به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, July 22, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 975)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

975

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 975 :: سه شنبه 1 مرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

اوج هیجان و لذت در هنگام تماشای زنده مسابقات فوتبال با
فوتبال فانتزی

سلام عرض شد
بعد از راه اندازي موفق بخش اخبار کوتاه ورزشي که با استقبال خوب دوستان گروه مواجه شد، امروز به معرفي يک بخش جديد در روزانه مي پردازيم که اتفاقا اين بخش جديد هم ورزشي است!
بدون هيچ گونه توضيح اضافي ديگر به توضيحات مسئول اين بخش جديد، دوست بسيار نازنيم، آقا امير توجه بفرمائيد:

سلام دوستان گرامی
طی مکاتباتی که در زمینه برگزاری مسابقات پیش بینی فوتبال با جناب مبین عزیز داشتم و با توجه به مساعدت و بذل توجه ایشان ، قرار بر این شد که همچون مسابقات فوتبال فانتزی سایت یوفا و دیگر سایتهای مشابه ، برای مسابقات لیگ برتر ایران چنین مسابقاتی شبیه سازی شود. البته با توجه به اینکه از نظر امکانات گزارش آنلاین مسابقات ، فاصله زیادی بین سایتها و خبرگزاری های ورزشی ایران با اروپا وجود داشته لذا این دوره را در ابعاد کوچکتری برگزار کرده تا انشالله بعد از همکاری سایر دوستان امکان ارتقاء سطح مسابقات بوجود آید. حال دوستانی که مایل به شرکت در این دوره هستند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند از طریق ایمیل زیر اقدام کنند.

IranHit@Yahoo.com
در مورد جوایز مسابقات نیز در صورت یافتن اسپانسر هر هفته به سه نفر اول جوایزی تعلق می گیرد.
موفق باشید


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (974) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویری از شهرهای آینده
  • تصاویری جالب از حشرات زیبا
  • پارس؛ نخستین امپراطوری بزرگ
  • انتشار تصاوير آثار سوختگي بر بدن سه كودك مركز نگهداري كودكان زنجان؛
  • معرفي و دانلود فيلم : دارجلينگ ليميتد
  • مستند "امپراطوران دنياي يخ" محصول نشنال جئوگرافيک
  • دانلود انيميشن : Beavis and Butt-Head Do America
  • آلبوم جدید و زیبای طوفان کرمی به نام طوفان
  • آهنگ زيباي شبگرد باصداي چنگيز حبيبيان
  • AV Voice Changer Diamond Edition 6.0.10 ابزاری برای تغییر صدای خود به مرد یا زن!
  • بازی فوق العاده و به یاد ماندنی ماریو (قارچ خور) با فرمت جاوا برای تمام گوشی ها
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: هفت فرمانروایی: پیروزی
  • شیعیان مظلوم پاراچنار را دریابید
  • ليلي نام همه دختران زمين است
  • سری سوم مجموعه کامل آثار استاد شجریان
  • خاطرات يك مرده (9)
  • 10 اختلال عجیب و غریب خواب
  • مدینه پس از وعده های هاشمی رفسنجانی
  • کیبورد شیشه ای ضد آب
  • فمينيسم پست‌مدرن
  • استفاده بهينه از حافظ و سعدي!
  • علل و نحوه درمان تعرق زیاد
  • توصيه هايي براي زندگي زيباتر در اوايل زندگي
  • بلوتوث چیست؟ از کجا آمده، به کجا می‌رود؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری از شهرهای آینده
ويژه نامه جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائيل
مجموعه عکس: کوهستان های کشور سوییس
اولین آرشیو اوپن سورس فارسی
ساخت عروسکهایی به شکل خودتان!
طراحی شگفت انگیز یک آسمانخراش
يادنامه زنده ياد خسرو شکيبايي
تبدیل سال تولد شمسی شما به قمری
پاهای مصنوعی برای یک سگ کوچولو! 
تصاویری جالب از حشرات زیبا
پارس؛ نخستین امپراطوری بزرگ
چهره یک دختر زیبا پ‍یش از گریم وپ‍س از آن برای بازی در یک فیلم ترسناک 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

ايران بزرگترين هدر دهنده برق در منطقه خاورميانه
 و شمال آفريقا

گزارش بانك جهاني، ايران را "بزرگترين هدر دهنده برق درمنطقه خاورميانه و شمال آفريقا" معرفي ‏کرد.
روز گذشته گزارشي از سوي بانك جهاني منتشر شد كه به بررسي توليد، توزيع و مصرف برق در منطقه ‏خاورميانه و شمال آفريقا اختصاص داشت. در اين گزارش، ايران بزرگترين هدر دهنده، بزرگترين وارد كننده و ‏در عين حال بزرگترين صادر كننده برق در منطقه معرفي شده است. ‏
بر اساس اين گزارش، شبكه توزيع ايران سالانه 477/33 گيگاوات ساعت برق خود را هدر مي‌دهد كه اين رقم ‏معادل 19 درصد كل برق توليدي در ايران و معادل 31 درصد كل هدردهي برق در منطقه خاورميانه و شمال ‏آفريقاست. بعد از ايران، عربستان و مصر با رقم هدردهي در حدود نصف اين مقدار، در رتبه‌هاي بعدي قرار ‏گرفته‌اند؛ اين در حالي است كه عربستان حتي 10 گيگاوات ساعت بيشتر از ايران برق مصرف مي‌كند.‏

انتشار تصاوير آثار سوختگي بر بدن سه كودك مركز نگهداري كودكان زنجان؛
بهزيستي: مسوول مركز، مربي و خدمه متهمان اصلي
تيم بازرسي بهزيستي فردا به زنجان مي‌رود

در پي انتشار تصاويري از آثار سوختگي ناشي از داغي بر بدن سه كودك يتيم كه تحت سرپرستي سازمان بهزيستي در مركز «نگهداري كودكان مهر زنجان»، نگهداري مي‌شوند، مدير كل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان بهزيستي، گفت: در پي گزارش تخلف در شيرخوارگاه بهزيستي زنجان، مبني بر آزار و اذيت سه كودك، اين موضوع ظرف چند روز گذشته در دستور كار فوري كارشناسان دفتر بازرسي سازمان قرار گرفته و در اين رابطه مسوول مركز، مربي و كارگر خدماتي متهمان اصلي هستند.
سيد حسين خادم الحسيني در گفت‌وگو با  ايسنا، ضمن بيان اين مطلب افزود: براي رسيدگي بيشتر، اين افراد به هيات تخلفات اداري سازمان بهزيستي معرفي شده‌اند.
وي با بيان اين كه با توجه به نادر بودن چنين حوادثي، رسيدگي به اين پرونده، با فوريت انجام خواهد شد، تصريح كرد:‌ در صورت اثبات بروز حادثه، ‌علاوه بر برخورد در سطح اختيارات هيات تخلفات سازمان بهزيستي، موضوع در مراجع قضايي نيز مطرح مي‌شود و بهزيستي به عنوان شاكي، خواستار برخورد با متهمان خواهد بود.
مديركل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان بهزيستي كشور با اذعان به اينكه فردا تيم بازرسي براي بررسي ميداني حادثه به استان زنجان مي‌رود، تاكيد كرد: بهزيستي به عنوان وكيل مدافع اين سه كودك، با تمامي متخلفان در سطح مسووليتشان برخورد مي‌كند و در صورت اثبات سهل‌انگاري از سوي مسوولان رده‌هاي بالاتر، نيز ‌اين برخورد انجام مي‌گيرد.
در اين رابطه رسول سيدي‌فر ـ مدير كل سازمان بهزيستي استان زنجان ـ با بيان اينكه تعداد كودكان آزارديده دو نفر بوده است، گفت: آثار سوختگي در ناحيه صورت و كمر دو كودك پنج و شش ساله مشاهده شده است.
وي افزود: تصوير كودك سوم كه آثار سوختگي بر روي پاي آن ديده شده، مربوط به آزارهايي است كه توسط خانواده اين كودك و قبل از تحويل به مركز بهزيستي، انجام شده بود.
وي با بيان اين كه كودكاني كه در مركز بهزيستي، مورد آزار قرار گرفته‌اند،‌ يك دختر پنج ساله و يك پسر شش ساله هستند، اظهار كرد:‌ در زمان وقوع حادثه، مربي شيفت كه داراي كودكي پنج ماهه است، جهت استفاده از مرخصي شيردهي خود از مركز خارج شده و كودكان در آن ساعت توسط خدمه مراقبت مي‌شدند.
مدير كل سازمان بهزيستي استان زنجان ادامه داد: با بررسي به عمل آمده از طريق دفتر ارزيابي سازمان بهزيستي و اعمال تدابير لازم، خدمه حاضر در شيفت، ضمن كتمان سوزاندن كودكان، اظهار كردند كه در آن زمان در حين رسيدگي و نظافت نوزادان بوده و اين دو كودك در آشپزخانه به همديگر آسيب رساندند.
سيدي‌فر ادامه داد: در پرس‌وجو از كودكان، نيز اين كودكان پاسخ‌هاي متفاوتي در زمينه چگونگي سوختن خود ارائه كردند،‌ به طوري كه يك‌بار خدمه و بار ديگر مربي مركز را عامل سوزاندن خود معرفي كردند.
وي گفت:‌ علي‌رغم اثبات نشدن جرم و احساس تخلف، در گام اول با خدمه، مسوول مركز، مربيان و كارشناسان مربوطه برخورد و نسبت به جابجايي آنان اقدام شده است و در حال حاضر اين موضوع توسط مراجع ذي‌صلاح در دست پيگيري است.
سيدي‌فر خاطر نشان كرد: از وقوع اين حادثه كه موجب جريحه‌دار اذهان عمومي‌ شده، پوزش مي‌طلبيم و اميدواريم با اتخاذ تدابير لازم از وقوع چنين حوادثي در آينده پيشگيري كنيم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

دارجلينگ ليميتد
The Darjeeling Limited

کارگردان: وس اندرسون. فيلمنامه: وس اندرسون، رومن کاپولا، جيسون شوارتزمن. مدير فيلمبرداري: رابرت دي. ‏يئومان. تدوين: اندرو وايزبلوم. طراح صحنه: مارک فرايدبرگ. بازيگران: اوئن ويلسون[فرانسيس]، ادرين ‏برودي[پيتر]، جيسون شوارتزمن[جک]، آمارا کاران[ريتا]، والي وولودارسکي[برندن]، واريس آهلواليا[سر مهماندار]، ‏عرفان خان[پدر]، باربه شرودر[مکانيک]، کاميلا راترفورد[اليس]، بيل موري[تاجر]، انجليکا هيوستون[پاتريشيا]. 91 ‏دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نامزد جايزه بزرگ بهترين فيلم از جشنواره گيخون، نامزد شير طلايي جشنواره ونيز. ‏
سه برادر به نام هاي فرانسيس، پيتر و جک ويتني پس از مرگ پدرشان تصميم مي گيرند عليرغم اختلافاتي که با ‏يکديگر دارند، به سفري مشترک رفته و مادرشان را براي حضور در مراسم تدفين پدر قانع کنند. آنها براي رسيدن به ‏محل اقامت مادرشان، بايد طول هندوستان را با قطار طي کرده و به اقامت گاه مادرشان-يک صومعه- برسند. در طول ‏راه حوادثي-از جمله رابطه جک با ريتا مهماندار زيباي قطار و دوست دختر رئيس قطار- باعث مي شود تا از قطار ‏بيرون انداخته شوند و سفرشان نيمه کاره بماند. اما تلاش سه برادر براي نجات کودکاني که هنگام گذر از رودخانه دچار ‏حادثه مي شوند و شرکت در مراسم تدفين يکي از آنها سبب اتحاد مجددشان شده و تصميم به ادامه راه مي گيرند. اما ‏زماني که به صومعه رسيده و با مادر خود روبرو مي شوند، در مي يابند که وي به هيچ وجه خيال ندارد تا در مراسم ‏تدفين شرکت کند....‏

چرا بايد ديد؟
وسلي ولز اندرسون متولد 1969 هيوستون، تگزاس فارغ التحصيل دانشگاه آستين- طرفدار سر سخت فيلم هاي مارتين ‏اسکوسيزي که همواره در فيلم هايش خانواده هاي از هم گسيخته را به نمايش مي گذارد- از اميدهاي آينده سينماي ‏آمريکاست که نشريه اسکواير به او لقب اسکورسيزي ثاني داده است. اندرسون در 1994 با ساخت فيلم ‏Bottle ‎Rocket‏ –برنده جايزه ويژه جشنواره لون استار، جايزه نسل نوي جشنواره لس آنجلس و فيلمساز جوان مراسم‎ MTV‎‏- ‏شروع به کارگرداني کرد. چهار سال بعد دومين فيلمش راشمور موفقيت مالي و هنري را برايش به ارمغان آورد و در ‏سال 2001 خانواده سلطنتي تننبام شهرت بين المللي را نصيب او کرد. اندرسون که با فواصل سه ساله فيلم مي سازد در ‏سال 2004 با فيلم زندگي در زير آب با استيو زايسو دومين نامزدي خرس طلاي جشنواره برلين را تجربه کرد و اينک ‏پس از وقفه سه ساله ديگري با دارجيلينگ ليميتد بازگشته است.‏
فيلم هاي اندرسون به رغم باطن غمگين و گاه پيچيده خود ظاهري شاد، مفرح و حتي گاه کمدي دارند. نقيضه هايي که ‏هر چيزي را دست مي اندازند و گاه آن را ستايش مي کنند. مانند همين دارجلينگ ليميتد که با اولين ديالوگ هاي اوئن ‏ويلسون درمي يابيم که قرار است هجويه سفرهاي جاده اي و اديسه وار باشد-که هست- و در نيمه راه جديتي قابل قبول ‏يافته و واقعاً تبديل به مکاشفه اي روحي براي سه برادر مي شود.
دارجلينگ ليميد در عين حال ستايش نامه اندرسون از کشور هند و سينماي آن و مخصوصاً ساتياجيت راي است که از ‏موسيقي فيلم هاي وي در اين فيلم استفاده کرده است[با کمک رندال پاستر]. در عين حال نگاهي که به هندوستان دارد ‏رگه هايي از الهام از فيلم رودخانه[ژان رنوار] را نيز حمل مي کند. فيلم که با بودجه 17 و نيم ميليون دلار توليد شده و ‏فروشي در همين اندازه نيز به دست آورده است، نمونه کاملي براي آشنايي با سينماي اندرسون براي کساني است که تا ‏امروز بخت تماشاي فيلمي از او را نداشته اند.‏
شخصيت هاي جذاب فيلم هاي وي يادآور کمدي هاي کلامي برادران مارکس و فيلم هاي دوره جوانان خشمگين انگلستان ‏است. کمدي فيزيکي در کنار تحول روحي شخصيت ها مجموعه اي چشم نواز در دل چشم اندازهاي رنگين هندوستان ‏خلق مي کند و بار ديگر سحر آميز بودن هندوستان را يادآوري مي کند. ظريفي مي گفت ممکن نيست کسي به هند برود ‏و اسير بوهاي آن و رنگ هايش نشود. اما تم غالب در سينما و ادبيات غرب شيفتگي روحي به اين قسمت از دنيا است. ‏ظاهراً مدت هاست که کسي به غرب نمي رود و شعار هاليوود تغيير يافته است. پس هر کس که نيازمند يافتن خويش ‏است بايد به اين جمله گوش بسپارد: به هند برو مرد جوان! ‏
ژانر: ماجرايي، کمدي، درام. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/128628601/TDarjeelingLBox-2007.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/128639016/TDarjeelingLBox-2007.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/128650261/TDarjeelingLBox-2007.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/128661773/TDarjeelingLBox-2007.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/128672126/TDarjeelingLBox-2007.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/128682985/TDarjeelingLBox-2007.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/128693956/TDarjeelingLBox-2007.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/128695816/TDarjeelingLBox-2007.part8.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

امپراطوران دنياي يخ
Emperors of the Ice 

مستند "امپراطوران دنياي يخ"
محصول
نشنال جئوگرافيک

In the frozen wilderness of Antarctica, where oceans ice over and just staying alive is an achievement, one creature has perfected the art of survival - the emperor penguin. Emperor penguins are sublimely built to conquer the cold - but in a world threatened by climate change, can they take the heat? Using Crittercam, scientists take a virtual ride under the ice with the emperor penguin to study the impact of climate change on the penguin's world.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/129054247/SU_SUB.part1.rar
http://rapidshare.com/files/129054246/SU_SUB.part2.rar
http://rapidshare.com/files/129054209/SU_SUB.part3.rar
http://rapidshare.com/files/129054225/SU_SUB.part4.rar
http://rapidshare.com/files/129054219/SU_SUB.part5.rar
http://rapidshare.com/files/129054236/SU_SUB.part6.rar
http://rapidshare.com/files/129054223/SU_SUB.part7.rar
http://rapidshare.com/files/129054008/SU_SUB.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Beavis and Butt-Head Do America


لينکهاي دانلود

MM-Beavis.part1.rar
MM-Beavis.part2.rar
MM-Beavis.part3.rar
MM-Beavis.part4.rar
MM-Beavis.part5.rar
MM-Beavis.part6.rar
MM-Beavis.part7.rar
MM-Beavis.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

طوفان
باصداي طوفان کرمي

آلبوم جدید و زیبای طوفان کرمی به نام طوفان

Ta Ke

Hazioon

Sedam Milarze

Moshkelet Ba Man Chie

Na Nemitoonam

Dastoor

Man Fadaye To

Sedam Milarze - Remix

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زيباي شبگرد
باصداي چنگيز حبيبيان

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

AV Voice Changer Diamond Edition 6.0.10 ابزاری برای تغییر صدای خود به مرد یا زن!

نرم افزار AV Voice Changer یکی از نرم افزارهای پرطرفدار و محبوب در بین کاربران محسوب می شود .
اگر با نسخه های قبلی این نرم افزار کار کرده باشید که فکر می کنم نیازی به توضیح بیشتر من نداشته باشید !
اما اگر تا به حال چیزی در مورد نرم افزار AV Voice Changer نشنیده اید باید بگم با استفاده از این نرم افزار قادرید صدای خود را به صورت کاملا Live‌ و زنده به صدای مرد یا زن ، پیرزن یا پیرمرد ، دختربچه و پسربچه و یا حتی صدای روبات تبدیل کنید .
حتی می توانید در محیط گفتگوهای اینترنتی با تغییر صدای خود به صورت کاملا زنده و Real time دوستان خود را سر کار گذاشته و ساعتها به آنها بخندید …
نسخه جدید این نرم افزار دارای ظاهری متفاوت ، همراه با امکانات جالب دیگری است که در ادامه متن می توانید آن را دریافت کنید .
امکان تغییر صدای شما درنرم افزارهای چت و گفتگوی اینترنتی از قبیل : Yahoo Messenger (YIM), AOL Instant Messenger (AIM), ICQ, MSN, PalTalk, Odigo, Netmeeting and Roger Wilco; and PC2Phone programs: Net2Phone, Dialpad, Go2Call, DeltaThree, MaxPhone از دیگر مزیتهای AV Voice Changer Diamond Edition 6.0.10 از مزیتهای این نرم افزار جالب محسوب می شود .
در نسخه جدید امکان تغییر صدای پخش شده از کامپیوتر نیز اضافه شده است ، فرض کنید مشغول گوش دادن به صدای یکی از خوانندگان هستید کافی است با استفاده از این نرم افزار صدای وی روبه صدای دلخواه تغییر دهید .
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دنياي موبايل

بازی فوق العاده و به یاد ماندنی ماریو (قارچ خور)
با فرمت جاوا برای تمام گوشی ها

اگر در دوران کودکی خود با کنسول هایی نظیر میکرو و سگا بازی کرده باشید بی شک نام بازی فوق العاده سوپر ماریو ( قارچ خور در ایران ) را شنیده اید و حتی آن را بازی کرده اید. ماریو بازی ای سرگرم کننده و مهیج بود که عده ای تنها به خاطر همین بازی اقدام به خرید کنسول میکرو می کردند.
بازی ای که دارای مراحل گوناگون و بالا و مختلف بود که اگر چند بار هم این بازی را تا آخرین مرحله طی می کردید باز هم علاقه داشتید دوباره این بازی را از اولین مرحله شروع کنید و دوباره به آخرین مرحله برسید . به دلیل جذابیت این بازی حتی نسخه های کامپیوتری از این بازی هم ساخته شد . اما سایت موبایل ها دات کام امروز آمده است تا خاطرات دوران کودکی کسانی که این بازی را دیده اند و بازی کرده اند را دوباره زنده کند . اما این بار در گوشی های موبایل شما …… نسخه جاوا از بازی بی نهایت جذاب سوپر ماربو یا همان قارچ خور هم اکنون در اختیار شماست . دانلود کنید و لذت ببرید .
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: ندارد

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
هفت فرمانروایی: پیروزی
Seven Kingdoms: Conquest

بازی هفت فرمانروایی: پیروزی به طرفداران بازی های استراتژیک قابلیت انتخاب بازی کردن به جای یک طرفدار فرزندان بشر یا یک اهریمن را در پیکارهای حماسی در گستره ای حدود 6000 سال در زمین را می دهد. بازی در 3000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان آغاز می شود و در یک رزم آرایی که در آینده ی زمین اتفاق می افتد پایان می یابد. شما باید نبض بازی را در انگشتان خود بگیرید .
مبارزات شما شبیه جنگهایی است که بین دو قوم مختلف از دو تمدن متفاوت هر 1000 سال یکبار در می گیرد!

ناشر: Enlight Software
کمپانی سازنده: Enlight Software
تاریخ عرضه: 13 مارچ سال 2008
وبسایت رسمی: www.sevenkingdomsconquest.com

سیستم مورد نیاز:
System: Pentium IV 1.5 GHz or equivalent
RAM: 512 MB
Video Memory: 64 MB
Hard Drive Space: 1000 MB

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part01.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part02.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part03.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part04.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part05.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part06.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part07.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part08.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part09.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part10.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part11.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part12.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part13.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part14.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part15.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part16.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part17.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part18.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part19.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part20.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part21.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part22.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part23.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part24.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part25.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part26.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part27.rar 
Seven.Kingdoms.Conquest-RELOADED.part28.rar

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:

 أمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَهُ فَارْجِعُوا فیها إلى رُواهِ حَدیثِنا (أحادیثِنا)، فَإنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْكُمْ وَ أنَا حُجَّهُ اللهِ عَلَیْكُمْ.

جهت حلّ مشكلات در حوادث - امور سیاسى، عبادى، اقتصادى، نظامى، فرهنگى، اجتماعى و... - به راویان حدیث و فقهاء مراجعه كنید كه آن ها در زمان غیبت خلیفه و حجّت من بر شما هستند و من حجّت خداوند بر آن ها مى باشم.

دعوات راوندى: ص 207، ح 563.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که نسل انسان روز به روز باهوش تر ميشود، مثلا يک انسان معمولي صد سال پيش ، در عصر امروز ما يک انسان عقب افتاده فرض ميشود.
  • آيا مي دانستي بزرگترين عامل چربي خون کشيدن سيگار ميباشد.
  • آيا مي دانستي برج ايفل 1792 پله دارد.
  • آيا مي دانستي که افزايش ميزان فسفر در خون ميتواند باعث جدا شدن کلسيم از استخوان ها شود که در نهايت باعث ضعيف شدن استخوانها و شکسته شدن آنها ميشود.
  • آيا مي دانستي که دو کشور چين و آمريکا بيشترين توليد کننده سير ميباشند.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

این ماییم

ای که فصل آمدنت، زیباترین فصل زندگانی است و حضورت گویاترین پیام آشنایی
ای که باب خدایی و واسطۀ فیض، دریای رحمتی و بیکران مهر
ما را دریاب
ما را دریاب که خوب می دانیم این ماییم که در غیبت به سر می بریم، در غیبت از خود و از مولای عشق و شما حاضرترین حاضرانید.
این ماییم که پردۀ غفلت و زنگار عصیان، چون خاری در چشمانمان غلتیده و مانع دیدار یارمان گشته است.
این ماییم که معرفت شما را کسب نکرده و بدون شناخت، بانگ عاشقی و یاری سر می دهیم و غافل از اینکه معرفت شما الفبای عاشقی است و بدون این مهم پا نهادن در میدان عشق ورزی کاری بس بیهوده است.
این ماییم که شما را در پس پردۀ غیبت به انتظار نهاده ایم.

ف. هاشمی- مجلۀ امان

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

پناه جستن در پشت یک زبان برای ایستادگی در برابر سرکوب همه سویه سپاهیان مسلمان عرب , ریشه در پدیده دیگری نیز داشت.
شهروند شاهنشاهی ساسانی برای نامیدن "خود" و "دیگری" (من کیستم؟ من که نیستم؟ که نخستین و بنیادیترین پرسشهای پرسمان کیستی ملی هستند) از واژگان "ایرانی" و "انیرانی" (ناایرانی) بهره می‌جست.
بدیگر سخن او برای تعریف کیستی خود از واژه ایران بهره می‌گرفت که خود دگردیسی یافته واژه آریا بود. همینجا ناگزیر از گفتنم که این "آریا" هیچ پیوندی با آنچه که نژادپرستان اروپائی و ایرانی از این واژه درمی‌یابند ندارد و هرگز نیز نداشته است.
آریائی از همان آغاز برای نامیدن مردمانی بکار می‌رفت که دارای ویژگیهای فرهنگی - و نه نژادی - همسانی بودند و از مادها (بنگرید به هرودوت) و پارسها گرفته تا سکاهای تورانی را دربرمی‌گرفت.

در ایران روزگار ساسانی ولی این واژه برابرنهادی بود برای آزادگی ، و ایرانی آن روزگاران خود را با واژه "آزاده" باز می‌شناخت(1). یهودیان در نگاه به "خود" و "دیگری"، یا همان پرسمان "کیستی"، واژه‌های "یهودی" و "گوی" (2) را بکار می‌برند. "گوی" هر آنکسی است که خون یهودی (که از مادر به فرزند می‌رسد) در رگانش روان نباشد.

1- از نامهایی که عربان برای نامیدن ایرانیان بکار می‌بردند، "بنو الاحرار" (فرزندان آزادگان) و "احرار الفارس" (آزادگان فارس) بودند. واژه آزادگان را سرایندگانی چون دقیقی ، رودکی، نظامی و فردوسی بجای ایرانیان بکار برده‌اند. چند نمونه از فردوسی:
ســــیاوش نیــــم نز پریزادگان / از ایرانم از تخم آزادگــان (بیژن و منیژه)
پس از دست آن بیدرفش پلید / شود شاه آزادگان ناپدید (پادشاهی گشتاسپ)
یکی مَـــردَم‌ای شاه بازارگـان / پدر ترک و مادر ز آزادگان (هفتخوان اسفندیار)
همچنین بنگرید به "سرو آزاده" که در افسانه‌های دینی زرتشتی بدست زرتشت در کاشمر کاشته شده است.

2. این واژه‌ها در زبان عبری "یهودیم" و "گوییم" خوانده می‌شوند. بنگرید به تورات، سِفر آفرینش، 10:1. گوی در زبان عبرانی همان "ملت" و "قوم" است، ولی برای نامیدن نایهودیان بکار می‌رود. در زبان "ییدیش" (زبان یهودیان اروپائی) این واژه اگر از سوی یک یهودی در باره یهودی دیگر بکار رود، برابر با واژه "بیدین" در نزد مسلمانان است.

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة القصص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
وَمَا كُنتَ بِجَانِبِ الْغَرْبِيِّ إِذْ قَضَيْنَا إِلَى مُوسَى الْأَمْرَ وَمَا كُنتَ مِنَ الشَّاهِدِينَ 44 وَلَكِنَّا أَنشَأْنَا قُرُونًا فَتَطَاوَلَ عَلَيْهِمُ الْعُمُرُ وَمَا كُنتَ ثَاوِيًا فِي أَهْلِ مَدْيَنَ تَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِنَا وَلَكِنَّا كُنَّا مُرْسِلِينَ 45 وَمَا كُنتَ بِجَانِبِ الطُّورِ إِذْ نَادَيْنَا وَلَكِن رَّحْمَةً مِّن رَّبِّكَ لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أَتَاهُم مِّن نَّذِيرٍ مِّن قَبْلِكَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ 46 وَلَوْلَا أَن تُصِيبَهُم مُّصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ فَيَقُولُوا رَبَّنَا لَوْلَا أَرْسَلْتَ إِلَيْنَا رَسُولًا فَنَتَّبِعَ آيَاتِكَ وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ 47 فَلَمَّا جَاءهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِندِنَا قَالُوا لَوْلَا أُوتِيَ مِثْلَ مَا أُوتِيَ مُوسَى أَوَلَمْ يَكْفُرُوا بِمَا أُوتِيَ مُوسَى مِن قَبْلُ قَالُوا سِحْرَانِ تَظَاهَرَا وَقَالُوا إِنَّا بِكُلٍّ كَافِرُونَ 48 قُلْ فَأْتُوا بِكِتَابٍ مِّنْ عِندِ اللَّهِ هُوَ أَهْدَى مِنْهُمَا أَتَّبِعْهُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 49 فَإِن لَّمْ يَسْتَجِيبُوا لَكَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يَتَّبِعُونَ أَهْوَاءهُمْ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَيْرِ هُدًى مِّنَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 50

 

ترجمه فارسي مکارم

تو در جانب غربى نبودى هنگامى كه ما فرمان نبوت را به موسى داديم; و تو از شاهدان نبودى (در آن هنگام كه معجزات را در اختيار موسى گذارديم)! «44» ولى ما اقوامى را در اعصار مختلف خلق كرديم، و زمانهاى طولانى بر آنها گذشت (كه آثار انبيا از دلهايشان محو شد; پس تو را با كتاب آسمانيت فرستاديم)! تو هرگز در ميان مردم مدين اقامت نداشتى تا (از وضع آنان آگاه باشى و) آيات ما را براى آنها ( مشركان مكه) بخوانى، ولى ما بوديم كه تو را فرستاديم (و اين آيات را در اختيارت قرار داديم)! «45» تو در كنار طور نبودى زمانى كه ما ندا داديم; ولى اين رحمتى از سوى پروردگارت بود (كه اين اخبار را در اختيار تو نهاد) تا بوسيله آن قومى را انذار كنى كه پيش از تو هيچ انذاركننده‏اى براى آنان نيامده است; شايد متذكر شوند! «46» هرگاه(پيش از فرستادن پيامبرى) مجازات و مصيبتى بر اثر اعمالشان به آنان مى‏رسيد، مى‏گفتند: «پروردگارا! چرا رسولى براى ما نفرستادى تا از آيات تو پيروى كنيم و از مؤمنان باشيم؟!» «47» ولى هنگامى كه حق از نزد ما براى آنها آمد گفتند: «چرا مثل همان چيزى كه به موسى داده شد به اين پيامبر داده نشده است؟!» مگر بهانه‏جويانى همانند آنان، معجزاتى را كه در گذشته به موسى داده شد، انكار نكردند و گفتند: «اين دو نفر ( موسى و هارون) دو ساحرند كه دست به دست هم داده‏اند (تا ما را گمراه كنند) و ما به هر دو كافريم‏»؟! «48» بگو: «اگر راست مى‏گوييد (كه تورات و قرآن از سوى خدا نيست)، كتابى هدايت‏بخش‏تر از اين دو از نزد خدا بياوريد، تا من از آن پيروى كنم!» «49» اگر اين پيشنهاد تو را نپذيرند، بدان كه آنان تنها از هوسهاى خود پيروى مى‏كنند! و آيا گمراهتر از آن كس كه پيروى هواى نفس خويش كرده و هيچ هدايت الهى را نپذيرفته، كسى پيدا مى‏شود؟! مسلما خداوند قوم ستمگر را هدايت نمى‏كند! «50»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

balabolandha@yahoo.com

دکتر ‏‏ شریعتی
من از دفاع کردن از خودم نفرت دارم که این کار، کار آدم های سست است . مرد پاک را ‏زندگی و زمان تنها نمیگذارند . زندگی اش از او دفاع و زمان تبرئه اش می کندهرچند سنگ ها را ‏بسته و سگ ها را رهاکرده باشند.

 

 

n3gah3_sangi@yahoo.com

نام : انسان
نام خانوادگی : آدمیزاد
نام پدر : آدم
نام مادر : حوا
لقب : اشرف مخلوقات
نژاد : خاکی
صادره از : سراچه دنیا
مقصد : سرای آخرت
ساعت پرواز : نامعلوم
مکان پرواز : نامعلوم
حضور در فرودگاه : لحظه ای قبل از پرواز
وسایل لازم : دو متر پارچه سفید و عمل نیک،علم مفید،دعای اولاد صالح،دعای مومنین
اضافه بار مجاز : عمل صالح کاملا مجاز است
توصیه های ایمنی : اجرای دقیق آموزه های کتاب و سنت پیامبر (صل الله و علیه وآله)برای کسب اطلاعات بیشتر به قران و سنت پیامبر (صل الله)مراجعه فرمائید.تماس و مشاوره هم به صورت شبانه روزی رایگان مستقیم و بدون وقت قبلی خواهد بود.در صورتی که قبل پرواز با مشکلی روبه رو شدید با شماره های زیر تماس بگیرید :
186 سوره بقره
45 سوره نساء
129 سوره توبه آخرین آیه
55 سوره اعراف
2/3 سوره طلاق_اسراء
سفر آسوده ای در پیش داشته باشید.

سلامت باشید و تندرست..........آسمانه

 

 

sadegh30660@yahoo.com

شیعیان مظلوم پاراچنار را دریابید

سلام به دوستان مبینی
حتما جریان پاراچنار پاکستان و شیعه کشی وحشیانه اهل تسنن و مزدوران آمریکایی را دیده اید و شنیده اید
متنی که در پایین مشاهده می کنید،ترجمه طوماری به زبان انگلیسی است که تهیه شده تا غیرت مندان شیعه با امضای آن انزجار خود را از این اعمال وحشیانه اعلام کنند
در پایین هم لینک متن انگلیسی آن را قرار می دهم تا هر کس که غیرت علوی دارد آنرا امضا کند
http://www.petitiononline.com/Pchinar/petition.html
خواهران وبرادران عزیز
یک فاجعه بزرگ انسانی در پاراچنار شکل گرفته است.
به مدت یکسال هست که راه پاراچنار- پیشاور تنها راه ارتباطی پاراچنار به سایر نقاط پاکستان بسته است
مواد غذایی ودارویی در پاراچنار در حال تمام شدن هست. انواع واقسام بیماریها در حال گسترش هست. مدرسه ها تعطیل هستند. زنان درحال گریه کردن هستندو بچه ها در حال مردن و دولت هیچ کمکی نمی کند.
خبرگزاریهای بین المللی وسازمانهای حقوق بشر سازمان ملل سیاسی ها وخبرگان هیچ توجهی به این مردم ندارند.
جاده ها توسط طالبان تروریست مسدود شده وهیچ کس نمی تواند از این جاده ها عبور کند
بیماران احتیاج به دارو دارند و نمی توانند به جاهای دیگر منتقل شوند خیلی ها کشته می شوند فقط به خاطر نبود دارو وامکانات پزشکی
طالبان تروریست جنایتهای زمان بربریت را در حق این مردم انجام می دهند که اصلا در یک کشور متمدن انجام نمی شود.
ما از تمام صلح دوستان ومردم آزاده جهان درخواست می کنیم که به کمک مردم مظلوم پاراچنار بیایند که وسط تروریست های جهانی طالبان والقاعده گیر کرده اند.قبل از اینکه خیلی دیر بشود.
http://www.petitiononline.com/Pchinar/petition.html
 

 

 

afagh_m51@yahoo.com

ليلي نام همه دختران زمين است

خدا گفت : زمین سردش است . چه کسی می تواند زمین را گرم کند؟
لیلی گفت: من
خدا شعله ای به او داد. لیلی شعله را توی سینه اش گذاشت. سینه اش آتش گرفت. خدا لبخند زد. لیلی هم
خدا گفت: شعله را خرج کن. زمینم را به آتش بکش
لیلی خودش را به آتش کشید. خدا سوختنش را تماشا می کرد
لیلی گُر می گرفت. خدا حظ می کرد. لیلی می ترسید آتشش تمام شود
لیلی چیزی از خدا خواست. خدا اجابت کرد
مجنون سر رسید. مجنون هیزم آتش لیلی شد
آتش زبانه کشید. آتش ماند. زمین خدا گرم شد
خدا گفت: اگر لیلی نبود، زمین من همیشه سردش بود
***
خدا مشتی خاک را بر گرفت. می خواست لیلی را بسازد، از خود در او دمید
و لیلی پیش از آنکه با خبر شود عاشق شد
سالیانی است که لیلی عشق می ورزد. لیلی باید عاشق باشد
زیرا خدا در او دمیده است و هر که خدا در او بدمد، عاشق می شود
لیلی نام تمام دختران زمین است؛ نام دیگر انسان
خدا گفت: به دنیایتان می آورم تا عاشق شوید. آزمونتان تنها همین است: عشق
و هر که عاشق تر آمد، نزدیک تر است. پس نزدیک تر آیید، نزدیک تر
عشق کمند من است. کمندی که شما را پیش من می آورد. کمندم را بگیرید
و لیلی کمند خدا را گرفت
خدا گفت: عشق فرصت گفتگو است، گفتگو با من
و لیلی تمام کلمه هایش را به خدا داد. لیلی هم صحبت خدا شد
خدا گفت: عشق، همان نام من است که مشتی خاک را بدل به نور می کند
و لیلی مشتی نور شد در دستان خداوند
***
خدا گفت: لیلی جستجوست . لیلی نرسیدن است و بخشیدن
خدا گفت: لیلی سخت است. دیر است و دور از دست
شیطان گفت: ساده است. همین جایی و دم دست
و دنیا پر شد از لیلی های زود. لیلی های ساده اینجایی. لیلی های نزدیک لحظه ای
خدا گفت: لیلی زندگی ست. زیستنی از نوع دیگر
***
دنیا که شروع شد زنجیر نداشت، خدا دنیای بی زنجیر آفرید
آدم بود که زنجیر را ساخت، شیطان کمکش کرد
دل، زنجیر شد، زن، زنجیر شد
دنیا پر از زنجیر شد و آدم ها همه دیوانه ی زنجیری!
خدا دنیا را بی زنجیر می خواست. نام دنیای بی زنجیر اما بهشت است
امتحان آدم همین جا بود. دستهای شیطا ن از زنجیر پر بود
خدا گفت: زنجیرهایتان را پاره کنید. شاید نام زنجیر شما عشق است
یک نفر زنجیرهایش را پاره کرد. نامش را مجنون گذاشتند
مجنون اما نه دیوانه بود و نه زنجیری. این نام را شیطان بر او گذاشت
شیطان آدم را در زنجیرمی خواست. لیلی، مجنون را بی زنجیر می خواست
لیلی می دانست خدا چه می خواهد. لیلی کمک کرد تا مجنون زنجیرش را پاره کند
لیلی زنجیر نبود. لیلی نمی خواست زنجیر باشد
لیلی ماند . زیرا لیلی نام دیگر آزادی است

قسمتی از کتاب لیلی نام تمام دختران زمین است
از عرفان نظرآهاری

 

 

sepidroy@yahoo.ca

سری سوم مجموعه کامل آثار استاد شجریان

مبین عزیز سلام

سری سوم  آلبومهای استاد شجریان بترتیب زیر تقدیم علاقه مندان می گردد امیدوارم که مورد قبول دوستان واقع شود.

قاصذک،غوغای عشق بازان،گلبانگ شجریان،گلهای تازه رادیو،گنبد مینا،همایون مثنوی ،جان عشق،جان جان ، جان عشاق ، خلوت گزیده ،خزان ، کوچه سار شب

Ghasedak.rar

Ghoghaye_Eshgh_Bazan.part1.rar

Ghoghaye_Eshgh_Bazan.part2.rar

Golbange_Shajarian_1___2.rar

Golhaye_Tazeh.part1.rar

Golhaye_Tazeh.part2.rar

Golhaye_Tazeh.part3.rar

Golhaye_Tazeh.part4.rar

Golhaye_Tazeh.part5.rar

Golhaye_Tazeh.part6.rar

Gonbade_Mina.rar

Homayoune_Masnavi.rar

JAN_E_ASHEGH.rar

Jane_Jan.rar

Jane_Oshagh.rar

KHALVAT_GOZIDEH.rar

Khalvatgozideh.rar

Khazan.rar

Koochesare_Shab.rar

 

 
behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات يك مرده (9)

اومد خانومي...اومد . همون كه هميشه مي گفتي «نيگا كن مرد شوهر يعني اين ببين چقدر زنش رو دوست داره شوهريعني «هامون» يه مرد واقعي .من هم مي گفتم بس كن خانومي تو كه مي دوني من كمتر از اون نيستم اين فقط فيلمِ داره فيلم بازي مي كنه ببين چه جوري ميخواد با تفنگ زنش رو بزنه خوبه؟ من كه تا حالا دست رو تو بلند نكردم تو كه مي دوني؟ مي دونستي خوشم نمياد از مردي تعريف كني، مخصوصا از هنر پيشه هاي مرد . تو هم كه عاشق كرك داگلاس بودي . يا اون كراك گيبل با اون سبيل هاش . حالا خانومي هامون هم اومد پيش ماهمه مرده هاي هنرمند و همه مرده هاي معمولي جمع شديم رفتيم پيشوازش من رفتم جلو بهش خوش آمد گفتم....گفتم آقاي شكيبايي من اين جا توي يه قبر دوطبقه طبقه اول چال شدم دارم خاطراتم را مي نويسم ميشه شما با اون صداي خوبتون خاطرات من رو هم بخونين؟ مثل همون نامه ها؟ خنديد گفت
چرا كه نه حتما .
مردن بد نيست خانومي، فقط بديش اينه كه ديگه نميشه خواب ديد دوستاي مرده ام هم خواب نمي بينند . ما مرده ها خواب نمي بينيم ما هارو زنده ها خواب مي بينند.
اما ما همه جا هستيم شبا همه مي ريم خونه خودمون سري به زن و بچه ها مي زنيم پاي سفره شام مي نشينيم با زنده ها شام مي خوريم باور كن خانومي...شبا ساعت هشت ميام خونه در مي زنم مثل عادت هميشگي تو كه نميشنوي... ميام تو خونه مي بينم مثل هميشه تو سالن روي صندلي ننويي خودت نشستي اون تك عكس من رو كه يه هفته بعد از عروسي تو عكاسي سر خيابون با هم انداختيم ... يادت هست خانومي؟ تو هم يه عكس انداختي مواظب بودم عكاس زياد بهت نزديك نشه، اون روز خيلي خوشگل شده بودي...يادت هست؟ « ته رنگ روژ عنابي با روژ گونه ملايم و با ريميلي كه به مژه ها كشيده بودي....واي خداي من چه خوشگل شده بودي .يه عكس تو از خودت انداختي يه عكس هم من . اون عكس را دادي بزرگ كردن قاب گرفتي گذاشتي بالاي قبر دوطبقه كه من در طبقه اولش دارم در انتظار اومدن تو مي پوسم .چند شب پيش يه مرده جديد اومده بود بالاي قبر من عكس رو ديده بود ميگفت «چه خوش تيپ بودي پير مرد» ديدم كه اون عكس رو گذاشتي روي تلويزيون نگاهت كردم ببينم داري تلويزيون نگاه مي كني؟
نه خانومي ديگه اين كار رو نكن گريه واسه چي؟ همه چي تموم شد تو فقط مواظب خواهر كوچيكترت باش .به حرف هاش گوش نكن هي بهت مي گه «آبجي تو كه پير نشدي... هنوز هم خوشگلي يه كم به خودت برسي باز هم خيلي دل هست كه برات تاپ....تاپ كنه»آره خانومي تو هنوز هم خوشگلي . اون چشم وزغي رفته از تو اينترنت يه گردنبند بدلي خريده كادو پيچ كرده همين فردا بهت زنگ مي زنه كه شب بياد دنبالت بريد «در بند...سر بند» ميدونه تو عاشق لواشك آلو و آلوچه جنگلي و دل و جيگر و باقالي پخته هستي خودت بهش گفتي به برادر شوهر گردن كلفتش هم گفه بياد اونجا مي خواد گردنبند بدلي رو از طرف برادر شوهرش به تو كادو بده... ميخواد از من انتقام بگيره مي خواد تو زن برادر شوهرش كه دو ساله زن دومش رو طلاق داده بشي بعد بياد سر قبر من و بهم دهن كجي كنه...اما خانومي تو نبايد گول حرف هاي خواهر كوچكترت رو بخوري
آخه از اول تو مال من بودي توي اون دنيا مياي اين جا طبقه بالاي اين قبر دو طبقه باز هم مال من ميشي تا قيامت ...يادت كه نرفته مادر بزرگم را بيست و هشت سالش بود كه شوهرش كشته شد جوون بود و خوشگل گفته بود شوهر نمي كنه تا اون دنيا بره پيش شوهرش اين ماجرا را كه گفته بودم تو هم شوهر نكني ميايي پيش خودم . ول كن خواهر حسودت رو با دوتا بچه هنوز هم مي خواد از من مرده انتقام بگيره چون مي دونه من و تو عاشق هم بوديم حالا دست روزگار من رو زودتر از تو آورده اين جا من هم منتظرت هستم چشم انتظارم نگذار خانومي عشق هيچوقت خاك نميشه عشق هميشه زنده است . يادت باشه....
توكلي

 

.

alirezamajidi@gmail.com

10 اختلال عجیب و غریب خواب

خواب، کاری است که ما در هر شبانه‌روز انجام می‌دهیم. اما همین کار معمول ما، پر از اسرار و نکات ناشناخته است. مثل هر ارگان یا عملکرد دیگر بدن، خواب هم می‌تواند تحت تأثیر بیماری‌ها و اختلالاتی، قرار بگیرد. در اینجا 10 عدد از این اختلالات را فهرست می‌کنم. شاید خودتان یا یکی از اطرافیانتان مبتلا به یکی از این اختلالات باشید!:

1- اختلال رفتاری در طی مرحله حرکات سریع چشم: یکی از مراحل خواب موسوم به مرحله «حرکات سریع چشم» Rapid eye movement یا خواب REM است. خواب REM، حدود 20 تا 25 درصد کل خواب را شامل می‌شود، به عبارت دیگر هر فرد در طی شبانه‌روز 90 تا 120 دقیقه در خواب REM است. با این همه بسته به سن هر شخص طول مدت خواب REM، متغیر است، برای مثال شیرخواران، 80 درصد طول خوابشان را در مرحله REM سپری می‌کنند. در طی خواب REM فعالیت سلول‌های مغزی یا «نورون‌ها» مشابه بیداری است.
در اختلال رفتاری مرحله حرکات سریع چشم، عضلات بدن از حالت بی‌حرکتی و فقدان تونی که باید به صورت طبیعی داشته باشند در می‌آیند، بنابراین فرد به موازات دیدن رؤیاها شبانه در بستر حرکت می‌کند و ممکن است به خودش یا اطرافیان صدمه بزند. این اختلال قابل درمان است و غالبا به داروهای ضدتشنجی مثل کلونازپام پاسخ درمانی می‌دهد.

2- هراس شبانه یا Night Terrors: هراس شبانه عبارت است از هراس شدید و ناتوانی موقت در به دست آوردن هوشیاری. در این اختلال فرد به صورت ناگهانی از مرحله خواب امواج آهسته، بیدار می‌شود، این بیدار شدن معمولا همراه نفس نفس زدن، ناله و فریاد زدن است. معمولا وقتی فردی دچار این حالت می‌شود، بیدار کردنش غیرممکن است و غالیا شخص بدون اینکه بیدار شود، مجددا به خواب می‌رود. به علاوه «هراس‌های شبانه» به ندرت توسط شخص به یاد آورده می‌شوند.
توجه داشته باشید که «هراس‌های شبانه» با کابوس‌ تفاوت دارند. اولین تفاوت این دو این است که شخص دچار هراس شبانه کاملا بیدار نمی‌شود و تلاش برای بیدار کردنش هم به جایی نمی‌رسد. به علاوه هراس شبانه می‌تواند برای بیمار، خطرناک هم باشد، چرا که ممکن در طی آن به خود یا اطرافیانش صدمه بزند.

3- دندان قروچه یا Bruxism: دندان قروچه یک اختلال شایع خواب است، تقریبا 40 میلیون آمریکایی این اختلال را دارند. در طی دندان قروچه شخص دندان‌هایش روی هم می‌فشارد. این اختلال می‌تواند موجب آسیب شدید به دندان‌ها شود و بنابراین باید درمان شود. علاوه بر این دندان قروچه می‌تواند موجب سردرد و التهاب مفصل گیجگاهی-فک فوقانی شود. بیشتر کسانی که دندان قروچه دارند، از بیماری خود آگاه نیستند و در 5 تا 10 درصد موارد، تنها با علایمی مثل سردرد و درد آرواره به پزشک مراجعه می‌کنند. معمولا پزشکان برای این بیماران «محافظ‌های دهانی» تجویز می‌کنند، در موارد شدید بیماری، حتی از تزریق بوتوکس در عضلات فک استفاده می‌شود.

4- سندرم پاهای بی‌قرار: سندرم پاهای بی‌قرار در یک فرد بیدار هم می‌تواند، رخ دهد، اما در شکل شدید، می‌تواند در طی خواب یا زمانی بی‌حرکتی بیمار هم، واقع شود. در سندرم پاهای بی‌قرار، فرد مبتلا تمایل غیر قابل مقاومتی به حرکت دادن بدنش برای گریز از حس ناراحتی بدن دارد. در این سندرم غالبا پاها درگیر هستند، ولی دست‌ها و قسمت بالاتنه بدن هم می‌توانند درگیر شوند. در این اختلال وقتی شخص بدنش را حرکت می‌دهد، به طور موقت احساس ناراحتی‌اش، تعدیل می‌شود و تسکین موقت می‌یابد. پزشکان معمولا برای مبتلایان داروهای ضد تشنج یا شبه‌مخدرهایی مثل متادون و یا داروهای خانواده بنزودیازپین تجویز می‌کنند. البته بر سر درمان دارویی یک فرد مبتلا به این سندرم، تا حدی اختلاف نظر وجود دارد.

5- سندرم نبود بیداری- خواب 24 ساعته: در این اختلال عجیب و نادر، بدن قادر به چرخه طبیعی خواب 24 ساعته نیست. بنابراین فرد مبتلا مثل یک فرد عادی، یک چرخه خواب طبیعی شبانه‌روزی ندارد و چرخه خواب و بیداری بیمار، در هر 24 ساعت تغییر می‌کند. این اختلال بیشتر در افراد نابینا رخ می‌دهد.

6- قطع تنفس در طی خواب Sleep Apnea: در طی این اختلال، تنفس شخص مبتلا در طی خواب دچار وقفه می‌شود، در طی هر وقفه یک یا دو تنفس، انجام نمی‌شود، چنین وقفه‌هایی می‌توانند به صورت مکرر در طی خواب شخص مبتلا رخ دهند. این اختلال وقتی از لحاظ پزشکی اهمیت پیدا می‌کند که تعداد این وقفه‌های تنفسی به 5 بار در ساعت برسد. اشخاصی که دچار وقفه تنفسی در طی خواب می‌شوند، از بیماری خود آگاه نیستند، حتی اگر به خاطر همین وقفه‌ها مرتب از خواب بیدار شده باشند. بیشتر اطرافیان بیمار هستند که متوجه این اختلال می‌شوند. ممکن است سال‌ها حتی یا دهه‌ها، شخصی به این اختلال مبتلا باشد و متوجه نشود. مبتلایان به این اختلال غالبا در طی روز خواب‌آلوده و خسته هستند و مراحل خواب طبیعی‌شان به هم می‌خورد. معمول‌ترین درمان وقفه تنفسی در طی خواب استفاده از وسیله‌ای به نام PAP است که مجاری تنفسی را با به جریان انداختن هوای با فشار مثبت باز نگاه می‌دارد. از درمان دارویی و جراحی هم برای درمان این اختلال استفاده می‌شود.

7- سندرک کلاین - لوین: در این سندرم، شخص مبتلا احتیاج به خواب زیاد دارد که گاهی به 20 ساعت در شبانه‌روز می‌رسد. معمولا شخص مبتلا تمایل زیادی به غذا خوردن ( پرخوری جبری) و تمایل جنسی زیاد دارد. بعضی از محققان عقیده دارند که این بیماری زمینه ارثی دارد و بعضی دیگر اعتقاد دارند که این اختلال یک بیماری خودایمنی است. این اختلال درمان قطعی ندارد، اما غالبا داروهای محرکی مثل آمفتامین و متیل فنیدیت و همچنین ایمیپرامین و مودافینیل برای این دسته از بیماران تجویز می‌شود. به خاطر شباهتی که بین این بیماری و بعضی از اختلالات خلقی وجود دارد از لیتیوم و کاربامازپین هم در درمان بیماری استفاده می‌شود. اما غالبا پاسخ به درمان، محدود است.

8- حرف زدن در هنگام خواب: شخص مبتلا ممکن است تنها صداهای ساده در هنگام خواب ادا کند، اما ممکن است به صورت طولانی هم حرف بزند. ممکن است کسانی که صدای فرد مبتلا را می‌شنوند، بفهمند که او چه می‌گوید و ممکن است قادر به فهم حرف‌های او نباشند. حرف زدن هنگام خواب می‌تواند در مرحله خواب REM رخ دهد، در این حالت شخص حرف‌هایی را که در طی رؤیاهایش می‌زند، بر زبان می‌آورد، حرف در هنگام خواب می‌تواند در خواب غیر REM هم واقع شود. درمانی برای این اختلال وجود ندارد.

9- حمله خواب: حمله خواب یا Narcolepsy، اختلالی است که در آن شخص مبتلا در زمان‌هایی به صورت تصادفی، به خواب می‌رود. فرد مبتلا غالبا در طی این خواب‌های به خواب REM‌ می‌رود و کمتر وارد مرحله خواب غیر REM‌ می‌شود. شخص مبتلا به کرات دچار خواب‌آلودگی شدید می‌شود و نمی‌تواند مدت زیادی خود را بیدار نگه دارد. علامت دیگر این بیماران کاتاپلکسی Cataplexy است. در طی کاتاپلکسی عضلات یک قسمت یا همه بدن سست می‌شود به این صورت که فقط عضلات صورت و آرواره‌ها و گردن درگیر شود و یا همه عضلات بدن درگیر شود. در طی حمله کاتاپلکسی توانایی گفتاری و بینایی شخص مختل می‌شود، اما شنوایی و هشیاریش باقی می‌مانند. علت این اختلال به درستی شناخته نشده است. درمان شامل داروهای ضدافسردگی، محرک‌ها و یا هیپنوتیزم است.

10 - فعالیت جنسی در حین خواب: این اختلال شکلی از «خواب‌گردی» محسوب می‌شود و در طی آن شخص مبتلا در هنگام خواب درگیر فعالیت جنسی با پارتنر خود می‌شود. به خاطر هراس از قضاوت دیگران و ناآگاهی از اینکه این حالت، یک مشکل پزشکی است، افراد مبتلا تا مدت‌ها برای درمان اختلال خود، اقدامی نمی‌کنند.

منبع

 

 

moein_badpa@yahoo.com

هويت نام

قسمت دوم

 مريم
اسم مريم بخش هاي مخلتف زندگي شما را به يك شكل تحت تأثير قرارمي دهد و سبب مي شود در همه زمينه ها فردي مادي گرا باشيد. ارزشهاي مادي شما را جلب مي كنند و به همان نسبت از آنها درك درستي خواهيد داشت. علاوه برآن، قدرت اداره كردن و مديريت ديگران از توانايي هاي ذاتي شماست. بنابراين شغل مناسب براي شما مديريت يك شركت يا سازمان است. اگر كمي شم اقتصادي داشته باشيد و آستانه تحمل تان را بالا ببريد، در كار تجارت هم موفق خواهيد شد. چون شما طبيعتاً اهل عمل هستيد و كمتر شعار مي دهيد. اين ويژگي ها و توانايي هاي شما سبب مي شود افراد موفق دور و برشما زياد باشند. چنين شرايطي به شما احساس بهتري نسبت به زندگي مي دهد. چون يكي از نيازهاي اصلي شما ارتقاي سطح زندگي تان است و تصور مي كنيد ارتباط با افراد موفق مي تواند چنين شرايطي را برايتان فراهم كند. آشنايي با افراد بانفوذ هم جزو علايق خاص شما به شمار مي رود كه بي ارتباط با طبيعت مادي تان نيست. اما مريم براي اينكه بتواند اثر خوبي برشخصيت هاي مهم دور و برش بگذارد يك قانون غيرقابل تخطي دارد: هميشه مرتب لباس مي پوشد و ظاهرش آراسته است. بودن در جمع به عنوان راهي براي پيداكردن ارتباطات جديد نيز برايش اهميت خاصي دارد. اما اين خصوصيات باعث مي شود زندگي خانوادگي مريم نيز متفاوت باشد. مريم هر روزش را بايد بهتر از ديروز بگذراند. بنابراين پيشرفت ـ و يا حداقل تلاش براي پيشرفت و بهبود شرايط ـ چيزي است كه براي مريم از نان شب هم واجب تر است. البته بخش مهمي از پيشرفت هاي مريم مديون خوش بيني اوست. بدون اين خوش بيني، مريم قادر نبود با مشكلات روبرو شود و آنها را پشت سربگذارد. اگر دوست داريد ببينيد اين توضيحات چقدر با واقعيت مطابق است از اين افرادسؤال كنيد: مريم زندي، مريم سعادت، مريم حيدرزاده…(خيلي گشتيم تا مريم هاي معروف را پيدا كنيم اما به نتيجه اي نرسيديم. پس لابد مريم ها اگرچه دوست دارند با آدمهاي معروف حشر و نشر داشته باشند اما خودشان خيلي معروف نيستند.)

شما مي توانيد با مراجعه به اين نشاني ، نام خودتون رو درخواست كنيد . يادتون باشه ، اولويت با اوني هست كه زودتر درخواست كنه .

منبع : hoviyatenam.tk

توجه: هنگام ورود به " هويت نام " از هر كدام از نشاني ها ، به ساعت و تاريخي كه در بالا ، سمت راست وجود دارد توجه بفرماييد . در صورتي كه ساعت ، زمان صحيح را نشان نمي دهد ، بر روي يكي از آدرس هاي قسمت " ساير آدرس ها " كليك بفرماييد تا آخرين به روزرساني نشان داده شود

 

 

baharimehdi@yahoo.com

ماایرانیها!!!

مهمونی می دیم اونهایی که دوست داریم و نداریم رو دعوت می کنیم. یواشکی به لباسای اونهایی که دوست نداریم می خندیم. بعد که رفتند با دوستهای خودمونیمون می شینیم به حرفهاشون می خندیم! توی مهمونی واسه همدیگه جوک ترکی می گیم! جوک لری می گیم! اصفهانی ها رو مسخره می کنیم. می گیم کاشونی ها ترسواند! رشتی ها بی غیرتند! کردها خرمتعصب هستند! آبادانی ها لاف می زنند!
پایین شهریها رو آدم حساب نمی کنیم! مرز بین پایین شهر و بالای شهر رو هم خودمون تعیین می کنیم! اونها که از قلهک پایینتر رو قبول ندارند شیک ترند! شهرستانی ها هم بهتره برند جلو بوق بزنند! وقتی یکی از فامیلهامون شهرستان زندگی می کنه و ما یهویی از دهنمون می پره فوری توضیح می دیم که طرف بخاطر شغلش که مدیر فلان کارخونه است اونجا زندگی می کنه!
بشقاب و لیوانهای فرانسوی می خریم! لوسترهای ساخت چین می خریم! شکلات آیدین هدیه نمی بریم چون ایرانیه کلاسش پایینه!
موقعی که اتوبوس میاد حمله می کنیم! اگه اوضاع بحرانی بشه با آرنجمون می زنیم به کناریها راه رو باز می کنیم! آخه خسته هستیم باید زودتر بریم خونه! وقتی کسی نباشه هم همین که می شینیم با ماژیک پشت صندلی ها یادگاری می نویسیم که دفعه دیگه که سوار شدیم به دوستامون هنرمون رو نشون بدیم!
شب چهارشنبه سوری ترقه پرت می کنیم پشت پای زن همسایه که وقتی پرید بخندیم! وقتی تیم فوتبال مورد علاقه امون توی مسابقه می بازه شیشه اتوبوس واحد رو می شکنیم! سیزده بدر گند می زنیم به طبیعت! یعنی همیشه اینکارو می کنیم نه فقط سیزده بدرها!
وقتی توی یوتیوب فیلم می بینیم (هر فیلمی باشه) فحش خواهر و مادر می دیم! به همدیگه! به اسلام! به محمد! به عربها! اما تا يه مشكلي پيش مياد ميگيم يا حسين!!
ما همه مادرزادی سیاستمدار به دنیا اومدیم اما استراتژی تک تکمون با همدیگه و با تمام دنیا متفاوته برای همین در هیچ موردی باهم توافق نداریم و بازهم به هم فحش می دیم!
ما به اجدادمون خیلی احترام می ذاریم! مخصوصاً داریوش اینها! وقتی سر قبرشون میریم حتماً یه یادگاری هم با هرچی که دستمون باشه روی در و دیواراش می کنیم!
ما امام زاده می سازیم! بعد پول می ندازیم و از امام زاده می خوایم که مشکلاتمون رو حل کنه!
ما روز عاشورا تاسوعا نذری می دیم! اما برای اینکه زعفرون گرونه روی پلو گلرنگ می ریزیم!
ما احتمالاً غیر از رامسر و کلاردشت جای دیگه ای از ایران رو ندیدیم اما حتماً دوبی رفتیم و فروشگاه عرض الهدایا رو دیدیم! بی برو برگرد هم یه عکسی توی صحرا روی شنها گرفتیم که به همسایه ها نشون بدیم!
ما رانندگیمون حرف نداره! رانندگی بدون فحش و فضیحت برامون معنی نداره! چراغ راهنمایی عابرپیاده موتورسوار .... فقط یک کلمه از هر مورد کافیه !
ما دزدی می کنیم تن فروشی می کنیم زورگیری می کنیم تجاوز می کنیم آدم می کشیم ... بخاطر اینکه پول نداریم!
بعضی هامون حتی پول داریم اما می خوایم انتقام بگیریم!
ماها سینما نمی ریم و عوضش عشق می کنیم قبل از اینکه فیلم روی پرده سینما بره ما سی دیشو ببریم خونه! درضمن ما عاشق پرویز پرستویی هم هستیم!
ما - مخصوصاً لوس آنجلسی هامون- وقتی کانال تلویزیونی درست می کنیم یا هیمنطوری آب دوغ خیاری میارندمون توی یه برنامه ای مجری بشیم یا گزارش بدیم یا خدای نکرده به عنوان کارشناس حرف بزنیم از هر سه تا کلمه ای که می گیم چهار تاش انگلیسیه اونهم با هزار تا عشوه و ناز و غمزه شتری و صد البته تلفظ غلط غولوط!ا
ماها عاشق رقص عربی هستیم! هرچی هم سنمون میره بالاتر علاقه امون به این رقص که تا ابد یادش نمیگیریم هی بیشتر و بیشتر میشه و اصرار می کنیم که باید توی همه مهمونی ها هنرمون رو نشون بدیم!البته دوستان خیلی اصرار می کنندا وگرنه ماها همه خجالتی هستیم و رقصمون نمیاد.
ما توی خیابون زل می زنیم به سینه زن ها! کوچیک یا بزرگ مهم نیست! مهم اینه که وقتی خانومه نزدیک شد حتماً یه متلک آبدار نثارش کنیم ........ ما از اینکارا خیلی می کنیم!

اما دوچیز برای ما خیلی مهمه:
یک: ما هیچ وقت اجازه نخواهیم داد که روی هیچ نقشه ای خلیج فارس به خلیج عربی تبدیل بشه!
دو: حواسمون هست که هرجا اسمی از فیلم کارتونی سیصد برده شد اعتراض کنیم نامه بنویسیم طوماراینترنتی امضا کنیم که چرا قیافه ما ایرانیها رو اینقدر وحشتناک کشیدند! آخه ما ایرانیها اونقدرا هم وحشتناک نیستیم!

 

 

Funous@funous.com

چشم انداز جهانی

- اگر خود و خانواده تان از سوء تغذيه رنج نمی بريد، خوشحال باشيد زيرا از 840 ميليون نفر در دنيا، كه مطابق اعلام برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد دچار سوء تغذيه هستند، وضعيت بهتری داريد، تقريبا 800 ميليون نفر از اين تعداد در كشورهای در حال توسعه زندگی می كنند و بيش از 153 ميليون نفر آنها زير 5 سال سن دارند و سالانه بيش از 6 ميليون نفر از اين كودكان بدليل گرسنگی جان خود را از دست می دهند.
- اگر روزانه بيش از يك دلار درآمد داريد، شادمان باشيد، زيرا از 20 درصد مردم جهان متمولتريد، طبق اعلام بانک جهانی از 6.2 ميليارد نفر مردم جهان بيش از 1.4 ميليارد نفر زير خط فقر يعنی با درآمد روزانه ای كمتر از يك دلار زندگی می كنند، اكثر مردم تقريبا 40 كشور جهان مطابق استانداردهای تعريف شده بين المللی در فقر مطلق بسر می برند.
- اگر غذايی دريخچال، لباسی در بر، سقفی بالای سر و مكانی برای خوابيدن داريد، شكرگزار باشيد، زيرا از 75% مردم جهان متمولتريد.
- اگر حساب پس‌اندازی در بانك، پولی در كيف و توانايی بخشيدن يك بشقاب غذا به فقير را داريد، شاكر باشيد، زيرا كه شما در ميان 8% مردم ثروتمند جهان جای داريد.
- اگر توانسته ايد بهداشت مناسبی برای خانواده تان فراهم آوريد، خوشحال باشيد، زيرا از 40 درصد مردم جهان وضعيت بهتری داريد، مطابق آمارهای ارائه شده توسط صندوق اضطراری حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، در كشورهای در حال توسعه از هر هزار كودك 91 تن پيش از رسيدن به سن 5 سالگی بدليل بهداشت نامناسب جان خود را از دست می دهند، اين آمار در كشورهای توسعه يافته از هر هزار كودك 8 تن می باشد، همچنين در كشورهای در حال توسعه روزانه بيش از 30 هزاركودك جان خود را از دست می دهند، اين در حالی است كه علت اين مرگ و مير وحشتناك بيماری هايی است كه امكان جلوگيری يا درمان آنها بسادگی ميسراست، اكثريت اين كودكان را كسانی تشكيل می دهند كه از سوء تغذيه رنج برده و وزنشان كمتر از متوسط وزنی كودكان هم سن و سالشان می باشد .
- اگر دست و صورت خود را با آب تميزی كه از لوله‌های منزلتان خارج می‌شود، شسته‌ايد، شاكر باشيد، زيرا يك ميليارد نفر در جهان دارای چنين امكانی نيستند، در حدود 30 درصد از مردم جهان حتی دسترسی به آب آشامیدنی سالم نیز ندارند، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه 12 ميليون نفر در اثر بيماری های مسری ناشی از آب آلوده جان خود را از دست می دهند.
- اگر توانسته ايد امكان تحصيل را برای فرزندانتان فراهم نماييد، شادمان باشيد، زيرا 113 ميليون كودك تنها در كشورهای در حال توسعه امكان بهره گيری از تحصيلات ابتدايی را ندارند كه 60 درصد آنها را دختران تشكيل می دهند.
- اگر بدون هيچگونه آزار و اذيت و ترس از دستگيری، شكنجه و يا مرگ توانسته‌ايد به راحتی در مراسم مذهبی خود شركت كنيد، شكرگزاری نمایید، زيرا كه مطابق اعلام کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد سی میلیون نفر در جهان از داشتن چنين آسايشی محرومند.
- اگر والدينتان در قيد حيات به سر می‌برند و در عين حال هر دو با هم زندگی می‌كنند، قدردان باشيد، زيرا افراد بسياری آرزوی داشتن چنين موقعيتی را دارند.

واقعیت این که شرایط نامناسب تنها در مقایسه با شرایط بهتر است که نامناسب بنظر می رسند، اما اگر این عادت را در خود پرورش دهیم که همانطوری که به موقعیتهای بهتر می اندیشیم، گوشه چشمی به دیگرانی که گاه شرایط زندگی ما برای آنها آرزویی دست نیافتنی به چشم می آید، داشته باشیم، خواهیم دید که تحمل و فراتر از آن لذت بردن از شرایط فعلی چندان هم دشوار نیست، بخاطر داشته باشید که "زندگی هنر لذت بردن از داشته هاست"، راز کار در این است، هنگامی که شما شروع می کنید به استفاده مناسب از آنچه که دارید، به شما بیشتر داده خواهد شد.
پس شادمان باشيد و خداوند را بخاطر نعمتهايي كه به شما عطا كرده، ستايش نماييد.

---------------------------------------
لطفا این متن را برای دوستان خود ارسال نمایید، کسانی که برایتان ارزشمند هستند، اما اگر این کار را انجام ندادید، نگران نباشید، هیچ حادثه ناخوشایندی برای شما رخ نخواهد داد، شما تنها این فرصت را که به دنیای شخص دیگری با این مطلب روشنایی بیشتری ببخشید، از دست خواهید داد، کسی چه می داند، شاید یکی از دوستان شما هم اکنون بیشترین نیاز را به خواندن این مطلب داشته باشد.

برگرفته از سایت www.Funous.com
منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات زیبای شما از طریق وب سایت فوق و یا آدرسهای پست الکترونیک Funous@Funous.com و Funous@yahoo.com هستیم.
فانوس : سرود یگانگی

 

 

q.ravanbakhsh@gmail.com

مدینه پس از وعده های هاشمی رفسنجانی

من هم مانند هر ايراني ديگر پيش از سفر به مدينه تحت‌تأثير تبليغات گسترده سايت‌هاي عربستان داخلي و خارجي و روزنامه‌ها قرارگرفته و بسياري از خبرهاي مربوط به بقيع و فدك، آزادي ورود زنان به بقيع، قول مساعد مسؤولا‌ن مبني بر آزادگذاشتن زائران و... را باور كرده بودم. در فرودگاه تهران، بدرقه‌كنندگان را مي‌ديدم كه به بانوان زائر مي‌گفتند: خوش‌ به حال شما كه در اين سفر مي‌توانيد وارد قبرستان بقيع شويد! حتماً آن‌ها هم مانند من خبر سايت‌هايي مثل شهاب نيوز را ديده بودند: «ورود زنان ايراني به بقيع، هديه ويژه ملك عبدا... به هاشمي رفسنجاني». البته پس از شنيدن خبر مهم‌تر كه آقاي هاشمي از احياي بقيع سخن به ميان آورده و در جمع هزاران زائر ايراني و ساير ملل اسلا‌مي كه در مقابل درهاي بسته بقيع تجمع كرده بودند، گفته است: «طولي نمي‌كشد كه بقيع احيا مي‌شود.»(1) بسيار خوشحال شدم و با خود گفتم: باتوجه به شتاب كارهاي عمراني عربستان در مسجدالحرام و مسجدالنبي(ص) و قول مساعد امير مدينه، حتماً اقداماتي در حال انجام است. وقتي در رسانه‌ها اين خبر را ديدم كه آقاي هاشمي در مدينه گفته است: «ملك عبدا... دستور قاطع براي تكريم زائران صادر كرده» چندان باور نكردم، تا اين‌كه آقاي هاشمي ر فسنجاني پس از بازگشت، در همايش مشترك جامعه محترم مدرسين و علماي بلا‌د، اين خبر خوش را به علما داد و گفت: «زائران خانه خدا و حرم پيامبر(ص) با مشكلا‌ت زيادي از جمله ناسزاگويي از سوي برخي وهابيون تندرو مواجه هستند كه در دو جلسه طولا‌ني اين مسأله را با پادشاه عربستان مطرح كردم و ايشان در همان لحظه دستور داد كه با اين افراد برخورد قاطع شود. پس از ورود من به مدينه، والي مدينه به من گفت تمام آن دستورات در حال ا‌جراشدن است و هيچ وهابي تندرويي در كنار بقيع، زائران شعيه ايراني را اذيت نخواهند كرد.»(2)
پس از شنيدن اين سخنان، با خود گفتم: در اين سفر، ديگر چهره‌هاي كريم و دهان‌ها‌ي كف‌كرده وهابيوني را كه در بقيع مرتب به شيعه اهانت مي‌كنند، نخواهم ديد و در فضايي سالم و محيطي سرشار از مهرباني و عطوفت به زيارت خواهيم پرداخت. گويا رابطه دوستانه آقاي هاشمي رفسنجاني با ملك‌عبدا... به يكي دو سال گذشته محدود نمي‌شود؛ چرا كه ايشان در مدينه در جمع انبوه زائران ايراني گفته بود: «به‌خاطر همدلي و هماهنگي بين من و ملك‌عبدا... در آن زمان كه ولي‌عهد بود، مشكلا‌ت شيعيان تا حدودي حل شد. در اين سفر نيز امروز پادشاه عربستان دوباره با وزير عربستاني همراه من صحبت كرد و از او خواست كه رضايت شيعيان مدينه جلب شود.»(3) با خودم گفتم: اي كاش آقاي هاشمي در آن لحظه به فكر شيعيان عراق و لبنان هم بود و به ملك عبدا... سفارش مي‌كرد تا وهابيون تندروي وابسته به عربستان در عراق اين‌گونه شيعيان را قتل‌عام نكنند و براي نابودي حزب‌ا... و شيعيان لبنان همپيمان نشوند. چند روز پيش از سفر هاشمي رفسنجاني به عربستان، يكي از مقامات بلندپايه اين كشور با سفر به اسرائيل، اولمرت را براي حمله به حزبا... و نابودي شيعيان جنوب لبنان تحريك كرد و گفت: عربستان حاضر است هزينه جنگ اسرائيل عليه حزب‌ا... براي نابودي شيعه را بپردازد. وقتي تصويرهاي زيباي فدك را در روزنامه جمهوري اسلا‌مي ملا‌حظه كردم و تاريخچه فدك را در كنار آن خواندم كه چه كساني فدك را برگردانده‌اند و اين‌كه «بازديد آقاي هاشمي رفسنجاني از فدك مي‌تواند و به خواست خدا بايد مقدمه‌اي براي احياي فدك باشد.»(4) با خود گفتم: حتماً قرار است با كمك ايشان فدك، احيا و به فرزندان حضرت زهرا(س) بازگردانده شود. تنها نكته منفي از سفر ايشان كه به ذهنم متبادر مي‌شد، اين بود كه چرا در ايام رحلت حضرت امام(ره) در نطق مهم خود در اجلا‌س مكه از منادي وحدت شيعه و سني(حضرت امام(ره)) سخني به ميان نياورد و با اين‌كه آن اجلا‌س، مربوط به علماي بلا‌د كشورهاي اسلا‌مي بود؛ ولي دكتر احمدي‌نژاد در نشست فائو با اين‌كه مربوط به غذا بود، در قلب ايتاليا حق امام(ره) را ادا كرد و دقايقي در تجليل ايشان سخن گفت.
به‌هرحال با آن‌همه ذهنيت كه رسانه‌ها شكل داده بودند، وارد فرودگاه جدّه شدم و چنين مي‌پنداشتم كه قرار است از سوي مأموران عربستان مورد تكريم قرار گيريم! اما ناگهان همه رشته‌هاي ذهني‌ام پنبه شد؛ زيرا در پايان صفي ايستادم كه يك ساعت و نيم طول كشيد. پرسيدم: چه خبر است؟ گفتند: زائران دارند تكريم مي‌شوند! پرسيدم: چطور؟ گفتند: نگاه كن ببين! در مقابل هر باجه، يك دوربين نصب شده بود كه از تك‌تك زائران زن و مرد عكس‌برداري و سپس انگشت‌نگاري مي‌شد! وقتي به مدينه رسيديم، صبحگاهان پس از نماز صبح همراه با زائران براي زيارت به بين‌الحرمين رفتيم. هيچ مكان مناسبي براي زيارت‌خواندن وجود نداشت؛ زيرا همه فضاي بين‌الحرمين را در اختيار دست‌فروشاني قرار داده بودند كه آزادانه فرياد مي‌زدند: دانه‌اي هزارتومان، دو هزار تومان، پنج هزار تومان و... . صداي تفنگ و هفت‌تير اسباببازي و ترانه‌هاي عربي عروسك‌ها در فضا پيچيده بود. به‌سختي گوشه‌اي را براي اولين زيارت انتخاب كرديم. به‌زحمت صداي من به گوش زائران مي‌رسيد. ناگهان مأموران وهابي رسيدند و با فريادهاي تند و اهانت‌آميز «ياا...! روح! روح! هنا طريق طريق!» اجازه خواندن زيارت‌نامه را ندادند. به خانم‌ها گفتم به مسجدالنبي بروند و خود، با جمعيت مردان به داخل بقيع رفتم. با خود گفتم: طبق قرار حتي «هيچ وهابي تندرويي در كنار بقيع، زائران شيعه ايراني را اذيت نخواهد كرد.» كتاب ادعيه حرمين شريفين را مقابل صورتم قرار دادم تا زيارت ائمه مظلوم بقيع را قرائت كنم. ناگهان يك چهره وهابي آشنا كه از سا‌ل‌ها پيش در بقيع مأمور به اذيت است، جلو آمد، كتابم را بست و گفت: «ممنوع!» كتابم را بستم و از حفظ به ائمه سلا‌م مي‌دادم. باز هم گفت: حق سلا‌م دادن نداريد! شروع به تلا‌وت سوره حمد كرديم. دوباره آمد و گفت: قرآن خواندن در قبرستان ممنوع است! خواستم يك نفس عميق بكشم، ترسيدم كه باز هم بگويد حق نفس‌كشيدن نداريد! در اين لحظه معناي تكريم را فهميدم و البته اگر مقاومت مي‌كردم، مانند ديگر روحانيوني كه به زير پله‌ها هدايت مي‌شدند و از آن‌ها تعهد گرفته مي‌شد، بيشتر مورد تكريم واقع مي‌شدم! در يك هفته اقامت ما در مدينه، هر روز شاهد اين‌گونه تكريم ها بوديم! تا اين‌كه مدينه را به سمت مكه ترك كرديم و در مكه نيز با زائراني بي‌گناه روبه‌رو شديم كه به اتهام تلصيق(5) چند ماهي است در دادگاه‌هاي عربستان درحال محاكمه‌شدن هستند و حق بازگشت به ايران را ندارند! و سرانجام نفهميدم اين همه تبليغات گسترده سايت‌ها و رسانه‌ها براي چه بود؟!
و اكنون سفر آقاي كروبي به مدينه و شايد پس از آن نيز سفر آقاي خاتمي با تبليغات گسترده‌تر براي يك هدف مهم‌تر و شايد هم... .
در پايان بايد تأكيد كرد ادعاي رسانه‌هاي جمعي مبني بر اين‌كه براي اولين‌بار است كه زنان وارد بقيع شده‌اند و سفر آقاي هاشمي پس از 30 سال از حاكميت جمهوري اسلا‌مي به فدك براي نخستين‌بار صورت گرفته، غيرواقعي است. چرا كه آقاي هاشمي در دوره رياست‌جمهوري‌اش نيز همراه با خانم‌ها به بقيع وارد شد و سپس از فدك هم بازديد كرد و فيلم آن نيز از سيماي جمهوري اسلا‌مي پخش گرديد. در سال 84 هم ايشان پس از شكست در انتخابات سوم تير به مدينه سفر كرد و همراه با بانوان به بقيع وارد شد و جالب اين‌كه هر بار نيز از احياي قريب‌الوقوع بقيع سخن به ميان آمد.

--------------------------------------
پي نوشتها
1. فردانيوز، 20/3/87 و تمام سايت‌هاي داخلي و خارجي و روزنامه‌هاي داخلي و خبرگزاري‌هاي معتبر جهان و ايران
2. خبرگزاري مهر، 31/3/87
3. سايت خبري ايران‌نيوز
4. روزنامه جمهوري اسلا‌مي، 25/3/87، ص14
5. يعني چسبيدن، مدتي است وهابيون عربستان، زائران ايراني را كه هنگام طواف مجبورند بهصورت مختلط طواف كنند، به اتهام تعمد در كنار هم قرارگرفتن، دستگير و روانه زندان مي‌كند.

 
 

zabihjavanbakht@yahoo.com

اصطلاحات روزمره انگلیسی - 11

STRING ALONG
كسي را به بازي گرفتن. كسي را سر كار گذاشتن
Bob doesn't wanna marry your sister. He's just stringing her along.


IN STITCHES
از خنده روده بر شدن ريسه رفتن،
The play had us in stitches for hours.


IN THE DOGHOUSE
كم محلي كردن ،محل سگ هم به كسي نگذاشتن. توي دردسر افتادن
Because I forgot my wife's birthday, I have been in the doghouse for the pa.


GO INTO A NOSEDIVE
سريع افت كردن. مثل برق پايين آمدن. شديدا تنزل كردن
Oil prices are doing to a nosedive.


TAKE A RAIN CHECK
به وقت ديگري موكول كردن
I'm pretty busy on Friday, could I take a rain check on your invitation?


GET AWAY CLEAN
از مجازات فرار كردن
After robbing the bank, the robbers spent off in a waiting car and got away clean.


CATCH SOMEONE RED-HANDED
سر بزنگاه كسي را دستگير كردن. مچ كسي را گرفتن
The hoodlums were tempering with the public phone when the police arrived and caught them red-handed.


CROSS MY HEART!
به جون خودم قسم مي خورم!
I didn't break the glass. Cross my heart!


GET THE SHORT END OF THE STICK
كلاه سر كسي رفتن. به حق خود نرسيدن
Martin's very unhappy because he got the short end of the stick again.


HIT THE NAIL ON THE HEAD
تو خال زدن. به هدف زدن. درست حدس زدن
I guess we need a lot of money to carry out the plan.
You're absolutely right. You've hit the nail right on the head!


LET SLEEPING DOGS LIE
پا روي دم سگ نگذاشتن. دنبال دردسر نگشتن. پا نگذاشتن روي دم كسي
Don't raise the issue again. It's almost forgotten. Let sleeping dogs lie

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 مرداد / 22 جولاي / 19 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
1 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نداريم!
Mobin_s2004@yahoo.com
22 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تانكهاي فرانسه احساسات ناسيوناليستي آلماني ها را برانگيخت و ...

يك تانك (مدل همان زمان) و يك سرباز فرانسوي در يك خيابان فرانكفورت در1920

آلماني ها كه ادامه استقرار تانكها و سربازان فرانسوي در فرانكفورت و ساير شهرهاي منطقه «روهر» احساسات ملي آنان شديدا بر انگيخته بود از 22 ژوئيه 1920 بار ديگر براي نشان دادن خشم خود ، در اين مناطق دست به اعتراض و نا آرامي زدند.
تانكها و سربازان فرانسوي ششم و هفتم آوريل 1920 وارد منطقه « روهر » شده بودند .
ورود اين نيرو به منطقه روهر در قراردادهاي ورساي كه به جنگ جهاني اول پايان داد پيش بيني نشده بود در همان روزها ( نيمه اول آوريل ) با اعتراض شديد مردم آلمان رو به رو شده بود و دست به نا آرامي و تظاهرات خياباني و سنگ پراني به سوي سربازان فرانسوي زده بودند كه از مراكش به آن منطقه منتقل شده بودند.
بهانه دولت فرانسه اين بود كه دولت آلمان به اين منطقه كه قرار بود غيرنظامي باشد نيرو فرستاده است و دولت آلمان كه طبق قراردادهاي ورساي مي توانست 40 هزار سرباز سبك اسلحه داشته باشد پاسخ داده بود كه اين سربازان را براي جلوگيري از تصرف كارخانه ها به دست كارگران كمونيست موقتا به منطقه روهر فرستاده است. دولت فرانسه قول باز گرداندن نيروها را داده بود ولي تعلل كرده بود كه آلماني دوباره دست به نا آرامي زدند.
 آلماني ها اين بهانه فرانسه را هم كه وجود اين نيروها باعث پرداخت بموقع غرامت جنگ از سوي آلمان خواهد شد قبول نداشتند و اين عمل فرانسه را با هدف تحقير خود مي پنداشتند.
دردهه بعد ، احساسات ملي برانگيخته شده آلماني ها آنان را جذب هيتلركرد و هيتلر پس از رسيدن به قدرت به منطقه روهر سرباز فرستاد ولي اين بار فرانسه جرات نشان دادن واكنش به خود نداد.

 

زادروز پدر علوم ژنتيك

22 ژوئيه زادروز دانشمند اتريشي گرگور مندلGregor Mendel است كه در 1822 به دنيا آمد . از مندل به عنوان پدر و بنياد گذار علوم ژنتيك نام برده مي شود. وي بود كه اصول وراثت را كشف كرد و قانون آن را نوشت كه بعد از او راهش ادامه يافته و هنوز تلاش پژوهشگران براي تكامل اين علوم ادامه دارد.

برخي ديگر از رويدادهاي 22 جولای

  • 1587:   نخستين مهاجر نشين انگليسي در جزيره رونوك (Roanoke) در آمريكاي شمالي - در ساحل كاروليناي شمالي امروز - تاسيس شد كه بعدا همه مهاجران ناپديد شدند و هنوز معلوم نيست بر سر آنان چه آمد.

  • 1739:   ارتش عثماني در صربستان نيروهاي امپراتوري مقدس را كه به تشويق پاپ براي جلوگيري از سلطه تركهاي مسلمان بر سرزمين هاي مسيحي نشين وارد جنگ شده بودند شكست داد.

  • 1798:   شكست مصريان در منطقه اهرام از ارتش فرانسه به فرماندهي ناپلئون . با اين شکست , تسخير مصر به دست ناپلئون تکميل شد. همراهان ناپلئون سپس موفق به اکتشافات باستانشناسي مهمي در مصر شدند و کليد خواندن خط مصريان باستان را به دست آوردند.

  • 1857:   اجساد انگليسيها يي که چند روز پيش از اين به دست هنديان در منطقه "كاون پور" قتل عام شده بودند به چاه افکنده شد. اين يکي از بپاخيزي هاي بزرگ ضد استعماري جهان بشمار آمده است.

  • 1901:   مذاكرات انگلستان و ژاپن براي امضاي يك پيمان اتحاد در لندن آغاز شد . پس از عقد اين اتحاد ، انگليسي ها به تقويت نيروي دريايي ژاپن كمك كردند و به دست ژاپن ناوگان روسيه ( رقيب استعماري انگلستان ) در خاوردور نابود شد.

  • 1943:   ارتشهاي متفقين كه در سيسيل ايتاليا پياده شده بودند شهر پالرمو را تصرف كردند.

  • 1987:   در جريان جنگ عراق با ايران، از روزي چون امروز بدرقه كشتي هاي غيرنظامي - عمدتا نفتكش - كويت كه پرچم آمريكا را بر فراز خود بر افراشته بودند توسط ناوگان آمريكا در آبهاي خليج فارس آغاز شد. كشتي بازرگاني در هر كشوري كه ثبت شود پرچم همان كشور را حمل مي كند و مي توان كشتي را تجديد ثبت كرد تا پرچم كشور تازه را همراه داشته باشند و زير آن حركت كند و اين كشور مسئول حمايت از كشتي است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    19 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «شيخ بهايي اسماعيل صفوي» معروف به «بهادر»

    19 رجب 930 - بنا به قول «شيخ بهايي اسماعيل صفوي» معروف به« بهادر» به مرض حصبه ازدنيا رفت. او پسر شيخ حيدر، از اخلاف شيخ صفيُ الدّين اردبيلي بود. اسماعيل در14سالگي مريدان پدرش را بدور خود گردآورد و زمام امور آذربايجان را بدست گرفت. او در مدت15سال جنگهاي متوالي و خونين در سراسر ايران مخالفان را برانداخت و درسال 907هجري قمري در تبريز به تخت نشست. گفتني است كه شاه اسماعيل صفوي، تشيع يعني مذهب شيعه جعفري اِثني عشري را مذهب رسمي ايران قرارداد.

     

     درگذشت آيت الله شيخ محمد خالصي معروف به خالصي زاده

    19 رجب 1383 - آيت الله شيخ محمد خالصي معروف به خالصي زاده دربغداد در گذشت. پيكر وي پس ازتشييع با شكوه درصحن مطهركاظمين به خاك سپرده شد. آيت الله خالصي زاده درجواني بدرجه اجتهاد دست يافت و به موازات فعاليتهاي فرهنگي- ديني مبارزه با ظلم و جور استثمارگران را آغاز كرد. آيت الله خالصي سخنوري مسلط و خطيبي برجسته بود ازاين رو ميرزا محمد تقي او را مأمور ايراد سخنراني براي مردم نقاط مختلف عراق كرد. وي به علت مبارزات پرشور ضد استعماري خود به ايران تبعيد شد و درمدت27 سال تبعيدش در ايران فعاليتهاي مؤثر و چشمگيري درزمينه هاي فرهنگي- ديني و سياسي داشت. آيت الله خالصي زاده درمبارزه با رضاخان نيز نقش مهمي ايفا كرد. كتابهاي «اَلمَعارفُ‌ المُحَمَّديّه و مظالم انگليس دربين النَّهرين» ازجمله آثارآيت الله خالصي زاده بشمارمي روند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    28
    35

    اهواز

    34
    50

    تبريز

    23
    35

    شيراز

    26
    39

    مشهد

    22
    34

    بندرعباس

    31
    39

    کرمان

    19
    35

    اصفهان

    23
    37

    يزد

    27
    39

    کرمانشاه

    22
    39

    اراک

    23
    34

    رشت

    23
    28

    دبی

    34
    42


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1456 تومان
    922 تومان
    1839 تومان
    858 تومان
    250 تومان
    253 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    235000 تومان
    111000 تومان
    56000 تومان
    216000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:23
    طلوع خورشيد : 06:05
    اذان ظهر : 13:10
    غروب خورشيد : 20:16
    اذان مغرب : 20:38
    نيمه شب شرعي : 00:19
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    PC Magazine
    آگوست 2008

    جديدترين شماره از ماهنامه
    PC Magazine

    تاریخ انتشار: آگوست 2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 44 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    کیبورد شیشه ای ضد آب

    تا حالا کیبورد شیشه ای دیده بودید؟ آقایkong fanwen ایده خود را در زمینه ساخت کیبورد شیشه ای ضد آب ارائه داد. در این طرح سطحی از جنس شیشه جداره اصلی کیبورد را تشکیل میدهد. در واقع هیچ کلیدی وجود ندارد و تنها رد پای علائم و حروف بر روی این سطح دیده می شود. این کیبورد به وسیله یک سیستم هوشمند پشتیبانی می شود. یک عدد دوربین به همراه آخرین متد در تکنولوژی حرکت شناسی می تواند جهت  و چگونگی حرکت دست شما بر روی کیبورد را تشخیص دهد. این تشخیص به عنوان دیتا به نوعی سیمولاتور مخابره شده و در آنجا رمز گشایی می شود و سیستم حرف و یا نشانه مد نظر شما را جهت تایپ آشکار می سازد. قرار است هیچ گونه اتلاف وقتی در این پروسه دیده نشود و استفاده از این کیبورد همانند دیگر کیبوردها کاری آسان باشد. ضد آب بودن این غشا به شما این امکان را میدهد که آن را با آب شسته و یا حتی با شیشه شور ها غبار گیری کنید. جالب آنجاست که قرار است در مراحل پیشرفت این طرح, چراغ هایی جهت روشن شدن در فضاهای تاریک که امکان تایپ کردن نیز وجود داشته باشد در نظر گرفته شود.واقعا محصول جالب و فانتزی خواهد شد.

    مکعب چای
    برای یک فنجان چای لبریز لب سوز  

    من به شکل بی حد و حصری چای را دوست دارم و هرکس که مرا بشناسد می داند که به شکل  مشتاقانه ای از تمام دنیا بسته های چای را جمع آوری می کنم. همانند قهوه، برای داشتن یک فنجان چای خوب، میزان جوشاندن آب و خیساندن چای خشک بسیار مهم است. در صورتی که چای زیادی بماند و دم بکشد، تلخ مزه می شود؛ اگر هم کم بماند و درست دم نکشد، شما آب داغ تیره رنگی را خواهید خورد. مکعب چای، دم کردن چای را با اتصال Teabag به یک قرقره جمع شونده آسان ساخته است. یک فنجان چای خوب بدون در دست گرفتن Teabag. عاشقان چای دنبال چه چیزی بهتر از این می گردند! طراح: جیون یانگ و هانا سوه

    منبع  

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    فمينيسم پست‌مدرن


    نويسنده: سيد مهدي سجادی
     

    معرفی کتاب:
    فمينيسم پست‌مدرن از متأخرترين گرايش‌هاي فمينيسم است كه تحت تأثير آموزه‌هاي پست‌مدرن شكل گرفته است. جريان مذكور با تأكيد بر اصل تفاوت انسان‌‌ها و به ويژه تفاوت‌هاي ميان زنان و زنان و مردان، ترديد در روايت‌هاي كلان و مفروضات پيشينی مربوط به حقيقت و نفی مبانی معرفت‌شناختی و متافيزيکي هويت مدرنيستي، بر اين باور است كه نمي‌توان زن را با قالب مشخصي تعريف نمود و يك ساختار فرهنگي- اجتماعي ثابت براي وي در نظر گرفت. رويكرد فوق از سوي جريانات فمينيستي راديكال و ليبرال مورد نقد قرار گرفته است.
    نوشتار حاضـر پـس از معرفي فمينيسم پسـت‌مدرن و تبييـن آمـوزه‌هاي آن، تعامل بيـن فمينيسم و پست‌مدرنيسم، تقابل و توافق ميان آن دو را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهد و سرانجام به ذكر ديدگاه برخي فمينيست‌هاي پست‌مدرن از قبيل ايريگاري و والتر مي‌پردازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1) سير تحول تاريخي فمينيسم

    2) رويكردهاي فمينيسم
    1-2) فمينيسم راديكال
    2-2) فمينيسم ليبرال
    3-2) فمينيسم سوسيال
    4-2) فمينيسم ماركسيستي
    5-2) فمينيسم پست‌مدرن

    3) آموزه‌هاي فمينيسم پست مدرن
    1-3) ترديد در روايت‌هاي كلان
    2-3) ساختارشكني
    3-3) توجه به تفاوت‌هاي بين زنان
    4-3) تقويت گفتمان

    4) تعامل فمينيسم و پست مدرنيسم
    1-4) تأثير پست مدرنيسم بر فمينيسم
    2-4) تأثير فمينيسم بر پست مدرنيسم

    5) فمينيسم پست مدرن و ناتواني در تبيين هويت زنانه
    1-5) مدرنيته پست مدرن
    2-5) پاسخ به ادعاي ناتواني فمينيسم پست‌مدرن

    6) تقابل فمينيسم و پست‌مدرنيسم


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    استفاده بهينه از حافظ و سعدي!

    خبر: دكتر فاطمه بهرامي، مسؤول واحد هنر جهاد دانشگاهي از طراحي مانتوهاي جديد با اشعار حافظ و سعدي خبر داد. (روزنامه قدس)

    در راستاي طراحي مانتو هايي منقش به اشعار حافظ و سعدي به جهت استفاده در دانشگاه ها و محيط كار اينجانب شخصا پيشنهاد مي كنم در جهت بالا رفتن فرهنگ مطالعه در دانشگاه ها و ترويج امر خير در محيط دانشگاهي لباس هاي دانشجويان پسر نيز منقش به اشعار اين بزرگان طراحي شود!

    جدول زمان بندي استفاده از لباس ها!

    - سال اول دانشگاه

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان پسر:
    «تو پري زاده ندانم ز كجا مي آيي
    كادميزاده نباشد به چنين زيبايي»
    سعدي

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان دختر:
    «اي پسر دلربا وي قمر دلپذير
    از همه باشد گريز وز تو نباشد گريز»
    سعدي


    - سال دوم دانشگاه

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان پسر:
    «آنكه رخسار تو را رنگ گل و نسرين داد
    صبر و آرام تواند به من مسكين داد»
    حافظ

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان دختر:
    «دوستان عيب كنندم كه چرا دل به تو دادم
    بايد اول به تو گفتن كه چنين خوب چرائي»
    سعدي


    - سال سوم دانشگاه

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان پسر:
    «شمع را بايد از اين خانه بدر بردن و كشتن
    تا به همسايه نگويد كه تو در خانه مائي!»
    سعدي

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان دختر:
    «از همه كس رميده ام با تو در آرميده ام
    جمع نمي شود دگر هر چه تو مي پراکنی»
    سعدي


    - سال چهارم دانشگاه

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان پسر:
    «ناگهان پرده بر انداخته اي يعني چه
    مست از خانه برون تاخته اي يعني چه؟!»
    حافظ

    بيت كاربردي بر روي لباس دانشجويان دختر:
    «من ز دست تو خويشتن بكشم
    تا تو دستم به خون نيالايي!»
    سعدي

    يا

    «برو هر چه مي بايدت پيش گير
    سر ما نداري سر خويش گير»
    سعدي

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    علل و نحوه درمان تعرق زیاد

    تعرق بیش از اندازه خیلی بیشتر از آن چیزی که شما تصور می کنید رایج است به همین دلیل هیچ دلیلی برای نگرانـی و ناامیدی وجود ندارد و نباید تصور کنید که در دنیا تنها فردی هـستید که عـرق می کنـد. در حالی که تعرق یکی از واکنش های طبیعی بدن محسوب مـی شود و بـه بـدن در کاهش دمــای سطحی کمک می کند، اما اگر شما همیشـه بـدون توجه به دمای اطراف در حال عرق کردن هستید، باید قدری روی مسئله دقیق تر شوید. به گزارش سایت اینترنتی مردمان، نوعی بیماری با نام هایپرهیدروسیس (بیماری غدد عرقی) وجود دارد که گریبانگیر 2 تا 3 درصد ااز جـمعیت کل آمریکاست و بیشتر از طریق کف دست و پــا خود را نشان می دهد. این بیماری همچنـین مـی تــواند در زیر بغل و یا سایر نقاط بدن نیز ظاهر شود. معمولاً از دوران نوجوانی به بعد قابل تشخیص بوده و تعرق بیش از اندازه دست و پا از سن 13 سالگی به بعد در بیماران کاملاً مشهود خواهد بود. اگر این بیماری تحت درمان قرار نگیرد، فرد ما بقی عمر خود را با وجود این بیماری سر می کند و این احتمال وجود دارد که ناراحتی های بی شمار دیگری نیز برایش بوجود آید. به عنوان مثال افرادی که دچار انواع تشدید یافته این بیماری هستند، حتی در گرفتن فرمان ماشین نیز دچار مشکل می شوند. گاهی اوقات هم در هنگام دست دادن با افراد پس از یک جلسه کاری مهم دچار مشکل خواهند شد. به هر حال بدون در نظر گرفتن موقعیت فردی افراد، این اختلال می تواند مشکلات عدیده ای را در زندگی بیماران ایجاد کرده و اعتماد به نفس آنها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

    تشخیص هایپر هیدروسیس
    معمولاً کسانی که دچار این بیماری می شوند مشکلی در تشخیص آن ندارند، چرا که علائم آن کاملاً مشهود است و این افراد بدون در نظر گرفتن درجه حرارات بدن، همواره در حال تعرق هستند. آزمایش های تخصصی نیز در این زمینه وجود دارد که از جمله آن می توان به تست ید و نشاسته اشاره کرد. مراحل آزمایش به این شرح است که مقدار 1 گرم ید را با 500 گرم نشاسته انحلال پذیر مخلوط کرده و بر روی محل مورد نظر می زنند. اگر رنگ این محلول آبی تیره و یا سیاه شد معلوم می شود که فرد دچار تعرق بیش از اندازه است.

    دلایل ایجاد بیماری
    این بیماری را می توان به دو نوع هایپرهیدروسیس اولیه و ثانویه طبقه بندی کرد. انواع اولیه آن از زمان نوزادی آغاز شده و نوع ثانویه قدری دیرتر خود را نشان می دهد. هایپر هیدروسیس اولیه، به دلیل انتقال کروموزوم های ارثی که خصیصیه ژنتیکی خاصی را در بر دارند، ایجاد می شوند. از فاکتورهای دیگر ایجاد این نوع اختلال می توان به دلایل نرولوژیک، متابولیک و سیستماتیک اشاره کرد.
    نوع ثانویه که در سنین بالاتر بروز می کند، می تواند به دلیل ترشحات غده هیپوفیز و تیروئید ایجاد شود که در پی وجود بیماری هایی نظیر دیابت، تومور و نقرس ایجاد می شوند. به همین دلیل اگر تصور می کنید که در یک چنین گروهی قرار می گیرید، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است دچار بیماری ای شده باشید که از وجود آن اطلاع نداشته باشید ( به عنوان مثال: دیابت)
    همچنین از دیگر دلایل ایجاد تعرق بیش از اندازه می توان به افزایش اضطراب، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های خاص، نیکوتین، کافئین و حتی برخی بوهای آلرژی زا اشاره کرد.

    طریقه درمان بیماری
    متدهای مختلفی هستند که می توانید با استفاده از آنها این بیماری را درمان کنید. خوشبختانه درصد بسیار زیادی از افراد هستند که در درمان بیماری موفق شده و می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند. در این قسمت چند تکنیک درمانی که ثمر بخش بودن آنها به اثبات رسیده را به شما معرفی می کنیم:

    ضد تعرق ها
    معمولاً به بیماران در مراحل ابتدایی تجویز می شود و از انواع محصولاتی اند که در دسترس هستند. باید به دنبال انواعی از ضد تعرق ها باشید که حاوی کلرید آلومینیوم هستند.هر شیشه از آنها در حدود 1500 تا 2000 تومان بوده و مقرون به صرفه هستند.

    ضد تعرق ها با اثر بالا
    این ضد تعرق ها حاوی آلومینیوم کلرید هگزاهیدرات هستند که تاثیر گذاری بالاتری نسبت به محصول قبلی دارند. برای شروع باید به مدت یک هفته به طور دائمی از آن استفاده کنید، اما بعداً میزان استعمال آن را می توانید تا هفته ای دو بار نیز کاهش دهید. از آنجایی که فروش این دارو فقط با تجویز پزشک امکان پذیر می باشد، قیمت آن نیز قدری بالاتر است. به هر حال انواع 2 تا 5 هزار تومانی آن در بازار یافت می شود.

    یون زدا
    این دستگاه مقداری بار الکتریکی را به پوست وارد می کند و از شیر آب به عنوان رسانا استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که برخی از افراد این مورد را دردناک گزارش کرده اند به همین خاطر اگر در محل مورد نظر زخم و یا جراحتی وجود دارد، باید از استعمال آن خودداری کنید. نسبت به موارد قبلی قدری پر هزینه تر بوده و خرید دستگاه در حدود 6 تا 65 هزار تومان هزینه در بر دارد. در بیشتر موارد هم از تاثیر گذاری موقتی و نامناسبی برخوردار است.

    داروهای خوراکی
    علاوه بر کرم های موجود، برای درمان تعرق زیاد، داروهای خوراکی نیز وجود دارند. از جمله معروف ترین این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد: دیتروپان، روبینول، کاجنتین. برای افرادی هم که مشکل تعرقشان به دلیل استرس است، استفاده از داروهای ضد افسردگی پیشنهاد می شود. قیمت این داروها متفاوت است به ویژه با توجه به نوع بیمه درمانی که شما استفاده می کنید. البته از 700 تومان تا 2000 تومان بیشتر نخواهد بود.

    بوتاکس
    بوتاکس هم شیوه جدید درمانی دیگری است که هر روزه طرفداران بیشتری پیدا می کند. این محلول به ویژه در ناحیه زیر بغل تاثیر شگرفی می گذارد. یکبار مصرف آن خیال شما را برای 6 ماه راحت می کند. البته هزینه آن قدری بالاست؛ به عنوان مثال برای هر دو پا هزینه ای بالغ بر 200هزار تومان در بردارد.

    جراحی
    دو نوع جراحی وجود دارد که می توانند برای درمان این بیماری استفاده شوند. اولی از طریق آندوسکپی و دومی برداشتن کلی غدد عرقی است. در گزینه اول سلول های عصبی مشکل زا انتخاب شده و آنها را می سوازنند و یا قطع می کنند تا دیگر نتوانند سیگنال هایی را که سبب ایجاد عرق می شوند به نقطه مورد نظر برسانند. مشکلی که در این نوع درمان وجود دارد این است که اغلب افراد اظهار می دارند زمانی که این کار را در یک محل انجام می دهند، نقاط دیگر بدن عکس العمل نشان داده و تعرق در آن مناطق افزایش پیدا می کند. همچنین از سایر اثرات جانبی این شیوه درمانی می توان به کاهش احساس ترس و هوشیاری و افت ضربان قلب اشاره کرد.
    در جراحی نوع دوم، غدد عرقی به سادگی برداشته می شود و بیمار زیر بیهوشی می رود. این عمل چیزی در حدود 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد و بیمار به محض اتمام عمل جراحی می تواند به خانه بازگردد. اکثر بیماران این گزینه را ترجیح می دهند. البته باید توجه داشته باشید که گران ترین انتخاب هم همین مورد است.

    استفاده از گیاه برنجاسپ
    این شیوه درمانی به افرادی توصیه می شود که به دنبال استفاده از درمان های طبیعی هستند. هم به صورت کپسول و هم به صورت چای می توان از آن استفاده کرد. برای بدست آوردن نتیجه کافی باید فرد به طور روزانه از این گیاه مصرف کند. این مورد هم از انواع ارزان روش های درمانی بوده و در حدود 100 تا 1500 تومان هزینه در بر دارد.

    جای نگرانی نیست
    اگر شما جزء افرادی هستید که بیش از اندازه تعرق می کنید، خیالتان را راحت کنم که مجبور نیستید تا آخر عمر خود این معضل را تحمل کنید. با توجه به شیوه های درمانی متفاوتی که این روزها در اختیارتان قرار دارد، دیگر دلیلی وجود ندارد که احساس کنید این بیماری ممکن است شما را آزار دهد. کنترل بیماری می تواند شما را از نگرانی نجات دهد و دیگر مجبور نخواهید بود نگران خشک کردن قسمت های مختلف بدن خود باشید.
     

     

     

     

     

     

    Ãاخبار کوتاه از دنياي ورزش

    shervin_8060@yahoo.com

    اخبار کوتاه از باشگاه پرسپولیس

    - فرخزادی سخنگو و یکی از اعضای هئیت مدیره پرسپولیس بخاطر اظهارات مصطفوی ناراحت شده و در دو روز گذشته در باشگاه حضور نیافته است.

    - افشین قطبی که قرار بود به همراه کمک برزیلی اش و یک مدافع چپ پای برزیلی به تهران بازگردد به علت عدم به دست آوردن بلیط با تاخیر وارد تهران خواهد شد
    - دانیل مهاجم 25 ساله برزیلی که پیشینه عضویت در تیم های یوونتوس و سائوپائولو برزیل و تیم های باشگاهی از کشورهای بلژیک، چین و کره جنوبی را دارد در تمرین عصر امروز تیم فوتبال پرسپولیس شرکت کرد

    - تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز از ساعت 18 در ورزشگاه کارگران و برابر دیدگان 2 هزار تماشاگر برابر تیم آرمین به میدان رفت و در نهایت این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست داد ؛هادی نوروزی و فرهاد خیرخواه دو گل پرسپولیس را به ثمر رساندند

    اخبار کوتاه از استقلال

    - تيم فوتبال استقلال تهران روز آينده ديداري تداركاتي مقابل تيم قبضه اسپور تركيه برگزار مي كند
    بازيكنان استقلال ساعت 11 و30 امروز در تركيه تمرين بدنسازي كردند.
    ميثم منيعي و مهرداد پولادي 2 بازيكن مصدوم اين تيم مشغول آب درماني هستند.
    * بازيكنان تيم به محض ورود علي‌فتح‌ا... زاده در اردو از او طلب پول كردند.
    * مدير عامل استقلال نشستي با كادر فني داشت و گزارش عملكرد آنها را در مدت اردو دريافت كرد.
    * استقلال ساعت 18 و 30 امروز به وقت تهران يك جلسه تمريني ديگر انجام خواهد داد.
    * آدنا اسپور تركيه در محل اسكان تيم استقلال اردو زده است و امكان دارد آبي‌پوشان يك ديدار تداركاتي با اين تيم برگزار كنند.
    * اعضاي تيم سايپا در نزديكي كمپ استقلال اردو زده اند. كاظم برجلو يكي از بازيكنان سايپا امروز در اردوهاي آبي‌پوشان حاضر شد

    - محمد محمدی دروازه بان سابق استیل آذین با استقلال به توافق نهايي رسيده‌ام؛ اما روز سه شنبه وضعيتم مشخص خواهد شد.

    اخبار ورزشی ایران

    - مسئولان فدراسيون فوتبال براي قطعي شدن پاسخ نهايي مسئولان مصر مبني بر برگزاري يا عدم برگزاري ديدار دوستانه به آنها اولتيماتوم 2 روزه دادند

    - تيم فوتبال ملوان بندرانزلي در ديداري تداركاتي دو بر صفر تيم پيونيك ارمنستان را شكست داد

    - با ثبت قرارداد در هيئت فوتبال تهران سيد صالحي و لطفي به پيكان پيوستند

    - جواد آشتیانی هافبک چپ تیم فوتبال سایپا قرارداد خود را به مدت دو سال دیگر با این باشگاه تمدید کرد

    - نادر دست نشان مربی سال قبل پگاه گیلان با مسئولان استیل آذین مذاکره کرد

    - پرویز مظلومی سرمربی مس کرمان در اظهاراتی اعلام کرد اگر مدیر عامل جدید مس کرمان با اوبه توافق نرسد به ابومسلم خراسان خواهد پیوست

    - اکبر میثاقیان از سرمربیگری ابومسلم برکنار شد؛سرمربي جديد ابومسلم تا 48 ساعت ديگر انتخاب مي‌شود

    - تیم والیبال پیکان با شکست تیم سانتوری ژاپن به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا صعود کرد

    - تيم فوتبال فولاد خوزستان در ديداري تداركاتي فردا به مصاف تيم داردالين از تركيه خواهد رفت

    - تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله گروهی رقابت های هشت جانبه سوریه با تیم های المجد سوریه، الجزیره اردن و لیماسول قبرس همگروه شد.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    توصيه هايي براي زندگي زيباتر
    در اوايل زندگي


     

    سوال:
    در ابتداي يك زندگي مشترك دانستن چه مسائلي يا انجام دادن چه كارهايي زندگي را زيباتر مي كند؟

    پاسخ:
     سؤال بسيار زيبا و جالب شما بيانگر دغدغه شما براي ايجاد زندگي پويا و شيرين است. اگر همة ما انسانها از ابتدا شروع هر كاري، عوامل سعادت و پويايي آن را شناخته و به كار ببنديم هرگز در گذر زمان گرفتار ناملايمات و شكستها نخواهيم شد، و به نظر يكي از بزنگاههاي مهم تربيتي همين شناخت است.
    در پاسخ به اين سؤال مي توان بحثها و گفتارهاي زيادي داشته باشيم كه هر كدام از ديگري زيباتر و جذاب تر. قرآن و احاديث، علم امروز، تجربه هاي شخصي، گفتار بزرگان و انديشمندان و ...، همه و همه، پرداخت هائي به اين بحث داشته اند و كوله بار اين موضوع را مملو از معلومات و اطلاعات رنگين و زيبا نموده اند كه متأسفانه امكان پرداختن، به آن به صورت تفصيلي در اين نوشتار وجود ندارد. به همين خاطر به چند مورد آن در قالب نكاتي كاربردي ـ هر چند مختصر ـ اشاره مي كنيم تا با دانستن و عمل كردن به آنها، چراغ راهي شود براي همة كساني كه قدم در اين مسير گذاشته و دوستدار تشكيل زندگي زيبا و زيباتري هستند.
    1. نخستين گام موفقيت انسان در گسترة حيات و زندگي، بهره مندي از بينشي روشن و بصيرتي آسماني است. ديدگاهي كه، آفرينش را در آئينة نگاه آدمي، با صورتي زيبا و حقيقي به تصوير مي كشاند. آنان كه از اين مائدة الهي بي بهره اند، زندگي خويش را«ساحل تفريح و خوشگذراني» و يا«ميدان بازي و سرگرمي» مي دانند و دامنة تلاش خود را در روزهائي زود گذر، به دست فراموشي مي سپرند. فاطمة زهرا ـ سلام الله عليها ـ آن بزرگ بانوي اسلام ـ شبي كه در سن 9 سالگي به منزل شوهر خود علي ـ عليه السّلام ـ پا نهاد، با چشماني اشكبار و حالتي نگران رو به همسر خود كرد و فرمود:«دربارة حال و رفتار خود فكر كردم و به ياد پايان عمر خويش و منزلگاه ديگر به نام قبر افتادم، امروز از خانة پدر به خانة شوهر منتقل شدم و روزي ديگر از اينجا به خانة قبر و جايگاه ابدي خود خواهم رفت، در اين آغازين لحظه هاي زندگي تو را به خدا سوگند مي دهم كه بيا به نماز بايستيم تا با هم در اين شب خدا را عبادت كنيم....»[1] آري، داشتن چنين بينشي از زندگي بود كه اين زوج موفق، در طول تاريخ، الگوي همة مسلمانان قرار گرفتند.
    2. با همسرتان با مهرباني و صداقت صحبت كنيد. مي گويند:«صداقت رمز بزرگ موفقيت در زندگي است حتي اگر وانمود به صداقت كنيد باز هم موفقيد.» گاهي صادقانه رفتار كردن ـ خصوصاً اگر احساسات منفي فراواني نسبت به همسرتان داشته باشيد ـ بسيار دشوار است. اما اگر به جاي زخم زبان زدن و نفرت، با همسرتان صادقانه برخورد كنيد، او را وادار خواهيد كرد به حرفهاي شما گوش بدهد، شما را درك كند و در برابر شما پاسخگو باشد. تغييرات رفتاري مي توانند موجب تغييرات فكري شوند. يادتان باشد اگر با همسرتان مهربانانه صحبت كنيد خشم و تدافع، بين شما كم مي شود و جوّ آرامتري فراهم مي آيد كه مي توانيد در آن جو آرام، مشكلات خود را به بحث بگذاريد و دل به حل آنها ببنديد.
    3. نقش يك الگو را بازي كنيد و با همسرتان همان طور رفتار كنيد كه دوست داريد با شما رفتار شود، اگر مي خواهيد همسرتان محترمانه تر رفتار كند و صبورتر باشد و همكاري، عشق، حمايت و مهرباني بيشتري نشان دهد بايد در اكثر مواقع با او همين برخورد ها را داشته باشيد. با اين كار، احساس خوبي نسبت به خودتان در همسر خود ايجاد مي كنيد.
    4. زوجين بايد در برخورد با رفتار ناشايست همسرشان صرفاً همان عمل را تقبيح نمايند نه كل وجود را. چون در اينصورت باعث تحريف شخصيت همسر و تضعيف عزت نفس او مي شود و مشكلاتي را در زندگي به بار مي آورد.
    5. در مورد كارهاي خوب همسرتان اظهار نظر كنيد. مردان و زنان به يك اندازه نسبت به بازخوردهاي مثبت و تشويق، واكنش نشان مي دهند. اگر بطور مرتب رفتارهاي مسئولانه همسرتان را تشويق كنيد، او نيز رغبت بيشتري به برآورده كردن خواسته هايتان نشان مي دهد.
    6. كلامي كه ما در ارتباط با ديگران به زبان مي آوريم، بسيار بيشتر از آنچه تصور مي كنيم داراي پيام و معنا هستند، حجم و آهنگ صدا، نوع نگاه كردن، وضعيت ايستادن و حتي نفس كشيدن ها، همگي به شنونده كمك مي كند تا كلمات ما را تفسير كند و پيام آنرا دريابد. بنابراين اگر چه ممكن است ناخود آگاه مراقب اين موارد در هنگام ارسال پيام خود نباشيم، اما بايد توجه داشته باشيم كه به هر حال شيوة دريافت و استنباط يك سخن دقيقاً به شيوة ابراز آن برمي گردد. از اين روست كه بسيار اتفاق مي افتد كه يك پيام به آساني، مغاير با منظور ما دريافت مي شود. گفتار فقط«7 الي 24» درصد از كل پيام ما را تشكيل مي دهد.
    7. از وضعيت روحي همسرتان درك درستي داشته باشيد و متناسب با آن رفتار كنيد. همسراني كه روحيه همسرانشان را مي شناسند و مي دانند در وضعيت هاي مختلف روحي او، چگونه با او برخورد نمايند بدون شك زندگي موفقي خواهند داشت. وقتي همسر كسي خندان است، صدايش زنگ شادي دارد، حركاتش توأم با اعتماد است، همسر تيز بين بايد درك كند كه همسرش روز خوبي را در پي داشته است و موقعيت خوبي است جهت بحث و گفتگو و ...، برعكس وقتي احساس مي كنيد همسر شما از روحية خوبي برخوردار نيست روحية او را خراب تر نكنيد، از مشقت هاي زندگي نناليد، درخواست نكنيد، فشار وارد نياوريد و .... تا بدين ترتيب روابط شما آسيب نبيند.
    8. در رابطة با برآوردن توقعات، آنچه مهم است چگونگي خواستن است. ما با عبارات و جملات متفاوتي مي توانيم يك موضوع را مطرح كنيم. بهترين و مؤثرترين روش اين است كه نحوة بيان ما، از لحن آمرانه و دستور به دور باشد و جمله ها، بياني گرم و زباني صميمي داشته باشد. در اينصورت، معمولاً طرف مقابل متقاعد مي گردد كه در صورت فراهم بودن شرائط، خواسته هاي ما را تحقق ببخشد. زنان و مردان به طور يكسان و همگون فكر نمي كنند، عمل نمي كنند واكنش نشان نمي دهند. لذا بايد اين خصيصه جنسيتي را در انتظار داشتن از همسرتان مد نظر داشته باشيد و از آنها توقعات غير واقعي و غير هماهنگ با جنس آنها نداشته باشيد.
    9. گاهي انسان در زندگي خود با اين گلايه همسرش مواجه مي شود كه:«تو هيچ گاه به حرف من گوش نمي دهي»، يا«اگر گوش كرده بودي متوجه خواسته من شده بودي» و ..... آيا تا به حال به اين گلايه ها توجهي كرده ايد؟ گوش دادن يكي از دشوارترين رفتارهايي است كه انسان بدان احتياج دارد. پژوهشگران اثبات كرده اند كه 45% از زمان عمدة ارتباطي انسان به «گوش دادن» مي گذرد و بقيه، صرف«سخن گفتن»، «خواندن» و «نوشتن» مي شود. با اين وجود هنوز بسياري از انسانها «گوش دادن» را يك مهارت نمي دانند بلكه آنرا مساوي با«شنيدن» مي پندارند. در حاليكه «گوش دادن» عملي ارادي است كه نياز به دقت و توجه دارد اما «شنيدن» عملي غير ارادي است كه به دقت نياز ندارد. بنابراين مي توان يكي از لوازم زندگي مشترك شيرين را«هنر گوش دادن» دانست و فراگيري آن را ضروري.
    10. از كاه، كوه نسازيد و مسايل را بزرگ نكنيد، بدايندكه در زندگي افراد خوش بين كاه و كوه هر دو وجود دارد ولي در زندگي افراد بدبين فقط كوه وجود دارد، زيرا آنها از هر كاه، كوهي مي سازند و در برابر آن اظهار عجز مي كنند.
    11. بحران ها و مشكلات زندگي، محكِ لياقت و شايستگي شما به شمار مي آيند. سعي كنيد با عبور از اين بحرانها، لياقت، جدّيت و توان خود را به اثبات رسانيد.
    12. از يك بُعد نگري بپرهيزيم. يك بُعد نگري عبارت است از«تمركز شديد و افراطي بر يك روي سكه»
    13. به همسرتان اجازه دهيد بعضي مواقع با خودش تنها باشد.[2]
    14. و ....

    ------------------------------
    [1] . همسران، زندگي، الگوي بالندگي، احمد لقماني، چ 6، قم انتشارات عطر سعادت 1380، ص 18.
    [2] . اقتباش از سه كتاب: مردان زميني، زنان زميني، كنت ونينگ. ترجمة: مهرداد فيروز بخت، چ 1، تهران انتشارات شناخت، 1378، ص 20 تا 93.
    و: چگونه با تفاهم زندگي كنيم. حسن(قاسم) ملكي، چ 3، زنجان: انتشارات نيكان كتاب، 1383، ص 84 تا 113.
    و: همسران، زندگي،‌ الگوي بالندگي، احمد لقماني، چ6، قم: انتشارات عطر سعادت، 1380.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    بلوتوث چیست؟
    از کجا آمده، به کجا می‌رود؟

    بزرگ و کوچک، پیر و جوان اکثریت مردم از بلوتوث و نحوه کارکردن با آن آگاه هستند. بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه، دوربین‌های دیجیتالی و پرینترها و … مجهز به این فناوری هستند.
    کلمه بلوتوث ریشه دانمارکی دارد و از نام پادشاه دانمارک در سال‌های 940 تا 986 گرفته شده است. نام پادشاه دانمارک در آن زمان Harald Blaatand بود. كلمه Blaatand پس از انتقال به زبان انگليسي به شكل Bluetooth تلفظ شد. در زمان حکومت Harald Blaatand دانمارك و نروژ در جنگ هاي مذهبي با هم مشكل داشتند و این پادشاه توانست این دو کشور را با یکدیگر متحد کند و از آن پس شهرت زيادي كسب كرد.
    در واقع تكنولوژي Bluetooth هم بر پايه اتحاد يكپارچه سيستم هاي كامپيوتر كه نماد انحاد ایجاد شده بین دوکشور است.
    ايده اصلي ايجاد سيستم ارتباطی یکپارچه بین وسایل الکترونیکی با یک استاندارد کلی در سال ۱۹۹۴ توسط شركت موبايل Ericsson ارائه شد. جالب است بدانید ریاست این پروژه انقلابی را زنی ایرانی به نام ماریا خورسند بر عهده داشت. ماریا خورسند، یكی از مدیران مشهور صنعت IT جهان است.
    ماریا خورسند در زمان مدیریت خود در شركت اریكسون سوئد، مدیریت این پروژه را به عهده گرفت و به او لقب مادر معنوی تكنولوژی بلوتوث داده شد.
    ماریا خورسند در سال 1957 (1336) در شهر ساری، مركز استان مازندران، متولد شد. او در سال 1975 به لس‌آنجلس مهاجرت كرد و فوق‌لیسانس كامپیوتر خود را از دانشگاه فولرتون (Fullerton) كالیفرنیا گرفت و در دهه 80 نیز مقیم سوئد شد.
    پنج شرکت Ericsson ، Intel ، Nokia ، IBM و Toshiba توانستند گروهی را تشکیل دهند به نام Bluetooth (Special Interest Group) SIG با تشکیل این گروه موفق به پایه‌گذاری استاندارد مورد نیاز بین وسایل الکترونیک شدند. تکنولوژی بلوتوث هم مانند هر تکنولوژی دیگری رفته رفته توسعه پیدا کرده است،
    شرح کاملی از این رشد و توسعه را با هم مطالعه می‌کنیم:

    اولین نسخه‌های بلوتوث مشکلات و کاستی‌هایی داشتند نسخه 1.0 و B1.0 از اولین سری تکنولوژی بلوتوث هستند که اکثر شرکت‌های تولید کننده محصولات الکترونیکی استفاده کننده این تکنولوژی در برقراری ارتباط محصولاتشان با یکدیگر با مشکل مواجه می‌شدند.
    این دستگاه ها برای ایجاد ارتباط مجبور بودند آدرس سخت‌افزاری دستگاه (BD-ADDR) را در فرآیند اتصال دو دستگاه فاش کنند که در نتیجه اصل پنهان نگه داشتن هویت دستگاه نقض می‌شد.


    نسخه 1.1
    بسیاری از خطاهای موجود در دو نسخه قبلی را پوشاند و قبلیت پشتیبانی از کانال‌های بدون رمزگذاری به آن اضافه شد و به سیستم Received Signal Strength Indication ( RSSI ) همان نمایشگر قدرت سیگنال دریافتی مجهز شد.


    نسخه 1.2
    تغییرات عمده‌ای را در این نسخه شاهد بوده‌ایم:
    برقراری سریع‌تر ارتباط بین دستگاه‌ها
    استفاده از ( AFH) Adaptive frequency-hopping spread spectrum برای جلوگیری از تداخل فرکانس‌های رادیویی
    افزایش سرعت انتقال تا 721 کیلوبیت در ثانیه
    ارتباط گسترده همزمان: Extended Synchronous Connections (eSCO) استفاده از این تکنیک و بهبود کیفیت صدای بسته‌های آسیب دیده و ارسال مجدد آنها را در بر می‌گیرد.
    پشتیبانی رابط کنترل میزبان (HCI) Host Controller Interface برای three-wire UART


    نسخه 2.0
    این نسخه از دهم نوامبر سال 2004 مورد استفاده قرار گرفته است پشتیبانی از نسخه 1.1 و بالابردن سرعت ارزیابی و انتقال داده تا سه برابر و در شرایطی خاص تا ده برابر، کارآیی بهینه بین هر دستگاه و بالاتر رفتن پهنای باند از مشخصات این نسخه هستند.


    نسخه 2.1
    از جولای سال 2007 استفاده از این نسخه مرسوم شد این نسخه سازگاری کامل با نسخه‌های 1.1 و 2.0 را داراست.
    بهینه سازی در اتصال به دستگاه‌های مختلف و ایجاد لیست از دستگاه‌های یافته شده در زمان جست‌وجو از مشخصه‌های جدید است. ساخت تونل ارتباطی رمزگذاری شده برای حفظ امینت و جلوگیری از دزدیده شدن اطلاعات در حال ارسال توسط دیگران.


    نسخه 3.0
    در حال حاضر آخرین نسخه و سریع‌ترین نسخه از این تکنولوژی است که با بهره‌گیری از باند گسترده رادیویی (UWB) Ultra-Wideband سرعت انتقال آن در ثانیه به 480 مگابیت می‌رسد و انرژی مصرفی آن فوق‌العاده کم است.
    عدم تداخل بین دستگاه‌های در حال ارتباط با یکدیگر نیز از خصوصیت‌های نسخه 3.0 بشمار می‌رود، این تکنولوژی را SSFH مي‌نامند. بلوتوث یک استاندارد رادیویی و پروتکل ارتباطی برای ارتباط بین وسایل الکترونیکی است و برد کوتاهی دارد (1متر تا 100 متر). دستگاه‌هایی که در حدفاصل مجاز از یکدیگر قرار دارند می‌توانند با استفاده از تکنولوژی بلوتوث با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
    از آنجایی که این دستگاه ها از یک سیستم ارتباطی رادیویی استفاده می‌کنند احتیاجی به خط دید مستقیم بین آنها نیست و حتی با وجود موانع نیز می‌توانند ارتباط را برقرار کنند، اما در نهایت باید در محدوده یکی از سه کلاس موجود قرار داشته باشند:

    Class 1 100 mW (20 dBm) ~100 meters
    Class 2 2.5 mW (4 dBm) ~10 meters
    Class 3 1 mW (0 dBm) ~1 meter

    در علم IT به شبکه ایجاد شده از طریق بلوتوث شبکه بی‌سیم شخصی (PAN) Personal Area Network گفته می‌شود که با استاندارد IEEE 802.15.1 هم شناخته می‌شود.
    با استفاده از بلوتوث می‌توان 8 دستگاه را به طور همزمان به هم متصل کرد. علی رغم اینکه همه دستگاه‌ها در شعاع 10 متری یکدیگر قرار دارند هیچگونه تداخلی در ارتباط بین شان پیش نخواهد آمد. این بدان دلیل است که بلوتوث با استفاده از تکنیکی با عنوان پرش فرکانس‌ها (SSFH) امکان استفاده همزمان از یک فرکانس مشخص رادر بیش از یک دستگاه غیرممکن می‌سازد. در این تکنیک بلوتوث طیف فرکانسی ISM را به 79 فرکانس مجزا تقسیم کرده و دستگاه مورد نظر بر مبنای معیارهای خاص در هر لحظه به صورت تصادفی یکی از این فرکانس‌ها را انتخاب کرده و استفاده می‌کند.
    در ارتباطات بلوتوث دستگاه فرستنده در هر ثانیه 1600 بار فرکانس عوض می‌کند. بدین ترتیب تعداد دستگاه‌های بیشتری می‌توانند از طیف رادیویی استفاده کنند و امکان تداخل بین آنها هم کاهش می‌یابد.
    وقتی دستگاه‌های بلوتوث در فاصله مجاز از هم قرار می‌گیرند یک گفت‌وگوی الکترونیکی بین شان رخ می‌دهد تا چنانچه داده‌ای باید منتقل شود با یکی از دستگاه‌ها باید دیگری را کنترل کند ارتباط بین شان برقرار شود. وقتی این گفت‌وگو انجام می‌شود دستگاه‌ها یک شبکه ایجاد می‌کنند. شبکه‌ای که توسط سیستم‌های بلوتوث ایجاد می‌شود شبکه شخصی (PAN) نامیده می‌شود که ممکن است فضای یک اتاق یا خانه را در بر بگیرد یا اینکه فاصله بین تلفن همراه و HANDSFREE آن که به گوش‌تان وصل است را شامل می‌شود.
    موارد استفاده از تکنولوژی بلوتوث متعدد است، از شایع‌ترین آنها می‌توان به تلفن همراه اشاره کرد، با وجود این تکنولوژی در ساختار تلفن همراه شما می‌توانید ارسال و دریافت داده را به راحتی انجام دهید برقراری اتصال بین هندزفری و تلفن همراه نیز یکدیگر از موارد استفاده است.
    ارتباط با دستگاه‌های ورودی و خروجی کامپیوترهای شخصی، مانند صفحه کلید، موشواره و چاپگر. مورد دیگر را می‌توان به کنسول‌های بازی اشاره کرد مانند WII محصولی از شرکت NINTENDO ، PlayStation محصول شرکت Sony و یا Xbox محصول شرکت Microsoft. این کنسول‌ها از بلوتوث برای برقراری ارتباط بین کنسول و دسته آن استفاده می‌کنند.
    در این بین بازاریابی، تبلیغات و اطلاع رسانی هم پای خود را از رسانه ها فراتر گذاشته‌اند و از تلفن همراه بعنوان یک رسانه استفاده می‌کنند و با بهره‌مندی از تکنولوژی بلوتوث تبلیغات را بدون واسطه به مردم می‌رسانند:
    دستگاه‌هایی ساخته شده که در صورت نصب آنها در محل‌های مختلف می‌توانید اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود از طریق ارسال متن، عکس، فایل صوتی و حتی تصویری نیز به مشتریان بپردازید، البته همانطور که قبل تر نیز گفته شد تکنولوژی بلوتوث محدودیت طول برد دارد و بصورت متوسط از 10 متر تا 1000 و 1200 متر ادامه دارد.
    استفاده از بلوتوث در عرصه اطلاع‌رسانی و تبلیغات پیشرفته تر نیز شده است. شما در نوعی از دستگاه‌های اطلاع رسانی علاوه بر ارسال تبلیغات رایگان می‌توانید دریافت اطلاعات نیز داشته باشید به عنوان مثال برای خود صندوق انتقادات و پیشنهادات درست کنید و یا از طریق بلوتوث از مشتری سفارش بگیرید.
     

     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive