به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, June 27, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1093)



 

 
 

 

       

  


 
 
 

1093

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1093:: يکشنبه 7 تير 1388

www.mobin-group.com

بینگ: موتور جستجوگر جدید مایکروسافت

سلام عرض شد
بینگ، آخرین تلاش مایکروسافت برای رسیدن به جایگاه گوگل به عنوان بهترین موتور جستجوی جهان است. جالب آنکه مایکروسافتی‌ها هر بار پس از هیاهوی تبلیغاتی بسیار با یک نام جدید و طراحی جدید به رقابت باز می‌گردند و تنها چندماه بعد در سکوت کامل و در حالی صحنه رقابت را ترک می‌کنند که کمترین موفقیتی را تصاحب کرده‌اند. بعد از MSN و Live حالا نوبت Bing است تا سادگی و قدرت گوگل را به چالش بکشد.
اولین چیزی که در بینگ با آن مواجه می‌شوید تصویر پشت‌زمینه زیبای سایت است که بصورت روزانه تغییر می‌کند.نکته جالب آنکه در صورتی که منطقه زمانی یا کشور خود را در بینگ تغییر دهید تصویر متناسب با فرهنگ و موقعیت جغرافیایی آن کشور نمایش داده می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نصب Silverlight تصویر پشت‌زمینه را با کلیک بر روی فلش‌های کوچکی که در پایین تصویر وجود دارد تغییر دهید. اگر مایل هستید تا همه امکانات بینگ را امتحان کنید توصیه می‌کنیم تا زبان سایت را از حالت امریکا تغییر ندهید ، چرا که در زبان‌های دیگر برخی امکانات مانند جستجوی تصاویر ویدیویی ، نقشه و … حذف می‌شود.
از ظواهر که بگذریم گزارش‌ها نشان می‌دهد نتایج جستجو کاملا مشابه با نتایجی است که پیش از این Live.com ارائه می‌داد و شاید با این اوضاع باید نتیجه گرفت که Bing نسخه‌ای زیباتر از Live اما با همان هسته کاری و نتایج است. نتایجی که قابل قیاس با نتیجه‌های جستجوی گوگل نیست و در صورتی که بینگ چیز بیشتری از لایو نداشته باشد باید فکر موفقیت و تسخیر جایگاه گوگل را از سر خود بیرون کند.
اگر بی‌طرفانه نگاه کنیم برخی از امکانات بینگ جالب است. برای مثال در نتایج جستجو هنگامی که با ماوس بر روی یک نتیجه جستجو برویم، قسمتی از متن آن صفحه وب در کنار صفحه نمایش داده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جالب توجه بینگ می‌توان به ذخیره جستجوهای شما برای دسترسی آسان‌تر به آن در حساب Skydrive شما یا در داخل سرویس بینگ اشاره داشت.همچنین می‌توان نتایج جستجو را از طریق ایمیل ارسال داشت یا در اکانت فیس‌بوک ثبت نمود.
 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • پانورامای زیبا از تخت جمشید
  • ويدئويي در مورد مرگ مرحوم ندا آقا سلطان
  • دانشنامه گرافیکی: نیروگاه اتمی چگونه کار می کند؟
  • عکس هایي از مایکل جکسون
  • کامل‌ترین راهنمای توییتر
  • معرفي و دانلود فيلم : پاريس
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : امپراطوري فراموش شده آفريقا
  • دانلود انيميشن : Curious George Takes a Job and More Monkey Business
  • آلبوم جدید و زیبای Alexander Rybak با نام Fairytale
  • ورژن دوم کنسرت زيباي Camel Footage
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای Julio Iglesias با نام باور کن
  • فایلهای محرمانه کول دیسک خود را پنهان سازید!
  • نرم افزار LCGJukebox 2.41 سلطان پخش موزیک در گوشیهای سیمبیان
  • شگلات سازي را تجربه کنيد!
  • خود شناسی از روی امضاء
  • خبرهای کوتاه از همه جا!
  • بازخواني يک بيانيه
  • شليک نخستين گلوله جنگ جهاني اول
  • جديدترين شماره از هفته نامه معتبر The Economist
  • تجربه زیسته: «آموزش رانندگی با مخلفات»
  • چگونه وقتی حرفی برای گفتن ندارید، مکالمه را آغاز کنید
  • نكاتي در مورد اطو و اطو کشی
  • عطر درمانی! راز زیبایی
  • سالمترین موادغذایی برای نگهداری در یخچال
  • رمز داشتن دختری دانا
  • تقلب روسی!
  • نگاه سیستمی به انتخابات و روش‌های تقلب
  • ده کشف و اختراع که جهان را تغییر دادند
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

پانورامای زیبا از تخت جمشید
ويدئويي در مورد مرگ مرحوم ندا آقا سلطان
تصاويري از قصر باشکوه Gyeongbokgung در سئول
تابستان گرم نیست!
اگر با گاز محل زندگی و کار را خنک ، خنک کنید
دانشنامه گرافیکی: نیروگاه اتمی چگونه کار می کند؟
ساخت بنر فلش به صورت آنلاین
ویژه نامه فاجعه 7تیر و شهادت شهید دکتر بهشتی
بازي فلش: 50 فيلمي که در اين نقاشي پنهان شده اند!
عکس هایي از مایکل جکسون
کامل‌ترین راهنمای توییتر
خودم خيلي دوست دارم، در توييتر فعال بشم، البته ايشالا بعد از اينکه از فيلتر خارج شد!
پاسخ وزارت كشور به يكايك ابهامات
اينترنت چگونه فکر مي کند؟
سايت جالبي که با وارد کردن نام افراد، کشورها و ... در اين سايت مي توانيد پي ببريد که جو عمومي اينترنت در مورد آنها چگونه است (چند درصد منفي يا مثبت!)

 

 

www.mobin-group.com

خانواده مایکل جکسون در پی کالبدشکافی
مجدد هستند

دوستان خانواده مایکل جکسون می گویند سوال های زیادی برای بستگان او درباره علت مرگش وجود دارد.
مایکل جکسون روز پنجشنبه به طور ناگهانی درگذشت. او پنجاه سال سن داشت.
جسی جکسون، سیاستمدار آمریکایی و از فعالان جنبش مدنی در این کشور به رسانه ها گفته است خانواده جکسون از این که برای مشخص شدن علت مرگ او باید چهار تا شش هفته منتظر بمانند ناراحت هستند.
به گفته آقای جکسون آنها خواستار تحقیق از پزشک شخصی مایکل جکسون هستند.
کانراد ماری، پزشک آقای جکسون که در لحظه بی هوش شدن او در منزلش حضور داشت، روز شنبه برای تحقیق به اداره پلیس رفته بود.
به گفته جسی جکسون، خانواده مایکل جکسون می خواهند از پزشک او سوال هایی بپرسند از جمله این که پیش از مرگ او چه داروهایی را برایش تجویز کرده است.
جسی جکسون گفت دکتر ماری پس از انتقال مایکل جکسون به بیمارستان برای چند ساعت ناپدید بوده است و این موضوع سوال هایی را به وجود آورده است.
پزشکی قانونی لس آنجلس روز جمعه با کالبدشکافی از مایکل جکسون هرگونه توطئه را در مرگ او رد کرد ولی گفت برای نتیجه قطعی به انجام بعضی آزمایش ها که چهار تا شش هفته طول می کشد، نیاز است.
همزمان، جوزف جکسون پدر مایکل جکسون با انتشار بیانیه ای مرگ فرزندش را "تیره ترین لحظه زندگی" خود و خانواده اش دانسته است.
خانواده جکسون همچنین از طرفداران مایکل جکسون برای حمایتشان قدردانی کرده است.
ال شارپتون، از دیگر فعالان جنبش مدنی آمریکا و دوستان خانوادگی مایکل جکسون گفته است خانواده اش قصد دارند جشن هایی را به طور همزمان در سراسر جهان برای گرامی داشت یاد او برگزار کنند.
به گفته آقای شارپتون هدف از برگزاری این مراسم توجه مردم به هنر مایکل جکسون به جای مشکلات شخصی اوست.
مایکل جکسون سابقه ابتلا به بیماری های مختلفی را داشت و بعضی از دوستانش می گویند او مقادیر زیادی داروی مسکن مصرف می کرد.
آقای جکسون روز پنجشنبه در خانه اش در لس آنجلس از حال رفت و اطرافیانش با اورژانس تماس گرفتند.
نوار مکالمه یکی از اطرافیان آقای جکسون با اورژانس منتشر شده که نشان می دهد این فرد از بیهوشی و قطع تنفس او خبر می دهد.
به گفته این فرد، پزشک شخصی آقای جکسون در زمان تماس با اورژانس برای احیای قلبی–تنفسی او در حال تلاش بوده است.
مرگ مایکل جکسون دو ساعت پس از انتقال او به بیمارستان اعلام شد.

بیانیه مجمع تشخيص مصلحت درباره انتخابات اخیر

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح ديروز در جلسه خود پس از بحث و بررسی های مبسوط درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری و تحولات پس از آن بیانیه زیر را در خصوص مسائل انتخابات صادر کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مشارکت گسترده و بی نظیر مردم در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، نمایشگر پیوند وثیق ملت با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل و لبیک به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است که دنیای مدعی دمکراسی را به چالش کشید و مردم سالاری دینی را در جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشت.
مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از حضور سرافرازانه مردم در انتخابات و از رهبری معظم انقلاب اسلامی بخاطر رهنمودهای حکیمانه و راهگشا، صمیمانه سپاسگزاری نموده و همه مردم عزیز بویژه هواداران نامزدهای انتخاباتی را به نصب العین قرار دادن فرمایشات و توصیه های معظم له دعوت و موارد زیر را نیز توصیه می نماید:
1- بهترین و مناسب ترین راه برای حل منازعات و اختلافات و شبهات را تمکین در برابر قانون و پیگیری امور تا حل مسائل از طریق مجاری مربوطه دانسته و همگان را دعوت به آن می نماید.
2- شورای محترم نگهبان در جهت رسیدگی دقیق و خداپسندانه به کلیه شکایات و اعتراضات و پاسخ به شبهات با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب در جهت تمدید مهلت رسیدگی و استفاده از کارشناسان با ترکیب مناسب و تاکید معظم له بر ایجاد اعتماد لازم در جامعه، توصیه موکد می نماید.
3- از کلیه نامزدهای انتخاباتی می خواهد نهایت همکاری را با شورای محترم نگهبان معمول داشته و با بهره گیری از این فرصت مناسب و فضای ایجاد شده، مدارک و شواهد خویش را برای رسیدگی همه جانبه و دقیق به آن شورا ارائه دهند.

اعتراض به اکران فیلم در عربستان پس از 30 سال

فیلمی که به اکران درآمد "مناحی" نام داشت و در "مرکز فرهنگی ملک فهد" به نمایش درآمد اما جمعی از مسلمانان افراطی عربستان با حضور در این مرکز فرهنگی تلاش کردند مانع نمایش این فیلم شوند.
فیلم مناحی، یک فیلم کمدی است که داستان مشکلات یک مرد بدوی در شهر را بیان می کند و پیشتر در شهرهای دیگر عربستان که فضای آنها کمتر مذهبی است بطور خصوصی به نمایش درآمده بود.
در عربستان سعودی نمایش فیلم در سینما در دهه 70 میلادی ممنوع اعلام شد که در پی شدت گرفتن فعالیت های ساختمانی و توسعه اقتصادی به اتکای درآمد نفت، رهبران مذهبی این کشور، نگران از آلوده شدن مردم عربستان به عناصر خارجی، اقدام هایی را انجام داند که به تعطیلی کلیه سینماهای این کشور منجر شد.
گرچه در اکران های اخیر تنها ورود مردان و کودکان (از جمله دختران زیر 10 سال) به سینما مجاز بود، اما معترضان در مرکز فرهنگی ملک فهد تماشای فیلم را عملی گناه آلود خواندند و کارگردان این فیلم هم که یک تبعه عربستان سعودی است می گوید علیه جان او تهدید هایی صورت گرفته است.
این در حالی است که فیلم مناحی توسط شرکتی تهیه شده که به شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سعودی تعلق دارد و همزمان در شهرهای دیگر عربستان از جمله جده هم به نمایش درآمده است، اما مقررات اسلامی در ریاض به شیوه سختگیرانه تری اجرا می شود.
ولید بن طلال از بستگان نزدیک ملک عبدالله است و مجله اقتصادی فوربس نام او را به عنوان سیزدهمین فرد ثروتمند جهان منتشر کرد.
با وجود تمام محدودیت هایی که در اکران این فیلم (روزانه در دو سانس) به اجرا گذاشته شد، این اقدام جسورانه قلمداد می شود.
اکران عمومی اولین فیلم پس از 30 سال را می توان همگام با روندی قلمداد کرد که پس از رسیدن ملک عبدالله به قدرت در سال 2005 در عربستان رخ داد و هدف آن بازترکردن نسبی فضای فرهنگی این کشور بود، اما این اقدام باعث خشم محافظه کاران شده که برخی از آنها افرادی چون ولید بن طلال را "به اندازه قاچاقچیان مواد مخدر خطرناک" توصیف کرده اند زیرا آنها در کانال های تلویزیونی خود هم فیلم سینمایی به نمایش می گذارند.
با این حال به نظر می رسد اقدامی اینچنینی مورد حمایت حکومت عربستان است. سال گذشته عربستان در شهر دمام میزبان اولین جشنواره سینمایی خود بود که حضور وزیر اطلاعات عربستان در این جشنواره به عنوان نشانه حمایت حکومت تعبیر شد.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

پاريس
Paris

نويسنده و کارگردان: سدريک کلاپيش. موسيقي: رابرت برک، لواک دوري، کريستوفر مينک. مدير فيلمبرداري: ‏کريستوفر بوکارن. تدوين: فرانسين سندبرگ. طراح صحنه: ماري شمينال. بازيگران: ژوليت بينوش[اليز]، رومن ‏دوريس[پي ير]، فابريس لوچيني[رولان ورنوي]، آلبر دوپونتل[ژان]، فرانسوا کلوزه[فيليپ ورنوي]، کارين ويار[نان ‏فروش]، ژيل للوش[فرانکي]، ملاني لوران[لتيشيا]، زين الدين سوآلم[مراد]، ژولي فريه[کارولين]، اليويا بونامي[دايان]. ‏‏130 دقيقه. محصول 2008 فرانسه. ‏
پي ير رقصنده اي حرفه اي که از عارضه قلبي خطرناکي رنج مي برد، در انتظار عمل تعويض قلب که شايد زندگي ‏دوباره به وي ببخشد، کاري به جز نگاه کردن به مردم پيرامون خويش از بالکن آپارتمانش در شهر پاريس ندارد. ‏خواهرش اليز وقتي از بيماري وي باخبر مي شود، براي اين که آخرين روزهاي احتمالي زندگي برادرش را با وي ‏باشد، به همراه سه فرزندش به آپارتمان وي نقل مکان مي کند. او نيز مشکلات خودش را دارد. به مردي-ژان- در بازار ‏ميوه فروش ها علاقمند شده، که از همسرش جدا شده است. اما همسرش هنوز در کنار وي کار مي کند و روابطش با ‏ديگر مردها از جمله مراد به مذاق وي خوش آيند نيست. پي ير که به نگاه کردن از بالکن ادامه مي دهد، دختر زيبايي را ‏در آپارتمان مقابل کشف مي کند و اميدوار است با وي آشنا شده و قبل از مرگ يک بار ديگر عشق را تجربه کند. اما ‏دختر جوان و دانشجو با پسري ديگر دوست بوده و استادش نيز شيفته وي شده است. استادي دچار بحران ميان سالي و ‏تنها که برادر آرشتيکتش در صدد ساخت مجتمع بزرگي است و هر دو پدر کهن سال خود را به تازگي از دست داده اند. ‏به نظر مي رسد اين پاريسي ها هر کدام مشکلات خودشان را در اين ابرشهر دارند، شهري که بسياري ها از جمله ‏اهالي کامرون مشتاق سفر قاچاق کار در آن هستند....‏

چرا بايد ديد؟
سدريک کلاپيش براي ايراني نبايد فيلمساز شناخته شده اي باشد، کلاپيش متولد 1961 نويي سور سن و يهودي تبار است. در دانشگاه پاريس سوم درس خوانده و پايان نامه اش را درباره ‏وودي آلن نوشته است. دوبار در آزمون ورودي ايدک رد شده و بعدها به دانشکده فيلم نيويورک پيوسته است. با ساختن ‏فيلم کوتاه آغاز کرده و مدتي فيلمبردار بوده و سپس شروع به کارگرداني کرده است. بعدها در دانشگاه هاي کلمبيا،سيتي ‏کالج نيويورک و مدرسه هنرهاي بصري تدريس کرده، و اراداتي غريب به جان کاساوتيس، مارتين اسکورسيزي، ‏اينگمار برگمان، وودي آلن و موريس پيالا دارد. کلاپيش در بازگشت به فرانسه با نوشتن فيلمنامه شروع به کار کرده و ‏به موازات فيلم هاي سينمايي به ساختن مستندهايي درباره حيوانات نيز اشتغال دارد. برجسته ترين کار وي در اين زمينه ‏فيلم مستندي است که درباره قبيله ماسايي در کنيا به سال 1990 براي تلويزوين فرانسه ساخته است. کلاپيش اولين فيلم ‏بلندش را دو سال بعد به نام ‏Riens du tout‏ کارگرداني کرد که به عنوان بهترين کار اول در مراسم سزار مورد توجه ‏قرار گرفت. دومين فيلمش جواني خطرناک/روزهاي خوش قديم که تکيه بر خاطرات شخصي وي داشت نظر مردم را ‏در جشنواره پاريس به شدت جلب کرد و سومين فيلمش هر کسي دنبال گربه خودش/وقتي گربه تان شما را ترک مي کند ‏اولين جايزه معتبر بين المللي را از جشنواره برلين براي وي به دنبال آورد. تمامي اين فيلم هاي رگه هاي از کمدي يا ‏رومانس در خود داشت، اما فيلم بعدي وي به نام شايد در 1999 در گونه علمي تخيلي سبب حيرت علاقمندان کارنامه ‏وي شد. سه سال بعد کلاپيش با بازگشت به حيطه آشناي خودش در آپارتمان اسپانيايي بزرگ ترين موفقيت تجاري و ‏هنري کارنامه اش را رقم زد و 8 جايزه معتبر به آن افزود. ولي شگفتي با طبع آزمايي کلاپيش در گونه جنايي ‏Ni ‎pour, ni contre (bien au contraire)‎‏ انتظار تماشاگران را مي کشيد، که فرجامي خوش نداشت. اين امر سبب شد ‏تا کلاپيش با فيلم عروسک هاي روسي در سال 2005 به ترکيب موفق کمدي، عاشقانه و درام بازگردد و تدارک ساخت ‏بزرگ ترين و بلندپروازنه ترين فيلم خود را ببيند. عروسک هاي روسي با شرکت رومن دوريس را مي شود مقدمه اي ‏براي ساخت پاريس محسوب کرد. کلاپيش با دوريس در فيلم جواني خطرناک آشنا شد، که بعدها بازيگر ثابت فيلم هاي ‏او گشت و اينک نقش اصلي پاريس را نيز بر عهده دارد. ‏
پاريس يا به قولي عروس شهرهاي جهان در طول صد سال گذشته موضوع کتاب ها و فيلم هاي بسياري بوده است. مدت ‏زيادي از ساخت دوستت دارم پاريس نگذشته و بديهي است نمايش فيلمي با همين موضوع به اندازه کافي مي تواند ‏کنجکاو برانگيز باشد. پاريس براي کلاپيش فقط يک شهر نيست، بلکه نمادي از دنيا و شادي ها و غم هاي آن است که ‏مي تواند رنگي متفاوت در زير اين آسمان داشته باشد. شهري که ميان مظاهر مدرن و کهن قرار گرفته و آدم هايي با ‏نژادهاي گوناگون تنوعي جمعيتي نيز به آن داده اند. کلاپيش قصه خود را به نوعي از ديدگاه جواني رو به مرگ روايت ‏مي کند. اين آدم ها از برابر بالکن منزل او و برخي در پايان فيلم از برابر تاکسي که او را به بيمارستان مي برد، مي ‏گذرند و شايد هم مي رقصند. اينها پاريسي هاي امروزند با بيماري ها، خوشي هاي ناپايدار و مرگ هاي زودرس شان ‏که مي تواند بعضي را وادار به اتخاذ راهي تازه در زندگي کند. افرادي با مشغل گوناگون از رقصنده تا نان فروشي ‏پرخاش جو و مونث تا معماري احساساتي و استاد دانشگاهي افسرده و مهاجري غير قانوني از کامرون که رسيدن به ‏پاريس برايش ارزش هر کاري را دارد. اين آدم هاي متفاوت از کنار هم مي گذرند، با هم برخورد مي کنند و بر زندگي ‏يکديگر اثر مي گذارند. اما هر کدام زندگي منحصر به فرد خويش را نيز دارند. شايد مشکلات شان از نظر تماشاگران ‏چندان مهم به نظر نيايد-به جز پي ير رو به مرگ- اما براي خود آنها واقعاً بزرگ است و شايد مهم ترين چيزهاي دنيا...‏
کلاپيش روايت خود را با موسيقي وحدت بخش و نگاه هاي پي ير پيش مي برد که گاه اين روند با نمايش صحنه هايي از ‏کامرون بر هم مي خورد و به نظر تکه نچسب مي آيد و گاه نيز داستانک هايي مانند زن صاحب نانوايي و خديجه شاگرد ‏تازه اش را ناگفته مي گذارد. اما با اين حال موفق مي شود شما را نشبت به سرنوشت همه شخصيت هاي فيلم علاقمند ‏کند. کاري که با فرانسوي ها نيز کرده و نزديک به دو ميلون نفرشان را به سينماها کشانده است. چنين رقمي براي فيلمي ‏فاقد قصه رايج و هيجان و حادثه متعارف يک پيروزي است و ستايش نامه اي است براي يک شهر زيبا که پي ير در ‏پايان فيلم با محدود کردن نقطه ديد خود به آسمان آن مي کوشد فقط زيبايي هايش را ببيند. پاريس به عنوان يک فيلم جدي ‏درباره مرگ و زندگي نيز قابل توجه است و اينکه چگونه مي شود اين فاصله کوتاه ميان تولد و مرگ را گذراند. پاريس ‏را مي شود اداي دين کلاپيش به منهتن وودي آلن نيز دانست، ولي بدون شک پاريس کجا و منهتن کجا؟!‏
ژانر: کمدي، درام، عاشقانه. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD1.part1.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD1.part2.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD1.part3.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD1.part4.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD1.part5.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD1.part6.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD1.part7.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD2.part1.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD2.part2.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD2.part3.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD2.part4.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD2.part5.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD2.part6.rar 
Paris.2008.DVDRip.XviD-MESS-CD2.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

امپراطوري فراموش شده آفريقا
Africa's Forgotten Kingdom

مستند ديدني «امپراطوري فراموش شده افريقا»
محصول کانال نشنال جئوگرافيک

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part01.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part02.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part03.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part04.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part05.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part06.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part07.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part08.rar  
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.part09.rar

زيرنويس:
National.Geographic.Africas.Forgotten.Kingdom.Subs.ENG.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Curious George Takes a Job
and More Monkey Business


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

aspyre-cgtaj.part1.rar
aspyre-cgtaj.part2.rar
aspyre-cgtaj.part3.rar
aspyre-cgtaj.part4.rar
aspyre-cgtaj.part5.rar
aspyre-cgtaj.part6.rar
aspyre-cgtaj.part7.rar
aspyre-cgtaj.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Fairytale
باصداي Alexander Rybak

آلبوم جدید و زیبای Alexander Rybak با نام Fairytale
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

جديد: دانلود کنسرت

Camel Footage, Vol. 2

ورژن دوم کنسرت زيباي Camel Footage

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

Camel Footage, Vol. 2 part 1 
Camel Footage, Vol. 2 part 2 
Camel Footage, Vol. 2 part 3 
Camel Footage, Vol. 2 part 4 
Camel Footage, Vol. 2 part 5 
Camel Footage, Vol. 2 part 6 
Camel Footage, Vol. 2 part 7 
Camel Footage, Vol. 2 part 8 
Camel Footage, Vol. 2 part 9 
Camel Footage, Vol. 2 part 10

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای Julio Iglesias با نام باور کن


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
فایلهای محرمانه کول دیسک خود را پنهان سازید!

اگر دقت کرده باشید مشاهده می کنید که USB درایوها کم کم جایگزین CD و DVD شده اند و حتی دستگاههای پخش کننده مالتی مدیا نیز مجهز به درگاه USB شده اند. همگانی شدن استفاده از USB نیز سبب شده تا این درایوهای کوچک به اشکال و اندازه های مختلف مطابق با سلایق گوناگون و با قیمتهای ارزان در اختیار کاربران قرار گیرد.
کوچکی ، سبکی ، قیمت ارزان و اشکال مختلف این وسیله سبب شده تا کاربران ترجیح دهند که پرونده ها ، فایلهای صوتی و تصویری و برنامه های قابل حمل و نقل خود را با این وسیله ها جابجا کنند و در اختیار داشته باشند.
این عمومیت استفاده البته سبب بروز مشکلاتی نیز می گردد به عنوان مثال سبب دست به دست شدن کول دیسکها و چرخش آنها در میان گروههای کاری با دوستی می گردد.در نتیجه برای اینکه بتوانبد تمامی فایلهای مورد علاقه خود را اعم از شخصی یا عمومی همیشه در یک درایو USB با خود داشته باشید چاره ای ندارید جز اینکه از دسترسی غیر مجاز به فایلهای شخصی خود در کول دیسک جلوگیری کنید و چه بهتر که با مخفی سازی این عمل را انجام دهید.
برنامه ای که معرفی می شود توانایی مخفی سازی فایلها و پوشه ها را به صورت انحصاری برای درایوهای USB و سایر درایوهای قابل حمل داراست.
این نرم افزار رایگان با نام WindMend Folder Hidden محیط کاربری ساده ای دارد و همانطور که اشاره شد تنها و به صورت انحصاری برای درایوهای قابل حمل کاربرد دارد و نه هارد دیسک ها.
پس از استفاده از این نرم افزار می توانید از مخفی ماندن فایلها و اطلاعات محرمانه خود مطمئن باشید به علاوه می توانید برای ورودی این نرم افزار نیز کلمه عبور معین سازید تا با اطمینان بیشتری از این نرم افزار استفاده کنید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
نرم افزار LCGJukebox 2.41
سلطان پخش موزیک در گوشیهای سیمبیان

امروز یکی از بهترین mp3 player هایی که برای سیمبیان ورژن 3 طراحی شده رو معرفی می کنیم .بی شک پس از نصب و استفاده از این mp3 player بر روی گوشی خود تفاوت چشمگیر این برنامه را با برنامه های مشابه حس خواهید کرد .

از خصوصیات بارز نرم افزار LCGJukebox می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- کیفیت صدای فوق العاده و بالای این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای مشابه
- دارا بودن انواع اکولایزر jazz - bass و … همانند نرم افزارهای کامپیوتری
- امکان استفاده از تایمر برای خارج شدن اطوماتیک نرم افزار پس از مدت زمان معین
- نمایش Lyric های موزیک
- نمایش تصاویر قرار داده شده بر روی موزیک
- کاربری آسان
- دارا بودن رقص نور
- پوسته شیشه ای (مطابق با تم گوشی شما هماهنگ می شود)
- امکان تغییر رنگ به دلخواه
- امکان پخش کانالهای رادیویی موزیک (با استفاده از GPRS)
- امکان نمایش Lyrics موزیک
- امکان نمایش تصویر ذخیره شده در موزیک (Album Pic)

و خیلی امکانات جالب دیگر که خودتان هنگام کار با برنامه به آن پی می برید .
همچنین با امکان جالب دیگری که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد ، هنگام Minimize کردن برنامه ، یک Toolbar کوچک در صفحه اصلی گوشیتون مشاهده میشه که شما را از وضعیت آهنگ در حال پخش مطلع می کند .

نسخه ای که هم اکنون در اختیارتان قرار داده می شود جدیدترین نسخه این نرم افزار است که به صورت ساین شده و کرک شده آماده دریافت است .
شایان ذکر است این نسخه بر خلاف نسخه های قبلی تاریخ انقضاء ندارد و Expire نخواهد خواهد شد …
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

شگلات سازي را تجربه کنيد!
Chocolatier: Decadence by Design

دوست داريد شگلات سازي را هم تجربه کنيد؟! بازي جذاب Chocolatier: Decadence by Design اين امکان را به شما مي دهد تا شگلات سازي را هم در کامپيوتر ترجبه کنيد.

حداقل سيستم مورد نياز:
OS: Windows 2000, Windows XP, Windows Me, Windows 98SE
Memory: 128 MB
DirectX: 7
CPU: P3 700

لينک دانلود (حجم فايل حدود 27 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

اثر آنجل بولیگان از مکزیک

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول اکرم (ص) می فرمایند:
مَن ساءَ خُلقُهُ عَذَّبَ نَفسَهُ وَ مَن كَبُرَ هَمُّهُ سَقُمَ بَدَنُهُ

هر کس بد اخلاق باشد، خودش را عذاب می‏دهد و هر کس غم و غصه ه‏ایش زیاد شود، تنش رنجور می ‏گردد.

نهج الفصاحه، ح 3002

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

آدم دو رو
همه راست میگفتن که تو آدم دو رویی هستی‎.‎.... یه روت ماهه, یه روت گل!


تو خوشگل
تو زیبا
تو ماه
تو بی نظیر
تو جزاب
تو بهترین
تو مهربون
تو یه فرشته
تو دوست داشتنی
.
.
.
‎ولی من چی؟ یه ادم خالی بند‎!!!‎


ای کاش
کاش می توانستم همچون پرنده ای پروبال شکسته باشم... تا در کنج قلبت خانه ای بسازم... تا آنفولانزای مرغی بگیری، بمیری‎...‎


صحرا
یادت باشه توی صحرای قلبم تو تنها شتری‎!!!


لوتی ترین اس ام اس سال
زنگ در خونتم هر کس تو رو بخواد باید منو بزنه

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

یوسف گم گشته

کوچك كه بودم، عادت كرده بودم كه بيشتر شب‌ها پيش از آن كه بخوابم، كنار پدربزرگ بنشينم؛ دست‌هايم را دور گردنش حلقه كنم، و از او بخواهم تا برايم قصّه‌اي بگويد. و او كه بسيار مهربان بود، هيچ‌گاه دست رد به سينه‌ام نمي‌زد. پدربزرگ مرد عجيبي بود. هميشه‌ مي‌خنديد يا حداقل لبخندي بر لب داشت. از آن آدم‌ةايي بود كه از حرف‌زدن با او خسته‌ نمي‌شدي. دلت مي‌خواست بنشيني، او همين‌طور حرف بزند و تو همين‌طور گوش كني. تا جايي كه به ياد دارم پدربزرگ هيچ‌وقت قصّه‌اي از خودش نمي‌ساخت. هرچه مي‌گفت واقعيت بود. داستان حضرت موسي را مي‌گفت. داستان حضرت سليمان را تعريف مي‌كرد. از حضرت يعقوب مي‌گفت. از ادريس پيامبر حرف مي‌زد. از حضرت آدم. ابراهيم. نوح. عيسي و يوسف. پدربزرگ داستان حضرت يوسف را مي‌گفت. از برادرانش مي‌گفت كه به او حسادت كردند. از چاهي كه او را درونش انداختند. از كارواني كه عبور مي‌كرد. از كساني كه براي خريداري يوسف زيبا صف كشيده بودند. از دربار عزيز مصر. از تهمت. از زندان. از رهايي. از ...
و من از ميان داستان‌هاي پدربزرگ، قصّه‌ي يوسف را بيشتر دوست مي‌داشتم. و اين شايد براي آن بود كه پدربزرگ به قصّه‌ي يوسف كه مي‌رسيد، جور ديگري مي‌شد. داستان يوسف را جور ديگري تعريف مي‌كرد. حال عجيبي پيدا مي‌كرد. چهره‌اش مي‌درخشيد. صدايش مي‌لرزيد. صورتش روشن‌تر از هميشه مي‌شد. و درست وقتي به آنجاي داستان مي‌رسيد كه حضرت يوسف از زندان آزاد مي‌شد، چشم‌هايش سرخِ سرخ مي‌شد و اشك‌هايش آرام روي صورتش مي‌لغزيد. من هم از گريه او گريه‌ام مي‌گرفت. آن‌وقت خودم را توي بغلش مي‌انداختم و مي‌گفتم: پدر بزرگ، براي چي گريه مي‌كنيد؟ من قصّه‌ي يوسف را خيلي دوست مي‌دارم، امّا شما هربار كه داستان حضرت يوسف را تعريف مي‌كنيد گريه‌تان مي‌گيرد. ديگر هيچ‌وقت قصّه‌ي يوسف را نگوييد؛ و پدربزرگ هربار اشك‌هايش را پاك مي‌كرد. لبخندي مي‌زد. مرا در آغوش مي‌فشرد و مي‌گفت: من هم داستان يوسف را دوست دارم. من هم يوسف گمگشته را دوست دارم. من هم ...
خوب يادم هست كه يك بار وقتي پدربزرگ به اصرار من دوباره مشغول تعريف داستان يوسف بود، وقتي به قسمتي رسيد كه حضرت را در بازار مي‌فروختند و هركس در حدّ وسع خويش قيمتي را پيشنهاد مي‌داد؛ با زبان كودكي از او پرسيدم: پدربزرگ اگر من هم توي آن بازار بودم و همه‌ي اسباب بازي‌هايم را مي‌دادم، مي‌توانستم يوسف را بخرم؟
پدربزرگ حسابي خنده‌اش گرفت. دستش را بر سرم كشيد و گفت: نه پسرم! توي آن بازار تنها عزيز مصر مي‌توانست قيمتي را كه براي فروش يوسف طلب مي‌كردند بدهد. آن وقت مكثي كرد. به آسمان شب چشم دوخت. و زير لب زمزمه كرد.
امّا يوسف ديگري هست كه همه مي‌توانند خريدار محبتش باشند. پرسيدم: يك يوسف ديگر؟ مگر يوسف ديگري هم هست؟ پدر بزرگ جواب داد: بله پسرم! يوسف ديگري هم هست. يوسفي كه تو هم مي‌تواني او را داشته باشي. ذوق‌زده و متعجب گفتم: اين يوسفي كه مي‌گوييد مثل حضرت يوسف است؟ به همان زيبايي؟ به همان خوبي و به همان مهرباني؟ پدربزرگ زمزمه كرد: او مهربان‌تر از يوسف است، و البته زيباتر و خوب‌تر. گفتم: چقدر بايد بدهيم تا آن يوسف را مال خودمان كنيم؟ باز اشك توي چشم‌هاي پدربزرگ حلقه زد. بايد دلت را بدهي پسرم. براي اينكه او را داشته باشي، بايد قسمتي از قلبت را مال او كني. هرچه بيشتر، بهتر. اگر دلت را به او بدهي، يوسف را به دست مي‌آوري. گفتم: يوسف شما كجاست تا دلم را به او بدهم؟ و پدربزرگ در ميان گريه گفت: در زندان غيبت پسرم. در زندان غيبت. زندان غيبت.
پدربزرگ سال‌ها پيش فوت كرد. اما خاطره‌ي او و قصّه‌هايش و خاطره‌ي يوسف گمگشته‌اش همواره در ذهن من ماند و امروز مي‌دانم، به خوبي مي‌دانم كه يوسفِ پدربزرگ چه كسي بوده است. اي كاش پدربزرگ همچنان زنده بود. دلم مي‌خواست به او بگويم كه من بهاي يوسف را به اندازه‌ي وسع خويش پرداخته‌ام؛ و يوسف مهربان در تمام اين سال‌ها بسيار بيش از بهايي كه پرداخته‌ام، بامن، نوكرِ كوچك دلداده‌اش مهرباني كرده است.
تو هم هركه هستي، مي‌تواني به اندازه‌ي وسع خويش خريدار مهرباني يوسف باشي. او دست رد به سينه‌ي هيچ‌كس نخواهد زد. كافي است بهاي محبّتش را بپردازي؛ يعني قسمتي از سرزمين قلبت را به نام او كني. هرچه بيشتر، بهتر. خوشا به حالت، اگر سند تمام سرزمين دلت را به نام يوسف كني. يوسف خوب. يوسف مهربان. يوسف دوست داشتني. يوسف غائب.

مهدي مهدي مهدي ...

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

آیوت ها

آیوت ها ثروتمندترین خاندان بازرگان دودمان اشکانیان بودند آنها در مدت 470سال کالاهای مورد نیاز مردم خاور و باختر جهان را فراهم و برایشان می فرستادند . آیوت یکم در جوانی پس از کمی تجارت برای بازرگانان خورده پا تصمیم گرفت خود این راه را ادامه دهد و تبدیل به بزرگترین بازرگان ایران گردد روزی که نخستین سفر بازرگانی خویش را در پیش داشت مردی میانسال پیش او آمد و گفت من بازرگانم همان جایی می روم که شما در پی آنید . آیا می خواهید همراه با هم این راه را برویم ؟
آیوت گفت هدف شما از سفر چیست ؟
آن مرد گفت : هم اکنون می خواهم بازرگانی کنم . شاید در بین راه و یا در آن شهر که می رویم کار پر درآمدتری یافتم . هدف من این است هر کاری که بهتر بود به آن بپردازیم .
آیوت جوان به او خندید و گفت من با آدمی که برنامه مشخصی برای زندگی خویش ندارد همراه نخواهم شد و از او جدا شد . اندیشمند ایرانی ارد بزرگ می گوید : برنامه داشتن ویژگی آدمهای کارآمد است .
اگر آیوت با آن مرد همراه می شد شاید هیچ وقت نمی توانست امپراطوری بازرگانی آیوت ها را ایجاد کند . چون برای آیوت تنها یک هدف مهم وجود داشت و آن تبدیل شدن به بزرگترین بازرگانی ایران بود .

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 


بوی کباب

هر وقت می خواهیم با سید برویم توی شهر قدمی بزنیم، یکی دو نفر جلوتر می روند تا اگر بوی کباب شنیدند خبرش کنند . حساسیت دارد به بوی کباب ، حالش خیلی بد می شود . یک بار خیلی اصرار کردیم که چرا ؟
گفت : اگر در میان مین بودی و به خاطر اشتباهی چاشنی مین فسفری عمل می کرد و دوستت برای این که معبر و عملیات لو نرود ، آن را می گرفت زیر شکمش و ذره ذره آب می شد و حتی داد نمی زد و از این ماجرا فقط بوی گوشت کباب شده توی فضا می ماند ، تو به این بو حساس نمی شدی ؟

www.epelak.blogfa.com

 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة محمد آيات: 38 محل نزول: مدینه
 
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ وَالنَّارُ مَثْوًى لَّهُمْ 12 وَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ هِيَ أَشَدُّ قُوَّةً مِّن قَرْيَتِكَ الَّتِي أَخْرَجَتْكَ أَهْلَكْنَاهُمْ فَلَا نَاصِرَ لَهُمْ 13 أَفَمَن كَانَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ كَمَن زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ وَاتَّبَعُوا أَهْوَاءهُمْ 14 مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاء غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ لَّمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَمَغْفِرَةٌ مِّن رَّبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَسُقُوا مَاء حَمِيمًا فَقَطَّعَ أَمْعَاءهُمْ 15 وَمِنْهُم مَّن يَسْتَمِعُ إِلَيْكَ حَتَّى إِذَا خَرَجُوا مِنْ عِندِكَ قَالُوا لِلَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ مَاذَا قَالَ آنِفًا أُوْلَئِكَ الَّذِينَ طَبَعَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَاتَّبَعُوا أَهْوَاءهُمْ 16 وَالَّذِينَ اهْتَدَوْا زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقْواهُمْ 17 فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا السَّاعَةَ أَن تَأْتِيَهُم بَغْتَةً فَقَدْ جَاء أَشْرَاطُهَا فَأَنَّى لَهُمْ إِذَا جَاءتْهُمْ ذِكْرَاهُمْ 18 فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنبِكَ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مُتَقَلَّبَكُمْ وَمَثْوَاكُمْ 19

 

ترجمه فارسي مکارم

خداوند كسانى را كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند وارد باغهايى از بهشت مى‏كند كه نهرها از زير (درختانش) جارى است; در حالى كه كافران از متاع زودگذر دنيا بهره مى‏گيرند و همچون چهارپايان مى‏خورند، و سرانجام آتش دوزخ جايگاه آنهاست! «12» « و چه بسيار شهرهايى كه از شهرى كه تو را بيرون كرد نيرومندتر بودند; ما همه آنها را نابود كرديم و هيچ ياورى نداشتند! «13» آيا كسى كه دليل روشنى از سوى پروردگارش دارد، همانند كسى است كه زشتى اعمالش در نظرش آراسته شده و از هواى نفسشان پيروى مى‏كنند؟! «14» توصيف بهشتى كه به پرهيزگاران وعده داده شده، چنين است: در آن نهرهايى از آب صاف و خالص كه بدبو نشده، و نهرهايى از شير كه طعم آن دگرگون نگشته، و نهرهايى از شراب (طهور) كه مايه لذت نوشندگان است، و نهرهايى از عسل مصفاست، و براى آنها در آن از همه انواع ميوه‏ها وجود دارد; و (از همه بالاتر) آمرزشى است از سوى پروردگارشان! آيا اينها همانند كسانى هستند كه هميشه در آتش دوزخند و از آب جوشان نوشانده مى‏شوند كه اندرونشان را از هم متلاشى مى‏كند؟! «15» گروهى از آنان به سخنانت گوش فرامى‏دهند، اما هنگامى كه از نزد تو خارج مى‏شوند به كسانى كه علم و دانش به آنان بخشيده شده (از روى استهزا) مى‏گويند: «(اين مرد) الان چه گفت؟!» آنها كسانى هستند كه خداوند بر دلهايشان مهر نهاده و از هواى نفسشان پيروى كرده‏اند (از اين رو چيزى نمى‏فهمند)! «16» كسانى كه ه «17» آيا آنها ( كافران) جز اين انتظارى دارند كه قيامت ناگهان فرا رسد (آنگاه ايمان آورند)، در حالى كه هم‏اكنون نشانه‏هاى آن آمده است; اما هنگامى كه بيايد، تذكر (و ايمان) آنها سودى نخواهد داشت! «18» پس بدان كه معبودى جز «الله‏» نيست; و براى گناه خود و مردان و زنان باايمان استغفار كن! و خداوند محل حركت و قرارگاه شما را مى‏داند! «19»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

rsaba_baby

دوست عزيز (mojganetemad) هر كه هستي آغوشت را به روي روح جاودان پدرت بگشايي او همينجاست فاصله ات يك نفس گرم است او ترا ميستايد وباتمام وجود محبتت را ميداند نكند قلبت را بپوشاني از او او دروادي ملكوت همراه فرشتگان برايت دعا ميكند اگر ميخواهي بداني او چقدر دوستت دارد به قلبت مراجعه كن- من ميدانم من همه چيزهاي بزرگ و كوچك عشق عزيزان را بعد از عروج ميدانم – اورا بارها و بارها به خواب خواهي ديد بارها خواهي بوسيد بارها اشك خواهي ريخت –ما همه اين راهها را 5سال است رفته ايم وميدانيم او از اشك غمگين ميشود از شيريني كه سرمزارش مي بريم از شاخه هاي رز پرپرشده ، از آرامش تو ، از صداي باران و آواز گنجشكها خوشحال- بدان او جايي نرفته فقط روحاني تر شده شايد در گذشته نمي توانست دل تورا بخواند ولي الان از دلت از آينده ات از گذشته ات همه وهمه باخبر است .
پس بيانديش كه چگونه بايد عشقت را به روح پاك وبي الايشش تقديم كني – هميشه شادان باشي-
يك همدرد عاشق

 

 

parand2281870

برایت دعا می کنم که ای کاش خدا از تو بگیرد
هر آنچه را که خدا را از تو می گیرد

خدایا
به آنها که دوست میداری نشان ده که عشق از زندگی کردن بهتر
و بدانها که بیشتر دوست میداری بچشان که دوست داشتن از عشق برتر
خداوندا ، به ما توفيق تلاش در شكست ،‌صبر در نااميدي ،‌رفتن بي همراه ،‌جهاد بي سلاح ،‌كار بي پاداش،‌فداكاري در سكوت ،‌دين در دنيا، مذهب بي عوام ،‌عظمت بي نام ، خدمت بي نام ، ايمان بي ريا ، خوبي بي نمود،‌گستاخي بي خامي ،مناعت بي غرور، عشق بي هوس، تنهايي در انبوه جمعيت و دوست داشتن بي آنكه دوست بداند، روزي كن .خدايا به من زيستني عطا كن كه در لحظه مرگ ، بر بي ثمري لحظه اي كه براي زيستن گذشته است حسرت نخورم و مردني عطا كن كه بر بيهودگي خويش ،‌سوگوار نباشم .

 

 

somayehreiese

چار فصل

درکتاب چار فصل زندگی
صفحه ها پشت سر هم می روند
هر یک از این صفحه ها یک لحظه اند
لحظه ها با شادی و غم می روند
آفتاب وماه یک خط در میان
گاه پیدا گاه پنهان می شوند
شادی وغم نیز هر یک لحظه ای
بر سر این سفره مهمان می شوند
گاه اوج خنده ما گریه است
گاه اوج گریه ما خنده است
گریه دل را آبیاری می کند
خنده یعنی که دلها زنده اند
زندگی ترکیب شادی با غم است
دوست دارم من این پیوند را
گرچه می گویند شادی بهتر است
دوست دارم گریه بالبخند را

سمیه (معروف به ممول)

 

 

goleroz38

خود شناسی از روی امضاء

کسانی که به طرف عقربه های ساعت امضاء می کنند ،انسانهای منطقی هستند .
کسانی که بر عکس عقربه های ساعت امضاء می کنند ،دیر منطق را قبول می کنند و معمولاً غیر منطقی هستند .
کسانی که از خطوط عمودی استفاده می کنند لجاجت و پافشاری در امور دارند .
کسانی که از خطوط افقی استفاده می کنند انسانهای منظمی هستند .
کسانی که با فشارامضاء می کنند ، در کودکی سختی کشیده اند .
کسانی که پیچیده امضاء می کنند آدمهای شکاکی هستند .
کسانی که در امضای خود اسم و فامیل می نویسند خودشان را در فامیل برتر می دانند.
کسانی که در امضای خود فامیل می نویسند دارای منزلت هستند .
کسانی که اسمشان را می نویسند و روی اسمشان خط می زننداحتمالاً شخصیت خود را نشناخته اند.
کسانی که به حالت دایره و بیضی امضاء می کنند ، کسانی هستند که می خواهند به قله برسند .

حالا جو گیر نشین امضاء خودتون هم یادتون بره

منبع

 

 

hadiajili

سلام
فقط خواستم از مواضع اصولي ومنصفانه شما در مورد حوادث اخير تشكر كنم.ان شا الله هميشه همينطور در جهت وحدت ملي و مدافع كشور عزيزمون باشيد.در ادامه چند جمله از امام خميني(ره)نقل مي كنم:

و "وصيت من به ملت هاى كشورهاى اسلامى است كه انتظار نداشته باشيد كه از خارج كسى به شما در رسيدن به هدف، كه آن اسلام و پياده كردن احكام اسلام است، كمك كند; خود بايد به اين امر حياتى كه آزادى و استقلال را تحقق مى بخشد، قيام كنيد...."وصيتنامه ص33

:"بنياد ديگر اسلام اصل استقلال ملي است.قوانين اسلام تصريح دارند كه هيچ ملتي و هيچ شخصي حق مداخله در امور كشور مارا ندارد.""اصلي كه غير قابل تغيير است اين است كه سياست خارجي ما بايد بر مبناي حفظ ازادي و استقلال كشور و نيز حفظ مصالح و منافع ملت ايران باشد."
و يا اينكه:"ملت‏شريف ايران، خبر قطع رابطه بين ايران و امريكا را دريافت كردم . اگر كارتر در عمر خود يك كار كرده باشد كه بتوان گفت‏به خير و صلاح مظلوم است، همين قطع رابطه است . رابطه بين يك ملت‏به پاخاسته براي رهايي از چنگال چپاولگران بين‏المللي با يك چپاولگر عالم خوار، هميشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است . ما اين قطع رابطه را به فال نيك مي‏گيريم چون كه اين قطع رابطه دليلي بر قطع اميد امريكا از ايران است . ملت رزمنده ايران اين طليعه پيروزي نهايي را كه ابر قدرت سفاكي را وادار به قطع رابطه يعني خاتمه دادن به چپاولگري‏ها كرده است، اگر جشن بگيرد حق دارد . ما اميدواريم كه نابودي سرسپردگاني مثل سادات و صدام حسين به زودي انجام گيرد و ملتهاي شريف اسلامي به اين انگل‏هاي خائن، آن كنند كه ملت ما با محمدرضاي خائن كرد . به دنبال آن براي آزاد زيستن و به استقلال تمام رسيدن، قطع رابطه با ابرقدرتها خصوصا امريكا نمايند . من كرارا گوشزد نموده‏ام كه رابطه ما با امثال امريكا رابطه ملت مظلوم با جهانخواران است "

 

 

nirvana.818

چه کسی جای چه کسی نشسته؟

می گویند زمانی که قرار بود دادگاه لاهه برای رسیدگی به دعاوی انگلیس در ماجرای ملی شدن صنعت نفت تشکیل شود، دکتر مصدق با هیات همراه زودتر از موقع به محل رفت. در حالی که پیشاپیش جای نشستن همه ی شرکت کنندگان تعیین شده بود دکتر مصدق رفت و روی صندلی انگلستان نشست. قبل از شروع جلسه یکی دو بار به دکتر مصدق گفتند که اینجا برای هیات انگلیسی در نظر گرفته شده و جای شما آن جاست اما پیرمرد تحویل نگرفت و روی همان صندلی نشست.
جلسه داشت شروع می شد و هیات نمایندگی انگلیس روبروی دکتر مصدق منتظر ایستاده بود تا بلکه بلند شود و روی صندلی خودش بنشیند اما پیرمرد اصلاً نگاهشان هم نمی کرد.
جلسه شروع شد و قاضی رسیدگی کننده به مصدق رو کرد و گفت که شما جای انگلستان نشسته اید و جای شما آن جاست.
کم کم ماجرا داشت پیچیده می شد که مصدق بالاخره به حرف آمد و گفت:خیال می کنید نمی دانیم صندلی ما کجاست و صندلی انگلیس کدام است؟ نه آقای رییس، خوب می دانیم جایمان کجاست اما راستش را بخواهید چند دقیقه ای روی صندلی دوستان نشستن برای خاطر این بود تا دوستان بدانند برجای ایشان نشستن یعنی چه. او اضافه کرد که سال های سال است که دولت انگلستان در سرزمین ما خیمه زده و کم کم یادشان رفته که جایشان این جا نیست.
با همین ابتکار و حرکت عجیب بود که تا انتهای نشست فضای جلسه تحت تاثیر مستقیم این رفتار پیرمرد قرار گرفت و در نهایت هم انگلستان محکوم شد.

 

 

alirezamajidi

خبرهای کوتاه از همه جا!

۱- یوتیوب صفحه مخصوص نمایش تریلر فیلم‌های سینمایی راه انداخت: همه ما می دانیم که یوتیوب، یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا گردن تریلر فیلم‌های سینمایی است. اما تا به امروز یوتیوب صفحه اختصاصی برای معرفی تریلرها نداشت. این صفحه به تازگی راه‌اندازی شده است و شما می‌توانید با رفتن به این صفحه آخرین تریلرها را ببینید و دانلود کنید.

۲- وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال ۴ ترابایتی روانه بازار کرد: بله! ظاهرا نیاز کاربرهای کامپیوتر به ظرفیت‌های بالای ذخیره‌سازی تمامی ندارد. این خبر را که خواندم، هارد اکسترنال یک ترابایتی‌ام، به نظرم بسیار کوچک و حقیر آمد!

۳- با آدم‌های نادان مباحثه نکنید!: عنوان این پست چیز بدیهی‌ای به نظر می‌رسد، اما در زندگی روزانه حتما در شرایطی قرار گرفته‌اید که مجبور شده‌اید با آدم‌های نادان استدلال‌ناپذیر بحث کنید و پیداست که داناترین و دانشمندترین آدم‌ها نمی‌توانند چنین اشخاصی را قانع کنند.
خبری که در سایت SF Gate منتشر شده است، گویای توصیه مطرح شده در عنوان این پست است:
داستان از این قرار است که یک آقای بی‌خانمان ۴۰ ساله مقیم سانفرانسیسکوی جنوبی از سر کنجکاوی وارد بحث یک آقای بی‌خانمان دیگر شد. موضوع مباحثه هم بسیار جالب بود: فیزیک کوانتوم و شکافتن اتم‌ها!
بحث این دو بالا گرفت و چون آقای فضول نتوانست طرف مقابل را قانع کند با اسکیتی که همراه داشت، سر طرف مقابل را هدف گرفت و متلاشی کرد.
توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید!

۴- رپیدشیر ۳۴ میلیون دلار جریمه شد: رپیدشیر بی‌شک یکی از بهترین منابع برای دانلود فایل‌های گوناگون از موسیقی و فیلم گرفته تا مجله و برنامه‌های کامپیوتری است. اما مسئله کپی‌رایت، مشکل عمده صاحبان این سایت است. در پی شکایت‌های تعدادی زیادی از نویسندگان و آهنگ‌سازان و شرکت‌های انتشاراتی، یک قاضی آلمانی این سایت را ۳۴ میلیون دلار جریمه کرده است.

رپیدشیر طبق آمار الکسا، در رتبه ۱۴ ایستاده است و میلیون‌ها نفر کاربر دارد.
اما حتی اگر صاحبان این سایت بخواهند جلوی اشتراک فایل‌های مشمول کپی‌رایت را هم بگیرند، با دشواری زیادی روبرو هستند. چون باید راهی برای پیدا کردن فایل‌های زیپ‌شده با پسورد که ناقض کپی‌رایت هستند، پیدا کنند!

۵- نخستین عکس‌های منتشرشده از فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» تیم برتون: جانی دپ، یکی از گریم‌پذیرترین هنرپیشه‌های هالیوود است. تا مارس سال ۲۰۱۰ باید منتظر بمانیم تا هنرنمایی او را در فیلم آلیس در سرزمین عجایب ببینیم. فعلا آنچه از عکس‌های محدود منتشرشده از فیلم برمی‌آید، محیط ویکتوریایی و کنتراست رنگ است.

عکس‌های بیشتر را در اینجا ببینید.

۶- چت بدون محدودیت زبانی: این یکی از آرزوهای دیرین بشر بدوده است. BabelWith.Me چت رومی است که به صورت بی‌درنگ ۴۵ زبان مختلف را به هم ترجمه می‌کند. متأسفانه استفاده از این سایت برای کاربران ایران ممکن نیست.

۷- Cloverr سایت جالبی است که نقش یک هارد آنلاین را بازی می‌کند و به کمک آن می‌توانید ویدئوهای یوتیوب، نقشه‌های گوگل و عکس‌های فلیکر را به اکانت خود منتقل کنید. توجه داشته باشید که لازم نیست، فایل‌ها را ابتدا به سیستم خود منتقل کنید و بعد دوباره آپلود کنید، انتقال فایل‌های مستقیما از سایت‌های مورد نظر به اکانت شما انجام می‌شود.

۸- مورد عجیب بروک گرینبرگ: بروک گرینبرگ، به زودی ۱۶ ساله می‌شود اما از لحاظ ظاهری و ذهنی شبیه یک شیرخوار است. تا به حال پزشکان هیچ اختلال کروموزمی یا سندرم ژنتیکی در او پیدا نکرده‌اند که بتواند توجیه‌گر این اختلال باشد. بروک هنوز دندان شیری دارد و سن اسخوانی اش ۱۰ سال تخمین زده می‌شود.

عکس‌های بیشتر در اینجا.

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

نمی دونم این چندمین مرتبه اس که دارم راجع به این موضوع می نویسم

یکبار .. دوبار .. سه بار ...
می گن امشب ( شب اول رجب ) شب آرزوهاست ... (Desire Night)..یادمه توی یه وبلاگم نوشته بودم امشب باید یه آرزو کرد اما مثله شاه کلید یه آرزوی ملس و به درد بخور ... نه پول و مقام و جاه و جلال
گفته بودم امشب باید ظهور آقامون رو آرزو کنیم ...
حالا از اون نوشته خیلی وقته می گذره ... امروز که متوجه شدم امشب شب آرزوهاست با خودم فکر کردم آیا هنوز روی اون آرزوی قبلی هستم؟
دیدیم خیر ... این آرزو صحیح نیست .. آقا اصلا یعنی چی ما هی بشینیم و بگیم منتظر آقا هستیم .. نمی گم غلطه یا خدای نکرده اشتباهه ... می خوام اینو بگم پس این وسط تکلیف خودمون چی می شه ؟ منظورم وظیفه مونه ... همه ی کارا رو که نباید سپرد دست ایشون !! ..
پس خودت چی ؟ خودت چی می خوای بکنی ؟ اصلا نقشت چیه توی این ماجرا ... فقط انتظار و دعا برای فرج ؟ نه برادرم این درست نیست ... این کمه .. خیلی کمه ... می خوای آقا ظهور کنه و همه ی کارها رو بسپری روی دوش اون ؟ نه نه نه ... این یه تفکر اشتباهه .. من مطمئنم با این طرز تفکر حالا حالا ها خبری از ظهور نیست ... نمی دونم تونستم مطلب رو برسونم ...
امشب می خوام آرزو کنم خدا بهم بفهمونه که نقشم چیه . برای سعادت – چه خودم چه اطرافیانم – چی باید بکنم .. برای اینکه مقدمه ی ظهور فراهم بشه چی باید بکنم .. .دعا می کنم خدا از این خواب خرگوشی و غفلت بار بیدارم بکنه ...
نه ... نمی دونم چرا هر وقت صحبت از دعا و آرزو کردنه اکثرا یاد خودشون نهایت یاد اصرافیانشون می افتن .. بابا ملتی محتاج دعا هستن ..
خب بذار یکم اصلاح کنیم حرفامونو ...
امشب می خوام آرزو کنم خدا بهمون بفهمونه که نقشمون چیه توی این زندگی – چه برای دوستان ، آشنایان و همه و همه وآخر سر هم خودمون – چی باید بکنیم . برای اینکه مقدمه ی ظهور فراهم بشه ....برای آرامش دنیا . دعا می کنم خدا ما رو از این خواب خرگوشی و غفلت بار بیدار کنه ...
فکر کنم این بهتر شد ...

 

 

parand2281870

شستشوي روح

حيف است كه انسان ، به خاطر اشتغالات روزمره و گرفتاري هاي درسي و شغلي، از رسيدن به خود غافل شود. اگر خستگي جسمي با تفريحات سالم و استراحت از بين مي رود، خستگي هاي روحي هم در سايه سار نيايش و دعا، به آرامش مي رسد. »آب« تشنگي جسم را مي زدايد و »اشك« تشنگي روح وجان را . نيايش، يكي از ضروري ترين نيازهاي زندگي است. قرآن كريم، بارها تاكيد كرده تا انسان ها در معبد نيايش ، سر بندگي و خضوع بسايند و با تهجد و دعا و ذكر و استغفار، بنده بودن خويش را به ياد آورند.
فرمان هاي «اعبدواالله» كه در قرآن كريم است، براي بيدار ساختن همين فطرت خداجويي است.
انسان تا »بنده« نشود ، «آزاد» نمي شود.
در پيشگاه خداوند، هر كه خاضع تر و بنده تر و خاكي تر باشد، عزيز تر و مقرب تر است.»ان الذين عند ربك لا يستكبرون عن عبادته«(1)
آنان كه نزد پروردگار تو هستند ، از پرستش او متكبرانه سر بر نمي تابند . اگر زبان فطرت ما تجلي و ظهور يابد ، همان »عبادت« مي شود. بايد چند بار در روز ، روح را در »چشمة بندگي« شستشو داد و نهال فطرت را آبياري كرد عبادت هم اگر آگاهانه و عارفانه و با بصيرت باشد، غبار رذايل را از چهره جان مي زدايد و حجاب غفلت را اگر بر سراچه دلمان آويخته باشد ، كنار مي زند.
اصلا عبادت، نوعي سپاس به درگاه ولي نعمت ماست . در قرآن ، فرمان به »عبادت« و »شكر« را در آيه اي باهم آورده است : »و اعبدوه و اشكرواله«(2)
اگر دل را از غرور و عجب و خود خواهي و خود بيني پاك كنيم، تبديل به يك »آينه« مي شود و در اين آينه، نور خدا تجلي مي كند.
آلودگي دروني، غبار چهره جان است. آينه غبار گرفته، چهره اي تيره و غير شفاف را نشانمان مي دهد. تا بتواند جلوه گر نور گردد. عبادت، زمينه ساز توبه هم مي شود.
مي توان از »پل توبه« هم عبور كرد و به »وادي رحمت« قدم گذاشت. اين همه »مي توان« و »مي شود«، پيش روي ماست. تحقق آن هم به دست خود ماست. اگر ارزش وجودي خود را بشناسيم، خود را به تباهي نمي كشيم.

1ـ اعراف آية 206
2ـ عنكبوت آية17

 
 

sharif351

برای ندا

در خیابان قدم میزد.
مثل همه بهنگام راه رفتن ، هر چند کوتاه در رویاهایش سیر میکرد و نگاهش به آنسو بود و در کنارش استادش به دنبال او....
صدائی مثل یک زوزه خفیف در فضا پیچید . سرب داغی هوا را شکافت و زوزه کشان از پشت در گردنش نشست.داغ بود و سوزان . اما حتی فرصت نکرد حرارتش را حس کند. بی حس و بی اختیار ، آرام روی زمین دراز کشید هنوز چشمانش باز بود . آسمان را می نگریست و احساس کرد سبک شده است.برای بلند شدن خیلی تقلا نکرد اصلا انگار مثل یک پر سبک شده بود راحت برخاست . به زمین نگاه کرد و خودش را دید که هنوز آنجا دراز کشیده است.
هنوز نمیدانست چه اتفاقی افتاده است.استادش را دید که مرتب او را صدا میزند و بعد چند رهگذر که آنها نیز نمیدانستند چه پیش آمده است.
جسدش را درون اتومبیلی قرار دادند و رفتند. اما او هنوز آنجا بود.
کسی را دید که با ولع از تمام این صحنه ها فیلم میگرفت و حالا فرصت مناسبی بود تا صحنه ای را که شکار کرده بود بازبینی کند و بعد فاتحانه به راه افتاد و او نیز به دنبالش...
مردک درون ساختمانی خزید و آنجا به دوستش پیوست.نگاهی رد و بدل شد و هردو به راه افتادند. و او نیز به دنبالشان....
مرد دوم زیر چشمی به مرد اول نگاهی کرد و چیزی پرسید. و آن اولی سرش را چندین بار به علامت مثبت پایین آورد. دستش در جیبش بود و دوربینش را محکم گرفته بود. از چند خیابان گذشتند و سپس درون اتومبیلی لغزیدند و به سرعت دور شدند.
او بهت زده به آنان می نگریست ولی دیگر دنبالشان نکرد. برگشت تا به راهی که قبلا قصد آنرا داشت ادامه دهد اما یادش افتاد که او را قبلا برده اند. او همه را می دید اما کسی او را نمی دید. وحشت زده شد . خواست فریاد بزند . خواست بدود . خواست گریه کند . اما یارای انجام هیچیک را نداشت.
دخترکی را دید که بطرفش می آمد . دخترک معصوم و زیبائی که لباس حریر سپید رنگی پوشیده بود و غنچه قرمز رنگی به گوشه موهایش زده بود. دخترک نزدیک شد و به او سلام کرد. و او جوابش را نیز نداد. هنوز در حیرت بود. دخترک با دستان لطیف و کوچکش دستان او را گرفت و به او گفت که با او برود. آمد قدم بزند دید که در آسمان شناور است. برای اولین بار لذت پرواز را تجربه کرد. دخترک در حال که می خندید با دو دستش دستان او را گرفت و کمکش کرد تا بالاتر بروند. و او نیز از این کار لذت برد. نگاهی به زمین انداخت . جز سیاهی چیزی ندید. به آسمان نگریست و آبی زیبارنگی را دید همراه با رنگین کمان دلفریبی که در پهنه آسمان خود نمائی میکرد.
نگاهی به دخترک انداخت و لبخندی بر لبانش نقش بست. هردو خندیدند و در تبسم دلنشین هم در پهنه آسمان پاک محو شدند.....
زمین ماند و سیاهی...........
فریادها ، آتشها ، بی خیالیها ، طمع ها ، سیریها ، گرسنگی ها ، زنده بادها ، مرده بادها ، خنده ها و گریه ها و ........
و میلیونها نفر آدمی که فیلم چند ثانیه ای او را می دیدند و به هم نشان میدادند و تفسیر میکردند و میگریستند و میخندیدند و بی تفاوت بودند و بهره میبردند و انکار میکردند و .......
و ندا رفت.
www.mohsensharif.blogfa.com

 

 

hoseinbadpa

چندی پیش در روزنامه ها ، طی بخشنامه ای اعلام شده بود که پزشکان می بایست از این به بعد به جای کلمه «سرطان پستان» از عنوان «سرطان سینه» استفاده نمایند . پزشک محترمی نیز طی مقاله ای در همان روزنامه معترض شده بود که در علم آناتومی ، «پستان» و «سینه» دو مقوله ی جدا از هم هستند . سینه قسمتی از بدن است که ریه و قلب زیر آن قرار دارد و پستان روی آن . بنابر این نمی توان به جای «پستان» گفت «سینه» و در نهایت هم به ریش مبتکر این واژه گزینی خندیده بود .
یادم نیست این بخشنامه را وزارت بهداری صادر کرده یا پیشنهاد فرهنگستان زبان بود . کاری هم به این نداریم که آن آقای دکتر تا چه حد راست می گفت یا نه ، ولی این را می دانم که این مقوله سر دراز دارد و ابعاد آن خیلی گسترده تر از این حرف هاست .
مثلا معلوم نیست تکلیف واژه های دیگری که ترکیب مشترک دارند چیست . می پرسید یعنی چه ؟ حالا توضیح می دهم :
از این به بعد به «پستانک» چه باید گفت ؟ «سینه اََک»؟ یا واژه ی دیگری پیشنهاد می شود . یا لغاتی که مشابه و نزدیک به آن هستند ، مثل «پیستون» یا «پسته». چون اگر معتقد باشیم که «ان» آخر پستان ،«ان» تثنیه است ، بنابر این پسته که مفرد آن است را چه باید نامید ؟
از پسته بگذریم ، ما جزو داروهای گیاهی ، گیاهی داریم به نام «سه پستان» که معمولا ً با عناب تجویز و مصرف می شود . آیا از این پس وقتی به عطاری می رویم ، باید سراغ «عناب سه سینه» را بگیریم ؟ اگر جناب عطار در جریان این بخشنامه نباشد تکلیف چیست ؟
از آن بالاتر ، تکلیف گروه پستانداران در علم جانور شناسی چه می شود ؟ آیا «سینه داران» جایگزین مناسبی است یا «شیردان داران» را باید پیشنهاد کرد؟ مثلا ً تصور کنید گوساله که از اول خلقتش تا حالا برای خوردن شیر مادر به سراغ پستان گاو در بین پاهای عقب رفته ، حال باید به سراغ سینه ی گاو در بین پاهای جلو برود . تازه چی گیرش می آید که بخورد؟
بعد می رسیم به لغات هم عرض ، مثلاً در صنعت ما واشری داریم به نام «ممه یی» که به سر شیلنگ یا لوله وصل می شود . آیا ممه یی نیز ممنوع است یا اشکالی ندارد ؟
از همه ی این ها که بگذریم ، تاثیر چنین بخشنامه ای در ادبیات بسیار مشکل آفرین است . تصور کنید دیوان تمام شاعران باید بازخوانی و باز نویسی شود .
مثلا ً باید بگوییم :
گویند مرا چو زاد مادر / سینه به دهان گرفتن آموخت
به همین ترتیب بسیاری از اشعار فورکلور باید اصلاح شود . از جمله باید خواند :
اتل متل توتوله
گاو حسن چه جوره
نه شیر داره نه سینه
شیرشو بردن به گینه
حالا اگر در هندوستان قحطی شیر هم شد که شد .
هکذا ضرب المثلهای زیادی که باید اصلاح شوند که فعلاً با آن ها کاری نداریم .
اما مشکل بعدی ، بعد از اصلاح شعر شعرا ، در نسل بعدی ظاهر می شود . یعنی جوان های نسل آینده که بچه های کنونی ما باشند ، وقتی به واژه ی تبدیلی اصلاح شده (یعنی سینه) بر می خورند نمی دانند واقعا منظور شاعر همان سینه است یا این سینه قبلا پستان بوده است . مثلاً وقتی شاعر می گوید :
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
یا می گوید :
خدایا سینه ای ده آتش افروز
واقعاً منظور اولیه ی شاعر همان سینه بوده است یا چیز دیگری .
همچنین واژه هایی مثل : سینه ریز ، سینه خیز رفتن، سینه سپر کردن ، سینه چاک و قس علی هذا. _ قس علی هذایش این است که اگر در رستوران گارسون پرسید : ران مرغ می خورید یا سینه ی مرغ ؟ معلوم نیست حرف بدی دارد می زند یا بیچاره منظوری ندارد .
توجه دارید که در چنین شرایطی آدم به همه چیز شک می کند . مثلاً وقتی مترجمی «انشراح صدر» را «فراخی سینه» ترجمه کرده است ، معلوم نیست این بخشنامه دست و پای او را در ترجمه بسته یا این که واقعاً فراخی این سینه ، فراخی سینه بوده است نه فراخی ... .
ملاحظه می فرمایید یک سرطان پسـ... ببخشید ، سرطان سینه ی ناقابل ، چه الم شنگه ها ممکن است به دنبال داشته باشد ؟

 

 

salman_yavar

بازخواني يک بيانيه

نزدیک به دو هفته از صدور بیانیه مشهور آقای موسوی در 23 خردادماه درباره رد نتیجه انتخابات و تهمت تقلب گسترده در آن با استفاده از استعاره «صحنه آرایی و شعبده بازی» می‌گذرد.
در این مدت، آشوبهای کم سابقه‌ای در تهران و برخی کلانشهرها اتفاق افتاد، تعدادی از هموطنانمان کشته و زخمی شدند، بسیاری از کسب و کارها در رکود و کسادی کامل فرو رفت و حیثیت بین‌المللی کشورمان که در روزهای منتهی به 22 خرداد 88 به اوج خود رسیده بود؛ به ناگهان و به شدت آسیب دید.
تا قبل از 23 خرداد، مردم ایران نزد رسانه‌ها و افکار عمومی جهان مردمی منطقی و متمدن شناخته شدند که پس از 20 روز رقابت انتخاباتی پرشور خیابانی، روز 21 خرداد دستجمعی به قانون منع تبلیغات احترام گذاشتند و 22 خرداد با اکثریتی کم‌نظیر به پای صندوق رای رفتند اما از روز 23 خرداد به بعد، مردم ایران نزد رسانه‌ها و افکار عمومی جهان تبدیل شدند به مردمی بی منطق، غیر متمدن که نمی‌توانند به منطق و استدلال با هم حرف بزنند و برای بیان خواسته هایشان از چوب و چماق و سنگ و آتش استفاده می کنند.
اکنون که گرد و غبار آشوبها و اغتشاش‌ها خوابیده و نگرانی و هیجانات روزهای تلخ و شوم پس از 23 خرداد به تدریج فروکش می‌کند، فرصتی است تا یکبار دیگر ادعای آقای موسوی را در اولین بیانیه‌شان که در آن برگزارکنندگان انتخابات به «صفحه‌آرایی و شعبده بازی» متهم کرده‌اند، مرور کنیم:
آقاي موسوي در بيانيه 23 خرداد، نتايج انتخابات را «بهت‌آور» دانسته و با هشدار به «روند موجود و تخلفات آشكار و فراوان روز انتخابات»، تاكيد كرده‌اند كه «تسليم اين صحنه‌آرايي خطرناك» نخواهند شد. بعد از این بیانیه، ایشان طرفدارانشان را (برای گرفتن حقشان) به خیابانها فراخواندند.
اگر آقاي موسوي طبق قانون اعتراض مي‌كردند بايد همان روز 23 خرداد، همه 40 هزار ناظر خود در شعب اخذ راي را فرا مي‌خواندند، مستندات و مدارك آنها را جمع‌آوري ، دسته‌بندي و به شوراي نگهبان ارايه مي‌دادند.
اسناد و مدارك ارايه شده آقاي موسوي براي اعتراض به نتيجه انتخابات طبق قانون بايد چنين صورتي مي‌داشت و به شورای نگهبان ارائه میشد:
1 – در شعبات فهرست پيوست، تعداد آراي شمارش شده با تعداد تعرفه‌هاي مصرف شده و تعرفه‌هاي تحويل شده به شعبه سازگار نيست. اسناد مربوط به تك تك شعبات پيوست است.
2 – در شعبات فهرست پيوست ، در روز راي‌گيري تبليغات نامزدها در شعبه محو نشده و افرادي به غير از مسوولان اجرايي و نظارت صندوق در جريان راي‌گيري دخالت مي‌كردند. اسناد مربوط به اين تخلف در تك تك شعب نامبرده به پيوست ارايه مي‌شود.
3 – در شعب نامبرده در فهرست پيوست، ناظران ما كه قبلا برايشان كارت صادر شده در مراحل مختلف راي‌گيري از جمله شمارش آرا ، از شعبه اخراج شده‌اند. اسناد مربوط به تك تك شعبات به پيوست ارايه مي‌شود.
4- در شعب نامبرده در فهرست پيوست، تعداد آرای اینجانب که توسط ناظر ستاد بنده ثبت شده و بعد از شمارش آرا در فرم صورتجلسه این صندوقها ثبت شده؛ با اعداد ارائه شده از سوی وزارت کشور سازگار نیست. اساد به پیوست ارسال می شود.
5 – در شعب نامبرده در فهرست پيوست ...
شايد تصور شود جمع آوری و ارايه اين همه اسناد و مدارك خيلي سخت و مشكل است. البته سخت است. به همين خاطر است كه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخاباتي تجهيز و دهها هزار ناظر بر سر صندوقها معرفي مي‌كند. 40 هزار ناظري كه آقاي موسوي در صندوق داشته‌اند بايد چنين اطلاعاتي را – در صورت وجود – جمع‌آوري مي‌كردند و اين اطلاعات در ستادهاي منطقه‌اي، شهري، استاني و مركزي بررسی ، دسته‌بندي و طي حداكثر 3 روز براي شوراي نگهبان ارسال مي‌شد.
آقاي موسوي بدون طي اين مسير، در بيانه‌ها و دو نامه بعدي به شوراي نگهبان، ايرادهايي كلي و بدون ذكر جزئيات تخلف و اينكه اين تخلف در كدام صندوق اتفاق افتاده مطرح کردند و خواستار ابطال نتيجه راي‌گيري شده‌اند.
در واقع ادعاي آقاي موسوي درباره تقلب گسترده و تمام عيار و به تعبير ايشان «صحنه‌آرايي و شعبده بازي» به این معنی است که مسئولان وکارکنان صندوق ها (امضا کنندگان صورتجلسه برگزاری رای گیری و نتیجه شمارش آرا)، بطور دستجمعی برای تقلب در انتخابات با هم هماهنگ کرده بودند.
به عبارت دیگر معنی فرمایش آقای موسوی این است که با توجه به وجود 45713 شعبه اخذ راي و 9 تا 12 نفر عوامل اجرايي و نظارت (بجز ناظران نامزدها) بر سر هر صندوق، در انتخابات22 خرداد حدود 450 هزار نفر براي تقلب به ضرر آقاي موسوي و شعبده‌بازي و صحنه‌آرايي با هم هماهنگ بوده‌اند!
اين ادعاي آقاي موسوي درباره صحنه‌آرايي نتيجه انتخابات با مشاركت 450 هزار نفر برگزاركنندگان در سراسر كشور در شرايطي است كه اكثر اين 450 هزار نفر از معلمان و مديران مدارس، معتمدين محلي و يا اعضاء شوراهاي اسلامي محله، روستا و شهر بوده‌اند.
اينكه آقاي موسوي از نتيجه انتخابات متعجب و حيرت‌زده باشند، طبيعي است اما اينكه ادعا مي‌كنند 450 هزار معلم و ناظم و مدير مدرسه و عضو شورای محل در سراسر كشور با هم دست به يكي كرده‌اند تا نتيجه‌ انتخابات به شكل خاصي رقم بخورد، واقعا فرمايشي غيرمنطقي است.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 تير / 28 ژوئن / 5 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 7 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
امپراتور شكست خورده هند عزم پناهنده شدن به ايران كرد

شاه طهماسب يکم

بيست و هشتم ژوئن سال 1540 ميلادي به دربار قزوين- پايتخت آن زمان ايران- خبر رسيد كه همايون شاه امپراتور هند قصد پناهنده شدن به ايران (شاه طهماسب صفوي) را دارد.
     همايون شاه در جنگ هفدهم ماه مه همان سال از يك خان پشتون (افغان) شكست خورده بود و چون در دهلي هم معارضان و مخالفان فراوان داشت ترجيح داده بود كه به ايران بيايد و پناهنده شود. شاه طهماسب قصد ديدار از زنجان را داشت که اين خبر را دريافت کرد.
     شاه طهماسب يكم پس از ورود همايون شاه به قزوين، سپاهي در اختيار او قرار داد و همايون شاه با كمك اين سپاه، تاج و تخت خود را بازيافت و اين امر به بسط نفوذ فرهنگي ايران در هند انجاميد كه بيش از دو قرن (تا سلطه انگليسي ها بر هند) ادامه داشت.

تصويري از شاه طهماسب درجريان پذيرايي از همايون شاه

 

تهران؛ کانون خبر

در اين روز در سال 1330 ، تهران كانون خبر بود؛ وزير امور خارجه وقت آمريكا اعلام كرده بود كه ترومن رئيس جمهوري اين كشور پيام ارسالي دكتر مصدق را خوانده و آمريكا در مسئله نفت مداخله نخواهد كرد. تنها انتظار دارد به همان گونه كه دكتر مصدق نوشته است، ايران برسر قول خود كه فروش نفت به مشتريان ادامه خواهد يافت استوار باشد. پانديت نهرو نخست وزير هند هم در اين روز به دكتر مصدق پيام فرستاد كه دولت هند تنها نگران وضعيت مصرف كنندگان جهاني نفت است .
     در همين روز در پي جا به جايي نيروهاي انگليسي در منطقه و نزديك شدن يك ناو جنگي انگليسي به آبادان، سرلشكر حسن ارفع و گروهي ديگر با دادن آگهي به روزنامه ها حمايت خود را از نخست وزير و برنامه هاي او اعلام كرده بودند.
    مهندس بازرگان نيز در اين روز در خوزستان بر صندلي « دريك » رئيس شركت نفت انگلستان كه از او خلع يد شده بود نشست و به اداره امور مربوط به نفت پرداخت. اواخر وقت اين روز دكتر مصدق در پيامي به سازمان ملل و اعضاي آن اخطار كرد كه فراموش نكنند ضعف جامعه ملل باعث جنگ جهاني دوم شد و اين درسي است كه بايد نگذارند حقوق ملي كشور ها نقض شود.
     در همين شب گزارش رسيد كه دولت شوروي با توجه به استقرار نيروهاي انگليسي در عراق در نزديكي مرز ايران و ورود يك ناو انگليسي به شط العرب به چند واحد هوايي خود دستور جا به جايي داده است. اين گزارش دولت آمريكا را نگران ساخت و همين نگراني باعث شد كه بعدا از انگلستان بخواهد كه از فكر تعرض نظامي به ايران منصرف شود و كاري نكند كه دولت مسكو بهانه براي مداخله در خاور ميانه به دست آورد. در آن زمان آمريكا درگير جنگ كره بود.

 

شهادت آيت الله دكتر بهشتى
و 72 تن از يارانش

سـاعـت 30/20 دقـيـقـه روز يـك شـنـبـه 7 تـيـرمـاه 1360 تـعـدادى از شخصيت هاى مختلف كشور(نـمـايـنـدگـان مـجـلس ، هـيـاءت دولت و...) به تدريج به سالن اجتماعات دفتر مركزى حزب جـمـهـورى اسـلامـى ايـران واقـع در سـرچـشـمـه تـهـران وارد شـدند. نواى ملكوتى قرآن كريم صالحان را بشارت تحقق وعده الهى مى داد.
هـمـزمان با ورود آيت الله دكتر بهشتى ، تعدادى از اعضاى حزب وارد جلسه شدند. بحث آن روزراجع به انتخابات رياست جمهورى بود. ايشان فرمودند:
مـا بـار ديـگر نبايد اجازه دهيم استعمارگران براى ما مهره سازى كنند وسرنوشت مردم ما را بهبـازى بـگيرند. تلاش مى كنيم كسانى را كه متعهد به مكتب هستند وسرنوشت مردم را به بازىنمى گيرند انتخاب شوند. اين آخرين كلمات آن شهيد بزرگوار بود كه از لبان حقگوى ايشان بـيـرون تـراويـد. نـاگـهـان برقى جهيد ونورى خيره كننده وصدايى مهيب برخاست . زمين تكان سختى خورد و ديوارها، به شدت لرزيد گويى زلزله به پا شده است . در كمتر از يك ثانيه از سـالن اجـتماعات جز تلى خاك چيزى نماند وبهترين عزيزان انقلاب زير خروارها خاك مدفون شـدنـد. وروح فـرزنـدان رشـيـد اسلام ومعلمان بزرگ شهادت وايثار در ملكوت اعلى به طيران درآمد.
بـدين ترتيب جنايتى كه تاريخ بشرى هرگز شبيه آن را در صفحات خود ثبت نكرده وبه يادنداشت به وقوع پيوست وتوحش غربى ونفاق داخلى همگام با هم به جشن شهادت فرزندان امام پايكوبى كردند.

آثار وتاءليفات شهيد مظلوم دكتر بهشتى
1ـ خداوند از ديدگاه قرآن 2ـ نماز چيست ؟ 3ـ بانكدارى وقوانين مالى اسلام 4ـ يك قشر جديد درجامعه 5ـ روحانيت در اسلام ودر ميان مسلمين 6ـ مبارز پيروز 7ـ شناخت دين 8ـ نقش ايمان در زندگى انسان 9ـ كدام مسلك 10ـ شناخت 11ـ مالكيت

فرازهايى از بيانات امام خمينى (ره ) در رابطه با شهادت دكتر بهشتى وشهداى حزب جمهورى اسلامى ايران ، در ديدار با جمعى از روحانيون تهران :
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن هم در نوبت خودم به جامعه روحانيت وملت ايران وبه مسلمين جهان وبه مستضعفين تمام عالم هم تـهـنـيـت وهـم تـسـليـت عـرض مى كنم . تسليت براى اين كه ما در جبهه ها از 15 خرداد وتا كنون بسيارى از جوانان ومتدينين ، زنها ومردها، از دست داديم واين يك واقعه بزرگى وثلمه بزرگى بر اسلام ومسلمين بود وخصوصاً اين جنايت اخيرى كه واقع شد ودست آمريكا از آستين اين خائن هابيرون آمد ويك هم چوجنايتى به مسلمين وارد كردند وكسانى كه جز به مصلحت مسلمين انديشه نمى كـردنـد. از وكـلاى مـجـلس واز دولت وزرايـى كـه بسيار ارزشمند بودند، وكلايى كه ارزشمندبـودنـد واز قـوه قـضـائيـه هـم مـثـل آقـاى بـهـشـتـى كـه ازاول شـكـل گـرفـتـن جـمهورى اسلامى مورد هدف بود، شما شاهد بوديد كه تمام اين ارگان هاى اسلامى مورد هدف بودند، مجلس مورد هدف بود. مجلس خبرگان وقتى كه ديدند بسيارى از آن هايا اكثر آن ها از علما هستند مورد هدف واقع شد. مجلس شورا وقتى كه ديدند اكثريت آن ها اشخاص مـتعهد وبسيارى از آن ها از علما هستند مورد هدف واقع شد. قوه قضائيه وقتى كه ديدند به دست اشـخاص دانشمند متعهد فعال واقع شد مورد هدف واقع شدند. اين يك جريانى بود وهست ، الان مابـسـيـار از دوسـتـانـمـان و عـلاقه مندان به اسلام را از دست داديم ، لكن من به ملت ايران تهي تعرض مى كنم كه چنين فرزندانى را تحويل جامعه داد ودر پيشگاه خداى تبارك وتعالى فرستادوباز هم ايستاده است و خم به ابرونياورده ...
صحيفه نور، چاپ دوم ، جلد 8، ص 525

Mobin_s2004@yahoo.com
 28 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شکست عثماني ها در کوزوو

28 ژوئن سال 1389 (15 ژوئن در تقويم ژوليان) جنگ كوزوو Kosovo به سود صربها پايان يافت و در اين جنگ پرتلفات، مراد اول سلطان عثماني ها و پرنس لازار رئيس صربها ـ هر دو ـ كشته شدند و در همين روز «بايزيد» كه همراه پدر بود سلطان عثماني ها شد و با صربها صلح كرد و «اليورا» دختر لازار را به زني گرفت. بايزيد بعدا در جنگ با اميرتيمور گورکان شكست خورد و اسير او شد. عثماني ها قرن بعد از صربها انتقام گرفتند و در سال 1459 كوزوو را تصرف كردند که مسائل امروز اين منطقه نتيجه همان پيروزي عثماني هاست.

 

شليک نخستين گلوله جنگ جهاني اول

Franz Ferdinand
وليعهد اتريش

28 ژوئن سال 1914 يك ناسيوناليست صرب به نام «گاوريلو پرينسيپ Gavrilo Princip» در شهر سرايوو Sarajevo به سوي دوك بزرگ، Franz Ferdinandفرانتس فرديناند وليعهد 51 ساله اتريش و همسرش سوفيا كه با اتومبيل از خيابان مي گذشتند تير اندازي كرد و هردو را كشت. با همين تير اندازي، در حقيقت نخستين گلوله جنگ جهاني اول شليك شد زيرا که از همان روز صدور اولتيماتوم هاي اتريش به صربستان آغاز شد و روسيه به کمک صربستان شتافت و ....

 

روزي كه سئول سقوط كرد و 58 سال پس از آن

28 ژوئن 1950شهر سئولSeoul پايتخت كره جنوبي در سومين روز جنگ كره به تصرف نيروهاي كره شمالي (جمهوري دمکراتيک خلق کره) در آمد. تقسيم شبه جزيره كره كه از متصرفات ژاپن بود، در سال 1945 به خواست آمريكا و تصویب فاتحان جنگ جهانی دوم صورت گرفته بود كه هنوز به همين صورت باقي مانده است و آتشي است در زير خاكستر. از تحولات هفت دهه گذشته چنين بر مي آيد كه قدرت هاي جهاني، به سود خود مي دانند كه اين آتش خاموش نشود؛ به همين ترتيب مسئله عراق.
    سران آمريكا و کره شمالي 26 ژوئن 2008 و در آستانه پنجاه و هشتمين سالروز آغاز جنگ كره، براي نخستين بار در دهه يکم قرن 21 درقبال يکديگر نرمش نشان دادند. دولت کره شمالي جزئيات برنامه اتمي خود را تسليم داشت و رئيس جمهور آمريکا به کنگره اين کشور اطلاع داد که پس از يک بررسي دقيق 45 روزه نام کره شمالي را از فهرست کشورهايي که اعلام کرده است حامي تروريسم هستند حذف خواهد کرد، و همچنين برخي از مجازاتهاي اقتصادي اعمالشده را. دولت کره شمالي در عوض، 28 ژوئن 2008 برج سي متري "کولينگ سيستم" توليد پلوتونيوم خود را در حضور روزنامه نگاران و دوربين هاي آنان منهدم ساخت (عکس مقابل). برخي از مفسران رسانه ها نرمش جورج بوش را در آن زمان جزيي از ديپلماسي انتخاباتي وي به سود نامزد حزب جمهوريخواه توصيف کرده بودند. طولي نکشيد که دو دولت بارديگر در برابر هم قرارگرفتند و كره شمالي كه به تكنولوژي اتمي دست يافته و يك قدرت اتمي و داراي چند بمب شده است فعاليت هاي هسته اي و آزمايش هاي موشکي خودرا از سرگرفت.

برخي ديگر از رويدادهاي 28 ژوئن

  • 1098:   صليبيون اروپايي در سر راه خود به زادگاه مسيح در فلسطين ، شهر انتاكيه ( آنتيوخ ) را در جنوب غربي تركيه امروز تصرف كردند.

  • 1635:   جزيره «گوادلوپ» يك كلني فرانسه در قاره آمريكا شد.

  • 1651:   بزرگترين جنگ اروپاي مركزي در قرن هفدهم ميان لهستاني ها و اوكرايني ها در منطقه « برستژكو» آغاز شد.

  • 1824:   « پل بروكا» جراح فرانسوي كه محل كنترل سخن گفتن را در مغز به دست آورد در اين روز به دنيا آمد.

  • 1905:   ملوانان كشتي نظامي روسيه « پوتم كين » شورش كردند و دست به نافرماني زدند كه عصيان مردم را به دنبال داشت.

  • 1940:   دولت روماني به خواست مسكو تسليم شد و بسارابيا (بسارابي) را كه امروزه «مولدوا» نام دارد به شوروي داد كه ضميمه اين اتحاديه شد. مولدوا پس از فروپاشي شوروي اعلام استقلال کرد ولي هنوز نيروهاي روسيه در آنجا مستقر هستند.

  • 1946:   «انريكو دنيكلا» به عنوان نخستين رئيس جمهوري ايتاليا در عصر جديد تعيين شد.

  • 1964:   ملكم ايكس سازمان وحدت افريقايي هاي آمريكا ( سياهپوستان ) را در نيويورك تاسيس كرد.

  • 1960:   فيدل كاسترو پالايشگاه نفت آمريكايي كوبا را مصادره و ملي كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     5 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    رسيدن طارق بن زياد فرمانده سپاه اسلام به مكاني كه بعدها جَبَلُ الطّارق ناميده شد.

    5 رجب 92 - طارق بن زياد فرمانده سپاه اسلام به مكاني رسيد كه بعدها جَبَلُ الطّارق ناميده شد. طارق با سپاهي متشكل از7000هزارجنگجو عازم اسپانيا شده بود. سُردريك شاه اسپانيا پس ازشنيدن خبرپيشروي مسلمانان سپاهي شامل100000هزارسربازبراي مقابله راهي جنوب كرد. دوسپاه دربرابرهم صف آرايي كردند و مسلمانان برغم عده كمتربه پيروزي رسيدند. اين پيروزي درمدت كمترازچهارروز بدست آمد بعد ازآن مسلمانان به پيشروي خود ادامه دادند و به طرف شمال حركت كردند و شهرقُرطُبه را فتح كردند. طارق سپس آهنگ شرق كرد، بعد ازفتح مُرسيه و حركت به طرف طُلَيطَلِه، فرمان موسي بن نصيربه طارق رسيد كه به او دستورعقب نشيني و قطع فتوحات را داده بود. بدين ترتيب طارق بن زياد آهنگ بازگشت كرد.

     

    شهادت اِبن سِكّيت دانشمند لغت شناس
    و نحوي

    5 رجب 244 - اِبن سِكّيت دانشمند لغت شناس و نحوي ايراني تبارو شيعه مذهب بدستورمتوكل خليفه عباسي شهيد شد. ابن سِكّيت دريكي ازشهرهاي خوزستان بدنيا آمد؛ سپس همراه خانواده به بغداد رفت و رفته رفته عالمي مشهورشد. متوكل ابتدا او را براي تربيت دو فرزندش به دربارفراخواند. اما پس ازآگاهي ازعلاقه ابن سكّيت به علويان و شيعه بودن او بر وي خشم گرفت و به علت علاقه ابن سكّيت به امام علي(ع) و خاندانش او را به مرگ محكوم كرد. ازابن سكّيت آثاري با ارزش به يادگارمانده است كه « اِصلاحُ المَنطِق درباب لغت، اَلاَلفاظ درباره واژگان متشابه و اَلاَضداد درباره معاني متضاد كلمات» ازآن جمله اند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    23
    37

    اهواز

    33
    49

    تبريز

    18
    31

    شيراز

    24
    38

    مشهد

    20
    36

    بندرعباس

    29
    42

    کرمان

    17
    35

    اصفهان

    21
    37

    يزد

    26
    39

    کرمانشاه

    19
    38

    اراک

    18
    36

    رشت

    22
    27

    دبی

    31
    41

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1400 تومان
    995 تومان
    1655 تومان
    1033 تومان
    269 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    223000 تومان
    117500 تومان
    60500 تومان
    221000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:02
    طلوع خورشيد : 05:51
    اذان ظهر : 13:07
    غروب خورشيد : 20:24
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:13
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    The Economist
    27 ژوئن

    جديدترين شماره از هفته نامه معتبر
    The Economist

    تاريخ انتشار: 27 ژوئن 2009
    تعداد صفحات مجله: 120
    حجم فایل: 50 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ساخت آنتن در امواج فوق گسترده
    با الگو برداری از ساختار گوش انسان  

     

    محققین دانشگاه MIT توانستند با الهام گرفتن از مکانيزم شنیداری و ساختار فيزيکي گوش انسان یک سوپر آنتن با دامنه فرکانسي فوق گسترده بسازند.
    فرايند شنوايي از زمان به ارتعاش در آوردن شاخک هاي موجود در کانال حلزوني شکل آغاز شده و با انتقال پیام از طریق رشته های عصبي متصل به شاخک ها به مغز انسان به پایان مي رسد. در این آنتن هم حدس مي زنیم قرار است اتفاقی شبيه اين فرایند رخ دهد. در زمان انجام مراحل آزمايش و جمع آوری اطلاعات اعضاي تیم به اطلاعات جالبي دست يافتند.
    تصورش را بکنيد. شاید باورتان نشود. به گفته سرپرست تيم, گوش انسان قادر است همانند يک رادیو با قابلیت دريافت موازی فرکانسهای 3500 کانال رادیویی عمل کند. ساده تر بگويم. شما قادر هستید برنامه های راديو را در یک لحظه از 3500 کانال فرستنده تنها با داشتن یک جفت گوش دنبال کنید.
    این آنتن در دسته Spectrum Analyzer هاي آنالوگ جای ميگيرد. از مهمترين ویژگی هاي این آنتن جدید مصرف برق بهينه آن است که يک صدم آنتن هاي موجود در بازار فعلي است.
    از موارد کاربرد اين چیپ ست به عنوان یک آنتن چند منظوره به جهت دريافت فرکانس در دامنه های متعددي مانند امواج تلفن همراه, امواج بي سیم جهت اتصال به اینترنت , امواج رادیویی و تلويزيوني برای کار گذاشتن در لپ تاپ ها و اسمارت فونها می توان نام برد.
    منبع

    کارد بی خطر

    چاقو هم چاقو های قديم! آقای جان کرنوک در بریتانیا نوعي کارد طراحي کرده است که به نوعی بی خطر است. همانطور که در تصوير مشاهده مي کنید اين چاقو دارای نوک هلالی شکل است تا هنگام استفاده بر اثر عدم احتیاط یا حادثه نتواند وارد بدن استفاده کننده بشود.
    هدف اصلی از طراحی اين محصول، براي مصارف آشپزخانه و کندن پوست میوه است. اما کاش این روز ها همه از این طرح های ضد خشونت درس می گرفتند.  
    مي توانید این کارد را با قیمت 40 تا 50 دلار خریداری کنيد.
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    تجربه زیسته:
    «آموزش رانندگی با مخلفات»

    ابوالفضل اقبالی

    چند صباحی است كه به دلایل واهی مصمم شده ایم كه گواهینامه ای بگیریم تا اگر خدای ناكرده یك روزی كارت ملی مان همراه نبود بتوانیم با نشان دادن گواهینامه از مخمصه رهائی یابیم. همانطور كه می دانید ده جلسه كلاس رانندگی عملی را همه باید تجربه كنند. ما نیز برخلاف همیشه این بار از این همه مستثنی نبودیم. نمی‌دانم این كه یك مربی پیرمرد گیر آدم بیافتد جای بسی خوشحالی هست یا جای بسی چیز دیگر. اما از خواست خدا مربی بنده یك پیرمرد با تجربه و كهنه كار بود. جلسه اول چنان سر سنگین و سفت و سخت با من برخورد كرد كه گویا می خواهد گربه ای را دم حجله خفت كند! حدود یك ساعت با من صحبت كرد و كلی نصیحت و باید و نباید به من یاد داد. گفت كه ده جلسه به طور كامل در اختیار من است و حتی ضبط ماشینش را تا من اجازه ندهم روشن نخواهد كرد. گفت كه به هیچوجه نباید بترسم چون حتی اگر یك نفر را زیر بگیرم باز كسی به من كاری نخواهد داشت. جلسه دوم كمی شل تر از روز گذشته به نظر می رسید و كمی شوخی هم در صحبت‌هایش انجام می داد كه به قول خودش به شاگردان سخت نگذرد. جلسه سوم باز شل تر از روز قبل شده بود و این بار كلی فك زد و با بنده گرم گرفت. جلسه چهارم بلافاصله پس از حركت شروع به آواز خواندن كرد و من هم چون می دانستم كه آزمون رانندگی را خودش خواهد گرفت برای اینكه دلش را به دست بیاورم بر خلاف عقیده ام به او گفتم كه صدای خوبی دارد. او نیز كه خر در دلش آب شده بود! كل زمان آن جلسه را با چشمان بسته و دهانی تا منتهی باز و صدائی گوش خراش به خواندن آوازی نامعلوم مشغول شد و امر خطیر رانندگی در شهری شلوغ به من بدون تجربه سپرده شد. جلسه پنجم به طور كلی وا رفته به نظر می رسید و به قدری جلف شده بود كه با جلسه اول به هیچ عنوان قابل جمع نبود به طوری كه انگار این آدم دچار یك بیماری شخصیتی شده بود. لحظاتی كه گذشت بدون اینكه از من اجازه ای بگیرد ضبط را روشن كرد و به حال خود فرو رفت. من خودم هیچ شناختی از خواننده نداشتم و خدا وكیلی مربی به من گفت كه صدای نوش آفرین است! مربی شروع كرد به خاطره تعریف كردن از دوران پلید جوانی خویش و اینكه با ایرج قادری دوست و همكار بوده است! او گفت كه در چند فیلم ایرج بازی كرده است و مرا دعوت كرد كه فیلم‌های ایرج را ببینم. اما پس از چند پرس و جوی ساده متوجه شدم كه نقش او در حد یك دیواری بوده است كه گربه ای در كنار آن پی پی می كند. جلسه ششم آنقدر وا رفته بود كه بنده مجبور شدم او را از زمین جمع كرده و سوار ماشین كنم! در این جلسه مربی پلید من تمام هویت خود را فاش كرد و گفت كه قبل از انقلاب چه كاره بوده است. او گفت با همه خواننده ها عكس یادگاری دارد و حتی با شین.ر، الف.ب و ح.خ اعمالی را انجام داده است. او معتقد بود كه ما جوانان بدبخت هستیم و هر چه عشق و حال در دنیا بوده است را آنها كرده اند!! جلسه هفتم را خودتان تصور كنید كه چه حالی داشته است. در این جلسه ضمن شروع كردن به آموختن تعدادی از مسائل رانندگی همچون دور دو فرمونه و یك فرمونه و پارك دوبل، با افشای ماهیت پلید كنونی خود پرداخت. گفت كه زنش نه سال است كه عمرش را به من داده است! و او اكنون بیش از شش دوست دختر دارد! او خیلی چیزهای زشتی گفت و از من نخواهید كه هر آنچه را كه شنیده ام بازگو كنم. بنده شرم و حیا حالی ام می شود! بنده مانند آن مربی بی چشم و رو نیستم. جلسه نهم نیم كلاج و دنده عقب و پارك سی سانت را یاد داد(همه كارهایش برعكس بود) و این بار از تجربه های مربیگری خود گفت. از خدا می خواهم كه بوی دهان یك پیرمرد پیاز خورده را نصیب كافر هم نكند! تصور كنید كه یك پیرمرد با دندان های مصنوعی و در حالی كه یك ساعت پیش نان و پیاز خورده است در یك فاصله نیم متری دارد مخ شما را می خورد. چه حالی پیدا می كنید مهم نیست و فقط درد مرا بفهمید برای من كافیست. اكنون كه این مطلب را می نویسم جلسه دهم هنوز فرا نرسیده است و جالب است بدانید كه جلسه دهم امتحان می گیرند!

    نتیجه گیری: در این كلاسهای آموزش رانندگی خیلی چیزها به شما یاد می دهند حتما هر چه سریعتر اقدام كنید.لازم به یادآوری است كه قبل از شركت در این كلاسها باید رانندگی را آموخته باشید. حتما.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه وقتی حرفی برای گفتن ندارید، مکالمه را آغاز کنید

    چه میزبان باشید و چه میهمان، موقعیت های اجتماعی بسیاری هست که در آن نیاز به برقراری ارتباط پیدا می کنید، حتی اگر انجام آن برایتان دشوار باشد. مثلاً در یک میهمانی میخواهید که نامزد دوستتان احساس راحتی کند و به او خوش بگذرد یا ممکن است غریبه ای را کنار یک اتاق شلوغ ببینید و با خودتان فکر کنید که او تنها شانس شما برای تحت تاثیر قرار دادن کسی است که به او علاقه مندید. اما متوجه می شوید که نمی دانید چه باید بگویید.


    °مراحل
    1. با یک مقدمه شروع کنید و خیلی ساده خودتان را به فرد مورد نظر معرفی کنید. دستتان را جلو برده و با او دست بدهید. اگر او را می شناسید این مرحله را نادیده گرفته و از قدم دوم شروع کنید.
    2. به اطراف نگاهی بیندازید. ببینید آیا چیزی هست که ارزش صحبت کردن داشته باشد یا نه. حرف زدن درمورد آب و هوا دیگر خیلی کلیشه شده است اما اگر نکته جالبی درمورد آن وجود داشت هیچ اشکالی ندارد می توانید سر صحبت را باز کنید.
    3. از طرفتان تعریف کنید. اما دقت کنید که دروغ نگویید مثلاً اگر می بینید که موهای طرفتان به طرز مسخره ای زشت است، از موهایش تعریف نکنید اما اگر مثلاً از کفش هایش یا هر چیز دیگری خوشتان آمده با لبخند عنوان کنید. یک تمجید بی ریا و خالصانه راه بسیار خوبی برای نزدیک شدن به طرف مقابل است. اما دقت کنید این تمجید درمورد مسئله ای خیلی شخصی نباشد که او را بترساند یا باعث شود که احساس ناراحتی کند.
    4. سوال بپرسید. اکثر افراد عاشق این هستند که درمورد خودشان حرف بزنند پس این اجازه را به آنها بدهید. اما توجه کنید که زیاد درمورد خودتان حرف نزنید که فرد اجازه صحبت پیدا نکند. مثلاً بپرسید، "امسال چه درس هایی برداشتی؟" یا "آیا فلان فیلم را دیدی؟" "نظرت درموردش چه بود؟" سوالهایی بپرسید که بتوانند راحت درموردش حرف بزنند و فقط به یک بله یا خیر معمولی ختم نشود. مثلاً می توانید بپرسید "چه کیف خوشگلی، از کجا خریدی؟" و خواهید دید که دقایق متمادی درمورد آنروز که برای خریدن آن کیف به بازار رفته بود و اتفاقاتی که در آن روز افتاد صحبت می کند. اما اگر می بینید که طرفتان تمایل چندانی به پاسخ دادن به سوالهایتان ندارد، خیلی سوال نکنید.
    5. حرف طرف مقابل را دنبال کنید. موافقت کنید، مخالفت کنید، و نظرتان را ابراز کنید. تلاش کنید که با بی توجهی از آن نگذرید.
    6. به چشمان دوست جدیدتان نگاه کنید. اینکار باعث ایجاد اعتماد بینتان می شود. اما دقت کنید که به چشمهایش زل نزنید. همچنین طی گفتگو یکی دوبار نامش را بر زبان بیاورید. اینکار باعث می شود هم اسمش را به خاطر بسپارید و هم توجه او را به حرفی که می زنید معطوف کنید. لبخند بزنید و در صورت لزوم بخندید.
    7. لبخند زدن و لذت بردن از گفتگو را فراموش نکنید.
    8. فقط خودتان باشید و سوالهایی بپرسید که فکر می کنید با موقعیت جور است. قبل از اینکه حرفی را به زبان بیاورید، کمی به آن فکر کنید.


    °نکات
    · ریلکس باشید. این احتمال وجود دارد که هر گفتگوی کوچکی که دارید تا چند ماه بعد در ذهن مخاطبتان نماند. چیزی که به ذهنتان می رسد را بیان کنید.
    · یادتان باشد اگر موقع حرف زدن در ذهنتان به چیزی فکر می کنید. به احتمال زیاد مرتبط است.
    · نگاه کردن به تلویزین، گوش دادن به موسیقی و مطالعه—روزنامه، مجله و کتاب-- کمک بسیار زیادی به شما می کند. می توانید از قبل چیزهایی که دوست دارید در موردش با کسی صحبت کنید را برنامه ریزی کنید.
    · اگر خجالتی هستید، بهتر است از قبل چند موضوع برای بحث آماده کنید.
    · به واکنش طرف مقابلتان دقت کنید. اگر به موضوع علاقه نشان داد ادامه دهید اما اگر مشاهده کردید که مدام یا به سعت خود نگاه می کند یا به دنبال راهی برای فرار است، باید دست نگه دارید.
    · عبارات و جملات جالب و خنده دار می تواند حال و هوای مکالمه را عوض کند و موضوعات جدیدی را برای صحبت کردن پیش رویتان قرار دهد.
    · اگر مکالمه پشت تلفن است باید هرطور که شده طرف مقابل را هم در مکالمه درگیر کنید. اگر موضوع جالبی به ذهنتان نمی رسد، از بازی "سوال کردن" استفاده کنید. از طرفتان سوال بپرسید. دقت کنید که سوالهایی که می پرسید مناسب زمان و مکان باشد. سوال ها باید طوری باشد که فرد بتواند به راحتی درمورد آن حرف بزند و به یک بله یا خیر عادی ختم نشود.
    · برخورد و رفتار شما هم در موفقیت گفتگو سهیم است. سعی کنید رفتاری دوستانه و با محبت داشته باشید تا حرفهایتان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
    · نکات و چیزهای جالب و جدیدی که در طول روز با آنها برخورد می کنید را جایی یادداشت کنید. مثلاً حرف خنده داری که کسی به شما گفته است، کار جالبی که یکی از دوستهایتان انجام داده یا هر چیز جالب توجه دیگر. این نکات می تواند در مکالمه های آتی به دردتان بخورد.
    · یادتان باشد، طرف صحبتتان هرکسی که باشد، همیشه می توانید نقاط مشترکی با او پیدا کنید. همه ما از یک آب و هوا استفاده می کنید، غذای خوب را دوست داریم و از خندیدن لذت می بریم. مثلاً اگر طرفتان را در ایستگاه اطوبوس ملاقات کردید، می توانید بپرسید که کجا می روند. اگر خارج از شهر زندگی می کنند، می توانید درمورد زندگیشان از آنها سوال کنید.
    · یادتان باشد احساس راحتی کنید و همیشه مرتب و شیک باشید.
    · آخرین نکته اینکه شروع مکالمه نیازمند تمرین است. ممکن است اول کار احساس گیجی و ناشی بودن به شما دست بدهد اما با تمرین رفته رفته برایتان راحت تر خواهد شد.


    °هشدارها
    · طرف مقابل را با سوال بمباران نکنید.
    · با لحنی صحبت کنید که طرف مقابل تصور نکند که مجبورید که حرفی بزنید. با آرامش و وقف های مناسب حرف بزنید.
    · سوال های خصوصی نپرسید.
    · ارتباط چشمی برقرار کنید.
    · درمورد ظاهر طرف مقابل یا کس دیگری اظهار نظر منفی نکنید چون ممکن است طرفتان با کسی که از او انتقاد می کنید، آشنا باشند.
    · هیچوقت قسم نخورید، بی احترامی نکنید، توهین نکنید، بحث های جنسی و مذهبی یا ملیتی را به میان نکشید.
    · در برخورد با افراد هیچوقت مغرورانه رفتار نکنید که انگار همه چیز دان هستید.
    · بچگانه و خام رفتار نکنید، حرف نزنید و لباس نپوشید.
    · صحبت دو نفر دیگر را قطع نکنید. اجازه بدهید مکالمه آنها تمام شود و بعد حرفتان را بزنید.
    · همیشه الفاظ "خواهش می کنم"، "متشکرم" "لطف می کنید" و امثال این را در صحبت هایتان بگنجانید. مودب بودن نشانه هوش و کمال شماست.
    · به اطرافیانتان احترام بگذارید.
    · مرتب و تمیز باشید و خوب لباس بپوشید. شلختگی، بوی بد دهان و بدن همه را از شما دور می کند.
    · گاهی اوقات وقتی مکالمه ای را آغاز می کنید، طرف صحبتتان ممکن است به نظر خسته کننده برسد. اما اشکالی ندارد. می توانید سراغ کس دیگری بروید چون ممکن است طرفتان را اشتباه انتخاب کرده باشید.
    · اگر با کسی صحبت می کنید که به او علاقه دارید هیچوقت درمورد دوست پسر یا دوست دهترش با او حرف نزنید. درمورد چیزی حرف بزنید که از او می دانید: مثلاً اگر اهل ورزش هستند می توانید درمورد آخرین مسابقات آن ورزش با او حرف بزنید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    .::ويژه نوعروسان::.
    نكاتي در مورد اطو و اطو کشی

    اطوهاي بخار اگر از آب معمولي وحتي آب جوشيده بريزيد موجب ميشود منافذ آن گرفته شود وباز كردن آنها مشكل است پس بايد در آنها آب مقطر بريزيد واگر اگر آب مقطر نداريد از آب باران استفاده كنيد و نيز ميتوانيد از برفكهاي يخچال و فريزر استفاده كنيد وآنها را آب كنيد و در يطريهايي جمع آوري كنيد ودر اطو بريزيد .توجه داشته باشيد اگرآب درون اطو مي ريزيد پريز را از برق بكشيد .براي جرم گيري اطو بايد محلولي از آب مقطر وسركه درون اطو بخار بريزيد وبگذاريد تا اطو گرم شود وبعد از مدتي آن را بيرون بريزيد وآب مقطر (آب خالص) درون بريزيد تا كامل تميز شود وبعد از ريختن آب دوم روي يك تكه پارچه اطو كنيد تا بخارها با فشار خارج شوند اين كار را چندين بار ادامه بدهيد تا ديگر جرمي باقي نماند .

    نكته اول : اگر احساس كرديد اطو به پارچه شما مي خواهد بچسبد براي جلوگيري از چسبيدن اطو از اين روش استفاده كنيد ؛ اطو را روشن بگذاريد پس از اينكه داغ شد مقداري صابون خشك را به كف آن بماليد وبعد آن را برروي سطح يك روزنامه يا مجله كافي به آرامي حركت دهيد .

    نكته دوم: اتفاق مي افتد كه پس از اطو كشيدن بر روي شلوار يا اشياء اطو شده برق مي افتد براي جلوگيري از اين كار قبل از اطو كشيدن مقداري آب به همراه سركه به محلي كه مي خواهيد اطو بكشيد بپاشيد و هيچگاه اطو را مستقيمأ روي لباس نگذاريد بلكه از روي يك پارچه كتاني اطو كنيد.

    نكته سوم : اگر مي خواهيد خط اطوي شما با دوام باشد در محل خط اطو از زير ، كركها وپرزها را كاملأ برداريد ودر محل خط اطو در زيرو داخل لباس مقداري صابون خشك بكشيد ودر محل خط اطو در روي لباس يك پارچۀ مرطوب بگذاريد وبا اطوي داغ محل را اطو كنيد.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    عطر درمانی! راز زیبایی

    Õتاریخچه شکل گیری این روش چیست؟
    بیشتر مردم آگاهند که گیاهان عناصر شیمیایی گوناگون دارند که می توان آنها را استخراج و استفاده های مفید متعدد کرد. در این روش،‌ عطر گیاه از روغن های بودار ساخته شده که در ساعات متفاوت شبانه روز به مقادیر گوناگون در اندام های متفاوت گیاه وجود دارند.
    این روغن های طبیعی را نوعی نمودار شخصیت گیاه تصور می کنند. گیاه شناسان تصور می کنند که جریان گردش و تمرکز آنها در اندام های متفاوت گیاه بستگی به وضعیت خورشید و فصل سال و به ویژه بستگی به وضع کره ماه نسبت به زمین دارد. کیفیات و آثار شیمیایی و درمانی یک عطر خاص گیاهی همچنین بستگی به اندامی از گیاه دارد که از آن استخراج شده است.


    Õاین روش چگونه عمل می کند؟
    پوست بدن انسان خیلی پیش از آنکه تا کنون تصور کرده ایم توان جذب دارد. تحقیقات هم اکنون ثابته کرده اند که برخی داروها را اگر به مدت کافی با نوارهای خاص نگه دارنده روی پوست بدن قرار دهند آنها به آسانی جذب پوست شده و آثار درونی می گذارند.
    مواد بودار ذراتی پخش می کنند که آنها را مولکول های باردار یا مولکول های ناشر بو می نامند. دماغ انسان این مولکول های ناپیدا را می گیرد و سپس اطلاعاتی ویژه از آنها به چند بخش خاص مغز می فرستند و مغز آن اطلاعات را به عنوان بوهای آشنا یا بیگانه یا دلپسند یا خوب یا بد و غیره طبقه بندی و تفسیر می کند.


    Õروش اجرا چگونه است؟
    شماری درمانگران آن ها را مانند داروهای دیگر تجویز می کنند؛ برخی دیگر آنها را در شکل بخار تنفسی تجویز می کنند. و دیگران آن ها را برای مالش روی پوست بیمار ماساژ می دهند. درمانگرانی هستند که مخلوطی از هر سه گونه کاربردهای روغن های معطر را به کار می گیرند.


    Õاین روش چه کاربردی دارد؟
    این روغن ها در نزدیک به یکصد بیماری و وضعیت نامطلوب جسمی و روانی -عصبی به کار گرفته و نتایج درمانی خوب کسب کرده اند ولی اینجا تنها برخی از آنها را نام می بریم؛ انواع زخم ها و سوختگی ها و ورم ها، داغ های روی پوسا، انواع جوش های چهره، کشیدگی های مولد زایمان که قابل پیشگیری با روغن مناسب نیز هستند، انواع دردهای عضلانی و مفصلی،‌انواع بیماری های ریوی چون آسم و برونشیت، سرماخوردگی،..
    ناراحتی های روده بزرگ، ناراحتی ها و بیماری معده، یبوست، سرفه، غده ها یا کیست های درونی و بیرونی، افسردگی روانی،‌ غش، اسهال، تب، اگزمای پوستی، بواسیر، گازهای زیاد گوارشی،‌سردرد، سوءهاضمه، روماتیسم، شوک های جسمی و روانی، سینوزیتیس، پوست خشک یا چرب یا خیلی حساس یا خیلی تحریک شده، گلوی ناراحت، درد دندان، درد پشت، ضعف جنسی، و غیره. افزون بر آنها که نام بردیم و نبردیم، روغن های معطر گیاهی را می توان برای تحریک و تقویت اشخاص ضعیف و سست یا آرام کردن اشخاص ناراحت، و وسواسی و نگران استفاده کرد.


    Õچه انتقاداتی به این روش وارد است؟
    روش عطر درمانی ممکن است به علت هزینه نسبتا گران آن هیچ گاه استفاده خیلی گسترده نیابد. تولید روغن های معطر گیاهی و نگهدای آنها که باید در شرایطی خاص باشد تا خواص آنها ناپدید نشوند هزینه نسبتا گران دارد و البته هشت تا ده جلسه درمان نیز ارزان نیست. بنابراین چون روش عطر درمانی زمانی نسبتا دراز میگیرد تا نتایج درمانی مطلوب دهد و از داروهای نسبتا گران بها استفاده میکند، امکان اینکه یکی از روش های خیلی گسترده پزشکی شود اندک است.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    سالمترین موادغذایی
    برای نگهداری در یخچال

    برخلاف آنچه که برخی از شما ممکن است تصور کنید، یخچال فقط جایی برای نگه داشتن نوشابه ها و موادغذایی از شب مانده نیست. شما می توانید موادغذایی بسیار سالمتری را در آن نگهداری کنید. این روزها که کابینت های آشپزخانه مملو از غذاهای حاضری و آماده با بسته بندی های نگه دارنده شده است، از یخچالتان باید برای نگه داشتن مواد مفید و مقوی استفاده کنید.
    اینکار اصلاً سخت نیست. رمز کار در این است که مواد ضروری را تشخیص داده و مطمئن شوید که همیشه این موادغذایی در دسترستان هست. موادی که یخچالتان نباید هیچوقت از آن خالی باشد، موادغذایی است که باید به طور مرتب استفاده کنید تا مطمئن شوید که موادمغذی لازم به بدن شما می رسد. اینها موادی هستند که باید تازه به تازه خریداری شوند.


    آب
    ساده و راحت بگویم، بدن شما به آب نیاز دارد. آب به شستشوی سموم بدن و رسیدن موادمغذی به همه سلولهای نیازمند کمک می کند. بدون آب کافی، بدن شما خشک می شود، سردرد می گیرید و عملکردهای بدن بسیار دشوار می شود. آب برای سلامتی شما ضروری است.
    وعده روزانه: نوشیدن آب معدنی بسیار خوب است اما می توانید با خرید پارچ هایی که آب را تصفیه می کند و گذاشتن آن به طور دائم در یخچال، کمی در خرج کردن صرفه جویی کنید. هر فرد باید به طور متوسط 8 لیوان در روز آب بنوشد.


    آب پرتقال
    این یکی از مغذی ترین آبمیوه هایی است که می توانید خریداری کنید. تحقیقات فواید بسیار زیادی را برای این آبمیوه به اثبات رسانده است. این فواید از تقویت سیستم ایمنی بدن گرفته تا کنترل فشارخونتان را در بر می گیرد. آب پرتقال همچنین حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C است که به مقابله با سرماخوردگی کمک می کند.
    وعده روزانه: حتماً باید همیشه آب پرتقال طبیعی در یخچالتان داشته باشید. یادتان باشد که نوشیدنی های پرتقال با آب پرتقال طبیعی یکی نیستند. خوب است یک لیوان در روز از این آبمیوه را همراه با صبحانه مصرف کنید.


    تخم مرغ
    تخم مرغ نه تنها ماده غذایی ارزانی است، بلکه می توان آنرا مدتی طولانی نیز در یخچال نگهداری کرد. این ماده غذایی منبع بسیار عالی از پروتئین می باشد و بااینکه کلسترول آن بالاست، اما از نوعی است که بدن می تواند از آن استفاده مفید ببرد. این ماده غذایی را به تعادل در برنامه غذایی خود بگنجانید و به یاد داشته باشید که تخم مرغ ماده غذایی نیست که فقط به درد صبحانه بخورد، می توانید برای ناهار و عصرانه هم از آن استفاده کنید.
    وعده روزانه: تخم مرغ از این جهت خوب است که بسیار ساده و سریع به شکل های مختلف پخته می شود. برخی متخصصین عقیده دارند که خوردن یک عدد تخم مرغ در روز کافی است که البته موضوعی بحث انگیز است. اما مصرف چند عدد از آن در هفته برای سیستم بدنتان بسیار خوب است.


    شیر
    شیر سرشار از پروتئین است. همچنین مقدار زیادی کلسیم در آن است که برای استخوانها بسیار عالی است. موقع خرید به درصد چربی شیر توجه داشته باشید. برای بچه ها شیر با چربی کامل %3.25 خوب است اما هرچه سن بالاتر رود، شیر پرچرب بیشتر از آنچه که فایده برساند، زیان میرساند. برای افراد بزرگسال، شیر با %1 چربی یا بدون چربی بهتر است. هنوز هم موادمغذی مفید را بدون عوارض جانبی ناشی از چربی آن، دریافت می کنید.
    وعده روزانه: روزانه باید حداقل سه فنجان شیر بنوشید. این می تواند شامل سایر انواع مواد لبنی مثل پنیر، هم بشود. به خاطر بالا بودن میزان پروتئین در این ماده، برای مصرف بعد از ورزش فوق العاده است.


    ماست بدون چربی
    نگه داشتن ماست در یخچال هم بسیار خوب است چون حداقل برای چند هفته تازه می ماند. این ماده غذایی را می توانید به تنهایی یا همراه با سایر غذاها استفاده کنید. ماست بعنوان یک ماده لبنی سرشار از کلسیم، پروتئین و ویتامین است.
    وعده روزانه: یک کاسه ماست در روز انتخاب بسیار خوبی است. آنرا می توانید جایگزین تنقلات ناسالمی که می خورید هم بکنید.


    لیمو
    لیمو یک مرکبات چند کاربرده است. از آن می توانید برای طعم دادن به آب مصرفی روزانه، چاشنی سالاد و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده کنید. لیمو ماده ای ادرارآور، منبعی برای ویتامین C و از بین برنده بوی بد دهان می باشد.
    وعده روزانه: کمی از آب آن را روی هر غذایی که دوست دارید بچکانید. ماهی را با لیمو بپزید و در لیوان آبتان کمی از آن بچکانید.


    هویج
    این ماده غذایی گرچه سبز نیست اما جزء سبزیجات به حساب می آید. گفته می شود که هویج به پایین آوردن کلسترول کمک میکند. این ماده که سرشار از ویتامین A هستند، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند که از جمله آن می توان به خطر حملات قلبی و مقابله با تحلیل عضلات اشاره کرد. هویج برای مدتی طولانی در یخچال تازه می ماند و خوردن آن بعنوان تنقلات بسیار ساده و راحت است.
    وعده روزانه: خوردن یک عدد هویج در روز برای شما عالی است. البته این به مقدار توصیه شده برای سبزیجات و میوه جات مصرفی روزانه شما بستگی دارد. سعی کنید تا می توانید هیچ نوع چاشنی برای خوردن هویج استفاده نکنید. این ماده همه موادمغذی لازم را در خود دارد و نیاز به هیچ ماده افزودنی نیست.


    مخلوط سبزیجات
    همه سبزیجات یکسان خلق نشده اند، و بعضی از آنها مفیدتر از بقیه هستند. بهترین کار این است که مخلوطی از آنها را همیشه در یخچالتان داشته باشید. موادمغذی موجود در سبزیجات تازه برای حفظ سلامت بدن لازم است.
    وعده روزانه: خوردن سه فنجان سبزیجات در روز الزامی است. بهترین نوع مصرف آن، خوردن آن به شکل خام در سالاد است اما اگر خیلی کم پخته یا بخارپز شوند هم هنوز کمی از موادمغذی در نها باقی می ماند. بهترین مقدار مصرف، همان است که متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند: نصف بشقاب سبزیجات، یک چهارم بشقاب پروتئین و یک چهارم آن نشاسته. البته این مقدار برحسب اندازه بشقابتان ممکن است خطرناک شود.


    کره بادام زمینی %100 طبیعی
    کره بادام زمینی که بهتر است در یخچال نگهداری شود، منبع بسیار عالی از پروتئین است که حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان هم می باشد. این ماده دوام زیادی دارد و لازم نیست نگران خراب شدن آن باشید. دلیل نگه داشتن این ماده در یخچال این است که فاقد نگه دارنده است—کره بادام زمینی طبیعی کمی آبکی تر از نوع عادی آن است. اگر دوست دارید که کره بادام زمینی خود را گرم استفاده کنید، دقت کنید که قبل از مالیدن آن روی نان تست یا بیسکویت، حتماً آنرا هم بزنید. کره بادام و کره بلارد هم می توانند جایگزین های خوبی برای کره بادام زمینی باشند.
    وعده روزانه: به جای کره معمولی که روی نان تست می مالید، از کره بادام زمینی %100 طبیعی استفاده کنید. استفاده از این ماده در برنامه غذاییتان خیلی خوب است اما توجه داشته باشید که کره بادام زمینی طبیعی هم حاوی چربی است. پس مصرف خود را به یک وعده در روز محدود کنید.


    سالم بخورید، سالم بمانید
    اگر زندگیتان از نوع سریع السیر و بزن دررو است، هنوز هم می توانید سالم غذا بخورید. باید مطمئن شوید غذاهایی که در یخچالتان نگه داری می کنید، تغذیه سالم را افزایش می دهد. وقت بگذارید و موادغذایی سالمتری پیدا کنید و مطمئن باشید که جسمتان قدردان شما خواهد بود. فکر نکنید غذاهای سالم نمی تواند خوشمزه باشد یا شکمتان را پر نکند، امتحان کنید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    رمز داشتن دختری دانا

    دختر شما مقلد و دنباله رو شما است و گیرنده های ذهنی او همیشه با توجه به پیام های فرستنده شما تنظیم می شوند. او شما را می بیند، احساس می کند و می بوید و از نزدیک زیر نظر دارد.
    هنگامی که رشد پیدا می کند ، بخش های مربوط به خودسازی و اصلاح خویش را گسترش خواهد داد ، که طبیعتاً از طریق آموزش، تمرین، جهت دادن و از همه بیشتر با مشاهده رفتار شما تکامل می یابند.
    هر رفتاری که دوست دارید دخترتان داشته باشد ، ابتدا در خودتان ایجاد کنید. آنها را در افکار، جملات، رفتار و واکنشهای عاطفی خود بوجود آورید.
    دختر شما یک مقلد است.اطمینان حاصل کنید که الگوی خوبی برای او هستید.


    ● چه چیز در یک لبخند وجود دارد؟
    یک لبخند ساده بسیار ارزشمندتر از گران قیمت ترین لباسها است و در رابطه با خنده به یاد داشته باشید ما نمی خندیم به این دلیل که خوشحالیم بلکه ما خوشحال هستیم به خاطر اینکه می خندیم. آنهایی که از این گوش تا آن گوش می خندند کسانی هستند که عادت مثبت اندیشیدن را در خود گسترش می دهند و احساس ناامیدی و یا ناراحتی و مانند آن را از خود دور می کنند. یک خلق و خوی خوشایند که از دوران کودکی پایه ریزی شده باشد بهترین کمک به خوشبختی در آینده است.


    ● عزت نفس و احترام به خویشتن
    تصوری که شما از شخصیت خود دارید بسیار مهم تر از تصوری است که دیگران راجع به شما دارند. عزت نفس و احترام به خویشتن شخصیت انسان را می سازد و با وجود تغییر شرایط و موقعیت ها هنوز به درستی و صداقت بهترین سیاست و روش زندگی است.
    یک کارگر عادی که کار خود را با خوشرویی انجام می دهد خیلی بهتر از مدیری است که نمی تواند به درستی تصمیم گیری کند و به این می گویند شادمانی و لذت حاصل از ایفای عالی نقش.
    با مهربانی و ملایمت دختر خود را با این واقعیت رو به رو کنید که او می تواند از ایفای عالی نقش خود به عنوان یک همسر، یک مادر و یک عروس لذت ببرد.
    صداقت و درستی، وفاداری، خلوص نیت، رفتار شایسته، عفت کلام چیزهایی هستند که از شما یاد می گیرد. به خاطر او زندگی نمونه و شایسته ای داشته باشید.


    ● الگوهای خوبی ارائه دهید
    خیلی از ما با فرهنگ شرم وحیا آشنایی نداریم. وقتی کار خطائی انجام می دهد با داد و فریاد مسئله را برایش توضیح ندهید. چون او نیز می آموزد از این راه وارد عمل شود . در عوض برای او مثال هایی از کارهای درست و صحیح بیاورید.


    ● به او وقار در تمام شرایط را بیاموزید.
    دختر شما همیشه به کارهای شما نگاه می کند و با چشم و گوش شما را زیر نظر دارد. فریب سن و سال کم او را نخورید. او بیش از آنچه شما فکر کنید تحت تأثیر رفتار شما قرار دارد.
    صداقت و درستی، وفاداری، خلوص نیت، رفتار شایسته، عفت کلام چیزهایی هستند که از شما یاد می گیرد. به خاطر او زندگی نمونه و شایسته ای داشته باشید.


    ● عصبانیت
    عصبانیت هزینه گزافی دارد. این علامت رشد و تربیت نادرست یک انسان است. از آن دوری کنید و در مورد آن برای دخترتان صحبت کنید و هر جا که می توانید نمونه هایی از آن را به او نشان دهید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا این مسئله در ذهن او تثبیت شود. به او بیاموزید در هنگام عصبانیت با خود بگوید :آیا واقعاً ارزش عصبانی شدن دارد؟
    وقتی دختری در کودکی مشاهده می کند که مادرش بر سر اطرافیان داد و بی داد می کند و یا هنگام عصبانیت اشیاء را پرتاب می کند او نیز در آینده همین رفتارها را خواهد داشت.


    ● حسادت
    حسادت نیز مانند عصبانیت خشم در واقع بخشی از طبیعت و سرشت آدمی و در نظر برخی طبیعت و سرشت زنان می باشد. خوشبختانه این احساس را می توان به طور قابل ملاحظه ای از طریق تفکر و مطالعه و رفتار درست کاهش داد. برنامه های آموزنده تلویزیونی را با دقت و توجه تماشا کنید و از آنها درس بگیرید. داستان ها و وقایعی در مورد حسادت جمع آوری کنید و برای دخترتان مثال هایی از تجربیات خود و دوستان و آشنایانتان بزنید و به خاطر او تحقیق و بررسی نمایید.
    همانطور که میزان روغن ماشین خود را مرتباً اندازه می گیرید و بررسی می نمایید، نشان های حسادت را نیز صادقانه در وجود خودتان بررسی کنید و از نتایج آن برای خود یک عادت روزانه بسازید.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    تقلب روسی!

    در استفاده از کارت‌های عابربانک و ای.تی.ام مراقب باشید!!

    کلاهبرداران متقلب با شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای می‌توانند اطلاعات لازم برای جعل کارت‌های مشتریان بانک‌ها را از دستگاه‌های خودپرداز استخراج و حساب آن‌‌ها را خالی کنند.
    به اعتقاد متخصصان نرم‌افزار، واژه‌ی "تقلب" برازنده‌ترین توصیفی است که می‌توان برای این بدافزار بی‌نهایت هوشمند و پیشرفته به‌کار برد. کلاهبرداری از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها به شیوه‌ای کاملا هوشمندانه و حساب‌شده همان تقلبی است که این بدافزار بر عهده دارد. متخصصان نرم‌افزار اظهار کرده‌اند که تا به‌حال مشابه چنین چیزی را ندیده بودند.
    اندرو هن‌وود و همکارانش در آزمایشگاه‌های اسپایدر اولین کسانی هستند که این برنامه‌ی مخرب را کشف کردند. کلاهبرداران روسی و اوکراینی با استفاده از این بدافزار با خیال راحت به یک دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کنند، کارت مخصوص خود را در آن قرار می‌دهند و تمام اطلاعات حساب‌های کارت‌های قبل از خود را از دستگاه استخراج می‌کنند و به راحتی آب خوردن حساب بانکی بخت‌برگشته‌ها را خالی می‌کنند. آن‌ها با استخراج اطلاعاتی مثل تاریخ شروع و انقضا و PIN کارت‌‌ها می‌توانند تمامی آن چیزی که برای شبیه‌سازی یک کارت نیاز است در دست داشته باشند. این افراد با استفاده از این اطلاعات کارت مشتریان را جعل کرده و تمام حساب بانکی آن‌ها را برداشت می‌کردند.
    وقتی مشتریان بانک‌ها و متصدیان پی بردند که اتفاقات مشکوکی در حال رخ دادن است نیروهای امنیتی کامپیوتر وارد عمل شدند. آن‌ها دریافتند که کلاهبردار متقلب با استفاده از یک دوربین قادر به برداشت PINهایی است که مشتری وارد صفحه کلید می‌کند و علاوه‌بر این از یک کارت‌خوان برای گرفتن اطلاعات از نوار مغناطیسی کارت‌ها استفاده می‌کند.
    این‌ اتفاقات باعث شد که بانک‌‌ها نیز به فکر مقابله بیفتند و ترفندی بزنند. آن‌ها‌ با بهره‌گیری از متخصصان باتجربه‌ی آزمایشگاه‌های اسپایدر و با ساخت یک نرم‌افزار موفق شدند کارت‌های تقلبی را شناسایی کنند و دستگاه ATM را از کار بیندازند. هن‌وود و تیم متخصصش پس از ما‌ه‌ها مطالعه توانستند یک قطعه‌ی نرم‌افزاری 50 کیلوبایتی پیدا کنند که خود را به‌جای برنامه‌ی قانونی Isass.exe جازده بود. این برنامه‌ی اجرایی در یک کامپیوتر خانگی هم وجود دارد و مثلا به کاربر این امکان را می‌دهد که رمز ورودش را به‌خاطر بسپارد و مجدد برای هربار چک کردن ایمیل آن را تایپ نکند.
    وجود این برنامه در یک کامپیوتر چیز عجیب و غریبی نیست به همین دلیل متخصصان فناوری اطلاعات به آن توجهی نمی‌کردند. به عبارت دیگر این یک شیوه‌ی استتاری برای نرم‌افزاری بود که کار تقلب را انجام می‌داد. وقتی این فایل نصب می‌شود بدافزار شروع به راه‌اندازی یک سیستم "برداشت اطلاعات کارت" می‌کند. به‌محض ورود کارت مشتری به دستگاه، این بدافزار شماره‌ی حساب، تاریخ شروع و خاتمه‌ی کارت و نیز کد سه رقمی و PIN مشتری را بر روی یک هارددیسک ضبط می‌کند.
    وقتی اطلاعات PIN ها وارد بانک‌ها می‌شود به صورت پنهان و سری هستند اما درون دستگاه خودپرداز می‌توان آن‌ها را به‌صورت آشکار دید. بدافزار با کمین درون دستگاه در انتظار ورود اطلاعات و دزدیدن آن‌هاست.
    هن‌وود می‌گوید شیوه‌ی سرقت اطلاعات با استفاده از پرینتر دستگاه هم کاری بسیار هوشمندانه است. با ورود کارت متقلب به دستگاه یک پنجره‌ی کوچک بر روی صفحه‌ی نمایشگر باز می‌شود که در آن گزینه‌های مختلفی برای کلاهبردار نمایش داده می‌شود. اولین گزینه امکان گرفتن پرینت از لیست تمامی کارت‌هایی است که اخیرا از دستگاه استفاده کرده‌اند. گزینه‌ی دیگر حتی پا را فراتر گذاشته و به کلاهبردار امکان بیرون کشیدن کاست دستگاه را می‌دهد. البته این گزینه فقط با دستگاه‌های قدیمی‌تر کار می‌کند. پ
    سخت‌ترین قسمت این ماجرای حرفه‌ای به نصب اولیه‌ی نرم‌افزار در دستگاه برمی‌گردد. این کار مستلزم این است که شخص متقلب به‌صورت فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشد. شاید آن‌ها این کار را با استفاده از کارمندان نفوذی بانک‌ها انجام می‌دهند.
    متخصصان بررسی این بدافزار 20 دستگاه خودپرداز را با دقت مطالعه کردند. آن‌ها حتی هشدار داده‌اند که این کلاه‌برداری می‌تواند به‌صورت شبکه نیز انجام شود و اطلاعات دستگاه‌های دیگر را از هر دستگاهی برداشت کند.
    کشف این بدافزار باعث شد بانک‌ها شیوه‌ی امنیتی خود را در مورد دستگاه‌های خودپردازشان تغییر دهند و مقررات سفت و سختی را برای کارمندان خود وضع کنند. نکته‌ی مورد توجه این است که این بدافزار توسط ویروس‌کش‌ها نیز قابل شناسایی نیست.
    این متخصصان اعلام کرده‌اند که احتمال سرایت این فن‌آوری از اروپای شرقی به آمریکا و آسیا بسیار زیاد است. گرچه در مرحله‌ی اول برخی کشورهای اروپایی که از کارت‌های حاوی تراشه و PIN استفاده می‌کنند به‌نظر مصون می‌رسند اما این قضیه هم نمی‌تواند جلوی کار هکرها را در آینده بگیرد. آن‌ها حتما خواهند توانست برای شیوه‌ی پنهان تایپ PIN هم در این دستگاه‌ها ترفندی دیگر بیابند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    نگاه سیستمی به انتخابات
    و روش‌های تقلب


    .: سوال:

    ميشه در مورد روشهايي که مي توان در انتخابات تقلب صورت بگيره توضيح بديد؟

     

    .: پاسخ:

    بعد از انتخابات رياست جمهوري متاسفانه طرف بازنده به جاي پذيرش آراء مردم و تن دادن به انتخاب آن‌ها جو گسترده رواني مبني بر تقلب در انتخابات را در كشور ايجاد كرد. در اين نوشته با آشنايي حداقلي به سيستم برگزاري انتخابات توضيح داده مي‌شود كه تقلب گسترده در انتخابات به اين آساني‌ها نيست. شايد بتوان تخلف‌هاي جزئي را كه بتواند آراء را حداكثر تا چند ده هزار جابجا كند سازماندهي كرد اما تقلب‌هاي سازماندهي شده‌اي كه بتواند چندين ميليون راي مردم را تغيير دهد امكان پذير نيست. بماند كه اولا طرف بازنده هم تا كنون ادعاي محكم و استناد دقيقي براي اثبات مدعاي خود ذكر نكرده است و ثانيا انتظار اين است كه مسئولان شوراي نگهبان و وزارت كشور با حضور در رسانه ملي امثال اين مراحل را براي مردم توضيح دهند تا مشخص شود علل ديگري در پشت صحنه براي اين ادعا موجود است. گرچه نويسنده معتقد است دود فضاي ايجاد شده نهايتا به چشم اصلاح‌طلبان خواهد رفت.
    با واشكافي انواع روش‌هاي تقلب و نگاه سيستمي به فرآيند انتخابات مي‌توان سه دسته كلي براي تقلب‌هاي ممكن در نظر گرفت :
    * راي درون صندوق‌ها راي واقعي مردم نباشد : در اين صورت يا تعرفه‌هايي اضافه‌تر بر راي مردم به صندوق‌ها اضافه شده است و يا با شناسنامه‌هاي مجعول راي داده شده است، يا راي عده‌اي خريده شده است، يا آراء ريخته به صندوق‌ها دستكاري و مخدوش شده است و ...
    * آراء درج شده در صورت جلسه صندوق‌ها با آراء واقعي صندوق‌ها متفاوت است. اين امر مستلزم تباني اعضاي صندوق در موقع درج صورت جلسه و يا جعل صورت جلسه توسط فرمانداري‌ها،‌ استانداري‌ها، و يا دست‌اندركاران ستاد انتخابات كشور است.
    * تجميع آراء اشتباه صورت گرفته است. به عبارت ديگر اگر تعرفه‌ها را جمع بزنيم نتيجه ديگري حاصل خواهد شد.

    اگر بخواهيم به طور مختصر نشان دهيم كه تقلب سازماندهي شده به اين آساني نيست بايد به نكات زير توجه نماييم.
    * حدود 45 هزار صندوق راي وجود داشته است يعني متوسط راي هر صندوق 900 راي است. بديهي است كه در هر صندوق حداكثر به اندازه 30 درصد آراء مي‌توان تخلف و تقلب كرد. يعني براي تقلب از نوع اول بايد به ازاي هر يك ميليون راي سه هزار و پانصد صندوق را براي تقلب مديريت كرد.
    * در هر صندوق معمولا حداقل 6 نفر مسئول هستند. سه نفر ناظر شوراي نگهبان و سه نفر دست‌اندركاران وزارت كشور. حتي اگر بتوان براي با هماهنگ كردن يك نفر در هر صندوق اقدام به تقلب سازماندهي شده كرد، آيا دوستان مدعي تصور مي‌كنند كه هماهنگ كردن 3500 نفر مسلمان ايراني براي تقلب سازماندهي شده كار آساني است؟ بماند كه در سر صندوق با حضور 6 تا ده نفر دست‌اندركار تقريبا متصور نيست كه حتي بتوان در 1000 صندوق تقلب كرد. چرا كه اين كار بايد يا با هماهنگي 6هزار نفر صورت گيرد و يا از چشم آن‌ها پنهان بماند. اين اتفاق محال عقلي نيست اما بسيار دشوار است. بماند كه محاسبات فوق براي يك ميليون راي است. در حال حاضر 13 ميليون تفاوت آراء وجود دارد.
    * اگر فرض را بر اين بگذاريم كه آراء صندوق‌ها با آراء درج شده بر روي صورت جلسه متفاوت است ،باز هم با ابهامات مشابهي مواجه مي‌شويم. اگر اين امر از ابتدا توسط دست‌اندركاران صندوق صورت گرفته باشد كه همان محاسبات قبلي دشواري آن را نشان مي‌دهد. اگر بعدا عده‌اي آن‌ها را خدشه دار كرده باشند كه باز هم با يك بازشماري تصادفي صندوق‌ها مي‌توان به درستي يا عدم درستي فرم‌هاي صورت جلسه پي‌برد. علاوه بر اين هر فرم صورت جلسه چندين امضا از مجريان و ناظران دارد و بنابراين تغيير و جعل آن مستلزم جعل هزاران امضا است چرا كه طبق محاسبات قبل بايد هزاران فرم صورت جلسه را تغيير داد تا يك ميليون راي جابجا شود. حتي اگر همه اينها هم امكان پذير باشد يعني در بدترين حالت هم آراء مخدوش شده باشد و هم فرم‌هاي صورت جلسه، مجريان و ناظران همچنان زنده‌اند و حداقل مي‌توان صدها نفر را پيدا كرد كه اطلاع دهند آمار فعلي با آمار حقيقي متفاوت است.
    * در همه موارد قبل بايد در نظر داشت كه پايان شمارش آراء چهل هزار ناظر آقاي موسوي در صندوق‌ها حضور داشتند و حتما تقلب در اين مراحل نمي‌تواند در هزاران صندوق از چشم آن‌ها پنهان بماند. حتي اگر برخي از ناظران را هم اخراج كرده باشند فاصله آراء بسيار زياد است.
    * در مرحله تجميع آراء طبق گفته مسئولان دو روش دستي و رايانه‌اي همزمان استفاده شده است.
    * در روش رايانه‌اي نتيجه هر صندوق پس از شمارش در فرمانداري به سيستم متمركز كامپيوتري وارد شده و همزمان در سايت وزارت كشور و شوراي نگهبان مشاهده شده است. بنا بر گفته دكتر كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در تمامي مدت شمارش آراء نمايندگان كانديداها در ستاد مركزي نظارت شوراي نگهبان حضور داشتند و از نزديك روند شمارش آراء را پيگيري مي‌كردند. با اين توضيحات اساسا ميان اتمام شمارش تا ثبت نتايج فرصتي چندان براي دست‌كاري صندوق‌ها نبوده است. ممكن است اين شبهه پديد آيد كه نرم‌افزار شمارش تجميع دارد كه در آن صورت مي‌توان به شمارش دستي آراء رجوع كرد.
    * در روش تجميع دستي آراء، پس از جمع‌بندي تمامي صندوق‌ها در فرمانداري،‌نتايج به استانداري منتقل شده و پس از تجميع آراء همه شهرهاي استان، نتايج استان به وزارت كشور منتقل مي‌شود. طبيعي است كه اين روش از روش رايانه‌اي كندتر است و ممكن است در طول زمان اعلام،آراء كانديداها تفاوت‌هايي با هم داشته باشد.
    * با توجه به اينكه فرم‌هاي صورت جلسه صندوق‌ها موجود است هر گونه ادعا مبني بر خطا و تقلب در تجميع مي‌تواند با درخواست تجميع مجدد و حتي شمارش مجدد آراء طرح شود. طرح ادعاي تقلب بيشتر يك جنگ رواني است.
    * البته نويسنده امكان تخلف در تعدادي از صندوق‌ها و شهرها را دور از انتظار نمي‌داند، اما تخلف سازماندهي شده و تخلفاتي كه بتواند ده‌ها ميليون راي را جابجا كند، بسيار بعيد است.
    * كاش مدعيان دموكراسي خود به راحتي تن به راي حقيقي مردم مي‌دادند و اين شائبه را تقويت نمي‌كردند كه در روي ديگر ادعاي تقلب اهداف ديگري را پيگيري مي‌نمايند.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    ده کشف و اختراع که جهان را تغییر دادند

    موزه ی علوم لندن از 10 کشف و اختراع مهم که دنیای علم را تغيير دادند، نگهداری میکند. دانستن اينکه چه چيزی تا به حال توانسته پيشرفت و تغييری شگرف در علم به وجود آورد، بسیار هيجان انگیز است پس این مطلب را از دست ندهيد!


    áسفينه آپولو 10
    آپولو 10 چهل سال پيش به عنوان یک نمونه آزمايشی برای اولين بار با 3 سرنشين به سمت ماه سفر کرد و با اينکه موفقیت آميز نیود راه را برای آپوبو 11 باز کرد و آپولو 11 توانست به ماه برسد.
    آپولو 10 (به عنوان اولین سفينه ای که توانست از جو خارج شود) راه را برای ما باز کرد، تا با عظمت دنیای بی انتها آشنا شویم.


    áموتور بخار
    توماس نيوکامن در سال 1712 اين موتور را اختراع کرد که اين عکس مدلی از این موتور است که فرانسیس تامسون در 1791 در داربی شاير انگلستان ساخته است. اين قدیمی ترين و سالمترين مدل از اختراع نيوکامن است.
    در واقع این موتور مشکل بحران انرژی اين روزگار را حل کرده است و اگر ساخته نمی شد مطمئناً بحران انرژی برای ما مشکلات بسیار زیادتری بوجود می آورد.
    اگرچه نمی توان کاملاً اين اختراع را به راه حل بحران انرژی تشبيه کرد، اما استفاده از سوخت های فسيلی تا قبل از اين اختراع آقای نيوکامن تقریباً غير ممکن بود.


    áتلگراف
    تلگراف به عنوان اولین وسيله ی ارتباطی الکترونيکی در سال 1837 توسط چالز واتسون و ویلیام کوک ساخته شد که از مهمترین اختراعات بشر در زمینه ی ارتباطات است.
    دستگاه تلگراف آنها به عنوان اولین و کاربردی ترين وسیله ی ارتباط دوربرد الکترونيکی شناخته شده و ايده ی شبکه های گسترده از این اختراع الهام گرفته است.


    áفورد مدل T
    با دیدن اين تیتر و عکس حتماً فکر ميکنيد این کمپانی فورد بود که اولین اتومبیل را ساخته؛ اما بايد بدانید در واقع مدل T اولين اتوموبیلی بود که به تولید انبوه رسید و این خدمت فورد به جامعه ی بشری بود:
    خط توليد
    بله، خط توليد فورد، به عنوان اولین سيستم تولید انبوه در دنیا، انقلابی در صنعت و اقتصاد ايجاد کرد که امروز همه ی ما شاهد آن هستیم و بايد خط توليد را مهمترین اتفاق در قرن گذشته دانست.


    Pilot ACE Computer
    یکی از نخستین کامپیوتر های جهان. ايده ی آقای جان وامر-اسلِی یعنی موتور محاسبه اتوماتيک (Automatic Computing Engin - ACE)، که وی در سال 1936 داده بود، برای اولين بار و موقفيت آمیز در دهم ماه مِی 1950بر روی کامپيوتری که آلن تورینگ عمليات ساخت آنرا انجام داد، آزمايش شد.
    اين کامپیوتر در زمان خود پیشرفته ترين و سريعترين کامپیوتر در جهان بود که نمونه ی کوچکتری از مدل اوليه ی آلن تورینگ بود.
    پايلوت اِیس هم در لیست مهمترين اختراعات بشر است، چرا که اولین نسل از کامپیوترهایی است که امروز ما را احاطه کرده اند.


    áموتور موشک V2
    موشک V2 که وارنر وان بارون در سال 1942 آنرا ساخت در واقع اولين موشک دور برد بود که انقلابی در تکنولوژی موتور موشک به وجود آورد.
    اگرچه این موشک متأسفانه در جنگ جهانی دوم تلفات بسیاری به بار آورد و بعداً هم راه را برای ساخت موشک های بالستيک باز کرد، اما یادمان باشد همين آقای وان بارون با ایده موتور موشکش آپولو 11 را به ماه رساند و موتور موشک او همچنان مورد استفاده قرار ميگيرد.


    áپنی سیلین
    پنی سیلین، اولين آنتی بيوتيک کشف شده در دنیا بود که الکساندر فلمينگ در سال 1928 آن را از هاگهای جمع شده ی قارچ (يا همان کپک) کشف کرد.
    اما تقريباً تا اواسط دهه 1940 که بر روی بيماران آزمایش نشده بود کسی نمی دانست پنیسيلين بهترین دارو برای بيماری های عفونی است. با کشف پنی سیلین میلیون ها بیمار و مجروح جنگی از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. و از آن موقع به بعد پنيسیلین به عنوان اولين و عمومی ترین دارو برای بيماريهای باکتريايی و عفونی تجویز و مصرف شد و بعد از آن بقیه آنتی بیوتیک ها وارد دنیای پزشکی شدند.


    áرشته های مارپیچ DNA
    اولين بار DNA توسط آقايان کریک و واتسون در سال 1953 مورد توجه قرار گرفت.
    آنها حین آزمايشات خود روی ژن های انسانی با یک ساختار از موادی که مولکولهای این ژن ها را تشکیل ميدهند روبرو شدند و با شکافتن آنها راز نظم حاکم بر سلولهای بدن را کشف کردند.
    DNA، امروزه موضوع مهمی در علم، صنعت و حتی مسائل امنیتی محسوب میشود و هنوز هم مطالعات زيادی در سطح جهان روی آن انجام میشود.


    áاشعه ایکس
    برای اولين بار فيزيکدان آلمانی، ویلیام رونتگن در سال 1895 امواج ایکس را کشف کرد که امروزه بيشتر برای عکسبرداری از اعضای داخلی بدن استفاده میشود. فکرش را بکنید که اگر اشعه ايکس کشف نشده و اينطور به خدمت بشریت در نيامده بود بايد برای تعيين محل دقيق شکستگی چه ميکردند!!؟


    áلوکوموتيو
    آخرین اختراعی که سایت نيوساينتيست در اين ليست قرار داده لوکوموتيو بخار است.
    در سال 1829 رابرت استفان سون لوکوموتيو بخارش را (که اول آنرا راکت استفان سون نامیده بود)، برای اولين بار در نيوکاسل انگلستان آزمايش کرد و برای اولين بار بالاترين سرعت در يک وسیله ی نقلیه که نیروی محرکه اش را به همراه دارد، ثبت کرد.
    شايد خود استفان سون هم فکر نمی کرد این وسيله تا 150 سال بعد از آن سال هم در سطح جهان برای حمل و نقل مورد استفاده قرار بگیرد، اما همچنان از لوکوموتيو برای حمل و نقل استفاده می شود با این تفاوت که این وسيله بسيار پیشرفت کرده است.
    اين اختراعات و اکتشافات مهمترین اکتشافاتی بودند که به واقع دنیا را متحول کردند و علاوه بر کمک به بشريت، راه را برای پيشرفتهای بعدی هموار کردند. اگر گذارتان به لندن افتاد و يا در آنجا هستید حتماً از این افتخارات بشری در موزه ی علوم لندن بازديد کنید.
     

     


     




    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive