به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, September 10, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1112)



 

 

 

 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1112 :: جمعه 20 شهريور 1388

www.mobin-group.com

بعد از مرگ
چه اتفاقی برای زندگی آنلاین ما خواهد افتاد؟

باسلام
قبل از هر سخن ايام شهادت حضرت امير را تسليت عرض مي کنم.

به اين جمله توجه کنيد:

«اگر بلایی سرم بیاید، اگر روزی برسد که زنده نباشم، چه بر سر وبلاگم می‌آید؟! آیا کسی مواظب وبلاگم خواهد بود و هوست را هر سال تجدید خواهد کرد؟!»

شاید هر وبلاگ‌نویسی، در برهه‌ای از زمان، این سؤال را به شیوه مشابهی از خودش پرسیده باشد. اما پرسش کلی‌تر این است که تکلیف مایملک آنلاین ما بعد از مرگمان، چه می‌شود؟ چگونه به افراد خانواده بگوییم که ما صاحب چه اکانت‌هایی در چه سرویس‌های اینترنتی بوده‌ایم؟ دوست داریم بعد از مرگ، آنها با این اکانت‌ها چه کنند؟ چگونه پسورد‌های مورد را به دوستان یا خانواده خود منتقل کنیم؟ اصلا حالا که همه چیز دیجیتال شده، چقدر خوب می‌شد که آدم می‌توانست وصیت‌نامه دیجیتال بنویسد، ایمیل‌هایی تنظیم کند که به اشخاص مورد نظر بعد فوت، فرستاده شود. تازه ممکن است بعضی از این حساب‌های کاربری، جنبه مادی هم داشته باشند و مثلا آدم بخواهد، پسورد Paypall اش را به شیوه ایمنی به اطلاع بازماندگان خود برساند.
تایم
در مقاله جالبی همین سؤال را مطرح کرده است، به ترجمه این مقاله، البته با اندکی تلخیص و تغییر، توجه کنید:

خانم «پم ویس» Pam Weiss تا قبل از مرگ دخترش در جریان یک تصادف در اوایل سال ۲۰۰۷، هیچ وقت از فیس‌بوک استفاده نمی‌کرد. تا آن هنگام، او تصور می‌کرد که فیس‌بوک، سایتی مخصوص جوانان است، جوانانی مثل دخترش -«ایمی» Amy- که تا پیش از مرگ، دانشجوی دانشگاه UCLA بود.
اما وقتی که خانم ویس متوجه شد که دخترش اکانتی در فیس‌بوک دارد، نظرش عوض شد، کاربر این سایت شد و این شبکه اجتماعی را برای یافتن عکس‌های دخترش جستجو کرد. او به چیزی که در نظر داشت، رسید و فراتر از آن او توانست با دوستان آنلاین دخترش در این سایت، ارتباط برقرار کند، آنها خاطراتی را که از ایمی داشتند، با هم مرور کردند و به کمک هم و با خواندن چیزهایی که ایمی نوشته بود، دریافتند که او چه آرزوهایی در زمان حیات داشته است.
خانم ویس وقتی که فهمید، دخترش، اثرات مثبت زیادی روی اطرافیانش، داشت، خشنود شد. اما اگر فیس‌بوک نبود و یا در صورتی که او از عضویت دخترش در این سایت، مطلع نبود، او متوجه هیچ کدام از این نکات نمی‌شد.

زندگی آنلاین، چزئی از شخصیت ما را می‌سازد و خانم ویس هم مسحور این جنبه از زندگی دخترش شده بود. اما به زودی او با دشواری جدید مواجه شد: فیس‌بوک بعد از سه ماه، به خاطر فعال نبودن ایمی در این وب‌سایت، حساب کاربری‌اش را بست. اما به زودی با درخواست مادر ایمی و همکلاسی‌هایش، فیس‌بوک تصمیم گرفت، پروفایل او را احیا کند و با حذف قسمت‌هایی که فقط به درد کاربران زنده فعال می‌خورد، مجددا پروفایل را در دسترس دوستان ایمی، قرار بدهد.
در ایران، کاربران فعال اینترنت، بیشتر جوانان هستند، اما در آمریکا و کشورهای غربی، سالخورگان هم بخش غیر قابل صرف‌نظری از جمعیت آنلاین را تشکیل می‌دهند. با درگذشت این کاربران، مسئولان سایت‌های مختلف، چندی است که با پرسش دشوار دست و پنجه نرم می‌کنند: با اطلاعات کاربران فوت‌شده چه باید کرد؟!
این روزها ما خواسته و ناخواسته، بخشی زیادی از خاطراتمان را آنلاین می‌کنیم. زمانی با فوت یک شخص، بازماندگان او می‌توانستند نامه‌ها و عکس‌ها او را به راحتی پیدا کنند و دفترچه خاطراتش را بخوانند، اما در دنیای امروز موضوع به این سادگی‌ها نیست. اصلا خیلی از وابستگان یک متوفی از حساب‌های کاربری یک شخص در سایت‌های مختلف، پسوردهای او، وبلاگش یا گالری‌های آنلاین شخصی، که او در زمان حیات درست کرده، مطلع نیستند. پس با فوت یک شخص، می‌توان انتظار داشت که این خاطرات دیجیتال برای همیشه، مدفون شوند.
فیس‌بوک، پروفایل اعضای فوت‌شده را تنها برای دوستان آنلاین او، سر پا نگاه می‌دارد. مای‌اسپیس، خوشبختانه، چنین محدودیتی ندارد و همه اعضایش می‌توانند پروفایل فوت‌شده‌ها را ببینند. فلیکر و سرویس وبلاگ‌نویسی LiveJournal، بعد از فوت یک کاربر، حساب‌هایش را معلق می‌کنند، اما همچنان اطلاعات او را آنلاین نگه می‌دارند. فلیکر در این میان، بعد افز فوت یک کاربر نه به دوستان و نه به خانواده او، اجازه دیدن عکس‌های خصوصی‌اش را نمی‌دهد.
سرویس‌های ایمیل یاهو، جی‌میل و هات‌میل، تحت شرایطی و در صورت تأیید فوت یک کاربر، با درخواست خانواده‌اش، ایمیل‌های او را روی یک
CD، به آنها تحویل می‌دهند.
بنابراین، همان طوری که می‌بینید، خانواده شما، در صورت فوت شما، برای دسترسی به اطلاعات آنلاین شما، بسیار به زحمت خواهند افتاد! پس بد نیست که خودتان دست به کار شوید و از همین حالا راهی برای مدیریت توشه آنلاین خود بعد از مرگ بجویید!
خوشبختانه سایت‌هایی هستند که این کار را البته با گرفتن مبلغ ناچیزی پول، ممکن می‌کنند. به کمک این سایت‌ها شما می‌توانید پسورد خودتان در سایت‌های مختلف را ذخیره‌سازی کنید، تا بعد از فوت در اختیار بازماندگانتان قرار گیرد. شما می‌توانید علاوه بر این، فایل هم در این سایت‌ها ذخیره کنید و نامه‌هایی برای ارسال به اشخاص مورد نظر، در این سایت قرار بدهید.
سایت‌های Legacy Locker، Asset Lock، Deathswitch نمونه‌هایی از این سایت‌ها هستند.

سایت Deathswitch به کاربران خود اجازه می‌دهد که یک وصیت آنلاین بنویسند، به این ترتیب که کاربران این سایت، می‌توانند در متنی دستورالعمل‌های مورد نظرشان در مورد چگونگی آیین تدفینشان را بنویسند، همچنین آنها می‌توانند اسراری که بر سینه‌شان سنگینی می‌کند و دوست دارند، بعد از مرگ افشا شوند، در این سایت بیاورند!
شاید از خودتان بپرسید که این سایت، چگونه متوجه مرگ کاربران خود می‌شود؟! Deathswitch کارکرد ساده‌ای دارد، این سایت در بازه‌های زمانی که خودتان طولش را انتخاب می‌کنید، ایمیل‌های به شما می‌فرستد، اگر مدتی بگذرد و شما به ایمیل‌ها جواب ندهید، سایت متوجه می‌شود که کاربرش دیگر در قید حیات نیست، اینجاست که سایت، نامه‌های متوفی را برای بازماندگان، ارسال می‌کند.
خوشبختانه ارسال یک پیام در این سایت، رایگان است، اما برای پیام‌های بیشتر، باید بیش از ۱۹ دلار در سال هزینه صرف کنید.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • بعد از مرگ چه اتفاقی برای زندگی آنلاین ما خواهد افتاد؟
  • شب سرفرازی - ويژه نامه تبيان بمناسبت شب های قدر
  • رستگار شدم - ویژه نامه راسخون بمناسبت شهادت امام علی
  • امپراتور بادها بعد از افسانه جومونگ می آید
  • ربوده شدن هواپیمای 737 مسافربری
  • قابل توجه آقايان علی آبادی و كفاشيان: بحرين به جام جهانی 2010 نزديك تر شد!
  • پشت پرده وقف اموال دانشگاه آزاد
  • دانلود سريال امام علي (عليه السلام)
  • مستندي ديدني در مورد پرندگان استراليائي
  • دانلود انيميشن : Up
  • تيتراژ بيادماندني سريال امام علي (ع)
  • نرم افزار فارسی کنترل و مدیریت پول سحر
  • نهج البلاغه همراه برای موبایل
  • بازی سرگرم کننده و زیبای Snowy Treasure Hunter 3
  • وصیت نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین (ع)
  • من لیلة القدر را درک کردم!
  • پیشکش به شاپور ساسانی
  • نهالی در قدر بکار...
  • قصّاب خانه ی بشریّت
  • شب به‌خیر و موفق باشید
  • توسّل به امام زمان(ع)، كليد شب قدر
  • قیمت اشتباه
  • نوجوانی که خون گریه می‌کند
  • جديدترين شماره از ماهنامه Mega Dream Homes International
  • روی پد موس يادداشت بنویسید
  • برای موفقیت در کار باید...
  • زندگي ارزان
  • توصیه برای پاک‌کردن آرایش
  • همه چیز درباره لباس روحانی ها
  • 20 راهکار برای تغذیه درست در ماه رمضان
  • راهنماي خريد MP3 پلير
  • چرا همسرم چشم چرانی می کند ؟!
  • Nokia N900 نهایت فناوری
  • بالاخره شب قدر کدام است؟
  • ماجرای خواندنی شعر معروف شهریار درباره حضرت علی(ع)
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

شب سرفرازی - ويژه نامه تبيان بمناسبت شب های قدر

آفتاب سرخ محراب - ويژه نامه تبيان بمناسبت شهادت حضرت علي

تصاويري از نمايشگاه خودرو فرانکفورت (2009)
یه سایت پر از بازی فلش!
نقاشي هاي جالب روي ديوارهاي شهر بريستول
بیست سایت معروف امروز وقتی آغاز به کار کردند
چه شکلی بودند؟
برای اولین بار انواع بیمه نامه های الکترونیکی همراه با معرفی بیمه نامه های جدید و قدیم
30 عکس جالب از حیوانات
تصاوير: مدل موي ميشل اوباما
تيليغات خلاقانه در دستگيره ها!
برترين سايتهاي برنامه هاي تلويريوني
تصاويري از تعطیلات خانوادگی مدودف
شب های خدایی - ویژه راسخون بمناسبت نامه شب قدر

رستگار شدم - ویژه نامه راسخون بمناسبت شهادت امام علی


 

 

www.mobin-group.com

امپراتور بادها بعد از افسانه جومونگ می آید

سريال «امپراتور بادها» مراحل پاياني ترجمه را به سفارش شبكه 3 سيما پشت سر مي‌گذارد و قسمت‌هاي جديد مجموعه «هشدار براي كبرا 11» شبكه تهران نيز طي يكي دو هفته آينده آماده پخش مي‌شود.
به گزارش ايسنا، ترجمه سريال كره‌اي «امپراتور بادها» تا پايان ماه مبارك رمضان به اتمام مي‌رسد. اين سريال اكنون وارد مراحل آماده‌سازي براي دوبله و پخش شده است. «امپراتور بادها» را كانگ ايل سو سال 2008 در 36 قسمت ساخته است. در اين سريال سونگ ايل گوك، بازيگر سريال «افسانه جومونگ» و «امپراتور دريا» در نقش شاهزاده موهيول، چوي جانگ ون (شاهزاده يئون)، پارك‌ گان هيونگ (دوجين) و جانگ جين يانگ (پادشاه يوري) بازي مي‌كنند. «امپراتور بادها» محصول شبكه KBS است و برنده 4 جايزه از اين شبكه شده است كه از جمله آنها مي‌توان به جايزه بهترين بازيگر مرد براي سونگ ايل گوك اشاره كرد. «امپراتور بادها» درباره زندگي نوه جومونگ (موهيول) است كه از بدو تولد، سرنوشت عجيبي پيدا مي‌كند.گفتني است؛ قسمت‌هاي جديد «هشدار براي كبرا 11» در حالي يكي دو هفته آينده روي آنتن مي‌رود كه به دليل طولاني شدن فرآيند خريد و آماده‌سازي اين مجموعه، مدتي اين سريال آلماني تكراري پخش مي‌شود.ناصر طهماسب، مدير دوبلاژ «هشدار براي كبرا 11» است و جلال مقامي، ژرژ پطرسي، سعيد مظفري، كيكاووس ياكيده، وحيد منوچهري و افشين زينوري به جاي نقش‌هاي اصلي آن در مقاطع مختلف پخش اين سريال گويندگي كرده‌اند.

á جومونگ امشب از ایران می رود
قسمت پایانی سریال افسانه جومونگ جمعه شب از ساعت 23 و15دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می شود.
نام اصلی این سریال تلویزیونی 81 قسمتی کتاب سه پادشاه سلسله هان: فصل جومونگ " The Book of Three Han: The Chapter of Joo Mong است.
این سریال در ژانر تاریخی، درام و جنگی به کارگردانی لی جو هوان و بر اساس فیلمنامه ای از جونگ هیونگ سو و چویی وان کیوساخته شد.
افسانه جومونگ محصول 2006 کشور کره جنوبی است وبرای نخستین باراز تاریخ 15 می 2006 (25 اردیبهشت 1385) تا 6 مارس 2007 (15 اسفند 1385) درشبکه MBC به روی آنتن رفت.
سریال جومونگ تاکنون علاوه بر ایران در کشورهای ژاپن، تایلند، هنگ کنگ، ویتنام، تایوان، سنگاپور ،مالزی، برونئی ، فلیپین و آمریکا پخش شده است.

ربوده شدن هواپیمای 737 مسافربری

یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی Aeromexico ربوده شد.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، به نقل از «آسوشیتدپرس»، این هواپیما که از نوع بوئینگ 737 بوده، لحظاتی پس از فرود در فرودگاه مکزیکوسیتی توسط ربایندگان ناشناس به گروگان گرفته شد.
بنا بر این گزارش، ربایندگان که به گفته مأموران امنیتی، سه نفر هستند، تهدید کرده‌اند در صورتی که خواسته آنها برآورده نشود، بمبی را که در درون هواپیما جاسازی کرده‌اند، منفجر خواهند کرد و در این صورت، خون مسافران به عهده مسئولان خواهد بود.
نخستین خواسته این ربایندگان، صحبت مستقیم با رئیس جمهور مکزیک اعلام شده است.
شبکه تلويزيوني «سي.ان.ان»، لحظاتي پيش در خبري فوري اعلام کرد: هواپيماربايان در فرودگاه مکزيک مسافران اين پرواز را آزاد کردند. گزارش شده در حدود صد تن از مسافران آزاد شده‌اند.
هنوز از آزادي خدمه پرواز و هدف اصلی هواپيماربايان اطلاعاتي منتشر نشده است، اما ربایندگان این هواپیما اهل بولیوی هستند.

قابل توجه آقايان علی آبادی و كفاشيان:
بحرين به جام جهانی 2010 نزديك تر شد!

تيم ملی بحرين با حذف تيم ملی عربستان سعودی خيز بلندی برای راهيابی به جام جهانی 2010 افريقای برداشت.
به گزارش شبکه خبر دانشجو ، تیم ملی عربستان در دیدار برابر بحرین، ابتدا با گل دقیقه دوازده ناصر الشمرانی پیش افتاد اما در دقیقه چهل و یک جیسی جان مهاجم بحرین بازی را به تساوی کشاند.
در اواخر بازی، حمد المنتشری با گل دقیقه نود خود گل دوم عربستان را به ثمر رساند اما تیم ملی بحرین توانست در آخرین دقیقه وقت های اضافی گل تساوی را به ثمر برساند و با توجه به گل زده در خانه حریف به دیدار با تیم نیوزیلند صعود کند.
بدین ترتیب تیم ملی بحرین برای راه یابی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باید اکتبر آینده در دو بازی رفت و برگشت با تیم ملی نیوزیلند، نماینده اقیانوسیه دیدار کند.

روبوسی در فرانسه ممنوع شد!

دولت فرانسه در اقدامی نمادين خواهان خودداری مردم بويژه در پاريس مظهر رمانتيسيسم از روبوسی شد.
به ایرنا، تلویزیون بی.بی.سی چهارشنبه شب گفت: آنچه موجب تشویق دولت فرانسه به این تصمیم مداخله گرانه در امور خصوصی مردم شده است انتشار گزارش وزارت بهداشت مبنی بر ابتلای هفتگی 20 هزار مورد جدید به آنفلوآنزای خوکی در آن کشور بویژه پاریس است.
علاوه بر تشویق مردم به خودداری از روبوسی که یکی از مهم ترین طرق گسترش ویروس آنفلوآنزا است دولت فرانسه خواهان شستن دستها به طور مرتب در محلهای کار و عدم دست دادن مردم با یکدیگر شده است.
برخی شرکتها و ادارات دولتی و خصوصی با دادن رایانه های کیفی به کارکنان خود از آنها خواسته اند در خانه های خود باقی مانده و از راه دور کارهای محوله را انجام دهند تا عملا تمرکز آدمها در زیر یک سقف به حداقل برسد.

خیابان آفریقا از امشب یکطرفه می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که خیابان آفریقا از سر اسفندیاری تا سر میرداماد یکطرفه می شود.
"سید جعفر هاشمی تشکری" در گفتگو با مهر گفت: این خیابان به طور کامل یکطرفه نخواهد شد بلکه از تقاطع اسفندیاری تا سر میرداماد از ساعت 12 امشب یکطرفه می شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: حجم ترافیک از خیابان ولیعصر (عج) به سمت آفریقا به عنوان مسیر جایگزین افزایش پیدا کرده و برای کاهش بار ترافیکی این خیابان به صورت آزمایشی این مسیر از شمال به جنوب یکطرفه می شود.
هاشمی تشکری بیان داشت: هماهنگی های لازم با راهنمایی و رانندگی صورت گرفته تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.
به گفته این مقام مسئول در شهرداری، تلاش شهرداری تهران حذف چراغ راهنمایی ظفر است که بار ترافیکی را چندین برابر کرده و با حذف این چراغ می توانیم شرایط را عادی کنیم.
پیش از این نیز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از یکطرفه کردن خیابان آفریقا خبر داده بود.
سرهنگ هاشمی گفت: یک طرفه کردن خیابان آفریقا هم اکنون در دستور کار است و و اگر به جمع بندی نهایی برسیم با هماهنگی نیروی انتظامی این خیابان نیز از شمال به جنوب یکطرفه می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی، شورای شهر و شهرداری برای یکطرفه کردن این خیابان وجود دارد.

پشت پرده وقف اموال دانشگاه آزاد

در نگاه اول به وقف اموال دانشگاه آزاد اينگونه به نظر مي‌رسد كه اين اقدام حركتي خيرخواهانه و در راستاي اهداف انسان دوستانه است اما با نگاهي عميق‌تر به اين مسئله در مي‌يابيم كه وقف اموال دانشگاه آزاد با موضوع اصلاح اساسنامه اين دانشگاه‌ و انتقادهاي فراوان اخير به رياست عاليه دانشگاه آزاد بي‌ارتباط نيست.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجويان ايران» اين اقدام دانشگاه آزاد-فارغ از قانوني يا غيرقانوني بودن آن- در حالي صورت مي‌گيرد كه در هفته‌هاي گذشته ولايتي و حدادعادل خبر داده بودند كه اصلاح اساسنامه به زودي در دستور كار شورايعالي انقلاب فرهنگي قرار مي‌گيرد، همچنين برخي اخبار نيز از بركناري قطعي عبدالله جعفرعلي جاسبي از رياست دانشگاه آزاد پس از اصلاح اساسنامه اين دانشگاه حكايت دارد.
به همين دليل هيئت مؤسس دانشگاه آزاد با به‌كارگيري وكلاي برجسته و البته باهوش در اقدامي در راستاي فرار از نظارت شورايعالي انقلاب فرهنگي و قانونمند شدن مسائل مربوط به دانشگاه آزاد و همچنين تداوم امپرطوري جاسبي بر دانشگاه آزاد، بحث وقف اموال اين دانشگاه را مطرح كرده‌ است. چراكه وقتي اموال دانشگاه آزاد وقف شود، هيئت مؤسس مي‌تواند شرايطي را براي اموال وقف شده تعيين كند كه در چارچوب قوانين آموزش‌عالي نباشد، يعني دانشگاه آزاد اين امكان را پيدامي‌كند كه يك ناظر بر اموال وقف شده بگذارد و نماينده‌اي قرار دهد كه سياست‌هاي دانشگاه را تعيين كند، در حالي‌كه تعيين سياست‌هاي دانشگاه آزاد با شورايعالي انقلاب فرهنگي است.
بنابراين وقف اموال به دانشگاه آزاد اين امكان را مي‌دهد كه ضمن تعيين سياست‌ها، ناظر مادام‌العمري براي اموال وقفي قرار دهد و محدوديت‌هاي بيشتري نيز براي شورايعالي انقلاب فرهنگي در امر نظارتي بر اين دانشگاه ايجاد مي‌كند. يعني در صورت موقوفه شدن دانشگاه آزاد، وضعيت نظارت بر مديريت آن در هاله‌اي از ابهام قرار مي‌گيرد.
طبق اساسنامه دانشگاه‌ آزاد مصوب شورايعالي انقلاب فرهنگي در سل 66 پس‌ از انحلال اين دانشگاه و تصفيه‌، كليه‌ اموال‌ و دارائي‌هاي‌ باقيمانده‌ دانشگاه آ‍زاد بايد در اختيار دولت(وزارت‌ علوم و وزارت‌ بهداشت‌) قرار بگيرد اما هيئت مؤسس اين دانشگاه با وقف اموال قصد دارد، اموال عمومي را خصوصي قلمداد كرده و با مالك دانستن خود، مقررات و نوع نظارت بر سرمايه عظمي مالي اموال عمومي را رأساً تعيين كند و در اين صورت اموال دانشگاه آزاد و سرمايه عظيم مالي آن در انحصار يك گروه چند نفره خاص قرار مي‌گيرد و اين گروه خاص در هر زمان كه بخواهد مي‌تواند در مورد چگونگي استفاده از اموال و امكانات و سرمايه مالي دانشگاه آ‍زاد بدون نظارت هيچ نهادي تصميم بگيرد و حتي مي‌تواند پول‌هاي اين دانشگاه را در اختيار اشخاص خاص قرار دهد؛ همانطور كه در جريان انتخابات نهم و دهم رياست جمهوري نيز اموال و پول‌هاي دانشگاه آزاد به نفع يك كانديداي خاص بكار گرفته شد.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

سريال امام علي (عليه السلام)

کارگردان: داود میر باقری
بازيگران: داریوش ارجمند - محمدرضا شریفی نیا - سیروس گرجستانی - سعید نیک پور - عنایت بخشی - ویشکا آسایش - انوشیروان ارجمند - جواد خدادادی - عنایت الله شفیعی
نويسنده: داود میرباقری
تهيه کننده: بهروز خوش رزم
مناسب براي: عام
محصول کشور: ایران
زبان: فارسی
صدا: محسن روشن
مدير فيلمبرداري: مازیار پرتو
آهنگساز: فرهاد فخرالدینی
تدوین: مهرزاد مینوش
ژانر: تاریخی

سريال امام علي (عليه السلام) فکر نکنم نيازي به توضيح و معرفي داشته باشد. سريالي که سالهاي گذشته پخش شد و يکي از مانداگارترين آثار سينمائي کشور مي باشد.
قبلا این سریال در اینترنت انتشار پیدا کرده بود که کیفیت معمولی با فرمت WMV داشت، اما این نسخه ای که در زير قرار داده ام، نسخه AVI-XVID هست که کیفیتش از نسخه قبلی WMV بهتره.
این سریال از روی وی سی دی اصلی تبدیل شده و کلش 18 وی سی دی هست.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/147491564/Imam_Ali-A.S-Ep01.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147426136/Imam_Ali-A.S-Ep01.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147459581/Imam_Ali-A.S-Ep01.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147460423/Imam_Ali-A.S-Ep01.part4.rar

http://rapidshare.com/files/147541534/Imam_Ali-A.S-Ep02.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147557021/Imam_Ali-A.S-Ep02.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147514782/Imam_Ali-A.S-Ep02.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147516656/Imam_Ali-A.S-Ep02.part4.rar

http://rapidshare.com/files/147599871/Imam_Ali-A.S-Ep03.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147576255/Imam_Ali-A.S-Ep03.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147593467/Imam_Ali-A.S-Ep03.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147593577/Imam_Ali-A.S-Ep03.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147606075/Imam_Ali-A.S-Ep04.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147611745/Imam_Ali-A.S-Ep04.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147618126/Imam_Ali-A.S-Ep04.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147619074/Imam_Ali-A.S-Ep04.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147627522/Imam_Ali-A.S-Ep05.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147634935/Imam_Ali-A.S-Ep05.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147642212/Imam_Ali-A.S-Ep05.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147643487/Imam_Ali-A.S-Ep05.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147657983/Imam_Ali-A.S-Ep06.part1.rar
http://rapidshare.com/files/148158842/Imam_Ali-A.S-Ep06.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147659283/Imam_Ali-A.S-Ep06.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147644401/Imam_Ali-A.S-Ep06.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147711876/Imam_Ali-A.S-Ep07.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147719159/Imam_Ali-A.S-Ep07.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147727411/Imam_Ali-A.S-Ep07.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147668216/Imam_Ali-A.S-Ep07.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147668114/Imam_Ali-A.S-Ep08.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147693466/Imam_Ali-A.S-Ep08.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147698293/Imam_Ali-A.S-Ep08.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147694381/Imam_Ali-A.S-Ep08.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147739951/Imam_Ali-A.S-Ep09.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147769289/Imam_Ali-A.S-Ep09.part2.rar
http://rapidshare.com/files/148163749/Imam_Ali-A.S-Ep09.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147727605/Imam_Ali-A.S-Ep09.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147863086/Imam_Ali-A.S-Ep10.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147869577/Imam_Ali-A.S-Ep10.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147875692/Imam_Ali-A.S-Ep10.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147876452/Imam_Ali-A.S-Ep10.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147882386/Imam_Ali-A.S-Ep11.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147887321/Imam_Ali-A.S-Ep11.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147891642/Imam_Ali-A.S-Ep11.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147811335/Imam_Ali-A.S-Ep11.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147836792/Imam_Ali-A.S-Ep12.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147846813/Imam_Ali-A.S-Ep12.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147855681/Imam_Ali-A.S-Ep12.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147856377/Imam_Ali-A.S-Ep12.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147903786/Imam_Ali-A.S-Ep13.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147908858/Imam_Ali-A.S-Ep13.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147897741/Imam_Ali-A.S-Ep13.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147898517/Imam_Ali-A.S-Ep13.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147922182/Imam_Ali-A.S-Ep14.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147927677/Imam_Ali-A.S-Ep14.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147914718/Imam_Ali-A.S-Ep14.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147916204/Imam_Ali-A.S-Ep14.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/147956406/Imam_Ali-A.S-Ep15.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147933521/Imam_Ali-A.S-Ep15.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147948715/Imam_Ali-A.S-Ep15.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147949359/Imam_Ali-A.S-Ep15.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/148000093/Imam_Ali-A.S-Ep16.part1.rar
http://rapidshare.com/files/148168885/Imam_Ali-A.S-Ep16.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147991074/Imam_Ali-A.S-Ep16.part3.rar
http://rapidshare.com/files/147991992/Imam_Ali-A.S-Ep16.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/148044900/Imam_Ali-A.S-Ep17.part1.rar
http://rapidshare.com/files/148055218/Imam_Ali-A.S-Ep17.part2.rar
http://rapidshare.com/files/148018826/Imam_Ali-A.S-Ep17.part3.rar
http://rapidshare.com/files/148019969/Imam_Ali-A.S-Ep17.part4.rar
 
http://rapidshare.com/files/148130036/Imam_Ali-A.S-Ep18.part1.rar
http://rapidshare.com/files/148074354/Imam_Ali-A.S-Ep18.part2.rar
http://rapidshare.com/files/148085159/Imam_Ali-A.S-Ep18.part3.rar
http://rapidshare.com/files/148085929/Imam_Ali-A.S-Ep18.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

101 پرنده استراليائي
101AUSTRALIAN BIRDS

مستندي ديدني در مورد پرندگان استراليائي

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: lollylegs


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Up

کارگردان:پیت داکتر، باب پترسون
نویسنده: باب پترسون
گویندگان: ادوارد اسنر، کریستوفر پلامر، جان رتزنبرگر، جردن ناگای
درجه فیلم:PG
مدت زمان فیلم: 96 دقیقه
جدیدترین ساخته ی شرکت پیکسار با همکاری شرکت معتبر والت دیسنی به انیمیشنی بدل شده که به عنوان افتتاحیه ی بزرگترین جشنواره ی سینمای جهان یعنی کن به روی پرده رفت که این خود نشان دهنده ی جذب شدن برگزار کنندگان کن به این فیلم است

داستان:
کارل فردریکسن یک پیرمرد 78 ساله هست که شغل بادکنک فروشی داشته بعد از مرگ همسرش میخواد به ارزوی او جامه ی عمل بپوشونه.
او با وصل کردن چندین هزار بادکنک به خانه اش میخواهد در اسمان ها پرواز کند تا از این طریق خود را به یک منطقه در افریقا رسانده و از این طریق زیبایی های انجا را ببیند.
اما کمی بعد از عمل موفقیت امیز خود میفهمد که در این سفر تنها نیست و پسر بچه ی 8 ساله ای به نام راسل او را همراهی میکند
ایا او میتواند به راحتی ارزوی همسر خویش را براورده کند؟

بودجه ی در نظر گرفته شده برای این انیمیشن 150 میلیون دلار بوده است که با این بودجه فروش فیلم فقط در هفته ی اول 68.2 میلیون دلار بوده که موجب خوشحالی طرفداران این انیمیشن و شرکت والت دیسنی و پیکسار شده است که این رقم در مقابل فروش Wall-E انیمیشن قبلی این شرکت هم بیشتر بوده است و توانسته انیمیشن قبلی این شرکت را در هفته ی اول شکست دهد !!! تعداد سینما های نمایش دهنده ی UP در امریکا 3766 سالن بوده است که این مقدار فروش را در امریکا رقم زده است !
از نکات جالب دیگر اینکه برای اولین بار در تاریخ حدود 1500 سالن سینما فیلم را به صورت 3D اکران میکنند ! از نکات دیگر اینکه پیتر داکتر کارگردان UP قبلا سابقه ی ساخت Monster Inc و Finding Nemo را داشته است که هردو از درخشان ترین انیمیشن های تاریخ سینما هستند !
تا کنون نمره ی منتقدین در متاکریت 88 از 100 است که نشان دهنده ی عضمت این انیمیشن میباشد!

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD-S)

uppper.roar.part1.rar
uppper.roar.part2.rar
uppper.roar.part3.rar
uppper.roar.part4.rar
uppper.roar.part5.rar
uppper.roar.part6.rar
uppper.roar.part7.rar
uppper.roar.part8.rar

رمز فايل: Tony


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

تک موزیک

تيتراژ بيادماندني سريال امام علي (ع)


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
نرم افزار فارسی کنترل و مدیریت پول سحر

 نرم افزار کنترل و مدیریت پول سحر، نرم افزاری کاملا رایگان است در خصوص امور مالی شخصی شما. این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد درآمد ها و هزینه های خود را کنترل و مدیریت کنید. با استفاده از این نرم افزار می توانید درآمد ها و هزینه های خود را به تفکیک و با گروه بندی های مورد نظرتان ثبت نمایید. همچنین گزارشات و نمودار های زیادی در نرم افزار وجود دارد که شما در کنترل و مدیریت دخل و خرج شخصی خودتان یاری می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید حدود ۹۹% فعالیت های مالی شخصی خود را ثبت نمایید و به تفکیک از آنها گزارش تهیه کنید. نرم افزار دارای واسط کاربری و عملیاتی ساده و قابل فهم است. در صورتی که می توانید با رایانه های شخصی کار کنید، مشکلی برای کار با این نرم افزار نخواهید داشت. با توجه به این نکته که این نرم افزار هر روز پیش روی شما قرار خواهد گرفت، قابلیت تغییر پوسته نرم افزار تنوع جالبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

امکانات کلی
- قابل فهم، ساده و سریع.
- امکان ایجاد حساب ها و طرف حساب های نامحدود.
- امکان ایجاد گروه های هزینه و درآمد به صورت درختی.
- امکان تخصیص بودجه جهت گروه های هزینه.
- پشتیبانی و بروز رسانی مشکلات احتمالی.
- نمایش مانده هر حساب در تاریخ های مختلف.
- گزارشات قابل درک تنها با یک کلیک.
- دارای گزارشات نموداری جهت مقایسه بهتر حساب ها، درآمد ها و هزینه ها.
- امکان نصب نرم افزار بر روی USB Memory ها.
- امکان دریافت نسخه پشتیبان.
- امکان ارسال و دریافت اطلاعات.

ایجاد و مدیریت چندین طرف حساب
امکان ایجاد تعداد نامحدود طرف حساب ها به شما این امکان را می دهد که جهت حساب های بانکی، پول نقد همراه خودتان، کارت های اعتباری، وام هایی که دریافت می کنید، دوستانی که با آنها رابطه مالی دارید و... طرف حساب ایجاد نمایید و اطلاعات آنها را به صورت مجزا نگهداری و گزارش گیری نمایید.

کنترل و مدیریت حساب ها
- مدیریت درآمد و هزینه های با استفاده از یک حساب.
- ایجاد گروه بندی های درآمد و هزینه جهت تقسیم بندی درآمد ها و هزینه ها.
- امکان انتقال پول بین حساب ها
- امکان ثبت شرح هزینه و یا درآمد جهت هر یک از دریافت و پرداخت ها.

ارسال و دریافت
- امکان ارسال اطلاعات به فایل.
- امکان دریافت اطلاعات از فایل.
- امکان تهیه نسخه پشتیبان و بازگردانی آن.

چاپ
- امکان چاپ تمامی دریافت و پرداخت های یک حساب در محدوده مشخص.
- امکان چاپ تمامی درآمد ها و هزینه ها در محدوده تاریخی مشخص.

نمودار ها
- امکان مقایسه درآمد ها و هزینه ها در محدوده تاریخی مشخص.
- امکان مقایسه یک گروه هزینه با ماه های قبل.
- امکان مقایسه یک گروه درآمد با ماه های قبل.
- امکان مقایسه درآمد های ماهانه.
- امکان مقایسه هزینه های ماهانه.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نهج البلاغه همراه برای موبایل

این نرم افزار شامل متن کامل نهج البلاغه به همراه ترجمه فارسی و شرح و تفسیر آن برای موبایل با فرمت جاوا می باشد که محصولی از مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان است. در این نرم افزار امکان دسترسی به متن کامل عربی نهج البلاغه شامل خطبه ها ، کلمات غریب ، نامه ها و حکمتها وجود دارد. خطبه ها و نامه ها دارای عنوان فارسی می باشند. همچنین ترجمه فارسی نهج البلاغه در این نرم افزار قرار داده شده است که کار استاد محمد دشتی می باشد. همچنین شرح و تفسیر ابن میثم بحرانی نیز اضافه شده است. امکان جستجو در متن، ترجمه و شرح و تفسیر کتاب نیز وجود دارد. حوزه علمیه اصفهان بر روی نهج البلاغه کارهای زیادی انجام داده و چندین محصول نرم افزاری قوی برای ویندوز نیز در این زمینه تولید کرده است و این بار این محتوا را بر روی موبایل عرضه کرده است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی سرگرم کننده و زیبای
Snowy Treasure Hunter 3

Snowy Treasure Hunter بازی مهیج و جذابی است که در این بازی سگی به نام برفی که بسیار زبر و زرنگ است، خودش را همیشه در ماجراهای عجیب و غریبی وارد می‌كند و همواره با استفاده از هوش و ذكاوت ذاتی‌ اش همه را پشت سر گذاشته و به هدف خود دست پیدا می‌كند. این بار هم برفی مجبور است یك مسیر طولانی را در طول 85 مرحله طی كند تا به كمك شما قلعه ‌های مخفی، دهلیز‌ های تو در تو و غنایم و گنجینه‌ های پنهان شده را كشف كند، این بازی با گرافیك و انیمیشن فوق‌ العاده‌اش به همراه انواع جدیدی از موانع، معماها و دشمن ‌های پلید ریز و درشت، شما را مبهوت خود خواهد كرد. در مراحل بالاتر بازی سخت تر شده و سرعت عمل در بازی بالا می رود.

ویژگی های بازی Snowy Treasure Hunter 3:
- بازی بسیار جذاب و هیجانی با گرافیک بالا و سه بعدی
- دارای راهنما جهت ادامه بازی
- دارای 85 سطح چالش انگیز و رقابتی
- دارای داستانی جالب و کمدی
- متنوع بودن دشمنان در بازی
- دارای 3 داستان متفاوت
- امکان ذخیره بازی در هر مرحله
- مراحل متنوع
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 44 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

وصیت علی(ع) در آخرین لحظات عمر
وصیت نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع)
و امام حسین (ع)

به غیر از وصیت کوتاهی که در نهج البلاغه از امام علی (علیه السلام) ثبت گردیده ، وصیت‌های دیگری نیز از ایشان در سندهای قدیمی دیده می‌شود. "قاضی محمد بن سلامه " معروف به قضاعی متوفای 405 هجری در مجموعه ای از سخنان علی علیه السلام که آن را "دستور معالم الحکم" نامیده، وصیتی از امام آورده است. وی گوید وقتی پسر ملجم حضرت را ضربه زد، امام حسن علیه السلام گریان بر او درآمد، امام پرسید: « پسرم چرا گریه می‌کنی؟"
امام حسن علیه السلام پاسخ داد: "چرا نگریم که تو در نخستین روز آن جهان و آخرین روز این جهانی" ، حضرت فرمود: " پسرم! چهار چیز را به تو می‌گویم که به خاطر بسپار و به کار دار، و چهار چیز را اگر انجام ندهی، اندک زیانی به تو نمی‌رساند."
و اما آنهایی که باید به کار بندی: و اما چهار خصلتی که باید از آن پرهیز نمایی:
1- خرد برترین توانگری است.
2- بدترین تهیدستی نادانی است.
3- خودبینی، وحشتناک ترین وحشت است.
4- خوش خوئی گرامی ترین حسب می باشد.

1- از دوستی با احمق که او خواهد ترا سود رساند لیکن به زیانت کشاند.
2- از دوستی با دروغگو که دور را به تو نزدیک و نزدیک را دور نماید.
3- از دوستی با بخیل که چیزی را که بدان سخت نیازمندی از تو دریغ می‌دارد.
4- از دوستی با تبهکار که تو را به هنگام سود خود می‌فروشد.(1)

و نیز آورده‌اند که وقتی امیرالمؤمنین ضربت خورد، برای امام حسن و امام حسین علیهماالسلام اینگونه وصیت فرمود:
شما را سفارش می‌کنم به ترسیدن از خدا، و این که دنیا را نخواهید هر چند دنیا در پی شما بیاید. دریغ مخورید بر چیزی، از آن که به دستتان نیاید.
حق را بگویید، برای پاداش -آن جهان- کار کنید، با ستمکار در پیکار باشید و ستمدیده را یاری کنید.
شما و همه فرزندان و خویشانم و آن کسانی که نامه من به ایشان رسد را ، سفارش می‌کنم به ترس از خدا و آراستن کارها، آشتی با یکدیگر ، که من از جد شما شنیدم که فرمود: «آشتی دادن میان مردمان بهتر است از نماز و روزه سالیان.»
خدا را! خدا را! درباره یتیمان، آنان را گاه گرسنه و گاه سیر مدارید، و نزد خود ضایعشان مگذارید.
خدا را! خدا را! همسایگان را بپایید که سفارش شده پیامبر شمایند و پیوسته درباره آنان سفارش می فرمود چندان که گمان بردیم برای آنان ارثی معین خواهد کرد.
خدا را! خدا را! درباره قرآن، مبادا دیگری بر شما پیشی گیرد در رفتار به احکام آن.
خدا را! خدا را! درباره نماز، که نماز ستون دین شماست.
خدا را! خدا را! در حق خانه پروردگارتان، آن را خالی مگذارید، تا آنجا که در این جهان ماندگارید، که اگر - حرمت - آن را حفظ ننمایید به عذاب خدا گرفتار شوید.
خدا را! خدا را! درباره جهاد در راه خدا. درباره مالتان، جانتان و زبانتان!
بر شما باد به یگدیگر پیوستن و به هم بخشیدن. مبادا از هم روی بگردانید و پیوند هم را بگسلانید.
امر به معروف و نهی از منکر را وامگذارید که بدترین شما حکمرانی شما را بر دست گیرند! آنگاه دعا کنید و از شما نپذیرند. پسران عبدالمطلب! نبینم در خون مسلمانان فرو رفته‌اید و بگویید امیر مؤمنان را کشته‌اند! بدانید جز کشنده من نباید کسی به خون من کشته شود.
بنگرید! اگر من از این ضربت او مُردم، او را تنها یک ضربت بزنید و دست و پا و دیگر اندام او را مبرید که من از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم
می فرمود: «بپرهیزید از بریدن اندام مرده هر چند سگ دیوانه باشد.»

----------------------
منبع:
1- زندگانی امیر مؤمنان علی علیه السلام، دکتر سید جعفر شهیدی، ص 168.
2- نامه 47 نهج البلاغه، ترجمه دکتر سید جعفر شهیدی.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1801- انيس قلب خود تنها خدا كن، خدا را در دل شبها صدا كن، زخوف حق چو اشكى را چكاندى، به حال اين رفيقت هم از ته دل دعا كن (4435-0935) (6471-0916)

1802- دل كنده ام دگر از هر چه بود وهست-ازشهر ارزو، دنياي خودپرست-درزيربارغم رگبار كينه ها-اري چه بيصدا ايينه ام شكست-حالا چنان دلتنگ وخسته ام-كز خود بريده ام تنها نشسته ام-تنها وناميد تا امتدادشب-عهدي من از سحرباگريه بسته ام (7311-0918)

1803- سلام و درود خدا بر بندگان پاکش که شما هم اگر یک حمام بروید از آنانید ( 4435-0935)

1804- آرزوهايم زير انبوهى از خاكستر،هنوز نفس مىكشند،هنوز شعله ورند،نسيم مهربانى تو كدام جمعه مىوزد. اللهم عجل لوليك الفرج(4435-0935)

1805- مرا بسپار در يادت به وقت بارش باران، نگاهت گر به آن بالاست و در حال دعا هستى،خدا آنجاست، دعايم كن،دعايم كن، كه من محتاج محتاجم. (4435-0935)

1806- ماه عشق است بيا عاشق شويم،عاشق آن خداى خالق شويم،چون به درگاهش كشيم دست نياز،مهربان باشد شويم ما بىنياز. (4435-0935)

1807- پروردگاراخدايا ربا.....الاها..دعايم يادم رفت آنرا بيادم بياور! (4815-0918)

1808- کاش در این رمضان لایق دیدار شویم * سحری با نظرلطف تو بیدار شویم* کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان*تا که هم سفره تو لحظه دیدارشویم*استشمام عطرخوش بوی رمضان گوارای وجودتان باد التماس دعا (3627-0918)

1809- شایداین سحر،فرصت آخرباشد،که به مقصد برسیم و ببینيم خدارا، میشود آسان رفت،میشودکاری کرد،که رضا باشد او،ای سبک بال درین راه شگرف،دردعای سحرت در مناجات خدایی شدنت هرگز از یاد مبر،من جا مانده بسی محتاجم. (7314-0915)

1810- استشمام عطرخوشبوی رمضان گوارای وجودتان التماس دعا (1345-0918)

1811- ميگن هروقت آب مينوشي بگو ياحسين(ع)اين روزهاكه آب ميبيني و نمينوشي آرام بگو ياابولفضل(ع) (7314-0915)

1812- جواني اوج احساسات عاشقانه است،اما اگه نتوني هيچ وقت به عشقت برسي بي صدا خواهي مرد. (7610-0918)

1813- ‏¤¤¤¤( )¤¤¤¤این ساعت مچيمه،عقربه هاشوبرداشتم تانفهمم چندساعته ندیدمت (4435-0935)

1814- پرسيدند:بهشت را خواهي يا دوست؟ گفتم:جهنم است بهشت بي دوست. (7098-0935)

1815- از طرف ميپرسنداسم کوچک جومونگ چيه؟ ميگه افسانه!! (3377-0937)

1816- درفلسفه ىوفاچنين آمده است دل وقف شكستن است بيهوده مرنج! (4804-0935)

1817- می دونی فلسفه ی اختراع سرسره چیه ؟ می خوان به آدم بگن که ببین بالا رفتن چه سخته پایین اومدن چه ساده اس (7314-0915)

1818- به كعبه گفتم تواز خاكي منم خاك چرا بايد به دورتوبگردم ؟ نداآمد: تو با پا آمدي بايدبگردي برو بادل بياتا من دورت بگردم ! (7166-0918)

1819- انسان درشهری زندگی میکندکه درآن شهر.شهراندیشه اوست.تاتصمیمی درزندگی ایجادنشودتغییری نخواهد داشت. تقدیر خداوند در راستای تو تغییر میکند. (7314-0915)

1820- تواناترین مترجم کسی است که سکوت دیگران را ترجمه کند شاید سکوتی تلخ گویای دوست داشتنی شیرین باشد.(8755-0937)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

من لیلة القدر را درک کردم!

عالم عامل سید محمد هندی فرمود:
روایتی را به این مضمون دیدم که؛« اگر می خواهی شب قدر را بشناسی، هر شب از شبهای ماه رمضان صد مرتبه سوره ی مبارکه ی «دخان» را بخوان.» من هم این کار را شروع کردم و به طوری روان شدم که شب بیست و سوم از حفظ می خواندم.
آن شب بعد از افطار به حرم امیرالمؤمنین(ع) مشرف شدمغ اما جایی پیدا نکردم که در آنجا بنشینم و چون در طرف پیش رو، پشت به قبله و زیر چهل چراغ، به خاطر زیادی جمعیت در آن شب جایی نبود، رو به قبر منور کردم و چهار زانو نشستم و مشغول خواندن سوره ی دخان شدم. در این بین مرد عربی را دیدم که کنار من و مثل من نشسته است. ایشان قامتی میانه، رنگی گندمگون، چشمها و بینی و رخسار نیکویی داشت و نهایت مهابت را مانند شیوخ و بزرگان عرب دارا بود جز این که جوان بود و به خاطر ندارم آیا محاسن مختصری هم داشت یا نه؛ ولی احتمال می دهم داشت.
با خود می گفتم: چه شده که این عرب بدوی به اینجا آمده و نشسته است! چون این شکل نشستن مانند نشستن عجمهاست، و امشب چه حاجتی دارد؟ آیا از شیوخ و بزرگان «خزاعل» (دسته ای از اعراب) است که کلید دار یا غیر او دعوتش کرده اند و من مطلع نشده ام؟
بعد از آن با خود گفتم: نکند ایشان حضرت بقیة...(عج) باشند.
به صورتشان نگاه می کردم و ایشان هم به طرف راست و چپ خود به زوار نگاه می کردند نه طوری که منافی با وقار باشد. با خود گفتم از او سؤال می کنم منزلش کجاست؟ یا این که خودش کیست؟
تا چنین اراده ای کردم، به طوری قلبم گرفت که مرا رنجاند و احتمال می دهم صورتم از آن درد زرد شد. همین طور درد دل داشتم تا با خود گفتم: خداوندا! من از ایشان سؤال نمی کنم، دلم را به حال خود رها کن و از این درد نجاتم بده.
همان لحظه قلبم آرام شد.
باز راجع به او فکر می کردم. دوباره تصمیم گرفتم سؤال کنم و جویای حالش شوم و گفتم: این سؤال چه ضرری دارد؟
همین که این قصد را نمودم دلم به درد آمد و به همان شکل بودم تا از آن فکر منصرف شدم و عهد کردم چیزی از او نپرسم. همان جا باز دلم آرام شد. با زبان، مشغول خواندن قرآن بودم ولی چشمان خودم را به رخسار و جمال ایشان دوخته بودم و درباره ی آن بزرگوار فکر می کردم.
تا این که شوق او مرا وا داشت که برای بار سوم تصمیم بگیرم از حالش جویا شوم، باز دلم به شدت به درد آمد و مرا آزار داد. این بار صادقانه تصمیم بر ترک سؤال گرفتم و برای خود نشانه ای جهت شناختن تعیین کردم، بدون این که از او بپرسم به این صورت که از او جدا نشوم و هر جا می رود با او باشم؛ اگر منزلش معلوم شد، که از مردم معمولی است و چنانچه از نظرم غایب گردید، حضرت بقیة... ارواحنا فداه است.
ایشان نشستن را به همان صورت طول داد و میان من و او فاصله ای نبود؛ بلکه گویا لباس من به جامه ی ایشان چسبیده باشد. در این هنگام خواستم وقت را بدانم چون صدای ساعت حرم را از کثرت جمعیت نمی شنیدم. شخصی پیش روی من بود و ساعت داشت. قدمی برداشتم که از او بپرسم؛ اما به خاطر فشار جمعیت از من دور شد و من هم به سرعت به جای خودم برگشتم و ظاهرا یک پایم را اصلا از جای خود برنداشته بودمغ ولی دیگر آن بزرگوار را ندیدم و نیافتم.
از حرکت خود پشیمان شدم و خودم را سرزنش کردم که باعث محروم کردن خود از چنین فیض بزرگی شده ام(1)

پی نوشت:
1ـ برکات حضرت ولی عصر(ع)، حکایات عبقری الحسان، ص284

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

پیشکش به شاپور ساسانی

آهنگری شمشیر بسیار زیبا تقدیم شاپور پادشاه ساسانی نمود. شاپور از او پرسید چه مدت برای ساختن این شمشیر زمان گذاشته ایی و آهنگر پاسخ داد یک سال تمام. پادشاه ایران باز پرسید و اگر یک شمشیر ساده برای سربازان بسازی چقدر زمان می برد ؟ و او گفت سه تا چهار روز.
شاپور گفت آیا این شمشیر قدرتی بیشتر از آن صد شمشیر دیگری که می توانستی بسازی دارد ؟
آهنگر گفت: خیر ، این شمشیر زیباست و شایسته کمر شهریار !
پادشاه ایران گفت: سپاسگذارم از این پیشکش اما ، پادشاه اهل فرمان دادن است نه جنگیدن ، من از شما شمشیر برای سپاهیان ایران می خواهم نه برای خودم ، و به یاد داشته باش سرباز بی شمشیر نگهبان کیان کشور ، پادشاه و حتی جان خویش نیست. این سخن شاپور دوم ما را به یاد این سخن دانای ایرانی ارد بزرگ می اندازد که: فرمانروای شایسته اسیر کاخ ها نمی شود نگاه او بر مرزهای کشور است.
شاپور با نگاهی پدرانه به آهنگر گفت اگر به تو پاداش دهم هر روز صنعتگران و هنرمندان به جای توجه به نیازهای واقعی کشور ، برای من زینت آلات می سازند و این سرآغاز سقوط ایران است. پدرم به من آموخت زندگی ساده داشته باشم تا فرمانرواییم پایدارتر باشد. پس برای سربازان شمشیر بساز که نبردهای بزرگ در راه است.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

بسم الله القاسم الجبارين
از شهادت واهمه اي نداريم. اين منتهاي آرزوي ماست. خدا گواه است هنگاميكه حرف از داوطلب براي شهادت به ميان مي آيد، بين برادران بر سر اجابت آن دعوا مي افتد.
اي عرفان و اي معلمين اخلاق؛ كه مشغول رياضت كشيدن براي نزديكي به درگاه خدا هستيد، به جبهه ها بياييد تا ببينيد كه چگونه برادران شما به آن درجه از قرب الهي رسيده اند...
خدا را شكر مي كنم كه نعمت زجر كشيدن در راهش را نصيبم نمود. خدا را شكر مي كنم كه نعمت شركت در عمليات به منظور روشن كردن سرزمين هاي سرد و بي روح گشته از لوث وجود صداميان اشغالگر را، به نور خدايي نصيبم فرمود.
از خدا مي خواهم كه شهادت را در راهش نصيبم فرمايد و آن گاه كه به مشيت الهي از اين دنياي فاني رفتم؛ در زمره ي شهيدان به حساب آيم. از خدا مي خواهم كه مرا به حال خود وا مگذارد كه بنده اي حقير و زبون هستم.

ومن الله التوفيق
۲۶ اسفند ۱۳۶۰-ساعت ۱۱ شب- جبهه دزفول
حقير محسن وزوايي
 epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة النجم آيات: 62 محل نزول: مکه
 
سورة النجم

 
وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى 1 مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَى 2 وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى 3 إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى 4 عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى 5 ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى 6 وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى 7 ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى 8 فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى 9 فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى 10 مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى 11 أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا يَرَى 12 وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى 13 عِندَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى 14 عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَى 15 إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَى 16 مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَى 17 لَقَدْ رَأَى مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَى 18 أَفَرَأَيْتُمُ اللَّاتَ وَالْعُزَّى 19 وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَى 20 أَلَكُمُ الذَّكَرُ وَلَهُ الْأُنثَى 21 تِلْكَ إِذًا قِسْمَةٌ ضِيزَى 22 إِنْ هِيَ إِلَّا أَسْمَاء سَمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَآبَاؤُكُم مَّا أَنزَلَ اللَّهُ بِهَا مِن سُلْطَانٍ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَمَا تَهْوَى الْأَنفُسُ وَلَقَدْ جَاءهُم مِّن رَّبِّهِمُ الْهُدَى 23 أَمْ لِلْإِنسَانِ مَا تَمَنَّى 24 فَلِلَّهِ الْآخِرَةُ وَالْأُولَى 25 وَكَم مِّن مَّلَكٍ فِي السَّمَاوَاتِ لَا تُغْنِي شَفَاعَتُهُمْ شَيْئًا إِلَّا مِن بَعْدِ أَن يَأْذَنَ اللَّهُ لِمَن يَشَاء وَيَرْضَى 26

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة النجم
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
سوگند به ستاره هنگامى كه افول مى‏كند، «1» كه هرگز دوست شما ( محمد «ص‏») منحرف نشده و مقصد را گم نكرده است، «2» و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‏گويد! «3» آنچه مى‏گويد چيزى جز وحى كه بر او نازل شده نيست! «4» آن كس كه قدرت عظيمى دارد ( جبرئيل امين) او را تعليم داده است; «5» همان كس كه توانايى فوق العاده دارد; او سلطه يافت «6» در حالى كه در افق اعلى قرار داشت! «7» سپس نزديكتر و نزديكتر شد «8» تا آنكه فاصله او (با پيامبر) به اندازه فاصله دو كمان يا كمتر بود; «9» در اينجا خداوند آنچه را وحى كردنى بود به بنده‏اش وحى نمود «10» قلب (پاك او) در آنچه ديد هرگز دروغ نگفت «11» آيا با او درباره آنچه (با چشم خود) ديده مجادله مى‏كنيد؟! «12» و بار ديگر نيز او را مشاهده كرد، «13» نزد «سدرة المنتهى‏»، «14» كه «جنت الماوى‏» در آنجاست! «15» در آن هنگام كه چيزى ( نور خيره‏كننده‏اى) سدرة المنتهى را پوشانده بود، «16» چشم او هرگز منحرف نشد و طغيان نكرد (آنچه ابد واقعيت بود)! ( ) «17» او پاره‏اى از آيات و نشانه‏هاى بزرگ پروردگارش را ديد! «18» به من خبر دهيد آيا بتهاى «لات‏» و «عزى‏» «19» و «منات‏» كه سومين آنهاست (دختران خدا هستند)؟! «20» آيا سهم شما پسر است و سهم او دختر؟! (در حالى كه بزعم شما دختران كم ارزش‏ترند!) «21» در اين صورت اين تقسيمى ناعادلانه است! «22» اينها فقط نامهايى است كه شما و پدرانتان بر آنها گذاشته‏ايد (نامهايى بى‏محتوا و اسمهايى بى مسما)، و هرگز خداوند دليل و حجتى بر آن نازل نكرده; آنان فقط از گمانهاى بى‏اساس و هواى نفس پيروى مى‏كنند در حالى كه هدايت از سوى پروردگارشان براى آنها آمده است! «23» يا آنچه انسان تمنا دارد به آن مى‏رسد؟! «24» در حالى كه آخرت و دنيا از آن خداست! «25» و چه بسيار فرشتگان آسمانها كه شفاعت آنها سودى نمى‏بخشد مگر پس از آنكه خدا براى هر كس بخواهد و راضى باشد اجازه (شفاعت) دهد! «26»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mastoor_313

نهالی در قدر بکار...

 موسی گفت:
- خدای من نزدیک شدن به تو را خواهانم.
- نزدیکی من از آن کسی است که شبهای قدر بیدار شود.
- خدای من! رحمت تو را می خواهم.
- رحمت من از آن کسی است که در شب قدر به فقیران رحم کند.
- خدای من! جواز عبور از صراط را می خواهم
- آن برای کسی که در شب قدر صدقه ای بدهد.
- خدای من! از درختان بهشتی می خواهم.
- این مال کسی است که در شب قدر سبحان الله بگوید.
- الهی! رضایتت در چیست؟
- رضایت من از آن کسی است که دو رکعت نماز در شب قدر بخواند.

المراقبات میرزا جواد ملکی تبریزی، ص 293

 

 

haji658

در جواب مطلب يكي از دوستان مطلبي رو ميفرستم ممنون ميشم توي مجله قرارش بدي:

دوست عزيزم، mohammadmahdi_nh
مطلبي كه تو مبين زده بوديد رو خوندم. نمي خوام از كسي دفاع كنم نه اينوري نه اون وري. تنها ميخواستم بگم قدرت رسانه رو نبايد تو دنياي رسانه اي امروز فراموش كرد. نمي دونم اين جنايتها چقدرش كار نيروهاي فاسد داخل نيروي انتظاميه چقدرش كار پشت پرده هاي اين اغتشاشاته كه احساسات انساني ما رو نشونه رفته اند تا در مقابل نظام قرارمون بدن، كه در واقع خودمون كلك خودمون رو بكنيم و نياز به كس ديگه اي نباشه. اما يه سوال اگه اين جنايات از طرف حكومت برنامه ريزي شده بود چرا به سراغ اونهايي نرفتند كه شما ازشون شكايت كرديد. آيا جرم نداها و اون همسايه هاي شما فرق چنداني از نظر حكومت داشت؟ و يه سوال ديگه چرا هيچ كدوم از اين نيروهاي انتظامي قاتل سراغ كله گنده هاي اغتشاش نرفتند و اومدند سراغ دوتا جووني كه اومدن تو خيابونا. پشت پرده هر دو طرف رو خدا عالمه. اين جنايات كار هر كي باشه از چشم خلق مخفي باشه از چشم خدا مخفي نيست
يا حق

 

 

akbarzeyton

قصّاب خانه ی بشریّت

در زمان سلطان محمود می‌کشتند که شیعه است
زمان شاه سلیمان می‌کشتند که سنی است
زمان ناصرالدین شاه می‌کشتند که بابی است
زمان محمد علی شاه می‌کشتند که مشروطه طلب است
زمان رضا خان می‌کشتند که مخالف سلطنت مشروطه است
زمان پسرش می‌کشتند که خراب‌کار است
امروز توی دهن‌اش می‌زنند که منافق است
و فردا وارونه بر خرش می‌نشانند و
شمع‌آجین‌اش می‌کنند که لا مذهب است
اگر اسم و اتهامش را در نظر نگیریم چیزی عوض نمی شود
تو آلمان هیتلری می کشتند که یهودی است
حالا تو اسرائیل می‌کشند که طرف‌دار فلسطینی‌ها است
عرب‌ها می‌کشند که جاسوس صهیونیست‌ها است
صهیونیست‌ها می‌کشند که فاشیست است
فاشیست‌ها می‌کشند که کمونیست است‌
کمونیست‌ها می‌کشند که آنارشیست است
روس ها می‌کشند که پدر سوخته از چین حمایت می‌کند
چینی‌ها می‌کشند که حرام‌زاده سنگ روسیه را به سینه می‌زند
می‌کشند و می‌کشند و می‌کشند
و چه قصاب خانه‌یی است این دنیای بشریت

احمد شاملو

 

 

ebry69

آه چه ظريفند تارهاى چپر اندامت
چه رنجى دارد كسى را دوست داشته باشى
كه دوستت نداشته باشد.
و من دوستت دارم،
و به شرم هم باور ندارم!
به كنارم بيا، زيبا
از من دور مشو، نمكين.
برايت شاه بلوط گالاروزا آورده ام
سيب گلاب و هلو و پرتقالهاى چينى،
سيب زمينيهاى شيرين
و آهى كه طعم دارچين دارد!
تو دندانهائى دارى از دانه هاى برنج آغشته به شير

ebry69@yahoo.com

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

سلام و علیکم خدمت اخوی های گل بلبلیم

خوبین
با ماه رمضون حال می کنین که
امروز بیکار بودیم گفتیم بریم یه کم گیر بدیم در و دیوار ببینیم چی می شه...
دیروز دم افطاری منتظر این سریال خورشید و برو بکسش بودیم و همزمان هم به زور این تبلیغات کابینت ( دری وری ) رو تحمل می کردیم که به ذهنمون رسید یه کم هم بریم تو کار این تبلیغات:
نمی دونم این چه ادا و اصولیه که جدیدا سر برنج و اینا در آوردن... برنج قد بلند ، برنج دراز ، برنج هرکول، برنج تیریپ زرافه..بابا بی خیال
حالا خوبه توی یه برنامه ی تلویزیونی هم یه متخصص تغذیه گفت این برنجا فقط هیکل بزرگ کردن.. آدم می مونه قسم خضرت عباس رو قبول کنه یا دم خروس رو.. تازه از منابع غیر رسمی هم خبر رسیده این برنجا پاکستانی و هندی هستن ( یه بار خودم براشون یه آهنگ هندی گذاشتم پا شدن دور درخت و گل و بلبل می پیچیدن )
تبلیغ تمشک خور دیگه مربوط به شرکت مخابرات بود
بابا من نمی دونم ازدواج چه ربطی به پرداخت قبض و پرداخت غیر حضوری داره... الا این طراحای این دری وری ها هر وقت که به تنگ می یان از ازدواج و خوازمنی ( یه کلمه قدیمیه معادل خواستگاری ) مایه می ذارن... این ربط همون آقای گودرزی به شقایق خانومه ( ها ها ها... پیدا کن پرتقال فروش رو )
اما بی ربط ترین و مزخرف ترین تبلیغ مال این ماکارونیه اس... ماکه ؟؟ یاکه ؟؟؟ نمی دونم چی بود اسمش.... هر چیه این قدر دری وریه که حد نداره... همون حکایته تنگ آمدن قافیه و به جفنگ آمدنه شاعره...

فعلا نا ندارم به بقیه ی این چیزا گیر بدم...

 

 
akrami14

در پاسخ به بعصی از نظرات

سلام به داداش گلم.. من احساس می کنم شما و افرادی مثل شما ذاتا از نظام اسلامی و اینکه عدالت در این کشور پا بگیرد بدتا ن می آید با اینکه هر روز می بینید و می شنوید آن افرادی که شما را مورد بازیچه قرار دادند خود به دنبال چه اهدافی خصوصا اهداف آن استعمارگران زالو صفت بودند. ای کاش کمی هم به وجدانتان رجوع می کردید و حداقل کمی فکر می کردید که چرا خدا و قران و ائمه را ملاک حرف و عملم قرار نمی دهم و فقط هر چه موسوی و حامیانش می گویند بدون چون و چرا می پذیرم. آیا واقعا مطمئنی فردای قیامت می توانی جواب این همه مطالبی که متاسفانه از روی غرض و دشمنی هست به خدا بدهی؟ نگو فلانی ها اینکارها را کرده  اند و من شنیده ام و برای روشن شدن افکار می گویم.
من نمی دانم چقدر به قران و خدا اعتقاد داری ولی آیا می دانی همین زبان و گوش و چشم و.... فردای قیامت در دادگاه الهی شهادت بر اعمال ما می دهند؟ اگر باور نداری و نمی گویی این حرفها مثل بقیه حرفهای احمدی نزاد دروغ است آیه اش را با ترجمه می دهم بخوان وعبر ت بگیر...
بقیه درنظر بعدی...

( ولا تقف ما ليس لک بي علم.ان السمع و البصر والفواد کل اولئک کان عنه مسئولا)..
اي انسان هرگز به انچه علم واطمينان نداري دنبال نکن چرا که چشم و گوش و دلها همه مسئولند...

خطالب به خودم.....مگر نمي داني فرداي قيامت همه اعضاي بدنت در محکمه الهي جوابگو هستند
پس چرا مواظب زبانت نيستي؟چرا با حرفهاي نامناسب دلي را به درد مي آوري و يا مي شکني؟چقدر در اين ايام انتخابات غيبت کردي؟ تهمت زدي؟ خواي امام زمانت تو را بپذيرد؟

( اليوم نختم علي افواهم و تکلمنا ايديهم و تشهد ارجلهم بما تکسبون...
روز قيامت بر دهان هايتان قفل مي زنيم و دست هايتان با ما سخن مي گويند و پاهايتان بر آنچه کسب کرده ايد شهادت مي دهند.

من که شخصا می ترسم از آنروزی که همه پرده ها کنار می رود و دیگر زمان انکار و گفتن اینها دروغ است و... گذشته. مطمئن باش من نه دشمنی با شما و امثال شما دارم و نه اینکه از اقوام احمدی نژادم.ملاک من خدا و قران است و بس

حال این خودت و این وجدانت.. خود دانی داداش گلم...
--
خدا نگهدارتان باد

 

 

alirezamajidi

شب به‌خیر و موفق باشید

فرانک مجیدی: «به نفعتونه با ما همکاری کنید آقا!». یک لحظه مکث کرد:«دارید تهدیدم می‌کنید؟!» مرد خندید، از موضع قدرت و آرام گفت:«نه این فقط یه پیشنهاده! می دونین؟! همسرم عاشق فیلمای شماست! فکر کنم عاقلانه باشه بتونه عاشق کارای بعدیتون هم باشه، بستگی به شما داره!» خودنویس را به طرفش گرفت. دو راه داشت، اسم‌ها را بنویسد و فیلم بسازد یا شرافتمندانه نه بگوید و از سینما حذف شود! در نهایت خودنویس را گرفت و هشت اسم نوشت. نفسش را محکم از بینی بیرون داد و کاغذ را بلافاصله قبل از آن‌که پشیمان شود به سمت آن مرد گرفت که کنار پنجره داشت سیگار می کشید. «کار عاقلانه‌ای کردید! راستی، اگه زنم بفهمه دیدمتون و ازتون امضا نگرفتم منو می‌کشه! لطف می‌کنین…».
بیش از چهل سال بعد، وقتی در سال ۱۹۹۹ جایزه‌ی اسکار یک عمر فعالیت هنری را به «الیا کازان»، کارگردان با اصلیت ترکیه‌‌ای، می‌دادند، آنها که از ماجرای دادگاه خبر داشتند، برایش نه دست زدند و نه بلند شدند، مثل اد هریس و بعداً بازماندگان آن دادگاه‌ها، این تقدیر را مورد نکوهش قرار دادند. در نهایت این‌طور شد که وقتی حرف از کازانی می‌شد که تنها کارگردان دنیا بود که «مارلون براندو» به‌شدت از او حساب می‌برد، یک امای تلخ ته حرف‌ها می‌آمد. این انگ شرافت و ننگ خیانتی بود که دوران جوزف مک‌کارتی بر نام خیلی‌ها زد. فیلم‌های «مظنون به جرم» به کارگردانی اروین وینکلر و «مجستیک» به کارگردانی فرانک دارابونت که نمایش فشار دوران مک‌کارتی بر هنرمندان سینما بود از برنامه‌ی «سینما یک» حدود دو، سه سال پیش به نمایش در آمد. «جرج کلونی» در جدیدترین تلاش نمایش دوران مک‌کارتیسم، در سال ۲۰۰۵ روایت مستندواری به نام «شب به‌خیر و موفق باشید» از خبرنگاران شجاعی ساخته که دیکتاتوری مک‌کارتی را عیان می‌کنند.
ادوارد مارو (دیوید استراثیرن)، مجری شبکه‌ی CBS و تهیه‌کننده‌اش فرد فرندلی (جرج کلونی) به همراه همکارانشان، به مک‌کارتی و افکار او حمله می‌کنند و میان آن‌ها، نزاعی سخت در می‌گیرد که…

این داستانی حقیقی از اعتراضات گسترده‌ای است که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به مک‌کارتیسم غالب بر جامعه‌ی آمریکا در دهه‌ی ۵۰ انجام دادند. سناتور جوزف مک‌کارتی در اوایل دهه‌ی ۵۰ با مطرح کردن ایده‌ی «ترس از کومونیسم» اختناق شدیدی در جامعه به وجود آورد. او اعتقاد به محاکمه‌ی تمام کسانی داشت که در دهه‌ی ۳۰، در جلسات گروه‌های سوسیالیست شرکت کرده‌اند و علاوه بر آن، بسیاری را تحت فشار گذاشت که نام دیگر حاضران در جلسات را افشا کنند و در غیر این صورت از مناصب اجتماعی خود کنار گذارده شوند. بسیاری از روزنامه‌نگاران، به‌خصوص در واشنگتن‌پست، این اقدامات را به بوته‌ی نقد کشیدند. اما تلویزیون که رسانه‌ای محبوب شناخته می‌شد، با حرکت ادوارد آر. مارو انگشت اتهام بی‌قانونی را به سمت مک‌کارتی گرفت. ادوارد مارو، به خاطر گزارش‌های بسیار خوبی که در جریان جنگ جهانی دوم از اروپا به آمریکا مخابره کرد مشهور شد. عباراتی که وی در هنگام گزارش‌هایش به کار می‌برد از جمله «شب به‌خیر، و موفق باشید» به جملات مشهوری تبدیل شدند. با بازگشت به آمریکا، او با احترام در CBS شناخته می‌شد و در اوج کار برنامه‌ی رادیویی CBS برنامه‌ی «اکنون بشنوید» را تهیه می‌کرد که پس از مدتی در تلویزیون با نام «اکنون ببینید» اجرا شد و همواره آن را با عبارت مشهور خودش یعنی «شب به‌خیر و موفق باشید» پایان می‌داد. در ۹ مارچ ۱۹۵۴، برنامه‌ی او بریده‌هایی از سخنرانی‌های مک‌کارتی و تناقضاتش با عمل او را به نمایش در آورد که به شدت در آمریکا محبوب گشت. از مک‌کارتی خواسته‌شد در برنامه برای نقد حضور یابد، ولی او ۳ هفته‌ی بعد تنها به ارتباط تصویری رضایت داد و با شیوه‌ای خنده‌دار، میهن‌پرستی مارو را که در اوج محبوبیت بود زیر سئوال برد و او را متهم به سوسیالیست بودن کرد که این نکته محبوبیت مک‌کارتی را به شدت کاهش داد.
فیلم جرج کلونی را می‌توان به عنوان اولین تجربیات یک کارگردان، فیلم مستندوار وفاداری به واقعیت به حساب آورد. او مستند بسیار خوب «شن و افسوس» درباره‌ی جنایت‌های دارفور را هم در کارنامه دارد. البته فیلم‌برداری سیاه و سفید آن و استفاده از فیلم‌های آرشیوی به جای بازیگر، چندان مورد پسند نیست. ضمن آن‌که کلونی تنها نگاه روی کاراکترها را در محیط کاری نشان می‌دهد و به دغدغه‌های شخصی آن‌ها توجه نمی‌کند، اما برای بیننده‌ای که پس از نیم قرن به ماجرای مک‌کارتی می‌نگرد، فیلمی مفید و درخور به شمار می‌آید. کلونی موفق شده بازی‌های طبیعی و راحتی از بیشتر بازیگرانش بگیرد، البته استراثیرن و فرانک لانگلا که حضور جالبی در فیلم دارد و در فیلم سیاسی «فراست/ نیکسون» هم درخشیده بود مشخصاً بازی سختگیرانه و با دسیپلینی دارند. نکته‌ی جالب، حضور رابرت داونی جونیور در فیلم است که با یکی از زنان همکار خود مخفیانه ازدواج کرده و این بر خلاف قوانین شبکه است و ماجرای آن‌ها تعلیق جالبی در فیلم ایجاد می‌کند. نکته‌ی جالب دیگر، حضور رابرت نپر (تی‌بگ سریال پریزن برک) است. من واقعاً بازی او را خیلی دوست دارم، او از معدود آدم‌هایی است که در صدم ثانیه‌ای با آن فیزیک چهره و تراش بینی و لب و فک خود، اوج خباثت و شیطان صفتی را به نمایش می‌گذارد! همه‌ی این موارد، در مجموع از «شب به‌خیر و موفق باشید» فیلمی دیدنی ساخته‌است، جرج کلونی که فرزند یک مجری مشهور آمریکایی است، همواره به یاد می‌آورد که پدرش با احترام از مارو نام می‌برد و او را یک الگو برای خبرنگاری صادقانه می‌شناخت.
این فیلم تقدیسی است بر قدرت و نقش رسانه در نقد قدرت سیاستمداران وقتی از اختیارات خود استفاده های فراقانونی می‌کنند. مارو و بسیاری از روزنامه‌نگاران در برابر اعمال شرم‌آور مک‌کارتی شجاعانه ایستادند تا آمریکایی‌های بیشتری قربانی فاشیست نهفته در مک‌کارتیسم نشوند. وقتی مک‌کارتی کار را به آن‌جا می‌رساند که جرئت محاکمه‌ی هنرمندان و حتی پروفسور اوپنهایمر را به منظور تفتیش عقاید به خود می‌دهد، یعنی زمانی فرا رسیده‌بود که باید در برابر کسی که از ترس کومونیست شدن به فاشیست بودن روی آورده، ایستاد و این رسالت رسانه است که چنین افکاری را برای جامعه افشا کنند.
مارو در برابر فردای سیاهی ایستاد که نگفتن به وجود می‌آورد، چون دیگر بس بود، «ما نباید با ترس از همراهمان، با او قدم بزنیم»، ما دوستانمان را نمی‌فروشیم و این «نه» گقتن، مک‌کارتیسم را شکست و فاشیست را رسوا کرد!

 

 

hoshifashan

توسّل به امام زمان(ع)، كليد شب قدر

گفت‌وگو با حجّت‌الاسلام و المسلمين شيخ كاظم صدّيقي

  • اشاره:

در آستانة ورود به شب‌هاي مبارك قدر، پرسش بيشتر مؤمنان آن است كه حقيقت شب قدر چيست؟ و به راستي، در اين شب‌ها چه بخواهيم و چگونه بخواهيم كه برايمان نافع‌تر و نيكوتر باشد؟ براي يافتن پاسخ اين پرسش به پاي سخن استاد صاحب سخن، جناب حجّت‌الاسلام حاج شيخ كاظم صدّيقي مي‌نشينيم. باشد كه توشه‌اي برگيريم.
حقيقت شب قدر را هيچ كس جز خدا نمي‌شناسد، اين جزء اسرار الهي است و خدايي كه براي بندگانش شب قدر را مقدّر كرده، خودش براي شب قدر چند امتياز قرار داده است: اوّل اينكه، شب قدر، ظرف نزول قرآن است؛ «إنّا أنزلناه في ليلة القدر». دوم اينكه، شب تقدير است. تقدير آحاد بشر در اين شب رقم مي‌خورد. سوم آنكه، شب قدر، ملكوتي دارد و اگر كسي آن را درك كند مي‌تواند يك شبه به اندازة يك عمر براي خودش ذخيره بردارد؛ قرآن از اين فضيلت منحصر به فرد شب قدر چنين تعبير مي‌كند: «ليلة القدر خيرٌ من ألف شهرٍ». فضيلت چهارم آنكه، شب قدر، نزول تمامي ملائكه به محضر حضرت صاحب‌العصر و الزّمان(ع) است؛ يعني شبي است كه وجود مقدّس امام عصر(ع) تمام موجودات را تحت اشراف مخصوص قرار مي‌دهند، و بر همين اساس است كه در شب قدر، امكانِ بخشيده شدن براي همگان فراهم مي‌شود و اگر كسي در اين شب بخشيده نشود مشخّص مي‌شود كه ديگر قابليّتي براي آمرزش در وجودش موجود نيست. حال، اگر كسي شب قدر را درك نكرد و جاماند، ديگر برايش زمينة آمرزش نيست مگر اينكه در «عرفات» باز دامن حضرت حجّت(ع) را بگيرد. بنابراين شب قدر شبي است كه انسان بايد گذشتة خويش را در آن شب ورق بزند و به عنوان يك مریضي كه دردهاي خود را شناخته است، اين دردها را به طبيب خودش ـ امام زمان(ع) ـ عرضه كند و با نظر ولایي حضرت، تمام گناهان سابقش را از دريچة وساطت حضرت، جهت استغفار نزد خداوند ببرد تا بخشيده شود. ضمناً براي حدّاقل يك سال آينده‌اش هم، تصميم جدّي بگيرد.
در اين شب عظيم، انسان بايد آن قدر خود را براي امام زمان(ع) شيرين كند تا حضرت او را بپسندند و سعادت يك سال را براي او بنويسند. إن‌شاءالله.
 

  •  آيا در اين شب، حقّ خاصّي از خداوند متعال بر گردن بندگان هست؟

خداوند متعال هميشه حقّ مطلق است و همه بدهكار اويند. حالا اگر صحبت حقّ ويژة خداوند بر بندگان باشد، اين منوط به ميزان بندگي بندگان در اين شب است. «هل جزاء الإحسان إلّا الإحسان؟» خدا كه سفرة رمضان را پهن كرده، تا شب قدر ما را پرورانده تا ما بتوانيم شب قدر او را درك كنيم، در اين شب، عزمِ بخشش تمام گناهانمان را كرده است، خب چه حقّي بالاتر از اينها خواهد بود؟ يعني ما از خدا ديگر چه مي‌خواهيم كه به ما نمي‌دهد؟
خداي متعال بالاترين مرتبة محبّتش را در شب قدر اعمال مي‌كند و ما كه نمي‌توانيم محبّت خدا را جبران كنيم، تنها قادر به اظهار شرمندگي در مقابل اوييم و بايد عرضه بداريم كه خدايا! كسي قدرت جبران لطف و احسان تو را ندارد. همين‌كه بنده‌اي «الحمد لله» مي‌گويد و خود را ناتوان از شكرگزاري مي‌داند، همان چيزي است كه ائمة طاهرين(ع) از او خواسته‌اند (بنده حقّ شكرگزاري را ادا كرده است).
 

  • چه رابطه‌اي ميان ليلـة القدر و حضرات معصومين(ع) وجود دارد؟

بديهي است كه آن «قدر»، قلم تقدير وجود مقدّس امام عصر(ع) است. خداوند از طريق وجود مقدّس امام زمان(ع) سرنوشت را مي‌نويسد. قلم، امام زمان(ع) است، عرش، امام زمان(ع) است، كرسي، امام زمان(ع) است و نزول ملائكه هم آن شب، نزد امام زمان(ع) است. بنابراين گذشته را امام زمان(ع) نمره مي‌دهد، آينده را هم امام زمان(ع) مي‌نويسد.
تمام امور به دست خليفة مطلق خدا انجام مي‌شود و هنر، هنر كسي است كه آن شب بيشترين توجّه و توسّل را به امام زمان(ع) و بر حسب روايات به باطن شب قدر كه حضرت زهرا(س) است، ابراز نمايد. اين را هم بايد دانست كه امام زمان(ع) هم نسبت به مادر گرامي‌شان يك حساسيّت خاصّي دارند. اگر كسي در اين شب از حضرت زهرا(س) حواله بياورد [و متوسّل به آن حضرت(س) شود] قطعاً امام زمان(ع) امضا خواهد كرد.
 

  • از وقتي كه به ما داديد خيلي متشكريم.

إن‌شاءالله هميشه موفّق باشيد.

 

 

silasjasmin 

قیمت اشتباه

تا حالا شده در راه رسیدن به هدف از مسیر منحرف بشین؟
یک روز صبح به همراه یکی از دوستان آرژانتینی­ام((منظور دوست من نیستا! منظور دوست نویسنده این خاطره یعنی پائولو کوئیلو است.))در بیابان موجاوه قدم می­زدیم که چیزی را دیدم که در افق می­درخشید. هر چند مقصود ما رفتن به یک دره بود. برای دیدن آنچه آن درخشش را از خود باز می­تاباند مسیر خود را تغییر دادیم. تقریباً یک ساعت در زیر خورشیدی که مدام گرم­تر می­شد راه رفتیم و فقط هنگامی که به آن رسیدیم توانستیم کشف کنیم که چیست.
یک بطری نوشابه خالی بود.
غبار صحرایی در درونش متبلور شده بود. از آنجا که بیابان بسیار گرم­تر از یک ساعت قبل شده بود، تصمیم گرفتیم دیگر به سمت دره نرویم. به هنگام بازگشت فکر کردم چند بار به خاطر درخشش کاذب راهی دیگر، از پیمودن راه خود بازماندیم؟ اما باز فکر کردم: اگر به سمت آن بطری نمی­رفتیم چطور می­فهمیدیم فقط درخششی کاذب است؟
چند روز پیش داشتم یک درس مدیریتی گوش می­کردم و مدام در مورد این تأکید داشت که باید دامنه دید خودمون رو برای رسیدن به اهداف تنگ­تر کنیم. یک مدیر موفق همیشه باید تمرکزش بر روی هدف اصلی حرکتش باشه و به قول شخصی که می­گفت دامنه دیدش رو تنگ­تر کنه. چون در غیر اینصورت مثل پائولو کوئیلو ممکنه گرفتار درخشش کاذب بشه و از هدفش دور بشه. نمی­دونم برای شما چنین چیزی پیش اومده یا نه که تصمیم می­گیرید که کاری رو انجام بدید اما سرگرم چیزی دیگه می­شید و از هدف اصلی باز می­مونید. پس بهتره:
دامنه دید خودمون رو برای رسیدن به اهداف تنگ­تر کنیم یعنی متمرکز بر روی هدف بشید

سر بلند باشید
http://living-with-god.blogfa.com
سیلاس

 

 

mnks254

دوستان عزیز با سلام و قبولی طاعات و عبادات ؛
در خصوص خبر ویژه ای که در شب گذشته در خبر 20:30 در رابطه با بازداشتگاه کهریزک پخش گردید ،بایستی به موارد زیر توجه داشت:
- این اقدام رسانه ملی ،تائیدی بر عزم جدی نظام دربرخورد با ظلم کنندگان به مردم بوده و امید است این روند همانطور که در خصوص عوامل اغتشاشات و پخش دادگاه های آنها صورت می گیرد ،در خصوص پخش محاکمه عوامل جنایتکار بازداشتگاه کهریزک اعم از قاضی دستور دهنده و مسئولین بازداشتگاه صورت پذیرد.
- بایستی جهت تقویت قوه قضائیه در برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات اعم از موسوی ،خاتمی ،هاشمی رفسنجانی که بی شک نقش پررنگی در پاشیدن بذل تردید در افکار عمومی داشته و با سخنان و بیانیه های خود بر آتش فتنه می دمیده ،اقداماتی جدی از ناحیه تشکلهای انقلابی از جمله بیسج دانشجویی ،جنبش عدالتخواه و همچنین جمعیتهایی همچون طلاب و دانشجویان صورت پذیرد و رسانه ها نیز در این جهت به یاری آمده تا این امر به یک مطالبه عمومی تبدیل گردد و در این بین از دستگاه قضایی خواسته شود تا با جنایتکاران بازداشتگاه کهریزک که قلب نازنین رهبری نظام و مردم انقلابی را به درد آورده است ،برخوردی قاطع صورت دهد که در این خصوص رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید اینچنین فرمودند:
بنا بر مجامله نداریم !

این را هم این برادر عزیزمان و خانواده‌محترمشان(روح الامینی )، هم همه‌كسانی كه در این قضایا یك آسیبی بر آن‌ها وارد شده- به هر نوعی، از سوی هر كسی- بدانند كه بنای نظام و تصمیم نظام بر مجامله كردن نیست. همان‌طور كه ما با كسانی كه با نظام صریحاً معارضه می‌كنند، بنای بر مجامله نداریم، معتقد به ایستادن در موضع قانون و موضع حق هستیم، عیناً همان‌طور، اگر چنانچه در مجموعه‌منتسب به نظام، تخلفی انجام بگیرد، كار بدی انجام بگیرد، خدای نكرده جنایتی انجام بگیرد، باز هم اعتقاد من همین است. ما در موضع قانون، در موضع حق باید بایستیم. خدای متعال كمك كند بتوانیم این چیزی را كه می‌خواهیم، انجام بدهیم. مسؤولین دارند تلاش می‌كنند در این زمینه؛ إن‌شاء‌الله كه همین خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان نیز اینچنین فرمودند
:
نه خدمت اینها را به حساب جرم آنها ندیده میگیریم، نه جرم آنها را به حساب خدمت اینها ندیده میگیریم

من از فعالیتهاى پلیس امنیتى‏مان، پلیس انتظامى‏مان، دستگاه بسیجمان تشكر میكنم؛ اینها خیلى كارهاى بزرگى كردند، كارهاى خوبى كردند؛ لیكن این یك بحث جداست. اگر كسى در وابستگى به هر كدام از این سازمانها یك تخلفى انجام داده، یك جرمى انجام داده، او هم باید جداگانه بررسى شود. نه خدمت اینها را به حساب جرم آنها ندیده میگیریم، نه جرم آنها را به حساب خدمت اینها ندیده میگیریم؛ حتماً باید دنبال بشود و دنبال خواهد شد. همین طور قضیه‏ى كهریزك، كه حالا آن اعلام شد، پخش شد. قضیه‏ى كوى دانشگاه هم دنبال میشود؛ حتّى افرادى كه كسانشان در این قضایا یا به قتل رسیدند - تعداد معدودى هستند - یا آسیب دیدند، آسیب مالى دیدند. بنا شده براى هر كدام اینها پرونده‏ى جداگانه‏اى تشكیل بدهند. دستور داده‏ایم، گفته‏ایم و این قضایا را دنبال خواهیم كرد؛ منتها توجه كنید كه این مسائل هیچكدام نباید با مسئله‏ى اصلى بعد از انتخابات خلط شود. حادثه‏ى اصلى نباید تحت‏الشعاع این حوادث قرار بگیرد.
قضایایی همچون کهریزک را ،قضیه ی اصلی دوران بعد از انتخابات قلمداد کردن ،خودش ظلمی دیگر است !
یك عده‏اى آنچه را كه بعد از انتخابات اتفاق افتاد، آن ظلمى كه به مردم شد، آن ظلمى كه به نظام اسلامى شد، آن هتكى كه از آبروى نظام در مقابل ملتها به وسیله‏ى بعضى انجام گرفت، اینها همه را ندیده میگیرند، فرضاً مسئله‏ى فلان حادثه را، زندان كهریزك را، یا قضیه‏ى كوى را قضیه‏ى اصلى دوران بعد از انتخابات تا امروز قلمداد میكنند؛ این خودش یك ظلم دیگر است. مسئله‏ى اصلى، مسئله‏ى دیگرى است. مسئله‏ى اصلى این است كه مردم در یك حركت عظیمى، در یك انتخابات پرشورِ خوبِ كم‏نظیرى حضور پیدا كردند و این رأى بالا را توى صندوقها ریختند. هشتاد و پنج درصد شوخى است؟ این انتخابات، نظام را كه در این یكى دو سال اخیر همین طور پى‏درپى پیشرفتهاى اقتصادى و علمى و سیاسى و امنیتى و بین‏المللى براى خودش كسب كرده بود، در یك مرحله‏ى عالى از امتیاز و آبرو قرار میدهد، بعد ناگهان مشاهده میكنیم یك حركتى صورت میگیرد براى نابود كردن این حادثه‏ى افتخارآمیز! مسئله‏ى اصلى این است.

و اما جمله پایانی اینکه اولین پیشقراول مبارزه با ظلم در نظام اسلامی ،شخص رهبری نظام می باشد و امیدی است برای دل همه مستضعفین و البته بایستی به یاری امام مسلمین حرکت کرده و با بکار بردن عقلانیت در کنار معنویت ،تلاش در جهت استحکام پایه های حکومت اسلامی را بکار برد و در این راستا حمایت های خود را ،از دولت دهم به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد در مقابل بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی اعلام داشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، دشمنان دست از دشمنی کردن با دولتی که زنده کننده شعارهای انقلاب و امام راحل است ، بر نخواهند داشت.

17/6/1388
میثم سالمی

 
 

abam1989

نوجوانی که خون گریه می‌کند

بیماری یک نوجوان آمریکایی مقیم ایلات تنسی ، بازتاب زیادی در خبرگزاری‌های مختلف پیدا کرد. کالوینو اینمان Calvino Inman پانزده ساله، خون گریه می‌کند!
نادر بودن این بیماری باعث شد، خبر بیماری به سرعت در رسانه های مختلف منتشر شود. سایت‌های لینک‌دهی اجتماعی خارجی و حتی بالاترین خودمان لینک ویدئوی گریه‌های خونی این نوجوان را داغ کردند و میلیون‌ها نفر گریه‌های عجیب او را دیدند.
این نوجوان هر روز سه بار، بدون اخطار و پیش‌درآمدی گریه خونی می‌کند، طوری که همکلاسی‌هایش از او می‌ترسند و بعضی‌هاشان گمان می کنند که روح او تسخیر شده است یا او یک خون‌آشام عینیت‌یافته است!
دیروز این نوجوان و مادرش در تلویزیون در برنامه «صبح به خیر آمریکا» حضور یافتند تا گریه‌های اشکی او را به نمایش بگذارند.
عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده از او، وی را در حالی نشان می دهد که خون گریه می‌کند و در حالی که اشک‌های او از گونه‌ها به پایین می‌غلتند، رد خون از خود باقی می‌گذارند.
اولین باری که او گریه خونی کرد، از روی ترس از مادرش پرسید که آیا این علامت نشانه قریب‌الوقوع بودن مرگش است، چیزی که مادرش را به وحشت انداخت و باعث شد یا اورژانس تماس بگیرد.
به گفته مادر این بیمار او تا به حال به چند متخصص هم مراجعه داشته و MRI، اولتراسوند و CAT اسکن داده، اما هیچ کس نتوانسته، پرده از بیماری اسرارآمیز او بردارد.
یک چشم پزشک به نام دکتر «رد همیلتون» در برنامه تلویزیون، تنها به ذکر اصطلاح پزشکی این بیماری او یعنی haemolacria اکتفا کرد.
مادر این نوجوان امیدوار است که این حضور تلویزیونی منجر به پیدا شدن راهی برای درمان یا دست کم پیدا شدن علت بیماری پسرش شود.
گریه خونی خودبخودی در بسیاری از فرهنگ‌ها، تفسیرهای مختلفی دارد. مثلا در آیین مسیحیت خونریزی از چشم، دست ، پا یا پیشانی به مصلوب شدن حضرت مسیح نسبت داده می‌شود و عینیتی از آن محسوب می‌شود.
گریه اشکی تشخیص‌های افتراقی زیادی دارد. کتاب Ocular differential diagnosis یا تشخیص‌های افتراقی بیماری‌های چشم تألیف Frederick Hampton Roy، تشخیص افتراقی اشک خونی یا اصطلاحا haemolacria را چنین تقسیم‌بندی می‌کند:

۱- خون به خاطر بیماری‌های ملتحمه:
الف- استفاده از داروهایی مانند سیلور نیترات
ب- التهاب ملتحمه کاشکتیک Cachectic conjunctivitis
ج- سندرم هایپوپلازی فوکال درمال (سندرم گولتز Goltz)
د- فیبروما
ه- التهاب ملتحمه از نوع پاپیلری غول‌آسا ثانویه به استفاده از لنزهای تماسی
و- اختلال شدید سیستم عصبی خودمختار
ز- همانژیوم
ح- تلانژکتازی خونریزی‌دهنده ارثی
ط- گرانولوم التهابی
ی- ملانوم بدخیم
ک - تومور کارسینوئید متاستاز دهنده
ل- التهاب شدید ملتحمه همراه پرخونی واضح
م - خونریزی زیر ملتحمه به دنبال احتقان وریدی سر ناشی از خم شدن، سرفه، ترومای والسالوا، هموفیلی یا آتروم پیشرفته
ن- قاعدگی ناشی از بافت نابجا

۲- خون در اشک به خاطر آسیب عروقی قرنیه

۳- خون در اشک به خاطر بیماری‌های پلک مانند ترومای پلک یا گزش شپش و کنه

۴- دلایل متفرقه خون در اشک:
الف- تلانژکتازی فامیلی
ب- هموفیلی
ج- هیستری
د- یرقان
ه- سندرم اسلر وبر رندو
و- بیماری‌های غدد اشکی
ز- کم‌خونی شدید
ح- خون دماغ شدید همراه برگشت خون از راه‌های اشکی

بررسی‌های لازم با گرفتن یک تاریخچه شروع می‌شود، مثلا زمان آغاز، شدت خونریزی، وجود علایم استرس، ضعف بینایی، اشک ریزش و سوزش چشم همراه، سابقه خونریزی‌های بی‌دلیل قبلی در جاهای دیگر بدن.
معاینات مورد نیاز، شامل معاینه کامل ملتحمه چشم، غدد اشکی، معاینه حدت بینایی، ENT و روانپزشکی هستند. آزمایش‌ها البته متناسب با شک‌های بالینی شامل کامل خون، بیوپسی غدد اشکی، اندازه‌گیری زمان BT، CT , TT ، تست میزان شکنندگی مویرگی، بررسی رادیوگرافیک مجاری اشکی بینی (نازولاکریمال) هستند.
ترشحات خونابه‌ای در جریان پرخونی ناشی از التهاب حاد ملتحمه چشم می‌توانند دیده شوند، اما ترشح واضح خونی در جریان این بیماری نادر است و باید در مورد بیماری بعد از انجام همه بررسی‌های لازم اظهار نظر کرد.

ویدئوی گریه‌های کالوینو اینمان

 

 

haj_hoseini

هوالمحبوب
با سلام
لطفا در صورت تمایل این متن را در ایمیل گروهیتون برای ارسال به گروه قرار بدهید پیشاپیش تشکر می کنم.

--------------------------

روزگار عجيبي شده است، آنان كه در جايگاه متهم هستند و بايد طبق قوانين موضوعه پاسخ گو باشند، مدعي شده و در جايگاه شاكي و طلب كار نشسته اند و آنان كه بايد پرسشگر و شاكي باشند در موضع پاسخ گويي و رفع اتهام قرار گرفته اند، كساني كه صلاحيت و اعتبار بي نظير نظام الهي را با دروغ بزرگ تقلب و امثال آن، مورد خدشه قرار داده اند، مدعي اند كه اين كارها را براي حفظ نظام انجام مي دهند.
يكي از اين شگفتي ها، نامه آقاي مهدي كروبي، به رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه در آن نظام را به آزار جنسي آشوبگران متهم کرده است. انتشار اين نامه غير اخلاقي، غيرشرعي و غيرقانوني با استقبال رسانه ها و اشخاص ضدانقلابي مثل: رضا پهلوي و علي رضا نوري زاد قرار گرفته و علاوه بر شبكه هاي جهاني خبري، در منطقه نيز به صورت گسترده توسط رسانه هايي مانند العربيه، الجزيره، بي بي سي محلي و غيره پخش شد و برخي از عناصر مساله دار نيز به حمايت و تحريك نامه نويس پرداختند و گاه با عنوان «نامه دردمندانه برادر شجاع و دلسوز جناب آيت الله كروبي» از آن ياد كرده و از گستاخي وي در تبليغ عليه نظام تقدير کردند و البته قاطبه دلسوزان نظام و فقيهان و حقوقدانان به تقبيح اين اقدام پرداختند كه به پاره اي از دلايل آن اشاره ميکنم:

۱: ترديد نيست كه آزار جنسي به معناي تجاوز جنسي، مصداق فحشا و منكر است و منطق قرآن و سيره پيامبراسلام(ص) و امامان هدايت(ع) در اين گونه موارد عدم اشاعه آن و البته اجراي حدود الهي در مورد مرتكبان- در صورت اثبات- است. از همين رو وفق اصل يكصد و شصت و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران «محاكمات علني انجام مي شود و حضور افراد بلامانع است، مگر آن كه به تشخيص دادگاه، علني بودن آن منافي عفت عمومي يا نظم عمومي باشد...»
اعمال منافي عفت و جرائمي كه برخلاف اخلاق حسنه است یکی از دلایل مهم غيرعلني برگزار شدن دادگاه است. قرآن مجيد مي فرمايد: «ان الذين يحبون ان تشيع الفحشه في الدين امنوالهم عذاب اليم في الدنيا والاخره...» (سوره نور /آيه 91) كساني كه دوست دارند كه زشتكاري در ميان مومنان، شيوع پيدا كند، براي آنان در دنيا و آخرت عذابي پردرد خواهد بود.
بعيد است، كسي ترديد داشته باشد كه رسانه اي كردن اتهام آزار جنسي، تشييع فاحشه نباشد.

۲: آشنايان با فقه اسلامي مي دانند كه يكي از سخت ترين مسائل، اثبات منكرات جنسي (زنا، لواط و مساحقه) در دادگاه است به طوري كه اگر شهود به حد نصاب نرسند برخودشان حد قذف جاري مي شود. قانون گذار به گونه اي نسبت به اشاعه فحشا، حساس بوده كه در ماده 796 قانون مجازات اسلامي آورده است:
«هركس به وسيله اوراق چاپي يا خطي يا به وسيله درج در روزنامه و جرائد يا نطق در مجامع يا به هر وسيله ديگر به كسي امري را صريحاً نسبت دهد يا آن ها را منتشر نمايد كه مطابق قانون آن امر جرم محسوب مي شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نمايد، جز در مواردي كه موجب حد است به يك ماه تا يك سال حبس و تا 47 ضربه شلاق يا يكي از آن ها حسب مورد محكوم خواهد شد»
تبصره- در مواردي كه نشر آن امر، اشاعه فحشا محسوب گردد، هر چند بتواند صحت اسناد را ثابت نمايد، مرتكب به مجازات مذكور محكوم خواهد شد.
گفتني است كه آن چه گفته شد، در جرايم عادي و نسبت به اشخاص حقيقي است، حال اگر اتهام نسبت به يك نظام الهي باشد، علاوه بر اين كه به اولويت قطعي مجازات مذكور در مورد مرتكب جاري است، مجازات تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي درباره وي موضوعيت پيدا مي كند.
با وجود صراحت قوانين، معلوم نيست چرا حقوقدانان روزنامه نگار محترمي كه اين روزها در برخي از جرايد، نگراني خود را از عدم رعايت آيين دادرسي درباره اغتشاشگران و متهمان به براندازي اعلام مي كنند، درباب اين پديده زشت غيراخلاقي و غيرحقوقي ( به اصطلاح افشاگري جنسي) سكوت كرده اند، شايد هم چون اين شايعه عليه نظام ديني است، آقايان «مطربانشان در درون دف مي زنن»

۳: امنيت و بهداشت رواني، جزو مهم ترين نيازهاي جامعه بشري هستند. متاسفانه آقاي كروبي با دميدن در يك اتهام و شايعه، امنيت و بهداشت رواني جامعه را مخدوش کرده، چرا كه همه زندانيان را در مظان مورد آزار جنسي واقع شدن قرار داده و همه آزادشده ها و كساني كه از اين پس آزاد خواهند شد، به طور ناخودآگاه، در چشم دوست و آشنا مظنون به حساب مي آيند و ترديد نيست كه سبب اين گناه بزرگ (سوءظن)كسي است كه اين شايعه را رسانه اي کرده است.

۴: هيچ عقل متعارفي تصديق نمي كند شايعه اي را در سطح داخلي، منطقه اي و بين المللي رسانه اي كنند و به اين وسيله به آبروي يك نظام و شهروندان بازداشت شده آن لطمات جبران ناپذيري وارد آورند. آن هم نظامي كه حضرت امام خميني-قدس سره- حفظ آن را، اوجب واجبات مي دانستند.
اما سر اين آتش افروزي و ايمان سوزي در اين است كه حضرات در تنگنا قرار گرفته اند. از سويي جمعي از ژنرال هاي آنان در دادگاه اغتشاشگران آشكارا به جرايم و حتي براندازي نرم اعتراف كردند و تقلب را رمز شورش ناميدند. از جانب ديگر دشمنان اين مرز و بوم با صراحت اعلام نمودند كه به معترضان و حتي اغتشاشگران كمك مي كرده اند و هم چنان هم از آنان حمايت مي كنند، براي فرار از اين رسوايي سياسي، بايد سوژه اي ساز مي شد تا مدتي اذهان را به خود مشغول كند و چند صباحي جاي متهم و شاكي عوض شود، غافل از آن كه اشتباهي بر اشتباهات گذشته افزوده شد و اين ماجرا به باتلاقي مي ماند كه هر چه دست و پا بزني بيشتر در آن فرو مي روي. فاعتبروا يا اولي الابصار.

www.hajreza.ir
haj_hoseini@yahoo.com

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 شهريور / 11 سپتامبر / 21 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
 20 شهريور هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
جنگ هرمزدگان و روي کار آمدن دودمان ساسانيان - اشاره اي به ريشه کياني هاي پاکستان

مجسمه اردشير پاپکان

پاره اي از مورخان، يازدهم سپتامبر سال 226 ميلادي (شهريور ماه) را سالروز جنگ هرمزدگان (نزديكان بهبهان) ذكر كرده اند و از آن به نام جنگ داخلي ايرانيان نام برده اند. در اين جنگ اردشير پاپكان حاكم پارس بر اردوان پنجم شاه اشكاني غلبه كرد كه با كشته شدن وي حكومت 476 ساله اشكانيان پايان يافت. اردشير برغم علاقه اي كه به کرمان داشت و پيش بيني مي شد كه اين شهر را مركز حكومت خود قرار دهد، پايتخت را از تيسفون (كنار دجله و 35 کيلومتري جنوب بغداد امروز) منتقل نكرد. ساسانيان در طول حكومت چهار قرني خود مانع از ورود نژاد نيمه زرد از آسياي مركزي به قلمرو ايران در "فرارود" شدند؛ آنان كوشش داشتند كه اختلاط نژاد در ايران صورت نگيرد. به علاوه، امكان ندادند كه حكومت روم در آسيا پيشروي كند. آئين زرتشت را دين رسمي ايرانيان قرار دادند و روميان را وادار كردند كه پيروان آن را در قلمرو خود مخصوصا در بالكان تحمل كنند. ساسانيان كه اردشير سر سلسله آنانست پايه گذار يك ناسيوناليسم افراطي در ايران بوده اند.

ژنرال کياني فرمانده ارتش پاکستان

دولت ساسانيان ايران که علاقه مند به متحد کردن اقوام ايراني ساکن در شرق کشور در زير يک پرچم بود شماري از اصيلزادگان پارس را به همراه افراد خانواده با سپاهي روانه آن سوي رود سند کرد و به نوشته "راي زاده دونيچند بالي" در کتاب خود "تاريخ گاکهر تاليف سال 1725"، اين ساسانيان در قسمتي از پنجاب امروز که به راولپندي ختم مي شود استقرار يافتند و نام خانوادگي "کياني" و "کي" بر خود نهادند که در آن زمان عنوان بزرگي بود و تنها شاهزادگان پارس مي توانستند بر خود بگذارند. آنان به پيشه سپاهيگري ادامه دادند و برخي از بهترين افسران ساساني از ميان آنان برخاسته بودند. پس از فروپاشي امپراتوري ساساني، اين کيانيان که به اصالت پارسي خود مباهات مي کردند در گوشه اي از پنجاب يک دولت محلي تشکيل دادند که درجريان لشکر کشي دوم محمود غزنوي به هند در سال 1008 ميلادي با او (که به ادبيات و شعر پارسي علاقه ويژه داشت) متحد شدند و به تدريج به اسلام گرويدند. در زمان معاصر، ژنرال اشفاق پرويز کياني رئيس ستاد ارتش پاکستان از همين کيانيان است.
اواخر دوران دودمان ساسانيان كه كشور دچار گسترش شكاف طبقاتي شده بود، مزدك مسلك سوسياليستي خود را مطرح كرد كه در آغاز كار مورد توجه قرار گرفته بود.

 

بانك ملي ايران بطوررسمي افتتاح شد

20 شهريور 1307 - بانك ملي ايران بطوررسمي افتتاح شد. سرمايه اوليه اين بانك جديد بيش از دو ميليون تومان بود و كارشناسان آلماني امور بانك ملي را اداره مي كردند. پس ازافتتاح بانك ملي، كليه حسابهاي جاري، وجوه عمومي، اعتبارات وزارتخانه ها و دوايردولتي و كليه عايدات دولت ازبانك شاهي به بانك جديدالتأسيس منتقل شد.

 

 شهادت شهيد محراب ، آيت اللّه اسداللّه مدنى

20 شهريور 1360 - شـهـيـد مـدنـى در سـال 1293 هـجـرى شـمسى در شهر ((آزادشهر)) آذربايجان شرقى متولد شد در آغاز سن بلوغ به قم عزيمت كرد و پـس از گـذرانـدن درس هـاى مـقـدمـاتـى حـدود چـهـار سـال بـه تـحـصيل دروس فقه و اصول در محضر حضرت امام (ره ) مشغول شد.
بعد از 5 سال به نجف اشرف عزيمت نمود و در جلسات درس آيات عـظـام سـيـد عـبـدالهـادى شـيـرازى ، سـيـد مـحـسـن حـكـيـم و حـاج سيد ابـوالقـاسـم خـويـى شـركـت و ضـمـن تـحـصـيـل چـنـديـن جـلسـه درس كـفـايـه ، رسايل ، مكاسب و لمعه را براى شاگردان خود تدريس مى كرد.
آيـت الله مـدنـى اوليـن كـسـى بـود كـه در جـريـان انـقـلاب سال 1342 در نجف اشرف از امام حمايت كرد و در انتشار اعلاميه آيت الله حكيم نقش به سزايى داشت.
آيـت الله مـدنـى در سـال 1350 بـه فـرمان امام خمينى جهت تدريس عـلوم ديـنـى بـه خـرم آبـاد رفـت و حـوزه عـلمـيـه كماليه به همت او تـاءسـيـس شـد. چـنـدى بـعـد بـر اثر فعاليت عليه رژيم شاه به نـورآباد ممسنى ، گنبد كاووس ، بندر كنگان و مهاباد تبعيد شد. و پس ‍ از پيروزى انقلاب به دعوت مردم همدان راهى اين شهر شد.
آيـت الله مـدنى در جريان تشكيل مجلس خبرگان از سوى مردم همدان بـه آن مـجـلس راه يافت و پس از شهادت آيت الله قاضى طباطبايى از سـوى امـام خـمينى (ره ) به عنوان نماينده امام و امام جمعه تبريز انتخاب شد.
و در مـحـراب نـمـاز جـمـعـه تـوسـط مـنـافـقـيـن سنگدل به شهادت رسيد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 11 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شکست دوم عثماني در تلاش براي تصرف وين

يازدهم سپتامبر1683 ارتشهاي متحد اروپاي مركزي مركب از 130 هزار نظامي ارتش 140 هزار نفري عثماني به فرماندهي قره مصطفي را در نزديكي شهر وين شكست دادند. اين آخرين تعرض عثماني ها به شهر وين بود. در سال 1529 نخستين تجاوز عثماني به وين و محاصره طولاني اين شهر نيز شكست خورده بود.

 

قدرشناسي يك قاره از يك فرد

Sarmiento

امروز در كشورهاي آمريكاي لاتين روز معلم و ابراز قدرداني از «سارمينتوDomingo F. Sarmiento Albarracin» است كه11 سپتامبر 1888 درگذشت. رسانه هايي كه به اين مناسبت، مطلب نوشته اند تاكيد براين دارند كه اگر هر ملتي از «خدمتگزاران بدون چشمداشت» خود چنين قدرشناسي هايي بعمل آورد، جهان پر از افراد فداكار خواهد شد كه براي بهبود و پيشرفت جامعه خود تلاش بدون مزد خواهند كرد. سارمينتو يك معلم آرژانتيني بود كه در كلاس درس و در نوشته هايش در مطبوعات از اشتباهات دولت علنا انتقاد مي كرد و به همين سبب براي ده سال از كشور تبعيد شد. وي در اين ده سال به كشورهاي اروپايي، ايالات متحده و كانادا سفر كرد و درباره سيستم آموزش و پرورش عمومي اين ممالك و پيروزي هاي آنها به مطالعه پرداخت و در اين زمينه چند كتاب نوشت. در بازگشت به كشور، آرژانتيني ها كه متوجه دلسوزي و زحمات و نيات خوب او شده بودند، با التماس و درخواست وي را راضي به ورود به سياست كردند، نخست او را به شوراي شهر و مجلس فرستادند و سپس رئيس جمهوري كردند. سارمينتو در اين مقام افكار خود را در زمينه آموزش و پرورش درست، رايگان و يكنواخت در آرژانتين پياده كرد و چون نتايج خوب بود، همه كشورهاي آمريكاي لاتين آن را اقتباس كردند و نمايندگان آنها در يك اجتماع بزرگ در پاناما به منظور قدرشناسي، سالروز درگذشت سارمينتو را روز معلم در سراسر آمريكاي لاتين اعلام كردند كه دهها سال است رعايت مي شود.

 

چه کساني مي خواستند که آمريکا وارد جنگ جهاني دوم شود

Lindbergh

11سپتامبر سال1941 چارلز ليندبرگ Lindbergh هوانورد پرآوازه آمريكايي و نخستين انساني كه بدون توقف، با يك هواپيماي يك موتوره عرض اقيانوس اطلس را پيمود و از آمريكا به پرواز درآمد و در اروپا بر زمين نشست در نطق شديداللحني تاكيد كرد كه دولت انگلستان، يهوديان، روزولت و اطرافيان او توطئه كرده اند كه پاي آمريكا را به جنگ اروپائيان (جنگ دوم جهاني) بكشانند. ليندبرگ در اين زمينه مبارزه کوتاه مدتي را آغاز كرد كه نتيجه بخش نبود.

 

آغاز جنگ اول هند و پاکستان و درگذشت جناح

11 سپتامبر سال 1948 نخستين جنگ ميان هند و پاكستان بر سر كشمير آغاز شد. در همين روز محمدعلي جناح بنيادگذار كشور پاكستان نيز درگذشت. از آن زمان تاکنون (سال 2008) دو جنگ ديگر بر سر همان مسئله ميان هند و پاکستان که پيش از سال 1947 يک کشور را تشکيل مي دادند روي داده است و راه حلي هم براي مسئله کشمير به دست نيامده است.

 

اعلاميه شوروي درباره بي طرفي افغانستان - مسکو ناآرامي درمرزهاي جنوب شرقي خودرا تحمل نخواهد کرد!

يازدهم سپتامبر سال 1956 دولت شوروي فاش كرد كه در چهارم سپتامبر (يك هفته پيش از آن) كمكهاي نظامي و تسليحاتي قابل ملاحظه اي در اختيار افغانستان گذارده است تا بتواند با تكيه بر آنها از بي طرفي خود دفاع كند كه بي طرفي و ثبات افغانستان تضميني براي حفظ صلح و پيشرفت اقتصادي تمامي منطقه مربوط است. در اعلاميه دولت مسكو تاكيد شده بود كه اين دولت به هيچ قيمت اجازه نخواهد داد كه افغانستان از جاده بيطرفي و عدم تعهد خارج شود، و ناآرامي در مرزهاي جنوب شرقي خود را هرگز تحمل نخواهد كرد. حفظ بي طرفي افغانستان اساس سياست خارجي شوروي در قبال منطقه و آسياي جنوبي خواهد بود و خرسند است كه هند نيز چنين سياستي را دنبال مي كند.
    "تاريخ" نشان داده است که مسکو از سال 2001 عملا ناآرامي در افغانستان را تحمل کرده است. استقرار نظامي "ناتو" که اتحاديه اي ويژه منطقه اتلانتيک شمالي (آمريکاي شمالي و اروپاي غربي) است در افغانستان هنوز صداي اعتراض مسکو را بلند نکرده است!.

 

كودتاي شيلي، قتل سالوادور آلنده و نتايج براندازي هاي از اين دست

دكتر آلنده و دكتر چه گوارا ــــــــــــــــــ دكتر آلنده

11سپتامبر سال 1973 سالروز پايان حكومت سالوادور آلنده رئيس جمهور سوسياليست كشور شيلي است. در اين روز جمعي از نظاميان شيلي به رياست ژنرال اوگوستو پينوچت (پينوشه) كاخ رياست جمهوري شيلي را محاصره كردند. آلنده با تفنگي كه قبلا فيدل كاسترو به او هديه كرده بود به ميان مدافعان كاخ رفت و ضمن مبادله گلوله كشته شد. همسر او همان روز اعلام كرد كه كودتاي نظاميان با كمك و نقشه واشنگتن و به دست CIA انجام شده است. آلنده كه در سال 1970 به رياست جمهوري شيلي انتخاب شده بود بسياري از شركتهاي آمريكايي فعال در شيلي را ملي كرده بود. كمپاني آمريكايي «آي تي تي» در ساقط كردن آلنده نقش موثر داشته است. آلنده كه افكار ماركسيستي داشت پس از روي كارآمدن، تلاش كرد كه سوسياليسم را در شيلي در چارچوب دمكراسي و با تعاوني كردن موسسات پياده كند كه توام با خشونت نباشد ـ همين روشي كه كمونيستها پس از فروپاشي شوروي در پيش گرفته اند.
     آلنده بارها گفته بود كه براي دولت آمريكا ـ به سبب نفوذ كمپاني هاي بزرگ در دولت واشنگتن ـ تامين منافع مادي در درجه اول اهميت قرار دارد. مورخان چگونگي كودتا بر ضد آلنده را با آن چه كه در 28 امرداد سال 1332 (ماه اوت 1953) در ايران منجربه سقوط دولت دكتر مصدق شد مقايسه كرده و مشابه هم مي دانند. آلنده در دفتر خاطراتش نوشته است كه «تاريخ» نثار دولت هايي كه بدون دليل براي رسيدن به هدفهايشان از زور استفاده مي كنند شرم خواهد كرد.
    در پي كودتاي 11 سپتامبر 1973 شيلي، ظرف يك ماه، هفت حزب هوادار آلنده غيرقانوني اعلام شدند و بيش از دو هزار تن از جمله چند روشنفكر بنام شيليايي سر به نيست گرديدند و....
    «تاريخ نشان داد كه مردم شيلي در نخستين فرصتي كه به دست آوردند قدرت را به پيروان آلنده سپردند و دختر او اينك رئيس پارلمان است و دختر يک ژنرال مقتول وي رئيس جمهور، و پيونوشه هم آخر عمر در حبس خانگي و داشتن چندين پروند قتل و سوء استفاده مالي و نقض قانون اساسي در دادگاه درحاليکه دچار بيماري آلزايمر (فراموشي) بود درگذشت.
     همين كار (انتقاميگري و عمدتا به طرق دمکراتيک) را مردم اندونزي قبلا كرده و دختر سوكارنو را سالها پس از بركناري پدرش كه بنيادگذار اين كشور بود به رهبري اندونزي برگزيده بودند. در يونان، گواتمال و كنگو نيز چنين شد. در كنگو «كابيلا» از پيروان لومومبا «موبوتو» را بركنار و در به در كرد. به خاطر داشته باشيم كه پس از پيروزي انقلاب ايران، بسياري از پيروان راه دكتر مصدق كه با آنان پس از براندازي 28 امرداد 1332 بدرفتاري شده بود به كار و مقام باز گشتند و با كودتاگران همان معامله اي شد كه بعدا موبوتو، سوهارتو و پينوشه به صورتي ديگر دچار آن شدند.

 

وقوع حادثه 11سپتامبر سال 2001 كه در امريكا به روز 11 - 9 معروف است

در تاريخ يازدهم سپتامبر سال 2001 ميلادي يكي از جنجالي‌ترين و مهمترين حوادث جهان در كشور آمريكا به وقوع پيوست كه معادلات و مناسبات روابط بين الملل در عرصه‌هاي گوناگون سياسي، اقتصادي و... را دستخوش تحولات عمده‌اي كرد.
در اين روز 4 فروند هواپيماي مسافري كه از بوستون، لس آنجلس و نيوجرسي به مقصد 4 شهر مختلف در حركت بودند، در يك زمان ربوده شدند و به مقصد كاخ سفيد و پنتاگون كه نماد قدرت اقتصادي، سياسي و نظامي ايالات متحده امريكا بود پرواز كردند، نخستين هواپيما در ساعت 8:45 صبح خود را به يكي از برجهاي دوقلوي مركز تجارت جهاني كوبيد و وارد طبقه 73 آن شد و هواپيماي دوم كمتر از 20 دقيقه بعد خود را به ساختمان ديگر زد و پس از مدت كوتاهي برجهاي دوقلو 118 طبقه‌اي با ارتفاع 410 متر در مقابل چشم همگان فرو ريختند.
در همين زمان جورج دبليو بوش رئيس جمهور آمريكا در محلي بود كه همگان را به ياد عطوفت و مهرباني مي انداخت، او در اين ساعت در مدرسه‌اي و در جمع دانش آموزان دبستاني در حال گفتگو بود، جايي كه هيچ كسي به نقشه‌هاي شوم او و اربابان صهيونيستش شك نكند و او را در حالتي صلح طلب و معصومانه به نمايش بگذارد.
بوش پسر بر اساس تصاوير تلويزيوني وقتي به وسيله مشاور خود از حادثه خود ساخته حمله به برج هاي تجارت جهاني با خبر شد، ابتدا به محل نامعلومي منتقل شد و بعد از اعلام حالت فوق العاده در آمريكا سريع شروع به اجراي نمايشي پرداخت كه به گفته كارشناسان بيش از 500 ميليارد دلار براي مردم آمريكا هزينه داشت.
دقايقي بعد نيروي هوايي اين كشور اعلام كرد كه پرواز در سراسر آمريكا ممنوع است اما اين اخطار مانع از آن نشد كه هواپيماي سوم با ساختمان پنتاگون برخورد كند، اين حادثه بين المللي با توجه به اخبار منتشر شده بعد از آن داراي ابعاد بسيار مهمي مي باشد، به طور مثال در بعد داخلي، ايالات متحده كه با بهره گيري از ابزار پيشرفته و تقويت سازمان سيا چنين القا مي كرد كه هيچ خطري نمي تواند امنيت اين كشور را آسيب بزند و به زعم خود به دنبال برنامه ريزي براي امنيت نظام بين الملل بود يكباره گرفتار مصيبت بزرگي شد و در درون خاك امريكا مورد حمله قرار گرفت.
در بعد بين المللي نيز دولت نظامي گرا و مداخله جوي بوش پسر فرصت مناسبي براي تحقق برنامه هاي از پيش طراحي شده خود در نقاط مختلف به خصوص منطقه ژئوپلتيك و ژئواستراتژيك خاورميانه را پيدا كرد و پس از مدتي با سوء استفاده از افكار عمومي و به بهانه دخالت طالبان در اين فاجعه و حضور آنها در افغانستان اين كشور را اشغال كرد.
با اينكه 11 سپتامبر در آمريكا رخ داد، اما جورج بوش با ارائه طرح جنگ بر ضد تروريسم وعده داد اين پديده را در تمام دنيا ريشه كن كند و امنيت را براي ساكنين كره خاكي به ارمغان آورد.
اما بعد از گذشت چندين سال از طرح مبارزه با تروريسم كه از سوي رئيس جمهوري آمريكا مطرح شده مي‌گذرد، طي اين مدت دولت بوش در راستاي اهداف سلطه طلبانه خود و به بهانه جنگ ضد تروريسم كشورهاي افغانستان و عراق را كه از نظر او مهد ترور و ناامني در دنيا بودند اشغال كرده است.
اگر چه حمله به اين دو كشور سرنگوني رژيم هاي جبار طالبان و صدام را به دنبال داشت، اما به وعده‌هاي دروغين بوش و ريشه كن كردن پديده ترور منجر نشد، بلكه زمينه‌اي براي به راه افتادن موج‌هاي واقعي ترور و قتل عام انسان‌هاي بيگناه صادر شد.

 

مردي در صندوق چوبي از نيويورک به دالاس رفت! - ضعف امنيت هواپيمايي

چارلز

با اين همه دقتي كه پس از رويداد 11 سپتامبر 2001 در فرودگاههاي آمريكا صورت مي گيرد نهم سپتامبر 2003 يك مرد جوان بدون اين كه كسي متوجه شود خود را در صندوق چوبي قرار داد و با هوپيما از نيويورك به دالاس تكزاس منتقل شد. وي كه خودرا «چارلز مكينلي» معرفي کرده بود در يك انبار كالا در نيويورك كار مي كرد كه طبق اظهار خود او ، ضمن كار ناگهان به كله اش زد كه خود را در صندوق چوبي ويژه حمل كامپپوتر به ابعاد يك متر و پنج سانتيمتر در 90 سانتيمتر قرار دهد و قبلا نشاني خانه والدينش در شهر دالاس را روي صندوق بچسباند و به صورت بار به دالاس برود و بدون اين كه پولي داده باشد از والدينش ديدن كند!.
    صندوق حاوي چارلز در ميان صندوقهاي ديگر به فرودگاه منتقل و به هواپيماي شركت «كيتي هاك كارگو» بارگيري و هواپيما پس از دو توقف بين راه در فرودگاه دالاس برزمين نشست و صندوق حاوي چارلز كه 165 سانت قد و 137 كيلو گرم وزن داشت با "ليفت تراك" به كاميون حمل و به خانه والدينش انتقال يافت. مادر چارلز در قبول صندوق كه سفارش آن را نداده بود ترديد داشت و با راننده وارد بحث شد. چارلز كه جر و بحث آنها را مي شنيد در صدد بر آمد از فرصت استفاده كند صندوق را باز و فرار كند زيرا اگر به انبار بازگشت داده مي شد مرگ او از گرسنگي و تشنگي قطعي بود. ولي هنگام بازكردن صندوق، راننده متوجه او شد و جريان را به پليس اطلاع داد و چارلز به زندان منتقل شد تا دادگاه به کار او رسيدگي کند. چون پرونده داراي زنداني بود (زندانيدار رقم خورده بود) قاضي مربوط دو روز بعد (يازده سپتامبر 2003) به آن رسيدگي کرد. قاضي پس از شنيدن اظهارات نماينده دادستان شهر، اعلام کرد که نمي تواند چارلز را در زندان نگهدارد زيرا كه در قانون چنين عملي جرم شناخته نشده است.

 

درگذشت فيلمبردار هيتلر در 101 سالگي

لني در 35 سالگي ـــــــــــــ لني در 90 سالگي

يازدهم سپتامبر 2003 اعلام شد كه بانو «لني ريفنستال» نابغه آلماني فيلمبرداري مستند كه فيلمبردار ويژه هيتلر بود دو روز پيش از اين در 101 سالگي در گذشته است. در سال 1945 ، پس از شكست رايش سوم، فاتحان جنگ اين زن را هنرمندي كه مهارتش را در خدمت نازيسم و وسيله تبليغ افكار و اعمال هيتلر قرار داده بود اعلام كردند و با اين كه حكمي بر محكوميت او صادر نشد تا دهه هاي اخير در آپارتماني در مونيخ خود را منزوي كرده بود. وي سرانجام در سنين پيري و پس از اينکه احساس کرد که ديگر کسي او را نمي شناسد و انگشت نما نخواهد بود بار ديگر دست به دوربين برد و چند فيلم مستند از جمله فيلمي از جزاير مرجاني اعماق درياي «مالديو» تهيه كرد. تكنيكي را كه بانو «لني» در سال 1934 براي فيلمبرداري ابداع كرد مورد استفاده فيلمبرداران نسل امروز است.

برخي ديگر از رويدادهاي 11 سپتامبر

  • 1541:   بوميان شيلي (اصطلاحا سرخپوست ها) شهر سانتياگو (پايتخت فعلي شيلي) را توسط مهاجران اسپانيايي ساخته شده بود ويران ساختند، زيرا اين مهاجران را مهاجم به سرزمين هاي خود مي دانستند.

  • 1855:   در جريان جنگ كريمه، روسيه پس از يك سال جنگ بندر سباستوپلSebastopol را تسليم انگلستان، فرانسه و ساير نيروهاي مخالف خود كرد.

  • 1885:  

    ديويد هربرت لارنس نويسنده جنجالي انگلستان به دنيا آمد و 45 سال عمر كرد.

  • 1919:   سپاه تفنگداران ايالات متحده كشور هندوراس را تصرف كرد.

  • 1922:   فلسطين تحت الحمايه انگلستان قرار گرفت.

  • 2003:   بانو «آنا ليند» وزير امور خارجه سوئد كه روز پيش از اين در يك فروشگاه چاقو خورده بود در بيمارستان درگذشت. با اين كه ضارب دستگير شده است و دو سال از اين ماجرا مي گذرد هنوز انگيزه قتل به درستي روشن نشده است. اين رويداد در آستانه يك رفراندم در سوئد انجام گرفت كه در آن نظر مردم درباره تبديل پول ملي به «يورو» خواسته شد و بانو ليند از موافقان بود كه اكثريت مردم مخالفت كردند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     21 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    شهادت «حضرت علي(ع)» نخستين امام مسلمانان و شيعيان

    21 رمضان 40 - «حضرت علي(ع)» نخستين امام مسلمانان و شيعيان جهان آن مظهرعدالت و رأفت به شهادت رسيدند. حضرت علي(ع) پسرعمّ و داماد حضرت محمّد (ص) پيامبراسلام بودند كه براثر ضربت شمشيرزهرآلود ابن ملجم مرادي ملعون ازخوارج متعصب بشدت مجروح شدند و سرانجام درچنين روزي به شهادت رسيدند و مسلمانان را درسوگ خويش فروبردند. اميرمؤمنان حضرت علي(ع) ازمؤثرترين شخصيتهاي صدراسلام درحفظ و گسترش اسلام بشمارمي روند و درتمام مقاطع مخاطره آميز تاريخ صدراسلام دركنارحضرت محمّد(ص) حضور داشتند. امام علي(ع) بعد ازجنگ نهروان مصمم شدند كه معاويه را سركوب كنند و مشغول تهيه مقدمات نبرد بودند كه هنگام سحربدست يكي ازملعون ترين افراد روي زمين به نام ابن ملجم مرادي درمسجد كوفه به شهادت رسيدند. شهادت بهترين مخلوق پروردگار حضرت علي(ع) را به عموم ايرانيان مسلمان و آزاده و مسلمانان جهان تسليت مي گوئيم.

     

     روياى يوسف صديق (ع) در شب قدر

    21 رمضان - از ابن عباس روايت شده است كه روياى صادقه حضرت يوسف در شب جمعه كه شب قدر بود واقع گرديد. وى در آن رويا ملاحظه كرد كه يازده ستاره از آسمان به زمين نازل شدند و او را سجده كردند. هم چنين خورشيد و ماه نيز از آسمان نازل شده و بر او سجده كردند.

     

    وفات موسى بن عمران (ع) و يوشع بن نون (ع) و عروج حضرت عيسى بن مريم (عليها السلام) به آسمانها

    21 رمضان - وفات موسى بن عمران (ع) و يوشع بن نون (ع) و عروج حضرت عيسى بن مريم (عليها السلام) به آسمانها در شب 21 رمضان
    شيخ طوسى به نقل از صادقين (عليهما السلام) ضربت خوردن تمام اوصياى پيامران را در اين شب مى داند. شب قدر از شب هاى ارزشمند سال است كه همانندى براى آن در ميان روزها و شب ها نيست. اين شب بنا به فرمود قرآن كريم از هزار ماه برتر است و شبى است كه قرآن كريم بر قلب نازنين پيامبر اكرم (ص) نازل گرديده است.

     

     درگذشت محدث بزرگ عالم تشيع, محمدبن حسن بن على

    21 رمضان 1104 - درگذشت محدث بزرگ عالم تشيع, محمدبن حسن بن على معروف به شيخ حر عاملى (ره).
    وى در هشتم رجب 1033 در روستاى ((مشغره)) از توابع جبل عامل لبنان ديده به جهان گشود. كتاب گرانسنگ ((وسائل الشيعه)) ثمره هيجده سال تلاش پيگير او در جمعآورى و تنظيم احاديث شيعه مى باشد. شيخ حر عاملى در عصر صفويان به ايران مهاجرت نمود و پس از وفات, در صحن مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس مدفون شد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    22
    31

    اهواز

    28
    43

    تبريز

    17
    29

    شيراز

    18
    36

    مشهد

    11
    27

    بندرعباس

    29
    37

    کرمان

    16
    33

    اصفهان

    16
    33

    يزد

    23
    35

    کرمانشاه

    14
    33

    اراک

    16
    31

    رشت

    20
    27

    دبی

    30
    36

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1437 تومان
    995 تومان
    1645 تومان
    1066 تومان
    264 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    234000 تومان
    118500 تومان
    61000 تومان
    233000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:16
    طلوع خورشيد : 06:43
    اذان ظهر : 13:01
    غروب خورشيد : 19:19
    اذان مغرب : 19:39
    نيمه شب شرعي : 00:17
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Mega Dream Homes International
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Mega Dream Homes International

    تاريخ انتشار: آگوست 2009
    تعداد صفحات مجله: 36
    حجم فایل: 7 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    روی پد موس يادداشت بنویسید

     

    شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جستجوی یک خودکار و يک برگه يادداشت روی میز کار خود ناامید شويد و با مشت محکم روی ميز بکوبید! در يک ابتکار خوب، موس پد Scratch-n-Scroll در نقش برگه یادداشت جادويی میز شما خواهد بود. این موس پد از یک قاب ساده که از جنس پلاستيک فشرده است ساخته شده و غشایی شفاف و نازک سطح آن را پوشانده است.
    برای نوشتن به هیچ وسیله خاصی نیاز نیست با استفاده از فشار انگشتتان می توانید روی این پد موس یادداشت کنید و یا از قلم پلاستیکی آن استفاده کنید. پاک کردن هم ساده است. کافی است که کمی آن را خم کنید تا نوشته های روی آن غیب بشود. ( اگر تخته های وایت برد جادویی مخصوص کودکان را دیده باشید عملکردی مشابه دارند. )
    این پد موس برای انواع موس های لیزری و توپی کاربردی است اما فکر نمی کنم به خاطر سطح سفیدش به درد موس های نوری بخورد و هم اکنون با قيمت 9.49$ به فروش می رسد.
    منبع  

    بشقاب برش کیک دقیق

    شاید شما هم با من هم عقیده باشيد. وجود يک کيک خامه ای و شکلاتی در هر جشن و مراسم مانند تولد از واجبات است. امروز با يک گجت الکترونيکی آشنا می شوید تا برش کيک های خود را دقیق و آسانتر انجام داده و با تکنولوژی روز هم قدم شويد.
    آنچه که در تصوير مشاهده می کنید ظرفی مخصوص برش کیک است. این ظرف که Deni4100 نام دارد تنها با 4 عدد باتری قلمی روشن می شود. کافی است که کیک دايره ای شکل خود را پس از طبخ در این ظرف سرو کرده و آن را روشن کنید.
    در ابتدا این جا کیکی از شما تعداد قطعات مد نظرتان را که باید عددی بین 2 تا 12 باشد سوال می کند. پس از وارد کردن تعداد قطعات دلخواه، راهنمای برش کیک که شامل مجموعه ای از چراغ های LED در حاشيه ظرف است روشن شده و محل برش کیک را به شما نشان می دهد.
    همچنین می توانید با فشار دادن دکمه مربوط به موزيک آن، ملودی مخصوص تولد را که در حافظه اين ظرف ذخيره شده پخش کنید.
    اين ظرف برای برش زدن انواع کيکها و شيرينيها و همچنين پیتزاها با حداکثر دایره ای به قطر 30 سانتيمتر مفید است و با قیمت 39.66$ در بازار به فروش می رسد.

     منبع
    لینک مرتبط: گجتی برای برش پیتزا
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    برای موفقیت در کار باید...

     

    1- در هر مرحله ای از کار که هستید از مشورت رویگردان نباشید. کسی را پیدا کنید که به شما توصیه های مفید کند و راهنمایی تان نماید.

    2- احساسات خود را کنترل کنید. قبل از هر واکنشی، نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید.

    3- در گفتگو، کسی که سؤال می کند کنترل را در دست دارد. برای اداره کردن یک بحث از دیگران سؤال کنید.

    4- هرگز تصور نکنید که همه چیز را می دانید ، سؤال کنید.

    5- اگر شغل شما جلب نظر مشتری است، وظیفه واقعی شما حل مشکلات است.

    6- توانایی شما در حل مشکلات تأثیر به سزایی در میزان پیشرفت شما در کار دارد.

    7- ذهن خلاق داشته باشید. همیشه در پی یافتن راه های سریع تر، جدیدتر، بهتر و مؤثرتر برای حل مشکل یا انجام کار باشید.

    8- قبل از آن که واکنش نشان دهید، با سؤال کردن و گوش دادن دقیق به پاسخ ها به حقایق پی ببرید.

    9- در مواردی که به تصمیم گیری و پاسخ سریع نیاز است، خودتان را تحت فشار قرار ندهید. برای ارزیابی دقیق موقعیت و دادن پاسخ مناسب درخواست وقت بیشتری کنید.

    10- تصمیم های عجولانه تقریباً همیشه تصمیم های نادرستی هستند. در تصمیم گیری عجله نکنید.

    11- یاد بگیرید که برای درخواست اضافه حقوق، ترفیع، پاداش و پست با روشی صحیح و مناسب وارد مذاکره شوید.

    12- آمادگی ، مشخصه افراد ماهر و تواناست. قبل از هر گفتگوی مذاکره ای ، خود را آماده کنید.

    13-هرگز هنگامی که شغل یا حقوقی به شما پیشنهاد می شود، بلافاصله آن را نپذیرید. از پیشنهاد کننده بخواهید که برای بررسی آن به شما فرصت دهد.

    14- دقیقاً بدانید که برای دریافت اضافه حقوق چه کارهایی باید انجام دهید.

    15- همیشه برای دور شدن از شرایطی که برایتان غیر قابل قبول است آماده باشید. این آخرین حربه مذاکره است.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    زندگي ارزان!

    ûاستفاده هاي جديد از نمک
    1-پاک کردن تخم مرغ شکسته از روي زمين کار بسيار دشواري است، اما براي اين که بتوانيد به راحتي آن را پاک کنيد، کافي است مقداري نمک روي محل بريزيد و بعد با يک پارچه تميز آن را جمع کنيد.
    2-گاهي گردگيري بعضي از گوشه ها يا وسايل خانه کار بسيار دشواري است؛ مثلاً براي پاک کردن ميوه هاي تزييني درخت کاج يا گل هاي مصنوعي که در خانه داريد، کافي است آنها را در يک ورقه بزرگ بگذاريد، مقداري نمک در آن بريزيد، کاملاً اطراف آن را بپوشانيد و سپس خوب آن را تکان دهيد. نمک ها کارشان را خوب انجام مي دهند.
    3-گاهي ساده ترين خوراکي ها لکه هاي عجيب و غريبي روي لباس مي گذارند که به اين راحتي پاک شدني نيست؛ مثلاً لکه يک قطره چاي به خصوص روي لباس سفيد کافي است تا آنجا را کاملاً بي استفاده کند. براي پاک کردن لکه چاي هم مي توانيد از نمک کمک بگيريد. کافي است مقداري نمک روي يک قاچ آب ليمو بريزيد و آن را روي محل لکه بماليد.
    4-مي توانيد ظروف قديمي مسي و برنجي را هم برق بياندازيد؛ کافي است يک معجون فوق العاده درست کنيد؛ يک قاشق غذاخوري سرکه سفيد را با مقدار مساوي آرد و نمک مخلوط کنيد، سپس به کمک يک تکه پارچه تميز، آن را روي ظرف بکشيد. بعد آن را آب بکشيد وخشک کنيد.


    ûزيپ کيپ
    شايد فکر کنيد که اين نوع کيف هاي پلاستيکي تنها به درد نگهداري غذا در فريزر مي خورند، اما واقعاً هيچ چيز به اندازه اين کيسه ها عصاي دست خانم ها در آشپزخانه نيست.
    ورز دادن خمير: اگر موقع ورز دادن، خمير انواع شيريني يا غذاهاي خمير دار به دست تان مي چسبد، يک پيشنهاد عالي برايتان داريم؛ مي توانيد خمير را درون يک زيپ کيپ بگذاريد و بدون اين که انگشتان تان چسبنده شود، آن را ورز بدهيد. يک روش ديگر اين است که زيپ کيپ را به دست کنيد و مثل دستکش از آن استفاده کنيد.
    گل هاي تازه: قبل از فرا رسيدن زمستان يا تابستان هايي که کولر مي زنيد و هوا به شدت براي گل ها و گياهان سرد مي شود، مي توانيد آنها را در زيپ کيپ بگذاريد. البته يادتان باشد که بايد مقدار کمي هوا به گل برسد.


    ûلحاف براي دکوراسيون
    اگر از تخت تان خسته شده ايد و مدل آن به نظرتان ساده مي رسد، مي توانيدبه آن جان تازه اي ببخشيد تا فضا را گرم تر کنيد. يکي از لحاف هاي رنگي را که دوست داريد، روي قسمت بالايي تخت تان آويزان کنيد.


    ûآشپزخانه ايمن
    شايد راجع به اطلاعاتي که از اطراف و دوستان مي گيريد، چندان مطمئن نباشيد. اينجا بسياري از مواردي که ذهن خانم هاي خانه دار را به خود مشغول کرده و اين که چقدر حقيقت دارد را به شما مي گوييم:

    يخ زدن بطري هاي پلاستيکي در جا يخي دي اکسيد توليد مي کند...
    واقعيت: زماني که ظروف پلاستيکي گرم مي شود، چسب هاي شيميايي خاصي که براي نگهداري آنها به کار رفته نيز گرم مي شود و مقداري از آن وارد غذا و ماده خوراکي مي شود.
    برخي از اين مواد باعث نازايي و مشکلات بارداري در فرد مي شوند و حتي استفاده از بعضي از آنها در اسباب بازي هاي کودکان ممنوع اعلام شده. اين مواد معمولاً در پلاستيک هاي معمولي که مثلاً گوشت را درونش مي گذارند يا ظرف هاي پلاستيکي ماست يافت مي شود.
    البته گرم کردن همه ظرف هاي پلاستيکي باعث آزاد شدن مواد مضر نمي شود؛ مي توانيد به برچسب «استفاده در مايکروفر آزاد»روي آن دقت کنيد، بنابراين بهتر است به جاي گذاشتن اين ظرف درون مايکروفر، روي ظرف غذا يک کاغذ روغني يا يک ظرف شيشه اي بگذاريد.

    خرد کردن گوشت روي تخته هاي چوبي خوب نيست...
    واقعيت:در مورد تخته گوشت، هر دو نوع پلاستيکي و چوبي کاملاً ايمن است. اما نکته مهم اينجاست که بايد هر بار پس از استفاده تخته را خوب بشوييد و پاک کنيد. بهتر است تخته را زير شير آب با مقداري صابون بشوييد. هر قدر آب داغ تر باشد، بهتر است؛ سپس آن را به کمک کاغذي خشک کن کاملاً خشک کنيد. يادتان باشد که اگر همان طور خيس باقي بماند، محل تجمع باکتري ها خواهد شد.
    اصلاً چون کار از محکم کاري عيب نمي کند، بهتر است دو تخته جداگانه يکي براي گوشت و يکي براي سبزيجات داشته باشيد. به هر حال، استفاده از تخته گوشت چوبي هيچ اشکالي ندارد، به شرطي که کاملاً تميز باشد.


    ûحمامتان را سريع تميز کنيد
    براي اين که سر تميز کردن سرويس حمام زياد وقت نگذاريد، پيشنهادهايي عالي برايتان داريم:

    به آن عادت کنيد:
    يکي از روش هايي که شستن و تميز کردن سرويس بهداشتي حمام را آسان مي کند، اين است که به تميز کردن آن عادت کنيد؛ مثل مسواک کردن ياغذا درست کردن. بهترين روش اين است که هر هفته يک بار رو شويي و وان را کاملاًآب بگيريد و بشوييد و کف حمام را برق بياندازيد. به اين ترتيب، هم جلوي تجمع باکتري را مي گيريد و هم براي نظافت کلي آن دردسر کمتري خواهيد داشت.

    وان براق:
    قبل از اين که وان را کاملاً تميز نکرده ايد و به آن آب نگرفته ايد، از آن خارج نشويد. مي توانيد يک ليف کهنه را براي اين منظور نگه داريد. با همان ليف و مقداري صابون، قبل از اين که از وان خارج شويد، تمام آن را بشوييد و آب بگيريد.

    کارهاي روزانه:
    روشويي را آب بگيريد (30 ثانيه)
    لبه و ديواره هاي وان و توالت را آب بگيريد(30ثانيه)
    کاسه توالت را با برس مخصوص بشوييد (15ثانيه)
    شيرآب و آينه را تميز کنيد (15 ثانيه)
    در حمام را دستمال بکشيد(30ثانيه)
    بعد از هر بار حمام کردن با کمک دوش دستي کل وان و پرده حمام را آب بگيريد(15ثانيه)

    کارهاي هفتگي:
    وان را کاملا بشوييد (3دقيقه)
    کاشي ها را کاملاً بشوييد. (5 دقيقه)
    کف حمام رابشوييد (2 دقيقه)
    دستگيره در و شيرهاي آب را دستمال بکشيد. (1دقيقه)
    سبد لباس چرک ها را خالي و تميز کنيد (30 ثانيه)

    کارهاي فصلي:
    پرده حمام را به طور کامل در آوريد و آن را در ماشين ظرف شويي بياندازيد يا به خشک شويي بدهيد.
    کابينت داروها و وسايل حمام را خالي و آن را کاملاً تميز و مرتب کنيد (20دقيقه)


    ûگل هاي بهاري را تازه نگه داريد
    در اين روزهاي بهاري با هواي عالي، چه چيزي بهتر از نگه داشتن گل طبيعي در خانه است؟ براي اين که غنچه ها مدت بيشتري در خانه بمانند، پيشنهادهاي جالبي برايتان داريم.
    *مقداري غذاي گل درون گلدان بريزيد وبه آن آب اضافه کنيد.
    غذاي گل را مي توانيد از همان گل فروشي يا فروشگاه هاي لوازم باغباني خريداري کنيد، بهتر است ابتدا گلدان را از غذا پر کنيد، بعد دو سوم آن را آب کنيد.
    *سعي کنيد ساقه ها را گوشه گلدان بگذاريد.
    مي توانيد با کمک قيچي ته گل را با زاويه 45 درجه بزنيد. به اين ترتيب به گل اجازه مي دهيد که آب را بهتر جذب کند.


    ûدکوراسيون ارزان
    اگر بخواهيد کمي تغييرات بدهيد بدون اين که هزينه زيادي داشته باشيد، بهتر است راجع، به وسايلي که داريد فکر کنيد. اگر راجع به وسايلي که داريد هيچ احساس خوبي نداريد و از آنها واقعاً خوشتان نمي آيد، بهتر است کلاً آنها را دور بريزيد، اما در مورد وسايل سنتي اين کار را نکنيد. زيرا انجام تغييرات زيبا روي چنين اسبابي کار بسيار راحتي است و نتايج خوبي هم دارد. مي توانيد فضاي درون شومينه و بالاي آن را هر چند وقت يک بار تغيير دهيد و وسايل آن را عوض کنيد به همين ترتيب، تغييرات ارزان و زيبا را با هم خواهيد داشت.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    توصیه برای پاک‌کردن آرایش

    اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک‌کردن آرایش صورت‌تان به رختخواب می‌روید، بدانید که دارید بزرگ‌ترین خیانت را به پوست صورت‌تان می‌کنید. در صورتی که باقی‌مانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌توانند سلامت پوست‌تان را به خطر بیندازند. پاک‌‌کردن آرایش به پوست فرصت می‌دهد تا نفس بکشد.
    فراموش نکنید بهتر است یک پاک‌کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارک‌های معروف تجاری لوازم آرایش، به‌طور معمول پاک‌کننده‌های خوبی نیز به بازار عرضه می‌کنند.
    برای پاک‌کردن آرایش چشم، از مواد پاک‌کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

    * آرایش صورت شما مانند کرم‌پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک‌کننده‌های آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوست‌تان پاک می‌شوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک‌کننده قوی‌تری دارند. این مواد پاک‌کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند.
    برای پاک کردن آرایش چشمان‌تان، از حرکات ملایم‌تر دست‌تان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب‌دیدن و چروک خوردن آن زیاد است.

    * برای پاک‌کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاک‌کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک‌کننده را در چند جای صورت‌تان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورت‌تان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوست‌تان نیز خارج می‌شوند.
    در صورتی که اصلا آرایش نمی‌کنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورت‌تان را با یک پاک‌کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست‌ شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش‌زدن آن جلوگیری می‌کند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم می‌کند.

    * پاک‌کننده‌هایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید. این پاک‌کننده‌‌ها گرچه باعث می‌شوند در سطح پوست‌تان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشکی پوست شما می‌شوند.

    * کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک‌کننده‌ها دقت بیشتری به خرج دهند. می‌توانید نمونه این محصولات را روی پوست بازوی‌تان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک‌کننده‌های ملایم برای شما مناسب‌ترند.‌
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    همه چیز درباره لباس روحانی ها

    طلبه ها هم این روزها به درد گرانی دچار شده اند. اگر مردم عادی لباس نو را شب عید می خرند، آنها لباس نو را قبل از ماه رمضان و محرم می خرند. ماه محرم و ماه رمضان زمان رفتن آنها به سفرهای تبلیغی است. زمانی که باید برای آن دست به جیب بشوند و لباس تهیه کنند.
    پوشیدن لباس آنها هم آدابی دارد. طلبه ها هم بین خودشان به تیپ هم صنفی هایشان اهمیت می دهند. اینکه چطور عمامه ببندند، چطور لباس هایشان را بپوشند و... برایشان خیلی مهم است.


    vقم؛ گذرخان
    لباس روحانیون را در ایران همه می شناسند: عبا، قبا(یا لباده) و عمامه.
    این روزها قیمت همه این اقلام گرانتر شده است. تا پیش از این و به طور سنتی عبای خاچیه، عموما از عراق به ایران وارد می شد اما واردات گسترده قبا و لباده دوخت اندونزی، ماجرای جدیدی است. تا پیش از این پارچه لباس های روحانییون ممکن بود خارجی هم باشند، اما دوخت آنها در کشور انجام می شد و قطب تولید آن هم قم بود.
    قم، گذرخان، مهمترین و اصلی ترین مرکز تولید قبا، لباده و عبا بود. اما هرچند هنوز قباو لباده های وارداتی نتوانسته اند جای قبا و لباده دست دوز خیاط های عرب در قم را بگیرند، اما با گسترده تر شدن همه ساله عرضه لباده ها و قباهای اندونزیایی، ممکن است چند سال دیگر ، دیگر قبا و لباده داخلی در بازار پیدا نشود!
    این روزها که پیک بازار فروش البسه ویژه روحانیت در قم است، داخل مغازه ها اتیکت هایی با این عنوان ها به چشم می خورد: «قبا دوخت اندونزی»، «لباده، دوخت اندونزی» و البته به گفته فعالان بازار، فروش شان زیاد هم بد نیست.


    vهجرت خیاط های عرب از عراق به قم
    اکثر خياطان قم شيعه عراقي هستند. می گویند سابقه آنها بر می گردد به یک هجرت دسته جمعی خانوادگی. اين خانواده های عراقي كه اصغري نجفي نام داشتند،همراه خانواده های دیگری حدود 24 سال پيش در كنار جمعي از عراقي‌هاي ديگر توسط صدام از كشورشان رانده می شوند.
    آنها به ایران و قم مهاجرت می کنند و در این شهر به فعالیت می پردازند، بعد از مدتی عمده بازار به دست آنها می افتد. الان هم کم شنیده نمی شود که اسم خیاط های معروف «خیاط عرب» باشد. در واقع این یک حسن و به نوعی"برند" به حساب می آید.


    vعرب پور، خیاط امام(ره)
    کسی در قم نیست که یکبار گذرش به بازار افتاده باشد و خیاط عرب پور را نشناسد.
    برجسته ترين خياط قم ، ابوالفضل عرب پور است؛ مردي 70-80 ساله كه خياط رئيس جمهور اسبق و ديگر سران مهم کشوراست. او خياط امام خميني (ره)نيز بوده است.
    می گویند در اوايل انقلاب لباس روحانيت اسلوب تعریف شده ای نداشت و از سبك خاصي پيروي نمي‌كرد. بعد از گذشت مدتي از انقلاب خياطان به سبك خاصي دست پيدا كردند و لباس روحاني از شكل رسمي‌ تری رخوردار شد. چون بيشتر سفارشات از سوي مقامات داده مي‌شد، آنها مي‌خواستند كه لباسشان از ظاهر و سبك بخصوصي پيروي كند بخصوص در زماني كه برنامه تلويزيوني داشتند. در این زمان عرب پور بهترین گزینه برای روحانیان صاحب نام بوده است.
    عرب پور در قم چند مغازه خياطي دارد و پسران او نيز اين حرفه را ادامه مي‌دهند، ضمن اينكه خياطان بسياري دست پرورده او هستند.خود عرب پور هر سفارشی را قبول نمی کند و البته قیمت های او با سایر قیمتهای بازار متفاوت است.


    vعـبا
    عبا و عمامه آشناترین قسمت های لباس طلبگی برای افراد غیر طلبه اهستند.
    عبا از پارچه های مختلفی دوخته می شود. عبا در واقع همان پارچه بلندی است که روحانیان به دوش می اندازند. عباها به طور عمومی به دو قسمت زمستانی و تابستانی تقسیم می شوند. عباهای شامی،خاچیه و بوشهری مشهور ترین مدل های عباها هستند.
    معمولا دوخت هر عبا در حدود سه تا سه و نیم متر پارچه می برد. جنس عباها عموما از پشم هستند ،فاستونی،مواد پشم،عبایی وخاچیه نجفی اصلی ترین پارچه هایی هستند که عباها را از آنها تهیه می کنند.
    قیمت عباها از 14 هزارتومان شروع و گاه تا 800 هزار و بعضا تا بالای یک میلیون تومان متغیر است که البته روحانیون عموماً از عباهای گرانقیمت استفاده نمی کنند. گرانترین عباها ،عباهایی از جنس خاچیه نجفی هستند. پارچه این نوع عباها از جنس پشم شتر است و انواع مرغوب آن را با دست می بافند. این عباها که معمولا حالتی تنظیف مانند دارند بیشتر در تابستان استفاده می شوند، فوق العاده خنک و سبک هستند.
    مرغوب ترین پارچه های خاچیه از کشور های حاشیه خلیج فارس و نجف وارد می شوند،البته در بهبهان هم انواعی از آن تهیه می شود. جالب است که عباهای خاچیه به خاطر جنس خاص آنها ابدا قابل شستشو نیستند و پس از مدتی باید یک عبای نو تهیه کرد.
    عباهای خاچیه بیشتر در تابستان مورد استفاده قرار می گیرند و در زمستان از پارچه های گرمتر برای عبا استفاده می شود


    vتحریم پارچه انگلیسی
    جنس عمامه به طور سنتی از جنس پارچه های وال هندی و تایلندی است و در دو رنگ سفید و سیاه در بازار موجودند.
    البته پارچه های انگلیسی این روزها در بازار نایاب شدند. یکی از فروشندگان گذر خان می گوید:«بعد از وقایع اخیر، دیگر کسی سراغ پارچه دوخت انگلیس برای تهیه عمامه نمی آید، قبل تر ها اگر پارچه انگلیسی بود گران تر هم فروخته می شد. اما این روزها به خاطر رفتار بد انگلیس ها علیه ایران ،ما وال انگلیسی نمی فروشیم و اگر کسی هم بفروشد، مشتری ها به او تذکر می دهند».
    معمولا هر طلبه ای برای نوع پوشش خود یک الگو دارد، این الگو معمولا یکی از روحانیان بنام است. نوع پیچیدن عمامه و انتخاب لباده یا قبا هم از همان فرد الگو برداری می شود. پیچیدن عمامه به نظر بعضی از طلبه ها کار مشکلی است و به نظر بعضی دیگر کار زیاد سختی نیست ! اما به طور مشخص نگاهی که یک طلبه به عمامه دارد با نگاهی که افراد عادی به آن دارند بسیار متفاوت است.

    vعمامه
    بر اساس حالت و اندازه عمامه و همینطور نوع «تا زدن» پارچه عمامه و نوع بستن، آن را به دسته های طبرستانی، قمی، نجفی، عربی و... تقسیم می کنند.
    به طور کلی اندازه عمامه نیز مهم است. طول عمامه باز از 6 متر تا گاه 11 متر متغیر است. هر اندازه طول پارچه عمامه بیشتر باشد اندازه عمامه بسته شده بزرگتر است. عمامه علمای بزرگی مانند آیت الله سیستانی که به عمامه علمایی شهرت دارد از این دست است. طبق یک سنت نانوشته طلبه های جوانتر بنا بر قداستی که برای عمامه قائل هستند سعی می کنند عمامه های خود را کوچکتر و ساده تر ببندند.
    همچنین گذاشتن عمامه بر سر مستحبات خاصی هم دارد ،به طور کلی در بین جامعه روحانیت عمامه صرفنظر از جنبه مادی آن به طور خاصی مقدس و قابل احترام است.
    بستن عمامه کار حساسی است. شل یا سفت بستن عمامه،نوع تا زدن پارچه عمامه و... همگی مهم هستند. بعضی از طلبه ها که هنوز کاملا بستن عمامه را یاد نگرفته اند از دوستان متبحر خود می خواهند تا برای سفرهای تبلیغی شان برایشان عمامه بپیچند.
    معمولا برای این سفر ها دو عمامه پیچیده می شود تا اگر یکی از عمامه ها اتفاقی باز یا خراب شود عمامه دیگری در دسترس باشد.
    یک روحانی در این مورد می گوید: «اين بستن عمامه هم در سفرهاي تبليغي درد‏سرهاي خودش را دارد. طلبه هايي که سفرهاي اول تبليغي‏ شان است حسابي اضطراب دارند و ترس از باز شدن عمامه امان آدم را مي برد. من هنوز پيچيدن عمامه را ياد نگرفته‏ام. چند سال قبل در اولين سفر تبليغي‏ام به مهر‏شهر کرج، دو تا عمامه را دادم يکي از دوستان پيچيد و با اين وضعيت توانستم يک ماه عمامه مناسبي داشته باشم.»


    vقبا و لباده
    شاید برای کسی که از عالم طلبگی دور است شنیدن این اسامی کمی عجیب باشد! قبا و لباده هر دو همان لباس های بلندی هستند که روحانیون از زیر عبا می پوشند.
    فرق لباده و قبا در مدل دوخت آنهاست. برای آنکه بهتر متوجه شوید آقای خاتمی همیشه لباده می پوشد،اما آقای هاشمی همیشه قبا.
    اگر دقت کنید بعضی از این لباس ها یقه های گشاد تری دارند که به صورت عدد 7 دوخته شده اند ،اینها «قبا» هستند.اما بعضی دیگر یقه کیپ تری نسبت به قبا دارند اینها «لباده» اند.
    دشداشه هم یک نوع لباس عربی سرتاسر سفید رنگ است از جنس پارچه نازک و خنک که در قسمت بالایی خود معمولا سه دکمه دارد.
    لباده و قبا در واقع بخش اصلی لباس طلبگی را تشکیل می دهند. انتخاب و پوشیدن هر کدام از اینها کاملا سلیقه ای هستند. یکی از فروشندگان لباس های طلبگی می گفت «جوان ها و خوش تیپ تر ها بیشتر لباده می پسندند،اما پیر تر ها بیشتر قبا می برند، ولی جوان ها هم قبا می برند».
    البته این فروشنده بالاخره مشخص نکرد که طیف متقاضی لباده و قبا چه کسانی هستند اما بر اساس مشاهده های میدانی در قم، کمتر روحانی مسنی را پیدا می کنیدکه لباده پوشیده باشد.
    طلبه ها هرچند زیاد اهل مدگرایی نیستند اما در همان مقیاس بسته لباس طلبگی هم مسائلی مطرح است که تفاوت هایی بین طلبه ها و روحانیون ایجاد می کند مسائلی از قبیل اینکه عمامه روحانی درست بسته شده باشد، نه زیاد بزرگ باشد و نه زیاد کوچک، صفت و مرتب بسته شده باشد و مدل عمامه مناسب شأن طلبه باشد....
    این روزها هم موقع نو شدن لباس های آنها است. اما امسال با گران شدن اقلام مصرفی که عموما طلبه ها قبل از ماه رمضان خریداری می کنند، و گرانی لباس های خاص آنها، گذر خان هرچند کاملا از رونق نیافتاده، اما دیگر مشتری ها با صرفه جویی بیشتری خرید می کنند.


    vشروط و آداب لباس روحانی
    كتاب «لباس روحانيت؛ چراها و بايدها» می خواهد به اين پرسش جواب بدهد که چرا روحانيون لباس خاصي مي پوشند؟ این کتاب توسط انتشارات «موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني» منتشر شده است.


    vشروط پوشیدن لباس روحانيت
    نويسنده كتاب «لباس روحانيت؛ چراها و بايدها» معتقد است: سال ها پيش از انقلاب، در برخي نقاط كشور برداشت عمومي بر اين بود كه اين لباس، لباس، محصلان علوم ديني است. از اين رو، طلبه با آغاز دروس حوزه و از بدو ورود، لباس روحانيت به تن مي كرد. امروزه با گسترش نقش حوزه هاي علميه، اين لباس، لباس دانش آموختگان و تربيت شدگان حوزه بوده و سطح انتظار عمومي از صاحبان آن بسيار بالارفته است. (ص 70) همچنين شرايط پوشيدن را توان پاسخگويي مستقيم به80 درصد از پرسش هاي مخاطبان در زمينه علوم ديني دانسته است. (ص 72)
    از ديدگاه نويسنده کتاب، رعايت نشدن موارد زير نادرست دانسته شده است: آشفتگي عمامه و كم توجهي به زيبايي آن، زياد بزرگ بودن يا كوچك بودن عمامه، بازگذاشتن دكمه قبا يا آستين پيراهن، كشيده شدن عبا روي زمين و بلندي بيش از اندازه لباس، ناسازگاري رنگ قطعات لباس، كوتاه تر بودن عبا از قبا يا لباده، وصله دار بودن يا فرسودگي لباس، پوشيدن لباس رنگ و رورفته يا آلوده يا بدحالت (ناشي از دوخت بد)، برجستگي بيش از حد جيب هاي لباس، پاره بودن درزهاي لباس، سوراخ بودن جوراب، عدم رعايت نظافت لباس، پوشيدن لباس چروك و بدون اتو، نپوشيدن جوراب و استفاده از دمپايي در مجامع رسمي، پوشيدن كفش سفيد يا زرد، استفاده از انگشترهاي متعدد يا بسيار درشت، بلند بودن بيش از اندازه ريش، كوتاهي ريش كمتر از حد متعارف، تراشيدن موي سر، تراشيدن سبيل، بلند گذاشتن موي سر زير عمامه، شانه نكردن موي سر و صورت، بلند بودن شارب (موي روي لب)، استفاده از لباس با رنگ هاي غيرمتعارف، پوشيدن پيراهن يقه دار زير قبا، كشيدن پا بر زمين هنگام راه رفتن و خلاصه هر چه در نظر عرف مصداق آشفتگي يا شلختگي شمرده شود. شمايل ظاهري روحاني در اجتماع بايد همچون پيامبر اكرم (ص) متوازن، آراسته، خوش نما، پاكيزه، جذاب، معطر و بدون عيب باشد. (لباس روحانيت؛ چراها و بايدها، ص 79-78)


    vتاریخچه
    در ابتدای این کتاب، تاریخچه کوتاهی از لباس روحانیون ارایه شده است. در این قسمت آمده است« فيلسوفان و اهل حكمت، لباس ويژه اي داشتند كه به«جامه بخارايي» شهرت داشت، ولي ميان فقيهان و محدثان مرسوم نبود. سخنوران و واعظان نيز به هيات ويژه اي كلاه خمره اي بر سر مي نهاده و دستار مي بستند. لباس كاتبان «دراعه»نام داشت. دراعه، جامه اي بود با آستين هاي گشاد كه در آن نوشت افزار و لوازم مورد نياز كتابت را مي گذاشتند.»
    اطلاعاتي كه در مورد علماي عصر ساماني در منابع و مآخذ درج شده است، بيشتر و واضح تر است. ابوالمظفر محمدبن ابراهيم برغشي وزير سامانيان بعدها كه از كار وزارت كناره گرفت و به كسب علم و معرفت پرداخت (حوالي 400 هجري) دراعه سپيدي به تن مي كرد. در زمستان دراعه را بر روي ديگر لباس هايشان مي پوشيدند و سپس عمامه را بر سر خود مي نهادند. اين لباس تعداد بسياري از علما و فقها، به ويژه در شهرهاي خراسان بود. آنها همچنين معمولاً دستار بزرگي بر سر خود مي گذاشتند و تحت الحنك نيز مي انداختند؛ يعني قسمتي از دنباله عمامه خود را باز مي كردند و از زير چانه مي گذراندند و آن را روي شانه و سينه خود رها مي كردند.
    براساس تاريخ، احمدبن حنبل به دليل امتناع از پوشيدن لباس سياه دوران معتصم و پافشاري بر حفظ لباس سبز خود مواخذه شد. اين موضوع به خوبي نشان از اهميت لباس در نظر آنان دارد. نقاشي ها و تصاوير به جاي مانده از روزگار گذشته نيز شواهد گويايي از اختلاف لباس اقشار مختلف ارائه مي دهد.
    تصويري از كتاب مقامات حريري، عالمي را در مسجد و در بالاي منبر در حال وعظ و پاسخ گفتن به پرسش هاي مردم نشان مي دهد. وي عمامه خود را طوري بسته كه ادامه عمامه از روي سر به طرف عقب رفته و آويزان است. كتاب آثارالباقيه بيروني نيز عالمي را بالاي منبر و در حال وعظ و تدريس نشان مي دهد. عمامه سفيد او نسبتا بزرگ پيچيده شده است.ابن سينا دانشمند نامدار قرن چهارم و پنجم نيز به سبك رايج ميان فقها، لباس روحانيت مي پوشيد و تحت الحنك مي بست.اين گزارش ها و گزارش هاي فراوان ديگري كه در اسناد تاريخي ثبت شده، به خوبي نشان مي دهد كه ديرزمان در مساله لباس، ميان اصناف مختلف تمايز وجود داشته است و اين امر، اختصاص به عصر حاضر ندارد.( لباس روحانيت؛ چراها و بايدها، ص 30-29)
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    20 راهکار برای تغذیه درست
    در ماه رمضان

    ماه رمضان، ماه نیایش با خداست. بهتر است با استفاده از اصول تغذیه ای زیر احساس ضعف ناشی از نخوردن غذا را در خود از بین ببریم تا بتوانیم به خوبی عبادت کنیم.
    عادت تغذیه ای درست آن نیست که خود را از غذا خوردن محروم کنیم و یا یک نوع غذای خاص را بخوریم و غذاهایی را که دوست نداریم، مصرف نکنیم.
    اولین و مهم ترین مورد در رژیم غذایی صحیح آن است که غذاهای متنوعی بخوریم. این امر بسیار مهم است، زیرا غذاهای گوناگون، دارای مواد مغذی مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها برای سلامتی بدن لازم هستند.
    میوه ها، سبزیجات ، غلات و حبوبات همه این ها دارای کربوهیدرات پیچیده، فیبر، ویتامین، عناصر معدنی هستند و کم چرب و بدون کلسترول می باشند. گذشته از این، کالری زیادی را برای بدن فراهم می آورند. بقیه انرژی را باید از لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی به دست آورید.
    برای جلوگیری از اضافه وزن، باید ورزش کنید. در این صورت با وجودی که غذا می خورید، اما تعادل در بدنتان برقرارخواهد بود.
    بر طبق این نظریه، هر غذایی که به خوردن آن تمایل دارید را مصرف کنید. اگر رژیم غذایی شما متعادل و محتوی مواد مغذی و فیبر باشد، حتی مواد غذایی غیر مغذی را نیز می توانید بخورید فقط به اندازه ی کم و به ندرت تا موجب بروز مشکلاتی در سلامتی شما نگردد.
    راهنمای داده شده در زیر، سازنده رژیم غذایی می باشد.

    1- از غذاهای پُر فیبر، زیاد مصرف کنید. این غذاها شامل: میوه ها، سبزیجات، حبوبات و تمامی غلات می باشد. این ها جزو گروه کربوهیدرات های مفید می باشند. فواید آنها بسیار است، از جمله اینکه:

    مغذی می باشند، باعث احساس سیری می شوند، نسبتا کم کالری می باشند، 30-20 گرم فیبر مورد نیاز در روز را تامین می کنند، به آرامی هضم می شوند، بنابراین اثر کمتری روی انسولین و قند خون دارند. همچنین دارای ویتامین ها و عناصر معدنی مفید برای سلامتی بدن هستند، مانند: ویتامین C ، ویتامین های گروه B و آهن.

    2- در رژیم غذایی خود انواع سبزیجات و میوه های سبز، زرد و نارنجی را قرار دهید. مانند: کلم بروکلی ، هویج و لیمو. این گروه دارای آنتی اکسیدان می باشند که برای حفاظت از بدن در برابر سرطان و بیماری های دیگر بسیار مهم می باشند. بهتر است روزانه 5-4 عدد میوه و سبزی فراوانی مصرف کنید.

    3- خوردن شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده نظیر: نان سفید و همین طور میان وعده های شور و چرب و چاشنی های تند را در رژیم خود کاهش دهید. بسیاری از غذاهای شیرین، چربی زیادی هم دارند، بنابراین کالری زیادی به بدن فرد می رسانند و فرد میل کمتری به غذاهای مفید پیدا می کند.

    4- چربی های حیوانی را مصرف نکنید، زیرا دارای چربی اشباع می باشند که باعث افزایش مقدار کلسترول خون می گردند و مضرات فوق العاده زیادی برای سلامتی دارند. گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست و لبنیات کم چرب یا بدون چربی را مصرف کنید.

    5- از روغن های نباتی جامد (روغن های مایع گیاهی هیدروژنه شده) در پخت غذا استفاده نکنید، زیرا این ها تبدیل به چربی های نوع ترانس(چربی های اشباع شده) می گردند. این نوع چربی ها در غذاهای آماده بیرون(فست فودها) نیز یافت می شوند.

    6- آجیل و ماهی زیاد مصرف کنید، زیرا دارای چربی غیراشباع(چربی خوب) می باشند.

    7- بشقاب خود را پُر نکنید. نه آن قدر غذا زیاد بریزید که نتوانید بخورید و نه آن قدر کم، که گرسنه بمانید. این امر را خصوصا در مورد غذاهای پُر کالری رعایت کنید.

    8- کلسترول دریافتی را پایین تر از 300 میلی گرم در روز نگاه دارید. کلسترول در غذاهای حیوانی مانند: گوشت قرمز، مرغ، لبنیات و زرده تخم مرغ یافت می شود.

    9- تنوع را در رژیم غذایی رعایت کنید. سعی نکنید احتیاجات غذایی خود را با خوردن یک نوع غذا تامین کنید، زیرا ممکن است شما به ماده مغذی ای احتیاج داشته باشید که در آن غذا موجود نباشد، بنابراین با مصرف انواع غذاها می توانید مطمئن باشید که تمام نیازهای تغذیه ای خود را تامین کرده اید.

    10- به مقدار کافی کلسیم مصرف کنید. کلسیم برای استحکام استخوان ها و تقویت دندان ها بسیار مهم است. کلسیم را از منابع کم چرب نظیر: شیر کم چرب یا ماست کم چرب فراهم کنید. اگر شما به مقدار کافی کلسیم را از غذا دریافت نمی کنید، می توانید از مکمل کلسیم(با مشورت پزشک) استفاده کنید.

    11- سعی کنید احتیاجات ویتامینی و عناصر معدنی خود را از طریق غذاها برآورده کنید، نه از مکمل های دارویی، زیرا مکمل ها نمی توانند جای غذا را بگیرند.

    12- وزن خود را ثابت نگه دارید. ورزش کردن و اصولا فعال بودن را در زندگی روزمره خود فراموش نکنید. در ماه رمضان نیز ورزش کردن را فراموش نکنید. شما می توانید ورزش های کششی انجام دهید یا به پیاده روی بروید. رژیم غذایی+ ورزش= کنترل وزن و سلامتی.

    13- در ماه رمضان، مصرف چای و قهوه را محدود کنید، زیرا این مواد باعث افزایش ادرار و از دست دادن آب بدن می شوند.

    14- بهتر است مانند سایر اوقات، سه وعده غذایی داشته باشید: سحری، افطار و شام. همچنین بین افطار و شام باید فاصله باشد.

    15- برای رفع یبوست و بوی بد دهان ، بهتر است میوه و سبزی را در سه وعده غذایی خود منظور کنید. بهتر است بعد از خوردن سحری، 2-1 عدد میوه و مقداری سبزی مصرف کنید و بقیه میوه و سبزی را در زمان شام مصرف کنید.

    16- برای ثابت نگه داشتن قند خون، شیرینی و مواد غذایی ناسالم را استفاده نکنید، بلکه خرما بخورید.

    17- در افطار از غذاهای حجیم استفاده نکنید، بلکه بدن خود را آرام آرام برای شام آماده کنید. در غیر این صورت شما دچار انواع بیماری های گوارشی از قبیل: سوزش معده ، نفخ و... می گردید.

    18- آب را فراموش نکنید. آب در حدود دو سوم وزن بدن را تشکیل می دهد. آب باعث سرحالی و سرزندگی می شود و همچنین برای رساندن مواد غذایی به اندام های بدن لازم است. لذا توصیه می شود که بعد از افطار آب بنوشید.
    آب بهتر است ولرم باشد، تا مواد سمی را از راه ادرار و تنفس از بدن خارج کند و همچنین جلوی ورود باکتری های مضر به بدن را بگیرد.

    19- برای خوردن سحری وقت کافی قرار دهید و با آرامش و دور از استرس غذای خود را بخورید.

    20- بهتر است در وقت سحر از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید، زیرا این گروه تا 8 ساعت در بدن باقی می مانند. این در حالی است که کربوهیدرات های ساده(مانند: شکر) فقط 3 تا 4 ساعت در بدن می مانند. کربوهیدرات های پیچیده شامل: نان، عدس، جو، غلات، برنج، سیب زمینی ، میوه، سبزیجات و حبوبات می باشند.

     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنماي خريد MP3 پلير

    براي انتخاب پخش كننده همراه مناسب، فقط كافي است بر اساس نيازتان يك انتخاب كنيد پس ابتدا نيازتان را تعيين كنيد.
    سپس به راهنمايي خريد «نوع MP3 پليير» (که در انتهاي همين مطلب آمده) مراجعه كنيد و نوع MP3 پليير را مشخص كنيد و درپايان با توجه به امكانات اضافي مانند FM و ضبط صدا و امكان انتقال اطلاعات و لوازم جانبي مانند دوام باتري، هدفون و كيف نوع برند را مشخص كنيد.


    Ùچه انتخاب هايي داريم؟

    پيش از هر چيز ديگري ، شكل ظاهري يك پخش كننده همراه جلب نظر مي كند. اگر يك پخش كننده همراه تمام امكانات را داشته باشد ، ولي شكل ظاهري آ ن مورد پسند شما نباشد ، از آن لذت بخواهيد برد.
    از شكل ظاهري كه بگذريم ، به طور خلاصه پخش كننده هاي همراه را به چهار دسته مي توان تقسيم كرد.
    · HardDrive Based Player
    · Micro Hard Drive Based Player
    · Flash Based Player
    · MP3 CD Player

    HardDrive Based Player & اين نوع پخش كننده همراه داراي هرد ديسك با ظرفيت بالا هستند كه توانايي نگهداري حجم زيادي موزيك دارند.
    حجم اين پخش كننده ها تا 80 گيگابايت هم هست كه باعث ذخيره 1500 ساعت MP3 روي آن ها مي شود. اين پخش كننده ها داراي صفحه نمايش و كليدهاي بزرگي بود كه باعث راحتي كار با آن مي شود. از طرفي به دليل استفاده ازهاردديسك داراي قطعات مكانيكي است نسبت به ضربه حساس هستند و توان مصرفي بالايي نيز دارند.
    باتري اين دستگاه ها اغلب از نوع Lithium ion هست و پس از هر شش تا 8 ساعت كار كرد نياز به شارژ مجدد دارند.

    Micro hard Drive Based player: اين مدل از هارد ديسك هاي يك اينچي استفاده مي كند و تاظرفيت 8 گيگابايت توليد مي شوند. كوچكتر و سبكتر از نوع قبلي هستند ولي همچنان به ضربه حساس اند. درضمن انرژي كمتري نيز مصرف مي كنند.

    Flash Based Player: اين مدل بيش تر استفاده مي شود هم به دليل ارزاني و هم به دليل ابعاد و وزن كمتر. در حال حاضر تا ظرفيت 7 گيگابايت يافت مي شوند و به دليل عدم وجود قطعه مكانيكي ، انرژي بسيار پايين تري نسبت به دو مدل قبلي مصرف مي كند. داراي صفحه نمايش كوچكي هستند و كار با آن ها كمي سخت است اين مدل براي ورزشكاران بسيار مناسب است.

    MP3 CD Player: در اين نوع پخش كننده ها مكاني براي ذخيره موزيك وجود ندارد و بايد موزيك هاي خود را بر روي CD ريخته و داخل دستگاه قرار دهيد. قيمت پايين دستگاه و CD در اين مدل از مزايا و ابعاد بزرگ و مصرف انرژي زياد از معايب اين نوع پخش كننده هاي همراه هستند.


    Ùقابليت ها:
    سازندگان پخش كننده هاي همراه براي پيشي گرفتن از رقبا به محصول خود امكانات جانبي بيشتري اضافه مي كند. از جمله اين امكانات موارد زير است:

    Radio: اكثر پخش كننده هاي همراه داراي راديو FM هستند و امكان ضبط برنامه هاي راديويي را نيز دارند.

    Line-in Recording: جهت ضبط موزيك از طريق يك ورودي استريو و تبديل همزمان آن به فرمت MP3 از اين قابليت استفاده مي شود.

    Voice Recording: برخي از پخش كننده هاي همراه داراي يك ميكروفون كوچك داخلي اند كه امكان ضبط صداي محيط ، يك مصاحبه يا يك سخنراني را دارند.

    Data Storage: بسياري از پخش كننده هاي همراه مي توانند يك وسله انتقال اطلاعات از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگري باشند.

    TV-Out: در پخش كننده هاي همراه تصويري داشتن كانكتور خروجي صوت و تصوير جهت اتصال به تلويزيون براي پخش فيم و اسلايديك قابليت مهم محسوب مي شود.

    Contact: برخي از پخش كننده هاي همراه مي توانند يك پشتيبان ازدفتر چه تلفن شما و تمامي اطلاعات كه در Outlook داريد ، در خود ذخيره كنند و در زماني كه دسترسي به كامپيوتر خود نداشته باشد از آن استفاده كنيد.


    Ùنوع MP3 پليير
    در انتخاب هر وسيله اي سلايق و نظرات متفاوتي وجود دارد و هر كس بر اساس نياز خود دست به انتخاب مي زند. ما در اينجا تنها شما را راهنمايي مي كنيم و اينكه هنگام خريد بايد به چه نكاتي توجه كنيد. در اينجا در مورد خريد MP3 پليرها صحبت مي كنيم.

    پياده ها: اگر از آن دسته افرادي هستيد كه زياد پياده روي مي كنيد هنگام خريد بايد توجه كنيد كه دستگاه حجم كمي داشته باشد و وزن آن نيز كم باشد نوع حافظه MP3 پلير هم بهتر است فلش باشد تا هنگام راه رفتن به آن آسيبي نرسد.

    ورزشكاران: اگر ورزشكار هستيد بايد پليري را انتخاب كنيد كه با استفاده از دست بتوان به راحتي از آن استفاده كرد بيش تر از آنكه نگران حجم و ظرفيت آن باشيد يك نمونه با حافظه فلش تهيه كنيد. همچنين به يك بازوبند و يا كمربند براي دستگاه نيز احتياج خواهيد داشت.

    مسافران: در مسافرت گوش دادن به آهنگ خيلي مي چسبد در اين مورد توصيه مي كنيم پليري با ظرفيت بالا انتخاب كنيد تا بتواند اكثر اهنگ هاي شما را در خود جاي دهد. همچنين اگر مي خواهيد در هواپيما يا اتوبوس سرو صداي بيرون به گوشتان نرسد از هدفون هاي توگوشي استفاده كنيد.

    هدفون ها: هدفون ها داراي كيفيت متفاوتي هستند و اين بستگي به هزينه اي دارد كه شما مي كنيد بعضي از هدفون ها از قيمت بالايي برخوردارند اما در عوض از صداي بلندي برخوردارند و همچنين نمي گذارند صداي اضافي از بيرون وارد گوشتان شود. اين كار به دو صورت انجام مي شود. بعضي از هدفون ها از مدل هاي Noise-canceling به صورت الكترونيكي جلوي صداهاي بيروني را مي گيرند. و بعضي ديگر مدل sound-isolating هستند كه يك لايه ابري اضافه دارند كه داخل گوش را مي گيرند و نمي گذارد صدا از بيرون به گوشتان برسد. هر دو مدل خيلي خوب هستند،‌اما هنگام ترديد در خيبالان و يا شهر از آن ها استفاده نكنيد چون خطرناك است.

    لوازم جانبي اضافي: پليرها از امكانات و لوازم متفاوتي بهره مند هستند. و در هر مدل و مارك اين امكانات متفاوت است. از جمله آن ها مي توان به كمنترلرهاي روي كابل هدفون براي كنترل از راه دور دستگاه تان، كيف هاي مخصوص آن ها، آداپتورهاي Flash memory، فرستنده راديوي Flashmemory, FM، در گاه هاي ورودي، كيت هاي USB/Fire wire باتري هاي قابل شارژ اضافي، آداپتورهاي ماشين و غيره اشاره كرد.
    همچنين با استفاده از آداپتورهاي كاست مي توانيد از پلير خود در ماشين هم استفاده كنيد و از آن لذت ببريد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    چرا همسرم چشم چرانی می کند ؟!

    هرگاه عشق در روابط زناشویی جامعه کمرنگ می شود، این نارضایتی ها متولد می گردد، چه باید کرد؟

    »بررسی تنوع طلبی جنسی
    با وجود اینکه ارضاء جنسی در اوج لذت جنسی صورت می پذیرد اما متاسفانه اکثر افراد در رابطه زناشویی با شریک خود نمی توانند این اوج را به حد کفایت برسانند و به بیان دیگر به طور ناقص ارضاء می شوند، لازمه ی ارضاء شدن به صورت کامل آن است که دو طرف پیش از برقراری رابطه ی جسمانی، رابطه ی عاطفی را تجربه کرده باشند.
    بیش از 60 درصد افراد در اکثر موارد به طور ناقص ارضاء می شوند، اما این کامیابی های ناقص در جامعه و فرهنگ جنسی جهان چه تاثیری خواهد داشت؟
    مردان که نتوانند از طریق رابطه زناشویی خود به ارضاء کامل برسند، به مانند گرسنگانی هستند که همه چیز را غذا می بینند، آنان همواره در جستجوی لذت جنسی اند و هیچ گاه سیر نمی شوند، طبعا اشخاصی که در روابط زناشویی به ارضاء کامل جنسی دست می یابند به رابطه زناشویی با همسر خود قانع اند، اما اگر کسی کاملا ارضاء نشود به آمیزش با همسر خود قانع نبوده و همواره در پی کشف فردی زیباتر و جذابتر و یا روشی جدید برای ارضای جنسی خویش است، به بیان ساده تر ریشه ی اصلی تنوع طلبی جنسی، انحرافات جنسی و…، نرسیدن به ارضای کامل جنسی و گرسنه ماندن است، تنوع طلبی جنسی ذاتی و برخواسته از طبیعت انسان نیست، بلکه پدیده ای است که هرگاه عشق در روابط زناشویی جامعه کمرنگ می شود، این نارضایتی ها متولد می گردد، بنابراین میزان تنوع طلبی جنسی با میزان عشق در جامعه رابطه ی عکس دارد، در جامعه ای که عشق معنای خود را از دست بدهد، مردان و زنان در طمع کسب لذت بیشتر و ارضای تنوع طلبی خویش، به دنبال چشم چرانی و تماشای فیلم ها و تصاویر غیر اخلاقی , انحرافات جنسی و… خواهند رفت…
    اشتباه است اگر بگوییم که فردی که تنوع طلب نیست با همسر خود ارضاء می شود و فردی که تنوع طلب هست با چند شریک جنسی، صحیح تر آن است که بگوییم، فقط کسانی به معنای واقعی و کامل ارضاء می شوند که تنوع طلب نیستند، تنوع طلبی برخواسته از ارضاء های ناقص جنسی است و شخص تنوع طلب هیچ گاه به طور کامل ارضاء نمی شود، چنانچه شخص تنوع طلب بتواند چندین بار در رابطه زناشویی با یکی از شرکای جنسی خود ارضای کامل جنسی را تجربه کند، میل به تنوع طلبی در او کمرنگ و به مرور زمان ریشه کن خواهد شد!
    اگر به همسرتان شک داشته و نگرانید از اینکه مبادا با شخص دیگری رابطه داشته باشد، به جای کنترل روابط و رفت و آمدهایش سعی کنید روابط عاطفی میان یکدیگر را قوی و قوی تر کنید، در اینصورت می توانید مطمئن باشید که او لحظه ای به شخص دیگری فکر نخواهد کرد…
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    Nokia N900 نهایت فناوری

    Internet Tablet ها که در لیست محصولات نوکیا با سری Nxxx مشخص می شوند محصولات نسبتا ناشناخته ای هستند که با اینکه جذابیت های منحصر به فردی در ساختار آنها مشاهده می شود اما کمتر در رابطه با آنها صحبت گردیده است. جدیدترین مدل نوکیا در این کلاس که در بسیاری از جهات مشخصات استاندارد این رده را با تغییرات فراوانی روبرو ساخته است، N900 نام دارد که از نمایش رسمی آن تنها چند روز می گذرد. در مقاله کوتاه پیش رو نگاهی داریم به مشخصات کلی و قابلیت های آشکار و پنهان این گوشی زیبا. با ما همراه شوید

    مدل و نام Nokia N900
    ابعاد 18×59.8×110.9 میلی متر
    وزن 181 گرم
    صفحه نمایش 3.5 اینچ
    480×800 پیکسل
     قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
    دفترچه تلفن  
    کارت حافظه+حافظه داخلی Micro SD+256MB RAM+768MB+32GB
    ارتباطات GSM چهار بانده+GPS+Wi-Fi+3G+Bluetooth
    سیستم عامل Maemo 5 Internet Tablet OS
    پردازنده ARM CortexA8 600Mhz+PowerVR Graphics
    وضوح دوربین 5.0 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس
    حداکثر وضوح فیلمبرداری 480×848 با 25 فریم در ثانیه
    ظرفیت باتری 1320mAh

    شاید برای بسیاری از شما نام Internet Tablet و نوع نامگذاری آنها در استفاده از سه رقم بعد از حرف N کاملا ناشناخته و تا اندازه ای عجیب می نماید اما این سری از محصولات نوکیا نه تنها جدید نیستند بلکه با گذشت نزدیک به چهار سال از ارائه اولین عضو این خانواده، اینک یکی از پر سابقه ترین محصولات نوکیا به حساب می آیند. البته تعداد اعضای این خانواده بر خلاف دیگر نمونه ها چندان زیاد نیست جائیکه در این فاصله 4 ساله تنها پنج مدل از این سری عرضه شده است که این موضوع بطور کامل به ساختار خاص این مدلها و کاربری ویژه آنها باز می گردد جائیکه نیاز بازار و سطح فناوری های بکار گرفته شده در این محصولات که همواره نسبت به سایر Smart Phone ها در جایگاه بسیار بالاتری قرار می گرفت، شرکت سازنده را حداقل برای یک سال از تولید محصول جدید بی نیاز می ساخت از طرف دیگر بی رقیب بودن این محصولات که در لیست تولیدات دیگر بزرگان دنیای موبایل نمونه دومی برای آنها نمی توان یافت دست نوکیا را همواره در تولید نمونه های کم شمار از این رده کاملا آزاد گذاشته است. داستانی که هنوز هم تا اندازه زیادی صادق بوده و تا به امروز نیز در محصولات دیگر تولید کنندگان نمی توان سراغ از رده ای به نام Internet Tablet گرفت. مدل های پنج گانه نوکیا در این رده شامل 770 در سال 2005 (در آن سال سری N تنها در غالب یک نام و در معرفی N70 بکار گرفته شده بود)، N800 در ژانویه 2007، سپس N810 در اکتبر 2007 سپس مدل N810 با قابلیت WiMAX در آوریل 2008 (که البته در ژانوبه 2009 تولید آن متوقف گردید) و در نهایت نیز N900 که قرار است اکتبر 2009 وارد بازار شود اما پس از معرفی این مدل ها بهتر است با هم نگاهی به مشخصات استاندارد این کلاس که از پس چهار سال تغییراتی اندکی را به خود دیده اند، بیاندازیم. مهمترین نکته در رابطه با Internet Tablet ها بدون شک ابعاد بسیار بزرگ و صفحه نمایش های عریض و البته لمسی آنهاست جائیکه وضوح فوق العاده این صفحه نمایش ها (400×800 پیکسل) و ابعاد بالای 4 اینچ آنها در تمامی مدل های پیشین نیز به چشم می خورد که این مشخصات نه تنها برای سال 2005 بلکه در شرایط حاضر یعنی سال 2009 نیز کاملا برتر و فوق العاده به نظر می رسند. از دیگر موارد شایسته توجه در این خانواده پردازنده های قدرتمند (البته در زمان خود) آن هاست که همواره از دیگر پردازنده های حاضر در محصولات مشابه نوکیا یک سر و گردن بالاتر ایستاده اند. بهره گیری از حافظه های فلش و RAM بالا ازدیگر مشخصه های Internet Tablet ها در تمامی موارد به حساب می آید. اما شاید بزرگترین نقطه اختلاف مدل های این کلاس با پسرعموهای دو رقمی سری N آنها به مسئله مهمی به نام سیستم عامل باز گردد جائیکه نوکیا از همان ابتدا بجای استفاده از سیستم عامل نوظهور و پر طرفدار Symbian به نمونه ای کاملا متن باز و بر پایه لینوکس روی آورد که بخشی اعظمی از قدرت اعضای این گروه نیز بدون شک مدیون این سیستم عامل پیشرفته است. این سیستم عامل که توسط نوکیا توسعه داده شده است و در آخرین ورژن نام خود را به Maemo تغییر داد، در حقیقت یک سیستم عامل مبتنی بر Debian Linux است که در ابتدا بطور ساده Internet Tablet OS نامیده می شد و نه تنها آنطور که بسیاری از آی تی نویسان دنیای مجازی و اصحاب رسانه های نوشتاری در این چند روز پس از معرفی N900 نوشته اند، جدید و نوظهور نیست بلکه تاریخچه پر افتخار و نسبتا کاملی را نیز در پشت سر خود می بیند و نوکیا مدتهاست که از آن در تبلت های خود استفاده می کند.
    نخستین ورژن این سیستم عامل نسخه 1.1 و یا OS2005 نامیده شد و در اولین تبلت نوکیا به نام 770 بکار گرفته شد.
    این ورژن به مرورگر Opera، کلاینت های ایمیل، RSS Reader و پلیرهای صوتی و تصویری، Flash 6 و امکان مرور تصاویر و نمایش فایل های PDF مجهز گردیده بود.
    در فاصله 15 ماهه از نوامبر 2005 یعنی زمان به بازار آمدن 770 تا ژانویه 2007 یعنی زمان ارائه N800، دو ورژن دیگر از این سیستم عامل با نام های OS2006 و OS2007 به ترتیب در ژوئن 2006 و ژانویه 2006 به بازار ارائه شدند که این آخری بطور رسمی و برای اولین بار در N800 بکار گرفته شد. OS2006 شامل ورژن های 2.1، 2.0 و 2.2 و OS2007 هم شامل ورژن های 3.1، 3.0 و 3.2 می گردد. از جمله تغییراتی که OS2006 در عملکرد ورژن قبلی سیستم عامل ایجاد نمود می توان به پایداری و عملکرد روانتر دستگاه، قرارگیری کلاینت Google Talk در لیست Application های دستگاه، ظاهر جدید منوها، یک کیبورد مجازی جدید و در نهایت پشتیبانی دستگاه از کارت های 2 گیگابایتی RS-MMC بود. این آخرین ورژنی بود که بصورت رسمی برای 770 به بازار آمد.
    پس از آن با آمدن N800 و معرفی رسمی OS2007 تغییراتی همچون برطرف کردن bug ها، ظاهر جدید منوئی، پشتیبانی از Opera 8 و Flash 7 در سیستم عامل گنجانده شد.
    اکتبر 2007 زمانی بود که اولین نسخه از N810 با ورژن جدیدی از سیستم عامل به نام OS2008 به بازار ارائه شد در نسخه اول این ورژن به نام ورژن 4.0 که بر پایه Linux 2.6.21 ساخته شده بود برای اولین بار مرورگر Opera همیشگی با یک مرورگر جدید به نام MicroB از شرکت موزیلا جایگزین گردید.
    از دیگر تغییرات در این سیستم عامل می توان به سیستم اشتراک گذاری فایل Samba، پشتیبانی از فرمت های جدید از جمله H.264 در مدیا پلیر و مدیریت بهتر از اتصالات USB اشاره کرد. همه اینها در کنار یک ساختار منوئی کاملا جدید جذابیت های N810 را تشکیل می دادند. اما مطمئنا مهمترین ویژگی حاضر در OS2008 پس از ارائه Diablo معرفی گردید. Diablo کد نام آپدیت جدید سیستم عامل به ورژن 4.1 بود که برای OS2008 در ژوئن 2008 و پس از نمایش نسخه WiMAX از N810 (درماه آوریل) ارائه گردید. این آپدیت علاوه بر آنکه ورژن 4.0 (با کد نام Chinook) را در مواردی همچون تغییرات در سیستم مدیریت و ارائه ورژن جدیدی برای MicroB و کلاینت ایمیل با تغییر روبرو ساخت، یک ویژگی فوق العاده نیز به سیستم عامل افزود که از این پس SSU خوانده می شود SSU که مخفف Seamless Software Update می باشد شرایطی را برای کاربر مهیا می کند که بدون نیاز به فلش کردن دستگاه بتواند به ورژن جدیدی از سیستم عامل و یا آپدیت های نرم افزاری از آن ارتقا پیدا کند که این موضوع در حالیکه تمامی ورژن های پیش از Diablo در هنگام ارتقا حافظه داخلی دستگاه را کاملا فلش می کردند، قدم کاملا بزرگی به جلو محسوب می گردد. با ارائه SSU و امکان آپدیت آسانی که در اختیار کاربران قرار می داد نوکیا همچنین قادر گردید که آپدیت های بیشتری را در زمان کمتری ارائه نماید. اولین آپدیت Diablo به SSU در 11 آگوست 2008 اتفاق افتاد.
    با این پیش زمینه و پس از گذشت چندین سال و کسب تجربه های فراوان نوکیا در این امر، ورژن جدید و کاملی از این سیستم عامل در ماه آینده قدم به عرصه وجود خواهد گذاشت که بر طبق شماره گذاری های قبلی نسخه شماره 5 از سیستم عامل خواهد بود و با کد نام Fremantle در N900 و با نام کاملا جدید Maemo 5.0 بکار گرفته خواهد شد. (البته بر طبق برنامه ریزی قبلی قرار است نسخه 6 این سیستم عامل نیز با کد نام Harmattan در سال 2011 به بازار ارائه گردد). از جمله مشخصات جدیدی که برای Maemo 5.0 ذکر شده است می بایست به تغییرات در ظاهر منوها و بهبود رابط کاربری در استفاد از دست بجای قلم، Multitasking گسترده، تغییر کلی در File Manager، اضافه شدن سیستم Tracker در جستجوی محتوائی و شاید از همه مهمتر پشتیبانی از توابع کتابخانه ای Qt (با تلفظ Cute) باشد که این آخری یک Application Development Framework (واقعا نمی دانم ترجمه این به فارسی چه می شود) بر پایه Cross-Platform است که برنامه های مبتنی بر رابط کاربری (GUI) و نمونه های بدون آن همچون کلاینت های برنامه های گوناگون (مثل Google Earth و یا Skype) بر پایه این پلتفرم نوشته می شود. (یه خورده تخصصی شد راستش رو بخواهید خودم هم کمی گیج شدم اما در کل Qt چیز خوبی ست!).
    خوب پس از خواندن و تحمل کردن این همه موارد خسته کننده و نچندان جذاب بهتر است به سراغ بهترین قسمت قضیه یعنی معرفی و بررسی قسمت های سخت افزاری مختلف N900 برویم.
    N900 در برخورد اول بسیار زیبا و چشمگیر به نظر می رسد و بعلت کوچک سازی های فراوانی که در طراحی آن دیده می شود تقریبا محال است در نگاه اول آن را به خانواده تبلت های غول پیکر قبلی منتسب ساخت. ابعاد دستگاه 19.55-18×59.8×110.9 میلیمتر با وزن 181 گرم است که با اینکه این ابعاد برای یک گوشی معمولی کمی بیش از اندازه بزرگ و بدون شک بسیار سنگین است اما اگر این ابعاد را با عضو قبلی این خانواده یعنی N810 مقایسه کنیم مسئله کاملا تفاوت می کند ابعاد N810 عبارت است از 14×71.8×128 میلیمتر با وزن 226 گرم است که بجز در قطر، در سایر موارد بسیار از N900 بزرگتر، حجیم تر و سنگین تر است.

    بدون شک مهمترین عامل کاهش ابعاد و وزن N900 به صفحه نمایش آن باز می گردد جائیکه بجای نمایشگر 4.13 اینچی همیشگی این بار نوکیا با بیش از 0.5 اینچ کاهش ترجیح داده است تا از نمونه ای 3.5 اینچی بهره ببرد. وضوح این صفحه نمایش اما در رقم فوق العاده 480×800 پیکسل ثابت مانده است که بدلیل کاهش ابعاد صفحه نمایش می توان به راحتی ادعا کرد که از لحاظ تراکم پیکسلی، N900 دارای برترین صفحه نمایش در میان تمامی گوشی های نوکیا در تمامی کلاس هاست. بر بالای صفحه نمایش اسپیکر برقراری تماس، حسگر تنظیم نور در کنار Proximity Sensor و دوربین دوم تماس های ویدئویی به چشم می خورند و در زیر صفحه نمایش نیز برخلاف انتظار هیچ چیز حتی کلیدهای برقراری و رد تماس نیز دیده نمی شود.
    در سمت چپ دستگاه بجز قلم که در پائین این بخش و در حفره مخصوص به خود جای گرفته است المان دیگری به چشم نمی خورد. سمت راست گوشی محل شاتر دوربین، کلید Power و Rocker تنظیم صداست که با اینکه اندکی کوچک به نظر می رسند اما از ارتفاع مناسبی برخوردارند.
    یکی از اسپیکرهای استریوی دستگاه به همراه پورت Micro USB تنها میهمانان بخش بالائی هستند که این آخری بدون هیچ محافظ و پوششی در میانه این قسمت جای گرفته است.
    در بخش پائینی نیز حفره اتصال شارژر، پورت 3.5 میلیمتری هدست، اسلایدر قفل صفحه نمایش و بلاخره دومین اسپیکر استریوی دستگاه به چشم می خورد.
    صفحه کلید QWERTY جانبی یکی از سخت افزارهای مهمی ست که از N810 به این سو به امکانات استاندارد این کلاس افزوده شده است. صفحه کلید حاضر در N900 که بصورت کشوئی و با اسلاید کردن دستگاه رو به راست ظاهر می گردد یک نمونه نسبتا کوچک است که تفاوت های عمده ای با صفحه کلید حاضر در N810 دارد. در اینجا و برخلاف تمامی دیگر نمونه های نوکیا در تمامی کلاس ها که به صفحه کلید QWERTY جانبی محهز می باشند، صفحه زیرین که این صفحه کلید را بر خود دارد بطور کامل از جای خود خارج نمی گردد و در بازترین حالت نیز چیزی نزدیک به 50 درصد آن همچنان در زیر قسمت روئی باقی می ماند که به همین علت فضای آزاد در اختیار صفحه کلید بسیار کاهش پیدا کرده است اما نوکیا راه حل جالبی برای این مشکل خود ساخته پیدا کرده است که نه تنها ابعاد کلیدها کاهش نیافته بلکه از لحاظ ارگونومی نیز به نظر با نمونه بهتری روبرو هستیم. این راه حل همانا حذف کلید D-Pad موجود در N810 در کنار سمت چپ است که با حذف این کلید تمامی طول گوشی در این حالت به کلیدها اختصاص یافته است و با اینکه یک سطر از کلیدهای این قسمت کم شده و از چهار سطر به سه سطر تقلیل یافته است، اما بعلت جا دادن 13 کلید بجای 10 کلید در هر سطر، این نقصان کاملا جبران گردیده است. البته همانطور که گفتیم کلید D-Pad در این بخش حذف گردیده است اما تنها با یک نگاه به صفحه کلید می توان به راه حل جدید نوکیا و علل حذف کلید D-Pad پی برد در اینجا در گوشه سمت راست و درست همچون یک صفحه کلید واقعی، چهار کلید جهتی دیده می شوند که همراه با کلید Enter که درست بالای آنها قرار گرفته است بخوبی جای خالی کلید D-Pad را پر گردانیده اند. در کل احساس استفاده از این صفحه کلید عریض و گسترده که همچون یک صفحه کلید واقعی کامپیوتر 13 کلید را در یک سطر جا داده است کاملا مثبت و فوق العاده ارزیابی می گردد. 
    پشت دستگاه منظره جالبی را به نمایش می گذارد در اینجا بجز ثبت برجسته عبارات Nokia و Nseries در بخش پائینی، دوربین 5 مگاپیکسلی جدیدی دیده می شود که با حالتی افقی همچون N96 در زیر یک کاور کشوئی قرار دارد. اعداد ثبت شده بروی این کاور (2.8/5.2) اندکی نسبت به اعضای جدید خانواده 5 مگاپیکسلی های نوکیا تغییر کرده و از لحاظ مقایسه مشابه با N96 است (البته این تغییر اندک که در حد بالای گشودگی دیافراگم و میان 5.2 و 5.4 است تاثیر چندانی در عملکرد دوربین ندارد). بر بالای این دوربین و در چینشی که خود عکاسی افقی را پیشنهاد می دهد دو فلش LED جای گرفته اند که این روزها به نوعی استاندارد در Camera Phone های نوکیا بدل گردیده اند. باید توجه داشت که استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی برای رده ای که حتی در آخرین عضو خود یعنی N810 هم از دوربین VGA بهره گرفته بود حرکت بسیار مثبت و هوشمندانه ای به حساب می آید. قاب گرداگرد این دوربین که بعلت قرارگیری در عرض بسیار بزرگتر از معمول می باشد نقش تکیه گاه همیشه حاضر در این کلاس در هنگام قرارگیری دستگاه بروی سطوح صاف را برعهده گرفته است. با اینکه هنوز در رابطه با کیفیت تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین در هیچ مرجعی سخن گفته نشده است اما یک نکته مهم و تعیین کننده در ساختار آن دیده می شود که برای خانواده نوکیا بسیار حیاتی و رویائی به نظر میرسد جائیکه پس از مدتها بلاخره نوکیا هم رده فیلمبرداری VGA خود را ارتقا بخشیده است. دوربین 5 مگاپیکسلی حاضر در N900 قادر به فیلمبرداری با وضوح 480×848 پیکسل (WVGA) با 25 فریم در ثانیه است که رکورد فوق العاده ای به حساب می آید.
    باتری بکار گرفته شده در N900 از نوع BL-5J با ظرفیت 1320mAh می باشد که البته هنوز زمان های رسمی کارکرد آن اعلام نشده است. محل جایگذاری سیمکارت در زیر باتری و اسلات کارت حافظه Micro SD دستگاه در مجاورت لنز دوربین و در زیر کاور باتری قرار دارد.

    مشخصات پردازشی گوشی در سطح ایده آلی قرار دارد. پردازنده دستگاه از نوع TI OMAP 3430 با نام ARM Cortex-A8 با فرکانس 600 مگاهرتز و پردازنده گرافیکی جداگانه PowerVR است که تاکنون در هیچ محصول دیگری از نوکیا دیده نشده اند و این بار نیز به مانند همیشه تبلت های نوکیا پیشرفته ترین پردازنده های خانواده را به کار گرفته اند. میزان RAM دستگاه 256 مگابایت در نظر گرفته شده است که با 768 مگابایت Virtual Memory مجموعا نزدیک به یک گیگابایت حافظه آزاد برای اجرای برنامه ها در اختیار سیستم عامل قرار می دهد. حافظه فلش دستگاه 32 گیگابایت است که بکمک کارت حافظه Micro SD تا 16 گیگابایت دیگر قابل افزایش خواهد بود و بدین ترتیب با اینکه نمی توان یک اسمارت فون را با یک تبلت مقایسه کرد اما رقیب جدیدی برای N97 متولد شده است.
    N900 همچون دیگر اعضای این خانواده از بهترین نمونه ها در رده ارتباطی ست در اینجا بجز چهار فرکانس GSM و سه فرکانس HSDPA دراتصالات نسل سومی، تقریبا تمامی دیگر گزینه های ارتباطی قابل تصور را می توان پیدا کرد که از مهمترین آنها می بایست به سرعت 10.2Mbps در اتصال 3G و پشتیبانی از DLNA در اتصال Wi-Fi اشاره کرد. GPS عضو همیشه حاضر هوشمندهای نوکیا در اینجا نیز حضور دارد جائیکه یک قطب نمای دیجیتالی نیز در آن گنچانده شده است.
    از دیگر مشخصات فوق العاده ای که در ساختار سیستم عامل باید به آن اشاره کرد پشتیبانی مستقیم دستگاه از پخش گستره وسیعی از فرمت های صوتی و تصویری ست که از آن میان بدون شک نام های DivX و XviD از همه جذاب تر به نظر می رسد.
    مشخصات و قابلیت های Nokia N900 مطمئنا بسیار فراتر از آن چیزی ست که در این مختصر به آن اشاره شد و مقاله فوق تنها برای آشنائی کوچکی با این سری از محصولات و تاریخچه آنها ارائه گردید. بدون شک به محض ورود رسمی این محصول هیجان انگیز و بی رقیب به بازار، مقاله کامل و جامعی در رابطه با آن تنظیم خواهیم نمود. نوکیا قرار است N900 را در اکتبر 2009 یعنی چیزی نزدیک به یک ماه دیگر با قیمتی در حدود 500 یورو به بازار ارائه کند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    بالاخره شب قدر کدام است؟


    .: سوال:

    چرا شب قدر، شب نزول قرآن كريم بين مسلمين مورد اختلاف است؟ چرا شيعه شبهاي 19، 21 و 23 و اهل سنت شبهاي 23 و 27 را شب قدر مي دانند؟
     

    .: پاسخ:

    سنت در نزد اهل تسنن به قول، فعل و تقرير پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ اطلاق شده و در نظر شيعه علاوه بر آن، شامل امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ نيز مي شود. سؤال مذكور از سه بخش تشكيل يافته كه هر كدام به صورت جداگانه مورد بحث واقع مي شود.

    الف) علت اختلاف در مورد شب قدر بين مسلمين
    بعد از رحلت نبي اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ نقل و كتابت احاديث و روايات از طرف خليفة اول ممنوع گرديد. و اين منع حديث تا زمان خلافت عمر بن عبدالعزيز (99 هجري) ادامه داشت. اين مسئله باعث ضربة جبران ناپذيري به احاديث خصوصاً احاديث اهل تسنن گرديد. به موجب اين امر سلسلة اسناد روايات اهل تسنن از بين رفت و از ارزش حديث كاسته شد و از طرفي احاديث ساختگي زيادي نيز به همين خاطر وارد جوامع حديثي اهل تسنن گرديد. ولي خوشبختانه جوامع حديثي شيعه به خاطر عدم پيروي از اين منع، و وجود جانشينان به حق كه علوم خود را از ايشان مي گرفتند از اين ضايعات مصون ماند. اين امر موجب اختلافات زيادي در جزئيات و بسياري از مسائل گرديد. ولي از آنجا كه شيعه احاديث خود را از اهل بيت مي گيرند و همواره در مشكلات، سخنان اين بزرگواران چاره ساز بوده فلذا مشكل چنداني ندارند.
    اما در قرآن در تعيين شب قدر چيزي نيامده. و آنچه از قرآن در اين رابطه به طور قطع مي توان فهميد اين است كه شب قدر فطعاً در ماه مبارك رمضان واقع شده و اما اينكه كدام يك از شبهاي آن است، قرآن دلالتي بر آن ندارد.[1]

    ب) شبهاي 19 و 21 آيا به خاطر حضرت علي ـ عليه السّلام ـ به عنوان شب قدر معروف هستند؟
    احاديث زيادي در مورد تعيين شب قدر وارد شده و در بعضي از اين احاديث، شبهاي 19 و 21 و 23 به عنوان شب قدر معرفي و بيان شده که يكي از اينها شب قدر است.[2] در برخي ديگر، 21 و 23 به عنوان شب قدر معرفي شده است.[3] بعضي از روايات به صراحت شب 23 را به عنوان شب قدر معرفي و آن را افضل از همة شبهاي 19 و 21 دانسته اند.[4] در بعضي از احاديث، از امام پرسيده اند كدامين از 2 شب 21 و 23 قدر است؟ امام تعيين نكرده اند و فرموده اند: چه مي شود بر تو اگر در هر دو شب خير انجام دهي؟[5] و...
    بنابراين روشن شد كه شبهاي 19 و 21 به عنوان احتمال شب قدر بودن در لسان روايات ذكر شده، نه به خاطر حضرت علي ـ عليه السّلام ـ هر چند فضل اين دو شب به خاطر قرار گرفتن شهادت حضرت در آن دو قطعاً بيشتر شده است.
    ج) 23 افضل است يا 27
    طبق گفتار بند الف، شبهايي كه احتمال قدر در آنها داده مي شد و يكي از آنها قطعاً شب قدر است،‌ به ترتيب افضليت عبارتند از: شب 19، 21 و 23 كه شب 23 افضل از دو شب ديگر بوده و بلكه طبق تصريح بعضي از احاديث، شب قدر همين شب است و مي دانيم كه در تمام طول سال شبي به فضليت شب قدر نمي رسد. بنابراين 23 از شب 27 و از تمام شبها افضل خواهد بود.[5]

    نتيجه:
    1. نظر شيعه در مورد شب قدر و تعيين آن مشخص بوده و چون از ائمه ـ عليهم السّلام ـ يعني وارثان علم پيامبر به ما رسيده قطعاً صحيح مي باشد.
    2. شبهاي 19 و 21 نيز طبق بعضي روايات احتمال شب قدر بودن داده مي شود.
    3. شب 23 از تمام شبها افضل است.

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. مستدرك الوسائل، محدث نوري، ج 7، باب تعيين ليلة القدر.
    2. علامه طباطبايي، تفسير الميزان، ج20، ص 561.
    3. مکارم شيرازي، تفسير نمونه، ج27، ذيل سوره قدر.
    4. دعائم الاسلام، نعمان بن محمد تميمي مغربي، ج1.
    5.پايگاه انديشه قم

    _____________________
    [1]. ر. ك: طباطبايي، سيد محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، مترجم سيد محمد باقر موسوي، دفتر انتشارات اسلامي، ج 20، ص 561.
    [2]. ر. ك: كليني، الكافي، تهران، ‌دارالكتب الاسلاميه، 1365، هـ. ش، چاپ چهارم، ‌ج 4،‌ص 158، ح 8. وسائل الشيعه ، حر عاملي، مؤسسة آل البيت، چاپ اول،‌ج 10.
    [3]. ر. ك: كافي، ج 3، ص 40 و ج 4، ص 154، مجلسي، بحارالانوار، بيروت، مؤسسة الوفاء، 1404 هـ ق، ج 94، ص 2 و 8.
    [4]. ر. ك: بحارالانوار، ج 94، سيد بن طاووس، اقبال الاعمال، تهران، دارالكتب الاسلاميه، 1365 هـ ش، چاپ دوم، ص 190
    [5]. ر. ك: ‌طوسي، التهذيب، دارالكتب الاسلاميه، 1365 هـ ش، چاپ چهارم، ج 3،‌ص 58.

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    ماجرای خواندنی شعر معروف شهریار درباره حضرت علی(ع)

    آیت الله العظمی مرعشی نجفی بارها می‌فرمودند شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیای خدا را در خواب ببینم. آن شب در عالم خواب دیدم که در زاویه مسجد کوفه نشسته ام و وجود مبارک مولا امیرالمومنین (علیه السلام) با جمعی حضور دارند.
    حضرت فرمودند: شاعران اهل بیت را بیاورید. دیدم چند تن از شاعران عرب را آوردند. فرمودند: شاعران فارسی زبان را نیز بیاورید. آن گاه محتشم و جند تن از شاعران فارسی زبان آمدند.
    فرمودند: شهریار ما کجاست ؟ شهریار آمد.
    حضرت خطاب به شهریار فرمودند: شعرت را بخوان!
    شهریار این شعر را خواند:

    علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
    که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را

    دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
    به علی شناختم به خدا قسم خدا را

    به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
    چو علی گرفته باشد سر چشمه‌ی بقا را

    مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ
    به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را

    برو ای گدای مسکین در خانه‌ی علی زن
    که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را

    بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من
    چو اسیر تست اکنون به اسیر کن مدارا

    بجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب
    که علم کند به عالم شهدای کربلا را

    چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان
    چو علی که میتواند که بسر برد وفا را

    نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
    متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را

    بدو چشم خون فشانم هله ای نسیم رحمت
    که ز کوی او غباری به من آر توتیا را

    به امید آن که شاید برسد به خاک پایت
    چه پیامها سپردم همه سوز دل صبا را

    چو تویی قضای گردان به دعای مستمندان
    که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را

    چه زنم چونای هردم ز نوای شوق او دم
    که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را

    «همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
    به پیام آشنائی بنوازد و آشنا را»

    ز نوای مرغ یا حق بشنو که در دل شب
    غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهریارا


    آیت الله العظمی مرعشی نجفی فرمودند: وقتی شعر شهریار تمام شد از خواب بیدار شدم چون من شهریار را ندیده بودم.فردای آن روز پرسیدم که شهریار شاعر کیست؟
    گفتند: شاعری است که در تبریز زندگی می‌کند.گفتم: از جانب من او را دعوت کنید که به قم نزد من بیاید.
    چند روز بعد شهریار آمد. دیدم همان کسی است که من او را در خواب در حضور حضرت امیر (علیه السلام) دیده ام.
    از او پرسیدم: این شعر «علی ای همای رحمت» را کی ساخته ای؟ شهریار با حالت تعجب از من سوال کرد که شما از کجا خبر دارید که من این شعر را ساخته ام ؟ چون من نه این شعر را به کسی داده ام و نه درباره آن با کسی صحبت کرده ام.
    مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی به شهریار می‌فرمایند: چند شب قبل من خواب دیدم که در مسجد کوفه هستم و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) تشریف دارند. حضرت،شاعران اهل بیت را احضار فرمودند: ابتدا شاعران عرب آمدند. سپس فرمودند: شاعران فارسی زبان را بگویید بیایند. آنها نیز آمدند. بعد فرمودند شهریار ما کجاست؟ شهریار را بیاورید! و شما هم آمدید. آن گاه حضرت فرمودند: شهریار شعرت را بخوان! و شما شعری که مطلع آن را به یاد دارم خواندید.
    شهریار فوق العاده منقلب می‌شود و می‌گوید: من فلان شب این شعر را ساخته ام و همان طور که قبلا عرض کردم. تا کنون کسی را در جریان سرودن این شعر قرار نداده ام.
    آیت الله مرعشی نجفی فرمودند: وقتی شهریار تاریخ و ساعت سرودن شعر را گفت،معلوم شد مقارن ساعتی که شهریار آخرین مصرع شعر خود را تمام کرده، من آن خواب را دیده ام.
    ایشان چندین بار به دنبال نقل این خواب فرمودند: یقینا در سرودن این غزل، به شهریار الهام شده که توانسته است چنین غزلی به این مضامین عالی بسراید. البته خودش هم از فرزندان فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است و خوشا به حال شهریار که مورد توجه و عنایت جدش قرار گرفته است.
     

     

     


    Contact Owner | Contact Moderator | Contact Moderator 2 | Join Now | Help Join | Designer | Group Email

     

     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive