به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, February 13, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 894)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
 
 
  
 

894

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 894 :: پنجشنبه 25 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ولنتاين، سپندارمذگان و ...
 


باعرض سلام به همه شما دوستان عزيز
امروز 25 بهمن مصادف با 14 فوريه، روز ولنتاين (روز عشاق) مي باشد. اين روز را به همه عزيزاني که امروز را جشن مي گيرند، تبريک مي گم.
سابقهٔ تاریخی روز والنتاین به جشنی که به افتخار قدیس والنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد.در سده سوم میلادی که مطابق می‌شود با اوایل شاهنشاهی ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده است بنام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشته است از جمله اینکه سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن می‌کند.
کلودیوس به قدری بی‌رحم وفرمانش به اندازه‌ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت. اما کشیشی به نام والنتیوس (والنتاین)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبردار می‌شود و دستور می‌دهد که والنتاین را به زندان بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می‌شود. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق، با قلبی عاشق اعدام می‌شود…
بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می‌دانند و از آن زمان نهاد و نمادی می‌شود برای عشق!

در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، روزی موسوم به روز عشق بوده است. در تقویم جدید ایرانی دقیقا مصادف است با ۲۹ بهمن، یعنی تنها ۳ روز پس از روز والنتاین. این روز سپندارمذگان یا «اسفندارمذگان» نام داشته است. سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌‌کردند. اخیرا گروهی از دوستداران فرهنگ ایرانی پیشنهاد کرده اند که به منظور حفظ فرهنگ ایرانی سپندارمذگان بجای والنتاین به عنوان روز عشق گرامی داشته شود.

istock_cd_fire_4c89.jpgاز سويي ديگر، از چند سال پیش در ایران صحبت‌هایی مبنی بر آمیختن والنتاین با سنتهای اسلامی به گوش می‌رسد.
محمدرضا زائری (که يک فرد روحاني مي باشد)، از پیشنهاد دهندگان طرح نام‌گذاری روز اول ازدواج حضرت علی (ع) و همسرش فاطمه زهرا (س)، به عنوان روز عشق‌ ورزی بود.

خب اينکه مي خواهيد کدام روز را جشن بگيريد انتخاب با خودتان است!

و اما بمناسبت امروز (ولنتاين) مطالب متنوعي (دست نوشته، کاغذديواري، اس.ام.اس و ...) در شماره امروز روزانه قرار داده ام که اميدوارم مورد توجه شما دوستان خوبم قرار بگيرد.


موخره: در قسمت «دنياي هنر و تصوير» شماره امروز روزانه، فيلم سنتوري ساخته «داريوش مهرجويي» را براي دانلود قرار داده ام.


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس‌های جالبی از کوچک‌ترین مرد بدنساز جهان
  • گربه در حال حرکات موزون
  • فرمانده ارشد حزب الله ترور شد
  • معرفي و دانلود فيلم : سنتوري
  • دانلود انيميشن : Funny Students
  • آلبوم جدید و زیبای پیمان حاجی زاده به نام گور کن
  • آهنگ زيباي بهار گريستن  باصداي عبدالحسين مختاباد
  • تماس رایگان با امریكا و کانادا با ooVoo 1.5
  • دانلود Kaspersky AntiVirus Mobile 2008
  • این روستا بدون مرد مانده است!
  • تمام عاشقانه ها
  • دیواری عجیب تر از دیوار چین
  • دختر اوكرايني صاحب بزرگترين چشم هاي جهان
  • آمريكا و دروغ ...
  • معرفی چند برنامه رایگان برای کپی CD و DVD
  • زندگي‌نامه شهيد مغنيه
  • عشق ایرانی!
  • موضوع انشاء: فایده گاو بودن را بنویسید
  • کدام زیباتر است؟ ولنتاین یا سپندارمزگان
  • جديدترين شماره از هفته نامه eWEEK
  • قاب عکس دیجیتالی به همراه پرینتر داخلی
  • غربگرایی، مشروطيت تا انقلاب اسلامى
  • بهترین راه ابراز علاقه!
  • همه چيز در مورد ولنتاين
  • هک وبلاگ هاي فارسي
  • اس.ام.اس ويژه روز ولنتاين
  • و ...


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (893) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس‌های جالبی از کوچک‌ترین مرد بدنساز جهان
پرسش و پاسخ هاي جالب در مورد خرافات
یک عکس واقعا زیبا: شب در پاریس
دانشنامه تخصصي امام خميني
طرح بزرگ‌ترین پل معلق جهان که قرار است در دبی ساخته شود
عکس‌هایی از نقشه‌های غلط سی‌ان‌ان در برنامه‌های خبری
شبكه سراسري رزرواسيون هتلهاي مشهد (شبكه گلدشت)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

فرمانده ارشد حزب الله ترور شد

حزب‌الله لبنان اعلام كرد، "عماد مغنیه" معروف به "حاج رضوان" از فرماندهان بلندپایه این حزب به دست نظامیان صهیونیست در انفجار دیشب دمشق به شهادت رسیده است.
حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد، انفجار دیشب خودروی بمب‌گذاری‌شده، به شهادت "عماد مغنیه" از فرماندهان ارشد این حزب انجامیده است.
حزب‌الله در این بیانیه، رژیم صهیونیستی را مسؤول ترور این مقام ارشد نظامی حزب‌الله دانست.
اخبار تأیید نشده از شهادت "حاج حسین خلیل" معاون سیاسی سید حسن نصرالله كه همراه شهید "عماد مغنیه" بوده است حكایت دارد اما به‌رغم اعلام منابع مختلف، این خبر هنوز به‌طور رسمی از سوی حزب‌الله تأیید نشده است.
انفجار یك خودروی بمب‌گذاری‌شده در پایتخت سوریه دیروز یك كشته و دو زخمی بر جا گذاشته بود كه امروز اعلام شد شهید مغنیه، قربانی این انفجار بوده است.
شاهدان عینی با بیان اینكه انفجار این خودرو در منطقه‌ای مسكونی رخ داد، گفتند: این انفجار به كشته‌شدن یك تن و زخمی‌شدن دو نفر انجامید. یك شاهد عینی نیز به خبرنگار رویترز گفت، افسران امنیتی را دیده است كه پیكر یك قربانی را از محل حادثه خارج كردند.
شاهدان با اشاره به اینكه نیروهای پلیس نیز منطقه را به محاصره درآوردند، تصریح كردند: یك خودروی سفیدرنگ را دیده‌اند كه بر اثر انفجار از بین رفته است.
در این منطقه، یك مدرسه ایرانی، یك مركز پلیس و دفتر اصلی سازمان اطلاعات سوریه قرار دارد.
حزب الله در بیانیه خود اعلام کرده مراسم تشییع پیکر مغنیه فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است با کمال افتخار الحاق مغنیه معروف به حاج رضوان فرمانده بلند پایه نظامی نیروهای مقاومت اسلامی لبنان را به جرگه شهدا اعلام می کنیم.
گفتنی است پرچمهای زرد ویژه حزب الله و تصاویر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در نقاط مختلف بیروت بر افراشته شده است و فضایی از غم و اندوه این شهر را فرا گرفته است.
نام مغنیه در فهرست تروریستی متعلق به وزارت امور خارجه امریکا قرار داشت. وی مظنون به طراحی نقشه و اجرای هواپیما ربایی و انفجار سفارت امریکا در بیروت در سال 1983است.
خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس هم ادعا کرد مغنیه در طراحی بمب گذاری سال 1992 سفارت اسرائیل در آرژانتین دست داشته است که بر اثر این حادثه، 29صهیونیست کشته شدند.
ادعا شده است وی در انفجار مرکز یهودیان بوئنوس ایرس دوسال پس از وقوع این حادثه نیز مشارکت داشته که 90 کشته برجا گذاشته است.
پایگاه خبری "محیط" نیز نوشت: آمریكا اقدامات مذبوحانه‌ای را برای هدف قرار دادن همكاری‌های سوریه و ایران در پیش گرفته به‌ویژه آنكه ادعا می‌شود این دو كشور در امور داخلی لبنان و عراق دخالت می‌كنند.
پایگاه خبری "سیریا نیوز" نیز با اشاره به اینكه هیچ ساختمان رسمی یا نقطه حساسی در محل حادثه وجود ندارد، درباره این رخداد گزارش داد: این انفجار ساعت 22:30 دیشب در داخل یك خودروی میتسوبیشی پاجروی صفر كیلومتر نقره‌ای در منطقه "كفر سوسه" و خیابان "الحدیقه" در دمشق رخ داد.
خبرنگار این پایگاه خبری كه در محل حادثه حضور داشته است در این باره گفت: انفجار در بخش عقب خودرو رخ داد كه به انهدام كامل آن انجامید و این در حالی است كه هیچ اثری از آتش‌سوزی در آن دیده نمی‌شود اما قطعات آن در همه جا پخش شده است.
علاوه بر این، چهار خودروی دیگر نیز كه در كنار ساختمان‌های نزدیك به محل حادثه پارك كرده بودند دچار خسارت شدند و ساختمان "روزنامه‌نگاران" نیز كه كنار محل انفجار قرار دارد نیز آسیب دیده است.
"جمعه شعبان" نگهبان ساختمان روزنامه‌نگاران كه از شاهدان عینی ماجرا بوده است در این باره گفت: «من صدای انفجار را كه بسیار قوی بود شنیدم . این انفجار به ساختمان‌های محل آسیب رساند و شیشه‌های منازل حتی منازلی را كه در طبقات فوقانی قرار داشتند خرد كرد.»
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی حاضر در محل، از هر گونه تصویربرداری از محل حادثه جلوگیری كردند و در ادامه، دو جرثقیل، خودروی آسیب‌دیده را به مكان دیگری منتقل و محل را پاكسازی كردند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

سنتوري



کارگردان: داریوش مهرجویی
بازيگران: بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مائده طهماسبی، نادر سلیمانی، سیامك خواهانی
ديگر عوامل و توضیحات بیشتر:
فیلمنامه: داریوش مهرجویی، وحیده محمدی فر
تهیه كننده: داریوش مهرجویی، فرامرز فرازمند
مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری
موسیقی متن: اردلان كامكار
مجری طرح و عكاس: محمدرضا شریفی نیا
طراح چهره پردازی: پرستو معینی
خلاصه داستان: جوانی علاقمند به هنر موسیقی كه با مخالفت خانواده خود برای ادامه کار مواجه می شود، پس از ازدواج، با وجود عشق و علاقه به هنر موسیقی و شهرت خود، بر اثر مشکلات به دام اعتیاد می افتد
يادداشت: « سنتوری » كه پیش از این « علی سنتوری » نام داشت پس از « مهمان مامان » (1382) جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی در مقام كارگردان است.
سال ساخت: 1385
سال اکران: 1386

ماجراي فيلم:
علی بلورچی فرزند حاج آقا بلورچی یکی از کسبه قدیمی وصاحب نام صنف بلور و شیشه است. حاج آقا بلورچی که در زمان کودکی و نوجوانی سختی های زیادی را متحمل شده است تحت تاثیر عقده‌های آن دوران، پسرانش را آن طورکه خود می خواهد تربیت می‌کند. حامد پسر بزرگترحاج آقا از همان دوران مدرسه از درس محروم شده تا نزد پدر پادو باشد در نهایت ادامه دهنده راه او باشد. علی پسر دوم حاج آقا است که از بچگی با ساز کهنه ای که متعلق به دایی مرحومش بوده انس گرفته وقصد داشته تحصیلات خود را در رشته موسیقی ادامه دهد اما با مخالفت مادر مواجه شده وبه اجبار در رشته بازرگانی درس می خواند.
علی عصیان زده از شرایط حاکم در خانه درس و خانه پدری را رها کرده و از خانواده جدا می شود. علی به همراه دوستش "تمایل" یک گروه موسیقی تشکیل می دهد و با اجرا در جشن ها و مناسبات مختلف گذران زندگی می کند و به خاطر تبحرش در نواختن سنتور به علی سنتوری معروف می شود. علی به تدریج در پی معاشرت با دوستان و کارهای شبانه روزی هر از چند گاهی سراغ مواد مخدر ومشروب می‌رود ولی این استفاده تفننی از مواد مخدر به صورت عادت درمی‌آید. طی مراسمی که اجرای موسیقی آن با علی سنتوری است دختری به نام هانیه مجذوب هنر علی شده و این آشنایی به ازدواج آنها منجر می شود. این اتفاق‌ها برای مدت کوتاهی به زندگی علی نشاطی تازه می بخشد و حتی او را تشویق به فعالیت بیشتر می کند. علی که حالا زندگی مستقلی تشکیل داده کماکان به مصرف مواد مخدر ادامه می دهد تا به خیال خود شرایط روحی اش را تقویت کند ولی پس از مدتی به خاطر اوضاع نامناسب مالی و رفتارهای بی ثبات ناشی از مصرف مواد مخدر بین او وهانیه مشکلات زیادی پدید می آید تا اینکه هانیه به تنگ آمده و به قهر از خانه علی می رود. علی که به خاطر آلوده شدن به مواد مخدر کمتر امکان کار برایش فراهم می شود فرصتی می یابد تا به همراه دوستش تمایل اجرای برنامه موسیقی یک مراسم عروسی را انجام دهد.
در اثنای عروسی و اجرای موسیقی میان خانواده داماد و برخی از اقوام و آشنایان آنها که اختلاف فامیلی داشتند درگیری شدیدی پیش می‌آید که منجر به زد‌ و خورد بین مهمانان می شود و در این بین وسایل و آلات موسیقی علی به کلی آسیب دیده و خود وی هم از ناحیه دست به شدت مضروب می شود. آسیب دیدگی شدید علی و عدم توانایی او در ساز زدن تنها امکان پول درآوردن او را از بین می برد. صاحب خانه هم عذر او را می خواهد و علی با مقداری خرت و پرت، آواره وسرگردان شده وبالاخره درگوشه‌ای از یک پارک جنگلی چادر می‌زند در این دوران با بی خانمان‌ها و معتادان و محشور می شود و چون درمانده و نیازمند است برای پول درآوردن به هر کاری تن می دهد. زندگی درمیان مشتی معتاد و آواره در حاشیه شهر علی را خموده‌تر شکسته‌تر و آلوده‌تر می‌کند. یک شب که علی در میان معتادان و بی خانمان ها مشغول تریاک‌کشی است و می‌خواهد از این طریق خاطرات تلخ گذشته را فراموش کند، ماموران نیروی انتظامی سر رسیده و همه آنان را دستگیر می کنند. علی به مرکز ترک اعتیاد فرستاده می شود و مسوولان این مرکز متوجه اختلالات روحی او شده و سعی در برقراری ارتباط با علی از طریق روان درمانی دارند محیط مناسب و شرایط درمانی آنجا به علی کمک می کند تا بهبودی نسبی بیابد تا اینکه با خرید یک سنتور توسط روان‌شناس مرکز برای علی، او فرصت و انگیزه‌ای می یابد تا دوباره موسیقی را از سر بگیرد.
همین اشتیاق موجب برقراری کلاس‌های آموزش سنتور به سایر معتادین توسط علی می‌شود. حاج آقا بلورچی به همراه حامد به مرکز بازپروری می‌رود تا به علی بگوید که از گذشته پشیمان شده و حاضر است پس از آزادی و ترک اعتیاد علی همه امکاناتش را در اختیار او بگذارد ولی علی که دیگر معلم ویژه موسیقی برای سایر افراد درحال بازپروری به حساب می‌آید، می‌گوید با اینکه مشکل اعتیادش حل شده و وضعیت جسمانی کاملا مناسب وسالمی دارد و در عین حال که دوران محکومیتش به پایان رسیده دیگر حاضر نیست آنجا را ترک کند چون برای اولین بار احساس امنیت و آرامش می‌کند و تازه خانه واقعی‌اش را یافته جایی که دور از هیاهوی جامعه‌ای بی رحم می تواند برای آدم‌هایی مثل خودش مفید باشد و با نغمه سازش به آنها عشق و زندگی بدهد. در نهایت علی به همراه شاگردانش که از بیماران همان مرکزهستند، کنسرت کوچکی اجرا می‌کنند، چشم علی به هانیه می‌افتد که در بین جمعیت او را تشویق می‌کند ولی در پایان خبری از هانیه نیست ...
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد



لينکهاي دانلود
(بازيرنويس انگليسي)

سي.دي. 1
http://rapidshare.com/files/91531648/Santori.CD1.part1.rar
http://rapidshare.com/files/91541909/Santori.CD1.part2.rar

سي.دي 2
http://rapidshare.com/files/91566971/Santori.CD2.part1.rar
http://rapidshare.com/files/91577353/Santori.CD2.part2.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Funny Students



لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

گور کن
باصداي پيمان حاجي زاده

آلبوم جدید و زیبای پیمان حاجی زاده به نام گور کن با سه کيفيت

01 - گور کن [128] [64] [24]
02 - میرم سفر [128] [64] [24]
03 - باورت نمیشه [128] [64] [24]
04 - کوچه دلواپسی [128] [64] [24]
05 - برو [128] [64] [24]
06 - خوش خیال [128] [64] [24]
07 - ای دادو بیداد [128] [64] [24]
08 - مسافر [128] [64] [24]
09 - شب [128] [64] [24]
10 - گناه
[128] [64] [24]

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي بهار گريستن
باصداي عبدالحسين مختاباد


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تماس رایگان با امریكا و کانادا با ooVoo 1.5

بلي تعجب نكنيد ... تماس رایگان با کشورهای امریکا و کانادا از هر کجای دنیا !
نرم افزار پیغام رسان ویدیویی و کنفرانس ooVoo در نسخه جدید خود ، طرح رایگان تماس با شماره تلفن های امریکا و کانادا را ارائه کرد.
کاربران علاقه مند می توانند ابتدا این نرم افزار پیغام رسان را دانلود و نصب نمایند و سپس از 120 دقیقه تماس رایگان با کشورهای امریکا و کانادا { از هر کجای دنیا } بهره مند شوند.
گفتنی است که نرم افزار ooVoo جدا از ارائه طرح رایگان تماس با تلفن های کانادا و امریکا، نرم افزار کارآمدی است که برای کنفرانس های چند نفره ویدیویی، تماس های صوتی و تصویری و پیغام رسان استفاده می شود. این ابزار همچنان در وضعیت آزمایشی قرار دارد.

توجه: طرح رایگان تماس تنها براي مدت محدودی قابل دسترس خواهد بود. و شامل ایالت های هاوایی و آلاسکا نمی شود. هر كاربر می تواند تنها از 120 دقیقه تماس رایگان استفاده کند.


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 13 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

دانلود Kaspersky AntiVirus Mobile 2008



آخرين نسخه از آنتي ويروس معروف و قدرتمند كاسپراسكاي نگارش 2008 براي گوشي هاي موبايل
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

مَنْ والانا فَلِجَدّى (صلى الله عليه وآله وسلم) والى، وَ مَنْ عادانا فَلِجَدّى عادى.

هر كه ما را دوست بدارد و پيرو ما باشد، پس دوستى و محبّتش به جهت جدّم رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم)مى باشد.
و هركس با ما دشمن و كينه توز باشد، پس دشمنى و مخالفت او به جهت جدّم رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) خواهد بود.

ينابيع المودّة: ج 2، ص 37، ح 58.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

عروس و داماد به ماه عسل رفته بودند . داماد خیلی خجول و بی دست و پا تشریف داشت آن شب عروس به او گفت : سردم می شود ، می چایم .
داماد از جایش برخاست و یک پتو آورد و بر روی عروس کشید .
عروس گفت : خیلی سردم میشود !
داماد دوباره برخاست و یک پتوی دیگر آورد .
دفعه سوم عروس خانم گفت : هنوز گرم نشده ام . همیشه در این مواقع مادرم مرا در بغل می گرفت و گرمم می کرد .
مرد لحظه ای به فکر فرو رفت و گفت : ایکاش مادرت اینجا بود . آخر عزیزم ، این وقت شب ، در این شهر دور افتاده ، چه طور امکان دارد مادرت را اینجا بیاورم ؟


رامسر ، نیمه شبی گفت به داماد عــــروس :
نام این مــه چه کسی ماه عسل بنهاده است ؟
گفت داماد بلا دیده که : در اصل این ماه
مـاه غسل است ولی نقطـهء آن افتاده است !


پیرمرد هفتاد و پنج ساله ای که ماه عسل خود را در یکی از هتلهای ایتالیا با دختر هجده ساله ای می گذراند در پاسخ یکی از خبرنگاران روزنامه گفت : درست است که شما به موهای سپید من می خندید ولی نمی دانید که وجود برف روی بام دلیل این نیست که در داخل خانه آتش روشن نباشد .

عشق باقی به سر و موی سر از غصه سپید
زیر خـاکستر خــود آتـش پنــهان دارم

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

نفرین شدگان حضرت مهدی(ع)

زهری می گوید: من تلاش فراوانی برای زیارت حضرت صاحب الامر(ع) داشتم اما به این خواسته نرسیدم تا آن که به محضر حضرت«محمد بن عثمان عمروی» - نائب دوم حضرت در غیبت صغری – رفتم و مدتی ایشان را خدمت نمودم. روزی التماس کردم که مرا به محضر امام زمان(عج) برساند، قبول نکرد ولی چون زیاد تضرع کردم فرمود: فردا، اول روز بیا. روز بعد، اول وقت به نزد او رفتم. دیدم شخصی آمد که جوانی خوش رو و خوش بو بود در لباس تجار همراه او بود و جنسی با خود داشت.
عمروی به آن جوان اشاره کرد و به من فهماند این است آن کسی که می خواهی. من به محضر آن حضرت رفتم و آن چه خواستم سؤال کردم و جواب شنیدم. بعد حضرت به در خانه ای که خیلی مورد توجه نبود رسیدند و خواستند داخل آن منزل شوند، عمروی گفت: اگر سؤالی داری بپرس که دیگر او را نخواهی دید. رفتم که سوالی بپرسم؛ اما حضرت توجهی نفرمودند و داخل خانه شدند و فرمودند:« ملعون است، ملعون است کسی که نماز مغرب را تا وقتی که ستاره در آسمان زیاد شود به تأخیر بیندازد. ملعون است ، ملعون است کسی که نماز صبح را تا وقتی که ستاره ها غایب شوند به تأخیر بیندازد.»(1)

پی نوشت: 1- برکات حضرت ولی عصر(ع)، ص46، حکایت 14

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

این روستا بدون مرد مانده است!


در روسیه تعداد مردان رفته رفته کاهش می یابد. روستای سلیدزی روسیه – Slydzi – تماما از وجود مردان خالی شده است و در این روستا تنها 100 نفر زن و دختر زندگی می کنند.
بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی سابق متوسط سن مردان به سرعت در حال کاهش است. در روسیه اکنون متوسط سن مردان 59 سال است و بسیاری از روستاهای روسیه در حال خالی شدن از مرد هستند.
روستای سیلدزی روسیه یکی از این روستاهاست. در این روستا که آخرین مردش را سال گذشته از دست داد 100 زن زندگی می کنند.
سیلدزی 50 سال قبل روستایی پرجمعیت با ترکیبی از زن و مرد و کودک بوده است.

به نقل از روزنامه حریت

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

در روايات ذكر شده است كه هنگام ظهور امام زمان(عج)،‌جنگ و خونريزي و فساد فراوان روي مي‌دهد، و از طرفي گفته مي‌شود كه بايد با اعمال نيك، زمينه را براي ظهور ايشان فراهم كرد ، و عده اي مي گويند فساد كنيد تا آقا بيايد. حال كدام يك درست است؟

پاسخ:

از جمله نشانه‌هاي غير حتمي ظهور، گسترش فساد و تباهي است و نبايد اين فساد و تباهي‌ها را جزو زمينه‌ها و عوامل ظهور دانست. ما در مقابل اين سؤال پاسخ‌هايي ارايه مي‌دهيم و قضاوت را به عهده خود شما مي‌گذاريم.
الف. براي شكل گرفتن و تحقق هر پديده، چه طبيعي و چه اجتماعي، عوامل وشرايط چندي لازم است و معمولاً اين پديده‌ها با يك سري نشانه‌ها و علايم همراه است. از اين رو، عوامل و نشانه‌هاي پديده را بايد شناخت و تفاوت ميان آن دو را بايد دانست تا در هنگام بيان عوامل و نشانه‌ها، دچار سردرگمي و اشتباه نشويم.
عوامل و شرايط ايجاد هر پديده، يك سري چيزهاست كه با پديده، ارتباط استلزامي و انفكاك ناپذير دارند و بايد آنها تحقق پيدا كنند تا پديده محقق شود. اينها در شكل گرفتن پديده نقش دارند و بدون اينها، پديده تحقق نخواهد يافت.
امّا نشانه‌هاي يك پديده، علامت‌هايي است كه از وقوع پديده يا نزديكي وقوع آن، مردم را آگاه مي‌كند و فايده آن، علم پيدا كردن به وقوع پديده يا نزديكي وقوع آن است؛ نه اين كه نقشي در ايجاد پديده داشته باشند. يعني با آشكار نشدن نشانه و اتفاق نيفتادن آن نيز پديده مي‌تواند شكل بگيرد.
بنابراين، نسبت ميان شرايط يك پديده مشروط با پديده، نسبت استلزامي و انفكاك ناپذير است، در حالي كه نسبت ميان نشانه با پديده نشاندار، نسبت غير استلزامي و انفكاك پذير است.
پديده ظهور و تشكيل حكومت جهاني حضرت حجت ـ عليه السّلام ـ نيز از اين قاعده مستثني نيست. و شرايط و عوامل و نشانه‌هايي دارد. شرايط و عواملي مانند وجود قانون جامع و كامل (قرآن وسنت پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ)، مجري قانون (حضرت مهدي ـ عليه السّلام ـ)، آماده بودن عده‌اي از اهل ايمان براي ياري آن حضرت و جانبازي در راه اهداف او، و.... و نشانه‌هايي مانند خروج سفياني، نداي آسماني، فرو رفتن زمين در منطقه بيداء، خروج يماني، قتل نفس زكيّه، و زياد شدن فساد و تباهي در اين عصر و....
البته نشانه‌ها نيز دو گونه‌اند: 1. نشانه‌هاي حتمي و قطعي؛ 2. نشانه‌هاي غير حتمي.
علايم غير حتمي با ظهور، ارتباط استلزامي ندارند. زيرا ممكن است برخي از آنها اصلا واقع نشود ولي ظهور تحقق يابد. و احتمال دارد برخي از نشانه‌ها حادث شود ولي ظهور توأم و همزمان با آنها شكل نگيرد و بدين بيان كه: اين نشانه‌ها، بيانگر ظرف تحقق ظهور باشند، مانند اين كه گفته شود: نامه رسان هنگامي مي‌آيد كه هوا صاف باشد. منظور اين است كه نامه رسان در زمان نامساعد بودن هوا نخواهد آمد، نه اين كه هر وقت هوا صاف بود او مي‌آيد. در باب علايم ظهور نيز مراد اين است كه حضرت مهدي ـ عليه السّلام ـ در غير اين اوضاع ظهور نخواهد فرمود، نه اين كه هر وقت اين اوضاع پديدار شد،‌ حضرتش بايد ظهور كند.
از مباحث ياد شده بر مي‌آيد كه فساد و... شرط ظهور نبوده بلكه نشانه‌هاي ظهور هستند.
نتيجه: فساد و... شرط ظهور مصلح كل نيستند تا با دامن زدن به آن، تحقق ظهور را شتاب بخشيم. فساد و اصلاح، دو نقطه مقابل و ضد يكديگرند و ايجاد فساد، تناسبي با تحقق اصلاح و ظهور مصلح كل ندارد. به صراحت قرآن، يكي از اهداف آمدن انبيا و فرستادن كتاب‌هاي آسماني، رساندن مردم به اين سطح از رشد و فرهنگ و تعالي است كه خود با اختيار، قسط و عدل را بر پادارند. (حديد / 25).
بنابراين، مهمترين وظيفه ما در دوران غيبت، رسيدن خود و رساندن ديگران بدين فرهنگ است تا با آمادگي كامل، به پا دارنده عدل و دادگستر گيتي را پذيرا شويم. شناخت صحيح دين و امام زمان و اهداف او و هماهنگي با آن اهداف از وظايف اين دوران پرخطر است.
ب: ‌از سوي ديگر آن چه كه در روايات درباره تكليف شيعيان در عصر غيبت و اقدامات براي نزديكي ظهور آمده است بيانگر پرهيزگاري و تهذيب نفس در اين عصر است.
در روايت است كه: هر كس دوست دارد از اصحاب حضرت باشد، بايد منتظر باشد و در اين حال به پرهيزكاري و اخلاق نيكو رفتار نمايد، در حالي كه منتظر است.[1]
با توجه به چنين رواياتي روشن است كه از جمله چيزهايي كه موجب فراهم آمدن زمينه‌هاي ظهور است پرهيزكاري و تقوا است نه فساد و تباهي.
ج. حضرت علي ـ عليه السّلام ـ در نهج البلاغه مي‌فرمايد:
توجه كنيد كه هر مأمومي را امامي است كه به او اقتدا مي‌كند،‌ و از نور علمش برخوردار است (بخش نامه‌ها) اقتدا كردن به امام به معناي الگو قراردادن حضرت بيان شده است بنابراين همان گونه كه در اين زمان امام عصر (عج) عمل به واجبات و ترك محرمات و ساير تكاليف واجب و مستحب را در سرلوحه زندگي خود قرار داده‌اند وظيفه شيعيان نيز اين چنين است نه فساد و تباهي.
د. از امام صادق ـ عليه السّلام ـ نقل است كه فرمود:
«كونوا لنا زيناً و لا تكونوا علينا شيئاً؛ اي شيعيان زينت ما باشيد».[2]
اين روايت بيانگر آن است كه شيعيان در تمام زمانها بايستي براي اهل بيت زينت باشد و زينت شدن براي اهل بيت جز با پرهيزكاري و تقواي الهي و پرهيز از فساد و تباهي سازگاري ندارد.
با توجه به نكات فوق روشن مي‌شود كه فساد و تباهي از نشانه‌هاي ظهور است، امّا وظيفه ما پرهيز از آن است، و انجام دادن فسادها و منكرات، مخالفت با قرآن و سنت است.
و آن چه را كه موجب فراهم شدن زمينه‌هاي ظهور شده و ظهور را نزديك مي‌كند آن است كه ما وظايف خود را به نحو احسن انجام دهيم، وظايفي هم چون اندوهگين بودن براي آن حضرت، دعا براي تعجيل فرج آن حضرت، توسل به حضرت و غيره.

--------------------------------
[1] . غيبت نعماني، ص 106.
[2] . الكافي، ج 2، ص 77، ح 9.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

این چهار تن هستند که با یکدیگر بنیاد دانش و خرد و فرهنگ را در ایران می نهند:
کیومرث. هوشنگ. تهمورث. جمشید
داستانی شورانگیز که نشانه ای آشکار از ژرفای دانایی پیر طوس دارد.
که نشانی آشکار از اندیشه های والای انسانی در فرهنگ باستانی ماست.
نخستین انسان خدای شاهنامه کیومرث است. شاهنامه با نام او آغاز می شود. انسانی نیمه خدا و نیمه کوه. نیمه زن و نیمه مرد. کیامرد یا گیاه مرد یا گلمرد.

او نماد آن جان دوگانه ی هستی است. نماد زن- مردی به هم آمیخته. بنیاد هستی.
و این جان جوان سی سال شاهی می کند.
به رام کردن حیوانات می پردازد. پوشیدنی و خوردنی انسان را تازه می کند. در کوه خانه می سازد و در آستانۀ سال نو و نوروز، بنیاد فرهنگ و نشستن و زندگی را می نهد.

کیومرث شد بر جهان کدخدای
نخستین به کوه اندرون ساخت جای
سر تخت و بختش بر آمد ز کوه
پلنگینه پوشید خود با گروه
از او اندر آمد همی پرورش
که پوشیدنی نو بد و نو خورش

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة مريم آيات: 98 محل نزول: مکه
 
 
رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ لِعِبَادَتِهِ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا 65 وَيَقُولُ الْإِنسَانُ أَئِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَيًّا 66 أَوَلَا يَذْكُرُ الْإِنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ وَلَمْ يَكُ شَيْئًا 67 فَوَرَبِّكَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا 68 ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَنِ عِتِيًّا 69 ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَى بِهَا صِلِيًّا 70 وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا 71 ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوا وَّنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيًّا 72 وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَيُّ الْفَرِيقَيْنِ خَيْرٌ مَّقَامًا وَأَحْسَنُ نَدِيًّا 73 وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هُمْ أَحْسَنُ أَثَاثًا وَرِئْيًا 74 قُلْ مَن كَانَ فِي الضَّلَالَةِ فَلْيَمْدُدْ لَهُ الرَّحْمَنُ مَدًّا حَتَّى إِذَا رَأَوْا مَا يُوعَدُونَ إِمَّا الْعَذَابَ وَإِمَّا السَّاعَةَ فَسَيَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ شَرٌّ مَّكَانًا وَأَضْعَفُ جُندًا 75 وَيَزِيدُ اللَّهُ الَّذِينَ اهْتَدَوْا هُدًى وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ مَّرَدًّا 76

 

ترجمه فارسي مکارم

همان پروردگار آسمانها و زمين، و آنچه ميان آن دو قرار دارد! او را پرستش كن; و در راه عبادتش شكيبا باش! آيا مثل و مانندى براى او مى‏يابى؟! «65» انسان مى‏گويد: «آيا پس از مردن، زنده (از قبر) بيرون خواهم آمد؟!» «66» آيا انسان به خاطر نمى‏آورد كه ما پيش از اين او را آفريديم در حالى كه چيزى نبود؟! «67» سوگند به پروردگارت كه همه آنها را همراه با شياطين در قيامت جمع مى‏كنيم; سپس همه را -در حالى كه به زانو درآمده‏اند- گرداگرد جهنم حاضر مى‏سازيم «68» سپس از هر گروه و جمعيتى، كسانى را كه در برابر خداوند رحمان از همه سركش تر بوده‏اند، جدا مى‏كنيم «69» بعد از آن، ما بخوبى از كسانى كه براى سوختن در آتش سزاوارترند، آگاهتريم! «70» و همه شما (بدون استثنا) وارد جهنم مى‏شويد; اين امرى است حتمى و قطعى بر پروردگارت! «71» سپس آنها را كه تقوا پيشه كردند از آن رهايى مى‏بخشيم; و ظالمان را -در حالى كه (از ضعف و ذلت) به زانو درآمده‏اند- در آن رها مى‏سازيم «72» و هنگامى كه آيات روشن ما بر آنان خوانده مى‏شود، كافران به مؤمنان مى‏گويند: «كدام يك از دو گروه ( ما و شما) جايگاهش بهتر، و جلسات انس و مشورتش زيباتر، و بخشش او بيشتر است؟ !» «73» چه بسيار اقوامى را پيش از آنان نابود كرديم كه هم مال و ثروتشان از آنها بهتر بود، و هم ظاهرشان آراسته‏تر! «74» بگو: «كسى كه در گمراهى است، بايد خداوند به او مهلت دهد تا زمانى كه وعده الهى را با چشم خود ببينند: يا عذاب (اين دنيا)، يا (عذاب) قيامت! (آن روز) خواهند دانست چه كسى جايش بدتر، و لشكرش ناتوانتر است!» «75» (اما) كسانى كه در راه هدايت گام نهادند، خداوند بر هدايتشان مى‏افزايد; و آثار شايسته‏اى كه (از انسان) باقى مى‏ماند، ثوابش در پيشگاه پروردگارت بهتر، و عاقبتش خوبتر است! «76»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

viski_601@yahoo.com

زن وشوهر جواني سوار برموتورسيکلت در دل شب مي راندند.
انها از صميم قلب يکديگر را دوست داشتند.
زن جوان: يواشتر برو من مي ترسم
مرد جوان: نه ، اينجوري خيلي بهتره!
زن جوان: خواهش مي کنم ، من خيلي ميترسم
مردجوان: خوب، اما اول بايد بگي دوستم داري
زن جوان: دوستت دارم ، حالامي شه يواشتر بروني
مرد جوان: مرا محکم بگير
زن جوان: خوب، حالا مي شه يواشتر بروني؟
مرد جوان: باشه ، به شرط اين که کلاه کاسکت مرا برداري و روي
سرت بذاري، اخه نمي تونم راحت برونم، اذيتم مي کنه
روز بعد روزنامه ها نوشتند
برخورد يک موتورسيکلت با ساختماني حادثه آفريد.در اين سانحه
که بدليل بريدن ترمز موتور سيکلت رخ داد،
يکي از دو سرنشين زنده ماند و ديگري در گذشت
مرد جوان از خالي شدن ترمز آگاهي يافته بود پس بدون اين که زن
جوان را مطلع کند با ترفندي کلاه کاسکت خود را بر سر او گذاشت
و خواست براي آخرين بار دوستت دارم را از زبان او بشنود و خودش
رفت تا او زنده بماند
و اين است عشق واقعي. عشقي زيبا

 

 

behnosh_2005@yahoo.com

تمام عاشقانه ها

تمام عاشقانه ها فدای یک نگاه تو
که عشق، عشق می کند فدا شود برای تو
تو از همیشه آمدی به گاه گاه شهر ما
نصیب کوچه مان نشد عبور گاه گاه تو
نشان به آن نشان که من همیشه پشت پنجره
تو را مرور می کنم از ابتدای راه تو
از آسمان شنیده ام که در غروب حل شدی
و بعد از آن مگر کسی ندیده روی ماه تو
بیا که جز تو هیچ کس نمی رسد به داد من
که من سقوط کرده ام به عمق پرتگاه تو

شعر و اجرای ترانه : کامران رسول زاده

 

 

ali_rostamiani@yahoo.com

دیواری عجیب تر از دیوار چین

مطالب زیادی از گوشه کنار در مورد دیوار چین و عظمت آن شنیده بودم، دیواری که توانسته ملت چین را از هجوم بیگانگان حفظ نماید وآنان را از دیگران جدا نماید.
اما این دیوار با تمام عظمت اش و با تمام نیرو و هزینه ای که برای ساخت اش صرف شده است هرگز نتوانست مانعی در مقابل فرهنگ و باید و نبایدهای اجتماعی شود.
اما اینک در ایران ما دیواری ساخته شده است که شاید از نظر هزینه و طول مدت ساخت، با دیوار چین برابری نماید!!!! (البته این هم گوشه ای از شاهکار های آستان قدس است در راه اشتغال زایی که سالهاست در هر گوشه در حال ساخت و ساز است و هنوز نساخته تخریب می کند باز می سازد، دوباره تخریب و باز.......)
اما این دیوار یک مزیت بزرگ دارد که واقعا از آن دیواری منحصر به فرد ساخته است.
دیواری که در دو سوی آن فرهنگ اجتماعی، بایدها و نبایدها، زیبایی و زشتی، خوبی و بدی فرق می نماید.
دیواری که در یک سوی آن چشمان سرخ می شود و در سوی دیگر لبان و گونه ها!!
در یک سو چادر پوشش اسلامی است و مایه افتخار و نشانه فرهنگ و شخصیت و در سویی دیگر نشانه تحجر و بی فرهنگی!!!
در یک سوی آن آرامش و متانت و وقار در چهره همه موج می زند و در سوی دیگر ........
واقعا اگر این دیوار را جز عجایب قرن ننامیم چه بنامیم.
دیواری که نعوذبالله مانع دید خداوند است!!!!
متاسف ام که این گونه می گویم اما فکر می کنم هر کس دیگری به جای من باشد و هر روز شاهد مراسم چادرگذاری و چادربرداری زنان و دختران در درهای وردی حرم امام رضا باشد،هر روز ببیند که چگونه چادرها از در کیف ها می رود و روسری ها به عقب می رود و لوازم آرایش..
همیشه دوست داشتم می توانستم از این گونه اشخاص بپرسم که در این سوی دیوار امام شما را نمی بیند یا شما امام را؟؟؟؟

 

 

lazgee@yahoo.com

هيزم شكن
 

روزي، وقتي هيزم شكني مشغول قطع كردن يه شاخه درخت بالاي رودخونه بود، تبرش افتاد تو رودخونه. وقتي در حال گريه كردن بود، يه فرشته اومد و ازش پرسيد: چرا گريه مي كني؟ هيزم شكن گفت كه تبرم توي رودخونه افتاده. فرشته رفت و با يه تبر طلايي برگشت.
'آيا اين تبر توست؟' هيزم شكن جواب داد: ' نه' فرشته دوباره به زير آب رفت و اين بار با يه تبر نقره اي برگشت و پرسيد كه آيا اين تبر توست؟ دوباره، هيزم شكن جواب داد : نه. فرشته باز هم به زير آب رفت و اين بار با يه تبر آهني برگشت و پرسيد آيا اين تبر توست؟ جواب داد: آره.
فرشته از صداقت مرد خوش حال شد و هر سه تبر را به اوداد و هيزم شكن خوش حال روانه خونه شد. يه روز وقتي داشت با زنش كنار رودخونه راه مي رفت زنش افتاد توي آب. هيزم شكن داشت گريه مي كرد كه فرشته باز هم اومد و پرسيد كه چرا گريه مي كني؟ اوه فرشته، زنم افتاده توي آب. '
فرشته رفت زير آب و با جنيفر لوپز برگشت و پرسيد : زنت اينه؟ هيزم شكن فرياد زد: آره!
فرشته عصباني شد. ' تو تقلب كردي، اين نامرديه '
هيزم شكن جواب داد : اوه، فرشته من منو ببخش. سوء تفاهم شده. مي دوني، اگه به جنيفر لوپز 'نه' مي گفتم تو مي رفتي و با كاترين زتاجونز مي اومدي. و باز هم اگه به كاترين زتاجونز 'نه' ميگفتم، تو مي رفتي و با زن خودم مي اومدي و من هم مي گفتم آره. اونوقت تو هر سه تا رو به من مي دادي. اما فرشته، من يه آدم فقيرم و توانايي نگهداري سه تا زن رو ندارم، و به همين دليل بود كه اين بار گفتم آره.

نكته اخلاقي: هر وقت مردی دروغ ميگه به خاطر يه دليل شرافتمندانه و مفيده

 

 

ziba_raad@yahoo.com

دختر اوكرايني صاحب بزرگترين چشم هاي جهان

داشتن بزرگترين و يا كوچك ترين چشم ، دهان ، بيني و امثال آن در جهان بي شك تصوير ناهماهنگي از اجراي صورت كسي كه داراي چنين صفتي است در ذهن ما مجسم مي كند. يعني نمي توانيم فكر كنيم كسي بزرگترين چشم هاي جهان را دارا باشد و ازشمايل و صورت موزوني هم بهره مند باشد.
تصاوير چهره "ماشا" دختر جوان اوكرايني به طور كامل تصور فوق را تغيير داده و نشان مي دهد كه بزرگترين چشم ها حتي مي تواند زيباترين چشم هاي جهان هم باشد ، هر چند كه زيبايي يك مفهوم نسبي بوده و هيچ گاه نمي توان در خصوص آن با قطعيت داوري كرد. دست كم مي توان گفت كه صاحب بزرگترين چشم هاي جهان دختر زشت و نازيبايي هم نيست.
جداي از زيبايي و زشتي ،موضوع ديگري هم وجود دارد و آن اين است كه شايد تفاوت بزرگترين چشم هاي جهان با چشم هاي معمولي ترين انسان روي زمين ، بيش از دو سه سانتيمتر بيشتر نيست و اگر كنار عكس هاي "ماشا" لقب "صاحب بزرگترين چشم هاي جهان" نوشته نشود ، بيننده به سختي مي تواند تشخيص دهد كه نام اين دختر به خاطرچشم هايش در فهرست بزرگترين هاي جهان ثبت شده است.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

آمريكا و دروغ ...

* آمريكايي ها بعد از انتشار خبر پرتاب موشك «كاوشگر يك» ايران به فضا گفتند اين خبر دروغ است چون فيلم پرتاب را نشان ندادند!

*بعد از نمايش فيلم پرتاب موشك هم گفتند: بازهم دروغ است و موشك «بالستيك» بوده، نه فضايي!

* بعد از اعلام مشخصات «كاوشگر يك» كه نشان مي دهد يك موشك فضاپيما بوده است، آمريكايي ها گفتند ايران با كمك روسيه و چين اين موشك را به فضا فرستاده است.

* و بعد از اين هم كه معلوم شد اين موشك ساخت خود ايران است، اعلام كردند ايران قصد دارد از اين تكنولوژي پيشرفته فضايي براي پرتاب كلاهك اتمي استفاده كند!

اين شيطان بزرگ است و دروغ پشت دروغ ...

 

.

alirezamajidi@gmail.com

معرفی چند برنامه رایگان برای کپی CD و DVD

حتما بسته‌های نرم‌افزاری موجود در بازار ایران را تست کرده‌اید، بسته‌هایی پر از انواع برنامه‌های کرک شده. فکر می‌کنید اگر در یک فروشگاه نرم‌افزاری در یکی از کشورهای فرنگ، یکی از این بسته‌ها پیدا می‌شد، چه سرنوشتی در انتظار فروشنده بود؟!
اما صرف نظر از عدم رعایت کپی رایت در این بسته‌های نرم‌افزاری باید بگویم هیچگاه خرید آنها نتوانسته من را کاملا راضی و خشنود کند. چرا که کمتر دیده می‌شود، منتشرکنندگان این بسته های نر‌م‌افزاری، برنامه‌های ناشناخته اما کارا را معرفی کنند.
خوب است گاهی در وبلاگ‌هایمان تعدادی از برنامه‌های خوب و در عین حال رایگان را معرفی کنیم:

برنامه Nero برنامه بسیار خوبی برای کپی و رایت است، اما نرم‌افزارهای آلترناتیوی برای Nero وجود دارند:

istock_cd_fire_4c89.jpg1- CDBurnerXP یکی از محبوب‌ترین آلترناتوهای Nero  است که در ویستا هم به خوبی کار می‌کند و از Blu Ray و همچنین DVDهای با کیفیت بالا HD DVD پشتیبانی می‌کند.

2- InfraRecorder، یک نرم افزار ساده و سر راست برای کپی DVD است. با این برنامه می‌شود DVDهای دولایه را هم رایت کرد.

3- DeepBurner: نسخه پرتابل این برنامه هم وجود دارد. یعنی خیلی راحت می‌توانید نسخه پرتابل این برنامه را در حافظه فلش خودتان بریزید و بعد ویدئوهای هر سیستم دیگری را به راحتی روی CD یا DVD کپی کنید!

4- Ultimate CD/DVD Burner: این برنامه هم نسخه پرتابل دارد، ولی رابط کاربری چندان جالبی ندارد. با آن می‌شود آلبوم عکس هم درست کرد.

5- Burn At Once

6- Burn Aware Free Edition: این برنامه از فرمت‌های مختلفی مثل Blu Ray پشتیبانی می‌کند و سرعت رایت خوبی دارد.

7- ImgBurn: هم در ویندوز هم در لینوکس نصب می‌شود.

 

 

salarilaleh@yahoo.com

چند سالي ست حوالي۲۵ بهمن ماه (۱۴ فوريه) كه مي شود هياهو و هيجان را در خيابان ها مي بينيم. مغازه هاي اجناس كادوئي لوكس و فانتزي غلغله مي شود. همه جا اسم Valentine به گوش مي خورد. از هر بچه مدرسه اي كه در مورد والنتاين سوال كني مي داند كه "در قرن سوم ميلادي كه مطابق مي شود با اوايل امپراطوري ساساني در ايران، در روم باستان فرمانروايي بوده است بنام كلوديوس دوم. كلوديوس عقايد عجيبي داشته است از جمله اينكه سربازي خوب خواهد جنگيد كه مجرد باشد. از اين رو ازدواج را براي سربازان امپراطوري روم قدغن مي كند.كلوديوس به قدري بي رحم وفرمانش به اندازه اي قاطع بود كه هيچ كس جرات كمك به ازدواج سربازان را نداشت.اما كشيشي به نام والنتيوس(والنتاين)،مخفيانه عقد سربازان رومي را با دختران محبوبشان جاري مي كرد.كلوديوس دوم از اين جريان خبردار مي شود و دستور مي دهد كه والنتاين را به زندان بيندازند. والنتاين در زندان عاشق دختر زندانبان مي شود .سرانجام كشيش به جرم جاري كردن عقد عشاق،با قلبي عاشق اعدام مي شود...بنابراين او را به عنوان فدايي وشهيد راه عشق مي دانند و از آن زمان نهاد و سمبلي مي شود براي عشق!" اما كمتر كسي است كه بداند در ايران باستان، نه چون روميان از سه قرن پس از ميلاد، كه از بيست قرن پيش از ميلاد، روزي موسوم به روز عشق بود است! جالب است بدانيد كه اين روز در تقويم جديد ايراني دقيقا مصادف است با ۲۹ بهمن، يعني تنها ۴ روز پس از والنتاين فرنگي! اين روز "سپندار مذگان" يا "اسفندار مذگان" نام داشته است. فلسفه بزرگداشتن اين روز به عنوان "روز عشق" به اين صورت بوده است كه در ايران باستان هر ماه را سي روز حساب مي كردند و علاوه بر اينكه ماه ها اسم داشتند، هريك از روزهاي ماه نيز يك نام داشتند. بعنوان مثال روز اول "روز اهورا مزدا"، روز دوم، روز بهمن ( سلامت، انديشه) كه نخستين صفت خداوند است، روز سوم ارديبهشت يعني "بهترين راستي و پاكي" كه باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهريور يعني "شاهي و فرمانروايي آرماني" كه خاص خداوند است و روز پنجم "سپندار مذ" بوده است. سپندار مذ لقب ملي زمين است. يعني گستراننده، مقدس، فروتن. زمين نماد عشق است چون با فروتني، تواضع و گذشت به همه عشق مي ورزد. زشت و زيبا را به يك چشم مي نگرد و همه را چون مادري در دامان پر مهر خود امان مي دهد. به همين دليل در فرهنگ باستان اسپندار مذگان را بعنوان نماد عشق مي پنداشتند. در هر ماه، يك بار، نام روز و ماه يكي مي شده است كه در همان روز كه نامش با نام ماه مقارن مي شد، جشني ترتيب مي دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلا شانزدهمين روز هر ماه مهر نام داشت و كه در ماه مهر، "مهرگان" لقب مي گرفت. همين طور روز پنجم هر ماه سپندار مذ يا اسفندار مذ نام داشت كه در ماه دوازدهم سال كه آن هم اسفندار مذ نام داشت، جشني با همين عنوان مي گرفتند. سپندار مذگان جشن زمين و گرامي داشت عشق است كه هر دو در كنار هم معنا پيدا مي كردند. در اين روز زنان به شوهران خود با محبت هديه مي دادند. مردان نيز زنان و دختران را بر تخت شاهي نشانده، به آنها هديه داده و از آنها اطاعت مي كردند. ملت ايران از جمله ملت هايي است كه زندگي اش با جشن و شادماني پيوند فراواني داشته است، به مناسبت هاي گوناگون جشن مي گرفتند و با سرور و شادماني روزگار مي گذرانده اند. اين جشن ها نشان دهنده فرهنگ، نحوه زندگي، خلق و خوي، فلسفه حيات و كلا جهان بيني ايرانيان باستان است. از آنجايي كه ما با فرهنگ باستاني خود ناآشناييم شكوه و زيبايي اين فرهنگ با ما بيگانه شده است. نقطه مقابل ملت ما آمريكاييها هستند كه به خود جهان بيني دچار مي باشند. آنها دنيا را تنها از ديدگاه و زاويه خاص خود نگاه مي كنند. مردماني كه چنين ديدگاهي دارند، متوجه نمي شوند كه ملت هاي ديگر شيوه هاي زندگي و فرهنگ هاي متفاوتي دارند. آمريكاييها بشدت قوم پرستند و خود را محور جهان مي دانند. آنها بر اين باورند كه عادات، رسوم و ارزش هاي فرهنگي شان برتر از سايرين است. اين موضوع در بررسي عملكرد آنان بخوبي مشهود است. بعنوان مثال در حالي كه اين روزها مردم كشورهاي مختلف جهان معمولا به سه، چهار زبان مسلط مي باشند، آمريكاييها تقريبا تنها به يك زبان حرف مي زنند. همچنين مصرانه در پي اشاعه دادن جشن ها و سنت هاي خاص فرهنگ خود هستند. "اطلاع داشتن از فرهنگ هاي ساير ملل" و "مرعوب شدن در برابر آن فرهنگ ها" دو مقوله كاملا جداست.با مرعوب شدن در برابر فرهنگ و آداب و رسوم ديگران، بي اينكه ريشه در خاك، در فرهنگ و تاريخ ما داشته باشد، اگر هم به جايي برسيم، جايي ست كه ديگران پيش از ما رسيده اند و جا خوش كرده اند! براي اينكه ملتي در تفكر عقيم شود، بايد هويت فرهنگي تاريخي را از او گرفت. فرهنگ مهم ترين عامل در حيات، رشد، بالندگي يا نابودي ملت ها است. هويت هر ملتي در تاريخ آن ملت نهاده شده است. اقوامي كه در تاريخ از جايگاه شامخي برخوردارند، كساني هستند كه توانسته اند به شيوه مؤثرتري خود، فرهنگ و اسطوره هاي باستاني خود را معرفي كنند و حيات خود را تا ارتفاع يك افسانه بالا برند. آنچه براي معاصرين و آيندگان حائز اهميت است، عدد افراد يك ملت و تعداد سربازاني كه در جنگ كشته شده اند نيست؛ بلكه ارزشي است كه آن ملت در زرادخانه فرهنگي بشريت دارد. شايد هنوز دير نشده باشد كه روز عشق را از ۲۵ بهمن به ۲۹ بهمن (سپندار مذگان ايرانيان باستان)منتقل كنی روز ۲۹ بهمن روز سپندار مذگان روز عشق بر همه دوستان شاد باد

 

 

salman_yavar@yahoo.com

زندگي‌نامه شهيد مغنيه

حزب‌الله لبنان اعلام كرد،"عماد مغنيه" از فرماندهان نظامي اين حزب به دست نظاميان صهيونيست در انفجار ديشب دمشق به شهادت رسيده است.
حزب‌الله لبنان با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، انفجار ديشب خودروي بمب‌گذاري شده به شهادت "عماد مغنيه" يكي از فرماندهان ارشد اين جنبش انجاميده است.

شهيد "عماد مغنيه" معروف به "حاج رضوان" كه بيشترين تعداد عمليات عليه رژيم صهيونيستي را در جهان به نام خود ثبت كرده است، در ماه جولاي سال 1962 ميلادي در شهر صور ديده به جهان گشود.
به گزارش خبرگزاري فارس، خانواده شهيد مغنيه كه متشكل از پدرش، آيت‌الله شيخ "جواد مغنيه" از علماي برجسته شيعه لبنان، مادر و "جهاد" و "فؤاد" دو برادر وي بود كه بعدها به شهادت رسيدند، پس از مدتي از صور به ضاحيه جنوبي بيروت نقل مكان كردند و در اين منطقه بود كه شهيد مغنيه، تحصيلات ابتدايي و دبيرستان خود را گذراند و پس از آن در جواني، وارد دانشگاه آمريكايي بيروت (AUB) شد.
شهيد مغنيه در اوايل دهه هشتاد ميلادي به "نيروي 17" شاخه نظامي جنبش آزادي‌بخش فلسطين پيوست كه نيرويي ويژه بود كه براي حفاظت از مبارزاني مانند ابوعمار، ابو جهاد و ابود اياد تشكيل شده بود. او از همان زمان، در عمليات انتقال سلاح از جنبش آزادي‌بخش فلسطين براي مقاومت اسلامي لبنان كه در حزب‌الله و جنبش امل نمود دارد نقش اساسي داشت اما در پي اشغال لبنان در سال 1982 ميلادي از سوي رژيم صهيونيستي، مبارزان جنبش آزادي‌بخش فلسطين مجبور به ترك لبنان شدند.
محاصره بيروت، سه ماه به طول انجاميد و با خروج مبارزان فلسطيني و سازمان آزادي‌بخش از لبنان، عماد مغنيه نيز به صفوف رزمندگان افواج مقاومت اسلامي (جنبش امل) پيوست كه از سوي امام موسي صدر و شهيد مصطفي چمران تأسيس شده بود اما شهيد مغنيه در ادامه و همزمان با انتقال سيد حسن نصرالله از امل، به حزب تازه‌تأسيس حزب‌الله پيوست.
شهيد مغنيه پس از اجراي موفقيت‌آميز چند عمليات‌ به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلندپايه حزب‌الله منصوب شد و پس از آن به عنوان مسؤول عمليات ويژه حزب‌الله انتخاب شد.
رژيم صهيونيستي همچنين مدعي شده است عمليات ربودن دو تن از نظاميان اسرائيلي در تابستان دو سال پيش كه به آغاز جنگ اين رژيم عليه لبنان انجاميد، از سوي عماد مغنيه هدايت شده است.
روزنامه انگليسي "ساندي‌تلگراف" درباره شهيد مغنيه نوشت: او يك انقلابي مجاهد است كه با امام خميني(ره) بيعت كرده كه در راه انقلاب اسلامي از جان خويشتن نيز بگذرد.
تصاويري كه تا كنون از شهيد "عماد مغنيه" منتشر شده است بسيار اندك است به‌گونه‌اي كه پليس فدرال آمريكا (اف.بي.آي) مدعي شد وي دو بار اقدام به جراحي پلاستيك بر روي صورت خود كرده است تا شناسايي نشود.
شهيد عماد مغنيه كه به دوري از رسانه‌ها شهرت داشت به "مرد سايه" در مقاومت اسلامي شهرت داشت و بسياري او را مغز متفكر حزب‌الله قلمداد مي‌كنند.
شهيد عماد مغنيه ديشب در پي انفجار در خودروي بمب‌گذاري‌شده در دمشق، به شهادت رسيد.

 

 

helia_k48@yahoo.com

عشق ایرانی!

یک پسر خوش قیافهء ایرانی به آمریکا مهاجرت کرد انگلیسیش خوب نبود ولی از خوش شانسیش یک دوست دختر خوشگل و بلوند آمریکایی پیدا کرد.

روزی بعد از شام دختره دستور پخت آشی را که مادر پسره پخته بود از پسره پرسید

ترجمه ءاانگلیسی به فارسی محتویات آش توسط پسر :
عزیزم مادرم در این سوپ ایرانی مواد زیر رو ریخته است.

yellow wood (zard chobeh )
- Indian stamp (tamre hendi)
- Wet blood( tar khon )
- Flower of a cow's tongue (gole gav zaboon)
.
.
.
.
.
بعد از مدت زمانی که دوستیشان کم کم به اصطلاح (آب می کشید)پسره به دختره گفت :

نگاه کن من تورو خیلی خیلی دوست دارم

or come and run with me to marry or please light my homework
یا بیا با هم فرار کنیم یا تکلیف منو مشخص کن.
__________________
دوستانیکه مایل به مطالعهء متن انگلیسی می باشند به آدرس زیر مراجعه کنند.
http://olinda.blogfa.com

 

 

am0okaveh@yahoo.com

کدام زیباتر است؟
ولنتاین یا سپندارمزگان

The image
 

روز 26 بهمن (Valentine) در تقويم جديد ايراني دقيقا مصادف است با روز 29 بهمن که "سپندار مذگان" يا "اسفندار مذگان" نام داشته است. فلسفه بزرگداشتن اين روز به عنوان "روز عشق" به اين صورت بوده است كه در ايران باستان هر ماه را سي روز حساب مي كردند و علاوه بر اينكه ماه ها اسم داشتند، هريك از روزهاي ماه نيز يك نام داشتند. بعنوان مثال روز اول "روز اهورا مزدا"، روز دوم، روز بهمن ( سلامت، انديشه) كه نخستين صفت خداوند است، روز سوم ارديبهشت يعني "بهترين راستي و پاكي" كه باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهريور يعني "شاهي و فرمانروايي آرماني" كه خاص خداوند است و روز پنجم "سپندار مذ" بوده است. سپندار مذ لقب ملي زمين است. يعني گستراننده، مقدس، فروتن. زمين نماد عشق است چون با فروتني، تواضع و گذشت به همه عشق مي ورزد. زشت و زيبا را به يك چشم مي نگرد و همه را چون مادري در دامان پر مهر خود امان مي دهد. به همين دليل در فرهنگ باستان اسپندار مذگان را بعنوان نماد عشق مي پنداشتند. در هر ماه، يك بار، نام روز و ماه يكي مي شده است كه در همان روز كه نامش با نام ماه مقارن مي شد، جشني ترتيب مي دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلا شانزدهمين روز هر ماه مهر نام داشت و كه در ماه مهر، "مهرگان" لقب مي گرفت. همين طور روز پنجم هر ماه سپندار مذ يا اسفندار مذ نام داشت كه در ماه دوازدهم سال كه آن هم اسفندار مذ نام داشت، جشني با همين عنوان مي گرفتند.
سپندار مذگان جشن زمين و گرامي داشت عشق است كه هر دو در كنار هم معنا پيدا مي كردند. در اين روز زنان به شوهران خود با محبت هديه مي دادند. مردان نيز زنان و دختران را بر تخت شاهي نشانده، به آنها هديه داده و از آنها اطاعت مي كردند.
ملت ايران از جمله ملت هايي است كه زندگي اش با جشن و شادماني پيوند فراواني داشته است، به مناسبت هاي گوناگون جشن مي گرفتند و با سرور و شادماني روزگار مي گذرانده اند. اين جشن ها نشان دهنده فرهنگ، نحوه زندگي، خلق و خوي، فلسفه حيات و كلا جهان بيني ايرانيان باستان است. از آنجايي كه ما با فرهنگ باستاني خود ناآشناييم شكوه و زيبايي اين فرهنگ با ما بيگانه شده است.
 

The image


***     
امروزه کشورهای  غیر ایرانی با بهره بردن از فرهنگهای غنی ایرانی جای خود را در
دل مردم باز میکنند و یادتان نرود که این ما هستیم که از انها تبعیت میکنیم .
"اطلاع داشتن از فرهنگ هاي ساير ملل" و "مرعوب شدن در برابر آن فرهنگ ها" دو مقوله كاملا جداست.با مرعوب شدن در برابر فرهنگ و آداب و رسوم ديگران،
بي اينكه ريشه در خاك، در فرهنگ و تاريخ ما داشته باشد، اگر هم به جايي برسيم، جايي ست كه ديگران پيش از ما رسيده اند و جا خوش كرده اند!

***
براي اينكه ملتي در تفكر عقيم شود، بايد هويت فرهنگي تاريخي را از او گرفت. فرهنگ مهم ترين عامل در حيات، رشد، بالندگي يا نابودي ملت ها است. هويت هر ملتي در تاريخ آن ملت نهاده شده است. اقوامي كه در تاريخ از جايگاه شامخي برخوردارند، كساني هستند كه توانسته اند به شيوه مؤثرتري خود، فرهنگ و اسطوره هاي باستاني خود را معرفي كنند و حيات خود را تا ارتفاع يك افسانه بالا برند. آنچه براي معاصرين و آيندگان حائز اهميت است، عدد افراد يك ملت و تعداد سربازاني كه در جنگ كشته شده اند نيست؛ بلكه ارزشي است كه آن ملت در زرادخانه فرهنگي بشريت دارد.

The image

 

 

setayesh_new@yahoo.com

موضوع انشاء: فایده گاو بودن را بنویسید

با سلام خدمت معلم عزیزم و عرض تشکر از زحمات بی دریغ اولیاء و مربیان مدرسه که در تربیت ما بسیار زحمت میکشند و اگر آنها نبودند معلوم نبود ما الان کجا بودیم.
اکنون قلم به دست میگیرم و انشای خود را آغاز میکنم.
البته واضح و مبرهن است که اگر به اطراف خود بنگریم در میابیم که گاو بودن فواید زیادی دارد.من مقداری در این مورد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که مهمترین فایده ی گاو بودن این است که آدم دیگر آدم نیست. بلکه گاو است.
هرچند که نتیجه گیری باید در آخر انشاء باشد.
بیایید یک لحظه فکر کنیم که ما گاویم.ببینیم چقدر گاو بودن فایده دارد. مثلا در مورد همین ازدواج که این همه الان دارند راجع به آن برنامه هزار راه رفته و نرفته و برگشته و... درست میکنند.هیچ گاو مادری نگران ترشیده شدن گوساله اش نیست. همچنین ناراحت نیست اگر فردا پسرش زن برد، عروسش پسرش را از چنگش در می آورد

وقتی گاوی که پدر خانواده است میخواهد دخترش را شوهر دهد ،نگران جهیزیه اش نیست .
نگران نیست که بین فامیل و همسایه آبرو دارند.مجبور نیست به خاطر این که پول جهاز دخترش را تهیه نماید، برای صاحبش زمین
اضافه شخم بزند یا بدتر از آن پاچه خواری کند.گوساله های ماده مجبور نیستند که با هزار دوز و کلک دل گوساله های نر را
به دست بیاورندتا به خواستگاریشان بیایند، چون آنها آنقدر گاو هستند که به خواستگاری انها بروند، از طرفی هیچ گوساله
ماده ای نمیگوید که فعلا قصد ازدواج نداردو میخواهد ادامه تحصیل دهد.تازه وقتی هم که عروسی میکنند اینهمه بیا برو،
بعله برون،خواستگاری ، مهریه ، نامزدی، زیر لفظی،حنا بندان، عروسی ،پاتختی،روتختی، زیر تختی، ماه عسل ،ماه..زهر
، طلاق و طلاق کشی و... ندارند. گاوها حیوانات نجیب و سر به زیری هستند.
آنها چشمهای سیاه و درشت و خوشگلی دارند.
شاعر در این باره میگوید:
سیه چشمون چرا تو نگات دیگه اون همه صفا نیست
سیه چشمون بگو نکنه دلت دیگه پیش ما نیست
هیچ گاوی نگران کرایه خانه اش نیست.نگران نیست نکند از کار اخراجش کنند.گاوها آنقدر عاقلند که میدانند بهترین سالهای
عمرشان را نباید پشت کنکور بگذرانند .
گاوها بخاطر چشم و همچشمی دماغشان را عمل نمی کنند. شما تا حالا دیده اید گاوی دماغش را چسب بزند؟شما
تا حالا دیده اید گاوی خط چشم بکشد؟
گاوها حیوانات مفیدی هستندو انگل جامعه نیستند.شما تا کنون یک گاو معتاد دیده اید؟
گاوی دیده اید که سر کوچه بایستد و مزاحم ناموس مردم شود؟ آخر گاوها خودشان خواهر و مادر دارند.
ما از شیر،گوشت، پوست، حتی روده و معده ی گاو استفاده میکنیم. اقای طاعتی زاده معلم خوب حرفه و فن ما گفته که
از بعضی جاهای گاو در تهیه همین لوازم آرایش خانم ها_که البته زشت است_ استفاده میشود.
ما حتی از دستشویی بزرگ (پشگل) گاو هم استفاده میکنیم.

تا حالا شما گاو بیکار دیده اید؟ آیا دیده اید گاوی زیر آب گاو دیگری را پیش صاحبش بزند؟تا حالا دیده اید گاوی غیبت گاو دیگری
را بکند؟آیا تا بحال دیده اید گاوی زنش را کتک بزند یا گاو ماده ای شوهر خواهرش را به رخ شوهرش بکشد؟و مثلا بگوید
از آقای فلانی یاد بگیر.آخر توهم گاوی؟! فلانی گاو است بین گاوها.

تازه گاوها نیاز به ماشین ندارندتا بابت ماشین 12 میلیون پول بدهند و با هزار پارتی بازی ماشینشان را تحویل بگیرند و
آخرش هم وسط جاده یه هویی ماشینشان آتش بگیرد.هیچ گاوی آنقدر گاو نیست که قلب دیگری را بشکند.البته
شاعر باز هم در این مورد شعری فرموده است:

گمون کردی تو دستات یه اسیرم
دیگه قلبم رواز تو پس میگیرم

دیده اید گاو نری به خاطربه دست آوردن ثروت پدر گاو ماده به او بگوید:عاشقت هستم"!!سرت سر شیر است و دمت دم پلنگ !!
دیده اید گاو پدری دخترش را کتک بزند!؟
گاو ها در جامعه شان فقر ندارند .گاوها اختلاف طبقاتی ندارند.دخترانشان به خاطر وضع بد خانواده خود فروشی نمیکنند.
آنها شرمنده زن و بچه شان نمیشوند.رویشان را با سیلی رخ نگه نمیدارند.هیچ گاوی غصه ی گاوهای دیگر را نمیخورد.

هیچ گاوی غمباد نمیگیرد.هیچ گاوی رشوه نمیگیرد.هیچ گاوی اختلاس نمیکند. هیچ گاوی آبروی دیگری را نمیریزد.
هیچ گاوی خیانت نمیکند. هیچ گاوی دل گاودیگر را نمیشکند.هیچ گاوی دروغ نمیگوید .هیچ گاوی آنقدر علف نمیخورد که
از فرط پرخوری مجبور شود روی آن همه علف یک آفتابه عرق سگی بخورد و بعدش راه بیفتد توی کوچه خیابان در حالی که
گاو طویله کناریشان از گرسنگی شیر نداشته باشد تا به گوساله اش شیر بدهد.هیچ گاوی همجنس بازی نمیکند.
هیچ گاوی گاو دیگر را نمیکشد .هیچ گاوی...

اگر بخواهم در مورد فواید گاو بودن بگویم، دیگر زنگ انشاء میخورد و نوبت بقیه نمی شود که انشایشان را بخوانند.
اما به نظر من مهمترین فایده گاو بودن این است که دیگر آدم نیستید...
لباس ما از گاو است ، غذایمان از گاو ، شیر و پنیر و کره و خامه ...همه از گاو..
ولی...هیچ گاوی نگفت: من گفت :ما...

 

 

poorchesta@gmail.com

دو پرسش ساده درباره احادیث و روایات!

آقای yazybh@yahoo.com درباره همزه و جدانویسی به از امید، سخن شما بجا و سپاسگذارم. کوششم بر این بوده و هست که پارسی گو باشیم، هرچند که در نوشتن دستخط ما تازی شده است و پارسی سره نیست، برای همین هم نادرست نویسی هایی از ما سرمیزند که گناه من نیست، گناه سرزمین من است که دست خطش را عوض کرده اند! راستی دوست گرامی، سرور بزرگوار، تازی آن معنی را که شما برای خود گزیدید نمیدهد و قصد و غرض منهم گفتن سگ به کسی نیست! این عرف که از آن نام بردید، ظاهرا ً ویژه خودتان است. قصد و غرض من آن است که پارسی گو باشم. اما اینبار دو پرسش کلی مرا بدجور برمی انگیزد که آیا بپرسم و یا به خاطربرخوردهای تند شما، نپرسم؟ از آنجاییکه گفتگو را ادامه داده اید، برخود میدانم بر پایه منطق(فن درست اندیشیدن و استدلال کردن) پاسخی بجا و به مورد دهم. خواهشمند است با رعایت ترمز و ادب گفتاری پاسخی شایسته دهید تا ابهامات من برطرف گردد وگرنه اینگونه گفتگو کردن (به پست و مقام نرسیدی، پس ناسازگاری میکنی و یا مخالف دستورات اسلام هستی و مانند اینها!) ارزش مجله را پایین خواهد آورد. البته از این پرسشهای بی پاسخ را بسیار بیان کردم.

پرسش یک) مبنای سخنی شما در چند شماره گذشته تنها(فقط) برپایه حدیث و روایت است. درباره اشاره به آیه های قرآن(البته اشاره به تفسیر آنها) بنده عرضی ندارم، اما درباره حدیث و روایت کمی پرسش برانگیز است. اینگونه که شما حدیث رو میکنید، کم کم نام یاسر عرفات و ... را هم در احادیث جنابعالی خواهیم یافت. ظاهرا ً حدیث را کسی از قول(گفته) معصومین بیان کرده و یا نوشته است. سلیقه میتواند اولین شرط حدیث و روایت باشد. از سوی دیگر هرکس میتواند یک جمله از خودش درآورد و به آن حدیث و روایت گوید. منظور از سلیقه و نظر این نویسندگان احادیث و روایات، همیشه شق ّ بد قضیه یعنی دشمنی و یا خصومت نیست. شاید از روی ارادت قلبی که به خاندان آل عبا و یا معصومین داشته اند، سخنانی را از روی دوستی بیش از حد افراط(زیاده روی) بیان نموده اند. در احادیث آمده که عزاداری امام حسین و یا روزه گرفتن و امثالهم، گناهان را مانند برگ درخت از بدن انسان میریزد! آیا نمیشود اینگونه برداشت کرد که هر گناهی دلت خواست بکن، پس از آن خدا با روزه و عزاداری خواهد بخشید! باز حدیث داریم که صدقه معامله با خداوند است! نمونه زنده این افراط و تفریطها آن که خود من شاهد آن بودم، نخستین سالهای انقلاب، شما یا به دنیا نیامده بودید و یا به یاد ندارید که یکی از سخنرانان (که همین چند وقت پیش به رحمت ایزدی پیوست!) این ارادت درونی اش چنان خروشان شد که در یکی از مجالس به امام خمینی گفت: "ای روح الله ... اگر امام زمان هستی سریعا ً خودت را معرفی کن و پرده بردار!"... البته امام خمینی پس از آن به ایشان گوشزد کرد و قضیه به خوبی به پایان رسید. این سخن من به این مفهوم نیست که همه حدیثهاو روایات نادرست و یا همه حدیثها و روایات درست هستند. چون بخشی از آنها درست و برخی نادرست هستند، پرسش این است که آیا میشود بر پایه حدیث و روایت و تفسیر آنها به استدلال پرداخت؟ امروز که کمی آرام تر شده اید باید بگویم که در جوابیه نخستتان به بنده مرا متهم نموده اید که شما احادیث و روایات را نمیخوانید؟ البته بنده برای افزون کردن آگاهیهای خودم ازنوشته های (کتابهای) علمی بیشتر بهره میجویم. کتابهایی که هرروز تازه و نو با نگرشهای جدید به چاپ میرسد. آیین و دین منهم بین خودم و پروردگارم است، که خوشبختانه خطا و یا گناهی هم نمیکنم که شبانه روز به درگاه خداوند التماس بخشایش کنم. به آنچه که دارم قانع هستم ونیازی به خواندن ایده و عقاید کسانیکه از روی افراط و تفریط (زیاده روی و کم روی) سخنانی نوشته اند، ندارم. آیین هرکس به او میگوید که چگونه آدم باشد و انسانیت را چگونه برای خود برگزیند. برای نمونه دروغ در همه جای دنیا کاری زشت و ناپسند است و در اسلام از آن به نام گناهی بزرگ با تاوان ویل ٌ للمکذبین، نام برده میشود. حال چه میشود که دروغ مصلحت آمیز سربرآورده و غیره که همه نتیجه احادیث و روایات است. نتیجه این بخش آنکه اگر شما روزی مانند بنده در کشوری بیرون از ایران و با زبانی بجز زبان پارسی و تازی بخواهید با کسی سخن بگویید وبرای نمونه اورا به اسلام فراخوانید(دعوت کنید)، آیامیشود بر پایه احادیث و روایات با یکدیگر بحث و گفتگو کرد، چند درصد مردم دنیا احادیث و روایات را (قبول دارند) می پذیرند؟ و یا میشود کسی را برپایه احادیث و روایات به اسلام فرا خواند؟ ... خدا داند.

پرسش دو) بیایید برای یکبار هم که شده دست از خشک اندیشی (تعصب) و تهاجم و یورش برداریم. بیایید دست از افراط(زیاده روی) و تفریط(کم روی) برداریم. چرا برای ما چیزی که خوب است، زود به وادی افراط برده و آنرا به گونه ای جلوه میدهیم که یهو امام خمینی را خود امام زمان در نظر میآوریم؟ قرآن کتابی آسمانی و جامع و کامل درباره انسان بودن و رابطه انسان با خداست. از سوی دیگرعلم(دانش)، شناخت پیرامون شماست. این شناخت هر روز که میگذرد پرده برداری میشود. بازهم بنده را به خواندن کتابهای معجزات قرآن نوشته اساتید فن دعوت نمودید که پرسشی در این زمینه دارم. هربار که پرده ای از رازهای دانش(علم) برداشته شد، بگونه ای اساتید فن نمونه هایی در قرآن و یا احادیث و روایات آورده اند که بیان میکند این موضوع قبلا ً در قرآن و یا فلان حدیث و یا روایت ذکر شده است. بیایید جای ایندو را عوض(جابجا) کنیم! میشود دانشی و یا علمی که در قرآن و یا احادیث و روایات به آن اشاره شده، مستمسک قرار داد و به دانشمندان گفت، شما در فلان سال آینده به این تکنولوژی دست خواهید یافت؟ آیا چنین دانشی وجود دارد؟ آیا چنین چیزی در جایی نوشته شده است؟ وگرنه هربار که هرکشوری به تکنولوژی خاصی(ویژه) دست پیدا کرد، به ریش او بخندیم و بگوییم که ما پیش از تو در کتابهایمان پیش بینی کرده بودیم.
به نظر من اینکه این برداشت درستی از کتاب آسمانی قرآن نیست! همانگونه که پیش از این هم گفتم، در قرآن نوشته شده که از دانش و علم(هرچه که هست و خواهد بود!) به گونه ای استفاده کن(بکار گیر!) که رضایت خدارا برای شما داشته باشد، همین! حالا شما مقوله اینترنت و پروتکل TCP/IP و packet های اینترنتی را در قرآن نخواهید یافت. چون او به شما میگوید هر دانشی که داری برای بکارگیری آن وجدان خودرا از دست مده!

به امید فردایی بهتر برای ایران و ایرانیان

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 بهمن / 14 فوريه / 6 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
25 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
لشكركشي چين به فرارود و شكست از لشكريان ايران

14 فوريه سال 102 ميلادي «وادي» خاقان وقت چين با استفاده از فرصت درگيري ايران با روميان در غرب، يك سپاه چهل هزار نفري از نيروهاي خود را روانه فرارود كرد. اين حمله در منطقه فرغانه و در نيمه را خجند به سمرقند، بدون نياز به اعزام افراد پادگانهاي تپورستان (مازندران)، آثرپاتيگان (آذربايجان) و پارس (سراسر جنوب ايران تا اصفهان)، توسط نيروهاي محلي پارت (خراسان)، آريانا (افغانستان امروز) و كهستان در هم شكسته شد و بسياري از چينيان به اسارت درآمدند. اسيران چيني هدف حمله نظامي را به دست آوردن اسبان دره فرغانه كه بزرگتر از اسبان چين، نيرومند و پرطاقتند بيان كرده بودند.
     قضيه به مهستان (سناي ايران) در تيسفون گزارش شد و قرار شد كه اگر خاقان پوزش بخواهد، اسيران چيني آزاد و سه هزار اسب نيز به خاقان فروخته شود كه خاقان پذيرفت و به جاي پول نقد، بابت بهاي اسبان به ايران ابريشم تحويل داد.
    ــــــــــــــــــــ
     * آثرپاتيگان از نام آثرپاتي( آذربد) شهربان و موبد (روحاني زرتشتي) اين خطه گرفته شده كه هنگام حمله اسكندر به ايران در راس امور ايالت بود .

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

25/11/57
معرفي هفت تن از اعضاي كابينه دولت موقت : داريوش فروهر، كاظم سامي، صدر‌حاج‌سيدجوادي، علي‌اكبر معين‌فر، مصطفي كتيرايي، طاهري‌قزويني، اعلام فهرست برنامه كلي دولت : احراز و انتقال قدرت، رفراندوم، اداره مملكت، تدوين و تصويب قانون اساسي، انتخابات مجلس و استعفاء و تحويل كار به رئيس جمهور و دولت رسمي‌ بعدي. اعتراض گروهها و سازمانهاي مذهبي و غيرمذهبي به محافظه‌كارانه بودن تركيب و برنامه هيات دولت.
گزارش روزنامه كيهان از وجود سيصد هزار اسلحه در دست مردم. درخواست كميته انقلاب از مردم مبني بر تحويل سلاحها به مراكز كميته‌ها و پيام امام خميني درباره تحويل سلاحها و اموال دولتي به كميته‌هاي مستقر در مساجد و تعيين پانزده مسجد براي‌‌ اين امر.

اعلام مخالفت مجدد سازمان چريكهاي فدايي خلق با خلع سلاح عمومي‌ و تجديد سازمان ارتش. بيانيه‌‌اين سازمان : «ارتش ضدانقلابي را بايد به تمام و كمال نابود ساخت. ما خلع سلاح نمودن مردم را در چنين موقعيتي تائيد نخواهيم كرد.» سخنگوي سازمان : مايليم زماني كه نيروهاي مسلح خلقي با كنار گذاشتن ارتش تشكيل شود سلاحهاي خود را تحويل دهيم.
سفارت آمريكا را در تهران عناصر مسلح سازمان چريكهاي فدايي خلق اشغال كردند. تلاش نمايندگان امام و دولت موقت براي خارج كردن سفارت از‌‌اين اشغال. ابراز هراس سرهنگ نصرالله توكلي در‌‌اين باره و بازتاب اشغال سفارت در رسانه‌هاي خارجي.

ارزيابي مقامهاي آمريكايي دربارة لغو قراردادهاي خريد اسلحه و روابط آينده‌‌ ايران و آمريكا. گراهام كليتور (وزير نيروي دريايي آمريكا) : لغو قرارداد ساخت كشتي‌هاي جنگي براي‌‌ ايران در كارخانه‌هاي آمريكا حدود هشتصد ميليون دلار هزينه براي‌‌ ايران خواهد داشت. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا : براي آمريكا كار شاه از نظر سياسي تمام شده است.
ارزيابي مقامها و رسانه‌هاي شوروي از تحولات جديد‌‌ ايران : بوريس پونوماريوف (عضو علي‌البدل دفتر سياسي حزب كمونيست شوروي) : انقلاب‌‌ ايران ضربه بزرگي به نفوذ آمريكا وارد كرد. شوروي در مورد‌‌اينكه آيا دولت جديد روابط دوستانه‌اي با مسكو خواهد داشت مطمئن نيست. پراودا : حوادث‌‌ايران نمي‌تواند موجبات خوشحالي محافل امپرياليستي را فراهم سازد. وابسته نظامي‌ شوروي در تهران : نزديكي ناوگانهاي آمريكايي به سواحل‌‌ ايران باعث نگراني شوروي شده و‌‌ اين كشور هر اقدامي‌ را كه لازم باشد انجام خواهد داد.

كشورهاي زير شناسايي رسمي‌ دولت موقت انقلاب را اعلام كردند : انگليس، فرانسه، دانمارك، اتريش، سوئد، بلغارستان، چكسلواكي، آلمان‌شرقي، مجارستان، مراكش، يمن‌جنوبي، هند، كره‌شمالي، ژاپن، چين، قبرس، بنگلادش، لبنان، سومالي، الجزاير و مصر.
تفسير مطبوعات اروپا از آثار انقلاب اسلامي‌ بر مسائل منطقه‌‌اي و بين‌المللي : روزنامه لونيتا (چاپ‌‌ ايتاليا : انقلاب‌‌ ايران با هيچ‌يك از ضابطه‌هاي عادي نمي‌خواهد. دي‌ولت (چاپ بن) :‌‌ايران ديگر نمي‌تواند به عنوان يك قدرت ثبات‌بخش در منطقه تلقي شود.

سخنان سران صهيونيسم درباره پيامدهاي انقلاب‌‌ ايران : موشه دايان (وزير خارجه اسرائيل) : آمريكا و اسرائيل به منظور حفظ ثبات و امنيت منطقه خاورميانه بايد روابط اعراب و اسرائيل قابل ملاحظه خواهد بود. عزر وايزمن (وزير دفاع اسرائيل) : آمريكا و اسرائيل به منظور حفظ ثبات و امنيت منطقه خاورميانه بايد يك همكاري نظامي‌ به وجود آورند.
نامه سفارت عراق به نخست‌وزير و تاكيد بر حسن همجواري و احترام به حاكميت و عدم مداخله در امور داخلي‌ ‌ايران.

25/11/62
رئيس ستاد ارشت عراق بركنار شد.

25/11/63
حمله هوايي عراق به نفتكش انگليسي نيتونيا.

 

 شهادت مهندس مهدي باکري فرمانده لشکر
31 عاشورا

[25 بهمن 1362] - شهادت مهندس مهدي باکري فرمانده لشکر 31 عاشورا

 

 صدور فتوى امام خمينى مبني بر اعدام سلمان رشدى

25 بهمن 1367 - حكم تاريخي آيت الله خميني رهبر فقيد انقلاب اسلامي مبني بر اعدام نويسنده و ناشران كتاب كفرآميز آيات شيطاني صادر شد. اين كتاب سراسر دروغ و كفر سلمان رشدي نويسنده هندي تبار انگليسي نوشت و انتشارات پنگوئن در انگليس چاپ و منتشر كرد. در پي انتشار آن، آيت الله خميني در پيامي تاريخي خطاب به مسلمانان جهان تأكيد كردند: «مؤلف كتاب آيات شيطاني كه عليه اسلام پيامبر و قرآن تنظيم و چاپ شده است، محكوم به اعدام است». انتشارات كتاب آيات شيطاني در جهت مبارزه غرب با اسلام صورت گرفت اما با فتواي تاريخي آيت الله خميني و حساسيّت شديد مسلمانان سراسر جهان به اين توطئه، غرب مفتضحانه شكست خورد و قدرت و عظمت الهي بار ديگر در جهان به نمايش در آمد. در پي ممنوعيت انتشار كتاب سلمان رشدي در كشورهاي اسلامي، چاپ و توزيع آن در برخي كشورهاي اروپايي نيز به حالت تعليق در آمد.

Mobin_s2004@yahoo.com
14 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
امپراتوري كه پاپ او را برگزيد

هانري دوم كره ( ا'رب) زرين امپرتوري مقدس را در دست چپ گرفته است

هانري دوم كره ( ا'رب) زرين امپرتوري مقدس را در دست چپ گرفته است

14 فوريه 1014 ميلادي پاپ بنديكت هشتم در كنار پلكان سن پترز در رم هانري دوم از آلمان را پذيرفت و اورا عنوان امپراتور كاتوليكها ي اروپا ( امپراتوري مقدس ) داد. وي دومين آلماني بود كه براي دريافت اين مقام رنج سفر رم را برخود هموار كرده بود.
    هانري دوم پسر حاكم باوير آلمان و داماد امير لوكزامبورگ سپس پشت سر پاپ وارد كليسا شد و تعهد سپرد كه حافظ كليسا و كاتوليكها در قلمرو خود باشد و سپس پاپ كره زرين سلطنت كاتوليكها را كه بربالايش يك صليب طلائي بود در دست او گذارد و عمل انتصاب انجام شد .
     پيش از او « اوتو سوم» ــ او هم از ميان آلماني ها از سوي پاپ امپراتور كاتوليكها شده بود. نامزد اين مقام بايد حمايت فرانكها و ژرمن هارا از خود قبلا به اطلاع پاپ مي رسانيد. با وجود اين ، قدرت مطلق در دست خود پاپ بود.
هانري پس از اين اعتصاب با دشواري طغيان اميران چند نقطه از امپراتوري رو به رو شد.

 

135 هزار كشته و مجروح در بمباران «درسدن» آلمان

13 فوريه سال 1945 شهر« درسدن» آلمان مورد حمله 772 و 14 فوريه311 بمب افكن انگليسي و امريكايي قرار گرفت و شديدا آسيب ديد و جمعا 45 هزار تن كشته و90 هزار نفرديگر مجروح شدند.
     در اين بمباران از بمب هاي آتشزا استفاده كه گرمايي معادل ششصد درجه ايجاد و تير هاي اهن ساختمانها را ذوب كردند.
    در اين زمينه كتابهاي متعدد از جمله كتاب « آتش » تاليف فردريك مورخ آلماني و كتاب « كشتارگاه شماره پنج » تاليف نويسنده آمريكايي كورت ودنه گات انتشار يافته است.
     13و 14 فوريه 2003 به اين مناسبت راهپيمايي هاي گسترده اي بر ضد جنگ در « درسدن » برگزار شده بود و بازماندگان اين بمباران با تلويزيونها مصاحبه كردند. بمباران مراكز غير نظامي آلمان عمدتا با هدف تضعيف روحيه سربازان آلماني در جبهه ها صورت مي گرفت و نيروي هوايي آلمان به سبب نداشتن سوخت، قادر به دفاع از آسمان اين كشور نبود.

برخي ديگر از رويدادهاي 14 فوريه

  • 1349:   در استراسبورگ فرانسه گروهي از يهوديان را سوزاندند . يك روزنگار مسيحي شمار مقتولان را دو هزار تن نوشته است.

  • 1895:   «ماكس هركايمر» فيلسوف و جامعه شناس آلماني به دنيا آمد.

  • 1941:   آلمان براي حمايت از ايتاليائي ها در شمال آفريقا كه مورد انگليسي ها قرار گرفته بودند در ليبي نيرو پياده كرد.

  • 1942:   چتر بازان ژاپني در سوماترا ( اندونزي ) فرود آمدند و ضمن جنگ با هلنديها به تصرف اين منطقه پرداختند.

  • 1956:   خروشچف رهبر وقت شوروي در كنگره حزب كمونيست اين كشور استالين را محكوم و تقبيح كرد.

  • 1958:   سلاطين ساخت انگلستان اردن و عراق كه موجوديت خود را در برابر گسترش ناصريسم در خطر مي ديدند تصميم به تاسيس فدراسيون اردن و عراق گرفتند كه پنج ماه بعد كودتاي ژنرال قاسم به عمر سلطنت در عراق پايان داد.

  • 1979:   آدولف دابز Adolph Dubs سفير آمريكا در كابل ربوده و كشته شد.

  • 1989:   از سوي آية الله عظمي خميني براي سر سلمان رشدي نويسنده كتاب آيه هاي شيطاني جايزه تعيين شد.

  • 1991:   در حمله موشكي آمريكا به بغداد 300 تن كشته شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    6 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « محمد بن موسي عبدالعزيز» ملقب به« سيبويه »

    6 صفر 358 - «محمد بن موسي عبدالعزيز» ملقب به« سيبويه » ازفقهاي نامدارمسلمان در74سالگي بدرود حيات گفت. او ازقبيله كِنده و كنيه اش ابوبكرو ابوعمران بود. سيبويه درفقه، نحو، تاريخ و سرودن شعرمهارتي بسزا داشت و گويند به سبب كثرت اهتمامي كه به نحو و علوم عربي داشت به سيبويه معروف شد. گفتني است كه علمايي چون اِبن الحدّاد فقيه شافعي، اَبوعبدالرّحمن سنايي و ابوجعفرطحاوي درفقه ازشاگردان سيبويه بوده اند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    0
    3

    اهواز

    11
    22

    تبريز

    -5
    2

    شيراز

    3
    17

    مشهد

    -3
    2

    بندرعباس

    13
    26

    کرمان

    1
    18

    اصفهان

    0
    13

    يزد

    2
    16

    کرمانشاه

    0
    5

    اراک

    -6
    -1

    رشت

    3
    7

    دبی

    17
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    954 تومان
    1845 تومان
    875 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    110000 تومان
    59000 تومان
    212000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.19

    اذان مغرب : 18.03

    اذان صبح فردا : 5.29

    طلوع آفتاب فردا : 6.53
     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    کاغذ ديواريهاي ويژه روز ولنتاين

    حدود 60 کاغذ ديواري (wallpaper) زيبا بمناسبت روز ولنتاين را آماده کرده ام (داخل يک فايل زيپ) که مي توانيد از طريق لينک زير بصورت مستقيم دانلود کنيد.

    لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 10 مگابايت مي باشد)

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    eWEEK
    11 فوريه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    eWEEK

    تاریخ انتشار: 11 فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 56
    حجم فایل: 11 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    قاب عکس دیجیتالی
    به همراه پرینتر داخلی
     

    برای شکار لحظه ها از چه وسیله ای استفاده می کنید؟! خب مسلم است. از دوربین های دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری. حالا یک پیشنهاد بهتر به شما می کنیم. از این پس می توانید از قابهای دیجیتالی که قابلیت نمایش چندین عکس را دارند استفاده کرده و در پایان یک پرینت زیبا نیز از تصویر خود داشته باشید. هم اکنون قابهای دیجیتالی زیادی در بازار موجود می باشند . اما محصول جدید شرکت Prinsics به دلیل داشتن ویژگی های خاص از بقیه هم نسلانش متمایز است. از این ویژگی ها می توان به قابلیت ارتقا آن به slot های SD , MS , MMC , XD نام برد. از همه جالب تر آنکه شما می توانید با کمک پرینتر داخلی موجود در این محصول تنها با فشرن یک دکمه یک پرینت از تصویر مد نظر داشته باشید و یا عکس دلخواه خود را به پست الکترونیکی خود بفرستید. از قیمت تمام شده این محصول خبری در دسترس نبود اما می توانید مقداری پول معادل با خرید یک دوربین عکاسی دیجیتال بر داشته و به بازار کره بروید. آنجا می توانید سراغش را بگیرید.
    منبع
     

    blu-ray برنده Format war


    بعد از پيوستن کمپاني .warner bors (برادران وارنر)به طرف blu-ray تقريبا می توانیم پیش بینی کنیم که بلوری پيروز نبرد است.بعد از رفتن کمپاني برادران وارنر , پارامونت و يونيورسال (تنها اميدهاي HD DVD) قصد بيرون آمدن از زير انحصار HD DVD و توشيبا را داشتند. به اين ترتيب تقريبا جنگ فرمت ها تمام شد و سوني و بلوري پيروز شدند. لازم به ذکر است که HD DVD مربوط به توشيبا و بلوري مربوط به سوني ميباشد.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    غربگرایی، مشروطيت تا انقلاب اسلامى



     

    نويسنده: مهدي انصاري

    معرفی کتاب:
    حدود يك قرن از جنبش مردمى و سرنوشت ساز عدالت خواهى كه غربزدگان آن را به مشروطيت اروپايى كشاندند، مى گذرد. بايد از جهات مختلفى اين جنبش دينى ـ مردمى و چالش هاى آن را شناخت كه مى توان به برخى از آن ها اشاره كرد: حوادث ضمنى، جنبى، سياسى، گروهكى و فراماسونى آن، اختلاف ديدگاه هاى متفاوت بين رهبران (روحانيان، غربزدگان و روشن فكران)، دخالت سياست هاى وابسته و سفارت خانه هاى انگليس و روس، نتايج شوم استقرار نظام ضد دينى مشروطيت، كودتاى رضاخانى و تضعيف روحانيان، روند ديانت اجتماعى و.... اين شناخت مى تواند نسل جديد را با ريشه هاى دينى ـ مردمى انقلاب اسلامى و حوادث پس از آن و نقش گروه ها، ديدگاه ها و زمينه سازى هاى انحرافى و دخالت هاى سياسى و تخريبى وابستگان فكرى عقيدتى، غربزدگان، روشن فكران ضد دينى و ملى آشنا كند تا در راه پيشبرد اهداف انقلاب اسلامى خودآگاه، بيدار و هشيار باشد و استقامت ورزد.
    انقلاب مشروطيت، نمايان گر نخستين مواجهه مستقيم بين فرهنگ سنتى اسلام و غرب در ايران جديد است. همه كوشش هاى قديم تر در جهت نوسازى ـ هر چند متضمن تحولات در نظام هاى حقوقى، حكومتى و ادارى بود ـ به راه هايى كشانده شد كه تماس دورادورى با ارزش هاى سنتى داشت و هيچ كدام به نحوى آشكار و اساسى با اين ارزش ها معارضه نكرده بود.
    برخورد مستقيم غرب و خطرى كه از اين بابت متوجه بود، اهميت نقش علما را در سراسر قرن نوزدهم افزايش داد و در عين حال نفوذ فكرى غرب به آن جا رسيد كه موانعى ميان روشن فكران و مذهبيان ايجاد كرد؛ علماى دينى با شركت در جنبش مشروطيت اين تناقض را كمال بخشيدند.
    مشروطيت كه حاصل يك قرن اختلاف و كشمكش ميان دولت و علما بود، در عين حال نفوذ گروه هاى روحانى را در امور سياسى و اجتماعى كاهش داد. همين كاهش سبب شد رفته رفته روحانيان به كلى از سياست بِبُرند و در انزواى كامل از مسايل سياسى و قانونى كشور قرار گيرند، و روشن فكران غربزده در قالب اصلاح گران هوادار مردم و آزادى خواه در صحنه سياست و قدرت اجتماعى و فكرى ظاهر شوند. همچنين افزودن بر اراده سياسى، مجلس و قانون گذارى را در دست داشته باشند، و طبيعى بود كه تا توان داشتند دروازه هاى اعتقادى، اقتصادى، اخلاقى، اجتماعى و سياسى كشور را به روى غرب گشودند و به نام آزادى بيان و نوشتار، اعتقادات سنتى، فرهنگ بومى و مذهبى، نجات هويت ايرانى و شخصيت هخامنشى او، اساس دين و بويژه اسلام را به باد انتقاد و تمسخر گرفتند. آنان توانستند حكم و قانون دين را عملاً متوقف كنند و اسلام را از صحنه سياست و حكومت ايران به كنارى نهند؛ حتى تا روز سقوط حكومت پهلوى، هيچ گونه سخنى از شوراى نظارت مجتهدان و يا دخالت علماى دين كه مشروطه را برپا كردند، به ميان نيامد.
    نوشتار حاضر به بررسی تضادهای میان جریان روشنفکری و اسلامخواهی در فاصطه تاریخی انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی می پردازد.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● جنبش مشروطه؛ جنبش ضد استبدادى و نه ضد استعمارى

    ● انديشه آزادى

    ● عقل جديد و جهان بينى عصر روشنگرى

    ● حاكميت ملى و مذهبى

    ● استعمار غرب

    ● جدايى دين از سياست

    ● روشن فكران و انديشه مشروطيت

    ● انجمن هاى فراماسونرى و وابسته در مشروطيت

    ● اختلاف انديشه ها

    ● منورالفكرها و مشروعيت مشروطه

    ● آزادى مطبوعات

    ● غرب گرايان و انقلاب اسلامى


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    بهترین راه ابراز علاقه!

    با توجه به اينکه امروز، روز ولنتاین مي باشد، این نامه را به جوانانی که نمی دانند چه طور به دختر مورد نظرشان اظهار علاقه کنند، شدیدا توصیه می کنم.

    نامه رییس کار گزینی یک اداره به یک کارمند خانم از همان اداره

    به: ژولیت
    شماره نامه: 1238765
    موضوع : درخواست عشق
    خانم ژولیت عزیز،

    بسیار خرسندم که به آگاهی شما برسانم که اینجانب از تاریخ شنبه 14 اکتبر به عشق شما گرفتار شده ام
    پیرو ملاقاتی که با هم در تاریخ 13 اکتبر در ساعت 3 بعد از ظهر داشتیم... من خودم را به عنوان یک عاشق سینه چاک به شما تقدیم می نمایم.
    این علاقه نخست به مدت سه ماه به طور آزمایشی خواهد بود و به شرط سازش و تفاهم به صورت عشق دائم در خواهد آمد.
    البته پس از تکمیل دوره آزمایشی،. به صورت کارآموزی قابل ادامه خواهد بود و انجام و ارائه ارزیابی این طرح منوط به ترفیع مقام از عاشق بودن به همسر بودن می باشد.
    تمامی هزینه های متحمل شده برای خوردن قهوه و رفتن به گردش از ابتدا به طور مساوی به عهده هر دو طرف می باشد .
    لهذا بسته به حسن خلق شما، شاید من سهم بیشتری از هزینه ها را به عهده بگیرم و مسلما من به اندازه کافی بلند نظر خواهم بود که بخشی از مخارجی که به حساب شما است را تامین کنم.
    بدین وسیله تقاضا می کنم ظرف مدت 30 روز از دریافت این نامه نسبت به ارسال پاسخ مقتضی اقدام فرمایید. در غیر این صورت این درخواست خود به خود و بدون اخطار لغو خواهد گردید و اینجانب شخص دیگری را مد نظر قرار خواهم داد.
    بسیار مشعوف خواهم شد در صورتی که خود مایل به قبول این پیشنهاد نیستید این نامه را برای خواهر خود ارسال نمایید.

    با بهترین آرزوها برای شما
    پیشاپیش از شما سپاسگزارم
    ارادتمند
    رومئو، مدیر کار گزینی
     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    همه چيز در مورد ولنتاين

    * ولنتاين يا همان روز عشاق هر ساله در سراسر جهان در 14 فوريه برابر با 25 بهمن جشن گرفته ميشود.

    * سمبلهاي ولنتاين شامل موارد زير ميباشد:

    1- شكل يك قلب ساده و يا تير خورده: از آنجـايـي كـه قـلب مركز احساسات عميق،اصيل و پر شور است. قلب تير خورده آسيب پذيري عشق را نشان ميدهد. هنگامي كه شما از سوي معشوق خود طرد ميشود. قلب تير خورده نشانه پيوند و اتحاد زن و مرد نيز ميباشد.


    2- كيوپيد(CUPID): كـه به شـكل يك كودك برهنه، فربه و بالدار ترسيم ميگردد. اين كودك شيطان با لبخندي موذيانه تـيـر و كمان نيز با خود حمل ميكند. چنانچه يكي از تيرهاي اين كودك به قلب فردي اصابت كند وي فورا عاشق ميشود. كـيوپيد در واقع پسر ونوس الهه عشق و زيبايي در افسانه هاي روم باستان مي بـاشد. معني لغوي آن "آرزو " است. كوپيد برخي اوقات آمور(AMOR) نيز ناميده ميگردد. همتاي كوپيد در افسانه هاي يوناني اروس ((EROS نام دارد.


    3- كبوتر،قمري و مرغ عشق: اين پرندگان نماد وفاداري، پاكي و معصوميت هستند.



    4- گل رز: گل سرخ شهبانوي گلهاست. نماد جنگ و صلح، عشق و گذشت.



    5- تور: جنـس دستـمال خانم هـا را در گـذشـته تشـكـيـل ميـداده است. در زمــانهاي ديرين رسم برآن بوده كه هرگاه دسـتـمال خـانمـي به زميــن مي افتاد مردي كه متوجه آن ميشده بلافاصله آن را از زمين برداشته و به زن ميداد.



    6- گره هاي عشق: از يك سري حلقه هاي در هم تنيده و بافته شـده تشكـيـل يـــافته اند. اين حلقه ها آغاز و پاياني ندارند و نماد عشق جاوداني و پايدار است.



    7- علامت"X":اين علامت به معني بوسه در كارت هاي تبريك و نامه هاي روز ولنتاين است.


    8- روبان قرمز: اين رسم به زمانهاي قديم بازميگردد كه شواليه ها هنـگـاميكه عـازم جنـگ بودند نوار يا روسري از معشوقه خود دريافت كرده و آن را به يادگار با خود ميبردند.



    * ساليانه بيش از يك ميليارد كارت تبريك ولنتاين در سراسر جهان رد و بدل ميگردد كه 85 درصد آنها توسط زنان خريداري ميشود.

    * ساليانه 50 ميليون گل رز و ميليونها جعبه شكلات در سالروز ولنتاين هديه داده ميشود كه اغلب آنها را مردان خريداري ميكنند.

    * هداياي روز ولنتاين شامل: گل رز و يا دسته گل كوچك، شكلات، كارت تبريك ولنتاين، عروسك، شمع، يك نامه عاشقانه، يك قطعه شعر عاشقانه و يا هديه كوچك.

    * براي جشن گرفتن اين روز به يك كافي شاپ و يا براي صرف شام به يك رستوران دنج برويد.

    * رنگهاي روز ولنتاين شامل قرمز، سفيد و صورتي است.

    * در خصوص تاريخچه و مبداء ولنتاين اختلاف نظر وجود داشته تا جايي كه ولنتاين با افسانه در آميخته است.

    * هويت ولنتاين مبهم است. در كل 3 روايت در رابطه با ولنتاين نقل گرديده كه به آنها اشاره ميكنيم.

    * جشنواره اي به نام LUPERCALIA كه 15 فوريه در رم باستان ميان كافران متداول بوده است. لوپركاليا جشن تطهير و زمان خانه تكاني بوده است. در اين جشن مشركين از خداي LUPERCUS بخاطر محافظت از چوپانها و گله هايشان از گزند گرگها قدرداني ميكردند. در اين فستيوال بمنظور بزرگداشت FAUNUS خداي حاصلخيزي، باروري و جنگلها روميان يك سگ و دو بز نر را قرباني كرده و از پوست آنها شلاق ميساختند. مردان با اين شلاقها به ميان مردم رفته و به هر كسي كه ميرسيدند ضربه اي با شلاق به آنها ميزدند. دختران داوطلبانه براي شلاق خوردن صف ميكشيدند. آنها اعتقاد داشتند كه شلاق خوردن با تازيانه هاي ساخته شده از پوست بز باروري آنها را تضمين ميكند. همچنين در اين جشن طي بزرگداشت الهه اي بنام JUNO FEBRUTA زنان مجرد نامه هاي عاشقانه مينوشتند و درون گلدانهايي مي انداختند. (و يا تنها نام خود را روي برگه اي مينوشتند) مردان مجرد روم نيز هر كدام يكي از اين يادداشتها را از درون گلدانها بيرون كشيده و مشتاقانه بدنبال دختر نويسنده نامه ميرفتند. (نوعي دوست يابي) اين آشنايي ها اغلب به ازدواج مي انجاميد. اين رسم تا قرن هجدهم ادامه داشت اما از آن به بعد مردان رم ترجيح دادند پيش از آشنايي زن را ببينند!

    * كليساي كاتوليك حداقل 3 قديس بنام VALENTINE و يا VALENTINUS شناسايي كرده كه هر سه در روز 14 فوريه به شهادت رسيده اند.

    * ولنتاين مقدس يك كشيش مسيحي بوده كه در قرن سوم خدمت ميكرده است. زماني كه امپراطور CLADIUS دوم بر روم حكمراني ميكرده. كلاديوس دريافت كه مردان مجرد از آنجايي كه همسر و خانواده اي ندارند (مردان متاهل حاضر به ترك همسر و خانواده خود نبودند) نسبت به مردان متاهل بيشتر به سربازي روي آورده و سربازان بهتر، كاراتر و جنگجو تري نيز ميباشند. از همين رو ازدواج را براي مردان جوان غير قانوني و ممنوع اعلام كرد. ولنتاين كه اين حكم را ناعادلانه و ظالمانه ميپنداشت از فرمان كلاديوس سرباز زد. ولنتاين مخفيانه عشاق جوان را به عقد يكديگر در مي آورد. هنگامي كه اين عمل ولنتاين بر ملا گشت كلوديوس حكم اعدام وي را صادر كرد.

    * خود ولنتاين نخستين فردي بود كه براي اولين بار نامه ولنتاين را نگاشت. وي هنگامي كه در زندان بسر ميبرد دلداده دختر جواني شد كه دختر زندانبان وي بود. اين دختر جوان زماني كه ولنتاين در بازداشت بسر ميبرد به ملاقات وي مي آمد. در انتهاي اين نامه ولنتاين چنين نوشته بود: "از طرف ولنتاين تو." اين عبارت كماكان در نامه هاي روز ولنتاين استفاده ميشود.

    * ولنتاين در روز 14 فوريه اعدام شد. تقريبا در سال 269 پس از ميلاد. به گراميداشت وي كليسايي در سال 350 پس از ميلاد بنا گرديد كه پيكر وي نيز در آنجا دفن شده است. در واقع روز ولنتاين سالروز مرگ و خاك سپاري ولنتاين ميباشد.

    * پاپ اعظم GLASIUS فردي بود كه روز 14 فوريه را، در سال 498 پس از ميلاد، روز ولنتاين (ST. VALENTINE`S DAY) نام نهاد. در واقع وي اين روز را جايگزين آيين كفرآميز لوپركاليا كه مختص كافران بود كرد. وي در گلدانها عوض نام دختران اسامي مقدسين مسيحي را نهاد. و با اين كار به لوپركاليا تقدس بخشيد. در اين آيين مرد و زن هر دو يك نام قديس را از گلدان بيرون ميكشيدند كه ميبايست تا آخر سال خصوصيات اخلاقي آن قديس را الگو قرار داده و در خود متجلي مي ساختند.

    * روايت ديگر: در دوران كلاديوس مسيحيت به شدت سركوب ميشد. ولنتاين نه تنها كشيش و مبلغ مسيحيت بود بلكه رهبر جنبش زير زميني مسيحيان نيز بود. اغلب كشيشها در اين دوران زنداني و سپس اعدام گرديدند. ولنتاين پس از به زندان افتادن دختر نابيناي زندانبان خود را شفا ميدهد. كلاديوس پس از اينكه از اين خبر مطلع ميگردد به خشم آمده و دستور ميدهد سر وي را از تنش جدا سازند.

    * كهن ترين نامه و شعر ولنتاين توسط چارلز، دوك اورلئان نگاشته شد. وي زماني كه در سال 1415 و در قرن شانزدهم در زندان برج لندن در اسارت بسر ميبرد اين نامه را براي همسر خود نوشت.

    * روايت ديگر حاكي از آن است كه ولنتاين يك مسيحي بوده كه عاشق كودكان بوده. اما از آنجايي كه وي از پرستش خدايان سر باز ميزده به زندان فرستاده ميشود. اما كودكان كه به وي علاقه مند بودند دلتنگ وي شده و براي وي پيامهاي مهر آميزي مينوشتند. اين كودكان نامه ها را از لابه لاي ميله هاي زندان به درون سلول ولنتاين مي انداختند. وي در سال 14 فوريه 269 پس از ميلاد اعدام شد.

    * برخي هم روز ولنتاين را به باور مردمان انگليس و فرانسه قرون وسطي نسبت ميدهند. آنها اعتقاد داشتند كه پرندگان در روز 14 فوريه جفت خود را انتخاب ميكنند.

    * برگزاري جشن ولنتاين امروزي از دو كشور فرانسه و انگليس آغاز گرديده است.

    * ابتدا كارتهاي تبريك ولنتاين را هر كس خودش تهيه ميكرد اما از سال 1800 كارتهاي تبريك ولنتاين تجاري به بازار عرضه گشت. البته اين كارتها نيز دست نوشته و داراي نمادهاي ولنتاين نقاشي شده بودند. سپس كارتهاي تبريك چاپي جايگزين آنها گرديد.

    * در گذشته دور در ايتاليا و انگليس رسم بر آن بود كه زنان مجرد پيش از طلوع آفتاب روز ولنتاين از خواب برخاسته و لب پنجره اتاق خود مي ايستادند تا مردي از مقابل پنجره آنان عبور كند. اعتقاد بر آن بود كه با اولين مردي كه در آن روز ببينند، ظرف يكسال ازدواج خواهند كرد. شكسپير نيز در نمايشنامه هملت به اين باور اشاره كرده است.

    * در برخي كشورها رسم بر اين است كه مردان جوان روز ولنتاين لباس به زنان هديه ميدهند. چنانچه زن آن لباس را براي خود نگه دارد نشانه آنست كه زن خواهان ازدواج با آن مرد است.

    * در فرانسه پسران اسم معشوقه خود را روی آستين لباسشان می نوشتند تا به همه بگویند: ازحس من آگاه شويد.

    * در زمانهاي گذشته در ولز چنين مرسوم بود كه در سالروز ولنتاين قاشقهاي چوبي به يكديگر هديه بدهند. روي اين قاشقهاي چوبي معمولا نقش قلب و كليد و قفل كنده كاري شده بود. معني اين كنده كاريها چنين بود: "تو قلب مرا گشوده اي" يا "كليد دروازه قلب من دست توست."

    * برخي باورهاي آميخته با خرافات نيز در رابطه با روز ولنتاين وجود دارد. اگر در اين روز سینه سرخ از بالای سر دختری عبور کند او با یک ملوان ازدواج خواهد كرد و اگر گنجشک عبور کند همسرش مرد فقیری میشود اما بسيار خوشبخت خواهند شد و اگر آن پرنده سهره باشد آن دختر با مردی پولدار ازدواج خواهد کرد.

    * كودكان انگليسي در صدها سال پيش در اين روز مانند بزرگترها لباس بتن ميكردند و خانه به خانه به ترانه سرايي و آواز خواني ميپرداختند.

    * اما در ژاپن روز ولنتاين به گونه اي ديگر مرسوم است. روز ولنتاين اين دختران هستند كه بايد به مردان شكلات هديه بدهند. زنان شاغل به اجبار بايد به تمام همكاران مرد خود بويژه رييس خود شكلات هديه بدهند. اما در روزي موسوم به "روز سفيد"(WHITE DAY) كه تاريخ آن 14 مارس ميباشد مردان براي جبران محبت خانمها به آنها هديه ميدهند. البته اغلب فقط به دوستان دختر خود. هديه مردان معمولا يك لباس زنانه سفيد رنگ است.

    * در چین هم افسانه ای وجود دارد که نمادی از عشق است و روز ولنتاین چيني ها محسوب ميگردد. اين روز هفتمین روز از هفتمین ماه در تقویم چینی است. اين روز فستيوال دختران نيز ناميده ميگردد. در اين روز مردم چين به ستاره ها خيره ميشوند. دختران نيز دعا ميكنند تا كدبانوهاي با كفايتي در آينده شوند و همچنين شوهر مناسبي نصيبشان گردد. پسران مجرد نيز دعا ميكنند تا هر چه زودتر معشوق خود را بيابند.

    * بنابراين روز ولنتاين از روم به فرانسه و انگليس وسپس به آمريكا راه يافت و اكنون در تمام جهان جشن گرفته ميشود .
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    هک وبلاگ هاي فارسي

    انگيزه هايي متعددي همچون کسب شهرت، قدرت نمايي، حذف مطالب مخالفان يا آزار باعث مي شود که افرادي همواره علاقه مند هک يا نابودي برخي وبلاگ ها باشند. در بين وبلاگ هاي فارسي نيز هر از گاهي شاهد هک و تغيير محتوا و صفحات برخي وبلاگ ها هستيم. بسياري اوقات تصور غلطي از اينگونه هکر ها وجود دارد گويي آنها از نبوغ يا تخصص فوق العاده يي بهره مي برند. اگرچه شايد چنين افرادي نيز وجود داشته باشند اما حقيقت آن است که شيوه هايي که معمولاً براي هک وبلاگ ها استفاده مي شود، بسيار ساده و رايج است و با کمي دقت مي توان از محتوا و مطالب وبلاگ در برابر افرادي که سوءنيت دارند، محافظت کرد. با توجه به ماهيت کارم همواره با مواردي از هک وبلاگ ها برخورد داشته ام و از همين رو در ادامه مطالب به برخي از مهم ترين و رايج ترين دلايل و شيوه هاي هک وبلاگ که در بين وبلاگ هاي فارسي نيز رايج است، اشاره يي خواهم داشت.


    فريب
    براي يک هکر يا فردي که داراي سوءنيت است، هيچ روشي ساده تر از فريب نويسنده وبلاگ و کسب اطلاعات از وي به جاي سر و کله زدن با شيوه هاي فني و تخصصي نيست. تقريباً اکثر سرويس هاي مطرح وبلاگ فارسي اخطارهايي به کاربران خود نسبت به دريافت اي ميل هاي جعلي داده اند و اين نشان از رايج بودن شيوه فوق براي فريب کاربراني که از سرويس هاي وبلاگ استفاده مي کنند، دارد. در اين شيوه هکرها تلاش مي کنند با ارسال اي ميل و پيام هايي چون افزايش امکانات يا حذف وبلاگ به دليل عدم فعاليت يا شناسايي وبلاگ هاي برتر و عناوين اينچنيني از طرف مديران سايت کاربران را فريب دهند تا نام کاربري و کلمه عبور وبلاگ خود را براي فرستنده اي ميل ارسال کنند. هکرها تمام تلاش خود را مي کنند که اي ميل ها هرچه بيشتر واقعي به نظر برسند. اما با کمي دقت مي توان دريافت که اي ميل ها جعلي هستند و البته بايد اين منطق را نيز در نظر داشت که عموماً مديران يک سرويس دهنده وبلاگ نيازي به دريافت کلمه عبور کاربران خود از اين طريق ندارند.


    صفحات جعلي
    صفحات جعلي يکي از شيوه هاي رايج سرقت اطلاعات کاربران وب سايت هاي مختلف در جهان است. در اين شيوه هکرها صفحاتي بسيار شبيه صفحه نخست يا صفحه ورود کاربران (Login) يک سايت را طراحي مي کنند و آن را در آدرسي که شبيه آدرس اصلي سايت باشد، قرار مي دهند. آنها اينگونه صفحات را به شيوه مختلف مانند ارسال اي ميل يا چت براي قرباني خود ارسال مي کنند و در اين ميان گاهي افراد بدون دقت در مورد آدرس اصلي صفحه فوق کلمه عبور خود را وارد اين صفحه مي کنند که در نهايت در اختيار هکر قرار خواهد گرفت. اين شيوه يکي از شيوه هاي رايج براي هک اي ميل هاي ياهو يا هات ميل يا حتي سرقت اطلاعات مالي افراد نيز هست و برخورد با اينگونه صفحات جعلي به عنوان هدفي در توسعه نسخه هاي جديد مرورگرهاي مطرح اينترنت مانند IE يا نرم افزار امنيتي مطرح است. چنين شيوه يي براي سرقت اطلاعات کاربري وبلاگ نويسان نيز مورد استفاده قرار مي گيرد و حتي در برخي وبلاگ ها يا سايت هاي هکرهاي ايراني صفحات جعلي آماده شبيه صفحات اصلي سايت هاي مطرح سرويس دهنده وبلاگ هاي فارسي براي سرقت اطلاعات ارائه مي شود. دقت در نوار آدرس مرورگر و بررسي صحت آدرس وب سايت در مواقعي که قرار است اطلاعات مهمي همچون کلمه عبور را در صفحه يي وارد کنيم، مي تواند بهترين شيوه براي حفاظت در برابر چنين تهديدي باشد.


    هک آي دي در چت
    سايت ها و وبلاگ هاي مرتبط با موضوع هک مملو از تروجان ها و نرم افزارهاي جاسوسي است که با هدف سرقت کلمه عبور اي ميل هاي ياهو يا ديگر سرويس هاي اي ميل مطرح و همچنين آي دي کاربران در چت است برنامه هاي کوچکي وجود دارند که به محض باز شدن در کامپيوتر قرباني کلمه عبور ياهو مسنجر وي را براي هکر ارسال مي کنند يا به صورت يک جاسوس در کامپيوتر مقيم شده و کلمه عبور وارد شده در صفحه ورود کاربر (Login) اي ميل ياهو را ثبت مي کنند. اين برنامه هاي کوچک با شيوه هاي مختلفي همچون اي ميل يا در چت يا با هدايت قرباني خود به صفحه اينترنتي خاصي و با عناوين فريب دهنده (مثل بازي جديد يا برنامه يي با امکانات جالب) به قرباني معرفي و در کامپيوتر وي نصب مي شوند. متاسفانه اين شيوه بسيار رايجي براي هک اي ميل و آي دي چت کاربران ايراني است و بسيار مورد استفاده ايراني هاي علاقه مند به هک است و به همين دليل تهديد بزرگي براي کاربران ايراني به شمار مي آيد. نفوذ به اي ميل افراد مي تواند گامي موثر براي سرقت اطلاعات وبلاگ باشد (معمولاً يا کلمه عبور وبلاگ در اي ميل فرد هست يا با استفاده امکان فراموشي کلمه عبور سايت سرويس دهنده وبلاگ اطلاعات ورود کاربر در اختيار هکر قرار مي گيرد). دقت در دريافت و به خصوص اجراي فايل ها و استفاده از نسخه هاي به روز شده آنتي ويروس ها و نرم افزارهاي فايروال مي تواند تا حدود زيادي خطرات چنين تهديدي را کاهش دهد.


    سرقت اطلاعات
    به خاطر داشته باشيد که کامپيوترهايي که مورد استفاده عموم هستند مانند کامپيوترهاي کافي نت ها يا دانشگاه ها بهترين گزينه براي نصب نرم افزارهاي جاسوسي و سرقت اطلاعات کاربران هستند و به صراحت مي توان گفت استفاده کنندگان از اين کامپيوترها بيشتر در معرض تهديد و سرقت اطلاعات مهم خود هستند. بنابراين تا آنجا که ممکن است اطلاعات مهم خود را در کافي نت ها يا در کامپيوترهاي دانشگاه وارد نکنيد يا حداقل اگر چنين مي کنيد در دوره هاي زماني کوتاه کلمه عبور خود را تغيير دهيد.


    کلمه عبور ساده
    خود را جاي يک هکر قرار دهيد. مطمئناً حدس و تست چند کلمه عبور يکي از شيوه هايي خواهد بود که در هک يک وبلاگ آن را تجربه مي کنيد. کساني که کلمات عبور ساده يي مانند نام کاربري يا نام واقعي خود يا اعداد ساده و قابل حدس انتخاب مي کنند، بيش از هر فرد ديگري نسبت به سرقت يا صدمه به اطلاعات وبلاگ خود مقصر هستند. البته شايد لازم نباشد کلمات عبور را آنقدر پيچيده انتخاب کنيد که حتي خودتان هم نتوانيد آن را به خاطر بسپاريد اما حداقل کلمه عبور وبلاگ خود را به شکلي انتخاب نکنيد که توسط ديگران قابل حدس باشد.برخي از کاربران نيز روي اعتماد کلمه عبور خود را در اختيار افراد ديگري (مثلاً براي ارسال مطالب، چک کردن نظرات يا تغيير در قالب و...) قرار مي دهند. شايد اين افراد واقعاً قصد صدمه به محتواي وبلاگ شما را نداشته باشند اما آيا شما مي توانيد مطمئن باشيد که مثلاً کامپيوتر آنها آلوده به تروجان يا نرم افزار جاسوسي نيست يا به نحوي اطلاعاتي که شما در اختيار آنها گذاشتيد به صورت ناخواسته توسط فرد ديگري رويت نمي شود؟ اگر در مواردي لازم شد کلمه عبور خود را به صورت مقطعي در اختيار فرد ديگري قرار دهيد مي توانيد بعد از اتمام کار کلمه عبور خود را تغيير دهيد. برخي ابزارها و سرويس هاي وبلاگ نيز به شما امکان تعريف نويسندگان يا کاربران ديگري را با امکانات محدودتر مي دهند که مي توانيد از اين امکانات استفاده کنيد. در ادامه دلايل هک وبلاگ ها مي توان به نواقص نرم افزاري در سايت هاي سرويس دهنده وبلاگ يا ابزارهاي مديريت وبلاگ اشاره کرد، البته اين اشکالات عموماً زود کشف و رفع مي شوند. همچنين مانيتورينگ ترافيک شبکه و مشاهده کلمه هاي عبور وارد شده توسط کارمندان يک شرکت يا سازمان توسط مسوولان فني شبکه يا فريب مسوولان پشتيباني سايت يا شرکت ميزبان وبلاگ و همچنين فريب کاربران طمعکار با عنوان هک وبلاگ ديگران با ورود کلمه عبور شخصي خودشان نيز از شيوه هايي هستند که در مواردي باعث صدمه به محتواي يک وبلاگ شده اند.

    عليرضا شيرازي
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    اس.ام.اس ويژه روز ولنتاين



     

    نميگم دوستت دارم
    نميگم عاشقتم
    ميگم ديونتم كه اگه يه روز ناراحتت كردم بگي بيخيال ديونست . . .


    قلب مهربانت مثلثي را مي ماند در درياي عشق
    مرا در خود كشيدي برموداي من !!!


    اي دوست به جز عشق تو در سر من هوسي نيست
    جز نقش تو بر صفحه ي دل نقش كسي نیست


    بهترين لحظه، لحظه ايست كه فكر كني فراموشت كردم، بعد 1 اس ام اس از طرف من بياد كه توش
    نوشته ميميرم برات !
    ولنتاینت مبارک !


    يادته بهت گفتم كه خشت ديوار دلتم، تو هم منو شكستي
    ولي اشكالي نداره، حالا خاك زير پاتم !


    با تو از خاطره ها سرشارم. با تو تا آخر شب بیدارم . عشق من دست تو یعنی خورشید. گرمی دست
    تو را کم دارم . . .


    قاب عكستو زدم جاي ساعت ديواري
    از اون موقع به بعد تو شدي تمومه لحظه هام . . .


    عمري با غم عشقت نشستم
    به تو پيوستم واز خود گسستم
    وليکن سرنوشتم اين سه حرف بود
    تو را ديدم. پرستيدم . شکستم


    زندگی عشق است افسانه نيست آنکه عشق راآفريد ديوانه نيست


    عشق آن نیست که هر لحظه کنارش باشی عشق آن است که پیوسته به يادش باشي


    بزرگترین آرزوم اینه کوچکترین آرزوت باشم


    تقدیم به او که نبود ولی حس بودنش بر من شوق زیستن داد دلم برای کسی تنگ است که آفتاب
    صداقت را به میهمانی گلهای باغ می آورد و گیسوان بلندش را به باد می داد و دست های سپیدش را
    به آب می بخشید و شعر های خوشی چون پرنده ها می خواند


    اي کاش که معشوق ز عاشق طلب جان مي کرد، تا که هر بي سرو پايي نشود يار کسي !!!


    دوست داشته باش و زندگی کن!زمان برای همیشه از آن تو نیست


    چقدر سخت است منتظر کسی باشی که هیچ وقت فکر آمدن نیست!


    می دونستی اشک گاهی از لبخند با ارزش تره؟ چون لبخند رو به هر کسی می تونی هدیه کنی اما
    اشک رو فقط برای کسی می ریزی که نمی خوای از دستش بدی .ولنتاین مبارک


    اگر روزي دشمن پيدا کردي بدون در رسيدن به هدفت موفق بودي.اگر روزي تهديدت کردن بدون
    در برابرت ناتوانند. اگر روزي خيانت ديدي بدون قيمتت بالاست. اگر روزي ترکت کردند بدون با
    تو بودن لياقت ميخواد


    من به دو چيز عشق مي ورزم يكي تو و ديگري وجود تو، به دو چيزاعتقاد دارم يكي خدا وديگري
    تو، من در اين دنيا دو چيز ميخواهم يكي تو وديگري خوشبختي تو.


    زندگي آرام است، مثل آرامش يك خواب بلند.
    زندگي شيرين است، مثل شيريني يك روز قشنگ.
    زندگي رويايي است، مثل روياي ِيكي كودك ناز.
    زندگي زيبايي است، مثل زيبايي يك غنچه ي باز.
    زندگي تك تك اين ساعتهاست، زندگي چرخش اين عقربه هاست، زندگي راز دل مادر من. زندگي
    پينه ي دست پدر است، زندگي مثل زمان در گذر...


    هر كي اومد پيش من يه ذره جاتو نگرفت....هيچ ادايي جاي اون نازو اداتو نگرفت....پيش هر
    نقاشي رفتم تو رو نقاشي كنه، روي هر بومي زدم رنگ چشاتو نگرفت...


    ميدوني آدما بين الف تا ي قرار دارند. بعضي ها مثل " ب " برات ميميرند، مثل " د " دوستت
    دارند، مثل " ع " عا شقت ميشوند، مثل " م " منتظر مي مونند تا يه روز مثل " ي " يارت بشن.


    حرفهايي هست براي نگفتن و ارزش عميق هر كسي به اندازه ي حرفهايی است كه براي نگفتن
    دارد و كتاب هايی نيز هست براي ننوشتن و من اكنون رسيده ام به آغاز چنين كتابي...


    کاش کسي تو دلمون پا نميذاشت... کاش اگه پا ميزاشت دلمون رو تنها نميذاشت... کاش اگه تنها
    ميذاشت رد پاش رو روي دلمون جا نميزاشت


    قلبمو هدیه می دم بهت . مواظبش باش . نه به خاطر اینکه قلبمه به خاطر اینکه تو توشی


    موقعی كه می خواستمت مي ترسيدم نگات كنم،موقعي كه نگات كردم ترسيدم باهات حرف بزنم.
    موقعي كه باهات حرف زدم ترسيدم نازت كنم،موقعي كه نازت كردم ترسيدم عاشقت بشم حالا كه
    عاشقت شدم ميترسم از دستت بدم


    دل آدمها مثل يك جزيره دور افتادست ،اينكه كي واسه اولين بار پا به جزيره ميزاره مهم نيست مهم
    اون كسيه كه هيچوقت جزيره را ترك نكند


    اگر باران بودم انقدر مي باريدم تا غبار غم را از دلت پاک کنم اگر اشک بودم مثل باران بهاري به
    پايت مي گريستم اگر گل بودم شاخه اي از وجودم را تقديم وجود عزيزت ميکردم اگر عشق بودم
    آهنگ دوست داشتن را برايت مينواختم ولي افسوس که نه بارانم نه اشک نه گل و نه عشق اما هر
    چه هستم دوستت دارم


    عشق شايد زود تو را عاشق و دلتنگ كند اما هرگز تو را سير نمي كند. روز ولنتاینت مبارک


    گرتواين دنيا کسي هست که با ديدنش رنگ رخسارت عوض ميشه و قلبت ابروتو به تاراج مي بره.
    مهم اين نيست که اون مال تو باشه، مهم اينه که باشه. نفس بکشه، زندگي کنه و از زندگيش لذت
    ببره


    خيانت تنها اين نيست كه شب را با ديگري بگذراني ... خيانت ميتواند دروغ دوست داشتن باشد !
    خيانت تنها اين نيست كه دستت را در خفا در دست ديگري بگذاري ... خيانت ميتواند جاري كردن
    اشك بر ديدگان معصومي باشد


    اگه تو دنيا هيچي هيچي نداشته باشي مطمئن باش سه چيز هميشه مال تو هست:خداي مهربون،
    فکراي قشنگ وقلب کوچيک من


    عميق ترين درد زندگي مردن نيست بلکه نداشتن کسي است که الفباي دوست داشتن را برايت
    تکرار کند و تو از او رسم محبت بياموزي


    صدا كن مرا كه صدايت زيباترين نواي عالم است
    صدا كن مرا كه صدايت قلب شكسته ام را تسكين ميدهد
    صدا كن مرا تا بدانم كه هنوز از ياد نبرده اي مرا
    نشسته ام تا شايد صدايم كني
    صدايم كني ومحبت بي دريقت را نثارم كني


    عشق من تو باش نه براي اينکه در اين دنياي بزرگ تنها نباشم.تو باش تا در دنياي بزرگ تنهاييم
    تنها ترين باشي..


    تو مثل راز بهاري و من رنگ زمستانم. چگونه دل اسيرت شد قسم به شب نميدانم


    دلم همچو آسمان،پر از ابرهاي بارانيست،
    اي کاش دلم امشب بگريد، شايد که بغض عشق در چشمانم بشکند....


    آري دوستي دو نيمه دارد نيمي از آن عشقي است که دل تو را بيقرار کرده است و نيمي ديگر آن
    محبتي است که در دل من مي تپد


    فرشته ها وجود دارن اما بعضي وقتا چون بال ندارن ما بهشون ميگيم دوست


    شب شده بود، گل آفتاب گردان داشت دنبال خورشيد ميگشت که يهو يک ستاره بهش چشمک زد،
    اما گل آفتابگردان سرش رو آرام آورد پايین، ميدونی چرا؟! آخه گلها هيچوقت خيانت نميکنن واسه
    همينه که گل آفتابگردان هميشه شبها سرش پایينه


    my eyes sEe U.
    mY haNd need U
    mY lips Kiiss U
    my MiND CAll U
    mY jan fadaye U
    mY heaRt por Az yade U

     

     
     
     
     
     
     
     TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive