به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, January 27, 2010

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1139)



   

 

 

 
 
1139
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1139 :: چهارشنبه 7 بهمن ماه 1388

www.mobin-group.com

آیا Play Station 3 هک شده است؟

باسلام،
پسر جوانی که iPhone 2G را Jailbreak کرده بود، حالا ظاهراً موفق به هک کامل پلی استیشن 3 شده است. George Hotz دیروز در توئیتر و بلاگش این خبر را اعلام کرده و سر و صدای زیادی به پا کرده است. پلی استیشن 3 برای مدت زیادی (تقریبا سه سال) است که هک نشده و کاربران امکان استفاده از بازی های کپی شده را ندارند. حالا به نظر می رسد ممکن است این امکان فراهم بشود تا خیلی ها خوشحال شوند. اقای هاتز می گوید که برای هک کردن پلی استیشن 3 از هیچ سخت افزار یا چیپ ستی استفاده نکرده است و ادعا کرده که علاوه بر دسترسی کامل به سیستم حافظه، کنترل پردازنده PS3 را هم در دست گرفته. ظاهراً او برای مدت سه سال و دو ماه و یازده روز روی پروژه پلی استیشن کار می کرده!

آقای هاتز هنوز به طور مشخص در مورد روشی که برای این کار استفاده کرده، صحبتی نکرده. شاید دلیل این سکوت هم ترس از آپدیت های امنیتی احتمالی سونی باشد که در مقابله با این هک، ارائه خواهد شد، اما اگر این قضیه صحت داشته باشد، به نظر می رسد کاربران پلی استیشن 3 باید منتظر اتفاقات جالبی باشند!

iHackintosh
Engadget



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاوير ديدني از مسابقه تنيس آزاد استراليا (2010)
  • تصاويري از يک فشن شکلات
  • فوتو پديا؛ نمونه ویکی پدیا، اما برای عکس
  • حکم احمدي نژاد براي سمت جديد مشايي
  • اواتار: پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما
  • حقوق 750 ميليون ريالي براي 2 ماه كار در شستا
  • معرفي و دانلود فيلم :‌اختراع دروغ
  • دانلود فيلم کامل مراسم گلدن گلوب 2010
  • دانلود انيميشن : Afro Samurai - Resurrection
  • آلبوم جدید و زیبای فرهاد ناصری با نام قسمت
  • آهنگ فوق العاده زیبای محسن چاووشی به نام بهشت من
  • قدرتمندترين نرم افزار دانلود Internet Download Manager v5.18
  • دانلود کتاب آثار و برکات سید الشهدا (ع) ویژه موبایل پشتیبان جاوا
  • بازي بسيار جذاب و سه بعدي Rollcage Stage II
  • کمک خواندنی شاه سلطان حسین به سیل زدگان!
  • روایتی از یک دگردیسی!
  • چک کردن وجود نام کاربری دلخواه در انبوهی از شبکه‌های اجتماعی
  • آقاي خامنه‌اي مقصر است!
  • زلزله هائيتي طبيعي نيست، پاي هارپ در ميان است
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • سونی اریکسون Vivaz گوشی ۸.۱ مگاپیکسلی سیمبیان
  • حکایت داماد و مادر زن!
  • جشنواره فیلم فجر، مخملباف، دایی و ...
  • نوشیدن قهوه
  • اصول تغيير دكوراسيون در زير زمين
  • هشت روش طلایی کاهش تیرگی زیر چشم
  • نکته‌هایی درباره‌ی مد که شما نیاز دارید آن‌ها را بدانید
  • ماست را کی بخورید؟
  • راهنماي خريد دوربين فيلمبرداري ديجيتال
  • چهار مرحله تحول برای تازه دامادها!
  • با Thin Clientها آشنا شوید
  • سوال: هر حكومتي پيش از ظهور امام زمان(عج) تشكيل شود محكوم ‏به شكست است؟
  • پیشنهاد نیوزویک برای کتابخانه‌‌ی شما
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير ديدني از مسابقه تنيس آزاد استراليا (2010)
پرونده اي براي يک پايگاه بسيج
جستجوگر روجلد مجلات و کتاب‌ها
يک خانه سيار بسيار لوکس
تصاويري از يک فشن شکلات
گالري آثار استاد فرشچيان
فوتو پديا
نمونه ویکی پدیا، اما برای عکس
چه چيزي در اين تصاوير با بقيه فرق دارند؟!
بسیار جالب: هایئتی، 360 درجه
ویدئوی پانورامیک، جین پخش با موس جهت دید را تغییر دهید
ستارگان مختلفي که لباسهاي شبيه هم پوشيده اند
25 شغل ناجور در سال 2010
سايت بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر

 

 

www.mobin-group.com

حکم احمدي نژاد براي سمت جديد مشايي

اسفنديار رحيم‌مشائي با حکم رئيس جمهور، رئيس گروه مشاوران جوان رياست جمهوري شد.
به گزارش فارس محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در حکمي اسفنديار رحيم‌مشائي رئيس دفتر خود و رئيس نهاد رياست جمهوري را به سمت رياست گروه مشاوران جوان رياست جمهوري منصوب کرد.
رحيم‌مشائي مشاور ارشد رئيس جمهور، علاوه بر رياست دفتر رئيس جمهور و رياست نهاد رياست جمهوري مسئوليت‌هايي چون قائم‌ مقامي رئيس جمهور در امور ايرانيان خارج از کشور، نمايندگي ويژه رئيس جمهور جهت تصميم‌گيري در مورد نحوه اجراي اختيارات هيات وزيران در امور نفت و رياست شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را بر عهده دارد.
پيش از اين مهرداد بذرپاش و عبدالرضا شيخ‌الاسلامي رياست گروه مشاوران جوان رياست جمهوري را بر عهده داشتند.

کروبي: رئيس جمهور منتخب ملت ايران را
به رسميت مي شناسم

حجت الاسلام مهدي کروبي درباره قانوني بودن رياست جمهوري محمود احمدي نژاد گفت: رئيس جمهور را به رسميت مي‌شناسم.
حجت الاسلام مهدي كروبي در گفتگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سئوال كه آيا شما رئيس جمهور قانوني و منتخب ملت ايران را به رسميت مي‌شناسيد؟ اظهار داشت: بنده اشكالات خود را همچنان وارد مي دانم اما در خصوص سئوال شما بايد بگويم بله رئيس جمهور را نيز به رسميت مي‌شناسم.

اواتار: پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما

فیلم سینمایی اواتار رکورد فروش فیلم تایتانیک را شکست و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما ثبت شد.
فیلم اواتار با فروش بیش از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار از فیلم تایتانیک پیشی گرفت. هر دو فیلم را جیمز کامرون کارگردانی کرده است.
جیمز کامرون برای فراهم شدن امکانات فنی فیلم اواتار ده سال منتظر ماند، اما سرانجام فیلمی عرضه کرد که موفقیتی خیره‌کننده به همراه آورد.
به ویژه دو عامل موفقیت اواتار را تضمین کرد: یکی بالا رفتن قیمت بلیط سینما در آمریکا، و دیگر قیمت اضافی برای عینک‌های سه بعدی.

فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما
در یازده سال گذشته تایتانیک (محصول ۱۹۹۷) پرفروش‌ترین فیلم سینما بود، با بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار.
در مقام بعدی سومین قسمت فیلم "ارباب حلقه‌ها" به نام "بازگشت شاه" قرار دارد، با حدود یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار.
مقام چهارم به دومین ورسیون از فیلم "دزدان دریایی کارائیب" تعلق دارد با بازی جانی دپ. این فیلم بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت.
در جایگاه پنجم فیلم "شوالیه تاریکی" قرار دارد، با بازی بهت‌انگیز هیث لجر در نقش جوکر. این ورسیون تازه‌ی بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۰۸ حدود یک میلیارد دلار فروش داشت.
مقام ششم از آن اولین کتاب از مجموعۀ هری پاتر است به نام "سنگ جادو". این فیلم با بازی دانیل رادکلیف حدود ۹۷۵ میلیون دلار فروش کرد.
در جایگاه بعدی سومین قسمت از سه‌گانه‌ی "دزدان دریایی کارائیب" قرار دارد، به نام "آخر جهان".
در مقام هشتم فیلم سینمایی "هری پاتر و محفل ققنوس" قرار دارد، از فیلم‌های سری هری پاتر. این فیلم بیش از ۹۳۸ میلیون دلار فروش داشت.
نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما فیلم "هری پاتر و شاهزاده دورگه" است، ششمین بخش از داستان‌های هری پاتر، با بیش از ۹۳۴ میلیون دلار فروش. فیلم‌های هری پاتر روی هم بیش از پنج میلیارد دلار فروش کرده‌اند.
در دهمین رتبه دومین قسمت از فیلم سینمایی "ارباب حلقه‌ها" قرار دارد، به نام "دو برج". این فیلم را منتقدان سینمایی اثری کم‌مایه دانستند، اما در گیشه موفق شد بیش از ۹۲۵ میلیون دلار فروش کند.
تا پیش از اواتار فیلم سینمایی "تهدید شبح" اولین اپیزود از سری فیلمهای "جنگ ستارگان" در مقام دهم قرار داشت، اما با پیروزی بی‌نظیر اواتار فیلم جورج لوکاس به مقام یازدهم سقوط کرد.

انتقاد تند احمدی نژاد از قوه قضائيه

داستان توقیف برخی نشریات در چند روز اخیر حتی واکنش محمود احمدی نژاد را هم برانگیخت تا به این بهانه رئیس قوه قضائیه را تحت انتقاد خود قرار دهد که «فردی نشریه یی را چاپ کرده است و شما برخلاف قانون تعطیلش کرده اید، در حالی که هیات منصفه مطبوعات وجود دارد و اگر قرار است به جرم یک مطبوعاتی رسیدگی شود، باید هیات منصفه حضور داشته باشد. نمی توان فوق قانون عمل کرد.» سایت رجانیوز از سایت های هوادار محمود احمدی نژاد دیروز عصر گزارش داد رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایرنا گفته است؛ «این درست نیست که تا مقاله یی بر ضد شخصی نوشته شد، آن رسانه تعطیل و نویسنده آن زندانی شود. با این فضا کسی دیگر نمی تواند دست به قلم ببرد، کار مطبوعاتی و کار فکری کند.»
بر اساس گزارش هایی که دیروز در ایرنا، پارلمان نیوز و برخی سایت های خبری دیگر هم منتشر شد، محمود احمدی نژاد ادامه داد؛ «طبق صریح قانون اگر به امام(ره)، رهبری و رئیس جمهور توهین شود، باید برخورد شود و برخوردهای دیگر پذیرفتنی نیست.» او گفت؛ «متاسفانه دستگاه های مسوول قانون را رها کرده اند و سراغ دیگران می روند که چرا به فلان نماینده مجلس یا عضو قوه قضائیه یا گروهی خاص انتقاد کرده اید، بنابراین باید محاکمه شوید و زندان هم بروید.» احمدی نژاد تاکید کرد؛ «این قبیل برخوردها را قبول نداریم و معتقدیم این رفتارها نشان دهنده روحیه دیکتاتوری است و همگان بدانند که این کشور دیکتاتوری بردار نیست و مسائلی که 30 سال قبل بود، تمام شده است.» او فضای اطلاع رسانی و مطبوعات را فضایی خاص خواند و افزود؛ «بنده این بگیر و ببندها را قبول ندارم، زیرا برخلاف صریح قانون است و با صرف یک انتقاد از یک فرد درست نیست که با افراد برخورد شود.»
احمدی نژاد اضافه کرد؛ «چهار سال به من توهین کردند ولی من موافق بگیر و ببند نبودم و دادستان باید طبق صریح قانون عمل کند.» احمدی نژاد ملت ایران را ملتی آزاد خواند و گفت؛ «می گویند از این فرد انتقاد نکن. چرا نباید انتقاد کرد. مگر این فرد کیست که از وی انتقاد نشود؟» ا
او ادامه داد؛ «من از برخی برخوردهای قوه قضائیه گله دارم. فردی نشریه یی را چاپ کرده است و شما برخلاف قانون تعطیلش کرده اید، در حالی که هیات منصفه مطبوعات وجود دارد و اگر قرار است به جرم یک مطبوعاتی رسیدگی شود، باید هیات منصفه حضور داشته باشد، نمی توان فوق قانون عمل کرد.»
احمدی نژاد فلسفه وجودی هیات منصفه را جلوگیری از برخوردهای سلیقه یی دانست و تاکید کرد؛ «برخوردهای قضایی بدون حضور هیات منصفه، تعقیب و به زندان افکندن را قبول ندارم.» او افزود؛ «کسی که در کار فکری است، باید فراغ بال داشته باشد. حال ممکن است چهار نفر سوءاستفاده کنند یا قدر این فضای آزاد را ندانند و اشتباه کنند ولی نباید طوری عمل کنیم که کسی جرات نکند یک نقد را در این کشور منتشر کند.»
احمدی نژاد سپس نقبی هم به ماجرای استعفای سردبیر آفتاب یزد زد و گفت؛ «فردی که در لندن مقیم است، در یک سال و نیم گذشته بیش از 250 مقاله بر ضد من و مسائلی که شاید ربطی هم به دولت ندارد، به صورت روزانه منتشر کرده است. چه اشکالی دارد؟ مردم آن را می خوانند و حرف ما را نیز می شنوند و در نهایت قضاوت می کنند.»احمدی نژاد همه آحاد ملت را در برابر قانون یکسان خواند و تاکید کرد تنها «باید شئونات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت فقیه حفظ شود ولی بقیه افراد از انتقاد رسانه ها مصون نیستند.» او ادامه داد؛ «چه کسی گفته است که ما بی عیب هستیم؟ اجازه دهید انتقادها مطرح شود. ممکن است از 100 انتقاد، یک مورد یا 10 مورد آن درست باشد که ما باید ضمن تشکر از این انتقادها، خود را اصلاح کنیم.»این اظهارات در حالی مطرح می شود که یک نشریه هفته گذشته به دلیل اهانت به هاشمی رفسنجانی و برخی از چهره های مطرح، از سوی دادستانی توقیف شد، اما مقامات دولتی به این اقدام روی خوشی نشان ندادند. ح
تی چند روز پیش دادستان تهران از احضار یک مقام مسوول در وزارت ارشاد به دلیل اهمال در اجرای حکم توقیف این نشریه و ویژه نامه دیگری خبر داده بود. واکنش انتقادی احمدی نژاد به قوه قضائیه در این شرایط نشان می دهد دولت چندان از برخوردهای اخیر راضی نیست، اما سابقه اختلاف نظر دولت و دستگاه قضا بر سر موضوع مطبوعات محدود به این نیست. پیشتر دادگاه های قوه قضائیه در چندین مورد، احکام توقیف روزنامه ها و نشریاتی را که وزارت ارشاد در دولت های نهم و دهم صادر کرده بود، لغو کرده و حکم دولت برای تعطیلی برخی روزنامه ها و مجلات را باطل کرده بود. اما به نظر می رسد ماجرا آن طور که دیروز رئیس دولت واکنش نشان داد، کمی متفاوت تر از سایر موارد اختلافی باشد. در گزارش دیروز سایت رجانیوز دامنه انتقاد از قوه قضائیه به داستان شکایت از مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا نیز کشیده شده بود. بهداد پریروز گفته بود؛ «دادستان تهران به عنوان مدعی العموم، علیه وی سه شکایت مطرح کرده است، که به گفته وی دو مورد از این شکایات، مربوط به علی لاریجانی رئیس مجلس و یک مورد آن مربوط به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.» از سوی دیگر عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز در مصاحبه یی با ایسنا با تایید صحبت های بهداد گفته بود؛ «دادگاه برای یکی از سه شکایت مطرح شده علیه مدیرعامل سابق ایرنا، حکم حبس صادر کرده است.»

خوشه سوم هم يارانه مي گيرد!

رييس مركز آمار ايران به عنوان مسوول خوشه بندي و كسي كه از نزديك در جريان اين امر مهم قرار گرفته از نحوه تقسيم بندي خانوارها در خوشه هاي سه گانه ، خوشه هايي كه به آنها يارانه تعلق مي گيرد و احتمال تغيير مبناي خوشه بندي گفت.
مشخص شدن قرار گرفتن خانوارها در خوشه‌هاي مختلف باعث ايجاد بحث‌ها و مسائل مختلف شد. قرار گرفتن خانوارهاي زيادي با درآمد و داراييهاي كاملاً متفاوت در خوشه 3 براي مردم سوال برانگيز بود. مدد رئيس مركز آمار ايران پاسخگوي سؤالات خبرگزاري فارس در اين خصوص بود.

فارس: بعد از اعلام خوشه‌بندي و اينكه افراد خانوارها در چه خوشه‌اي قرار گرفتند ابهامات زيادي پيش آمده. بسياري از مردم با درآمد و دارايي كاملا متفاوت مشتركان در خوشه 3 قرار گرفتند. كساني كه 200 تا 250 هزار تومان حقوق مي گيرند و ماشين و واحد مسكوني ندارد با كسي كه 700 هزار تومان حقوق مي گيرد و ماشين و منزل شخصي دارد در يك خوشه اند. چرا؟
مدد: اينطور نيست. خانواده اي كه دو نفر است با اين مشخصاتي كه شما اشاره كرديد(حقوق 250 هزار تومان ، بدون منزل مسكوني و خودروي شخصي) حتما در خوشه 2 قرار مي‌گيرد. حتماً اشتباهي شده بايد مراجعه كنند تا رسيدگي كنيم. اما ممكن است اين فرد داراييهايي داشته كه يا اعلام نكرده يا هنوز در اسناد رسمي به نام اوست. ولي در حال حاضر در تملك او نيست.

فارس:‌از اين مصداقها زياد است؟
مدد: 30 درصد جامعه در خوشه 3 قرار گرفته‌اند. اين 30 درصد شامل 5 ميليون خانوار مي‌شود، 5 ميليون خانوار هم شامل خوشه 2 شده‌اند، 6 ميليون 800 هزار خانوار هم در خوشه يك قرار گرفته‌اند.اما چون خوشه سومي ها زودتر به اينترنت و اس‌ام‌اس دسترسي پيدا كرده‌اند اعتراض مي‌كنند ،اين هم حق آنها است.

فارس: تفاوت آدمهايي كه در خوشه 3 قرار گرفته‌اند به لحاظ درآمد و دارايي خيلي زياد است.
مدد: كساني كه از يك مقطع به بالا قرار مي‌گيرند جزو خوشه 3 است،در خوشه يك و دو تفاوت خانوارها محدود است اما در خوشه 3 اين تفاوت بسيار زياد است .هر كسي از سقف خوشه 2 بالاتر قرار گرفته جزو خوشه 3 ست. به همين دليل در خوشه 3 تفاوت‌ها زياد است. كل كساني كه در خوشه 3 قرار گرفته‌اند 14 ميليون نفر هستند. 30 ميليون نفر در خوشه يك و 17 ميليون و 400 هزار نفر هم در خوشه 2 قرار گرفته اند.

فارس: ملاك و معيار قرار گرفتن در اين خوشه‌ها چيست؟
مدد: قرار گرفتن افراد و خانوارها در خوشه‌ها براساس مدل خاصي تعيين شد كه سالها است اين مدل مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما در عين حال اين ملاك‌ها و مدل در كميسيون طرح تحول اقتصادي مجدد مطرح خواهد شد و تمام ابعاد آن مورد رسيدگي مجدد قرار خواهد گرفت.

فارس: امكان اينكه اين ملاك و معيار تقسيم‌بندي خانوارها در خوشه هاي تعريف شده در كميسيون طرح تحول تغيير كند و افراد از يك خوشه به خوشه ديگر منتقل شوند وجود دارد؟
مدد: ممكن است. اما تاكنون براساس مدلي كه مبناي آن طرح هزينه درآمد خانوار است اين تقسيم‌بندي صورت گرفته. اين طرح 40 سال است كه براي طبقه‌بندي جامعه در كشور مورد استفاده قرار مي گيرد.

فارس: كساني كه در اين مدت(بعد از پر كردن فرم اطلاعات اقتصادي خانوار) به تعداد خانواده آنها اضافه شده چه بايد بكنند؟
مدد: آنها از ارديبهشت‌ماه با مراجعه به پايگاههاي مركز آمار مي‌توانند اطلاعات خود را اصلاح كنند. اين پايگاهها از تاريخ ياد شده دائمي خواهد بود .اين دائمي بودن نگراني را از مردم برخواهد داشت.

فارس: آيا خوشه 3 هم يارانه مي‌گيرد؟
مدد: بله. به همه يارانه تعلق مي‌گيرد مگر آنكه خود از گرفتن يارانه منصرف شود و اعلام كند.

فارس: تقسيمات استان هم در اين خوشه‌بندي تأثير داشته؟
مدد: ما به تفكيك اطلاعات همه استانها و مناطق را داريم.
 

حقوق 750 ميليون ريالي براي 2 ماه كار در شستا

يكي از مديران شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي(شستا) تخلفات گسترده‌اي در زمينه مالي و... را در پرونده خود دارد.
به گزارش پارسانيوز به عنوان نمونه وي براي 70 روز خدمت –در ماهاي تير، مرداد و 10 روز ابتداي شهريور- بدون آنكه لحظه اي در محل كارش حاضر باشد، 750ميليون ريال حقوق گرفته است.
"حسينعلي.ك" از مديران شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي كه پيش از همكاري اين شركت كه بزرگترين شركت سرمايه گذاري دولتي است، در مجلس شوراي اسلامي اشتغال داشته اما به دليل ْآنچه از سوي مسئولان وقت حراست مجلس "سو استفاده از موقعيت شغلي و جعل عنوان و عدم رعايت شئونات اخلاقي" عنوان شده از حضور وي در اين قوه جلوگيري به عمل آمده است.
"حسينعلي.ك" در سوابق خود حتي تلاش براي سواستفاده از مجموعه هاي دانشجويي جهت حمايت از كانديدايي خاص را در آستانه انتخابات نهم رياست جمهوري داراست كه بر اين اساس حتي با هجوم به يك دفتر تشكل دانشجويي در جهت تهديد و ارعاب دانشجويان اقدام به تخريب و ضرب و شتم دانشجويان نمود.
بر اساس گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، نامبرده از اعضاي هيئت علمي يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد نيز مي باشد و با اينكه عضو تمام وقت دانشگاه آزاد است اما به عنوان عضو تمام وقت هيئت مديره يكي از هلدينگ هاي شستا نيز به صورت همزمان مشغول است.
اين گزارش مي افزايد با اينكه يك نها نظارتي با ارائه گزارشي از تخلفات نامبرده بر لزوم اخراج وي از اين مجموعه دولتي تاكيد كرده است اما تاكنون اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

The Invention of Lying
اختراع دروغ

سبک فیلم : کمدی| فانتزی | رمانتیک
کارگردانان : Ricky Gervais و Matthew Robinson
نویسندگان : Ricky Gervais و Matthew Robinson
زمان فیلم : 99دقیقه
محصول : USA
تاریخ انتشار : October 2, 2009

داستان فیلم:
داستان فیلم در مورد دنیایی است که در آن دروغ هیچ معنایی ندارد و می توان اینگونه گفت که تا به حال کسی دروغ نگفته است و در حقیقت دروغ هنوز اختراع نشده است. در این بین مارک بلیسون "با بازی ریکی گراویس″ نویسنده ای است که تمامی جامعه او را یک شکست خورده و فردی ناموفق می دانند. با وجود این موارد پای دختری با نام آنا به زندگی او باز می شود. مارک بدون اینکه ذره ای جذب او شود ، روزانه با آنا بیرون می رود. اماعلت آن فقط…
 

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVDRip)

Susi.part1.rar
Susi.part2.rar
Susi.part3.rar
Susi.part4.rar
Susi.part5.rar
Susi.part6.rar
Susi.part7.rar
Susi.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

فيلم کامل مراسم گلدن گلوب 2010

جایزه گلدن گلوب (Golden Globe Award) نام مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا توسط اتحاديه مطبوعات خارجی هاليوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌گردد. این جایزه برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترين فيلم» یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. همچنین جايزه «يک عمر فعاليت هنری» یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هرسال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود. گفتنی است که این جایزه برای فیلم و یا برنامه تلویزیونی خاصی اهدا نمی‌شود و تنها برای یک عمر فعالیتهای هنری بزرگان سینما و تلویزیون آمریکا اهدا می‌شود.
تاکنون شصت و هفت دوره از اولین تاریخ اهدای جوايز گلدن گلوب می گذرد که آخرین آن ها در تاریخ هجده ژانویه 2010 اهدا شده است.

و اما برنده گلدن گلوب 2010 کدام فيلم بود؟
فیلم افسانه علمی «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون با دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردان پیروز اصلی شصت و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب شد.
مراسم جوایز گلدن گلوب 2010 بامداد روز دوشنبه به وقت تهران در هتل بورلی هیلتن در لس آنجلس برگزار شد و در بخش فیلم‌های سینمایی فیلم بسیار پرهزینه «آواتار» که در چهار بخش نامزد دریافت جایزه بود، جوایز بهترین فیلم درام و بهترین کارگردان را از آن خود کرد.
«آواتار» در بخش بهترین فیلم درام فیلم‌های «قفسه درد»، «پرشس»، «لعنتی‌های بی‌آبرو» و «روی هوا» را به عنوان رقیب پیش‌روی خود داشت. فیلم جدید کامرون که داستان آن در سیاره بیگانه روی می‌دهد، در پنجمین هفته اکران به مرز 6/1 میلیارد دلار فروش رسیده و پس از «تایتانیک» ساخته خود کامرون دومین فیلم پرفروش تاریخ سینماست. «تایتانیک» نیز 12 سال پیش جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم درام و بهترین کارگردان را دریافت کرد.
جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی یا موزیکال به فیلم بسیار موفق «خماری» ساخته تاد فیلیپس اعطاء شد. «500 روز تابستان»، «پیچیده است»، «جولی و جولیا» و «9» دیگر نامزدهای این بخش بودند.
در بخش بازیگری، جف بریجز برای بازی در نقش یک خواننده به آخر خط رسیده در فیلم «قلب دیوانه» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد درام شد و ساندرا بولاک برای درام ورزشی «نقطه کور» جایزه بهترین بازیگر زن درام را برد.
در بخش موزیکال یا کمدی نیز جایزه بهترین بازیگر مرد به رابرت داونی جونیر برای بازی در نقش کارآگاه افسانه‌ای در «شرلوک هلمز» رسید و جایزه بهترین بازیگر زن به مریل استریپ برای فیلم زندگی‌نامه‌ای «جولی و جولیا» اعطاء شد.
فیلم «روی هوا» با بازی جرج کلونی که در شش رشته نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب بود تنها در بخش بهترین فیلمنامه برنده شد و موزیکال «9» ساخته راب مارشال نیز که در پنج بخش بخت دریافت جایزه را داشت، مراسم گلدن گلوب را دست خالی ترک کرد.
جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم انیمیشن به «بالا»‌ تولید دیسنی و پیکسار رسید و درام سیاه و سفید «روبان سفید» ساخته میشائل هانکه از آلمان برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.
در مجموع سه فیلم «آواتار»، «بالا» و «قلب دیوانه» هر یک برنده دو جایزه گلدن گلوب شدند و هشت فیلم نیز هر کدام یک جایزه بردند. مارتین اسکورسیزی فیلمساز آمریکایی هم به خاطر دستاوردهای چشمگیر خود در حوزه سرگرمی یک جایزه ویژه دریافت کرد.
در بخش آثار تلویزیونی نیز سریال «مردان دیوانه» جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی درام را گرفت و «گِلی» برنده جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی موزیکال یا کمدی شد.
ریکی جرویز بازیگر، نویسنده و کارگردان بریتانیایی مجری مراسم گلدن گلوب امسال بود که از مهمترین جوایز سینمایی آمریکا و پیش‌درآمدی بر جوایز اسکار است.

لينکهاي دانلود (با کيفيت HD)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Afro Samurai - Resurrection


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/303365925/AFR0.-.Aftms.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/303365504/AFR0.-.Aftms.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/303366497/AFR0.-.Aftms.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/303365666/AFR0.-.Aftms.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/303366090/AFR0.-.Aftms.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/303365914/AFR0.-.Aftms.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/303365384/AFR0.-.Aftms.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/303365156/AFR0.-.Aftms.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

قسمت
باصداي فرهاد ناصري

آلبوم جدید و زیبای فرهاد ناصری با نام قسمت


لينکهاي دانلود
 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزيک

آهنگ فوق العاده زیبای محسن چاووشی
به نام بهشت من

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
قدرتمندترين نرم افزار دانلود
Internet Download Manager v5.18 Build 8

Internet Download Manager يكي از قدرتمند ترين نرم افزارهاي مديريت دانلود ميباشد. شتاب دهنده دانلود اين دانلو منيجر يكي از بي رغيب ترين ها ميباشد. كه با آن شما ميتوانيد با سرعت فوق العاده بالا و با سرعتي باورنكردي از اينترنت دانلود كنيد. شما با اين نرم افزار با تمامي مروگر ها و تمامي سيستم عاملهاي موجود سازگاري كامل را دارد و شما ميتوانيد با نصب اين دانلود منيجر به راحتي از سايتهاي YouTube, Google Video, MySpaceTV به راحتي بدون نياز به نرم افزار خاص در اين زمينه دانلود كنيد. اين نرم افزار ميتوانيد سرعت دانلود را تا %500 افزايش مي دهد. بر خلاف ديگر دانلود منيجر ها که قبل از شروع به دانلود فايل ها را قطعه قطعه مي کنند IDM در هنگام دانلود و بسته به سرعت اينترنت يا ... File ها را قطعه قطعه کرده و دانلود مي کند که اين عمل باعث بهبود سرعت دانلود و دريافت File خواهد شد از ويژگي هاي اين نرم افزار مي توان به ظاهري ساده، پشتيباني از اکثر مرور گرهاي محبوب، نصب آسان، قابليت ادامه يافتن دانلود بعد از قطع اتصال از اينترنت، زمانبدني دانلود ها و ... اشاره کرد.برنامه هاي مديريت دانلود يكي از ابزار مهم اينترنتي براي ما كاريران ايراني ميباشد بيشتر قريب به اتفاق ما كاربران اينترنت از اينترنت ديال آپ براي اتصال شدن به اينترنت استفاده ميكنيم و براي دانلود فايلهاي حجيم يه يك دانلود منيجر خوب احتياج داريم كه فايلهاي دانلود ما را تكه تكه كرده و به بخشهاي كوچك تقسيم كرده تا سرعت دانلود فايلها بيشتر شود. چنانچه در هنگام دانلود فايل اينترنت شما قطع گردد و يا مشكلي براي دانلود فايل بوجود آيد. اين امكان را داريد كه ادامه دانلود را انجام دهيد. و فايل دانلود شده شما از ميان نمي رود اگر شما بدون يك برنامه مديريت دانلود اين كار را انجام دهيد مجبور خواهيد شد فايل را از ابتدا دانلود كنيد. با استفاده از اين نرم افزار شما ميتواني به راحتي سرعت دانلود فايل و مقدار دانلود شده و زمان باقي مانده خود را مشاهده نماييد. اين نرم افزار با بهينه سازي سرعت دانلود شما ميتوانيد در هنگام دانلود كردن فايل به مشاهده سايتهاي اينترنتي خود بپردازيد و اين نرم افزار به صورت هوشمند از سرعت خود كاسته و دوباره با سرعت بالا به دانلود فايل ميپردازد تا شما بتوانيد از گشت و گذار در اينترنت لذت كافي را درهنگام دانلود ببريد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Internet Download Manager v5.18 Build 8 :
- سازگاری با انواع مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، اپرا MSN Explorer,AOL,Mozilla,Mozilla Firefox, Mozill Firebird,Avant Browser,MyIE2 و دیگر مرورگر های محبوب برای اجرا نمودن خودکار برنامه به منظور مدیریت دانلود فایلها
- قابلیت ادامه دانلود های نیمه تمام از جایی که ارتباط اینترنتی شما بنا به دلایلی قطع شده است
- دانلود فایل های ویدیویی FLV از سایت های YouTube, Google Video, و MySpaceTV
- پشتیبانی از انواع پروکسی سرورها مانند Microsoft ISA, FTP proxy servers
- نصب سریع و آسان نرم افزار
- ویژگی Speed Limiter برای محدود کردن سرعت دانلود یک فایل مشخص
- توانایی دسته بندی فایل ها با توجه به سلیقه شخصی
- بهبود رابط کاربری نگارش جدید برنامه
- ویروس یابی انواع و اقسام فایل های دانلود شده
- قابلیت کشیدن و رها کردن - Drag & Drop لینک ها
- پشتیبانی از فایل های ZIP و اجرای آنها بعد از دانلود
- پشتیبانی کامل از ویندوز های Xp/2000/2003/Vista
- پشتیبانی از پروتکل های HTTP, FTP, MMS و HTTPS
- جلوگیری از دانلود فایل های تکراری که قبلا دانلود شده اند
- افزایش پنج برابری سرعت دانلود بر اساس جدیدترین تکنیک ها
- پشتیبانی از اکثر زبان های زنده دنیا از جمله زبان شیرین فارسی
- سازگاري كامل با تمامي مرورگرهاي وب
- بهبود سرعت دانلود و پشتيباني كامل از ويندوز ويستا و ویندوز محبوب 7
- و ...

طريقه فعالسازي : محتويات پوشه patch را در محل نصب برنامه كپي كرده و فايل patch.exe را اجرا نمائيد و بر روي patch كليك كنيد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

دانلود کتاب آثار و برکات سید الشهدا (ع)
ویژه موبایل پشتیبان جاوا

امروز براتون کتاب آثار و برکات سید الشهدا (ع) نوشته علیرضا رجالی رو قرار میدم. توصيه مي کنم این کتاب رو حتما دانلود کنید و بخوانید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
بازي بسيار جذاب و سه بعدي Rollcage Stage II

مسابقات ماشين سواري به يكي از لذت بخش ترين بازي هاي رايانه اي تبديل شده است. اين نوع بازي ها به خاطر جذابيتي كه دارند محدويت سني نداشته و تمامي افراد با هر سنيني را شيفته خود ميسازد. بازی بسیار جذاب و زیبا و البته مهیج Rollcage Stage II دومین نسخه از بازی های جذاب مسابقات اتومبیل رانی ميباشد.شما ميتوانيد با استفاده از انواع صلاح ها و جنگ افزارهايی که بر روی اتومبیل کوچک شما قرار میگيرد از بازی با آن لذت ببرید. شما در این بازی با مراحل مختلف و زمینهای متفاوتی آشنا خواهید شد، اين بازي با حجم بسيار كم از گرافيك بسيار خوبي برخوردار مي باشد. شما در طي مسابقه بايد از جاده هاي پر پيچ و خم خطرناك عبور كردهتا بتوانيد برنده شويد. از ويژگي هاي جذاب ديگر اين اتومبيلها شكست ناپذير بودن آنها اشاره كرد. با طراحي منحصر به فرد اين ماشينهاي دو رويه در صورتي كه ماشين شما چپ شود شما ميتوانيد با روي ديگر اين ماشين به بازي ادامه دهيد. با اين خصوصيت شگف انگيز و طراحي جالب اين گونه ماشين ها شما ميتوانيد از هر موانعي رد شويد و حتيبر روي ماشينهاي ديگر يا سقف تونلها و تمامي موانع به راحتي رد شويد. شما ميتوانيد در طي مراحل مسابقه از تيراندازي و بمب گذاري و هدف گرفتن ماشينهاي ديگر لذت يك جنگ واقعه اي را ببريد. از جمله ویژگی دیگر این بازی امکان تک و چند کاربره بودن آن اشاره كرد. اميدارم از اين بازي بسيار جذاب لذت ببريد.

قابليتهاي كليدي بازي Rollcage Stage II:
- گرافیک مناسب بازی و حجم بسيار كم بازري
- قابلیت انجام بازی به صورت یک نفره یا دچند نفره
- مناسب برای سنین مختلف
- تير اندازي كردن و هدف گيري رقبا
- حجم مناسب نسبت به قابلیت های مناسب بازی
- سرعت بالا در نصب و اجرای بازی
- محیط کاملا سه بعدی بازی
- انواع مختلفی از جاده ها و انتخاب ماشين
- عدم نیاز به سخت افزارهای بسیار قدرتمند
- هیجان بالا در انجام بازی
- سازگار با نسخه هاي مختلف ويندوز از جمله ويندوز محبوب 7
- و ...

لينک دانلود (حجم فايل حدود 39 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


اثری از علی شاهعلی - نخستین مسابقه بین المللی کاریکاتور فجر

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

توجه به حقيقت اعمال

من وصيّته «عليه السلام» لكميل بن زياد:
يا كميل! ليس الشّأن أن تصلّي وتصوم وتتصدّق، الشّأن أن تكون الصلوة بقلبٍ نقىّ وعمل عنداللّه مرضيّ وخشوع سوىّ وانظر فيما تُصلّي وعلى ماتصلّي ان لم يكن من وجهه وحلّه فلا قبول.
(تحف العقول ص174)

از اين جملات كه حضرت، شاگرد باوفاى خود را از قشر ظاهرى به ماوراى آن و به باطن و حقيقت اعمال، نفوذ مى‏دهد، استفاده مى‏شود كه هر عملى، جسمى دارد و روحى، و اگر روح نباشد، جسم مرده و بى‏ارزش است. نبايد به پوست بدون مغز، دل خوش كنيم، لُبّ و مغز مهم است، همان طور كه امام سجاد «عليه السلام» مى‏فرمايد: «اللهم ارزقني... لبّاً راجحاً»
در نماز هم كيفيتِ آن مهم است، بايد نماز را با قلب پاك و خضوع و كردارى كه موجب خشنودى خدا است، انجام داد. اگر نماز در مكان و جامه غصبى و غير حلال انجام شود مورد قبول الهى نيست.
البته گرچه اين روايت در مورد نماز وارد شده، ولى همه اعمال همين طور است حتى فعاليت‏هاى سياسى هم، بايد همراه با روح اصلاح امت اسلامى باشد و در غير اينصورت مطلوب ذات بارى نيست.

 

 

داستانک
mobini1386@yahoo.com

اباالفضل

«بابایی! کارنامه م رو امضا میکنی؟ خودکارتم شستم آوردم!» پدر دهانش را باز کرد و دخترک خودکار را در دهان پدر گذاشت...

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2163- يك خوشه برات سراغ دارم توپ
جزو خوشه مفلوك ها قيمتش هم مناسبه (بنگاه مفلوك يابى) (4435-0935)

2164- جم،میدونی معنی<۷۲۱> چیه؟
یعنی:بین(۷)آسمون و (۲)عالم،(۱)دونه ای به خدا!(8878-0912)

2165- يکي ميره تهران گم ميشه داد ميزنه، ميگه:هرکي منو پيدا کرد ،واسه خودش!! (3499-0912)

2166- هوگارومي گه : كسي را براي دوستي انتخاب كن آنقدر دلش بزرگ باشدكه براي جاشدن تو دلش خودتو كوچيك نكني! (1529-0937)

2167- هرگاه ازغروب بي عاطفۀديگران رنجيدي لحظه اي رابه يادآركه هميشه بيادتم. (3499-0912)

2168- نیم نگاهت را به تمام دنیا نخواهم فروخت حتی اگر ذره ای به یادم نباشی! (4435-0935)

2169- ماراكه به خدمتت رسيدن سخت است\ديدن همه را؛تو رانديدن سخت است\بارغم تو به جان كشيدن آسان\ازدشمن تو طعنه شنيدن سخت استتعجیل فرجش صلوات (2237-0914)

2170- گرچه دوست نمی خرد مارابه ریالی ولی نفرشم تارمویش رابه جهانی... (1892-0912)

2171- كره خري از مامانش پرسيد: من چطور به دنيا اومدم؟ مامانش گفت: باباي خرت، خر شد، عاشق من ماده خر شد. من خر هم، خر شدم. عاشق اون نره خر شدم. اين طوري شد كه خر تو خر شد و كره خري مثل تو بدر شد (7311-0918)

2172- قربون اون دل پاكت برم كه مثل یخچال فقیرها هیچی توش نیست... (1250-0918)

2173- طوجه طوجه: عاموظش زبان فارصي در كمطر عز يك ماح1000 ٪ تزميني (3377-0937)

2174- شمابه علت حمل مرام وداشتن معرفت به حبس ابددرقلب من محكوم هستيد! (9583-0918)

2175- سلام دشمنان دارن دانشمندان و اندیشمندان برجسته كشور رو ترور مىكنند شايد اين آخرين پيام من باشه. حلالم كن! (4435-0935)

2176- ...\هزار و یكصد و هفتاد سال است\كه ميداند كه مولا در چه حال است ؟\فدای غربتش یاور ندارد\به این غربت كسی باور ندارد\به غیبت سوز و اشك و آه دارد\چو جد خویش سر در چاه دارد\... (2237-0914)

2177- جريمه شدي؛واسه مشق شبت:100 بار بنويس اوني كه يادش نميكنم به يادمه..! (2520-0916)

2178- اى داغ غمت لاله به باغ دل ما،نام تو رقيه جان چراغ دل ما،دلسوخته گان غم خود را درياب،بگذار تو مرهمى به داغ دل ما. (4435-0935)

2179- One, two i love u , three,four, love me more, five six give me kiss, seven eight don't be late, nine ten hug me then, how i lie! (9660-0911)

2180- دوستهامثل قطعات پازل ميمونن،اگه يكي ازاونا روگم كني هيچي نميتونه جاي اونوپركنه وپازلت كامل نميشه، تواون قطعه اي كه من مواظبم گم نشه (4435-0935)


شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

محبت

وقتی به جوانی شاخه گلی تقدیم می کنی، آن جوان اگر به هیچ چیزی هم اعتقاد نداشته باشد، جذب محبتت می شود و در پی جبران برمیآید. این خاصیت محبت است و شاعر به حق گفته است که:«از محبت خارها گل می شود.»
خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرمایند:«اگر ذره ای از محبت مرا درک می کردید اجزای بدنتان تاب نمی آورد و از هم متلاشی می شد»
امام زمانمان، کسی که به فرموده ی خودش، زمین به خاطر وجود او قرار و آرام گرفته است، بارها فرموده اند که: «همانا ما از یاد شما غافل نیستیم»، «همواره برایتان دعا می کنم» و ...
آیا اینها محبت نیست؟! آیا می دانستید که اگر دعایتان مستجاب می شود به خاطر آمین گفتن امام زمان(ع) است، به خاطر امضای اوست، اگر بلایی از شما دفع می شود با نظر اوست، اگر خیری به شما می رسد از دعای اوست.
او همان امام مهربانی است که در سرداب مقدس با اشک و زاری از خداوند متعال می خواست که: «بارالها! شیعیان ما از باقیمانده ی گِل ما درست شده اند، هر حقی که بر گردن ما دارند ما از آن می گذریم. خدایا از اعمال نیک من بردار و به اعمال آنها بیفزا...» او همان امام رئوفی است که برای بخشش گناهان ما در هفته دو بار، با اشک از درگاه خداوند طلب مغفرت می کند.
آری هر خیری از اوست چرا که او جانشین خداوند بر روی زمین است، او صاحب الزمان است و اختیار امور عالم در دست اوست.
و ما چه کردیم برای جبران محبتش، جز این که تا توانستیم از او فرار کردیم، به اندازه ی 1175 سال!!!
لحظه ای بیاندیشیم، آیا در مقابل محبت های پدری اینچنین دلسوز نباید جانبازی کرد، در صورتی که او از ما جان نمی خواهد، از ما دلی پاک می خواهد، او از ما تقوایی می خواهد که باعث نجات خودمان است.
امام زمان به ما نیاز ندارد، زمین و آسمان به فرمان او می چرخند، این مائیم که به امام و راهنما نیاز داریم. به خودمان بیاییم، حیف است که عمرمان تمام شود ولی دور از راهنما زیسته باشیم!!!

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

کمک خواندنی شاه سلطان حسین به سیل زدگان!

در دودمان صفوی خبر رسید فلان روستای نزدیک اصفهان سیل آمده است و کوهی ریزش نموده مردم ده روز است گرسنه اند چند روزی که گذشت شاه سلطان حسین مشغول خوردن غذا بود یاد آن روستا افتاد یکی از نزدیکان خود را با پنج محافظ فرستاد تا میزان خسارات آن روستا را وارسی کنند و نیازهای آنها را گزارش دهند تا نسخه ایی برای حل مشکل آن روستا پیچیده شود . چون به آن روستا رسیدند دیدند قشری از گِل و لای روستا را در بر گرفته و خانه ایی با سقف دیده نمی شود مردم رنجور بر زمین خود را می کشیدند و بوی مردار به مشام می رسید . از اسب پیاده شده و کمی در روستا گشتند فقر و بیچاره گی در حدی بود که کمک رسانی به آنها را بسیار سخت می کرد اشراف زاده گفت برگردیم و بگویم هیچ چیزی اینجا درست نیست و هر چه زودتر غذا و کمک بفرستند .
چون بازگشتند دیدند جماعتی در جایی که اسبها را بسته بودند جمع شده و چون آنها را دیدند می دویدند . خوب که نگاه کردند دیدند هر یک تکه گوشتی در دست گرفته و از آنها دور می شوند . مردم از گرسنگی اسبها را پاره پاره کرده و از استخوانها نیز نگذشته بودند . هوا نزدیک تاریکی بود در گوشه ایی نشستند تا فردا از همان راهی که آمده بودند باز گردند . شاه سلطان حسین آنشب خواب بدی دید و همان نیمه شب 200 سوار با زره کامل فرستاد به دنبال خویشاوند خویش ، چون سواران به روستا رسیدند صبح شده بود اشراف زاده نزدیک آنها شد و گفت آیا غذا و خوراکی به همراه خود آورده اید فرمانده سواران گفت خیر ، آمده ایم تا شما را سلامت برگردانیم .
اشراف زاده که شب تا به صبح ناله های آدمهای رو به مرگ را شنیده بود به سربازان گفت از اسبها پیاده شوید و با من بیایید سربازان پیاده شده و از همان جا عازم اصفهان شدند این در حالی بود که صدای اسبهایی که در حال پاره پاره شدن بودند از پشت سر شنیده می شد . ارد بزرگ اندیشمند کشورمان می گوید : برای آدمهای گرسنه ، هیچ نسخه ایی ، جای خوراک آنها را نمی گیرد .
می گویند شاه سلطان حسین پس از دیدن اشراف زاده با سواران پیاده و شنیدن مرگ و میر روستا دستور داد پرچم های سیاه همه جا نسب شود و آنقدر مشغول سوگواری بود که اگر باز هم صحبتهای آن اشراف زاده نبود مردم آن روستا را فراموش می ساخت .

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

مقام معظم رهبري به من فرمودند:"من در زمان جنگ، هميشه با لباس نظامي در جبهه حاضر مي شدم اما ترديد داشتم كه آيا مصلحت در همین است كه من لباس پيغمبر را كنار بگذارم و اين لباس تنگ نظامي را بپوشم يا با همان لباس روحاني به جبهه بروم؟"
ايشان هنگام مراجعت به تهران، لباس روحاني را روي همان اونيفرم نظامي مي پوشيدند و پس از تقديم گزارش به محضر حضرت امام به نماز جمعه مي آمدند و نماز وحدت آفرين جمعه را مي خواندند.
ايشان در ادامه فرمودند: روزي كه براي دادن گزارش از جبهه به جماران رفتم، امام پشت پنجره ايستاده بودند و من مشغول باز كردن بند پوتين شدم كه اين كار مدتي طول كشيد.
حضرت امام ايستاده بودند و با لبخندي، خيره خيره به من نگاه مي كردند. پس از آن كه وارد اتاق شدم، دست امام را بوسيدم. معظم له دستي به پشت من زدند و فرمودند:" زماني پوشيدن لباس سربازي در عرف ما خلاف مروت بود، ولي الان مي بينم چه برازنده ي شماست"
آيت الله خامنه اي فرمودند:"با اين كلام دلرباي امام ترديد از دلم بيرون رفت و از آن به بعد هميشه پوشيدن لباس نظامي لذت مي بردم"

 


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الجمعة آيات: 11 محل نزول: مدینه
 
سورة الجمعة

 
يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ 1 هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ 2 وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 3 ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ 4 مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 5 قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِن زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاء لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 6 وَلَا يَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ 7 قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 8

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة الجمعة
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است همواره تسبيح خدا مى‏گويند، خداوندى كه مالك و حاكم است و از هر عيب و نقصى مبرا، و عزيز و حكيم است! «1» و كسى است كه در ميان جمعيت درس نخوانده رسولى از خودشان برانگيخت كه آياتش را بر آنها مى‏خواند و آنها را تزكيه مى‏كند و به آنان كتاب (قرآن) و حكمت مى‏آموزد هر چند پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند! «2» و (همچنين) رسول است بر گروه ديگرى كه هنوز به آنها ملحق نشده‏اند; و او عزيز و حكيم است! «3» اين فضل خداست كه به هر كس بخواهد (و شايسته بداند) مى‏بخشد; و خداوند صاحب فضل عظيم است! «4» كسانى كه مكلف به تورات شدند ولى حق آن را ادا نكردند، مانند درازگوشى هستند كه كتابهايى حمل مى‏كند، (آن را بر دوش مى‏كشد اما چيزى از آن نمى‏فهمد)! گروهى كه آيات خدا را انكار كردند مثال بدى دارند، و خداوند قوم ستمگر را هدايت نمى‏كند! «5» بگو: «اى يهوديان! اگر گمان مى‏كنيد كه (فقط) شما دوستان خدائيد نه ساير مردم، پس آرزوى مرگ كنيد اگر راست مى‏گوييد (تا به لقاى محبوبتان برسيد)!» «6» ولى آنان هرگز تمناى مرگ نمى‏كنند بخاطراعمالى كه از پيش فرستاده‏اند; و خداوند ظالمان را بخوبى مى‏شناسد! «7» بگو: «اين مرگى كه از آن فرار مى‏كنيد سرانجام با شما ملاقات خواهد كرد; سپس به سوى كسى كه داناى پنهان و آشكار است بازگردانده مى‏شويد; آنگاه شما را از آنچه انجام مى‏داديد خبر مى‏دهد!» «8»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
mohammad.nosraty

چت روم سیاسی

چت روم سیاسی
جایی برای تقابل اندیشه ها
و آزاد اندیشی
این هم آدرسش:
http://charnama.blogfa.com/page/chatroom.aspx

 

 
amaviali
با سلام به خدمت تمام خوانندگان روزنامه اینترنتی مبین . در رابطه با حرفهای دوست عزیزم niceboy_ 1380

باید عرض کنم که من خودم به شخصه فوتبال نگاه میکنم ولی نود رو زیاد پیگیری نمیکنم و از طرفی توی این 4-5 روز که از این اتفاق گذشته با توجه به اماری که من خودم از اشناها و فامیل جمع کردم حتی اون پیرمردایی هم که موبایل دارن ولی فوتبال نگاه نمیکنن اون روز یه اس ام اس به نود زدن و از طرفی تیم تراکتور فقط توی تبریز یا اذربایجانشرقی طرفدار نداره شما باید کل استانهای اذری زبانو در نظر بگیری به حر حال ورزش ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین ورزش ما

 
 
dalan_behesht_7

اندر باب حوادث سیاسی

ملا سوار خر شد گفتند این سیاسی ست
بایرامقلی پدر شد گفتند این سیاسی ست
در داستان گلعنبر نُه بار بچّه زایید
نُه تا همه پسر شد گفتند این سیاسی ست
دل می خورند و قلوه خوبان شهر با هم
تا شام ما جگر شد گفتند این سیاسی ست
هنگام آب خوردن دستم به مانعی خورد
لیوان ما دمر شد گفتند این سیاسی ست
یارو قمر قمر گفت گفتند بی خیالش
تا ماه ما قمر شد گفتند این سیاسی ست
دانشجویی ز کرمان از بخت بد هنر خواند
یک روز باهنر شد گفتند این سیاسی ست
یک چشم عمه چپ بود گفتند اجتماعی ست
بابا بزرگ کر شد گفتند این سیاسی ست
اشتر جملچه زایید گفتند این عجیب است
گاو حسن بقر شد گفتند این سیاسی ست
گفتند اعتراضات کار برنج هندی ست
کوبا پر از شکر شد گفتند این سیاسی ست
روزی کنار دریا موجی عظیم آمد
شلوار شیخ تر شد گفتند این سیاسی ست
در فوتبال روزی دروازه بان زمین خورد
دردش که بیشتر شد گفتند این سیاسی ست
عطّار نسخه ای بست گفتند شبهه ناک است
خیّام کوزه گر شد گفتند این سیاسی ست
شاعر به فکر افتاد مردن چه چیز خوبی ست
آماده سفر شد گفتند این سیاسی ست

شعری از استاد عليرضا قزوه

 

 
danial_doopsdoops
پدر در حال رد شدن از كنار اتاق خواب پسرش بود، با تعجب ديد كه تخت خواب كاملاً مرتب و همه چيز جمع و جور شده. يك پاكت هم به روي بالش گذاشته شده و روش نوشته بود «پدر». با بدترين پيش داوري هاي ذهني پاكت رو باز كرد و با دستان لرزان نامه رو خوند :

پدر عزيزم،
با اندوه و افسوس فراوان برايت مي نويسم. من مجبور بودم با دوست دختر جديدم فرار كنم، چون مي خواستم جلوي يك رويارويي با مادر و تو رو بگيرم. من احساسات واقعي رو با ملیسا پيدا كردم، او واقعاً معركه است، اما مي دونستم كه تو اون رو نخواهي پذيرفت، به خاطر تيزبيني هاش، خالكوبي هاش ، لباسهاي تنگ موتور سواريش و به خاطر اينكه سنش از من خيلي بيشتره. اما فقط احساسات نيست، پدر. اون حامله است.ملیسا به من گفت ما مي تونيم شاد و خوشبخت بشيم. اون يك تريلي توي جنگل داره و كُلي هيزم براي تمام زمستون. ما يك رؤياي مشترك داريم براي داشتن تعداد زيادي بچه. ملیسا چشمان من رو به روي حقيقت باز كرد كه ماريجوانا واقعاً به كسي صدمه نمي زنه. ما اون رو براي خودمون مي كاريم، و براي تجارت با كمك آدماي ديگه اي كه توي مزرعه هستن، براي تمام كوكائينها و اكستازيهايي كه مي خوايم. در ضمن، دعا مي كنيم كه علم بتونه درماني براي ايدز پيدا كنه، و ملیسا بهتر بشه. اون لياقتش رو داره. نگران نباش پدر، من ۲۳ سالمه، و مي دونم چطور از خودم مراقبت كنم. يك روز، مطمئنم كه براي ديدارتون بر مي گرديم، اونوقت تو مي توني نوه هاي زيادت رو ببيني.
با عشق،
پسرت،
دانیال

پاورقي : پدر، هيچ كدوم از جريانات بالا واقعي نيست، من بالا هستم تو خونه مهدی. فقط مي خواستم بهت يادآوري كنم كه در دنيا چيزهاي بدتري هم هست نسبت به اعلام نتایج دانشگاه كه روي ميزمه. دوسِت دارم! هروقت براي اومدن به خونه امن بود، بهم زنگ بزن

منبع http://www.cloob.com/name/danialjoon

 

 

salman_yavar

روایتی از یک دگردیسی!

به گزارش جوان آنلاین روایت دگردیسی خیلی از آدم ها تنها به زبان ختم نمی شود ،اگر تا همین دیروز اکبر گنجی از مردن خدا و انکار امام زمان (عج) سخن گفت ،اینک دیگر هم کیشان اینان عملا باورهای گذشته خود را به فراموشی می سپارند.حال مشخص نیست که آیا این افراد در گذشته با چهره خاکستر گونه نفاق سعی در فریب مردم داشتند و امروز چهره اصلی خود را بی پرده و عریان به مردم نمایش می دهند؟!
با دیدن تصاویر خانم فریبا داودی مهاجر ناخوداگاه یاد فردی که لباس روحانیت را دزدیده بود می افتیم که آیت الله العظمی بروجردی در پاسخ به شخصی که روحانی را دزد خوانده بود گفت: نگوییم روحانی دزد است بلکه این فرد دزدی است که لباس روحانیت را پوشیده است!

 

 

alirezamajidi

چک کردن وجود نام کاربری دلخواه
در انبوهی از شبکه‌های اجتماعی

یادم می‌آید زمانی که وقتی هنوز جی‌میل، چیزی بیشتر از شایعه نبود، اخبارش را دنبال می‌کردم و دوست داشتم، که نام کاربری alireza را ثبت کنم، اما تا دعوتنامه به من رسید، این نام کاربری ثبت شده بود. در مورد یوتیوب، البته خوش‌شانس بودم، و توانستم این کاربری را ثبت کنم، اما در دیگر شبکه‌های اجتماعی باز بدشانسی گریبانم را گرفت!
سایت
KnowEm ، سایتی است که می‌تواند به شما کمک کند که به سرعت ثبت شدن با نشدن نام کاربری مورد علاقه‌تان در تعداد بسیار زیادی از شبکه‌های اجتماعی مختلف را کنترل کنید . این سایت قریب به ۳۵۰ شبکه اجتماعی را پوشش می‌دهد.

این سایت بسیار به کار اشخاص مشهور و همچنین برندهای معروف می‌آید، چون می‌تواند آنها را از ثبت شدن اسمشان مطلع کند.
یک فایده جانبی دیگر این سایت، آشنایی با تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی و سایت وب دویی است، سایت‌هایی که شاید حتی نام آنها هم به گوشتان نخورده باشد!

 

 
rkazemi

جوابيه

با سلام خدمت عوامل مجله روزانه
مي خواستم جوابيه براي دوست محترم!! كه مطلبي با عنوان سندروم موسوي در شماره قبلي(1138)با ايميل niceboy_1380
دوست عزيزم ما
1- برنامه 90و فوتبال را با سياست قاطي كردن كه اميدورام در آينده هرچه نزديك تر خودشان را اصلاح فرمايند. كه و گرنه همان ميشود كه الان هست !!!
٢- آقاي م.ح را به ما نسبت دادن كه اين هم درست نيست . چون جناب آقاي معترض به ... درسته آذري هستند ولي بيشتر از طرف افراد اعياني شمال شهر نشين حمايت ميشه تا از طرف هوادران ساده ولي دل پالي مثل ماها !!!!؟
٣- ما نه دچار بزرگ بيني شديم نه خودبيني در فوتبال!! يادتان نره كه شماها همان كساني بودين وهستين كه بعد از نرفتن تيم ملي به جام جهاني سكوي هاي ورزشگاه ها را خالي گذاشتين واين تراكتور بود كه از هفته اول مسابقات با حضور ٦٠ هزار طرفدار خودجوش آذري حمايت و تشويق مي شد. !!! واين اواخر هم با حضور نزديك به ١٢٠ هزار نفري كه يك ركورد بود
٤- واين همان عادل فردوسي پور(كه بنده هم مثل شما دوسش دارم)فقط چند دقيقه آن هم در پاسي از شب كه هر جنبنده اي تو خواب بود نشان ميداد.!!!؟
٥- بعد از ورود تراكتور به ليگ كه كلي از معادلات به هم خورده بود بعضي از آقايان (كه بخوانيد دستهاي پشت پرده) سعي دارن با تضعيف تراكتور و مردم آذريايجان به تيم هاي سرخابي بها بدن و حمايت همه جوره خودشان را چه از طريق تلويزيون همچون برنامه ٩٠ و جرايد در اختيارشان اعلام مي كنن !!!؟
٦- خود مدير عامل ترراكتور ٦ بار گزينه ٣ را ارسال كرده ولي نرفته درحالي كه گزينه ٢ به راحتي ارسال ميشد !!! تصاوير موجو هست!!!!
و. . . .

حال بعد از اين همه جوابيه در پايان به يه تصور از يكي طرفدارن تراكتور، نه ببخشيد عاشق تراكتور جلب مي كنم كه ببين طرفدار اوني هست كه تو تصوير ميبينيم نه اوني كه تو خونه ميشنه و به تيم هاي مثل تراكتور و ديگر تيم هاي شهرستاني( شاهين، سپاهان ، ابومسلم، فولاد، ملوان و ...) دسيسه سازي ميكنه.
من آماده هرگونه نظر وپيشنهاد و انتقاد دراين زمينه هستنم
rkazemi@yahoo.com

 

 
omidhosseini80

آقاي خامنه‌اي مقصر است!

مدتهاست كه مي‌خواهم چند خطي درباره آقاي خامنه‌اي بنويسم و به سهم و اندازه خودم، از ايشان در برابر هجمات چند ماه اخير دفاع كنم. اما امروز كه به گذشته نگاه مي‌كنم و آن حوادث را با خودم مرور مي‌كنم، مي‌بينم كه نمي‌توانم، چون به نظر من  عملكرد آقاي خامنه‌اي اصلا قابل دفاع نيست، ايشان خودشان مقصر اصلي هستند!
آقاي خامنه‌اي مقصر هستند چون از همان ابتدا قواعد بازي سياست را رعايت نكردند. سياست مي‌گويد كه «مي‌توان مردم را تا پاي صندوق‌هاي راي آورد، اما راي آنها را حساب نكرد!» سياست مي‌گويد «مي‌توان مردم را به جان هم انداخت، تا بزرگان در بالا مشغول چانه‌زني شوند» اما آقاي خامنه‌اي از همان روز اول، بازي سياست را كنار گذاشت. آقاي خامنه‌اي چانه‌زني‌ها را قبول نكرد. وقتي چانه‌زني‌ها را ديد، كوتاه نيامد و همه ماجرا را به خود مردم گفت و كار را پيچيده‌تر كرد. اين مساله مي‌توانست با چانه‌زني بزرگان و شخصيت‌هاي سياسي و استوانه‌هاي نظام حل و فصل شود. كافي بود آقاي خامنه‌اي فقط كمي از نظر خود كوتاه بيايد و نظر بزرگان را بپذيرد. از نظر خودش هم كه نه، از نظر مردم و از انتخاب مردم. باور كنيد آب از آب تكان نمي‌خورد. مردم را هم مي‌شد يك طوري قانع كرد. اصلا چه كسي گفته مردم هميشه بايد همه چيز را بدانند؟
بالاخره مردم هر چقدر هم كه عزيز باشند، عزيزتر از بزرگاني نيستند كه همه عمر خود را در راه پيروزي انقلاب اسلامي و برقراري جمهوري اسلامي صرف كرده‌اند. ما بزرگاني داريم كه سال‌هاي زيادي را در زندان بوده‌اند و بعد از انقلاب هم همه كاره نظام بودند. آيا به خاطر راي مردم، بايد آنها را از خود برانيم؟ ارزش دارد؟ عقل چه مي‌گويد؟ سياست چه مي‌گويد؟ به نظر من اشتباه آقاي خامنه‌اي اين بود كه مصالح اين آدم‌ها و شخصيت‌ها را در جمهوري اسلامي رعايت نكرد و آنها را با مردم عادي كشور برابر دانست.
اشتباه ديگر آقاي خامنه‌اي اين بود كه بيش از اندازه روي نقش مردم تاكيد ‌كرد و دائما  ‌گفت مردم. اما آيا هميشه مي‌شود به مردم اطمينان كرد؟ اتفاقا امام خميني هم همين را مي‌گفت. اصلا امام هم اشتباه مي‌كرد كه مي‌گفت «اکثریت هرچه گفتند آرایشان معتبر است، ولو به ضرر خودشان باشد اين چه حرفي است كه هر كسي را كه مردم انتخاب كردند؟! خوب شايد مردم اشتباه كردند و كسي را انتخاب كردند كه به درد مملكت نخورد! به نظر من  آقاي خامنه‌اي بايد مي‌گفت هركسي را كه بزرگان و شيوخ كشور گفتند، همان رييس جمهور است!
ما دلسوزاني داريم كه مردم را قبول دارند، اما اعتقاد دارند كه مردم گاهي اشتباه مي‌كنند و نبايد اجازه اشتباه را به آنها داد! به نظر من آقاي خامنه‌اي بايد حرف اين بزرگان را گوش مي‌كرد و به نظر آنها احترام مي‌گذاشت. مردم عزيزند، ولي بعضي وقت‌ها واقعا نمي‌فهمند! البته اين اشتباه آقاي خامنه‌اي مال امروز و ديروز هم نيست. همان سال 76 هم وقتي مردم به سيد محمد خاتمي راي دادند، آقاي خامنه‌اي بايستي آقاي ناطق نوري را به عنوان رييس جمهور معرفي مي‌كرد.  و يا سال 80، نبايد اجازه انتخاب مجدد خاتمي را به مردم مي‌داد! اما آقاي خامنه‌اي باز هم به انتخاب مردم احترام گذاشت. خوب چرا؟! مردم چكاره‌اند؟!
آقاي خامنه‌اي مقصر است چون بيش از اندازه به قانون احترام گذاشت. قانون كه وحي منزل نيست. به نظر شما، نمي‌شود گاهي به خاطر مصلحت بزرگان، قانون را كنار گذاشت؟ مگر ديگران قانون را قبول ندارند؟ اتفاقا آنها هم قانون را قبول دارند، حتي بيشتر از ما، ولي انصاف داشته باشيد، گاهي آدم مجبور مي‌شود از چراغ قرمز هم عبور كند! خوب قانون هم مثل چراغ قرمز، چه فرقي دارد؟ چرا آقاي خامنه‌اي قانون را موقتا تعطيل نكرد؟
اشتباه ديگر آقاي خامنه‌اي اين بود كه به سخنان «روشنفكران قبيله‌اي» احترامي نگذاشت. مخصوصا به سخنان روشنفكرترين فرد ايراني!؟ چرا آقاي خامنه‌اي دليل اصلي تقلب را نپذيرفت؟ وقتي ما خودمان را بي‌نياز از نظرات روشنفكران قبيله‌اي بدانيم، به چه كسي دلخوش باشيم؟ به مردم عوام روستايي عاشق  سانديس؟!
اشتباه ديگر آقاي خامنه‌اي اين بود كه راي آن پيرزن و پيرمرد روستايي «قراخيلي» را، با راي آن مرد و زن باكلاس تهراني، برابر دانست. خودتان قضاوت كنيد، حقيقتا اينها با هم يكي هستند؟ يعني كيفيت راي اصلا مهم نيست؟! كدامشان بيشتر مي‌فهمند؟ كلاهتان را قاضي كنيد و ببينيد آيا واقعا راي آن مرد و زن «درچه پيازي» با راي تهراني‌ها برابر است؟ اصلا فرض كنيد برابر باشد، آيا از لحاظ كيفي هم برابر است؟! اصلا تا حالا شما اسم اين ده كوره‌ها را شنيده بوديد؟ تا حالا مي‌دانستيد كه چنين شهر و روستايي هم در ايران وجود دارد؟ خوب وقتي خبر نداريد، پس راي آنها چه ارزشي دارد؟ مهم كيفيت آراست كه همه نخبگان كشور مي‌گويند كيفيت راي تهراني‌ها بيشتر از همه جاي كشور است. پس چرا آقاي خامنه‌اي اين را نپذيرفت؟
به نظر من بايد قانوني وجود داشته باشد كه انتخابات بر اساس «كيفيت آراء» باشد نه بر اساس «كميت آراء» يعني اگر در انتخاباتي، «خورموجي‌ها و خيارجي‌ها و سوراني و ‌زارچي‌ها و گراشي‌ها و بيله‌سواري‌ها» يك نفر را انتخاب كردند و تهراني‌ها يك نفر ديگر را، بايد به انتخاب تهراني‌ها احترام گذاشت! چون عقل اين را مي‌گويد، نخبگان هم همين را مي‌گويند، بزرگان نظام هم اينطور راضي مي‌شوند!
حالا كه دارم اعتراف مي‌كنم، خيال همه را راحت كنم. آقاي خامنه‌اي نه تنها مقصر، كه مجرم نيز هست! اينرا من نمي‌گويم، تمام بدهاي دنيا، ببخشيد تمام خوب‌هاي دنيا مي‌گويند. آقاي خامنه‌اي مجرم است، چون باراك اوباما مي‌گويد. آقاي خامنه‌اي مجرم است، چون نتانياهو مي‌گويد. آقاي خامنه‌اي مجرم است، چون گوردون براون و ساركوزي و بلر مي‌گويند. چون ملك عبدالله و حسني مبارك و عبدالله دوم مي‌گويند. آقاي خامنه‌اي مجرم است، چون اسرائيل و آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان و تمام كشورهاي متمدن دنيا مي‌گويند! اگر اين‌ها دليل نمي‌شود، پس چه چيزي دليل مي‌شود؟
نه تنها كشورهاي مختلف، كه هم‌وطنان ضدانقلاب خارج از كشور ما هم همين را مي‌گويند. آقاي خامنه‌اي مجرم است چون رضا پهلوي مي‌گويد، چون بني‌صدر مي‌گويد. چون مسعود و مريم رجوي مي‌گويند. از همه مهمتر، چون اكبر گنجي و عطاءالله مهاجراني و دكتر سروش و كديور مي‌گويند. سازگارا و مخملباف و نوري‌زاده هم اين را تاييد مي‌كنند. همين سازگاراي دلاور چند ماه است كه دارد همين را مي‌گويد! راديو اسرائيل و راديو فردا و صداي آمريكا و بي‌بي‌سي هم همين را داد مي‌زنند. آيا همه اينها دليل نمي‌شود كه باور كنيم آقاي خامنه‌اي مجرم و مقصر اصلي حوادث اخير است؟ پس دوستان عزيز، بهتر است تعصب را كنار بگذاريم. قبول كنيم كه آقاي خامنه‌اي مقصر اصلي است!

 

 
par_619

زلزله هائيتي طبيعي نيست،
پاي هارپ در ميان است

برخي منابع خبري مي گويند : زلزله هفت و سه دهم ريشتري هائيتي طبيعي نيست و آمريکا با اغراض سياسي خاص با استفاده از سلاح آب و هوايي موسوم به "هارپ " اين زلزله را به صورت مصنوعي ايجاد کرده است.
سيستم "هارپ"- برنامه تحقيقاتي آرورال فعال درفرکانس بالا- سلاحي آب و هوايي است که از طريق ارسال يک انرژي فوق العاده به لايه يونوسفر (لايه فوقاني اتمسفر)، مولکول هاي آن را به تپش انداخته و به بازتاب قدرتمند اين انرژي وادار مي سازد. اين انرژي پس از"کاناليزه"شدن مي تواند اختلالاتي مانند خشکسالي، بارش برف و باران، سرماي شديد، سونامي، توفان، زلزله و... در نقطه تعيين شده، به وجود آورد.
پايگاه اطلاع رساني voltairen هفته پيش به نقل از "هوگو چاوز"، رئيس جمهور ونزوئلا از نقش ايالات متحده در ايجاد اين زمين لرزه مصنوعي در هائيتي خبر داده بود.
همچنين بر اساس گزارشي از پايگاه اطلاع رساني "روسيه تودي" بررسي ناوگان شمالي نيروي دريايي روسيه ، دليل روشني بر آزمايش سلاح هاي لرزه نگاري توسط نيروي دريايي آمريکا پيش از وقوع زلزله درآبهاي کاراييب درهمسايگي هائيتي است.
اين گزارش مي افزايد: اين ناوگان تحرکات و فعاليت هاي نيروي دريايي آمريکا در کارائيب از سال 2008 را پيگيري مي کرده است.
براساس اظهارات منابع روسي آمريکا از اواخر سال 1970 ميلادي، پيشرفت چشمگيري درتحقيقات در زمينه سلاحهاي زمين لرزه اي خود داشته است و در حال حاضر سرگرم تحقيق درمورد نحوه کارکرد دستگاه هاي مبتني بر پالس ، پلاسما ، الکترومغناطيسي و تکنولوژي صوتي درترکيب با " بمب موج شوک "هستند.
در اين گزارش همچنين دو آزمايش مشابه که توسط نيروي دريايي آمريکا در هفته گذشته انجام شد مقايسه شده است : زلزله اي با قدرت شش و نيم ريشتر که در اطراف شهر اورکا ، کاليفرنيا ايجاد شد و بدون ايجاد هر گونه تلفات آماري بودو ديگري زلزله اي منطقه کارائيب -هائيتي- که باعث مرگ حداقل 140 هزار نفر ازمردم بي گناه شد.
اين احتمال بيشتر وجود دارد که نيروي دريايي آمريکا اطلاعات کافي از خسارت فاجعه آميزکه به صورت بالقوه را در هائيتي تحميل شده است دارد.
بنا بر اين گزارش ، اين سيستم که توسط ايالات متحده آمريکا آزمايش مي شود قادر به ايجاد ناهنجاريهاي آب و هوا که باعث سيل ، خشکسالي و توفان هاي دريايي مي شود، است.
براساس اين گزارش اطلاعات جمع آوري شده درزمينه زمين لرزه سيچوان چين که در تاريخ12 مه 2008 با قدرت 8/7 ريشتر بوقوع پيوست حاکي است :اين زلزله نيز با امواج الکترومغناطيسي ساطع شده از"هارپ" ايجاد شده بود.
براساس اين گزارش همچنين ارتباطات خاصي بين فعاليت هاي لرزه نگاري ولايه آيونسفر کره زمين که در سيستم "هارپ" است مشاهده مي شود:
پس از زمين لرزه ، پنتاگون اعلام کرد کشتي بيمارستاني " يو. اس. ان. کامفورت"، که در "بالتيمور" لنگر انداخته بود، رااحضار کرده و به هاييتي فرستاده است .اين کشتي تنها چند روز بود که دراين آبها مستقر شده بود.
ارتشبد "داگلاس فريزر"، فرمانده اين کشتي گفت: کشتي گارد ساحلي و نيروي دريايي آمريکا، به رغم محموله محدود هليکوپترها و مواد کمکي به هائيتي اعزام شده بودند.
اگرچه تنها بعداز زلزله هائيتي درزمينه هارپ گزارشهايي محدود منتشر شد اما براساس اين گزارش ها:هارپ يک پروژه تحقيقاتي است که در ظاهر براي بررسي و تحقيق درباره لايه ي آيونوسفير (لايه فوقاني جو) و مطالعات معادن زير زميني (با استفاده از امواج راديويي ) پايه گذاري شده و توسط آن مي توان اطلاعات معدن هاي زيرزميني را در اعماق کم شناسايي کند.
اين سيستم مي تواند سونامي، خشکسالي، آتش فشان، سيل ها، طوفان را توليد کرده و نيروي برق را از محل تاسيسات هارپ به نقاط ديگر از زمين و همچنين انتقال برق از زمين به ماهواره ها انتقال دهد.
اين سيستم موجب اختلال و کنترل فرکانس هاي نوري مغز در سطوحي به وسعت شهرها شده وانسانها از راه دور و ايجاد "غش" و توليد "وهم" در مغز کنترل مي کند.
هارپ موجب قطع برق شهري شده و ايجاد انفجار هاي عظيم زير زميني با قدرت بمب هاي اتمي و بدون توليد اشعه هاي راديو اکتيو مي کند و ديوارهاي راديويي ضد هواپيما و ضد موشک را ايجاد مي کند.
درواقع همه اسلحه هاي جنگي معمول و متداول امروزه در مقابل با اين تکنولوژي جديد کاملا متروکه به شمار ميايند به گونه اي که "هارپ" ميتواند با يک عملکرد کليه کامپيوتر هاي يک هواپيما را از فواصل دور از کار انداخته و موجب سقوط آن شود .

 

 

niceboy_1380

فارسی 1 و هجوم به ارزش های اخلاقی

مقدمه
به تازگی شبکه ای به نام فارسی 1 از طریق ماهواره هات بیرد قابل دریافت شده است. این شبکه پس از مدتی تبلیغ و در انتظار نگه داشتن مخاطبان فارسی زبان خود بالاخره در روز شنبه 10 مرداد برابر با اول آگوست 2009 برنامه های خود را شروع کرد. برنامه های این شبکه اغلب شامل پخش سریال های خانوادگی و تفریحی کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کره به زبان فارسی (دوبله) و نیز موزیک ودیوهای خاص می باشد. متأسفانه بدلیل ناآگاهی مخاطبین از اهداف پیدا و پنهان گردانندگان این شبکه در حال حاضر شبکه فارسی 1 مخاطبین بسیاری را از میان جوانان و بخصوص خانواده ها به خود اختصاص داده است. این می تواند هشدار و زنگ خطری جدی برای متولیان رسانه ملی محسوب شود و رسالت ایشان را در ارتقای کیفی برنامه های تولیدی سیما افزایش دهد.

مدیریت شبکه فارسی 1
از نکات قابل توجه در خصوص شبکه فارسی 1 مدیریت و شیوه اداره این شبکه است. به نظر نگارنده دانستن برخی اطلاعات در این خصوص ضمن اینکه می تواند جالب باشد شاید بتواند در تشریح اهداف و نیات پنهان این شبکه برای مخاطبین موثر واقع شود. شبکه فارسی 1 متعلق به فردی به نام روبرت مرداک امپراطور رسانه ای و چهارمین مرد قدرتمند آسیاست. دفتر مرکزی این شبکه در هنگ کنگ قرار دارد و توسط کمپانی معروف استار متعلق به نیوز کورپریشین واقع در نیویورک و با همکاری شرکت افغانی موبی متعلق به خانواده محسنی اداره می شود.
اما روبرت مرداک کیست؟ روبرت مرداک یهودی استرالیایی الاصلی است که به سلطان شیطانی رسانه ها معروف است او دارای 60 شبکه تلویزیونی به 13 زبان مختلف است که روزانه حداقل 300 میلیون مخاطب را به خود جلب می کند. همینطور مسئولیت 100 روزنامه و مجله معتبر همچون دیلی تلگراف، وال استریت ژورنال، تایمز، ساندی تایمز، نیویورک پست و نیز شبکه های خبری معروفی همچون فاکس، فاکس نیوز و اسکای نیوز و سایت هایی همچون "مای اسپیس" بر عهده این فرد است. روبرت مرداک که از صهیونیست های بسیار با نفوذ در دنیاست بارها شخصاً به دخالت در امور دیگر کشورها از طریق همین شبکه افسانه ای رسانه ای اذعان داشته است که شاید یکی از مهمترین این کارکردها اثرگذاری و هدایت افکار عمومی توسط شبکه فاکس نیوز در جریان جنگ آمریکا علیه عراق باشد.
شخصیت عجیب مرداک بسیار قابل تأمل است او در عین حالی که هدایت بزرگترین بنگاه های خبری را بر عهده دارد بیشترین تمرکز خود را بر برنامه های تفریحی ـ سرگرمی نهاده است. در عین حال پر تیراژ ترین مجله انگلیسی یعنی نیوز آوورلد که یک مجله جنسی است متعلق به اوست و همینطور پر تیراژترین انجیل جهان توسط انتشارات او (واندروان) در آمریکا به چاپ می رسد. همین اندک به خوبی بیانگر آن است که لقب سلطان شیطانی رسانه ها لقب برازنده ای برای مرداک است.

شبکه فارسی 1 با اهدافی هولناک
در حال حاضر شبکه فارسی 1 ظاهراً برنامه های خود را برای مخاطبان فارسی زبان افغان، تاجیک و ایران تهیه و پخش می کند، لیکن به خوبی مشخص است تمرکز اصلی برنامه ها بر روی مخاطبان ایرانی است. برنامه های این شبکه فارسی شامل پخش سریال های تفریحی و خانوادگی صرف با دوبله فارسی و نیز موسقی تصویرهای خاص با محتوای جنسی و خشونت می باشد. از این بابت این شبکه نسبت به دیگر شبکه ها، حتی شبکه 24 ساعته ام بی سی پرشیا که پیش از این پخش فیلم های سینمایی روز هالیوود با زیرنویس فارسی را در ماهواره عرب ست آغاز کرده بود متمایز است.
ویژگی های این شبکه را از دو نظر می توان بررسی کرد:

1- شاخصهای ظاهری
- این شبکه برای اولین بار اقدام به دوبله آثار نمایشی روز اروپا، آمریکا و آسیای جنوب شرقی به زبان فارسی نموده است. اگر چه کیفیت این دوبله ها بسیار ضعیف و غیر قابل مقایسه با دوبله فیلم های خارجی در داخل ایران است لیکن در مقایسه با شیوه زیرنویس فارسی این آثار که در دیگر شبکه ها صورت می گیرد توانسته است نظر مخاطبین خود را به نوعی جلب کند. پیش بینی می شود به تدریج شبکه فارسی 1 تلاش کند این نقیصه را نیز رفع نماید و به کیفیت دوبله آثار پخش شده بیافزاید.
- از ویژگی های دیگر این شبکه پخش سریال های طولانی مدت و دنباله دار خانوادگی و تفریحی معمولی است که مخاطب اصلی آن خانواده ها بوده و با هدف کاملاً تفریحی تهیه و پخش می شوند. بخشی از برنامه های این شبکه هم به پخش موزیک ویدئوهایی اختصاص دارد که غالباً مضامین جنسی و خشونت را به تصویر می کشند.
- استفاده از وله های خاص غالباً با غلبه رنگ های صورتی از ویژگی های دیگر برنامه های این شبکه است. رنگ صورتی خصوصاً آنجا که در کنار رنگ های تیره ( مشکی ) قرار می گیرد از رنگهای ویژه و مورد توجه شبکه های پورنو بوده و به شدت در تولیدات بصری (مجله ها، سایت ها و ...) با موضوعات جنسی به کار می رود. برخی روانشناسان معتقدند رنگ صورتی بخصوص در مجاورت رنگ تیره بر انگیزاننده حس و غریزه جنسی در مخاطب است.

2- شاخص های محتوایی
به هیچ عنوان نمی توان پذیرفت آقای روبرت مرداک یکی از بزرگترین مردان رسانه ای جهان تنها با هدف سرگرم کردن مخاطبان فارسی زبان جهان شرکت های متعددی در دبی، هنگ کنگ و نیویورک فعال کرده باشد و شبکه ای خاص را بر روی یکی از بهترین فرکانس های ماهواره ای هات برد راه اندازی نموده باشد اما هیچ هدف خاصی را پیگیر نباشد. شبکه فارسی 1 اولین شبکه ای است که به طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر روی خانواده ها نهاده است و اگر قرار است جوانان را نیز مورد هدف قرار دهد آنها را در کنار خانواده مورد توجه قرار می دهد.
مدیریت شبکه فارسی 1 با دقت و وسواس خاصی برنامه های خود را انتخاب می کند و آنچنان محتوای این سریالها برایشان مهم است که و به طور شتابزده و با دوبله ای نازل اما با سرعت در اختیار بینندگان فارسی زبان قرار می دهد. نگاهی به این سریال ها به خوبی نشان می دهد که تمام آنها در پرداختن به موضوعات ذیل مشترکند و به نظر می رسد قرار است در فارسی 1 به هیچ موضوعی غیر از این پرداخته نشود:
- ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده
- ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسرر و البته شوهر به زن
- بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین
- عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج تا حد باردار شدن دختر خانواده
- هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل و مؤثر
- عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل از ازدواج به عنوان راه حلی طبیعی برای رفع دلهره های احتمالی در روابط جنسی دختر و پسر
- تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده
- ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج ( جالب است بدانیم این مفهوم سالهاست در برخی تولیدات روتین تلویزیونی خودمان هم تبلیغ می شود).
- ترویج فمینیسم و کم رنگ کردن نقش مرد در جامعه در حد کسی که تنها جهت رفع نیازهای جنسی زن خلق شده است!
- مخدوش نمودن رابطه فرزندان پسر و دختر در خانواده
- افزایش تأثیر پذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانان بخصوص از طریق پخش موزیک ویدئوهای خاص
- پی ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان
کانون خانواده از مهمترین پایه های جامعه در کشورهای اسلامی و به خصوص ایران عزیزمان است و به خوبی مشخص است که گردانندگان این شبکه بر اهمیت این پایگاه مقدس در جامعه اسلامی واقفند و با مورد هجوم قرار دادن آن برنامه دراز مدتی را در ذهن طراحی نموده اند.

سخن پایانی
اگر به دقت برنامه های مختلف شبکه های فارسی زبان خارج از کشور را پیگیری کرده باشیم الحق باید بگوییم تنها جای چنین شبکه ای خالی بود!! شبکه فارسی 1 حلقه مفقوده حمله رسانه ای غرب و در رأس آن صهیونیست را علیه ایران اسلامی تکمیل می کند. حلقه ای که مشخصاً خانواده را در کانون توجه خود قرار داده و با هدف منفعل و منحرف نمودن آن، تهیه و پخش می شود.
شبکه فارسی 1 در ادامه همان سناریوی از پیش طراحی شده ای شکل می گیرد که سالها پیش رهبر انقلاب از آن به عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی یاد کردند و امروز بیش از هر روزی نمودهای بارز این تفکر شیطانی را احساس می کنیم اما در این کارزار لازم است از اسباب و ادوات خاص خود برای مقابله و حتی تهاجم بهره جست. این ابزار چیزی نیست جز رسانه.
متأسفانه رسانه ملی در تولید برنامه های ویژه خانواده چندان موفق نبوده. اگر چه در طول سالیان گذشته برنامه های خوب و مخاطب پسند و پر محتوایی تهیه و تولید شده است اما این امر از تداوم لازم برخوردار نبوده و به طور مشخص از استراتژی قوی و از پیش تعیین شده ای متناسب با نیاز روز تبعیت نکرده است. لازم است رسانه ملی در تعریف خود از برنامه های با موضوع خانواده بازنگری جدی به عمل آورد و ضمن شناخت دقیق نیازهای مخاطبین (به خصوص زن خانواده و جوان) به تولید برنامه های روتین و جذاب همت گمارد.
صدا و سیما می تواند با تولید برنامه های مناسب و هدفمند و با بهره گیری از نظرات کارشناسان و منتقدین، رسانه های خارجی را با چالشی جدی مواجه سازد. بی شک بسیاری از مخاطبین به دنبال پر نمودن اوقات فراغت خود به جستجو در کانال های ماهواره ای می پردازند و در این بین است که ناخودآگاه متوجه برنامه هایی می شوند که بر خلاف ظاهری فریبنده به شکار ارزش های متعالیشان خیز برداشته اند اینجاست که رسالت رسانه ملی دو چندان می شود.

به نظر می رسد توجه به راهکارهای ذیل می تواند برای برنامه سازان و برنامه ریزان رسانه ملی مفید باشد:
- توجه به تولید سریال های خانوادگی جذاب و طولانی مدت روتین (به عنوان یکی از نمونه های بارز این سریال ها می توان از مجموعه نرگس نام برد)
- توجه به محتوای برنامه ها با در نظر گرفتن لزوم ارائه غیر مستقیم پیام
- بهره گیری از فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی در تولید برنامه های جذاب (به عنوان مثال سریال بر بام آسمان ویژه زندگی غیاث الدین جمشید کاشانی نمونه خوبی از این تولیدات بود)
- توجه ویژه به برنامه های ظنز خصوصاً طنزهای فاخر (بد نیست اشاره کنیم هنگام پخش سریال طنز شبهای برره صدای آمریکا در کنداکتور خود تغییراتی ایجاد می کرد تا برنامه های مهمی در آن ساعت پخش نشود)
- توجه ویژه به پخش موسیقی های اصیل متناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی
- توجه ویژه به برنامه هایی با موضوع تفریحی سرگرمی از طریق تولید برنامه هایی در ساختارهای جذاب مسابقه ای
- توجه ویژه به تولید و پخش برنامه های ورزشی جذاب برای جوانان و خانواده ها به غیر از فوتبال
- همچنین لازم است رسانه ملی تولید برنامه هایی را که بتواند در آن واحد پدر، مادر، دختر و پسر یک خانواده را در کنار هم بنشاند نیز همت گمارد.

 

 
hamed.1360

-- قسمت بيست و يکم --

شیطان پرستی در ايران - 3

... ادامه از شماره پيشين:

شيوه‌هاي تبليغ
انتشار سي‌دي ، كاست و پوستر مربوط به خوانندگان متاليكا
گسترش يافتن سايت‌ها وبلاگ‌هاي مربوط به شيطان پرستي
تبليغ و اطلاع‌رساني از طريق پارتي‌هاي شبانه و گفتگوهاي دوستانه علي‌الخصوص در مناطق مرفه شهرهاي تهران ، شيراز و ...
تبليغ در تالارهاي گفتگوهاي مجازي

زمينه‌هاي جذب
بايد يادآور شد كه علاوه بر تمامي موارد مورد اشاره در اين بخش يعني زمينه جذب" بايد به تكرار برخي از آنها پرداخت ،كه در كشورمان داراي باز‌خورد مثبت بوده است .
موسيقي متال :
اين موسيقي در ايران نيز مانند بسياري از كشورهاي اسلامي و عربي به گونه‌اي كه شرح آن رفت ، وارد شد و توانست پس از مدت كوتاهي به دانشگاه‌هاي بزرگ كشور همچون دانشگاه تهران ، دانشگاه شهيد بهشتي ،‌ دانشگاه فردوسي و ... راه يابد .
با توجه به وفور موسیقی های مبلغ این گروه ها در ایران و رویکرد برخی جوانان بی اطلاع به این نوع موسیقی و حتی چاپ کتاب حاوی متن این موسیقی ها و سرمایه گذاری زیاد دشمن در این باره بررسی و تحقیق پیرامون این موضوع و اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی امری ضروری به نظر می رسد. به عنوان مثال خبر گزاری فارس طی خبری در 20مورخ /10/1383پرده از این فعالیتها برداشت .
خبر گزاری فارس در این باره گزارش داد :
"امین" دانشجوی یکی از رشته‌های گروه پزشکی دانشگاه که از افراد موثر گروه شیطان پرست هوی متال در ایران است، مدتی پیش به صورت اتفاقی و بر اساس درخواست یکی از دوستان خود که قصد بازدید از جبهه‌های جنوب کشور در کاروانهای راهیان نور داشت به همراه جمعی از دانشجویان عازم این مناطق شد که تاثیرات روحی این سفر، زمینه‌ساز رویگردانی وی از فعالیت‌ در گروههای فعال شیطان پرست و بیان حقایقی قابل توجه درباره آنها شده است.
وی افزود: به گفته این فرد، عناصری از رژیم صهیونیستی که درکشور امارات حضور دارند شبکه اصلی هدایت گروه‌های هوی متال را در ایران در دست دارند.
به گفته این منبع آگاه بر اساس اسناد ارائه شده توسط "امین" در حساب‌های ارزی این گروه در شبکه بانکی کشور که از طریق شبکه اینترنت هدایت می‌شود، در سال گذشته حدود "هشت میلیون دلار آمریکا" واریز شده است که بین گروههای شیطان پرست در شهرهای مختلف ایران توزیع می‌گردد.
وی با بیان اینکه تعداد اعضای این گروه در برخی شهرهای کشور به دو هزار نفر بالغ می‌شود، اضافه کرد: مطالب ارائه شده نشان می‌دهد که برخی فعالیت‌های ضد امنیتی نیز توسط برخی عناصر خاص در این گروهها برای رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.
این منبع آگاه با یادآوری اینکه مجوزهای ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ گسترده کتابهای گروه‌های هوی‌متال در کشور زمینه ارتباط نزدیک فکری اعضای این جریان در سراسر کشور را فراهم ساخته است، افزود: در سالهای اخیر به دلیل عدم وجود هرگونه نظارت و کنترل واقعی در کشور، گروههای اجتماعی معارض کارکرد سیاسی و ضد امنیتی پیدا کرده و زمینه سوء استفاده‌ههای ضد ملی بیگانگان از آنها فراهم شده است…در حال حاضر گروه متال با قدیمی‌ شدن علاقه به رپ در ایران، طرفداران بیشتری را به خود جذب نموده است. ))

افول معنويت:
اگرچه در بسياري موارد ، ايران اسلامي در جايگاه بالاتري از معنويات قرار دارد . ‌لكن
سير جهاني و فراگير تلاش هاي قدرت‌هاي بزرگ فرامنطقه‌اي براي استحاله فرهنگي و از سوي ديگر ماشيني و صنعتي شدن مناسبات جاري و تاثيرپذيري مردم كشورمان از شرايط جهاني زمينه‌اي براي رشد چنين جرياناتي را فراهم نموده است .
بايد عنايت داشت روند رو به رشد استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌اي نيز عامل تعيين‌كننده در جذب و گرايش يافتن به اين گروه‌ها مي‌باشد .

سرمايه‌گذاري:
در بخش‌هاي قبل اشاره كرديم كه سازمان هاي جاسوسي كشورهاي غربي تلاش سازمان يافته‌اي را براي استحاله فرهنگ جمهوري اسلامي ايران تدارك ديده و مدت‌هاست كه مي‌كوشند تا به " تهي‌سازي فرهنگي " جوانان كشور عزيزمان بپردازند . دشمن در اين راه مبالغ هنگفتي را نيز تدارك ديده‌است . از جمله بايد اشاره كرد كه طبق گزارش برخي از رسانه‌هاي مستقل در سال گذشته مبلغ هشت ميليون دلار آمريكا به فعاليت تبليغات گروه‌هاي شيطان پرست از سوي دولت آمريكا اختصاص يافته است .

اينترنت:
رشد تعداد مخاطبين شبكه جهاني اينترنت طي ساليان اخير آسيب‌هايي را متوجه نظام فرهنگي كشور نموده است كه از جمله مي‌توان به فعاليت شيطان گرايان اشاره كرد .
اما عمده فعاليت اين افراد در قالب وبلاگ‌نويسي صورت مي‌پذيرد ،
اين دست از وبلاگ‌ها همزمان با اعلام موجوديت " جنبش شيطان‌گرايان ايران " فعاليت خود را آغاز كرده و اظهار مي‌نمايند كه توسط فردي به نام مستعار " اهريمن " در ايران هدايت مي‌شوند .
روند ارتباط‌گيري و فعاليت وبلاگ‌هاي مذكور بدين صورت است . افراد پس از تكميل فرم ثبت‌نام يك ايميل در صندوق پست الكترونيك خود با موضوع خوش آمد‌گويي دريافت مي‌كنند و پس از برقراري ارتباط با ايشان و در صورت جلب اعتماد به برخي از مهماني‌هاي شبانه و يا پارك‌ها براي آشنايي دعوت شده و مورد راهنمايي قرار مي‌گيرند .
اين وبلاگ‌ها عمدتا فعاليت خود را در چندين محور : انتشار عكس‌هاي شيطان گرايان جهان ، انتشار نامه شبيه به نامه هاي مسيحيان شيطان پرست خطاب به خداوند متعال كه بار سياسي نيز دارد ، دنبال مي‌نمايند . به صورت مثال وبلاگ شيطان در اين خصوص مي‌نويسد :
" چرا چيزهايي را كه به اطرافيانم دادي به من ندادي؟ و چرا مي‌خواهي بدبختي مرا ببيني ؟ چرا منو ازين دنياي كثيف و از بين كساني كه ازشون نفرت دارم رها نمي كني ؟ حالم از زندگي بين اين لجن به هم مي‌خوره . جلوي پاي من كم سنگ انداختي ؟ كم آدمهايي رو مثل من بدبخت كردي . "
اين وبلاگ همچنين در ادامه مي‌آورد : " هميشه لحظه شماري مي كردم براي سال نو عيدي پدر و مادر از همه چيز لذت بخش تر بود ولي الان سال نو بوي تنفر مي ده بوي مرده مي‌ده وقتي كسي رو مي بينم كه خدارو ستايش مي كنه تفو لعنتش مي كنم نفرينش مي‌كنم از هيچ چيز خبر نداره آنقدر خوشه كه هيچ چي حس نمي كنه چرا پدر مادرم منو ترك كردن چرا منو نفرين مي كنن بهم مي خندن مگه من شاخ دارم لباس نو برام ارزش نداره چون بوي كفنو دارم حس مي كنم تو خدا نيستي تو هيچي نيستي اصلا من بهت اعتقاد ندارم چون براي من بي ارزشي پستي من به هيچ چيز اعتقاد ندارم هيچ كس هم نه مي پرستم نه قبول دارم بعد اين دنيا هم دنيايي نيست ميميريم و ميپوسيم از لاشه ي ما گلي سبز ميشه كه خار نداره هيچ شيطاني وجود نداره ولي آنقدر آدمها بهش اعتقاد دارن قبولش دارن و فكر مي كنن كه شيطان پروردگار ما هست كه يك نيرويي به وجود اومده كه خيلي چيز هارو مي تونه نابود كنه. اگر Black Metal نبود من مي مردم اي كاش نبود چون وقتي گوش مي دم ميرم به دوران (خلسه) به جايي ميرم كه هيچ كس وجود نداره گناهي نيست ثوابي نيست آدم احمق نيست خدا نيست پيامبران دروغين نيست شهوت و هزار تا چيز ديگه اي كه اين جا هست يا چيزي كه هست و اين جا وجود نداره اونجا نيست فقط يك نور سياهي هست كه چشمتو نمي‌زنه بوي همون گلي كه گفتم از لاشه آدم‌ها سبز ميشه مياد كه مست مي كنه ترس و وحشت نيست چيزي نيست كه بهش فكر كني خودتي . "
سردار حسين ذوالفقاري با اشاره به اينکه بيش از سه هزار فرقه تخديري و شيطان پرستي در جهان وجود دارد که حدود 50 تا از آنها وارد ايران شده اند، گفته است؛ نيمي از فرقه هاي وارد شده به کشور در حال حاضر فعالند و در رابطه با اين موضوع قريب به 200 عنوان کتاب ترجمه و چاپ و توزيع شده است.
جانشين فرمانده انتظامي، با اشاره به اينکه اصول مشترک اين فرقه ها انحراف از اديان حنيف و التقاط در اعتقادات و وعده هاي کاذب و سوءاستفاده از گرايش جوانان به مبدا هستي و سوءاستفاده جنسي است، ماموريت اخير اين افکار وارداتي را اسلام ستيزي، مسلمان گريزي و تخدير اصول پاک ناب محمدي و نفي واژه هاي ايثار و شهادت دانسته است.
بسياري از کارشناساني که حوزه اجتماعي را رصد مي کنند بر اين باورند که انتخاب چنين روش هايي براي اطلاع رساني آرامش مردمان را برمي آشوبد و به نگراني هاي خانواده ها دامن مي زند. چنانکه حجت الله ايوبي معاون اجتماعي وزير کشور در واکنش نسبت به انتشار چنين اخباري مي گويد؛ «بنده که در حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي فعاليت مي کنم معتقدم بايد تا مي توانيم به ترويج خداپرستي بپردازيم. من طرفدار کارهاي ايجابي هستم و معتقدم اگر کارهاي ايجابي با قدرت انجام شود کارهاي سلبي رنگ مي بازد و از بين مي رود. به نظر من براي خيلي از مردم ايران باور کردني نيست که عده يي به نام شيطان پرست داشته باشيم و حتي اگر چنين عده يي وجود هم داشته باشند اشاعه آن را صلاح نمي دانم. چنانکه معتقدم طرح چنين موضوعاتي خودش قباحت امر را از بين مي برد و حرمت ها را فرو مي ريزد.» در سخنان سردار ذوالفقاري مشخصات اين گروه ها به شرح زير آورده شده است؛ «شيطان پرست ها ضمن برگزاري مراسم خاصي، تبليغ پوشيدن لباس خاص به عنوان لباس مقدس منقوش به نمادهاي شيطان پرستي، از گردنبند (صليب شکسته يا صليب برعکس) انگشتر با نقوش استخواني و جمجمه انسان استفاده کرده و در برگزاري اين مراسم ضمن شرب خمر، اقدام به رقص و پايکوبي مي کنند. اين افراد بر اين باورند که بايد برخلاف اديان به ويژه اسلام، عمل کرد و با انجام اعمال دلخواه و کارهاي خلاف، دنيا را به هرج و مرج و آشوب کشاند.»
سردار ذوالفقاري با اشاره به اينکه افراد عضو گروه هاي شيطان پرست در برخي رشته هاي ورزشي، مهارت خاصي دارند و به منظور جذب نوجوانان و جوانان هنگام ورزش از موزيک هاي خاص شيطان پرستي استفاده مي کنند، گفته است؛ «اين گروه ها داراي کتاب هايي به زبان لاتين بوده و با تجمع در پارک ها و تفرجگاه ها درباره رخدادهاي جديد در سطح کشور در رابطه با شيطان بحث و گفت وگو مي کنند. بنا به گفته جانشين فرمانده نيروي انتظامي، يکي از فرقه هاي انحرافي تحت عنوان TSM توسط فردي به نام «الف» که خارج از کشور زندگي مي کند، هدايت مي شود. اين فرد با لابي صهيونيست ها مرتبط است و محبوبيت زيادي در بين جوانان دارد، به طوري که صدها جوان در کلاس هاي او شرکت کرده و در مقابل او اشک ريخته و به گناهان خود اعتراف مي کنند. فرد ديگري به نام « الف.ر.» داراي مريداني است که حاضرند براي مراد خود، هر کاري انجام دهند، به طوري که دختران زيادي به خاطر او ازدواج نمي کنند و ادعا مي کنند او همسر عرفاني شان است. «الف.ر.» ادعا کرده قادر به زنده کردن مردگان است و اين فرد عمدتاً در تاريکي زندگي مي کند.
حسن يوسفي اشکوري فعال اجتماعي در باب اينکه نبايد چنين مسائلي را به اين شکل اطلاع رساني کرد با معاون وزير کشور هم نظر است؛ «مساله يي که که نه در سطح علمي شناخته شده است و نه مردم در جامعه با آن آشنا هستند نبايد درباره آن به اين شکل اطلاع رساني تبليغي و غيرکارشناسانه انجام داد. به نظر من صحبت کردن درباره برخي از جوانان به اين شکل باعث مي شود برخي از افراد نسبت به يکديگر دچار سوء ظن شوند. مثلاً اگر پدري ببيند پسر يا دخترش يکي از اين نشانه ها را دارد نسبت به او شک مي کند و همين مساله کوچک موجب بي اعتمادي مردم و خانواده ها مي شود. اگر نيروي انتظامي مطمئن است چنين افرادي وجود دارند و مرتکب جرم هم شده اند بايد دادگاه هاي دقيق همراه با حضور کارشناسان و اهل نظر براي آنها ترتيب دهد تا چرايي پيوستن جوانان و علت گرايش شان روشن شود و پس از آن براي مردم اطلاع رساني کنند تا مردم هم آگاهي لازم را در اين زمينه کسب کنند.»

سياست اسراييل
رژيم اشغالگر قدس كه سلامت اخلاقي و روحي و رواني انسان‌ها را همواره به منزله تهديدي جدي براي منافع ملي خود مي‌بيند ،‌ در اقداماتي گوناگون و پي در پي مبادرت به ساخت جريان‌هاي مسموم فرهنگي نموده و اين جريانات مسموم را به شراين حياتي جوامع از طريق جاذبه‌هاي مجازي تزريق مي‌نمايد.
در يك نگاه جامع ارتباط رژيم صهيونيستي و نقش آن در سازماندهي گروه هاي شيطان‌پرست در محورهاي ذيل قابل اشاره مي‌باشد .
الف) اين گروه‌ها به لحاظ فلسفه اوليه و بسترهاي معرفتي دامنه وسيعي از ارتباط با اين رژيم داشته و خواهند داشت.
ب) نحله‌هاي مختلف شيطاني توسط دو سازمان عمده جاسوسي يعني CIA و موساد سازماندهي ،‌هدايت و تغذيه مي‌شوند .
ج) بودجه ، نظارت ، پشتيباني و ... شيطان‌پرستان فعال در جمهوري اسلامي ايران به صورت مستقيم توسط سازمان موساد تامين شده و اين سلسله اقدامات با اهداف امنيتي دنبال مي‌شود.
د) رژيم صهيونيستي از اعضاي گروه‌ها براي مقاصد شوم سياسي و جاسوسي بهره مي‌برد ، ‌به گونه اي كه خشونت‌‌بارترين اعمال به دست اين گروه‌ها واگذار مي‌شود .

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 بهمن / 27 ژانويه / 11 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
 7 بهمن هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شكست نهايي مروان از ابومسلم خراساني

در جنگ دو روزه ــ 26 و 27 ژانويه ــ سال 750 ميلادي كه در كنار رودخانه «زاب» ميان نيروهاي ابومسلم خراساني و لشكريان مروان (آخرين حكمران امويان شرق) روي داد، مروان شكست خورد و به مصر گريخت و در آنجا كشته شد. ابومسلم (متولد اصفهان) كه بر ضد حكومت امويان بپاخاسته بود سال پيش از آن (749 ميلادي ــ 128 هجري خورشيدي) هم ارتش امويان را شكست داده بود و پس از اين پيروزي، مروان را از خلافت خلع و آن را به ابوالعباس سفاح منتقل كرده بود. بسياري از مورخان، اين سال را آغاز خلافت عباسيان و گسترش نفود ايرانيان در امور حكومت نوشته اند. طولي نكشيد كه مركز خلافت نيز از شهر دمشق به شهر تازه ساز بغداد واقع در 36 كيلومتري شمال مدائن (تيسفون) پايتخت پيشين ايران منتقل شد. نام« بغداد» كه در زمان ساسانيان يك روستا و درختستان بود تغيير داده نشده است كه «بغ» در فارسي ميانه به معناي «خدا» و «داد» از مصدر دادن است كه جمع دو كلمه معناي «هديه خدا» را مي رساند.

 

زادروز شاه عباس

شاه عباس با کلاهي که خود طرح تهيه آن را داده بود

بيست و هفتم ژانويه زادروز شاه عباس یکم است. تولد و وفات شاه عباس در ژانويه اتفاق افتاده است. وي که 27 ژانويه 1556 به دنيا آمده بود در 19 ژانويه سال 1629 فوت شد.
مورخان متفق القول گفته اند كه سياستهاي داخلي و خارجي او مشابهت زياد به طرحهايي داشت كه هزار سال پيش از وي توسط خسروانوشيروان (انوشيروان دادگر) به اجرا درآمده بود. شاه عباس كه از جانب پدر فرماندار خراسان بود و درشهر هرات حاكم نشين خراسان وقت بسر مي برد پس از آن كه شنيد سران قزلباش پدر نابيناي او را آلت دست قرار داده و مادرش «مهدعليا» را كه مانع سوء استفاده هاي ايشان بود كشته اند با لشكر خراسان به قزوين شتافت، كودتا كرد و شاه شد و با ایجاد یک ارتش ملی دست قزلباش را به تدريج از كارها كوتاه كرد و پایتخت را به اصفهان انتقال داد و از این شهر با پای پیاده به زیارت مشهد رفت.

 

... و «برنو» تفنگ ارتش ايران شد

برنو بلند و كوتاه ساخت ايران

هفتم بهمن ماه 1309 (27 ژانويه 1930) درپي يك بررسي طولاني، شاه وقت كه فرمانده كل نيروهاي مسلح بود موافقت كرد كه «ماوزر Mauser» ساخت آلمان پس از يك دوره آزمايش چندساله، تفنگ رسمي ارتش ايران شود. اين آزمايش روي ماوزرهاي «وي. زي 24 ـ VZ » يعني ماوزر ساخت سال 1924 صورت گرفت و ستاد ارتش در سال 1934 (1313) به آن نمره قبولي داد. از آن پس ماوزر كه توليد انبوه آن از سال 1898 (110 سال پيش) در «اوبرنادورف» آلمان آغاز شده بود و در طول جنگ جهاني اول به عنوان دقيقترين و خوشدست ترين تفنگ سبك بكار رفته بود جاي تفنگهاي روسي (ناگانت = نوغان) و انگليسي و ... را در ارتش ايران گرفت. اين تفنگ توسط دو برادر آلماني به نام هاي «پتر پل» و «ويلهلم» ماوزر Mauser Brothers براي ارتش آلمان ساخته شده بود. كارخانه ماوزر بعدا شعبه خود را در شهر «برنو» واقع در ايالت موراوياي چك اسلواكي داير كرد و دولت ايران كه مشتري كمپاني «اشكودا» بود ترجيح داد كه تفنگهاي ماوزر ساخت شهر برنو Brno را خريداري كند و از آن پس در ايران نام «برنو» بر تفنگهاي ماوزر گذارده شد كه پنج تير و تك تير بودند. از دهه 1940، ايران خود دست به ساختن برنو زد و آن را در كارخانه هاي تسليحات (معروف به مسلسل سازي واقع در نزديكي دوشان تپه) و در دو نوع ساخت: برنو كوتاه و برنو معمولي. ميان دو جنگ اول و دوم جهاني بيش از يك ميليون ماوزر در آلمان و شهر برنو ساخته شد كه علاوه بر 11 لشكر پياده در ورماخت، ارتشهاي ژاپن و روماني هم به آن مجهز شده بودند. از اواخر دهه 1950 (سال 1957) به تدريج تفنگهاي نيمه خودكار آمريكايي «ام ـ 1» M_1 جاي برنو را در ارتش ايران گرفت. تفنگ «ام ـ1» كاليبر 30 در سال 1938 توسط مهندسي به نام «جان گارند John Garand» ساخته شده بود و ارتش آمريكا از آنها در جنگ جهاني دوم و جنگ كره استفاده كرده بود. ارتش آمريكا تا دهه 1960 به تدريج تفنگها «ام ـ 14» و بعدا «ام ـ 16» را در واحدهاي خود جانشين «ام ـ 1» كرده بود. از دهه 1970 ارتش ايران به وارد كردن تفنگHeckler&Koch G_3 هكلر و كخ (ژ ـ 3) و بعدا كالاشنيكوف Kalashnikov دست زد و .... اينك از برنو به علت زيبايي به عنوان تفنگ تشريفاتي استفاده مي شود. پس از خيانت شهريور 1320 (آگوست 1941) و مرخص شدن سربازان پادگانها، بسياري از برنوهاي ارتش به دست افراد ايل ها و عشاير و نيز راهزنان افتاد كه سالها باعث ناامني كشور بود.

 

پيشنهاد لغو قرارداد نفت که انگستان به ايران تحميل كرده بود

عباس اسكندري نماينده مجلس شوراي ملي (از حزب توده) در پي نطقهايي كه در چند جلسه پياپي مجلس ايراد شده و دكتر مصدق آغازگر آنها بود؛ در جلسه هفتم بهمن سال 1327 (مصادف با 27 ژانويه 1949 ) اكيدا خواستار لغو قرارداد نفت و بر چيده شدن بانك انگلستان در تهران معروف به بانك شاهي (بعدا شاهنشاهي) شد.
    وي ضمن اشاره به يكايك آسيب هايي كه ايران از دوران سلطنت فتحعليشاه قاجار از مداخلات انگليسي ها در امور خود ديده بود تني چند از نمايندگان مجلس از جمله سيد حسن تقي زاده را در اين زمينه متهم كرد كه هنوز هم (باوجود بيدار شدن ملت) به جانبداري از سياست هاي لندن ادامه مي دهند.
    متعاقب همين جلسات مجلس بود كه دانشجويان كلاسهاي درس دانشگاه تهران را تعطيل و به خيابانها ريختند. اين صداهاي اعتراض ديگر خاموش نشد تا به نتيجه رسيد.
    پانزدهم بهمن ماه همين سال (1327) در مراسم سالروز دانشگاه تهران که در محوطه دانشکده حقوق اين دانشگاه برگزار شده بود به سوي شاه تيراندازي شد. شب همان روز، حزب توده ايران متهم به شرکت در اين توطئه شد، شوراي وزيران غيرقانوني شدن فعاليت اين حزب را تصويب کرد و بعدا لايحه مربوط به پارلمان داده شد. اين تيراندازي همچنين بهانه قرارگرفت تا شاه اختيارات خود را افزايش و مداخله درامور دولت را گسترش دهد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
 در چنين روزي

07/11/62
ديدار صدام با ريچارد مورفي معاون وزير خارجه آمريكا بررسي جنگ تحميلي

07/11/65
معيري معاون نخست وزير: حمله ايران در نزديكي بصره كه از 19 ديماه آغاز شد مرحله نهايي اين جنگ مي‌باشد و ايران تمايلي به پيشروي به سوي بغداد ندارد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 27 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پايان محاصره 30 ماهه لنينگراد و درس عبرت

27 ژانويه سال 1944 پس از 30 ماه و تحمل نزديك به يك ميليون تن تلفات، محاصره شهر لنينگراد (سن پترزبورگ كه ولاديمير پوتين از آنجاست) شكسته شد. نيروهاي آلمان از دهم ژوئيه 1941 محاصره لنينگراد را با هدف تضعيف روحيه روس ها آغاز كرده بودند. حمله به لنينگراد با 38 لشكر آلماني از طريق منطقه بالتيك آغاز شده بود. نيروهاي فنلاندي هم در اين حمله به آلماني ها كمك مي كردند. 83 روز طول كشيد تا نيروهاي آلماني از حومه شهر بگذرند و آن را از همه سوي محاصره كنند. تا نوامبر سال بعد 640 هزار و 803 تن از ساكنان شهر و عمدتا از گرسنگي و سرما جان سپرده بودند. در آن ماه (نوامبر1942) روسها با ايجاد يك جاده روي درياچه منجمد، موفق به رساندن خوراك و سوخت و نيروي تازه نفس به شهر شدند و 550 هزار تن از ساكنان غير نظامي را تخليه كردند. از اين شهر جمعا 517 هزار سرباز روس دفاع كردند و بسياري از آنان كشته شدند.
    سرانجام 27 ژانويه نيروهاي آلماني تحت فشار ارتش سرخ دست از محاصره لنينگراد برداشتند و كار عقب نشيني را آغاز كردند كه تا برلن ادامه يافت.
     در ژانويه سال 2004 و به مناسبت شصتمين سال پايان محاصره سن پترزبورگ (لنينگراد)، برخي از مورخان به پوتين توصيه كرده بودند كه اين رويداد را آويزه گوش خود كند تا تكرار نشود. نرمش هاي مسکو پس از فروپاشي شوروي در برابر غرب باعث شده بود كه در اين سال تني چند از تحليلگران اين نظر انديشمندان را زنده و به آن استناد كنند كه درونگرايي و آماده سازش بودن، فرهنگ مردمي شده است كه در طول تاريخشان حكومت مغولها بر خود را تجربه كرده اند. روس ها قرنها تحت سلطه مغولها بودند.
    در سال 2007 در سالروز شكسته شدن محاصره لنينگراد، گزارش هايي در رسانه ها انتشار يافته بود كه حكايت از افزايش فشار آمريکا براي پيوستن اوكراين به ناتو و نيز ديدار فرمانده كل نيروهاي مسلح آمريكا در خاورميانه از كشورهاي آسياي مركزي داشت. با توجه به اين فعاليت هاي ضد روس غرب که دنبال روانشناسي جنگ سرد است، تفسيرنگاران آمريکاي لاتين به سران مسكو هشدار داده بودند كه اگر نجنبند فردا برايشان خيلي دير خواهد بود.

اين ساختمان شدت جنگ لنينگراد و نبرد ساختمان به ساختمان در حاشيه شهر را نشان مي دهد . اين ساختمان را به همين صورت حفظ كرده اند تا درس عبرت باشد. جنگ شهري بسيار دشوار و پرتلفات است.

 

پايان مشاركت آمريكا در جنگ ويتنام
آتش بس آمريكا و كمونيستها ويتنامي

ساعت هفت بامداد 27 ژانويه سال 1973 ميان نيروهاي آمريكا و كمونيستها در ويتنام آتش بس بر قرار شد. اين آتش بس شامل زد و خورد نيروهاي ويتنام جنوبي با كمونيستها نمي شد. قرارداد آتش بس قبلا در پايان يك رشته مذاكرات طولاني در پاريس امضاء شده بود. در لحظه امضاي قرارداد، شمار نيروهاي آمريكايي در ويتنام از رقم 500 هزار تجاوز مي كرد. جمع تلفات اين نيروها از آغاز جنگ ويتنام 57 هزار كشته، يك هزار و سيصد ناپديد، 600 اسير و 303 هزار و 640 مجروح اعلام شده بود. اين جنگ براي آمريكا 109 ميليارد و 500 ميليون دلار (به ارزش آن زمان) هزينه داشت. جنگ ويتنام كه از سال 1961 آغاز شده بود از 1965 شدت يافته بود. دو سال پس از اين آتش بس و تخليه تدريجي نظاميان آمريكايي، شهر سايگون در سي ام آوريل 1975 به دست نيروهاي كمونيست افتاد و وحدت ويتنام تامين شد. سايگون به شهر «هوشي مين» تغيير نام داده است.
    در سالهاي 2006 و 2007، که استرتژي آمريکا در عراق زير انتقاد شديد بوده، تفسيرنگاران جمهوريخواه آمريكا در دفاع از «استراتژي تجديد نظر شده» جورج بوش در قبال مسئله عراق، نتايج سازش پاريس و تخليه ويتنام را استناد قرار مي دهند.

 

پس از درگذشت مائو، همسرش را به اعدام محكوم كردند!

در اين روز در ژانويه 1983 مجازات اعدام بانو چيانگ چينگ همسر سالخورده مائو تسه تونگ رهبر انقلاب و بنيادگذار جمهوري توده اي چين به حبس ابد تبديل شد. پس از درگذشت مائو ، همسر وي و سه تن ديگر از ياران بنيادگذار اين جمهوري متهم به سازمان دادن انقلاب فرهنگي چين شده بودند. هدف از انقلاب فرهنگي چين زدودن هر گونه تفكر و عادات غير سوسياليستي از جامعه اين كشور اعلام شده بود كه تلفاتي هم داشت. بانو چيانگ توسط همانهايي به اعدام محكوم شده بود كه اگر تلاش و زحمات مائو نبود به مقام نمي رسيدند!.

مائو پس از راهپيمايي 9هزار وششصد كيلومتري ازكيانگ سي در جنوب به ينان در شمال چين كه يك سال طول كشيد، در اكتبر 1935 با يك روزنامه نگار از مغرب زمين به مصاحبه نشسته است . چوته دستيار نظامي او و همسر مائو در عكس ديده مي شوند. همين راهپيمايي با همه سختي اش عامل شناخته شدن كمونيسم در چين و پيروزي مائو شد. در جريان راهپيمايي طولاني ،دو سوم ياران مائو بر اثر حملات نيروهاي دولتي و خستگي و كمبود خوراك و دارو در گذشته بودند.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 27 ژانويه

  • 98:   ماريوس نروا امپراتور روم در 76 سالگي درگذشت و جانشين او تراژان پس ازكسب راي اعتماد سنا وعده مبارزه با فساد و نيز دادن وام كشاورزي با بهره 5 درصد داد تا كشاورزان مجبور نشوند از نزولخورها قرض بگيرند.

  • 1755:   پس از شمارش كشته شدگان زلزله شهر ليسبون پايتخت پرتغال كه روز پيش از اين (26 ژانويه) رخ داده بود اعلام شد كه بيش از سي هزار تن جان باخته بودند. ليسبون كه بر فراز هفت تپه بنا شده است در طول تاريخ چندبار براثر زلزله ويران شده است .

  • 1756:   «موزارت» آهنگساز بلند آوازه اتريشي در سالزبورگ به دنيا آمد.

  • 1926:   (سال 1304 هجري خورشيدي) محمدرضا پهلوي از سوي پدرش رضاشاه به عنوان وليعهد اعلام شد.

  • 1943:   نيروي هوايي آمريكا شهر ويلهلمز هاون آلمان را با 50 بمب افكن سنگين بمباران كرد.

  • 1951:   آزمايشهاي اتمي آمريكا در صحراي نوادا با پرتاب بمب از هواپيما آغاز شد.

  • 1967:   60 كشور قرارداد منع آزمايشهاي هسته اي در هوا و فضا را امضاء كردند.

  • 1976:   (سال 1354 هجري خورشيدي) بازگشت نيروهاي ايراني از ظفار آغاز شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     11 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت «جعفربن حسين بن احمد» مشهوربه اِبن سَرّاج ازفقيهان و محدثان و قاريان بزرگ قرن6

    11 صفر 501 - «جعفربن حسين بن احمد» مشهوربه اِبن سَرّاج ازفقيهان و محدثان و قاريان بزرگ قرن6هجري قمري درشهرصوردرگذشت. او به قرائت، نحو، عروض و لغت دانش فراوان اندوخت. ابن سرّاج براي كسب اين دانشها به سرزمينهاي دور و نزديك بسيارهمچون مصرو شام و صور سفركرد. ازآثارابن سرّاج «نَظمُ المَناسِك، زُهدُ مَصاريحِ العُشاق و نَظمُ التَّنبيه» را مي توان نام برد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    -3
    7

    اهواز

    6
    14

    تبريز

    -1
    12

    شيراز

    -2
    11

    مشهد

    -1
    4

    بندرعباس

    13
    26

    کرمان

    -1
    16

    اصفهان

    -5
    8

    يزد

    -1
    13

    کرمانشاه

    -5
    6

    اراک

    -6
    4

    رشت

    2
    6

    دبی

    17
    22

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1440 تومان
    1020 تومان
    1640 تومان
    1111 تومان
    270 تومان
    277 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    284000 تومان
    134000 تومان
    68000 تومان
    266000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:39
    طلوع خورشيد : 07:08
    اذان ظهر : 12:17
    غروب خورشيد : 17:26
    اذان مغرب : 17:47
    نيمه شب شرعي : 23:33
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Reader's Digest
    فوريه 2010

    جديدترين شماره از ماهنامه محبوب Reader's Digest

    تاريخ انتشار: فوريه 2010
    تعداد صفحات مجله: 204
    حجم فايل: 14 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    سونی اریکسون Vivaz
    گوشی ۸.۱ مگاپیکسلی سیمبیان

     

    شرکت سونی اریکسون تصمیم گرفته که تلفن همراه جدید خودش را «ویواز» بنامد و آن را با سیستم عامل سیمبیان S60 سری پنچم به بازار بفرستد. دوربین آن از نوع اتوفوکوس ۸.۱ مگاپیکسلی است و به تشخیص چهره خودکار و Image Stabilization مجهز است. ‏ 
    ‏گوشی جدید می تواند با کیفیت 720P فیلم برداری کنید و دارای رادیو FM، شبکه بیسیم WiFi و هچنین خروجی تلویزیون با کیفیت VGA است. نمایشگر خود گوشی هم ۳.۲ اینچی است. ‏ 
    ‏سونی اریکسون ویواز تا دو ماه دیگر در سه رنگ مختلف به بازار ارایه خواهد شد اما هنوز از قیمت آن خبری ارایه نشده است. ‏ 
    اطلاعات بیشتر ‏

    یک ساعت برای ریاضی دان ها 

    اعداد این ساعت بر خلاف معمول هر کدام بر اساس یک قاعده نوشته شده اند. اگر شما هم از اعداد تکراری ساعت های معمولی که فقط گاهی فونت شان عوض می شود خسته شده اید، می توانید این ساعت ۲۵ دلاری را تهیه کنید و آن را به جای ساعت دیواری استفاده کنید.
    اگر از صحیح بودن اعداد روی ساعت مطمئن نیستید، می توانید آنها را محاسبه کنید. البته دقت کنید که همه اعداد این ساعت، بر اساس اصول ریاضی نوشته نشده اند.
    Device
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    حکایت داماد و مادر زن!

    زنی سه دختر داشت که هر سه ازدواج کرده بودند.یکروز تصمیم گرفت میزان علاقه ای که دامادهایش به او دارند را ارزیابی کند.
    یکی از دامادها را به خانه اش دعوت کرد و در حالی که در کنار استخر قدم میزدند از قصد وانمود کرد که پایش لیز خورده و خود را درون استخر انداخت. دامادش فوراً شیرجه رفت توی آب و او را نجات داد.
    فردا صبح یک ماشین پژو ٢٠۶ نو جلوی پارکینگ خانه داماد بود و روی شیشه اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت»
    زن همین کار را با داماد دومش هم کرد و این بار هم داماد فوراً شیرجه رفت توی آب و جان زن را نجات داد.
    داماد دوم هم فردای آن روز یک ماشین پژو ٢٠۶ نو هدیه گرفت که روی شیشه اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت»
    نوبت به داماد آخری رسید. زن باز هم همان صحنه را تکرار کرد و خود را به داخل استخر انداخت. اما داماد از جایش تکان نخورد.
    او پیش خود فکر کرد وقتش رسیده که این پیرزن از دنیا برود پس چرا من خودم را به خطر بیاندازم؟ همین طور ایستاد تا مادر زنش در آب غرق شد و مرد.
    فردا صبح یک ماشین بی ام ‌و آخرین مدل جلوی پارکینگ خانه داماد سوم بود که روی شیشه اش نوشته بود:«متشکرم! ازطرف پدر زنت» !!
     

     

     

     

     

     
      u شير تو شير


    جشنواره فیلم فجر، مخملباف، دایی و ...


    ميلاد مصطفوي
    sorkhpoosh@yahoo.com

    ۱- جشنواره فیلم امسال جشنواره بامزه ای ازآب در میاد و فکر کنم تنها سالی باشه که جلوی سینماها صف تشکیل نشه وازجشنواره استقبال به عمل نیاد و چند نفر جلوی سینماها واستند ۳ تا ۱۰۰ تومن بلیت بفروشند .
    جز سه چهار تا فیلم بقیه فیلمها حداقل اسم کارگرداناش چنگی به دل نمیزنه وفکرنکنم چیزخوبی هم ازشون در بیاد .
    پیش فروش اینترنتی فیلمهاهم مغلطه ای بود واسه خودش، ازاینکه مجبوربودی هرسری۱۱تا بلیط رو با هم بخری تا اینکه هنگام خرید نمیدونیستی داری بلیط چه فیلمی رو میخری و فقط نوع مسابقه معلوم بود .
    فکر میکنم امسال هر کی هوس رفتن به جشنواره کنه سرش بی کلاه نمونه و بتونه ازجلوی درسینما ها بلیط اضافه مردم رو بخره .

    ۲- ازجشنواره سینما که گفتم یاده محسن مخملباف افتادم که روزگاری فیلمهاش رونق بخش همین جشنواره فیلم فجربود ولی حیف که زود داشته هاش تموم شد و فیلم مخملباف دقیقآ یک نمودارسینوسی بود که بعد یک اوج و سقوط الان چند سالیه به مرز صفر رسیده .
    تجربه مخملباف نشون میده که یک هنرمند خوب حتمآ نیمتونه یک آدم خوب باشه و معقوله اخلاق و هنر کاملآ از هم جدا هستند .
    افراطی سابق و تندروی انقلابی که اوایل انقلاب صحبت منفجر کردن امثال مهرجویی و کمیایی رو با نارنجک میکرد این روزها سخنگویی اپوزسیون خارج کشور شده وازاین ور بوم به اونوربوم پرتاب و چقدر برای یه اپوزسیون زشته که یه سخنگویی مثل مخملباف داشته باشه آقای کارگردانی که نماد عدم تعادل و آنارشی ،از فیلم ((توبه نصوح)) تا ((سکس و فلسفه)) کیلومترها فاصله است.
    مخملباف کارگردان خوبی بود همونطور که دختراش کارگردان خوبی نیستند واز رانت پدر استفاده میکنند و من مخملباف به خاطره هنرش تحسین میکنم ولی شخصیتش رو تنها کاری که میشه کرد تقبیحه.

    ۳ – در شماره قبلی هم گفتم که علی دایی بدترین کار ممکن رو با قبولی مربیگری پرسپولیش انجام داد چون نه این تیم تیمه، نه بازیکناش بازیکن و نه حبیب کاشانی اون کاشانی قدیمه ، علی دایی هم که نقش ناجی و فرشته نجات نمیتونه بازی کنه فقط این وسط یه کرانچار بود که حیف شد...

    آدرس من در فیس بوک:
    http://www.facebook.com/milad.mostafavi
     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    نوشیدن قهوه

    گروهی از فارغ التحصیلان پس از گذشت چند سال و تشکیل زندگی و رسیدن به موقعیت‌های خوب کاری و اجتماعی طبق قرار قبلی به دیدن یکی از اساتید مجرب دانشگاه خود رفتند. بحث جمعی آن ها خیلی زود به گله و شکایت از استرس‌های ناشی از کار و زندگی کشیده شد.
    استاد برای پذیرایی از میهمانان به آشپزخانه رفت و با یک قوری قهوه و تعدادی از انواع قهوه خوری های سرامیکی، پلاستیکی و کریستال که برخی ساده و برخی گران قیمت بودند بازگشت. سینی را روی میز گذاشت و از میهمانان خواست تا از خود پذیرایی کنند.
    پس از آنکه همه برای خود قهوه ریختند استاد گفت: اگر دقت کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که همگی قهوه خوری‌های گران‌قیمت و زیبا را برداشته‌اید و آنها که ساده و ارزان قیمت بوده اند در سینی باقی مانده‌اند. البته این امر برای شما طبیعی و بدیهی است.
    سرچشمه همه مشکلات و استرس‌های شما هم همین است. شما فقط بهترین‌ها را برای خود می‌خواهید. قصد اصلی همه شما نوشیدن قهوه بود اما آگاهانه قهوه خوری‌های بهتر را انتخاب کردید و البته در این حین به آن چه دیگران برمی‌داشتند نیز توجه داشتید. به این ترتیب اگر زندگی قهوه باشد، شغل، پول، موقعیت اجتماعی و … همان قهوه خوری‌های متعدد هستند. آنها فقط ابزاری برای حفظ و نگهداری زندگی‌اند، اما کیفیت زندگی در آنها فرق نخواهد داشت .گاهی، آن قدر حواس ما متوجه قهوه‌خوری هاست که اصلا طعم و مزه قهوه موجود در آن را نمی‌فهمیم. پس دوستان من، حواستان به فنجان‌ها پرت نشود … به جای آن از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    اصول تغيير دكوراسيون در زير زمين

    اگر به دنبال آن هستيد كه يك بخش ديگر به خانه خود اضافه كنيد و يا يك اتاق جداگانه را به كل اتاق هاي داخلي خود بيفزاييد بهترين گزينه براي شروع زير زمين است. اغلب افراد از زير زمين به عنوان انباري استفاده مي كنند. زير زمين ها اصولاً تاريك و نمناك هستند. در اين قسمت نكاتي را ذكر مي كنيم كه به واسطه آن مي توانيد فضاي بدون استفاده زير زمين خود را به يك مكان كاربردي تبديل كنيد.


    Òرفع مشكلات لوله كشي
    قبل از اينكه كار بازسازي انباري را شروع كنيد، بايد مشكلات لوله كشي را حل كنيد تا نم و رطوبت از آن منطقه حذف شود. اگر نشتي آب در حد زيادي نباشد خودتان هم مي توانيد اين كار را انجام دهيد. در غير اينصورت به شما پيشنهاد مي كنيم كه از يك لوله كش حرفه اي كمك بگيريد.


    Òموارد استفاده خود را مشخص كنيد
    ببينيد مي خواهيد در اين محوطه چه كاري انجام دهيد. سعي كنيد از ويژگي هاي طبيعي اين محوطه به نفع خود استفاده كنيد. به عنوان مثال اگر اين منطقه در خانه شما به طور طبيعي تاريك است مي توانيد از آن به عنوان مكاني براي تماشاي فيلم استفاده كنيد و اين مكان را تبديل به سينماي خانگي كنيد. همچنين زير زمين حالت عايق صوتي دارد و صداي فيلم ديگران را اذيت نخواهد كرد. همچنين اين مكان براي بازي كودكان و نواختن سازهاي مختلف نيز امكانپذير مي باشد.


    Òاز يك متخصص كمك بگيريد
    براي اجراي طراحي داخلي اين محوطه نياز به يك برنامه مدون داريد. قرار نيست زير زمين خانه شما پس از بازسازي و تغيير دكوراسيون دوباره به همين شكل باقي بماند. شايد نياز به تهويه، سيستم گرمايشي و سرمايشي نيز داشته باشيد كه تعيين مكان قرار گرفتن و نصب هر يك از آنها نياز به بررسي دقيق دارد.


    Òامكان ورود نور طبيعي به زيرزمين را به حداكثر برسانيد
    به دلايل زيادي بايد نوري كه به محوطه زيرزمين وارد مي شود را افزايش دهيد. به اين منظور مي توانيد در مكان هاي مختلف كه ساختار معماري به شما اجازه مي دهد پنجره اضافه كنيد و يا پنجره هاي فعلي را بزرگتر كنيد.


    Òاستفاده خلاقانه از نور مصنوعي
    اصولاً سقف زيرزمين ها كوتاه است و برخي احساس مي كنند كه وقتي وارد زيرزمين مي شوند وارد غار شده اند. روي سقف از نورهاي غير مستقيم براي بلندتر جلوه دادن آن استفاده كنيد. تلفيق نورهاي غير مستقيم پايين به بالا با نورهاي موضعي ديگر مي تواند فضا را بزگتر و بلندتر جلوه دهد. قرار دادن آينه روي ديوارها و حتي سقف مي تواند اثر نور را نيز افزايش بخشد.


    Òانتخاب مبلمان و كفپوش مناسب
    براي كف بهتر است از كفپوشي استفاده كنيد كه رطوبت را به خود نگيرد. به اين منظور بهتر است تا جايي كه مي توانيد از فرش و موكت استفاده نكنيد. همچنين در نگهداري لباس، كتاب و پارچه با دقت عمل كنيد. همچنين مبلمان بايد به نوعي باشد كه به راحتي قابل شستشو و تميز كردن باشد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    هشت روش طلایی
    کاهش تیرگی زیر چشم

    یکی از شکایات شایعی که اغلب از پزشکان پوست سوال می‌گردد ،تیره گی زیر چشم است که در اکثر موارد با پف نیز همراه است با خواندن مقاله ذیل که از زبان یک پزشک ماهر چینی (دکتر مائو) نوشته شده است شاید بتوانید تا حدی این مشکل راحل کنید.
    حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌گردد.
    علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده وبامالیدن وخارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌گردد. از علل دیگر می‌توان از کم خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدان ویا ویتامین K نام برد.
    در طب چینی علت تیرگی یاحلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه ها می‌دانند. در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه ها دچار خستگی و زیادی کار شده اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها ومواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌گردد.
    هشت پیشنهاد طب سنتی چین برای کاهش مشکل فوق عبارتند از:

    ۱- اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده اید (حد اقل ۷-۹ ساعت در شب)

    ۲- همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید، وغذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها و…..وسعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف نمایید همچنین روزی حداقل ۱۰ عدد بادام خام در میان وعده ها صرف نمایید.و از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده ومیزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

    ۳- از قدیم الایام خوردن گلابی به خصوص گلابی های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه می‌گردیده است چراکه سرشار از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C می‌باشد. لذا به شما نیز توصیه می‌کنیم تا با مصرف این میوه معجزه گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

    ۴- شب قبل از خواب دوتا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است

    ۵- دراز بکشید ودر کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌گردد.

    ۶- هرروز صبح و شب روغن بادام را به آ رامی ‌به دور چشم بمالید.

    ۷- از کشیدن سیگار خودداری کنید.

    ۸-در آخر می‌توانید از کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرد.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    نکته‌هایی درباره‌ی مد
    که شما نیاز دارید آن‌ها را بدانید


    آیا شما بعد از روز کاری، لباس سفید می‌پوشید؟ شما این تصمیم را نمی‌گیرید چون شنیده اید که این یک ایده ی بد است. مثل یک ضرب المثل قدیمی " بعد از یک روز سخت لباس سفید نپوشید ". این گونه نظریه‌ها واقعا نمی‌تواند به شما کمک کند، چون مد مناسب بر این اساس‌ها نیست. انواع مد واقعی از نوع برش پارچه‌ها روی بدن مشخص می‌شود.
    از سویی دیگر شما گاهی چیز‌هایی در تلویزیون و مجله‌ها می‌بینید و فکر می‌کنید که آن‌ها به شما می‌آیند. همه ی گروه‌هایی که با یکدیگر کار می‌کنند تا یک مد را ایجاد کنند، یک روش را نمی‌بینند. در واقع بدون هیچ نیرنگی بد ترین پوشش‌های زنانه را می‌توان طوری درست کرد که خوب به نظر برسند. نکته‌هایی که در باره ی مد در اینجا آمده، جدا از گرایش‌ها مطمئنا می‌توانید سبک شخصی خود را پیدا کنید، و بزرگ به نظر برسید.


    @یک پوشش درست باید به رنگ صورت شما نزدیک باشد
    رنگ چشم یکی از زیبایی‌های طبیعی است، که انتخاب رنگ‌ها باید بر اساس این خصوصیات طبیعی است. به عبارت دیگر رنگ‌ها توانایی شستشو دادن بیرون شما را دارند. برای مثال مردمی که رنگ پریده و کم رنگ هستند نباید از لباس‌های سفید که به رنگ صورتشان نزدیک است استفاده کنند. با دقت روی رنگ‌هایی که شما را جذاب می‌کند فکر کنید و بعد آن‌ها را بپوشید.


    @تک رنگ‌ها می‌تواند لاغر کننده باشد
    تک رنگ‌ها می‌تواند بر اساس محیط اطراف، در یک گروه و یا در یک خانواده انتخاب شود. رنگ‌های تیره رنگ‌هایی هستند که بدن را لاغر تر نشان می‌دهد. اگر شما نمی‌خواهید همیشه یک رنگ خاص را بپوشید، به ترکیب رنگ‌های تیره فکر کنید.


    @همیشه تلاش کنید تا تعداد رنگ‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، محدود باشد
    طرح‌ها و رنگ‌های پر زرق و برق نمی‌توانند آن مدی باشند که شما را لاغر نشان دهند. اگر شما سینه‌های بزرگ داشته باشید، تاپ‌های تیره شما را متناسب نشان می‌دهند و می‌توانید لباس‌های پایین تنه ی خود را روشن انتخاب کنید.


    @پارچه‌های لطیف هر کسی را می‌تواند خوب جلوه دهد
    پارچه‌های روان یکی از بهترین انواع مد است. بافت پارچه‌های روان به صورتی است که شما را جذاب تر از پارچه‌های سفت شما را نشان می‌دهد.


    @یک سوتین می‌تواند به بزرگی بالاتنه شما کمک کند.
    یک سینه بند خوش قواره می‌تواند گران قیمت باشد، اما اگر شما بتوانید آن را خریداری کنید از احساس خوبی که در بدنتان دارید لذت می‌برید و شگفت زده خواهید شد.


    @بافت‌های چسبان
    لباس‌هایی که با الیاف مصنوعی بافته می‌شوند شاید هوس انگیز باشد. این گونه لباس‌ها بیشتر برای مهمانی‌ها است و برای استفاده ی روزمره ایده ی خوبی نمی‌تواند باشد. در ضمن این گونه لباس‌ها برای هر کسی مناسب نیستند.


    @انتخاب لبه پیراهن و لباس
    پیراهن‌هایی با لبه‌های کوتاه یک مد رایج نیست. اگر شما در مورد قدتان مطمئن نیستید از پوشیدن لباس‌هایی با لبه‌های کوتاه خود داری کنید. لباس‌های لبه کوتاه بدن شما را بیش از حد بد شکل نشان می‌دهد. و اگر قد کوتاه باشید آن‌ها شما را از آنچه هستید کوتاه تر نشان می‌دهد.


    @از لوازم کمی استفاده کنید
    لوازم در مد نباید بیش از حد زیاد باشد. متاسفانه بعضی از لوازم در مد ضروری هستند. اگر شما بالا تنه ای بزرگ دارید نباید از گردن بند‌های بزرگ و بلند استفاده کنید.


    @کت‌هایی که مثل جعبه اند.
    هیچ کس به کت‌های جعبه ای نگاه نمی‌کند. از پارچه‌های سفت دوری کنید و در عوض کت‌هایی را انتخاب کنید که بافتی نرم داشته باشند و با خطوط بدن شما هماهنگی بیشتری داشته باشند.


    @در لباس‌هایتان تاه وجود نداشته باشد
    مادرتان معمولا به شما می‌گوید لباس‌هایتان را تاه کنید. اما این کار درستی نیست. چون خط‌های تاه باعث می‌شود تا توجه دیگران به شکم شما جلب شود.

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    ماست را کی بخورید؟

    سعید حسینی
    متخصص تغذیه

    مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند، البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا كلسیم جذب نمی‌شود.
    ماست حاوی مقداری فسفر و 84 درصد آب است. افرادی كه در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند، باید روزانه حداقل یك وعده ماست مصرف كنند.
    ماست‌های كم‌چرب یا رژیمی برای افرادی كه كلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ها برای كاهش وزن نیز مناسب هستند.
    برای این كه بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف كنید باید آن ‌را به گونه‌ای جایگزین مواد غذایی پرضرر كنید به عنوان مثال می‌توانید به‌ جای سس مایونز از آن به ‌همراه آب‌لیمو برای روی سالاد فصل‌ استفاده كرد.
    هنگام خرید ماست دقت شود كه حتماً تازه باشد. هرچه‌قدر به تاریخ تولید آن نزدیك‌تر باشید باكتری‌های مفید آن فعال‌تر خواهند بود. در نهایت دقت كنید كه آن‌را سرد نگه دارید و سرد مصرف كنید. باكتری‌های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی‌مانند.
    بنا به توصیه كارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می‌شود چون در این حالت میزان جذب كلسیم از این محصولات بیشتر است. مصرف ماست قبل از غذا از نظر جذب كلسیم بهتر است. البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا جذب كلسیم نخواهیم داشت.
    ماست فقط یك عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، كلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است. ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزودن باكتری‌های مفید مقدار بیشتری كلسیم و پروتئین دارد.

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنماي خريد دوربين فيلمبرداري ديجيتال

    موج دنياي ديجيتال صنعت فيلمبرداري را هم در بر گرفته است. اين روز‌ها همه دنبال دوربين‌هاي فيلمبرداري ديجيتال هستند. اما آيا دوربين‌هاي ديجيتال فيلمبرداري همان تفاوت‌هايي را نسبت به همتايان غيرديجيتالي خود دارند كه بين دوربين‌هاي ديجيتال عكاسي و آنالوگ ديده مي‌شود؟ آيا اصلاً لازم است براي خريد اين دوربين‌ها، مبالغ بالايي را هزينه كنيد؟ يا ساده‌تر بپرسيم: آيا دوربين‌هاي ديجيتال گزينه‌هاي مناسبي براي خريد آينده ما هستند؟ در اينجا سعي كرده‌ايم به طور مختصر درباره برخي سؤالات متداول حول‌‌و‌‌حوش دوربين‌هاي ديجيتال فيلمبرداري پاسخ دهيم.

    چرا بايد يك دوربين دوربين فيلمبرداري ديجيتال بخريد؟
    دوربين‌هاي ديجيتال فيلمبرداري انقلابي در دنياي تصويربرداري آماتور ايجاد كرده‌اند. اين دوربين‌ها كوچك‌تر از همتايان قديمي خود هستند. كوچك‌ترين دوربين فيلمبرداري در بين مدل‌هاي موجود در بازار، وزني كمتر از نيم كيلوگرم دارد و به راحتي در كف يك دست جا مي‌شود.
    ضمناً دوربين‌هاي جديد داراي كيفيت تصوير بسيار بالاتري هستند و قابليت ضبط صداي آن‌ها فوق‌العاده است. اما مهم‌ترين قابليتي كه توانسته است دوربين‌هاي ديجيتال را در بين كاربران محبوب كند، امكان اتصال آن‌ها و انتقال فيلم ضبط شده به كامپيوتر است. سؤال اينجا است كه انتقال اين تصاوير به كامپيوتر چه ارزشي دارد؟
    انتقال يك فايل به كامپيوتر يعني ساده‌ترين روش براي ويرايش، تبديل، تكثير و ساخت فيلم‌هاي ويديويي. نرم‌افزارهاي ويرايش تصوير بسيار ساده‌اي هم براي اين دوربين‌ها ارائه مي‌شوند كه به شما امكان مي‌دهند به سادگي فيلم‌ها‌ را ويرايش كرده و يك نسخه VCD يا DVD از آن را براي پخش در سيستم تصويري خانگي‌ آماده كنيد.
    در كنار همه اين‌ها، مي‌توانيد نسخه‌اي از آن را نيز از طريق اينترنت و با فرمت‌هاي تصويري كم حجم‌تر براي عزيزان‌خود در سراسر دنيا ارسال كنيد تا آن‌ها نيز در لذت شما شريك شوند. البته اگر هنوز هم به فيلم‌هاي ويديويي VHS دلبستگي داريد، مي‌توانيد با اتصال دوربين به يك دستگاه ويديو يا تلويزيون، فيلم ديجيتال‌ را روي يكي از آن فيلم‌ها ضبط كنيد و در آرشيو بگذاريد.
    البته فراموش نكنيد كه هر كامپيوتري را نمي‌توان براي انتقال و ضبط فيلم روي درايو‌هاي نوري مثل CD يا DVD به كار گرفت. كامپيوتر شما بايد داراي ورودي‌هاي مخصوص اتصال سيم‌هاي رابط باشد، همچنين به يك CD يا DVD رايتر و احتمالاً به فضاي خالي زيادي روي حافظه كامپيوتر نياز خواهيد داشت. اگر تا به حال با چنين مسائلي برخورد نداشته‌ايد، بد نيست براي بار اول از يك فرد ماهر‌ راهنمايي بگيريد.

    آيا دوربين‌هاي ديجيتال ويديويي هم فيلم مي‌خورند؟
    هم بله و هم خير. برخي دوربين‌هاي ديجيتال موجود در بازار همچون دوربين‌هاي عكسبرداري از كارت‌هاي حافظه استفاده مي‌كنند. بيشتر دوربين‌ها از اين درگاه‌هاي كارت حافظه براي ضبط تصاوير ثابت (عكس‌) و فرمت‌هاي فشرده ويديويي MPEG (به منظور ارسال از طريق ايميل يا وب) استفاده مي‌كنند.
    اما بيشتر دوربين‌هاي ديجيتال فعلي، از نوار‌هاي مغناطيسي استفاده مي‌كنند. البته نوار‌هاي اين دوربين‌ها بسيار كوچك‌تر از نوارهاي مغناطيسي VHS هستند. مثلاً نوارهاي دوربين‌هاي MiniDV در حدود پنج در هفت سانتي‌متر هستند و نوار‌هاي MicroDV از اين هم كوچك‌ترند. اين نوار‌ها كيفيت صدا و تصوير بسيار بهتري دارند و فرمت ويديويي كه روي آن‌ها ضبط مي‌شود، قابليت انتقال به كامپيوتر را دارد.

    چرا دوربين‌هاي فيلمبرداري ديجيتال از كارت‌هاي حافظه استفاده مي‌كنند؟
    تنها دوربين‌هاي فيلمبرداري MiniDV نيستند كه از كارت كافظه استفاده مي‌كنند. اغلب دوربين‌هاي ديجيتال اين قابليت را دارند. اين كارت‌ها نه تنها براي ذخيره كردن عكس و فيلم‌هاي كم‌حجم به كار گرفته مي‌شوند، بلكه در برخي دوربين‌ها اين امكان را به كاربر مي‌دهند كه بخش‌هاي خاصي از فيلم را از روي نوار كپي كرده و از طريق اين كارت به سادگي امكان انتقال آن را فراهم كنند.

    آيا دوربين‌هاي فيلمبرداري عكس هم مي‌گيرند؟
    بله، دوربين‌هاي فيلمبرداري ديجيتالي مي‌توانند عكس هم بگيرند. اما بايد بدانيد كه كيفيت عكس‌هايي كه توسط اين دوربين‌ها گرفته مي‌شود، به هيچ وجه با يك دوربين عكاسي ديجيتالي قابل مقايسه نيست. كيفيت عكس در اين دوربين‌ها بسيار پايين است (در بهترين حالت چيزي كمتر از دو مگاپيكسل) و به همين دليل كيفيت آن‌ها حتي از عكس هاي يك دوربين ديجيتالي ارزان قيمت نيز كمتر است.
    اگر عكسبرداري با دوربين براي‌شما مهم است، احتمالاً لازم است يك دوربين عكسبرداري هم بخريد. البته اگر قصد داريد گاهي به صورت تفنني چند عكس با دوربين‌ بگيريد و آن‌ها را روي اينترنت بفرستيد، همان دوربين فيلمبرداري كافي خواهد بود.

    راهنماي سريع خريد
    اصلي‌ترين نكته‌اي كه درباره دوربين‌هاي ديجيتال بايد بدانيد فرمت ضبط تصاوير ويديويي آن‌ها است. در حال حاضر فرمت MiniDV محبوب‌ترين فرمت ويديويي است. دوربين‌هايي از اين دست از فيلم‌هاي ديجيتالي كوچكي استفاده مي‌كنند و به‌رغم جثه كوچك ترشان، قيمت آن‌ها كمي بالاتر از همتاهاي Digital8 يا VHS خودشان است. خيلي‌ها فكر مي‌كنند كيفيت فرمت MiniDV بالاتر از انواع ديگر است، اما واقعيت اين است كه كيفيت اين فيلم‌ها بيشتر به كيفيت ساخت دوربين و خود فيلم مورد استفاده ارتباط دارد.
    فرمت محبوب ديگر Digital8 است كه البته اندازه دوربين‌هاي آن به كوچكي MiniDV نيست، اما اين امكان را داريد كه فيلم دوربين‌هاي قديمي‌تر Hi-8 و 8mm را نيز توسط آن پخش كنيد. اگر قصد داريد يك دوربين ويديويي ديجيتال بخريد كه هم كيفيت خوبي داشته باشد و هم چندان هزينه‌بر نباشد يا اگر قبلاً يك دوربين Hi-8 يا 8mm داشته‌ايد و حالا مي‌خواهيد يك دوربين ديجيتالي بهتر بخريد، احتمالاً Digital8 بهترين انتخاب براي شما خواهد بود.
    MicroMV هم يك نوار با فرمت ديجيتالي است كه از سال 2001 از سوي سوني ارائه شد. ابعاد فيلم‌هاي آن تقريباً هفتاد درصد ابعاد فيلم‌هاي MiniDV است؛ البته كمي گران‌تر. در حالي كه كيفيت آن تفاوت چنداني با مدل‌هاي رقيب ندارد.

    DVD:
    اين دوربين‌ها مي‌توانند مستقيماً روي ديسك‌هاي DVD ضبط كنند. البته ديسك‌هاي مورد استفاده آن‌ها از نوع DVDهاي هشت سانتي‌متري هستند و هر كدام گنجايش نيم‌ساعت تصوير را دارند. انواع DVD-RW آن‌ها مي‌توانند روي يك DVD قابل رايت بارها فيلم ضبط كنند و از انواع معمولي آن‌ها كمي گران‌تر هستند.
    ديگر فرمت ديجيتالي مربوط به دوربين‌هايي است كه اصلاً از فيلم استفاده نمي‌كنند. JVC اولين دوربيني بود كه امكان ضبط مستقيم فيلم روي حافظه را ارائه داد. با اين كار ديگر هيچ نيازي به تبديل فيلم براي ويرايش روي كامپيوتر وجود ندارد و مي‌توان فيلم‌هاي ذخيره شده روي حافظه را مستقيماً به كامپيوتر منتقل كرد.
    اين دوربين‌ها براي استفاده خانگي مناسب است و به دليل محدوديت حافظه و عدم امكان جايگزيني حافظه پر شده براي فيلمبرداري‌هاي طولاني مدت مناسب نيستند.
    علاوه بر فرمت دوربين‌ها، دقت درباره نكات ديگري هم در هنگام خريد دوربين فيلمبرداري براي‌ شما سودمند خواهد بود. از جمله:

    زوم نوري:
    همانند دوربين‌هاي ديجيتال عكسبرداري، در دوربين‌هاي فيلمبرداري نيز معمولاً مقدار زوم دوربين را با اعداد و ارقام بزرگي نمايش مي‌دهند. دقت داشته باشيد كه زوم نوري دقيقاً به معناي ضريب بزرگ‌نمايي لنز دوربين است. در حالي كه زوم ديجيتالي در حقيقت انتخاب بخشي از مركز تصوير و بزرگ كردن تصوير گرفته شده است.
    دقيقاً انگار روي تلوزيون‌ دكمه Zoom را فشار دهيد تا بخشي از تصوير بزرگ شود. استفاده از زوم ديجيتالي (كه اغلب بيشتر از زوم نوري دوربين است) موجب افت شديد كيفيت مي‌شود.

    LCD و منظره‌ياب چشمي:
    اغلب دوربين‌هاي فعلي داراي يك LCD با اندازه حداقل 5/2 اينچي هستند كه به شما امكان مي‌دهد عكس يا فيلم ضبط شده را روي آن تماشا كنيد. برخي از دوربين‌ها هم LCDهاي بزرگ‌تر (مثلا ً چهار اينچي) دارند كه هم گران‌تر هستند و هم اندازه خود دوربين بزرگ‌تر مي‌شود. منظره‌ياب‌ها در دوربين‌هاي فيلمبرداري چندان مهم نيستند؛ زيرا اصولاً اندازه اين دوربين‌ها به گونه‌اي است كه استفاده از منظره‌ياب به جايLCD بيشتر خسته‌كننده است و تنها در نور شديد كاربرد دارد.

    عكسبرداري:
     قطعاً كيفيت عكس‌هاي دوربين‌هاي فيلمبرداري بسيار پايين‌تر از دوربين‌هاي عكسبرداري همتاي قيمتي خود هستند. دقت داشته باشيد كه اغلب دوربين‌هاي فيلمبرداري قيمت متوسط (حدود 300 تا 400 هزار تومان) داراي رزولوشن حسگر زير يك مگاپيكسل هستند.
    در اين بين دوربين‌هاي فيلمبرداري سه ‌‌CCD از لحاظ عكسبرداري داراي كيفيت بهتري نسبت به تك CCDها هستند. البته سه ‌‌CCDها جزو دوربين‌هاي حرفه‌اي و نيمه‌حرفه‌اي دسته‌بندي مي‌شوند و معمولاً گرانقيمت‌ هستند و اگر كاربرد چندان حرفه‌اي نداريد مي‌توانيد از همان تك CCDها استفاده كنيد.

    نور سر خود:
    تقريباً مترادف فلاش سر خود در دوربين‌هاي عكاسي است. يك منبع نوري كه در محيط‌هاي كم نور به كار مي‌رود. نور آن‌ها معمولاً چندان قوي نيست و مصرف ولتاژ بالايي دارند.

    ثابت‌كننده تصوير:
    برخي از مدل‌هاي گران‌قيمت‌تر در بازار اين قابليت را دارند. با استفاده از اين قابليت كه معمولاً در دوربين‌هاي داراي زوم بالا ارائه مي‌شود، تأثير لرزش دست در تصوير كاهش مي‌يابد و تصوير با حركات نرم‌تري جابجا مي‌شود.

    Progressive Scan:
    اين قابليت به دوربين امكان مي‌دهد به جاي ضبط كردن خطوط متناوب پيكسل‌ها، كل تصوير هر فريم را به صورت يكجا ضبط كند. با استفاده از اين قابليت كيفيت تصاوير، خصوصاً در صحنه‌هاي پر‌تحرك بسيار بالاتر خواهد بود.

    ورودي ويديويي:
    امكان ضبط از ورودي ويديويي به شما امكان مي‌دهد تصاوير ويديويي آنالوگ خود را بدون نياز به كارت تصوير مخصوص كامپيوتر، به تصاوير ديجيتالي تبديل كنيد.


    پنج نكته‌اي كه در هنگام خريد بايد به ياد داشته باشيد!
    كافي است به يك فروشگاه بزرگ دوربين‌هاي فيلمبرداري ديجيتال قدم بگذاريد تا در ميان انواع و اقسام مارك‌ها و مدل‌هاي بسيار شبيه به هم گم شويد. انتخاب از بين اين همه مدل واقعاً مشكل است. بسياري از اين دوربين‌ها تنها از لحاظ ظاهر با همديگر متفاوتند و وقتي نگاهي به راهنماي آن‌ها مي‌اندازيد، مي‌بينيد اغلب قابليت‌هاي آن‌ها يكسان است.
    متأسفانه اغلب فروشندگان سعي مي‌كنند مدل‌هاي موجود خود را به عنوان بهترين مدل‌هاي موجود در بازار معرفي كنند و معمولاً در كنار تمامي امكانات مثبت محصولات خود، كمتر اشاره‌اي به نقاط ضعف دوربين‌ها مي‌كنند. بنابراين اگر مي‌خواهيد انتخاب خود را از بين انواع مختلف محصولات، در شرايط كاملاً مساوي انجام دهيد، حتماً در هنگام خريد اين نكات را به خاطر داشته باشيد:

    - زوم بيشتر، هميشه موجب افتخار نيست!
    قابليت زوم يك دوربين فيلمبرداري به شما امكان مي‌دهد از يك صحنه دور از خودتان فيلمبرداري كنيد. ممكن است در ابتدا فكر كنيد كه زوم دوربين خيلي هم مهم نيست، اما كافي است در يك مسابقه ورزشي باشيد يا حتي در يك جشن خانگي بخواهيد از لبخند كسي كه دوستش داريد، فيلم‌ بگيريد تا متوجه لزوم اين قابليت بشويد.
    متأسفانه اعدادي كه به عنوان ضريب زوم دوربين فيلمبرداري روي بسته‌بندي آن قرار دارند بيشتر از سوي سازندگان به عنوان يك فريب تبليغاتي به كار گرفته مي‌شوند. به عنوان يك قانون كلي بايد به خاطر داشته باشيد كه زوم ديجيتال همچون همان چيزي كه در دوربين‌هاي عكسبرداري ديجيتالي هم گفته مي‌شود، به شدت موجب افت كيفيت مي‌شوند.
    در حقيقت وقتي درباره زوم واقعي يك دوربين حرف مي‌زنيم، منظور زوم نوري آن دوربين است كه از طريق حركت عدسي‌هاي لنز (و نه بزرگ‌نمايي تصوير ضبط شده) به دست مي‌آيد. زوم ديجيتال هيچ فرقي با بزرگ كردن بخشي از تصوير فيلمبرداري شده در داخل كامپيوتر ندارد.
    زوم ديجيتال در همان حال كه سوژه داخل تصوير را با ابعادي بزرگ‌تر نشان مي‌دهد، موجب كاهش رزولوشن تصوير و افت كيفيت آن نيز مي‌شود. به همين علت، در اين حالت مي‌بينيد كه تصوير داراي نويز فراوان و گاهي محو مي‌شود. مثلاً اگر از تمام آن زوم 700X كه روي دوربين‌ حك شده است (احتمالاً از ضرب 10X زوم نوري در 70X زوم ديجيتال به اين عدد رسيده‌اند) استفاده كنيد، با تصويري كاملاً ناواضح و شطرنجي روبه‌رو خواهيد شد كه اصلاً مشخص نيست دقيقاً كجا را نشان مي‌دهد.
    اگر مي‌خواهيد زوم دو دوربين فيلمبرداري ديجيتال را با هم مقايسه كنيد، بهتر است تنها به مقدار زوم نوري آن‌ها توجه كنيد. اين مقدار در دوربين‌هاي معمول موجود در بازار برابر 10X يا كمتر است. هرچه اين مقدار بيشتر باشد، مي‌توانيد بدون اين كه افت كيفيت داشته باشيد، از سوژه در ابعاد بزرگ‌تري فيلمبرداري كنيد.

    - نور كم = تصاوير بي‌كيفيت
    كافي است روي اينترنت، نگاهي به چند تست فني دوربين‌هاي ديجيتال ارزان قيمت بيندازيد تا ببينيد كه چطور اين عبارت در همه آن‌ها تكرار شده است: كارايي ضعيف در نور كمِ محيط!
    واقعيت اين است كه تقريباً همه دوربين‌هاي فيلمبرداري سطح متوسط در نور كم كارايي خوبي ندارند. تصاويري كه اين دوربين‌ها در نور كم مي‌گيرند، عموماً محو، تيره و پر از نويز است. برخي از دوربين‌ها داراي پرژكتورهاي كوچكي هستند كه در بالاي لنز قرار دارند و مي‌توانند محيط‌هاي كوچك را به خوبي روشن كنند.
    خوشبختانه اغلب محيط‌هايي كه به نظر كاربران خانگي جالب است با همين نور روشن مي‌شوند و نيازي به نور‌هاي جانبي نيست؛ مگر اين كه بخواهند در كنار دريا در شب يا در داخل يك غار فيلمبرداري كنند. ولي استفاده از اين پرژكتور‌ها نه تنها موجب مصرف شديد باتري مي‌شود، بلكه سايه‌هاي تندي نيز ايجاد مي‌كند و تصاوير حاصل از آن چندان مناسب به نظر نمي‌رسد.
    ضمناً محيط‌هاي كم نور بزرگ‌تر كه نمي‌توانند با اين نور روشن شوند استفاده از آن را محدود مي‌كنند. برخي از دوربين‌ها قابليتي را دارند كه به واسطه آن مي‌توانند در تاريكي كامل نيز فيلمبرداري كنند! البته در اينجا دوربين‌ها از روش فيلمبرداري با اشعه نامرئي مادون قرمز استفاده مي‌كنند و به همين دليل تصاوير داراي رنگ‌هايي غير‌طبيعي هستند. اين قابليت نخستين بار با نام NightShot در دوربين‌هاي سوني عرضه شد و اين روز‌ها بسياري ديگر از سازندگان آن را در دوربين‌هاي خود قرار مي‌دهند.

    - LCD بزرگ‌تر بهتر است
    دوربين‌هاي ديجيتال داراي LCDهاي كوچك تاشويي هستند كه هم به عنوان منظره‌ياب تصوير در هنگام فيلمبرداري و هم به عنوان صفحه‌نمايش تصاوير مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اندازه LCDها از دو اينچ تا 5/3 اينچ (اندازه قطر) متغير هستند.
    در هنگام خريد به خاطر داشته باشيد كه اندازه بزرگ‌تر LCD به معني ساده‌تر ديدن تصاوير است. معمولاً اندازه بزرگ‌ترLCD يك معني ديگر نيز دارد و آن، قيمت بالاتر است! بنابراين اگربراي شما قيمت فاكتور مهمي است، اندازهLCD چندان اهميتي ندارد.

    - تك CCD يا سه CCD
    برخي از دوربين‌هاي سطح بالا به جاي يك CCD، داراي سه CCD يا چيپ حسگر هستند. (CCD بخشي از يك دوربين ديجيتالي است كه مي‌تواند اشعه‌هاي نور را به اطلاعات ديجيتالي تبديل كند). دوربين‌هاي ديجيتالي كه تكCCD دارند، از همان يك حسگر براي ضبط تمام‌صحنه استفاده مي‌كنند.
    در حالي كه دوربين‌هاي سه CCD با استفاده از يك منشور، تصوير رسيده را به سه رنگ مجزاي قرمز، سبز و آبي تقسيم مي‌كند و هر كدام را به CCD مخصوص به خود مي‌فرستد. با استفاده از اين روش تصاويري به مراتب با كيفيت‌تر و نيز كيفيت تصوير بالاتري حاصل مي‌شود.
    صد البته دوربين‌هاي سه CCD گران قيمتند. اما مي‌توان برخي از مدل‌هاي سه CCD را با قيمت‌هايي در حدود 700 تا 800 هزارتومان پيدا كرد. به هر صورت، برخي از كاربران معتقدند كيفيت بالاتر تصوير در اين دوربين‌ها ارزش پرداخت هزينه بالاتر را دارد.
    اما دوربين‌هاي تك CCD هم كيفيت مناسبي دارند و براي فيلمبرداري خانگي بسيار مناسبند. بنابراين به عنوان يك كاربر خانگي نبايد فكر كنيد كه براي يك دوربين خانگي حتماً بايد كلي پول خرج كنيد.

    - اندازه و طراحي
    دوربين‌هاي فيلمبرداري ديجيتال با دو سبك طراحي مختلف ساخته مي‌شوند. آن‌ها يا افقي هستند يا عمودي. انواع افقي آن‌ها در حقيقت از نسل همان دوربين‌هاي آنالوگ بزرگ قريمي هستند كه روي دوش قرار مي‌گرفتند. اين دوربين‌ها معمولاً داراي دستگيره‌اي در سمت راست بدنه خود هستند. تقريباً در تمام موارد، دوربين‌هاي افقي بزرگ داراي قابليت‌هاي پيشرفته‌اي هستند و براي كارهاي حرفه‌اي استفاده مي‌شوند.
    نوع دوم دوربين‌هايي هستند كه جهت‌گيري بدنه آن‌ها به صورت عمودي است. دستگيره پارچه‌اي يا پلاستيكي اين دوربين‌ها در دست راست قرار مي‌گيرد و معمولاً لنز در منتهي‌اليه بالاي آن‌ها گنجانده شده است. اين دوربين‌ها را مي‌توان به سادگي حمل كرد. به همين دليل، براي فيلمبرداري در سفر بسيار مناسبند. يك مدل از اين دوربين‌ها را مي‌توانيد در فيلم جالب تعطيلات مستر بين ببينيد!
    وزن دوربين‌هاي مذكور از كمتر از نيم كيلوگرم در دوربين‌هاي MicroDV تا 5/‌‌1 كيلوگرم در دوربين‌هاي افقي حرفه‌اي متفاوت است. در هنگام خريد حتماً به وزن اين دوربين‌ها دقت كنيد و هميشه به خاطر داشته باشيد كه در هر حال مجبوريد با يك دست وزن آن را تحمل كنيد. بنابراين هرچه سبك‌تر بهتر!
     

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    چهار مرحله تحول برای تازه دامادها!

    روابط بین عروس و داماد با خانواده همسر از دیرباز در فرهنگ ایرانی و حتی در فرهنگ های دیگر مسئله ای قابل اهمیت بوده است. زن و مرد حتی با بیشترین تناسب پس از ازدواج با اختلاف نظرات و سلایق مختلفی روبرو می شوند. هر چه هم که ارزش ها و رسوم و خانواده مشابه هم باشند، زندگی در زیر یک سقف آنها را با ریزه کاری ها و موضوع های ریز و درشت فراوانی روبرو می کند که اگر توان سازگاری و اغماض و گذشت در طرفین وجود نداشته باشد هر یک از این مسائل به غوغا و جنجالی پایان ناپذیر مبدل خواهد شد. یکی از این مسائل پر اهمیت و فراگیر رابطه با خانواده همسر است و در مقابل روابط پدر و مادر با همسر فرزندشان.
    مسلماً پدران و مادران نمی توانند انتظار داشته باشند که رفتار عروس و یا داماد آنها و چه بسا فرزندشان کاملاً مطابق باخواست ها و امیالشان باشد. دختر و پسری که در اوج جوانی و شاید با تجاربی نه به اندازه والدین وارد زندگی جدید و شرایط متنوعی نسبت به دوران قبل شده اند آرزوهای فراوانی را دنبال می کنند و دنیایی شیرین را در نظر خود متصور می شوند.
    لذا این موضوع طبیعی و مسلم است که مهارت و رشد و زمینه کافی را برای رویارویی با بسیاری مسائل ندارند لذا این مطلب دلیل بر آن نیست که در همه مواقع پدر و مادر وظیفه خود بدانند که با انگیزه کمک و حمایت راهنمای آنها در همه مسائل باشند. جوان نیاز به تجربه کردن دارد و والدین وظیفه دارند که عرصه را برای این امر گسترده سازند و سینه خود را در قبال بی تجربگی ها وسعت دهند. اگر هم نیاز می بینند که در حیطه هایی تجارب ارزنده خود را منتقل سازند این کار را به صورت غیرمستقیم انجام دهند. به عنوان مثال می توان شرح مسئولیت های خود را برای فرزندان ارائه دهند تا جوان از طریق یادگیری به مسئولیت های خود پی ببرد.
    از دیگر شیوه های مناسب در زمینه رفتار با عروس و داماد می تواند عدم حساسیت در مورد خواسته ها و امیال باشد. ضمن اینکه آنها از خواسته شما مطلعند دیگر نیازی به حساسیت نشان دادن در قبال این خواسته ها نیست گاه بی تفاوتی می تواند نتایج بسیار مفیدی را در برداشته باشد و البته استقبال از توجه آنان به این انتظارات و تشویق رفتارهای مذکور می تواند بسیار اثر بخش باشد.
    مسلماً خاطر فرزند خیلی عزیزتر از همسر اوست. اما در جهت تدبیرهای لازم و سیاست های ایجاد محبت، ضروری است تا گاه روی محبت و حمایت را به سوی عروس یا داماد معطوف نمود و نیازها وخواست های آنها را مدنظر داشت.
    و اما پدران و مادرانی که مسئولیت تأمین زندگی خانوادگی فرزندتان را برعهده دارید. بازگو کردن این امر به صورت مستمر و یا گاه گاه صرفاً اعتماد به نفس آنها را سرکوب نموده و شاید توان آنها را برای بازیابی استقلال کاهش می دهد. اگر شما احساس می کنید که برای کسب استقلال فرزند و ارتقاء پله به پله آنها لازم است حمایت خود را دریغ نکنید و همراهشان باشید ،مستلزم آن است که این امر بدون منت و همراه با پوشش باشد تا به روحیات آنها آسیب نرساند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    با Thin Clientها آشنا شوید

    همچنان که فناوری اطلا عات، توسعه بیشتری می یابد، شبکه ها نیز به عنوان یکی از پیامدهای این توسعه اهمیت بیشتری می یابند. اما شبکه ها فقط منحصر به انواع متداول LANها یا WANها نمی گردند و شبکه سازی روش های دیگری نیز دارد. در این زمینه تجهیزاتی مانند Thin Clientها، Net PCها و یا Network computerها مطرح می گردند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فناوری مرتبط با Thin Clientها بپردازیم.
    شبکه مبتنی بر Thin Client، شبکه ای مبتنی بر سرور است که تقریباً کلیه پردازش ها در آن توسط این سرور صورت می پذیرد. کلیه برنامه های کاربردی روی سرور اجرا شده و توسط Clientها قابل استفاده هستند. واژه thin در این تکنولوژی، به دلیل حجم پایین پردازشی است که توسط Clientها صورت می پذیرد. در مقابلِ این تکنولوژیFat Clientها مطرح می باشند که کلیه پردازش ها را روی Client انجام می دهند. به طور کلی ساختار شبکه های مبتنی بر Thin Client از یک سرور با قدرت بالا و تعدادی Client تشکیل شده است که کارآیی محدودی دارند.
    همچنان که فناوری اطلا عات، توسعه بیشتری می یابد، شبکه ها نیز به عنوان یکی از پیامدهای این توسعه اهمیت بیشتری می یابند. اما شبکه ها فقط منحصر به انواع متداول LANها یا WANها نمی گردند و شبکه سازی روش های دیگری نیز دارد. در این زمینه تجهیزاتی مانند Thin Clientها، Net PCها و یا Network computerها مطرح می گردند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فناوری مرتبط با Thin Clientها بپردازیم.
    شبکه مبتنی بر Thin Client، شبکه ای مبتنی بر سرور است که تقریباً کلیه پردازش ها در آن توسط این سرور صورت می پذیرد. کلیه برنامه های کاربردی روی سرور اجرا شده و توسط Clientها قابل استفاده هستند. واژه thin در این تکنولوژی، به دلیل حجم پایین پردازشی است که توسط Clientها صورت می پذیرد. در مقابلِ این تکنولوژیFat Clientها مطرح می باشند که کلیه پردازش ها را روی Client انجام می دهند. به طور کلی ساختار شبکه های مبتنی بر Thin Client از یک سرور با قدرت بالا و تعدادی Client تشکیل شده است که کارآیی محدودی دارند.
    Thin Client چیزی جز یک کامپیوتر جمع و جور نیست اما این کامپیوتر برای استفاده به صورت یک پایانه ی شبکه ای طراحی و تنظیم شده است. شکل بالا نمونه ای از یک Thin Client ساخت HP را نشان می دهد. برای دیدن عکس در ابعا د بزرگتر، روی آن کلیک کنید.


    ● یک شبکه مبتنی بر Thin Client چگونه فعالیت می کند؟
    یک شبکه مبتنی بر این تکنولوژی دارای یک یا چند سرور با ویژگی های خاص می باشد. سیستم عامل این سرورها می تواند هریک از سیستم عامل های موجود (با توجه به برنامه های کاربردی موردنظر) نظیر یونیکس، لینوکس،
    (Windows NT Terminal Server Edition (NT TSE ، یا ویندوز باشد. علاوه بر سیستم عامل، بر روی هر یک از این سرورها یک نرم افزار کنترلی وجود دارد که فعالیت های Clientها را کنترل می نماید. بسیاری از این نرم افزارهای کنترلی به صورت رایگان عرضه می*شوند و معمولا ً توسط شرکت های نرم افزاری، تولید می گردند.
    ▪ کاربردها
    این شبکه ها در بسیاری از سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما بزرگترین مشتریان این شبکه ها، بانک ها، آژانس های هوایی و سازمان هایی هستند که دارای شعبات متعدد می باشند. امروزه از این تجهیزات برای تجهیز مدارس نیز استفاده می شود. با توجه به این نکته که سیستم های Thin Client دارای هارددیسک نمی باشند و امکان download کردن نرم افزار نیز روی آن ها وجود ندارد، هیچ نوع ویروسی نمی تواند سیستم را مورد حمله قرار دهد. به این ترتیب امنیت این نوع سیستم ها تضمین شده می باشد. ارتقاء و نگهداری Thin Clientها بسیار ساده و مقرون به صرفه است. زیرا برای ارتقاء شبکه لازم است فقط سرور مربوطه را upgrade نمود.
    ▪ مزایا و معایب
    مدیریت پذیری، هزینه پایین، امکان کنترل و نظارت و مواردی از این دست از جمله مزایای این گونه از شبکه ها می باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
    ▪ مدیریت پذیری
    در این شبکه فقط کافی است سرور مدیریت گردد. جهت رفع نقایص احتمالی نیز سرور اصلی مد نظر می باشد.
    ▪ امنیت
    در سیستم های Thin Client به علت عدم وجود نقطه ورود به شبکه، عدم امکان download کردن نرم افزار از اینترنت و نصب آن بر روی Clientها و همچنین عدم وجود هارد دیسک، ویروسی شدن سیستم ها غیرممکن است. همچنین با استفاده از امکانات سیستم مدیریتی و کنترلی موجود بر روی سرورها می توان دسترسی کاربران را نیز به نحو مطلوب محدود نمود.
    ▪ کنترل و نظارت
    کاربران شبکه های Thin Client نمی توانند applicationهای خود را بر روی Client نصب نمایند همچنین قادر به تغییر پیکربندی سیستم نیز نمی باشند.
    ▪ هزینه سخت افزار
    این تجهیزات از PCها به مراتب ارزان تر می باشند. به علاوه به دلیل عدم وجود قطعات جانبی، کمتر دچار خرابی می شوند. نکته قابل ذکر در این در نتیجه هزینه نگهداری این تجهیزات نیز کمتر است.
    ▪ سهولت ارتقاء
    برای اضافه کردن ترمینال های جدید به شبکه، فقط کافی است از طریق نرم افزار مرکزی که روی سرور نصب شده نرم افزار کنترلی را روی Client جدید نصب نمود. در صورت خرابی نیز می توان به راحتی ترمینال مورد نظر را از شبکه خارج نمود.
    ▪ ذخیره انرژی
    در مقایسه با کامپیوترهای شخصی، این سیستم ها انرژی کمتری مصرف می نمایند. در این سیستم ها به علت پردازش پایین، توان مصرفی آنها در حدود ده الی بیست وات در ساعت می باشد. در حالی که توان مصرفی یک کامپیوتر از نوع PC در حدود ۲۵۰ وات در ساعت می باشد.
    اما معایب استفاده از این کلا ینت ها را می توان این گونه برشمرد:
    ▪ عدم انعطاف پذیری
    در صورتی که نرم افزاری بر روی سرور نصب نشده باشد، کاربران نمی توانند از آن استفاده نمایند.
    ▪ وابستگی به سرور
    با توجه به ساختار Thin Client، لازم است سرور از امنیت بالایی برخوردار باشد. زیرا در صورت از کار افتادن سرور، شبکه به طور کامل مختل خواهد شد. در نتیجه برای جلوگیری از این امر، روش های مختلفی جهت ایجاد redundancy نرم افزاری و سخت افزاری استفاده می شود. مکانیزم های متفاوت Failover نیز برای پردازنده ها و پایگاه داده مورد استفاده قرار می گیرد. امکان Load balancing سخت افزاری و نرم افزاری نیز برای این سرورها از موارد ضروری می باشد که همه این ها قیمت سرور موردنظر را به شدت بالا می برد.
    ▪ پهنای باند
    مانند سایر شبکه های کامپیوتری، پهنای باند این شبکه نیز وابسته به تعداد Clientها می باشد. با توجه به انجام کلیه فرآیندهای پردازشی توسط سرور، ترافیک این شبکه بسیار بالا است. زیرا کلیه دستورات پردازشی باید به سرور منتقل شده و نتایج به Clientها تحویل گردند.
    ▪ کمبود فضای حافظه
    با توجه به ساختار این سیستم ها امکان استفاده از هیچ نوع حافظه جانبی نظیر انواع دیسک ها وجود ندارد.
    ▪ استفاده از تجهیزات جانبی
    در این نوع شبکه ها تجهیزات جانبی محدود می باشند. تجهیزاتی نظیر دوربین های دیجیتال یا تجهیزات تصویری را نمی توان به این ترمینال ها متصل نمود. اما در حال حاضر انواعی از ترمینال ها وجود دارند که پورت های مختلفی را پشتیبانی می کنند.


    ● امکانات ضعیف پشتیبانی از مالتی مدیا
    برنامه های کاربردی که نیاز به پردازش های تصویری زیاد دارند، روی این شبکه ها به خوبی کار نمی کنند. زیرا کلیه فرآیندهای پردازشی توسط سرور مرکزی صورت می گیرد که در صورت تخصیص پردازنده به applicationهای مالتی مدیا، کارآیی شبکه به شدت کاهش می یابد. پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی های پردازنده ها و سرورها صورت پذیرفته است، تا حدودی این قبیل مشکلات را کاهش داده است. اما هنوز هم عدم پشتیبانی از این چنین کاربردهایی از نقاط ضعف Thin Clientها محسوب می گردد.


    ● انواع Thin Client
    همان گونه که اشاره شد این سیستم ها نیز انواع مختلفی دارند که با توجه به میزان پردازشی که توسط Clientها و سرور صورت می گیرد از یکدیگر متمایز می گردند. در ادامه تعدادی از انواع این سیستم ها معرفی می گردند.
    ▪ Ultra thin client
    در این سیستم کاربر یک صفحه کلید، ماوس و مانیتور دارد. کلیه پردازشی که توسط Clientها در این سیستم انجام می شود پردازش ورودی صفحه کلید، ماوس و خروجی روی مانیتور می باشد و سایر پردازش ها توسط سرور انجام می شود. ترمینال های ویژه ای از این نوع، امکان پردازش کارت های هوشمند را نیز دارند.
    ▪ (Windows Based Terminal (WBT
    این ترمینال ها خود بر دو نوع هستند:
    ۱) ترمینال های استانداردی که از پروتکل های (RDP (Remote Desktop Protocol مایکروسافت یا Citrix ICA (Independent Computing Architecture) استفاده می نمایند.
    ۲) ترمینال هایی که از سیستم عامل های نوشته شده توسط یک سازنده خاص (برای Clientهای خاص) استفاده می نمایند. البته ا ین سیستم ها از پروتکل های استاندارد نیز پشتیبانی می نمایند.
    عمده ترین شرکت هایی که این نوع ترمینال ها را تولید می کنند عبارتند از: NCD ،Wyse ،Neoware و Compaq
    در رابطه با این نوع ترمینال ها نکته قابل ذکر این است که مجموعه ای ازPC ها نیز وجود دارند که با محدود کردن عملکردشان می توان از آنها در شبکه های Thin Client استفاده نمود. از این PCها برای مواردی که کاربردهای چندرسانه ای در شبکه ها وجود دارد استفاده می شود. مثلا ً به این ترتیب پردازش های تصویری و صوتی توسط خود Client انجام می شود.
    ▪ Internet terminal
    این ترمینال ها مرورگرهای اینترنت را به طور توکار ضمنی همراه دارند.
    ▪ Low spec PC solutio
    به علت عدم نیاز به پردازش توسط Clientها می توان از PCهایی که از رده خارج شده اند نیز برای ایجاد شبکه هایThin Client استفاده نمود. از این راه حل بیشتر در مدارس استفاده می شود.
    ▪ Tubby client
    این نوع Clientها در حقیقت PCهایی می باشند که خود دارای سیستم عامل و applicationهایی مستقل هستند این PCها با استفاده از یک نرم افزار امکان اتصال به شبکه Thin Client را نیز دارند. به ترتیب می توانند از application هایی که روی سرور موجود می باشند نیز استفاده نمایند.
    ▪ Disabled PC solution
    در این نوع از ترمینال ها، از امکانات موجود در PCها نظیر Floppy disk و CD استفاده نمی شود. و به اصطلاح آن هاDisable می شوند. البته این روش برای مدت زمان طولانی روش مناسبی محسوب نمی شود. در صورتی که از این شبکه در کنار یک شبکه استاندارد استفاده شود، راه حل بهینه ای است.
    ▪ Blade PC architecture
    از این ساختار برای Clustering یا خوشه بندی استفاده می شود. در ساختار Blade PC از PCها به عنوان سرور استفاده می شود. این سرورها در یک محل به صورت متمرکز گرد آوری شده و یک سرور مدیریت، کلیه PCها را کنترل می نماید و ترافیک را میان آن ها تقسیم می نماید. کلیه اجزای جانبی نظیر صفحه کلید، ماوس و مانیتور کاربران از طریق یک ارتباط استاندارد (به طور مثال ۵-Cat به PCها متصل می شود. البته ا ین راه حل بسیار گران بوده و در عین حال ساختار مدیریتی پیچیده ای نیز دارد.


    ● پروتکل های ارتباطی
    همان گونه که ذکر شد، دو پروتکل مطرح در این زمینه وجود دارند.
    ۱) پروتکل Citrix ICA: پروتکلی است محصول شرکت Citrix که به Clientها این امکان را می دهد تا با سرور مرکزی ارتباط برقرار نمایند. با استفاده از این پروتکل بسیاری از applicationهای تحت ویندوز قابل اجرا هستند.
    ۲) پروتکل RDP: این پروتکل که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده، نیز یک پروتکل ارتباطی است که امکان برقراری ارتباط میان سرور و Clientها را میسر می سازد.


    ● نتیجه گیری
    در این نوشتار با نوع دیگری از شبکه سازی مبتنی بر فناوری Thin Clientها آشنا شدید. شبکه هایی که تمرکز اصلی آن بر روی سرور بوده و کلاینت ها با حداقل توان پردازشی در اختیار کاربران قرار می گیرند. کاربر عمده این قبیل شبکه ها، با توجه به معایب و مزایای گفته شده، مکان هایی نظیر آژانس های هواپیمایی، بانک ها و مراکز آموزشی می باشند.

     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    هر حكومتي پيش از ظهور امام زمان(عج) تشكيل شود محكوم ‏به شكست است؟


    .: سوال:

    برخي روايات دلالت دارد بر اينكه هر حكومتي پيش از ظهور امام زمان (عج) تشكيل شود محكوم ‏به شكست است.
    لذا نظام ولايت فقيه در عصر غيبت، ناموفق خواهد بود و ‏مرضّي معصومين عليهم‌السلام نيست!

     

    .: پاسخ:

    از امام صادق (عليه‌السلام) نقل شده كه فرمودند: «ما خرج ولا يخرج منّا أهل‌البيت إلي قيام قائمنا ‏أحداً ليدفع ظلماً أو ينعش حقاً إلاّ اصطلمته البليّة وكان قيامه زيادة فى مكروهنا وشيعتنا»(1)؛ يعني خارج نشد ‏و خارج نمي‌شود از ما اهل‌بيت پيش از قيام قائم ما كسي براي دفع ظلمي يا گرفتن حقي، مگر آنكه به ‏مصيبت و بليّه دچار مي‌شود و قيام او سبب زياد شدن مكروه و رنج ما و شيعيان ما مي‌گردد.‏‎ ‎اين فرمايش، در سند صحيفه سجّاديّه آمده است. متوكّل بن هارون، راوي صحيفه سجّاديّه مي‌گويد: يحيي بن ‏زيد بن علي، نوه امام زين العابدين (عليه‌السلام) را ملاقات كردم در حالي كه متوجّه خراسان بود. به او سلام ‏كردم و او از حال پسر عموهايش در مدينه پرسيد و خصوصاً از عمويش امام باقر (عليه‌السلام) سؤال مؤكد ‏كرد. من او را از حال ايشان باخبر كردم و حزن آنان را بر پدرش زيد بن علي (عليه‌السلام) به او گفتم. يحيي بن ‏زيد گفت: عمويم محمد بن علي الباقر (عليهما‌السلام)، نظرش اين بود كه پدرم زيد، خروج نكند؛ آيا تو ‏پسر عمويم، جعفر بن محمّد (عليهما‌السلام) را ملاقات كردي؟ گفتم: بله. گفت: آيا شنيدي كه درباره من ‏چيزي بگويد؟ گفتم: بله. گفت: چه چيزي درباره من گفت؟ ميل نداشتم بگويم ولي با اصرار يحيي گفتم: از ‏ايشان شنيدم كه درباره تو مي‌گفت تو نيز مانند پدرت مقتول و مصلوب مي‌شوي.‏‎ ‎متوكّل مي‌گويد: يحيي بن زيد پس از شنيدن خبر كشته شدنش، صحيفه سجّاديّه را كه به املاء امام ‏زين العابدين (عليه‌السلام) و خط پدرش، زيد بود، به من داد و گفت: تا زمان مردنم آن را محافظت كن و سپس ‏به دو پسر عمويم، محمّد و ابراهيم، دو پسر عبدالله بن حسن بن حسن بن علي (عليهما‌السلام) بده كه آنان، ‏دو قائمند پس از من در اين امر (نگهداري صحيفه).‏‎ ‎متوكل مي‌گويد: پس از قتل يحيي بن زيد، به نزد امام صادق (عليه‌السلام) رفتم و گفتگويم را با يحيي خدمت ‏ايشان عرض كردم. ايشان گريه كردند و حزنشان نسبت به يحيي بن زيد زياد شد و فرمودند: خدا رحمت كند ‏پسر عمويم را و ملحق كند او را به آباء و اجدادش… آنگاه فرمودند: «ما خرج ولا يخرج…».‏‎ ‎‏ آنچه از اين روايت و روايات مشابه آن استفاده مي‌شود اين است كه اگر كسي پيش از قيام قائم (عج) قيام ‏كند و داعيه امامت داشته باشد و مردم را به خود دعوت كند، محكوم به شكست است. تنها كسي كه به خود ‏دعوت مي‌كند و داعيه امامت دارد و موفق مي‌شود، وجود مبارك حضرت بقيةالله (سلام‌الله‌عليه) است. علاوه ‏بر اين، اگر كسي قيام كند و امت را به خود دعوت نكند و داعيه امامت نداشته باشد، بلكه جامعه اسلامي را ‏به امام زمان (عج) دعوت كند، ولي شرايط قيامش مهيّا نباشد، آن نيز محكوم به شكست است.‏‎ ‎امّا اگر كسي مردم را به امام زمان دعوت كند ـ خواه خود، امام زمان باشد مانند حضرت حسين بن ‏علي (عليهما‌السلام) و خواه نباشد ـ و از سوي ديگر، «حضور الحاضر وقيام الحجة بوجود الناصر»(2) باشد؛ ‏يعني شرايط قيامش مهيّا باشد، چنين قائدي ممكن است حتي شهيد بشود، ولي دين، با قيام و اقدام او ‏پيشرفت مي‌كند؛ مانند جريان سيدالشهداء (عليه‌السلام) كه آن حضرت شهيد شدند ولي دين خدا حفظ شد. ‏شهادت، منافاتي با ضرورت قيام ندارد. وجود مبارك امام سجاد (عليه‌السلام) در دروازه شام، در پاسخ آن مرد ‏كه گفت: «من غلب؟»؛ چه كسي پيروز شد؟ فرمود: «إذا أردت أن تعلم من غلب، ودخل وقت الصلوة فأذنّ ثم ‏أقم»(3)؛ اگر بخواهي بداني كه چه كسي پيروز شد، وقت نماز، اذان و اقامه بگو تا ببيني نام چه كسي را بر ‏زبان جاري مي‌كني. ما رفتيم اين نام پيامبر و بلكه اصل اسلام را زنده كرديم و برگشتيم. بنابراين، شهادت و ‏اسارت، نشانه شكست رهبر ديني نيست و شكست ظاهري، دليل نادرستي يك قيام نمي‌تواند باشد؛ بلكه ‏به تعبير قرآن كريم، اِحدي الحُسنيين است.‏‎ ‎اگر فرض كنيم كه روايتي يافت شود كه به طور مطلق بگويد هر قيامي صورت بگيرد، محكوم به شكست و ‏نادرست است، اين روايت چون مخالف با خطوط اصلي قرآن و سنت قطعيّه معصومين (عليهم‌السلام) است، ‏مردود و غير قابل پذيرش است؛ زيرا اين همه آيات و رواياتي كه ما در جهاد و امر به معروف و نهي از منكر و ‏احياي كلمه دين و اقامه حدود الهي داريم و اينها مخصوص زمان خاصي نيست، نشان مي‌دهد كه جلوگيري از ‏احياي دين، سخني نادرست و قابل پذيرش نيست. اگر در عصر غيبت، حكومت ديني نباشد، لازمه‌اش ‏حاكميّت قوانين غير ديني و افراد ناصالح بر مردم مسلمان است كه هيچ گاه خداوند و رسول اكرم (صلي الله ‏عليه و آله و سلم) به چنين چيزي راضي نيستند.‏‎ ‎اكنون بايد ببينيم وضع انقلاب اسلامي و حكومت اسلامي چگونه است؛ آيا بنيانگذار جمهوري اسلامي يا مقام ‏معظم رهبري، مردم را به خود دعوت كرده‌اند يا مي‌كنند، يا شرايط حكومت مهيّا نبوده و نيست؟ انقلاب ‏اسلامي، مردم را به امامت ولي عصر (عج) دعوت كرد و مي‌كند و هيچ كس از خود داعيه‌اي نداشت و ندارد؛ ‏نه امام و نه مأموم. هر دو مي‌گويند: ما امت ولي عصر (عليه‌السلام) هستيم و آن حضرت، امام ماست. ‏اكنون، حوزه‌هاي علميه به بركت ولي عصر (عليه‌السلام) زنده است؛ خود كشور نيز به بركت ايشان زنده ‏است و هر تلاش و كوشش مثبتي در اين كشور صورت مي‌گيرد، از يمن وجود ايشان است و امت اسلامي، ‏بي‌صبرانه منتظر است كه با ظهور مبارك ايشان، پرچم نظام اسلامي را به دست با كفايت ايشان بسپارد.‏‎ ‎‏

    --------------------------------------------
    (1) رياض السالكين؛ ج 1، ص 188.‏
    ‏(2) نهج البلاغه، خطبه‎ ‎‏3، بند 16.‏
    ‏(3) بحار؛ ج 45، ص 177، ح 27.‏

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه

    پیشنهاد نیوزویک برای کتابخانه‌‌ی شما

    ممکن است از خودتان بپرسید چرا باید در این دوره‌ و زمانه وقت خودتان را صرف خواندن یک رمان هزل‌آمیز انگلیسی متعلق به سال 1875 کنید. در واقع فهرستی که تمام حرفش عالی‌بودن و عظمت کتاب "گتسبی بزرگ" ‌باشد، دیگر به کار کسی نمی‌آید، برای اینکه کسی که در جست‌و‌جوی ادبیات است کتاب‌هایی از این دست را خوانده یا حداقل می‌داند که باید یک روز این کتاب‌ها را بخواند. در دنیای مدرن امروز که زمان اندکی برای مطالعه (و اندیشیدن) باقی مانده است، آنچه نیاز داریم لیستی از کتاب‌هایی- نو و قدیمی، داستانی و غیرداستانی - است که دریچه‌ای به عصر جدید می‌گشایند، حال چه مستقیماً به مساله‌ عصر حاضر پرداخته باشند و چه تنها در تغییر نگرش‌مان به ما کمک‌ کنند. این فهرست شامل کتاب‌هایی است که نیوزویک برای جمع‌آوری آن از هزار نویسنده و منتقد در عرصه‌های گوناگون نظرسنجی کرده و دست آخر این فهرست حاصل شده است:


    1 - روش زندگی امروز/ آنتونی‌ترولوپ
    عنوان کتاب کاملا گویاست. هجویه ‌‌ترولوپ از بحران اقتصادی (و اخلاقی) در انگلیس دوره‌ی‌ ویکتوریا، که سرگذشت ‌تراژیک کلاهبرداری به نام "آگوستوس ملموت" را نیز در بر می‌گیرد.
    آثار او در خلال جنگ جهانی دوم خوانندگانی بسیار داشت؛ اما از اوایل دهه 70 با اینکه از ارزش تاریخی برخی از آثار او کاسته شد، اما به عنوان نویسنده‌ای اخلاق‌گرا شهرت یافت.


    2 - برج‌های مه‌گرفته/لارنس رایت
    بدون شک در ابتدای قرن بیست و یکم پرسشی مهم‌تر از آنچه رایت در کتابش به آن پاسخ می‌دهد ذهن بشر را به خود مشغول نکرده است: فاجعه‌ 11 سپتامبر چرا و چطور اتفاق افتاد؟ لارنس رایت در این کتاب از منظرهای گوناگون به هر آنچه تا امروز به شکل ابهام‌آمیزی مطرح شده است، پاسخ می‌دهد. رایت که در نشریه نیویورکر قلم می‌زند و کتابش هفته‌ها پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون بود.


    3 - زندانی حکومت/ ژائو زیانگ
    نسخه‌های بسیاری از این سرگذشت‌نامه به قلم رئیس حزبی که به سبب مخالفت با برخورد نظامی در میدان تیان‌آن‌من از کار برکنار شده‌بود، توسط دولت چین توقیف شده‌ است. این کتاب دلیل خوبی برای عصبانیت آنهاست.
    ژائو زیانگ، دبیرکل پیشین حزب کمونیست چین و یکی از اصلاح‌طلبان پیشروی این کشور، هنگامی از قدرت سرنگون شد که در تلاش بود تا راهی برای تفاهم با دانشجویان ناراضی بیابد؛ دانشجویانی که در تظاهرات میدان «تیان‌آن‌من» شرکت داشتند.


    4 - سوئیچ بزرگ/نیکولاس کار
    ممکن است عبارت «محاسبات ابری» به گوشتان خورده باشد ولی باور کنید، در واقع هیچ تصوری از معنای آن ندارید یا از اینکه چرا این مفهوم همه‌چیز را تغییر خواهد داد. «سوئیچ بزرگ» یکی از کتاب‌هایی است که در آن هرگز با مفاهیمی از این دست روبه‌رو نخواهید شد!


    5 - خرس/ویلیام فاکنر
    سرگذشت پسرکی در دهه‌ 1880، که در راه‌های میان جنگل‌های رو به زوال می‌سی‌سی‌پی سرگردان است. بهترین رمانی که تاکنون در باب طبیعت نوشته شده ‌است.


    6 - وینچل/نیل گبلر
    پیش از اینکه راش لیمباف - یا هفته‌نامه‌ یو‌ اس ویکلی - در کار باشد؛ والتر وینچل سلطان خبر بود: نویسنده‌ مقاله‌های جنجالی، مفسر اخبار، خبرچین شخصیت‌های برجسته و نامدار و هنرپیشه‌ سابق رادیو.


    7 - خانواده‌ تصادفی/ادریان نیکول لوبلانک
    10 سال طول کشید تا لوبلانک با کنکاش در زندگی خانواده‌ای ساکن حومه‌ نیویورک، چنین روایت نفسگیر و سینما‌گونه‌ای را از فقر شهری و علل پدید آورنده‌ آن خلق کند. گرچه تنها دو روز برای خواندن آن زمان نیاز دارید.


    8 - شب نزدیک است/آنتونی شدید
    گرچه کتاب به موضوع نیروهای اعزام شده به جنگ عراق و عواقب در انتظار ایشان می‌پردازد؛ اما نقطه‌ قوت اثر در بیان طرز فکر و نوع نگرش عراقی‌ها به این مساله است، که می‌تواند در مسیر خروج به کار آمریکایی‌ها بیاید.


    9 - منطق‌گریزی پیش‌بینی‌شده/دن آریلی
    این کتاب نظریه‌ و تصور عمومی انتخاب از روی منطق را رد می‌کند. بخوانید تا دریابید چطور از رفتارها و القائات خارجی غیرمنطقی پیروی می‌کنیم. منطق گریزی پیش‌بینی شده را باید یک نقطه عطف دانست.


    10 - خدا: یک بیوگرافی /جک مایلز
    مایلز، روزنامه‌نگار فعلی در این کتاب خدای انجیل را از منظر قهرمانی ادبی بررسی می‌کند و به اعماق بی‌انتهای تفکر انسان راه می‌یابد. این کتاب یکی از اساسی‌ترین پ‍ژوهش‌هایی است که انجیل را از منظر ادبی بررسی کرده است.


    11 - اغتشاش در آمریکا/وندل بری
    این کتاب که نخستین‌بار در سال 1982 منتشر شد، مطمئناً بهترین کتابی است که تاکنون درباره‌ کشاورزی مدرن و چالش‌ها و جنجال‌های پیش‌آمده نوشته شده است. بیل کلینتون معتقد است کسی که می‌خواهد کشاورزی را در دنیای ماشینی امروز نجات دهد و سرپا نگه دارد باید حتماً این کتاب را بخواند.


    12 - مرد خوب سخت پیدا می‌شه/فلانری اوکانر
    داستان‌های جنوب آمریکا در زمان جنگ داخلی، که سرشار از اشباح سرگردان‌ است، درست به همان اندازه‌ سال 1955‌ترسناک و دلهره‌آور هستند. «خفه‌شو، بابی لی، زندگی هیچ لذتی نداره.»


    13 - زیرزمین/ هاروکی موراکامی
    داستان‌های سوررئال موراکامی منتقدان را شیفته خود کرده است، ولی این مجموعه مصاحبه با قربانیان و عاملان حمله‌ به متروی ژاپن در سال 1995 با گاز سارین، مطالعه‌ای ارزشمند پیرامون ‌تروریسم مدرن و پیامد‌های آن است. او به اندازه داستان‌هایش در این اثر هم تاثیرگذاری خود را ثابت کرده است.


    14 - کلاس منقطع/کلیتون کریستنسن
    استاد دانشکده‌ تجارت هاروارد که پیش از این نظریه‌ ابتکار منقطع را در کتاب مساله‌ غامض مبتکران ارائه کرده بود، اکنون همان اصول را در آموزش به کار گرفته ‌است؛ با هدف ایجاد انگیزه‌ بیشتر.


    15 - گیتار معلق در هوا / دیو هیکی
    آمیزه‌ای یکنواخت و زیبا از نقد، تاریخچه‌ شخصی و ستایش عمیق و شیفتگی محض در برابر زندگی آمریکایی، به همراه مقاله‌هایی از نورمن راک‌ول، رابرت مپل‌تورپ، پری میسون و بسیاری دیگر.


    16 - چشم‌انداز علفزار/ والت ویتمن
    برای خواندن شعر کبیر آمریکایی چه فصلی بهتر از پاییز و ‌چه‌جایی بهتر از طبیعتی دور از شهر که چشیدن افسون و زیبایی آن را میسر می‌سازد، افسونی تامل‌برانگیز (با آسودگی تکیه داده و به فکر فرو می‌روم) و در عین حال نشئه‌آور (شب‌های دیوانه و عور تابستان).


    17 - دردسر فیزیک/لی سمولین
    سمولین نظریه‌ ریسمان‌ها و دیگر موضوعات فیزیک مدرن را به‌گونه‌ای بیان می‌کند که هیچ‌ کس دیگری شهامت آن را نداشته است: با نشان دادن اینکه پیشرفت‌های علمی همانقدر به شخصیت‌ها وابسته‌اند که به داده‌های علمی.


    18 - شهر: کشف مجدد مرکز/ویلیام اچ. وایت
    پس از سال‌ها تحقیقات طاقت‌فرسا، وایت ثابت کرد کلید بهبود وضعیت شهر و راه انداختن شهری منظم در جزئیات نهفته است؛ عرض یک نیمکت پارک یا ارتفاع پله‌های مترو.


    19 - آیا اتوماسیون انسانی رویای گوسفند برقی را در سر دارد؟/فیلیپ ک. دیک
    پیش از وال‌ای، این کتاب نمونه‌ بارز و نافذی از دغدغه‌های اخلاقی در مواجهه با آینده‌ هولناک تکنولوژی و زندگی بدون حیوانات بود (و البته مبنای خلق فیلم بلید رانر).


    20 - بنیامین فرانکلین/ادموند اس. مورگان
    نمونه‌ای کامل از بیوگرافی: پرمغز، حکیمانه، و - باوجود ایجازش - کامل. فرانکلین در قامت قهرمانی ذاتی برای دوران خود، و نیز زمان ما ظاهر می‌شود.


    21 - زندگی روی می‌سی‌سی‌پی/مارک تواین
    وقتی تواین توجه خود را به رودخانه‌ای که از زادگاهش می‌گذشت معطوف کرد، نبوغ نه‌چندان خاص ملموس در دیگر آثارش، درخششی خیره‌کننده به خود گرفت. این داستان‌ها را در قالب کتابی واحد ببینید، یا سه شیوه‌ متفاوت برای بیان یک چیز، داستانی کاملا آمریکایی و یک کمدی‌تراژیک منحصربه‌فرد.


    22 - در میان اوباش/بیل بوفرد
    نگاهی فلسفی به ظهور آشوبگری و هولیگانیسم فوتبال در انگلیس که در عین حال ریشه‌داشتن خشونت بی‌معنی و منظور در بی‌عدالتی فرهنگی طبقات را نیز بررسی می‌کند.


    23 - بروکلین/کالم تویبین
    این کتاب به موضوع دلتنگی و روزمرگی می‌پردازد و با نثری بی‌آلایش و فریبنده در نهایت به نتیجه‌ای دردناک می‌رسد؛ اینکه دستیابی به تمام آنچه می‌خواهیم غیرممکن است.


    24 - فرانکشتاین/مری شلی
    در عصر مهندسی زیستی، رمان شلی و روایت او از سرگذشت یک دانشمند و مخلوق او از دغدغه‌ای آشنا خبر می‌دهد و پیام این کتاب مبنی بر ضرورت همراهی و همدلی نیاز مبرم عصر حاضر است.


    25 - مادران بد/آیلت والدمن
    والدمن خود معترف است که زندگی بیش از حد عیانی دارد و فاش‌گوست که البته برای یک زندگینامه‌نویس ویژگی مطلوبی ا‌ست. مقاله‌های وی پیرامون موضوع مادر بودن سرخوشانه، اندوه‌زا و اضطراب‌آور هستند.


    26 - ویتکر چمبرز/سم تنن‌هاوس
    ویتکر چمبرز (به همراه دوستش ویلیام اف. بارکلی پسر) نماد قاطعی از حق مدرن است. تمام نیروها در قالب چمبرز گرد هم آمده‌اند: دین، احساسی‌تراژیک، ‌ترس از کنترلی مرکزیت‌یافته و تصوری مانوی از خیر در برابر شر.


    27 - پرومته‌ آمریکایی/کی برد و مارتین جی. شروین
    رابرت اوپنهایمر بمب اتمی را برای ما (و باقی دنیا) به ارمغان آورد و با این کار خود را در برابر بزرگ‌ترین طناب‌کشی نظامی قرن بیستم و پس از آن قرار داد.


    28 - گمگشته/دانیل مندلسون
    سرگذشت جست‌وجوی نویسنده در پی سرنوشت شوم شش نفر از وابستگانش که در عصر یهودی جان خود را از دست داده‌اند. مندلسون ذهن - آنچه می‌دانیم، آنچه می‌توانیم بیاموزیم، و آنچه باید به‌خاطر بسپاریم - را به شیوه‌ای خاص در مورد زندگان و مردگان به‌کار می‌گیرد.


    29 - گیله‌آد/ مریلین رابینسون
    کتابی برای عصر اوباما: نامه‌ یک پدر به پسرش پیرامون پدران و پسران، دین، ارتباط میان نژادها، و امکان خمیدن قوس جهان به کمک برقراری عدالت.


    30 - انقلاب تصاویر/مارک هریس
    اسکار سال 1967 هالیوود کهن (دکتر لولیتل) را در گود رقابت با نسلی جدید (بانی و کلاید) قرار داد. پس از آن رویداد، هالیوود دیگر رنگی از گذشته نداشت.


    31 - کیم/رودیارد کیپلینگ
    پسری که در جنگ یتیم شده، به جاسوس رده‌پایین انگلیس در پاکستان و آسیای مرکزی تبدیل می‌شود. تصویر کیپلینگ از باتلاقی هولناک کاملا ملموس و متعلق به عصر حاضر است.


    32 - همراهی با باد/جان لوئیس
    خاطرات لوئیس از تظاهرات آزادی، کمیته‌ دانشجویی هماهنگی مبارزات خشونت‌پرهیز، یک‌شنبه‌ خونین، رژه به سمت واشنگتن، زندگی در کنگره و بسیاری دیگر. از میان تمامی مراسم سمبلیک که در تنفیذ رئیس‌جمهور اوباما اجرا شد، هیچ‌یک به غنای در آغوش گرفتن لوئیس نبود.


    33 - مسیر زیبایی/آلن هولینگ‌هورست
    داستانی مرثیه‌وار و پرطمطراق در مورد نوستالژی، هوس و افسوس نسلی که ایدز ویرانش کرد؛ برای کسانی که آن روزهای تلخ و سیاه را فراموش کرده‌اند.


    34 - تاریکی برمی‌خیزد/سوزان کوپر
    هری‌پاتر را فراموش کنید. در سنت تالکین، این مجموعه از رمان‌ها که داستان مبارزه‌ پنج کودک انگلیسی و یک بزرگسال اسرارآمیز با شر را روایت می‌کنند، اوج قدرت یک داستان فانتزی کودکانه هستند.


    35 - دنیای زیرین/دان دلیلو
    این رمان پراکنده به فضای اضطراب و‌ ترس در زمان جنگ سرد می‌پردازد. بخش نخست کتاب کمال مطلوبی‌ است که می‌توان برای داستان متصور بود.


    36 - چرا تکامل حقیقت دارد/جری ای. کوین
    حتی ناظران بی‌طرف در جنگ فرهنگی نیز باید شواهد دال بر درستی تکامل را بدانند و این کتاب که خالق آن یک زیست‌شناس برجسته و پیشرو در نظریه‌ تکامل است، توانسته این شواهد و مدارک را صریح و حرفه‌ای نشان دهد.


    37 - نمایش آمریکایی/فیلیپ راس
    دهه‌ 60 ممکن است به پایان رسیده باشد، ولی هنوز امواج شوک‌های این دوره تمام اعصار و دوران‌ها را به لرزه درآورده است. ‌تروریسم، تحولات اجتماعی، شورش همه و همه در زندگی معمولی "سیمور لووف" حضور دارند.


    38 - گیاه‌شناسی لذت/مایکل پولان
    پولان پیش از اینکه به بت دنیای خوراکی‌ها تبدیل شود، این کتاب سرگرم‌کننده و استادانه‌ را نوشت که سلیقه‌ غذایی و اشتهای ما را با ردگیری تکامل چهار گیاه توضیح می‌دهد: سیب‌زمینی، گل‌ لاله، حشیش و درخت سیب.


    39 - سه‌گانه‌ نوزایی/پت بارکر
    جنگ تنها جسم را نمی‌آزارد. این رمان‌ها که از تجارب و خاطرات سربازان انگلیسی جنگ‌جهانی اول الهام گرفته است، به ضربه‌ روحی و روانی ناشی از دیدن مرگ دیگران می‌پردازند.


    40 - سناتور جو مک‌کارتی/ریچارد اچ. روور
    پیشگفتاری کوتاه و ظریف پیرامون سازمان اخلاقی واشنگتن و یادآوری اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر عوامفریبان به جایی که روور «تاریک‌خانه‌ اذهان آمریکایی» می‌خواند راه یابند.


    41 - سال شگفتی‌ها/جرالدین بروکس
    شیوع بیماری در روستایی کوچک متعلق به قرن 17 میلادی در رمان تاریخی بروکس چنان گستره و وسعتی دارد که آنفلوانزای خوکی در برابر آن سرماخوردگی معمولی بیش نیست.


    42 - فردا رفته/لی چایلد
    جک ریچر یکی از بهترین شخصیت‌های داستان‌های دلهره‌آور و حادثه‌ای امروز است. خود را در فضای فانتزی سیزدهمین مخلوق چایلد بیندازید، جایی که‌ تروریست‌های ناکام تنها دستاویزی برای اهدافی شوم و دلهره‌آور بزرگ‌تر خواهند بود.


    43 - فروپاشی/شینوآ آچبه
    آچبه، در این نمونه از نخستین رمان‌های انگلیسی از زاویه‌ دید یک آفریقایی، زبان را از آن خود کرده است و بی‌عدالتی‌های استعمار را به وضوح نشان داده است.


    44 - سفرهای آمریکایی/دان واتسون
    نویسنده‌ استرالیایی در سفر خود با قطار، آمریکای پس از توفان کاترینا را از نظر می‌گذراند و تحفه‌ ارزشمندی از مشاهدات و آموخته‌ها به ارمغان می‌آورد که آمریکایی‌های کمی از آن برخوردارند.


    45 - کتان به هارلم می‌آید/چستر هایمز
    یکی از مجموعه‌ی درخشان رمان‌های خشن و مفرح با شرکت "گریو دیگر جونز" و "کافی اد جانسون"، کارآگاهان پلیس هارلم؛ هیچ‌کس تا کنون رمان هیجان‌انگیزی به این خوبی ننوشته است.


    46 - فرهنگ‌نامه‌ جدید سینما/دیوید تامسون
    در هر صفحه‌ای از این کتاب که با تامسون هم‌عقیده باشید، مطمئناً توجه کافی به مطلب نداشته‌اید. در دنیای امروز که نقد فیلم در احتضار است، تامسون جایی درخور برایش باز کرده است با کتابی سرشار از فصاحت و بلاغت و البته سختگیری و قاطعیت.
     

     

     
     
     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive