به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, July 13, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 969)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 969

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 969 :: يکشنبه 23 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

سلام عرض شد
در شماره 959 روزانه در قسمت خبر داغ روز نوشته بودم که بزودي کانال MBC فارسي راه اندازي خواهد شد. اواخر هفته گذشته اونقدر سرم مشغول اتفاقات ديگر شد که يادم رفته خبر افتتاح اين کانال جديد را در روزانه بنويسم.
از عصر روز چهارشنبه 19 تير (9 جولاي) کانال MBC Persia بطور رسمي شروع بکار کرد. اين کانال قراره فيلم هاي هالییودی رو با زیر نویس فارسی در اختیار همگان و به صورت کاملا مجانی قرار دهد. زمان پخش اين کانال هم هر روز از ساعت 4 بعد از ظهر تا 12 شب و بر روي ماهواره هاي نيلست و عرب ست (بدر) مي باشد.

به همين بهانه نگاهي داريم به مجموعه کانالهاي MBC
مرکز رسانه‌ای خاورمیانه یا به اختصار ام‌بی‌سی، یک شرکت رسانه‌ای متعلق به عربستان سعودی است که در کشور امارات عربی متحده فعالیت میکند.
دفتر اصلي گروه ام‌بی‌سی در لندن قرار دارد ولي از شهرک رسانه ای دبی در کشور امارات متحده عربی برنامه هاي خود را پخش مي كند.
این شرکت دارای چندین شبکه رادیویی و تلویزیونی است. این شبکه‌ها عبارت اند از:
ام‌بی‌سی ۱، فیلم و سریال به زبان عربی
ام‌بی‌سی ۲، اولین شبکه ۲۴ ساعته رایگان فیلم سینمایی
ام‌بی‌سی ۳، شبکه کودکان
ام‌بی‌سی ۴، سریال و شوهای آمريکایی
ام‌بی‌سی اکشن، شبکه ۲۴ ساعته فیلم‌های اکشن
ام‌بی‌سی پرشیا، ویژهٔ فارسی زبانان
العربیه، شبکه خبری
ام‌بی‌سی اف‌ام، پایگاه رادیویی ام‌بی‌سی

گروه چند رسانه‌ای «ام‌بی‌سی» که از سال ۱۹۹۱ میلادی در عربستان سعودی فعالیت خود را آغاز کرد، در سال 2002 دوبی را به عنوان مرکز جدید خود برگزید. مرکز این شبکه در اوایل دهه نود میلادی در لندن قرار داشت. این مرکز جدید با مديريت «وليد بن ابراهيم» فعاليت خود را در دبی آغاز کرد و مدعی است که ۷۵ ميليون بيننده دائم دارد. يکی از تجارب موفق اين گروه شبکه خبری عرب زبان «العربيه» است که از سال ۲۰۰۳ به روی آنتن ها آمد و از همان زمان رقابتی تنگاتنگ با تلویزيون الجزيره قطر در زمینه پوشش مستقيم تصويری اخبار خاور ميانه، به ويژه عراق دارد .
قبل از افتتاح ام‌بی‌سی پرشیا، اين گروه، شبکه MBC Action (ام‌بی‌سی اکشن) را به زبان انگليسی راه اندازی کرد که از سال ۲۰۰۷ پخش آن آغاز شده و به گفته روابط عمومی اين شبکه، در جذب بيش از ۷۰ درصد از بينندگان بين ۱۴ تا ۲۵ سال عرب موفق بوده است.
تبلیغات ام‌بی‌سی به زبان فارسی با عنوان ام‌بی‌سی پرشیا، از هفتم فروردین ماه سال جاری در حاشیه كنسرت خوانندگان لس آنجلسی‏ و در قالب یك تابلوی بزرگ كه رو به روی ساختمان این كانال در مدیا سیتی دبی نصب شده بود، آغاز شد‏.‏
هیچ كس انتظار نداشت كه بعد از آخرین محصول ‏MBC‏ یعنی ایجاد شبكه ماهواره ای ‏ ‏ ‏ACTION‏ MBC اینك نوبت به راه اندازی تلویزیونی فارسی زبان از سوی این شركت تلویزیونی برسد‏.‏ اما ظاهرا بازار گرم تبلیغات ایرانیان برای كانالهای اینترنتی حتی كمپانی ‏MBC‏ را نیز به فكر تاسیس تلویزیونی فارسی زبان انداخت‏.
گرچه كانالهای MBC ,‏ 2 ,MBC ‏MBC3 , ‏MBC4 و ‏ ‏Action‏‏MBC بخش وسیعی از ایرانیان را از طریق ماهواره های نایلست و عربست (بدر) و همچنین از طریق زمینی در نواحی جنوبی ایران ، خصوصا جزیره كیش به خود جذب كرده است، اما كانال فارسی زبان این شبكه موسوم به ‏ PERSIA MBC ایرانیان را به تماشای كانالهای ‏MBC‏ مصمم تر خواهد كرد‏.‏ ‏
مجموعه کانالهای ام‌بی‌سی در عربست و نيلست توسط شرکت سما کام بر روی ماهواره فرستاده شده است. کانال mbc1 بیشتر برنامه‌هايي از فیلم وسریال و اخبار و برنامه های تفریحی وسرگرمی گرفته تا برنامه های آموزشی و ترکیبی را پخش مي‌كند كه بیشتر این برنامه ها به زبان عربی و برای بینندگان عرب زبان تعبییه شده است. کانال ام‌بی‌سی اکشن همراه ام‌بی‌سی دو فیلمهای سينمايي را به زبان انگلیسی و به صورت زیر نویس عربی پخش میکند. از لحاظ كيفيت اين شبكه‌ها کانالهای باکیفیتی هستند كه از سطح مخاطب بالايي در ايران بر خوردارند.
گفته مي‌شود ام‌بی‌سی پرشیا سیاست‌های «ام‌بی‌سی ۲» را ادامه خواهد داد با اين تفاوت که فيلم ها به جای زير نويس، به زبان فارسی دوبله خواهند شد. لازم به ذكر است ام‌بی‌سی2 حساسيت‌هاي زيادي به آنچه سياست‌هاي پخش كشور‌هاي مسلمان است را ندارد.

خب اينم از فرکانسهاي کانال  MBC PERSIA
در ماهواره بدر یا عرب ست:
فرکانس: 11919 / H / 27500
در ماهواره نايلست:
فرکانس: 12341 / V / 27500

دو لينک مرتبط
- سايت باشگاه هواداران «ام‌بی‌سی پرشیا»: mbc-persia.com/farsi

- براي مشاهده ليست برنامه هفتگي «ام‌بی‌سی پرشیا» روي اين لينک کليک کنيد.
 

باقي بقايتان
مبين
Mobin_s2004@yahoo.com
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (968) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • همه چيز درباره کانال MBC Persia
  • 50 کاغذدیواری فوق العاده
  • گوهر درياي كرامت
  • يک سايت پر از بازي هاي فلش ويژه دختر خانومها
  • معرفي و دانلود فيلم : سال سگ
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : مثلث برمودا
  • دانلود انيميشن : HOLiC: Kei
  • آلبوم جدید، زیبا و شنیدنی محسن یگانه به نام نفسهای بی هدف
  • تیتراژ زيباي سریال پدرخوانده با صداي امیر بهرام کاویانپور
  • رنگ آمیزی تصاویر نگارش 3.0
  • بازی فوق العاده با مزه و خنده دار مستربین 2
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري :پادشاهی روم
  • آیا می دانستید دیروز سالگرد بزرگترین جنایت اروپا بعد از جنگ دوم جهانی بوده است؟
  • حقايقي تلخ در مورد مردان
  • ساخت عضلاتي حجيم از شير خوارگي
  • سرخوردگی همسر رئیس جمهور فرانسه از انتشار آلبوم موسیقی جدیدش
  • احسان به پدر
  • پاسخ كودكان به سئوال معناي عشق چيست؟
  • دردهای ما و پرواز پروانه
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • iBean: عاشقان بازی وموسیقی راحت بنشینند
  • سکولاریسم و اسلام سیاسی
  • 1+5 از نوعی دیگر!
  • 8 دلیل پایین نیامدن وزن
  • اخبار کوتاه از نقل و انتقالات
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

50 کاغذدیواری فوق العاده
گوهر درياي كرامت
ويژه نامه ولادت امام جواد عليه السلام
يک سايت پر از بازي هاي فلش ويژه دختر خانومها
پاپانوئل های فتوشاپی
ثبت نام در اردوی مشهد مقدس هیئت اینترنتی محبان‌الرضا(ع)
مرد عنکبوتی فرانسوی
تصاوير تکاندهده از اسراف و تبذير!
عکسهايي انسانهاي بدشانس!
مي گن اين تصوير قبر ايوب نبي در اردن است

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دستگيري گسترده اراذل و اوباش
و فروشندگان مواد مخدر تهران آغاز شد

ماموران پليس تهران شنبه شب طرح دستگيري اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر را در سر تا سر تهران آغاز كردند.
به گزارش فارس اين طرح كه در راستاي اجراي طرح امنيت اجتماعي انجام مي‌شود با حضور گسترده يگان‌هاي مختلف پليس در حال انجام است.
در اين طرح فروشندگان مواد مخدر كه از سوي پليس قبلا شناسايي شده‌اند، دستگير مي‌شوند.
همچنين اراذل و اوباشي كه سال گذشته بعد از اجراي طرح اجراي امنيت احتماعي متواري شده بودند و هم اكنون مخفيگاه آنها توسط پلس شناسايي شده است، دستگير خواهند شد.
عمليات پليس تهران تا بامداد يكشنبه ادامه خواهد داشت.


قاضي مرتضوي: شعبات ويژه به پرونده اراذل و اوباش دستگير شده رسيدگي مي‌كند
دادستان عمومي و انقلاب تهران با تاكيد بر استمرار اجراي طرح امنيت اجتماعي گفت: شعبات ويژه كار رسيدگي به پرونده اراذل و اوباش و مواد فروشان دستگير شده را بر عهده دارند.
سعيد مرتضوي كه بامداد يكشنبه جهت بازديد از چگونگي روند اجرايي دستگيري اراذل و اوباش و مواد فروشان توسط پليس در مقرر عملياتي پليس تهران حاضر شده بود در جمع خبرنگاران افزود: موضوع طرح امنيت اجتماعي و مبارزه با اراذل و اوباش و جمع آوري سوداگران مرگ و فروشندگان مواد مخدر هفته گذشته در ستاد پيگيري از جرائم خاص به تصويب رسيد و امشب نيز به مرحله اجرا در آمده است.
وي ادامه داد: در اين طرح باقي مانده اراذل و اوباش تهران كه تعداد قليلي نيز هستند و در راستاي اجراي طرح متواري شده بودند، شناسايي و امشب توسط پليس دستگير مي‌شوند.
دادستان تهران افزود: فروشندگان مواد مخدر كه تعدادي مرد و زن نيز مي‌باشند توسط پليس تهران شناسايي شدند.
دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينكه امشب عمده‌فروشان مواد مخدر شيشه در تهران دستگير مي‌شوند، گفت: بر اساس گزارشات موردي و گزارشات نيروي انتظامي، افرادي كه در توزيع مواد مخدر و آلوده كردن جوانان فعال هستند توسط پليس شناسايي شدند كه امشب دستگير مي‌شوند.
مرتضوي با اشاره به پشتيباني‌هاي قوه قضائيه از اجراي طرح توسط دادسرا گفت: در 18 ناحيه دادسرا يك بازپرس و يك داديار ويژه، براي رسيدگي به پرونده‌هاي امنيت اجتماعي تعيين شده است تا به جرائم آنها رسيدگي كنند.
وي ادامه داد: هفت شعبه ويژه نيز در اين طرح ماموريت رسيدگي به پرونده‌هاي مواد مخدر را عهده‌دار هستند.
دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينكه سه باز پرس ويژه در معاونت امنيت دادسراي تهران مستقر شده‌اند، گفت: اين بازپرسان به جرائم باندي و خطرناك رسيدگي خواهند كرد.
مرتضوي ادامه داد: اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدري كه در اين طرح دستگير مي‌شوند در اردوگاه مخصوصي نگهداري خواهند شد كه با توجه به تهديدات ويژه‌اي براي نگهداري خواهند شد.
دادستان تهران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه مجرماني كه اقدام به خريد و فروش و شيشه مي‌كنند با چه برخورد قضائي روبرو خواهند شد، گفت: سياست قضائي در رابطه با برخورد با مواد مخدر، سياستي سركوب گرايانه و قوي است و از بعد قوانيني كه در اين خصوص داريم، جرم اين گونه افراد گاهي تا حد مجازات اعدام نيز پيش بيني شده و قرار دادهاي صادره قضائي براي اين افراد نيز بازداشت موقت است.
مرتضوي گفت: اميدواريم با اجراي طرح و استمرار آن، قدرت‌نمايي كه گاهي توسط اراذل و اوباش انجام مي‌شود را به صفر برسانيم و از مردم نيز انتظار داريم اگر مواردي را در هر محله‌اي مشاهده كردند، موضوع را بلافاصله به دادسرا اعلام كنند تا برخورد لازم انجام شود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

سال سگ
Year of the Dog


نويسنده و کارگردان: مايک وايت. موسيقي: کريستف بک. مدير فيلمبرداري: تيم اّر. تدوين: دادي دورن. طراح صحنه: ‏دانيل بردفورد. بازيگران: مالي شانون[پگي]، لورا درن[برت]، رجينا کينگ[لايلا]، تام سمک کارتي[پي ير]، جاش ‏پاييس[رابين]، جان سي. رايلي[ال]، پيتر سارسگارد[نيوت]. 97 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نامزد جايزه بهترين ‏فيلمنامه از مراسم روحيه مستقل. ‏
پگي زني حدوداً چهل ساله که به علت ناسازگاري هايش هنوز ازدواج نکرده، همراه سگش در خانه اي کوچک در ‏جنوب کاليفرنيا زندگي مي کند. او در اداره اي کار مي کند که با سيستم باز اداره مي شود. با وجود يکنواخت بودن اين ‏کار، پگي چندان هم ناراضي به نظر نمي رسد. اما مرگ ناگهاني سگش و درک اينکه ديگر همدمي ندارد باعث مي شود ‏تا نگاه تازه اي به دنيا و زندگي خود را تجربه کند...‏

چرا بايد ديد؟
مايکل کريستوفر وايت متولد 1970 پاسادنا فيلمنامه نويس موفق و تيزهوشي که پيش از اين فيلمنامه هاي دختر خوب، ‏چاک و باک و مدرسه راک را نوشته، براي اولين بار روي صندلي کارگرداني نشسته است. فيلمي بامزه به سبک وودي ‏الن که با مسائل بنيادين هستي نيز سر و کله مي زند. سال سگ درباره زني است که خود را از وراي عشق به طبيعت و ‏حيوانات باز مي شناسد و ثابت مي کند زماني که زندگي خود را وقف چيزي غير از دغدغه ها و اميال خود بکنيد و از ‏خودپرستي و خود محوري دوري نکنيد، چه اتفاقي مي افتد. نسخه فيلم براي خوب زندگي کردن، همدلي و محبت است ‏که در زمانه ما کالاي کميابي است. ‏
پگي در ادامه طرفدار سرسخت طبيعت و حيوانات مي شود، و اين امر تنها به خاطر علاقه شخصي اش نيست. بلکه او ‏با اين کار معنايي براي زندگي خود يافته و به آرامش روحي مي رسد. سال سگ در دوره اي که فيلم ها جز خشونت و ‏بد رفتاري تجويز نمي کنند، فيلمي سالم درباره لذت بردن از زندگي و شاد زيستن است. ‏
ژانر: کمدي، درام. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/48388077/sph-yearofdog.avi.001  
http://rapidshare.com/files/48388085/sph-yearofdog.avi.002  
http://rapidshare.com/files/48388141/sph-yearofdog.avi.003  
http://rapidshare.com/files/48388175/sph-yearofdog.avi.004  
http://rapidshare.com/files/48388110/sph-yearofdog.avi.005  
http://rapidshare.com/files/48388129/sph-yearofdog.avi.006  
http://rapidshare.com/files/48388176/sph-yearofdog.avi.007  
http://rapidshare.com/files/48387771/sph-yearofdog.avi.008

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مثلث برمودا
Naked Science: Bermuda Triangle

مستندي درباره «مثلث برمودا» از مجوعه تلويزيوني Naked Science
محصول
نشنال جئوگرافيک

You're flying over open water when your controls go dark, all contact with the mainland disappears, and you have no idea where you are. For hundreds of years, boats, airplanes, and ships have vanished in the diabolical geometry of the Bermuda Triangle, but what is behind this deadly phenomenon? Is it a time warp, a "vile vortex," a mysterious electromagnetic force, or simply the weather? Follow the clues left by the most notorious disappearances and find out.

لينکهاي دانلود

Naked.Science.-.Bermuda.Triangle.part1.rar
Naked.Science.-.Bermuda.Triangle.part2.rar
Naked.Science.-.Bermuda.Triangle.part3.rar
Naked.Science.-.Bermuda.Triangle.part4.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

HOLiC: Kei

Genres: comedy, drama, fantasy, horror, mystery, psychological, slice of life, supernatural

Plot Summary: Still working to get his wish complete, Watanuki finds himself into more mess than he can handle when certain facts about his everyday life gets revealed and when he needs to learn the lesson of Yuuko the hard way.

لينکهاي دانلود

HOLiC_Kei_-_01.part1.rar
HOLiC_Kei_-_01.part2.rar

HOLiC_Kei_-_02.part1.rar
HOLiC_Kei_-_02.part2.rar

HOLiC_Kei_-_03.part1.rar
HOLiC_Kei_-_03.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

نفس هاي بي هدف
باصداي محسن يگانه

پس از مدتها انتظار آلبوم جدید، زیبا و شنیدنی محسن یگانه
به نام نفسهای بی هدف

نفس هاي بي هدف

آخه دل من

نخواستم

گناهي ندارم

اينجا جاي تو نيست

چشمهاي خيس من

سرتو بالا بگير

نشكن دلمو

هيشكي نميتونه بفهمه

بنويس از سر خط

آخه دل من

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

تیتراژ زيباي سریال پدرخوانده
با صداي امیر بهرام کاویانپور

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

رنگ آمیزی تصاویر نگارش 3.0

Gom Player

رنگ آمیزی تصاویر،این برنامه درواقع یک سرگرمی جذاب وسالم است که برای کودکان و حتی شاید بزرگسالان هم مناسب می باشد،حدود 30 تصویر در برنامه موجود است. كه شما ميتوانيد با انتخاب هر يك از تصاوير موجود در برنامه آن را به سليقه خود رنگ آميزي كنيد و ذخيره نمائيد. اگه شما دوست داشته باشيد ميتوانيد از آن پرينت بگيريد.

قابليتهاي كليدي نرم افزار رنگ آمیزی تصاویر نگارش 3.0:
- داراي بيش از 30 تصوير بسيار زيبا براي كودكان
- امكان انتخاب و تغيير تصوير
- ذخيره كردن تصوير با پشتيباني فرمتهاي Bmp,Jpg,Gif,Png,Psd
- قابليت اضافه كردن تصاوير در برنامه براي رنگ آميزي
- گرفتن پرينت از تصوير ساخته شده به آساني
- قابليت برگشت تصوير به حالت قبلي و يا پاك كردن رنگ از كل عكس
- استفاده از تمامي رنگهاي پشتيباني شده در ويندوز براي رنگ آميزي
- محيط كاربري كاملا فارسي
- حجم بسيار كم برنامه
- داراي محيط ساده و بسيار زيبا
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دنياي موبايل

بازی فوق العاده با مزه و خنده دار مستربین 2
با فرمت جاوا برای تمام گوشی ها

امکان ندارد که تا به حال فیلم ها و کارتون ها و قطعات تصویری مستربین را از تلویزیون و جاهای دیگر ندیده باشید. مستربین کسی است که در تمام دنیا به شخصی تبدیل شده که واقعا غمگین ترین آدم ها را هم با کارهایش به خنده مجبور می کند. کسی که واقعا در حرفه خود وارد است. کسی که فیلم ها و کارتون هایش که از تلویزیون پخش می شود همه اهل خانه را میخکوب تلویزیون می کند و با کارهایش خنده هر پیر و جوان و بزرگ و کوچک را در می آورد و لبخند را بر لب غمگین ترین آدم ها می نشاند .
و حالا یک خبر خوشحال کننده برای طرفداران مستربین (که کم هم نیستند). بازی موبایل مستربین که فکر نمی کنیم احتیاجی به تعریف داشته باشد هم اکنون با فرمت جاوا در اختبار شماست. تمام توضیحات بیشتر را می سپاریم به عکس ها. پیشنهاد می کنیم این بازی فوق العاده با مزه با گرافیک فوق العاده بالا را از دست ندهید.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 1 مگابايت مي باشد)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
پادشاهی روم 
Imperium Romanum

بازی پادشاهی روم بر اساس وقایع تریخی واقعی امپراطوری روم ساخنه شده است. بازی روی روم قدیم که مستعمره ی بریتانیا بوده تمرکز دارد و در 4 سناریوی مختلف و جذاب دارد:لندن، دیوارهای هادریانز و حمام های قدیمی که در تمامی نقشه مثل کپی برابر اصل وجود دارد. شما حاکمیت روم را بدست می گیرید و مردم را به سمت سعادت و پیشرفت رهبری می کنید. همچنین لوح ها و رخ دادهای جدید باعث شده که بازی تنوع بیشتری پیدا کند.

ناشر: SouthPeak Interactive
کمپانی سازنده: Haemimont
تاریخ عرضه: 11 مارچ 2008
وبسایت رسمی: www.imperium-game.com/en

سیستم مورد نیاز:
System: Pentium IV 1.7 GHz or equivalent
RAM: 512 MB
Video Memory: 64 MB

براي مشاهده تصاويري از بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/88868763/TS-CS.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/88886503/TS-CS.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/88900864/TS-CS.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/88914702/TS-CS.part04.rar  
http://rapidshare.com/files/88949296/TS-CS.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/89036616/TS-CS.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/89113888/TS-CS.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/89123989/TS-CS.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/89279533/TS-CS.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/89289945/TS-CS.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/89294769/TS-CS.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/89300031/TS-CS.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/89305535/TS-CS.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/89311913/TS-CS.part14.rar  
http://rapidshare.com/files/89338990/TS-CS.part15.rar 
http://rapidshare.com/files/89346626/TS-CS.part16.rar 
http://rapidshare.com/files/89354648/TS-CS.part17.rar 
http://rapidshare.com/files/89363083/TS-CS.part18.rar 
http://rapidshare.com/files/89371316/TS-CS.part19.rar 
http://rapidshare.com/files/89380673/TS-CS.part20.rar 
http://rapidshare.com/files/90175216/TS-CS.part21.rar 
http://rapidshare.com/files/90187300/TS-CS.part22.rar 
http://rapidshare.com/files/90194210/TS-CS.part23.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند:

اَلتّاجِرُ الاَمینُ الصَدوقُ المُسلِم مَعَ الشُّهَداءِ یومَ القیامَة.

تاجر درستكار راستگوی مسلمان، روز رستاخیز با شهیدان است.

كنز العمال ، ج 4 ، ص 7 ، ح 9216

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که سرکه قديميترين اسيدى است که توسط مصريان در حدود سه هزار سال پيش کشف و شناخته شده است.
  • آيا مي دانستي که جريان الکتريکي در يک رشته سيم تلفن ميتواند با سرعتي معادل دويست و نه و هفت هزار کيلومتر در ثانيه حرکت نمايد.
  • آيا مي دانستي که کافئين قهوه ميتواند در سيستم بدن شما به مدت شش تا دوازده ساعت باقي بماند.
  • آيا مي دانستي که هر چه از استوا به سمت قطب پيش ميرويم اندازه موجودات بزرگتر ميشود. مثل پنگوئن ها - روباه - وال.
  • آيا مي دانستي که صرف تخم مرغ براي تنظيم کلسترول و بهبود بيماري هاي قلبي بسيار مفيد است.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

انتظار

خدا اشاره کند او ظهور خواهد کرد
کسی که قلب زمین را صبور خواهد کرد
کسی که مثل کسی نیست جمعه می آید
و این به ذهن شما هم ظهور خواهد کرد
تمام عقربه ها با شتاب می چرخند
زمان دوباره خودش را مرور خواهد کرد
دو دست معجزه آسای او ولی روزی
ترانه های مرا پر ز شور خواهد کرد
درست لحظۀ تحویل سال می آید
و چشم آینه را غرق نور خواهد کرد
نگاه پنجره اما هنوز بارانی است
امام آینه ها کی عبور خواهد کرد

بهزاد پودات

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

آیا می دانستید دیروز سالگرد بزرگترین جنایت اروپا بعد از جنگ دوم جهانی بوده است؟


آیا می دانستید دیروز سالگرد بزرگترین جنایت اروپا بعد از جنگ دوم جهانی بوده است؟
آیا می دانستید 13 سال قبل و تنها در کمتر از هفت روز بیش از 8000 نفردر یک شهر اروپایی به جرم آنکه مسلمان به دنیا آمده بودند یا مسلمان بودند کشتار دسته جمعی شدند؟
آیا می دانستید به بین 30 تا 50 هزار زن مسلمان در شهر سربره نیتسا تنها به جرم مسلمان بودن تجاوز دسته جمعی شد؟
نوشتن این ارقام کار راحتی است، اما فکر کردن به آن وحشتناک است.
دیروز سالگرد قتل عام نژادی مسلمانان بوسنی و تجاوز دسته جمعی به زنان آنان از سوی صربها بود. یادتان هست آن روزها؟
هنوز هم داغ مسلمانان بوسنی تازه است، دیروز در سالگرد کشتار نژادی بوسنیایی ها جسد تازه کشف شده307 مسلمان از یک گورستان دسته جمعی به خاک سپرده شد.
سیزده سال از سیزدهم ژوئیه 1995 گذشته است. ولی هنوز داغها در بوسنی تازه است... جنایت جنایت است، علیه هر دینی و هر نژادی که باشد.

منبع عکسها: سازمان رادیو و تلویزیون ترکیه

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از میان این همه شاهنامه که در گذر یک هزاره پدید آمدند، تنها یکی از آنان به جایگاهی رسید که در هشت گوشه ایرانزمین نوای گوش-آشنای ایرانیان شود. چرائی این پدیده را انوری چنین می‌سراید: «او نه استاد بود و ما شاگرد / او خداوند بود و ما بنده!».
تا به همین امروز نیز، این تنها شاهنامه فردوسی است که از زاهدان تا تبریز و از آبادان تا سرخس بر سر زبانها است و از آنهمه شاهنامه‌های رنگارنگ کسی چیزی بیاد ندارد. راز جاودانگی شاهنامه را نیز در همین سخن باید جُست که اگرچه "نامه شاهان" بود و می‌بایست که به سرگذشت خدایگان بپردازد، بیش از هر چیز سخن از "پهلوانان" گفت، که نماد آزادگی و پیشوایان اخلاقی "مردم" بودند و کارشان نه پاسبانی از تاج و تخت شاه، که نگاهبانی از ایرانیان و کیان ایرانزمین بود.
از همین رو است که می‌بینیم "شاهنامه خوانی" آئینی بس کهن در هشت گوشه ایران است. همانگونه که پیشتر نوشته ام، من خود داستانهای شاهنامه را برای نخستین بار بزبان ترکی و در آذربایجان شنیدم.
در لرستان شاهنامه خوانی یک از آئینهای هنوز پابرجای مردمی است، داستانهای شاهنامه بنام "هفت لشگر" هنوز هم در شبهای یلدا از سوی بزرگان هر خاندانی بازگویی می‌شوند. در کردستان شاهنامه خوانی هم به پارسی و هم به کردی انجام می‌گیرد که بنام "رستم نامه" نیز شناخته می‌شود. در خوزستان و چهارمحال بختیاری شاهنامه خوانی بویژه در میان مردم لُر و لَک و بختیاری هنوز پابرجا است. کوتاه سخن اینکه شاهنامه در درازای سده‌ها راه خود را به هشت گوشه این سرزمین گشوده است و با فرهنگ این سرزمین پیوند جاودانی یافته است. با نگاه به این پیوند است که می‌توانیم انگیزه پادشاهان ترکزبان ایران را بویژه پس از ویرانیهای مغولان دریابیم.
درست پس از آن سالهای سرشار از کشتار و ویرانی است که اندیشه بازآفرینی یک شاهنشاهی یکپارچه ایرانی در دلها و سرهای سرآمدان این آب و خاک جوانه می‌زند.
گفتنی است که پیشتازان این جنبش نوین و راهگشایان سومین "نوزائی ملی" ایران، ایلخانیان، نوادگان چنگیز مغول بودند.
نخستین گام با دور شدن سایه شوم خلیفه عباسی از سر ایرانیان، بدست هولاکو خان مغول برداشته شد.

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة النّمل آيات: 93 محل نزول: مکه

 
مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِّنْهَا وَهُم مِّن فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ 89 وَمَن جَاء بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 90 إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ رَبَّ هَذِهِ الْبَلْدَةِ الَّذِي حَرَّمَهَا وَلَهُ كُلُّ شَيْءٍ وَأُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ 91 وَأَنْ أَتْلُوَ الْقُرْآنَ فَمَنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَقُلْ إِنَّمَا أَنَا مِنَ الْمُنذِرِينَ 92 وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِفُونَهَا وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ 93

سورة القصص

 
طسم 1 تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ 2 نَتْلُوا عَلَيْكَ مِن نَّبَإِ مُوسَى وَفِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 3 إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ 4 وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ 5

 

ترجمه فارسي مکارم

كسانى كه كار نيكى انجام دهند پاداشى بهتر از آن خواهند داشت; و آنان از وحشت آن روز درامانند! «89» و آنها كه اعمال بدى انجام دهند، به صورت در آتش افكنده مى‏شوند; آيا جزايى جز آنچه عمل مى‏كرديد خواهيد داشت؟! «90» (بگو:) من مامورم پروردگار اين شهر (مقدس مكه) را عبادت كنم، همان كسى كه اين شهر را حرمت بخشيده; در حالى كه همه چيز از آن اوست! و من مامورم كه از مسلمين باشم; «91» و اينكه قرآن را تلاوت كنم! هر كس هدايت شود بسود خود هدايت شده; و هر كس گمراه گردد (زيانش متوجه خود اوست;) بگو: «من فقط از انذاركنندگانم!» «92» بگو: «حمد و ستايش مخصوص ذات خداست; بزودى آياتش را به شما نشان مى‏دهد تا آن را بشناسيد; و پروردگار تو از آنچه انجام مى‏دهيد غافل نيست! «93»

سورة القصص
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
طسم! «1» اينها از آيات كتاب مبين است! «2» ما از داستان موسى و فرعون بحق بر تو مى‏خوانيم، براى گروهى كه (طالب حقند و) ايمان مى‏آورند! «3» فرعون در زمين برترى‏جويى كرد، و اهل آن را به گروه‏هاى مختلفى تقسيم نمود; گروهى را به ضعف و ناتوانى مى‏كشاند، پسرانشان را سر مى‏بريد و زنانشان را (براى كنيزى و خدمت) زنده نگه مى‏داشت; او به يقين از مفسدان بود! «4» ما مى‏خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روى زمين قرار دهيم! «5»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sagharichi.amir@yahoo.de

به چی قسم بخورم
که بی بهونه بری
همین شبونه برو
هنوز که منتظری

دلی نمونده برام
که عاشقی کنه باز
برو از اینجا برو
بدون راز و نیاز

بارفتنت همه چی
دوباره تازه میشه
برو نگو نمی خوام
برو نگو نمیشه

دیگه دلم نمیخواد
بمونه منتظرت
اگه بگیره شبی
نمی کنم خبرت

حالا تو تنهائیام
صدای پای تو نیست
نگاه منتظری
دیگه برای تو نیست

به چی قسم بخورم
که بی بهونه بری
هجوم خاطره رو
تو با خودت ببری

 

 

viski_601@yahoo.com

روزی، سنگتراشی که از کار خود ناراضی بود و احساس حقارت می کرد، از نزدیکی خانه بازرگـانی رد می شد. در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را دید و به حال خود غبطه خورد و با خود گفت: این بازرگان چقدر قدرتمند است! و آرزو کرد که مانند بازرگان باشد.
در یک لحظه، او تبدیل به بازرگانی با جاه و جلال شد. تا مدت ها فکر می کرد که از همه قدرتمند تر است، تا این که یک روز حاکم شهر از آنجا عبور کرد، او دید که همه مردم به حاکم احترام می گذارند حتی بازرگانان. مرد با خودش فکر کرد: کاش من هم یک حاکم بودم، آن وقت از همه قوی تر می شدم!
در همان لحظه، او تبدیل به حاکم مقتدر شهر شد. در حالی که روی تخت روانی نشسته بود، مردم همه به او تعظیم می کردند. احساس کرد که نور خورشید او را می آزارد و با خودش فکر کرد که خورشید چقدر قدرتمند است.
او آرزو کرد که خورشید باشد و تبدیل به خورشید شد و با تمام نیرو سعی کرد که به زمین بتابد و آن را گرم کند.
پس از مدتی ابری بزرگ و سیاه آمد و جلوی تابش او را گرفت. پس با خود اندیشید که نیروی ابر از خورشید بیشتر است، و تبدیل به ابری بزرگ شد.
کمی نگذشته بود که بادی آمد و او را به این طرف و آن طرف هل داد. این بارآرزو کرد که باد شود و تبدیل به باد شد. ولی وقتی به نزدیکی صخره سنگی رسید، دیگر قدرت تکان دادن صخره را نداشت. با خود گفت که قوی ترین چیز در دنیا، صخره سنگی است و تبدیل به سنگی بزرگ و عظیم شد.
همان طور که با غرور ایستاده بود، ناگهان صدایی شنید و احساس کرد که دارد خرد می شود. نگاهی به پایین انداخت و سنگتراشی را دید که با چکش و قلم به جان او افتاده است.

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

براي مطالعه هر مطلب روي عنوان آن کليک کنيد

 

 

balabolandha@yahoo.com

حقايقي تلخ در مورد مردان

▪ مردان خوب، زشت هستند.

▪ مردان خوش قيافه، خوب نيستند.

▪ مردان خوب و خوش قيافه به جنس موافق تمايل دارند.

▪ مردان خوب، خوش قيافه و علاقمند به جنس مخالف، متاهل هستند.

▪ مرداني كه آنچنان خوش قيافه نيستند، ولي خوبند، پولدار نيستند.

▪ مـرداني كه آنچنان خوش قيافه نيستند، ولي پولدار و خوبند، تصور مي كنـنـد مـا بـه دنبال مال آنها هستيم.

▪ مردان خوش قيافه و بي پول، بدنبال پول ما هستند.

▪ مردان خـوش قـيافه، كه آنچنان خوب نيستند و تا حدي به جنس مخالف علاقمندند، تصور نميكنند كه ما به اندازه كافي زيبا هستيم.

▪ مرداني كه تصور مي كـنـنـد مـا زيـبـا هستـيم، به جنس مخالف علاقمندند، تا حدي خوش قيافه و پولدار هستند، آدمهايي ترسو و بزدل ميباشند.

▪ مرداني كه تا حدي خوش قيافه هستند، تاحـدي خـوب هستند، مقداري پول دارند و سپاسگزار خدا هستند، به جنس مخالف علاقمندند، خجالتي هسـتند، و هرگز اولين قدم را برنمي دارند ( براي آشنايي پيش قدم نمي شوند).

▪ مرداني كه هرگز قدم اول را برنميرارند، زماني كه ما پيشقدم مي شـويم، اتوماتيك وار علاقه را در ما از بين ميبرند.

 

 

hamid_shafiekhani@yahoo.com

شعرى از پابلو نرودا

ترجمه از احمد شاملو

به آرامی آغاز به مردن مي‌كنی
اگر سفر نكنی،
اگر كتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نكنی.

به آرامی آغاز به مردن مي‌كنی
زماني كه خودباوري را در خودت بكشی،
وقتي نگذاري ديگران به تو كمك كنند.

به آرامي آغاز به مردن مي‌كنی
اگر برده‏ی عادات خود شوی،
اگر هميشه از يك راه تكراری بروی …
اگر روزمرّگی را تغيير ندهی
اگر رنگ‏های متفاوت به تن نكنی،
يا اگر با افراد ناشناس صحبت نكنی.

تو به آرامی آغاز به مردن مي‏كنی
اگر از شور و حرارت،
از احساسات سركش،
و از چيزهايی كه چشمانت را به درخشش وامی‌دارند،
و ضربان قلبت را تندتر مي‌كنند،
دوری كنی . .. .،

تو به آرامی آغاز به مردن مي‌كنی
اگر هنگامی كه با شغلت،‌ يا عشقت شاد نيستی، آن را عوض نكنی،
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نكنی،
اگر ورای روياها نروی،
اگر به خودت اجازه ندهی
كه حداقل يك بار در تمام زندگي‏ات
ورای مصلحت‌انديشی بروی . . .
-
امروز زندگی را آغاز كن!
امروز مخاطره كن!

امروز كاری كن!
نگذار كه به آرامی بميری!
شادی را فراموش نكن

 

 
mhta2020@yahoo.com

رجب؛ فرصتی برای خودسازی

 رجب فرصتی برای شستشوی دل و جان از گناه و غفلت است، رجب و پس از آن شعبان درهای وردی به ماه پرفیض و برکت رمضان ، میهمانی الهی هستند .
رجب اقیانوسی از معنویت است که در اختیار انسان قرار گرفته و فرصت و مجالی است تا با استفاده ارزشمند از آن، خود را به خالق هستی نزدیکتر کرده، از گناهان دور شده، با دلی پاک و نورانی، به استقبال شعبان و پس از آن رمضان پربرکت برویم .
رجب فرصتی برای شستشوی دل و جان از گناه و غفلت است، رجب و پس از آن شعبان درهای وردی به ماه پرفیض و برکت رمضان ، میهمانی الهی هستند .
سراسر نور و فضیلت و رحمت است. شب اول آن جزء چهار شب برتر سال و زمانی مغتنم برای شب زنده داری است. لیلهٔ الرغائب ( اولین شب جمعه ماه) و میلاد حضرت علی(ع) تا شب نیمه رجب و ایام مبارک " بیض" که راهیان طریق سلوک به اعتکاف و مناجات با خالق خویش نشینند و ۲۷ عید مبعث پیامبر اسلام است .
حرمت ماه رجب و عاملین به اعمال آن را " رجبیون" نامند. در قیامت فرشته ای ندا می دهد" أین الرجبیون" کجایند افرادی که ماه رجب را محترم شمرده و اعمالی از آن را انجام داده اند.
آنان بندگان خالصی هستند که در دنیا و در میان مردم بی نام و نشان زندگی می کنند و زمانی که ماه رحمت می رسد خود را در نهر نورانی رجب شستشو داده، با دلی پاک برای بهره مندی از برکات الهی تلاش می کنند .
پیامبر اسلام در بیان عظمت و اهمیت ماه رجب می فرماید: خدای متعال در آسمان هفتم، فرشته ای به نام «داعی» قرار داده است. هر گاه ماه رجب فرا رسد، آن فرشته دعوت کننده، هرشب تا به صبح گوید "خوشا به حال کسانی که به ذکر الهی مشغولند، خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام، رو به سوی درگاه خدا آورند". و خداوند می فرماید: من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد، مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده ام کسی را که از من طلب آمرزش کند. این ماه رجب ماه من، بنده هم بنده من، و رحمت هم از آن من است، هرکس مرا در این ماه بخواند، پاسخ مثبت دهم و هرکس از من چیزی بخواهد به او عطا کنم و هرکس از من هدایت جوید، هدایتش کنم. من این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده ام پس هرکس به آن چنگ زند به من می رسد...
روزه داری در این ماه ، مورد تأکید قرار گرفته و اجر و پاداش بسیاری برای روزه داران پیش بینی شده است.

 

 

mhrsanei@googlemail.com

ساخت عضلاتي حجيم از شير خوارگي

خانواده لبنيات مهمترين منبع پروتئيني براي بدنسازان به شمار مي رود و رايج ترين مكمل بدنسازي دنيا (Whey) از هيدروليز آب پنير توليد مي شود . شما بايد روزانه حداقل 4 ليوان شير يا معادل آن از مشتقاتش استفاده كنيد .
بسياري افراد در ارتباط با هضم شير مشكل دارند و دچار دل پیچه و نفخ می شوند اگر فردی دچار کمبود یا فقدان آنزیم لاکتاز (آنزیم هضم كننده قند شیر) در بدن، باشد، قند موجود در شیر) لاکتوز( به درستی هضم و جذب نمی شود.. اگر پس از سنین کودکی و شیر خوارگی شیر كم مصرف شود یا اصلامصرف نشود، آنزیم هضم کننده ی آن کم کم از بین می رود یا مقدار آن در بدن كاهش می یابدكه این عارضه را "عدم تحمل لاكتوز" گویند. در این حالت لاکتوز موجود در شیر در روده باقی مانده و ایجاد نفخ و درد می کند در واقع باکتریها لاکتوز هضم نشده را تخمیر کرده و ایجاد اسید لاکتیک – دی اکسید کربن و گاز هیدروژن می کنند که نتیجه آن اسهال – درد معده و نفخ می باشد .
برخی از فرآورده های شیری مانند پنیر ، بستنی و ماست نسبت به شیر، حاوی لاکتوز کم تری هستند و براي اين نوع افراد قابل تحمل ترند ضمن اينكه اين مواد به دليل جامد و لخته بودن دير تر معده را ترك مي كنند ساير راه حل ها براي درمان اين عارضه به شرح زير است .
1- براي شروع از مقاديري كم و شير رقيق و سرد استفاده كنيد و شير را ناشتا مصرف نكنيد.
2- چربی موجود در شیر، تخلیه معده را به تاخیر انداخته و در نتیجه لاکتوز موجود در شیر به تدریج وارد روده خواهد شد بنابراين در شروع درمان، شیر پرچرب استفاده كنيد .
3- به شير كاكائو اضافه كنيد - کاکائوی اضافه شده از طریق سه فرآیند می تواند باعث تحمل بهتر شیر شود: کاکائو،فعالیت آنزیم لاکتاز را افزایش می دهد. فعالیت باکتری های ایجاد کننده گازدراثر تخمیر لا کتوز را مهارمی کند و تخلیه معده را کند می کند.
4- امروزه آنزیم لاکتاز را به شکل قرص های خوراکی تهیه کرده اند که مصرف آن به همراه شیر و فرآورده های آن باعث هضم و جذب بهتر قند لاکتوز در لوله ی گوارش خواهد شد.
5- امروزه شیرهایی با عنوان شیر بدون لاکتوز نیز به بازار آمده است. این قبیل شیرها طی فرایند آنزیمی ویژه ای در کارخانه لاکتوز خود را ازدست می دهند معمولاً طعم شیرین تری نسبت به شیرهای معمولی دارند؛ چرا که لا کتوز این شیرها به گلوکز و گالاکتوز تبدیل شده اند .

صانعي
www.getinshape.blogfa.com
با تشكر از مبين عزيز

 

.

alirezamajidi@gmail.com

سرخوردگی همسر رئیس جمهور فرانسه
از انتشار آلبوم موسیقی جدیدش

نقدهای منفی و عکس‌العمل‌های گاه خصمانه منتقدان و فروش پایین آخرین آلبوم بانوی اول فرانسه، «کارلا برونی» Carla Bruni، باعث سرخوردگی او شده است.
در حالی که قبل از انتشار رسمی این آلبوم نیم میلیون نفر برای شنیدن آلبوم وارد سایت‌های موسیقی شده بودند و چنین چیزی نوید فروش فوق‌العاده آلبوم را می‌داد، اما در مقام عمل چنین چیزی اتفاق نیفتاد و آلبوم
Comme Si De Rien N'Etait همسر سارکوزی که سبک موسیقی‌های دهه 60 را دارد، با نقدهای تمسخرآمیز مخالفان سیاسی رئیس جمهور دست راستی فرانسه مواجه شد.
برونی در مصاحبه‌ای با رادیوی
RTL فرانسه، گفت که چنین برخوردی او را آزار داده است، اما آن را طبیعی می‌داند. او گفت که برایش غیرقابل درک است که چرا مردم، کارش را به عنوان یک هنرمند با عملکردش، مخلوط می‌کنند. او گفت که شاید مردم از اینکه همسر رئیس مملکتشان، آلبوم بیرون می‌دهد، خشنود نیستند.
کارلا برونی متولد تورین ایتالیا است، او به هماره خانواده‌اش در سال 1973 از بیم گروه تروریستی بریگادهای سرخ به فرانسه مهاجرت کردند. در فرانسه، برونی مدتی به تحصیل هنر و معماری پرداخت، اما از 19 سالگی تصمیم گرفت که کارش را به عنوان یک مدل حرفه‌ای شروع کند. در ماه فوریه، برونی 40 ساله، بعد از 3 ماه حرف و حدیث با سارکوزی ازدواج کرد.

 CarlaBruni-NicolasSarkozy1.jpg

اما آلبومی که برونی در کاورش از سارکوزی به سبب حمایت‌هایش، ‌تقدیر کرده بود، بسیار کم‌فروش از آب درآمده است، به طوری که تا ظهر روز جمعه تنها 60 نسخه از آن به فروش رسید.
بسیاری از دست‌چپی‌های فرانسه خرید این آلبوم را برای خودشان ممنوع کرده‌اند. کاربری به نام
Padre در وب سایت متمایل به جناح چپ فرانسه به نام Nouvelobs.com در این باره نوشته است که آلبوم جدید برونی را نخواهد خرید و به آن گوش نخواهد کرد و حتی به صورت رایگان هم آن را دانلود نخواهد کرد!

 51nbcEhfNXL._SS500_.jpg

کاور آلبوم جدید خانم برونی
اما بعضی‌ها هم از منظر موسیقیایی این آلبوم را ناامیدکننده می‌دانند،
Sumiko، یکی دیگر از کاربران سایت Nouvelobs در این باره نوشته است که صدای برونی آنقدر ناامیدکننده است که بعد از شنیدن آلبوم تنها به نظر شنونده می‌رسد که بگوید خانم برونی سرفه‌ای کند و سیگار کشیدن را ترک کند!
از نخستین آلبوم برونی در سال 2002، دو میلیون نسخه به فروش رفت ، در حالی که از دومین آلبوم برونی که ترانه‌های انگلیسی هم داشت، 380 هزار نسخه به فروش رسید.
حتی برای کسانی که می‌خواهند با گوش کردن به این آلبوم در مورد زندگی خصوصی سارکوزی و همسرش، کنجکاوی کنند، آلبوم چیز زیادی به جز یک قطعه به نام
Ta Tienne یا «برای تو» ندارد که شاید بهترین قطعه این آلبوم باشد.
برونی گفته است که از انتشار این آلبوم پشیمان نیست. او به دلایل امنیتی تور موسیقی‌ای به دنبال این آلبوم نخواهد داشت و قصد دارد درآمد حاصل از فروش این آلبوم را به کارهای نیکوکارانه اختصاص دهد.
اگر کنجکاو شده‌اید و می خواهید صدای خانم برونی را بشنوید، می‌توانید در همینجا دو قطعه از این آلبوم را دانلود کنید و گوش کنید. امیدوارم شاکی خصوصی پیدا نکنم!!

Ta Tienne
Tu Es Ma Came

منبع

 

 

hamed.1360@yahoo.com

احسان به پدر

بكر پسر صالح مى گويد: من دامادى داشتم که به امام جواد (عليه السلام) نامه اى نوشت و در آن اظهار داشت كه:
"پدرم دشمن اهل بيت است و عقيده فاسدی دارد، با من هم بدرفتارى مى كند و بسیار اذيتم مى نمايد.
سرورم! نخست از تو مى خواهم براى من دعا كنى! ضمنا نظر تو در اين باره چيست؟ آيا عليه او افشاگرى كنم و عقيده فاسد و رفتار زشت او را براى ديگران بيان كنم ؟ يا با او مدارا نموده و خوش رفتار باشم؟"
امام جواد (عليه السلام) در پاسخ نوشت:
"مضمون نامه تو و آنچه كه راجع به پدر خود نوشته بودى فهميدم، البته به خواست خداوند من از دعاى خير برای تو غفلت نمى كنم اما اين را هم بدان، مدارا و خوش رفتارى براى تو، بهتر از افشاگرى و پرده درى است و نيز بدان بعد از هر سختى، آسانى است. شكيبا باش و عاقبت نيكو اختصاص ? به پرهيزگاران دارد. خداوند تو را در دوستى اهل بيت ثابت قدم بدارد! ما و شما در پناه خداوند هستيم و پروردگار نيز پناهندگان خود را نگهدارى مى كند."
بكر مى گويد:
"پس از آن خداوند قلب پدر دامادم را چنان دگرگون ساخت تا آنجا که نديدم با عقايد او مخالفت نمايد."

(برگرفته از كتاب: داستانهاى بحارالانوار، اثر: محمود ناصرى )

10 رجب ، سالروز میلاد با سعادت جواد الائمه
حضرت امام محمد تقي (عليه السلام)
تبریک و تهنیت باد.

---------------------------------------------------------------

راستي اين روزها دلم بدجوري هواي مشهد الرضا کرده

قربون کبوتراي حرمت امام رضا(عليه السلام)
قربون اين همه لطف و کرمت امام رضا(عليه السلام)

 

 

ko_maghsoudi@yahoo.com

پاسخ كودكان به سئوال معناي عشق چيست؟

گروه متخصص و محققي در يك تحقيق سوالي را از گروهي كودك خردسال پرسيده بودند كه پاسخهايي كه بچه ها دادند عميق ترو متفكرانه تر از تصورات بود .
سوال اين بود: معني عشق چيست؟
نظر شما راجع به جوابهاي بچه ها چيست؟
- وقتي كسي شما رو دوست داره ، اسم شما رو متفاوت از بقيه مي گه . وقتي اون شما رو صدا مي كنه احساس مي كني كه اسمت از جاي مطمئني به زبون آورده شده. بيلي - 4 ساله .
- مادر بزرگ من از وقتي آرتروز گرفته نمي تونه خم بشه و ناخن هاش رو لاك بزنه پدر بزرگم هميشه اين كار رو براش مي كنه حتي حالا كه دستهاش ارتروز گرفتن ، اين عشقه. زبكا - 8 ساله
- عشق موقعيكه دختره عطر مي زنه و پسره هم ادكلون، و دو تايي مي رن بيرون تا همديگر رو بو كنن. كارل -5 ساله
- عشق وقتيه كه شما براي غذا خوردن مي رين بيرون و بيشتر سيب زميني سرخ شده خودتون رو مي دهيد به دوستتون بدون اينكه از اون انتظار داشته باشيد كه كمي از غذاي خودشو بده به شما. كريستي - 6 ساله
- عشق يعني وقتي كه مامان من براي بابام قهوه درست مي كنه و قبل از اينكه بدش به بابا امتحانش مي كنه تا مطمئن بشه كه طعمش خوبه. دني - 7 ساله
- عشق اون چيزيه كه لبخند رو وقتي كه خسته اي به لبت مياره . تري - 4 ساله
- عشق وقتيه كه شما همش همديگه رو مي بوسيد بعد وقتي از بوسيدن خسته شديد هنوز دوست داريد با هم باشيد پس بيشتر با هم حرف مي زنيد. مامان و باباي من دقيقا اينجورين. اميلي - 8 ساله
- عشق همون باز كردن كادوهاي كريسمسه به شرطي كه يه لحظه دست نگه داري و فقط با دقت گوش كني. بابي - 7 ساله
- اگه مي خواهي دوست داشتن رو بهتر ياد بگيري ، بايد از دوستي كه بيشتر از همه ازش متنفري شروع كني. نيكا 7 – ساله
- عشق اون موقعس كه تو به پسره مي گي كه از تي شرتش خوشت اومده ، بعد اون هر روز مي پوشتش. نوئل - 7 ساله
- عشق مثل يه پيرزن كوچولو و يه پيرمرد كوچولو مي مونه كه هنوز با هم دوست هستن حتي بعد از اينكه همديگر رو خيلي خوب مي شناسن. تامي - 6 ساله
- موقع تكنوازي پيانو ، من تنهايي روي سن بودم و خيلي هم ترسيده بودم . به تمام مردمي كه منو نگاه مي كردن نگاه كردم و بابام رو ديدم كه وول مي خوره و لبخند مي زد اون تنها كسي بود كه اين كار رو مي كرد. من ديگه نترسيدم. كيندي 8 – ساله
- مامانم منو بيشتر از هر كس ديگه اي دوست داره چون هيچ كس ديگه اي شبها منو نمي بوسه تا خوابم ببره. كلر - 6 ساله
- عشق اون موقعي هست كه مامان بهترين تيكه مرغ رو ميده به بابا. الين - 5 ساله
- عشق زمانيه كه مامان، بابا رو خندان مي بينه و بهش ميگه كه هنوز هم از رابرت ردفورد خوش تيپ تره. كريس - 7 ساله
- عشق وقتيه كه سگت مي پره بقلت و صورتت رو ليس مي زنه حتي اگر تمام روز تو خونه تنهاش گذاشته باشي. مري آن- 4 ساله
- مي دونم كه خواهر بزرگترم منو خيلي دوست داره بخاطر اينكه تمام لباسهاي قديمي خودشو مي ده به من و خودش مجبور مي شه بره بيرون تا لباسهاي جديد بگيره. لورن - 4 ساله
- وقتي شما كسي رو دوست داريد موقع حركت از مژه هاتون ستاره هاي كوچولويي خارج مي شن. كارل - 7 ساله
- دوست داشتن اون وقتي هست كه مامان صداي بابا رو موقع دستشويي مي شنود ولي بنظرش چندش آور نميآد. مارك - 6 ساله
- و بالاخره آخريش ؛ تو رقابتي كه هدفش پيدا كردن مسئول ترين بچه بوده ، پسر بچه 4 ساله اي برنده مي شه . همسايه ديوار به ديوار اين آقا پسر يك مرد مسن يود. اين آقا به تازگي همسر خودشون رو از دسته داده بودند. پسر بچه وقتي پيرمرد رو تنها در حال گريه كردن ديده بوده به حياط خانه پيرمرد وارد مي شه و مي پره بقلش و همونجا مي مونه، وقتي مادرش ازش مي پرسه كه چي كار كردي؟ ميگه كه هيچي من فقط كمكش كردم تا راحت تر گريه كنه
به نظر شما معني عشق چيست؟ و عاشق كيست؟

 
 

majid_m432@yahoo.com

با سلام اين حقيقت رو براي همه دوستان ارسال ميكنم و خودم بعد از خوندش خيلي متاسف شدم
چگونه بغض فروخورده اش را فریاد خواهد زد؟ و كی؟ «امین» را می گویم. پسر ١٢ ساله ای كه برایم از خصوصی ترین راز دردناك زندگیش گفت.
غالبا"این منم كه بدنبال خبر و ماجرا می روم ولی گاهی هم خبر و ماجرا به سراغم می آید! مثل این ماجرا كه با یك s.m.s اشتباهی به سراغم آمد!
ده دوازده روز قبل پیامكی روی تلفن همراهم گرفتم كه «فوری با من تماس بگیر! مهمه!» شماره آشنا نبود اما بهتر دیدم تماس بگیرم.پسركی جواب داد و قبل از هر چیز حرفهایش را قطار كرد.گفت:«من امین پسر سیمین هستم. (اسامی را تغییر داده ام). این s.m.s رو برای همه اسمهایی كه توی موبایل مامانم بود فرستادم تا به همه مشتریاش بگم تو رو خدا دیگه بهش زنگ نزنید.»
راستش فكر كردم شاید مادرش،فروشنده یكی از مغازه های محل باشد! اما یادم نمی آمد شماره ام را به فروشنده ای داده باشم.پرسیدم:« مادر شما چی میفروشن پسرم؟»كمی مكث كرد.بعد با خجالت و آرام گفت: «تنش رو!» اول شوك شدم.اما زود مسلط شدم و كمی آرامش كردم و بهش اطمینان دادم مادرش را نمی شناسم و شماره را اشتباه گرفته است.اما از چیزی كه پسرك درباره مادرش گفته بود،هنوز بهت زده بودم.«تنش رو می فروشه»! باقی حرفهایش را دیگر نمی شنیدم. اما دست آخر چیزی گفت كه یقین كردم باید او را ببینم!
امین یك پسر «ایرانی» است.ایرانی. این را حتی برای «یك لحظه» هم فراموش نكنید.هنوز نمی دانم این پسر، چرا اینقدر زود بمن اطمینان كرد؟ گرچه اطمینانش بیجا نبود و من واقعا" به قصد كمك به دیدنش رفتم. و اگرچه بعد از حدود ٩ روز،هنوز هیچ كمكی نتوانسته ام به او و خانواده اش بكنم.با اجازه خودش، ماجرا و اسامی را با مختصری «ویرایش و پوشش» نقل می كنم تا نه اسمها و نه مكانها،هویت او را فاش نكند.پس امین یك اسم مستعار است برای پسری كه مرا «امین» خود و امانتدار رازهایش دانست.پسری كه بعدا"دلیل اعتمادش را گفت:«صدای شما، یه طوری بود كه بهتون اعتماد كردم.با اینكه چندتا مرد دیگه ای كه بهم زنگ زدن،فحش دادن و داغ كردن، اما شما عصبانی نشدین و آرومم كردین.همون موقع حس كردم نیاز دارم با یك بزرگتر حرف بزنم!یكی كه مثل پدر واقعی باشه.بزرگ باشه نه اینكن هیكلش گنده شده باشه!» حس كردم پسرك باید خیلی رنج كشیده باشد كه اینطور پخته و بزرگتر از سنش بنظر می آید. امین حدود ٢ ماه پیش فهمید مادرش، شروع به «تن فروشی» كرده است! مادرش كه «یك تنه» سرپرستی او و خواهر كوچكترش را برعهده دارد و زن جوانی است كه امین می گوید «زنی معصوم مثل یك فرشته» است.اما اگر شما جزو جمعیت پانزده میلیونی فقیر این مملكت نیستید، لابد اینجا و آنجا «شنیده اید» كه در این سرزمین، «خط فقر» به چنان جایی رسیده كه فرشته های بسیاری به تن فروشی مجبور شده اند! امین از روز اولی كه مادرش بالاخره مجبور شد خودفروشی كند و به خانه دو پسر پولدار و نشئه رفت،خاطره سیاهی دارد.می گوید «خاطره سیاه»! و این تركیبی نیست كه یك بچه ١٢ ساله به كار ببرد، حتی اگر مثل او «باهوش و معدل عالی» باشد! اما غم، همیشه مادر شعر است.اندوه،مادر سخنانی است كه گاه به شعر شبیه اند! و گاه خود شعرند..
امین گفت آن روز مادرش دیگر ناچار بود، زیرا «هیچ هیچ هیچ راهی برای سیر كردن من و خواهر ٨ ساله ام سراغ نداشت»!
مادر بیچاره و مستأصل،پیش از رفتن به خیابان و شروع فحشاء، حتی نماز هم خوانده بود و این طنز سیاه روزگار ماست. او كلی با خدایش حرف زده و نجوا كرده بود! شاید از خدا اجازه خواسته تا این گناه ناگزیر را انجام دهد! یا شاید پیشاپیش استغفار و توبه كرده! كسی نمی داند! شاید هم خدایش را سرزنش می كرده است!كاش می شد فهمید او با خدا چه ها گفته است؟ در شبی كه قصد كرده برای نجات فرزندانش از زردی و گرسنگی، به آن عمل تن دهد.این سئوال بزرگ همیشه در ذهن من هست كه او با خدا چه ها گفته است؟
بعد به قول امین با دلزدگی و اشكی كه تمام مدت از بچه هایش پنهان می كرد،كمی به خودش رسید و خانه و خواهر كوچكتر را به امین سپرد و رفت! امین مطمئن شده بود مادرش تصمیم سخت و مهمی گرفته است.چون در آخرین نگاه،بالاخره خیسی چشمان مادر بیچاره را دید.
چند ساعتی گذشت. خواهرش خوابید ولی امین با نگرانی،چشم براه ماند: « حدود ١٢ شب مامانم كلید انداخت و اومد تو! ظاهرش خیلی كوفته و خسته تر از وقتای دیگه ای بود كه برای پیدا كردن كار یا پول یا خریدن جنس قرضی بیرون می رفت و معمولا" سرخورده و خسته برمی گشت. مانتوش بوی سیگار می داد.مادرم هیچوقت سیگار نمی كشه.با اینكه نا نداشت،ولی مستقیم رفت حمام. رفتم روسری و مانتوشو بو كردم. مطمئن شدم لباسهاش بوی مرد میدن.از لای كیفش یه دسته اسكناس دیدم! با اینحال یكهو شرم كرده.از اینكه درباره مامان خوبم چنین فكر بدی كرده ام، خجالت كشیدم.گفتم شاید توی تاكسی،بوی سیگار گرفته باشد!گفتم شاید پولها را قرض كرده باشد! اما یكهو از داخل حمام،صدای تركیدن یك چیز وحشتناك بلند شد. بغض مامان تركید و های های گریه اش بلند شد...»
دو جوان كه در آن شب، فقط به اندازه اجاره ٢ماه خانه خانواده امین، گراس و مشروب و مخدرمصرف كرده بودند،طبیعتا" آنقدرها جوانمرد نبودند كه از یك «مادر مستأصل» بگذرند و او را بدون آزار و با اندكی كمك و امیدبخشی از این كار پرهیز دهند.
امین از آن شب كه مادر را مجاب كرد با او صادق باشد و همه چیز را از او شنید،دنیای متفاوتی را پیش روی خود دید. بقول خودش این اتفاق،یك شبه پیرش كرد.او دیگر نه تمركز درس خواندن دارد و نه دلزدگی و بدبینی،چیزی از شادابی یك نوجوان دوازده ساله برای او باقی گذاشته است.امین آینده ای بهتر از این برای خواهر كوچكش نمی بیند كه روزی،به زودی، او نیز به تن فروشی ناگزیر شود.
چند بار؟ چند بار كبودی آزار مردان غریبه را روی بازوها و پای مادرش دیده باشد،كافی است؟ چند بار دیوانه شدن و به خروش آمدن مادرش را دیده باشد، كافی است تا چنان تصمیمی بگیرد؟ امین كلیه خود را به معرض فروش گذاشته است.اما می گوید تا می بینند بچه ام،پا پس می كشند و گواهی از بزرگترهایم می خواهند:«نه! اینطور نمی شه!»امین می خواهد بداند آیا می تواند كار بزرگتری بكند؟ كاری كه مادر فرشته خو و خواهركش را، برای همیشه از این منجلاب نجات بدهد؟
او واقعا" دارد تحقیق و بررسی می كند كه آیا می تواند اعضای بدنش را تك به تك پیش فروش كند؟ و آیا می تواند به كسی اطمینان كند كه امانتدارانه، بعد از مرگش، اعضایش را تك به تك به بیماران بفروشد و پولشان را بگیرد و با امانت داری به مادر و خواهرش بدهد؟و اینكه چگونه مرگی، كمترین آسیبی به اعضای قابل فروشش خواهد رساند؟ تصادف؟ سم؟ سیم برق؟
شاید برای یافتن آن فرد امانتدار، او حاضر شد راز بزرگش را بمن بگوید.منی كه كشش درك انجام چنین كاری را از یك پسربچه نداشتم تا آنكه از نزدیك دیدم.و وقتی دیدم، آرزو كردم كه ای كاش روزگار از شرم این واقعه، به آخر می رسید.
از او خواسته ام فرصت بدهد شاید فكری كنم.شاید راهی باشد.از وقتی كه با حرفه ام آشناتر شده،اصرار دارد خودم این مسئولیت را قبول كنم و «وكیل بدن» او شوم! خودش این عبارت را خلق كرده. «وكیل بدن»! ذهن این پسر دوست داشتنی، سرشار از تركیبهای تازه و كلمات بدیع و زیباست.
در شروع،سئوالم این بود كه امین ١٢ ساله كی و چطور بغضش را فریاد خواهد زد؟ و حال می پرسم وقتی بغض او و امثال او تركید،این جامعه ما چگونه جامعه ای خواهد شد؟و چه چیزی از آتش خشم فریاد او در امان می ماند؟ذهنم بیش از گذشته درگیر این نوع «بدن فروشی» شده و كار این پسر را، یك فداكاری «پیامبرانه» می دانم كه پیام بزرگی برای همه ما و شما دارد.این روزها دایم دارم به راهها فكر می كنم.آیا راهی هست؟
حتما ناراحت شديد پس پولهايتان را جمع كنيد كه ميخواهيم به ملت فلسطين و حزب اله و عراق و........كمك كنيم.

 

 

neusha_24@yahoo.com

دردهای ما و پرواز پروانه

 ادوارد لورنز(Edward Lorenz) ریاضیدانی بود که در زمینه مطالعات هواشناسی در دانشگاه معتبر MIT مشغول بکار بود. لورنز علاقه عجیبی داشت که پیش بینی وضع هوا تحت نظم و قاعده ای درآید بنحوی که بدون نیاز به حدس و تخمین بتوان وضعیت هوا را بدقت پیش بینی کرد. بهمین دلیل با تلاش مجدّانه ای که به خرج داد بالاخره مدل ریاضی نسبتا پیچیده ای را که مشتمل بر ١٢ معادله دیفرانسیل بود برای رسیدن به هدف خود سازمان داد. به این ترتیب کافی بود که شما شرایط اولیه ای را به مدل ریاضی مربوطه بدهید و پاسخ پیش بینی وضع هوا را از طریق محاسباتی که کامپیوتر بعمل می آورد دریافت کنید.
در یک روز زمستانی سال ١٩۶١ او تصمیم گرفت یک سری از محاسباتی را که قبلا انجام داده بود بار دیگر تکرار کند. در میان تعداد زیادی از شرایط اولیه ای که به عنوان داده (data) باید وارد کامپیوتر می کرد، لورنز برای صرفه جوئی به جای عدد ۵٠۶١٢٧/٠ عدد ۵٠۶/٠ را وارد سیستم نمود. اتفاق عجیبی بوقوع پیوست. پیش بینی و نتیجه کار بکلی متفاوت از آب درآمد. مثلا اگر قبلا پیش بینی و خروجی محاسبات کامپیوتر خبر از یک روز زیبا و آفتابی را می داد با این تغییر فوق العاده کوچک ناگهان نتیجه کار به وضعیت بارانی و طوفانی مبدل گشت.
لورنز که نمی توانست نتیجه بدست آمده را باور کند به تصور اینکه کامپیوتر دچار مشکل شده به بررسی قطعات و بخش های مختلف کامپیوتر پرداخت. دیگر بار با وارد کردن عدد اعشاری شش رقمی اولیه به حل معادلات و پیش بینی وضعیت هوا پرداخت و باز خروجی و پاسخ سیستم را بطور حیرت انگیزی متفاوت یافت. لورنز به کشف بزرگی نائل شده بود. یک تغییر بسیار بسیار کوچک در مجموعه ای پیچیده که تعداد بیشماری از متغیرهای مختلف را در خود جای داده می تواند نتیجه غائی را بطور شگفت آوری تغییر دهد. برای هر کس که با علوم تجربی سرو کار داشت قبول چنین امری به غایت مشکل بود.
لورنز در کار تحقیقی که بالاخره پس از سالها در سال ١٩٧٢ منتشر کرد نوشت: "آیا بال زدن یک پروانه در برزیل ممکن است طوفانی عظیم را در تگزاس باعث شود؟" او در همان اثر تحقیقی به موضوعی ساده اما قابل تفکر اشاره می کند که مجموعه های طبیعی بقدری پیچیده اند و آنچنان در برابر تغییراتی بسیار کوچک از خود رفتارهای بکلی متفاوت نشان می دهند که ما بهیچ وجه نمی توانیم بگوئیم که اگر برهم خوردن بال یک پروانه رخ نمی داد سرنوشت چگونه رقم می خورد.
کشف لورنز بدلیل تشبیهی که خود وی در توضیح نظریه اش بکار گرفت تحت عنوان "اثر پروانه ای" (Butterfly Effect) در تئوری "بی نظمی" (Chaos Theory) که وی یکی از پیشگامان آن به شمار می رود برای همیشه به یادگار خواهد ماند.
در سالهای آغازین دهه هشتاد پس از یک دوره مطالعه، شرکت آی بی ام تصمیم گرفت که دست به تولید کامپیوترهای شخصی PC بزند. هیچ کس کمترین تصوری از اینکه کامپیوترهای شخصی این چنین جهان را به تسخیر خود در خواهند آورد، نداشت. در همان سالها کن اولسن (Ken Olsen) مدیر کمپانی دیجیتال، دومین شرکت بزرگ کامپیوتری آمریکا، طی سخنانی گفت که هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که هر کس بخواهد کامپیوتر شخصی خود را در منزلش داشته باشد.
بهرحال یکی از مدیران آی بی ام که مسئول نرم افزار شرکت مزبور بود بدنبال فردی می گشت که برنامه ای بعنوان سیستم عامل برای کامپیوترهای تولیدی آن شرکت تهیه کند.
در یک روز گرم تابستان سال ١٩٨١ جوان ٢۶ ساله ای بنام ویلیام هنری گیتس با پروازی وارد فلوریدا شد تا با مدیران IBM در مورد تهیه برنامه سیستم عامل و قرارداد مربوطه مذاکره کند. مدیر طرف مذاکره از سوی IBM قراردادی را با بیل گیتس جوان به امضاء رساند که طبق آن نرم افزار مزبور به قیمت بسیار پائین در اختیار IBM قرار داده می شد اما از فروش هر کامپیوتر مبلغی به عنوان حق تالیف به بیل گیتس پرداخت می شد. از نظر IBM این معامله خوبی بود چرا که در واقع مبلغ کمی را برای خرید سیستم عامل از جیب خود پرداخت می کرد و درآمد اصلی مایکروسافت از محل فروش کامپیوتر توسط IBM تامین می شد. در عوض چون مایکروسافت مبلغ کمی از IBM دریافت می کرد، آزاد بود که سیستم مزبور را به هر کس و یا شرکت دیگری که بخواهد بفروشد.
بیل گیتس و شریکش پال الن (Paul Allen) برنامه نویس سیستم عامل نبودند لذا مجبور بودند که نرم افزار مزبور را از جائی تهیه کنند. شرکت بسیار کوچکی بنام Seattle Computer Products که سیستم DOS را نوشته بود، به بهائی بسیار ارزان آنرا به مایکروسافت فروخت و در دسامبر همان سال بیل گیتس DOS را به جهان عرضه کرد.
برخلاف تصور مدیران IBM تجارت و فروش کامپیوتر شخصی از جا کنده شد و با شتابی حیرت آور مرزها را در هم نوردید. پس از چند سال بیل گیتس ثروتمندترین مرد سیاره شد.
اگر تنها به اندازه بال زدن یک پروانه تغییری در هر کجای این سناریو ایجاد می شد ممکن بود ما امروز با دنیائی دیگر روبرو باشیم. اگر IBM اندکی خطر را پذیرفته بود و با گذاشتن چکی بر روی میز کلا برنامه را بدون حق تالیف در ازای فروش هر کامپیوتر از مایکروسافت خریده بود (هم چنانکه مایکروسافت آنرا از سیاتل کامپیوتر خریده بود) دیگر مایکروسافت قادر نبود ظرف یکسال و نیم با فروشDOSپنجاه شرکت سازنده کامپیوتر شخصی را در سراسر جهان فعال کند.
در سناریوی دیگری در سال ٢٠٠٠ خانم تریسا لپور (Theresa LePore) مسئولیت پیدا کرد که ورقه های رای را برای رای دهندگان بخش پالم بیچ(Palm Beach) در ایالت فلوریدا بنحوی تغییر دهد که خواندن آن آسانتر باشد. اینکه چه عواملی باعث گردید که ذهن خانم لپور که متخصص اینگونه امور بود تمرکز خود را از دست بدهد و ورقه رای به جای یک صفحه (که فهم آن آسانتر باشد) دو صفحه ای شود شاید هرگز برای ما روشن نگردد. بهرحال ورقه دو صفحه ای مزبور بجای آسانتر کردن موضوع رای دادن بر ابهام آن افزود و در نتیجه در حدود ١٩١٢٠ نفر به اشتباه هم به ال گور رای دادند و هم به پت بوکانن که طبیعتا همه آراء مزبور باطل اعلام گردید. اگر ورقه های مزبور (حتی بخش کوچکی از آن) به ال گور تخصیص می یافت او برنده فلوریدا و پرزیدنت بعدی ایالات متحده آمریکا می بود.
اگر در جریان طراحی ورقه های جدید رای گیری به اندازه بال زدن یک پروانه در ذهن خانم لپور محرکی ایجاد می شد که پیش از چاپ ورقه های مزبور نگاهی به "پیش چاپ" آن بیاندازد قطعا در می یافت که ورقه رای دو صفحه ای شده و آنگاه با تجدید نظر در طراحی آن چه بسا که تاریخ جهان در مسیر دیگری به جریان می افتاد.
در واقعه ای دیگر در یک روز زمستانی در دیماه ١٣۵۶ مقاله ای سراسر توهین به آیت الله خمینی از سوی وزارت اطلاعات وقت و دفتر داریوش همایون به روزنامه اطلاعات داده شد و تاکید گردید که مقاله مذکور می باید هر چه زودتر منتشر گردد. این نوشته که بسیاری از کارشناسان آن را "مقاله ای که دودمان پهلوی را به باد داد" نامگذاری کرده اند به قلم فردی که معاونت امیرعباس هویدا را در وزارت دربار بر عهده داشت به نام فرهاد نیکوخواه با اسم مستعار احمد رشیدی مطلق به رشته تحریر درآمده بود.
رئیس وقت روزنامه اطلاعات، مرحوم احمد شهیدثالث (بیشتر با نام احمد شهیدی از او یاد می شود) در برابر چاپ مقاله مقاومت نمود و بالاخره با شخص داریوش همایون تماس گرفت و او را از خطر انتشار مقاله و پی آمدهای آن آگاه کرد. آنطور که احمد شهیدثالث به من گفت، پاسخ داریوش همایون این بود که دستور از بالا آمده و باید منتشر شود.
انتشار مقاله مزبور انفجار در قم و اولین جرقه انقلاب را باعث شد. آتشی که در دیماه ١٣۵۶ بر اثر انتشار مقاله رشیدی مطلق برافروخته شد دیگر هرگز خاموشی نگرفت و بالاخره به عمر خاندان پهلوی و نظام سلطنتی در ایران خاتمه داد.
اگر برهم خوردن پر یک پروانه در مکزیک بتواند طوفانی در آمریکا بیافریند، اگر اشتباه در طراحی یک ورقه رای گیری در یک بخش از فلوریدا بتواند سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری را در آمریکا و مآلا حوادث بعدی را در جهان رقم بزند، اگر نامه احمد رشیدی مطلق بتواند چرخشی در تاریخ یک کشور و تبعات آن تحولی در شکل مناسبات سیاسی در منطقه خاورمیانه ایجاد کند، آیا می توان به نتیجه ای بزرگ دست یافت؟
اگر در سیستم های بی نظم و پر از متغیر طبیعی، پرواز یک پروانه بتواند طوفانی را باعث شود چرا در یک جامعه حرکتی که در چشم بسیاری از ما ارزشی بیش از پر زدن یک پروانه را ندارد، نتواند به یک طوفان و تحول اجتماعی منجر گردد؟
چرا باور نکنیم که هر یک از ما خود قادریم منشاء تغییراتی بزرگ باشیم و چرا برای درمان دردهایمان همواره بدنبال قهرمان باشیم؟ آیا اصل مسئولیت فرد از همین استعداد بالقوه ای که در درون یک یک ماست که با پروازمان می توانیم جهانی را تغییر دهیم سرچشمه نمی گیرد؟

 

 

salman_yavar@yahoo.com

براندازی خزنده به روایت ناطق نوری

قسمت دوم و پاياني
 

بهانه ‌نمی‌خواهد اما شاید ششم تیرماه، سالروز ترور نافرجام رهبر انقلاب در سال 1360 و یا هفتم تیرماه همان سال سالگرد شهادت مظلومانه نماد قانون و قضا در انقلاب؛ آیت‌الله دکتر بهشتی و یا حتی کمی‌ نزدیک‌تر پرونده‌های "باز و بسته‌ی" تحقیق و تفحص از قوه قضائیه و جنجال‌های پیرامونی‌اش، بهانه‌های خوبی باشد برای بازخوانی آنچه در "دفتر بازرسی" رهبر انقلاب اتفاق می‌افتد. آنچه می‌آید گزیده‌ای از گفتارها و اسناد جلد دوم مجموعه خاطرات علی اکبر ناطق نوری است که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. قسمت اول اين نوشتار ديروز در همين قسمت نوشته شد و قسمت دوم آن امروز تقديم حضورتان مي گردد.


فرمانده سپاهی متخلف
برای آقا گزارش آمده بود که در گرگان و علی آباد و مینودشت، فرمانده سپاهی است که بسیار خشن عمل کرده، افرادی را دستگیر می‌کند و شلاق می‌زند، رعب و وحشت عجیبی ایجاد کرده است و همه هم از او می‌ترسند. آقا هم دستور داد تا بازرسی پیگیری کند. یک هیئتی را به شمال فرستادیم و نتیجه‌ی بازرسی را به آقا دادیم و پیشنهاد دادیم قوه‌ی قضائیه با متخلف برخورد کند. آقای رازینی که در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند، دستور داد ایشان را دستگیر کردند. سرش را تراشیدند در خیابان‌ها گرداندند، شلاق زدند و به حسابش هم رسیدند و قصه تمام شد. پس از این برخورد، آقای نورمفیدی، امام جمعه‌ی محترم گرگان به آقا نامه نوشتند که بازرس شما در مورد فرمانده سپاه، باندی و خطی برخورد کرده است و تحقیقات را از جناح خاص انجام دادند.
آقا از ما می‌خواستند که جوابش چیست؟ در این قضایا آقا خیلی جدی هستند، من گزاش دیگری تهیه کردم و اظهارات فرماندار و مدیر کل اطلاعات و تمام مسئولانی که از آن‌ها تحقیقات شده و اتفاقاً بعضی از آن‌ها در جناح آقای نور مفیدی هم بودند به صورت مستند ضمیمه‌ی گزارش کردم و خدمت آقا دادم.
ایشان فرمودند: عین همین گزارش یک نسخه هم برای آقای نورمفیدی بفرستید و با فرستادن این گزارش به آقای نورمفیدی قضیه تمام شد.

دادگاه غلامحسین کرباسچی
قبل از اینکه ماجرای آقای کرباسچی خدمت مقام معظم رهبری برسد، بین رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه ـ آقای یزدی ـ اختلاف شده بود؛ آقای هاشمی هم از دولت حمایت می‌کرد چون بالاخره آقای کرباسچی از دولت بود. آقا فرمودند که سران بنشینند و آقای محمدی گلپایگانی هم شرکت کند تا به یک جمع‌بندی برسند. این جلسه در دفتر من تشکیل شد. به آقای یزدی گفته شد " اگر می‌خواهید این پرونده را حل کنید، بدهید به فلان شعبه یا فلان قاضی و از شعبه‌ی قبلی پس بگیرید." آقای یزدی می‌گفت از نظر قانونی نمی‌شود من پرونده را از این شعبه بگیرم و به شعبه دیگر بدهم.
دیدم آقای یزدی حرف درستی می‌زند، با خودم گفتم این که راه حل نیست...جلسه بعد و جلسه‌ی بعد هم بی‌ثمر ماند... در همین کشمکش‌ها بود که تعدادی از نمایندگان مجلس در تاریخ 15 اردیبهشت 1378 نامه‌ای خدمت آقا بدین شرح نوشتند:
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی
با سلام وافر
اکنون که پس از دو سال رسیدگی‌های قضایی به پرونده‌ی آقای غلامحسین کرباسچی و صدور حکم نهایی توسط دادگاه تجدید نظر تهران به جرم اعمال تخفیف در مورد پنج قطعه زمین واگذاری به مدیران شهرداری، به تحمل دوسال زندان محکوم گردید و از آن‌جا که اولا اعطای چنین امتیازاتی برای جذب و حفظ نیروهای کارآمد در مجموع دستگاه‌های دولت رویه‌ای معمول بوده و هست، ثانیا نظر به خدمات ارزنده‌ی ایشان در سمت شهردار تهران، خواهشمندیم به هر نحو که صلاح و مصلحت می‌دانید دستورات لازم برای حل مشکل صادر نمائید. از خداوند متعال عزت و سربلندی این ملت بزرگ را در سایه‌ی آن رهبر فرزانه خواستاریم.
تقریبا 145 امضا خدمت آقا دادند. چون نماینده‌ها نامه را داده بودند، آقا خطاب به من و در تاریخ 20 اردیبهشت 1378 نامه‌ای بدین شرح نوشتند:
جناب حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای ناطق نوری، دامت توفیقاته
خدمت حضرات نمایندگان محترم امضا‌کننده دامت تائیداتهم با سلام و تهیات
نامه‌ی حضرات به این جانب ملاحظه شد. امید است انگیزه‌ی دفاع از مدیران اجرایی که در جای خود مورد تائید اینجانب است، به ایجاد مصونیت قضایی در قبال تخلف از قانون نینجامد. در باب پرونده‌ی مورد اشاره، شایسته است مسئولان محترم قوه‌ی قضائیه برای رفع ابهام، هرگونه توضیح [که] لازم است در اختیار افکار عمومی بگذارند. نمایندگان محترم و دیگر مسئولان نیز شایسته است در فضای ذهنی جامعه به التهاب‌آفرینی که خواسته‌ی دشمنان آن‌هاست، کمک نکنند. به هر حال مرجع حل و فصل این امور قوه‌ی قضائیه است و صلاح کشور و ملت در آن است که احکام قضایی با انگیزه‌های مختلف مورد خدشه قرار نگیرد. توفیق همه‌ی نمایندگان محترم را در کوتاه کردن دست‌ دشمنان اسلام و ایران از خداوند تبارک و تعالی مسالت می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سید علی خامنه‌ای
1378.2.20
من هم این نامه را برای نمایندگان تکثیر کردم. سرانجام آقای کرباسچی محاکمه و محکوم شد و به زندان افتاد؛ بخشی از دوره‌ی محکومیتش را هم کشید تا این‌که نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشت و درخواست گذشت و عفو کرد که مورد موافقت رهبری قرار گرفت و آزاد شد.

داستان بازرسی
هیچ آفتی برای یک نظام خطرناکتر از مأیوس شدن مردم از آن نظام نیست. مأیوس که باشند بی‌تفاوت می‌شوند آنگاه هر خطری که کشور را تهدید بکند، دیگر در صحنه نیستند. هم کاری نمی‌کنند، هم کارشکنی و ناهماهنگ عمل می‌کنند و سرانجام به جایی می‌رسد که وقتی به مردم بگویی از این طرف باید بروی، تخلف و دهن کجی می‌کنند. واقعاً در بعضی از تخلف‌ها متخلف می‌خواهد به ما دهن کجی کند. بیکاری، فقر، پارتی‌بازی و ناکارآمدی دستگاه‌ها مردم را خسته می‌کند و سبب لجبازی می‌شود. این ها به معنای براندازی خزنده است.
...اولاً بازرسی و نظارت ضرورت دارد، ثانیاً وجود بازرس و ناظر دال بر عدم اعتماد مسئولان بالا نسبت به زیر دستی‌ها نیست. گاهی برای بعضی از دستگاه‌ها که بازرس یا ناظری می‌رود، به روسای آن‌ها بر می‌خورد.
می‌گویند اگر ما را قبول دارید چرا بازرس و ناظر می‌فرستید؟ این حرف بسیار غلطی است، دلیل آن هم روشن است؛ ممکن است کارگزاری که به عنوان استاندار یا فرماندار نصب می‌شود از اول تا آخر مسئولیت خود، آدم خوبی باشد، هیچ تغییر روش و منش ندهد، واقعاً هم دلسوز و متدین هم باشد. اما این به معنای آن نیست که حتماً به همه زیر مجموعه‌ی خود اشراف داشته و هیچ خطایی از آنها سر نزده است.
ممکن است زیر مجموعه خطا کند و به او گزارش ندهند، یا این که گزارش ها را برای او – به تعبیر امروز – کانالیزه کنند. اعتماد بیش از حد به معاونین و مشاورین داشته و هر چه آنها گزاش دهند، بپذیرد. کما این که در بعضی از دستگاه‌ها همین طور است، وقتی از زیر مجموعه‌ای شکایت می‌شود آن را برای وزیر می‌فرستند، او هم نامه را برای خود همان فرماندار، استاندار، نیروی انتظامی یا نظامی و غیره می‌فرستد و می‌گوید یک چنین گزارشی علیه دستگاه شما آمده، جواب آن را تهیه کنید و آن دستگاه هم برای وزیر جواب تهیه می‌کند.
علاوه بر گزارش‌های غلط و کانالیزه شده، نکته‌ی دیگر این است که این فرماندار، استاندار یا وزیر شاید افراد خوبی را برای کار انتخاب کرده باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در طول مأموریت و مسئولیت هم چنان خوب باقی بماند، بالاخره دنیاست و هوای نفس، مقام، پول و آدم‌های شیطانی هم که هستند و نفوذ می‌کنند و چه بسیاری از نیروهای خوب به معنای واقعی کلمه که در طول مسئولیت‌های خود در امتحان‌ها لغزیده‌اند. بعضی از آنها هم بعداً پشیمان شدند و بعضی دیگر از آنها گیر افتادند.

تاریخ مسکو را بلدی؟
وقتی رئیس مجلس روسیه آقای سِلِزنیا‌اُف به ایران آمد، دیداری هم با رهبری برای ایشان در نظر گرفتیم. ایشان در میدان سیاست آدم بسیار مقتدری بود، وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسید، آقا خیلی ایشان را تحویل گرفت و خیلی از روسیه تجلیل کرد... نکته جالب در این ملاقات این بود که آقا به ایشان فرمود: «شما نژادتان و نسل‌تان نشان می‌دهد که آدم‌های غیور و جسوری هستید، شما از نژاد اسلاو هستید.» بعد هم به حمله‌ی ناپلئون به روسیه و آتش‌زدن مسکو اشاره کردند و گفتند: «من دو رمان راجع به حمله‌ی ناپلئون به مسکو خواندم. [ یک رمان را شخصی فرانسوی و رمان دیگر را یک نفر روسی نوشته بود]» رئیس مجلس روسیه خیلی مبهوت شد بعد آقا فرمود که ببینید نویسنده‌ی فرانسوی ـ اسم او را هم آورد ـ می آید از یک دریچه این حمله و این ماجرا را می‌گوید که ما رفتیم، زدیم، سوزاندیم و غارت کردیم؛ اما نویسنده‌ی روسی از این موضع وارد می‌شود که مقاومت کردیم و ایستادیم فرانسوی‌ها را به این‌جا کشانیدم و در آتش قهر سوزاندیم. ببینید این نگاه شما به تاریخ است و شما این سابقه را دارید، می‌توانید اقتدار گذشته‌ی خود را دوباره احیا کنید.»
وقتی رئیس مجلس روسیه از جلسه‌ی ملاقات بیرون آمد، گفت: این رهبر شما مرا غافلگیر کرد و از من هم پرسید که تو تاریخ مسکو را می‌دانی؟! واقعا آقا از او پرسید که شما تاریخ مسکو و حمله‌ی ناپلئون و این‌ها را بلدی؟ رئیس مجلس روسیه ادامه داد: من دیدم تاریخ ما را بهتر از ما بلد است و تعجب کردم ایشان با این همه کار، چگونه چنین اطلاع دقیقی از نویسنده‌ی روسی و فرانسوی و تاریخ و رمان و حمله‌ی ناپلئون به مسکو دارد و آن را مطالعه کرده است...

..........................................................................................
* این عبارات پس از انتشار کتاب، واکنش علی فلاحیان را در پی داشت، فلاحیان در پاسخ به ناطق نوری نوشت: در رابطه با جملاتى که از کتاب خاطرات حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقاى ناطق نقل شده به چند نکته اشاره مى‌کنم.
1. در رابطه با شکایت آقاى تحریریان، اینجانب عرض کردم ممکن است تخلفى رخ داده باشد، ولى براى پیگیرى آن، قانون ساز و کار معرفى کرده است و آن حفاظت وزارت مى‌باشد. مصلحت این است که از طریق حفاظت عمل شود، که همه ابعاد حقیقت روشن شود که نپذیرفتند و هنوز در موضوع تردیدهایى وجود دارد. جمله "ضربه بزرگى" یادم نیست و به شوخى شبیه‌تر است، چون هنوز مادر گیتى نزاده است و یادآور داستان گنجشک و فیل است.
2. مقام معظم رهبرى به صورت مکتوب از تلاش‌هاى وزارت در رابطه با مفاسد اقتصادى به عنوان "مجاهدت‌هاى خاموش تقدیر کردند". عنوان ظلم مشروط است به اینکه تحریریان مظلوم باشد و این بعد از تحقیقات و رسیدگى قضایى است و در همان زمان جناب آقاى احمد قدیریان فریاد مى‌زند که تحریریان متخلف است و من از هیچ متخلفى دفاع نمى‌کنم، ولى مبارزه با مفاسد اقتصادى بسیار پیچیده مى‌باشد که مهمترین آنها پیچیدگى مفسدان اقتصادى و رعایت قانون است که به تعارض عملى بین حقوق مردم و رعایت حقوق متهمین مى‌انجامد، موارد تخلف بازجو و یا فرار متهم از پاسخگویى فراوان است که تا به حال قانونگذاران حل مشکل نکرده‌اند.

ادامه دارد ...

 

 

zabihjavanbakht@yahoo.com

اصطلاحات روزمره انگلیسی - 5

GIVE ME FIVE
بزن قدش!
Hey, man! Give me five!


BURY THE HATCHET
آشتي كردن. دشمني و كينه را كنار گذاشتن. با هم كنار آمدن
You'd better bury the hatchet before things get worse between you two.


SELL SOMEONE SHORT
ارزش قايل نشدن. به شخصي بها ندادن
He couldn't prove his invention because everybody used to sell him short.


HAVE A FROG IN SOMEONE'S THROAT
گرفته بودن صداي كسي. صدا از گلوي كسي درنيامدن
Excuse me, I can't talk clearly. I have a frog in my throat.


LOSE ONE'S SHIRT
آس و پاس شدن. دار و ندار خود را باختن
I almost lost my shirt on that damn business.


KEEP SOMETHING UNDER ONE'S HAT
راز داري كردن. بروز ندادن
I want to tell you a secret, but you got to promise to keep it under your hat.


FACE THE MUSIC
خربزه خوردن و پاي لرز نشستن
I told you not to spend all your money, but you did, and now you're going to have the face the music.


GET IN SOMEONE'S HAIR
ذله كردن. به ستوه آوردن. كلافه كردن
I went home to get some rest, but the kids kept getting in my hair.


SITTING PRETTY
در بهترين شرايط قرار داشتن
He won the lottery and now he is really sitting pretty.


HAVE A SCREW LOOSE
يك تخته كم داشتن. بالاخانه خود را اجاره دادن، عقل كسي پاره سنگ برداشتن
He never talks sense. He seems to have a screw loose!


GET OFF SOMEONE'S CASE
دست از سر كسي برداشتن. كسي را ول كردن
Come on! Get off my case! Stop nagging me.


RAIN OR SHINE
هر طور شده. در هر شرايطي
I'll always go see Dad on Fridays, rain or shine.


BY THE BOOK
طبق مقررات يا قانون
If the boss had gone by the book, he would have fired some of the workers who were on strike.


HAVE A SWEET TOOTH
به چيزهاي شيرين علاقه داشتن
Daddy eats sweets and chocolates everyday. He has a sweet tooth.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 تير / 13 جولاي / 10 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
23 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيروزي بزرگ ارتش ايران در ديشيا، و تصرف روماني و مولدوا تا اوكراين

Darius the Great

ژوئيه سال 513 پيش از ميلاد، و طبق محاسبات تقويمي مورخان اروپايي؛ 13 ژوئيه ( 23 تيرماه و روزي چون امروز) ارتش ايران نيروهاي كنفدراسيون گتائه Getae را در كنار دانوب جنوبي، منطقه داكيه Daci =Dacia (تلفظ انگليسي: دي شيا = روماني امروز) شكست داد و سراسر بالكان شرقي را ضميمه قلمرو ايران ساخت (بالكان به معناي رشته كوههاي جنگلي، منطقه اي است كوهستاني شبه جزيره شكل در جنوب شرقي اروپا، از درياي آدرياتيك تا درياي سياه).
به فرمان داريوش بزرگ، ارتش ايران به فرماندهي سپهبد بغابيش (بغابيشه) براي سركوب سيتي ها از درياي مرمره گذشته و پاي به اروپا نهاده بود. حاكمان محلي براي ايستادگي در برابر نيروهاي ايران كه مركب از هشتاد هزار تن بودند كنفدراسيون «گتائه» را تشكيل داده بودند كه پس از چند روز نبرد، 13 ژوئيه شكست خوردند و روماني و مولداوي (مولدواي امروز) تا اوكراين از آن ايران شد. داريوش اين پيروزي، و دليل لشكركشي به اروپا را در كتيبه اي شرح داده و مناطق متصرفه را نام برده است.
هرودوت در كتاب چهارم و عمدتا در صفحه 93 اين كتاب به شرح جنگ دي شيا (داكيه) پرداخته و استرابو منطقه مفتوحه ايران در پيروزي داكيه را «دائويDaoi» ناميده است - منطقه اي كه رومي ها آن را در جنگهاي سال 101 تا 106 ميلادي تصرف و سپس «رومانيا» خوانده شده است. مورخان اروپايي نبرد ژوئيه 513 پيش از ميلاد در داكيه را از بزرگترين رويدادهاي دنياي باستان و نخستين پيشروي نظامي بزرگ و عميق شرق (آسيا) در غرب (اروپا) بشمار آورده اند.
داريوش بزرگ دو سال پيش از جنگ «دي شيا (روماني)»، در سال 515 پيش از ميلاد كار ساختن تخت جمشيد را آغاز كرده بود.

 

عثماني ها بار ديگر تبريز را تصرف كردند، ولي ...

سلطان سليمان

نيروهاي سليمان قانوني سلطان وقت عثماني درجريان لشكركشي تازه خود به ايران، 13 ژوئيه در سال 1534 شهر تبريز را تصرف كردند و سپس متوجه شروان، سلطانيه و حتي گيلان شدند. عثماني ها با استفاده از درگيري شاه طهماسب صفوي با ازبكان در شمال خاوري ايران و دشواري هايي كه با برادرانش داشت، پاي به ايران گذارده بودند. اين بارهم مقاومت مردم معمولي محل و حملات چريكي ميهندوستانه آنان باعث بازگشت عثماني ها شد. اين عمليات 20 سال پس از جنگ چالدران روي داد كه ضمن آن لشکرکشي هم تبريز موقتا به دست عثماني ها افتاده بودند كه اشغالگران بر اثر مقاومت مسلحانه مردم محل و حملات چريکي و مقاومت منفي به ستوه آمدند و طولي نکشيد که بازگشتند. علت شکست ايران در هر دو تعرض عثماني، نداشتن اسلحه نوين (توپ و تفنگ) بود. سران صفويه در آن زمان بکار بردن توپ و تفنگ و کشتن افراد (حتي دشمن) را از راه دور خلاف آيين جوانمردي مي پنداشتند و با اين تفکر شمشير بلند هم حمل نمي کردند که بعدا شاه عباس اين رسم را به دور انداخت و به تجهيز ارتش با اسلحه آتشين روي آورد.سلطان سليمان 31 دسامبر 1534 نيز موقتا بغداد را که در قلمرو ايران بود متصرف شد.
سلطان سليمان پسر سلطان سليم بسال 1494 متولد و در سال 1566 درگذشت. وي که 21 سپتامبر 1520 بر جاي پدر نشسته بود يک سال بعد از آغاز سلطنت، بلگراد را تصرف کرده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

23/04/58
انفجار نارنجك در چهار راه شلمچه ؛ كشف مقادير زيادي فشنگ ، نارنجك كلاشينكف ، لباس غواصي ، پول و اعلاميه به زبان عربي در جزيره مينو ؛ كشف يك شبكه جاسوسي عراق در مرز خسروي .
اظهار نظر دادستان انقلاب اسلامي خوزستان درباره گروههاي خلق عرب و چهارشنبه سياه و وابستگي آنها به خارج و چگونگي برخورد با آنها ؛ اظهارات شيخ شبير خاقاني درباره گروه چهارشنبه سياه و حرمت خرابكاري ؛ وي حوادث خوزستان را ناشي از برخورد خشونتآميز دولت ذكر كرد .

مصاحبه مطبوعاتي هاشم صباغيان وزير كشور درباره مشكلات موجود در مرز مشترك ايران و عراق در كردستان و خوزستان از جمله قاچاق الحه و تردد افراد ضد انقلاب .
بمباران روستايي در حومه اورامانات توسط دو هواپيماي سوخوي عراقي ؛ گزارش اطلاعات از حمله متقابل پيشمرگان جلال طالباني به پاسگاه ناوماجت عراق ؛ عقبنشيني افراد پاسگاه گمه عراق و استقرار در كوههاي زمناكوي .

مصاحبه يك افسر پناهنده عراقي به ايران با خبرگزاري پارس درباره اقدامات و تحركات دولت بعثي عراق عليه جمهوري اسلامي ايران .
تفسير خبرگزاري رويتر از سياست نزديك رژيم عراق به غرب در كنار حفظ دوستي با شوروي و استفاده از شرق و غرب در جهت اهداف رژيم خود و تأثير انقلاب اسلامي در اين رويكرد جديد عراق .

حمله عناصر ضد انقلاب به مقر سپاه پاسداران جديد التأسيس مريوان و به شهادت رساندن 17 پاسدار از 25 پاسدار محلي آن .
راهپيمايي در ميدان آزادي سنندج با هدايت گروههاي : جمعيت دفاع از آزادي و انقلاب ، چريكهاي فدايي خلق ، معلمان آزاد و سازمان زنان سنندج در محكوميت پذيرش استعفاي يونسي و درخواست اخراج قياده موقت از ايران و انتشار قطعنامهاي در رد مجلس خبرگان ، پشتيباني از حقوق خلقهاي ايران ، برپايي شوراها و اتحاديههاي دهقاني ، ابراز تنفر از دستگيري محمدرضا سعادتي و …

گزارش مطبوعات از تشكيل جلسهاي با شركت استاندار آذربايجان غربي ، نمايندگان كميتههاي مهاباد ، معتمدان نقده ، نمايندگان كرد و ترك و … براي حل و فصل بحران آوارگان نقده و بازگرداندن آنها به شهر .
بيانيه كانون فرهنگي و سياسي خلق تركمن عليه سفر اناقليچ آخوند نقشبندي به گنبد و اقامت وي در اين شهر ؛ نامهاي به عنوان گروهي از مردم تركمنصحرا به دادستان كل انقلاب اسلامي و درخواست محاكمه و مجازات وي به جرم همكاري با رژيم گذشته .

نامه سرگشاده جبهه دمكراتيك ملي به نخست وزير و طرح هشت سؤال دربارة نحوة برگزاري انتخابات مجلس خبرگان و ميزان آزادي عمل احزاب ، گروهها و سازمانها براي شركت در انتخابات و درخواست تضمين آزادي واقعي .
هشدار نشريه مردم ( ارگان حزب توده ايران ) در مورد تحركات گروههاي چپنما در سراسر كشور .

اعلام پشتيباني همافران نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ( هوانيروز ) از تحصن همافران نيروي هوايي و اعلام خواستههايي چون ايجاد شوراها ، دگرگوني نهادهاي ارتش ، … بيانيه افسران و درجهداران و كارمندان پايگاه يكم ترابري نيروي هوايي جمهوري اسلامي در محكوميت نفاقافكني و حمايت از برقراري شوراهاي فرماندهي و پاكسازي در نيروي هوايي .
انتشار اطلاعيه مهندس بازرگان در تأكيد بر اينكه دولت در برابر فشار و تهديد براي تحقق خواستههاي غير قانوني تسليم نخواهد شد .

تشريح مصداقهاي عفو عمومي امام خميني در مصاحبه مطبوعاتي دكتر صادق طباطبايي سخنگوي دولت ؛ گزارش روزنامه اطلاعات از تعداد ممنوع الخروجها و وضعيت آنها .
گزارش هفتهنامه بامشاد از خودداري ايران از پرداخت تعهدات خود به صندوق اوپك به علت بضاعت اندك دولت .

اعلام وزارت خارجه آمريكا مبني بر فروش يك ميليارد و دويست ميليون دلار اسلحه و تجهيزات نظامي آمريكا به عربستان سعودي .

23/04/62
افتتاح مجلس خبرگان – تعيين رهبري آينده

23/04/66
طي هفته گذشته بهاي نفت بطور متوسط 60 سنت افزايش يافته و به بالاترين حد آن از ديماه گذشته تاكنون رسيده.
حمله دو ناوچه ناشناس به كشتي فرانسوي

موافقت و همكاري بي‌سابقه چين و شوروي در مورد پايان دادن به جنگ ايران و عراق (اين مطلب را ورنون والترز نماينده آمريكا در سازمان ملل و فرستاده ويژه اين كشور در ديدار خود از چين و شوروي بيان داشته‌اند.)
23/04/67
اشغال مناطق عين خوش، زبيدات شرهاني دهلران توسط نيروهاي متجاوز بعث
حجت الاسلام هاشمي: ناچار بايد تغييراتي جدي در برنامه جنگ و دفاع خودمان بدهيم.

اعلام خواستهاي عراق براي پايان جنگ
عراق بزودي كمكهاي مالي و نظامي از آمريكا دريافت مي‌كند.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
13 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و به اين سان «ژان پل مارا» انقلابي راديكال فرانسه كشته شد.

«شارلوت كورداي» كه هنگام گردن زده شدن با گيوتين 35 ساله بود

13 ژوئيه در سال 1793 در جريان انقلاب بزرگ فرانسه، بانو "شارلوت كورداي Corday" دخترى ازخانواده اعيان و اشراف فرانسوي كه انقلابيون اموال برخى ازبستگان وي را مصادره كرده بودند، به بهانه اين كه مي خواهد به "ژان پل مارا Marat" يكي از سران انقلاب اطلاعات محرمانه بدهد، به خانه او وارد شد و او را که هنوز در حمام خانه بود با ضربه دشنه كشت.
    شارلوت که درعين حال متمايل به ميانه رو هاي انقلاب (ژيروندن ها) بود و ژاکوبن ها (راديکالها) را جبار و ظالم مي پنداشت به منظور کشتن "مارا" از نرماندي به پاريس رفته بود و به او پيغام داده بود که مي خواهد در باره ژيروندن هاي نرماندي به او اطلاعات محرمانه و خصوصي بدهد و خواسته بود که در خانه با او ملاقات کند.
"مارا "يك پزشک و در عين حال نويسنده و روزنامه نگاري انقلابي و از انقلابيون راديکال و از مخالفان سرسخت اشرافيت بود. به اصرار و با پافشاري " مارا " بود که لوئي شاهزادهم شاه مخلوع فرانسه گردن زده شد. " مارا " هنگام مرگ 50 ساله بود .
    شارلوت قاتل 35 ساله او که دستگير شده بود چهار روز بعد با گيوتين اعدام شد. شارلوت در دادگاه انقلاب گفته بود که به خاطر فرانسه "مارا " را که رحم نداشت کشت(عکس و شرح مبارزات " مارا " در سايت 24 ماه مه آمده است ).

 

بزرگترين نبرد تانك در طول تاريخ - نبوغ نظامي مارشال ژوکف

Zhukov مارشال شوروي و برنده نبرد «كورسك»

جهان، 13 ژوئيه سال 1943، شاهد بزرگترين نبرد تانك در تاريخ خود بود. در اين روز در منطقه كورسك Kursk - نزديك مسكو، در زمين شش هزار و سيصد تانك آلمان و شوروي و 2 ميليون و 240 هزار سرباز و در آسمان 4 هزار و چهارصد هواپيماي طرفين به جان هم افتاده بودند كه در مدتي نسبتا کوتاه دو هزار و نهصد تانك از ميان رفت، 238 هزار سرباز كشته و هفتصد هزار تن ديگر مجروح و از صحنه نبرد خارج شدند و هيتلر براي نخستين بار مجبور شد دستور عقب نشيني بدهد كه آغاز پايان كار او بود. شديدترين صحنه اين نبرد تانک در ناحيه Prokhorovka صورت گرفته بود. اين نبرد تانک در واقع از پنجم ژوئيه آغاز شده بود که از دوازدهم اين ماه (هفتمين روز) شدت گرفته و در 13 ژوئيه به اوج شدت رسيده بود.
     اين نبرد پس از آزاد شدن استالينگراد و خارکوف صورت گرفت. ژوکوف Zhukov - مارشال شوروي، در منطقه نبرد هشت خط دفاعي مدور پشت سرهم به وجود آورده بود و با استفاده از سيصد هزار غير نظامي محلي که آلماني ها تصور مي کردند به زراعت مشغولند صحنه را مين گذاري کرده بود.
    ژوکف در خطوط هشت گانه سه هزار و ششصد تانک و يک ميليون و سيصد هزار سرباز و 20 هزار توپ مستقر ساخته بود و از سوم ژوئيه چند تاکتيک جالب بکار گرفته بود تا نيروهاي آلمان تشويق به تعرض شوند. ارتش نهم آلمان چهارم و ارتش چهارم زرهي اين کشور پنجم ژوئيه دست به تعرضات محدود زده و خود را آشگار ساخته بودند. تعرض همه جانبه الماني ها با 940 هزار سرباز و 2 هزار و هفتصد تانک از سحرگاه 12 ژوئيه آغاز شد که با حمله متقابل ارتشهاي شوروي رو به رو گرديد.
     آلمانيها با تانكهاي سنگين "پورشه" و "پلنگ" که به تازگي آنهارا دريافت داشته بودند حمله نهايي را آغاز كرده بودند كه تانكهاي سبك شوروي به ميان آنها رفتند و سربازان اين کشور با فداكاري و ازجان گذشتگي بسيار با شعله افكن به سوزاندن تانكهاي آلمان پرداختند و سپس توپهاي شوروي مانع عقب نشيني تاکتيکي آلمانيها شدند. آتش مداوم بيست هزار توپ شوروي که به ابتکار ژوکف Zhukov مستقر شده بودند امکان نداد که فرمانده ارتشهاي آلماني که خود را در دام ديده بود به موقع و سرعت بتواند نيروهاي خود را از مخمصه نجات دهد و به موضع تازه عقب بکشاند. عقب نشيني آلماني ها تنها پس از ازدست دادن پانصد هزار سرباز (کشته، مجروح و اسير) و بيش از نيمي از تانکها ميسر شد و اين تلفات سنگين مانع از آن شد که نيروهاي آلماني پس از عقب نشيني از صحه، امکان حمله متقابل به دست آورند. کارشناسان و مورخان نظامي نوشته اند که نبرد کورسک را توپهاي شوروي بردند.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 جولای

  • 1822:   استقلال طلبان يونان در تنگه ترموپيل نيروهاي عثماني را شكست دادند.

  • 1854:  

    جورج ايستمن George Eastman موسس کارخانه کداک در رچستر ايالت نيويورک به دنيا آمد و 78 سال عمر کرد. وي مخترع حلقه فيلم ( فيلم انعطاف پذير) ،پليت خشک ،دوربين کداک( دوربين کوچک و قابل حمل) ، و عکس متحرک ( فيلم ) است.

  • 1878:   دولتهاي بزرگ اروپايي بر نقشه تازه بالكان كه خود ترسيم كرده بودند صحه گذاردند و به اين ترتيب، براي عثماني در بالكان جايي جز آلباني باقي نماند. بلغارستان نير استقلال داخلي يافت و قرار شد كه در آنجا از جانب عثماني، فقط يك فرماندار كل باقي بماند.

  • 1911:   انگلستان و ژاپن پيمان اتحاد خود را براي چهار سال ديگر تمديد كردند.

  • 1963:   جمهوري خلق چين دولت آمريكا را متهم كرد كه مي كوشد روابط چين و شوروي را زهرآگين كند.

  • 1971:   ده تن از افسران ارتش مغرب (مراكش) از جمله يک ژنرال معروف كه بر ضد پادشاه اين كشور توطئه كرده بودند تير باران شدند.

  • 1976:   نمايندگان 12 دولت كه در پاريس اجتماع كرده بودند به توافق رسيدند كه از سال 1989 در منطقه قطب جنوب به اكتشاف و استخراج مواد معدني بپردازند.

  • 1979:   از 23 تير ماه 1358 سازمان راديو ـ تلويزيون دولتي ( صدا و سيما ) داراي يك شوراي عالي مركب از محمد موسوي ، محمد خاتمي ، صادق قطب زاده ( مدير عامل )، عبدالرحيم گواهي و ابراهيم پيراينده شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت «حضرت امام محمد تقي(ع)»
    نهمين ستاره درخشان آسمان ولايت

    10 رجب 195 - «حضرت امام محمد تقي(ع)» نهمين ستاره درخشان آسمان ولايت و امامت درمدينه قدم به عرصه حيات نهادند. محمّدبن عليّ بن موسي بن جعفرُمكَنّي به ابوجعفرثاني ؛ و مشهوربه ابن الرضا و جوادالائمه بودند. بنابرروايات مشهورو معتبر، امام محمدتقي(ع) در3سالگي درعلم و فضيلت؛ وعقل و درايت به مقام والايي دست يافتند. دوران امامت امام جواد(ع) مقارن بااوج قدرت دستگاه مامون عباسي و معتصم عباسي بود ازاين رو آن حضرت باجديت كامل و تحمل سختيها به تعليم و تربيت عمومي همت ورزيدند. امام جواد(ع) بادقت و موشكافي فراوان به حل مشكلات مردم و بيان مسائل فقهي اسلام ميپرداختند. حضرت امام محمدتقي(ع) نهمين پيشواي شيعيان جهان 10سال امامت كردندودراين مدت به افشاي مفاسد حكومت عباسيان پرداختند؛ وهمچون چراغي روشنگر راه مسلمانان و مومنان بودند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    31
    39

    اهواز

    38
    50

    تبريز

    22
    36

    شيراز

    27
    41

    مشهد

    24
    38

    بندرعباس

    30
    39

    کرمان

    22
    37

    اصفهان

    22
    39

    يزد

    28
    41

    کرمانشاه

    24
    41

    اراک

    24
    38

    رشت

    23
    27

    دبی

    32
    40


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1460 تومان
    926 تومان
    1840 تومان
    855 تومان
    250 تومان
    253 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    112000 تومان
    57000 تومان
    220000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:14
    طلوع خورشيد : 05:59
    اذان ظهر : 13:10
    غروب خورشيد : 20:21
    اذان مغرب : 20:43
    نيمه شب شرعي : 00:17

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American
    ماه جولاي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاریخ انتشار: جولاي 2008
    تعداد صفحات مجله: 79
    حجم فایل: 6 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    iBean:
    عاشقان بازی وموسیقی راحت بنشینند

    تا به حال برای gamer ها تعداد زیادی صندلی راحتی به بازار عرضه شده است. من شخصا gamer توانمندی نیستم، اما برایم مهم است که بنشینم و به پیگیری گیک هایم برسم.  صندلی iBean (تولید شرکت L.L. Bean) با دو بلندگو و یک ساب در دو پهلویش شما را در موسیقی غرق می کند. (این کیسه صدای فراگیری را برای تجربه ای شبیه حضور در کنسرت موسیقی فراهم می آورد!). این صندلی mp3playerها، لپ تاپ ها، دستگاههای پخش دی وی دی و تمامی دستگاه های بازی الکترونیکی را به شکل کاملی پشتیبانی می کند.

     با پانل کناری صندلی شما به راحتی به کنترلهای درجه صدا و باس دسترسی خواهید داشت. خانه باید ساکت و آرام باشد ؟! ورودی هدفون هم بر روی این پانل موجود است. این گوی فرو رفته (که با گلوله های پلی استرن پر شده است) با خطوط منحنی و طراحی منحصر به فردش، شما را در آغوش می گیرد. روکش نایلونی پردوام آن به راحتی و با سرعت تمیز می شود.

    رنگ های موجود در بازار: قرمز روشن، سیاه، ارغوانی متمایل به زرد، آبی نیروی دریایی (آبی تیره) و فیروزه ای

    اندازه: 5/96 در 81 سانتی متر -  قیمت: 79 دلار منبع ، اطلاعات بیشتر

     

    *L.L. Bean: یک شرکت خرده فروشی و فروش فردی توسط نامه در فری پورت آمریکا. فعالیت اختصاصی این شرکت تولید لباس و تولید تجهیزات گردش های بیرون از خانه است.(ویکی پدی ا)

    رادیاتورها استفاده دیگری هم دارند!


    تنها استفاده رادیاتورهای آب-گرمایی فقط گرم نگه داشتن شما در ماههای زمستان است؟ خب، چرا از آن برای گرم نگه داشتن قهوه تان استفاده نمی کنید؟ به هرحال، ما یک بشقاب سرامیکی با نام (Natural Wave) را به شما پیشنهاد می کنیم، که یک راه کار جالب برای گرم نگه داشتن نوشیدنی ها و عصرانه شما در طی زمستان است. این سرامیک توسط بوینگ-سئوک یوو طراحی و ابداع شده است و به راحتی بر روی رادیاتورهای معمولی قرار می گیرد و مکانی را برای عصرانه و نوشیدنی هایی که می خواهید گرم نگه دارید فراهم می آورد. یک راه ساده و با بازده بالا برای استفاده دوباره از انرژی که البته می تواند ظاهر زشت رادیاتور را هم بپوشاند.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    سکولاریسم و اسلام سیاسی


    نويسنده: خالد توفيق
     

    معرفی کتاب:
    در نوشته هاى سكولاريست ها، خُرده گيرى برانديشه دولت اسلامى، يك شيوه دائمى شده است. وقتى كه طرح دولت اسلامى از شكل نظرى به تجربه اى عملى تبديل شد و موجوديتى عينى يافت، آن خُرده گيرى ها ديگر، مقطعى و براساس تحليل و گفت و گوى عقلى و منطقى نيست بلكه از موضع نقدِ مبتذل و خرده گيرانه و دائمى است. سكولاريست ها حدود دو دهه عليه آرمان هاى اسلامى تلاش كردند. آنان با اين كار، در بى هويتى بعيدى فرو رفتند و قربانى احكام كلى و جامدى شدند كه آن ها را در چهار چوب (غيب گراييِ) نابخردانه اى قرار داد كه آثار آن به مراتب بيش تر از آن (غيب گرايى) است كه خود طى چندين دهه همواره اسلام گرايان را به آن متهم مى كردند.
    علاوه بر اين، موضعى چنين خُرده گيرانه در بردارنده تغافلى شگفت نسبت به انحطاط هايى است كه در سايه ساختار سكولاريستى حكومت، بر امت عارض گرديده، و در نتيجه بحران موجود را دو چندان مى سازد، و ادامه آن به طور مطلق به سود هيچ كس نيست.
    براى اثباتِ مواضع (خرده گيرانه) سكولاريست ها دليلى بهتر از بررسى محتوا و شيوه هاى كتاب ها و مقاله هاى آن ها وجود ندارد. در اين نوشته ها علاوه بر مغالطه هاى بزرگى كه وجود دارد، زبانى آميخته با تندى و درشت گويى شگفتى دارد كه از اين جهت به مراتب از مناديانِ نخستينِ جدايى دين و دولت فراتر رفته است.
    در نخستين نمونه اى كه منادى كهن سكولاريزم، به نام (بُحيب عازورى)، در سال 1905 ميلادى ارائه مى نمايد، دعوت به (جدايى دين اسلام از دولت مدنى) مى كند بى آن كه با ناسزاگويى ها و فرياد اتهام ديگران به جهل همراه باشد. حتى در مورد (على عبدالرازق) در كتاب پرآوازه اش (الاسلام و اصول الحكم) مى بينيم كه تلاش براى دعوت به جدايى حكومت از دين، شكل مطالعه اى تطبيقى در قالب تحليل مفهومى و تاريخيِ گسترده اى، به خود گرفته است و با به كارگيرى دوگانه دو شيوه تحليلى و تركيبى انجام شده است.
    اما نوشته هاى معاصر در تندى و درشتى چيزى ديگرند و با اصولى كه مكتب سنتى بر آن استوار است بسيار تفاوت دارند. و از آن جا كه هدف اين نوشتار جست و جوى همه امور و ارائه آن ها نيست، تأكيد بر اين است كه ارائه برخى نمونه ها براى نماياندن ويژگى هايِ تصويرى كه از آن سخن مى گويد كفايت مى كند.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    مقدمه

    سكولاريستى كردن دولت

    عصر اسلام يا سكولاريزم؟

    تحول بنيادين

    توهم اسلامى كردن دولت!

    تجربه اسلامِ سياسى

    روانِ گسسته (النفس المبتوره)

    معركه دفاع نظرى

    نقطه عطف دهه هشتاد

    جريان منفى

    تحليل ادعاها

    اول: اسلام و دولت

    دوّم: دولت و جامعه دينى و مدنى

    سوم: شبهه حق الهى (حق حاكميت الهى)

    چهارم: نقش امت

    پنجم: دوگانگى استبداد و دموكراسى

    ششم: نظريه يا نظريه ها


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    1+5 از نوعی دیگر!

    در اینجا می خواهیم نمونه های مشابه یک خبر را در کشورهای مختلف و نیز اتفاقاتی که بعد از آن حادثه رخ می دهد را با هم مرور می کنیم:


    آلمان: «17 کارگر زیر آوارهای یک ساختمان در محله "فلخون مایر" برلین جان خود را از دست دادند.»
    آنجلا مرکل که برای یک سفر دیپلماتیک به آفریقا رفته بود خود را با اولین پرواز به آلمان می رساند. سریعا یک کمیته بررسی حادثه با ریاست خود آنجلا مرکل تشکیل می شود. شهردار از سمت خود خلع می شود. با کلی تحقیقات مشخص می شود که ساختمان و سازندگانش مقصر نبوده اند و کار کار نئونازی های پدرسوخته بوده است. مظنونین اصلی پیدا شده و به زندان می افتند ولی به زعم تمامی جرمن ها آنها قهرمان هستند و روح هیتلر در قبرش شاد می شود. دوباره شهردار به سر کارش بر می گردد. مرکل قول می دهد که ریشه نازی ها را از بیخ بکند و سریعا بر می گردد آفریقا. بازماندگان کارگران با پولی که از بیمه گرفته اند به تور دور اروپا می روند.


    فرانسه: «17 کارگر زیر آوارهای یک ساختمان در محله "بنژولتن فوق نوموی" پاریس جان خود را از دست دادند.»
    سارکوزی که در سواحل مالدیو به همراه نامزد جدیدش حمام آفتاب می گیرد از همان جا مهاجران را متهم می کند و چون می داند که کارگرها همه مهاجر بوده اند کلی خوشحال هم می شود ولی برای حفظ ظاهر هم شده عذاب وجدان می گیرد که نتوانسته خودش را به مراسم تدفین آنها برساند. در پاریس کمونیست ها و کارگرها و دانشجویان به خیابان ها می ریزند و 38 روز متوالی ماشین آتش می زنند و شیشه می شکنند. رانندگان ترانزیت، کامیونداران، کارکنان مترو، راه آهن و حمل و نقل شهری اعتصاب می کنند و کار مملکت قفل می شود ولی هنوز سارکوزی دارد حمام آفتاب می گیرد. مرحومین حادثه با احترام به خاک سپرده شده و هر روز راس ساعت 12:20 برایشان رژه می روند.


    آمریکا: «17 کارگر زیر آوارهای یک ساختمان در محله "جیستون بولوار" واشنگتن جان خود را از دست دادند.»
    قبل از اینکه بوش حرفی بزند عده ای می روند و کارگران را از زیر خاک در می آورند و آنها را می شمارند. همان اول دروغ رسانه ها مشخص می شود. چون تعداد کشته شدگان 15 نفر بوده است. از آنجایی که تعداد کارگران دموکرات به جمهوری خواه در بین کارگران 8 به 7 بوده احتمال به ریاست رسیدن اوباما باز افزایش میابد. بوش برای اینکه ماجرا را جمع کند سریعا سخنرانی کرده و می گوید یکی از کارگران آن ساختمان یک ماه پیش به عراق اعزام شده و در جنگ کشته شده است پس 8 به 8 مساوی. پس از کالبد شکافی مشخص می شود که دو تن از کارگران پاکستانی بوده اند و در نتیجه آمریکا با تمام قوا به پاکستان حمله می کند تا دیگر آواری سر کارگران نریزد. بدین ترتیب احتمال رای آوردن مک کین هم بالا می رود. خانواده بازماندگان هم خوشحال می شوند.


    ژاپن: «17 کارگر زیر آوارهای یک ساختمان در محله "کی موتونادایی" توکیو جان خود را از دست دادند.»
    قبل از اینکه کسی بخواهد چیزی بگوید خود یاسو فوکودا رییس جمهور به تلویزیون آمده از تمامی شهروندان عذر خواهی می کند. او خبر اعلام شده را کمی اغراق آمیز توصیف کرده و متذکر می شود که هیچ ساختمانی نریخته است و فقط در اثر زلزله 9.2 ریشتری ای که ساعت 9:16 صبح رخ داده است ظرف غذای یک سگ کمی تکان خورده و ریخته است ولی با این وجود خود را مقصر دانسته و استعفا می دهد. متعاقبا شهردار و کل کابینه هم استعفا می دهند و ظرف 48 ساعت رییس جمهور و کل کابینه منصوب شده و به کار خود ادامه می دهند. دولت جدید به دیدن آن سگ رفته و به او قلاده زرینی هدیه می دهند.


    چین: «17 کارگر زیر آوارهای یک ساختمان در محله "چویونگ تاچی" پکن جان خود را از دست دادند.»
    هوجین تائو رییس جمهور چین خشمگین می شود و تمامی اعضای حزب کمونیست را فرا می خواند تا با آنها جلسه بگذارد. پس از اتمام جلسه هوجین تائو دستور می دهد تا 17 کارگر دیگر را بگیرند و اعدام کنند تا کارگر دیگری جرات نکند زیر آوار بماند. برای اینکه بازماندگان هم از گشنگی نمیرند به کارخانه های ریسندگی فرستاده می شوند تا به آرزوی دیرینه خود برسند. از آن به بعد تا مدتها هیچ ساختمانی نمی ریزد. صادرات چین بیشتر می شود و المپیک هم با جلال و شکوه عظیمی برگزار می گردد.


    ایران: «17 کارگر زیر آوارهای یک ساختمان در "سعادت آباد" تهران جان خود را از دست دادند.»
    همه همدیگر را مقصر می دانند. همه همدیگر را متهم می کنند. همه با هم جلسه می گذارند. همه محکوم می کنند. همه گریه می کنند. همه افسوس می خورند. همه از سر خود باز می کنند. همه بی گناه اند ولی در همان لحظه سه خانه دیگر در اقصا نقاط کشور بر سر کارگران فرو می ریزد. پرونده ماجرا تشکیل می شود و به دادگاه ارجاع می گردد. برای اینکه هرگز این خاطره از یاد نرود سال بعدش 17 خبرنگار با هواپیما می خورند زمین. سال بعدترش 17 زایر عتبات با اتوبوس شان می روند ته دره. سال بعدترترش 17 کودک در دریای خزر غرق می شوند و تا ده سال آینده این برنامه ادامه پیدا می کند تا یاد و خاطره ای باشد برای 17 کاگر ده سال قبل. پس از ده سال بالاخره حکم دادگاه اعلام می شود و خود کارگران به علت بی گناهی متهم می گردند که فاتحه ای برای شادی روحشان ارسال می گردد. بازماندگان هم به شهرهایشان بر می گردند و زندگی دوباره جریان دارد.
    پس از مرور این اخبار به نتیجه می رسیم که ممکن است هرجای این کره خاکی و حتی در کرات دیگر هم این اتفاق بیافتد پس نباید زیاد خودمان را ناراحت نکنید.

    حامد تأمّلی
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    8 دلیل پایین نیامدن وزن

    1. نوشیدن الکل و نوشابه های گازدار
    با ایـنکه مـقدار چربی زیادی در اکثر نوشیدنی های الکل وجود ندارد اما به خاطر کالری بالای الکل موجب اضافه وزن می شوند. انـرژی و کـالـری مـوجود در الـکـل بـاید بلافاصله سوزانده شود،وقتی بدنتان سرگرم سوزاندن کالری اضافه موجود در این نوشیدنی است، شما انتخاب دیگری ندارید مگر اینکه بیشتر کالری های مصرف شده دیـگر از غـذاهای سالم را ذخیره کنید.
    نوشـیدنیهای گازدار الکلی حتی بدتر از نوشیدنیها الکـلی هستند و مـقدار بسیـار زیادی کالری از قند اضافه شده به آن وارد بدنتان می کنند. حتـی مـصرف نوشابه های گازدار معمولی را هم باید بخاطر تاثیری که بر قند خون میگذارد در رژیـم غذاییـتان مـحدود کنـید. پـس اگر قصد پایین آوردن وزنتان را دارید، بهتر است برای نوشیدنـی تا حـد امکان ازآب معدنی استفاده کنید.


    2. ورزش یا فعالیت فیزیکی کم
    همه ما می دانیم که برای لاغر ماندن باید ورزش کنیم اما خیلی از مردم هنوز هم به اندازه کافی ورزش و فعالیت جسمانی در برنامه زندگی خود ندارند تا کالری های مصرفی اضافه را بسوزاند یا بر متابولیسم کند خود غلبه کنند. باید در اکثر ساعات بیداری خود فعالیت فیزیکی داشته باشید، یا حداقل سه جلسه در هفته، 20 تا 30 دقیقه ورزش کنید. اگر اضافه وزنتان خیلی زیاد است و برای ورزش کردن مشکل دارید؛ بهتر است از فعالیت های سبک تر و تفریحی تر استفاده کنید.
    خیلی از افراد از رفتن به باشگاه و انجام همان برنامه تمرینی مشابه همیشگی خسته می شوند. وقتی برنامه تمرینی برایتان خسته کننده شود، حتماً باید آنرا تند تند عوض کنید چون انجام تمرینات تکراری و خسته کننده می تواند چربی سوزی شما را خراب کند. بدن ما خیلی زود به ورزش عادت می کند و تکرار چیزی که بدنتان خیلی راحت بتواند آنرا کامل کند هیچگونه تغییر فیزیکی ایجاد نمی کند. بله، هنوز هم کالری خواهید سوزاند اما اگر بدنتان به وضعیت کنونی مصرف کالری روزانه تان عادت کند، دیگر وزنتان پایین نمی آید. یک راه بسیار عالی برای بالا بردن نتیجه این است که با امتحان کردن انواع مختلف ورزش ها و فعالیت ها، بدنتان را وارد چالش کنید؛ شنا، اسکیت، رقص، یا حتی صخره نوردی. وقتی ورزش کردن برایتان شکل تفریح پیدا کند و لذت بخش باشد، به مدت طولانی تری آنرا انجام می دهید و کالری بسیار بیشتری خواهید سوزاند.


    3. پایین آمدن متابولیسم
    رژیم های غذایی کم کالری در هفته های اول خیلی خوبعمل می کند اما بعد از مدتی دیگر تاثیری در کاهش وزن نخواهند داشت. دلیل آن این است که متابولیسم شما پایین آمده و درنتیجه به این مقدار محدود مصرف کالری عادت می کند. اگر با پایین آوردن بیشتر کالری های مصرفی به این مسئله واکنش دهید، احتمالاً اینبار فقط عضلاتتان را از بین می برید و دوباره روند کاهش وزنتان به رکود می رسد. این چرخه تا جایی ادامه می یابد که تصمیمتان برای پایین آوردن کالری مصرفی منحل می شود و دوباره به وضعیت تغذیه سابقتان برمی گردید. اما رمز اینکار این است که مقدار کالری مصرفی را کم کم پایین بیاورید، و در عین حال از موادغذایی خوب و مقدار کافی پروتئین برای جلوگیری از از دست رفتن عضلات، استفاده کنید. انجام تمرینات بدنسازی به شما کمک می کند متابولیسمتان را بالا ببرید و چربی سوزیتان را تسریع کنید.


    4. ندیده گرفتن وعده های غذایی
    ساده به نظر می رسد، کمتر می خورید و حتماً وزن کم می کنید. به همین دلیل خیلی از افراد در بعضی از وعده ها غذا نمی خورند و بدن را به حالت گرسنگی مفرط می کشانند، و برای حفظ آمینواسیدهای لازم برای بدن، عضلات تجزیه می شوند و نتیجه آن چیزی نیست جر پایین آمدن متابولیسم. همچنین اگر اجازه بدهید قند خونتان خیلی پایین بیاید، دردهای شدید گرسنگی را متحمل می شوید و احتمال این وجود دارد که به پرخوری مفرط کشانده شوید. پس سعی کنید غذاهای سالم و مقوی اما کم حجم و سبک در 5 الی 6 وعده در روز بخورید. روزتان را با یک صبحانه خوب و سالم شروع کنید که حاوی پروتئین باکیفیت باشد. باید یاد بگیرید که چطور با این روش غذا خوردن قند خونتان را تنظیم کنید.


    5. مصرف زیاد قند و نمک
    قند و نمک اضافی معمولاً در بسیاری از غذاهای فراورده ای با هم مخلوط هستند. مصرف مقدار زیادی قند در یک وعده غذایی باعث بالا رفتن قند خون می شود؛ بدن باید به این وضعیت واکنش داده و آن را دوباره پایین بیاورد. نتیجه آن این است که قسمت اعظم آن قند اضافی به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. اینجاست که خیلی از افراد که عادت به خوردن نوشابه دارند که فاقد چربی است متعجب می شوند و نمیدانند که چطور ممکن است این ماده باعث ذخیره شدن چربی در بدنشان شود. پس سعی کنید تا حد امکان مصرف قند را پایین بیاورید.
    نمک هم باعث سردرگمی می شود چون کالری ندارد اما می تواند منجر به افزایش وزن شود. نمک باعث می شود بدن آب در خود ذخیره کند، در نتیجه با مصرف مقدار زیادی نمک ممکن است برخی افراد احساس کنند که چاقتر می شوند. پس سعی کنید رژیم غذایی را دنبال کنید که بیشتر در آن از موادغذایی طبیعی و غیرفراورده ای استفاده شده باشد.


    6. ننوشیدن آب به میزان کافی
    در یک روز متوسط، بدن اکثر افراد دچار بی آبی می شود چون خیلی بیشتر از آنچه آب در طول روز می نوشند بدنشان آب از دست می دهد. آنها اکثراً این را متوجه نمی شوند چون مرکز تشنگی در بدن خیلی دقیق نیست. گاهی اوقات کمبود آب در بدن می تواند دردهای گرسنگی را به همراه داشته باشد، چون خیلی از ما مقدار آب مورد نیاز روزانه مان را از موادغذایی تامین می کنیم. اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید و معمولاً احساس گرسنگی می کنید، هوس شما به غذا ممکن است به خاطر تشنگی باشد نه گرسنگی. آب همچنین به بالا بردن سطح انرژی بدن نیز کمک می کند، درنتیجه می تونید خیلی بهتر ورزش کنید تا کالری بسوزانید و وزنتان را پایین بیاورید. پس سعی کنید در روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید.


    7. سهم های غذایی نادرست
    وقتی برای کم کردن وزنتان رژیم می گیرید، فلسفه قدیمی هنوز هم که هنوزه کاربرد دارد "کم بخورید تا وزنتان پایین بیاید." گرچه همانطور که در موارد بالا گفتیم هیچیک از وعده های غذایی را نباید نادیده بگیرید، اما راه حل این است که کم بخورید و مداوم بخورید. خوردن غذای سبک در وعده های غذایی بیشتر کاهش وزنتان را تسریع میکند.


    8. اهداف غیرواقعی
    ایجاد هدف هایی که دست یافتن به آنها خیلی سخت باشد یا هدف هایی که خیلی غیرواقعی باشند از جمله دلایلی است که تلاش شما برای کاهش وزن را ناکام میگذارد. وقتی تیپ بدنیتان اندومورف باشد (تیپ بدنی چاق و فربه) عاقلانه نیست اگر بخواهید اندام یک مانکن را پیدا کنید. رسیدن به اهدافتان در موفقیت شما اهمیت زیادی دارد. اگر به هدف هایتان دست پیدا نکنید، ممکن است آخر کار احساس کنید فردی شکست خورده هستید و هم انگیزه خود را از دست داده و ناامید و مایوس شوید.
    سعی کنید هدف هایی کوچک و سهل الوصول برای خود پیدا کنید تا انگیزه ای باشد برای موفقیتتان. کم کردن همان یک کیلو وزن در هفته که معمولاً توصیه می شود ممکن است خیلی کند به نظر برسد اما حداقل آن این که بدون هیچگونه سختی و مشکلی می توانید به آن دست پیدا کنید. آنوقت است که حس پیروزی به شما دست می دهد و یک قدم به هدف کلی و بزرگتان که رسیدن بهوزن ایدآل است نزدیک میشوید.
     

     

     

     

     

     

    Ãاخبار کوتاه از دنياي ورزش

    shervin_8060@yahoo.com

    * اخبار کوتاه از نقل و انتقالات
    مازيار زارع مدافع فصل پيش تيم فوتبال ملوان بندر انزلي با عقد قرارداد يكساله به تيم فوتبال پرسپوليس تهران پيوست
    همچنین محمد نصرتی مدافع فصل قبل پرسپولیس با این تیم به توافقات ضمنی رسید تا در برگشت قرارداد خود را به
    ثبت برساند
    رضا محمودی بازیکن فصل قبل نیروی زمینی با قرارداد سه ساله به تیم سایپا پیوست
    محسن یوسفی هافبک نفوذی تیم استقلال تهران به دلیل گذراندن خدمت سربازی با قراردادی دو ساله به تیم پاس همدان پیوست
    در ضمن مجتبی جباری هافبک تیم استقلال و جان واریو هافبک تیم فولاد خوزستان روز دوشنبه در دفتر تیم استقلال حضور
    می یابند تا برای عقد قرارداد با هم به مذاکره بپردازند
    صمد مرفاوی مربی فصل قبل استقلال اهواز مجدداً به تیم سابق استقلال تهران پیوست ؛همچنین مسعود اقبالی نیز با قلعه نوئی
    وارد مذاکره شدند تا به عنوان آنالیزور با استقلالیها همکاری کند


    * اخبار کوتاه فوتبالی
    بيژن سلطاني به عنوان مسئول حراست پرسپوليس منصوب شد
    رحمان رضایی مدافع سابق تیم ملی ایران امروز در آکادمیک المپیک در تمرین استقلال حضور داشت؛البته او به تنهایی
    برای تمرین آمده بود و حرفی از توافق با استقلالیها در کار نبود
    سيدكا بدون توافق نهايي با سايپا از ايران رفت
    دومين مربي آلماني كه با مسئولان باشگاه سايپا وارد مذاكره شده بود، پس از برگزاري 2 جلسه بي نتيجه، ايران را ترك كرد.


    * شهبازي: قرارداد بازيكنان سابق ابومسلم با پرسپوليس قانوني است
    دبير هيئت فوتبال تهران گفت: در آئين‌نامه درباره تسويه‌حساب مالي بازيكن، موردي ذكر نشده و عقد قرارداد سه بازيكن سابق
    ابومسلم با پرسپوليس قانوني است,قبل از این رئیس هئیت خراسان رضوی مدعی شده بود که بازیکنان ابومسلم غیر قانونی با

    * پرسپولیسیها به توافق رسیده اند
    بيش از 500 هوادار حاضردر تمرین امروز استقلال بر عليه عليرضا نيكبخت و داريوش مصطفوي مديرعامل پرسپوليس شعار دادند. مصطفوي امروز در مصاحبه اي عنوان كرده بود 4 بر صفر استقلال را شكست مي‌دهند. عليرضا نيكبخت نيز مذاكرات خود را با اين تيم تكذيب كرده بود
    با رضایت فرگوسن كوئيروز دستیار او سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال شد
    در ديداري دوستانه دژاگه مقابل آرائو پاس گل داد ؛در این بازی ولسفبورگ در مقابل تیم سوئیسی به تساوی 1 بر 1 تن داد و


    * اشکان دژاگه پاس گل را داد
    تيم ملي فوتبال ژاپن براي كسب آمادگي مطلوب در مرحله مقدماتي جام جهاني، در ديداري دوستانه به مصاف اروگوئه مي‌رود.
    این بازی در 20 آگوست برگزار خواهد شد .

     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدي نراقي

    زيره كرمانى


    گياهى كه خاصيت فوق العاده دارويى و غذايى دارد
    و موثرترين وسيله براى دفع نفخ شكم است

    زيره سياه يا زيره كرمانى گياهى است كه ريشه آن هم معطر و شيرين است . ساقه هاى آن كلفت و به شكل پاى غاز است كه در ابتدا راست است و بعد شاخه شاخه مى شود و تا پنجاه سانتيمتر ارتفاع پيدا مى كند.
    گلهاى زيره سفيد و يا سرخ رنگ است كه ميوه آن به شكل زيره از آن پيدا مى شود و خيلى معطر است . اگر دانه زيره را در دست بگيريد و به آن نگاه كنيد خواهيد ديد كه داراى پنج خط كناره نازك است .
    نام زيره در زبانهاى اروپايى از اسم فارسى قديمى آن گرفته شده است زيرا در ايران باستان به زيره (كرويا) مى گفته اند.

    تاريخچه زيره
    زيره از ادويه اى است كه انسانهاى ماقبل تاريخ آن را مصرف مى كرده اند. دليل اين ادعا اين است كه زيره را در خانه هاى درياچه اى كه مردم ماقبل تاريخ در آن سكونت داشته اند پيدا كرده اند. يونانيها و روميان از خواص آن بى اطلاع بوده اند ولى آن را مصرف مى كرده اند. ابن بيطار طبيب عرب آن را مى شناخته و مصرف آن را براى دفع نفخ شكم تجويز مى كرده است .
    سنت هيلاگارد خواص و مزاياى زيادى براى زيره تشخيص داده و عقيده داشته است كه زيره نفخ شكم را برطرف كرده و خروج ادرار را زياد مى كند. كرمهاى روده را دفع كرده و معده را تقويت مى كند و تب را از بدن دور مى سازد.
    در انگلستان زيره شهرت زيادى دارد چنانكه شكسپير در يكى از داستان هايش ، پهلوان داستان را دعوت مى كند كه سيب درختى را با زيره بخورد تا از نفخ شكم خلاص يابد.

    خواص درمانى زيره
    از زمانهاى بسيار قديم ، زيره جزو چهار تخم گرم وارد تركيبات دارويى براى درمان بيماريها شده است . زيرا تخم زيره داراى خواص تقويت كننده ، هضم كننده ، كرمكش ، ضد ثقل ، ضد نفخ و ضد قولنج كودكان و ضد تب و عارضه ((بلعيدن هوا)) بوده است و بهترين طريقه استعمال آن ، دم كردن آن است كه تخم زيره را در آب جوش دم كرده مى نوشند. و مقدار مصرف آن هم يك قاشق قهوه خورى در يك فنجان آب جوش بوده است كه بعد از هر غذا مصرف مى شود و يا اينكه عرق آن را مى گرفته اند و مصرف مى كرده اند، عرق زيره در هندوستان و پاكستان كنونى مصرف زيادى دارد.(5)

    خواص غذايى زيره
    روميان باستان زيره را مثل يك سبزى مى خوردند و مخصوصا ريشه آن را چون شيرين بود مثل هويج مصرف مى كردند و دانه زيره را كه بسيار معطر بود در سوسهاى معروف آپسيوس مصرف مى كردند.
    ژول سزار امپراتور روم عقيده داشت كه ريشه هاى زيره سربازان والريس را از مرگ در اثر گرسنگى نجات بخشيد.
    كشورهاى شمال اروپا هم از زمانهاى بسيار طولانى زيره را مى كاشته اند و آن را مثل سبزى مصرف مى كرده اند، ريشه آن را مثل هويج مى خورده اند و برگهاى تازه آن را در سالاد مصرف مى كرده اند.
    دانه هاى زيره را مثل ادويه در كشورهاى شمال اروپا و اروپاى مركزى در سوپ ، راگو و كلم شور (شو كروت ) مصرف مى كرده اند. در آلمان و هلند پنير مخصوصى از زيره مى ساختند كه هنوز شهرت قديمى خود را حفظ كرده است . زيره را در آلمان ، مجارستان و قفقاز به نان مى زنند و نانهاى قندى و شيرينى هاى سنتى مخصوصى در اين كشورها از زيره تهيه مى كنند.
    در انگلستان يكى از آداب آشپزى معروف اكسفورد اين است چند دانه تخم زيره در سيب درختى فرو كنند و آن را در كوره بپزند و به عنوان دسر مصرف نمايند.
    در فرانسه نُقل مخصوصى از زيره درست مى كنند كه ساليان دراز به اين طرف اين نقل معروفيت زيادى دارد.
     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive