به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, July 20, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 973)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

973

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 973 :: يکشنبه 30 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟

عليک سلام
در شماره 963 روزانه در قسمت مطالب ارسالي اعضا مطلبي با عنوان «چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟» نوشته شده بود که دوست بسيار خوبم rkeramaty آن را ارسال کرده بودند. بخاطر استقبال بسيار زيادي که از اين مقاله شده بود، تصميم گرفتم اين مقاله را مجددا در روزانه قرار دهم.
اين مقاله خواندني و تامل برانگيز را مي توانيد در ستون سمت چپ شماره امروز روزانه در زير عنوان «مقاله روزانه» مطالعه نمائيد(+)

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (972) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عكس‌هايي از ايران در نشنال جئوگرافيك
  • جنگ خروسها در چین
  • معرفي و دانلود فيلم : پرش گر
  • دانلود فيلم مستند : مافيا
  • دانلود انيميشن : The Three Caballeros
  • آلبوم جدید و زیبای مهرشاد به نام چشمک
  • دانلود و تبديل ويدئوهاي يوتيوب با YoutubeGet v4.5
  • بازی فوق العاده زیبای High Speed 3D v5.0  با گرافیک فوق العاده
  • به دنبال کلید در بازی Azangara 1.35
  • APARTMENT ON RENT
  • تغيير عادت منفي به مثبت
  • این MP3 را حتما برای پدرها و مادرها بگذارید!
  • مقاله‌اي از دكتر علي شريعتي در دفاع از گريه و عزاداري
  • دنیای زیبای امین
  • جديدترين شماره از ماهنامه Render Magazine
  • تجهیز خودرو به سیستم هوشمند گزارشگیری قند خون
  • ايراني شناسي!
  • اسلام و فرقه هاي مختلف
  • چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عكس‌هايي از ايران در نشنال جئوگرافيك
سايت بنياد فرهنگي حضرت زهرا(س)
حاوي سخنرانيهاي استاد فروغي براي دانلود
ساختمانی به شکل فیل
تصاویر مختلف و باورنکردني!
جنگ خروسها در چین
خاطرات دوران زندان در مصاحبه تصویری با
روحاني عدالتخواه جهانشاهی
روند تاریخی شکل گیری کشور چین
تصاویری از واژگونی یک ساختمان در باکو
تغییرات در گذر زمان!
پرچم تمام کشورهای شرکت کننده در المپیک پکن
به صورت یکپارچه بر روی دیوار چین

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اظهارات غيرمنتظره مشايي درباره
دوستي با «مردم؟ اسرائيل»!

در حالي كه بخش زيادي از محبوبيت دكتر احمدي‌نژاد در جهان عرب و اسلام، به دليل حملات وي به اسرائيل، زير سوال بردن هولوكاست و طرح از ميان بردن اسرائيل است، معاون رئيس‌جمهوري گفت: ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست؛ اين افتخار است. ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي‌دانيم.
به گزارش خبرگزاري فارس، اسفنديار رحيم مشايي، صبح امروز در همايش نوآوري و شكوفايي در صنعت گردشگري كه در محل مركز همايش‌هاي صداوسيما برگزار شد اظهار داشت: دوره آنكه كسي بخواهد ديني را بر دنيا حاكم كند، گذشته است. دنياي امروز گوش‌هايش بيشتر از هميشه تاريخ باز است كه زيباترين پيامها را بشنود. وي ادامه داد: امروز منطق الهي و انساني، دامنه ساز و افق‌پرداز در دنيا خريدار دارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: ما هيچ قدرتي براي توصيف 50سال آينده بشر نداريم. مشايي ادامه داد: هر منطقي كه بتواند در آينده نزديك ادبياتي داشته باشد كه 3 عنصر آدم، خدا و جهان را با هم تنظيم كند، از نظر آيين و مكتب، آينده از آن اوست.
وي افزود: در آينده نژاد و كشور معنا ندارد. آينده از آن انسان‌هاست. هر منطقي كه به خط كشي بين انسانها بينجامد، منطقي است كه در دنيا خريدار ندارد. نمي‌توان منطقي را بزك كرد و به مردم ارائه داد.
معاون رئيس جمهوري تأكيد كرد: ما با هيچ كس در دنيا جنگ نداريم. ما در 8 سال جنگ، فقط دفاع كرديم و حتي يك روز هم نجنگيديم.
مشايي ادامه داد: ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست؛ اين افتخار است. البته ما دشمن داريم و ناجوانمردانه‌ترين دشمني‌ها در دنيا به ملت ايران صورت مي‌گيرد. ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي دانيم.
وي در ادامه به رونق بخش خصوصي در گردشگري كشور تأكيد كرد و گفت: پيش از اين بخش خصوصي قدرتمندي در گردشگري كشور نداشتيم، اما امروز دولت از اين بخش حمايت مي‌كند و راه را براي آنها بازي مي‌كند. مشايي در پايان اظهار اميدواري كرد كه در گردشگري به روزي برسيم كه ديگر كسي براي ورود به ايران نياز به ويزا نداشته باشد.

گوشي هاي 35 ميليون توماني در بازار تهران

گوشي تلفن همراه با پوشش الماس و به قيمت 35ميليون تومان وارد بازار شد.
اين گوشي ها كه انواع و اقسام متفاوتي دارند كمتر از 2ماه است كه وارد بازار تهران شده و نظر متمولين و افراد پولدار را به خود جلب كرده است. سنگهايي چون الماس، ياقوت كبود و برليان پوشش بيشتر اين گوشي ها را تشكيل مي دهند. اين گوشي هاي منحصربه فرد توليد كمپاني هايي از كشورهاي انگليس، سوئد و ايتاليا هستند. قيمت انواع گوشي كمپاني انگليس از 3 ميليون تومان شروع شده و به 35ميليون تومان مي رسد. به گزارش ماهنامه تخصصي تلفن همراه، هم اكنون دو مدل گوشي نيز از اين كمپاني در بازار تلفن همراه تهران وجود دارد كه يكي از آنها به قيمت 9.5ميليون تومان و ديگري با قيمت 25ميليون تومان عرضه مي شود. مدل ديگري از اين گوشي ها با قيمت 22ميليون تومان در بازار موجود است. بدنه اين گوشي 250گرمي، با طلاي سفيد 18عيار پوشيده شده و بر روي آن نيز 2 قيراط الماس اصل به كار رفته است.
داخل اين گوشي 22ميليوني 20 تكه ياقوت به كار رفته و بدنه آن از تيتانيوم ساخته شده است. نداشتن امكانات اندك و محدود مانند دوربين عكاسي، كارت حافظه، بلوتوث و... قيمت بالاي اين نوع گوشي ها را زير سؤال برده است. به اعتقاد فروشندگان، ظاهر اين گوشي ها مورد استقبال پولدارها قرار گرفته است. نوكيا نيز گوشي مدل 8800 را با قيمت 6 ميليون و150هزار تومان و5ميليون و750 هزارتومان در بازار تهران عرضه كرده است. خريد اجناس انحصاري مختص افراد پولدار است.
2 سال پيش وقتي اولين شماره هاي رند تلفن همراه با قيمت هاي ميليوني به مزايده گذاشته شد كمتر كسي تصور مي كرد اين شماره ها مورد استقبال قرار گيرد اما زماني كه شماره 09127777777 حدود 57ميليون تومان توسط يك نفر خريداري شد مشخص گرديد افرادي هستند كه حاضرند بابت منحصر به فرد بودن كالا يا خدمات هزينه زياد بپردازند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

پرش گر
Jumper

کارگردان: داگ ليمان. فيلمنامه: ديويد اس. گاير، جيم اولز، سايمون کينبرگ بر اساس داستاني از استيون گولد. موسيقي: ‏جان پاول. مدير فيلمبرداري: بري پيترسون. تدوين: سار کلاين، دين زيمرمن، دان زيمرمن. طراح صحنه: اليور شول. ‏بازيگران: هيدن کريستينسن[ديويد رايس]، جيمي بل[گريفين]، ساموئل ال. جکسون[رولند]، ريچل بيلسون[ميلي ‏هريس]، دايان لين[مري رايس]، مايکل روکر[ويليام رايس]، آنا سوفيا راب[کودکي ميلي]، مکس تيروت[کودکي ديويد]. ‏‏88 و 90 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
ديويد رايس نوجواني کم رو عاشق ميلي هريس است. اما زماني که گوي بلوريني به وي هديه مي دهد، مورد تمسخر ‏مارک-پسر قلدر مدرسه- قرار مي گيرد و سانحه اي سبب افتادن وي به درون درياچه يخ زده مي گردد. اين واقعه باعث ‏مي شود تا ديويد-که همه او را مرده مي پندارند-قابليت جهش از مکاني به مکاني ديگر را در وجود خود کشف کند. ‏مادر ديويد زماني که او پنج ساله بوده آنها را ترک کرده و ديويد که به تنهايي با پدرش زندگي مي کند. او در بازگشت ‏به خانه با پدر خشمگين خود روبرو شده و از خانه فرار کرده و ناپديد مي شود. مدتي بعد با استفاده از قابليت خود دست ‏به سرقت از بانک ها مي زند. پليس عاجز از يافتن رد اوست، اما ماموري به نام راولينز قصد دست برداشتن از تعقيب ‏وي را ندارد. هشت سال بعد، زماني که ديويد زندگي شاد و آرامي براي خود فراهم آورده، سر و کله راولينز با سلاحي ‏بديع پيدا مي شود. چون راولينز که زندگي خود را وقف نابودي افرادي نموده که قادر به پرش از مکاني به مکاني ديگر ‏هستند. ديويد مي گريزد و بعد از هشت سال تصميم به بازگشت به شهر خود و يافتن ميلي مي گيرد. ميلي که از بازگشت ‏وي خوشحال است، مي پذيرد تا به همراه وي به سفري دور دنيا که هواره آرزويش را داشته، برود. اما با پديدار شدن ‏مامورين روالينز در رم همه چيز به هم مي ريزد. ديويد که همزمان با جوان پرش گر ديگري به نام گريفين آشنا شده، ‏بعد از روانه کردن ميلي به آمريکا مخفي مي شود. اما روالينز با گروگان گرفتن ميلي وي را به دامي که تعبيه کرده فرا ‏مي خواند.... ‏

چرا بايد ديد؟
داگ ليمان متولد 1965 نيويورک است. در 1988 از دانشگاه براون-مرکز بين المللي عکاسي- و در سال 1992 از ‏مدرسه سينما و تلويزيون ‏USC‏ فارغ التحصيل شده است. پدرش آرتور ال. ليمان وکيل و مشاور حقوقي برجسته اي ‏است که در ماجراي ايران-کنترا طرف مشورت سنا بود. ليمان فيلمسازي غير حرفه اي را از مقطع راهنمايي آغاز کرد. ‏بعدها در دانشگاه براون شبکه تلويزيوني کابلي تاسيس کرد و خود اولين مديرش شد. اولين فيلم بلندش کمدي مهيج ‏Getting In‏ را در سال 1993 به عنوان پروژه پايان نامه تحصيلي خود جلوي دوربين برد. دومين فيلمش الواط نام ‏داشت که دو سال بعد آن را کارگرداني کرد که در جشنواره فيلم هاي اروپايي خوش درخشيد و از سه جشنواره ديگر نيز ‏جوايزي به دست آورد. اما شهرت واقعي سه سال بعد با فيلم برو نصيب وي شد. يک کمدي مهيج جنايي که نام وي را به ‏عنوان فيلمسازي مستقل و خوش آتيه بر سر زبان ها انداخت. استقبال خوب منتقدين باعث شد تا تهيه کنندگان مقتدر ‏هاليوود ساخت اولين قسمت از سه گانه جيسون بورن را به وي بسپارند. هويت بورن از ليمان چهره کارگرداني قابل ‏اعتماد براي پروژه هاي عظيم را ساخت، اما سبب نشد تا دو قسمت بعدي را به وي بسپارند. اتفاقي فرخنده که باعث شد ‏سکان هدايت اين سه گانه در دستان گرين گراس قرار بگيرد. ليمان نيز پروژه اي بزرگ ديگري به نام آقا و خانم اسميت ‏با شرکت دو ابرستاره امروز هاليوود-براد پيت و آنجلينا جولي- به دست آورد. و اينک پس از سه سال با پروژه اي ‏عظيم به نام پرش گر بازگشته تا بار ديگر قدرت نمايي کند. پروژه اي که با شايعات بسيار مبني بر حضور امينم در نقش ‏اصلي آن براي تماشاگران بسياري نامي شناخته شده بود. ‏
داگ ليمان با استفاده از بودجه اي 85 ميليون دلاري موفق شده تا با ايده ‏Teleportation‏ که به تازگي پس از پخش ‏سريال قهرمانان و سفر هيرو ناکاموراي ژاپني در زمان و مکان طرفداران زيادي يافته، يک فيلم خوش ظاهر و غلط ‏انداز روانه پرده سينماها کند. اما در پس اين ظاهر خوش آب و رنگ استخوان بندي قدرتمندي وجود ندارد. پرش گر ‏وارث ناخلف موجي است که با ماتريکس و تبديل بازي هاي ويديويي به وجود آمد. و بر خلاف ماتريکس فاقد تعقل و ‏تفکر است. مي توان گفت بيشتر به يک بازي کامپيوتري شبيه است که پر شده از لوکيشن هاي دلفريب سراسر دنيا-از ‏مجسمه ابوالهول در مصر تا ‏Colosseum‏ در رم- و جدال ميان يک شرآفرين مومن و پسر خوش قلب و صاحب ‏توانايي خارق العاده که داستاني کليشه اي از عشق او به يک دختر و جدال بر سر نجات وي از چنگ همين ادم بده قصه ‏در پايان انتظارتان را مي کشد. همه اينها براي ساختن يک محصول پول ساز و مطمئن کافي است. اما در اين ميان چه ‏بر سر استعدادي چون داگ ليمان آمده است؟!‏
پرش گر در دو هفته اول نمايش خود بيش از 56 ميليون دلار به دست آورده و با اين روند شايد قسمت هاي بعدي هم ‏توليد شوند. اما آن چه مسلم است پس از صرف اين فيلم با مقداري ذرت بو داده و نوشابه غير الکلي در سينما به سرعت ‏آن را فراموش خواهيد کرد. اما لطفاً به خاطر بسپاريد که سازنده آن همان کارگردان فيلم برو است و اين که چگونه ‏هاليوود مي تواند استعدادها را تلف-نه ببخشيد- در خود حل و سربراه کند!‏
ژانر: اکشن، ماجرايي، علمي تخيلي، مهيج. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/128013722/J.DG.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/128018410/J.DG.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/128022990/J.DG.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/128027297/J.DG.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/128031676/J.DG.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/128036667/J.DG.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/128041149/J.DG.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مافيا
The Mafia 

مستند "مافيا"
محصول
نشنال جئوگرافيک

Unravel the dark and highly dangerous world of both the Italian and American Mafia. Meet the law enforcement officers who risked everything to bring down the biggest and most profitable multinational criminal gang.

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Three Caballeros


لينکهاي دانلود

3_C4baller0s.part1.rar
3_C4baller0s.part2.rar
3_C4baller0s.part3.rar
3_C4baller0s.part4.rar
3_C4baller0s.part5.rar
3_C4baller0s.part6.rar
3_C4baller0s.part7.rar
3_C4baller0s.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

چشمک
باصداي مهرشاد

آلبوم جدید و زیبای مهرشاد به نام چشمک

01 - Havato Daram [24Kps] [128Kps]
02 - Ashegho Mashoogh [24Kps] [128Kps]
03 - Masalan [24Kps] [128Kps]
04 - Mano Del Divooneh [24Kps] [128Kps]
05 - Jooneh Amat [24Kps] [128Kps]
06 - Shekar Khanoom [24Kps] [128Kps]
07 - Shak Nakon [24Kps] [128Kps]
08 - Naze Negat [24Kps] [128Kps]
09 - Cheshmak [24Kps] [128Kps]
10 - Mano Del Divooneh (Remix) [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

رميکس زيباي «ارش 1881»
با آهنگ مسعود سعيدي

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

دانلود و تبديل ويدئوهاي يوتيوب با
YoutubeGet v4.5

Gom Player

YoutubeGet نرم افزاری طراحی شده برای دانلود سریع و آسان ویدیوهای سایت یوتیوب و تبدیل آن ها با قابلیت منحصر به فرد تبدیل خودکار فایل های FLV به فرمت های MP4, 3GP, AVI, WMV, MOV و بیشتر پس از دانلود ویدیو ها. همچنین شما می توانید ویدیو های یوتیوب روی MP4 یا گوشی موبایل تان را ببینید.

ویژگی های برنامه:
- دانلود ویدیوهای یوتیوب بر روی PSP
- دانلود ویدیوهای یوتیوب بر روی iPod
- دانلود ویدیوهای یوتیوب به روی گوشی موبایل
- تبدیل FLV رایگان در برنامه YoutubeGet V4 Suite
- دانلود ویدیوهای یوتیوب و رایت آن ها به روی CD/DVD
- دانلود ویدیوهای یوتیوب و ذخیره آن ها با فرمت AVI یا WMV
- جستجوی ویدیوهای یوتیوب و پیش نمایش آن ها قبل از دانلود. در هنگام دانلود فقط کافی است بر روی دکمه Download Now کلیک نمایید
- دانلود و ذخیره ویدیوهای یوتیوب مانند فرمت های iPod MOV یا MP4 و پخش آن ها در هر کجا
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دنياي موبايل

بازی فوق العاده زیبای High Speed 3D v5.0
با گرافیک فوق العاده

احتمالا تا به حال بازی های ماشین و racing زیادی را بر روی گوشی خود نصب کردید. همیشه هم طرفداران بازی های اتومبیلرانی کم نبوده و عده زیادی به این بازی های علاقه مند هستند . حتما توجه کرده اید که نسخه های با گرافیک بالا و جالب بازی های اتومبیل رانی و racing همیشه با فرمت های sis و sisx و برای گوشی های با سیستم عامل سیمبیان ساخته می شود . این سوال برای همه وجود دارد که واقعا چرا همیشه نرم افزارها و بازی های sis یک سر و گردن از مدل های جاوا بالاتر هستند . خوب این موضوع به این دلیل است که زبان برنامه نویسی جاوا خیلی ساده و سطحی تر از سیمبیان است . بازی های ساخته شده با فرمت جاوا هم همیشه یا از نظر گرافیک یا از نظر صدا دچار مشکل هستند . یعنی گرافیک بازی آن حالتی نیست که مورد پسند همه وافع شود .
شاید همین گرافیک پایین و مطابق نبودن صدا و گرافیک در بازی باعث می شود که شما بازی های جاوا را بر روی گوشی خود نصب نکنید . اما ما به شما پیشنهاد می کنیم این بازی را از دست ندهید و برای یک بار هم که شده بازی اتومبیل رانی جاوایی را ببینید که واقعا از نظر صدا و گرافیک بر روی آن کار شده است.
گرافیک فوق العاده بالا – رانندگی در جاده . هماهنگی صدا با تصویر (به عنوان مثال هنگام تعویض دنده ) از ویژگی های بارز بازی High Speed 3D v5.0 است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: ندارد

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
به دنبال کلید در بازی Azangara 1.35

Azangara یک سرزمین بسیار دور است که هیچ کس در مورد گنجینه ها، اسرار، خطرات و مکان های مخفی آن چیزی نمی داند. تنها افسانه هایی از آن به ما رسیده است ...
شما باید قهرمان بازی را از میان قلعه های تاریخی پر پیچ و خم و خطرناک جلو ببرید، گنجینه ها را پیدا کنید و از گرفتن جایزه های هیجان انگیز لذت ببرید.
راه پر از ماجرا ها و خطرات فراوان است: عبور از دشت ها، پل ها، دالان ها، زندان ها و ... . پشت هر در خطری در کمین است ...
خوشبختانه قهرمان شما بسیار شجاع و ماهر است. او خیلی سریع حرکت کرده و از روی موانع می پرد. کلید هایی برای عبور در نظر گرفته شده که در صورت موفقیت در هر مرحله به شما داده می شود. دالان های تاریک را می توانید با چراغ قوه روشن کنید. سلاح هایی درنظر گرفته شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای اطمینان از درستی راه ها ابتدا از راه های میان بری که وجود دارد استفاده کنید. باید به دنبال اسرار، ارواح و خانه های تاریک باشید و در پایان با جمع آوری گنجینه ها بالاترین امتیاز بازی را به دست آورید.
بازی دارای 7 مرحله کامل می باشد. هر مرحله شرایط خاص خودش را دارد، موزیک و انیمیشن خاص خود آن مرحله. مرحله به مرحله بر حجم امتیاز ها و پیچیدگی و هیجان بازی اضافه می شود. قادر خواهید بود از هر جا بازی را قطع و به قلعه (مرحله) بعدی بروید. پاداش هر مرحله بعد از اتمام آن مرحله به شما داده می شود.

ویژگی های بازی Azangara 1.35:
- 7 مرحله کامل
- انیمیشن زیبا و با کیفیت
- شرایط آب و هوایی متفاوت برای هر مرحله
- مراحلی برای آموزش بازی در نظر گرفته شده است
- هر مرحله دارای جایزه می باشد
- دارای فضای کاملا 3 بعدی با افکت های زیبا
- پشتیبانی از دسته های مخصوص بازی های کامپیوتری
- دارای امکان ذخیره و Loading
- و ...

سیستم مورد نیاز:
Windows 98/ME/NT/2000/XP/Vista
DirectX 8
400 MHz
64 MB RAM
Resolution : قابلیت پخش به صورت Fullscreen یا /Windowed
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 20 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:

الَّذى یَجِبُ عَلَیْكُمْ وَ لَكُمْ أنْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَهٌ وَ أئِمَّهٌ وَ خُلَفاءُ اللهِ فى أرْضِهِ، وَ اُمَناؤُهُ عَلى خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ فى بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَ الْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَأْویلَ الْكِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.

بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود كه معتقد باشید بر این كه ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم.

تفسیر عیّاشى: ج 1، ص 16، بحارالأنوار: ج 89، ص 96، ح 58.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که ادرار موش در زير اشعه ماورا بنفش ميدرخشد و همين امر باعث ميشود که بازها بتوانند آنها را شکار کنند.
  • آيا مي دانستي کانگروها قادر نيستند بسوى عقب راه بروند.
  • آيا مي دانستي که پنجاه درصد از مردان و ده درصد از زنان جهان سيگارى هستند.
  • آيا مي دانستي ايران از نظر ذخاير مس اولين کشور جهان مي باشد.
  • آيا مي دانستي بنا به تخمين سازمان جهانى بهداشت، مرگ و مير ناشى از سرطان در غرب آفريقا، آمريکاى جنوبى، جزاير کارائيب و شمال شرقى آسيا در پانزده سال آينده به هفتاد و پنج درصد خواهد رسيد.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

به کهف پناه ببرید

سالها پیش حکمرانی دقیانوس نام بر مردمانی ستم دیده و حق پرست حکومت می کرد و خود را خدا می دانست. او مردم را وادار می کرد تا وی را همچون خدا پرستش کنند. در همین زمان تاریک و خفقان بار مردمانی با هم یکدل شدند که تنها پروردگار یکتا را بپرستند، اینان به غاری پناه بردند تا از گزند دقیانوس در امان باشند و رحمت خدا نصیبشان شود. حال چندین سال است که این ماجرا به تاریخ پیوسته، خاک دقیانوس را بلعیده و مردمان کهف همچنان منتظرند.
دقیانوس مرد، اما اغواکنندۀ دقیانوس و دقیانوسیان زنده است، این موجود اغواگر شیطان است، رانده شدۀ درگاه الهی، همان که مدام در کار گمراهنمودن انسانهاست و در طول تاریخ انسانها را به بازی گرفته. به راستی شیطان کیست؟ چه می کند؟ او کیست که خداوند در قرآن کریم این چنین ما را از او می ترساند و بدین گونه دشمنی اش را برای بشر شرح می دهد؟
«او بعد از چندین سال عبادت عهد کرد تا روز رستاخیز هر چه در توان دارد به کار ببندد تا آدم و فرزندانش را از راه مستقیم منحرف گرداند.»
عجب عهدی! شاید پایدارترین پیمانها همین عهد شیطان باشد که جهان را دگرگون ساخته است.
اما عجیب تر اینکه ما انسانها نه تنها عهدی را که پیامبر و خاندانش در عالم ذر بستیم، فراموش کرده ایم، بلکه نسبت به این دشمن قوی قافلیم و این خود زیرکانه ترین فریب و حربۀ شیطان است.
قرآن دربارۀ او می فرماید: «ای مردم! شیطان دشمن شماست پس او را به دشمنی گیرید»
درد بی درمان ما! بی توجهی به همین کلام خداست. خداوند کریم برای حفاظت انسان از شر دقیانوس، کهف(پناهگاه) قرار داده، به انسان فرمان می دهد که در کهف خداوندی پنهان شود.
امام رضا فرموده اند:«ما کهف شما هستیم همانند غار اصحاب کهف»
آری! خاندان پیامبر در همه زمان ها پناهگاه خداوند می باشند و برای رهایی از شیطان بهترین پناهگاه حجت های خداند هستند.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاهنامه هزار سال است که سایه بلند خود را بر سر کیستی ملی ایرانیان افکنده است، نه تنها بایسنقر و شاه اسماعیل صفوی، که اندیشمندان آگاه و روشندلی همچون میرزا علی اکبر صابر و رشید ایسماعیل اوغلی افندی نیز در آن هیچ سخن "ترک ستیزانه‌ای" نیافته‌اند و آنرا با جان و دل از پارسی به ترکی برگردانده‌اند.
ملت سازان می خواهند شناسنامه ملی ما را گُم سازند، تا با جداکردن راه آذربایجانیان از دیگر مردمان این سرزمین در پندار خود ملتی نوین پدیدآورند. آنان زشت ترین ناسزاها را بر سر فردوسی و بدترین دشنام ها را بر سر شاهنامه می بارند، ولی پاسخ آنان را شهریار کشور شعر و سخن، محمد حسین بهجت در آن سالهای دوردست به نیکی داده است:

اكنــون نه به تــــــــبريز و به ايران تنها
دنيــــــــا همه يك دهن به پهناى فلك‏
بگشوده به اعجاب و به تحسين تمام
با هـــــــر چه زبان و ترجمان دل و جان‏
در گـــــوش تو با دهـــــان پر مى‏گويد:
فردوســــى و شـــــــاهنامه جاويدانند

آری! جاویدانند!

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة القصص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
فَلَمَّا قَضَى مُوسَىالْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِن جَانِبِ الطُّورِ نَارًا قَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَّعَلِّي آتِيكُم مِّنْهَا بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ 29 فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِي مِن شَاطِئِ الْوَادِي الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن يَا مُوسَى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ 30 وَأَنْ أَلْقِ عَصَاكَ فَلَمَّا رَآهَا تَهْتَزُّ كَأَنَّهَا جَانٌّ وَلَّى مُدْبِرًا وَلَمْ يُعَقِّبْ يَا مُوسَى أَقْبِلْ وَلَا تَخَفْ إِنَّكَ مِنَ الْآمِنِينَ 31 اسْلُكْ يَدَكَ فِي جَيْبِكَ تَخْرُجْ بَيْضَاء مِنْ غَيْرِ سُوءٍ وَاضْمُمْ إِلَيْكَ جَنَاحَكَ مِنَ الرَّهْبِ فَذَانِكَ بُرْهَانَانِ مِن رَّبِّكَ إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ 32 قَالَ رَبِّ إِنِّي قَتَلْتُ مِنْهُمْ نَفْسًا فَأَخَافُ أَن يَقْتُلُونِ 33 وَأَخِي هَارُونُ هُوَ أَفْصَحُ مِنِّي لِسَانًا فَأَرْسِلْهُ مَعِيَ رِدْءًا يُصَدِّقُنِي إِنِّي أَخَافُ أَن يُكَذِّبُونِ 34 قَالَ سَنَشُدُّ عَضُدَكَ بِأَخِيكَ وَنَجْعَلُ لَكُمَا سُلْطَانًا فَلَا يَصِلُونَ إِلَيْكُمَا بِآيَاتِنَا أَنتُمَا وَمَنِ اتَّبَعَكُمَا الْغَالِبُونَ 35

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه موسى مدت خود را به پايان رسانيد و همراه خانواده‏اش (از مدين به سوى مصر) حركت كرد، از جانب طور آتشى ديد! به خانواده‏اش گفت: «درنگ كنيد كه من آتشى ديدم! (مى‏روم) شايد خبرى از آن براى شما بياورم، يا شعله‏اى از آتش تا با آن گرم شويد!» «29» هنگامى كه به سراغ آتش آمد، از كرانه راست دره، در آن سرزمين پر بركت، از ميان يك درخت ندا داده شد كه: «اى موسى! منم خداوند، پروردگار جهانيان! «30» عصايت را بيفكن!» هنگامى كه (عصا را افكند و) ديد همچون مارى با سرعت حركت مى‏كند، ترسيد و به عقب برگشت، و حتى پشت سر خود را نگاه نكرد! ندا آمد: «برگرد و نترس، تو در امان هستى! «31» دستت را در گريبان خود فروبر، هنگامى كه خارج مى‏شود سفيد و درخشنده است بدون عيب و نقص; و دستهايت را بر سينه‏ات بگذار، تا ترس و وحشت از تو دور شود! اين دو ( معجزه عصا و يد بيضا) برهان روشن از پروردگارت بسوى فرعون و اطرافيان اوست، كه آنان قوم فاسقى هستند!» «32» عرض كرد: «پروردگارا! من يك تن از آنان را كشته‏ام; مى‏ترسم مرا به قتل برسانند! «33» و برادرم هارون زبانش از من فصيحتر است; او را همراه من بفرست تا ياور من باشد و مرا تصديق كند; مى‏ترسم مرا تكذيب كنند!» «34» فرمود: «بزودى بازوان تو را بوسيله برادرت محكم (و نيرومند) مى‏كنيم، و براى شما سلطه و برترى قرارمى‏دهيم; و به بركت آيات ما، بر شما دست نمى‏يابند; شما و پيروانتان پيروزيد!» «35»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ramin_tabligh_145@yahoo.com

انجمن ادبی شعر خراسان رضوی
مکان:مشهد مقدس- بین چهارراه خواجه ربیع و میدان شهدا -دانشگاه آزاد اسلامی
زمان: سه شنبه ها هرهفته ساعت 17 الی 19
رامین قانع خرازی کار

www.sher-145.blogfa.com

 

 

roz1349@yahoo.com

یک غزل تقدیم به دوست

جمال رویت ماه من به شب تار
مرا که گل توئی چه بر حاجت خار

کشم جفایت بسا و منت نکنم
که قبله ام آن کوی و در دل سر دار

شر اب اگر خواهم لبت مزه به کام
چو شیره خواهم نایدم جز غم یار

ترا که جان دادی خدا از روح خویش
نه حاجتت خاکست که پیشت همه زار

دلم بدان آستانه چون بسته دخیل
مراد توئی بهانست همه کار

رضا نکن تو ناله از کار فلک
که روز روشن آیدی از پی نار

 

 

mastoor_313@yahoo.com

نجار

نجار پیری خود را برای بازنشسته شدن آماده می کرد.
یک روز او با صاحبکار خود موضوع را درمیان گذاشت.
پس از روزهای طولانی و کار کردن و زحمت کشیدن، حالا او به استراحت نیاز داشت و برای پیدا کردن زمان این استراحت میخواست تا او را از کار بازنشسته کنند.
صاحب کار او بسیار ناراحت شد و سعی کرد او را منصرف کند، اما نجار بر حرفش و تصمیمی که گرفته بود پافشاری کرد.
سرانجام صاحب کار درحالی که با تأسف با این درخواست موافقت میکرد، از او خواست تا به عنوان آخرین کار، ساخت خانه ای را به عهده بگیرد.
نجار در حالت رودربایستی، پذیرفت درحالیکه دلش چندان به این کار راضی نبود.
پذیرفتن ساخت این خانه برخلاف میل باطنی او صورت گرفته بود.
برای همین به سرعت مواد اولیه نامرغوبی تهیه کرد و به سرعت و بی دقتی، به ساختن خانه مشغول شد و به زودی و به خاطر رسیدن به استراحت، کار را تمام کرد.
او صاحب کار را از اتمام کار باخبر کرد.
صاحب کار برای دریافت کلید این آخرین کار به آنجا آمد.
زمان تحویل کلید، صاحب کار آن را به نجار بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ایست از طرف من به تو به خاطر سالهای همکاری!

 

 

tupol_love@yahoo.com

APARTMENT ON RENT

THIS IS TOO FUNNY....SOMETHING TO START THE DAY OFF!!!

A businessman met a beautiful girl and agreed to spend
the night with her for $500. They did their thing,
and, before he left, he told her that he did
not have any cash with him, but he would have his
secretary write a cheque and mail it to her, calling
the payment 'RENT FOR APARTMENT.'
>>
On the way to the office, he regretted what he had
done, realizing that the whole event had not been
worth the price. So he had his secretary send a cheque
for $250 and enclose the following typed note:
>>
'Dear Madam:
Enclosed find a cheque for $250 for rent of your
apartment. I am not sending the amount agreed upon,
because when I rented the place, I was under the
impression that:
#1 - it had never been occupied;
#2 - there was plenty of heat; and
#3 - it was small enough to make me feel cosy and at home.
However, I found out that:
#1 - it had been previously occupied,
#2 - there wasn't any heat, and
#3 - it was entirely too large.'
Upon receipt of the note, the girl immediately
returned the cheque for $250 with the following note:

' Dear Sir:
#1 - I cannot understand how you could expect a
beautiful apartment to remain unoccupied indefinitely.
#2 - As for the heat, there is plenty of it, if you
know how to turn it on.
#3 - Regarding the space, the apartment is indeed of
regular size, but if you don't have enough furniture
to fill it, please do not blame the management.
So, Please send the rent in full or we will be forced
to contact your present landlady.'

 

 

balabolandha@yahoo.com

افشین قطبی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.

افشین قطبی مربی بین‌المللی فوتبال است.
وی توانست در اولین سال حضورش در فوتبال ایران، تیم فوتبال پرسپولیس تهران را به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران برساند. در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۰۸ میلادی افشین قطبی رسما اعلام کرد که برای فصلی دیگر در ایران نخواهد ماند و از عقد قرارداد تازه برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس سرباز زد.
وی در این زمینه گفته بود: «پرسپولیس باشگاه من است و در قلبم جا دارد و اگر با پرسپولیس به توافق نرسم با هیچ تیم ایرانی دیگری مذاکره نخواهم نکرد.» او سرانجام در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ و پس از ۲۹۷ روز حضور در ایران، این کشور را ترک کرد.ولی در روز ۱۳۸۷/۴/۱۳ اعلام کرد که به مدت دو فصل سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خواهد بود.

زندگی
افشین قطبی در شیراز زاده شد.
او در ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ با پذیرش سرمربی‌گری تیم پرسپولیس مجددا به ایران بازگشت. او از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۷۰ در باشگاه‌های آلیتالیا، آتوباهن، ولی ایگلز و فلایرز آمریکا بازی کرد و بعد از آن تا سال ۱۳۷۶ در دانشگاه لس آنجلس بازیکن بود. افشین قطبی دارای مدرک مربی گری حرفه‌ای A می‌باشد. او از دانشگاه لس آنجلس (UCLA) مدرک کارشناسی مهندسی برق را نیز دریافت کرده‌است.
او از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ به عنوان سرمربی تیم فوتبال زنان همین دانشگاه کار کرده‌است. او به مدت ۸ سال کمک مربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی بود. از مرداد ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی به تیم پرسپولیس تهران پیوست و توانست این تیم را پس از ۶ سال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران کند. او پس از قهرمانی با پرسپولیس این تیم را ترک کرد.
افشین قطبی متاهل است و همسر وی اهل کشور کره جنوبی است.

جنجال
هنگام بازگشت قطبی به ایران برخی رسانه‌ها مدعی شدند که وی پسر مدیر سابق رادیو و تلویزیون حکومت پهلوی رضا قطبی پسر دائی فرح پهلوی است. به جهت سویه سیاسی این موضوع در جمهوری اسلامی شایعه مزبور مباحثات بسیاری برانگیخت. برخی رسانه‌ها نیز مدعی شدند که پدر وی معلم بوده‌است و نام وی محمد بود نه رضا. قطبی خود به صراحت هیچ‌گاه این موضوع را تکذیب نکرده‌است.
پس از انتصاب علی دایی به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و عدم انتخاب قطبی (که تا پیش از ظهر به طور قطعی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده بود)گفته شد که به دلیل انتصاب وی به دودمان پهلوی، سازمان تربیت بدنی مخالف حضور وی بر روی نیمکت تیم ملی است.

 

 
Karami.Amir@monenco.com

تغيير عادت منفي به مثبت

در آمريكا در انبار كالايي، كارگر بي سوادي كار مي كرد. او موظف بود تعداد كالاي داخل هر گوني را شمارش كرده و درصورت صحيح بودن مقدار آن، روي گوني بنويسد* All Correct* و چون اين كاگر بي سواد بود و طرز نوشتن اين كلمه را بلد نبود با استفاده از صداي اول كلمه ها، علامتي روي گوني ها مي گذاشت به اين صورت كه به جاي* All * از * O * و به جاي * Correct * از * K * استفاده مي كرد و به جاي كلمه ي* All Correct* روي گوني ها مي نوشت * O.K * استفاده از كلمه ي * O.K * به تدريج همه گير شده و امروزه مردم سراسر دنيا، اين اصطلاح را به خوبي مي شناسند و به كار مي برند.
كلمه ها عقايد شكل گرفته و افكار بيان شده هستند به عبارت ساده آن چه مي گويي فكري است كه بيان مي شود. كلمه ها و انديشه ها داراي امواجي نيرومند هستند كه به زندگي و امورمان شكل مي دهند.
اگر يك كارگر بي سواد بتواند يك اصطلاحي را در دنيا شايع كند؛ پس من و تو، ما و شما به طور حتم مي توانيم استفاده از كلمه ها و اصطلاح هاي مثبت را در سطح كل ايران گسترش داده و انرژي مثبت را بين همه پخش كنيم. فكر مي كنيد چرا حضرت محمد مي فرمايند: *فرزندان خود را به نام هاي نيك خطاب كنيد.*
امروزه ثابت شده كه كلمات منفي نيروي منفي به سمت شخص مي فرستند و او را به سمت منفي و بيماري سوق مي دهند به طور مثال وقتي به ما مي گويند خسته نباشي دراصل خستگي را به يادمان مي آورند و ناخودآگاه احساس خستگي مي كنيم (روي خودتان امتحان كنيد) اما اگر به جاي آن از يك عبارت مثبت استفاده شود نيروي مثبت و سازنده به افراد هديه مي دهيم.

مثال:
به جاي پدرم درآمد؛ بگوييم: خيلي راحت نبود

به جاي خسته نباشيد؛ بگوييم: خدا قوت

به جاي دستت درد نكنه؛ بگوييم: ممنون از محبتت- سلامت باشي

به جاي ببخشيد مزاحمتون شدم؛ بگوييم: از اين كه وقت خود را در اختيار من گذاشتيد متشكرم

به جاي لعنت بر پدر كسي كه اينجا آشغال بريزد؛ بگوييم: رحمت بر پدر كسي كه اينجا آشغال نمي ريزد

به جاي گرفتارم؛ بگوييم: ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود

به جاي دروغ نگو؛ بگوييم: راست مي گي؟ راستي؟

به جاي خدا بد نده؛ بگوييم: خدا سلامتي بده

به جاي قابل نداره؛ بگوييم: هديه براي شما

به جاي شكست خورده؛ بگوييم: با تجربه

به جاي مگه مشكل داري؛ بگوييم: مگه مسئله اي داري؟

به جاي فقير هستم؛‌بگوييم: ثروت كمي دارم

به جاي بد نيستم؛ بگوييم:‌ خوب هستم

به جاي بدرد من نمي خورد؛ بگوييم: مناسب من نيست

به جاي مشكل دارم؛ بگوييم: مسئله دارم

به جاي جانم به لبم رسيد؛ بگوييم: خيلي راحت نبود
به جاي فراموش نكني؛ بگوييم: يادت باشه

به جاي داد نزن؛‌بگوييم: آرام باش

به جاي من مريض و غمگين نيستم؛‌بگوييم:‌من سالم و با نشاط هستم
به جاي غم آخرت باشد؛ بگوييم: شما را در شادي ها ببينم

شما هم مي‌تونيد به اين ليست مواردي رو اضافه كنيد و براي ديگران بفرستيد....

وقتي بعد از مدتي همديگر را مي‌بينيم، به جاي توجه كردن به نقاط ضعف همديگر و نام بردن از آنها مثل:
*چه قدر چاق شدي*، *چه قدر لاغر شدي*، *چه قدر خسته به نظر مي‌آيي*، *چرا موهات را اين قدر كوتاه كردي؟*، *چرا ريشت را بلند كردي؟*، *چرا توهمي؟*، *چرا رنگت پريده؟*، *چرا تلفن نكردي، چرا حال مرا نپرسيدي؟* و ...
بهتر است بگوييم: *سلام به روي ماهت، چه قدر خوشحال شدم تو را ديدم*، البته اگر مصر باشيم كه حتماً دربارة همديگر اظهار نظر كنيم، وگرنه مي‌شود كه دربارة موضوعات مشترك صحبت كنيم.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

این MP3 را حتما برای پدرها و مادرها بگذارید!

این MP3 کوتاه (43 ثانیه) را حتما دانلود کنید و برای پدر و مادرتان بگذارید، شاید خاطره‌هایی را برای آنها زنده کند!
این قطعه کوتاه صوتی آرم برنامه کودک در سال 1337 است! این قطعه صوتی را از سایت ایران صدا دانلود کردم. نمی‌دانم چرا تا به امروز این سایت را ندیده بودم.
راستش ما ایرانی‌ها چندان علاقه‌ای به حفظ میراث‌های تاریخی خودمان نداریم، تصور می‌کنیم با گذشت هر سال و هر دوره، چیزهای کهنه به کلی از رده خارج می‌شوندو باید آنها را دور انداخت، غافل از اینکه بعضی از خرده ریزهای به ظاهر بی‌اهمیت بعد از گذشت چند دهه، به گنجینه‌ای تبدیل می‌شوند.
تأسف آدم وقتی بیشتر می‌شود که وسواس فرنگی‌ها را در حفظ میراث فرهنگی معاصر و تاریخی‌شان را می‌بیند. در اینترنت شما می‌توانید به صورت آنلاین آرشیو بسیاری از مجلات و روزنامه‌ها را که متعلق به دهه‌ها قبل است بخوانید، بعضی‌ از روزنامه‌ها آرشیو قرن نوزدهم خود را به صورت کامل در اینترنت برای استفاده کاربران، قرار داده‌اند، شما می‌توانید مصاحبه‌هایی را که بی‌بی‌سی در ابتدای قرن میلادی گذشته با بسیاری از مشاهیر کرده بود، بشنوید، اسناد مهم تاریخی که دیگر جای خود را دارند.
امروز کمی در سایت ایران صدا گشتم، گرچه آرشیو این سایت می‌توانست بسیار غنی‌تر و پربارتر از حال حاضر باشد و آرشیو فعلی در حکم قطره‌ای از دریایی است که می‌شد انتخاب کرد و برای دسترسی عموم قرار داد، اما باز هم قطعات صوتی بسیار جالبی می‌توان در این سایت پیدا کرد.در آرشیو این سایت قطعات جالبی هم از دهه‌های پیش و هم از چند سال اخیر می‌توان یافت.

تعدادی از آنها را مثال می‌زنم:
- صحبتهای آقای بیژن پیرنیا و پخش بخشی از برنامه كودك سال 1337

- لیلی افشار: اولین زنی هستم که در دنیا دکترای تخصصی گیتار گرفتم
- مصاحبه‏ با جلیل شهناز و صدای مرحوم بنان در مصاحبه‏ با ایشان
- «خسرو شکیبایی» در رادیو

برای گوش کردن یا دانلود این قطعات، باید ابتدا در سایت ثبت‌نام کنید.
سایت ایران صدا یک بخش کتابخانه گویا هم دارد که متأسفانه دسترسی به آن رایگان نیست.

 

 

javadi4026@yahoo.com

در جواب دو نفر از دوستان

با سلام به همه مبینی های عزیز و پرحوصله
من مدتی هست که خوننده مطالب مبین هستم، انصافا گروه جالبیه مخصوصا قسمت (مطالب ارسالی اعضا) چون با هم بحث و جدل میکنن ولی متاسفانه چون مطالب پراکنده و بعضا با صلیقه های افراد درهم آمیخته میشه به نتیجه مطلوب نمیرسه و کسی جواب قانع کننده ای به طرف مقابلش که مخالف گفته هاشه نمیده.
من دو تا مطلب از دو عزیز (par_619@yahoo.com با محتوای خداپرستی یا وطن پرستی ) و ( reza.reza1386@yahoo.com تحت عنوان مسلمانان بیائید یهودی باشیم ) خوندم که در شماره 972 مبین اومده بود. حالا قصد جواب دادن به هر دوی این ها رو دارم.
جواب اول به par_619@yahoo.com :
گفتید : آیا خدا پرستی همان دین پرستی است؟ باید بگم که صورت مسئله اشکال داره، شایسته پرستیدن نه دینه و نه وطن و نه هر چیز دیگری، شایسته پرستش فقط خداست پس نه دین پرستی درسته و نه وطن پرستی
گفتید : من هیچ کدام از پیامبران را نفی نمی کنم ولی در همه آنها شک میکنم ! باید بگم شما به وجود چنین پیامبرانی شک دارید یا به کاری که انجام دادن . اگه به وجودشون شک دارید باید گفت دلیلی نداره برای اینکه شما از وجود پیامبری مطمئن بشید، حتما در زمان همان پیامبر باشید ؛ اگر هم به کاری که انجام دادن شک دارید باید گفت که چطور به حکمت خدا شک دارید در حالی که اذعان به خداپرستی می کنید چراکه پیامبران به فرمان خدا عمل می کردند پس شک شما در این مورد مثل اینه که به کاری که خدا دستور داده شک می کنید.
گفتید : اگر کسانی پیدا شوند و دین خود را برتر از دین ما بدانند و خون مارا حلال بدانند ... چه کسی جلوی آنها می ایستد جز وطن پرستان؟ باید بگم اگر کسی وطن پرست باشه جلوی اهانت به دین نمی ایسته، کسی خداپرست باشه و عاشقه وطن و هم وطناش نه یک وطن پرست!
گفتید : امروز اگر خانه خود را محکم و زیبا نسازید و آنرا تمیز نگاه ندارید آیا میتوانید ادعای خدا پرستی نمایید؟ باید بگم اثبات شیئ نفی ما ادا نمیکنه یعنی دلیلی نداره کسی که خانه محکمی نداره خداپرست نیست !!!! درسته که باید کشورمون رو بسازیم و در سربلندیش تمام تلاشمون رو بکنیم چون حرف یه خداپرست اینه که همیشه بهترین باشه. ضمنا هیچ منافاتی بین این که چیزی رو نبینی و بتونی حسش کنی وجود نداره ؛ درسته که من شاید چیزی که قابل لمسه رو نتونم لمسش کنم ولی این دلیلی نیست که من خدایی که نمیبینم نتونم با چشم دل ببینم و لازمش اینه که خداپرست باشی نه .....پرست
کمک به هموطن یا هر انسانی خداپرستی است چراکه خدمت به خلق انجام دستور خداست پس در واقع خداپرستی کردیم نه ....پرست
در جواب آخر به این عزیزمون باید بگم همانطور که خودتون گفتید بیایید به واژهها و ارزش ها تعریف درستی بدهیم و باورمان شود که خطر "خداپرست" نبودن بیشتر است نه ....پرست نبودن و بیاییم خداپرست باشیم تا عاشق وطن و مردمان پاک این سرزمین باشیم.

جواب دوم به ( reza.reza1386@yahoo.com تحت عنوان مسلمانان بیائید یهودی باشیم ):
برتری دین نسبت به دنیا که بر کسی پوشیده نیست ولی عده ای فکر می کنند که این برتری نشانه دست کشیدن از دنیاست ؛ اینکه شما دنیا را رها کنید برخلاف دین عمل کردی ولی نکته اینجاست که نباید دلبسته باشی، عشق به وطن در گروی عشق به خداست . چون در قسمت قبلی به این مورد پرداختم بیشتر از این توضیحی نمیدم.
از قرار معلوم شما که دایه ی اطلاع از تاریخ و از بر بودن سرگذشت یهود رو دارید تا به حال کتاب تاریخی رو ورق نزدید . مهم شدن اسرائیل و حمایت این همه قدرت ها از اون به خاطر متحد بودن آدماش نیست به خاطر ثروت و قدرتشه ؛ به خاطر اینه که با مسلمونا دشمنه ؛ اینقدر ساده از کنار مسائل رد نشید. بر فرض اینکه اتحادشون مایه گردن کشی اونهاست، یه نگاهی به خودتون کردین ( مثالی که خودت زدی رو میگم) همون موقعی که توهین به پیامبر کردن چقدر ناراحت شدی، چقدر از کوره در رفتی، اتحاد به این چیزاست، اتحاد به اینه که تو دغدغه دینت رو داشته باشی، اتحاد به اینه که وقتی به دینت و وطنت تعرض شد از جات بلند بشی، اتحاد به این نیست که مرتب بزنی توی سر خودت، بگی ما عقب مونده ایم . کوچیک و حقیر بودن به اینه که تا دشمنت یه نفس میکشه سریع از موضعت عقب نشینی کنی، حقیر بودن به خودناباوریه .
توی حرفهاتون گفتید : چندین و چند بار خدا تو قرانش گفته که شما از دیگران قویترید تا وقتی که با خدا باشید.پس کو قدرت؟کو عزت؟ باید بگم که هم قدرت هست و هم عزت مهم اینه که شما قدرت و عزت رو چی بدونی!!!! قدرت و عزت اگه به پوله !!!!!!!!!! بله اونا با عزتن !!!!!!!! ولی اگر بنا به چیزی که شما به اون استناد کردی با خدا بودن مایه عزت و قدرته که هست، اون موقع دیگه قضیه فرق میکنه.
شما که یهود رو خوب میشناسید میدونید اونا تز فکریشون چیه و چطور به اون عمل میکنن؟؟؟ باید بدونید که بنا به فکر اونا همه آدما برده ی یهودن و فقط یهوده که انسان برتره و از این جالبتر اعتقاد راسخ اونا به این فکره که متاسفانه خیلی ها که ادعای مسلمونی می کنن توی هیچکدوم از اعتقاداتشون اینقدر که یهود پایداره، مقاومت نمیکنن و همیشه ندای عقب موندگی سر میدن. با ناله کردن کار پیش نمیره ؛ با عمل کردن به اون چیزی که بهش اعتقاد داری به قدرت و عزت می رسی. شما چطور یهود رو میشناسید در صورتی که نمیدونید یهود بر این باوره که هیچ انسانی لیاقت یهودی شدن رو نداره و به خاطره همین باوره که بر خلاف همه ادیان دیگه، هیچ مبلغی توی هیچ جای دنیا برای تبلیغ دینشون ندارن!!! تا حالا به اینا فکر کردی که دیگران رو دعوت به یهودی شدن می کنی؟؟!!!!
تا جایی حرفهات رو قبول دارم ولی همیشه برای حرفهات هم خط قرمز قائل باش ؛ به جای اینکه بگی مسلمونا بیایید یهودی باشیم !!!!!!!! بگو مسلمونا بیایید مسلمان واقعی باشیم

 

 

yazynh@yahoo.com

مقاله‌اي از دكتر علي شريعتي
در دفاع از گريه و عزاداري

توده مردم همچنان به اين خانه وفادارند، و هنوز پس از گذشت قرن‌ها و دگرگوني‌ها و زاد و مرگ ايمان‌ها و عشق‌ها و انديشه‌هاي بسيار، از در اين خانه، به قصري، معبدي، و قبله‌اي ديگر، نرفته‌اند. تعجب نكنيد كه چگونه من دارم از «گريستن» دفاع مي‌كنم، كه شنيده‌ايد ـ و بارها ـ كه از برنامه گريه و روضه انتقاد كرده‌ام.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از تابناک، با وجود آنكه دكتر علي شريعتي از منتقدان شيوه مرسوم عزاداري‌ها و سوگواري‌ها براي خاندان اهل بيت (ع) به شمار مي‌رفت، وي در سخنراني مشهور خود در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) تغيير موضع داده و از گريه مردم بر مصائب اهل بيت (ع) تجليل و تنها آن را نيازمند تكميل مي‌داند كه آن هم به عهده هر دو عالمان و روشنفكران است.
وي مي‌گويد: هر مذهبي، مكتبي، هر نهضتي يا انقلابي، از دو عنصر تركيب مي‌يابد؛ عقل و عشق. يكي روشنايي است و ديگري حركت. يكي شعور و شناخت مي‌بخشد و به مردم بينايي و آگاهي مي‌دهد و ديگري، نيرو و جوشش و جنبش مي‌آفريند.
در يك جامعه، در يك نهضت فكري يا مكتب انقلابي، دانشمندان، گروه روشنفكران آگاه و مسوول، كارشان نشان دادن راه و شناساندن مكتب يا مذهب و آگاهي بخشيدن به مردم و مردم، مسووليتشان روح دادن و نيرو و حركت بخشيدن است.
اسلام نيز چنين بوده است و بيشتر از هر مذهبي، دين «كتاب» و «جهاد» است و انديشه و عشق. آنچنان كه در قرآن نمي‌توان دانست كه مرز ميان عقل و ايمان كجاست. شهادت را زندگي جاويد مي‌شمارد و به قلم و نوشته سوگند مي‌خورد و در ميان ياران پيامبر، «عابد» و «مجاهد» و «مبلغ» از هم مشخص نيستند.
و تشيع، به ويژه با تاريخ و فرهنگش، تجلي‌گاه عشق و شور و خون و شهادت است و كانون ملتهب و جوشان احساس و در عين حال، يك نوع تفكر و معرفت و فرهنگ علمي و عقلي ويژه و نهضت فكري نيرومند و مشخص؛ «حادثه»اي است در سرگذشت انسان و به نام و نهاد علي، از «علم» و «عشق».
و «حقيقت‌پرستي» چنين مذهبي است كه حقيقت، بي‌پرستش، فلسفه و دانش است و پرستش، بي‌حقيقت، بت‌پرستي يا شهوت!

اشك: شهادت عشق
تشيع در تاريخ، اين چنين زاد و زيست. متفكران و دانشمندانش، مظهر اجتهاد و تعمق و تحقيق و منطق و فرو رفتن در اندرون معاني و شناختن متحول و متكامل مفاهيم اعتقادي و حقايق اسلامي و نگهباني روح و حقيقت و جهت راستين اسلام نخستين در معركه گيج‌كننده و گمراه‌سازنده‌اي كه به نام فلسفه و تصوف و علم و ادب و زهدنمايي و يوناني‌زدگي و شرق‌گرايي در افكار برانگيخته بودند.
و توده مردمش، مظهر وفاداري به حقيقت و اخلاص و عشق و شور و فداكاري و جانبازي در راه علي و ادامه‌دهندگان راه علي، در دوره‌هايي كه زور و شكنجه و قتل‌عام بر زندگي توده حكومت مي‌راند و لبي را كه به نام او باز مي‌شد، مي‌دوختند و خوني را كه با مهر او گرم مي‌شد، مي‌ريختند و از خاندان پيغمبر سخن گفتن، پاداشش در خلافت پيغمبر، پوست كندن و سوزاندن بود.
و اما، امروز نيز توده مردم ما همچنان عشق مي‌ورزند، همچنان دوست مي‌دارند، همچنان به اين خانه وفادارند، و هنوز پس از گذشت قرن‌ها و دگرگوني‌ها و زاد و مرگ ايمان‌ها و عشق‌ها و انديشه‌هاي بسيار، از در اين خانه، به قصري، معبدي، و قبله‌اي ديگر، نرفته‌اند، مي‌بينيم كه همچنان سر بر ديوار خانه فاطمه نهاده‌اند و به درد، مي‌نالند. اين اشك‌ها، هر كدام «كلمه»اي است كه توده‌هاي صميمي و وفادار ما با آن، عشق ديرينه خويش را به ساكنان اين «خانه» بيان مي‌كنند. اين زبان توده است و چه زباني صادقتر و زلالتر و بي‌رياتر از زباني كه كلماتش، نه لفظ است و نه خط، اشك است و هر عبارتش ناله‌اي، ضجه دردي، فرياد عاشقانه شوقي!
مگر چشم از زبان صادقانه‌تر سخن نمي‌گويد؟ مگر نه اشك، زيباترين شعر و بي‌تابترين عشق و گدازان‌ترين ايمان و داغ‌ترين اشتياق و تب‌دارترين احساس و خالص‌ترين «گفتن» و لطيف‌ترين «دوست داشتن» است كه همه، در كوره يك دل، به هم آميخته و ذوب شده‌اند و قطره‌اي گرم شده‌اند، نامش اشك؟!
مي‌بينيم كه توده ما هنوز حرف مي‌زند و حرف خودش را خوب مي‌زند. تعجب نكنيد كه چگونه من دارم از «گريستن» دفاع مي‌كنم، كه شنيده‌ايد ـ و بارها ـ كه از برنامه گريه و روضه انتقاد كرده‌ام.
آري، اين دو سخن با هم متضاد نيستند. «برنامه گريه كردن»، به عنوان يك «كار» و يك «وظيفه» و يك «وسيله» براي رسيدن به «هدفي» و به عنوان يك «اصل» و يك «حكم»، چيز ديگري است و «گريستن»، يعني تجلي طبيعي يك احساس، حالتي جبري و فطري از يك عشق، يك رنج، يك شوق با اندوه، چيز ديگري.
كسي كه عاشق است و از معشوقش دور افتاده و يا عزادار است و مرگ عزيزي قلبش را مي‌سوزاند، مي‌گريد، غمگين است، هرگاه دلش ياد او مي‌كند و زبانش سخن از او مي‌گويد و روحش آتش مي‌گيرد و چهره‌اش برمي‌افروزد، چشمش نيز با او همدردي مي‌كند؛ يعني اشك مي‌ريزد، اشك مي‌جوشد و اين حالات همه نشانه‌هاي لطيف و صريح ايمان عميق و عشق راستين اويند.

من هم مثل شما به او مي‌نگرم!
گريه‌اي كه تعهد و آگاهي و شناخت محبوب يا فهميدن و حس كردن ايمان را به همراه نداشته باشد، كاري است كه فقط به درد شستشوي چشم از گرد و غبار خيابان مي‌آيد.
فراموش نكنيم كه نخستين كسي كه بر سرگذشت حسين بزرگ گريست، عمر سعد بود و نخستين كسي كه بر اين‌گونه «گريه بر حسين» ملامت كرد، شخص زينب بزرگ!
و بد نيست بدانيد كه نخستين مجلس عزاداري، در دربار يزيد!
هيچ مذهبي، تاريخي و ملتي چنين خانواده‌اي ندارد؛ «خانواده‌اي كه در آن پدر، علي است و مادر، فاطمه و پسر، حسين و دختر، زينب»؛ همگي در زير يك سقف و در يك عصر و يك خانواده.
و در عين حال، به هيچ خانواده‌اي، از جانب ملتي اين همه عشق و اخلاص و ايمان و شعر و خون نثار نشده است.
ملت ما، بر گرد در و بام خانه فاطمه، يك فرهنگ پديد آورده است؛ از اين خانه يك تاريخ پر از هيجان و حركت و شهامت و فضيلت، بر بستر زمان جاري شده است؛ نهر زلال و حيات‌بخشي كه بر همه نسل‌هاي ملت ما گذشته است و هم‌اكنون نيز در عمق روح و وجدان توده ما جريان دارد.
اين تنها ملتي است كه در زندگي نوع بشر روي خاك، در غم خاندان محبوب خويش و در عزاي قهرمان آزادي و ايمان خويش، در طول تاريخ درازش، همواره غمگين و عزادار مانده است و پايمال كردن فضيلت و محكوميت حقيقت و فاجعه حكومت جنايت و زور را، به رغم گذشت زمان و غلبه هميشگي اين نظام بر تاريخش و سرنوشتش، فراموش نكرده است.
اما اين عشق‌ها همه عقيم مانده‌اند؛ اين اشك‌ها همچون باراني كه بر شوره‌زار ببارد، سبزه‌اي در اين كوير نمي‌روياند و اين همه فداكاري‌ها، سرمايه‌ها، آمادگي‌ها و تجمع‌ها و نيروهاي انساني و وقت‌ها و فرصت‌هاي عزيز نيروبخش هدر مي‌رود.
مقصر كيست؟ دانشمند! كه پا به پاي توده، مسووليت خويش را انجام نمي‌دهد؛ او بايد به توده، «آگاهي» و «شناخت» و «جهت» مي‌داد و نداد.
بنابراين همان گونه كه در اين مقاله ديده مي‌شود مرحوم شريعتي بر خلاف آن چه جاهلين يا مغرضين عنوان مي‌دارند، به هيچ عنوان مخالف با گريه و زاري و عزاداري براي اهل بيت (ع) نبوده است و بلكه وي تنها دردش دو چيز است: يكي تجاري شدن مراسم، آنجا كه مي‌گويد «برنامه گريه كردن»، به عنوان يك «كار» و يك «وسيله» براي رسيدن به «هدفي» چيز ديگري است و «گريستن»، يعني تجلي طبيعي يك احساس چيز ديگري. و درد ديگر فراموش شدن هدف اصلي ماجرا، يعني امر به معروف، نهي از منكر، دفاع از ولايت، احياء دين و ... و اكتفا كردن به ذكر مصيبت و گريه تنها! و الحق كه راست مي‌گفت.

 

 

amkamalis@yahoo.com

دنیای زیبای امین

چگونه بغض فروخورده اش را فریاد خواهد زد؟و کی؟ «امین» را می گویم. پسر ١٢ ساله ای که برایم از خصوصی ترین راز دردناک زندگیش گفت.غالبا"این منم که بدنبال خبر و ماجرا می روم ولی گاهی هم خبر و ماجرا به سراغم می آید!مثل این ماجرا که با یک s.m.s اشتباهی به سراغم آمد!
ده دوازده روز قبل پیامکی روی تلفن همراهم گرفتم که «فوری با من تماس بگیر! مهمه!» شماره آشنا نبود اما بهتر دیدم تماس بگیرم.پسرکی جواب داد و قبل از هر چیز حرفهایش را قطار کرد.گفت:«من امین پسر سیمین هستم. (اسامی را تغییر داده ام). این s.m.s رو برای همه اسمهایی که توی موبایل مامانم بود فرستادم تا به همه مشتریاش بگم تو رو خدا دیگه بهش زنگ نزنید.»
راستش فکر کردم شاید مادرش،فروشنده یکی از مغازه های محل باشد! اما یادم نمی آمد شماره ام را به فروشنده ای داده باشم.پرسیدم:« مادر شما چی میفروشن پسرم؟»کمی مکث کرد.بعد با خجالت و آرام گفت: «تنش رو!»
اول شوک شدم.اما زود مسلط شدم و کمی آرامش کردم و بهش اطمینان دادم مادرش را نمی شناسم و شماره را اشتباه گرفته است.اما از چیزی که پسرک درباره مادرش گفته بود،هنوز بهت زده بودم.«تنش رو می فروشه»! باقی حرفهایش را دیگر نمی شنیدم. اما دست آخر چیزی گفت که یقین کردم باید او را ببینم!
***
امین یک پسر «ایرانی» است.ایرانی. این را حتی برای «یک لحظه» هم فراموش نکنید.هنوز نمی دانم این پسر، چرا اینقدر زود بمن اطمینان کرد؟ گرچه اطمینانش بیجا نبود و من واقعا" به قصد کمک به دیدنش رفتم. و اگرچه بعد از حدود ٩ روز،هنوز هیچ کمکی نتوانسته ام به او و خانواده اش بکنم.با اجازه خودش، ماجرا و اسامی را با مختصری «ویرایش و پوشش» نقل می کنم تا نه اسمها و نه مکانها،هویت او را فاش نکند.پس امین یک اسم مستعار است برای پسری که مرا «امین» خود و امانتدار رازهایش دانست.پسری که بعدا"دلیل اعتمادش را گفت:«صدای شما، یه طوری بود که بهتون اعتماد کردم.با اینکه چندتا مرد دیگه ای که بهم زنگ زدن،فحش دادن و داغ کردن، اما شما عصبانی نشدین و آرومم کردین.همون موقع حس کردم نیاز دارم با یک بزرگتر حرف بزنم!یکی که مثل پدر واقعی باشه.بزرگ باشه نه اینکن هیکلش گنده شده باشه!» حس کردم پسرک باید خیلی رنج کشیده باشد که اینطور پخته و بزرگتر از سنش بنظر می آید.
امین حدود ٢ ماه پیش فهمید مادرش، شروع به «تن فروشی» کرده است! مادرش که «یک تنه» سرپرستی او و خواهر کوچکترش را برعهده دارد و زن جوانی است که امین می گوید «زنی معصوم مثل یک فرشته» است.اما اگر شما جزو جمعیت پانزده میلیونی فقیر این مملکت نیستید، لابد اینجا و آنجا «شنیده اید» که در این سرزمین، «خط فقر» به چنان جایی رسیده که فرشته های بسیاری به تن فروشی مجبور شده اند! امین از روز اولی که مادرش بالاخره مجبور شد خودفروشی کند و به خانه دو پسر پولدار و نشئه رفت،خاطره سیاهی دارد.می گوید «خاطره سیاه»! و این ترکیبی نیست که یک بچه ١٢ ساله به کار ببرد، حتی اگر مثل او «باهوش و معدل عالی» باشد! اما غم، همیشه مادر شعر است.اندوه،مادر سخنانی است که گاه به شعر شبیه اند! و گاه خود شعرند…
***
امین گفت آن روز مادرش دیگر ناچار بود، زیرا «هیچ هیچ هیچ راهی برای سیر کردن من و خواهر ٨ ساله ام سراغ نداشت»!
مادر بیچاره و مستأصل،پیش از رفتن به خیابان و شروع فحشاء، حتی نماز هم خوانده بود و این طنز سیاه روزگار ماست. او کلی با خدایش حرف زده و نجوا کرده بود! شاید از خدا اجازه خواسته تا این گناه ناگزیر را انجام دهد! یا شاید پیشاپیش استغفار و توبه کرده! کسی نمی داند! شاید هم خدایش را سرزنش می کرده است!کاش می شد فهمید او با خدا چه ها گفته است؟ در شبی که قصد کرده برای نجات فرزندانش از زردی و گرسنگی، به آن عمل تن دهد.این سئوال بزرگ همیشه در ذهن من هست که او با خدا چه ها گفته است؟
بعد به قول امین با دلزدگی و اشکی که تمام مدت از بچه هایش پنهان می کرد،کمی به خودش رسید و خانه و خواهر کوچکتر را به امین سپرد و رفت! امین مطمئن شده بود مادرش تصمیم سخت و مهمی گرفته است.چون در آخرین نگاه،بالاخره خیسی چشمان مادر بیچاره را دید.
چند ساعتی گذشت. خواهرش خوابید ولی امین با نگرانی،چشم براه ماند: « حدود ١٢ شب مامانم کلید انداخت و اومد تو! ظاهرش خیلی کوفته و خسته تر از وقتای دیگه ای بود که برای پیدا کردن کار یا پول یا خریدن جنس قرضی بیرون می رفت و معمولا" سرخورده و خسته برمی گشت. مانتوش بوی سیگار می داد.مادرم هیچوقت سیگار نمی کشه.با اینکه نا نداشت،ولی مستقیم رفت حمام. رفتم روسری و مانتوشو بو کردم. مطمئن شدم لباسهاش بوی مرد میدن.از لای کیفش یه دسته اسکناس دیدم! با اینحال یکهو شرم کرده.از اینکه درباره مامان خوبم چنین فکر بدی کرده ام، خجالت کشیدم.گفتم شاید توی تاکسی،بوی سیگار گرفته باشد!گفتم شاید پولها را قرض کرده باشد! اما یکهو از داخل حمام،صدای ترکیدن یک چیز وحشتناک بلند شد. بغض مامان ترکید و های های گریه اش بلند شد…»
***
دو جوان که در آن شب، فقط به اندازه اجاره ٢ماه خانه خانواده امین، گراس و مشروب و مخدرمصرف کرده بودند،طبیعتا" آنقدرها جوانمرد نبودند که از یک «مادر مستأصل» بگذرند و او را بدون آزار و با اندکی کمک و امیدبخشی از این کار پرهیز دهند.
امین از آن شب که مادر را مجاب کرد با او صادق باشد و همه چیز را از او شنید،دنیای متفاوتی را پیش روی خود دید. بقول خودش این اتفاق،یک شبه پیرش کرد.او دیگر نه تمرکز درس خواندن دارد و نه دلزدگی و بدبینی،چیزی از شادابی یک نوجوان دوازده ساله برای او باقی گذاشته است.امین آینده ای بهتر از این برای خواهر کوچکش نمی بیند که روزی،به زودی، او نیز به تن فروشی ناگزیر شود.
چند بار؟ چند بار کبودی آزار مردان غریبه را روی بازوها و پای مادرش دیده باشد،کافی است؟ چند بار دیوانه شدن و به خروش آمدن مادرش را دیده باشد، کافی است تا چنان تصمیمی بگیرد؟ امین کلیه خود را به معرض فروش گذاشته است.اما می گوید تا می بینند بچه ام،پا پس می کشند و گواهی از بزرگترهایم می خواهند:«نه! اینطور نمی شه!»
امین می خواهد بداند آیا می تواند کار بزرگتری بکند؟ کاری که مادر فرشته خو و خواهرکش را، برای همیشه از این منجلاب نجات بدهد؟
او واقعا" دارد تحقیق و بررسی می کند که آیا می تواند اعضای بدنش را تک به تک پیش فروش کند؟ و آیا می تواند به کسی اطمینان کند که امانتدارانه، بعد از مرگش، اعضایش را تک به تک به بیماران بفروشد و پولشان را بگیرد و با امانت داری به مادر و خواهرش بدهد؟و اینکه چگونه مرگی، کمترین آسیبی به اعضای قابل فروشش خواهد رساند؟ تصادف؟ سم؟ سیم برق؟
شاید برای یافتن آن فرد امانتدار، او حاضر شد راز بزرگش را بمن بگوید.منی که کشش درک انجام چنین کاری را از یک پسربچه نداشتم تا آنکه از نزدیک دیدم.و وقتی دیدم، آرزو کردم که ای کاش روزگار از شرم این واقعه، به آخر می رسید.
***
از او خواسته ام فرصت بدهد شاید فکری کنم.شاید راهی باشد.از وقتی که با حرفه ام آشناتر شده،اصرار دارد خودم این مسئولیت را قبول کنم و «وکیل بدن» او شوم! خودش این عبارت را خلق کرده. «وکیل بدن»! ذهن این پسر دوست داشتنی، سرشار از ترکیبهای تازه و کلمات بدیع و زیباست.
در شروع،سئوالم این بود که امین ١٢ ساله کی و چطور بغضش را فریاد خواهد زد؟ و حال می پرسم وقتی بغض او و امثال او ترکید،این جامعه ما چگونه جامعه ای خواهد شد؟و چه چیزی از آتش خشم فریاد او در امان می ماند؟
ذهنم بیش از گذشته درگیر این نوع «بدن فروشی» شده و کار این پسر را، یک فداکاری «پیامبرانه» می دانم که پیام بزرگی برای همه ما و شما دارد.این روزها دایم دارم به راهها فکر می کنم.آیا راهی هست؟

 

 

am.karami@yahoo.com

سيستمهاي تهويه مطبوع (2)

قسمت دوم و پاياني

سايز دستگاه كه در اين تصوير ذكر شده بر گرفته از كاتالوگ سازنده است و يك استاندارد كلي نيست يعني پس از محاسبات فوق به جدول كاتالوگ رجوع ونوع دستگاه را از كارخانه مورد نظر انتخاب ميكنيم. همچنين در خصوص تعويض هوا و يا AIR CHENG در مبحث بعدي مفصل بحث خواهد شد.اما به صورت خلاصه بايد گفت به طور مثال يك اتاق با 20 متر زير بنا و 3 متر ارتفاع 60 متر مكعب حجم هوا دارد . حال اگر شما سيستمي نظير فن ويا هر دمنده ديگر داشته باشيد و بخواهيد در ساعت 10 بار هواي اتاق عوض شود بايد فني انتخاب كنيد كه در هر ساعت حداقل 600 متر مكعب هوا را به داخل اتاق بدمد .
همانگونه كه گفته شد در خصوص تعويض هوا و اينكه چه نقاطي در ساختمان چه ميزان AIR CHENG نياز دارند بعدا بحث خواهد شد .
همچنين لفظ CFMكه در بالا ذكر شده به معني فوت مكعب در دقيقه ميباشد كه واحد دبي حجمي (مقدار هواي عبوري بر حسب فوت مكعب در طول زمان يك دقيقه ) بوده وقابل تبديل به ساير واحدهاي حجم نظير متر مكعب ميباشد .
در خصوص نمودار فوق در صورت نياز بايد يك مبحث جدا اختصاص داد البته دوستاني كه در رشته مكانيك تحصيل نموده اند كاملا با اين مباحث مانوسند .

توضيحات تكميلي :
اير واشرها تجهيزاتي هستند كه در بسياري از موارد ميتوانند سرمايش مورد نياز مكانهايي را تامين كنند كه استفاده از هر نوع سيستم سرمايشي ديگري براي انها پر هزينه ميباشد .
معمولا با استفاده از اير واشر رسيدن به دماهاي ناحيه COMFORT ZONE ( دماهاي زير نقاط شب نم در محيط مورد نظر در نمودارهاي ترموديناميكي )امكان پذير نيست البته اين دماها براي انسان بسيار پايين است و كابردي جهت رفاه انسان ندارد اين دماها جهت كابردهاي صنعتي خاص بوده و فقط با سيستمهاي هواساز تراكمي چون يخچال و با كمپرسور و گازهاي رفريگرانت قابل حصول هستند، ولي به دليل هزينه اوليه و جاري بسيار كم نسبت به ساير تجهيزات نظير پكيج يونيتها و چيلرها و همچنين وجود اقليم خشك در اكثر نقاط ايران به جز نوار شمالي و جنوبي كاربرد فراواني دارند .
براي تعيين ظرفيت و مدل يك اير واشر ابتدا بايد جدول مدلهاي يك سازنده مناسب را انتخاب نمود و سپس با داشتن بار محسوس محل (ساختمان مورد نظر )، دماي خشك طرح خارج، رطوبت نسبي طرح خارج و دماي خشك طرح داخل به جدول رجوع و مدل مناسب را انتخاب نمود .
توصيه ميشود جهت انتخاب و نصب و نگهداري اير واشرها حتما از افراد آگاه استفاده نماييد . زيرا آگاهي از مباحث ترموديناميك و جداول سازندگان و همچنين شرايط اقليمي محل مورد نظر قطعا در انتخاب مناسب سيستم سرمايش ضروريست .
با توجه به توضيحات فوق روشن است كه هواي خنك شده در اير واشر توسط كانال كشي به نقاط مختلف ساختمان هدايت ميشود .
با توجه به اينكه در اين سيستم نيز از فشار مثبت در داخل ساختمان استفاده ميشود تمام نقاط دماي يكسان دارند و از ورود هواي فيلتر نشده بيرون از درزهاي ساختمان كه حامل گرد و غبار است نيز جلوگيري ميشود .
چنانچه كانال برگشت در نظر گرفته شود انتخاب محل دريچه ورود هوا از كانال به اتاق و دريچه خروج هوا از اتاق به كانال بسيار مهم و اصول علمي پيچيده اي دارد كه در مباحث سيركوله هوا به آنها پرداخته ميشود .

همانگونه كه ديده ميشود شكل ظاهري اير واشر شبيه پكيج يونيتهاي تراكمي و جذبي ميباشد .
البته اير واشرهاي بسيار كوچكتر و بزرگتر از شكل فوق نيز وجود دارند، ايرواشرهايي كه يك مجتمع ويا سوله يك كارخانه را پوشش داده و اير واشرهايي كه فقط يك اتاق كوچك را پوشش ميدهند .

ZENT (زنت : زمستاني_ نيمه تابستاني ):
اين سيستم ابتدا توسط شركت ايراني صافياد در سال 1347 طراحي و در ايران گسترش يافت زنت در واقع يك اير واشر است كه به سيستم گرمايشي نيز مجهز شده است و در زمستانها نيز كاربرد خواهد داشت اين دستگاه دو منظوره در تابستان همانگونه كه مفصل توضيح داده شد از طريق تبخير ايجاد برودت نموده و در زمستان به وسيله كويل گرمايشي كه با گردش شعله ويا آب داغ ويا بخار گرم ميشود حرارت مورد نياز را به هواي محيط ميدهد .
نام زنت ايراني بوده و حروف اول سه كلمه زمستاني، نيمه و تابستاني است .
در زنتها كويل گرمايشي را ميتوان در پكيج دستگاه و يا در سيستم كانال كشي در مسير رفت و يا برگشت بنا به مقتضيات ساختمان نصب كرد .
اين كويلها از نظر شكل ظاهري و سيستم عملكرد شبيه رادياتور اتومبيل بوده و با عبور هوا از بين تيوپبندلها ( همان دسته لوله هاي موازي كه بينشان فينها و يا همان صفحات رساناي گرما وجود دارند) باعث گرم شدن هواي عبوري ميشوند . محاسبات سيستم گرمايش ساده تر بوده وبا داشتن ضريب كويل به سادگي به دست مي آيد . به طور مثال با داشتن حجم فضاي مورد نظر و مينيمم دماي خارج ميتوان اين محاسبات را انجام داد .
كلاً زنتها هزينه نصب و نگهداري پايينتري نسبت به ساير سيستمهاي تهويه مطبوع دارند اما در مناطق مرطوب مانند اير واشرها كاربردي ندارند .
ايرواشر و زنت تنها در مناطقي كه رطوبت نسبي كمتر از چهل در صد دارند راندمان قابل قبول دارند ودر رطوبت بالاتر مورد مصرفي ندارند . بديهي است زنتها در مناطق مرطوب بازهم قابليت گرمايش را دارند زيرا گرمايش آنها ربطي به تبخير ندارد .
با زنتها حتي در زمستان نيز ميتوان رطوبت دلخواه را به محيط اضافه نمود راندمان اير واشر و زنت نسبت به كولرها به جهت ساختار مناسب، استفاده از نازل و سطوح مرطوب بيشتر و همچنين دمنده قوي و بيرون از سطوح مرطوب بسيار بالا تر است .
معمولاً در زنتها ابتدا سيستم سرمايش و بعد از آن سيستم گرمايش نصب ميشود، تا در زمستان هواي گرم مستقيم از روي سيستم سرمايش و پوشال مخصوصاً اگر از جنس PVC باشد عبور نكند، بديهي است گرماي هواي برگشتي نسبت به دماي هواي گرم رفت پايينتر بوده و ايجاد مشكل نميكند . البته در بعضي از مدلها ميتوان مسيرها را مجزا و يا در زمستان لايه هاي مربوط به سرمايش را خارج كرد .
در بعضي از زنتها نيز به جاي كويل گرمايشي از هيترهاي برقي استفاده ميشود البته اين هيترها به علت مصرف بالاي الكتريسيته معمولا در مناطق گرم و خشك استفاده ميشوند .

مطلب تاريخي :
در 2500 سال قبل كاخهاي ايران نظير پرسپليس داراي سيستمهاي گرمايشي و سرمايشي بودند و جالب آنكه با توجه به خشكي منطقه فارس با ايجاد آبشارهايي مصنوعي در كنار پنجره هاي رو به باد يك ايرواشر طبيعي ميساختند، در همان دوران پاسارگاد وساير كاخها سيستم فاضلاب سر بسته و حمام با آب گرم داشته اند وتمام سرويسهاي بهداشتي آنان با مسير سر بسته به بيرون ساختمان و به چاههاي آماده شده منتقل و هر چند سال يكبار از فاضلاب فراوري شده جهت كود استفاده ميكرده اند حتما در مورد باغ زيبا و متنوع كوروش كبير شنيده ايد .
درحاليكه كاخ ورساي نماد تمدن اروپا ساخته شده در 250 تا 300 سال قبل در فرانسه فاقد توالت است و با كندن زمين و ايجاد حصار و پر كردن آن پس از مدتي و انتقال به محلي ديگر قضاي حاجت ميكرده اند و در وانهايي كه آب گرمشان را از ديگهاي روي اجاق تامين ميكردند حمام ميگرفتند و آب كثيف آن را با ظرف خالي و دو باره پر ميكرده اند .

با تشكر

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 تير / 20 جولاي / 17 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
30 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

قيام سى ام تير به رهبرى آيت الله كاشانى

دولت دكـتـر مـصـدق در 29 ارديـبـهـشـت سـال 1331 بـر اسـاس يـك تـصـويـب نـامه غير قانونى، دستورتوقف انتخابات مجلس هفدهم را صادر كرد. اين در حالى بود كه تاآن زمـان فـقـط هـشـتـاد نـفـر از 136 نـفر نماينده مجلس انتخاب شده بـودنـد. دولت در تـوجـيـه ايـن اقـدام غـيـر قـانـونـى اسـتـدلال مـى كـرد كـه چـون اخـتلافات ايران وانگليس در زمينه طى شـدن صـنـعـت نـفـت در ديـوان بـيـن المـللى دادگـسـترى مطرح است،احـتـمـال دارد عـوامـل بـيـگـانـه از وجـود اخـتـلافـات بـيـن نـامـزدهـاى انـتـخـابـاتـى بـهـره بـردارى كـنـنـد ودر نـتـيـجه نظم وامنيت كشورمـخـتل شود. از اين روانتخابات بقيه حوزه ها به بعد از خاتمه كارديوان لاهه موكول شد.
آيـت الله كـاشانى تذكرات دوستانه اى راجع به اين موضوع به دكـتـر مـصـدق داد كـه وى اعـتـنـايـى نـكـرد. درطـول سـيـزده ماهى كه مصدق بر سر كار بود انتخابات برگزارنشد واين خود مقدمه اى براى وقوع حادثه سى تير شد.
مـكـمـل اقـدام فـوق اسـتعفاى ناگهانى وغافلگير كننده نخست وزيربود.
پس از اثبات حقانيت ايران در دادگاه لاه در خصوص ملى شدن صنعت نفت، دولت محمد مصدق بر تمامى مشكلات داخلى وخارجى با همراهىمـردم ورهـبـرى آيـت الله كـاشـانـى فـائق آمـد وعلى رغم همه مشكلات اقتصادى، آيت الله كاشانى مردم را همراه وهمگاه دولت نگاه داشت .مـصدق كه در صدد ان بود بر اختيارات خود بيفزايد خواستار عهدهدار شدن وزارت جنگ شد.
بـه دنـبال مخالفت شاه با خواسته مصدق، اومصدق بى آن كه آيتالله كاشانى وديگر مبارزان را آگاه كند در هفته آخر تيرماه 1331اسـتـعـفـاى خـود را تـسـليـم شـاه كـرد وشاه بى درنگ فرمان نخست وزيرى قوام السلطنه را صادر كرد.
آيـت الله كـاشانى ومردم ايران زمانى از جريان امر آگاه شدند كهقـوام با اعلاميه شديداللحنى آزادى هاى سياسى را محدود كرد وباارعـاب وتـهـديـد مـردم، مـراكـز حـسـاس شـهـر را بـه اشغال نيروهاى نظام درآورد.
آيـت الله كاشانى به مخالفت شديد با قوام برخاست وبا صدوراعلاميه اى مردم را به مبارزه تشويق كرد.
در اعلاميه ايشان آمده بود:
((احـمـد قـوام، عـنـصـرى كـه در دامان ديكتاتورى واستبداد پرورشيافته وتاريخ حيات سياسى اوپر از خيانت وظلم وجور است وبارهاامـتـحـان خود را داده ودادگاه ملى حكم مرگ وقطع حيات سياسى او راصـادر كـرده اسـت، بـراى چـنـدمـيـن بـار بـر مسند خدمتكاران واقعى گماشته اند، احمد قوام بايد بداند در سرزمينى كه مردم رنجيده آنپـس از سـال هـا رنـج وتـعب، شانه از زير بار ديكتاتورى كشيدهانـد، نـبـايـد رسـمـاً اخـتـناق افكار وعقايد را اعلام ومردم را به اعدام دسـته جمعى تهديد نمايد. بر عموم برادران مسلمان من لازم است كه در ايـن راه جـهـاد اكـبـر، كمر همت بربسته وبراى آخرين مرتبه بهصـاحـبـان سـيـاسـت اسـتـعمار ثابت كنند كه تلاش آنها در به دست آوردن قدرت وسيطره گذشته محال است .))
در حـالى كـه دكـتـر مـصـدق بـه احـمـد آبـادمحل اقامت خود رفته وسكوت اختيار كرده بود، آيت الله كاشانى باصـدور اعـلاميه مردم را به حركت درآورد. روز بعد يعنى 29 تيرماه1331 در حـالى كـه كـامـيـون هـاى حـامـل سربازان سراسر خيابان مـحل سكونت آيت الله كاشانى را اشغال كرده بودند، بنا به دعوت ايـشـان خـبـرنـگـاران خـارجـى وداخلى ونمايندگان احزاب وگروههادسـتـه دسـته به ديدار ايشان شتافتند. آيت الله در پاسخ يكى ازخـبـرنـگـاران كـه پـرسـيـد: ((اگـر قوام نرود حضرت آيت الله چهتـصـمـيـمـى مـى گـيـرنـد)) بـا يـك حـركـت شـديـد روى صـنـدلى دوزانونشست وفرمود:
((بـه خـداى لايـزال اگـر قـوام نـرود اعـلام جـهاد مى كنم وخودم كفن پوشيده با ملت در پيكار شركت مى نمايم .))
پـس از مـوضـع گيرى قاطع آيت الله كاشانى در سى ام تير ماه،بازار تعطيل شد ومردم به خيابان ها ريختند و خواستار سرنگونى قـوام شـدنـد. به دستور قوام مردم به گلوله بسته شدند وعده اى به شهادت رسيدند.
سـرلشـگـر وثوق كه فرماندهى ژاندارمرى را به عهده داشت مردم كفن پوش را كه از طرف كرمانشاه، همدان وقزوين به طرف تهران مـى آمـدنـد در كـاروان سـرا سـنـگـى به گلوله بستند واز حركت آنهاجلوگيرى نمودند.
ديدار نماينده شاه با آيت الله كاشانى :
شـاه كـه پـس از بـركـنارى مصدق از بين بردن رهبر مذهبى مردم راداشـت وپـس از پيروزى به دست آمده را در خطر مى ديد درصدد برآمـد تـا با تطميع آيت الله كاشانى اورا به سكوت وادار كند. به همين خاطر روز 28 تير حسن علاء وزير دربار را به خانه آيت الله فرستاد تا وى را به هر بهانه اى وادار به سكوت كند، واز ادامه مبارزه باز دارد.
در مـلاقـاتـى كه بين كاشانى وحسين علاء انجام گرفت رهبر مذهبى مردم با اطلاع كامل از جريان با لحن تندى به وزير دربار گفت :
((بـه اعليحضرت بگوييد كه اگر بى درنگ دكتر مصدق بر سركـار بـاز نـگـردد ((آيـت الله كـاشانى )) شخصاً به خيابان خواهدرفت ومبارزه را مستقيماً متوجه دربار خواهد كرد.))
پـس از وزيـر دربـار حـسن ارسنجانى كارگزار قوام السلطنه به خـانه ايشان رفت واز سوى قوام پيام برد كه جناب اشرف انتخابشـش وزيـر را در اخـتـيـار حـضرت آيت الله مى گذارند ودر برابرتنها تقاضاى خوددارى از برانگيختن مردم را دارند.
آيـت الله كـاشـانـى ارسـنـجـانـى را نـيـز هـمچون علاء با پاسخى كـوبـنـده وگـزنـده بـيـرون راند وروز بعد نامه زير را به وزيردربار نوشت :
((جـنـاب آقـاى عـلاء دام ظـله، عـرض مـى شـود، ديـروز بـعد از شماارسنجانى از جانب قوام السلطنه آمد و گفت به شرط سكوت، قوام انـتـخـاب شـش وزيـرش را در اخـتـيـار مـن مـى گـذارد. هـمان طور كه حـضـورى عـرض شـد بـه عـرض اعـليـحـضـرت بـرسانيد اگر دربازگشت دولت مصدق تا فردا اقدام نفرماييد، دهانه تيز انقلاب رابا جلودارى شخص خودم متوجه دربار خواهم كرد. در انتظار اقدامات مجدانه شما. والسلام سيد ابوالقاسم كاشانى ))
سـرانجام در اثر مبارزه دلاورانه مردم كه به نداى پيشوارى مذهبى ورهـبـران سـيـاسـى خـود پـاسـخ مـثـبت گفته وبه خيابان ها ريخته وسـيـنـه هـاى خـويـش را در برابر گلوله هاى شاه وقوام سپر كردهبـودنـد وبـا تـهـديـد و اتمام حجت بى سابقه آيت الله كاشانى،مـقـاومـت دربـار در هـم شكست وشاه سرانجام با تلخى به بركنارى قوام السلطنه تن در داد ومصدق با فداكارى مردم مسلمان به رهبرىروحانيت بار ديگر پيروز و سربلند در حالى كه سمت وزارت جنگرا نـيـز به دست آورده بود بر مسند نخست وزيرى جاى گرفت و دريـك اقـدام سرلشگر وثورا به عنوان معاون وزارت جنگ به همكارى خويش برگزيد.
انـتـصـاب نامبرده كه در كشتار مردم نقش اصلى را بر عهده داشت باعـكـس العـمـل آيـت الله كـاشـانـى مـواجـه شـد، وايـشـان در يـك نـامه خـصـوصـى بـه مـصـدق، زيان به همكارى برگزيدن اين گونه افراد را كه حقاً بايستى محاكمه ومجازات مى شدند يادآور گرديد.امـا مـصدق در كمال ناباورى يك هفته بعد از واقعه 30 تير در روز6 مرداد 1331 در پاسخ آيت الله كاشانى نامه زير را فرستاد:
((به عرض مى رساند:
مرقومه محترمه شرف وصول ارزانى داد. نمى دانم در انتخاب آقاى سـرلشـگـر وثـوق ويـا آقـاى دكـتـر اخـوى كـه بـدون حقوق براى خـدمـتـگـزارى حاضر شده اند وهمچنين آقاى نصرت الله امينى كه ازفـعـال ترين اعضاى نخست وزير هستند حضرت عالى چه عيب ونقصى مشاهده فرموديد كه مورد اعتراض واقع شده اند بنده صراحتاً عرض مى كنم كه اكنون در امور اصلاحى عملى نشده واوضاع سابق مطلقاًتـغـيـيـر نـنموده است وچنان چه بخواهند اصلاحاتى بشود، بايد ازمـداخـله در امـور مدتى خوددارى فرمايند. خاصه اين كه اصلاحاتى مـمـكـن نـيست، مگر اين كه متصدى مطلقاً در كار خود آزاد باشد. اگربـا ايـن رويـه مـوافـقـيد بنده هم افتخار خدمتگزارى را خواهم داشت .والاچـرا حـضـرتـ عـالى از شـهر خارج شويد اجازه فرماييد بنده ازمـداخـله در امـور خـوددارى مـى كـنـم . والسـلام عـليـكـم ورحـمـة الله وبركاته دكتر محمد مصدق ))
خـلاصـه ايـن كـه بـعد از پيروزى بزرگ ملت مسلمان ايران در به تـصـويب رسانيدن قانون ملى شدن صنعت نفت وكسب پيروزى باورنـكـردنـى وبزرگى كه بى گمان بدون رهبرى روحانيت وفتاواىمراجع تقليد حاصل نمى شد، متاءسفانه با برخورد ناشايست دكترمـصـدق با روحانيت وكنار گذاشتن ايشان از امور نهايتاً وى نتوانستبـيش از يك سال به حكومت ملى خود ادامه دهد وسرانجام با كودتاى خونين 28 مرداد 1332 دولت وى سرنگون گرديد.

Mobin_s2004@yahoo.com
20 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سربازگيري در آمريکا

20 ژوئيه سال 1917 (دوران جنگ اول جهاني) براي نخستين بار در تاريخ ايالات متحده آمريكا سربازگيري از طريق قرعه كشي آغاز شد. اين كشور قانون نظام وظيفه اجباري ندارد، ولي به پسران 18 ساله به بالا توصيه مي شود كه ( اگر مايل به برخورداري از برخي امتيازات از جمله دريافت کمک هزينه تحصيل در دانشگاه و استخدام در دواير دولتي و ... هستند) دوطلبانه آمادگي خود را براي خدمت سربازي كتبا به سازمان معيني (سلکتيو سرويس) اعلام دارند که در هنگام ضرورت عده اي از آنان احضار شوند. احضار شدگان در صورت عدم تمكين مجازات خواهند شد. در نيمه دوم قرن 19 در طول جنگهاي داخلي آمريکا، در ايالتهاي شمالي نوعي سربازگيري اجباري انجام گرفت که در شهر نيويورک مردم مخالفت کردند و به يک شورش منجر شد.
    براي جلب افراد به استخدام شدن در نيروهاي مسلح آمريکا آگهي به رسانه ها داده مي شود - همانند تبليغات تجاري. براي داوطلب شدن به استخدام در نيروهاي مسلح آمريکا جوايز مالي و امتيازات متعدد در نظر گرفته شده است. در ژوئيه 2007 رسانه هاي آمريکا گزارش کردند که تلفات جنگ عراق باعث شده است که والدين اجازه ندهند فرزندانشان داوطلب استخدام در نيروهاي مسلح شوند و لذا، شمار داوطلبان زير حد نصاب سالانه است. خارجياني که هنوز تبعه آمريکا نشده اند نيز مي توانند داوطلب شوند و خدمت سربازي برايشان امتياز مي شود تا بعدا تبعه آمريکا شوند.

 

توطئه ترور هيتلر در 1944

كلاز فون ستافنبرگ

بيستم ژوئيه 1944 هيتلر در يك قرارگاه نظامي ( وولفزشانزه ـ لانه گرگها) در پروس شرقي از توطئه قتل رهايي يافت. در اين توطئه، انفجار بمب چهار تن را كشت و گروهي ديگر را مجروح كرد. بزرگي و استحكام ميز مذاكرات باعث نجات هيتلر شد كه مختصرا زخمي شده بود.
توطئه قتل هيتلر توسط يك دسته از افسران آلماني كه شكست در جنگ را قطعي مي دانستند و اطلاع (نه مداخله) چند مارشال ازجمله «رومل» طرح ريزي شده بود و قرار بود كه پس از قتل هيتلر، نيروي احتياط برلين را زير كنترل خود در آورد، حزب نازي را از قدرت بركنار و با متفقين وارد مذاكرات صلح شود.
افسر جواني به نام «كلاز فون ستافنبرگ Claus Von Stauffenberg» مامور قراردادن بمب در اطاق مذاكره شده بود ولي آن روز، هيتلر تصميم گرفت كه جلسه به جاي زير زمين در طبقه اول قرارگاه تشكيل شود كه «كلاز» با عجله كيف حامل بمب را به محل تازه منتقل كرد ولي موفق نشد در جاي مورد نظر بگذارد و زمان (تايمر) انفجار را تغيير دهد.
وي پس از قراردادن بمب با شتاب عازم برلن شد تا بقيه كارها را رو به راه كند كه بمب در زمان نادرست و محلي دورتر از صندلي هيتلر منفجر شد.
«كلاز» پس از رسيدن به برلن موفق به تصرف ساختمان راديو نشد و هيتلر كه متوجه قضيه شده بود از راديو برلن اعلام كرد كه به او آسيب نرسيده است. «كلاز» و همدستانش دستگير و بعدا اعدام شدند و به رومل پيشنهاد شد كه ميان خودكشي و حفظ افتخارات يا محاكمه و اعدام يكي را انتخاب كند كه رومل خود را كشت.

 

ترور ملك عبدالله در مسجد اقصي

پادشاه مقتول اردن

بيستم ژوئيه 1951 ملك عبدالله پادشاه وقت اردن (جد ملك عبدالله فعلي) به دست يك فلسطيني به نام مصطفي شكري (خياط) در بيت المقدس هنگام ورود به مسجد اقصي با شليك سه گلوله كشته شد.
ملك عبدالله متهم شده بود كه تحت نفوذ انگليسي ها به فلسطيني ها خيانت مي كند و به همراه دولت لبنان قصد مصالحه جداگانه با اسرائيل را دارند. چهار روز پيش از اين واقعه، الصلح نخست وزير لبنان كه براي ديدار ملك عبدالله به اردن رفته بود در اين كشور ترور شده بود.
در آن زمان، نه تنها فلسطيني ها بلكه گروهي از اعراب ملك عبدالله را به دليل تصرف قسمت قديمي بيت المقدس در جريان جنگ يهوديان و فلسطيني ها خائن به ملت عرب مي دانستند و مي گفتند كه ملك عبدالله به جاي تصرف بيت المقدس که متعلق به فلسطيني ها است بايد ارتش خود را در جهت دريا به حركت درمي آورد و پيشروي يهوديان مسلح را سد مي كرد. مفتي اعظم فلسطين نيز همين نظر را نسبت به ملك عبدالله داشت.
ملك عبدالله كه هنگام مرگ 69 ساله بود در جريان جنگ جهاني اول به انگليسي ها در خارج ساختن سرزمين هاي عرب از دست عثماني ها كمك كرده بود كه پس از جنگ او را امير كشور تازه تاسيس اردن و پس از دادن استقلال به اردن، پادشاه اين كشور كرده بودند. در آن زمان هدف انگلستان از ايجاد دو كشور سلطنتي اردن و عراق اين بود كه سوريه بزرگتر تشكيل نشود كه سدي بزرگ بر سر راه منافع و سياستهاي انگلستان در خاورميانه باشد.
پس از ترور ملك عبدالله، پسرش طلال كه به بيماري ضعف اعصاب مبتلا بود بر جاي او نشست و پس از او نوبت به ملک حسين پسر طلال رسيد كه 17 ساله بود. وي هنگام تيراندازي به پدر بزرگش در كنار او بود.

 

روزي كه فرانسه به تونس استقلال داد

دولت فرانسه 20 ژوئيه سال 1956 به تونس، مستعمره خود در شمال آفريقا، استقلال داد كه از آن زمان روز ملي اين كشور بشمار مي رود. اين استقلال آسان هم به دست نيامد و تونسي ها براي گرفتن آن مبارزه كرده بودند. حبيب بور قيبه از زمان استقلال به مدت 31 سال بر اين سرزمين قديمي و متمدن حكومت كرد و در اين مدت، در تونس تنها يك حزب فعاليت داشت.
    تونس كه ميان ليبي و الجزاير واقع شده است يك كشور منطقه مديترانه است و در اين دريا ساحلي طولاني دارد . وسعت خاك آن 164 هزار كيلومتر مربع و جمعيتش ده ميليون نفر است و يك كشور عربي بي طرف بشمار مي آيد كه فرانسه زبان دوم مردم آنجاست.

 

قانون آمريكا درباره اختيارجنك

بيستم ژوئيه 1973 كنگره آمريكا با تصويب قانون اختيارات جنگ تحت عنوان «وار پاورز اكت» اختيار رئيس جمهور در مورد آغاز جنگ را محدود كرد. اين قانون تاكيد دارد: رئيس جمهور آمريكا تنها درصورتي مي تواند در خارج از كشور نيرو وارد جنگ كند كه قبلا مجوز آن را از كنگره دريافت كرده باشد و همچنين درصورتي كه آمريكا مورد حمله نظامي قرارگرفته و يا تهديد نظامي بسيار جدّي باشد. در اين صورت نيز رئيس جمهور بايد ظرف 48 ساعت كنگره را از اقدام خود آگاه سازد و نمي تواند بدون دريافت مجوز اعلان جنگ دهد و يا بيش از 60 روز نيروها را در جنگ نگهدارد.
    اين قانون در پي مشاهده نارضايتي مردم آمريكا از جنگ ويتنام به تصويب كنگره اين كشور رسيد. اعضاي كنگره طرح آن را به صورت يك قطعنامه فوري به كنگره داده بودند.
    با توجه به همين محدوديت بود كه دولت جورج بوش براي حمله نظامي به عراق، به دادن گزارش هايي به كنگره مجبور شد كه بعدا معلوم شد نادرست و احيانا ساختگي بوده اند و دولت وقت عراق تهديدي براي آمريكا نبود و سلاح كشتار جمعي نداشت و قادر به توليد آن هم نبود. اصحاب نظر گفته اند كه تشديد عمليات نظامي در افغانستان هم اگر پيچيده تر شود و شدت بيشتري يابد با موانع قانوني (در آمريكا و سطح جهان) رو به رو خواهد شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 جولای

  • 1810:   سرزمين كلمبيا مستعمره اسپانيا اعلام استقلال كرد.

  • 1654:   ميان پرتغال و انگلستان پيماني امضاء شد كه به موجب آن پرتغال برتري انگلستان را پذيرفت.

  • 1810:   سرزمين كلمبيا مستعمره اسپانيا اعلام استقلال كرد.

  • 1917:   اعلاميه نشست "کورفو" ساختار آينده کنفدراسيون سلطنتي يوگوسلاوي را روشن ساخت که در پايان جنگ جهاني اول عملي شد.

  • 1923:   "پانچو ويلا" انقلابي معروف مکزيک در 45 سالگي ترور شد.

  • 1933:   اجراي قانون محدود شدن فعاليت هاي حزبي در ادارات دولتي آمريكا به امضاي روزولت رسيد.

  • 1936:   ميثاق مونترو Montreuxكه آزادي عبور همه كشتي ها از تنگه هاي تركيه در زمان صلح را تضمين كرده است در سويس امضاء شد.

  • 1908:   حكمران وقت مراكش حراست از مرزهاي خود را به فرانسه واگذار كرد!.

  • 1944:   تنها به دليل ادامه جنگ دوم جهاني، و مصلحت كشور روزولت براي چهارمين دوره خود را نامزد رياست جمهوري آمريكا كرد، کاري كه در آن زمان از نظر آمريكائيها اجتناب ناپذير بود و بعدا تكرار نشد.. دوره رياست جمهوري در آمريكا براي هر فرد به دو دوره چهارساله محدود است. اين کار در آغاز به صورت عادت انجام مي گرفت که بعدا به صورت قانون درآمد.

  • 1944:   بيماري وبا در بمبئي هند 34 هزار تن را بي جان ساخت.

  • 1974:   تركيه در قبرس نيرو پياده كرد كه منجر به تقسيم غير رسمي اين جزيره ميان تركها و يونانيان آنجا شده است.

  • 1980:   شوراي امنيت تصويب كرد كه دولتهاي عضو نبايد بيت المقدس را به عنوان پايتخت اسرائيل برسميت بشناسند.

  • 1987:   شوراي امنيت سازمان ملل اکيدا خواستار برقراري آتش بس ميان ايران و عراق و قطع جنگ شد.

  • 1990:   نا آرامي هاي كشور ليبريا واقع در آفريقاي غربي با حمله شورشيان مسلح به پايتخت آغاز شد كه هنوز ادامه دارد. اين كشور را بردگان سياه پوست باز گشته از آمريكا ايجاد كرده اند.

  • 1993:  

    Vincent Foster

    « وينسنت فاستر » از دوستان ويليام كلينتون رئيس جمهوري وقت آمريكا كه در جريان پرونده هاي قضايي او بود خودكشي كرد و بر مشكلات كلينتون افزود و كنگره آمريكا از بازپرس ويژه خواست كه به موضوع اين خودكشي هم رسيدگي كند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت ابن عَريف

    17 رجب 390 - ابن عَريف اديب، نحوي و شاعر اواخر قرن 4هجري قمري درگذشت. او درجواني درقُرطبه به دانش اندوزي مشغول بود و سپس براي تكميل دانش خود به مصررفت و مدتي دراين كشور اقامت كرد. ابن عريف برخي ازقصايدش را درمدح رسول اكرم(ص) سرود آثاربجاي مانده ازاين اديب عرب «اَلجُمَلُ زَجّاجي» و برخي ازسروده هاي اوست كه مُقري آنها را نقل كرده است. همچنين سه كتاب «نحو، معاني حروف و اقسام آن و اعراب» را بدو نسبت مي دهند.

     

    تولد آسيه دخترجارُ الله بن صالح و معروف به بِنت جارُ الله

    17 رجب 796 - آسيه دخترجارُ الله بن صالح و معروف به بِنت جارُ الله دانشمند و محدث اهل سنت درمكه معظمه ديده به جهان گشود. او اززنان فاضل و پرهيزكار مكه بود و درعلم حديث پس ازكسب فيض ازمحضرعلماي بسيار چون محمد بن سَخاوي به مقام استادي رسيد. ازجمله كساني كه ازآسيه حديث شنيده اند «جلالُ الدّين سُيوطي» را مي توان نام برد. آسيه سرانجام درسال873هجري قمري درزادگاهش مكه بدرود حيات گفت.

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Render Magazine
    ماه ژوئن

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Render Magazine 

    تاریخ انتشار: ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 56
    حجم فایل: 16 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    موجود آبزی مکانیکی:
    همان ربات ماهیست

    اگر این روزها برای ماهیگیری به کنار دریا و یا دریاچه ای رفتید و قلابتان به جان یک ماهی مکانیکی بر خورد کرد تعجب نکنید! همین چند دقیقه پیش بود که خبر دار شدیم ربات ماهی هم متولد شد. این موجود مکانیکی آبزی حاصل تحقیقات و تلاش خستگی نا پذیر طراحان دانشگاه  Washington می باشد. اهمیت این طرح در مستقل بودن از هدایت گر آن است. قبل از این نیز ربات هایی شبیه به آن طراحی شده بود اما با این تفاوت که می بایست پس از طی مسافتی مشخص به سطح آب آمده تا به تبادل اطلاعات با هدایت گر خود بپردازد. در حالیکه اینRobofish زیبا می تواند ساعاتی متمادی بدون نیاز به بر قرای ارتباط با برج هادی مسافتی طولانی را طی کند. این ربات می تواند در ضمن طی مسافت با ربات های شبیه خود به برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات بپردازد. می تواند در حفره های آب اقیانوس ها فرو رود و یا در سطح زیر قطعات بزرگ یخ حرکت کند . می تواند عکس هایی را از محیط بگیرد و آنها را ذخیره و یا به برج هادی خود مخابره کند. خلاصه عجیب موجودیست که به عمرتان ندیده اید. این ربات در حال طی کردن مراحل آزمایشیست. اما برای مقاصد نظامی و امنیتی طرفداران خاص خودش را خواهد داشت. ببینید ماهی بیچاره از آب بیرون افتاده . یکی هم یه سکه انداختن کنارش!
    منبع

    تجهیز خودرو به سیستم هوشمند گزارشگیری قند خون

    نمایشگاه  (American Diabetes Association) ADA هر ساله در سانفرانسیسکو بر گزار می شود. امسال کمپانیMedtronic Diabetes با ارائه کاری جدید بیماران مبتلا به دیابت را شگفت زده کرد. این کمپانی توانست خودروLincoln Sedan را مجهز به نوعی سرویس کند که بتواند به صورتWireless اطلاعاتی نظیر فشار خون , قند خون و برخی دیگر از فاکتورهای حیاتی را از راننده خودرو دریافت کرده و آنها را به صورت آلارم های بینایی و یا شنوایی بر روی نمایشگرLCD که در قسمت جلوی خودرو نصب شده است گزارش دهد. این گزارش با کمک گرفتن از نمودار های ساده آماریست و برای هر بیمار در هر سطحی از سن و یا تحصیلات که باشد قابل فهم است. برخی از بیماران دارای نوسانات شدید فشار خون و یا قند خون هستند و نیازمند به استفاده از سیستم های کنترل دائم این پارامتر ها می باشند. به خصوص آنکه این نوسانات در ساعات روز متفاوت است و این گزارشات می تواند پزشک معالج را در پروسه درمان یاری سازد. این سرویس در حال طی کردن مراحل آزمایشیست و خبری از قیمت تجهیز نهایی هر خودرو در دست نیست.
    منبع

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    ايراني شناسي!

    دارویی بسیار جدید پس از آزمایش روی حیوانات قرار بود روی انسانها امتحان شود ولی امکان مرگ شخص نیز وجود داشت. سه نفر داوطلب تزریق این داروی جدید شدند. یک آلمانی، یک فرانسوی و یک ایرانی به آلمانی گفتند که چه قدر می گیری، گفت 100هزار دلار. گفتند برای چه؟ گفت اگر مُردم برسد به همسرم.به فرانسوی گفتند چقدر؟ گفت 200 هزار دلار که اگر مردم 100هزار برسد به همسرم و 100 هزار برسد به معشوقم.به ایرانی گفتند چقدر می گیری؟ گفت 300 هزار دلار. گفتند چرا؟ گفت 100 هزار دلار برای شما که اینجا دارید زحمت می کشید بابت شیرینی، 100 هزار دلار هم واسه خودم، 100 هزار دلار هم می دهیم به این آلمانیه و دارو را به او تزریق می کنیم.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    با رعایت این اصول می توانید
    در امر خانه داری موفق تر باشید

    ▪ سرخ کردن ماهی با فلس : بهتر است برای سرخ کردن ماهی، فلس آن را جدا نکنید. ماهی را بشویید، شکم آن را پاک کنید و سپس قطعه قطعه کنید. قطعه های ماهی را از سمت پوست آن در روغن سرخ کنید. این کار باعث می شود که روغن ماهی که در زیر پوست آن است، هنگام سرخ کردن نسوزد و طعم ماهی خیلی بهتر شود. در صورت تمایل پوست و فلس ماهی را هنگام مصرف جدا کنید.

    ▪ قلم موی تمیز و نرم : معمولا پس از استفاده از قلم موی نقاشی باید آن را با حلاّل مورد نظر ( برای رنگ پلاستیک آب و برای رنگ روغنی، تینر یا نفت) خوب شست تا آثار رنگ از بین برود. درغیراین صورت قلم مو پس از مدتی سفت و غیر قابل استفاده می شود. حالا پیشنهاد می کنیم پس از پاک کردن، قلم مو را به صابون مایع آغشته کنید و بگذارید به همان صورت خشک شود. هنگام استفاده مجدد، آن را خوب آبکشی کنید، سپس در رنگ فرو ببرید.

    ▪ پیچ و چوب : اگر می خواهید چوپ را پیچ کنید، ابتدا پیچ را به صابون با شمع بمالید تا کار راحت تر شود.

    ▪ از بین بردن لایه های رنگ کهنه: مقداری محلول آب و سرکه را بجوشانید و شی ء مورد نظر را یک ساعت درآن بخوابانید. پس از این مدت، خواهید دید که لایه های رنگ کهنه به راحتی جدا می شود و تمیز کردن شیء مورد نظرتان راحت است.

    ▪ صرفه جویی در واکس چوب: با استفاده از یک جوراب زنانه کهنه، واکس چوب را به مبلها و وسایل چوبی بزنید. به این ترتیب واکس کمتری مصرف می شود و وسایل چوبی هم بهتر برق می افتند.

    ▪ هر گاه از جوجه گردان فر استفاده می کنید: روی سینی زیرین یک ورق فویل ( کاغذ آلومینیوم ) بگذارید و بعد از استفاده بردارید تا فر کثیف نشود.

    ▪ برای این که پختن سیب زمینی در فر سریعتر انجام شود، ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه سیب زمینی را آب پز کنید بعد در فر بگذارید.

    ▪ پیمانه کردن کره یا روغن جامد: قاشق یا پیمانه مورد نظر را چند لحظه در آب داغ فرو ببرید، بعد در قالب کره یا ظرف روغن جامد بزنید و مقدار مورد نیاز خود را به راحتی بردارید.

    ▪ پیمانه کردن عسل: قاشق یا پیمانه مورد نظر را اول چرب کنید، بعدچند ثانیه درآب گرم فرو کنید و بعد به مقدار مورد نیاز عسل بردارید.

    ▪ برای این که املت سبک و خوبی داشته باشید زرده ها و سفیده ها را ازهم جدا کنید. با زرده ها مایه املت را درست کنید. سفیده ها را هم جداگانه بزنید تا پف کند و در آخرین لحظه به مایه اضافه کنید. سپس مطابق معمول املت را درست کنید.

    ▪ طبخ مرغ در فر: برای خوش طعم شدن مرغ به این روش عمل کنید: مقداری ماست( ۵/۲ درصد چربی) را در یک کیسه پارچه ای بریزید تا آبگرفته شود سپس داخل شکم مرغ بگذارید و مطابق معمول بپزید.

    ▪ تخته آشپزی را ترجیحاً از جنس پلاستیک انتخاب کنید زیرا بهداشتی تر است.

    ▪ سیررا هرگز زیاد سرخ نکنید ؛ زیرا طعم تلخی پیدا می کند. کافی است فقط کمی تفت بدهید.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    اسلام و فرقه هاي مختلف

    سوال:
    چرا در اسلام يكدستي عقائد وجود ندارد و هزاران فرقه بوجود آمده است؟

    پاسخ:
     طور خلاصه عوامل پراكندگي و تفرقه در عقايد اسلامي، دو عامل است: يكي عامل فكري و فرهنگي و ديگري عوامل اجتماعي.
    عوامل تفرقه و تعدد عقايد در صدر اسلام
    الف) عامل اجتماعي: يكي از عوامل اجتماعي انحراف پيدا كردن مسير خلافت است به عبارت ديگر نافرماني از دستور و فرمان رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ در امر زعامت ديني و وصيت او نسبت به جانشين وي مهمترين عامل تفرقه در عقايد اسلام به شمار مي آيد. وقتي زعامت دين از ولايت به خلافت كشانده شد، جاي سنت پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ را گرايش‌ها و تعصبات حزبي و جاهلي پر كرد. اين جاي‌گزيني با منع از نوشتن و نقل احاديث پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ استوار گشت. مدعيان خلاء فكري، فرهنگي و قانوني را با اجتهاد (در مقابل نص و سنت رسول اكرم) پر كردند. در نتيجه قاعده، اصول و ضروريات دين اسلام به اين شكل آسيب پذيرفته و تغيير يافت.
    ب) ساده‌نظري و كوته‌فكري برخي از مسلمانان صدر اسلام، نامشخص بودن و گم كردن مرجعيت بيان دين، رسوخ نيافتن اصول دين در جان مسلمانان، وجود عادات، گرايش‌ها و تعصبات قبيله‌اي و در جنگ و جهاد بودن بعضي از مسلمانان براي گسترش قلمرو اسلام عوامل ديگري است كه تفرقه و پراكندگي در عقايد اسلام را تقويت و تشديد نمود.
    ج) راه يافتن روحانيون يهودي و مسيحي مثل كعب‌الاحبارها در دارالخلافه، موجب شد كه بسياري از آداب و رسوم يهودي و مسيحي در حوزه اسلام جا پا باز كند و عده‌اي را به خود مشغول كند و در اثر آن سه سبب خطرناك كه باعث شد دين يهود و نصاري منحرف گردد، در اسلام راه يابد يعني تحريف، كتمان تو تغيير. تبديل از نوع كم و زياد كردن و تفسير و تأويل در حديث و روايات بجا مانده از پيامبر از اسباب ديگري بودند كه در صدر اسلام انحراف و تفرقه در اصول و آراء و عقايد را به دنبال داشتند.
    عامل فرهنگي
    در سال‌هاي پس از خلفاء راشدين، مهم‌ترين عاملي كه زمينه پراكندگي عقايد و آراء اسلام را فراهم ساخت، ورود تمدن‌ها و فرهنگ‌هاي ديگر چون فرهنگ روم و فارس در قلمرو كشور اسلامي بود. آشنا شدن مسلمانان با فلسفه روم و يونان و اسكندريه، باعث ايجاد نحله‌هاي متعدد در عقايد اسلام شد. ترجمه آثار و فلسفه روم و يونان گرچه مايه رحمت و بركت‌هايي بود كه در تاريخ فلسفه آمده است، اما اين ضرر را داشت كه نحله‌هاي متعدد در حوزة اسلام ظهور پيدا كند.
    شرح و تفصيل هر يك از اين عوامل كار و زمان زياد مي‌طلبد، امّا به عنوان نمونه به شرح چند مورد از اولين عوامل افتراق اشاره مي شود.
    مسلمانان صدر اسلام در پرتو عقيده ساده و دين و شريعت آسان زندگي مي‌كردند، آنان گوش جان خود را به رسول‌الله ـ صلي الله عليه و آله ـ سپرده بودند هرچه از آن حضرت مي‌شنيدند، عمل مي‌كردند. بعضي‌ها با رسول خدا مخالفت مي‌كردند، امّا در مقابل عظمت و هيبت آن حضرت و وحي الهي تاب نمي‌آوردند، زود از عقيده و رأي خود برمي‌گشتند. وقتي رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ به رفيق اعلي پيوست خليفة اول وقتي روي كار آمد، اولين كاري را كه كرد گفت: «لا تحدثوا عن رسول‌الله...»[1] از رسول خدا حديث نقل نكنيد (بهتر آن است كه ترجمه كنيم از رسول‌الله حديث نكنيد يعني اصلاً از او نام نبريد و چيزي نقل نكنيد) هركه از شما چيزي را سؤال كرد، بگوئيد كتاب خدا ميان ما و شما حاكم است، حلال آن را حلال بشماريد، حرام آن را حرام بشماريد. نتيجه اين منع و سنت‌گذاري آن شد كه حرام‌هاي رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ حلال شد. از جمله محرماتي كه حلال شد، سبّ و ناسزا گفتن به علي بن ابي‌طالب، وصي رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ بود. «من سب علياً فقد سبّني و من سبّني فقد سب‌الله»[2] هركه به علي ناسزا بگويد به من ناسزا گفته و هركه به من ناسزا بگويد، خدا را سب نموده است.
    منع از كتاب و نقل احاديث پيامبر اسلام(ص) و سبّ اميرالمومنين علي(ع) در طول حكومت بني‌اميه از خلافت معاوية بن ابي‌سفيان گرفته تا خلافت عمر بن عبدالعزيز، ادامه داشت و اميرالمؤمنين علي ـ عليه‌السّلام ـ را در منابر و قنوت نماز سب مي‌كردند.
    مهمترين ثمره و اثر آن سبّ و منع از نقل حديث آن بود كه مسلمانان مرجعيت ديني و تفسير و تأويل قرآن را گم كردند و گمراه گرديدند و به جاي قرآن و سنت رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ سيره و سنت خلفاء راشدين جاي‌گزين و معرفي گرديد. و به اين حديث جعلي تمسك كردند كه: «عليكم بسنتي و سنة الخلفاء المهديين الراشدين»[3] بر شما باد كه به سنت من و سنت خلفاء راشدين چنگ زنيد و با دندان‌هاي خود آن را محكم بگيريد. صاحب بن خليفه از عمر بن عبدالعزيز نقل مي‌كند «الا انّ ما سنّ رسول‌الله و صاحباه فهودين تأخذ و تنتهي إليه و ما سنّ سواهما فأنا نرجئه»[4] هرچه از پيامبر و دو خليفه اول رسيده است، همان دين من است، بگيريد و به آن مراجعه كنيد و هرچه را از غير آن دوتاست (در عمل به آن) آن را به تأخير اندازيد. شما مشاهده مي‌كنيد كه در حديث اول و صدر سخن خليفه اموي كه سخن از سيره و سنت رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ بود، ابن عبدالعزيز در پايانِ كلام خود گفته كه فقط به سيره و سنت دو خليفه اول چنگ زنيد و عمل نمائيد. بعدها كه ديدند سيره و سنت آن دو خليفه براي دين و دينداري و حكومت كفايت نمي‌كند، منابع ديگري را براي دين اضافه كردند. يكي از منابع، سيره و سنت صحابه بود.[5] (بجز سيره و سنت امام علي بن ابي‌طالب و حضرت زهرا، فاطمه دختر رسول‌اكرم، و حسن و حسين). ديگر سيره و سنت تابعين[6] بود. سپس سيره و سنت حكّام اموي[7] و عباسي و...
    از جمله عوامل بسيار قوي و مؤثر در تفرقه و تشتت آراء و عقايد مسلمانان نشر فرهنگ اهل‌كتاب در بين مسلمانان و جعل حديث بود. نشر فرهنگ اهل كتاب هم توسط خود اهل كتاب مثل كعب‌الأحبار انجام مي‌شد و هم توسط بعضي از مسلمانان از قبيل ابوهريره، عبدالله بن عمروعاص و مقاتل بن سليمان بلخي.
    افراد شاخص و خطرناك در امر جعل حديث سيف بن عمر تميمي و ابوهريره مي‌باشد. خرابكاري‌هاي كه سيف نموده است از اين قبيل است: «او صدها صحابي، تابعي، راويان حديث و جنگ‌ها، سرزمين‌ها، قصيده‌ها و شعرها، نامه‌ها و روايت‌هائي كه اصلاً وجود نداشته، ساخته است.»[8]
    «ابوهريره احاديثي از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ روايت كرده كه از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ آن حديث‌ها را نشنيده بود. چنانكه احمد بن حنبل امام حنابله در مسندِ خود روايت كرد كه ابوهريره حديثي را روايت كرد، حاضران به او گفتند: اين را كه نقل كردي از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ است يا از كيسة خودت مي‌باشد؟! ابوهريره گفت: اين را كه نقل كردم از كيسه خودم مي‌باشد.»[9]
    در پايان بايد گفت: كه هرگونه فعاليت و حركت انسان به جهت «حب ذات» است. اين حب ذات كه ميل طبيعي است در وجود انسان، در جامعه به شكل استكبار و استثمار ظهور مي‌كند، مي‌خواهد ديگران را به استخدام خود دربياورد، ميوه فعاليت‌ها و كار آنان را از آنِ خود كند، اگر به اين ميل و خوي انساني رياست‌طلبي هم افزوده شود، آنگاه اين شخص «براي رسيدن به جاه و منصب از عدم رشد فكري جماعتي استفاده كرده و تحت عنوان منصبي كه در زمان و مكانِ انسان پذيرفته مي‌شده، فعاليت مي‌كند. اينان به كسان ديگر نيز كه مانند خودشان حبّ رياست داشتند نويد منصب و رياست مي‌دادند و به توده‌هاي مردم كه رشد فكري نداشتند ديني عرضه مي‌داشتند كه خواسته‌هاي نفساني آنها را به نام آن دين، قانوني مي‌كرده است و بدين ترتيب گروهي را گرد خود آورده، فرقه‌اي را بنام آن دين و مذهب ايجاد مي‌كردند.»[10]
    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. عسگري، مرتضي، مأة و خمسين صحابي مختلق.
    2. عسگري، مرتضي، معالم المدرستين، 1ـ3.
    3. عسگري، مرتضي، نقش ائمه در احياء دين، 1ـ18.
    4. احمد حسين يعقوب، العدالة الصحابة.

    --------------------------------
    [1] . ذهبي، تذكرة الحفاظ، ج 1، ص 3.
    [2] . مستدرك الحاكم، ج 3، ص 121، تاريخ الخلفاء، للسيوطي، ص 73، خصائص النسائي، ص 24، المناقب للخوارزمي، جامع البيان، العلم، ج 2، ص 174.
    [3] . ترمذي، ابن ماجه، البيهقي و احمد بن حنبل.
    [4] . السيوطي، تاريخ الخلفاء، ص 160، (عمر بن عبدالعزيز).
    [5] . اعلام الموقعين، ج 4، ص 122.
    [6] . تاريخ بغداد، ج 14، ص 86.
    [7] . ملخص ابطال القياس، ص 37.
    [8] . عسگري، سيدمرتضي، نقش ائمه در احياء دين، ج7.
    [9] . مسند احمد، ج 2، ص 252 و 299، صحيح بخاري كتاب النفقات باب وجوب النفقه علي الأهل و العيان، ج 3، ص191، به نقل از «عسگري، مرتضي نقش ائمه در احياء دين، ج 12».
    [10] . عسگري، سيد مرتضي. نقش ائمه در احياء دين، ج 10،‌ص 90.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟

    نویسنده، یک روزنامه نگارمستقل اسلام آبادی است

    در تمام دنیا تنها 14میلیون یهودی وجود دارد؛ هفت میلیون در آمریکا، پنج میلیون در آسیا، دو میلیون در اروپا و یکصد هزار نفر در آفریقا.
    در برابر هر یهودی در دنیا، یکصد نفر مسلمان وجود دارد. با اینحال یهودیان بیشتر از یکصد برابر قدرتمندتر از تمام مسلمانان هستند. آیا هرگز تعجب نشده اید که چرا؟
    عیسای ناصری یهودی بود. آلبرت اینشتین، بانفوذترین و تأثیرگذارترین دانشمند تمام دوران و «مرد قرن» به انتخاب مجله تایم، یک یهودی بود.زیگموند فروید، پدر روانکاوی یک یهودی بود. به همین ترتیب کارل مارکس، پل ساموئلسون و میلتون فریدمن .اینها عده دیگری از یهودیانی هستند که حاصل خرد و روشنفکریشان، به تمام بشریت رسیده است.
    بنجامین روبین سرنگ واکسیناسیون را به بشر ارزانی داشت. یوناس سالک اولین واکسن فلج اطفال را تهیه کرد.آلبرت سابین واکسن فلج اطفال مؤثر و بهبود یافته را تهیه کرد. گرترود الیون، داروی مبارزه با سرطان خون را به ما هدیه کرد. باروخ بلومبرگ، واکسیناسیون هپاتیت بی را مهیا کرد. پل الریخ، درمان سیفیلیس را کشف کرد (سیفیلیس: یک بیماری مسری جنسی). الی مچنیکوف، یک جایزه نوبل را در بیماریهای عفونی بدست آورد.برنارد کاتز، یک جایزه نوبل را در انتقال عصبی-عضلانی کسب کرد.آندرو شالی، برنده جایزه نوبل در غدد ترشح کننده داخلی شد (اختلال سیستم غدد درون ریز؛ دیابت،پرکاری تیروئید).آرون بک، درمان شناختی را کشف کرد (روان درمانی برای معالجه اختلالات روانی، افسردگی و فوبیا). گرگوری پینکاس، اولین قرص ضد حاملگی خوراکی را تهیه کرد. جورج والد، یک جایزه نوبل به خاطر پیشبرد دانش و ادراک ما از چشم انسان، کسب کرد. استنلی کوهن، برنده یک جایزه نوبل در جنین شناسی (مطالعه جنینها و رشد آنها) شد. ویلم کولف، با ماشین دیالیز کلیه مطرح شد.
    در طول 105 سال گذشته، 14 میلیون یهودی، 15 دوجین از جوایز نوبل را کسب کرده اند در حالی که تنها 3 جایزه نوبل توسط 4/1 میلیارد مسلمان کسب شده است(غیر از جوایز صلح). چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟
    استنلی میزور، اولین تراشه میکرو پروسسور (ریزپردازنده) را اختراع کرد. لئو سیلارد، اولین راکتور هسته ای زنجیره ای را ساخت. پیتر شولتز، کابل فیبر نوری ؛ چارلز آدلر، چراغ راهنما ؛ بنو استراوس، فولاد ضد زنگ ؛ آیسادور کایسی، سینمای مصوت (همراه با صدا) ؛ امیل برلینر، میکروفون (دهنی) تلفن و چارلز گینسبورگ، ضبط نوار ویدئویی.
    سرمایه داران شهیر در دنیای تجارت که به مذهب یهودیت تعلق دارند عبارتند از رالف لورن (Polo)، لویس استراوس (Levi's jeans)، هوارد شولتز (Starbuck's)،سرگی برین (Google)، میشل دل (Dell computers)، لری الیسون (Oracle)، دونا کاران (DKNY)، ایرو روبینز (Baskins & Robbins) و بیل روزنبرگ (Dunkin Donuts).
    ریچارد لوین، رئیس دانشگاه یال، یک یهودی است. همچنین هنری کیسینجر(وزیر آمریکایی)،آلن گرینسپن(رئیس مجلس در دوران ریگان،بوش،کلینتون و بوش)، جوزف لیبرمن، مادلین آلبرایت (وزیر آمریکایی)، کاسپر وینبرگر (وزیر دفاع آمریکا)، ماکسیم لیتوینوف (وزیر امور خارجه شوروی سابق)، دیوید مارشال (نخست وزیر سنگاپور)، ایساک ایساکس (فرماندار کل استرالیا)، بنجامین دیسرایلی (سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی)، یوگنی پریماکوف (نخست وزیر روسیه)، بری گلدواتر، خورخه سامپایو (رئیس جمهور پرتغال)، جان دویچ (مدیر سیا)، هرب گری (قائم مقام نخست وزیر کانادا)، پیر مندز (نخست وزیر فرانسه)، مایکل هوارد (وزیر کشور بریتانیایی)، برونو کریسکی (صدر اعظم اتریش) و روبرت روبین (وزیر خزانه داری آمریکا) نیز یهودی هستند.
    در عرصه رسانه، یهودیان سرشناس شامل وولف بلیتزر (CNN)، باربارا والترز (ABC News)، یوجین مه یر (واشینگتن پست)، هنری گرونوالد (سر ویراستار تایم)، کاترین گراهام (ناشر واشینگتن پست)، جوزف للیلد (ویراستار اجرایی، نیویورک تایمز) و ماکس فرانکل (نیویورک تایمز) می باشند.
    آیا می توانید نوعدوست ترین نیکوکار در طول تاریخ جهان را نام ببرید؟
    نامش جورج سوروس است، یک یهودی، که تاکنون بیش از 4 میلیارد دلار اهدا کرده که بیشتر آن برای کمک به دانشمندان و دانشگاههای سراسر دنیا صرف شده است.
    پس از جورج سوروس، والتر آننبرگ، یک یهودی دیگر، قرار دارد که یکصد کتابخانه را با بخشش تقریباً 2 میلیارد دلار ساخته است.
    در المپیکها، مارک اسپیتز، با بردن هفت مدال طلا، یک رکورد ثبت کرد. لنی کرایزلبرگ برنده سه مدال طلای المپیک است. اسپیتز، کرایزلبرگ و بوریس بکر همه یهودیند.
    آیا می دانستید که هریسون فورد، جورج برنز، تونی کورتیس، چارلز برنسون، ساندرا بولاک، بیلی کریستال، وودی آلن، پل نیومن، پیتر سلرز، داستین هافمن، مایکل داگلاس، بن کینگزلی، کرک داگلاس، گلدی هاون، کری گرانت، ویلیام شاتنر، جری لوییس و پیتر فالک همه یهودیند؟
    حقیقت امر این است که خود هالیوود به دست یک یهودی بنیان نهاده شد. در بین کارگردانها و تهیه کننده ها، استیون اسپیلبرگ، مل بروکس، الیور استون، آرون اسپلینگ (بورلی هیلز 90210)، نیل سیمون، آندرو واینا (رامبو 1/2/3)، مایکل مان، میلوس فورمن (پرواز بر فراز آشیانه فاخته)، داگلاس فیربنکس (دزد بغداد) و ایوان ریتمن همگی یهودیند.
    جهت اطمینان، واشینگتن پایتختی مهم است و در واشینگتن لابی ای که از اهمیت برخوردار است، انجمن امور عمومی اسراییل آمریکایی یا AIPACاست.
    واشنگتن می داند که اگر نخست وزیر ایهود اولمرت کشف می کرد که زمین صاف است، AIPAC، یکصدو نهمین کنگره را واداربه تصویب مصوبه ای جهت قدردانی از اولمرت به خاطر این اکتشاف می کرد.
    ویلیام جیمز سیدیس، با ضریب هوشی 300-250، تابناکترین و هوشمندترین بشری است که تاکنون وجود داشته است.
    حدس بزنید که او به چه دینی تعلق داشت؟

    سئوال : حالا، چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟
    جواب : آموزش و پرورش.


    چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
    بطور تخمینی در حدود 1476233470 مسلمان برسطح سیاره زمین قرار دارند: یک میلیارد در آسیا، 400 میلیون در آفریقا، 44 میلیون در اروپا و شش میلیون در آمریکا.
    یک پنجم تمام انسانها، مسلمانند ؛ به ازای هر نفر هندو، دونفر مسلمان وجود دارد، در مقابل هر نفر بودایی، دو نفر مسلمان و در برابر هر نفر یهودی، یکصد نفر مسلمان وجود دارد. هیچ فکر کرده اید که چرا مسلمانان اینقدر ضعیفند؟ دلیلش اینجاست:
    57 کشورعضو در سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) عضویت دارند، و تمام آنها بر روی هم در حدود 500 دانشگاه دارند ؛ یک دانشگاه به ازای هر سه میلیون مسلمان.
    ایالات متحده 5758 دانشگاه و هند 8407 دانشگاه دارند.در سال 2004، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، یک «رده بندی علمی دانشگاههای جهان» را گردآوری کرد، وهیچ دانشگاهی از کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان، در جمع 500 دانشگاه برتر قرار نداشت.
    مطابق اطلاعاتی که توسط UNDP جمع آوری شده است، درصد باسوادی در دنیای مسیحیت، در حدود 90 درصد می باشد و 15 کشور با اکثریت جمعیت مسیحی دارای نرخ باسوادی 100 درصد بوده اند. یک کشور با اکثریت جمعیت مسلمان، در بالاترین حالت تمایز (کنتراست)، میانگین نرخ باسوادی در حدود 40 درصد داشته و هیچ کشوربا اکثریت جمعیت مسلمان، با نرخ باسوادی 100 درصد وجود ندارد
    حدود 98 درصد از باسوادان در دنیای مسیحیت، مقطع ابتدایی (دبستان) را به پایان رسانده اند در حالی که کمتر از 50 درصد از باسوادهای دنیای اسلام همین مقطع را به پایان برده اند. در حدود 40 درصد از باسوادان در دنیای مسیحیت، دانشگاه رفته اند در صورتی که کمتراز دو درصد از باسوادان در دنیای اسلام دانشگاه دیده اند.
    کشورهای دارای اکثریت جمعیت مسلمان، 230 دانشمند به ازای هر یک میلیون مسلمان دارند. ایالات متحده، 4000 دانشمند به ازای هر میلیون نفر و ژاپن 5000 دانشمند به ازای هر یک میلیون نفر دارند.
    در سراسر دنیای عرب، تعداد کل محققان تمام وقت، 35000 نفراست و تنها 50 تکنیسین به ازای هر یک میلیون عرب وجود دارد (در دنیای مسیحیت، تا 1000 تکنیسین به ازای هر یک میلیون نفر وجود دارد).
    گذشته از این، دنیای اسلام 2/0 درصد ازGDP اش را برای تحقیق و توسعه، صرف می کند در حالی که دنیای مسیحیت درحدود 5 درصد GDP اش را صرف می کند.
    نتیجه: دنیای اسلام در ظرفیت تولید علم، کمبود دارد.

    تعداد روزنامه ها در ازای هر 1000 نفر و تعداد عنوانهای کتاب به ازای هر میلیون نفر، دو شاخص گسترش و نشر علم و آگاهی در یک جامعه هستند.
    در پاکستان، 23 روزنامه به ازای هر 1000 نفر پاکستانی وجود دارد در حالی که نرخ مشابه در سنگاپور 360 است.
    در بریتانیا، تعداد عنوانهای کتاب به ازای هر میلیون نفر، 2000 است در حالی که نرخ مشابه آن در مصر 20 است.
    نتیجه : دنیای اسلام در نشر علم شکست خورده است.

    صادرات محصولات دارای تکنولوژی عالی، به صورت درصدی از کل صادرات، یک شاخص مهم برای کاربرد علم است.
    صادرات پاکستان در زمینه محصولات با تکنولوژی عالی به صورت درصدی از کل صادرات، یک درصد است.
    نرخ مشابه برای عربستان سعودی 3/0 درصد است ؛ کویت، مراکش و الجزایر همگی 3/0 هستند در حالی که در مورد سنگاپور 58 درصد است.
    نتیجه : دنیای اسلام در بکارگیری علم، شکست خورده است.

    چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
    زیرا علم تولید نمی کنند.
    چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
    زیرا علم را منتشر نمی کنند.
    چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟
    زیرا علم را بکار نمی گیرند.
    و آینده به جوامع مبتنی بر علم تعلق دارد.
     

     

     

     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive