزی رو بر عهده نمی گیرما )

چند روز پیش بود که الهام اومد بخش فنی و گفت : خانوما جلسه !
منم سریع برنامه هام رو جمع و جور کردم و با اعظم و مرضیه به اتفاق الهام رفتیم پیش مدیر ، حالا اصلا نمی دونستم مدیر واسه چی صدامون کرده ، مدیر اینجوری صحبتشو شروع کرد که "ما تصمیم داریم با همفکری و مشورت شما راهی رو انتخاب کنیم ..."
حالا من رو بگید همین که مدیر همچین حرفی رو زد مثل همیشه جوجه وار سعی کردم موضوع جلسه رو حدس بزنم با توجه به اینکه چند روز پیش آقایون همکار ، رو به منظور ست کردن پوشش یکسان کت شلوار به انضمام آرم مخصوص پیشگامان که می بایست پرسنل فنی ملبس به اون میشدن (که دستور صادره ای از گروه پیشگامان کویر بود) رو به محل مزبور هدایت کرده بودن ، منم اینطوری حدسیدم که گروه پیشگامان تصمیم گرفته خانوما هم مشمول این بند بشن و پوشش یکسانی قراره برامون در نظر گرفته بشه
البته پیشنهاد میکنم شما زیاد مثل من خوشبینانه فکر نکنید چون ممکنه برج میلاد رویاهاتون جلو چشاتون بیاد پائین
خلاصه ، مدیر شروع کرد به صحبت و موضوع (خیلی متناقض تر از اونی بود که حتی شما الان دارید فکر میکنید ) این بود که گروه پیشگامان خواسته که شرکت پرسنل خانوم رو تسویه کنه (البته این فشار مثل اینکه برمیگشته به خیلی وقت پیش حتی قبل از اینکه من تو شرکت باشم و حالا دیگه لازم الاجرا شده)
دلیل :
گروه پیشگامان وابسته به سهامداران قلندرشه و این باعث شده که پرسنل اصلی کادر پیشگامان ، آقازاده های این سهامداران باشن هرچند تخصص لازم رو نداشته باشن و بیم این میرود که
وجود پرسنل خانوم در یکی از شرکتهای زیر مجموعه وابسته ، باعث شود که دختر خانمهای این سهامداران به گروه چپانده شوند ، این یک .
و دو اینکه ممکن است خانمهای موجود این شازده های مهندس رو دو در کنن (البته ناگفته نمونه که اگه عرضه ای بود تو این قشر ، به محض ورود رهبر به استان ، مخ پسر اونو میزدیم تا این مهندسین )

البته اینا دلائلی بود که برای ما عنوان شد ضمن اینکه تو وابستگی شرکت به گروه پیشگامان و گروه پیشگامان به سهامدارانش شکی نیست ، اما به نظر من این همه ماجرا نیست
یعنی اگه باشه و این طرز فکرشون و این نحوه وابستگی شون باشه ، دیگه ارتقا و پیشرفتی نمی بینم (البته این یا به عبارتی Money Talks یکی از رازهای عقب افتادگی میهنمونم هست )
البته امیدوارم این کار عوامل دیگه ای داشته باشه ، از قبیل :
عدم جنبه سردمداران، بی کفایتی خانمها ، بی عرضگی آنها در کارهای فنی ، خوشگذرانی و خصوصیت کوزت گونگی آنها، نارضایتی مدیر فنی ، عدم امر به معروف و نهی از منکر ، وجود بقایائی از افکار اعراب جاهلی در قرن حاضر اینم در گروهی مدعی و ...
پایان .

(برگرفته از کتاب تاریخ معاصر شرکت ایساتیس)
لطفا بدون نظر خارج نشوید ، کل کلم میاد اساسی !

 

 

sayna_46@yahoo.com

خدا هست

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت
در بین کار گفتگوی جالبی بین آنها در گرفت
آنها در رابطه به موضوعات و مطالب مختلف صحبت کردند
وقتی به موضوع ((خدا)) رسید
آرایشگر گفت : من باور نمیکنم خدا هم وجود داشته باشد
:مشتری پرسید
چرا باور نمیکنی؟
:آرایشگر جواب داد
کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد
به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟
بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟
اگر خدا وجود میداشت نباید درد و رنجی وجود داشت
نمیتوانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه میداد این همه درد و رنج و جود داشته باشد
مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد. چون نمیخواست جر و بحث کند
آرایشگر کارش را تمام کرد و
مشتری از مغازه بیرون رفت
به محض اینکه از مغازه بیرون آمد
مردی را دید با موهای بلند و کثیف
و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده
ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود
مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد
:و به آرایشگر گفت
میدانی چیست! به نظر من آرایشگر ها هم وجود ندارند
:آرایشگر گفت
چرا چنین حرفی میزنی؟
من اینجا هستم. من آرایشگرم
همین الان موهای تو را کوتاه کردم
:مشتری با اعتراض گفت
نه. آرایشگرها وجود ندارند
چون اگر وجود داشتند. هیچکس مثل مردی که
بیرون است. با موهای بلند و کثیف و ریش اصلاح نکرده پیدا نمیشد
آرایشگر: نه بابا ! آرایشگرها وجود دارند
موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند
مشتری تائید کرد: دقیقا نکته همین است
!خدا هم وجود دارد
فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمیگردند
برای همین است که این همه درد و رنج در دنبا وجود دارد

 

 

yazynh@yahoo.com

پاسخ بعدي به رزمنده سابق

کلمه تازي به معني سگ شکاري در فرهنگ دهخدا آمده است و بنده اين مساله را در شماره 893 در پاسخ به دو دوستي که از شما حمايت کرده‌اند، آورده‌ام. آن دو پاسخ را نيز بخوانيد. اين عرف را نيز بنده از روي مقالات ضدعربي که در آن به اين معني اشاره کرده‌اند، يافته‌ام و نه از خودم.
ارزش مجله دوستانتان پيش از اين با نسبت دادن حيواناتي چون گوسفند به ديگران پايين آورده‌اند. براي چندين و چندمين بار عرض مي‌کنم که البته در شماره 893 نيز در پاسخ به يكي از دو حاميان شما اشاره کردم. اين که بنده مثلا بگويم حرف‌هاي شما مانند مخالفان دستورات اسلام است، به اين معني نيست که شما مخالف دستورات اسلام هستيد و هيچ‌گونه اتهام و اهانتي نيست. بلكه صرفا حرف‌هاي شما با آن‌ها در آن زمينه خاص يكي است. و يا مثالي که در پاسخ به حاميان شما زدم: هنگامي كه دوستان شما در مورد داستان سه روز اطعام فقير و مسكين و اسير حضرت علي (ع) و خانواده‌اش كه در قرآن نيز آمده است و مورد تاييد علماي اهل سنت نيز هست، مي‌گويند يك داستان بدون سند است، چه مي‌توان گفت؟ آيا نمي‌توان گفت تو حرف‌هاي وهابيون را مي‌زني؟ آيا به معني اين است كه تو وهابي هستي؟!
در مورد حديث نيز مي‌توانيد به ماخذي که داده‌ام، يعني کتاب كنز العمال که از کتب معتبر حديث است، مراجعه کنيد. اين حديث عينا در آن ماخذ آمده است. پس راوي آن بنده نيستم. در ضمن در علوم ديني، علم رجال، علم درايه، مطابقت با آيات قرآن و احاديث معتبر و اگر حديث فقهي باشد، باب تعارض در علم فقه به کمک يکديگر مي‌توانند جعلي بودن يا نبودن حديث را مشخص سازند و بر پايه احاديث و روايات معتبر مي‌توان به استدلال پرداخت. اين گونه نيست که بتوانيم به هر حديثي که با سليقه ما جور در نيامد، نسبت جعلي بودن بدهيم!
در رابطه با عزاداري براي امام حسين (ع) و ريختن گناهان چون بحث مفصل‌تري مي‌خواهد در مقاله‌اي ان شاء الله به زودي پاسخ خواهم داد.
و اما در مورد صدقه و اين كه معامله با خداوند است، آيات زيادي داريم كه من به يكي از آن‌ها اشاره مي‌كنم و اگر به قرآن به عنوان كتابي آسماني ايمان داريد، قضيه براي شما روشن خواهد شد:
مَن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ (1)
كيست كه به خدا وام نيكو دهد تا خداوند آن را براي او چندين برابر كند؟ و براي او پاداش پرارزشي است.
البته به قول خود خداوند اين‌ها مثال‌هايي است كه ايشان براي ما مي‌زنند تا ما مسايل را بهتر بفهميم:
... وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (2)
... اين‌ها مثال‌هايي است كه براي مردم مي‏زنيم، باشد كه در آن بينديشند.
و در واقع معامله با خدا تنها يك تعبير است و طبيعتا به اين معني نيست كه ما به صورت فيزيكي با خداوند معامله كنيم. اما اگر كسي در جايي از چنين تعبيري استفاده كرد، حرف بيراهي نزده است.
در رابطه با مطالعه نيز از آن جايي كه بسياري از مواردي كه در احاديث و آيات آمده‌اند، هنوز از نظر علمي به اثبات نرسيده‌اند، بنابراين جا بر روي مطالعه علمي بر روي آن‌ها وجود دارد و اين گونه نيست كه هر كه به مطالعه آيات و احاديث پرداخت، بگوييم از قافله علم عقب مانده است! اين مساله در انتهاي مقاله بيشتر توضيح داده خواهد شد.
نكته ديگر كه خوب است براي ساير خوانندگان نيز توضيح داده شود كه از اين اشتباه مهلك نجات يابند، اين است كه انسان به طور مداوم در حال گناه است و يا حداقل ممكن است باشد. هيچ كس نمي‌تواند خود را از گناه مبرا بداند! در جايي كه حضرت علي (ع) و امام سجاد (ع) و ساير معصومين (ع) پيوسته در دعاها و مناجات‌هاي خود از خداوند طلب عفو مي‌نمودند، چگونه و با چه دليلي انسان مي‌تواند خود را خالي از گناه بداند و لابد آن‌ها را -العياذ بالله- گناهكار؟!
اگرچه نيازي به خواندن نوشته‌هاي افراطيون و تفريطيون نداريد، اما آيا همه نويسنده‌ها افراطي و تفريطي هستند و هيچ كس در اين دنيا نيست كه نوشته‌هاي مذهبي فارق از افراط و تفريط بنويسد؟!
در رابطه با بحث دروغ مصلحتي نيز صرف نظر از احاديث و روايات انسان مي‌تواند به عقل خود رجوع كند. اگر چه دروغ كار زشتي است، اما زيبايي برخي كارها از زشتي دروغ بيشتر است و اگر تنها راه رسيدن به آن زيبايي، دروغ باشد، اين جا است كه دروغ مصلحتي جايز مي‌شود. در علم فقه دروغ در موارد زير جايز مي‌شود و نام مصلحتي به خود مي‌گيرد:
• آبروي كسي در خطر باشد و تنها راه حفظ آن دروغ باشد.
• جان كسي در خطر باشد و تنها راه حفظ آن دروغ باشد.
• مال (حق) كسي در خطر باشد و تنها راه حفظ آن دروغ باشد.
• ارتباط دو نفر با يكديگر قطع شده باشد و تنها راه برقراري آن دروغ باشد.
مي‌بينيم كه زيبايي حفظ جان و مال و آبروي افراد و يا آشتي دادن دو برادر، خواهر، ... با يكديگر از زشتي دروغ بيشتر است و به حكم عقل حتي اگر دين و حديث و روايت را نيز در نظر نگيريم، دروغ در اين موارد جايز است.
در رابطه با مساله دعوت به اسلام بدون شك با هر كس بايد با زبان خود سخن به ميان آورد. مثلا كسي كه مسلمان نيست، بدون شك سخن قرآن نمي‌تواند براي او حجت باشد و يا كسي كه شيعه نيست حديث امام نمي‌تواند براي او حجيت داشته باشد. بنابراين بايد ظرايف و لطايف و دقايق حديث يا آيه استخراج و با زبان فرد به وي تفهيم شود. از آن جا كه ما شما را مسلمان و شيعه فرض كرديم و خود حضرت عالي نيز به اين مساله در نوشته‌هاي خود اذعان داشتيد، براي شما از احاديث و آيات استفاده كرديم. در غير اين صورت بدون شك اين قدر براي شما آيه و حديث نمي‌گفتيم.
پرسش دوم كه مطرح كرديد اتفاقا مساله جالبي است و خدمت شما عرض مي‌كنم كه مشكل كجا است. مشكل مسلمانان اين است كه همه چيز را از درب معجزه نگاه مي‌كنند. اما غرب اصولا اعتقادي به معجزه ندارد و همه چيز را از ديد دانش و عقل نگاه مي‌كند. از طرفي در زمان پيامبر (ص) و ائمه (ع) عقل و فهم و دانش مردم پاسخ‌گو نبود كه مسايل از ديد علمي نگريسته شود. بنابراين مثلا وقتي پيامبر (ص) مي‌فرمود قبل از هر نماز مسواك بزنيد، مجبور بود بگويد ثواب دارد، زيرا اگر مي‌گفت براي دندان‌هايتان مفيد است، ممكن بود كسي زير بار نرود. آن هم امت دگم عرب و آن هم مربوط به 1300 و اندي سال پيش! مي‌توان تصور كرد كه در مقابل سلامتي دندان و معده و ساير نقاط بدن و يا در مقابل مسايل علمي ديگر چگونه اين امت موضع‌گيري مي‌كرد. از طرفي اشتباه ساير مسلمانان بعد از آن زمان كه همين الان نيز متاسفانه وجود دارد، اين است كه وقتي به او گفته مي‌شود قبل از هر نماز مسواك بزن، فكر مي‌كند پيامبر همين طوري براي خالي نبودن عريضه! چنين سفارشي مي‌كند و مي‌گويد چون پيامبر دستور داده، پس ما قبول مي‌كنيم و هرگز به خود نمي‌گويد كه چرا پيامبر چنين دستوري داده است؟! بعد كه علم پزشكي ثابت مي‌كند در شبانه روز حداقل سه بار و حداكثر پنج بار دندان بايد مسواك زده شود، ما مي‌فهميم كه «اِااااااا!!! پس پيامبر (ص) براي اين بود كه چنين سفارشي مي‌كرد!!! اگر ما نمازهاي ظهر و عصر و يا مغرب و عشاء را با يكديگر جمع كنيم (در يك زمان بخوانيم كه عموما شيعيان چنين مي‌كنند) و قبل از هر نماز مسواك بزنيم، مي‌شود سه بار و اگر اين نمازها را جمع نكنيم (كه عموما اهل سنت چنين مي‌كنند)، مي‌شود پنج بار. بنابراين يك نمازگزار اگر به اين حديث عمل كند در طول روز حداقل سه بار و حداكثر پنج بار مسواك مي‌زند.» موارد مشابه زياد است. به عنوان مثال:
• يك دانشمند ايراني ثابت كرد كه سجده طولاني كه از موارد توصيه شده توسط معصومين و علماي علم اخلاق است، از بروز سكته قلبي جلوگيري مي‌كند.
• يك دانشمند مصري (؟) ثابت كرد كه در عرق بدن انسان ماده‌اي وجود دارد كه براي درمان برخي بيماري‌هاي چشمي مفيد است (و البته اين يكي راه را درست رفته بود و از آيه مربوط به شفاي چشم حضرت يعقوب (ع) به وسيله پيراهن حضرت يوسف (ع) به آن پي برده بود.)
• يك داشمند ژاپني ثابت كرد كه تماس پنج نقطه از بدن در طول روز با زمين بار الكتريكي منفي را از بدن دفع مي‌كند و براي سلامتي مفيد است كه اين پنج نقطه عبارت است از كف دست، پيشاني زانو و انگشت شست پا كه اين ها مواضع سجود ما در نماز هستند.
• يك داشمند ژاپني ثابت كرد كه ماساژ دادن دست از آرنج به پايين در طول روز از بروز آرتروز جلوگيري مي‌كند كه اين معادل با شستشوي دست ما در وضو است.
• يك دانشمند آلماني ثابت كرد كه استنشاق آب از آلودگي مخاط بيني جلوگيري مي‌كند كه اين توصيه امام صادق (ع) قبل از وضو است.
• هنگامي كه اينشتين قانون نسبيت را كشف كرد، تازه فهميديم روايتي كه در بحارالانوار در مورد معراج پيامبر (ص) نوشته كه پاي پيامبر به هنگام معراج به ظرف آبي خورد و هنگامي كه ايشان از معراج بازگشت آب همچنان در حال ريختن بود، يك معجزه نبوده، بلكه يكي از قوانين حاكم بر طبيعت بوده است.
و بسياري از موارد ديگر؛ به خصوص در زمينه مسايل پزشكي و به خصوص در احاديث پزشكي امام رضا (ع) در كتابي با نام طب الرضا نمونه‌هاي بسياري از اين موارد را مي‌توان يافت.
همان گونه كه مي‌بينيد اين موارد علمي واقعا در آيات و روايات ما وجود دارند. اما ما متاسفانه به علت برخي كج‌فهمي‌ها همه را به معجزه نسبت مي‌دهيم و با بي‌تفاوتي از كنار آن مي‌گذريم و وقتي دنيا آن را كشف كرد مي‌فهميم كه چه كلاه گشادي سرمان رفته است. ما زودتر از اين ها مي‌توانستيم اين مساله را كشف كنيم. خيلي هم كه فهميده شويم مي‌گوييم «ان شاء الله امام زمان (عج) مي‌آيد و توجيه علمي آن را به ما مي‌گويد»!!! اين است درد ما. شايد اگر اسلام در غرب آمده بود و در حقيقت گنجينه‌هاي آيات و احاديث اسلام در كنار علم و فناوري و پشتكار و عقل‌گرايي غرب قرار مي‌گرفت، امروز هم حقايق بيشتري از علم كشف شده بود و هم حقانيت اسلام و پيامبر (ص) و ائمه (ع) بيش از پيش براي جهانيان روشن.
به اميد بلند همتي همه مسلمانان بالاخص ايرانيان
------------------
پي‌نوشت‌ها
(1) حديد، 11
(2) حشر، 21

 

 

salarilaleh@yahoo.com

تاريخچه پرچم ايران عزيز

 

پرچم زمان کوروش کبير 559 سال پيش از ميلاد

 

درفش کاوياني

 

پرچم در دوره شاه طهماسب

 

دوره شاه صفي دوم

 

دوره نادرشاه

 

دوره علي قلي شاه عادل

 

دوره آغا محمدخان قاجار

 

دوره محمد شاه قاجار

 

دوره ناصرالدين شاه

 

دوره رضاخان و پسرش (پهلوي سابق)

 

دوره حاضر (جمهوري اسلامي ايران)

 
 

ashoora63.ht@gmail.com

عماد مغنیه، تروریست یا انقلابی؟!

"عماد حسن مغنیه" یا به قول منابع اطلاعاتی غربی "عماد فوزی مغنیه" و "عماد فائز مغنیه" یا به قول رسانه های عربی مخالف مقاومت اسلامی لبنان، "الحاج الثعلب" به معنی روباه، سال 1341 شمسی در روستای "عربصالیم" از توابع شهر نبطیه در استان صور در جنوب لبنان، دیده به جهان گشود.
مغنیه که در خانواده ای 5 نفره متشکل از پدر، مادر و دو برادرش به نام های "جهاد" و "فواد" می زیست، تحصیلات عالی خود را در "دانشگاه آمریکایی بیروت" ادامه داد.
وی که با "سازمان آزادیبخش فلسطین" همکاری مبارزاتی داشت، مدتی محافظ شخصی "یاسر عرفات" بود. ولی پس از حمله سراسری ارتش صهیونیستی در خرداد ماه 1361 به لبنان که تا بیروت پایتخت این کشور پیش رفت، پس از عقب نشینی و خروج نیروهای عرفات از طریق بندر بیروت، از این گروه فاصله گرفت و به جنبش شیعی "افواج المقاومة اللبنانیة" که توسط "امام موسی صدر" و شهید دکتر "مصطفی چمران" بنیان گذاری شده بود، پیوست.

شهید عماد مغنیه

استعداد فراوان، از خود گذشتگی و شجاعت که از خصوصیات بارز او بشمار می آمدند، در هم آمیخته و از او شخصیتی انقلابی تمام عیار بوجود آوردند.
"جهاد" برادر عماد، در سال 1363 طی عملیات علیه اشغالگران به شهادت رسید.
"فواد" نیز قربانی توطئۀ سازمان جاسوسی اسرائیل موساد شد و به شهادت رسید.
یکی از جاسوسان صهیونیست، تحت پوشش تاجری فلسطینی، توانست به فواد که کارهای تجاری انجام می داد، نزدیک شود. هدف او به تله کشاندن عماد بود که چندین بار اقدام به این کار کرد که وی را به نزدیک مناطق اشغالی جنوب لبنان بکشاند تا یگان های ویژه آدم ربایی او را بربایند، ولی به دلیل حساسیت بیش از حد عماد، موفق به انجام این طرح نشد.
تاجر جاسوس توانست قراری با فواد بگذارد و به خیال خود با این وعده که مقداری تجهیزات و وسایل نظامی از مناطق اشغالی آورده است، خواست که عماد را هم به تله بکشاند.
سرانجام پس از آن که سردمداران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از ربودن مغنیه ناامید شدند، تصمیم به قتل او گرفتند.
در یکی از روزهای سرد زمستان 1373 درست دقایقی قبل از آن که عماد به دلیل مراعات کلیه جوانب امنیتی به دفتر برادر خود در "حیّ الصُفیر" در ضاحیه در جنوب بیروت بیاید، ماشین بمب گذاری شده در کنار دیوار دفتر منفجر شد و فواد و یکی از دوستانش به شهادت رسیدند.
با تشکیل "حزب الله لبنان" در سال 1362، عماد مغنیه نیز همچون حجت الاسلام "سیدعباس موسوی" – دبیر کل حزب الله که بعدها در حمله تروریستی بالگردهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید - و "سیدحسن نصرالله" دبیر کلی فعلی حزب الله، از "جنبش امل" خارج شد و در مقاومت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد.

شهید عماد مغنیه

شرکت او در سلسله عملیات نظامی و تاثیرگذار علیه اشغالگران صهیونیست، باعث شد تا دشمنان از او به عنوان شخص اول در نبرد با مقاومت اسلامی یاد کنند.
عماد مغنیه در پاییز 1362طی عملیاتی علیه آمریکا در کویت، به اسارت درآمد، ولی با ترفندهای گوناگون موفق به رهایی شد. پس از آن بود که سازمان جاسوسی آمریکا C.I.A پی به شخصیت واقعی وی برد و دربه در به دنبال دستگیری او لبنان و خاورمیانه را زیر پا گذاشت.
آمریکا عماد مغنیه را دشمن سرسخت و خطرناک خود می داند. بدان حد که وی را مسئول انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و کشته شدن 241 کماندو و همچنین مقر چتربازان فرانسوی در بیروت و کشته شدن ده ها تن از آنان می داند. همچنین او را مسئول چندین نوبت عملیات شهادت طلبانه علیه سفارت آمریکا در لبنان و کویت و ربودن هواپیمای T.W.A می داند.
آن چه مسلّم است، برخلاف آن چه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه عماد مغنیه جوّ سازی می کنند و او را تروریستی بزرگ می نامند، وی تنها رزمنده ای خالص از مقاومت اسلامی لبنان بود که برای نجات کشورش از اشغالگران، تا پای جان مبارزه کرد و بیش از 26 سال، سازمان های اطلاعاتی سیا و موساد را به دنبال خود کشاند.
بدون شک توانایی های خارق العاده عماد مغنیه یا همان "حاج رضوان" "لجنه امنیه" حزب الله، نقش بسزایی در پیشرفت کمیته امنیتی و وارد آوردن ضربات جبران ناپذیر بر رژیم اشغالگر قدس داشته است.
امروزه هر کس بخواهد از دین و کشور خویش در مقابل اشغالگران دفاع کند، به تروریسم متهم می شود که این امری تازه نیست.
جایزه 25 میلیون دلاری پلیس F.B.I آمریکا برای زنده یا مرده عماد، نشان از هراس جنایتکاران و تروریست های دولتی از هر گونه مقاومت دارد.
ترور عماد مغنیه در شرایطی انجام شد که لبنان روزهای بسیار بحرانی ای را سپری می کند.
نگاهی هر چند گذرا به حوادث و اخبار هفته گذشته لبنان، نشان از برنامه ریزی دقیق سازمان های اطلاعاتی غرب و صهیونیست ها برای ترور مغنیه و شعله ور ساختن آتش جنگ در لبنان دارد.
چند روز پیش "میشل عون" از منتقدین دولت آمریکایی لبنان، اظهار داشت که طرفداران دولت و گروه 14 مارس آماده هستند تا زمینه را برای حمله مجدد اسرائیل آماده کنند.
طی روزهای اخیر، بین نیروهای شیعه سازمان امل با نیروهای گروه 14 مارس در جنوب بیروت درگیری های مسلحانه بوجود آمد.
تنها ساعاتی پیش از ترور مغنیه، معاون وزیر دفاع آمریکا به همراه یک هیئت 10 نفره نظامی امنیتی، سرزده و بدون هماهنگی قبلی، وارد بیروت شدند.
سمیر جعجع از مخالفین سرسخت حزب الله و از مزدوران اسرائیل، سفر خود به آمریکا را به بهانه بحرانی بودن اوضاع لبنان، به تعویق انداخت.
سفارت آمریکا در بیروت در اقدامی تعجب برانگیز، طی اطلاعیه ای از شهروندان آمریکایی مقیم بیروت خواست که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ترددهای بیجا در بیروت خودداری کرده و کلیه جوانب امنیتی را رعایت کنند.
مهم تر از همه، انتشار گزارش 600 صفحه ای "کمیته وینوگراد" که اعتراف به شکست فاحش ارتش اشغالگر صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال گذشته با حزب الله بود، باعث شد تا "ایهود اولمرت" برای تحت الشعاع قرار دادن این افتضاح، دست به عملی بزند تا برگ برنده ای برای دولت رو به شکست خود رو کند.
باز کردن گره 26 ساله و از سر راه برداشتن کسی که سال ها آمریکا و رژیم صهیونیستی را در خوف و هراس انداخته بود، شاید موفقیت عظیمی برای اولمرت محسوب شود.
بدون شک خون شهید عماد مغنیه، حرارت جهاد و مبارزه رزمندگان خالص مقاومت اسلامی لبنان و جهادگران فلسطین را دوچندان خواهد کرد و بر سرعت نابودی اشغالگران خواهد افزود.

منبع: ساجد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 بهمن / 17 فوريه / 9 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
28 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالگشت وفات مولف تاريخ طبري كه نوشت تا قصور دولتهاي گذشته روشن شود

ابوجعفر محمد جرير طبري مولف تاريخ 16 جلدي «اخبار الرسل والملوك» 16 فوريه 923 ميلادي (301 هجري خورشيدي) از اين دنيا رفت. اثر مهم او به «تاريخ طبري» معروف است. محمد جرير از مردم طبرستان (مازندران) بود كه علاوه برتاريخ بسيار مفصل خود، چند تاليف و تفسير ديگر هم دارد. در آن زمان، همانند اروپا كه تا قرون جديد كتابهاي فلسفي، تاريخ و علوم به زبان لاتين (زبان كليسا) تاليف مي شد تا در همه سرزمين هاي مسيحي خواننده داشته باشد؛ نويسندگان ايراني هم اين قبيل كتابها را به عربي مي نوشتند تا در سراسر جهان اسلامي انتشار يابد و خوانده شود. بنابر اين، محمد جرير هم تاليف خود «اخبار الرسل والملوك» و «الامم والملوك» را به عربي نوشت كه به دستور منصور ساماني، وزير وي ابوعلي محمد بلعمي آن را به پارسي برگردانيد كه نثري روان، ساده و دلنشين است. طبري آغاز قيام ايرانيان براي تامين استقلال وطن را شاهد بود.
     محمد جرير در مقدمه تاليف خود نوشته است كه هدف او از اين كار پر زحمت؛ خبر رساندن و آگاهي دادن از حوادث ايام ملوك، پيمبران، و خليفگان از آغاز خلقت است، و كارهايشان را بگويم تا كوتهي آنان روشن شود. وي در اين مقدمه نوشته است كه آن چه را كه آورده از قول راويان و ناقلان است و از او نيست و درستي آنها را جز آن چه كه در زمان خودش و يا نزديك به عصر خودش بوده تضمين نمي كند.

 

آزادشدن تلگرافخانه ايران از قيد كنترل انگلستان

سالها پس از حذف قاجاريه از سلطنت و لغو موافقتنامه تقسيم ايران ميان انگلستان و روسيه، تازه در اين روز در سال 1310 (17 فوريه 1932) تلگرافخانه ايران از قيد كنترل موسسه انگليسي «تلگراف هندوستان» آزاد شد و استقلال يافت. شايد هم اين گذشت انگلستان به خاطر دريافت لقمه بزرگتري و همانا تمديد قرارداد نفت در سال ميلادي بعد بود كه ضمن آن بر منطقه قرارداد و مدت آن افزوده شد، و ملت ايران سالها بعد با يك تلاش همگاني موفق به لغو اين قرارداد و ملي كردن نفت خود شد، كه بازهم ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

28/11/57
انتصاب دريادار مدني به سمت فرماندهي نيروي دريايي به دستور سرلشكر قره‌ني و انتصاب سرهنگ مجللي و سرهنگ ممتاز به رياست شهرباني كل كشور و ژاندارمري به دستور وزير كشور

انحلال گارد شاهنشاهي و گارد جاويدان به دستور سرلشكر قره‌ني و اعلام برنامه‌هاي ستاد ارتش در جهت كاهش دوره‌هاي وظيفه و آموزش در نيروهاي مسلح.

اعلام همبستگي تيپ هوابرد باغشاه و كادر هوانيروز با امام خميني و شروع به كار كاركنان صنايع نظامي‌پس از فرمان امام خميني مبني‌بر شكستن اعتصابها.
تداوم گردهماييها و راهپيماييهاي سازماندهي شده در مخالفت با تجديد سازمان ارتش و طرفداري از تشكيل ارتش خلقي و اجتماع گروهي از نظاميان در مقابل پادگان قلعه‌مر‌غي براي حمايت از انحلال ارتش و تشكيل ارتش خلقي. گردهمايي گروهي در دانشكده نفت آبادان براي حمايت از انحلال كامل ارتش ؛ محاكمه و مجازات كليه سران ارتش ؛ ‌‌ايجاد كميته‌هاي انقلابي از رزمندگان خلق ؛ تشكيل ارتشي از پرسنل ميهن‌پرست ارتش و رزمندگان سازمانهاي خلقي.

دستگيري، محاكمه و اعلام بازنشستگي عده‌اي از سران ارتش و مقامهاي دولتي رژيم گذشته ؛ از جمله محاكمه سالار جاف، هويدا، تيمسار ربيعي، اميني‌افشار، فخر مدرس، نوذري‌بقاء، سرتيپ محققي، امجدي، جهانباني، ‌هاشم برنجيان، بازداشت ارتشبد طوفانيان، سرلشكر منوچهري، تيمسار شعاعي، آزادي و سرهنگ سلامي‌ و اعلام بازنشستگي 26 تن از امراي نيروي هوايي به دستور ستاد كل ارتش.
ورود ياسر‌عرفات به تهران و ملاقات با امام خميني. عرفات در بدو ورود به‌‌ايران : انقلاب‌‌ ايران همچون زلزله‌‌اي براي تمام دنيا و اسرائيل و امپرياليزم بود. امام در ديدار عرفات با‌‌ ايشان : ما حالا هم (مثل سابق) در كنار شما هستيم.

حمله گروهي مسلح به سفارت مراكش در تهران و اشغال آن. ادعاي آسوشيتدپرس درباره درخواست دولت‌‌ايران از دولت مغرب مبني بر استرداد شاه و پاسخ منفي ملك حسن به‌‌ اين درخواست.
تفسير روزنامه مصري الاهرام درباره تلاش اسرائيل در جهت متقاعد كردن آمريكا براي واگذاري ژاندارمي‌خليج‌فارس به آن كشور و تلاش شوروي براي بهره‌برداري از اوضاع جديد جهت به قدرت رسانيدن حزب كمونيست طرفدار آن كشور در‌‌ايران

پيام تبريك جبهه آزادي بخش خلق عمان به دولت موقت جمهوري اسلامي‌ ايران : توده‌هاي خلق عمان پيروزي انقلاب ملت‌‌ ايران را تجلي آرمان‌‌ اين ملت تحت رهبري آيت‌الله خميني مي‌دانند كه جبهه تازه‌‌اي را برضد استعمار امپرياليسم مي‌گشايد.
نامه دولت عراق براي مهندس بازرگان و استقبال از مواضع ضداسرائيلي رهبري انقلاب : دولت عراق بيانات آيت‌الله خميني رهبر بزرگ ديني و ساير شخصيتهايي كه انقلاب‌‌ ايران را رهبري مي‌نمايند درباره روابط با ملتهاي عرب و موضع‌‌ ايران را در برابر گروه غاصب صهيونيستي با خرسندي تلقي مي‌نمايند.

28/11/59
صدام حسين: تداوم اين جنگ ايران را به حالت بحران انفجار و اختلافات داخلي خواهد كشاند.

28/11/64
ديدار ادوارد شوالد نادزه وزير امور خارجه شوروي با طارق عزيز وزير امور خارجه عراق پيرامون يافتن راه حل پايان دادن به مناقشه ايران و عراق – طارق عزيز بعد از اين سفر براي شركت در اجلاس شوراي امنيت به نيويورك مي‌رود.

 

 پايان اعتصاب صدها هزار تن از كارگران، كارمندان و نظاميان اعتصابي به فرمان آيت الله خميني

28 بهمن 1357 - صدها هزار تن از كارگران، كارمندان و نظاميان اعتصابي به فرمان آيت الله خميني به اعتصاب خود پايان دادند. بدين ترتيب به فرمان آيت الله خميني كليه كاركنان وزارت دارايي، شركت پست و مخابرات، ماموران اداره راهنمايي و رانندگي، قواي ارتش و كارمندان شركت هواپيمايي در محل كار خود حضور يافتند. همچنين در اين روز دولتهاي فرانسه، لهستان، مصر، برزيل و بسياري از كشورهاي آسيايي و آفريقايي حكومت اسلامي ايران را به رسميت شناختند.

Mobin_s2004@yahoo.com
17 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
مرگ ژوويانوس ، امپراتوري كه ديكته هاي ايران را نوشت

تصوير ژوويانوس بر سكه اش

فلاويوس كلاديوس ژوويانوس ( ژوويان ) 17 فوريه سال 364 ميلادي در راه بازگشت به ايتاليا در جنوب غربي تركيه امروز در گذشت . وي 32 ساله بود. در باره علت مرگ او ، روايات متعدد است . بعضي مورخان نوشته اند كه چون به شاپور دوم شاه وقت ايران امتياز فراوان داده بود هنگام خواب ، زغال نيمسوز به اطاقش بردند و او را با گاز زغال مسموم كردند. مورخان ديگر مرگ او را براثر گاز زغال ، ولي به سبب بي مبالاتي ( نه توطئه) نوشته اند . چند نفري هم نوشته اند كه خود كشي كرده بود.
    ژوويانوس 26 ژوئن سال 363 پس از درگذشت ژوليان كه در جنگ با شاپور دوم شاه وقت ايران مجروح شده بود به سمت امپراتور انتخاب شده بود . وي يكي از افسران ارتش در حال عقب نشيني روم از برابر ايرانيان بود. ژوويانوس كه مسيحي بود با حمايت افسران مسيحي به سمت امپراتور انتخاب شده بود و بي درنگ به شاپور دوم پيشنهاد ترك مخاصمه داده و شرايط شاپور ( ذوالاكتاف ) را كه به او ديكته شده بود نوشته و امضاء كرده بود تا بتواند بقيه لشكريان از كشته شدن و يا اسارت نجات دهد.
     ايرانيان نظاميان اسير را به كار اجباري مي گماردند و بر خلاف ساير ملل آنان را به صورت برده نمي فروختند و در نيمه دوم عمر پس از اين كه مطمئن مي شدند كه قادر به جنگيدن نخواهند بود آزاد مي كردند.
     ژوويان پذيرفته بود كه از همه اراضي مورد ادعاي ايران در شرق مديترانه خارج شود و در امور ارمنستان مطلقا مداخله نكند و به ايران غرامت مالي بدهد و هرسال نيز مبلغي به ايران بپردازد تا مانع عبور اقوام با تمدن عقب مانده از كوههاي قفقاز و ورود به قلمرو روم شود.
     بسياري از مقامات رومي و پاره اي از افسران ارتش اين كشور از امتيازاتي كه ژوويان به ايران داده بود و ايران را به صورت ابر قدرت برتر در جهان در آورده بود راضي نبودند.
     ژوويان در مسير قسطنطنيه عازم بازگشت به ايتاليا بود كه در گذشت و 26 فوريه والنتينيان به امپراتوري روم انتخاب شد.

 

نيروهاي ايالات شمالي آمريكا شهرهاي جنوبي ها آتش زدند

17 فوريه 1865 ، در آخرين سال جنگهاي خونين داخلي آمريكا نيروهاي ايالات شمالي ( فدراسيون آمريكا ) شهر كلمبيا واقع در كاروليناي جنوبي را پس از تصرف آتش زدند و ويران ساختند . همزمان شهر چارلستون را در اين ايالت به همين روز افكندند . قبلا شهر اتلانتا را هم آتش زده بودند و بعدا شهر ريچموند پايتخت جنوبي ها (كنفدراسيون) را ويران ساختند. اين جنگ برادر كشي 4 سال طول كشيد.. عكس ، گوشه اي از شهر ويران شده را نشان مي دهد . يك سرباز شمالي سرگرم پاسداري است.

 

«كروپ» سازنده توپهاي آلمان

فردريك كروپ

فردريك كروپ ي وارث صنايع كروپ 17 فوريه 1854 به دنيا آمد و تا 1902 عمر كرد. صنايع كروپ متعلق به يك خانواده از قرن 16 براي آلمان اسلحه ساخته و در خدمت وطن بوده است . بيسمارك با كمك توپهاي ساخت كروپ با سه جنگ محدود ، آلمان را يكپارچه كرد . قيصر ويلهلم دوم به اتكاي سلاحهاي ساخت كروپ وارد جنگ جهاني اول شد. پس از اين جنگ صنايع كروپ را كه همچنان متعلق به خانواده كروپ بود ملي كردند كه هيتلر بار ديگر آن را به آن خانواده باز گردانيد. كروپ كمك كرد كه بارديگر آلمان مسلح شود و جنگ جهاني دوم را راه اندازد. پس از شكست آلمان در جنگ ، بزرگ خانواده كروپ در دادگاه عوامل جنگ( نورنبورگ ) محاكمه و به 12 سال زندان محكوم شد. وي پس از تحمل مجازات ، كارخانه را در خط فولاد سازي و توليدات فولاد قرارداد و سپس آن را شركت سهامي كرد كه دولت وقت ايران مقدار زيادي از سهام آن را خريداري كرد. صنايع كروپ اخيرا با شركت فولاد سازي ديگري ادغام شده است تا لقب « توپ ساز » به فراموشي سپرده شود.

 

روزنامه چيني در آمريكا

نخستين روزنامه چينيان مهاجر در امريكا به نام « چونگ ساي يات پو » در سانفرانسيسكو به زبان چيني با هدف اطلاع رساني از رويدادهاي داخلي چين و دفاع از حقوق جامعه چيني آمريكا 16 فوريه 1900 انتشار خود را آغاز كرد. در ايالات متحده، مهاجران مختلف هركدام به زبان خود بيش از يك نشريه دارند ، زيرا طبق قانون اساسي آمريكا انتشار روزنامه در اين كشور نياز به دريافت پروانه از دولت ندارد و هر كس هر وقت و به هر زبان و هر هدف كه بخواهد مي تواند روزنامه چاپ و توزيع كند . اين كشور داراي قانون مطبوعات نيست.

 

دوك بزرگ روسيه ترور شد

17 فوريه 1905 پس از اين كه كالسكه دوك بزرگ روسيه « سرگي الكساندرويچ » عموي تزار نيكلاي دوم از كاخ كرملين خارج شد به داخل آن نارنجك انداختند كه كالسكه منفجر و دوك بزرگ كه حاكم ايالت مسكو بود كشته شد. قبلا به همسر دوك اخطار كرده بودند كه با شوهرش در يك كالسكه ننشيند. دوك اين اخطار را به دليل غروري كه داشت باور نكرده بود. وي مشاور ويژه تزار بود و مردم او را دوست نداشتند. ترور دوك بزرگ روسيه كار حزب سوسياليست انقلابي روسيه بود كه فهرستي از كساني كه بايد ترور شوند تهيه كرده بود. روسيه در آن زمان اوضاع نا آرامي داشت و روزي نبود كه اعتصاب و تظاهرات نباشد و شكست ارتش روسيه از ژاپن دولت روسيه را در موضع ضعيفي قرار داده بود . اين اوضاع تا انقلاب بلشويكي 1917 پايان نيافت.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 17 فوريه

  • 1758:   جان پينكرتن تاريخنگار اسكاتلندي و مولف « مروري بر تاريخ » ، « تاريخ اسكاتلند » ، « رابطه تمدن با نژاد و محيط زيست » و ... به دنيا آمد.

  • 1876:   نخستين قوطي هاي كنسرو ماهي به بازار آمد.

  • 1880:   به الكساندر دوم تزار روسيه سوء قصد شد ، ولي نجات يافت.

  • 1929:   ميان ايران و آلمان در اين روز يك قرار داد توسعه تجارت و مناسبات كنسولي به امضاء رسيد . انگلستان و فرانسه از امضاي چنين قراردادي باطنا راضي نبودند.

  • 1922:   دكتر مصدق والي ( استاندار ) آذربايجان شد. ظاهرا اين انتصاب به منطور پيشگيري از رويدادي مشابه ماجراي لاهوتي بوده است.

  • 1937:   كارخانه شيميايي« دو پونت » آمريكا نايلون را اختراع كرد.

  • 1961:   چين از راكتور اتمي خود استفاده كرد.

  • 1991:   بر اثر اصابت يك موشك هوشمند آمريكايي به پناهگاه الاميريه در غرب بغداد 403 تن از جمله 126 زن و 52 كودك كشته شدند.

  • 1996:   پژوهشگران زيست شناس اعلام كردند كه نوزاد از هفت ماهگي قادر به درك مكالمات است و حركات دهان و زبان و گلوي خود را هم آهنگ با لهجه و اهنگ صوت مادرش مي كند.

  • 2004:   با اين كه در سازمان جهاني بازرگاني ( دبليو. تي . او ) به عراق اشغالشده سمت « ناظر » داده شد ، امسال هم ايران نتوانست به آن سازمان راه يابد.اين سازمان داراي 146 عضو است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    شهادت عمار ياسر در جنگ صفين

    9 صفر 37 - شهادت عمار ياسر در جنگ صفين
    عمار بن ياسر، از صحابه بزرگ و نزديك رسول خدا(ص ) و از ياران باوفاى امير مؤ منان (ع ) حدود 54 سال پيش از هجرت پيامبر در مكه مكرمه به دنيا آمد.
    عـمـار از نـخـسـتـيـن ايـمـان آورنـدگان و مادرش سميه اوّل شهيده اسلام از مهاجران به حبشه و از نـمـازگـزاران بـه دو قـبـه و در بـدر و تـمـامى جنگ هاى پيامبر حضور داشت و هنگام ساخت مسجد النبى دو برابر ديگران تلاش مى كرد.
    پيامبر گرامى اسلام در مورد عمار مى فرمايد. هنگام شكنجه عمار توسط قريش
    ((يا ناركونى برداً و سلاماً على عمار كما كنت برداً و سلاماً على ابراهيم ))
    اى آتش براى عمار خنك و مايه سلامت باش همان طور كه براى ابراهيم خنك و مايه سلامت بودى .
    عـمـار در يـكـى از روزهـاى صـفـين در جمع مبارزان ايستاد و خطبه اى خواند و در اين خطبه پاسخ روشـن بـه بـهـانـه جـويـى هـاى فـتـنـه جـويـان درمـورد انـتـقـام خـون عـثـمـان مقتول داد.
    عـمـّار يـاسـر در جـنـگ صـفـيـن ، مـبارزات زيادى به عمل آورد و به سپاه معاويه مى گفت (ع ) ((و لوددتُ اءنّكم خلق واحد قد بحتكم )) به خدا سوگند دوست داشتم كه شما همه يك خلق بوديد و تمامى شما را ذبح مى كردم .
    سـرانجام در يك عمليات بزرگ سپاهيان امام على شيرازه سپاه معاويه را در هم ريخت و ضربات سـهـمـگـيـنى بر سپاه معاويه وارد نمود و بعد از آن كه درخواست آب نمود يك كاسه شير به او دادنـد نـشانه مرگش بود پس از نوشيدن شير رزم بى امانى نمود در بحبوحه نبرد فردى به نـام ابـو عـاديـه بـا نـيـزه او را نـشـانـه گـرفت و فرمانده عالى سپاه على (ع ) را به شهادت رساند و فرد كثيف ديگرى به نام ابن جون سرش را از بدن جدا نمود.
    ايـن دو نـفـر در حـالى سـر بـريـده را نزد معاويه بردند كه در مورد كشتن عمار ياسر نزاع مى نمودند.
    شـهـادت عـمـّار ضـربه سهمگين و تزلزل آورى بر سپاه معاويه وارد كرد و بسيارى از آنان را به ترديد و دودلى انداخت زيرا آنها بارها شنيده كه پيامبر اكرم (ص ) فرموده است (ع )
    ((تقتله الفئة الباغية ))
    او را گروه سركش و ستم كار مى كشند.
    معاويه براى پوشش شهادت عمار و اين فضاحت آشكار در ميان سپاه خود شايع نمود عمّار را على كشته است زيرا عمّار به دستور على به جنگ شاميان آمده است . و به دست شاميان كشته شده است پس قاتل او على (ع ) است .
    عـمـار هـنـگـام شـهـادت 94 سـال سـن دانـسـت حـضـرت عـلى (ع ) پـيـكـر عـمـّار و هـاشـم مـرقـال را در كـنـار هـم قـرار داد و بـر آنـهـا نماز گذارد و فرمود هر كس از شهادت عمار ياسر دل تنگ نشود از مسلمان نصيبى نبرده است .

     

    وقوع جنگ نهروان

    9 صفر 38 - وقوع جنگ نهروان
    پس از آن كه حضرت على (ع) در صفين با اصرار و درخواست بسيارى از فرماندهان و حيله هاى مـعـاويـه حـكـمـيـت را بـا اكـراه پـذيـرفـت و جـنـگ را پـايـان داد كـه در اوّل بـر حـكـميت اصرار داشتند به پذيرش حكميت اعتراض كردند و آن را اقدامى نامشروع و اهانت آميز براى خود محسوب مى كردند.
    هـنـگـامـى كـه حـضـرت پـس از پـايـان جـنـگ صـفـيـن در ربـيـع الاوّل سـال 37 قـمـرى بـه كوفه بازگشت اين گروه كه به خوارج معروف شدند از ورود به كوفه خوددارى كردند و به ((حرورا)) در ناحيه كوفه رفتند و در آن جا متمركز شدند.
    ساير هم فكران آنان و كسانى كه از حكومت عدل على (ع ) ناراضى بودند به آنان پيوستند.
    هـمـگـان مـنـتـظـر اعـلام نـتـيـجـه حـكـمـيـت مـانـدنـد خـوارج در ايـن مـدت اقـدام بـه اعـمـال خلاف زيادى نمودند و مرتكب جناياتى گرديدند از جمله چند تن از هواداران حضرت على را بـه شـهـادت رسـانـدند تا اين كه حكمين سپاه عراق و شام در اجتماع بزرگان دو طرف اعلام نتيجه كردند و حكميت به سود معاويه به پايان رسيد. اين موضوع آتش اختلافات داخلى و آتش افروزى هاى خوارج و منافقان را شعله ورتر نمود.
    منافقان كه ضديت خود با امام على (ع ) را شدّت بخشيده بودند از حرورا خارج شده و به منطقه اى به نام ((نهروان )) رفته و در آن جا همه منافقان و دشمنان آن حضرت را گرد آوردند و اعلان جنگ نمودند.
    حضرت برخى از ياران اهل سخن و بيان خود را مانند عبدالله بن عباس و صعصعة بن صوحان را بـه نـزد آنـان فـرسـتـاد تـا بـا آنـان بـه تفصيل گفت و گو كنند ولى نتيجه مطلوبى نداد آن حـضـرت اعـلام بـسـيـج عـمـومـى نـمـود و در آغـاز از آنـان درخـواسـت كرد كه قاتلان ياران او را تـحـويـل دهـنـد ولى خـوارج امـتـنـاع كـرده و در پـاسـخ گـفـتـنـد مـا هـمـه قاتل آنان هستيم .
    حـضـرت بـا آنـان چـنـدين بار گفت و گو نمود و در آخر ضمن خطبه اى با آنان اتمام حجت نمود هـنـگـامى كه سخنان آن حضرت به پايان آمد صداى شيون و گريه از ميان لشكر خوارج بلند شد و عده اى كه تعداد آنان حدود هشت هزار نفر بود توبه نمودند و سپاه خوارج را ترك نمودند و به حضرت پيوسته و چهار هزار نفر ديگر بر لجاجت و جهالت خود پافشارى نمودند و آماده نـبـرد شـدنـد و با شمشيرهاى كشيده به سوى سپاه حضرت على حمله بردند شعله هاى جنگ بار ديگر در روز نهم ماه صفر المظفر سال 38 هجرى قمرى برافروخته شد و ياران حضرت على و دشـمـنان آن حضرت به نبردى بى امان پرداختند از سپاه خوارج 9 نفر جان سالم بدر بردند و اقدام به فرار نمودند.
    حضرت على پس از پيروزى بر منافقان و شكست قاطع خوارج به تسليم شدگان امان داد و با ظفرمندى به كوفه بازگشت .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    9

    اهواز

    12
    23

    تبريز

    -6
    3

    شيراز

    3
    20

    مشهد

    -1
    8

    بندرعباس

    14
    26

    کرمان

    2
    21

    اصفهان

    -2
    17

    يزد

    5
    20

    کرمانشاه

    -1
    8

    اراک

    -6
    1

    رشت

    4
    10

    دبی

    16
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1378 تومان
    942 تومان
    1850 تومان
    873 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    108000 تومان
    59000 تومان
    210000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.18

    اذان مغرب : 17.06

    اذان صبح فردا : 5.36

    طلوع آفتاب فردا : 6.50
     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    2 فوريه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist 

    تاریخ انتشار: 2 فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 166
    حجم فایل: 3 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    خودرو دوگانه سوز محصول تویوتا
    تا سال 2010وارد بازار می شود
     

    این روزها همه نگران سوخت خودرو خود هستند. فصل زمستان و افزایش روز به روز برودت هوا نه تنها از این نگرانی کم نکرد بلکه عده ای را بر آن داشت تا به فکر دوگانه سوز کردن خودرو خود بیفتند. نیاز نیست از اوضاع ایستگاهای سوخت گاز صحبت کنیم. همگی به خوبی شاهد هستیم! اما نگران نباشید. شرکت تویوتا اعلام کرد که تا سال 2010 خودرو دوگانه سوز خود را که می تواند با انرژی الکتریکی مسافتی معادل با 7 مایل را طی کند وارد بازار خواهد کرد. همچنین این خودرو قادر خواهد بود با کمک سوخت های فسیلی مسافت 99 مایل را نیز بپیماید. جدا از این ویژگی آن نظاره کردن ظاهر زیبای آن نیز خالی از لطف نیست. در عجبیم و نمی دانیم که طرح سهمیه بندی برق مصرفی سوخت اتوموبیل چگونه طرحی خواهد بود!
    منبع
     

    DCX800 محصول جدید BenQ


    بیایید شما را با محصول جدید BenQ آشنا کنیم. شاید بتوانیم به جرائت بگوییم که DCX800 ظریفترین دوربین دیجیتال موجود در بازار است. این محصول مینیاتوری با ضخامت 9.8 میلیمتر در ظریفترین قسمت و 14 میلیمتر در عمیقترین قسمت می تواند کیفیت فیلم شما را تا 7 مگا پیکسل تضمین کند. از همه جالبتر آنکه این دوربین ظریف دارای SD slot است و می تواند به راحتی اطلاعات کارت های حافظه شما را بشناسد. می توانید تا 3 مرحله بر روی لوکیشن مد نظر زووم کرده و تصویر دلخواه خود را بر روی نمایشگر 3 اینچی آن مشاهده کنید. دیگر با خیال راحت می توانید موبایلهای سنگین خود را به کناری گذاشته و از این دوربین ظریفی که به راحتی می توانید در جیبتان بگذارید استفاده کنید. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت آن در بازار موجود نیست. اما امیدواریم که قیمت آن جیبهایمان را خالی نکند.
    منبع
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    بعد از شنیدن بوق،
    پیام خودتان را بگذارید

    از همه بيشتر موبايل كلافه اش كرده بود، زرت وزرت ويبره مي زد و بدنش را تكان مي داد، آن را از جيب درآورد و روي ميز گذاشت. لحظه اي بعد كه گوشي دوباره زنگ خورد ناگهان صدايي مثل صداي گاو فضاي اتاق انتظار را پر كرد بلافاصله گوشي را برداشت و دوباره در جيب گذاشت. آقايي كه روبرويش نشسته بود گفت: «ببخشيد قربان برا قلبتون ضرر داره! اصلا خاموشش كنيد.»
    خانم ميان سالي كه كنار او نشسته بود و سعي مي كرد خودش را به او بچسباند، گفت: «ماشاا... زنگ خورتون هم كه بالاست. حتما خانومتون نگران شده، فكر كرده با يكي ديگه رفتين كافي شاپ!»
    خانم ديگري كه دورتر نشسته بود و دست بچه اش را محكم گرفته بود، گفت: «اين موبايل ها هم شده دردسر مردم، مرده شورشو ببرن كه داريم مي ميريم ولي باز زنگ مي زنه.»
    پسرك جواني كه سرش را الكي مي جنباند، گفت: «آقا مدل گوشي تون بالاست، رمش چند گيگه؟ اين بلوتوث شماست روشنه؟ ياس وحشي؟ كه ناگهان خانمي كه سعي مي كرد خودش را به او بچسباند رو به پسرك كرد و گفت: «نه مال منه، نكنه شما هم آْل پاچينويي؟»
    تصميم گرفت گوشي را خاموش كند اما قبل از خاموش كردن، پيام ها را يكي يكي گوش كرد: «سلام استاد، نيوشا هستم مي خواستم بگم اگه براي داستان بعدي تون نياز به تجربه عشقي دارين من حاضرم به جاي الگو... منظورم اينه كه... چيزه... با من باشيد تا داستانتون نوشته شه. مرسي عزيزم... الو سلام، من صابر هستم. من داستان يه جمله اي نو مي نويسم، شماره شما رو به زحمت پيدا كردم، چند تاشو براتون مي خونم. نظر بدين لطفا. داستان ها ايناست: علي از مدرسه به خانه برگشت، ساحل دريا اغلب صدف دارد، ماه از پشت ابر بيرون جست، خرما را از درخت مي چينند... الو سلام استاد، اوژن هستم، دوباره به داستان گير دادن مي گن براي اخذ مجوز بايد شخصيت سميرا از داستان حذف بشه. لطفا هر چه زودتر تماس بگيريد. اين يازدهمين مورد حذفه. با اين حساب از داستان چيزي نمي مونه كه... الو سلام بابايي رفتي دكتر؟ اكو كردي؟ الو بابايي... الو مرديكه خائن وطن فروش تُف به ذاتت بي غيرت... الو سلام، از نشريه بهار زندگي زنگ مي زنم. خواستم بپرسم از چه رنگي خوشتون مياد و متولد چه ماهي هستين... سلام عيلكم. لطفا فردا راس ساعت دوازده تشريف بياوريد، جهت پاره اي از توضيحات به همان نشاني قبلي موفق باشيد... دايي جان سلام، خوبي؟ ببين دايي من آزمايش رو نشون دكتر دادم. ايشون هم مي گه هر چه زودتر بايد عمل شي، قربونت برم دايي جونم. خوب مي شي، دايي جون بهم زنگ بزن...»
    گوشي را خاموش كرد و به صندلي تكيه داد؛ توجه اش به حرفهاي زني كه سعي مي كرد خودش را به او بچسباند، جلب شد. مجله زردي را در دست گرفته بود و به پسرك جوان نشان مي داد و مي گفت: «اينو ببين، اين هنر پيشه رو، تو اوج شهرته، يعني اين از خدا چي مي خواد، به هر دختري بگه بمير، براش مي ميره!»
     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    باورهاي غلط ديگري در مورد مواد غذايي

    وقـتی نـوجوان بـودم، تـنــقلات مورد علاقه ام، چیپس سرکه نمکی بود. یادم می آیـد مـادرم مدام سرزنشم می کرد و می گفت، "این چيزهايي کـه مــــی خوری، جوش های روی صورتت رو روزبه روز بدتر می کنه!"
    هـفت سـال بعد، وقتی می دیدم برادر کوچکترم بـرای غـذا مـدام به رستوران های فست فود می رود و فقط چــیز برگر با سیب زمینی سرخ کرده می خورد، اینبار
    این من بودم که به او می گفتم، " این چيزهايي که می خوری، جوش های روی صورتت رو روز به روز بدتر می کنه!" اما با کمال تعجب مادرم از آشپزخانه می گفت، "نه این یک اعتقاد غلط و اشتباهه!!!"
    این روزها که هر ماده غذایی امروز مفید است و فردا از رده خارج می شود، همگام شدن با توصیه های تغذیه ای، کاری واقعاً دشوار است. از اینرو در این مقاله قصد داریم شما را با سری دیگری از باورهای غلط و نادرست در مورد مواد غذایی آشنا کنیم.

    آیا تنقلات روغنی باعث ایجاد جوش روی صورت می شود؟
    جالب است بدانید که برخلاف باور عموم، جوش های صورت به هیچ وجه از خوردن چیپس، پفک، سیب زمینی سرخ کرده، شکلات یا چیزهایی از این قبیل ایجاد نمیشود. خوب است بجز پرهیز از خوردن چنین تنقلاتی، میزان استرس بدنتان را هم کنترل کنید! این یکی از مهمترین دلایل ایجاد جوش است.


    کدام سالم تر است – کره یا مارگارین؟
    هر نوع را که دوست دارید می توانید استفاده کنید. چون در واقع هر دوي اینها حاوی یک میزان کالری و چربی هستند، و اگر قصد کم کردن وزن دارید، اصلاً برایتان مناسب نیست. تنها تفاوت این دو ترکیبی است که در مارگارین یافت می شود—سیتوستانول—که باعث کاهش کلسترول خون می شود. طبق تحقیقات انجام گرفته گفته می شود که مارگارین سالمتر از کره است، چون به جای چربی ترنسِ بالابرنده کلسترول، حاوی چربی هیدروژن دار است.


    آیا تخم مرغ حاوی میزان زیادی کلسترول است؟
    حفظ تعادل در همه چیز ضروری است. اشکالی ندارد اگر گاه به گاه برای صبحانه تان املت یا نیمرو صرف کنید، حتی اگر برای قلبتان رژیم غذایی دارید. اما اگر بخواهید روزانه چهار، پنج تخم مرغ مصرف کنید، مطمئن باشید که میزان کلسترول خونتان به حد نهایی خود خواهد رسید. یادتان باشد، سفیده تخم مرغ فاقد چربی و کلسترول است، پس مراقب باشید.


    آیا سبزیجات فریز شده و منجمد، ارزش غذایی کمتری دارند؟
    ممکن است از نظر ظاهری کمتر مورد توجه شما باشد، اما به همان اندازه سبزیجات تازه برای شما مفید است. سبزیجات منجمد معمولاً بلافاصله بعد از برداشت، بسته بندی می شوند، به همین دلیل ارزش غذایی آن برجا می ماند.


    آیا ویتامین های طبیعی بهتر از ویتامین های مصنوعی و ترکیبی است؟
    کمی به تکنولوژی روز اعتماد کنید. مکمل های ویتامین "طبیعی" از منابع گیاهی و حیوانی گرفته می شوند، و ترکیب شیمیایی و عملکردی آنها کاملاً مشابه با ویتامین های مصنوعی است.


    آیا سودا باعث کاهش نیروی جنسی در مردان می شود؟
    متخصصین ویژه کارخانجات تولید سودا چنین ادعایی را تکذیب می کنند و باور دارند که این نوشیدنی ها هیچ تاثیر مخربی بر سیستم تناسلی مردان ندارد. گفته می شد که مصرف زیاد این نوشیدنی ها که حاوی رنگ زرد شماره پنج FD&C (تارترازین) هستند، ممکن است باعث کاهش اسپرم در مردان شود، اما ادارات بهداشت نیز این باور را تکذیب کردند.


    آیا کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می شوند؟
    باز هم می گویم: با حفظ تعادل در خوردن موادغذایی مختلف هیچ خطری متوجه شما نخواهد بود! خوردن به اندازه کربوهیدرات نیست که باعث افزایش وزن می شود، بلکه چربی موجود در موادغذایی (مثل پنیر، کره، پنیر خامه ای، و سُس) است که کالری بیشتری به کربوهیدرات ها (مثل نان، و پاستا) اضافه می کند و باعث افزایش وزن میشود.


    آیا مواد غذایی مثل آناناس، گریپ فروت، و سرکه باعث بالا بردن متابولیسم می شود؟
    به من اعتماد کنید: هیچ ماده غذایی یا ترکیبی از موادغذایی تا به امروز یافت نشده است که کاهش وزن را تحریک کند. اگر چنین ماده غذایی وجود داشت، مطمئن باشید تا حالا همه ی دنیا فهمیده بودند و از آن استفاده می کردند.


    اگر از مواد غذایی بی چربی استفاده کنم، وزنم کم می شود؟
    بله البته تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. اما باز هم می گویم، با حفظ تعادل در خوردن هر نوع ماده غذایی، به هیچ وجه با مشکلی مواجه نخواهید شد. چربي يك ماده حياتي براي حفظ سلامت بدن است اما اگر بخواهید برنامه ناهار و شامتان را با غذاهای پرچربی و روغنی پر کنید، مطمئناً امروز فرداست که شکایت های همسرتان از هیکلتان اعصابتان را خرد کند.


    وقتی یک تکه کرفس می خوریم، آیا بیش از آن مقدار کالری که مصرف میکنیم، کالری می سوزانیم؟
    آیا آرزوی همه ی ما نیست که چنین ماده غذایی روي زمین وجود داشت؟؟ این باور کاملاً اشتباه است. مطمئناً تجزیه و هضم کرفس هم به میزان سایر موادغذایی انرژی می گیرد.


    آیا مواد نگاه دارنده یا مواد افزودنی به مواد غذایی برای ما ضرر دارد؟
    طبق تحقیقات انجام گرفته، ثابت شده است که بدون نگاه دارنده ها، زنجیره غذایی ما قادر نبود به اندازه ی كنوني سالم و ایمن باشد. نیترات که در گوشت های فراورده ای مورد استفاده قرار می گیرد، از آن در مقابل باکتری های کشنده محافظت می کند و بازدارنده هایی که در سیریال ها مورد استفاده قرار می گیرد، از رشد مواد سرطان زا که موجب سرطان معده می شود جلوگیری به عمل می آورد.


    آیا تند خوردن غذا اشکال دارد؟
    اگر غذایتان را تند بخورید، وقت برای هضم نشاسته غذا بسیار کم خواهد بود و اولین مرحله هضم غذا از دست خواهد رفت. همچنین دندانها قادر نخواهند بود با چنان سرعتی غذاها را برای شما تکه کرده و خوب بجوند، و شما مجبور خواهید بود غذاها را طوری ببلعید که هنوز خوب جویده نشده اند. برخی از این موادغذایی بدون اینکه با آنزیم مناسب هضم غذا برخورد کنند، مستقیماً وارد سیستم گوارش می شوند و ارزش غذایی این ماده از بین خواهد رفت. و این مسئله باعث می شود شما هنوز گرسنه بمانید و غذای بیشتری طلب کنید. پس سعی کنید قبل از بلعیدن غذا، آن را خوب بجوید.


    آیا حبوبات باعث ایجاد گاز معده می شوند؟
    حبوبات حاوی قندهایی است که بدن انسان قادر به هضم کامل آنها نیست. وقتی این قندها به روده می رسند، این باکتری ها گاز بسیار زیادی را تولید می کنند. سایر مواد غذایی که چنین ویژگی دارند عبارتند از: ذرت، کلم، کشمش.


    آیا کافئین برای از میان بردن سر درد مفید است؟
    کافئین تا %40 قدرت آسپیرین و سایر مُسکِن ها را افزایش می دهد. به همین دلیل است که در محصولاتی مثل آناسین و اکسدرین مورد استفاده قرار می گیرد. کافئین به تنهایی نیز می تواند عمل کند. در تحقیقی که در سال 1991 انجام گرفت، دانشمندان دریافتند که 65 میلی گرم کافئین به اندازه 648 میلی گرم استامینوفن برای از بین بردن علائم سردردهای غیر میگرنی مؤثر است. پزشکان برای درمان میگرن نیز ترکیباتی از کافئین و سایر داروهای منقبض کننده رگ های خونی درون مغز تجویز می کنند.


    اصلاً نترسید!
    بااینکه به نظر می رسد اطلاعات مربوط به تغذیه هر روز تغییر می کند، اما اگر شما عادت کنید که هر ماده غذایی را به میزان متعادل مصرف کنید و در خوردن هیچ چیز افراط یا تفریط نکنید، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید بود. تعادل شرط سلامتی است!
     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    بازنشستگی سالم داشته باشيم؟

     

    بازنشستگی ممکن است با بسیاری از نگرانی‌ها همراه باشد، از جمله نگرانی‌های مالی و دلواپسی در مورد چگونه گذراندن روزها است.
    این توصیه‌ها می‌تواند به شما برای گذراندن دوره بازنشستگی سالم و شادمان کمک کند:

    فهرستی از اهدافی که مایل هستید به آن برسید تهیه کنید، از جمله کارهایی که همیشه می‌خواستید انجام دهید اما هرگز وقتش را پیدا نکردید.
    فعالیت‌های جدید را امتحان کنید.
    دوستی‌های‌تان را مستحکم کنید، چه تقویت دوستی‌های قدیمی و چه ایجاد دوستی‌های جدید.
    دست کم روزانه 30 دقیقه فعالیت جسمی را که به ان علاقمندید انجام دهید.
    در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید؛ کلاس‌های آموزشی ترتیب دهید یا در کارهای داوطلبانه شرکت کنید.
    سرگرمی‌های خلاقی که به آن علاقمندید مثلا نقاشی یا موسیقی بپردازید.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي عزيز سلام
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه ..
    امروز با دو قسمت در خدمتتون هستم .. فسمت اول كه به علت مشكلاتي در موعد مقرر منتشر نشد و قسمت جديد ....
    اميدوارم كه خوشتون بياد ..


    1181- Hey guy, remember that without stupidity there can be no wisdom & without uglinesS there can be no beauty; so the world needs You after all !!! (3857-0913)

    1182- ميدونی فرق موز کوچيک با موز بزرگ چيه؟!.....ولش کن ميرم از ميمون بعدی ميپرسم. (4195-0912)

    1183- ميدونی "اسکل" به کی ميگن؟برو پايين.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ميدونی "اسکل" به کی ميگن؟برو بالا (5695-0935)

    1184- میدونی فرق تو با عطر چیه؟؟عطر یه روزی گل بوده ولی تو همیشه گلی. (9176-0912)

    1185- تا حالا به اين گردش روزگار توجه کردی؟سوسک از موش ميترسه،موش از گربه،گربه از سگ،سگ از مرد،مرد از زن،زن از سوسک.... (9176-0912)

    1186- يه بار، از کناره دريا عبور کردی، يه عمره امواجش واسه بوسيدن جای پاهات ميان و ميرن... (7066-0916)

    1187- به يارو ميگن؛ نظرت در باره ي بند گردني موبايل چيه؟ميگه؛ خيلی خوبه فقط موقع شارژ گوشی يه 2 ساعتی آدمو از کار و زندگی مي اندازه (1307-0912)

    1188- شما طبق قانون 28ماده 5 به جرم دوستي به حبس ابد در قلب من محكومي آيا اعتراض داريد؟ (2133-0912)

    1189- سلام: من از اداره برق مزاحمتون میشم متأسفانه شما شاکی خصوصی دارید برق چشاتون یه نفر رو کشته (2133-0912)

    1190- تو خيلی با هوشي خيلی،خيلی باهوشی، خيلی ميفهمی،خيلی باهوشی و خيلی ميفهمی ! .....اس ام اس ا تلقينی به منگل ها ! (2133-0912)

    1191- هوا شناسی طي 24 ساعته گذشته اعلام کرد: اينجا يه نفر خيلی هواتو کرده. (7793-0912)

    1192- گرد و خاک تنهايي دلم و با جاذبه ي نگاهت زدودی.خونه ي قلبمو از غم پاک کردی.حالا که داری زحمت ميکشی روي اون ميز هم يه دستمال بکش!!! (6094-0915)

    1193- شباهت زن دوم با انرژي هسته اي ؟1. هر دو حق مسلم ماست2. مخفيانه بايد انجام شود3. مواقع ضروري استفاده ميشود4. وقتي لو رفت جنگ ميشود (5786-0914)

    1194- يک سنگ کافيه براي شکستن يک شيشه،يک جمله کافيه براي شکستن يک دل،يک لحظه کافيه براي سقوط يک عشق،و يک دوست کافيه براي يک عمر زندگی. (9176-0912)

    1195- علم ثابت کرده شکر در آب حل ميشه،پس يادت باشه هيچوقت زيره بارون نری، آخه من شيرين ترين دوستمو از دست ميدم. (9176-0912)

    1196- زندگی مثل امتحان املا ميمونه.هی مينويسيم و پاکش ميکنيم اما غافل از اينکه يه روز ميگن برگا بالا (0892-0915)

    1197- عاشقانه عارفانه بی بهانه خالصانه باصداقت بی نهایت تا قیامت دوستت دارم. (9176-0912)

    1198- Women are like an Internet Virus They ENTER ur Life, SCAN ur pocket, TRANSFER ur money, EDIT ur mind, DOWNLOAD their problems,DELETE ur smile& HANG U 4ever.!!! (1059-0912)

    1199- يارو ميره نونوايی، يه 5 ريالی ميده که نون بگيره،نانوا ميگه:با 5 ريال که نون نميدن،يارو ميگه:صداشو در نيار من ماکسيميلينوسم!! (9176-0912) ( توضيح : اگه يه كم در مورد اصحاب كهف فكر كنين مي فهمين داستان چيه )

    1120- روي زمين با تکبر و فخر راه مرو،متانت و فروتني خود را حفظ کن،که غرور انسان را تباه ميکند. (9176-0912)

    قسمت دوم :

    1131- WIFE: I wish I were a newspaper, so everyday you touch me ,watch me & feel me.Husband: I wish you were a newspaper, so I can buy a new one every day! (4388-0912)

    1132- ميدونی علامت @ يعنی چی _ يعنی الهی دورت بگردم. (0892-0915)

    1133- عشق يعنی ترس از دست دادن تو. (0892-0915)

    1134- کيريستال . . کوکائين . . . هروين . . . حشيش . . . ترياک . . . سيگار . . . اينا همه رو ميشه ترک کرد ولی تو رو نه!! (9176-0912)

    1135- با توجه به احتمال اجراي سهميه بنديه اس ام اس پيشاپيش نوروز 87 را تبريک عرض مينمايم !! (9176-0912)

    1136- هرگز نديدم بر لبی لبخند زيباي تو را،هرگز نميگيرد کسی در قلب من جای تو را. (9176-0912)

    1137- براي ديدن نور به خورشيد نگاه کن،براي ديدن عشق به ماه نگاه کن،براي ديدن زيبايي به طبيعت نگاه کن،براي ديدن اميد به آينده نگاه کن. (0892-0915)

    1138- خيلی وقته ميخوام يه چيزی بهت بگم ولی تاحالا روم نشده گفتنش برام خيلی سخته د...دو...دوس...دوسه...دوسه ليتر بنزين داری به من بدی!!!!! (1548-0912)

    1139- ميگن خدا بهترين نعمتشو به بهترين بنده اش ميده ولی من که بهترين بنده اش نيستم پس چرا تو رو به من داد؟! (7184-0912)

    1140- من با عشق اشنا شدم، و چه کسی اين چنين اشنا شده است؟ هنگامی دستم را دراز کردم که دستی نبود.هنگامی لب به زمزمه گوشدم،که مخاطبی نداشتم،و هنگامی تشنه ي آتش شدم،که در برابرم دريا بود و دريا و دريا...!(دكتر شريعتی) (0509-0912)

    1141- پر اهميت ترين کارها هرگز نبايد قربانی کم اهميت ترين کارها شوند. "گوته" (9238-0915)

    1142- وقتی از دنيا و آدماش خسته و ناميد شدی برو کوه و داد بکش ''آيا بازم اميدی هست'' اونوقت تو جواب ميشنوی "هست ، هست ، هست....." (9238-0915)


    1143- اونی که تو رو واقعاً دوست داره 4تا بيماری ميگيره:1. فراموشي2. ...3. ... 4. ....ببخشيد عزيزم سه تاي ديگه رو فراموش کردم! (4435-0935)

    1144- همه جا برف و يخه ولی ليز خوردن يه بهونست تا دستايي رو که دوست داری محکمتر بگيری!؛-) (4435-0935)

    1145- 1)study=don't fail2)don't study=fail (1)+(2) =>study+don't study =don't fail+failstudy(1+don't)= fail(1+don't) => study=fail..so don't study! (9660-0911)

    1146- بر سره راحت دام عشق پهن کردم،ولی تو رد شدی و گفتی..........ميگ ميگ (1548-0912)

    1147- امام محمد باقر ( ع ) راه رسیدن به کمال را در سه شرط بیان من کند : 1 شناحت عمیق دین 2 صبر در مصیبت ها 3 اندارگیری خرج زندگی . (3285-0935)

    1148- افغانيه رو مي خوان اعدام كنن ميگن حرف آخرت چيه؟ميگه:كارگر نمي خواي! (8878-0912)

    1149- If,1=52=253=1254=6255=???Think, before scrolling downAnswer is 1!Remember the First Line1=5Moral : Don't Complicate Simple Problems in Life! (6094-0915)

    1150- تيک تک ساعت فرياد مرگ ثانيه هاست اما دوستيها هيچ وقت نميميرند ولنتاين مبارک.(5651-0914)

    1151- امروز از صبح قلبم درد ميکرد،شايد تپل شدی جات تنگ شده...!؛-)ولنتاينت مبارک تپلم! (5940-0912)

    1152- گاو و الاغ و اردک کبريت و گاز و فندک گنجيشک و غاز و لک لک ولنتينت مبارک (6094-0915)

    1153- Love is not only made for lovers; its also for friends who like each other better than lovers... HAPPY VALENTINE'S DAY (8125-0912)

    1154- خداوندا اگر چون من تو درد عاشقی را ميکشيدی،تو هم زهر جدايی را به تلخی ميچشيدی،اگر چون من به مرگ آرزوها ميرسيدی،پريشان ميشدی از اينکه عشق را آفريدی. . . . (¤)ولنتاين مبارك (¤) (8878-0912)

    1155- خداي اطلسيها با تو باشد،پناه بی کسيها با تو باشد،تموم لحظه هاي خوب يک عمر،بجز دلواپسيها با تو باشد... ولنتاين مبارك (6642-0912)

    1156- بينمون اگه خط آهن باشه#######،يه عالمه کوه باشه ΔΔΔΔΔΔΔ،يه دنيا راه باشه ΞΞΞΞΞΞΞΞΞ, ، ميون ما نمي تونن فاصله بندازن چون تو در قلبه منی. (4435-0935)

    1157- من دلم ميخواهد خانه ای داشته باشم پر دوست...بر درش برگ گلی ميکوبم روي آن با قلم سبزه بهار مينويسم: "خانه ي دوستي ما اينجاست" تا که ديگر نپرسد سهراب: خانه ي دوست کجاست؟ هفته مهر و دوستی مبارک (6094-0915)

    1158- مهم نيست که قشنگ باشی، قشنگ اينه که مهم باشی حتي براي يه نفر... (6094-0915)

    1159- دوستاي خوب مثل ستاره هاي آسمونند حتی اگه نبينيشون خيالت راحته که هستن. " ولنتاينه . . .. روز جهانيه دوستی مبارک " (6642-0912)

    1160- ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ گوﻳﺪ ﻣﺎ ﺩﻳﺪﻩ ﺑﻪ ﺑﺪ ﻧﻤﻰگشاييم,ﻣﺎ ﻧﻴﻜﻰ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ گوﻳﻴﻢ ﺗﺎ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭﻭﻍ گفته ﺑﺎﺷﻴﻢ (5389-0912)

    1161- تو اون فرشته اي که وقتي در فصل بهار قدم ميزني برگ درختان انتظار پاييز را ميکشند تا به جاي پاهايت بوسه بزنند (5389-0912)

    1162- امام علی(ع): به یاد داشته باشید که لذتھا پایان می پذیرد،ولی آثار زشت آن برجای می ماند. (5077-0919)

    1163- 1+1 is Two,My love is True 2+2 is Four,my love is more 3+3 is Six,My love is Fix 4+4 is Eight,My love is Great 5+5 is ten,never forget me then! (1548-0912)

    1164- دل من در سبد عشق ،به نيل تو سپرد!نگهش دار،به موسي شدنش مي ارزد. (7314-0915)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive