به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, June 17, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. 10 Bavare Ghalat Dar Morede Technology



 

 

 
 

 

 

       

   <br/><a href="http://i40.tinypic.com/2hyjeqb.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

 

 

 

 


 
   
 

امروزه فناوری زندگی ما را احاطه کرده و نیاز ما به آن گاه به صورت اجباری و گاه اختیاری است اما با حضور این پدیده‏ها در زندگی برداشتهای غلط و باورهای اشتباهی نیز همراه با آن در بین مردم و جوامع رایج شده است. در اینجا ۱۰ مورد از رایجترین باورهای اشتباه را خدمتتان عرض می‏نمایم :

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۱ – انفجار تلفن همراه

باور غلط : استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین خطر آفرین است.

این باور غلط پس از انتشار ایمیلهایی که در مورد انفجار موبایل بود در میان مردم رایج شد. از مفهوم ایمیلها اینطور بر می‏آمد که از طرف شرکت نفتی شل (Shell Oil) ارسال شده باشد اما شرکت شل این مطلب را انکار نمود. با این وجود علاوه بر اینکه هیچ موردی در رابطه با انفجار یک پمپ بنزین توسط موبایل ثبت نشده است، با بررسی‏هایی که بر روی انواع تلفنهای همراه صورت گرفت اینطور برآمد که هرگز یک تلفن همراه باعث انفجار نمی‏گردد.
Snopes سایتی که به شایعه‏ها و باورهای غلط عوام می‏پردازد اینگونه می‏نویسد : "در اخبار متناوبا اینگونه منتشر می‏شود که یک پمپ بنزین به دلیل استفاده موبایل در آن آتش گرفت و پلیس و آتش نشانی معمولا استفاده از تلفن همراه و آتش گرفتن پمپ بنزین را به هم ربط می‏دهند." اما علیرغم عدم وجود هرگونه مدرکی دال بر اینکه استفاده از تلفن همراه می‏تواند باعث انفجار در پمپ بنزین گردد، استرالیا و نیوزلند از تابلوهای "عدم استفاده از تلفن همراه" در پمپ بنزین‏های خود استفاده می‏نمایند و جالبتر اینکه در ایالت ایلی‏نویز در آمریکا، این عمل جرم محسوب می‏گردد. (البته ناگفته نماند که در پمپ بنزین‏های ما نیز چنین تابلویی دیده می‏شود).

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۲ – اولین پرواز به آنطرف اقیانوس اطلس

باور غلط : آقای چارلز لیندبرگ (Charles Lindbergh) اولین کسی است که اقیانوس اطلس را با هواپیما پیموده است.

چارلز لیندبرگ اولین کسی نیست که به آن طرف اقیانوس اطلس پرواز کرده، اگرچه وی برای اولین بار بر روی آن پرواز کرده است. اولین پروازی که به طور کامل اقیانوس اطلس را دربرگرفته است، بین ۸ تا ۳۱ می ۱۹۱۹ توسط هواپیمای NC-4 Navy-Curtiss که کل این سفر ۲۴ روز به طول انجامیده است. این پرواز به خلبانی جان آلکاک و آرتور ویتن براون (John Alcock and Arthur Whitten Brown) توسط هواپیمای دستکاری شدۀ ویکرز ویمی (Vickers Vimy bomber) انجام گرفته است.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۳ – فرود هواپیما بر روی بزرگراه

تصور غلط : سیستم بزرگراههای آمریکا برای نشست اضطراری هواپیماها نیز آمادگی دارد.

بزرگراههای آمریکا به هیچ وجه برای نشست هواپیماها طرح ریزی نشده‏اند اگرچه در اتوبان‏ها باید به ازای هر ۵ یا ۱۰ مایل یک منطقه برای فرود اضطراری در نظر گرفته شود. اما این سیستم واقعا در قسمتهایی از آلمان و بعدها سوییس در سالهای جنگ جهانی دوم و جنگ سرد ساخته شده‏ است.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۴ – گوتمبرگ و دستگاه چاپ

باور غلط : آقای یوهانس گوتمبرگ ماشین چاپ را اختراع نموده است.

آقای گوتمبرگ اولین کسی نبوده که دستگاه چاپ را اختراع نموده است بلکه این دستگاهها سالها پیش از آن، به صورت بسیار مبتدی در چین و کره مورد استفاده قرار می‏گرفته است. ممکن است گوتمبرگ خود جداگانه این دستگاه را اختراع کرده باشد. نکته اینجاست که این اختراع تاثیر شگرفی بر فرهنگ شرق داشته است. و اما تصور غلط دیگر درباره گوتمبرگ این است که اولین چاپی که وی منتشر نمود، نسخۀ لاتین کتاب مقدس است که هم اکنون نیز بعضی ها به نام کتاب مقدس گوتمبرگ آنرا می‏خوانند. در حالی که وی فقط به دلیل اینکه تصور می‏نمود که اگر وی این کتاب را به لاتین منتشر کند، بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت اما باید دقت داشت که پیش از کتاب مقدسی که وی به زبان لاتین منتشر نموده، کتابها و نسخ چاپی دیگری را در رابطه با کلیسای کاتولیک در دسترس قرار داده بود.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۵ – کوکی‏ها (Cookies) در اینترنت

تصور اشتباه : کوکی‏ها در اینترنت خطرناک هستند و باید از آنها جلوگیری بعمل آورد.

در واقع کوکی‏ها یک عبارت متنی بسیار کوتاه هستند که پس از بازدید از اکثر سایتهای اینترنتی، در کامپیوتر ما باقی می‏مانند و حاوی اطلاعاتی که رفتار ما را در آن سایت حفظ می‏کند است مثلا رمز ورود به بخشی از آن سایت و … . اگر حفرۀ امنیتی در مرورگر ما وجود نداشته باشد، هیچ خطری در کار نیست و کوکی‏ها هیچ دسترسی به فایلها و تنظیمات سیستم ما نخواهند داشت. تنها چیزی که در مورد کوکی‏ها گاهی نگران کننده می‏شودف رفتار ما در بازدید و بررسی سایتهاست.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۶ – سیستم عامل مکینتاش و ویروسها

باور غلط : سیستم عامل مکینتاش آلوده به ویروس نمی‏شود.

درحالیکه این درست است که سیستم عاملهای مک تقریبا ویروس نمی‏گیرند اما بازهم حرفهایی برای گفتن وجود دارد. اول اینکه ابرویروسهایی که سیستم مایکروسافت ورد و اکسل را آلوده می‏کنند -  با توجه به اینکه این نرم افزارها برای مک هم قابل استفاده هستند - خطرناک نشان داده‏اند. همچنین اَپل، اخیرا چهار ویروس را برای سیستم عامل‏های مک شناسایی نموده، اگرچه کمتر دیده می‏شوند. دلیل عمده کم بودن تعداد ویروسهایی که می‏توانند سیستم‏های مک را آلوده کنند این است که این سیستم عامل بر پایۀ سیستم یونیکس ساخته شده که معمولا از راه اندازی نرم‏افزارهایی که می‏توانند آلوده کننده باشند، جلوگیری بعمل می‏آورد.

در اینجا لیستی از ویروسهای سیستم عامل مک آمده است.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۷ – هیتلر و اتوبان

تصور غلط : اتوبان را هیتلر اختراع کرده است.

بسیاری از مردم (بخصوص در آلمان) اینطور تصور می‏نمایند که ایدۀ ساخت اتوبان (در واقع مسیر بزرگ موتور رو) را هیتلر (به همراه نازی‏ها) در آلمان ارائه نموده است (اولین مسیری که اختصاصا برای موتورسوارها در جهان در نظرگرفته شده بود). اما حقیقت این است که اولین اتوبان در سال ۱۹۳۱ توسط کُنراد آدنور، شهردار شهر کلن در آلمان افتتاح شده که این افتتاحیه دو سال قبل از صدراعظم شدن هیتلراست. جالب اینجاست که اولیه‏ترین اتوبان ساخته شده که در واقع یک مسیر موتور روی ساده بوده، در ۲۱ سپتامبر ۱۹۲۴ در میلان در زمان حکومت بنیتو موسولینی بوده است.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۸ – سرویس بهداشتی هواپیما

باور اشتباه : دستشویی هواپیماها در حین پرواز خالی می‏شود!

نه تنها هواپیماها در حین پرواز این کار را انجام نمی‏دهند، بلکه این غیرممکن است که چنین عملی صورت گیرد. در اینصورت شدت هوای خروجی آنچنان فشاری را وارد خواهد نمود همه چیز را به بیرون می‏کشد. سیستم توالت هواپیماها به این صورت است که آب دستشویی به مخزنی مخصوص وارد شده و تا زمان نشست هواپیما در فرودگاه تخلیه نمی‏گردد. پس با خیال راحت در خیابانها قدم بزنید! شاید برایتان جالب باشد که صدای مکشی که پس از فشردن کلید تخلیه در توالت هواپیما می‏شنوید به این دلیل است که با مصرف مقدار بسیار کمی از آب و با کمک مکش، عملیات تخلیه صورت می‏پذیرد تا از مصرف بیش از حد آب جلوگیری گردد.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۹ – اولین بازی کامپیوتری

تصور غلط : اولین بازی کامپیوتری، Pong بوده است.

کامپیوترها بیش از آنچه که ما تصور می‏کنیم قدیمی هستند و هنگامی که صحبت از اولین بازی کامپیوتری به میان می‏آید، نام Pong بر زبانها جاری می‏شود. این بازی در سال ۱۹۷۲ توسط شرکت Atari (آتاری) ساخته شد که شامل دو راکت پینگ پنگ بود و یک توپ که باید کنترل می‏گشت و همین بازی اولین بازی موفق در زمینه فروش بود که صنعت ساخت بازی‏های کامپیوتری را پی‏ریزی نمود. اما… ۲۰ سال قبلتر، در سال ۱۹۵۲ بازی دیگری ساخته شده‏ بود. نام این بازی OXO بود و همان بازی ضربدر دایره (tic-tac-toe) خودمان بود که بر روی کامپیوترهای EDSAC  اجرا می‏شد و می‏بایست یک ردیف سه‏تایی از دایره یا ضربدر را درست می‏نمودیم. این بازی توسط آلکساندر داگلاس جهت ارائه به عنوان تز پایان دوره در دانشگاه کمبریج ساخته شده بود. برای اهل فن، این مطلب که اولین بازی کامپیوتری حدود ۶۰ سال پیش ساخته شده متحیر کننده است.

http://www.findinvis.com/pic/Line/x4a.gif

۱۰ – وب / اینترنت

باور رایج : وب همان اینترنت است.

این باور که بسیاری از مردم وب را همان اینترنت می‏خوانند بسیار رایج است اما اینترنت در سال ۱۹۸۳ وقتی که آرپانت (َArpanet)- جد بزرگ اینترنت امروز- شروع به استفاده از پروتکل TCP/IP نمود، شکل گرفت. وب توسط مردی انگلیسی به نام تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. شبکه جهانی وب از سرورها که صفحات را در بر دارند و دریافت کننده‏های بسیاری (مانند Firefox, IE, Apple Safari) که صفحات را نشان می‏دهند ساخته شده است. در واقع اینترنت مجموعه‏ای از فناوری است که موجودیت وب را رقم زده است. اگر اینترنت نبود، وب توانایی بروز خود را به این صورت که شاهد هستیم نداشت؛ اما اگر وب نبود، اینترنت همچنان به موجودیت خود ادامه می‏داد. باید دقت داشت که بسیاری از برنامه‏های تحت شبکه، بدون نیاز به وب کار می‏کنند مانند ایمیل، اف تی پی (FTP)، چت مبتنی بر اینترنت (IRC)، نرم افزارهای پیغام رسان، تل نت (telnet)، تورنت (Torrent) و..

 

Copyright?2009 Jaraghe Group By Mona . All right reserved .


TinyPic image


 
 


__._,_.___


Jaraaghe Group 

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive