به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, January 10, 2010

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. Rabete Range Cheshm Va Shakhsyate Afrad



 

 

 

 

http://www.up.kiousk.com/uploads/1262861136.gif

ارتباط رنگ چشم و شخصیت انسان

 

 
 

براستی تا به حال فکر کرده اید که چرا چشم را دریچه ی روح هر انسان می دانند؟

از دیرزمان روانشناسان بسیاری از خصوصیات روحی فرد را از حالات چشمان او بیان می کردند. بطور مثال وقتی نوجوان شما در حال صحبت راجع به موضوعی به چشمان شما نگاه نمی کند یعنی خیلی با شما رو راست نیست، چرا که حسی که از نیروی درونی شما سرچشمه می گیرد و در نگاهتان نمایان می شود به او خواهد گفت که همه چیز را می دانید! بنابراین چشم ها منعکس کننده احساسات ما هستند و به نوعی پنجره ای است که دیگران با نگاه به آن قادرند افکار ما را بخوانند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود!

وضعیت عنبیه ی چشم گویای چگونگی سلامتی هر فرد است، که حتی به دلیل اهمیت و وسعت این بخش، رشته ای تحت عنوان عنبیه شناسی نیز ایجاد شده است. در این رشته به شناخت عنبیه، مردمک و سفیدی چشم می پردازند. محققان این رشته با بررسی علمی و ناحیه بندی این نقاط، به معیارها و نمودارهایی دست یافتند که با مقایسه ی آنها در هرفرد ارتباط اسرار و تنوع چشم را با تمام اعضای بدن و تفاوتهای آن در افراد را نشان می دهد.

همچنین رنگ چشم ها خود نمایان کننده ی شخصیت و توانایی های متفاوت در هر فرد است.

رنگ ها:

میزان و نوع رنگینه های عنبیه چشم در هر فرد ریشه در عوامل ارثی و انحصاری آن شخص دارد. اکثر رنگ چشم انسان شامل، مشکی، قهوه ای، آبی، سبز است که مخلوطی از آنها رنگهای فرعی دیگر را تشکیل می دهد. تفاوت این رنگها بسته به نژاد هر فرد دارد، بطوریکه آسیایی ها و بومی های آمریکایی بیشتر مشکی و فندقی هستند، و در مقابل رنگ چشم اروپایی ها بیشتر آبی، سبز و رنگهای روشن است که از قدیم به نسل های آینده آنها منتقل شده است.

بارزترین صفات و ویژگیهای هر فرد طبق رنگ چشم آن به این صورت است که رنگ قهوه ای نشان زیرکی و باهوشی، رنگ آبی و سبز نشان شرارت و بدجنسی است! وسعت ارتباط رنگ چشم با شخصیت انسان و اهمیت آن، محققین را بر آن داشت تا مطالعات عمیق تری را در این مورد انجام بدهند. طبق این تحقیقات، کسانی که رنگ چشم آنها تیره است، در زمینه های اجتماعی فعال تر،  عاطفی و حساس و عصبی تر از افراد چشم روشن هستند.

مقایسه چشم های آبی با قهوه ای

طبق تحقیقاتی که از سی سال پیش به نتیجه رسیده ا ست، افرادی که چشم های قهوه ای دارند در زمینه های ورزشهایی پر تحرک مثل بستکتبال، فوتبال،... استعدادی بیشتری دارند و بالعکس چشم آبی ها در ورزشهای ملایم و تمرکزی مثل گلف، شطرنج،... مستعد تر هستند. در نتیجه ی این مطالعات ثابت شده است که افرادی که رنگ چشم آن ها مشکی، قهوه ای پررنگ است به نسبت چشم روشن ها در تکاپو و جنبش بیشتری هستند و آرام و قرار ندارند.

افراد چشم تیره در مقابل عوامل محرک دیداری و شنیداری واکنش بیشتری را نشان می دهد.

همانطور که در قبل اشاره شد چشم های روشن در زمینه هایی که نیاز به برنامه ریزی، تمرکز، تعمق و طرح ریزی دارند، فعال تر هستند. حتی از سال 1965 تا کنون و تنها طبق آمار احتمالی نه علمی، به این نتیجه رسیده اند که چشم روشن ها در زمینه های کسب جایزه های علمی و مسائل اکتشافی به نسبت بقیه موفق تر بوده اند. بطور مثال، مری کوری دو بار جایزه ی نوبل را ازآن خود کرد. وی تمام عمر خود را برای کشف ناشناخته ها و علوم جدید وقف کرد.

در سال 1998، کوپلن و همکارانش مطالعه ی وسیعی را بروی کودکان به خصوصی پیش دبستانی در زمینه رابطه ی رنگ چشم با چگونگی عادات، آگاهی و روابط اجتماعی انجام دادند. آنان دریافتند، عادات و روابط اجتماعی در پسر بچه ها ی چشم آبی، در مقایسه با رنگهای تیره بسیار متفاوت است و کاملا" می توان از روی رنگ عنیبه آنها به درونشان پی برد. درحالی که این موضوع در مورد دختران صحت نداشت.

نگاهی علمی

مطالعات اخیر نشان داده است که احتمالا" ژنی به نام "پاکس شش" نقش اساسی در رابطه ی بین شخصیت و رنگ چشم بر عهده دارد. این ژن با تأثیر و تعامل در بخش جلویی قشای مغز و آنزیم های آن مانند "ای سی سی (کنترل کننده عوامل و تنش های محیطی)"  وظیفه ی تکامل چشم  و اعصاب آن را که در اصل، عضوی از مغز محسوب می شود را به عهده دارد. از آنجاییکه  "ای سی سی" در واکنش رفتاری و عوامل ادراکی مغز از جمله کنترل ذهن و تلقینات و ... تأثیر مستقیم دارد،  بنابر این  ژن "پاکس شش" را می توان به عنوان کامل کننده ی بافت های "عنبیه"  و "ای سی سی"  به حساب آورد.

بنا بر توضیحات علمی فوق، همچنین تحقیقات تکمیلی توسط لارسن ام و همکارانش در سال 2007، صحت رابطه ی همگون رنگ چشم و شخصیت افراد اثبات شده است. تغییرات ژن "پاکس شش" و  متعاقبا" تنوع در حالات و رنگ عنبیه، به دنبال خود تفاوت های رفتاری اشخاص را در پی دارد. تحقیقات بعمل آمده بر آناتومی، حالات و رنگ دانه های چشم 428 دانشجو متفاوت از نظر رفتاری، حاکی از آن است که حالت، رنگ و تفاوت در دیگر اعضای چشم انسان، در عملکرد رفتاری وی و احساسات تأثیر مستقیم دارد.

البته تا به امروز مطالعات در این زمینه محدود بوده و جا دارد تا دانشمندان در مورد این مقوله ی مهم بیشتر به تحقیقات بپردازند تا راز دریچه ی چشم و آشکار سازی شخصیت درونی و حالات را نمایان تر کند.

 

 

 

 

 

.:: Copyright � 2008 - 2010 Jaraghe Inc. All rights reserved | Designed by YasnaTeam ::.



__._,_.___


Jaraaghe Group 

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive