به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, July 4, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 963)

 
 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 963

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 963 :: شنبه 15 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

برگشتيم!
+دعوت به همکاري در مورد پوشش اخبار ورزشي


سلام عرض شد
همزمان با بازگشت قطبي به پرسپوليس، انتشار مجله روزانه هم از ارمزو با دو، سه روز تاخير مجددا از سر گرفته شد!
بعد از مشکلاتي که هفته گذشته براي سرور ميزبان گروه پيش آمده که شرحش را در شماره پيشين روزانه (962) بيان کرده بودم، امروز شنبه با رفع نسبي مشکلات و حذف برخي از فايلهايي که براي دانلود بر روي سرور گروه قرار داده بوديم، با شماره جديدي از روزانه در خدمت شما خوبان هستيم. لازم به ذکر است کندي باز شدن صفحات مجله، تصاوير و مشکلات در دانلود فايلها، تا ارتقا هاست، همچنان ممکن است پيش آيد.
راستي امروز يک فراخوان براي همکاري داريم و اينکه قصد دارم بخش ورزشي (پوشش اخبار ورزشي) را در مجله فعال کنم. دوستاني که مي توانند در راين زمينه (اخبار ورزشي) با مجله روزانه همکاري داشته باشند، لطفا با من تماس بگيرند. آدرس ايميلم را که حتما مي دونيد: mobin_s2004@yahoo.com


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (962) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • لغت نامه آنلاين دهخدا
  • عشق من بربري!
  • 56 نوع گیگ به روایت تصویر!
  • امپراطور سرخها بازگشت
  • معرفي و دانلود فيلم : بلک پيمپرنل/پامچال سياه
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : دانلود انيميشن
  • Soul Eater: حقايقي در مورد قاتل دايناسورها
  • آلبوم بسيار زیبای رحيم شهرياري به نام بياض گجه لر
  • آهنگ زيباي گل آفتابگردان باصداي بهرام حصيري
  • نرم افزار PC: Nokia PC Suite 7.0.6.3 - Final
  • ماشین حساب مهندسی با فرمت جاوا
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: خاستگاه دراکولا
  • بازداشت فرمانده سابق ارتش ترکیه: و نظامیان ارشد ارتش توسط پلیس
  • دو تصوير و يک دنيا حرف
  • شخصیت شناسی با زنگ و گوشی موبایل
  • خارش بی‌درمان
  • جلوی ترانزیت مواد مخدر را نمی گیریم
  • دروغ هاي شيث رضایي:  دروغ به سبك ايراني!
  • چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟
  • تاريخچه دلار آمريكا در زادروز آن
  • ديدترين شماره از مجله Best Canadian Brands 2008
  • کیت USB پادکست
  • فنا و نيروانه
  • با چند تدبیر ساده انرژی مثبت را به زندگی خود بیاورید
  • قاتل امام عصر (عج)
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com




تصويري زيبا از آبشاري که در وسط شهر نيويورک ساخته شده

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

لغت نامه آنلاين دهخدا
چشمه جوشان دانش
ویژه نامه ميلاد امام باقر عليه السلام
نيمکتهايي به شکل ماشين!
عشق من بربري!
تصاوير جالبي از کاکپيت (اتاق خلبان) 10 نوع هواپيما
فیلم: جاسبی در دادگاه افکار عمومی
ببینید و قضاوت کنید
بهشت ناديده در تايلند
56 نوع گیگ به روایت تصویر!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

امپراطور سرخها بازگشت

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس پس از جلسه پنج ساعته ای که روز پنجشنبه با نماینده این باشگاه در دبی داشت موافقت خود را برای بازگشت دوباره به جمع سرخپوشان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، جلسه نماینده باشگاه پرسپولیس با افشین قطبی پنجشنبه و در دو وقت سه و دو ساعته در دبی برگزار شد. پس از ساعت ها گفتگو در نهایت افشین قطبی موافقت خود را برای قبول مسئولیت در تیم پرسپولیس اعلام کرد تا گره کور انتخاب سرمربی این بالاخره پس از روزها کشمکش باز شود.
حسین هدایتی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که بصورت مستقیم با افشین قطبی گفتگو کرده بود با تایید این خبرر گفت: "جلسات مفیدی را با افشین قطبی برگزار کردیم که پس از تشریح شرایط فعلی تیم فوتبال پرسپولیس وی پذیرفت که به مدت دو سال سرمربی این تیم باشد".
براساس توافقات صورت گرفته قرار است یک مربی برزیلی به نام "کوسا" که سابقه حضور در تیم ملی کره جنوبی را نیز دارد به عنوان دستیار اول قطبی به ایران بیاید.

اعضای کادر فنی پرسپولیس مشخص شدند
طبق توافقات بعمل آمده «کوسا» به عنوان دستیار اول قطبي به پرسپولیس مي ايد. ضمن اینکه افشین پیروانی به عنوان دستیار دوم و احمدرضا عابدزاده نیز به عنوان مربی دروازه بانان و پرویز کماسی به عنوان مربی بدنساز کادر فنی سرخپوشان را در لیگ هشتم تشکیل می دهند.

پيرواني: مشكلي با دستيار برزيلي قطبي ندارم
خبرگزاري فارس: مربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: مشكلي با حضور دستيار برزيلي سرمربي جديد در كادر فني ندارم،‌ چراكه وظايف ما مشخص شده است.
افشين پيرواني در گفت و گو بافارس اظهار داشت: مانند همه دوست داران پرسپوليس از بازگشت قطبي خوشحال شدم، چراكه وي فصل گذشته كارنامه بسيار خوبي داشت و بهترين گزينه بود.
وي افزود: اميدوارم پرسپوليس با تجربه قطبي در جام‌هاي معتبرتري به قهرماني برسد. من نيز مانند روز اول آماده هر گونه كمك بوده و تابع نظرات باشگاه هستم.
مربي پرسپوليس درباره حضور دستيار برزيلي قطبي تصريح كرد: تمام بررسي‌هاي لازم انجام شده است و با برگزاري يك جلسه وظايف من و كمك مربي برزيلي مشخص خواهد شد.
وي در خصوص حضور علي رضا امامي فر در تمرينات و شايعه درخواست وي براي بازگشت به تيم، تاكيد كرد: اين بازيكن از نفرات قديمي و پيشكسوت پرسپوليس است به درخواست خود در تمرينات انجام شده در مجموعه ورزشي انقلاب شركت كرد. به هيچ عنوان در مورد همكاري صحبتي به ميان نيامده است.
وي افزود: خوشحالم كه تمرينات به زمين كارگران انتقال يافت تا بتوانيم تمرينات تاكتيكي خود در كنار بدنسازي را شروع كنيم.
پيرواني با اشاره به تعلل برخي نفرات سابق براي تمديد قرارداد و حضور در تمرينات، تصريح كرد: هر بازيكني كه ديرتر به جمع ما بپيوندد، بيشتر از همه، خودش ضرر مي كند. به تمامي بازيكناني كه براي تيم در فصل قبل زحمت كشيده‌اند نياز داريم؛‌ اما خيلي از نفرات هنوز در تمرين حاضر نشده اند كه اميدوارم هرچه زودتر مشكلات تمامي نفرات حل شود.

طالباني با باراك دست داد

رئيس جمهور عراق و وزير دفاع رژيم صهيونيستي ديروز در حاشيه كنگره بين‌المللي سوسياليسم در يونان با هم دست دادند.
شبكه خبري الجزيره قطر گزارش داد: دفتر طالباني رئيس جمهور عراق با انتشار بيانيه‌اي ضمن تائيد دست دادن طالباني با باراك گفت: محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين باعث دست دادن باراك با طالباني شد.
در اين بيانيه آمده است: آنچه گذشت(اين ديدار) هيچ معنا يا مفهوم خاصي ندارد و براي عراق نيز هيچ‌گونه تعهدي ايجاد نمي‌كند.
از سوي ديگر ايهود باراك وزير دفاع رژيم صهيونيستي نيز بر ايجاد روابط با كشورهاي عربي از جمله عراق تاكيد كرد.
اين در حالي است كه "محمود عباس و "ايهود باراك" در حاشيه كنگره بين‌المللي سوسياليسم در يونان با هم ديدار و درباره صلح ميان فلسطينيان و اسرائيلي‌ها بحث و تبادل نظر كردند.
باراك چند دقيقه پس از اين نشست ادعا كرد: «دوست دارم به فلسفه عملي آقاي عباس احترام بگذارم كه مي‌خواهد به منظور مبارزه با تروريسم به راهبردي مشترك با ما دست يابد.»
عباس نيز به نوبه خود از رژيم صهيونيستي خواست كه به محاصره بيت‌المقدس پايان دهد، در زمينه شهرك‌نشينان يهودي همكاري كند و شمار ايست و بازرسي‌هاي نظامي را كه زندگي هزاران فلسطيني را برهم زده است، كاهش دهد.
منبع

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بلک پيمپرنل/پامچال سياه
The Black Pimpernel


کارگردان: اولف هولتبرگ، آسا فارينگر. فيلمنامه: باب فاس. موسيقي: ياکوب گروث. مدير فيلمبرداري: ديرک بروئل. ‏تدوين: ليف اکسل کيلدسن. طراح صحنه: پيتر گرانت. بازيگران: مايکل نايکويست[هارالد ادلشتام]، لومي کاوازوس[آنا ‏کنتره راس]، کيت دل کاستيلو[کونسوئلو فوئنتس]، ليزا ورليندر[سوزان]، کارستن نورگارد[وينتر]، دانيل خيمه نز ‏کاچو[ريکاردو فوئنتس]، پاتريک برگين[سناتور ديويس]. 95 و 100 دقيقه. محصول 2007 سوئد، فنلاند، مکزيک، ‏دانمارک. نام ديگر: ‏Svarta Nejlikan‏.‏
دهه 1970. هارالد ادلشتان به سمت سفير سوئد در شيلي منصوب مي شود. مدت کوتاهي بعد، نظاميان بر عليه دولت ‏قانوني سالوادور آلنده کودتا کرده و او را از ميان برمي دارند. موج دستگيري ها، شکنجه ها و اعدام در کشور گسترده ‏مي شود. ادلستام که در دوران جنگ جهاني نيز به خاطر خصلت هاي انسان دوستانه اش به مبارزان کمک کرده، ‏بلافاصله شروع به پناه دادن انسان ها در سفارت خانه و فرستادن آنها تحت عنوان پناهنده به سوئد مي کند. اولين اقدام ‏بزرگ او در حمايت از حريم سفارت کوبا و کارمندان آن که مورد حمله افسران پينوشه قرار گرفته اند، سبب مي شود تا ‏با نظامي هاي عالي رتبه درگير شود. او که همزمان عاشق کونسوئلو دختر انقلابي يکي از کودتاچي ها شده، به او در ‏کارهايش کمک مي کند. اما وقتي از پدر وي مي خواهد تا تعدادي از دستگير شدگان را زير عنوان افراد تحت حمايت ‏دولت سوئد از استاديوم آزاد کند، موقعيت پدر کونسوئلو به خطر افتاده و توسط همقطارانش در برابر چشمان ادلشتام ‏کشته مي شود. ادلشتام تهديد مي شود، اما به فعاليت خود ادامه داده و هر روز بر دامنه آن مي افزايد. تا اينکه خبر مي ‏رسد کونسوئلو مورد اصابت گلوله نظاميان قرار گرفته و بايد تحت عمل جراحي قرار بگيرد. ادلشتام او را به بيمارستان ‏مي رساند، اما بعد از عمل ارتشي ها سر رسيده و با تهديد به مرگ، کونسوئلو را از دست ادلشتام خارج مي کنند. ‏ادلشتام در مصاحبه مطيوعاتي پرده از رفتارهاي ضد انساني حکومت پينوشه برداشته و دولت او را متهم به نقض ‏قوانين بين المللي مي کند. پس از اين کار دولت سوئد او را احضار مي کند، ولي قبل از خروج از شيلي کونسوئلو نيز به ‏وي مي پيوندد. ‏

چرا بايد ديد؟
از اولف هولتبرگ تقريبا هيچ نمي دانم جز اين که از نيمه دوم دهه 1970 به فيلمسازي اشتغال دارد و بلک پيمپرنل ‏ششمين فيلم اوست. ميان نمايش هر کدام از اين فيلم ها فاصله زماني قابل توجهي وجود دارد که شايد از ناشي از کم ‏کاري صنعت سينماي سوئد يا خود هولتبرگ باشد. به هر رو ميان اين فيلم و اثر قبلي فيلمساز- دختر پوما[شير کوهي]که ‏هولتبرگ شهرت خود را مديون همين فيلم است- 13 سال فاصله وجود دارد که مدتي طولاني است. وي دختر پوما و ‏بلک پيمپرنل را با کمک آسا فارينگر نوشته و کارگرداني کرده است. ‏
فيلم درباره بخشي از زندگي هارالد ادلشتام[1989-1913] ديپلمات سوئدي است که در دوران جنگ جهاني دوم به ‏خاطر کمک به فراراعضاي نهضت مقاومت نروژ لقب ‏Black Pimpernel‏[باالهام از اسکارلت پيمپرنل قهرمان ‏نمايشنامه و قصه اي به همين نام اثر بارونس اُرکزي که در دوران انقلاب فرانسه مي گذشت] دريافت کرد[اين لقب به ‏نلسون ماندلا نيز براي مبارزات ضد تبعيض نژادي اش اعطا شده است]. ادلشتام در طول دوران سفارتش در شيلي ‏موفق شد تا بيش از 1300 انسان را با استفاده از قدرت و مصونيت سياسي خود نجات دهد. بديهي است با ديدن فيلم يا ‏خواندن خلاصه داستان آن بلافاصله اسکار شيندلر به ذهن تان خطور مي کند، اما بايد بگويم ادلشتام در مقايسه با ‏فردسودجويي چون شيندلر کارخانه دار اصولاً انسان وارسته تر و بشر دوستي واقعي است. به همين خاطر کسي مثل ‏اسپيلبرگ يهودي به سراغ قصه زندگي وي نمي رود و در نهايت سازمان عفو بين الملل با کمک دولت سوئد براي ارج ‏گذاشتن به کوشش هاي وي چنين فيلمي را تهيه مي کند. فيلمي درباره اينکه چگونه يک مرد مي تواند بر زندگي ديگران ‏و تاريخ تاثير مثبت بگذارد و سرنوشت بسياري را تغيير دهد. فيلم هر چند در ستايش ادلشتام است، اما از نمايش ضعف ‏هاي وي نيز ابايي ندارد. کابوس هاي او از دوران جنگ، عشق از دست داده اي که پس از دو دهه هنوز به دنبال آن ‏است، يا پا پس کشيدنش هنگامي که لوله هفت تير بر پيشاني اش گذاشته مي شود از او چهره يک قهرمان راستين و ‏پذيرفتني تر را مي سازد. او يک مدافع واقعي حقوق بشر است با تمامي قدرت و ضعف هاي يک بشر، او براي عدالت ‏مبارزه مي کتد و حاضر به پرداخت هر بهايي است.‏
بلک پيمپرنل/پامچال سياه[متاسفانه موفق به يافتن نام دقيق گل پيمپرنل در فارسي نشدم، فقط دانستم که به خانواده پامچال ‏تعلق دارد] با هزينه 5 ميليون دلار توليد شده و از بازي خوب نايکويست[آخرين بار در فيلم همچون بودن در بهشت ‏زيارتش کرديم] بهره مند است. تماشاي اين فيلم در زمانه اي که حقوق بشر تنها وسيله اي براي کسب شهرت خيلي ‏هاست، لازم و ضروري است! ‏
ژانر: درام، تاريخي، عاشقانه، مهيج.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
The.Black.Pimpernel.COUNTRY46.part1.rar 
The.Black.Pimpernel.COUNTRY46.part2.rar 
The.Black.Pimpernel.COUNTRY46.part3.rar 
The.Black.Pimpernel.COUNTRY46.part4.rar 
The.Black.Pimpernel.COUNTRY46.part5.rar 
The.Black.Pimpernel.COUNTRY46.part6.rar 
The.Black.Pimpernel.COUNTRY46.part7.rar 
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

حقايقي در مورد قاتل دايناسورها
The Truth about Killer Dinosaurs

مستند «حقايقي در مورد قاتل دايناسورها»
محصول
BBC

لينکهاي دانلود

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Soul Eater

Genres: action, adventure, comedy, supernatural

Plot Summary: Set in the Shinigami technical school for weapon meisters, the series revolves around 3 groups of each a weapon meister and a human weapon. Trying to make the latter a "Death Scythe" and thus fit for use by the Shinigami, they must collect the souls of 99 evil humans and 1 witch.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/110054706/_Rumbel__Soul_Eater_-_01.part1.rar
http://rapidshare.com/files/110055577/_Rumbel__Soul_Eater_-_01.part2.rar
http://rapidshare.com/files/110056353/_Rumbel__Soul_Eater_-_01.part3.rar
http://rapidshare.com/files/110056773/_Rumbel__Soul_Eater_-_01.part4.rar

http://rapidshare.com/files/110057625/_Rumbel__Soul_Eater_-_02.part1.rar
http://rapidshare.com/files/110058437/_Rumbel__Soul_Eater_-_02.part2.rar
http://rapidshare.com/files/110064204/_Rumbel__Soul_Eater_-_02.part3.rar
http://rapidshare.com/files/110065123/_Rumbel__Soul_Eater_-_02.part4.rar

http://rapidshare.com/files/111037776/_Rumbel__Soul_Eater_-_03.part1.rar
http://rapidshare.com/files/111045157/_Rumbel__Soul_Eater_-_03.part2.rar
http://rapidshare.com/files/111061177/_Rumbel__Soul_Eater_-_03.part3.rar
http://rapidshare.com/files/111061647/_Rumbel__Soul_Eater_-_03.part4.rar

http://rapidshare.com/files/114324707/_Rumbel__Soul_Eater_-_04.part1.rar
http://rapidshare.com/files/114347499/_Rumbel__Soul_Eater_-_04.part2.rar
http://rapidshare.com/files/114372646/_Rumbel__Soul_Eater_-_04.part3.rar
http://rapidshare.com/files/114494288/_Rumbel__Soul_Eater_-_04.part4.rar

http://rapidshare.com/files/114745644/_Rumbel__Soul_Eater_-_05.part1.rar
http://rapidshare.com/files/114775394/_Rumbel__Soul_Eater_-_05.part2.rar
http://rapidshare.com/files/114792791/_Rumbel__Soul_Eater_-_05.part3.rar
http://rapidshare.com/files/114804565/_Rumbel__Soul_Eater_-_05.part4.rar

http://rapidshare.com/files/116952798/_Rumbel__Soul_Eater_-_06.part1.rar
http://rapidshare.com/files/116961884/_Rumbel__Soul_Eater_-_06.part2.rar
http://rapidshare.com/files/116971890/_Rumbel__Soul_Eater_-_06.part3.rar
http://rapidshare.com/files/116976331/_Rumbel__Soul_Eater_-_06.part4.rar

http://rapidshare.com/files/118484945/_Rumbel__Soul_Eater_-_07.part1.rar
http://rapidshare.com/files/118500570/_Rumbel__Soul_Eater_-_07.part2.rar
http://rapidshare.com/files/118519816/_Rumbel__Soul_Eater_-_07.part3.rar
http://rapidshare.com/files/118531342/_Rumbel__Soul_Eater_-_07.part4.rar

http://rapidshare.com/files/123730081/_Rumbel__Soul_Eater_-_08.part1.rar
http://rapidshare.com/files/123736449/_Rumbel__Soul_Eater_-_08.part2.rar
http://rapidshare.com/files/123743735/_Rumbel__Soul_Eater_-_08.part3.rar
http://rapidshare.com/files/123748473/_Rumbel__Soul_Eater_-_08.part4.rar

http://rapidshare.com/files/123772614/_Rumbel__Soul_Eater_-_09.part1.rar
http://rapidshare.com/files/123834193/_Rumbel__Soul_Eater_-_09.part2.rar
http://rapidshare.com/files/123863242/_Rumbel__Soul_Eater_-_09.part3.rar
http://rapidshare.com/files/123876625/_Rumbel__Soul_Eater_-_09.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: آذري

بياض گجه لر
باصداي رحيم شهرياري

آلبوم بسيار زیبای رحيم شهرياري به نام بياض گجه لر
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم مي باشد

تک موزیک

آهنگ زيباي گل آفتابگردان
باصداي بهرام حصيري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Nokia PC Suite 7.0.6.3 - Final

نسخه جدید بسته نرم افزاری Nokia PC Suite که مخصوص گوشی های Nokia می باشد و همراه با گوشی های نوکیا عرضه می شود. Nokia PC Suite جهت اتصال گوشی به کامپیوتر کاربرد دارد که بر اساس آن می توانید از طریق کامپیوتر کارهایی مانند ویرایش، بک آپ و.... را انجام بدین.

کانکشن هایی که برنامه از آنها پشتیبانی می کند:
- Infrared (IrDA) port
- Bluetooth via a supported stack: Digianswer Bluetooth Software Suite,
- Microsoft Windows XP Bluetooth, or WIDCOMM Bluetooth for Windows 1.4
- Nokia Connectivity Cable DKU-2 (USB) or Nokia Connectivity Adapter Cable DKU-5 (serial)

قابلیت های کلیدی برنامه:
- انتقال اتوماتیک تمام اطلاعات شما مانند: تصاویر، موزیکها، دیگر اطلاعات از گوشی به گوشی دیگر یا از کامپیوتر به کامپیوتر دیگر
- اتصال سریع و راحت به اینترنت
- اتصال به صورت بی سیم و یا با سیم
- اتصال و استفاده از گوشی مانند یک مودم
- مدیریت SMS ها، نشانی ها، تصاویر و کلیپهای صوتی تصویری
- توانایی نصب برنامه های بر پایه Java™ بر روی گوشی
- تبدیل فرمتهای زنگ های مختلف
- توانایی اجرای پیغام های صوتی تصویری
- توانایی ارسال SMS از کامپیوتر
- Backup و Restore اطلاعات داخل گوشی
- پشتیبانی بیش از 30 زبان

سیستم مورد نیاز جهت اجرای برنامه:
Available hard disk space: 150 MB (file size approx. 25 MB)
* Windows Vista x32 and x64 editions
* Windows XP Professional x64 edition
* Windows XP (Professional or Home Edition) (Service Pack 1 or Service Pack 2)
* Windows 2000 (Service Pack 4)
USB cable, infrared, or Bluetooth


لينک دانلود (حجم فايل حدود 34 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

ماشین حساب مهندسی با فرمت جاوا

ماشین حساب مهندسی Mobile Maths از شرکت معروف Mobile Sciences ماشین حسابی کاملاً حرفه ای و منحصر به فرد می باشد که به صورت جاوا برای گوشی های موبایل ارائه شده است.

ویژگی های برنامه Mobile Maths :
- حل عددی توابع چند جمله ای از مرتبه دلخواه
- حل دستگاه چند معادله ، چند مجهولی از مرتبه دلخواه
- حل معادلات توابع مثلثاتی، هیپربولیک، نمایی، لگاریتمی و ... با روشهای عددی نظیر نیوتن در بازه مشخص
- انجام عملیات آماری
- انجام عمل درونیابی
- انجام عملیات Curve Fitting با نوع منحنی درخواستی با ارائه معادله منحنی
- انتگرالگیری عددی با پشتیبانی از توابع مثلثاتی، هیپربولیک، نمایی، لگاریتمی و ...
- ارائه نمودار 2 بعدی و 3 بعدی با گرافیک بسیار بالا و قابلیت چرخاندن و بزرگنمایی روی نمودار
- اندازه گیری جرم ملکولی موردنظر شما بر حسب گرم بر مول
- عملیات روی ماتریس ها (ماتریس وارون، ماتریس ترانسپوز، دترمینان، جمع و تفریق و ضرب ماتریس)
- لیست تبدیل واحدهای فیزیکی مانند : الکترون ولت به BTU ، طول موج در nm به الکترون ولت و ...
- جدول تناوبی کامل به همراه مهمترین خصوصیات هر عنصر نظیر نام کامل، حالت، جرم نسبی، جرم ملکولی، دمای ذوب و جوش
- و ...

توجه: در قسمت ACTIVATE و در قسمت PASSWORD کلید OK رو بزنید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
خاستگاه دراکولا
Dracula Origin

بازی ترسناک و در عین حال هیجان انگیز خاستگاه دراکولا برگرفته از داستانی ادبی می باشد که در آن رویارویی بین انسان عالم مذهبی با اندیشه های پلید و زشت به زیبایی هرچه تمام تر به چشم می خورد. در این بازی شما در نقش یک پروفسور هستید که از لندن به محل وقوع می آیید و با دانش خود باید دراکولا را هر چه زودتر از پای در بیاورید. این بازی از گرافیک بالا و زنجیره ی داستان گونه ای سود می برد.

ناشر: The Adventure Company
کمپانی سازنده: Frogwares
تاریخ عرضه: 2 ژوئن 2008
وبسایت رسمی: www.dracula-origin.com/en

سیستم مورد نیاز:
System: Pentium IV 1.5 GHz or equivalent
RAM: 512 MB
Hard Drive Space: 2500 MB
 

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود

Dracula.Orgin.3CDRIP-REVEALTiON.part1.rar  
Dracula.Orgin.3CDRIP-REVEALTiON.part2.rar  
Dracula.Orgin.3CDRIP-REVEALTiON.part3.rar  
Dracula.Orgin.3CDRIP-REVEALTiON.part4.rar  
Dracula.Orgin.3CDRIP-REVEALTiON.part5.rar  
Dracula.Orgin.3CDRIP-REVEALTiON.part6.rar  
Dracula.Orgin.3CDRIP-REVEALTiON.part7.rar

رمز فايل: nikkinoo

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پیامبراکرم (ص) فرمودند:


لَئِن یَهدِی اللهُ بِکَ رَجُلاً واحِداً خَیرٌ لَکَ مِنَ الدُّنیا وَ ما فِیها

اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه در آن است

(بحارالانوار،ج2ص2)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي هر روز 150 نفر در آمريکا جان خود را در حوادث رانندگي از دست ميدهند.
  • آيا مي دانستي که موشهاى کانگورويي هرگز آب نمي نوشند.
  • آيا مي دانستي مساحت استان خراسان 17 برابر کويت هست.
  • آيا مي دانستي از 195 کشور جهان در 117 کشور جهان مجازات اعدام اجرا نمي شود.
  • آيا مي دانستي در هر 24 دقيقه در ايران، يک نفر به سبب تصادف رانندگى جان مى بازد.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

اذن الهي

امام صادق فرمدند: « اين امت چه ناباوري دارد كه خدا با حجت خود، آن رفتاري رانمايد كه با يوسف در پيش داشت بدانگونه كه در بازارهايشان مي گردد و بر بساط آنها گام مي نهد در حالي كه آنان او را نمي شناسند تا اينكه خداي بلند مرتبه او را اجازه بخشد كه خود را بشناساند همانگونه كه به يوسف اجازه داد؛ آنجا كه فرمود: آيا مي دانيد با يوسف و برادرش چه كرديد، در حالي كه شما نادان بوديد؟ گفتند: آيا تو به راستي يوسف هستي؟ گفت: يوسف منم و اين برادرم است.» (1)
خداي تعالي قصه حضرت يوسف را « احسن القصص» ناميد(2) و فرمود:
« هرآينه در داستان يوسف و برادرانش نشانه هاي هدايت براي سوال كنندگان بود.»(3)
آيات فراوان الهي در اين قضيه شگفت ديده مي شود؛ به ويژه شباهتهاي عديده ميان امام عصر و حضرت يوسف.
برادران حضرت يوسف، نوادگان پيامبران، از اختيار خود كه موهبت الهي بود سواستفاده و به قتل برادر خود كه پيامبر بود اقدام كردند اما خداوند متعال نه تنها پيامبر خود را از بلايا نگه داشت بلكه او را به قدرتي رسانيد كه برادران را به او نيازمند كرد.
يك سخن در اينجاست؛ در جايي كه برادران پيامبركه خود پيامبرزاده بودند به قتل برادر خود دست يازند چه جاي شگفتي است از امتي كه امام خود را ياري نكندتا آنجا كه حضرتش از ديدگاه افراد نالايق پنهان شود؟
باري حضرت يوسف با كرامت الهي خود برادران را بخشيد، ايشان را پناه داد، مشكل آنها را برطرف و با رفتار كريمانه خود ايشان را شرمنده كرد.اوج اين قصه در آنجاست كه برادران يوسف برادر خود را نشناختند تا زماني كه حضرت يوسف به امر خداي عزوجل خود را به ايشان شناسانيد .
امام صادق در اين حديث درباره حضرت مهدي ارواحنافداه سخن مي گويد، كه درميان مردم زندگي مي كند اما به حكمت الهي مردم او را نمي شناسند و امر بدينگونه است تا زمانيكه خدايش اذن ظهور دهد، آن بزرگوار خود را به مردم بشناساند و با بخشش كريمانه صفت « رحمه للعالمين » خود را نشان دهد.(4)
در اين جا امام صادق به يك معناي غيبت اشاره فرموده كه « ديدن و نشناختن » است؛ و مثال عيني آن را در يكي از حجت هاي پيشين الهي نشان داده است.

پي نوشت:
1-بحارالانوار،ج12/ص283///2-سوره يوسف/آيه 3///3-سوره يوسف/آ يه 3///4-اشاره به حديث لوح؛ كمال الدين و تمام النعمه/ص 133

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

بازداشت فرمانده سابق ارتش ترکیه
و نظامیان ارشد ارتش توسط پلیس

تحقیقات درباره گروه ارگنه کن در عمرانیه استانبول ادامه دارد و قرار است به جرم تشکیل گروه تروریستی و تلاش برای براندازی علیه متهمان اقامه دعوا شود.
با گذشت یکسال از بازداشتهای حیرت آوری که در ژوئن 2007 بر اثر کشف مواد منفجره در حاشیه منطقه عمرانیه استانبول به وقوع پیوست این بازداشتها همچنان ادامه دارد.
انتظار می رفت ادعانامه این پرونده که در آن افراد زیادی مورد بازجویی قرار گرفتند و پیش از این نیز 48 تن در این موضوع دستگیر شده بودند تا کنون به اتمام رسیده باشد.
آماده نشدن ادعانامه و دستگیریهای جدید مباحثاتی را ایجاد کرده است.
تورهان چولاک کادی دادستان دادگاه جمهوریت استانبول اعلام کرد مرحله اول ادعانامه به اتمام رسیده است و متهمان به جرم تشکیل گروه ترور دادگاهی خواهند شد.
چولاک کادی با ذکر اینکه ادعانامه نزدیک به 2 هزار و 500 صفحه حجم دارد اعلام کرد به دلیل زیاد و حجیم بودن ادعانامه، این پرونده به طرفهای درگیر به صورت سی دی ارائه خواهد شد.
بازداشت شدگان آنکارا، طرابزون، آنتالیا و ارزروم به استانبول آورده شده و در آنجا به همراه بازداشت شدگان آن شهر تحت بازجویی قرار گرفتند.
بعد از این عملیات منازل و محل کار بازداشت شدگان و شعبات آنکارا و استانبول انجمنهای اندیشه آتاترک مورد بررسی قرار گرفت و مدارک ضبط شده جهت بررسی های بیشتر به استانبول منتقل شد. در این عملیات پلیسی فرمانده سابق ارتش ترکیه، چند ارتشبد، سرتیپ، نظامی بازنشسته و روزنامه نگار دستگیر شدند. همچنین رئیس انجمن اندیشه آتاترک نیز دستگیر شده است.
این دستگیریها در زمانی صورت می گیرد که دادگاه قانون اساسی خود را برای گوش دادن به دفاعیه شفاهی حزب حاکم عدالت و توسعه آماده می کند.
بعد از دستگیری برخی نظامیان بازنشسته در ترکیه اجتماعاتی علیه این دستگیری ها در ترکیه به وقوع پیوسته است. اما این دستگیریها تأثیری روی زندگی جاری و اقتصاد ترکیه نگذاشته است.

منبع: روزنامه ها و کانالهای تلویزیونی ترکیه

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نوشته های شاهنامه ستیزانه قبیله گرایان به گونه ای خسته کننده یکسان و یکنواختند؛ «فردوسی یک شاعر نژادپرست بود که با دریافت پول از سران جنبش شعوبیه شاهنامه را سرود»، «فردوسی شاهنامه را به سفارش سلطان محمود غزنوی و برای دریافت پول سرود»، «شاهنامه در راستای ستایش برتری نژادی فارسها و کتابی ترک ستیز و عرب ستیز است»، «شاهنامه را بروزگار پهلویها و بزور سرنیزه به مردم غیر فارس ایران تحمیل کردند و تا پیش از آن کسی شاهنامه را نمی شناخت»
و کوتاه سخن اینکه همان کسانی که در نکوهش "سوسک"، هزاران هزارشان به خیابان می ریزند ولی در برابر سرکوب همه سویه زنان ایرانی دم فرو می بندند و سنگسار زنان این آب و خاک سرسوزنی شرمگینشان نمی کند، بناگاه فمینیست تر از هر فمینیستی دم از "زن ستیزی فردوسی" می زنند و مشت بر قرآن می کوبند که خود آنجا بوده اند و بچشم خود دیده و به گوش خود شنیده اند که چگونه فرزانه توس سروده است: «زن و اژدها هر دو در خاک به»!

مرا به این سخنان بی پایه کاری نیست و بدنبال پاسخگوئی به این سخنان نیز نیستم. پژوهشگران بسیاری در باره این فرافکنیها سخن گفته اند و مشت قبیله گرایان را باز کرده اند.
برای نمونه می توان در باره "زن ستیزی" فردوسی به نوشته زیر (1) نگاه کرد و دید که همین مصرع بالا نیز در هیچکدام از دستنوشته های شناخته شده شاهنامه یافت نمی شود.
می خواهم در اینجا نشان دهم که شاهنامه را بیهوده و از سر گشاده دستی نیست که شناسنامه ملی ایرانیان می نامم.
میخواهم به پیدایش و گسترش این کتاب ارجمند و جایگاه آن هم در دربارهای شاهان ترکتبار و هم در دلهای مردمان ایران زمین از هر زبان و تباری که بودند بپردازم و قبیله گرایان و جدائی خواهان نژادپرست را بپرسم که راستی را اینهمه شاهان ترکتبار و ترکزبان در درازای هزار سال بر کیستی "تورکی" خود و بر "ترکستیزی" فردوسی آگاه نمی بودند و ایران و جهان می بایست هزاره ای را چشم در راه می نشستند تا قبیله گرایان واپس مانده چشم به گیتی بگشایند و ما را از کیستی "تورکی" مان آگاه کنند و در گوشمان بخوانند که پدرانمان بی خرد و ناآگاه بودند اگر که شاهنامه را از بر می کردند و نامهای برگرفته از آن را بر فرزندانشان می نهادند و شاهانمان کور و کر بودند که در دربارشان شاهنامه خوانی براه بود و بر نگارگری و "تذهیب" آن همت می گماشتند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّمل آيات: 93 محل نزول: مکه

 
إِنِّي وَجَدتُّ امْرَأَةً تَمْلِكُهُمْ وَأُوتِيَتْ مِن كُلِّ شَيْءٍ وَلَهَا عَرْشٌ عَظِيمٌ 23 وَجَدتُّهَا وَقَوْمَهَا يَسْجُدُونَ لِلشَّمْسِ مِن دُونِ اللَّهِ وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ فَهُمْ لَا يَهْتَدُونَ 24 أَلَّا يَسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِي يُخْرِجُ الْخَبْءَ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَيَعْلَمُ مَا تُخْفُونَ وَمَا تُعْلِنُونَ 25 اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ 26 قَالَ سَنَنظُرُ أَصَدَقْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْكَاذِبِينَ 27 اذْهَب بِّكِتَابِي هَذَا فَأَلْقِهْ إِلَيْهِمْ ثُمَّ تَوَلَّ عَنْهُمْ فَانظُرْ مَاذَا يَرْجِعُونَ 28 قَالَتْ يَا أَيُّهَا المَلَأُ إِنِّي أُلْقِيَ إِلَيَّ كِتَابٌ كَرِيمٌ 29 إِنَّهُ مِن سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 30 أَلَّا تَعْلُوا عَلَيَّ وَأْتُونِي مُسْلِمِينَ 31 قَالَتْ يَا أَيُّهَا المَلَأُ أَفْتُونِي فِي أَمْرِي مَا كُنتُ قَاطِعَةً أَمْرًا حَتَّى تَشْهَدُونِ 32 قَالُوا نَحْنُ أُوْلُوا قُوَّةٍ وَأُولُوا بَأْسٍ شَدِيدٍ وَالْأَمْرُ إِلَيْكِ فَانظُرِي مَاذَا تَأْمُرِينَ 33 قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَكَذَلِكَ يَفْعَلُونَ 34 وَإِنِّي مُرْسِلَةٌ إِلَيْهِم بِهَدِيَّةٍ فَنَاظِرَةٌ بِمَ يَرْجِعُ الْمُرْسَلُونَ 35

 

ترجمه فارسي مکارم

من زنى را ديدم كه بر آنان حكومت مى‏كند، و همه چيز در اختيار دارد، و (به خصوص) تخت عظيمى دارد! «23» او و قومش را ديدم كه براى غير خدا -خورشيد- سجده مى‏كنند; و شيطان اعمالشان را در نظرشان جلوه داده، و آنها را از راه بازداشته; و از اين رو هدايت نمى‏شوند!» «24» چرا براى خداوندى سجده نمى‏كنند كه آنچه را در آسمانها و زمين پنهان است خارج (و آشكار) مى‏سازد، و آنچه را پنهان مى‏داريد يا آشكار مى‏كنيد مى‏داند؟! «25» خداوندى كه معبودى جز او نيست، و پروردگار عرش عظيم است! «26» (سليمان) گفت: «ما تحقيق مى‏كنيم ببينيم راست گفتى يا از دروغگويان هستى؟ «27» اين نامه مرا ببر و بر آنان بيفكن; سپس برگرد (و در گوشه‏اى توقف كن) ببين آنها چه عكس العملى نشان مى‏دهند! «28» (ملكه سبا) گفت: «اى اشراف! نامه پرارزشى به سوى من افكنده شده! «29» اين نامه از سليمان است، و چنين مى‏باشد: به نام خداوند بخشنده مهربان «30» توصيه من اين است كه نسبت به من برترى‏جويى نكنيد، و بسوى من آييد در حالى كه تسليم حق هستيد!» «31» (سپس) گفت: «اى اشراف (و اى بزرگان)! نظر خود را در اين امر مهم به من بازگو كنيد، كه من هيچ كار مهمى را بدون حضور (و مشورت) شما انجام نداده‏ام! «32» گفتند: «ما داراى نيروى كافى و قدرت جنگى فراوان هستيم، ولى تصميم نهايى با توست; ببين چه دستور مى‏دهى!» «33» گفت: پادشاهان هنگامى كه وارد منطقه آبادى شوند آن را به فساد و تباهى مى‏كشند، و عزيزان آنجا را ذليل مى‏كنند; (آرى) كار آنان همين‏گونه است! «34» و من (اكنون جنگ را صلاح نمى‏بينم،) هديه گرانبهايى براى آنان مى‏فرستم تا ببينم فرستادگان من چه خبر مى‏آورند (و از اين طريق آنها را بيازمايم)!» «35»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamed.1360@yahoo.com

این الرجبیون

ای دوست بدان که :« رجب » نام نهری است در بهشت که از شیر سفید تر است و از عسل شیرین تر .
پس هر کس روزی از ماه رجب را روزه بگیرد ، از آن نهر سیراب خواهد شد .
به فرموده پیامبر گرامی : « ماه رجب ، ماه خداست در غایت حرمت و فضیلت . اگر کسی روزی از این ماه را روزه بگیرد خدای را خشنود و شعله غضب الهی را خاموش نموده است و دری از درهای جهنم به روی او بسته می شود . ماه رجب ماه استغفار امت من است . رجب را اصّب نیز نامیده اند زیرا که در این ماه ، رحمت خدا بر امت من ریزش می یابد .»
در صحرای محشر که همه دلها نگران و همه چشمها اشکباراست ، آوائی در گوشها طنین می اندازد که : « این الرّجبیون » کجایند کسانی که ماه رجب را محترم شمرده و اعمالی از آن ماه را انجام داده اند . و بدین ترتیب آن افراد ، از دیگران جدا شده و به رضوان الهی داخل می شوند.
باشد که ما نیز فردای محشر ، مشمول رحمت و غفران الهی واقع گردیم

 

 

zabihjavanbakht@yahoo.com

کاش می شد غصه را زنجیر کرد
ذره های عشق را تکثیر کرد

کاش می شد زخم را مرحم شویم
یار و غمخوار و انیس هم شویم

کاش می شد بر خلاف سرنوشت
قسمت و تقدیر را از سر نوشت

کاش می شد چشم و دل را باز کرد
نغمه ها ی دوستی را ساز کرد

کاش می شد عشق را آغاز کرد
بی خیال از هر غمی پرواز کرد

 

 

Sagharichi.amir@yahoo.de

faghat in lahze baghi moonde ba man
hojoome ghosse o kaboose raftan
nemikham bi to in avaazo hatta
che sakhte kha,heshe yek gol az ahan
bebin in zendegi booye to daare
negahe man hanoozam bi,gharare
nabashi boodanam hamrange marge
nemibine shabaam range setaare
biya bogzar azin ta,bire doshvaar
naro ba raftanet mimiram inbaar
joda,ee forsate peyda shodan nist
khoda ham biseda khabide engaar
nagoo bayad beri ! forsat ziyade
faghat bayad bekhay baz , kheyli saade
tahammol kon be paase hormate del
ke ehsaase mano daste to daade
nabar az khatere man radde paato
dobare zende kon in khaateraato
mano az konje tanha,ee sedaa kon
sokute entezaaro beshkan az no

Tabestane 2008-Wien

Amir Sagharichi-Raha
Sagharichi.amir@yahoo.de
http://www.myspace.com/amirsagharichi

 

 

salman_yavar@yahoo.com

دو تصوير و يک دنيا حرف


تصويري از حضور هاشمي رفسنجاني در عربستان به همراه اعوان و انصار (محسن رضايي و ...) که همين چند هفته پيش بود .... نوش جان!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


اين هم تصويري از جناب رئيس جمهور
بدون شرح!

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
رشته پلو

مواد لازم:
برنج: یک کیلو
رشته پلویی: 500 گرم
روغن: به میزان لازم
کشمش، خرما و گوشت: در صورت تمایل

طرز تهیه:
برنج را در آب جوش ریخته و کمی که نرم شد قبل از آنکه زمان آبکش کردن برنج برسد رشته پلویی را به آن اضافه می کنیم، وقتی که رشته ها هم کمی نرم شدند و بنج هم زمان آبکشش رسید رشته و برنج را با هم آبکش می کنیم و برنج را مثل پلوی معمولی دم می کنیم، البته یادتون باشه که آب روغنی که روی رشته پلو می دهید بهتر است که خیلی داغ نباشد تا رشته های شما خمیر و له نشود
بعد از دم کشیدن رشته پلو می توانید آن را با کشمش یا خرمایی که در کمی کره تفت داده شده همراه با گوشت ماهیچه پخته شده سرو کنید اما زنجانی های عزیز رشته پلو را با قیمه آلو سرو می کنند، قیمه آلو را قبلا بهتون آموزش دادم و می توانید از بخش آرشیو اون رو پیدا کنید.
 

شاد باشید و سلامت
در پناه حق
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

setayesh_new@yahoo.com

شخصیت شناسی با زنگ و گوشی موبایل

گوشی موبایل شما معرف شخصیت شماست
what-your-cell- phone-says- about-you

- اگر از گوشی های فلیپ فلاپی یعنی باز-و-بسته-شو (یعنی flip phone ) استفاده می کنید : آدمی هستید که مایلید که همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و همیشه نگرانید که نکنه اشتباهی به کسی زنگ بزنید.

- اگر گوشی تلفن تان مستطیل و سنگین بدون در (یعنی candy bar style phone ) و شبیه گوشی های بیسیم خانگی است : آدمی ساده زیست، سنت گرا و کم خرج هستید.

- اگر گوشی موبایل (بویژه صورتی رنگ) کوچولو و خیلی ریزه میزه و اصطلاحا معروف به pink RAZR phone دارید: خیلی با استایل و دنباله روی مد روز هستید و از اینکه مورد توجه دیگران قرار بگیرید نگرانی ندارید .
شرکت انگلیسی Tesco Mobile یک مطالعه ای در باره رابطه شخصیت آدمها با نوع زنگ تلفن موبایلشون ( ringtone ) روی یکهزار نفر انجام داده ..نتیجه:

- کسانی که بجای رینگتون، از صدای خودشون استفاده می کنند آدمهایی خود شیفته ( self-obsessed ) هستند و آدمهایی که دایما رینگتون عوض می کنند غیرقابل اعتماد و متزلزل هستند.

- اگر رینگتون شما شبیه صدای زتگ تلفن های مکانیکی قدیمی است آنقدرها هم آدم بانمک و شوخی که خودتون فکر می کنید نیستید.

- اگر رینگتون موبایل تون، موزیک متن سریال ها و شوهای تلویزیونی است ، دیگران نسبت به هوش شما شک می کنند.

- اگر همیشه بجای رینگتون از وایبره ( مود لرزنده ) استفاده می کنید از دو حالت خارج نیست: یا آدم خیلی مهم و پرکاری هستید و هیچوقت فرصت جواب دادن به تلفن را ندارید، و یا اینکه برای آدمهای اطرافتون ارزش قائلید و نمیخواهید آونها از صدای موبایلتون ناراحت شوند. و بهترین همدم برای نشستن در سینما یا اتاق برای تماشای گروهی فیلم هستید.

- رینگتون های موزیکالی که موزیک hip-hop یا R&B دارند نشاندهنده اینه که آدمی با احساس و جوانگرا و امروزی هستید. در مقابلش: موزیک های کلاسیک مثلا بتهوون و موتزارت و اینجور چیزا نشوندهنده سن و سال بالای شماست و کهنه گرایی را نشون میده.... موزیک های جنگولک بازی و پر سروصدا ، و یا رینگتون های استاندارد و معمولی هم زیاد طرفدار نداره.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

خارش بی‌درمان

080630_r17515_p233.jpgخارش، عنوان مقاله‌ای است در نیویورکر. فکر نمی کردم نیویورکر مقاله پزشکی با این سبک کار کند. مقاله را دیشب خواندم. به ترجمه خلاصه شده و آزاد مقاله توجه کنید:
نیویورکر در این مقاله داستان خانم M ‌را نقل می‌کند، یک خانم فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی، ازدانشگاه بوستون که در 25 سالگی ازدواج کرده بود و صاحب یک فرزند پسر و یک فرزند دختر شده بود. او بعد از 13 سال کار، مدیر برنامه پزشکی افراد دچار ضربه به سر شده بود.
اما در 32 سالگی زندگی خانوادگی او از هم پاشید، طلاق او را با مشکلات اقتصادی و استرس‌های روانی زیادی مواجه کرد، به علاوه او حتی سرپرستی فرزندان خود را هم از دست داد.
همین مسائل او را به مسیر بدی انداخت، او معتاد به الکل و سپس مواد مخدر از جمله هروئین شد و ناگهان روزی دریافت که در نتیجه استفاده از سرنگ آلوده، مبتلا به HIV شده است.
مدتی بعد، او دچار یکی از عوارض پوستی ایدز به نام شینگلز shingles شد. شینگلز زخم‌های تاولی دردناکی است که به شدت مبتلایان را آزار می‌دهد.
چند سال بعد، در 36 سالگی خانم M ‌تصمیم گرفت که سر و سامانی به زندگی خود بدهد، مواد مخدر را ترک کند و از نو شروع کند. اما بعد از دو سال موفق، او دچار یک مشکل دیگر شد: خارش!
خارش او بعد از عود عارضه شینگلز رخ داد. این ضایعات به درمان ضد ویروسی با داروی آسیکلوویر به سرعت پاسخ دادند، اما بعد از بهبودی این ضایعات، در همان محل او احساس خارش شدیدی کرد.
ضاعات پوستی زیادی می‌توانند خارش ایجاد کنند: واکنش‌های آلرژیک، عفونت‌های باکتریایی و قارچی، بدخیمی پوست، سوریاسیس، شوره ، گال، شپش، ضایعات ناشی از تابش نور خورشید، poison ivy و یا خیلی ساده، پوست خشک. استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی هم می تواند باعث خارش شود. اما خانم M از صابون معمولی استفاده می‌کرد و معاینه و بررسی پوست، هم هیچ عارضه‌ای به جز ضایعات ناشی از خارش را نشان نمی‌داد.
خارش او به یک کرم موضعی که جهات او تجویز شده بود، جواب نداد. او آنقدر سرش را می‌خاراند که صبح بالشش خون‌آلود می‌شد و موی روی محل خارش را هم از دست داده بود.
البته فقط ضایعات پوستی باعث خارش نمی‌شوند، بیماری‌های دیگری مثل پرکاری تیروئید، فقر آهن، بیماری‌های کبدی یا بدخیمی‌های مثل لنفوم هاجکین هم می‌توانند، باعث خارش شوند.
گاهی نشانه‌های خارش خیلی اختصاصی هستند و می‌توان از روی آنها به تشخیص رسید، مثلا خارشی که در ناحیه خارجی بازو وجود داشته باشد و زیر نور خورشید بدتر شود، خارش براکی‌رادیال نامیده می‌شود که ناشی از فشرده شدن عصبی در گردن است. خارشی که بعد از حمام و دوش گرفتن در بدن ایجاد شود، خارش ناشی از آب Aquagenic pruritus نامیده می‌شود. این نوع خارش متناوب و شدید است و در بدن پراکنده است. این نوع خارش ناشی از یک بیماری خونی به نام polycythemia vera است که بیماری‌ای است که در ان بدن گویچه‌های سرخ بیش از حد طبیعی می‌سازد.
امادر مورد خانم M‌خارش محدود به نیمه راست پوست فرق سر بود، شمارش ویروس‌های ایدز در خون او نشان می‌داد که بیمار ایدز او کنترل‌شده است و بقیه آزمایشات خونی و تصاویر اشعه ایکس او هم طبیعی بود.
در اینجا بود که پزشک خانم M، مطمئن شد که خارش او، ناشی از مشکلات روانپزشکی یا رونزاد است. در واقع همه اشکال بیماری‌های روانی می‌توانند باعث خارش شوند، مثلا کسی که روان‌پریشی دارد، می‌تواند هذیان‌های پوستی داشته باشد و اظهار کند که حس می‌کند، انگل، مورچه یا شپش روی سطح پوستش در حال حرکت هستند. استرش شدید هم می‌تواند منجر به احساس خارش شود.
پزشک خانم M اعتقاد داشت که دچار تریکوتیلومانیا tricho-tillomania شده است که یک اختلال وسواسی جبری است که در آن بیمار تمایل مهارنشدنی برای کندن موهایش دارد.
اما داروهای ضدافسدگی که جهت بیماری وسواسی جبری به او داده شد، بهبودی در او ایجاد نکرد، به علاوه این خانم حقیقتا تمایلی برای کندن موهایش نداشت و خارش او تحت تأثیر میزان استرس و یا سطح خلقی‌اش قرار نمی‌گرفت.
اما یک روز صیح اوضاع بسیار بدتر شد، وقتی خانم M‌ از خواب بلند شد، دید مایع سبزرنگی روی صورتش جاری شده، بلافاصله گازی روی ضایعه گذاشت و نزد پزشکش رفت. پزشکش بلافاصله آمبولانسی خبر کرد. خانم M‌ به جراحی احتیاج پیدا کرده بود. در حقیقت او شب قبل آنقدر به خاراندن سرش ادامه داده بود که جمجمه‌اش را سورخ کرده بود و به  مغزش رسیده بود!!
اما خارش چیزی فراتر از یک بیماری است و در حقیقت آن را می‌توان یک محافظت فیزیولوژیک دانست. با خارش بدن انسان با انتقال بیماری‌ها منتقل‌شونده توسط پشه‌ها و حشرات مثل مالاریا، تب زرد و دنگو، تولارمی، بیماری خواب و کوری رودخانه و تیفوس، مقابله می‌کند.
تا مدت‌ها تصور می‌شد که خارش شکل خفیف درد است اما تحقیقات یک محقق آلمانی به نام H. O. Handwerker نشان داد که درد و خارش دو روند جداگانه در بدن هستند. تحقیقات او نقش هیستامین را در ایجاد خارش، نشان داد.
تحقیقات بعدی نشان داند که رشته‌های عصبی خاصی، حس خارش را منتقل می‌کنند، این رشته‌های عصبی با رشته‌های عصبی که درد را منتقل می‌کنند، تفاوت دارند. بر خلاف رشته‌های مربوط به درد که هریک فقط یک میلیمتر از پوست را پوشش می‌دهند، هر رشته عصبی مربوط به خارش مساحت بسیار بیشتری را پوشش می‌دهد. انتقال تکانه‌های عصبی خارش در الیاف مخصوص آن بسیار آهسته‌تر از الیاف درد صورت می‌گیرد.تحقیقات بعدی به یاری PET Scan قسمت‌هایی از مغز را که عهده‌دار حس خارش هستند، مشخص کردند.
بر می‌گردیم به داستان خانم M، یک جراح مغز و اعصاب و یک جراح پلاستیک او را مورد جراحی قرار دادند، اما بعد ازجراحی و قرار دادن یک پیوند پوستی، خانم M ‌آنقدر خودش را مجددا خاراند که پیوند جدا شد و جراحان مجبور شدند، او را مجددا به اتاق عمل ببرند.
پزشکان بر تشخیص بیماری وسواسی جبری او تأکید می‌کردند، اما تست‌های استاندارد ورانپزشکی چنین چیزی را تأیید نمی‌کرد.
در اینجا بود که یک نوورلوژیست شک کرد که نکند خارش شدید خانم M ‌به خاطر شینگلز بوده باشد. بسیاری از بیماران بعد از بهبود ضایعات شینگلز، دچار درد می‌شوند ، اما بعضی‌ها هم دچار خارش می‌شوند.
این پزشک نورولوژیست به تحقیقات خود ادمه داد. ماده بی‌حسی به پوست خانم M تزریق کرد و مشاهده کرد که در کمال تعجب بعد از مدت‌ها واقعا خارش خانم M‌متوقف شده است. بیوپسی پوست خانم M ‌نشان می داد که 96 درصد الیاف عصبی او از بین رفته‌اند. سرانجام مجبور شدند که اعصاب مربوط به حس ناحیه درگیر را قطع کنند. این درمان کاملا مؤثر بود. اما بهبودی بیشتر از چند هفته ادامه پیدا نکرد و برای اینکه خانم M‌ با خارش دوباره به خودش آسیب وارد نکند، مجبور شدند، دست‌های او را ببندند.
خانم M هم‌اکنون 48 ساله است و هنوز هم از خارش طاقت‌فرسا رنج می‌برد!
توضیح ضروری: زونا یا بیماری شینگلز، عبارت است به وجود آمدن ضایعات تاولی دردناک در یک منطقه محدود بدن. این بیماری بر اثر ویروسی به نام واریسلا زوستر به وجود می‌آید. ویروس ورایسلا زوستر عامل بیماری پوستی بسیار شایع آبله مرغان است.
سیر این بیماری به این صورت است که پس از ابتلا به آبله مرغان، ویروس در بدن و در سیستم اعصاب باقی می‌ماند و سال‌ها و یا دهه‌ها بعد به صورت ضایعات دردناکی که گفته شد، تظاهر پیدا می‌کند. پس بیماری شینگلز منحصر به بیماران ایدزی نیست، منتها در بیمالرن ایدزی و همچنین کلیه بیمارن دیگری که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، احتمال بروز بیماری بیشتر است.

 

 

chehrzad332@yahoo.com

جلوی ترانزیت مواد مخدر را نمی گیریم

مرتضی مونسی

اروپایی ها، اخیرا ایران را تهدید کرده اند که اگر غنی سازی را معلق نکند، کمک های خود به ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قطع خواهند کرد.
طبق مقررات و توافقات بین المللی، مبارزه با مواد مخدر، بر دوش همه کشورهای عضو جامعه ملل گذارده شده و در این میان، مقرر گردیده است کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند، از کمک های مالی، فنی و اطلاعاتی سایرین بهره مند شوند زیرا درافتادن با مافیای جهانی مواد مخدر، کار یک یا چند کشور خاص نیست.
با این وجود، در طول سالیان گذشته، اروپایی ها، کمترین کمک ها را در این زمینه به ایران داشته اند و این در حالی است که آنها، بزرگترین برنده مبارزه ایران با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در کشورمان هستند زیرا اقدامات ضد قاچاق ایران، عملا مانع از رسیدن بخش اعظم مواد مخدر به قاره اروپا می شود.
در واقع، ایرانی ها با میلیاردها دلار سرمایه ملی و هزاران شهید و مجروح و جانباز در طول سالهای اخیر سپر بلای اروپاییان شده اند و در مقابل، آنها نه تنها به وظیفه بین المللی خود عمل نمی کنند، بلکه اخیرا تهدید هم کرده اند که اگر به خواسته غیرقانونی آنها تن ندهیم، کمک های اندک موجود را هم قطع خواهند کرد!
به نظر می رسد، وقاحت اروپایی ها را می بایست با زبان خودشان پاسخ داد.
در شرایط کنونی بهترین گزینه برای ایران این است که از میانه راه قاچاقچیان مواد مخدر و قاره اروپا برخیزد و این همه هزینه های مادی و معنوی و از همه مهم تر انسانی را متحمل نشود.
آیا رواست جوانان این مملکت در مرزهای شرقی کشور و در تمام مسیر ترانزیتی قاچاقچیان در ایران، در مبارزه با سوداگران مواد مخدر هر روز تیر بخورند، کشته و مجروح شوند که مبادا اعتیاد به سراغ جوانان اروپایی برود!
البته، نگاه انسانی در شرایط متعارف قطعا این است که همه به یکدیگر کمک کنند تا هیچ انسانی در هیچ نقطه ای از دنیا، آلوده اعتیاد نشود ولی وقتی اروپاییان چنین بی پروا برای ایران شرط و شروط می گذارند و منت می گذارند و ... نباید رفتاری همانند شرایط عادی از خود بروز داد.
اگر ایران تنها حجم مبارزه با ترانزیت قاچاق مواد مخدر به مقصد اروپا را کاهش دهد، آنگاه اروپایی ها که با جریان عظیم ورود مواد مخدر به خاک خود مواجه می شوند، به تکاپو خواهند افتاد که به هر قیمتی که شده شرایط را به حالت سابق برگردانند و مواد مخدر را در همان "اول مسیر" (ایران) متوقف کنند.
هم اکنون، قیمت مواد مخدر در مرز ایران و ترکیه حدود یکصد برابر قیمت آن در مرز ایران و افغانستان است و این قیمت در اروپا، باز هم ده برابر می شود. بنابراین به سود قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر است که حتی یک گرم از مواد خود را در ایران توزیع نکنند و آن را به بازار پر سودتری به نام اروپا بفرستند. اما چون در داخل ایران، موانع زیادی برای حرکت آنها وجود دارد، ناگزیر می شوند مواد را در شهرهای داخل توزیع کنند و نتیجه نیز همین می شود که همه می دانند و می بینند.
این در حالی است که سران مافیای مواد مخدر، حاضرند تضمین بدهند که در ازای عبور از خاک ایران به مقصد اروپا، نگذارند مواد متعلق به آنها، در ایران توزیع شود و حتی حاضرند ارقام کلانی را نیز به دولت ایران بپردازند.
البته تاکنون جمهوری اسلامی ایران، رویکردی انسانی و منطبق با هنجارهای بین المللی در این خصوص داشته است ولی اگر اروپایی ها همچنان بر زورگویی های خود اصرار دارند، باید تاوان رفتارهای غیرمنطقی خود را هم بدهند.
به راستی تا کی باید پول و سرمایه و از آن مهم تر جان و زندگی جوانان ایرانی صرف جلوگیری از عبور مواد مخدر به مقصد اروپا شود؟
آیا وقت آن نرسیده است که نقطه آغاز ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی ایران، به مرزهای شرقی اروپا منتقل شود؟ و اگر اروپایی ها دلشان به حال جوانانشان بسوزد ، می توانند با سربازان خود در عمده ترین محل تولید مواد مخدر ، یعنی افغانستان رأساً به مبارزه با آن بپردازند ؛ راستی مگر اکنون "ناتو" در افغانستان مستقر نیست؟

 

 

alighods@gmail.com

دروغ هاي شيث رضایي:
دروغ به سبك ايراني!

«وحيد، شيث را چه‌كارش كنيم؟! اول من به تو زنگ زدم و گفتم اين بازيكن را مي‌‌‌خواهم! چرا شيث را دادي به اشتوتگارت؟! من به‌خاطر شيث يكي از بازيكنان ايتاليايي‌ام را فروختم. خيلي نامردي اگه شيث را نياوري به تيم من.»
اين صحبت‌هاي فليكس ماگات، سرمربي ولفسبورگ با وحيد حسيني يكي از دوستان و به نوعي مدير برنامه شيث رضايي در آلمان است! وقتي با او تماس گرفتيم و حال‌واحوال شيث را پرسيديم، گفت كه در يكي از هتل‌هاي آلمان زندگي مي‌‌‌كند، اما نام آن را نمي‌تواند به ما بگويد.‌به گفته وحيد او خيلي جدي تمريناتش را دنبال مي‌‌‌كند و قرار است ظرف 10 روز آينده با اشتوتگارت قرارداد ببندد. تماس ما درست مصادف شده بود با زماني‌كه قرار بود شيث سر تمرين تيمش برود! به همين دليل حسيني خيلي عجله داشت و مي‌‌‌گفت شيث پشت خط است و كارم دارد. دو ساعت بعد وقتي به او زنگ زديم خبرهاي جالبي برايمان داشت؛ اينكه در زمان تمرين شيث، رالف رانگنيك، سرمربي تيم تازه صعود كرده به بوندس‌ليگا يك اوفن‌‌باخ با وحيد تماس گرفته و به او پيشنهاد داده كه قول رضايي را به كس ديگري ندهد! حسيني مي‌‌‌گويد: «را‌لف تماس گرفت و گفت نمي‌تواني شيث را بياوري تيم ما. خب، ببينيد. اين تيم كه سرمايه‌اش از بايرن بيشتر است(!)خواهان جذب شيث شده ولي متاسفانه ما به مسئولان اشتوتگارت قول داده‌ايم و نمي‌توانيم با تيم ديگري مذاكره كنيم.» با اين شرايط اصلا جاي تعجب وجود نداردكه فردا بكن‌باوئر، مرد افسانه‌اي تيم ملي آلمان با وحيد تماس بگيرد و شيث را به صرف ناهار دعوت كند. درست مثل همان كاري كه كلينزمن كرد. تصورش را بكنيد. رضايي و بكن‌باوئر با هم سر ميز ناهار. احتمالا بعد از ناهار هم ماشين سفارشي باشگاه اشتوتگارت به سراغ شيث مي‌‌‌آيد تا اين مدافع اخراجي پرسپوليس را به محل تمرينات ببر‌د، اما شيث كمي تاخير مي‌‌‌كند. چون ماساژور باشگاه در خانه‌اش است و دارد او را ماساژ مي‌‌‌دهد!

شيث و كلينزمن سر ميز هشت نفره!
وقتي از حسين درباره كلينزمن و جريان شام خوردنش با شيث مي‌‌‌پرسيم چند لحظه كوتاه مكث مي‌‌‌كند. به‌نظر در حال مشورت با چند نفر ديگر است. حسيني كه لهجه‌اي شبيه هموطنان ما در شمال ايران دارد، در اين مورد مي‌‌‌گويد: «من خودم در آلمان زندگي مي‌‌‌كنم و رابطه‌هاي زيادي با اشخاص مهم در اين كشور دارم. توسط يكي از دوستانم هماهنگ كردم تا شيث ملاقاتي هم با كلينزمن داشته باشد. هتلي كه شيث آنجا شام خورد، رستورانش متعلق به كلينزمن است. اتفاقا آن شب خود كلينزمن هم آنجا بود و قضيه از اين قرار بود، اگرنه اتفاق خاص ديگري نيفتاده است. در ضمن خود كلينزمن دعوت دوست من را قبول كرده. آنها سر يك ميز 8 نفره شام خورده‌اند!» از قديم گفته‌اند هرچه دروغ بزرگ‌تر باشد مردم آن را بيشتر و بهتر باور مي‌‌‌كنند. تمام كساني كه به نوعي با آلماني‌ها و به‌خصوص شخص كلينزمن برخورد داشته‌اند به‌خوبي به اين نكته واقفند كه سرمربي اسبق آلمان طبعا آدم خاصي است. به گفته محمودرضا فاضلي (مدير برنامه مهدي مهدوي‌كيا در آلمان) حتي بازيكنان تيم ملي آلمان در زمان حضور او در تيم ملي به‌سختي با مربي خود ارتباط برقرار مي‌‌‌كردند. فاضلي مي‌‌‌گويد:‌«كلينزمن در حال حاضر به‌ندرت گفت‌وگوي مطبوعاتي مي‌‌‌كند.‌حالا نمي‌دانم كلينزمن چطور با يك بازيكن ايراني كه آن هم به قول شما براي تست به آلمان آمده قرار شام مي‌‌‌گذارد؟

نيازي به تست فني نيست!
اما ماجراي پيوستن شيث به اشتوتگارت به همين‌جا ختم نمي‌شود. معمولا براي به‌خدمت گرفتن يك بازيكن كه از تيمش اخراج شده و سابقه چنداني هم در تيم‌‌ملي ندارد، تست فني مي‌‌‌گيرند. وقتي در اين خصوص از حسين مي‌‌‌پرسيم با لحني عجيب جواب مي‌‌‌دهد: «چي؟‌تست فني؟! فقط تست پزشكي. مگر از ينس‌لمن تست فني گرفتند؟! البته كار لمن را هم خود من درست كردم. اما از او تست نگرفتند. ببينيد اينجا كه ايران نيست تا يك بازيكن از دسته دوم مي‌‌‌آيد ليگ برتر از او تست بگيرند. ان‌شاالله ديگر كار شيث تمام است و ظرف 10 روز آينده قراردادش را ثبت مي‌‌‌كند.» آدم از تعجب شاخ درمي‌آورد. شام خوردن با كلينزمن يا رفتن به لونا پارك با آندرياس مولر و... به كنار، اما اصلا به‌نظر نمي‌رسد كه شيث به آلمان رفته باشد!
فاضلي در اين خصوص مي‌گويد:‌«باشتورك، ملي‌پوش سابق تيم‌ملي تركيه بازيكن من است و من روابط خوبي با آنها دارم.فكر مي‌كنم اگر بازيكن ايراني بخواهند با من مشورت مي‌كنند اما من در مورد شيث چيزي نشنيدم .»او مي‌گويد در شرايط فعلي هر بازيكني از ايران كه قرار باشد به بوندس‌ليگا بيايد، بايد تست فني بدهد و اصلا امكان‌پذير نيست كه با يك تست پزشكي ساده با او قرارداد بسته شود.»

كيكربه دنبال شيث
فاضلي كه خود هيچ خبري از شيث ندارد ضمن ابراز اميداري براي آنكه كار شيث انجام بشود،گفت:« بايد بررسي كرد و ديد كه اشتوتگارتي‌كه مي‌گويند، اشتوتگارت 1893 است يا اشتوتگارت‌كيكرز كه در دسته دوم فعاليت مي‌كند اما باز هم بعيد مي‌دانم كه چنين اتفاقي افتاده باشد.»
صحبت‌هاي فاضلي كاملا درست است. حداقل‌اش اين است كه يك بازيكن هرچقدر هم كه در سطح پايين باشد، ماجراي پيوستنش به يك تيم آن هم اگر لژيونر باشد، حداقل در خود سايت باشگاه بازتاب خواهد داشت اما مساله شيث كاملا متفاوت است نه تنها در سايت باشگاه اشتوتگارت، بلكه در هيچ‌كدام از مطبوعات آلماني خبري از تمرين‌كردن شيث با اين تيم وجود ندارد.
با اين حال مدير برنامه‌هاي شيث با خونسردي كامل مي‌گويد: « مگر اشكالي دارد!‌شما همين الان سايت باشگاه اشتوتگارت را باز كنيد. ببينيد خبر پيوستن ينس لمن را روي سايت زده‌اند يا نه؟ خب وقتي خبر لمن كه هموطن خودشان است و ملي‌پوش هم است روي خروجي سايت نمي‌رود، مي‌خواهيد خبر شيث روي سايت برود. البته براي من و آقاي قوانلو كاري ندارد. مي‌خواهيد همين‌حالا زنگ بزنم تا يك خبر در كيكر از شيث كار كنند! در ضمن اين را هم بگويم كه 10 روز ديگر درست زماني كه شيث مي‌خواهد قراردادش را امضا كند، با مجله كيكر قرار مصاحبه گذاشته‌ايم!»

تكذيب از طرف اشتوتگارت
در اين مورد نمي‌شود اظهارنظر كرد. اگر باورتان نمي‌شود كه هيچ خبري از حضور شيث در آلمان وجود ندارد،مي‌توانيد به باشگاه اشتوتگارت زنگ بزنيد و از مدير رسانه‌اي اين تيم بپرسيد. درست همان‌كاري را كه ما كرديم. مدير روزنامه‌اي اين باشگاه گفت كه اين خبر كاملا شايعه و نادرست است و اصلا قرار نيست بازيكني از ايران در اين تيم بازي كند!» اين هم تلفن باشگاه اشتوتگارت براي كساني كه به اين خبر شك دارند. زنگ بزنيد و خودتان سوال كنيد.
8325463 – 1805 (0) 49+

 

 

rkeramaty@gmail.com

چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟

نویسنده، یک روزنامه نگارمستقل اسلام آبادی است

در تمام دنیا تنها 14میلیون یهودی وجود دارد ؛ هفت میلیون در آمریکا، پنج میلیون در آسیا، دو میلیون در اروپا و یکصد هزار نفر در آفریقا.
در برابر هر یهودی در دنیا ، یکصد نفر مسلمان وجود دارد.با اینحال یهودیان بیشتر از یکصد برابر قدرتمندتر از تمام مسلمانان هستند.آیا هرگزمتعجب نشده اید که چرا؟
عیسای ناصری یهودی بود. آلبرت اینشتین ، بانفوذترین و تأثیرگذارترین دانشمند تمام دوران و «مرد قرن» به انتخاب مجله تایم ، یک یهودی بود.زیگموند فروید ، پدر روانکاوی یک یهودی بود. به همین ترتیب کارل مارکس، پل ساموئلسون و میلتون فریدمن .اینها عده دیگری از یهودیانی هستند که حاصل خرد و روشنفکریشان ، به تمام بشریت رسیده است :
بنجامین روبین سرنگ واکسیناسیون را به بشر ارزانی داشت. یوناس سالک اولین واکسن فلج اطفال را تهیه کرد.آلبرت سابین واکسن فلج اطفال مؤثر و بهبود یافته را تهیه کرد. گرترود الیون ، داروی مبارزه با سرطان خون را به ما هدیه کرد. باروخ بلومبرگ ، واکسیناسیون هپاتیت بی را مهیا کرد. پل الریخ ، درمان سیفیلیس را کشف کرد (سیفیلیس : یک بیماری مسری جنسی).الی مچنیکوف ، یک جایزه نوبل را در بیماریهای عفونی بدست آورد.برنارد کاتز، یک جایزه نوبل را در انتقال عصبی-عضلانی کسب کرد.آندرو شالی ، برنده جایزه نوبل در غدد ترشح کننده داخلی شد (اختلال سیستم غدد درون ریز؛ دیابت ،پرکاری تیروئید).آرون بک ، درمان شناختی را کشف کرد (روان درمانی برای معالجه اختلالات روانی ، افسردگی و فوبیا). گرگوری پینکاس ، اولین قرص ضد حاملگی خوراکی را تهیه کرد. جورج والد ، یک جایزه نوبل به خاطر پیشبرد دانش و ادراک ما از چشم انسان ، کسب کرد. استنلی کوهن ، برنده یک جایزه نوبل در جنین شناسی (مطالعه جنینها و رشد آنها) شد. ویلم کولف ، با ماشین دیالیز کلیه مطرح شد.
در طول 105 سال گذشته ، 14 میلیون یهودی ، 15 دوجین از جوایز نوبل را کسب کرده اند در حالی که تنها 3 جایزه نوبل توسط 4/1 میلیارد مسلمان کسب شده است(غیر از جوایز صلح). چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟
استنلی میزور ، اولین تراشه میکرو پروسسور (ریزپردازنده) را اختراع کرد. لئو سیلارد ، اولین راکتور هسته ای زنجیره ای را ساخت. پیتر شولتز ، کابل فیبر نوری ؛ چارلز آدلر ، چراغ راهنما ؛ بنو استراوس ، فولاد ضد زنگ ؛ آیسادور کایسی ، سینمای مصوت (همراه با صدا) ؛ امیل برلینر ، میکروفون (دهنی) تلفن و چارلز گینسبورگ ، ضبط نوار ویدئویی.
سرمایه داران شهیر در دنیای تجارت که به مذهب یهودیت تعلق دارند عبارتند از رالف لورن (Polo) ، لویس استراوس (Levi's jeans)، هوارد شولتز (Starbuck's)،سرگی برین (Google)، میشل دل (Dell computers)، لری الیسون (Oracle)، دونا کاران (DKNY)، ایرو روبینز (Baskins & Robbins) و بیل روزنبرگ (Dunkin Donuts).
ریچارد لوین، رئیس دانشگاه یال ، یک یهودی است. همچنین هنری کیسینجر(وزیر آمریکایی)،آلن گرینسپن(رئیس مجلس در دوران ریگان،بوش،کلینتون و بوش) ، جوزف لیبرمن ، مادلین آلبرایت (وزیر آمریکایی) ، کاسپر وینبرگر (وزیر دفاع آمریکا) ، ماکسیم لیتوینوف (وزیر امور خارجه شوروی سابق) ، دیوید مارشال (نخست وزیر سنگاپور) ، ایساک ایساکس (فرماندار کل استرالیا) ، بنجامین دیسرایلی (سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی) ، یوگنی پریماکوف (نخست وزیر روسیه) ، بری گلدواتر، خورخه سامپایو (رئیس جمهور پرتغال) ، جان دویچ (مدیر سیا) ، هرب گری (قائم مقام نخست وزیر کانادا) ، پیر مندز (نخست وزیر فرانسه) ، مایکل هوارد (وزیر کشور بریتانیایی) ، برونو کریسکی (صدر اعظم اتریش) و روبرت روبین (وزیر خزانه داری آمریکا) نیز یهودی هستند.
در عرصه رسانه ، یهودیان سرشناس شامل وولف بلیتزر (CNN) ، باربارا والترز (ABC News) ، یوجین مه یر (واشینگتن پست) ، هنری گرونوالد (سر ویراستار تایم) ، کاترین گراهام (ناشر واشینگتن پست) ، جوزف للیلد (ویراستار اجرایی ، نیویورک تایمز) و ماکس فرانکل (نیویورک تایمز) می باشند.
آیا می توانید نوعدوست ترین نیکوکار در طول تاریخ جهان را نام ببرید؟
نامش جورج سوروس است ، یک یهودی ، که تاکنون بیش از 4 میلیارد دلار اهدا کرده که بیشتر آن برای کمک به دانشمندان و دانشگاههای سراسر دنیا صرف شده است.
پس از جورج سوروس ، والتر آننبرگ ، یک یهودی دیگر، قرار دارد که یکصد کتابخانه را با بخشش تقریباً 2 میلیارد دلار ساخته است.
در المپیکها ، مارک اسپیتز ، با بردن هفت مدال طلا ، یک رکورد ثبت کرد. لنی کرایزلبرگ برنده سه مدال طلای المپیک است. اسپیتز، کرایزلبرگ و بوریس بکر همه یهودیند.
آیا می دانستید که هریسون فورد ، جورج برنز ، تونی کورتیس ، چارلز برنسون ، ساندرا بولاک ، بیلی کریستال ، وودی آلن ، پل نیومن ، پیتر سلرز ، داستین هافمن ، مایکل داگلاس ، بن کینگزلی ، کرک داگلاس ، گلدی هاون ، کری گرانت ، ویلیام شاتنر ، جری لوییس و پیتر فالک همه یهودیند؟
حقیقت امر این است که خود هالیوود به دست یک یهودی بنیان نهاده شد. در بین کارگردانها و تهیه کننده ها ، استیون اسپیلبرگ ، مل بروکس ، الیور استون ، آرون اسپلینگ (بورلی هیلز 90210) ، نیل سیمون ، آندرو واینا (رامبو 1/2/3) ، مایکل مان ، میلوس فورمن (پرواز بر فراز آشیانه فاخته) ، داگلاس فیربنکس (دزد بغداد) و ایوان ریتمن همگی یهودیند.
جهت اطمینان ، واشینگتن پایتختی مهم است و در واشینگتن لابی ای که از اهمیت برخوردار است ، انجمن امور عمومی اسراییل آمریکایی یا AIPACاست.
واشنگتن می داند که اگر نخست وزیر ایهود اولمرت کشف می کرد که زمین صاف است ، AIPAC ، یکصدو نهمین کنگره را واداربه تصویب مصوبه ای جهت قدردانی از اولمرت به خاطر این اکتشاف می کرد.
ویلیام جیمز سیدیس ، با ضریب هوشی 300-250 ، تابناکترین و هوشمندترین بشری است که تاکنون وجود داشته است.
حدس بزنید که او به چه دینی تعلق داشت؟

سئوال : حالا، چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟
جواب : آموزش و پرورش.

چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
بطور تخمینی در حدود 1476233470 مسلمان برسطح سیاره زمین قرار دارند: یک میلیارد در آسیا ، 400 میلیون در آفریقا ، 44 میلیون در اروپا و شش میلیون در آمریکا.
یک پنجم تمام انسانها ، مسلمانند ؛ به ازای هر نفر هندو ، دونفر مسلمان وجود دارد ، در مقابل هر نفر بودایی ، دو نفر مسلمان و در برابر هر نفر یهودی ، یکصد نفر مسلمان وجود دارد. هیچ فکر کرده اید که چرا مسلمانان اینقدر ضعیفند؟ دلیلش اینجاست:
57 کشورعضو در سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) عضویت دارند ، و تمام آنها بر روی هم در حدود 500 دانشگاه دارند ؛ یک دانشگاه به ازای هر سه میلیون مسلمان.
ایالات متحده 5758 دانشگاه و هند 8407 دانشگاه دارند.در سال 2004 ، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ، یک «رده بندی علمی دانشگاههای جهان» را گردآوری کرد ، وهیچ دانشگاهی از کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان ، در جمع 500 دانشگاه برتر قرار نداشت.
مطابق اطلاعاتی که توسط UNDP جمع آوری شده است ، درصد باسوادی در دنیای مسیحیت ، در حدود 90 درصد می باشد و 15 کشور با اکثریت جمعیت مسیحی دارای نرخ باسوادی 100 درصد بوده اند. یک کشور با اکثریت جمعیت مسلمان ، در بالاترین حالت تمایز (کنتراست) ، میانگین نرخ باسوادی در حدود 40 درصد داشته و هیچ کشوربا اکثریت جمعیت مسلمان ، با نرخ باسوادی 100 درصد وجود ندارد
حدود 98 درصد از باسوادان در دنیای مسیحیت ، مقطع ابتدایی (دبستان) را به پایان رسانده اند در حالی که کمتر از 50 درصد از باسوادهای دنیای اسلام همین مقطع را به پایان برده اند. در حدود 40 درصد از باسوادان در دنیای مسیحیت ، دانشگاه رفته اند در صورتی که کمتراز دو درصد از باسوادان در دنیای اسلام دانشگاه دیده اند.
کشورهای دارای اکثریت جمعیت مسلمان ، 230 دانشمند به ازای هر یک میلیون مسلمان دارند. ایالات متحده ، 4000 دانشمند به ازای هر میلیون نفر و ژاپن 5000 دانشمند به ازای هر یک میلیون نفر دارند.
در سراسر دنیای عرب ، تعداد کل محققان تمام وقت ، 35000 نفراست و تنها 50 تکنیسین به ازای هر یک میلیون عرب وجود دارد (در دنیای مسیحیت ، تا 1000 تکنیسین به ازای هر یک میلیون نفر وجود دارد).
گذشته از این ، دنیای اسلام 2/0 درصد ازGDP اش را برای تحقیق و توسعه ، صرف می کند در حالی که دنیای مسیحیت درحدود 5 درصد GDP اش را صرف می کند.
نتیجه: دنیای اسلام در ظرفیت تولید علم ، کمبود دارد.

تعداد روزنامه ها در ازای هر 1000 نفر و تعداد عنوانهای کتاب به ازای هر میلیون نفر ، دو شاخص گسترش و نشر علم و آگاهی در یک جامعه هستند.
در پاکستان ، 23 روزنامه به ازای هر 1000 نفر پاکستانی وجود دارد در حالی که نرخ مشابه در سنگاپور 360 است.
در بریتانیا ، تعداد عنوانهای کتاب به ازای هر میلیون نفر ، 2000 است در حالی که نرخ مشابه آن در مصر 20 است.
نتیجه : دنیای اسلام در نشر علم شکست خورده است.

صادرات محصولات دارای تکنولوژی عالی ، به صورت درصدی از کل صادرات ، یک شاخص مهم برای کاربرد علم است.
صادرات پاکستان در زمینه محصولات با تکنولوژی عالی به صورت درصدی از کل صادرات ، یک درصد است.
نرخ مشابه برای عربستان سعودی 3/0 درصد است ؛ کویت ، مراکش و الجزایر همگی 3/0 هستند در حالی که در مورد سنگاپور 58 درصد است.
نتیجه : دنیای اسلام در بکارگیری علم ، شکست خورده است.

چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
زیرا علم تولید نمی کنند.
چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
زیرا علم را منتشر نمی کنند.
چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
زیرا علم را بکار نمی گیرند.
و آینده به جوامع مبتنی بر علم تعلق دارد.

 

 

baran432002@yahoo.no

در پاسخ به آقای بابک ناصری
(babakn_naseri10)

قسمت اول

از سال 1379 بدين سو، نويسنده‌/ ويراستاري به نام آقاي ناصر پورپيرار، خواسته يا ناخواسته، در چارچوب گفتمان و تبليغات ايدئولوژي‌هاي قوم‌گرا، به سخن پراكني و نظريه‌پردازي روي آورده است: وی مدعی است که تمام خاورمیانه، پس از پایان پوریم به درازای ۲۰۰۰ سال خالی از سکنه بوده‌است و جنبنده‌ای در آن دیده نشده‌است. http://fa.wikipedia.org/wiki/ناصر_پورپیرار
وي با رد و انكار استواري و پرباري فرهنگ و تمدن ايران، پيش و پس از اسلام، با وحشي و خون‌ريز و بيگانه قلمداد كردن امپراتوري‌هاي هخامنشي و اشكاني و ساساني، جعلي انگاشتن دين‌ها و مذاهب زرتشت و ماني و مزدک، مزدور خواندن فردوسي، حقير و بي‌مايه توصيف كردن زبان فارسي، دروغين دانستن شخصيت‌هايي ايراني ابوحنيفه، ابومسلم خراساني، بابك خرمدين و ديگران، و در مقابل، با نسبت دادن فرهنگ و تمدني عظيم و بي‌مانند به قوم عرب، و مصادره تمدن پربار ميان‌رودان و آسياي غربي به سود اعراب، به وضوح كوشيده است كه ايرانيان را فاقد هر نوع فرهنگ و تمدني جلوه دهد و همه‌ دستاوردها و ميراث فرهنگي ايران، و به ويژه ايران پس از اسلام را مديون و مرهون اعراب عصر جاهلي قلمداد كند
آقاي پورپيرار، به منظور طرح و ترويج چنين آراي بي‌پايه‌اي، در چارچوب مواضع و عقايد ايدئولوژيک خويش، ( با یاد آوری این نکته که ایشان یک توده ایی شکست خورده میباشد که از اعماق تاریخ سر بر آورده است و یک شبه تاریخ دان شده است ) با انشايي شيوا، مجموعه کتاب‌هايي را با عنوان فريبنده و در عين حال پرطمطراق «تأملي در بنيان تاريخ ايران» انتشار داده است. اينک و بدين سان، انگيزه دفاع از هويت و افتخارات و ميراث ملي، ما را بر آن داشته است تا پاسخگويي به نظريات بي‌اساس و دور از واقع ايشان را وجهه همت خويش قرار داده و نشان دهيم که آراي وي تا چه حد فاقد دست‌مايه‌ها و پشتوانه‌هاي علمي و نظري است، و چرا ايشان براي جبران نقص و سستي کامل انگاره‌هاي خود به ورطه توطئه‌باوري درافتاده و انبوه اسناد و مدارک مخالف با آراي خود را جعل و برساخته صاحبان موهوم «کليسا و کنيسه» توصيف كرده است... »
نخستين مجلد از مجموعه کتاب‌هايي که تحت عنوان کلي «دوازده قرن شکوه» منتشر خواهد شد و حاوي بحث‌ها و استدلال‌هايي است در جهت پاسخ‌گويي به نظريات طرح شده در نخستين کتاب از مجموعه کتاب‌هاي «تأملي در بنيان تاريخ ايران» که با نام «دوازده قرن سکوت: برآمدن هخامنشيان» به چاپ رسيده است. به در آينده‌اي نزديک مجلدات ديگر کتاب حاضر در نقد مندرجات ساير کتابهاي نويسنده يادشده، به نشر خواهد رسيد...»

گزيده‌اي از بخش يكم كتاب:
"در متن كتاب [پورپيرار] به اين بر مي‌خوريم كه نويسنده محترم اقرار مي‌دارد: فرض من اين است كه يهوديان كوروش را از درون قبيله اي بي‌نام و نشان و غير بومي اما خون‌ريز با حمايت مادي و عقلي تا مقام يك امپراتور بركشيدند تا اسيران و ثروت يهود را از چنگال بابليان برهاند!
در رد اين نظريه مؤلف از ايشان مي‌توان پرسيد كه اگر واقعاً يهوديان و اسراي بني اسراييل مي‌توانستند و يا داراي آن چنان امكاناتي بودند كه فردي گمنام و حقير و وحشي و بي اهميت را به چنان صعودي وادارند چرا از ميان خود با توجه به اين كه مي‌دانيم يهود خويشتن را قوم برگزيده خدا و برترين نسل مي‌شمارند كسي را براي اين صعود خارق العاده انتخاب نكردند؟

اگر ايشان پاسخ دهد كه يهود چون در اسارت به سر مي‌بردند نمي توانستند رأساً اقدام كنند و امكان نداشته كه فردي ازميان آنان بتواند سربرآرد بازهم مي‌توان پرسيد كه چرا گفته خويش را نقض مي‌نماييد؟ زيرا بنا به گفته خود ايشان بسياري از بني اسراييل هم وجود داشتند كه در مناطقي زندگي مي‌نمودند كه دور از منطقه‌ي تحت سيطره بابلي‌ها بود. از جمله يهودياني كه در نواحي مختلف ايران به تعداد فراوان حضور داشتند و در مسير طولاني اورشليم تا ايران در برخورد با ديگر اقوام و قبيله‌ها با جلب ترحم و يا بخشش‌هاي ناچيز و اندرزهاي خردمندانه و شايد هم ستيزهاي كوچك راه خود را به سرزمين امن ايران گشوده بودند.
حال بالفرض اگر نمي‌توانستند از بين خود كسي را انتخاب نمايند چرا از ميان پادشاهان و فرمانروايان سرزمين‌هاي دگر كسي را براي نجات خويش فرا نخواندند؟ به چه دليل كوروش را انتخاب نمودند؟ اين‌ها چراهايي است كه متأسفانه نويسنده در نظر نگرفته است و پاسخي براي آن‌ها منظور نكرده است. مگر نه آن كه دولت ليدي در آن زمان در اوج قدرت بود و يا باز هم بنا به اذعان خود نگارنده ايلام قدرتمند كه دشمن بابليان هم محسوب مي‌شد هنوز فرونريخته بود و از صحنه روزگار محو نشده بود؟ پس چرا بني اسراييل از اين حكومت‌ها و شاهان آنان پشتيباني لازم را انجام ندادند و دست اتحاد به سوي آنان دراز نكردند وكوروش را ترجيح دادند؟ با عنايت به اين كه شانس پيروزي يك دولت يا يك حكومت قدرتمند كه مورد حمايت مادي و معنوي گسترده قرار گرفته باشد در مقايسه با قومي وحشي و به دور از تمدن مطمئناً بسيار بيشتر مي‌باشد ...
از ديگر تناقضاتي كه موجبات عدم اعتماد به گفتار نويسنده [دوازده قرن سكوت] را سبب مي‌شود اين است كه ايشان ادعاي بيگانه و اجنبي بودن هخامنشيان و اشكانيان و ساسانيان را مطرح مي‌نمايد و دستاورد حكومت طولاني مدت آن‌ها را فقط ويراني و توقف رشد در ايران و بين النهرين مي‌پندارد اما عجب آنكه مؤلف در جلد دوم كتاب خويش كه تحت عنوان اشكانيان انتشار يافته است اشكانيان را به كرّات كلني‌هاي يوناني معرفي مينمايد كه باعث تجديد حيات شرق ميانه پس از ويرانگري‌هاي بسيار هخامنشيان گشته‌اند و رفتار آن‌ها را با بوميان رفتاري توأم با مدارا و محبت مي‌پندارد! آيا نمي‌توان به خويشتن مجوز داد كه از جناب پورپيرار سوال شود اين تناقضات چه معني مي‌دهد وچگونه آن‌ها را توجيه مي‌نمايد؟"

گزيده‌اي از بخش دوم كتاب:دوازده قرن سکوت
"برخورد آقاي پورپيرار با اسناد و منابع تاريخي نيز مبتني بر توهم توطئه و سخت يكسو نگرانه، گزينشي و سليقه‌اي است.
وي شمار بسيار زيادي از مراجع و منابع تاريخي را كه مندرجاتي برخلاف عقايد او دارند، يا تماماً ناديده مي‌گيرد و فراموش مي‌كند، و يا يك‌سره حاصل جعل و تحريف صاحبان كليسا و كنيسه معرفي مي‌نمايد. او، داريوش يكم را آلت دست يهود، هردوت را مزدور هخامنشيان، مورخان دورۀ بعد از اشغال اعراب را عامل جعل شعوبيه، و مورخان معاصر را گماشتگان صهيونيسم قلم‌داد مي‌كند و بدين شيوه، آن‌ها را بي‌اعتبار اعلام نموده، خود را از پذيرش سنديت آنان رها مي‌سازد!
اما اين نكته بر اهل علم دانسته است كه در يك تحقيق علمي و در چارچوبي عقلاني، تكيه بر معيارها و ملاحظات سياسي و اخلاق‌گرايانه، در ارزيابي متون تاريخي، محلي از اعراب ندارد
آقاي پورپيرار مي‌نويسد: «تجربه‌ي كمبوجيه، خردمندان و سازمان‌دهندگان يهود را وادار كرد كه از آن پس چشم از دربار هخامنشيان برندارند و بر مديريت اين دست‌ساخته‌ي خود نظارت كنند» و سپس مي‌افزايد: «از استقرار داريوش تا ظهور اسكندر، دربار هخامنشيان را بدون هيچ پرده‌پوشي، در تيول كامل رهبران و رسولان يهود مي‌بينم» و در جاي ديگري مي‌گويد: «در زمان داريوش، تسلط يهود بر دربار، سياست، اقتصاد و فرهنگ ملي ما كامل مي‌شود و چنان كه تورات تذكر مي‌دهد، يهوديان، سران استقلال‌طلبي ايران، يعني مخالفان يهود را به فرمان و با اجازه‌ي داريوش قتل عام مي‌كنند».
اما وي توضيح نمي‌دهد كه اگر دربار هخامنشيان، بل كه تمام قلم‌رو آن يك‌سره تحت نفوذ و حضور و سيطره‌ي لغت‌سازان، توطئه‌گران، علما، ملكه‌ها، طبيبان، منجمان و ساحران يهود بوده، پس چرا در هزاران لوح ديواني تخت جمشيد و در ده‌ها تاريخ‌نوشته‌ي يوناني و لاتيني، نام و نشان و ردي از اين همه اشخاص ذي‌نفوذ وجود ندارد؟ البته مي‌توان پاسخ آقاي پورپيرار را پيش‌بيني كرد: «تمام اين آثار، دروغين و ساختگي‌اند

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

15 تير / 5 جولاي / 2 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
15 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
57 سال حکومت ايرانيان بر يمن

سکه ايران با تصوير خسروانوشيروان

يمن از نيمه اول ژوئيه در سال 571 ميلادي پس از اخراج حبشي ها از آن سرزمين در قلمرو ايران قرار گرفت. مورخان عثماني آغاز حكومت ايرانيان بر يمن را سال 575 ذكر كرده اند.
بزرگان يمن بسال 570 ميلادي از خسرو انوشيروان، شاه ساساني ايران، خواسته بودند كه لشكري بفرستد و حبشي ها را بيرون راند. سپاه اعزامي ايران كه به فرماندهي «وهرز» ژنرال ديلمي با كشتي از راه خليج فارس به يمن فرستاده شده بود حبشي ها را بيرون راند. حكومت ايرانيان بر يمن 57 سال بعد در 628 ميلادي پس از مرگ (قتل) خسرو پرويز و گسترش اسلام در جزيرة العرب پايان يافت.

 

تعويض حكمران نافرمان گرجستان

ششم ژوئيه سال 1631 ميلادي ژنرال رستم خان فرمانده نيروهاي اعزامي از اصفهان به قفقاز، به نافرماني تهمورث حكمران گرجستان پايان داد. در پي اين رويداد، دربار صفوي در اصفهان «خسروميرزا» را به جاي حکمران سابق به فرمانداري گرجستان تعيين كرد.

 

بحران كابينه بر سر وزارت فرمانفرما

حسن مستوفي

بحران كابينه در اين روز، ششم ژوئيه در سال 1916 (1294 هجري خورشيدي و در جريان جنگ جهاني اول که نيروهاي دولتهاي متخاصم، ايران را هم ميدان نزاع خود قرار داده بودند) به اوج خود رسيده بود. عين الدوله دوم ژوئيه پس از درگير شدن با مجلس بر سر ادامه وزارت فرمانفرما (وزير داخله) از نخست وزيري كناره گيري كرده بود و دو جناح اصلي مجلس (اعتداليون و دمكراتها) هر كدام نظر به يك سياستمدار داشتند. بالاخره، شاه وقت مستوفي (مستوفي الممالك) را معرفي كرد كه اين پيشنهاد رد شد. شاه بار ديگر عين الدوله را معرفي كرد كه اكثريت مجلس وي را هم تاييد نكرد. در اين ميان، جمعي از اعضاي مجلس «مشيرالدوله» را پيشنهاد كردند كه خود او نپذيرفت و سرانجام 27 ژوئيه (پنجم مرداد) دوباره مستوفي معرفي شد و اين بار راي اعتماد به دست آورد!.
مخالفت مجلس با فرمانفرما از 25 ژوئن آغاز شده بود و دمكرات هاي مجلس خواستار عزل او شده بودند كه عين الدوله گفته بود به اين شرط فرمانفرما را از وزارت داخله عزل مي كند كه با وزير جنگ شدنش موافقت شود! كه مجلس نپذيرفته بود و ... .

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

15/04/58
توسعه روابط عراق و انگليس (مذاكرات وزاري خارجه طرفين)

راهپيمايي مردم در اهواز به دعوت جامعه روحانيت و بازاريان عليه تحركات عراق و ضد انقلابيون داخلي و پشتيباني از استاندار خوزستان و دادستان دادسراي انقلاب اسلامي اهواز .

تفسير راديو لندن از اهميت اقتصادي خوزستان براي ايران و تأثير تحركات تجزيهطلبانه جريانهاي قومي و عراق در آن ؛ تفسير راديو كلن از نگراني عراق از انقلاب اسلامي و نقش آن كشور در تحركات كردستان و خوزستان .
اطلاعيه دادسراي انقلاب اسلامي اهواز در خصوص برخورد قانوني با هرگونه كم كاري در ادارات دولتي .

بروز زد و خورد شديد در جلسه سخنراني دانشجويان پيشگام و هواداران چريكهاي فدايي خلق و حزب كارگران سوسياليست در دانشگاه تبريز .
نامه سازمان مجاهدين خلق به امام خميني و ابراز نگراني از تحريكات گسترده عليه آن سازمان در سراسر كشور .

پيام راديويي آيت الله طالقاني به ملت ايران و درخواست از رهبران گروههاي سياسي مبني بر خراب نكردن اين نهضت عظيم و چهره اسلام به خاطر گروهپرستي و خودنمايي .
بيانات امام خميني در جمع گروهي از مردم و هشدار در مورد ايجاد قريب صد گروه و تفرقهافكني دشمنان و رفتار جاهلانه دوستان نادان : من ميترسم در اين نيمهراه زحمتهايي كه تاكنون كشيده شده است به واسطه ناداني يك عده و غرضورزي عدة ديگر از بين برود و خون جوانان ما هدر رود .

سخنان امام خميني در جمع صاحبان صنايع و بازاريان تهران و دعوت از آنان به برادري و رعايت حقوق كارگران و پيشگيري از انفجار عمومي .
اظهارات وزير خارجه آمريكا دربارة منافع حياتي آمريكا در منطقه خليج فارس و توجه به افزايش نيروهاي امنيتي آمريكا در منطقه ؛ بيانيه دولت آمريكا در تكذيب قصد اعزام نيروي 110 هزار نفري به خليج فارس و تصميم آمريكا براي حفظ استقلال كشورها و حفظ منافع خود در منطقه .

15/04/61

حمله توپخانههاي عراق به شهرهاي آبادان و خرمشهر؛ براثر اين حمله، 20 تن از مردم اين دو شهر شهيد يا مجروح شدند. در قزوين چهار خانه تيمي سازمان مجاهدين خلق كشف شد و 29 تن از مسئولان و اعضاي مؤثر اين سازمان دستگير شدند. كشف يك خانه تيمي در اروميه. امروز 32 دستگاه تريلر حامل مهمات از مرز كويت وارد عراق شد. اقدامات مخالفان دولت عراق؛ ترور يك افسر سازمان امنيت عراق در بصره؛ تظاهرات مردم "رانيه" عليه حكومت عراق؛ تخريب يك ايستگاه برق در چوارتا. خبرگزاري آلمان: آقاي هاشمي رفسنجاني پاريس را به حمايت از سران سوءقصدكنندگان در ايران متهم كرد. در پي شهادت آيتالله صدوقي، امام خميني آيتالله "روحالله خاتمي" را به سمت امام جمعة يزد منصوب كردند. گفتوگوي سفيران الجزاير و چين و كاردار عربستان سعودي با آقاي ولايتي وزير امورخارجه، معاون امور بينالملل و اقتصادي وزارت امورخارجه و قائم مقام اين وزارت خانه در مورد لزوم مقابله با حكومت صهيونيستي و توسعه روابط دوجانبه. تشكيل جلسه اضطراري اوپك درپي كاهش قيمت نفت از 34 دلار قيمت رسمي اوپك در هر بشكه به 30 دلار. معاون وزير نفت: سياست از ابتدا تثبيت قيمت نفت و سپس تجديدنظر در ميزان توليد اوپك است. سفر معاون نخستوزير عراق به بلگراد براي فراهم كردن برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها در بغداد. گفتار راديو بي.بي.سي. درباره امكان برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها در بغداد و تلاش عراق براي برگزاري اين كنفرانس و كوشش ايران براي لغو آن. اظهارات وزيرخارجة فرانسه دربارة تلاش اين كشور براي پايان دادن به جنگ ايران و عراق. گفتار راديو قاهره دربارة امكان ادامة جنگ و مواضع دو كشور درگير پس از عقبنشيني عراق: قرائن نشان ميدهد كه جنگ خليج فارس تا مدت نامعلومي باقي خواهد ماند. ايران براي اثبات ادعاي خود مبني بر باقي ماندن نيروهاي عراقي در مواضع استراتژيكي خاك ايران، از خبرنگاران خارجي جهت بازديد از مناطق مرزي دعوت كرده است. عراق از استقرار نيروهاي بينالمللي در مرزها سخن ميگويد. به حكم دادگاه امنيتي كويت، دو خرابكار عراقي به جرم انفجار و رعب و وحشت در كويت، به 15 و 10 سال زنداني محكوم شدند. بيش از يكصد كيلو مواد منفجره از مخفيگاه اين دو تن كشف شده است. ياسر عرفات، رئيسجمهور را براي شركت در كنفرانس فوقالعاده سران كشورهاي اسلامي دعوت كرد. آيتاللهخامنهاي: پذيرش ايندعوت منوطبه كشورهاي شركتكننده و محل برگزاريكنفرانس مزبوراست. راديو امريكا: ريگان با اعزام نيروهاي امريكايي براي تأمين بخشي از نيروهاي پاسدار صلح در لبنان، موافقت كرده است. يكي از مقامهاي فلسطيني: اين عمل توطئهاي است كه براي كمك به اسرائيل انجام ميگيرد.

15/04/64
219 تن از نمايندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌اي از منافقين حمايت كرد و ايران را با ادعاي تجاوز به حقوق بشر محكوم كردند.
عراق بيانيه طرابلس را تهديدي نسبت به امنيت و ثبات كشورهاي عربي محسوب كرده و خواستار انجام اقدامات لازم عليه اين دو رژيم و كشورهاي ديگر كه روش آنها را پيش گرفته‌اند مي‌باشد. (بيانيه طرابلس بين ايران و ليبي مي‌باشد.)

15/04/66
اعلام آمريكا مبني بر تجديدنظر در سياست خود در منطقه خليج فارس به شرط خروج شوروي از منطقه.
15/04/67
طه ياسين رمضان: روزهاي آينده پيروزي بزرگتري را شاهد خواهيد بود.
دكوئيار: من به آمريكائيها و احساس مسئوليت آنها خيلي زياد اطمينان دارم و ... ايالات متحده به مسئوليت‌هاي خويش عمل خواهد كرد.

درخواست ايران جهت تشكيل فوري جلسه شوراي امنيت در ارتباط با حمله به ايرباس.

Mobin_s2004@yahoo.com
5 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
كشف واكسن توسط پاستور

پاستور

لويي پاستور Louis Pasteur شيميدان فرانسوي ششم ژوئيه در سال 1885 مايه پيشگيري (واكسن) ضد هاري را كه ساخته بود با موفقيت روي نوجواني به نام ژوزف آزمايش كرد و راه براي پيشگيري از بيماريها هموار شد.
    وي قبلا ابراز نظر كرده بود كه باكتري تضعيف شده در آزمايشگاه اگر به افراد تزريق شود در آنها مصونيت ايجاد خواهد كرد.

 

كاشف آنزيمها

دكتر اكسل تئورل Axel Theorell پزشك و بيو شيميست سوئدي كه به خاطر كشف چند آنزيم تازه در سال 1955 جايزه نوبل گرفت ششم ژوئيه 1903 به دنيا آمد . از اكتشافات علمي ديگر او اكسيده شدن آنزيمها و تاتير الكل بر آنهاست.

 

روزي که «توماس مور» گردن زده شد

توماس مور فيلسوف انگليسي
قرن 16

«توماس مور» فيلسوف و شخصيت انگليسي كه حاضر نشده بود پادشاه را به عنوان رييس كل كليساهاي اين کشور به رسميت بشناسد و طلاق گفتن زنش را تاييد کند ششم ژوئيه در سال 1535 به جرم خيانت! گردن زده شد. مور که يک روشنفکر انگليسي و کاتوليک بود نويسنده يك کتاب «مدينه فاضله (طرحي نو براي تامين سعادت انسان)» است.هنري هشتم پادشاه وقت انگلستان كه پاپ طلاقهاي پي در پي و ازدواجهاي مكرر او را غير شرعي اعلام كرده بود كليساي انگلستان را تحت رياست خود، مستقل اعلام داشته بود كه بسياري از مردم و مقامهاي انگليسي زير بار نرفته بودند. هنري هشتم «توماس مور» را که لقب «سر» داشت اعدام كرد تا ديگر مخالفان حساب كار خود را بكنند. توماس مور 15 ماه مقاومت كرده و تسليم نظر پادشاه كه خواسته بود نسبت به او سوگند وفاداري ياد كند و رياست وي را بر كليساي انگلستان بپذيرد نشده بود.
    هنري هشتم که در تاريخ به سلطان گردن زن معروف شده است يك سال بعد از توماس مور , زن دوم خود «آن بولين Boleyn» را هم به همين صورت اعدام كرد.

 

تاريخچه دلار آمريكا در زادروز آن

كنگره آمريكا (که در آن زمان، تنها يك مجلس بود) ششم ژوئيه سال 1785 به اتفاق آراء «دلارDollar» را واحد پول آن كشور قرار داد. پيش از انقلاب استقلال ايالات متحده، پول انگلستان (ليره) در 13 مهاجر نشين انگليسي آمريكاي شمالي رايج بود. در جريان انقلاب، آمريكائيان سكه نقره اي اسپانيا به نام «دلار» را كه در مكزيك اسپانيا رايج بود وسيله داد و ستد قرار داده بودند و به همين دليل نام پول ملي خود را «دلار» گذاشتند.
سكه دلار نقره اي از قرن چهاردهم به مدت سه قرن و اندي به نام «تالرThaler، دالر، تلار و دلار» در اروپا رايج بود كه اسپانيايي ها آن را حفظ كردند و به مستعمرات خود در قاره آمريكا منتقل ساختند.

« اس با خط عمودي $» كه علامت بين المللي دلار است نيز از اسپانيايي ها اقتباس شده كه پول خود را با علامت (پي P) مشخص مي كردند و اين «P» در آمريكاي شمالي به تدريج و در جريان نوشتن به شكل «$» درآمد.
نام پول ملي چند كشور ديگر از جمله كانادا نيز «دلار» است كه ارزش برابري متفاوت دارند و چند كشور از جمله اكوادور، السالوادور و پاناما همان دلار آمريكا را به جاي پول ملي خود بكار مي برند.
بعضي اوقات آمريكايي ها در محاوره، به جاي لفظ دلار، واژه «باكBuck» را بكار مي برند. از دوران جنگ داخلي آمريكا، اسكناس دلار (دلار کاغذي) به تدريج جاي دلار طلا را گرفت. در آمريكا شوراي پول (مستقل از دولت) است كه بر سيستم بانكي و ذخاير فدرال حكومت مي کند، كنترل دلار را به دست دارد و سياست مالي كشور از جمله تغيير نرخ بهره را تعيين مي كند و در صورت لزوم تغيير مي دهد. آمريكا برخلاف ساير كشورها، داراي 12 بانك مركزي است. چاپ اسكناس دلار توسط اداره «گراور و چاپ فدرال رزرو» انجام مي گيرد كه از كاغذ و مركب خاص استفاده مي كند كه فرمول تهيه آنها بايد محرمانه بماند.
     دلار آمريكا USD برخلاف اسكناس ساير كشورها داراي يك اندازه و يك رنگ است كه در خارج از آمريكا به «پشت سبز» معروف است. از سال 2005 رنگ اسکناس هاي ده دلاري آمريکا اندکي تغيير کرده است که احتمالا، هدف جلوگيري از جعل آن بوده است. قبلا اسكناس پانصد دلاري و هزار دلاري هم بود كه ريچارد نيكسون از سال 1969 آنها را از بيم جعل، از جريان خارج ساخت و صد دلاري اينك بزرگترين اسكناس آمريكاست. همين نيكسون دلار را از استاندارد طلا هم خارج ساخت زيرا دلار، «ذخيره ارزي» بسياري از كشورها قرار گرفته بود و حجم آن از ميزان طلا در آمريكا بيشتر شده بود.
     دلار آمريكا US$ در چند دهه اخير واحد استاندارد محاسبه در بازارهاي بين المللي براي كالاهايي چون نفت و طلا قرار گرفته است. حتي بسياري از كشورها كه با آمريكا ارتباط ندارند محصولات خود را بر حسب دلار بها گذاري مي كنند.
     پيدايش يورو (پول واحد اروپايي) ارزش برابري دلار را پايين آورده و در نتيجه ارزش ذخاير ارزي كشورها كمتر شده است.
     بيش از دو سوم دلارهاي چاپ شده در آمريكا در خارج از اين كشور رايج هستند و افزايش روز افزون آنها است كه آمريكا را مديون و دچار كسري كرده است زيرا ضامن دلارهاي معامله شده است. به گفته برخي از كارشناسان امور پول، اگر كشورهاي عربي صادركننده نفت دلارهاي نفتي خود را در آمريكا پس انداز نكنند، وضعيت حساس خواهد شد و به همين جهت است كه آمريكا مي كوشد قدرت سياسي ـ نظامي خود را حفظ كند تا دلار به عنوان پول بين المللي باقي بماند.
     مقايسه اين دو رقم رسمي، آسيب پذيري آمريكا در قبال دلار را نشان مي دهد:
     در سال 1995 ميزان دلار در گردش در سطح جهان 380 ميليارد بود و در سال 2004 هفتصد ميليارد يعني در فاصله 9 سال تقريبا دو برابر شده است كه بيش از دو سوم آن در خارج از آمريكاست. اين، مربوط به اسكناس چاپ شده است و در آن معاملات اعتباري به حساب نيامده است. از اين رو است كه به نظر گفاسكوف P.Gvaskov كارشناس روس در امور چين، دولت پكن و هر قدرت در حال طلوع در هرگونه معارضه خود با آمريكا، نخست «دلار» را مورد حمله قرار خواهد داد. به نظر اين كارشناس، اين معارضه قريب الوقوع پس از سال 2007 ممکن است آغاز شود.
    در داخل آمريكا به جاي پول نقد، مردم با چك و كرديت كارت معامله و خريد مي كنند. «ماني لاندري» كه در ايران به «پول شويي» ترجمه مي شود، داراي اين مفهوم نيست. اين اصطلاح را «ال كاپون» گانگستر رايج ساخت. وي داراي دهها جايگاه ماشين لباسشويي سكه اي بود و هنگام واريز كردن پول نقد به حسابهايش در بانكها (كه در آمريكا چندان متداول نيست) مي گفت كه اين پولها محصول «لاندري = ماشين لباسشويي برقي» هاي اوست، حال آن كه پولها عمدتا از امور غيرقانوني به دست آمده بود (معاملات قانوني با چك صورت مي گيرد) و از همان زمان، رسانه هاي آمريكا معاملات غير قانوني پول را «ماني لاندري» نوشته اند.

 

تاسيس اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي

اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي به ابتكار لنين كه آرزو داشت روزگاري جهان به صورت يك کنفدراسيون سوسياليستي درآيد ششم ژوئيه 1923 برپايه مليتهاي امپراتوري روسيه تاسيس شد كه در دسامبر سال 1991 يلتسين و دوتن ديگر (سران بلاروس و اوکراين) بدون اعلام قبلي در يك استراحتگاه زمستاني انحلال آن را اعلام داشتند كه ديديم اوضاع اعضاي اتحاديه منحله هم از آن چه كه بود بهتر نشده است ؛ تنها مردم اين اتحاديه فروپاشيده برابري نسبي را از دست داده اند. پارلمان روسيه (دوما) چندي بعد با تصويب يک قانون، انحلال شوروي را عملي غير قانوني خواند که هنوز هيچيک از دو رئيس جمهوري روسيه پس از انحلال شوروي اين قانون را امضاء نکرده اند!.
    در پي فروپاشي شوروي که قبل از تاسيس، امپراتوري يکپارچه روسيه بود مداخله قدرت ها از خارج در آن آغاز شده است، ناتو وارد سه کشور بالتيک شوروي سابق شده و در گرجستان و اوکراين و تا حدي قرقيزستان دولتهايي معارض مسکو روي کار آمده اند و ....

 

آغاز جنگ خونين و ويرانگر «بيافرا»
رويدادي که بوي نفت مي داد!

سرهنگ اوجوكوو ------ سرلشكر گوون

جنگ داخلي خونين و ويرانگر فدراسيون نيجريه معروف به جنگ بر سر استقلال ناحيه «بيافرا» كه نفت و طمع كمپاني هاي نفتي عامل آن قلمداد شده اند ششم ژوئيه 1967 آغاز شد، تا سال 1970 طول كشيد و باعث مرگ پانصد هزار تن از جمله 400 هزار غير نظامي عمدتا از قبيله «ايبو» شد.
    سرهنگ «اوجوكوو» كه متوجه شده بود منطقه او بر روي اقيانوسي از نفت قرار گرفته، به احتمال زياد به تشويق يك كمپاني نفتي اروپايي در مه 1967 اين منطقه را از فدراسيون نيجريه جدا ساخت، آن را كشور بيافرا ناميد و اعلام استقلال كرد و با كمپاني نفتي مورد نظر وارد مذاكره شد.
    ژنرال گوون رئيس دولت وقت نيجريه با سلاحهايي كه از شوروي به دست آورده بود از ششم ژوئيه 1967 به محاصره بيافرا دست زد و با آن وارد جنگ شد. بيشتر تلفات نتيجه محاصره و كمبود مواد غذايي بود. سرانجام با فرار سرهنگ اجوكوو از كشور جنگ بيافرا پايان يافت و موضوع استقلال منتفي شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
2 رجب هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

 تولد « ابن رومي»، شاعر نامدار

2 رجب 221 - «ابن رومي»، شاعر نامدار، از مادري ايراني و پدري رومي تبار در بغداد بدنيا آمد. وي به مذهب تشيع اعتقاد داشت و مسير زندگي اجتماعي- سياسي وي تحت تاثير اين آئين مقدس معين مي شد . ابن رومي را شاعرخاص امام حسن عسگري(ع) ميدانند زيرا اشعار بسياري در ستايش آن حضرت سرود. شعر ابن رومي سهل و ممتنع است و همواره مورد توجه منتقدان و نويسندگان بوده است . تحليل هاي روانشناختي؛ برداشتهاي فلسفي و واژگان بسيار غني ابن رومي بر وسعت اطلاعات او دلالت دارد .

 

 درگذشت «حسن بن عبدالله بن مرزبان سيرافي» از بزرگان علوم ادبي و عربي

2 رجب 368 - «حسن بن عبدالله بن مرزبان سيرافي» از بزرگان علوم ادبي و عربي در بغداد درگذشت. سيرافي 50 سال به كار قضاوت اشتغال داشت و به قاضي سيرافي شهرت يافته بود. او خطاط بود و با كتابت هزينه زندگي خود را تامين مي كرد. از تاليفات قاضي سيرافي كتابهاي« صَنعَه الشّعر» و« اَلبَلاغَه» باقيست .

 

 درگذشت « ابوريحان بيروني»
دانشمند برجسته ايراني

2 رجب 440 - «ابوريحان بيروني» دانشمند برجسته ايراني در شهر غزنه در گذشت. بيروني در علوم ستاره شناسي ، رياضي، تاريخ ، جغرافي و منطق بزرگترين دانشمند عصر خود بشمار ميرفت و در هر يك از اين رشته هاي علمي تاليفات ارزشمندي دارد . توجه بيروني به تاريخ و رويدادهاي تاريخي در همه آثارش كاملا هويدا است از اين رو آثار اين دانشمند ايراني از منابع مهم براي بررسي احوال پيشينيان و نيز معاصران او نيز بشمار ميرود. «آثارالباقيه» و« الجواهر» از كتابهاي ارزشمند بيروني است .

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

23
36

اهواز

32
47

تبريز

19
31

شيراز

23
39

مشهد

20
35

بندرعباس

28
36

کرمان

22
39

اصفهان

22
38

يزد

28
41

کرمانشاه

18
35

اراک

20
33

رشت

22
25

دبی

30
39


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1456 تومان
934 تومان
1840 تومان
860 تومان
250 تومان
255 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

238000 تومان
108000 تومان
55000 تومان
216000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان صبح : 04:07
طلوع خورشيد : 05:54
اذان ظهر : 13:09
غروب خورشيد : 20:23
اذان مغرب : 20:46
نيمه شب شرعي : 00:15

 

 

 

 

 

 

Ãهديه روزانه

دانلود مجلات و کتب خارجي

Best Canadian Brands 2008:
 A ranking by brand value
 

جديدترين شماره از مجله
Best Canadian Brands 2008 :
 A ranking by brand value

تاریخ انتشار: 2008
تعداد صفحات مجله: 44
حجم فایل: 1 مگابايت


لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه

کیت USB پادکست

این یک حقیقت مسلم و بی چون چرا است که در زندگی امروزه ما، افکار و بینش ها به طور قابل ملاحضه ای پر اهمیت شده اند. از اینترنت متشکریم! ما امروز می توانیم جهان را با عقل و حکمت مان روشن کنیم با تولید پادکست های کاملا شخصی مان. بالاخره شخصی پیدا شده که کیت ساختن پادکست را در کنار هم جمع کرده است که شامل تمام ابزارهایی است که شما برای انتشار حرفه ای و سحرانگیز پادکست هایتان در این سیاره نیاز دارید.
برینگر یک مجموعه صوتی USB در سطح استودیویی گردآوری کرده است که شامل نرم افزارهای پادکست  و همچنین 5 ورودی میکسر حرفه ای، 2 باند اکولایزر، هدفون های کیفیت بالا و میکروفون همراه با کابل و پایه است. تمام چیزی که شما نیاز دارید مطالب جالب برای گفتن است و شما برای تعلیم و فریفتن و جذب و توانگر کردن ما آماده اید! این را به دنیا بگویید!!!
منبع

وان حمام هوشمند  

فکر نمی کنم کسی این روز ها با تکنولوژی روز حمام کرده باشد! به ندرت کسی پیدا خواهد شد که قادر به خرید این وان حمام خوشکل47000$ باشد. این وان حمام که محصولی از کمپانی Water Game Technologies می باشد هوشمند است و می تواند کلیه فرامین شما برای روشن شدن و گرم و سرد کردن آب را از طریق بستر مخابراتی شبکه موبایل  GSM دریافت کرده و تا ورود شما به منزل آب را برای حمام کردنتان آماده کند. در طراحی این محصول ظریفترین نکات فانتزی که  هر یک در دنیای الکترونیک و ارتباطات دریایی از شگفتیست در نظر گرفته شده است. برای مثال می توان به رنگ پس زمینه ای که  این وان برای آب در نظر میگیرد اشاره کرد. شما می توانید حتی میزان ارتفاع آب و درجه حرارت آب مد نظرتان را به صورت دیتا برای وان حمامتان پیغام کنید. اگر پول کافی برای خریدش را ندارید منتظر Red Diamond Bathtub نباشید. شاید در آینده گذارتان به هتل های مجللی افتاد که به این سرویس هوشمند مجهز باشند.
منبع
 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


فنا و نيروانه
مقايسه‏ اى بين غايت سلوك در عرفان اسلامى و بودايى


نويسنده: محمد على رستميان
 

معرفی کتاب:
يكى از روش‏هاى مهم براى شناخت اديان و تأثير و تأثر بين آنها مقايسه مفاهيم مطرح در آنها است كه به مطالعات تطبيقى معروف است. کتاب حاضر در اين سياق به تحليل دو مفهوم فنا و نيروانه كه يكى در عرفان اسلامى و ديگرى در آيين بودا غايت سلوك سالكان و رهروان است، مى‏پردازد.
در اين ارتباط در ابتدا مفهوم فنا و نيروانه هر يك جداگانه بررسى مى‏شود و در نهايت موارد مشابهت و اختلاف آنها مطرح مى‏گردد.
فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

· پديدارشناسى فنا

· حقيقت فنا

· مراتب فنا

· گونه ‏شناسى فنا در عرفان اسلامى

· فنا و وحدت وجود

· مطلوبيت فنا

· پديدارشناسى نيروانه

· حقيقت نيروانه

· حقيقت نيروانه

· تحول رهرو در نيل به نيروانه

· ورود به قلمرو غيرمشروط

· معرفت بوداگى

· گونه ‏شناسى نيروانه

· مطلوبيت وصول به نيروانه

· مقايسه و جمع ‏بندى فنا و نيروانه

· كتاب‏ نامه

· پی نوشت


دانلود کتاب:
لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 

 

 

 

 

Ãطنز روزانه

می‌گويند خانم های ایرانی در موفقيت
و پيشرفت شوهرانشان نقش بسزايی دارند!!

ساعد مراغه‌ای از نخست وزيران دوران پهلوی نقل کرده بود:
زمانی که نايب کنسول شدم با خوشحالی پيش زنم آمدم و اين خبر داغ را به اطلاع سرکار خانم رساندم...
اما وی با بی‌اعتنايی تمام سری جنباند و گفت «خاک بر سرت کنند؛ فلانی کنسول است؛ تو نايب کنسولی؟!»
گذشت و چندی بعد کنسول شديم و رفتيم پيش خانم؛ آن هم با قيافه‌ايی حق به جانب...
باز خانم ما را تحويل نگرفت و گفت «خاک بر سرت کنند؛ فلانی معاون وزارت امور خارجه است و تو کنسولی؟!»
شديم معاون وزارت امور خارجه؛ که خانم باز گفت «خاک بر سرت؛ فلانی وزير امور خارجه است و تو...؟!»
شديم وزير امور خارجه گفت «فلانی نخست وزير است... خاک بر سرت کنند!!!»
القصه آنکه شديم نخست وزير و اين بار با گام‌های مطمئن به خانه رفتم و منتظر بودم که خانم حسابی يکه بخورد و به عذر خواهی بيفتد.
تا اين خبر را دادم به من نگاهی کرد؛ سری جنباند و آهی کشيد و گفت:
«خاک بر سر ملتی که تو نخست وزيرش باشی!!!»
 

 

 

 

 

 

 Ãدانستنيهاي روزانه

خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


با چند تدبیر ساده انرژی مثبت را به زندگی خود بیاورید

شما با تغذیه مناسب مراقب سلامت خود هستید. برای رفع نگرانی از وضعیت جسمی‌تان به پزشک مراجعه می‌کنید اما خوب است بدانید برای داشتن جسم و روح سالم، موارد بسیار دیگری هم دست به دست هم می‌دهند و به ما برای رسیدن به سلامتی کمک می‌کنند. یکی از عواملی که شاید خیلی هم به آن توجه نمی‌کنیم، نوع دکوراسیون محل کار و زندگی‌مان است.
میزان انرژی موجود در این دو مکان کاملا می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی ما موثر باشد. همان‌طور که می‌دانیم انرژی حیاتی در تمام موجودات، اجسام و در همه جا وجود دارد ولی در بعضی نقاط انتشار انرژی، بیشتر از جاهای دیگر است. اصولا نقاط مرتفع مثل مناطق کوهستانی و جنگل‌های انبوه که دارای درختان کهنسال بلند هستند و معابد، مساجد، کلیساها یا مکان‌هایی که مقبره بزرگواری است؛ هر جا که انسان در آن به عبادت خدا می‌پردازد و با فکر او تمرکز می‌کند و او را در قلب خود حس میکند، به افزایش انرژی درونی انسان و شفای او کمک می‌کند.

● دکوراسیون انرژی
به عقیده چینی‌های باستان، موقعیت و جهت پدیده‌ها در فضا از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و محل سکونت، کار، نحوه قرارگیری اشیا، میز، مبلمان، کتابخانه و سایر مایملک انسان که او را از هر سو احاطه کرده‌اند، قادر به تاثیرگذاری بر سلامت رفتار و روان او هستند. براساس فنگ‌شویی اشکال هندسی، خطوط و استقرار صحیح اشیا در محیط‌های مناسب موجب همسویی نیروهای آسمانی با انسان و اشیا شده، سلامتی و موفقیت را به ارمغان می‌آورند. این تاثیرات، رفتار و شخصیت انسان را در جهت مثبت یا منفی و موزون یا ناموزون تعیین میکنند. بدیهی است که اصلی‌ترین عصاره دکوراسیون انرژی یا فنگ‌شویی، توجه به هماهنگی موجود در طبیعت بوده و کشف رموز طبیعت که همواره در حال سخن گفتن با بشر هستند و استفاده از آنها در زندگی شخصی. برای تبدیل محیط‌ اطراف خود به چنین اماکنی چه باید بکنیم؟ راهکار اجرایی برای بهره‌مندی از فضایی مثبت چیست؟

● پاک کردن انرژی‌های منفی
احتمالا می‌توانید برخی از این مکان‌ها را در اطراف خود مثال بزنید، اماکنی که ارتعاشات منفی آنها بالاست. بسیاری از ما تجربه کرده‌ایم که هنگام مراجعه به بعضی جاها حال خوب ما، بد می‌شود مثل جاهای گرفته، بدون گردش و تهویه هوا، بدون نور و زندگی. علت اصلی آن بالا بودن ارتعاشات منفی در این اماکن است. راهها و شیوه‌های متعددی وجود دارد که می‌توان با آن فضاها یا اماکن را از ارتعاشات منفی پاک و ارتعاشات مثبت و شفابخش را جایگزین آن کرد. این عمل به خصوص در مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها یا کوپه قطار بسیار مفید واقع می‌شود اما می‌توان آن را به منظور پاکسازی و تقدیس منزل، محل کار یا اتومبیل خود نیز استفاده کرد، اغلب افراد پس از این عمل، احساس خوبی را تجربه می‌کنند.

● راه‌کارهای موثر
فرض کنید که یک درمانگر بخواهد به شفای بیمار بپردازد. کار کردن درمانگران در اتاقی که از انرژی‌های منفی پاکسازی
شده باشد، بسیار اهمیت دارد. بهتر است در صورت امکان اتاقی انتخاب شود که در معرض نور آفتاب بوده و به فضای باز و هوای تازه دسترسی داشته باشد. پس آفتاب یکی از عوامل دفع انرژی‌های منفی است. -۲ علاوه بر این می‌توان با دود کردن مریم‌گلی و سرو آزاد یا هر گیاه خوشبو و ضدعفونی‌کننده دیگر، اتاق را پاکیزه نگاه داشت. پیش از برخاستن دود باید یکی از درهای خانه را باز گذاشت تا دود، انرژی مرده و منفی را جذب کرده، آن را از در اتاق خارج کند. -۳ قرار دادن تکه‌های جواهر مناسب در اتاق نیز انرژی منفی را جذب می‌کند.

● چند توصیه ساده
حالا چند توصیه ساده برای این‌که محیط‌ اطراف خود را سرشار از انرژی مثبت کنید:)
▪ هرگز به طور مداوم در اتاق بدون تهویه یا زیرنور چراغ‌های فلورسنت (مهتابی) کار نکنید. این نور فرکانسی تولید می‌کند که با ارتعاشات هاله تداخل کرده، موجب بروز فرکانس ضربه‌ای در حوزه انرژی می‌شود. دامنه فرکانسی این نورها برای تندرستی زیان‌آور هستند.
▪ وجود گیاهان، مولد انرژی و شفابخش هستند. می‌توانید در اتاق خود از حضور زنده گیاهان بهره‌مند شوید و زندگی را در کنار گیاهان تجربه کنید.
▪ استفاده از رنگ‌های شاداب و انرژی‌بخش نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.
▪ پخش موسیقی موزون برای از بین بردن انرژی‌های منفی در فضا و دفع امواج منفی مفید است. کاری کنید که نور و هوای زنده و تازه به زندگی‌تان جاری شود. با خواندن نام خداوند می‌توانید اتاق خود را به مکانی پاکیزه و سرشار از انرژی مثبت تبدیل کنید.
 

 

 

 

 

 

Ãپرسش از اسلام

 zahra4066@yahoo.com

قاتل امام عصر (عج)


 

سوال:

طبق احادیث معتبر اهل بیت، هر کدام از امامان علیهم السلام با شهادت از دنیا رفته¬اند. حال حضرت حجت پس از اینکه تمام دنیا پر از عدل و صلح شد چگونه به شهادت خواهد رسید؟

 

پاسخ:

در اینکه آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چگونه از دنیا خواهد رفت، روایات مختلفی نقل شده است.
در برخی از روایات آمده است که آن حضرت مدتی حکومت می­کند سپس وفات می­نماید و مسلمانان بر او نماز می­گذارند[1]و در بعضی از روایات آمده که امام حسین علیه السلام بر او نماز می­خواند. از بعضی روایات دیگر استفاده می­شود که مرگ آن حضرت طبیعی نخواهد بود و به دست بعضی از جنایت­کاران به شهادت می­رسند.[2]
بررسی و قضاوت در این امر مبتنی بر دو مسئله است:[3]
1- آیا تمام امامان معصوم شهید می­شوند؟ یا امکان دارد بعضی از ائمه (ع) به مرگ طبیعی از دنیا رفته باشند، در فرض اول دلیل و مستند آن چیست؟
2- اگر پذیرفتیم که ائمه دیگر همه به شهادت رسیده­اند، نسبت به امام زمان(عج) چه خواهد شد؟ اجل طبیعی یا شهادت؟[4]
بدون تردید امامان معصوم تا زمان امام عصر(عج) همگی معاصر با سردمداران پلید و حاکمان قسی القلب و خون آشام بوده اند، آسایش و آرامش نداشته اند. اما اینکه تمام آن بزرگواران به شهادت رسیده­اند و یا برخی از آنان به مرگ طبیعی از دنیا رفته­اند، بین علمای شیعه نزدیک به زمان معصوم اختلاف است.
شیخ صدوق(ره) که از علمای برجسته و بزرگ شیعه است، بر این باور است که: «همه معصومین (ع) به اجل غیر طبیعی از دنیا رفته­اند...کسی که چنین عقیده­ای نداشته باشد از ما نیست.»[5]
شیخ مفید(ره) که او نیز از بزرگان و برجستگان علمای شیعه است، در مورد ائمه بعد از حضرت امام رضا «ع» تشکیک نموده و فرموده است: راهی برای اثبات این که آنان به شهادت رسیده­اند در دست نیست.
علامه مجلسی(ره) پس از آنکه نظر شیخ مفید را مورد نقد و بررسی قرار می­دهد، می­نویسد: «با توجه به اخبار فراوانی که مبنی بر شهادت ائمه (ع) در دست است و نیز نمونه­های خاصی که در برخی از آنان وجود دارد، نمی­توان روایات مبنی بر شهادت ائمه (ع) را نفی کرد. البته در مورد حضرت علی و حضرت فاطمه تا علی بن موسی علیهم السلام، دلیل قطعی بر شهادت آنان داریم و در دیگر ائمه (ع) چنین قطعی نداریم، اما دلیلی بر نفی آن هم نداریم.»
بزرگانی که به شهادت همه امامان معصوم علیهم السلام به دست جنایت کاران قائل هستند، مانند صدوق(ره) دلایلی دارند که از آن جمله روایت منقول از امام رضا علیه السلام است که فرمود:«ما منا الا مقتول» هر یک از ما مقتول (در راه خدا) خواهند شد.
و در روایت امام مجتبی علیه السلام آمده است: «ما منا مسموم او مقتول» هر یک از ما به زهر یا به شمشیر کشته خواهد شد.[6]
با توجه به نکات بیان شده، روشن شد که اگر نظر مرحوم شیخ صدوق را بپذیریم و به روایات نقل شده پایبند باشیم، امام زمان(عج) هم مانند ائمه قبل از آن حضرت، بدست جنایتکاران به شهادت می رسند.[7]اما اینکه فرموده­اید: «در عصری که پر از عدل و داد است چه کسی ایشان را به شهادت می­رساند» باید گفت که: دلیلی وجود ندارد که در آن دوره، مردم نتوانند گناه کنند و یا اصلاً گناهی توسط کسی صورت نپذیرد و پر شدن جهان از عدل در زمان حکومت امام زمان (عج)، بمعنای غالبیت عدل و گسترش آن است. همان طوری که در جایی که گفته می­شود امام زمان(عج) بعد از پر شدن ظلم و فساد در زمین، می­آیند، بمعنای شیوع و کثرت ظلم است نه اینکه انسان­های خوب و عادل در کره زمین پیدا نشوند.

---------------------------------------------
[1] -بحار الانوار، ج 52، ص 383.
[2] -تاریخ ما بعد الظهور، سید محمد صدر، ص 881.
[3] -مجموعه مطالب فوق از کتاب چشم به راه مهدی(عج) ص 356-357 گرفته شده است.
[4] -همان
[5] -اعتقادات شیخ صدوق.
[6] -کتاب چشم به راه مهدی، ص 359.
[7] -همان، ص 360.
 

 

 

 

 

 

Ãخوردنيهاي شفابخش

مهدى نراقى

كاكائو و شکلات

بسيارند كسانى كه نمى دانند كاكائو ميوه درختى است و آن درخت در مكزيك و امريكاى مركزى مى رويد. درخت كاكائو چهار تا ده متر ارتفاع دارد. شاخه هاى آن از برگهاى متناوب و ساده پوشيده شده است . گلهاى آن ريز و در تمام فصول سال بر درخت ظاهر مى شود.
ميوه آن به شكل خيار و رنگ ظاهر آن زرد مايل به قرمز است و درون آن داراى دانه هايى به شكل باقلا است كه همان دانه ها را مى سايند و گرد مى كنند و به شكل پودر درمى آورند كه تقريبا همه ما آن را ديده ايم . درخت كاكائو درختى ظريف است كه احتياج به حرارت ، رطوبت ، سايه ، خاك نرم و عميق و سرشار از پتاس دارد. از باد وحشت دارد به همين علت است كه اغلب درختان كاكائو را در كنار رودخانه و دور از باد مى كارند و در اطراف آن درخت ليموى ترش يا موز مى كارند تا به منزله پناهگاهى از باد و آفتاب باشد.
درخت كاكائو از دو يا سه سالگى گل مى دهد و از چهار يا پنج سالگى ميوه مى دهد. يك درخت كاكائو هر سال 20 تا 60 ميوه مى دهد كه از يك تا سه كيلو كاكائوى تجارتى دارد.

تاريخ كاكائو
از كاكائو خوراكى معروف به نام شکلات درست مى كنند كه مصرف آن در قرن بيستم در سراسر دنيا رواج يافته است .
يكى از فاتحان اسپانيولى به نام ((نونان كورتز)) كه در سال 1525 ميلادى در مكزيك در تعقيب هنديان سرخ ‌پوست بود ناگهان در آنجا به كاكائو برخورد و آن را كشف كرد و با كشتى سريع السير خود به نام كاراول آن را به اسپانيا آورد و به كشيشان صومعه اى داد و به آنها گفت كه سرخ ‌پوستان هندى مكزيك ، اين دانه ها را مى كوبند و از آن نوعى سوپ درست مى كنند كه مثل غذا مى خورند، يا با شكر مخلوط مى كنند و به عنوان شيرينى مى خورند. روغن آن را براى سوختگى پوست مصرف مى كنند و زنان زيباى مكزيكى آن را به عنوان كرم زيبايى به خود مى مالند. كشيشان صومعه دانه هاى كاكائو را با شكر كوبيدند و از مخلوط آن شکلات فعلى به وجود آمد كه رفته رفته در تمام اروپا مصرف آن رواج يافت ، چنانكه در قرن هفدهم تمام دربارهاى سلطنتى اروپا با كاكائو و شکلات مهمانان را پذيرايى مى كردند.

كاكائو و شکلات چه خواصى دارند؟
شکلات براى بعضيها غذايى عالى و ايده ال و براى بعضى ديگر غذايى مسموم است ولى حقيقت غير از اين است كاكائو و يا شکلات داراى مواد چربى و پر كالرى است و اگر آن را بعد از غذا بخورند مخصوصا اگر غذاها سنگين و پرچربى باشند دستگاه هاضمه را به زحمت مى اندازد ولى كسانى كه در جاهاى سردسير هستند و غذاى ساده اى مى خورند و شکلات و كاكائو را به خوبى هضم و تحمل مى كنند و عوارض ناگوارى از مصرف آن در خود نمى بينند. شکلاتى كه شما هم خورده ايد مخلوطى است از آرد كاكائو و شكر با حجم كمى كه دارد غذايى كامل است و شانزده گرم آن براى يك ليوان شير كافى است ؛ زيرا صد گرم شکلات داراى پانصد كالرى حرارت است . شکلات به علت چربى زيادى كه دارد هضم آن مشكل است و چون قابض است توليد يبوست مى كند. كسانى كه ورم مفاصل و رماتيسم دارند و يا از نظر كليه ها و كبد عليل هستند نبايد آن را بخورند. دانه كاكائو داراى پنجاه درصد چربى است . كره كاكائو سفت است ؛ رنگ آن سفيد مايل به زردى است ، براق و با بوى شکلاتى است كه طب آن را براى تهيه شياف به كار مى برند. براى خانمها از آن ماتيك ، كرم و محصولات زيبايى مى سازند، در صنايع عطرسازى هم آن را مصرف مى كنند.
اخيرا كشف كرده اند كه شکلات سرشار از كلسيم و فسفات دوشو است . هم چنين داراى ويتامين ((د)) مى باشد كه اين ويتامين براى تهيه كلسيم استخوانها نقش مهمى به عهده دارند. بنابراين شکلات غذايى است كه ضد سستى استخوانها مى باشد و مى توان به بچه ها داد به شرطى كه از مقدار معينى تجاوز نكند.
كاكائو داراى دو درصد ((نئوبرومين )) و ((كافئين )) است كه مصرف آن براى تقويت اعصاب كسانى كه كارهاى فكرى مى كنند مفيد است و در عين حال داراى اوكسالات دوكلسيم است كه اين ماده ، شکلات را براى كسانى كه نقرس دارند يا چاق هستند و يا امراض كبدى و يا رماتيسم دارند زيانبخش كرده است .

مصرف كاكائو و شکلات براى چه كسانى تجويز مى شود؟
ورزشكاران . كسانى كه كارهاى سخت بدنى مى كنند و احتياج به غذايى دارند كه با حجم كم ، كالرى زيادى داشته باشد. كسانى كه كارهاى فكرى دارند (به شرطى كه كبد آنها سالم باشد و به مقدار خيلى كم مصرف نمايند.)
كودكان از سه سالگى به بعد (به شرطى كه هر روز از 25 گرم تجاوز نكند و آن هم بايد حالت آنها را بررسى كرد كه اگر عكس العمل بدى در آنها ظاهر نمى شود) مصرف نمايند.
كسانى كه به بيمارى قند مبتلا هستند تقويت شوند، اگر دستگاه هاضمه آنها به خوبى كار مى كند مى توانند به اعتدال آن را مصرف كنند.

كاكائو و شکلات را چه كسانى نبايد بخورند؟
كسانى كه به بيمارى قند مبتلا هستند زيرا شکلات داراى مقدار زيادى مواد قندى است .
در حال حاضر شکلات هاى مخصوصى براى اشخاص مبتلا به ديابتيك مى سازند كه مقدار قند آن كاهش يافته است .
كسانى كه عوارض كبدى دارند و از آن ناراحت هستند نبايد كاكائو و شکلات بخورند.
بطور كلى نبايد در پايان غذا، شکلات را به عنوان دسر خورد. زيرا داراى مقدار زيادى چربى است كه هضم غذا را مشكل مى كند.
كسانى كه شکلات گردو يا بادام و يا پسته را شکلات ساده تر ترجيح مى دهند و عقيده دارند زودتر هضم مى شود اشتباه مى كنند زيرا شکلات مايع يعنى آميخته با شير و يا آب زودتر از شکلات سفت و مخلوط به بادام و پسته هضم مى شود.
بطور كلى شکلات و كاكائو را بايد در فاصله غذا خورد و هر كس هم بايد طبيعت خود را امتحان كند و ببيند شکلات و كاكائو با مزاج او سازگار است يا نه ؟

نوشابه مطبوع براى تقويت استخوانها
اگر پوست هسته كاكائو را دم كنند نوشابه مطبوعى از آن به دست مى آيد كه بوى شکلات دارد ولى داراى مقدار زيادى ويتامين است و بعلاوه براى تقويت استخوانها مفيد است ، مخصوصا كسانى كه دارى نرمى استخوان (راشيتيسم ) هستند اين جوشانده را مصرف مى كنند.
مقدار پوست هسته كاكائو براى تهيه اين جوشانده يك قاشق سوپ خورى در يك پنجم ليتر آب است كه بايد پنج دقيقه آن را جوشانيده و ده دقيقه دم كرد و مصرف نمود.
از كاكائو، كارامل ، كرم و بستنى هم درست مى كنند كه مصرف آن براى اشخاصى كه شکلات تجويز شده مجاز است . كاكائو و شکلات در مقابل هوا و يا طول زمان فاسد مى شود. بايد توجه كنيد كه هميشه تازه آن را مصرف كنيد. علامت شکلات خوب اين است كه بايد نرم و براق باشد. وقتى آن را مى شكنيد داخل آن سوراخ ، سوراخ و ناهماهنگ نباشد. بوى آن بايد مطبوع باشد. در آب كاملا حل شود و فضولاتى از خود باقى نگذارد.
كشورهايى كه زياد شکلات مصرف مى كنند:
1- بلژيكيها به طور متوسط هفت كيلو در سال .
2- انگليسيها شش كيلو در سال .
3- هلنديها و آلمانيها پنج كيلو در سال .
 

 

 
   
 
 
 
   
   
 


 
 
 
 
__._,_.___

Jaraaghe Group 

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive