به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, June 29, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1095)



 

 
 

 

       

  


 
 
 

1095

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1095 :: سه شنبه 9 تير 1388

www.mobin-group.com

جعبه ابزاری با بیش از 200 نرم افزار پرتابل
برای حافظه های فلش

سلام عرض شد
امروزه دیگر کمتر کسی است که با حافظه های فلش سروکار نداشته باشد و برای منتقل کردن اطالاعات از آن ها استفاده نکند. همچنین با گسترش فلش مموری ها نرم افزار های پرتابل نیز پا به عرصه ظهور گذاشته و روز به روز به کاربران اینگونه نرم افزار ها افزوده می شود تا آن جا که بعضی افراد دیگر اشتیاقی به نصب نرم افزار برای استفاده ندارند و تنها به استفاده از نرم افرار های پرتابل روی آورده اند. در سخن مبين شماره امروز روزانه، به معرفی یک نرم افزار جامع و کاربردی برای مدیریت فلش مموری ها به همراه نرم افزار های پرتابل می پردازم.

liberkey یکی دیگر از ابزار های پیشرفته و کاربردی به همراه نرم افزار های پرتابل است که به وسیله آن می توانید به راحتی نرم افزار ها و فایل های موجود در فلش مموری خود را مدیریت نمایید. این ابزار محیط کاربری بسیار آسان و راحتی دارد و تنها با یک کلیک بر روی آیکن آن در نوار وظیفه می توانید به تمام نرم افزار های درون فلش مموری خود دسترسی داشته باشید. تصاویری از محیط نرم افزار را برای آشنایی بیشتر مشاهده نمایید : پنجره اصلی + منوی کاربری + پنجره آپدیت + تنظیمات

ویژگی های نرم افزار :

  • همخوانی با انواع نرم افزار های پرتابل و تمام حافظه های جانبی
  • دارای بیش از 250 نرم افزار پرتابل کاربردی در زمینه های مختلف
  • قابلیت به روز رسانی نرم افزار ها با اتصال به اینترنت
  • اجرای نرم افزار های پرتابل بر روی کندترین فلش مموری
  • همخوانی با نسخه های مختلف ویندوز
  • قابلیت تغییر دادن مسیر اجرای فرمت های گوناگون فایل از رایانه به فلش مموری شما ( مثلا می توانید با استفاده از این ویژگی فایل های تصویری و یا هر گونه فایل دلخواه خود را از روی هارد دیسک به وسیله نرم افزار های موجود در فلش مموری اجرا نمایید)
     
  • گذشته از این ویژگی ها لایبرکی دارای نرم افزار های بسیاری برای مدیریت هر چه بهتر فلش مموری است :

liberkey توسط قدرتمندترین نرم افزار های آنتی ویروس بررسی شده و عاری از هرگونه کد مخرب و بدون هیچ گونه مشکلی است که با خیال راحت می توانید از آن استفاده نمایید. لیست آخرین آنتی ویروس هایی که liberkey به وسیله آن ها تست شده است در زیر آمده :

Norton Corporate 10.1.7.7000
AVAST 4.8.1201
AVG Free Edition 8.0.100
Avira Antivir 8.1.00.308
ClamWin 0.93
Kaspersky Antivirus 2009 8.0.0.357
McAfee VirusScan Entreprise 8.5.0i
BitDefender Antivirus 2008 7.19424

liberkey بسته های نرم افزاری خود را در سه نوع برای دریافت کاربران آماده نموده است که اطلاعات مربوط به هر یک در جدول زیر آمده است و می توانید بنا به نیاز خود آن ها را دریافت نمایید. با کلیک بر روی نام هر یک به صفحه دانلود مربوط به آن وارد شوید.

سبک
تعداد
نرم افزار
حجم فایل
فضای مورد نیاز برای نصب
28
56 MB
179 MB
106
144 MB
410 MB
202
197 MB
575 MB

- برای دیدن لیست کامل نرم افزار ها و دانلود هر یک به این صفحه مراجعه نمایید

منبع:
ناسيس

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • 99 والپيپر واقعا زيبا
  • ویدیو: دلايل شوراي نگهبان برای تاييد صحت انتخابات
  • تصاويري از کشتي تفريحي کروز
  • تصاويري از جديدترين مدل مرسدس بنز CL-Class AMG
  • ويدئو: اظهارات مهم وزیر اطلاعات در گفتگوي ويژه خبري
  • معرفي و دانلود فيلم : اره ماهي
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : داستان «مايکل جکسون»
  • دانلود انيميشن Care Bears Tell TaleTummies
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای Amr Diab با نام Wayah
  • کنسرت خاطره انگيز Josh Groban
  • موسیقی پاياني سریال جومونگ
  • با Mobiola Web Camera for S60 v3.0.15 موبایل خود را به وب کم تبدیل کنید!
  • 18 رينگ تن اسلامي براي موبايل شما
  • مردمسالاری در دودمان اشکانیان
  • بازي رقص Britney's Dance Beat
  • آتشکده جان
  • درد سرهای یک خانم روسی که زبان انگلیسی نمیدانست!
  • با tweetboard، یک انجمن توییتری را به وبلاگ خود بیاورید!
  • رموز موفقیت از زبان خداوند
  • جديدترين شماره از مجله Kitchens & Baths
  • Micro-USB، استاندارد جديد شارژردر اتحادیه اروپا
  • نکاتی پیرامون حسادت ورزی به افراد پولدار
  • نکاتی مفید از پرورش و نگهداری گل
  • ده نکته مهم درباره رنگ کردن موها
  • جوان نگهداشتن مغز!
  • 101 راهکار براي ابراز عشق بدون رابطه جنسي
  • OCR چیست؟ برای فارسی ما و مشکلات آن
  • ماجرای آتش زدن خانه فرقه ديويديان (داووديان)
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

99 والپيپر واقعا زيبا
ويدئو: اظهارات مهم وزیر اطلاعات در گفتگوي ويژه خبري
ترجمه لغت به لغت سایت های انگلیسی به فارسي بصورت آنلاین
دانشنامه گرافیکی: مشخصات فنی جنگنده میگ-35
اگر آب تو دستته تا آخرش بخور
بعد با یک لیوان از این آب مقایسه کن!
تصاويري از کشتي تفريحي کروز
جويباري از بهشت
ويژه نامه ماه رجب
تصاويري از جديدترين مدل مرسدس بنز CL-Class AMG
Farrah Fawcett بازيگر مشهور ستارگان چارلي به روايت تصوير
اگر مي خواهيد سايتي فلش و بسيار زيبا داشته باشيد،
حتما به اينجا سر بزنيد!
شات هاي ديدني از عکاسي گلوله!
ویدیو: دلايل شوراي نگهبان برای تاييد صحت انتخابات

 

 

www.mobin-group.com

با تائيد صحت انتخابات از طرف شوراي نگهبان،
پرونده انتخابات رياست جمهوري بسته شد

عباسعلي كدخدايي تصريح كرد كه با اعلام تائيد نهايي صحت انتخابات، پرونده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بسته شد.
عباسعلي كدخدايي در سخناني پس از تأييد نهايي صحت انتخابات از سوي شوراي نگهبان گفت: امروز دوشنبه پس از اين‌كه نتوانستيم با نامزدهاي معترض به توافقي برسيم تصميم گرفتيم براي اطمينان بيشتر بين هواداران كانديداها و مردم كار بازشماري 10 درصد از صندوق‌هاي رأي در سراسر كشور را از ساعت يك بعدازظهر تا 8 شب و در حضور معتمدين محل و ائمه جماعات انجام دهيم و براي اين كار از نمايندگان نامزدها دعوت كرديم در جريان بازشماري حضور داشته باشند كه برخي از آنها شركت كردند.
وي در خصوص نتيجه بازشماري 10 درصد تصادفي صندوق‌ها گفت: با توجه به اينكه از قبل نيز پيش‌بيني مي‌كرديم تغيير محسوسي در شمارش آرا نبود البته خطاي انساني وجود داشت كه يك امر طبيعي است.
سخنگوي شوراي نگهبان كه پس از اعلام تائيد صحت نهايي انتخابات رياست جمهوري در برنامه گفت‌وگوي ويژه شبكه دوم صداوسيما حضور يافته بود در پاسخ به بسياري از شبهات و ابهاماتي كه به روند برگزاري انتخابات از سوي نامزدها مطرح بوده است گفت: در انتخاب صندوق‌ها براي بازشماري سعي كرديم قرعه‌كشي از طريق رايانه‌ايي باشد كه شبهه‌اي در ميان نباشد به گونه‌اي كه بازشماري شعب اخذ رأي در همه استانها و شهرستانها به صورت تصادفي انجام گرفت.
كدخدايي در پاسخ به شبهه عدم حضور نمايندگان كانديداها در روز رأي‌گيري انتخابات و نيز پلمپ صندوق‌ها اظهار داشت: حضور ناظرين و مجريان طبق قانون در پاي صندوق‌هاي رأي الزامي است و براساس قانون سال 79 نمايندگان كانديداها مي‌توانند در پاي صندوق‌هاي رأي حضور داشته باشند و البته الزامي در اين باره نيست چرا كه اگر خود نمايندگان نخواهند حضور داشته باشند ما نمي‌توانيم آنان را ملزم به حضور در پاي صندوق‌ها بكنيم.
به گفته معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان خود نامزدها در معرفي نمايندگان براي استقرار در صندوق‌هاي اخذ رأي به تعداد مورد نياز 46 هزار صندوق اخذ رأي مسئله را رعايت نكردند به گونه‌ايي كه يكي از كانديداها حداكثر 40 هزار نفر، ديگري 33 هزار و ديگري 5 هزار نماينده معرفي كرده بودند كه البته در برخي از صندوق‌ها معرفي‌ شدگان نيز حضور نيافتند بنابراين عدم حضور آنان به اين معنا نيست كه صندوق‌‌هاي اخذ رأي مخدوش بوده است.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: براساس گزارش‌ها نمايندگان نامزدها در اكثريت صندوق‌ها حضور داشتند و نبود نمايندگان در تعداد اندك صندوق‌ها به مفهوم تقلب در انتخابات نيست.
كدخدايي در پاسخ به ابهام اضافه بودن تعداد رأي‌دهندگان نسبت به آمار واجدين شرايط در برخي از حوزه‌هاي انتخابيه بيان داشت: اين يك امر طبيعي در انتخابات رياست جمهوري و در مورد افراد با حرفه و مشاغل دانشجويي، كارگري و تفريحي و مناطق ييلاقي است. اين ادعا كه اين موضوع در تعداد كثيري از شهرستان‌ها اتفاق افتاده صحت ندارد بلكه در برخي موارد محدود مثل شميرانات كه با مناطق يك و سه تهران از نظر جمعيتي و جغرافيايي قابل تفكيك نيست مصداق دارد.
وي درباره خريد رأي نيز گفت: خريد رأي در اين انتخابات مصاديق نداشته است ؛به جر 3 مورد شكايت در روز رأي‌گيري كه پس از مطرح شدن بلافاصله مورد رسيدگي قرار گرفت كه صحت نداشت. بنابراين اينكه وظايفي كه دولت داشته تلقي خريد راي باشد از نظر شوراي نگهبان مردود است.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره نظارت بر تجميع آرا نيز گفت: وزارت كشور مرجع اعلام آمار و اجراي سيستم تجميع آرا است و شوراي نگهبان از بُعد نظارت چه قبل و چه پس از رأي‌گيري در توزيع تعرفه، استقرار شعب، شمارش آرا و امضاي صورتجلسه نظارت كاملي بر اين روند داشته و كاملاً آمار وزارت كشور را با آمار خود مطابقت داده كه مغايرتي در اين باره وجود نداشته است.
كدخدايي درباره شبهه كمبود تعرفه در روز رأي‌‌گيري در شعب اخذ رأي نيز گفت: مطابق يك دستورالعمل اجرايي هر زمان يك سوم تعرفه در شعب باقي مانده باشد مسئول شعبه بايد بلافاصله موضوع را براي ارسال تعرفه‌هاي جديد اعلام كند و طبق گزارشي كه داشتيم شعبي كه موضوع را اعلام كرده‌اند تعرفه‌ رأي در گمترين زمان ممكن برايشان رسيده است. البته در چندين مورد محدود تعرفه رأي با 20 دقيقه تاخير به صندوق‌ها رسيده است و لذا به هيچ عنوان اين موضوع صحت ندارد كه تعرفه رأي به صندوق‌ها با تاخير زياد رسيده باشد.
به گفته سخنگوي شوراي نگهبان علت كمبود تعرفه رأي در برخي حوزه‌ها نه به دليل كمبود تغرفه بلكه به خاطر استقبال بي‌سابقه مردم بوده است به طوري كه در تهران تا ساعت يك و نيم بامداد و در برخي شهرستان‌ها زمان رأي‌گيري به دليل استقبال مردم تا چند ساعت بعد از بامداد ادامه شده است و قاطعانه مي‌توان گفت كه هيچ صندوقي نبوده كه مردم نتوانند در رأي‌گيري شركت كنند مگر اينكه خود افراد نخواسته باشند.
كدخدايي در ادامه با اشاره به تمديد زمان 5 روزه بررسي شكايات با موافقت مقام معظم رهبري گفت: پس از آن هيئت ويژه بررسي روند انتخابات با حضور مقامات تشكيل شد و نامه‌هايي را براي 2 نامزد معترض فرستاديم اما متأسفانه اين 2 نامزد همچنان بر ادعاهاي قبلي خود اصرار ورزيده و مطالبي را مطرح مي‌كردند كه پاسخ آن بارها داده شده بود و آنان راهي را مطرح مي‌كردند كه به هيچ عنوان قانون اجازه آن را به شوراي نگهبان نداده بود.
وي افزود: شب يكشنبه برخي اعضاي هيئت ويژه پيشنهادهاي از سوي يكي از كانديداها كه مطرح كرده بود دريافت كردند كه در آن براي بازشماري صندوق‌هاي چند استان خاص پيشنهاد شده بود و تطبيق تعرفه همراه با سريال شناسنامه‌ها و بررسي خط نوشته شده بر روي تعرفه‌ها يكي از جزئيات آن پيشنهاد بود كه اين پيشنهاد علي‌رغم اينكه مستلزم صرف وقت و نيروي انساني زياد بود شوراي نگهبان براي حسن نيت آن را پذيرفت اما وقتي درخواست كرديم جزئيات بيشتر را مشخص كنند و ملاقات‌هايي صورت گرفت نهايتاً اين كانديدا دوباره بر خواسته‌هاي قبلي كه غيرقانوني و خارج از اختيارات شورا بود اصرار ورزيد و ما نپذيرفتيم.
به گفته وي شوراي نگهبان تا اين اندازه به دنبال اين بود كه دغدغه‌هاي كانديداها را برطرف كند اما به دليل طرح برخي موارد غيرقانوني و خارج از اختيار، شوراي نگهبان نهايتاً براي حل مشكل پيشنهاد اوليه بازشماري 10 درصد صندوق‌ها را اجرايي كرد.
وي تأكيد كرد: پرونده انتخابات با نامه رسمي دبير شوراي نگهبان به وزير كشور و تأييد صحت نهايي انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان قانون اساسي بسته شد و از پس قانون هيچ اجازه‌اي به شوراي نگهبان براي بررسي موارد مطرح شده درباره انتخابات نداده است.
كدخدايي بيان داشت:تا زماني كه قانون به ما اجازه مي داد تلاش كرديم در چارچوب قانون و تائيد رهبري معظم انقلاب موارد و اعتراض ها را بررسي و پاسخگو باشيم ولي از اين تاريخ قانون دست شوراي نگهبان را بسته و پرونده انتخابات مختومه مي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در پايان اعلام كرد كه گزارش تفصيلي رسيدگي به شكايات و همه ابهامات مربوط به انتخابات به زودي براي اطلاع مردم منتشر خواهد شد.

مراقب دعوتنامه های قلابی Twitter باشید

بنابر اعلام سایمانتک یک کرم اینترنتی جدید از طریق دعوتنامه جعلی Twitter در حال گسترش است. شرکت امنیتی سایمانتک در مورد کرمی که همراه بمباران ایمیلی در حال گسترش است هشدار داد. کرم مذکور از طریق پیوست ایمیلی که تظاهر می کند یک دعوتنامه از طرف Twitter است، ارسال می شود. در پست سایمانتک در مورد این موضوع آورده شده است: "پیغام های بررسی شده ظاهراً از طرف یک حساب کاربری Twitter ارسال می شوند ولی بر خلاف یک پیغام معتبر twitter، هیچ URL معتبری برای دعوتنامه در بدنه ایمیل وجود ندارد ولی به جای آن یک پیوست فایل .zip شامل یک کارت دعوت از طرف Twitter وجود دارد." نام پیوست "Invitation Card.zip" است و سایمانتک نام W32.Ackantta.B@mm را برای آن انتخاب کرده است. کرم مذکور که رایانه های دارای ویندوز را هدف قرار داده اولین بار در ماه فوریه در پیوست یک ایمیل کشف شده است. بنابر اعلام سایمانتک این کرم آدرسهای ایمیل را از رایانه های قربانیان جمع آوری کرده و از طریق ایمیل، درایوهای قابل حمل و فولدرهای مشترک گسترش پیدا می کند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

اره ماهي
Swordfish

نام فیلم : اره ماهی - Swordfish
هنرپیشگان: John Travolta, Hugh Jackman, Halle Berry, Don Cheadle, Vinnie Jones, Sam Shepard
کارگردان : Dominic Sena

خلاصه فیلم: یک سوپر جاسوس خطرناک به اسم گابریل مامور می شود تا یک بودجه مخفی دولتی ۶ میلیارد دلاری را که برای مبارزره با قاچاق مواد مخدر هزینه شده از حسابهای کامپیوتری دولت امریکا برداشته و در اختیار یک سناتور قرار دهد . گابریل عملیات خود را با همکاری دوست دخترش جنیفر آغاز کرده و برای انجام این سرقت بسراغ یک هکر ماهر کامپیوتری به اسم استنلی می رود . استنلی پس از سپری کردن دو سال حبس ، تازه از زندان آزاد شده و تا آخر عمر اجازه استفاده از کامپیوتر را ندارد . تنها آروزی او پیروزی بر همسر سابقش در دادگاه و بدست آوردن حق سرپرستی دخترش می باشد اما توان پرداخت حق الزحمه یک وکیل را ندارد . در چنین شرایطی جنیفر به سراغ او رفته و به او پیشنهاد ده میلیون دلار دستمزد برای انجام این سرقت را می دهد . استنلی ابتدا زیر بار نمی رود اما نهایتاً موافقت خود را اعلام می نماید و باید در طی فقط ۶۰ ثانیه به این حسابها دست یابد ...
ژانر فیلم : اکشن

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/84975732/swordfish.part1.rar
http://rapidshare.com/files/84976127/swordfish.part2.rar
http://rapidshare.com/files/84976423/swordfish.part3.rar
http://rapidshare.com/files/84976781/swordfish.part4.rar
http://rapidshare.com/files/84977054/swordfish.part5.rar
http://rapidshare.com/files/84975373/swordfish.part6.rar
http://rapidshare.com/files/84974660/swordfish.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

داستان «مايکل جکسون»
The Michael Jackson Story

مستندي ديدني در مورد زندگاني سلطان پاپ جهان «مايکل جکسون»

مایکل جوزف جکسون (زادهٔ ۲۹ اوت ۱۹۵۸، درگذشته ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) موسیقیدان، سرگرمی‌ساز و بازرگان آمریکایی بود. فرزند هفتم خانوادهٔ جکسن، او فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصهٔ موسیقی از سن ۱۱ سالگی بعنوان یکی از اعضای گروه جکسن فایو آغاز نمود و در حالی که هنوز عضوی از گروه بود، در سال ۱۹۷۱ کار خود را به عنوان یک تک‌خوان شروع کرد. او را سلطان پاپ می‌نامند، پنج آلبوم از آلبوم‌های استودیویی او جزء پر فروش ترین آلبوم‌های جهان هستند: جدا از بقیه، دلهره آور، بد، خطرناک، تاریخ.
در اوایل دهه هشتاد میلادی، او به عنوان برترین نماد موسیقی پاپ، و اولین سرگرمی ساز آمریکایی آفریقایی تبار شناخته شد که موج قدرتمند و ساختار شکنی عمیقی را بنیانگذاری نمود، آغاز این موج از شبکهٔ MTV بود. محبوبیت موزیک ویدئوهای او مثل «بیلی جین»، «بزن به چاک» و «Thriller» (دلهره آور)، باعث تحول ساختار موزیک ویدئو به صورت یک فرم هنری و ابزار تبلیغاتی شد، و شبکهٔ تازه تاسیس MTV را به شهرت رساند. در دههٔ نود نیز ویدئوهایی مثل «Black or White» و «Scream»، آثار جکسن را به طور مداوم در لیست برنامه‌های اصلی MTV قرار داد. جکسن با اجراهای روی صحنه و موزیک ویدیوهایش، حرکات تکنیکی پیچیدهٔ رقص مثل روبات و مون واک را به محبوبیت رساند. شیوهٔ منحصر به فرد او در موسیقی و سبک آوازش، تعداد بیشماری از هنرمندان هیپ هاپ، پاپ و آر اند بی معاصر را تحت تاثیر قرار داده‌است.
او توسط بنیاد و تک آهنگ‌های خیریهٔ خود، و پشتیبانی ۳۹ جنبش خیرخواهانه، میلیون‌ها دلار برای اهداف خیریه وقف یا جمع آوری کرده‌است. با این وجود ابعاد دیگر زندگی شخصی او، همچون ظاهردر حال تغییر و رفتارش, سبب ایجاد جنجال‌های غرض ورزانه‌ای شد که به چهرهٔ مردمی او صدمه زد. او در سال ۱۹۹۳ متهم به سوء استفادهٔ جنسی از کودکان شد. اما پلیس تحقیقات جنایی را به دلیل عدم وجود شواهد کافی متوقف نمود و جکسن هرگز دستگیر نشد. پس از آن او دوبار ازدواج کرد، پدر سه فرزند شد و تمام این‌ها جنجال بیشتری ایجاد نمود. از اوایل دهه نود نگرانی‌هایی دربارهٔ وضعیت سلامتی او وجود دارد و از اواخر دهه نود اخبار ضد و نقیضی در بارهٔ وضعیت مالی این خواننده گزارش می‌شود. در سال ۲۰۰۵ جکسن بدلیل اتهامات بیشتری مربوط به سوء استفادهٔ جنسی و چند اتهام دیگر محاکمه و تبرئه شد.
او جزو تعداد معدودی از هنرمندان است که برای بار دوم به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته‌است. از دستاوردهای دیگر او می‌توان به ثبت رکوردهای بیشمار در لیست رکوردهای جهانی گینس، از جمله عنوان "موفق ترین سرگرمی ساز تمام دوران هاً, ۱۳ جایزهٔ گرمی, ۱۳ تک آهنگ شمارهٔ یک سولو__ بیشتر از هر هنرمند مرد دیگری از زمان پایه گذاری جدول صد اثر برترــــ و فروش بیش از ۷۵۰ میلیون واحد در سراسر جهان اشاره کرد. در صنعت موسیقی جایزه‌ای نمانده که جکسن به خانه نبرده باشد. همچنین او یک تاجر بسیار زیرک است, بسیاری او را یک نابغه در تجارت توصیف کرده‌اند و هیچ هنرمندی از نظر وسعت توانایی کنترل امور مالی و تجاری با او قابل مقایسه نیست. تقریبا چهار دهه‌است که کنکاش‌های بسیار موشکافانه در زندگی خصوصی جکسن همراه با دوران فعالیت درخشانش، او را جزئی از فرهنگ مردمی کرده‌است. او به عنوان یکی از مشهورترین مردان جهان شناخته می‌شد.
او در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ ، به ایست قلبی دچار شد و به کما فرو رفت . او به سرعت به بیمارستان انتقال یافت اما با وجود تلاش تیم پزشکی برای بازگرداندن تنفس او، درگذشت.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Care Bears Tell TaleTummies


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

1c1bt1t1t-xvid-vision.part1.rar
1c1bt1t1t-xvid-vision.part2.rar
1c1bt1t1t-xvid-vision.part3.rar
1c1bt1t1t-xvid-vision.part4.rar
1c1bt1t1t-xvid-vision.part5.rar
1c1bt1t1t-xvid-vision.part6.rar
1c1bt1t1t-xvid-vision.part7.rar
1c1bt1t1t-xvid-vision.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: عربي

Wayah
باصداي Amr Diab

آلبوم جدید و بسیار زیبای Amr Diab با نام Wayah
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

دانلود کنسرت

Josh Groban in Concert + Extras

کنسرت خاطره انگيز Josh Groban
 

 

ليست آهنگها


1. Alla Luce Del Sole
2. You're Still You
3. Vincent (Starry Starry Night)
4. Gira Con Me Questa Notte
5. Un Amore Per Sempre
6. Alejate
7. Broken Vow
8. To Where You Are
9. Cinema Paradiso
10. For Always
11. Home To Stay
12. Jesu, Joy Of Man's Desiring
13. Canto Alla Vita
14. The Prayer (feat. Angie Stone)
15. Let Me Fall
 


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

Josh Groban - in Concert - Main - part 1
Josh Groban - in Concert - Main - part 2
Josh Groban - in Concert - Main - part 3
Josh Groban - in Concert - Main - part 4
Josh Groban - in Concert - Main - part 5
Josh Groban - in Concert - Main - part 6
Josh Groban - in Concert - Main - part 7
Josh Groban - in Concert - Main - part 8
Josh Groban - in Concert - Main - part 9
Josh Groban - in Concert - Main - part 10
Josh Groban - in Concert - Main - part 11
Josh Groban - in Concert - Main - part 12
Josh Groban - in Concert - Extras- part 1
Josh Groban - in Concert - Extras- part 2
Josh Groban - in Concert - Extras- part 3
Josh Groban - in Concert - Extras- part 4

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

تک موزیک

موسیقی پاياني سریال جومونگ


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
با Mobiola Web Camera for S60 v3.0.15
موبایل خود را به وب کم تبدیل کنید!


کاربران حتما در مورد وب کم و عملکرد آن حتما آشنایی کافی دارند. دوربین های کوچکی که کاربران را قادر می سازند تا به صورت زنده تصاویر خود را در محیط های مختلف نرم افزاری از جمله نرم افزارهای پیام رسان به اشتراک دیگران بگذارند. اما به دلایل مختلف خرید یک وب کم برای همه مقدور نیست و برای کاربرانی هم تنها بعضی اوقات وب کم احتیاج می شود پس به طبع به صرفه نیست که هزینه نسبتا بالایی صرف خرید یک وب کم شود، چاره ی کار را نرم افزاری جالب می تواند حل سازد، عملکرد این نرم افزار فوق العاده جالب است زیرا این نرم افزار قادر است تا دوربین گوشی های موبایل نوکیا سری 60 را به عنوان وب کم مورد استفاده قرار دهد. این ابزار که Mobiola Web Camera نام دارد برروی سیستم رایانه ای و همچنین گوشی تلفن همراه کاربر نصب و پس از اتصال از طرق مختلف می توان از دوربین گوشی به عنوان یک وب کم استفاده نمود. مدتی پیش نرم افزاری نظیر این نرم افزار برای گوشی های سونی اریکسون نیز منتشر شد اما قابلیت های این نرم افزار را نیز نداشت. Mobiola Web Camera قادر است تا به طور کامل و عدم بخش بخش شدن تصاویر را به سیستم رایانه ای با بهترین کیفیت ممکن منتقل سازد. امکان قراردادن افکت نیز وجود دارد، با نرم افزار های معروف نظیر Skype، Yahoo ، MSN ، AOL IM ، ICQ و وب سایت Youtube هم نیز سازگاری کامل دارد. امکان برقراری ارتباط از راه های مختلف از موبایل به رایانه نیز وجود دارد. USB ، WiFi و Bluetooth سه راهی هستند که می توان ارتباط نرم افزار گوشی را با نرم افزار رایانه برقرار نمود. نکته پایانی هم این که این نرم افزار با سیستم عامل سیمبین سری 60 و UIQ ، دو نسخه 5 و 6 ویندوز موبایل و J2ME devices سازگاری کامل نیز دارد. استفاده از نرم افزار بسیار آسان و هیچ نیازی به توضیح ندارد، تنها کافیست نسخه مربوط به گوشی نصب و نسخه مربوط به رایانه هم برروی سیستم عامل نصب شود تا پس از برقراری ارتباط از دوربین گوشی به عنوان وب کم بهره برد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Mobiola Web Camera for S60 v3.0.15:
- عدم قطع و وصل تصویر در ارسال به رایانه
- نهایت کیفیت در ارائه تصویر
- سازگار با انواع پل های ارتباطی USB ، WiFi و Bluetooth
- پشتیبانی از BlackBerry Storm
- پشتیبانی از Wi-Fi برای گوشی های BlackBerry
- نهایت سرعت در ارسال تصاویر
- امکان قرار دادن افکت در تصاویر خروجی
- سازگار با نرم افزار های معروف نظیر Skype ، Yahoo ، MSN ، AOL IM ، ICQ و وب سایت Youtube
- سازگار با سیستم عامل های سیمبین سری 60 و UIQ ، دو نسخه 5 و 6 ویندوز موبایل و J2ME devices
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز محبوب 7
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

رينگ تنهاي اسلامي
Islamic Ringtones

18 رينگ تن اسلامي براي موبايل شما، کاري از اونر آبي ها!
 

ليست آهنگها


Hasanat
99 NAMES OF ALLAH
Aay-Allah-Aay-Allah
Aay-Rasool-e-Ameen-Sallalaho-Alaihi-Wasallam
Al-Asr ( The Time )
Al-Falaq ( The Daybreak )
Al-Fil ( The Elephant )
Al-Humazah ( The Slanderer )
Al-Ikhlas ( Sincerity )
Baadi-uz-Zamaan
Hamaray-Paighambar-Sallalaho-Alaihi-Wasallam
Jaan-day-dee-may-nay-unkay-naam
kamaluddinpromo-in the name of Allah
Meeta-Meeta-Payara-Payara
Mola ya salle wasallam
Muhammad-Sallalaho-Alaihi-Wasallam-Ka-Rooza
Nahi-pao-gaay-jo-zakham
Ya taiba


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 18 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي رقص Britney's Dance Beat

اینم یه بازی رقص که خیلی جالبه. با حجم کم براتون می زارم نمونشو در پلی استیشن دیده بودم قدیما اما دیگه پیداش نکردم.

حداقل سيستم مورد نياز:
OS: Windows XP, Windows Vista
Memory: 512 MB
DirectX: 7
CPU: 1.5 Ghz
Video: 32MB


لينک دانلود (حجم فايل حدود 97 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت مهدی (عج) می فرمایند:
وَالعاقَبَةُ لِجَمِیل صُنع اللهِ سُبحانَهُ تَکُونُ حَمِیدَةُ لَهُم مَا اجتَنَبُوا المَنهیَّ

شیعیان ما هنگامی به فرجام نیک و زیبای خداوند می رسند که از گناهانی که نهی شده اند، احتراز نمایند.

مشکاة الأنوار، ص 239

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

مهم نیس
سوزن عشقت خورد به تیوپ قلبم و گفت پیسسسسسسسسسسسسسسسسسس
ولی بازم مهم نیسسسسسسسسسس!!!


ارتباط
اگه
۲+۲ = ۴
۲H +O = آب
ابر + رعد = باران
غم + چشم = اشک
تنهائی + تاریکی = من
عشق + مهر = تو
پس
من - تو = مرگ !
زیاد به ارتباطش فکر نکن ، جمله آخر بچسب


فراموش کردن
راه براي فراموش کردن اونی که خيلی دوستش داری:
.
.
.
.
.
.
.
دنبال چی ميگردی ؟؟؟مي‌کشمت اگه بخوای فراموشم کنی..


تا ابد
تو مرا مي فهمي... من تو را مي خواهم و همين ساده ترين قصه ي يك انسان است.
تو مرا مي خواني من تو را ناب ترين شعر زمان مي دانم و تو هم مي داني تا ابد در دل من خواهي ماند.


دوسم داری؟
ازم پرسيد: دوستم داري؟
گفتم آره...گفت چقدر؟
گفتم از اينجا تا خدا...اشك تو چشاش جمع شد و گفت:
مگه الان نگفتي كه خدا از همه چيز به ما نزديك تره.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مهر نگاه یار

هنگامی که در دوره ی دبیرستان در شهر قم درس می خواندیم، یکی از شبهای عاشورا به اتفاق دوستی تصمیم گرفتیم به مسجد جمکران مشرف شویم و در آن جا نماز شب عاشورا که یکصد رکعت است و در هر رکعت یک بار سوره ی حمد و سه بار سوره ی توحید خوانده می شود اقامه کنیم.
چون شب چهارشنبه و شب جمعه نبود، بنابراین ماشینی به آن سمت رفت و آمد نمی کرد.
برای رفتن به مسجد جمکران، دوچرخه ای را از یم دوچرخه فروشی روبه روی پل آهنچی کرایه کردیم و دو نفری به راه افتادیم. هنگامی که به مسجد رسیدیم، در بسته بود و دربان، اجازه ی ورود نمی داد. به هر حال با اصرار زیاد، از ایشان خواستیم و ایشان هم در را باز کرد و وارد مسجد شدیم.
دو تایی قرار گذاشتیم که نماز را بخوانیم و هر کس سعی می کرد از دیگری جلو بزند.
من یکی از دو رکعت ها را تمام کرده بودم که بی توجه به هر چیزی، نگاه به سمت راست نمودم و متوجه شدم که آقای بزرگواری سلام نمازش را داده و به حالت تشهد نشسته است. من بی اختیار به ایشان نگاه کردم و آن بزرگوار هم در حالی که تبسمی بر لب داشت، به من نگاه می کرد.
اما بدون درنگ، برخاستم و دو رکعت بعدی را شروع کردم تا از دوستم عقب نیافتم. در بین نماز، یادم آمد که آن آقایی که با لبخند محبت آمیز خود به من نگاه می کرد چه کسی بود؟ نماز را که سلام دادم، نگاهم را به سمت راست برگرداندم، اما ایشان را ندیدم. هر چه چشم انداخنتم از ایشان اثری نیافتم.
به سراغ رفیقم رفتم، او هم اطلاعی نداشت. از نگهبان پرسیدیم، او گفت که در بسته و کسی تا کنون وارد نشده است.
آنجا بود که متوجه شدیم چه توفیقی برای ما به دست آمده، اما ما متوجه آن نشده ایم و آن وجود شریف، به یقین، امام عصر(عج) بوده است.(1)

پی نوشت:
1ـ کتاب مهر نگاه اولیاء، از زبان سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی، به کوشش عبدالمجید رحمانیان، ص53

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

مردمسالاری در دودمان اشکانیان

مردمسالاری (دمکراسی) در ایران دوران اشکانیان و تاسیس مهستان به پیشنهاد مهرداد یکم به نوشته مورخان رومی ـ یونانی و ارمنی و تطبیق تقویمها، مهرداد یکم ششمین شاه ایران از دودمان اشکانی یکم مارس سال 173 پیش از میلاد دراجتماع بزرگان ایران اعلام کرد که تصمیم گرفته است کشور دارای یک قانون لاتغییر (اساسی) شود تا حقوق و تکالیف همه در آن روشن باشد. این تصمیم مهرداد مورد تایید حاضران در نشست قرار گرفت و ایران دارای دو مجلس شد که مجموعه آن دو را «مهستان» می گفتند (مه به کسر «میم» به معنای بزرگ). انتخاب ولیعهد از میان شاهزادگان، اعلان جنگ و پیشنهاد صلح، بسیج نیرو، عزل شاه درصورت دیوانه شدن و بیماری ممتد و ...، تغییر اشل مالیاتها و صدور دستور ضرب سکه با تصویر تازه، تعیین شاهان ارمنستان، تایید تشریفاتی (ضمنی) شاهان پارسی تبار (از دودمان هخامنشیان) سرزمین پنتوس (منطقه ساحلی جنوب دریای سیاه در آناتولی به پایتختی شهر سینوپ) و انتصاب فرمانده کل ارتش برای یک دوره معین و یا مدیریت جنگ از جمله اختیارات مهستان بود. مهستان در موارد متعدد شاهان اشکانی را جابجا کرد و در عین حال حامی سنت های بومی مناطق مختلف ایران بود در آنجا صدای همه اقوام ایرانی شنیده می شد . ارد بزرگ متفکر برجسته ایران می گوید : مهستان ، برآیند خرد مردم آزادیخواه ایران بود .
دردوران اشکانیان (پارتیان) که علاقه مند به اندیشه های فلاسفه بزرگی نظیر آرشیت و ورتا ( همزمان با سقراط ، افلاطون و ارسطو در یونان ، آرشیت و بانو ورتا از فلاسفه بزرگ ایران و پارت بودند ) بودند مهرداد یکم بر اساس تعالیم این دو فیلسوف ، مردمسالاری را در ایران به شکلی نوین پیاده ساخت . به علاوه، در این دوره ایالات دوردست، ارمنستان و پنتوس خودمختار بودند و لذا ایجاب می کرد که مهستان وجود داشته باشد تا سخن آنها نیز در آنجا شنیده شود. یونان و روم در آن زمان در دست فرماندهان نظامی دست بدست می شد . جالب است بدانیم مورخان امروز ایتالیا سعی می کنند به دروغ مهستان ایران را اقتباس ایرانیان از رومیان بنامند ! حال آنکه ایجاد مهستان (173 سال پیش از میلاد ـ 2181 پیش) هنوز دولت روم با ایران همسایه نشده بود و دوران نوزادی خویش را طی می نمود . در آن زمان بقایای اسکندریان برمناطق یونانی نشین و مصر حکومت می راندند.

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 


سربند

دستور داده بود، از ظرفی که ایرانی ها آب می خورند، کسی دیگر آب نخورد.
به هیچ کس اجازه نمی داد با ایرانی ها هم کلام شود. اگر کسی با ما حرف می زد، هنگام خوردن غذا، او را با با سلاح و تجهیزات به دورترین نقطه می فرستاد.
همیشه انتظار سلام داشت؛اما به سلام ها هم پاسخ نمی داد.
...گذشت...
به التماس افتاده بود و سربند" یا فاطمه الزهرا" را امانت می خواست.
می گفت: زنم مریضه، تبرکش می کنم، می آرمش.
گرفت بوسید و به چشمانش مالید و رفت. بعد از چند روز برگرداند. باز بوسید و به سینه و سرش کشید و تحویل داد.
سفره غذای عراقی ها با ما یکی شده بود. همه با هم دعای سفره می خواندیم و بعد از غذا دعا می کردیم.
دعای این افسر عراقی هم شده بود:" اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک"


www.epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة محمد آيات: 38 محل نزول: مدینه
 
وَلَوْ نَشَاء لَأَرَيْنَاكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُم بِسِيمَاهُمْ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ أَعْمَالَكُمْ 30 وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ 31 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَشَاقُّوا الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الهُدَى لَن يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا وَسَيُحْبِطُ أَعْمَالَهُمْ 32 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَكُمْ 33 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ مَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ فَلَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ 34 فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ 35 إِنَّمَا الحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا يُؤْتِكُمْ أُجُورَكُمْ وَلَا يَسْأَلْكُمْ أَمْوَالَكُمْ 36 إِن يَسْأَلْكُمُوهَا فَيُحْفِكُمْ تَبْخَلُوا وَيُخْرِجْ أَضْغَانَكُمْ 37 هَاأَنتُمْ هَؤُلَاء تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَمِنكُم مَّن يَبْخَلُ وَمَن يَبْخَلْ فَإِنَّمَا يَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ وَاللَّهُ الْغَنِيُّ وَأَنتُمُ الْفُقَرَاء وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ 38

 

ترجمه فارسي مکارم

و اگر ما بخواهيم آنها را به تو نشان مى‏دهيم تا آنان را با قيافه‏هايشان بشناسى، هر چند مى‏توانى آنها را از طرز سخنانشان بشناسى; و خداوند اعمال شمارا مى‏داند! «30» ما همه شما را قطعا مى‏آزمائيم تا معلوم شود مجاهدان واقعى و صابران از ميان شما كيانند، و اخبار شما را بيازماييم! «31» آنان كه كافر شدند و (مردم را) از راه خدا بازداشتند و بعد از روشن‏شدن هدايت براى آنان (باز) به مخالفت با رسول (خدا) برخاستند، هرگز زيانى به خدا نمى‏رسانند و (خداوند) بزودى اعمالشان را نابود مى‏كند! «32» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اطاعت كنيد خدا را، و اطاعت كنيد رسول (خدا) را، و اعمال خود را باطل نسازيد! «33» كسانى كه كافر شدند و (مردم را) از راه خدا بازداشتند سپس در حال كفر از دنيا رفتند، خدا هرگز آنها را نخواهد بخشيد «34» پس هرگز سست نشويد و (دشمنان را) به صلح (ذلت‏بار) دعوت نكنيد در حالى كه شما برتريد، و خداوند با شماست و چيزى از (ثواب) اعمالتان را كم نمى‏كند! «35» زندگى دنيا تنها بازى و سرگرمى است; و اگر ايمان آوريد و تقوا پيشه كنيد، پاداشهاى شما را مى‏دهد و اموال شما را نمى‏طلبد، «36» چرا كه هر گاه اموال شما را مطالبه كند و حتى اصرار نمايد، بخل مى‏ورزيد; و كينه و خشم شما را آشكار مى‏سازد! «37» آرى، شما همان گروهى هستيد كه براى انفاق در راه خدا دعوت مى‏شويد، بعضى از شما بخل مى‏ورزند; و هر كس بخل ورزد، نسبت به خود بخل كرده است; و خداوند بى‏نياز است و شما همه نيازمنديد; و هرگاه سرپيچى كنيد، خداوند گروه ديگرى را جاى شما مى‏آورد پس آنها مانند شما نخواهند بود (و سخاوتمندانه در راه خدا انفاق مى‏كنند) «38»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ahalizadeh2000

آتشکده جان

من عابد چشمان غزلخوان تو هستم
من آتش آتشکده جان تو هستم
در شهر پر از خالی جان می و معشوق
استاد سراپا غزل ناب تو هستم
در تارک سیاره بی رونق عشاق
فریادرس تاری شبهای تو هستم
ای عاشق عشاق غزلخوان خرابات
در شهر ریا بین پیام آورت هستم
اینجا همه دورند و پراکنده ز وحدت
من وحدت ناب می معشوق تو هستم
در گستره آبی نیلگون سپهرت
شیدا ترین آبی دوران تو هستم

آرش نیلگون

 

 

j.hamidreza

درخواست

به محض اینکه به ضریح چسبید، شروع کرد. با صدای بلند امامزاده را صدا می کرد. آرام آرام توجه همه به صدایش جلب شد ولی صدای یک کودک خردسال اهمیتی برای کسی نداشت. اما با شنیدن درخواستش هر کسی سعی می کرد خودش منبع صدا را ببیند.
او از خدا میخواست سیاه باشد، هم خودش، هم موهایش. به همین سادگی
پسرک زال بود...

1rahro.blogfa.com

 

 

firoozeh3930

درد سرهای یک خانم روسی
که زبان انگلیسی نمیدانست!

یك خانم روسی و یك آقای آمریکایی با هم ازدواج كردند و زندگی شادی را در سانفرانسیسکو آغاز كردند .طفلكی خانم ، زبان انگلیسی بلد نبود اما می توانست با شوهرش ارتباط برقرار كند.
یك روز او برای خرید ران مرغ به مغازه رفت.اما نمی دانست ران مرغ به زبان انگلیسی چه می شود . برای همین اول دست هایش را از دو طرف مانند بال مرغ بالا و پایین كرد و صدای مرغ درآورد. بعد پایش را بالا آورد و با انگشت رانش را به قصاب نشان داد . قصاب متوجه منظور او شد و به او ران مرغ داد.
روز بعد او می خواست سینه مرغ بخرد. بازهم او نمی دانست كه سینه مرغ به انگلیسی چه می شود. دوباره با دست هایش مانند مرغ بال بال زد و صدای مرغ درآورد. بعد دگمه های پالتو اش را باز كرد و به سینه خودش اشاره كرد . قصاب متوجه منظور او شد و به او سینه مرغ داد.
روز سوم خانم ، طفلك می خواست سوسیس بخرد. او نتوانست راهی پیدا كند تا این یكی را به فروشنده نشان بدهد. این بود كه شوهرش را به همراه خودش به فروشگاه برد............
..
برای خواندن ادامه داستان به پایین صفحه بروید
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
خیلی منحرفید!
حواستون كجاست ؟
شوهرش انگلیسی صحبت می كرد

 

 

goleroz_red

اولین زن جراح ایرانی:"سکینه پری" متولد 1281-1307 در روسیه دیپلم دکتری گرفت و 1314 با اجازه نامه ی پزشکی خود را دریافت کرد.

اولین زن جراح پلاستیک:"دکتر هاسمیک هاراطونیان" در سال 1339 در این رشته فارغ التحصیل شد.

اولین زن داروساز:"اقدس غربی" و "اختر فردوس" اولین زنان دکتر داروساز ایرانی هستند که در سال 1316 وارد دانشگاه تهران شدند و در سال 1320 در این رشته فارغ التحصیل شدند.

اولین زن وکیل دادگستری:"یکاترینا سعیدخوانیان" متولد1278 اولین زن ایرانی که پس از تحصیل در رشته قضایی در روسیه به سال 1327 در تهران پروانه وکالت گرفت و به کار پرداخت.

اولین زن تاجر ایرانی: "مهین افشار" در سال 1336 موفق به دریافت کارت بازرگانی شد.

اولین زن سرتیب ایرانی:"مرضیه ارفعی" در سال 1312 با درجه هم ردیف سروانی در ارتش مشغول خدمت شد و در سال 1338 به عنوان اولین زن به درجه سرتیپی رسید.

اولین زن روزنامه نگار:"صدیقه دولت" در اصفهان به سال 1297 مجله" جمعیت نسوان وطن خواه" و مجله " زبان زنان" را منتشر کرد.

اولین زن خلبان:"عفت تجارتی" در سال 1318 در 22 سالگی برای اولین بار و به عنوان اولین زن در رشته خلبانی نام نویسی کرد و در همان سال اولین پرواز خود را با هواپیمای تایگرموس انجام داد.

اولین زن پرستار:"فاطمه توانایی" که در سال 1310 در آموزشگاه کوچک در شهر رشت نام نویسی کرد. او در سال 1314 در این رشته فارغ التحصیل شد.

اولین هنرمندان زن تاتر:اولین زنان که روی صحنه رفتند دو تن از زنان ارمنی به نام های " وارتوتریان"و"سراکالندریان" بودند.اولین زن آوازه خوان:"قمرالملوک وزیری" که صفحه پر کرد و پس از او "ملوک ضرابی" بود

 

 

alirezamajidi

با tweetboard،
یک انجمن توییتری را به وبلاگ خود بیاورید!

خوب، ظاهرا بدون نوشتن خبر تازه‌ای در مورد «توییتر» نمی‌شود، صبحی را به شب رساند.
گنجاندن، توییتر در وبلاگ، جذابیت خاصی دارد. چون خوانندگان وبلاگ می‌توانند در جریلن لحظه‌نوشت‌های یک وبلاگ‌نویس هم قرار بگیرند و مثلا ببینند که او در طول روز چه کارکرده، چه خورده و یا چه منیمیال‌هایی احتمالا به ذهنش آمده!
اما tweetboard، می‌خواهد این کار را به صورت بسیار پیشرفته‌تری انجام دهد، تصور کنید که خوانندگان یک وبلاگ بتوانند در همان زمان که یک پست وبلاگ شما را می‌خوانند، در همان وبلاگ شما با یک توییت، نظرشان را ابراز کنند، تصور کنید که آنها بتوانند، پاسخی در جواب توییت شما یا دیگر خوانندگان بنویسند. اینها کارهایی هستند که tweetboard انجام می‌دهد!
می‌دانید که یکی از مشکلات توییتر این است که وقتی پاسخی برای توییت دوستتان می‌نویسید، کاربران دیگر نمی‌توانند دریابند که این پاسخ برای کدام توییت نوشته شده است. در نتیجه باید کلی توییت‌های پاسخ‌گیرنده را بالا و پایین کنند! اما tweetboard خیلی مشخص و تر و تمیز، پاسخ‌هایی را که برای یک توییت نوشته شده است، نمایش می‌دهد.
یک چیز جالب دیگر tweetboard این است که در صورتی که توییت جدیدی در یک وبلاگ نوشته شود، با تغییر رنگ از سبز به قرمز، فعالیت جدید را گوشزد می‌کند.

توییتر بورد را می‌توان به سادگی در یک وبلاگ گنجاند. کافی است به صفحه اول این سایت بروید و روی Request a free alpha invite کلیک کنید.
در مرحله بعد به اینجا بروید و کد لازم را بگیرید، در این کد باید به جای
yourtwitterusername نام کاربری خود را در توییتر بنویسید.
حالا کد را در جای مناسبی در وبلاگ خود قرار دهید.|
استفاده از توییتر بورد در وبلاگستان جهانی، دارد به اپیدمی تبدیل می‌شود، پس بجنبید و تا دیر نشده، توییتر بورد را به وبلاگ خودتان بیاورید!

 

 

salman_yavar

يكي از خطيبان قمي و شاعر آئيني اين شهر، به مناسبت حال و هواي اين روزهاي كشور و سخنان تاريخي رهبري در نماز جمعه اخير تهران، شعري سروده است.
شعر جواد محمدزماني به شرح زير است:

ديشب اين طبع، بي‌قرار شما
خواست عرض ارادتي بكند
دست كم از دل شكسته‌تان
واژه‌هايم عيادتي بكند
***
چشم بد دور، عمرتان بسيار
كس نبيند ملالتان آقا!
ما نمرديم خون دل بخوري
تخت باشد خيالتان آقا!
***
چيست روباه در مصاف شير؟!
چه نيازي به امر يا گفته؟!
تو فقط ابرويي به هم آور
مي‌شود خواب دشمن آشفته
***
هست خاموشي‌ات پر از فرياد
در تو آرامشي است طوفاني
«الذي انزل السكينه» تو را
كرده سرشار از فراواني
***
واژه‌ها از لبت تراويدند
پرصلابت، پرعاطفه، پرشور
آفريدند در دل مردم
عزت، آمادگي، حماسه، حضور
***
اين حماسه همه ز يمن تو بود
گرچه از آن مردمش خواندي
رهبرا! تا ابد ولي محبوب
در دل عاشقان خود ماندي
***
سهم دلدادگان تو سلوي
قسمتِ دشمنان تو سجيل
رهبري نيست در جهان جز تو
كه ز امت چنين كند تجليل
***
نسل سوم چو نسل اول هست
با شعف با شعور با باور
جاري است انقلاب چون كوثر
هان! «فصل لربك وانحر»
***
گرچه در باغ سينه‌ات داري
لطف‌ها، مهرها، محبت‌ها
گفتي اما نمي‌روي چو حسين
تا ابد زير بار بدعت‌ها!
***
ناگهان در نماز جمعه شهر
عطر محراب جمكران گل كرد
بغض تو تا شكست بر لب‌ها
ذكر يا صاحب الزمان (عج) گل كرد
***
جان ايران! چه شد كه جانت را
جان ناقابلي گمان كردي؟!
آبروي همه مسلمانان
اشك ما را چرا درآوردي؟!
***
جسم تو كامل است، ناقص نيست
مي‌دهد عطر يك بغل گل ياس
دستت اما حكايتي دارد...
رَحِمَ اللهُ عَمِي العباس!

براي شنيدن کليپ صوتي در اين رابطه روي اين لينک کليک کنيد

 
 

zakariakhatir

روزی یک سناتور از درب سنا بیرون آمدبا يک اتومبيل تصادف کرد و در دم کشته شد
روح او در بالا به دروازه هاي بهشت رسيد و سن پيتر از او استقبال کرد. «خيلي خوش آمديد. اين خيلي جالبه. چون ما به ندرت سياستمداران بلند پايه و مقامات رو دم دروازه هاي بهشت ملاقات مي کنيم. به هر شما هم درک مي کنيد که راه دادن شما به بهشت تصميم ساده اي نيست»
سناتور گفت «مشکلي نيست. شما من را راه بده، من خودم بقيه اش رو حل مي کنم»
سن پيتر گفت «اما در نامهء اعمال شما دستور ديگري ثبت شده، شما بايستي ابتدا يک روز در جهنم و سپس يک روز در بهشت زندگي کنيد. آنگاه خودتان بين بهشت و جهنم يکي را انتخاب کنيد»
سناتور گفت «اشکال نداره. من همين الان تصميمم را گرفته ام. ميخواهم به بهشت بروم»
سن پيتر گفت «مي فهمم. به هر حال ما دستور داريم. ماموريم و معذور»
و سپس او را سوار آسانسور کرد و به پايين رفتند. پايين .... پايين... پايين... تا اينکه به جهنم رسيدند.
در آسانسور که باز شد، سناتور با منظرهء جالبي روبرو شد. زمين چمن بسيار سرسبزي که وسط آن يک زمين بازي گلف بود و در کنار آن يک ساختمان بسيار بزرگ و مجلل.. در کنار ساختمان هم بسياري از دوستان قديمي سناتور منتظر او بودند و براي استفبال به سوي او دويدند. آنها او را دوره کردند و با شادي و خنده فراوان از خاطرات روزهاي زندگي قبلي تعريف کردند. سپس براي بازي بسيار مهيجي به زمين گلف رفتند و حسابي سرگرم شدند. همزمان با غروب آفتاب هم همگي به کافهء کنار زمين گلف رفتند و شام بسيار مجللي از اردک و بره کباب شده و نوشيدني هاي گرانبها صرف کردند. شيطان هم در جمع آنها حاضر شد و همراه با دختران زيبا رقص گرم و لذت بخشي داشتند.
به سناتور آنقدر خوش گذشت که واقعاً نفهميد يک روز او چطور گذشت. راس بيست و چهار ساعت، سن پيتر به دنبال او آمد و او را تا بهشت اسکورت کرد. در بهشت هم سناتور با جمعي از افراد خوش خلق و خونگرم آشنا شد، به کنسرت هاي موسيقي رفتند و ديدارهاي زيادي هم داشتند. سناتور آنقدر خوش گذرانده بود که واقعا نفهميد که روز دوم هم چگونه گذشت.
بعد از پايان روز دوم، سن پيتر به دنبال او آمد و از او پرسيد که آيا تصميمش را گرفته؟
سناتور گفت «خوب راستش من در اين مورد خيلي فکر کردم. حالا که فکر مي کنم مي بينم بين بهشت و جهنم من جهنم را ترجيح مي دهم»
بدون هيچ کلامي، سن پيتر او را سوار آسانسور کرد و آن پايين تحويل شيطان داد. وقتي وارد جهنم شدند، اينبار سناتور بياباني خشک و بي آب و علف را ديد، پر از آتش و سختي هاي فراوان. دوستاني که ديروز از او استقبال کردند هم عبوس و خشک، در لباس هاي بسيار مندرس و کثيف بودند. سناتور با تعجب از شيطان پرسيد «انگار آن روز من اينجا منظرهء ديگري ديدم؟ آن سرسبزي ها کو؟ ما شام بسيار خوشمزه اي خورديم؟ زمين گلف؟ ...»
شيطان با خنده جواب داد: «آن روز، روز تبليغات بود....
امروز ديگر تو راي دادي».!

 

 

parand2281870

رموز موفقیت از زبان خداوند

بسيار پيـش آمـده كـه در سـايـتــها و و مجلات گوناگون به مطالبي باعنوان "روشـهاي موفقيت"، "رموز كاميابي"و غيره برخـورد نـمـوده بـاشيـد. همـه اين نوشتارها عموما داراي نـواقـص و نقاط ضعفي مي باشد كه انسـان را آنچنان كه بايد و شـايـد به سـر منـزل مقصود نمي رسانند.
در كتاب آسماني قرآن 12 آيه بسيـار معجزه آسا وجود دارد كه شايد كمتـر كسي تا به حـال بـه آن تـوجه نـموده باشد. سخناني به نهايت جالب و هدايت گر كه هر فردي را بـطور يقين در زندگي موفق نموده و به بالاترين درجات سوق مي دهد. به نظر من اسـرار كاميابي در تمامي مراحل و جنبه هاي زندگي در اين 12 آيه ارزشمند نهفته است.
هنگام نگارش اين مقاله تصميم گرفتم كلمات مهم اين آيات را بصورت مورب (ايتاليك) از ديگر كلمات متمايز كنم ولي ديدم كه تـك بـه تـك كـلمـات آنـقدر زيـبا و لطيف هستند كه نمي توان برخي از آنها را از برخي ديگر تميز داد.
بـراي رسـيـدن بـه مـوفـقـيت كـافي است اين آيات را با قلبي روشن به ذهن سپرده و با تفكر آنها را سرلوحه همه اعمال و رفتار خود نماييد.
به خداوند فرصت دهيد، خواهيد ديد كه زندگي شما دچار تحول شگرفي خواهد شد.
و اكنون آيات...
آيات 19 تا 30 سوره مباركه الرعد:
بنام خداوند بخشنده مهربان
آيا مسلماني كه به يقين ميداند كـه اين قرآن به حق از جانب خدا بـر تو نازل شده است ‌‌‌[ و از آن كـسب عـلـم و حـكـمت و سعادت مي كـند ] مقامش نزد حق با كافر نا بيناي جاهل يكسان است؟
و تنها عاقلان متذكر اين حقيقتند تنـها عاقلانند كه هم به عهد خدا وفا ميكنند و هم پيمان حق را نمي شكنند
و هم آنچه را خدا به پيوند آن امر كرده [مانند صله رحم و دوستي پدر و مـادر و مـحـبـت اهـل ايـمـان و حـفـظ عـهـد و پـيـمـان بـا خـدا و خـلق و راسـتـگويـي و غـيـبت نكردن و مسخره نكردن و چـشم نداشتن به مال و ناموس ديگران] اطلاعت ميكنند
و از خدا مي تـرسـند و از سختي هنگام حساب مي انديشند و هم در طلب رضاي خدا راه صبر پيش ميگيرند و نماز بپا ميدارند
و از آنچه نصيبشان كرديم به فـقـرا پـنهان و آشكارا انفاق مي كنند و در عوض بديهاي مردم نيكي ميكنند
اينان هستندكه عاقبت منزلگاه نيكو يافتند كه آن منزل بهشتهاي عدن است كه در آن بهشت خود و همه پـدران و زنـان و فـرزنـدان شـايـسـته خويش داخل ميشوند
درحالي كه فرشتگان بر [تهيت] آنها از هـر در وارد ميگردند و [مـيگويند] سلام بر شما كه [در طاعت و عبادت خدا و رنج و آلام عالم] صبر پيشه كرديد تا عاقبت منزلگاه نيكو يافتيد
و آنانكه پس از پيمان بستن [ با خدا و رسول] عـهد خـدا شـكسـتـنـد و هم آنچه خدا به پيوند آن امر كرده [مانند صله رحم و دوستي علي (ع) و مؤمنان و اولياء خدا ] پاك بريدند
و در روي زمين فساد و فـتـنه بـرانـگيـختـنـد ايـنان را لعن خدا و منزلگاه عذاب دوزخ نصيب است
خدا هر كه را خواهد فراخ روزي و هر كه را خـواهـد تنگ روزي گردانـد و[ اين مردم كافر] به زندگي و متاع دنيا دلشادند در صورتيكه دنيا در قبال آخرت متاع ناقابلي بيش نيست
كافران ميگويند چرا آيات و حجت قاطعي از خدا بر [ اثبات نـبوت] او نازل نشد [ اي رسول ما ] تو به آنها بگو كه [ حـجت قـاطـعـي مـانـند قرآن و معجزات ديگر آمد اكنون ]
خـدا هر كه را خواهد گـمـراه و هـر كـه را بـه درگـاه او تـضرع و انابه كند هدايت ميكند. [ چه اشخاصي بدرگاه خدا تضرع و انابه ميـكـنـند؟ ] آنها كـه بـه خدا ايمان آورده دلهاشان بياد خدا آرام مي گـيـرد [مـردم] آگـاه باشيد كه تنها ياد خدا آرام بخش دلها است
آنها كه به خدا ايمان آورده به كارهاي نيكو پرداختند خوشا بر احوال آنها و مقام نيكوي آنها
[ اي محمد (ص) ] ما تو را به رسالت ميان خلقي فرستاديم كه پيش از اين هم پيغمبران و امتهاي ديگر بجايشان بوده و درگذشتند[امر تازه اي نيست كه ترا به رسالت فرستاديم ] تا بر امـت آنـچه [ از معارف الهـي] از ما به وحي بر تو رسد تلاوت كني و به مـردمـي كـه بـه خداي مهربان كافر ميشوند بگو او خداي من است و جز آن خدايي نيست و من بر او توكل كرده ام و روي اميدم بسوي اوست.
راست گفت خداوند بلند مرتبه بزرگوار

اين آيات را 10 باره و 100 باره بخوانيد، به آنها عمل كنيد، به تك تك كـلمـات بينديشيد و در زندگي موفق شويد! معجزه اين آيات اين است كه با هر با خواندن آنها چيز جديدي از رموز موفقيت در ذهن شما منقوش خواهد شد.

واقعا زيبا است!

 

 

silasjasmin

گروه 99

سلام دوستان عزیزم. دلم براتون یه ذره شده بود. خیلی وقته که می­خواستم براتون بنویسم. ممنون از اینکه خیلی برام پیغام گذاشته بودید و به فکرم بودید. محبت شما عزیزانم رو فراموش نمی­کنم. امیدوارم از مطلب امروز خوشتون بیاد. شما توی این گروه عضو هستید؟ منظورم گروه ۹۹ بود!
امیدوارم که عضو این گروه نباشید. یا اگه هستید هر چه زودتر از این گروه خارج بشید.
پادشاهي که يک کشور بزرگ را حکومت مي­کرد، باز هم از زندگي خود راضي نبود. اما خود نيز علت را نمي­دانست. روزي پادشاه در کاخ امپراتوري قدم مي­زد. هنگامي که از آشپزخانه عبور مي­کرد، صداي ترانه اي را شنيد.
به دنبال صدا، پادشاه متوجه يک آشپز شد که روي صورتش برق سعادت و شادي ديده مي­شد. پادشاه بسيار تعجب کرد و از آشپز پرسيد: 'چرا اينقدر شاد هستي؟'
آشپز جواب داد: 'قربان، من فقط يک آشپز هستم، اما تلاش­مي­کنم تا همسر و بچه­ام را شاد کنم. ما خانه­اي حصيري تهيه کرده­ايم و به اندازه کافي خوراک و پوشاک داريم. بدين سبب من راضي و خوشحال هستم…'
پس از شنيدن سخن آشپز، پادشاه با نخست وزير در اين مورد صحبت کرد.
نخست وزير به پادشاه گفت : 'قربان، اين آشپز هنوز عضو گروه 99 نيست!!! اگر او به اين گروه نپيوندد، نشانگر آن است که مرد خوشبيني است.'
پادشاه با تعجب پرسيد: 'گروه 99 چيست؟؟؟'
نخست وزير جواب داد: 'اگر مي­خواهيد بدانيد که گروه 99 چيست، بايد اين کار را انجام دهيد: يک کيسه با 99 سکه طلا در مقابل در خانه آشپز بگذاريد. به زودي خواهيد فهميد که گروه 99 چيست!!!'
پادشاه بر اساس حرف­هاي نخست وزير فرمان داد يک کيسه با 99 سکه طلا را در مقابل در خانه آشپز قرار دهند. آشپز پس از انجام کارها به خانه بازگشت و در مقابل در کيسه را ديد.
با تعجب کيسه را به اتاق برد و باز کرد. با ديدن سکه­هاي طلايي ابتدا متعجب شد و سپس از شادي آشفته و شوريده گشت. آشپز سکه­هاي طلايي را روي ميز گذاشت و آنها را شمرد. 99 سکه؟؟؟ آشپز فکر کرد اشتباهي رخ داده است. بارها طلاها را شمرد. ولي واقعاً 99 سکه بود. او تعجب کرد که چرا تنها 99 سکه است و 100 سکه نيست. فکر کرد که يک سکه ديگر کجاست و شروع به جستجوي سکه صدم کرد. اتاق­ها و حتي حياط را زير و رو کرد. اما خسته و کوفته و نااميد به اين کار خاتمه داد. آشپز بسيار دل شکسته شد و تصميم گرفت از فردا بسيار تلاش کند تا يک سکه طلايي ديگر بدست آورد و ثروت خود را هر چه زودتر به يکصد سکه طلا برساند. تا ديروقت کار کرد. به همين دليل صبح روز بعد ديرتر از خواب بيدار شد و از همسر و فرزندش انتقاد کرد که چرا وي را بيدار نکرده اند. آشپز ديگر مانند گذشته خوشحال نبود و آواز هم نمي خواند. او فقط تا حد توان کار مي­کرد.
پادشاه نمي­دانست که چرا اين کيسه چنين بلايي برسر آشپز آورده است و علت را از نخست وزير پرسيد.
نخست وزير جواب داد: 'قربان، حالا اين آشپز رسماً به عضويت گروه 99 درآمد.
اعضاي گروه 99 چنين افرادي هستند: آنان زياد دارند اما راضي نيستند.
داستان ساده­ای بود نه؟ ولی واقعاً ما آدمها چرا عضو گروه 99 می­شیم؟ همین چند روز پیش با خانمی برخورد کردم که از یک بچه نگهداری می­کنه. به من گفت که این بچه از صبح پیش من می­مونه و مادر و پدرش کار می­کنن و آخر شب ساعت 10-12 دنبال بچه می­آن. می­دونم که دوران سختی هست و باید خیلی کار کرد. اما متأسفانه با کمی تحقیق متوجه شدیم که این خانواده از طمع پول و جمع کردن ثروت زیاد به این رویه ادامه می­دن. واقعاً گناه اون بچه که به دنیا اومده چیه؟ چقدر گه قراره توی این دنیا زندگی کنیم که انقدر وقتمون رو صرف مال اندوزی و جمع کردن ثروت کنیم؟ به نظر شما پول می­تونه انقدر ارزش داشته باشه که آدم عمرش رو از دست بده؟ چرا باید انقدر به زور اضافی بزنیم؟
مسیح فرمود: بنابراين‌ به‌ شما مي‌گويم‌، از بهر جان‌ خود انديشه‌ مكنيد كه‌ چه‌ خوريد يا چه‌ آشاميد و نه‌ براي‌ بدن‌ خود كه‌ چه‌ بپوشيد. آيا جان‌، از خوراك‌ و بدن‌ از پوشاك‌ بهتر نيست‌؟ مرغان‌ هوا را نظر كنيد كه‌ نه‌ مي‌كارند و نه‌ مي‌دروند و نه‌ در انبارها ذخيره‌ مي‌كنند و پدر آسماني‌ شما آنها را مي‌پروراند. آيا شما از آنها بمراتب‌ بهتر نيستيد؟ و كيست‌ از شما كه‌ به‌ تفكّر بتواند ذراعي‌ بر قامت‌ خود افزايد؟ و براي‌ لباس‌ چرامي‌انديشيد؟ در سوسنهاي‌ چمن‌ تأمّل‌ كنيد، چگونه‌ نموّ مي‌كنند! نه‌ محنت‌ مي‌كشند و نه‌ مي‌ريسند! ليكن‌ به‌ شما مي‌گويم‌ سليمان‌ هم‌ با همه‌ جلال‌ خود چون‌ يكي‌ از آنها آراسته‌ نشد. پس‌ اگر خدا علف‌ صحرا را كه‌ امروز هست‌ و فردا در تنور افكنده‌ مي‌شود چنين‌ بپوشاند، اي‌ كم‌ايمانان‌ آيا نه‌ شما را از طريق‌ اُولي‌'؟ پس‌ انديشه‌ مكنيد و مگوييد چه‌ بخوريم‌ يا چه‌ بنوشيم‌ يا چه‌ بپوشيم‌. زيرا كه‌ در طلب‌ جميع‌ اين‌ چيزها امّت‌ها مي‌باشند. امّا پدر آسماني‌ شما مي‌داند كه‌ بدين‌ همه‌ چيز احتياج‌ داريد. ليكن‌ اوّل‌ ملكوت‌ خدا و عدالت‌ او را بطلبيد كه‌ اين‌ همه‌ براي‌ شما مزيد خواهد شد. پس‌ در انديشه‌ فردا مباشيد زيرا فردا انديشه‌ خود را خواهد كرد. بدي‌ امروز براي‌ امروز كافي‌ است.

نظر شما چیه؟

http://living-with-god.blogfa.com
شاد و سربلند، در آرامش زندگی کنید.
سیلاس

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 تير / 30 ژوئن / 7 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 9 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
گوشه ای از ضديت آلمانی ها و انگليسی ها
با يکديگر در ايران درجريان جنگ جهانی اول

سي ام ژوئن 1916 (نهم تيرماه و در جريان جنگ جهاني اول) نيروهاي انگليسي (عمدتا هندي) به فرماندهي ژنرال سر «پرسي سايكس (که براي ما تاريخ هم نوشت و دهها سال، حتي در دانشکده هاي ما به دانشجويان تلقين مي شد که به کتاب او استناد کنند!!)» به نام راندن آلمانيها و نيروهاي هوادارشان از منطقه تحت نفوذ انگلستان در ايران (جنوب و جنوب شرقي كشور) وارد شهر كرمان شدند و آلمانيها كه مورد حمايت نيروي ژاندارم و گروهي از مردم محل بودند منطقه را تخليه كردند. نظاميان ژنرال پرسي سايکس قبلا با کشتي از هند به بندر عباس منتقل شده بودند.

Wilhelm 2

آلمانيها كه به منظور كوتاه كردن دست انگلستان از ايران و سپس هند، از آغاز جنگ جهاني اول دست به جمع آوري هوادار در ايران و غرب هند زده بودند,در ايران از عنوان دلنشين «همنژادي» و، اين كه انگليسي ها عامل و باعث همه بدبختي هاي ايرانيان بوده اند براي نفوذ در قلبها استفاده مي كردند و در نقاط ديگر، مخصوصاً در ميان مسلمانان شبه قاره هند (پاكستان فعلي) حتي رواج داده بودند كه ويلهلم دوم امپراتور آلمان مسلمان شده، به مكه رفته و او را «حاجي ويلهلم!» خطاب مي كردند و مدعي بودند كه در اين جنگ، آلمان متحد نظامي خليفه مسلمين (سلطان عثماني) است، و انگليسي ها به منظور خنثي كردن تأثير اين تبليغ (پروپاگاندا)، مي گفتند كه خليفه مسلمين بايد از خاندان نبوت باشد و سلطان عثماني از نژادي ديگر است.
    در كرمان، سيلر Seiler، زوگماير Zugmayer و گريزينگر Gerizinger گردانندگان هوادارن آلمان بودند كه كنسول انگلستان در اين شهر را مجروح كرده و شعبه بانك شاهي (بانك متعلق به انگلستان) را مصادره كرده بودند.
    در اصفهان، رياست آنان با پوگين Pugin بود كه كنسول روسيه را كشته بودند و در شيراز سرهنگ «او كونور O;Conor» انگليسي را ربوده بودند.
    مغز اصلي بسيج ايرانيان بر ضد نيروهاي متحدين (روسيه و انگلستان) يك اعجوبه آلماني به نام «واسموس Vassmus» بود كه در تهران با زرنگي و دادن رشوه و وعده هاي شيرين سياستمداران (نمايندگان مجلس و سران احزاب و معتمدان محلي) را به حمايت از آلمان جلب مي كرد و افسران سوئدي ژاندارمري ايران را در كنار آلمان قرار داده بود و ايرانيان مخالف انگلستان و روسيه را مسلح ساخته و تحت فرماندهي ژنرال «كاونيتس Kaunitz» آتاشه نظامي آلمان در تهران قرار داده بود كه در عمليات نظامي ژاندارمهاي ايران بر ضد سواره نظام روسيه در كرمانشاه ناپديد شد.
    ايران در آستانه جنگ جهاني اول اعلام بيطرفي كرده بود، ولي توان نظامي قابل ملاحظه اي نداشت كه از ورود نيروهاي دو اتحاديه متخاصم به وطن جلوگيري كند. عثماني كه در كنار آلمان بود 15 ژانويه 1915 تبريز را تصرف كرد كه روسيه نيرو فرستاد و عثماني را اخراج كرد. تازه ميان آلمان و عثماني (تركيه) هم توافق نظر نبود. عثماني خواهان رسانيدن خود به آسياي ميانه و ايجاد اتحاديه « پان تركيسم» بود و آلمان نقشه تصرف ميدانهاي نفتي ايران و پالايشگاه آبادان از يك طرف و رخنه به هند و طرد انگلستان از اين سرزمين پهناور را از سوي ديگر، در سر داشت. روسيه و انگلستان هم نيات مختلف داشتند؛ انگلستان «فرمانفرما» را كه دوست خود بود نخست وزير مي كرد و روسيه او را بر مي داشت و سپهسالار را كه هواخواهش بود بر جاي او مي نشاند و ....
    جمع نيروهاي اشغالي روسيه شش هزار و انگلستان چهار هزار تن بود و ايران نيرويي به اين شمار نداشت كه حاكميت و امنيت داخلي خود را حفظ كند. در پايان سال 1916 روسيه و انگلستان به نفوذ آلمان و عثماني در ايران پايان دادند . انگلستان به منظور دور ساختن عثماني از ميدانهاي نفتي , در عراق نيرو تازه نفس پياده كرد و به سوي بغداد پيش رفت و ....
    دولت انگلستان که در پايان جنگ جهاني اول بر عراق و ساير مستملکات عثماني در شبه جزيره عربستان استيلا يافته بود سپس طبق سياست خاص خود در آنها تغييراتي به وجود آورد که مسائل جاري از جمله قضيه عراق و مسئله اعراب و اسرائيل و ... نتيجه آن است. به علاوه، رويدادهاي سال 2003 عراق و درگيري هاي افغانستان، نشان داد که استراتژي انگلستان در خاورميانه نسبت به آن زمان تغيير چندان نکرده است.

 

محمد عليشاه قاجار و آخرين زورآزمايي

نهم تير ماه 1288 هجري خورشيدي محمدعلي شاه قاجار به «سلطنت آباد» نقل مكان كرد و براي دفاع از خود دستور ايجاد استحكامات و استقرار توپ داد. به دستور او حتي در قلهك و دروس هم توپ مستقر ساخته بودند.
     در همين روز، محمدعلي شاه براي اين كه حمايت كاركنان دربار و دولت را از دست ندهد از بانك استقراضي روسيه در تهران وام گرفت و مواجب آنان را پرداخت كرد. در آن زمان، كشور ما هنوز درآمد نفت كه تازه يكي دو چاه آن به نفت رسيده بود نداشت و به دليل ضعف دستگاههاي اجرايي و قدرت فئودالها كه هركدام به جايي وابستگي داشتند درآمد مالياتي هم نزديك به صفر بود.
     در اين شرايط، محمدعلي شاه براي اين كه اتهام «ضد مشروطيت (دمكراسي محدود)» را از خود دور سازد دهم تير ماه هياتي را مامور كرد تا نظامنامه تازه انتخابات پارلمان را بر اساس انجام دو مرحله اي آن تهيه كنند. ولي اين تمهيدات سلطنت او را بيش از دو هفته حفظ نكرد، زيرا انگليسي ها مايل به ادامه آن نبودند كه با روس ها متحد بود، برايشان خطر داشت و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

09/04/58
حمله افراد مسلح به فرودگاه آبادان براي دومين بار و پرتاب نارنجك به سوي آن و آسيب ديدن يك هواپيماي دو موتوره .

گروهي با عنوان « فداييان سازمان سياسي عرب عربستان » با انتشار اخطاريهاي تهديد به عمليات نظامي عليه نيروها و تأسيسات دولتي كرد .
اظهارات دادستان انقلاب اسلامي خوزستان مبني بر دستگيري 100 نفر در ماهشهر كه قصد رفتن به عراق براي آموزش نظامي و سياسي داشتند . خبر فرمانده سپاه خرمشهر در مورد دستگيري عوامل عراقي در خرمشهر كه سلاح توزيع ميكردهاند .

گزارش مرزباني خرمشهر از تحركات خودروهاي عراقي در داخل خاك ايران .
طاهر توفيق عضو رهبري حزب بعث عراق : ايران سياست ضد نژادي و تجاوزكارانه در قبال عراق در پيش گرفته است … ؛ گزارش راديو صوت الجماهير از تلگراف سازمانهاي حزبي و حرفهاي عراق به مهندس بازرگان و نكوهش ادعاهاي تعلق بحرين و سه جزيره به ايران .

آيت الله صدر در يك گفتوگوي تلفني از نجف با كيهان ، نگراني خود را از حال علماي اخراج شده اعلام كرد وي پيامهايي در پاسخ به تلگراف امام خميني و آيت الله گلپايگاني فرستاد در پيام به امام ، ضمن اعلام در محصور بودن خود ، براي امام آرزوي موفقيت كرد .
تجاوز چند هواپيماي عراقي به فضاي شهر مريوان ؛ درخواست " سازمان حقوق بشر عراق " از دبير كل سازمان ملل براي جلوگيري از آزار و محدوديت اعراب در ايران .

لايحه قانون انتخابات مجلس خبرگان در 41 ماده به تصويب شوراي انقلاب رسيد . اظهارات وزير كشور درباره اين لايحه ، زمان انتخابات ، شرايط انتخابكنندگان و انتخاب شوندگان و تعداد نمايندگان هر استان .
مصاحبه وزير خارجه با يونايتدپرس درباره : مشكلات روابط ايران و آمريكا ، نپذيرفتن سفير جديد آمريكا ، ورود هيئت آمريكايي به ايران براي باز خريد سلاحهاي اضافي و دستگاههاي نظامي ايران از جمله هواپيماهاي جنگي ، موشكهاي هدايت شونده و رادار .

09/04/61
گزارش "لشكر 5 نصر" دربارة وضعيت عمومي منطقه بوبيان، كاهش شش شدت آتش دشمن، ادامه تبادل آتش سلاحهاي سبك، شهادت هشت تن از برادران بسيجي و زخمي شدن هشت تن ديگر از اين برادران در منطقه مهران براثر انفجار مين دشمن.
امروز 78 كاميون حامل تجهيزات نظامي از مرز كويت و 11 كاميون نيز از مرز اردن وارد عراق شدند. چهل تن از مردم خرمشهر و آبادان براثر آتش سنگين توپخانه هاي عراق كشته و يا مجروح شدند.

عراق ادعا كرد كه ايران مناطق مسكوني بصره را گلوله باران كرده است. ارسال پيام ويژه رئيس جمهور لبنان براي امام و رئيس جمهور؛ رئيس جمهور در ديدار سفير لبنان: ما با تمام گرفتاريها به لبنان نيرو فرستاديم ولي كشورهاي عربي هيچ اقدامي نكردند.

ادامة جنگ در صورت تحقق نيافتن شرايط جمهوري اسلامي، همچنين نحوة فعاليت و حضور نيروهاي ايران در لبنان با توجه به اوضاع عمومي دنياي عرب، مهمترين مسائلي بود كه در مصاحبه مطبوعاتي آقاي "ميرحسين موسوي" نخست وزير، مطرح شد.

عراق خواستار حضور نيروهاي بين المللي در مرز خود با ايران شد. وزارت خارجه ايران: اين اقدام عراق فريبكارانه است. وقتي عراق به ايران تجاوز كرد، به هيچ سازمان بين المللي مراجعه نكرد، حالا چه شده كه به سازمانهاي بين المللي متوسل شده است!؟

اظهار نظر جامعه اقتصادي اروپا، شوروي، حزب كارگر انگليس، وزيرخارجه مالزي در بارة عقبنشيني عراق: اعضاي جامعة اقتصادي اروپا خواستار برقراري آتشبس در جنگ ايران و عراق شدند. اين تصميم در پي تشكيل اجلاس سران كشورهاي عضو اين جامعه اتخاذ شد. جامعه اقتصادي اروپا: اين جنگ براي هر دو كشور ويرانگر و امنيت منطقه را شديداً در معرض خطر قرار ميدهد. استقبال شوروي از عقبنشيني نيروهاي عراقي: اقدام عراق بيانگر نيت آن كشور براي دستيابي به راه حل سياسي است. رهبر حزب كارگر انگليس از اقدام عراق تجليل كرد. وزيرخارجه مالزي نيز عقبنشيني عراق را گامي بزرگ براي تحقق صلح خواند. تفسير آسوشيتدپرس از دلايل عقبنشيني عراق: صدام براي فرار از شكست، به عقبنشيني تاكتيكي به عنوان يك حركت آبرومندانه مبادرت كرده است.

09/04/65
عمليات كربلاي 1 – آزادسازي مهران با رمز مبارك «يا ابالفضل العباس ادركني »
09/04/67
ريچارد مورفي: تا زمانيكه ايران از پذيرش قطعنامه 598 سرباز مي‌زند هيچگونه مناسبات عادي ميان ايران و آمريكا برقرار نخواهد شد.
ناظران مسائل سياسي در بغداد: پيروزي‌هاي عراق ممكن است با يك توافق ضمني در مورد برگشت به مرزهاي بين‌المللي و پذيرش قطعنامه باشد

همكاري مصر و عراق و آرژانتين ساخت موشك با برد 560-435 مايل
ريچارد مورفي: آمريكا مصمم است در خليج فارس باقي بماند و از كشتيهاي تجاري در منطقه حراست كند.

ديويد ملور (معاون وزارت خارجه انگليس): انگليس آماده است مناسبات سازنده‌تري را با ايران آغاز كند.
حركت 2 ناوشكن انگليسي براي پيوستن به ناوگان انگلستان در خليج فارس
 

 

قيام مردم عراق
به رهبرى آيت الله محمد تقى حائرى شيرازى

9 تير 1299 ـ 30 ژوئن 1920
بـا شـروع جـنـگ جـهـانى اول انگليسى ها به بهانه جلوگيرى از نفوذ آلمان با نيروى انتظامى عظيم خود از دهانه شط العرب به عراق حمله كردند.
در آن ايـام سـرزمـيـن عـراق جـزوقـلمـروحـكـومـت عـثـمـانـى بـه شمار مى رفت واز داشتن يك دولت مـسـتـقل بى بهره بود ونيروى كافى وسازماندهى شده كه بتواند در برابر انگليسى ها مقاومت كـنـد وجـود نـداشـت . انـگـليـسـى هـا خـيلى سريع ((فاو)) را كه در دهانه شط العرب قرار داردتـصـرف كـردنـد و سـپـس بـصـره ونـواحـى اطـراف آن را در 6 نـوامـبـر 1914 بـه اشغال درآورند. حكومت عثمانى با آلمان متحد بود وانگليس وفرانسه صرف نظر از اين بهانه ،وعده استقلال وآزادى را بعد از ايام جنگ به سرزمين هاى تحت قلمروعثمانى يعنى عراق وسوريه مـى دادنـد. دخـالت نظامى انگليس نه تنها بر خلاف تمام موازين بين المللى بود. بلكه سلطه واسـتيلاى كفار بر سرزمين هاى اسلامى محسوب مى شد. مردم عراق با روشنگرى هاى علما وخطبااز خطر سلطه نظامى انگليس و استيلاى اوبر ثروت ها ومعادن نفت عراق وسرنوشت دردناكن خودآگـاه شـدنـد. وبـراى رويـارويـى بـا نيروهاى اشغالگر به رهبران مذهبى يعنى مراجع تقليدمـتـوسـل شـدند واز آنان تقاضاى اعلان جهاد نمودند. علماى عراق تنها به صدور حكم جهاد اكتفا نـكـردنـد بـلكـه عـمـلاً در جـبـهـه هـاى مـخـتلف دست به بسيج نيروزدند وبه مقابله با نيروهاى انـگـليـسى پرداختند. اين فصل مقاومت مسلحانه در نيروهاى اسلامى است در مجموع علما وروحانيون عـراق مـشـكـلات زيـادى بـراى انـگليسى ها به وجود آوردند واگر پيروزى نهايى متفقين وشكست آلمـان نـبـود، انـگـليـسـى هـا مـوفـق بـه اشـغـال عـراق نـمـى شـدنـد. شكست آلمان در جنگ جهانى اول بـاعـث در هـم شـكـسـتـن حـكـومـت عـثمانى شد وكشورهاى انگلستان وفرانسه بخش هايى از اين سـرزمـيـن بـزرگ را بـه اشـغـال خود درآوردند. بدين ترتيب فرانسه لبنان را وانگليس عراق وفلسطين را به چنگ آورد.
بـديـن سـان سـرزمـيـن عـراق ، وشـهـر بـزرگ وتـاريـخـى آن بـغـداد درسال 1917 ميلادى به وسيله انگليسى ها اشغال شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 30 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که «بر باد رفته» انتشار يافت

مارگارت ميچل

نخستين چاپ داستان «بر باد رفته» كه برنده دو جايزه ادبي بزرگ شده است سي ام ژوئن سال 1936 انتشار يافت و به توزيع داده شد.
     «برباد رفته» پرخواننده ترين داستاني است كه تا كنون در آمريكا نوشته شده است. اين داستان كه در زمينه جنگ داخلي خونين و ويرانگر آمريكاست به چهل زبان ديگر ترجمه و در سراسر جهان انتشار يافته و بر پايه آن يك فيلم سينمايي موفق ساخته شده است.
     نويسنده اين اثر بانو «مارگارت ميچل (پگي)» است كه كار نوشتن آن را از سال 1926 آغاز كرده بود. هدف نويسنده كه خود از مردم جنوب آمريكا و متولد شهر آتلانتا است كه در جريان جنگ داخلي ويران شد اين بود كه چنان مصائب اين برادركشي را در قالب داستان بيان دارد كه در هيچ نقطه اي تكرار نشود.
     اين داستان آن چنان دلچسب و نافذ بوده است كه از آن زمان تا كنون هر سال يك تا چند بار تجديد چاپ شده است. اين تنها اثر مشهور مارگارت بود، زيرا نويسنده داستان 16 اوت 1949 ، پيش از آن كه 49 ساله شود درگذشت. وي چند روز پيش از آن هنگام عبور از يک خيابان در شهر اتلانتا با يک تاکسي تصادف کرده و دچار خونريزي مغزي شده بود. هنگام تصادف، راننده تاکسي مست بود و به همين دليل به 40 سال زندان محکوم شد. بانو مارگارت 8 نوامبر سال 1900 به دنيا آمده بود.

 

زادروز پدر نقدنويسي ادبي روسيه

Vissarion G. Belinsky

ويساريون گ. بلينسكي Vissarion G. Belinsky اديب و نقدنگار بزرگ روسيه روزي چون امروز، سي ام ژوئن 1811 ، به دنيا آمد كه نظرات او در باره نقد نويسي كتاب، راهنماي كار نقد نگاران قرار گرفته است.
     بلينسكي كه با نقدهاي خود ادبيات روس را وارد عصر نويني ساخته در عين حال يك متفكر انقلابي بود كه عقيده داشت تا روسيه به گونه اي واقعي و همه جانبه در جرگه كشورهاي اروپايي قرار نگيرد و به بقيه اروپا ملحق نشود رشد و توسعه فرهنگي نخواهد يافت. او اعتقاد و اطمينان فراوان به استعداد و نيروي مغزي و بنيه و تحمل پذيري روسها داشت كه از شرايط پيشرفت يك جامعه هستند.
     به تاكيد بلينسكي: عقايد نبايد زنداني شوند. اصحاب انديشه و استعداد را بايد كشف كرد، پرورش داد تا جامعه از آنان استفاده ببرد. هنر را به خاطر هنر بايد دنبال كرد، نه ارضاء خاطر تزار و مرحمت (پاداش) او. اين اندرز از بلينسكي به جا مانده است: «پيش از به دست گرفتن قلم فكر كن، احساس كن، درك كن و سپس با تمام وجود بنويس.».
    بلينسكي گفته است: كتاب ــ داستاني و غيرداستاني ــ عقيده و نظري را مطرح مي كند كه نقدنگار بايد آن را كشف و به مردم بگويد تا آن را بخوانند. بنابراين، اهميت يك نقدنگار منصف و ماهر دركار خود براي يك جامعه بسيار زياد و وجود او لازم وضروري است. بدون نقدنگار خوب، ادبيات و صنعت كتاب نويسي يك كشور رشد نخواهد كرد. بلينسكي بعدا قاعده نقدنگاري را شامل نشريات (در آن زمان مجله ها) هم كرد و نوشت كه مطالب نشريات هم بايد نقد و بررسي شود. وي ناقد مطالب مطبوعات را «ناظرجامعه» ناميد.
     معروفترين كتاب بلينسكي «نامه به گوگل (داستان نويس شهير) » عنوان دارد كه به انگليسي، فرانسه و آلماني ترجمه شده و مجموعه اي از عقايد اوست.

 

درباره مدرس تاريخ

James H. Robinson

«جيمز هاروي رابينسونJames Harvey Robinson» تاريخدان معروف آمريکايي 30 ژوئن سال 1863 به دنيا آمد كه تاكيد فراوان بر تدريس تاريخ در دبيرستانها داشت و توصيه مي كرد كه كتابهاي درسي تاريخ براي دبيرستانها بايد دقيق، درست و بي طرفانه نوشته شود. وي در يكي از رسالات خود استدلال كرده است كه چرا «مدرس تاريخ» بايد فردي عادل و بي طرف باشد.
     عقايد رابينسون در اهميت آموزش تاريخ و گرفتن اندرز از تجربه گذشتگان به قدري داراي اهميت است كه نويسندگان اخبار روز هر روز به استناد به آنها سابقه تاريخي خبررا هم به آن اضافه مي كنند تا مخاطب کاملا در جريان قرارگيرد و ارتقاء معلومات يابد. ژاپني ها در آستانه جنگ جهاني دوم بر پايه عقايد رابينسون كه "تاريخ ملي" درس ميهندوستي مي دهد، برنامه هفتگي دروس تاريخ در دبيرستان ها را چند برابر كردند تا نسل جوان آماده از جان گذشتگي براي وطن شود، كه شد و شاهد آن در جريان جنگ جهاني دوم بوديم.
    رابينسون که 73 سال عمر کرد تاليفات متعدد درباره اهميت تاريخ دارد. او تاکيد براين داشت که پژوهشگران هنگام بررسي "گذشته" تنها تحولات سياسي - نظامي را مد نظر نداشته باشند بلکه به تطور و تحول انسان از لحاظ علمي، عقلي و اجتماعي هم توجه کنند.

 

مادر مارتين لوتر کينگ را در كليسا كشتند

در پي قتل دكتر مارتين لوتر كينگ رهبر جنبش حقوق مدني سياهپوستان آمريكا ، سي ام ژوئن 1974 يك مرد مسلح وارد كليسايي در شهر اتلانتاي آمريكا شد و در حالي كه فرياد مي زد كه از اين سروصداها (منظور ادامه كار جنبش) خسته شده است بناي تيراندازي را گذارد. در اين تيراندازي مادر دكتر كينگ و دو تن ديگر كشته و گروهي هم مجروح شدند.
    تيرانداز كه توسط حاضران در كليسا دستگير شد به پليس گفت كه قصد كشتن پدر دكتر كينگ را داشت كه گلوله به مادر او اصابت كرد!!.

برخي ديگر از رويدادهاي 30 ژوئن

  • 1834:   كنگره آمريكا تصويب كرد كه اكلاهما سرزمين سرخپوستان رانده شده از ايالتهاي شرقي باشد . با وجود اين ، بعدا مهاجران اروپايي اين منطقه را هم از چنگ سرخپوستان خارج كردند.

  • 1871:   كشاورزان گواتمالا براي احقاق حق دست به انقلاب زدند.

  • 1894:   شبه جزيره كره كه قبلا تابع چين بود اعلام استقلال كرد.

  • 1948:   آزمايشگاه فيزيك « بل » اعلام كرد كه ترانزيستور اختراع كرده كه در راديو و دستگاههاي مشابه جاي لامپ را مي گيرد.

  • 1950:   هري ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا دستور انتقال نيرو به كره جنوبي را براي جنگ صادر كرد.

  • 1960:   كنگو ، مستعمره بلژيك، اعلام استقلال كرد ، ولي گرفتار اقسام دشواريها ، جنگهاي داخلي و انواع توطئه خارجيان شده است كه تا سال 2003 هم ادامه داشته اند.

  • 1962:   رواندا و بروندي استقلال يافتند ، ولي اين دو سر زمين افريقايي همسايه كنگو هم وضعي بهتر از كنگو نداشته اند ، زيرا استعمار اروپا بدون در نظر گرفتن قلمرو سنتي قبايل، آنها را ميان دوكشور تقسيم كرده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد اَبوالفَرَج مُعافي نَهرَواني مشهوربه ابن طرارا

    7 رجب 305 - اَبوالفَرَج مُعافي نَهرَواني مشهوربه ابن طرارا محدث، اديب و فقيه عرب متولد شد. ابن طرارا درتمام عمرفقط يكبارازبغداد خارج شد و هميشه دراين شهر به تحصيل علم مشغول بود. معافي احاديث شيعي فراواني نقل كرده كه دركتب اهل سنت و شيعه آمده است. ابن طرارا آثارمتعددي درزمينه فقه تأليف كرده است كه ازآن ميان « اَلتّحريرُ و النَّقدُ وَ الحُدودُ وَ العُقود» را مي توان نام برد. او قريحه شاعري هم داشت و برخي ازسروده هايش درمنابع موجود است. مهمترين اثرادبي ابن طرارا «اَلجَليسُ الصّالحُ الكافي» است كه از100مجلس تشكيل شده و برخي از آنها با ذكريك حديث نَبَوي آغازشده است. اين كتاب منبعي تاريخي براي مطالعه عصراموي است.

     

     آغاز حکومت محمد ميرزا

    7 رجب 1250 - محمد ميرزا پسرعباس ميرزا درمقام سومين شاه سلسله قاجار حكومت خود را آغاز كرد. محمد ميرزا بلافاصله پس ازبدست گرفتن قدرت، ميرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهاني ازمردان بزرگ و با تدبير عرصه سياست ايران را ازميان برداشت و رشته امور به حاج ميرزا آغاسي مهره سرسپرده بيگانه سپرد. دوران سلطنت محمد شاه مقارن با آشكارشدن نتيج شوم عهدنامه هاي گلستان و تركمانچاي بود. دراين دوره همچنين عوارض جنگهاي نافرجام استعماري برسركسب نفوذ درايران شدت يافت و آشوب و هرج و مرج سراسرايران را فراگرفت. محمد شاه به اميد حمايت روسها به هرات لشكركشيد اما درنهايت روسها با او همكاري نكردند و از طرفي مأموران انگليسي نيزبرضد محمد شاه فعاليتهايي كردند و بدين ترتيب افغانستان ازايران جدا شد. بعد ازمرگ محمد شاه، فرزندش ناصرالدين ميرزا جاي اورا گرفت.

     

    انعقاد معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان

    [7 رجب 1273] - معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان درپاريس منعقد شد. معاهده پاريس در15فصل به امضاء نمايندگان ايران و انگليس رسيد و نسخه هاي امضاء شده آن براي تصويب دو دولت به لندن و تهران فرستاده شد. گفتني است كه عهدنامه پاريس برپيكره استقلال سياسي و اقتصادي ايران ضربه شديدي وارد آورد. به موجب معاهده پاريس بود كه هرات به كلي ازايران جدا شد و افغانستان تحت عنوان استقلال كاملا ازحمايت ايران خارج شد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    27
    38

    اهواز

    33
    49

    تبريز

    21
    36

    شيراز

    24
    39

    مشهد

    17
    33

    بندرعباس

    29
    43

    کرمان

    17
    36

    اصفهان

    21
    39

    يزد

    26
    41

    کرمانشاه

    18
    39

    اراک

    19
    37

    رشت

    23
    28

    دبی

    32
    43

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1399 تومان
    998 تومان
    1653 تومان
    1033 تومان
    270 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    117000 تومان
    60000 تومان
    222000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:03
    طلوع خورشيد : 05:51
    اذان ظهر : 13:08
    غروب خورشيد : 20:24
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:13
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Kitchens & Baths
    Vol.17 No.07

    جديدترين شماره از مجله
    Kitchens & Baths

    سال 7، شماره 17
    تعداد صفحات مجله: 125
    حجم فایل: 34 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    Micro-USB، استاندارد جديد شارژر
    در اتحادیه اروپا

     

    در حال حاظر بیش از 30 نوع شارژر مختلف برای تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند که باعث بروز دردسرهای زیادی برای مصرف کنندگان می گردد. تقریبا 4 ماه پیش اتحادیه اروپا به تولید کنندگان تلفن های همراه اعلام کرد که باید به فکر راه حلی برای این مشکل باشند.
    بالاخره امروز تمامی شرکت های مهم سازنده تلفن همراه (از جمله نوکيا، اپل، سونی اريکسون، RIM و سامسونگ) به این اتحادیه اعلام کردند که استاندارد مورد توافق شان برای شارژر موبایل micro-USB است و از سال 2010 آن را اجرایی خواهند کرد. البته پیش از این CTIA ، OMTP و انجمن GSM نیز این پورت را بعنوان استاندارد مورد تاییدشان اعلام کرده بودند.
    یعنی ممکن است این استاندارد بتواند لباس آویز من را از شر لشکر شارژر ها نجات دهد؟
    منبع

    HTC Hero، اولین آندروید
    با امکان نمایش فلش

    بعد از شایعات فراوان، بالاخره HTC تلفن همراه جدیدش - Hero - را معرفی کرد. از بسیاری جهات می توان این گوشی را جدی ترین رقیب آیفون به حساب آورد، چون هم از لحاظ سخت افزار و هم از لحاظ نرم افزار با آیفون برابری می کند،HTC Hero به سیستم عامل گوگل آندروید مجهز گشته و از فناوری های پیشرفته ای مانند صفحه نمایش چند لمسی و رابط کاربری هوشمند و دارای ادراک بهره می برد. البته شاید مهمترین دلیل شهرت Hero این باشد که اولین موبایل دارای سیستم عامل آندروید با قابلیت پخش فایل های فلش است. برای پی بردن به اهمیت این امکان کافی است بدانید که بیش از 80 درصد ویدئوهای وب با استفاده از تکنولوزی فلش شرکت ادوب نمایش داده می شوند.
    HTC Hero دارای یک صفحه نمایش 3.2 اینچی و دوربین 5 مگاپیکسلی اتوفوکوس است که از دوربین آیفون قوی تر است، ولی در عوض پردازشگر 528 مگاهرتزی HTC Hero از پردازشگر 600 مگاهرتزی iPhone 3GS اندکی ضعیفتر است. باطری HTC Hero می تواند هشت ساعت مکالمه در شبکه های نسل دوم را دوام بیاورد که این مقدار از آیفون 3GS چهار ساعت کمتر است. اچ تی سی هیرو تمام فناوری های ارتباطی GPRS،HSCSD،EDGE،3G،WLAN،GPS و WiFi را به طور کامل پشتیبانی می کند.
    نکته جالب آیفون و هیرو اینجا است که هر دوی آن ها دقیقا 135 گرم وزن دارند! البته هیرو به موس (trackball) هم مجهز شده است که تعامل با صفحه کاربری را آسان تر می کند. این موبایل قرار است ماه ژولای امسال در بازارهای اروپایی عرضه شود و کمی پس از آن نوبت به بازارهای آسیا و سپس آمریکای لاتین می رسد.
    بعد از دو سال که از عرضه نخستین آیفون شرکت اپل می گذرد، یک رقیب بسیار جدی پیدا شده که به غول های گوگل و HTC تکیه کرده، حال قضاوت با شما است که برنده بازی را مشخص کنید!

    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    تزریقات

    مهدی محمدی

    گرگها جهت توبه خود را به دره می انداختند.
    وقتی تو از عشق حرف می زنی می شود به وضوح جمع نقیضین را دید.
    شماره تلفنت زیباترین عدد دنیاست.
    گرمای دستانم را حس كرد، چشمان قرمزم را دید، تپش صدای قلبم را شنید... دكترگفت: باید زودتر می آمدی
    شاهان هر كار كنند شاهكار است.
    مترسك كاریزمای كلاغهای مزرعه شده است.
    با نمك پاش شورش را درآوردم.
    بخش تزریقات به بیماران سر سوزنی توجه می كند.
    زمان مردم را به طرف ملك الموت هل می دهد.
    نانواها پژو آردی سوار می شوند.
    فروشنده ساعت اخلاق گرا بین ساعتهای مردانه و زنانه را جدا كرده بود.
    مامور ثبت احوال آن قدر از حجم زیاد كار ثبت تولد و مرگ گفت كه از خودكشی منصرف شدم.
    جوجه تیغی كاكتوس حیوانات است.
    در موبایلش حتی یك بلوتوث غیر اخلاقی ندیدم. موبایلش 1600 بود.
    بعضی سلام كردنها، آدم را مشتاق خداحافظی می كند.
    وقتی خودم را در آینه می بینم، آرزو می كنم كاش آینه فتوشاپ داشت.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    نکاتی پیرامون حسادت ورزی
    به افراد پولدار

    مطمئناً شما هم تا حالا با یکی از آن پولدارهای همه چیز تمام برخورد داشته اید. بله درست است! حسادت داشتن به کسی که همه آن چیزهایی که شما می خواهید را یکجا دارد به هیچ کجا نمی رساندتان. از حسادت چه چیزی یاد می گیرید؟ مطلقاً هیچ چیز. درمقابل، اگر با خودتان بگویید که این آدمها حتماً در زندگیشان درست عمل کرده اند و بنابراین من هم باید زندگی آنها را برای خودم الگو قرار دهم، آنوقت است که یک چیز یاد گرفته اید.
    با منفی بودن و حسودی کردن به پولدار بودن کسی، فقط دور خودتان سد درست میکنید. با قبول کردن این نوع عقاید، تضمین می کنید که هیچ وقت یکی از آن آدم های پولدار نمی شوید.
    واقعاً وقتی درمورد آن فکر می کنید، به نظرتان عالی نمی آید که آنها به همچنین مال و منالی رسیده اند؟ آیا دنیا به خاطر خدمت هایی که مایکروسافت کرده، چیزی عایدش نشده؟ بله، آدم های پولدار برای دنیا واقعاً مفید هستند. آقای بیل گیتس ثروت افسانه ای خودش را به خدمت جامعه درآورده است. پس به نظرتان نباید خوشحال باشیم که این آدمها به چنین ثروتی دست پیدا کرده اند؟ به جای اینکه حسودی کنیم، باید تلاش های آنها را تحسین کنیم و سعی کنیم از آنها تقلید کنیم.
    حسود نباشید....همه چیز زندگی پول نیست.
    مغز بیزنس داشتن به نظر من درست مثل این است که استعداد خواندن یا نقاشی کردن داشته باشید. بیزنس هم استعدادی است که با آن زاده می شوید. اما درست مثل نقاشی و خوانندگی، قابل یادگیری است.
    آموزش مطمئناً کمک می کند اما طبیعتی که با آن به دنیا می آیید، چطور بگویم، همیشه باشماست.
    اما حسادت و کینه ورزی بدترین خصوصیات اخلاقی است که در یک فرد می تواند وجود داشته باشد چون این صفات است که جلوی پیشرفت را می گیرد و فرد قادر نخواهد بود همه توانایی های خود را به عرصه عمل بکشاند.
    این آدم ها به جای اینکه تلاش کنند، زندگی خود را وقف حسادت کردن به این و آن می گذرانند، این و آنی که برای بالا بردن سطح زندگی خود و خانواده اش روز و شب تلاش میکند.
    خنده دار است اما پول مثل یک شمشیر دولبه است.
    همه ما به آن نیاز داریم اما به دلایل مختلف، وقتی حتی به اندازه کافی پول برای زندگی کردن داشته باشید، طمع داشتن بیشتر و بیشتر به سراغتان می آید.
    خیلی از پولدارها را دیده ام که پول را مقیاسی برای اندازه گیری موفقیت خود در کارشان می دانند. این خیلی ناراحت کننده است چون موفقیت جنبه های مختلف دارد: رضایت، برنده شدن، پیشرفت، و ...
    و البته یک نیروی انگیزه دیگر هم هست—سعی کردن برای موفق شدن در هر کاری که انجام می دهید، سعی کردن برای بهترین بودن.
    من اولین بار طعم موفقیت را وقتی چشیدم که فهمیدم با پولی که در می آورم می تواند راحت و آزاد زندگی کنم: اینکه میتوانم به مادرم کمک مالی کنم، قبض ها را به موقع پرداخت کنم و درعین حال کمی هم در بانک پس انداز کنم.
    اما اگر دوستان و خانواده ای دارید که دوستتان دارند و به شما احترام می گذارند، آن موفقیتی است که به هیچ وجه با پول قابل خریداری نیست...
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    نکاتی مفید از پرورش و نگهداری گل 

    Ûرسيدگي روزانه به گل ها
    آب داخل ظرف، گلدان و يا محفظه اي که گياهان را در آن قرار داده ايد ، به صورت روزانه عوض کرده و داخل ظرف آب تازه بريزيد.نکاتی مفید از پرورش و نگهداری گل
    اگر حتي داخل ظرف فوم و يا اسفنج مخصوص هم وجود داشته باشد ، شما بايد تا بالاي اسفنج و يا فوم آب بريزيد ، با اين کار گل ها عمر داراز تري خواهند داشت.
    اگر کل آب ظرف را عوض مي کنيد بهتر است خود ظرف را نيز بشوييد.
    براي اينکه گل هاي شما مدت زمان بيشتري تازه و سالم بمانند مي توانيد از انواع مختلف غذاهاي مخصوص گل و گياهي که در بازار موجود است، استفاده کنيد. به اين منظور مي توانيد مقداري از غذاي مخصوص را در گلدان حاوي گل بريزيد. مي توانيد اين غذاها را از گل فروشي ها تهيه کنيد. اين نوع غذاها مواد مورد نياز گياه را به آن مي رساند ، از رشد باکتري هايي که منجر به مسدود شدن ساقه گياه و عدم رسيدن آب به قسمت هاي بالايي مي شوند ، جلوگيري مي کنند، جوانه ها و غنچه ها را شکوفا کرده و به طور کلي عمر دسته گل شما را افزايش مي دهند. استفاده از اين مکمل هاي غذايي براي گياهان يکي از بهترين راه هاي افزايش طول عمر آنها است، فقط بايد دقت داشته باشيد که طبق دستورالعملي که برروي بسته مکمل نوشته شده عمل کنيد. اگر به طور صحيح از اين مکمل ها استفاده نکنيد، امکان آسيب رسيدن به گل ها وجود دارد. استفاده از اين مکمل هاي غذايي براي گياهان يکي از بهترين راه هاي افزايش طول عمر آنها است، فقط بايد دقت داشته باشيد که طبق دستورالعملي که برروي بسته مکمل نوشته شده عمل کنيد. اگر به طور صحيح از اين مکمل ها استفاده نکنيد، امکان آسيب رسيدن به گل ها وجود دارد.


    Ûبرش مکرر ساقه ها
    هر چند روز يکبار ، گل ها را از ظرف خود خارج کرده و ساقه هاي آنها را کوتاه کنيد. از انتهاي ساقه به اندازه 3 تا 4 سانتيمتر کوتاه کنيد. براي اينکه گياه بتواند به بالاترين ميزان آب را بالا بکشد بايد انتهاي ساقه را به صورت زاويه دار ببريد. مي توانيد از يک چاقوي تيز، يا قيچي باغباني استفاده کنيد. سعي کنيد به ساقه گل فشار وارد نکنيد چراکه هر آسيبي که به ساقه برسد از جذب آب ممانعت خواهد کرد. هر گونه شکوفه و يا برگ آسيب ديده را نيز از گل جدا کنيد. براي اينکه به ساقه ها آسيبي وارد نشود مي توانيد پيش از درآوردن گل ها از ظرف آنها را با يک نخ به هم متصل کنيد و سپس از داخل گلدان جدا نماييد. سپس آنها را داخل ظرف جديدي که با آب تازه و مکمل مورد نظر پر شده است ، بگذاريد و نخ را از اطراف آن باز کنيد.


    Ûتعويض آب و مکمل غذايي
    ابتدا بايد گلدان را تميز کرده و سپس آب را به دماي اتاق رسانده و مکمل را به آن اضافه کرده و سپس گل ها را در داخل آن قرار دهيد. بايد مطمئن شويد که هيچ گونه خار و خاشاک يا غباري روي آب قرار نگرفته باشد(مانند برگ و قسمت هاي مختلفي از ساقه) چرا که اين امر مي تواند باعث تشديد رشد باکتري ها در گلدان شده و عمر گل ها را کاهش دهد.


    Ûگل ها را در محيط خنک قرار دهيد
    دماي مناسب براي بيشتر گل ها چيزي در حدود 65 تا 72 درجه فارنهايت بوده و بهتر است به طور مستقيم در زير تابش نور خورشيد ، گرما و سرماي شديد قرار نگيرند. همچنين نبايد گل ها را در زير فن هاي سقفي و يا در بالاي تلويزيون و مکان هايي که اشعه هاي گرم از آن ساطع مي شود قرار دهيد چراکه اين گونه وسايل از خود گرما توليد کرده و سبب مي شوند که گل آب خود را از دست بدهد. همچنين نبايد گلدان را در کنار ميوه هاي رسيده قرار دهيد. چراکه ميوه از خود قدري گاز اتيلن ساطع مي کند که مي تواند براي گل ها مضر باشد و آن ها را به طور نابهنگام پژمرده کند.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    ده نکته مهم درباره رنگ کردن موها

    در حال حاضر تقریبا ۶۰ درصد زنان موهای‌شان را رنگ می‌کنند. آیا شما هم می‌خواهید رنگ روی موهای‌تان دوام و درخشندگی داشته باشد؟ این ۱۰ قانون طلایی را به کار بگیرید. مطمئنا از نتیجه کار راضی خواهید بود.


    ۱) درست انتخاب کنید:
    ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که مسلما یک آرایشگر، بسیار بهتر از شما کار رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد اما اصول پایه رنگ‌آمیزی یکی است و شما نیز به تنهایی می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید.


    ۲) لازم است بدانید که بعضی رنگ‌ها دائمی و بعضی‌ها موقتی‌اند.
    رنگ‌های دائمی، رنگ طبیعی پیگمنت‌های مو را کاملا تغییر می‌دهند. مدت دوام این رنگ‌ها دو ماه است. ریشه‌های مو را هم باید هر پنج هفته یک بار، رنگ کرد. برای رنگ‌های دائمی باید از اکسیدان و پودر دکلره استفاده کرد. رنگ‌های موقتی به شکل شامپو یا ژل و کف هستند و نیازی به اکسیدان ندارند. این رنگ‌ها پس از شش تا هشت بار شامپو کردن از بین می‌روند.


    ۳) رنگ مناسب را برگزینید:
    رنگ مو را باید براساس رنگ چهره و رنگ اصلی مو تعیین کرد. مثلا اگر موهای شما قهوه‌ای تیره است، هرگز نباید رنگ بلوند خیلی روشن را انتخاب کنید یا اگر صورت رنگ پریده‌ای دارید و موهای‌تان خرمایی روشن است، بهتر است از رنگ‌های مسی و گرم استفاده کنید تا صورت‌تان را زیبا جلوه دهد.


    ۴) دستورالعمل داخل جعبه رنگ را بخوانید:
    ۴۸ ساعت قبل از آغاز رنگ‌آمیزی، مقداری از رنگ را پشت گوش خود بمالید تا مطمئن شوید نسبت به رنگ آلرژی ندارید. سپس دستورالعمل داخل قوطی رنگ را کاملا بخوانید و اجرا کنید. به مدت زمان مکث رنگ روی مو و مقدار اکسیدان مورد نیاز در دستورالعمل قید شده، احترام گذاشته و حتما در هنگام رنگ آمیزی از دستکش استفاده کنید.


    ۵)مراقب موهای سفیدتان باشید:
    در صورتی که ۵۰ درصد از موهای شما سفید شده است، نمی‌توانید از رنگ‌های موقتی و فانتزی استفاده کنید. تنها رنگ‌های دائمی و اصلی، سفیدی موهای شما را پوشش می‌دهند.


    ۶)در صورت نیاز از یک آرایشگر کمک بگیرید:
    برای داشتن رنگ مناسب یا به دست آوردن بعضی رنگ‌ها مثل اکواژ یا مسی روی موهای تیره، باید از مواد دکلره استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را به تنهایی انجام ندهید و حتما از یک آرایشگر کمک بگیرید.


    ۷) فاصله‌های زمانی را رعایت کنید:
    فرقی نمی‌کند، چه یک رنگ دائمی می‌گذارید و چه یک رنگ موقتی، به هر حال بین دفعات رنگ‌آمیزی فاصله زمانی شش هفته تا دو ماه را رعایت کنید. در صورتی که پشت سر هم موهای‌تان را رنگ کنید به این خیال که رنگ آنها شفاف‌تر و زیباتر شود، متاسفانه تنها موهای‌تان را از بین می‌برید. در صورتی که موهای شما آسیب دید، تنها دو راه حل دارید: یا صبر کنید تا مو رشد کرده و موهای رنگ شده و آسیب دیده را کوتاه کنید، یا نزد یک آرایشگر حرفه‌ای بروید تا به شما کمک کند.


    ۸) مواظب حنا باشید:
    پیگمنت‌ها و رنگ دانه‌های طبیعی مو، به مو درخشش می‌دهند و جلوی صدمات خارجی را می‌گیرند. حنا قدرت پوشش دهی فوق‌العاده‌ای دارد ولی در صورتی که مو آسیب ببیند یا رنگ مورد دلخواه به دست نیاید، کاری نمی‌توان کرد حتی نمی‌توان روی آن یک رنگ دائمی گذاشت. در این صورت باید به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید تا با مواد دکوپاژ که یک دکلره قوی است، رنگ را از روی موهای‌تان پاک کند.


    ۹) محتاط باشید:
    برای آنکه نتیجه، مورد دلخواه شما باشد، باید به بعضی قوانین احترام بگذارید. در صورتی که سابقا موهای‌تان را دکلره کرده‌اید، روی آن یک رنگ تیره نگذارید چون در این صورت دیگر نمی‌توانید رنگ آن را روشن کنید. دکلره مجدد نیز موهای‌تان را می‌سوزاند. هرگز از مخلوط رنگی که سابقا درست کرده‌اید برای رنگ‌آمیزی دفعه بعد استفاده نکنید. رنگ‌ها را با هم مخلوط نکنید مگر آنکه از یک خانواده باشند.


    ۱۰) در صورتی که موهای‌تان را رنگ می‌کنید، حتما برای مراقبت از آنها از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسک‌های تغذیه کننده استفاده کنید.‌
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    جوان نگهداشتن مغز!


    وقتی در اینترنت جستجو می کنید، مراکز کلیدی در مغزتان را که کنترل
    تصمیم گیری و استدلال آوری پیچیده را کنترل می کنند، درگیر می کنید

    زمانیکه به 30 سالگی می رسیم، مغزهای ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرند. اما این تنزل شناخته شده یک عارضه جانبی غیرقابل فرار نیست، بلکه اخیرا گفته می شود شما می توانید با روشهایی تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید. روشهای ساده ای که فعال بودن شما را تضمین کند و نیروی ذهنی تان را قوی نگه دارد.
    وقتی در اینترنت جستجو می کنید، مراکز کلیدی در مغزتان را که کنترل تصمیم گیری و استدلال آوری پیچیده را کنترل می کنند، درگیر می کنید. این کلیک های کوچک گاهی از خواندن نیز محرک تر است.
    جستجو در اینترنت مدارهای عصبی را استفاده می کند که در هنگام خواندن فعال نیستند. استفاده بیشتر از گوگل که برای جستجو هدفمند تر است، چرخه های قوی تری در ذهن شما می سازد. پیشنهاد: برای مثال چند روز در هفته به مدت 20 دقیقه در اینترنت به دنبال مطالبی بگردید که همواره میخواستید بیاموزید، هر چه که باشد! درباره بازیگران، موسیقی یا فعالیت مغزی!
    بله، ورزش! ورزش می تواند زوال عقل را بخوبی به تاخیر بیندازد. اما می دانید که ورزش منظم می تواند زوال عقل را کاملاً معکوس کند؟ طبق تحقیقات تمرینات ایروبیک سرعت و شفافیت تفکر را بسیار بالا برده و همچنین بافت نسج مغز را زیادتر میکند.
    پیشنهاد: سه بار در هفته به مدت 50 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید تا این تاثیر بر شما ایجاد شود. برای نتیجه بهتر در پارک یا مکان پر درخت اینکار را انجام دهید زیرا تاثیرش 20 درصد بهتر خواهد بود.
    مسواک زدن به وضوح با سلامت مغزی ارتباط دارد. این نتیجه پس از مطالعه بر روی هزاران فرد بین 20 تا 59 ساله انجام شده است و مشخص شد بیماریهای دندان و لثه با بدترین بیماری های مغزی در سنین کهولت ارتباط دارد. پس به توضیه های دندان پزشکتان توجه کنید، هر روز مسواک حداقل یکبار و هر بار حداقل 2 دقیقه مسواک زدنتان طول بکشد.
    تا جای ممکن از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید، با افزایش مصرف الکل، حجم مغز کاهش می یابد، و این مشکل در زنان بیشتر است زیرا زنان جثه کوچکتری دارند و بیشتر در معرض این خطر قرار می گیرند.
    مصرف زغال اخته سرعت عملکرد مغز را افزایش می دهد و باعث رشد سلولهای هیپوکامپوس می شوند. زغال اخته را همراه با غلات یا ماست مصرف کنید و برای فصلهای بعد فریز کنید.
    با سودکو 10 سال جوانتر شوید! سودوکو سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می دهد، اول می توانید با پازل ها و جدولهای ساده که در تمام فروشگاه ها هست شروع کنید تا در سودوکو حرفه ای شوید!
    مدیتیشن نیز بر بهبود سلولهای خاکستری مغزتان اثر می گذارد و بر رشد مناطقی از مغز که مخصوص کنترل حافظه، زبان و حواس است اثر مثبت دارد. با 15 دقیقه مدیتیشن در روز شروع کنید، مثلا در ساعت ناهار یا قبل از ترک محل کار، راست بنشینید، چشمها را ببندید، و به هر چیزی که در زمان حال حسش می کنید، تمرکز کنید. چه صدای پرنده ای در دوردست باشد چه صدای تنفس تان.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    101 راهکار
    براي ابراز عشق بدون رابطه جنسي

    به او بگوييد که دوستش داريد
    بغل کردن يا بغل شدن
    اطمينان پيدا کردن از اين موضوع که به اندازه کافي براي او احترام و ارزش قائليد
    بوسيدن هنگاميکه ديگران در حال نگاه کردن به شما هستند
    بوسيدن زمانيکه مردم شما را نگاه نمي کنند
    به او بگوييد که برايش ارزش قائل هستيد
    دست هاي يکديگر را بگيريد
    رفتن به يک دوچرخه سواري طولاني مدت
    تهيه يک هديه ويژه
    هر زمان که نياز به يک دوست خوب داشت، شما در دسترس باشيد
    وقت گذراندن در کنار يکديگر
    رفتن به سينما
    قدم زدن در جنگل، شانه به شانه هم
    ضبط کردن يک نوار پر از آهنگ هاي عاشقانه
    صحبت کردن در مورد احساساتتان
    روياهايتان را با يکديگر در ميان بگذاريد
    يکديگر را با تمام وجود در آغوش بگيريد
    با هم روي نيمکت پارک بنشينيد
    با هم قدم بزنيد
    براي صرف غذا بيرون برويد
    پيک نيک برويد
    با هم فريزبي بازي کنيد
    از هم تعريف کنيد
    با هم داخل جکوزي ريلکس شويد
    استخر برويد
    با هم به خريد وسايل خانه برويد
    فقط نزديک هم باشيد
    با کمک هم غذا درست کنيد
    يکديگر را با عشق و علاقه لمس کنيد
    تکاليفتان را با هم انجام دهيد
    براي يک سفر تفريحي برنامه ريزي کنيد
    با هم به مهماني برويد
    کيک بپزيد
    به کتابخانه برويد
    داخل موزه بچرخيد
    فقط در کنار او باشيد
    ببينيد چه چيز براي ديگري جالب است - و آنرا انجام دهيد
    با هم ورزش کنيد
    به يکديگر خيره شويد
    اتومبيل هاي يکديگر را بشوييد ( يا دوچرخه!)
    با هم به ماهيگيري برويد
    با هم صحبت کنيد
    به نگراني هاي يکديگر گوش دهيد
    ناخن انگشت پاي يکديگر را بگيريد
    آهنگ مورد علاقه او را انتخاب کنيد
    به شادي هاي هم گوش دهيد
    يکديگر را در نزديکي خود نگه داريد
    با چشم هاي او صحبت کنيد
    براي هم نامه بنويسيد
    تماس تلفني داشته باشيد
    به هم اعتماد کنيد
    به او يک حلقه، کادو بدهيد
    خانواده هاي يکديگر ملاقات کنيد
    با هم به کوهپيمايي برويد
    در حق هم از خودگذشتگي نشان دهيد
    براي هم شکلات بفرستيد
    به هم احترام بگذاريد
    زير نور ماه قدم بزنيد
    يادداشت عاشقانه اي بنويسيد و آنرا را در جايي پنهان کنيد که او پيدا کند
    نگاه هاي تحريک کننده به هم کنيد
    شعر بنويسيد
    گل بفرستيد
    شام را در روشنايي شمع صرف کنيد
    کنسرت برويد
    طلوع خورشيد را با هم نگاه کنيد
    سالگرد ها را فراموش نکنيد
    روي يکديگر اسم هاي مستعار بگذاريد
    به ديدن مناظر زيبا برويد
    يک فيلم اجاره کنيد و با هم به تماشاي آن بنشينيد
    بدون سؤال براي هم کاري انجام دهيد
    برنامه ازدواج بريزيد
    يک جمله زيبا در گوش ديگري زمزمه کنيد
    دوستان خوبي براي هم باشيد
    با هم خوش بگذرانيد
    برقصيد
    موزيک گوش کنيد
    با هم شوخي کنيد
    با هم به يک چيز بامزه بخنديد
    نسبت به هم با وفا باشيد
    همديگر را تحت تاثير قرار دهيد
    ليستي از چيزهايي که در مورد يکديگر دوست داريد، تهيه کنيد
    کتاب بخوانيد و در مورد آن با هم بحث کنيد
    دوستان يکديگر را ملاقات کنيد
    اسب دواني کنيد
    غذاي مورد علاقه ديگري را براي او درست کنيد
    ببنيد چه چيزي او را خوشحال مي کند
    براي هم هديه درست کنيد
    موهاي او را بشوييد
    غروب خورشيد را تماشا کنيد
    با اتوبوس به سفر برويد
    درخواست کنيد تا آهنگ مورد علاقه او را از راديو برايش پخش کنند
    يک کارت جالب و بامزه برايش بفرستيد
    روياهاي آينده را با او در ميان بگذاريد
    با هم بازي کنيد
    براي هم جوک تعريف کنيد
    به هم فکر کنيد
    ببينيد چه چيز اورا عصباني مي کند
    با هم اسکيت کنيد
    حلقه رد و بدل کنيد
    با هم از يک بستني بخوريد
    عکس دو نفري بيندازيد
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    OCR چیست؟
    برای فارسی ما و مشکلات آن

    فرض کنید که ما متنی را روی کاغذ داریم و می‌خواهیم آن را وارد رایانه کنیم. اولین روشی که به ذهن می‌رسد این است که متن را به تایپیست بدهیم تا با کامپیوتر تایپ کند. اما آیا می‌شود عین همان متن را وارد رایانه بکنیم تا نیازی به تایپ نباشد؟البته دستگاه «اسکنر» می‌تواند تصویری از آن متن را وارد رایانه کند، تا اینجا بخشی از مشکل ما حل شده است. اما رایانه که نه عقلی دارد و نه «زبان» می‌فهمد، نمی‌تواند حروف و کلمات را از هم تشخیص دهد.مثلاً اگر از کامپیوتر بخواهیم به ما بگوید که در متن اسکن‌شده کلمة «علی» چند بار آمده است، بی‌آنکه شرمنده شود، می‌گوید نمی‌توانم تشخیص بدهم! در واقع این «تصویر دیجیتال‌شده» باید به «تصویر قابل پردازش» تبدیل شود. موضوع اصلی OCR همین است.
    OCR سرنام اصطلاحی است که صورت کامل آن در واژه‌نامه‌های انگلیسی به دو صورت آمده است:
    Optical Character Recognition
    Optical Character Reader


    ● انواع OCR
    در زبان‌های دیگر، به ویژه زبان‌هایی که با حروف لاتینی نوشته می‌شوند، سال‌هاست که از OCR استفاده می‌شود. اما در ایران تازه دو سه سالی است که به فکر استفاده از OCR در زبان فارسی افتاده‌ایم.
    و اما OCR چند نوع است: یا تایپی است یا دست‌نویس. یعنی یا باید یک متن قبلاً تایپ شده را (مثل کتاب‌ها و روزنامه‌های چندین سال قبل، یا حتی متنی را که فایل تایپی آن موجود نیست و فقط پرینت آن را داریم) وارد رایانه کنیم، یا متن دست‌نویس را.متن‌های دست‌نویس هم به دو صورت «گسسته» و «پیوسته» وجود دارند: متن «دست‌نویس پیوسته» مثل همان چیزهایی است که ما هرازگاهی که دلمان تنگ می‌شود روی کاغذ می‌نویسیم، یا یک نامه، یا یک قطعه شعر و ... اما متن «دست‌نویس گسسته» همان نوشته‌‌هایی است که حروف آن جدا از هم و به صورت گسسته نوشته شده‌اند، مثل نام و نام‌خانوادگی که در فرم‌های آزمون ثبت‌نام، به صورت هر حرف داخل یک کادر، نوشته می‌شوند.
    طراحی OCR گسستة فارسی تقریباً در مراحل پایانی کار قرار دارد ولی، OCR پیوسته ظاهراً سال‌های زیادی کار می‌برد.


    ● فارسی ما و مشکلات آن
    قبل از اینکه به مراحل دیگر OCR بپردازیم، لازم است اندکی هم به مشکلات خط فارسی ــ یا در واقع ویژگی‌های این خط ــ بپردازیم. اول اینکه ما در فارسی حروف را به صورت چسبیده و پیوسته می‌نویسیم و این کار برای تشخیص حرف به حرف نوشته از سوی رایانه (که قرار است در مراحل بعدی آن را تایپ کند) بسیار مشکل است. تصور کنید که همین کلمه ساده «است» را به حالت‌های مختلف می‌شود نوشت: یکی برای «س» دندانه می‌گذارد، یکی نمی‌گذارد، یکی آن را می‌کشد و یکی نمی‌کشد و... حالا اگر همین صورت‌های مختلف «س» به «ت» هم بچسبند، تشخیص حروف برای ما انسان‌ها هم سخت می‌شود، چه رسد به رایانه.


    ● شباهت حروف
    مشکل دیگر خط ما این است که حرف‌های فارسی بسیار به هم شبیه‌اند. مثلاً در نظر بگیرید که تفاوت «ر» با «ز» با «ذ» یا «ب» با «ت» تنها در یک نقطه است، و چون نقطه جزء بسیار کوچکی است، اگر یک خط یا حتی یک لک کوچک روی کاغذ بیفتد، تشخیص حروف از هم بسیار دشوار می‌شود و دردسر جدی برای بازشناسی حروف توسط رایانه ایجاد می‌کند. اینها تازه مشکلات خط فارسی است. دربارة اعداد فارسی هم این مشکل وجود دارد: صفر ما یک نقطه کوچک است که می‌تواند رایانه را به اشتباه بیندازد؛ اعداد ۴، ۳، ۲، ۱ هم بسیار به هم شبیه هستند و تنها تفاوتشان یک دندانه کوچک است.
    به دلایل گفته شده OCR درمرحلة کنونی در کشور ما مربوط به «دست‌نویس‌های گسسته» یا متن‌های تایپی پیوسته است، و تا بازشناسی متن‌های دست‌نویس پیوسته توسط کامپیوتر راه زیادی در پیش است، چون در دست‌نویس‌های گسسته، اگرچه حروف به هم شباهت دارند، حداقل جداجدا نوشته شده‌اند. در متن‌های پیوسته تایپی هم مشکل کشیده شدن یک حرف یا شکسته نوشته شدن حروف را نداریم. در حال حاضر هم نرم‌افزارهایی وجود دارد که متن دست‌نویس پیوسته را تبدیل به حروف جدا ازهم و گسسته می‌کنند، ولی ضریب خطای این نرم‌افزارها زیاد است و به شکل صنعتی درنیامده‌اند.


    ● بازشناسی حروف و الگو
    تا اینجا گفتیم تصویر صفحه‌ای که در آن حروف به طور جداجدا (هر حرف داخل یک کادر) نوشته شده است، به وسیلة اسکن وارد رایانه می‌شود. مرحلة بعدی این است که حروف بازشناسی شوند، یعنی مکان آنها از دیگر خطوط (مثل خطوط کادری که داخل آن نوشته شده) بازشناسی شود، و اگر متن پیوسته تایپی است، حروف جدا شوند و زواید تصویر حذف شود. مثلاً اگر دانش‌آموزی «س» را به گونه‌ای نوشت که بیرون از کادر بود، به رایانه بفهمانیم که بی‌دقتی شده است او باید همان حرف داخل کادر را بخواند.
    در مرحلة بعدی که «بازشناسی الگو» نام دارد، با تعدادی شرط می‌شود فهمید که مثلاً حرفی «الف» است یا نه، و رایانه تشخیص می‌دهد که حرف «پ» است یا «ب». برای این تشخیص لازم است که تصویر حرف «الف» با الف‌های نمونه ــ که قبلاً به رایانه داده شده است ــ منطبق شود. الفبای نمونه قبلاً از روی یک مجموعه بزرگ آموزشی تهیه شده و ویژگی‌های مشترک از آن استخراج شده است. اما از آنجا که تنوع صورت‌ها نوشتاری یک حرف به صورت دست‌‌نویس بسیار زیاد است، مدلی آماری استخراج می‌شود که در آن شباهت ویژگی‌های استخراج‌ شدة قبلی با نمونه ورودی به رایانه بررسی می‌شود. در اینجا «بازشناسی الگو» با روش‌های آماری انجام می‌شود که روش معمول در سیستم‌های OCR است.
    اگر فکر می‌کنید که کار تمام شده است در اشتباهید، چون تازه می‌رسیم به دنبالة حروف. مثلاً اگر کسی همان حرف «س» را با دنباله بنویسد، رایانه باید تشخیص دهد که این حرف فقط «س» است، یا مثلاً «ی» هم به آن چسبیده است.


    ● مدل‌سازی یا پردازش زبانی
    مرحله بعدی «مدل‌سازی زبانی» یا «پردازش زبانی» نام دارد. حروف به هم چسبیده، که کلمه را درست می‌کنند، باید معنی‌دار یا شناخته‌شده باشند. در این مرحله بررسی می‌شود که چه کلماتی در زبان وجود دارد؟ چه ترکیب‌هایی از کلمات مجاز است؟ و... البته در مراحل پیشرفته‌تر، مدل‌سازی گرامری (دستور زبان) و مدل‌سازی معنایی هم وجود دارد که تشخیص می‌دهد جمله از لحاظ دستوری و معنایی درست است یا بی‌مفهوم است. اما در OCR گسسته ــ که بیشتر برای ثبت‌نام استفاده شده ــ شباهت یک کلمه به نام، نام خانوادگی، شهر و ... کافی است.
    برای تشخیص ترکیب‌های مجاز یک کلمه یا معنی‌دار بودن یک کلمه نیز به تهیة بانک‌های اطلاعاتی (Data base) نیاز داریم. در این بانک‌ها مثلاً تمام نام‌های کوچک و بزرگ ایرانیان قبلاً جمع‌آوری شده است و هنگام تطبیق یک کلمه با آن مشخص می‌شود که رایانه حروف آن را دست تشخیص داده یا نه. بنابراین نقش این بانک اطلاعاتی بسیار مهم است، چون اگر نامی در آن ثبت نشده باشد، کلمه‌ای که آن نام را شامل شود، به طور خودکار از برنامه OCR حذف می‌شود یا پیغام می‌آید که: «این کلمه اشتباه است» در صورتی که ممکن است مثلاً نام «هشام» در بین نام‌های ایرانی وجود داشته باشد، ولی قبلاً در بانک اطلاعاتی ثبت نشده باشد.


    ● بانک‌های ما و دیگران
    مهندس «رزازی» دربارة مشکل بانک‌های اطلاعاتی در زبان فارسی می‌گوید: «در دنیا برای توسعة OCR و ارزیابی آن، بانک‌های اطلاعاتی استاندارد ساخته شده است که در آنها همة کلمات وجود دارند، یعنی بانک هم مشکل دیجیتال کلمه را دارد، و هم تصویرش را. اما برای زبان فارسی، این بانک‌های اطلاعاتی چه برای ارزیابی و چه برای توسعه، استاندارد شده نیست. در واقع هر کسی برای خودش یک بانک اطلاعاتی می‌سازد، و این نمونه‌های متفاوت مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مثلاً برای ثبت‌نام دانش‌آموزانی که در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کرده بودند، یک بانک اطلاعاتی حاوی نام‌های فارسی، از روی اطلاعات فرم‌های سال‌های قبل، تهیه شد که از روی آن کلماتی که خیلی شبیه به نام‌های فارسی بودند تشخیص داده می‌شد. مثلاً اگر رایانه کلمه‌ای را «مصیبت» تشخیص داد، براساس بانک اطلاعاتی معلوم می‌شود که «مصیب» بوده است که یک نام ایرانی است.


    ● علی، ولی، قلی ... و سیب
    نکتة دیگر این است که یک بانک اطلاعاتی باید شامل تعدادی کلمات خام باشد، بلکه «بسامد» آن واژگان، یعنی میزان استعمال و تکرار کلمات در زبان و مشخصات آماری آن‌ها هم باید ثبت شده باشد، والا کارایی زیادی ندارد. مثلاً «علی» نامی است که شباهت زیادی به «ولی» و «قلی» دارد. کارهای آماری در بانک اطلاعاتی باید طوری انجام شده باشد که تعداد «علی» بیشتر باشد، تا و بعد نوبت «ولی» و «قلی» برسد، چون درصد بسامدی «علی» به لحاظ آماری و کاربرد در میان نام‌های بیشتر است.
    در OCR فارسی گسسته، اگر فقط مربوط به نام‌ها و نام‌خانوادگی باشد، کار ساده‌تر است از حالتی که در OCR پیوسته وجود دارد. چون در OCR پیوسته هر کلمه‌ای ممکن است وجود داشته باشد مثل «سیب»، اما در بانک اطلاعاتی نام‌ها همه می‌دانیم که سیب نام یک شخص نیست بلکه نام یک میوه است! بنابراین در OCR همواره سعی می‌شود که درصد خطا کاهش یابد، تا کلمات در حد ممکن درست تشخیص داده شوند. اگرچه طراحان هنوز به صددرصد صحت نرسیده‌اند، ولی نگران نتایج آزمون خود نباشید، چون تمامی اطلاعات مربوط به شما چندین بار کنترل می‌شوند و از سازوکار reject (یا مردودی) در رایانه هم استفاده می‌شود. در این روش اگر رایانه نتوانست کلمه‌ای را تشخیص دهد، می‌فهمد که نفهمیده است و در خروجی‌‌اش می‌آورد که: «من این کلمه را نفهمیده‌ام» و کار به سیستم دستی می‌رود و در آنجا تصحیح می‌شود. این فرایند در پست خیلی کارایی دارد. در هر جای دنیا که تفکیک نامه‌ها و دیگر مرسولات پستی به وسیلة OCR انجام می‌شود، بعضی از نامه‌ها در سیستم کامپیوتری وارد سازوکار «مردودی» می‌شوند و به طور دستی مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرند. هم‌اکنون در سطح محدودی از OCR در پست کشور ما نیز استفاده می‌شود، چون در پست هم کد پستی چندرقمی و دیگر اطلاعات به صورت گسسته و داخل کادرهایی نوشته می‌شود، و کار آسان‌تر است.
    در مورد خطای OCR در تشخیص کلمات، مسئولان شرکت «پایا» نظر جالبی دارند:
    «حتی با تعبیة سیستم مردودی (reject) هم ممکن است خطایی در تشخیص کلمات وجود داشته باشد. باید در نظر داشته باشیم که هیچ سیستم پردازشگری (از جمله انسان) بدون خطا نیست. نکته مهم این است که یک سیستم ماشینی درصد خطای کمتری نسبت به انسان داشته باشد تا جایگزین خوبی برای انسان باشد. مسئله این نیست که خطا را به صفر برسانیم. هر قدر که فناوری جلوتر می‌رود، میزان خطا هم بیشتر کاهش می‌یابد.»
    مدیر شرکت «دوران نوین» هم به گونه‌ای دیگر به همین موضوع اشاره می‌کند: «انتظار ما از مسئولان طرح «تکفا» آن است که با موضوع OCR واقع‌بینانه‌تر برخورد شود، و در بحث مربوط به هزینه‌های پروژه و انتظاراتی که از OCR می‌رود، واقعیت‌ها در نظر گرفته شود. دیدگاه کنونی مسئولان تکفا آن است که کل مشکل «خطا» تا ۱۰۰درصد حل شود، در حالی که فکر می‌کنم حل مسائل مربوط به هوش مصنوعی نیاز به روش تدریجی دارد. مثلاً در زبان عربی هم، نرم‌افزار «صخر» در نسخة اول خود فقط تا حدود ۴۰درصد دقت داشت، در حالی که اکنون پس از گذشت ۱۳ سال از اولین نسخه آن دقت به مرز ۹۸ درصد رسیده است.»
    همان‌طور که اشاره شد از OCR در ثبت‌نام آزمون «سازمان ملی استعدادهای درخشان» در سال‌های ۸۱ و ۸۲ استفاده شد که از طریق آن ۰۰۰,۴۴۰ نفر به طور ماشینی ثبت‌نام شدند. این روش باعث شد که در سال ۸۱ (نمونه اول) ۴۵ درصد در هزینه‌ها و ۲۵ درصد در زمان ثبت‌نام صرفه‌جویی شود. در سال بعد (۸۲) این رقم به ۵۰ درصد رسید. به نظر می‌آید که در چند سال آینده و با پیشرفت OCR فارسی و کاهش هر چه بیشتر خطای آن، در آزمون‌های بزرگ‌تری مانند آزمون سراسری دانشگاه‌ها نیز بتوان از آن استفاده کرد.


    ● سرنوشت OCR دست‌نویس
    در مورد OCR پیوسته دست‌نویس نیز روند کار به همان صورتی است که شرح دادیم، اما آنچه کار را دشوارتر می‌کند، قطعه‌بندی و جداجدا کردن حروف به هم چسبیده و تشخیص آنهاست. اگر این روند طی شود، این امید وجود دارد که روزی از OCR پیوسته دست‌نویس فارسی هم در سطح گسترده‌ای استفاده شود. البته OCR پیوسته دست‌نویس حتی در زبان انگلیسی هم هنوز به کاربرد وسیع و عملی نرسیده است. مهندس «رزازی» دراین مورد می‌گوید: « OCRانگلیسی در سیستم عامل windows وجود دارد که همراه با office فروخته می‌شود، ولی فکر نکنید که نامه‌های اداری انگلیسی که با دست‌نویس نوشته شده‌اند همه با OCR تایپ می‌شوند. این کار برای به نتیجه رسیدن به حداقل یک روند ۱۰ ساله را باید طی کند. OCR فارسی یک مرحله عقب‌تر است، پس زمان بیشتری می‌برد.»
    مهندس «صدیق»، مدیرعامل شرکت «پایا» هم می‌گوید: «همین OCR فارسی گسسته هم تا چند سال پیش یک رؤیا بود، ولی دیدیم که محقق شده است و به مرور پیشرفته‌تر هم خواهد شد. بنابراین طراحی OCR پیوسته فارسی هم، اگرچه سال‌ها طول می‌کشد، ولی مطمئناً به نتیجه خواهد رسید. این طرح یک طرح تحقیقاتی است که در دانشگاه‌ها دنبال می‌شود و هنوز به یک محصول صنعتی قابل استفاده در سطح کلان و کاربردی برای عموم نرسیده است. ولی در حال حاضر نمونه‌های دانشگاهی و آزمایشگاهی آن در داخل کشور وجود دارد و موضوع رساله دکتری برخی از دانشجویان است.»
    بنابراین بین ۱۰ تا ۲۰ سال آینده، آن‌گونه که مسئولان شرکت «پایا» می‌گویند، OCR پیوسته دست‌نویس فارسی هم وارد بازار خواهد شد.دکتر فیلی هم در پاسخ به این سؤال که «آیا طراحی OCR پیوستة فارسی روزی تحقق خواهد یافت؟» پاسخ می‌دهد: «بله ولی به تدریج.»
    به هر حال براساس قرارداد «تکفا» با شرکت‌های ایرانی، تا کمتر از یک ماه دیگر، نسخه‌نهایی (البته نه صددرصد تکمیل‌شده) OCR فارسی دست‌نویس گسسته و تایپی پیوسته ارائه خواهد شد. مدیر شرکت «دوران نوین» در این مورد می‌گوید: «پروژة OCR گسسته در مراحل پایانی خود قرار دارد ولی دارای مشکلاتی در تشخیص انواع اسکنرها و انواع فونت‌هاست که در حال رفع آن هستیم. این نرم‌افزار در حال حاضر امکان تشخیص فونت‌های تایپی فارسی با دقت زیاد را دارد، ولی مشکل جدی آن است که با اسکنرهای مختلف نتایج نامناسبی می‌دهد.» وی از اهمیت این طرح در بعد کلان ملی هم می‌گوید: «با توجه به این که مشکل OCR برای بسیاری از زبان‌های دنیا مانند انگلیسی عملاً حل شده است، اگر در کشور ما هم به نتیجة نهایی برسد در افزایش سطح اطلاعات فارسی در دنیای دیجیتالی امروز (از جمله در اینترنت) بسیار اهمیت خواهد داشت.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    ماجرای آتش زدن خانه فرقه ديويديان (داووديان) بوسيله دولت آمريكا


    .: سوال:

    لطفا در مورد فرقه داوودیه که رهبر انقلاب در نماز جمعه در سخنانشان آنها را قربانیان جنایت دولت آمریکا نامیدند توضيحاتي بدهيد.
     

    .: پاسخ:

    مابین 28 فبریه 1993 تا 19 اوریل 1993، حدود 80 مرد، زن و کودک که در محل زندگی خود نزدیک شهر Waco واقع در ایالت Texas در صلح و ارامش در حال زندگی بودند، در نتیجه ی عملیات انجام شده توسط دو دستگاه امنیتی ایالات متحده ی امریکا یعنی FBI2  و 3 ATF کشته شدند. در این حادثه 4 نفر از ماموران ATF نیز جان خود را از دست دادند.
    گروهی غیرنظامی که در مرکزی مذهبی تحت عنوان Mt. Carmel Center زندگی می کردند و تحت عنوان فرقه ی Davidian شناخته می شدند.
    ماجرا در 28 فبریه با یورش ناگهانی به شیوه ی جنگی اغاز شد و با شلیک گلوله از هلیکوپتر به سمت اقامتگاه زن ها و بچه ها تکمیل شد و بدنبال ان محاصره ی طولانی مدتی اغاز گردید. در 19 اوریل، دولت امریکا تانک ها را برای تخریب و نابودی و پخش کردن گاز در ساختمانی که مردم در ان زندگی می کردند، به محل اعزام کرد. دولت امریکا اعلام کرد که انها بدلیل نگرانی های خود از وضع بهداشتی محل اقامت دیویدیان و جلوگیری از ازار و اذیت کودکان توسط David Koresh، رهبر فرقه ی دویدیان و همچنین طولانی شدن مدت زمان ماموریت و محاصره و در نتیجه خسته شدن ماموران FBI، تصمیم به انتشار گاز در محل خانه ی تحت محاصره می گیرد.
    تانک ها حفره های بزرگی در دیوارهای ساختمان ایجاد کردند و به سمت ان هجوم بردند. دولت اعلام کرد که انها تنها میخواستند با ایجاد حفره در دیوارهای ساختمان و انتشار گاز به داخل، مردم را مجبور به ترک ساختمان کنند اما این در حالی بود که هیچ یک از دیویدیان از ساختمان خارج نشدند.
    بعد از هجوم تانک ها به سمت ساختمان، اتش سوزی اغاز شد و اتشی بسیار وحشتناک و جهنمی در حدود 40 دقیقه ساختمان را سوزاند و انرا با خاک یکسان کرد. در حالیکه انها در حال تماشای شعله های مهیب اتش از تلویزون بودند، همگان متعجب بودند که چرا دیویدیان از ساختمان غرق در اتش خارج نمی شوند. 75 نفر در اتش به هلاکت رسیدند.

    نگرانی های عمومی بر محور چگونگی مرگ 33 زن، کودک و نوزاد در این حادثه، متمرکز شده بود. بقایا و اجساد انها در اتاقی بهم چسبیده که ابدار خانه و محل ذخیره ی مواد غذایی بود، پیدا شد. این اتاقی بود که امریکاییان انرا "انبار بزرگ" نامیدند.
    شواهد و مدارک موجود باعث شد تا بعضی از امریکایی ها به این نتیجه برسند که فرقه ی دیویدیان به عمد توسط دولت امریکا کشته شدند. یک فیلم توسط یک وکیل به نام Linda Thomson  در اثبات تعمد دولت امریکا در کشتار دیویدیان، ساخته شد. فیلم شامل بخشی است که نشان می دهد در پشت ساختمان، از دهانه ی لوله ی یک تانک پخش کننده ی اتش، اتش در حال خارج شدن به سمت ساختمان است. بخش دیگری از فیلم نشان می دهد که کارمندان یونیفورم دار ارتش امریکا که در محل حاضر بودند و تانک هایی که به تیغه های پهن همانند تیغه های ماشین های برف روب مجهز بودند، اثار و بقایای باقی مانده از اتش سوزی را به سمت خرابه های ساختمان که درحال سوختن بودند، منتقل می کنند. این فیلم و تصاویر در سرتاسر امریکا پخش شد و موجبات خشم و اعتراض فراوان مردم را فراهم کرد.
    دولت امریکا باز هم تکرار کرد که تانک ها با ایجاد حفره در دیوارهای ساختمان، قصد داشتند تا بدین ترتیب دیویدیان را از ساختمان خارج کنند و راهی برای خروج انها ایجاد کنند اما دیویدیان از انجام این کار سر باز زدند و با ایجاد و قرارگرفتن در اتش، اقدام به خودکشی کردند.
    بعضی ها بیان کردند که تصاویر تانک پخش کننده ی اتش گمراه کننده بوده است. انها می گویند که تانک ها بطور تصادفی با چراغ های نفتی موجود در ساختمان برخورد کردند و در نتیجه ی وجود مواد اتش گیر و همچنین  سوخت های رایجی که در منازل نگهداری می شود، اتش سوزی اغاز شده است. فریاد های عمومی برای اغاز بررسی کنگره درباره ی این حادثه بلند شد.
    دو سال بعد از اتش سوزی 19 اوریل، بمبی در ساختمان Murrah  در شهر اوکلاهاما جایی که دفاتر دولتی فراوانی وجود دارد، منفجر شد. رسانه ها و جریان خبری امریکا، بلافاصله انفجار اوکلاهاما را به معترضین و کسانی که دولت را در هولوکاست واکو مقصر می دانستند، نسبت دادند. معترضین و تظاهرات کنندگان به هولوکاست رخ داده در واکو، اعلام کردند که بمب گزاری در ساختمان Murrah توسط دولت امریکا انجام شده است تا بدین وسیله طبق قانون اساسی زمینه برای خاموش کردن و توقف رسیدگی های قانونی در مورد جنایت واکو، فراهم شود.

    در نهایت، پس از گذشت بیش از دو سال از جهنم ایجاد شده در تاریخ 19 اوریل 1993 در واکو، کنگره دادرسی های دراز مدت را اغاز کرد. دادرسی ها به منظور پی بردن به حقیقت و بیان ان تحت هر شرایطی، برگزار می شد. قول داده شده بود که دادرسی ها به جدل و ستیزهای موجود پایان دهد.
    اولین شرط برای بررسی و تحقیق جدی درباره ی مرگ مشکوک دیویدیان، بررسی گزارش کالبد شکافی اجساد قربانیان حادثه و مدارک فیزیکی موجود در محل رخ دادن حادثه می باشد اما کنگره گزارش های کالبدشکافی و همچنین بیشتر مدارک فیزیکی موجود را مورد بررسی قرار نداد و انهارا نادیده گرفت. در عوض، کنگره اقدام به دادرسی کردن از یک خبرنگار که کتابی راجع به حادثه ی واکو نوشته بود، کرد.
    یکی دیگر از شاهدان دادرسی، دختر نوجوانی بود که ادعا کرده بود توسط David Koresh مورد ازار و اذیت جنسی گرفته بوده است. بعد ها مشخص شد که این دختر، هرگز در Mt. Carmel Center  زندگی نکرده بوده است و شهادت ارایه شده توسط دختر، بوسیله ی یکی از نزدیکان این دختر اماده و به او داده شده است.
     


    کنگره در بررسی مدارک فیزیکی موجود، بسیار گزینشی عمل می کرد. هنگامی که سوال های اساسی و روشن کننده ی حقیقت پرسیده می شد، کارمندان و سوال شوندگان دولت این حق را داشتند که به هر سوالی که خواستند پاسخ دهند.
    بعد از دادرسی های سال 1995، بنظر می رسد که تظاهرات و اعتراضات نسبت به این جنایت، پایان یافته است.
    اما پاییز سال 1996، موزه ی الکترونیکی Waco Holocaust در دنیای مجازی راه اندازی شد. در این موزه، گزارش های کالبد شکافی و دلایل و مدارک قانونی فراوانی برای پی بردن به حقیقت ماجرا وجود دارد.

    این مدارک حقایق تکان دهنده ای را اشکار می کند: بسیاری از دیویدیان قبل از تاریخ 19 اوریل که تانک ها به ساختمان حمله کردند و انجارا به اتش کشیدند، مرده بودند. بعضی از مادران و بچه ها چندین هفته قبل از حمله ی تانک ها مرده بودند.  اجساد بسیاری از دیویدیان بطور انتخاب شده از بین رفته بود تا زمان و دلیل مرگ انها پنهان بماند. حمله ی تانک ها و اتش سوزی، به منظور منحرف و پنهان کردن حقیقت و از بین بردن صحنه ی مرگ و جنایت انجام شده است.
    عکس بقایای جسد یک کودک دوساله ی دیویدی که در تاریخ 7 می 1993، تنها 18 روز بعد از مرگ این کودک گرفته شده است. باقی مانده ی جسد او هرگز شناسایی نشد.
     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1661- سكوت بهتر از فرياد تو خالى ست، سكوتى را كه يك نفر بفهمد بهتر از هزار فريادى است كه هيچ كس نفهمد. (4435-0935)

    1662- سرنوشت ننوشت گرنوشت بدنوشت ولی باورکن سرنوشت رانمی توان ازسر،نوشت. (7308-0917)

    1663- زمان! به من آموخت كه دست دادن معنى رفاقت نيست. بوسيدن قول ماندن نيست وعشق ورزيدن ضمانت تنهانشدن نيست. (5200-0913)

    1664- زمان هميشه گذراوفناشدني است اماارادت مابه شماهميشگى و ماندنيست. (7314-0915)

    1665- روز كودك به همه ى كودك ها در هر سايزى مبارك باشه.(4435-0935)

    1666- دوست خوب داشتن بهتر از تنهایی و تنهایی بهتر از با هر کس بودن است (4508-0913)

    1667- دل من قايق و چشم تو درياست نشستن در كنار هر دو زيباست (7311-0918)

    1668- دفترنقاشي من توشهرغم گم شده به كي بگم بامعرفت دلم برات تنگ شده (7314-0915)

    1669- دردستم قلم دارم ازدلم پيام دارم ازنزديک نمي بيينمت ازدورسلام دارم (1250-0918)

    1670- در جهان هرگز مشو مديون احساس كسى، تا نگردد رايگان عشقت گروگان كسى (4435-0935)

    1671- در تصوير حكاكي شده بر سنگهاي تخت جمشيد هيچ كس عصباني نيست.هيچ كس سواربر اسب نيست.هيچ كس را در حال تعظيم نمي بينيد. هيچ وقت در ايران برده داري مرسوم نبود. در بين اين صدها پيكر تراشيده شده حتي يك تصوير برهنه وجود ندارد. اين آداب اصيلمان است:نجابت، قدرت احترام ، مهرباني خوشروئي. بفرستید براي همه ايرانيان تايادمان باشدكه چه بوديم وچه شديم.. (2079-0918)

    1672- خورشيد چراغكى ز رخسار علیست/ مه نقطه كوچكى ز پرگار علیست/ هركس كه فرستد به محمد صلوات/ همسايه ديوار به ديوار علیست (6471-0916)

    1673- خدايادوستانى دارم كه دراعماق قلبم جاى دارندآنان شايسته محبتند‎و يادشان مايه ارامش جان مىباشد؛درميان خلق معدن خيرندودارنده پاكترين خصوصيات؛پس اي خداىمن اكرامشان كن وبرصفات نيكشان بيفزاي؛وسلامتشان بدار* (1294-0913)

    1674- خدايا من ا گربدكنم تورا بنده ديگر بسيار است,تو ا گر مدارا نكنى مرا خدايى ديگركجاست?! (6094-0915)

    1675- خدايا ما رابه راه راست هدايت كن اگر نشد راه راست رابه سویماكج كن(3377-0937)

    1676- خداوندا،بمن جسارت آنرابده،که حتی زمانیکه،امیدی نیست،تسلیم نشوم. (8878-0912)

    1677- حتى طولانىترين شب نيز به خورشيد مىرسد. (5769-0912)

    1678- حافظ ز چشمان قشنگ تو غزل ساخت. هر كس كه تو را ديد به چشمان تو دلباخت . نقاش غزل تا كه به چشمان تو پرداخت . ديوانه شد از طرز نگاهت قلم انداخت. (8717-0936)

    1679- توزندگيت بارون نباش كه فكركني بامنت خودتو به شيشه مي كوبي ابرباش تامنتظرت باشن كه بباري(6094-0915)

    1680- تو به من بگو زشت من به تو ميگم قشنگ بذار هر دوتا مون به هم دروغ بگيم. (1442-0935)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     


     




    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive