به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, February 19, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 899)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Click for Full Size View
 
Click for Full Size View
 
Funous : Soroude Yeganegi
 
Click for Full Size View
 
 
 
 
 
  
 

899

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 899 :: چهارشنبه 1 اسفند 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

7 آدرس ایمیل بدرد بخور اما ناشناخته!


باسلام
بعضی وقتها یک سری کارها برای ما امکان پذیر نیست. مثلا در بعضی سایتها نمی توانیم وارد بشویم (به خاطر یک دلیل مقطعی) و تنها ابزار در دسترس ما ایمیلمان است. شاید کمی عجیب باشد بدانید در دنیای سرویس های جور واجور استفاده از ایمیل هم به خدمت شما در آمده است تا بتوانید کارهایتان را به راحتی انجام دهید. براي امروز سعي کرده ام تا 7 آدرس ایمیل را به شما تقدیم کنیم که شاید بتواند برای شما هم مفید واقع شود!

7. Pdf@koolwire.com 
اگر به این ایمیل یک بزنید و به آن یک فایل مثل یک عکس یا یک پرونده آفیس را الصاق کنید این ایمیل به شما یک نسخه PDF آن را میل می کند. به همین راحتی!

6. ..@photos.flickr.com
فلیکر برای شما یک آدرس در اینجا تهیه کرده است که اگر از طریق آن عکسی را ( از طریق الصاق کردن ) بفرستید آن وقت عکس شما در فلیکر آپلود می شود. موضوع نامه تیتر و بدنه نامه توضیحات عکس را تشکبل خواهند داد.

5. ..@prod.writely.com
این آدرس ایمیل برای گوگل داک است و شما می توانید مطالب خود را از طریق این سامانه برای گوگل داک بفرستید. این قسمت هم برای شما تهیه شده است.

4. wsmith@wordsmith.org 
شما می توانید از طریق این آدرس ایمیل متن خودتان را ترجمه کنید. یعنی کلمه شما از نظر معنی برای شما باز می شود. ساده ترین راه برای فهمیدن ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک لغت. فقط یادتان باشد در عنوان بنویسید define myword و در متن نامه هم که عبارتتون رو بنویسید.

3. go@blogger.com
اگر از داشبودتون گزینه ارسال بوسیله ایمیل را علامت بزنید می توانید از طریق این آدرس ایمیل به بلاگرتون مطلب بفرستید. محصوصا الان که در دسترس نیست!

2.pdf2txt@adobe.com
یک هدیه بسیار زیبا. PDF تان را به ایمیل سنجاق کنید و آن را برای سایت آدوبی بفرستید. نسخه متنی فایل شما آماده است. این هم یک راه حل آلترناتیو برای زمانی که یک PDF خوان دم دست نیست!

1. www@web2mail.com
و این هم یک ایمیل واقعا به دردبخور! سایت اجرا نمی شود؟ آدرس بدهید. یک کپی تحویل بگیرید. امتحان کنید!

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاوير ديدني از هواپيماها
  • کیک عروسی یک داماد شیردل!
  • لغتنامه آنلاين فارسی - آلمانی
  • پرشین بلاگ و بلاگفا در افغانستان فیلتر شدند
  • معرفي و دانلود فيلم : قطب نماي زرين
  • دانلود انيميشن  Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight
  •  آلبوم جدید و فوق العاده زیبا از فرشاد بهرامی با نام لحظه های تلخ
  • آهنگ زيباي تصنيف شكوه  باصداي عبدالحسين مختاباد
  • ويرايش حرفه اي تصاوير با Paint.NET v3.22
  • قرآن صوتی برای موبایل
  • مد جدیدی در ترکیه در حال شکل گیری است!
  • پاسخي كوتاه به آقا سيا
  • کهکشان ما احتمالا آکنده از سیارات مشابه زمین است
  • بررسی فایرفاکس 3.0، نسخه بتا 3  به همراه یک سری مطالب جانبی
  • رشدی، در تیر رس فرزندان خمینی
  • داریوش دانش + عکس+ویدئو
  • ايرانى ها اقتصاد امارات را رونق دادند
  • آشنايي با عوارض جسماني و رواني مصرف آمفتامين
  • حاشیه های مصاحبه شهروند امروز با خانم رجبی
  • جديدترين شماره از ماهنامه World Trade
  • ساعتی با نشانه و تفنگ ليزری
  • خبر مهم درباره آی‌دی‌های یاهو!
  • طريقه مراقبت از لباسها
  • چطور قهوه ترك دم كنيم؟
  • ثروت اندوزي حلال بر مسئولين جمهوري اسلامي حرام است
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (898) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

 تصاوير ديدني از هواپيماها
براي عماد...
کیک عروسی یک داماد شیردل!
فيلم شليك موفق سامانه موشكي "اس200"
یوتیوبی برای هنرمندان
لغتنامه آنلاين فارسی - آلمانی
ویدیو: سخنان ناصر شفق و علی کفاشیان در برنامه نود درباره عدم حضور کلمنته در ایران
معرفی ۳۰ نقاش بزرگ دنیا
معرفی ۳۰ نقاش بزرگ دنیا همراه با تصاویری از مهمترین آثارشان

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضاي ايراني سرويس موساد
عاملان ترور عماد مغنیه

منابع اسراييلي در جديدترين اظهارات خود درباره ترور "عماد مغنيه" اعلام کردند، عاملان ترور مغنيه كه اعضاي ايراني سرويس موساد بوده‌اند گذرنامه ايراني داشته‌اند.
به گزارش وب‌سايت روزنامه "القبس" چاپ كويت، منابع اطلاعاتي اسراييل مي‌گويند كه اداره عمليات خارجي موساد در ترور "مغنیه" دست داشته‌ است.
این منابع افزودند:"3 تن از عوامل موساد در پوشش گردش‌گر يوناني و ايتاليايي با گذرنامه ايراني وارد سوريه شده بودند و ترور عماد مغنيه را اجرا كردند. اين سه تن بلافاصله پس از اجراي ماموريت خود عازم فرودگاه دمشق شدند و به سرعت سوريه را به مقصد تل آويو ترك كردند."
راديو اسراييل به نقل از یک منابع اعلام كرد:"ماموران موساد تكيه‌گاه سر در صندلي خودروي مغنيه را عوض کرده و جاي آن تكيه‌گاهی مشابه و حاوي مواد منفجره قوي قرار دادند و آن را از راه دور منفجر كردند که منجر به کشته شدن مغنیه شد.
اين منابع درباره آخرين لحظات عمر "مغنيه" پيش از ترور گفته‌اند:"وي در مراسمي به مناسبت سال‌روز انقلاب اسلامي ايران در سفارت ايران به همراه تمامي رهبران سازمان‌هاي موجود در سوريه حضور يافته بود و در ساعت 10 و 33 دقيقه پس از خداحافظي با "احمد موسوي" سفير جديد ايران در دمشق اين مراسم را ترك كرد و به محض نشستن در خودروي ميتسوبيشي انفجار بزرگي رخ داد."

پرشین بلاگ و بلاگفا در افغانستان فیلتر شدند

از حدود دو ماه پیش به این سو شرکت مخابراتی «افغان تلکام» که اولین وبزرگترین سرویس مخابراتی افغانستان است، دو سایت ارائه دهنده خدمات وبلاگ نویسی فارسی، «پرشین بلاگ» و «بلاگفا» را به روی مشترکینی که از خدمات اینترنتی این شرکت استفاده می کنند، فیلتر کرده است.
در تمام شهرهای افغانستان مشترکین استفاده کننده از خدمات اینترنتی شرکت افغان تلکام، نمی توانند به هیچیک از وبلاگ های فارسی که در پرشین بلاگ و بلاگفا ایجاد شده اند، دسترسی داشته باشند. آنان هنگام وارد شدن در این وبلاگ ها با پیغام خطا و ارور مواجه می شوند. البته صفحه اصلی یا هوم پیج پرشین بلاگ و بلاگفا برای بازشدن مشکلی ندارد. اما تمام وبلاگ هایی که پسوند این دو سرویس دهنده را دارند، قابل دسترسی نیستند.
ابتدا مشترکین افغان تلکام تصور می کردند این موضوع ممکن است یک مشکل فنی باشد. به همین دلیل در کابل تعداد زیادی از مشترکین افغان تلکام نسبت به این مشکل شکایت داشته و با مرکز خدمات این شرکت تماس گرفته و شکایت شان را مطرح کردند. اما با گذشت حدود دو ماه این مشکل هنوز حل نشده است. در تماس با مرکز خدمات مشترکین افغان تلکام، برخی از کارمندان این شرکت مسایل امنیتی و اخلاقی را نیز در بستن این سرویس دهنده ها مطرح کرده اند.
اما با توجه به اینکه پرشین بلاگ و بلاگفا هردو در داخل ایران و بر مبنای قوانین این کشور فعالیت می کنند، مسایل غیر اخلاقی به هیچ عنوان نمی تواند در وبلاگ های اعضای این دو سرویس دهنده در معرض نمایش درآید. در صورت استفاده غیر اخلاقی هر عضو از فضای وبلاگش، ظرف یک هفته و به صورت خودکار وبلاگ متخلف بسته می شود.
سرانجام وقتی شکایت های عده ای از مشترکین افغان تلکام در کابل به نتیجه نرسید، آنان مجبور شدند موضوع را به صورت جدی تر پیگیری کنند. به همین منظور آنان مستقیما به «میرویس خان» مدیر این شرکت مراجعه کردند اما وی نیز جواب روشن و قانع کننده ای به آنان نداد. تا اینکه برخی افراد و منابع نزدیک به این شرکت به صورت غیر رسمی فاش کردنده اند که سرویس دهنده پرشین بلاگ و بلاگفا عمدا و آگاهانه از سوی مسئولین شرکت افغان تلکام فیلتر و بسته شده اند. دلیل این فیلترینگ، نگرانی مسئولین شرکت افغان تلکام از گسترش و ترویج «زبان فارسی ایرانی» عنوان شده است.
گفته می شود، برخی از اعضای هیات مدیره شرکت افغان تلکام و مخصوصا «جمال ناصر نورزی» رئیس شرکت افغان تلکام و همچنین وزیر مخابرات «امیرزی سنگین» با «عبدالکریم خرم»، وزیر فرهنگ افغانستان در یک تیم سیاسی و اقتصادی قرار دارند. طی روزهای گذشته اقدام وزیر فرهنگ با برکناری یک خبرنگار و مجازات یکی از مدیران تلویزیون ملی افغانستان به جرم استفاده از واژه های فارسی «دانشگاه»، «دانشکده» و «دانشجو» موجی از مخالفت و تنش را در افغانستان به راه انداخت.
سرویس ارائه دهنده خدمات وبلاگ نویسی فارسی پرشین بلاگ و بلاگفا دو شرکت ایرانی می باشد که به صورت رایگان و بدون محدودیت فضایی را جهت ایجاد وبلاگ شخصی در اینترنت در اختیار هریک از اعضای خود قرار می دهند. بر مبنای اعلام رسمی این دو شرکت، بیش از یک میلیون عضو در سرویس دهنده پرشین بلاگ و بلاگفا دارای وبلاگ شخصی هستند. همچنین بر مبنای آمار رسمی ارائه شده از سوی این دو سرویس دهنده، نزدیک به 20 هزار عضو از کشور افغانستان نیز در پرشین بلاگ و بلاگفا صاحب وبلاگ هستند.
فیلترینگ و سانسور صدها هزار وبلاگ فارسی، تنها به معنای ستیز با یکی از زبان های ملی و رسمی افغانستان و محروم کردن مشترکین شرکت افغان تلکام از این منابع ارزشمند نیست، بلکه این امر حقوق مشترکین این شرکت را که هزینه استفاده از اینترنت را قبلا به صورت پیش پرداخت به شرکت تحویل داده اند، نیز نقض کرده است. بر مبنای این ضایع شدن حق، مشترکین افغان تلکام می توانند به مراجع قضایی شکایت کرده و رسما این شرکت را مورد پیگرد حقوقی قرار دهند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

قطب نماي زرين
‏The Golden Compass



نويسنده و کارگردان: کريس ويتز. موسيقي: الکساندر دسپليت.مدير فيلمبرداري: هنري براهام. تدوين: آن و. کوتيس، ‏پيتر هونس، کوين تنت. طراح صحنه: دنيس گسنر. بازيگران: نيکول کيدمن[ماريزا کولتر]، دانيل کريگ[لرد عزرييل] ‏داکوتا بلو ريچاردز[لايرا بلاکوآ]، بن واکر[راجر]، اوا گرين[سرافينا پکالا]، جيم کارتر[جان فا]، تام کورتني[فاردر ‏کورام]، سام اليوت[لي اسکورسبي]، کريستوفر لي[نفر اول شوراي عالي]، ادوازد د سوزا[نفر دوم شوراي عالي]، ‏سايمون مک برني[فرا پاول]، درک جيکابي[قاصد]، کلر هيگينز[ما کوستا]، جک شپرد[ارباب]، ماگدا زوبانسکي[خانم ‏لانزديل] و صداي ايان مک کلن، فيليپ پولمن، ايان مک شين، فردي هايمور، کريستين اسکات تامس و کتي بتس. 113 ‏دقيقه. محصول 2007 آمريکا، انگلستان. نامزد جايزه بهترين فيلم خانوادگي، بهترين بازيگر جوان/داکوتا بلو ريچاردز ‏از مراسم منتقدان رسانه ها، نامزد بهترين بازيگر تازه کار/داکوتا بلو ريچاردز از انجمن منتقدان فيلم لندن، نامزد جوايز ‏بهترين فيلمبرداري، بهترين فيلم، آواز، صداگذاري و جلوه هاي ويژه از مراسم ساتلايت. ‏
دختر يتيمي به نام لايرا که نزد عمويش لرد عزرييل در محيطي دانشگاهي زندگي مي کند، از مدير دانشکده قطب نمايي ‏زرين هديه مي گيرد که حقيقت را به او نشان مي دهد. در ميهماني که به افتخار ورود ماريزا کولتر حامي دانشگاه برپا ‏شده، کولتر از رئيس دانشکده درخواست مي کند تا لايرا را به عنوان دستيار در اختيار او بگذارد. همزمان يکي از ‏دوستان لايرا به نام راجر ناپديد مي شود.لايرا شايعاتي مبني بر دست داشتن شوراي عالي[‏Magisterium‏] در اين ‏کودک ربايي شنيده و زماني که با پيشنهاد مشکوک خانم کالتر مبني بر سفر به شمال با کشتي پرنده او دريافت مي کند، ‏بلافاصله مي پذيرد. چون شنيده ها حاکي از آن است که بچه هاي دزديده شده در مکاني مخفي در قطب شمال نگهداري ‏مي شوند...‏

چرا بايد ديد؟
قطب‌نماي زرين اقتباسي از کتاب نور قطبي شمالي نخستين جلد سه‌گانه تحسين شده "نيروهاي اهريمني اش" نوشته ‏فيليپ پولمن است. در دنياي خلق شده پولمن، کليسا و سازمان پرقدرت و مخوف ‏Magisterium‏[با کمي مسامحه آن را ‏شوراي عالي ترجمه کرده ام. متاسفانه به ترجمه چاپ شده آقاي فرزاد فربد دسترسي نداشتم. برخي نيز نيروي مطلق را ‏پيشنهاد کرده اند.] با آزمايش‌ها و تحقيقاتي بي‌رحمانه در ارتباط هستند که با هدف کشف ماهيت گناه صورت مي‌گيرد و ‏تلاش مي‌کنند بر واقعياتي که مشروعيت و قدرت کليسا را زير سوال مي‌برد، سرپوش بگذارند.‏
هر چند در فيلم تمام ارجاعات به کليسا حذف شده و کريس وايتز کارگردان فيلم سعي کرده از هر چيز که ممکن است ‏توهين به کليساروها تلقي شود، پرهيز کند. با اين حال بعضي از گروه‌هاي کاتوليک در ايالات متحده از مدت‌ها پيش از ‏اکران فيلم آن را تحريم کردند. توجيه آنها اين بود که نمايش فيلم قطب‌نماي زرين مي‌تواند آدم‌هاي بيشتري را به خواندن ‏کتاب‌هاي پرفروش پولمن ترغيب کند.‏
روزنامه واتيکان ضمن ابراز خشنودي از فروش اندک فيلم هفته اول نمايش [۲۶ ميليون دلار]قطب‌نماي زرين را فيلمي ‏ضد کريسمس لقب داده و نوشت فيلم و کتاب‌هاي پولمن نشان داد "وقتي انسان بکوشد خدا را از خود حذف کند، همه چيز ‏سرد و غيرانساني مي‌شود." در اوايل ماه اکتبر مجمع کاتوليک حقوق مذهبي و مدني در نيويورک با تحريم قطب‌نماي ‏زرين آن را فيلمي خطاب کرد که به مسيحيت ضربه مي زند و الحاد را براي بچه‌ها تبليغ مي‌کند.‏
رويترز نيز اعلام کرد در مقاله‌اي که چهارشنبه پيش در اوسرواتوره رومانو روزنامه رسمي واتيکان منتشر شده، فيليپ ‏پولمن نويسنده بريتانيايي مورد انتقاد قرار گرفته است. اين بزرگترين انتقاد واتيکان از يک نويسنده و يک فيلم پس از ‏محکوم کردن فيلم و کتاب رمز داوينچي در سال‌هاي ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ است. در بخشي از مقاله اين روزنامه آمده: در ‏دنياي پولمن، اميد اصلا وجود ندارد، چرا که رستگاري نيست، و ظرفيت شخصي و فردگرايانه براي کنترل شرايط و ‏احاطه بر حوادث است که حرف اصلي را مي زند.‏
با اين حال استقبال گسترده کودکان سراسر دنيا از قطب‌نماي زرين حاکي از موفقيت آن است و بايد صبر کرد و دو ‏قسمت باقيمانده آن را در سال هاي بعد ديد. قطب نماي زرين فيلمي تاريک تر و عميق تر نسبت به سه گانه ارباب حلقه ‏ها، نارنيا و سري فيلمهاي هري پاتر است. فيلمي سر چشمه گرفته از جادويي شبه فيلسوفانه بريتانيايي، ولي با طرح ‏سوالاتي جالب و کمي پيچيده تر. فيلم به عنوان يک تجربه ديداري باشکوه است و تخيل آدم را به چالش مي کشاند. ‏ميانسالان مجذوب و کوچک تر ها شيفته اش خواهند شد. هر چند که ممکن است کودکان مفاهيم اندکي تيره آن را به ‏راحتي هضم نکنند. البته اين مفاهيم در سه گانه رمان فيليپ پولمن نامفهوم نيستند.در کتاب هاي او چيزي کمتر از مرگ ‏خدا را بيان نمي شود، و از دين به عنوان نيرويي کهنه و شکست خورده و چيزي در حد يک ايدئولوژي تماميت خواه نام ‏مي برد.‏
کريس وايز متولد 1969 نيويورک در ترينيتي هال کمبريج تحصيل کرده و قطب نماي زرين سومين فيلم او بعد از به ‏زمين افتاده و درباره يک پسر است. و بدون شک تا اين لحظه جنجالي ترين فيلم سال 2007 و کارنامه اوست!‏
ژانر: اکشن، ماجرا، درام، خانوادگي، فانتزي، مهيج. ‏
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/89562530/TGCM.part1.rar
http://rapidshare.com/files/89564910/TGCM.part2.rar
http://rapidshare.com/files/89567621/TGCM.part3.rar
http://rapidshare.com/files/89570108/TGCM.part4.rar
http://rapidshare.com/files/89572667/TGCM.part5.rar
http://rapidshare.com/files/89575301/TGCM.part6.rar
http://rapidshare.com/files/89578002/TGCM.part7.rar
http://rapidshare.com/files/89578404/TGCM.part8.rar

 رمز فايل: 12


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

لحظه هاي تلخ
باصداي فرشاد بهرامي

 آلبوم جدید و فوق العاده زیبا از فرشاد بهرامی با نام لحظه های تلخ

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي تصنيف شكوه
باصداي عبدالحسين مختاباد 


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ويرايش حرفه اي تصاوير با Paint.NET v3.22



یك نرم‌افزار رایگان ویرایش تصاویر و عكس‌ها كه برای محیط‌های مبتنی بر ویندوز طراحی شده ‌است. این نرم‌افزار، همانند فتوشاپ با حمایت و پشتیبانی از لایه‌ها، انصراف‌های نامحدود، جلوه‌های ویژه، و طیف گسترده‌ای از ابزار‌های مفید و قدرتمند یكی از بهترین نرم‌افزار‌های شبه فتوشاپ است كه به صورت رايگان در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید هر كاری كه قصد داشته‌اید با فتوشاپ به سر تصویر یا عكس‌های خود بیاورید، با قدرت تمام با این نرم‌افزار نیز انجام دهید.

قابليتهاي كليدي نرم افزار Paint.NET 3.22 Final:
- کاربری بسيار آسان نرم افزار
- لایه بندی و داشتن جلوه های ویژه گرافیکی
- نصب آسان برنامه به همراه مکمل Microsoft .NET Framework 2.0
- پشتیبانی از اکثریت فرمت های تصاویر JPEG, PNG, GIF, TIFF & …
- قابلیت اضافه شده در این نسخه از برنامه : Reduce Noise effect
- و...

توجه : اين برنامه براي نصب احتياج به Microsoft .NET Framework
 

لينک دانلود (حجم  فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

توجه : لينک دانلود حاوي فايل Iso است که بايد توسط يک نرم افزار رايت مانند Nero رايت شود.
 

دنياي موبايل

قرآن صوتی برای موبایل

این برنامه یک قرآن تحت جاوا می باشد که قابلیت خواندن سوره های بلد تا ناس یعنی سوره شماره 90 تا 114 قرآن را که در جزء 30 قرآن هستند را به صورت ترتیل دارد. البته سوره حمد را نیز به صورت صوتی پخش می کند. متن این سوره ها نیز به صورت انگلیسی نمایش داده می شود و قابلیت مرور و جلو و عقب رفتن توسط دکمه های جهت نما نیز وجود دارد. بلندی صدای صوت نیز در برنامه پیش بینی شده است.

 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

لا يَكْمِلُ الْعَقْلُ إلاّ بِاتّباعِ الْحَقِّ.

فرمود: بينش و عقل و درك انسان تكميل نمى گردد مگر آن كه ـ أهل حقّ و صداقت باشد و ـ از حقايق، تبعيّت و پيروى كند.

نهج الشّهادة: ص 356، بحارالأنوار: ج 75، ص 127، ح 11.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

آقا وارد هتلی شد و دختری را دید که عاشقانه به او لبخند می زند . فردای آنروز هر دو به محضر رفتند و با هم ازدواج کردند و روز بعد هم ماه عسل خود را شروع نمودند .
روز سوم وقتی از هتل بیرون می رفتند ، گارسون یک صورت حساب صد هزار فرانکی بدست آقا داد . او با ناراحتی گفت : حتما اشتباه کرده اید . چون من فقط دو روز است که توی این هتل هستم .
گارسون پاسخ داد : - بله ، اما زن شما دو ماه است که در این هتل است و در این مدت هر وقت برای صورتحساب خدمت ایشان رسیدیم ، گفتند : من منتظر شوهرم هستم .
ماه عسل تمام شد و شیرینی های ازدواج ته کشیده بود . آقا دست خانم را روی عادت در دست گرفت و گفت : عزیزم ، حال که زن و شوهر هستیم ، خوبست تو را به چند عیب جزئی که داری آشنا کنم تا آن را رفع کنی .
عروس دستش را از دست داماد بیرون کشید و ابروها را بالا انداخت و گفت : اشتباه نکن ، به علت همان عیبها بود که شوهری از تو بهتر نصیبم نشد .


در هفته اول بعد از ازدواج یکنفر معدنچی از حقوقی که گرفته بود صد تومان برای خود برداشت و بقیه را تحویل خانم تازه عروس داد . ولی در هفته دوم به عکس رفتار کرد ، صد تومان از حقوقش را به خانم داد و بقیه را برای خودش برداشت .
زنش با تعجب پرسید : با صد تومان چطور می توان یک هفته زندگی کرد ؟
شوهرش جواب داد : همانطور که من هفته پیش زندگی کردم .


دختر : مامان ، من زن منوچهر نمی شوم چون او به آخرت عقیده ندارد و دیروز می گفت دوزخ نیست .
مادر : زنش بشو ، پس از پایان ماه عشل عملا متوجه اشتباه خود شده و خواهد فهمید که نه تنها دوزخ وجود دارد ، بلکه مالک دوزخ را نیز خواهد شناخت !!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

حل مشکلات علمی مقدس اردبیلی در ملاقات با حضرت بقیة ا...(عج)

سید« میر علام تفرشی» که از شاگردان فاضل مقدس اردبیلی است، می گوید: شبی در صحن مقدس امیرالمؤمنین(ع) راه می رفتم. خیلی از شب گذشته بود، ناگاه شخصی را دیدم که به طرف حرم مطهر می آید من نیز به سمت او رفتم وقتی نزدیک شدم، دیدم استاد ما «ملا احمد اردبیلی» است.خودم را از او مخفی کردم تا اینکه نزدیک در حرم رسید و با آنکه در بسته بود، باز شد و مقدس اردبیلی داخل حرم گردید. دیدم مثل اینکه با کسی صحبت می کند. بعد از اینکه بیرون آمد در هم بسته شد. به دنبال او به راه افتادم، ولی طوری می رفتم که مرا نمی دید تا از نجف بیرون آمد و به سمت کوفه روانه شد.
وارد«مسجد جامع کوفه» گردید و در محرابی که حضرت امیر المؤمنین(ع) شربت شهادت نوشیده است قرار گرفت. دیدم راجع به مسئله ای با شخصی صحبت می کند و زمان زیادی هم طول کشید. بعد از مدتی از مسجد بیرون آمد و به سمت نجف اشرف برگشت. من نیز به دنبالش می رفتم تا نزدیک مسجد حنانه رسیدیم در آن جا سرفه ام گرفت و نتوانستم خودم را نگه دارم.
همین که صدای سرفۀ مرا شنید متوجه من شد و فرمود: آیا تو میرعلامی؟ عرض کردم بلی، فرمود: این جا چه کار داری؟ گفتم: از وقتی که داخل حرم مطهر شده اید تا الان با شما بوده ام، شما را به حق صاحب این قبر(امیرالمؤمنین) قسم می دهم اتفاقاتی را که امشب برایتان پیش آمد از اول تا آخر به من بگویید. فرمود: می گویم به شرط اینکه تا زنده ام آن را به کسی نگویی. من هم قبول کردم و با ایشان عهد و میثاق نمودم. وقتی مطمئن شد فرمود: بعضی از مسائل بر من مشکل شد و در آنها متحیر ماندم و در فکر بودم که ناگاه به دلم افتاد به خدمت امیرالمؤمنین(ع) بروم وآنها را از حضرتش سؤال کنم. وقتی به حرم مطهر رسیدیم، همان طوری که مشاهده کردید در به روی من گشوده شد و داخل شدم و در آنجا به درگاه الهی تضرع نمودم. که امیرالمؤمنین(ع) جواب سؤالاتم را بدهد. در آن حال صدایی از قبر مطهر شنیدم که فرمود:« به مسجد کوفه برو و مسائلت را از قائم بپرس زیرا او امام زمان تو است.»
به کوفه آمدم و خودم را به محراب مسجد رساندم و مشکلاتم را از حضرت بقیة ا... سؤال نمودم. ایشان جواب عنایت کردند و الان هم دارم برمی گردم»(1)

پی نوشت:
1- برکات حضرت ولی عصر(ع)، ص69، حکایت26

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

مد جدیدی در ترکیه در حال شکل گیری است!

بعد از تصویب لایحه آزادی حجاب اسلامی در دانشگاههای ترکیه اکنون دنیای مد در ترکیه بانوان و دختران محجبه را هدف گرفته است. به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه اکنون دختران محجبه در بسیاری از دانشگاههای ترکیه با آزادی کامل در محیط دانشگاهها رفت و آمد می کنند و به دنبال آن دنیای مد نیز در حال تغییر است.
در کنار رونق روسری در ترکیه یک گروه ضربه سختی از آزادی پوشش اسلامی در ترکیه خوردند، این گروه فروشندگان کلاه گیس هستند که زمانی بازار آنها رونق خاصی در ترکیه داشت. (دختران محجبه روی روسری هایشان کلاه گیس می گذاشتند و این نوع پوشش در دانشگاهها منعی نداشت)

عکس ها در سايت روزنامه وطن ترکیه

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

پيروان همه اديان از آموزه‌هاي ديني و كتاب مقدس خود دفاع مي‌كنند، زردشتي‌ها، مسيحي‌ها، يهودي‌ها، هم چنين بودايي و هندو و غير اينها،
هر يك همانند مسلمان‌ها دين خودشان را حق مي‌دانند و بقيه را باطل و خرافه مي‌پندارند، با توجه به اين موضوع به چه دليل مي‌توان گفت: تنها اسلام دين حق و مورد رضايت خدا است و ساير اديان باطل است؟ چون اگر گفته مستند به آيات و روايات باشد مورد قبول غيرمسلمان نيست.


 

پاسخ:

قسمت سوم و پاياني

از نظر قرآن، معاد هم جسماني و هم روحاني است، قيامت و معاد، براي آن است كه عدالت واقعي الهي عملي شود. بشارت‌هاي الهي براي بهشت، و هشدارهاي تكان دهنده براي احتراز از جهنم همگي در نهايت مطلوب مطرح شده است. مكاتب بشري يا منكر معاداند،‌ يا اينكه درباره معاد سكوت مي‌كنند. طبيعي است كه تعاليم بدون معاد نه عادلانه است و نه ضمانت و تعهد در اجرا دارند. امّا ساير اديان هيچ گاه توصيف‌شان از معاد به شفافيت و صراحت قرآن نمي‌رسد: هيچ انساني نمي‌داند چه چيزهايي كه مايه روشني چشم اوست، براي او پنهان نگهداشته شده».[30]
پس مي‌توان گفت كه معاد قرآني كاملترين و زيباترين صورت ممكن براي سعادت و سرنوشت جاوداني انسان است و حقانيت اسلام عقلا و منطقاً در اين باره ترديدپذير نيست.[31]
پيامبران از منظر قرآن: جايگاه پيامبران در امر ديانت، ‌جايگاه رفيع و بلندي است. آنها حاملان وحي و شريعت‌اند. به همان اندازه كه شريعت و وحي بايد، سعادت‌آفرين عادلانه و هدايتگرانه باشد؛ بايد رسانندگان آن هم پاك و منزه از خطا و اقدامات ضد هدايت باشند. و اولاً پاكي و بلندي وحي و شريعت صدمه مي‌بيند.
از نظر قرآن، پيامبران، انسان‌هاي شايسته صبور، شكور و مطيع خداوند‌ند. برگزيدگان از ميان بشرند، لحن قرآن در بيان اوصاف انبياء، لحن تعظيم و تكريم، اعتمادانگيز و اطمينان‌بخش است، ‌به طوري كه انسان به سخنان انبياء به عنوان مضمون وحي الهي توجه مي‌كند و هرگز با وصفي كه قرآن درباره انبياء دارد يا در حراست و امانت‌داري پيامبران نسبت به ابلاغ صحيح و درست پيام الهي هيچ ترديدي منطقي نيست. امّا در ميان اديان ديگر آنچه كه اكنون در متون مقدس آنها موجود است، هيچ اعتمادي و اطميناني به انبياء نمي‌شود، واقعاً گزارشات كتاب مقدس نسبت به انبياء شرم‌آور و دور از منطق است.[32]
روي اين حساب توصيف و تكريم انبياء در قرآن به گونه‌اي است كه بالاتر از آن نادرست است، زيرا از عبوديت خارج مي‌شوند و فروتر از آن هم نادرست است، زيرا منطقاً به گفتار و كردارشان به عنوان پيام‌آور وحي اعتماد نمي‌شود. پس قرآن در اين مورد از حقانيت برخوردار است.
قرآن و اصول اجتماعي
اساس اصول اجتماعي اسلام، عدالت و فضيلت انساني است. بيان قرآن در مسائل اجتماعي در عين اينكه جامع است. كامل هم مي‌باشد و به گونه‌اي روابط اجتماعي را تقرير و تبيين كرده است، ‌كه هم اخلاق و عدالت را تأمين مي‌كند و هم بهره‌وري انسان از امكانات مادي را، و نيز روحيه همكاري و تعاون و حفاظت از حقوق افراد را. عدالت اسلامي در اين است كه در تعارض ميان حقوق جمع و فرد جانب جمع را اولويت مي‌دهد. به صورت كلي برنامه اجتماعي اسلام حد وسط ميان عدالت و اخلاق از يك سو و حقوق و بهره‌وري مردم از امكانات و لذائذ مادي، ‌از سوي ديگر است. و حق جز همين اعتدال نيست، قرآن فرموده: «شما را اين چنين، امت وسط قرار دادم تا شما گواهان بر ساير مردم باشيد...»[33]
بحث تفصيلي اصول اجتماعي اسلام خارج از حوصله اين نوشتار است. امّا توجه به آيات قرآن در اين باره به دست مي‌آيد كه اسلام به قضاوت خرد راه معتدل ارائه كرده است. و عقل مي‌گويد: جز اين راه هر راه ديگر باطل است.[34]
گوستاولوبون فرانسوي مي‌گويد: «.. مسيو هو تينجر، ‌فهرست كاملي از اخلاق كريمه و آداب پسنديده‌اي كه در اسلام موجود است، تدوين كرده است،‌كه صرفنظر از بحث طرفداري از اسلام، به راستي اين فهرست، ‌شامل آخرين دستوراتي است كه ممكن است براي تهذيب اخلاق و جلوگيري از رفتار ناپسند يك انسان، ‌تدوين كرد.»[35]
پروفسور مارسل بوازار مي‌گويد: اسلام با هدفهاي والا و متعالي خود حقوق و آزادي انسان را به بهترين صورت رعايت كرده است، و به دنبال جامعه‌اي است كه در آن از برتري و امتياز طبقاتي و نژادي اثر و نشانه‌اي نيست. عدالت اسلامي پديده فراگيري است... هنوز ارزشهاي قرآن ... بدون كوچكترين ترديد، دست نخورده باقي مانده است و فعليت نيافته است. بدين ترتيب مسلمانان مي‌توانند در روزگار ما، براي ساختن جهاني بهتر و انساني‌تر همكاري ارزنده را برعهده گيرند.[36]
2/2/ج. تصريحات متون اسلامي بر خاتميت و كمال دين اسلام
قرآن درباره اين كه پيامبر اسلام آخرين پيامبر آسماني است با صراحت مي‌گويد: محمد پدر هيچ يك از مردان شما نيست، بلكه فرستاده خدا و پايان دهنده پيامبران است.[37] و نيز درباره كمال دين اسلام با صراحت مي‌گويد: امروز دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم، و اسلام را به عنوان آيين (جاودان) شما پذيرفتم.[38] علاوه بر اين، آياتي كه رسالت حضرت محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ را جهاني و قرآن را نيز كتاب جهاني معرفي مي‌كنند، هيچ قيدي از نظر زماني و مكاني ندارد. بالالتزام خاتميت و كمال دين اسلام از آنها به دست مي‌آيد.[39]
احاديث اسلامي
روايات دال بر خاتميت دين اسلام در منابع شيعه و سني فراوان است و در اينجا به حديث منزلت كه از احاديث متقن و صحيح السند فريقين مي‌باشد اكتفا مي‌كنيم:
هنگامي كه پيامبر اسلام جهت غزوه تبوك با ياران و مجاهدان مدينه را ترك مي‌كرد، امام علي ـ عليه السّلام ـ را جانشين خود در مدينه قرار داد. امام علي به پيامبر عرض كرد آيا ما را در ميان كودكان و زنان وا مي‌نهي؟ پيامبر اسلام فرمود: «آيا نمي‌پسندي كه تو جايگاهت نسبت به من مانند جايگاه هارون نسبت به موسي ـ عليه السّلام ـ است، مگر اينكه بعد از من پيامبري نيست.»[40] همان طوري كه حضرت هارون وصي و خليفه حضرت موسي بوده است، علي نيز خليفه و وصي پيامبر بعد از پيامبر اسلام است. امّا تفاوت فقط در يك نكته است. و آن ختم نبوت توسط حضرت محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ است و علي ديگر پيامبر نيست.
ارزيابي اديان ديگر
واقعيت اين است كه تمام اديان آسماني دين حق‌اند و سعادت افراد زمان خود را فراهم مي‌كرده‌اند. امّا اديان آسماني ديگر شبيه برنامه بوده‌اند تا قانون و نيز به دليل عدم رشد انسانها محفوظ از تحريف و تبديل نمانده‌اند، به همين دو دليل دين اسلام كه دين كامل است و صورت برتر از اديان سابق است، امروزه تنها دين حق به حساب مي‌آيد. و نيازي نيست كه ديگر بعد از آن دين و شريعت جديد بيايد.[41] امّا آنچه از اديان سابق در قالب كتاب‌هاي مقدس در دسترس بشر است، هرگز نمي‌تواند حق باشند، زيرا:
اولاً آموزه‌هاي اصلي آن خردستيز است: مثلاً تثليث، و تجسد خداوند در آيين مسيحيت فعلي، دنياگرايي افراطي در يهوديت، ثنويت در دين مجوس، مزيد بر اينكه كتاب مقدس تصوير بسيار نادرست ناقص از خداوند كه مبدأ و منتهاي كمال است، ارائه مي‌دهد كه عقل سليم از پذيرش آن امتناع مي‌كند. داستانهاي خلاف تقوي و عفت و طهارت، و ملوث كردن انبياء به گونه‌اي بسيار زننده و شرم‌آور، همگي حكايت از آن دارد كه چنين تعاليمي الهي نيست و هرگز از حقانيت برخوردار نيست.[42]
ثانياً، اديان ديگر جامع نيستند يعني آنچه به عنوان مسيحيت و يهوديت و مجوسيت، مطرح است دستورات يك جانبه تك بعدي ناهماهنگ و ناقص است. كه نمي‌تواند راهگشاي دنيا و ديانت باشد. پس سخن حق ندارند.[43] مثلاً رهبانيت در مسيحيت براي بشر فعلي كه در متن اجتماع عظيم زندگي مي‌كند، اصلاً سازگاري ندارد.
ثالثاً، برخي از اديان فعلي مانند يهوديت يك آيين جهاني نيست، ‌مخصوص نژاد خاص است. لذا تبليغ ندارند.[44]
بنابراين، انسان حق‌گرا و حق‌طلب، جز از اسلام كه آيين خردساز و جامع و كامل است هيچ دين ديگري را بر حق نمي‌يابد و جز به آن تسليم نمي‌شود. 

--------------------------------
[30] . سجده، 17.
[31] . درباره تصوير قرآن از معاد مراجعه شود به: مكارم شيرازي، تفسير نمونه، ج 18، ص 485 تا آخر، چ دوازدهم، نشر دار الكتب الاسلاميه، سال 1374.
[32] . كتاب مقدس عهد عتيق، سفر پيدايش، باب 12، بند 12 الي 20، بند 2 ـ 12 درباره حضرت ابراهيم و درباره لوط؛ همان، سفر پيدايش باب 19، بند 1 ـ 19، و باب 38، بند 15 ـ 30 درباره يهودا؛ درباره داود نبي همان،‌كتاب دوم سموئيل، باب 11، بند 2 ـ 27؛ درباره سليمان، عهد عتيق، كتاب دوم، پادشاهان، ب 13، بند 13 و كتاب اول،‌پادشاهان، باب 11، بند 1 ـ 14؛ و كتاب غزلهاي سليمان، باب 4، از بند اول تا آخر و همه ابواب هشتگانه اين كتاب.
[33] . بقره، 143.
[34] . در اين باره مراجعه شود به:‌ علامه سيد محمدحسين طباطبايي، الميزان، ج 4، از ص 94 الي 137، نشر موسسه اعلمي بيروت، چ اول، 1411 ق.
[35] . گوستاولوبون، تمدن اسلام و عرب، ص 141 ـ 142، ترجمه سيدهاشم حسيني، كتابفروشي اسلامي، سال نشر 1358، چ سوم.
[36] . بوآزار، مارسل، اسلام و حقوق بشر، ترجمه دكتر محسن مويدي، نشر دفتر نشر فرهنگ اسلامي، سال 1358، ص 135 ـ 136.
[37] . احزاب، 40.
[38] . مائده، 3.
[39] . مثلاً آيه 28 سبأ و 107 انبياء و يك فرقان و 4 بقره به عنوان نمونه بر جهاني بودن قرآن و رسالت پيامبر اسلام دلالت دارند.
[40] . الف. صحيح بخاري، جزء ششم، ص 3، نشر دار الجيل، بيروت، بي‌تا؛ ب. مسند احمد بن حنبل، ج 1، ص 330 ـ 331، دار الصادر، بيروت، بي‌تا.
[41] . ر.ك: به استاد شهيد مطهري، ختم نبوت، نشر دفتر انتشارات اسلامي، بي‌تا، از ص 26 الي 30.
[42] . كتاب مقدس، سفر پيدايش، ب دوم، بند 16 و باب سوم، بند اول تا 34 و باب 6، بند 5 الي 8؛ براي اطلاع بيشتر مراجعه شود به كتاب: البيان، تأليف آيت الله خويي (ره)، ترجمه صادق نجمي و هريسي، چاپ پنجم، نشر دانشگاه آزاد اسلامي خوي، سال 1375، از ص 90 ـ 100؛ تاريخ جامع اديان، جان بي‌ناس، ترجمه علي اصغر حكمت، چ پنجم، نشرآموزش انقلاب اسلامي، سال 1372، ص 575؛ تاريخ و شناخت اديان، دكتر علي شريعتي، ‌نشر البرز، ص 141، بي‌تا.
[43] . اسلام و حقوق بشر، مارسل بوآزار، ص 98.
[44] . توفيقي، حسين، آشنايي با اديان بزرگ، نشر سمت، چ پنجم، سال 1381، ص 108 و 149.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

جمشيد در اوستا با دو صفت هووتوو و سريره آمده است كه اولي در تفسير پهلوي و به هورمك يعني دارنده گله و رمه خوب و دومي به معني زيبا و خوشگل ترجمه شده است.
در گاتها يكبار از جمشيد ذكري بميان آمده و يم خوانده شده است بعدها در بقيه قسمتهاي اوستا جزء دوم يعني خشئت به آن افزوده شده است.
تخت جمشید نماد باغ بهشت است. به جای درختان بهشتی، ستون های سنگی از دل گل های نیلوفر كه زهدان آفرینش است، روییده اند
جمشید، آفریننده نوروز و آتش است و نام این كاخ ها كه برای برگذاری نوروز و گرامی داشت آتش و نور و تبرك بخشیدن به گیاهان و حیوانات ملل مختلف جهان برپا شده بود، نیز تخت جمشید می باشد.
این بنا نه برای پایتختی و نه برای مقاصد نظامی بنا شده بود، بلكه باغی بود برای پذیرایی و تبرك.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة طه آيات: 135 محل نزول: مکه
 
 
قَالَ عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي فِي كِتَابٍ لَّا يَضِلُّ رَبِّي وَلَا يَنسَى 52 الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا وَسَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلًا وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّن نَّبَاتٍ شَتَّى 53 كُلُوا وَارْعَوْا أَنْعَامَكُمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّأُوْلِي النُّهَى 54 مِنْهَا خَلَقْنَاكُمْ وَفِيهَا نُعِيدُكُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُكُمْ تَارَةً أُخْرَى 55 وَلَقَدْ أَرَيْنَاهُ آيَاتِنَا كُلَّهَا فَكَذَّبَ وَأَبَى 56 قَالَ أَجِئْتَنَا لِتُخْرِجَنَا مِنْ أَرْضِنَا بِسِحْرِكَ يَا مُوسَى 57 فَلَنَأْتِيَنَّكَ بِسِحْرٍ مِّثْلِهِ فَاجْعَلْ بَيْنَنَا وَبَيْنَكَ مَوْعِدًا لَّا نُخْلِفُهُ نَحْنُ وَلَا أَنتَ مَكَانًا سُوًى 58 قَالَ مَوْعِدُكُمْ يَوْمُ الزِّينَةِ وَأَن يُحْشَرَ النَّاسُ ضُحًى 59 فَتَوَلَّى فِرْعَوْنُ فَجَمَعَ كَيْدَهُ ثُمَّ أَتَى 60 قَالَ لَهُم مُّوسَى وَيْلَكُمْ لَا تَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ كَذِبًا فَيُسْحِتَكُمْ بِعَذَابٍ وَقَدْ خَابَ مَنِ افْتَرَى 61 فَتَنَازَعُوا أَمْرَهُم بَيْنَهُمْ وَأَسَرُّوا النَّجْوَى 62 قَالُوا إِنْ هَذَانِ لَسَاحِرَانِ يُرِيدَانِ أَن يُخْرِجَاكُم مِّنْ أَرْضِكُم بِسِحْرِهِمَا وَيَذْهَبَا بِطَرِيقَتِكُمُ الْمُثْلَى 63 فَأَجْمِعُوا كَيْدَكُمْ ثُمَّ ائْتُوا صَفًّا وَقَدْ أَفْلَحَ الْيَوْمَ مَنِ اسْتَعْلَى 64

 

ترجمه فارسي مکارم

گفت: «آگاهى مربوط به آنها، نزد پروردگارم در كتابى ثبت است; پروردگارم هرگز گمراه نمى‏شود، و فراموش نمى‏كند (و آنچه شايسته آنهاست به ايشان مى‏دهد)! «52» همان خداوندى كه زمين را براى شما محل آسايش قرار داد; و راه‏هايى در آن ايجاد كرد; و از آسمان، آبى فرستاد!» كه با آن، انواع گوناگون گياهان را (از خاك تيره) برآورديم «53» هم خودتان بخوريد; و هم چهارپايانتان را در آن به چرا بريد! مسلما در اينها نشانه‏هاى روشنى براى خردمندان است! «54» ما شما را از آن ( زمين) آفريديم; و در آن بازمى‏گردانيم; و بار ديگر (در قيامت) شما را از آن بيرون مى‏آوريم! «55» ما همه آيات خود را به او نشان داديم; اما او تكذيب كرد و سرباز زد! «56» گفت: «اى موسى! آيا آمده‏اى كه با سحر خود، ما را از سرزمينمان بيرون كنى؟! «57» قطعا ما هم سحرى همانند آن براى تو خواهيم آورد! هم اكنون (تاريخش را تعيين كن، و) موعدى ميان ما و خودت قرار ده كه نه ما و نه تو، از آن تخلف نكنيم; آن هم در مكانى كه نسبت به همه يكسان باشد!» «58» گفت: «ميعاد ما و شما روز زينت ( روز عيد) است; به شرط اينكه همه مردم ، هنگامى كه روز، بالا مى‏آيد، جمع شوند!» «59» فرعون آن مجلس را ترك گفت; و تمام مكر و فريب خود را جمع كرد; و سپس همه را (در روز موعود) آورد «60» موسى به آنان گفت: «واى بر شما! دروغ بر خدا نبنديد، كه شما را با عذابى نابود مى‏سازد! و هر كس كه (بر خدا) دروغ ببندد، نوميد (و شكست خورده) مى‏شود!» «61» آنها در ميان خود، در مورد ادامه راهشان به نزاع برخاستند; و مخفيانه و درگوشى با هم سخن گفتند «62» گفتند: «اين دو (نفر) مسلما ساحرند! مى‏خواهند با سحرشان شما را از سرزمينتان بيرون كنند و راه و رسم نمونه شما را از بين ببرند! «63» اكنون كه چنين است، تمام نيرو و نقشه خود را جمع كنيد، و در يك صف (به ميدان مبارزه) بياييد; امروز رستگارى از آن كسى است كه برترى خود را اثبات كند! «64»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

heleya_banamac@yahoo.com

كتيبه اي از نگاه و نيلوفري از دل ويراني ام را گوارا مي سازم تا ترا زيسته باشم و تهي دستي ام را كه سر به رنگ شاه اي از پاييز است به نام تو كنم از زنده به گور شدن مي آيم از لجاجت با رنگها اي به دنيايم تهمت سازند عمري اگر باشد معبدي با تو خواهم ساخت تا با تو گريستن را در آن جشن بگيرم

 

 

raha_102005@yahoo.com

به ديگر روز و ديگر سال تو مي آيي و در باران رگباران صداي گام تو نرمانرم بر خاک عريان "سپندار مزد" را تبريک خواهد گفت. روز 29 بهمن ماه خورشيدي (5 اسفند ايران باستان) جشن باستاني و ايراني، روز دلدادگي وگراميداشت بانوان پاک ايران زمين روز عاطفه و عشق حقيقي و راستين روز "سپندار مزدگان" مبارک باد

 

 

iman_et@yahoo.com

سلام بچه ها
چند روز پيش به طور اتفاقي يه صحنه ديدم كه برام خيلي جالب بود
ازش عكس گرفتم فكر كنم شما هم خوشتون بياد
ببيديد چه عشقولانه دستشو انداخته گردن اون يكي

 

 

yazynh@yahoo.com

پاسخي كوتاه به آقا سيا

دوست عزيزي گفته بودند که «تعداد زيادي از غيرمسلمانان نظر مثبتي در مورد اسلام و شيعه ندارند، پس در مورد اسلام و شيعه مقاله ننويسيد.»! اولا شما چگونه توانستيد با تعداد زيادي از غيرمسلمانان صحبت کنيد و نظر آنان را در مورد مخالفت با اسلام و شيعه جويا شويد؟! ثانيا بر فرض هم چنين باشد. ما که نبايد به خاطر اين که عده‌اي از اسلام و شيعه خوششان نمي‌آيد، رسالت الهي خود را فراموش کرده و براي اين دين و مذهب حقه تبليغ نکنيم. اگر اين گونه بود که در زماني که پيامبر (ص) به پيامبري مبعوث شد، همه مردم جهان به جز تعداد کمي مانند حضرت علي (ع)، حضرت خديجه (س)، ... از اسلام خوششان نمي‌آمد. پس پيامبر بايد تبليغ براي دين خدا را تعطيل مي‌کرد؟! فکر مي‌کنم فضا براي بحث کاملا علمي و عقلي و منطقي در اين روزنامه باز باشد. دوستان مسلمان غيرشيعه و يا دوستان غيرمسلمان مي‌توانند مانند ما نظرات خود را مطرح کنند تا در فضايي آزاد با يکديگر به مباحثه و مناظره بپردازيم.

 

 

mansima@yahoo.com

چشم، چشم دو ابرو
نگاه من به هر سو
پس چرا نیستی پیشم؟
نگاه خیس تو کو؟
گوش، گوش دو تا گوش
دو دست باز یه آغوش
بیا بگیر قلبمو
یادم تو رو فراموش
چوب، چوب یه گردن
جائی نری تو بی من
دق می کنم، می میرم
اگه تو دور شی از من
دست، دست دو تا پا
یاد تو مونده اینجا
یادت می یاد می گفتی
بی تو نمیرم هیچ جا...؟





چشم چشم دو ابرو، دو ابروي کموني
چشم چشم دو ابرو، دو چشم آسموني
چشم چشم دو ابرو، چشماي خيس هر شب
من تو يه فرياد، اسم تو عمري بر لب

دست دست دو تا دست، دو دست عاشقانه
دو دست پاک و پر مهر، دو حس صادقانه
پا پا دو تا پا، دو پاي سخت همراه
همراهي قرص و محکم حتي تا خونه ما

قلب قلب دو تا قلب، دو قلب قفل در هم
دو قلب مست عاشق، عشقي فرا از عالم
جسم جسم دو تا جسم، دو جسم اما با يه روح
يه روح آسموني بلند چو قله کوه

عشق، عشق چه زيباست، الهي جون بگيره
هر کسي سد عشق شد دعا کنيم بميره

 

 

mastoor_313@yahoo.com

کهکشان ما احتمالا آکنده از سیارات
مشابه زمین است

شواهد تازه حاکی از این است که بیش از نیمی از ستاره های شبیه به خورشید در کهکشان ما می توانند دارای سیاراتی مشابه منظومه شمسی باشند.
منجمان همچنین بر این باورند که شاید صدها سیاره کشف نشده در بخش های دوردست منظومه شمسی ما وجود داشته باشد.
به گفته آنها مطالعات آینده به روی این کرات درک ما از چگونگی تشکیل سیارات را از اساس دگرگون خواهد کرد.
یافته های تازه درباره سیارات در نشست سالانه انجمن آمریکایی پیشبرد علوم (AAAS) در بوستون ارائه شد.

تلسکوپ ناسا
مایکل مایر، اخترشناس دانشگاه آریزونا، گفت به اعتقاد او نمونه سیارات مشابه زمین احتمالا در اطراف ستاره هایی مانند خورشید زیاد یافت می شود.
وی گفت: "رصدهای ما حاکی از آن است که بین 20 تا 60 درصد ستاره های شبیه خورشید حاوی شواهدی از تشکیل سیارات خاکی هستند، که بی شباهت به فرآیندی که به عقیده ما به پیدایش زمین منجر شده نیست."
تیم آقای مایر با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا، گروه هایی از ستارگان با جرم مشابه خورشید را رصد کرد.
آنها دیسک هایی از غبار فضایی در اطراف ستاره های برخی از جوانترین گروه ها ردیابی کردند.
تصور می شود این غبار محصول جانبی تصادم شدید اجرام سنگی باشد که به تشکیل سیارات منجر می شود.
انتظار می رود ماهواره کپلر ناسا که با هدف یافتن سیارات مشابه زمین و حتی کوچکتر طراحی شده و قرار است سال آینده پرتاب شود، سرنخ های بیشتری درباره این کرات دورافتاده آشکار کند.

سیارات یخی
در نشست بوستون همچنین نظریه هایی درباره منظومه شمسی ارائه شد.
برخی منجمان بر این باورند که ممکن است صدها جرم سنگی کوچک در حاشیه های دوردست منظومه شمسی و حتی شاید چند کره یخی به اندازه زمین وجود داشته باشد.
الن استرن از سازمان هوا فضای آمریکا در این نشست گفت که به تصور او بشر تاکنون تنها گوشه ای از مجموعه سیارات منظومه شمسی را مشاهده کرده است.
وی گفت بیش از هزار شیء تاکنون تنها در کمربند کویپر کشف شده است، که بسیاری از آنها از نظر اندازه مشابه پلوتون هستند.
وی به بی بی سی گفت: "نگاه قدیمی ما، یعنی اینکه منظومه شمسی دارای 9 سیاره است جای خود را به نظری خواهد داد که می گوید صدها، شاید هم هزاران، سیاره در منظومه شمسی وجود دارد."
وی گفت بسیاری از این سیارات یخی و برخی سنگی خواهند بود و حتی ممکن است سیاراتی به اندازه زمین وجود داشته باشد.
وی افزود: "احتمال دارد که اجرامی به اندازه زمین در ابر اورت (Oort Cloud) - که نواری از سنگ و غبار در اطراف منظومه ماست - وجود داشته باشد، اما آنها در این فاصله یخی خواهند بود."

منبع: بي‌بي‌سي فارسي

 

.

alirezamajidi@gmail.com

بررسی فایرفاکس 3.0، نسخه بتا 3
به همراه یک سری مطالب جانبی

از دیروز نسخه بتا 3 فایرفاکس 3، برای دانلود علاقمندان و کسانی که می‌خواهند قبل از عرضه نهایی نسخه سوم فایرفاکس، این برنامه را تست کنند، در سایت موزیلا گذاشته شده است.
در تاریخ مرورگر فایرفاکس، بیشترین زمان توسعه و برنامه‌نویسی برای نسخه سوم این مرورگر صرف شده است، به طوری که ما شاهد 8 نسخه آلفا و 3 نسخه بتا (تا به حال) بوده‌ایم. بنابراین فایرفاکس 3 بتا 3 که در این پست درباره آن خواهم نوشت، یازدهمین گام در مسیر تکامل فایرفاکس 3 است. بنابراین انتظار داریم وقتی که نسخه نهایی فایرفاکس 3.0 را ببنیم، با مرورگر کاراتری روبرو شویم.

 ff3b3_banner.png

دانلود
اگر می‌خواهید فایرفاکس 3 بتا 3 را با خیال راحت تست کنید و آسیبی به نسخه پایدار فعلی مروگرتان وارد نشود، به اینجا بروید و نسخه پرتابل را دانلود کنید تا توضیحاتی که برایتان مي دهم، بیشتر برایتان ملموس باشد. توجه داشته باشید که در یک زمان نمی‌توانید از نسخه پرتابل و نسخه معمولی فایرفاکس در کنار هم استفاده کنید.

برای دریافت نسخه غیرپرتابل، می‌توانید به اینجا بروید.

ویژگی‌ها و تغییرات نسبت به نسخه بتا 2:

کاهش استفاده از حافظه: بسیاری از رخنه‌هایی که از طریق آنها حافظه سیستم به وسیلبه این مروگر بیش از حد به کار گرفته می‌شد، بر طرف شده است. همانطور که می‌دانید یکی از نقاط ضعف فایرفاکس، مصرف زیاد رم کامپیوتر است.

سرعت باز هم بیشتر: فایرفاکس 3 بتا 3 ، نسبت به نسخه‌های بتای قبلی سریع‌تر است و در این راستا 90 تغییر برای افزایش کارایی روی مرورگر اعمال شده است.

نصب افزونه‌ها (اکستنشن‌ها): وقتی شما مدیریت‌کننده افزونه‌ها را باز می‌کنید، می‌توانید لیستی از افزونه‌های توصیه‌شده را ببینید.

 addons.png

- در نسخه‌ سوم فایرفاکس با تایپ قسمتی از نام و آدرس سایت، لیستی از سایت‌هایی که آدرس سایت مورد نظر شما را دارند پیشنهاد می‌شود، حتی اگر شما قسمتی از حروف وسط یک آدرس را تایپ کنید. این کار در نسخه بتا 3، با الگوریتم‌های بهتری صورت می‌گیرد، الگوریتم‌هایی که بر اساس دفعات مراجعه شما به یک سایت و مراجعات اخیر شما، آدرس‌ها را مرتب می‌کنند.

سازگاری گرافیکی با لینوکس و مکینتاش: در نسخه مخصوص لینوکس و مک، پوسته‌ ، آیکون و منوهای فایرفاکس 3 بتا 3، نمایی مشابه لینوکس و مک پیدا کرده است.

- ابزارهایی برای پخش و نمایش پادکست‌ها و ویدئوکست‌ها

- محافظت بهتر از بدافزارها

- مدیریت دانلود بهتر: اطلاعات مربوط به دانلود در استاتوس بار دیده می‌شوند.

 download_status.png

- با کلیک بر روی favicon سایت می‌توان اطلاعاتی مربوط به سایت و دارنده آن را دید. در مورد سایت‌هایی که از پروتکل SSL، استفاده می‌کنند، رنگ favicon تغییر می‌کند و سبز می‌شود.

تغییر گرافیکی در دکمه‌های back و forward: از انجا مه بیشتر از دکمه‌ back‌استفاده می‌شود تا forward، دکمه back در نسخه جدید، بزرگ‌تر کار شده است:

 macos_keyhole.png

منابع: mozillalinks و Lifehacker

حالاکه صحبت از فایرفاکس شد، بهتر است یک سری خبر دیگر را هم در مورد این مرورگر در همین پست بنویسم:

مسابقه توسعه فایرفاکس:
چندی پیش مسابقه‌ای برای نوشتن بهترین افزونه برای فایرفاکس انجام شده بود. دیروز برندگان این مسابقه اعلام شدند.

افزونه‌هایی که برنده شدند، به این ترتیب هستند:

Minimap Sidebar Extension:

SamePlace: بعد از نصب آن می‌شود در سایدبار فایرفاکس در آن واحد در چند سرویس چت، گفتگو کرد.

Shareaholic: افزونه‌ای برای راحت کردن کار لینک‌پراکنی در 13 سایت لینک‌پراکنی محبوب.

به برندگان جوایزی مثل مک بوک پرو، کیف مسافراتی فایرفاکس، تی‌شرت فایرفاکس و دسترسی یک ساله به کتاب‌های O'Reilly  تعلق خواهد گرفت.

فایرفاکس و اعداد:
45: تعداد کارمندان تمام‌وقت موزیلا
1000: تعداد کدنویسان فایرفاکس
500,000: تعداد کسانی که نسخه‌های بتا را تست می‌کنند.
125 میلیون: تعداد کل کاربران فایرفاکس
50 میلیون: تعداد کسانی که روزانه از فایرفاکس استفاده می کنند.
17: 17 درصد کاربران اینترنت در دنیا،‌از فایرفاکس استفاده می‌کنند.
 

 

 

yahya95@yahoo.com

رشدی، در تیر رس فرزندان خمینی


انالله و انااليه راجعون
به اطلاع مسلمانان غيور سراسر جهان مى‏رسانم، مولف كتاب «آيات شيطانى» كه عليه اسلام و پيامبر و قرآن تنظيم و چاپ و منتشر شده است، همچنين ناشرين مطلع از محتواى آن، محكوم به اعدام مى‏باشند. از مسلمانان غيور مى‏خواهم تا در هر نقطه كه آنان را يافتند، سريعا آنها را اعدام نمايند تا ديگر كسى جرأت نكند به مقدسات مسلمين توهين نمايد و هركس در اين راه كشته شود، شهيد است انشاءالله. ضمنا اگر كسى دسترسى به مؤلف كتاب دارد ولى خود قدرت آن را ندارد، او را به مردم معرفى نمايد تا به جزاى اعمالش برسد.

والسلام عليكم و رحمه‏الله و بركاته
روح ‏الله ‏الموسوى‏ الخمينى
25/11/1367

حضرت روح الله


در هجدهمین سالروز فتوای بت شکن قرن، پیشنهاد می شود برای گرفتن انتقام خون فرزندان خمینی و در جواب ترور شهید حاج عماد مغنیه، فرمان بر زمین مانده حضرت روح الله اجرا شود.
 

حاج رضوان

 

به درک واصل کردن سلمان رشدی

سلمان رشدی

گفتنی است سلمان رشدی که همینک در آمریکا به سر می برد دیگر چندان از طرف اسکاتلند یارد (پلیس انگلستان) مورد حفاظت قرار نمی گیرد.

به زودی اطلاعات کامل در مورد رشدی درج خواهد شد.

بنابراین

رشدی در تیر رس فرزندان خمینی است

 

 

alirezayakhforosh@yahoo.com

داریوش دانش + عکس+ویدئو

امروز چند اهنگ از داریوش دانش (darius danesh) براتون اماده کردم . + عکس+ویدئو
این اقا انگلیسی میخونه چون در انگلیس زندگی میکنه .پدر ایرانی داره و مادر انگلیسی.
این اقا در مسابقه ی X-Factor که در سال ۲۰۰۶ برگزار شد توانست از میان صدها نفر مقام دوم رو کسب کنه
که خیلی ها معتقد هستند مسائل نژاد پرستانه در میان بوده و داریوش رو اول میدانند.(با ۳ سرور)

colorblind -server send space

colorblind -server mega upload

colorblnd -server file factory very fast

girl in the moon -server send space

girl in the moon - server mega upload

girl in the moon - server fle factory very fast

its not unusual server send space

its not unusual - server mega upload

its not unusual - server file factory

 darius,s photo

 

ویدئو های داریوش:

http://www.youtube.com/watch?v=wbjAakWkRzE

http://www.youtube.com/watch?v=qnnLqMJQhds

http://www.youtube.com/watch?v=IB_1I1AM-YA


http://www.alirezayakhforosh.blogfa.com

 

 

chehrzad332@yahoo.com

ايرانى ها اقتصاد امارات را رونق دادند

امارات متحده عربی بزرگترین شریک تجاری ایران در منطقه است. این کشور در سالهای اخیر حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز ایران را تامین می کرد و سهم بزرگی از کالاهای غیر نفتی ایران را وارد کرد.
از طرف دیگر حضور بیشتر از 450 هزار ایرانی در این کشور کم جمعیت و کوچک ( کل جمعیت امارات 1/4 میلیون نفر است ) و فعالیت ده هزار شرکت ایرانی یا شرکتهایی که ایرانیان نیز در آنها سهم دارند سبب شد تا رابطه ایران و امارات نزدیکتر از دو کشور همسایه شود.
شایان ذکر است در سالهای اخیر ایرانیان سرمایه گذاریهای کلانی در امارات انجام داده اند. طبق آمارهای موجود در سال 2007 میلادی بیشتر از 300 میلیارد دلار سرمایه ایرانی در کشور امارات وجود داشت. این سرمایه ها برای اقتصاد امارات نقش مهمی دارد و علاوه بر ایجاد هزاران فرصت شغلی درآمد کلانی را برای اقتصاد این سرزمین به ارمغان می آورد.
گمرک امارات در گزارش اخیر خود اعلام کرد در سال 2007 میلادی 27 شرکت با مالکیت ایرانی در دوبی ثبت شده است و 8100 شرکت ایرانی - اماراتی ( مشارکت شرکتهای ایرانی و شرکتهای اماراتی ) در این کشور مشغول به کار هستند.
بیش از یک هراز شرکت نیز در امارات وجود دارد که سهم اعظم آنها به شرکتهای اماراتی تعلق دارد و سهم ایرانیان در این شرکتها کم است، ولی به هر حال مجموع شرکتهایی که با همکاری ایرانیان در دوبی فعال هستند به 10هزار شرکت می رسد.

اهداف اقتصادی سفر
به گزارش روزنامه گلف نیوز، یکی از اهداف سفر امیر دوبی به ایران، مذاکره در مورد توسعه روابط و همکاریهای اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری دو جانبه و انتقال برق ایران به دوبی است. مذاکره در مورد همکاری گازی و توسعه حوزه های گازی ایران نیز در دستور کار این ملاقات قرار دارد.
محمد علی حسینی، سخنگوی وزرات خارجه ایران، در مورد اهداف اقتصادی این سفر می گوید:" در این سفر، مذاکراتی در مورد توسعه روابط اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری دو جانبه، انتقال برق به امارات و همکاری در اکتشاف حوزه های گازی صورت می گیرد."
وی افزود:" ما درصدد هستیم تا راهها و وسائلی که برای ارتقای سطح روابط اقتصادی ایران و امارات ضروری است را مورد بررسی قرار دهیم و زمینه را برای افزایش روابط تجاری دو جانبه فراهم آوریم."
ایران دارای ذخایر گازی بزرگی است ولی به دلیل تحریمهای اقتصادی طولانی مدت توانایی لازم برای اکتشاف حوزه های گازی را نداشته است. این کشور در نظر دارد با همکاری امارات اقدام به اکتشاف و استخراج حوزه های گازی کند تا علاوه بر تامین نیاز داخلی سهمی از نیاز گازی امارات را نیز تامین نماید.
به علاوه ایران یکی از شرکای بزرگ صادراتی امارات است. طبق گزارشهای موجود، ایران بیشتر از وارد کردن تولیدات امارات، از طریق این کشور محصولات کشورهای دیگر را وارد می کند. گمرک امارات، ایران را بزرگترین شریک صادرات مجدد این کشور معرفی کرده است.
به عبارت دیگر تولیدات کشورهای مختلف جهان وارد بازار امارات می شود و این کشور آنها را به ایران صادر می کند که به این عمل صادرات مجدد یا re-export می گویند. این رابطه بعد از فشار غربی ها در مورد مساله هسته ای ایران و تحریم اقتصادی با اختلال مواجه شد، اما همچنان این کشور بزرگترین تامین کننده کالاهای غیر نفتی ایران است.
بعد از تحریم اقتصادی ایران، هزینه وارد کردن کالاهای صادرات مجدد از امارات برای ایران بیشتر شد. هم اکنون کالاهایی که از طریق صادرات مجدد به ایران می آید با قیمتی بالاتر از قبل به ایران فروخته می شود و این، یکی از عوامل مهم در رشد 34 درصد ی ارزش صادراتی امارات به ایران در سال گذشته محسوب می شود.

رابطه تجاری ایران و امارات
در سال 2007 میلادی ارزش صادراتی امارات به ایران با 4/33 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 94/35 میلیارد درهم رسید. در همین سال، دیگر بازارهای بزرگ صادراتی امارات کشورهای عربستان سعودی و قطر بودند که هر یک به ترتیب 31 میلیارد درهم و 28 میلیارد درهم از کالاهای تولیدی امارات را وارد کردند.
در این سال ارزش صادرات ایران به امارات حدود 4 میلیارد درهم بوده است که نسبت به سال 2002 میلادی حدود 3 برابر شده است. در سال 2002 میلادی ارزش صاراتی امارات به ایران برابر با 11میلیارد درهم بود.
به گزارش سفارت ایران در کشور امارات در سال 1385هجری شمسی که در مارس سال 2007 میلادی پایان یافت، ارزش تجارت دو جانبه ایران و امارات 7/11 میلیارد دلار آمریکا بود.
در این سال ارزش واردات ایران از امارات معادل 2/9 میلیارد دلار آمریکا و ارزش صادرات ایران به امارات حدود 5/2 میلیارد دلار آمریکا بود. سفارت ایران در این کشور پیش بینی می کند در سال 1386هجری شمسی ارزش تجارت دو جانبه ایران و امارات به 14 میلیارد دلار آمریکا برسد.
اتاق بازرگانی امارات نیز ضمن تائید این مطلب که ایران یکی از شرکای بزرگ تجاری امارات است، اعلام کرد ارزش صادرات غیر نفتی امارات به ایران در سال 2007 میلادی نسبت به سال قبل از آن 4/33 درصد رشد داشته است.
در سال 2006 میلادی ارزش صادرات امارات به ایران برابر با 3/7 میلیارد دلار آمریکا بود. روند رشد ارزش صادراتی امارات به ایران هر ساله افزایش یافته است اما یکی از دلایل رشد ارزش صادراتی امارات به ایران افزایش قیمت کالاهایی است که از طریق امارات به ایران صادرات مجدد می شود.
به گزارش گمرک دوبی در سال 2006 میلادی ارزش صادرات امارات به ایران برابر با 25 میلیارد درهم و در سال 2007 میلادی بیشتر از 35 میلیارد درهم بود. این در حالیست که در سال 2006 میلادی ارزش واردات کالا از ایران معادل 2/3 میلیارد درهم و در سال 2007 میلادی معادل 4 میلیارد درهم بوده است.

 

 

moshka22000@yahoo.com

آشنايي با عوارض جسماني و رواني مصرف آمفتامين

آمفتامين‌ها گروهي از مواد محرك مغزي هستند كه معمولاً به شكل پودر سفيد رنگ و گاهي سفيد متمايل به قهوه‌اي روشن (يا سفيد چرك) مشاهده مي‌شوند.
از جمله‌ نام‌هاي رايج آن مي‌توان به آيس (ICE) / اسپيد (SPEED) / ميستي بوشي (Mitsibushi) و تركيبي از آمفتامين‌هاي جايگزين بنام MDMA تحت نام Ecstasy اشاره كرد.
عمولاً به صورت خوراكي و گاهي همراه مشروبات استفاده مي‌شود. انفيه كردن، تزريق يا تدخين با سيگار نيز از ساير راههاي مصرفي است. شكل تزريقي آن نسبت به ساير انواع آن اعتياد بيشتري ايجاد مي‌كند.
آثار مصرف
همه آمفتامين‌ها به سرعت از راه دهان جذب شده و در عرض يك ساعت علايم آنها شروع مي‌شود. آثار مصرف آمفتامين‌ها ‌١ تا ‌٢ روز طول مي‌كشد. از جمله عوارض جسماني مصرف آمفتامين‌ها مي‌توان به افزايش ضربان قلب و فشار خون، خشكي دهان، تعريق، افزايش انرژي، كاهش اشتها، تهوع و استفراغ و بي خوابي اشاره كرد.
از جمله عوارض رواني آن نوسانات خلقي، برآشفتگي و تحريك‌پذيري است.
مصرف مداوم آمفتامين‌ها منجر به ايجاد تحمل و وابستگي مي‌شود. به نحوي كه با قطع ناگهاني آنها علائمي همچون تحريك‌پذيري، گرسنگي شديد، اختلال خواب و افسردگي حاد بروز خواهد كرد و در مصارف طولاني مدت، امكان بروز حالات جنون شبيه به اسكيزوفرني وجود دارد.
علايم مسموميت
خونريزي مغزي در اثر افزايش شديد فشار خون، شوك ناشي از افت شديد فشار خون، افزايش شديد درجه حرارت بدن، بي نظمي در ضربان قلب، اختلال هوشياري، تشنج، اغماء و مرگ.
چگونه كمك كنيم؟
آمفتامين‌ها به شدت وابستگي ايجاد مي‌كنند. بيماراني كه علايم جنون (مثل اسكيزوفرني) را نشان مي‌دهند بايد بلافاصله به روانپزشك معرف شوند.
بيماراني كه علايم افسردگي حاد را نشان مي‌دهند به خاطر امكان خودكشي بايد به شدت تحت نظارت باشند. بايد به مصرف كنندگان اطمينان خاطر داد كه علائم ترك آمفتامين مشتمل بر خستگي، اضطراب، اختلال خواب و افسردگي حداكثر تا روز چهارم پس از ترك زياد بوده و در عرض يك هفته فروكش خواهد كرد.
همچنين آمفتامين‌ها در ادرار ‌٢ تا ‌٤ روز پس از مصرف قابل تشخيص است.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

حاشیه های مصاحبه شهروند امروز
با خانم رجبی
 

اکبر منتجبی از زمانی که در تیم محمد قوچانی در روزنامه هم میهن بود، با توجه به دوستی دورادوری که با هم داشتیم، پیشنهاد داده بود که واسطه اش شوم تا با خانم فاطمه رجبی مصاحبه کند.
از یک منظر انجام مصاحبه با خانم رجبی برای تیم قوچانی مهم بود و آن اینکه مصاحبه با افراد مطرح و سطح بالا که کمتر در دسترس همه خبرنگاران هستند، برای پرستیژ یک نشریه می تواند بسیار مهم باشد؛ خصوصا اینکه این شخصیت از طیف مقابل باشد.

خانم فاطمه رجبی

در آن زمان خانم رجبی با انجام مصاحبه با "هم میهن" مخالفت کرد و اتفاقا چند روز بعد هم مطلبی علیه دست اندرکاران این نشریه نوشت؛ تا اینکه هم میهن تعطیل شد و تیم قوچانی پس از وقفه ای نسبتا کوتاه به هفته نامه شهروند امروز کوچ کردند.
اکبرآقای منتجبی پس از حضور در نشریه شهروندامروز هم یکی دوبار دیگر پیشنهاد این مصاحبه را از طریق بنده با خانم رجبی مطرح کرد و کماکان نظر همان بود؛ تا اینکه شهروند امروز با برادر فاطمه رجبی مصاحبه ای انجام داد و این آقا هم مطالبی کذب علیه خانم رجبی و خانواده دکتر الهام و حتی پدرشان علامه دوانی مطرح کرد و همین عامل باعث شد که خانم رجبی در پی پاسخ دادن به ادعاهای برادرش برآید.
البته این اولین بار نبود که این "آقای برادر" مطالب کذبی را مطرح می کرد ولی این بار دروغ ها به اوج رسیده بود و خانم رجبی می خواست در گفتگو با یک رسانه مورد اطمینان به ادعاهای او پاسخ دهد و نگذارد واقعیات زندگی پدر دستخوش تحریف شود.
شهروند امروز براي ما قابل اطمينان نبود اما با توجه به درخواست چندین باره دوست عزیز آقای منتجبی، این پیشنهاد را با خانم رجبی مطرح کردم که خوب است در گفتگو با همان نشریه یعنی شهروندامروز پاسخ برادرش را بدهد اما ایشان با توجه به عدم اطمینان و اجتناب از مشروعیت بخشی به نشریات دوم خردادی، باز هم امتناع کرد.
دلایلی را مطرح کردم و خانم رجبی هم به دلایلی- که شاید راضی نباشد ذکر کنم- بالاخره پذیرفت که با شهروند امروز مصاحبه کند.
این خبر را به اکبر منتجبی رساندم و او هم زود اقدام کرد و قرار مصاحبه گذاشته شد، مشروط بر آنکه طبق روال همیشگی مصاحبه اکثر شخصیتها، مصاحبه تنظیم شده- در جهت جلوگیری از تحریف یا اشتباهات شبهه انگیز - پیش از انتشار به تایید مصاحبه شونده یعنی خانم رجبی برسد؛ ضمن آنکه قرار بر این شد که فرد مصاحبه کننده خود اکبر منتجبی باشد چون او را صادق تر از سایر دوستانش یافتم.

گفتگوی اکبر منتجبی با خانم رجبی

اکبر منتجبی در روز موعود، دقیقا سروقت در منزل خانم رجبی حاضر شد اما بعد از پایان مصاحبه می گفت که حتی تا آخرین لحظات انتظار این را داشت که مصاحبه لغو شود و این نشان از آن داشت که شهروندی ها باور نمی کردند که فاطمه رجبی به درخواست مصاحبه شهروندی ها پاسخ مثبت بدهد.
علاوه بر پاسخ های خانم رجبی به ادعاهای برادرش، قرار بود منتجبی سوالات خودشان را هم از خانم رجبی بپرسد و به همین دلیل من انتظار سوالات پیچیده و سختی را می کشیدم اما تا پایان مصاحبه از سوالات دشواری که انتظارش را می کشیدم، خبری نشد؛ قرائن نشان می داد که خانه و زندگی ساده فاطمه رجبی و دکتر الهام سخنگوی دولت و وزیر این مملکت، اکبرآقا را گرفته بود که بعدا این حالت او در مقدمه مصاحبه اش که در شهروند امروز منتشر شد، تجلی یافت.
منتجبی در مقدمه مصاحبه اش با خانم رجبی در شهروند امروز نوشت: " هنگامي كه قرار شد براي مصاحبه به منزل دكتر غلامحسين الهام- سخنگوي دولت- بروم تا با خانم رجبي، همسر ايشان گفت‌وگو كنم، نه‌تنها من، بلكه هيچ يك از اعضاي شهروند امروز باور نمي‌كرد كه ايشان در جنوب غربي شهر، چند كيلومتر دورتر از تهران زندگي كند. اين تعجب هنگام ورود به منزل دوچندان شد. نه ماموري، نه گيت و نه تفحص. خانه‌اي ساده كه صاحبان آن ميزبان عزاداران حسيني بودند. به همين دليل يكي از اتاق‌هاي محدود اين خانه كوچك، با سياهي و كتيبه «ياحسين» پوشيده بود و البته نماي بيروني نشان مي‌داد خانه در اين ايام، حسينيه جوانان است.
زندگي ساده خانم رجبي و دكتر الهام معطوف به محل سكونت آنها نبود. در طول مصاحبه نيز متوجه شدم آنها ساده‌زيستي را نمايش نمي‌دهند بلكه به آن باور دارند، با آن زندگي مي‌كنند و حتي تلاش دارند آن را به ديگران ترويج دهند كه اگرچه مخاطب اصلي‌ حاكمان هميشه كاخ‌نشينان هستند، اما حكمراني آنان براي كوخ‌نشينان است و با آنها نشستن و برخاستن "
همانطور که اکبر منتجبی در مقدمه اش اشاره کرده بود، خانه دکتر الهام در آن ایام سیاه پوش بود چون در محرم در این خانه مراسم عذاداری اباعبدالله برگزار می شود.
یکی از دلایلی هم که باعث شد خانم رجبی با حضور عکاس در این مصاحبه مخالفت کند همین بود که فضای خانه برای عکس مناسب نبود و ممکن بود موجب سوء تعبیر مخاطبان نشریه شود.
اما اکبر منتجبی بر داشتن عکس اختصاصی از خانم رجبی اصرار داشت و بالاخره هم خواسته اش را عملی کرد. روزی که قرار بود متن مصاحبه را پیش از انتشار به دست خانم رجبی برساند، با خود یک عکاس آورد و خانم رجبی را راضی کرد که شهروندامروز چند عکس از او داشته باشد.
یکی از عکسهایی که عکاسباشی انداخت، عکس روی جلد این شماره نشریه شهروندامروز شد اما خود عکسها هم حکایتی داشت؛
علی رغم حجاب کاملی که خانم رجبی دارند، ایشان اصرار داشتند که عکس بر روی صورتش زوم نشود و در عین حال حتما عکسها را هم پیش از انتشار ببیند که چنین هم شد.
این مصاحبه که در منزل ایشان انجام شد، تقریبا دو ساعت به طول انجامید و نکاتی هم بود که دلیل محدودیت صفحات نشریه و یا ظاهرا اعمال سلیقه مسئولان این نشریه، از مصاحبه حذف شد اما به هر حال به کلیت مصاحبه و مقصود جملات خانم رجبی لطمه ای وارد نکرد.

چند نکته دیگر هم از این مصاحبه برایم جالب بود؛
یکی اینکه اکبر منتجبی سوالات چندان پیچیده و دشواری نپرسید اما ظاهرا در حال تنظیم مصاحبه، سوالاتی را به متن مصاحبه افزوده بود. فکر میکنم این یکی از شیوه های مرسوم تیم قوچانی باشد.

دوم اینکه اکبر منتجبی برخلاف آنچه که از اکثر دوم خردادی ها دیده شده و انتظار می رفت، در امانت داری و وفای به عهد بسیار از خود صداقت نشان داد اما ظاهرا حتی برای صادق ماندنش در این مصاحبه هم در مقابل دیگران خیلی پافشاری کرده بود

سوم اینکه خانم رجبی دو جلد از کتابهای خودش را به منتجبی هدیه داد؛ یکی کتاب "پدرم علامه دوانی" و دیگری کتاب معروف "احمدی نژاد معجزه هزاره سوم"؛ البته اکبر منتجبی از خانم رجبی خواست که در صفحه نخست کتاب دوم یک دستخط از خودش بنویسد که خانم رجبی هم این کار را کرد و اتفاقا جملات را که نوشت، همانجا برایم خواند چون فهمیده بود که من نگرانم نکند او مطلبی بنویسد که به معنای تایید دوم خردادیها باشد

فاطمه رجبی

چهارم اینکه خانم رجبی از تیتر مصاحبه مبنی بر اینکه "می خواهند صدایم را خفه کنند" خیلی راضی بود و می گفت اگر انتخاب تیتر با خودم بود، من هم همین تیتر را انتخاب می کردم.

پنجم اینکه چون پس از پایان مصاحبه به دلیل نداشتن کرایه برگشت، مسافر اتومبیل اکبر منتجبی شدم، درباره مصاحبه کمی با هم صحبت کردیم. منتجبی می گفت که "فاطمه رجبی را خیلی متفاوت تر از ان چیزی که علیهش تبلیغ می کنند یافته است و برخورد نزدیک با او، دیدگاه منفی خیلیها را مثبت خواهد کرد"
این نکته نشان می داد که عملکرد رسانه های دوم خردادی و بیگانگان تا چه میزان اذهان را نسبت به شخصیت یک فرد می تواند تخریب کند.

آخر اینکه فاطمه رجبی همانطور که عقیده داشت، در این مصاحبه تاکید کرد که هيچ‌گونه رضايتي به انجام این مصاحبه نداشته و از خداوند ‌خواست که افراد خانواده‌اش (برادرش) را كه مسبب شدند با اصلاح‌طلبان مصاحبه كند، مجازات كند.

اما فاطمه رجبی در عین حال ایمان داشت که "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد"؛ که البته به خواست خدا همینطور هم شد.

* متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانيد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 اسفند / 20 فوريه / 12 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
1 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
آيين نامه « نامه نگاري و مديريت دولتي » در دوران ساسانيان

بيستم فوريه 1932 « تاراپور J. Tarapore » در شهر بمبئي هند « آيين مديريت و نامه نگاري دولتي ايران» در دوران ساسانيان را از روي يك نسخه اصل دوباره نويسي كرد و منتشر ساخت . اين آيين نامه يك بخشنامه (دستور العمل) اداري بود كه در عهد خسرو انوشيروان ساساني براي مقامات دولتي ارسال شده بود تا رعايت كنند . آيين نامه مذكور پيش از دوران زمامداري خسرو انوشيروان وجود داشت و در زمان وي بود كه جمع آوري ، تدوين و به صورت دستور العمل به مقامات دولتي ابلاغ شده بود . در هر صورت ، نسخه « تاراپور » متعلق به عهد خسرو انوشيروان ( قرن ششم ميلادي ) بوده است .
    اين آيين نامه در سال 1932 به زبان انگليسي در افريقاي جنوبي ، استراليا ، كانادا ، ايالات متحده و ممالك اروپايي توزيع و بعدا تجديد چاپ شد. بدون ترديد از اصول اين كتاب در علم مديريت سازمانهاي عمومي در دنياي نوين اقتباس شده و الگو قرار گرفته است .
    اين آيين نامه توسط مهاجران پارسي در قرن هفتم ميلادي به هند برده شده بود كه به دست تاراپور افتاد. ايرانياني كه در آن عهد از طريق جزاير قشم و هرمز به هند مهاجرت كردند و هنوز در آنجا هستند عمدتا از مقامات دولتي ، بزرگان و افسران ارتش و بيشترشان از مازندران بودند. دليل عمده مهاجرت آنان نارضايي از حكومت عربان بر ايران بود. در قصه سنگان ( سنجان ) آمده است كه اعراب مسلمان قبلا گفته بودند كه هدفشان از جنگ با دولت ايران ترويح اسلام است ، نه حكومت كردن . ولي، پس از تصرف شهرها زير قول خود زده و حاكم شده بودند و....
    در اين آيين نامه كهن ، به مقامات دولتي و كارمندان سازمانهاي عمومي تاكيد شده است كه در گزارشها و نامه هاي اداري از تعارفات معمول دست بردارند ، ملاحظات را كنار بگذارند ، روشن بنويسند ، لفاظي نكنند ، و توجه داشته باشند كه اگر گزارش خلاف واقع بدهند به سختي مجازات خواهند شد.
    اين آيين نامه از ديپترتاران ( دفتر داران ــ منشيان ادارات ) خواسته است كه در گزارش خود به سه نكته توجه كنند از اين قرار: چه مي خواهند بگويند و چه خبري مي خواهند برسانند، منظورشان چيست و چرا بايد خبر دهند، و بالاخره نتيجه گيري و بيان نظر خود در باره موضوع . طبق اين دستور العمل ، نامه بايد داراي تاريخ باشد و دور يك چوب (حول محور) لوله شده باشد . نامه تاء شده موجب مواخذه بود.
    قسمت بيشتر اين آيين نامه مربوط به چگونگي مديريت است و در آن روي لزوم بازرسي و تشويق و تنبيه كارمندان و توجه به نظر آنان تاكيد شده است . رشوه گيري در اين آيين نامه خطرناك ترين خيانت به مردم به حساب آمده كه مجازات سنگين و محروميت خواهد داشت. ترتيب اثر دادن به درد دلهاي مراجعان و پذيرفتن و احترام كردن آنان از نكات مهم اين آيين نامه است . اين آيين نامه در موارد متعدد روي جمع آوري ماليات و منصفانه بودن آن و خصوصيات ويژه ماموران ماليه و خودداري از به مقاطعه دادن امر جمع آوري مالياتها تاكيد كرده است. اين آيين نامه مديران دولتي را از تبعيض و افاده و بي اعتنايي به مردم بر حذر داشته و آنان را خدمتگذار و جيره خور مردم خوانده و دقت و اهميت كار حسابداري را مورد تاكيد قرار داده است.
    از نكات جالب اين آيين نامه ضابطه دادن نمره (پوان) منفي به مديران و كارمنداني است كه در انجام وظيفه سهل انگاري و قصور كنند كه رسيدن نمرات منفي به ميزان (نصاب) معين باعث بركناري مدير و يا كارمند مي شده است.

 

 تأسيس جمعيت مبارزه با بيسوادي توسط علامه علي اكبردهخدا

1 اسفند 1329 - علامه علي اكبردهخدا با تلاش و جديّت فراوان جمعيت مبارزه با بيسوادي را تأسيس كرد. اين اديب فرزانه هدف ازتشكيل اين جمعيت را درسوادآموزي به بيسوادان جامعه ايراني خلاصه كرد؛ و ازهمه هموطنان ايراني براي دستيابي به اين هدف بزرگ فرهنگي ياري جست.

 

 سقوط هواپيماي ايراني توسط عراق

1 اسفند 1364 - دو موشك هوا به زمين جنگنده هاي رژيم بعثي عراق، يك فروند هواپيماي متعلق به شركت هواپيمايي آسمان را بر فراز شهر اهواز هدف قرار دادند. در اين رويداد تلخ 40 تن از ياران انقلاب شهيد شدند كه از آن ميان شهيد گرانقدر حجت الاسلام محلاتي نخستين نماينده حضرت امام (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را مي توان نام برد. از ديگر شخصيت هاي انقلابي كه در اين حادثه به شهادت رسيد حسن شاهچراغي است كه از دوره هاي اول و دوم مجلس شوراي اسلامي نماينده مردم دامغان بود و در كنار آن سرپرستي مؤسسه كيهان را نيز بعهده داشت.

Mobin_s2004@yahoo.com
20 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين بردگان سياهپوست به اين گونه به آمريكاي شمالي منتقل شدند

20 فوريه سال 1619 ناخداي يك كشتي هلندي 20 سياهپوست را كه در آفريقا شكار شده بودند به آمريكاي شمالي ( ويرجينيا ) برد و به مهاجران انگليسي اين منطقه فروخت و با اين عمل كار انتقال برده از افريقا به آمريكا آغاز شد. مهاجران انگليسي درسال 1607 وارد ويرجينيا شده بودند و بوميان (سرخپوستان) كه با آنان سر جنگ داشتند و متجاوز به خاکشان مي دانستند، مطلقا حاضر به كاركردن برايشان نبودند.همزمان با انتقال 20 برده سياه ، يك كشتي انگليسي هم 90 زن اروپايي را به جيمز تاون ( ويرجينيا ) منتقل كرد كه به فروش رسانده شدند.
    در آن زمان فروش زن سفيد پوست هم در آمريكاي شمالي رواج داشت تا به همسري مردان مهاجر (انگليسي) در آيند. هر زن 200 پاوند ( ليره انگليسي) به فروش مي رسيد كه به جاي پول؛ توتون و بعدا پنبه به فروشنده تحويل مي شد.
     شرط خريد اين زنان اين بود كه خريدار در كليسا حاضر شود و با زن مورد نظر ازدواج كند. بنابراين به يك مرد بيش از يك زن فروخته نمي شد. زن پس از ازدواج آزاد مي شد. در همان زمان، كساني هم در اروپا بودند كه به عنوان نوكر ( سروانت ) به آمريكا مهاجرت مي كردند و تا زماني كه هزينه سفر خود را با ارباب تصفيه نمي كردند در حكم برده او بودند؛ با اين تفاوت كه ارباب نمي توانست آنان را بفروشد و يا نسبت به ايشان تعدي كند.

 

امير افغانستان كشته شد

امير حبيب الله خان حكمران افغانستان 20 فوريه سال 1919 در جلال آباد هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد . قاتل دستگير نشد و انگيزه قتل هنوز به درستي روشن نشده است. حبيب آلله خان كه 18 سال حكومت كرد تلاش بسيار كرد كه عنوان خود را از « امير » به «پادشاه» ارتقاء دهد كه انگليسي ها كه بر امور سياسي افغانستان سرپرستي داشتند زير بار نرفتند و به جاي عنوان پادشاه به او لقب « سر Sir » دادند. حبيب الله خان كه داراي 4 زن رسمي و 15زن صيغه اي بود حتي براي اين كه نشان دهد كه تحت الحمايه انگلستان نيست از جانب خود به چند كشور سفير فرستاد . بعضي مورخان قتل او را به حساب مماشات با انگلستان و پاره اي ديگران به عدم سازش با آن دولت و نيز دست زدن به برخي اصلاحات كه با نظام قبيله اي و سنتي افغانها همخواني نداشت نوشته اند. حبيب الله خان با قوم مغول تبار و شيعه مذهب هزاره ميانه خوبي نداشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 فوريه

  • 1725:   مهاجران سفيد پوست انگليسي در نيوهمشاير ( امريكاي شمالي ) ده سرخپوست را در خواب دستگير كردند ، پوست سر آنان را كندند و بابت هر پوست سر 100 پاوند جايزه گرفتند!.

  • 1879:   كنگره آمريكا دوئل ( تيراندازي به سوي يگديگر با حضور شاهد ) را در شهر واشنگتن ممنوع ساخت كه بعدا در همه كشور غير قانوني گرديد.

  • 1872:   سايرس ( كوروش ) بالدوين روش توليد برق از فشار آب (توربين) را كه اختراع كرده بود به ثبت داد.

  • 1947:   لرد مونت باتن نايب السلطنه هند شد. وي آخرين حكمران انگليسي هند بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    0
    8

    اهواز

    9
    22

    تبريز

    -6
    2

    شيراز

    9
    21

    مشهد

    5
    13

    بندرعباس

    15
    27

    کرمان

    10
    25

    اصفهان

    0
    17

    يزد

    6
    24

    کرمانشاه

    -2
    6

    اراک

    -6
    3

    رشت

    3
    14

    دبی

    17
    27


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    942 تومان
    1845 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    239000 تومان
    107000 تومان
    60000 تومان
    212000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.18

    اذان مغرب : 18.09

    اذان صبح فردا : 5.22

    طلوع آفتاب فردا : 6.47
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    World Trade
    ماه فوريه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    World Trade  

    تاریخ انتشار: فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 5 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    میکروسکوپ قابل حمل
    مخصوص افراد کنجکاو
     

    در دوران نوجوانی همیشه بعد از ظهر ها با یک ذره بین به دنبال کشف حشرات جدید و بررسی علمی! آنها بوده ایم. اما حالا دوران دیجیتال فرا رسیده و دیگر استفاده از یک ذره بین برای کنجکاوی ها کافی نیست.
    این وسیله به نام EyeClops ساخته شده تا همان مشاهدات را بسیار بزرگ تر از قبل، روی مانیتور LCD ببینید. کافی است که وسیله را مثل ذره بین به چیزی نزدیک کنید تا این گجت آن را برایتان تا 400 برابر بزرگتر نشان دهد و تصویر آن را روی مانیتور دستگاه ببینید. این دستگاه دارای یک حافظه ی USB نیز هست که از طریق آن میتوانید تصاویری که میبینید در آن ذخیره کنید و روی کامپیوتر مشاهده کنید. ( در مورد کیفیت تصاویر چیزی ذکر نشده است ) این میکروسکوپ قابل حمل با قیمت 70 دلار ارایه میشود.

    منبع

    ساعتی با نشانه و تفنگ ليزری


    اگر از آن دسته از افرادی باشيد که به موقع از خواب بلند نميشويد ميدانيد که اگر ساعت زنگ بزند شما با يک مشت بر روي دکمه ساعت کوبيده و ساعت بيچاره را خفه ميکنيد!ولی اين ساعت را نمی توانيد خفه کنيد!اين ساعت يک هدف و تفنگ ليزری دارد هنگامی که اين ساعت شروع به زنگ زدن ميکند شما بايد حتما با تفنگ وسط نشانه را هدف قرار داده و شليک کنيد البته شما حتما بايد به وسط نشانه شليک کنيد تا بتوانيد زنگ ساعت را خاموش کنيد!

    منبع
     

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    آقا نورالله اصفهانى



     

    نويسنده: تقي صوفي نياركي

    معرفی کتاب:
    اگر نظام مشروطه با تفسير اسلامى آن را تجلى قدرمقدور حاكميت قوانين الهى در عصر مشروطه بدانيم، برترى فرهنگ و تمدن اسلامى بر ره آورد تمدنى غرب از پيامدهاى قابل اعتناى اين نظام به شمار خواهد آمد؛ زيرا در زمانى كه انديشه وران به ظاهر مترقى ايرانى، با انفعال در برابر فرهنگ غربى به تقليد و اقتباس روى آوردند، عالمان دينى با درك صحيح از زمان و مكان و با تكيه بر مبانى دينى توانستند نظريه مورد قبول خود در عصر غيبت را ارايه نموده و نظريه هاى غرب گرايان را به چالش كشانند.
    حاج آقا نورالله اصفهانى از فقيهانى است كه در اين عرصه، با ارائه الگويى مقبول از حكومت «قدرمقدور» تا حدودى توانسته است به مباحث انديشه سياسى در عصر مشروطه جهت دهد. در اين نوشته، ابتدا نگاهى گذرا به حيات فرهنگى و سياسى وى خواهيم كرد و در ادامه، مبانى حكومت مورد نظر ايشان در عصر مشروطه، تبيين گرديده، مؤلفه ها و عناصر اصلى حكومت قدرمقدور، بدنبال آن مورد بحث قرار مى گيرد. از آن جا كه حاج آقا نورالله در پى ترسيم ساختار كارآمد در نظام سياسى نيز بوده است، ادامه نوشته به برخى از ويژگى ها، عناصر و مسؤوليت هاى آن ساختار اختصاص يافته است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1. مرورى بر حيات فرهنگى- سياسى حاج آقا نورالله
    1- 1. چشم اندازى بر زندگى حاج آقا نورالله
    2- 1. حاج آقانورالله در صحنه مبارزات
    3- 1. نگاهى گذرا بر رساله مكالمات مقيم و مسافر

    2. مبانى حكومت قدرمقدور در انديشه سياسى حاج آقا نورالله
    1- 2. لزوم حاكميت قوانين الهى و نفى حاكميت طاغوت
    2- 2. برترى فرهنگ و تمدن اسلامى بر فرهنگ و تمدن غربى

    3. مؤلفه ها و عناصر حكومت قدرمقدور
    1- 3. تحليل واژگان سياسى مورد استفاده در نظام فكرى حاج آقانورالله
    2- 3. مشروعيت دينى حكومت قدرمقدور
    3- 3. ساختار كارآمد در حكومت قدرمقدور
    4- 3. حاج آقا نورالله و مخالفان مشروطه

    4. نتيجه گيرى
    مشروطه، الگويى براى گذر از استبداد به جمهورى
    در ستيز با استبداد و استعمار
    نگاهى آسيب شناسانه به مشروطه


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    خبر مهم درباره آی‌دی‌های یاهو!

    یاهو تصمیم گرفته کاربرای ایرانی رو سرویس کنه. یعنی دیگه براشون سرویس نده. اگه می‌خوای همچنان با یاهومسنجر چت کنی، آی‌دی سه نفر رو از توی ادلیستت پاک کن و آی‌دی manyemongolam رو اد کن. بعد سه بار پشت سر هم بگو «منگلترازمنچهکسیخنگولترازمنچهکسی» و این پیام رو برای هیژده نفر بفرست.
    مدیونی اگه نفرستی. نامردی. خیلی بی‌معرفتی. جون مادرت بفرست.
    در ضمن اگه هر روز به mobin-group.com سر بزنی و مطالبش رو بخونی، سه سال بعد شوور می‌کنی یا زن می‌گیری و همه مشکلاتت حل می‌شه. اگه این‌کار رو نکنی از طرف یاهو میان و میل‌گرد تو پاچه‌ت می‌کنن و هر روز سر کوچه چوبت می‌زنن. بعد از دو سال چشمات چپ می‌شه و بچه دختر عمه مادربزرگ رفیقت کور به دنیا میاد و خودتم ایدز می‌گیری.
    این پیغام رو برای هیژده نفر بفرست و منتظر یه خبر خوب بمون. این یک پیام خیلی مهم هست که خود آقای سلیکون والی از اعضای هیأت مدیره یاهو در سایت مایکروسافت نوشته. به خدا.
    اصل این خبر رو می‌تونید همین‌جا بخونید:

    Yahoo wants servicing Iranian users. Meaning never servicing after. If you want chat Yahoo messenger, delete 3 ID from your addlist and add manyemongolam. After 3 times say "whoIsMongolerThanMeWhoIsKhengoulerThanMe" and send this payam to 18 persons. You are Madyoun if you don't send. No man. Very Marefatless. Send your mom's body. And if you everyday head to osyan.net and read its posts, after 3 years you will f* Shoovar or get Woman and will solve all of your problems. If you don't f* this job, from Yahoo comes and criclemil press to your leg and everyday head of alley wooding you. After 2 years your eyes will be left and baby of girl of aunt of bigmother of your friend will born eyeless and you get AIDS. Send this payam to 18 persons and wait for a good news. This is important payam that self of Mr. Selicon Vali from member of heyat management of Yahoo wrote at Microsoft site. To God
     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    طريقه مراقبت از لباسها

    آیا تا به حال به یاد همه ی آن چیزهای مفیدی که در دبیرستان یادتان دادند افتاده اید؟ شاید خیر، اما کاملاً مطمئنم که بازی ها و مهمانی ها از یادتان نرفته است.
    در هر حال مقاله ی امروز ممکن است برایتان یادآوری از دوران دبیرستان باشد—دقیق تر بگویم یادآوری از درس حرفه و فن. در اینجا می خواهیم نکات مفیدی که در آن دوران آموزش دیده اید را برایتان یادآوری کنم، همان نکاتی که به شما می گفت چطور از لباسهای گرانقیمتتان به خوبی محافظت کنید تا آسیب نبینند.


    راه و روش نگهداری:

    لباسها را استراحت دهید
    لباسهایتان هم مثل خودتان نیاز به استراحت دارند. بنابراین سعی کنید که هر روز پس از استفاده آنها را در کمد لباسها به دقت آویزان کنید. به طور مثال، کت و شلوار باید حداقل یک روز قبل از استفاده ی مجدد در کمد استراحت کند.


    لباسها را آویزان کنید
    حتی با وجود اینکه خسته هستید و می خواهید استراحت کنید، به یاد داشته باشید که حتماً لباسهایتان را پس از استفاده آویزان کنید و آنها را در گوشه و کنار نیندازید چون اینکار باعث می شود که چین و چروک های بدی روی لباس افتاده و لباس از قیافه بیفتد. پس آنها را به دقت آویزان کرده و بگذارید که شکل خود را دوباره به دست بیاورند.


    لباسها را هوا دهید
    هر از چندگاهی لباسهایتان را کمی هوا دهید. این کار باعث می شود که عطر جذب لباس نشود و چین و چروک هم به لباس نیفتد.


    لباسها را ماهوت پاک کن بزنید
    گرد و خاک به مرور زمان باعث از بین رفتن و خراب شدن لباس می شود، به همین دلیل سعی کنید که به طور مداوم گرد و غبار را توسط ماهوت پاک کن از روی لباس پاک کنید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید از ماهوت پاک کن هایی با موهایی کوتاه تر استفاده کنید.


    نکاتی دیگر:

    نحوه ی شستشوی لباس
    قبل از انداختن لباسها در ماشین لباسشویی، حتماً آنها را پشت و رو کنید تا اگر احیاناً عرق کرده باشید، از روی لباس خشک شود. اگر لباس کثیف هایتان را در سبد نگهداری کنید، ممکن است کپک بزند و عطرهای مختلف لباسها به یکدیگر نفوذ کند.
    یکبار دیگر توصیه می کنم که اگر لباسهایتان را ماشین لباسشویی می شویید، سعی کنید که از مواد شوینده ی مایع استفاده کنید تا رسوب لباسهایتان را خراب نکند. لباسهای روشن را از لباسهای تیره جداکنید و سعی کنید لباسهای سفید را مجزا بشویید.
    اگر یک لباس زیپ دار را می خواهید بشویید، حتماً توجه داشته باشید که قبل از انداختن آن در ماشین زیپ لباس را کاملاً ببندید چون می تواند به لباسهای دیگر صدمه بزند.
    اگر نمی خواهید رنگ لباسهایتان خراب شود، پس حتماً قبل ار شستشو آنها را پشت و رو کنید. و لباسهای ظریف تر را هم برای جلوگیری از خراب شدن باید در دست بشویید.


    نحوه ی اتو زدن لباس
    همیشه می توانید حتی بدون شستشوی لباسی آن را به خشک شویی برده و بخواهید برایتان اتو بزند. ار طرف دیگر، اگر لباسهایتان را خودتان اتو می زنید، به شما توصیه می کنم که همیشه پارچه ای نم دار روی لباس انداخته و بعد اتو بزنید. با این کار رنگ لباس حفظ شده و تا حد امکان صدمه ای نمی بیند. در اتو زدن شلوار هم دقت کنید که حتماً از روی خط اتوی خودش اتو بزنید.


    لباسهایتان را خشک شویی کنید
    دقت کنید که لباسهایتان را حتماً پیش یک خشک شویی معتبر ببرید، چون خشک شویی های غیر استاندارد از مواد شوینده ی با کیفیت پایین استفاده می کنند. همچنین ممکن است لباسهایتان را بیش از اندازه مرطوب نگاه دارند و این باعث خراب شدن پارچه می شود. توجه کنید که خشک شویی مورد استفاده ی شما حتماً از شوینده های سازگار با محیط زیست استفاده کند.


    احتیاط کنید
    سعی کنید توجه اضافی به لباسهایتان کنید. سعی کنید لکه ای روی لباسهایتان نیفتد یا از تماس با اجسام تیز پاره نشود.


    چیزی به لباستان سنجاق نکنید
    دقت کنید که چیزی به لباسهایتان سنجاق نکنید چون بافت پارچه ی لباستان را از بین می برد و حتی ممکن است در لباسهای ظریفتر سوراخ ایجاد کند.


    لکه گیری
    قبل از لکه گیری لباس، حتماً از متخصصین در مورد نحوه ی کار سوال کنید. چون لکه گیری لباسهای مختلف در رنگ ها و جنس های مختلف متفاوت است.


    نگهداری شلوار
    اگر کار شما طوری است که مجبورید برای ساعت ها بنشینید، توجه کنید که خط اتوی شلوارتان به دقت زده شود تا با نشستن زیاد شلوار از قیافه نیفتد.
    از لباسهایتان به خوبی مراقبت کنید، و خوش تیپ باشید.
     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    قهوه ترك دم كنيم؟
     

    قهوه ترك به نام‌هايي چون قهوه يوناني و ارمنستاني هم شناخته مي‌شود و نوشيدن آن در مناطق خاورميانه، شمال آْفريقا، ارمنستان، سومالي و كشورهاي حوزه بالكان رايج است.
    مي‌گويند روش تهيه اين قهوه در دمشق ابداع شد و در زمان امپراتوري عثماني گسترش يافت. فرهنگ خوردن قهوه در كشورهاي حوزه بالكان بسيار رايج است؛ به ويژه خوردن قهوه‌هايي كه با روش‌هاي ويژه توليد مي‌شوند.
    اين روزها قهوه ترك هنوز هم به عنوان يك نوشيدني سنتي در كشورهايي چون يونان، مصر و رستوران‌هاي تركي در سراسر جهان رواج دارد.
    در شبه جزيره عربستان هم سنتي خاص براي قهوه وجود دارد. نخستين بار درخت قهوه در 1100 پس از ميلاد به اين منطقه آورده شد و پس از آن نوشيدن آن در ميان اعراب گسترش يافت.

    hamshahrionlineدر سال 1475 نخستين قهوه‌خانه در پايتخت امپراتوري بيزانس راه‌اندازي شد كه در آن قهوه ترك سرو مي‌شد. بر اساس روايات، صاحب اين قهوه‌خانه اهل يونان بود. پس از آن يك قهوه‌خانه در استانبول احداث شد.

    حدود سال 1600 ميلادي بود كه قهوه به اروپاي مركزي راه يافت و در سال 1607 در بندر ونيز به دنياي جديد معرفي شد. چندي نگذشت كه قهوه به محبوب‌ترين نوشيدني دنيا تبديل شد كه تا امروز هم اين روند ادامه دارد.

    امروزه در هر سال بيش از 400 ميليارد فنجان قهوه در جهان مصرف مي‌شود و بزرگترين توليدكننده قهوه در جهان برزيل است.
     

    قهوه و قهوه ترك
    hamshahrionline
    در تركيه تا سال 1980 به قهوه ترك همان قهوه مي‌گفتند. در اين سال بود كه قهوه‌هايي كه به روش‌هاي اروپايي حاضر مي‌شدند وارد اين كشور شدند و از آن زمان به بعد واژه "ترك" پس از قهوه براي نشان دادن قهوه سنتي به كار برده شد.

    براي درست كردن قهوه ترك به روش سنتي آن، مواد خاصي لازم است. ترك‌ها قهوه را در فنجان‌هاي دسته‌دار نمي‌نوشيدند. آنها از فنجان‌هاي كوچك بي‌دسته استفاده مي‌كردند و فنجان را در ظرفي مسي با دسته چوبي قرار مي‌دادند.

    براي قهوه ترك به يك ظرف كوچك قهوه‌جوش، اجاق و يك قاشق چاي‌خوري هم نياز داريد. اجزاي تشكيل دهنده قهوه شما هم قهوه، آب سرد و شكر (در صورت علاقه) است.
    از قاشق براي اندازه‌گيري قهوه و شكر استفاده مي‌كنند. قاشق‌هاي چايخوري كه ترك‌ها از آن استفاده مي‌كنند معمولا يك سانتي‌متر طول و نيم سانتي‌متر عرض دارند.hamshahrionline

    روش كار: راز يك قهوه خوشمزه در پخت آن بر حرارت ملايم است. مي‌گويند قهوه نبايد زودتر از پنج دقيقه حاضر شود. براي قهوه ترك، مانند همه انواع ديگر قهوه‌ها بايد از پودر دانه‌هاي قهوه تازه برشته شده استفاده كنيد. قهوه‌اي كه زياد برشته شده باشد، ترجيح دارد اما حتي آنهايي كه به طور متوسط هم برشته شده‌اند عطر و بوي خوبي مي‌دهند.

    براي آسياب كردن دانه‌هاي قهوه مي‌توانيد از آسيب‌هاي قديمي يا امروزي استفاده كنيد. فرقي ندارد؛ مهم اين است كه در پايان پودر قهوه‌اي يكدست داشته باشيد. دانه‌هاي قهوه ترك بايد خيلي خوب آرد شوند و پودر كاملا ريز و يكدستي داشته باشند. پودر قهوه‌اي كه براي طبخ قهوه ترك به كار مي‌رود، معمولا بهترين نوع پودر قهوه است.

    براي گرفتن نتيجه بهتر، بايد از آب سرد استفاده كنيد. اگر هم مي‌خواهيد شكر در آن بريزيد، از شكرهايي استفاده كنيد كه به راحتي در آب حل مي‌شوند.hamshahrionline

    ميزان آب مورد نياز را هم مي‌توانيد با يك فنجان اندازه بگيريد. معمولا ابتدا آب را داخل ظرف قهوه‌جوش مي‌ريزند و بعد قهوه و شكر را به آن اضافه مي‌كنند.

    براي هر فنجان قهوه، يك تا دو قاشق قهوه لازم است. در تركيه،  براي ميزان شيريني قهوه چهار درجه دارند. به قهوه بدون شكر مي‌گويند: ساده. قهوه‌اي كه يك نصفه قاشق چايخوري شكر داشته باشد «شكرلي» است. قهوه‌اي كه يك قاشق شكر دارد: «ارتا شكرلي» و قهوه‌اي با شكر زياد «چوخ شكرلي».

    قهوه را تا زماني كه شكر حل شود،‌ هم بزنيد. بعد از اين مرحله، قاشق را از قهوه‌جوش بيرون بياوريد و قهوه‌جوش را روي اجاق بگذاريد. در مدتي كه قهوه روي حرارت قرار دارد اصلا آن را هم نزنيد زيرا باعث مي‌شود كف قهوه از بين برود. زماني كه قهوه شروع به جوشيدن كرد، ظرف را از روي اجاق برداريد و قهوه را در ظرف بريزيد.hamshahrionline

    قهوه تركي كه درست آماده شده باشد، يك لايه نازك از كف روي خود دارد. چنين كفي تنها زماني به دست مي‌آيد كه آب استفاده شده سرد باشد و قهوه با حرارت اندك به جوش بيايد.

    مي‌توانيد 20 ثانيه پس از جوش آمدن قهوه صبر كنيد سپس قهوه را از روي چراغ برداريد. اما به اين ترتيب قهوه يكدست و خوش طعمي داريد كه كفي روي آن نيست.

    براي اينكه هم قهوه يكدست را داشته باشيد و هم كف روي آن را، مي‌توانيد زماني كه كف تشكيل شد آن را در فنجان بريزيد و بگذاريد باقي قهوه بيشتر بجوشد.

    البته روش‌هاي ديگري هم براي تهيه قهوه ترك وجود دارد. مثلا در برخي از مدارس آشپزي، مي‌گويند ابتدا آب را داغ كنيد، بعد شكر را به آن اضافه كنيد و بگذاريد خوب حل شود. محصول اين كار شربتي است كه دماي جوش بالاتري نسبت به آب دارد. آنگاه قهوه و هل را به آن اضافه كنيد و بگذاريد كه مخلوط به قل‌قل بيفتد.hamshahrionline

    وقتي مايع به جوش آمد، پيش از آنكه آن را در فنجان بريزيد، يك بار آن را از روي حرارت برداريد و دوباره پس از چند لحظه روي حرارت قرار دهيد. (برخي تا سه بار اين حركت را انجام مي‌دهند) دوباره بگذاريد جوش بيايد. با اين كار قهوه خوش عطرتري خواهيد داشت.


    آداب نوشيدن

    معمولا قهوه ترك را خيلي به آرامي مي‌نوشند. در كنار آن يك ليوان آب سرد هم سرو مي‌شود. آب را پيش از قهوه مي‌نوشند تا دهان تازه باشد و طعم قهوه را بهتر درك كنند. بعضي‌ها هم پيش از خوردن قهوه (به ويژه بعد از غذا) يك ليوان عرق نعنا مي‌نوشند.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    ثروت اندوزي حلال

    بر مسئولين جمهوري اسلامي


     حرام است


    آن چه می خوانید متن سخنرانی «آقای وحید جلیلی » سردبیر نشریه راه و سردبیر سابق نشریه سوره در تجمع روز دانشجوی دانشجویان زاهدان است که با موضوع «عدالت اجتماعی» برپا شده بود.
     

    بسم الله الرحمن الرحیم
    دوستان ما در انجمن اسلامی دانشگاه به مناسبت برگزاری تجمع ، بیانیه ای صادر ردند و مطالبی را ذکر کرده اند.از جمله این که گفته اند: «چگونه تا به حال سخن از بی عدالتی ها به زبان نمی آوردید ، ولی زمانی که آیت ا... خامنه ای مبارزه با مفاسد را مطرح کرد ، گویی که واژه جدیدی به ادبیات سیاسی نظام وارد گشته باشد، هر لحظه دم از عدالت می زنید و ..« این دوستان خیلی هم نسبت به ما خوش بین بوده و لطف داشته اند . کجا ما هر لحظه دم از عدالت زدیم ؟
    سه سال است که رهبری استراتژی نظام را مبارزه بی امان با فقز و فساد و تبعیض، بیان کرده بچه بسیجی ها کارنامه های قبل و بعد را بیاورند ، چه کسی می گوید که ما برای رهبری کار کرده ایم؟ بعضی افراد وسط دعوا نرخ تعیین می کنند. سخنرانی های امر به معروف و نهی از منکر رهبری را در سال 71 ببینید، بعد امروز اغدعا کنید.
    ولی بحمدا... بعد از سالها، یک کورسویی به چشم می خورد که از قرار معلوم یک مقدار از بچه بسیجی ها به خود آمده اند ، و همین است که خیلی خطرناک است. برای چپ بسیار خطرناک و برای راست بسیار خطرناکتر که بچه حزب اللهی وارد میدان شده و با رهبری پیوند بخورد.
    دو تا جناح ، یک سری اشکالات اختصاصی دارند . یکی به مردم معتقد نیست ،دیگری مثلا به اسلام معتقد نیست، هرکدام این اشکالات اختصاصی را در آن یک رصد می کندو آن را آماج قرار می دهد،زیرا می خواهد خود را نجات بدهد.امروز آماج ما باید اشکالات مشترک دو تا جناح باشد طرف در مجلس پشت تریبون می ایستد و شروع می کند به سخنرانی کردن.دم از اسلام ، ولایت و انقلاب می زند و شروع به تهدید می کند ای کسانی که فکر می کردید می توانید اسلام را نابود کنید ، ما تا پای جان ایستاده ایم . فلان ، بهمان... می آید پایین .نفر بعدی می رود ؛ ای کسانی که فکر می کنید می توانید آزادی مردم را سلب کنید،ما تا پای جان برای ازادی ایستاده ایم .هردو از مجلس بیرون می ایند و سوار پژو پرشیای خود شده و به فلان محله بالای شهر تهران رفته و در خانه های دیوار به دیوار هم زندگی می کنند. وقتی نگاه می کنی سفرهای خانوادگی شان باهم، عمره شان باهم، این طرف و آن طرفشان باهم،در معیشت و زندگی و حتی در سلوکشان ، عین یکدیگر هستند؛در وحدت کامل ولی وقتی به تریبون ها می رسند یقه یکدیگر را گرفته و طوری اوضاع را نشان می دهند که می گویند ما با هم دشمن خونی هستیم.
    و ما باید بنشینیم ، من بسیجی ، باید در دفاع از یک جناح وارد عمل بشوم . من انجمن اسلامی ف باید در دفاع از یک جناح دیگر وارد عمل بشوم و همه هم باید مراقبت کنیم ، که مبادا این وضعیت دو قطبی به هم بخورد! من و شما مگر باهم فاصله داریم که باید سر مطامع و قدرت پرستی دیگران باهم درگیر بشویم .این مرزهای توهمی تا چه زمان باید ما را از هم جدا بکند؟
    نیمه شعبان ، رهبری در مصلا سخنرانی کرد و گفت : حتی ثروت اندوزی حلال بر مسوولین جمهوری اسلامی حرام است، با تعابیربسیار صریح و تند. در نماز جمعه ف ائمه جمعه در سراسر کشور این حرف بایکوت کردند و یک کلمه حرف نزدند. سکوت اینها از هر فریادی بالاتر است یعنی شما رهبر انقلاب هستی ،ولی حد خودت رابشناس ! چهارشنبه بعد ، هم رهبری به جنبش دانشجویی پیام داد که پیامی بی سابقه بود . جمعه آن هفته آقای رفسنجانی به نماز جمعه آمد و پیامی که (رهبری ) گفته بود: عدالت باید، سرلوحه تمام مسائل کشور قرار بگیرد و جوانان و دانشجویان از کسانی که مظنون به تخلف اقتصادی هستند جواب بخواهند در هر سطحی ، باز هم بایکوت شد.
    با اینکه روال این است که در نمازهای جمعه به بیانات رهبری در آن هفته اشاره بکنند .آری این سکوت ها پیام های زیادی دارد، اگرچه بسیجی ها ، این سکوت ها را نشنوند.
    یک ماه بعد ، با نام مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری برگزار شد و روزنامه ها تیتر کردند؛نیم تای پایین روزنامه رسالت شنبه دوهفته پیش ،تیتر زد: در حمایت از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و حکم اعدام آقاجری راهپیمایی شد. عجب! پس این رهبری نیست که مهم است ، مطامع آنهاست که مهم است... این توهمات را کنار بگذارید. این فضا را بشکنید. ببینید که چه ظرفیت هایی شکوفا خواهد شد، چه حرکت هایی که انجام خواهد گرفت، تا موقعی که این وضعیت مزخرف دو قطبی، که در فضای سیاسی جامعه وجود دارد توسط دو جناح به ما و جنبش دانشجویی القا می شودف هیچ گامی بیشتر از آنچه تا کنون رفته ایم نخواهیم رفت.
    «ربنا اغفرلنا ذنوبنا و اسرافنا فی امرنا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین» مگر به همین راحتی می توان گفت وانصرنا علی القوم الکافرین؟ مگر به همین راحتی می توانی از خدا پیروزی بخواهی؟ نصرتبخواهی از خدا؟ قید داره ، شرط داره، باید اول گناهان خودمان را به یاد آوریم . افراط ها و تفریط های خودمان را به یاد آوریم ....
    این حرکت در حال شکل گیری است، اگرچه پشت خیلی ها به لرزه افتاده و تمام تلاش خود را بکار می گیرند که مبادا جنبش دانشجویی ، یکه جنبش یکدست و واحدی بشود و مطالبات واقعی ملت را طلب کند. همه باید از سوء استفاده چی ها فاصله بگیریم ، واین هم ره دارد. ذهن خودتان را آزاد کنید، با تقوا باشید. تقوا یعنی چه ؟ یعنی ترسیدن از خدا ؟ افغیرالله تتقون؟ تقوا یعنی نترسیدن از غیر خدا.
    تقوا یعنی وقتی وارد میدان مبارزه شدی، و حق را خواستی، و عدال را خواستی، ودیدی که در این مسیر خیلی ها هستند که می خواهند خود را به تو منتسب کنند و دامنشان آلوده است در مقابلشان بایستید « الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله» اگر بچه بسیجی به ادبیات قرآنی خود بازگردد، هیچ کس نمی تواند جلودار او باشد. اگر مابسیجی بودیم، مگر وضع به اینجا میرسید؟ بارها و بارها رهبری فریاد زد و گفت بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بماند. ولی ما همه به تماشا نشستیم. گفت: امر به معروف و نهی از منکر کنید!رفتیم و به خیابانها ومشغول شدیم به چهار تا لاخ مو و فلان گیردادن ! باز رهبری نهیب زد: مفاسد ،فقط فرهنگی نیست مفاسد اقتصادی هم هست ، سیاسی هم هست، امر به معروف سیاسی کنید، امر به معروف اقتصادی کنید! سال 71 ، بازهم به دنبال کار خودمان رفتیم! دوسال پیش آقا در خطبه های نماز جمعه ف امربه معروف و نهی از منکر را تبیین کرد، و گفت نروید به دنبال منکرات دسته دهم و نهی از منکرتان فقط معطوف به اقشار پایین نباشد. اصل امر به معروف و نهی از منکر باید در مقابل حکومت صورت بگیرد ، اینها جملات رهبری است. حال ، ما از کدام رهبری داریم حرف می زنیم ، واقعا از حرف رهبری اطاعت کردیم؟ چه قدر از رهبری پیروی کردیم؟ وخیلی هم خوشحالیم، برادران انجمن به ما گفتند ، که شما تا آقا یک چیزی می گوید ، سریع راه می افتید . چه کسی این حرف را زده است؟ بارها و بارها آقا وارد میدان شده و فریاد زده و فراخوان کرده ، شما و ما چه کار کرده ایم؟

    همین هفته پیش، دانشگاه شریف بودم سه سال پیش رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه شریف بودو از ایشان پرسش شد که شما چرا خودتان مستقیم عمل نمی کنید؟ چرا مصداقی عمل نمی کنید؟ ایشان استقبال کرد ، گفت « عدالت را به مطالبه افکار عمومی تبدیل کنید، تامن بتوانم برخورد کنم» با ین وجود در کلیات معطوف نشدو آنقدر جزیی و کاربردی حرف زد که دیگر هیچ حجتی باقی نمانده. « کجا بهتر از دانشگاه ، که در باره عدالت اجتماعی صحبت شود؟ میز گرد گذاشته شود؟ » هفته گذشته از بچه های بسیج شریف سوال کردم : در این سه سال چه کار کردید؟ گفتند : هیچ! هیچ! گفتم : یک سمینار؟ یک میز گرد؟ کارهایی که هزینه ای هم ندارد.
    شعار شیعه را « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» تغییر دادیم! ما منتظریم! تا که محرم گردد...آقا هر روز محرم است! هر روز عاشورا است و هر زمینی کربلا است. ما فقط بسیجی بحران ها هستیم؟! فقط بحران پیش بیاید ، ما در صحنه هستیم ولی همه اش این نیست ، رهبری پیرو می خواهد و نظام امامت یک نظام منقطع نیست، که سالی یک بار و دوبار بگویند ، بریزید در خیابان ها و راهپیمایی کنید، روز قدس و... هر روز و هر شب ما باید در دغدغه آرمان هایمان بگذرد.« من نام شبعان و اخواه المسلم الجائع فلیس بمسلم» یعنی اگر شب سیر بخوابی و برادر مسلمانت گرسنه بماند کافری! مسلمان نیستی . آنهایی که دست به تکفیرشان خیلی خوب است، چرا از این تکفیر ها نمی کنند > کفر در دین ما معنای دیگری هم دارد. سیر بخوابی و برادرت گرسنه باشد مسلمان نیستی ، کافری. این احادیث کجاست ؟ این ها چرا روی در و دیوار مساجد ما نیستند. ؟ در و دیوار مساجد ما پر شده است از احادیث فردی ! قال علی(ع) :« تواضع چیز خوبی است» ، قال الصادق(ع): به پدر و مادر خود نیکی کنید» بابا! « الملک یقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم» این حدیث نیست؟یا اینکه « و ما اخذالله علی العلما ان لا یغاروا علی کظه الظالم و علی سغب المظلوم» حدیث نیست؟
    چرا نومن ببعض و نکفر ببعض ، برخورد می کنیم؟ چرا نگرش توحیدنداریم؟توحید یعنی چه؟
    توحید یعنی خدای فرد ، همان خدای جامعه است. همان خدای سیاست همان خدای اقتصاد و همان خدای فرهنگ است، خدای پرونده المکاسب، همان خدای پترو پارس است . یک خداست ، ما توحید مان اشکال دارد که عدالتمان دچار مشکل شده است.امروز ،اگر اعلام کنند در فلان میدان زاهدان مثلا چهار تا خانم روسری خود را برداشتند کلی حرکت به راه می افتد، غیرت دینی ما به جوش می اید ف یک خانمی در سمیناری در یزد فلان منکر را مرتکب می شود ، تا عمق روستاهای آذربایجان هم خبردار می شوندف مش حسن به مش حسین رو می کند: خبر داری کشور را فساد گرفته!
    در همین استان ، اگر عده ای زیر بار فقر له بشوندف چهار تا دختر ایلامی از فرط فقر خود کشی کنند، نه بیانیه ای صادر می شود و نه کفن پوشی به راه می افتد ف این چه دینی است؟ این دین غنا است ، معلوم است که مردم دین گریز می شوند.
    این دین کاربکاتوری است که یک جز آن به شدت آماس کرده و اجزای دیگر آن به شدت نحیف مهجور مانده و طرد شده است.ولایت یعنی چه؟ «انما ولیکم الله و رسوله والذین امنوا الذین یقیمون الصلوه و یوتون الزکوه و هم راکعون» این آیه ای است که شیعه و سنی آن را در وصف علی (ع)گفته اند-ماجرای صدقه دادن در هنگامم نماز-می فرماید که ما ولایت را به کسی دادیم و کسی را بر شما والی قرار دادیم که دین را در تمامیت و کلیتش مطرح کرده و آن را حفظ کند. اگر ما در آن مسجد بودیم چه می کردیم ؟ اگر سائل وارد می شد، جز این بودکه بلند شویم و نماز بخوانیم؟! پیش خدا که حجت داشتیم ، خدایا من داشتم نماز می خواند، پیش خودمان هم، وجدانمان سرافکنده نبود! برای فرار از مسوولیت اجتماعی! هردو شانه به شانه هم می شود. پیامبر(ص) فرمود: «الیوم اکملت لکم دینکم»،روز غدیر ،دین کامل شد چون یک نفر را در جایی که دین در کمال آن حفظ شود ف گذاشتند.
    ما در امیرالمومنین چه می بینیم در اوج عبادت و در اوج ولایت شانه به شانه هم ، اسلام نابی که ما از آن حرف می زنیم یعنی این . اسلام معنویت و عدالت ، اگر هرکدام از اینها حذف شودف دیگر اسلام ناب نیست. الگوهای ما در تاریخ همین ها بوده اندو هر کس به این دین معتقد است یا علی ! ما با هم برادریم ، می خواهد هر اسمی داشته باشد و هر کس می خواهد باشد هر که به این معتقد نباشد ما از او برائت می جوییم.
    باید به مبانی انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی و مبانی امام برگردیم، مبنای امام اسلام ناب است. اسلام ناب یعنی اسلام معنویت و عدالت. آن دسته ای که فکر می کنند آرمان های اجتماعی اعم از آزادی ، عدالت و حق مردم. و اینها بدون اهتمام به معنویت ناب می توان پیگیری کرد منحرف اند و آن گروهی هم که فکر می کنند صرفا با اعتکاف و جمکران رفتن و مستحبات و صرفا زیارت عاشورا خواند و اینها وظیفه دینی خود را انجام می دهند نیز در اشتباهند. این ها باید با هم جمع شود.
    هیچ چیزف جای واجبات ما را نمی گیرد . متاسفانه ما در فرار از واجبات دینی به مستحبات پناه می بریم ، فکر کردیم که اگر 10 تا زیارت عاشورا بگذاریم ، جایگرین سکوت ما در برابر ظلم و جایگزین بی همتی ما در برابر فقر محرومین و تکاثر متکاثرین می شود! نه اینطور نیست.
    همان قدر که دغدغه نمازها و روزه های قضا شده را داریم باید دغدغه نهی از منکرهای قضا شده مان را نیز داشته باشیم. چه نهی از منکرهایی که از ما قضا شد. با توجیهات مختلف! البته مطمئن باشید حرکت آسانی نیستف بعد از سالها این جنگ زرگری را کنا زدن و راه مستقلی را در پیش گرفن و فارغ از مطامع و امیال جناح های مختلف ، با رهبری پیوند خوردن کار آسانی نیست. خیلی ها مانع خواهند شد. خیلی ها جلوی آن را خواهند گرفت که ما مستقیما با رهبری ارتباط داشته باشیم مستقیم حرف های اورا بشنویم و در جهت تحقق آنها کار کنیم ، کار سختی است و به دلیل پیشینه ای هم که داشته ایم ، سکوت های گناه آلودی که داشته ایم، سکوت هایی که در برابر بعضی ها و خیلی از ظلم ها داشته ایم انتظار نداشته باشید اعتماد دیگران خیلی زود به شما جلب شود بعضی از این بدبینی ها بر حق است و باید مرحله به مرحله « الذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا» و با اتکا به خدا پیش رفت و با در یافتن مبانی ، مبانی امام و مبانی رهبری را باید پیدا کنیم تا براساس آنها بتوانیم خودمان تحلیل کرده و به عمل و اقدام برسیم . آن موقع ، اگر صد نفر توجیه کنند که الان شب است می گویی نه الان روز است. درست استه که اقا فرمودند: فلان ولی ... صدتا ولی می آورند که حرف رهبری را زمین بزنند اما این ولی ها دیگر در ما کارگر نیست. اگر قوه قضاییه پای خود را از گلیم خود درازتر کندف علیه او بیانیه می زنیم. نخواهیم گفت آقا!تضعیف می شود وفلان!هیچ انحراف و اشتباهی موجب تقویت نظام نمی شود .
    سکوت نیز در برابر هیچ انحراف و اشتباهی موجب تقویت نظام نمی شود. بدبخت آن نظامی که بخواهد با سکوت در برابر ظلم پایه هایش مستحکم بشود . رهبری نظام امروز از ما سکوت نمی خواهد بلکه از ما تحلیل می خواهد ، از ما شناخت می خواهد. حرکت هم یک حرکت مستمری است ، انتظار نداشته با شید که با دو تا راهپیمایی و سه تا تجمع و چهار تا بیانیه عدالت فسادیم، خواهان عدل و دادیم این باید همیشه در کنار شما باشد،
    اگر پرچم این را برداشته اید که ما انقلاب نکردیم تا از مردم دور شویم، مسوولین اشرافی اخراج گردند.دانشجو بیدار است ، از مفسدین بیزار است اینها باید در عمل ما و اقدام ما استمرار داشته باشد و گرنه دروغی بیش نیست .
    امیدوار هستیم که با رجوع به مبانی و با گوش سپردن دقیق به رهنمودهای رهبری، خود را از قید و بندهایی که در جامعه امروزه ما وجود دارد و فضای فکری سیاسی و دانشجویی ما را به خودش آلوده کرده نجات دهیم و بعد سعی کنیم که مجموعه حرکت دانشجویی ومجموعه حرکت مردمی را وارد فضایی بکنیم که دیگر نه فریب راست را بخورد و نه فریب چپ را ان شاءا... سال به سال روز به روز به ارمان های انقلاب و تحقق آرمان های اسلام ناب نزدیکتر شویم.

    منبع:
    ماهنامه صبح دوکوهه

     

     

     
     
     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive