به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, June 21, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1091)



 

 
 

 

       

  


 
 
 
1091
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1091:: دوشنبه 1 تير 1388

www.mobin-group.com

برای وبلاگتان در عرض دو دقیقه یک TinyURL بسازید

با سلام
سرویس های کوتاه سازی آدرس نظیر TinyURL و bit.ly و امثالهم سرویس های خوب و کارآمدی هستند ولی از مشکلاتی هم دارند که ممکن است لینک های شما را به خطر بیاندازند. از جمله این مشکلات میتوان به پولی شدن این سرویس ها و ارائه ندادن آمار اشاره کرد.
اخیرن Google Apps سرویس کوتاه کردن آدرس وبلاگ را برای کاربران خود معرفی کرده است اما تنها مشکل این سرویس این است که فقط برای کاربرانی ارائه شده است که دامنه شخصی دارند و افرادی که در سرویس های مجانی وبلاگ نویسی می کنند نمی توانند از این سرویس استفاده کنند. از جمله فواید دیگر این سرویس می توان به ارائه آماری اشاره کرد که این سرویس در اختیار شما قرار می دهد.
برای شروع شما می توانید روی این لینک کلیک کنید و این سرویس را در دامنه Google Apps خود اضافه کنید. در حالت عادی این سرویس روی shortlinks.example.com تنظیم شده است ولی شما می توانید به دلخواه خود یک زیردامنه دیگر انتخواب کنید تا لینک های شما در آن زیر دامنه نمایش داده شوند.

googleappurls
googleshorturls

در قسمت دیگر لازم است شما وارد کنترل پنل خود شوید و یک CNAME جدید بسازید و همان نامی که قبلن انتخواب کردید را وارد کنید و Value آن را به ghs.google.com تغییر دهید و چند دقیقه منتظر بمانید تا تنظیمات DNS شما اعمال شود. حال سرویس کوتاه سازی شما فعال است.

cname

این سرویس برای کسانی که از سرویس های کوتاه سازی استفاده می کنند بسیار مناسب است و شما به هیچ وب سرور و پایگاه داده MySQL یا اسکریپ PHP نیاز ندارید.
 

----------------------------
پي نوشت:
از امروز بخش جديدي در قسمت «دنياي موسيقي» روزانه ايجاد شده بنام «دانلود کنسرت» که بنا دارم در هر شماره از روزانه، فيلم کامل يک کنسرت را براي دانلود قرار دهم.
 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • 40 تصوير فتوشاپي زيبا
  • 35 عکس جالب از عکاسان!
  • زیباترین چهره ها از نظر مجله FHM
  • چه كسي ما را به بردگي اين قرن كشانده استژ
  • دختر سال 2009 اندونزی
  • طرح اسرائيل برای اشغال اراضی عراق!
  • معرفي و دانلود فيلم : پيوند شيميايي
  • مستندي در مورد سربازان آمريکايي در عراق
  • دانلود انيميشن : Impy's Wonderland
  • آلبوم جدید و بسيار زیبای آرش بنام  Pure Love
  • آهنگ زیبای بهار عشق باصداي عليرضا افتخاري
  • کنسرت زيباي Michael Buble بنام Meets Madison Square Garden
  • قدرتمندترين نرم افزار ميكس موسيقي با Atomix Virtual DJ Pro v6.0.1
  • نقشه ایران مرکز اطلاع رسانی ایران برای موبایل
  • بازي بينهايت جذاب ماهيگيري
  • برخورد با ریشه کارمندان فاسد
  • داستان بز خاکستری
  • موزو انشا : عزدواج!
  • گاهي ليوان را زمين بگذار
  • وبلاگ رسمی گوگل اعلام کرد: اضافه شدن زبان فارسی به مترجم گوگل!
  • 13 تجربه از يك كارمند دولت
  • كوه پرديس اعجاب انگيز
  • سخنانی از دکترشریعتی
  • جديدترين شماره از ماهنامه Popular Science
  • نوکیا E72 و 5530 XpressMusic رسما معرفی شدند
  • چه می‌كنند این زن‌ها
  • چتر نجات شما را چه کسی می‌بندد؟
  • انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام
  • انتخاب رژ لب مناسب
  • گياه سالادي آويشن
  • عشق و اسکناس: اهمیت وفاق مالی در روابط
  • چگونه از GPS (مکان یاب) گوشی خود به صورت رایگان بهره ببریم ؟!
  • بني صدر چه ضربه هايي به ملت ايران زد؟
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

40 تصوير فتوشاپي زيبا
ویژه نامه شهید دکتر مصطفی چمران
35 عکس جالب از عکاسان!
زیباترین چهره ها از نظر مجله FHM
پایین آمدن هم به آسانی بالا رفتن است؟
35 مدل جديد کاسه گدايي!
تصاوير ويديوئي از اغتشاشات روز 30خرداد در تهران
بهترين و بدترين شهرهاي جهان براي زندگي
سایت خوبی برای ترکیب کردن فیدها
6 مکاني که با شکل هندسي زيبايي در گوگل مپ ديده مي شوند
سایتی برای به اشتراک‌گذاری حوادث بد زندگی!
20 طرح بزرگ ناموفق خودرو در جهان
چه كسي ما را به بردگي اين قرن كشانده است

 

 

www.mobin-group.com

دختر سال 2009 اندونزی

کرنینا سانی هلیم" (Kerenina Sunny Halim) دختر سال 2009 اندونزی شد.
به گزارش دوخت از رویترز، مراسم با شکوه دختر سال اندونزی 6 ژوئن 2009 در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد. در این مراسم دختر سال 2008 جهان و دختر سال 2008 اندونزی تاج دختر سال 2009 اندونزی را بر سر " کرنینا سالی هلیم" گذاشتند.

ديروز تهران روز آرامي داشت

فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: ديروز در هيچ نقطه تهران تجمعي را شاهد نبوديم و روز آرامي را پشت‌سر گذاشتيم.
سردار عزيزالله رجب‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته با توجه به اطلاعيه ناجا مبني بر غيرقانوني بودن اجتماعات مردم فهيم تهران در اين اجتماعات شركت نكردند.
سردار رجب‌زاده اظهار داشت: تعدادي عناصر آشوبگر روز شنبه در نقاطي از شهر تهران حضور يافته و اقدام به اغتشاش، آشوبگري، آتش زدن اموال عمومي و مردمي كردند.
وي افزود: روز شنبه آشوبگراني كه اقدام به تخريب و آتش زدن اموال عمومي و مردمي مي‌كردند، دستگير شدند.
سردار رجب‌زاده گفت: عوامل اصلي اغتشاشات روز شنبه تحويل مراجع قضايي شده ولي طي چند روز آينده عواملي كه نقش ضعيف‌تري در اغتشاشات داشتند آزاد خواهند شد.
سردار رجب‌زاده گفت: در روزهاي آينده پليس تهران با تمام توان در سطح شهر حضور خواهد داشت و با هرگونه تجمع، اغتشاش و آشوبگري برخورد قاطع خواهد كرد.

طرح اسرائيل برای اشغال اراضی عراق!

یک روزنامه نگار آمریکایی از طرح اسرائيل برای سیطره بر بخشهایی از اراضی عراق خبر داد که برای تحقق آرزوی اسرائیل بزرگ با پشتیبانی آمریکا انجام می گیرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی اخبار العراق در گزارشی نوشت، "وین مدسن" از این طرح به نام "معاهده بالفور" قرن کنونی یاد کرده است.
وی با فاش کردن جزئیات بیشتری از این طرح، می افزاید: مقامات اسرائيل در نظر دارند با انتقال یهودیان کرد تبار از سرزمین های اشغالی به شهر موصل و استان نینوا در شمال عراق، بتدریج طرح شیطانی خود را عملی کنند.
این اقلیت یهودی در پوشش هیات های مذهبی و دیدار از اماکن قدیمی یهودیان در عراق به این کشور سفر کرده و در این کشور ماندگار می شوند.
این روزنامه نگار آمریکایی در ادامه اظهار داشت: یهودیان کرد تبار اسرائیل با تحریک مقامات این رژیم و با اعتقاد به اینکه بخشی از اراضی عراق از دیر باز تحت قیمومیت اجدادشان قرار داشته است، از زمان آغاز جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003 به خرید این اراضی روی آورده اند.
آنان در نظر دارند بتدریج بر طبق همان نقشه ای که در فلسطین به اجرا گذاشتند، حضور خود را در این مناطق از عراق توسعه بخشند.
وی با اشاره به اهتمامی که یهودیان تندرو به مقابر انبیای الهی خود از جمله ناحوم، یونس، حزقیل و عزرا می دهند، رژیم اسرائیل مناطقی که این انبیا در آن دفن شده اند، جزیی از اسرائیل می دانند.
قابل ذکر است که مقابر برخی از این پیامبران در شهرهای عراق است.
وین مدسن در ادامه با پرده برداری از بخش دیگری از جنایات موساد اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهرهای موصل، اربیل، حمدانیه، قره قوش و تل اسقف اکثریت با مسیحیان کلدانی و آشوری عراق است، سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در سال های اخیر با همکاری عوامل مزدور خود همواره حملاتی را بر ضد آنان انجام داده و آن را به القاعده نسبت می دهد.
وی هدف نهایی موساد از این حملات را اجبار ساکنان اصلی به مهاجرت از این مناطق و جایگزینی صهیونیست ها به جای آنها عنوان کرد.
این روزنامه نگار آمریکایی در ادامه افزود: صهیونیست ها این بخش از اراضی عراق را "سرزمین های یهودی و توراتی" می دانند.
وی در ادامه گفت: عملیات افسران موساد در عراق برای مهاجرت اجباری مسیحیان کلدانی و آشوری از این شهرهای عراق با آگاهی برخی رهبران احزاب کردستان عراق صورت می گیرد.
مدسن در پایان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح در عراق دقیقا مشابه همان عملیاتی است که پس از اشغال فلسطین توسط انگلیس در سرزمین های اشغالی اجرا شد و در آن صهیونیست ها جایگزین ساکنان اصلی فلسطین شدند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

پيوند شيميايي
Chemical Wedding

کارگردان: جولين دويل. فيلمنامه: جولين دويل، بروس ديکينسون. موسيقي: آندره جاکومين. مدير فيلمبرداري: برايان ‏هرليهي. تدوين: بيل جونز. طراح صحنه: مارک تانر. بازيگران: سايمون کالو[هدو]، کال وبر[مترز]، لوسي کادن[ليا]، ‏جاد چارلتون[ويکتور]، پل مکداول[سيمونز]، جان شارپنل[کراولي]، ترنس بايلر[پرفسور برنت]. 106 دقيقه. محصول ‏‏2008 انگلستان. ‏
ليا، دانشجوي 19 ساله و در آستانه فارغ التحصيلي به دنبال خبري داغ براي چاپ در روزنامه دانشگاه کمبريج است. او ‏به دنبال کسب اطلاع از آزمايشي است که قرار است به زودي با بزرگ ترين کامپيوتر ساخته شده توسط بشر موسوم به ‏Z93‎‏ انجام شود. ليا با سرپرست آمريکايي پروژه و طراح لباس مخصوص آزمايش به نام پروفسور جاشوا مترز ‏برخورد و بلافاصله او را جذب مي کند. در حالي که همکار مترز، دکتر ويکتور نئومان يکي از باورمندان آليستر ‏کروالي در صدد است با همکاري پروفسور هدو مخفيانه و قبل از مترز دست به آزمايش بزند. چون آنها لباس طراحي ‏شده توسط مترز براي واقعيت مجازي را بهترين وسيله براي بازگرداندن کروالي به عالم واقعيت مي دانند. مردي که ‏معتقد بود بازها به دنيا آمده و مرده است. آزمايش انجام مي شود و دقايقي بعد هدو در قالب کروالي درآمده و شروع به ‏بروز رفتاري چون او مي کند. اما اين تجديد حيات که قرار است طي سه روز کامل شود، به مذاق گرداندگان دانشگاه ‏خوش نمي آيد. چون رفتار کراولي/هدو زننده و دور از شان دانشگاه است. وقتي دکتر مترز به انجام آزمايش توسط ‏ويکتور آگاه مي شود، تصميم مي گيرد تا آب رفته را به جوي بازگرداند چون قرار است لياي مو قرمز قرباني اصلي ‏تجديد حيات کراولي باشد...‏

چرا بايد ديد؟
جولين دويل فيلمساز بريتانيايي که بيشتر براي کارهايش در زمينه جلوه هاي ويژه فيلم برزيل يا فيلمبرداري زندگي ‏براين از سري مانتي پايتن شهرت دارد، در مدرسه فيلم لندن درس خوانده و با فيلم معجون عشق[درباره يک مرکز ‏بازپروري معتادان] در 1987 شروع به کارگرداني کرده است. دويل در بسياري زمينه هاي ديگر از قبيل تدوين-از ‏جمله برزيل و راهزنان زمان- و فيلمنامه نويسي، دستيار کارگرداني تري گيليام و کارگرداني تئاتر نيز در کارنامه اش ‏دارد. ولي با وجود کارنامه اي شلوغ و شهرتي نسبي در زمينه ساخت ويديوکليپ(از جلمه براي ‏Iron Maiden‏ که شايد ‏محرک وي براي ساخت فيلم اخير بوده باشد) پيوند شيميايي دومين فيلم او در شغل کارگرداني است. يک تريلر با مايه ‏هاي علوم خفيه که کوشش کرده پس زمينه تاريخي مناسبي براي خود فراهم کند. ‏
پيوند شيميايي يا ازدواج شيميايي که نام خود را از آلبوم هوي متال 1988 بروس ديکينسون-گروه آيرون ميدن- گرفته، ‏مانند آن نسب به يکي از بدنام ترين افراد ابتداي قرن بيستم انگلستان مي برد. آليستر کراولي متخصص علوم خفيه، ‏نويسنده، کوهنورد، شاعر و مرتاض که امروزه به خاطر تاثيرش بر گروه هاي معتقد به ماوراء طبيعت و کتاب قانون( ‏The Book of the Law‏ ) نوشته مقدس فلسفه ‏Thelema‏ (نوعي کيهان شناسي صوفيانه)شهرت دارد، هر چند در ‏زمانه خودش به عنوان شريرترين مرد جهان شهرتي به هم زده بود. البته کراولي شطرنج باز، نقاش، طالع بين، لذت ‏جو، دوجنس خواه، علاقمند به تجربه هر نوع ماده مخدر و در عين حال منتقد اجتماعي نيز بود. زماني نيز ادعاي ‏فراماسون بودن داشت و بديهي است چنين شخصي به خودي خود مي تواند موضوع و الهام بخش ده ها محصول هنري ‏در زمنيه هاي مختلف باشد، که بوده است. پيوند شيميايي به عنوان آخرين مورد ظهور وي در محصولات هنري، شايد ‏بتواند او را براي کساني که نامش را نشنيده اند، از جمله غير بريتانيايي هاي امروز بشناساناند.‏
پيوند شيميايي داستاني منسجم و به سبک و سياق فيلم هاي ترسناک بريتانيايي(با مايه هاي علمي تخيلي) دارد که نه فقط ‏کراولي بلکه طرفداران ساينتولوژي و جناب لافايت ران هوبارد را خشمگين خواهد کرد. فيلم که با هزينه اي بالغ بر دو ‏و نيم ميليون پاوند توليد شده، سرشار از ارجاع به زندگي و کارهاي کراولي است اما تم سفر در زمان را نيز از ديده ‏دور نگه نداشته است. متمايزترين وجه فيلم بازي حيرت انگيز سايمون کالو در نقش دکتر هدوي دچار لکنت زبان و ‏سپس کراولي تجسد يافته در بدن او با سري کچل و شيطان صفت است که چهره اش شباهتي حيرت آور به استيون رئا ‏دارد. فيلم با وجود تلاش هاي کارگردانش در ميانه اندکي از رمق مي افتد و ظاهري کهنه نما نيز پيدا مي کند. اما خيلي ‏زود موفق مي شود تا شخصيت ها را پيرامون کراولي تازه متولد شده گرد آورد و حتي به قصد نجات دنيا از دست چنين ‏موجودي-مطابق سنت و کليشه هاي اين نوع-دکتر مترز را به مصاف وي بفرستد. اگر با سينماي ترسناک انگلستان و ‏کارهاي برام استوکر آشنا هستيد، خيل راحت رنگ و بوي آنها را در اين فيلم نيز استشمام خواهيد کرد. و اگر چنين ‏زمينه اي وجود ندارد، باز جاي نگراني نيست چون فيلم به عنوان يک اثر مستقل به اندازه کافي مهيج هست!‏
ژانر: ترسناک، مهيج. ‏ ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part1.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part2.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part3.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part4.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part5.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part6.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Alive Day Memories Home from Iraq

مستندي در مورد سربازان آمريکايي در عراق
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part1.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part2.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part3.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part4.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part5.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part6.rar 
chemical.wedding.2008.limited.dvdrip.xvid-hls.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Impy's Wonderland


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

impys.wonderland-b1l.part1.rar
impys.wonderland-b1l.part2.rar
impys.wonderland-b1l.part3.rar
impys.wonderland-b1l.part4.rar
impys.wonderland-b1l.part5.rar
impys.wonderland-b1l.part6.rar
impys.wonderland-b1l.part7.rar
impys.wonderland-b1l.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

Pure Love
باصداي آرش

آلبوم جدید و بسيار زیبای آرش بن&#Yahoo-Post-IP: 219.134.21.14 X-Yahoo-Newman-Property: groups-compose Sender: notify@gruposyahoo.com --6-0495590555-2403770250=:6 Content-Type: text/plain; charset="big5" Content-Transfer-Encoding: base64 IKG9r3W56rC9qeemfqtDsaGrUaZisHOpsbC9saEKCqG9puWyT7JPISCvdaW/qrqzQqRrtn2tY6X+ uUy1ewoKob22V8ZnqrqvdbnqpXjGV7Ghq1GltKy2ptup5woKob2kar7HsaGrUcDJpGrBeL7BpEK2 sMXpsLW3UiA8aHR0cDovLzNsM2wuZnRwLmNjPgo --6-0495590555-2403770250=:6 Content-Type: text/html; charset="big5" Content-Transfer-Encoding: base64 PGI+PGEgaHJlZj0iaHR0cDovLzNsM2wuZnRwLmNjIj48c3BhbiBsYW5nPSJ6aC1jbiI+Cjxm

  01 Pure Love : Radio Edit
  02 Pure Love : Mary Angel Radio Edit
  03 Pure Love : Dj Harmony Club Mix
  04 Pure Love : Mintman Remix
  05 Pure Love : Ali Payami Remix
  06 Pure Love : Dj Arash Remix

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای بهار عشق
باصداي عليرضا افتخاري  

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

جديد: دانلود کنسرت

Michael Buble
Meets Madison Square Garden (2009)

کنسرت زيباي Michael Buble بنام Meets Madison Square Garden

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 1 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 2 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 3 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 4 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 5 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 6 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 7 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 8 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 9 
Michael Buble - Meets Madison Square Garden part 10

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
قدرتمندترين نرم افزار ميكس موسيقي با
Atomix Virtual DJ Pro v6.0.1


Atomix Virtual DJ Pro نرم افزاری نام آشنا در زمینه طراحی موزیک پر تحرک یا همان دی جی می باشد که یک دستگاه پیشرفته ساخت دی جی را در خانه برای شما فراهم می آورد. تهیه و خرید دستگاه های دی جی علاوه بر هزینه سنگینی که به علاقمندان تحمیل می کند از نظر نحوه کار نیز گاهاً بسیار پیچیده و پر فوت و فن می باشند که در هر حال هر کسی ممکن است از پس هزینه سنگین خرید این دستگاه ها و یا فنون کار با دستگاه بر نیاید.
با زبان ساده باید گفت Atomix Virtual DJ Pro یک نرم افزار جالب، ساده و قدرتمند برای اشخاصی می باشد که علاقه خاص و ویژه ای به ضبط، ادیت و پخش حرفه ای یک موسیقی دارند. این برنامه در اصل نرم افزاری است برای میکس نمودن فایلهای MP3 . موتور تبدیل این نرم افزار قادر است تا آهنگهای شما را به بهترین صورت میکس کرده و در کار ساخت دی جی به نحوه کار و روند پیشرفت کار شما سرعت بخشد. Atomix Virtual DJ Pro با بهره گیری از تکنولوژی قدرتمند و پیشرفته BeatLock engine با سهولت هر چه تمام تر به شما امکان میکس فایلهای mp3 و یا فایلهای حجیم تر را می دهد و بعد از آن نیز فایل را جهت کپی برداری و رایت آماده می کند. موتور هوشمندی که در این نرم افزار تعبیه شده امکانات اتوماتیک فراوانی را در یک فضای ساده و بدون سردر گمی برای کاربر فراهم می سازد.
از دیگر امکانات برنامه می توان به این نکته اشاره کرد که برنامه مذکور از ورودي ها و همچنين خروجي هاي ديجيتال صدا پشتيباني مي کند تا بتوانيد از کيفيت بالاي صدا لذت ببريد و براي اديت آهنگ نيز با در امکان قرار دادن اکولايزر ها و ابزار هاي حرفه ای مورد نياز به شما امکان ساخت آهنگ مورد علاقه خود را با کمترین مشکل و دردسر و بدون معطلی می دهد. هر انچه را که از یک نرم افزار حرفه ای انتظار دارید را در Atomix Virtual DJ Pro به راحت ترین صورت ممکن بیابید، استفاده کنید و لذت ببرید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Atomix Virtual DJ Pro v6.0.1:
- امکان کنترل دقیق و حرفه ای خروجی صدا
- سازگاری کامل با افکت های موجود در VST ها
- تطبیق و تنظیم خودکار سطوح اجرایی
- کنترل حرفه ای صدای زیر و صدای بم با فرکانسهای حرفه ای
- منوی کنترل استاندارد (play, pause, stop, cue)
- اکوالایزر سه بانده به همراه Kill + gain
- قابليت پیچش اتومات ضربان ها
- قابلیت میکس و کشش ویدیویی برای هماهنگ سازی صدا
- قابلیت شناسایی خودکارمتد ضربان ابتدایی و انتهایی
- قابلیت به کارگیری الگوی واقعی از صدا
- قابليت drag'n'drop برای اجرای و میکس سریع
- قابليت هماهنگ سازی ظرب آهنگها به صورت خودکار
- قابلیت ذخیره متدهای فاقد فرمت بندی در فضای نرم افزاری
- دارای پایگاه داده جهت آهنگهای به اشتراک گذاشته شده با قابلیت جستجوی سریع و آسان
- فضای کاربری آسان و زیبا در عین حرفه ای بودن
- و...

تکنولوژی هاي بكار رفته در نرم افزار:
automatic seamless loop و synchronised sampler :
باعث جلوگیری از گیجی شما شده ( عینا عبارت شرکت سازنده) ونیاز به هیچ مقدمه چینی نیز ندارد. تنظیمات خاصی نیاز نیست این موتور هوشمند ساماندهی توانایی تنظیم اتوماتیک دارد و یا مکانیزم شماره دهی بیکران شما میتوانید هر صدا یا افکت را جداگانه ذخیره کنید.

song's structure :
به شما این امکان را میدهد که تمام صداهای وارد شده را به صورت میانبر مرور کنید تا وقفه کمتری پیش رو داشته باشید. دارای مکانیزمی جهت جستجو در کل فایل ایجاد شده که به شما اطمینان میدهد که کل کار دارای ضرب اهنگ می باشد و در هیچ کجا وقفه ای وجود ندارد.
همچنین میتوانید اهنگ خود را مستقیما روی cd رایت کنید.

دیگر تواناییهاي ( اضافه شده به اين نسخه) :
- کنترل استاندارد (play, pause, stop, cue)
- کنترل صد
- کنترل انتخابی (از -34 تا +34%)
- سه باند اکولایزر همراه با Kill + gain
- یک کلیک برای ضربان (new FAME algorithm) -- الگوریتم جدید fame--
- ماشین ضربان اتوماتیک
- تکنولوژی On-the-fly بدون نیاز به ذخیره یا هرنوع فرمت بندی
- درجه بندی اتوماتیک
- سطح بندی اتوماتیک
- ضربان دادادن به صورت کشش و پرتاب
- شبیه ساز جستوجوی واقعی
- چرخش اتوماتیک ضربانها
- همگامی 12 نقطه ای
- به کارگیری الگوریتم واقعی صدا
- ایجاد اتوماتیک حالت همراهی 4/4
- همخوانی با کنترل کننده های خارجی مانند (DMC2, DAC3, iCDX, TotalControl, BCD2000, DJConsole, etc...)
- و...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 20 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
نقشه ایران مرکز اطلاع رسانی ایران برای موبایل

نقشه ایران مرکز اطلاع رسانی ایران کاملترین نقشه موجود در بین نقشه های موبایل است که برای اولین بار در سایت تخصصی موبایل معرفی شده است. مشخص کردن کلیه مکان های موجود در جاده ها مانند پمپ های بنزین ، مراکز اوژانس، مسجد و ... این نقشه را از دیگر نقشه های موجود متمایز می سازد. ویژگی های جدید این نقشه شامل موارد زیر می باشد :

- نشان دادن کلیه فرودگاه ها
- مسیر کامل جاده های کشور
- مشخص کردن کلیه پمپ های بنزین و CNG
- مشخص کردن کلیه مراکز اوژانس
- و...
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي بينهايت جذاب ماهيگيري
Fishing Craze Portable

آيا تا حالا تجربه ماهيگيري داشته ايد؟ با بازي Fishing Craze مي توانيد براحتي ماهيگيري کنيد. لازم به توضيح است نسخه ارائه شده از اين بازي، پرتابل مي باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 60 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول اکرم (ص) می فرمایند:
لاتَختَلِفوا، فَإِنَّ مَن کانَ قَبلَكُمُ اختَلَفوا فَهَلَکوا

باهم اختلاف نکنید، که پیشینیان شما دچار اختلاف شدند و نابود گشتند.

علل الشرایع، ج1،ص265

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

عرض بدن
همه از دوست فقط چشم و دهن مي خواهند
روزگاريست همه عرض بدن مي خواهند
عشق ها را همه با دور کمر مي سنجند
آنچه ديدند به مقياس نظر مي سنجند
خوب طبيعيست که يکروزه به پايان برسد
عشق هايي که سر پيچ خيابان برسد


بدهی
مشترک گرامی بدلیل بدهی قبلی ، هرجا گیرت بیارم .... میبوسمت


استاد
در وفا هیچ کس استاد نیست اما در بی وفایی همه استادن، چطوری استاد؟!


مهم اینه که
مهم نیست فردا چی میشه ... مهم اینه که امروز دوستت دارم
مهم نیست فردا کجا میری ... مهم اینه که هرجا باشی دوستت دارم
مهم نیست تا ابد باهم باشیم ... مهم اینه که تا ابد دوستت دارم
مهم نیست قسمت چیه ... مهم اینه که قسمت شد دوستت دارم


سه راه
درزندگي سه راه را دنبال كن:
1-دوست داشتن را براي يك تجربه.
2-عاشق شدن را براي يك هدف.
3-فراموش كردن را براي قبول واقعيت

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

غریب تر از من

ایام شهادت مادرت بود و من جمکرانی شده بودم تا با نام فاطمه(س) حاجت بگیرم اما، اما انگار در شلوغی آن جمع نوای «هل من ناصر ینصرنی» علی(ع) بود که دیوانه ام کرد، نوای تنهایی علی و کوه غمهای او بود که بر سرم خراب شد. علی(ع) کافور به دست کنار پیکر پاک فاطمه(س) نشسته بود و من فریاد بی صدایش را که با اشک چشمهایش همراه بود می شنیدم که: آیا کسی هست یاریم کند؟! علی(ع) به دنبال کسی می گشت تا سؤال زینب(س) را پاسخ بگوید که مدام می پرسید: مادرم را کجا می برید؟ علی(ع) به دنبال یاوری می گشت تا خاطرات حزن آور پرکشیدن فاطمه(س) را از ذهنش پاک کند. آری، از این پس علی(ع) باید مدینه ی بی فاطمه را هر لحظه عزا بگیرد. علی خانه ی سوخته ی بی فاطمه را باید تحمل کند. علی(ع) از این پس باید هر شب کابوس در و دیوار و پهلو را ببیند. علی(ع) باید از این پس برای زینب مادری کند، علی(ع) از این پس باید در بیت الاحزان فاطمه(س)، همان جایگاه عزاداری زهرا(س) از هجران پدر، هجران فاطمه(س) را عزا بگیرد.
امام زمان! جمکرانی شده بودم تا آرام شوم، آمده بودم بی قراریم را درمان کنم اما حالا دردی بر دردهایم و اندوهی بر اندوه هایم افزوده ای. می خواستم توسل بخوانم و از دردهایم با تو بگویم اما انگار شما آمدید و فرمودید: یک نفر هست که از تو غریب تر و تنها تر است، برای او گریه کن، برای آمدن او دعا کن. و من همان جا پشت دعای توسلم نیت کردم فقط برای غربت شما و مادرت و خانواده ات گریه کنم. اما حالا که لحظه ی وداع رسیده است دلم را در جمکرانت جا می گذارم با کوله باری سنگین تر از غم و غصه و با بغض های در گلو مانده راهی شهرم می شوم.
راستی من حاجتم را فراموش کرده ام، شما می دانید حاجت من چه بود؟!

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

برخورد با ریشه کارمندان فاسد

سلطان سنجر پادشاه دودمان سلجوقی هنگامی که وارد شهر کرمان شد دریافت مردم شهر دچار بغض و ناراحتی هستند رایزنان خویش را فرا خواند و علت را جویا شد ، گفتند بسیاری از کارمندان دستگاه دیوانی بر مردم شهر فشار آورده و از جایگاه خویش سوء استفاده می کنند .
فرمانروای ایران همان جا استاندار کرمان را از کار بر کنار نمود با اینکه از نزدیکانش بود و یکی از اتابکان ( ریش سفیدان )را برکار گمارد . گروهی نزد فرمانروا آمده و گفتند سردی مردم از کارمندان دون پایه است نه از حاکم رشید کرمان .
سلطان سنجر خندید و گفت : مردم آنقدر دانا هستند که می فهمند بدکرداری کارمندان برخواسته از پشتیبان آنهاست .
سپس ادامه داد آبادانی ایران با مردم رنجور راه به جایی نخواهد برد .
ارد بزرگ اندیشمند و متفکر کشورمان می گوید : ریشه کارمند نابکار ، در نهاد سرپرست و مدیر ناتوان است .
سلطان سنجر پادشاه دودمان سلجوقیان به نیکی پی به ریشه درد برده و آن را بر طرف نمود.

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 


شهید خرازی به روایت شهید آوینی

  ... وقتی از این كانال كه سنگرهای دشمن را به یكدیگر پیوند می داده اند بگذری ، به « فرمانده » خواهی رسید ، به علمدار .
اورا از آستین خالی دست راستش خواهی شناخت . چه می گویم چهره ریز نقش و خنده های
دلنشینش نشانه ی بهتری است. مواظب باش ، آن همه متواضع است كه او را در میان همراهانش گم می كنی . اگر كسی او را نمی شناخت ، هرگز باور نمی كرد كه با فرمانده لشكر مقدس امام حسین (ع) رو به رو است .
ما اهل دنیا ، از فرمانده لشكر ، همان تصویری را داریم كه در فیلم های سینمایی
دیده ایم . اما فرمانده های سپاه اسلام ، امروز همه آن معیار ها را در هم ریخته اند.
حاج حسین را ببین ، او را از آستین خالی دست راستش بشناس . جوانی خوشرو ، مهربان و صمیمی ، با اندامی نسبتا لاغر و سخت متواضع. آنان كه درباره او سخن گفته اند بر دو خصلت بیش از خصائل وی تاكید كرده اند: شجاعت و تدبیر .
حضور حاج حسین در نزدیكی خط مقدم درگیری، بسیار شگفت انگیز بود . اما می دانستیم او كسی نیست كه بیهوده دل به دریا بزند. عالم محضر خداست و حاج حسین كسی نبود كه لحظه ای از این حضور ، غفلت داشته باشد . اخذ تدبیر درست ، مستلزم دسترسی به اطلاعات درست است. وقتی خبردار شدیم كه دشمن با تمام نیرو ، اقدام به پاتك كرده ، سرّ وجود او را در خط مقدم دریافتیم.
عکسی زیبا و معنوی از شهید حسین خرازی
شهید سید مرتضی آوینی ،گنجنه آسمانی ، ص



 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحقاف آيات: 35 محل نزول: مکه
 
وَإِذْ صَرَفْنَا إِلَيْكَ نَفَرًا مِّنَ الْجِنِّ يَسْتَمِعُونَ الْقُرْآنَ فَلَمَّا حَضَرُوهُ قَالُوا أَنصِتُوا فَلَمَّا قُضِيَ وَلَّوْا إِلَى قَوْمِهِم مُّنذِرِينَ 29 قَالُوا يَا قَوْمَنَا إِنَّا سَمِعْنَا كِتَابًا أُنزِلَ مِن بَعْدِ مُوسَى مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ وَإِلَى طَرِيقٍ مُّسْتَقِيمٍ 30 يَا قَوْمَنَا أَجِيبُوا دَاعِيَ اللَّهِ وَآمِنُوا بِهِ يَغْفِرْ لَكُم مِّن ذُنُوبِكُمْ وَيُجِرْكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ 31 وَمَن لَّا يُجِبْ دَاعِيَ اللَّهِ فَلَيْسَ بِمُعْجِزٍ فِي الْأَرْضِ وَلَيْسَ لَهُ مِن دُونِهِ أَولِيَاء أُوْلَئِكَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ 32 أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَمْ يَعْيَ بِخَلْقِهِنَّ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتَى بَلَى إِنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 33 وَيَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَلَيْسَ هَذَا بِالْحَقِّ قَالُوا بَلَى وَرَبِّنَا قَالَ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ 34 فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَ مَا يُوعَدُونَ لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِّن نَّهَارٍ بَلَاغٌ فَهَلْ يُهْلَكُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ 35

 

ترجمه فارسي مکارم

(به ياد آور) هنگامى كه گروهى از جن را به سوى تو متوجه ساختيم كه قرآن را بشنوند; وقتى حضور يافتند به يكديگر گفتند: «خاموش باشيد و بشنويد!» و هنگامى كه پايان گرفت، به سوى قوم خود بازگشتند و آنها را بيم دادند! «29» گفتند: «اى قوم ما! ما كتابى را شنيديم كه بعد از موسى نازل شده، هماهنگ با نشانه‏هاى كتابهاى پيش از آن، كه به سوى حق و راه راست هدايت مى‏كند «30» اى قوم ما! دعوت كننده الهى را اجابت كنيد و به او ايمان آوريد تا گناهانتان را ببخشد و شما را از عذابى دردناك پناه دهد! «31» و هر كس به دعوت كننده الهى پاسخ نگويد، هرگز نمى‏تواند از چنگال عذاب الهى در زمين فرار كند، و غير از خدا يار و ياورى براى او نيست; چنين كسانى در گمراهى آشكارند!» «32» آيا آنها نمى‏دانند خداوندى كه آسمانها و زمين را آفريده و از آفرينش آنها ناتوان نشده است، مى‏تواند مردگان را زنده كند؟! آرى او بر هر چيز تواناست! «33» روزى را به ياد آور كه كافران را بر آتش عرضه مى‏دارند (و به آنها گفته مى‏شود:) آيا اين حق نيست؟! مى‏گويند: «آرى، به پروردگارمان سوگند (كه حق است)!» (در اين هنگام خداوند) مى‏گويد: «پس عذاب را بخاطر كفرتان بچشيد!» «34» پس صبر كن آن‏گونه كه پيامبران «اولو العزم‏» صبر كردند، و براى (عذاب) آنان شتاب مكن! هنگامى كه وعده‏هايى را كه به آنها داده مى‏شود ببينند، احساس مى‏كنند كه گويى فقط ساعتى از يك روز (در دنيا) توقف داشتند; اين ابلاغى است براى همگان; آيا جز قوم فاسق هلاك مى‏شوند؟! «35»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

Karami.Amir

اعراب بيابان گرد و بي فرهنگ وقتي در مقابل فرهنگ و ادب والاي ايران باستان خود را زبون ديدند، جهت التيام عقده هاي خود شروع به ضربه زدن به اين فرهنگ نمودند.
نمونه آن اقداماتي است كه عليه زبان و ادبيات ايران باستان صورت دادند. نظير ممنوعيت نگارش با خط زيباي پهلوي.
از ديگر اقدامات آنها ميتوان به وارد نمودن كلماتي كه در زبان آنها معاني خاصي داشت به زبان كامل و زيباي فارسي اشاره كرد، نظير پارس براي صداي سگ به جاي واق واق كه نام ديرين سرزمين و قوم ماست و غذا به معني شاش شتر به جاي خوراكي.
پس بياييد تا آنجا كه ممكن است از كلمات زبان خود در محاوره و نوشتار استفاده كنيم و يا حداقل كلماتي اين چنين را به كار نبريم.
براي يافتن نمونه هاي بيشتر به لغت نامه استاد دهخدا مراجعه فرماييد.

 

 

samira_k26

قطاری که به مقصد خدا می رفت ٬ لختی در ایستگاه دنیا توقف کرد و پیامبر رو به جهان کرد و گفت: مقصد ما خداست ٬ کیست که با ما سفر کند ؟
کیست که رنج و عشق توامان بخواهد ؟ کیست که باور کند دنیا ایستگاهی
است تنها برای گذشتن ؟
قرن ها گذشت اما از بیشمار آدمیان جز اندکی بر آن قطار سوار نشدند . از جهان تا خدا هزار ایستگاه بود . در هر ایستگاه که قطار می ایستاد ٬ کسی کم می شد . قطار می گذشت و سبک می شد . زیرا سبکی قانون
راه خداست .
قطاری که به مقصد خدا می رفت ٬ به ایستگاه بهشت رسید . پیامبر گفت :‌اینجا بهشت است . مسافران بهشتی پیاده شوند . اما اینجا ایستگاه آخرین نیست .
مسافرانی که پیاده شدند ٬ بهشتی شدند . اما اندکی ٬ باز هم ماندند ٬ قطار دوباره راه افتاد و بهشت جا ماند .آنگاه خدا رو به مسافرانش کرد و گفت : دورو بر شما ٬ راز من همین بود . آن که مرا می خواهد ٬ در ایستگاه بهشت پیاده نخواهد شد .
و آن هنگام که قطار به ایستگاه آخر رسید ٬ دیگر نه قطاری بود و نه مسافري

 

 

mahdi13879

كمبود آهن

وقتي كمبود آهن بدن مي تواند يك زندگي شاد و پرانرژي را به يك زندگي بي روح و افسرده تبديل كند ، صحبت از اخلاقيات بي معني است. حال كمبود و زيادي عناصر ديگر ، مواد شيميايي و هورمون ها (كه هر كدام يك حد تعادل دارند ) و مباحث ژنتيكي و محيطي كه برهم كنش آنها عمدتا ناشناخته است (به همين دليل بازيچه سودجويي شده) ، را به آن بيفزاييد. مطمئن خواهيد شد كه به جاي پرداختن به مباحث اخلاقي مي بايست به مباحث طبيعي بپردازيم. چرا كه ، چون صد آيد نود هم پيش ماست.

-----------------------------------------------------------

نكته : 40 % مردم ايران كمبود آهن دارند.

 

 

hadi.bfd

داستان بز خاکستری

سه دوست به یک آبادی وارد گشتند. یکی فردی بیسواد، دیگری اندک سواد در حد خواندن و نوشتن و آخری ریاضیدان.
در بدو ورود، بزی را بدیدند؛
اولی گفت:
«تمامی بزهای این آبادی خاکستری اند»،
دومی عنوان کرد:
«تو که باقی بزها رو ندیده ای، شاید فقط همین یک بز خاکستری باشد»،
و سومی اظهار نمود:
«ما که طرف دیگر بز را ندیده ایم، شاید فقط همین طرفش خاکستری باشد.»
برداشت شخصی از کردار عده ای خاص را به بقیه، تعمیم ندهیم.

هادی بافنده
وبلاگ «از زیــرود تا شهنیـا»
www.shahnia.blogfa.com

 

 

firoozeh3930

دکتر شریعتی: «کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود، آن هم به سه دلیل:
اول آنکه کچل بود،
دوم اینکه سیگار می کشید،
و سوم - که از همه تهوع آور بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت.

چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم، آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه زن داشتم، سیگار می کشیدم و کچل شده بودم،
و تازه فهمیدم که خیلی اوقات آدم از آن دسته چیزهای بد دیگران ابراز انزجار می کند که در خودش وجود دارد.

 

 

hoseinbadpa

موزو انشا : عزدواج!

هر وقت من يک کار خوب مي کنم مامانم به من مي گويد بزرگ که شدي برايت يک زن خوب مي گيرم. تا به حال من پنج تا کار خوب کرده ام و مامانم قول پنج تايش را به من داده است. حتمن ناسرادين شاه خيلي کارهاي خوب مي کرده که مامانش به اندازه استاديوم آزادي برايش زن گرفته بود. ولي من مؤتقدم که اصولن انسان بايد زن بگيرد تا آدم بشود ، چون بابايمان هميشه مي گويد مشکلات انسان را آدم مي کند. در عزدواج تواهم خيلي مهم است يعني دو طرف بايد به هم بخورند. مثلن من و ساناز دختر خاله مان خيلي به هم مي خوريم. از لهاز فکري هم دو طرف بايد به هم بخورند، ساناز چون سه سالش است هنوز فکر ندارد که به من بخورد ولي مامانم مي گويد اين ساناز از تو بيشتر هاليش مي شود. در عزدواج سن و سال اصلن مهم نيست چه بسيار آدم هاي بزرگي بوده اند که کارشان به تلاغ کشيده شده و چه بسيار آدم هاي کوچکي که نکشيده شده. مهم اشق است ! اگر اشق باشد ديگر کسي از شوهرش سکه نمي خواهد و دايي مختار هم از زندان در مي آيد. من تا حالا کلي سکه جم کرده ام و مي خواهم همان اول قلکم را بشکنم و همه اش را به ساناز بدهم تا بعدن به زندان نروم. مهريه وشير بلال هيچ کس را خوشبخت نمي کند. همين خرج هاي ازافي باعث مي شود که زندگي سخت بشود و سر خرج عروسي دايي مختار با پدر خانومش حرفش بشود. دايي مختار مي گفت پدر خانومش چتر باز بود.خوب شايد حقوق چتر بازي خيلي کم بوده که نتوانسته خرج عروسي را بدهد. البته من و ساناز تفافق کرده ايم که بجاي شام عروسي چيپس و خلالي نمکي بدهيم. هم ارزان تر است ، هم خوشمزه تراست تازه وقتي مي خوري خش خش هم مي کند! اگر آدم زن خانه دار بگيرد خيلي بهتر است و گرنه آدم مجبور مي شود خودش خانه بگيرد. زن دايي مختار هم خانه دار نبود و دايي مختار مجبور شد يک زير زميني بگيرد. مي گفت چون رهم و اجاره بالاست آنها رفته اند پايين! اما خانوم دايي مختار هم مي خواست برود بالا! حتمن از زير زميني مي ترسيد . ساناز هم از زير زميني مي ترسد براي همين هم برايش توي باغچه يک خانه درختي درست کردم. اما ساناز از آن بالا افتاد و دستش شکست. از آن موقه خاله با من قهر است. قهر بهتر از دعواست.آدم وقتي قهر مي کند بعد آشتي مي کند ولي اگر دعوا کند بعد کتک کاري مي کند بعد خانومش مي رود دادگاه شکايت مي کند بعد مي آيند دايي مختار را مي برند زندان! البته زندان آدم را مرد مي کند.عزدواج هم آدم را مرد مي کند، اما آدم با عزدواج مرد بشود خيلي بهتر است! اين بود انشاي من

 

 

amin_takavar

گاهي ليوان را زمين بگذار

استادی درشروع کلاس درس، لیوانی پراز آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند.بعد از شاگردان پرسید:
به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟
شاگردان جواب دادند:
50 گرم ، 100 گرم ، 150 گرم
استاد گفت:
من هم بدون وزن کردن، نمی دانم دقیقا" وزنش چقدراست. اما سوال من این است: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
شاگردان گفتند: هیچ اتفاقی نمی افتد.
استاد پرسید:
خوب، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم، چه اتفاقی می افتد؟
یکی از شاگردان گفت: دست تان کم کم درد میگیرد.
حق با توست. حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟
شاگرد دیگری جسارتا" گفت: دست تان بی حس می شود.
عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند. و مطمئنا" کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه شاگردان خندیدند.
استاد گفت: خیلی خوب است. ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است؟
شاگردان جواب دادند: نه
پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود؟
درعوض من چه باید بکنم؟
شاگردان گیج شدند. یکی از آنها گفت: لیوان را زمین بگذارید.
استاد گفت: دقیقا" مشکلات زندگی هم مثل همین است.
اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید.
اشکالی ندارد. اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید، به درد خواهند آمد.
اگر بیشتر از آن نگه شان دارید، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.
فکرکردن به مشکلات زندگی مهم است. اما مهم تر آن است که درپایان هر روز و پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید.
که درپایان هر روز و پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید.
به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند، هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هرمسئله و چالشی که برایتان پیش می آید، برآیید!
دوست من، یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری.
زندگی همین است!

 

 

alirezamajidi

وبلاگ رسمی گوگل اعلام کرد:
اضافه شدن زبان فارسی به مترجم گوگل!

یکی از آرزوهای دیرینه کاربران اینترنت در ایران این بود که زبان فارسی هم مورد پشتیبانی مترجم گوگل قرار بگیرد. در شرایطی که ماه‌ها و سال‌ها از اضافه شدن زبان‌های عربی، چینی، کره ای، ژاپنی و ترکی به مترجم گوگل می‌گذشت، ما کم‌کم امید خود را به اضافه شدن زبان فارسی از دست داده بودیم، اما امروز وبلاگ رسمی گوگل خبر اضافه شدن زبان فارسی را اعلام کرد.
ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی گوگل، البته هنوز ابتدایی است و اصطلاحا نسخه آلفای این مترجم در دسترس است. با آزمایشی که من کردم متوجه شدم این مترجم در حال حاضر تنها به کار کسانی می‌آید که هیچ آشنایی با زبان فارسی ندارند و تنها می‌خواهند در حد درک مطلب، متوجه یک متن فارسی شوند.

حالا که گوگلی‌ها با مهربان‌تر شده‌اند، بیایید در حد دانش و توان خودمان با گوگلی‌ها در بهتر کردن مترجم کمک کنیم. شما می‌توانید هر زمان که از مترجم گوگل استفاده کردید، با کلیک بر روی contribute a better translation در زیر متن ترجمه‌شده، ترجمه درست‌تر را گوشزد کنید و اشتباهات مترجم گوگل را تصحیح کنید.
در انتظار نسخه بتا و اصلی مترجم گوگل خواهیم ماند، اما چیزی که مسلم است این است که با اضافه شدن زبان فارسی دیگر وبلاگ‌های فارسی در وبلاگستان جهانی، بی‌صدا نخواهند بود.

شما هم مترجم گوگل را تست کنید!

 

 

parand2281870

تنها بازمانده يك كشتي شكسته توسط جريان آب به يك جزيره دورافتاده برده شد ، با بي قراري به درگاه خداوند دعا مي‌كرد تا او را نجات بخشد ، ساعت ها به اقيانوس چشم مي‌دوخت ، تا شايد نشاني از كمك بيابد اما هيچ چيز به چشم نمي‌آمد.
سرآخر نااميد شد و تصميم گرفت كه كلبه اي كوچك خارج از كلك بسازد تا از خود و وسايل اندكش بهتر محافظت نمايد ، روزي پس از آنكه از جستجوي غذا بازگشت ، خانه كوچكش را در آتش يافت ، دود به آسمان رفته بود ، اندوهگين فرياد زد: «خدايا چگونه توانستي با من چنين كني؟» صبح روز بعد او با صداي يك كشتي كه به جزيره نزديك مي‌شد از خواب برخاست ، آن كشتي مي‌آمد تا او را نجات دهد.
مرد از نجات دهندگانش پرسيد: «چطور متوجه شديد كه من اينجا هستم؟»
آنها در جواب گفتند: «ما علامت دودي را که فرستادي ، ديديم!»
آسان مي‌توان دلسرد شد هنگامي كه به نظر مي‌رسد كارها به خوبي پيش نمي‌روند ، اما نبايد اميدمان را از دست دهيم زيرا خدا در كار زندگي ماست ، حتي در ميان درد و رنج.
دفعه آينده كه كلبه شما در حال سوختن است ، به ياد آوريد كه آن شايد علامتي باشد براي فراخواندن رحمت خداوند.
براي تمام چيزهاي منفي كه ما به خود مي‌گوييم، خداوند پاسخ مثبتي دارد،
تو گفتي «آن غير ممكن است» ، خداوند پاسخ داد «همه چيز ممكن است»،
تو گفتي «هيچ كس واقعاً مرا دوست ندارد» ، خداوند پاسخ داد «من تو را دوست دارم»،
تو گفتي «من بسيار خسته هستم» ، خداوند پاسخ داد «من به تو آرامش خواهم داد»،
تو گفتي «من توان ادامه دادن ندارم» ، خداوند پاسخ داد «رحمت من كافي است»،
تو گفتي «من نمي‌توانم مشكلات را حل كنم» ، خداوند پاسخ داد «من گامهاي تو را هدايت خواهم كرد»،
تو گفتي «من نمي‌توانم آن را انجام دهم» ، خداوند پاسخ داد «تو هر كاري را با من مي‌تواني به انجام برساني»،
تو گفتي «آن ارزشش را ندارد» ، خداوند پاسخ داد «آن ارزش پيدا خواهد كرد»،
تو گفتي «من نمي‌توانم خود را ببخشم» ، خداوند پاسخ داد «من تو را ‌بخشيده ام»،
تو گفتي «من مي‌ترسم» ، خداوند پاسخ داد «من روحي ترسو به تو نداده ام»،
تو گفتي «من هميشه نگران و نااميدم» ، خداوند پاسخ داد «تمام نگراني هايت را به دوش من بگذار»،
تو گفتي «من به اندازه كافي ايمان ندارم» ، خداوند پاسخ داد «من به همه به يك اندازه ايمان داده ام»،
تو گفتي «من به اندازه كافي باهوش نيستم» ، خداوند پاسخ داد «من به تو عقل داده ام»،
تو گفتي «من احساس تنهايي مي‌كنم» ، خداوند پاسخ داد «من هرگز تو را ترك نخواهم كرد»،
اين پيام را به ديگران نيز بگوييد، شايد يکي از دوستان شما هم اکنون احساس مي‌كند كه كلبه اش در حال سوختن است.

 

 

ahalizadeh2000

13 تجربه از يك كارمند دولت

يكي از دوستان ما روي دست آقاي «برايان تريسي» رو زده و 13 تجربه ناب براي موفق شدن در سازمانهاي دولتي در ايران رو كشف كرده.
در صورتي كه كارمند دولت هستيد حتما از اين تجربيات استفاده كنيد:

1- در يك سيستم دولتي؛ سعي كنيد «لال بودن» را تمرين كنيد! اين تمرين در ميزان عزيز بودن شما بسيار موثر است.
2- در يك سيستم دولتي؛ هيچگاه كارمندان را با يكديگر مقايسه نكنيد؛ چون قطعا شاهد تبعيض خواهيد بود.
3- در يك سيستم دولتي؛ اگر مديرتان 3 يا 4 ايراد دارد انتظار رفتنش را نكشيد، چون قطعا نفر بعدي او 43 ايراد دارد!
4- در يك سيستم دولتي؛ مي توانيد با كارهاي كم و كوچك، محبوبيت فراواني به دست آوريد؛ فقط كافي است «زبان» خود را تقويت كنيد!
5- در يك سيستم دولتي؛ ممكن است كه هر چه بيشتر كار كنيد، بيشتر خوار و خفيف باشيد.
6- در يك سيستم دولتي؛ با اشكالات سازمانتان بسازيد و هرگز آنها را با مديرتان در ميان نگذاريد؛ درغير اين صورت يك مشكل ديگر به سازمان اضافه مي شود. آن مشكل، شما هستيد!
7- در يك سيستم دولتي؛ اشتباهات يك مدير را هيچگاه به مدير ديگر نگوييد؛ در غير اينصورت بجاي يك مدير، دو مدير در مقابل شما موضع گيري خواهند كرد.
8- در يك سيستم دولتي؛ با انجام كارهاي مختلف و فعاليتهاي به موقع، نظم شما تشخيص داده نمي شود؛ بلكه براي اين كار راههاي ساده تري هم هست. مثلا فقط كافيست هميشه ميز كارتان را منظم نگه داريد!
9- در يك سيستم دولتي؛ اضافه بر كارهاي معمول كار اضافه اي انجام ندهيد؛ در غير اينصورت انتظار پاداش بيشتري نيز نداشته باشيد.
10- در يك سيستم دولتي؛ هميشه حرفها (فرمايشات) مديرتان را تاييد كنيد، حتي اگر از نظر او «ماست، سياه باشد!»
11- در يك سيستم دولتي؛ تنها كاري كه واجب است سريع انجام دهيد، كاري است كه مدير شما شخصا از شما خواسته است.
12- در يك سيستم دولتي؛ تنها انگيزه اي كه مي تواند شما را وادار به كار كند «كسب روزي حلال» است.
13- در يك سيستم دولتي؛ آسه برو، آسه بيا، كه گربه شاخت نزنه؛ مگر اينكه با گربه نسبتي داشته باشيد!

 

 

silasjasmin

روز نهایی

 سلام دوستان خوبم.
امیدوارم حالتون خوب باشه و هر جا که هستید خنده روی لب­هاتون و شادی نوازشگر دلهاتون باشه. دیدم این روزها خیلی صحبت از آخر زمان و پایان دنیا در سال 2012 و از این صحبتها می­شه و هر کسی یه حرفی می­زنه. تصمیم گرفتم یک قسمتی از کلام خدا رو با شما در میان بذارم. امیدوارم که خوشتون بیاد.
روزی مسیح در مورد روز نهایی چنین فرمود:
همچون ده باکره خواهد بود که چراغهای خود را برداشته، به استقبال داماد بیرون رفتند. پنج تن از آنان دانا و پنج تن دیگر نادان بودند. باکره­های نادان چراغهای خود را برداشتند، اما با خود روغن کافی نبردند. ولی دانایان، با چراغهای خود ظرفهای پر از روغن نیز بردند. چون آمدن داماد به درازا کشید، چشمان همه سنگین شده به خواب رفتند. در نیمه­های شب، صدای بلندی به گوش رسید که می­گفت: داماد می­آید! به پیشواز او بروید!
آنگاه باکره­ها بیدار شدند و چراغهای خود را آماده کردند. نادانان به دانایان گفتند: قدری روغن به ما بدهید، چون چراغهای ما رو به خاموشی است. اما دانایان پاسخ دادند: نخواهیم داد، زیرا روغن برای همه ما کافی نخواهد بود. بروید و از فروشندگان برای خود بخرید. اما هنگامی که آنان برای خرید روغن رفته بودند، داماد سررسید و باکره­هایی که آماده بودند، با او به ضیافت عروسی در آمدند و در بسته شد. پس از آن باکره­های دیگر نیز رسیدند و گفتند سرور ما، سرور ما، در بر ما بگشا! اما او به آنها گفت: به شما می­گویم، من شما را نمی­شناسم.
پس بیدار باشید چون از آن روز و ساعت خبر ندارید.
من هروقت این قسمت از کلام خدا رو می­خونم تنم می­لرزه. وای از اون روزی که ما در خواب غفلت باشیم و آماده نباشیم. هیچ­کس از اون روز و اون ساعت خبر نداره. چون اگر خبر داشت خودش رو حتماً آماده می­کرد. در خواب نمی­موند. همونطوری که همیشه سر سفره هفت سین همه آماده تحویل سال هستن. یادمه قبل از سال 2000 همه جا صحبت از این بود که سال 2000 ئنیا به پایان می­رسه. حالا هم که گیر دادن به سال 2012. یه روز می­گن فلان قبیله پیشگویی کرده، یه روز می­گن فلان دین و هر روز یه شایعه. اما واقعیت اینه که هیچ­کس خبر نداره. شاید همین لحظه لحظه آخر دنیا باشه. اگر آماده نباشیم وای به حالمون. پس اگر آماده نیستید با یک دعای ساده خدا حاضره که همه ما رو ببخشه. فقط کافیه بخواین. اونوقت آماده می­شین.

خوب و خوش و سلامت باشین وهمیشه بیدار.
به ما هم سر بزنید. نظر یادتون نره
http://living-with-god.blogfa.com
مخلصیم
سیلاس

 
 

saman.hm

كوه پرديس اعجاب انگيز

نام اين کوه باستاني پرديس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه هاي راه بندر کنگان به فيروز آباد شيراز قرار دارد نکات قابل توجهي در اين کوه باستاني وجود دارد
1. قله اين کوه نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد است چون بالاترين ارتفاع در نزديکي خط استواست
2. محل تولد و غسل تعبيد پدر جمشيد جم (احتمالا آتشکده فوق العاده قديمي است که در قله کوه است) متاسفانه در مسير صعود به قله ساک حاوي دوربين از طناب باز شد و بازگرداندن دوربين غير ممکن بود درست 12 ساعت صعود و 12 ساعت پائين آمدن از ارتفاع طول کشيد
3. مغناطيس فوق العاده قوي کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا صد متري کوه يعني تقريبا انتهايي ترين نقطه مشخص اسفالت با ماشين توقف کني و دستي را بخواباني ماشين بجاي سر پائيني به نرمي به سمت کوه کشيده مي شود که البته همين مغناطيس براي رانندگان نا آشنا بسيار دردسر ساز بوده و تا کنون تعداد زيادي خودرو بي اختيار با کوه تصادف کرده اند پوشش گياهي منطقه نوعي خار بياباني گرمسيريمنحصر به فرد است که خواص دارويي فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما پيشخريد چند کارخانه داروسازي بزرگ جهان است يکي از ترکيبات اصلي مسکن Advil که يکي از بهترين قرصهاي شناخته شده براي ناراحتي هاي اعصاب و دردهاي ميگرني است از همين عسل تهيه مي شود
اين منطقه خرماي ويژه نيز توليد مي کند به نام خرماي خصه معروف است و کاملا در شيره خود غرق مي شود يعني يک کاسه آن ظرف سه ساعت پر از شيره مي شود و اندازه اين خرما اندازه آلبالو بود و به جهت همان خواص دارويي منطقه تماما براي ساخت قندهاي رژيمي براي بيماران ديابتي صادر مي شود نکته جالب ديگر رويش درخت زيتون در دامنه شمالي کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهاي چاهه و دره پلنگي مي باشد که در آب و هواي آن منطقه بسيار بعيد مي نمود
سندي براي قدمت چاهه و دره پلنگي موجود نيست ولي علائم مشهودي از غار نشيني و فسيل هاي مختلف در اين منطقه به وفور ديده مي شود
نکته ديگر اينکه اين کوه معدن عظيمي از آب خنک و فوق العاده سالم است آنهم در اطراف عسلويه
مردم چاهه و جم کوه پرديس را فوق العاده مقدس و محترم مي شمارند و به استناد علائم موجود در آتش کده احتمالا يکي از اولين مکانهايي بوده که نفت در آن سوزانده شده است
با افتتاح جاده فيروز آباد به عسلويه توسط پتروشيمي رفتن به اين منطقه خيلي ميسر تر و راحت شده است پتروشيمي با تاسيس سه شهرک بزرگ در اين منطقه اقدام به تاسيس فرودگاه جم نموده و چهارشنبه هر هفته يک پرواز به مقصد جم انجام مي شود که امکان خوبي براي سفر به اين منطقه اعجاب انگيز است من فکر مي کنم ديدن منطقه خالي از لطف نباشد من را هم ياد کنيد (البته بعد از صعود به قله).

 
 

aarya.m2007

سخنانی از دکترشریعتی

من رقص دختران هندي را بيشتر از نماز پدر و مادرم دوست دارم. چون آنها از روي عشق و علاقه مي رقصند ولي پدر و مادرم از روي عادت نماز مي خوانند .

-----------------------------------------------------------

به سه چيز تکيه نکن ، غرور، دروغ و عشق . آدم با غرور مي تازد، با دروغ مي بازد و با عشق مي ميرد . « دکتر علي شريعتي»

-----------------------------------------------------------

و هر روز او متولد ميشود؛
عاشق مي شود؛ مادر مي شود؛ پير مي شود و ميميرد...
و قرن هاست كه او؛ عشق مي كارد و كينه درو مي كند چرا كه در چين و شيارهاي صورت مردش به جاي گذشت زمان جواني بر باد رفته اش را مي بيند و در قدم هاي لرزان مردش؛ گام هاي شتابزده جواني براي رفتن و درد هاي منقطع قلب مرد؛
سينه اي را به ياد مي اورد كه تهي از دل بوده و پيري مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده مي كند ... و اينها همه كينه است كه كاشته مي شود در قلب مالامال از درد...! و اين, رنج است , دکتر علي شريعتي

-----------------------------------------------------------

زن عشق مي كارد و كينه درو مي كند... ديه اش نصف ديه توست و مجازات زنايش با تو برابر... مي تواند تنها يك همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستي .... براي ازدواجش ــ در هر سني ـ اجازه ولي لازم است و تو هر زماني بخواهي به لطف قانونگذار ميتواني ازدواج كني ... در محبسي به نام بكارت زنداني است و تو ... او كتك مي خورد و تو محاكمه نمي شوي ... او مي زايد و تو براي فرزندش نام انتخاب مي كني...او درد مي كشد و تو نگراني كه كودك دختر نباشد ... او بي خوابي مي كشد و تو خواب حوريان بهشتي را مي بيني ... او مادر مي شود و همه جا مي پرسند نام پدر .....

-----------------------------------------------------------

اگر تنهاترين تنها شوم باز خدا هست او جانشين همه نداشتنهاست

-----------------------------------------------------------

عاقلانه ازدواج کن تا عاشقانه زندگي کني .
دکتر شريعتي

-----------------------------------------------------------

اگر مثل گاو گنده باشي، ميدوشنت، اگر مثل خر قوي باشي، بارت مي كنند، اگر مثل اسب دونده باشي، سوارت مي شوند.... فقط از فهميدن تو مي ترسند

-----------------------------------------------------------

آن روز که همه به دنبال چشم زيبا هستند، تو به دنبال نگاه زيبا باش

-----------------------------------------------------------

هر لحظه حرفي در ما زاده مي‏شود
هر لحظه دردي سر بر مي‏دارد
و هر لحظه نيازي از اعماق مجهول روح پنهان و رنجور ما جوش مي‏کند
اين ها بر سينه مي‏ريزند و راه فراري نمي‏يابند
مگر اين قفس کوچک استخواني گنجايش‏اش چه اندازه است؟

-----------------------------------------------------------

دکتر شريعتي : «کلاس پنجم(دبیرستان) که بودم پسر درشت هيکلي در ته کلاس ما مي نشست که براي من مظهر تمام چيزهاي چندش آور بود ،آن هم به سه دليل ؛ اول آنکه کچل بود، دوم اينکه سيگار مي کشيد و سوم - که از همه تهوع آور بود- اينکه در آن سن و سال، زن داشت. !... چند سالي گذشت يک روز که با همسرم ازخيابان مي گذشتيم ،آن پسر قوي هيکل ته کلاس را ديدم در حاليکه خودم زن داشتم ،سيگار مي کشيدم و کچل شده بودم

-----------------------------------------------------------

هر كس آنچنان مي ميرد كه زندگي مي كند

 
 

hotline_anet

سالها پيش آنقدر از فشارهاي پروژه و دشوار بودن توليد نرم افزار در ايران خسته شده بودم كه با يكي از دوستان هم دانشگاهي تصميم گرفتيم يك شغل شرافتمندانه انتخاب كنيم! اين بود كه مشاغل مختلف را علمي، بررسي كرديم و آخر از همه تصميم گرفتيم يك ميوه فروشي باز كنيم! چرا؟ به هزار و شانزده دليل ! ۱۶ دليلش را مي نويسم، هزارتاي بقيه اش را خودتان خواهيد دانست:

۱- عدم وجود گارانتي: بعد از فروش نرم افزار بايد آن را گارانتي كني. برخلاف بسياري از مشاغل كه شما بابت گارانتي پول اضافه مي گيرد و نزد خود نگه مي داريد، در نرم افزار بر عكس عمل مي شود و اين كارفرماي شماست كه از شما تضمين (درصدي از قرارداد، چك تضمين، سفته و يا ضمانت نامه بانكي يا همه مواد) مي گيرد. در حاليكه ميوه فروشي گارانتي ندارد، جنس فروخته شده پس گرفته نمي شود.

۲- بازه كوتاه زمان فروش: يك پروژه نرم افزاري ماهها طول مي كشد و باعث فرسايش نيروي كار مي شود در حاليكه در ميوه فروشي، صبح زود بار ميوه و سبزي مي آوري، حداكثر تا ظهر سبزي ها تمام مي شود، ميوه ها هم، بسته به محيط شما، در مدت زمان كوتاهي فروش مي روند و شما بازهم بار جديدي مي آوريد.

۳- تغيير نياز نداريد: رايج است كه نيازهاي مشتري تازه زماني آشكار مي شود كه شما نرم افزار را فروخته ايد و مشتري متوقع است كه در چارچوب همان قرارداد تغييرات اعمال شود، حتي اگر ماهيت تغيير كند. اما در ميوه فروشي، خريدار كه از مغازه خارج شد شما ديگر مسؤوليتي نداريد، اگر تصميمش عوض شد، شما نگران نيستيد، يك كالاي جديد به وي مي فروشيد.

۴- عدم محصول ارجاعي : در نرم افزار اگر محصول شما كار نكرد و يا قديمي شد مشتري يا ارجاع مي دهد و يا ديگر سراغش نمي آيد، در ميوه فروشي شما ميوه سالم را به مردم به فيمت گران، ميوه نيمه خراب را ارزان تر به مردم كم درآمد تر و احتمالا ميوه كاملا خراب را به آبميوه فروشي ها و نمي دانم لواشك سازي ها مي فروشيد!

۵- واسطه گري به جاي توليد : در ميوه فروشي شما محلي براي عرضه كالاي ديگران هستيد، معمولا افزايش قيمت بين ميدان ميوه و تره بار با مغازه شما چند برابراست . اما در نرم افزار شما توليد مي كنيد و دردسر هاي آن را داريد تازه در انتها و پس از كسر انواع ماليات و بيمه هزينه توليد را در بياوريد خيلي هنر كرده ايد!

۶- مديريت نيروي انساني، خير! : شما در شركت نرم افزاري با نيروي لوس و نازك نارنجي كارشناس سروكار داريد كه كافي است يك كم ناراحت شود، هوس كانادا به سرش مي زند، اما در ميوه فروشي يكي دو كارگر از برادران افغاني مي گيريد ، مثل ساعت براي شما كار مي كنند و غر كه نمي زنند هيچ با همه سختي ها هم مي سازند.

۷- فصلي بودن كار، تعطيل: در توليد و فروش نرم افزار شما وابسته به زمان هستيد، براي مثال دولتي ها معمولا در ماه هاي خاصي خريد بيشتري مي كنند، يا در فروردين و ارديبهشت شما با افت فروش مواجه مي شويد، اما در ميوه فروشي هر فصلي ميوه خودش را دارد و شما آن را مي آوريد، هر ميوه اي هم طرفدار خاص خودش را دارد و شما تقريبا در همه سال فروش خود را يكنواخت خواهيد داشت.

۸- بودجه IT : اگر بودجه IT كشور صفر شود كه نمي توان پروژه اي تعريف كرد كه نرم افزاري روي آن كار كند، چون هنوز از ديدگاه اغلب تصميم گيرندگان ما، نرم افزار يك كار تشريفاتي است. اما ميوه فروشي نياز روز مردم است، همه هر روز خريد خودشان را دارد، وضع مردم بد هم بشود باز هم مهماني مي آيد كه شما وادار شويد حتما ميوه خوب بخريد.

۹- درهم است: در نرم افزار شما قاصر هستيد از اينكه به يك مشتري بفهمانيد نرم افزار با نرم افزار متفاوت است. چون با يك چيز انتزاعي طرف است، بين نرم افزاري حسابداري دو هزارتوماني با حسابداري پنج ميليون توماني فرقي قائل نيست. در حاليكه در ميوه فروشي ، مشتري تفاوت سيب با سيب را در مي يابد و اگر دنبال كيفيت خوب است پولش را هم مي پردازد.

۱۰- شما فقط ميوه را مي فروشيد: در نرم افزار وقتي شما نرم افزاري عرضه مي كنيد، داستان عرضه خدمات پس از فروش شروع مي شود، آموزش كاربران -بعضا واقعا تعطيل!- تبديل اطلاعات و انتقال آنها از سيستم قديمي به جديد، عرضه سخت افزار، نگراني از كاركردن نرم افزار روي هر نوع سخت افزار آشغالي كه مشتري به شما مي دهد و … اما در ميوه فروشي، شما فقط ميوه را مي فروشيد اينكه هندوانه را چطور مي خورند، گيلاس را چطور؟ اينكه آيا مشتري ظرف مناسبي براي نگهداري ميوه دارد و يا خير نيز به شما ربطي ندارد.

۱۱- يك بار براي هميشه، هرگز: نرم افزار را كه مي فروشيد مشتري توقع دارد اين نرم افزار مادام العمر باشد برايش ، به سادگي حاضر نيست قرارداد پشتيباني و ارتقاء نرم افزار ببندد، اما همه مي دانيم كه يك ميوه را براي همه سال نمي توان نگه داشت، خورده مي شود بالاخره! بايد ميوه جديدي خريد!

۱۲- باگ: خرابي ميوه نگراني ندارد، روشهاي نگهداري ميوه معلوم است و اگر شما يك كم تجربه پيدا كنيد مي توانيد به سادگي آن را نگهداري كنيد، اما در نرم افزار آنقدر مشكلات متعدد و متفاوت پيش مي آيد كه شما گيج مي شويد كه اين خطا از كجاست و راه حلش چطور است؟ مناطق بحراني ، آنقدر خطايابي را سخت مي كنند كه شما نياز به فاز مجزايي براي آن پيدا مي كنيد و هزينه زيادي براي هر خطا مي پردازيد، تازه تضميني وجود ندارد كه همه خطا ها را پيدا كرده باشيد و روز تحويل به مشتري، جلوي چشم وي، آنقدر سيستم خطا مي دهد كه شما آب مي شويد و زمين مي رويد.

۱۳- آن كه خربزه مي خورد پاي لرزش مي نشيند: شما مسؤول نحوه استفاده مشتري از ميوه نيستيد، مهم نيست برايتان كه در عزا بخورند يا در عروسي، مهم نيست كه به طرف نمي سازد يا مي سازد. اما در نرم افزار، كافي است از نرم افزار شما سوء استفاده شود، نمي دانم چرا يقه شما را مي گيرند كه چرا از طريق نرم افزار شما به ما آسيب وارد شد، چرا هك شد، چرا ….؟

۱۴- دوره بازپرداخت سريع: در ميوه فروشي به محض فروش ميوه پولتان را مي گيريد، اما در نرم افزار تازه پروژه را كه تحويل داديد و صورتجلسه كرديد، بايد بدويد به دنبال پولتان، آنقدر اين پول دادن دير و تكه تكه مي شود كه به نوش داروي پس از مرگ سهراب مي ماند، به شكلي كه بعضي وقت ها بي خيال پولتان مي شويد.

۱۵- تنوع مشتري: شما در يك شركت نرم افزاري با طيف خاصي از مشتري سروكار داريد، يا دولتي يا خصوصي يا آموزشي يا … اما در ميوه فروشي شما قيدي براي مشتري نداريد، زن و مرد، كوچك و بزرگ، دارا و ندار، پير و جوان، شهري و روستايي ،… همه به نوعي مشتري شما هستند، آنهم مشتري دائمي كه از همه چيز مي گذرد الا از خوردن!

۱۶- كپي رايت: در ميوه فروشي نمي توانيد يك ميوه را بخريد و تكثير كنيد، در نرم افزار مي توانيد، خوب هم مي توانيد. اگر توليد كننده ناراحت هم شد مهم نيست، چون يا قانون كافي نداريم و يا آنقدر اين قضيه پيچيده است كه شما بي خيال مي شويد. …..

نمي دانم چرا با وجود همه اين استدلال هاي منطقي، ميوه فروش نشدم. آرزو مي كنم حداقل يك نفر اين مطلب را بخواند و به راه راست هدايت شود! دست از مهندسي نرم افزار شدن بردارد و به قول بچه ها يك كار «شرافتمندانه» پيدا كند.

آناهيتا افتخاري راد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 تير / 22 ژوئن / 28 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
 31 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
هون ها، پس از فرار از دست ايرانيان - جنگ كاتالون و شكست آتيلا

آتيلا

هون ها كه اوايل دهه 440 ميلادي توسط ارتش ايران (زمان پادشاهي يزدگر دوم) از قفقاز شمالي به بالكان رانده شده بودند، در جنگ كاتالون در نزديكي رودخانه لوآر در فرانسه (كه از بيستم تا 22 ژوئن سال 451 ميلادي طول كشيد) از واحدهاي مشترك رومي (ایتالیایی)، فرانك (فرانسوي) و ژرمن (آلماني) شكست خوردند و به سرزمين مجارستان (كه به نام آنان هونگري = هنگري ناميده مي شود) قانع شدند. فرماندهي هون ها را در جنگ كاتالون، «آتيلا» برعهده داشت. پيش از يزدگرد دوم، شاپور دوم (ذوالاكتاف) هون ها را كه در شمال منطقه فرارود (طبق نظر جغرافيون آمريكايي؛ آسياي ميانه) قصد ورود به ايرانزمين را كرده بودند درهم شكسته، و فراري داده بود. ایرانیان عهد باستان شدیدا با مهاجرت اقوام با تمدن و فرهنگ ضعیف و منش بدور از اخلاقیات به ایرانزمین مخالف بودند و در طول سیردریا (رود سیحون) به مرکزیت خجند پادگانهای متعدد به نام مرزبان تاسیس کرده بودند که تا پایان کار یزدگرد سوم پابرجا بودند و حذف این پادگانها به طوایف آلتائیک فرصت داد که نخست به فرارود و سپس به چند نطقه دیگر ایرانزمین مهاجرت و بعضا تعرض کنند.

 

روزي که كرمان به دست عرب افتاد - اشاره اي به احساس ناسيوناليستي کرماني ها

شهر كرمان در نخستين روز تابستان سال 654 ميلادي (در آن سال؛ 22 ژوئن و برابر يكم تيرماه) به تصرف عرب درآمد که «مجاشع بن مسعود سلمي» فرماندهي آنان را بر عهده داشت. مولف تاريخ «منتظم ناصري» وقوع اين رويداد را سال 651 ميلادي مطابق سال 31 هجري ذكر كرده است.
هنگام تصرف كرمان، هنوز يزدگرد سوم ـ شاه ساساني ـ زنده و در شهر مرو بود كه وي نيز در همين سال ترور شد.
«مجاشع» پس از تصرف كرمان و دعوت شهروندان به اسلام، به دلايل امنيتي اجازه نداد كه سپاهيانش در شهر مستقر شوند؛ زيرا شنيده بود كه كرمانيان به آيين زرتشت تعصب مي ورزند و شديدا ناسيوناليست هستند. بنابراين، لشكريان او در يک روستاي كوچك در چهار فرسنگي جنوب شهر كرمان (كه بعدا معروف به قنات غسّان شد) خيمه زدند و مستقر شدند. سپس نواحي ديگر كرمان تا «سند» به تصرف مسلمانان درآمد، ولي همچنان شهر كرمان مركز حكومت منطقه بود.
    با وجود سقوط شهر کرمان؛ تا سالها، بسياري از مناطق كوهستاني ايالت كرمان تسليم نشده بودند از جمله منطقه «راين Rayen» كه دژي مستحكم داشت، و در دامنه كوه هزار واقع شده است.
در آن زمان فرماندهي سپاه فاتح براي سكونت عربهاي مهاجر كه هميشه در پي لشكر در حركت بودند «قرية العرب» را در ايالت كرمان ساخت كه كرمانيان آن را «ده تازيان» مي ناميدند و هنوز هم بعضي از مردم به همين نام مي خوانند.
    در همين سال (654 ميلادي) سرزمين هاي شرقي ديگر ايران از جمله سيستان، قندهار و كابل به دست اعراب افتاد كه شهر زرنگ (زرنج) به عنوان حكومت نشين آنها تعيين شده بود.
    درباره احساسات شديد ناسيوناليستي كرمانيان نوشته اند كه مردم اين استان كه در سابق وسيعتر و شامل قسمتي از سواحل درياي عمان بود، با اين كه قرنها حكمران سلجوقي و قراختائي (Turkic) داشتند، حتي يك واژه از زبان اين دو قوم را ياد نگرفتند.

گنبد جبليه (كرمان)

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

01/04/58
ادامه ناآرامي‌ها در خرمشهر : انفجار مين در محل تقاطع جاده خاكي و آسفالته شهر ، قاچاق گسترده سلاح از عراق به ايران و دستگيري محمد ناصري قاچاقچي اسلحه و عزيز صابري از اعضاي سازمان انقلابي در خرمشهر .

تظاهرات امروز موافقين و مخالفين آيت الله خلخالي و مدني استاندار خوزستان در اهواز ؛ قسمتي از مصاحبه آيت الله خلخالي با هفته‌نامه فردوسي درباره اوضاع خوزستان و نحوة برخورد وي با شيخ شبير خاقاني .
تلگرام گروه‌هاي اسلامي سنندج به وزارت كشور و درخواست بركناري فوري يونسي از استانداري كردستان و اشاره به اينكه او سمبلي از استاندارهاي دورة طاغوتي است . اظهارات مفتي‌زاده عليه يونسي و متهم كردن او به دروغ‌گويي و رفتار ناروا ، برانگيختن اغتشاش و بلوا ، بي‌توجهي به مردم و عدم مقابله با غارتگران .

اطلاعيه دادستان انقلاب اسلامي گنبد درباره مسائل ارضي منطقه تركمن صحرا و چگونگي تقسيم محصول به دست آمده از زمين‌هاي متعلق به وابستگان رژيم گذشته .
انتشار قطعنامه 7 ماده‌اي همافران نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران در حضور امام خميني در قم و درخواست ادامه پاكستازي در ارتش .

سخنراني دكتر يزدي وزير امورخارجه در شيراز درباره قراردادهاي خارجي ايران و برنامه‌هاي دولت موقت براي تعيين سرنوشت آنها .
مصاحبه مطبوعاتي امير انتظام ( سفير ايران در سوئد ) در خصوص نظريات دولت موقت درباره روابط ايران و عراق ، روابط ايران و آمريكا و سياست دولت در قبال تسليحاتي و قراردادهاي تسليحاتي با آمريكا و نيز موضوع كارشناسان و مستشاران آمريكايي در ايران .

تصويب لايحه 1/3 ميليارد دلاري خريد چهار ناوشكن سفارش شاه مخلوع ايران به آمريكا در كنگره آن كشور جهت واگذاري آنها به نيروي دريايي آمريكا و بازتاب اين خبر در آسوشيتدپرس .
01/04/61
شوراي عالي دفاع جمهوري اسلامي ايران مواضع رسمي ايران را درباره تحولات جنگ و دعاوي و اقدامات عراق اعلام كرد. گزارش رئيس شوراي عالي دفاع از تصميمات اين شورا: تأكيد بر اينكه تا متجاوز تنبيه نشود جنگ ادامه دارد؛ افشاي تبليغات مزوّرانه عراق؛ اولويت جنگ با عراق نسبت به حضور در لبنان؛ عقبنشيني عراق براي دور ماندن از تلفات و كسب آمادگي جهت حمله مجدد به ايران است؛ صدام هنوز به بمباران شهرها ادامه ميدهد؛ ما نميتوانيم حالت نه جنگ و نه صلح را بپذيريم؛ ما هرگز عمده قواي خود را به لبنان اعزام نميكنيم.
اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني: امام خميني تقدم جنگ را مرزهاي ايران تعيين كردند و كشورهاي عربي دوست نيز بر تقدم جنگ با عراق نسبت به لبنان تأكيد داشتند. بدون برداشتن صدام، جبهه شرقي نبرد با اسرائيل كامل نخواهد شد.

عقب نشيني عراق از مناطق سرپلذهاب، گاوميشان، كوره موش، گيلانغرب و تنگ حاجيان.

اطلاعيه فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق مبني بر پاسخگويي به آتش توپخانه ايران. تبادل نظر صدام با فرماندهان ارتش عراق دربارة عقبنشيني به مرزهاي بينالمللي. مقاله مركز مطالعات استراتژيك و بينالملل "جرج تاون" دربارة نتايج عقبنشيني بر اوضاع سياسي ـ نظامي منطقه و راهكارهاي امريكا در قبال اين تحولات.

ديدگاههاي دفتر سياسي سپاه دربارة حمله اسرائيل به جنوب لبنان و ارتباط اين حمله با جنگ ايران و عراق؛ سياست مشترك دولتهاي عرب منطقه در حمايت از صدامحسين. عرفات: نقش امريكا در جنايات اخير اسرائيل در لبنان شرمآور است. مقاومت ميكنيم، ميجنگيم و پيروز ميشويم. هيچ كس با به زمين گذاشتن سلاح موافق نيست. محكوميت حملات اخير اسرائيل به جنوب لبنان در اجلاس سه روزة وزيران خارجه ده كشور عضو جامعه اقتصادي اروپا.

خبرگزاري آلمان شرقي: در حمله اخير اسرائيل به لبنان سي هزار تن بيخانمان شده اند. تظاهرات مردم بن و پاريس عليه اقدامات اخير اسرائيل در لبنان.

درگيري نيروهاي سپاه و حزب دمكرات كردستان در اطراف مياندوآب و سلماس. پنج تن از مسئولان حزب دمكرات در منطقه مهاباد خود را تسليم كردند.

كشف يازده خانه تيمي از گروههاي ضدانقلاب مسلح و كشته شدن 25 تن از عناصر سازمان مجاهدين خلق در درگيريهاي خياباني.

01/04/61
سفر بوش به هفت كشور اروپايي جهت بررسي موج فزاينده تروريسم
سفر آقاي هاشمي به ليبي، سوريه، چين و ژاپن

01/04/61
تصميم مجاهدين مبني بر تخليه شهر مهران و تثبيت مواضع بر ارتفاعات مشرف بر شهر
سرهنگ قذافي (پس از حمايت شديد اعراب از عراق در اجلاس الجزاير): يكي از اشتباهات بزرگ زندگيش تهيه موشك براي ايران به منظور هدف‌گيري بغداد بود.

قصد عراق مبني بر حمله در عمق تا 50 كيلومتر خاك ايران جهت تشديد تنش‌هاي داخلي ايران
تحول يك محموله اسلحه از سوي فرانسه به عراق در زمان گسترش روابط سياسي ميان ايران - فرانسه

درخواست شوراي امنيت از دبيركل جهت اعزام هيات كارشناسي به ايران جهت رسيدگي به ادعاي ايران مبني بر كاربرد سلاحهاي شيميايي توسط عراق
تلاشهاي عراق در مخالفت عراق با طرح دبيركل

لاريجاني: نخستين اقدام انگليس براي بهبهود روابط تصحيح موضعگيري قبلي و اتخاذ موضع بي‌طرفانه در جنگ است و مسيرش را بايد در رابطه با ايران از آمريكا جدا سازد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 22 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
انگليسي ها در سوراخ جهنم! - به دهانه توپ بسته شدن هندی ها توسط استعمارگران انگليسي

22 ژوئن سال 1756 به دستور سراج الدين «نواب بنگال» 146 شبه نظامي انگليسي را در يك اطاق كوچك حبس كردند (که برخي از آنان را از سوراخي كه در سقف ايجاد كرده بودند به داخل اطاق و بر سر ديگران افكنده بودند) و اين عمل باعث خفه شدن 123 تن از انگليسي ها شد. مورخان انگليسي در تاليفات خود از اين اطاق به عنوان «سوراخ سياه جهنم» نام برده اند.
در پي قتل نادر شاه افشار در کودتاي دهم ژوئن 1747 در نزديکي قوچان، انگليسيها جرات يافته و براي استعمار هند متوسل به نيروي مسلح شده بودند. آنان قبلا به بهانه تجارت و تحت نام كاركنان كمپاني هند شرقي، در برخي از نقاط بندري هند استقرار يافته بودند.
    بايد دانست پس از آن که انگليسي ها بر شبه قاره هند مسلط شدند، هرگاه که با قيام مسلحانه هنديان به ويژه در قرن نوزدهم رو به رو مي شدند آنان را پس از سرکوب و دستگيري به دهانه لوله توپ مي بستند و اعدام مي کردند تا باعث ترس ديگران شود و اصطلاح به «دهانه توپ بستن» از همان زمان رايج شده است که ظالمانه ترين نوع اعدام شناخته شده است و تصويري از يک نمونه آن در زير آمده است. عکس، نشان مي دهد که چگونه انگليسي ها مخالفان هندي خود را به دهانه توپ مي بستند و سپس توپ را شليک مي کردند تا فرد مخالف هنگام خروج گلوله قطعه - قطعه شود:

 

تسليم شدن فرانسه در دو «22 ژوئن» به فاصله 125 سال از يكديگر!

در تاريخ فرانسه «22 ژوئن» ياد آور دو بار تسليم شدن اين كشور در برابر نيروي خارجي است. 22 ژوئن سال 1815، فرانسه پس از شكست در جنگ واترلو تسليم نيروهاي اتحاديه (كشورهاي متحد بر ضد ناپلئون - آلمان و انگلستان - شد. ناپلئون، خود سه روز پس از اين شكست تسليم شده بود كه به جزيره سنت هلن تبعيد شد و در همانجا در حبس خانگي انگليسي ها درگذشت.
    در همين روز (22 ژوئن) در سال 1940 پس از شكسته شدن خط دفاعي «ماژينو» و تصرف شهر پاريس توسط نيروهاي هيتلر، دولت وقت فرانسه به شكست نظامي اعتراف و تسليم نظر آلماني ها شد و تن به امضاي قراداد ترك مخاصمه و خلع سلاح ارتش خود داد. اين تكرار دو رويداد در «يك روز از سال» به فاصله 125 سال از يكديگر مصداقي ديگر از «فلسفه تاريخ» بشمار مي آيد.

ساختماني در جزيره سنت هلن که ناپلئون در آن بازداشت بود

 

ترور فيلد مارشال انگليسي

فيلد مارشال «سر هنري ويلسون» كه در جنگهاي برمه، افريقاي جنوبي و جنگ جهاني اول در جبهه فرانسه شركت كرده و مدالهاي متعدد به دست آورده بود 22 ژوئن سال 1922 در لندن توسط جمهوري خواهان ايرلند ترور شد.
جمهوريخواهان ايرلند به وي كه اصلا ايرلندي بود و پس از جنگ جهاني اول نماينده مجلس انگلستان شده بود برچسب خيانت به زادگاه خود زده بودند.

 

ويتنام و اولويت آموزش علوم كامپيوتر در مدارس

فان

بيست و يکم ژوئن 2005 «فان وان كاي» رئيس دولت ويتنام با جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا در كاخ سفيد واشنگتن ملاقات و پيرامون گسترش داد و ستدهاي دو كشور مذاكره کرد.
فان در جريان ديدار يك هفته اي خود از آمريكا، قبلا با رئيس كمپاني مايكرو سافت ملاقات كرده و ترتيب همكاري اين شركت با كارشناسان تكنولوژي پيشرفته ويتنام و نيز آموزش بيش از پنجاه هزار تن از معلمان ويتنامي را كه بعدا بتوانند در مدارس اين كشور علوم كامپيوتر درس بدهند داده بود.
    رسانه هاي آمريكا ضمن انتشار گزارش و عكس ديدار فان و بوش، توافق فان با كمپاني مايكرو سافت را بزرگ كرده و نوشته بودند كه ويتنام بزودي ژاپن ديگري مي شود زيرا كه آموزش تكنولوژي پيشرفته به بيش از 50 هزار معلم ويتنامي امري بي سابقه است.

برخي ديگر از رويدادهاي 22 ژوئن

  • 0:   360 پيش از ميلاد ارتش چين به كمان ضامندار (كراس باو) مجهز شد كه در آن زمان يك جنگ افزار پيشرفته محسوب مي شد.

  • 80:   به امپراتور وقت روم ـ تيتوس ـ گزارش شد كه آمفي تئاتر 55 هزارنفري شهر رم كه ويرانه آن باقي است آماده گشايش شده است.

  • 1777:   پول در گردش ايالات متحده (آمريکا) 3 ميليون دلار تعيين، و دستور ضرب سکه طلا تا اين مبلغ داده شد.

  • 1870:   قانون تاسيس دادستاني کل امريکا معروف به وزارت دادگستري که بر پليس فدرال و داستانها، داديارها و بازپرس هاي سراسري (و تا قرن 21 که وزارت امنيت داخلي تاسيس شد بر اداره مهاجرت) نظارت دارد و از دپارتمان هاي قوه مجريه و جدا از قوه قضائيه آن کشور است به تصويب کنگره آمريکا رسيد. وزارت دادگستري آمريکا در حقيقت امور تحقيق و پليسي را برعهده دارد.

  • 1948:   فاتحان غربي اعلام كردند كه تا مطمئن نشوند امنيت در اروپا برهم نخواهد خورد نيروهاي خود را از آلمان خارج نخواهند ساخت (كه نيروهاي آمريكايي هنوز هم از آلمان خارج نشده اند!).

  • 1970:   طبق اصلاحيه شماره 26 قانون اساسي آمريكا كه از 22 ژوئن سال 1970 به اجرا در آمد حداقل سن " راي دادن در انتخابات" در اين كشور به 18 سال تمام كاهش يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     28 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «اَبوالقاسم شاطِبي» از بزرگان علوم قرآني در قاهره

    28 جمادي الثاني 590 - «اَبوالقاسم شاطِبي» از بزرگان علوم قرآني در قاهره در گذشت . وي از قاريان مشهور قرآن كريم و معروف به «امامُ القُرّاء» بود. شاطبي افزون بر اصول قرائت و تجويد ، درتفسير، حديث ، نحو ، لغت و ديگر علوم ديني يگانه عصر بود و از استادان برجسته زمانش بشمار مي رفت. اوعلاوه برداشتن مراتب علمي، در زهد و تقوي و اخلاق پسنديده الگويي ممتاز براي معاصران و شاگردان خود بود. «حِرزُ الاماني» و« وَجهُ التَّهاني» از آثار ارزشمند شاطبي محسوب مي شوند. كتاب وجه التهاني مشتمل برهزاروصدوهفتادودوسه بيت است كه همه آنها در يك وزن و قافيه سروده شده اند . گفتني است كه اين كتاب به قصيده شاطبيه نيز شهرت دارد و حاوي كليه مسائل تجويد است. يك نسخه خطي از اين ديوان در مدرسه عالي شهيد مطهري تهران نگهداري مي شود.

     

    درگذشت « ميرزا محّمد بن سليمان تنكابني» از علماي فاضل قرن 14 هجري

    28 جمادي الثاني 1302 - «ميرزا محّمد بن سليمان تنكابني» از علماي فاضل قرن 14 هجري قمري بدرود حيات گفت. وي اديبي فرزانه وفاضل بشمار مي رفت و از شاگردان استاد بزرگ صاحب ضوابط بود. تنكابني تاليفات فراواني داردو خود فهرست كليه كتابهايش را در« َقِصَصُ العُلما» گردآوري كرده است. دراين كتاب تنكابني به شرح احوال و آثار برخي از علما و بزرگان قبل از خود پرداخته است.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    22
    31

    اهواز

    31
    45

    تبريز

    17
    28

    شيراز

    22
    35

    مشهد

    18
    33

    بندرعباس

    28
    38

    کرمان

    17
    30

    اصفهان

    18
    32

    يزد

    24
    34

    کرمانشاه

    17
    34

    اراک

    16
    31

    رشت

    21
    25

    دبی

    30
    40

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1389 تومان
    993 تومان
    1653 تومان
    1027 تومان
    268 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    223000 تومان
    117500 تومان
    60500 تومان
    221000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:00
    طلوع خورشيد : 05:49
    اذان ظهر : 13:06
    غروب خورشيد : 20:23
    اذان مغرب : 20:46
    نيمه شب شرعي : 00:11
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Popular Science
    ماه جولاي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Popular Science

    تاريخ انتشار: ژوئن 2009
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فایل: 37 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    نوکیا E72 و 5530 XpressMusic
    رسما معرفی شدند 

     

    شرکت نوکیا دو مدل جدید از تلفن های محبوب خود را معرفی کرده است. اول از همه با نوکیا E72 آشنا شوید. مدل جدید نسبت به فرزند قبلی که E71 نام داشت به دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز شده و جک هدفون 3.5 میلمتری دارد. قطب نمای داخلی به آن اضافه شده و به HSPDA مجهز شده است.
    می توانید این گوشی بسیار محبوب نوکیا را با قیمت 489 دلار از سه ماه آخر سال خریداری کنید.
    مدل بعدی نوکیا 5530 است که در واقع نسخه سبک شده ای از 5800 است. در این گوشی 3G حذف شده است. یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فلاش LED و هدفون 3.5 میلیمتری و نمایشگر لمسی با نمایشگر 640 در 360 پیکسلی دارد. مانند E72 این گوشی هم در سه ماهه آخر سال و با قیمتی حدود 278 دلار ارایه خواهد شد.  
     
    منبع ٍNokia E71  
    منبع

    کفش مجهز به GPS
    برای بیماران مبتلا به آلزايمر

    کمپانی GTX، طرحی برای کفش ویژه بیماران مبتلا به آلزايمر ارائه کرد است. در این کفش یک عدد جی پی اس داخلی تعبیه شده است تا احتمال گم شدن مبتلايان در خيابانها و فضای بيرون از منزل را به حداقل ممکن برساند.
    طراحان بر اين عقیده هستند که مبتلايان به دليل بروز اختلالات حافظه با خطر گم شدن مواجه هستند. این شد که راه کار جاسازی جی پي اس در کفش بیماران ارائه شد.
    پس از برقراری ارتباط بین جي پی اس و يک برنامه مکان یاب محلي مانند نقشه گوگل شما می توانيد محدوده ای مشخص براي قدم زدن و گشت و گذار بیماران مبتلا به آلزايمر تعریف کنيد. به محض خروج شخص از اين محدوده، سيستم از طريق تماس تلفنی با منزل و يا محل کار، شما را از احتمال گم شدن وی مطلع مي سازد.
    سرپرستان و ناظران پروژه اعلام کردند که هنوز تصميمی براي تولید انبوه این طرح گرفته نشده و مراحل تست و آزمایش آن تا پايان سال 2009 ادامه خواهد داشت.
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چه می‌كنند این زن‌ها

    فاضل تركمن

    »مثلا مقدمه:
    مادرم همیشه می‌گوید: «اصولا زن موجود خوبیست مگر آنكه عكسش ثابت شود!» پدرم اما می‌گوید: «تاریخ نشان داده كه نیمی از جنایات و كشت و كشتارهای بزرگ جهان زیر سر زن‌های پلید یا دست كم به خاطر رسیدن رجال عاشق به وجود نحس آنهاست!» ولی من نه حرف مادرم را تصدیق می‌كنم و نه حتی حرف پدرم را... هر دوی آنها یك جوری با تصعب جنسیتی به قضیه نگاه ‌می‌كنند، هرچند كه اگر راست و حسینی كلاهمان را قاضی كنیم، درمی‌یابیم كه پدرم پر‌‌بدك هم نگفته است! همین «اسكندر» گور به گور شده... فكر می‌كنید برای چی انقدر جنجال و آشوب درست كرد؟! خب معلوم است دیگر... برای «تائیس» ایكبیری گیس‌بریده! بگذریم... به قول «سهراب سپهری»: كار ما نیست شناسایی راز گل سرخ. بنابراین زودتر می‌رویم سر اصل مطلب یعنی می‌رویم به 100 سال بعد: سال 1488 و آن‌وقت با یك آدم عادل مثل «فردوسی‌پور» می‌نشینیم و نظاره می‌كنیم كه: چه می‌كنند این زن‌ها!


    »زن سیاسی:
    شك نداشته باشید كه تا 100 سال بعد رئیس‌جمهور ایران یك زن خواهد بود! حتی اگر رقبای مذكر آنها وعدۀ ماهی Xهزار تومان را بدهند یا بخواهند سربازی را به شغل تبدیل كنند یا با شعار دولت فرهنگی و فرهنگ غیردولتی جلو بیایند و بالاخره حتی اگر دست به افشاگری بزنند!
    چند وقت پیش هم نبیرۀ «نوسترداموس» كه اتفاقا خودش هم یك زن است، در اینباره با شبكۀ BBC Persian گفت و گو كرده و فرموده است: «رئیس‌جمهور ایران در سال 1488 بدون تردید زنی است با مانتو، روسری و كیف و كفش شكلاتی!»


    »زن فرهنگی_ادبی_هنری:
    @ تمامی اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و دبیران مدارس كلهم در یك طرح غنی‌سازی(!) تبدیل به زنان تخصیلكرده و حق‌ ضایع شده_این تركیب كاملا جدید و ساختگی است!_ می‌شوند و یك مصوبه هم منتشر می‌كنند كه: «مردها به هیچ‌وجه حق تدریس در هیچ‌ مكان عملی را نخواهند داشت؛ حتی شما شوهر عزیز!»

    @‌ پرفروش ترین كتاب سال 1488 رمانی است به قلم زنی مثلا به نام «بلقیس پیرزاد»! محتوای این كتاب هم احتمالا دربارۀ این است كه: «من بعد مردها باید تمام كارهای خانه را انجام بدهند و زن‌ها حتی نباید زحمت خاموش كردن یك چراغ_با توجه به سال الگوی مصرف: ترجیحا كم‌مصرف!_ را به خودشان بدهند! چه معنی داره آخه؟! دِ هَه...!»
    @ نسل كارگردان‌های مرد به طور كل منقرض می‌شود! چون زن‌ها در یك اقدام ضربتی روی سینمای ایران چنبره می‌زنند و برای لحظه‌ای حتی از جای خود تكان نمی‌خورند. به نظر می‌رسد كه حتی «اصغر فرهادی» _كه تا آنموقع برای خودش بیش‌تر از اینی كه هست، كسی شده_ با تهدید جدی یكی از كارگردان‌‌های مدعی فمنیستی _كه ظاهرا معروفترین فیلمش هم «شوهر بس!» است_ برای حفظ جان خودش از این عرصۀ زنانه كنار می‌كشد!


    »زن اجتماعی:
    مهریۀ زنان به احترام «رابعه بنت كعب»_از شاعران مونث قرن چهارم_ به اندازۀ سن شاعرۀ مذكوره تا سال 1488 محسوب می‌گردد! عروسی زنان تنها در برج میلاد، ایفل و امثالهم برگزار می‌شود و بالاخره اینكه تمامی مردها خانه‌دار و منزوی و تمامی زن‌ها به شدت اجتماعی و به شدت كارمند می‌شوند. با این وجود اصلا بعید نیست كه تا 100 سال بعد، با توجه به پیشرفت علم پزشكی، دنیا وارونه بشود و من بعد حتی مردها به جای زن‌ها وضع حمل كنند!


    »زن فضایی:
    «انوشه انصاری» با نگارش مقاله‌ای با عنوان همه‌ جای جهان سرای زن است! موفق به دریافت جایزۀ نوبل می‌شود و سپس با پولی كه از این جایزه به دست آورده و همچنین اموال منقول و غیرمنقول(!) خودش و همسرش همۀ سیاره‌های فضایی را خریداری می‌كند و حتی نام برخی از سیاره‌ها را كه زمخت و مذكر به نظر می‌رسند مثل «مریخ» یا «پلوتون» به «آرمیتا» و «ایلگار» تغییر می‌دهد!


    »مثلا موخره:
    لازم به ذكر است كه نویسندۀ این مطلب می‌توانست زن هزار و چهارصد و هشتاد و هشتی را در خیلی دیگر از زمینه‌های دیگر هم تصور كند اما واقعیت این است كه تا همین الانش هم هیچ تضمینی برای حفظ جان وی داده نشده و بدیهی است كه بیش از این دلش نمی‌خواهد با زبان سرخش، سر سبزش_تلمیح به هرگونه موجی در این ضرب‌المثل، به شدت تكذیب می‌شود!_ را بر باد بدهد.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چتر نجات شما را چه کسی می‌بندد؟

    چارلز پلوم یکی از خلبانان نیروی دریایی آمریکا در جنگ ویتنام بود. پس از ۷۵ ماموریت جنگی هواپیمای او مورد اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفت...
    پلوم بیرون پرید و به اسارت درآمد. او شش سال در یکی از زندان‌های ویتنام حبس شد.
    او از این مهلکه جان سالم به در برد و اکنون آنچه را که از آن تجربه کسب کرده است، تدریس می‌کند. بد نیست این مطلب را با دقت بخوانید تا نادیده‌های دیگری از زندگی‌تان را بتوانید با چشمان غیرمسلح ببینید.
    روزی پلوم و همسرش در رستورانی نشسته بودند. مردی به آنها نزدیک شد و گفت: «تو پلوم هستی! در نبرد هوایی کیتی‌هاوک جنگنده‌های ویتنامی‌ را تعقیب کردی و سپس تو را زدند و سقوط کردی!» پلوم پرسید: «تو از کجا این مطالب را می‌دانی؟» مرد پاسخ داد: «من چتر نجات تو را بستم.» پلوم تعجب کرده بود و نفس در سینه‌اش حبس شده بود. مرد که با غرور مشتش را در هوا تکان می‌داد گفت: «مطمئن بودم کار می‌کند.» پلوم حرف او را تایید کرد و گفت: «مطمئنا کار کرده است چون اگر کار نمی‌کرد من الان اینجا نبودم.» آن شب پلوم از فکر آن مرد نخوابید. او می‌گوید: «خیلی مایلم بدانم او در لباس فرم نیروی دریایی چه شکلی بوده است. یک کلاه سفید، یک دستمال در پشت و بندهای آویزان منگوله‌دار. نمی‌دانم چند بار او را دیده‌ام و حتی به او یک سلام، صبح به خیر یا چیزی مثل آن گفته‌ام؟! فقط به خاطر اینکه من خلبان جنگنده بودم و او ملوان.»


    ● رقم زدن سرنوشت
    پلوم به ساعاتی فکر کرد که آن ملوان پشت یک میز چوبی طویل در سالن‌های زیر کشتی، با دقت چترها را ترمیم کرده، آنها را تا می‌زده و با نگرانی سرنوشت کسی را که نمی‌شناخته رقم می‌زده است. اکنون پلوم از مخاطبان خود می‌پرسد، چه کسی چتر نجات شما را می‌بندد؟ همه انسان‌ها کسی را دارند که نیاز روزمره‌شان را برای ادامه راه فراهم می‌کند. پلوم همچنین اشاره می‌کند که وقتی هواپیمایش در خاک دشمن سقوط کرد، به چترهای مختلف زیادی نیاز داشت: چتر فیزیکی، چتر هوشی، چتر احساسی و چتر معنوی.


    ● پنج ‌کلمه ارزشمند
    او پیش از رسیدن به محلی امن، از همه این چترها درخواست کمک کرد. گاهی در کشاکش زندگی، فراموش می‌کنیم که چه چیزی واقعا مهم است. شاید گاهی در گفتن سلام، لطفا، متشکرم، تبریک گفتن به کسی که اتفاق مهمی‌ برایش رخ داده است، تعریف کردن از کسی یا حتی انجام یک کار خوب بی‌دلیل کوتاهی می‌کنیم. «من به تو افتخار می‌کنم. پنج کلمه ارزشمندی است که همیشه می‌‌توانید برای ایجاد احساس خوشایند و احساس اهمیت در دیگران به کار ببرید. در رفتار با دیگران تصور کنید آنان چنان هستند که باید باشند و کمک کنید تا آن‌طور بشوند که توانایی‌اش را دارند.


    ● قدردانی و تبلیغ شادمانی
    قدر تمام ارزش‌های هرکسی را - هرچه که هست و هرچه می‌کند - بدانید. کار هرکسی هرچه باشد، ضروری و مهم است. دلگرمی‌ و شادابی را تبلیغ کنید. در طی روز به همه افراد تمرکز و توجه کنید. سعی کنید با افراد بیشتر ملاقات و برخورد داشته باشید. شاید مهم‌ترین موقعیت زندگی کسی به کلام شما بستگی داشته باشد.


    ● وقایع کوچک، شادی‌های بزرگ
    از جریان وقایع ساده شاد شوید. روزهای ناخوشایند، وظایف خسته‌کننده و ملاقات‌های ملال‌آور را در آغوش بگیرید. در چنین مواقعی کلام شما گویای کیفیت زندگی‌ است. بگذارید خداوند در این حال شما را واسطه قرار دهد. قدردانی کردن، موهبت بزرگی است چون باعث می‌شود خوبی‌های بی‌نظیر دیگران به ما نیز تعلق داشته باشد. در این هفته، این ماه، این سال، آنهایی که چتر نجات شما را می‌بندند، بشناسید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام

    به هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت ، سایز ، رنگ ، الگو ، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید . بهترین انتخاب زمانی صورت می گیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید ( یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید ) سپس اگر نوع ، طرح و رنگ را پسندیدید ، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید .تنها بایک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید ، ناراضی و پشیمان نشوید .
    از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام ، سرامیک است . چرا که به راحتی تمیز می شود ، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است .استفاده از سرامیک های شیار دار در اطراف وان بسیار توصیه می شود چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری را فراهم می کنند ، یعنی میزان سر خوردگی را کمتر می کنند .بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا ، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید . این کفپوش ها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب می شود و لایه ی بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سر خوردگی را کاهش می دهد .با رعایت این چند نکته می توانید شاهد آن باشید که میزان آسیب دیدگی در حمام به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند .
    در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزائیک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر رسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزائیک ها به وجود نیاید .
    می توانید ردیف یا ردیف هایی از این موزائیک ها را طرحدار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد . بهتر است این ردیف ها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد . اگر کفپوش از سرامیک های سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز ، زرد و آبی را برای ردیف ها انتخاب کنید . توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد ، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می سازد .
    در سبک ویکتورین استفاده از سرامیک های طرح دار و گلدار بسیار رایج است . استفاده از سرامیک هایی با طرح گل می تواند فضایی آرام بخش و شاعرانه خلق کند . در این سبک معمولا از رنگ های آبی روشن ، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده می شود .
    در سبک مدرن استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ های تند و گرم بسیار رایج است . رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است .پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که هم روشن باشد و هم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد . استفاده از رنگ های مورد علاقه در حمام باعث می شود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید . اگر سبک های شلوغ را می پسندید از رنگ های هلویی و زرد درخشان استفاده کنید . این رنگ ها فضا را شلوغ تر و پر اثاثیه تر نمایان می کنند . اگر می خواهید که حمام شما بزرگ تر از آنچه هست نمایان شود بهتر است از رنگ های طبیعی برای سرامیک ها استفاده کنید . بهترین توصیه ی دکوراتورها استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس می کند و فضا را بزرگ تر جلوه می دهد .
    اگر حمامی بزرگ و عریض دارید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کوچک تر و گرم تر به نظر برسد . استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزئینی و دکورهای چوبی در این حمام ها باعث می شود که فضا کوچک تر و گرم تر جلوه کند . استفاده از حوله های طرحدار و پوشش دیواری نقش دار ، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل می سازد .
    استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می شود بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و همچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا می شود .
    بنا بر سبک دکور حمام می توانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبک انتخاب کنید . برای مثال اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بهتر است از آینه های مدرن که دور آن ها قاب فلزی به رنگ استیل و برنز است استفاده کنید . اگر کفپوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی هماهنگ را خلق کند . در نظر داشته باشید که استفاده از کابینت های چوبی آن هم به رنگ تیره حس القای گرمای حمام را بیشتر می کند .

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    انتخاب رژ لب مناسب

    چرا رنگ این رژ لب مثل عکس روی جلدش نیست؟ شاید رنگش واقعا بد باشه!! اما نه، اینطورنیست. اگر رنگش واقعا بد بود شما هیچ موقع آنرا خریداری نمیـکردیـد. برای اینکه رنگ واقعی رژلب ها نمایان شود باید ابتدا بر روی لب خود زیرسازی انجام دهید.
    چگونه میتوان رنگ مناسبی برای زمینه انتخاب نمود؟ برای اینکه بتوانید رنگ مناسب و دلخواه را انتخاب کنید، تستر را برداشته و کمی از آن را بر روی یک تکه کاغذ سفید امتحان کنید (این روشی است که عکاس و فیلم بردارهای حرفه از آن استفاده می کنند زیرا همیشه رنگ زمینه در فیلمها نمایان می شود) و ببینید که آیا رنگ مورد نظر شما همین است یا خیر. تشخیص رنگ بر روی پوست اندکی دشوار است در حالیکه انجام چنین کاری با استفاده از کاغذ بسیار ساده می باشد. شما واقعا به دنبال چه هستید؟ ما از روی تمام تئوری های موجود به چند نکته اساسی دست پیدا کردیم و می خواهیم آنها را با شما در میان بگذاریم. از یکی از رنگهای موردعلاقه خود مثلا قهوه ای برای زیرسازی استفاده کنید. در اینجا به شما می گوییم که استقاده از تون های مختلف چگونه می تواند چهره شما را تغییر دهند:

    ۱- قرمز/ صورتی: باعث می شود تا چهره شما گرمتر، قوی تر و بانفوذ تر به نظر برسد. البته باید توجه داشته باشید که این رنگ باعث می شود تا تمام رنگ های قرمز صورت بیشتر نمایان شود بنابراین در استفاده از این رنگ کمی محتاط تر عمل کنید.

    ۲- زرد / نارنجی: رنگهای گرم و ملایم می باشند و برای پوست های کمی تیره مناسب هستند. البته اگر رنگ پوست شما به زردی گرایش دارد بهتر است از پیش زمینه سبز / آبی برای زیرسازی استفاده کنید و از رنگ زرد هم بیشتر از نارنجی استفاده کنید زیرا رنگ نارنجی باعث می شود تا رنگ پوست شما تا حدی به سمت خاکستری و کبود گرایش پیدا کند.

    ۳- سبز / آبی: یکی از رنگ هایی که می تواند به چهره شما ژرفا بخشد، قدرت نفوذ را بالا برده و قیافه چشمگیری به شما بدهد رنگ سبز/آبی است. البته استفاده بیش از اندازه نیز ممکن است این تصور را ایجاد می کند که انگار شما در حال راه رفتن زیر نور لامپ مهتابی هستید!!

    ۴- نقره ای / خاکستری: این رنگ به چهره شما شفافیت و ملایمت اضافه می کند و برای استفاده روی پیش زمینه های روشن بسیار مناسب است به همین دلیل این روزها طرفدارهای بسیار زیادی دارد و رنگ رژهای زیرسازی شده را نیز ملایم و براق می کند. فقط باید مراقب باشید که بیش از حد به سمت خاکستری/آبی متمایل نشود زیرا باعث آشکار شدن گودی های زیر چشم می شود.

    ۵- سبز: هه هه ؟! سبز؟؟ بله، بعضی وقت ها. مارک های خیلی معروف سبزهای بی نظیری تولید می کنند که معمولا با رنگ های تون آبی ست هستند. استفاده از این رنگ شما را فانتزی می کند. البته در سایر قسمت های صورت نیز باید از رنگهای بیشتری استفاده کنید. ( همیشه رنگ های مایل به قرمز طرفدارهای زیادی دارند…اما در میان آنها رنگهای سبز فوق العاده ای نیز دیده می شوند…فقط کافی است روی رنگ لبها دقت گنید)


    طرز استفاده از رژلب
    هر رنگ پوستی که دارید و حتی اگر آنرا دوست ندارید( مثل گودی های آبی و خاکستری دور چشم و برخی کبودی های موجود بر روی پوست صورت) سعی کنید هیچ گاه رنگ پوست و رژلبتان یکسان نباشد زیرا مثل این است که شخصی پوست خود را برنزه کند و بعد هم لباس قرمز بپوشد. این کار باعث می شود تا قیافه شما به بدترین حالت ممکن درآید.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    گياه سالادي آويشن

    آويشن گياهي است كه با مصرف آن شكم احساس آرامشي مي كند، سرفه متوقف مي شود و يك نوع احساس كلي خوب براي شخص ايجاد مي نمايد. استفاده از دمكرده آويشن همراه با ليمو ترش و شكر يا مصرف برگها و دانه آويشن تازه خرد شده همراه با كمي آبليمو و شكر جهت درمان بيماري آسم بسيار مفيد بوده و در خروج خلط از ريه و سرفه هاي شديد بسيار موثر است. آويشن در درمان تشنجات عصبي نيز به كار رفته و مصرف دم كرده آن به عنوان دارويي روح افزا و آرام بخش توصيه ميشود. برگهاي تازه و خشك شده آن به دليل وجود روغن معطر فرار آن كه حدود 1 درصد گياه را تشكيل ميدهد و همچنين طعم تلخ آن براي افزودن طعم و مزه غذا مفيد بوده و موجب مزه خوشايندي در غذا مي گردد. آويشن اشتها آور نيز بوده و سبب ترشح شيره گوارشي مي گردد.
     

    سالاد آويشن و گوجه

    مواد لازم:
    پودر آويشن يك دوم قاشق چايخوري، كاهوي متوسط 1 عدد، كنجد پوست كنده 1 قاشق غذاخوري، جعفري 1 قاشق غذاخور، پياز (خرد شده) 1 قاشق غذاخوري، نمك 1 قاشق، دانه آويشن 1 قاشق چايخوري، گوجه فرنگي متوسط 4 عدد، سركه يا آبليمو كمي


    طرز تهيه:
    برگهاي كاهو را در بشقابي چيده و گوجه ها را حلقه حلقه بريده و روي كاهوها قرار دهيد. دانه آويشن، كنجد، پياز، جعفري و سركه را با هم مخلوط كرده، روي سالاد بريزيد. نمك و پودر آويشن را مخلوط كرده و روي سالاد بپاشيد و صرف كنيد. اين سالاد به سبب دارا بودن آويشن علاوه بر بوي معطر و مزه مطلوب آنف نقش زيادي در تحريك اشتها و رفع بوي بد دهان و معده دارد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    عشق و اسکناس:
    اهمیت وفاق مالی در روابط

    مبحث رابطه زناشویی و مقوله ی سرمایه گذاری هر دو به نوبه ی خود مفاهیم پیچیده ای هستند و درآمیختن این دو مطلب می تواند منشاء ایجاد فاجعه باشد. در این مقاله قصد داریم تا کارهایی را که شما باید (و نباید) با پول خود در یک ارتباط جدی انجام دهید را به شما آموزش دهیم.


    نکته 1: حساب شخصی در مقابل حساب مشترک
    تا آنجایی که تاریخ به ما اجازه ی بررسی می دهد، همیشه هم زوج ها و هم کارشناسان علوم اجتماعی هر دو بر سر مسئله حساب های شخصی و مشترک بحث و مناقشه داشته اند. کاملاً واضح است که در زندگی مشترک هر دو طرف در تلاش برای رسیدن به یک هدف هستند. زن و شوهر در عین حال که برای دست یابی به اهداف خود تلاش می کنند می بایست رابطه زناشویی خود را استحکام بخشیده و مسئولیت های اقتصادی خود را نیز به خوبی حفظ نمایند؛ و اما بحث در زمینه ی حساب بانکی به دو شکل زیر مطرح می گردد:
    1) برخی معتقدند: حساب مشترک نوعی حس یگانگی و اتحاد ایجاد می کند که برای هر رابطه ی موفقی لازم است. اگر شما مسائل مالی را تفکیک کنید، با این کار حس "یکپارچگی" که لازمه ی هر ارتباط بلند مدت و موفقی هست را از بین برده اید.
    2) عده ای دیگر بر این باورند: حساب های جداگانه این اجازه را به زوجین می دهند که استقلال خود را حفظ کرده و به واسطه ی این امر هر کس روی پای خود بایستد و رابطه دوام و استحکام بیشتری پیدا کند.

    حق با کیست؟ بستگی دارد
    پیش از آنکه بخواهید برای آینده ی اقتصادی خود و کسیکه دوستش می دارید برنامه ریزی کنید، ابتدا باید توجه خود را بر روی این نکته متمرکز کنید که شخصیت اقتصادی طرفین چگونه است. اخلاق و خصوصیات مالی افراد در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند. اگر یکی از زوجین جزء آن دسته از افرادی باشد که در زمان مجردی به راحتی بر روی امور مالی خود کنترل داشته، نحوه ی صحیح خرج کردن پول را می دانسته، و از هم اکنون برای زمان بازنشستگی خود تدابیری را اندیشیده، به ندرت اتفاق می افتد که یک چنین فردی از حیطه قدرت خود دست برداشته و برنامه ریزی ها را با کسی که قرار است مابقی عمر خود را با او صرف کند در میان بگذارد و راضی به باز کردن حساب مشترک شود. از سوی دیگر اگر یکی از زوجین جزء افراد مستعد به ولخرجی بوده و راحت خرج کردن را حق خود بداند، تمایل به باز کردن حساب مشترک افزایش می یابد. بنابراین می توان نتیجه گرفت در صورتی می توان حساب مشترک باز کرد که هر دو طرف دارای خصوصیات مالی یکسانی باشند.


    نکته 2) هر دو نفر باید پاسخگوی مخارج باشند
    قبل از اینکه خیلی هیجان زده بشوید توجه کنید که این بدان معنا نیست که تنها یکی از طرفین هر زمان که تمایل داشت حق دارد در مورد چگونگی خرج کردن پول ها سوال و جواب کند. این امر در برای هر دو نفر صدق می کند. در بیشتر نامه هایی که من از طرف زوج ها دریافت می کنم خانمها (و کمتر آقایون) اظهار می کنند که همسرانشان در رابطه با مسائل مالی مانند یک کودک با او رفتار می کنند. این افراد شکایت می کنند که همسرشان درست مثل یک کودک به او مستمری و یا پول تو جیبی می دهد. در برخی موارد این مسئله صحت دارد اما در اکثر موارد زمانیکه کل ماجرا توضیح داده می شود، تازه به این نتیجه می رسیم که حق با همسرش است و او واقعاً قابلیت صحیح خرج کردن را نداشته و از اصول متعارف مالی بی اطلاع است.

    مثال: داستان شهرام و الهام
    ما می توانیم از شهرام و الهام درس خوبی بگیریم. قبل از اینکه این دو نفر با هم آشنا شوند، آقا صاحب یک رستوران بود و ماهی 2 میلیون تومان درآمد داشت. خانم معلم دبستان بود و درآمد ماهیانه اش چیزی در حدود 400 هزار تومان بود. روز که آنها به من مراجعه کردند الهام شکایت می کرد که شهرام تنها ماهی 200 هزار تومان به او پول می دهد تا خرید خانه کند و مخارج زندگی را بگذراند. الهام از این کار ناراحت می شد و دوست نداشت شهرام به او پول تو جیبی بدهد. این مسئله آنقدر برایش گران تمام شده بود که درخواست طلاق رد کرد. الهام به عنوان یک خانم تحصیلکرده احساس می کرد درآمدش بطور کامل مال خودش است و هر طور که بخواهد می تواند آنرا خرج کند.
    اجازه دهید تا با نگاهی ریزبین تر به این مسئله بپردازیم. حقیقت اینجاست که هر یک از این دو نفر قبل از ازدواج حساب های جداگانه ی بانکی داشتند. الهام در ابتدای هر ماه حقوقش را مستقیماً به بانک می برد، هرچقدر که می خواست خرج می کرد و مابقی را پس انداز می نمود. پس از ازدواج شرایط زندگی به طور کلی تغییر پیدا کرد، مخارج زندگی آنها بالا بود و از آنجایی که آنها مجبور به پرداخت اجاره خانه و سایر هزینه ها بودند، شهرام احساس می کرد که همسرش نیز می تواند در پرداخت برخی از مخارج به او کمک کند و به سهم خود او را همیاری نماید. در ابتدای کار با هم توافق کرده بودند که 10% از مخارج را الهام پرداخت کند، اما ماه اول الهام همه ی پول ها را خرج کرد و نتوانست قبض ها را پرداخت نماید، نزد شهرام آمد و او را در جریان قرار داد، شهرام ناراحت شد و قبول نکرد که مبلغی در اختیار او قرار دهد، بنابراین قبض ها پرداخت نشدند و این امر سبب شد که از آن به بعد آقا به روش پول توجیبی با همسر خود برخورد کند.
    نتیجه اخلاقی داستان: شاید قدری سختگیرانه باشد اما کاری که شهرام انجام داده درست بوده. اگر هر یک از طرفین قابلیت مسئولیت پذیری در رابطه با مسائل مالی را نداشته باشد، این حق از او سلب شده و کنترل امور اقتصادی از دست وی خارج می گردد. این مسئله به وی‍ژه زمانیکه پای فرزندان هم در رابطه باز می شود از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. دلیل مشکل الهام و شهرام این بود که چون خانم از قبل به روند مالی در زندگی مجردی خود عادت کرده بود، اطلاعی از هزینه های بالای زندگی نداشت به همین دلیل با ورود به زندگی مشترک، هزینه ها بیشتر از درآمد او شده بودند و به همین دلیل همیشه با کسری بودجه مواجه بود؛ اگر همینطور ادامه می داد ظرف چند ماه برشکست می شد.
    این مسائل شوخی بردار نیستند و به زندگی شما مربوط می شوند. هیچ شروع مجدد یا امتحانی وجود ندارد. ادعای الهام کاملاً بچگانه بود. هرچند این مسئله گاهی اوقات واقعاً به صورت یک مشکل اساسی و جدی در می آید اما به محض اینکه الهام تصمیم گرفت مانند یک بزرگسال رفتار کند و دخل و خرج خود را کنترل نماید، از رتبه ی اقتصادی همسان در ارتباط برخوردار شد. نباید فراموش کنیم که این مطلب گاهی اوقات در مورد برخی از آقایون هم صدق پیدا می کند. در برخی از روابط، این خانم ها هستند که پس انداز و سرمایه گذاری کرده و مسئول کنترل مخارج هستند و آقایون بدون هیچ توجهی فقط به خرج کردن فکر می کنند. تنها به این دلیل که شما "مرد" هستید دلیل نمی شود مسئولیت مالی هم بر عهده شما باشد، در حقیقت این مسئولیت کسی است که صلاحیت و دانش بیشتری داشته باشد.


    نکته 3: حساب دو امضایی
    اگر هنوز هم خواستار داشتن حساب مشترک بوده و در عین حال نگران این مسئله هستید که یکی از طرفین سرمایه ی شما را به باد دهد، نگران نباشید. بیشتر بانک ها و تالارهای سهام امکان دو امضایی بودن حساب را در اختیار مشتری ها قرار می دهند تا شخص مطمئن شود که سرمایه ی او از بین نمی رود. در این حساب ها برداشت و یا جابجایی وجه بدون رضایت کتبی دو طرف امکانپذیر نخواهد بود. این قابلیت نه تنها جلوی کشمکش های بالقوه را می گیرد، بلکه از پول شما هم محافظت می نماید. از این گذشته اگر قرار باشد که برای هر خریدی امضای همسرتان هم باشد، این کار نهایتاً به خرج کردن کمتر می انجامد که به نفع هر دو طرف خواهد بود.


    جنگ بر سر استرات‍ژی های پول و عشق
    یکی دیگر از بحث هایی که ممکن است میان زن و شوهر اختلاف ایجاد کند، تکنیک های سرمایه گذاری است. اگر همسر شما محافظه کار است و شما فردی هستید که از قدرت ریسک پذیری بالاتری برخودارید، باز هم بهتر است که حساب های جداگانه باز کنید. در غیر اینصورت هر دو از دست هم ناراحت و عصبانی می شوید.


    هشدار
    1- اگر شما و همسرتان دید یکسانی به مسائل مالی دارید، می توانید حساب مشترک باز کنید.
    2- اگر یکی از شما مستعد ولخرجی است، حساب دو امضائه باز کنید.
    3- اگر دیدگاههای شما متفاوت است، حسابهای جداگانه باز کنید! چرا برای خودتان مایه دردسر درست کنید؟
    4- اهداف مشترک خود را تنها محدود به مسائل مالی نکنید و آرمانهای مشترک دیگری هم داشته باشید.
    5- تنها یک کارت اعتباری برای مواقع ضروری در اختیار داشته باشید.
    6- با کمک از یک نرم افزار خوب مانند Microsoft Money و یا Quickenسیاهه مسائل مالی خود را ثبت و کنترل کنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    چگونه از GPS (مکان یاب) گوشی خود
    به صورت رایگان بهره ببریم ؟!

    اگر شما هم یک گوشی مجهز به سیستم GPS یا مکان یاب با سیستم عامل سیمبیان دارید و هنوز از GPS گوشی خود استفاده نمی کنید این پست به شما کمک می کند که سیستم مکان یاب موبایل خود را راه اندازی و از آن به صورت کاملا رایگان استفاده کنید.سیستمی که خیلی ها هنوز طریقه استفاده از آن را نمی دانند !

    به طور کلی محبوب ترین نرم افزارهای مکان یاب SmartCom GPS و Garmin هستند . این دو نرم افزار به خوبی در ایران جواب داده و مکان شما را به صورت دقیق روی نقشه , پس از اتصال به ماهواره های مکان یاب , مشخص می کنند. نرم افزار اول که در این پست به شرح آن خواهیم پرداخت مکان شما را روی یک نقشه که به صورت عکس و کالیبره شده در آن قرار داده اید نشان می دهد . در حقیقت عموما نقشه های این برنامه به صورت , نقشه هایی هست که در بازار مشاهده می کنید اما با این تفاوت که مکان شما دقیقا روی این نقشه نشان داده می شود. البته برای تعدادی از شهرها نقشه ماهواره ای نیز تهیه شده که شما می توانید به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت مکان فعلی خود را از طریق ماهواره مشاهده کنید . نرم افزار دوم یعنی Garmin نقشه هایی به صورت سه بعدی دارد و البته فعلا فقط شهرهای بزرگ نظیر تهران , شیراز , مشهد و … در این نرم افزار به صورت کامل ساپورت می شوند و برای شهرهای دیگر فقط نقشه راه های اصلی ساپورت می شود. اما ویژگی مهم این نرم افزار امکان نشان دادن نزدیک ترین مسیر به مقصد هست . این امکان فعلا فقط برای شهر تهران میسر هست , بدین صورت که برای مثال شما در نارمک ساکن هستید و می خواهید به میدان راه آهن بروید , کافی است اسم مقصد خود را در برنامه تایپ  کرده تا این برنامه مسیر مورد نظر را روی نقشه برایتان مشخص و حتی به صورت صوتی لحظه به لحظه شما را راهنمایی کند. این نرم افزار را در روزهای آینده خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

    اما می رسیم به آموزش و راه اندازی نصب نرم افزار مکان یاب SmartCom GPS :

    در ابتدا نرم افزار SmartCom 1.56 را از اینجا دانلود کرده و روی گوشی خود نصب نمایید . اگر در حین نصب روی گوشیتان در ابتدا با ارور مواجه شدید نرم افزار را ساین کنید . البته با توجه به دست کاری های صورت گرفته روی نرم افزار برای خیلی از گوشی ها به صورت ساین نشده نیز , بدون مشکل , اجرا می شود . بعد از نصب نرم افزار به روی گوشی , موبایل خود را به کامپیوتر وصل کرده و به مسیر زیر بروید :

    C:datasmartgpsconmaps E:datasmartgpsconmaps

    در صورتی که نرم افزار را روی مموری داخلی گوشی نصب کرده اید به مسیر اول و در صورتی که روی مموری کارت گوشی نصب کرده اید به مسیر دوم بروید. این فولدر در حقیقت مکانی است که شما نقشه های خود را باید در آن بریزید . نقشه های نرم افزار SmartCom عموما دو فایل هم نام با پسوندهای map و Ogf2 می باشد که باید در مسیر گفته شده ریخته شود . بعد از اینکه فایل های نقشه را در مسیر گفته شده ریختنید اکنون اگر در مکانی باشید که نقشه آن در گوشی شما باشد مختصات آن مکان دقیقا روی نقشه نشان داده می شود.  ضمنا اطلاعاتی نظیر , ارتفاع از سطح دریا , مختصات فعلی , سرعت شما , میزان پیمایش و … نیز نشان داده می شود. ضمنا این نرم افزار امکانات جانبی و مکان یابی فراوانی دارد که با یک گشت کوچک در منوهای آن متوجه این امر خواهید شد .
    نقشه شهرهای مختلف که معمولا طرفداران بیشتری دارند را در بخش زیر قرار داده ام و می توانید هر کدام را که خواستید دانلود و در مسیر گفته شده بریزید و از آن استفاده کتید. در صورتی که نقشه یک شهر خاص را می خواستید می توانید در بخش نظرات مطرح تا در صورت موجود بودن در سطح نت آن را برای استفاده قرار دهم . ضمنا تمامی این فرآیندها به صورت آفلاین انجام می شود و کلا این نرم افزاری کاری به GPRS شما و اینترنت ندارد وکاملا سیستم مکان یابی رایگان می باشد.

    نقشه تهران ( کاملترین نقشه موجود از شهر تهران ) 

    نقشه ایران با حجم ۲/۸۵

    نقشه کامل ایران با حجم ۱۶/۲

    نقشه دقیق ایران (از نظر دقت کالیبره شدن) با حجم ۱/۷۹

    نقشه اراک با حجم ۲/۸

    نقشه ارومیه با حجم ۲/۳۸

    نقشه اصفهان با حجم ۲/۱۹

    نقشه ماهواره ای اصفهان (گوگلی) با حجم ۴۶/۶

    http://rapidshare.com/files/11312106…aare.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/11312216…aare.part2.rar

    نقشه تبریز با کیفیت عالی با حجم ۲۴/۳

    نقشه تهران با حجم ۳/۳۵

    نقشه دقیق و با کیفیت تهران با حجم ۴۸/۴

    http://rapidshare.com/files/158744010/tehran.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/158745190/tehran.part2.rar
    http://rapidshare.com/files/158746657/tehran.part3.rar
    http://rapidshare.com/files/158747793/tehran.part4.rar

    نقشه ساری با حجم ۲/۱

    نقشه شیراز با حجم ۲/۵۲

    نقشه دقیق کالیبره شیراز با جزییات کم با حجم۲/۰

    نقشه قزوین با حجم ۲/۰۴

    نقشه قشم با حجم ۰/۷۶

    نقشه قم با حجم ۲/۱۷

    نقشه کرج با حجم ۴/۸۳

    نقشه گنبد کاووس با حجم ۱/۹۳

    نقشه مشهد با حجم ۲/۶۳

    نقشه حرم امام رضا با حجم ۰/۴۶

    نقشه آبعلی و امامزاده هاشم در جاده هراز با حجم ۲/۷۳

    نقشه شهر کیش با حجم۳/۶۰ 

    نقشه بوشهر با حجم ۳/۴۲ 

    نقشه همدان با حجم ۲/۳۹

    نقشه یزد با حجم ۳۱/۴۶ 

    نقشه گوگلی اهواز با حجم۱۸/۸۳

    نقشه کرمان با حجم ۶/۱۹

    نقشه زاهدان با حجم ۴/۲۴

    نقشه بندر عباس:

    نقشه شیراز: با کالیبره خیلی دقیق و نقشه کاملتر ( نزدیک صنایع و معالی آباد ) 

    نقشه تبریز: با کالیبره ۳۰ نقطه ای-کشاورزی
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    بني صدر چه ضربه هايي به ملت ايران زد؟


    .: سوال:

    در مورد بني صدر و اينگه چه ضربه هايي به ملت ايران زد توضيحاتي برام بفرستيد.

     

    .: پاسخ:

    از جمله وقايع يا به عبارتي بحران هايي كه انقلاب اسلامي آن را پشت سر گذاشت و با مديريت حكيمانة امام خميني (رحمة الله عليه)، آن فتنه ها خاموش و سرانجام آن به پيروزي و سرافرازي امت شهيدپرور انجاميد، جريان بني صدر بود كه در اين رابطه توضيحاتي داده مي شود، بني صدر با توجه به تاكتيك هاي وسيعي كه به كار گرفت[1] و با موضع گيري هاي رياكارانه و سخنراني هاي تلويزيوني، خود را چنان معرفي نمود كه براي اكثريت مردم كه او را از نزديك نمي شناختند[2] اين تصور بوجود آمده بود كه نامبرده مورد حمايت رهبر انقلاب مي باشد[3] و با اين وصف توانست اكثريت آراء در انتخابات اولين رئيس جمهوري را به خود اختصاص دهد و به عنوان رئيس جمهور برگزيده شود. بني صدر كه تا قبل از انتخاب شدن به عنوان رئيس جمهور، داعية‌ همراهي با امت اسلامي و خط امام را داشت و زيركانه از ابراز عقايد مخالف حزب الله خودداري مي كرد. از همان روزهاي آغازين رياست جمهوري يك باره تغيير روش داده و به رويارويي با ياران امام (رحمة الله عليه) هم چون شهيد مظلوم بهشتي پرداخت و با اين مواضع حمايت و پشتيباني منافقين خلق و ديگر ليبرال ها را براي خود كسب نمود و او مسئوليتي را كه به عنوان امانت از طريق آراء آحاد مردم انقلابي به عهده گرفته بود با بي اعتنايي به خواستة مردم انقلابي در جهت تقويت خط نفاق و انحصار طلبي خود سوق داده و گام برداشت و در مسئله معرفي و تعيين نخست وزيري علي رغم اين كه امام -رحمة الله عليه- دربارة‌ نخست وزيري تاكيد داشتند كه بايد يك دولت متدين و صددرصد اسلامي و قاطع انتخاب شود[4]. بني صدر با مجلس و نمايندگان منتخب مردم همراهي ننمود و با كارشكني و بهانه گيري اهداف انحصار طلبانه خود را دنبال مي كرد اما بالاخره پس از لجاجت بسيار مجبور گرديد شهيد بزرگوار رجايي را به عنوان نخست وزيري معرفي نمايد.[5] در واقع بني صدر با اين باور و گمان كه با عدم همكاري و مانع تراشي براي شهيد رجائي قدرت اداره امور را نداشته و بعد از اندكي سقوط مي كند به اين امر تمكين داده بود و به همين دليل از همكاري با دولت شهيد رجائي خود داري مي كرد و با لجاجت و كارشكني، دشمنان انقلاب را خشنود و ياران امام و مردم انقلابي را نگران انقلاب و آيندة آن مي نموده.[6]
    با اينكه حضرت امام -رحمة الله عليه- كه در افقي بالاتر و وسيع تر، حفظ حكومت اسلامي را در نظر داشت،[7] دلسوزان انقلاب را پيوسته به خويشتن داري و صبر دعوت مي نمودند لكن جريان انحرافي بني صدر، روز به روز وسعت بيشتري مي يافت و هر روز حرص بني صدر براي به دست آوردن آنچه كه خود آن را پست كليدي مي خواند بيشتر مي شد بني صدر و جريان انحرافي او نه تنها به صورت كانون قدرتي در مقابل نيروهاي خط امام قرار گرفتند بلكه حتي موجوديت ولايت فقيه و شخص امام (رحمة الله عليه) را نيز مورد انكار و ترديد قرار دادند[8] اين امر حاكي از يك فتنة بزرگي بود كه به وسيلة جريان بني صدر دنبال مي شد.
    افزون بر آن، آن چه كه بيش از پيش به ياران امام (رحمة الله عليه) هشدار مي داد واقعة‌ حملة‌ آمريكائيان به طبس است كه آن امر از جملة موضوعات تاريكي است كه به جريان بني صدر مرتبط مي گرديد، در مسئلة‌ تجاوز آمريكائيان در ارديبهشت ماه سال 59 به صحراي طبس و شكست مفتضحانة آنان، علاوه بر اين سؤال كه آمريكائي ها با چه پوششي با اطمينان دست به اين عمليات زده و در صحراي طبس نيرو پياده كرده اند كه در جاي خود باقي است، اقدام خيانت آميز بني صدر در خصوص دستور بمباران بقاياي هلي كوپترها و از بين رفتن اسناد و مدارك بر جاي مانده[9] را نمي توان با هيچ بهانه اي توجيه نمود و اين عمل بني صدر كه با شهادت رساندن فرماندة‌ سپاه منطقة‌ يزد (شهيد محمد منتظر قائم) كه براي جمع آوري اسناد به آن جا رفته بود همراه گرديد.
    در زمان جنگ تحميلي نيز كه با حمايت و پشتيباني كشورهاي غربي شروع شد با وجود اينكه امام -رحمة الله عليه- فرصت فرماندهي كل قوا را براي او فراهم نمودند و همواره او را نصيحت مي كردند كه همّ خود را مصروف خدمت به اسلام و دفاع از كشور نمايد[10] لكن بني صدر با بي اعتنايي به نصايح رهبر انقلاب و با برخوردهاي لجاجت آميز با ياران امام (رحمة الله عليه)، هم چنان سبب تضعيف جبهة‌ اسلام مي گرديد و فرصت هاي مناسبي را براي حملات و پيشروي هاي دشمن بعثي فراهم نمود كه خاطره اي رنج آور براي دلسوزان انقلاب بود.
    بني صدر دربارة‌ جنگ با داعية‌ اينكه جنگ را بطور كلاسيك[11] و با مقدم شمردن تخصص و تنها با بكارگيري نيروهاي نظامي اداره مي كند. با گذاردن دست روي دست و وقت كشي فراوان باعث گرديد دشمن متجاوز با استفاده از فرصت فراهم آمده، شهرهاي كشورمان را به تصرف درآورد و همچنان پيشروي نمايد و بني صدر هم اين رويه را تاكتيك رزم خود قلمداد مي كرد و مانع دخالت نيروهاي مردمي در جنگ بود. بني صدر علاوه بر ايجاد تشتت و اختلاف در ميان نيروهاي رزمنده به ويژه ارتش و سپاه و با ميدان دادن به پاره اي از افسران و فرماندهان ليبرال با تاكيد بر مسئلة تخصص، خط سياسي خود را دنبال نموده و با مخالفت با دخالت نيروهاي مردمي در جنگ امكان تجاوزات بيشتر را براي دشمن فراهم نمود و با قطع پشتيباني تسليحاتي و لجستيك نيروهاي مردمي در خط مقدم جبهه يعني در واقع همان رزمندگاني را كه با ابتدائي ترين امكانات براي حفظ شهرهايي چون خرمشهر، هويزه، سوسنگرد و... به گونه اي مظلومانه در برابر متجاوز مقاومت و ايستادگي مي كردند را به مسلخ شهادت برد.
    اما دربارة‌ عزل بني صدر و سقوط آن بايد گفت آن چه كه عزل و سقوط بني صدر را حتمي كرد عاملي نبود جز علمكرد خود او، يعني سقوط بني صدر را مي توان محصول فتنه و تشنجي را كه خود در ميان جامعه بوجود آورده بود دانست و علي رغم نصايح و هشدارهاي امام-رحمة الله عليه- به ايشان، بني صدر همچنان بر طبل جدايي و نفاق مي كوبيد و با انجام سخنراني و مصاحبه سعي بر دامن زدن به تشنج ها بود و زمينه را براي بركناري خود فراهم مي نمود.
    يعني ليبرال ها و به عبارتي جريان و خط بني صدر با ائتلافي كه با سازمان منافقين و چپ گرايان صورت داده بودند[12] با سوء استفاده از جو محيط آزادي كه بر جامعه حاكم شده بود، در مقابل انقلاب و خط امام -رحمة الله عليه- جبهة‌ واحدي را تشكيل دادند و با استفاده از امكانات دفتر هماهنگي رياست جمهوري و روزنامه هاي ميزان و جمهوري اسلامي و... و تشكيل ميتنيگ ها محيطي ناآرام فراهم كردند و اين جريان تشنج با سخنراني بني صدر در مراسم سالگرد 17 شهريور سال 59 آغاز و تا اول تيرماه 60 كه به عزل بني صدر از رياست جمهوري انجاميد ادامه داشت.
    البته اوج اين جوسازي ليبرال ها را مي توان سخنراني بني صدر، در ميدان آزادي در روز عاشورا و كف زدن نيروهاي چپ و غير مذهبي در روز عزاي حسيني دانست كه بني صدر ماهيت واقعي خويش را به عموم مردم نشان داد و ديگر جريان روز 14 اسفند 1359 در مراسم سالگرد درگذشت مصدق در دانشگاه تهران بود كه در آن واقعه زد و خورد و درگيري شديدي ميان نيروهاي خط امام (رحمة الله عليه) و هواداران (ميلشيا) سازمان منافقين كه دركنار ليبرال ها قرار گرفته بودند، درگرفت[13] و اين وقايع در شرايطي صورت مي گرفت كه مي بايست همة‌ افكار و توجه به مسئلة‌ جنگ به عنوان مسئلة اصلي كشور معطوف گردد، اين درگيري ها بيشترين انرژي را صرف خود كرده و اميد را در دل دشمنان متجاوز به مراتب بيشتر مي كرد.
    با اين همه جريان ليبرال با تمام نفاق افكني هايي كه بوجود آورده بودند خود را به بن بست رسيده مي ديدند و در صدد انحلال مجلسي را كه با آراء مردم و با حضور نمايندگان مردم تشكيل گرديده بود، از طريق رفراندوم بودند كه رهبر انقلاب امام خميني (رحمة الله عليه) در پاسخ آنها اظهار داشتند، اين شما هستيد كه به بن بست رسيده ايد، ملت هرگز به بن بست نمي رسد[14] و امام (رحمة الله عليه) با اين موضع گيري آنان را در اين امر ناكام گذاشتند.
    با اين اوصاف جريان ليبرال در اين زمان بود كه كار را به دعواهاي خياباني كشانده و بر درگيري ها و تشنج ها افزود و جبهة ملي با حمله به موازين اسلامي (لاي‍حة قصاص) روز 25 خرداد را روز برگزاري تظاهرات و ميتينگ اعلام كرد كه اين امر با موضع قاطع رهبر انقلاب مواجه گرديد و در اين هنگام امام (رحمة الله عليه) ارتداد آن جبهه را صادر نمودند[15] و اين موضع گيري هاي جريان ليبرال و بني صدر همچنين با تظاهرات مردم انقلابي پاسخ داده شد و در اين زمان بود كه زمينه براي بركناري بني صدر كاملاً فراهم گرديد و رهبر انقلاب، بني صدر را از فرماندهي كل قوا عزل نمودند و به دنبال آن مجلس شوراي اسلامي نيز با اكثريت قاطع، راي به عدم كفايت سياسي رئيس جمهور داد[16] و آن به تاييد رهبر انقلاب رسيد و با عزل رئيس جمهوري بني صدر حضور نيروهاي ليبرال در حكومت و نظام اسلامي خاتمه يافت.
    بدين ترتيب بني صدري كه با كمك سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و هم چنين با تزوير و دورويي و نفاق با تكيه بر 11 ميليون راي مردم و حسن اعتماد آنان كه بر كرسي اولين رياست جمهوري ايران نشسته بود، با گذشت زمان سوء سريره و خباثت دروني اش براي مردم آشكار گرديد و همين مردمي كه در اثر عدم آشنايي به بني صدر راي داده بودند با انجام تظاهرات خياباني راي خود را پس گرفته و از او تبري جستند. با اين همه نفوذ جريان ليبراليسم در نظام اسلامي و حاكميت بني صدر بر كشور، موجب خسارت هاي جبران ناپذيري شد كه جبران آن به سادگي ميسر نيست. چرا كه اولين رياست جمهوري ايران مهره اي بوده است كه در اسناد اول تا هفتم مجموعة‌ منتشرة‌ لانة جاسوسي آمريكا آمده است كه سازمان سيا با توجه به نكاتي كه در بني صدر ديده بود به وي طمع كرده و در پاريس يكي از جاسوسان برجستة سيا به عنوان يك تاجر با وي ملاقات نموده است و همانطور كه در گزارش تام اهرن رئيس ايستگاه سيا در تهران آمده است: تاجر آمريكائي (راترفورد) به ايران آمده و با آقاي بني صدر ملاقات كرده و وي را با حقوق ماهيانه 1000 دلار به عنوان مشاور شركت آمريكايي استخدام كرده است[17] اضافه بر اين كه خود بني صدر بعد از فرار از ايران تصريح مي كند: «در سال 59 اين من بودم كه به نيروهاي (ضد انقلاب و تجزيه طلبي چون) كومله و دموكرات كردشان پيغام دادم كه اسلحه را بر زمين نگذارند.»[18] و بني صدر با اين اعتراف ها و شواهد و قراين ديگر جاي ترديدي در وابستگي اش به بيگانگان باقي نمي گذارد و عاقبت پروندة بني صدر با خيانت هايي كه مجالي براي طرح آن در اين مختصر نيست ورق خورد، و امروزه مردم انقلابي ايران سقوط و فرار وي را از الطاف الهي مي دانند.


    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. ذخيره هاي امپرياليسم (بني صدر، منافقين)، انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي.
    2. بازخواني پروندة يك رئيس جمهور، قاسم روان بخش، انتشارات هماي غدير.


    ---------------------------------------------------
    [1] . محمدي، منوچهر، انقلاب اسلامي، زمينه ها و پيامدها، نشر معارف، 1381، ص 180.
    [2] . رويدادهاي انقلاب، واحد مطالعات و تحقيقات، مركز چاپ و نشر سازمان تبليغات اسلامي.
    [3] . محمدي، منوچهر، همان.
    [4] . صحيفة نور، ج 4، ص 253.
    [5] . رويدادهاي انقلاب، ص 40.
    [6] . رويدادهاي انقلاب، ص 40.
    [7] . همان، ص 40.
    [8] . همان، ص 41.
    [9] . محمدي، منوچهر، همان، ص 182.
    [10] . همان، ص 40.
    [11] . همان، ص 186.
    [12] . همان، ص 191.
    [13] . همان، ص 188.
    [14] . صحيفة نور، ج 14، ص 243.
    [15] . همان، ج 15، ص 10.
    [16] . محمدي، منوچهر، همان، ص 190.
    [17] . روان بخش، قاسم، بازخواني پروندة يك رئيس جمهور، انتشارات هماي غدير، ص 208، (به نقل از كيهان، 7/4/60، ص 4)
    [18] . همان، ص 166، (به نقل از كيهان هوايي، 9/10/71، ص 10)

     

     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1601- حضرت حيدر به نام فاطمه حساس بودخلقت از روز ازل مديون عطر ياس بوداى كه ره بستى ميان كوچه ها بر فاطمهگردنت را مىشكست آنجا اگر عباس بود"شهادت حضرت فاطمه (س) تسليت باد" (6471-0916)

    1602- برخیزم و عزم باده ناب کنم رنگ رخ خود به رنگ عناب کنم بر مفرش خاک خفتگان میبینم در زیر زمین نهفتگان میبینم (0535-0918)

    1603- ازكنار‎ هيچ‎ پيرزني‎ بي‎ تفاوت‎ نگذر‎ شايد‎ زليخاي‎ آينده‎ تو‎ باشد‎ !! ‎ (7610-0918)

    6041- فروغ بخش شب انتظار آمدني است/ رفيق، آمدني غمگسار آمدني است/ صداي شيهه ي رخش ظهور مي آيد/ خبر دهيد به ياران سوار آمدني است/ (7610-0918)

    6051- غربت را ببين! 70ميليون نفر شامگاه هرجمعه منتظر سريال يوسف پيامبر بودند غافل از آنكه 1170سال است كه يوسف زهرا(س) فقط منتظر 313 نفر است!(7311-0918)

    6061- يكي درآرزوي ديدن توست يكي درحسرت بوييدن توستولي من ساده وبي ادعايم تمام هستي ام خنديدن توست (0341-0912)

    6071- کهنه فروش داد میزنه: چراغ شکسته میخریم، کفشای پاره میخریم، بی اختیار دادمیزنم: کهنه فروش قلب شکسته میخری؟ (5787-0935)

    6081- با تمام دسه پاچولفتگيت ، چفته چولگيت, شته شوليت,پته پيسيت داغاينتم !! (8187-0935)

    6091- با كلاس ترين sms سال:Lim (x) = lovex ----> you با شرط : x=i (6443-0918)

    6101- به یارو ميگن بزرگترين آرزوت چيه ؟

    ميگه : دکتر بشم از اتاق عمل بيام بيرون بگم ، متاسفم (7929-0912)

    6111- وقتی اولين سيب رو از باغ قلبت دزديدم، تو اونقدر مهربون بودی که جيبمو نگشتی... اما من اينقدر هل شدم که به جای سيب دلمو بهت دادم...(3616-0918)

    6121- خیلی بی فرهنگي و بی شعوری‏.‏

    .

    ‏.

    ‏‏.

    درجامعه امروز بیداد می کنه(4146-0915)

    6131- آواى باد،انگار آواى خشكساليست بگذار تا بگويم تقدير لااباليست بایدكه عشق ورزيد،بايد كه مهربان بود زيرا كه زنده ماندن هر لحظه احتماليست!(6471-016)

    6141- در اين دنيا که حتی ابر هم نميگريد به حال ما،همه از من گريزانن تو هم بگذر از اين تنها.(7853-0912)

    6151- زندگی،برگ بودن در مسير باد نيست،امتحانه ريشهاست،ريشه هم هرگز اسير باد نيست،زندگی چون پيچکيست،انتهايش ميرسد پيشه خدا.(1913-0937)

    6161- احوال دل آن زلف دوتاداند‎ ‎و‎ ‎من

    اسرار دل غنچه صباداند‎ ‎و‎ ‎من

    بی من تو چگونه ای ؟ندانم اما

    من بی تو درآتشم خدا داند و من(7610-0918)

    6171- در زمره عاشقان نگاه من مست توست در اوج غريبى نگاه تو آشناست حال نگاه تو عشق تو تمام دنياست(8006-0918)

    6171- ما آدما نميتونيم توی زندگی با همه دنيا دوست بشيم اما ميتونيم دوستايی داشته باشيم که به همه دنيا بيارزن .(3616-0918)

    6181- بمان با من كه من بى تو صداى خسته در بادم،در اين اندوه بىپايان بمان تنها تو در يادم،نمىدانم چرا غم هانمىدانند كه من سلطان غم هايم،بيا با من باش كه من تنهاى تنهايم.(0341-0912)

    6191- مافقيران ،قلبمان بي كينه است، دوستي باهركه كرديم جاي اودرسينه است.(0341-0912)

    6201- ميدونی چرا وقتی آدم بزرگ ميشه با خودکار مينويسه؟؟! چون ياد بگيره که هر اشتباهی پاک نميشه!.(8999-0935)

    6211- i am living on your eyes chonke unha very nice chi mishe yebar look at me badesham you kiss me.ghalbam tik tak just for you.chi begam baba"I LOVE YOU". (7533-0912)

    6221- چه كسي ميداند كه تودر پيله خود تنهاييچه كسي ميداند كه تو در حسرت يك روزنه درفردايي!پيله ات رابگشا توبه اندازه ي پروانه شدن زيبايي(3616-018)

    6231- دقت کردی که قشنگترين و عزيزترين چيزاي دنيا هميشه يکين؟ماه يکيه،خورشيد يکيه،زمين يکيه،خدا يکيه،مادر يکيه،پدر يکيه،منم يکيم(6471-0916)

    6241- كوله بارت بربند!شايد اين سحرفرصت آخرباشد!كه به مقصدبرسيم بشناسيم خداوبفهميم كه يك عمرچه غافل بوديم ميشودآسان رفت ميشودكاري كردكه رضاباشد او.اي سبكبال دراين راه شگرف دردعاي سحرت درمناجات خدايي شدنت هرگز ازياد نبر من جامانده بسي محتاجم .(4435-0935)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     


     


     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive