به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, July 23, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 976)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

976

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 976 :: چهارشنبه 2 مرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

توضيحاتي درباره طرح پرداخت نقدي يارانه ها
+ دانلود پرسشنامه مرکز آمار

سلام عرض شد
همانطور که شايد خيلي از شما  دوستان تا حالا در جريان قرار گرفته ايد، دولت در راستاي طرح تحول اقتصادي، قصد داره يارانه هاي پرداختي به کالاها و خدمات را بصورت نقدي به مردم پردخت کند که در شماره هاي پيشين روزانه بطور نسبتا مفصل به اين موضوع  پرداختيم (مثلا در شماره 967 روزانه).
و اما از ديروز اول مردادماه پرسش نامه هايي جهت دريافت اطلاعات اقتصادي خانوارها پخش شده تا با جمع بندي اطلاعات خانوارها و طبقه بندي آنها به چند دهک، به هر دهک از جامعه متناسب با درآمدهاي آن دهک، يارانه بصورت نقدي پرداخت گردد. بعبارت ساده تر دولت قصد داره 90 هزار ميليارد تومان يارانه اي را که هر ساله به بنزين، گازئيل، برق، گاز، نان، دارو، روغن نباتي و ... پرداخت مي کند را حذف و اين موارد را با قيمت جهاني عرضه کند و در عوض قصد داره اين 90 هزار ميليارد تومان را مثل آش نذري بين نزديک به 80 ميليون نفر تقسيم کند! (يک اقدام بي سابقه در طول تاريخ بشريت!).
مبناي تقسيم اين پول هم، همين پرسشنامه هايي هست که از ديروز انتشار آنها شروع شده و بنا به فرموده رئيس مرکز آمار ایران، خوداظهاري مردم و اعتماد به مطالب نوشته شده در اين پرسشنامه ها ملاک عمل خواهد بود!
البته طبق نظر کارشناسي! کارشناسان محترم مرکز آمار ایران، قرار بود اين پرسشنامه ها بعد از تکميل در مساجد محل سکونت افراد مهر تائيد بخورند (شبيه کارهاي اوايل دهه 60) که البته بعدا اين کار منتفي شد!
البته در اينکه يارانه ها بايد هدفمند شوند هيچ کس شکي ندارد، اما اينکه اصولا اين طرح هم مثل طرحهاي قبلي دولت چقدر کار کارشناسي روش انجام شده و  مثل طرحهاي قبلي شکست مي خورد يا قراره معجزه اي رخ دهد، را من نمي دونم! اما اين را مطمئنم اطلاعات جمع آوري شده در اين طرح بسيار با واقعيت فرق خواهد داشت. آخه يکي نيست به اين حضرات دانشمند بگه در بسياري از خانواده هاي ايراني که مرد خونه درآمد واقعي خودش را حتي به خانومش نمي گه، آيا در اين پرسش نامه ها حقيقت را خواهد نوشت؟ يا وقتي در ادارت ما مديران دولتي پاداشهاي مخفيانه مي گيرند که حتي بسياري از کارمندان همان اداره از آنها بي خبرند، اونوقت مي آد و در پرسش نامه خواهد نوشت که چقدر پاداش و اضافه کاري در سال مي گيرد؟ آيا اصلا اين باورکردني است که فلان تاجر يا بازاري، درآمد حقيقي اش را ذکر کند؟ و يا اون افرادي که چندين قطعه زمين، باغ، آپارتمان و ...دارند آيا  حاضر مي شوند مشخصات واقعي دارائي هاي خود را در اين پرسش نامه ها درج کنند؟
البته اعلام شده که اطلاعات جمع آوري شده از طريق اين پرسشنامه ها با بانکهاي اطلاعاتي که دولت در اختيار داره مطابقت داده خواهد شد، اما پرسش اصلي اينجاست که کدام بانک اطلاعاتي؟ کدام بانک اطلاعاتي در کشور وجود داره که اطلاعات اقتصادي خانوارهاي ايراني در آن نوشته شده؟ که اگر چنين بانک اطلاعاتي وجود داشت که ديگه اصلا نيازي به انتشار اين پرسشنامه ها نبود! مگر اينکه هاتفي از غيب برسد!
سخن در اين باره زياد است (افزايش حداقل 50 درصدي تورم در صورت حذف يارانه ها و حتي ايجاد ناامني هاي سياسي اجتماعي در جامعه و ...) که نمي خوام الان بيش از اين وقتتون را بگيرم.

در هر صورت همانطور که در بالا هم گفتم فرم های جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها از ديروز سه شنبه اول مرداد در مراکز پستی کل کشور و همچنین از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir آماده ارائه به هموطنان است.
بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز آمار ایران، هموطنان پس از اخذ و تکمیل این فرم ها باید از روز سه شنبه 12 مرداد 87 براساس جدول زمان بندی که براساس تعداد اعضای خانوار است به ایستگاههای جمع آوری این فرم ها مراجعه کنند. (يعني بايد اين روزها، پرسش نامه را پيدا کرده، تکميل و طبق برنامه زمانبندي شده از 12 مرداد به ايستگاههاي جمع آوري فرمها در مدارس تحويل دهيد.)

جدول زمان بندی مراجعه خانوارها به ایستگاههای جمع آوری پرسشنامه ها (‌مدارس) به این شرح است:

خانوارهای 1 تا 3 نفره از 12 مرداد 87 تا 16مرداد 87

خانوارهای 4 نفره از 17مرداد 87 تا 21 مرداد 87

خانوارهای 5 نفره از 22 مرداد 87 تا 26 مرداد 87

خانوارهای 6 نفره از 27 مرداد87 تا 31 مرداد 87

خانوارهای 7 نفره و بیشتر از 1 شهریور 87 تا 5 شهریور 87

و خانوارهایی که موفق به تحویل پرسشنامه به ایستگاههای جمع آوری طرح در موعد مقرر نشده اند از تاریخ 6 شهریور 87 تا 10شهریور 87

خب، و اما از ديروز همزمان با انتشار اين فرمها دسترسي به سايت مرکز آمار ايران بسيار سخت شده، لذا من اين فرمها را دانلود کرده و سپس روي سرور خودمون قرار داده ام که براحتي مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کرده و تکميل کنيد.

فقط دقت داشته باشيد:

1- پرسشنامه هاي اطلاعات اقتصادي خانوار رايگان و غير قابل فروش مي باشد.

2- پرسشنامه هاي اطلاعات اقتصادي خانوار بايستي در قطع A3 تهيه، تكميل و به ستادهاي جمع آوري (نشاني اين ستاد ها متعاقباً اعلام خواهد شد) ارائه شود. راهنماي تكميل پرسشنامه به همراه پرسشنامه قابل دسترسي است.

3- كاربراني كه امكان چاپ پرسشنامه در قطع A3 را ندارند مي توانند از روش زير استفاده نمايند:

الف- چاپ پرسشنامه در قطع A4.
ب- تهيه كپي در قطع A3 از روي پرسشنامه A4 (مرحله الف).

4- كاربران جهت رؤيت و چاپ پرسشنامه اطلاعات اقتصادي خانوار، حتماّ مي بايست از نرم افزار Adobe Acrobat Reader استفاده نمايند. كاربراني كه فاقد اين نرم افزار هستند از اينجا مي توانند آن را تهيه نمايند.

سه فرم: 1)پرسشنامه، 2)راهنماي تكميل پرسشنامه، 3)نمونه پرسشنامه تكميل شده را در داخل يک فايل زيپ قرار داده ام که مي توانيد از طريق لينک زير  بصورت مستقيم دانلود کنيد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com


--------------------------------------------

پي نوشت 1: بعد از دانلود و مشاهده فرم خواهيد ديد که خداييش پر کردن اين پرسشنامه  براي افراد تحصيل کرده سخت است، چه برسه به افراد عادي و کم سواد!

پي نوشت 2: و باز ما (ايران) مفتخريم که براي اولين بار در طول تاريخ کره زمين چنين پرسشنامه هايي در بين 80ميليون نفر پخش ميکنيم و بجاي اينکه کارشناسان آمار آنها را تکميل کنند از عامه مردم خواسته ميشه که خودشون اين پرسشنامه هاي مهم و پيچيده را تکميل کنند!

پي نوشت 3: خدا جون به دادمون برس!


باقي بقايتان
مبين
mobin_s2004@yahoo.com


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (975) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دانلود پرسشنامه مرکز آمار
  • به اميد يه لباس تازه‌تر
  • گزارش تصويري از توليد کيبورد در ايران
  • سنت‏کام هم سایت فارسی زد
  • لیست خودروهایی که سهمیه آنها قطع شد
  • معرفي و دانلود فيلم : کنترل
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : کشتيهاي هوايي
  • دانلود انيميشن : Make Mine Music
  • آلبوم جدید و زیبای محسن به نام باور
  • آهنگ جدید و زیبای احسان خواجه امیری به نام هم وطن
  • Electronic Circuit Shop 2.04 نرم افزاری برای علاقه مندان به مدارات الکترونیکی
  • نرم افزار office برای گوشی های s60 و s603rd
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: جک کین
  • تعهد يا تخصص يا اصلا هيچكدام
  • Blogher، کنفرانس بزرگ زنان وبلاگ‌نویس
  • جديدترين شماره از مجله: Modern Design
  • نگاهی به اصلاحات کنترل شده در جهان عرب
  • طرز تهیه شوهر مرغوب
  • روشهای سفید کردن دندانها
  • زن برده شوهر؟؟
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

30 درخت عجیب روی زمین
به اميد يه لباس تازه‌تر
تصاويري از لباسهاي جديد ايراني
سرویس جدید یاهو: موتور جستجو بسازید
گزارش تصويري از توليد کيبورد در ايران
شوخی با مونالیزا روی دیوارهای شهر
ويدئو: گزارشي تكان دهنده از جنايت تازه سربازان اسرائيل
۸ لوازم منزل مدرن وغیر معمول
سنت‏کام هم سایت فارسی زد
سايت فرماندهي مرکزي ايالت متحده به زبان فارسي
15 اپلیکشینی که زندگی آنلاین شما را تغییر می‏دهد
تصاويرمدال آوران وافتخارآفرينان تيم المپياد رياضي ايران در چهل و نهمين دوره المپياد جهاني رياضي- مادريد اسپانيا
گزارش ويدئويي پيگيري خبرگزاري فارس از داغ‌كردن 3 كودك
بي سرپرست زنجاني

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

قطعی برق تهران، 4 ساعته مي‏شود

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران گفت: با افزایش دمای هوا در روز های اخیر و كاهش تولید برق به علت خشكسالی، احتمال قطعی برق در دو مرحله دو ساعته در تهران وجود دارد.
مهذب ترابی مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران در گفتگو با شبکه خبر گفت: مصرف برق با افزایش گرما در كشور افزایش یافته این در حالی كه با خشكسالی و كاهش آب های سطحی و ذخیره سدها، تولید برق در نیروگاه های برق آبی با كاهش مواجه شده است، از این رو با کاهش مصرف باید مشکل کمبود برق در کشور را حل کنیم.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران افزود: وزارت نیرو برنامه خاموشی‌ ها را اعلام كرده كه قطعا با همراهی مردم و صرفه‌ جویی آنها، قابل تغییر بوده و كاهش ساعات قطعی برق را در پی خواهد داشت.
مهذب ترابی از همه مشتركان تجاری خواست با تعویض لامپ‌های پرمصرف مدادی و استفاده از لامپ‌های كم مصرف، مشكلات توزیع برق را در تابستان كاهش دهند.
وی تصریح کرد : بیشتر مردم و مراكز تجاری می‌توانند در روز، با کاهش ده درصدی مصرف برق، خیلی از مشکلات کمبود برق را حل کنند.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران افزود: متاسفانه به دلیل شرایط بارندگی میزان تولید نیروگاهه ای برقی آب محدود شده است و با توجه به این موضوع وزارت نیرو باید برای زمان خشكسالی و كمبود برق برنامه‌ریزی كند.
مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق تهران گفت: برای تنظیم برنامه‌ریزی شهروندان در تابستان، برنامه‌های خاموشی احتمالی هر هفته اعلام می‌شود اما اگر مشتركان با توجه به ضرورت صرفه‌جویی، میزان مصرف انرژی برق را كاهش دهند مدت زمان قطعی برق هم كاهش خواهد یافت.
مهذب ترابی با بیان اینكه مردم همكاری خوبی در بهینه‌سازی مصرف انرژی برق دارند، گفت: با توجه به محدودیت تولید انرژی برق، هر گونه افزایش مصرف باعث افزایش قطعی احتمالی برق خواهد شد.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران گفت: خوشبختانه رسانه ملی در تشویق شهروندان به مصرف بهینه برق تلاش‌های خوبی كرده است كه امیدواریم همكاری‌ها مشتركان برق هم بیشتر شود.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران با توجه به افزایش دمای هوای بیشتر استان های كشور در روزهای پایانی تیر و هفته ابتدایی مرداد امسال كه سبب افزایش میزان مصرف انرژی و كاهش بازده تولید نیروگاه های كشور شده است ، ضمن تشكر صمیمانه از همراهی مردم عزیز كشورمان در مصرف بهینه آب و برق درهفته های اخیر از هموطنان خواست در مصرف برق حداكثر صرفه جویی را به عمل آورند تا روزهای گرم سال را كه معضلات ناشی از بحران خشكسالی نیز به آن اضافه شده است با كمترین مشكل پشت سر بگذاریم .

لیست خودروهایی که سهمیه آنها قطع شد

لیست خودروهای وارداتی را که بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور سهمیه بنزین یارانه ای آنها قطع شده منتشرشد.
این تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت - مصوب 1386 به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره 13943/ت 39614 ه مورخ 4/2/ 1387 اتخاذ شده است.
برهمین اساس، لیست خودروهایی را که براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور سهمیه بنزین یارانه ای آنها از ابتدای تیرماه قطع شده، به شرح ذیل است:

1- سواری چری
2- سواری ماکسیما
3- سواری بنز
4- سواری هیوندا آوانته
5- سواری پروتن جن 2
6- سواری زانتیا
7- سواری مزدا
8- سواری سوزوکی
9- سواری نیسان رونیز
10- سواری سرانزا
11- سواری پاجیرو
12- سواری پاژن
13-سواری موسو
14-سواری ون بنز
15-سواری ون خاور
16- سواری ون کارون
17- دیلی
18- ون نارون

در صورت عدم ارائه اطلاعات توسط معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به وزارت نفت، این تصمیم از تاریخ 1/7/1387 لازم الاجرا خواهد شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کنترل
Control

کارگردان: آنتون کوربين. فيلمنامه: مت گرينهال بر اساس خود زندگي نامه دبرا کرتيس‎"Touching from a ‎Distance"‎‏. موسيقي: ‏Joy Division، ‏New Order‏. مدير فيلمبرداري: مارتين روهه. تدوين: اندرو هولم. طراح ‏صحنه:کريس روپ. بازيگران: سام رايلي[ايان کرتيس]، سامانتا مورتون[دبي کرتيس]، کريگ پارکينسون[توني ‏ويلسون]، الکساندرا ماريا لارا[آنيک اونوره]، جيمز آنتوني پيرسون[برنارد سامر]، جو اندرسون[هوکي]، توبي ‏کبل[راب گرتون]، هري تريدوي[استيو موريس]، اندرو شريدان[تري]، رابرت شلي[تويني]. 121 دقيقه. محصول ‏‏2007 انگلستان، آمريکا، استراليا، ژاپن. برنده جايزه کارل فورمن براي بهترين نويسنده تازه کار و نامزد جايزه بهترين ‏فيلم و بهترين بازيگر زن نقش مکمل/مورتون از مراسم بافتا، برنده جايزه بهترين بازيگر و نامزد جايزه بزرگ ‏جشنواره فيلم براتيسلاوا، برنده جايزه بهترين فيلم-بهترين کارگردان-بهترين بازيگر زن/توبي کبل-بهترين بازيگر تازه ‏کار/رايلي-بهترين فيلمنامه و بهترين دستاورد تکنيکي از مراسم فيلم هاي مستقل بريتانيايي، نامزد جايزه طلايي مراسم ‏Camerimage، برنده دوربين طلايي-نشان سينماي اروپا و جايزه نگاه جوان از جشنواره کن، برنده هوگوي طلايي ‏بهترين بازيگر/رايلي و بهترين فيلمنامه از جشنواره شيکاگو، نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد از مراسم ‏Chlotrudis، ‏برنده جايزه بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلم از جشنواره ادينبرو، برنده جايزه منتقدان براي بهترين فيلم از جشنواره ‏هامبورگ، نامزد 8 جايزه مراسم انجمن منتقدان فيلم لندن، برنده جايزه محبوب ترين فيلم از جشنواره ملبورن، نامزد ‏بهترين بازيگر مرد از انجمن منتقدان آن لاين، برنده جايزه ويژه بهترين فيلم اول از جشنواره استکهلم. ‏
ايان کرتيس جوان تنها و غمگيني است که پس از تحصيل کارمند اداره کاريابي شده و شغل دومي نيز به عنوان شاعر و ‏خواننده گروهي به نام وارشاو[‏Warsaw‏] دارد. او با دختري به نام دبي آشنا و عاشق يکديگر مي شوند. پس از ازدواج ‏ايان و دوستانش نام گروه را به جوي ديويژن [‏Joy Division‏] تغيير داده و اولين آلبوم خود را منتشر مي کنند. آلبوم ‏با موفقيت روبرو شده و نام گروه بر سر زبان ها مي افتد. با افزايش شهرت گروه، زندگي خانوادگي دبي و ايان در ‏آستانه بچه دار شدن از هم گسيخته مي شود و با وارد شدن دختري بلژيکي به نام آنيک اونوره به زندگي آنها رو به ‏فروپاشي مي گذارد. ايان که ميان عشق به دبي و آنيک سرگردان است، با افزايش حملاتي صرع بيش از پيش دچار ‏مشکل مي شود. ايان پس از مدتي، در حالي که نمي تواند احساسات خود نسبت به اين دو زن-هم چنين رفتارش را که بر ‏اثر استفاده از داروهاي داراي عوارض جانبي مختل شده- را کنترل کند به خانه برمي گرد و پس از بگومگو با دبي خود ‏را آشپزخانه دار مي زند...‏

چرا بايد ديد؟
آنتون يوهانس گريت کوربين فونويلنزوارد متولد 1955 زويد-هولاند است. عکاس مشهور هلندي که عکاس هايش از ‏گروه هاي موسيقي ‏U2‎‏ و ‏R.E.M.‎‏ و کليپ هايي که براي گروه هاي نيروانا، متاليکا و ‏Depeche Mode‏ ساخته، او ‏را به محبوبيت رسانده است. او که از ستايش کنندگان ‏Joy Division‏ است، در اولين فيلمش روي زندگي ايان کرتيس ‏آوازخوان اين گروه زوم کرده است. ‏
شخصيت ايان کوين کرتيس[15 جولاي 1656- 18 مه 1980] چهره اصلي گروه چهار نفره ‏Joy Division‏ اولين ‏بار در سال 2002 در فيلم ‏‎24 Hour Party People‎‏ با بازي شون هريس در فيلمي سينمايي تصوير شد و اينک پس ‏از شش سال فيلمي ديگر درباره مقطع هفت ساله آخر زندگي کرتيس توسط يکي از شيفتگانش ساخته شده است.‏
گروه ‏Joy Division‏ که توسط منتقدان موسيقي يکي از تاثير گذارترين و مهم ترين گروه هاي موسيقي پانک و ‏post-‎punk‏ ارزيابي شده، بعد از انتشار دو آلبوم با مرگ ايان کرتيس از هم پاشيد. اما فيلم کنترل بيشتر به زندگي شخصي ‏کرتيس و رابطه عاشقانه اش با دبي و آنيک، بيماري صرع وي و تباه شدنش مي پردازد. فيلمي به غايت فکر شده ‏درباره پشت صحنه دنياي موسيقي که با سرمايه 4 و نيم ميليون يورو توليد شده و اولين بار در دو هفته کارگردان هاي ‏جشنوار کن به نمايش در آمد و تحسين منتقدان و تماشاگران بسياري را جلب کرد. ‏
فيلم ابتدا رنگي فيلمبرداري شد، اما بنا به دلايل فني-دانه دانه بودن تصاوير مانند فيلم هاي سوپر 8- به سياه و سفيد تبديل ‏شد. همين اتفاق بر تاثيرگذاري و تلخي آن افزوده و آن را بدل به مرثيه اي براي نسلي از دست رفته کرده است. ‏دوستداران اين نوع موسيقي-که من در ميان شان قرار ندارم- دلايل زيادي براي تماشاي فيلم دارند، اما توصيه مي کنم ‏علاقمندان درام هاي واقعي نيز شانس تماشاي آن را از دست ندهند. ‏
بزرگ ترين نقطه قوت فيلم بازي هاي حيرت انگيز بازيگران ناشناس آن است که براي حضور در اين فيلم نواختن الات ‏موسيقي و آوازخواندن را ياد گرفته اند. فيلمنامه و کارگرداني هوشمندانه کوربين نيز جاي خود را دارد! ‏
ژانر: درام، زندگي نامه، موسيقي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/95429660/FXG-Cont.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/95446961/FXG-Cont.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/95469760/FXG-Cont.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/95500624/FXG-Cont.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/95541017/FXG-Cont.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/95549068/FXG-Cont.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/95564322/FXG-Cont.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

کشتيهاي هوايي
The Airships 

مستند "کشتيهاي هوائي"

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Make Mine Music


لينکهاي دانلود

M4ke_M1ne_Mus1c.part1.rar
M4ke_M1ne_Mus1c.part2.rar
M4ke_M1ne_Mus1c.part3.rar
M4ke_M1ne_Mus1c.part4.rar
M4ke_M1ne_Mus1c.part5.rar
M4ke_M1ne_Mus1c.part6.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

باور
باصداي محسن

آلبوم جدید و زیبای محسن به نام باور

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای احسان خواجه امیری
به نام هم وطن

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Electronic Circuit Shop 2.04 نرم افزاری برای علاقه مندان به مدارات الکترونیکی

چقدر به فراگیری و طراحی مدارهای دیجیتالی علاقه مندید؟
کمتر کسی رو میشناسم که به ساخت یک مدار الکترونیکی علاقه ای نداشته باشد. ساخت یه فلاشر چشمک زن ساده ، فرستنده و گیرنده های اف ام، مدارات LED چشمک زن و هزاران مدارالکترونیکی دیگر همگی مدارات الکترونیکی ساده ای هستند که شاید شما هم حداقل یکبار تجربه ساخت یکی از آنها را داشته باشید .
نرم افزاری که امروز قصد معرفی آن را داریم یک نرم افزار جالب با نام Electronic Circuit Shop 2.04 است که قادرید تا در رایانه خود اقدام به طراحی و پیاده سازی مدارات الکترونیکی کنید . آن هم بدون خرید هیچ قطعه الکترونیکی !
کافی است پس از طراحی مدار خود در نرم افزار تمامی قطعات آن را کنار هم طبق نقشه خود بچینید و منبع تغذیه مورد نیاز را به صورت مجازی به مدار خود متصل کنید . حال مدار را امتحان کنید !
بله درست حدس زدید . با استفاده از این نرم افزار قادرید تا به صورت مجازی قطعات الکترونیکی دلخواه را کنار هم چیده و یک وسیله و یک قطعه الکترونیکی تهیه کنید و آن را امتحان کنید … دیگر نگران سوختن قطعات و یا اشتباههای انسانی در پیاده سازی و طراحی مدارات الکترونیکی نباشید .
به راحتی مدار طراحی شده خود را در نرم افزار پیاده سازی و اجرا کرده و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید و در پایان با اطمینان به سالم بودن نقشه می توانید قطعات سخت افزاری واقعی را از بازار تهیه کنید و مدار الکترونیکی خود را کامل کنید.
Electronic Circuit Shop 2.04 شامل قطعات مختلف شامل انواع خازنها، ترانزیستورها ، دیودها و دیودهای نورانی (LED) ، مقاومت ها، مدارات مجتمع (IC) کلیدهای قطع و وصل ، اسپیکر ، و حتی نمایشگرهای عددی است.
حتما برایتان جالب خواهد بود که حتی قادرید بدون نیاز به خرید اسیلوسکوپ های چند میلیون تومانی به صورت مجازی در رایانه خود عملکرد مدار خود را توسط یک اسیلوسکوپ داخلی در نرم افزار زیر نظر بگیرید !
این نرم افزار را تقدیم می کنیم به تمامی علاقه مندان و دانشجویان برق و الکترونیک.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دنياي موبايل

نرم افزار office برای گوشی های s60 و s603rd (شامل Word – Excel و …) به همراه کرک

بله تعجب نکنید. عنوان مطلب کاملا درست بود. دنیای نرم افزار های موبایل آن قدر پیشرفت کرده که روز به روز باید انتظار شنیدن ساخته شدن نرم افزار های کامپیوتری برای موبایل باشید. حال آن نرم افزار ساده و سبک باشد و یا مانند نرم افزاری مانند office که خودش یک سی دی کامل است حجیم باشد. کمتر کسی است که مجموعه office از شرکت microsoft را نشناسد. لااقل بیشترین استفاده مردم از این بسته نرم افزاری به خاطر وجود دو نرم افزار بسیار ارزشمند و کاربردی Word , Excel موجود در آن است .
استفاده از این دو نرم افزار لااقل در ایران بیشتر از نرم افزارهای دیگر موجود در این مجموعه است . همان طور که اطلاع دارید نرم افزار word برای تایپ متون و ویرایش و تعویض فونت آن و … و نرم افزار Excel هم برای رسم نمودار و تغییر رنگ آن و … است . اما تا چند وقت پیش تمامی این امکانات برای نسخه کامپیوتری از این نرم افزار بود. اما حالا نسخه تحت موبایل از نرم افزار فوق العاده office برای گوشی های سری 60 و سری 60 ورژن 3 ساخته شده است که در شماره امروز آن را با هر دو نسخه s60 و s603rd از این نرم افزار به همراه کرک برای شما قرار می دهد. توسط نرم افزار word این مجموعه می توانید همانند نسخه کامپیوتری از آن به وبرایش متون خود بپردازید. فکر نمی کنیم احتیاجی به توضیحات بیشتر باشد چون این نرم افزار کاملا شناخته شده است. دانلود کنید و لذت ببرید.

توجه: در داخل فايل زيپ دو فايل جداگانه براي گوشی های سری 60 و سری 60 ورژن 3 وجود دارد. برای کرک کردن گوشی های سری 60 برنامه فایل Office.Patch که در فایل دانلود موجود است را هم بر روی گوشی خود نصب کنید.
برای کرک کردن گوشيهاي سری 60 ورژن 3 برنامه فایلkeygen موجود در فایل دانلود را در کامپیوتر خود باز کنید و شماره سریال گوشی خود را در آن بزنید و سریال برای کرک کردن را بگیرید . برای پیدا کردن شماره سریال گوشی خود در صفحه اصلی #06*# را بزنید .
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
جک کین
Jack Keane

اگر طرفدار بازی های ماجراجویی هستید بازی "جک کین" را حتما امتحان کنید. بازی در جزیره ای به نام کولونیا واقع در کشور انگلستان اتفاق می افتد و شما در نقش جوان ماجراجوی جسوری به نام جک کین هستید. بازی جک کین را در محل هایی نظیر لندن، کپتون و جنگلهای هندوستان قرار می دهد. البته جک بدون همکاری همراهان زبر و زرنگ خود کاری از پیش نمیبرد.

ناشر : 10TACLE Studios
کمپانی سازنده: Deck 13
تاریخ عرضه: 15 آوریل سال 2008
وبسایت رسمی: official website

سیستم مورد نیاز:
Microsoft Windows XP, Windows Vista
Pentium IV 2 GHz / Athlon 2.4 GHz
512 MB RAM
1.5 GB hard-disk capacity
DirectX 9.0c-compatible graphic card with 128 MB RAM

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:

الحَقُّ مَعَنا، فَلَنْ یُوحِشَنا مَنْ قَعَدَعَنّا، وَ نَحْنُ صَنائِعُ رَبِّنا، وَ الْخَلْقُ بَعْدُ صَنائِعِنا.

حقانیّت و واقعیّت با ما اهل بیت رسول الله صلّى الله علیه وآله وسلّم مى باشد و كناره گیرى عدّه اى، از ما هرگز سبب وحشت ما نخواهد شد، چرا كه ما دست پروره هاى نیكوى پروردگار مى باشیم; و دیگر مخلوقین خداوند، دست پرورده هاى ما خواهند بود.

بحارالأنوار: ج 53، ص 178، ضمن ح 9.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که مطالعات جديد نشان ميدهد مصرف همزمان ويتامين هاي «اى و سي» ممکن است در کاهش ابتلا افراد به بيماري آلزايمر موثر باشد.
  • آيا مي دانستي که هر 186 هزار سال يکبار ، کره زمين کاملا" به زير آب ميرود و تمامي زمين پوشيده از آب ميشود و دوباره بعد از مدتي سر از آب بيرون ميآورد.
  • آيا مي دانستي که يک بررسي نشان داده خانواده هايي که در آنها مصرف روزانه يک ليوان شير به صورت عادت درآمده است، فرزنداني شاداب و باهوش دارند.
  • آيا مي دانستي که عسل به کمک دياستازهايش چربي هاي اطراف قلب را آب مي کند. به همين دليل مصرف آن به سالخوردگان و بيماران قلبي توصيه مي شود.
  • آيا مي دانستي که ميزان عملکرد و دقت افرادي که به مدت طولاني هر شب کمتر از شش ساعت مي خوابند همانند زماني است که فرد به مدت سه روز متوالي نخوابد .

 

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
baran432002@yahoo.no

چرخه عجیب
عجب چرخهء عجيبيه! زن ها از سوسک مي ترسن. سوسکا از موش. موش ها از گربه .گربه ها از سگ .سگا از مردا .مردها هم از زن ها!

قدرت دید خانومها
قدرت ديد خانومها : يه تار مو را روي كت شوهرشون مي بينند اما چراغ تير برق كوچه شون را هنگام رانندگي نمي بينند

زن خوب
زن خوب تو دنيا مثلا دايناسوره که نسلش منقرض شده ، ولي مرد خوب مثل سيمرغ ، که از اول هم افسانه بوده

خصوصیات بعضی دخترا
خصوصيات بعضي دخترا: ………. 1) تا زبونشون باز ميشه عوض مامان بابا ميگن شوهر!! 2)حالشون از پسرا به هم ميخوره ولي نمي دونم چرا 666 تا دوست پسر دارن 3) اگه خونشون آتيش بگيره بين بابا و لوازم آرايش حتما لوازم آرايش و انتخاب مي كنن! 4) نون شب ندارن بخورن ولي پول عمل دماغشونو رديف ميكنن! 5) همه خوشكل و خوش هيكلن(خدايا منو بخاطر اين دروغم ببخش) 5) از 8 تا 20 سالگي شونصدتا دوست پسر داشتن كه هيچ كدوم دركشون نميكردن‎

سمند داری
حیف نان تاکسی سمند می خره سه تا مسافر سوار می کنه. اولی به مقصد می رسه می گه نگه دار حیف نان می پرسه سمند داری؟ می گه نه می گه پس بشین. دومی به مقصد می رسه می گه نگه دار می پرسه سمند داری؟ می گه نه. می گه پس بشین. سومی می گه من سمند دارم، نگه دار. حیف نان می گه پس بگو ترمزش کدومه؟

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

به سوي مهدي برويد ولو سينه خيز ...

محمد بن مسلم از حضرت باقر(ع) روایت می کند که آن حضرت فرمودند: سفیانی و قائم ما(ع) در یک سال قیام می کنند.(1) مسلما سفیانی در همان سال پیش از حضرت ولی عصر(ع) خروج می کند.
امام پنجم(ع) بعد از اشاره به ندای آسمانی و فرورفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیداء(نزدیک مکه معظمه) چنین امر می فرمایند: به سوی حضرت بقیة ا... بشتابید ولو از طریق خزیدن بر روی سینه باشد. به خدا سوگند، گویی می بینم بین رکن و مقام ایستاده و با مردم بیعت می کنند.(2)
از حضرت ابی جعفر(ع) نقل می کنند که فرمودند: هر گاه دیدید که آتشی عظیم از جانب مشرق روشن شد و عمر آن سه روز یا هفت روز ادامه پیدا کرد، منتظر فرج آل محمد باشید(ظهور امام عصر(عج))، البته اگر خداوند حکیم و مقتدر بخواهد. صیحۀ آسمانی حتما در ماه رمضان است، زیرا ماه رمضان ماه خداوند است و این صیحه هم صدای جبرئیل(ع) است که از طرف خداوند برای این مردم فرستاده می شود. منادی از آسمان حضرت قائم(عج) را به اسم صدا می کند(محمد بن الحسن العسکری). پس هر کسی که در مشرق و مغرب زمین است این صدا را می شنود و به جهت ترسناک بودن این صدا، آنکه در خواب است بیدار می شود و هر که ایستاده است می نشیند و آن کسی که نشسته است برمی خیزد و سر پا می ایستد. خداوند رحمت کند کسی که آن صدا را بشنود و عبرت بگیرد و عملا این صدا را جواب بگوید(اطاعت کند از حضرت بقیة ا... ارواحنا له الفداء). برای اینکه این صدا، صدای جبرئیل روح الامین است (پیام او از سوی خداوند برای جهانیان است).
امام(ع) می فرماید: صدای آسمانی در شب بیست و سوم ماه رمضان خواهد بود. برای شما تردیدی پیدا نشود، بشنوید و اطاعت کنید و در آخر روز ابلیس ملعون فریاد می زند: ای مردم! آگاه باشید که فلانی مظلوم کشته شده است. برای اینکه مردم در شک بیفتند و گرفتار امتحان بشوند. چه بسا اشخاصی که در آن روز به خاطر شنیدن آن صدا سرگردان و در آتش غضب خداوند سرنگون خواهند شد. پس، وقتی که در ماه رمضان صدا را شنیدید(اینکه قائم آل محمد آمد) در آن شک نکنید و بدانید آن صدای جبرئیل(ع) است و علامت حقانیت آن صدا این است که حضرت قائم(عج) را به نام پدرش ذکر می کند(یعنی ان شاء ا... می گوید محمد بن الحسن العسکری(ع) آمد). این صدا چنان فراگیر است که حتی دختران پرده نشین نیز آن را می شنوند و پدر و برادر خود را ترغیب می کنند که از منزل بیرون بروید[و امام عصر را یاری کنید]
امام پنجم(ع) می فرماید: دو صدا باید قبل از ظهور شنیده شود: یک صدا از آسمان که صدای جبرئیل است و صاحب این امر را به نام او و نام پدرش معرفی می کند؛ صدای دوم صدای شیطان است که به نام فلانی است و می گوید او را مظلوم کشتند و و می خواهد مردم را گمراه کند. پس، از صدای اول متابعت کنید؛ اما بترسید از اینکه صدای دوم شما را به گمراهی کشاند.(3)
زراره می گوید از حضرت باقر(ع) پرسیدم: آیا ندای آسمانی حق است؟ فرمودند:
آری، به خدا قسم، حق است و به صورتی است که تمام مردم به زبان خودشان این ندا را می شنوند.(4)

پی نوشت:
1- اثباة الهداة، ج7، ص426 /// 2- مکیال المکارم، ج2، ص184 /// 3- همان مأخذ، ص186 /// 4- همان مأخذ، ص187 ///

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

عرب آنروزگار (و هم امروز نیز) مردم را به "عرب"، یعنی کسی که بزبان عربی سخن می‌گوید، و "عجم" یا کسی که گُنگ است و سخن گفتن نمی‌داند، بخش می‌کرد (گفتنی است که بَربَر نیز در نزد یونانیان همین معنی را دارد). بدیگر سخن، عرب زبان خود را چنان می‌ستود که کیستی خود را در آن باز می‌یافت و آن را در جایگاهی چنان فراز می‌دید، که اگر کسی بدین زبان سخن نمی‌گفت، در چشمان او لال و گُنگ می‌بود.

پس پناه جُستن در پشت یک زبان دیگر و آفرینش فرهنگی به این زبان، اورنگ سروری زبان عربی را در هم می‌شکست و در پی آن سروری خود عربان را نیز، چرا که با اینکار زبان عربی – برترین چیزی که عرب بدان می‌بالید – از جایگاه فراز خود فرو می‌افتاد، و فرو افتاد.
دو سده نخستین پس از فروپاشی شاهنشاهی ساسانی را باید سده‌های کشتار و ویرانی و ببردگی رفتن خاندانهای ایرانی و نابودی زیرساختهای کشاورزی و بازرگانی دانست.
به گمان من اگرچه با خواندن نوشته‌های تاریخنگاران مسلمان می‌توان به گوشه‌هایی از دژخوئیها و گُرگ خونیهای سپاهیان عرب پی برد، به چرخاندن آسیاب از خون ایرانیان و به گردن زدن هزاران تن در یک روز و به نابودی کتابخانه‌ها و سوزاندن هر آنچه که فرزانگان ایرانی در درازنای سده‌ها گردآورده بودند، ولی این همه داستان نیست و بی بهره ماندن ما از دستآوردهای مادی نیاکانمان ریشه در چیزی جز نابودی سازمان یافته و آماج مند فرهنگ ایرانی نمی‌تواند داشته باشد.
همانگونه که در بخش پیش نیز آوردم، برای انسان خردمند امروزین پذیرفتنی نیست که سپاهیان مسلمان در هزار و چهارسد سال پیش در رویارویی با دستآوردهای فرهنگی نامسلمانان رفتاری بهتر و انسانیتر و متمدنانه تر از القاعده وطالبان و وهابیون داشته بوده باشند. آیا براستی انگاشت اینکه مسلمانان در ایران هر آنچه را که به گونه‌ای با فرمانهای قرآن همخوانی نداشت - برای نمونه تندیس و نگاره زنان - نابود کرده باشند دور از پندار است، آنهم برای ما که نابودی تندیسهای بودا را در سده بیست ویکم با چشمانی شگفت زده و پُرهراس به تماشا نشستیم؟

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة القصص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ 51 الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ مِن قَبْلِهِ هُم بِهِ يُؤْمِنُونَ 52 وَإِذَا يُتْلَى عَلَيْهِمْ قَالُوا آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّنَا إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلِهِ مُسْلِمِينَ 53 أُوْلَئِكَ يُؤْتَوْنَ أَجْرَهُم مَّرَّتَيْنِ بِمَا صَبَرُوا وَيَدْرَؤُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ 54 وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ لَا نَبْتَغِي الْجَاهِلِينَ 55 إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاء وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ 56 وَقَالُوا إِن نَّتَّبِعِ الْهُدَى مَعَكَ نُتَخَطَّفْ مِنْ أَرْضِنَا أَوَلَمْ نُمَكِّن لَّهُمْ حَرَمًا آمِنًا يُجْبَى إِلَيْهِ ثَمَرَاتُ كُلِّ شَيْءٍ رِزْقًا مِن لَّدُنَّا وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ 57 وَكَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَرْيَةٍ بَطِرَتْ مَعِيشَتَهَا فَتِلْكَ مَسَاكِنُهُمْ لَمْ تُسْكَن مِّن بَعْدِهِمْ إِلَّا قَلِيلًا وَكُنَّا نَحْنُ الْوَارِثِينَ 58 وَمَا كَانَ رَبُّكَ مُهْلِكَ الْقُرَى حَتَّى يَبْعَثَ فِي أُمِّهَا رَسُولًا يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِنَا وَمَا كُنَّا مُهْلِكِي الْقُرَى إِلَّا وَأَهْلُهَا ظَالِمُونَ 59

 

ترجمه فارسي مکارم

ما آيات قرآن را يكى پس از ديگرى براى آنان آورديم شايد متذكر شوند! «51» كسانى كه قبلا كتاب آسمانى به آنان داده‏ايم به آن ( قرآن) ايمان مى‏آورند! «52» و هنگامى كه بر آنان خوانده شود مى‏گويند: «به آن ايمان آورديم; اينها همه حق است و از سوى پروردگار ماست; ما پيش از اين هم مسلمان بوديم!» «53» آنها كسانى هستند كه بخاطر شكيباييشان، اجر و پادششان را دو بار دريافت مى‏دارند; و بوسيله نيكيها بديها را دفع مى‏كنند; و از آنچه به آنان روزى داده‏ايم انفاق مى‏نمايند; «54» و هرگاه سخن لغو و بيهوده بشنوند، از آن روى مى‏گردانند و مى‏گويند: «اعمال ما از آن ماست و اعمال شما از آن خودتان; سلام بر شما (سلام وداع); ما خواهان جاهلان نيستيم!» «55» تو نمى‏توانى كسى را كه دوست دارى هدايت كنى; ولى خداوند هر كس را بخواهد هدايت مى‏كند; و او به هدايت يافتگان آگاهتر است! «56» آنها گفتند: «ما اگر هدايت را همراه تو پذيرا شويم، ما را از سرزمينمان مى‏ربايند!» آيا ما حرم امنى در اختيار آنها قرار نداديم كه ثمرات هر چيزى (از هر شهر و ديارى) بسوى آن آورده مى‏شود؟! رزقى است از جانب ما; ولى بيشتر آنان نمى‏دانند! «57» و چه بسيار از شهرها و آباديهايى را كه بر اثر فراوانى نعمت، مست و مغرور شده بودند هلاك كرديم! اين خانه‏هاى آنهاست (كه‏ويران شده)، و بعد از آنان جز اندكى كسى در آنها سكونت نكرد; و ما وارث آنان بوديم! «58» و پروردگار تو هرگز شهرها و آباديها را هلاك نمى‏كرد تا اينكه در كانون آنها پيامبرى مبعوث كند كه آيات ما را بر آنان بخواند; و ما هرگز آباديها و شهرها را هلاك نكرديم مگر آنكه اهلش ظالم بودند! «59»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

karimzadeh_behnam@yahoo.com

خدا کند که دل من در انتظار تو باشد
درون کلبه قلبم همیشه جای تو باشد
مرا نسیم نگاهت به باغ آینه ها برد
خوشا کبوتر عشقی که در هوای تو باشد
قنوت سبز نمازم به التماس در آمد
چه میشود که مرا خیری از دعای تو باشد
به گور میبرد ابلیس ، آرزوی دلش را
اگر که تکیه دستم به شانه های تو باشد
دراین دیار حریمی برای حرمت دل نیست
بیا حریم دلم باش تا سرای تو باشد
خدا کند که دلم را به هیچکس نفروشم
خدا کند که دل من فقط برای تو باشدد

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

باغچه اي كه هوس بهار داشت
ميان ياس و بنفشه و شمعداني ها
و حوض هواي شما را مي پاييد
ومن نگران
با اقافيا
از درخت مي ريختم
تا تمام شود جان كندن ماهي
در پاشويه حوض
اين آخرين نفس را
شما بگيريد
كه خط مي اندازد به نام شما
روي بخار
چسبيده بر شيشه ي پنجره رو به باغچه

توكلي

 

 

sadeghi3456@yahoo.com

تعهد يا تخصص يا اصلا هيچكدام

چند وقت پيش با چند نفر از دوستان داشتيم در مورد اوضاع بد مملكت و مردم صحبت مي كرديم.
حرف به اينجا رسيد كه عملكرد بد بيشتر مسئولين مسبب اين همه بدبختي ومشكلات هست و اگه اونها درست عمل مي كردند اين همه مشكل نداشتيم. يكي از دوستان بحث تعهد و تخصص را پيش كشيد. او عقيده داشت كه اگرمسئولين تعهد داشتند به اين جا نمي رسيديم . زيرا كساني كه خود را متعهد به اين مملكت و مردم مي دانند به هيچ عنوان اجازه نمي دهند تا در حوزه كاري ايشان حقي ضايع شود و يا معضلي بوجود آيد. افراد متعهد با جان و دل براي مردم كار مي كنند و تمام وقت خود را براي كار و تلاش براي مردم صرف مي كنند. كساني كه متعهد هستند حقوق اضافي نمي گيرند و به ازاي حقوقي كه مي گيرند و حتي بيشتر در قبال آن تلاش و كوشش خواهند كرد. بنابراين بايد مسئولين را از ميان افراد متعهد جامعه انتخاب كرد. بر عكس ايشان يكي ديگر از دوستان عقيده داشت كه تخصص بر تعهد مقدم است زيرا بايد شخص توانايي انجام كار را داشته باشد تا بتواند از عهده آن برآيد.
متاسفانه چيزي كه در حال حاضر در روال انتساب مسئولين وجود دارد همان بحث تعهد است . يعني اگر فرد متعهد باشد ( كه البته معيار هاي جالبي هم براي تشخيص تعهد ايشان وجود دارد كه بماند ..) قابليت احراز آن پست را دارد و تخصص و مابقي مسائل مثل سن ، سابقه كاري ، .... در حاشيه بوده و بسيار كمرنگ تر جلوه مي كنند. در اينجا بايد به مثل دوست نادان و دشمن دانا اشاره كنم. اولا كه معيارها تشخيص تعهد كه بر همگان واضح و مبرهن است كه خود بحث بسيار دارد ولي فرض مي گيريم كه همه آنها هم درست باشد و شخص متعهد انتخاب شود. كسي به اين موضوع توجه نمي كند كه سن اين شخص چقدر است آيا هم اكنون توانايي چند سال پيش خود ( مثلا 30 سال قبل !!!!!! ) را دارد يا خير. قبلا در چه پست هايي بوده و چقدر موفق بوده است. آيا اين همه شاخه به شاخه پريده است در تمام آنها تخصص داشته است؟ اگر به بحث خودمان برگرديم كه همان تخصص و تعهد است هيچكس از خود نمي پرسد كه چرا اين اقا يا خانم كه در فلان منسب قرار گرفته و به قول برگزيدگان ايشان از افراد متعهد جامعه ، اهل مسجد و نمازجمعه و اين چيزهاست هيچگاه و هيچوقت نمي گويد كه من در اين رشته تخصص كافي ندارم. چرا افراد متعهد كه قرار است نان حلال بخورند اذعان نمي كنند كه عملكرد بد آنها و نداشتن سابقه و علم كافي در آن زمينه باعث بروز مشكلات در حوزه كاري ايشان شده است. اين چه تعهدي است كه شخص صرف انجام وظيفه ( مسئوليت الهي !!!!) هر كاري ولو اشتباه انجام ميدهد تا نكند خداي ناكرده از انجام مسئوليت شانه خالي كرده باشد.
پس ظاهرا تعهد ندارند . در مورد تخصص هم كه اگر داشتند كه ديگر مشكلي نبود مي شود همان دشمن دانا . تازه بر فرض هم كه دشمن باشند پس تخصص هم ندارند. حالا اين سوال پيش مي آيد كه قرار است كي و كجا و توسط چه كساني اين مسائل بررسي و مد نظر قرارداده شود. چرا وقتي يك شغل يا همان مسئوليت الهي به يك شخص متعهد !!! واگذار ميشود حتي يك لحظه درنگ نكرده و با آغوش باز آن را مي پذيرد حتي اگر ذره اي در آن كار تخصص و علم كافي نداشته باشد. البته خوب تقصيري ندارند شايد اگر ما هم بوديم دوست داشتيم كه بيشتر كساني را دور و برخود انتخاب كنيم كه طرف ما ؟؟؟؟؟؟ باشند . البته شايد هم خود كساني كه اين افراد را انتخاب مي كنند ازعلم كافي و تخصص لازم در زمينه بكار گيري و استخدام نيروي انساني برخوردار نباشند. صادقي

 

 

محفوظ

متأسفم!

با سلام
مطلب فاحشه دعایم کن را که خوندم دیدگاهی تازه نسبت به اینجور آدما پیدا کردم .
و همچنین مطلبی که آفای مجید فرستاده بود .این سه روزی پر برکتی که گذشت خیلی برای اینجور آدما دعا کردم و البته برای اون پسر بچه که نه برای اون مرد که مطمئنم توی اون لحظات بیشتر از هر مردی استرس وفشار روحی تحمل کرده اونقدر که حاضره به استقبال مرگ بره به خاطر آبروی مادرش .
چند تا ختم صلوات برای رفع مشکلش تنها کاری بود که از دستم برمیومد .
بعد تلخ تر این قضیه اینه که اینجور افراد همیشه آدما یی به پستشون می خورن که متاسفانه یه ذره هم جوانمردی تو وجودشون پیدا نمی شه ،آدمایی که اگه پولایی که برای کثافت کاری هاشون خرج می کنن رو جمع بزنی میشه باهاش به زندگی امین های زیادی رنگ وبوی شادی داد .
فقط از خدا بخوایم بنده هاشو به اندازه توانشون امتحان کنه .وگرنه معلوم نیست همین ماهایی که پیشنهاد صبر و عدم ناامیدی ازرحمت خدا رو می دیم اگه خدا نکنه البته ،توی همچین موقعیتی می بودیم چه می کردیم؟
دولت هم که این وسط نقش پشمک رو ایفا می کنه(با این شاهکار های اقتصادی).
وقتی این مطلب رو خوندم اشکم دراومد وحالم از اون ژستای مسخره آقای رئیس جمهور که نون وپنیر میل می فرمودن به هم خورد. آدمی که فقط کارش حرف زدنه ،دولت عدالت محور بیشتر، شبیه یه جوکه!
جرا رگ غیرتش بالا نمی زنه از اون بچه 12 ساله یاد بگیره که با مرگ خودش می خواد به مشکل خانوادش پایان بده .
برای این دولت ،برای این جامعه گند زده ،برای تمام آدمایی که یه طرفه به قاضی میرن ،برای خودم که کاری ازم بر نمیاد ،برای اون مادری که توی این شرایط وحشتناکه متأسفم .ولی برای امین نه اون بهترین درس رو به ما میده .
لطفاً اگه قراره این مطلبو بقیه هم بخونن ایمیلم محفوظ باشه .
پاینده و پیروز باشید .

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

رهبري: بي اعتماد كردن مردم به دولت،
يعني كمك به دشمن

امروز داشتم نگاهي به سخنان مقام معظم رهبري درباره دولت نهم مي انداختم. به بعضي از جمله ها كه رسيدم به ياد دو نكته افتادم كه گاهي به آنها فكر ميكنم. اول اينكه خواص ما چقدر به سخنان رهبر انقلاب توجه مي كنند و دوم اينكه خيلي ها چقدر مغرض و يا در حالت خوش بينانه، چقدر فراموشكارند كه توصيه هاي رهبري را عمل نمي كنند .

به اين جمله ها توجه كنيد :

" آنها {دشمنان} مى‏خواهند واقعيتها را تغيير دهند و ملت را نااميد كنند؛ مى‏خواهند اعتماد ملت را به مسئولان ضعيف كنند. اينكه مردم به دولت و مسئولانشان اعتماد داشته باشند، براى يك كشور خيلى نعمت بزرگى است؛ مى‏خواهند اين نعمت را بگيرند و مردم را بى‏اعتماد كنند، هم به خودشان، هم به مسئولينشان؛ مردم را با شايعه، به تحريم و خشونت تهديد كنند؛ در تبليغات، جاى مدعى و متهم را عوض كنند...
امروز هر كس كه مردم را نااميد كند و به خود، به مسئولين و به آينده بى‏اعتماد كند، به دشمن كمك كرده. امروز هر كس كه به اختلافات دامن بزند - هر نوع اختلافاتى - به دشمن ملت ايران كمك كرده. كسانى كه قلم دارند، بيان دارند، تريبون دارند، جايگاهى دارند، بايد مراقب باشند؛ نبايد بگذارند دشمن از آنها استفاده كند. جنگ روانى دشمن، مهمترين بخش مبارزه‏ى دشمن با ملت ايران است.
اعتماد به نفس، اعتماد به مسئولين كشور، اعتماد به دولت، همان چيزى است كه دشمنان مى‏خواهند نباشد. دشمنان مى‏خواهند مردم به دولت - كه مسئوليت اداره‏ى امور كشور را دارد - بى‏اعتماد باشند؛ سعى كنيد اين نقشه‏ى دشمن را خنثى كنيد. من از دولت حمايت مى‏كنم. از همه‏ى دولتهاى بر سر كار و منتخب مردم حمايت كردم، بعد از اين هم همين خواهد بود؛ از اين دولت هم به طور خاص حمايت مى‏كنم...
اين حمايت، بى‏دليل و بى‏حساب و كتاب نيست. اولاً جايگاه دولت در نظام جمهورى اسلامى و در نظام سياسى كشور ما جايگاه بسيار مهمى است، ثانياً بيشترين مسئوليتها را دولت بر دوش دارد؛ بعد هم اين جهتگيرى‏هاى دينى و اين ارزش‏گرايى انقلابى و اسلامى خيلى ارزش دارد. سختكوشى، تلاش فراوان، ارتباط با مردم، سفرهاى استانى، جهتگيرى عدالت و زىّ مردمى؛ اينها خيلى قيمت دارد و من قدر اين كارها را مى‏دانم. من به خاطر اين چيزها از دولت حمايت مى‏كنم...
البته اين حمايت، حمايت بى‏حساب و كتاب نيست؛ توقعاتى هم در مقابلش از دولت دارم. اولين توقع من اين است كه به مسئولين دولتى مى‏گويم خسته نشوند؛ اعتماد به خدا را از دست ندهند؛ به خدا اعتماد كنند و به اين مردم اعتماد كنند؛ زىّ مردمى خودشان را حفظ كنند؛ در دام تجمل‏گرايى‏هايى كه افرادى مى‏افتند، نيفتند؛ مراقب و مواظب باشند؛ در مخاصمات جناحى وارد نشوند؛ وقتشان را با دعواهاى سياسى تلف نكنند؛ با همه‏ى وجود و با همه‏ى توان براى اين مردم كار كنند؛ آنچه را كه با مردم در ميان مى‏گذارند، به تحقق برسانند و دنبال كنند.

* بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى (اول فروردين86)

 

 
reza.reza1386@yahoo.com

موشکافي

به به اقای غفاری مدتی بود نبودید از نوشته های پر مغز شما بهره ای نمیبردیم.
1.مقدمه شما در مورد مشاهیر جهان که دیگر به کشورشان تعلق ندارند کاملا درست است.ولی این مقدمه اصلا به مطالب بعدیتون ربطی نداشت.بنده چه با فرمولهای ریاضی چه بدون فرمول خواستم ربطش را پیدا کنم ولی نتونستم.
2.ان موقعی که من کلی به دوستان مخالف و موافق تذکر میدادم که کلی گویی نکنید تا شبهه ایجاد نشه و خودم هم مطالبم رو به صورت ریز ریز می اوردم و شماره میزدم رو مطمئنا یادتان می اید .فقط انجا منافع این بود که گوش نکنید و اینجا منافع ایجاب میکنه که به بنده تذکر بدید.
3.شما واقعا منو به تعجب میندازید.وقتی من میگم امریکا یا اروپا منظورم معلومه که کیا رو میگم.چرا سفسطه میکنید؟؟؟اینکه برای هر کسی مشهوده که کل سیاستها و نگرش غرب در راستای منافع اسراییل هست.شما با این نفی کردنتون عمق نگرش و بینشتون رو به بقیه همشهریهای مبینی نشون میدید.نیازی به گفته های من نیست.
4.بحث هولوکاست رو منو شما تخصصش رو نداریم.(ببخشید یادم رفت که شما تو هر چیزی تخصص دارید و نظر میدیدو انتقاد میکنید)منظورم هم نفی هولوکاست یا قبول اون نیست(بگذریم که اصلا اجازه حتی تحقیق در این مورد رو هم نمیدن که جای شک داره)فقط منظورم اینه که اونا به اعتقاداتشون اونقدر پایبندن که ما نیستیم.کاری که اونا با توهین به پیامبرمون کردن سزاوارش این بود که تمام کشورهای مسلمون دانمارکو برا یه سال تحریم کنن و سفیراشونو از اون کشور خارج کنن.این حداقل کاری بود که میشد کرد که کسی جرات نکنه به مقدسات ما توهین کنه.اما به غیر از بیانیه و محکوم کردن و نهایتش تظاهرات چکار کردیم؟؟؟محکوم کردن باید عملی باشه نه لفظی.
5.البته زیاد مثل دوست قدیممون اقای پورچستا با لغات بازی نکنید که این مقوله تاریخیه اون مقوله سیاسی.این بازی کردنا رو همه همشهریها متوجه میشن.بحث بالاتر از این حرفاست.بحث اصلی ضعف و قدرت در مقابل نفی اعتقاداتمان است.
6.اقا این مسئولین با کدوم ساز شما غفاریها باید برقصن؟؟؟اگه به افریقا کمک کنن که بازم شما صداتون در میاد که اقا اینا کم بود افریقا هم اضافه شد.الان هم که میگید اونا مستحقترن.خب عزیز من الان جبهه اول مبارزه با کفرو خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام معلومه کدوم کشوره.اولویت رو تو و من نباید تشخیص بدیم.همین حزب الله کاری کرد که اسلام یه خرده دلش خنک شه.بعداز سالها حقارت در مقابل صیهونیستها اخر یه سربلندی نصیب نه لبنان بلکه کل مسلمانا شد.خب این کجاش بده که ما نباید حمایت کنیم؟؟؟(بازم میگم فقر همه جا هست حتی کشورهای پیشرفته به این علت نباید وظیفمون که حمایت از اسلام در جاهای دیگر هست رو کنسل کرد و هی بگیم خودمون مشکل داریم)
7.واقعا نظرت درباره دوست بودن اسراییل خیلی جای الله اکبر گفتن داره.خداییش دست مریزاد.برا این گفتت بایستی تند تند تکبیر گفت.بعد مارو به تاریخ خوندن دعوت میکنی؟؟؟؟تو که میگی وقتی ونزوئلا به صدام موشک میداد اسراییل کمکمون میکرد؟؟؟دوست عزیز از این گفتت واقعا کم اوردم.چیزی برا گفتن ندارم.از همشهریها هم خواهش میکنم فکرشونو جای دیگه ببرن و اصلا بی خیال این حرف شن.
8.درباره خاک بر سر گفتن من .اینم همون لفاظیه که از شما زیاد دیده میشه.اینم واگذار میکنم به دیگران که خودشون قضاوت کنن.مطمئنا منظور من ادمهای صالح و با غیرت نیستن اینو اون بچه هم میتونه بفهمه.شمارو نمیدونم.بحث بحث کلی است.جامعه مسلمون رو منظور صحبت بود که البته شما با اون تاریخ دانستنتون کاری کردید که امیدی به روشن کردن شما نداشته باشم.
9.این مشت خاک که گفتی کلی ادم صالح ازش در اومده به خاطر خود خاک نیست.به خاطر وجود و فطرت انسان که یه ادمی میشه ملاصدرا یکی میشه حافظ.خب تو اینا رو میگی پس حتما این همه جنایتکارو تجاوز گر به ناموس مردمو قاچاقجی که تو طول تاریخ و الان هم تو ایران هستن باید به خاطر خاک باشه.پس خاکمون مثل اینکه یه ذره خرده شیشه هم داره.نه دوست من ربطی به خاک نداره.همونطور که وجود امام علی(ع)ربطی به خاک عرب نداره.پس اینقدر خاک خاک نکن.
10.درباره حمایت من از عربا قبلا جواب دادم .دیگه خسته شدم.توازادی هر خیالی دوست داری کنی که من حامی عرب هستم یا افریقایی یا هر چیز دیگه.تورو تو این زمینه ازاد میزارم
خب اینم از شفاف سازی گزینه ای که گفتی.منم منتظر شفاف سازی به قول شما موشکافانه هستم.و البته هنوز منتظر وصیت نامه شهیدانی که هیچ وقت تو و دوستات نیاوردید

 

.

alirezamajidi@gmail.com

Blogher، کنفرانس بزرگ زنان وبلاگ‌نویس

در ترانه‌ای که در یکی از تبلیغ‌های تلویزیونی دهه 70 پخش می‌شد، زن مدرن به صورت زنی توصیف می‌شد که با قطعه‌ای گوشت به خانه می‌آمد و در ماهیتابه‌ای آن را طبخ می‌کرد! ولی زن مدرن امروزی کسی است که وبلاگ می‌نویسد.
از روز جمعه همایش بزرگی در سانفرانسیسکو با شرکت سه هزار زن شروع شده است، در این همایش که BlogHer نام دارد، زنان درباره زندگی، حرفه و وبلاگ‌هایشان صحبت می‌کنند. برخلاف عقیده رایج که بر اساس آن خانم‌های بلاگر عمدتا، مادران خانه‌دار هستند، بسیاری از زنانی که در BlogHer شرکت کرده‌اند، کار تمام‌وقت و کسب و کار اختصاصی خودشان را دارند، آنها از وبلاگ‌هایشان برای انتشار نظرهای شخصی، ارتباط با جامعه و به عنوان ابزاری برای پیشبرد و تقویت حرفه‌شان استفاده می‌کنند.

 blogher.gif

زنانی که در کنفرانس BlogHer شرکت کرده‌اند، طیف وسیعی را شامل می‌شوند: مشهورترین کسانی که در مورد آشپزی می‌نویسند، وکلا، سیاستمداران و مؤسسان شرکت‌های فناوری. اما همه این خانم‌ها در یک چیز مشترک هستند: داشتن وبلاگ.

 200527828_e0b05c93482.jpg

در سال‌های اخیر صدای زنان در اینترنت توجه زیادی را به خود جلب کرده است و تعداد زنان وبلاگ‌نویس در حال افزایش است. سال قبل تعداد وبلاگ‌هایی که در سایت BlogHer ثبت شده بودند، 180 وبلاگ بود ولی امسال تعداد آنها به 2200 وبلاگ رسیده است. به علاوه یکی از سایت‌های زیرمجموعه NBC قصد دارد که نوشته‌های زنان بلاگر BlogHer را در سایت‌های خبری همچون BravoTV.com و Oxygen.com منتشر کند.
بر اساس پژوهشی که به تازگی انجام شده است، 13 درصد کاربران زن اینترنت، به صورت مرتب وبلاگ می‌نویسند. در مقام مقایسه، 12 درصد کل کاربران اینترنت، وبلاگ‌نویس هستند و بنابراین می‌توان گفت که زنان اندکی بیشتر از مردان علاقه‌مند به وبلاگ نوشتن هستند. به علاوه میزان علاقه‌مندی مادران به وبلاگ‌نویسی، به طرز محسوسی بیشتر از بقیه است، چرا که 15 درصد مادرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، وبلاگ دارند.
لیزا استون، یکی از برپاکنندگان کنفرانس BlogHer می‌گوید که امروزه زنان آمریکایی نه‌تنها جزو بهترین مشتریان کالاهای تجاری هستند، بلکه آنها را می‌توان از مشتاق‌ترین کاربران وب 2.0 و رسانه‌های اجتماعی هم دانست.
بسیاری از زنان شرکت‌کننده در BlogHer ترفندهای تبدیل وبلاگ‌هایشان را به یک ابزار تجاری، با دیگر شرکت‌کنندگان به اشتراک می‌گذارند. به عنوان مثال آنها توصیه می‌کنند که خانم‌ها از توییتر، پلاگین Disqus وردپرس، Word Tracker و همچنین سایت Kirtsy استفاده کنند. (Kirtsy یک «دیگ» زنانه است و Disqus در قسمت کامنت‌های وبلاگ‌ها، امکان بحث و ابراز نظر کامنت‌گذارها را فراهم می‌آورد.)
در واقع هر خانمی در BlogHer سعی دارد که تجربه‌های خود را در اختیار دیگران قرار بدهد، مثلا «استر بردی» که یکی ویدئوبلاگر است و در مورد شیوه‌های کاهش وزن در وبلاگش مطلب می‌نویسد، به خانم‌های توصیه کرد که به جای یوتیوب از Blip.TV استفاده کنند، چرا که این سایت در زمینه کپی‌رایت بسیار بهتر از یوتیوب عمل می‌کند.

 30154554_51ff4d2acf2.jpg

یکی از مسائل عمده برای تعدادی از خانم‌های وبلاگ‌نویس این است که چگونه جنبه‌های شخصی و حرفه‌ای زندگی خود را در وبلاگشان مطرح کنند. به عنوان مثل «چارلن لی» - تحلیل‌گر پیشین مؤسسه پژوهشی Forrester- دو وبلاگ داشت که در یکی از آنها در مورد فناوری و در دیگری در مورد زندگی شخصی‌ و علاقه‌مندی‌هایش مثل دوچرخه‌سواری، ‌پخت و پز و سیاست، مطلب می‌نوشت. اما بعد از ترک Forrester قصد دارد دو وبلاگش را با هم ادغام کند.
البته بعضی از خانم‌ها با اینکه حرفه خودشان را دارند، علاقه ندارند که در وبلاگشان در مورد کسب و کار بنویسند، آنها ترجیح می‌دهند که با استفاده از وبلاگ صرفا با افرادی با عقاید مشابه در ارتباط باشند.

- منبع، عکس‌ها از فلیکر

 

 

moein_badpa@yahoo.com

هويت نام

قسمت سوم

حامد
حامد به معنى شكرگزار و ستايشگر است.
اگر درباره حامد يك مورد وجود داشته باشد كه همگى متفق القول آن را تأييد كنند، اين ويژگى همان واقع گرايى اوست. طبيعت حامد با ايده آل گرايى و خيال پردازى به هيچ وجه سازگار نيست. او درست روى همين زمين و در همين جايى كه هست زندگى مى كند و همه چيز را آن طور كه وجود دارد مى بيند. به همين دليل هم در بحث ها هميشه بخش هاى مثبت و منفى را با هم مى سنجد و درباره هر دوى آنها صحبت مى كند.
او همچنين منطقى و تحليل گر است و هيچ وقت به سرعت تصميم نمى گيرد. حامد قبل از تصميم گيرى درباره چيزى، خوب جوانب كار را مى سنجد و آنها را سبك و سنگين مى كند و چنانچه نهايتاً نتيجه اين ارزيابى مثبت و رضايت بخش باشد، تصميم به انجام آن كار مى گيرد. همين خصوصيت باعث مى شود حامد در پذيرش ريسك و نيز در شرايطى كه عدم قطعيت وجود دارد دچار سردرگمى شود. چون منطقاً نمى تواند يك راه حل مطمئن پيدا كند و به همين جهت دائماً نگران است ك چه اتفاقى خواهد افتاد. البته بسيارى معتقدند اين نگرانى هاى حامد در زمينه مسؤوليت هايش بيشتر به جديت او مربوط مى شود كه تا اندازه اى هم اعتقاد درست و بجايى است.
حتى ظاهر حامد نيز اين جديت را نشان مى دهد و كسانى كه او را مى بينند كمى ازاين جديت جا مى خورند. اين تأثير ناخودآگاه حامد بر ديگران بسيار جالب است. حتى در همان برخورد اول نيز همه سعى مى كنند هر طور شده خودشان را از سر راه اين مرد جدى و خشك كنار بكشند!
حامد براى انجام هر كارى برنامه ريزى دارد و از اينكه مسائل دور و برش مغشوش و خارج از نظم باشند به شدت عصبى مى شود. حتى مى توان گفت در اين مورد تا حدى وسواسى است تا جايى كه در حرف زدن و فكر كردن نيز يك روش سنجيده و تدوين شده دارد و به ندرت از آن تجاوز مى كند.
حامد به كارهاى فنى و مكانيكى علاقه دارد و انجام دادن آنها برايش لذت بخش است. به خصوص معتقد است هر كارى كه ارزش انجام دادن دارد بايد به بهترين شكل انجام شود. با همين تفكر زمانى كه حامد به انجام كارى علاقه مند مى شود، عميقاً درگير آن مى شود و تمام افكارش را بر روى آن متمركز مى كند. در اين وضعيت بزرگترين اشتباهى كه ممكن است از كسى سربزند ايجاد مزاحمت براى اوست. حامد اصلاً دوست ندارد تمركزش به هم بخورد و معمولاً نارضايتى اش را نيز به نحو نه چندان خوشايندى به شما ابراز خواهد كرد. به هرحال شما كه جرأت كرديد با او دربيفتيد، بايد عواقب كارتان را هم تحمل كنيد!
و اما نكته آخر: چه كسى از كند بودن حامد در يادگيرى شكايت داشت؟ شما؟ خوب در اين مورد ظاهراً حق داريد چون حامد در جلب اطلاعات جديد كمى كند عمل مى كند. شايد به اين دليل كه دائم درحال تجزيه و تحليل آنهاست، كمى بيشتر از ديگران طول مى كشد تا مفهومى كاملاً برايش جا بيفتد و حل شود. اما شما هم بهتر است اينقدر تند نرويد. آنچه احتمالاً به آن توجه نكرده ايد اين است كه وقتى حامد چيزى را ياد گرفت، هرگز فراموش نخواهد كرد. بنابراين شما هم تصديق خواهيد كرد وقت و انرژى بيشترى كه براى حامد صرف مى شود، واقعاً ارزشش را دارد، بهتر است ديگر در اين مورد گله نكنيد!

شما مي توانيد با مراجعه به اين نشاني ، نام خودتون رو درخواست كنيد . يادتون باشه ، اولويت با اوني هست كه زودتر درخواست كنه .

منبع : hoviyatenam.tk

توجه: هنگام ورود به " هويت نام " از هر كدام از نشاني ها ، به ساعت و تاريخي كه در بالا ، سمت راست وجود دارد توجه بفرماييد . در صورتي كه ساعت ، زمان صحيح را نشان نمي دهد ، بر روي يكي از آدرس هاي قسمت " ساير آدرس ها " كليك بفرماييد تا آخرين به روزرساني نشان داده شود

 

 

siavash_j9@yahoo.com

سلام
من تازه به جمع این گروه اضفه شدم.
از ابتدا شاهد ایمیل های عالی و پر محتوا بودم که احساس کردم این گروه گروهی مفید و فعاله. اما واقعاً بدم اومد وقتی دیدم توی این روزمیل ها فقط جنگ و کبر و کوبیدن این و اون و ...
واقعاً جای خجالت داره که کسی یک گروه، یک نژاد، اهل یک کشور و یا حتی پیروان یک دین رو زیر سؤال ببره. اگر واقعاً فکر می­کنید که شما انسانهای کامل و بدون نقصی هستید، از خدا بسیار فاصله گرفتید. خدا دعای تمام انسانها را گوش می­کنه. زن فاحشه رو مسخره نکن. کار خوبی نمی­کنه ولی اگه تو جای اون بودی مطمئنی که خود فروشی نمی­کردی؟ چرا انقدر از آیاتی صحبت می­کنید که خودتون عمل نمی­کنید. شما اگر حتی اون قرآن رو هم قبول داشتید نباید در مورد مردم قضاوت می­کردید. چون قاضی بر حق جای دیگریست. چرا یک قوم و یک نژاد رو به خاطر تعدادی از اشخاص سیاسی مورد توهین قرار می­دین؟ توی هر دین و هر نژادی جنگ بوده، خون ریزی بوده و هزار و یک مسئله که انسان با کمی بینایی حاضر به پذیرفتن آنها به عنوان یک واقعیت و کار درست نیست. مگه خود ما الآن همدیگرو تیکه و پاره نمی­کنیم؟ توی همین کشور، همنژاد، همدین، هموطن و از همه مهمتر انسان رو می­کشیم. به خاطر لذتهای دلمون هر کاری می­کنیم. به خاطر منافع شخصی دروغ می­گیم و هزار یک گناه می­کنیم. بعد می­گیم ما مسلمانیم و دین ما دین کامله. از قدیم و ندیم گفتن میوه رو از درختش بشناس. اگه این دین کامله و ما اینطوری هستیم یا دروغ می­گیم که این دین کامله یه دروغ می­گیم که مسلمونیم. اگه ما ادعا می­کنیم خدا رو می­شناسیم وآدمای روحانی هستیم عمل ما نشان دهنده همه اینهاست. نه حفظ کردن چند تا آیه برای بزرگ جلوه دادن خودمون. از اینکه نشستی و اون کتاب رو حتی حفظ کردی بهت تبریک می­گم. ولی عمل کردن تو به اونها از حفظ اون مهمتره. من کاری ندارم به اینکه تو از آیات چه تفصیری کردی. ولی هیچ انسان بالغ و کاملی نمی­پذیره که می­شه به تکرار کردن یک متن به یک زن نزدیک شد بدون اینکه گناهی در کار باشه. اگر یک چیز گناه باشه هیچ وقت خدا به اون رضایت نمی­ده. برای حوایج نباید دلیل روحانی بیاریم. اگه این چیزا واقعی بود خدا از اون اول به آدم کلی زن می­داد، نه یدونه حوا. اصلاً عاطفه و احساس اجازه می­ده که تو شریک زندگیت رو با کسی قسمت کنی؟؟؟؟؟
همه ما وقتی می­شنویم یکی دو تا زن داره دیگه بهش خوب نگاه نمی­کنیم و آدم بدی می­دونیمش. اینا واقعیه، چشمای ما بستس. تو که می­گی این دین کامله آیا کتابهای دیگر رو خوندی؟؟؟؟؟
خدا از همون اول دین رو کامل داد. اما کسانی رو که فرستاد برای رهبری قومها فرستاد. فکر نمی­کنی یک زرتشتی، یک یهود، یک مسیحی از اینکه تو بهش بی­احترامی کنی ناراحت بشه؟ از اینکه تو عقایدش رو پوچ اعلام کنی؟ وظیفه تو شاید تبلیغ دینت باشه ولی کدوم خدایی به تو اجازه می­ده که دیگران رو کمتر بدونی؟؟؟
مگر به غیر از اینه که همه ما از خاک آفریده شدیم؟ البته شاید تو از جنس طلا باشی. می­خوام برات دو سه خط از کتابی پیامبران گذشتهبنویسم شاید نظرت در مورد گفته­هات عوض شه:
خوشا به حال فقیران در روح، زیرا پادشاهی آسمان از آن ایشان است.
خوشا بحال ماتمیان، زیرا آنان تسلی خواهند یافت.
خوشا بحال نرم خویان، زیرا آنان زمین را به میراث خواهند برد.
خوشا بحال رحیمان، زیرا برا آنان رحم خواهد شد.
خوشا بخال پاکدلان، زیرا آنان خدا را خواهند دید.
خوشا بحال صلح جویان، زیرا آنان فرزندان خدا خوانده خواهند شد.
خوشا بحال آنانی که در راه پارسایی آزار می­بینند، زیرا پادشاهی آسمان از آن ایشان است.
خوشا بحال شما آنگاه که مردم به حاطر من شما را دشنام دهند و آزار رسانند و هر سخن بدی به دروغ علیهتان بگویند. خوش باشید و شدی کنید زیرا پاداشتان عظیم است. چرا که همین گونه پیامبرانی را که پیش از شما بودند آزار رسانیدند.
حالا حی دیگران رو مسخره کنیم و خودمون رو برتر بدونیم
منو ببخشید قصد بی­احترامی به هیچ کسی و هیچ دینی رو نداشتم و ندارم. ولی دلم پر بود از همه کسانی که خودشون رو الماسهای روی زمین می­دونن و دیگران رو ...
برای همگیتون دعا می­کنم. تمام اینها رو نوشتم تا بدونین که خدایی هست که نشسته و تمام رفتار و حرفهای ما یادش می­مونه. به اون نمی­شه دروغ گفت، نمی­شه کلک زد، چیزی رو نمی­شه ازش مخفی کرد و براش هیچ آیه ای نمی­شه آورد.

مراقب خوتون باشید
به خدا میسپرمتون
یک دوست از همین دورو برا

 

 

yazynh@yahoo.com

دو مقاله و چند تبصره
توضيحي درباره حديث کِسا

مدتي پيش بحثي سر گرفته بود بر سر اين كه چرا آقاي ري‌شهري به عنوان توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) اقدام به حذف حديث كسا از كتاب شريف مفاتيح الجنان نموده‌اند؟ برخي مذهبيون با ديد احساسي به قضيه نگاه كرده و اقدام ايشان را شديدا تقبيح كردند، اما غافل از اين كه اين جا ميدان علم و عقل و منطق است و نه صرف احساس. آن چه كه در ادامه مي‌آيد نظر آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي -حفظه الله- در مورد اين حديث است كه كاملا علمي است و جاي چون و چرايي باقي نمي‌گذارد. اين متن عينا از كتاب ارزشمند «مفاتيح نوين» اقتباس شده است.
«اصل حديث کسا ميان شيعه و اهل سنت بسيار معروف و مشهور است و جاي هيچ گونه ترديدي نيست که رسول خدا (ص) در خانه حضرت زهرا (س) و يا در خانه خودش زير پارچه‌اي شبيه عبا قرار گرفت و حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) وامام حسين (ع) را زير آن جاي داد و از آنان به عظمت و بزرگي ياد نمود و آن جمع را مصداق آيه «انما يريد الله ليذهب عنکم الرّجس اهل البيت و يطهرکم تطهيرا» (خداوند فقط مي‌خواهد پليدي و گناه را از شما اهل بيت دور کند و شما را کاملا پاک سازد) معرفي کرد.
آنچه در اينجا به عنوان حديث کسا نقل مي‌شود، حديث مشروح ومفصلي است که برابر روايتي، خواندن آن به اين نحو داراي پاداش و آثار و برکات فراواني است و در ذيل آن آمده است: «در هر محفلي که شيعيان و علاقه‌مندان ما اين حديث را بخوانند رحمت الهي بر آنان نازل مي‌شود، فرشتگان براي آن‌ها استغفار مي‌کنند، اندوه غم زدگان بر طرف مي‌شود، حاجات روا خواهد شد.»
اين حديث نخستين بار در کتاب «منتخب طريحي» (متوفاي 1085) از علماي قرن يازدهم آمده است. محدث بزرگوار مرحوم حاج شيخ عباس قمي در كتاب منتهي الآمال در شرح زندگاني امام حسين (ع) پس از بيان اين نکته که حديث اجتماع خمسه طيبه (ع) تحت کسا از احاديث متواتره است، مي‌نويسد: «اما حديث معروف به حديث کسا که در زمان ما شايع است، به اين کيفيت در کتاب معتبر و معروف و اصول حديث و مجامع متقنه محدثين ديده نشده و مي‌توان گفت از خصايص کتاب «منتخب» است».
از اين رو جناب ايشان آن را در مفاتيح الجنان نياورده است و ناشران بر خلاف ميل آن بزرگوار آن را در پايان مفاتيح اضافه کرده‌اند.
پس از کتاب «منتخب» اين حديث در کتاب «عوالم» آمده است. صاحب کتاب عوالم «شيخ عبدالله بحراني» از شاگردان مرحوم علامه مجلسي و از علماي قرن دوازدهم است. در اين کتاب براي اين حديث سندي ذکر کرده است که از جهاتي جاي تامل دارد:
الف) سند اين حديث مطابق نسخه خطي موجود در کتابخانه يزد در متن کتاب نبوده است، بلکه در حاشيه آن آمده است و خط آن نيز با خطّ متن که دست خط صاحب عوالم است، متفاوت مي‌باشد.
ب) برخي از افراد سلسله سند حدود هشتاد سال با يکديگرفاصله دارند که قاعدتا يکي از آن‌ها نمي‌تواند از ديگري نقل حديث نمايد.
ج) بعضي از افراد اين سند در کتب رجالي توثيق نشده‌اند.
ولي از آنجا که محتواي حديث اشکال خاصي ندارد و بعضي از علما به قرائت آن اهميت مي‌دادند و با توجه به «احاديث من بلغ» مي‌توان آن را به قصد رجا و به اميد بر آورده شدن حاجات خواند.»
آيت‌الله العظمي بهجت -متع الله الاسلام و المسلمين بطول بقائه- در توصيه‌اي به كسي كه بيماري لاعلاج داشت، فرمودند حديث كسا را مكرر بخوانيد.
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني -حفظه الله- در توضيحي براي نگارنده فرمودند شايسته است خواندن اين حديث از آن جايي كه فضايل آل البيت (ع) را نشان مي‌دهد، ترك نشود.
بنابراين از مباحث مذكور نتيجه مي‌گيريم كه خواندن حديث بايد به قصد رجا باشد و شايسته است ترك نشود و لذا كار آقاي ري شهري در حذف آن از كتاب مفاتيح الجنان اشتباه بوده است. كافي بود، ايشان مختصري از توضيحات آيت‌الله العظمي مكارم را قبل از حديث مي‌آورد و آن را چاپ مي‌كرد.

ناشرين پول‌دوست
دو مطلب را عرض مي‌كنم در رابطه با ناشرين كتاب در كشور. اولين مطلب پول هزينه بسيار بالاي كتاب است. متاسفانه هزينه کتاب در كشور بسيار بالا است و ناشرين به هر قيمتي که بخواهند کتاب هاي خود را مي‌فروشند. بنابراين نبايد از مردمي که با اين همه مشکلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌کنند انتظار داشت کتاب هم بخوانند. به عنوان نمونه از يك انتشاراتي به نام انتشارات حكمت كه كتب مذهبي و فلسفي چاپ مي‌كند، كتابي سه جلدي به نام بحرالمعارف اثر ملاعبدالصمد همداني -رحمه الله- خريدم. هر جلد اين كتاب از نظر موضوع، شهرت نويسنده، قطر و ساير موارد شبيه كتاب معراج السعاده نوشته ملااحمد نراقي -رحمه الله- و يا پايين‌تر است. كتاب معراج السعاده هزينه‌اي در حدود 5000 تومان دارد و انتظار مي‌رفت كتاب مذكور كه سه جلدي است، حداكثر هزينه‌اي معادل 15000 تومان داشته باشد، در صورتي كه هزينه آن حدود 35000 تومان بود!! يعني 120 درصد بالاتر از هزينه واقعي بدون هيچ دليل قابل توجيهي! كتاب‌هاي منتشره توسط اين انتشاراتي عموما داراي قيمت بالاتري نسبت به ساير انتشاراتي‌ها هستند و قيمت چند جلد كتاب كه مي‌خواستم از اين انتشاراتي بخرم 56000 تومان شد! و البته از بخت خوب بنده برخي از كتاب‌ها چاپ اين ناشر نبود و هزينه پاييني داشت والا بسيار بيش از اين‌ها بايد براي آن چند جلد كتاب پول پرداخت مي‌كردم! بنده مي‌خواستم ببينم آيا دولت نبايد بر اين اتشاراتي‌ها نظارت داشته باشد و هر كدام كتب خود را با هر قيمتي كه بخواهند مي‌توانند به فروش برسانند؟! چرا شركت‌هاي چاپ و نشر فكر مي‌كنند نويسنده كتاب را خريده‌اند و وي متعلق به آن‌ها است و لذا آثار آن‌ها را با قيمت‌هاي نجومي به بازار عرضه مي‌كنند. بيچاره ملاعبدالصمد همداني، شايد اگر زنده بود هرگز اجازه نمي‌داد اين انتشاراتي كتابش را چاپ كند!
و اما مورد ديگر اين كه متاسفانه بسياري از انتشاراتي‌ها تنها به فكر پر كردن جيب افتاده‌اند و اين مساله در نمايشگاه كتاب نيز كاملا به چشم مي‌خورد. ديگر كمتر كسي به صورت تخصصي بر روي موضوعات كتاب‌ها كار مي‌كند كه مثلا يك ناشر تنها كتب مذهبي بفروشد، يك ناشر كتب تاريخي، يكي كتب ادبي، يكي كتب مربوط به زندگي، ... . بسياري از انتشاراتي‌ها دو كتاب را حتما داشتند، يكي آشپزي ساناز و سانيا و ديگري مفاتيح الجنان! دو كتابي كه هيچ ربطي به يكديگر ندارند، اما ظاهرا پرفروش بودند و ناشرين پول را بر تخصص ترجيح مي‌دادند و اگر مي‌خواستي دنبال كتاب خاصي بگردي مجبور بودي تمامي چند هزار غرفه را بگردي، زيرا ممكن بود كتاب تاريخي تو در بين كتب ورزشي پيدا شود!

تبصره اول
در مقاله‌اي گفتيم كه اگر كسي از كار بدي نهي كند و خود آن را انجام دهد، مطابق با خطبه همام منافق است. اما اين به شرطي است كه اين كار آگاهانه و از روي جهالت نباشد. مثلا برخي نويسندگان هستند كه ديگران را متهم به «حقايق را فداي توهمات شخصي و بي خردانه خود كردن» مي‌کنند، اما خود پيشتاز اين مساله‌اند. لكن اينان چون مصداق «آن كس كه نداند و نداند كه نداند، در جهل مركب ابدالدهر بماند» هستند، حرجي بر آن‌ها نيست و منافق به حساب نمي‌آيند.

تبصره دوم
دوست عزيزي كه كافر هم بود و به اذعان خودش پيامبران را قبول نداشت، به دفاع از وطن‌پرستي و نفي دين‌پرستي پرداخت و خب، خيلي كار ما را در اثبات ارجحيت دين به وطن جلو انداخت تا همه ببينند كه در بين وطن‌پرستان چه انسان‌هايي پيدا مي‌شوند. ما از اين دوست عزيز بي‌نهايت سپاسگزاريم.

تبصره سوم
يكي از نويسندگان وهابي- مسيحي گروه كه نفهميديم بالاخره چه ديني دارد، همين قدر مي‌دانيم كه لااقل در ظاهر دشمن اسلام و شيعه است، پاپ را مايه افتخار جهانيان دانسته بود. پاپ كه به صراحت العياذ بالله قرآن را رد، پيامبر (ص) را تحقير و اسلام را مسخره كرده است! عجب افتخاري!

--------------------------------------------
پي‌نوشت‌ها
1- بر اساس اين احاديث اگر در مورد يك عمل خير و اجري از خدا و پيامبر نقل شده باشد و اين نقل به فردي رسيده باشد و او براي رسيدن به آن پاداش، به آن عمل خير اقدام نمايد، خداوند منان به لطف و كرم خود آن پاداش را به او عنايت مي‌فرمايد، حتي اگر چنين حديثي در واقع از معصوم صادر نشده بوده است.
2- حامد اسلام‌جو، پرسش‌هاي شما و پاسخ‌هاي آيت‌آلله بهجت، ص 101 و 102

 

 

babakn_naseri10@yahoo.com

آشنایی با ادله و اسناد رخ داد پلید پوریم
مدخلی بر ایران شناسی بی دروغ و بی نقاب، ۳

اگر در پایان این گروه یادداشت های جدید، که ناگزیر و به سبب وسعت نظر موجود و مخصوص در مراکز تصمیم گیری فرهنگی این جمهوری، از جمله و به خصوص در وزارت ارشاد اسلامی آن، علی البدل ادامه ی انتشار مجموعه کتاب های «تاملی در بنیان تاریخ ایران» قرار داده ام، هنوز در صف تردید باقی مانده و نپذیرفته بودید که سطر و برگی از آگاهی های کنونی ما در باب تاریخ ایران، از مبداء پوریم تا ظهور صفویه و در باب قاجار و انقلاب مشروطه و دوران رضا خان و حوادث ماجرای نفت و غیره، منطبق با حقایق و همسان با واقع امور نیست، پس بدانید که در زمینه و زمره ی مشتاقان دریافت حقیقت نیستید، بدون دروغ های موجود بی مایه می مانید و جرات نگریستن به خویش در آیینه ی بی غبار تاریخ را ندارید. اما اگر قانع شدید که مرکز بزرگ کنیسه و کلیسا، از جمله و به خصوص در تدارک و تعریف تاریخی مملو از مجعولات، ما را بازیچه ی امیال خویش، به قصد ایجاد غروری کاذب قرار داده اند، که منبع جدایی از دیگر همسایگان مسلمان و موجب تصورات شلم شوربای شاه نامه ای شده است، پس به جنبشی بپیوندید که به مدد الهی، آتش آشنایی با حقایق تاریخ ایران را در جان های مشتاق بسیاری شعله ور کرده و نزدیک ترین راه ستیز با اورشلیم و اذناب و ابواب اش را، مقابله با دروغ های آنان در موضوع تاریخ شرق میانه می دانند. توطئه ای که پنجه های عالی رتبه ترین مراکز و مسئولان در دانشگاه های غربی و نواله خواران داخلی آخور آنان، تا بالای مرفق، به خون این فریب کاری فرهنگی و گردن زنی حقایق مربوط به هستی و هویت ایرانیان، آلوده است.
یادداشت موجود، به خصوص اعلام و اعلامیه و مانیفستی در باب هستی پس از اسلام ایرانیان است، تا اندازه گیری عمق فاجعه ای که تاریخ ایران سازان یهود به بار آورده اند، تا حدودی میسر شود و معلوم کنم که باز ساخت دوباره ی این سرزمین و پل زدن بر بخشی از توانایی و هستی بومیان و اقوام کهن ایران زمین، در فراغت و امنیتی که طلوع اسلام میسر کرد، گرچه به همت مهاجران جدیدی انجام گرفت که کم ترین پیوندی با نابود شدگان در ماجرای پلید پوریم نداشته اند، اما سخت کوشی همین مهاجران نفوذ کرده به داخل ایران، برای تبدیل سرزمینی خالی مانده و بی استعداد و بدون امکانات رشد و توسعه، که از سخاوت جغرافیای وفور محروم بود و ۱۲ قرن فقدان حضور انسان و برقراری سکوت کامل در آن، زیر بناهای لازم برای آغاز مدنیت، از جمله راه های ارتباطی و زه کشی آب و ایجاد قنات و تسطیح زمین و غیره را به کلی متروک و نابود کرده بود، به هزار سال تلاش در حوزه هایی معین و با مردمی کم تعداد و تنگ دست نیاز داشت، تا سرانجام از اواخر دوران ایلخانیان و به ویژه از آغاز صفویه، بروز نخستین علائم هستی بومی و قومی و به صورتی کم رنگ تر، ارتباطات ملی و تولیدات مانوفاکتوری را شاهد شویم. این بررسی بر منابع و مدارکی استوار است که جای اندک تجاهل و انکاری باقی نمی گذارد و در اولین قدم و مقدمتا بر اسنادی قرار داده ام که کتاب قطور و پرکار، اما شتاب زده فراهم آمده ی «کاروان سراهای ایران»، اثر محمد یوسف کیانی و ولفرایم کلایس در باب کاروان سراهای موجود در ایران عرضه می کند. کتابی که با وجود نقائص نه چندان اندک خود، به ترین و کامل و امین ترین منبع آشنایی با موضوع ساخت کاروان سرا در ایران شمرده می شود.
نقشه بالا را از همان کتاب برداشته ام، که بقایای قریب ۸۵۰ کاروان سرای موجود در جغرافیای ایران را، همراه توضیحات مختصری شامل نام و موقعیت استقرار و قدمت و مصالح ساختمانی اغلب آن ها و تعدادی نقشه ی بنا ارائه می دهد. این نقشه ها و اطلاعات همراه آن، گرچه ناقص است، اما و در عین حال کامل و سالم ترین برگ های تاریخ نخستین هزاره ی ایران پس از اسلام را عرضه می کند. معماری قریب یک چهارم این ۸۵۰ کاروان سرا، که در نقشه به صورت مربع های تو خالی نمایش داده شده، بررسی کامل نشده و غالبا فاقد نقشه و توضیحات ضمیمه است، مطلبی که از ارزش کتاب اندکی می کاهد و نشان می دهد که شناخت دقیق کاروان سراهای ایران، که برگ زرین و سند قاطعی برای رسوا کردن مورخین بیگانه ومغرض و بدطینتی است که برای ما تاریخ ایران پیش و پس از اسلام نوشته اند، هنوز به کوشش فراوانی نیازمند است. برای ورود به توضیح و تفسیر و برداشت های تاریخی از داده های این کتاب و برای ترمیم ذهن خالی مانده ی علاقه مندان به حقایق تاریخ ایران و نا آشنایان با ارزش و اهمیت شناخت کاروان سراها در روشن شدن ماجراهای تاریخ و دریافت درست از پروسه رشد ملی، لازم است مقدمات کم تر بیان شده ای در باب پیشینه و ملزومات کاروان سرا سازی در ایران را بیان کنم.
کاروان سراها مجموعه ابنیه ی مسلسلی است که میان دو شهر، در فاصله ای که به طور معمول با قدرت عبور آرام شتری بار برداشته در هشت ساعت روز، یعنی ۳۵ کیلومتر برابر است، ساخته شده اند. ضرورت بنای این کاروان سراها در اقلیمی همانند ایران، که فواصل میان اغلب شهرهای آن، تا چهارصد کیلومتر بیابان فاقد امکانات لازم برای رفع معمولی ترین نیازهای آدمی و قفر مطلق است، در زمره ی لوازمی است که نساختن آن، با فقدان ارتباط محلی و ملی، نبود مطلق داد و ستد فرا بومی و به بیان دیگر نداشتن قدرت تولید انبوه و تجارت و توزیع، یکسان می شود. این مطلبی است که در جغرافیای وفور، که فواصل شهرها اندک است و در مسیر می توان برای تامین آب و خوراک، با چراندن آزاد و بدون نیاز به علوفه ی دواب، برداشت از رودخانه ها و چشمه ها و نیز از راه شکار، طبیعت خام و بدون خدمه را به خدمت گرفت، مصداق ندارد، چنان که در بخش های بزرگی از جغرافیای سخاوتمند شمال ایران، آن طور که نقشه ی بالا نشان می دهد، به علت عدم نیاز به خدمات، هرگز کاروان سرا نساخته اند، در حالی که وفور منطقی کالاهای کشاورزی و چوب و میوه جات جنگلی و گوشت شکار، احتمال نبود داد و ستد محلی در منطقه را منتفی می کند. مساحت و مراکز خدمات این کاروان سراها بسته به آمد و شد مسافر و کالا در جاده ها، تغییر می کرده، ولی در یک مسیر واحد، مثلا میان اصفهان و شیراز تمام نمونه ها با اسلوب و اندازه ی یکسان ساخته شده اند.
در این نقشه ی از کردستان نیز، که از همان کتاب برداشته ام، با فقدان کاروان سرا در مسیر میان شهرها مواجهیم. با این تفاوت که در این جا استحکام روابط بسته ی قبیله ای، تمایل به جدا سری درون قومی، عدم مبادله تجارب تولیدی و اصرار در انحصار باورها و دست آوردها و نیز صعوبت شرایط اقلیمی و شمایل جغرافیایی و تمایل سران قبایل به حفظ و حفاظت هویت بومی و قومی از دستبرد اختلاط، که دولت ها و قدرت مرکزی و مسلط را از دسترسی به منطقه و مشارکت دادن مردم آن در برنامه ریزی های عمومی باز می داشت، عمده ترین دلیل عدم نیاز به کاروان سرا، فقدان بازار و توزیع درونی و بیرونی در این خطه گرفت. شرایطی که هنوز هم به نحوی کردستان را در انزوای بدون توضیحی در پروسه ی گریز ناپذیر رشد قرار داده و بی اعتمادی و هراسی دو سویه و چند سویه را، نه تنها بادولت مرکزی که با سایر اقوام ایجاد کرده است.
پلان کاروان سرای باجگاه، شرق شیراز، قاجار، برگرفته از صفحه ی ۲۰۵ منبع
نقشه ی بالا در بررسی موقعیت و مقدار کاروان سراها، احکام دیگری را به ما تفهیم می کند. این پلان که نمونه و یونیفورمی میانه حال از بنای کاروان سراهای موجود در ایران و با وسعت تقریبی ۴۵۰۰ متر مربع است، آن گاه که در یک مسیر پانصد کیلومتری، در فاصله ی اصفهان و شیراز، به نمونه های متعددی از آن بر می خوریم، با توجه به معماری بسیار محکم و ماندنی و استادانه و مصالح و نقشه ی اجرایی مافوق عالی و نیز عدم دسترسی به مصالح لازم در محل ساخت، که مستلزم انتقال آجر و آهک و گچ و سنگ و گروه مجریان از فواصل بسیار دور است، کاملا اعلام می کند که تدارک ساخت کاروان سراها از قدرت و ثروت و امکانات مردم عادی و به تعبیر امروز، بخش خصوصی بیرون و نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی مفصل و پر هزینه ی دولت ها بوده است و از آن که بی شک ارائه ی خدمات و خوراک و آب و علوفه و انبار و مکان خواب و استحمام و غیره، در این کاروان سراها، بدون دریافت وجوهات و هزینه ها از صاحبان کالا و ساربان ها انجام نمی شده، پس وجود این کاروان سراها، خود به خود چند تصویر اجتماعی ـ اقتصادی تاریخ ساز را پیش چشم ما می گشاید. نخست این که ظهور این کاروان سراها معلوم می کند که رشد تولید، اعم از کشاورزی و صنعت مانو فاکتوری و رفت و امد بین شهری، به درجه ای از وسعت رسیده بود که ضرورت انتقال محصولات و دست ساخت ها به بازارهای منطقه ای و محلی و ملی، دولت را نه فقط به سرمایه گذاری برای ایجاد این تسهیلات لازم ناگزیر کرده باشد، بل فراوانی رفت و آمد و کاربرد، بتواند بازگشت این سرمایه گذاری کلان دولتی را تضمین کند، مطلبی که به مورخ عالی ترین کمک را برای دریافت درست از مراحل رشد ملی ارائه می دهد، زیرا که روی دیگر این سکه نیز گواه اعتبار دیگری در مناسبات اقتصادی و میزان رشد و پیشرفت بومی و ملی و محلی است: حجم و میزان و ارزش و تنوع تولید و قدرت خرید عمومی و گردش پول و نیروی کار و نیاز مصرف جامعه و کثرت جمعیت به میزان و مبلغی رسیده بوده است که تولید کننده و تاجر را در پرداخت حقوق بار اندازی در این همه کاروان سرا، مثلا در مسیر کرمان تا تبریز، راضی و حرفه ی او را با صرفه نگهدارد.
اما نکته ی بس حیرت آور این که ساخت تقریبا تمام این کاروان سراها به دوران صفویه و پس از آن متعلق است و از میان ۸۵۰ کاروان سرای موجود، سازندگان و مولفین کتاب «کاروان سراهای ایران» فقط ۲۵ کاروان سرا را عمدتا به سبب کاربرد مصالح متفاوت، متعلق به دوران پیش از صفویه دانسته اند! نگاه دقیق تری به این کاروان سراها، که ساخت آن را به دوران پیش از صفویه نسبت می دهند، مورخ را قانع می کند که به دلایل زیر، غالب این ۲۵ کاروان سرا نیز، یا متعلق به اواخر ایلخانی و اوائل صفویه اند که به علت نبود الگو وپیشینه، هنوز هنر و معماری کاروان سازی به پختگی لازم از نظر طرح و مصالح و وسعت و نحوه ی اجرا نرسیده بود، یا این که تعدادی از این ابنیه را به طور اصولی نمی توان کاروان سرا شناخت.
از جمله دلایل روشنی که در رد قدیم شناختن این ۲۵ بنا، نسبت به اواخر ایلخانی و اوایل دوران صفویه می آورم، این که نمی توان یک واحد منفرد در میان و مسیر یک سلسله کاروان سرا، مثلا کاروان سرای «رباط قمصر» در مسیر اصفهان و کاشان را، که دیگر نمونه های زنجیره ی آن را صفوی تشخیص داده و تعیین کرده اند، متعلق به صدر اسلام شناخت، زیرا اصولا یک بنای مجرد، میان دو شهر، که قریب دویست و پنجاه کیلومتر فاصله دارد، نمی تواند کاربرد کاروان سرا داشته و به قصد بار انداز ساخته شده باشد، زیرا میان بارانداز و مبداء بیش از صد کیلومتر فاصله می افتد که دور از عقل و امکان و مسخره است. وانگهی وسعت این ابنیه و تطابق آن ها با دیگر نمونه های مسیر، از نظر گستره ی زیر بنا و نه مصالح، لزوم ساخت و نیاز به آن را در فاصله ی زمانی چنین دور، که هنوز مقدمات اجتماعی - اقتصادی لازم برقرار نیست، منتفی می کند. علت وجود برخی تفاوت ها در کاربرد مصالح، در این الگوها را هم می توان وفور طبیعی آن مصالح، مثلا قلوه سنگ و یا خاک مناسب برای تولید خشت خام مقاوم در محل دانست. بدین ترتیب با تابش عظیمی از سرچشمه ی نور حقیقت در باب تاریخ ایران پس از اسلام مواجه می شویم: بنا بر نمایشی که از بقایای علائم و آثار رشد، در زمینه های مختلف تاکنون ارائه داده ام، تا همین جا می دانیم که تا قرن پنجم در ایران مسجد و تا قرن دهم کاروان سرا نبوده است و پیش از این که به فقدان دیگر مظاهر مورد نیاز تاریخ ادعایی موجود، در ده قرن نخست اسلامی بپردازم، فعلا تاریخ نوشته های کنونی در باب طاهریان و صفاریان و سامانیان و آل زیار و آل بویه و غزنویان و سلجوقیان و اتابکان و خوارزم شاهیان و مغولان و ایلخانیان و تیموریان و آق قویونلوها و قره قویونلوها را، که از قصه های غریب در باب توانایی سلاطین و رشد اقتصادی و سیاسی و نظامی آن ها سرشار است، به دور بریزید تا به زمان خود به واقعیت ها درباره ی آن ها رجوع دهم. زیرا در سرزمین و دورانی که کاروان سرا نمی یابیم، به طور منطقی جیب دولت و حاکم آن، حتی در اندازه ی تامین نان شب خویش هم، به علت نداشتن منبع درآمد، خالی خواهد بود، چه رسد به لشکرکشی های مکرر و با سپاهیان چند صد هزار نفری، مثلا از سیستان به خوزستان، که تامین آب آنان نیز در بیابان های تفته ی سرزمینی پهناور و بدون شهرهای نزدیک و کاروان سرا از توان هرکسی خارج است. و پیش از این بیان کردم که تاریخ را نمی توان بدون ارائه ی ظواهر مادی، از درون اوراق کتابی بی هویت، متن سکه ای کارشناسی ناشده، یا از میان رنگ های تابلوی مینیاتوری بدون امضا و زمان، معرفی و مسجل کرد، چنان که به تک تک آن ها خواهم رسید تا معلوم شود اگر در همان روابط نوبنیان و مختصر منطقه ای و ملی، در عهد صفوی، لزوم و نیاز به ساخت صدها کاروان سرا سر بلند می کند، پس دورانی که هیچ کاروان سرایی در این سرزمین نساخته اند، از نظر محتوای اقتصادی و اجتماعی و مفاهیم قومی و ملی، هزاران فرسنگ از صفویه عقب می ماند. مطلبی که با محتوای برگ نوشته های تاریخی موجود به کلی در منازعه و مغایرت است. و اگر برای ایجاد زمینه ی تفریح از مدافعان مهملات ردیف شده درباره ی تاریخ ایران باستان سئوال کنم که بر سر کاروان سراهای عهد هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان شما چه آمده، بلافاصله و با صدا و سیمایی طلب کارانه و سوزناک، جواب خواهند داد که تمامی آن ها را اعراب خراب کرده اند و اگر دوباره بپرسم آن بقایا و خرابه ها کجاست، احتمالا و بنا بر سنتی که از سوزاندن کتاب های ایران در حمام های قاهره به یاد دارند، جواب می دهند که اعراب بقایای کاروان سراهای عهد باستان را هم به مصر برده و با آن اهرام ساخته اند!!!!!
(ادامه دارد)
برگرفته از سايت www.naria.ir

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 مرداد / 23 جولاي / 20 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
2 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيشروي روس ها در فرارود - ضعف هاي دولت وقت تهران

ناصرالدين شاه اواخر ژوئيه 1859 (اوايل مرداد 1328هجري خورشيدي) تسليم نظر رجال ملي گراي وقت شد و حمزه ميرزا (حشمت الدوله) و ميرزا محمد (قوام الدوله) را مامور دفاع از مرو و نواحي اطراف آن كرد. رجال ملي گرا (ايراندوست) در هر فرصتي به ناصرالدين شاه فشار مي آوردند كه مانع تصرف فرارود (ماوراءالنهر) و به ويژه شهرهاي تاريخي ايران در آن منطقه از جمله بخارا، مرو، سمرقند، خجند، سغد (سغديانا) و ... توسط روس ها شود كه مهد فرهنگ و تمدن ايراني و ادبيات فارسي بودند. در يك جلسه مشورتي حتي به ناصرالدين شاه گفته شده بود كه مي توان براي اين منظور از سراسر كشور داوطلب جمع آوري كرد و فرستاد و نام دفاع ميهني بر آن نهاد. پس از صدور دستور ناصرالدين شاه به شازده حشمت الدوله، از سوي مقامات محتاط آن زمان به سفير روسيه اشاره شده بود كه اين نيرو به منظور سركوب كردن تركمن هاي قبيله سالور و طايفه تكله كه نافرماني مي كنند و به ساكنان منطقه مرو آسيب وارد مي كنند اعزام مي شود و خصومتي با روسيه دركار نيست.
سران دو واحد اعزامي در نيمه راه با هم نساختند، از يكديگر جدا شدند و ماموريت انجام نشد! و روس ها به تدريج بازهم پايين تر آمدند و تاشكند (چاچي) را كه گرفته بودند در سال 1865 پايتخت تركستان روسيه اعلام داشتند و به كوچ دادن غير تاجيك (غير پارسي) به مناطق متصرفي دست زدند تا اكثريت به دست آورند. آخرين نقطه متصرفي روس ها در خراسان بزرگتر، ناحيه نسا (همزه ندارد و كلمه اي عربي نيست، نامي است دو هزار و چهارصد ساله و واژه اي است پهلوي = پارسي دوران اشكانيان) بود كه اشك اول سردودمان اشكانيان در آن ناحيه شهر اشك آباد را ساخت كه اينك در ايران (فقط در ايران!) عشق آباد تلفظ مي شود. منطقه نسا (اشك آباد) تا مرز ايران امروز فاصله اي بسيار كوتاه دارد.

Mobin_s2004@yahoo.com
23 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
به مناسبت ثبت اختراع نخستين ماشين تحرير ، نگاهي كوتاه به تاريخچه آن

23 ژوئيه سال 1829 ويليام برت آمريكايي ماشين تحريري را كه ساخته بود و گفته مي شود نخستين تايپ رايتر بوده است در ايالت ميشيگان به ثبت رسانيد ، ولي از آن پس اشاره ديگري به ماشين ساخت ويليام برت نشده است تا اين كه 31 سال بعد
(سال 1867) سه آمريكايي ديگر به نامهاي كريستوفر شول ، كارلوس گليدن و سميوئل در شهر ميلواكي ايالت ويسكانسين آمريكا ماشين تحريري را ساختند كه استفاده از آن آسان و عملي بود و كارخانه رمينگتون كه در آن زمان تفنگ و چرخ خياطي توليد مي كرد امتياز انبوه سازي اين تايپ رايتر را به مبلغ 12 هزار دلار از آنان خريد و تحت نام « شول ـ گليدنShole - Glidden » به توليد صنعتي آن پرداخت كه رو به كامل گذارد و در سراسر جهان وسيله اي عمومي و ضروري شده است. عكس بالا از يك ماشين تحرير « شول ـ گليدن » كه در سال 1873 ساخته شده و در موزه اسميتسونين شهر واشنگتن نگهداري مي شود برداشته شده است. بايد دانست كه تلاش براي ساختن ماشين تحرير تحت نام « تايپو گرافر » از قرن چهاردهم ميلادي آغاز شده بود كه تا قرن هجدهم عملي نشد.

 

فاروق پادشاه خوشگذران مصر که مجبور به ترک کشور شد

فاروق پس از اخراج از مصر در جزيره كاپري ايتاليا به استفاده ازدريا پرداخت و اين عكس در كنار آب از او گرفته شده و اندوهگين هم به نظر نمي رسد

ژنرال نجيب رئيس گروه "افسران آزاديخواه مصر" كه با يك كودتاي نظامي زمام امور را به دست گرفته بود 23 ژوئيه 1952 اعلام كرد كه بر كشور مسلط است و فاروق، پادشاه بر كنار شده مصر، بايد اين كشور را ترك كند.
     وي فاروق را فردي خوشگذران و خودخواه که به آساني آلت دست بيگانه مي شود توصيف و اعلام داشت. با وجود اين، ژنرال نجيب در آن روز اشاره به الغاي نظام سلطنتي مصر نکرد. معناي آن اين بود که پس از فاروق پسر او که طفلي شيرخوار بود جانشين پدر خواهد بود. فاروق چند روز بعد مصر را ترک کرد و به ايتاليا رفت و خوشگذراني را با پولي که ذخيره داشت دنبال کرد.
    فاروق از خانواده محمدعلي پاشا است که به عثماني در تصرف مجدد مصر کمک کرده بود و بعدا خديو (پادشاه) مصر شده بود و سلطنت مصر را درخانواده اش موروثي کرده بود. محمد علي پاشا يک مقدوني غير يونايي بود که به ارتش عثماني پيوسته و حکمران مقدونيه و قسمتي از يونان شده بود. فوزيه زن اول محمدرضا پهلوي (شاه سابق ايران) خواهر فاروق بود.

 

روزي كه قابوس بن سعيد بر ضد پدر در عمّان كودتا كرد

قابوس

23 ژوئيه 1970 قابوس بن سعيد 30 ساله برضد پدرش سعيد بن تيمور كودتا كرد و سلطان عمّان شد. اين كشور هنوز فاقد يك قانون اساسي مدون و مجلس مقننه به صورت معمول آن است.
    قابوس در انگلستان تحصيلات متوسطه و فنون نظامي را به پايان برده بود كه به عمّان احضار شد و به دستور پدرش در اينجا تحت نظر قرار گرفت، اما دوستان انگليسي اش مي توانستند با او ملاقات كنند. انگليسي ها هنوز در عمّان نفوذ كامل دارند. اين سرزمين كه در سوي جنوبي تنگه هرمز قرار دارد از موقعيت سوق الجيشي ويژه برخوردار است. رفاه مردم عمان نتيجه نفت آن است. قانوس بعدا موفق شد با كمك نظامي انگلستان و شاه وقت ايران به ماجراي ظفار پايان بدهد.

 

تاريخداني كه كشتار يهوديان را « افسانه » و نادرست خوانده به شش كشور ممنوع الورود شد

دکتر اروين

دكتر ديويد اروينگ تاريخدان انگليسي كه در كتاب خود « جنگ هيتلر » و سخنراني هايش كشتار يهوديان اروپا به دستور هيتلر موسوم به « هالوكاست » را يك افسانه و ادعايي نادرست خوانده است از ديروز به كشور نيوزيلاند هم ممنوع الورود شد. وي قبلا به درخواست شوراي جهاني يهوديان به كانادا، استراليا ، آلمان ، ايتاليا و جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي ممنوع الورود شده بود. اين شورا در درخواست خود خطاب به اين دولتها نوشته است : هرجا كه ديويد اروينگ حضور يابد و سخنراني كند؛ احساسات ضد يهود دامن زده مي شود.
    با اين كه دولت نيوزيلاند اخيرا با دستگيري دو تبعه اسرائيل اين دولت را متهم به سوء استفاده از خاك آن كشور و جعل گذرنامه هاي نيوزيلاند كرده بود، درخواست شوراي جهاني يهود را پذيرفت.
     دكتر اروينگ كتابهاي تاريخي متعدد منتشر ساخته كه از ميان آنها دو كتاب او « مسير روباه صحرا » و « جنگ هيتلر » درباره آلمان نازي است.
    وي در يك سخنراني گفته بود كه طبق يك توافق ضمني و محرمانه با رضا شاه كه از سال 1935 ( 1314 هجري ) خود را از سلطه و نفوذ انگلستان خارج ساخته بود، هيتلر با كمك ارتش ايران قصد تصرف خاور ميانه و خارج ساختن هند از دست انگلستان و دادن افغانستان و اراضي ديگري در شمال و غرب را به ايران داشت تا امپراتوري پارسي ها احياء شود و به همين منظور به شوروي حمله نظامي برد و رومل ؛ بهترين افسر آلمان را به شمال آفريقا فرستاد. به اظهار دكتر اروين، قرار بود ارتشهاي آلماني از طريق قفقاز و مصر خود را به منطقه نفتخيز خاور ميانه برسانند.

برخي ديگر از رويدادهاي 23 جولای

  • 636:   اعراب مسلمان تصرف سرزمين فلسطين را كه پس از حكومت خسرو پرويز به دست روم شرقي (قسطنطنيه) افتاده بود تكميل كردند.

  • 1631:   ارتش سوئد به فرماندهي گوستاو دوم پادشاه اين كشور در « وربن » روسيه بر دشمنان خود پيروز شد . «گوستاو» سوئد را با برقرار كردن نظام وظيفه اجباري و جنگ با كشورهايي كه سوئد را دست كم گرفته بودند به عنوان يك دولت مقتدر وارد صحنه اروپا ساخت . گوستاو در 37 سالگي در ششم نوامبر 1631 در جنگ با آلماني ها كشته شد.

  • 1759:   ارتش روسيه در جنگ بر آلمان پيروز شد و در اين جنگ هفت هزار سرباز آلماني كشته شدند.

  • 1974:   حكومت سرهنگها در يونان سقوط كرد. لشكركشي تركيه به قبرس و تصرف منطقه ترك نشين اين جزيره عمدتا يوناني زبان، آخرين ميخي بود كه بر تابوت حكومت سرهنگها در يونان كوبيده شد.

  • 1954:   پارلمان فرانسه قرارداد ژنو در باره سرنوشت ويتنام را تصويب كرد . اين قرارداد در پي شكست نظامي فرانسه در « دين بين فو » امضاء شده بود.

  • 1991:   حزب كمونيست شوروي در اصل پذيرفت كه در نظام اقتصادي اين كشور تجديد نظر شود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    20 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     قتل سيف الدّوله صَدَقة‌ بن بَهاءُ الدّوله

    20 رجب 500 - سيف الدّوله صَدَقة‌ بن بَهاءُ الدّوله ازاميران شيعي به قتل رسيد. سيفُ‌الدّوله به فخرُ الدّين ملقّب بود و ازاميران شيعه و اماميه محسوب مي شد. از سيفُ‌ الدّوله با نام مَلِكُ‌ القُرب نيزياد كرده اند. سيفُ الدّوله با اَرسلان سلجوقي دشمني داشت و اين عدوات به جنگ ميان آن دو انجاميد. جنگ در نزديكي نُعمانيّه روي داد و سيفُ‌ الدّوله با وجود رشادتهاي بسيار درميانه نبرد به قتل رسيد. گفتني است كه شهر جلّه از بِناهاي اين امير شيعه است كه درسال 495هجري قمري آن را بنا نهاده است.

     

    تقسيم ايران به سه منطقه براساس قراردادي استعماري موسوم به قرارداد1907

    20 رجب 1325 - براساس قراردادي استعماري موسوم به قرارداد1907ايران به سه منطقه تقسيم شد. روسيه و انگلستان قرارداد 1907ميلادي را امضا كردند. براساس اين قرارداد جنوب ايران ازآن انگليسي ها شد و شمال كشور تحت سلطه روسها قرارگرفت همچنين مركز ايران منطقه بي طرف در نظر گرفته شد. انتشارخبر انعقاد قرارداد 1907درميان مردم مخالفت آنان را درپي داشت و مردم آشكارا به اين قرارداد اعتراض كردند. اما اختلافات داخلي و اقدامات محمد عليشاه دراين زمان مانع آن شد كه درمقابل قرارداد 1907مقاومت جدي صورت گيرد. دولتهاي روس و انگليس قصد داشتند با اجراي قرارداد 1907لطمه جبران ناپذيري به تماميت ارضي و استقلال كشور ايران وارد آورد، به همين علت دولت و مجلس ايران هرگز اين قرارداد را برسميّت نشناختند. اگر جنگ جهاني اول و بدنبال آن انقلاب اكتبرروسيه روي نداده بود، استقلال سياسي و اقتصادي ايران كاملاً ازبين مي رفت.

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Modern Design
    شماره 12

    جديدترين شماره از مجله
    Modern Design

    تاریخ انتشار: ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 12 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    ژاپن موفق به ساخت خودرو ای
    با سوخت آب شد

    شاید برایتان اتقاق افتاده باشد که آرزو کنید به جای رفتن به ایستگاهای بنزین و ایستادن در صف های طویلش برای سوخت گیری خودرو خود از آب شرب منزلتان استفاده میکردید. حالا دیگر نیاز نیست آرزو کنید. چون کمپانی Genepax ژاپن توانست خودرو ای با سوخت آب طراحی کند. این خودرو می تواند توان لازم برای راه اندازی موتورش را تنها از طریق یک باک آب و مقداری هوا تولید کند. به گفته شرکت سازنده در این طرح از یک سلول الکترو شیمیایی ساده استفاده میشود. الکترود های این سلول از جنس نوعی پلاتین خاص است که به نامMembrane electrode Assebly-MEA مشهورند. فعلا مکانیزم ساخت این الکترودها در انحصار شرکت سازنده می باشد. در ضمن یک واکنش شیمیایی ساده که بین این الکترودها و آب صورت میگیرد اکسیژن و هیدروژن سازنده آب از یکدیگر جداسازی میشود. این واکنش نیاز به استفاده از هیچ نوع کاتالیزوری جهت تسریع فرایند فوق ندارد.سپس از هیدروژن آزاد شده به عنوان عمده ترین سوخت جهت راه اندازی موتور آن استفاده می شود.
    اگر کمی در مورد واکنش های شیمیایی بدانید بی شک منتظر هستید تا از لوله اگزوز این خودرو گاز دی اکسید کربن ساتع شود. در حالیکه فرایند مذکور به گونه ای طراحی و سازماندهی می شود که هیچ نوع محصول مازاد فرعی نظیر گاز دی اکسید کربن در آن دیده نمی شود.

    شاید ظاهرش برای عده ای چندان جذاب نباشد اما به هر حال طرحیست که می تواند طرفداران زیادی در دنیا برای خود پیدا کند. چیزی که فراوان است آّب!
    اطلاعات بیشتر

    سیر خرد کن

    اگر اهل آشپزی کردن و کار آشپز خانه باشید شاید با من هم عقیده باشید.  تا چندی پیش پوست کندن از سیر و پیاز و خرد کردن آنها از زجر آور ترین کار های آشپزخانه بود. اما حالا کافیست گشت و گذاری در مغازه های فروش وسایل فانتری آشپز خانه داشته باشید . آنقدر گجت های عجیب و غریب و رنگارنگ برای خرد کردن سیر میبینید که نمی دانید کدامیک را انتخاب کنید. گجت امروز هم یکی از همین وسایل مفید و ضروری آشپز خانه است که به کمک آن می توانید به راحتی سیر را برای غذا خرد کنید بدون آنکه پوست دست شما نسبت به اسانس و یا بوی سیر آزرده شود.  

    طرز استفاده:استفاده از آن نیاز به هوش سر شاری ندارد. ابتدا یک جفت دستکش یک بار مصرف آشپز خانه را می پوشید و پوست سیر را با کمک کارد آشپزخانه جدا می کنید. سپس درب شیشه ای این سیر خرد کن را باز کرده و سیر ها را لابه لای تیغه های استیل آن جای میدهید. کافیست درب آن را ببندید و آن را بر روی سطحی صاف چند قدمی به حرکت در آورید. چرخش چرخها منجر به چرخش تیغه شده و سیر را به قطعات ریز جهت استفاده در غذا آماده میکند. برای آقایون کار با این گجت می تواند خیلی لذت بخش باشد. چون می توانند یادی از کودکی خود و ماشین سواری های کودکانه خود بکنند!
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اصلاحات عربی
    نگاهی به اصلاحات کنترل شده در جهان عرب


    نويسنده: مارینا - اوتاوی / میشل - دان
    مترجم: مهدي - كاظمي

     

    معرفی کتاب:
    رژیم های متصدی در جهان عرب، پادشاهی یا جمهوری همانند هم، دوران سخت تغییرات سیاسی جهانی پس از پایان جنگ سرد را بدون واگذاری یا حتی از دست دادن بیشتر قدرتشان، به سلامت پشت سر گذاشته اند. اگرچه وقایع و تحولاتی که بقیه جهان را شکل داد، بر این بخش از جهان هم تا حدی تأثیرگذار بود اما، بیشتر رژیم های عرب موج تحول سیاسی فراگیر جهانی را پشت سر گذاشتند، در حالی که ساختارهای سیاسی آنها نسبتاً دست نخورده باقی ماند. دولت های زیادی در جهان عرب وارد عرصه اصلاحات شده اند، اما این اصلاحات عمدتاً به سمت نوسازی اقتصادی و رسیدگی به مسائل و موضوعات اجتماعی هدایت شده و بازتوزیع قدرت در نظام سیاسی کمتر در دستور کار قرار گرفته است. در حقیقت، بیشتر رژیم های عربی که از اصلاحات سیاسی صحبت می کنند، در عالم واقع حتی الامکان از آن اجتناب می کنند.
    نوشتار حاضر نگاهی دارد به وضعیت اصلاحات سیاسی در کشورهای عربی و بیان می دارد حاکمان کشورهای عربی از ترس از دست دادن قدرت و به علت فشارهای داخلی و خارجی عمدتا از یک سری اصلاح کنترل شده با محوریت خود حمایت می کنند.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    - تلاش برای کنترل فرایند تغییرات

    - الگوهای اصلاحات کنترل شده

    - اصلاحات نهادی و رسمی، بدون سهم دهی از قدرت

    - تغییرات اساسی، بدون اصلاحات نهادی و رسمی

    - سازش با مخالفان

    - سیاست اصلاحات کنترل شده

    - گارد قدیمی و اصلاح طلبان: افراطیون و میانه روها

    - جهانی سازی، مدرنیزاسیون، و اصلاحات اقتصادی

    - گشودن در بطری و کنترل غول: اپوزیسیون و جامعه مدنی

    - پاسخگویی و رسیدگی به انتظارات خارجی


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    طرز تهیه شوهر مرغوب

    برای تهیه این عنصر ، در ابتدا ی کار باید سیلیکات جهیزیه را با نیترات ارث بابا مخلوط کرده ، پس از مدتی متصاعد می شود برای مرغوبیت بیشتر این عنصر می توان از زبان چرب و نرم هم به عنوان کاتالیزوراستفاده کرد.
    برای تهیه این عنصر ، در ابتدا ی کار باید سیلیکات جهیزیه را با نیترات ارث بابا مخلوط کرده ، پس از مدتی متصاعد می شود برای مرغوبیت بیشتر این عنصر می توان از زبان چرب و نرم هم به عنوان کاتالیزور استفاده کرد. این عنصر در طبیعت به صورت آزاد یافت می شود که با استفاده از ابزار خاصی باید آن را به سرعت ذخیره کرد . به خصوص که این عنصر نسبت به عنصر مکمل خود حدود یک میلیون واحد کاهش مقدار دارد .
    خواص فیزیکی : جنس آن بسیار سخت است که البته می توان آن را باکمی سولفور زرنگی نرم کرد. زیرا به سرعت در برابر ابراز احساسات
    واکنش نشان می دهد. قابل ذکر است نوع خوش ترکیب آن در طبیعت کمتر یافت می شود .
    خواص شیمیایی : بعضی از این عناصر با خورده شیشه همراه بوده و ناخالصی دارند ، برای خالص شد نشان کافی ست آنها را در یک سیستم سر بسته به نام اتاق قرار دهید .بدین خاطر که این عناصر قابلیت مفلوک شدن دارند . ( چکش خورانند )
    از ابزاری نظیر تبر استفاده کرده و آزمایش را انجام دهید در اثر این واکنش گاز فریاد و امواج غلط کردم متساعد می شود سپس این عنصر به صورت رسوب در گوشه ی اتاق ته نشین می شود که این رسوب نسبت به عنصر اصلی از مرغوبیت بیشتری برخوردار است !

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    روشهای سفید کردن دندانها

    آیا میدانستید که سفید کردن دندانها اولیـن خـدمات بـهداشتی و آرایشــی اسـت کـه امـروزه افراد به دنبال آنند و این محبوبیت روز به روی هــم بیشتر و بیشتر می شود؟
    یـک تحقـیق جـدید نشان داده اسـت که %80 از امریکایـی هـای بین 18 تا 49 سال به دنبال سفید کـردن دنـدان هـایشــان هسـتـنـد و ایـن آمـار بـرای خـانـم ها حتی به %85 نیز مـیرسد.
    6 نـفر از هـر 10 نفر، به ویژه افراد بین 18 تا 24 سال، عقیده دارند که اگر هنگام لبخند زدن دندانهایشان سفیدتر و زیباتر باشد، اعتماد به نفس آنها تاحد زیادی بالا خواد رفت.
    طبق آکادمی آرایش دندان در امریکا، امریکایی ها بیش از 1.4 بیلیون دلار را سال گذشته صرف خرید محصولات سفید کننده دندان موجود در بازار کرده اند.
    یکی از اولین چیزهایی که افراد در ملاقات با افراد جدید به آن دقت می کنند، لبخند آنهاست. سفید کردن دندان یکی از ساده ترین و در دسترس ترین راه ها برای بهبود ظاهر، ایجاد تاثیر مثبت و به دست آوردن ظاهری جوانتر و زیباتر می باشد. دندان به مرور زمان تغییر رنگ داده و زرد می شوند. سفید کننده دندان، عملیاتی پزشکی نیست که روی دندانهایتان انجام شود، و باعث بالا بردن سلامت دندانهایتان نمی شود اما می تواند آنها را سفیدتر کند.

    علت تغییر رنگ دندانها چیست؟
    عوامل مختلفی می تواند در تغییر رنگ دندانها تاثیر داشته باشد که از جمله آن میتوان به بالا رفتن سن، کشیدن سیگار، عوامل وراثتی، مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگدار، رنگ باقی مانده از داروها، و تخریب های شیمیایی دندان اشاره کرد. برخی از متداولترین دلایل عوض شدن رنگ دندان مصرف دارو، قهوه، چای، و سیگار است. افرادی هم که عادت به مصرف بیش از اندازه نوشابه دارند هم با چنین مشکلی مواجه خواهند شد.
    جدا از رنگ گرفتن دندانها، سه عامل مهم وجود دارد که می تواند بر رنگ دندان هر فرد تاثیر داشته باشد. ژنتیک در این زمینه نقش موثری دارد. بعضی افراد به طور طبیعی نسبت به بقیه دندانهای سفیدتری دارند. بیماری ها هم می توانند عامل موثری در این رابطه باشند و برخی داروها ممکن است باعث تغییر رنگ دندانها شود. اگر احتمال میدهید که تغییر رنگ دندانهایتان به خاطر مصرف یک داروی خاص است، می توانید این مسئله را با دندانپزشکتان مطرح کنید.
    سیگار کشیدن هم می تواند باعث زرد شدن دندانها شود. از بین رفتن این لکه ها زمان بیشتری می برد. لکه های ناشی از نیکوتین 1 تا 3 ماه طول می کشد تا با مصرف مواد سفیدکننده، به حالت اول برگردند. استفاده از تنباکو نیز از دست رفتن سفیدی دندانها و تغییر رنگ آنها را تسریع می کند.
    بالا رفتن سن نیز با زرد شدن دندانها در ارتباط است. مینای دندان، که بخش سخت خارجی دندان است، به مرور زمان نازک تر شده و باعث می شود لایه زرد داخلی نمودار شود. اکثر این موارد، لکه های زرد و قهوه ای هستند که ممکن است از جمع شدن پلاک دندان، لکه های ناشی از غذا، و بهداشت ضعیف دندانها، ناشی شود. تغییر رنگ دندان مربوط به بالا رفتن سن و وراثت معمولاً در هر 9 نفر از 10 نفر ایجاد میشود. از بین بردن این نوع لکه ها با جرم گیری خیلی راحت و سریع انجام می گیرد و بین 1 تا 6 هفته صورت می گیرد.
    قانون کلی این است که هر چیزی که ممکن است لباس شما، دستمال سفره تان یا فرشتان را لکه دار کند، می تواند روی دندانهایتان هم لکه بیندازد. مثلاً سس گوجه فرنگی، کیک زغال اخته، شراب قرمز و ....

    سفیدکننده های دندان سه دسته هستند:
    1. جرم گیری دندانها برای تغییر دادن رنگ آنها. دندانپزشک شما می تواند کار جرم گیری دندانهایتان را در مطب خود انجام دهد. محلولی که برای اینکار مورد استفاده قرار می گیرد پروکسیدی غلیظ درحدود %35 دارد. طی یک جلسه، رنگ دندانها را می توان 12 تا 14 درجه سفیدتر کرد.
    2. خودتان هم می توانید با استفاده از ابزاری که از دندانپزشکتان خریداری می کنید، اینکار را انجام دهید. دندانپزشک ژلی برایتان تهیه می کند که باید به مدت دو هفته هر شب چهار ساعت روی دندانهایتان بمالید. این ژل ها بین 10 تا 15 درصد پروکسید در خود دارند و می توانند رنگ دندانها را تا 8 درجه سفیدتر کنند.
    3. استفاده از خمیردندانهای ارزان که در بازار موجود است. این خمیردندانها که حاوی 4 درصد پروکسید هستند می تواند 2 تا 3 درجه رنگ دندانهایتان را سفیدتر کنند.

    جرم گیری همیشه هم جواب نمی دهد
    اگر در دندانهای جلویی خود، پر کردگی همرنگ یا معمولی داشته باشید، جرم گیری جواب نخواهد دارد. محلول جرم گیری نمی تواند رنگ این مواد را تغییر دهد. به این ترتیب با جرم گیری فقط زردی این قسمت را نمایانتر می کنید. بنابراین بهتر است قبل ازاستفاده از هر روش سفید کردن دندان حتماً با دندانپزشکتان مشورت کنید.

    عوارض جانبی جرم گیری دندان
    جرم گیری کردن دندانها می تواند تاثیرات حانبی هم داشته باشد. دندانها ممکن است حساس شوند (حساسیت گرم و سرد) و همچنین وقتی از محلول جرم گیری استفاده می کنید، ممکن است لثه هایتان اسیب ببینند. از جمله سایر عوارض می توان به گلو درد، درد دندانها، سوزش یا خارش بافت ها و سردرد اشاره کرد.

    مردم دندان آبی
    در مورد سفید کردن دندانها هم نباید افراط کرد. رنگ ناشی از بسیاری از درمان ها غیرطبیعی است. باید اجازه دهید دندانهایتان مرواریدگونه سفید شوند. متاسفانه بعضی افراد بیش از اندازه از جرم گیری استفاده می کنند. من این دسته از افراد را مردم دندان آبی نامیده ام. همه شما حتماً آنها را دیده اید. دندانهای آنها یک سایه آبی رنگ دارد. این افراد باید درحدی جرم گیری کنند که سفیدی دندانهایشان با سفیدی چشم هایشان هماهنگی داشته باشد.

    تاثیر جرم گیری چه مدت زمان باقی می ماند؟
    یادتان باشد سفید کردن دندانها همیشگی نیست، چون دندانهایتان دوباره به مرور زمان تغییر رنگ خواهند داد. افرادیکه بیش از اندازه از موادغذایی و نوشیدنی هایی استفاده می کنند که باعث تغییر رنگ دندانها می شود، در کمتر از یک ماه، دندانهایشان دوباره تغییر رنگ می دهد. اما آندسته از افرادیکه سعی می کنند کمتر از این موادغذایی و نوشیدنی ها استفاده کنند، ممکن است بتوانند آن سفیدی را تا یک سال یا بیشتر هم نگه دارند.
    مسئله ای که باید به خاطر داشته باشید این است که پس از استفاده از اینگونه مواد، سریعاً دندانهایتان را شستشو داده و مسواک بزنید.
    بهداشت دندانهایتان باید در راس مسائل بهداشتی شما قرار گیرد. حداقل روزی دو مرتبه دندانهایتان را مسواک کنید و یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید. برای از بین بردن لکه ها روی سطح دندان و زردی دندانها از خمیردندانهای سفید کننده (یک یا دو بار در هفته) استفاده کنید. در سایر زمانها از خمیردندان معمولی استفاده کنید.
    برحسب روشی که برای سفید کردن دندانهایتان به کار می گرید، ممکن است هر 6 ماه یکبار بعد از یک تا دو سال، نیاز به بازبینی دوباره دندانهایتان باشد. اگر سیگار می کشید یا بیش از حد از نوشیدنی هایی که ممکن است باعث تغییر رنگ دندانها شود استفاده می کنید، احتمالاً این بازبینی باید زودتر انجام گیرد.
     

     

     

     

     

     

    Ãاخبار کوتاه از دنياي ورزش

    shervin_8060@yahoo.com

    اخبار کوتاه از پرسپولیس

    - تمرين امروز از ساعت 50/17 در زمين ورزشگاه كارگران پيگيري شد.
    دويدن همراه با عبور از موانع، بازي تحت فشار و فوتبال در قالب دو تيم سبز و قرمز در نيمه زمين برنامه تمرين نوبت بعدازظهر بود.
    در اين بازي تيم قرمز با نتيجه پنج بر 2 به پيروزي رسيد. براي تيم قرمز پژمان نوري (2 گل) فرهاد خير خواه، عليرضا نيكبخت واحدي و كريم باقري و براي تيم سبز محمد علوي گلزني كردند.
    * حسين بادامكي مانند تمرين صبح،‌ نوبت بعدازظهر نيز غيبت داشت. پس از بازي با آرمين شايعاتي در خصوص ناراحتي وي از وضعيت موجود به گوش رسيد. پيرواني گفت: بادامكي از ناحيه مچ پا مصدوم است و سه روز نمي‌تواند تمرين كند.
    * حدود 300 هوادار در تمرين حاضر شدند و در مورد عدم حضور قطبي در تمرينات و مصدوميت خليلي ابراز ناراحتي كردند.
    * مجيد فرخزادي سخنگوي هيئت مديره باشگاه پرسپوليس در دقايق پاياني در محل تمرين شركت كرد و دقايقي با هواداران گفت و گو كرد.
    * دانيل بازيكن برزيلي كه روز گذشته در تمرينات پرسپوليس حضور داشت، امروز نيز در تمرين شركت كرد.
    * محمد منصوري و مهدي واعظي به دليل مصدوميت به صورت اختصاصي تمرين كردند.
    * محمود خوردبين امروز زودتر از سايرين در محل تمرين حاضر شد.
    * مدافع الخور قطر كه به طور آزمايشي در تمرين حضور داشت، با عدم تاييد از سوي كادر فني، مجوز ادامه حضور در تمرين را دريافت نكرد.
    * افشين پيرواني دقايق زيادي به صورت اختصاصي با نيكبخت واحدي تمرين كرد.
    * كريم باقري بارها با بازيكنان به شوخي پرداخت.
    * شوخي يكي هوادار با ايوان پتروويچ واكنش تند افشين پيرواني را در پي داشت. همچنين اين بازيكن صربستاني در تمرين امروز بارها با استفاده از كلمات ايراني بازيكنان را متعجب كرد.
    * پيرواني امروز با خبرنگاران برخورد بسيار گرمي داشت و آنها را سرمايه اصلي ورزش عنوان كرد.
    * مسعود زارعي در هنگام بازي فوتبال برخورد شديدي با هادي نوروزي داشت كه باعث ناراحتي مهاجم جديد پرسپوليس شد.
    * تمرين ساعت 30/19 به پايان رسيد و فردا صبح ساعت 10 در زمين گلف مجموعه ورزشي انقلاب پيگيري مي‌شود.

    - محمد علوی هافبك فصل گذشته تيم فوتبال پاس با حضور در همدان،‌ برگه تسويه حساب مالياتي خود را دريافت كرد

    - نشست هيئت مديره باشگاه پرسپوليس فردا با حضور افشين قطبي برگزار خواهد شد

    - مسئولان باشگاه پرسپوليس تهران با ارائه درخواستي از سازمان ليگ خواهان تسويه حساب مالي شدند

    اخبار کوتاه از استقلال

    - تيم فوتبال استقلال تهران در ديداري تداركاتي با نتيجه دو بر يك تيم قبضه اسپور تركيه را شكست داد؛ خسرو حيدري در دقيقه 34 و هاشم بيك زاده در دقيقه 80 از روي نقطه پنالتي براي استقلال گلزني كردند، تيم قبضه اسپور نيز در دقيقه 78 يك گل وارد دروازه استقلال كرد. استقلال با تركيب وحيد طالب لو، ابراهيم تقي پور، بيژن كوشكي، هادي شكوري، پژمان منتظري، يدا... اكبري(هاشم بيك زاده)، اميدرضا روانخواه، خسرو حيدري، مهدي اميرآبادي، آرش برهاني(علي عليزاده) و سياوش اكبرپور(عليرضا عباسفرد) به ميدان رفت.

    - مجتبی جباری هافبك فصل گذشته تيم فوتبال استقلال تهران صبح امروز در تمرينات تيم صبا باتري حاضر شد

    اخبار کوتاه از ورزش ایران

    مديرعامل راه آهن با انتقال تيم فوتبال به مازندران موافقت كرد

    گئورگ‌ كاسپاروف پس از اتمام قرارداد با تيم راه‌آهن و با توجه به قانون منع استفاده از دروازه‌بان خارجي در ليگ جديد به كشورش ارمنستان بازگشت.
    اين دروازه‌بان با قراردادي يك ساله به تيم اوليسيس ايروان پيوست.

    آندرانیک تیموریان هافبك ملي‌پوش ايران در ديدارهاي دوستانه اي با پيراهن فولهام برابر 2 نماينده از كره جنوبي به ميدان مي‌رود

    خسرو صيادي فوتباليست تيم زرين‌كلاي شهرستان جويبار كه در دسته اول باشگاه‌هاي استان مازندران توپ مي‌زد شامگاه ديروز در حين بازي جان باخت

    مسابقات قايقراني جوانان و بزرگسالان جهان با صعود محسن شادي به مرحله نيمه نهايي در حال پيگيري است

    از تيم هاي ملي كشتي و وزنه برداري اعزامي به بازي هاي المپيك پكن، يك مرحله نمونه گيري دوپينگ شد

    فرزاد سپهوند به برنز پرتاب وزنه رقابت‌هاي دووميداني جوانان معلول جهان دست يافت

    پیکر ابوطالب طالبی كشتي‌گير سابق تيم ملي آزاد صبح امروز با حضور پيشكسوتان اين رشته تشييع شد

    تیم فوتبال ساحلی ایران با حساب 4 بر 1 در دیدار سومش در جام جهانی ساحلی به تیم ملی سنگال بازی را واگذار کرد

    تيم ملي بسكتبال 8 مرداد به مصاف آرژانتين مي‌رود

    رئيس باشگاه بسكتبال يوتاجاز امريكا پيراهن شماره هشت اين تيم را به مادر بسكتباليست فقيد تيم ملي ايران اهدا كرد.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    زن برده شوهر؟؟


     

    سوال:
    به نظرم زنان در اسلام برده همسرانشان هستند كه بايد براي همسرانشان كار ‎كنند.

    پاسخ:
    نمي‎دانيم چه مسأله‎اي باعث شده تا اين ذهنيّت ايجاد شود. ممكن است افراد يا خانواده ‎هايي باشند كه نگرش منفي نسبت به زنان دارند، اما تعميم دادن آن و نتيجه گيري كردن از آن كه، اسلام نگرش منفي نسبت به زنان دارد و زنان در اسلام برده همسرانشان هستند درست نيست. بايد نگرش اسلام را درباره زن از كتاب‎ها و منابع معتبر بدست آورد، نحوه رفتار و زندگي افرادي كه معلوم نيست تا چه اندازه پايبند به اصول و دستورات اسلامي هستند، نمي‎تواند منبع قضاوت و ارزشيابي واقع شود.
    بنابراين دستيابي به پاسخ اين سؤال و قضاوت‎ واقع بينانه در مورد آن تنها در صورتي امكان پذير است كه نظر اسلام را درباره زن بدانيم. در يك تقسيم بندي كلي ديدگاه‎ها و رويكردهاي متفاوت درباره زن را به سه ديدگاه اصلي مي‎توان طبقه بندي كرد.
    1. نگرش منفي نسبت به زن؛ قبل از ظهور اسلام ديدگاه غالب و رايج، ديدگاه بدبينانه و منفي نسبت به زن بود. بينش‎هاي كليسايي زن را موجود فرعي و طفيلي مرد مي‎دانست، عرب‎هاي دوره جاهليت نيز از زن به عنوان برده و وسيله عيّاشي خود استفاده مي‎كردند.
    2. زن در انديشه اسلامي؛ عقيده اسلام و جهان بيني آن درباره زن و حقوق انساني او، رويكرد نويني را درباره زن پايه ريزي كرد. اسلام در روزگاري به زن با ديد عظمت نگريست كه زن را به عنوان موجودي حقير و پست مي‎انگاشتند.
    3. گرايش فمنيستي؛ رويكرد سوم درباره زن گرايشي است كه آغاز پيدايش آن به اوايل قرن نوزدهم بر مي‎گردد و از آن به فمينيسم يا جنبش استيفاي حقوق زنان ياد مي‎شد. اين گرايش پس از جنگ جهاني اول زمينه ساز طرح برابري حقوق زنان با مردان گرديد و امروزه نيز طرفداران اين ديدگاه پافشاري بر تساوي حقوق زنان با مردان دارند.[1]
    گر چه در اين نوشتار مجال بررسي و مقايسه اين سه رويكرد به صورت تفصيلي وجود ندارد و از سوي ديگر ممكن است از اصل موضوع سؤال ما را دور كند، ‌لذا مقايسه ديدگاه‎ها را به عهده خود شما مي‎گذارم كه پس از مطالعه دقيق در اين زمينه ببينيد آيا اسلام نظر واقع بينانه‎تر درباره زن و حقوق و جايگاه آن اتّخاذ نموده يا رويكردهاي فكري ديگر. بنابراين ديدگاه اسلام را درباره منزلت و حقوق زن به اختصار مرور مي‎كنيم.
    ديدگاه اسلام درباره زن در دو حوزه قابل بررسي است.
    الف. حوزه معرفت شناختي؛ در بينش و جهان بيني اسلامي زن و مرد از جهات بسياري با هم برابر و يكسانند. هدف خلقت زن ومرد هر دو عبوديت و بندگي خداست، از نظر كسب ارزشها، نيز هر دو در يك رتبه هستند. زن و مرد بودن در كسب ارزشها تأثيري ندارد، بلكه ملاك كسب ارزشها عبارتند از:
    1. ايمان و عمل صالح؛ «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياه طَيِّبَه»[2] هر كس ـ از مرد يا زن ـ كار شايسته كند و مؤمن باشد قطعاً او را با زندگي پاكيزه‎اي حيات بخشيم.
    2. تقوا؛ خداوند در قرآن مي‎فرمايد: اي مردم ما شما را از زن و مردي آفريديم و شما را گروه گروه و قبيله قبيله گردانيديم، تا از همديگر بازشناخته شويد، بهترين شما (چه زن و چه مرد) در نزد خداوند با تقواترين شما است.
    آيات و روايات بسياري در اين زمينه وجود دارد كه براي زن اهميت و جايگاه ويژه‎اي قايل است.[3] اين مربوط به نظام اعتقادي و حوزه معرفت شناسي است كه به اختصار اشاره شد.
    تا اينجا به اين نتيجه رسيديم كه اسلام زن را برده نمي‎داند بلكه از نظر اسلام مقام ومنزلت ويژه‎اي دارد. اسلام در واقع با برده داري زن مبارزه كرد و از زنان تجليل و احترام خاصي نمود. براساس اين جهان بيني كه زن از مقام و منزلت خاصي برخوردار مي‎باشد، روابط اجتماعي و حقوق خانواده نيز در اسلام تفاوت اساسي؛ رويكردها و ديدگاه‎هاي ديگر مكاتب دارد.
    ب: جايگاه زن در خانواده؛ اسلام در نظام خانواده نيز براي زن ارزش و اهميت ويژه قايل است و هيچگاه آن را به عنوان برده نمي‎داند. همانگونه كه براي مرد حقوقي را در نظر گرفته است، براي زنان نيز حقوقي را مشخص نموده كه بايد مردان رعايت كنند. يا به تعبير ديگر در نظام خانواده و به منظور استحكام آن هم براي مرد و هم براي زن يكسري وظايف در نظر گرفته شده كه بايد رعايت كنند.[4]
    با توجه به اين مطالب لازم است سؤالي را مطرح كنم و آن اينكه اگر مراد شما از كاركردن زن انجام همان وظايفي است كه اسلام براي زن در نظر گرفته اين هرگز به معناي برده دانستن زنان نيست، اسلام به خاطر حفظ شخصيت زن، وظايفي را به عهده آنها گذاشته است كه در حدّ توان‌شان باشد و در عين حال عفت‌شان نيز حفظ شود. وظايف سنگين‌تر به عهده مردان است. و امّا اگر مراد شما از كار كردن زنان، كار در بيرون از محيط خانواده است، اين بيشتر محصول نگرش غربي نسبت به زنان است كه زنان را وادار كرده است تا پا به پاي مردان به سخت‌ترين كارها اشتغال يابند. مسأله ديگري كه باعث شده تا زنان اين قدر سخت به كار و فعاليت بپردازند، مشكلات اقتصادي و تغييرات بنيادين در الگوهاي زندگي است.[5] زندگي امروزه آن چنان سخت و طاقت فرسا شده كه زن و مرد را وادار به تحمل اين همه سختي و رنج حاصل از كار و فعاليت نموده است.
    پس اگر مي‌بينيم زنان امروزه به كار و فعاليت مشغول هستند، به خاطر اين نيست كه اسلام آنها را برده بداند، بلكه به خاطر مشكلات اقتصادي و تغيير و تحولات الگوهاي زندگي است، و اگر علاقه داريد كه تعبير «برده بودن» را به كار بريد، بهتر است كه انسان امروزي را برده الگوهاي زندگي نوين بدانيد كه فشار اقتصادي باعث شده تا زن و مرد هر دو اين گونه سخت به كار و كوشش بپردازند.
    در پايان لازم به يادآوري است كه كار و تلاش چه براي زن و چه براي مرد تا جايي كه با اصول و ارزش‌هاي اسلام تعارض و تنافي نداشته باشد، هيچ اشكالي ندارد. و طبق فرمايش حضرت علي(ع) بهترين تفريح و مايه نشاط روح و روان است.در زندگي زنا شويي تشريك مساعي و برداشتن بار زندگي از دوش همديگر بسيار مهم است. بخاطر همين در اسلام توصيه شده كه زن و مرد علاوه بر انجام وظايف خود به ديگري نيز كمك كند.در برخي از روايات به مردان توصيه شده كه به زنان در امر خانه داري كمك كنيد تا از اجر بالايي نزد خداوند بهره مند گرديد و اين عمل جزء سيره و منش ائمه(ع) بوده است. از سويي ديگر زندگي زنا شويي خود داراي سختي ها و تكاليف زندگي است كه در زندگي حضرت علي و فاطمه(ع) مي بينيم كه ايشان كارها را بين هم تقسيم كردند به تناسب قوت و قدرت جسماني و شرائط روحي و طبيعت مرد و حفظ عفاف، كارهاي بيرون از خانه به علي(ع) و كارهاي داخل خانه به جهت شرائط روحي و جسماني زن به حضرت زهرا(س) واگذار شد.

    -------------------------------------------------
    [1] . براي مطالعه بيشتر مراجعه شود به: مهدي مهريزي، بولتن مرجع فمينيسم، انتشارات بين المللي الهدي، 1378.
    [2] . نحل، 97.
    [3] . براي مطالعه بيشتر ر.ك: محمدفنايي اشكوري، منزلت زن در انديشه اسلامي،‌مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، چاپ اول، 1377.
    [4] . براي مطالعه بيشتر در اين خصوص مراجعه شود به: حبيب الله طاهري، سيري در مسايل خانواده، سازمان تبليغات اسلامي، چاپ اول، 1370،ص 67 ـ 58؛ و نيز علامه محمد حسين فضل الله، شيوه همسرداري، ترجمه لطيف راشدي، پيام آزادي، چاپ اول، 1373، ص 115 ـ 95.
    [5] . براي مطالعه بيشتر ر.ك: پاملا آبوت، جامعه شناسي زنان، ترجمه منيژه نجم عراقي، نشر ني، چاپ اول، 1380.
     

     

     

     
       
     
     
     
       
       
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive