به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, July 10, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 967)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 967

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 967 :: پنجشنبه 20 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

اين 90 هزار ميليارد تومان پردردسر!

سلام عرض شد
اولا از اينکه ديروز روزانه منتشر نشد پوزش مي طلبم، علتش هم اين بود که روز قبلش که بايد روزانه را آماده مي کردم بخاطر مشکلات مرکز مخابراتي، ADSl مون قطع بود.
خب، اگر يادتون باشه در شماره قبلي روزانه (966) در همين قسمت سخن مبين قول داده بودم که براي شماره امروز، مطالبي در مورد Geek بنويسم. اما با اجازه شما دوستان مي خوام اين مطلب Geekها را بذارم واسه شماره بعد و امروز در مورد موضوع مهم طرح تحول اقتصادي و علي الخصوص بحث پرداخت نقدي يارانه ها مطالبي را عرض کنم.
اگر پيگير شماره هاي پيشين مجله روزانه باشيد، در شماره هاي 961 و 965 روزانه در قسمت «خبر داغ روز» بطور نسبتا مفصلي به معرفي و تحليل طرح پرداخت نقدي يارانه ها پرداختيم (اگر نخوانده ايد توصيه مي کنم حتما يه مروري بکنيد).
بخاطر اهميت و حساسيت موضوع، خودم در حال جمع آوري اطلاعات و آمار و ارقامي بودم که در يکي از همين روزها نقدي بر اين طرح بنويسم، تا اينکه در شماره روز سه شنبه روزنامه اعتماد ملي مقاله اي به قلم دکتر زيبا کلام با عنوان «نقدي کردن يارانه‌ها؛ از چاله به چاه؟» ديدم که انصافا بسيار دقيق، کارشناسانه و همه جانبه به اين موضوع (پرداخت نقدي يارانه ها) پرداخته شده بود.
البته در اينکه رويه فعلي پرداخت يارانه توسط دولت اشتباه مي باشد و ادامه وضعيت فعلي غيرممکن و زيانبار است، شکي در آن نيست. جالبه بدونيد در وضعيت فعلي 70 درصد يارانه هاي پرداختي توسط دولت به 30 درصد مرفه جامعه تعلق مي گيرد. اما اينکه بخواهيم 90 هزار ميليارد تومان را به قول دکتر زيباکلام مثل آش نذري و گوشت قرباني در بين مردم پخش کنيم، همون حکايت از «چاله به چاه» است.
از همه شما عزيزان چه طرفداران رئيس جمهور و چه مخالفان و منتقدان ايشان دعوت مي کنم اين مقاله دکتر زيباکلام را که در ستون سمت چپ شماره امروز روزانه قرار داده ام را با دقت مطالعه کنيد.
ضمنا در شماره هاي آينده روزانه همچنان به تحليل و نقد اين طرح بزرگ خواهيم پرداخت. همچنين از همه شما دوستان انديشمند گروه هم تقاضا دارم مقالات و نوشته هاي خود در مورد اين طرح را براي درج در روزانه به آدرس من بفرستند.

---------
موخره: راستي امشب شب آرزوهاست ....
 

آرزومند آرزوهاي سبزتان
مبين
mobin_s2004@yahoo.com


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (966) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • اين 90 هزار ميليارد تومان پردردسر!
  • اسکناسهای کشورهای مختلف جهان
  • تصاویری دیدنی از دانمارک سرزمین خوشبختی
  • آيا ازحضور خاتمي در انتخابات رياست جمهوري حمايت ميکنيد؟
  • گزارش تصويري از برخورد پليس با آتليه‌هاي متخلف عكاسي
  • معرفي و دانلود فيلم : جبرئيل
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : کارائيب وحشي
  • دانلود انيميشن : Vampire Knight
  • آلبوم بسیار زیبای دانیال به نام تحت تقیب
  • آهنگ زيباي گل پنهان باصداي عليرضا قرباني
  • تماشا و ضبط کانالهاي ماهواره از طريق اينترنت با استفاده از نرم افزار TVTons 2.0
  • آنتی ویروس kaspersky برای سیمبیان ورژن 3
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: جنگجوی صلیبی: پادشاهی در راه است
  • یک حادثه تلخ هنگام مسابقه دوچرخه سواری
  • اينجا تبريز است! عجب شهري! عجب شهرسازي!!
  • لیلة الرغائب چگونه شبی است؟
  • غربالگری کلسترول در چه زمانی باید آغاز شود؟
  • آتش با بنزین خاموش شد
  • همه چيز براي عمليات در خليج فارس آماده است
  • جديدترين شماره از هفته نامه eWeek
  • چتری که می تواند آب را تصفیه کند
  • پول شويي الكترونيكي
  • تفاوت ولایت و ولایت پذیری  با سلطنت و پادشاهی
  • نقدي کردن يارانه‌ها؛ از چاله به چاه؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

اسکناسهای کشورهای مختلف جهان
زندگی روی لبه
ويدئويي ديدني از رزمایش پیامبر اعظم
تصاویری دیدنی از دانمارک سرزمین خوشبختی
عکس‌های بسیار زیبا از آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا
جشنوارة بزرگ ادبي «تبسّم ظهور»
آيا ازحضور خاتمي در انتخابات رياست جمهوري حمايت ميکنيد؟
به اين سايت بريد و نظر خود را اعلام کنيد
جشنواره سنتی مجسمه های برفی در ژاپن
شهر ما تهران!
قديمي اما خيلي با مزه!
مجموعه تصاویر جالب و باحال از عکاسان! 
گزارش تصويري از برخورد پليس با آتليه‌هاي متخلف عكاسي

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شليك موفق نسل جديد موشك شهاب 3

نسل جديد موشك بالستيك شهاب 3 با موفقيت در سومين مرحله از رزمايش پيامبر اعظم (ص) شليك شد.
به گزارش فارس، موشك ارتقاء يافته شهاب 3 صبح ديروز توسط يگانهاي نيروي هوايي سپاه با موفقيت در رزمايش دريايي - موشكي پيامبر اعظم (ص) شليك شد.
اين موشك ارتقا يافته با برد 2 هزار كيلومتر و به وزن يك تن در منطقه برگزاري اين رزمايش واقع در خليج فارس با موفقيت آزمايش شد. دقت اين موشك شهاب 3 در اصابت به اهداف ارتقاء يافته است.
همچنين در اين رزمايش موشكهاي زمين به زمين زلزال و فاتح نيز با موفقيت شليك و به اهداف مشخص شده اصابت كردند.
در رزمايش پيامبر اعظم 2 نيز طرح بهينه سازي موشك شهاب 3توسط متخصصان كشورمان با موفقيت انجام شده و طراحي و نصب كلاهك خوشه‌اي بر روي آن صورت گرفت.
كلاهك خوشه‌اي اين قابليت را به موشك هاي شهاب مي دهد كه بر روي هدف، حجم انبوهي از بمب ها را فرو بريزد و عملاً اين موشك نوعي بمباران اهداف نظامي دشمن را برعهده دارد. از اين قابليت مي توان براي هدف قرار دادن پايگاه‌هاي نظامي دشمن، محل تجمع نيروها و نيز ناوهاي مستقر در فواصل مختلف استفاده كرد كه در يك لحظه شاهد بمباران وسيع و پرتعداد بمب هاي موجود در كلاهك موشك هاي شهاب خواهند بود.
براساس اين طرح موفق نيروهاي متخصص كشور، حجم و ميزان بمباران اين كلاهك خوشه‌اي قابل تنظيم است و محدوده‌هاي مختلفي را با توجه به برد بالاي خود كه قابليت نشانه روي اهدافي تا 2 هزار كيلومتر را دارد، در تيررس موشك هاي كشورمان است.
نكته ديگر، سيستم اختصاصي ناوبري موشك هاي شهاب است كه موجب شده كساني كه ادعا دارند ايران اين موشك ها را از كشورهاي ديگر تهيه كرده است، اما اين سيستم ناوبري و الكترونيكي ساخته شده توسط متخصصان ايراني، جاي شبهه‌اي را باقي نگذاشته است.
اين سيستم علاوه بر آنكه قدرت شناسايي و اصابت به اهداف را بگونه‌اي بسيار دقيق در اختيار ايران قرار داده است كه علاوه بر اطمينان از برخورد موشك به هدف مورد نظر، در صورت خروج از مسير تعيين شده نيز مي تواند آن را تصحيح كرده و درصد اطمينان از برخورد را به نحو چشمگيري افزايش دهد. البته بر فرضي كه اين موشك‌ها از مسير خود منحرف شوند و امكان اصلاح آن فراهم نشود، سيستم انهدام آن در فضا به كار افتاده و براين اساس هيچ گونه اشتباهي در اصابت موشك متصور نخواهد بود.
نكته ديگر در خصوص بهينه سازي استفاده از موشك هاي شهاب كه در سال گذشته انجام شد، تغيير زاويه شارژ موشك شهاب است كه از اين پس با زاويه صفر با سطح افق مورد استفاده قرار مي‌گيرد . اين تغيير موجب مي‌شود تا فواصل آماده سازي شليك موشك‌ها كمتر شده و قدرت متحرك سازي شليك‌ها را افزايش مي دهد تا شليك‌هايي نامحدود در زمانهاي كوتاه را شاهد باشيم.
از نكات جالب ديگري كه نمونه آن در رزمايش پيامبر اعظم 2 و 3 سپاه پاسداران به نمايش گذاشته شد، پرتاب همزمان چندين موشك با قابليت ها و كلاس هاي مختلف بود كه ايران اين توانايي كم نظير در دنيا را با تلاش و برنامه ريزي دقيق متخصصان دفاعي خود داراست.
بايد به اين نكته توجه كرد كه هركدام از اين موشك ها در يك زمان مشخص آماده شليك مي شود و همزمان كردن اين شليك ها نياز به برنامه ريزي دقيق و اجراي بسيار حساب شده دارد كه مثال موفقيت آميز آن، شليك چندين فروند موشك مختلف در عرض يك ثانيه بود كه مورد تحسين همگان قرار گرفت.

9 موشك دوربرد و ميانبرد با موفقيت شليك شد

9 موشك دوربرد و ميان برد ساخت داخل در رزمايش پيامبر اعظم 3 به طور همزمان پرتاب شد.
9 فروند موشك دور برد و ميان برد از خانواده موشك‌هاي زمين به زمين كه با دستان پرتوان متخصصان داخلي ساخته شده بود، لحظاتي قبل در رزمايش پيامبر اعظم 3 پرتاب شد.
سردار سرتيپ پاسدار سلامي فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه اين شليك‌ها مرحله‌اي ديگر از سومين رزمايش دريايي و موشكي پيامبر اعظم (ص) است، گفت: هدف از برگزاري اين رزمايش نشان دادن عزم و اراده و اقتدار در مقابل دشمناني است كه در هفته هاي اخير ايران را با ادبيات خشن تهديد كرده‌اند.
وي تاكيد كرد: اين موشك ها را به افتخار ايران پرتاب مي كنيم تا نشان دهيم كه اين تنها بخش كوچكي از توان و اقتدار دفاعي ايران است .
سرتيپ سلامي افزود: ما با دشمناني كه قصد دارند با عمليات رواني و با تهديد واقعي ملت ايران را از مسير مقدس خود خارج كنند مي گوييم ما هميشه آماده دفاع از كيان اسلامي هستيم .
وي گفت: تنها پيام من به دشمنان اين است در اجراي سياست هاي خود دقيق تر عمل كنند و بدانند در هر موقعيت و مكاني كه باشند دقيقا زير ذره بين ما هستند.
به گزارش فارس، در ميان اين موشك‌ها، موشك شهاب 3 با ارتقاء جديد نيز وجود دارد كه با موفقيت به هدف تعيين شده اصابت كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جبرئيل
Gabriel


کارگردان: شين ايبس. فيلمنامه: شين ايبس، مت هيلتن تاد. موسيقي: برايان کاچيا. مدير فيلمبرداري: پيتر هولاند. تدوين: ‏آدرين راستيرولا. طراح صحنه: ويکتور لام. بازيگران: اندي ويتفيلد[جبرئيل]، دواين استيونسون[شمائيل]، سامانتا ‏نوبل[جيد/آميتيل]، اريکا هينتز[ليليث]، مايکل پيکريلي[آسموديوس]، هري پاوليديس[اوريل]، جک کمپبل[رافائيل]، ‏کوين کاپلند[اهريمن]، برندن کليکين[بالان]، مت هيلتن تاد[ايتورئيل]، والنتينو دل تورو[باليل]، گوران دي. ‏کلوئت[مولوک]، امي متيوز[مگي]. 109 و 113 دقيقه. محصول 2007 استراليا. ‏
در شهري بي نام که گويي در برزخ قرار دارد، نبرد ميان فرشتگان رانده شده از درگاه خداوند و ملک هاي مقرب ادامه ‏دارد. آنها بر سر روح آدميان مي جنگندند و هدف به دست گرفتن کنترل اين شهر است. آخرين بازمانده ملک هاي ‏مقرب که جبرييل نام دارد وارد شهر که تاريکي بر آن مستولي شده، مي شود تا با غلبه بر فرشتگان رانده شده به رهبر ‏شمائيل نور و روشنايي را بار ديگر به شهر بازگرداند.‏

چرا بايد ديد؟
اکشن مذهبي استراليايي که به خاطر هزينه اندک توليدش بايد به آن لقب فيلم بي هزينه داد[تنها 200 هزار دلار که در ‏هفته اول نمايش اش در استراليا سه بيش از سه برابر اين مبلغ را به دست آورده] اولين فيلم شين جان ايبس در مقام ‏نويسنده، تهيه کننده و کارگردان است که به شيوه ‏HD‏ فيلمبرداري شده است. يک محصول کليشه اي و اندکي ماتريکس ‏وار که همچون فيلم برادران واچووفسکي کهن الگوي نبرد ميان خير و شر را ديگر بار روايت مي کند. ‏
کارگردان جبرئيل کوشيده تا فضايي گوتيک خلق کرده و قصه فانتزي و علمي تخيلي اش را به شکلي خلاقانه سامان ‏دهد، اما ضعف در بازي ها-مخصوصاً شخصيت شمائيل- و انتخاب بازيگران نامناسب-‏‎ ‎بدتر از همه سامانتا نوبل در دو ‏نقش جيد/آميتيل- در کنار حرکت هاي سرسام آور دوربين در اطراف شخصيت ها باعث شده تا از قدرت کافي ‏برخوردار نشود. با اين حال ديدن ترکيب هوشمندانه ماتريکس، کلاغ و بليد رانر در يک محصول واقعاً کم هزينه- که ‏بايد به خاطر جلوه هاي ويژه بصري اش ستود- ارزش تماشاي جبرئيل يا گابريل را دارد. حتي اگر تنها نقطه قوت فيلم ‏تک سوال فلسفي شمائيل باشد که رنگي جدي بر فيلم مي زند-اين که چرا بايد تا پاين عمر مطيع اوامر شخص يا چيزي ‏به نام خدا بود؟
ژانر: اکشن، ترسناک. ‏ ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part1.rar 
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part2.rar 
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part3.rar 
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part4.rar 
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part5.rar 
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part6.rar 
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part7.rar 
Gabriel_2007.DVDRip.XviD-Htmakina.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

کارائيب وحشي
Wild Caribbean

مستند «کارائيب وحشي»
محصول
BBC

Though synonymous with its beguilingly beautiful reefs and wildlife, the Caribbean has a much darker side - a side plagued by some of the worth ecological disasters witnessed on the face of our planet. Continued destruction from hurricanes and volcanic eruptions has played an integral part in manipulating the region's landscape. Journey fro the West Indies though Cuba, Peurto Rico and beyond, with this scenic portrait of one of the world's most beautiful destinations.

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Vampire Knight

Genres: drama, romance, supernatural

Plot Summary: Yuki's earliest memory is of a stormy night in winter, wherein she was attacked by a vampire... And then rescued by another. Now 10 years later, Yuki Cross, the adopted daughter of the headmaster of Cross Academy, has grown up and become a guardian of the vampire race, protecting her savior, Kaname, from discovery as he leads a group of vampires at the elite boarding school. But also at her side is Zero Kiryu, a childhood friend who's hatred for the creatures that destroyed everything he held dear, is now determined never to trust them. This coexisting arrangement seems all well and good, but have the vampires truly renounced their murderous ways, or is there a darker truth behind their actions. Is Kaname's infatuation with Yuki the beginning of a forbidden romance, or is it something in her forgotten past that draws him to her. Because in this world of secrets, nothing is as it seems. And the price of misplaced trust may even be worse than death.

لينکهاي دانلود

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_01.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_01.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_02.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_02.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_03.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_03.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_04.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_04.part2.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_04.part3.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_05.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_05.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_06.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_06.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_07.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_07.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_08.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_08.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_09.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_09.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_10.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_10.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_11.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_11.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_12.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_12.part2.rar

Shoku-dan__Vampire_Knight_-_13.part1.rar
Shoku-dan__Vampire_Knight_-_13.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

تحت تعقيب
باصداي دانيال

آلبوم بسیار زیبای دانیال به نام تحت تقیب با 2 کیفیت
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زيباي گل پنهان
باصداي عليرضا قرباني

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تماشا و ضبط کانالهاي ماهواره از طريق اينترنت با استفاده از نرم افزار TVTons 2.0

TVTons يک برنامه ساده و راحت براي تماشا و ضبط کانالهاي تلويزيوني (ماهواره) از طريق اينترنت مي باشد. تمامي کانالها بر حسب کشورها و ژانرها طبقه بندي شده اند. با اين نرم فافزار براي تماشاي کانالهاي تلويزيوني به هيچ وسيله ديگر نياز نداريد، به جز يک کامپيوتر و يک خط اينترنت!

برخي از ويژگيهاي اين نرم افزار:

# Want to find a different look on the same event? Watch news channels from all over the world!
# Want to glance at other cities and countries? Many web cameras show streets and squares of cities, slopes of ski resorts and other interesting places in real time!
# Love the nature? Browse web cameras installed in the world's most famous zoos and aquariums!
# Studying a foreign language? Or, just want to look at the everyday life and culture of other countries? Watch and listen to the many regional channels all around the world!
# Love telecasts or music video? Save it with one click!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

آنتی ویروس kaspersky برای سیمبیان ورژن 3
بدون نیاز به ساین به همراه سریال

اگر از کاربران آنتی ویروس های کامپیوتری باشید امکان ندارد که تا حالا اسم آنتی ویروس فوق العاده قوی و کامل Kaspersky را نشنیده باشید . آنتی ویروسی که تا الان هم بهترین آنتی ویروس جهان بوده و هست و در رده اول و دوم دائما نوسان دارد . سازندگان این آنتی ویروس از کشور روسیه هستند . Kaspersky آنتی ویروسی است که واقعا در دنیا مطرح است و نیاز به تعریف و تمجید ندارد . نه اشتباه نکنید زبان این آنتی ویروس بر خلاف سازندگان آن انگلیسی است . این طور بگوییم که شما پس از نصب آخرین نسخه از آنتی ویروس Kaspersky و بروزرسانی مداوم آن امنیت کامپیوتر خود را %100 تضمین می کنید . کاربران کامپیوتری این آنتی ویروس واقعا کم نیستند . پس شک نکنید که با یک آنتی ویروس فوق العاده قوی و کامل طرف هستید . مدتی بعد نسخه های مختلفی از این آنتی ویروس هم برای گوشی های سری 60 ویرایش سوم تولید شد . اما ….
آیا تا به حال نام واژه ساین ( sign ) را شنیده اید ؟؟؟؟ نوکیا برای گوشی های سری سیمبیان سری 60 ویرایش سوم و سری uiq خود امنیت فوق العاده بالایی قرار داد . این طور که برنامه هایی که نیاز به ساین دارد هر یک پس از ساین کردن هم تنها به یک گوشی اختصاص می یابد و بر روی آن نصب می شود . در مورد ساین و ساین کردن بعدا به طور کامل و مفصل توضیح می دهیم . دوستانی که نام این واژه را شنیده اند و نسبت به ساین کردن برنامه ها هم حالت خوشایندی ندارند حتما می دانند که این آنتی ویروس فوق العاده قوی یعنی Kaspersky هم نیاز به ساین دارد
و تا قبل ازساین شدن برای نصب با پیغام که مربوط به نرم افزارهای ساین نشده است بر می خورید . پس کسانی که ساین کردن یاد ندارند آیا این آنتی ویروس فوق العاده را از دست دادند ؟؟؟؟ نه اصلا جای غصه خوردن نیست . در اين مطلب نسخه ای از این آنتی ویروس را برای گوشی های سری 60 ویرایش سوم برای دارندگان این گوشی ها آماده کرده ايم که هیچ نیازی به ساین کردن ندارد و خیلی عادی و معمولی مانند دیگر نرم افزارها می توانید اقدام به نصب آن کنید . جالب اینجاست که این نسخه با نسخه ساین نشده هیچ تفاوتی ندارد حتی می شود گقت قویتر هم کار می کند . این آنتی ویروس بی نهایت فوق العاده دارای امکانات بسیار بالایی است که در زیر به خلاصه ای ازآن ها می پردازیم . همان طور که در توضیحات زیر می بینید این آنتی ویروس خیلی راحت از طریق سرویس gprs که در ایران فعا ل است ( اینترنت ایرانسل ) قابلیت بروزرسانی دارد . اما برای بروز رسانی احتیاج دارید که ابتدا این نرم افزار را رجیستر کنید که این کار توسط یک سریال که در فایل دانلود موجود است. دانلود کنید و امنیت گوشی های سری 60 ویرایش سوم خود را کاملا با نصب این آنتی ویروس تضمین کنید . ناگفته نماند حتی در صورت خارج شدن ازآانتی ویروس یعنی انتخاب exit در برنامه این برنامه همچنان به طور پنهانی در پس زمینه به کار خود ادامه می دهد و از گوشی شما محافظت می کنید و بعد از روشن و خاموش شدن دوباره گوشی هم خود به خود و به طور خودکار فعال می شود . شرح ویژگی های این آنتی ویروس فوق العاده قوی :

Anti-Theft Protection
برای حفاظت گوشی در برابر دزدی. شما می توانید دسترسی صاحب جدید را قطع کنید،اطلاعات ،پیغام ها و ارتباطات مهم خود را از راه دور پاک کنید. شما حتی می توانید بفهمید صاحب جدید گوشی چه کسی است.

SMS-Block
بعد از دزدیده شدن گوشی شما می توانید با فرستادن یک اس ام اس پنهانی گوشی خود را قفل کرده و پاسورد جدیدی برای آن بگذارید.

SMS-Clean
این ویژگی علاوه بر جلوگیری از دریافت اس ام اس های ناخواسته ، باعث می شود که گوشی و سیم کارتتان را از هرگونه پیغام نامناسبی پاک کنید.

SIM Watch
دو ویژگی بالا هنگامی کار می کنند که گوشی شما در حال کار و استفاده از سیم کارت اصلی باشد. سارقان گوشی بعد از سرقت آن ،سیم کارت را خارج کرده و بعد به کار خود ادامه می دهند.این ویژگی از دسترسی سارق به اطلاعات شخصی شما بر روی سیم کارت جلوگیری کرده, بدون اینکه سارق بداند به شما اطلاعات شماره جدید را می دهد.

Antivirus Protection
تمام اس ام اس ها ، ام ام اس ها و ایمیل های دریافتی به طور خودکار جستجو می شوند تا ویروسی در آنها موجود نباشد.شما حتی می توانید برای اسکن گوشی خود زمانی را معین کنید تا به دنبال داده های ویروسی بگردد و در صورت وجود پاک و یا قرنطینه کند.

Firewall ( دیواره آتشین )
شما می توانید با انتخاب کردن کردن درجه حفاظت از آی پی تان - امنیت گوشی خود را بالا ببرید.

Anti-Spam For SMS/EMS/MMS
شماره تلفن ها، متن ها و …. ناخواسته را میتوانید به لیست سیاه اضافه کنید تا دیگر مزاحمتی برای شما و گوشی تان به وجود نیاید.شما همچنین می توانید آن ها را دوباره به لیست سفید خود باز گردانید.

Automatic Updates
شما می توانید در هر زمان آنتی ویروس خود را از طریق ( WAP/HTTP (GPRS, EDGE, WiFi, … و یا کامپیوتر به روز نمایید.
 


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 1 مگابايت مي باشد)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
جنگجوی صلیبی: پادشاهی در راه است
Crusaders: Thy Kingdom Come


موضوع جنگهای صلیبی همواره مورد توجه کمپانی های بزرگ سازنده بازی های ژانر استراتژیک بوده است. بازی استراتژیک "جنگجوی صلیبی: پادشاهی در راه است" نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازی مربوط به سال 1095 میلادی است و زمانی که پاپ دستور آغاز جنگهای صلیبی علیه دیگر قوم ها را اعلام می کند. زمانی که پاپ و جهان غرب متوجه شدند که جنگهای صلیبی بهترین راه برای انگیزه بخشیدن به مسیحیان برای متحد شدن است

براي مشاهده تصاويري از بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

الإمام الصادق (عليه السلام):

جُعِلَ الخَيرُ كُلُّهُ في بَيت، وجُعِلَ مِفتاحُهُ الزُّهدَ في الدنيا.

همه خير در يك خانه نهاده شده و كليد آن بى اعتنايى به دنيا قرار داده شده است.

البحار : 73 / 49 / 20

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که درخت خرماى نر هرگز ميوه نمي دهد.
  • آيا مي دانستي که نميشود روى فلز چدن حکاکي کرد.
  • آيا مي دانستي که در سال 47 ميلادى فقط صد و هفتاد هزار نفر در جهان تلويزيون داشتند.
  • آيا مي دانستي که کوير لوت چهاردهمين کوير وسيع دنيا ميباشد. مساحت آن به بيش از نود وپنج هزار کيلومتر مربع ميرسد يعني بيشتر از دو برابر مساحت کشور سوييس.
  • آيا مي دانستي که زنبورهاى عسل کندوى خود را با دقت يک دهم ميليمتر مي سازند ، آن از کرکهاى لامسه خود بعنوان وسيله اندازه گيرى استفاده مي کنند.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پيامك:

* به اميد آن روز كه پيام تمام اس ام اس ها اين باشد: مهدي (عج) آمد.(6623***0918)

* عمريست كه از حضور او جا مانديم / در غربت سرد خويش تنها مانديم
او منتظر است تا كه ما برگرديم / مائيم كه در غيبت كبري مانديم (قاصدك)
دلنوشته

* اگر حجاب ظهورت وجود تار من است / دعا نما که بمیرم، چرا نمی آیی

* ای ماه بطها تا به کی، رخساره پنهان می کنی/ تا چند از هجران خود، دلها پریشان می کنی

ای یوسف زهرا بگو، کی یاد کنعان می کنی/ ای مهدی صاحب زمان، کی رخ نمایان می کنی

* اگر صبر است طغیان می کنم/ اگر امتحان است، سعی می کنم/ اگر حکمت است صبر می کنم.

* تو را من چشم در راهم

* ستم برده ما را لب پرتگاه/ بکن صاحب عصر ما را نگاه
زمین در اسارت به سر می برد/ بیا ای جهانی ترین دادگاه ... به حق خوبات

* گل نرگس كجايي؟ كي مي آئي؟!!!

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

یک حادثه تلخ هنگام مسابقه دوچرخه سواری

اینجا مکزیک است، یک مسابقه دوچرخه سواری. تمام شرکت کنندگان در مسابقه برای اول شدن تلاش می کنند. ناگهان یک راننده مست و الکلی روی پدال گاز فشار می دهد و به میان جمعیت ورزشکار می آید.
به گزارش حریت، در اثر این تصادف دو تن از دوچرخه سواران در دم جان باختند و 14 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
خوزه لوپز 29 ساله (Jesse Lopez) راننده الکلی توسط پلیس بازداشت شده است.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نمونه دوم شاهنامه طهماسبی است که بدستور شاه اسماعیل بنیانگزار خاندان شاهی صفوی نگارگری شده است که سیاوش بیگ گُرجی و سلطان محمد از نگارگران بنام آن بوده اند.
کار گردآوری و نگارگری شاهنامه بدستور شاه اسماعیل در تبریز آغاز شد و بیست سال بدرازا کشید. بهنگام پایان یافتن این کار سترگ شاه اسماعیل درگذشته بود و پسرش شاه تهماسب صفوی بر تخت پدر نشسته بود.
از همین رو این شاهکار هنری نه بنام گردآورنده نخستینش شاه اسماعیل، که بنام پسر و جانشین او "شاهنامه طهماسبی" خوانده می شود.

می بینیم که نواده تیمور گورکانی از یکسو و بنیانگزار پایدارترین دودمان پادشاهی ایران پس از فروپاشی شاهنشاهی ساسانیان از دیگرسو دهه هائی از زندگی خود را بر سر کار نگارگری و گردآوری شاهنامه می گذارند و شاه اسماعیل از آن نیز فراتر می رود و بر پسرانش نامهای شاهنامه ای "تهماسب" و "بهرام" و "سام" می نهد.
اسماعیل و بایسنقر تنها نیستند، در درازای یک هزاره نزدیک به همه شاهانی که بر ایران فرمان راندند شاهنامه را ارج می نهادند و آنرا همچون شناسنامه ملی خود جایگاهی بلند و ارجمند می بخشیدند. پس اگر ما بهنگام سخن گفتن از همه این دودمانها آنان را ایرانی می نامیم، نه از آنرو که آنان در سرزمین کنونی ایران و یا در همسایگی آن می زیسته اند، که تنها و تنها بدلیل پایبندی آنان به "آرمان ایرانشهری" است، غزنویان از آنرو ایرانیند که سرایندگان و سخنوران دربارشان آنان را شاه ایران و جاینشین کیکاووس و کیخسرو و جمشید می نامیدند (1).
و به همین سان است سرنوشت سلجوقیان و خوارزمشاهیان و ایلخانیان و تیموریان و همه آن دیگرانی که هنوز به تنگ نگریهای روزگار ما دچار نشده بودند تا ریشه های خود را در دشت قبچاق بجویند و از آمیزش فرهنگی که با خود آورده بودند و فرهنگ بومیان این سرزمین "کیستی" ویژه خود را برمی ساختند، که برترین و برجسته ترین ویژگی آن "ایرانی بودن" می بود. شاید هم بخت با آنان یار بود که قبیله گرایان پسامدرن روزگار ما هنوز به جهان نیامده بودند تا انگشت سرزنش بسوی اسماعیل صفوی و شاهرخ تیموری و کیخسرو سلجوقی برافرازند، که ای کیستی باخته خود فروخته تو "تورکی" ترا با شاهنامه و ایران چکار؟!

.1 از دیوان فرخی برای نمونه:
راست گفتی که شکسته سپه خوانندی / پیش محمود شه ایران در جنگ کتر
هیچ شه را در جهان آن زهره نــــــیست / کاو ســـــــــخن راند ز ایران بر زبان

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة النّمل آيات: 93 محل نزول: مکه

 
أَمَّن يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ وَمَن يَرْزُقُكُم مِّنَ السَّمَاء وَالْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 64 قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ 65 بَلِ ادَّارَكَ عِلْمُهُمْ فِي الْآخِرَةِ بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ مِّنْهَا بَلْ هُم مِّنْهَا عَمِونَ 66 وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَئِذَا كُنَّا تُرَابًا وَآبَاؤُنَا أَئِنَّا لَمُخْرَجُونَ 67 لَقَدْ وُعِدْنَا هَذَا نَحْنُ وَآبَاؤُنَا مِن قَبْلُ إِنْ هَذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ 68 قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِينَ 69 وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلَا تَكُن فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ 70 وَيَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 71 قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ رَدِفَ لَكُم بَعْضُ الَّذِي تَسْتَعْجِلُونَ 72 وَإِنَّ رَبَّكَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَشْكُرُونَ 73 وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ 74 وَمَا مِنْ غَائِبَةٍ فِي السَّمَاء وَالْأَرْضِ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ 75 إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَقُصُّ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَكْثَرَ الَّذِي هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ 76  

 

ترجمه فارسي مکارم

يا كسى كه آفرينش را آغاز كرد، سپس آن را تجديد مى‏كند، و كسى كه شما را از آسمان و زمين روزى مى‏دهد; آيا معبودى با خداست؟! بگو: «دليلتان را بياوريد اگر راست مى‏گوييد! «64» بگو: «كسانى كه در آسمانها و زمين هستند غيب نمى‏دانند جز خدا، و نمى‏دانند كى برانگيخته مى‏شوند!» «65» آنها ( مشركان) اطلاع صحيحى درباره آخرت ندارند; بلكه در اصل آن شك دارند; بلكه نسبت به آن نابينايند! «66» و كافران گفتند: «آيا هنگامى كه ما و پدرانمان خاك شديم، (زنده مى‏شويم و) از دل خاك بيرون مى‏آييم؟! «67» اين وعده‏اى است كه به ما و پدرانمان از پيش داده شده; اينها همان افسانه‏هاى خرافى پيشينيان است!» «68» بگو: «در روى زمين سير كنيد و ببينيد عاقبت كار مجرمان به كجا رسيد!» «69» از (تكذيب و انكار) آنان غمگين مباش، و سينه‏ات از توطئه آنان تنگ نشود! «70» آنها مى‏گويند: «اين وعده (عذاب كه به ما مى‏دهيد) كى خواهد آمد اگر راست مى‏گوييد؟!» «71» بگو: «شايد پاره‏اى از آنچه درباره آن شتاب مى‏كنيد، نزديك و در كنار شما باشد!» «72» مسلما پروردگار تو نسبت به مردم، فضل (و رحمت) دارد; ولى بيشترشان شكرگزار نيستند! «73» و پروردگارت آنچه را در سينه‏هايشان پنهان مى‏دارند و آنچه را آشكار مى‏كنند بخوبى مى‏داند! «74» و هيچ موجود پنهانى در آسمان و زمين نيست مگر اينكه در كتاب مبين (در لوح محفوظ و علم بى‏پايان پروردگار) ثبت است! «75» اين قرآن اكثر چيزهايى را كه بنى اسرائيل در آن اختلاف دارند براى آنان بيان مى‏كند; «76»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

h_mazloomi@yahoo.com

با سلام وتشكر خدمت شما به خاطر مجله پر محتواي روزانه.
بر خودم واجب دونستم مطلبي رو راجع به مطلب اشتباه بخش "سوال از اسلام" در شماره 965 با عنوان "حجاب در چه چيزهايي تعريف مي شود"خدمت شما و همه دوستان عزيز بيان كنم:
در سوره نور به وضوح وكاملا"شفاف محدوده حجاب علاوه بر بيان حيا و پوشش غير از زينت و به دور از جلب توجه پوشش تمام بدن به غير از" گردي صورت و دو دست تا مچ" بيان شده كه گفته "وجه و كفين"يعني صورت و دو دست تا مچ پس پاها را شامل نمي شود وپاها هم حكم بقيه بدن را دارند و ديدن پاها حتي تا مچ هم مانند بقيه اعضا براي نامحرم حرام است.چنانكه تمام مراجع هم به استناد همين آيه همين حكم را داده اند.

 

 

Karami.Amir@monenco.com

سلام
بي هيچ مقدمه اي ، باطبي بسيار بيشتر از آنچه بايد در راه اين كشور و ملت قدر ناشناس هزينه كرد .
جرم او چه بود ؟
اينكه وحشيگري يك سيستم را اعلام كرد ؟ اينكه به ما كوران و كران نشان داد كه در كوي دانشگاه چه گذشته است ؟
حالا به جاي قدر داني و خوشحالي از رهايي او و حركتي براي نجات امثال او آنچه لايق خودمان است را نثار او ميكنيم .
كاش چشممان را روي حقايق ميگشوديم

 

 

alisatore@yahoo.com

واقعه پوریم

نمیدونم عزیزانی که در مورد این واقعه و نظرات آقای پورپیرار صحبت میکنند چه قدر در زمینه باستان شناسی و تاریخ تخصص دارند ولی به نظر من موضع گیری آنهم از نوع منفی در برابر یک نظریه باستان شناسی و تاریخی کار درستی نیست قبول دارم با قبول چنین نظریه ای شکوه و فخر فورشی ما در مورد یک دوره مهم تاریخی دراین از بین میره اما گاهی اوقات واقعیت بسیار تلخه پس بهتره منطقی تر فکر کنیم و قبول کنیم بخش عمده ای از تاریخ ما بصورت حساب شده ای تحریف شده. حال چرا ما باید چشم و گوش بسته تمام تاریخی رو که تو کتاب ها وجود داره رو باور کنیم اما نظر آقای پورپیرار رو چون با خواست ما یکی نیست نه تنها قبول نکنیم بلکه به سخره نیز بگیریم. آیا این نشانه خودخواهی و نداشتن شجاعت در قبول واقعیات نیست؟

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

اينجا تبريز است!
عجب شهري! عجب شهرسازي!!


آقا، اين روزها هر وقت مي خواد دو قطره بارون بياد ما توي کلانشهر يک ميليون هشتصد هزار نفري تبريز زانوي غم بغل مي کنيم که باز سيل خواهد آمد!
همانطور که در عکسها مي بينيد شهر را داره سيل مي بره (تصاوير متعلق به سه روز پيش است)، جالب اينکه شايد کمتر از 20 دقيقه باران باريده اما ببينيد شهر به چه وضعي مونده! (تصاوير متعلق به حاشيه شهر نيست بلکه خير سرمون City Center شهره!)
شهري که از نظر شهرسازي در حد افتضاح باشه از طرفي مسئولين قبلي و فعلي شهر (علي الخصوص شهرداري) هم هيچ کار مفيدي در اصلاح اين اشکلات نکنند، نتيجه ميشه هميني که مي بينيد، سيل در کلانشهر!!
جالبه بدونيد سال پيش خرداد ماه نزديک يک ساعت بارون باريد، توي شهر يه سيلي راه افتاد که خود شهرداري را سيل برد! يعني زير زمين عمارت شهرداري که بخشي ازبايگاني اسناد هم اونجاست تا نزديکاي سقف پر از آب شده بود! (واي به روزي که بگندد نمک!)
من موندم مردم بيچاره(!) لندن که حداقل در هر سه روز يکبار بارندگي دارند، چه سختي هايي مي کشند و هر روز سيل و ... دارند!

بقيه عکسها را در اينجا ببينيد

 

 

hamed.1360@yahoo.com

لیلة الرغائب چگونه شبی است؟

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر بركتی است كه اعمال بسیاری برای آن ذكر شده است. پیامبراكرم صلوات الله علیه فرمود: هر كس یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود. اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شركت در میهمانی ماه مبارك رمضان می باشد. برای درك عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.
پیامبراكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است.
اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائك بر زمین نزول می كنند. برای این شب عملی از رسول خدا صلی الله علیه و آله ذكر شده است كه فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:
روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امكان و بلا مانع بودن - روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد
مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.
پیامبر اكرم صلوات الله علیه در فضیلت این نماز می فرماید: كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد كه از هر شدت و سختی نجات یافتی. میّت می‌پرسد تو كیستی؟ به خدا سوگند كه من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و كلامی شیرین تر از كلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم كه در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا كنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افكند.

امید آن است كه در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نكنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید.
" التماس دعا"

 

 
helia_k48@yahoo.com

ایجاد روابط خوب

یه شخصی به یه SDU (واسطه ازدواج) مراجعه کرد و ازش درخواست کرد که اونو در پیدا کردن یه همسر مناسب کمک کنه. متصدی SDU گفت چه خصوصیاتی رو مد نظر داری؟
اون شخص در جواب گفت"خوش قیافه، مودب،خوش برخورد،،ورزشی!، آگاه ، تو رقصیدن و آواز خوندن خوب باشه، تو اوقات فراغت منو سرگرم کنه، وقتی نیاز به یه هم صحبت دارم واسم قصه های جالب تعریف کنه و وقتی می خوام استراحت کنم ساکت باشه.."
متصدی با دقت به حرفهاش گوش داد و گفت: "فهمیدم! تو به یک تلویزیون نیاز داری"
یه سخن حکیمانه ای هست که میگه: بین یه مرد مرده و یه زن کور سازگاری خوبی به وجود میاد چون یه زن کور نمی تونه کاستی های شوهرش رو ببینه و یه مرد مرده هم نمی تونه نق زدنهای همسرش رو بشنوه. بسیاری از زوج ها در مرحله خواستگاری کور و مرده اند و یک ارتباط عالی همیشگی رو تو رویاهاشون میبینند. ولی وقتی شور و هیجان عشق از بین رفت اون وقته که بیدار میشن و میفهمن که(چه اشتباهی کردن و) ازدواج یه باغچه پر از گل های رز نیست و اینجاست که کابوس شروع میشه ! ___

http://olinda.blogfa.com
متن اصلی در آرشیو تیر 1387
در حقیقت اولین مطلب از اولین صفحه وبلاگ می باشد و ذکر آرشیو برای کاربرانیست که (در آیندهء دور و در وبلاگهای دوستانیکه مطالب رو منتقل می کنند)مطالعه می نمایند و شاید تمایل به خوندن متن انگلیسی مطلب باشند. ا

 

 

ali_chemist2004@yahoo.com

با سلام به همه اعضای گروه مبین
چند نکته در مورد نوشته های مختلف دوستان بود که می خواستم بصورتی مجمل و کوتاه برای شما عزیزان بازگو کنم
در مورد مطالبی که یکی از دوستان در مورد شاهنامه می نویسد مورد اول اینکه آیا این فارس زبانان کتابی گرانسنگ تر از این کتاب داستان که تنها مزیت اش - که مزیت کوچکی نیست ولی محدوده این مزیت کوچک است- پرداختن به کلمات اصیل فارسی است ندارند.
مورد دوم اینکه نوشته بودند فردوسی این کتاب را از پنج سالگی محمود شروع کرده اند و چه احمق بوده که بدون گرفتن سفارش نگارش آن از محمود کل کتاب را به اسم شاه محمود شاهنامه نامیده و این احتمالاً نشان از آزادگی فردوسی دارد.
حال که خود در جای جای مطالب خود به توجه ترکان در سلسله های مختلف به زبان بیگانه و صد البته شیوای فارسی معترفید این ضدیت احمقانه پهلویها و اعقاب فارس آنها را چگونه توجیه می نمائید البته عدم درک دقیق شما از این ضدیت را طبیعی می دانم
درمورد نام آذربایجان یکی از دوستان نوشته اند که سرداری هخامنشی ایران را از یوغ اسکندر نجات داده که این سرزمین نام او را به خود گرفته حال آنکه اسکندر دودمان هخامنشیان را به باد داد و این بسی احمقانه است که اسکندر کل سلسله را از خاورمیانه محو کند و یکی از سرداران این سلسله بتواند یک منطقه کوچک را از گزند اسکندر و صد البته مهمتر از آن از دست اعقاب اسکندر نجات دهد.
در مورد زبان ما آذربایجانیها گفتاری احمقانه تر دیدم که از ترک شدن ما صحبت به میان آمده و گفته شده که سلجوقیان و دیگر ترکان فقط توانسته اند ما آذربایجانیها را ترک کنند و سایر عزیزان این سرزمین از این نعمت الهی محروم شده اند
فرض بر این بگذاریم که این تئوری احمقانه صحیح باشد به شما غیر ترک زبانان چه ربطی دارد که ما از اول ترک بوده ایم یا بعداً ترک شده ایم چه نفعی برای شما دارد مگر بخواهید از این آب گل آلوده کرده تان ماهی بگیرید.
در مورد بابک خرمدین نوشته اند که چون این بزرگمرد در موقع مرگ از -یک- کلمه فارسی آسانیا که البته شاید منظورشان
همان آسان باشد به این نتیجه رسیده اند که ایشان فارس بوده اند
در کل به این نتیجه می رسیم که در این مملکت هر خواسته و مطلب منطقی از طرف فارسها ارائه می شود و بقیه خواستها و جملات یا از روی حماقت گفته می شود و یا از روی تعصب .

 

.

alirezamajidi@gmail.com

غربالگری کلسترول در چه زمانی باید آغاز شود؟

فکر می‌کنید در چه زمانی آزمایش‌های معمول کلسترول باید آغاز شود؟

الف - 2 سالگی
ب- 16 سالگی
ج- 25 سالگی
د - 30 سالگی

بر اساس توصیه‌های جدید آکادمی آمریکایی اطفال، پاسخ صحیح گزینه الف است. در کودکانی که تاریخچه خانوادگی کلسترول بالا یا بروز زودهنگام بیماری قلبی دارند، یعنی اینکه پدر یا پدربزرگ در هنگام شروع بیماری قلبی، 55 ساله یا جوان‌تر باشد و یا اینکه فامیل مؤنث درجه اول یا دوم در این زمان، 65 ساله یا جوان‌تر باشد، توصیه می‌شود غربالگری کلسترول از 2 سالگی شروع شود و تا بیشتر از 10 سالگی، به تأخیر نیفتد.
صرف‌نظر از تاریخچه‌ خانوادگی بیماری، کودکانی که اضافه‌وزن دارند (روی صدک 85 یا بالای آن هستند) یا کودکانی که عوامل خطر دیگری مثل دیابت و پرفشاری خون دارند، نیز باید مورد غربالگری قرار بگیرند.
بجه‌های زیر 2 سال نباید مورد غربالگری قرار گیرند. اگر سطح چربی ناشتا، طبیعی باشد، کودک باید 3 تا 5 سال بعد دوباره مورد آزمایش شود. اگر سطح کلسترول بالا باشد، و کودک نتواند با تغییر سبک زندگی ظرف مدت 6 تا 12 ماه، کلسترول را پایین بیاورد، توصیه می‌شود درمان دارویی با «استاتین‌ها» شروع شود.
سطح کلسترول طبیعی، در کودکان مختلف، متفاوت است. مقدار کلسترول کل نباید بیشتر از 170 باشد و LDL باید زیر 110 باشد.
دلیل منطقی این راهبردها این است که روند آترواسکلروز (تصلب شرایین)، که منجر به بیماری قلبی می‌شود، در سن خیلی پایین شروع می‌شود. با توجه به این واقعیت که 30 درصد آمریکایی‌ها جوان اضافه وزن دارند یا چاق هستند، این نگرانی وجود دارد که وقتی این افراد به سن بزرگسالی رسیدند، یک همه‌گیری حمله‌های قلبی سکته‌های مغزی رخ دهد. با وجود اینکه نظرات مختلفی در مورد شروع درمان دارویی پایین آورنده کلستورل در کودکان با سن 8 سال، وجود دارد، آکادمی اطفال عقیده دارد که بر اساس تحقیقاتش، درمان دارویی در اطفال، ایمن است  و فواید شروع زودهنگام درمان، بر ریسک‌های احتمالی می‌چربد.

منبع: غربالگری لیپید و بهداشت قلبی عروقی در اطفال

ترجمه‌‌شده از وبلاگ انگلیسی دکتر ترانه رضوی

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

آتش با بنزین خاموش شد

سلام
تا حالا به این فکر کرده بودین که چطوری میشه با بنزین آتیش و خاموش کرد؟
شاید سوالم یه کم خنده دار باشه. یا شاید مث کارتونا یه علامت سوال بالا سرتون از تعجب به وجود اومده باشه.
اما من با تمام وجودم این رو احساس کردم. چطوری؟ ماجرا از این قرار بود.
سر ظهر بود و آتیش از آسمون میبارید. تو دل کویرای کرمان. حرارت بالای ۵۰ درجه. توی یه پمپ بنزین تو صف بنزین بودم. متوجه یه آقایی شدم که دم همه ماشینا میرفت و با التماس یه چیزی میخواست.

پمپ بنزين

اول فک کردم گداست. یه کم که به ریخت و لباسش دقت کردم دیدم که نه بابا به سرو وضعش نمیاد گدا باشه. بالاخره قرعه به نام ما افتاد و اومد دم ماشین و اشاره کرد که شیشه رو پایین بدم.
منم برا اینکه خنکای کولر حیف نشه یه اپسیلون شیشه رو دادم پایین که فقط بتونم صداشو بشنوم و بالعکس.
یارو با لهجه شیرین کرمونی گفت: آقا کارت بنزین و جا گزاشتم خونه. وسط راه بنزين تموم كردم، یه کم بنزین به ما میدین تا خونه برسیم. زن و بچم سه چهار ساعته تو آفتاب وسط جاده موندن.

احمدك

تا اینو گفت ته دلم لرزید. فوری گفتم: دبه داری؟ گفت: آره. گفتم بشین تا نوبتم بشه. خلاصه نوبت به ما رسید. و دوتا دبه براش پر کردم.
طرف داش بال در میوورد. دست کرد جیبش یه دسته ۵۰۰۰ تومنی در اورد. گفت: آقا هرچی امر بفرمایید درخدمتم. گفتم: حالا بشین تا ماشینت برسونم بعد حساب میکنیم.
چند کیلومتر عقب تر توی سراب ته جاده ماشینش پیدا شد. یا رو گفت: داداش الان چهار ساعت التماس هرکیو تو هر لباسی کردم، جواب رد شنيدم. اصلا انگار يه مسلمون پيدا نميشه. زن و دوتا بچه كوچيك و مادر پيرم توي اين گرما چهار ساعت زير آفتابن.
وقتي رسيديم دم ماشين و بنزين و ريختيم تو باك. مادر آقاهه شروع كرد با لهجه محلي ما رو دعا كردن. خانومشم اشك ميريخت و بچه ها رو آروم ميكرد و زير لب اونايي كه رحم و مروت ندارن و نفرين ميكرد.
اينجا بود كه فهميدم كه با بنزين هم ميشه آتيشو خاموش كرد. اونم آتيشي به داغي و حرارت آتيش جهنم.

آتش

  

 

reza.reza1386@yahoo.com

دین و وطن

همشهریهای شهر مبین
بیایید کمی به این فکر کنیم که وطن پرستی به کجا میرسد و دین پرستی به کجا.عموما وطن پرستها کسانی هستند که وطن را بیش از هر چیز دیگری و بالاتر از هر ارزشی میدانند و حاضرن که برای وطن همه کار کنند.همه کار.اما دین پرستها ؟؟؟دین پرستها (در هر دینی)همه چیز را در دین و اعتقاد به خدا میدانندو بالاتر از همه چیز در زندگی اعتقادات خود را که مجموعش به دین تعبیر میشود(که یکی از کوچکترینهایش وطن دوستی است) قرار میدهند.
حال ببینیم فرق این دو گروه با هم چیست.وطن پرستان اخرین امال و هدف خود را سربلندی کشورشان میدانند و دین پرستان زنده نگهداشتن دین و اصول دینی.حال بیایید کهکشان خودمان را کمی در ذهنمان بیاوریم.زمین ما در کجای این داستان قرار گرفته؟؟؟اصلا میتوان دید؟جواب معلوم است. خب وطن (قسمتی از زمین)کجای این کهکشان است؟؟؟انسانی که عظمتش انقدر بالاست که خدا تمام کاینات (که یکیش کهکشانهاست)را مسخر انسان گردانیده زمین را اسمان را کهکشان را. ولی این موجود دوپا خودش را مسخر یه قطعه ذره بینی از این کائنات کرده به نام وطن. اوج هدف و امال وطن پرستان اعتلای این قطعه از سیاره کوچک زمین شده است.که چه بشود؟؟؟که به دیگر کشورها فخر بفروشد.به دیگر ادم ها مدام بگوید که نژاد من برتر از توست.کشور من پاکتر از کشور توست.تاریخ کشور من کهنتر از تاریخ کشور توست.واقعا چه هدف دون و بی مقداری!!!!برای همین هدف دون و بی مقدار ببینید که چه خونها ریخته شده.چه تجاوزات و چه حیوان گرایی در طول تاریخ از این موجود دو پا سر زده.فقط برا اینکه خود و کشور و ملت خود را سربلند کند ملت و کشور دیگر را به خاک و خون میکشد..یکی از دوستان وطن پرستمان به من ایمیل زده بود که ما اخر تمام قسمتهای گرفته شده از ایران مقدسمان را میگیریم.به به.باز هم جنگ و باز هم خاک و خون کشیده شدن.اصلا قهرمانهای ملی که ما مدام از انها با افتخار یاد میکنیم میدانید ملت دیگر از انها به عنوان خونخوار یاد میکنند؟؟اسکندر برای ما وحشی بیش نبود ولی برای یونان پهلوان و مایه ابرو.اخر این به چه در میخورد که برای قسمتی از بندگان خدا الهه باشی و برای دیگر بندگان خدا منحوس؟؟؟این چه ارزشی دارد؟کوروش و داریوش و اسکندر و هیتلر و ناپلئون و ...همه اینها از این قاعده مستثنی نیستند.این چه هدفی است که وطن پرستان انتخاب کردند؟؟؟چه هدف مزخرفی.به قول استاد مطهری حماسه های ملی(رستم) برای یه ملت خوب هستند ولی برای ملت دیگر ضد حماسه.پس بیایید حماسه های خود را ارزشهای خود را هدفهای خود را فرا ملی انتخاب کنیم.کاری که یهودیان در طول تاریخ انجام دادند و اینقدر قدرتمند شدند یعنی حمایت از هم دینان خود در تمام دنیا.کاری که ما مسلمانان از ان نفرت داریم و تاکمکی میکنیم امثال غفاریها صدایشان در میاید.البته مطلبی که یکی از دوستان درباره انوسی ها نوشته بود خیلی جالب بود.
اری.باید هدف فرا مرزی باشد چیزی که با گذشتن از مرزی مصنوعی تمام نشوند.چیزهایی که تمام شدنی و محدود نباشند.بله حماسه مثل حماسه حسینی.ارزش مثل ارزشهای دینی.هدف مثل هدف رسیدن به رضای پروردگار.بیایید زمینی نباشیم با هدفهای زمینی.انسان زمینی نیست.انسان خدایی است فقط صد سال از بینهایت سال عمرش به صورت قرضی در زمین قرار گرفته است.(ریاضی دوستان میدانند صد بر روی بی نهایت چه عددی میشود)بعد که بالا رفت رویش را برمیگرداند و به زمینیها و هدفهای زمینیشان میخندد.انسان انسان است.به مرز محدود نمیشود.یک انسان با نژاد ایرانی هیچ برتری نسبت به انسانی با نژاد افریقایی یا عرب یا چشم بادامیها ندارد.بنده ترانه ای از سیاوش قمیشی شنیده ام که واقعا عالیست .مطمئنا خیلی از شما شنیده اید.بیت اخرش شاه بیت ترانه است
بدون مرز و محدوده وطن یعنی همه دنیا تصور کن تو میتونی بشی تعبیر این رویا
در ضمن امثال اقای غفاری که خودشون رو مشهور میدونند .....هنوز وصیتنامه های شهدا رو نیاوردید....شهدای وطن پرست!!!!!.
خداییش به جای این همه رو که بازم مینویسین کمی هم منطق داشتید خوب میشد.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

همه چيز براي عمليات در خليج فارس آماده است

امام روح الله (روحي فداه):
" امروز يكي از افتخارات بزرگ ملت ما اين است كه در برابر بزرگترين نمايش قدرت و آرايش ناوهاي جنگي آمريكا و اروپا در خليج فارس صف آرايي نمود. و اين جانب به نظام هاي آمريكايي و اروپايي اخطار مي كنم كه تا دير نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته ايد از خليج فارس بيرون رويد؛ و هميشه اين گونه نيست كه هواپيماهاي مسافربري ما توسط ناوهاي جنگي شما سرنگون شود‚ كه ممكن است فرزندان انقلاب ناوهاي جنگي شما را به قعر آب هاي خليج فارس بفرستند". (صحيفه نور جلد 20 صفحه 237 - 29تير67)

امام روح الله (روحي فداه):
"چه خوب است که بعضي سران سرسپرده کشورهاى اسلامى به اربابان و خدايان زر و زور و تزوير خود، اين نکته را جدى گوشزد کنند که اينقدر از منافع خود در خليج فارس سخن نگوييد، براى اينکه همين مسئله موجب حساسيت شديد مردم منطقه است که امريکا و فرانسه و انگليس چه منافعى در آبهاى خليج فارس دارند تا پاى دخالت نظامى و جنگ هم مى خواهند آن را حفظ کنند؟
البته سياست ما در مورد خليج فارس از اول تاکنون صريح و روشن بوده است.
جمهورى اسلامى ايران به امنيت در خليج فارس اهميت زيادى مى دهد و به همين دليل و عليرغم فراهم بودن همه نوع امکانات دريايى و هوايى و زمينى در بستن تنگه هرمز و صدمه وارد کردن به کشتيها و نفتکشها و منافع و مراکز صدور نفت و پالايشگاهها و بنادر منطقه تا به حال از سياست صبر و انتظار و جلوگيرى از گسترش جنگ پيروى نموده است و فقط در حد نشان دادن مقدار کمى از قدرت و حضور و توانايى خود و مقابله به مثل وارد عمل گرديده است.
و دنيا به اين حقيقت رسيده است که ناامنى در خليج فارس فقط به ضرر ايران تمام نمى شود، بلکه قويترين قدرتها و ابرقدرتها هم اگر مثل امريکا تمامى امکانات هوايى و دريايى و جاسوسى - خبرى خود و هم پيمانان خود در منطقه را بسيج کنند، که حتى يک کشتى را بدون خطر، اسکورت و حفاظت نمايند، از اين خطر و ضرر مصون نخواهند ماند و در اين گرداب ناامنى غرق مى شوند.
و على رغم آنهمه مقدمات و تمهيدات و جار و جنجالهايى که درجهان امريکا برپا نموده است و دهها خبرنگار و فيلمبردار را به منطقه گسيل داشته اند تا خبر موفقيت نقشه هاى شوم امريکا را مخابره کنند، خداوند زمينه رسوايى و زبونى امريکا را به دست غيب خود فراهم مى آورد و اقتدار معنوى پرچم لااله الا اللّه را بر پرچم کفر به نمايش مى گذارد و دل بندگان خالص خويش را شادمان مى سازد.
و چه بهتر که امريکا و ريگان از مسير سياست مينگذارى شده خليج فارس که کوس رسوايى آنان را در جهان به صدا درآورده است مجددا عبور نکند و بر مرکب غرور و جهلى که تا به حال دهها بار صاحب خود را بر زمين کوبانيده است، سوار نشود و لااقل شبح قدرت و قدرتنمايى خود را پيش نوکران خود مثل کويت حفظ کند و بيش از اين آنان را از شکست و خفت خود شرمسار و سرافکنده نسازد و مطمئن باشند که ادامه جولان در خليج فارس منطقه را به کانون خطر و بحران ناخواسته عليه خود آنان سوق مى دهد.
و دنيا اگر خودش را آماده بحران نفت و به هم خوردن همه معادلات اقتصادى و تجارى و صنعتى کرده است، ما هم آماده ايم و کمربندها را محکم بسته ايم و همه چيز براى عمليات آماده است.
و حتما امريکا بايد به اين نکته برسد که دخالت نظامى در خليج فارس صرفا يک آزمايش نيست که يک دام بزرگ و يک بازى خطرناک است و ما و همه مسلمانان منطقه خليج فارس، حضور نظامى ابرقدرتها را نقشه و مقدمه تهاجم و حمله به ممالک اسلامى و کشور جمهورى اسلامى ايران و در ادامه حمايت از صدام تلقى مى کنيم.
مسلمانان جهان با همراهى نظام جمهورى اسلامى ايران عزم خود را جزم کنند تا دندانهاى آمريکا را در دهانش خرد کنند و نظاره گر شکوفايى گل آزادى و توحيد و امامت جهان نبى اکرم باشند.
البته لازم است اين نکته را براى چندمين بار به سران کشورهاى اسلامى حاشيه خليج فارس بازگو کنم که القاى شبهه و بزرگ جلوه دادن خطر اسلام و انقلاب و جمهورى اسلامى ايران براى کشورهاى منطقه همان ترفند قديم و جديد جهانخواران بوده و است، که از اين طريق از پيدايش جو تفاهم و همکارى مسالمت آميز جلوگيرى نمايند و احساس نياز کشورها را به شرق و غرب تشديد کنند.
جمهورى اسلامى ايران مايل است بر اساس حفظ وحدت و حمايت از منافع کشورها و ملتهاى اسلامى آنان را در مشکلات يارى نمايد و در بروز حوادث تحميلى سياسى - نظامى از ناحيه استکبار جهانى با قدرت و نفوذ خود، آنها را رفع و در جهت کنترل و نفى سلطه سياسى شرق و غرب برنامه اى قوى و دقيق ارائه دهد"(صحيفه نور جلد ۲۰ صفحه ۱۷۲ - ۶ مرداد 66)

 

 

babakn_naseri10@yahoo.com

با سلام خدمت دوست گرامي آقاي مبين
در جواب دوست عزيز آقاي امير كمالي بايد بگويم اگر واقعا علاقه داريد راست يا دروغ بودن مطالب ارسالي من را تشخيص دهيد. بهتر است كتابهاي آقاي پورپيرار را به ترتيب بخوانيد و در قضاوت عجله نكنيد. احساس مي كنم خيلي از سوالات شما به علت عدم مطالعه آثارآقاي پورپيرار مي باشد و جواب تمام سوالاتتان را در آثار اين شخص به راحتي پيدا مي كنيد. خيلي چيزها كه به عنوان سند تاريخي به ما ارائه شده است جعلي بودن آنها توسط اين مورخ دگرانديش تا حدي ثابت شده است. به نظر من آثار اين فرد ارزش خواندن دارد. بعد خواندن كامل ديگر قضاوت با خود فرد است. امكان دارد شما به هر علتي نظريات ايشان را قبول نكنيد يا اينكه مثل من احساس كنيد كه خيلي از سوالاتي كه در ذهنتان بود جواب داده ميشود. فقط بايد تعصب را كنار بگذاريد
بابك


يادداشت برای تفکر درباره ی تاريخ ايران [۲]

درست به آن ميزان که از حضور تاريخی تمام اقوام کنونی ايران، از ترک ها و املشی ها و گيلک ها و مازندرانی ها و مارليک ها و طبری ها و خراسانی ها و زابلی ها و سيستانی ها و کرمانی ها و مکرانی ها و جيرفتی ها و ايلامی ها و لرها و سيلکی ها و بوميان ری، می توان از طريق يافته های باستان شناختی و يادگارهای صنعتی و هنری و بقايای تخريب شده ی معماری آنان ، از ۷۰۰۰ سال پيش سخن گفت و مکان جغرافيايی آن ها را معين کرد، که سراسر اقليم کنونی ايران را پر می کرده اند، گفت وگو از قوم و اقليم پارس، مقدم و دورتر از ۲۵۰۰ سال پيش، به علت يافت نشدن کم ترين نشانه ای از آن ها، نا ميسر و غيرممکن است.
پيش تر و در بخش اول کتاب ۱۲ قرن سکوت ، با عنوان برآمدن هخامنشيان، نوشته ام که کلمه ی «پارسه» نه يک نام، بل لقب و صفت و ناسزايی است که بوميان ايران، پس از کشتار سراسری مردم شرق ميانه، به وسيله ی يهوديان در ماجرای پوريم، که با اجازه و اذن داريوش صورت گرفت، قوم هخامنشی را برای تحقير بدان خواندند و نوشتم که اين لغت هنوز هم در فرهنگ ها و زبان بوميان ايران و از جمله در فرهنگ دهخدا و فرهنگ های کردی و لری با همين معنای بی خانمان و متجاوز آمده است.
با اين همه، به اتکاء يکی دو سنگ نوشته ی آشوری که از قومی به نام «پارسوماش» و «پارسوا» در حوالی درياچه ی اروميه چيزی می گويد و بدون اين که از اين پارسواها و يا پارسوماش های مورد اشاره ی آشوری ها در داخل ايران نشانه ای يافته باشيم، باستان شناسان بيگانه و باستان پرستان ما مدعی می شوند که اينها همان پارسيان بعدی اند که به تدريج از کناره ی درياچه ی اروميه به فارس کنونی کوچ کرده اند !!!
بدين ترتيب و حتی اگر همين تفسير آّبکی و آدرس ها و نام گذاری های قلابی را قبول کنيم، از آن جا که تاريخ اين سنگ نوشته های آشوری نيز دور تر از ۲۶۰۰ سال پيش نيست، باز هم معلوم می شود که در ايران سرزمين و قوم و قبيله ای با نام پارس، پيش از تسلط اين پارسوماش ها بر فارس کنونی نبوده است. زيرا برای نخستين بار نام فارس را در کتيبه ی بيستون داريوش می يابيم که تاريخ نگارش آن به پس از تسلط داريوش بر فرزندان کورش و بر اقوام و بوميان ايران می رسد.
بدين ترتيب معلوم می شود که نام فارس ها ۴۵۰۰ سال ديرتر از بوميان کهن ايران در اسناد تاريخی پيدا شده و از مبداء استقرار آنان در ايران، خلاف ديگر اقوام ايرانی، که آثار و اسناد و توليدات و صنعت و هنر ۷۰۰۰ ساله دارند، فقط ۲۵۰۰ سال می گذرد. هنگامی که از باستان پرستان و مورخين و باستان شناسان از نزاد و ديرينه و پيشينه ی اين فارس ها می پرسيم، پاسخ می دهند که آن ها آريايی هستند و از نقطه ای ناشناخته به نام «اريه ويجه»، واقع در اقليمی نامعلوم به ايران کوچ کرده اند. همين پاسخ مضحک و نادرست و همين آدرس و نام گذاری خيالی و ساختگی، لااقل مسلم می کند که بوميان ايران را که چند هزاره زودتر از اين به اصطلاح آرياييان در اين جغرافيا می زيسته اند ديگر نمی توان و نبايد آريايی گفت و تنها قوم و قبيله ی به اصطلاح آريايی در ايران، همان تبار هخامنشيان می شوند که پايگاه و خاستگاه و ديرينه ی کهنی در اين نجد نداشته اند وخود می گويند در ۲۵۰۰ سال پيش پس از مدتی سرگردانی در فارس کنونی مستقر شده اند!
آن گاه در پاسخ اين سئوال ساده که به کدام سبب اين به اصطلاح آرياييان چند هزاره ديرتر از بوميان توانا و آرامش خواه و توليدگر و هنرمند ايران پديدار شده را بايد بنيان گذار تمدن و تاريخ ايران بدانيم، به کلی خاموش می مانند زيرا برای آن ها بسی دشوار است که اعتراف کنند اين به اصطلاح آرياييان ديرآمده و يهود فرستاده، تنها با غارت و جنايت و نسل کشی و ويرانگری توانسته اند بر اقوام و بوميان متمدن و مترقی شرق ميانه مسلط شوند و درخشش تابناک تاريخی اين خطه را بنا برماموريتی که از جانب انبياء يهود داشته اند به سود امنيت و استقرار و‌ آزادی اسيران و ثروت يهوديان از بابل، خاموش کنند.
از سوی ديگر گواهی ديگر تاريخ می گويد که اين به اصطلاح بنيان گذاران تمدن و تاريخ ايران، از پس حمله ی اسکندر به مشرق زمين در کوتاه زمانی چون بخار آب پراکنده شده اند و گويی به همراه خود تمام مظاهر و نشانه های تسلط کوتاه مدت شان را نيز برده اند. زيرا از پس سقوط هخامنشيان ديگر هيچ قوم ايرانی و هيچ صاحب قلم و انديشه ای از ميان بوميان ايران، از آن ها ياد نکرده و سمبل های آن متجاوزين ظاهرا آريايی، از خط و زبان و معماری و ديگر علامت گذاری های عاريتی آن ها، چون آن گردونه ی بال داری که از آشوری ها کپی کرده بودند و باستان پرستان ما آن را نقشی از خدای خود خيال می کنند، يکباره محو شده و تا زمان رضا شاه يکسره بی کاربرد مانده است.
اينک سئوال ساده ی دوم ما اين است: اين سکوت عميق مورخين و صاحبان قلم و انديشه و گفتار، در ايران، نسبت به اين به اصطلاح بنيان گذاران آريايی تمدن ما به چه سبب بوده است و اگر همين کلمه ی آريا، به درازای ۲۲۰۰ سال، پس از دوره ی هخامنشيان هرگز بر زبان هيچ کس در ايران و جهان نگذشته است و از آن سئوال برانگيز تر اين که هيچ سلسله و حکومت و قدرتی در ايران، باز هم تا زمان رضا شاه، خود را حکومت و سلسله ی پارس و پارسيان نگفته است، و اگر شناسايی تاريخ ايران باستان روايتی است که کارگزاران فرهنگ رضا شاهی با هدايت باستان شناسان عمدتا يهود، در همين اواخر ديکته کرده اند و به کتاب های درسی برده اند، پس چرا هنوز در جمهوری اسلامی هم اين روايت معتبر است و فرزندان بوميان ۷۰۰۰ ساله ی ايرانی بايد دشمنان و قلع و قمع کنندگان هستی باستانی و کهن خود را، به عنوان آغازگر هستی ملی و فرهنگی خود، ستايش کنند و به رسميت بشناسند؟ ايرانيان اصيل بايد که اين سئوال را به مسئولان فرهنگی، رييس جمهور، وزير آموزش و پرورش، به مطبوعات و به تلويزيون و راديو عرضه کنند تا جايی که سرانجام اين صفحات توطئه و دروغ را از اسناد آموزشی کودکان ايران پاک کنيم، بخشی ديگر از فرهنگ تحميلی رضاشاه را به دور اندازيم و ايران را به هويت عمومی اقوام و بوميان ايران پيش از هخامنشی بازگردانيم.

 

 

zabihjavanbakht@yahoo.com

اصطلاحات روزمره انگلیسی - 3

fly a kite
برو پي كارت! بزن به چاك!
Stop bothering me! Go fly a kite!

TOOT ONE'S OWN HORN
لاف زدن. منم منم كردن. از خود تعريف كردن
Richard's always tooting his own horn. All he does is to talk about how good he is.

HANG IN THERE!
استقامت به خرج دادن. تاب آوردن. با اوضاع ساختن
I know things are tough me. If you hang in there, things will come out ok.

HIT BELOW THE BELT
نامردي كردن. نارو زدن
I'll never do any business with Peter again. He really hits below the belt.

LET THE CAT OUT OF THE BAG
رازي از دهان كسي پريدن. پته كسي را روي آب انداختن
Nobody was supposed to tell him about the surprise party, but my sister let the cat out of the bag.

GET A KICK OUT OF SOMETHING
از چيزي كيف كردن. از چيزي حظ كردن
I always get a kick out of his jokes.

COUGH UP
سلفيدن. اخ كردن
Come on man! Cough up the money you owe me!

TALK SOMEONE'S EAR OFF
با پر حرفي سر كسي را بردن
My grandmother talks my ear off whenever I see her.

GO GREAT GUNS
حسابي رو به راه بودن. قبراق بودن
How's business Ted?
It's going great guns!

ALL THUMBS
دست و پا چلفتي. ناشي
Let me do the dish myself, you're all thumbs

HAVE SOMEONE'S NUMBER
دست كسي را خواندن. از نيت كسي آگاه بودن
Joe has been so friendly to me recently. But I have his number. He just needs my money.

LIKE A BULL IN A CHINA SHOP
بي ملاحظه. بي فكر. بي احتياط
Each time you enter the room, you knock something down. You are really like a bull in a china shop!

THE FAT IS IN THE FIRE
ديگه كار از كار گذشته. ديگه نميشه كاريش كرد. آب ريخته را نميشه جمع كرد
The fat's in the fire! There's 10 thousands $ missing from office safe

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 تير / 10 جولاي / 7 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
20 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
در دو «دهم ژوئيه»:
صلح هادريان با ايران و مرگ او
هادريان و ديواري كه در نيمه اول قرن دوم ميلادي براي جلوگيري از حمله اسكاتلندي ها ، از «هاوستد» تا «نورتمبرلند» در خاك انگلستان ساخت

هادريان (پابليوس آدريانوس) امپراتور روم پس از 21 سال حكومت دهم ژوئيه سال 138 ميلادي درگذشت كه جسد او، سال بعد به شهر رم انتقال يافت و دفن شد. هادريان پانزده سال پيش از آن (سال 123 ميلادي) پا به شرق مديترانه گذارده بود كه خسرو، شاه اشكاني ايران با سپاهي گران به جنگ او شتافت. دو ارتش در كنار رود فرات شمالي (تركيه امروز) به هم رسيدند ولي هادريان به خسرو پيام فرستاد كه براي جنگيدن نيامده است بلكه مي خواهد كه اختلاف نظرهاي دو امپراتوري از راه مذاكره و با امضاي قرارداد حل شود. خسرو پيشنهاد او را پذيرفت و مذاكرات مستقيم طرفين به امضاي قرارداد صلح و دوستي مورخ دهم ژوئيه 123 ميلادي انجاميد. هادريان پس از آسوده ساختن خيال خود از شرق، متوجه حل مسائل روم در اروپا شد. وي براي جلوگيري از حمله و هجوم اسكاتلندي ها به انگلستان ( اينگلند - آن زمان از متعلقات امپراتوري روم)، يك ديوار عرضي طولاني در بريتانيا كشيد كه بعضي قسمتهاي آن باقي مانده و به ديوار هادريان معروف است. بريتانيا از زمان سزار (نيمه دوم سده يكم پيش از ميلاد) غربي ترين بخش امپراتوري روم بود.

 

قضاوت تاريخ درباره هرمز دوم شاه ساساني ايرانزمين

دهم ژوئيه سال 302 ميلادي «نرسي» شاه وقت ايران از سلسله ساساني پس از اين كه شنيد يك واحد از ارتش ايران مورد شبيخون رومي ها قرار گرفته و متحمل تلفات شده از فرط اندوه بيمار شد و همان روز بعد از ده سال پادشاهي به سود پسرش هرمز كناره گيري كرد، اما هرمز تا روزي كه پدر زنده بود عنوان «شاه» بر خود ننهاد. نرسي قبلا ارتش روم به فرماندهي گالريوس را در سوريه امروز شكست و فراري داده بود و چون پيش بيني حمله مجدد را تا سالها نمي كرد، نيمي از ارتش را روانه شمالشرقي كشور كرده بود كه گالريوس از فرصت استفاده کرده به سپاه ايران مستقر در منطقه فرات شمالي شبيخون زده و تلفات وارد ساخته بود. اختلاف ايران و روم در زمان نرسي بر سر ارمنستان بود.
دو ماه بعد همان بيماري ناشي از افسردگي شديد، سرانجام نرسي را از پاي درآورد و هرمز به نام «هرمز دوم» تاج بر سر گذارد.
هرمز دوم كه هفت سال و چهار ماه سلطنت كرد، نخستين شاه ايران است كه اجازه داد تصوير همسر او - دختر پادشاه كوشان - بر سكه ضرب شود.
هرمز دوم كه «تاريخ» او را به عنوان «عادل» مورد قضاوت قرار مي دهد، دادگاههاي كيفري ايران را دو مرحله اي كرد و دستور داد كه احكام اعدام بدون تصويب او اجرا نشوند.

Mobin_s2004@yahoo.com
10 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
يک تحول بزرگ: از جهانی تا اينترنتي شدن برنامه های تلويزيونی

دهم ژوئيه 1962 " تلستار Telstar" نخستين ماهواره مخابراتي به فضا پرتاب شد. با قرارگرفتن اين ماهواره در مدار زمين، امواج تلويزيوني كه تا آن زمان منحصر به پوشش منطقه محدودي از سطح کره زمين بود همانند راديوهاي موج كوتاه به سراسر جهان رسيدند و برنامه هاي تلويزيوني نيز جهاني شدند. با جهانی شدن برنامه های تلويزيونی، از اين زمان از تلويزيون بيش از گذشته به صورت يک وسيله پيشبرد سياست و جنگ سرد استفاده شده است. ماهواره ای شدن برنامه های تلويزيونی درعين حال هزينه ارسال اين برنامه ها را که قبلا مستلزم داشتن فرستنده مستقل بود کاهش داد. کابلی شدن ارسال برنامه های تلويزيونی از آغاز دهه 1980 کار را آسانتر ساخت و هزينه را بازهم پايين آورد و از دهه آخر قرن بيستم و اينترنتی شدن عکس متحرک = ويديو (مولتی ميديا) بر آسانی کار و ارزانی آن وسيعا افزود و کارتلويزيون را عملا شخصی (فردی) ساخته و از انحصار خارج کرده است.

 

زادروز «كالون» رفورميست پروتستان

کالون

«ژان كالون Calvin» رفورميست پروتستان دهم ژوئيه سال 1509 در فرانسه به دنيا آمد و 55 سال عمر كرد. وي همانند «لوتر» -- يكي ديگر از بانيان پروتستانيسم تاكيد بر سادگي تشريفات مذهبي داشت، به علاوه خواهان رعايت دستورهاي مذهبي در كسب و كار بود و كاپيتاليسم را به شرط وارد نشدن به استثمار مي پذيرفت. لوتر و کالون، هر دو، با تشريفاتي كه پاپ ها در طول زمان برقرار كرده بودند مخالف بودند و آنها را زائد مي دانستند و ازدواج كردن كشيشها را امري خلاف دين نمي دانستند. لوتر آلماني بود.

 

چهارمين طلاق هنري هشتم

هر سال چند بار عكس هنري هشتم پادشاه قرن 16 انگلستان، و هر دفعه به مناسبت سالگرد يكي از ازدواجهاي شش گانه اش و يا گردن زدن و سر به نيست كردن برخي از آنان به جاي طلاق گفتن، و عكس همسرانش كه در بالا ديده مي شود در رسانه ها انتشار مي يابد، و نهم ژوئيه دوباره اين عكس چاپ شده بود كه مصادف با سالگرد طلاق چهارمين همسر هنري هشتم « آن كليوز » بود كه 9 ژوئيه سال1540 مطلقه شده بود. اين بار هنري متوسل به وارد آوردن اتهام عدم وفاداري كه مجازاتش گردن زده شدن بود نشده بود زيرا كليساي انگلستان را از دستگاه پاپ جدا ساخته و خود رئيس آن شده بود و نام « كليساي انگلستان » به آن داده بود و ديگر كسي نبود كه او را به خاطر طلاق و ازدواج مجدد كه در مذهب كاتوليك منع شده است تكفير كند.

 

جان خود را بر سر استقلال ميهن از دست داد

ويليام اورانژ

دهم ژوئيه 1584 ويليام اورانژ (ويليام آرام) كه با تلاش فراوان استقلال وطنش هلند را تامين كرده بود و آن را از زير سلطه طولاني اسپانيا خارج ساخته و حاضر نشده بود با فيليپ دوم پادشاه اسپانيا كه توانمند ترين مرد روي كره زمين بود سازش كند با اصابت گلوله كشته شد. نقشه اين قتل را فيليپ دوم طرح كرده بود كه به دست «بالاتازار گرارد» انجام گرفت. هنوز جاي يكي از گلوله در ديوار ساختمان ديده مي شود و مردم به تماشاي آن مي روند.

 

سالگرد مرگ پدر ليتوگرافي (گراور)

Daguerre

دهم ژوئيه سالروز در گذشت لوئي ژاك داگرLouis Jacques M. Daguerre پدر ليتوگرافي (گراور= پليتplate) و چاپ بادوام عكس است كه به «داگرو تايپ Daguerreotype» معروف شده است . وي كه بسال 1851 فوت شد دومين پيشتاز فن عكاسي در فرانسه و جهان است.
داگر موفق شده بود در سال 1839 بر بشقاب مسي كه پوششي از ملح نقره داشت با تابانيدن نور، عكس چاپ كند و از اين طريقه چاپ عكس كه دوام دارد و به مرور زمان محو نمي شود بعدا در گراور سازي (ليتو گرافي Lithography) استفاده شده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 جولای

  • 1897:   نيروهاي فرانسه قسمتي از سودان را اشغال كردند.

  • 1940:   با حمله دهها هواپيماي آلماني به خاك انگلستان « نبرد بريتانيا » آغاز شد كه سرفصلي است با همين عنوان در تاريخ .

  •  

  • 1964:   موئيس چومبهMoise Tshombe كه در طول چهار سال عامل توطئه خارجيان بر ضد تماميت كنگو بود، نخست وزير اين كشور شد !.

  • 1973:   جزاير باهاما مستعمره انگلستان به صورت يك كشور استقلال يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     آغاز حکومت محمد ميرزا

    7 رجب 1250 - محمد ميرزا پسرعباس ميرزا درمقام سومين شاه سلسله قاجار حكومت خود را آغاز كرد. محمد ميرزا بلافاصله پس ازبدست گرفتن قدرت، ميرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهاني ازمردان بزرگ و با تدبير عرصه سياست ايران را ازميان برداشت و رشته امور به حاج ميرزا آغاسي مهره سرسپرده بيگانه سپرد. دوران سلطنت محمد شاه مقارن با آشكارشدن نتيج شوم عهدنامه هاي گلستان و تركمانچاي بود. دراين دوره همچنين عوارض جنگهاي نافرجام استعماري برسركسب نفوذ درايران شدت يافت و آشوب و هرج و مرج سراسرايران را فراگرفت. محمد شاه به اميد حمايت روسها به هرات لشكركشيد اما درنهايت روسها با او همكاري نكردند و از طرفي مأموران انگليسي نيزبرضد محمد شاه فعاليتهايي كردند و بدين ترتيب افغانستان ازايران جدا شد. بعد ازمرگ محمد شاه، فرزندش ناصرالدين ميرزا جاي اورا گرفت.

     

     انعقاد معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان

    7 رجب 1273 - معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان درپاريس منعقد شد. معاهده پاريس در15فصل به امضاء نمايندگان ايران و انگليس رسيد و نسخه هاي امضاء شده آن براي تصويب دو دولت به لندن و تهران فرستاده شد. گفتني است كه عهدنامه پاريس برپيكره استقلال سياسي و اقتصادي ايران ضربه شديدي وارد آورد. به موجب معاهده پاريس بود كه هرات به كلي ازايران جدا شد و افغانستان تحت عنوان استقلال كاملا ازحمايت ايران خارج شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    30
    38

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    21
    34

    شيراز

    25
    39

    مشهد

    22
    37

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    23
    39

    اصفهان

    23
    39

    يزد

    31
    42

    کرمانشاه

    22
    38

    اراک

    22
    35

    رشت

    23
    26

    دبی

    31
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1455 تومان
    931 تومان
    1840 تومان
    855 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    235000 تومان
    108000 تومان
    56000 تومان
    213000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:11
    طلوع خورشيد : 05:57
    اذان ظهر : 13:09
    غروب خورشيد : 20:22
    اذان مغرب : 20:44
    نيمه شب شرعي : 00:16

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    eWeek
    7 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    eWeek

    تاریخ انتشار: 7 جولاي 2008
    تعداد صفحات مجله: 64
    حجم فایل: 13 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    چتری که می تواند آب را تصفیه کند

    اگر اخیرا آب معدنی و یاآب تصفیه شده خریده باشید با اینکه ارزان قیمت است شاید پیش خودتان به این نتیجه رسیده باشید که باز هم با آن مزه ساده و کیفیت نه چندان بالا گران است! اخیرا یک نفر به ذهنش رسیده که یک چتری بسازد که بتواند در شرایط آب و هوایی که بارندگی بسیار دارد بتواند به عنوان یک فیلتر تصفیه آب عمل کرده و برایمان آب تصفیه شده تولید کند. جداره خارجی این چتر از جنس پلاستیکی که حاوی اسید پلی لاکتیک است ساخته شده است. این اسید  اجازه نفوذ آب را به سطح داخلی چتر میدهد.  محصول این بخش به فیلتر های کربنی فرستاده شده و ناخالصی هایی که نسبت به کربن متضاد هستند جدا سازی می شوند. سپس آبی نسبتا روان و تصفیه شده  به مخزن چتر منتقل شده و آماده بهره بر داری خواهد بود. با تمام سیستم ایمنی و بهداشتی که در این طرح در نظر گرفته شده ولی باز هم من شخصا ترجیح می دهم که همان آب زیر شیر را بنوشم و یا همان آب معدنی های سابق را خریداری کنم!
    منبع گیزمودو

     

    نخستین تصاویر از نوت بوک کوچک
     Dell مدل mini-Inspiron

    دیروز یکی از نویسندگان سایت «گیزمودو» آقای مایکل دل مدیر عامل شرکت Dell را گیر اورده و او هم نوت بوکی که به همراه داشته را نشان وی داده است. به گفته وی این همان نوت بوکی است که خبرش را داده بودیم. و  این را هم اضافه کرده که این نخستین بار است که این نوت بوک نشان داده میشود. چند ساعت بعد شرکت Dell تعدادی عکس از این نوت بوک را ارایه کرده است. هنوز مشخصات کامل و قیمت این لپ تاپ ارایه نشده است. ولی چیزهایی که از آن معلوم است به این شرح است :

     

    نمایشگر 8.9 اینچی

    قیمت زیر 500 دلار

    کارت خوان 8 در 1

    وب کم

    وایر لس

    سه پورت USB

     

    البته حتی نام مدل mini-Inspiron هم قطعی نیست. نویسندگان گیزمودو این نام را از اسم فایل های عکسی درآورده اند که شرکت دل برای آنها فرستاده است.

    عکس نوت بوک که به نظر جذاب می آید، به خصوص وقتی که اندازه ی آن را با آن مداد کنارش مقایسه میکنیم. باید صبر کرد و دید که آیا تابستان این لپ تاپ را خواهیم دید یا نه.

    منبع و تصاویر بیشتر

    به روز رسانی : ساعتی قبل شرکت Acer هم با ارایه مدل مشابهی به نام Aspire One با سایز مشابه و البته قیمت مشابه کمتر از 500 دلار وارد گود مسابقه بین نوت بوک های کوچک ارزان قیمت شد. اطلاعات بیشتر - تولید کننده ی دیگری نبود؟
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پول شويي الكترونيكي


    نويسنده: امير حسين جلالي فراهاني
     

    معرفی کتاب:
    امروزه بحث جرايم سازمان‎يافته (ملي و فراملي) و لزوم توجه به آنها وارد مرحلة جديدي شده است، به نحوي كه سعي مي‎شود به طرق گوناگون، پيشگيري مؤثري از شكل‎گيري اين تشكل‎هاي مجرمانه به عمل آيد و مبارزه‎اي قاطع با آنها صورت گيرد. البته مدت‎هاست رهيافت مختار كه همان جلوگيري از ورود درآمدهاي نامشروع آنها در نظام پولي و بانكي كشورهاست، در دستور كار سياست‎گذاران ملي و بين‎المللي قرار گرفته كه متأسفانه خود منجر به ظهور فرايند مجرمانه جديدي به نام پول‎شويي شده و متصديان امر را بر آن داشته با آن نيز مقابله كنند. با اين حال، تحول شگرف نظام پولي و بانكي جهاني در اثر ظهور پول و بانكداري الكترونيك، حوزة مقررات ضد پول‎شويي كنوني را با چالش جديدي مواجه كرده و لزوم بازنگري گستردة اين تدابير و اقدامات را موجب شده است.
    در اين نوشتار پس از توضيحي راجع به ماهيت پول و بانكداري الكترونيك تأثيرات آن بر فرايند مجرمانة پول‎شويي بحث و بررسي می‌شود و در نهايت به عنوان نتيجه‎گيري از ‌اين مباحث با ‌تكيه ‌بر ‌وضعيت ‌ايران در قبال جرايم سازمان‎يافته از يك سو و بهره‎برداري از پول‎ و بانكداري الكترونيك از سوي ديگر، پيشنهادات مورد نظر ارائه مي‎شود.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    فصل اول: جرايم سازمان‎يافته؛ تهديدي براي ملت‎ها و دولت‎ها

    گفتار اول: ماهيت و مختصات جرايم سازمان‎يافته

    گفتار دوم: پول‎شويي؛ ساحل نجات جرايم سازمان‎‏يافته

    فصل دوم: پول‎ و بانكداري الكترونيك‌؛ ابزارهاي جديد پول‎شويي

    گفتار اول: ماهيت پول و بانكداري الكترونيك

    گفتار دوم: سوء استفاده از پول و بانكداري الكترونيك در پول‎شويي


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    خیابان خوابها!

     اجازه از خلیل جوادی و علیرضا عصار

    رنگ موهای سرم، خاکستریست
    رنگ چشم همسرم، خاکستریست

    کاش یک معشوق دیگر داشتم
    جای این معشوقه ام، خر داشتم!

    ما که به تنهایی عادت داشتیم
    به نبود زن قناعت داشتیم!

    مردها زهر هلاهل خورده اند
    مثل اینکه مهر باطل خورده اند

    توی قلب مردها دایم عزاست
    جای خنده روی لبهاشان کجاست‌؟

    پشت و رویم جای آهن مانده است!
    جای تنبیهم چه روشن مانده است!

    گفتم همسر را تو عاشق نیستی
    تایتانیک سهل است؛ قایق نیستی!

    دکتر و ماما شدن کار تو نیست!
    توی قلبم جا شدن کار تو نیست!

    مرغ همسایه به چشمت هست غاز
    سوخت شیرت بار دیگر روی گاز!

    (مدتی این مثنوی تاخیر شد)
    شوهرت هم بعد عمری پیر شد!

    عمر تو اما چه بسیار است باز
    عمر تو خروار خروار است باز!

    من ولی در یک شب تاریک و سرد
    در کنار کودکان دوره گرد

    عینهو وضع خیابان خوابها
    زیر پرتاب کاسه، بشقاب ها

    سر به لاک خویش بردم ، ای دریغ!
    زود مردم، زود مردم، ای دریغ!

    روزهای خوب، رفت از یادها
    گم شدم در های و هوی بادها

    یاد من را باد بردن نا به جاست
    همسر خوب و عزیزم! نا رواست

    گفته بودم خر شدم من، بارها!
    تف به این تکرار ها، تکرارها!

    اشک از چشمت نریزان بی خودی!
    سر نکوبان بر تن دیوارها!

    به تمام قوم و خویشانت بگو:
    «واقعا هستند مرده خوارها!»

    گفتم اینها را به در تا بشنوند
    گوش های کیپ این دیوار ها!

    فاضل ترکمن
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    شب آرزوها

    این ماه از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از اسباب شرافت آن این است که یکی از ماه های حرام است و یکی از زمانهای ویژه دعا ، و در روزگار جاهلیت نیز به همین ویژگیها معروف و شناخته بوده است و مردم آن روزگار انتظار می کشیده اند این ماه فرا رسد تا برای برآمدن نیازهای خویش دعا کنند ، در این باره حکایت شگفتی نیز هست که سیدبن طاووس بخشی از آن را درکتاب اقبال آورده است .
    برپایه برخی از روایات ، این ماه ، ماه حضرت امیرالمومنین (ع) است ، همانگونه که ماه شعبان ماه حضرت رسول (ص) و ماه رمضان ، ماه خداست ، و نخستین شب آن از شبهای چهارگانه ای است که درباره احیا و شب زنده داری آنها سفارش فراوان شده است . و روز نیمه ، آنگونه که در روایات آمده زمان انجام اعمال استفتاح است ، و روز بیست و هفتم آن روز بعثت حضرت رسول است ، روزی است که رحمت رحیمیه خدواند در آن به گونه ای آشکار شده و ظهور پذیرفته که از آغاز آفرینش تاکنون ، در هیچ روز دیگری چنین ظهوری نداشته است ، روزی که از نظر شرافت باطنی از هر روز دیگری شریفتر و ارجمندتر است ، و خلاصه فضایل این ماه بیش از آن است که بتوان آنها را دریافت .
    از مهمترین اعمال و مراقبات این ماه از آغاز تا پایان ، پیش چشم داشتن حدیث فرشتۀ «داعی » است : از پیامبر (ص) گزارش شده : « خدای را در آسمان هفتم فرشته ای است به نام « داعی » هرگاه ماه رجب فرا رسد در همه شبهای آن از آغاز تا با مداد ، این فرشته چنین ندا می دهد : ذاکران ! مطیعان ! مستغفران ! توبه جویان ! مژده ، مژد ، بشارت ،بشارت خداوند می فرماید : من همنشین آنم که با من همنشین شود ، من مطیع آنم که مطیع من باشد ، من بخشندۀ آنم که از من بخشش خواهد ، ماه ماه من است و بنده بندۀ من است و رحمت رحمت من است هر که مرا در این ماه بخواند پاسخش می دهم و هر که از من چیزی بخواهد ، خواسته اش برآورده می سازم ، هر که از من راه بخواهد ، هدایتش می کنم ، این ماه را رشته پیوند میان خود و بندگانم ساخته ام ، هر که بدان دست یازد به من رسد .»


    ● لیلهٔ الرغائب
    اگر نخستین شب رجب ، شب جمعه نیز باشد ، سزاوار است که اعمال « لیله الرغائب » نیز در آن شب به جا آورده شود ، از پیامبر (ص) روایت شده که فرمود : « از نخستین شب جمعه رجب غافل نمانید ، این شب را فرشتگان « لیله الرغائب » نامیده اند ، در این شب آنگاه که یک سوم از شب بگذرد ، فرشتگان همه در کعبه و اطراف آن گرد می آیند ، خداوند بدانان می فرماید : فرشتگان من هر چه می خواهید از من بخواهید ، می گویند : خدایا خواسته ما این است که بر روزه داران رجب ببخشایی ، خداوند می فرماید : بخشودم، سپس پیامبر فرمود: هر کس نخستین نیمه رجب را روزه دارد ، و در فاصله آغاز شب تا گذشتن یک سوم از آن ، دوازده رکعت نماز ، دورکعت دو رکعت به جای آرد و در هرکعت یک بار حمد ، سه بار انا انزلناه و دوازده بارقل هو الله را بخواند و در پایان هفتاد بار با گفتن « اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله » برمن و آل من درود فرستد ، سپس به سجده رود و بگوید : « سبوح قدوس رب الملائکه و الروح» سپس سر از سجده بردارد و بگوید : « رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم » و دوباره سجده ای چون سجده نخست به جای آرد ، پس حاجت خویش از خدا بخواهد، به خواست خدا حاجتش برآورده می شود ، سپس فرمود: « سوگند به آنکه جانم در دست اوست هیچکس این نماز را جای نمی آورد مگر اینکه گناهانش بخشوده می شود ، هر چند گناهانش به انبوهی کفهای دریاها، ریگهای بیابانها ، هموزن کوهها و به شمارۀ برگهای درختان باشد ، در قیامت نیز شفاعت او درباره هفتصد نفر از خویشان و بستگان دوزخی اش پذیرفته می شود و در شب اول قبر پاداش این نماز در زیباترین چهره و اندام تمثل و تجسم می باید ، خوشروی و خوشگوی ، و خوشبوی و خوشخوی ، و خرم و خندان و مژده بر لب نزد او می رود و او را به رهایی از هر غم و اندوهی بشارت می بخشد ، می پرسد تو کیستی چنین دل انگیز و عطر آمیز ؟ پاسخ می شنود: عزیز من ! دوست من ! من پاداش آن نمازم که در فلان شب ، فلان ماه ، فلان سال ، در فلان جای به جای آوردی ، اینک نزد تو آمده ام تا حقت را بپردازم ، ترست را فرو ریزم و در این وحشت و تنهایی همنشین و همدمت باشم ، پس از نفخ صور نیز در عرصه سوزان قیامت در سایه ات گیرم ، آری با توام و هرگز خیر وخوبی من از تو دور نخواهد ماند.
     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    تفاوت ولایت و ولایت پذیری
    با سلطنت و پادشاهی


     

    سوال:

    ولایت و ولایت پذیری چه تفاوتی با سلطنت و پادشاهی دارد؟

     

    پاسخ:

    نظام ولایی یا حکومت دینی به نظامی گفته می شود که هماهنگ با تعالیم دینی و بر اساس"دین" باشد و دست کم در هیچ زمینه ای با آموزه هایی دینی ناسازگار نباشد. اما نظام پادشاهی به نظامی گفته می شود که که یک نفر به عنوان پادشاه یا ملکه در رأس حکومت باشد.
    بین نظام ولایی و حكومت اسلامی با نظام و حكومت پادشاهی فرق های اساسی وجود دارد که این فرق ها در چند محور قابل بررسی است:

    الف : در مشروعیت: ولایت و حاکمیت در اسلام اوّلا و بالذّات از آن خداوند است و اوست كه حق ولایت بر مردم را دارد زیرا اوست كه مردم را خلق كرده، روزی می دهد و به تمام جوانب روحی و جسمی آنان آشناست و مرگ و حیات همه در دست اوست.
    خداوند می فرماید: «حاكمیت مخصوص خدا است[1]» و «همانا ولی و سرپرست شما خداوند است[2]».
    در مرحله بعد خداوند این ولایت و سرپرستی را به پیامبر (ص)، ائمه طاهرین و بعد از آنان به مؤمنانی که دارای ویژگی های خاصی همچون ایمان و علم و قدرت ،عدالت و... باشند واگذار نموده است. قران مجید در این باره می فرماید: «پیامبر (ص) به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است»[3] و «همانا سرپرست شما خداوند و فرستاده او و مؤمنان اند»[4] بر این اساس، شیعه با استناد به ادلۀ قطعی، بعد از پیامبر (ص) ائمه اطهار (ع) را امامان و سرپرستان جامعه اسلامی می داند كه از سوی خداوند به این مقام منصوب شده اند بعد از آن علمای شیعه بر اساس ادله عقلی و نقلی، فقیهان عادل و با درایت را در زمان غیبت از طرف شرع و امام معصوم (ع) متصدی امر حكومت و سرپرستی جامعه اسلامی می دانند، البته نصب از طرف شارع با انتخاب مردم هیچ تنافی ندارد. همانطور كه در قانون اسلامی جمهوری اسلامی ایران، پیدا كردن مصداق ولی فقیه بر عهدۀ خبرگانی گذاشته شده است که خود مستقیماً توسط مردم انتخاب شده اند، یعنی مردم در تعیین مصداق ولی فقیه نقش اصلی را دارند، اما در حكومت های سلطنتی كه غالباً حکومت های استبدادی دارند مشروعیت آنها مستند به سنن اقوام و ملل است، شخص شاه یا با شورش و کودتا و یا به طور موروثی به این مقام منصوب شده است و در انتخاب شاه صلاحیت ها و شایستگی ها هیچ دخل و جایگاهی ندارد.[5]

    ب.: نحوه انتخاب:
    همانطور كه از مستند مشروعیت می توان استفاده كرد، شرایط و نحوۀ انتخاب در نظام ولایی بسیار متفاوت با نظام پادشاهی است. انتخاب در نظام ولایی بر اساس وجود بالاترین شرایط یعنی «عصمت» برای امامان معصوم (ع) و فقاهت و درایت و عدالت برای فقهاء است در حالی که در نظام پادشاهی، شاه یا ابتداءً با کودتا و شورش علیه دیگری و كنار زدن رقبا به حكومت می رسد و چه بسا خونخوارترین و پست ترین مردم به حكومت می رسد، و یا موروثی است كه مسلماً هیچ شرطی جز قرابت خانوادگی با شاه قبلی در آن معتبر نیست.
    جمیز اول پادشاه انگلستان می گوید «مقام شاه خود به منزلۀ رمز و سرّی است كه نه حقوق دانان و نه فلاسفه نمی توانند در آن تحقیق نموده و به رمز آن ، پی ببرند» یعنی هیچ كس توانایی گذاشتن شروط برای مقام پادشاهی را ندارد.[6]
    ج. نحوۀ تعامل با افراد جامعه: در نظام ولایی، ولی امر باید بر اساس قوانین و دستورات الهی و دوری از هر گونه هوی و هوس و آمال نفسانی جامعه را اداره کند و هر گاه فرمان الهی را زیر پا بگذارد خود به خود صلاحیت خود را از دست می دهد. همچنین در این نظام مردم به عنوان كسانی كه باید به آنها خدمت شود شناخته، می شوند. در نامه امام علی به مالك اشتر که منشور كاملی از تعامل دولت و نظام ولایی و اسلامی است، حضرت در نحوۀ برخورد با مردم،‌ می فرمایند: مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده و با همه دوست و مهربان باش، مبادا هرگز چونان حیوان شكاری باشی كه خوردن آنان را غنیمت دانی ... با خدا و با مردم و با خویشاوندان نزدیك، و با افرادی از رعیت خود، كه دوستشان داری با انصاف برخورد كن.» [7]
    اما در نظام های پادشاهی قوانین و دستورات الهی در عمل ارزشی ندارد و معیار عمل امیال و دستورات پادشاه و اربابان اوست وبه راحتی می توانند در هر قانونی دخل و تصرف نمایند

    د. چگونه عزل و بركناری:
    در نظام ولایی، غیر از نظامی كه ولی معصوم (ع) بر مسند حكومت باشد كه به دلیل عصمت از هر گناه، خطا و لغزش به دور است،‌ دیگر نظامات مانند نظام ولایت فقیه دارای مكانیزم های برای عزل و احیاناً بركناری رهبر حكومت است. مثلاً در نظام جمهوری اسلامی طبق اصل یك صد و یازدهم قانون اساسی اگر ولی فقیه از شرایط رهبری عدول كند مجلس خبرگان حق عزل رهبر را دارد.
    ولی در نظامات پادشاهی كه نظامات استبدادی است غالباً چنین چیزی دیده نشده است و مردم باید سالها رنج کشیده و پس از تحمل سختیها و مشقات زیاد بتوانند شاه را از قدرت پایین بکشند و یا فردی که دارای قدرت بیشتری است با انجام کودتایی شاه قبلی را برکنار کرده و خود یا دیگری را به جای او بنشاند.
    اینها بخشی از تفاوت های نظام پادشاهی و نظام ولایی است و هر انسان با انصافی می تواند با مقایسۀ بین این دو نظام، تفاوت های بیشتری را که بین این دو نظام وجود دارد پیدا كند.

    ------------------------------------
    [1] انعام، 57.
    [2] مائده، 55.
    [3] احزاب، 6.
    [4] مائده، 55.
    [5] شاکرین ،حمید رضا،حکومت دینی،ص99 و 102و 103.
    [6] پازارگاد، بهاءالدین،‌ تاریخ فلسفه سیاسی، ج 2، ص 502، انتشارات زوار.
    [7] امام علی علیه السلام، نهج البلاغه،‌ نامه 53.
     

     

     

     

     

     Ãمقاله روزانه

    نقدي کردن يارانه‌ها؛
    از چاله به چاه؟


    صادق زيباکلام  

    اي دل همه رفتند تو ماندي تنها
    كارت همه ناله بود بارت همه آه
    كوتاه كنم قصه كه اين راه دراز
    از چاه به چاله بود از چاله به چاه
    شادروان قيصر امين‌پور

    حكايت توزيع نود هزار ميليارد تومان يارانه نقدي به اقشار و لا‌يه‌هاي گوناگون جامعه، همان حكايت قصه دردناك «تنها ماندن»ها و «از چاله به چاه درافتادن»‌هاست.
    درست از پس از پايان جنگ با عراق و در زمان نخستين دولت آقاي ‌هاشمي ‌رفسنجاني بود كه معضل پرداخت يارانه‌ها مطرح شد. صورت مسأله هم روشنتر از آن است كه نياز به توضيح باشد. دولت در ايران، بسياري از كالا‌ها را با تخفيف در اختيار مصرف‌كننده مي‌گذارد؛ يعني بهاي واقعي آنها را از مصرف‌كننده نمي‌گيرد؛ از بنزين گرفته تا برق، آب، گاز، دارو، تا قند و شكر، نان و روغن نباتي. اشكال اين در چيست؟
    اشكالش آن است كه مصرف‌كننده‌اي كه ماهي يك ميليون تومان يا حتي بيشتر درآمدش است، براي يك قرص نان، يك كيلووات برق يا يك ليتر بنزين همان مبلغي را مي‌پردازد كه مصرف‌كننده ديگري كه درآمدش در ماه به صد هزار تومان هم نمي‌رسد. قريب به دو دهه مي‌شود كه عده‌اي مي‌نويسند، مي‌گويند، باز هم مي‌نويسند و باز هم مي‌گويند كه اين سيستم از اساس خراب است. در هيچ كجاي دنيا و در هيچ نظامي امروزه دولت‌هايشان به فقير و غني يكسان يارانه پرداخت نمي‌كنند.
    اتفاقا براي نظام ما كه بزرگترين دغدغه‌اش برقراري عدالت اجتماعي است، پرداخت يارانه علي‌السويه يعني ناعادلا‌نه‌ترين شيوه توزيع ثروت جامعه. اينكه چرا به‌‌رغم آن كه از اوايل دهه 1370 اين معضل مطرح شده اما تا به امروز هيچ حركت جدياي براي سامان دادن ‌آن صورت نگرفته، حديث دردناك و مطول ديگري است كه بماند. دست‌كم يكي از دلا‌يل جدي‌تر شدن موضوع در دولت نهم، باز مي‌گردد به مسأله بنزين.
    در روزگاري نه‌چندان دور (اوايل دهه 1370) ميزان توليد اتومبيل در داخل بسيار كم بود و واردات آن هم قدغن. سالي 100 الي 150 هزار دستگاه اتومبيل بيشتر توليد نمي‌شد، اما به درست با نادرست (كه البته بيشتر به نادرست) دولت‌هاي پس از جنگ يكي پس از ديگري كمك به بالا‌ رفتن سريع توليد خودرو در كشور كردند، به‌ گونه اي كه مسئولا‌ن امروزه با افتخار مي‌گويند به مرز يك ميليون دستگاه اتومبيل در سال نزديك شده‌اند.
    رشد سريع توليد اتومبيل سبب شد مصرف بنزين در كمتر از يك دهه بيش از دو برابر شود و از حول و حوش چهل ميليون ليتر در روز در اوايل دهه 1370 نزديك به هشتاد ميليون ليتر تا قبل از سهميه‌بندي برسد. مابقي داستان را مي‌دانيم. ميلياردها دلا‌ر كه دولت هر سال بايد براي واردات بنزين هزينه كند و ... .
    مسأله بنزين سبب شد اساسا كل مسأله پرداخت يارانه‌هاي انرژي به صورت جدي‌تري مطرح شوند. حاصل كار شد اعلا‌م طرح جديد اقتصادي دولت كه اوايل تير ماه توسط رئيس‌جمهور اعلا‌م شد. نخستين مطلبي كه پيرامون طرح جديد احمدي‌نژاد مي‌توان گفت آن است كه به‌نظر نمي‌رسد آنچه اعلا‌م شده مبتني بر يك رشته بررسي‌هاي مفصل، كارشناسي، دقيق، با حساب و كتاب، روشن و با برنامه‌ريزي صورت گرفته باشد. فعلا‌ دولت مي‌خواهد اطلا‌عاتي پيرامون هفده ميليون خانوار به ‌دست آورد.
    در مرحله بعدي، آقاي احمدي‌نژاد اعلا‌م كرده‌اند كه نود هزار ميليارد تومان يارانه را مي‌خواهند مستقيما ميان دهك‌هاي گوناگون جمعيتي كشور توزيع يا در حقيقت پرداخت كنند. البته به دهك‌هاي مرفه نيز كمتر و به دهك‌هاي پايين‌تر، يعني كم‌درآمدتر، بيشتر خواهند پرداخت. با يك حساب سرانگشتي نود هزار ميليارد تومان در سال مي‌شود چيزي نزديك به صد هزار تومان در هر ماه براي هر فرد ايراني.
    نخستين مطلبي كه درباره طرح آقاي احمدي‌نژاد بايد گفت، آن است كه همه چيز موكول و محول به آينده شده است. فعلا‌ ايشان بنا دارند به هفده ميليون خانوار ايراني پرسشنامه‌هايي بدهند براي شناسايي آنان. آنچه بيشتر از اين پيرامون موضوع مي‌توان گفت، آن است كه طرح بيشتر در حد يك ايده و نظر كلي است. نه پيرامون آن بررسي و كارشناسي‌هاي دقيق صورت گرفته، نه جوانب موضوع خيلي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و نه اساسا برنامه‌ريزي و مطالعات عميق و همه‌جانبه‌اي درباره چگونگي پرداخت مالي صد هزار تومان به هر فرد صورت گرفته.
    آنچه حتي با قطعيت بيشتري مي‌توان گفت آن است كه نه ستاد انتخاباتي آقاي احمدي‌نژاد، نه خود ايشان، نه رايحه خوش خدمت و نه هيچ يك از اصولگرايان يا جريان‌هاي وابسته به آنان هنگام انتخابآقاي احمدي‌نژاد هيچ كار و ايده‌اي پيرامون موضوع نداشتند. در حالي‌كه معمولا‌ جريان‌هاي سياسي كه وارد عرصه انتخابات مي‌شوند يك طرح و برنامه مشخصي براي اقتصاد كلا‌ن كشور در دست دارند. اما اصولگراياني كه پشت آقاي احمدي‌نژاد بودند، هيچ طرح و برنامه مشخص اقتصادياي نداشتند.
    به‌همين خاطر است كه در آغاز سال چهارم رياست‌جمهوري‌شان، آقاي احمدي‌نژاد موضوع طرح كلا‌ن جديد اصلا‌ح ساختار اقتصادي كشور را آن هم در يك برنامه تلويزيوني اعلا‌م مي‌كنند. همه چيز هم پيرامون ايجاد اين طرح موكول به بررسي و برنامه‌ريزي‌هاي آينده شده است. اما در خصوص اصل طرح يعني تقسيم 90 هزار ميليارد تومان ميان ده دهك جمعيتي كل كشور چه مي‌توان گفت؟

    1-‌پرداخت يارانه به‌صورت نقدي آن هم به همه اقشار جامعه (هرچند با تفاوت) از اساس نادرست است. نخستين ايراد طرح آن است كه مي‌خواهد در جامعه‌اي پياده شود كه فاصله طبقاتي در آن، به‌گونه‌اي هولناك بالاست. يكي از راه‌هاي سنجش عدالت در هر جامعه‌اي، مقايسه ميان مرفه‌ترين دهك جمعيتي كشور با فقيرترين دهك آن جامعه است. در ژاپن اين فاصله چهار برابر است؛ يعني مرفه‌ترين دهك جمعيتي در ژاپن، درآمدش چهار برابر كم‌درآمدترين دهك آن كشور است. در بسياري از كشورهاي اروپايي اين فاصله سه برابر است. در هند ده برابر است و در ايران عزيزمان هفده برابر؛ بنابراين، اگر خواسته باشيم، توزيع عادلا‌نه كنيم بايد به ثروتمندترين دهك جامعه‌مان يك‌هفدهم مبلغ يكصد هزار تومان يا چيزي حدود نود هزار تومان بپردازيم.
    آيا سؤال‌برانگيز نيست كه يك فرم و پرسشنامه خانوار تهيه كنيم كه به خانواده‌اي كه في‌المثل درآمد ماهيانه‌اش بين 5/1 تا 30 ميليون تومان است (متوسط درآمد دهك نخست) ماهي بيست يا سي هزار تومان بپردازيم؟ دولت اساسا به كدام دهك‌ها و به هر كدام چقدر مي‌خواهد يارانه بدهد؟ درآمد خانوارها را اعم از دهك نخست يا دهك آخر كه فقيرترين هستند دولت چگونه مي‌خواهد برآورد كند؟
    فرض بگيريم دولت درآمد خانوارهاي حقوق‌بگير و كارمند را از روي فيش حقوق دريافتي‌شان تعيين كند. در آن صورت اگر برخي از اعضاي آن خانواده شاغل باشند، مثلا‌ پسر يا دخترشان كه ازدواج نكرده اما شاغل باشد، تكليف چه مي‌شود؟
    اگر در بخش خصوصي كار كنند و فيش حقوقي دريافت نكنند، دولت چگونه مي‌خواهد اينها را شناسايي كند؟ اگر خانواده‌ «الف» همه پنج فرزندشان بيكار باشند، يا بدتر دانشجوي دانشگاه آزاد يا موسسه غيرانتفاعي ديگري باشند، در عين حال كرايه خانه هم مجبورند بپردازند، در حالي ‌كه خانواده «ب» منزل شخصي دارند. يك فرزندشان درس مي‌خواند و مابقي شاغل هستند، آيا دولت مي‌خواهد به دو خانواده يارانه يكسان پرداخت كند؟ تكليف خيل عظيم كساني كه كار آزاد دارند، چه مي‌شود؟
    دولت درآمد آنان را چگونه مي‌خواهد تعيين كند؟ تكليف خانوارهايي كه جداي از حقوق يا درآمد از محل كار آزاد درآمدهاي ديگري هم دارند؛ مثلا‌ اندوخته‌اي دارند، يا آن را به كسي داده‌اند كه برايشان كار مي‌كند، يا ملك استيجاري دارند يا به هر حال به شكل و صورت ديگري درآمدهاي متفرقه دارند چه مي‌شود؟ آيا دولت مي‌خواهد همه اين خانوارها را فقره به فقره شناسايي كرده و همچون فرشته نجات به همه آنان به گونه‌اي عادلا‌نه يارانه پرداخت كند؟
    اگر دولت تصميم گرفت كه به مستاجران في‌المثل يارانه بيشتري بدهد و در آن صورت خانواري منزل شخصي‌شان را اجاره بدهند و خود مستاجر شدند كه مشمول پرداخت يارانه بيشتر شوند، تكليف چه مي‌شود؟ احتمالا‌ دولت براي كنترل و بازرسي كه كي چقدر دارد و كدام خانوار درآمدش چقدر است، يك وزارتخانه عريض و طويلي را بايد داير كند يا صدها هزار كارمند تا هفده ميليون خانوار ايراني را از كلا‌ن روستاي نورآباد ممسني و علي‌آباد كتول گرفته تا جردن، فرشته و اسلا‌مشهر تا قلعه حسن‌خان را شناسايي كند.

    2- ساير كشورها چه مي‌كنند؟ پاسخ كوتاه و ساده آن است كه كشورهاي ديگر نه نود هزار ميليارد تومان، نه 9 هزار ميليارد تومان و نه نهصد هزار ميليارد تومان را اساسا به صورت آش نذري يا گوشت قرباني توزيع نمي‌كنند. پس آنها با امثال يارانه نود هزار ميليارد تومانشان چه مي‌كنند؟ نخست اين كه در تمامي كشورهاي توسعه‌ يافته دولت بهاي واقعي كالا‌ها را از مصرف‌كننده مي‌گيرد. نان تافتون اگر سيصد تومان براي دولت تمام مي‌شود، عين سيصد تومان را به ‌علا‌وه مقداري ماليات از مصرف‌‌كننده مي‌گيرد. بنزين اگر ششصد يا هفتصد تومان تمام مي‌شود، عين همان مبلغ را به ‌علا‌وه ماليات از مصرف‌كننده مي‌گيرد.
    نكته بسيار مهم آن است كه با نود هزار ميليارد تومان‌هايي كه از جهت قيمت‌هاي واقعي كالا‌ها از مردمشان مي‌گيرند، چه مي‌كنند؟ قدر مسلم آن است كه يك درصدي از آن را به صورت كمك‌هزينه زندگي يا حقوق ايام بيكاري، ساخت منازل مسكوني ارزان ‌قيمت و اجاره آن به اقشار كم‌درآمد و اين قبيل پرداخت‌هاي مستقيم به اقشار و لا‌يه‌هاي محروم يا كم ‌درآمدتر جامعه‌شان هزينه مي‌كنند. نه ‌اين‌كه بوق بردارند و به همه هفده ميليون خانوار فرم بدهند كه پر كنند، اما درصد بيشتر را به ‌جاي آنكه مستقيما به مردم‌شان پرداخت كنند كه وجيه‌المله شده و راي بياورند، صرف امور زيربنايي همچون بهداشت، درمان، حمل‌ونقل، محيط زيست، آموزش و پرورش و اين‌گونه امور مي‌نمايند. آمار و ارقام در اين زمينه‌ها و مقايسه مخارج و سطح زندگي در كشورهاي ديگر با ايران خودمان به بهترين شكل گوياي پاسخ اين پرسش است كه ديگران با نود هزار ميليارد تومان‌هايشان چه مي‌كنند؟
    الف) بهداشت: سرانه بهداشت يعني ميزان پولي كه حكومت در ايران صرف بهداشت و دوا و درمان و بيمارستان مردم مي‌كند، يكي از پايين‌ترين‌ها در دنياست.
    حكومت‌هاي انگلستان، كانادا و آمريكا هر يك به ترتيب سي، چهل، پنجاه برابر ايران هزينه بهداشت و درمان مردمشان مي‌كنند. حتي تركيه سه برابر ماست. در سال 1385، سرانه بودجه بهداشت و درمان و خدمات اجتماعي 4400 تومان بود. سال 86 سازمان نظام پزشكي تقاضاي حداقل ده هزار تومان سرانه كرد كه با آن رقم ما حتي هنوز به برخي كشورهاي آفريقايي هم نمي‌رسيديم، اما دولت و مجلس اصولگرا نهايتا بودجه سال 87 را بنا بر سرانه 5300 تومان براي بهداشت و درمان به تصويب رساندند. اگر نرخ تورم را حتي 18 درصد هم بگيريم در حقيقت بودجه بهداشت و درمان كشور در سال جاري عملا‌ از دو سال پيش هم كمتر شده است. كاهش بودجه بهداشت و درمان كشور نتايج اسفناكي براي مردم به همراه داشته. حتي در بيمارستان‌هاي دولتي كه در مراكز شهرهاي بزرگ هم هستند.
    فقر و كمبود امكانات چشمان هر بيننده‌اي را به ‌خود جلب مي‌كند، چه رسد به بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي و درماني در شهرهاي دور افتاده. دوم آن كه سهم بيمار در هزينه‌هاي درماني بسيار بالا‌ رفته است. هزينه يك عمل جراحي يك ميليون توماني را 150 هزار تومان بيمه و مابقي را خود بيمار بايد پرداخت كند. در بيمارستان‌هاي خصوصي، سهم بيمار از اين هم بالا‌تر رفته و نزديك به 90 درصد مي‌رسد.
    در بهترين حالت بيمار 70 درصد و بيمه 30 درصد مخارج درمان را مي‌پردازد، در حالي‌كه بنا بر برنامه چهارم توسعه كه به‌تدريج به اواخر آن نزديك مي‌شويم، قرار بود تا 30 درصد هزينه‌ها را بيمار و 70 درصد را بيمه يا دولت بپردازد كه اكنون درست برعكس شده. كاهش بودجه بهداشت و خدمات درماني كشور را به شكل ديگري نيز مي‌توان ملا‌حظه كرد. حسب آمار جهاني به ازاي هر 750 دانش‌آموز يك مربي بهداشت بايد خدمت كند. در ايران به ازاي هر پنج هزار دانش‌آموز يك مربي بهداشت بيشتر وجود ندارد. در سال 1386، آموزش و پرورش با كمبود چهارده هزار مربي بهداشتي روبه‌رو بود كه بر پايه بودجه همان سال آموزش و پرورش براي صرفا 350 مربي بهداشت بودجه بيشتر نداشت. كشورهاي توسعه‌يافته بخش قابل‌توجهي از آن نود هزار ميليارد تومان يارانه‌شان را به‌ جاي دميدن در بوق و كرنا براي بهداشت و خدمات درماني مردمشان هزينه مي‌كنند تا وضع بيمارستان‌هاي دولتي‌شان به اين حالت رقت‌انگيز و تجسم گداخانه تبديل نشود.
    ب) حمل‌ونقل: بنا بر سند چشم‌انداز بيست ساله، طول شبكه راه‌آهن ايران از هشت هزار كيلومتر در ابتداي بيست سال، يعني سه سال پيش، بايد به 28 هزار كيلومتر برسد؛ يعني سالي هزار كيلومتر بر شبكه ريلي كشور بايد افزوده شود. هزينه ساخت هزار كيلومتر راه‌آهن 1500 ميليارد تومان مي‌شود، اما به ‌دليل كسر بودجه روند توسعه‌خيزي حدود سيصد كيلومتر بيشتر نبوده. يكي از شاخص‌هاي توسعه آن است كه يك كشور به ازاي هر يك كيلومتر مربع از وسعت خاكش چند متر راه‌آهن دارد. از چهار ميليون تن كالا‌ كه ظرف سه سال گذشته در كشور جابجا شده، صرفا 10 درصد آن از طريق راه‌آهن بوده، در حالي‌كه در كشورهاي توسعه‌يافته حمل و نقل بخش عمده‌اي از مسافر و بار از طريق راه‌آهن صورت مي‌گيرد كه به ‌مراتب از حمل‌ونقل جاده‌اي ارزانتر است. 90 درصد بار كشور توسط كاميون حمل‌ونقل مي‌شود. از هزينه بالا‌ي آن ظرف در سال گذشته تبديل شدن جاده‌هاي ايران به قتلگاه مردم بود. تلفات انساني به كنار، تصادفات جاده‌اي بالغ بر هشت هزار ميليارد تومان خسارات داشته.
    به سخن ديگر، ما در سال 2500 ميليارد تومان خسارات تصادفات جاده‌اي مي‌پردازيم، در حالي‌ كه هزينه احداث هزار كيلومتر راه‌آهن در يك سال، 1500 ميليارد تومان بيشتر نيست. مي‌رسيم به حديث دردناك مترو. هر كس كه حتي يك‌بار هم در تهران مترو سوار شده باشد، نمي‌تواند بي‌اختيار سهولت، سرعت و هزينه جانبي حمل‌ونقل با مترو را با اتومبيل مقايسه نكند.
    ترافيك، آلودگي هوا، مصرف بنزين، استهلا‌ك اتومبيل‌ها و هزار و يك دليل ديگر بايد مسئولا‌ن ايران را بر آن دارد كه از نان و آب مردم بزنند و روي بودجه مترو بگذارند. شوخي نيست با همين يكي دو خط ناقص، مترو روزانه 5/1 ميليون مسافر جابه‌جا مي‌كند، اما هيچ‌كس باور نمي‌كند كه كل بودجه مصوب مترو در سال گذشته صرفا نود ميليارد تومان بيشتر نبوده اما اين همه مصيبت نيست. چراكه از همان نود ميليارد تومان ناقابل هم در عمل 60 درصد آن كه سهم شهرداري تهران بود، بيشتر تأمين نشد.
    الباقي كه سهم دولت بود به دليل مسائل و رقابت‌هاي سياسي از قوه به فعل درنيامد، همچون حكايت تلخ راه‌آهن، داستان مترو نيز ايضا غم‌انگيز است. در فاصله پنج ساله سال 1386 تا 1390 حسب برنامه‌ريزي مسئولا‌ن مترو، ساخت 83 كيلومتر مترو برنامه‌ريزي شده كه مي‌شود، به ‌طور متوسط سالي شانزده كيلومتر. با بودجه 54 ميليارد توماني سال 86 به جاي شانزده كيلومتر، چيزي حدود 5/4 كيلومتر خط مترو بيشتر احداث نشد.
    پ) كمك مستقيم به اقشار محروم: همان گونه كه پيشتر گفتيم بخشي از يارانه در كشورهاي توسعه‌يافته به صورت مستقيم به اقشار و لا‌يه‌هاي بسيار كم‌درآمد جامعه پرداخت مي‌شود. در ايران نيز چنين است. دو سازمان رسمي يكي كميته امداد امام خميني و ديگري سازمان بهزيستي مسئوليت زير پوشش قرار دادن افراد و خانوارهايي كه نان‌آور ندارند يا درآمدشان خيلي پايين است را بر عهده دارند. از جمله افرادي كه تحت پوشش اين دو سازمان هستند، زنان سرپرست خانوار مي‌باشند. بعضي زناني كه فرزند دارند يا بدون فرزند هستند، ولي به‌ هر حال همسر و نان‌آورشان را از دست داده‌اند، اما زنان سرپرست خانوار در سراسر كشور در سال 1386 كه زير پوشش قرار داشتند، جمعا به يك ميليون و پنجاه هزار نفر بالغ مي‌شود. از اين افراد نهصد هزار خانوار كه سرپرست آنان زن است زير پوشش كميته امداد و 150 هزار خانوار مابقي زير پوشش سازمان بهزيستي قرار داشتند، متوسط ماهيانه كه هر خانوار دريافت مي‌كند، حول‌وحوش پنجاه هزار تومان است. حاجت به گفتن نيست كه يك زن كه سرپرست خانوار است. با اين ميزان دريافتي چگونه و تحت چه شرايطي بايد زندگي كند. از اينها عيني‌تر حكايت پيش‌خدمت گروه علوم سياسي دانشگاه تهران است. ايرج ايامي جوان 28 ساله‌اي است كه با همسر و يك فرزند در اسلا‌مشهر زندگي مي‌كند.
    هر روز ساعت 30/5 دقيقه از منزل خارج مي‌شود كه ساعت 30/7 دقيقه صبح در دانشگاه تهران باشد. ساعت 30/3 دقيقه يا 4 هم برمي‌گردد منزل كه حدود 6 غروب مي‌رسد. دريافتي‌اش حدود 250 هزار تومان است كه 85 هزار تومان آن را بابت يك اتاق مي‌پردازند كه در آن هم مي‌خوابند هم زندگي مي‌كنند و هم آشپزي و با ماهي 165 هزار تومان سه نفري زندگي مي‌كنند. بازگرديم به خانوارهاي تحت تكفل كميته امداد و سازمان بهزيستي. از 150 هزار خانواري كه نان‌آورشان زن است و تحت پوشش بهزيستي هستند، 65 هزار خانوارشان فاقد مسكن هستند.
    يعني در واقع از محل همان پنجاه يا هفتاد هزار تومان، اجاره هم بايد بپردازند. در خصوص خانواده‌هاي تحت تكفل كميته امداد هم بايد گفت كه با توجه به فقير بودنشان بسياري از آنان نيز بايد فاقد مسكن باشند. در سال 85، 900 واحد مسكوني و در سال 86 نيز 1300 واحد مسكوني براي اين دست خانوارها ساخته شد. اگر فرض بگيريم كه در بهترين حالت سالي دو هزار دستگاه ساخته شود، بيش از سي سال طول مي‌كشد تا 65 هزار خانوار فعلي فاقد مسكن زير پوشش بهزيستي به‌تنهايي، سرپناهي پيدا كنند. مي‌ماند ابواب جمعي كميته امداد، خانوارهاي بي‌سرپرست جديدي كه در اين مدت به جمعيت كشور اضافه مي‌شوند و... .
    هيچ كس نمي‌گويد كه سيستم ويرانگر، ظالمانه و سراپا خطاي پرداخت يارانه به صورت همگاني تداوم يابد. انصافا اگر آقاي احمدي‌نژاد بتواند اين سيستم را متلا‌شي كند، بزرگ‌ترين خدمت به اقتصاد ايران را پس از پيروزي انقلا‌ب انجام داده است، اما با كدام طرح، برنامه و مطالعات همه‌جانبه. اين چه حرف خطايي است كه دولت در ابتدا به همه يارانه مي‌پردازد و به تدريج پس از شناسايي آن را هدفمند مي‌كند؟ چرا، مگر دولت به مردم بدهكار است كه به همه بايد يارانه بدهد؟
    يارانه را اگر قرار شود به همه بدهند يا اساسا مستقيما پرداخت كنند، ديگر يارانه نيست. دولت احمدي‌نژاد مي‌تواند به جاي سرگرم كردن مردم به پر كردن پرسشنامه‌ها و بحث و بررسي اينكه چقدر به مردم بدهيم و چقدر ندهيم، نفت را بر سر سفره‌ها ببريم و ساير جلب ‌توجه‌هاي پوپوليستي و رأي‌جمع‌كني، آستين بالا‌ بزنند، سرانه بهداشت و درمان را بالا‌ ببرند تا بيمارستان‌هاي دولتي كه اتفاقا مورد استفاده محروم‌ترين اقشار جامعه است را از حالت گداخانه درآورند، بودجه راه‌آهن، مترو، محيط زيست، آموزش و پرورش، اتوبوسراني و جاده‌هاي كشور را افزايش دهند، دريافتي آقاي ايامي در ماه به حداقل سيصد هزار تومان در ماه برسانند، به نهصد هزار خانواري كه نان‌آورشان زن است و زير پوشش كميته امداد هستند، حداقل ماهي صد هزار تومان به ازاي هر نفر اضافه كنند. همچنين به 65 هزار نفر بهزيستي و... .
    منتها اشكال اين‌گونه حركت كردن‌ها آن است كه نمي‌توان خيلي روي آن مانور تبليغاتي داده و آنها را به نمايش گذاشت. به راستي چند نفر از مردم ايران خبر دارند كه سرانه بهداشت و درمان كشورشان از كشورهاي آفريقايي هم پايين‌تر است، يا سال گذشته به جاي پانزده كيلومتر خط مترو، چهار يا پنج كيلومتر بيشتر احداث نشد يا به جاي هزار كيلومتر خط آهن، سيصد كيلومتر نيز احداث نشد يا يك ميليون خانوار كه سرپرستشان زن است، در ماه پنجاه يا هفتاد هزار تومان بيشتر درآمد نداشته‌اند؟
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدي نراقي

    زعفران


    گياه معطرى كه هم در ((دوا)) و هم در ((غذا)) مصرف مى شود

    زعفران به حالت وحشى در يونان و ايتاليا پيدا مى شود كه نام آن را ايران و كشمير مى گويند و گياهى است كه از آن زعفران به دست مى آيد و زعفران ادويه اى است كه در غذا و دوا استعمال مى كنند.
    اين گياه معطر گرچه گهواره اصلى پرورش آن در مشرق زمين بوده است و از آنجا به اروپا آمده است ولى كشت آن در اسپانيا به قدرى رواج دارد كه اكنون اين گياه معطر جزو گياهان بومى اين سرزمين است .
    در سال 960 ميلادى يعنى بيش از هزار سال پيش زعفران از آسياى صغير به وسيله اعراب به اسپانيا برده و كشت شد.
    در جنگهاى صليبى ، صليبيون آنها را با خود به اروپا آورده و تقريبا در تمام كشورهاى اروپا آن را پخش و كاشتند. كشت زعفران به وسيله پياز آن به عمل مى آيد و هر پياز يكبار گل مى كند و از آن گل كاكلى پيدا مى شود كه همان زعفران است . بطور متوسط از صد هزار گل زعفران پنج كيلو كاكل زعفران به دست مى آيد كه وقتى آن را خشك كنند وزن آن به يك كيلو تقليل پيدا مى كند به همين جهت است كه كشت زعفران زحمت فراوان در بر دارد و محصول آن هم زياد نيست و هميشه و در همه جا زعفران گران است . در ايران ، قائنات سرزمين اصلى پرورش زعفران است و تقريبا همه زعفران مرغوب ايران از اين محل به دست مى آيد.

    تاريخچه زعفران
    زعفران گياهى شگفت انگيز، زيبا و معطر است و اين صفات موجب شده است توجه قديميها را به خود جلب كند و تاريخى كهن و قديمى از خود به يادگار بگذارد.
    مصريان قديم آن را مى شناختند و در باغهاى معروف لوكسور آنرا به عمل مى آوردند.
    عربها به آن نام (كاركوم ) داده و با كشت آن در اسرائيل باغ سليمان را زيبا و تماشايى كرده بودند. زعفران محصول ممتازى بود كه قديميها به آن اهميت فراوان داده و با آن تجارت بزرگى مى كردند.
    تجارت زعفران در قديم الايام در انحصار فينيقيها بود. در قرون هفدهم و هجدهم ميلادى خواص دارويى زعفران در بين مردم شناخته شد. چون قديميها آن را استعمال مى كردند و داروهايى از آن ترتيب مى دادند كه در فرهنگ دارويى آن زمان به نامهاى مخصوصى مثل اكسير طول عمر نام دارد.
    امروز ثابت شده كه زعفران ضد تشنج است و بذاق دهان و غده هاى هاضمه را زياد كرده و در انبساط و انقباض عضلات معده اثر نيكويى دارد.

    زعفران در طباخى
    از زمانهاى بسيار قديم زعفران جزو ادويه اى بوده است كه در انواع پتاژ، رگو، شيرينى و ليكور مصرف مى كرده اند. با زعفران به كره و پنير رنگ دلپسند و مطبوعى مى دهند.
    در اسپانيا نانهاى قندى ، مربا و نان و پلو مخصوصى از زعفران درست مى كنند كه آن پلو به نام پائلا خوانده مى شود و از غذاهاى بومى اسپانيايى است كه جهانگردان به آن علاقه فراوان دارند.
    يكى از تركيبات ادويه كارى زعفران است كه با سوس كارى غذاهاى خوشمزه اى را تهيه مى كنند. صد سال پيش شليمر در كتاب خود راجع به زعفران اينطور مى نويسد:
    ((زعفران كه در ايران مصرف مى شود قسمتى در ايالت باكو در روسيه و قسمت ديگر آن در قائنات به عمل مى آيد. من هيچ اثرى از كشت زعفران در رود زاپار كه منطقه اى كوهستانى و در سه فرسنگى همدان است نديدم و حال آنكه زكرياى رازى از كشت زعفران در اين ناحيه شرح مفصلى نوشته است و همچنين اثرى از زراعت زعفران در (دربنده ) در راه شيراز و بندرعباس نديدم نوشته است دوپره در سفرى كه به ايران كرده كه در كوهها دربنده زعفران بطور خودرو مى رويد و بزهاى كوهى آن را مى خورند و در اثر آن در شكمشان فادزهر پيدا مى شود كه براى دفع سموم اثر دارد.
    شليمر عقيده دارد كه فادزهر بزهاى كوهى ارتباطى به زعفران ندارد و تقريبا تمام بزهاى كوهى داراى فادزهر هستند و حال آنكه زعفران نخورده اند.
     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive