به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, July 6, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 964)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 964

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 964 :: يکشنبه 16 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

بي اعتنايي خبرنگاران تلويزيون فرانسه
به ساركوزي

باسلام،
براي امروز يک ويدئوي جالب دارم،  که قبلش بهتره توضيحات زير را بخونيد:

نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه دقايقي پيش از مصاحبه زنده خود با شبكه سوم تلويزيون فرانسه، مورد كم محلي و بي احترامي كاركنان اين شبكه قرار گرفت. فيلمي از دقايق آماده سازي جلسه پرسش و پاسخ با ساركوزي و هماهنگي با ديگر دفاتر اين شبكه در 4 شهر فرانسه ، بر روي بيشتر سايت هاي اينترنتي از جمله بعضي از روزنامه ها قرار گرفته است . گفته مي شود شبكه سوم تلويزيون فرانسه درحال تحقيق براي پي بردن به چگونگي درز كردن اين فيلم به بيرون از استوديو است . در اين فيلم نيروهاي فني در حالي كه براي تنظيم ميكروفون ساركوزي يا گريم كردن او رو به روي وي قرار مي گيرند نه تنها به او سلام نمي كنند بلكه جواب سلام وي را نيز نمي دهند. ساركوزي كه از اين اقدام بشدت ناخرسند است ، ضمن جنبش زياد بر روي صندلي كه نشانه عصبي بودن او است ، مي گويد: "وقتي كه كسي را دعوت مي كنيد اين فرد حق دارد انتظار داشته باشد كه به وي سلام شود. مگر اينكه در يك مكان دولتي نباشيم و در تظاهرات شركت داشته باشيم .... اين اقدام (اشاره به سلام نكردن ) غير قابل باور و بسيار زشت است ." يكي از زنان خبرنگار كه روبروي ساركوزي نشسته بود با لحني كنايه آميز كه گويا به يك خارجي كه با فرانسه آشنا نيست ، خطاب كرده است به او گفت : "فرانسه اين است " و ساركوزي نيز بلافاصله با لحني كه مي توان ان را يك لحن تهديد آميز نسبت به كساني كه او را تحمل نمي كنند ، تلقي كرد جواب داد : "فرانسه سابق " و ادامه داد : "اينها تغيير خواهدكرد". ساركوزي در اين فيلم به مدت سه دقيقه با ساعت خود بازي مي كند ، بدون اينكه هيچ كدام از سه خبرنگار حاضر در استوديو و مجري جلسه با وي صحبتي كنند و يا با او گپ و گفتي داشته باشند. او باطرح برخي مسايل و به اصطلاح خوش و بش كردن و احوال پرسي سعي مي كند خبرنگاران را به صحبت كردن با خودش بكشاند اما انان اغلب با سكوت و نگاه هاي خود نشان مي دهند كه به صحبت با او ، خارج از سوالاتي كه در نقد سياستهاي او خواهند كرد تمايلي ندارند. ساركوزي كه هم اكنون طرح اصلاحات در تلويزيون دولتي فرانسه از جمله حذف تبليغات و اگهي ها را دارد به شدت مورد اعتراض است و بي اعتنايي به وي در اين نشست بجز واكنش حرفه اي خبرنگاران به سياستهاي مختلف داخلي و خارجي او ، مي تواند به اين دليل نيز باشد.

لينک ويدئو:
http://www.youtube.com/watch?v=rwHXCfYANwA


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (963) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • چگونه يک فيل را پنهان کنيم؟
  • مشعلدار هدايت
  • مجموعه مطالب و مقالات مفيد در مورد دکوراسيون
  • سوء قصد به جان یک فرمانده نیروی دریایی سپاه
  • معرفي و دانلود فيلم : جيب برها
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : مجموعه کامل: حيات وحش چين
  • دانلود انيميشن : Special A
  • موتور جستجوی گوگل در کامپیوتر شما: Google Desktop 5.8.80
  • دو ديکشنري  فارسي به انگليسي و انگليسي به فارسي مخصوص موبايل
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: اثر جرم
  • تصاوير جديدي از هاشمي رفسنجاني در عربستان!
  • روز پشه
  • گفتگو با خدا
  • جديدترين شماره از هفته نامه eWeek
  • سامسونگ حافظه فوق سریع 256 گیگابایتی SSD را معرفی کرد
  • آنک مسيح، اينک انسان!
  • ۲۰ نکته ی مهم برای ۱۰۰ سال زندگی خوب و سالم
  • چگونگي شهادت امام هادي(ع)
  • ستاره‌ها چقدر دستمزد مي‌گيرند؟!
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

چگونه يک فيل را پنهان کنيم؟
مشعلدار هدايت
ويژه‌نامه شهادت امام هادي عليه السلام
مجموعه عکس: شبهاي زيباي آبي
تست آنلاين: چقدر احمق هستيد؟
مجموعه مطالب و مقالات مفيد در مورد دکوراسيون
ويدئو: عمليات شهادت‌طلبانه در بيت المقدس اشغالي
طرح هاي ابتکاري جالب با قوطي نوشابه Red Bul

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سوء قصد به جان یک فرمانده نیروی دریایی سپاه

یک فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران که 15 ملوان بریتانیایی را در آب های خلیج فارس بازداشت کرده بود، از حادثه سوء قصد جان سالم به در برد.
شبکه پرس تی وی ایران که این خبر را منتشر کرده گفته است که سرهنگ ابوالقاسم امانگاه، فرمانده پایگاه دریایی اروند، پنج شنبه گذشته در منطقه سرخه حصار تهران، مورد حمله یک موتورسوار و یک خودرو قرار گرفت.
آنگونه که سایت پرس تی وی گزارش داده، سرنشینان این موتور و خودرو به سوی سرهنگ امانگاه آتش گشودند. در این حمله آسیبی به این نظامی سپاه ایران وارد نشده است.
ماموران امنیتی ایران به دنبال این حادثه دست به تحقیق زده اند. هنوز خبری از وزارت اطلاعات و یا مقام های قضایی در این باره به طور رسمی منتشر نشده است.
پانزده ملوان بريتانيایی بامداد جمعه 23 مارس (سوم فروردين) بعلت ورود غيرقانونی به آبهای ايران به بازداشت نيرهاي سپاه پاسداران درآمدند و پس از دوازده روز به دستور رئيس جمهور ايران آزاد شدند.
چند تن از ملوانان و تفنگداران بريتانيايی طی دوره بازداشت خود بر تلويزيون ايران ظاهر شدند واعتراف کردند که علت بازداشتشان ورود غيرقانونی به آبهای ايران بوده و از اين بابت عذرخواهی کردند.
پس از آزادی ملوانان بریتانیایی، رئیس جمهور ایران به سرهنگ آمانگاه، نشان درجه سه شجاعت اعطا کرده بود.

صندوق بين المللي پول:در اثر موج جهاني تورم
نرخ تورم مواد غذايي در 120 كشور در حال توسعه دو رقمي شد

صندوق بين المللي پول در گزارشي از موج جهاني تورم اعلام كرد متوسط نرخ تورم مواد غذايي در 120 كشور در حال توسعه به 12 درصد رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس گزارشي كه اخيرا توسط صندوق بين المللي پول منتشر شده نشان مي دهد افزايش قيمت مواد غذايي و سوخت بيش از همه به فقيرترين كشورها زيان وارد آورده است.
بر اساس اين گزارش اثرات ناشي از افزايش قيمت سوخت و مواد غذايي در سراسر جهان مشاهده مي شود اما كشورهاي فقير وابسته به واردات مواد غذايي و كشورهاي با درآمد متوسط در اثر اين پديده با مشكل تراز پرداخت ها ، تشديد فقر و تورم فزاينده رو به رو شده اند.
اين گزارش بر لزوم اقدام دولت ها در جهت هماهنگ كردن سياست هاي خود براي مقابله با افزايش قيمت ها و اقدام جامعه بين الملل در اين زمينه تاكيد كرده است.
در كشورهاي پيشرفته افزايش قيمت سوخت و مواد غذايي باعث افت سطح زندگي مردم شده و حركت دولت ها در جهت كمك به رشد و مقابله با تورم را سخت كرده است.
در كشورهاي در حال توسعه به ويژه كشورهاي با درآمد پايين نيز اين پديده اثرات مخرب تري بر جاي گذاشته است. در كشورهاي بسيار فقير فقر، گرسنگي و سوء تغذيه به شدت افزايش يافته است.
رئيس صندوق بين المللي پول با اشاره به اين گزارش گفت برخي كشورها واقعا در وضعيت بسيار بدي قرار گرفته اند.
وي افزود:« اگر قيمت مواد غذايي بيش از اين افزايش يابد و قيمت سوخت در سطح فعلي باقي بماند بخي دولت ها قادر نخواهند بود هم مردمشان را سير نگه دارند و هم ثبات اقتصادي شان را حفظ كنند».
استراس هان گفت:آن ها بايد سياست هاي مناسبي را در اين زمينه اتخاذ كنند.
وي تاكيد كرد براي حل مشكل جهاني قيمت مواد غذايي و سوخت به همكاري همه كشورهاي فقير،‌كمك كننده و سازمان هاي بين المللي نياز است.
بر اساس اين گزارش در اثر افزايش قيمت مواد غذايي 33 كشور فقير وارد كننده مواد غذايي از ژانويه 2007 تا كنون 3/2 ميليارد دلار زيان ديده اند. در همين مدت 59 كشور در اثر افزايش قيمت سوخت 8/35 ميليارد دلار متضرر شده اند.
اين گزارش متوسط نرخ تورم مواد غذايي منتهي به مارس 2008 در 120 كشور در حال توسعه را 12 درصد اعلام كرده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جيب برها
Ladrones


کارگردان: خايمه مارکز. فيلمنامه: خوآن ايبانيز، انريکه مارکز بر اساس داستاين از انريکه لوپز لاويگنه. موسيقي: ‏فدريکو يوسيد. مدير فيلمبرداري: ديويد آزکانو. تدوين: ايوان آله دو. طراح صحنه: خوآن بوتلا. بازيگران: خوآن خوزه ‏بالاستا[الکس]، ماريا والورده[سارا]، پاتريک بوشو[عتيقه فروش]، ماريا بالاستروس[آنا]، کارلوس ‏کانيوسکي[پلوکوئرو]، اريک پروبانزا[خورخه]. 105 دقيقه. محصول 2007 اسپانيا. نام ديگر: ‏Thieves‏. نامزد جايزه ‏بهترين بازيگر مرد/خوآن خوزه بالستا و بهترني فيلمبرداري از انجمن منتقدان فيلم اسپانيا، برنده جايزه ‏C.I.C.A.E.‎‏ و ‏نامزد يوزپلنگ طلايي جشنواره لوکارنو، برنده جايزه ويژه داوران و نامزد جايزخ طلايي جشنواره مالاگا. ‏
الکس فرزند آناي جيب بر پس از مدتي طولاني از يتيم خانه آزاد مي شود و بلافاصله براي کار در يک ارايشگاه ‏استخدام مي شود. الکس پس از مراجعه به منزل مادرش درمي يابد که آنجا را به خاطر بدهکاري به صاحبخانه ترک ‏کرده است. پس از دادن بدهي صاحبخانه در آنجا مستقر و شروع به جست و جو براي يافتن مادرش مي کند. يک روز ‏هنگام خريد در فروشگاهي بزرگ متوجه سرقت يک سي دي توسط يک دختر شده و سبب نجات وي مي شود. با تعقيب ‏دختر مي فهمد که متعلق به خانواده اي تقريبا مرفه بوده و سارا نام دارد. به نظر مي رسد که سارا به جنون سرقت براي ‏دستيابي به هيجان مبتلا است. بنابر اين الکس که فريفته او شده، سعي مي کند به وي نزديک شود. ابتدا سارا مقاومت مي ‏کند، اما پيشنهاد الکس مبني بر آموزش جيب بري او را وسوسه مي کند. همکاري اين دو نفر براي هر دو خوشايند است ‏تا اينکه عتيقه فروسي که اموال دزدي را از الکس مي خرد و از محل زندگي آنا نيز خبر دارد، در ازاي دادن آدرس وي ‏از وي مي خواهد تا کيف پول فردي متشخص را بدزد. اما الکس و سارا هنگام سرقت به دام مي افتند. پليس بعد از ‏بازجويي به دليل ارتکاب اولين جرم آن دو را ازاد مي کند، اما سارا ديگر مايل به ادامه همکاري با الکس و ديدار با او ‏نيست. الکس به سراغ مال خر رفته و بعد از اصرار فراوان موفق مي شود مادرش را در يک روسپي خانه سطح بالا ‏بيابد. الکس که به شدت از سقوط مادر سرخورده شده، پس از ملاقات با سارا در مترو از او نيز جدا مي شود و هنگام ‏خروج از مترو بر اثر زخم چاقو از پا در مي آيد.‏

چرا بايد ديد؟
خايمه مارکز اولاريگا با نوشتن فيلمنامه خداحافظ کوسه[کارلوس سوآرز]، شب سلاطين[ميگوئل باردم] و غار[ادوارد ‏کورتز] آغاز کرد. با ساختن دو فيلم کوتاه باز و بهشت گمشده[برنده جايزه بزرگ جشنواره اوپسالا و جايزه بهترين فيلم ‏کوتاه جشنواره ملبورن] شروع به کارگرداني کرد و جيب برها[يا دزدها] اولين فيلم بلند وي به شمار مي رود که در ‏جشنواره هاي متعددي به نمايش درآمده و مورد ستايش منتقدان نيز قرار گرفته است. ‏
جيب برها يک غافلگيري تمام عيار است. قصه کشف عشق توسط پسري که از ده سالگي عشق مادر را از دست داده و ‏اينک در نوجواني در صدد يافتن اوست. و زماني که او را مي يابد جز اندوه نصيبش نمي شود. شايد به همين خاطر ‏است که سارا را نيز رها مي کند و دانسته به سوي مرگ مي رود. جيب برها فيلمي شاعرانه، مهيج و عاشقانه است که ‏تنها مي توان در سينماي اسپانيا نمونه هاي آن را يافت. مارکز با اولين فيلم خود ثابت مي کند که قادر به روايت داستاني ‏اين چنين ظريف و پر از پيرنگ هاي ريز و درشت است که هر کدام مي تواند دستمايه فيلمي ديگر شوند. ديالوگ هاي ‏اندک، برداشت هاي بلند و انتخاب بازيگراني که بلافاصله همذات پنداري تماشاگر را جلب مي کنند، از نقاط قوت فيلم ‏است. بدون شک خوآن خوزه بالاستا در آينده تبديل به متد يمن سينماي اسپانيا خواهد شد. کاري که او با ميميک صورت ‏و حرکات دست هايش مي کند، بسياري از بازيگران قادر نيستند با تمام وجود و ديالوگ هاي قوي انجام دهند. فقط يک ‏جمله:‏‎ ‎‏"فرصت تماشاي اين فيلم را از دست ندهيد!"‏
ژانر: درام. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/91296065/T326h1542v9582s31122.part1.rar
http://rapidshare.com/files/91296695/T326h1542v9582s31122.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/91297399/T326h1542v9582s31122.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/91297984/T326h1542v9582s31122.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/91298646/T326h1542v9582s31122.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/91299279/T326h1542v9582s31122.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/91300012/T326h1542v9582s31122.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/91300141/T326h1542v9582s31122.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مجموعه کامل: حيات وحش چين
Wild China [Complete Series]

مستند «حيات وحش چين»
محصول
BBC

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Special A

Genres: comedy, drama, romance

Plot Summary: Hikari Hanazono, the main character, has always been second to Kei Takishima. While Hikari considers Kei a rival and somewhat of a friend, Kei loves Hikari. Everyone knows this, but she is too dense to notice. Their wrestling loving fathers first introduced them to one another when they were 6 years old. Assuming that she was the best in wrestling, young Hikari challenged Kei to a wrestling match only to be thoroughly defeated by him. Ever since that fateful incident, Hikari swore to beat Kei in school grades, a sporting event - anything. To do this she has enrolled in the same school as Kei since elementary. Now she attends Hakusenkan, an ultra elite school, that costs her carpenter father a lot of money. Hikari and Kei are the top two students in the school, with Kei holding firmly to that number one position.
 

لينکهاي دانلود

BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_01.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_01.part2.rar

BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_02.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_02.part2.rar
 
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_03.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_03.part2.rar

BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_04.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_04.part2.rar

BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_05.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_05.part2.rar

BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_06.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_06.part2.rar

BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_07.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_07.part2.rar

BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_08.part1.rar
BakaWolf-m.3.3.w__Special_A_08.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

كنسرت موسيقي ونزوئلايي
در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود

به مناسبت روز ملي ونزوئلا و به همت سفارت اين كشور در ايران و با همكاري بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران، دوشنبه و سه شنبه 17 و 18 تير كنسرت موسيقي ونزوئلايي در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران برپا مي‌شود.
گروه موسيقي «مس تي زو» ونزوئلا كه به نواختن موسيقي‌هاي بومي و محلي نژادها و كشورهاي مختلف شهره است و در كنسرتهايش تلفيقي از نواهاي سرخپوستان، آفريقايي‌ها، آمريكاي لاتين و اروپا را ارائه مي كند به تهران مي آيد تا ساعت 19 دوشنبه و سه شنبه هفته جاري در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران كنسرت برپا كند.
"مس تي زو" كه در سال 2000 تأسيس شده كنسرت‌هاي بسياري در كشورهاي مختلف برپا كرده است. اين گروه، موسيقي را از دريچه ايدئولوژي انقلابي آمريكاي لاتين مي نگرد و علاقه دارد ملودي‌هايي با ريتم‌هاي تند را اجرا كند.
اعضاي شش نفره اين گروه ونزوئلايي را فرناندو كونترراس (گيتار)، اورلندو پاديا (خواننده)، اي دل يراندو ارونگو(فلوت)، خوآن انتونيو اوردانيا (ارگ)، ويكتور اچوريا (ماراكاس)، نوئل پاديا(كوآترو/ گيتار كوچك)تشكيل مي‌دهند.
فرهنگسراي نياوران وابسته به معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در انتهاي خيابان پاسداران، روبروي پارك نياوران واقع شده است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

موتور جستجوی گوگل در کامپیوتر شما
Google Desktop 5.8.806.18441

Google Desktop نرم‌افزاری است كه به كاربران كمك می‌كند در میان انبوه اطلاعات موجود در هارددیسك رایانه‌های خود، به جستجوی اطلاعات مورد نیازشان بپردازند. شركت گوگل در نگارش پنجم این نرم‌افزار سرعت عملكرد و جستجو را افزایش داده و به برخی ویژگی‌های جدید برای افزایش امنیت كاربران مجهز شده‌ است.
گوگل دسكتاپ كه پیش از این مورد استقبال گسترده كاربران قرار گرفته است، پس از نصب شدن در رایانه، تمامی اطلاعات موجود در هارد دیسك شامل فایل‌ها، ایمیل‌ها، اسناد متنی، وب سایتهای ذخیره شده و سایر اطلاعات را فهرست می‌كند كه در مرحله بعد كاربران می‌توانند با سرعت زیاد در میان این انبوه اطلاعات به جستجوی اطلاعات مورد نظر خود بپردازند. علاوه بر این، گوگل دسكتاپ دارای قابلیتهایی متنوع اینترنتی به نام ‪ Gadget‬ است كه این Gadget ها روی دسكتاپ رایانه قرار گرفته و اطلاعاتی نظیر عناوین مهم خبری، تقویم و سایر اطلاعات انتخابی كاربران را نمایش می‌دهند.
هم‌ اكنون نگارش پنجم گوگل دسكتاپ به قابلیتی مجهز شده ‌است كه كاربران می‌توانند در هنگام جستجوی مثلا یك فایل در هارد دیسك رایانه خود، پیش‌نمایشی از فایلهای استخراج شده توسط گوگل دسكتاپ را مشاهده كنند.
مثلا اگر كاربر نام فایلی را كه توسط نرم‌افزار واژه‌پرداز Word ایجاد شده در گوگل دسكتاپ جستجو كند، این نرم‌افزار پس از یافتن فایل مذكور در هارددیسك، بخشی از اطلاعات درون این فایل را نیز نمایش می‌دهد تا كاربر پیش از باز كردن فایل توسط Word، مطمئن شود همان فایل مورد نظر خود را پیدا كرده‌است.
نگارش پنجم گوگل دسكتاپ به علاوه به قابلیت ضد فیشینگ (ضد وب سایتهای جعلی) مجهز شده است. این بدان معناست كه چنانچه درون اطلاعات استخراج شده توسط گوگل دسكتاپ لینك و آدرس سایتی وجود داشته باشد كه این نرم‌افزار غیر ایمن بودن آن را تشخیص بدهد، هشداری برای كاربر نمایش داده شده و غیر ایمن بودن آن سایت یادآوری می‌شود.
در نگارش پنجم گوگل دسكتاپ به علاوه ظاهر نوار كناری (Sidebar) ‬این نرم‌افزار كه در كنار دسكتاپ نقش می‌بندد متحول شده و امكانات جدیدی در این نواركناری گنجانده شده‌است.
این نرم افزار قدرتمند گوگل قادر است تا در یک محیطی بسیار ساده و در عین حال پیشرفته نتایج خود را نه تنها بر اساس نام فایل ها بلکه بر اساس محتویات درون انها نیز جستجو کند. این نرم افزار توانایی جستجو در هریک از فایل های و برنامه های زیر را دارد:
Gmail, Outlook contacts, Outlook appointments, Outlook tasks, Outlook notes, Outlook journal, Outlook Email, Outlook Express, Word, Excel, Powerpoint, Internet Explorer, AOL Instant Messenger, Netscape Mail/Thunderbird, Netscape / Firefox / Mozilla, PDF, Music, Video ,Images
اگر خودتان می‌خواهید به طور دلخواه پسوندی به پسوند‌های پیش فرض اضافه کنید، فایل GDSPlus.conf را با برنامه Notepad باز کنید و یک خط به صورت زیر به آن اضافه کنید.
AddNewExtension
مثلاً برای اضافه کردن پسوند ary. به این صورت عمل می کنیم:
AddNewExtension "ary", "0"

در نسخه ی جدید گوگل دسکناپ قسمت Sidebar تغییراتی کرده است همچنین گوگل دسکتاپ با ویندوز ویستا سازگارتر شده است. به دلیل تحریم این برنامه در داخل ایران از طريق سايت گوگل قابل دریافت نمیباشد! اما شما در اینجا میتوانید  از طريق لينک زير اين نرم افزار را دانلود کنيد.

طريقه فعالسازي: بعد از نصب این نرم افزار، سیستم خود را 1-2 ساعت آزاد بگذارید، تا گوگل دسکتاپ از اطلاعات هارد درایو شما index تهیه کند.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 1 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

دو ديکشنري
فارسي به انگليسي و انگليسي به فارسي
مخصوص موبايل

دو ديکشنري فارسي به انگليسي و انگليسي به فارسي با فرمت جاوا که بر روي اکثر گوشيها قابل نصب هست.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
اثر جرم
Mass Effect

داستان بازی MASS EFFECT مربوط به آینده ی زمین می شود. سال 2148 و زمانی که در سیاره مریخ از بقایایی از یک نژاد نابود شده فرمول نسبیت زمان کشف می شود. بدین ترتیب انسانهای سود جو با این روش در فکر تسخیر فضا و سیارات دیگر می افتند. در این بین گروهی برای پایان دادن به جنگ و بر قراری صلح در منظومه شمسی مامور می شوند تا آرامش دوباره در بین انسانها و موجودات سیارات دیگر به وجود آید.
همه چیز به خوبی پیش می رفت تا اینکه گروهی انسان نما که در واقع رباتهایی هوشمند بودند سعی در به هم ریختن آرامش و تسلط بر انسانها کردند. این بازی را به تمامی علاقه مندان ژانر اکشن پیشنهاد می کنیم.

ناشر: Electronic Arts
کمپانی سازنده: BioWare
تاریخ عرضه: 28 می 2008
وبسایت رسمی: www.masseffect.bioware.com

سیستم مورد نیاز:
Processor: 2.4 + GHZ Intel or 2.0 + GHZ AMD
Memory: 1 Gigabyte Ram (XP) / 2 Gigabyte Ram (Vista)
Video Card: NVIDIA GeForce 6 series (6800GT or better) / ATI 1300XT or better (X1550, X1600 Pro and HD2400 are below minimum system requirements)
Hard Drive Space: 12 Gigabytes

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق علیه السلام فرمودند:

اثافى الاسلام ثلاثة: الصلوة و الزكوة و الولایة،لا تصح واحدة منهن الا بصاحبتیها

سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زكات و ولایت كه هیچ یك از آنها بدون دیگرى درست نمى‏ شود.

كافى جلد2، ص 18

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي طراح پرچم کنوني ايتاليا ، ناپلئون بناپارت فرانسوى بوده است.
  • آيا مي دانستي که سالانه 4600 نوزاد در ايالات متحده امريکا به علت سيگار کشيدن مادرانشان از بين مي روند . علت مرگ نوزادن در اکثر موارد عدم تکامل کليه ها تشخيص داده شده ، که اين خود ناشي از کندى رشد داخل رحمي جنين است.
  • آيا مي دانستي که حدودا" 29% کره زمين را خشکي تشکيل داده است.
  • آيا مي دانستي کانال سوئز در سال 1869 ميلادى ساخته شده است و طول آن به 162 کليومتر مي رسد.
  • آيا مي دانستي انجير خشک 6 برابر انجير تازى مغذى تر است.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

که ای یار کجایی؟

نمی دانم! آیا دلی هست که به خاطر کسی یا چیزی نلرزد؟
آیا ممکن است قلبی باشد و به خاطر کسی یا چیزی نتپد؟
و چقدر سخت است دور افتادن از محبوب و ندیدن روی معشوق.
هر کسی گمشده ای دارد و به دنبال گمشده اش می گردد تا شاید روزی او را بیابد.
تمام حس و فکر و ذهنش را به یکجا متمرکز می کند تا شاید نشانی از یار بیابد.
به این طرف، آن طرف می دود و صدایش می کند.
بعد می فهمد که محبوبش در کنار اوست.
و باز صدایش می کنی که ای یار کجایی؟
می گوید: دعا نما که بیایم، من از شما بی قرارترم.
می گوید: من بیشتر از شما به انتظار گشایش کارهایتان هستم، اگر چه شما به انتظار ظهور هستید.
چرا با زبانتان صدایم می کنید اما با اعمال و رفتارتان کس دیگری را می خوانید؟
احمد صادقی علویجه- می خواهم ببینمت

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

ارتش آمریکا حمایت آن کشور از عناصر
جدایی طلب پژاک را تکذیب کرد

ارتش آمریکا اخبار مربوط به حمایت آن کشور از گروه پژاک را تکذیب کرد.
ارتشبد جیمز کاروایت، فرمانده دوم ارتش آمریکا در جریان یک دیدار غیرمنتظره به آنکارا سفر کرده است.
وی قبل از دیدارش با ارتشبد ارگین سایگون فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه در جشن روز استقلال مورخ چهارم ژوئیه در سفارت ایالات متحده در آنکارا شرکت کرد.
به گزارش کانالهای تلویزیونی آن کشور- کاروایت، ادعاهای مبنی بر ارتباط و تماس آمریکا با بازوی ایرانی پ.ک.ک یعنی پژاک را تکذیب کرد و گفت آمریکا از پژاک حمایت نمی کند. وی صبح چهارشنبه با یک هواپیمای اختصاصی به آنکارا آمد و بعد از دیدار با ارتشبد بیوک آنیت فرمانده ارتش ترکیه و ارتشبد سایگون فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه به سفر یکروزه اش پایان داد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاهنامه برآیند بیش از سیصد سال ایستادگی فرهنگی ایرانیان در برابر متجاوزین عرب بود. فردوسی برجسته ترین حلقه زنجیره درازی از ایستادگی فرهنگی بود که توانست کار هزاران هزار ایرانی فرهیخته و آزاده را به فرجام برساند و آنچه را که از دستبرد مسلمانان بدور مانده و از نابودی رهائی یافته بود بسراید و برای ما بیادگار بگذارد.
داستان پردازیهای ملت سازان با یک دروغ شاخ و دم دار آغاز می شود و آنهم اینکه: «فردوسی سرودن شاهنامه را به سفارش سلطان محمود غزنوی و با چشمداشت دریافت یک سکه زر برای هر بیت آغاز کرد» اگر این سخن را بپذیریم خواهیم دید که محمود (زاده بسال 350 خورشیدی) در پنج سالگی سفارش چنین کاری را به فردوسی داده است، چرا که سال آغاز سرایش شاهنامه 355 خورشیدی است،
در شگفت نشوید، در جهان قبیله گرایان همه چیز شدنی است! دروغ زنی و افسانه بافی ولی دنباله دارد: «سلطان محمود پس از خواند اشعار ترک ستیز شاهنامه بر فردوسی خشم گرفت». اگر "سلطان غازی" - نامی که محمود بر خود نهاده بود – برای بخشهای "اسلام ستیزانه" شاهنامه بر فردوسی خشم می گرفت، پذیرفتنی تر می نمود، ولی آیا محمود که از میان قبیله های ترکزبان غزنه برخاسته بود، خود را بمانند قبیله گرایان ما "تورک" می دانست؟ شکافتن این سخن ما را گامی فرا پیش خواهد برد:
نخست دانستنی است که پدر محمود سبکتکین بسال 321 در ترکستان زاده شد و در دوازده سالگی در جنگی میان پدرش "جوق" با یکی از خانهای ترکستان بدست دشمن افتاد و به سرزمین سامانیان آورده و به مردی بنام نصر حاجی فروخته شد.
او نیز برده خود را بسال 338 در بخارا به سردار ترکتبار سامانی آلپتکین فروخت که خود در نوجوانی به ایران آمده و به ارتش سامانیان پیوسته بود. پس نه تنها سبکتکین، که آلپتکین نیز در تختگاه سامانیان و با فرهنگ ایرانی پرورش یافته بودند.
به گفته نظام الملک «سبکتکین دختر رئیس زاولستان [زابلستان] را بزنی کرد و محمود از این زن بود و از این معنی او را محمود زاولی خواندندی» پس محمود نیز در چنین فرهنگی پرورش یافت و بالید و آنچه که قبیله گرایان ما "ترک ستیزی در شاهنامه" می نامند (و نگاه به جنگهای ایران و توران دارند)، نمی توانسته او را از فردوسی ناخشنود کرده باشد، که محمود بخش بزرگی از زندگی سیاسی خود را در در جنگ و ستیز با دیگر خانان و امیران ترک (مانند قراخانیان و ترکمانان و ... ) گذراند و دیگر سرایندگان دربار او نیز در باره ترکان (و نه تورانیان!) سخنانی سختتر و درشتتر از فردوسی سروده بودند (2) و در ستایش از ایرانزمین دست کمی از فرزانه توس نداشتند.
. برای نمونه عنصری می سراید:
بیش از ایشان دشمن است ای شاه مر ملک تو را / تــــــــرکی و خوارزمی و غوری و هــــــــندی بربری
و فرخی می سرید:
ز بیـــــــم تیغ تو تا چین ز تـــــــــرکان ره تهی گردد / اگر این سوی جیـــــــــــحون باد گردی خیزد از میله

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّمل آيات: 93 محل نزول: مکه

 
فَلَمَّا جَاء سُلَيْمَانَ قَالَ أَتُمِدُّونَنِ بِمَالٍ فَمَا آتَانِيَ اللَّهُ خَيْرٌ مِّمَّا آتَاكُم بَلْ أَنتُم بِهَدِيَّتِكُمْ تَفْرَحُونَ 36 ارْجِعْ إِلَيْهِمْ فَلَنَأْتِيَنَّهُمْ بِجُنُودٍ لَّا قِبَلَ لَهُم بِهَا وَلَنُخْرِجَنَّهُم مِّنْهَا أَذِلَّةً وَهُمْ صَاغِرُونَ 37 قَالَ يَا أَيُّهَا المَلَأُ أَيُّكُمْ يَأْتِينِي بِعَرْشِهَا قَبْلَ أَن يَأْتُونِي مُسْلِمِينَ 38 قَالَ عِفْريتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِكَ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ 39 قَالَ الَّذِي عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِندَهُ قَالَ هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ وَمَن شَكَرَ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّي غَنِيٌّ كَرِيمٌ 40 قَالَ نَكِّرُوا لَهَا عَرْشَهَا نَنظُرْ أَتَهْتَدِي أَمْ تَكُونُ مِنَ الَّذِينَ لَا يَهْتَدُونَ 41 فَلَمَّا جَاءتْ قِيلَ أَهَكَذَا عَرْشُكِ قَالَتْ كَأَنَّهُ هُوَ وَأُوتِينَا الْعِلْمَ مِن قَبْلِهَا وَكُنَّا مُسْلِمِينَ 42 وَصَدَّهَا مَا كَانَت تَّعْبُدُ مِن دُونِ اللَّهِ إِنَّهَا كَانَتْ مِن قَوْمٍ كَافِرِينَ 43 قِيلَ لَهَا ادْخُلِي الصَّرْحَ فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَكَشَفَتْ عَن سَاقَيْهَا قَالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُّمَرَّدٌ مِّن قَوَارِيرَ قَالَتْ رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي وَأَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمَانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 44

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه (فرستاده ملكه سبا)ا نزد سليمان آمد، گفت: «مى‏خواهيد مرا با مال كمك كنيد (و فريب دهيد)؟! آنچه خدا به من داده، بهتر است از آنچه به شما داده است; بلكه شما هستيد كه به هديه‏هايتان خوشحال مى‏شويد! «36» بسوى آنان بازگرد (و اعلام كن) با لشكريانى به سراغ آنان مى‏آييم كه قدرت مقابله با آن را نداشته باشند; و آنان را از آن (سرزمين آباد) با ذلت و خوارى بيرون مى‏رانيم!» «37» (سليمان) گفت: «اى بزرگان! كدام يك از شما تخت او را براى من مى‏آورد پيش از آنكه به حال تسليم نزد من آيند؟» «38» عفريتى از جن گفت: «من آن را نزد تو مى‏آورم پيش از آنكه از مجلست برخيزى و من نسبت به اين امر، توانا و امينم!» «39» (اما) كسى كه دانشى از كتاب (آسمانى) داشت گفت: «پيش از آنكه چشم بر هم زنى، آن را نزد تو خواهم آورد!» و هنگامى كه(سليمان) آن (تخت) را نزد خود ثابت و پابرجا ديد گفت: «اين از فضل پروردگار من است، تا مرا آزمايش كند كه آيا شكر او را بجا مى‏آورم يا كفران مى‏كنم؟! و هر كس شكر كند، به نفع خود شكر مى‏كند; و هر كس كفران نمايد (بزيان خويش نموده است، كه) پروردگار من، غنى و كريم است!» «40» (سليمان) گفت: «تخت او را برايش ناشناس سازيد; ببينم آيا متوجه مى‏شود يا از كسانى است كه هدايت نخواهند شد؟! «41» هنگامى كه آمد، به او گفته شد: «آيا تخت تو اين گونه است؟» گفت: گويا خود آن است! و ما پيش از اين هم آگاه بوديم و اسلام آورده بوديم!» «42» و او را از آنچه غير از خدا ميپرستيد بازداشت، كه او ( ملكه سبا) از قوم كافران بود «43» به او گفته شد: «داخل حياط (قصر) شو!» هنگامى كه نظر به آن افكند، پنداشت نهر آبى است و ساق پاهاى خود را برهنه كرد (تا از آب بگذرد; اما سليمان) گفت: «(اين آب نيست،) بلكه قصرى است از بلور صاف!» (ملكه سبا) گفت: «پروردگارا! من به خود ستم كردم; و (اينك) با سليمان براى خداوندى كه پروردگار عالميان است اسلام آوردم!» «44»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

محفوظ

مبین عزیز سلام من یکی از خواننده های مجله شما هستم تا کنون هم اظهارنظری یا قضاوتی در مورد اعضای گروه نکرده امروز عکسی را اقای سلمان یاور فرستاده بود من هیچ وقت دوست نداشتم وندارم در سیاست دخالت کنم فقط این نکته را به اقای یاور متذکر شوید نمیتواند این دو عکس را مقایسه کند 1 در عکس رفسنجانی میزبان عربستان است در عکس احمدی نزاد در منزل خودش است که معلوم نیست نهار می خورد یا صبحانه یا شام چون من ندیدم کسی صبحانه بره کباب بخورد در ضمن در این موقعیت کسانی وجود دارند که همین نان و پنیر را هم نمی توانند بخورند پس بجای این تبلیغات ساده زیست بودن ایشان در رفع مشکلات معیشتی مردم کوشش بیشتری کند و نکته دیگر این که من فکر می کنم اقای یاور از مرفهین جامعه هستند که مشکلات اقتصادی اکثر مردم را نمی بینند مبین عزیز دوست دارم نامم محفوظ باشد و همینطور صندوق پستییم
با تشکر ح از اهواز

 

 

hamed.1360@yahoo.com

 

 

balabolandha@yahoo.com

توي يه پارک در سيدني استراليا دو مجسمه بودند يک زن و يک مرد. اين دو مجسمه سالهاي سال دقيقا روبه‌روي همديگر با فاصله کمي ايستاده بودند و توي چشماي هم نگاه ميکردند و لبخند ميزدند .
يه روز صبح خيلي زود يه فرشته اومد پشت سر دو تا مجسمه ايستاد و گفت:" از آن جهت که شما مجسمه‌هاي خوب و مفيدي بوديد و به مردم شادي بخشيده‌ايد، من بزرگترين آرزوي شما را که همانا زندگي کردن و زنده بودن مانند انسانهاست براي شما بر آورده ميکنم . شما 30 دقيقه فرصت داريد تا هر کاري که مايل هستيد انجام بدهيد." و با تموم شدن جمله‌اش دو تا مجسمه رو تبديل به انسان واقعي کرد: يک زن و يک مرد .
دو مجسمه به هم لبخندي زدند و به سمت درختاني و بوته‌هايي که در نزديکي اونا بود دويدند در حالي که تعدادي کبوتر پشت اون درختها بودند، پشت بوته‌ها رفتند. فرشته هر گاه صداي خنده‌هاي اون مجسمه‌ها رو ميشنيد لبخندي از روي رضايت ميزد. بوته‌ها آروم حرکت ميکردند و خم و راست ميشدند و صداي شکسته شدن شاخه‌هاي کوچيک به گوش ميرسيد . بعد از 15 دقيقه مجسمه‌ها از پشت بوته‌ها بيرون اومدند در حاليکه نگاههاشون نشون ميداد کاملا راضي شدن و به مراد دلشون رسيدن .
فرشته که گيج شده بود به ساعتش يه نگاهي کرد و از مجسمه‌ها پرسيد:" شما هنوز 15 دقيقه از وقتتون باقي مونده، دوست نداريد ادامه بدهيد؟" مجسمه مرد با نگاه شيطنت‌آميزي به مجسمه زن نگاه کرد و گفت:" ميخواي يه بار ديگه اين کار رو انجام بديم؟" مجسمه زن با لبخندي جواب داد:" باشه. ولي اين بار تو کبوتر رو نگه دار و من ميرينم روي سرش ."
نکته اخلاقي: بنگريد که تلافي کردن تا چه حد در زندگي اين نوع دو پا اثر گذار است که تا همچنان حرکتي پيش ميروند. پس اي قوم هيچگاه عملي مرتکب نشويد که شخصي را به تلافي بر انگيزاند چرا که ممکن ميباشد که روزي روي سرتان بريند !

برگرفته از کتاب اخلاق مسعودي

 

 

salman_yavar@yahoo.com

تصاوير جديدي از هاشمي رفسنجاني
در عربستان!

ديروز عکسي از حضور هاشمي رفسنجاني در يک ضيافتي در عربستان را در مجله قرار داده بودم. امروز عکسهاي بيشتر از اين ضيافت را تونسته پيدا کنم که مي توانيد از طريق لينک زير ببينيد.
خاطر نشان مي کنم هاشمي رفسنجاني چند هفته پيش براي شرکت در كنفرانس گفت و گوي بين اسلام و اديان الهي با هيئت همراه (!) از اعضا مجمع تشخيص مصلت به عربستان سفر کرده بدد.

اينم تصاوير جديد:
http://i29.tinypic.com/2zf5ocn.jpg

 

 
Sagharichi.amir@yahoo.de

Diyaare ghalam raa cho faman,baram
Ghalam shod be farmaan,bari khanjaram
Be baazooye shero selaahe adab
Kamakan AMIR,am agar laagharam
Basi ranj bordam ze naa,mardomaan
Nadadam ze kaf gohare baavaram
Be donya nadaaram agar khane,ee
Harime sokhan raa ke soorat,garam
Zabaan saaketo del saraasar sharar
Nahaan aatashi zire khaakestaram
Shegeftaa azin kelke gohar forooz
Zehi bar mano shere jan,parvaram
Bar aaeeneye aasemane kalaam
Foroozande chon taabeshe aazaram
Honar raa sedaarat ravaa bar manast
Azin daanesho tab(e ) afsoon,garam
Be goftaar agar dam zanam marhaba
Negini foroozan bar angoshtaram
Gar aazorde khater biyaabam deli
Besoozad ze shallaaghe gham peykaram
Zabaan dar niyami nayaayad be tang
Ke az khoone del gharghe shod bestaram
Foroo rizam az khaame choon roshani
bemaanad basi nokte dar daftaram
Azin roo be vaghte safar nistam
sar afkande dar mahzare daavaram
Ze doshman nadaram ghame doshmani
Che baaki ke bogzashte aab az saram
Namiram cho gol garche maanande gol
Ze changaale baade khazan par, param
Be meydan cho sarbaaze jaan bar kafam
Be kheyle sepaahe ghazab sarvaram
Hasoodan be sange jafayam zadand
Cho dar aasheghi marde naam avaram
Zanam deshne bar ghalbe na mardomaan
Bemanad ke darvishe bi sangaram
Maraa naa, rafighan ghani khaande,and
Be donyaa che daaram bejoz dokhtaram?!
Khodaayaa to raa bar jahaanat ghasam
Che gham darad az man begoo maadara
Zabaan nokte daanasto kaghaz ravaa
Maraa marg agar dar resad bogzaram
Elaahi maraa zendegani haraam
Nagardad labi tar cho az saagharam
Be daryaye del dade,am roozegar
Naraft az jalaa paakiye goharam
Parastooyamo kooch azinjaa konam
Ke taa nashkanad kine baalo param
Nadaram haraas az kasi dar zamin
Khodaa tarsamo motaghed beakharam
Setamgar cho baashad namirad Raha
Be tighe sokhan sine,haa midaram...

Amir Sagharichi-Raha
Sagharichi.amir@yahoo.de
http://www.myspace.com/amirsagharichi

 

 

capitan_x2@yahoo.com

من كيستم؟

من «دوشيزه مکرمه» هستم، وقتي زن ها روي سرم قند مي سابند و همزمان قند توي دلم آب مي شود. من «مرحومه مغفوره» هستم، وقتي زير يک سنگ سياه گرانيت قشنگ خوابيده ام و احتمالاً هيچ خوابي نمي بينم. من «والده مکرمه» هستم، وقتي اعضاي هيات مديره شرکت پسرم براي خودشيريني بيست آگهي تسليت در بيست روزنامه معتبر چاپ مي کنند.
من «همسري مهربان و مادري فداکار» هستم، وقتي شوهرم براي اثبات وفاداري اش- البته تا چهلم- آگهي وفات مرا در صفحه اول پرتيراژترين روزنامه شهر به چاپ مي رساند. من «زوجه» هستم، وقتي شوهرم پس از چهار سال و دو ماه و سه روز به حکم قاضي دادگاه خانواده قبول مي کند به من و دختر شش ساله ام ماهيانه بيست و پنج هزار تومان فقط، بدهد. من «سرپرست خانوار» هستم، وقتي شوهرم چهار سال پيش با کاميون قراضه اش از گردنه حيران رد نشد و براي هميشه در ته دره خوابيد.
من «خوشگله» هستم، وقتي پسرهاي جوان محله زير تير چراغ برق وقت شان را بيهوده مي گذرانند.
من «مجيد» هستم، وقتي در ايستگاه چراغ برق، اتوبوس خط واحد مي ايستد و شوهرم مرا از پياده رو مقابل صدا مي زند.
من «ضعيفه» هستم، وقتي ريش سفيدهاي فاميل مي خواهند از برادر بزرگم حق ارثم را بگيرند.
من «...» هستم، وقتي مادر، من و خواهرهايم را سرشماري مي کند و به غريبه مي گويد «هفت ...» دارد- خدا برکت بدهد. من «بي بي» هستم، وقتي تبديل به يک شيء آرکائيک مي شوم و نوه و نتيجه هايم تيک تيک از من عکس مي گيرند.
من «مامي» هستم، وقتي دختر نوجوانم در جشن تولد دوستش دروغ پردازي مي کند. من «مادر» هستم، وقتي مورد شماتت همسرم قرار مي گيرم.- آن روز به يک مهماني زنانه رفته بودم و غذاي بچه ها را درست نکرده بودم.
من «زنيکه» هستم، وقتي مرد همسايه، تذکرم را در خصوص درست گذاشتن ماشينش در پارکينگ مي شنود.
من «ماماني» هستم، وقتي بچه هايم خرم مي کنند تا خلاف هايشان را به پدرشان نگويم.
من «ننه» هستم، وقتي شليته مي پوشم و چارقدم را با سنجاق زير گلويم محکم مي کنم. نوه ام خجالت مي کشد به دوستانش بگويد من مادربزرگش هستم... به آنها مي گويد من خدمتکار پير مادرش هستم.
من «يک کدبانوي تمام عيار» هستم، وقتي شوهرم آروغ هاي بودار مي زند و کمربندش را روي شکم برآمده اش جابه جا مي کند. دوستانم وقتي مي خواهند به من بگويند « »؛ محترمانه مي گويند؛ «عليا مخدره». من «بانو» هستم، وقتي از مرز پنجاه سالگي گذشته ام و هيچ مردي دلش نمي خواهد وقتش را با من تلف بکند.
من در ماه اول عروسي ام؛ «خانم کوچولو، عروسک، ملوسک، خانمي، عزيزم، عشق من، پيشي، قشنگم، عسلم، ويتامين و...» هستم. من در فريادهاي شبانه شوهرم، وقتي دير به خانه مي آيد، چند تار موي زنانه روي يقه کتش است و دهانش بوي سگ مرده مي دهد، «سليطه» هستم. من در ادبيات ديرپاي اين کهن بوم و بر؛ «دليله محتاله، نفس محيله مکاره، مار، ابليس، شجره مثمره، اثيري، لکاته و...» هستم. دامادم به من «وروره جادو» مي گويد. حاج آقا مرا «والده» آقا مصطفي صدا مي زند. من «مادر فولادزره» هستم، وقتي بر سر حقوقم با اين و آن مي جنگم. مادرم مرا به خان روستا «کنيز» شما معرفي مي کند. من کيستم؟،،

نوشته هايي از خانم بلقيس سليماني

 

.

alirezamajidi@gmail.com

روز پشه

مجموعه تاریخ جهان که نشر ققنوس، آنها را منتشر کرده است، مجموعه ارزشمند و دانشنامه‌ای از تاریخ جهان است. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در مورد یک موضوع تاریخی اطلاعات جامع کسب کنید، کافی است یکی از کتاب‌های این مجموعه را تهیه کنید و بخوانید.
در این مطلب، یکی از کتاب‌های این مجموعه را به شما معرفی می‌کنم: تاریخ پزشکی.

 scan000222.jpg

شخصا جای خالی تاریخ پزشکی را در سیستم آموزش پزشکی ایران بسیار احساس می‌کنم، دانشجویان و پزشکان ما غالبا با زندگینامه مشهورترین پزشکان و سیر کشف‌های دنیای پزشکی آشنا نیستند و متأسفانه کمتر کتابی را هم می‌توان یافت که به صورت مختصر و مفید در این مورد نوشته باشد و این خلأ را پر کند.
مطالعه تاریخ همیشه شیرین است و به باور من صرف‌نظر از رشته ای از علوم که مشغول تحصیل در آن هستید، دانستن نکته‌ها و لطایف تاریخی، بر شوق شما برای کسب دانش خواهد افزود.
کتاب تاریخ پزشکی از مجموعه تاریخ جهان تألیف «لیزا یونت» است و «رضا یاسائی» برگردان را انجام داده است. چاپ کتاب مثل دیگر کتاب‌های این سری بسیار خوب و بی‌نقص صورت گرفته است و اشکالی به آن نمی‌توان گرفت.
کتاب با احتساب قسمت نمایه، 173 صفحه دارد.خواندن این کتاب را به همه و به خصوص پزشکان توصیه می‌‌کنم.
بریده‌ای از این کتاب:

روز پشه
در این گزیده کـه ازکتاب تاریخ مصور طب کمبریج‌، تألیف روی پورتر، اقتباس شده است‌، رو‌نالد ‏راس‌، ‏‎پزشک بریتانیایی اولین مرتبه‌ای را که انگل‌های میکروسکوپیک عامل مالاریا را در شکـم یک پشه ‏دید، ‏‎ شرح داده است‌. کشف راس‌ که ثابت کرد پشه‌ها می‌توانند ناقل بیماری‌های وخیم باشند، در روز بیستم ‏‎ اوت ١٨٩٧ رخ داد که از آ‌ن با نام «‌روز پشه‌» یاد می‌شود.‏ ‏«‌در حدود ساعت یک بعد ازظهر با وجود خستگی مفرط چشمانم در صـدد کشـتن پشه‏ سی و هشتم بودم‌...‏
برش‌ها عالی بودند و من نیز با این مشاهدات آشنا شده بودم‌، با همان شور و دقتی ‌که ‏‎ شخصی در ویرانه‌های یک قصر بزرگ به دنبال ‌گنج می‌گردد، مشغول جستجو بودم‌. هـیچ ‏‎ چیز ... ولی هنوز بافت‌های معده را باید بررسی مـی‌کردم‌... گروه بزرگ و سـفیدرنگی از ‏‎ سلول‌ها شبیه به سنگفرشهای حیاط‌ که هر یک باید به دقت بررسی می‌شـدند و دست‌کم ‏‎ نیم ساعت طول می‌کشید. من خسته بردم و حاصل آن چه بود؟ تا آن زمان لابد معده هزار ‏‎ پشه را بررسی‌کرده بودم‌، اما فرشته خوشبختی سرانـجام دسـتی بـه سـر مـن ‌کشـید. مـن ‏‎ مأیوسانه بار دیگر جستجویم را آغازکرده بودم که یک خط گرد و واضح را مقابلـم دیدم‌... ‏‎ حدود این سلول چنان مشخص بود و سلول به قدری کوچک بود که نمی‌توانست سـلول ‏‎ معمولی معده پشه باشد. بیش‌تر نگاه‌کردم‌. در این‌جا سلول مشابه دیگری هم بود و سلول ‏‎ مشابه دیگری هم در جای دیگر ... در هر یک از این سلول‌ها توده‌ای از دانه‌های ‌کوچک ‏سیاه رنگ به سیاهی شبق (‌سنگ سیاه‌رنگ نسـبتا قـیمتی‌)‌، شـبیه دانـه‌های رنگـدانـه‌ای سـیاه ‏‎ هلال‌های پلاسمودیوم (‌تک‌یاختة عامل مالاریا) دیدم ... من دوازده سلول را دیدم که ‏همگی ‏‎ یک‌شکل و یک‌اندازه بردند و همگی دقیقا همان دانه‌های سیاه را داشتند. سپس از نه سلول ‏‎ طرح‌هایی کشیدم‌... یادداشت‌هایم را جمع‌کردم‌، نمونه را مهر و موم ‌کردم‌، به خانه رفتم تا ‏‎چایی بنوشم و ... تقریباً یک ساعت خوابیدم‌.‏
هنگامی‌که بیدار شدم و ذهنم روشن‌تر شده بود اولین فکری ‌که به ذهنم رسید این بود: ‏‎یافتم‌! مسئله حل شد!»‏

پی‌نوشت: «راس» به خاطر تحقیقاتش روی بیماری مالاریا در سال 1902 برنده جایزه نوبل پزشکی شد. در زیر عکسی از عامل بیماری را که به کمک میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است، می‌بینید:

 Plasmodium.jpg

به یاری نویسه‌خوان آراکس

 

 

chehrzad332@yahoo.com

احمد باطبی و هرکسی کو دور ماند از اصل خویش

خیلی خوشحالم که باطبی هم از ایران فرار کرد و با کله رفت توی بغل وزارت خارجه‌ی آمریکا تا مردم ساده و خوش‌قلب و ضعیف‌پرست ایران با چشم خودشان ببینند که الکی نبود که جمهوری اسلامی ماجرای ۱۸ تیر و بخصوص از آنجایی که از داخل محوطه‌ی دانشگاه بیرون آمد را یک پروژه‌ی اسراییلی-آمریکایی برای براندازی می‌دانست. کلاهمان را قاضی کنیم و ببینیم که رهبران آن الان کجا هستند. علی افشاری و اکبر عطری و منوچهر محمدی و احمد باطبی و محسن سازگارا الان کجا و در استخدام چه کسی هستند و در رسانه‌های کدام کشور شب و روز دارند به نفع چه کسانی دروغ و تحلیل می‌بافند.
ولی جنبه‌ی جالب دیگری هم از ماجرا آشکار شده است و آن رابطه‌ی «روز آن‌لاین» و «وزارت خارجه‌ی آمریکا» است. البته هیچ سند محکمه پسندی هنوز از این رابطه در دست من نیست، ولی خیلی آدم باید ساده باشد که یک سری واقعیت‌های اخیر را تصادفی بداند. ببینید چند نفر در این یک سال اخیر از «روز» به عنوان نردبان رسیدن به آغوش گرم جورج بوش استفاده کرده‌اند. (از حسن زارع زاده و روزبه میرابراهیمی بگیرید تا آرش سیگارچی و سولماز شریف و همین احمد باطبی.) ببیند چند نفر از همین بی‌آبروها همزمان با یا پس از استخدام در ان.ای.دی یا صدای آمریکا یا دیگر سازمان‌هایی که مستقیما توسط دولت آمریکا تامین مالی می‌شوند یا همزمان برای «روز» هم می‌نویسند. (از علی افشاری و فریبا داوودی مهاجر بگیرید تا مهرانگیز کار و عباس میلانی.) حتما هم یادتان هست اولین جایی که عبدالمالک ریگی تروریست را به عنوان قهرمان ملی مطرح کرد و مستقیما با او مصاحبه‌ی تلفنی کرد همین «روز» حسین باستانی بود. (البته بعدا آنقدر گندش درآمد که نوشابه‌ی امیری که آن مصاحبه را با اسم مستعار مریم کاشانی انجام داده بود پس از افشاگری «انتخاب» به غلط و توبه افتاد.) مطالب امید معماریان را هم لابد با اسم مستعار تابلوی وحید ثابتان دیده‌اید که از بس ضد ایران و جنگ‌طلبانه و مطابق با بر سیاست‌های آمریکا آمریکا است خودش هم جرات نکرده اسم واقعی‌اش را پای آنها بگذارد. (فقط نگاهی به آرشیو روی جلدهای «روز» بیندازید تا ببینید چه می‌گویم.)
اتفاقات عجیب و غریب این چند چند سال مرا به این تئوری رسانده است که آمریکا بخشی از پول‌ها و حمایت‌هایی را که از گروه‌های برانداز و آشوب‌گر ظاهرا دانشجویی و حقوق زنانی و کارگری و اقلیت‌های قومی می‌خواهد بکند به چندتا کشور اروپایی واگذار یا اصطلاحا «آوت‌سورس» (Outsource) کرده است. چون فهمیده که مردم و حکومت ایران آن‌قدر هم که فکر می‌کنند ببو نیست که دست آمریکا را پشت این بازی کثیف نبیند. ولی هنوز هم فکر می‌کنند می‌تواند سر ما را شیره بمالد و خودش را پشت وزارت‌های خارجه‌ی سوئد و نروژ و هلند و فرانسه و انگلیس مخفی کند. ولی به هر حال ماه پشت ابر نمی‌ماند و کم‌کم این ماسک حقوق بشری اروپایی امثال «حسین باستانی» هم روزی که ایران اتحادیه‌ی اروپا را از آمریکا دور کرد به زمین خواهد افتاد و سیاهی به چهره‌ی این حرام‌زاده‌های وطن‌فروش پست خواهد ماند.
فعلا که احمد باطبی، قهرمان قلابی و آمریکایی «جنبش دانشجویی»، پس از فرار کردن از ایران و سوء استفاده از اعتماد لطف‌الله میثمی که سند خانه‌اش را برای باطبی گرو گذاشته بود، بو با کلی اضافه وزن ناشی از شکنجه‌های طاقت‌فرسا در ایران، به آغوش گرم لیلی مظاهری و کاندی رایس رسیده است و داد حامیان خوش‌قلب و ساده‌دل و جاه‌طلب سابقش را هم در آورده است.

 
 

m.ghasembeik@hotmail.com

مطالبي که مي خونيد مکالمات تلفني واقعي ضبط شده در مراکز خدمات مشاوره مايکروسافت در انگلستان هست

1
مرکز مشاوره : چه نوع کامپيوتري داريد؟
مشتري : يک کامپيوتر سفيد...

2
مشتري : سلام، من «سلين» هستم. نمي تونم ديسکتم رو دربيارم
مرکز : سعي کردين دکمه رو فشار بدين؟
مشتري : آره، ولي اون واقعاً گير کرده
مرکز : اين خوب نيست، من يک يادداشت آماده مي کنم...
مشتري : نه ... صبر کن ... من هنوز نذاشتمش تو درايو ... هنوز روي ميزمه .. ببخشيد ...

3
مرکز : روي آيکن My Computer در سمت چپ صفحه کليک کن.
مشتري : سمت چپ شما يا سمت چپ من؟

4
مرکز : روز خوش، چه کمکي از من برمياد؟
مشتري : سلام ... من نمي تونم پرينت کنم.
مرکز : ميشه لطفاً روي Start کليک کنيد و ...
مشتري : گوش کن رفيق؛ براي من اصطلاحات فني نيار! من بيل گيتس نيستم، لعنتي!

5
مشتري : سلام، عصرتون بخير، من مارتا هستم، نمي تونم پرينت بگيرم. هر دفعه سعي مي کنم ميگه : «نمي تونم پرينتر رو پيدا کنم» من حتي پرينتر رو بلند کردم و جلوي مانيتور گذاشتم ، اما کامپيوتر هنوز ميگه نمي تونه پيداش کنه...

6
مشتري : من توي پرينت گرفتن با رنگ قرمز مشکل دارم...
مرکز : آيا شما پرينتر رنگي داريد؟
مشتري : نه.

7
مرکز : الآن روي مانيتورتون چيه خانوم؟
مشتري : يه خرس Teddy که دوست پسرم از سوپرمارکت برام خريده.

8
مرکز : و الآن F8 رو بزنين.
مشتري : کار نمي کنه.
مرکز : دقيقاً چه کار کردين؟
مشتري : من کليد F رو 8 بار فشار دادم همونطور که بهم گفتيد، ولي هيچ اتفاقي نمي افته...

9
مشتري : کيبورد من ديگه کار نمي کنه.
مرکز : مطمئنيد که به کامپيوترتون وصله؟
مشتري : نه، من نمي تونم پشت کامپيوتر برم.
مرکز : کيبوردتون رو برداريد و 10 قدم به عقب بريد.
مشتري : باشه.
مرکز : کيبورد با شما اومد؟
مشتري : بله
مرکز : اين يعني کيبورد وصل نيست. کيبورد ديگه اي اونجا نيست؟
مشتري : چرا، يکي ديگه اينجا هست. اوه ... اون يکي کار مي کنه!

10
مرکز : رمز عبور شما حرف کوچک a مثل apple، و حرف بزرگ V مثل Victor، و عدد 7 هست.
مشتري : اون 7 هم با حروف بزرگه؟

11
يک مشتري نمي تونه به اينترنت وصل بشه...
مرکز : شما مطمئنيد رمز درست رو به کار برديد؟
مشتري : بله مطمئنم. من ديدم همکارم اين کار رو کرد.
مرکز : ميشه به من بگيد رمز عبور چي بود؟
مشتري : پنج تا ستاره.

12
مرکز : چه برنامه آنتي ويروسي استفاده مي کنيد؟
مشتري : Netscape
مرکز : اون برنامه آنتي ويروس نيست.
مشتري : اوه، ببخشيد... Internet Explorer

13
مشتري : من يک مشکل بزرگ دارم. يکي از دوستام يک Screensaver روي کامپيوترم گذاشته، ولي هربار که ماوس رو حرکت ميدم، غيب ميشه!

14
مرکز : مرکز خدمات شرکت مايکروسافت، مي تونم کمکتون کنم؟
مشتري : عصرتون بخير! من بيش از 4 ساعت براي شما صبر کردم. ميشه لطفاً بگيد چقدر طول ميکشه قبل از اينکه بتونين کمکم کنيد؟
مرکز : آآه..؟ ببخشيد، من متوجه مشکلتون نشدم؟
مشتري : من داشتم توي Word کار مي کردم و دکمه Help رو کليک کردم بيش از 4 ساعت قبل. ميشه بگيد کي بالاخره کمکم مي کنيد؟

15
مرکز : چه کمکي از من برمياد؟
مشتري : من دارم اولين ايميلم رو مي نويسم.
مرکز : خوب، و چه مشکلي وجود داره؟
مشتري : خوب، من حرف a رو دارم، اما چطوري دورش دايره بذارم؟

 

 

neusha_24@yahoo.com

INTERVIEW WITH GOD
گفتگو با خدا

I dreamed , I had an interview with god
خواب ديدم .در خواب با خدا گفتگويي داشتم

God asked
خدا گفت

So you would like to interview me
پس مي خواهي با من گفتگو کني؟

I said ,If you have the tim
گفتم اگر وقت داشته باشيد.

God smiled
خدا لبخند زد

My time is eternity
وقت من ابدي است.

What questions do you have in mind for me
چه سوالاتي در ذهن داري که مي خواهي از من بپرسي؟

What surprises you most about human kind
چه چيز بيش از همه شما را در مورد انسان متعجب مي کند؟

God answered
خدا پاسخ داد:

That they get bored with child hood
اين که آنها از بودن در دوران کودکي ملول مي شوند،

They rush to grow up and then
عجله دارند زودتر بزرگ شوند و بعد،

long to be children again
حسرت دوران کودکي را مي خورند.

That they lose their health to make money
اينکه سلامتشان را صرف به دست آوردن پول مي کنند ،

and then
و بعد

lose their money to restore their health
پولشان را خرج حفظ سلامتي مي کنند

That by thinking anxiously about the future
اينکه با نگراني نسبت به آينده

They forget the present
زمان حال را فراموش مي کنند.

such that they live in nether the present
آنچنان که ديگر نه در حال زندگي مي کنند

And not the future
نه در آينده

That they live as if they will never die
اين که چنان زندگي مي کنند که گويي ، نخواهند مرد.

and die as if they had never lived
وآنچنان مي ميرند که گويي هرگز نبوده اند.

God's hand took mine and
خداوند دستهاي مرا در دست گرفت

we were silent for a while
و مدتي هر دو ساکت مانديم.

And then I asked
بعد پرسيدم

As the creator of people
به عنوان خالق انسانها

What are some of life lessons you want them to learn
مي خواهيد آنها چه درسهايي از زندگي را ياد بگيرند ؟

God replied , with a smile
خداوند با لبخند پاسخ داد :

To learn they can not make any one love them
ياد بگيرند که نمي توان ديگران را مجبوركرد
به دوست داشتن خود

but they can do is let themselves be loved
اما مي توان محبوب ديگران شد.

T o learn that it is not good to compare themselves
to others.
ياد بگيرند که خوب نيست خود را با ديگران مقايسه کنند

To learn that a rich person is not one who has the
most,
ياد بگيرند که ثروتمند کسي نيست که دارايي بيشتري دارد.

but is one who needs the least.
بلکه کسي است که نياز کمتري دارد.

To learn that it takes only a few seconds to open
profound wounds in persons we love
ياد بگيرند که ظرف چند ثانيه مي توانيم زخمي عميق، در دل
کساني که دوستشان داريم ايجاد کنيم،

and it takes many years to heal them
ولي سالها وقت لازم خواهد بود تا آن زخم التيام يابد.

To learn to forgive by practicing for giveness
با بخشيدن بخشش ياد بگيرند.

T o learn that there are persons who love them
dearly.
ياد بگيرند کساني هستند که آنها را عميقا دوست دارند.

But simly do not know how to express or show
their feelings.
اما بلد نيستند احساسشان را ابراز کنند يا نشان دهند.

T o learn that two people can look at the same
thing,
ياد بگيرند که مي شود دو نفر به يک موضوع واحد نگاه کنند،

and see it differently.
اما آن را متفاوت ببينند.

To learn that it is not always enough that they be
forgiven by others.
ياد بگيرند که هميشه کافي نيست ديگران آنها را ببخشند.

The must forgive themselves.
بلکه خودشان هم بايد خود را ببخشند.

And to learn that I am here
و ياد بگيرند که من اينجا هستم

ALWAYS
هميشه

 

 

balabolandha@yahoo.com

قیمت اینترنت پر سرعت ایران 16 هزار برابر اینترنت پر سرعت مالزی است

یک شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP) در مالزی اعلام کرد که به کاربران خود پهنای باند با خطوط پر سرعت 224 مگابیت برثانیه را با قیمت تنها 58/1 دلار در ماه ( حدود 1500 تومان ) عرضه می کند.این ISP برای اجرای پروژه این فناوری که BPL نام دارد 14 میلیون دلار هزینه کرده و قرار است 400 هزار مسجد و 60 میلیون کاربر را در سراسر مالزی به خطوط پر سرعت این پهنای باند مجهز کند. با اجرای این پروژه مالزی اولین کشوری خواهد شد که به بیشترین تعداد کاربر این خدمات را عرضه می کند. در حقیقت در حال حاضر گوگل در تکزاس به حدود دو میلیون کاربر پهنای باند با این سرعت را ارائه می کند و در سال 2007 نیز پروژه Corinex BPL محصول IBM در آمریکا اینترنت با سرعت 224 مگابیت بر ثانیه را در اختیار حدود 15 میلیون کاربر گذاشت .
یک محاسبه ساده ریاضی در باره اینترنت پر سرعت مالزی با ایران بیانگر این اعداد است :
سرعت اینترنت پر سرعت مالزی : 224 مگابیت ضرب در 1024 کیلو بیت = 229376 کیلو بیت
سرعت اینترنت پر سرعت ایران : 128 کیلو بیت
نسبت اینترنت پر سرعت مالزی به ایران : 1792 برابر
قیمت اینترنت پر سرعت ایران : هر 128 کیلو بیت در ثانیه به طور متوسط 15000 تومان
قیمت اینترنت پر سرعت مالزی : هر 229376 کیلو بیت در ثانیه معادل تقریب 1500 تومان
مقایسه قیمت اینترنت پر سرعت مالزی نسبت به ایران : حدود 9 ریال در هر 128 کیلو بیت در ثانیه
به این ترتیب می توان نتیجه گرفت قیمت اینترنت پر سرعت ایران حداقل 16 هزار برابر اینترنت پر سرعت مالزی است .

مقایسه ایران و کره جنوبی
چند وقت پیش خبری در روزنامه خراسان منتشر شد مبنی بر اینکه سرعت اينترنت رايگان كره جنوبي حدود ٥٠٠ برابر اينترنت پولي در ایران است . پیش از آن نیز خبر دیگری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه يك پيرزن سوئدي ركورد اتصال به اينترنت را با سرعت ٤٠ گيگابيت در ثانيه شكست !
برای کاربران ایرانی که تعداد آنها 18 میلیون نفر است و به تنهایی 53 درصد کاربران اینترنت خاورمیانه را تشکیل می دهند شنیدن چنین خبرهایی مثل رویا و آرزو است . چرا که اکثریت قریب به اتفاق این کاربران با خطوط دایل آپ و با سرعت کمتر از 56 کیلو بیت در ثانیه به اینترنت متصل می شوند و تصور می کنند اینترنت یعنی همین ! سرعت قانونی اینترنت ( درست مثل سرعت مجاز در خیابانها ! ) مطابق بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 128 کیلو بیت در ثانیه برای کاربران خانگی است و بیشتر از آن برای سلامتی شان ضرر دارد و مطابق آمار رسمی در سال ٢٠٠٧ تنها ٤٦٥هزار و ١٠٠ نفر معادل ٧ دهم درصد از كاربران ايراني به این نوع از اينترنت کذایی پرسرعت دسترسي داشته اند در حالی که قرار بوده این رقم در سال مذکور به ٩٠٠ هزار پورت فعال برسد ، همچنین براساس برنامه چهارم توسعه قرار است تا پايان سال ٨٨ (پايان اين برنامه) تعداد پورت هاي فعال ADSL به ٥/١ ميليون پورت برسد . بر این اساس ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت در ايران فقط ٠١/٠ درصد است . البته تعريف اينترنت پرسرعت نيز در ايران و جهان متفاوت است چرا که حتي سرعت خطوط ADSLدر دنيا تا ٢ مگابيت در ثانيه است!

کیفیت اینترنت ایرانی
كشورهاي توسعه يافته اي مانند فرانسه اينترنت را با سرعت ٣٠ مگابيت بر ثانيه و سوئد با سرعت ١٠٠ مگابيت بر ثانيه، در اختيار كليه كاربران خانگي قرار داده اند.همچنين طبق برنامه اي كه در سنگاپور تدوين شده، قرار است تا سال ٢٠١٠ به هر كاربر خانگي يك گيگا بيت در ثانيه پهناي باند اختصاص يابد. تازه این فقط آمار روی کاغذ است و قطعی های اینترنت و اختلالات کیفی آن در ایران خود حدیث مفصلی است به طوری که ١٩٠ بار قطعي در برخي مسيرهاي شبكه ملي فيبر نوري طي يك سال در مجموع ٧٠ هزار دقيقه قطعي در شبكه زيرساخت ايجاد كرد كه عملا امكان برقراري ارتباطات در شبكه بين المللي و بين شهري كشور را به ميزان ٩٥٧ ميليون و ٦٥٠ هزار كانال/ دقيقه از شركت ارتباطات زير ساخت سلب كرد .

قیمت 50 برابری
مقایسه قیمت اینترنت در ایران با سایر کشورها نیز بیان کننده تفاوتهای محسوس در این زمینه است . در حالی که قیمت اینترنت 128 کیلو بیت در ثانیه ای ایران بین 10 تا 20 هزار تومان در ماه هزینه دارد قیمت اینترنت 224 مگابیت برثانیه ای مالزی تنها حدود 1500 تومان در ماه تعیین شده است . گزارش ها حاکی از آن است که مثلا قيمت يك سرويس256K در ايران تقريبا 2 برابر امارات، 3 برابر مصر و 12 برابر تركيه است! در قیمتهای خرده فروشی، هزینه پهنای باند در ایران تا بیش از 50 برابر قیمت جهانی مي‌رسد.

اینترنت رایگان در عربستان
خبرگزاری عرب‌نیوز چندي پيش خبر داد از این پس تمام ساکنان شهر ریاض می‌توانند به‌صورت رایگان و از طریق خطوط Wi-Fi به‌اینترنت متصل شوند و طرح گسترش خطوط Wi-Fi از مدتي قبل در عربستان آغاز شده و اكنون مقامات دولتی این کشور می‌کوشند هرچه سریع‌تر دیگر شهر‌های خود را به این امکانات مجهز کنند

اینترنت رایگان به دانشگاهها نرسید
صحبت از اینترنت رایگان در ایران بیشتر به یک لطیفه شبیه است و حتی دستور صریح رییس جمهور مبنی بر ارایه اینترنت رایگان به دانشگاهها در مهر ماه سال 1386 تا کنون اجرا نشده و دو وزارت فخیم علوم ، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناروی اطلاعات هنوز نتوانسته اند چنین طرحی را به مرحله اجرا درآورند. همه اینها در حالی صورت می گیرد که قرار است ایران در افق 1404 به مقام اول علمی و فناوری منطقه آسیای جنوب غربی دست پیدا کند .
جالب است بدانید که در مرکز تهران و درست در بخشی از حاشیه خیابان انقلاب که قرار بود یکی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی از اینترنت پر سرعت استفاده کند مشخص شد که هیچ شرکتی در این منطقه پوشش اینترنت ADSL ندارد . وقتی وضعیت تهران این چنین است می شود وضعیت سایر نقاط کشور را حدس زد .

بینش آنالوگ
به نظر می رسد مشکل اصلی در خصوص حرکت لاک پشتی اینترنت پر سرعت در ایران نه مشکلات فنی که نحوه نگرش و بینش مدیران فناوری اطلاعات در کشور باشد مثلا محمد سليمانی وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران معتقد است « کاهش پهنای باند برای مشتريان خانگی مشکلی ايجاد نمی کند چراکه با بررسی های انجام شده کاربران خانگی نيازی به بيشتر از اين رقم ندارند » هیچ کارشناس یا خبرنگاری از جناب وزیر سوال نکرده که چنین نتیجه گیری صریحی بر مبنای کدام کار تحقیقاتی و پژوهشی صورت گرفته و محدودیت زمانی این تصمیم کجا خواهد بود ؟ آیا تا ابد کاربران خانگی ایران نيازی به بيشتر از اين رقم نخواهند داشت ؟ و این سوال که کاربران خانگی مالزی (که یک کشور اسلامی و در حال توسعه شبیه ایران نیز هست و در خیلی از مواقع به عنوان الگوی ایران نیز مطرح می شود ) چه نیازی به اینترنت 224 مگابیت برثانیه دارند که قرار است با قیمت 1500 تومان در ماه به آنها واگذار شود ؟

راهکار کاهش هزینه اینترنت پر سرعت
به گفته علی مولوی کارشناس فناوری اطلاعات هزینه اینترنت در کشور ما نسبت به میزان درآمد سرانه اشخاص ، بالاست و همین امر موجب جلوگیری از گسترش این سرویس در ایران شده است و بالطبع باعث شده در رابطه با میزان دسترسی به اینترنت ، رتبه مناسبی در جهان نداشته باشیم !
اما مهمترین دلیل قیمت بالای این سرویس در ایران را می توان گران بودن پهنای باند مورد نیاز ISP ها دانست که از طریق شرکت فناوری اطلاعات و یا ICP ها تامین می شود . در قیمتهای خرده فروشی ، هزینه پهنای باند تا بیش از 50 برابر قیمت جهانی است . البته نباید منکر هزینه های انتقال پهنای باند به داخل کشور و تقسیم آن در کل کشور شد ، اما با توجه به قیمتهای کشورهای دیگر ، به نظر نمی رسد سطح هزینه ها در این حد بالا باشد ! در صورتی که دولت قصد دارد میزان دسترسی به اینترنت در کشور را بالا ببرد ، شاید ساده ترین راه حل ، کاهش هزینه های پهنای باند باشد ، چراکه در حال حاضر شرکت فناوری اطلاعات به عنوان بزرگترین فراهم کننده پهنای باند کشور ، یک شرکت کاملا دولتی است . شاید بتوان به سادگی با تعیین حاشیه سود 20درصد برای این شرکت ، قیمت پهنای باند اینترنتی را تا حد زیادی کاهش داد ! مساله مهم دیگری که در هزینه نهایی اینترنت برای کاربر نهایی تاثیر گذار است هزینه بالای پخش می باشد . در حال حاضر بیشتر از 40درصد ‌هزینه اینترنت به جیب عاملان پخش می رود که رقم بسیار بالایی است . با راه اندازی سرویس IN در تهران به عنوان بزرگترین بازار مشترکان اینترنتی ، امید می رفت که دست واسطه ها از این بازار کوتاه شده و قیمت اینترنت کاسته شود ، اما متاسفانه شرکت مخابرات استان تهران ، جای واسطه ها را گرفت و حدود 30 درصد ‌از هزینه های دریافتی را بابت ارائه سرویس هوشمند از ISP ها دریافت می کند ! در حال حاضر قیمت یک ساعت اینترنت پر سرعت از طریق شبکه هوشمند ، ساعتی 300 تومان است که از این میزان به ازای هر ساعت 90 تومان برای استفاده از سرویس هوشمند هزینه می شود . جالب اینجاست که ارائه این سرویس ، هزینه ثابتی برای شرکت مخابرات دارد و به نظر نمی رسد هزینه آن با قیمت خدمات ارائه شده تغییری داشته باشد !‌ به هر شکل به نظر می رسد در صورتی که مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، عزم جدی برای کاهش قیمت اینترنت در ایران دارند ، باید در وهله اول نظام تعرفه‌ای سرویس های ارائه شده توسط شرکتهای زیر مجموعه را کنترل و تعدیل کنند و اندکی از سودهای سرشار این شرکتها بکاهند .

 

 

baran432002@yahoo.no

در پاسخ به آقای بابک ناصری
(babakn_naseri10)

قسمت دوم

اگر بخواهیم ادامه دهیم از تکرار واژه های پوریم و شرق میانه در این کتاب کنار هم دچار حال به هم خوردگی خواهید شد.

نمایان است که پورپیرار از شرق میانه صحبت می کند و در ادبیات سیاسی احتماعی دنیا این واژه بار معنایی روشنی دارد و به سرزمین هایی اطلاق می شود که در این شکل
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ec/GreaterMiddleEast2.png
می بینید. بگذریم از اینکه این واژه را سربازان مامان ملکه انگلیس برای این سرزمین ها استفاده
http://en.wikipedia.org/wiki/Middle-East
می کنند و دلیل آن هم اینست که خود را مرکز دنیا فرض می کنند!!!
این سرزمین ها (خاور میانه) تقریبا محدوده ی فرمانروایی هخامنشیان را نشان می دهد (شکل 1)، در واقع پورپیرار به همین دلیل پی در پی واژه ی شرق میانه را استفاده می کند تا نشان دهد آنها همه ی مردم شان را کشته اند!!

حال! اگر نظر پورپیرار درست باشد:
یهودیان و هخامنشیان برای کشتن همه مردم شرق میانه در یک شبیخون از پیش طراحی شده!!! به چه چیزهایی نیاز خواهند داشت:
ابتدا ببینیم وسعت خیالپردازی پورپیرار کجاست؟
او مدعی است که هخامنشیان تمام مردم خود را کشته اند! یعنی مردم ایران، عراق، اردن، سوریه، فلسطین، مصر، ایران شمالی (= جمهوری آذربایجان)، گرجستان، ارمنستان، ترکیه امروزی، بخشهایی از ازبکستان، لیبی، پاکستان و افغانستان!!!
حال وسعت این کشورها را جمع بزنید:
ایران: 1.648.195 کیلومتر مربع
عراق: 438.317
اردن: 92.342
سوریه: 183.885
لبنان: 10.452
فلسطین: 20.70
مصر: 1.001.449
ایران شمالی: 86.600
ارمنستان: 29.800
گرجستان 69.700
افغانستان: 652.090
بقیه را به پورپیرار تخفیف می دهم! در کل می شود: 3.776.583 کیلومتر مربع!!
توجه داشته باشيد که کل ترکيه؛ قبرس و بخشهايي از يونان امروز هم در مساحت وارد نشده است
سرزمینی به وسعت تقریبی 3.7 میلیون کیلومتر مربع و مردمانی که قرار است قتل عام شوند!
حال برای اجرای این پروژه چقدر سرباز لازم است؟ پروژه ای که در آن قرار است به قول پورپیرار جنبنده ای باقی نماند!

برای اجرای ساده­ی پوریم، این منطقه را به مربع­های یک کیلومتر مربعی تقسیم کنید.
حال فرض کنید هر سرباز قادر است یک کیلومتر مربع را در روز درنوردیده و انسانهای ممتاز شرق میانه­ای آن را بکشد!
طبق کتاب استر این کشتار در 127 استان (!!!!!!) مملکت پارس در یک روز انجام شده است (روز 13 ادار، البته در شوش یک وقت اضافه هم وجود داشته است، 24 ساعت اضافی!)
با در نظر گرفتن موارد بالا، به یک لشکر ورزیده 3.7 میلیونی نیاز است!!!!!!
حال اگر فرض کنیم 50 درصد از این سرزمین بزرگ به گونه­ای باشد که هیچ انسانی نتواند به آن پای بگذارد؛ باز هم لشکری به بزرگی 1.850.000 نفر لازم است!!!!
صد البته اینها به غذا هم نیاز داشته­اند! برای راحتی فرض کنید مردخای هر صد کیلومتر مربع را به یک نیروی تدارکاتی داده بود تا با یک موتور گازی برای سربازان غذا ببرد! (استفاده از موتور را یکی از یهودیهای هوشمند پیشنهاد داده بود!!!!).
نمی­خواهم وارد مبحث مدل­سازی شوم، ولی بدانید که در اجرای یک پروژه­ی ریشه کنی (Eradication)، مهمترین نکته يافتن آخرین افراد است. در واقع هزینه و زمان یافتن 10 درصد آخر، برابر با هزینه و وقت صرف شده برای يافتن 90 درصد اول است. من برای ساده کردن کار ، شرق میانه را شطرنجی کردم تا پورپیرار و مردخای دچار مشکل نشوند. در ضمن فرض­های نانوشته­ای داشته­ام مبنی بر اینکه ساکنان مربع­ها از خود دفاعی نشان نمی­داده­اند (که غلط است)، فرض کرده­ام هیچ فردی به بخش­های درنوردیده شده در مربع دیگری فرار نمی­کند (که این هم غلط است)، همچنین فرض کرده­ام مردم قادر به خروج از سرزمین هخامنشیان نبوده­اند (که این هم غلط است).
اگر این فرض­ها را از مدل برداشته و به مردم اجازه دهیم که از خود دفاع کرده و یا فرار کنند، و به ویژه اگر فرم شطرنجی را از مدل حذف کنیم، اجرای ریشه کنی حتی در یک سرزمین کوچک هم محال خواهد بود. مثلا اگر سرباز یا سربازهایی کشته شوند چه کسی کار آنها را تکمیل خواهد کرد؟ اصولا چه کسی دیگر سربازها را خبر می­کند و چطور خبرها منتقل می­شود؟ آن هم در ۲۴ ساعت!!
فکر کنم الان به مسخرگی نظر پورپیرار پی برده باشید.
آیا واقعا یهود و هخامنشیان که به قول پورپیرار بازوی نظامی آنها بوده­اند، چنین امکاناتی برای اجرای یک ریشه کنی داشته­اند؟
اگر داشته­اند؛ چه دلیلی داشته از مردمی که کل پیر و جوان و کودکشان 75.000 نفر می­شده ترس داشته باشند؟؟؟!!
بهتر نبود پورپیرار پیش از قتل عام مردم خاور میانه، کمی به آنچه می­خواهد بگوید فکر می­کرد تا مجبور نشود برای دفاع از يک دروغ، مجموعه ای دروغ سر هم کند.

پورپیرار در بررسی متن کتیبه باز هم دست به برداشت احمقانه ای از نوشتار دیگران زده تا به خیال خود دوباره چیزی را نشان دهد که دیگران نمی بینند. او نوشته است:
پی یر لوکوک در توضیح این بخش از کتیبه دو توضیح مهم آوردده است نخست این که می نویسد ارخه و هلدیته نام ارمنی نیست و از عقل هم به دور است که یک ارمنی و ارمنی زاده در بابل و بدون مواجهه با بی اعتنایی عمومی خود را از پشت نبونئید بداند و نیز از آن که پیش تر نیز نام تیگره را به عنوان موضعی در ارمینه در کتیبه خوانده ایم، منطقی است که ارمینه را نیز مانند دوباله و زازانه، جایگاه و حوزه ای در سرزمین بابل بدانیم و بپذیریم که موضوع حضور خطه ای با نام ارمنستان در زمان هخامنشیان، منتفی است. (آشنایی با ادله و اسناد رخ داد پلید پوریم 50).

1- ابتدا نام های ارخه و هلدیته، احتمالا با لیست نام های باستانی ارمنی! مطابقت داده شده و مشخص می شود که این نام ها ارمنی نیستند!!
2- در همین حال اثبات می شود که جایی به نام ارمنستان وجود نداشته است!!!!!
پرسش ساده اینست: پس لیست نام های باستانی ارمنی را از کجا آورده اند که مشخص شده ارخه و هلدیته ارمنی نیست؟؟! پس اگر لیستی و منبعی برای مقایسه وجود دارد، باید ارمنستانی هم وجود داشته باشد مگر می شود ارمنی باشد و ارمنستانی نباشد؟! مگر اینکه قبول کینم هیچ چیز دلیل هیچ چیز نیست!!!!
پورپیرار به وضوح فریاد می زند که جایی به اسم ارمنستان در زمان هخامنشیان وجود نداشته است و وجود مکانی بدین نام ساخته ی جاعلان است! (این نام را جاعلین مسائل تاریخ شرق میانه، با سوء استفاده از شباهت تلفظ، از آن روی به عهد کهن کشانده اند، که ..... (آشنایی با ادله و اسناد رخ داد پلید پوریم 50)).
خوب! تا اینجا متوجه شدید که پورپیرار اصرار بر این دارد که جایی به نام ارمنستان در زمان هخامنشی وجود نداشته و وجود واژه ای به صورت Armina در بخش پارسی کتیبه، باعث شده تا جاعلین آن را Armenia بخوانند و بگویند ارمنستان است!!!! همچنین مدعی است که Armina جایی در بابل بوده است!!!!
نوشتار پر از غلط پورپیرار تنها به کار پانترک ها می آید و بس!
توجه شما را به این نکته جلب می کنم که خوشبختانه کتیبه بیستون سه زبانه است و به راحتی می توان عمق بی سوادی پورپیرار را به نمایش گذاشت. و از آنجاییکه پورپیرار شدیدا اعتقاد دارد این کتیبه را حکاکان ممتاز خاورمینه ای حک کرده اند، پس دست کم باید بپذیرد که نگارندگان متن از زبان پارسی باستان، ایلامی و بابلی آگاهی داشته اند.
حال به سراغ کتیبه می رویم.
بر حسب تصادف زبان بابلی که پورپیرار به آن علاقه ی شدیدی دارد، باعث رسوایی پورپیرار می شود. اگر آنگونه که پورپیرار مدعی است Armina ، محلی در سرزمین بابل باشد، پس بابلیان بایستی آن را به خوبی بشناسند و همین نام را برایش استفاده کنند. پس باید به دنبال معادل واژه ی Armina در بخش بابلی کتیبه گشت
کتیبه بابلی بیستون، برابر واژه ی Armina چه چیزی نوشته شده است؟
بابلیان به Arminaی پارسی چه می گفته اند؟
http://www.livius.org/arl-arz/armenia/armenia.html

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

16 تير / 6 جولاي / 3 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
16 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه قباد ساساني دستور نوسازي شهر دربند قفقاز را پس از اخراج خزرها صادر کرد

قباد يكم، شاه ساساني ايران، پس از عقب راندن خزرها به آن سوي رود ولگا و بازگرداندن نظم و آرامش به قفقاز شمالي، در ژوئيه سال 527 ميلادي (طبق محاسبه تقويم نگاران، پنجم ژوئيه) دستور بازسازي شهر دربند (واقع در داغستان امروز و تلفظ كنوني: دربنت) را صادر و بودجه لازم را اختصاص داد. وي خسرو انوشيروان وليعهد خود را به عنوان ناظر بر اين نوسازي تعيين كرد. خسرو در دوران پادشاهي خود هم بر استحكامات اين شهر افزود و آن را آبادتر كرد. داريوش بزرگ و شاپور يكم (پسر اردشير پاپكان) در سنگنبشته هاي، مناطق ايراني قفقاز را ذكر كرده اند. شهر دربند ميان درياي مازندران و كوههاي قفقاز در تنگه اي به عرض سه كيلومتر قرار گرفته و پادگان آن قرن ها مانع ورود اقوام مهاجر (آوارها، خزرها و ...) به قلمرو ايران و روم مي شد و امپراتوري روم بابت اين عمل، هرساله به ايران مقداري طلا مي داد. منطقه داغستان كه اينك يك ايالت (جمهوري خودمختار) فدراسيون روسيه است در طول حكومت ساسانيان، علاوه بر حكمران غير نظامي يك مرزبان (ژنرالي با درجه اسپهبد) داشت كه عملا مقام برتر منطقه بود. مرزبانان قفقاز پس از حمله عرب، همانند مرزبانان «فرارود» سازمانهاي خود را منحل نكردند بلكه مستقلا و يا با كمك حكمرانان ايراني محل تا زمان صفويه بكار ادامه دادند. ايستادگي آنان در سال 728 ميلادي در برابر حمله عرب كه قصد ورود به داغستان امروز را داشتند مشهور است و گور مقتولان اين ايستادگي كه به «چهل قهرمان» معروفند هنوز مورد احترام است.
    قباد يكم در دوران حكومت خود سه بار خزرها را شكست داد: در سالهاي 489، 522 و 527 ميلادي. شهر دربند (اينك داراي 100 تا 105 هزار جمعيت) در جريان نوسازي دهه سوم قرن ششم ميلادي داراي ديوارهايي به ارتفاع 20 متر و 30 برج دفاعي شد كه اين برجهاي عمدتا در باروي شمالي شهر ساخته شدند زيرا كه شهر از قسمت جنوبي آن امن بود و تجاوزگر وجود نداشت. كالانكايك Kalankatuk(كاگانكاتواتسيMovses Kagankatvasi ) مورخ بزرگ ارمني قرون وسطا (تحصيلكرده آتن، اسكندريه، رم و قسطنطنيه) در كتاب خود «آلوانكAluank» شهر دربند و ايالت هاي ايراني Arran ارّان (آذربايجان و داغستان امروز)، ايبريا (گرجستان و آبخازياي امروز) و سرزمين خودمختار ارمنستان را دقيقا شرح داده است («آلبانيا» به معناي كوهستاني واژه اي لاتين است كه روميان بخشي از قفقاز را خطاب مي كردند). «استرابو» قبلا در كتاب خود به شرح منطقه ايراني قفقاز پرداخته بود (اين منطقه پس از 24 قرن، در جنگهاي سه دهه اول قرن نوزدهم از ايران گرفته شد).
 

Mobin_s2004@yahoo.com
6 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نيروي جاذبه و 3 قاعده حركت

نيوتن

ايزاك نيوتن دانشمند انگليسي (1643 ـ 1727) پنجم ژوئيه 1687 تاليف مهم خود «اصول رياضي فلسفه طبيعي» را منتشر ساخت. وي با توسل به قواعد كپلر و حركت ستارگان، نيروي جاذبه و 3 قاعده حركت را كه پايه علم «مكانيك» هستند (در مورد اجسام متحرك بر روي كره زمين) به دست داد. او با تجزيه نور خورشيد از طريق عبور دادن آن از منشور، همچنين ثابت كرد كه آن نور (اصطلاحا سفيد) از طيفي از انوار به وجود مي آيد كه داراي طول موج مختلفند. نيوتن همچنين كلكولس (حساب فاضله) تكميل شده را ارائه داد.

 

سالمرگ "ماري کوري" کاشف راديوم

Marie Curie

چهارم ژوئيه 1934 (پنجم ژوئيه به وقت تهران) ماري کوري دانشمند فرانسوي فيزيک که به اتفاق شوهرش «پير» در سال 1898 موفق به کشف عنصر راديواکتيو «راديوم» شده و در طول چهار سال بعد از آن به تکميل کشف خود پراخته بودند درگذشت.
"پير کوري" شوهر ماري قبلا در يک حادثه رانندگي کشته شده بود. اين زن و شوهر دانشمند در سال 1903 برنده جايزه نوبل فيزيک شده بودند.

 

روزي که ونزوئلا اعلام استقلال كرد

بوليوار

ونزوئلا پنجم ژوئيه 1811 به همت سيمون بوليوار، به عنوان نخستين سرزمين آمريكاي لاتين كه از استعمار اسپانيا خلاص مي شد اعلام استقلال كرد كه روز ملي اين كشور است. ولي اين استقلال ديري نپاييد و اسپانيا بوليوار و ياران او را فراري داد.
    بوليوار پس از ديدار از اروپا، اين بار با توسل به جنگ اسپانيا را از ونزوئلا و چند سرزمين ديگر امريكاي لاتين بيرون راند. با اين كه اسپانيا از 1821 ديگر توان جنگ با بوليوار را نداشت، استقلال ونزوئلا از سال 1823 صورت عمل به خود گرفت.
    اسپانيايي ها از سال 1522 ميلادي در ونزوئلا مستقر شده بودند، ولي چون اين سرزمين فاقد طلا بود و اسپانياييها در جستجوي طلا بودند، در يكي دو قرن اول توجهي به آن نداشتند. مهاجران اروپايي و بوميان و بردگان سياهپوست كه عمدتا در مناطق شمالي ونزوئلا زندگي مي كردند از راه كشاورزي معاش خود را به دست مي آوردند كه پس از كشف نفت در اين سرزمين، از قرن بيستم اوضاع چهره ديگري به خود گرفت. مرور زمان ثابت کرده است که مسائل ونزوئلا، پس از کشف و استخراج نفت که مشتري عمده آن ايالات متحده بوده است، نتيجه همين نفت است.

 

دو «پنجم ژوئيه» در تاريخ الجزاير - بهاي گزافي كه فرانسه براي استعمار الجزاير پرداخت كرد

عبدالقادر قهرمان ملي

دولت فرانسه در سال 1830 در صدد تصرف الجزاير بر آمد و پنجم ژوئيه اين سال شهر الجزيره و مناطق اطراف آن را گرفت ولي براي استعمار همه الجزاير مجبور شد چهل سال جنگ كند كه 17 سال، قهرمان بزرگ اين جنگ عبدالقادر (1883 - 1808) فيلسوف صوفي و انديشمند الجزايري بود که لقب قهرمان ملي الجزايري ها را به دست آورده است.
    الجزاير كه از سال 106 پيش از ميلاد جزيي از قلمرو امپراتوري روم شده بود اواخر قرن هفتم ميلادي ضميمه ممالك اسلامي شد و پس از آن نيزهرچند وقت يك بار زير نگين عثماني و يا قدرتهاي اروپايي قرار مي گرفت، اما از نوعي خود مختاري و فدراسيون قبايل برخوردار بود. اين قسمت مديترانه، از دير زمان سواحل نا امني داشت كه مرکز فعاليت باجگيران دريايي بود و اين گروه سرانجام از ناوگان آمريكا و بعدا انگلستان شكست خوردند. در آغاز قرن نوزدهم يهوديان و تجار الجزايري به ناپلئون امپراتور فرانسه وام نقدي داده بودند كه پس از تبعيد ناپلئون، پول خود را از دولتهاي وقت فرانسه مطالبه مي كردند و چون در دهه سوم قرن 19 در وصول طلب خود سماجت كردند شارل دهم پادشاه وقت فرانسه در صدد تصرف الجزاير بر آمد و به اين سرزمين كه به محاذات فرانسه در سوي ديگر درياي مديترانه قرارگرفته است نيرو فرستاد و بالاخره الجزاير به تصرف فرانسه درآمد.
    پس از جنگ جهاني دوم، الجزايري ها براي كسب استقلال خود بپاخاستند و امان فرانسه را بريدند تا در اوايل سال 1962 وعده آن را گرفتند و در ژوئيه موفق به كسب آن شدند. آنان پنجم ژوئيه در سال 1962 را به اين جهت سالروز استقلال خود اعلام کردند که مصادف با پنجم ژوئيه بود و 132 سال پيش از آن در همين روز فرانسويان الجزاير را مورد حمله نظامي قرار داده بودند. به اين ترتيب پنجم ژوئيه روز ملي الجزاير است.

برخي ديگر از رويدادها

  • 1900:   يكصد هزار چيني كه در تاريخ به « مشت زنان » شهرت يافته اند و قصد كوتاه كردن دست خارجيان را از وطن خود داشتند 12 هزار نيروي خارجي را در « تيانشان » محاصره كردند.

  • 1945:   چرچيل در انتخابات انگلستان شكست خورد. اين انتخابات انگلستان « بلوغ دمكراسي» اين كشور را ثابت كرد ، زيرا انگليسي ها احساس كرده بودند مردي كه در زمان جنگ آنان را به پيروزي رساند ، شايد نتواند در دوران صلح نخست وزير خوبي برايشان باشد.

  • 1950:   تصويب قانون « بازگشت » ، اقامت هر يهودي را در اسرائيل تضمين كرد.

  • 1959:   دكتر احمد سوكارنو رئيس جمهوري وقت اندونزي پارلمان اين كشور را منحل كرد و اعلام داشت كه تا مردم اهميت و جزئيات دمكراسي را درك نكنند و بهاي « آراء » خود را ندانند بهتر است كشور دمكراسي محدود داشته باشد و سران احزاب و كارشناسان دلسوز در تصميم گيري ها شركت كنند.

  • 1975:   دماغه سبز ( كاپ ورده ) كه از سال 1462 مستعمره پرتغال بود استقلال يافت . اين كشور 420 هزار نفري كه در افريقاي غربي واقع شده است قرنها بهترين تسهيلات را براي كشتي ها فراهم مي كرد زيرا كه در مسير راههاي دريايي بوده است . اين سرزمين پس از ممنوع شدن تجارت برده در آمد خود را از دست داد. داوطلبان كمونيست به تامين استقلال اين سرزمين كه پرتغال آن را يك ايالت خارجي خود اعلام كرده بود كمك بسيار كردند.

  • 1978:   مدير زندان شوشي در جمهوري آذربايجان وزير كشور اين جمهوري ، معاون و دستيار او را كشت و سپس خودكشي كرد.

  • 1978:   در پي قتل رئيس جمهوري يمن شمالي بر اثر انفجار بمب و اعدام رئيس جمهوري يمن جنوبي و بسط نفوذ كمونيستها در اين جمهوري، اتحاديه عرب ضمن ابراز نگراني سريعا وارد عمل شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت امام هادي (ع)

    3 رجب 254 - حضرت امام علي النّقي(ع) دهمين ستاره درخشان آسمان ولايت و امامت بدرجه رفيع شهادت نايل آمد. مشهورترين لقب ايشان نقي به معناي پاك است. امام علي النّقي (ع) در8 سالگي پدرازدست دادند و ازآن هنگام هدايت و ارشاد امت مسلمان را به عهده گرفتند. متوكل خليفه عباسي كه ازقدرت و نفوذ علويان درمدينه بيم داشت امام علي النّقي (ع) را به سامره منتقل كرد و مدت11سال امام و ولي مسلمانان را دراين شهرتحت نظرقرارداد. دراين مدت عوامل خليفه ستمگرعباسي چندين بارازامام علي النّقي (ع) بازجويي كردند و سرانجام مُعتَزّ ديگرخليفه ستمگرعباسي امام علي النّقي(ع) را با سمّي مهلك شهيد كرد. حضرت امام علي النّقي (ع) به هنگام شهادت نزديك به 40سال ازعمرمباركشان مي گذشت و ازاين مدت 32سال را به امامت گذرانده بودند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    36

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    20
    33

    شيراز

    23
    39

    مشهد

    22
    34

    بندرعباس

    29
    38

    کرمان

    23
    39

    اصفهان

    22
    38

    يزد

    29
    41

    کرمانشاه

    21
    36

    اراک

    21
    33

    رشت

    23
    26

    دبی

    29
     


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1458 تومان
    932 تومان
    1840 تومان
    864 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    109000 تومان
    56000 تومان
    214000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:08
    طلوع خورشيد : 05:55
    اذان ظهر : 13:09
    غروب خورشيد : 20:23
    اذان مغرب : 20:46
    نيمه شب شرعي : 00:15

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    eWeek
    30 ژوئن

    جديدترين شماره از هفته نامه
    eWeek

    تاریخ انتشار: 30 ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 56
    حجم فایل: 18 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    Range Rover الکتریکی

    مدتی است که خودرو های زیبا با سوخت انرژی الکتریکی وارد بازار شدند. اما نظرتان راجه به یک Range Rover الکتریکی چیست؟ در نمایشگاه اتومبیلی که اخیرا در لندن بر گزار شد از دو نسل از این خودرو ها پرده بر داری شد. Nice و Liberty electric با ویژگی های ظاهری بسیار زیبا و شرایط ساخت منحصر به فردشان خیلی زود خودشان را در دل بازدید کنندگان جا کردند. قابلیت حرکت این خودرو برای طی مسافتی معادل با 200مایل تنها با یک نوبت شارژ از ویژگی هایست که می توان به آن اشاره کرد. ظاهرش را هم که در تصویر مشاهده می کنید. شبیه همان اتومبیلهای رویاهای بچگیمان است که توقع داشتیم برایمان پرواز هم می کردند! قیمت این محصول با نوسانات زیادی مواجه است اما انتظار میرود بین قیمت 95 تا 125 هزارپوند به فروش رسد.  منبع

    سامسونگ حافظه فوق سریع
    256 گیگابایتی SSD را معرفی کرد

    دوران هارد دیسک های سوزنی رو به پایان است. این حافظه ی فلش SSD با 256 گیگابایت ظرفیت، اطلاعات را با سرعت 200 مگابایت در ثانیه میخواند و با سرعت 160 مگابایت در ثانیه می نویسد.

    برای اینکه بهتر متوجه این سرعت فوق العاده بشوید یک مثال این است که کپی کردن یک فیلم بر روی این حافظه که به صورت غیر قانونی از شبکه های تورنت دانلود کرده ایم و معمولا 700 مگابایت حجم دارند فقط 4 ثانیه زمان میبرد. ضمنا مجبور به گوش کردن به آن صدای ناراحت کننده ی هارد دیسک هم نیستیم.

    هنوز خبری از قیمت نیست. ولی احتمالا گران خواهد بود. این حافظه در ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد.

    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    آنک مسيح، اينک انسان!
    وا كاوى عناصر و زمينه هاى عرفى شدن در آموزه ها
    و تجربه تاريخى مسيحيت


    نويسنده: علیرضا شجاعى زند
     

    معرفی کتاب:
    راز ناتوانى مسيحيت در همراه ساختن خويش با تحولات روبه پيشرفت و پيچيدگى هاى روزافزون جوامع و پاسخگويى به نيازها و پرسش هاى دائما روبه تزايد انسان متجدد چيست و چرا مؤمن مسيحى پس از چند قرن تلاش كلامى و استقامت ايمانى صرف شده در راه بازسازى و بازخوانى آموزه هاى كهن و اقبال به سوى نوانديشان دينى، به يكباره از به نتيجه رسيدن اين قبيل تلاش ها نااميد شد و كتاب قطور ادبيات احيايى و اصلاحى دين را نيمه تمام گذاشت و نگارش داستان جديدى به نام «عرفى شدن » را آغاز كرد؟
    چه شد كه جامعه مسيحى غربى در يك اجماع همگانى كه از دو طيف مؤمنان و بى ايمانان، متالهان و انديشمندان لائيك، و سنت گرايان و متجددان نيز در آن حضور داشتند، جملگى به اين باور مشترك نائل آمدند كه شايسته ترين جايگاه و امن ترين موضع براى دين، كه اصالت و بقاى آن را تواما تضمين كند، حاشيه اجتماع و خلوت فرد است؟
    کتاب با حاضر درصدد است با ریشه یابی آموزه های اصلی مسیحیت پاسخی برای پرسش های اساسی طرح شده بیابد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    · مقدمه

    · از عيسى تا مسيح(ع)

    · عيسى كه بود؟

    · جريان هاى فكرى هم زمان با ظهور مسيحيت

    · اصلى ترين آموزه ها و تعاليم مسيح(ع)
    طبيعت / ماوراء الطبيعه
    انسان / خدا
    عقل / ايمان

    · آموزه هاى كتاب مقدس درباره عقل و ايمان
    تقدير و برگزيدگى
    فيض بى حساب الهى
    ايمان معصومانه:
    ايمان بى نياز از عمل

    · تجربه عملى مسيحيت در عرصه معرفت

    · استمداد از عقل در خدمت به ايمان


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    ۲۰ نکته ی مهم برای ۱۰۰ سال زندگی خوب و سالم

    ۱) همراه غذا ، ماست هم بخورید .

    ۲) به جای کنسرو ، از مواد غذایی تازه استفاده کنید .

    ۳) نمک ید دار استفاده کنید .

    ۴) همیشه آب تمیز و مطمئن بخورید .

    ۵) از بحث های بی خود ، حوادث نا خوشایند و استرس دور باشید .

    ۶) قبل از خواب ، فیلم های نامناسب و اعصاب خرد کن و کشت و کشتار نبینید ، بر عکس سعی کنید با روحیه ی شاد به رختخواب بروید .

    ۷) موقع ورزش سعی کنید از وزنه های مناسب استفاده کنید .

    ۸) اگر اعصاب شما فشرده و ناراحت باشد ، خود خور نباشید . سعی کنید با خالی کردن خود ، شارژ بشوید .

    ۹) سعی کنید در صبحانه ، نان سبوس دار استفاده کنید .

    ۱۰) فشار خون خود را دائم کنترل کنید .

    ۱۱) از شیر و لبنیات به اندازه ی احتیاج استفاده کنید .

    ۱۲) سعی کنید سبزی هایی را که خام استفاده می شود ، ضد عفونی کنید .

    ۱۳) اگر خسته یا خواب آلود هستید ، رانندگی نکنید و همواره از کمربند استفاده کنید .

    ۱۴) علائم بیماری و توصیه های پزشک را جدی بگیرید .

    ۱۵) از پیاز خام و سرخ شده زیاد استفاده کنید .

    ۱۶) به پیک نیک و مسافرت های تفریحی اهمیت بدهید .

    ۱۷) مصرف فلفل و ادویه جات توصیه می شود .

    ۱۸) همیشه در اتاق تاریک و کم نور بخوابید .

    ۱۹) از خوردن شیرینی های سنگین و پر کالری بپرهیزید .

    ۲۰) سعی کنید کارتات را با عشق و علاقه انجام دهید و از آن لذت ببرید .
     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    چگونگي شهادت امام هادي(ع)


     

    سوال:

    چگونگي شهادت امام هادي (عليه السلام) را به طور کامل توضيح دهيد.

     

    پاسخ:

    امام علي النقي (هادي) ـ عليه السّلام ـ امام دهم شيعيان جهان است که در نيمه ذي حجه سال 212 هـ. ق در شهر صريا (حومه مدينه) به دنيا آمد. پدرش امام جواد ـ عليه السّلام ـ و مادر گراميش سمانه نام دارد.[1]
    حضرت امام هادي ـ عليه السّلام ـ در 8 سالگي پس از شهادت پدر بزرگوارشان عهده دار مقام امامت گرديد و پس از 33 سال امامت در سن 41 سالگي در سامرا در زمان خلافت معتز به شهادت رسيدند.[2]
    امامت امام هادي ـ عليه السّلام ـ مقارن با خلافت 6 خليفه عباسي بود. مقارن بود با 7 سال باقيمانده از خلافت معتصم برادر مأمون، با واثق پسر معتصم به مدت 5 سال، متوکل برادر واثق 16 سال، منتصر پسر متوکل به مدت 6 ماه، مستعين پسر عموي منتصر 4 سال و معتز پسر ديگر متوکل که سه سال خلافت کرد. امام هادي پس از گذشت يک سال از خلافت معتز در سامرا مسموم شده و به شهادت رسيد و جسم پاک حضرت در سامرا در خانه مسکوني حضرت مدفون گرديد.[3]
    نکته مهم در شهادت امام هادي ـ عليه السّلام ـ اين است که حضرت در سامراء به شدت تحت نظر بود و به خاطر کنترل بسيار شديد و خفقان حاکم و منع دوستان و شيعيان از ديدار با حضرت و عقوبت سخت متخلفين»[4] حتي نزديکترين ياران امام نيز از حال و وضع امام بي خبر يا بسيار کم اطلاع بودند. و به همين دليل است که منابع اشاره دقيقي به نحوه شهادت امام ندارد. منابع فقط شهادت حضرت در زمان معتز را ذکر کرده اند بدون ذکر زمان دستور خليفه به مسموم کردن و اينکه چه کساني مأمور اين جنايت شدند و چه زماني اين عمل پليد از آنان سر زد و حتي در روز شهادت حضرت هم اتفاق نظر نيست.[5]
    امام هادي ـ عليه السّلام ـ در طول دوران امامت خود از سرکشان و حاکمان فاسد بني عباس رنجها و محنت هاي زيادي کشيد «و در اين ميان متوکل در ظلم و ستم به حضرت و سنگدلي گوي سبقت را از ديگران ربود».
    «متوکل وجود امام هادي ـ عليه السّلام ـ را خطر بزرگي براي حکومت خويش احساس مي کرد، لذا تصميم گرفت تا با دو روش هم زمان در يک اقدام از بحراني تر شدن اوضاع جلوگيري کند. يکي حمله به ياران امام و نابود کردن آثار شيعيان تا حدي که قبر مطهر امام حسين ـ عليه السّلام ـ را نيز تخريب کرد و دوم دور کردن امام از مدينه که پايگاه سازمان تشيع بود.[6]
    «عبدالله بن محمد فرماندار مدينه از دشمنان اهل بيت ـ عليهم السلام ـ بود و از امام نزد متوکل سعايت مي کرد و پيوسته قصد آزار آن جناب را داشت. امام هادي ـ عليه السّلام ـ در نامه اي به متوکل سعايت و دروغگويي او را ياد آوري کرد ولي متوکل که زمينه را براي تبعيد امام از مدينه و تحت نظر گرفتن مناسب مي ديد در نامه اي ظاهرا محترمانه از حضرت خواست به سامرا بيايد»[7]
    نامه متوکل رسيد و حضرت آماده رفتن به سامرا شد «وقتي آن حضرت به سامرا رسيد متوکل ( با آن همه وعده و احترام که در نامه اش بود) يک روز خود را پنهان کرد و آن حضرت را در کاروانسرايي که به کاروانسراي گداها معروف بود فرود آورد».[8]
    سپس متوکل دستور داد: «حضرت را کاملا تحت نظر گيرند و خانه شان را محاصره کرده و مانع ديدار شيعيان با ايشان و استفاده دانش پژوهان از آن سرچشمه علم و معرفت گردند و حتي ايشان را در تنگنا و محاصره اقتصادي قرار داد و رساندن حقوق شرعيه و هدايا را از داخل و خارج بر حضرت ممنوع کرد و متخلفان را عقوبتي سخت نمود»[9]
    اين وضعيت جز در حکومت شش ماهه منتصر تا زمان شهادت امام ادامه داشت و در زمان معتز شدت گرفت.
    يکي ديگر از سختگيري هاي متوکل در آزار امام هادي ـ عليه السّلام ـ اين بود که «گاه بگاه به مأموران خود دستور مي داد تا ناگهاني به خانه امام ريخته و آنجا را بازرسي کنند به اميد آنکه سلاح يا مدرکي دال بر فعاليت ايشان عليه حکومت بدست آورند. لکن در اين حمله هاي شبانه جز کتاب هاي علمي و ادعيه چيزي يافت نشد»[10]
    گاهي متوکل فرمان مي داد «حضرت را در هر حالتي که هست به دربار آورند. در يکي از اين احضارها امام در حالي بر متوکل وارد شد که او مست و لا يعقل در کنار جامها و سبوهاي شراب و در ميان گروه هاي خنياگر و رقاصه افتاده بود.امام بي توجه به موقعيت خطير و خطرات احتمالي به شدت او را سرزنش و ملامت کرد و به نصيحت گويي و ياد آوري قيامت پرداخت و فسق و فجور و مي خوارگي و بدکارگي او را محکوم ساخت. متوکل بر آشفت و دستور داد ايشان را در زندان محبوس سازند»[11] حضرت روانه زندان شد و «شخصي از حضرت شنيد که مي فرمودند انا اکرم علي الله من ناقه صالح»[12] و سپس اين آيه را خواندند «تمتعوا في دارکم ثلاثة ايام ذلک وعد غير مکذوب»[13]
    بيش از سه روز نگذشت که متوکل به دست فرزندش منتصر به هلاکت رسيد»[14]
    منتصر گر چه بر امام سخت نگرفت ولي اين آرامش نسبي امام و شيعيان پس از شش ماه تمام شد و دوباره آزار و حصر و شکنجه و قتل راهکار اساسي خلافت در مقابل شيعيان بود«امام هادي ـ عليه السّلام ـ با حاکمان ستمگر سازش نکرد و آنها از مبارزه منفي و عدم همکاري حضرت هراس داشتند و رنج مي بردند تا اينکه تنها راه خويش را خاموش کردن نور خدا پنداشتند و بدين ترتيب امام هادي ـ عليه السّلام ـ نيز مانند امامان پيشين به مرگ طبيعي از دنيا نرفت بلکه در زمان معتز مسموم گرديد».[15]
    منابع معتبر و مورخان شيعه شهادت حضرت را در « ماه رجب سال 254 ه.ق»[16] مي دانند. مرحوم آيت الله مرعشي نجفي شهادت حضرت را در روز دوشنبه سوم رجب سال 254 ه.ق مي داند[17] گر چه برخي منابع شهادت حضرت را در ماه جمادي الثاني[18] يا 27 رجب[19] نيز ذکر کرده اند
    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1ـ زندگاني امام علي الهادي، باقر شريف رضي.
    2ـ منتهي الآمال، شيخ عباس قمي.
    3ـ سيره پيشوايان، مهدي پيشوايي.
    4ـ زندگي پيشواي دهم امام هادي، عقيقي بخشايشي.

    ----------------------------------
    [1] . شيخ مفيد، الارشاد، ترجمه سيد هاشم رسولي محلاّتي، ج2، ص417ـ418؛ پيشوايي، مهدي، سيره پيشوايان، قم، موسسة امام صادق، چاپ سيزدهم، 1381ش، ص567؛ طبرسي، امين الاسلام، اعلام الوري، دارالکتاب الاسلاميه، چاپ سوم، ص355.
    [2] . شيخ مفيد همان، طبرسي، همان.
    [3] . پيشوايي، همان، ص612 به نقل از شبلنجي، نورالابصار، ص166؛ شيخ مفيد در الارشاد به جاي شهادت از لفظ وفات استفاده کرده است.
    [4] . عقيقي بخشايشي، زندگاني پيشواي دهم امام هادي(ع)، قم، انتشارات نسل جوان، 1357ش، ص40ـ45؛ اديب. عادل، زندگاني تحليلي پيشوايان ما، ترجمه اسدالله مبشري، نشر فرهنگ اسلامي، چاپ شانزدهم، 1376ش، ص258ـ256.
    [5] . سن امام را بين 40 تا 42 سال ذکر کرده اند و روز شهادت امام را يا ذکر نکرده اند يا سوم رجب يا بيست و هفتم رجب و يا در ماه جمادي الثاني ذکر کرده اند که خواهد آمد.
    [6] . اصفهاني، ابوالفرج، مقاتل الطالبيين، نجف، منشورات المکتبة الحيدرية، 1385ق، ص395؛ پيشوائي، همان، ص571؛ اديب، عادل، همان، ص256؛ عقيقي بخشايشي، همان، ص53ـ54؛ قرشي، باقر شريف، زندگاني امام علي الهادي، انتشارات اسلامي، 1371، ص386.
    [7] . شيخ مفيد، همان، ص435؛ طبرسي، اعلام الوري، همان، ص365؛ قرشي، زندگاني امام علي الهادي، همان، ص386.
    [8] . شيخ مفيد، الارشاد، همان، ص438.
    [9] . قرشي، باقر شريف، زندگاني امام علي الهادي، همان، ص 386.
    [10] . قرشي، باقر شريف، همان، ص 387.
    [11] . قرشي، باقر شريف، همان، ص 387.
    [12] . ترجمه: من نزد خدا از ناقه حضرت صالح محترم ترم.
    [13] . هود / 56، در خانه هايتان سه روز به آسايش و خوشگذراني سپري کنيد (سپس عذاب الهي خواهد رسيد) آن وعده اي است که دروغ نخواهد بود.
    [14] . طبرسي، اعلام الوري، همان، ص363؛ عماد الدين طبري، مناقب الطاهرين، تهران، انتشارات رايزن، 1379، ج 2، ص 827.
    [15] . پيشوايي، سيره پيشوايان، همان، ص612 به نقل از شبلنجي، نوار الابصار، ص 166.
    [16] . شيخ مفيد. الارشاد، همان، ص439؛ طبرسي، اعلام الوري، همان، ص355؛ پيشوائي، همان، ص567.
    [17] . مرعشي نجفي، سيد شهاب الدين، مجموعه نفيسه، ص56.
    [18] . عقيقي بخشايشي، همان، ص90 به نقل از قندوزي، شيخ سليمان بلخي، نيابيع المودة، بيروت، ج3، ص14.
    [19] . عقيقي بخشايشي، همان، ص112.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    خردل


    چه خواصى دارد و چه كارهايى از اين خوراكى تند و تيز ساخته است؟

    خردل را از قديم الايام مى شناختند و مصرف مى كردند. يونانيها آن را به عنوان سبزى استعمال مى كردند.
    تئوفراست آن را در باغهاى خود كاشته بود.
    فيثاغورث آن را مى شناخت و در آثار خود نوشته كه خردل باعث افزايش ‍ هوش و حافظه مى شود و او را هميشه با نشاط و شاد نگه مى دارد.
    روميان خردل را مثل يك سبزى مصرف مى كردند ولى پلين مى گويد طاس ‍ كبابى كه با برگهاى خردل تهيه شود طعم و عطر مخصوصى پيدا مى كند.
    ديوسكوريد يكى از اولين كسانى است كه خردل را از جهت طبى مصرف كرد و دمكرده آن را به عنوان دواى غرغره براى معالجه ورم لوزه هاى و دفع بلغم مغزى به كار مى برند.
    مردم رم برگهاى خردل را در سركه ترشى مى انداختند و آن را در اغذيه مصرف مى كردند.
    پلوت نقل مى كند كه وقتى برگهاى خردل را خرد مى كنند چشمها به آب افتاده و اشك از آن جارى مى شود. در قرون وسطى خردل را در باغهاى سلطنتى مى كاشته اند.
    به عقيده سنت هيلدگراد خردل از سبزيهاى ادويه اى است كه هضم آن يك معده قوى لازم دارد.
    طرفداران مكتب سالرن براى خردل خواص درمانى غذايى تشخيص داده بودند و آن را چنين تشريح مى كردند:
    دانه هاى ريز خردل آب از چشم جارى مى كند و سم را معدوم مى سازد، مصرف آن در غذا باعث تقويت اشتها و قوت چشم مى شود.
    پزشكان قرن هفدهم و هجدهم آن را در موارد مختلف استعمال مى كردند و از آن مشمع خردل درست كرده براى رفع درد مصرف مى كردند.
    خردل انواع و اقسام زياد دارد كه در تجارت دو نوع آن مصرف مى شود كه به نام خردل سياه و خردل سفيد معروف است . دانه هاى خردل سفيد، زرد رنگ است . خردل از خانواده گياهى شاهى و ترتيزك است كه از قديم الايام تا كنون در طب و طباخى مصرف مى شود. معروف است كه پاپ در قرن دوازدهم به كسانى كه طريقه جديد و تازه اى براى مصرف خردل اختراع كنند جايزه مى داد.
    خردل سياه و خردل سفيد از نظر شكل ظاهرى خيلى به هم شباهت دارند: گلهاى خردل سياه و سفيد و زرد رنگ هستند و در مزارع خردل منظره قشنگى دارد ولى دانه هاى خردل سياه كوچكتر از دانه هاى خردل سفيد است چنانكه سى گرم خردل سفيد پنج هزار دانه ولى سى گرم خردل سياه دوازده هزار و پانصد دانه مى شود. دانه هاى خردل را آسيا مى كنند از آن گرد خردل به دست مى آيد.
    دانه هاى خردل سفيد را به عنوان ادويه غذا و خردل سياه را براى مصارف دارويى به كار مى برند.
    خردلى كه در فروشگاهها در شيشه و يا تيوپ براى فروش عرضه مى كنند آرد دانه هاى خردل سفيد است كه با سركه و گياهان معطر ديگرى مثل جعفرى ، ترخون كرفس و يا سير مخلوط كرده اند و با علامتهاى تجارتى مختلفى به فروش مى رسانند.
    خردل سياه را اگر بكاريد در ماه شهريور دانه هاى آن مى رسد و همينكه گياه خردل شروع به زرد شدن كرد بايد آن را از زمين در آوريد و در سبدى بگذاريد تا در جاى هواداراى خشك شود، وقتى خشك شد دانه هاى آن را در آوريد و باز روى پارچه اى پشمى بريزيد و بگذاريد خوب خشك شود. دانه هاى خردل سياه را براى مشمع خردل به كار مى برند دانه هاى خردل داراى اسيد سنياپين ، ميروزين ، ميرونات دوپتاس است . ميروزين و ميرونات دوپتاس اگر با آب سرد مخلوط شود اسانس خردل را به وجود مى آورد كه عامل موثرى در رفع درد است .
    ضماد يا مشمع خردل را كه از زمانهاى بسيار قديم معمول شده است در عصر حاضر نيز استعمال مى كنند، اين ضماد براى درمان سرماخوردگى و امراض دستگاه تنفسى مصرف مى گردد، ضماد يا مشمع خردل اين خاصيت را دارد كه جريان خون را به سطح پوست سوق مى دهد و ورم سلولها را برطرف مى سازد.
    ضماد خردل را براى درمان آسم يا برونشيت و همچنين بر ضد احتقان خون ، سر درد و درد اعصاب به كار مى برند.
    بعلاوه اين ضماد در مورد سنكوپ يا رماتيسم كمك بزرگى است ؛ از نظر مصرف داخلى ، خردل تقويت كننده خوبى است كه در مورد كم خونى و حتى يبوست مى توانيد مصرف كنيد.
    خردل دواى قى آور قوى است كه شايد در مورد مسموميتهاى غذايى مى تواند براى شما مفيد واقع گردد.

    1- درمان آسم با خردل
    دويست گرم دانه هاى خردل خشك را بكوبيد و يا آسيا كنيد تا نرم شود و بعد آن را در مقدار آب ملول (نيم گرم ) حل كنيد و مستقيما روى سينه بماليد و روى آن يك پارچه بگذاريد در درمان حمله هاى آسمى موثر و مفيد خواهد بود.

    2- برونشيت و سرماخوردگى
    ضماد خردل به ترتيبى كه در درمان آسم شرح داديم در مورد برونشيت و يا سرماخوردگى زمستانى نيز مفيد و موثر است . اگر كسى مبتلا به احتقان خون در عضوى از اعضاى بدنش شده است اين ضماد را استعمال كند فورا احتقان خون برطرف شده و خون به طور طبيعى به جريان خواهد افتاد. كسانى كه مى خواهند حمام خردل بگيرند تا خون در كليه اعضاى بدن آنها به جريان افتد بايد دويست گرم خردل را در كيسه اى پارچه اى بريزند و در آن ببندند و آن را در ته وان حمام خود بگذارند و آب وان را باز كنند تا وان پر شود و بعد در آن وان چند دقيقه اى دراز بكشند و اعضاى بدن خود را مالش دهند وقتى حمام خردل گرفتيد و از وان بيرون آمديد احساس ‍ خواهيد كرد كه خيلى سبك و با نشاط شده ايد.

    3- مسموميت
    يك قاشق چايخورى گرد خردل را در نيم ليوان آب حل كنيد و به محض ‍ اينكه عوارض مسموميت را در بيمار ديديد به او بخورانيد، او را به تهوع انداخته و موجب رفع مسموميت خواهد شد.

    4- سردرد و ميگرن
    كسانى كه مبتلا به سردرد و يا ميگرن (درد نيمه سر) مى شوند اگر دويست گرم گرد خردل را در كيسه پارچه اى بريزند و در آن را ببندند و آن را در وان حمام بگذارند و روى آن آب بريزند و پاهاى خود را حمام خردل دهند به زودى عوارض سردرد و ميگرن آنها نيز برطرف خواهد شد.
    حمام پاها به اين ترتيب براى دل درد و شكم درد نيز مفيد است .

    5- سينه پهلو و رماتيسم و سنكوپ
    ضماد خردل براى درمان سينه پهلو و رماتيسم و سنكوپ هم مفيد و موثر است و همان طور كه در مورد آسم دستور داده شد بايد دويست گرم دانه هاى خردل را گرد كنيد و در كمى آب نيم گرم حل كنيد و روى سينه بماليد و روى آن پارچه اى پشمى بگذاريد.
    در پايان بحث خردل لازم است گفته شود كه خردل سفيد كه رنگ آن زرد است بيشتر مصرف غذايى دارد و آن را به صورت گرد و يا خمير تهيه كرده و به معرض فروش و استفاده خانه داران مى گذارند.
    براى تهيه خمير خردل ساده اگر خواستيد خودتان آن را تهيه كنيد بايد دانه هاى خردل سفيد را كه حتى المكان تازه باشد بخريد و دوازده ساعت آن را در آب خيس كنيد بعد آن را در آسيا بريزيد تا نرم شود و دوباره آن را آسيا كنيد تا كاملا نرم شود بعد به اندازه وزن آن سركه داغ يا آب انگور تازه در آن بريزيد و آن را بزنيد تا خمير روشن يك شكلى به دست دهد.
    خمير خردلى كه بدين ترتيب به دست آورديد ساده ترين خميره هاى خردل است كه براى مصارف غذايى مى توانيد از آن استفاده كنيد. معمولا خمير خردل را با ادويه ديگرى مخلوط كرده و با ماركهاى مختلف آن را مى فروشند كه كم و بيش ما هم آن را ديده و چشيده ايم.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

     ستاره‌ها چقدر دستمزد مي‌گيرند؟!
    ستاره‌سالاري؛ ضد سينماي ايران!

    در همه جاي دنيا رقم فروش فيلم‌ها در سينماها به عوامل مختلفي مرتبط است.
    اين عوامل را البته مي‌توان فهرست‌وار برشمرد، نوع فيلم‌ها، كارگردان فيلم، وضعيت فرهنگي جامعه و...، اما يكي از عوامل كاملا مرتبط با فروش بالاي يك فيلم حضور ستاره‌هاي سينما در فيلم‌ها است كه ميزان فروش فيلم‌ها را تضمين مي‌كنند و نبود آنها ممكن است در شكست تجاري فيلم كاملا موثر باشد. در ايران البته اين موضوع پيشينه‌اي قابل بحث دارد.
    سينماي پيش از انقلاب؛ ستاره، جا افتاده
    يكي از مشخصات ستاره بودن داشتن صورتي خوب است كه اين مساله در سينماي فارسي قبل از انقلاب جاي خود را باز كرده بود. تماشاگر فيلم‌هاي فارسي دهه چهل با فردين و ناصر ملك‌مطيعي، ايرج قادري و فرزان دلجو اخت شده بود و پذيرفته بود در فيلمي كه فردين بازي مي‌كند، سخن از مردي و مردانگي و پهلواني ايراني باشد و تماشاگر هم كليشه‌‌وار بعد از پايان فيلم كف بزند و از اين تيپ شخصيتي حظ خود را ببرد. اواخر دهه چهل اما شكل ستاره در سينماي ايران تغيير كرد. چهره بهروز وثوقي شد شمايل جوان عاصي آن دوران، فيلم‌هاي قيصر، رضا موتوري و بلوچ و گوزن‌هاي شمايل ستاره دگرگو شده‌ آن سال‌ها را عيان كرد. دهه پنجاه با سعيد كنگراني جوان خوش چهره فيلم دايره مينا (داريوش مهرجويي) پايان عصر ستاره سالاري پيش از انقلاب بود. خب البته رقم دستمزد بازيگران آن سال‌ها چندان جنجالي در محافل ايجاد نكرد؛ هر چند تهيه‌كنندگان آن فيلم‌ها از قبل ستاره‌هايي كه در فيلم‌ها بودند، پول‌هاي كلاني به جيب زدند؛ اما هيچ‌گاه رقم دستمزد بازيگران محل بحث و اختلاف نشد. در اين شرايط بود كه حتي فردين با بازي در غزل (مسعود كيميايي) با تخريب چهره ستاره‌اي خود روي ديگر خود را عيان كرد. غزل شد يكي از ماندگارترين فيلم‌هايي كه فردين بازي كرد. با ورشكستگي سينماي ايران در سال 57 گمان مي‌رفت كه عصر ستاره سالاري در سينماي ايران هم پايان يافته است.
    سينماي پس از انقلاب؛ از ضد ستاره سالاري تا ستاره‌ اسيري!
    دهه شصت البته عصر ضد ستاره سالاري در ايران بود. هر چهره خوبي در سينماي ايران بود بايكوت مي‌شد و تا سال 69 شايد هيچ چهره جذابي در سينماي ايران وجود نداشت. چهره‌هاي سينماي ايران در آن سال‌ها در بهترين حالت ممكن مجيد مظفري و بيژن امكانيان بودند كه البته در آن فضا توانستند فعاليت كنند. سعيد راد و ايرج قادري پس از چند فيلم محدود ممنوع الكار شدند و از ايران رفتند و پس از سال‌ها مراجعت كردند. شايد نخستين جرقه ستاره‌سازي در سينماي پس از انقلاب را فيلم عروس زد كه با دو چهره خوب و البته بازي‌هاي خوب، پرفروش‌ترين فيلم سال 70سينماي ايران شد. نيكي كريمي و ابوالفضل پورعرب دو چهره جوان آن فيلم به سينماي ايران نشان دادند كه مي‌توان با تكيه بر چهره يك ستاره، فروش فيلم را تضمين كرد. اين چند خط شرح تلگرافي يك روند بود كه در حال حاضر مي‌شود تبعاتش را در سينماي امروز ايران مشاهده كرد. ستاره‌ها در سينماي حال حاضر ايران رقم‌هاي گزافي مي‌گيرند و البته فروش فيلم‌ها به حضور آنها بستگي مستقيم دارد. نگاهي به رقم‌ فروش فيلم‌هاي سه بازيگر ستاره سينماي ايران مويد بسياري از گفته‌ها است. در اين آمار مي‌بينم مجموع فيلم‌هاي امين حيايي در پنج سال گذشته كه شش‌ميليارد و 753ميليون تومان فروش داشته است. در اين 23 فيلم در حدود هجده فيلم او نقش اول را بر عهده داشته است.
    پرفروش‌ترين فيلم امين حيايي اخراجي‌ها (يك‌ميليارد و 350ميليون تومان) بوده و كم فروش‌ترين فيلم او مونس (15ميليون تومان). در اين فهرست البته كما (620ميليون تومان)، آكواريوم (400ميليون تومان)، مهمان مامان (470ميليون تومان) و شارلاتان (410ميليون تومان) حضور دارد. نفر بعدي اين فهرست محمد رضا گلزار است كه با مجموع 14فيلم در پنج سال اخير، 4ميليارد و 910ميليون تومان پول به جيب سينماي ايران ريخته است. اين در حالي است كه بدانيد گلزار از سال 81 بازيگري را شروع كرده است و پرفروش‌ترين فيلم‌هايش توفيق اجباري (يك‌ميليارد و 50ميليون تومان) و آتش‌بس (يك‌ميليارد تومان) و كم فروش‌ترين فيلم‌هايش بالاي شهر، پايين شهر (60ميليون تومان) و زمانه (60ميليون تومان) است. غير از اين دو فيلم، كف فروش فيلم‌هاي ديگر گلزار 180ميليون تومان بوده است.
    نفر سوم اين فهرست بهرام رادان است كه او هم با 14 فيلم در پنج سال اخير، دو ميليارد و 170ميليون تومان فروش داشته است. پرفروش‌ترين فيلم‌هايش خون‌بازي (245ميليون تومان) و حكم (235ميليون تومان) و كم فروش‌ترين فيلم‌هايش گاو خوني (22ميليون تومان) و چهارانگشتي (60ميليون تومان) بوده است.
    اين اعداد و ارقام نشان مي‌دهد نقش ستاره‌ها در فروش يك فيلم چقدر مي‌تواند تاثيرگذار باشد.اين در حالي است كه تنها در اينجا ستاره‌هاي مرد ذكر شده است. زنان مي‌توانند اين فهرست را پربارتر كنند. اين فروش‌ها البته رقم دستمزدهاي بازيگران را افزايش داده است. رقم‌هاي نجومي به نسبت كليت رقم‌هاي هزينه شده در يك فيلم كه نصيب اين بازيگران مي‌شود.
     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive