به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, July 7, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 965)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 965

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 965 :: دوشنبه 17 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

با مغزتان کوهها را جابجا کنید!

سلام!

توضیح: نوشته زیر ترجمه آزادی از بعضی بخش‌های مقاله‌‌ای با همین نام در نیویورک تایمز است.

آیا هنوز با موس، کیبرد و یا جویستیک ویدئو گیم را بازی می‌کنید؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که دیگر از نیروی مغز و فکر خود برای بازی کردن استفاده کنید!
هِدسِت‌های جدید سیگنال الکتریکی مغز را به اضافه حرکات عضلات چهره را دریافت می‌کند و آنرا به شکل دستورات روی مونیتور کامپیوتر ترجمه می‌کند که در نتیجه شخص می‌تواند تنها با فکر کردن کارسور روی صفحه مانیتور را حرکت دهد.
این هِدسِت در واقع نمونه‌ای از نتایج تحقیقات در زمینه تبادل مغز و کامپیوتر (Brain-Computer Interface (BCI)) است که اساسا با آزمایشات روی میمونها شروع شد به این طریق که الکترودهایی را در مغز میمون با جراحی می‌گذارند و بعد میمون را تربیت می‌کنند که یک دست مصنوعی را توسط فکر کردن به حرکت در آورند.

برای اینکه فرد بهتر یاد بگیرد که چگونه با فکر کردن چیزی را به حرکت در آورد، این هِدسِت‌ها با یک گیم کامپیوتری می‌آیند که در آن شخص می‌بایست که یک کوه مجازی روی کامپیوتر را به حرکت در آورد. برای این‌ کار فرد می‌بایست که ذهنش را خالی کند و بعد حدود 30 الی 40 ثانیه فقط تمرکز کند و پس از یک دو مرتبه تمرین می‌تواند که کوه مجازی را با فکر کردن به حرکت در‌آورد.
نکته‌ای که شاید برای دانشجویانی که روی امواج مغزی (EEG) کار می‌کنند، جالب باشد اینست که معمولا سیگنال‌های مربوط به حرکت عضلات چهره مابین امواج EEG به عنوان نویز تلقی شده و سعی می‌شود که حذف شوند. ولی این هِدسِت‌ها هدفشان خواندن امواج EEG برای تشخیص بیماری و غیره نیست بلکه هدفشان تنها گرفتن سیگنالی است که بتواند یک شیئ را حرکت دهد. بنابراین این هِدسِت‌ها در واقع از ترکیب سیگنال‌های نویز عضله و امواج EEG استفاده می‌کنند.
ناگفته نماند که هدف این تحقیقات بازی ویدئویی بدون دست نیست؛ بلکه هدف ایجاد وسیله‌ای است برای کسانی که فلج هستند و یا قطع عضو دارند، که توسط آن بتوانند به زندگی نرمال برگردند.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (963) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • طراحيهاي زيبا روي ناخن
  • تکنولوژي جديد به سادگي ABC
  • جزئیات طرح مطالعاتی وزارت بازرگانی برای نقدی کردن یارانه ها
  • معرفي و دانلود فيلم :‎‎لارس و دختر واقعي
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : شکست ماشين جنگي نازيها
  • دانلود انيميشن : To Love-Ru
  • گلچینی از معروفترین و بهترین آهنگهای لایت گیتار
  • آهنگ زيباي سنبل فردوس باصداي عبدالحسين مختاباد
  • نرم افزار پاسخگویی به شبهات وهابیت
  • باز کردن فایل های pdf در موبایل
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: ماشین رانی حرفه ای GRID
  • آن كار شيطاني ...
  • تعریف مشاغل مختلف
  • بیا به ابتذال عادت کنیم
  • نوجوان‌های ژاپنی چطور سیگار تهیه می‌کنند؟!
  • نکاتی در مورد آموسیان و و اقعه پوریم
  • بابک خُرّمدین و داستانِ تحریفِ تاریخِ آذربایجان
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • تجهیز خودرو ford flex به یک یخچال کوچک
  • موضوع انشا: نظر خود را دربارۀ جام ملت‌های اروپا بنویسید
  • چند پیشنهاد جهت ارتباط موثر و محبوبیت در بین دیگران
  • حجاب اسلامي در چه چيزهايي تعريف مي شود؟
  • گزارش خبرگزاری فرانسه از ثروتمندان تهرانی
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

طراحيهاي زيبا روي ناخن
فصل اميد
ويژه نامه ماه رجب
خانه هاي درختي
ويدئو: گزارش جالب نجف زاده از بيروت
کلي کاريکاتور باحال !
تصوير: تکنولوژي جديد به سادگي ABC است
يک وبلاگ پر از کتابهاي ديني و مذهبي براي دانلود
نرم افزار پیام رسان فارسی بالاخره آماده شد + دانلود
هموني که هر SMS فارسي حدود 200 کاراکتر حساب ميشه

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزئیات طرح مطالعاتی وزارت بازرگانی
برای نقدی کردن یارانه ها

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت بازرگانی با تشریح طرح مطالعاتی این وزارتخانه برای نقدی کردن یارانه ها، گفت: تبعات تورمی بالقوه سیاستهای تعدیل پرداخت یارانه ها می تواند موجب عقب گرد در این سیاستها شود.
محمود دودانگه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ضرورتها و ملاحظات نقدی کردن پرداخت یارانه در کشور گفت: پرداخت یارانه در ایران ده ها سال است که تبدیل به کاربرد شده و اصلی ترین اهداف پرداخت آن را می توان حمایت از اقشار آسیب پذیر و جلوگیری از افزایش قیمتها (تورم) دانست.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت بازرگانی افزود: البته در این طرح حمایت از تولید و صادرات، تامین امنیت غذایی و موارد دیگر نیز به میزان کمتری مورد توجه قرار گرفته است؛ لکن تداوم این وضعیت در دهه های اخیر علاوه بر بار مالی فزاینده این یارانه ها که به نوبه خود موجب افزایش هزینه دولت، کسری بودجه و تورم شده، هزینه های هنگفت دیگری را به یک یا چند شکل بر اقتصاد کشور تحمیل نموده است.
وی تصریح کرد: افزایش مصرف بی رویه یکی از این هزینه ها است که تبعات آن را در مورد کالاهای اساسی به صورت ضایعات بالا و در مورد حاملهای انرژی به صورت بالابودن شدت انرژی در مقایسه با کشورهای جهان می توان مشاهده کرد.
به گفته دودانگه، هدفمند نبودن یارانه ها نیز به نوبه خود یکی از این هزینه های هنگفت است که در عمل باعث گردیده در برخی اقلام نظیر بنزین، این یارانه عمدتا نصیب اقشار غنی گردد؛ از سوی دیگر، ایجاد بازارهای موازی، قاچاق، کاهش رشد اقتصادی و آلودگی محیط زیست در اثر مصرف بی رویه انرژی، تحریف قیمتها و جلوگیری از سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید تولید کالا و مصرف بهینه انرژی، افزایش شدید واردات حاملهای انرژی و وابسته و نیز ضربه پذیر شدن اقتصاد کشور از دیگر تبعات این موضوع است.
وی اظهار داشت: بنابراین پرداخت یارانه ها به شکل فعلی نتوانسته به اهداف اصلی خود دست یابد و برای رفع مشکلات مذکور، هدفمندسازی یارانه ها امری اجتناب ناپذیر است؛ زیرا با هدفمند کردن یارانه ها اولا بار مالی دولت کاهش یافته و ثانیا اقشار آسیب پذیر سهم بیشتری از یارانه ها کسب خواهند کرد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت بازرگانی ادامه داد: در این راستا مدیریت صحیح مورد اول باعث کاهش فشارهای تورمی ایجاده شده می گردد و مورد دوم می تواند به کاهش فقر و عدالت اجتماعی منجر شود.
دودانگه گفت: هدفمند سازی یارانه ها کار ساده ای نیست، مشکل اصلی این امر شناسایی اقشار آسیب پذیر و دسترسی به آنها است؛ به نحوی که حتی در صورت شناسایی این اقشار، نحوه پرداخت یارانه به آنها می تواند تبعات متفاوتی داشته باشد. به این معنا که در صورت پرداخت نقدی این یارانه ها، احتمال تشدید تورم و نبود سازوکار لازم برای اعطای نقدی یارانه ها از جمله مشکلات اصلی این روش خواهد بود.
به گفته این مقام مسئول در وزارت بازرگانی، در حالیکه واقعی شدن قیمتها، اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از قاچاق، کاهش ضایعات، کاهش آلودگی های زیست محیطی و کاهش واردات از جمله محاسن آن به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه به صورت غیرمستقیم یا کالایی به ظاهر آثار تورمی کمتری خواهد داشت و در زمینه حفظ امنیت غذایی نیز آثار مثبت بیشتری بر آن مترتب است؛ اما در مقابل، بهینه سازی مصرف این کالاها مورد توجه قرار نخواهد گرفت و فواید در نظر گرفته شده بر آن حاصل نخواهد گردید و به دلیل تفاوت الگوهای مصرف و توزیع کالاهای یارانه ای، کماکان مسائلی چون وجود بازار موازی و هزینه بالای توزیع وجود خواهد داشت.
دودانگه گفت: با توجه به موارد مذکور و نظر به شناخته شده نبودن اقشار آسیب پذیر، پرداخت نقدی یارانه ها را به طور مساوی و به کلیه اقشار مردم، می توان بعنوان گام نخست در هدفمندسازی یارانه ها دانست که با یکسان سازی قیمتها و توزیع مساوی یارانه، بسیاری از مشکلات موجود را کاهش می دهد و یا به طور کلی از بین می برد.
وی با بیان مثالی گفت: قاچاق و رانت جویی در مورد این کالاها حذف می شود، ضایعات و مصرف بی رویه کاهش می یابد، واردات کم شده و برای سرمایه گذاری در تولید کالای با مصرف انرژی کمتر نیز انگیزه ایجاد می شود.
دودانگه گفت: البته نقدی شدن یارانه یک خطر بزرگ دارد و آنهم تشدید تورم است که در صورت انتقال به گروه های کم درآمد ممکن است افزایش درآمد اولیه حاصل از نقدی شدن یارانه ها را خنثی نماید.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت بازرگانی تصریح کرد: در این ارتباط چند نکته باید در نظر گرفته شود، در بعد اقتصاد کلان، تثبیت اقتصادی کنترل تورم از طریق سیاستهای منضبط پولی و مالی، باید مقدم بر سیاستهای تعدیل اقتصادی از جمله هدفمند نمودن یارانه ها باشد، زیرا تبعات تورمی بالقوه سیاستهای تعدیل می تواند موجب عقب گرد در این سیاستها شود.
وی گفت: در صورت اجرای سیاست نقدی کردن یارانه ها و با عنایت به شرایط تورمی کشور و حجم یارانه ها چندین راهکار اجرایی قابل پیشنهاد است؛ اولا نقدی کردن یارانه ها به تدریج و با اولویت کالاهایی انجام شود که در آنها سهم مصرف اقشار آسیب پذیر کمتر و در نتیجه افزایش درآمد آنها از محل نقدی شدن یارانه ها بیشتر است.
دودانگه افزود: نقدی شدن یارانه بنزین، برق، آب و گاز مقدم بر نقدی شدن یارانه نان، نفت سفید و گازوئیل باشد، اولویت یارانه های مصرفی بر یارانه های تولیدی نیز می تواند مورد توجه واقع شود. دولت بخشی از صرفه جویی حاصل از نقدی کردن یارانه ها را پس انداز و بخش دیگری از آن را صرف تقویت و گسترش نظام تامین اجتماعی نماید.
وی خاطرنشان کرد: نقدی کردن یارانه ها فرصتی طلایی برای سودجویان جهت افزایش بی رویه قیمت ها است. از این رو ضرورت دارد دولت ضمن محاسبه آثار تورمی نقدی شدن یارانه ها و اطلاع رسانی وسیع در مورد آنها و نیز تقویت بازرسی و نظارت خود، اهتمام لازم را جهت حفظ حقوق مصرف کنندگان به کار بندد.
دودانگه گفت: نکته حائز اهمیت این است که پیش از اجرای این سیاستها، لازم است اقدامات عملی در رابطه با انضباط پولی و مالی به اجرا درآید تا ضمن سرکوب انتظارات تورمی، تعهد دولت در کنترل تورم نمایش داده شود.
به اعتقاد وی، کاهش مصرف حاملهای انرژی علاوه بر قیمت حاملها، به اصلاح ساختارهای موجود نیز نیاز است. اصلاح شبکه های تولید و توزیع برق، اعمال استانداردهای مصرف سوخت در خودروهای داخلی و وارداتی و مصارف صنعتی و خانگی از جمله اقدامات لازم الاجرا خواهند بود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎لارس و دختر واقعي
Lars and the Real Girl


کارگردان: کريگ گيلسپاي. فيلمنامه: نانسي اليور. موسيقي: ديويد تورن. مدير فيلمبرداري: آدام کيمل. تدوين: تاتيانا اس. ‏ريگل. طراح صحنه: ارويندر گره وال. بازيگران: رايان گازلينگ[لارس ليندستروم]، اميلي مورتيمر[کارين]، پل ‏اشنايدر[گاس]، پاتريشيا کلارکسون[داگمار]، کلي گارنر[مارگو]، نانسي بيتي[خانم گرونر]، کارن رابينسون[سيندي]. ‏‏106 دقيقه. محصول 2007 کانادا. نامزد اسکار بهترين فيلمنامه اصيل، نامزد جايزه بهترين بازيگر و بهترين فيلمنامه ‏از انجمن منتقدان رسانه اي، نامزد جايزه بهترين بازيگر و فيلمساز خوش آتيه از مراسم انجمن منتقدان فيلم شيکاگو، ‏نامزد جايزه گولدن گلاب بهترين بازيگر، برنده جايزه بهترين فيلمنامه از انجمن ملي منتقدان آمريکا، برنده جايزه ‏ساتلايت بهترين بازيگر مرد و نامزد جوايز بهترين بازيگر زن نقش اصلي/اميلي مورتيمر-بهترين فيلم و بهترين ‏فيلمنامه، نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد از مراسم اتحاديه بازيگران، نامز جايزه بهترين فيلمنامه از اتحاديه نويسندگان ‏آمريکا. ‏
لارس جواني دست و پا چلفتي، مومن و به شدت خجالتي است که در شهر کوچکي زندگي مي کند. او سرانجام موفق مي ‏شود دوست دختر روياهايش را به خانه اي که در آن به همراه برادر و زن برادرش زندگي مي کند، بياورد. تنها مشکل ‏اينجاست که اين دختر واقعي نيست، بلکه عروسک سکسي پلاستيکي است که لارس آن را از روي اينترنت خريداري ‏کرده است. اما سکس چيزي نيست که دهن لارس را به خود مشغول کرده، او به دنبال يک رابطه عميق احساسي با اين ‏عروسک-او را بيانکا مي نامند- است. زن برادرش از اين که مي بيند لارس با اين عروسک همچون انساني واقعي ‏رفتار مي کند نگران است، برادرش فکر مي کند که لارس خل شده، اما اهالي شهر کوچک تصميم دارند بر خلاف آن ‏دو از خيالات پسر خوش طينت شهرشان که هميشه او را دوست داشته اند، حمايت کنند....‏

چرا بايد ديد؟
کريک گيلسپاي سابقه اي طولاني حدود يک دهه و نيم در ساختن آگهي هاي تلويزيوني دارد و چندين بار از سوي ‏اتحاديه کارگردان هاي آمريکا براي ساخت آگهي هاي ‏Citibank‏ و ‏Holiday Inn Express‏ برنده و نامزد دريافت ‏جايزه بوده و تحسين شده است. لارس و دختر واقعي اولين فيلم اوست که با فاصله اي اندک از دومين فيلمش آقاي ‏وودکاک به نمايش در آمده و در جشنواره شيکاگو نيز خوش درخشيده است. يک درام کميک و ملايم که از بازي خوب ‏بازيگراني شناخته شده بهره مي جويد و با وجود آشنا بودن محتوايش-چگونگي رشد کاراکتر هاي اطراف شخصيت ‏اصلي که در عين کمک به او براي گذار از بحرانش، خودشان نيز تکامل مي يابند-سوژه غيرعادي آن مي تواند فيلم را ‏به يک اثر هنري ماندگار تبديل کند. ‏
جوان 27 ساله اي که توسط پدري بسيار کم حرف پرورش يافته و مادرش را نيز در هنگام تولد از دست داده، با ‏مشکلات احساسي بزرگي روبروست: از ارتباط با انسانها گريزان است، و تماس بدني را نمي تواند تحمل کند. لارس در ‏گاراژي پشت منزل کودکي اش به سر مي برد؛ منزلي که اکنون توسط برادر بزرگش گاس و همسر آبستنش کارين ‏اشغال شده. لارس سعي مي کند که دعوت هاي مداوم اين زوج متأهل را ناديده بگيرد. زندگي اجتماعي اش شامل رفتن ‏به کليسا و گوش دادن به فانتزي هاي جنسي يکي از همکارانش مي شود.البته همکاري به نام مارگو هم هست که سعي ‏داد دل او را به دست بياورد.‏
بارداري کارين ظاهراً ترسي ريشه دار در وجود لارس ايجاد مي کند و اين ترس، تبيين خود را در واقعيت بخشيدن به ‏يک دوست دختر به نام بيانکا باز مي يابد. لارس از برادر و زن برادرش مي خواهد که ميزبان دوست دخترش باشند. ‏ولي گاس و کارين، وحشت زده از مهمان تازه خانه و نيز جنون مشهود لارس، او را نزد دکتر داگمار مي برند. دکتر ‏داگمار بر اين باور است که لارس با اين کارش دارد تلاش سازنده اي مي کند، و از خانواده لارس مي خواهد که نگران ‏نباشند و بگذارند موضوع جريان خودش را طي کند.‏
گيلسپي هرگز به سطح شوخي هاي ساده تنزل نمي کند، چرا که نقاط ضعف انساني را با لطافت و همراه شوخي هاي ‏بصري ملايم به تصوير مي کشد، درست همانطور که ديالوگ هاي پر مغز نانسي اوليور، مانع خنده اي آشکار مي شود. ‏به عنوان نمونه صحنه اي که لارس خيالاتي براي بيانکاي غير واقعي ماجراهاي خيالاتي مشهور تاريخ ادبيات-دن ‏کيشوت- را مي خواند. بازي ها همه خوب هستند. شخصيت کميک گازلينگ در اين نقش که با کارهاي گذشته اش تفاوت ‏دارد، همدردي برانگيز است. اشنايدر، مورتيمر، و کلارکسون سه بعد تاثيرگذار هستند. در ميان نقش هاي جانبي، نانسي ‏بيتي به عنوان همسايه اي ساده و نيز کارين رابينسون در نقش سيندي، مسئول پذيرش اداره به خوبي ظاهر مي شوند.‏
ژانر: کمدي، درام. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/126846542/LarsATRealBox-2007.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/126857428/LarsATRealBox-2007.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/126871755/LarsATRealBox-2007.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/126883686/LarsATRealBox-2007.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/126898728/LarsATRealBox-2007.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/126907933/LarsATRealBox-2007.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/126916436/LarsATRealBox-2007.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/126917920/LarsATRealBox-2007.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

شکست ماشين جنگي نازيها
Defeat of the Nazi War Machine

مستند «شکست ماشين جنگي نازيها»

لينکهاي دانلود

DefeatNazi_JB.avi.001
DefeatNazi_JB.avi.002
DefeatNazi_JB.avi.003
DefeatNazi_JB.avi.004
DefeatNazi_JB.avi.005
DefeatNazi_JB.avi.006
DefeatNazi_JB.avi.007
DefeatNazi_JB.avi.008
DefeatNazi_JB.avi.009

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

To Love-Ru

Genres: action, comedy, romance, science fiction

Plot Summary: The story is about Yuuki Rito, a high-school boy who cannot confess to the girl of his dreams, Sairenji Haruna. One day when coming home and sulking in the bath-tub a mysterious, nude girl, appears out of nowhere. Her name is Lala and she comes from the planet Deviluke, where she is the heir to the throne. Her father wants her to return to her home planet so she can marry one of the husband candidates, but she decides that she wants to marry Rito in order to stay on Earth.
 

لينکهاي دانلود

Ayako__ToLoveRU_-_Trouble_-_01.part1.rar
Ayako__ToLoveRU_-_Trouble_-_01.part2.rar
Ayako__ToLoveRU_-_Trouble_-_01.part3.rar

Ayako__ToLoveRU_-_Trouble_-_02.part1.rar
Ayako__ToLoveRU_-_Trouble_-_02.part2.rar
Ayako__ToLoveRU_-_Trouble_-_02.part3.rar

Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_03.part1.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_03.part2.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_03.part3.rar

Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_04.part1.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_04.part2.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_04.part3.rar

Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_05.part1.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_05.part2.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_05.part3.rar

Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_06.part1.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_06.part2.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_06.part3.rar

Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_07.part1.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_07.part2.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_07.part3.rar

Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_08.part1.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_08.part2.rar
Ayako__ToLoveRu_-_Trouble_-_08.part3.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: بيکلام

گلچینی از معروفترین و بهترین آهنگهای لایت گیتار

گلچینی از معروفترین و بهترین آهنگهای لایت گیتار با کيفيت عالی
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم مي باشد

تک موزیک

آهنگ زيباي سنبل فردوس
باصداي عبدالحسين مختاباد

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نرم افزار پاسخگویی به شبهات وهابیت

با تلاش تیم برنامه نویسی سایت سلام شیعه اولین نرم افزار (کم حجم و قابل دانلود)، در رابطه با پاسخگویی به شبهات وهابیت طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت.
لازم به ذکر است که این نرم افزار بصورت آزمایشی منتشر گردیده است و بزودی نسخه تکمیلی منتشر خواهد گردید.

مزایا و شناسه این محصول:

1- آرشیو جامع پرسش و پاسخ در مورد شبهات وهابیت.

2- قابلیت اجرا بر روی رایانه (بدون نیاز به اتصال به اینترنت) با قابلیت جستجو در میان شبهات بصورت آفلاین.

3- قابلیت جستجو در میان شبهات بصورت هوشمند.

4- قابلیت بروز رسانی و افزایش مطالب در کمترین زمان (در صورت وجود نسخه های جدید).

5- ارسال شبهه و سوال جدید توسط کاربر به مسئولان پاسخگو و دریافت سریع جواب.

6- حجم فوق العاده کم با قابلیت دانلود سریع.

7- عدم محدودیت در قانون کپی رایت و حمایت معنوی از تکثیر و انتشار این برنامه توسط سایت سلام شیعه.

منيع
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دنياي موبايل

باز کردن فایل های pdf در موبایل
حتی زبان فارسی، برای s603rd

همان طور که می دانید adobe acrobat reader نرم افزاری است که توسط آن می توانید فایل های با پسوند pdf را درون کامپیوتر خود مشاهده کنید . طوری که اگر این برنامه یا برنامه های مشابه بر روی سیستم شما نصب نباشد قادر به مشاهده این گونه فایل ها که با پسوند pdf هستند نیستید . خوب نرم افزاری که قصد معرفی آن را داریم نرم افزار Adobe PDF Reader است که شما می توانید فایل های pdf خود را همان طور که در کامپیوتر می بینید در صفحه گوشی خود به طور کامل و همراه با عکس ببینید . از قابلیت های مهمی که این نرم افزار را به بقیه برتری داده است می توان به امکان zoom بر روی قسمت دلخواه اشاره کرد .
اما آن چه …. آن چه که این نرم فزار را در نوع خود بی نظیر کرده است 2 گزینه است .
1- این که شما فقط کافیست Adobe PDF Reader را بر روی گوشی خود نصب کنید و پس از آن کافیست اقدام به باز کردن فایل های pdf خود کنید . مشاهده می کنید که مانند کامپیوتر خود نرم فزار خودکار باز شده و فایل pdf شما را نشان می دهد . این نرم افزار در خیلی جاها که شما به کامپیوتر دسترسی ندارید واقعا کاربردی است.
2- ویژگی خاص دوم این نرم افزار همان طور که در عکس مشاهده می کنید باز کردن فایل های pdf به زبان فارسی است که واقعا هر برنامه ای قادر به باز کردن فایل های pdf زبان فارسی نیست . پیشنهاد ما مثل همیشه = دانلود کنید و لذت ببرید!

نکته: برای نصب تاریخ گوشی خود را مطابق تاریخ میلادی روز قرار دهید ( تاریخ امروز 2008/7/8)


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 1 مگابايت مي باشد)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
ماشین رانی حرفه ای GRID


بازی مهیج و جذاب GRID یک بازی از سری بازی های مسابقات اتومبیلرانی است که توسط کمپانی CodeMaster به علاقه مندان این ژانر عرضه شده است. این بازی از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است و صدای فوق العاده ای هم دارد. شما از ابتدای بازی یک راننده ی آماتور هستید که در حین بازی و کسب تجربیات تبدیل به راننده ی ماهری می شوید. یکی از قابلیت های بازی فلش بک و بازگشت به عقب در مواقع لزوم است.

ناشر: Codemasters
کمپانی سازنده: Codemasters
تاریخ عرضه: 3 ژوئن 2008
وبسایت رسمی: www.racedrivergrid.com
تعداد بازیکنان: حد اکثر 2 نفر و تا 12 نفر به صورت شبکه

سیستم مورد نیاز:
Windows XP/Vista. (if running Windows Vista SP1 is recommended)
DirectX 9.0c
Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 CPU
1GB RAM.
Graphics Card: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above
DirectX Compatible Sound Card
Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive
12.5 GB Hard Drive Space

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام رضا(ع) فرمودند:

ما حد التَّوكُل؟ فقال لی : اَن لا تَخافَ معَ اللهِ اَحَداً

حد توكل چیست؟ حضرت فرمودند: اینكه با وجود خدا از هیچ كس نترسی

(جهاد النفس،ح 292)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي قله دماوند بيست و سومين قله بلند جهان است.
  • آيا مي دانستي سالانه 86 ميليون نفر به تعداد جمعيت جهان افزوده مي شود.
  • آيا مي دانستي که در فصل تابستان در کشورهي اسکانديناوي چون سوئد و نروژ فقط يک ساعت خورشيد غروب مي کند و حتي در بعضي نقاط حتي يک ساعت هم غروب نمي کند.
  • آيا مي دانستي مساحت درياچه خزر چهار برابر مساحت استان اصفهان مي باشد.
  • آيا مي دانستي که بيش از سه هزار نوع نعناع در جهان وجود دارد ولي تا کنون فقط هشتاد گياه آن را در کتاب هاي تغذيه و دارو سازي نام برده اند.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چشمها را باید شست

آن روز که دلم را به نگاهت پیوند زدی باور نمی کردم زود به زود به دلم سر بزنی و مرا از غم ها برهانی، باور نمی کردم که تا آخرش با من بمانی.
آن روز که با تو آشنا شدم باور نمی کردم عزیزترین مخلوق خدا دلش برایم تنگ شود و عجیب تر اینکه باور نمی کردم جدایی من از تو برایت گران باشد و نخواهی مرا از خود برانی.
اما حالا باور کرده ام که از من به من نزدیکتری و از من به من مهربان تر؛ باور کرده ام دلت برای من، برای گریه های من، برای دلتنگی های من تنگ می شود و من چقدر این دلتنگی را دوست دارم.
حالا باور کرده ام چشمهایی نگران من هستند که مهربانیشان را به دنیایی نمی فروشم، چشمهایی با من هستند که با هر کسی نیست و دستهایی برای من رو به خدا می روند که هیچ گاه خالی باز نمی گردند.
کاش تو هم باور می کردی آن چشمها مراقب توست و برای باورکردنش تنها کافیست چشمهایت را از غبارهای دنیا بشویی و همه چیز را به گونۀ دیگری ببینی.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

حسن دوغان
رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه درگذشت

بنا به اخبار رسانه های ترکیه رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه امروز عصر طی یک سکته آنی قلبی در استان موغلا درگذشت. ترکیه در مدت کوتاه ریاست فدراسیونی حسن دوغان نتایج حیرت انگیزی را در جام ملتهای اروپا گرفته بود و بازی های اعجاب آور این تیم کشورها را به تحسین واداشته بود.

حضور حسن دوغان و همسر مجحبه اش آیسل دوغان در جایگاه تماشاگران در مسابقات یورو که اخیرا به پایان رسید توجه دوربینها و رسانه ها را به خود جلب کرده بود. وی در سال جاری به ریاست فدراسیون فوتبال رسیده بود و در مدت کوتاه ریاستش بر تیم ملی فوتبال توانسته بود تیم ترکیه را به سطح اول فوتبال اروپا برساند.

عکسها از روزنامه حریت

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در بخش چهلم سیاستنامه خواجه نظام الملک و در "حکایت لقب خواستن سلطان محمود از خلیفه"، می خوانیم که محمود بر خاقان سمرقند رشک می برد و بارها خلیفه را نکوهش می کند که: «... هندوستان و خراسان و عراق مرا مسلم شد و ماوراءالنهر را بگرفتم و به نام تو شمشير مي‌زنم و خاقان که امروز از مطيعان و دست‌نشاندگان من است او را سه لقب فرموده‌ای»
خلیفه عباسی برای دلجوئی از محمود می نویسد: «... اما بدان که خاقان کم دانش است و تُرک٬ التماس او را از جهت کم‌دانشی وفا کرديم »! آیا می توان پنداشت که خلیفه برای دلجوئی از بزرگترین و توانمندترین همپیمانش زبان و تبار او را به ناسزا بگیرد؟ غزنویان گرایش بسیار نیرومندی به فرهنگ ایرانی داشتند و شاهان این دودمان برای فرزندان خود نامهائی چون "فرخزاد"،"بهرام شاه"، "شیرزاد"، "خسروشاه" و "خسرو ملک" برمی گزیدند.
پس ریشه های دشمنی سلطان محمود با فردوسی را باید در جای دیگری جُست که بی گمان سخنان کودکانه ای چون "جنگ ترک و فارس" در آن جایی ندارند. این جان آزاده فردوسی و روان بلند او بود که او را چهل سال از دربار شاه بدور می داشت و "سلطان غازی" این آزادگی را برتافتن نمی توانست. واگر نه نگاهی گذرا به سروده های دیگر سخنوران دربار غزنوی نشان می دهد که آنان نیز همه از دیدگاه ملت سازان قبیله گرا "ترک ستیز و پانفارسیست" بودند!
این همه تنها آغاز کار شاهنامه بود. دنبال کردن تک تک نمونه های تاریخی ارزش و جایگاه شاهنامه در پندار ملی ما ایرانیان چارچوب این جُستار را خواهد شکافت و از همین رو من تنها به آوردن نمونه هائی که مشتی از خروار باشند بسنده می کنم، تا دانسته شود که دشمنی قبیله گرایان و نژادپرستان جدائی خواه با فردوسی و شاهنامه او تنها و تنها در راستای گسستن از کیستی ایرانی و "ملت سازی" و بدنبال آن براه انداختن جنگ و برادرکشی در ایران است، تا بتوانند با بهره جوئی از پشتیبانی امپریالیستها ماهی خود را از آب گل آلوده بگیرند و بریش پیروان ساده دل خود بخندند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّمل آيات: 93 محل نزول: مکه

 
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا إِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ فَإِذَا هُمْ فَرِيقَانِ يَخْتَصِمُونَ 45 قَالَ يَا قَوْمِ لِمَ تَسْتَعْجِلُونَ بِالسَّيِّئَةِ قَبْلَ الْحَسَنَةِ لَوْلَا تَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 46 قَالُوا اطَّيَّرْنَا بِكَ وَبِمَن مَّعَكَ قَالَ طَائِرُكُمْ عِندَ اللَّهِ بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تُفْتَنُونَ 47 وَكَانَ فِي الْمَدِينَةِ تِسْعَةُ رَهْطٍ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ 48 قَالُوا تَقَاسَمُوا بِاللَّهِ لَنُبَيِّتَنَّهُ وَأَهْلَهُ ثُمَّ لَنَقُولَنَّ لِوَلِيِّهِ مَا شَهِدْنَا مَهْلِكَ أَهْلِهِ وَإِنَّا لَصَادِقُونَ 49 وَمَكَرُوا مَكْرًا وَمَكَرْنَا مَكْرًا وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ 50 فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ مَكْرِهِمْ أَنَّا دَمَّرْنَاهُمْ وَقَوْمَهُمْ أَجْمَعِينَ 51 فَتِلْكَ بُيُوتُهُمْ خَاوِيَةً بِمَا ظَلَمُوا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِّقَوْمٍ يَعْلَمُونَ 52 وَأَنجَيْنَا الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ 53 وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ وَأَنتُمْ تُبْصِرُونَ 54 أَئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ 55

 

ترجمه فارسي مکارم

ما به سوى «ثمود»، برادرشان «صالح‏» را فرستاديم كه: خداى يگانه‏را بپرستيد! اما آنان به دو گروه تقسيم شدند كه به مخاصمه پرداختند «45» (صالح) گفت: «اى قوم من! چرا براى بدى قبل از نيكى عجله مى‏كنيد (و عذاب الهى را مى‏طلبيد نه رحمت او را)؟! چرا از خداوند تقاضاى آمرزش نمى‏كنيد تا شايد مشمول رحمت (او) شويد؟!» «46» آنها گفتند: «ما تو را و كسانى كه با تو هستند به فال بد گرفتيم!» (صالح) گفت: «فال (نيك و) بد شما نزد خداست (و همه مقدرات به قدرت او تعيين مى‏گردد); بلكه شما گروهى هستيد فريب‏خورده! «47» و در آن شهر، نه گروهك بودند كه در زمين فساد مى‏كردند و اصلاح نمى‏كردند «48» آنها گفتند: «بياييد قسم ياد كنيد به خدا كه بر او ( صالح) و خانواده اش شبيخون مى زنيم (و آنها را به قتل مى‏رسانيم;) سپس به ولى دم او مى‏گوييم: ما هرگز از هلاكت خانواده او خبر نداشتيم و در اين گفتار خود صادق هستيم!» «49» آنها نقشه مهمى كشيدند، و ما هم نقشه مهمى; در حالى كه آنها درك نمى‏كردند! «50» بنگر عاقبت توطئه آنها چه شد، كه ما آنها و قومشان همگى را نابود كرديم; «51» اين خانه‏هاى آنهاست كه بخاطر ظلم و ستمشان خالى مانده; و در اين نشانه روشنى است براى كسانى كه آگاهند! «52» و كسانى را كه ايمان آورده و تقوا پيشه كرده بودند نجات داديم! «53» و لوط را (به ياد آور) هنگامى كه به قومش گفت: «آيا شما به سراغ كار بسيار زشتى مى‏رويد در حالى كه (نتايج شوم آن را) مى‏بينيد؟! «54» آيا شما بجاى زنان، از روى شهوت به سراغ مردان مى‏رويد؟! شما قومى نادانيد!» «55»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

balabolandha@yahoo.com

نمودار زماني برق يا رشته كوههاي زاكرس
پس 220 ولت كجاست

 

 

 

viski_601@yahoo.com

مردی چهار پسر داشت. آنها را به ترتیب به سراغ درخت گلابی ای فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بود:
پسر اول در زمستان، دومی در بهار، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفتند.
سپس پدر همه را فراخواند و از آنها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند درخت را توصیف کنند .
پسر اول گفت: درخت زشتی بود، خمیده و در هم پیچیده.
پسر دوم گفت: نه.. درختی پوشیده از جوانه بود و پر از امید شکفتن.
پسر سوم گفت: نه.. درختی بود سرشار از شکوفه های زیبا و عطرآگین.. و باشکوهترین صحنه ای بود که تابه امروز دیده ام.
پسر چهارم گفت: نه!!! درخت بالغی بود پربار از میوه ها.. پر از زندگی و زایش!
مرد لبخندی زد و گفت: همه شما درست گفتید، اما هر یک از شما فقط یک فصل از زندگی درخت را دیده اید! شما نمیتوانید درباره یک درخت یا یک انسان براساس یک فصل قضاوت کنید: همه حاصل انچه هستند و لذت، شوق و عشقی که از زندگیشان برمی آید فقط در انتها نمایان میشود، وقتی همه فصلها آمده و رفته باشند!
اگر در " زمستان" تسلیم شوید، امید شکوفایی " بهار" ، زیبایی "تابستان" و باروری "پاییز" را از کف داده اید!
مبادا بگذاری درد و رنج یک فصل زیبایی و شادی تمام فصلهای دیگر را نابود کند!
زندگی را فقط با فصلهای دشوارش نبین ؛
در راههای سخت پایداری کن: لحظه های بهتر بالاخره از راه میرسند!

 

 

p_mizban1@yahoo.com

عکسهايي از استانبول

http://i32.tinypic.com/2iu9477.jpg

http://i26.tinypic.com/149o3rk.jpg

http://i30.tinypic.com/14cab6o.jpg

http://i25.tinypic.com/szd0eh.jpg

http://i30.tinypic.com/2cfco6t.jpg

http://i28.tinypic.com/357lhy9.jpg

 عکسها از پريناز ميزبان

--------------------------------- 

دو آهنگ از
elgun kuliyev

http://tinypic.com/player.php?v=flxbb7&s=3

http://tinypic.com/player.php?v=1zwlw5t&s=3

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

آن كار شيطاني ...

... يك عده‏اى غفلت ميكنند، نميفهمند كه ما اين همه حركت كرده‏ايم، پيش آمده‏ايم؛ نميفهمند كه ما هنوز راه طولانى‏اى در پيش داريم؛
نميفهمند كه ما دشمن داريم، دشمن از تنبلى ما، از غفلت ما، از اختلاف ما، سوء استفاده ميكند. مخاطب بيشتر اين حرف شخصيتهاى مطرح جامعه - سياسى و فرهنگى و غيره - هستند كه بايد مراقب حرف زدنهاى خودشان، مراقب نوشتنهاى خودشان، مراقب موضع‏گيريهاى خودشان باشند. اتحاد و اتفاقى كه رمزِ همه‏ى پيشرفتها و پيروزيهاست، امروز بيشتر از همه براى اين كشور لازم است.
مسئولين كشور هم واقعاً دارند زحمت ميكشند، حقيقتاً دارند زحمت ميكشند. دولت، مسئولين، مديران بخشهاى مختلف، تلاش ميكنند. اگر كسى ايراد و انتقادى هم دارد، نبايد آن را جورى مطرح كند كه اين مديرى كه در تلاش هست براى اينكه كار را بهتر انجام دهد، او را تضعيف كند.
اختلافات غالباً از هوسهاى نفسانى بر ميخيزد. اگر كسى بگويد اين عمل من كه اختلاف‏انگيز بود، تفرقه‏انگيز بود، براى خداست، اين را باور نكنيد. تفرقه‏ى بين مؤمنين كارِ خدائى نيست، براى هدفِ خدائى انجام نميگيرد؛ كار شيطانى است؛ كار شيطانى است.
ايجاد بغضاء و كينه بين مؤمنين، فضاى اختلاف را به وجود آوردن، اين كار شيطان است، كار خدائى نيست. كار خدائى همدلى است. يك نفر يك كارى دارد، مسئوليتى را بر عهده گرفته، ديگران بايد كمك كنند تا كار را خوب انجام دهد. اگر ضعفى داشت، به او تذكر دهند؛ اما نگذارند او تضعيف شود.
اين كسى كه اين عَلم را بر دوش كشيده، بلند كرده، همه بايد كمكش كنند؛ يكى عرقش را پاك ميكند، يكى بادش ميزند. اگر ديدند كه در نگه داشتن عَلم دارد اشتباه ميكند، راهش اين نيست كه يك مشتى هم به پشتش بزنند، خودِ او و عَلم را سرنگون كنند. راهش اين است كه كمكش كنند اين اشكال برطرف شود؛
اين نكته را بايد همه توجه كنند، بخصوص كسانى كه در عرصه‏ى سياست و در عرصه‏ى فرهنگ و در عرصه‏ى رسانه و در عرصه‏هاى گوناگون نقش و حضورى دارند

*** آنچه خوانديد، سخنان مقام معظم رهبري در چهارم تير ماه 87 بود... همين چند روز پيش

 

 
narges_marigold_2007@yahoo.com

تعریف مشاغل مختلف

سیاستمدار: کسی است که می تواند به شما بگوید به جهنم بروید منتها به نحوی که شما برای این سفر لحظه شماری
مشاور: کسی است که ساعت شما را از دستتان باز می کند و بعد به شما می گوید ساعت چند است.
حسابدار: کسی است که قیمت هر چیز را می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند.
بانکدار: کسی است هنگامی که هوا آفتابی است چترش را به شما قرض می دهد و درست تا باران شروع می شود آن را می خواهد.
اقتصاددان: کسی است که فردا خواهد فهمید چرا چیزهایی که دیروز پیش بینی کرده بود امروز اتفاق نیفتاد. روزنامه نگار: کسی است که %50 از وقتش به نگفتن چیزهایی که می داند می گذرد و %50 بقیه وقتش به صحبت کردن در مورد چیزهایی که نمی داند.
ریاضیدان: مرد کوری است که در یک اتاق تاریک بدنبال گربه سیاهیه می گردد که آنجا نیست. هنرمند مدرن: کسی است که رنگ را بر روی بوم می پاشد و با پارچه ای آن را بهم می زند و سپس پارچه را
می فروشد.
فیلسوف: کسی است که برای عده ای که خوابند حرف می زند.
روانشناس: کسی است که از شما پول می گیرد تا سوالاتی را بپرسد که همسرتان مجانی از شما می پرسد.
جامعه شناس: کسی است که وقتی ماشین خوشگلی از خیابان رد می شود و همه مردم به آن نگاه می کنند، او به مردم نگاه می کند.
برنامه نویس: کسی است که مشکلی که از وجودش بی خبر بودید را به روشی که نمی فهمید حل می کند.

 

 

chehrzad332@yahoo.com

بیا به ابتذال عادت کنیم

م-ت :

بحث های روشنفکرانه را پیش نکش
بگذار به جای قهوه
کاهو سکنجبین مان را بخوریم
با پچپچه های خاله زنکی در کنارش
بگذار ابتذال کارش را بکند
بگذار ساعتی درباره دوست دختر سارکوزی صحبت کنیم
و از اتاق خواب این و آن سردربیاوریم

کلاسیک ها را خفه کن لطفا
باخ را خفه کن
بیا به ابتذال عادت کنیم
به شهرام شپ پره
اسپیلبرگ بازی بس است
برگمن بازی کافی است
برای رفع کسالت
بیا همین دایره های زنگی را ببینیم
همین فیلم های بدقوراه بومی

بیا اینجا
جایی که معنای آبگوشت و پیتزا یکی شده است
و هر چه می گندد
با اندکی سس مخصوص، مزه دار می شود
اندکی سس آزادی
اندکی سس دموکراسی


اما بوی تند مسمومیت
همچون گنداب زباله در هوا پیچیده است
و عفونت حتی به چشم های کودکان یک روزه هم رحم نکرده
پس بیا به ابتذال عادت کنیم
و پارچه سفید را بالابگیریم
تا دیگر کسی در تسلیم بودنمان تردید نکند
بعد
هر وقت دلت برای فنجان قهوه ات تنگ شد
و برای کتابهایت
تا گوشه ای دور از هیاهوی ابتذال
تنهایی را مزه مزه کنی
بیاد آر
که با دستهای خودمان
در روزگاری که همین دیروز بود
گورمان را کندیم
و ابتذال با خیال راحت کارش را کرد و رفت

 

.

alirezamajidi@gmail.com

نوجوان‌های ژاپنی
چطور سیگار تهیه می‌کنند؟!

در کشورهای خارجی قوانین سفت و سختی به منظور عدم دسترسی نوجوان‌ها به دخانیات وضع شده و صاحبان فروشگاه‌ها و دکه‌ها در صورت فروش سیگار به افراد با سن کم، به سختی جریمه می‌شوند.
تکلیف دستگاه‌های خودکار فروش سیگار در این میان چیست؟
بیشتر ماشین‌های تحویل خودکار سیگار در ژاپن، برای چک کردن سن خریدار از کارت ویژه‌ای موسوم به Taspo age-verification card استفاده می‌کنند. ولی در ژاپن حدود 4 هزار دستگاه هم وجود دارد که سیستم تشخیص خودکار سن و اسکنر چهره دارند.

اما خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های ژاپن متوجه شد که این ‌دستگاه‌ها به آسانی فریب می‌خورند، خریدار کم‌سن می‌تواند به آسانی و با قرار دادن عکس‌های یک مجله که از افراد با سن قانونی گرفته شده‌اند، سیستم را فریب دهند.
این خبرنگار، دستگاه‌های خودکار فروش را در دو منطقه اوزاکا و کوبه مورد آزمایش قرار داد. در اوزاکا او موفق شد عکس روجلد 15 سانتیمتری یک مرد 50 ساله را جلوی دستگاه بگیرد و سیگار تحویل بگیرد و در اوزاکا او با قرار دادن عکس 8 سانتیمتری یک زن مشهور 30 ساله در جلوی دوربین دستگاه، سیگار تهیه کرد.
شرکت فوجیتکا -سازنده این ماشین‌ها- قصد دارد اشکال فعلی این ماشین‌ها را برطرف کند.

منبع

 

 

sagharichi.amir@yahoo.de

رویای ناتمام

سحر خواب از سرم بیهوده بگریخت
ند ا نستم تویی رو یا ی نا بم

گشودم پلکهایم را به یک دم
تو پر بگشودی از دنیای خوابم

نگاهت بود بارانی دلم ریخت
نشد فرصت دلیلش را بگویی

تو رفتی من ولی در دل ندارم
بجز دانستنش هیچ آرزویی

صدایت مانده در گوشم که میگفت
نمانی خواب هنگا م نما ز است

مرا از خود جدا کردی نگفتی
خدا ا ز ذکر عاشق بی نیاز است

ولی خواب از سر و شادی ز دل رفت
به امید شبی دیگر نشستم

شب آمد خواب جار ی شد نبودی
بر آمد آفتاب و دل شکستم

به حسرت سوختم چون شمع تا صبح
نیامد د ر شبم ماهی چراغی

کجا آخر به دنبالت بگردم
کجا گیرم ز دیدارت سراغی

سحر گاهان غمی افزونتر از پیش
مرا می کاود از سر تا به ریشه

به خود می گویم امشب هم سحر شد
مبادا او نیاید تا همیشه

بیا شبها هنوزم استوارند
نمی آید به سر رنگ سیاهی

نمی میرد رها تا زندگی هست
نجویی گر به خوابم با ز راهی

*امیر ساقریچی*

 

 

amkamalis@yahoo.com

نکاتی در مورد آموسیان و و اقعه پوریم

قسمت اول

با سلام به همه دوستان
دوست خوبمان آقای بابک ناصری در مجله روزانه شماره های 952، 953، 958، 959 و 960 در مورد نظریه دکتر پورپیرار و نیز آنوسیان مطالبی را درج کرده بودند. در مورد مطالب ایشان مواردی که به ذهن بنده خطور کرده را خدمت ایشان و شما ارائه می نمایم. امیدوارم ایشان دراین موارد به دوستان پاسخ مناسب بدهند. ابتدا باید متذکر شوم که بنده تاریخ دان نیستم و تنها سعی کرده ام از دید یک ناظر بیطرف به مساله نگاه کنم. تا آنجا که بنده متوجه شدم اصل نظریه ایشان این است که تقریبا تمامی ساکنان اصلی خاور میانه به همراه تمدن درخشان آنها در اثر اقدامات یهودیان از بین رفته است. ظاهرا این نظریه بر چند پایه استوار است

1_ واقعه کشتار پوریم بر گرفته از تورات و دیگر منابع: اگر تورات را مرجع این واقعه بدانیم بر اساس همین متن هم به سختی بتوان باور کرد که این واقعه کل جمعیت خاور میانه را با خطر انقراض روبرو کرده باشد. بر اساس تورات کشتار پوریم تنها در یک روز اتفاق افتاده و در خلال آن هفتاد هزار نفر از مخالفان یهودیان کشته شده اند. از آنجا که از این عمل در تورات با افتخار یاد شده بعید است که تورات سعی در کاهش میزان کشتار و در نتیجه کاهش افتخار این عمل بنماید و در ثانی همین عدد هفتاد هزار هم با اینکه مربوط به یک شهر نبوده اما باز به اندازه کافی غیر قابل باور می نماید و ظاهرا نویسندگان متن تورات تا توانسته اند آنرا بزرگ کرده اند و دیگر احتیاج نیست فرض کنیم که میزان واقعی تلفات بیش از این بوده. حال اگر این عدد را درست فرض کنیم ببینیم این میزان چه قدر از جمعیت احتمالی خاور میانه را شامل میشود. دوستان توجه کنند که ایران آن روز تقریبا شامل تمام خاور میانه بجز عربستان فعلی بوده. خوب با قبول اینکه کشتار مذکور حیات اجتماعی در ایران را از بین برده باید قبول کرد که در این کشتار اقلا باید چیزی در حدود 70 الی 80 درصد مردم ایران کشته شده باشند و گرنه جمعیت به هر صورت قابل بازسازی بود. خوب اگر فرض کنیم که 70 درصد جمعیت ایران همان 70000 نفری باشند که طبق ادعای تورات کشته شده اند پس جمعیت خاور میانه در آن موقع تنها حدود 100000 نفر بوده یعنی چیزی حدود جمعیت کنونی جزیره قشم خودمان. در حاشیه روایت تورات نقل شده که دشمن اصلی یهودیان در آن موقع وزیر خشایارشاه به نام هامان بوده که در آن روز ده پسر وی دستگیر و همگی قتل عام میشوند. اگر هامان تنها این ده فرزند را داشته و فرض کنیم که او مثلا به علت پولدار بودن اینقدر زیاد پسر داشته و اگر فراموش کنیم که رسم پسر زیاد داشتن رسم مسلط مردم خاور میانه (چه فقیر و چه غنی) بوده و هست، باز میتوان فرض کرد که بطور متوسط هر خانوار ایرانی در آن موقع پنج فرزند داشته پس برای تولید مثل 100000 نفر از حتی 2 نفر، تنها احتیاج به 7 نسل می باشد. حال اگر عامل جنگ و بیماری و قحطی و امثال آنرا هم در نظر بگیریم منطقی است که فرض کنیم میتوان طی حداکثر 40 نسل تنها از 2 نفر به جمعیت 100000 نفری رسید. حال اگر فاصله هر دو نسل متوالی را 20 سال بگیریم این زمان به 800 سال میرسد. خلاصه اینکه اگر جمعیت ایران 100000 نفر بوده این میزان جمعیت نمی توانسته در بیش از 800 سال بوجود آمده باشد که این باز با عقل سلیم و حتی نظر خود دکتر پورپیرار نیز ناسازگار است. این نتیجه گیری و نتیجه گیری بعدی من گرچه اصلا علمی نیست اما احتمالا برای داشتن یک حساب سر انگشتی از جمعیت آن موقع مفید است و نشان میدهد که چقدر سخت است که نظریه دکتر را نزدیک به واقعیت دانست. در نتیجه یا باید باور کرد که دامنه کشتار مذکور اقلا 250 الی 300 برابر میزان مورد ادعای تورات است یا باید قبول کرد که حادثه مذکور گرچه دلخراش و ناجوانمردانه بوده اما نتوانسته اصل حیات اقوام را در ایران با خطر جدی روبرو کند. در ضمن اگر بخواهیم باور کنیم که در کشتار پوریم بجای 70000 نفر مثلا 20000000 نفر جان باخته اند با توجه به اینکه تا ساختن اولین سلاح کشتار جمعی حدود 25 قرن وقت لازم بوده و اگر فرض کنیم که جمعیت فعال مردان یهودی که به این کار اقدام کرده اند نمی تواند بیش از 10000 نفر باشد لذا باید هر مرد یهودی اقلا 2000 نفر را کشته باشد. با این فرض که هر قتل دست کم 1 دقیقه طول بکشد و باز با این فرض که قربانیان خود با پای خود به مسلخ آمده و گردن را به فولاد سرد سپرده اند و برای دستگیری شان تلاشی لازم نبوده، باز برای کشتن این تعداد احتیاج به 2000 دقیقه کار بی وقفه بوده است که خود برابر 33 ساعت و بیست دقیقه کشتار بی وقفه و ممتد است که عملا امکان ندارد. در ضمن توجه کنید که همه منابع تاریخی آن زمان در اختیار یهودیان نبوده مثلا یونانیان که اتفاقا دشمن ایران بوده و غرض ورزی خود در تاریخ نگاری را در روایتهای مختلف هم نشان داده اند بسیار بعید است که چنین خبر مهمی را به راحتی از دست بدهند و آنرا با آب و تاب و با شاخ و برگ و اضافات ثبت نکنند تا سندی دیگر بر ادعای آنها در بربریت آسیایی ها و برتری اروپایی ها باشد. اما ظاهرا منابع ثالث هم چنین نسل کشی وسیعی را گزارش نکرده اند.

2_ دستکاری ممتد و سازمان یافته تاریخ توسط یهودیان و نیروهای نفوذی آنها در لباس مورخ برای سرپوش بر این کشتار و عواقب آن به علاوه اغراق در خوب نشان دادن هخامنشیان و بد نشان دادن مهاجمان به منطقه مانند اسکندر، چنگیز، تیمور و غیره: سخن دوست ما در مورد تلاش افراد برای تحریف روایت تاریخ تا حدودی درست است و اصلا اگر بخواهیم منصف باشیم میبینیم که تقریبا تمام ملل تا حدودی تاریخ را به نفع خود تحریف کرده اند اما سوال اینجاست که آیا میتوان در چنین ابعادی این کار را کرد؟ همانطور که گفته شد اگر فرض کنیم که تمام تواریخ آسیایی زیر نفوذ یهودیان نوشته شده اقلا باید باور کرد که منابع دیگری مانند منابع قدیمی یونانی و رومی کمتر در زیر نفوذ آنها بوده . در حالی که میبینیم که منابع یونانی که دشمنی خود را با ایرانیان در روایت ماجراهایی مانند جنگ ماراتون و نیز واقعه قتل 300 نظامی اسپارتی به خوبی نشان داده (مثلا با اغراق در تعداد سپاه ایران که اصلا در ناحیه کوچک ماراتون امکان استقرار ندارد و با بزرگنمایی فداکاری یونانیان) اما همین منابع از کورش و حتی تا حدودی از داریوش به نیکی یاد میکنند. به یاد داشته باشیم که نوشتن این تواریخ مدتها قبل از ورود یهودیان به یونان نوشته شده و اتفاقا در آنها بد ترین عبارات در مورد خشایارشاه بکار رفته که از قضای روزگار ظاهرا بهترین روابط را با یهودیان داشته. پس اگر یهودیان فرصت تغییر تاریخ یونانیان را داشتند عاقلانه است که اول به اصلاح چهره زشتی که از خشایارشاه در تواریخ یونانی تصویر شده اقدام کنند. در ضمن دوست ما فرموده اند که نفوذیهای یهودیان اکثرا تاریخ نگار شده اند اما معلوم نیست چرا هیچ مسلمانی دست به نگارش تاریخ نزده تا در مقابل این تحریفها قد علم کند و بعد از 2500 سال و علیرغم وجود شواهد بسیار زیاد، این موضوع تازه کشف شده. دوست ما علیرغم اینکه به دفعات گفته بودند که تعداد زیادی از مورخین قدیم در باطن یهودی و در خدمت اهداف قوم خود بوده اند اما در انتهای مطالب خود در شماره 960 تنها از دو مورخ نام برده اند که گرچه خواجه رشید الدین فضل ا... از بزرگترین مورخین ایران است اما نه اولین مورخ ایران است و نه تنها مورخ ایران و بسیار کسان دیگر قبل و بعد از او بوده اند که با استناد به آنچه دوست ما شواهد انکار ناپذیر نامیده بتوانند به روایت مورد نظر یهودیان خلل وارد کنند. در مورد حمله مغول نیز باید یاد آور شد که هجوم اولیه مغول بیشتر دامنگیر خراسان آن موقع و ماوراء النهر بوده و نیرو های مغول در راه رسیدن به اروپا بوده که وارد ایران شده اند و تنها در نوار شمالی ایران که شامل ری و آذربایجان بوده خرابیهایی به بار آوردند و توقف نیز نکرده و از طریق قفقاز راهی اروپا شدند به این علت است که در این زمان خرابی زیادی به نواحی مرکزی و جنوبی ایران وارد نشده گرچه منابع ایرانی در این کار نقش حکام فارس را در مصالحه پررنگ کرده اند اما در واقع علت اصلی عزم نیروهای مغول در رسیدن به اروپا بوده. اما در دوره دوم حمله مغولها در زمان هلاکو هست که آسیب اصلی به مناطق مرکزی و جنوبی و غربی ایران امروز وارد میشود. پس نبود نشانه از حمله مغول به این مناطق در دوره چنگیز علت دیگری غیر از تحریف تاریخ توسط یهودیان داشته است.

ادامه دارد ...

 

 

mloghman@gmail.com

بابک خُرّمدین و داستانِ تحریفِ تاریخِ آذربایجان

قسمت اول

نگاهی به جنبشِ خُرّمدینان آذربایجان
خُرّمدینان، که به خاطر جامه های سرخی که به تن می کردند، سرخ جامگان نیز نامیده می شدند، قیامی بود فراگیر که در سراسرِ ایران زمین، از خراسان و گرگان و ری گرفته تا اصفهان و همدان و آذربایجان، علیه اشغالگرانِ عرب دنبال می شد.
پس از مرگ "جاویدان پور شهرک" (فرماندهِ ی خُرّمدینان آذربایجان) بابک، رهبری این جنبش را به دست گرفت و در سال 200 هجری، علیه سلطه ی تازیان برخاست و "دژ بَذ" (جمهور) نزدیکِ "کلیبر" را به عنوانِ مرکزِ فرماندهیِ خود، برگزید.
این جنبش، برای آزاد سازی ایران از چنگ اشغالگران، توانست قشرهای مختلف اجتماعی را به گِرد خود جمع کند و بیش از 20 سال در برابر سلطه گران بایستد و شش تن از سرداران برجسته را شکست دهد و خوابِ راحت را از چشمانِ خلفای عباسی بگیرد.
تا این که "معتصم" خلیفه ی عباسی، از "افشین" خواست تا به جنگِ بابک رود. به نوشته ی " جریر طبری": «معتصم چون در کارِ بابک، بیچاره شد، اختیار بر افشین افتاد.»
افشین که از شاهزادگانِ شهر "اشروسنه" (بین سیحون و سمرقند) بود، به جنگِ بابک رفت و توانست پس از سه سال نبردِ دشوار، در فاصله ی سال های 220 تا 223 هجری با خُدعه و نیرنگ، خُرّمدینان را شکست دهد و بابک را اسیر کند.
خلیفه برای خوار کردن بابک، فرمان داد، او را سوارِ فیلی کنند و برادرش "عبدالله" را سوار شتر و در شهر بچرخانند. گویند: خلیفه دستور داد تا بابک را زنده، مُثله کنند. نخست، دست های او را بریدند، در این هنگام بابک قدری از خون خود را بر چهره اش مالید. خلیفه پرسید: ای سگ! ای زندیق! این چه کار بود که تو کردی؟ بابک گفت: چون خون از روی برود، زرد شود. من روی خویش را به خون، سرخ کردم تا وقتی خون از تنم بیرون رود، نگویند از بیم، رویش زرد شده است .
پس از کشتن بابک، جسدش را در سامرا به دار آویختند و سرش را به همراه عبدالله به بغداد فرستادند. "اسحاق بن ابراهیم" فرمانروای بغداد در موردِ برادرِ بابک همان کاری را کرد که خلیفه انجام داده بود.
پس از دستگیری و کشتن بابک، جنبش خُرّمدینان ، خاموش نشد. آنان در گوشه و کنار ایران و حتا در بیزانس (قسطنطنیه) به مبارزه ی خود بر ضد خلفای عرب ادامه دادند.
درباره ی باور خُرّمدینان که متاثر از اندیشه های "مزدک" بود، سخن، بسیار گفته شده است. اما آنچه که از نام خُرّم دینی برمی آید، بیانگرِ باوری است که پیوستگیِ عمیقی با اندیشه های زرتشت دارد و در پی شادی و خُرّمی انسان است و بر این ایده است که آدمی، آفریده ی خداست و در این جهان باید به شادی سرکند و گریه و زاری امری نکوهیده است.
"دکتر علی میرفطروس" در کتاب " جنبش سرخ جامگان" که به بررسی تأثیر آئین ها و باورهای میترائی بر عقاید خُرّمدینان پرداخته است، چنین نوشته: «از نظر فلسفی، خُرّمدینان نیز - مانند مزدکیان - به پیکار روشنائی و تاریکی (یا اهورامزدا و اهریمن) اعتقاد داشتند. امّا برخلاف تعالیم مزدک، خُرّمدینان (به رهبری بابک) معتقد بودند که نور بر ظلمت نه بطور تصادفی، بلکه با اراده و اختیار انسان، پیروز می شود. با چنین درکی، جهان بینی مزدکیان جدید (خُرّمدینان) دچار تحول گردید که بر اساس آن، فلسفه ی خُرّمدینان نه یک فلسفه ی تأمّل و تحمّل، بلکه به فلسفه ای برای تحرّک و پیکار بَدَل گردید. از این زمان است که پرچم و جامه ی سرخ، نشان رسمی خُرّمدینان شد.
جنبه ی دیگر عقاید سرخ جامگان، اعتقاد آنان به تناسخ بود. اعتقاد به تناسخ گویا ناشی از این باور بود که قهرمان نمی میرد مگر آنکه ریشه ی بیداد بَرکَنَد و داد را بر تخت بنشاند. در حقیقت، تناسخ صورت دیگری از بی مرگی قهرمان یا شکل ساده و عامیانه ی دیالکتیک و حرکت تاریخ بود.
به نظر عقیده شناسانی مانند: "شهرستانی"، "نوبختی" و "عبدالقاهر بغدادی":
«اصحاب تناسخ جهان را قدیم می دانستند و بهشت و دوزخ و معاد و رستاخیز و روز حشر را انکار می کردند چرا که به نظر آنان: بهشت و دوزخ، این جهان است و جز این، جهانی دیگر نیست. [1] » »

بابک خرمدین و جاعلانِ تاریخ
چندی است، گروه هایی که خود را "پان ترکیست" می نامند، با این بهانه که دژِ بابک در آذربایجانِ ترک زبان قرار دارد، بابک را ترک نژاد ی می دانند که برای رهایی خلق ترک! از ستم شوونیست های فارس! قیام کرده است . آنان با برگزاری مراسمی در تیرماه هر سال و برافراشتن پرچم کشورِ بیگانه در قلعه ی بابک، در پی تاریخ سازی برای آذربایجانی هایی هستند که هرچند زبانشان ترکی است، اما تبار، فرهنگ، مذهب و تاریخشان تفاوتی با سایرِ ایرانیان ندارد.
کتاب هایی چون: اخبار الطوال (دینوری)، الانساب (سمعانی)، تاریخ ابن خلدون، تاریخ بلعمی، تاریخ طبرستان (کاتب)، تاریخ طبری، تاریخ الکامل (ابن اثیر)، تاریخ گزیده (حمدالله مستوفی)، تاریخ مَقدسی، مختصر الدول (ابن عبری)، التنبیه و الاشراف (مسعودی)، تقویم التواریخ (حاج خلیفه)، دول الاسلام (ذهبی)، جوامع الحکایات ولوامع الروایات (محمد عوفی)، سیاست نامه یا سیرالملوک (نظام الملک)، شذرات الذهب فی اخبار من ذهب (حنبلی)، زین الاخبار (گردیزی)، الفرق بین الفرق (بغدادی)، الفهرست (ابن ندیم)، نگارستان (قاضی احمد غفاری) که از منابع معتبر و دست اولِ همه ی پژوهشگران، در این زمینه محسوب می شوند، هیچ یک، حتا کوچک ترین اشاره ای به این که تبار بابک از ترکان بوده، نداشته اند. مثلاً: "ابن واضح یعقوبی" در کتاب "البُلدان" می نویسد: مردم شهرهای آذربایجان، مخلوطی هستند از عجم آذری و جاودانیه که مردم شهر بذ باشند که بابک در آنجا بود. [2]
نکته ی بسیار مهم اینکه، وقتی دست و پای بابک را بریدند و دشنه در دنده های سینه اش فرو کردند، بابک با زبان ساده ی فارسی گفت:
- «آسانیا!»
این روایت نشان می دهد که زبان فارسی در این دوران در آذربایجان رواج داشته است.
همچنین بیشترِ این تاریخ نگاران به این اشاره کرده اند که لشگریانِ خلیفه ی عرب برای سرکوبی جنبش بابک را ترکان تشکیل می داده اند و معتصم در میان سرداران خود، به ترکان که هم نژاد مادر وی بودند، بیش از عرب ها و ایرانیان بها می داد و برای از میان بردن جنبش های ملی ایرانیان به کوچ گسترده ی ترکان از آسیای میانه، کمک فراوان نمود.

ریشه و تبار مردم آذربایجان
مردم آذربایجان، همان گونه که نام سرزمینشان نشان می دهد، مردمانی هستند، ایرانی (آریایی). نام آذربایجان از "آتروپات" سردار هخامنشی که آذربایجان را از چنگال اسکندر رهاند و تا سالیان دراز، خود و خاندانش حاکم این سرزمین بودند، گرفته شده. این سرزمین پیش از آتروپات، "ماد خُرد" نامیده می شد. [3]
"ابراهیم پورداوود" در معنی "آتروپاتکان" می گوید:«نام آتروپات، نامی است که به گستردگی در ایران باستان به کار گرفته می شد، از دو بخش در آمیخته: آتر (آذر) و پات که اسم مفعول از مصدر پا که در اوستایی و پارسی باستان به معنی نگاه داشتن و پاس داشتن و پناه دادن، بسیار به کار رفته و همین واژه است که در پارسی، پاییدن شده است. جزء کان که در آتروپاتکان و آذرپادگان افزوده شده، همان است که در بسیاری از نام های دیگر سرزمین ایران هم دیده می شود. مانندِ گلپایگان (گلبادگان)». [4]
آذربایجانیان، فرزندان مادان آریایی اند، همان قومی که کردان امروزی، بازماندگان ایشانند. زبان کهن آذربایجان، زبان "پهلوی آذری" بوده و بر پایه ی پژوهش های مورخان ایرانی و خارجی، زبان ترکی، دیرینگی چندانی در آذربایجان ندارد.
به گواهی تاریخ، ورود ترکان به آذربایجان، از زمان سلجوقیان آغاز شد. آنان که ایل های دامدار و کوچ نشینی بودند، به هوسِ مراتع خُرّم و سرسبز آذربایجان به آن جا درآمدند.
پس از ترکان، نوبت به مغول ها رسید. آنها که نزدیکیِ زبانی و نژادی با ترکان داشتند و همچنین برخی از لشگریان آن ها، ترک ها بودند، مراغه، سلطانیه و تبریز را به پایتختی برگزیدند و بومیان آذربایجان را به زیر سلطه ی خود درآوردند. در اثر ارتباط بومیان آذربایجان با حاکمان مهاجم، کم کم واژگان ترکی به گویش آذری راه یافت. همچنین گذشت زمان و قدرت گرفتن هر چه بیشتر مهاجمان و کوچ های پی در پی آنان به آذربایجان از یک سو و حاکمیت هزار ساله ی ترکان بر ایران از سوی دگر، باعث شد که با گذشت نزدیک به 700 سال از زمان سلجوقیان، زبان ترکی جای گویش پهلوی آذری را بگیرد.
از میان رفتن گویش پهلوی آذری، نخست در بیرون از شهرها آغاز گردید، ولی کم کم به شهرهای بزرگ نیز رسید. "زکریا بن محمد قزوینی" در کتاب "آثار البلاد" در سال 674 هجری در زیر عنوان تبریز، چنین نوشته است: «منج ّ مین گفته اند که تبریز را از ترکان آفتی نخواهد رسید، چه طالع آن شهر عقرب است و مریخ صاحب آن است و تاکنون حرف ایشان راست درآمده است، چه از جمیع بلاد آذربایجان هیچ شهری از دستبرد ترکان محفوظ نمانده است جز تبریز». [5]

ادامه دارد ...

 

 

baran432002@yahoo.no

در پاسخ به آقای بابک ناصری
(babakn_naseri10)

قسمت سوم و پاياني

ظاهرا مرزی برای خیالبافی پورپیرار وجود ندارد. وی در زمان به اصطلاح بررسی کتیبه بیستون، چیزی را دید که اینبار فکر می کرد تنها خودش دیده است! ای وای! جعل!
وی با گذاشتن عکسي از فروهر کتيبه بيستون ادعا می کند که در بالای کلاه فروهر نشان یهودی وجود داشته و کسی آن را برداشته و به جایش یک خورشید گذاشته است!!! چرا؟ چون معلوم می شده که این کتیبه را یهودی ها نوشته اند! شاید هم معلوم می شده که پوریم اتفاق افتاده!!!!! بخوانید:
نقش این گردونه خورشید فراز اهورای کتیبه بیستون جعل جدید است و با بریدن دقیق سنگ در کتیبه و حذف نقش پیشین، این «شمش» را به جای نقش قدیم نشانده اند!!!!! این نوع برش و جا گذاری سنگ که در تصویر می بینید، کم ترین ربطی به نشانه های مرمت ندارد و جز تعویض و جای گزینی نام دیگری نمی گیرد. مورخ می پرسد آیا در اصل کهن کتیبه بر فراز کلاه این به اصطلاح اهورامزدا چه صورت و نقش دیگری حکاکی بوده، که در دوران جدید باید از دید صاحبان نظر در موضوع مربوطه، پنهان می مانده است: شمعدان مقدس یهودیان و یا ستاره ی داود؟!!! ....... (آشنایی با ادله و اسناد رخ داد پلید پوریم 50).
قضیه اینطوری بوده:
یکی بود یکی نبود! یه باستان شناس یهودی بود که اومد کتیبه بیستون را ترجمه کنه! یک دفعه موبایلش زنگ زد! دیلینگ دیلینگ (موبایلش قدیمی بوده دیگه!).
باستان شناس: الو یهودپور هستم! بفرمایید
روح: سلام، خسته نباشی! من همان روح سرگردان یهود هستم!
باستان شناس: در خدمتم
روح: بَبَم جان، یکی از حکاکان ممتاز! در زمان کندن کتیبه اون بالا یه چیزی گذاشته که همه می فهمند که توی پوریم همه را کشتیم!
باستان شناس: خوب! من چه کنم؟
روح: تو! یواشکی برو بالا و اونو با یه چیزی دیگه عوض کن. باشه؟ آ آ قربون پسر!
متن بالا از روی نواری که در دست پورپیرار است و در آینده نزدیک رو خواهد کرد پیاده شده است! خلاصه! باستان شناس یهودی هم با زحمت از کوه بالا رفت و آن نقش یهودی را که یا شمعدان بوده یا ستاره داوود کند و به جايش یه خورشید گذاشت تا شب ها هم بتونه کتیبه را بخونه! قصه ما به سر رسید پورپیرار تو گل موند!
حضرت استاد پورپیرار که به قول یکی از پانترکان پیام دهنده به اندازه ی بچه دبستانی هم سواد ندارد، نوشته است که:
توجه به نکات زیر معلوم می کند که قطعا در جای شمش کنونی، نقش کهن تری قرار داشته است، زیرا گمان افزودن این نقش، در دوران کهن، نیازی به این معرق تراشی و جا گذاری بسیار دشوار و معیوب در آن ارتفاع را نداشته و افزودن هر نقشی، بر سطح صاف سنگ، در زمان نقر کتیبه بی هیچ زحمتی میسر بوده است، پس چنین جا سازی دشواری، از نظرگاه فنی، تنها زمانی غیر قابل اجتناب می شود، که موضوع تعویض در میان باشد، نه تغییر. (آشنایی با ادله و اسناد رخ داد پلید پوریم 51).
در اینجا می گوید که این نقش نمی تواند در دوران کهن به کتیبه اضافه شده باشد زیرا گمان افزودن این نقش ... بر سطح صاف سنگ، در زمان نقر کتیبه بی هیچ زحمتی میسر بوده است !! استاد پریشان گو ظاهرا فراموش کرده اند که بیستون نقش برجسته است و نمی توان با کندن سنگ صاف نقش برجسته ایجاد کرد! البته شاید در ذهن چپکی پورپیرار اگر جایی را چال کنی قلمبه شود!! شاید هم قدیم ها می شده و الان نمی شه!!!! تا آنجا که می دانم در سنگ تراشی کلید undo وجود ندارد که با زدن آن، سنگ به حالت اول برگشته و به دلخواه آن را تغییر دهیم. تنها راه اینست که مقداری از سطح برداشته شود، سپس سنگی به محل اضافه شده و در محل تراش داده شود و یا سنگ برجسته ی تراش دار به محل کنده شده اضافه شود.
اما این خورشید از کجا آمده است؟ الهام بخش این خورشید چه بوده است؟
شاید پاسخ را بتوان با نگاه با الهام بخش اصلی کتیبه بیستون پیدا کرد. آری! منظورم نقش برجسته آنوبانی نی است. در زیر سنگ نگاره ی آنوبانی نی را می بینید
آنوبانی نی یکی از همان ممتازهای خاور ميانه ای است که پورپیرار به آنها علاقه ی وافر داشته و از صلح دوستی و نازنینی آنها خیالبافیای فراوان کرده است.
در زير نمونه رفتار او را با بزرگان می بينيد! کدام رفتار ابوغریبی است؟!!!
تقریبا همه ی پژوهشگران در این موضوع اتفاق نظر دارند که این سنگ نگارۀ سنگ نگاره آنوبانينی و - سنگ نگاره بيستون مشوق داریوش بزرگ هخامنشی در ساخت سنگ نگاره ی بیستون بوده است. در این تصویر اسیران لخت به نمایش گذاشته شده اند و دو تن از آنها به شیوه ای که حیوانات چموش را رام می کنند مهار شده اند (به دماغ آنها حلقه آهنی وارد شده است). عکس کتيبه آنوبانيني
http://www.cais-soas.com/CAIS/Images2/General/Anubanini_Relief_Nistun.jpg
آقای پور پیرار مینویستند
که تحریفات تورات مربوط به کتابی است که خداوند با واسطگی و در زمان حیات موسی در اختیار یهود گذارده است، آن چه از پس وفات حضرت موسی بر تورات افزوده شده، مولفانی مشخصی دارد و در زمره ی تورات آسمانی نیست، یادداشت هایی است در باره ی تاریخ و حوادثی که بر قوم یهود از پس وفات موسی گذشته است و کم ترین خدشه ی اساسی در آن ها نیست. استنادات من به تورات غالبا از بخش اخیر آن است که با تحقیقات و تجسسات باستان شناسی تطبیق می کند و همآهنگ است
همانگونه که می بینید پورپیرار برای اینکه بتواند بدون مشکل از تورات برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند مدعی است که کم ترین خدشه اساسی در آن  نیست!!! و ادامه می دهد که استنادات من (ناصر پورپیرار) به تورات غالبا از بخش اخیر آن است که با تحقیقات و تجسسات باستان شناسی تطبیق می کند و همآهنگ است.
به عبارت دیگر هر آنچه تورات گفته درست و بر اساس یافته های باستان شناسی درست است. البته این بیچاره فراموش می کند توضیح دهد با کدام تحقیقات و تجسسات باستان شناسی مطابقت دارد و چه کسی آن را گفته است؟! احتمالا همان کسانی که پورپیرار آنها را یهودی یا دست نشانده یهود می خواند اما در اینجا، چون نتیجه پژوهشهای آنها هم جهت با هدف پورپیرار است با ارزش می شوند!
حال به سراغ کتاب پورپیرار برویم و ببینیم چقدر به حرف خودش معتقد است! پورپیرار در صفحه 188 کتاب برآمدن هخامنشیان می نویسد:
سپس دانیال به درگاه خداوند التماس می کند که از مجارات قوم یهود صرفنظر کند. از نظر تاریخی به کلی این متن نادرست است. زیرا داریوش مادی و فرزند خشایارشا نیست، در سال اول سلطنت او مدتها از آزادی اسیران بابل می گذشت و دعای دانیال برای آزادی آنها بی مورد بوده است. (برآمدن هخامنشیان ص 188)
سپس در صفحه های 246 تا 250 میخواهد ثابت کند که
تورات کوشیده است دوران داریوش را با زمان اردشیر عوض کند یا در صفحه 247 می نویسد: آیا این همه اصرار عمدی تورات را در انتقال حوادث دوران داریوش را به چه تعبیر کنیم؟ اگر تورات چنین آشکارا حقایق دوران نخستین سلاطین هخامنشی را ج به جا می کند، پس تمام روابط هخامنشیان و یهود سیاسی است و نه چنان که خاورشناسان وانمود کرده اند الهی و اخلاقی. عجیب است که در سال 1379 تورات مشکوک و سیاسی بود و نبایستی تمام حرفهایش را قبول کرد ولی در سال 1385 کتابی معتبر می شود که کم ترین خدشه اساسی
در آن  نیست!!!

تاریخ چه حقیر مینماید وقتی که با نگارشگری , یکسان دانسته شود و اینگونه نمایانده و بازنموده شود، حال آنکه تاریخ به این سهل و آسانی هم که بتوان خیال را در آن به پرواز درآورد، نیست بلکه وظیفه تاریخ نگار، آن هم برای اعصار سپری شده ی آدمی بسی مشکلتر و پیچیده تر است چرا که به علت کمبود منابع، گذشت زمان، تغییر آیین ها و فرهنگها که گهگاه از یادها رفته و فراموش شده اند عرصه بر تاریخ نگار تنگ می شود.
تازه میدان تاریخ نگاری نه تنها جدا از هنر نگارشگری و سخنوری است بلکه تاریخ نگار باید بداند تا چه حد و به چه طریق می تواند اصول نگرش تاریخی-اجتماعی را در تفحص تاریخ گذشته به کار برد تا بتواند قوانین ویژه ی سامانمند و تکوین آن را از نو بازیابد.
راه ممکنه می تواند در نشان دادن ساختار درونی و قوانین تنطیم کننده جوامع مختلف باشد تا بتوان به دانش تاریخ نزدیک شد. اما تاریخ که امروزه با بد گمانی سختی مواجه است، تاریخ نگار را بر سر دو راهی قرار می دهد. اما پر دور نخواهیم رفت، اگر عنوان کنیم که چنین "تاریخ نگاری" برای تاریخ، جز یک نقش فرعی وسیله نبرد سیاسی-نظری و یا دلبستگی رازوَرانه میتوخی نمی شناسد و اینگونه خود را از شر تاریخ موثق و مستند جدا می سازد.
آیا حال ما اجازه داریم بنا به ناکافی بودن پژوهشهای تاریخی، یکسر به پاکسازی و بازپیرایی گذشته، یعنی آسانترین راه ممکنه مبادرت ورزیم و تمامی وقایع سپری شده را - چه خوشایند و چه ناخوشایند - به دلخواه تفسیر و تعبیر کنیم؟ طبعا از چنین روشی چیزی عاید نمی شود جز حب و بغض که آن هم در آشفتگی و اغتشاش زاییده از احکام متضاد حاصله از جوشش تخیل ره به جایی نمی برد.
چگونگی کاربرد نابجا و ناسنجیده و اختیاری از "اسناد تاریخی" مورد پذیرش "مورخی" (ناصر پورپیرار) است که حکم بر ابطال تمامی اسناد می دهد!
در واقع صاحب چنین تفکری، خیالپردازی را ماند که گمان میبرد به "حقایقی" دست یافته که بر دیگران پوشیده مانده و در نتیجه وظیفه خود بداند با افشای این "حقایق" انقللابی برپا کند.
با امید به آنکه این سلسله مطالب توانسته باشد مشتی از خروار دروغ ؛ دروغگویان و جاعلینی که تاریخ جهان را به دلخواه و طبق منافع شخصی خودشان تغییر میدهند ؛ را بازگو کرده باشد تا خرد جمعی جامعه ؛ خود درقبال آن قضاوت نماید.

 
 

zabihjavanbakht@yahoo.com

اصطلاحات روزمره انگلیسی - 1

Chicken out......اين اصطلاح براي فردي استفاده ميشه که جا ميزنه تو کارا
to make two ends meat.... به معني بخور و نمير(بيشتر براي جواب دادن در مورد شغل استفاده ميشود
First learn the rules then break some....اول قانون رو ياد بگير بعد اونو زير پا بزار
Great people come late. ادماي با کلاس دير ميان
He has money to burnاصطلاح براي ادم خرپول
He is loaded with money
He is made of money
He is rolling in it
He is well off
He was born with a silver spoon in his mouth
the weather has changedشرايط عوض شده
She was born on the wrong side of the bed. حرام زاده
I wasn`t born yesterday. موهامو تو اسياب سفيد نکردم
talk of devils اصطلاحا ميگوييم طرف حلال زاده است
rool the red carpet for somebody..........جلوي کسي گاو کشتن...احترام خيلي زياد
to flatter....پاچه خواري
to kissup somebody.....پاچه خواري
apple polisher.....پاچه خوار
give someone lip service.......شير کردن کسي با حرف
chicken chicken.....چقدر ترسو
chicken feed....پول خرد...ناچيز
chicken scrach....خرچنگ قورباغه
how much bread have u got..........مايه تيله چقد داري؟
bread line......خط فقر
copy cat.......کسي که زود هر چيز را تقليد ميکند(OK) از اين عبارات در جواب ميتوانيم استفاده کنيم

How R U
Surviving
Hanging in there
So So
Alive and kicking........اي رنده ايم
Could be better
Decent

وقتي احساس خوبي نداريد يا ناراحت هستيد...به عبارتي ( When u r sad)
How R U
I feel blue
I feel low
I feel lousy
I`m having one of those days
I`m not feeling well
Could be worse

وقتي شما احساس خستگي ميکنيد....(tired)
How R U
Im dead on my feet
exhausted
I feel like a bus ran over me
Im wipped out
Im dog tired
Im dead tired

وقتي شما احساس نگراني ميکنيد.....(worried)
How R U
In the jam
In the soup
between the devil and deep sea
Anxious
Colonel II

http://zabihjavanbakht.blogfa.com

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

17 تير / 7 جولاي / 4 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
17 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعزام نخستين دانشجويان ايراني به انگلستان
و آرزوهاي عباس ميرزا وليعهد

تصوير عباس ميرزا

دولت وقت ايران (دوران فتحعلي شاه) هفتم ژوئيه سال 1811 ميلادي دو ايراني را به عنوان دانشجو روانه انگلستان كرد. اين تصميم كه از سوي عباس ميرزا وليعهد وقت گرفته شده بود به تاييد وزير اعظم هم رسيده بود و سبب اتخاذ اين تصميم افزايش رفت و آمد فرستادگان انگلستان به ايران و نياز مبرم به مترجم ماهر و مورد اعتماد بود و نيز كساني بود كه انگلستان را ديده و از اوضاع واقعي آن آگاه باشند.
سه سال بعد (1814) به همين ترتيب پنج دانشجوي ديگر از سوي عباس ميرزا به انگلستان اعزام شدند.
مروري بر تاريخ قاجاريه نشان مي دهد كه عباس ميرزا بيش از هر شاه و شاهزاده اين دودمان نگران وطن، منافع آن و آينده اش بود. خاطرات ژنرال گاردان فرستاده ناپلئون به ايران كه براي مدتي مديد همنشين عباس ميرزا بود حكايت از وطندوستي و علاقه عميق وليعهد فتحعلي شاه به پيشرفت وطن و حفظ تماميت و حاكميت آن مي كند.
گاردان نوشته است كه عباس ميرزا به خوبي مي دانست كه تا اكثريت مردم باسواد، روشن و خواستار ترقي نشوند كشور پيشرفت نخواهد کرد. به نوشته گاردان، عباس ميرزا بارها گفته بود که مردم به همان اندازه كه در انديشه خانواده خود هستند بايد به وطن و جامعه ملي نيز بيانديشند. گاردان نوشته است كه يك بار عباس ميرزا از او پرسيد كه چه بكند تا ايرانيان به پاي اروپاييان برسند ، آيا خواب و خوراك در پيشرفت انسان نقش دارد؟.
    عباس ميرزا پيش از پدر درگذشت و نتوانست شاه شود و به آرزوهايش جامه عمل بپوشاند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

17/04/58
آتش سوزي مهيب در 7 لوله نفت و گاز آغاجاري به دنبال انفجار خطوط نفت و گاز ماهشهر و آغاجاري ؛ اطلاعيه شركت ملي نفت ايران در اين زمينه .
زخمي شدن 3 پاسدار و 4 نظامي در حمله به پاسگاه مرزي سعيديه از خاك عراق ؛ دستگيري 12 قاچاقچي اسلحه در مرز ايران و عراق .

پرتاب بمب دستساز در كنار پل فلزي خرمشهر و زخمي شدن 3 پاسدار ؛ اطلاعيه دادستان دادسراي انقلاب اسلامي خوزستان درباره مجازات شديد تظاهرات مسلحانه در شهر .
تلگراف روحانيون خرمشهر به آيت الله العظمي مرعشي نجفي و اظهار اطاعت از اوامر ايشان .

معاون اداره بندر خرمشهر طي مصاحبهاي وضعيت اين بندر را تشريح كرد .
سخنگوي حزب دمكرات كردستان عراق خطمشي اين حزب را در قبال دولت بعثي عراق و انقلاب اسلامي ايران تشريح كرد .

گزارش روزنامه انقلاب اسلامي از صدور حكم اعدام براي 7 نفر از علما و وكلاي آيت الله صدر و دستگيري 400 بانوي مبارز و اقدامات امنيتي رژيم عراق در سطوح مختلف جامعه .
تلگراف جمعيت دفاع از آزادي و انقلاب سنندج ( شاخه پوششي كومهله ) به نخست وزير و اعتراض همراه با تهديد تلويحي در مورد پذيرش استعفاي يونسي استاندار كردستان ؛ حمايت عزالدين حسيني از ابقاي يونسي در مقام خود .

اعلام موضع سازمان مجاهدين خلق ايران در قبال دستگيري تقي شهرام و اعلام اينكه ارتجاع در صدد بياعتبارسازي سازمان با استفاده از وي ميباشد ؛ حمايت جبهه دمكراتيك ملي از خواست مجاهدين خلق مبني بر حضور در دادگاه تقي شهرام .
دعوت بنياد آموزش و تبليغات اسلامي الهادي به راهپيمايي اعتراضآميز عليه تلاش " عناصر و دوستان ناآگاه يا آگاهان فرصتطلب " جهت " انحراف مسير انقلاب " ؛ واكنش سازمان مجاهدين خلق و محكوميت اين اعلام راهپيمايي و هشدار در مورد وقوع هرگونه حادثهاي عليه سازمان .

گزارش و تحليل جانبدارانه روزنامه مردم ( ارگان حزب توده ايران ) از ماجراي سعادتي و اعلام اينكه هدف محافل دستاندركار دستگيري وي خدشهدار كردن حيثيت سازمان مجاهدين خلق و ايجاد جو ضد شوروي و ضد كمونيستي بوده است .
انتشار خبري مبني بر دستگيري حجت الاسلام محمد منتظري توسط برخي گروهها و سازمانها و برخي مقامات دولت موقت و تكذيب آن از سوي دادستان كل انقلاب اسلامي .

هشدار سپاه پاسداران شيراز در مورد جمعآوري كتابهاي دكتر شريعتي توسط گروههاي ناشناس .
اعلام موجوديت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهسوار و انحلال كميته شهر و آغاز خلع سلاح عمومي در شهر .

افشاگري امام خميني درباره ماهيت عناصر ضد انقلاب در ديدار اقشار مختلف مردم با ايشان و تأكيد بر ضرورت عدم طرح مسائل غير اساسي و پرهيز از ايجاد تفرقه و محكوم كردن آتش زدن خرمنها در كشور توسط ضد انقلاب .
گزارش سفارت آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور از گفتوگوي مأمور وزارت امور خارجه و رايزن سياسي سفارت با دكتر سحابي وزير مشاور در طرحهاي انقلاب و ميناچي وزير ارشاد ملي درباره قانون اساسي ايران و طرحهاي دولت موقت براي آن .

گزارش مفصل و كاملاً سري كاردار سفارت آمريكا در تهران براي وزير خارجه آن كشور درباره ملاقات كاردار با امير انتظام و گفتوگو از علاقه آمريكا به برقراري رابطه با ايران و راههاي بهبود مناسبات دو كشور ، مشكلات داخلي و خارجي دولت موقت و اختلاف نظر در درون دولت .
ورود تشريفاتي يك رزمناو آمريكايي و يك ناو پاكستاني به آبهاي ابوظبي و اظهارات حاكم امارات متحده عربي مبني بر اينكه آمريكا ممكن است در حمله احتمالي يكي دو كشور عرب را به تصرف خود درآورد اما نميتواند تمام جهان عرب را تسخير كند .

17/04/61
تصميمات جديد فرمانده قرارگاه كربلا در پي توسعه آبگرفتگي در جنوب منطقه عملياتي رمضان: در مرحله اول، مانور قرارگاه نصر حذف ميشود و اجراي مأموريت آفندي اين قرارگاه در مرحله دوم خواهدبود. گزارش فرمانده اطلاعات قرارگاه مركزي كربلا از آخرين وضعيت و اقدامات دشمن در مناطق قرارگاههاي پنجگانه عملياتي (قائم، قدس، فجر، فتح و نصر) در جبهههاي جنوب درباره: نقل و انتقال نيرو و تثبيت و تحكيم و گسترش مواضع جديد پدافندي، ايجاد خاكريز، گسترش ميادين مين، تقويت نيرو و تغييرات در آرايش نيروها به منظور بالا بردن توان دفاعي. ستاد فرماندهي نيروهاي مسلح عراق كليه مرخصيهاي نيروهاي خود در منطقه جنوب را لغو كرد. شوراي فرماندهي عراق ضمن بخشودگي غايبان از خدمت، اعلام كرد براي مشمولاني كه خود را به مراكز مربوطه معرفي نكنند و افرادي كه از خدمت بگريزند، مجازات اعدام در نظر گرفته شده است. وزير دفاع عراق: نيروهاي مسلح عراق جلو حملات ايران را خواهند گرفت. عراق در نامهاي به دبيركل سازمان ملل، بيانيه هفته پيش ايران مبني بر اينكه هنوز بخشهايي از خاك ايران در اشغال عراق است را تكذيب كرد. اظهارات توكلي سخنگوي دولت، نماينده امام در سپاه، فرمانده نيروي زميني ارتش و فرمانده نيروي هوايي ارتش درباره راههاي پيروزي نهايي، تسريع در اجراي عمليات، ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني در بيروت و احتمال ورود نيروهاي ايراني به خاك عراق. آقاي توكلي: «دشمن هنوز در خاك ماست، شهرهاي ما گلولهباران ميشوند، ما جنگ را تمام شده نميدانيم و براي به دست آوردن حق خود، در داخل خاك عراق از خود دفاع ميكنيم.» حجتالاسلام محلاتي نماينده امام در سپاه: «عراق بايد غرامت بپردازد و در صورت استنكاف بايد غرامت خود را با ترور بگيريم.» سرهنگ صياد شيرازي فرمانده نيروي زميني ارتش: «هيچ دولت و سازمان بينالمللي درصدد حمايت از حق ما نيست و ما بيشتر از اين نميتوانيم منتظر بمانيم و بايد دشمن را تا انهدام كامل تعقيب كنيم.» سرهنگ معينپور فرمانده نيروي هوايي ارتش: «تنها راه رسيدن به پيروزي نهايي، بسيج كليه نيروها و حمله همه جانبه حداقل در شرق عراق، ميباشد.» فرانسه مدعي شد كه يك ايراني كه ميخواست به جان بنيصدر سوء قصد كند، با مواد منفجره در فرودگاه "اورلي" پاريس دستگير شد. خبرگزاري فرانسه: ايرانيها دو سال پيش نيز ميخواستند شاپور بختيار را به قتل برسانند. پسر اشرف پهلوي، فرمانده پيشين نيروي دريايي ايران نيز سه سال پيش در پاريس توسط ايرانيها به قتل رسيد. خبرگزاري فرانسه از قول محمد غرضي وزير نفت ايران: ما سهميه يك ميليون و دويست هزار بشكه را نخواهيم پذيرفت. تفسير خبرگزاريرويتر، خبرگزاريتانيوگ، روزنامهدانماركي"بيتي"و دفترسياسيسپاه از روند آيندهجنگ، مشكلاتاقتصاديعراق در ادامهجنگ و تأثير پيروزيهاي اخير ايران بر اوضاع منطقه و خصوصاً فلسطين.
17/04/63
شوراي همكاري خليج به منظور اتخاذ استراتژي مشترك نظامي تشكيل جلسه داد.
17/04/64
تشكيل جلسه وزراي امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس پيرامون جنگ ايران و عراق و ظهور تروريسم.
17/04/67
سرهنگ قذافي: عراق موافق و آماده پايان جنگ است و مسئله پايان جنگ در دست ايران است.
ورنون والترز نماينده آمريكا در سازمان ملل انهدام هواپيماي ايرباس ايراني مي تواند انگيزه تازه‌اي براي پايان دادن به حكومتها در خليج فارس را فراهم آورده باشد.

مارلين فيتر واتر سخنگوي كاخ سفيد: آمريكا مدت مديدي است كه تمايل به برقراري تماس با ايران دارد. و دو هدف عمده را آمريكا دنبال مي‌كند: 1- پايان دادن به جنگ ميان ايران و عراق 2- ترغيب ايران به محتمل كردن سياستهاي بنيادگرايانه خود.
وزارت خارجه آمريكا: ازسرگيري روابط رسمي با ايران منوط به پايان جنگ تهران با عراق و آزادي گروگانها در لبنان است.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
7 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ايرن سنگدل، زني كه به خاطر قدرت پسرش را كور كرد - دسيسه هاي يک مادر برضد فرزند!

عكس مجسمه ايرن در موزه كه از پشت شيشه گرفته شده است

هفتم ژوئيه سال 797 ميلادي، ايرن Irene كه پس از مرگ شوهرش«لئونLeo چهارم»، نايب السلطنه روم شرقي (بيزانتيوم) شده بود تا پسرش به سن لازم براي پادشاهي برسد و سلطنت را به او بسپارد، تحت تاثير حس خودخواهي، فرزند را كور كرد كه تا آخر عمر قدرت را در دست داشته باشد!.
    يك روز پيش از اين واقعه، ژنرالهاي ارتش و مقامات تراز اول كشوري در ملاقاتي به «ايرن» توصيه كرده بودند، حال كه سن پسرش به نصاب مقرر رسيده است بهتر است كه اختيارات را به او بدهد و وي همان شب با ترفندي فرزند را كور كرد كه تا پايان عمر نايب السلطنه «شاه نابينا» باقي بماند و بعدا چون متوجه محبوبيت «پادشاه نابينا» كه به نام كنستانتين ششم تاجگذاري كرده بود ميان مردم و ارتش شد او را ترغيب به گرفتن زن دوم كرد و سپس محرمانه قضيه را به سران كليسا اطلاع داد و آنان را وادار به تكفير فرزند کرد كه با ارتکاب تعدد زوجات، آيين مسيح را ناديده گرفته است. اما، دسيسه هاي ايرن بر ارتش فاش شد و ژنرالها وي را مجبور به كناره گيري كردند كه بعداً چون خانه نشيني او را كه شيفته بي قرار قدرت بود رنج مي داد خودكشي كرد.
    «ايرن» جمعاً 17 ماه به عنوان نايب السلطنه روم شرقي به پايتختي قسطنطنيه (استانبول) حكومت كرده بود و در تاريخ از او به عنوان «ايرن سنگدل» نام برده مي شود. حكومت او همزمان با خلافت هارون الرشيد بر جهان اسلام و شارلماني بر اروپا بود كه هر دو مردان نيرومندي بودند.

 

هاوايي ضميمه ايالات متحده شد - درباره مالكيت هاوايي و آلاسكا

ملكه «لي ليواكالاني» آخرين پادشاه مجمع الجراير هاوايي كه تا سال 1917 زنده بود

هفتم ژوئيه 1898، دولت واشنگتن هاوايي را كه مجمع الجزايري در اقيانوس آرام است و پيش از آن حكومت سلطنتي داشت به قلمرو خود ضميمه ساخت. قبلا (روز چهارم ژوئيه ـ سالروز صدور اعلاميه استقلال ايالات متحده) كنگره (دستگاه مقننه) اين كشور قطعنامه «نيولاندز» را كه مجوز الحاق هاوايي به آمريكا بود تصويب كرده بود و هفتم ژوئيه مكينلي رئيس جمهور وقت آمريكا با امضاي مصوبه، آن را به صورت قانون درآورد. بعدا مجمع الجزاير هاوايي به صورت يک ايالت آمريکا در آمد. آخرين پادشاه هاوايي ملکه
 «لي ليواوکالاني» بود که در دوم سپتامبر 1838 در هونولولو به دنيا آمده بود و پس از مرگ برادرش از سال 1891 پادشاه هاوايي شده بود. وي تا سال 1916 زنده بود. بازي هاي متعدد روي داد تا هاوايي دوردست ضميمه ايالات متحده شود، از جمله جمهوري كردن آن. امپراتوري ژاپن در 1941 به نام اخراج دولت واشنگتن از هاوايي، گوام و فيليپين با اين دولت وارد جنگ شد.
شصت سال بعد در همين روز (هفتم ژوئيه 1958) آيزنهاور رئيس جمهور وقت آمريكا قانون «يك ايالت آمريكا شدن آلاسكا» را امضاء كرد. آلاسكا در نيمه دوم قرن 19 به بهايي نازل از روسيه خريداري شده بود. دولت آمريكا تا استالين زنده بود درصدد ايالت كردن آلاسكا برنيامده بود زيرا كه استالين بارها از استقلال آلاسكا كه جدا از خاك آمريكاست سخن گفته بود و اقدام تزار در مورد فروش آلاسكا را عملي خلاف قانون و عرف بين المللي خوانده بود. هنوز بسياري از ناسيوناليست ها روس از ادعاي مالكيت آلاسكا دست برنداشته اند.

برخي ديگر از رويدادهاي 7 جولای

  • 1753:   پارلمان انگلستان قانون اعطاي تابعيت انگلستان به يهوديان را تصويب كرد.

  • 1815:   نيروهاي متحدين پس از شكست ناپلئون در جنگ واترلو و تسليم شدنش ، وارد پاريس شدند.

  • 1937:   با تعرض ارتش ژاپن به حومه پكن ، جنگ پرتلفات ژاپن با چين اغاز شد.

  • 1966:   ( 1345 خورشيدي ) : قانون ايجاد شوراهاي داوري در مناطق شهري ايران لازم الاجرا شد. اعضاي اين شوراها كه انتخابي بودند اختلافهاي كوچك را از راه داوري و كدخدا منشي حل مي كردند ، تقريبا همان كاري كه خانه هاي انصاف در روستاها انجام مي دادند. تشكيل اين شوراها بار دادگستري را تا حدي كم كرد.

  • 1966:   ( 1345 ) : ايران داراي خطوط هواپيمايي ملي ( دولتي ) در سطح بين المللي شد . قانون اساسي جمهوري اسلامي هم دولتي بودن شركتهاي هوايي ايران را تصريح كرده است.

  • 1978:   (1357 خورشيدي ) : بخش فارسي راديو دولتي انگلستان ( بي بي سي ) بر ميزان مطالبي كه ضديت با شاه وقت ايران در آنها آشگار بود به صورتي چشمگير افزود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت اِبن معلم شاعر

    4 رجب 592 - اِبن معلم شاعراواخرحكومت عباسيان درزادگاهش حُراث روستايي نزديك جابان درگذشت. او دركنارتحصيل به سرودن شعرپرداخت. اشعارابن معلم جملگي درقالبهاي كهن شعرعرب به نظم درآمده است اما او گاه كوشيده است كه مضامين آنها را با الفاظي ساده، شيوا، روان و نغزبسُرايد. بخش اعظم اشعارابن معلّم درتوصيف عشق عرفاني است. همچنين غزليّات او شامل انديشه ها و مفاهيم صوفيانه است. بخش ديگراشعاراين شاعرعرب را مدايح وي تشكيل مي دهد و عمادُ الدّين كاتب او را مُبدع سبك تازه اي درمديحه سرايي مي داند. تنها اثربجاي مانده ازابن معلم ديوان اشعاراوست.

     

     تولد آقا احمد طَسوجي ازعلما، فقها و فضلاي قرن 13هجري قمري

    4 رجب 1229 - آقا احمد طَسوجي ازعلما، فقها و فضلاي قرن 13هجري قمري دركربلا بدنيا آمد. او تحصيلات ابتدايي را درزادگاه خود به پايان رساند و سپس به اصفهان عزيمت كرد. طَسوجي بعد از بازگشت به عتبات ازمحضرآيت الله شيخ اعظم مرتضي انصاري بهره برد و بواسطه فضايل و كمالات بسياري كه داشت مورد توجه و احترام علماي بزرگ قرارگرفت. «حاشيه برتفسيربيضاوي، شرح صحيفه سجاديه، شرح نهج البلاغه و تفسيرقرآن كريم ازديگرآثارارزشمند طَسوجي» محسوب مي شود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    37

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    20
    33

    شيراز

    23
    38

    مشهد

    21
    35

    بندرعباس

    30
    37

    کرمان

    23
    39

    اصفهان

    22
    39

    يزد

    30
    42

    کرمانشاه

    21
    37

    اراک

    20
    35

    رشت

    23
    29

    دبی

    28
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1457 تومان
    931 تومان
    1840 تومان
    860 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    108000 تومان
    56000 تومان
    214000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:09
    طلوع خورشيد : 05:55
    اذان ظهر : 13:09
    غروب خورشيد : 20:23
    اذان مغرب : 20:45
    نيمه شب شرعي : 00:16

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    5 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 5 جولاي 2008
    تعداد صفحات مجله: 56
    حجم فایل: 2 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    تجهیز خودرو ford flex
    به یک یخچال کوچک

    همیشه در مسافرت های جاده ای به دنبال دکه ای کوچک برای خرید آب خنک, آبمیوه و یا نوشابه می گردیم. گاهی اوقات هم مجبوریم به قطعات یخی که سر شار از ناخالصی هستند اکتفا کنیم. اما اگر ماشین شما مجهز به یک یخچال کوچک برای خنک نگه داشتن مایعاتتان باشد چه طور است؟!کمپانی Ford دریک اقدام جالب توانست خودرو ford Flex خود را مجهز به یک یخچال کوچک برای نگه داری انواع مایعات کند. این یخچال به طور بسیار ظریفی بین دو صندلی خودرو تعبیه شده است. جداره آن از جنس عایق های برودتی و حرارتی در نظر گرفته شده تا تغییرات دمای محیط بر روی دمای داخل آن و اقلام داخلش بی تاثیر باشد. فضای داخل آن برای قرار گرفتن 12 عدد قوطی پپسی در نظر گرفته شده است. این یخچال قادر است در ظرف 2ساعت و نیم دمای نوشیدنی را از 77 درجه فارنهایت به 41 درجه فارنهایت کاهش دهد. علاوه بر مد خنک سازی می توانید از مد فریزر آن استفاده کرده و دمای مایعی را تا 23 درجه فارنهایت کاهش داده و آن را منجمد کنید. به گفته این شرکت تجهیز خودرو به این یخچال مبلغی معادل با 760$ به دنبال داشت. ظاهرا همه چیز برای داشتن یک مسافرت تابستانی حسابی در حال مهیا شدن است!
    منبع

    Mp3 پلیر ضد آب

    ابزار ضد آب درسالهای اخیر همه گیر شده اند و هر نوع وسیله ای که فکر کنید به شکل ضد آب در دسترس است. نظر به اینکه اغلب ما موسیقی های مورد علاقه مان را از طریق آی پاد یا انواع دیگر mp3 پلیر گوش می دهیم، آیا توانایی بردن تجربه موسیقیایی مان به درون آب شگفت انگیز نخواهد بود؟  اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند در استخر هم موسیقی گوش دهند، پس باید مشتری حتمی ابزاری باشید که دستگاه پخش موسیقی تان را ضد آب نگه دارد (چیزی شبیه این)

    و یا می توانید یک mp3 پلیر کاملا ضد آب - تا عمق 3 متر- خریداری کنید! و اکنون مدیا پلیر قابل حمل ضد آب « uBanana uCan» وارد می شود.

    طراحی این ابزار به گونه ای است که به شکل کاملا راحتی در پشت سر قرار می گیرد و البته نیازی به نگرانی در خصوص سیمهای مزاحم نیست. uBanana uCan به آسانی در آب غوطه ور می شود و این قابلیت در مواقعی که شما در آب شیرجه می روید و دستگاه از شما جدا شده و به ته استخر میرود بسیار مناسب به نظر می رسد. عمر باطری این محصول 154 دلاری حدود 15 ساعت است و با حافظه داخلی 1 گیگابایت به بازار عرضه شده.
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    ایمان، معرفت، خدا
    تحليل سيستمى از ايمان دينى


    نويسنده: محمد رضا خاكي قراملكي
     

    معرفی کتاب:
    موضوعى كه در اين کتاب، مورد اهتمام جدى قرار گرفته است تحليل سيستمى از ايمان دينى با توجه به مستندات دينى و بر اساس مدل مورد نظر در حوزه فرد و اجتماعى مى‏باشد.
    تحلیل حاضر، تحليل نظرى و نظامند از ايمان دينى، با نگاهى به رويكردهاى كلامى و فلسفى دين، در دو حوزه مسيحيت و اسلام مى‏باشد که مرور اجمالى به نوع رويكردها و نگرش‏ها، اختلافات دامنه دار و آراء و نظرياتى كه در این زمینه داراى تفاوت و تعارض بنيادى هستند دارد. در واقع هدف نویسنده پرداختن عميق و ريشه دار به اختلافات و تعارضات، نخواهد بود بلكه با گذرى سريع، به آراء اختلافى به تشريح چگونگى پيدايش ايمان و تكامل آن می پردازد.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    · مقدمه: ضرورت بحث

    · چكيده بحث

    · فصل اول: تعريف دين
    تعاريف دين
    1ـ تعاريف دين در غرب
    2 ـ تعريف دين از منظر دين‏شناسان اسلامى

    · فصل دوم: ضرورت دين

    · فصل سوم: ايمان در کلام مسیحی
    3ـ 1ـ رهيافت معرفت‏گرايانه
    3ـ 2 ـ رهيافت شهودى و عرفانى
    3 ـ 3 ـ رهيافت تاريخى از ايمان و وحى
    3 ـ 4 ـ رهيافت جامع‏گرايانه: (تلفيق رويكرد معرفتى و شهودى)

    · فصل چهارم: ايمان در كلام و انديشه اسلامی
    4 ـ 1. تلقى كلامى و فلسفى از ايمان
    4 ـ 2 ـ رهيافت عرفاى اسلامى از ايمان
    يادآورى:

    · فصل پنجم: نسبت ايمان و عقل
    5 ـ 1 ـ ايمان‏گرايى:(Fideism)
    5 ـ2ـ عقل‏گرايى افراطى
    5 ـ3ـ رويكرد جامع و تلفيقى

    فصل ششم: نظريه مختار


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    موضوع انشا: نظر خود را دربارۀ
    جام ملت‌های اروپا بنویسید

    به نام خدا من انشای خود را دربارۀ فوتبال ملت های اروپا آغاز می کنم. فوتبال ورزش خیلی خوبی است. چون در آن آدم های زیادی هستند و وقتی گل می زنند خوشحال می شوند. من به فوتبال خیلی علاقه دارم و خودم هم از آن بازی می کنم و مخصوصاً وقتی سامان که پسرعموی من هست به خانۀ ما می آید با او در کامپیوترم فوتبال بازی می کنیم. پدر من از فوتبال راضی نیست و همیشه می گوید باید بیست و دو دانه توپ بخریم و به اینها بدهیم که اینقدر دنبال یک عدد توپ ندوند و مردم را علاف ننمایند. البته پدر من خودش تیم ملی و مخصوصاً علی دایی را نگاه می کند و همین چند روز پیش که تیم ملی از امارات مساوی کرد خیلی فحش داد و ناراحت بود. من همیشه فوتبال ملت های اروپا را نگاه می کنم مخصوصاً الان که شروع شده است. مادرم می گوید نباید آخر شب را نگاه بکنم و باید زود بخوابم، اما من به طور یواشکی تلویزیون اتاق خودم را روشن می کنم و صدای آن را هم با هدفون تماشا می کنم. البته فوتبال در فلاترون خیلی بهتر است چون بزرگتر است و چمن آن را هم خیلی قشنگ تر نشان می دهد اما برای آخر شب نمی شود و باید در اتاق خودم که کوچک تر است تماشا کنم. من همبشه تیم انگلیس را خیلی دوست دارم چون قشنگ تر بازی می کند و توپ ها را محکم شوت می کنند ولی حیف که امسال نیست. در کامپیوتر هم همیشه با انگلیس بازی می کنم مخصوصاً دیوید بکام را خیلی دوست دارم و عکس او را در دیوار کمد خودم با چسب محکم چسباندم که مادرم نتوانست آن را بکند. پدر من خودش نمی گوید ولی حتماً از تیم انگلیس خوشش می آید چون یک بار به آقای به پژوه که دوست او می باشد گفت ما هرچه داریم از انگلیس داریم. من بازی های اول را با صدای خارجی نگاه می کنم اما بازی آخر شب را فردوسی پور حرف می زند چون تلویزیون اتاق من آنتن ندارد و شبکۀ سه را نشان می دهد.
    از این انشا نتیجه می گیریم که فوتبال اروپا خوب است و من آن را نگاه می کنم و نباید آخر شب بیدار بمانیم و حرف پدر و مادر خود را گوش بکنیم.

    جلال‌ الدین بلورچی/ کلاس سوم ب


    به نام خدا. فوتبال خیلی ورزش خوبی است. فوتبال باعث نشاط و پیروزی می شود و ما در کوچه فوتبال بازی می کنیم. تیم کوچۀ ما که من و رضا و محمدحسین و امید هستند همیشه با تیم کوچۀ رفیعی که از کلاس سوم د هستند مسابقه می دهیم و پیروز می شویم. من شب ها در تلویزیون فوتبال اروپا را نگاه می کنم. البته مادرم دوست ندارد و سریال را نگاه می کند ولی پدرم به او گفت که ما همین یک تفریح را داریم و مادرم هم از آن به بعد نگاه کرد و از تیم ایتالیا خوشش می آید. پدر من از تیم آلمان خوشش می آید و می گوید آنها حق خودشان را می گیرند. البته او از تیم پرتغال هم خوشش می آید چون گفته است آنها هم فقیر هستند و باید آنها را تشویق کنیم که دلگرم شوند و تیم بعدی را ببرند. من خودم از آلمان و انگلیس و روسیه خوشم می آید چون لباس آنها سفید است و در تلویزیون ما سفید را نشان می دهند ولی تیم های دیگر رنگ آنها طوسی می شود و من دوست ندارم به آنها نگاه کنم. پدر من در فوتبال قبلی طرفدار آرژانتین است و می گوید همیشه حق آنها را می خورند. ما هرروز وقتی فوتبال را نشان می دهد جمع می شویم و آن را نگاه می کنیم. پدر من بیشتر آنها را در وسط بازی می خوابد و ما صدای تلویزیون را کم می کنیم تا او بیدار نشود اما همیشه آخر آن بیدار می شود و می گوید چند چند شد و دوباره می خوابد. من دوست دارم در آینده یک دکتر یا مهندس فوتبالیست شوم و معروف باشم و در مجلۀ ورزش عکس من را که دارم شوت محکم می زنم چاپ کند. و بعد پولدار بشوم و ماشین آخرین مدل سوار بشوم و هرکس که مرا دوست دارد در آن سوار کنم. البته من می دانم که این کار سختی است و باید تمرین زیاد بکنم و دیروز با توپ دولایه چهل و سه تا روپایی زدم و بعد هم ماشین آمد وگرنه باز هم می توانستم. من شغل خط حمله را دوست دارم چون همۀ گل ها را خط حمله می زند و مردم او را تشویق می کنند و دروازه بان را دوست ندارم که اگر گل بخورد به او فحش می دهند و می گویند سولاخ.
    از این انشا نتیجه می گیریم فوتبال خوب است و من می خواهم فوتبالیست معروفی بشوم.

    علی زادمهر/ کلاس سوم ب

    امید مهدی نژاد
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    چند پیشنهاد جهت ارتباط موثر
    و محبوبیت در بین دیگران

    ▪ یک پیشنهاد تکراری!! شنونده خوبی باشید .
    شاید بگویید گوش کردن که کاری ندارد, بله گوش کردن ساده است اما اگر شنونده فن گوش کردن را نتواند به درستی به کار ببندد , رابطه سالم و موثری پدید نمی آید. برای آنکه محبوب دیگران شوید باید حس گوش کردن را یاد بگیرید, تمرین کنید و بسیار به کار ببندید. هماهنگی لازم بین اینکه شما ژست بگیرید, توی چشم طرف مقابلتان زل بزنید و مرتبا سرتان را تکان بدهید اما حواستان پیش معامله خانه تان یا هر چیز دیگری باشد, هر کسی را متوجه این موضوع که شما فن گوش کردن را بلد نیستید می کند فن گوش کردن مغایر با خمیازه کشیدن , به ساعت مگاه کردن وتند تند آدامس جویدن است.
    صادق باشید, بدون ابهام و با صراحت و صداقت صحبت کنید. روابطی که این اصل راندارند بی شک قطع خواهند شد.
    همدلی کنید نه همدردی! هیچ کس درد هیچ کسی را به طور واقعی نمی فهمد, پس ما همدردی نمی توانیم کنیم اما همدلی فرایندی است که در طی ان خودمان را جای طرف مقابل می گذاریم و دنیا را از دریچه چشم او می نگریم. در همدلی قضاوت ممنوع است و ما حق نداریم درباره دیگران قضاوت کنیم مگر اینکه قاضی یا حقوقدان باشیم؟!
    حرف خود را مزه مزه کنید خودتان را جای طرف مقابل بگذارید و اگر گفته هایتان تلخ نبود به زبان بیاورید.
    نصیحت نکنید هیچ یک از ما از نصیحت خوشمان نمی اید بیهوده خود را خسته نکنید و به جای نصیحت پیشنهاد بدهید.
    سرزنش نکنید هیچ کس بی عیب نیست و هیچ گلی بی خار نمی باشد. پس دیگر جایی برای سرزنش باقی نمی ماند.سرزنش کردن بهداشت روانی دیگران را به خطر می اندازد.
    افراد را همان گونه که هستند بپذیرید اگر قصد محبوبیت دارید بهتر است افراد را با تمام بدی ها و خوبی هایشان بپذیرید. پذیرش بی قید و شرط را فراموش نکنید.
    احترام دیگران را نگه دارید تا وقتی به دیگران احترام نگذارید به شما احترام نمی گذارند و اصولا مردم جواب هدیه را با هدیه و جواب کتک را با لگد!!
    به شیوه مناسب مخالفت کنید به جای بلند کردن صدا, بحث و جدل مخرب و ...... ازروش خلع سلاح استفاده کنید. در این روش سعی می کنیم در حرفهای طرف مقابل حقیقتی را بیابیم. حتی اگر با کل سخن مخالف هستیم. این روش تسکین دهنده و آرام بخش اعصاب است.
     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    حجاب اسلامي در چه چيزهايي تعريف مي شود؟


     

    سوال:

    حجاب اسلامي در چه چيزهايي تعريف مي شود؟

     

    پاسخ:

    شايسته است پيش از پرداختن به پاسخ اين پرسش، توضيح كوتاهي دربارة حجاب و حدود آن ارائه گردد تا براساس آن بتوان به نحو خوبتري مصاديق عيني و خارجي آن را بيان كرد. حجاب از نظر لغوي به معناي پرده است و لذا در متون فقهي اصلاً به مفهوم پوشش زن مسلمان به كار نرفته و بدين منظور از واژه «ستر» بهره گرفته شده است. از اين جهت، علي رغم اينكه از نظر عرفي به معناي پوشش زن به كار مي رود، اما قدري داراي ابهام بوده و گمراه كننده است. چون ممكن است، بخاطر معناي لغوي آن چنين تصور شود كه معناي باحجاب بودن زن مسلمان اين است كه وي پرده نشين باشد و از حضور در صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي محروم گردد. در حالي كه واقعيت غير از اين است و زن مي تواند با حفظ پوشش لازم، در اين عرصه ها حضور يابد.
    قرآن مجيد در مقام بيان حكم پوشش زن مسلمان، صرفاً بر لزوم و وجوب آن تأكيد مي كند و مي فرمايد: «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها؛[1] به زنان با ايمان بگو چشم هاي خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گيرند و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را، جز آن مقدار كه نمايان است، آشكار ننمايند... از اين رو، اكثر مفسران همانند علامه طباطبايي[2] و ديگران در مقام تفسير اين آيه شريفه اين وجه را بيان كرده اند؛ بر آن اند كه مراد از زينت، مواضع و جاهاي آن است. چنانكه صاحب تفسير كشاف در اين رابطه مي گويد: ذكر زينت و نه مواضع آن به منظور تأكيد و مبالغه در ستر و پوشش است. زيرا زينت در مواضع و قسمت هايي از بدن قرار مي گيرد كه براي نامحرمان نگاه به آن جائز نيست؛ همانند ذراع (فاصله ميان آرنج تا مچ دست) ساق، سينه، گردن، بازو، گوش و سر. از اين جهت، نهي از اظهار و يا آشكار نمودن خود زينت به اين معنا است كه وقتي نظر بر زينت، بدليل قرار داشتن در قسمت هايي از بدن، حرام است،نظر بر خود آن جاها قطعاً و به طريق اولي حرام مي باشد.[3]
    بنابراين، مراد از زينت، همان مواضع و آن قسمت از بدن انسان است كه زينت در آن جاها قرار مي گيرد. حال اين سؤال مطرح مي شود اينكه چه مقدار از بدن يا كدام مواضع زينت بايد پوشانده شود تا معلوم شود پوشش اسلامي زن، رعايت شده است؟ زيرا بعضي از مواضع زينت يا قابل پوشاندن نيست و يا پوشاندن آن موجب دشواري و به سختي افتادن است. چنانكه دست ها محل انگشتر و چشم ها محل سرمه كشيدن كه هر كدام زينت به شمار مي آيد، مي باشد.
    و اگر پوشاندن دست و صورت هم واجب باشد، زن مسلمان دچار سختي ها و ناراحتي هاي زيادي خواهد شد. لذا قرآن كريم در ادامه همان آيه شريفه، بعضي از اعضاي بدن را از مشموليت وجوب حجاب خارج نموده آن عده از مواضع زينت را كه خود بخود آشكار است و نمي توان آن ها را پوشاند، از حكم ياد شده بيرون كرده است. بر اين اساس، مفسران با استناد به روايت امام صادق ـ عليه السلام ـ[4] در اين زمينه گفته اند : مراد آيه شريفه از اعضايي كه خود بخود آشكار و نمايان است، صورت، دست ها و پاها مي باشد. هم چنانكه در بعضي روايات آمده است كه پوشاندن زينت هاي آشكار، مثل سرمه كشيدن و انگشتر لازم نيست.
    پس يقيناً صورت، دست ها و پاها از حكم وجوب پوشاندن خارج است و در هيچ حالتي لازم نيست اين قسمت از بدن كه بطور طبيعي و ناخواسته آشكار و نمايان است، پوشانده شود.
    در نهايت به اين نتيجه مي رسيم كه از نظر اسلام، آنچه لازم است پوشاندن تمام بدن، به جز صورت، دست ها و پاها است و اين از ضروريات و مسلمات است. نه از نظر قرآن و حديث و نه از نظر فتاوي در اين باره اختلاف و تشكيكي وجود ندارد.[5]
    تاكنون اصل وجوب پوشش و حدود آن بيان شد اما كيفيت و نوع آن كه ظاهراً سؤال بيشتر بر آن متمركز است، بايد گفت در اين باره از نظر شرعي محدوديتي وجود ندارد و انتخاب آن تابع عرف و شرايط اجتماعي است. و طبعاً به دليل تفاوت عرف و آداب جوامع، در يك جامعه پوشيدن چادر، در جامعة ديگر مثلاً مانتو و شلوار بلند همراه با روسري و در جامعه سوم پوشيدن بُرقع و غير آن، بهترين پوشش به شمار مي آيد. هم چنانكه زمان و شرايط زماني هم بر اين مسئله تأثير مي گذارد. در يك مرحله زماني همانند اوايل انقلاب اسلامي، بدليل وجود حال و هواي انقلابي گري، زنان مسلمان و در كل جامعه نسبت به نوع لباس و پوشش آنان حساسيت بيشتري دارند و سعي مي شود آداب و رسوم سنّتي مردم در اين زمينه بخوبي حفظ شود و اين مسئله آنقدر اهميت پيدا مي كند كه بعضي از خانم هاي مبارزه در جبهه جنگ هم چادر سنّتي را كنار نمي گذارند. اما با گذشت زمان و پيدايش تحولات اجتماعي و فرهنگي در جامعه، نوع لباس كم كم تغيير مي كند و آنگونه كه امروزه ديده مي شود، در تعدادي از شهرها، زنان و دختران نسبت به پوشيدن چادر، آزاداند و بيشتر علاقمنداند تا بدون چادر و با مانتور و شلوار در بيرون از خانه، ظاهر شوند.
    بنابراين، همانطوريكه تفاوت و اختلاف جوامع از يك كشور به كشور ديگر و حتي از يك شهر به شهر ديگر در نوع و كيفيت لباس و پوشش زنان، اثرگذار است، اختلاف زماني نيز بر اين مسئله اثر مي گذارد. امّا آنچه از نظر شرعي نبايد تغيير كند و همواره ثابت و پابرجا بماند، اصل پوشش و حفظ حجاب است، نه نوع و شكل آن و از نظر شرعي آنچه اهميت دارد، همين مسئله است. پس، زن مسلمان مي تواند مطابق آداب عرفي و رسوم اجتماعي محيط زندگي خود، هر نوع لباسي را بپوشد و از نظر شرعي، حجاب خود را هم حفظ كند. زيرا، از نظر شرعي، نوع و كيفيت و يا رنگ و مدل لباس و پوشش زن مسلمان تعيين نشده و بلكه انتخاب آن، يك امر عرفي و اجتماعي است كه در زمان ها و مكان هاي متفاوت، فرق دارد.
    هم چنين در مورد رنگ و ساير ويژگي هاي لباس و پوشش نيز آداب و رسوم اجتماعي تعيين كننده مي باشد و از نظر شرعي آنچه اهميت دارد، پوشش مطلوب و كامل است، نه رنگ و نوع و كيفيت خاص آن. چنانكه در صدر اسلام زنان عرب، اطراف روسري هاي شان را بالا انداخته و يا به پشت رها مي كردند و در اثر آن گردن و مقداري از سينه هاي شان نمايان مي شد. قرآن كريم دستور مي دهد زنان مسلمانان بايد اطراف روسري هاي شان را روي سينه بيندازند تا بدن آنان پوشش كامل داشته باشد. امّا راجع به اندازه، رنگ، كيفيت و مشخصات جزيي آن بياني ندارد. بنابراين انتخاب پوشش، حق خود زنان است امانكته اي كه بايد در اين رابطه مورد توجه باشد اين است كه نوع و كيفيت پوشش نبايد به گونه اي باشد كه با فلسفه حجاب و حكمت تشريع آن منافات داشته باشد و لذا در اين جهت، وجه دوم تفسير آيه شريفه كه قبلاً بيان شد قابل دقت و تأمل مي باشد.
    از اين رو، شأن زن مسلمان اقتضا دارد تا لباس، متناسب با شأن و متانت وي باشد و طبعاً لباس زشت و زننده و چسبيده به تن مغاير با وضعيت زن مسلمان و مخالف با حكمت تشريع حجاب و وجوب ستر است.

    منبع براي مطالعه بيشتر
    1. پوشش زن در اسلام، اثر ابوالاعلي مودودي، ترجمة احمد صادقي.
    2. پوشش زن در گستره تاريخ، نوشته طيبه پارسا.
    3.حجاب و كشف حجاب در ايران، نوشته فاطمه استادملك.

    --------------------------------------------
    [1] . نور، 31.
    [2] . الميزان، ج 15، ذيل آيه 31 سوره نور.
    [3] . فضل الله؛ تفسير من وحي القرآن؛ الطبعة الثانيه؛ جلد 16؛ لبنان: دارالملاك؛ 1998، ص 300ـ304.
    [4] . كافي، ج 5، ص 520، حديث 1.
    [5] . شهيد مطهري، مسئله حجاب، چاپ 34؛ تهران، صدرا، 1370، ص 181.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدي نراقي

    زردچوبه


    آيا خواص زردچوبه را مى دانيد... و اطلاع داريد كه زردچوبه
    تقويت كننده دستگاه هاضمه است؟

    زردچوبه گياهى است كه گاهى ارتفاع آن به دو متر مى رسد و از خانواده زنجبيل است . گلهاى آن سفيد مايل به زرد است و در بعضى از كشورها به آن زعفران هندى مى گويند. در ((جزاير آنتيل )) زردچوبه كشت مى شود. و به آن زعفران كولى نام داده اند.
    ريشه زردچوبه كلفت و گره گره مى باشد و وقتى تازه از دل خاك در آيد رنگ آن خاكستر روشن است و وقتى خشك شود سطح خارجى آن به همين رنگ مى ماند ولى داخل آن رنگ زرد قشنگى شبيه به رنگ پرتقال پيدا مى كند.
    رنگ زردچوبه به علت ماده اى است كه آن را تجزيه كرده و به آن نام كوركومين corcomine داده اند، با اين ماده رنگى در هندوستان تنطورى مى سازند كه براى رنگ كردن پارچه به كار مى رود و در جزاير ((پولينزى )) با زردچوبه مو و بدن را رنگ مى كنند.
    در هندوستان و هند و چين و آمريكاى مركزى و جزاير آنتيل زردچوبه زياد كاشته مى شود و تقريبا زردچوبه اى كه در دنيا مصرف مى شود از اين كشورها به دست مى آيد.
    اسم زردچوبه اصلا ايرانى نيست . مى گويند زردچوبه از گياهانى است كه مركز عمده پرورش آن در ايران بوده و از اين كشور به ساير نقاط دنيا مخصوصا هندوستان رفته و كشت گرديده است .
    نام اصلى ايرانى زردچوبه ((كوركوم )) بوده است كه در زبان سانسكريت به آن كور كوما مى گويند و عربها آن را كوركوم گفته اند.
    كشت و بهره بردارى از زردچوبه كاملا شبيه زراعت زنجيل است و فرقى با آن ندارد. از نظر گياه شناسى ريشه زردچوبه دو نوع است يا زردچوبه گرد است كه ريشه آن مثل تخم كبوتر گرد مى شود و يا دراز و بيضى شكل است . در بازرگانى زردچوبه اى كه فروخته مى شود به نام زردچوبه بنگال ، زردچوبه جاوه و سوماترا معروف است ولى هميشه زردچوبه بنگال يا هندى بيشتر مورد توجه است و مرغوبيت خاصى دارد.
    زردچوبه ريشه گرد و زردچوبه ريشه دراز آدمى را به ياد بوى زنجبيل مى اندازد. طعم آن تلخ و تند است و وقتى آن را بمكند آب دهان رنگ زرد غليظى به خود مى گيرد.

    تاريخچه زردچوبه
    زردچوبه چون زنجبيل از قديم الايام مصرف مى شده است . پزشكان چينى و هندى در هزاران سال پيش آن را براى درمان چشم درد و زخمهاى جلدى به كار مى برند.
    اين پزشكان زردچوبه را با شير مى جوشانيدند و آن را دواى ممتازى براى درمان زكام مى دانستند.
    ((ديوسكوريد)) طبيب يونان قديم آن را به نام زعفران هندى ناميده و عقيده داشته كه زردچوبه داراى همان خواصى است كه زعفران دارد. در قرون وسطى اعراب زردچوبه را در اروپاى غربى معرفى كرده و شناسانيدند.
    در دفتر دارايى يكى از دارو فروشان شهر فرانكفورت به سال 1450 ميلادى جزو كالاهايى كه نوشته از زعفران هندى نام برده است . در اين زمان زردچوبه يا زعفران هندى را براى معالجه يرقان و امراض كبدى به كار مى برند و همه جا معالجه آن عموميت داشت .
    پزشكان قرن نوزدهم زردچوبه را اشتهاآور مى دانستند كه اسنداد كبد و طحال را برطرف كرده و براى يرقان و سنگ كليه مفيد است .
    به طور كلى قرون هجدهم و نوزدهم اگر چه زردچوبه در طب كم مصرف مى شد ولى در صنايع دستى براى پارچه بافى و رنگ كردن چوب به كار مى رفت .
    خواص زردچوبه اين است كه اعمال دستگاه هاضمه را مرتب مى كند و كبد را تقويت كرده و خروج ادرار را آسان مى سازد.
    خواص طبى زردچوبه در اثر روغن مايع و ماده رنگى آن است كه به نام ((كوركومين )) معروف است .
    زردچوبه مثل همه گياهان دارويى نبايد كهنه باشد و بيش از يكسال بر آن گذشته باشد و الا خواص اصلى خود را از دست مى دهد.
    در گذشته زردچوبه جزو ادويه لازم براى طباخى در آشپزخانه هاى ايران بود كه امروز كم و بيش آن رسم باقى است در شهرستانها مخصوصا شهرهاى مركزى بيشتر آن را در طبخ اغذيه مصرف مى كنند.
    زردچوبه به غذا طعم مخصوص و رنگ دلپذيرى مى دهد كه چون خواص ‍ طبى آن در قرن بيستم با آزمايشهاى علمى هم ثابت گرديده است هر خانم خانه دارى كه به طعم دست پخت خود علاقه دارد بايد به حد اعتدال زردچوبه را جزو طباخى مصرف كند.
    زردچوبه از تركيبات ادويه كارى است كه در طباخى مصرف زياد دارد.
     

     

     

     

     

     

     Ãگزارش روزانه

    گزارش خبرگزاری فرانسه
    از ثروتمندان تهرانی

    وقتي قيمت يك آپارتمان با مساحت دويست متر مربع در شمال تهران يك ميليون دلار است، پرداختن يكصد هزار دلار براي خريد يك خودرو كاملا طبيعي و عادي به نظر مي رسد.
    به گزارش "الف"، خبرگزاري فرانسه در گزارشي به موضوع نمايش خودروهاي لوكس در خيابانهاي تهران توسط جوانان ثروتمند پرداخته و می‏نویسد، ايران چند سالي است كه مجوز واردات خودرو را صادر كرده است، اما به منظور حمايت از صنايع داخلي كه هر سال بيش از يك ميليون خودرو توليد مي كند، تنها خودروهاي تجملي مي توانند وارد كشور بشوند.مرسدس بنز لكسوس تويوتا و نيسان در جاده ها ديده مي شوند.
    بنابراین گزارش، سال گذشته سي و هفت هزار خودروي خارجي وارد كشور شد. در خيابانهاي تهران حتي تعداد اندكي خودروي فراري و لامبورگيني نيز ديده مي شود.
    امير اشكان يكي از جوانان تهراني است كه بعد ازظهر روزهاي جمعه هر هفته سوار بر خودروي بي ام وي كوپه و نوي خود به خيابان آفريقا در شمال تهران مي‏آيد. خياباني كه جوانان ثروتمند در آنجا خودروهاي خارجي خود را كه قيمت آنها اغلب از كل درآمد يك ايراني طبقه متوسط در طول عمرش تجاوز مي كند، به نمايش مي گذارند. امير اشكان بيست و هشت ساله كه ساعت مچي رولكس به دست دارد و از عينك مارك گوچي استفاده مي كند مانند همه اين جوانان داشتن خودروي خارجي را نماد بيروني ثروت مي داند و مي گويد 'بايد از زندگي لذت برد'.
    امير كه مهندس ساختمان است مي گويد در همه جاي دنيا داشتن يك خودروي زيبا و شيك مسئله اي عادي است. در امريكا و اروپا و حتي در روسيه برخي افراد حتي هواپيما و كشتي هاي تفريحي در اختيار دارند اما اينجا بر سر استفاده از ماشينهاي لوكس اين همه بحث و جنجال به پا مي كنند. بي ام وي امير كه از نوع كوپه دو در سري سه است، نهصد و پنجاه ميليون ريال معادل شصت و شش هزار يورو مي ارزد و او همه پول خودرو را نقد پرداخته در حالي كه درآمد يك ايراني از طبقه متوسط در ماه بين دويست تا سيصد يورو است.
    امير اشكان مي گويد، البته براي رفتن به محل كارش از اين خودرو استفاده نمي كند، 'چون جنبه خوبي ندارد'.
    عباس كه يك نمايشگاه فروش خودرو را اداره مي كند، بدون اشاره به نام فروشگاهشش مي گويد، مجوز ويژه اي براي فروش اين خودروها دريافت كرده و دست كم چهارصد هزار يورو از فروش آنها درآمد داشته است. عباس همچنين می‏گوید، برخي از خريداران اين خودروها آقازاده ها يعني پسران مسئولان رده بالاي كشور هستند.
    دولت از خودروهاي وارداتي صد درصد ماليات مي گيرد و به اين ترتيب قيمت اين ماشينهاي لوكس دو برابر قيمت تمام شده در كشورهاي حوزه خليج فارس است. بر خلاف كشورهاي ديگر ايراني ها بايد بهاي خودروي خود را تماما نقدي بپردازند.
    عباس همچنين افزود قيمت اين خودروها بين چهارصد تا سه هزار ميليون ريال يعني بيست و هشت تا دويست و ده هزار يورو متغير است و گرانترين مدل خودروي موجود در نمايشگاه وي مرسدس بنز اس سيصد و پنجاه است.
    گزارشگر خبرگزاری فرانسه مدعی است، بدين ترتيب شاهد فراموش شدن شعار عدالت اجتماعي هستيم كه اوايل انقلاب اسلامي ايران رواج داشت و محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران تلاش كرد بار ديگر مطرح كند.
    گزارش فرانس پرس ادامه می‏دهد، امروز ثروتمندان ثروتمند تر شده‏اند و فقرا به سختي مي توانند هزينه خود را تا آخر ماه تامين كنند. ما شاهد تغيير فرهنگ اجتماعي در ايران هستيم. حدود سي سال افراد بايد از نمايش دادن ثروت پرهيز مي كردند، اما امروز كاملا بر عكس شده است آنهم، به علت بوجود آمدن طبقه جديدي به يمن افزايش سرسام آور قيمت مسكن و واردات كه به ثروت هنگفتي رسيده اند.
    عباس علاوه بر اين معتقد است، وقتي قيمت يك آپارتمان با مساحت دويست متر مربع در شمال تهران يك ميليون دلار است، پرداختن يكصد هزار دلار براي خريد يك خودرو كاملا طبيعي و عادي به نظر مي رسد.
    اما ديدن اين ماشينهاي شيك و زيبا از طرفي ديگر مردم را عصباني مي كند. اصغر كه يك كارمند بانك و از طبقه متوسط جامعه است مي گويد: اين كاملا بي عدالتي است، يك جوان بيست ساله سوار يك خودروي دويست هزار دلاري مي شود در حالي كه حتي پنج هزار دلار هم درآمد در سراسر زندگيش كسب نكرده است.
    در سالهاي اخير اختلاف طبقاتي به شدت افزايش پيدا كرده و انتقادهاي بسيار سنگيني را حتي در داخل حكومت برانگيخته است. محمد كه به اين جوانان سوار بر خودروهاي تجملاتي در خيابان آفريقا نگاه مي كند مي گويد، من هم داشتن يكي از اين خودروها را فقط در رويا مي بينم و اگر حتي تمام دوران زندگيم را كار كنم نخواهم توانست يكي از آنها را بخرم. او كه سرايدار يك ساختمان مسكوني در حال ساخت است ماهانه تقريبا دويست و پنجاه يورو حقوق مي گيرد، در حالي كه رئيسش سوار يك مرسدس دويست و بيست هزار يورويي مي شود كه قيمت آن معادل هفتاد سال كار محمد است.
    محمد علاوه بر اين گفت: منصفانه تر خواهد بود بتواند دست كم بعد از پنج يا ده سال كار يك ماشين مدل پايين بخرد اما حتي قادر به خريد اين خودرو هم نخواهم بود.
     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive